به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1108 :: پنجشنبه 29 مرداد 1388

www.mobin-group.com

نامتان را به مریخ بفرستید!

عليک سلام!
با پرکردن یک فرم شامل نام، نام خوانوادگی، نام کشور و کد پستی امکان این را پیدا می کنید تا نامتان در یک زیرپردازنده(چیپ) به همراه هزاران نام دیگر ثبت شده و در سال 2010 توسط فضاپیمای ناسا به فضا حمل شود. پس از پر کردن فرم پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن این ثبت نام نمایش داده می شود. البته یک گواهی نامه هم برایتان صادر می شود که می توانید آنرا چاپ کرده و پز بدهید.
البته به صورت رسمی محدودیتی برای تعداد نامها اعلام نشده ولی امکان دارد ثبت اتمام ثبت نام بدون اعلام قبلی وجود دارد. پس برای فضا نورد شدن عجله کنید. ایرانی ها در این سایت با ثبت 6807 نام رتبه 5 را تا به حال دارا هستند.



 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • تصاويري از نمايشگاه اتومبيل Lowrider 2009
  • ماه هميشه بهار
  • تصاويري از ساخت «شهر فوتبال»
  • کروبی فقط یک هفته مهلت دارد
  • فتوای جنجالی دیگر: زن می تواند با بدن نیمه برهنه وبدون پوشش کامل نماز بخواند!
  • ليست كامل وزراي پيشنهادي احمدي‌نژاد به مجلس
  • معرفي و دانلود فيلم : هميشه دلم مي خواست گنگستر باشم‏‎‎‏
  • جديدترين قسمت از سري «سازه هاي عظيم» کانال نشنال
  • جئوگرافيک در مورد «ترمينال عظيم برلين»
  • دانلود انيميشن: داستانهاي کتاب مقدس براي کودکان: يوسف و برادرانش
  • آلبوم جدید و زیبای سیاوش سهراب با نام خلوت بوسه
  • آهنگ زيباي آتش در نیستان باصداي شهرام ناظری
  • کوچکترین ویندوز ایکس پی همراه
  • نرم افزار ماه رمضان ضیافت الله برای کلیه گوشی‌ها
  • دانلود بازي: Flower Shop - Big City Break
  • تهذيب نفس در عصر غيبت
  • در بسته ایی وجود ندارد
  • شلوارهای موهن زنانه چینی در تهران
  • فرزانه جان نامه ات از بهشت رسید
  • گزارشی از کنسرت کامران هومن در ایروان
  • اسم ها و رنگ ها
  • سريال LOST؛ تطهير چهره صهيونيسم
  • چگونه مغزهایمان معتاد گوگل، توییتر و SMS می‌شوند؟!
  • Architectural Record يکي از مشهور ترين مجلات دنيا در ضمينه معماري
  • تخت خواب ورزشی مجهز به اسپیکر
  • چگونه یك معلم نمونه باشید؟
  • امروز و فردا نکن!
  • ۴ خطر خانگی؛ ۴ پیشگیری آسان
  • خانم‌ها به 6روش می‌توانند از شر موهای زاید خلاص شوند
  • با جواهرات زیباتر شویم
  • چرا رژیم می گیریم و لاغر نمی شویم؟
  • راهنمای خرید تلویزیون
  • خانمها: برقراری روابط عاشقانه با مردان متاهل
  • پی ریختن روی ماسه روان: درباره دانش‎نامه ویکی‌پدیا
  • مراحل ظهور
  • گزارشي از نشست مطبوعاتي جومونگ در ايران
  • و....
     

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

تصاوير منتخب و البته ديدني روز
ماه هميشه بهار
ويژه نامه ماه مبارک رمضان
تصاويري از ساخت «شهر فوتبال»
استادیوم اصلی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی
تصاوير ديدني از شهر پاريس
براي اولين بار! پشتیبانی تلفنی کلیه محصولات شرکت مایکروسافت در ايران!
ديش هاي ماهواره در مکانهاي مختلف!
ويژه نامه کودتاي 28 مرداد
نمونه هايي از برترين هاي تايپوگرافي
دانشنامه گرافیکی: درباره نیروهای فضایی روسیه چه می دانید؟
کوچک کننده بینی، رفع سفیدی مو، دستگاههای ورزشی، لوازم خانگی، وسایل شگفت انگیز و از همه جالبتر دلمه پیچ و لوازم فیلمبرداری!
زمين تنيس هاي عجيب و غريب

مونالیزا با فنجان قهوه!


 

 

www.mobin-group.com

اژه ای دادستان کل کشور؛ بختیاری دادستان تهران؛ جهرمی معاون اجرایی

آخرین خبرها درباره تغییرات احتمالی در قوه قضائیه حاکی از آن است که پس از معرفی آیت الله صادق لاریجانی به عنوان رئیس جدید قوه قضائیه بخش اعظمی از معاونان و روسای سازمانهای قضایی برای ادامه فعالیت در دوره جدید انتخاب شده و عده ای نیز ابقا می شوند.
به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس آخرین خبرها حجت الاسلام ابراهیم رئیسی که پیش از این اخبار زیادی درباره خداحافظی او از سمت معاون اولی قوه قضائیه مطرح شده بود بار دیگر به عنوان معاون اول رئیس قوه قضائیه منصوب خواهد شد.
همچنین دکتر محمد جهرمی وزیر کار دولت نهم نیز به عنوان معاون اجرایی قوه قضائیه شروع به فعالیت خواهد کرد که این موضوع نشانگر آن است که احیاء معاونت اجرایی در قوه قضائیه حکایت ازاقدامات جدیدی نسبت به دوره گذشته در دستگاه قضایی دارد.
از سوی دیگر با برکناری حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای که پیش از این به عنوان وزیر اطلاعات دولت نهم مشغول بکار بود او نیز به قوه قضائیه نقل مکان خواهد کرد و جایگزین حجت الاسلام قربانعلی دری نجف آبادی در دادستانی کل کشور خواهد شد.
یکی از تغییرات مهم قوه قضائیه در زمان ریاست جدید حجت الاسلام صادق لاریجانی تغییر دادستان تهران است. گفته می شود که انتصاب مرتضی بختیاری به عنوان دادستان تهران و جانشین سعید مرتضوی قطعی شده است و به زودی بختیاری که پیش از این سابقه ریاست سازمان زندانها ، ریاست دادگستری استان خراسان و استانداری اصفهان را در کارنامه خود دارد جایگزین دادستان تهران خواهد شد. بر اساس اخبار منتشره از حوزه دولت احتمال همکاری مرتضوی با دولت دهم نیز افزایش یافته است.
از روابط عمومی قوه قضائیه هم خبر می رسد که با رفتن صدیق از دستگاه اطلاع رسانی این قوه ، رحیمی جایگزین وی خواهد شد. رحیمی در اوایل ریاست آیت الله شاهرودی بر قوه قضائیه مسئولیت روابط عمومی این قوه را برعهده داشته است.
تغییرات قوه قضائیه در دوره آیت الله صادق لاریجانی در سازمان بازرسی کل کشور اعمال نخواهد شد و حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی که بیش از یک سال است ریاست این سازمان را برعهده دارد در سمت خود ابقا خواهد شد. همچنین محمد جواد لاریجانی برادر رئیس جدید قوه قضائیه احتمالا در سمت دبیری ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ابقا خواهد شد. گرچه شرح وظایف جدیدی برای این ستاد تدوین خواهد گردید.
حسینعلی امیری معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از دیگر مسئولان قوه قضائیه است که در سمت خود ابقا می شود.
آیت الله صادق لاریجانی همچنین قرار است آیت الله گرکانی امام جمعه اراک و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی را به عنوان رئیس دیوان عالی کشور منصوب کند.
تغییرات در معاونت های قوه قضائیه و سازمانهای قضایی همچون معاونت اداری مالی قوه قضائیه، دادگاه عالی قضات، سخنگویی دستگاه قضا، سازمان قضایی نیروهای مسلح، دادگاه ویژه روحانیت و دادگستری های شهرهای مهم نیز در دست بررسی است که به محض اطلاع از اخباری در خصوص تغییرات یا ابقاء مدیران این دستگاهها در این زمینه اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.

کروبی فقط یک هفته مهلت دارد

کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان اخیر مجلس در نامه‌ای به کروبی به وی "یک هفته" مهلت داد تا ادعاهای خود را اثبات کند.
کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان اخیر مجلس در نامه‌ای به کروبی به وی "یک هفته" مهلت داد تا برای اثبات ادعاهای خود اقدام کند.
به گزارش ایران خبر، کمیته منتخب مجلس در این نامه با اشاره به بررسی‌های کمیته مجلس و بازدیدهای سرزده از بازداشتگاه‌ها که موجب رد ادعاهای کروبی گردید به وی یک هفته مهلت داده‌اند تا اسناد خود را ارائه کند.
اولتیماتوم یک هفته‌ای مجلس به دبیرکل حزب اعتمادملی برای اثبات ادعاهای خود در حالی صورت گرفته که کروبی روز گذشته با عقب‌نشینی از ادعاهای خود مبنی بر تجاوز به متهمان در بازداشتگاه‌های گفته بود: به علت ناراحتی شدید از این موضوع نامه‌ای را به صورت محرمانه به رییس مجلس خبرگان نوشتم. در همان نامه هم نگفتم که حتما چنین اتفاقی روی داده است.
 

فتوای جنجالی دیگر: زن می تواند با بدن نیمه برهنه وبدون پوشش کامل نماز بخواند!

جواب این سؤال از نظر همه مذاهب فقه اسلامی روشن است که چنین نمازی باطل است و مورد قبول خداوند نخواهد بود، وتا کنون هیچ فقیه و اسلام شناسی فتوا به جواز نماز با بدن نیمه عریان نداده است بلکه پوشش کامل بدن زن را در هنگام نماز شرط صحت و قبول آن دانسته اند مگر در مورد ضرورت.
اما بشنوید که مفتی الازهر بزرگترین مرکز فقهی اهل سنت در مصر گفته است: زنان رقاصه که در مقابل دهها مرد اجنبی با بدن عریان می‌رقصند و آواز می‌خوانند اگر بخواهند نماز به خوانند می‌توانند با همان بدن نیمه عریان در اتاقی تاریک که کسی آنا ن را نبیند نماز بخوانند.
اگر چه این فتوا مخالفتهای زیادی از طرف دانشمندان مصری بدنبال داشت ولی جرات برچنین فتوایی نشاندهنده در هم شکسته شدن ضوابط شرعی و صدور احکام بر اساس امیال و اغراض نفسانی است و از طرف دیگر تشویق وتایید هرزه گری و گسترش گناه و به نوعی امضای اعمال شیطانی شهوت پرستان می‌شود و از همه مهمتر به استهزاء گرفته شدن اعمال عبادی و روح عبادت که همان خضوع و خشوع در برابر آفریننده است خواهد شد.

ليست كامل وزراي پيشنهادي احمدي‌نژاد به مجلس

رئيس جمهور ساعات پاياني روز گذشته طي نامه‌اي ليست كامل وزراي پيشنهادي خود را به مجلس شوراي اسلامي معرفي كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، ليست كامل وزراي پيشنهادي دولت دهم به همراه چكيده‌اي از سوابق وزراي پيشنهادي كه از سوي خبرگزاري فارس به آن اضافه شده، بدين شرح است:

* وزارت علوم تحقيقات و فناوري: كامران دانشجو
(دانشجو كه داراي دكتراي مكانيك با گرايش هوافضا است، پيش از اين در دولت نهم قائم مقام و معاون سياسي وزارت كشور، رئيس ستاد انتخابات كشور و استاندار تهران بوده است)

* وزارت كشور: مصطفي محمدنجار
(محمدنجار كه داراي مدرك مهندسي مكانيك در رشته طراحي جامدات و فوق ليسانس در رشته مديريت اجرايي با گرايش مديريت استراتژيك است، پيش از آنكه در دولت نهم به عنوان وزير دفاع منصوب شود، فعاليتهاي متعدد مديريتي در سپاه پاسداران و وزارت دفاع داشته است)

* وزارت امور خارجه: منوچهر متكي
(متكي كه داراي كارشناسي علوم اجتماعي از دانشگاه بنگلور هندوستان و كارشناسي ارشد روابط بين الملل دانشگاه تهران است، در دولت نهم نيز وزير خارجه بوده و پيش از آن نمايندگي دوره‌هاي اول و هفتم مجلس شوراي اسلامي و سفير ايران در آنكارا و توكيو بوده است)

* وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي: سيدمحمد حسيني
(حسيني كه داراي دكتراي فقه و مباني حقوق اسلامي از دانشگاه تهران است، در دولت نهم معاون پارلماني و قائم مقام وزارت علوم بوده و پس از عليرضا علي‌احمدي رياست دانشگاه پيام نور را نيز بر عهده داشته و پيش از آن نيز نمايندگي مجلس پنجم و مدير عاملي انتشارات سروش و معاونت سازمان صدا و سيما در زمان رياست لاريجاني را در كارنامه خود دارد)

* وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات: رضا تقي‌پور (تقي‌پور كه در دولت نهم معاون وزير ارتباطات و رئيس سازمان فضايي كشور بوده است. مديريت عامل صنايع مخابرات ايران و مديريت كلان پروژه ماهواره‌هاي كوچك، از جمله سوابق مديريتي رضا تقي پور در سال هاي اخير است)

* وزارت كار و امور اجتماعي: عبدالرضا شيخ‌الاسلامي
(شيخ‌الاسلامي كه داراي دكتراي مهندسي عمران است، ابتدا در دولت نهم به استانداري استان هرمزگان منصوب شد اما در پي وزير شدن الهام، رئيس‌دفتر رئيس‌جمهور و با حفظ سمت به رياست گروه مشاوران جوان رئيس‌جمهور منصوب شد و چندي پيش نيز به عنوان دستيار ويژه رئيس‌جمهور در سازماندهي نيروي انساني منصوب شده است)

* وزارت آموزش و پرورش: سوسن كشاورز
(خانم كشاورز كه داراي دكتراي فلسفه تعليم و تربيت است، از سومين سال دولت نهم تاكنون معاون وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي بوده است)

* وزارت نفت: سيدمسعود ميركاظمي
(ميركاظمي كه داراي دكتراي مهندسي صنايع از دانشگاه تربيت مدرس است، در دولت نهم وزير بازرگاني بود و پيش از آن نيز رئيس دانشگاه شاهد و رئيس مركز مطالعات بنيادي سپاه از جمله سوابق وي است)

* وزارت نيرو: محمد علي‌آبادي
(علي‌آبادي كه داراي مهندسي عمران است، معاون عمراني شهردار سابق تهران بود و در دولت نهم نيز معاونت رئيس‌جمهور و رياست سازمان تربيت بدني را بر عهده داشت)

* وزارت بازرگاني: مهدي غضنفري
(وي در دولت نهم معاون وزير بازرگاني در توسعه روابط اقتصادي و رئيس كل سازمان توسعه تجارت ايران بوده است)

* وزارت مسكن و شهرسازي: علي نيكزاد
(نيكزاد كه داراي كارشناسي ارشد عمران است در دولت نهم معاون عمراني وزير كشور، رئيس سازمان شهرداري‌ها و استاندار اردبيل بود و پيش از آن نيز در دولت هشتم معاونت عمراني استانداري لرستان را بر عهده داشت)

* وزارت راه و ترابري: حميد بهبهاني
(بهبهاني كه داراي دكتراي تخصصي عمران با گرايش حمل و نقل و ترافيك از دانشگاه كينزول فلوريدا است، در دولت نهم پس از رحمتي به عنوان وزير راه منصوب شد و پيش از آن نيز به عنوان معاون برنامه‌ريزي و اقتصاد حمل و نقل در همين وزارتخانه مشغول بكار بوده است)

* وزارت جهاد كشاورزي: صادق خليليان
(صادق خليليان داراي دانشنامه دكتراي اقتصاد طبيعي دانشگاه تربيت مدرس است. سابقه تدريس دو دهه اقتصاد كلان و اقتصاد سنجي و همچنين معاون امور اقتصادي و برنامه‌ريزي وزارت جهاد و كشاورزي را در كارنامه خود دارد.)

* وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح: احمد وحيدي
(وحيدي كه در دولت نهم جانشين وزير دفاع بوده و با حكمي از سوي رئيس جمهور به عنوان نماينده نيروهاي مسلح در تدوين برنامه پنجم منصوب شده بود، در دوران وزارت دفاعي شمخاني معاونت طرح و برنامه اين وزارتخانه را بر عهده داشت.
رياست كميسيون سياسي، دفاعي و امنيتي مجمع تشخيص و مسئوليت معاونت طرح و برنامه وزارت دفاع نيز از ديگر مسئوليت‌هاي وي به شمار مي‌رود)

* وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشكي: مرضيه وحيد دستجردي
(وحيددستجردي كه داراي درجه تخصصي در رشته زنان از دانشگاه علوم پزشكي تهران است، سوابق متعدد پزشكي را در كارنامه خود دارد و در دوره‌هاي چهارم و پنجم نيز نماينده مجلس شوراي اسلامي بوده است.)

* وزارت رفاه و تامين اجتماعي: فاطمه آجرلو
(آجرلو كه داراي كارشناسي ارشد روانشناسي شخصيت و دانشجوي دكتراي روانشناسي تعليم و تربيت است، در مجلس هفتم و هشتم نماينده كرج ،اشتهارد و آسارا بوده است.)

* وزارت اطلاعات: حيدر مصلحي
(مصلحي ضمن تحصيلات حوزوي، تحصيلات خود را در مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد با گرايش الهيات و معارف اسلامي در موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) پشت سر گذاشته است. وي كه نمايندگي ولي فقيه در نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نيروي مقاومت بسيج را در كارنامه خود دارد، در دولت نهم ابتدا مشاور رئيس‌جمهور بود و اكنون نيز مشاور و نماينده رئيس جمهور در دانشگاه مذاهب اسلامي است و نمايندگي ولي‌فقيه و سرپرستي سازمان اوقاف و امور خيريه را بر عهده دارد.)

* وزارت صنايع و معادن: علي‌اكبر محرابيان
(محرابيان كه داراي مدرك مهندسي عمران از دانشگاه علم و صنعت است، در دولت نهم وزير صنايع بود و پيش از آن مديرعامل شركت‌هاي شهروند و رفاه، نماينده رئيس جمهور در ستاد تبصره 13، رئيس سازمان عمران و مشاور محمود احمدي نژاد نيز بوده است.)

* وزارت امور اقتصاد و دارايي: سيدشمس‌الدين حسيني
(حسيني كه داراي دكتراي اقتصاد است، در دولت نهم وزير اقتصاد بود و پيش از آن نيز مدير كلي دفتر بين‌الملل و روابط عمومي وزارت نيرو و مديركل دفتر مطالعات اقتصادي وزارت بازرگاني را در كارنامه خود دارد.)

*وزارت تعاون: محمد عباسي
(عباسي كه داراي مدرك دكتراي مديريت، در دولت نهم نيز وزير تعاون بود و پيش از آن نمايندگي مردم تهران در مجلس هفتم را بر عهده داشت.)

* وزارت دادگستري: سيدمرتضي بختياري
(وي پيش از اين استاندار اصفهان، مدير كل دادگستري استان خراسان رضوي، معاون قوه قضائيه و رئيس سازمان زندانهاي كشور و مدير كل دادگستري استان فارس بوده است و داراي مدرك حوزوي است.)

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

هميشه دلم مي خواست گنگستر باشم‏‎‎‏
J'ai toujours rêvé d'être un gangster

نويسنده و کارگردان: ساموئل بنشتري. موسيقي: ديميتري تيکووي. مدير فيلمبرداري: پي ير آيم. تدوين: سوفي رن. ‏طراح صحنه: نيکولا فائور. بازيگران: آنا موگليالي[سوزي]، ادوار بير[جينو]، ژان روشفور[ژان]، لوران ‏ترزيف[اميل]، ژان پي ير کالفون[مکس]، والنتينو ونانتيني[جو]، روژه دوما[پي يرو-شاهزاده]، بولي لانر[لئون]، سلما ‏ال مئئيسي[مالوري استون]، آلن باشون[به نقش خودش]، آرنو[به نقش خودش]. 113 دقيقه. محصول 2007 فرانسه. نام ‏ديگر: ‏I Always Wanted to Be a Gangster‏. برنده جايزه فيلنامه سينماي جهان و نامزد جايزه داوران از ‏جشنواره سندنس، برنده جايزه تماشاگران و نامزد نشان افتخار جشنواره ترانسيلوانيا. ‏
جينو وارد کافه تريايي کنار جاده مي شود. هدف او سرقت مسلحانه است، اما دو اشکال کوچک سر راه اين کار قرار ‏دارد: اول اينکه جينو مسلح نيست و دوم حضور دختري پشت بار که به لطايف الحيل مانع از کار او مي شود. ‏
لئون و پل دو آدم رباي غير حرفه اي بعد از دزديدن دختري نوجوان-مالوري- قصد دارند تا وي را در ازاي پولي ‏هنگفتي به خانواده اش بازگردانند. اما دو اشکال بر سر راه آنها قرار دارد: کنار آمدن با مالوري که قصد خودکشي ‏دارد، راحت نيست و والدين وي نيز تمايل به بازگشت او ندارند. ‏
باشون و آرنو، دو آوازخوان به شکل تصادفي در کافه تريا ملاقات کرده و درباره آوازها و زن هايي که از همديگر به ‏سرقت برده اند، صحبت مي کنند.‏‎ ‎و همزمان چهار دزد پا به سن گذشته بعد از بيرون آوردن مخفيانه همکار پنجم خود ‏از بيمارستان، در کافه تريا رفته و سرگرم بحث روي آخرين کار خود هستند...‏

چرا بايد ديد؟
ساموئل بنشتري 35 ساله که به دليل طرفداري اش از ليونل ژوسپن در انتخابات رياست جمهوري 2002 و سگولن ‏روايان در 2007 شهرت دارد با ساختن فيلم کوتاه آغاز کرده، اما شخصاً از طريق اين فيلم بود که -مانند خيلي ها- با ‏وي آشنا شدم. يک استعداد تازه در سينماي امروز فرانسه که مي تواند ميراث موج نو را به شکلي شايسته به دوش ‏بکشد.
‏فيلم که با بودجه اي نزديک به 3 ميليون يورو به طريقه سياه و سفيد ساخته شده، واجد حس طنز سياه و پيرنگي همچون ‏قصه هاي عامه پسند تارانتينو است. اما به شما اطمينان مي دهم شباهت ها به همين جا ختم مي شود. آنچه بعد از آن به ‏چشمم مي خورد ارادت وي به ادبيات-مانند آدم هاي اپيزود دوم که يادآور قصه اي از اوهنري هستند- و سينماي ‏کلاسيک آمريکا-نام اپيزودها(درو باريمور باعث مي شود به يک همبرگر فکر کنيد) و عکس هاي داخل کافه تريا و..- ‏و سينماي کشورش است. سر زندگي و طراواتي که در فيلم و اپيزودهاي آن جاري است خشونت در نزديکي شما اتفاق ‏افتاد-يکي از منابع اصلي اقتباس سينماي فوق خشن آمريکا و تارانتينو و استون که عامدانه نامي از آن برده نمي شود- ‏را ندارد و بر عکس از طنز سياه و تلخ يک روز سرشار[ترن تينيان/برادر زن بنشتري] آکنده است.
‏اما برخي اپيزودها نسبت به بقيه از ساخت بهتري برخوردار هستند –از جمله اولي و آخري- و يادآور کارهاي ‏کوريسماکي و اينکه همه ما دوست داريم کمي قانون شکني کنيم. همه ما مي خواهيم گنگستر باشيم، دزدي کنيم و اينکه ‏دزدي چقدر هيجان بخش است. ولي مثل همه شخصيت هاي اين فيلم خلافکارهاي بي دست و پايي بيش نيستيم که يک ‏چيز را هميشه فراموش مي کنيم: زنجيره حوادث و احتمالات!‏
اگر مدت هاست کمدي جذابي از سينماي فرانسه نديده ايد، هميشه دلم مي خواست گنگستر باشم فيلم اين هفته شماست! ‏
ژانر: کمدي، درام. ‏ ‏
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

jaitoujoursreve_detreungangster.part1.rar
jaitoujoursreve_detreungangster.part2.rar
jaitoujoursreve_detreungangster.part3.rar
jaitoujoursreve_detreungangster.part4.rar
jaitoujoursreve_detreungangster.part5.rar
jaitoujoursreve_detreungangster.part6.rar
jaitoujoursreve_detreungangster.part7.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

National Geographic:
Berlin Train Terminal (2009)

جديدترين قسمت از سري «سازه هاي عظيم» کانال نشنال جئوگرافيک
در مورد «ترمينال عظيم برلين»

 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Bible Stories For Children:
Joseph And His Brothers

داستانهاي کتاب مقدس براي کودکان:
يوسف و برادرانش


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

bible.stories.for.children.joseph.and.his.brothers.2008..part1.rar
bible.stories.for.children.joseph.and.his.brothers.2008..part2.rar
bible.stories.for.children.joseph.and.his.brothers.2008..part3.rar
bible.stories.for.children.joseph.and.his.brothers.2008..part4.rar
bible.stories.for.children.joseph.and.his.brothers.2008..part5.rar
bible.stories.for.children.joseph.and.his.brothers.2008..part6.rar
bible.stories.for.children.joseph.and.his.brothers.2008..part7.rar
bible.stories.for.children.joseph.and.his.brothers.2008..part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

خلوت بوسه
باصداي سياوش سهراب

آلبوم جدید و زیبای سیاوش سهراب با نام خلوت بوسه
 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ زيباي آتش در نیستان
باصداي شهرام ناظری

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

Windows XP 2009 USB Stick
کوچکترین ویندوز ایکس پی همراه

حتماً تا به حال برای شما این مورد پیش آمده است که ویندوزتان خراب شده باشد و نتوانسته باشید وارد ویندوز شوید و یا به دلیل ویرورسی شدن سیستم، ویندوز شما بقدری کند شده باشد که عملاً قادر به انجام هیچ کاری نبوده باشید. متاسفانه در اینگونه مواقع هیچ راهی بهتر از نصب مجدد ویندوز نیست اما مشکل دیگر مدت زمان طولانی نصب و راه اندازی ویندوز است و در مواقع ضروری که شما احتیاج به دسترسی به هارد دیسک خود دارید نصب مجدد ویندوز گزینه ی مناسبی نخواهد بود. در اینگونه شرایط اضطراری دیسک های زنده (بی نیاز به نصب) به عنوان یک سیستم عامل موقت میتوانند به شما در دسترسی به اطلاعات روی هارد دیسک تان کمک فراوانی کنند. دیسک های زنده (بی نیاز به نصب) اولین بار برای سیستم عامل لینکوس عرضه شداند و بدلیل انعطاف پذیری بالایی که این سیستم عامل با امکانات سخت افزاری متفاوت دارد. توزیع های متفاوتی از لینوکس به صورت دیسک زنده عرضه شد و مورد استقبال کاربران قرار گرفت. از دیر باز کاربران ویندوز نیز خواهان دیسک زنده ای از ویندوز بوده اند تا بتوانند بدون نیاز به نصب ویندوز، از آن استفاده کنند. شرکت مایکروسافت هنوز هیچ گونه ویندوز زنده ای به بازار عرضه نکرده است ولی بسیاری از برنامه نویسان و علاقه مندان توانسته اند فایل های ویندوز را به گونه ای تغییر بدهند که قادر به اجرا ویندوز تنها از روی سی دی و بدون نیاز به نصب باشد و نسخه های مختلفی از این دیسک های زنده با امکانات مختلفی منتشر شده است.
Windows XP 2009 USB Stick کوچکترین ویندوز ایکس پی همراه است که آماده دریافت می باشد.

راهنما:
ابتدا Flash Memory را با HPUSBFW.EXE که داخل پوشه موجود است به صورت FAT فرمت کنید و سپس تمام فایل های موجود را در آن کپی کنید و سیستم را برای بوت از USB تنظیم نمایید.


لينک دانلود
(حجم فايل حدود 70 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

نرم افزار ماه رمضان ضیافت الله
برای کلیه گوشی‌ها

اين نرم افزار موبايل با نام ضيافت الله ماه رمضان شامل امكانات فوق است: شرح کامل اعمال شب قدر، متن كامل دعاها به همراه ترجمه(ادعیه روزانه با صوت، توسل ، سحر ، سمات ، زیارت عاشورا ، زیارت آل یاسین ، روزهای هفته ، عهد ، افتتاح ،فرج ، کمیل ، ابوحمزه ثمالی ، جوشن کبیر ، ندبه)، احادیث و روایات مربوط به ماه مبارک رمضان. این برنامه تحت جاوا می‌باشد و بر روی اکثر گوشی‌های موبایل که قابلیت اجرای برنامه‌های جاوا را دارد کار می‌کند.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

Flower Shop - Big City Break

اينبار نوبت آن رسيده که مديري يک گلفروشي را تجربه کنيد! با بازي بينهايت جذاب
 و سرگرم کننده Flower Shop - Big City Break


لينک دانلود (حجم فايل حدود 32 مگابايت)

 

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

قال الإمام المهدی، صاحب العصر و الزّمان (علیه السلام و عجّل الله تعالى فرجه الشّریف) :
فیمَنْ أفْطَرَ یَوْماً مِنْ شَهْرِ رَمَضان مُتَعَمِّداً بِجِماع مُحَرَّم اَوْ طَعام مُحَرَّم عَلَیْهِ: إنَّ عَلَیْهِ ثَلاثُ كَفّارات.

امام زمان (عجّل الله تعالى فرجه الشّریف) فرمود:
كسى كه روزه ماه رمضان را عمداً با چیز یا كار حرامى افطار - و باطل - نماید، (غیر از قضاى روزه نیز) هر سه نوع كفّاره (60 روزه، اطعام 60 مسكین، آزادى یك بنده) بر او واجب مى شود.

من لایحضره الفقیه: ج 2، ص 74، ح 317، وسائل الشّیعه: ج 10، ص 55، ح 12816.

 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

1771- ياروبدون دعوت مى ره ختم ازش مي پرسن شما؟مي گه:من ساير بستگانم...(0891-0918)

1772- يارو ميره تعليم رانندگي،ازش ميپرسن چطور بود؟ميگه خوب بود اما مربيم خيلي مذهبي بود چون هر طرف مي پيچيدم ميگفت: يا حسين، يا ابولفضل. (0698-0935)

1773- یاداون روزا بخیر دو تا دستامو می گرفتی و تو خیابونها با هم میچرخیدیم تموم عشقت من بودم،(امضا:فرغون) (7314-0915)

1774- وقتي پيرميشي ممكنه موهاتو از دست بدي يا اينكه دندونهات بريزه!ولي هيچوقت زيباييتو ازدست نميدي!چون ادم چيزي رو كه نداره از دست نمي ده!(0724-0935)

1775- وقتي به چهره تو مينگرم ،به شوخ طبعي خدا پي ميبرم!!! (7311-0918)

1776- وقتي استاد پرسيد: عشق چند بخشه دستم رو بلند كردم وگفتم : يك بخشه ولي وقتي عاشق شدم فهميدم عشق سه بخش : عطش ديدن تو، شوق با تو بودن، اندوه بي تو ماندن (5695-0935)

1777- وخداوند زن را آفريد تا هيچ مردي به مرگ طبيعي نميرد.سوره سكته آيه دق (9704-0912)

1778- هيچكس‎ آنقدرفقير‎ نيست‎ كه‎ نتواند‎ لبخندي‎ رابه‎ كسي‎ ببخشد‎ وهيچكس‎ آنقدرثروتمند‎ نيست‎ كه‎ به‎ لبخندي‎ نيازنداشته‎ باشد‎ (8335-0936)

1779- هش چيست؟جد بزرگ ترمز ABSاست كه باعث توقف كامل خر بدون برجايگذاشتن خط ترمز ميشود (3133-0935)

1780- هوايم هواى تو، دلتنگم براى تو، تنهايم به ياد تو، زندگيم فداى تو (4435-0935)


شماره برای ارسال مسیج : 09125698059

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

تهذيب نفس در عصر غيبت

يكي از وظايف مهمّي كه هر شيعة منتظر بر عهده دارد، تهذيب نفس و آراستن خود به اخلاق نيكو است، چنان‌كه در روايتي كه نعماني به سند خود از امام صادق(ع) نقل مي‌كند، آمده است:
«هر كس از اينكه جزء ياران حضرت قائم(ع) باشد، شاد و خوشحال مي‌شود، بايد منتظر باشد و در حال انتظار، اهل ورع و عمل به نيكي‌هاي اخلاقي باشد. پس اگر (در چنين حالي) از دنيا برود و حضرت قائم(ع) پس از او ظهور فرمايند، پاداشي همچون پاداش كساني كه ايشان را درك كرده‌اند، خواهد داشت. پس (حال كه چنين است) بكوشيد و در انتظار باشيد. گوارايتان باد اي گروه مورد رحمت قرار گرفته!»1
موضوع تهذيب نفس و دوري گزيدن از گناهان و اعمال ناشايست، به عنوان يكي از وظايف منتظران در عصر غيبت، از چنان اهميّتي برخوردار است كه در توقيع شريفي كه از ناحية مقدّسة حضرت صاحب‌الامر(ع) به مرحوم شيخ مفيد صادر گرديد، اعمال ناشايست و گناهاني كه از شيعيان آن حضرت سر مي‌زند، يكي از اسباب يا تنها سبب طولاني شدن غيبت و دوري شيعيان از لقاي آن دُرّ منير شمرده شده است:
«... تنها چيزي كه ما را از آنان (شيعيان) پوشيده مي‌دارد، همانا چيزهاي ناخوشايندي است كه از ايشان به ما مي‌رسد و خوشايند ما نيست و از آنان انتظار نمي‌رود».2
امام صادق(ع) نيز در روايتي بر موضوع داشتن تقوا و پاك‌دامني منتظران تأكيد نموده، مي‌فرمايند: «تقوا و پاكدامني و درستي... و انتظار فرج با صبر و بردباري از راه و رسم ائمه(ع) است».3

---------------------------------------
پي‌نوشت‌ها‌:
1. نعماني، كتاب الغيبـة، باب 11، ح16.
2. مجلسي، بحارالانوار، ج53، ص177.
3. همان، ج52، ص122.

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

در بسته ایی وجود ندارد 


آخرین عکس ستار خان پیش از مرگ در کنار باقر خان

با شروع پادشاهی محمدعلی شاه قاجار که عامل سفارتخانه های خارجی بود در اولین گام مجلس را به توپ بست و مشروطه خواهان را به گونه های مختلف زمین گیر نمود .
در این بین ستارخان و باقرخان شعله های مبارزه آزادیخواهانه ملت ایران را روشن نگاه داشتند .
در زمانی که همه فکر می کردند ستارخان نیز همانند بسیاری از آزادیخواهان کشته شده است یکی از یارانش در حضور باقر خان به او گفت قشون دولتی رحمی ندارند و به ما مزدور می گویند، ستارخان پاسخ داد : اگر مزدور هم باشیم مزدور مردمیم نه اجنبی . باقرخان هم گفت : حکیم فردوسی هم وقتی شاهنامه را می نوشت در ایران غریب بود . ستارخان در حالی که به دور دست نگاه می کرد گفت : بزودی مردم آزادیخواه ایران تومار اجنبیان را در هم خواهند پیچید .
این نشان میدهد حتی در بدترین شرایط مبارزین آزادیخواه نا امید نشدند و دل به تقدیر نسپردند ، منتظر دگرگونی اوضاع توسط این و آن هم نشدند .
به سخن ارد بزرگ : در پشت هیچ در بسته ای ننشینید تا روزی باز شود . راه کار دیگری جستجو کنید و اگر نیافتید همان در را بشکنید .
و دیدیم در اندک زمانی ورق برگشت و مشروطه خواهان وارد تهران شدند و حاکمیت ملی را بار دیگر زنده نمودند .

یاسمین آتشی

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

 

دعوا سر سر بند یا زهرا بود،عشق زهرا بود،مادر همه بچه ها زهرا بود،روضه شبهای قبل عملیات یا روضه بی بی بود یا امام حسین،بخدا بی بی اونجا بود...هممون حضورشو درک میکردیم،هر کدوم از بچه ها که خواب بی بی رو می دید فرداش شاد و شنگول می پرید میونه بقیه بچه ها و حلالیت می طلبید،بقیه ام گریه می کردن...
قرار بود شهید بشه.


 epelak.blogfa.com

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الذاريات آيات: 60 محل نزول: مکه
 
قَالَ فَمَا خَطْبُكُمْ أَيُّهَا الْمُرْسَلُونَ 31قَالُوا إِنَّا أُرْسِلْنَا إِلَى قَوْمٍ مُّجْرِمِينَ 32 لِنُرْسِلَ عَلَيْهِمْ حِجَارَةً مِّن طِينٍ 33 مُسَوَّمَةً عِندَ رَبِّكَ لِلْمُسْرِفِينَ 34 فَأَخْرَجْنَا مَن كَانَ فِيهَا مِنَ الْمُؤْمِنِينَ 35 فَمَا وَجَدْنَا فِيهَا غَيْرَ بَيْتٍ مِّنَ الْمُسْلِمِينَ 36 وَتَرَكْنَا فِيهَا آيَةً لِّلَّذِينَ يَخَافُونَ الْعَذَابَ الْأَلِيمَ 37 وَفِي مُوسَى إِذْ أَرْسَلْنَاهُ إِلَى فِرْعَوْنَ بِسُلْطَانٍ مُّبِينٍ 38 فَتَوَلَّى بِرُكْنِهِ وَقَالَ سَاحِرٌ أَوْ مَجْنُونٌ 39 فَأَخَذْنَاهُ وَجُنُودَهُ فَنَبَذْنَاهُمْ فِي الْيَمِّ وَهُوَ مُلِيمٌ 40 وَفِي عَادٍ إِذْ أَرْسَلْنَا عَلَيْهِمُ الرِّيحَ الْعَقِيمَ 41 مَا تَذَرُ مِن شَيْءٍ أَتَتْ عَلَيْهِ إِلَّا جَعَلَتْهُ كَالرَّمِيمِ 42 وَفِي ثَمُودَ إِذْ قِيلَ لَهُمْ تَمَتَّعُوا حَتَّى حِينٍ 43 فَعَتَوْا عَنْ أَمْرِ رَبِّهِمْ فَأَخَذَتْهُمُ الصَّاعِقَةُ وَهُمْ يَنظُرُونَ 44 فَمَا اسْتَطَاعُوا مِن قِيَامٍ وَمَا كَانُوا مُنتَصِرِينَ 45 وَقَوْمَ نُوحٍ مِّن قَبْلُ إِنَّهُمْ كَانُوا قَوْمًا فَاسِقِينَ 46 وَالسَّمَاء بَنَيْنَاهَا بِأَيْدٍ وَإِنَّا لَمُوسِعُونَ 47 وَالْأَرْضَ فَرَشْنَاهَا فَنِعْمَ الْمَاهِدُونَ 48 وَمِن كُلِّ شَيْءٍ خَلَقْنَا زَوْجَيْنِ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ 49 فَفِرُّوا إِلَى اللَّهِ إِنِّي لَكُم مِّنْهُ نَذِيرٌ مُّبِينٌ 50 وَلَا تَجْعَلُوا مَعَ اللَّهِ إِلَهًا آخَرَ إِنِّي لَكُم مِّنْهُ نَذِيرٌ مُّبِينٌ 51

 

ترجمه فارسي مکارم

(ابراهيم) گفت: «ماموريت شما چيست اى فرستادگان (خدا)؟» «31» گفتند: «ما به سوى قوم مجرمى فرستاده شده‏ايم «32» تا بارانى از «سنگ - گل‏» بر آنها بفرستيم; «33» سنگهايى كه از ناحيه پروردگارت براى اسرافكاران نشان گذاشته شده است!» «34» ما مؤمنانى را كه در آن شهرها(ى قوم لوط) زندگى مى‏كردند (قبل از نزول عذاب) خارج كرديم، «35» ولى جز يك خانواده باايمان در تمام آنها نيافتيم! «36» و در آن (شهرهاى بلا ديده) نشانه‏اى روشن براى كسانى كه از عذاب دردناك مى‏ترسند به جاى گذارديم «37» و در (زندگى) موسى نيز (نشانه و درس عبرتى بود) هنگامى كه او را با دليلى آشكار به سوى فرعون فرستاديم; «38» اما او با تمام وجودش از وى روى برتافت و گفت: «اين مرد يا ساحر است يا ديوانه!» «39» از اين رو ما او و لشكريانش را گرفتيم و به دريا افكنديم در حالى كه در خور سرزنش‏بود! «40» و (همچنين) در سرگذشت «عاد» (آيتى است) در آن هنگام كه تندبادى بى‏باران بر آنها فرستاديم، «41» كه بر هيچ چيز نمى‏گذشت مگر اينكه آن را همچون استخوانهاى پوسيده مى‏ساخت «42» و نيز در سرگذشت قوم «ثمود» عبرتى است در آن هنگام كه به آنان گفته شد: «مدتى كوتاه بهره‏مند باشيد (و سپس منتظر عذاب)!» «43» آنها از فرمان پروردگارشان سرباز زدند، و صاعقه آنان را فراگرفت در حالى كه (خيره خيره) نگاه مى‏كردند (بى‏آنكه قدرت دفاع داشته باشند)! «44» چنان بر زمين افتادند كه توان برخاستن نداشتند و نتوانستند از كسى يارى طلبند! «45» همچنين قوم نوح را پيش از آنها هلاك كرديم، چرا كه قوم فاسقى بودند! «46» و ما آسمان را با قدرت بنا كرديم، و همواره آن را وسعت مى‏بخشيم! «47» و زمين را گسترديم، و چه خوب گستراننده‏اى هستيم! «48» و از هر چيز دو جفت آفريديم، شايد متذكر شويد! «49» پس به سوى خدا بگريزيد، كه من از سوى او براى شما بيم‏دهنده‏اى آشكارم! «50» و با خدا معبود ديگرى قرار ندهيد، كه من براى شما از سوى او بيم‏دهنده‏اى آشكارم! «51»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

ahalizadeh2000

یکی بود یکی نبود

چوپانی بود که در نزدیکی ده، گوسفندان را به چرا می برد.
مردم ده، همه گوسفندانشان را به او سپرده بودند و او هر روز مشغول مراقبت از آنان بود.
چوپان،‌ هر روز که گرسنه میشد، گوسفندی را میکشت. کباب میکرد و خود و بستگانش با آن سیر میشدند.
سپس فریاد میزد: گرگ. گرگ. ای مردم. گرگ...
مردم ده سرآسیمه میرسیدند و میدیدند که مانند همیشه، کمی دیر شده و گرگ گوسفندی را خورده است.
مردم ده تصمیم گرفتند پولهای خود را روی هم بگذارند و چند سگ گله بخرند. از وحشی ترین و خونخوارترینها.
چوپان به آنها اطمینان داد که با خرید این سگها، دیگر هیچگاه، گوسفندی خورده نخواهد شد.
هنوز چند روزی نگذشته بود که دوباره، صدای فریاد چوپان به گوش رسید. مردم دویدند و خود را به گله رساندند و دیدند گوسفندی خورده شده است.
یکی از مردم، به بقیه گفت:
ببینید. ببینید. هنوز اجاق چوپان داغ است. هنوز خرده هایی از گوشت سرخ شده گوسفندانمان باقی است.
بقیه مردم که تازه متوجه شدند چوپان، دروغگوست، فریاد برآوردند: دزد. دزد. دزد را بگیرید...
ناگهان چهره مهربان و دلسوخته چوپان تغییر کرد. چهره ای خشن به خود گرفت. چوب چوپانی را برداشت و به سمت مردم حمله ور شد. سگها هم او را همراهی میکردند.
برخی مردم زخمی شدند. برخی دیگر گریختند.
از آن شب، پدرها و مادرها برای بچه ها، در داستانهای خود شرح میدادند که:
عزیزان. دورغگویی همیشه هم بی نتیجه نیست. دروغگوها میتوانند از راستگویان هم سبقت بگیرند. خصوصاً وقتی پیشاپیش، چوب، گوسفندها و سگهای نگهبانتان را به آنها سپرده باشید...

 
 

mersiful2002

کلبه ای برای همه

روزی شیوانا در مدرسه درس اراده و نیت را می گفت. ناگهان یکی از شاگردان مدرسه که بسیار ذوق زده شده بود از جا برخاست و گفت: من می خواهم ده روز دیگر در کنار باغ مدرسه یک کلبه برای خودم بسازم. من تمام تلاش خودم را به خرج خواهم داد و اگر حرف شما درباره نیروی اراده درست باشد باید تا ده روز دیگر کلبه من آماده شود!
همان شب شاگرد ذوق زده کارش را شروع کرد. با زحمت فراوان زمین را تمیز و صاف کرد و روز بعد به تنهایی شروع به کندن پایه های کلبه نمود. هیچ یک از شاگردان و اعضای مدرسه به او کمک نمی کردند و او مجبور بود به تنهایی کار کند. روزها سپری می شد و کار او به کندی پیش می رفت. روزهای اول چند نفر از شاگردان به تماشای او می نشستند. اما کم کم همه چیز به حال عادی بازگشت و تقریباً هر کس سر کار خود رفت و آن شاگرد مجبور شد به تنهایی همه کارها را انجام دهد.
یک هفته که گذشت از شدت خستگی مریض شد و به بستر افتاد و روز دهم وقتی در سر کلاس ظاهر شد با افسردگی خطاب به شیوانا گفت: نمی دانم چرا با وجودی که تمام عزمم را جزم کردم ولی جواب نگرفتم!! اشکال کارم کجا بود!؟
شیوانا تبسمی کرد و خطاب به پسر آشپز مدرسه کرد و گفت: تو آرزویی بکن!
پسر آشپز چشمانش را بست و گفت: اراده می کنم تا ده روز دیگر در گوشه باغ یک اتاق خلوت برای همه بسازم تا هر کس دلش گرفت و جای خلوت و امنی برای مراقبه و مطالعه نیاز داشت به آن جا برود! این اتاق می تواند برای مسافران و رهگذران آینده هم یک محل سکونت موقتی باشد!
همان روز پسر آشپز به سراغ کار نیمه تمام شاگرد قبلی رفت. اما این بار او تنها نبود و تمام اهالی مدرسه برای کمک به او بسیج شده بودند. حتی خود شیوانا هم به او کمک می کرد. کمتر از یک هفته بعد کلبه به زیباترین شکل خود آماده شد.
روز بعد شیوانا همه را دور خود جمع کرد و با اشاره به کلبه گفت: شاگرد اول موفق نشد خواسته اش را در زمان مقرر محقق سازد. چرا که نیت اولش ساختن کلبه ای برای خودش و به نفع خودش بود! اما نفر دوم به طور واضح و روشن اظهار داشت که این کلبه را به نفع بقیه می سازد و دیگران نیز از این کلبه نفع خواهند برد. هرگز فراموش نکنیم که در هنگام آرزو کردن سهم و منفعت دیگران را هم در نظر بگیریم. چون اگر دیگران نباشند خیلی از آرزوها جامه عمل نخواهد پوشید

 

 

eliluck

و ادامه مطلب...:
"گسترش مرزهای هویت"
من همیشه می گویم که عشق، یک تجربه فرابدنی یا به عبارتی غیرجسمانی است. آنهایی که طی طریق می کنند و سرگرم معنویات هستند گاهی ساعتها، هفته ها و ماهها تمرین می کنند تا بتوانند از بدن خود خارج شوند. اما چیزی که کمتر کسی به آن فکر می کند صرف عشق است که یکی از همین گونه تجارب است. یک رابطه فرصتی است مطلوب برای دریافتن این حقیقت که هویت شما چیزی به مراتب فراتر از واقعیت فیزیکی و جسمانی شماست. هنگامی که شما عاشق کسی هستید و به او نگاه می کنید و احساس خاصی به شما دست می دهد در واقع روح شما با روح او ارتباط برقرار کرده است که هیچکس نمی تواند آنرا ببیند و بگوید که اینجا آیا اتفاقی افتاده است یا خیر؟!! چیزب باعث می شود که احساس کنید فقط شما نیستید، چیزی فراتر از شما نیز حضور دارد.. هنگامی که عاشق هستید اتفاقی عجیت می افتد. ناگهان شما بودن شما اندکی تعمیم یافته و گسترش یافته است. به این معنا که دیگر اینجا نیستید ، آنجا هم هستید. بین این دو نقطه و ناگهان مرزهای خود را در می نوردید و فراتر از خود گام بر می دارید. اگر عاشق شده اید و این اتفاق برایتان رخ نداده است بدانید که عشقی نیز رخ نداده و تنها مشغولیت های دورهای خاص جوانی است. تصور کنید که در بستر دراز کشیده اید و ناگهان در یک لحظه احساس می کنید عشق در مسیر دایره ای شکل میان شما جابجا می شود. جریان می باید و امتداد پیدا میکند. حال چیزی می بینید که از شما بزرگتر است به ناگهان شما دیگر تنها خودتان نیستید بلکه بخشی از چیز بزرگتری به نام عشق هستید.
آنهنگام که به مانند مسافری تشنه لب در بیابان مانده اید و قلب و روح خود را تشنه عشق می یابید تنها یک چیز عطش تان را فرو خواهد نشاند: "عشق"

 

 

mrgir3pich

گير3پيچ

دوستای گل بلبلی سلام
چطورین یا نه
چه خبر
ما رو نمی بینین خوشین
 
این دفعه می خوام براتون از یه اعتیاد خفن حرف بزنم
نمی دونم تا حالا این تبلیغای یاهو رو دیدین ... یه بازی تبلیغ می کنه به اسم تراوین ... ای خدا بگم اون سازنده اش رو چیکار کنه ..
توی یه مقاله راجع به اش خوندم و خر شدم رفتم ثبت نام کردم ...
ولی باید به اون ذهنی که این داستان رو راه انداخت باریکلا گفت در حد تیم ملی
بازی خیلی ساده اس داستانش ...
شما اولش که می خوای ثبت نام کنی یه نژاد رو انتخاب می کنی و یه منطقه از چهار منطقه ی موجود و می ری توی بازی
بهت یه دهکده می دن و شروع می کنی به رشد کردن .. نیرو می سازی ... تجارت می کنی حمله می کنی غارت می کنی و مورد غارت واقع می شی ...
اینجا رو می شه یه جورایی آیینه ی دنیای خودمون تصور کرد .. قوی ضعیف رو می کشه تا خودش قوی باقی بمونه ... ضعیفا با هم جمع می شن و یه قوی رو از بین می برن ...
برام خیلی جالبه ... سایتش هم خیلی سبک طراحی شده به طوری که با اینترنت ذغالی ما هم جواب می ده ..
ولی اخطار می کنم بهتون شدید در حد بارسلونا بل بیشتر .. آقا این شدید اعتیاد داره ها ... رفتی طرفش نگی این گیر سه پیچ ما رو از راه به در کرد ...
راستی اونجا 5 تا سرور داره ... یک . دو و سه و چهار و اسپید .. سه برای تازه کارا مناسبه و اسپید هم سرعتش نسبت به اون چهارتا سه برابره ... یعنی عملیات توش سه برابر سریعتر انجام می شه ... سرور چهار هم تازه راه افتاده ...
اینم بگم و برم برای پست بعدی بنویسم .. اگه خواستین توش ثبت نام کنین دو تا موضوع هست ... اول اینکه می تونین از سایت زیر یه ایمیل ده دقیقه ای بگیرین که ایمیل اصلی خودتون رو استفاده نکنین ( البته اگه پسوردتون یادتون بره دیگه واویلاس ) http://10minutemail.com/10MinuteMail/index.html 
دوم اینکه لطفا با لینک زیر ثبت نام کنید که دعای خیر ما بدرقه ی دهکده تون بشه ..
http://www.travian.ir/?uc=irx_30074
اگه با این لینک ثبت نام کنید برای دوست من که این لینک اونه امتیاز کسب میشه
آقا معتاد نشین من گفتم

 

 

mohammadmahdi_nh

دو مطلب

از مزاحمين پشت بامي شكايت نكنيد!
به نقل از جهان قوه قضائيه به شکايات مردم درخصوص سر دادن برخي شعارها وتکبييرها بر پشت بام‌ها که مصداق برهم زدن آرامش و مخل نظم عمومي باشد، رسيدگي مي‌کند. اخيرا برخي هم‌وطنان ساکن در بعضي محلات شمال و شمال غرب تهران با مراجعه به برخي کلانتري‌ها و دادسراها خواهان رسيدگي و برخورد با برهم زنندگان آرامش و آسايش مردم از پشت بام‌ها شدند.
در رابطه با خبر فوق عرض مي‌نمايم كه بنده هم قبلا به خاطر پايان دادن به آشوب‌هايي كه نظام اسلامي را تهديد مي‌كند و نيز حفظ حقوق همسايگي به دنبال شكايت بودم و حتي به نيروي انتظامي محل و 110 نيز زنگ زدم، اما خوشبختانه اقدامي انجام ندادند. پس از اين كه ثابت شد دست برخي عاملين نيروي انتظامي به خون برخي جوانان اين مرز و بوم كه نمي‌گويم بي‌گناه بودند، اما مجازاتشان مرگ با شكنجه نبوده (و خدا كند اتهام تجاوز لااقل صحت نداشته باشد)، آلوده است (و البته تا زماني كه برخورد قاطع با آن‌ها در مقابل چشمان مردم صورت نگيرد، كليه پرسنل اين نيرو اعم از خدوم و خاطي از بالا تا پايين با يك چشم نگريسته مي‌شوند)، ديگر زنگ نزدم و خدا را هم شكر نمودم كه آن دفعاتي هم كه زنگ زدم اقدامي صورت ندادند. از مردم عزيز هم تقاضا دارم تحمل كنند و مردم كم گناه را به نيروي انتظامي كه دست برخي پرسنل آن آلوده به خون است، نسپرند. معلوم نيست جواني را كه شما به نيروي انتظامي معرفي مي‌كنيد، دست كدام پرسنل مي‌افتد، پرسنل قاتل يا غير قاتل و تا پيش از برخورد قاطع با عاملان اين فجايع نيز معلوم نيست، اين جنايات تكرار نشود. بنابراين صبر براي همين مواقع است.

آقاي berim_211
شايد حرف‌هاي شما درست بود، نمي‌دانم. اول تحت تاثير قرار گرفتم. اما هنگامي كه ديدم اعتقادات مردم را نشانه رفته‌ايد، ديگر رنج‌نامه‌تان از جلوي چشمم افتاد. شايد من هم ندانم چه سري است، اما اين مردم مذهبي و غيرمذهبي‌شان از اعتقاد خود به امامان دست برنمي‌دارند و در طول اين 1400 سال نيز نشان داده‌اند. دوست عزيز! وقتي كسي شفاي بيمارش را كه همه پزشكان و علم بشري جوابش كرده‌اند، از امام رضا (ع) گرفت، وقتي آن يكي فلان حاجتش را از حضرت ابوالفضل (ع) گرفت، وقتي خبر پايمردي‌هاي آن‌ها براي رساندن دين به ما را شنيد، اين را ديگر با هيچ داستاني حتي واقعي نمي‌تواني از اعتقادش برگرداني. خدا را شكر كه هر سال هم عزاي امام حسين و حضرت زهرا (ع) و ولادت امام زمان (عج) و ... بيشتر و بيشتر مي‌شود. خدا را شكر.

 

 

capitan_x2

شلوارهای موهن زنانه چینی در تهران

عصرایران؛ انگار چيني‌ها پس از كشتار ترك‌هاي مسلمان كشور خودشان، تصميم گرفته‌اند به مقدسات مردم مسلمان ايران هم به موهن ترين شكل ممكن حمله كنند.
تا پیش از اين، Made In China حتی به تسبیح‌ها و جانمازهاي ايرانيان رسيده بود و حالا كلمه «الله» و عبارت مقدس مسلمانان يعني «بسم الله الرحمن الرحيم» را به قسمت پشت شلوارهای ايرانيان برده‌اند و عجب آنكه برخي مدعيان كه پيشتر در اعتراض به عبارت كوكاكولاي برعكس شده كفن پوش به خيابان‌ها مي ريختند و در راستای تحريم كوكاكولا و نستله حركت مي‌كردند و هم در برابر كشتار مسلمانان چين سكوت كرده‌اند و هم در برابر اين توهين آشكار.
اين شلوارهاي جين زنانه در فروشگاه‌هاي افسريه، حوالي خيابان‌هاي اول و دوم به قيمت دوازده هزار تومان در حراجي به فروش مي رسند.
بیشتر خريداران هم به نوشتار پشت جيب شلوار توجه نمي‌كنند و صرفا به خاطر قيمت و دوخت شلوار ان را خريداري مي‌كنند. فروشنده هم اطلاعات چنداني درباره محل خريد شلوارها و ...نمي‌دهد؛ البته برخي از خريداران به دليل عبارت پشت شلوار از خريد آن خودداری مي‌كنند.
به تصوير اين شلوارهاي جين چيني كه به تازگي به بازار ايران وارد شدند، نگاه كنيد؛ عبارت «بسم الله الرحمن الرحيم» كه «الله» آن دوبار تكرار شده است، روي جيب‌هاي عقب اين شلوارهاست و يك بسم الله هم برعكس نوشته شده است.
در مكتب اسلام براي كلمه الله حرمت قایل شده اند، به گونه‌اي كه حتي براي دست زدن به خط و نوشته آن بايد وضو داشت و... و حالا درست در قسمت نشيمنگاه اين شلوارها اين كلمه گلدوزي شده و بدتر آن که در تهران ـ که خیلی‌ها دوست دارند آن را ام القرای جهان اسلام بنامند ـ به فروش می رسد!
با توجه به اينكه اين شلوارها تازه به كشور وارد شدند، هنوز تعدادشان مشخص نيست، ولي به دليل آنكه در مارك داخلي شلوارها، عبارت "Made In P.R.C" مخفف عبارت "People Republic of China" به معني جمهوری خلق چین درج شده است، به نظر مي‌رسد تكذيب مليت اين كالاهاي موهن و تازه وارد براي مسئولان كمي مشكل شود.
تا پيش از اين، واردات پرتقال اسرائيلي توطئه برخي عناصر نامعلوم اعلام شد، واردات سيب از آمريكا در هاله‌اي از ابهام باقي ماند، اما ديگر مارك داخلي اين شلوارها را نمي‌توان انكار كرد. مگر اينكه مسئولان مدعي شوند اين شلوارها در داخل توليد شده است، كه منطقا با توجه به عقبه مذهبي مردم ايران، كمتر توليد كننده‌اي فرض به تعمد، جرأت چنين اهانتي را دارد. يا اينكه بايد گفته شود پك اين شلوارها در بين راه باز و داخل آنها مارك چيني درج شده است (مثل توجيهي كه براي واردات پرتقال اسرائيلي آورده شد)!

 
 

آرش خارابي

فرزانه جان نامه ات از بهشت رسید

خیلی طول کشید تا کلمات را پشت سر هم ردیف کنم. می خواستم بگویم که تو سپیدی. سپیدی که دیدن نمی خواهد، سپیدی که گفتن نمی خواهد. سپیدی حس می خواهد و دل. سپیدی انسان می خواهد و آرزو. کاش می توانستم "پروانه"ای شوم و فرسنگ ها فاصله را بپیمایم و بگویم که چقدر خوشحالم که خوشبخت بودی و خوشبخت هستی. افسوس که من "پروانه" نیستم و تو در دسترس.
***
یادم نیست که چطور اتفاق افتاد فقط به یاد دارم که می خواستم کشتی شکسته ای را که در کنار ساحل یافته بودم، دوباره بسازم. آنقدر زیبا بود که برای دیدنش راهم را عوض کردم. وقتی خورشید رویش می افتاد انگار این خودش بود که می درخشید چون خورشید. نادیده گرفتن و نگفتن ظلم بود و جور. باید حسش می کردی و دل به او می سپردی. "ظرف یک دقیقه تصمیم گرفتم" رنگش کنم. چوب های وارفته اش را عوض کنم و دکل سر به فلک کشیده اش را جلا بخشم. اول بایستی برایش داربستی می ساختم، داربستی از عشق. نگران بودم که نکند در این میان جزر و مدی شود و کشتی را یا با خود برای همیشه ببرد و یا در گل مدفونش کند. تازه داربست زدن تمام شده بود که دریا توفانی شد. از بد حادثه موج های بلند بی رحم یکی پس از دیگری سر رسیدند، من نگران جزر و مد بودم و توفان از راه رسیده بود.
***
خیلی طول نکشید تا نوشتن را برایت آغاز کنم. می خواستم بنویسم که نامه ات پر بود از بردباری و فرزانگی. نشنیده بودم که می شود از بهشت نامه نوشت، اما آری می شود. تا به چشم خود ندیده بودم و آن را "بلند" برای "پروانه" نخوانده بودم باورم نمی شد. می دانم که پروانه نامه مرا هم به دستت می رساند. افسوس و صد افسوس که هیچوقت ندیدمت و نشنیدمت. برای پروانه گفتم که با دلم حست کردم. به او گفتم که به تو بگوید که: "همیشه برایم سپید خواهی ماند".
***
تندتر و تندتر کار کردم. چوب ها را عوض کردم و بند زدم. دکل را جلا دادم و عرشه را نو کردم. قطب نمای جدید گرفتم و کابین ها را بزرگتر کردم. باز هم موج آمد. باز هم موج. لعنتی انگار تمام شدنی نبود یا اینکه انگار نمی خواست کار من تمام شود. لعنتی؛ بایستی راهی باشد. دست از کار کشیدم. همه چیز تقریبا تمام شده بود جز رنگ. بیرون رفتم. نگاهی دیگر به کشتی انداختم. تصمیمم را گرفتم. رفتم تا داربست را باز کنم.
***
آفتاب از میان ابرها می درخشید و من می خندیدم. کشتی مدتها قبل به دست امواج رفته بود. زندگی کشتی به امواج خروشان اقیانوسها و دریاهاست. می دانم که کشتی چون "پروانه"ای به سوی تو می آید تا به تو بگوید که کشتی سپید من، سپیدی اش را از تو دارد. در دوردست ها دیدمش که خورشید بر او می تابد، انگار این خودش است که می درخشد چون خورشید.
کشتی سپیدم، همینجا می مانم تا برگردی.

آرش

 

 

nnargessh

salam mobin aziz
yek dosty ba id jamaghigh baray man yek email dar mored konsert kamran hooman dar iravan ferestad , omidvaram mofid bashe baratoon v estefade konid dar majaltoon , ke digaran ham az in etelat jaleb estefade konand .
 

گزارشی از کنسرت کامران هومن در ایروان

با عرض سلام و خسته نباشید یک شمه کوچکی از ماجرای کنسرت کامران هومن تقدیمتون می کنم .
به دلیل بعضی مسائل کنسرت های موسقی لس انجلسی در کشورهای خلیج و ترکیه لغو شد و ارمنستان برای کنسرت اندی , کامران هومن , داریوش , لیلا فروهر و سیاوش قمیشی انتخاب شد که برنامه لیلا فروهر و سیاوش قمیشی حذف شد .
تعداد زیادی از طرفدارای این خواننده ها همراه با خانواده هاشون و اکثرا از مسیر زمینی راهی اون منطقه شدند و خیلیها بیشتر از 30 ساعت در راه بودند اونطوری که شنیدم از بندر عباس و بوشهر و زاهدان هم برای شرکت در این کنسرت ها اومده بودند.
برای کنسرت کامران هومن نزدیک به 17 هزار بلیط فروخته شد و بهای بلیط ها از 40 دلار تا 100 دلار بود که برنامه دیدار عمومی کامران هومن رو با طرفدارانشون که حساب کنیم برای عکس و امضا و دیدار نزدیک حدود 15 هزار تومان میشد . از همه این سود شاید نزدیک به 100 هزار دلار فقط نصیب کامران هومن شد و بقیه به اسپانسرها و دلال ها و دولت ارمنستان رسید .
بگذریم از ماجراهایی که اونجا پیش اومد از جمله ازدحام و شلوغی و شعارهای سیاسی که داده شد و گارد ضد شورش ارمنستان وارد عمل شد و تعداد خیلی کمی البته دستگیر شدند و ایرانی هایی که برای دریافت بلیط کنسرت و همینطور دیدار عمومی با کامران هومن ساعتهای زیادی منتظر موندند و تو اون گرما که بعضی عصبانی شدند و از کوره در رفتند و بعضی دختر بجه ها که از شوق دیدن کامران هومن و اینکه موفق نشدند بلیط اونها رو تهیه کنند گریه می کردند که برای رهبران دنیا معمولا این مراسم رو من دیدم و اینکه اینطور مردم برای دیدن این دو برادر اینطور گریه کنند برای جالب و تاثر انگیز بود .
اما بریم سراغ کامران هومن که مثل همیشه شاد و سرزنده حاضر شدند و کلی مایه گذاشتند و با تشویق های مردم انرزی گرفتند و شور و علاقه بیشتری نثار مردم کردند .
بخصوص کامران که چندین بار از سن پایین اومد و با مردم دست میداد و روبوسی می کرد و برای اونها که بالا نشسته بودند بوس می فرستاد و صورتش از شوق و علاقه و عشق می درخشید . خوشحالی اون همه رو خوشحال می کرد و به گریه می انداخت.
دو روز بعدش که کامران از همه طرفداراش خواست که دوباره همونجا گرد هم بیاند و با هم دیدار کنند نزدیگ به 5 هزار نفر شرکت کردند و با احساسات گرم مورد استقبال کامران هومن عزیز قرار گرفتند و با همه اونها عکس و فیلم گرفتند و الان شما می تونید عکس اونها رو از کسانی که در اون گردهمایی شرکت کردند درخواست کنید و ببینید که کامران هومن چه دوستانه برای دوستان دوستانشون هم سلام و درود فرستاند و آرزوی موفقیت کردند .
به این امید که یک روزی هم رو از نزدیگ ببیند و دیدار ها تازه بشه و اونها یک روزی به وطنشون بیان . کامران چند بار از خودشون تحت عنوان آواره های دور از وطن یاد کرد و قلب همه رو به درد آورد .
واقعا حیف نیست جوونی به این خوبی و پاکی و مهربونی و سرشار از انسانیت و عشق به مردم و وطنش اینهمه دور از وطنش باشه و در حسرت ایران به سر ببره .
اما بشنوید از هتل کامران هومن که طرفدارانشون نزدیک به چندین ساعت اونحا منتظر موندند و تونستند بالاخره اونها رو ببیند و در آغوششون بگیرند .
اما داریوش تمام مدت که در هتل بود از اتاقش بیرون نیومد و فقط هر روز چند تا از خانم ها رو به اتاقش راه می داد و به قول ایران هایی که اونحا بودند می خواست با اون خانم ها حال کنه . به طوری که طرفداراش عصبانی شدند و تو لابی هتل فریاد می زدند این داریوش که اینهمه وطن وطن می کنه چرا حاضر نیست برای دیدن ما که اینهمه اینجا منتظرش موندیم از اتاقش خارج بشه . اونهم بعد از اینهمه راهی که ما اومدیم.
اما کامرا هومن نزدیک به 6 ساعت ملاقات عمومی داشتد و با هر کسی حدود 2- 3 دقیقه ملاقات کردند . جونمردی و مردم دوستی رو باید از این دو برادر یاد گرفت . که در هتلشون هم منتظر طرفدارانشون می موندند .
یک نکته دیگه در کنسرت کامران هومن این بود که اونها که نزدیک تر به کامران هومن بودند 40 دلار برای بلیط پرداخت کردند چون ایستاده بودند . اما همونها برای کنسرت داریوش فقط به خاطر یک صندلی برای نشستن 100 دلار پرداخت کردند .
یک موضوع جالب که دیدم این بود که وقتی طرفدارای کامران هومن از دیدار اون بیرون می اومد یک نفس عمیق با خوشحالی می کشیدند و عکش اونها رو به سینه فشار می دادند و بوس می کردند و با شوق و شادی از اونجا می رفتند .
بعضی هم گلایه داشتند که جرا کامران هومن هیچ آهنگ جدیدی نخوندند و همه اهنگهاشون تکراری بود.
یک نکته دیگه بازار سیاهی بود که برای بلیط ها راه افتاده بود . که امیدوارم دفعه بعد چنین وضعی ایجاد نشه .
اما یک خبر محرمانه مهمی هم بهتون بگم و اونهم اینکه این کنسرت می تونست برای کامران یک ثمر خیلی مهم داشته باشه . که متاسفانه این بار قسمت نشد و حتما خواست و حکمت خدا بوده که ما نمی دونیم .
امیدوارم همه شما از این گزارش استفاده لازم رو کرده باشید و برای کنسرت های بعدی این دوبرادر عزیز آمادگی داشته باشید .

 

 

setayesh_new

اسم ها و رنگ ها

به گفته ی روانشناسان همه ما به نحوی تحت تاثیر رنگها هستیم و به عبارت دیگر (خود) واقعی مان را با این رنگها نشان می دهیم. برای اسم هر فرد رنگ مخصوصی وجود دارد. که می‌تواند بر زندگی او تاثیر بگذارد.جالب است نه؟! اینکه شما بدانید برای اسمتان رنگ مخصوصی وجود دارد و می‌توانید راز شخصیتی خود را از لا به لای آن دریابید! باید بسیار جالب و هیجان انگیز باشد.پس به موارد زیر به ترتیب ذکر شده کاملا توجه کنید:

رنگهای هماهنگ با ارقام و حروف عبارتند از :
 
قرمز:     1       ش      ج     س      الف
نارنجی:‌ ‌‌‌2        ت      ث      ک       ب
زرد:      3        ی       ل     ص      ض
سبز:    ‌4        و       م       د        ژ
آبی:     5        چ       ن      ط       ظ
نیلی:   6        ح       خ       ف      -
بنفش:  7       ع       پ       غ       -
صورتی: 8       ز       ق        ه       -
طلایی: 9        ر       ذ        گ      -

برای اینکه با چگونگی موضوع آشنا شوید یک مثال می‌آوریم بدین شکل که اسم و فامیل خودرا روی برگه کاغذی می‌نویسید و بر اساس حروف و اعداد ذکر شده برای هر کدام،به رنگ مربوطه دست پیدا می‌کنید.
مثال : لیلا جلالی
ل3  ی3   ل3   الف1  ج1  ل3  الف1  ل3  ی3
سپس اعداد را با هم جمع می‌کنیم:
21=3+3+1+3+1+ 1+3+3+3
باز هم دو عدد را با هم جمع می‌کنیم:
3=1+2
عدد 3 مربوط به رنگ زرد است.
حال میتوانید مشخصات خود را بخوانید.
 
صورتی
دارای قدرت جسمی بالایی هستید بخاطر اراده ی بالایی که دارید میتوانید رویاهایتان را به راحتی به واقعیت تبدیل کنید. با مسئولیت ها به راحتی کنار می‌آیید و می‌توانید دیگران را در حل مشکلاتشان راهنمایی کنید.از نظر عاطفی فردی قوی و عمیق هستید.صمیمیت بیش از اندازه با دیگران سخت است.

قرمز
بسیار جاه طلب بوده و گاهی برای رسیدن به اهداف خود ممکن است از دیگران هم مایه بگذارید. قرمز رنگ حیات و جسارت است.همیشه تلاش دارید که آشکارا به فعالیت بپردازید و مورد توجه قرار بگیرید.بسیار خونگرم هستید و بسادگی تحریک می‌شوید. ممکن است در اوج شادی نیز ناگهان و با کوچکترین بهانه ای اخمهایتان در هم رفته و به لاک خود فرو بروید.باید سعی کنید که از انرژی فوق العاده تان در جهت مثبت استفاده کنید.

زرد
بسیار تیز هوش هستید.شخصیتی بسیار خوش بین و فعال دارید. هرگز در ابراز آنچه می‌خواهید بر زبان بیاورید کم نمی آورید.بخاطر زنده دلی ابتکار و مستعد بودنتان در بر قراری ارتباطی خوب با دیگران همیشه دور و برتان پر از دوستان مختلف خواهد بود.با وجودی که روحیه ی بسیار شادی دارید هرگز احساس رضایت نخواهید کرد مگر اینکه شادیهایتان را با دیگران تقسیم کنید.تنها ایرادی که ممکن است داشته باشید قدرت تخیل و تجسم بیش از اندازه تان است که گاهی شمارا در خود غرق می کند!اگر نتوانید انرژی و توانتان را در مسیر درستی هدایت کنید در آخرخواهید دید بیشتر کارهایی که با هدفی مشخص شروع کرده اید ناتمام مانده اند.

طلایی
در هر چیزی فقط حد بالای آن می تواند رضایت خاطر شمارا بر آورده کند. از طرف دیگر رفتار و کلامتان چنان جذابیتی دارد که به ندرت ممکن است کسی با شما آشنا شود ولی شیفته تان نشود. دانش و آگاهی شما نسبت به زندگی غیر قابل توصیف است. به هر چیزی با خوش بینی زیاد نگاه می کنید. می توانید معلم خوبی باشید و تمام تجربیاتتان را به دیگران نیز انتقال دهید.شرایط منفی را می توانید به بهترین موقعیت ها تبدیل کنید.

نیلی
زندگی شما بیشتر به زندگی عارفان شباهت دارد. با عشق و علاقه ای که به پاکی و زیبایی های دنیا دارید می‌توانید توان و شادی فوق العاده ای به افراد افسرده ببخشید .علاوه بر روحیه و شخصیت نوع دوست و انسان پروری که دارید ازیک حس ششم بسیار قوی برخوردارید که از این طریق نیز می‌توانید براحتی از مشکلات مردم با خبر شوید.

سبز
برای شما خیلی مهم است که برنامه روزانه داشته باشید.نظم و انضباط برایتان اهمیت زیادی دارد.بندرت ممکن است زنگیتان آشفته و بی هدف باشد. دیگران اغلب برای گرفتن راهنماییهای جدی نزد شما می‌آیند.برای حل مشکلات دیگران بشدت حرص می‌خورید.تکامل شخصیتی برایتان بسیار حائض اهمیت است و برای وسعت بخشیدن به دانش خود هرگز از آموختن دست بر نمی‌دارید. ترجیح می‌دهید بجای از شاخه ای به شاخه ی دیگر پریدن روی هدف ثابتی به فعالیت بپردازید.

بنفش
عاشق کند و کاو و جستجو در عمق هر پدیده هستید و شاید هم به همین دلیل عشق به علوم ماوراء الطبیعه در شما به حد کافی رشد کرده است.این باعث شده به رشته هایی چون فلسفه روی آورید هیچ اتفاقی را به راحتی قبول نمی‌کنید. مگر آنکه خودتان آنرا شخصا تجربه کرده باشید .برای حل مشکلات نیز راه حل را در درون خود می جویید. عاشق تنهایی هستید و هماهنگ شدن با دیگران کمی برایتان مشکل است.

آبی
به احتمال قوی دیگران شما را شخصی بدون تعارف و غیر تشریفاتی می‌دانند و شاید هم به همین دلیل برایشان جالب توجه هستید.آزادی برایتان ارزش زیادی دارد و هرگز نمی‌توانید در محیطی کار کنید که به شما تحکم شود و یا زیر نظر قرار دارید. اگر این همه دنبال تنوع هستید به این دلیل است که اعتقاد زیادی به حقیقت دارید وبرای همین زندگی با تمام مشکلات و سختی هایش برای شما ارزشی فوق العاده دارد.

نارنجی
شوخ طبعی و بذله گویی بخصوصی را که به ارث برده اید باعث شده محبوب دیگران باشید.دیگران از بودن با شما لذت برده و انرژی مثبت میگیرند.سعی می‌کنید همیشه لیوان را از نیمه پر آن ببینید و با بذله گویی خاص خود محیط را برای انجام کاری مثبت فراهم سازید. آماده کمک به دیگران هستید . رنگین کمان زندگی تان را دوست دارید تا زندگی را برای دیگران نیز زیباتر نمایید.

 

 

eshge.mahdi

سريال LOST؛ تطهير چهره صهيونيسم

به قول رفقاي حبس كشيده: "همه چيز با يه سيگار شروع شد!" داستان من و سريال لاست هم، همش تقصير حسام بود كه روز اول گفت اصطلاحات اين سريال، خيلي اكتيو هستن. سريال لاست پربيننده­ترين سريال قرن اخير است كه 18 نويسنده بر روي داستان پيچيده و جذاب آن كار كرده­اند. و تنها نه من به خال لبش مبتلا شدم، كافيست يك جستجو بين وبلاگها كنيد تا بفهميد كه به هركه بنگري به همين درد مبتلاست!
من معمولا سعي مي­كنم از فيلمها لذت ببرم و بدون پيش­داوري سراغ آنها مي­روم ولي اولين قسمت اين سريال براي من عجيب بود. شمشير برهنه اين سريال، نامها و اسامي آن بود كه ذهنيت من را خدشه­‌دار كرد. در اين سريال، خداي ليبراليسم و تجربه­‌گرايي يعني «جان لاك» در قالب نقشي با همين نام به عرصه آمده است و جالب­تر اينكه در فصل چهارم متوجه مي­شويم جان لاك نام خود را به «جِرمي بنتام» تغيير داده است يعني نام فيلسوفي كه منفعت اقتصادي را اصل مي­داند. تفاوت او با جان لاك در اين است كه جان لاك مالكيت خصوصي را بعلت اعتقاد به ليبراليسم ولي بنتام بخاطر اصالت منفعت مطرح مي­كند. جالبتر اينكه در اين دوره او ديگر به رهبري رسيده است. نام دزموند(ديويد) هيوم فيلسوف پوچ­گراي اسكاتلندي كه اتفاقا در اين فيلم با همين نام و مليت است توجه مرا بيشتر به خود جلب كرد.«دنيل راسو» نيز زني مردم­‌گريز و تنها در جنگل است كه نامش يادآور فيلسوف جامعه­ گريز «ژان­ژاك روسو» است. «ميخائيل باكونين» فيلسوف آنارشيست شوروي هم در اين فيلم نقشي دارد. نكته اينجاست كه عقايد همه اين فيلسوفان اومانيست غربي در اين سريال، در ظرف زمان و مكان خود كاملا بحق توجيه مي­شوند.
اسامي غيرمشهور هم جهت‌دار هستند. مثلا نام «شپرد» رهبر نجات­ يافتگان، بمعني «چوپان» است و از اسامي حضرت مسيح بوده كه مسيحيان گاهي شپرد را بجاي كلمه مسيح و يا خدا بكار مي­برند. صاحبان جزيره­‌ي مرموز، اغلب اسامي يهودي دارند و كساني كه بعلت سقوط هواپيما، اتفاقي روي اين جزيره فرود آمده­ اند اغلب مسيحي هستند بجز يك نفر مسلمان و دو نفر چشم بادامي. فرد مسلمان يك شكنجه ­گر عراقي بنام سعيد جراح است (جراح يعني خونريز) و متولد شهر تكريت (محل تولد صدام) است! اسامي حواريون در بين مسيحيان،ريچال(راحيل مادر يوسف و بنيامين)، سيمون (شمعون)، آرن(هارون)، بن(بنيامين) و ژاكوب (يعقوب، پدر بني­اسراييل) به عنوان رييس اصلي و پشت پرده صاحبان جزيره عجيبتر از همه بود.
وقتي ديدم others با نامهاي يهودي كه اتفاقا گروهي برگزيده هستند، خطاب به مسافران سرگردان سقوط كرده در اين جزيره گفتند: "اين جزيره­‌ي ماست نه جزيره شما، شما اينجا هستيد چون ما اجازه داديم." ديگر نتوانستم خودم را به خوش­بيني بزنم! اين ساكنان در قسمتهاي اول بسيار وحشي و خونريز ديده مي­شدند ولي به مرور بيننده به اين نتيجه مي­رسد كه اتفاقا آنها بسيار انسانهاي متمدن، باهوش و نهايتا انسانهاي مظلومي هستند كه براي نجات خودشان و بشريت در حال تلاش هستند. بعد از قتل عام عمومي ساكنان جزيره در سالهاي گذشته، بار ديگر اخيرا مورد هجوم قرار مي­گيرند كه مجبور به مهاجرت و جابجايي مي­شوند. صحنه­‌هاي كوچ اين ساكنان اصلي در جزيره خودشان بسيار رقت انگيز است و اجبارا به تنها نقطه امن جزيره يعني معبد(temple) كوچ مي­كنند. غول ناشناخته­‌اي هم وجود دارد که بدون علت انسانها را مي­ربايد و مي­کشد ولي بعد معلوم مي­شود که فقط يک سيستم امنيتي سالم براي حفظ معبد است. درمورد مکان جزيره هم آنها مطمئن نيستند که جزيره مطلوب آنها همانجا باشد بلکه فقط پيش­‌بيني کرده‌­اند که در آينده اين نقطه ميتواند باشد و اينگونه به آن نقطه رسيده‌­اند و جالبتر اينکه همه بايد به آن جزيره برگردند چون قرار است جنگ بزرگي بين خير و شر در آن جزيره رخ دهد و ... نکاتي از اين قبيل مثل اصالت مادر، تولد و خون كه از اركان عقايد يهود است در اين فيلم با ظرافت زيادي مورد توجه قرار گرفته است كه بابررسي تك تك صحنه­‌ها و ديالوگها مي­توان يك كتاب نوشت.
مديريت اجباري جك شپرد بر جامعه نجات­ يافتگان و رقابت او با جان لاك هم پر از نكات تاريخي است كه در اين مختصر نمي­گنجد. جدال بنيامين و جان لاك براي هدايت جامعه يهوديان هم بي­حساب نيست. تكيه كلام بنيامين اين است كه من هميشه و در همه حال برنامه‌­اي دارم. اوايل مخاطب مي­بيند كه بنيامين، رهبر ساكنان اصلي جزيره، خيلي دروغ مي­گويد ولي بعد به اين نتيجه مي­رسد كه اين دروغ­ها فقط براي حفظ جان ساكنان جزيره و يا كل جهان بوده است. «برگزيده بودنِ» آنها توسط يعقوب هم خيلي تاكيد مي­شود.
كساني كه هنوز هم يهودي بودن اين سريال را باور ندارند كافي است lost را در گوگل­ كتاپ جستجو كنند تا بيابند كه طي چند دهه اخير چقدر كتاب منتشر شده كه نام لاست در تيتر آنها وجود دارد. البته اغلب اين كتابها در مورد سريال لاست نيست بلكه در مورد اقوام ناپديد شده يهود و يا بهشت گم­شده آنهاست!
جمله­‌ي مشهوري در امريكاست كه مي­گويد: "همه سينما مي­روند كه با عقايد آن فيلم آشنا شوند ولي يهوديان سينما مي­روند تا عقايد خودشان را مرور كنند." موج عجيب سريال لاست در دنيا بقدري است كه هزاران سايت و وبلاگ و فروم درباره رموز اين سريال وجود دارد. كدهاي اين سريال در تطيهر چهره صهيونيسم بقدري فراوان است كه انسان دوست دارد روزي 100بار بعضي از نويسنده ها و كارگردانانِ خودمان را به خاطر کارنابلدي‌شان شماتت کند!

 

 

alirezamajidi

چگونه مغزهایمان معتاد گوگل، توییتر و SMS می‌شوند؟!

فرقی نمی‌کند که خودمان معتاد گوگل، توییتر و شبکه‌های اجتماعی باشیم یا یکی از دوستان و نزدیکانمان، در هر حال چیزی که کمتر به آن فکر کرده‌ایم، این بوده است که چگونه معتاد این فناوری‌ها می‌شویم.
اگر یک وب‌گرد مشتاق هستید، آیا تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که این لذت ناشی وب‌گردی است که میل به آنلاین شدن را در شما برمی‌انگیزد یا  اشتیاق برای جستجو و یافتن چیزهای جدید و پیش‌بینی‌نشدنی؟
احتمالا تا به حال کمتر در مورد این مسئله فکر کرده‌اید و تا به حال «لذت و سرخوشی» را مترادف با میل «جستجو و خواستن» می‌گرفتید. اما وقتی که از یکی وب‌گردی چند ساعته فارغ می‌شوید، تا به حال شده از خودتان پرسیده باشید که از وب‌گردی لذت برده‌اید یا صرفا خود میل جستجوتان ارضا شده است؟
Slate مقاله جالبی در این مورد دارد. به خلاصه‌ای از این مقاله توجه کنید، مقاله کامل را می‌توانید در اینجا بخوانید.
همچون نیازهای پایه‌ای انسان‌ها، مثل خواب و خوردن و نوشیدن، به نظر می‌رسد که نیاز به دسترسی به اطلاعات الکترونیک هم مبدل به یکی از نیازهای اساسی و اولیه بشر شده است. بعضی از این اطلاعات ممکن است واقعا به کار و زندگی ما ربط داشته باشند، اما بخش زیادی از این اطلاعات و اشتیاقمان برای مرور روزانه آنها واقعا نقشی در زندگی ما ندارند.
راستش اگر خوب دقت کنیم، خیلی وقت‌ها ما کاملا شبیه موش‌های آزمایشگاهی‌ که روانشناسی به نام جیمز اولدز James Olds، چند دهه قبل روی آنها آزمایش جالبی انجام داد.
در سال ۱۹۵۴، جمیز اولدز و گروه همکارش، در آزمایشگاهی در دانشگاه مک‌گیل مشغول پژوهش بودند. آنها روی مکانیسم یادگیری موش‌ها، تحقیق می‌کردند. در یکی از آزمایشات، آنها الکترودی روی مغز موش‌های تعبیه کردند و موش‌ها را در قفس ویژه‌ای قرار دادند. هر وقت که موش‌ها به یک گوشه خاص قفس می‌رفتند، به آنها شوک داده می‌شد. آنها با این کار می‌خواستند ببینند که آیا موش‌ها به مرور بین رفتن به آن قسمت خاص قفس و شوک دردآور، یک رابطه ذهنی کشف می‌کنند و آیا به مرور از آن قسمت قفس، اجتناب می‌کنند یا نه.

اما یک روز، دانشمندان ناخواسته، الکترود را در جای دیگری از مغز موش‌ها قرار دادند. آنها در کامل شگفتی متوجه شدند که این بار موش‌ها مشتاق گرفتن شوک شده‌اند و برای اینکه شوک بیشتری بگیرند، مرتب به آن گوشه خاص قفس می‌روند.
در واقع آنها آن روز به صورت تصادفی الکترود را روی قسمت جانبی هیپوتالاموس گذاشته بودند. قسمتی از مغز که بعدها، نام مرکز خوشی و لذت، روی آن گذاشتند. آزمایشات بعدی نشان داد که در مورد انسان‌ها هم، همچون موش‌ها دریافت سیگنال‌ها از این مرکز خوشی و لذت، آنقدر اهمیت دارد، که انسان‌ها حاضر می‌شوند از عادات مربوط به بهداشت شخصی و ضروریات زندگی‌شان صرف‌نظر کنند، تا در عوض به خوشی صادر شده از این قسمت مغز برسند.
اما تحقیقات یک دانشمند علوم اعصاب به نام «جاک پانکسپ» Jaak Panksepp، نشان داد که تحریک الکتریکی هیپوتالاموس جانبی، واقعا منجر به خوشی و لذت واقعی نمی‌شود. مثلا تحریک این قسمت در انسان‌ها گرچه باعث برانگیختگی جنسی می‌شود، اما به لذت جنسی منتهی نمی‌شود. در مورد جانداران پستانداری که مورد آزمایش قرار گرفتند، تحریک این قسمت صرفا موجب برانگیخته شدن چرخه‌‌ای از رفتارهای جستجوگرانه می‌شد.
پانکسپ، برای حس و حالی که با تحریک این قسمت ایجاد می‌شد، اسامی زیادی برگزید: کنجکاوی، علاقه، کاوش، انتظار، هوس، اما در نهایت واژه «جستجو» را برای توصیف این حس و حال، مناسب‌تر دید. این دانشمند چند دهه را صرف نقشه‌برداری از سیستم احساسی مغز کرد، سیستمی که به باور او در همه پستانداران مشترک است.
به گمان وی، میل به جستجو، شالوده احساسات پستانداران را می‌سازد و این «جستجو» است که باعث حرکت موتور انگیزشی پستانداران می‌شود و باعث می‌شود هر روز صبح از بستر برخیزیم و در پیرامون خود حرکت کنیم.
در انسان‌ها کارکرد میل به جستجو، تنها برای برآوردن نیازهای جسمانی نیست. در انسان‌ها پاداش‌های انتزاعی درست به اندازه پاداش‌های ملموس، باعث تهییج می‌شوند. وقتی ما ایده‌پردازی می‌کنیم، زمانی که ارتباطات هوشمندانه برقرار می‌کنیم یا هنگامی که دنبال معنی چیزی می‌گردیم، درواقع مدارهای جستجوگر خود را فعال کرده‌ایم.
ماده‌ای شیمیایی که در مغز ما، سوخت‌رسان مدارهای جستجوگر ما است، یک میانجی عصبی به نام دوپامین است. حتی گاهی میل انسان‌ها برای فعال کردن مدارهایی که دوپامین مسئول فعال کردنشان است، آنقدر زیاد می‌شود، که آنها به سوء‌مصرف موادی مثل کوکائین یا آمفتامین روی می‌آورند.
خوب! پس از این مقدمه طولانی برمی‌گردیم به مبحث اصلی پست: به راستی چه چیزی باعث می‌شود که ما گاهی ساعت‌ها در گوگل جستجوهای پی در پی کنیم؟ جستجوهایی که شاید چندان به کارمان نیایند؟ چه چیزی باعث می‌شود بعضی از کاربران اینقدر توییت کنند؟ علت رویکرد ما به فیس‌بوک و مای‌اسپیس و شبکه‌های اجتماعی چیست؟
وقتی از یکی از ما در این مورد سؤال کنند، شاید کوتاه جواب بدهیم که این کارها برایمان جالب هستند و ما از آنها خوشمان می‌آید، شاید هم چند دقیقه‌ای در مورد فواید آنها سخنرانی کنند؟ اما آیا واقعا «خوش آمدن» توصیف دقیقی از میل و موتور محرک ما برای کار در این سرویس‌های اینترنتی است؟! شاید پاسخ بهتر در همین دوپامین، خلاصه شده باشد.
نکته جالب دیگر این است که دوپامین، نقش کنترلی روی ساعت درونی بدن انسان دارد. برای مثال کسانی که مبتلا به اختلال بیش‌فعالی هستند، دوپامین کمی در مغزشان دارند، به همین خاطر یک بازه زمانی کوتاه در مقایسه به انسان‌های دیگر برای آنها، طولانی‌تر به نظر می‌رسد و علت بیش‌فعالی آنها ممکن است در همین حقیقت نهفته باشد.
سال قبل نشریه آتلانتیک، مقاله جالبی با این عنوان منتشر کرد: «آیا گوگل ما را احمق می‌کند؟»، ترجمه این مقاله را می‌توانید در اینجا بخوانید، اما چکیده این مقاله این بود که گوگل کردن رفته‌رفته باعث می‌شود که کاربران مشتاقش، توانایی ذهنی تمرکز روی یک مبحث را از دست بدهند و یک سیستم ذهنی تکانشی پیدا کنند. در واقع این گوگلرها شبیه همان موش‌هایی می‌شوند که برای دریافت شوک، به یک گوشه قفس می‌روند!
کنت بریج Kent Berridge، استاد روانشناسی دانشگاه میشیگان، دو دهه را صرف پژوهش روی مکانیسم حس لذت کرده است. وی بر مبنای یک رشته آزمایشات ثابت کرد که «میل جستجوگرانه» و «حس لذت»، دو مکانیسم به کلی جدا در مغز ما دارند. این دو با هم متفاوتند، اما مکمل هم محسوب می‌شوند.
ما وقتی خوشی و لذت و سعادتمندی را تجربه می‌کنیم که سیستم درونی‌مان با مواد درونزاد شبه‌مخدر تحریک شود، حس لذت به کلی با حسی که متعاقب تحریک سیستم دوپامینی ما، برانگیخته می‌شود، متفاوت است. به همین خاطر است که حسی که معتادان مواد مخدر گروه تریاک تجربه می‌کنند به کلی با رفتاری کسانی که داروهای محرک مثل کوکائین و آفتامین (اکس) استفاده می‌کنند، متفاوت است. سوء مصرف آمفتامین، افراد را به حرکت وامی‌دارد ، در صورتی که مصرف مخدرهای دسته تریاک، موجب سرخوشی می‌شود.
بر این اساس بریج دو آزمایش در موش‌ها انجام داد، نخست سلول‌های عصبی یا نورون‌های دوپامینی موش‌های مورد آزمایش را تخریب کرد و مشاهده کرد که این موش‌ها با اینکه توانایی راه رفتن، جویدن و بلعیدن را دارند، به خاطر فقدان حس یافتن و جستجو، حتی هنگامی که غذا در نزدیگی آنها قرار داده می‌شد، غذا نمی‌خورند تا حدی از گرسنگی می‌مردند. در آزمایش دوم، بریج آزمایش متفاوتی انجام داد، او این بار مشاهده کرد که موش‌هایی که دوپامین بیشتری در مغزشان دارند، نسبت به موش‌های عادی زودتر یادمی‌گیرند که چگونه با پیمودن راهروهای تو در تو، به غذا برسند.
این آزمایشات و تحقیقات می‌تواند کاربردهایی در شناخت مکانیسم اعتیاد و رفتارهای وسواسی داشته باشد. بریج پیشنهاد کرده است که در بعضی از معتادان، مغز درگیر «چرخه خواستن» می‌شود، یعنی چیزی که باعث اعتیاد این افراد می‌شود، لذت و سرخوشی نهایی نیست، بلکه تمایل و اشتیاق آنها برای جستجوی پاداش، محرک اصلی آنهاست.
بنابراین سیستم دوپامینی، می‌تواند تحت شرایطی، خواسته‌های بی‌معنی در ما ایجاد کند، خواسته‌هایی که منطقی نیستند. وقتی که در اینترنت، بی‌هدف چرخه‌ای از جستجوهای بی‌هدف را انجام می‌دهیم و خودمان هم می‌دانیم که اطلاعاتی که به آنها می‌رسیم حیاتی نیستند، ولی در عین حال نمی‌توانیم جلوی خودمان را بگیریم، ممکن است، تحت تأثیر همین سیستم دوپامینی باشیم. یعنی مادامی که آنلاین هستیم و گوگل می کنیم، توییت انجام می‌دهیم و در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنیم، تمایل «خواستن» و اشتهایمان برای جستجو ارضا می‌شود.

اتفاقا فناوری‌های نو به گونه ای هستند که سیستم دوپامینی را بیش از سایر پدیده‌ها، فعال می‌کنند، این فناوری‌ها از ایمیل گرفته تا توییتر و SMS، سیستم خواستن/جستجو را فعال می‌کنند. برای مثال سیستم دوپامینی در هنگام وب‌گردی همواره در انتظار رسیدن به چیزهای غیرقابل پیشبینی است. به علاوه، این سیستم با مشاهده مبهمی از امکان رسیدن به پاداش، به شدت تحریک می‌شود. بنابراین ممکن است، یک ساعت تمام در گوگل ریدر، مشغول اسکرول و مرور صدها فید باشد، به امید اینکه به پستی جالب برسد.
در دنیای ما انسان‌ها، در عصر ارتباطات، ویبره موبایلمان که حاکی از رسیدن یک
SMS ‌جدید است، ممکن است همان کارکردی را داشته باشد که صدای زنگ روی سگ‌های مورد آزمایش دانشمند مشهور روسی -پاولوف- داشته باشد!
وقتی به موش یا حیوانات، مقدار بسیار کمی غذا بدهیم، اشتهای آنها به شدت تحریک می‌شود. توییتر هم این روزها، دقیقا همین نقش را در مورد ما بازی می‌کند، توییتر ما را دقایق زیادی سرگرم می‌کند، به امید اینکه به چند نوشته کوچک ۱۴۰ کاراکتری جالب برسیم.
انسان‌ها موجودات جستجوگری هستند و ما با دست خود، اینترنت را ساخته‌ایم که بهترین ابزار جستجو است و به ما اجازه جستجوی دائم می‌دهد. چنین یافته‌هایی ما را باید هشیار کند، چرا که ممکن است انسان‌ها را مبدل به ماشین‌های جستجوگر بی‌اعتنا به نیازهای اصلی خود کند.

 
 

mat_bluestar1

مربع‌ها

مهر‌آفرین حسینی
دانشجوی روان‌شناسی دانشگاه تورنتو

آن سه برگ زرد میان برگ‌ها را که با خط‌های نامرئی به هم وصل کنم، یک مثلث متساوی‌الساقین می‌شوند. آن سه تا هم قائم‌الزاویه‌اند. نه، متساوی‌الساقین‌ها را ول کن، قائم‌الزاویه‌ها را بشمار. قائم‌الزاویه‌ها کمترند، آن زاویه‌ی نود درجه کمیابشان می‌کند، بر عکس متساوی‌الساقین‌ها که با هر زاویه‌ای درست می‌شوند. یکی، دوتا،... صندلی می‌لغزد. می‌پرم پایین و پایه‌اش را از گل باغچه بیرون می‌کشم و روی موزاییک‌ها می‌گذارم. دوباره روی صندلی می‌ایستم و مطمئن می‌شوم که دیگر لق نمی‌زند. خوب، قائم‌الزاویه‌ها را بشمار. شمارشش از دستم در رفت. از اول ...
پشت شیشه سایه‌ی مادرم می‌رود و می‌آید. مرتب تکان می‌خورد. یک جا نمی‌نشیند. می‌گویم بنشین مربع‌ها را بشمار. می‌گوید:«این هیلاری کلینتون عجب خوش‌پوشه! ببین، استایلشو ببین. یاد بگیر. برو دوتا کت‌دامن شیک برا خودت بخر.» می‌گویم بابا مربع‌ها را بشمار، من که نمی‌توانم شمارش همه‌شان را نگه دارم. این همه متساوی‌الساقین، متساوی‌الاضلاع،...
راه که می‌رود پستان‌هایش روی سینه بی‌تابی می‌کنند و روی میز که خم می‌شود،‌ سنگینی‌شان به گلدان‌‌های ظریف گیر می‌کند و سرنگونشان می‌کند. او همه را وسط زمین و هوا قاپ می‌زند و سرجایشان می‌گذارد. هزار بار گفته‌ام که بهتر است جایشان را عوض کند، اما او در ازایش فقط سینه‌بندهایش را تنگ‌تر و تنگ‌تر می‌بندد. از پیاده‌روی آمده، شلوار کوتاه پوشیده و با مجله‌ی مد کازمو تندتند خودش را باد می‌زند. موهای فرفری نارنجی‌اش وز شده روی هوا تاب می‌خورند و با آن که دوست دارد گربه‌ای راه برود، هیکلش هنوز گلابی‌ست. خیلی نگران است که هیکل من هم گلابی بشود، می‌گوید:«ورزش شکم بکن که قمبل‌هات کوچک‌تر بشن.» من از تمام چربی‌های دنیا فقط همین دو تا قمبل را دارم. توی آشپزخانه دو تا هلو آب می‌کشد و وقتی یکی‌شان را به دندان‌هایش گیر داد، هر دو دست‌هایش را تخت می‌چسباند به دو تا قلمبه‌ی لرزان باسنش. با ظرف چینی و هلو و کارد و چنگال به سویم می‌آید، میز را جلو می‌کشد و به من که روی مبل لم داده‌ام با سقلمه‌ایی می‌گوید:«درست بشین. خانوم که نباید لنگاشو وا کنه.» ظرف هلو را جلویم می‌گذارد و به سوی پنجره‌ی حیاط برمی‌گردد. روی باسنش جای ده تا انگشت افتاده است. هلو را گاز محکمی می‌زند:«بابات بیاد این سایه‌بونه رو باز کنیم. تو که کمک من نمی‌کنی تو این خونه»…
معلوم است که کمکش نمی‌کنم. حالا که تابستان شده و وقت اضافی دارم، باید به کار شمارشم برسم. قائم‌الزاویه‌ها را بشمار. داری تنبلی می‌کنی‌ها! تنبل، تنبل بی‌خاصیت، تنبل، تنبل...
مادرم می‌گوید: «بارک‌الله، آفرین، به این می‌گن زن موفق. تحصیل کرده و با پشتکار. ببین چه خونه‌ایی! خوب همینه دیگه. آدم همیشه باید بلندپرواز باشه. بابات همیشه می‌گه خواستیم مارکس بشیم، این شدیم... آدم باید موقعیت‌هاشو بشناسه...» صورت بزک کرده‌ی هیلاری صفحه‌ی تلویزیون را پر کرده است. موهای بورش درست پشت گوش‌هایش نشسته و گوشواره‌هایش مرواریدند. لبخند می‌زند. من دراز کشیده در تشکچه‌های مبل فرو رفته‌ام. نمی‌دانم چرا تشکچه‌ها دارند باد می‌شوند: از دو سوی گوش‌هایم بالا می‌آیند و کم‌کم تمام بدنم را می‌گیرند. شاید این منم که آب می‌روم، ولی مادرم هم دارد چاق‌تر و چاق‌تر می‌شود. از جلوی تصویر هیلاری می‌گذرد، می‌ایستد، سری تکان می‌دهد. حالا دیگر کمر چاقش هیلاری را پوشانده، گلابی ِ گلابی شده. کم‌کم عقب می‌آید. دو قلمبه‌ی باسنش همین‌طور بزرگ‌تر می‌شوند، ده تا انگشت می‌آیند که خفه‌ام کنند و... نه، دارد خم می‌شود. یعنی مرا ندیده است؟ نه، دارد رویم می‌نشیند. نه، مامان، مامان...
قائم‌الزاویه‌ها را که شمردی، متساوی‌الاضلاع‌ها را شروع کن. باید یادداشت کنم. تعداد قائم‌الزاویه‌ها را یادداشت کنم. متساوی‌الاضلاع‌ها باید خیلی بیشتر از این‌ها باشند.
قبل از آن که زنگ در را بزنند مادرم صدای هیلاری را خیلی بلند می‌کند تا خوب خوب بشنود. روی صورتم باسنش را کمی جا به جا می‌کند و همه‌ی حرف‌هایی را که چند دقیقه‌ی پیش -قبل از آن که رویم بنشیند- زده بود،‌ دوباره تکرار می‌کند. ولی بالشتک مبل روی گوش‌هایم را پوشانده و صدایش انعکاس مبهمی‌ست که انگار از زیر آب می‌آید. دیگر نمی‌دانم تمام عمر همین‌طور بوده‌ام یا این سال‌های اخیر است که دیگر صدایش را نمی‌شنوم. سال‌هاست که از راه که می‌رسم‌، پله‌ها را چنان سریع می‌دوم که قبل از آن که بین راه گیرم اندازد، توی اتاقم باشم. می‌دانم که اگر چشمم توی چشمش بیفتد، دوباره سخنرانی‌ها شروع می‌شود: من، چیزی که وقتی توی بیمارستان جیغ کشیده بود، انتظارش را نداشت...
می‌گویم هیلاری را ول کن. مربع‌ها را بشمار. کار من هم راه می‌افتد. ولی مگر گوش می‌کند! همه‌ی فکر و ذکرش این خانم است. دست‌هایم را که رو به آسمان بلند کرده‌ام، باید چند بار در هوا بگردانم تا تعادلم حفظ شود. صندلی لقی می‌خورد و می‌ایستد. شمارش متساوی‌الاضلاع‌ها از دستم در رفت. از بس بی‌حواسی! چقدر بگویم حواست را جمع کن؟ مثل آدم بشمار. یک بار، آدم عاقل یک بار می‌شمارد، درست می‌شمارد. توی گیج صد بار باید از اول، مرتب از اول، برگردی، بشماری، وقت من را تلف کنی. بابا وقت من از سر راه که نیامده، خیرات که نیست. از اول، یالا بهت می‌گم، دختر تنبل بی‌خاصیت.
زنگ در را که می‌زنند، مادرم بلند می‌شود و دوباره چهره‌ی موفق زن با گوشواره‌های مروارید توی صورتم می‌دود و کلمه‌ای می‌گوید که حس می‌کنم تفش توی چشمم می‌پرد. مادرم بی‌صدا می‌آید. اخم‌هایش در هم است. پاکت را جلویم روی میز پرت می‌کند، کنار ظرف هلو. صدایش شبیه افتادن یک تیله توی لیوان آب است که آرام آرام تا عمق فرو می‌لغزد. مدتی به پاکت که معصومانه نشسته است، خیره می‌مانم. دیگر می‌دانم که چه جوابی به من داده‌اند. بدون آن که سرم را حرکت دهم، چشمانم را می‌گردانم. کله‌اش را نمی‌بینم ولی می‌بینم که دست به سینه ایستاده. می‌گوید:«این‌قدر تو عالم رویا نمون، بیا رو زمین ببین چه خبره...» و با آهِ افسوسی می‌رود، ولی دیگر نه گربه‌ای. تعجب می‌کنم که این‌قدر زود می‌رود. سرم را دوباره سریع توی مبل فرو می‌برم و بالتشک مبل را سفت به سینه‌ام می‌چسبانم. می‌دانم روی زمین چه خبر است. روی زمین پاکت سفیدی که جای پنج انگشت رویش خیس خورده، معصومانه به انتظارم نشسته است. با انگشت شصت پایم پاکت را از روی میز می‌اندازم. نمی‌خواهم قیافه‌ی نحسش را ببینم. بچه که بودم، روی کاغذ آکاردئونی طرح یک آدم را با قیچی می‌بریدم. دو سر کاغذ را که می‌کشیدم، آدم‌های یک شکل دست به دست هم داده، جلویم ردیف می‌شدند. همه سفید و یک جور و بی‌نقص. مثل هیلاری که در صفحه‌ی تلویزیون به اندازه و بی‌نقص جا می‌گیرد...
نامه را گذاشته بود روی میز، جای پنج انگشت رویش خیس خورده بود. من خط‌ها را پنج، شش بار شمردم. بعد تصمیم گرفتم با تمام «ن»ها مثلث‌های متساوی‌الساقین بکشم و بشمرم. با تمام «ص»ها هم چون کلمه‌ی «صلاحیت» زیاد تکرار شده بود. چشم‌هایم که درد گرفت، بستمشان و در عوض خودم را پشت میز خودم، پشت میز کتابخانه‌، پشت میز هم‌اتاقی‌ام، پشت میز آن یکی هم‌اتاقی‌ام و پشت میز کلاس -در حال درس خواندن- مجسم کردم و با این نقطه‌ها هر چه شکل هندسی به ذهنم می‌آمد، کشیدم. تا آن که سرم گیج رفت و داشتم وسط آشپزخانه نقش زمین می‌شدم که چنگ زدم و خرطومی شیر آب را گرفتم. چکه‌های آب انعکاس هزار صدا بود که در سرم می‌پیچید:
دیگر چه کار باید می‌کردم؟ اگر ساعت‌های بیشتر پشت میز کتابخانه یا حتی پشت میز تحریرم، به جای میز هم‌اتاقی‌ام... پشت میز تحریر خودم خسته می‌شدم. ولی پشت میز هم‌اتاقی‌ام هم حواسم به طرح‌های سیاه سفیدی که با گچ زده بود، پرت می‌شد. ولی میز کتابخانه هم یک جور عجیبی مربع بود، مثل میز هم‌اتاقی‌ام. باید پشت میز خودم ساعت‌های بیشتر... ولی خسته می‌شدم. پشت میز اتاقی‌ام هم حواسم به طرح‌های سیاه سفیدی که با گچ زده بود، پرت می‌شد... همین است، همه‌اش حواس‌پرتی خودت است. اگر حواست کمی جمع‌تر بود، این‌طور نمی‌شد... جواب مادرم را چه بدهم؟... حالا می‌خواهی چه کار کنی؟ هزار تا ثانیه و دقیقه و ساعت را چطور می‌خواهی پر کنی؟... شاید کمی پشت میز کتابخانه اگر بیشتر. میز خودم بهتر بود. باید بیشتر پشت میز خودم... ثانیه‌های خالی، دقیقه‌های خالی، ساعت‌های خالی، ثانیه‌های خالی، دقیقه‌های خالی، ساعت‌های خالی... اسکناس، اسکناس... اسکناس‌های پنجاه دلاری، اسکناس‌های صد دلاری، صد و پنجاه دلاری...
خوب است. این‌ها که تمام شود آنوقت می‌توانم بروم سر مربع‌ها. متساوی الاضلاع‌ها که تمام شوند، نوبت مربع‌هاست. صندلی لق می‌خورد. می‌پرم پایین و پایه‌اش را از توی گل باغچه بیرون می‌کشم. امتحانش می‌کنم و دوباره بالا می‌روم. مربع‌ها، مربع‌ها را بشمار.
پشت شیشه سایه‌ی مادرم می‌رود و می‌آید. هیلاری کلینتون از توی شیشه‌ی تلویزیون به من که روی مبل لم داده‌ام، نگاه می‌کند. داستان را آن‌قدر گفته‌ام که دیگر می‌دانم. الان است که مادرم در آشپزخانه هلوهایش را بشوید و تشکچه‌های مبل‌ها باد شوند و مادرم در آشپزخانه هلوهایش را بشوید و زنگ در را که زدند، پاکت نامه معصومانه روی میز بنشیند. تشکچه‌های مبل‌ها باد شوند و زنگ در را که زدند، من می‌توانم روی نامه‌ای که جای پنج انگشت رویش خیس خورده است با تمام «ص»‌ها مربع بکشم و بشمارم و پاکت نامه معصومانه روی میز بنشیند و بعد من می‌توانم با تمام «ص»ها مربع بکشم و بشمارم.
مگر به تو نمی‌گویم مربع‌ها را بشمار! حواست پرت است. حواست خیلی پرت است! صندلی لقی می‌خورد...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

29 مرداد / 20 آگوست / 28 شعبان

Mobin_s2004@yahoo.com
 29 مرداد هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com

تظاهرات مردم آبادان براي آتش زدن سينما ركس

مردم آبادان با برگزاري تظاهراتي عظيم خشم خود را ازعمل غيرانساني آتش زدن سينما ركس ابراز كردند. سينما ركس را عوامل مزدوررژيم پهلوي آتش زدند. دراين حادثه تلخ بيش از700تن ازمردم آبادان درسالن سينما طعمه حريق شدند و 377زن، مرد و كودك بي دفاع جان خود را به طرزي فجيع ازدست دادند. طي چند روز پس ازاين فاجعه مجالس عزاداري درنقاط مختلف شهر براي عزيزان ازدست رفته برپاشد.)(فاجعه آتش سوزي سينما رکس آبادان توسط عُمال رژيم پهلوي (1357 ش)

در چنين روزي (28 مرداد سال 1357 ه.ش) سينما رکس آبادان به دست عمال محمد رضا پهلوي به آتش کشيده شد. در اين فاجعه عمدي سينما که از سوي ساواک و عوامل رژيم سفّاک پهلوي جهت بد نام کردن انقلاب اسلامي مردم ايران به وقوع پيوست، 377 نفر به طرزي فجيع کشته شدند. در جريان اين آتش سوزي، تماشاگران سينما که در آن روزحدود 700 نفر بودند، براي فرار از مهلکه به طرف درهاي خروجي روي آوردند، ولي درها را بسته يافتند. انتشار اين خبر و نمايش فيلم ها و عکس هاي اين فاجعه، افکار عمومي را به شدت جريحه دار ساخت. اما رژيم شاه با متهم کردن نيروهاي انقلابي در اين حادثه ضد انساني، قصد داشت تا انقلابيون مسلمان را افرادي متحجّر و مخالف با هنر و ضد مردم نشان دهد که در اين هدف خود ناکام ماند و مردم بيشتر حرف مخالفان را که رژيم را در اين فاجعه متهم مي کرد، مي پذيرفتند.
 

 

 آغاز آتش بس ميان جمهوري اسلامي ايران
و عراق به طور رسمي

29 مرداد 1367 - آتش بس ميان جمهوري اسلامي ايران و عراق به طور رسمي آغازشد. اما نيروهاي رژيم بعثي عراق دو سال بعد ازاعلام آتش بس خاك ايران را ترك كردند. زمانيكه رژيم عراق جنگ تحميلي را آغاز كردند مجامع بين المللي هيچ واكنشي نشان ندادند و اين روند درادامه جنگ نيز به قوت خود باقي بود. اما پس ازفتح خرمشهر و پاكسازي جنوب كشور ازنيروهاي رژيم بعثي عراق و پيروزي هاي متعدد نيروهاي جمهوري اسلامي ايران، رژيم عراق و استكبارجهاني نخستين بار با امكان ورود قواي ايران به خاك عراق مواجه شدند. بدين ترتيب منافع غرب با خط روبرو مي شد ازاين رو مقامات استكبار تلاش كردند كه زمينه را براي توقف جنگ و جلوگيري ازورود قواي ايران به عراق آماده سازند. سرانجام پس ازحمله آمريكا و رژيم صهيونيستي به جنوب لبنان، عراق، آتش بس و عقب نشيني قواي خود را از مرزهاي ايران پذيرفت. بدين ترتيب قطعنامه 598شوراي امنيت سازمان ملل اجرا شد.

Mobin_s2004@yahoo.com
 20 آگوست ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
باني استقلال كشور شيلي و سرانجام او

Bernardo O’ Higgins

امروز زادروز برناردو او هيگينز Bernardo O’ Higgins باني استقلال كشور شيلي است كه 20 اوت 1778 به دنيا آمد. وي سرهنگ نيروهاي نظامي محلي وابسته به دولت اسپانيا بود كه در سال 1810 به جنبش استقلال طلبان شيلي پيوست، اما در جنگي كه روي داد از نيروي اعزامي اسپانيا كه شيلي را يك مهاجر نشين خود مي دانست شكست خورد و به پرو Peru گريخت. وي در جنگ بعدي هم از اسپانيا شكست خورد و باز از عقيده اش عدول نكرد و در سومين جنگ پيروز شد و به عنوان نخستين رئيس جمهوري شيلي انتخاب گرديد. وي مردي ليبرال چپ و هوادار اصلاحات ارضي و بر ضد فئوداليسم و اشرافيت بود كه برنامه تقسيم اراضي او و اعطاي حقوق برابر به مردم دشمني مالكان بزرگ اراضي و ثروتمندان را برانگيخت؛ به گونه اي كه ادامه حكومت برايش دشوار شده بود. برناردو براي سركوب مخالفان به خشونت متوسل نشد و به خاطر بقاء شيلي و پايان دو دستگي در جامعه از رياست كشور كناره گيري كرد و به پرو رفت و تا پايان عمر همانجا ماند. او در سال 1842 فوت شد.

 

سالروز ترور تروتسكي صاحب فرضيه "دائمي بودن يک انقلاب" با تيشه يخ شكني

Trotsky

بيستم اوت مصادف با ترور "لئون تروتسكي" در سال 1940 در كشور مكزيك است كه پاره اي از مورخان آن را توطئه استالين نوشته اند. "تروتسكي" كه با ضربات تيشه ويژه شكستن يخ كشته شد از رهبران انقلاب بلشويكي سال 1917 روسيه معتقد به جهاني شدن سوسياليسم آن هم از نوع خالص بود و بر اين اساس، فرضيه "انقلاب دائم (دائمي بودن يک انقلاب)" را مطرح ساخته بود تا سوسياليسم شكست نخورد. ايجاد ارتش سرخ از ابتكارات تروتسكي بود و خود وي سالها بر اين نيرو رياست داشت. تروتسكي پس از فوت لنين، با استالين كه مخالف صدور انقلاب سوسياليستي به ساير نقاط جهان بود و مي گفت كه اتباع هر كشور خودشان رسالت انقلاب دارند و ربطي به ما ندارد دشمني مي كرد و همين وضعيت باعث تبعيد او از شوروي شد و چون جز تركيه كشور ديگري او را نپذيرفت مدتي در اينجا بود و بالاخره ساكن كشور مكزيك شد و در آنجا كتابهاي متعدد تاليف كرد. وي روزنامه نگار و نام اصلي اش "داويدوويچ" بود كه پس از فرار از زندان تزار در سال 1902 با يك گذرنامه جعلي به نام تروتسكي به لندن رفت و از آن پس اين نام را براي خود حفظ كرده بود. وي در لندن با همكاري لنين نشريه "جرقه" را منتشر مي كرد.

 

وسيله مرگ بيش از 140 هزار ژاپني
در موزه واشنگتن

بمب افكن بي ـ 29 شماره 82 نيروي هوائي آمريكا كه سر خلبان آن نام مادرش «انولاگي» را بر آن گذارده بود با هزينه كردن ميليونها دلار مرمت شده و به حالت اوليه درآمده و از اوت 2003 در موزه اسميتسونيان شهر واشنگتن قرار گرفته است تا عموم بتوانند از آن ديدن كنند. با اين بمب افكن ، ششم اوت سال 1945 نخستين بمب اتمي كه در جنگ بكار رفت بر شهر هيروشيماي ژاپن فروافكنده شد كه ضمن آن بيش از 140 هزار ژاپني كشته شدند. تصميم مربوط به قرار گرفتن اين بمب افكن در موزه واشنگتن كه چندي پيش اتخاذ شده بود در همان زمان با مخالفت برخي ژاپني ها رو به رو شده بود كه تاثيري در اجراي تصميم نداشت.

بمب افكن انولاگي در موزه واشنگتن

برخي ديگر از رويدادهاي 20 اوت

  • 1896:   تلفن مجهز به دستگاه شماره گير (خودكار) به ثبت داده شد.

  • 1908:   دولت بلژيك نام مستعمره بزرگ خود در آفريقا را «كنگوي بلژيك» گذارد.

  • 1920:   نخستين فرستنده راديو بازرگاني روزانه (WWJ) در شهر ديترويت ايالت ميشيگان آمريكا كار خودرا آغاز كرد؛ درست 20 سال پيش از اين كه ايران داراي فرستنده راديويي شود.

  • 1953:   چند روز پس از اين كه منابع غرب اعلام كردند كه شوروي دست به آزمايش بمب هيدرژني زده است ، اين دولت رسما اعلام كرد كه در زرادخانه خود داراي بمب هيدرژني است.

  • 1955:   بپاخيزي الجزايري ها و مراكشي ها بر ضد استعمار فرانسه به اوج خود رسيد و نيروهاي فرانسه در اين روز صدها معترض و بعضا مسلح الجزايري را كشتند. الجزايري ها و مراكشي ها در جريان بپاخيزي خود به موسسات و مساكن اروپاييان حمله مي بردند و تخريب مي كردند.

  • 1968:   نيروهاي پيمان ورشو براي سركوب هواداران سوسياليسم ملايم (دوبچك) وارد چك اسلواكي شدند. منابع غرب شمار آنان را بالغ بر 650 هزارتن! گزارش كرده بودند.

  • 1985:   طبق برخي منابع، اسرائيل از جانب آمريكا و از طريق يك دلال بين المللي اسلحه (در جريان جنگ عراق و ايران) 96 راكت ضد تانك «تو ـTOW» به ايران فروخت.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     28 شعبان هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    «اِبن حاجِب» محدث و مورخ دمشقي
    در گذشت

    28 شعبان 630 - «اِبن حاجِب» محدث و مورخ دمشقي در گذشت. «ابوحَفص» ملقب به «عِزُّالدّين» در سال 593 هجري قمري بدنيا آمد و از جواني براي آموختن حديث در محضر محدثان بزرگ حضور يافت. ابن حاجب بتدريج با تجربه اي كه در علم حديث بدست آورد بر بسياري از مشايخ عصر خود فائق آمد. اِبن حاجِب سه اثر چاپ شده و چند اثر ديگر بصورت دست‎نويس باقي مانده است.

     

    وفات ملا حسينقلي همداني شَوَندي
    مشهور به آخوند همداني

    28 شعبان 1311 - ملا حسينقلي همداني شَوَندي مشهور به آخوند همداني از بزرگترين استادان درس اخلاق درحوزه‎ عراق، دركربلا ديده ازجهان فروبست. آخوند همداني براي كسب علم سفرهاي فراوان كرد و ازبزرگاني چون حكيم سبزواري، شيخ العَراقين و سيد علي شوشتري درس اخلاق آموخت. وي سپس ازاستادان برجسته اخلاق و عرفان درنجف اشرف شد. آخوند همداني حوزه تربيتي- اخلاقي گسترده‎اي درنجف دايركرد و به تعليم مشتاقان علم و اخلاق پرداخت.
    روزه سه روز آخر شعبان به انگيزه استقبال از ماه رمضان , مستحب است و ثواب آن برابر با دو ماه روزه پشت سر هم خواهد بود.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    26
    37

    اهواز

    32
    48

    تبريز

    21
    34

    شيراز

    23
    39

    مشهد

    20
    34

    بندرعباس

    31
    36

    کرمان

    21
    38

    اصفهان

    22
    39

    يزد

    29
    42

    کرمانشاه

    19
    39

    اراک

    20
    36

    رشت

    22
    27

    دبی

    33
    37

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1415 تومان
    1000 تومان
    1657 تومان
    1050 تومان
    265 تومان
    274 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    227000 تومان
    117500 تومان
    60000 تومان
    225000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:55
    طلوع خورشيد : 06:27
    اذان ظهر : 13:07
    غروب خورشيد : 19:48
    اذان مغرب : 20:08
    نيمه شب شرعي : 00:21
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Architectural Record
    يکي از مشهور ترين مجلات دنيا در ضمينه معماري
    ماه آگوست

    جديدترين شماره از ماه نامه
    Architectural Record

    تاريخ انتشار: آگوست 2009
    تعداد صفحات مجله: 132
    حجم فایل: 4 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    تخت خواب ورزشی مجهز به اسپیکر 

     

    چندی پيش در همين ستون خواندید که چگونه خانم پاتی دنی با جاسازی یک صفحه نمایشگر 98 اینچی در سقف اتاق خواب پسر نوجوان خود را شگفت زده کرد.
    حالا شما هم می توانید با هدیه ای ویژه پسر نوجوان خود را که عاشق شنيدن موسیقی با صدای بلند و انواع ورزشهای توپی است خوشحال کنید.
    کافی است که 220$ ناقابل را بپردازید و تخت خواب ويژه اتاق خواب او را خريداری کنید. تاج اين تخت خواب ویژه مجهز به دو عدد اسپيکر است. یک جيب نیز در جداره عمودی آن تعبيه شده تا بتوان mp3 پلیر و یا گوشی موبایل را که فايل های موسيقی بر روی آن ذخيره شده اند در آن گذاشت.
    این تخت خواب در رنگها و ظاهری شبیه توپ فوتبال, بیس بال و همچنين بسکتبال تهيه شده است تا بتواند سلیقه ورزشی نوجوان ها را نيز پوشش دهد.
    از همه مهمتر با داشتن این تخت خواب می توانید نوجوان خود را صبح زود با موههایی که از شنيدن یک صدای بلند سيخ شده اند بیدار کرده و او را روانه مدرسه کنید!
    منبع

    بشقابی برای ترغیب کودکان به غذا خوردن

    آیا ممکن است کودک شما حین غذا خوردن با غذا بازی کند و خلاقیت‌اش را بیازماید؟
    با گذاشتن بشقاب‌های Food Face در جلوی کودک، او را به سبزیجات، پوره و حتی هویج علاقمند خواهید کرد. ده دلار برای یک بشقاب ۲۱ سانتی‌متری از سرامیکی که در حرارت بالا پخته شده، قیمت مناسبی است.

    منبع
     

     

     

     

     

     
      u فال روزانه


    فال امروز

     29مرداد - 20آگوست
     

    از صبح امروز تا پایان شب بر شما چه خواهد گذشت؟!...


    فروردین: شما هنوز كارهای زیادی برای انجام دادن دارید و نكات مبهم زیادی نیز به صورت سربسته باقی مانده‌اند. حتی اگر بی‌صبرانه منتظر شروع كردن كارهایتان هستید، الان بهتر است كه اصلاً كاری انجام ندهید و برای یك برنامه تفریحی تدارك ببینید. در عین حال به موقع خودش به فكر اهدافتان هم باشید. به جای اینكه برخلاف جریان آب شنا كنید، خودتان را به دست آن بسپارید.

    اردیبهشت: امروز شما زیاد حس خوبی ندارید، برای اینكه زمان به سرعت می‌گذرد و شما نمی‌توانید همه كارهایتان را تمام كنید. به جای اینكه با نگران شدن به خاطر اتفاقاتی كه شاید در آینده بیفتد تلاش‌هایتان را ضایع كنید، سریع به سراغ لیست خود بروید و از گزینه‌ای به سراغ گزینه بعدی بروید. شما باید هفته آینده وقت بگذارید و برنامه‌های تفریحی خود را از نو سازماندهی كرده و آنها را جدی‌تر بگیرید.

    خرداد: امروز نوع نگاهتان به زندگی بهتر شده است و حتی دوستان شما هم متوجه این موضوع شده‌اند. تازگی‌ها فشارهای عصبی زیادی بر شما وارد شده است و امروز مثل اینكه اوضاع در حال بهتر شدن است. اكنون زمان خیلی خوبی برای شروع كردن هر نوع پروژه‌ای است، بخصوص اگر این پروژه در نزدیكی خانه‌تان باشد.

    تیر: شما امروز كاملاً به خودتان اعتماد دارید، اما نمی‌توانید به راحتی دلیل این اعتماد را برای دیگران توضیح بدهید. شاید دلیلش این باشد كه شما نمی‌خواهید آنها را ناراحت كنید و یا شاید هم از عكس‌العمل آنها می‌ترسید. حالا دلیلتان هرچه كه باشد لازم نیست كاملاً سكوت اختیار كنید. درعوض برای امتحان بخشی از احساسات خود را ابراز كنید تا ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

    مرداد: در عین حال كه كاملاً اهداف خود را شناخته‌اید، روز به روز بیشتر رشد كرده و تواناتر می‌شوید. شما كارهای زیادی برای انجام دادن دارید، ولی به خاطر اینكه وقت زیادی دارید، دوست دارید كارهای بیشتری انجام دهید. خوشبختانه شما برای متعادل كردن زندگیتان آمادگی كامل دارید. همین برای لذت بردن شما از زندگی كفایت می‌كند. شما به وقت خود به اهدافتان خواهید رسید.

    شهریور: شما در دروازه‌های آغازین یك مسابقه هستید و باید اولین قدم خود را بردارید. اما متعادل كردن نیازهایتان برای اینكه راحت‌تر به خط پایان برسید كار مشكل و پردردسری است، به خصوص اگر افراد دیگری هم این كار را شروع كرده باشند. اما با سرعت حركت كردن آنقدر كارساز نخواهد بود، كه آهسته رفتن و توجه كردن به جزئیات كم اهمیت مفید است. به جای اینكه به قضاوت‌های خودتان اتكا كنید، موفقیت خود را از دید اطرافیانتان تخیمن بزنید.

    مهر: به فكر ناراحتی‌های عصبی سرخورده خود باشید، برای اینكه اگر نتوانید راهی برای مهار كردن آن به طور مثبت پیدا كنید، زندگیتان را به چالش خواهد كشاند. هم اكنون سطح توانایی شما در حال بالا رفتن است و سیاره بهرام عصبانی نیز نشانه شما را ملاقات می‌كند. اگر امروز شما خیلی عصبانی شوید، حتی ممكن است كنترل خود را هم از دست بدهید. فقط موقعی احساس بهتری خواهید داشت كه نگرش منفی خود را در مسیر درستی هدایت كرده و به اهدافتان نزدیك‌تر بشوید.

    آبان: امروز برای رسیدن به اهدافتان لازم است به دیگران سرویس داده و بهشان بیشتر توجه كنید. حتی اگر دلتان بخواهد كاری را هم به خاطر خود انجام دهید، شرایط طوری است كه مجبور می‌شوید مدتی صبر كنید. حالا اگر صدای نفس خود را نشنیده بگیرید از نظر معنوی هم ارزشمند خواهد بود؛ ولی لازم است كه ناامیدی و شكست خود را كنترل كنید، وگرنه مانع از لذت بردن شما خواهد شد.

    آذر: زندگی اجتماعی شما نادیده گرفته شده است و این خبر عجیبی است! اما این سخن بدین معنی است كه شما حتماً باید خواسته‌های شخصی خود و نیازهای دوستان و همكارانتان را سبك و سنگین كنید. خوشبختانه خودتان بهتر می‌دانید چگونه آرزوهای افراد دیگر می‌تواند خواسته‌های شما را تحت تأثیر قرار دهد. اما فقط دانستن كافی نیست، شما باید دانسته‌های خود را در عمل هم به كار ببرید.

    دی: شما فكر می‌كنید كه به اندازه كافی كار كرده‌اید و الان وقت این رسیده كه نتیجه برنامه‌ریزی‌های دقیق خود را ببینید. اما همین قدر كه شما دوست دارید موفقیت خود را ببینید، به همان اندازه از پذیرفتن مسئولیت‌های بیشتر خسته شده‌اید. با همه این احوال اگر به تلاش كردن ادامه ندهید، نباید انتظار تحسین و تشویق دیگران و همچنین پیشرفت و ترقی را داشته باشید.

    بهمن: اگر شما تازگی‌ها دوران سختی را پشت سر گذاشته‌اید و یا تغییرات زیادی در زندگیتان رخ داده است، الان دیگر باید خیالتان راحت باشد و به وظایفی كه پیش رو دارید رسیدگی كنید. خوشبختانه شما وقتی در موقعیت‌های جدید قرار می‌گیرید، توانایی این را دارید كه كاملاً خونسردی خود را حفظ كنید. اما نباید از اینكه اهدافتان به تعویق بیفتد بترسید. فراتر از افق دید خود به دنیا نگاه كنید و بعد برنامه‌ریزی كنید.

    اسفند: تغییری در زندگی شما رخ داده است و شما نمی‌دانید كه این تغییر را دوست دارید یا نه!! از یك طرف شما وقتی كه احساسات خود در روابط دوستانه‌تان را تجزیه و تحلیل می‌كنید، می‌توانید كاملاً منطقی شوید. از طرف دیگر شما مثل ماهی كه از آب بیرون افتاده است شده‌اید و قادر نیستید چیزی كه بهتان آرامش می‌دهد را پیدا كنید. اما زیاد هم به خاطر مشكلات اخیرتان نگران نباشید، چرا كه این دوره موقتی است. در این میان كاری را انجام دهید كه باعث می‌شود احساس بهتری نسبت به خودتان پیدا كنید.
     

     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    چگونه یك معلم نمونه باشید؟

    علیرضا لبش

    - دانش آموزان را به ترك تحصیل ترغیب كنید. آن ها را از عواقب درس خواندن آگاه كنید. به آن ها واقعیت ها را بگویید. به آن ها بگویید كه چه انسان هایی با مدارك بالا از بیكاری راهی تیمارستان شده اند. به آن ها توصیه كنید از همین سنین نوجوانی جذب بازار كار و حرفه شریف دلالی شوند. آن ها را متوجه این قضیه كنید كه حتی داشتن سواد خواندن و نوشتن می تواند چه تاثیرات منفی در آینده آن ها بگذارد.

    - با دانش آموزان خود طوری برخورد كنید كه جرات نفس كشیدن را هم سركلاس شما نداشته باشند. در صورت شنیدن صدای نفس شان با برخورد فیزیكی آن ها را به بیرون از كلاس هدایت كنید. در این كار آنقدر پیش بروید تا كلاس شما خالی شود و آرامش و سكوت به كلاس برگردد.

    - روش های جدید اداره كلاس و تدریس با اینكه روش های خوبی هستند ولی به درد خواهرِ پدر همان خارجی ها می خورد. سعی كنید به سنت ها وفادار باشید. از فلك و دیگر لوازم تدریس سنتی از جمله لوحه های گلی و فلزی و تركه انار غافل نشوید. بگذارید دانش آموزان از همان كودكی طمع سنت را بچشند و با آن بزرگ شوند.

    - از غیبت های مجاز و غیر مجاز خود نهایت استفاده را ببرید اصولاً دانش آموزان به معلمانی كه از غیبت های خود به خوبی استفاده نمی كنند علاقه ای نشان نمی دهند. تنها روزهایی كه حضور شما الزامی است، روزهای قبل و بعد از روزهای تعطیل رسمی است چون توجه و نظارت بازرسان سازمان در این روزها به شدت افزایش می یابد.

    - برای این كه دانش آموزان درس شما را جدی بگیرند، نیاز نیست خوب درس بدهید یا سخت گیری كنید، فقط نمره ندهید. هر چقدر نمرات آخر ترم شما پایین تر و هر چقدر نمره های تك رقمی كلاستان بیشتر باشد، درس شما مهم تر به نظر می آید.

    - سوال های پایان ترم را دست نویس و ناخوانا در اختیار دانش آموزان قرار دهید تا نتوانند جواب صحیح بدهند. سعی كنید سوال هایی بدهید كه جواب هایش نه تنها توی كتاب بلكه هیج جای دیگری پیدا نشود. با این كار خلاقیت را در دانش آموزان خود تقویت می كنید

    - با شغل معلمی به هیج جا نخواهید رسید. به شغل دوم و سوم، مسافر كشی، دلالی و بساز و بفروشی بپردازید ! تلفن همراهتان را همیشه روشن نگه دارید. با همین تلفن كوچك، كارهای بزرگی می توانید انجام دهید. سركلاس به جای درس دادن، می توانید معامله های میلیونی جوش دهید. به سه دلیلی كه برای آن معلم شده اید بیشتر بها دهید، همان سه دلیل: تیر، مرداد و شهریور.
     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    امروز و فردا نکن!

     

    خـرگـوشـی وسـط جاده نشسته بود و اتومبیلی داشت به طرف ش می‌آمد. خرگوش تصمیم به فرار گرفت. ابتدا به قصد ‌پریدن به طرف راست جاده، جهت‌گیری کرد ولی بعد پشیمان شد و گفت سمت راست جاده دره است، بهتر است به ‌سمت چپ فرار کنم؛ تمام نیروی خودش را به طرف چپ جاده سوق داد ولی باز هم با خودش گفت که سمت چپ ‌هم خیلی دور است و تا آن زمان اتومبیل می‌رسد. تصمیمش را عوض کرد و دوباره طرف راست جاده را نشانه ‌گرفت. دوباره تغییر عقیده داد و طرف چپ و... خلاصه آن قدر این دست وآن دست کرد تا اینکه اتومبیل سر ‌رسید و او را زیر‌‌گرفت...‌خیلی از ما شبیه خرگوش همین قصه‌ایم و هر روز داریم برای انجام کارهایمان امروز و فردا می‌کنیم. اگر شما هم ‌از همین دسته‌‌اید، گفتگوی "سلامت" را با دکتر حسین ابراهیمی‌‌‌‌‌مقدم بخوانید.‌


    ● کجای مغز ما مسئول تصمیم ‌گیری و تفکر است؟
    مخ انسان از هر جاندار دیگری پیشرفته‌تر است. لایه قشری مغز که هنوز بافت‌های آن فاسد نشده به سبب ‌آنکه عمدتا از جسم یاخته‌های عصبی و رشته‌های بدون میلین تشکیل شده، خاکستری رنگ به نظر می‌رسد و به ‌همین دلیل به آن "ماده خاکستری" هم گفته می‌شود. بخش زیرین مخ که در زیر مخ قرار دارد عمدتا از ‌آکسون‌های میلین‌دار تشکیل شده و سفید و شیری رنگ به نظر می‌رسد. فـعـالـیـت‌هـای ذهـنـی پـیـچـیـده از هـمان قشر ‌خاکستری صورت می‌گیرد.‌حالا که از مرکز تـصمیم‌گیری و اراده در مغز حرف زدیم،بد نیست به این هم بپردازیم که اصولا چرا برخی افراد ‌در انجام کارها مدام امروز و فردا می‌کنند؟ ‌برخی امروز و فردا کردن‌ها جنبه کما‌ل‌طلبانه دارد.افرادی وجود دارند که مجدانه و مداوم برای رسیدن به کمال ‌مطلوب عملا در کار خود، همکاران و کارمندانشان وقفه ایجاد می‌کنند. گرچه انجام هر کاری تا حد توانایی‌ به نظر پسندیده می‌آید اما در دنیای واقعیات، باکفایت بودن در صورتی که برای دست یافتن به اهداف کافی باشد، ‌بهتر از کامل و بی‌نقص بودن است.‌


    ● آیا امروز و فردا کردن جنبه‌های دیگری هم دارد؟
    بله، یکی از عوامل متداول در به تاخیر انداختن کارها، احساس ملالت و بیزاری است.کارهایی وجود دارد که ‌هرچند بسیار ضروری است اما حتی از منتظر ماندن برای خشک شدن رنگ دیوار نیز کسالت بارتر است. از ‌آنجا که طبیعت انسان او را به سوی اموری می‌کشد که انجام دادن آنها برایش جالب باشد و به همین نسبت از ‌کارهایی که انجام دادنش کسالت‌بار است دورش می‌کند، در نتیجه این بیزاری اغلب کارها را به تعویق می‌اندازد.‌


    ● ‌دشمنی با دیگران نیز می‌تواند باعث امروز و فردا کردن‌ها شود؟
    بـلـه. یـکـی از دلایـل متداول به تاخیر انداختن کارها نشان دادن کینه وعداوت با شخص یا شرکتی است که کاری را ‌بر عهده شما نهاده است. کارمندی از این واقعیت که کاری به او تحمیل شده است دچار رنجش می‌شود،در نتیجه ‌اولین واکنش او، حرکت آهسته، مثل راه رفتن افراد بیمار خواهد بود. امروز و فردا کردن تا نزدیک شدن به آخرین ‌فرصت نیز از مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد. افرادی وجود دارند که کارها را به تاخیر می‌اندازند تا ‌به ضرب‌الاجل‌های از پیش تعیین شده برسند. آنها اصرار دارند که تحت فشارهای باقی‌‌مانده بهتر کار می‌کنند. به ‌هر حال این روش، هم برای سلامتی آنها مضر است و هم وقت زیادی را تلف می‌کند. این کار میزان فشـار روانـی ‌وارده بـر شخـص را افـزایـش می‌دهد و در مواقع مواجهه با بحران‌های حقیقی و غیرقابل اجتناب کار را بسیار ‌دشوار خواهد کرد.‌


    ● آیا امروز و فردا کردن‌ جنبه مثبت هم دارد؟ ‌
    بله. مواردی وجود دارد که تاخیر در آنها کار درستی است: مثلا زمانی که کار کم ‌ارزش ‌تری را به خاطر کار ‌پرارزش‌تری به تعویق می‌اندازیم، زمانی که احساس خستگی، عصبانیت، استرس، افسردگی و... می‌کنیم؛ زمانی ‌که برای انجام دادن موثر کارها از کمبود دانش یا مهارتی رنج می‌بریم و زمانی که حالات جسمی و روانی ما ‌اجرای بهینه کاری را غیرممکن می‌‌کند چـرا که مغز خسته یا بدن بیمار آمادگی بیشتری برای خطا کردن و ‌قضاوت نادرست دارد. ‌نکته ای که در این ارتباط می توان به عنوان راهکار ارائه داد این است که سعی کنید وظایف خود را به صورت روزانه ‌به اجرادر آورید تا در اثر تلنبار شدن آنها به وظیفه‌ای سنگین و اجباری تبدیل نشوند. به این موضوع فکر کنید که ‌این مسئولیت به هر حال باید توسط ما به اجرا در آید بنابراین بهتر است با‌‌‌‌اجرای به موقع آن، هم کیفیت آن را ‌ارتقا بخشیم و هم خود را از استرس‌های به تعویق افتادنش رهایی بخشیم. ‌
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    ۴ خطر خانگی
    ۴ پیشگیری آسان

    ▪ خطر ۱ سقوط: سقوط به علت قرار گرفتن روی صندلی نامناسب، نردبان نامطمئن، چهارپایه معیوب و قرار گرفتن موانعی در سر راه اتفاق می‌افتد.

    ▪ خطر ۲ لیز خوردن: لغزنده یا خیس بودن سطحی که روی آن قرار داریم؛ مانند خیس شدن کف آشپزخانه هنگام تعمیر شیرهای آب یا خیس شدن کف اتاق‌ها و پذیرایی هنگام تعمیر شوفاژها.

    ▪ خطر۳ برق گرفتگی: تماس بدن با جریان الکتریکی در هنگام تعمیر لوازمی که با جریان برق کار می‌کنند.

    ▪ خطر ۴ سوختگی: در سوختگی ناشی از برق گرفتگی تماس بدن با جریان برق هنگام کار با لوازم برقی، سیم کشی برق و نصب روشنایی و در سوختگی ناشی از حرارت و آتش تماس بدن با حرارت و آتش هنگام تعمیر اجاق گاز، آبگرمکن، شوفاژ از علل حادثه هستند....


    و اما پیشگیری‌های ۴گانه:

    ▪ پیشگیری۱سقوط: روی نردبان استاندارد بایستید. اگر نردبان تاشونده دارید، حتما زنجیر آن را کنترل کنید که پایه‌ها را محکم نگه دارد. پله‌های نردبان را از نظر استحکام و ثبات کنترل کنید. از صندلی‌ و مبلمان و جعبه به عنوان زیرپایی استفاده نکنید. مسیر رفت و آمد را خلوت کنید تا پای شما به مانعی‌ گیر نکند.

    ▪ پیشگیری۲ لیزخوردن: تا حد امکان زمین زیر پای خود را خشک نگه دارید و دمپایی مناسب بپوشید. می‌توانید موکت را به اندازه کف دمپایی‌تان ببرید و با چسب موکت به کف دمپایی بچسبانید.

    ▪ پیشگیری۳ برق گرفتگی: اگر با جریان برق سر و کار دارید، حتماً یک جفت دمپایی پلاستیکی بپوشید و روی سطحی چوبی یا لاستیکی قرار بگیرید. روی نردبان‌های فلزی نایستید. دستکش عایق یا حداقل دستکش لاستیکی آشپزخانه را بپوشید. با فازمتر جریان‌های برق را کنترل کنید و قبل از کار، فیوز را قطع کنید.

    ▪ پیشگیری۴ سوختگی: موارد پیشگیری ۱ را رعایت کنید و ضمنا دستکش پارچه‌ای، پیراهن ضخیم و آستین بلند و دور نگه داشتن صورت از منطقه خطر را از یاد نبرید.

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    خانم‌ها به 6روش می‌توانند
    از شر موهای زاید خلاص شوند


     

    1+5 علیه موی زاید
    خانم‌ها معمولا دوست ندارند وقتی صورتشان را اصلاح نكرده‌اند در مقابل نور بایستند چون موهای زاید كركی صورتشان در این موقعیت مشخص می‌شود. شاید به همین دلیل است كه به انواع روش‌ها متوسل می‌شوند تا از شر این موهای زاید صورت خلاص شوند؛ از موم انداختن صورت گرفته تا بند انداختن. ولی كدام یك از این روش‌ها مناسب‌ترند؟ ...


    1-موم انداختن؛ دردناك اما موثر
    برای موم انداختن باید صورت، موم داغ را روی پوست پخش كرده و روی آن نوار باریكی از جنس پارچه و یا سلفون كشیده و پس از سرد شدن موم و چسبیدن مو به موم با یك حركت سریع نوار باریك را همراه با مو از روی پوست بكشند.
    • مزایا: ارزان، سریع، در خانه قابل انجام است، چون موم انداختن سبب كنده شدن سلول‌های مرده پوست نیز می‌شود بنابراین سبب لطافت و نرمی پوست نیز می‌گردد.
    • معایب: كثیف‌كاری زیاد دارد، ممكن است سبب عفونت پوست شود و یا موها به طور یكدست و یكنواخت كنده نشوند، موهای كوتاه‌تر از دو میلی‌متر را ممكن است، نكند.
    • رشد مجدد مو: پس از سه تا شش هفته.

    مومك انداختن به دو صورت است:
    • روش گرم (hot): ابتدا موم را گرم كرده سپس لایه نازکی از آن را در جهت رویش مو قرار می‌دهند. هنگامی كه موم سرد شد و موها به آن چسبید با پارچه و یا سلفونی كه روی موم قرار داده شده، برخلاف جهت رویش‌ مو كشیده و مو‌ها را از ریشه می‌كنند.
    • روش سرد (cold): در این روش از موم سرد كه از پیش روی نوارهای باریكی آغشته شده‌اند، استفاده می‌شود.

    و اما 7 نکته‌ای که باید درباره این روش بدانید:
    1) پیش از استفاده موم باید در قسمت كوچكی از پوست تست حساسیت انجام گیرد.
    2) از این روش در افرادی كه دیابت، واریس، خال و زگیل دارند نباید استفاده كرد.
    3) برای استفاده از این روش موها باید حداقل دو میلی‌متر طول داشته باشند.
    4) صورتتان را پیش از موم انداختن با آب و صابون شسته و كاملا خشك كنید.
    5) هنگام كشیدن نوار موم، نوار را به سمت بالا نكشید آن را با زاویه 40 درجه در حالی كه با دست دیگر پوستتان را كشیده‌اید، نوار را با یك حركت سریع بكشید.
    6) ایجاد سرخی و التهاب خفیف پس از موم انداختن طبیعی است.
    7) 12 ساعت پس از موم انداختن ناحیه مورد نظر را در معرض نور خورشید قرار ندهید.


    2- بند انداختن؛ دردناك
    یك روش قدیمی است كه آرایشگر یك سر نخ را با دندان گرفته و سر دیگر را با دست چپ می‌گیرد، سپس با دست راست خود قسمت میانه نخ را توسط انگشتان نشانه و میانی خود به صورت یك حلقه در آورده و به وسیله آن اقدام به كندن موهای زاید می‌كند.
    • مزایا: ارزان، سریع، تمیز، درد كمتری نسبت به موچین دارد، برای ابرو و صورت مناسب است.
    • معایب: می‌تواند دردناك باشد، سبب خارش و التهاب می‌‌شود، دارای عواض جانبی: سرخی و التهاب پوست، عفونت فولیكول مو و تغییر در رنگدانه‌های پوست می‌باشد.
    • رویش مجدد مو: پس از سه تا هشت هفته.


    3- كرم‌های موبر؛ ساده و بی‌درد
    برای برداشتن موهای صورت استفاده از موبر هم مفید است. مثلاً می‌توانید از کرم‌های موبر استفاده کنید. خوبی کرم‌های موبر این است که مو را از ریشه درمی‌آورند. بدی‌شان هم این است که پوست را تحریک می‌کنند. برای اینکه مطمئن شوید پوستتان به این کرم‌ها حساس نیست، می‌توانید کمی از آن را به قسمت داخلی مچ دستتان بمالید و یک روز صبر کنید تا نتیجه‌اش را ببینید. اگر واکنش شدیدی مشاهده نکردید، می‌توانید با خیال آسوده از آن کرم استفاده کنید.


    4- چسب‌ سفیدکننده
    چسب سفیدکننده را به پوستتان بچسبانید و بگذارید 10 دقیقه در محل باقی بماند. سپس آن را در جهتی که روی بسته نشان داده شده، از پوستتان جدا کنید. البته این نوع چسب‌ها هم ممکن است پوست شما را تحریک کنند.


    5 -الکترولیز
    این روش، گران تمام می‌شود و وقت‌گیر است. اگرچه به نظر می‌رسد الکترولیز، تنها روش رفع موهای زاید به‌طور دایم است ولی فقط 15 تا 50 درصد، احتمال اثربخشی در هر جلسه درمان وجود دارد. ضمن اینکه هر از گاهی هم به عوارض ناخوشایندی نظیر زخم‌های زشت و مقاوم به درمان منجر می‌شود. البته در بسیاری از مواقع الکترولیز، برای رفع دایمی موهای زاید موثر است. در این روش، از طریق یک سوزن، جریان برق مختصری به فولیکول مو وارد می‌شود. برای انجام این کار، مطمئن شوید که تکنسین مربوطه از تجربه و مهارت کافی برخوردار بوده و مجوز لازم را در اختیار دارد. دستگاه‌های الکترولیز خانگی و موچین‌های الکترونیکی کارایی چندانی ندارند و زیاد توصیه نمی‌شوند. این هم یادتان باشد که انجام الکترولیز در سالن‌های آرایشی، هیچ‌وقت مورد تأیید کارشناسان بهداشت نبوده و نیست. آنها معتقدند که روش‌های الکترولیز و لیزر، به دلیل تخصصی بودنشان، حتماً باید از سوی پزشکان مجرب یا لااقل افرادی با مدرک پیراپزشکی که دوره‌های مربوطه را گذرانده باشند، صورت بگیرد.


    1+5 لیزر
    حساب لیزر را باید از بقیه روش‌ها جدا کرد چون جدیدترین و موثرترین روش حذف موهای زاید است. در این روش با استفاده از لیزر، فولیکول موهای زاید کاملاً تخریب می‌شود و امکان رشد موهای زاید در آن ناحیه خاص از بین می‌رود. این درمان در چند مرحله و طی چند هفته انجام می‌شود. نتیجه حاصل از این روش در اغلب مواقع، موفقیت‌آمیز و دایمی است. مشکل اصلی لیزر این است که هزینه زیادی به بیمار تحمیل می‌کند و فقط پزشکان مجوزدار قادر به انجام آن هستند.
     

     

     

     

     

     
      u مد و فشن


    با جواهرات زیباتر شویم

    v کاربرد گوشواره
    گوشواره‌ها بر درخشش چهره می‌افزایند و از میزان توجه به نقایص صورت می‌کاهند. همچنین گردن و صورت را کشیده‌تر نشان می‌دهند. شکل گوشواره‌ها باید با فرم چهره شما تفاوت داشته باشد. گوشواره‌های آویخته می‌توانند گردن، صورت و قد کوتاه را کشیده‌تر نشان دهند. در هر حال مدل‌های آویخته و خیلی بلند، جلوه‌های مختلفی را به نمایش می‌گذارند.
    اندازه بلندی آن، بهتر است همسطح جانه باشد.


    vصورت‌های بیضی Oval face
    هر مدل گوشواره اعم از گرد، حلقه‌ای و دکمه‌ای مناسب با فرم صورت‌های بیضی هستند. مدل‌های آویخته و مثلثی هم بیشتر نظرها را جلب می‌کنند.


    vصورت‌های مستطیلی Rectangular face
    نمونه‌های مدور و حلقه‌ای بهترین انتخاب است. مدل‌های کشیده و دارای زوایای صاف، طول صورت را مشخص‌تر نشان می‌دهد.


    vصورت‌های گرد Round face
    از کاربرد گوشواره‌های بزرگ و گرد یا ضخیم و کوتاه خودداری کنید. مدل‌های صاف، مستطیلی بیشتر با این مدل صورت هماهنگی دارند. طرح‌های زاویه‌دار، باریک و کشیده می‌توانند صورت گردو پُر را باریکتر نمایان سازند.


    vصورت‌های به شکل قلب Heart-shaped face
    تقریباً هر مدل گوشواره، با این نوع صورت هماهنگی دارد، به‌استثناء مواردی که از زوایای متناسب با هم برخوردار نیستند. به‌طور مثال گوشواره‌هائی که پهنای آنان در قسمت پائین بزرگتر از قسمت بالای آن است.


    vصورت‌های مربع Square face
    گوشواره‌های بیضی یا مستطیلی کوچک یا حلقه‌ای با این نوع ترکیب صورت بسیار هماهنگی هستند، مدل‌های بزرگ، ضخیم و کوتاه که روی گوش می‌نشینند می‌توانند صورت شما را پهن‌تر نشان دهند.


    vگوشواره‌های چسبان یا دکمه‌ای
    استفاده از الماس به‌دلیل درخشش فوق‌العاده‌ای و تأثیری که بر چهره شما می‌گذارد بهترین نوع انتخاب به‌شمار می‌رود. در صورتی که توانائی مالی ندارید می‌توانید از زیر گونیا، مروایردهای درشت، و یا از مدل‌های گل دکمه‌ای طلا یا نقره استفاده کنید.


    vمناسبت‌ها
    جواهر خود را با توجه به مکانی که مقصد شما است، انتخاب کنید. برای مثال اگر سرکار می‌روید النگوهای پر سر و صدا و گوشواره‌های بزرگ خود را درآورید.


    vمحل به‌کارگیری جواهرات
    جواهرات چشم‌ها را خیره می‌سازند. به‌طور مثل یک گل سینهٔ بزرگ برای خانمی بسیار چاق، جالب به‌نظر نمی‌رسد در حالی که گوشواره‌ای براق می‌تواند صورت وی را پرفروغ و چشم‌ها را درشت‌تر جلوه دهد. معمولاً طلای سفید، پلاتینیوم و نقره با پوست‌های سفید و روشن هماهنگی دارد و طلای زرد و جواهراتی که کِرم‌رنگ هستند یا پوست‌های گندمی و سبزه هماهنگی بیشتری دارند.
     

     

     

     

     

     
      u تغذيه، سلامتي و تناسب اندام


    چرا رژیم می گیریم و لاغر نمی شویم؟
     

    فکر می کنید سرنوشت شما چاقی است! به این دلیل است که در رژیم گرفتن شکست خورده اید و فکر می کنید در آینده نیز شکست خواهید خورد چه مانعی بر سر لاغریتان وجود دارد؟



    ۱)اصرار دارید که بشقاب را در آخر کار تمیز پس بدهید؟
    می ترسید غذا هدر برود، پس تا آخرش را می خورید. اگر اینطور است لطفاً غذای کمتری در بشقاب بریزید، می توانید بعداً کمی دوباره غذا بکشید، اما فایده اش این است که شاید حس کنید با همان بشقاب کم اولی سیر شده اید! نگران نباشید باقیمانده اش را می توان برای ناهار فردا گذاشت!


    ۲) خودتان را زیاد محدود می کنید:
    در یک مطالعه روی ۳۰ زن با وزن معمولی، نیمی از آنها دسترسی نامحدود به شکلات داشتند و نیمی دیگر شکلات برایشان ممنوع بود. ۲۴ ساعت بعد، گروه دوم اجازه داشت هر چقدر می خواهد شکلات بخورد و واضح است که آنها بیشتر از گروه اول که از اول مجاز بودند، شکلات مصرف کردند. پس خود را محروم نکنید از چیزهایی که دوست دارید و چیزی را که می خورید خوب بچشید و لذت ببرید خواهید دید که مصرف شما از آن کمتر خواهد شد.


    ۳) می خواهید هرچه بقیه می خورند را بخورید؟
    اینکه دوست شما یک همبرگر بزرگ برای ناهار می خورد و همچنان لاغر می ماند، دلیل نمی شود که شما هم می توانید. عادلانه یا غیرعادلانه، بعضی از مردم ذاتاً متابولیسم سریعتری دارند. عوامل ژنتیکی و بعضی داروها همانند ورزشی که انجام می دهید روی سوخت و ساز تاثیر می گذارند. سعی کنید بفهمید چه روشی شما را لاغر می کند و به همان ادامه دهید. غذایتان را با دیگران بخورید و در کنار آنها حس می کنید غذای کم هم برای شما کافیست.


    ۴) حوصله پخت و پز یک نفره را ندارید.
    امشب برای شام تنها هستید و به نظرتان سخت است که برای یک نفر شام آماده کنید. پس بخود می گویید فقط کمی پنیر و کلوچه می خورم، سپس شیرینی هم می خورید و بعد پاستا! تا جایی که معده شما پر می شود اما هنوز یک وعده درست حسابی نخورده اید! برای چنین شبهایی از قبل وعده های غذایی پخته شده در فریزر نگه دارید یا صبح که سرحالید قبل از بیرون رفتن، موادی را برای شب کنار بگذارید تا شب یک شام گرم و خوشمزه را بسرعت آماده کنید.


    ۵) وزنتان زیاد است و کسی به شما توجه نمی کند؟
    شاید بسختی باور کنید اما قسمتی از شما می خواهد که وزن را حفظ کند. از خود بپرسید که این وزن به چه کار می آید؟ غیر از اینکه از جذابیت و سلامتی شما می کاهد؟ اگر دلیل آن را نمی فهمید، بهتر با یک درمانگر در این باره مشورت کنید.


    ۶) بصورت خودکار می خورید؟
    رییس شما را سرزنش کرده پس وقتی به خانه می رسید چه می توانید بکنید غیر از خوردن شیرینی ها!؟ وقتی عصبی هستید، بجای خوردن کار دیگری بکنید، مثلا قدم بزنید و نفس عمیق بکشید. شما گرسنه نیستید پس این میل اضافی است. در این صورت هم آرام می شوید هم لاغر!


    ۷) فکر می کنید سرنوشت شما چاقی است!
    به این دلیل است که در رژیم گرفتن شکست خورده اید و فکر می کنید در آینده نیز شکست خواهید خورد. دلیلش این است که مهارتهای درست را فرا نگرفته اید. هر طور هست راهی بیابید که همواره به برنامه رژیم خود وفادار بمانید.


    ۸) وقتی می خورید حس بهتری دارید.
    وقتی اولین لقمه را گاز می زنید، مغز مقداری سروتونین و احساس شادی آنی در بدن پخش می کند. به یاد بیاورید که غذا ذاتاً شادی آور نیست و آنچه که از نظر روانی مانند محبت و ابراز علاقه انسان را شاد می کند، در غذا نیست!
     

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    راهنمای خرید تلویزیون

    در این مقاله قصد داریم به نکاتی که هنگام خرید تلویزیون باید به آن ها توجه کرد اشاره کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید

    Òمبلغ هزینه
    مهمترین نکته ای که توانایی شما را در خرید یک تلویزیون مشخص می کند ، مبلغی است که می توانید برای خرید یک تلویزیون هزینه کنید . در واقع این مسئله تمام موارد دیگر به خصوص اندازه تلویزیون را تحت شعاع قرار می دهد . تلویزیون های LCD که معمولاً با اندازه ی 32 اینچ شروع می شوند قیمتی در حدود یک میلیون تومان دارند. مدل های 37 اینچی 5/1 تا 2 میلیون تومان و 40 اینچی در حدود 5/2 میلیون تومان قیمت دارند . بنابراین حداقل بودجه شما باید 1 میلیون تومان باشد .
    در کنار آن برخی هزینه های جانبی مانند خرید میز و حمل و نقل را در نظر بگیرید.


    Òاندازه صفحه نمایش
    سایز یا اندازه ی صفحه ی نمایش که با واحد اینچ مشخص می شود ، طول قطر تلویزیون است در حال حاضر تلویزیون های LCD از اندازه 26 اینچ تا اندازه 108 اینچ تولید شده اند و پلاسما ها هم اندازه ای میان 42 تا 150 اینچ دارد . اندازه صفحه نمایش مهمترین نکته در هنگام خرید یک تلویزیون محسوب می شود که تعیین کننده قیمت و کیفیت و بسیاری دیگر از نکات است . این ایده که بزرگترین اندازه سازگار با بودجه را بخرید ، همیشه بهترین شیوه نیست . نکته دیگری که می تواند اندازه تلویزیون شما را تعیین کند ، مکانی است که قرار است تلویزیون در آن قرار بگیرد و فاصله متوسط محل نشستن بینندگان از صفحه نمایش است . در جدول زیر می توانید اطلاعاتی را ببینید که بر اساس آن اندازه صفحه نمایش خود را با توجه به محیط انتخاب کنید . البته این جدول کاملاً تجربی است و هیچ استانداردی در این زمینه وجود ندارد بهتر است با توجه به ابعاد اتاقی که می خواهید تلویزیون را در آن قرار دهید و مراجعه به این جدول ، سایز مناسب تلویزیون خود را بدست بیاورید.


    Òنسبت تصویر
    در حال حاضر تلویزیون های دیجیتالی با نسبت 16:9 که همان استاندارد HDTV ها است ساخته می شوند که فیلم های جدید و با کیفیت هم با همین نسبت تولید می شوند .
    اما فیلم های قدیمی و تصاویری که کانال های تلویزیونی در حال حاضر پخش می کنند 4:3 است که هنگام پخش در تلویزیون های دیجیتال اندکی تصاویر کشیده می شوند .


    Òوضوح
    در حال حاضر بیشترین وضوح در تلویزیون 1080 است که با نام FullHD شناخته می شود. البته تلویزیون های با این وضوح در اندازه های 40 اینچ و بالاتر یافت می شود . بنابراین اگر می خواهید مدل های کوچکتر از 40 اینچ بگیرید و وضوح برایتان اهمیت دارد باید به دنبال LCD هایی با وضوح حداقل 720p باشید .


    Òکنتراست
    کنتراست به عبارت ساده میزان تفاوت بین روشن ترین و تاریک ترین رنگ است که صفحه نمایش قادر به نمایش آن است . هر چه این مقدار بیشتر باشد تلویزیون توانایی نمایش سطح رنگ بیش تر و تصاویر شفاف تری دارد.


    Òورودی ها
    داشتن مجموعه ورودی های کامل به شما اطمینان می دهد که هر دستگاهی را هر چند قدیمی یا جدید می توانید به تلویزیون خود متصل کنید. در حال حاضر اکثر پخش کننده ها از ورودی کامپوننت استفاده می کنند . اما دستگاه های جدید و کنسول های بازی از ورود HDMI برای انتقال اطلاعات سود می برند . بنابراین سعی کنید تلویزیونی که می خرید حداقل دو ورودی HDMI داشته باشد . اگر هم برخی اوقات می خواهید کامپیوتر خود را به تلویزیون وصل کنید داشتن ورودی DVI یا VGA به شما کمک می کند . وجود اسلات کارت های حافظه و پورت USB هم می تواند بسیار مفید باشد .


    Òگارانتی
    مسئله گارانتی در مورد تلویزیون ها بسیار مهم است . همیشه تلویزیون ها را از نمایندگی های معتبر و با گارانتی معتبر خریداری کنید تا بعداً پشیمان نشوید .
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    خانمها:
    برقراری روابط عاشقانه با مردان متاهل

    مشکلات واقعی دوست شدن با یک مرد متاهل چه می تواند باشد؟ این سوالی است که اگر فکر دوست شدن با یک مرد زن دار هم در سرتان است باید در قدم اول از خود بپرسید.
    شاید تا به حال مقالات و کتاب های زیادی درمورد این موضوع خوانده باشید که توسط زن های مجرد و تجربیات شخصی خودشان نوشته شده اند که خیلی از آنها نوشته هایی عالی اند و خیلی هایشان متوسط اند و خیلی ها فقط انکار مطلق اند. خیلی از این مقالات هم ممکن است توسط زن های متاهلی نوشته شده باشد که دوست ندارند ببینند مردی به زنش خیانت می کند چون ممکن است آن مرد همسر خودشان باشد. اما از خانم ها که بگذریم ممکن است خود مردان متاهل هم حرفی برای گفتن داشته باشند که بد نیست از حرف دل آنها هم باخبر شویم.
    اگر به فکر این هستید که دوست دختر یک مرد زن دار شوید، شاید بهتر باشد که مفهوم دوست شدن مرد و زن را دوباره برای خود تعریف کنید چون اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، فقط در شرایطی آن مرد واقعاً در رابطه با شماست که بتواند خود را متعهد کند یک دروغ عمدی بگوید که خودش هم کم کم باور کند. آنوقت تلاشی که باید برای بر هم نخوردن و تداخل پیدا نکردن برنامه های زندگیش بکند دوچندان می شود. شاید اول کار مشکلی نباشد اما کم کم متوجه می شوید که آن آزادی که بقیه افراد در دوستی های خود دارند شما ندارید، نمی توانید شب ها با هم بیرون بروید یا هروقت دوست داشتید به او تلفن کنید. از همان ابتدای کار هم این دوستی ارزش هدر کردن وقتتان را ندارد.
    شاید اول کار این رابطه به نظرتان جالب بیاید. این واقعیت که او برنامه های خاصی برای زندگی خود دارد، زمان فراغت بسیار طولانی را در اختیارتان قرار می دهد که می توانید هر طور که دوست داشتید آنرا بگذرانید بدون اینکه شکایتی به شما کند. خیلی وقت ها ممکن است واقعاً با وضعیت موجود مشکلی نداشته باشد و کاملاً راحت باشد اگر بخواهید دوستان پسر دیگری را هم در زندگیتان راه بدهید. البته چاره دیگری هم ندارد. واقعاً نمی تواند شکایتی بکند چون خودش رابطه بسیار جدی دیگری پشت صحنه دارد، رابطه ای که بین شما و او قرار گرفته است. زمان خیلی کمی می برد که متوجه بشوید یک جای کار در همه آن عشقبازی ها و محبت ها می لنگد و اگر خودتان موضوع را کشف نمی کردید شاید اصلاً او به روی خودش هم نمی آورد.
    یک حالت این دوستی ها اینطور است که از همان اول کار نمی خواستید که به طور جدی دوست دخترش شوید، مخصوصاً در مواردی که این رابطه از دوستی خیلی ساده و زیبایی که بین شما دو نفر بوده شکل گرفته باشد. وقتی کنار او هستید همه چیز خوب است اما این فقط در شرایطی است که فقط خودتان و خودش باشید، بدون اینکه کس دیگری از آن خبر داشته باشد. مکالماتی که قبلاً موقع ناهار یا در ایمیل ها داشتید دیگر آن مکالماتی نیست که در ماشین یا خانه تان دارید. کم کم حرفهایتان جنبه های شخصی تر و حتی جنسی تر به خود می گیرند. یا شما یا او سوال می پرسید و هر دو شما درگیر این هستید و نمی دانید که چرا دارید دزدکی این همه با هم وقت می گذرانید. حالت دیگر دوستی می تواند این باشد که او از همان ابتدای کار دل شما را برده است و دوستی از همان ابتدا جنبه جنسی هم داشته است ولی مشکل این است که او همیشه مجبور است زود برود، مدام در حال چک کردن تلفن همراهش است و شما نمی توانید هر کاری که می خواهید را در وقتی که می خواهید بکنید. احساساتتان سرکوب می شوند و کم کم متوجه می شوید که نمی توانید به همان سادگی که وارد این رابطه شدید، از آن خارج شوید. احساس گمگشتگی می کنید، گمگشتگی از این جهت که بین او و مشکلاتی که با همسرش دارد گیر افتاده اید.
    اما چرا او نمی تواند با همسرش هم به همان اندازه که با شما راحت است راحت باشد؟ شما زنش را دیده اید، زشت نیست و خیلی راحت می شود با او کنار آمد. حتی ممکن است خودتان هم با او رابطه داشته باشید و خیلی وقت ها دوست دارید که به او بگویید که چه بین شما و شوهرش می گذرد اما نمی توانید چون او زن خوبی است و حقش نیست که زندگی زناشوییش اینطوری خراب شود. اگر هم قرار باشد کسی اینکار را بکند خود آن مرد است. ممکن است مرد در ابتدای رابطه دیوی از زنش برای شما ساخته باشد اما وقتی خودتان با آن آشنا می شوید می فهمید که اینطور نیست.
    هیچکس نمی تواند به شما بگوید که با یک مرد زن دار رابطه داشته باشید یا نه. متنفر شدن از آن یکی زن کار ساده ای است اما برای خیانت همیشه دو نفر لازم است. خیلی جاها ممکن است فکر کنید که کسی هست که دوستتان دارد اما واقعیت این است که این مرد نمی تواند عشق و احترامی که شایسته شما باشد را در اختیارتان بگذارد. حتی ممکن است یک مرد زن باره باشد و هر چند وقت یکبار یکی مثل شما را بازیچه نفس خود کند. زمان و انرژی که با او هدر کرده اید را می توانستید خیلی جاهای دیگر استفاده کنید، حداقل با مردی که واقعاً لایق شما باشد.
    سوال خیلی ساده ای که می خواهم بپرسم این است که آیا برای خودتان ارزش و احترام قائل هستید و آیا واقعاً می دانید خیلی مردهای مجرد خوبی هم هستند که بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنیدف پس چرا باید وقتتان را با دوست شدن با یک مرد زن دارد تلف کنید.
    آدم ها همیشه از اشتباهاتشان درس می گیرند و می توانند این درس ها را به همدیگر هم منتقل کنند. اما به خاطر یک رابطه کوتاه مدت عاشقانه، بااینکار همه زندگیتان را به خطر می اندازید. پس عاقل باشید و از این رابطه بیرون بیایید و دیگر هیچوقت هم پشت سرتان را نگاه نکنید.
    اگر می خواهید معنا و مفهوم عشق و زندگی را به خودتان یادآور شوید، فقط کافی است بدانید که در همچنین رابطه ای آن را پیدا نخواهید کرد.
     

     

     

     

     

     
      u دانش و فناوري

    پی ریختن روی ماسه روان

    áدرباره دانش‎نامه ویکی‌پدیاâ

    شاید شما هم تا به حال عبارت «دانش‎نامه ویکی‌پدیا» را در میان منابع علمی مقالاتی در روزنامه‎ها، نشریات تخصصی و آکادمیک و حتی پایان نامه‎های دانشگاهی دیده باشید. نام «ویکی‌پدیا» خیلی دهان پرکن به نظر می‎رسد، مخصوصا که عنوان «دانش‎نامه» یا «دایره المعارف اینترنتی» را در پیشوند خود دارد، اما واقعیت این است که به عنوان یک منبع اطلاعات برای مقاله‎ای تخصصی یا آکادمیک به هیچ وجه نمی‎توان به اطلاعات این دانش‎نامه اتکا یا اکتفا کرد؛ چنین کاری مثل ساختن بنایی است که پی آن روی ماسه روان بیابان ریخته شده باشد.


    ● ویکی‌پدیا چیست؟
    ویکی‌پدیا یک دانش‎نامه آنلاین رایگان است که هرکسی می‎تواند به مطالب آن اضافه و یا آن را تصحیح کند، مداخلی در آن به وجود بیاورد یا مطالب یک مدخل را تغییر دهد. نام «ویکی‌پدیا» واژه و مفهومی است که مرکب از دو واژه «ویکی» (نوعی وب سایت مشارکتی) و «انسایکلوپدیا» (به معنی دایره المعارف یا دانش‎نامه) است. این سایت اینترنتی در اوایل سال ۲۰۰۱ میلادی بنیان‎گذاری شده و از آن زمان میلیون‎ها مقاله و مدخل در چندین زبان به آن افزوده شده است. طبق آمار اعلام شده در ابتدای بهار ۲۰۰۹ ، بیش از دو میلیون و ۸۲۰ هزار مقاله انگلیسی، ۸۷۵ هزار مقاله به زبان آلمانی، ۷۷۴ هزار مقاله فرانسوی، ۵۶۸ هزار مقاله چینی و ۵۸۵ هزار مقاله لهستانی در ویکی‎پدیا می‎توان یافت (گاردین، ۵ آوریل ۲۰۰۹). در مجموع، بیش از ۷۵ هزار نفر به صورت فعال و مداوم در به وجود آوردن حدود ده میلیون مقاله به بیش از ۲۶۰ زبان سهیم هستند. علی‎رغم مشکلات و نگرانی‎هایی که به خاطر امکان اصلاح مطالب ویکی‎پدیا توسط همه افراد، درباره کیفیت اطلاعات آن وجود دارد، این سیاست باز هم یکی از پرطرف‎دارترین منابع آنلاین اطلاعات است. طبق آمار ۲۰۰۸، ویکی‌پدیا بعد از سایت‎هایی مانند یاهو، گوگل، مای اسپیس و ایبی، با هفتصد میلیون بازدید در سال، هشتمین پایگاه اطلاعاتی از نظر تعداد مراجعین در جهان است.
    ویکی‌پدیا مرز میان تولید و مصرف دانش را از بین می‎برد و به افراد اجازه می‎دهد که علاوه بر استفاده از علم، تولید علم کنند و خودشان را عضوی از جمعیت علاقه‎مند به یک موضوع بدانند. مداخل و سرفصل‎های ویکی‎پدیا ممکن است عمومی یا کاملا تخصصی باشند. این سایت به کاربران امکان می‎دهد که اطلاعات را به شیوه‎های مختلف سازماندهی و در داخل هر مقاله سرفصل‎های گوناگونی را منظور کنند. شما در هر مقاله ممکن است ارجاع‎های متعددی به مقالات دیگر در خود ویکی‌پدیا یا خارج از آن بیابید. همچنین می‎توانید فهرستی از منابع داشته باشید که تعدادی از آن‎ها به صورت آنلاین در دسترستان‎ باشند.


    ● تاریخچه ویکی‌پدیا
    گسترش شبکه جهانی اینترنت در دهه ۱۹۹۰ میلادی عده‎ای را به صرافت ایجاد دانش‎نامه‎های اینترنتی انداخت؛ از جمله «رابرت مک هنر» بودکه در در سال ۱۹۹۳ تلاش کرد دانش‎نامه‎ای به نام «اینترپدیا» پدید آورد، اما در نهایت این کوشش‎ها به ایجاد یک دانش‎نامه بزرگ و فراگیر جهانی منجر نشد. در سال ۱۹۹۹ «ریچارد استالمن» در مقاله‎ای با عنوان «دانش‎نامه جهانی و منابع آموزشی آزاد» به مواهب چنین منبعی اشاره کرد و ضمن آن اصولی را برشمرد که دو سال بعد به پیدایش ویکی‎پدیا انجامید. در سال ۲۰۰۰ پروژه ساختن دانش‎نامه‎ای اینترنتی در دستور کار قرار گرفت که در آن زمان Nupedia نام داشت. بنیان‎گذار این پروژه «جیمی ویلز» بود که «لری سنگر» دانش آموخته رشته فلسفه، را به عنوان سردبیر تمام وقت دانش‎نامه به کار گماشت. کار روی این پروژه به کندی پیش می‎رفت. لری سنگر و همکاران وی در سال اول فقط توانستند ۱۲ مدخل به وجود بیاورند. ویلز و سینگر به این نتیجه رسیدند که باید روش بهتری برای تسریع در ایجاد این دانش‎نامه پیدا کنند و بالاخره در مشورت با یک برنامه نویس به نام «بن کوویتز» به ایده استفاده از نرم افزار «ویکی» رسیدند که روشی مشارکتی برای ساختن یک دانش‎نامه را با استفاده از کاربران سراسر جهان امکان‎پذیر می‎ساخت. سرانجام ویلز در تاریخ دهم ژانویه ۲۰۰۱ مقاله‎ای را با عنوان «بیایید یک ویکی بسازیم» روی سایت خود قرار داد و مزایا و روش ایجاد دانش‎نامه اینترنتی را در آن شرح داد.
    سایت wikipedia.com در تاریخ پانزدهم ژانویه ۲۰۰۱ رسما پا به عرصه گذاشت. این سایت که Server آن در «سن دیه گو» کالیفرنیا قرار داشت، با همکاری و سرمایه گذاری شرکت Bomis راه اندازی شد که کارکنان آن از جمله «تیم شل»، «جرمی رزنفلد» و «جیسن ریچی» نقش مهمی در پیش‎برد دانش‎نامه داشتند. ابتدا چند آگهی اینترنتی توانست توجه بسیاری را به خود جلب کند. سپس بنیان‎گذاران به فکر استفاده از رسانه‎های دیگر افتادند و اولین آگهی رسانه‎ای غیر اینترنتی خود را در بیستم سپتامبر ۲۰۰۱ در نیویورک تایمز چاپ کردند. تعداد مقالات نوشته شده تا دوازدهم فوریه ۲۰۰۱ به یک هزار مقاله رسید. در هفتم سپتامبر آن سال از مرز ده هزار گذشت و در پایان آن سال بیش از بیست هزار مدخل در دانش‎نامه اینترنتی ویکی‎پدیا گرد آمد. در سال بعد این سایت به رقم حدود هزار و پانصد مقاله در ماه رسید و تعداد مقالاتش در سی‎ام آگوست ۲۰۰۲ از چهل هزار فراتر رفت. این نرخ رشد به طور مستمر افزایش یافت. بیش از یک‎صدهزار مدخل در آغاز سال ۲۰۰۳، به حدود پانصد هزار مدخل در پایان این سال افزایش یافت و بیش از یک میلیون مقاله به بیش از یکصد زبان در پایان سال ۲۰۰۴ رسید. اکنون در هشتمین سال پیدایش ویکی‎پدیا تعداد مقالات موجود در این دانش‎نامه به ده میلیون مقاله رسیده و تعداد زبان‎های موجود در این سایت از۲۶۰ زبان تجاوز کرده است که زبان‎های فارسی، فارسی تاجیکی، کردی، پشتو، گیلکی و مازندرانی نیز در میان این زبان‎ها دیده می‎شوند.در حال حاضر مقر اصلی این سایت در «تامپای فلوریدا» است و در «آمستردام» هلند و «سئول» کره جنوبی نیز دو پایگاه پشتیبان برای آن وجود دارد. پروژه ویکی‌پدیا را بنیاد غیر انتفاعی ویکی‌مدیا اداره و هدایت می‎کند. آن‎طور که در صفحه اصلی ویکی‌پدیای فارسی ذکر شده، بنیاد ویکی‌مدیا پروژه ‎های چند زبانه دیگری را با محتویات آزاد نیز در دست اقدام دارد که عبارتند از: ویکی‌واژه (فرهنگ واژه‌ها و اصطلاح‌نامه)، ویکی‌نَسک (متون و کتابچه راهنماهای آزاد)، ویکی‌گفتاورد (مجموعه‌ای از نقل قول‌ها)، ویکی‌نبشته (متون پایه و مرجع آزاد)، ویکی‌گونه (راهنمای گونه‌های زیستی)، ویکی‌گزارش (مرجع خبری با محتوای آزاد)، ویکی‌انبار (انبار پرونده‌های چند رسانه‎ای عمومی) و فراویکی (هماهنگ‌کننده پروژه‌های ویکی‌پدیا).


    ● چه کسانی از ویکی‎پدیا استفاده می‎کنند؟
    استفاده‎کنندگان از ویکی‎پدیا بسیار زیاد و طیف آنان بسیار وسیع و متنوع است. دانشگاهیان و محققان آکادمیک از جمله افرادی هستند که از این سایت بهره می‎برند و دانش‎آموزان و صاحبان حرفه‎های گوناگون و افراد عادی نیز از آن استفاده می‎کنند. ویکی‎پدیا یک ابزار جست‎وجوی اولیه در اینترنت برای اکثر محققین است. البته محققان آکادمیک می‎دانند که مطالب موجود در ویکی‎پدیا فقط جنبه اطلاعات اولیه دارد که ممکن است موثق یا ناموثق باشد. بنابراین با دیدی انتقادی به یافته‎های خود در ویکی‎پدیا نگاه می‎کنند. در تعدادی از مراکز تحقیقاتی نیز محدودیت‎هایی برای استفاده از این سایت قائل شده‎اند چرا که ناردست بودن برخی مطالب این سایت برای‎شان ثابت شده است. مثلا در دپارتمان تاریخ کالج «میدلبری» ایالات متحده، هرگونه کاربرد واژه ویکی‎پدیا در منابع مقالات یا امتحانات ممنوع است. با این حال تعدادی از آکادمیسین‎ها این سایت را همچنان ابزار تحقیقاتی و تحصیلی مناسبی به شمار می‎آورند.


    ● ویکی‎پدیا چگونه کار می‎کند؟
    کاربران می‎توانند با استفاده از کلیدواژه‎های جست‎وجو، مقالات و اطلاعات و عکس‎های مربوطه را در سایت ویکی‎پدیا بیابند و لینک‎های موجود در آن مدخل خاص را دنبال کنند. در بعضی از صفحات ویکی‎پدیا علامتی درج شده است که نشان می‎دهد مثلا این مقاله بیش از حد قدیمی است و احتمالا اطلاعات آن به روز نشده یا هیچ منبع اطلاعاتی برای آن ذکر نکرده‎اند و ممکن است چندان موثق نباشد. همچنین این سایت همگان را به مشارکت در تبادل اطلاعات ترغیب می‎کند. با آنکه ویکی‌پدیا نویسندگان مقالات را به ثبت نام تشویق می‎کند، این کار را الزامی نکرده است. به هرحال، هرکس که مطلبی در ویکی‎پدیا می‎نویسد، باید بداند که کاربران دیگر ممکن است آن را تغییر بدهند. تعدادی از مقالات که حساسیت‎های خاصی در موردشان وجود دارد استثنائا مشمول قید «حفاظت شده» یا «نیمه حفاظت شده» هستند تا افرادی که اجازه رسمی ندارند نتوانند آن‎ها را تغییر بدهند.


    ● مزایا
    دانش‎نامه ویکی‎پدیا این اختیار را ‎که یک مطلب تا چه اندازه درک شود و عمق آن چقدر باشد، به خود مراجعان می‎دهد. بسیاری از اصطلاحات نوظهور و مفاهیم گنگ و پیچیده را که در دانش‎نامه‎های معمولی وجود ندارد، در ویکی‎پدیا می‎توان یافت. مقدار مطالب مربوط به یک سرفصل و طول و تفصیل آن در ویکی‎پدیا نشان دهنده میزان علاقه مردم به آن موضوع خاص است. این دانش‎نامه به دانشجویان امکان می‎دهد که کاربردهای تحقیق خود را ارتقا دهند و دانسته‎های خود را در مقابل سایر منابع اطلاعات ارزیابی کنند تا به این ترتیب در جامعه جهانی تولید علم حضور داشته باشند. ویکی‎پدیا خود می‎تواند معیاری باشد برای سنجش وضوح اطلاعات و دست‎رسی آزاد به آن‎ در سطح بین‎المللی.


    ● معایب
    برخلاف دانش‎نامه‎های سنتی که به صورت منظم و طبق ضوابط و مقررات سفت و سخت مورد بازبینی قرار می‎گیرند، در ویکی‎پدیا این ضوابط وجود ندارد و جای آن را سرعت ارایه اطلاعات و امکان مشارکت همگان در فراهم آوردن دانش گرفته است. در نتیجه، ارزش و درصد اطمینان به هر یک از اطلاعات ارایه شده در این دانش‎نامه به افرادی برمی‎گردد که آن را پدید آورده‎اند و اطلاعات موجود در آن همگن نیست. در این‎جا انتخاب موضوع و نحوه ارایه اطلاعات مربوط به آن کاملا به افراد علاقه‎مند به موضوع بستگی دارد و ارزش آکادمیک ملاک نیست. در ویکی‎پدیا ممکن است یک ترانه عامه پسند یا اپیزودی از یک کمدی تلویزیونی، مدخلی جداگانه به خود اختصاص دهد که بسیار بیشتر از مباحث مهم آکادمیک به آن پرداخته شده است. مقاله‎ای درباره «سرزمین میانی» زاده خیال «جی. آر آر. تالکین» نویسنده «ارباب حلقه‎ها» در ویکی‎پدیا آن‎قدر طول و تفصیل دارد که بعید است مدخل مربوط به یک کشور واقعی بتواند به پای آن برسد. مشکل دیگر، موقتی بودن مطالب این دانش‎نامه است. حتی اگر در زمانی خاص ثابت شود که مقاله‎ای در ویکی‎پدیا موثق و معتبر است، لحظه‎ای بعد ممکن است همین مقاله تغییر کند. بنابراین اشاره به ویکی‎پدیا به عنوان یک منبع، خالی از اشکال نیست.
    انتشار مطالب غیرموثق در ویکی‎پدیا خصوصا زندگی‎نامه افراد مشهور، یا ساختن شخصیت‎های تخیلی تاکنون بارها جنجال آفریده است.


    ● ویکی‌پدیا و زبان فارسی
    تفاوت ساختاری خط و زبان فارسی با خط و زبان‎های لاتین باعث بروز مشکلاتی در نحوه استفاده از ویکی‌پدیا در ایران و در میان سایر فارسی زبانان شده است. هنوز یک خط و زبان استاندارد فارسی برای استفاده در کامپیوترهای شخصی و اینترنت تعیین نشده است. این نکته گاهی برای کاربرانی که می‎خواهند از ویکی پدیای فارسی استفاده کنند، مسئله آفرین می‎شود. همین مسئله تا اندازه‎ای ضریب نفوذ کاربران فارسی زبان به اینترنت را پایین می‎آورد و باعث می‎شود بسیاری از فارسی زبانان به اینترنت به طور اعم و به دانش‎نامه ویکی‌پدیا به طور اخص، دست‎رسی نداشته باشند. پایین بودن سرعت اینترنت به طور کلی در ایران مشکل دیگری است که بسیاری از کاربران فارسی زبان با آن درگیرند. مشکل کپی رایت در ایران و عدم دست‎رسی به بسیاری از پایگاه‎های اینترنتی برای دستیابی به اطلاعات مکتوب و همچنین به عکس‎های لازم برای سازماندهی یک مقاله نیز مسئله دیگری است که موجب ایجاد محدودیت در تولید مقالات به زبان فارسی می‎شود و ویکی‌پدیای فارسی را کم‎حجم می‎سازد. در حال حاضر تعداد نوشتارهای به زبان فارسی در ویکی‌پدیا حدود ۵۸ هزار مقاله است.


    ● آینده ویکی‌پدیا
    ویکی‌پدیا به علت ویژگی‎هایش ثابت کرده که دانش‎نامه مفیدی است و از این رو پروژه‎هایی مشابه با آن نیز در حوزه‎های مختلف تخصصی اینترنت به جریان افتاده است که تشخیص مصرف کننده از تولیدکننده اطلاعات در آن‎ها امکان‎پذیر نیست. با این حال تردیدهایی که درباره صحت مطالب حاضر در ویکی‎پدیا به وجود آمده، گردانندگان را به این فکر انداخته که سایت دیگر و مشابهی با اعتبار و صحت بیشتر به وجود بیاورند. این دانش‎نامه «سیتیزندیوم» نام دارد. لری سنگر، یکی از بنیان‎گذاران ویکی‎پدیا، هدف از ایجاد سیتیزندیوم بر مبنای ویکی‌پدیا را «بهسازی مدل ویکی‎پدیا با افزودن نظارتی ملایم از سوی متخصصین و الزامی کردن استفاده از نام‎های واقعی برای شرکت ‎کنندگان» اعلام کرده است.
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    مراحل ظهور


    .: سوال:

    خواهشمندم درمورد مشابهت هاي غيبت و ظهور حضرت مهدي عليه السلام و اينكه آيا همانگونه كه غيبت ايشان در دو مرحله انجام شد آيا ظهور نيز در دو مرحله است
    آيا نشانه هاي ظهور آن حضرت را مي توان مصداق ظهور اصغر دانست.
     

    .: پاسخ:

    همان‌گونه‌ كه غيبت حضرت ولي عصر(ع‌) به‌ دو بخش صغرا و كبرا‌ تقسيم شده است در مورد ظهور حضرتش هم، ظهور اصغر و ظهور اكبر (فجر مقدس‌) را مي‌توان ديد.
    براي‌ واضح‌تر شدن اين مطلب بايد گفت‌:
    غيبت‌ صغرا آن زماني مطرح شد كه‌ شيعيان‌ پس‌ از مدت‌ها ارتباط‌ مستقيم‌ و از نزديك با امام‌ خويش‌(ع‌) هنوز چندان آمادگي فهم و قبول‌ بحث غيبت و نديدن ايشان را نداشتند؛ زيرا نمي‌دانستند بدون‌ حضور امام‌ چگونه مي‌توان از سويي‌ با يكديگر همگام و متحد بود و از سوي ديگر به احكام شرعي دست پيدا كرد، علاوه بر اين ده‌ها مطلب‌ ديگري بود كه آنها را به‌ سوي امامشان متوجه مي‌كرد و بايد در عصر غيبت،‌ خود بر عهده‌ مي‌گرفتند.
    هر چند در عصر غيبت‌ صغرا‌ اين طور نبود كه‌ هر كس‌ بتواند به‌ خدمت‌ حضرت‌ مهدي‌(ع) برسد ليكن‌ با وجود چهار نايب‌ خاص، ارتباط‌ شيعيان‌ همچنان‌ با امامشان‌ برقرار بود، تا مبادا به‌ خاطر اين تغيير وضعيت، ناگهاني دچار حيرت‌ و سردرگمي شوند. در طول اين مدت كه حدود 70 سال به طول انجاميد، تا حدي موضوع غيبت براي شيعيان جا افتاد و از لحاظ‌ ذهني‌ و فكري‌ براي‌ حضور در عصر غيبت‌ كبرا‌ آماده شدند.
    همانند اين جريان را در آن‌ سوي قضيه هم خواهيم داشت‌؛ يعني‌ عصر ظهور نيز به‌ دو بخش اصغر و اكبر (فجر مقدس‌) تقسيم مي‌گردد. در ظهور اصغر، هر چند مردم‌ توفيق زيارت امام(ع) را پيدا نمي‌يابند ليكن‌ حوادثي‌ را مشاهده‌ مي‌كنند كه‌ مقدمات‌ ظهور اكبر به‌ شمار مي‌آيند و مردم‌ را براي‌ زندگي در آن‌ زمان‌ آماده مي‌كنند.
    اين تقسيم‌بندي را مي‌توان از برخي‌ روايات‌ برداشت‌ كرد. مثلاً در برخي‌ احاديث‌ حضرت‌ را به‌ خورشيد فروزان‌ تشبيه نموده‌اند. به‌ خوبي‌ مي‌دانيم‌ كه‌ پيش از غروب‌ خورشيد اشعه‌هاي‌ آفتاب تا مدت معيني مي‌ماند و پس‌ از آن‌ سياهي شب بر آسمان سايه مي‌افكند و طلوع‌ خورشيد هم‌ سريعاً واقع‌ نمي‌شود بلكه‌ پس‌ از آنكه‌ زمان‌ اذان‌ صبح شد به‌ مرور هوا روشن‌ شده، در پي‌ آن‌ شعاع‌هاي‌ نوراني‌ خورشيد در آسمان پديدار مي‌شود. حضرت‌ مهدي‌(ع‌) هم‌ كه‌ خورشيد تابان آسمان امامتند، خواهي‌نخواهي‌، پيش از آنكه‌ وجود مقدسشان بخواهد بر همگان ظاهر و آشكار گردد، بايد ظهور اصغري داشته باشند كه‌ زمينه‌ساز آن‌ ظهور اكبر گردد.
    البته نبايد توقع‌ داشت‌ كه‌ شرايط غيبت صغرا با ظهور اصغر يكسان باشد. همان‌طور كه‌ آنچه‌ از خورشيد پيش از غروب‌ و پس‌ از طلوعش مي‌بينيم يكسان نيست‌.
    برخي‌ از مسائلي‌ كه‌ شايد در عصر ظهور اصغر ديده‌ شوند از اين قرار است‌:

    1. بالا رفتن‌ سطح فهم عمومي و پيشرفت‌ دانش‌ و فناوري‌: در اين عصر، پيشرفت‌هاي‌ علمي‌ عظيم‌ و اكتشافات‌ محير العقولي از بشريت ديده مي‌شود كه‌ پيش از آن‌ سابقه نداشته است‌. همان‌ انساني‌ كه‌ تا دو قرن قبل بر چهارپايان سوار مي‌شد و به‌ اين سوي و آن‌ سو مي‌رفت‌ اين روزها از اتومبيل و هواپيما استفاده مي‌كند و تلفن‌، تلويزيون‌، راديو، كامپيوتر و... جزئي‌ از زندگي روزمره‌اش شده است‌. منابع نفتي و معادن فلزات مختلف را استخراج كرده و تا آنجا كه‌ بتواند براي‌ استفاده خود به‌ كار مي‌برد. اين تحولات به قدري است كه به اندازة كل تحولات علوم و فنون‌ بشري‌ تا قرن نوزدهم كه ابتداي آن است برابري مي‌كند.
    بنابر آنچه‌ در ميان‌ علما مشهور است معجزات پيامبران و كرامات‌ ائمه‌(ع) الزاماً بر اساس‌ آن‌ علوم‌ و فنوني بود كه‌ در آن‌ عصر زندگي مي‌كردند. پس‌ حضرت‌ مهدي‌(ع) هم‌ در آن‌ زمان‌ ظاهر مي‌شوند كه‌ دانش‌ و تكنولوژي‌ و فنون‌ و تسليحات به حداكثر رشد خود رسيده باشد و بشر بتواند با ساخت‌ سفينه‌هاي فضايي به‌راحتي بر مريخ‌ گام نهاده و اختراعات‌ مختلف خود را در آنجا مستقر كند.
    در عصري‌ كه‌ انسان‌ها تنها با اينترنت يا ديگر وسايلي‌ كه‌ تاكنون‌ اختراع‌ شده‌اند يا پس‌ از اين اختراع خواهند شد، از نقاط‌ دور دست با هم‌ صحبت‌ مي‌كنند معجزه امام(ع) اين خواهد بود كه‌ بدون‌ استفاده از هيچ ابزار و وسيله‌اي‌ سخنش‌ را به‌ گوش تمام ساكنان زمين برساند و همه هم به زبان خود آن‌ را بفهمد يا بدون‌ استفاده از هيچ وسيله ماهواره‌اي‌، صوت و تصوير خويش‌ را به‌ هر جا كه‌ بخواهد منتقل مي‌كند.
    در روايات‌ آمده‌ است كه حضرت و يارانشان‌ از ابرها براي‌ رفت و آمد خويش‌ استفاده مي‌كنند. طبيعتاً آن‌ دستة مخترعان و سازندگان‌ هواپيماها و ماهواره‌ها و سفينه‌هاي فضايي در مقابل چنين وسيله نقليه‌اي احساس خواري مي‌كنند.
    مضاف‌ بر اينكه چنين ديدگاه‌ها و اكتشافات‌ علمي‌ به‌ انسان‌ها قدرت‌ درك و فهم كرامات حضرت مهدي(ع‌) را مي‌دهد كه‌ به‌ طور طبيعي هر كس‌ نمي‌تواند چنين‌ اعمالي‌ را انجام دهد. به‌ عبارت ديگر خداوند متعال نظريات علمي اين زمان را به‌ آن‌ حد از رشد مي‌رساند كه‌ زمينه‌هاي ظهور اكبر (فجر مقدس‌) فراهم شود.

    2. دلبسته‌ شدن مردم به امام عصر(ع‌) و ازدياد ياد حضرت: از جمله‌ اموري كه اين روزها با آن‌ مواجه هستيم (خصوصاً هر چه‌ زمان مي‌گذرد) اين است كه بسياري از مردم‌ را مي‌بينيم‌ كه‌ هر قدر با مشكلات‌ بزرگ‌ و بيشتري‌ روبرو مي‌شوند توجهشان به امام عصر(ع) بيشتر مي‌شود، در عين حال كه اميدشان بيش از پيش گشته و چشم انتظار حوادثي‌ هستند كه‌ در آينده‌اي‌ نزديك يا دور اتفاق خواهد افتاد.
    به‌ همين‌ علت است كه كتاب‌ها و نويسندگان بيشتري را در اين زمان مشاهده مي‌كنيم كه به اين خواسته پاسخ داده و تلاش‌ در خور تقديري‌ را براي‌ ترسيم آينده بر طبق احاديث و رواياتي كه در دسترس دارند از خويش‌ نشان‌ مي‌دهند.
    ميزان توجه و ياد شيعيان‌ نسبت‌ به‌ حضرت‌ ولي عصر(ع) را مي‌توان با دوره‌هاي‌ گذشته مقايسه نمود كه‌ تا مدت‌ها قبل چقدر اقبال مردم به كم بوده امّا اين روزها در كمتر محله‌اي است كه چنين محفلي برگزار نشود.
    آيا انتشار نام و صفات‌ امام‌ زمان‌(ع) به‌ اين شكل و ميزان در مساجد، مدارس، خيابان‌ها، جلسات و در ميان‌ عموم‌ مردم‌ خود دليلي بر نزديكي‌ طلوع‌ خورشيد وجودي حضرت بقيـ[‌الله(ع) نمي‌باشد؟!

    3. گفت‌وگوي عمومي در جهان‌ در مورد تشكيل حكومت جهاني واحد (دهكده جهاني‌): اگر به‌ تاريخ نظري بيفكنيم مي‌بينيم كه تاريخ تشكيل سازمان ملل متحد پس‌ از جنگ جهاني اول و دوم است‌.پس‌ از آنكه‌ جهانيان خسارت‌هاي جبران‌ناپذير آن‌ دو جنگ را به‌ جسم و جان انسان‌ها ديدند، گروهي بر آن‌ شدند كه‌ چنين‌ مجموعه‌اي را تشكيل دهند تا هر گاه در ميان‌ كشورها و دولت‌ها اختلافاتي پيش آمد رايزني‌هاي‌ لازم‌ را براي‌ رفع جنگ انجام دهند.
    عالمان‌ اسلامي‌ هم‌ براي‌ اولين بار تحت عنوان «رابطـه العالم الاسلامي‌» سالانه‌ يك‌ مرتبه همگي در كنار هم‌ جمع مي‌شوند. مي‌توان ديگر مجامع جهاني موجود را به‌ آن‌ اضافه كرد.
    هرچند بر اهداف پشت پردة استعماري را در وراي تأسيس تعدادي از سازمان‌هاي بين‌المللي تهران نمي‌توان چشم پوشيده ولي نفس تشكيل چنين سازمان‌هايي خود حكايت از آن‌ مي‌كند كه‌ جهان‌ نيازمند حكومت واحد جهاني است كه بتواند امنيت‌، آرامش و عدالت را در آن‌ حاكم‌ كند كه‌ حاكميت واحد آن، جز به واسطة امامت حضرت مهدي(ع) هيچ چيز نمي‌تواند پاسخگوي اين نياز عمومي مردم جهان باشد كه‌ اين مورد دليلي آشكار بر طلوع‌ آن‌ فجر مقدس‌ در پس‌ دوران ظهور اصغر است‌. آري همگان ندا برآورده‌ايم كه‌: اي‌ مهدي‌ صاحب‌ الزمان‌(ع)! جهان‌ در انتظار حكومت جهاني توست.
    لازم‌ است در اينجا اين نكته را تذكر دهيم‌ كه‌ گفت‌وگو از ظهور اصغر، به معناي تعيين وقت براي‌ ظهور مقدس‌ حضرت‌ ولي عصر(ع) نيست؛ زيرا علم قطعي اين مسئله چيزي است كه صرفاً در اختيار خداوند متعال مي‌باشد و ممكن است آنچه ما در ظاهر مي‌بينيم‌ نقطة آغاز ظهور مقدس‌ ايشان باشد و اين احتمال نيز وجود دارد كه‌ چنين‌ نباشد و خداي‌ ناكرده‌ اين شب تار و سياه‌ غيبت‌ ادامه يابد. امّا به هر حال، ما اكنون نسبت به دهه‌هاي گذشته بيشتر به واقعـة مبارك ظهور نزديك گشته‌ايم؛ هرچند تحقق‌ اين مسئله تحت اراده الهي است و خداوند هم‌ «فعال‌ لما يريد» است.


    ---------------------------------------
    1. ر.ك‌: غيبت‌ نعماني‌، ص 213؛ كمال‌الدين‌ و تمام‌ النعمـ[‌، ص 654.
    2. ر.ك‌: غيبت‌ نعماني‌، ص 170؛ غيبت‌ شيخ طوسي‌، ص 274
    3. ر.ك‌: غيبت‌ نعماني‌، ص 231؛ كمال‌الدين‌ و تمام‌ النعمـ[‌، ص 673؛ منتخب الأثر، ص 476.
     

     

     

     

     
      u گزارش روزانه

    جومونگ:
    نمي‌دانستم در ايران اينقدر هوادار دارم

    »گزارشي از نشست مطبوعاتي جومونگ در ايرانº

    بازيگر نقش جومونگ ديروز با حضور در نشست مطبوعاتي در تهران به سؤالات خبرنگاران پيرامون مجموعه تلويزيوني افسانه جومونگ و حواشي آن پاسخ داد.
    سانگ ايل گوك بازيگر نقش جومونگ كه به دعوت يكي از شركتهاي توليدكننده لوازم خانگي (LG) به ايران سفر كرده بعدازظهر امروز در نشست مطبوعاتي كه در مركز همايش‌هاي صداوسيما برگزار شد به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.
    بنابر اين گزارش وي در اين مراسم با بيان اينكه من تازه متوجه شدم كه رئيس جمهور سابق ما از دنيا رفته خيلي غمگين شدم و شايد نتوانم خوب صحبت كنم گفت: به مردم ايران سلام مي‌كنم و از شركت‌هايي كه باعث حضور من در ايران شدند تشكر مي‌كنم. صدها بار تشكر خود را به مردم ايران ابلاغ مي‌كنم كه از شب گذشته به خاطر استقبال از من در فرودگاه حضور پيدا كردند.
    وي افزود: براي من ايران كشوري غريبه بود و تنها بخش‌هايي از اين كشور مي‌دانستم كه آن اطلاعات را از طريق كتابهاي تاريخي به دست آورده بودم. شنيدم كه هواداران من در ايران خيلي زياد هستند و از آنها تشكر مي‌كنم اميدوارم من هم بتوانم فرهنگ كره را به شما نشان بدهم.
    وي كه در جمع بسياري از خبرنگاران ايراني سخن مي‌گفت و عكاسان مدام از وي عكس مي‌گرفتند در پاسخ به سوالي در خصوص ميزان تحصيلات دانشگاهي در رشته بازيگري چقدر براي ورود به اين رشته تأثير دارد گفت: زماني كه من از سوي يك شبكه تلويزيوني دعوت به كار شدم 250 نفر آمده بودند و رقابت ميان ما صورت گرفت بعيد مي‌دانم كه همه افراد هدفشان بازيگري باشد 7 سال پيش فقط چند دانشكده، بازيگري را تدريس مي‌كردند اما در حال حاضر دانشگاههاي بسياري براي آموزش اين رشته در كره جنوبي تأسيس شده است.
    سانگ ايل گوك در ادامه اين نشست در پاسخ به خبرنگار فارس با اين مضمون كه آيا فكر مي‌كرديد كه پس از پخش اين سريال در ايران افراد بسياري هوادار شما شوند و اينكه الان چه نظري درباره اين اتفاق داريد تصريح كرد: تا به حال نمي‌دانستم در ايران اينقدر هوادار دارم و اين سريال اينقدر پرطرفدار شده است. مدتي پيش در كره تيم سايپا را اتفاقي ديدم كه يكي از بازيكنان آنها در نگاه اول مرا شناخت و با اين تيم عكس يادگاري گرفتيم آن زمان بود كه فهميدم كه ميزان هواداران من در ايران بسيار زياد است.
    وي در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار فارس درباره اينكه آيا متن اين سريال توسط يك بازيگر فرانسوي نوشته شده است اظهار داشت: داستان سريال افسانه جومونگ فرانسوي نيست بلكه اسم كشور كره است كه اين نام از لغت گوريا گرفته شده و جومونگ اولين پادشاه اين سلسله بوده است و اين داستان توسط فرانسوي‌ها نوشته نشده است.

    * «بچه‌هاي آسمان» فيلم ايراني مورد علاقه من است
    بازيگر نقش جومونگ در ادامه گفت: من فيلم ايراني «بچه‌هاي آسمان» را ديده‌ام كه خيلي قشنگ بود و از آنجا فهميدم كه ايران و كره از لحاظ فرهنگي بسيار شبيه هم هستند.
    وي درباره حضورش در يك فيلم يا سريال ايراني نيز گفت:‌اگر به من پيشنهاد حضور در يك فيلم يا سريال ايراني را بدهند اول آنرا بررسي مي‌كنم و اگر به نظرم خوب آمد آن را قبول مي‌كنم. من شنيده‌ام كه فيلم‌ هاي ايراني خيلي معروف هستند و هر سال در دو جشنواره هنري كره حضور پررنگي دارند.

    * ايران كشور آزاد و قشنگي است
    سانگ ايل گوك در ادامه گفت: ايران كشور آزاد و بسيار قشنگي است كه جذابيت‌هاي بسياري دارد مردم آن نيز بسيار مهربان هستند و استقبال آنها در فرودگاه و هتل نشانگر خوبي آنهاست.
    وي درباره پاسخ به اين سؤال كه ماندگارترين صحنه‌اي كه از سريال افسانه جومونگ در ذهن‌تان مانده است اظهار داشت: ساخت اين سريال متعلق به 3 سال پيش است و خيلي يادم نيست اما صحنه‌اي بود كه در گل فرو رفتم و به همين دليل حتي يك هفته نمي‌توانستم غذا بخورم و حتي در گوش‌هايم نيز پر از گل شده بود البته آخرين صحنه جومونگ جذاب‌ترين صحنه بود و به خاطر آن گريه كردم.

    * با سوسانو ازدواج نكردم
    بازيگر نقش جومونگ در پاسخ به اين سؤال كه آيا مي‌دانستي تصاوير شما به مدت چند ماه روي جلد مجله‌هاي ايراني را به خود اختصاص داده و اينكه آيا با سوسانو ازدواج كرده‌ايد اظهار داشت: در كره هم عكس‌هايم روي جلد مجلات و روزنامه‌ها قرار گرفت و فكر نمي‌كردم در ايران نيز چنين اتفاقي افتاده باشد ضمن اينكه ازدواج كرده‌ام اما متأسفانه با دختر ديگر جز سوسانو.
    وي درباره معني اسم خود نيز گفت: ايل يعني يك گو يعني كشور و معني اسم من يعني يك كشور من به خاطر اسمم نقش جومونگ را بازي كردم و فكر مي‌كنم اين سرنوشت من بود جومونگ هم چند كشور را با يكديگر متحد كرده است ضمن اينكه تاريخ تولد من يك اكتبر است كه اين تاريخ در كره يك روز نظامي است به همين دليل پدر و مادرم اين نام را برايم انتخاب كرده‌اند.

    * داستان جومونگ همزمان با دوران هخامنشي در ايران است
    سانگ ايل گوك در ادامه گفت: سريال افسانه جومونگ در كشور كره جنوبي يازده يا دوازدهمين سريال پرطرفدار است و اولين سريال راجع‌ به تاريخ باستان كره جنوبي به شمار مي‌رود. در كره چندين سريال باستاني ساخته شده اما اولين آن راجع ‌به سلسله گوگور يعني 2500 سال پيش و همزمان با دوران هخامنشي است من در اين سريال لباس‌هاي سنتي پوشيده‌ام و فكر مي‌كنم به همين دليل مردم از اين سريال خوششان آمده است.
    بنابراين گزارش در ادامه اين مراسم خبرنگاري به حواشي اتفاقات روي داده در ايران پس از پخش سريال جومونگ اشاره كرد و گفت: آيا مي‌داند فردي به خاطر سوسانو در ايران خودكشي كرده و يا مردي با مراجعه به ثبت‌احوال خواستار تغيير نامش به جومونگ شده كه سانگ ايل گوك با ابراز شگفتي از بروز چنين رخدادهايي در پاسخ گفت: من ابتدا به خاطر اينكه فردي براي سوسانو خودكشي كرده تسليت مي‌گويم البته چنين اتفاقاتي را در روزنامه‌هاي ساير كشورها خواندم كه البته باعث خوشحالي نيز هست چون معروفيت و محبوبيت جومونگ را نشان مي‌دهد ضمن اينكه تمام پسران كره‌اي هم عاشق سوسانو هستند و رقيب براي پسران ايراني بسيار است.
    وي درباره اينكه دوست دارد با چه بازيگر و يا كارگردان بين‌المللي كار كند تصريح كرد: در كره فيلم‌هاي ايراني معروف هستند و مردم آنها را دوست دارند چند فيلم ايراني هم كه از تلويزيون پخش شده ديده‌ام اما فكر مي‌كنم تمام بازيگران، كارگردان‌ها و هنرمندان معلم من هستم و بايد از نكات خوب آنها استفاده كنم و نمي‌توانم يك نفر را انتخاب كنم و آرزو دارم با تمام بازيگران خوب دنيا هم‌بازي شوم.
    بازيگر نقش جومونگ درباره دوبله اين سريال به زبان فارسي نيز گفت: متأسفانه من دوبله را نديده‌ام و دوست دارم ببينم كه چه كسي به زبان فارسي به جاي من سخن گفته است البته زماني كه اين سريال از كشور چين پخش مي‌شد يكي از دوستان من با من تماس گرفت و گفت دوبله شما خيلي خنده‌دار شده و من تا چند روز بابت اين مسئله نخوابيدم ، اميدوارم دوبله فارسي اين سريال اينگونه نشده باشد.

    * شنيده‌ام كه سريال جومونگ توانسته ترافيك تهران را كم كند
    سانگ ايل گوك در ادامه در پاسخ به اين سؤال كه آيا مي‌داند در سئول خياباني به نام تهران وجود دارد اظهار داشت: بله طي سالهاي گذشته بين كشور ايران و كره جنوبي روابط دوستانه‌اي ايجاد شده بود همان موقع دو خيابان به نام‌هاي تهران در سئول و سئول در تهران نامگذاري شد.
    وي درباره دلايل علاقه مردم ايران به سريال افسانه جومونگ عنوان داشت: مردم ايران به داستانهايي كه قهرمان‌محور هستند علاقه بسياري دارند و فكر مي‌كنم افسانه سريال جومونگ هم از چنين ويژگي‌اي برخوردار است به نظر مي‌رسد كه دلايل بسياري براي موفقيت سريال جومونگ وجود دارد كه يكي از آنها داستان زيباي جومونگ است.
    وي افزود: من هم شنيده‌ام كه در تهران ترافيك به خاطر جومونگ كم شده است البته در كره هم چنين اتفاقي افتاد البته خانمها از اين اتفاق خوشحال شدند چون همسرانشان زود به خانه برگشته‌اند.
    سانگ ايل گوك درباره ميزان علاقمندي‌اش به تئاتر، تلويزيون و سينما گفت: در زمينه تئاتر فعاليتي نداشته‌ام اما علاقمند به اين رشته هستم و فكر مي‌كنم تئاتر هنر واقعي است و لذت‌بخش‌ترين هنر است و تلويزيون و سينما هم از نظرم جايگاه يكساني دارند.
    به گزارش خبرنگار فارس يكي از خبرنگاران نشريات ورزشي از سانگ ايل گوك پرسيد كه در هواخواهي از تيم‌هاي آبي يا قرمز طرفدار كدام است اما او در ترجمه متوجه منظور او نشد و در پاسخ گفت من فقط لباس‌هاي يك‌رنگ مي‌پوشم البته به لباس‌هاي قرمز و مشكي هم علاقه‌مندم. عاشق ورزش‌ام و اگر بي‌كار باشم روزي 5 الي 6 ساعت ورزش مي‌كنم و به شنا، كوهنوردي و پياده‌روي علاقه‌ بسياري دارم ضمن اينكه رزمي‌كار نيستم اما سه ماه قبل از شروع سريال تمرين مي‌كردم و تمام بخش‌هاي مربوط به اسب‌سواري در اين سريال را خودم بازي مي‌كردم.
    وي در پايان در پاسخ به سؤالي كه آيا حاضريد دوباره به ايران بيايد پاسخ داد: اگر ايرانيها دوباره من را دعوت كنم حتما به ايران مي‌آيم.

    * ساخت مستند از حضور جومونگ در ايران
    به گزارش خبرنگار فارس در اين مراسم اعلام شد: فيلم مستندي از ابتداي ورود سانگ ايل گوك به ايران و بازگشتش به كره جنوبي در حال تهيه است كه پس از پايان مراحل ساخت در اختيار علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد.
    يكي از مديران شركت دعوت‌كننده از سانگ ايل گوك در پاسخ به اين سؤال كه چرا از ميان بازيگران كره‌اي از او براي حضور در ايران دعوت شده پاسخ داد: اين بازيگر از لحاظ اخلاقي فرد وارسته‌اي است كه جايگاه ويژه‌اي دارد به همين دليل ما احساس كرديم او با مردم ايران همخواني بيشتري دارد. سانگ ايل گوك فردي است كه سيگار نمي‌كشد، مشروب نمي‌خورد و ساعت‌ها از روزش را به ورزش اختصاص مي‌دهد اين دلايل باعث شد تا ما نزديكي بيشتري بين او و ايراني‌ها ببينيم و از او براي حضور در ايران دعوت كنيم.

    * بسياري از هواداران اين بازيگر براي ديدن او جلوي در سالن همايش‌هاي سازمان صداوسيما تجمع كرده بودند و با در دست داشتن حلقه‌‌هاي گل در انتظار ديدن بازيگر محبوب خود بودند.

    براي مشاهده گزارش تصويري اين کنفرانس خبري،
    روي اين لينک کليک کنيد


    حاشيه‌هاي كنفرانس خبري «سانگ ايل گوك» در تهران

    حضور بازيگر نقش «جومونگ» در ايران و كنفرانس خبري او كه عصر روز گذشته برگزار شد، حواشي قابل توجهي را رقم زد.
    بنابر اين گزارش، «سانگ ايل گوك» صبح روز گذشته وارد ايران شد و پس از استقبال از سوي مردم كه براي ديدن اين هنرپيشه به فرودگاه آمده بودند و با تاخيري چند ساعته از فرودگاه به هتل استقلال تهران رسيد كه در اين محل نيز هواداران وي تجمع كرده بودند.
    بنابراين گزارش، كنفرانس خبري سانگ ايل گوك كه به عنوان سفير يكي از توليد كنندگان لوازم خانگي كشور كره در ايران حضور يافته، قرار بود روز گذشته ساعت 14 در سالن همايش‌هاي صدا و سيما برگزار شود كه اين مراسم با حدود دو ساعت تاخير ساعت 16 و با ازدحام بيش از حد خبرنگاران برگزار شد.
    - در ابتداي ورود بازيگر نقش جومونگ به سالن، عكاسان خبري كه حدود 50 الي 60 نفر بودند، به سمت او هجوم آوردند و به قدري گرفتن عكس از او ادامه پيدا كرد كه همراهان اين بازيگر مجبور شدند عكاسان را متفرق كنند تا نشست خبري زودتر آغاز شود.

    - اين نشست خبري با تلاوت آياتي از قرآن كريم و پخش سرود ملي جمهوري اسلامي ايران و جمهوري كره آغاز و با حضور حدود 150 خبرنگار و عكاس داخلي پوشش داده شد.

    - سوالات برخي از خبرنگاران پيرامون حواشي سريال «افسانه جومونگ» بود كه «سان ايل گوك» از شنيدن برخي از آنها تعجب مي‌كرد.

    -اين بازيگر در ابتداي سخنان خود با بيان اينكه من تازه متوجه شدم كه رئيس جمهور سابق ما از دنيا رفته خيلي غمگين شدم و شايد نتوانم خوب صحبت كنم گفت: به مردم ايران سلام مي‌كنم و از شركت‌هايي كه باعث حضور من در ايران شدند، تشكر مي‌كنم.

    - صدها بار تشكر خود را به مردم ايران ابلاغ مي‌كنم كه از شب گذشته به خاطر استقبال از من در فرودگاه حضور پيدا كردند.
    وي افزود: براي من ايران كشوري غريبه بود و تنها بخش‌هايي از اين كشور مي‌دانستم كه آن اطلاعات را از طريق كتابهاي تاريخي به دست آورده بودم. شنيدم كه هواداران من در ايران خيلي زياد هستند و از آنها تشكر مي‌كنم اميدوارم من هم بتوانم فرهنگ كره را به شما نشان بدهم.

    - سانگ ايل گوك در ادامه اين نشست در پاسخ به خبرنگار فارس با اين مضمون كه آيا فكر مي‌كرديد كه پس از پخش اين سريال در ايران افراد بسياري هوادار شما شوند؟ تصريح كرد: تا به حال نمي‌دانستم در ايران اينقدر هوادار دارم و اين سريال اينقدر پرطرفدار شده است. مدتي پيش در كره تيم سايپا را اتفاقي ديدم كه يكي از بازيكنان آنها در نگاه اول مرا شناخت و با اين تيم عكس يادگاري گرفتيم آن زمان بود كه فهميدم ميزان هواداران من در ايران بسيار زياد است.

    - وي در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار فارس درباره اينكه آيا متن اين سريال توسط يك نويسنده فرانسوي نوشته شده است؟ اظهار داشت: داستان سريال افسانه جومونگ فرانسوي نيست بلكه جومونگ اسم كشور كره است كه اين نام از لغت كوريا گرفته شده و جومونگ اولين پادشاه سلسله گوگوريو بوده است و اين داستان توسط فرانسوي‌ها نوشته نشده است.

    - بازيگر نقش جومونگ در ادامه گفت: من فيلم ايراني «بچه‌هاي آسمان» را ديده‌ام كه خيلي قشنگ بود و از آنجا فهميدم كه ايران و كره از لحاظ فرهنگي بسيار شبيه هم هستند.
    وي درباره حضورش در يك فيلم يا سريال ايراني نيز گفت:‌اگر به من پيشنهاد حضور در يك فيلم يا سريال ايراني را بدهند اول آنرا بررسي مي‌كنم و اگر به نظرم خوب آمد آن را قبول مي‌كنم. من شنيده‌ام كه فيلم‌ هاي ايراني خيلي معروف هستند و هر سال در دو جشنواره هنري كره حضور پررنگي دارند.

    - سانگ ايل گوك در ادامه گفت: ايران كشور آزاد و بسيار قشنگي است كه جذابيت‌هاي بسياري دارد مردم آن نيز بسيار مهربان هستند و استقبال آنها در فرودگاه و هتل نشانگر خوبي آنهاست.

    - وي درباره پاسخ به اين سؤال كه ماندگارترين صحنه‌اي كه از سريال افسانه جومونگ در ذهن‌تان مانده است اظهار داشت: ساخت اين سريال متعلق به 3 سال پيش است و خيلي يادم نيست اما صحنه‌اي بود كه در گل فرو رفتم و به همين دليل حتي يك هفته نمي‌توانستم غذا بخورم و حتي در گوش‌هايم نيز پر از گل شده بود. سان ايل گوك پس از كمي فكر در پاسخ به اين سوال جواب داد: البته آخرين صحنه جومونگ به نظرم جذاب‌ترين صحنه بود و به خاطر آن گريه كردم. در اين صحنه جومونگ قرار بود موتالمو و سوسانو را به محل ديگري بفرستد و من احساس مي‌كردم كه واقعا دوست صميمي خود را ترك مي‌كردم.

    - برخي پرسش‌هاي خبرنگاران ايراني نيز كاملا در راستاي حركت تبليغاتي شركت لوازم خانگي و صوتي، قرار داشت؛ بازيگر نقش جومونگ در پاسخ به اين سؤال كه آيا مي‌دانستي تصاوير شما به مدت چند ماه روي جلد مجله‌هاي ايراني را به خود اختصاص داده و اينكه آيا با سوسانو ازدواج كرده‌ايد اظهار داشت: در كره هم عكس‌هايم روي جلد مجلات و روزنامه‌ها قرار گرفت و فكر نمي‌كردم در ايران نيز چنين اتفاقي افتاده باشد ضمن اينكه ازدواج كرده‌ام اما با دختري ديگر جز سوسانو!
    در ادامه اين مراسم خبرنگاري به حواشي اتفاقات روي داده در ايران پس از پخش سريال جومونگ اشاره كرد و گفت: آيا مي‌دانيد فردي به خاطر سوسانو در ايران خودكشي كرده و يا مردي با مراجعه به ثبت‌احوال خواستار تغيير نامش به جومونگ شده؟ كه سانگ ايل گوك با ابراز شگفتي از بروز چنين رخدادهايي در پاسخ گفت: من ابتدا به خاطر اينكه فردي براي سوسانو خودكشي كرده تسليت مي‌گويم البته چنين اتفاقاتي را در روزنامه‌هاي ساير كشورها خواندم كه البته باعث خوشحالي نيز هست چون معروفيت و محبوبيت جومونگ را نشان مي‌دهد.
    به گزارش خبرنگار فارس يكي از خبرنگاران نشريات ورزشي از سانگ ايل گوك پرسيد كه در هواخواهي از تيم‌هاي آبي يا قرمز طرفدار كدام است اما او در ترجمه متوجه منظور او نشد و در پاسخ گفت من فقط لباس‌هاي يك‌رنگ مي‌پوشم البته به لباس‌هاي قرمز و مشكي هم علاقه‌مندم. عاشق ورزش‌ام و اگر بي‌كار باشم روزي 5 الي 6 ساعت ورزش مي‌كنم و به شنا، كوهنوردي و پياده‌روي علاقه‌ بسياري دارم ضمن اينكه رزمي‌كار نيستم اما سه ماه قبل از شروع سريال تمرين مي‌كردم و تمام بخش‌هاي مربوط به اسب‌سواري در اين سريال را خودم بازي مي‌كردم.

    - وي درباره معني اسم خود نيز گفت: ايل يعني يك، گو يعني كشور و معني اسم من يعني يك كشور. من به خاطر اسمم نقش جومونگ را بازي كردم و فكر مي‌كنم اين سرنوشت من بود. جومونگ هم چند كشور را با يكديگر متحد كرده است ضمن اينكه تاريخ تولد من يك اكتبر است كه اين تاريخ در كره يك روز نظامي است به همين دليل پدر و مادرم اين نام را برايم انتخاب كرده‌اند.

    - سانگ ايل گوك در ادامه گفت: سريال افسانه جومونگ در كشور كره جنوبي يازده يا دوازدهمين سريال پرطرفدار است و اولين سريال راجع‌ به تاريخ باستان كره جنوبي به شمار مي‌رود. در كره چندين سريال باستاني ساخته شده اما اولين آن راجع ‌به سلسله گوگوريو يعني 2500 سال پيش و همزمان با دوران هخامنشي است. من در اين سريال لباس‌هاي سنتي پوشيده‌ام و در حقيقت لباس‌هاي آن دوره تاريخي در اين سريال به نمايش درآمده است.

    - بازيگر نقش جومونگ درباره دوبله اين سريال به زبان فارسي نيز گفت: متأسفانه من دوبله را نديده‌ام و دوست دارم ببينم كه چه كسي به زبان فارسي به جاي من سخن گفته است البته زماني كه اين سريال از كشور چين پخش مي‌شد يكي از دوستان من با من تماس گرفت و گفت دوبله شما خيلي خنده‌دار شده و من تا چند روز بابت اين مسئله نخوابيدم ، اميدوارم دوبله فارسي اين سريال اينگونه نشده باشد.

    - سانگ ايل گوك در ادامه در پاسخ به اين سؤال كه آيا مي‌داند در سئول خياباني به نام تهران وجود دارد اظهار داشت: بله طي سالهاي گذشته بين كشور ايران و كره جنوبي روابط دوستانه‌اي ايجاد شده بود همان موقع دو خيابان به نام‌هاي تهران در سئول و سئول در تهران نامگذاري شد.

    - وي درباره دلايل علاقه مردم ايران به سريال افسانه جومونگ عنوان داشت: مردم ايران به داستانهايي كه قهرمان‌محور هستند علاقه بسياري دارند و فكر مي‌كنم افسانه سريال جومونگ هم از چنين ويژگي‌اي برخوردار است به نظر مي‌رسد كه دلايل بسياري براي موفقيت سريال جومونگ وجود دارد كه يكي از آنها داستان زيباي جومونگ است.

    - وي افزود: من هم شنيده‌ام كه در تهران ترافيك به خاطر پخش سريال افسانه جومونگ كم شده است. البته در كره هم چنين اتفاقي افتاد و خانمها از اين اتفاق خوشحال شدند چون همسرانشان زود به خانه برمي‌گشتند.

    - سانگ ايل گوك درباره ميزان علاقمندي‌اش به تئاتر، تلويزيون و سينما گفت: در زمينه تئاتر فعاليتي نداشته‌ام اما علاقمند به اين رشته هستم و فكر مي‌كنم تئاتر هنر واقعي است و لذت‌بخش‌ترين هنر است و تلويزيون و سينما هم از نظرم جايگاه يكساني دارند.

    - وي در پايان در پاسخ به سؤالي كه آيا حاضريد دوباره به ايران بيايد پاسخ داد: اگر ايراني‌ها دوباره من را دعوت كنند، حتما به ايران مي‌آيم.
    به گزارش خبرنگار فارس در اين مراسم اعلام شد: فيلم مستندي از ابتداي ورود سانگ ايل گوك به ايران و بازگشتش به كره جنوبي در حال تهيه است كه پس از پايان مراحل ساخت در اختيار علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد.

    - يكي از مديران شركت دعوت‌كننده از سانگ ايل گوك در پاسخ به اين سؤال كه چرا از ميان بازيگران كره‌اي از او براي حضور در ايران دعوت شده پاسخ داد: اين بازيگر از لحاظ اخلاقي فرد وارسته‌اي است كه جايگاه ويژه‌اي دارد به همين دليل ما احساس كرديم او با مردم ايران همخواني بيشتري دارد. سانگ ايل گوك فردي است كه سيگار نمي‌كشد، مشروب نمي‌خورد و ساعت‌ها از روزش را به ورزش اختصاص مي‌دهد اين دلايل باعث شد تا ما نزديكي بيشتري بين او و ايراني‌ها ببينيم و از او براي حضور در ايران دعوت كنيم.

    - «سانگ ايل گوك» به مدت سه روز در ايران اقامت خواهد داشت. او امروز ديداري با دوبلورهاي اين سريال به زبان فارسي خواهد داشت و سري هم به يك موسسه خيريه كه محل نگهداري كودكان بي‌سرپرست است،‌خواهد زد. ديدار از چند موزه تاريخي نيز در برنامه مسافرت او به ايران گنجانده شده است.

    - كامران نجف‌‌زاده مجري بخش خبري 20:30 نيز با فرزند دو ساله خود كه شمشيري پلاستيكي به تقليد از جومونگ همراه داشت، در اين مراسم حضور پيدا كرد و با دوربين فيلمبرداري خانگي لحظه‌هاي حضور فرزندش در كنار سان ايل گوك را به تصوير مي‌كشيد.

    -بسياري از خبرنگاران در انتهاي مراسم تلاش مي‌كردند تا از اين بازيگر كره‌اي امضاء بگيرند!!

    - بسياري از هواداران اين بازيگر براي ديدن او جلوي در سالن همايش‌هاي سازمان صداوسيما تجمع كرده بودند و با در دست داشتن حلقه‌‌هاي گل در انتظار ديدن اين بازيگر خود بودند كه در نهايت موفق نشدند و «سان ايل گوك» با خودروي سفيد ساخت كشور كره، سالن همايش‌ها را ترك كرد.



     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان