1110
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1110 :: پنج شنبه 5 شهريور 1388

www.mobin-group.com

همه چيز در مورد کانال جديد فارسي وان
 و مالک آن «راپرت مرداک»

باسلام به همه شما دوستان خوبم
نمي دونم تا حالا از راه اندازي کانال جديد فارسي زبان بنام «فارسي وان» (Farsi1) خبردار شده ايد با نه. کانالي که از اول ماه جاري ميلادي (آگوست) پخش آن از طريق ماهواره هاتبرد آغاز شده است.
شايد حدود دو ماه پيش بود که بطور اتفاقي در بين کانالهاي ماهواره هاتبرد چشمم به نام farsi1 برخورد. اون زمان فقط لوگو اين کانال نمايش داده مي شد و فقط نوشته بود: «بزودي».
از اواخر ماه گذشته ميلادي (جولاي) کم کم تيزرهاي تبليغي اين کانال پخش مي شد و از اول آگوست بطور رسمي فعاليت اين کانال شروع شد. محتواي اين کانال جديد هم براي بينندگان فارسي زبان محتوايي جديد و جذاب است: پخش سريالهاي نسبتا روز جهان با دوبله فارسي!
تا قبل از شروع کار اين کانال جديد، کانالهاي فارسي زبان ماهواره يا فيلم هاي زمان پهلوي را نشان مي دادند، يا فيلمها و سريال هاي صداوسيماي خودمان و يا فيلم هاي سينمايي خارجي با زيرنويس فارسي. فيلم هاي خارجي با دوبله فارسي هم البته پخش مي شد اما خيلي به ندرت. و چون معمولا مخاطب دوست دارد فيلم را با زبان خودش بشنود تا اينکه بجاي نگاه کردن به فيلم زيرنويس ها را بخواند، لذا راه اندازي کانالي که سريالهاي نسبتا روز جهان را با دوبله فارسي پخش کند مي تواند اتفاق مهمي باشد!
اين کانال،روزهاي شنبه تا چهارشنبه 3 سريال از ساعت 7 تا 10 شب پخش مي کند. روزهاي آخر هفته (پنج شنبه و جمعه) هم در همين ساعتها، 3 سريال طنز را پخش مي کند. در بقيه ساعتهاي روز هم يا تکرار اين سريالها پخش مي شود و يا برنامه اي با نام «ريموت کنترل» پخش مي شود که در آن آهنگهاي درخواستي بينندگان پخش مي گردد.

«ویکتوریا زنی 50 ساله است و مادر سه فرزند. شوهر او صاحب شرکتی قدرتمند و موفق است. ویکتوریا که روز را صرف باغبانی و امور معمولی می کند و خود را مادری ایده آل می داند، در بیست و پنجمین سالگرد ازدواجش پی می برد که شوهرش به او خیانت می کند. این حادثه عمیقاً به او صدمه می زند تا اینکه با خبرنگاری جوان آشنا می شود . . .»
این خلاصه سریال جذاب ویکتوریاست که هر روز (شنبه تا چهارشنبه) داره از کانال فارسي وان پخش ميشه. دو سريال ديگري هم که مانند اين سريال هر روز داره پخش ميشه (با نامهاي «همسر يا دردسر» و «جسور و زيبا») محتوايي با همين مضمون دارند يعني خيانت زن و مرد ، جداشدن زن و مرد از يکديگر و زندگي با ديگر افراد و ...!
برنامه «ريموت کنترل» هم که مجري آن بقول يکي از دوستان دو دختر یکی بلوند و دیگری بلک! مي باشد و اعلام کرده اند موزيک ويدئوهاي درخواستي را پخش مي کند، فقط اقدام به پخش موزيک ويدئوهاي خارجي مي نمايند (و بعضا خيلي عجيب غريب و ترسناک!).
در مورد کيفيت دوبله هاي سريالها هم بايد بگم که نسبت به دوبله هاي صداوسيما در سطح خيلي پائيني قرار داره و بعضا احساس ميشه دوبلرها دارند روزنامه مي خوانند تا اينکه دوبله بکنند. اما به نسبت بعضي دوبله هاي بعضي کشورهاي ديگر مانند روسيه، آذربايجان و ... بهتر است.
تا يادم نرفته اين را هم بگم که قرار هست در آينده سريالهاي مشهور و پرطرفداري از اين کانال، مانند فرار از زندان، 24 و ... پخش شود.

اينها تجربيات شخصي من در اين مدتي هست که فارسي وان داره پخش ميشه. سايت اين کانال farsi1.tv و فرکانسهاي اين کانال را در انتهاي اين مطلب قرار داده ام.

خب و اما شايد براتون اين سوال پيش بياد که اين رقيب جديد صداوسيما، متعلق به کجاست و مالکش چه کسي است؟

مقر فارسي وان در هنک‌کنگ قرار دارد (از قرار معلوم در يک ساختمان چهار طبقه!) و موسس آن نیز مجموعه رسانه‌ای استار متعلق به نیوزکورپوریشن است. شرکت موبی همکار شرکت استار در تولید برنامه‌های این شبکه است. مالک امپراطوري نیوزکورپریشن هم کسي نيست جز، سزار نبردهاي رسانه‌اي: «روپرت مرداک».
نیوزوکورپوریشن که اداره مرکزی آن در نیویورک واقع است، علاوه بر رسانه‌های دیداری و شنیداری، بیش از صد روزنامه و مجله نیز در سراسر جهان منتشر می‌کند که از آن جمله آنها می‌توان به دیلی تلگراف، وال‌استریت ژورنال، سان، تایمز و ساندی تایمز، نیویورک‌پست و ... اشاره کرد. مجموعه انتشاراتی داوجونز بورس ایالات متحده نیز تحت تملک این غول رسانه‌ای قرار دارد.
مجموعه فیلم‌سازی فاکس و شبکه‌های تلویزیونی فاکس و فاکس نیوز در مالکیت نیوزکورپوریشن است. مجموعه تلویزیونی - خبری اسکای انگلستان نیز متعلق به این شرکت است. سایت شبکه‌ی اجتماعی "مای اسپیس" نیز در تملک این شرکت است.

و اما کمي هم در مورد «کیث روپرت مرداک (یا مرداخ یا مردوخ)، سرمایه‌دار یهودی‌الاصل آمریکایی-استرالیایی و صاحب غول رسانه اي نیوز کورپریشن

کیت روپرت در 11مارس 1931در ملبورن استرالیا به دنیا آمد. پدر روپرت ، سر کیت مرداك ، ناشر روزنامه و مادرش یک یهودی ارتدکس بود اما مرداك هیچ وقت چنین مطالبی را در داستان زندگی خود ابراز نکرد.
پدر مرداك با الیزابت جوی گرین ، دختر روپرت گرین ، در سال 1928 ازدواج کرد که حاصل آن یک پسر، کیت روپرت و 3دختر بود. کیت روپرت بعدها تصمیم می گیرد که از نام اول پدربزرگ مادری اش که یهودی بود، استفاده کند.
سر کیت مرداك ، پدر روپرت از طریق ازدواج با دختر یک خانواده یهودی ثروتمند، یعنی الیزابت جوی گرین ، شهرت و اعتبار زیادی را در جامعه استرالیایی کسب کرد.
در پی این ازدواج ، کیت مرداك از طریق خویشاوندان همسرش ، در کار خود از گزارشگری به مدیریت روزنامه ای انگلیسی ، ارتقاء مقام پیدا کرد.
از آن زمان به بعد او به قدر کافی پول در اختیار داشت که با آن اقتدار و سلطنت یک شوالیه را برای خود در حیطه زیر نفوذ انگلستان بخرد: دو روزنامه در آدلید در جنوب استرالیا و یک ایستگاه رادیویی در یک شهر معدنی دورافتاده.
به گفته ریچارد اچ.کیورتیس ، سردبیر نشریه واشنگتن ریپورت درباره مسایل خاورمیانه: «به دلایلی ، مرداك همیشه سعی داشته این حقیقت را که مادر مومن و معتقدش او را همچون یک یهودی پرورش داد، پنهان کند.»
روپرت در سالیان دهه 1950 دیدارهای منظمی از آمریكا داشت. او با آگاهی و دید ویژه‌ای نسبت به آمریكا بزرگ شده بود و زمانی كه در آكسفورد تحصیل می‌كرد با پیچیدگی‌های «جنگ سرد» دست‌وپنجه نرم كرد و اذعان می داشت زمان آن رسیده كه موقعیت آمریكا را به عنوان یك قدرت فائقه جهانی به رسمیت بشناسیم. مرداک به زودی دلباخته آمریكا به ویژه شهر «نیویورك» شد. او که كار خود را با مالكیت یك روزنامه كوچك در «ملبورن» استرالیا شروع كرد، پس از مدت كوتاهی توانست یك امپراتوری رسانه‌ای را پایه‌گذاری كند.


خب دوست داريد در مورد رسانه‌هايي که مرداك در اختيار دارد بيشتر بدانيد؟


داراييهاي مرداك شامل شركت «نيوز كورپورشين» دربرگيرنده چندين رسانه گوناگون است كه اخيراً در سال 2007 شركت «داوجونز» نيز با تمام متعلقاتش به اين خانواده گسترده رسانه‌اي پيوسته است. علاوه بر اينها چندين رسانه ديگر در نقاط مختلف دنيا تحت مالكيت اوست كه به بررسي آنها مي‌پردازم.

1- نيوز كور پوريشن:
مرداك رئيس و مدير اجرايي اصلي اين شبكه بزرگ رسانه‌اي محسوب مي‌شود و علاوه بر او يك كاور هيئت مديره، وي را در مديريت بخشهاي گوناگون همراهي مي‌كنند. طبق سايت رسمي اين شركت مجموع دارايي‌هاي آن در مارس 2007 حدود 62 ميليارد دلار و درآمد سالانه آن حدود 28 ميليارد دلار است. اين شركت داراي 8 بخش اصلي است و فعاليت‌هاي تمام قسمت‌ها شامل اروپا، استراليا، آسيا و اقيانوسيه تحت نظارت دفتر مركزي آن در آمريكا است.
بخشهاي اصلي اين شركت شامل موارد زير و در برگيرنده رسانه‌هاي متعدد است.
- شركت‌هاي فيلمسازي: اين مجموعه شامل 11 شركت فيلمسازي معتبر دنياست كه برخي از موارد ان را ذكر مي‌كنيم.
2oth century fox
2oth century fox television
Fox stuios austrailia
Fox studios baja
blue sky studios...
-شبكه‌هاي تلويزيوني، اين مجموعه شامل 6 شبكه است كه برخي از آنها عبارتند از
Fox briadcastting com pany
Fastel
Star

- شبكه‌هاي كابلي: اين شبكه شامل 16 شبكه در نقاط مختلف دنياست كه برخي از انها عبارتند از:
Fox movie chanel
Fox news chanel
Fuel tv
Speed

- خبرگزاري‌هاي ماهواره‌اي: شامل 3 خبرگزاري مهم است كه عبارتند از:
Bskyb
Direct tv
Skyitalia

-مجلات: اين مجموعه شامل 8 مجله است كه برخي از آنها عبارتند از :
ALPHA
news amerca marketing
smart siurce
the weekly standard

- روزنامه‌ها:
مرداك مالك 28 روزنامه تحت نام شركت‌ "نيوز كورپورشين " در كشورهاي استرالي، انگلستان و امريكاست. روزنامه‌هاي وي در استراليا شامل "ديلي تلگراف "، "هرالدسان " ، "ساندي ميل "، "ساندي تايمز " ، "استراليا " و ... ، در انگليس شامل "نيوز اينترنشنال " ، "سان " ، "تايمز "، news of world، و ... و در آمريكا شالم "نيويورك پست " است.

- شركتهاي انتشاراتي: اين مجموعه شامل 7 شركت انتشاراتي است كه برخي از آنها عبارتند از:
Harpercollins publishers
Australia
Canada
children's book

- ساير موارد: از ديگر بخشهاي شركت رسانه‌اي عظيم مرداك مي‌توان به "myspace "، گروه NDS " و "myspace " كه خود شامل بيش از 25 شبكه خبري، اينترنتي و ... است، اشاره كرد.

2- داوجونز: شركت "داوجونز " كه از اول آگوست 2007 با مبلغ 5 ميليارد دلار تحت مالكيت مرداك درآمد، در سال 1882 توسط "چارلز داو "، "ادوارد جونز " و "چارلز برگسترسر " تاسيس شد در سال 1889 اقدام به انتشار روزنامه "وال استريت ژورنال " كرد كه پرفروش‌ترين نشريه اقتصادي جهان به شمار مي‌رود، تيراژ كنوني آن بالغ بر 2 ميليون نسخه است.
اين شركت داراي 7 هزار كارمند و چندين گروه رسانه‌اي ديگر است كه برخي از آنها عبارتند از:
- گروه رسانه‌اي بازارهاي مصرفي:‌ اين مجموعه شامل 12 رسانه در نقاط گوناگون دنياست كه برخي از آنها عبارتند از:
* the wall street journal
* the wall street journal europe
* the wall street journal asia
* the wall street journal sunday
* the wall street journal radio network
* Barrons
* Mardet watch

- گروه رسانه‌اي بازرگاني: شامل 6 رسانه است كه برخي از آنها عبارتند از:
* Dow yones newswires
* factiva
* Dow yones finacial
* Information services

3- ساير رسانه‌هاي مرداك:
رسانه‌هاي تحت مالكيت روپرت مرداك بسيار فراتر از موارد ذكر شده در شركت اصلي اويعني «نيوزكور پورشين» است. طبق يك آمار نسبتا دقيق در سايت Ketupa.net مرداك مالك يا دارنده بخشي بالغ بر 300 رسانه مشهور جهان است. اين رسانه‌ها در طبق گسترده اي شامل: شركت‌هاي انتشاراتي، شبكه‌هاي ماهواره‌اي و تلويزيوني، مجلات، شركت‌هاي فيلمسازي، روزنامه‌ها، راديو، شركت‌هاي چند رسانه‌اي و... است.
تصاحب اين تعداد رسانه كه با روزنامه كوچك «آدلايد نيوز» در استراليا شروع شد سراسر پهنه گيتي را در برمي‌گيرد.
مرداك هيچ وقت از سلطه بر رسانه‌هاي كشورهاي ديگر غافل نمانده و حضور او در كشورهاي زير محسوس است: او در آلمان با خريد 66 درصد از TMS و 24 درصد premiere world ،در فرانسه با خريد 13 درصد tv berizh ، در ايتاليا با skytialia ، در قاره آسيا با star tv ، در كشورهايي مانند چين، ژاپن و كانادا با ctv sportsnet در هند با چندين كانال كابلي و ماهواره‌اي، در اندونزي با film indonseia و indiovision ،‌ در آمريكاي لاتين با چندين شبكه ماهواره‌اي، در فيجي با 3 روزنامه، در گينه نو با post courier ، در سوئد، دانمارك و هلند با شبكه‌هاي راديويي، در كشورهاي اروپاي شرقي مانند بلغارستان، جمهوري چك ، لهستان، روماني، اوكراين در اسرائيل با news autdoor israel تسلط بلامنازعي بر رسانه‌هاي دنيا دارد.
چند وقت پيش نيز کانالي در افغانستان تاسيس نمود و حالا نوبت به ايران رسيده است.

مرداک حقیقتاً یک امپراطور جهانی است. طبق اظهارات هفته نامه اشیاویک وی بعنوان چهارمین فرد قدرتمند در قاره آسیا به شمار می‌آید.
دارایی کل نیوزکرپ (برآورده شده در ماه مارس 1998) به 2/33 میلیارد دلار و سالانه بر13 میلیارد دلار بالغ می‌شد. مرداک درسال 1997 اعلام نمود که سهام خانوادگیش درنیوزکرپ به فرزندانش تعلق پیدا می‌کند. با اینکه 2/36 درصد از کل سهام شرکت به مرداک تعلق دارد. با اینحال نیوزکرپ این امپراطوری عظیم، «شرکت روپرت مرداک» است.
اکنون فاکس یا به طور کامل یا بخش قابل توجهی از بیست و سه شبکه رادیو-تلویزیونی ایالات متحده را دراختیار دارد و درحال حاضر در پخش برنامه‌های ورزشی رتبه نخست را احراز کرده است. چون تاکنون موفق شده است امتیاز و نمایندگی پخش بیست رویداد قابل توجه ورزشی درسراسر ایالات متحده را انحصاری خریداری کند. شهرت دیگر شبکه‌های فاکس شیوهای تلویزیونی‌اش است. مرداک با تملک "دایرک تی وی" تعداد کانالهای تلویزیونی به خصوص تبادل داده‌هایش را به بیش از صدکانال رسانده است. دارایی‌های ماهواره‌ای و کابلی او از سی مورد گذشته است و نیمی از سهام تلویزیون کابلی نشنال جئوگرافیک از آن اوست. جالب اینکه بخشی از مالکیت رقیب نشنال جئوگرافیک یعنی شبکه کابلی «ان بی سی» از جنرال الکتریک را نیز بدست آورده است.
مرداک خارج از ایالات متحده در بریتانیا، بیست و هشت کانال تلویزیونی دارد که هشت مورد آن سرمایه‌گذاری مشترک است با پارامونت، نیکلودئون و سایر پخش کنندگان برنامه‌های تلویزیونی در بریتانیا.
مرداک صاحب دو شرکت خدماتی در آلمان، شانزده شرکت در استرالیا، یک شرکت در کانادا و شش شرکت در هندوستان است و سهامی در یک ایستگاه ایتالیایی، دو اندونزیایی، دو ژاپنی و هشت ایستگاه آمریکای لاتین دارد.
او درایالات متحده هشت مجله دارد که یکی از آن‌ها هفته نامه محافظه‌کاری به سردبیری ویلیام کریستول است که اطلاعات سیاسی لازم را در اختیار سیاستگذاران جورج بوش درکاخ سفید قرار می‌دهد.
نیوزکورپوریشن صاحب انتشارات هارپرکالنیز است که بیست و شش چاپخانه دارد بعلاوه انتشارات ویلیام مارو و انتشارات آون که گردش مالی سالیانه‌اش بیش ازیک میلیارد دلاراست.
در آسیا بزرگترین شبکه تلویزیونی به مورداک تعلق دارد این شبکه چهل کانال دارد که به هشت زبان، پنجاه و سه کشور را پوشش می‌دهد.

مرداک مردی چندچهره است. او هنوز روزنامه نیوز آو ورلد را منتشر می‌کند که به مسائل جنسی می‌پردازد و هنوز پرتیراژترین رسانه چاپی بریتانیاست. با این وصف مرداک صاحب انتشارات «واندروان» هم هست که بالاترین تیراژ چاپ انجیل را درایالات متحده دارد.
بقول بن باگدیکیان، جای شگفتی است اگر مورداک مورد بخشایش قرار نگیرد. چون تیراژ «نیوز آو ورلد» که مملو از تصاویر زنان برهنه است فقط چهارمیلیون است، درحالیکه انتشارات واندروان او سالانه هفت میلیون نسخه انجیل چاپ می‌کند.
مرداك در تعدادی از مهمترین سازمان های يهودي که برای او احترام خاصی قائلند، فعالیت دارد. این سازمان ها که لری سیلوراستین ، فرانک لوی (کماندوی چکسلواکی الاصل سابق ارتش اسرائیل) و لوئیس ام.ایزنبرگ در آنها سمت های مهمی دارند، شامل لیگ ضدافترا، اتحادیه استیناف یهودی و موزه یهود در نیویورک - مرکز یادبود قربانیان کوره های آدم سوزی - است.
روپرت مرداک که درمیان کارکنانش به «کی،آر.ام» معروف است، شاید شاخص‌ترین تاجر جهان باشد که نفوذ و قدرتش فقط با منافع و جاه طلبی جور می‌آید. «واشنگتن پست» او را سزاوار لقب «وزیر مسلم ارتباطات در دهکده جهانی» دانست. درجاهای دیگر لقب «سلطان شیطانی رسانه‌ها» به مرداک داده‌اند. «ویلیام شاوکراس» نويسنده کتاب «روپرت مرداك : امپراتور رسانه‌اي» به این نتیجه می‌رسد که او یکی از پرقدرت ترین مردان روی زمین است. سخن مبين شماره امروز روزانه را با بخشهايي از اين کتاب به پايان مي رسانم:

«امروز شايد نام روپرت مرداك از آشناترين و تكراري‌ترين نام‌هاي جهان اعجاب‌انگيز رسانه‌ها باشد كه مي‌توان ادعا كرد گستره آن به حدي از وسعت رسيده كه تمامي دنيا را در بر گرفته است. شهرت او مانند قماربازي است كه حدس زدن حركت بعدي‌اش عملا غيرممكن است. دزد دريايي قابلي كه صرفا به قوانين وضع‌شده خود عمل مي‌كند و نيك مي‌داند كه رسانه‌ها به عنوان راهبران نظريه جهاني‌سازي هيچ قدرتي را نيرومندتر از خود نمي‌دانند. آنها هيچ ارزش و اعتباري براي مرزهاي قراردادي جغرافيايي كشورها و قاره‌ها قائل نيستند و به راحتي مي‌توانند ميكي ماوس را به فرانسه ببرند و سرمايه‌داري غربي را به كشور چين تحميل كنند و شبكه سي‌ان‌ان را به حياط خلوت حكام ديكتاتور جهان گسيل دارند.»


باقي بقايتان
مبين


-----------------------------------------------

پي نوشت:
فرکانس کانال فارسي وان
Satellite: HOTBIRD
Frequency: 11137 MHz
Polarity: Horizontal
Symbol Rate: 27,500 Msymb/s
FEC: 3/4


منابع:
- شاو كراس ، ويليام ، روپرت مرداك : امپراتور رسانه‌اي ، ترجمه اميرحسين بابالار، تهران؛ ساقي، 1385
- قدرت رسانه‌اي يهوديان در انگليس، منبع www.abbc.com
-کراینر، استوارت (1384. تجارت به سبک روپرت مرداک، ترجمه عبدالناصر کرکه آبادی، کرج: انتشارات زرین مهر
. باگدیکیان،بن.اچ (1385). انحصار نوین رسانه‌ای، ترجمه علیرضا عبادتی، تهران: انتشارات روایت فتح
- www.biography.com/search/article.do?id=9418489
- www.woopidoo.com/bigraphy/rupert-modoch.htm


 


 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • همه چيز در مورد کانال جديد فارسي وان و مالک آن «راپرت مرداک»
  • عکسهاي زيباي شهري
  • ایران، آخرین کشور دنیا از لحاظ سرعت دسترسی به اینترنت!!!
  • فراري طلائي! ... عجب ماشيني!
  • ويديو: چهارمين جلسه دادگاه متهمين حوادث بعد از انتخابات
  • 10 زن اول قدرتمند جهان
  • نسخه اي از قرآن با تصاویری از زنان نیمه عریان!
  • معرفي و دانلود فيلم : شهر امير
  • مستندي ديدني در مورد مارها محصول کانال ديسکاوري
  • دانلود انيميشن : Family Guy Presents Stewie Griffin The Untold Story
  • آلبوم جدید و بسیار زیبای مجتبی کبیری با نام نیم نگاه
  • آهنگ جدید و زیبای علیرضا افتخاری با نام خوشه ی دنیا
  • کنترل، شنود و ضبط مکالمات تلفنی به صورت کاملا مخفیانه توسط Modem Spy v4.0
  • نرم افزار هلال نعمت و احسان مخصوص موبایل
  • بازي استراتژيک Rail of War v1.0
  • سلام، ماه بهانه ها...
  • آقا تو بیا ولی فقط با یک شرط...
  • مدیریت دنیای آنلاین، بعد از مرگ!
  • آب سخت منجر به سنگ كليه نمی شود
  • آنهایی که به غیرتشان بر می خورد....نخوانند!
  • جديدترين شماره از دوماهنامه Living
  • کابل اُختاپوسی همه وسایل شما را شارژ می کند
  • همیشه خوبی‌های دیگران را مدنظر قرار دهیم
  • چیدمان سفره افطار
  • ویژگیهای یک استحمام خوب چیست؟
  • راهنمای کاربردی رنگها برای ست کردن لباس
  • تغذیه سالم در ماه رمضان
  • راهنمای خرید پرینتر
  • خانه خود را خوب مديريت كنيم
  • چند نکته که در اینترنت به دردتان می خورد
  • ازدواج امام زمان (عج)
  • و....
     

 


 

 

www.mobin-group.com


نمايي از ساختمان مرکزي غول رسانه اي دنيا News Corporation در نيويورک

 



 

 


www.mobin-group.com

عکسهاي زيباي شهري
شهر نور
ويژه نامه تبيان بمناسبت ماه مبارک رمضان
تصاويري از دفتر کار Facebook و Twitter
کشورهای جهان، هر یک چند ماهواره فعال و غیرفعال
در مدار زمین دارند؟

عکس: گاهی فراموش می‌کنیم که چنین انسان‌هایی هم بوده‌اند!

گزارش تصويري مسابقات خودروهاي دو ديفرانسيل در مازندران

بعد از اعلام الو گرفتن! چگونه آن را خاموش کنیم؟
ایران، آخرین کشور دنیا از لحاظ سرعت دسترسی به اینترنت!!!
بر اساس آمار سایت speedtest.net
دمپائي هاي راحتي عجي و غريب!
فراري طلائي! ... عجب ماشيني!
ويديو: چهارمين جلسه دادگاه متهمين حوادث بعد از انتخابات

 

 

www.mobin-group.com

قاتل مایکل جکسون: پروپوفل

سرانجام راز مرگ مایکل جکسون آشکار شد: داروی بی‌هوش‌کننده‌ای به نام پروپوفل. این داروی قوی، همان‌اندازه که آرام‌بخش است، خطرناک هم هست. از این‌رو اغلب تنها در بیمارستان‌ها از آن استفاده می‌شود و آن‌هم به صورت آمپول. گذشته از آن، بیماری که پروپوفل به او تزریق شده، باید تحت مراقبت شدید قرار ‌گیرد تا قربانی پی‌آمدهای وخیم آن نشود.
وقتی پروپوفل با داروهای آرام‌بخش دیگر ترکیب شود، امکان بروز پی‌آمدهای ناگوار آن دو چندان می‌شود. ایست قلبی، یکی از این عواقب شفاناپذیر است که برای مایکل جکسون، این ستاره‌ی نامیرای جهان موسیقی پاپ اتفاق افتاده است: بر اساس گزارش جدید پزشکی قانونی شهر لس‌آنجلس، مرگ مایکل جکسون در اثر استفاده از داروی بی‌هوش‌کننده‌ی پروپوفول، همراه با حداقل دو داروی مسکن و قوی دیگر رخ داده است.

داروهای مرگ‌زا، دکتر حاذق
براساس تحقیقات پلیس، این داروهای مرگ‌زا را دکتر کنراد موری، پزشک متخصص قلب ساکن شهرلاس وگاس که تنها چند هفته پیش از مرگ جکسون، به عنوان پزشک مخصوص، به استخدام او درآمده بود، تجویز کرده است.
این پزشک در بازجویی‌ها به پلیس گفته است، مجبور شده شب پیش از مرگ جکسون، به‌خاطر بی‌خوابی شدید، برای او والیوم و چند آرامش‌بخش دیگر تجویز کند. از آن‌جا که این داروها مؤثر واقع نشده‌اند، جکسون «بارها خواستار تزریق داروی بی‌هوشی‌آور پروپوفل» شده است. از این رو موری ناگزیر ۲۵ میلی‌گرم به "سلطان موسیقی پاپ" جهان تزریق کرده‌است که ایست قلبی او را به‌همراه داشته است.

تکذیب وکیل
در پی انتشار این خبر، ادوارد چرنوف، وکیل دکتر موری، اتهام قتل غیرعمد درباره‌ی موکل خود را بی‌پایه اعلام کرد و گفت: «دکتر موری هرگز ماده‌ای که می‌توانسته منجر به مرگ مایکل جکسون شود به او تزریق نکرده است.»
دکتر کنراد موری هم اکنون، تحت بازجویی پلیس قرار دارد. ولی هنوز دادخواستی علیه او صادر نشده است.
مایکل جکسون در روز ۲۵ ماه ژوئن گذشته در قصرمسکونی خود در نتیجه‌ی ایست قلبی فوت کرد.

آنهایی که از افشای نقش
"مهدی هاشمی"  و  "جاسبی"  ناراحت شدند

برگزاری دادگاه چهارم متهمان وقایع اخیر در حالی روز گذشته برگزار شد که نحوه پوشش این خبر در برخی رسانه ها سوالات جدی برای افکار عمومی ایجاد کرده است.
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» خبرگزاری های ایسنا متعلق به جهاد دانشگاهی و مهر و سایت تابناک وابسته به محسن رضایی روزگذشته یعنی همزمان با برگزاری دادگاه سران احزاب مشارکت و مجاهدین و همچنین اعتراف چند مهره سایت های زنجیره ای در مورد نقش مهدی هاشمی و جاسبی در اغتشاشات اخیر در سکوت مطلق به سر می بردند.
خبرگزاری مهر که در انتخابات گذشته با رعایت تمام محدودیت هایش از میرحسین موسوی حمایت می کرد، در 5 خبر اول خود که در اصطلاح خبرگزاری ها اخبار «تاپ» نام دارد به «کشف راز های سکونت انسان های نخستین در فلات ایران» و «دغدغه های یک بستکتبالیست» پرداخت ولی به هیچ عنوان سخنان مهم سعید حجاریان، سعید شریعتی، هدایت آقایی، کیان تاجبخش و افشای دستور مهدی هاشمی برای تخریب نهاد های کشور به وسیله دروغ را ندید.
ایسنا نیز البته سعی می کرد به روی خود نیاورد که در حالی که به خبر اتوبوس های دورن شهری به عنوان خبر اول روز می پردازد، جمعی از چهر های اصلاح طلب در مورد پشت پرده اغتشاشات حرف می زنند.
حمایت همزمان این رسانه ها از کامران دانشجو به عنوان وزیر علوم و مهدی هاشمی و جاسبی سوال برانگیز است.
تابناک هم به عنوان سایت برادر محسن رضایی اصلا از حرف هایی پشت سر مهدی هاشمی رفسنجانی و جاسبی خوشش نیامد چرا که با اکراه کامل به پوشش اخبار وسیع دادگاه در ستون آخرین اخبار خود می کرد و نهایتا در آستانه افطار، صحبت های حجاریان را که در غالب یک متن ادبی منتشر کرد.
سکوت مهر، ایسنا و تابناک در خصوص افشای نقش مهدی هاشمی رفسنجانی و جاسبی در اغتشاشات اخیر آنقدر جالب است که روز گذشته این رسانه ها به شدت به دنبال متن تکذیبیه آقایان مهدی هاشمی، جاسبی و خاتمی بودند!
گفتنی است در دادگاهد دیروز نقش مهدی هاشمی و جاسبی در وقایع بعد از انتخابات بررسی شد.

10 زن اول قدرتمند جهان

«آنجلا مرکل» در حالی برای چهارمین سال متوالی در صدر فهرست «قدرتمندترین زنان جهان» قرار گرفت که هیچ اثری از زنان ایرانی در بین یکصد زن قدرتمند دنیا دیده نمی شود.
به گزارش مجله معتبر فوربس مطابق روال سالیان اخیر در گزارشی اسامی یکصد زن قدرتمند جهان در سال 2009 را منتشر کرد و صدراعظم آلمان را در صدر این فهرست قرار داد.
براساس این گزارش، نفوذ روزافزون زنان در عرصه های تجارت، سیاست و سازمان های غیرانتفاعی قدرت زیادی به آنها بخشیده است.
در اعلام فهرست جدید زنان قدرتمند جهان از سوی فوربس، معیارهایی چون «محبوبیت» یا «معروفیت» زنان، ملاک قرار نگرفته بلکه این زنان براساس میزان نفوذ خود در عرصه های مختلف سیاسی، تجاری و سازمان های غیرانتفاعی معرفی شده اند.
در این فهرست زنانی انتخاب شده اند که اداره کننده کشورها، شرکت های بزرگ یا سازمان های غیرانتفاعی ذی نفوذ هستند. رتبه بندی این زنان همچنین براساس عواملی چون میزان توجه رسانه های عمومی به آنها و نیز اندازه سازمان یا کشوری که تحت رهبری این زنان قرار دارد انجام شده است.
رتبه اول این فهرست برای چهارمین سال متوالی در اختیار آنجلا مرکل قرار گرفته است. مرکل رهبر چهارمین اقتصاد بزرگ جهان است و در حال حاضر با چالش های اقتصادی بزرگی روبروست.
«شیلا بیر» مدیرکل شرکت بیمه ذخیره فدرال آمریکا نیز کماکان در رتبه دوم قرار دارد. او امسال بیش از 77 بانک را زیر سلطه خود درآورده است.
«ایندرا نویی» مدیرعامل شرکت پپسی کولا در مقام سوم این فهرست قرار دارد و «سینتیا کارول» مدیرکل شرکت معدنی آنگلوآمریکن در رتبه چهارم دیده می شود.
«هو شنگ» رئیس شرکت بزرگ اقتصادی تاماسک سنگاپور که اکنون به دنبال جانشین می گردد در رتبه پنجم فهرست فوربس قرار گرفته و «آیرن روزنفلد» مدیرکل شرکت مواد غذایی کرفت فود نیز در جایگاه ششم قرار دارد.
اما «الن کولمن» مدیرعامل شرکت آمریکایی دوپونت، «آنجلا برالی» مدیرعامل شرکت بیمه ول پوینت، «آن لوورژن» مدیر شرکت اتمی فرانسوی آورا و «لین السنانس» مدیر شرکت سونوکو در جایگاه های هفتم تا دهم این فهرست قرار گرفته اند.
در فهرست امسال فوربس نامتعدادی از چهره های تازه وارد دیده می شود به نحوی که «سونیا سوتومایر» قاضی ارشد دیوان عالی آمریکا برای اولین بار در رتبه 54 ظاهر شده است.
«میشله اوباما» بانوی اول آمریکا و همسر باراک اوباما نیز برای اولین بار به این فهرست راه یافته و در رتبه چهلم قرار گرفته است.
اما دیگر چهره سرشناس این فهرست «ملکه رانیا» بانوی اول اردن (رتبه 76) است که از جمله پرنفوذترین زنان خاورمیانه به شمار می رود و حدود 600 هزار هوادار در توئیتر دارد.
از دیگر چهره های سرشناس این فهرست می توان به کریستینا فرناندز رئیس جمهور آرژانتین (11)، سونیا گاندی رئیس حزب کنگره ملی هند (13)، کریستین لاگارد وزیر اقتصاد فرانسه (17)، میشله باچلت رئیس جمهور شیلی (22)، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا (35)، هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا (36)، اپرا وینفری مجری مشهور تلویزیونی آمریکا (41)، ملکه الیزابت بریتانیا (42)، یولیا تیموشنکو نخست وزیر اکراین (47) و شیخ لبنا القاسمی وزیر تجارت امارات (95) اشاره کرد.
در حالی نامی از زنان ایرانی در بین یکصد زن قدرتمند جهان دیده نمی شود که سال گذشته کریستین امانپور خبرنگار ایرانی الاصل شبکه آمریکایی CNN در رتبه هفتادوچهارم مجله فوربس قرار داشت.
برای اطلاع از فهرست کامل یکصدزن قدرتمند جهان از نگاه فوربس می توانید به اینجا مراجعه کنید.

نسخه اي از قرآن با تصاویری از
زنان نیمه عریان!

نسخه‌ای از قرآن به زبان انگلیسی و با حجمی بیشتر و همراه با تصاویری از زنان نیمه عریان و مغازه‌های مشروب فروشی و ...در اقدامی علیه اسلام، در ماه سپتامبر در موزه‌های سانفرانسیسکو و کالیفرنیا به نمایش درخواهد آمد.
به گزارش شبکه ایران به نقل از لس‌آنجلس‌تایمز، با رشد روزافزون گرایش به اسلام در آمریکا، مبارزه نرم با این پدیده به عرصه هنر کشیده شده است. این نکته ایست که لس آنجلس تایمز نیز نمی تواند آن را انکار کند و معتقد است منشا این فعالیتهای ضداسلامی رشد گرایش به اسلام در آمریکاست.
اما ماجرا از این قرار است که هنرمند آمریکایی فارغ‌التحصیل از مؤسسه هنری اُتیس/پارسون از لس‌آنجلس که تاکنون نمایشگاه‌های زیادی در سطح بین‌المللی داشته است، اخیرا اقدام به چاپ نسخه‌ جدیدی از قرآن کریم نموده که آن را «قرآن آمریکایی» نامیده است.
این نسخه از قرآن کریم که تماما به زبان انگلیسی است، با تصاویری از زندگی معاصر در آمریکا، تذهیب شده، بنابراین 300 صفحه بیشتر از نسخه اصلی قرآن است.
تصویری که بیش از همه در میان تصاویر منتشر شده در این قرآن جلب توجه می‌کند، تصویری مربوط حادثه 11 سپتامبر و انفجار برج‌های دوقلوست و مهم‌تر آنکه این اثر قرار است که در ماه سپتامبر در گالری «کاترین کلارک» سانفرانسیسکو و گالری «دل ریو کوپلین» در کولور سیتی کالیفرنیا به نمایش درآید.
«بیرک» این تصاویر را با استفاده از جوهر و رنگ گوآش ترسیم کرده و ابعاد کار 16 در 24 اینچ است.
بنا براین گزارش، اگرچه «بیرک» برای مصاحبه در این مورد در دسترس نیست ولی او در بیانیه‌ای که اخیرا بروی سایت گالری «دل ریو کوپلین» منتشر شده، آورده است: من در تذهیب این قرآن آمریکایی از ساختاری سنتی استفاده کرده‌ام و این قرآن از آنجاییکه در بر گیرنده متن اصلی قرآن (نسخه عربی) نیست، صرفا یک قرآن آمریکایی است و ربطی به قرآن مقدس ندارد.
«لیندا کوماروف»، متصدی بخش هنرهای اسلامی در موزه هنری لس‌آنجلس گفت: به نظر من این ادعای «بیرک» به هیچ وجه صحیح نیست، چون مخاطبان قرآن تنها محدود به کسانی نیستند که می‌توانند نسخه عربی قرآن را بخوانند و یا بفهمند، قرآن پیامی جهانی دارد و من واقعا نمی‌دانم که گفتن اینکه اگر شما قرآن را به انگلیسی بخوانید، تقدس آن را کنار گذاشته‌اید، چه معنی دارد؟!
«محمد قریشی»، مدیر مرکز اسلامی جنوب کالیفرنیا نیز در واکنشی صریح‌تر گفت: این اقدام به هیچ وجه قابل قبول نیست.
وی پس از دیدن عکس‌های مربوط به اثر «قرآن آمریکایی» گفت: این اثر مسلمانان را خواهد رنجاند، در میان تصاویر بیش از همه زنان نیمه عریان و همچنین مغازه‌های مشروب فروشی مرا نگران و آزرده خاطر کرد.
هنوز اطلاعاتی درباره محتوای این ترجمه و اینکه چه اندازه با قرآن کریم مطابقت دارد منتشر نشده است.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

شهر امير
City of Ember

کارگردان: جيل کنان. فيلمنامه: کارولاين تامپسون بر اساس کتاب جين دوپراو. موسيقي: اندرو لاکينگتون. مدير ‏فيلمبرداري: ژاوير پرز گروبه. تدوين: آدام پي. اسکات، زيک اشتينبرگ. طراح صحنه: مارتين لاينگ. بازيگران: بيل ‏موراي[شهردار امبر]، تيم رابينز[لوريس هارو]، سائوريس رونان[لينا ميفليت]، مارتين لاندو[سول]، مکنزي ‏کروک[لوپر]، 95 دقيقه. محصول 2008 آمريکا. ‏
شهر امبر و شهردار آن براي نسل هاي آينده دنيايي زيبا و روشن خلق کرده اند. اما اصلي ترين و قوي ترين ژنراتور ‏شهر دچار مشکل شده و تمام لامپ هاي بزرگ شده شروع به روشن و خاموش شدن کرده اند. لينا ميفليت و دون هارو، ‏دو نوجوان تصميم به دنبال سرنخ هاي موجود براي گشودن راز قديمي شهر مي شوند. هدف آنها کمک به خروج اهالي ‏شهر قبل از خاموش شدن هميشگي لامپ هاست... ‏


چرا بايد ديد؟
جيل کينان را دو سال قبل با خانه هيولا شناختيم. انينميشني بديع که در کنار پول ساز بودنش، موفق به جلب توجه ‏منتقدان نيز شد. شهر امبر که بر اساس منابع موجود نام آن ريشه اي مجاري دارد و به معني شهر مردان يا کارگران ‏است، دومين فيلم اين کارگردان 32 ساله انگليسي است که نتوانسته موفقيت فيلم قبلي را تکرار کند. شهر امبر با وجود ‏داشتن بودجه اي متواضعانه-38 ميليون دلار- و بازيگراني مشهور نتوانسته بيش از 10 ميليون دلار در اکران آمريکا ‏به دست آورد. چيزي که با توجه به پيشينه فيلم هاي اين چنيني در سال ها اخير غير منتظره بود و گمان مي رفت با ‏حضور بازيگر نوجوان فيلم کفاره و همکار فيلمنامه نويس تيم برتون در ادوارد دست قيچي، عروس مرده توفيق نصيب ‏سازندگان فيلم شود. ‏
شهر امبر مطابق معمول فيلم هاي نوجوانان به موضوع شجاعت مي پردازد و در ادامه موج ارباب حلقه ها و نارنيا-با ‏کمي مسامحه هري پاتر- ساخته شده است. بديهي است که پولساز بودن اين پروژه ها باعث شد تا اغلب استوديوها در ‏جدول توليد آينده خود جايي براي فيلم هاي پر خرج مخصوص نوجوان ها که از کتاب هاي مشهور اقتباس شده، ‏بگنجانند. شهر امبر قرار بوده فرمول موفقيت آن فيلم ها را تکرار کند: دو نوجوان دنيايي سحرآميز وراي دنياي ‏يکنواخت خود کشف مي کنند. يعني دعوت بنده و شما به شرکت در يک ماجراي مهيج که از نظر بصري نيز خوب ‏پرداخت شده و پر از جانوران ساخته شده با رايانه است و....‏
اما، گويا شباهت قصه با فيلم هاي علمي تخيلي دهه 1960 و 70 آمريکايي مانند فرار لوگان، سياهر ميمون ها و تي اچ ‏ايکس 1138 در زمينه گريز از مدينه هاي فاضله کسالت بار به مذاق نوجوان ها خوش نيامده است. چون هدف ‏سازندگان فيلم جذب تماشاگران مقطع سني 8 تا 10 ساله بوده و بديهي است که فيلمي با موضوعي پسا آخر زماني نتواند ‏از سوي آنان پذيرفته يا هضم شود. با اين حال نمي شود از بازي هاي خوب شخصيت هاي اصلي و حال و هواي خلق ‏شده ستايش نکرد. کينان موفق شده اقتباسي خوب به نمايش بگذارد، فقط نيازمند بازاريابي مناسبي است تا آن را براي ‏نوجوان هاي بالاي 15 سال به نمايش بگذارد. اگر فرزندي در اين سنين داريد، ديدن اين فيلم را به او توصيه کنيد و اگر ‏خجالت نمي کشيد خودتان هم به همراه او به تماشاي آن بنشينيد. شايد بيش از فرزندتان از فيلم لذت ببريد. بعيد نيست!‏
ژانر: ماجرايي، خانوادگي، فانتزي. ‏

- براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

City.Of.Ember_2008_DvDrip-aXXo.part1.rar 
City.Of.Ember_2008_DvDrip-aXXo.part2.rar 
City.Of.Ember_2008_DvDrip-aXXo.part3.rar 
City.Of.Ember_2008_DvDrip-aXXo.part4.rar 
City.Of.Ember_2008_DvDrip-aXXo.part5.rar 
City.Of.Ember_2008_DvDrip-aXXo.part6.rar 
City.Of.Ember_2008_DvDrip-aXXo.part7.rar 
City.Of.Ember_2008_DvDrip-aXXo.part8.rar

رمز فايل: ultrafluke


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

The Beauty Of Snakes

مستندي ديدني در مورد مارها
محصول کانال ديسکاوري
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Family Guy Presents Stewie Griffin
The Untold Story


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

esd-mcnu.part1.rar
esd-mcnu.part2.rar
esd-mcnu.part3.rar
esd-mcnu.part4.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

نيم نگاه
باصداي مجتبي کبيري

آلبوم جدید و بسیار زیبای مجتبی کبیری با نام نیم نگاه
 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ جدید و زیبای علیرضا افتخاری
با نام خوشه ی دنیا


لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

کنترل، شنود و ضبط مکالمات تلفنی
به صورت کاملا مخفیانه توسط Modem Spy v4.0

با وجود نرم افزارهای مختلف امروزه جاسوسی و سرک کشیدن در اطلاعات دیگر افراد به راحتی امکان پذیر می باشد. بسیاری از نرم افزارها را امروزه می توان یافت که به کمک آن ها می توان در سیستم های دیگران نفوذ کرده و اطلاعات آن ها را به سرقت برد. در میان این نرم افزارها بسیاری از ابزارها نیز برای ذخیره سازی اطلاعات کاربران موجود می باشد. به عنوان مثال keylogger ها که وظیفه ذخیره سازی کلیه کلید های استفاده شده توسط دیگر کاربران را دارند که در میان این کلید های استفاده شده می توان رمزهای عبور ، نام های کاربری و دیگر اطلاعات شخصی را نیز مشاهده نمود. همچنین نرم افزارهای جاسوسی کمی پای خود را فراتر گذاشته و قابلیت جاسوسی در محیط اطراف سیستم را نیز به کاربران می دهند. استفاده از وب کم ها و دروبین های متصل به سیستم ، اتصال سیستم به مودم و تلفن و ... از جمله مواردی می باشد که نفوذگران می توانند به آن ها نفوذ نموده و از آن ها سو استفاده کنند. آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چطور می توانید از محتوای مکالمات تلفنی یکی از اعضای خانواده و یا یک هم خانه ای خود با خبر شوید ؟ برای این کار نیاز به یک ابزار جاسوسی بر روی سیستم خود دارید.
در این مطلب با این نرم افزار آشنا می شوید.
Modem Spy نام نرم افزاری می باشد که به وسیله آن شما می توانید مکالمات تلفنی خود و دیگران را ضبط کرده به صورت فایل های صوتی ذخیره کنید. همچنین به کمک این نرم افزار با استفاده از امکان Caller ID شماره های تماس های ورودی را نشان می دهد.اگرشما از یک شبکه استفاده میکنید می توانید برنامه را طوری تنظیم نمایید که در هنگام تماس با تلفن شما بر روی تمامی کامپیوترهای شبکه پنجره ای باز شده و شماره شخص تماس گیرنده را به شما نشان دهد. این برنامه دارای امکانات مختلف دیگری نیز می باشد. می توان به وسیله این نرم افزار نام دوستان و شماره تلفن های آن ها را در دفترچه تلفن برنامه ذخیره سازی کرد تا در هنگام تماس آن ها نام آنها به همراه مشخصات بر روی صفحه نمایش ظاهر شود.


لينک دانلود
(حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

نرم افزار هلال نعمت و احسان مخصوص موبایل

همزمان با فرارسیدن ماه نزول قرآن و طلوع هلال ماه مبارک رمضان ، به پاس گرامیداشت این نعمت گرانقدر، نرم افزار هلال نعمت احسان به سفارش معاونت فرهنگی شهرداری تهران با قابلیت ها و محتویات ذیل توسط شرکت پیشگامان موج تلفن همراه طراحی و تولید گردید و به میهمانان خدا تقدیم می گردد.

محتویات نرم افزار :
* اوقات شرعی به افق کلیه مراکز استانی : اذان صبح ، طلوع آفتاب ، اذان ظهر ، غروب آفتاب ، اذان مغرب و نیمه شب شرعی
* اعمال ماه مبارک رمضان شامل : اعمال روز آخر شعبان ، اعمال روزانه و اعمال هر شب ماه رمضان و اعمال مخصوص شب های قدر
* ادعیه معروفه بهمراه ترجمه : ادعیه روزانه ماه مبارک رمضان ، عهد ، دعای بعد از هر نماز ، افتتاح ، فرج ، جوشن کبیر ، جوشن صغیر ، خمسه عشر ، کمیل ، توسل ، مجیر ، ندبه ، سمات ، صباح ، سحر ، ابوحمزه ثمالی ، یستشر ، مناجات امیر المومنین ، دعای وداع با ماه مبارک رمضان و ...
* زیارات معروفه بهمراه ترجمه : زیارت امین الله ، عاشورا ، وارث ، آل یاسین ، جامعه کبیره و ...
* اعمال نماز عید فطر

امکانات نرم افزار :
* قابلیت اجرای خودکار نرم افزار در وقت شرعی و پخش اذان برای کلیه مراکز استانی
* قابلیت نمایش اوقات شرعی کلیه مراکز استانی
* قابلیت نمایش اعمال روزانه ماه مبارک رمضان
* قابلیت پخش و نمایش ادعیه روزانه ماه مبارک رمضان
* قابلیت نمایش زیارات و ادعیه معروفه با فونت خوانا بهمراه ترجمه
* قابلیت نمایش اعمال عید فطر

در پایان باید یادآور شد که این نرم افزار به فرمت جاوا بوده و قابل نصب بر روی اکثر گوشیها می باشد و با توجه به انجام کار توسط تیم حرفه ای شرکت تنها یک فایل اجرایی برای همه نوع گوشی با سایزهای مختلف تهیه شده است.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود 3 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازي استراتژيک
Rail of War v1.0


Rail of War یک بازی استراتژی بسیار زیباست که در آن شما نقش یک راننده قطار نظامی را ایفا می کنید که باید قطاری که حامل تسلیحات جنگی، مهمات ، سوخت و … است را به مردم و نیروهای نظامی خود برسانید و در طول مسیر حرکت با نیروهای نظامی دشمن مواجه می شوید که قصد انهدام قطار شما را دارند که برای مقابله با این کار شما باید توسط سلاحهایی که قطارتان به آن مجهز شده است آنها را منهدم کنید و سرزمینهای خود را از وجود دشمن پاکسازی کنید.
در این بازی شما بیش از 10 ماموریت هیجان انگیز را باید انجام دهید که در هر بار اتمام ماموریت ، قطار، سلاح و نقشه جدیدی از بازی که تا قبل از این قفل بودند آزاد می شوند. همچنین قدرت شلیک سلاحهایتان بیشتر می شود.
آیا شما می توانید تمامی مراحل این بازی را با موفقیت به پایان برسانید؟ نقشه کاملاً کاربر پسند و مراحل قابل ویرایش از مهمترین ویژگیهای این بازی محسوب می شوند.

مشخصات بازی:
- وجود 10 ماموریت بزرگ
- برخورداری از 6 قطار مختلف
- برخورداری از سلاحها و واگنهای متنوع
- دارای 5 بک گراند خیلی بزرگ
- توانایی اجاد نقشه و مراحل جدید توسط خودتان
- قابلیت تبادل نقشه های ساخته شده با فرمت XML بین شما و دوستانتان و استفاده از آن در محیط بازی با استفاده از گزینه های Import و Export
- وجود دشمنان بسیار زیاد
- بازی بدون نیاز به نصب و کرک و سریال می باشد.

سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی:
Operating system: Windows 98SE, 2000, ME, XP , Vista
Processor speed: Pentium II, 500 MHz
RAM: 64 Mb RAM
Disk space (uncompressed): 25 MB
Graphics Card: 16 Mb 3D video card
Sound Card: onboard soundcard or soundblaster
DirectX version: 8 or later
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 28 مگابايت)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

آدم برفی! اثر پاول کوژینسکی از لهستان

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

 امام صادق (ع) فرمود: هرگاه روزه گرفتی، باید گوش و چشم و مو و پوست و همه اعضایت روزه بگیرد، (باید چیزهای خلاف گوش نکنی، باید با چشمهایت به چیزی که خدا حرام فرموده نگاه نکنی، باید بدنت را به نامحرم نزنی) امام صادق (ع) فرمود: باید روزی که روزه میگیری با روزهای دیگری که روزه نیستی فرق کند.

گزیده کافی جلد 3 صفحه 134

 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

1781- هميشه دوست داشتم ابرباشم چون ابرهااينقدر شهامت دارن كه وقتي دلشون ميگيره جلوهمه گريه كنن (6988-0917)

1782- همه واسه عشقشون گل ميفرستن من موندم واسه گلم چى بفرستم. (0892-0915)

1783- همه شب صورت خودرابه خداخواهم كرد،ازخداخواهش ديدارتوراخواهم كرد..تاكه جان دارم‎ ‎وبرسينه نفس مي آيد،برتووعشق تو اي دوست وفاخواهم كرد. (0892-0915)

1784- هزارتارگ دارم وهزارتارفیق.اماتوشاهرگی وتک رفیق (7314-0915)

1785- هرگز گمان مبر ز خيال تو غافلم,‎گر مانده ام خاموش خدا داند و دلم... (5940-0912)

1786- هرگز عشق را گدايي نكن، زيرا هيچگاه چيز با ارزشي به گدا داده نمي شود... (5961-0918)

1787- هرگز اين 4 چيز را در زندگيت نشكن: اعتماد، قول، رابطه، قلب. زيرا وقتى اينها ميشكنند صدا ندارند ولى درد بسيار دارند. (4435-0935)

1788- هرشب برو کنار پنجره تاستاره ها ببیننت وحسودیشون بشه که ماهشون دوست منه (6428-0918)

1789- هرچندزندگی زنگ تفریح كوتاهیست، امایادمان باشد،زنگ بعد حساب داریم! (8878-0912)

1790- هرانديشه شايسته اي به چهره انسان زيبايي مي بخشد.(روسكين) (0630-0912)


شماره برای ارسال مسیج : 09125698059

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

گل سرخ

میرزا محمد استرآبادی می گوید:
من در حرم الهی یعنی در مکه ی مکرمه زندگی می کنم. شبی در مسجد الحرام مشغول طواف خانه ی خدا بودم.
ناگاه جوانی را دیدم که وارد مسجدالحرام شد. او که سیمای زیبایی داشت به طرف کعبه آمد و همراه من مشغول طواف شد. در اثنای طواف وقتی به من نزدیک شد، یک دسته گل سرخ به من عنایت فرمود.
البته آن روزها فصل شکفتن گل نبود، من دسته گل را گرفته و بوییدم. گفتم: آقا جان! اینها را از کجا آورده ای؟
فرمود: از خرابات!
این را فرمود و از نظر ناپدید شد، که دیگر او را ندیدم.(1)

پی نوشت:
1ـ بحارالانوار، ج52، ص176

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

آموزگاران ما

به آتوسا دختر کورش گفتند : مردی پنج پسرش در راه ایران شهید شده اند او اکنون در رنج و سختی به سر می برد و هر کمکی به او می شود نمی پذیرد دختر فرمانروای ایران با چند بانوی دیگر به دیدار آن مرد رفت خانه ایی بی رنگ و رو ، که گویی توفانی بر آن وزیده است پیرمردی که در انتهای خانه بر صندلی چوبی نشسته است پیش می آید و می گوید خوش آمدید
آتوسا می گوید شنیده ام پنج فرزندت را در جنگ از دست داده ای ؟ و آن مرد می گوید همسرم هم از غم آنها از دنیا رفت .
آتوسا می گوید می دانم هیچ کمکی نمی تواند جای آنچه را که از دست داده ای بگیرد اما خوشحال می شویم کاری انجام دهیم که از رنج و اندوهت بکاهد .
پیرمرد بی درنگ می گوید اجازه دهید به سربازان ایران در باختر کشور بپیوندم .
می خواهم برای ایران فدا شوم . آتوسا چشم هایش خیس اشک می شود و به همراهانش می گوید در وجود این مرد لشکری دیگر می بینم .
دو ماه بعد به آتوسا خبر می دهند آن پیر مرد مو سفید هم جانش را برای میهن از دست داد .
آتوسا چنان گریست که چشمانش سرخ شده بود . او می گفت مردان برآزنده ایی همچون او هیچگاه کشته نمی شوند آنها آموزگاران ما هستند .
و به سخن دانای ایرانی ارد بزرگ : برآزندگان و ترس از نیستی؟! آرمان آنها نیستی برای هستی میهن است.
آن پیرمرد هم ارزش میهن را می دانست و تا آخرین دمادم زندگی برای نگاهبانی از آن کوشید.

یاسمین آتشی

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

 

بسم الله القاسم الجبارين
از شهادت واهمه اي نداريم. اين منتهاي آرزوي ماست. خدا گواه است هنگاميكه حرف از داوطلب براي شهادت به ميان مي آيد، بين برادران بر سر اجابت آن دعوا مي افتد.
اي عرفان و اي معلمين اخلاق؛ كه مشغول رياضت كشيدن براي نزديكي به درگاه خدا هستيد، به جبهه ها بياييد تا ببينيد كه چگونه برادران شما به آن درجه از قرب الهي رسيده اند.. .
خدا را شكر مي كنم كه نعمت زجر كشيدن در راهش را نصيبم نمود. خدا را شكر مي كنم كه نعمت شركت در عمليات به منظور روشن كردن سرزمين هاي سرد و بي روح گشته از لوث وجود صداميان اشغالگر را، به نور خدايي نصيبم فرمود.
از خدا مي خواهم كه شهادت را در راهش نصيبم فرمايد و آن گاه كه به مشيت الهي از اين دنياي فاني رفتم؛ در زمره ي شهيدان به حساب آيم. از خدا مي خواهم كه مرا به حال خود وا مگذارد كه بنده اي حقير و زبون هستم.

ومن الله التوفيق
۲۶ اسفند ۱۳۶۰-ساعت ۱۱ شب- جبهه دزفول
حقير محسن وزوايي
 epelak.blogfa.com

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الطور آيات: 49 محل نزول: مکه
 
أَفَسِحْرٌ هَذَا أَمْ أَنتُمْ لَا تُبْصِرُونَ 15 اصْلَوْهَا فَاصْبِرُوا أَوْ لَا تَصْبِرُوا سَوَاء عَلَيْكُمْ إِنَّمَا تُجْزَوْنَ مَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ 16 إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنَّاتٍ وَنَعِيمٍ 17 فَاكِهِينَ بِمَا آتَاهُمْ رَبُّهُمْ وَوَقَاهُمْ رَبُّهُمْ عَذَابَ الْجَحِيمِ 18 كُلُوا وَاشْرَبُوا هَنِيئًا بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ 19 مُتَّكِئِينَ عَلَى سُرُرٍ مَّصْفُوفَةٍ وَزَوَّجْنَاهُم بِحُورٍ عِينٍ 20 وَالَّذِينَ آمَنُوا وَاتَّبَعَتْهُمْ ذُرِّيَّتُهُم بِإِيمَانٍ أَلْحَقْنَا بِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَمَا أَلَتْنَاهُم مِّنْ عَمَلِهِم مِّن شَيْءٍ كُلُّ امْرِئٍ بِمَا كَسَبَ رَهِينٌ 21 وَأَمْدَدْنَاهُم بِفَاكِهَةٍ وَلَحْمٍ مِّمَّا يَشْتَهُونَ 22 يَتَنَازَعُونَ فِيهَا كَأْسًا لَّا لَغْوٌ فِيهَا وَلَا تَأْثِيمٌ 23 وَيَطُوفُ عَلَيْهِمْ غِلْمَانٌ لَّهُمْ كَأَنَّهُمْ لُؤْلُؤٌ مَّكْنُونٌ 24 وَأَقْبَلَ بَعْضُهُمْ عَلَى بَعْضٍ يَتَسَاءلُونَ 25 قَالُوا إِنَّا كُنَّا قَبْلُ فِي أَهْلِنَا مُشْفِقِينَ 26 فَمَنَّ اللَّهُ عَلَيْنَا وَوَقَانَا عَذَابَ السَّمُومِ 27 إِنَّا كُنَّا مِن قَبْلُ نَدْعُوهُ إِنَّهُ هُوَ الْبَرُّ الرَّحِيمُ 28 فَذَكِّرْ فَمَا أَنتَ بِنِعْمَتِ رَبِّكَ بِكَاهِنٍ وَلَا مَجْنُونٍ 29 أَمْ يَقُولُونَ شَاعِرٌ نَّتَرَبَّصُ بِهِ رَيْبَ الْمَنُونِ 30 قُلْ تَرَبَّصُوا فَإِنِّي مَعَكُم مِّنَ الْمُتَرَبِّصِينَ 31

 

ترجمه فارسي مکارم

آيا اين سحر است يا شما نمى‏بينيد؟! «15» در آن وارد شويد و بسوزيد; مى‏خواهيد صبر كنيد يا نكنيد، براى شما يكسان است; چرا كه تنها به اعمالتان جزا داده مى‏شويد! «16» ولى پرهيزگاران در ميان باغهاى بهشت و نعمتهاى فراوان جاى دارند، «17» و از آنچه پروردگارشان به آنها داده و آنان را از عذاب دوزخ نگاه داشته است شاد و مسرورند! «18» (به آنها گفته مى‏شود:) بخوريد و بياشاميد گوارا; اينها در برابر اعمالى است كه انجام مى‏داديد! «19» اين در حالى كه بر تختهاى صف‏كشيده در كنار هم تكيه مى‏زنند، و «حور العين‏» را به همسرى آنها درمى‏آوريم! «20» كسانى كه ايمان آوردند و فرزندانشان به پيروى از آنان ايمان اختيار كردند، فرزندانشان را (در بهشت) به آنان ملحق مى‏كنيم; و از (پاداش) عملشان چيزى نمى‏كاهيم; و هر كس در گرو اعمال خويش است! «21» و همواره از انواع ميوه‏ها و گوشتها -از هر نوع كه بخواهند- در اختيارشان مى‏گذاريم! «22» آنها در بهشت جامهاى پر از شراب طهور را كه نه بيهوده‏گويى در آن است و نه گناه، از يكديگر مى‏گيرند! «23» و پيوسته بر گردشان نوجوانانى براى (خدمت) آنان گردش مى‏كنند كه همچون مرواريدهاى درون صدفند! «24» در اين هنگام رو به يكديگر كرده (از گذشته) سؤال مى‏نمايند; «25» مى‏گويند: «ما در ميان خانواده خود ترسان بوديم (مبادا گناهان آنها دامن ما را بگيرد)! «26» اما خداوند بر ما منت نهاد و از عذاب‏كشنده ما را حفظ كرد! «27» ما از پيش او را مى‏خوانديم (و مى‏پرستيديم)، كه اوست نيكوكار و مهربان!» «28» پس تذكر ده، كه به لطف پروردگارت تو كاهن و مجنون نيستى! «29» بلكه آنها مى‏گويند: «او شاعرى است كه ما انتظار مرگش را مى‏كشيم!» «30» بگو: «انتظار بكشيد كه من هم با (شما انتظار مى‏كشم شما انتظار مرگ مرا، و من انتظار نابودى شما را با عذاب الهى)!» «31»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

mastoor_313

سلام، ماه بهانه ها...

تو از خیر کوچکترین چیز ها نمی گذری،
از شر کوچکترین بدی ها هم؛
تو بهانه گیر نیستی،
به دنبال بهانه ای،
بهانه ای برای تبدیل همین خورده خوبی ها به خرمن خوبی،
بهانه ای برای نبودن همین یه خورده بدی...
اگر غیر از این بود،
معبود بی همتا،
زیبای نامنتهی،
مهر یکتا،
یازده ماه بدی را،
به یک قطره ی اشک، برآمده از آفتاب جان، در ماه برکتت نمی بخشیدی!
شهادت می دهم،
مهربان تر از تو نیست!

 

 

ali_aerabi

مدرسه راگبی خلیج فارس برگزار می کند



آموزش نوجوانان و جوانان مستعد و علاقمندان به ورزش مهیج راگبی در گروه های سنی مختلف، زیر نظر مربیان فدراسیون و هیئت بیس بال و راگبی تهران

مکان: مجموعه ورزشی آزادی زمین شماره 4 - ورزشگاه کشوری
علاقمندان می توانند جهت ثبت نام و اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل نمایند

09127609198 -- 77621904 ازساعت 10صبح الی 17 بعدظهر

 

 

reza.kashefy

آقا تو بیا ولی فقط با یک شرط...

از دوری تو غمین و نالان هستیم
وز کردۀ خود کمی پشیمان هستیم
اصلیت ما را تو اگر می پرسی
از کوفه ولی مقیم تهران هستیم!

-------------------------------------------

ما لشگری از سلاح روسی داریم
در دوز و کلک رگ ونوسی داریم
هر جمعه که شد بیا که ما منتظریم
این هفته فقط نیا عروسی داریم

-------------------------------------------

از جور زمانه ما شکایت داریم
اندازۀ کوه و صخره حاجت داریم
ما مشکلمان گرانی و بیکاریست
آقا به نبودنت که عادت داریم...

-------------------------------------------

ما قیمت روز ارز را می دانیم
معیار بهای بورس در تهرانیم
فعلا دو سه روزیست هوا پس شده است
هر روز دعای عهد را می خوانیم

-------------------------------------------

صد موعظه کن ولی ز تسلیم نگو
از خمس و زکات و ضرب و تقسیم نگو
آقا تو بیا ولی فقط با یک شرط...
از آنچه که ما دوست نداریم نگو!

 

 

eliluck

با سلام
و اما ادامه مطلب کتاب "و عشق، تنها عشق"
هنگامی که عاشق زندگی می شوید، دنیا را دلدار خود خواهید دید. نظاره کردن دنیا با عشق و نیک بینی بدین معناست که در همه چیز زیبایی را جستجو کنید، از اعجاز هر لحظه به حیرت آیید و در همه کس و همه چیز عشق بجویید.
مهمترین رابطه: "رابطه با خودتان"
تا زمانی که خود واقعی تان را دوست نداشته باشید و به خودتان عشق نورزید قادر نیستید به کسی عشق بورزید یا از کسی بهره مند شوید. عشق در بیرون از شما وجود خارجی ندارد. عشق همواره از درونتان می جوشد و جهت و سمت آن از درون به بیرون است. همواره منبع و منشا عشقی که احساس می کنید خودتان هستید. تنها کاری که می کنید این است که تصمیم می گیرید مجاز هستید آن عشق را احساس کنید یا نه. چنانچه عشق را در درون خود نیافته باشید هرگز کسی قادر نخواهد بود آن را از بیرون در شما کار بگذارد. مهمترین رابطه در طول زندگی شما رابطه با خودتان است که و اولین کسی که بیش از هر شخصی دیگری نیاز دارید عاشقش شوید خودتان هستید.
عاشق خود بودن یعنی چه؟ عشق ورزیدن به خویشتن به این معناست که خود را همانطور که هستید دوست داشته باشید. به وقت غم و شادی، یاس و ناامیدی، و سرخوردگی به خودتان عشق بورزید. و هرگز خودتان را بابت احساسات یا شکست هایتان نشکنید. خودتان را راحت بگذارید و بدانید با پذیرش عشق به خویشتن به زودی قادر خواهید بود احساس تلخ و ناگوار را بزدایید. عشق به خویشتن به این معناست که خود را به پاس تلاشهایتان در جهت رشد و تغییر دوست بدارید و به پیشرفتهایتان افتخار کنید.

تنها راه برای اینکه معشوقی ایده ال باشم این است که از درون زیبا باشم.
ادامه رابطه را در مباحث بعدی خواهم نوشت. با تشکر از مبین عزیز برای درج این مطالب در روزنامه زیبایشان.

 

 

ahalizadeh2000

هشدار ناسا:سال ۲۰۱۲ تمام دنیا خاموش می شود/ توفان خورشیدی در راه است

ناسا در هشداری اعلام کرد که یک توفان خورشیدی که در سال ۲۰۱۲ به زمین می رسد موجب خواهد شد که برق تمام دنیا خاموش شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، در هشدار ناسا و آکادمی ملی علوم آمده است که میلیونها نفر در سال ۲۰۱۲ بدون برق و در نتیجه بدون غذا و دارو خواهند ماند و تمام یخچالها، تلفنهای همراه و ماهواره ها خاموش می شوند.
از ماه دسامبر فعالیت خورشید به آهستگی روبه افزایش می رود. نیروی مغناطیسی این ستاره هر ۱۱ سال یکبار به نقطه ای می رسد که در آن پیک پدیده های فورانهای خورشیدی و پرتاب تاجهای خورشیدی بزرگ مشاهده می شود. این پدیده ها منجر به آزاد شدن میزان زیادی انرژی و تشعشعات می شود. این فورانها می تواند به زمین نیز برسد و منجر به ایجاد توفانهای ژئومغناطیسی زمین شود.
اتمسفر زمین می تواند از این برخوردها خود را مصون نگه دارد اما خسارات جدی را بر روی ساختارهای اجتماعی و اقتصادی روی زمین وارد می کند.
ستاره شناسان این پدیده ها را از سال ۱۸۵۹ رصد کرده اند. در آن زمان یک توفان ژئومغناطیسی ویژه در خطوط تلگراف اروپا و آمریکا اختلال ایجاد کرد. در ماه می ۱۹۲۱ توفان دیگری بسیاری از خطوط برق و تلفن را در دو سر اقیانوس اطلس خارج از استفاده کرد.
در گزارش ۱۳۲ صفحه ای ناسا و آکادمی ملی علوم آمده است: “انرژی برق کلید فناوری جامعه مدرن امروزی است و تمام زیرساختها و سرویسها به آن وابسته هستند. اگر توفان سال ۱۸۵۹ امروز اتفاق بیفتد به طور حتم خسارتهای اجتماعی و اقتصادی وسیعی برجای خواهد گذاشت.”
براساس گزارش نیوساینتیست، در سال ۱۹۸۹ شش میلیون نفر در کبک کانادا به مدت ۹ ساعت به سبب یک توفان ژئومغناطیسی که ۱۰ برابر ضعیف تر از توفان سال ۱۹۲۱ بود بدون برق ماندند. اگر حادثه ای مشابه آنچه که در سال ۱۹۲۱ رخ داد تکرار شود تعداد افراد بدون برق به ۱۳۰ میلیون نفر افزایش خواهد یافت و تکرار حادثه ای مشابه سال ۱۸۵۹ که بسیار قویتر از توفان ۱۹۲۱ بود دو هزار میلیارد دلار خسارت وارد خواهد کرد.
به گفته دانشمندان ناسا، پیک بعدی این توفانهای خورشیدی بین سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ خواهد بود که جامعه علمی هنوز بر سر شدت فعالیت خورشید در این دوره جدید به توافق نرسیده اند.
 

 

herpak2003

توپولوف!

من هلاک تو و خاک زیر پاتم، توپولف!
من زمین خوردۀ اون جعبه سیاتم، توپولف!
کشته‌ی تیپ زدن و قـدّ و بالاتم، توپولف!
مرده‌ی ریپ زدن و ناز و اداتم، توپولف!
قربـون اون نوسانــات صداتم، توپولف!
یه کلوم ختم کلــوم بنده فداتم، توپولف!



من هواپیما ندیدم اینجوری ناز و ملــوس
می‌پری پر می زنی روی هوا عین خروس!
بذار ایرباس واست عشوه بیاد- دراز لوس-
بدگِلا چش ندارن ببیننت، خوشگل روس!
قربون چشات برم، محــو نیگاتم ، توپولف
یه کلوم ختم کلــوم بنده فداتم، توپولف!



می‌بری ما رو نقـــاط دیدنی وقت فرود
گاهی وقتا سر کـــــوه و گاهی وقتا ته رود
می فرستن همه تا سه روز به روحمون درود
می خونه مجری سیما واسمون شعر و سرود
چرا ماتم می گیرن، مبهوت و ماتم توپولف!
یه کلــوم ختم کلــوم بنده فداتم، توپولف!



وقتی عشقت می‌کشه گاهی با کلّه می شینی
به جـــــای باند فرود، توی محلّه می شینی
یا میری تــــو ده و رو سر گلّه میشینی
زودی مشهور میشی، رو جلد مجلّه میشینی
پیگیرعکســــــا و تیتر خبراتم توپولف!
یه کلــوم ختم کلــوم بنده فداتم، توپولف!



می خوام از خدا که یک لحظه نشم از تو جدا
چونکه وقتی باهاتم هی می کنم یـــــاد خدا
بدون نذر و نیـــاز بــــــا تو پریدن ، ابدا!
می کنم بعد فرود تمــــوم نذرامـــــو ادا
واســه جنّت بلیتت گشتــــه براتم، توپولف!
یه کلـــوم ختم کلــوم بنده فداتم، توپولف!



تو که هی رفیقــــای ایرونیتو یاد می کنی
کی میگه تــــو انبارای روسیه باد می کنی؟
ما رو پیک نیک می بری، سقوط آزاد می کنی

خدا شــــادت بکنه ، روحمونو شاد میکنی
بری تا اون سر اون دونیا(!) باهاتم، توپولف!
یه کلــوم ختم کلــوم بنده فداتم، توپولف!

 

 

alirezamajidi

مدیریت دنیای آنلاین، بعد از مرگ!

«اگر بلایی سرم بیاید، اگر روزی برسد که زنده نباشم، چه بر سر وبلاگم می‌آید؟! آیا کسی مواظب وبلاگم خواهد بود و هوست را هر سال تجدید خواهد کرد؟!»

شاید هر وبلاگ‌نویسی، در برهه‌ای از زمان، این سؤال را به شیوه مشابهی از خودش پرسیده باشد. اما پرسش کلی‌تر این است که تکلیف مایملک آنلاین ما بعد از مرگمان، چه می‌شود؟ چگونه به افراد خانواده بگوییم که ما صاحب چه اکانت‌هایی در چه سرویس‌های اینترنتی بوده‌ایم؟ دوست داریم بعد از مرگ، آنها با این اکانت‌ها چه کنند؟ چگونه پسورد‌های مورد را به دوستان یا خانواده خود منتقل کنیم؟ اصلا حالا که همه چیز دیجیتال شده، چقدر خوب می‌شد که آدم می‌توانست وصیت‌نامه دیجیتال بنویسد، ایمیل‌هایی تنظیم کند که به اشخاص مورد نظر بعد فوت، فرستاده شود. تازه ممکن است بعضی از این حساب‌های کاربری، جنبه مادی هم داشته باشند و مثلا آدم بخواهد، پسورد
Paypall اش را به شیوه ایمنی به اطلاع بازماندگان خود برساند.
تایم در مقاله جالبی همین سؤال را مطرح کرده است، به ترجمه این مقاله، البته با اندکی تلخیص و تغییر، توجه کنید:
خانم «پم ویس» Pam Weiss تا قبل از مرگ دخترش در جریان یک تصادف در اوایل سال ۲۰۰۷، هیچ وقت از فیس‌بوک استفاده نمی‌کرد. تا آن هنگام، او تصور می‌کرد که فیس‌بوک، سایتی مخصوص جوانان است، جوانانی مثل دخترش -«ایمی» Amy- که تا پیش از مرگ، دانشجوی دانشگاه UCLA بود.
اما وقتی که خانم ویس متوجه شد که دخترش اکانتی در فیس‌بوک دارد، نظرش عوض شد، کاربر این سایت شد و این شبکه اجتماعی را برای یافتن عکس‌های دخترش جستجو کرد. او به چیزی که در نظر داشت، رسید و فراتر از آن او توانست با دوستان آنلاین دخترش در این سایت، ارتباط برقرار کند، آنها خاطراتی را که از ایمی داشتند، با هم مرور کردند و به کمک هم و با خواندن چیزهایی که ایمی نوشته بود، دریافتند که او چه آرزوهایی در زمان حیات داشته است.
خانم ویس وقتی که فهمید، دخترش، اثرات مثبت زیادی روی اطرافیانش، داشت، خشنود شد. اما اگر فیس‌بوک نبود و یا در صورتی که او از عضویت دخترش در این سایت، مطلع نبود، او متوجه هیچ کدام از این نکات نمی‌شد.

زندگی آنلاین، چزئی از شخصیت ما را می‌سازد و خانم ویس هم مسحور این جنبه از زندگی دخترش شده بود. اما به زودی او با دشواری جدید مواجه شد: فیس‌بوک بعد از سه ماه، به خاطر فعال نبودن ایمی در این وب‌سایت، حساب کاربری‌اش را بست. اما به زودی با درخواست مادر ایمی و همکلاسی‌هایش، فیس‌بوک تصمیم گرفت، پروفایل او را احیا کند و با حذف قسمت‌هایی که فقط به درد کاربران زنده فعال می‌خورد، مجددا پروفایل را در دسترس دوستان ایمی، قرار بدهد.
در ایران، کاربران فعال اینترنت، بیشتر جوانان هستند، اما در آمریکا و کشورهای غربی، سالخورگان هم بخش غیر قابل صرف‌نظری از جمعیت آنلاین را تشکیل می‌دهند. با درگذشت این کاربران، مسئولان سایت‌های مختلف، چندی است که با پرسش دشوار دست و پنجه نرم می‌کنند: با اطلاعات کاربران فوت‌شده چه باید کرد؟!
این روزها ما خواسته و ناخواسته، بخشی زیادی از خاطراتمان را آنلاین می‌کنیم. زمانی با فوت یک شخص، بازماندگان او می‌توانستند نامه‌ها و عکس‌ها او را به راحتی پیدا کنند و دفترچه خاطراتش را بخوانند، اما در دنیای امروز موضوع به این سادگی‌ها نیست. اصلا خیلی از وابستگان یک متوفی از حساب‌های کاربری یک شخص در سایت‌های مختلف، پسوردهای او، وبلاگش یا گالری‌های آنلاین شخصی، که او در زمان حیات درست کرده، مطلع نیستند. پس با فوت یک شخص، می‌توان انتظار داشت که این خاطرات دیجیتال برای همیشه، مدفون شوند.
فیس‌بوک، پروفایل اعضای فوت‌شده را تنها برای دوستان آنلاین او، سر پا نگاه می‌دارد. مای‌اسپیس، خوشبختانه، چنین محدودیتی ندارد و همه اعضایش می‌توانند پروفایل فوت‌شده‌ها را ببینند. فلیکر و سرویس وبلاگ‌نویسی LiveJournal، بعد از فوت یک کاربر، حساب‌هایش را معلق می‌کنند، اما همچنان اطلاعات او را آنلاین نگه می‌دارند. فلیکر در این میان، بعد افز فوت یک کاربر نه به دوستان و نه به خانواده او، اجازه دیدن عکس‌های خصوصی‌اش را نمی‌دهد.
سرویس‌های ایمیل یاهو، جی‌میل و هات‌میل، تحت شرایطی و در صورت تأیید فوت یک کاربر، با درخواست خانواده‌اش، ایمیل‌های او را روی یک
CD، به آنها تحویل می‌دهند.
بنابراین، همان طوری که می‌بینید، خانواده شما، در صورت فوت شما، برای دسترسی به اطلاعات آنلاین شما، بسیار به زحمت خواهند افتاد! پس بد نیست که خودتان دست به کار شوید و از همین حالا راهی برای مدیریت توشه آنلاین خود بعد از مرگ بجویید!
خوشبختانه سایت‌هایی هستند که این کار را البته با گرفتن مبلغ ناچیزی پول، ممکن می‌کنند. به کمک این سایت‌ها شما می‌توانید پسورد خودتان در سایت‌های مختلف را ذخیره‌سازی کنید، تا بعد از فوت در اختیار بازماندگانتان قرار گیرد. شما می‌توانید علاوه بر این، فایل هم در این سایت‌ها ذخیره کنید و نامه‌هایی برای ارسال به اشخاص مورد نظر، در این سایت قرار بدهید.
سایت‌های Legacy Locker، Asset Lock، Deathswitch نمونه‌هایی از این سایت‌ها هستند.
سایت Deathswitch به کاربران خود اجازه می‌دهد که یک وصیت آنلاین بنویسند، به این ترتیب که کاربران این سایت، می‌توانند در متنی دستورالعمل‌های مورد نظرشان در مورد چگونگی آیین تدفینشان را بنویسند، همچنین آنها می‌توانند اسراری که بر سینه‌شان سنگینی می‌کند و دوست دارند، بعد از مرگ افشا شوند، در این سایت بیاورند!
شاید از خودتان بپرسید که این سایت، چگونه متوجه مرگ کاربران خود می‌شود؟! Deathswitch کارکرد ساده‌ای دارد، این سایت در بازه‌های زمانی که خودتان طولش را انتخاب می‌کنید، ایمیل‌های به شما می‌فرستد، اگر مدتی بگذرد و شما به ایمیل‌ها جواب ندهید، سایت متوجه می‌شود که کاربرش دیگر در قید حیات نیست، اینجاست که سایت، نامه‌های متوفی را برای بازماندگان، ارسال می‌کند.
خوشبختانه ارسال یک پیام در این سایت، رایگان است، اما برای پیام‌های بیشتر، باید بیش از ۱۹ دلار در سال هزینه صرف کنید.

 

 

soruosh_ghili

آب سخت منجر به سنگ كليه نمی شود

كارشناس بهداشت محيط مركز بهداشت استان قزوين گفت: آخرين تحقيقات نشان داده كه نوشيدن آب سخت منجر به سنگ كليه نمي‌شود و حتي اين آب اثرات مفيدي نيز دارد به طوري كه از ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي پيشگيري مي‌كند.‌
شيرين نادري عصر امروز در دوره بازآموزي بهداشتياران واحدهاي صنعتي كه در سالن اجتماعات بيمارستان رازي برگزار شد، بيان داشت: 60 درصد وزن بدن انسان، 70 درصد بافت مغز و 80 درصد خون انسان را آب تشكيل مي‌دهد و اين امر اهميت آب را در حيات انسان و هر موجودي نشان مي‌دهد.
وي ادامه داد: انسان بدون غذا مي‌تواند تا يك ماه زنده بماند اما بدون آب يك هفته نمي‌تواند زنده بماند و با توجه به اهميت آب اين الفباي بهداشت بايد در راستاي استفاده صحيح از آن بكوشيم.
كارشناس بهداشت محيط مركز بهداشت استان قزوين اضافه كرد: 66 درصد مساحت كره زمين را آب فرا گرفته كه از اين مقدار، 2/97 درصد آب‌هاي شور است كه قابل استفاده در شرب، كشاورزي و صنعت نيست و از سه درصد باقي مانده نيز كمتر از يك درصد از آب شيرين قابل استحصال است.
وي عنوان داشت: عملكرد بد انسان نشان داده كه در قرن‌هاي بعد منازعات بشر بر سر اين مايه حيات است چراكه جمعيت در حال رشد و ميزان آب ثابت است البته اگر آب آلوده شود مقدار آن نيز كاهش خواهد يافت و با بحران آب روبرو مي‌شويم و هم اكنون نيز شاهد هستيم كه در برخي مناطق استان چاه‌ها در حال خشك شدن است.
نادري با اشاره به مشكلات آلوده شدن آب توضيح داد: يكي از مشكلاتي كه در اثر آلودگي آب به وجود مي‌آيد انتقال بيماري است كه وبا، تيفوئيد، هپاتيت A، اسهال اميبي، اسهال باسيلي و.. از جمله بيماري‌هاي منتقله توسط آب است.
وي اعلام كرد: بيماري تراخم، جرب و تيفوس نيز از جمله بيماري‌هايي هستند كه ناشي از عدم شستشوي كافي و تماس پوست يا چشم با آب آلوده است..
كارشناس بهداشت محيط مركز بهداشت استان قزوين تصريح كرد: مصرف آب آلوده پيامدهاي بسياري دارد به طوري كه در جهان 80 درصد بيماري‌هاي عفوني بيماراني كه در بيمارستان‌ها بستري هستند به علت مصرف آب آلوده است و هر ساله نيز 5 ميليون نفر به علت مصرف آب آلوده فوت مي‌كنند.
وي اعلام كرد: در همين راستا كنترل كيفي آب آشاميدني كه شامل اقداماتي نظير كلرسنجي، نمونه‌برداري آب شرب و سنجش پارامترهاي شيميايي در آب است در راستاي كاهش آلودگي بسيار موثر است.
نادري با اشاره به آب سخت اظهار داشت: آب سخت به آبي گفته مي‌شود كه داراي يون كلسيم و منيزيم است و برخي بيان مي‌كنند كه نوشيدن آب سخت موجب سنگ كليه مي‌شود در صورتي كه آخرين تحقيقات نشان داده كه آب سخت منجر به سنگ كليه نمي‌شود و حتي اين آب اثرات مفيدي نيز دارد.
وي افزود: اثرات آب سخت اين است كه در استفاده از اين آب صابون كف نمي‌كند، جرم گرفتگي به وجود مي‌آيد، در ديواره‌هاي سرويس بهداشتي رسوب تشكيل شده و حالت خشن و نامساعد در پوست ايجاد مي‌شود.
كارشناس بهداشت محيط مركز بهداشت استان قزوين تأكيد كرد: با توجه به وجود يون كلسيم و منيزيم در آب سخت، افرادي كه از اين آب مي‌نوشند، كمتر دچار بيماري‌هاي قلبي و عروقي مي‌شوند چراكه اين يون‌ها از ايجاد رسوب و مسدود شدن رگ‌ها جلوگيري مي‌كند.
وي با اشاره به كيفيت مطلوب آب قزوين گفت: آب قزوين نسبت به ديگر مناطق اين استان به لحاظ املاح از كيفيت بسيار خوبي برخوردار است و بيشترين منابع آب قزوين، منابع زيرزميني است.
نادري در پايان در خصوص استفاده از آب‌هاي معدني گفت: در مواقعي كه آب شرب بهداشتي در دسترس نيست لازم است آب معدني كه به صورت بطري عرضه مي‌شود، جايگزين شود ولي در ديگر مواقع بهتر است اين جايگزيني صورت نگيرد.

 

 

mtymeta 

بسیج 8 دانشگاه بزرگ تهران:
منتظر دادگاه دو گروه دیگر هستیم

بسیج داشجویی دانشگاه‌های امام صادق(ع)، امیرکبیر، تهران، خواجه نصيرالدين طوسی، شریف، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، و علم و صنعت، در نامه ای مشترک به رئیس جدید قوه قضائیه، خواستار رسیدگی قاطع به تخلفات منجر به تضییع حقوق افراد، و از طرف دیگر، محاکمه ی بدون تسامح روشن کنندگان شعله ی فتنه -علی الخصوص آقايان كروبي و موسوي- شدند.
متن این نامه بدین شرح است:

حضور محترم آيت‌الله لاريجاني
 رياست محترم قوه‌ي قضائيه


با سلام و تحيت
ضمن عرض تبريك به مناسبت فراهم شدن فرصت خدمت‌گزاري براي جناب‌عالي در جايگاه رياست قوه‌ي قضائيه، بر خود لازم دانستيم مهمترين خواسته جريان دانشجويي در حال حاضر را خدمت تان عرض نماييم.
اصل و اساس نظام اسلامي بر پايه‌ي عدالت استوار شده است و در يك نظام اسلامي توقعي جز‌ اين نيست كه همگان در پيشگاه قانون و عدالت به‌صورت برابر قرار بگيرند. دادگاه اسلامي جايي‌ست كه در آن، ميان مولا علي -عليه‌السلام- و يك يهودي، قضاوت بي‌هيچ ملاحظه‌اي صورت مي‌گيرد. در اسلام براي هيچ فرد و گروهي، حاشيه‌ي امني در برابر عدالت وجود ندارد.
ايران اسلامي پس از انتخابات دهم رياست جمهوري، فتنه‌اي بزرگ را شاهد بود. هرچند به فضل الهی و تلاش خدمتگزاران نظام، این بار نیز توطئه ی دشمنان و دوستان نادانی که پیاده نظام دشمنان شدند، ناکام ماند، اما متاسفانه هنگام خاموش كردن آتش فتنه -که در اصل لزوم آن جای هیچ شکی نبود-، مواردی نیز شاهد بودیم که بعضاً تر و خشک با هم سوختند و بعضاً در گوشه و کنار اتفاقاتی افتاد كه مایه ی آزردگی خاطر هر انسان آزاده‌ و علی الخصوص امت حزب الله شد. برخی اتفاقاتي كه در خيابان‌ها، در كوي دانشگاه تهران و یکی از بازداشت‌گاه‌ها صورت گرفت، باید به طور کامل مورد توجه و بررسی مأمورین قانون قرار گرفته، و هرگونه تضییع حق افراد -ولو مجرم- از جانب دستگاه قضا مورد رسيدگي قاطع واقع گردد. از نظام اسلامي ما توقعي جز اين نيست كه حتي نسبت به ظلمي ناخواسته حساس باشد. البته لازم است در کنار رسیدگی دقیق قضائی به این موارد، اطلاع رسانی مناسب به عموم مردم شریف ایران نیز به طور جدی و هوشمندانه در دستور کار آن نهاد محترم قرار گیرد؛ بی شک با فرو نشستن غبارها، آتش فتنه‌ها خاموش و منافقين رسوا مي‌گردند.
در كنار مسأله‌ي فوق، مسأله‌ي مهم‌تري كه مطرح است مشخص شدن عاملان و صحنه‌گردانان اصلي اين فتنه است. آنان كه با توهم تقلب و ادعایی که امروز سست و بی اساس بودن آن برای همگان مشخص شده است، آتش فتنه را روشن کردند، چه بخواهند و چه نخواهند عامل اصلي به‌وجود آمدن تمامي اين حوادث اند. اين حوادث شامل پيامدهای ناگواری بود که باعث وارد آمدن خسارات غیر قابل جبرانی به نظام اسلامی گشت؛ از همه مهم تر، شكافي بين بخش‌هايي از مردم به‌وجود آورد که طبیعتاً اثر نامطلوبی بر امنيت ملي و تعاملات کشورمان با جامعه ی بين‌الملل داشت. اما گویی اين افراد علی رغم تمام اقدامات نا صواب و تحریک آمیز خود، در حاشيه‌ي امني قرار گرفته‌اند. در حالی که عدالت هيچ مصونيتي را براي كسي نمي‌شناسد و داشتن مسئوليت يا سابقه‌ي مسئوليت، نه تنها افراد را در حاشيه امن قرار نمي دهد، بلکه وظيفه رسيدگي هوشمندانه را صدچندان مي نمايد.
امروز افكار عمومي بر اين باور است كه بایستی با کلیه كساني که شعله‌ي فتنه را روشن كرده‌اند و هر روز سعي مي‌كنند آن را فراگيرتر كنند (هر چند كه ناكامند) برخورد قانونی صورت گیرد، علی الخصوص آقايان كروبي و موسوي كه گويا آن‌چنان احساس مصونيت در برابر عدالت مي‌كنند كه خود را آزاد مي‌دانند تا هر سخني كه مي‌خواهند بر زبان برانند و هرگونه كه مي‌خواهند (هر چند كه مخّل امنيت ملي باشد) عمل كنند و موجبات خرسندی بیگانگان را فراهم نمایند.
جريان دانشجويي خود را در مقام قضاوت نمي‌بيند، اما درخواست دارد كه مطابق قانون،
قاطعانه - و بدون هیچ تساهل و تسامحی- دادگاه این افراد نیز برگزار شده، مجرم بودن یا نبودن آنان اثبات، و مطابق آن، با آنان برخورد متناسب صورت گیرد.
در پايان باز هم خواهشمند است كه با فرو نشاندن غبارها، فضا را شفاف كرده و در نظام اسلامي براي هيچ فرد يا گروهي مصونيت در برابر قانون قائل نشويد و همه‌ي مسائل را تا آنجا كه مقدور است براي مردم بازگو نمایید و تردید نداشته باشید که اجرای بدون تبعیض و تسامح قانون و عدالت -هرچند بسیار مشکل باشد-، مایه ی قدرت روزافزون نظام و افزایش بيش از پيش اعتماد مردم به آن خواهد شد.
توفیقات حضرتعالی در عمل به تکالیف سنگین الهی در این منصب خطیر را از خداوند متعال مسئلت داریم.

بسيج دانشجويي دانشگاه هاي امام صادق(ع)، امیرکبیر، تهران، خواجه نصيرالدين طوسی، شریف، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، علم و صنعت

منبع: + +

 

 
aminhadi 

جوابيه

Ba Salam
dooste Aziz Agha Mobin
dar shomare 1109 majale Shoma, ba name aghaye Salman Yavar Matlabi be chap reside tahte Onvane "Dastoorate Jalebe Sane'e be gashte Sarallah". man baraye Ishon va hameye binandegane Majalatoun Jvabi daram ke Mamnoon misham dar Shomare 1110 ya hare shomareyi ke saritar emkanesh hast, javabe ishon ro chap konin.
 

جناب آقاي سلمان ياور
با سلام
نمي‌دانم شما چند سال داريد و از كي آقاي صانعي را مي‌شناسيد، اما به هر حال مطلب شما تحت عنوان  "دستورات جالب صانعي به مأموران گشت ثارالله در دهه 60 : اگر جوابتان را ندادند، بازداشتشان كنيد و به دادسرا بفرستيد"

نكات جالبي را به من يادآوري نمود كه برخود لازم دانستم، به دليل عدم اطلاع آيت‌اله انعي از اين مجله و عدم امكان پاسخ ايشان ( به دليل بي اطلاعي) به مطلب درج شده جنابعالي در اين ماه عزيز، ماه رحمت و بركت، ماه نزول قرآن، ماه مبارك رمضان جملاتي را در جهت تنوير افكار عمومي و آشنايي جنابعالي و همچنين نشان دادن مصاديقي از اين دست به عرض همه بينندگان مجله الكترونيكي مبين برسانم.
برادر ديني عزيزم
جناب آقاي سلمان ياور
جملاتي كه شما از آيت اله صانعي در دهه 1361 و اويل انقلاب در مورد گشت ثاراله از ايشان نقل فرموديد، كاملا صحيح و درست مي‌باشد، اما جاي اين سوال است كه چطور بعد از دفاع ايشان از سيلي‌خوردگان، زخم‌خوردگان و خسارت‌ديدگان بعد از انتخابات و حداث پيراموني اخير آن، كه به نظر اينجانب در تمامي تاريخ بعد از اسلام از يك حكومت اسلامي چنين رفتار تند، خارج از ادب، خارج از انصاف و در نهايت رفتاري زشت، كثيف و متحجرانه چماقگونه نه ديده و نه شنيده‌ام، را به قلم تحرير رسانديد.
اينقدر از مظلوميت خسارت‌ديدگان اين حوادث گفته شده كه نيازي نيست تا به اين خساراتها اشاره‌اي كنم و شما كه به اين خوبي تاريخ را بياد داريد، فراموش نفرماييد كه جناب آقاي محمود احمدي ن‍ژاد، رييس جمهور تنفيذ و تحليف شده ايران، در سالهاي استانداري خود در اردبيل كه به دوران قبل از رياست‌جمهوري آقاي سيدمحمد خاتمي باز مي‌گردد در مورد آقاي هاشمي رفسنجاني، رييس جمهور وقت ايران با گفتن جملاتي نظير قوي‌ترين دولت سازندگي، بهترين دولت تاريخ ايران و .... چنان با آب و تاب از جناب رييس جمهور وقت حمايت ميفرمودند كه كسي گمان نمي‌برد، در برنامه مناظره زنده خود با آقاي ميرحيسن موسوي در دهمين دوره رياست جمهوري بر تخريب چهره خانواده آقاي هاشمي رفسنجاني و در حقيقت خود آقاي هاشمي رفسنجاني گام بردارد؟؟؟؟.
در اينكه اينجانب نيز از سوء استفاده هر كسي از مال عمومي مردم ايران و يا مال عمومي هر ملتي، با همه آزادگان و آزاد انديشان جهان در جهت احقاق حق و بازگرداندن آن به بيت‌المال موافقم، اما مزيد اطلاع جنابعالي عرض مي‌كنم در تاريخ نه چندان دور ما ، رييس جمهور تنفيذ و تحليف شده آقاي احمدي نژاد از ارادتمندان به آقاي هاشمي رفسنجاني بوده‌اند و حال به ايشان بطور ناگهاني با ديد گمان و ظن، سوءاستفاده گر از درآمدهاي غيرقانوني خانواده ايشان تغيير موضع داده‌اند، كه خود نشان بر تغيير فكر و روش ايشان مي‌باشد..
حال شما بفرماييد، در صورت وجود اينكه آقاي احمدي نژاده به اين نكته رسيده‌اند كه آقاي هاشمي در برهه‌اي از زمان خوب و در برهه‌اي ديگر خوب نيستند و دچار تغيير فكر شده‌اند، چطور اين امكان را براي آيت‌اله صانعي ممكن نمي‌دانيد؟؟؟؟ كه در اول انقلاب اسلامي به جهت حفظ انقلاب اسلامي مجبور به استفاده از ابزارهايي مانند گشت ثاراله بوده‌اند و در برهه‌اي ديگر پس از تثبيت اين حكومت و انقلاب كه سن آن 30ساله گرديده است، "كه هنوز گاها به رفتار‌هاي تند اوايل انقلاب خود كه از هيچ حكومتي پس از اين همه سال برازنده و شايسته نيست"، دست بزند؟؟؟؟
بي‌شك بهتر است با قدري تامل در خود نيز مشاهده نماييد، شايد رفتاري را در چند سال قبل انجام مي‌داديد كه برايتان خوش‌ايند بوده ولي الان و پس از گذشت چند صباحي به اين نتيجه رسيده‌ايد كه اين رفتار خوش‌آيند و درست نيست.
به هر تقدير همه تغيير مي‌كنيم و خداوند همه را به شكلي آفريده كه كمال و تغيير را پيشه كنند. شما نيز بهتر است به اين فكر كنيد كه تغيير كرده‌ايد و گفتن اين جملات چيزي از شخصيت افرادي چون صانعي، خاتمي، كروبي، موسوي، ابطحي و ديگر مظلومان تاريخ ايران نه كم مي‌كند و نه آتش جهنمي برايشان مي‌خرد، كه خداوند خود عالم به تمامي اين امور است. پس مراقب باشيد كه دچار آيه شريفي خسر الدنيا و الاخره در ماه مبارك رمضان نشويد.
اينجانب تا كنون جوابيه‌اي و يا مطلبي را به مجله مبين نفرستاده بودم، و اميدوارم شما نيز من را در جهت نشر اين جوابيه مورد بي‌مهري و سرزنش قرار ندهيد.
خدايا به همه ما، روزي حلال، پاكي، آسايس و آرامش را به بركت اين ماه عزيز عطا فرما.

 

 

hassanbayat54

آیا میدانستید؟!

در اين دنياي عجيب و غريب از ديدن خيلي از چيزها انسان هاج و واج مي ماند و دچار شگفتي ميشود و اين در حاليست كه نميشود خيلي از چيزها رو باور نكرد !
آيا ميدانستيد كه يك سوسك حمام مي‌تواند 9 روز بدون سر زندگي كند تا اينكه از گرسنگي بميرد.
آيا ميدانستيد كه يك كوروكوديل نمي‌تواند زبانش را بيرون بياورد.
آيا ميدانستيد كه حلزون مي‌تواند 3 سال بخوابد.
آيا ميدانستيد كه به طور ميانگين مردم از عنكبوت بيشتر مي‌ترسند تا از مرگ!
آيا ميدانستيد كه اگر جمعيت چين به شكل يك صف از مقابل شما راه بروند، اين صف به خاطر سرعت توليد مثل هيچ‌ وقت تمام نخواهد شد.
آيا ميدانستيد كه خطوط هوايي آمريكا با كم كردن فقط يك زيتون از سالاد هر مسافر در سال 1987 توانست 40000$ صرفه‌جويي كند.
آيا ميدانستيد كه ملت آمريكا بطور ميانگين روزانه 73000 متر مربع پيتزا مي‌خورند.
آيا ميدانستيد كه چشم‌هاي شترمرغ از مغزش بزرگتر است.
آيا ميدانستيد كه بچه‌ها بدون كشكك زانو متولد ميشوند. كشكك‌ها در سن 2 تا 6 سالگي ظاهر مي‌شوند.
آيا ميدانستيد كه كوبيدن سر به ديوار 150 كالري در ساعت مصرف مي‌كند.
آيا ميدانستيد كه پروانه‌ها با پاهايشان مي‌چشند.
آيا ميدانستيد كه گربه‌‌ها مي‌توانند بيش از يكصد صدا با حنجره خود توليد كنند در حاليكه سگ‌ها كمتر از 10 تا!
آيا ميدانستيد كه تعداد چيني‌هايي كه انگليسي بلدند، از تعداد آمريكايي‌هايي كه انگليسي بلدند، بيشتر است!!
آيا ميدانستيد كه دوئل كردن در پاراگوئه آزاد است به شرطي كه طرفين خون خود را بر گردن بگيرند.
آيا ميدانستيد كه فيل‌ها تنها حيواناتي هستند كه نمي‌توانند بپرند.
آيا ميدانستيد كه هر بار كه يك تمبر را ميليسيد 10/1 كالري انرژي مصرف مي‌كنيد.
آيا ميدانستيد كه فوريه 1865 تنها زماني بود كه ماه كامل نشد.
آيا ميدانستيد كه كوتاهترين جمله كامل در زبان انگليسي I am است.
آيا ميدانستيد كه اگر عروسك باربي را زنده تصور كنيد سايزش 33-23-39 و قدش 2 متر و 15 سانتي‌متر خواهد بود با گردني 2 برابر بلندتر از يك انسان نرمال.
آيا ميدانستيد كه تمام خرسهاي قطبي، چپ دست هستند.
آيا ميدانستيد كه اگر يك ماهي قرمز را در يك اتاق تاريك قرار دهيد، كم كم رنگش سفيد مي‌شود.
آيا ميدانستيد كه اگر به صورت مداوم 8 سال و 7 ماه و 6 روز فرياد بزنيد، انرژي صوتي لازم براي گرم كردن يك فنجان قهوه را توليد كرده‌ايد.
آيا ميدانستيد كه در مصر باستان افراد روحاني تمام موهاي بدن خود را مي‌كندند حتي ابروها و مژه‌ها.
آيا ميدانستيد كه كوتاه‌ترين جنگ در تاريخ در سال 1896 بين زانزيبار و انگلستان رخ داد كه 38 دقيقه طول كشيد.
آيا ميدانستيد كه در 4000 سال گذشته هيچ حيوان جديدي رام نشده است.
آيا ميدانستيد كه هيچوقت نميتواني با چشمان باز عطسه كني.
آيا ميدانستيد كه تعداد انسان‌هايي كه به وسيله خر كشته مي‌شوند، از انسان‌هايي كه در سانحه هوايي مي‌ميرند بيشتر است.
آيا ميدانستيد كه چشم‌هاي ما از بدو تولد همين اندازه بوده‌اند، اما رشد دماغ و گوش ما هيچ‌وقت متوقف نمي‌شوند.
آيا ميدانستيد كه هر تكه كاغذ را نمي‌توان بيش از 9 بار تا كرد.
آيا ميدانستيد كه در هرم خئوپوس در مصر كه 2600 سال قبل از مبلاد ساخته شده است، به اندازه‌اي سنگ به كار رفته كه مي‌توان با آن ديواري آجري به ارتفاع 50 سانتي‌متر دور دنيا ساخت.
آيا ميدانستيد كه اگرتمام رگ‌هاي خوني را در يك خط بگذاريم، تقريبا 97000 كيلومتر مي‌شود.
آيا ميدانستيد كه وقتي مگس بر روي يك ميله فولادي مي‌نشيند، ميله فولادي به اندازه دو ميليونيم ميليمتر خم مي‌شود.
آيا ميدانستيد كه آمريكا تا 50 ميليون سال ديگر دو نيم خواهد شد.
آيا ميدانستيد كه عدد 2520 را مي‌توان بر اعداد 1 تا 10 تقسيم نمود، بدون آن‌كه خارج قسمت كسري داشته باشد.
آيا ميدانستيد كه 30 برابر مردمي كه امروزه بر سطح زمين زندگي مي‌كنند، در زير خاك مدفون شده‌اند.
آيا ميدانستيد كه تنها حيواني كه نمي‌تواند شنا كند، شتر است.
آيا ميدانستيد كه شيشه در ظاهر جامد به نظر مي‌رسد ولي در واقع مايعي است كه بسيار كند حركت مي‌كند.
آيا ميدانستيد كه در هر ثانيه بيش از 5000 بيليون بيليون الكترون به صفحه تلويزيون برخورد مي‌كند و تصويري را كه شما تماشا مي‌كنيد، بوجود مي‌آورد.
آيا ميدانستيد كه شانس شبيه بودن دو اثر انگشت، يك به 64 ميليارد است.
آيا ميدانستيد كه يك ليتر سركه در زمستان سنگين‌تر از تابستان است.
آيا ميدانستيد كه قد انسان تا 20، 25 سالگي و گاها 40 سالگي بلند مي‌شود و از چهل سالگي به بعد، قد انسان هر دو سال حدود 6 ميلي‌متر كوتاه مي‌شود.
آيا ميدانستيد كه فقط با از دست دادن يك درصد از آب بدن، احساس تشنگي مي‌كنيم!
آيا ميدانستيد كه دهان انسان روزانه يك ليتر بزاق توليد مي‌كند.
آيا ميدانستيد كه چيتا يا يوزپلنگ سريع‌ترين حيوان خشكي است. او در عرض فقط 3 ثانيه 100 كيلومتر در ساعت سرعت مي‌گيرد. ركوردي كه حتي سريع‌ترين خودروهاي فراري هم نتوانسته‌اند بشكنند.
آيا ميدانستيد كه كرم‌هاي ابرشيم در 56 روز، 86 هزار برابر خود غذا مي‌خورند.
آيا ميدانستيد كه تنها قسمت بدن كه خون ندارد، قرينه چشم است.
آيا ميدانستيد كه شتر در 3 دقيقه 95 ليتر آب مي‌خورد.
آيا ميدانستيد كه بلندترین بادگیر جهان در یزد به ارتفاع ۳۴ متر قرار دارد.
آيا ميدانستيد كه جویدن آدامس هنگام خرد کردن پیاز مانع از اشک ریزی شما می شود.
آيا ميدانستيد كه يک نوع پشه وجود دارد که در ثاتيه هزار بار بال ميزند.
آيا ميدانستيد كه اثر لب و زبان هر کس همانند اثر انگشت آن منحصر به فرد است.
آيا ميدانستيد كه رشد کودک در بهار بیشتر است.
آيا ميدانستيد كه بلندي شترمرغ به دو متر و نيم و وزنش به ۹۰ کيلو ميرسد.
آيا ميدانستيد كه ۸ دقیقه و ۱۷ ثانیه طول می کشد تا نور خورشید به زمین برسد.
آيا ميدانستيد كه ظروف پلاستیکی تقریباً ۵۰۰۰۰ سال در برابر تجزیه مقاومند.
آيا ميدانستيد كه تنها قسمتی از بدن که خون ندارد قرنیه چشم است.
آيا ميدانستيد كه شترمرغ در ۳ دقیقه ۹۵ لیتر آب می خورد.
آيا ميدانستيد كه حس بویایی مورچه با حس بویایی سگ برابری می کند.
آيا ميدانستيد كه کرم های ابریشم در ۵۶ روز ۸۶ برابر خود غذا می خورند.
آيا ميدانستيد كه زمان بارداری فیل به دو سال می رسد.
آيا ميدانستيد كه در یک سانتی متری پوست شما ۱۲ متر عصب و ۴ متر رگ و مویرگ است.
آيا ميدانستيد كه بیشتر سردردهای معمولی از کم نوشیدن آب است.
آيا ميدانستيد كه انسان امروزی به طور متوسط ۶ سال از عمر خود را تلویزیون نگاه می کند و ۶ سال را صرف غذا خوردن می کند و یک سوم را می خوابد.
آيا ميدانستيد كه موش دو پای آفریقایی از میدان دید ۳۶۰ درجه برخوردار است.
آيا ميدانستيد كه مغز انسان تنها ۲ درصد از وزن انسان را تشکیل می دهد ولی ۲۵ درصد اکسیژن دریافتی بدن را به تنهایی مصرف می کند.
آيا ميدانستيد كه سرعت عطسه یك انسان برابر است با 160 كیلومتر در ساعت.
آيا ميدانستيد كه آب دریا بهترین ماسك صورت است.
آيا ميدانستيد كه چشم انسان معادل یك دوربین 135 مگا پیكسل عمل می كند.
آيا ميدانستيد كه 90% سم مار از پروتئین تشكیل شده است.
آيا ميدانستيد كه مغز در هنگام خواب فعالتر از وقتی است كه تلویزیون می بینید.
آيا ميدانستيد كه جوانان هندی شادترین و ژاپنی ها افسرده ترین های جهان هستند.
آيا ميدانستيد كه قوه چشایی پروانه در پاهای آن تعبیه شده است.
آيا ميدانستيد كه ۱،۲۶۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ليتر آب بروي كره زمين وجود دارد كه اين مقدار در چرخه آب در گردش است.
آيا ميدانستيد كه چين اولين توليد کننده برنج در دنيا مي باشد.
آيا ميدانستيد كه ایرانیان در ۲۵۰۰ سال پیش در تخت جمشید دارای صفحات پخش موسیقی بوده اند.
آيا ميدانستيد كه کنه حشره اي ريز است و ميتواند يک سال تمام بدون غذا زنده بماند.
آيا ميدانستيد كه دود سيگار موجود در محيط بيشتر از مصرف مواد قندي در پوسيدگي دندانهاي کودکان نقش دارد .

 

 

mtymeta

آنهایی که به غیرتشان بر می خورد....نخوانند!


بسم رب الشهید

این روزها شکستن دل آدم ها افتخار شده است

این روزها اگر بی خیال باشی وسکوت کنی

ودر خفا بر بی خیالی ات بخندی... آرام میشوی!کیف میکنی!

این روزها دیگر از مرگ ارزش ها نمی میری

یادمان رفته است هنوز یک نیم نسل کامل هم از عروج پروانه ها نگذشته است

که ما گستاخانه لرزش شانه های نخلستان های جنوب را از یاد برده ایم

بوی خون را می فهمی؟

هنوز بوی خون از خاک شلمچه ،طلائیه وجزیره مجنون به مشام میرسد

هنوز قلب نخلستان های خوزستان با اضطراب میزند

اما دریغ از دل آدم ها،از نگاه بی تفاوت آدم ها...

از خستگی هایی که دوباره احساس نمی شوند

دوباره گوش کن!میشنوی...؟

سکوت افکار پریشانت را صدایی میشکند:

اگر عقل تو کله شان بود نمی رفتند!

راست میگویی....راست میگویی!

اگر عقل زمینی ما در سرشان بود،اگر عقل خاکی ما در سرشان بود...

حتی خیال رفتن هم به سرشان نمیزد

چه بد فهمیدیم...چه بد میزبانی بودیم

چه بد مهمان نوازی کردیم...چه راحت قضاوت میکنیم...!

چه راحت از دنیای پوشالی غرور هایمان آنها را راندیم!

ودر عوض آنها چه زیبا لبخندشان را حتی تا آخرین لحظات عروجشان از ما دریغ نکردند

رفتند و ما را گذاشتند

تا غرق شویم در دنیای خیالی بازی هایمان...

پ.ن1:

بی سیاست:استنباط سیاسی از مطالب بالا ممنوع!

 

پ.ن2:

واما سیاست:ماه رمضونه....سیاسیون توبه کنید

که نه راست ونه چپ هیچ گاه صراط مستقیم نخواهد شد!

 

پ.ن3:

اگه مطلب به دلتون نشست....ادامه خواهیم داد!

 

پ.ن4:

مطلب بالا دست نوشت سمیه مولایی بود!

 

پ.ن5:

رفیق! بارغریبی به دوش من مانده / که احتیاج به یک دوست یک کمک دارم

صدا زدم که به من در قبال سکه زخم / چه میدهید؟ یکی گفت من نمک دارم...!

 

پ.ن6:

ماه رمضونی التماس دعا

قرار ما سحرگاه اول رمضان ساعت 4:30 برای نماز شب دسته جمعی

برای اطلاعات بیشتر به وبلاگ ستاره شبای ناپدید مراجعه نمایید!

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

5 شهريور / 27 آگوست / 6 رمضان

Mobin_s2004@yahoo.com
 5 شهريور هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
نبرد ملازگرد و بازشدن يك دوران 848 ساله در آسياي غربي

26 آگوست 1071 ميلادي ارتش آلپ ارسلان سلجوقي در ملازگرد Melazgerd (به زبان ارمني: منزيكرت) در شرق آناتولي كه در آن زمان ارمني نشين بود ارتش روم شرقي را شكست داد و با اين رويداد، يك دوران تاريخي 848 كه تا پايان جنگ جهاني اول ادامه يافت آغاز شد. در نبرد ملازگرد، رومانوس ديوژنس R.Diogenes امپراتور روم شرقي نيز از پاي درآمد. سلجوقيان در سال 1054 ميلادي تلاش كرده بودند كه ملازگرد را تصرف كنند ولي شكست خورده بودند.

 

تصرف اصفهان به دست تيمور لنگ و قتل عام اصفهاني ها

تصوير امير تيمور

از تصرف اصفهان توسط نيروهاي امير تيمور گوركان (تيمور لنگ) و قتل عام مردم آن و ساختن مخروطهاي ده متري از كله هاي مقتولين 621 سال مي گذرد. اصفهان در 27 اوت سال 1387 ميلادي، پس از يك مقاومت چشمگير به دست تيموريان افتاد. مورخان قتل عام اصفهاني ها به تصميم امير تيمور را متفاوت از قتل عام و كور كردن كرماني ها به دستور آغامحمدخان قاجار كه هر دو از نژاد مغول بودند دانسته اند؛ تيمور يك مهاجم خارجي بود ولي آغامحمدخان ادعاي ايراني بودن و حكمراني بر ايران را داشت!.
    امير تيمور در همين سال، شيراز را هم متصرف شد. تيمور از قبيله مغولي "بارلاس" بود. اين قبيله در زمان چنگيز خان به "سين كيانگ و اويغورستان امروز" كوچ كرده بود و تيمور در فرارود (ماوراء النهر) متولد شده بود. وي با اين كه سواد كافي نداشت، علاقه مند به فلاسفه، اديبان، معماري و بازي شطرنج بود. امير تيمور در سال 1393 بغداد و در سال 1398 دهلي را تصرف كرد و در جنگ آنكارا، ايلدرم بايزيد سلطان عثماني را به اسارت گرفت و تا زمان مرگ در قفس آهنين قرارداد. اروپاييان اقوام مغولي را تاتار مي خوانند و به همين لحاظ، مورخان غرب تيموريان را در رديف تاتارها قرار داده اند. تيمور كه سه بار به ايران لشكر كشيد و در 69 سالگي در سال 1405 ميلادي درگذشت در طول سي و پنج سال، مناطقي از مرز غربي چين تا مديترانه را تصرف كرده بود. او سمرقند را پايتخت قرارداد كه با اين استناد، ازبكها وي را موسس كشور خود مي پندارند.

 

اجراي گام به گام طرح «ازپيش تهيه شده» توطئه: نخجوان كفيل وزارت جنگ شد!

احمد نخجوان

27 اوت 1941 (5 شهريور 1320) در اجراي گام به گام طرح (ازپيش تهيه شده) توطئه، محمدعلي فروغي كابينه خود را تشكيل داد كه در آن سرلشكر احمد نخجوان (كه از پيش در نظر گرفته شده بود و بايد بدون اطلاع و تصويب رضا شاه، دستور ترك مقاومت و مرخص كردن سربازان را مي داد) كفيل وزارت جنگ شد. علي سهيلي هم وزير امور خارجه بود. از همين روز، محمدعلي فروغي كه سالها با رضا شاه اختلاف نظر داشت و شش سال تمام مورد بي مهري کامل دربار بود مذاكرات خود را با نمايندگان انگلستان و شوروي آغاز كرد. فروغي با اين كه سمت نظامي و فرماندهي نيروها را نداشت در همان نخستين جلسه کابينه اشاره کرده بود که ترک مخاصمه را بر مقاومت و جنگ ترجيح مي دهد. بنابراين، مذاکرات بعدي او با نمايندگان دو دولت مهاجم از اين چارچوب خارج نبود. با اين وضعيت، در سومين روز تهاجم هنوز معلوم نبود که بايد جنگ کرد و يا تسليم شد و اين ابهام در تضعيف روحيه نظاميان موثر بود و بدتر از همه، از سوي عواملي در تهران و شهرهاي بزرگ شايع شده بود که رضا شاه قصد کناره گيري دارد و رضا شاه از نيات فروغي، شايعات تهران و روحيه نظاميان بي خبر گذاشته شده بود.
     بمباران پراكنده شهرهاي شمالي کشور از جمله تبريز و رشت توسط هواپيماهاي شوروي که از چهارم شهريور آغاز شده بود پنجم شهريور نيز ادامه يافت و شهر قزوين هم بمباران شد. دسته اي از هواپيماهاي شوروي به جاي بمب اعلاميه چاپي بر نفاط مسکوني فرو مي ريختند که در آنها با انشاني نامانوس و پر از اغلاط املائي و انشاني به مردم تاکيد شده بود که شوروي دشمن ايرانيان نيست، هميشه به ايران کمک کرده و قصد تصرف ايران را ندارد و پس از دستگيري و يا اخراج آلماني ها نيروهاي خود را از ايران بيرون خواهد برد. اعلاميه از مردم خواسته بود كه مقاومت نكنند، زيرا كه جنگي با آنان دركار نيست.
     در اين ميان، مقامات محلي در شمال، خراسان و آذربايجان، بدون اطلاع از نيات دولت فروغي، از مردم خواسته بودند که در صورت امکان از شهرها خارج شوند و متولدان سالهاي 1294 تا 1297 که دوره سربازي را گذرانيده و در احتياط هستند با هر وسيله که در دسترس است خود را به سربازخانه هاي مربوط برسانند و همچنين از خواروبار فروشها هم پي در پي خواسته مي شد که تعطيل نکنند و دست به احتکار نزنند.

 

روز بزرگداشت محمد بن زکرياي رازي

5 شهريور  - روز بزرگداشت محمد بن زکرياي رازي
«ابوبكرمحمد بن زكرياي رازي »از مفاخر دانشمندان ايران و جهان وكاشف الكل در ري متولد شد . رازي هوشي سرشار و حافظه اي قوي در فراگيري علوم داشت و با اينكه از 40 سالگي بطور جدي به كسب علوم پرداخت در مد ت 20 سال به پيشرفتهاي خارق العاده اي در علوم مختلف د ست يافت . رازي كاشف بزرگ ايراني دهها تأليف از خود به يادگار گذاشته است كه از آن جمله به آثارش در «علوم پزشكي، رياضيات، نجوم، الهيات و كيميا» و دهها كتاب ديگر درباره موضوعات مختلف مي توان اشاره كرد. رازي اين نابغه علم شيمي و داروسازي علاوه بر تأليفات ارزشمند متعدد، بزرگترين نتيجه تحقيقات علمي خود يعني «الكل» را كه كشف آن كاري در خور ستايش و خد متي ارزنده به جهان علم بود از خود به يادگار گذاشت. گفتني است كه سالروز تولد زكرياي رازي در ايران روز داروسازي نام گرفته است.

 
 

نخست وزيري شريف امامي

5 شهريور 1357 - با سقوط دولت آموزگار شريف امامي با دولتي بنام دولت آشتي ملي نخست وزيري ايران را بعهده گرفت . شريف امامي با شعارهاي اشتي جويانه و وعده هاي اصلاحات اساسي وارد صحنه شد وقصد داشت با استفاده از سياستهاي فراماسونري ، جوش و خروش انقلابي و حق جويانه مردم مبارز و مسلمان ايران را در هم شكند و از اين طريق انقلاب اسلامي را نابود سازد. اما اين بار نيز امام خميني(ره) اين روح بيدار وآگاه تو طئه هاي شريف امامي را با بيانات افشاگرانه خويش خنثي كردند. بد ين ترتيب عمر دولت شريف امامي هم د يري نپاييد و پس از كشتار مردم مبارز ايران در17 شهريور و 13 آبان سال 1357 شريف امامي ناچار شد كه استعفاء كند.

Mobin_s2004@yahoo.com
 27 آگوست ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
رومي ها در بريتانيا و يك پيش بيني مهم تاريخي

سزار ژوليوس

كشتي هاي حامل لژيونهاي هفتم و دهم روم (دو لشكر كامل) به فرماندهي ژوليوس سزار ـ يكي از سه عضو شوراي حاكم بر آن كشور ـ پس از عبور از درياي مانش (باريكه دريايي ميان اروپاي قاره اي و انگلستان) 26 اوت سال 55 پيش از ميلاد در ناحيه كنت (ديل) وارد آبهاي بريتانيا شدند و روز بعد (27 اوت) گام به بريتانيا نهادند. هدف سزار از اين لشكر كشي، تصرف بريتانيا نبود بلكه مي خواست كه شناخت بيشتري از اين جزاير به دست آورد كه فراريان گاليك و ژرمن (فرانسوي ها و آلماني ها) از برابر ارتش روم را پناه مي دادند. اطلاعات سزار درباره بريتانيا و ساكنان آن، پيش از اين لشكركشي محدود به نوشته هاي «پيتياس» جغرافيدان يونان باستان و افسانه هيميليكو و روايات مردم گل (فرانسه) بود. سزار در اين لشكر كشي شناختي (حقيقت ياب) متوجه شد كه در اين جزاير چهار قوم زندگي مي كنند كه از اروپاي قاره اي مهاجرت كرده اند. يك دسته كه در شمال هستند (اسكاتلندي ها) آلماني تبار هستند كه به كشاورزي و شكار و ماهيگيري سرگرمند، دسته ديگر كلتي ها هستند كه در منطقه جنوب مركزي (اينگلند) زندگي مي كنند كه خوراكشان عمدتا شير و گوشت است و دامدار هستند، دسته سوم سيلور ها هستند كه از ايبريا (اسپانيا و پرتغال) مهاجرت كرده اند و دسته چهارم بربرها (بي تمدن ها) هستند. مردان اين چهار دسته كه باهم سازگاري هم ندارند داراي موي سر و سبيل بلند هستند و پيش از رو به رو شدن با دشمن، صورت خود را به رنگ آبي رنگ آميزي مي كنند تا حواس طرف پرت شود. سزار در اين لشكر كشي كوشيد كه ميان سركردگان بريتانيايي نفاق ايجاد كند تا متحد نشوند و همگي تابع قدرت روم باشند. طبق اين سياست كه عادت دو هزار ساله انگليسي ها شده است (تفرقه افكن و حكومت كن)، سزار يكي از چهار پادشاه به نام مندوبراسيوس را رئيس كل جزاير قرار داد و پادشاه ارشد قبلي را سمت معاونت او داد تا ميان آنان هميشه خصومت و نفاق باشد. وي سپس به گل (فرانسه) بازگشت و سال بعد با نيروي بيشتري به جزاير بريتانيا رفت و آنجا را تسخير كرد. تسخير كامل و روميزاسيون كردن بريتانيا از سال 43 ميلادي و توسط كلاديوس رومي آغاز شد.
     سزار عقيده به توسعه قلمرو روم در جهت غرب داشت؛ زيرا كه در شرق، ايران مانع گسترش قلمرو رومي ها بود و رومي ها در جنگ با ايران پيروز نمي شدند.
    سيسرو درباره دو لشكركشي سزار به بريتانيا نوشته است: سزار با هدف به دست آوردن طلا، نقره و مرواريد به جزاير بريتانيا رفت ولي چون در آنجا اثري از اين سه متاع نديد مايوس شد و .... سوئتونيوس در اين زمينه ضمن تكرار مطالب سيسرو پيش بيني كرده است كه چون بريتانيايي ها فاقد طلا و نقره هستند، روزگاري براي به دست آوردن اين وسيله قدرت (پول) دست به جهانگيري و تجاوزگري خواهند زد. ديديم كه اين پيش بيني حدودا دو هزار ساله در قرون جديد و معاصر تحقق يافت كه از اين پيش بيني اين نكته ساخته شده است: «بي طلا ها روزگاري تجاوزگر خواهند شد.».

 

نخستين غوطه زدن با هواپيما

پتر نستروف ‍peter nestrov ستوان ارتش روسيه تزاري( عکس بالا) 27 اوت سال 1913با هواپيما در آسمان غوطه زد و به صورت دايره عمودي پرواز كرد (معلق زد). اين نخستين پرواز ثبت شده از اين نوع در جهان است.

 

اشغال نظامي ژاپن

مقامات ژاپني در عرشه ناو ميسوري،
اندكي پيش از امضاي قرارداد تسليم

نخستين واحدهاي نظامي آمريكا 27 اوت سال 1945 وارد خاك ژاپن شدند . دولت ژاپن درپي بمباران اتمي هيروشيما و ناگاساکي اعلام کرده بود که آماده تسليم شدن است و 15 اوت رئيس جمهوري آمريکا با قبول تسليم ژاپن پايان جنگ دوم جهاني در همه جبهه ها را اعلام داشته بود. کار اشغال نظامي ژاپن كه در ميدان جنگ شكست نخورده بود پس از ورود نظاميان آمريکايي به آن کشور آعاز شد. قرارداد تسليم ژاپن دوم سپتامبر 1945 در عرشه ناو ميسوري درخليج توکيو طي مراسمي به امضاي مقامات ژاپني و متفقين رسد. سپس دستگيري و بازجويي و محاكمه و سپس اعدام برخي مسئولان ژاپني صورت گرفت. مقامات آمريکايي در طول اشغال ژاپن براي اين کشور يك قانون اساسي نوشتند كه هنوز اجرا مي شود.
    ژاپن که همواره در جستجوي منافع خويش بوده در آغاز جنگ جهاني اول که به دوستي انگلستان نياز داشت به آلمان اعلان جنگ داد ولي چون به خاطر تصرف چين شمالشرقي "متجاوز" اعلام شده بود در آغاز جنگ جهاني دوم با آلمان متحد شد و پس از جنگ دوم که نياز به تجديد حيات داشت برتري آمريکا را پذيرفت و اينک که در منطقه خود با يک چين نيرومند و روسيه گوش به زنگ رو به رو است بار ديگر دنباله رو بي چون و چراي آمريکا شده است. ژاپن ميان دو جنگ جهاني، چين را اشغال و در برخي شهرها قتل عام به راه انداخت و پيش از آن - زماني که انقلاب بلشويکي روسيه نوزادي بيش نبود از اين ضعف استفاده کرده و سيبري شرقي را اشغال نظامي کرده بود و پنج سال آن را در اشغال داشت و با اين حساب است که برخي از مورخان مقامات ژاپني را فرصت طلبان بين المللي خوانده اند.

برخي ديگر از رويدادهاي 27 اوت

  • 479:   طبق احتساب تقويمي برخي از مورخان، نبرد پلاتائه Plataea (ناحيه اي در شمال شرقي شهر آتن) ميان نيروهاي ايران به فرماندهي ژنرال مردونيوس (داماد داريوش بزگ) و افراد اعزامي کشور - شهرهاي يوناني در 27 اوت سال 479 پيش از ميلاد روي داده بود.

  • 1813:   ناپلئون بناپارت با 130 هزار سرباز فرانسوي ارتش 200 هزار نفري متحدين، مركب از آلمان، اتريش و روسيه را در درسدن Dresden آلمان تار و مار كرد و نابغه نظامي خوانده شد.

  • 1896:   انگلستان ضمن يك جنگ بسيار كوتاه جزيره زنگبار واقع در شرق قاره افريقا را تصرف كرد. زنگبار كه يك اقليت ايراني به نام شيرازي ها در آنجا زندگي مي كنند از دير زمان از نظر تجاري مورد توجه ايرانيان بوده است.

  • 1990:   در پي اشغال كويت توسط ارتش عراق؛ دولت عراق كويت را رسما ايالت نوزدهم آن كشور اعلام كرد و تاكيد داشت كه آمريكا نخواهد توانست عراق را نابود كند.

  • 2003:   جورج بوش رئيس جمهوري آمريكا در اجتماع نظاميان سابق در شهر سن لوئي گفت: تلفات و دشواري هاي آمريكا در عراق مانع از آن نخواهد شد كه همين كار را در مورد كشوري ديگر انجام دهد.
     

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     6 رمضان هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com
    نداريم!

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    22
    36

    اهواز

    32
    47

    تبريز

    18
    30

    شيراز

    23
    38

    مشهد

    19
    33

    بندرعباس

    31
    38

    کرمان

    19
    37

    اصفهان

    21
    38

    يزد

    28
    41

    کرمانشاه

    17
    37

    اراک

    19
    35

    رشت

    21
    24

    دبی

    32
    40

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1428 تومان
    998 تومان
    1645 تومان
    1047 تومان
    265 تومان
    273 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    226000 تومان
    117000 تومان
    59000 تومان
    224000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:03
    طلوع خورشيد : 06:33
    اذان ظهر : 13:05
    غروب خورشيد : 19:37
    اذان مغرب : 19:57
    نيمه شب شرعي : 00:20
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Living
    ماه ژوئن/جولاي

    جديدترين شماره از دوماهنامه
    Living

    تاريخ انتشار: ژوئن/جولاي 2009
    تعداد صفحات مجله: 279
    حجم فایل: 74 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    کابل اُختاپوسی
    همه وسایل شما را شارژ می کند

     

    حتماً تا به حال با این مشکل مواجه شده اید که شارژر تلفن همراه یا مثلاً PSP خود را به همراه نداشته و دچار مشکل شده باشید و یا دوستتان شارژر موبايل خود را به همراه نیاورده، کلافه است و شما هم نمی توانید با شارژر گوشی خود کمکی به او بکنيد.
    اما با داشتن این کابل اختاپوسی که تا 10 وسیله شما را به راحتی با اتصال به USB شارژ می کند، می توانید مشکل خود و احتمالاً دوستتان را حل کنید.
    مجموعه اتصال هایی این کابل می تواند برای شارژ گجت های مربوط به آنها استفاده شود عبارتند از:  
    اتصال 2 میلی متری گوشی های نوکیا  
    اتصال 3.5 میلی متری گوشی های نوکیا  
    اتصال PSP سونی  
    اتصال mini USB مانند گوشی های موتورولا V3 و همچنین برخی گوشی های HTC  
    اتصال micro USB برای گوشی موتورولا V8  
    اتصال گوشی های LG  
    اتصال 20P s سامسونگ  
    اتصال 20P M سامسونگ  
    اتصال گوشی های سونی اریکسون  
    و در نهایت اتصال آی فون و آی پاد که علاوه بر شارژ می تواند برای جابجایی فایل نیز استفاده شود.
    حالا با داشتن این کابل10 دلاری می توانید همه ی این ها را شارژ کنید؛ و این بهتر از به همراه داشتن چندین شارژر به نظر میرسد، اینطور نیست؟
    ای کاش این اختاپوس اتصال بعضی دوربين های عکاسی را هم داشت، تا مشکل عکاسان را هم حل کند.
    منبع  

    پرينتر خط بريل برای نابينايان
    برچسب تهيه میکند

    اکثر اوقات نابینایان می توانند اجسام را از طریق لمس کردن و مواد غذايی را از طریق چشيدن و يا بوییدن از یکدیگر تشخيص دهند. اما این نوع تست برای مواردی که تشابهات زیادی بين اجسام و مواد وجود دارد کاربردی نیست و همچنین می تواند خطراتی را هم برای آن ها داشته باشد.
    خانم دنی لوو، یک دستگاه پرینتر خط بریل را برای مرتفع کردن مشکل نابینایان طراحی کرده است. این دستگاه که Embossing Braille نام دارد مجهز به یک ميکروفن است که می تواند با تشخیص کلماتی که می شنود، آنها را با خط بريل بر روی برچسبی با ابعاد 50×25 میلیمتر تايپ کند.
    از موارد استفاده اين برچسب ها برای الصاق بر روی شیشه حاوی شربت ها، محلول ها، انواع قرص ها و داروهای شبيه به هم می توان نام برد. همچنين نابینایان می توانند برای فايل ها و کتابخانه و مجموعه سی دی های خود نیز برچسب تهيه کرده و به آنها نظمی زيبا ببخشند.
    با وجود کاربردی بودن این ابزار، هنوز از قيمت تمام شده و زمان ورود آن به بازار خبری در دسترس نيست.
    منبع
     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    دو كاج

    در اندوه قطع پی در پی درختان در شهرها:
    با اجازه از محمد جواد محبت

     

    در كنار حریم یك اتوبان
    توی تهران دو كاج روئیدند
    مردم البته از گرفتاری
    كاج‌ها را به كُل نمی‌دیدند

    روزی از روزهای پاییزی
    حكم تعریض آمد از بالا
    راه افتاد شخص پیمانكار
    شب كه بودند خلق در لالا!

    یكی از كاج‌ها به ایشان گفت:
    لطف خود را به بنده شامل كن
    چند تا سَرو آنطرف تر هست
    ما دو را جون مادرت ول كن!

    گفت با طعنه مجری پرو‍ژه
    كاج بی ریشه از تو بیزارم
    از منابعْ طبیعی استان
    بنده شخصا مجوزم دارم

    سرو چون این شنید گفت: این كاج
    به سبیل باباش خندیده‌ست
    بنده فامیل حاجی‌ام، ضمنا
    ریشه هایم پر از مونوكسید است!

    مجری طرح دید اینطوری
    كار تعریض جاده ممكن نیست
    گشت عازم مهندس ناظر
    تا ببیند كه عیب كار از چیست

    شهریاران شبانه با سرعت
    راه تكرار بر خطر بستند
    سرو و كاج و چنار را یكجا
    با لودِر تكه تكه بشكستند
     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    همیشه خوبی‌های دیگران را
    مدنظر قرار دهیم

     

    رفتارهای انسانی نشان می‌دهد که مردم وقتی از کسی ضربه می‌بینند، پیوسته در جستجوی انتقامند. غرور و اعتماد به نفسمان لطمه دیده است. انتظارات و رویاهایمان نابود شده‌اند. چیزی که برایمان بسیار ارزشمند است را از دست داده‌ایم. به همین دلیل است که می‌خواهیم تلافی و جبران همه این صدمات را در بیاوریم.
    موانع دیگری هم بر سر راه گذشت و بخشایش ما وجود دارد.
    افکار و عقایدی به طور خودکار جلوی گذشت کردن ما را می‌گیرند. به خودمان می‌گوییم، "او را نمی‌بخشم چون او هیچگاه مسوولیت کارهایی که انجام داده است را نمی‌پذیرد." یا "فقط افراد ضعیف گذشت می‌کنند."
    برای این رفتارهایمان همیشه توجیهاتی نیز داریم. وقتی کسی به ما صدمه‌ای می‌زند، ما برای رفتار آن فرد دنبال یک سری توجیهات هستیم. اما اگر خودمان کاری اشتباه که به کسی صدمه می‌زند انجام دهیم، برای رفتار خودمان هم باز دنبال توجیه هستیم. در اینگونه موارد به هر نحوی که شده تقصیر را از گردن خودمان می‌اندازیم و خود را بی‌گناه جلوه می‌دهیم.
    مهم است که بدانیم پذیرفتن و فهمیدن اشتباهات هرگز سبب نمی‌شود، که فرد صدمه دیده آسوده شود. بخشیدن کسی و گذشت کردن هرگز نتایج کار اشتباه آن‌ها را از بین نمی‌برد. هدف این است که گذشت کردن بیشتر مورد توجه افراد قرار گیرد و انسان‌ها اشتباهاتشان را راحت‌تر بپذیرند. برای این کار باید به جای اینکه در مورد شخصیت و قصدشان قضاوت‌های خشن و ناعادلانه انجام دهیم، همیشه خوبی‌های دیگران را مد نظر قرار دهیم.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    چیدمان سفره افطار

    با شروع ماه مبارك رمضان و رسم پسندیده افطاری دادن در اغلب خانه ها، سفره های افطاری با غذاهای مرسوم و تزئینات مخصوص خود پذیرای روزه داران این ماه است، خانم خانه می تواند با صرف كمی وقت بیشتر و زینت بخشیدن به سفره رمضان این ضیافت را با شكوه تر سازد.
    در سفره رمضان اغلب از انواع دسرهای ایرانی مانند شله زرد، حلوا و كاچی استفاده می شود، این دسرها را می توان با موادی از قبیل پودر نارگیل، پودر پسته، خلال بادام و دارچین تزئین كرد. پودر نارگیل را نیز می توان در صورت تمایل به چند قطره رنگ خوراكی به رنگ دلخواه درآورد و از آن برای تزئین این دسرها استفاده كرد.
    همچنین حلوا را به دلیل فرم پذیری آن می توان به اشكال گوناگون فرم داده تزئین كرد. انواع آش كه اغلب در سفره افطار سرو می شوند را نیز می توان با همان موادی كه معمولاً با آش مصرف می شوند مانند كشك، نعناع داغ، پیازداغ، قیمه گوشت، سیر سرخ شده و یا مقداری از حبوبات پخته كه برای تهیه آش آماده شده تزئین كرد.
    كد بانوی خانه می تواند آش رشته را با طرح یك پروانه زینت دهد، بدین ترتیب كه ابتدا با حبوبات پخته طرح پروانه را بر روی سطح آش مشخص كند، سپس با مقداری كشك رقیق داخل بالهای پروانه را پر كند و با نعناع داغ و چند قطره زعفران حل شده در آب نقش بالهای پروانه را بنا به دلخواه رسم كند، به همین روش می توان با طرح گل یا طرحهای متنوع دیگری نیز انواع آش را تزئین كرد.
    لازم به یادآوری است كه برای فرم دادن به حلوا نیز می توان از یك قالب كیك به شكل ستاره استفاده كرد، بدین صورت كه ابتدا داخل قالب را با مقدار كمی روغن مایع چرب كرد، سپس حلوا را درقالب ریخت و با پشت قاشق آن را فشار داد تا قالب را پر كند، آنگاه آن را در ظرف موردنظر برگرداند و بنا به دلخواه تزئین كرد.
    برای تزئین خرما، یك سیب زمینی گرد را بپزید، سپس بخشی از یك طرف آن را با كارد ببرید تا سطح اتكای بیشتری یافته، در بشقاب ثابت قراربگیرد، سیب زمینی را در یك قطعه فویل بپیچید و آن را در بشقاب قراردهید سپس در هریك از خرماها یك خلال دندان فروببرید و سردیگر خلال دندان را در سیب زمینی فروببرید، به این ترتیب با خرماها سیب زمینی را بپوشانید، ردیف آخر را خالی بگذارید و با گلهای مصنوعی یا طبیعی حلقه ای از گل در زیر خرماها بسازید، در آخر كمی پودر پسته و پودر نارگیل بر روی خرماها بپاشید.
    برای زینت بخشیدن به ظرف سبزی خوردن نیز می توان تربچه ها و پیازچه ها را به شكل گل برش داد و در كنار آنها از پنیر كه به اشكال مختلف با قالب شیرینی بریده شده استفاده كرد.
    از دیگر عناصر دكوراسیونی تزئینی هر سفره افطار، گلدانهای پر از گلهای رنگارنگ است كه جلوه خاصی را به آن می بخشند. در این میان، انتخاب نوع گلدان به لحاظ ارتفاع و جنس، رابطه مستقیمی با گل و یا گلهای موردنظر، همچنین لوازم و وسایل به كار رفته در سفره و جنس و نوع آنها دارد.
    بطور نمونه، قرار دادن گلهای ساقه بلند درون گلدانهای كوتاه و یا برعكس چیدن گلهای ساقه كوتاه درون گلدانی با ارتفاع زیاد، ظاهری نامتناسب و نه چندان زیبا را به سفره خواهدبخشید.
    حال اگر كدبانوی خانه مایل باشد كه گلهای متفاوتی را به لحاظ نوع رنگ در كنار یكدیگر در گلدان قراردهد، گذشته از حفظ تناسب ظاهری میان گل و گلدان، این رابطه را در بین گلهای انتخابی نیز رعایت كند.
    ضمناً كدبانوی خانه باید به یاد داشته باشد كه حفظ هماهنگی رنگی و در نظرگرفتن مسأله تضادها، در انتخاب گلهای متفاوت به لحاظ نوع و رنگ در كنار یكدیگر و رابطه آنها با دیگر لوازم و وسایل موجود در سفره و یا حتی گلدانها، همچنین نوع گلهای چیده شده در كنار هم به لحاظ پرپر و كم پر بودن و مدل آنها، نكات مهمی هستند كه در انتخاب گل و روش گل آرایی میز و یا سفره می بایست در نظر قرارگیرند.
    اگر شما سفره افطاری را بر روی میز چیده اید، معمولاً برای میزهای غذاخوری مورداستفاده در منازل، با رعایت نكات یادشده تنها یك گلدان پر از گلهای رنگارنگ و هماهنگ با یكدیگر و لوازم و وسایل كافی است، ولی اگر ترتیب سفره ای طویل را برای میهمانان خود داده اید، گلدانها و یا سبدهای متعددی را در فواصل مشخص، در طول سفره می بایست قراردهید. نكته حایز اهمیت این است كه تنها حفظ هماهنگی میان گلهای یك گلدان، همچنین لوازم سفره كافی نیست، بلكه هنگامی كه قرار است گلدانهای متفاوت در فواصل نزدیك به هم قرارگیرند لزوم هماهنگی و همخوانی میان آنها امری ضروری است.

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    ویژگیهای یک استحمام خوب چیست؟

    این که یک استحمام خوب باید چه شرایطی داشته باشد موضوعی است که دکتر کامران بلیغی، متخصص پوست و مو به آن پرداخته است

    یکی از راههای نظافت، پیشگیری از بیماریهای پوستی و رعایت بهداشت فردی را میتوان استحمام ذکر کرد که افراد با حمام، دوش آب گرم گرفتن و استفاده از مواد شوینده آن را رعایت میکنند.
    حال این که یک استحمام خوب باید چه شرایطی داشته باشد موضوعی است که دکتر کامران بلیغی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با جام جم به آن پرداخته است. به گفته وی استحمام دارای دو بخش شرایط فیزیکال استحمام و استفاده از شوینده های مناسب است.
    «حرارت آب استحمام» به طور متوسط باید بین ۳۴ تا ۳۷ درجه باشد. این عضو هیات علمی دانشگاه با اعلام این مطلب در ادامه اظهار میکند: از آنجا که درجه حرارت بالای آب دارای خاصیت پاککنندگی زیادی است و حتی قادر به از بین بردن مقادیر زیادی از چربیهای طبیعی پوست است، بنابراین به پوست بدن صدمه زیادی وارد میکند. همچنین باید توجه داشت استفاده از پاککنندههایی که باعث میشوند یک لایه از پوست برداشته شوند برای تمام پوستها مضر شناخته شده اند.
    این پزشک متخصص عنوان میکند: بهتر است افراد برای از بین بردن چربیهای بیش از حد پوست خود از نسوج و شبکههای توری شکل که خود باعث حجم زیاد کف میشوند، استفاده کنند و از کیسههای زبر و خشن که به صورت مکانیکی در هر جلسه از استحمام باعث برداشته شدن لایههای پوست میشود، به طور جدی خودداری شود.


    Òکیسه کشی، ممنوع!
    برای این که ترکیبات اضافی از روی پوست برداشته شوند، احتیاج به استحمام است. دکتر بلیغی با بیان این موضوع، آلودگیهای روی پوست را مشتمل بر عوامل گرد و غبار ناشی از هوا، تعریق بدن، ترشحات چرب غدد چربی پوست، لوازم آرایشی و بهداشتی و سلولهای مردهای که در سطح پوست تجمع میکنند، میداند که به شکل کثیفی یا چرک روی پوست ظاهر میشوند بنابراین برای از بین بردن این آلودگیها، نیاز به استحمامی است که هیچ صدمهای به پوست وارد نشود که این کار را میتوان با شستشوی ملایم پوست، حتی بدون استفاده از کیسه، لیف و… با استفاده از شویندههای مناسب انجام داد؛ چرا که با شستشوی بیش از حد لایههای طبیعی چربی پوست نیز از بین خواهند رفت.
    وی میافزاید: افرادی که دارای پوست خشک هستند، هیچگاه نباید از روشهای ساینده (کیسه و لیف) استفاده کنند، چراکه این امر باعث تحریک بیش از حد پوست بدن میشود و به دلیل نازکی پوست آنها، صدمات زیانباری به پوست آنها وارد خواهد آمد و تنها افرادی، حق استفاده از لیف (نرم) را دارند که دارای پوستهای چرب و ضخیم هستند. این متخصص پوست با اشاره به این که افراد دارای اگزمای سرشتی (عطسه، آبریزش در فصل بهار، اگزمای پوست) نیز نباید از کیسه، لیف و شویندههای قوی استفاده کنند، تحریک شدید پوست آنها را بخصوص در فصل زمستان، از دلایل مهم این منع ذکر میکند.


    Òنوبت استحمام بعدی
    این مساله که نوبت استحمام بعدی کی وچه وقت باید باشد طبق گفته دکتر بلیغی، بستگی به نوع پوست دارد، به گفته وی، آنهایی که دارای پوستهای چرب هستند میتوانند هر روز استحمام کنند که در این حین استفاده از شویندههای ملایم در اولویت است.
    وی میگوید: افراد با پوستهای خشک نیز میتوانند استحمام روزانه داشته باشند، ولی آنها باید علاوه بر مصرف شویندههای ملایم، بلافاصله پس از حمام، نسبت به خشک کردن پوست بدن خود به شکل قرار دادن حوله روی پوست و برداشتن آن اقدام کنند و از خشک کردن پوست با حرکات رفت و برگشت حوله پرهیز کنند و پس از این اقدام مصرف نرمکننده مناسب را از یاد نبرند.


    Òصابون مناسب
    صابون از نمکهای سدیم اسیدهای چرب تشکیل شده است که این ذرات ریز دارای دوقطب هستند که یک طرف آن غیرقطبی و انتهای دیگر قطبی و دارای بار الکتریکی است و به دلیل این خاصیت، سر غیرقطبی صابون در مواجهه با چربیها به آنها چسبیده و قسمت قطبی آن در آب حل میشود و باعث تمیز شدن چربیها میشود.
    به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه، از آنجایی که ph پوست بدن بین ۴ تا ۶ است در مقایسه با صابونهای معمولی که دارای ۱۰-۹ ph هستند، حساس بوده و صدمه میبیند. به همین دلیل کسانی که دارای پوستهای چرب هستند، توان تحمل این صابونها را خواهند داشت. ولی افرادی که دارای پوست خشک هستند قادر به تحمل مصرف این صابونها نخواهند بود و باید از صابونهای ملایم و گلیسیرینه استفاده کنند.
    دکتر بلیغی در پایان اظهار میکند: بهتر است افراد در استحمام، جانب تعادل را رعایت کنند و زمان و مدت آن را بالا نبرند، چرا که در این هنگام لایه شاخی سطح پوست (کراتینی) به علت آب دوست بودنش، در این فضا آب زیادی را به خود جذب میکند و باعث جمع شدن و سفید شدن پوست کف دست و پاها میشود.
     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    راهنمای کاربردی رنگها
    برای ست کردن لباس

    مهمترین هدف ما از کنار هم گذاشتن و سِت کردن لباسهای مختلف، ایجاد هارمونی و هماهنگی است.
    هارمونی چیزی است که خوشایندِ چشم بیننده باشد و حس نظم و توازن را به فرد القاء کند. اگر چیزی فاقد هماهنگی و هارمونی لازم باشد، خسته کننده و 
    آشفته به نظر خواهد آمد.
    در یک حالت این تجربه دیداری آنقدر ملایم و یکنواخت می شود که بیننده را درگیر نمی کند. مغز انسان اطلاعات با قدرت انگیزش پایین را رد می کند، مثل مجموعه های تک رنگ با بافت و طرح یکسان.
    در حالت دیگر، تجربه دیداری آنقدر تکرار شونده و خسته کننده می شود که بیننده طاقت نگاه کردن به آن را نخواهد داشت. مغز انسان چیزی را که قادر به تعدیل و فهم آن نباشد، مثل چهار طرح و رنگ متناقض و متضاد در یک مجموعه 
    را پس زده و رد می کند.
    به طور خلاصه، یکپارچگی بیش از حد باعث انگیزش بسیار پایین و پیچیدگی افراطی نیز باعث انگیزش بیش از حد خواهد شد. در این میان، هارمونی و هماهنگی تعادل پویا خواهد بود.

    برای استفاده از چارت پایین، دانستن مفاهیم زیر الزامی است:

    رنگ هسته: رنگ غالب در طرح رنگ به شمار می رود. این رنگ، رنگِ آیتم اصلی مجموعه شماست مثل کت یا ژاکت.

    رنگ تکیه: رنگ دوم یا گاهاً سوم طرح رنگ شماست. این رنگ می تواند متمم، سه گانه، شبیه یا خنثی باشد.

    ثلاثی: اولین یا عمده ترین رنگ های سه گانه در چرخه (یا طیف) رنگ، قرمز، آبی و زرد هستند. (کت و شلوار آبی نفتی، پیراهن زرد کمرنگ، و کراوات شرابی) اینها رنگ های خالص نامیده می شوند چون ترکیب کردن آنها با هم یا با سفید یا سیاه تناسب ایجاد می کند.

    ثلاثی دوم رنگ ها در چرخه ی رنگ، نارنجی، سبز و بنفش است. این ثلاثی از ترکیب دو رنگ اول باهم به وجود آمده است. ترکیب زرد و قرمز، نارنجی می سازد، ترکیب زرد و آبی، سبز درست می کند و ترکیب آبی و قرمز، بنفش می سازد.
     

    رنگ های متمم:

    این رنگ ها رنگ هایی هستند که در چرخه رنگ کاملاً متضاد و روبه روی هم قرار گرفته اند. وقتی این رنگ ها در کنار یکدیگر قرار بگیرند، یکدیگر را تشدید کرده و یکدیگر را روشن تر نشان می دهند. رنگ های سبز و قرمز مقابل همدیگر قرار گرفته اند، به همین دلیل است که شلوار ارتشی با کت یا پیراهن شرابی یا زرشکی اینقدر زیبا به نظر می رسد. آبی هم در مقابل نارنجی قرار گرفته است، از اینرو طلایی، زنگاری و قهوه ای متمم سایه های مختلف رنگ آبی به حساب می آیند.
     

    رنگ های مشابه: (این رنگ ها همچنین به رنگ های مجاور، رنگ های هماهنگ و رنگ های مرتبط نیز خوانده می شوند).

    این رنگ ها، رنگ هایی هستند که در چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. این رنگ ها از اینرو ایجاد هارمونی می کنند که کمی از رنگ یکدیگر را در خود دارند. برای مثال می توان از شلوار آبی، پیراهن سبز-آبی و کت بنفش نام برد.
     

    رنگ ها گرم و سرد:

    خانواده های رنگ های مجاور و مشابه شامل رنگ های گرم (قرمز، نارنجی، زرد) و رنگ های سرد (سبز، آبی  بنفش) می شود. طراحان معمولاً طرح های رنگی را بر اساس دو یا سه رنگ مرتبط می سازند.
    دو رنگ گرم را با یک یا دو رنگ سرد انتخاب کنید، یا دو رنگ سرد را با یک رنگ گرم انتخاب کنید، بااینکار تعادل پویا ایجاد خواهید کرد.

    مثال: کت و شلوار آبی نفتی، پیراهن آبی روشن، و کراوات قرمز. یا پیراهن زرد، کت زنگاری و شلوار آبی.
     

    رنگ های خنثی: رنگ های خنثی شامل سایه های سفید، سیاه، خاکستری و خرمایی می شود.

    از رنگ های خنثی می توان در ترکیب با همه رنگ ها یا ترکیب با خودشان استفاده کرد. شلوار خاکی، پیراهن سفید، و یک ژاکت خاکستری، مجموعه ای از رنگ های خنثی را ایجاد میکند. درست است که رنگ های خنثی اگر باهم استفاده شوند پویا نخواهند بود، اما ظاهری زیبا را به وجود می آورند.

    رنگ های سیاه، سفید، خاکستری و قهوه ای در چرخه رنگها، جدا از هم نیستند، اما از نسبتهای مختلف قرمز، زرد و آبی ساخته شده اند. برای ساخت رنگهای خنثی می توان سه رنگِ رنگ های اصلی یا اولیه را باهم یا یکی از رنگ های اولیه را با یکی از رنگ های ثانویه (رنگ های ثانویه از ترکیب دو نوع از رنگ های اولیه ساخته می شوند) ترکیب کرد.

    برای مثال:

    چطور قهوه ای بسازیم؟

    برای این منظور باید یک رنگ را با رنگ متمم آن ترکیب کرد. آبی و نارنجی را باهم، بنفش و زرد را باهم، سبز و قرمز را باهم ترکیب کنید. هرکدام از این ترکیبات نوع مختلفی از قهوه ای می سازد.

    چطور خاکستری بسازیم؟

    کمی نارنجی (یا زرد و قرمز) را با آبی مخلوط کنید و بعد کمی سفید به آن اضافه کنید. همچنین می توانید آبی را با یکی از رنگ های خاک، مثل قهوه ای مایل به زرد یا  قهوه ای سوخته ترکیب کنید.

    رنگ هسته

    رنگ های تاکیدی

    متمم

    سه گانه

    مشابه

    خنثی

    سفید (خنثی)

    همه ی رنگ ها

    (برای همه ی رنگ ها یکسان است)

    سفید، سیاه، خاکستری، خرمایی

    سیاه (خنثی)

    همه ی رنگ ها

    خاکستری (خنثی)

    خاکستری تیره تر یا روشن تر، قرمز، آبی، زرد و سبز

    قهوه ای روشن-خرمایی (خنثی)

    آبی، بنفش، زرشکی، فیروزه ای، قهوه ای، نارنجی، سبز

    قهوه ای

    آبی، سبز، نارنجی، زرد

    سرمه ای-آبی نفتی

    نارنجی، طلایی، زنگاری

    زرد، قرمز، قهوه ای، خرمایی

    آبی، سبز، بنفش

    زرشکی-قرمز

    سبز

    آبی، زرد

    بنفش، نارنجی

    زرد

    بنفش

    قرمز، آبی

    نارنجی، سبز

    بنفش

    زرد

    نارنجی، سبز

    آبی، قرمز

    نارنجی-زنگاری

    آبی

    سبز، بنفش

    زرد، قرمز، قهوه ای

    سبز-زیتونی

    قرمز

    بنفش، نارنجی

    آبی، زرد

     

    نکته: باید به تُن (اضافه کردن خاکستری)، ته رنگ (اضافه کردن سفید) و سایه (اضافه کردن سیاه) رنگ (رنگ خالص) دقت داشته باشید. سبز و قرمز رنگ های متمم یکدیگر هستند اما اگر سبز خالص را با قرمز ترکیب کنید خیلی کریسمسی به نظر خواهید آمد که فقط برای روزهای کریسمس مناسب است! اما شرابی یا زرشکی و سبز ارتشی تناسب فوق العاده ای باهم دارند.

    همچنین می توانید دست از ترکیب رنگ برداشته و تک فام شوید:

    تک فام: یعنی همه چیز از یک رنگ باشد اما از سایه ها و ته رنگ ها و تُن های مختلف. درمورد آبی می توان کت و شلوار سرمه ای، پیراهن آبی کمرنگ، کراوات آبی تیره و ... را نام برد. با استفاده از نقش و بافت می توان در این ترکیب کمی تقابل ایجاد کرد. بعضی از آیتم های لباستان باید صاف و نرم باشند، برخی باید بافتی زبر داشته باشند، بعضی از آنها می توانند طرحدار باشند و بقیه ساده و...

    در جدول زیر رنگ هایی که با هم تناسب خوبی دارند را برایتان گرد آورده ایم، اما یادتان باشد این فقط جنبه راهنمایی دارد.

    رنگ کت

    رنگ پیراهن

    رنگ کراوات

    رنگ شلوار

    رنگ کفش و کمربند

    سرمه ای

    سفید، آبی، زرد، صورتی

    آبی، طلایی، زرد، زرشکی، قرمز، بنفش

    خاکستری، خرمایی

    سیاه، قهوه ای، یا چرم کُردوبا

    خاکستری

    سفید، خاکستری، زرد، صورتی، یاسی، آبی

    سیاه، سفید، خاکستری، سبز، سبز-آبی، زرشکی، سرمه ای، هر یک از رنگ های اصلی

    خاکستری، سیاه، سرمه ای

    سیاه، قهوه ای، یا چرم کُردوبا

    قهوه ای

    سفید، زرد آهویی، آبی، زرد

    خرمایی، سیاه، قهوه ای، زنگاری، نارنجی، قرمز، طلایی، زرد، سبز، زرشکی

    خرمایی، خاکستری، سایه ی متفاوتی از قهوه ای

    قهوه ای، یا چرم کُردوبا

    خرمایی (قهوه ای روشن)

    آبی، زرد آهویی، سفید

    خرمایی، قهوه ای، زنگاری، نارنجی، قرمز، سرمه ای

    سیاه، سرمه ای، خاکستری، قهوه ای، خرمایی تیره تر

    قهوه ای، سیاه، یا چرم کُردوبا

    سبز زیتونی

    سفید، زرد آهویی، خاکستری، زرد کمرنگ، آبی کمرنگ

    زرشکی، زنگاری، سبز، خرمایی، زرد

    خاکستری، خرمایی، سرمه ای، قهوه ای

    قهوه ای، یا چرم کُردوبا

    سیاه

    سفید، خاکستری کمرنگ، زرد، آبی

    سیاه، سفید، خاکستری، آبی، زیتونی، زرشکی، هرکدام از رنگ های اصلی

    خاکستری، خرمایی

    سیاه

     

    نکاتی درمورد هماهنگی گوشه جیب کت:

    به هیچ عنوان رنگ کراوات یا پیراهنتان را با رنگ گوشه جیب کتتان یکی نکنید. اگر اصرار دارید که این رنگ ها یکی باشند، از رنگ پیراهن استفاده کنید و به هیچ عنوان با رنگ کراواتتان یکی نکنید. برای داشتن ظاهری رسمی تر از پیراهن های ساده استفاده کنید. زمانی در دهه چهل بود که آقایان رنگ کراواتشان ر ا با رنگ گوشه جیبشان سِت میکردند اما خوشبختانه آن زمان سپری شده است.

    مکتبی است که اعتقاد دارد جنس کراوات، کت و گوشه جیب کت نباید یکسان باشد. اگر کراواتتان ابریشمی است، گوشه جیبتان باید لینِن باشد. و اگر کت و شلوارتان فاستونی است بهتر است از گوشه جیب پشمی یا کشمیر استفاده کنید. البته این تئوری چندان هم بد نیست اما ابریشم و سیلک هنوز هم با همه چیز خوب سِت می شود.

    نکات مهم:

    -      رنگ های فصلی: استفاده از بعضی رنگ ها در زمان بخصوصی از سال بهتر است. مثلاً سایه های زرد معمولاً برای تابستان، رنگ های زنگاری، قهوه ای، سبز و زرشکی برای پاییز مناسب است. پوشیدن لباس زرد رنگ در پاییز و لباس زنگاری در تابستان کمی نامتناسب است.

    -      به تباین و تقابل رنگ ها دقت کنید. یک آیتم روشن را با دو آیتم تیره یا یا آیتم تیره را با دو آیتم روشن سِت کنید. مثال: کت و شلوار ذغالی، پیراهن سفید و کراوات قرمز، یا کت و شلوار خرمایی یا پیراهن زرد و کراوات سبز، یا شلوار خاکی با یک پیراهن آبی تیره.

    -      ارزش رنگ ها: رنگ های تیره شما را لاغرتر نشان می دهد، درحالیکه رنگ های روشن برجسته شده و چاق تر نشانتان می دهد. رنگهای تیره رسمی تر از رنگ های روشن است.

    این اطلاعاتی بود که اغلب هنرمندان و طراحان داخلی از آن استفاده می کنند. حالا شما هم می توانید با استفاده از این اطلاعات رنگ لباسهایتان را طرحریزی کنید.
     

     

     

     

     

     
      u تغذيه، سلامتي و تناسب اندام


    تغذیه سالم در ماه رمضان

    یکی از مهم ترین دغدغه های بسیاری از خانواده های ایرانی در ماه رمضان، تهیه سفره سحری و افطاری است. قرار دادن برخی مواد غذایی در سفره های افطاری مثل خرما، چای، نان و پنیر سنت است و هیچ چیزی در گذر زمان جای این مواد را نگرفته است.
    صرف میوه و شیرینی از جمله زولبیا و بامیه تا انتهای شب و یک وعده غذای کامل در سحر، سنت بیشتر مردم در ماه مبارک رمضان است.
    جالب است که متخصصان تغذیه توصیه می کنند همین سفره ساده بهترین سفره افطاری است که در آن اصول تغذیه سالم رعایت شده است. اما شما کمتر سفره افطاری سراغ دارید که از انواع غذاها و کوکو و سالاد و پلو و خورشت پر نشده باشد، اصول تغذیه سالم که مصرف کالری مورد نیاز بدن از ۶ گروه مواد غذایی است، در طول ماه رمضان هم باید رعایت شود و همه افراد باید با مصرف به اندازه موادغذایی برای سلامت جسم خود بکوشند.
    فرد روزه دار در طول روز با کمبودهایی در بدنش مواجه می شود که باید مهم ترین آن ها را که آب، نمک های مورد نیاز بدن و مواد قندی است، جبران کند از این رو در وعده افطار و سحری باید مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را تامین کند. دکتر کشاورز متخصص تغذیه و استاد دانشگاه تهران درباره بهترین موادغذایی که در افطار می توان صرف کرد، می گوید: مایعات گرم مثل شیر، چای، آب، آش، سوپ در افطار کمبود آب بدن را تامین می کند. شیر هم حاوی قند و نمک مورد نیاز بدن است و صرف آن به هنگام افطار بسیار مفید است.
    آش و سوپ هم آب و نمک و بخشی از ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین می کند. معمولا نان و پنیر و سبزی و گردو و خرما در سفره های افطار وجود دارد و این مواد غذایی بهترین غذاهایی است که می توان در افطار صرف کرد. خرما، بهترین شیرینی در ماه رمضان است زیرا زیان شیرینی های معمولی مثل زولبیا و بامیه را ندارد. قند موجود در خرما زیان قند معمولی را ندارد، نمک ها و ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین می کند و گذشته از آن رنگدانه های خرما در پیش گیری از سرطان و عوارض قلبی- عروقی موثر است. از آن جا که صرف شیرینی زولبیا و بامیه در ماه رمضان سنت شده است توصیه می کنیم به علت قند و چربی بالا، کمتر مصرف شود.
    دکتر کشاورز به تفاوت نیازهای غذایی بزرگسالان در ماه رمضان و جوانانی که تازه به سن تکلیف رسیده اند، اشاره می کند و می گوید: اصولا هدف روزه داری امساک است اما باشیوه تغذیه ای که بسیاری از مردم دارند نه فقط امساکی صورت نمی گیرد بلکه افراد پس از افطار به پرخوری رومی آورند. طبق مطالعات ما طی ۳۰ سال گذشته اکثر روزه داران دچار افزایش وزن و افزایش چربی و قند خون می شوند. این امر نشان می دهد که اصول تغذیه سالم در ماه رمضان به دست فراموشی سپرده می شود و روزه داران به پرخوری پس از افطار دچار می شوند، بنابراین حفظ تعادل و درست خوردن در ماه رمضان برای تمام سنین یک اصل است.
    توصیه ما به بزرگسالان روزه دار این است که با نان و پنیر و سبزی روزه خود را افطار کنند و بلافاصله غذای حجیم میل نکنند. زیرا ولع ناشی از گرسنگی طولانی در طول روز باعث افراط در خوردن می شود. بنابراین صرف غذای حجیم به ۲ ساعت پس از افطار موکول شود. این وعده غذایی نیز نباید چرب و پرسس و شیرین باشد. بهتر است مواد آب پز، بخارپز و کم چرب صرف شود. در سفره های رنگارنگ افطاری بسیاری ازمردم ما، اصول تغذیه سالم رعایت نمی شود که انواع شله زرد، حلوا، زولبیا و بامیه و غیره دیده می شود و متاسفانه کمتر به خرما توجه می شود.
    متخصص تغذیه دانشگاه تهران با برشمردن مزایای سفره ساده افطاری تاکید می کند تا حد امکان سفره ها ساده باشد و خوردن مایعات به دلیل روزهای بلند و گرم در اولویت قرار بگیرد. درباره نحوه تغذیه تازه بالغان که در سن رشد قرار دارند و نیازهای بدنشان با بزرگسالان متفاوت است نیز باید به نکاتی دقت کرد.
    برخی از آن ها به دلیل گرسنگی می توانند پس از افطار و خوردن نان و پنیر و مایعات، یک وعده شام کامل بخورند. در این صورت، صرف این شام برای آن ها و به دلیل نیازهای فراوان بدن به مواد مغذی و معدنی بدون اشکال است. صرف شام ۳ تا ۴ ساعت پس از افطار و صرف سحری کامل به هنگام سحر در صورت تمایل آن ها و احساس گرسنگی نیز بدون اشکال است، زیرا آن ها در سن رشد هستند و برای جلوگیری از هرگونه آسیب به رشد آن ها، باید بین افطاری و سحری بدون محدودیت غذا بخورند.
    وعده شام می تواند یک وعده غذای کامل شامل گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم مرغ یا حبوب به عنوان منبع پروتئین، نان یا برنج یا ماکارونی، سیب زمینی برای تامین انرژی، سبزی یا سالاد و ماست و دوغ باشد.
    پس از افطار و وعده شام، نوبت به وعده سحری می رسد که بسیار حیاتی و حساس است.
    دکتر کشاورز، توجه ما را به نکته مهمی جلب می کند و می گوید: سحری وعده ای است که نباید تحت هیچ شرایطی حذف شود. برخی می گویند سحر اشتها ندارند یا نمی توانند غذا بخورند در حالی که ما می گوییم سحری بخورید ولو این که یک وعده سبک غذایی باشد.درباره نوجوانان هم توجه کنید که وعده سحری باید حتما کامل باشد تا نیازهای بدن آنان به مواد مغذی و معدنی تامین شود. هم چنین علی شمس نورایی متخصص تغذیه در گفت وگو با فارس به روزه داران توصیه کرد که پس از خوردن سحری بلافاصله نخوابند و اندکی قدم بزنند. چون خوابیدن بلافاصله پس از خوردن سحری باعث اختلالات گوارشی مثل برگشت اسید معده به مری، التهاب مری، سوزش ناحیه روده، ترش کردن، تهوع و استفراغ می شود.
    این متخصص تغذیه درباره بهترین خوردنی هایی که موقع افطار می توان مصرف کرد، گفت: در برنامه افطاری حتما سعی شود از سبزی های خام و پخته استفاده شود و خوردن غذای سنگین در افطار توصیه نمی شود، زیرا باعث اختلالات شدید گوارشی می شود. با توجه به این که دستگاه گوارش ساعت ها خالی است، اگر ناگهان حجم زیادی غذا وارد معده شود، این موجب ترشح اسید و سایر ترشحات معده می شود و نفخ، درد شکم و دیگر علایم ناراحت کننده را به وجود می آورد.
    برخی روزه داران از تشنگی زیاد در طول روز شکایت می کنند. توصیه دکتر کشاورز به این افراد این است که آن ها باید مایعات بیشتری مصرف کنند و در وعده سحری در مصرف مواد پروتئینی احتیاط کنند و کمتر پروتئین بخورند. توجه داشته باشید که صرف مایعات باید تدریجی باشد و نه یک باره. زیرا خوردن مایعات زیاد در طول یک یا ۲ ساعت باعث ذخیره آن در بدن نمی شود و حجم زیادی از آن بلافاصله دفع می شود. بنابراین خوردن با عجله مایعات و سحری به هنگام سحرها، کمکی به این افراد نمی کند. آن ها باید طوری برنامه ریزی کنند که در فاصله افطار تا سحر حجم زیادی مایعات بنوشند تا کمتر تشنه شوند. اما کسانی که از ضعف و گرسنگی شکایت می کنند، اگر دچار تشنگی شدید نمی شوند و وقت کمتری بیرون از منزل هستند می توانند میزان مصرف پروتئین را در وعده سحری بیشتر کنند زیرا پروتئین باعث احساس سیری می شود. در خصوص نوجوانان می توان غذای سحری آن ها را چرب تر کرد به شرطی که فرد مورد نظر چاق نباشد. اما درباره میانسالان و سالمندانی که چاق هستند و روزه می گیرند، لازم نیست غذای سحری شان چرب باشد و بهتر است غذای آن ها آب پز و بخارپز باشد. توصیه کلیه متخصصان نوشیدن آب و مایعات فراوان برای جبران آب از دست رفته بدن است. یکی دیگر از موضوعاتی که در طول ماه رمضان عده ای درگیر آن هستند، ورزش است. دکتر کشاورز با اشاره به افرادی که ورزش می کنند، می گوید: بهتر است هرگونه فعالیت ورزشی ۳ ساعت پس از افطار انجام شود به ویژه فعالیت های ورزشی سنگین. درباره دیگر ورزش ها هم بهتر است بین ۹ تا ۱۲ ظهر انجام شود. ممکن است فرد دچار گرسنگی و خستگی شدید در بعدازظهر شود و به این ترتیب او باید ورزش خود را ترک کند یا آن را به بعد از افطار موکول کند. انجام ورزش های سنگین به هنگام روزه داری، می تواند آسیب های تاندونی، عضلانی و حتی قلبی در پی داشته باشد. وی به رابطه سردرد و گرسنگی اشاره می کند و توضیح می دهد: گرسنگی می تواند باعث سردرد شود. توصیه ما این است که این افراد پروتئین بیشتری مصرف کنند. به طور معمول با افت قند خون که خوراک منحصر به فرد مغز است، سردرد شروع می شود؛ بنابراین یک فرد عادی با خوردن سحری کامل نباید سردرد شود مگر این که از عارضه خاصی رنج ببرد. کسانی که به میگرن مبتلا هستند نباید روزه بگیرند مگر با تجویز پزشک؛ زیرا گرسنگی میگرن را تشدید می کند.
    ارتباط روزه با بینایی چشم هم یکی دیگر از سوالات ما از دکتر کشاورز بود. وی پاسخ می دهد: معمولا روزه، بینایی چشم را تضعیف نمی کند مگر این که فرد بیماری خاص چشمی داشته باشد. رژیم غذایی روزه داری که شامل گوشت قرمز و مرغ و ماهی و شیر، سبزی و سالاد و غیره در طول ماه است، ویتامین A مورد نیاز را که در بینایی چشم موثر است تامین می کند. توصیه ما این است که یکی دو لیوان شیر در آخر شب قبل از خواب صرف شود تا مواد مغذی مورد نیاز بدن تامین شود. درباره مصرف مکمل ها و مواد معدنی نیز این نکته ضروری است که مثلا اگر خانمی آهن یا روی می خورد، باید قبل از خواب مصرف کند که یک ساعت قبل از آن چای، شیر، ماست، نوشابه، کاکائو و شکلات نخورده باشد. مصرف ویتامین های بدون موادمعدنی به هنگام سحر توصیه می شود به ویژه اگر فرد محصل است. در خصوص آب میوه نیز توصیه این است که میوه تازه مصرف شود زیرا کمتر از یک سوم ارزش غذایی میوه در آب میوه وجود دارد. به علاوه آب میوه ها حاوی افزودنی، شکر و اسانس است که برای سلامت چندان مفید نیست.
     

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    راهنمای خرید پرینتر

    چاپگر ازمتداول ترین دستگاه های خروجی در کامپیوتر است که از آن به منظور چاپ اطلاعات استفاده می شود . کاربران کامپیوتر صرف نظر از نوع استفاده ، ممکن است در مقطع زمانی خاصی نیازمند استفاده از چاپگر باشند. چاپگر ها دارای انواع متفاوتی هستند : جوهر افشان ، لیزری تک رنگ و لیزری رنگی . هر یک از چاپگرها (از چاپگر های جوهر افشان تا چاپگرهای لیزری ) دارای طراحی منحصر به فرد خود بوده و به منظور اهداف و کاربردهای خاصی ، طراحی شده اند.

    جایگاه چاپگر
    بیشتر متقاضیان در زمان انتخاب یک چاپگر ، علاوه بر در نظرگرفتن قیمت ، به پارامتر های دیگری نظیر سرعت و کیفیت نیز دقت می کنند و در اکثر موارد به دنبال خریدمحصولی هستند که تمام پارامترهای فوق در آن ها رعایت شده باشد. تولید کنندگان هم با اتکا به این مسئله سعی در افزایش کارایی محصولات خود و افزایش رضایت مشتریان دارند.چاپگرهای جوهر افشان باامکان اتصال به دوربین های دیجتال، تحولی بزرگ را در زمینه چاپ تصاویر ایجاد کرده اند. در مواردی که از جوهر و کاغذ مخصوص چاپ تصاویر در چاپگر های جوهر افشان استفاده شود ، تصاویر چاپ شده دارای کیفیت بسیار بالایی خواهند بود. کیفیت چاپ در چاپگر های لیزری تک رنگ ، یکی از نکات مهم و برجسته این نوع از چاپگر ها به حساب می آید. با توجه به امکانات ارائه شده توسط این نوع از چاپگرها ، نظیر حافظه و سینی محل استقرار کاغذ ،می توان از آنان در مواردی که به چاپ تعدادزیادی صفحه نیاز است ، استفاده کرد.از چاپگر های لیزری رنگی می توان به منظور چاپ متن و تصاویر با کیفیت و سرعت مناسب ، استفاده کرد . به موازات کاهش قیمت چاپگر های لیزری رنگی ، تعداد بیشتری از کاربران تمایل به استفاده از این نوع چاپگرها پیدا کرده اند.

    ویژگی های مهم چاپگر
    از مهم ترین ویژگی های مرتبط با چاپگر ، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    سرعت :
    یکی از مهم ترین عوامل حضور موفقیت آمیز در صحنه رقابت تجاری بین تولید کنندگان افزایش سرعت چاپگر هاست . تولید گنندگان همواره به منظور افزایش توان رقابتی محصولات تولیدی خود و پاسخگویی به نیاز متقاضیان ، تعداد صفحاتی را که یک چاپگر می تواند در واحد زمان (دقیقه) چاپ کند ،مد نظر قرار داده اند . سرعتی که تولید کنندگان روی آن متمرکز و آن را به عنوان یکی از شاخص های چاپگر های تولیدی خود عنوان می کنند،صرفا به چاپ اسناد متنی ساده یا سرعت چاپ در حالت پیش نویس ، مربوط می شود(مدت زمان ارسال اطلاعات از کامپیوتر برای چاپگر در محاسبات اعلام شده ،لحاظ نمی شود)سرعت اعلام شده توسط تولید کنندگان با آن چیزی که در عمل محقق می شود، در برخی حالات دو یا سه مرتبه (در بعضی موارد بیش از دو یا سه مرتبه)بیشتر بوده و عملا در زمان چاپ به زمان اعلام شده توسط شرکت سازنده نمی توان دست یافت. به عنوان مثال ، در بررسی انجام شده روی تعدادی از چاپگر های جوهر افشان که تولید کنندگان سرعت آنان را در حالت چاپ متن ،بین 2/5 تا 21 صفحه در دقیقه ( PPM ) اعلام کرده بودند، در عمل سرعت بین 1/9 تا 7/2 صفحه در دقیقه ،محقق شده است . در وضعیتی مشابه ، در مواردی که تولید کنندگان سرعت چاپ تصاویر را بین 2/2 تا 15 صفحه در دقیقه عنوان کرده بودند ،در عمل و با توجه به تست های انجام شده ، محدوده فوق به 0/5 تا 1/5 تنزل پیدا کرده بود.وضعیت فوق مختص چاپگر های جوهرافشان نبوده و در رابطه با چاپگر های لیزری تک رنگ و رنگی نیز صدق می کند . در بررسی انجام شده روی تعدادی از چاپگرهای لیزری تک رنگ ، سرعت بین 10 تا 18 صفحه در دقیقه در عمل برای چاپ متن ، محقق شده است . سرعت فوق ، بین یک تا سه مرتبه کمتر از تعداد صفحاتی است که توسط تولید کنندگان اعلام می شود . این وضعیت در چاپگر های لیزری رنگی و در هنگام چاپ تصاویر ،بدتر نیز می شود. به عنوان مثال ، در چاپگر های لیزری رنگی سرعت چاپ تصاویر بین یک تا سه صفحه در دقیقه بوده و این میزان هشت مرتبه کمتر از آن چیزی است که تولید کنندگان در آگهی های تبلیغاتی خود اعلام می کنند !

    کیفیت چاپ:
    تقریبا تمامی چاپگرهای لیزری رنگی و تک رنگ ، متن را با بالا ترین کیفیت و سرعت چاپ می کنند. چاپگر های لیزری رنگی ، نمودار های رنگی و تصاویر گرافیکی دو بعدی را به خوبی چاپ می کنند ، اما کیفیت عکس های چاپ شده توسط آنان ، قابل قیاس با چاپگر های جوهرافشان نیست (درصورت استفاده از کاغذ های مخصوص گلاسه به همراه چاپگر های جوهر افشان ،کیفیت تصاویر وضعیت به مراتب مطلوب تری را پیدا خواهد کرد). کیفیت چاپ متن در بیشتر چاپگرهای جوهر افشان مشابه چاپگر های لیزری نبوده و در برخی موارد تشخیص یک متن با جزئیات واضح روی تصاویر ، مشکل است.

    دقت چاپ:
    چاپگرهای جوهرافشان معمولا دارای حداکثر دقت 1200* 2400 نقطه در اینچ( dpi ) هستند. دقت چاپ در چاپگر های جدید جوهر افشان به مرز 1200*4800 نقطه در اینچ نیز رسیده است . بهترین روش به منظور بررسی کیفیت چاپ یک چاپگر ، مشاهده نمونه خروجی تولید شده توسط آن است. چاپگرهای لیزری تک رنگ ،معمولا دارای دقتی بین 600* 600 یا 1200*1200 نقطه در اینچ هستند . وضعیت فوق در چاپگرهای لیزری رنگی به 1200*1200یا 2400*2400 نقطه در اینچ می رسد . دقت فوق ، برای چاپ متون و تصاویر گرافیکی ساده بسیار مناسب است.

    قیمت چاپ هر صفحه :
    قیمت کارتریج در چاپگر های جوهر افشان بالا است. معمولا کارتریج هایی که دارای قیمت مناسب تری هستند، از جوهر کمتر استفاده می کنند . هر کارتریج توانایی چاپ سیصد تا هشتصد صفحه را دارد . لازم است در زمان انتخاب چاپگر های جوهر افشان ، قیمت تمام شده هر صفحه تک رنگ و رنگی را محاسبه کرده و از ان به عنوان یک پارامتر در تصمیم گیری برای خرید یک پرینتر ، مد نظر قرار گیرد . بیشتر تولید کنندگان استفاده از کارتریج هایی با کیفیت بالارا پیشنهاد می کنند. قیمت کارتریج های فوق از کارتریج های معمولی کمی گران تر بوده ، اما حجم جوهر استفاده شده در آنان دو برابر است.. بدیهی است در چنین مواردی قیمت تمام شده چاپ یک صفحه کاهش پیدا خواهد کرد. تولید کنندگانی مانند Canon ، Epson و Hp ، کارتریج هایی را وارد بازار کرده اند که هر رنگ دارای کارترج اختصاصی خود است (در مقابل استفاده از یک کارتریج برای تمامی رنگ ها ). البته قیمت کارتریج های فوق نسبت به کارتریج های معمولی اندکی بیشتر است. چاپگرهای لیزری رنگی از یک تونر کارتریج جداگانه برای هر رنگ استفاده می کنند. در بررسی اولیه به نظر می آید با توجه به قیمت بالای کارتریج این نوع چاپگر ها، قیمت تمام شده چاپ هر صفحه بیشتر از چاپگر های جوهر افشان باشد ، اما به دلیل این که هر کارتریج در این نوع از چاپگر ها توانایی چاپ شش هزار تا دوازده هزار صفحه را دارند ، قیمت تمام شده چاپ یک صفحه در آنان پایین تر از چاپگر های جوهر افشان خواهد بود.

    امکانات:
    تقریبا تمامی چاپگرها ی جوهرافشان ، امکانات یکسانی را ارائه و دارای حداقل حافظه(بافر)بوده، اما امکانات لازم به منظور اتصال به شبکه را دارا نیستند. تعداد کمی از تولیدکنندگان ، اقدام به ارائه چاپگرهای جوهرافشان با کاربردتجاری کرده اندکه دارای امکانات بیشتری نظیر :حافظه بیشتر ، امکان اتصال به شبکه و سینی اختیاری محل قرار دادن کاغذ هستند. چاپگرهای لیزری معمولا دارای امکانات بیشتری نسبت به چاپگرهای جوهرافشان هستند.
    چاپگرهای لیزری تک رنگ ، توانایی نگهداری 150 تا700 برگ را دارند(مقدار فوق در چاپگرهای لیزری تک رنگ حرفه ای ، ششصدبرگ است ). چاپگرهای لیزری رنگی ، توانایی نگهداری 200 تا 1200برگ را دارند. روی این چاپگرها امکان نصب سینی کاغذ به منظور افزایش تعداد کاغذها تا پنج هزار برگ نیز وجود دارد. بیشتر چاپگرهای لیزری ،دارای حداقل هشت مگابایت حافظه (بافر) هستند. افزایش میزان حافظه چاپگر ، امکان چاپ همزمان تعداد صفحات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد. میزان حافظه چاپگر برای کاربرانی که حجم عملیات چاپ آنان بالا است 32 مگابایت پیشنهاد می شود.

    چاپ عکس:
    برخی از چاپگر های جوهر افشانی که قابلیت چاپ عکس را دارند، از یک پورت اختصاصی ، به منظور اتصال مستقیم چاپگر به دوربین دیجیتالی استفاده می کنند. با استفاده از این پورت، دوربین دیجیتال به چاپگر متصل و امکان ارسال تصاویر انتخابی برای چاپگر فراهم می شود(نیازی به استفاده ازکامپیوتر نیست). با استفاده از چاپگرهای جوهر افشان و به کار گیری مناسب کاغذهای مخصوص چاپ عکس ، می توان کیفیت چاپ تصاویر را تا حدود زیادی افزایش داد.


    بررسی مشخصات

    چاپگرهای جوهرافشان

    این نوع ازچاپگرها دارای سرعت چاپ پایین بوده ، اما قیمت آن ها نسبت به سایرچاپگرها مناسب تر است . این چاپگرها ، نقاط کوچک رنگی را روی کاغذ افشانده و سپس در صورت نیاز ، رنگ های دیگر نیز روی این نقاط پاشیده می شودتا رنگ مورد نظربه دست آید.. حداکثر دقت چاپ در این چاپگرها نسبت به چاپگرهای لیزری رنگی و تک رنگ کمتر است. این چاپگر ها ، به منظور استفاده کاربران خانگی ، دانش آموزان وافرادی که انتظار بالایی در ارتباط با کیفیت و سرعت چاپ را ندارند، طراحی شده اند. همواره قیمت بالای یک چاپگر ،نشان دهنده کیفیت بالای چاپ تصاویر نیست. ممکن است برخی از چاپگرها دارای قیمت بالایی باشند ،اما کیفیت چاپ تصاویر توسط آنان مناسب نباشدیا ممکن است برخی چاپگرها ی ارزان قیمت دارای کیفیتی مطلوب به منظور چاپ تصاویر باشند. قیمت اصلی یک چاپگر جوهر افشان صرفا محدود به قطعات استفاده شده در تولید چاپگر نبوده و هزینه کارتریج های مصرفی آن نیز باید مورد توجه قرار گیرد. تولید کنندگان به منظور موفقیت در بازار یابی ،اقدام به طراحی و عرضه چاپگرهای جوهر افشانی کرده اند که می توان آن ها را با قیمت بسیار مناسبی تهیه کرد. در زمان انتخاب این نوع از چاپگر ها ، باید بررسی لازم در خصوص هزینه کارتریج های مصرفی آنان انجام شود(در برخی موارد قیمت کارتریج مصرفی از قیمت چاپگر بیشتر است).
    پارامتر های زیر را می توان در زمان انتخاب یک چاپگر جوهر افشان در نظر گرفت:

    کیفیت چاپ:
    با این که قیمت در چاپگر های جوهرافشان همواره نشان دهنده کیفیت چاپ نیست،اما در مواردی می تواندبا آن نیز مرتبط باشد. پیشنهاد می شود قبل از انتخاب چاپگر مورد نظر خود ، بررسی لازم در خصوص قیمت و کیفیت چاپ انجام شود.

    حداکثر دقت چاپ:
    (حداقل: از 1200*1200 تا 2400*2400نقطه در اینچ .حداکثر :از1200*2400تا 1200*4800 نقطه در اینچ). دقت چاپ هر چاپگر برحسب نقطه در اینچ مربع است.بنابراین هر اندازه تعداد نقاط چاپ شده در یک اینچ مربع بیشتر باشد ، کیفیت چاپ نیز بالاتر می رود.

    سینی کاغذ و ظرفیت کارتریج:
    (حداقل : 50تا100برگ.حداکثر 100تا 250برگ).بیشتر چاپگرهای طراحی شده برای مصارف خانگی ،فاقد سینی کاغذ بوده و کاربران ملزم به قرار دادن مکرر کاغذ درون چاپگر هستند. در بیشتر چاپگر های ارزان قیمت ،به ازای چاپ هر پنجاه تاصد صفحه ،باید کارتریج تعویض شود.در صورتی که از چاپگر به منظور چاپ تصاویر تمام رنگی استفاده شود،تعداد صفحاتی را که می توان چاپ کرد ،از مقدار فوق نیز کمتر است (تعویض زود هنگام کارتریج).

    بررسی هزینه تعویض کارتریج :
    در زمان انتخاب این نوع از چاپگر ها ، باید در خصوص هزینه کارتریج های مصرفی و تعداد صفحاتی را که می توان با هر کارتریج چاپ کرد، بررسی کرد(در برخی موارد ،قیمت کارتریج مصرفی از قیمت چاپگر بیشتر است).

    چاپگر های لیزری تک رنگ
    چاپگر های لیزری تک رنگ دارای بهترین شرایط از نظر قیمت ، کیفیت چاپ و سرعت بوده و از آنان اغلب در منازل و ادارات استفاده می شود. بیشتر کاربران خانگی که نیازمند سرعت مناسب به منظور چاپ متون خود هستند ،چاپگرهای لیزری تک رنگ را ه چاپگرهای جوهر افشان ترجیح می دهند . قیمت این چاپگرها نسبت به چاپگرهای جوهر افشان بیشتر است و متون چاپ شده توسط آن ها دارای کیفیت بهتری بوده و یمت تمام شده چاپ هر صفحه توسط این چاپگرها نیز پایین تر ازچاپگرهای جوهر افشان است.قیمت تونر چاپگر های فوق ،نسبت به کارتریج چاپگرهای جوهر افشان دارای قیمت مناسب تری بوده و تعداد صفحات چاپ شده توسط این تونر ها نیز بیش از صفحات چاپ شده توسط کارتریج های چاپگر های جوهر افشان است،اما در صورت ضرورت چاپ متون به صورت رنگی ،استفاده از چاپگرهای جوهر افشان پیشنهاد می شود. در صورتی که بودجه لازم برای تهیه چاپگر موجود باشد ،می توان هر دو نوع چاپگر را تهیه کرد. در چنین مواردی می توان به منظور چاپ متون از چاپگر لیزری استفاده کرده و طول عمر کارتریج های چاپگر جوهر افشان را افزایش داد.
    پارامتر های زیر را می توان در زمان انتخاب یک چاپگر لیزری تک رنگ در نظر گرفت .

    سرعت چاپ متن:
    (حداقل : 9تا12صفحه در دقیقه ، حداکثر :11تا18صفحه در دقیقه).سرعت های فوق ،نشان دهنده سرعت چاپ این نوع از چاپگرهادر رابطه با صفحاتی است که صرفا شامل متن هستند(کاربرداولیه چاپگر های لیزری تک رنگ به منظور چاپ متن است). چاپگرهای لیزری تجاری دارای توانی معادل دو برابر توان چاپگرهای کوچک و خانگی هستند.

    حداکثر دقت چاپ:
    (حداقل:600*600تا1200*1200 نقطه در اینچ).دقت چاپ هر چاپگر برحسب نقطه در اینچ اندازه گیری می شود. واحد فوق ، نشان دهنده تعداد نقاط چاپ شده در یک اینچ مربع است . بنابراین هر اندازه تعداد نقاط چاپ شده در یک اینچ مربع بیشتر باشد ،کیفیت چاپ بالاتر می رود.حافظه : (حداقل: 2تا8مگابایت حداکثر :16تا64مگابایت).چاپگرها،فایل های ارسال شده برای چاپ را در حافظه خود ذخیره (صف بندی) و در ادامه به ترتیب آنان را چاپ می کنند . هر اندازه میزان حافظه چاپگر بیشتر باشد،سرعت چاپ افزایش می یابد.

    رابط:
    (حداقل :پورت USB و Parallel (موازی)حداکثر : Ethernet ، USB و مادون قرمز به صورت اختیاری ).بیشتر کاربران از پورت های USB یا Parallel به منظور اتصال چاپگر به کامپیوتر استفاده می کنند . چاپگر های حرفه ای که از آنان در ادارات و سازمان های بزرگ استفاده می شود،دارای یک پورت Ethernet بوده و امکان فعال کردن آنان در شبکه به صورت یک گره مستقل فراهم می شود.برخی چاپگرهای لیزری جدید ، دارای یک پورت IrDA بوده که Notebook یا PDA را قادر می سازد با استفاده از پورت های مادون قرمز ( Infrared) با آنان مرتبط و اقدام به چاپ فایل های مورد نظر خود کند.

    ظرفیت سینی کاغذ:
    (حداقل:150تا350برگ حداکثر:350تا650برگ). چاپگرهای حرفه ای به منظور استفاده در سازمان ها و ادارات بزرگ طراحی شده اندو کاربران متعددی از چاپگر به صورت مشترک استفاده می کنند. ظرفیت سینی کاغذ چاپگرهای حرفه ای ،دو تا سه برابر چاپگرهای معمولی هستند.

    چاپگرهای لیزری رنگی
    چاپگرهای لیزری رنگی برای اشخاص و سازمان هایی که نیازمند چاپ رنگی تصاویر و متون هستند ،طراحی شده اند. چاپگرهای فوق ،از جمله گران ترین چاپگرهای موجود بوده و کاربران خانگی به ندرت از این نوع چاپگر ها استفاده می کنند.
    پارامتر های زیر را می توان در زمان انتخاب یک چاپگر لیزری رنگی در نظر گرفت:

    سرعت چاپ رنگی (صفحات شامل تصویر):
    (حداقل :کمتر از 1تا2 صفحه در دقیقه حداکثر 5/1تا 3 صفحه در دقیقه).سرعت چاپ این نوع چاپگرها،یکی از عوامل اساسی در انتخاب آنان محسوب می شود. چاپگرهای فوق ، علاوه بردارا بودن کیفیت مطلوب دارای سرعت بالایی نیز هستند. برخی از مدل های ارزان قیمت این نوع از چاپگرها دارای سرعت مناسب نبوده و لازم است در زمان انتخاب آن ها به این نکته دقت شود.

    کیفیت چاپ:
    کیفیت این نوع چاپگرها در زمان چاپ تصاویر گرافیکی بسیار مناسب بوده و همین امر یکی از دلایل اصلی انتخاب آنان به شمار می آید. چاپگرهای رنگی و چاپگرهای لیزری تک رنگ ،صفحات حاوی متن را با کیفیت مناسب و سرعت مطلوب چاپ می کنند.

    حداکثر دقت چاپ:
    (حداقل : 600*1200 تا 1200*2400 حداکثر :1200*2400 تا 2400*2400)دقت چاپ در این نوع چاپگر بالاتر از پرینتر های لیزری تک رنگ بوده و این مسئله باعث می شود تصاویر چاپ شده توسط آن ، از کیفیت بالایی برخوردار باشد. واحد فوق ، نشان دهنده تعداد نقاط چاپ شده در یک اینچ مربع است. بنابراین هر اندازه تعداد نقاط چاپ شده در یک اینچ مربع بیشتر باشد، کیفیت چاپ نیز بالاتر می رود.
    سرعت چاپ تک رنگ (متن): (حداقل :5تا10 صفحه حداکثر : 11تا 15 صفحه ). معمولا سرعت چاپ چاپگر های لیزری رنگی ، بیشتر از سرعت چاپ چاپگرهای لیزری تک رنگ است.


    نکاتی در باره تهیه چاپگر

    چاپگرهای جوهر افشان
    علی رقم قیمت مناسب چاپگرهای جوهرافشان ،قیمت کارتریج مصرفی آنان در برخی موارد قیمت چاپگر بیشتر است. قبل از انتخاب این نوع از چاپگرها لازم است در خصوص قیمت کارتریج های مصرفی بررسی شده و مشخص شود که هر کارتریج جوابگوی چاپ چند صفحه است. پس از مشخص شدن پارامتر فوق ،می توان هزینه مصرف کارتریج در طی یک سال را مشخص کرد. درصورتی که امکان پیش بینی رنگ مصرفی وجود داشته باشد، پیشنهاد می شود رنگ مذکور به صورت جداگانه تهیه شود. (صرفه جویی در هزینه تهیه کارتریج ) . به عنوان مثال ، در صورتی که باید روی تمامی صفحات آرمی به رنگ قرمز چاپ شود، می توان به همراه چاپگر دو کار تریج رنگ اضافی به رنگ قرمز نیز تهیه کرد.
    تمامی تولید کنندگان همواره به منظور جذب خریداران بیشتر ،حداکثر سرعت چاپگر را به عنوان یک برگ برنده تبلیغاتی مطرح می کنند . در ازمایش های متعدد انجام شده روی تعداد زیادی چاپگرمشخص شده است که سرعت های ذکر شده همواره بیش از سرعت واقعی چاپگر است . موتور چاپ چاپگرهایجوهر افشان به طور معمول توانایی چاپ دو تا چهار صفحه در دقیقه به صورت متن تمام صفحه با 5/8تا11اینچ تصاویر گرافیکی در طی دو تا سه دقیقه رادارند.
    برخی از چاپگرهای جوهرافشان توانایی چاپ عکس با کیفیت بسیار مناسب را دارند . اگر قصد استفاده از چاپگر جوهر افشان به منظور چاپ عکس وجود دارد، پیشنهاد می شوداز چاپگرهای مختص این کار استفاده شود . به این نوع چاپگر ها ، Photo Printer گفته می شود که دارای یک صفحه نمایش و پورت USB به منظور اتصال مستقیم دوربین دیجیتال به چاپگر است(بدون نیاز به کامپیوتر).
    قیمت یک چاپگر نشان دهنده کیفیت و سرعت چاپگر نیست. به عنوان مثال، ممکن است بابت یک چاپگرجوهر افشان هزینه زیادی پرداخت شود، اما کیفیت آن ،پاسخگوی خواسته های شما نباشد،در حالی که ممکن است یک چاپگر با قیمت کمتر دارای کیفیت مطلوب مورد نظر شما باشد.


    چاپگرهای لیزری تک رنگ
    در صورت استفاده از چاپگربرای چاپ متن ،چاپگر های لیزری تک رنگ ،پیشنهاد می شوند،زیرا در مقایسه با چاپگرهای حرفه ای جوهر افشان ،دارای کیفیت بهتری به منظور چاپ متن هستند.
    با توجه به قیمت مناسب برخی از چاپگرهای تک رنگ ،استفاده از آنان برای مصارف خانگی مناسب است . در صورت نیاز به چاپ تصاویر با کیفیت مناسب ،استفاده از چاپگر های جوهرافشان حرفه ای پیشنهاد می شود.
    بیشترچاپگرهای لیزری تک رنگ جدید فدارای قابلیت اتصال به شبکه از طریق پورت های Ethernet هستند. در صورتی که قصد استفاده از چاپگر به همراه یک کامپیوتر وجود داشته باشد ،پیشنهاد می شود که هزینه ای اضافی در ارتباط با پورت های شبکه پرداخت نشود.


    چاپگرهای لیزری رنگی
    براساس آزمایش های متعدد انجام شده روی چاپگرهای لیزری رنگی ،مشخص شده استکه سرعت چاپ آنان به مراتب پایین از سرعتی است که تولید کنندگان به ان اشاره می کنند . بنابراین در صورتی که سرعت چاپ یکی از معیارهای مهم در انتخاب چاپگر باشد، پیشنهاد می شود قبل از تهیه چاپگر مورد نظر ،سرعت چاپ آن بررسی شود.. قیمت کارتریج های رنگی چاپگرهای لیزری رنگی یکی از گران ترین کارتریج های موجود در بازار است. بازده و کارآیی کارتریج های مربوطبه چاپگرهای لیزری رنگی به مراتب بیشتر از کارتریج های چاپگرهای جوهر افشان است و در صورت محاسبه صحیح ، قیمت تمام شده چاپ هر صفحه توسط چاپگر های لیزری رنگی ،ارزان تر از چاپگرهای جوهر افشان خواهد بود.
    تونر چاپگر های لیزری رنگی برای محیط زیست خطرناک هستند . بنابراین لازم است تمهیدات زیست محیطی لازم در خصوص آنان پس از مصرف اتخاذ شود.
    در صورت اصرار و تمایل به چاپ تصاویر به صورت رنگی ،علی رغم وجود ضرورت های لازم در محیط کار ،می توان از چاپگرهای جوهرافشان در مقابل چاپگرهای لیزری رنگی گران قیمت استفاده کرد.
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    خانه خود را خوب مديريت كنيم

    مديريت خانه، كارى تمام وقت است. متأسفانه در كشور ما اين فعاليت هنوز به صورت علمى تبيين و حوزه و اجزاى آن مشخص و شناخته نشده است.مديريت خانواده كارى مستمر است كه از والدين به خانواده و فرزندان آنها هم تسرى پيدا مى كند. درباره مديريت خانه سلسله مباحثى مطرح است كه به بخشى از آنها اشاره مى شود.


    الف) اصول مديريت در خانواده
    ۱-برنامه ريزى زندگى براساس اهدافى كه شرع، عرف، اخلاق و عقل حكم مى كند.
    2- در نظر گرفتن ابعاد مختلف اقتصادى، اجتماعى و فرهنگى در برنامه ها.
    ۳- اجراى اصل فعاليت هر عضو خانواده به اندازه توان و استفاده هر عضو به اندازه نياز.
    4- احترام به بزرگترها و توجه به كوچكترها.
    ۵- ايجاد محيطى مناسب به منظور دستيابى به همكارى چندجانبه ميان افراد خانواده.
    6- تقسيم عادلانه كارها ميان افراد خانواده.
    7- توزيع وظايف خانه ميان افراد و آموزش فرزندان براى انجام بهتر كارها به جاى انجام آن كار به وسيله پدر يا مادر.


    ب) شيوه مديريت خانواده
    طى دو قرن گذشته، علاوه بر شيوه مديريت سنتى، شيوه مديريت مشاركتى نيز مورد استفاده قرار گرفته كه نتايج خوبى داشته است.
    وجود قوانين براى ايجاد انضباط در جوامع و گروه هاى انسانى لازم است. ولى در خانواده هايى كه قوانين بدون مشاركت اتخاذ مى شود، هميشه اعضا اين قوانين را تحميلى تلقى مى كنند. اگر مردم و گروه ها در وضع قوانين دخالت داشته باشند، آن را بهتر درك كرده، با انگيزه قوى ترى در اجراى آن مى كوشند و با ديده احترام به آن مى نگرند.
    در خانواده هاى جديد، كودكان و نوجوانان، حكم انسان صاحب عقل و احساس را دارند. وقتى به افراد خانواده اين فرصت داده شود كه در تدوين قوانين و خط مشى خانواده مشاركت داشته باشند، آنان احساس بهترى نسبت به خود خواهند داشت.


    ج) جلسات خانوادگى
    به منظور اجراى يك روش مديريت مشاركتى، لازم است خانواده ها به صورت مرتب جلسات خانوادگى داشته باشند. اين جلسه ها يك گردهمايى منظم و برنامه ريزى شده با شركت همه افراد خانواده است تا در آن اعضا:
    *حرف ها و درد دل هاى يكديگر را بشنوند.* كارهاى خانه را بين يكديگر تقسيم كنند.* شكايات خود را عرضه كنند.* اختلاف ها را برطرف كنند.* راه هاى جديدى براى حل مشكلات خانواده ارائه كنند.


    د) مقررات شوراى خانواده
    مقررات اين شورا مى تواند شامل اين موارد باشد:* همه افراد خانواده در شورا حق اظهار نظر دارند.* همه افراد خانواده در تصميم گيرى شريك هستند.* رياست اين شورا بايد دوره اى و در اختيار افراد بالغ باشد.* پدر، مادر و فرزندان بزرگتر، رياست آن را به ترتيب بر عهده دارند.* شورا بايد دستور كار داشته باشد و برنامه هاى آن از قبل نوشته شده باشد.* جلسات شورا بايد به طور مداوم تشكيل شود.* در مواقع اضطرارى، جلسات فوق العاده تشكيل شود.* حكم شورا بايد براى همه افراد خانواده لازم الاجرا باشد.


    و) اجزاى برنامه ريزى در خانواده
    اساسى ترين موضوع در تشكيل و بقاى يك خانواده، داشتن هدف مشخص است. هدف نقطه اى است كه كوشش ها براى رسيدن به آن صورت مى گيرد. هدف هاى يك خانواده در درازمدت، ادامه نسل و تعالى اعضا از لحاظ مادى و معنوى است. خانواده در راه رسيدن به اين اهداف اصلى، هدف هاى فرعى و مقطعى ديگرى از قبيل تربيت، آموزش و انتخاب همسر خوب و شغل مناسب براى فرزندان را نيز مدنظر قرار مى دهد.فعاليت هاى اقتصادى به منظور كسب درآمد كافى براى گذران زندگى فعلى و داشتن پس انداز براى ايام پيرى، از جمله هدف هاى مادى محسوب مى شود. در فرآيند دستيابى به اين اهداف خانواده بايد از اصول خاص كه در جامعه داراى ارزش و احترام است، پيروى كند
     

     

     

     

     

     
      u دانش و فناوري

    چند نکته که در اینترنت
    به دردتان می خورد

    ● اگر گرفتار یک سایت شلوغ شدید!
    اگر وارد صفحه اول یک سایت شلوغ که دارای تعداد زیادی لینک ، انواع جعبه ها و کادرهای مختلف در نقاط مختلف صفحه می باشد، شدید، بجای صرف زمان زیاد برای درک صفحه، سریعا به بالا یا به سمت چپ صفحه نگاه کنید، ببینید آیاکلیدی به نام site map دارد یا خیر، اگر چنین کلیدی نبود که باید معطل مطالعه کامل صفحه اول را تحمل کنید. ولی اگر چنین کلیدی موجود بود با زدن آن به صفحه ای می روید که در آن تمام لینک های موجود در سایت بصورت فهرست آورده شده است. با خواندن آن می توانید سریعا بفهمید ، در سایت چه صفحاتی با چه موضوعاتی موجود است.


    ● به دنبال یک کلمه در یک صفحه می گردم، چه کنم؟
    گاهی وارد یک صفحه ای می شویم که پر از مطالب مختلف است. می خواهیم ببینیم توی این صفحه راجع به مثلا ایران صحبتی شده یا خیر، به عبارت دیگر آیا در این صفحه کلمه "ایران" آمده است یا خیر.
    کافیست در مرورگرIE (یعنی Internet explorer) کلید View و سپس گزینه Find را انتخاب کنیم. در صفحه ای که باز می شود کلمه IRAN را تایپ کنید، و کلید Find را فشار دهید. اگر این کلمه در صفحه موجودباشد آن کلمه در وسط صفحه آورده شده و های لایت می شود. با فشردن مکرر کلید Find دیگر کلمات مورد جستجو در صفحه آورده می شود. .


    ● دنبال یک کلمه توی یک سایت می گردم، چه کنم؟
    فرقی که این حالت با حالت قبل دارد اینست که در جستجوی یک کلمه، در تمامی صفحات یک سایت هستیم. روش کار را در دو جستجوگر google و AltaVista توضیح می دهم.
    فرض کنید می خواهیم ببینیم کلمه IRAN در سایت www.bbbb.com آمده یا نه ،
    الف) در جستجوگر google در جعبه جستجو تایپ کنید: Site: www.bbbb.com iran (یک فاصله خالی بین آدرس و کلمه Iran ایجاد کنید) سپس enter را بزنید. صفحاتی از سایت www.bbbb.com را که دارای کلمه IRAN است را می آورد.
    ب) در جستجو گر Altavista در جعبه جستجو تایپ کنید: URL:www.bbbb.com+iran (یک فاصله خالی بین آدرس و کلمه +iran اعمال کنید) سپس enter را بزنید.


    ● لینک ها را در صفحات جدید باز کنید.
    وقتی شما به لینکی بر می خورید (مقصود همان کلمات یا عباراتی است که عموما آبی رنگ هستند و "کرزر" با رفتن بر روی آنها، به "دست" تبدیل می شود) می توانیدآن را در همان پنجره باز کنید و یا اینکه آن را در پنجره جدیدی باز کنید. بهتر است همیشه لینک ها را در پنجره جدید باز کنید، برای این کار بجای اینکه به راحتی روی لینک رفته کلیک چپ کنید، روی لینک بروید و سپس کلیک راست کنید، بعد از آن روی open in a new window بروید و در مرحله آخر کلیک راست را رها کنید. با این کار لینک در پنجره جدیدی باز می شود. این کار چه مزیتی دارد؟ با این کار شما در حالی که مشغول خواندن صفحه دانلود شده هستید، صفحات دیگر دانلود می شوند، یعنی سریعتر کارها انجام می شود. مثلا وقتی توسط "ابزار جستجویی" کلمه ای را جستجو می کنید و سپس نتایج ظاهر می شود، هر کدام از نتایج که مورد علاقه شما بود، "در صفحه جدید باز کنید" با این کار در حالی که مشغول خواندن نتایج سرچ هستید، صفحات مورد علاقه شما در حال دانلود شدن هستند. مثلا وقتی که می خواهید به صفحه بعدی نتایج سرچ بروید (و مثلا کلید next را می زنید) می توانید در حالیکه صفحات بعدی نتایج جستجو در حال دانلود شدن هستند، برگردید و صفحات کاملا دانلود شده خود را، از صفحات مورد علاقه انتخاب شده از میان نتایج جستجو، مطالعه کنید.

    توجه:
    ۱. ۱) بعضی از سایتها این امکان را می دهند که با زدن کلیدی ، تمامی لینکها در پنجره جدید باز شوند.
    ۲. ۲) بعضی از لینکها طوری آماده شده اند که خود بخود در پنجره جدید بازشوند. با این کار (یعنی زدن کلیک راست و سپس انتخاب حالت open in a new window) ممکن است اعلان "صفحه یافت نشد" پدیدار شود. در اینصورت کافی است همان کلیک چپ را بزنید تا لینک در پنجره جدید باز شود.
    ۳. ۳) شما برای باز کردن لینک ها در پنجره های جدید، محدودیت دارید. اگر تعداد زیادی پنجره باز شود ممکن است باعث "هنگ" کردن برنامه مرورگرتان شود. بنابراین بطور همزمان، حدود ۱۰ تا ۱۵ پنجره بیشتر باز نکنید.


    ● خطوط را "خرچنگ قورباغه" می بینید؟ فرار نکنید.
    بسیاری از افراد هنگام مواجهه با صفحات فارسی ای که در آنها بجای حروف درست فارسی اشکال عجیب غریب دیده می شوند، به سرعت سایت را ترک می کنند. البته این را ه مناسبی برای تنبیه طراحان صفحات وبی است که در صفحه وب خود این مشکل را دارند. ولی چنانچه بخواهید می توانید، احتمالا صفحه را درست کنید. کلیک راست موس را فشار دهید، از صفحه باز شده، گزینه encoding را انتخاب کنید. برای درست دیدن صفحات فارسی، یکی یکی گزینه های زیر را انتخاب کنید تا ببینید، کدامیک جواب می دهد: Windows (Arabic) Windows (Western) UTF-۸ یعنی ابتدا از گزینه، encoding، windows(Arabic) را انتخاب کنید، اگر صفحه درست شد که هیچ ولی اگر درست نشد،‌ مجددا کلیک راست کرده encoding و سپس windows (western) را انتخاب کنید، اگر صفحه درست شد که هیچ ولی اگر درست نشد، گزینه سوم (یعنی UTF-۸) را امتحان کنید. اگر هیچکدام نشد،‌ ببینید (احتمالا در صفحه اول سایت) آیا صفحه فارسی با قلم خاصی نوشته شده در نتیجه از شما خواهش شده که : "ابتدا قلم ما را نصب کنید"؟ در اینصورت مجبورید ابتدا آن فونت را به شکل زیر نصب کنید:
    ۱) فونت را دانلود کنید.
    ۲) در پنجره control panel روی fonts دوبار کلیک کنید تا پنجره مورد نظر باز شود.
    ۳) گزینه Install new font را از منوی File همان پنجره Fonts انتخاب کنید.
    ۴) مسیر فونت مورد نظر را از پنجره های لیست Folders، Drives همان پنجره مشخص کنید. سپس فونت شما در پنجره کوچک list of fonts ظاهر می شود.
    ۵) حال آن را انتخاب و ok بزنید تا فونت مورد نظر روی سیستم نصب شود. پس از این با زدن refresh صفحه وب مورد نظر،‌ می توانید آن را به راحتی بخوانید. ولی اگر باز مشکل داشتید، روی صفحه وب،‌کلیک راست کنید و در encoding گزینه User defined را انتخاب کنید. قاعدتا با refresh کردن باید بتوانید صفحه را بخوانید.
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    ازدواج امام زمان (عج)


    .: سوال:

    لطفا در مورد موضوع «ازدواج امام زمان» توضيحاتي را بيان نمائيد.
     

    .: پاسخ:

    از دو جهت مي توان در اين زمينه بحث کرد: يکي از جهت قواعد عمومي و ديگري از ديدگاه اخبار و روايات .


    1. بر حسب قواعد و قوانين عمومي
    اين مسئله را با دو نظريه موجود درباره غيبت بررسي مي کنيم:
    نظريه اول: مخفي شدن بدن آن حضرت از ديده ها است. با صرف نظر از اخبار و روايت وارده در اين باب، بايد معتقد باشيم که آن حضرت عليه السلام تاکنون ازدواج نکرده و تا پايان غيبت نيز ازدواج نخواهد کرد. اين کار اشکالي ندارد، زيرا آن حضرت هر چيزي را که با غيبت منافات داشته باشد، نبايد انجام دهد. بنابراين جايز نيست که ازدواج نمايد، زيرا با غيبت منافات داشته و مستلزم آشکار شدن وضعيت امام عليه السلام خواهد بود چرا که ازدواج با وجود غيب بودن بدن حضرت امکان ندارد و اگر بخواهد ظاهر شود و ازدواج کند، اين همان محذوري است که بايد از آن دوري کند، زيرا با هدف آن حضرت منافات دارد.
    و اما فرض اين که آن حضرت فقط براي همسر خود آشکار گردد و ديگران نمي توانند او را ببينند، اگرچه از نظر عقلي اشکالي ندارد و امکانش وجود دارد، ولي خيلي بعيد است، زيرا پيش از آن که امام عليه السلام با زني ازدواج کند، آن زن بايد از هر جهت مورد اطمينان و در واقع جزء ياران مخصوص و ويژه حضرت مهدي عليه السلام باشد؛ به طوري که هيچ گونه خطري از سوي او متوجه آن حضرت نباشد. چنين زني - اگر نگوييم بالفعل وجود ندارد - وجود وي در ميان زنان عالم بسيار بعيد و نزديک به عدم است تا چه رسد به اين که بگوييم در هر نسلي يک زن با اين خصوصيت يافت مي شود.
    بنابراين طبق نظريه ي اول، زندگي بدون همسر در طول غيبت کبري، براي امام مهدي عليه السلام ضروري و لازم است.
    نظريه ي دوم: مخفي بودن عنوان و شخصيت امام عليه السلام است. بر طبق اين نظريه، تمام اشکال هاي وارد بر نظريه ي اول، ديگر موضوعي نخواهد داشت، زيرا اگرچه براي آن حضرت، ازدواج کردن با همسر واقعي خود امکان ندارد، ولي بدون تشخص و به صورت ناشناخته، اشکالي پيش نخواهد آمد و خيلي هم آسان خواهد بود، چون همسر آن حضرت در دوران عمر خود، ايشان را نمي شناسد و بر فرض که در ذهن وي سؤالي پيش آيد که چگونه حضرت با مرور زمان پير نمي شود؟ حضرت مي تواند با برنامه هاي ويژه اي او را طلاق داده و از خود دور سازد؛ و يا اينکه شهري را که در آن زندگي مي کند، عوض کند و در جاي ديگر با شخص ديگري ازدواج نمايد.
    حال که اين گونه ازدواج امکان دارد، مي توانيم بگوييم که انجام گرفته و حضرت در دوران غيبت کبري، همسر گزيده است، زيرا اين کار با سنت مؤکد اسلامي و دستورهاي فراوان به ازدواج و تشويق و ترغيب بسيار بر آن، تطبيق مي کند، و تبعيت از اين سنت، براي حضرت مهدي عليه السلام لازم تر از ديگران است. مخصوصا اگر معتقد باشيم که معصوم ترک مستحب نکرده و مکروه انجام نمي دهد و به عصمت حضرت مهدي عليه السلام نيز ملتزم باشيم؛ چنان که صحيح نيز همان است. پس در صورتي که ازدواج امکان داشته و منافي غيبت نباشد، بر آن حضرت عليه السلام لازم مي شود.
    با اين برداشت و تصور، امکان دارد که در هر نسل و يا در بيش تر نسل ها امام عليه السلام را فرزندان بسياري باشد که نسل آنان نيز با مرور زمان گسترش يابد، زيرا ايشان شخصيت حقيقي خود را به فرزندان مستقيم و همسر خود معرفي نمي کند، تا چه رسد به ذريه و اولاد فرزندان.
    يک مطلب مانع پذيرفتن اين نظريه است و آن، اين که: داشتن فرزند معمولا همراه با شناخته شدن آن حضرت و روشن تر شدن وضع ايشان است، زيرا سال هاي اندک و بلکه بيست يا سي سال را مي توان به صورت ناشناس، همراه همسر زندگي کرد، ولي دور بودن و ناشناخته ماندن از ذريه و فرزندان مشکل است، زيرا آن ها - يا لااقل برخي از آن ها - مي خواهند پدر خود را بشناسند و حسب و نسب خود را بدانند و لذا پيوسته آن حضرت زير نظرشان بوده و مورد شناسايي قرار مي گيرد و لذا نمي تواند براي زماني طولاني خود را از ديده ها مخفي نگاه دارد و کسي از راز او آگاه نشود. بعد از گذشت پنجاه و يا هفتاد سال، وقتي فرزندان ملاحظه کردند که آثار پيري در او ظاهر نشده و هم چنان جوان باقي مانده است، لااقل اين احتمال به ذهن آن ها راه پيدا مي کند که نکند وي حضرت مهدي عليه السلام است و فردي استثنايي است که بايد درباره ي او تحقيق بيش تري بشود. اين جست وجو و پي گيري خلاصه به نتيجه مي رسد و احتمال شناخته شدن آن حضرت در ميان هست و اين مطلب با غيبت و پنهاني امام عليه السلام منافات دارد، و اگر همه ي اولادش مراقب و مواظب از او را چندين نسل پي گيري کنند به طور حتم وضع حضرت روشن خواهد شد.
    يک فرض ديگر هم هست و آن، اين که: حضرت مهدي عليه السلام با زن و فرزندانش زندگي مي کند و به پيري مي رسد و آثار پيري در او پديدار مي گردد، و آن گاه از ديده ها پنهان مي شود و به طور معجزه آسا جواني خود را باز مي يابد و بار ديگر ازدواج جديدي مي کند و اين وضع را همين طور ادامه مي دهد.
    اين فرض بيهوده اي است و چندين اعتراض برآن وارد است که مهم ترين آن همين است که اين مسئله با قانون معجزه منافات دارد، چرا که ازدواج کردن و اولاد داشتن، ارتباطي با هدايت مردم ندارد تا بدان جهت معجزه اي روي دهد.
    بنابراين بايد بپذيريم که اولادي که وجودش با غيبت منافات داشته باشد براي آن حضرت نيست، چه اين که اصلا وجود نداشته باشد و يا اگر هم تعداد کمي باشند، نسبت خود را نمي شناسند. و شايد ما با برخي از آن ها برخورد کنيم ولي اثبات نسبت آن ها محال است.
    پس آنچه از قواعد عمومي به دست مي آيد، اين است که امام عليه السلام ازدواج نموده وليکن به احتمال زياد فرزندي ندارد. نه از آن جهت که نقصي در آن حضرت و يا همسرش باشد، بلکه خدا چنين خواسته و يا امام عليه السلام خود عمدا از فرزنددار شدن جلوگيري مي کند تا رازش آشکار نشده و امرش محفوظ بماند.


    2. بر حسب اخبار و روايات
    در اخبار و رواياتي که دلالت بر وجود همسر و اولاد براي امام مهدي عليه السلام دارند، با دو دسته روايت مواجه مي شويم:
    دسته اول:
    اخباري که به طور مجمل بر داشتن زن و فرزند دلالت دارند، به نحوي که معلوم نيست اين مطلب در زمان غيبت است يا بعد از ظهور و نيز معلوم نيست ازدواج با عنوان واقعي آن حضرت صورت گرفته است و يا با شخصيت و عنوان ثانوي و بدلي. در آينده توضيح خواهيم داد که اين گونه اخبار مربوط به بعد از ظهور است و يا اگر مربوط به زمان غيبت است، به صورتي که موجب آشکار شدن وضع امام عليه السلام نگشته و با غيبت منافات ندارد.
    دسته دوم:
    رواياتي که دلالت بر ازدواج آن حضرت و وجود فرزنداني براي ايشان، در دوران غيبت کبري مي کند. در اين باب سه روايت است:
    خبر اول: روايتي است که مرحوم حاج ميرزا حسين نوري - قدس سره - در کتاب نجم ثاقب از کتاب غيبت شيخ طوسي و کتاب غيبت نعماني نقل کرده است. وي با سند معتبر از مفضل بن عمر روايت کرده که گفت: از حضرت عليه السلام شنيدم که مي فرمود:
    «صاحب اين امر را دو غيبت است: يکي از آن دو آن قدر طول مي کشد که برخي گويند مرده است، و ديگري گويد کشته است، و برخي ديگر گويند از بين رفته است. بر اعتقاد به وجود او جز عدد اندکي از ياران اش باقي نمي مانند. هيچ يک از فرزندان و نه ديگري، از جاي او خبر ندارد، مگر آن کس که کارهاي او را انجام مي دهد. »(1)
    خبر دوم: روايت کمال الدين انباري است که مضمون آن را در مسئله چهارم ذکر خواهيم کرد.(2)
    خبر سوم: روايت زين الدين علي بن فاضل مازندراني است که از چندين جهت با روايت دوم شباهت دارد، به طوري که در فصل آينده خواهيم ديد.(3)


    بررسي روايات
    اما به هيچ يک از اين سه روايت نمي توان استدلال کرد، بدين معنا که بر فرض صحت سند اين روايات، بيش از آن چه را که قواعد عمومي اثبات کرده اند چيزي را اثبات نمي کنند.
    و اما روايت نخست، از چندين جهت استدلال به آن صحيح نيست:
    جهت اول: دليلي بر اين نيست که در اين روايت يادي از فرزند براي آن حضرت شده باشد، زيرا شيخ طوسي و شيخ نعماني اين روايت را با يک عبارت نقل کرده اند، با اين تفاوت که شيخ طوسي گفته است: «هيچ يک از فرزندان و نه ديگران از جاي او خبر ندراند. »(4) و شيخ نعماني روايت کرده است که: «نه هيچ يک از دوستان و نه ديگران، از جايگاه او اطلاعي ندارند. »(5) بنابراين، با توجه به اختلاف نسخه ها در آن قسمت از حديث که شاهد آورده شده است، راهي براي استدلال توسط آن وجود ندارد.
    جهت دوم: برفرض که وجود لفظ «ولد» - فرزند يا فرزندان - را در روايت بپذيريم، اين روايت بيش از آن چه را که مقتضاي قواعد (طبق نظريه ي دوم براي غيبت ) بود نمي رساند. زيرا امکان وجود فرزندي براي آن حضرت که پدر خويش را نشناسد و از وضعيت او آگاه نگردد، مطرح مي باشد و نيز امکان دارد که امام عليه السلام همسري داشته باشد که بر فرض آگاهي خود او از شخصيت واقعي آن حضرت، کسي را از آن مطلع نساخته و موضوع را از فرزندانش بپوشاند، ولي فرزند يا فرزنداني که با آن حضرت معاشرت داشته و پدر خود را بشناسند، به صريح روايت منتفي است، چنان که طبق قواعد عمومي نيز اين امر منتفي مي باشد.
    جهت سوم: کم ترين احتمالي که در اين مورد وجود دارد اين است که مقصود از عبارت «هيچ يک از فرزندان و نه ديگران، از جاي حضرت آگاه نيستند» مبالغه در شدت پنهاني باشد. بدين معنا که اگر هم بر فرض، آن حضرت را فرزندي باشد، حتي او هم از شخصيت حقيقي حضرت آگاه نخواهد بود، تا چه رسد به ديگران. و لذا - چنان که واضح است- اين عبارت دليلي بر وجود فرزند بالفعل نيست. همين اندازه که چنين معنايي براي روايت محتمل باشد براي ساقط کردن استدلال بدان، کفايت مي کند، زيرا آن گاه که احتمال به ميان آيد، استدلال باطل است.
    و اما دو روايت ديگر [روايت علي بن فاضل مازندراني و روايت ابن انباري ] که به زودي آن ها را ملاحظه خواهيم کرد، مدلول مشترک آن دو اين است که امام عليه السلام در طول غيبت کبري، در بعضي از جزاير درياي مديترانه سکونت گزيده و داراي همسر و فرزند مي باشد، و در آن جا يک جامعه ي نمونه ي اسلامي که از فرزندان و ياران و پيروان نيکوکار آنان تشکيل شده است، بنيان نهاده است و در آن جامعه به طور پنهاني زندگي مي کنند و سرپرستي و زمام داري آن جا را فرزندان آن حضرت به دست دارند.
    مشروح مضمون اين روايت و توضيح نقاط ضعف آن ها را به زودي عرضه خواهيم داشت و در اين جا بررسي دو اشکال کفايت خواهد کرد:
    اشکال اول: اين دو روايت از پايه و اساس درست نيست، زيرا چنان که توضيح آن به زودي خواهد آمد، بر همان پايه اي بنا شده که نظريه اول برآن پايه گذاري شده و بطلان آن را ثابت کرديم.
    اشکال دوم: بر فرض صحت اين دو روايت، مدلول آن ها بيش از آن چه که قواعد عمومي مقتضي بود، نمي باشد، زيرا نهايت آن چه از آن دو به دست مي آيد اين فرض است که حضرت گاهي همسري با ايمان و مورد اطمينان را برگزيده و او هم موضوع را پنهان نگه داشته و آن حضرت را حتي به فرزندان خود نيز نشناسانده است، و اگرچه فرزندان انتساب خود را به امام عليه السلام مي دانند وليکن او را نديده و از مکانش خبر ندارند. خلاصه آن که براي صدق دو روايت کافي است که آن حضرت در طول دوران غيبت يک بار ازدواج کرده باشد، و قواعد عمومي منافاتي با آن ندارد.
    بنابراين در روايات چيزي را نمي بينم که توسط آن بر بيش تر از آن چه که از قواعد عمومي به دست آورده ايم، بتوان استدلال نمود.


    -----------------------------------
    پی ‏نوشتها:
    1. نجم ثاقب، ص 226؛ غيبت طوسي، ص 102 .
    2. نجم ثاقب، ص 217 .
    3. همان، ص 284 .
    4. غيبت طوسي، ص 102 .
    5. غيبت نعماني، ص 172 .

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان