به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1113 :: يکشنبه 29 شهريور 1388

www.mobin-group.com

برای از بین بردن بشریت
چه تعداد بمب اتم لازم است؟

بر سر سفره احساس اگر جايي بود
سخن ساده تبريک مرا جاي دهيد

با سلام به همه شما دوستان عزيزم
فرارسيدن عيد فطر را تبريک مي گم.
راستي آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که اگر بخواهیم ظرف مدت چند ثانیه با استفاده از بمب اتم سطح زمین را از انسان ها پاک کنیم، به چه تعداد کلاهک هسته ای نیاز داریم؟  
در مقاله ای که سایت Information is Beautiful منتشر کرده، با یک محاسبه ساده و البته با تکیه به آماری دقیق و رسمی به این سوال پاسخ داده شده است.

تصویر بالا که دیوید مک کندلس آن را ایجاد کرده است، نشان می دهد که جمعیت انسان ها چه مقدار از سطح زمین را تصرف کرده اند. همانطور که می بینید، جمعیت انسان ها 12.5% خشکی های زمین را اشغال کرده اند؛ یعنی چیزی در حدود 18 میلیون و 617 هزار و 500 کیلومتر مربع.  

همانطور که در این تصویر مشاهده می کنید، در حال حاضر مخرب ترین کلاهک هسته ای موجود B83 نام دارد که 200 برابر نابودکننده تر از Little Boy (بمب اتمی که قسمتی از هیروشیما را در 6 آگوست 1945 در جریان جنگ جهانی دوم تخریب کرد) می باشد. قدرت تخریب کامل B83 در حدود 14.9 کیلومتر مربع است.
برای اینکه بدانید سطح تخریبی این بمب جدید چه میزان است، می توان جزیره منهتن که در واقع بخشی از شهر نیویورک است و چیزی در حدود 58.8 کیلومتر مربع مساحت دارد را تصور کرد.
توجه کنید که تخریب کامل به معنای نابودی همه چیز در مساحت ذکر شده است.

حالا برای محاسبه تعداد بمب های اتم مورد نیاز از نوع B83، باید مساحتی را که انسان ها اشغال کرده اند به قدرت تخریبی این کلاهک تقسیم کنیم. عدد بدست آمده نشان می دهد ما چه تعداد بمب اتم برای نابودی فوری بشریت نیاز داریم. اما همانطور در تصویر بالا مشخص است، تعداد کل کلاهک های اتمی موجود هم اکنون 10,227 عدد است که تنها متعلق به 8 کشور جهان هستند. طبق آمار رسمی منتشره در سایت Data Blog، دوست عزیزمان روسیه، بیشترین تعداد کلاهک های هسته ای جهان را دارد.
در نتیجه اصلاً نگران نباشید! چون ما به تعداد بسیار بیشتری کلاهک هسته ای برای نابودی خودمان نیاز داریم. پس می توانیم با خیال راحت به زندگی شیرینمان ادامه دهیم.



 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • نوروز پاکان
  • تصاوير ديدني و متنوع از دبي
  • زيباترين زوجهاي دنيا
  • سايتي با بیش از 340000 بیت شعر از 35 شاعر نامی ايران
  • رسوایی در دستکاری عکس مراسم روز قدس!
  • نام پردرآمدترین ستاره های هالیوود اعلام شد
  • معرفي و دانلود فيلم : سريال همسر يا دردسر
  • دانلود پشت صحنه سريال جومونگ
  • دانلود انيميشن : Halo Wars
  • آلبوم جدید و بسیار زیبای سالار عقیلی و گروه قمر با نام هوای آفتاب
  • ورژن جدید و بسیار زیبای آهنگ ستاره از شادمهر عقیلی
  • شناسايي تمامی گفتگوهای انجام شده در محیط چت با Messenger Detect 2.86 - 6
  • برنامه بدست اوردن شماره تلفن از طریق بلوتوث
  • بازي جذاب Portable Cue Club 1.6
  • صدای جاودانه دختران ایرانی
  • هدیه سالگرد ازدواج (+18)
  • حراجي شيطان
  • نوستالژی ناوارو
  • راز چهار حلقه‌ درهم تنیده‌ی آئودی
  • نامه مهم توكلي خطاب به آقایان موسوي و خاتمي
  • جديدترين شماره از ماهنامه New York Spaces
  • ارایه اینترنت با سرعت ۲۱ مگابیت درثانیه برای تلفن های همراه در فیلادلفیا
  • سری جدید Dell Latitude Z نخستین لپ تاپ با شارژ بیسیم
  • سر پیری و معركه گیری!
  • مهارت حل مساله
  • طريقه نگهداري زيور آلات
  • همه چیز درباره حمام آفتاب و برنزه شدن
  • چطور رنگی که بیشتر به ما می آید را بشناسیم؟
  • چربی های باسنتان را آب کنید
  • انتخاب كفش مناسب و كوله سبك برای دانش‌آموزان
  • هفت راز همسران خوشبخت
  • اينترنت چگونه شكل گرفت؟
  • فلسطينيان كه زمين‌هايشان را فروخته‌اند چرا اين‌قدر سر و صدا مي‌كنند؟
  • لباس‌های تنگ و کوتاهی که ناصرالدین شاه برای زنان ایرانی آورد!
  • و....

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

عيد فطر يکشنبه است يا دوشنبه؟

نوروز پاکان
ويژه نامه عيد سعيد فطر

تصاوير ديدني و متنوع از دبي
مهماندارهاي خطوط هوايي مختلف جهان
زيباترين زوجهاي دنيا
نمايش خصوصي فيلم هاي روز در پرديس سينمائي ملت (رايگان!)
تصاوير تايم از ساحل هاي سراسر دنيا
سايتي پر از گجت هاي جالب براي آشپزخانه!
تصاوير زيبا از رمضان 2009 در سراسر دنيا
سايتي با بیش از 340000 بیت شعر از 35 شاعر نامی ايران
اينم يه سري تصاوير رمانتيک يا همون عشقولانه!
برای سلامتی روزی هشت لیوان آب تصفیه شده را
فقط با یک کلیک بنوشید!
سينه بندهاي خلاقانه و عجيب و غريب!

آموزش تصويري نرم افزارها و برنامه نويسي کامپيوتر
Office 2003/2007 - HTML & CSS - MySQL - PHP - ...

35 تصوير بسيار زيبا با موضوعات مختلف
خانه مسلمین
ویژه نامه روز جهانی قدس

رسوایی در دستکاری عکس مراسم روز قدس!


 

 

www.mobin-group.com

پايگاه اطلاع‌رساني احمدي‌نژاد در سازمان ملل

در آستانه سفر محمود احمدي‌نژاد به نيويورك، پايگاه اطلاع‌رساني «رييس‌ جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد» راه‌اندازي شد.
در اين پايگاه اينترنتي، اخبار، سخنراني‌ها و تصاوير مربوط به پنجمين سفر رييس‌جمهوري اسلامي ايران به نيويورك در سال 1388 به زبان‌هاي فارسي، انگليسي و عربي قابل دسترس است.
همچنين در پايگاه «رئيس جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد» گزيده اخبار، ديدگاه‌ها، ديدارها و سخنراني‌ها و تصاوير محمود احمدي‌نژاد در سفرهاي قبلي وي به مقر سازمان ملل متحد به زبان هاي انگليسي و عربي در دسترس مخاطبان است.
علاقه مندان مي‌توانند با مراجعه به آدرس un.president.ir در جريان تازه ترين اخبار مربوط به اين سفر احمدي‌نژاد قرار بگيرند.

نام پردرآمدترین ستاره های هالیوود اعلام شد

 مجله آمریکایی Forbes در فهرست جدید رتبه بندی خود، پردرآمدترین ستاره های هالیوود را برشمرد.
15 نفر از گرانترین ستاره های هالیوود طی یک سال 920 میلیون دلار درآمد داشته اند. در راس این فهرست، "اپرا وینفری" 55 ساله مجری شوی تلویزیونی دیده می شود که طی یکسال 275 میلیون دلار درآمد داشته است. پس از او مدونا، خواننده مشهور به چشم می خورد که ظرف یکسال 110 میلیون دلار بدست آورده است، در رتبه سوم نیز سلین دیون خواننده کانادایی با 100 میلیون دلار درآمد قرار دارد.
در بین بازیگران هالیوود بیشترین درآمد را "آنجلینا جولی" و "سارا جسیکا پارکر" داشته اند که هر یک 27 میلیون دلار در یکسال بدست آورده اند. دهمین جایگاه به "مریل استریپ" با 24 میلیون دلار رسید که در سن 60 سالگی هنوز هم محبوب و پرتقاضا است.
جوانترین ستاره در این فهرست "مایلی سایروس" بازیگر و خواننده 16 ساله است که طی یک سال 25 میلیون دلار درآمد داشته است.

وقتي آب از آب تكان نمي‌خورد!
برخي كارخانه ها سوسيس و كالباس غيربهداشتي به خورد مردم مي‌دهند

مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران گزارشي را منتشر كرد كه در آن به صراحت اعلام شده 18 نمونه از سوسيس و كالباس‌هاي توليد شده در كارخانه ها، غيراستاندارد و غيربهداشتي است و حال آن‌كه هيچ يك از كارخانه هايي كه نام آن‌ها در گزارش مربوطه برده شده بود، واكنشي به اين موضوع نشان ندادند و اين به منزله پذيرفتن اين گزارش از سوي آن‌هاست.
به گزارش فارس، پس از ماجراي جنجالي ورود گوشت‌هاي آلوده به كشور در 7 سال پيش و بگير و ببندهاي آن روزها و باز شدن پاي اين خبر به مطبوعات، مردم تا مدت‌ها از خريد محصولات كارخانه‌هاي توليد كننده سوسيس و كالباس كه براي توليد، از گوشت‌هاي آلوده استفاده كرده بودند و نام آن‌ها در مطبوعات اعلام شده بود، خودداري مي‌كردند.
اين موضوع تا به آن‌جا پيش رفت كه بسياري از كارخانجات توليد كننده در آستانه ورشكستگي قرار گرفتند و برخي از آنان در پرداخت اقساط وام‌هاي تسهيلاتي با مشكل مواجه شدند.
موضوع به همين‌جا ختم نشد قاضي ويژه ‌رسيدگي به شكايات مربوط به مواد غذايي در گفت‌وگوي ويژه خبري وقت، در پاسخ به اين پرسش كه چنانچه مصرف گوشت آلوده در فرد يا افرادي امراض غيرقابل درماني را عارض شود، چه مجازاتي در انتظار وارد كننده گوشت آلوده است، گفت: چنانچه اين موضوع ثابت شود، حكم فرد خاطي اعدام است.
اين موضوع نشان از اين داشت كه سلامت و بهداشت مردم همواره در صدر دغدغه‌هاي مسئولان قرار دارد و سازمان‌هاي نظارتي بايد تمام تلاش خود را انجام دهند تا خللي در روند توليد سالم مواد غذايي حاصل نشود و افراد خاطي نيز بدانند مجازات سختي در انتظارشان است.
البته توليد كنندگان سوسيس و كالباس در آن زمان در دفاع از خود بر طبل بي‌اطلاعي از آلوده بودن گوشت‌ها كوبيدند و همه مسئوليت‌ها را متوجه سازمان مسئول نظارت بر واردات گوشت‌ به كشور كردند.
اما امروز و پس از گذشت 7 سال از آن ماجرا، مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران گزارشي را منتشر مي‌كند كه در آن آمده است: «موارد مردودي نشان مي‌دهد توليدكنندگان از چربي صفاقي (چربي موجود در دستگاه گوارش و لابه‌لاي روده‌ها)، غضروف شفاف مربوط به دستگاه تنفسي و ريه، عروق، رگ و اعصاب و بافت پيوندي (پوست رگ و پي و چربي ضايعات گوشتي) يعني بافت‌هايي خاص كه عضله نيستند و توليدكنندگان، طبق استاندارد ملي مجاز به استفاده از اين بخش از لاشه دام در توليد فرآورده‌هاي گوشتي نيستند، استفاده شده است.»
اين مؤسسه در ادامه گفته است: «از 6 مورد همبرگر فقط يك مورد مردود بوده و مابقي منطبق بودند، بنابراين توليد همبرگر ظاهراً وضعيت مناسب‌تري دارد.»
براين اساس از 20 نمونه سوسيس و كالباس متأسفانه 18 مورد نامنطبق بوده‌اند و فقط سوسيس كوكتل 55 درصد كاله آمل و سوسيس آلماني 40 درصد پاكدام پارس منطبق بوده است.
اداره كل استاندارد استان تهران، كالباس خشك تيكه‌اي 60 درصد شام شام، ‌كالباس خشك 60 درصد آندره، كالباس خشك 60 درصد مرواريد سفيد گلبرگ، كالباس خشك دانماركي 62 درصد سوليكو (كاله تهران)، كالباس خشك 60 درصد آركا، كالباس خشك مارتادلا 50 درصد آرشاك (كيلا)، كالباس خشك 60 درصد صنوبر، كالباس ليوز 55 درصد دار(راجي)، سوسيس آلماني 40 درصد شوكا طعام، كوكتل گوشت سوليكو 55 درصد شام شام، سوسيس آلماني 40 درصد گوشتيران، كوكتل 55 درصد مرواريد سفيد گلبرگ، كوكتل 60 درصد آرشاك (كيلا)، سوسيس آلماني 40 درصد ماسيس، سوسيس آلماني 40 درصد آدلي، سوسيس آلماني 40 درصد صنوبر و همبرگر معمولي 60 درصد كابي آمل را‌ سوسيس و كالباس‌هاي غيراستاندارد و غيربهداشتي ‌اعلام كرده است.
از آن‌جا كه مصرف اين مواد غذايي به دليل صرفه‌جويي در وقت ميان ساكنان شهرهاي بزرگ به يك عادت غذايي تبديل شده و از آن‌جا كه قشر عمده‌اي از مصرف كنندگان اين مواد غذايي كه به دليل طعم دهنده‌هاي مختلف خوشمزه شده‌اند را كودكان تشكيل مي‌دهند، خبرگزاري فارس اين موضوع را تا حصول نتيجه پيگيري مي‌كند.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

سريال همسر يا دردسر
Couple or Trouble


 

همسر یا دردسر (به کره‌ای: 환상의 커플) (به انگلیسی: ‎Couple or Trouble ) نام یک سریال درام-کمدی ساخت کره‌جنوبی است. این مجموعه تلویزیونی از تاریخ ۱۴ اکتبر تا ۳ دسامبر ۲۰۰۶ از شبکه ام‌بی‌سی کره پخش شد.
داستان در مورد یک زوج پولدار و دو دوست مجرد هست که یکی از این جوان های مجرد به نام جان چلسو با خانم آنا یکی از این زوج پول دار اتفاقا آشنا و به طور اشتباهی درگیر میشوند و حسابی یکدیگر رو کتک میزنند از قضا روزی خانم آنا بر اثر یک اتفاق دچار فراموشی میشه و .....
يک ماه پيش (مرداد ماه) اين سريال زيبا از کانال جديد Farsi1 با دوبله فارسي پخش شد و مانند اکثر سريالهاي مورد توجه مخاطبان ايراني قرار گرفت.
در شماره امروز روزانه اين سريال 16 قسمتي زيبا را براي دانلود قرار داده ام.



از چپ به راست: اوه جی هو (چل‌سو)، هان یه سئول (سانگ‌شیل)
و کیم سونگ مین (بیلی)

 

بازيگران:
هان یه سئول در نقش آنا جو/نا سانگ شیل
اوه جی هو در نقش جانگ چل سو
کیم سونگ مین در نقش بیلی پارک
پارک هان بیول در نقش اوه یو کوآنگ
کیم کوآنگ کیو در نقش آقای گانک


جوایز:
درام سال 2006 ام بی سی
جایزه بازیگر برتر ام بی سی سال 2006 به هان یه سئول
جایزه بهترین زوج هنری ام بی سی سال 2006 به اوه جی هو و هان یه سئول
جایزه شهرت مردمی ام بی سی سال 2006 به هان یه سئول
جایزه شهرت مردمی ام بی سی سال 2006 به اوه جی هو
نامزد بهترین هنرپیشه ام بی سی سال 2006 به اوه جی هو



 

لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد

توجه: بعد از دانلود، توسط نرم افزار hjsplit فايلها را به هم Join کنيد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

پشت صحنه سريال جومونگ

سريال 81 قسمتي جومونگ که هفته گذشته پخش آن از شبکه سوم تلويزيون ايران به پايان رسيد، انصافا يکي از پرطرفدارترين سريالهاي پخش شده در ايران بود. قبلا کل اين سريال را براي دانلود در روزانه قرار داده بودم و اما امروز بمناسبت عيد فطر، پشت صحنه اين سريال جذاب و ديدني را براي دانلود قرار داده ام.
صحنه هايي به ياد ماندني از اتفاقات جالب و ديدني در پشت صحنه سریال جومونگ، تفاوت دنياي واقعي بازيگران جومونگ با نقش هايي كه ايفا مي كنند و صحنه هايي بسيار جالب و اتفاقات خنده دار در فيلم برداري سريال جومونگ ... همه و همه در اين فيلم.

 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Halo Wars (2009)

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVD-S)

Halo.Wars.2009.part1.rar
Halo.Wars.2009.part2.rar
Halo.Wars.2009.part3.rar
Halo.Wars.2009.part4.rar
Halo.Wars.2009.part5.rar
Halo.Wars.2009.part6.rar
Halo.Wars.2009.part7.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

هواي آفتاب
باصداي سالار عقیلی و گروه قمر

آلبوم جدید و بسیار زیبای سالار عقیلی و گروه قمر با نام هوای آفتاب
 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

ورژن جدید و بسیار زیبای آهنگ ستاره
از شادمهر عقیلی


لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

شناسايي تمامی گفتگوهای انجام شده در محیط چت با
Messenger Detect 2.86 - 6

Messenger Detect نرم افزاری است بسیار قدرتمند که به شما این امکان را می دهد تا تمامی گفتگوهای انجام شده در محیط چت را شناسایی نموده و به ضبط یا مشاهده آن ها بپردازید. این برنامه قادر است تا تمامی گفتگوها را به صورت کامل نشان دهد و همچنین با تمامی نرم افزارهای مسنجر نظیر MSN chats, AOL (AIM), Yahoo, facebook, ICQ, Google Talk به طور کامل سازگاری دارد. همچنین بعد از نصب ، نرم افزار به صورت خودکار تمامی مسنجرهای شما شناسایی می شوند. حال کافیست که هر کدام از آن ها طبق نیاز خود انتخاب کنید تا Messenger Detect کار خود را آغاز کند و تمامی اطلاعات مورد نیاز شما را فراهم کند. تا به حال نرم افزارهای بسیاری در این خصوص ساخته و عرضه شده اند ، اما هر کدام به طور جداگانه جهت یک نوع مسنجر در نظر گرفته شده اند. ویژگی بارز این نرم افزار که قابل مقایسه با برنامه های مشابه می باشد ، سازگاری کامل با انواع مسنجرها بوده که به صورت همزمان قادر به تشخیص وضبط گفتگو از آن ها می باشد.

ویژگی های کلیدی نرم افزار:
- نمایش و ضبط گفتگوها از سایر مسنجرها
- سازگاری کامل با MSN chats, AOL (AIM), Yahoo, facebook, ICQ, Google Talk
- قابلیت کار تحت شبکه محلی LAN
- شروع خودکار و مخفیانه هنگام بالا آمدن ویندوز
- قابلیت تشخیص افراد موجود در لیست مسنجرها
- بدون نیاز به نصب نرم افزارهای کلاینت جهت ضبط گفتگوها
- توانایی گزارش گیری از FTP و ایمیل ها
- استفاده ی آسان با محیط بسیار ساده و کاربردی
- درای تنظیمات پیشرفته جهت ضبط
- قابلیت تنظیم ضبط فقط از یک IP مشخص
- دسترسی به تمامی یوزرنیم ها ، پسوردها و...
- ضبط و ذخیره گفتگوها در فایل های HTML
- دارای 15 تم گوناگون جهت تغییر چهره نرم افزار
- و...


لينک دانلود
(حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

برنامه بدست اوردن شماره تلفن از طریق بلوتوث

این هم نرم افزار موبایل هست که از طریق بلوتوث میتوان شماره طرف مقابل را به دست آورد دو تا فایل وجود دارد یکی مال نوکیا ودیگری ما سونی اریکسون است. که در سایت کار۲۰ موبایل به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است.

راهنماي استفاده:
۱ـ ابتدا در اول صفحه این نرم افزار باید شماره خود را به این صورت وارد کنید مثال: ۹۸۹۱۲۵۶۵۶۵۶۵ + که شماره طرف به شماره شما ارسال بشه
۲ـ چون خود این برنامه قبل از این که شما ۰۰را بزنید خودش+گذاشته لازم نیست دیگر شما۰۰ را بزنید.
۳ـ سپس باید okرا بزنید و نرم افزار جستجو میکند و به صورت یک لیست اسم هایی که بلوتوث روشن است را نشان میدهد
۴_ دکمه سمت راست را بزنید و سپس پایین حالا ok را بزنید یک پیام برای طرف مقابل ارسال میشه فقط کافیه ok کنه کار تمومه
۵_ حالا یک اس ام اس خالی از طرف مقابل ارسال میشه شماره را به دست اوردین
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازي جذاب
Portable Cue Club 1.6

نسخه پرتابل بازي جذاب  Cue Club 1.6 را در اين بخش براي دانلود قرار داده ام. شما در اين بازي مي توانيد بازيهاي متنوع اسنوکر شامل UK 8 Ball و U.S. 8 Ball و 9 Ball Snooker Killer و Speed Pool را بازي کنيد.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 15 مگابايت)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام باقر عليه السلام از رسول خدا صلي الله عليه و آله روايت مي کند که فرمود: هر گاه روز اول ماه شوال (عيد فطر) فرا مي رسد ، منادي از سوي خداوند ندا مي دهد: "اي مؤمنين: بشتابيد به سوي جايزه هايتان."
آنگاه امام باقر عليه السلام رو به جابر کرد و فرمود : اي جابر! جوايز خدا، مثل جايزه هاي اين پادشاهان نيست! امروز ، روز جايزه هاست!
 

 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

1801- انيس قلب خود تنها خدا كن، خدا را در دل شبها صدا كن، زخوف حق چو اشكى را چكاندى، به حال اين رفيقت هم از ته دل دعا كن (4435-0935) (6471-0916)

1802- دل كنده ام دگر از هر چه بود وهست-ازشهر ارزو، دنياي خودپرست-درزيربارغم رگبار كينه ها-اري چه بيصدا ايينه ام شكست-حالا چنان دلتنگ وخسته ام-كز خود بريده ام تنها نشسته ام-تنها وناميد تا امتدادشب-عهدي من از سحرباگريه بسته ام (7311-0918)

1803- سلام و درود خدا بر بندگان پاکش که شما هم اگر یک حمام بروید از آنانید ( 4435-0935)

1804- آرزوهايم زير انبوهى از خاكستر،هنوز نفس مىكشند،هنوز شعله ورند،نسيم مهربانى تو كدام جمعه مىوزد. اللهم عجل لوليك الفرج(4435-0935)

1805- مرا بسپار در يادت به وقت بارش باران، نگاهت گر به آن بالاست و در حال دعا هستى،خدا آنجاست، دعايم كن،دعايم كن، كه من محتاج محتاجم. (4435-0935)

1806- ماه عشق است بيا عاشق شويم،عاشق آن خداى خالق شويم،چون به درگاهش كشيم دست نياز،مهربان باشد شويم ما بىنياز. (4435-0935)

1807- پروردگاراخدايا ربا.....الاها..دعايم يادم رفت آنرا بيادم بياور! (4815-0918)

1808- کاش در این رمضان لایق دیدار شویم * سحری با نظرلطف تو بیدار شویم* کاش منت بگذاری به سرم مهدی جان*تا که هم سفره تو لحظه دیدارشویم*استشمام عطرخوش بوی رمضان گوارای وجودتان باد التماس دعا (3627-0918)

1809- شایداین سحر،فرصت آخرباشد،که به مقصد برسیم و ببینيم خدارا، میشود آسان رفت،میشودکاری کرد،که رضا باشد او،ای سبک بال درین راه شگرف،دردعای سحرت در مناجات خدایی شدنت هرگز از یاد مبر،من جا مانده بسی محتاجم. (7314-0915)

1810- استشمام عطرخوشبوی رمضان گوارای وجودتان التماس دعا (1345-0918)

1811- ميگن هروقت آب مينوشي بگو ياحسين(ع)اين روزهاكه آب ميبيني و نمينوشي آرام بگو ياابولفضل(ع) (7314-0915)

1812- جواني اوج احساسات عاشقانه است،اما اگه نتوني هيچ وقت به عشقت برسي بي صدا خواهي مرد. (7610-0918)

1813- ‏¤¤¤¤( )¤¤¤¤این ساعت مچيمه،عقربه هاشوبرداشتم تانفهمم چندساعته ندیدمت (4435-0935)

1814- پرسيدند:بهشت را خواهي يا دوست؟ گفتم:جهنم است بهشت بي دوست. (7098-0935)

1815- از طرف ميپرسنداسم کوچک جومونگ چيه؟ ميگه افسانه!! (3377-0937)

1816- درفلسفه ىوفاچنين آمده است دل وقف شكستن است بيهوده مرنج! (4804-0935)

1817- می دونی فلسفه ی اختراع سرسره چیه ؟ می خوان به آدم بگن که ببین بالا رفتن چه سخته پایین اومدن چه ساده اس (7314-0915)

1818- به كعبه گفتم تواز خاكي منم خاك چرا بايد به دورتوبگردم ؟ نداآمد: تو با پا آمدي بايدبگردي برو بادل بياتا من دورت بگردم ! (7166-0918)

1819- انسان درشهری زندگی میکندکه درآن شهر.شهراندیشه اوست.تاتصمیمی درزندگی ایجادنشودتغییری نخواهد داشت. تقدیر خداوند در راستای تو تغییر میکند. (7314-0915)

1820- تواناترین مترجم کسی است که سکوت دیگران را ترجمه کند شاید سکوتی تلخ گویای دوست داشتنی شیرین باشد.(8755-0937)


شماره برای ارسال مسیج: 09125698059

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

جایزه ی بزرگ

الهی می گویند شب عید فطر، شب لیلة الجائز است. تو به این نگاه نمی کنی که چه کسی خوب و چه کسی بد است که اگر اینگونه بود همان روز اول خلقت تنها خوبان را خلق می کرد و بر روی بدها خط می کشیدی. پس چه خوب و چه بد همه روز عید فطر از تو جایزه می خواهند و خودت خوب می دانی تنها جایزه ای که همه ی ما را به یک اندازه خوشحال می کند، حضور امام زمان است. هیچ چیز به اندازه ی نماز عید فطر را پشت سر امام زمان قامت بستن ما را خوشحال نمی کند. چه لذتی بالاتر از این که دستهایمان برای قنوت نماز عید فطر بالابرود و بشنویم که امام زمان می خواند:« اللهم أهل الکبریا و العظمه و ... ». چه لذتی دارد «ا... اکبر» نماز عید فطر را از زبان امام زمان(ع) شنیدن و آنگاه که نماز تمام شد امام بایستد و بگوید دیگر مظلومیتتان، رنجتان و دلتنگیتان تمام شد تا من هستم غصه، گریه و زاری، ظلم و ستم همه و همه تعطیل. تا من هستم هیچ قطره ی اشکی حق چکیدن از هیچ چشمی را ندارد و هیچ دلی حق پنهان کردن هیچ اندوهی را. امروز روز عید، من هم ذخیره و جایزه ی بزرگ خدا برای شما، مسلمانان عیدتان مبارک.

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

صدای جاودانه دختران ایرانی

سواره نظام مهرداد نخست ، خسته از جنگهای طولانی وارد شهر هیرکانی (گرگان) شد .
آنها در شرق نیروهای متجاوز بدوی و در غرب دمتریوس را شکست سختی داده بودند .
مهرداد پادشاه اشکانی با لباسی ساده در شهر می چرخید و به گفتگوهای مردم گوش می داد نیم روزی که گذشت به گوشه دیواری تکیه داد تا خستگی از تن بدر کند از پنجره کوچک بالای سرش سخنان دخترانی را می شنید حرف های آنها با صدای فرش بافیشان به هم آمیخته بود .
یکی از آنها می گفت مهرداد اگر سخت است فرزندی دارد دلنرم . مهرداد با شمشیر پیمان بسته پس فرزند نرم خوی او با خرد و هوش دوستی کند .
دختر دیگر گفت : آنکه پایه دستگاه دودمان را می ریزد نمی تواند نرم خو باشد او باید همانند پی ساختمان سخت و آهنین باشد پس جبر بر سختی اوست .
و دختر کوچکتری که صدایش بسیار ضعیف می نمود ادامه داد : آنکه بر این زمین سخت ساختمان می سازد و خود نمایی می کند از جنس زیبایی است و زمین سخت را به آسمان می برد .
مهرداد تکانی خورد با خود گفت چطور چنین دختران دانایی در این مرز و بوم زندگی می کنند و او خود نمی داند .
آن شب تا به پگاه خورشید مهرداد اشکانی ، نخستن پادشاه دودمان اشکانیان در تمام مدت به حرفهای آنها اندیشید .
در وجود خود سختی و قدرت پی ساختمان دودمان را می دید و در وجود فرهاد دوم (فرزندش) دانایی و هوش بنای ساختمان را .
آن سه دختر به ریشه ها پرداخته بودند و مهرداد از این بابت در شگفت بود . به گفته ارد بزرگ اندیشمند برجسته ایرانی : پرداختن به ریشه ها ، کار ریش سفیدان و اهل دانش است . فردای آن روز پادشاه ایران با تنی چند از نزدیکان به خانه ایی که روز پیش ندا از آن شنیده بود رفت و با شگفتی دید آن خانه متروکه است از همسایگان پرسیدند و آنها گفتند سال ها پیش در این خانه مرد و زنی بودند با سه دختر که فرش می بافتند هر سه دانا و از شاگردان ورتا ( حکیم و دانشمند زن ابتدای دودمان اشکانیان ) . بدست مزدوران آندراگوراس یونانی به خاطر آنکه مدام از بازگشت ایران و نجات از دست خارجیان یونانی سخن می گفتند هر پنج نفر آنها را زنده زنده در کف همان خانه در گودالی کشتند .
مهرداد با شنیدن این سخنان ، بر آبادی آن خانه همت گمارد و آن خانه را مدرسه نمود در حالی که موبدان زرتشی اصرار بر آن داشتند که آن خانه آتشکده گردد و مهرداد نپذیرفت و گفت جای آتشکده در کوهستان است نه میان مردم .
از آن زمان بزرگترین دانشمندان را برای تربیت و افزودن دانش فرهاد دوم بکار گرفت .
برای همین فرهاد دوم در بسیاری از نبردها قبل از جنگ پیروز شده بود چون با دانش پشت سر دشمن خویش را خالی و سپس با تکانی آن را فرو می ریخت .
فرهاد دوم برای ایجاد جنگ خانگی در سوریه ( قسمت باقی مانده سلوکیان متجاوز )دمتریوس را که توسط پدرش مهرداد اسیر شده و در زندان بود را رها کرد تا میان دو برادر نبردی درگیرد. گفتنی است که ظلم و ستم سلوکیان بر مردمان تحت انقیادشان موجب شد که مردم تحت ستم سلوکیان به فرهاد گرویدند. آنتیخوس برای گرفتن انتقام شکستها و اسارت خود با سپاهی گران به ایران آمد، ولی فرهاد به او فرصت نداد ناگهان بر او تاخت و در هنگام جنگ پادشاه سلوکی کشته شد. از این پس سلوکیان یونان دیگر به خود اجازه تجاوز به حریم ایران را ندادند. انحطاط کامل دولت سلوکی از همین زمان آغاز گردید.

یاسمین آتشی

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

 

شهید خیر محمد سیاوشی :
در خط چپها و منافقین نباشید و آنها را از خود دور کنید .

***********
شهید رحیم قربانی نیکجه :
مصیبت زینب کبری (س)را در روز عاشورا به یاد بیاورید و به مصیبت او اشک بریزید .

***********
شهید عبدالمهدی جعفر بیگی :
محور اصلی شما در جامعه باید ولایت فقیه باشد .

***********
شهید مصطفی جمشیدیان :
ای ملت ایران و ای مسلمانان جهان صبر داشته باشید و در برابر مشکلات مقاومت کنید که نصر من الله و فتح قریب .

***********
شهید عقیل نباتی :
آنچه مرا به این عمل وادار نمود همان خط سرخ حسین شهید بود .

 epelak.blogfa.com

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة النجم آيات: 62 محل نزول: مکه
 
إِنَّ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ لَيُسَمُّونَ الْمَلَائِكَةَ تَسْمِيَةَ الْأُنثَى 27 وَمَا لَهُم بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِن يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَإِنَّ الظَّنَّ لَا يُغْنِي مِنَ الْحَقِّ شَيْئًا 28 فَأَعْرِضْ عَن مَّن تَوَلَّى عَن ذِكْرِنَا وَلَمْ يُرِدْ إِلَّا الْحَيَاةَ الدُّنْيَا 29 ذَلِكَ مَبْلَغُهُم مِّنَ الْعِلْمِ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِيلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِمَنِ اهْتَدَى 30 وَلِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ لِيَجْزِيَ الَّذِينَ أَسَاؤُوا بِمَا عَمِلُوا وَيَجْزِيَ الَّذِينَ أَحْسَنُوا بِالْحُسْنَى 31 الَّذِينَ يَجْتَنِبُونَ كَبَائِرَ الْإِثْمِ وَالْفَوَاحِشَ إِلَّا اللَّمَمَ إِنَّ رَبَّكَ وَاسِعُ الْمَغْفِرَةِ هُوَ أَعْلَمُ بِكُمْ إِذْ أَنشَأَكُم مِّنَ الْأَرْضِ وَإِذْ أَنتُمْ أَجِنَّةٌ فِي بُطُونِ أُمَّهَاتِكُمْ فَلَا تُزَكُّوا أَنفُسَكُمْ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنِ اتَّقَى 32 أَفَرَأَيْتَ الَّذِي تَوَلَّى 33 وَأَعْطَى قَلِيلًا وَأَكْدَى 34 أَعِندَهُ عِلْمُ الْغَيْبِ فَهُوَ يَرَى 35 أَمْ لَمْ يُنَبَّأْ بِمَا فِي صُحُفِ مُوسَى 36 وَإِبْرَاهِيمَ الَّذِي وَفَّى 37 أَلَّا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى 38 وَأَن لَّيْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَى 39 وَأَنَّ سَعْيَهُ سَوْفَ يُرَى 40 ثُمَّ يُجْزَاهُ الْجَزَاء الْأَوْفَى 41 وَأَنَّ إِلَى رَبِّكَ الْمُنتَهَى 42 وَأَنَّهُ هُوَ أَضْحَكَ وَأَبْكَى 43 وَأَنَّهُ هُوَ أَمَاتَ وَأَحْيَا 44

 

ترجمه فارسي مکارم

كسانى كه به آخرت ايمان ندارند، فرشتگان را دختر (خدا) نامگذارى مى‏كنند! «27» آنها هرگز به اين سخن دانشى ندارند، تنها از گمان بى‏پايه پيروى مى‏كنند با اينكه «گمان‏» هرگز انسان را از حق بى‏نياز نمى‏كند! «28» حال كه چنين است از كسى كه از ياد ما روى مى‏گرداند و جز زندگى مادى دنيا را نمى‏طلبد، اعراض كن! «29» اين آخرين حد آگاهى آنهاست; پروردگار تو كسانى را كه از راه او گمراه شده‏اند بهتر مى‏شناسد، و (همچنين) هدايت‏يافتگان را از همه بهتر مى‏شناسد! «30» و براى خداست آنچه در آسمانها و آنچه در زمين است تا بدكاران را به كيفر كارهاى بدشان برساند و نيكوكاران را در برابر اعمال نيكشان پاداش دهد! «31» همانها كه از گناهان بزرگ و اعمال زشت دورى مى‏كنند، جز گناهان صغيره (كه گاه آلوده آن مى‏شوند); آمرزش پروردگار تو گسترده است; او نسبت به شما از همه آگاهتر است از آن هنگام كه شما را از زمين آفريد و در آن موقع كه بصورت جنينهايى در شكم مادرانتان بوديد; پس خودستايى نكنيد، او پرهيزگاران را بهتر مى‏شناسد! «32» آيا ديدى آن كس را كه (از اسلام -يا انفاق-) روى گردان شد؟! «33» و كمى عطا كرد، و از بيشتر امساك نمود! «34» آيا نزد او علم غيب است و مى‏بيند (كه ديگران مى‏توانند گناهان او را بر دوش گيرند)؟! «35» يا از آنچه در كتب موسى نازل گرديده با خبر نشده است؟! «36» و در كتب ابراهيم، همان كسى كه وظيفه خود را بطور كامل ادا كرد، «37» كه هيچ كس بار گناه ديگرى را بر دوش نمى‏گيرد، «38» و اينكه براى انسان بهره‏اى جز سعى و كوشش او نيست، «39» و اينكه تلاش او بزودى ديده مى‏شود، «40» سپس به او جزاى كافى داده خواهد شد! «41» (و آيا از كتب پيشين انبيا به او نرسيده است) كه همه امور به پروردگارت منتهى مى‏گردد؟! «42» و اينكه اوست كه خنداند و گرياند، «43» و اوست كه ميراند و زنده كرد، «44»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

mohammadmahdi_nh 

كوتاه با آقاي haji658
بله، دوست عزيز! ما نيز اعتقاد داريم اين جنايات برنامه‌ريزي شده و از طرف حكومت نبوده است. اما كاري كه آن عده خودسر و افراطي كه ظاهرا جزو پرسنل نيروي انتظامي، سپاه و بسيج بوده‌اند، انجام دادند، متاسفانه چهره نظام را بسيار مخدوش كرد.

 

 

aksdarad

هدیه سالگرد ازدواج (+18)

دوستی که سال گذشته از مسافرت خارج برگشت برای ما گفت که اخیرا خانم های غربی کادوی جدیدی برای سالگرد ازدواج تدارک دیده اند. به این شکل که دور از چشم شوهر با چند تن از اقوام -همسایگان و همکلاسی های قدیمی ویا دوستان شوهر خود یک سی دی سکسی تهیه می کنند که در ان خانم با تمامی این مردها عشق بازی کرده ودر واقع یک بورنو خانوادگی می باشد . بعد در شب سالگرد ازدواج ان را به شوهر کادو می دهند و باهم و یا به همراه دوستان به تماشای آن سی دی می نشینند تا مرد از جاذبه جنسی زنش آگاه شود. دوست ما می گفت اکنون این نوع کادو در آمریکا رایج است. البته ما حرف او را باور نکردیم. شما چه فکر می کنید؟ راست است یا جوک سکسی می باشد؟

 

 

hadiajili

با سلام خدمت دوستان عزيز
يه سؤال از اون دوستاني دارم كه در ماجراي مسلمانان چين اون علم شنگه رو بپا كردن و سعي داشتن شعار مرگ بر چين رو جايگزين مرگ بر آمريكا و اسرائيل كنن.
همونطور كه خبر داريد مدتيه ارتش يمن مشغول جنگ و سركوب شيعيان در استان صعده كشورشه.حالا سؤال من اينه كه چه مشكلي پيش اومده كه در دفاع از شيعيان يمن هيچكدوم از اين دوستان سينه چاك نكردن؟در صورتيكه دولت ما هم مواضع روشني در مقابله با دولت يمن اتخاذ نكرده.
ولي اجازه بديد قبل از اينكه اون دوستان زحمت بكشن،برخي نكات اين مسئله رو خودم خدمتتون بگم.
1- چون بي بي سي فارسي در حمايت از شيعيان يمن داد و فرياد راه ننداخته
2- چون پاي دولت عربستان براي سركوب شيعيان يمن هم وسطه،نبايد عليه عربستان موضع بگيرن.
3- چون دولت ايران از مدتها قبل متهم به حمايت از اين گروه شيعه است
4- چون يمن مثل چين از پرونده هسنه اي ايران حمايت نكرده و مقابل تحريمها عليه ايران مقاوت نكرده
5- و بالاخره چون ما خيلي راحت فريب مي خوريم و هميشه مرغ همسايه برامون غازه وهنوز باور نكرديم كه روباه و استعمار پير و آمريكا دلسوز مردم و كشور ما نبودن و نيستند.
فعلا خداحافظ

 

 

mastoor_313

نمازهای مستحبی

عیدها بی تو در گذرند،
روزها بی تو خالی اند،
نمازهای فطر، مستحبی...

سومین شب بیداری،
تا صبح،
چشم به آسمان دوختیم و گوش به پنجره سپردیم،
شاید که با سر زدن آفتاب، نوای آشنای جبرئیل طلوع کند:
"آی آدمها! حق بستانید..." (1)
اما...
عیدها بی تو در گذرند...

-----------------------------------
پی نوشت:
1. امام باقر (ع): یک منادی از آسمان در ابتدای روز بیست و سوم رمضان ندا می دهد که حق با آل علی و شیعیانش است و سپس شیطان در انتهای روز بانگ می زند که حق با عثمان و پیروانش است و اهل باطل در آن زمان دچار تردید می شوند.

 
 

nirvana.818

حراجي شيطان

به روايت افسانه‌ها روزي شيطان همه جا جار زد كه قصد دارد از كار خود دست بكشد و وسايلش را با تخفيف مناسب به فروش بگذارد.
او ابزارهاي خود را به شكل چشمگيري به نمايش گذاشت. اين وسايل شامل خودپرستي، شهوت، نفرت، خشم، آز، حسادت، قدرت‌طلبي و ديگر شرارت‌ها بود.
ولي در ميان آنها يكي كه بسيار كهنه و مستعمل به نظر مي‌رسيد، بهاي گراني داشت و شيطان حاضر نبود آن را ارزان بفروشد.
كسي از او پرسيد: اين وسيله چيست؟
شيطان پاسخ داد: اين نوميدي و افسردگي ا‌ست
آن مرد با حيرت گفت: چرا اين قدر گران است؟
شيطان با همان لبخند مرموزش پاسخ داد: چون اين مؤثرترين وسيلة من است. هرگاه ساير ابزارم بي‌اثر مي‌شوند، فقط با اين وسيله مي‌توانم در قلب انسان‌ها رخنه كنم و كاري را به انجام برسانم. اگر فقط موفق شوم كسي را به احساس نوميدي، دلسردي و اندوه وا دارم، مي‌توانم با او هر آنچه مي‌خواهم بكنم..
من اين وسيله را در مورد تمامي انسان‌ها به كار برده‌ام. به همين دليل اين قدر كهنه است.

 

 
reza.najafy 

salam mobin jan alan 4 sali hast ke mishnasameto matalebeto mikhonam . didam az ye dastan khoshet omade ye nemone azash dashtam goftam vasat befrestam age khasti bezar to majale age na.... ghorbonet.

من خيلي خوشحال بودم… من و نامزدم قرار ازدواجمون رو گذاشته بوديم… والدينم خيلي کمکم کردند… دوستانم خيلي تشويقم کردند و نامزدم هم دختر فوق العاده اي بود… فقط يه چيز من رو يه کم نگران مي کرد و اون هم خواهر نامزدم بود… اون دختر باحال ، زيبا و جذابي بود که گاهي اوقات بي پروا با من شوخي هاي ناجوري مي کرد و باعث مي شد که من احساس راحتي نداشته باشم… يه روز خواهر نامزدم با من تماس گرفت و از من خواست که برم خونه شون براي انتخاب مدعوين عروسي… سوار ماشينم شدم و وقتي رفتم اونجا اون تنها بود و بلافاصله رک و راست به من گفت: اگه همين الان 500 دلار به من بدي بعدش حاضرم با تو ………… ….! من شوکه شده بودم و نمي تونستم حرف بزنم… اون گفت: من ميرم توي اتاق خواب و اگه تو مايل به اين کار هستي بيا پيشم… وقتي که داشت از پله ها بالا مي رفت من بهش خيره شده بودم و بعد از رفتنش چند دقيقه ايستادم و بعد به طرف در ساختمون برگشتم و از خونه خارج شدم. به سمت ماشین میرفتم… يهو با چهره نامزدم و چشمهاي اشک آلود پدر نامزدم مواجه شدم! پدر نامزدم من رو در آغوش گرفت و گفت: تو از امتحان ما موفق بيرون اومدي… ما خيلي خوشحاليم که چنين دامادي داريم… ما هيچکس بهتر از تو نمي تونستيم براي دخترمون پيدا کنيم… به خانواده ما خوش اومدي!

نتيجه اخلاقي:
هميشه کيف پولتون رو توي داشبورد ماشينتون بزاريد!

 

 

sangesabor_1362

زندان ذهن

آه به این دنیا آمدم بی اختیار
در میان زندانم زندانی به پهنای جهان
زندانی به پهنای كل تفكرات زندانی
در میان جهلم
در میان ترسم
در میان دروغم
به پهنای كل جهان ظلمانی
چه كنم در میان این خوابان تشنه خواب و اسارت
چه كنم در اینجا كه پنجره و روزنی هم نیست
تا روشن شود ذهن تاریك
پنجره ای نيست تا نسیم آزادی بوزد
دلها چون كوه سنگ شده
دیوها همه را سنگ كرده اند
و همه در خواب و اسارت
تیشه ای برداریم
و این دیوار رو خراب كنیم
كه شاید نسیمی بوزد
صدایی شنیده شود
نوری بر دلها بتاید
و یخ دل را آب كند
آه گرچه بی اختیار به دنیا آمده ام
ولی باید با اختیار زندگی كنم .

شعری از آیدین فروغی
aidin #@!%

 

 

alirezamajidi

نوستالژی ناوارو

فرانک مجیدی: شاید به اندازه‌ی ۲۴ پرهیجان نباشد، شاید قهرمان داستان، درشت‌اندام‌‌تر و سالخورده‌تر از یک پلیس تر و فرز و بزن‌بهادر باشد؛ اما برای من هیچ‌ چیز دیگری جایش را نمی‌گیرد. «ناوارو» از سال ۱۹۸۹ کلید خورد و تا سال ۲۰۰۶ در فرانسه پخش می‌شد که سال‌ها قبل از شبکه‌ی یک به‌صورت نامنظم کارهای سال ۸۹ تا ۹۵ به نمایش در آمد. امروز از «ناوارو» می‌نویسم چون مجموعه‌ی ۱۱ تایی دی‌وی‌دی‌هایش را دارم بعد از سال‌‌ها تماشا می‌کنم. تا امروز ۵ تا دی‌وی‌دی را دیده‌ام، ۱۶ قسمت و روزی ۲ قسمت.

ناوارو (روژه هانن)، که نام کوچکش تنها در یک قسمت و در یک دیالوگ مطرح می‌شود (و نباید آن را فاش کنی، فقط طرفدارهای او حق دانستنش را دارند)، کمیسر پلیسی است در اواسط دهه‌ی پنجم زندگیش، او دختر کوچک و قشنگی به نام یولاند (امانوئل بوآدرون) دارد که حاصل عشق او و همسری است که عاشقش بوده اما زن بی‌خبر ترکش کرد. ناوارو با گروهی ۴ نفره کار می‌کند، اوکلن (کریستین روث) که خانواده‌ای ندارد و اگر دستش برسد از مصاحبت با زنان لذت می‌برد و بددهان و بزن‌بهادر است، بن‌ماری (ژاک مارتیال)، یک سیاه‌پوست مهاجر است که همسر و فرزند دارد و علی‌رغم قوی‌هیکل بودن، معمولاً آرام است. بلومه (دنیل ریاله) یک پسر مادر ذلیل که هر بار با دختری آشنا می‌شود، مادرش بامبولی در می‌آورد، با اوکلن جور است و اوکلن هم گه‌گاه درباره‌ی زنان سر به سرش می‌گذارد، ساده است و حرف همه را باور می‌کند و تمام دستوارات ناوارو را بی چون و چرا انجام می‌دهد. بارادا (سام کارمان) بعد از ناوارو باهوش‌ترین فرد گروه است، بسیار جدی، منضبط و درون‌گراست و تنها کسی است که اگر خواسته‌ی ناوارو را قانونی نداند جرئت می کند مقابلش بایستد. بارادا در سال ۹۵ خودش کمیسر می‌شود و داستان را ترک می کند، از آن‌وقت بورلی (ژان‌کلود کارون) وارد داستان می‌شود. او در تصادف اتومبیلی که راننده خودش بود، دختر کوچکش را از دست می‌دهد، الکلی می‌شود و از پلیس اخراج می‌شود، اما در پرونده‌ای ناوارو او را به خود می‌آورد و او را به نیروی پلیس بر می‌گرداند. ناوارو و گروهش ظاهراً تحت نظر سر کمیسر والتز (موریس وودو) کار می‌کنند که هرگز زورش به ناوارو نمی‌رسد. آن‌ها هربار با پرونده‌های گوناگون قتل، تجاوز و سرقت سر و کار دارند.

ناوارو از آن آدم هایی است که خودش قانون است، هوای ضعفا را دارد، از امضای حکم تخلیه‌ی فقرا هرگز حق مزد دریافت نمی‌کند، خلافکاران خرده‌پا را گاهی کنار می‌گذارد تا با جنایتکاران و سرمنشاهای فساد بجنگد و کلی دشمن دارد، شاید مسخره باشد و حتی همکارانش به او بخندند ولی فقط بخاطر حفظ شرافت‌های انسانی پلیس شده و عزیزترین چیزش در دنیا دخترش است. حواسش به همکارانش هست و زیردستانش همگی دوستش دارند.
نکته‌ی خیلی جالب درباره‌ی این سریال، درباره‌ی یکی از بازیگرانش هست. سام کارمان (بارادا). او متولد پورت‌سعید در مصر است و بیشتر به‌عنوان یک کارگردان در فرانسه شهرت دارد و جوایز معتبری را در کارنامه دارد، در همان سال‌ها برنده‌ی جایزه‌ی اسکار برای بهترین فیلم کوتاه در سال ۹۳ و جایزه‌ی جشنواره‌ی کن در همین زمینه در سال ۹۲ را برای فیلم ۸ دقیقه‌ای Omnibus برنده شد. او در این فیلم از سه تا از هم‌بازی‌هایش در «ناوارو» استفاده کرد، دنیل ریاله، ژاک مارتیال و کریستین روث. (لینک دانلود)
روژه هانن، که داماد رئیس‌جمهور اسبق فرانسه، فرانسوا میتران، است از حامیان سارکوزی به شمار می‌رود. این سریال با کارگردانان مختلفی تهیه شده، با این‌حال اغلب فیلمنامه‌ها کار تیتو تاپن است. شوخی‌ها و شخصیت‌پردازی‌های فیلم بسیار عالی است، بازی‌ها خیلی خوبند و موسیقی فیلم که اثر ژانیک تاپ و سرژ پراتونه است، برای نسل ما بسیار به‌یاد ماندنی است.
در نهایت، یک سپاس‌گذاری بزرگ می‌ماند از کسی که مدت‌هاست دنبال فرصتی هستم که از او تشکر کنم. و این سپاس، از آن آقای «بهرام زند» است، کسی که به گوش من زیباترین صدای تمام دنیا را دارد! اصلاً خود قبول گویندگی نقش از سوی او، یعنی کار سطح بالایی را شاهد خواهیم بود، ما به او مدیونیم، بخاطر دوبله‌ی زیبایش برای ناوارو، شرلوک هلمز و خون به پا خواهد شد، همیشه می‌توان شنید که او با تمام عشق و علاقه‌اش در اتاق دوبله حاضر است و کاری ارائه می دهد که بهتر از آن ممکن نیست. گفته می‌شود که او در حال دوبله‌ی سریال معروف House MD است. همچنین کار «حسین باغی» برای بارادا که صدای ثابت تبلیغات و خاطرات خوب کودکی (چهار دست در «نیکو و نیک»، کایکو در «میتی‌کومون» و ریگودون در «دور دنیا در ۸۰ روز») است بسیار شنیدنی است. محمد عبادی (اوکلن) و شروین قطعه‌ای (بلومه) هم دوبله‌های خیلی خوبی انجام داده‌اند. همه‌ی این‌ها دلایل خوبی است که دوباره به تماشای ناوارو بنشینم، چون برای من معنای واقعی نوستالژی سال‌های نوجوانی است. شما چه؟

 

 
just4iran 
سلام
در مورد رسانه های خارجی کمی حرف داشتم که بزنم.
یه عده می گن BBC، CNN و ... خطرناک هستند ، کیان نظام اسلامی را هدف گرفته¬اند و... همه این حرفهایی که هممون می¬دونیم ، اگه دوباره بگم به وقت همه خیانت کردم. ولی واقعاً اینجوریه؟ به نظرتون تلویزیون ما خطرناک تره یا BBC ؟
ما به حرف های BBC با دقت نگاه می کنیم ، و به دلیل بی اعتمادی ذاتی که به خارجی ها داریم ، سعی می کنیم حرف¬های شان را درستی سنجی کنیم ، ولی برای تلویزیون خودمون نه ،چون اعتماد داریم ، داشتیم، حداقل من که تا قبل انتخابات حرفهای تلویزیون را 100% قبول می کردم ، الان 100% رد می کنم ، دیگر محال است برم فریاد بزنم "انرژی هسته ای حق مسلم ماست " محال است. چرا؟ چون تلویزیون از اعتماد من سو استفاده کرد ، چون دروغ گفت ، در دروغ های تلویزیون شکی نیست ، یک دروغ از کسی که اعتماد داری ، نابخشودنی ست. خیانت در امانت ست ، و این خطری ست که در موردش می گفتم ، سو استفاده از اعتماد ، که وقتی متوجه شویم که از اعتماد مان سو استفاده شده ، محال است که آرام بگیریم. آتش خشم مان همه را می سوزاند.
انصافاٌ ، گیرم که BBC بد ، اصلا همه اینها که شما می گین،به این دقت کردین که BBC ،حداقل خبر دروغ نمی دهد؟ صد البته خبری که بر ضد ایران باشد را بزرگ می کند ، 10 بار پخش می کند ، ولی دروغ نمی گوید ، چون سیاست ش بر این مبنا ست که فقط خبرهایی را پخش کند که دو منبع خبری مستقل آن را تایید کند.

-- پی نوشت
البته ، همه این ها که گفتم ، این رو هم میگم که از اون ور نباید افتاد، یعنی که بعد از جلب اعتماد مان به BBC ، حواسمان باشد در یک نقطه حساس ضربه نخوریم ، مثل آلمان ها که 4 سال درستی BBC را قبول کردند ، و فقط یک دروغ شنیدند ، دروغی که بزرگترین ضربه را به آنها زد . امیدوارم به این نتیجه برسید که تلویزیون برای ما منبع خبری موثق نیست ،چون همه خبرهایش در راستای یک جناح است . حالا می فهمیم چرا موسوی 4 سال پیش گفت من باید شبکه خصوصی داشته باشم و حالا می فهمیم چرا تا کنون مجوز شبکه خصوصی صادر نشده ، حالا می فهمم که اونور آبی ها را باید حرف های شان را شنید ، ولی در موردش تحقیق هم کرد. امیدوارم شما دیر متوجه این موضوع نشوید.

 

 

asadollah_nowruzi  

به نام خدا

باسلام و درود ؛ تابستان امسال مهمان ابرکوه بودم و ساعتی در سایه سرو تاریخی آنجا گذراندم . یادگاری از آن روز برایم ماند که به پاس مهمان نوازی مردم عزیز ابرکوه تقدیمتان می کنم . امید که همواره سبز و سرافراز باشید .

دکتر اسدالله نوروزی
عضوهیات علمی گروه زبان و ادبیات فارسی
دانشگاه هرمزگان

***************************************

برای سرو “چهارهزار ساله” ابر کوه :
( اسدالله نوروزی ــ ۲۴ / ۵ / ۱۳۸۸ )

سلطان سالخورده صحرایی ای درخت
یا رایتی ؟ که سبز سرا پایی ای درخت

هم پاسدار حرمت ایران باستان
هم رازدار عالم بالا یی ای درخت !

مفتون آز و در پی آزار نیستی
اهل صفا و صلح و مدارایی ای درخت

در وصف روی وخوی تو حیران والکنیم
اقرار می کنیم : معمایی ای درخت !

همزاد نازنین تو را خصم کور کشت ( ۱ )
غافل از آنکه باز تو برجایی ای درخت

برهمتت درود ! که در سالهای سرد
شاداب مانده ای وشکیبایی ای درخت

آزاده ، استوار ، ستمدیده ، سا یه دار
حقا نماد مملکت مایی ای درخت !

“دستت پراز ستاره و جانت پراز بهار” ( 2 )
زیبا و دلربا و دلا رایی ای درخت

“سر برکش ای رمیده که همچون امید ما
با مایی ای یگا نه و تنها یی ای درخت” ( ۳ )

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
۱ ــ سروتاریخی کاشمر با قدمتی همسان که به دستور خلیفه جاهل عباسی قطع گردید !
۲ و ۳ ــ از سیاوش کسرایی است .

 

 

alireza1384

معجزه

وقتي سارا دخترک هشت ساله اي بود، شنيد که پدر ومادرش درباره برادر کوچکترش صحبت مي کنند. فهميد برادرش سخت بيمار است و آنها پولي براي مداواي او ندارند. پدر به تازگي کارش را از دست داده بود و نمي توانست هزينه جراحي پرخرج برادر را بپردازد. سارا شنيد که پدر آهسته به مادر گفت: فقط معجزه مي تواند پسرمان را نجات دهد.
سارا با ناراحتي به اتاق خوابش رفت و از زير تخت، قلک کوچکش را درآورد. قلک را شکست، سکه ها را روي تخت ريخت و آنها را شمرد، فقط 5 دلار.
بعد آهسته از در عقبي خانه خارج شد و چند کوچه بالاتر به داروخانه رفت. جلوي پيشخوان انتظار کشيد تا داروساز به او توجه کند ولي داروساز سرش شلوغ تر از آن بود که متوجه بچه اي هشت ساله شود. دخترک پاهايش را به هم مي زد و سرفه مي کرد، ولي داروساز توجهي نمي کرد، بالاخره حوصله سارا سر رفت و سکه ها را محکم روي شيشه پيشخوان ريخت.
داروساز جا خورد، رو به دخترک کرد و گفت: چه مي خواهي؟
دخترک جواب داد: برادرم خيلي مريض است، مي خواهم معجزه بخرم.
داروساز با تعجب پرسيد: ببخشيد؟!!
دختـرک توضيح داد: برادر کوچک من، داخل سـرش چيزي رفته و بابايم مي گويـد که فقط معجـزه مي تواند او را نجات دهد، من هم مي خواهم معجزه بخرم، قيمتش چقدر است؟
داروساز گفت: متاسفم دخترجان، ولي ما اينجا معجزه نمي فروشيم.
چشمان دخترک پر از اشک شد و گفت: شما را به خدا، او خيلي مريض است، بابايم پول ندارد تا معجزه بخرد اين هم تمام پول من است، من کجا مي توانم معجزه بخرم؟
مردي که گوشه ايستاده بود و لباس تميز و مرتبي داشت، از دخترک پرسيد: چقدر پول داري؟
دخترک پول ها را کف دستش ريخت و به مرد نشان داد. مرد لبخنـدي زد و گفت: آه چه جالب، فکـر مي کنم اين پول براي خريد معجزه برادرت کافي باشد!
بعد به آرامي دست او را گرفت و گفت: من مي خواهم برادر و والدينت را ببينم، فکر مي کنم معجزه برادرت پيش من باشد.
آن مرد ، دکتر آرمسترانگ فوق تخصص مغز و اعصاب در شيکاگو بود.
فرداي آن روز عمل جراحي روي مغز پسرک با موفقيت انجام شد و او از مرگ نجات يافت.
پس از جراحي، پدر نزد دکتـر رفت و گفت: از شما متشکـرم، نجات پسرم يک
معجـزه واقعـي
بود، مي خواهم بدانم بابت هزينه عمل جراحي چقدر بايد پرداخت کنم؟
دکتر لبخندي زد و گفت: فقط 5 دلار!

 

 
gognous_azar 

ز بس که منتظرم !

کی باز خواهی آمد
ای رفته از نظر ؟!
عمریست که به لغزش گامهایت خیره ام !
افسونِ آمدنت
زیستن به کامم شیرین نموده است
دانم خواهی آمد! روزی
بوسه بر اشکهای شوقم خواهی داد
پیشانیِ داغم زحسرت لبهایت درآتش است!
موی هایم تسلیم نوازش انگشتانت اند!
تا به هر تارش چنگ رسانی
خروش عشق ترنّم خواهد نمود!
بیا که دل از فراق تو پاره ای خون است!
تن نرم تورا درآغوش خواهم کشید آیا
قبل از آنکه سنگ سخت گور در آغوش کشم؟!!!
صوت مبهمی به گوشم آهسته آهسته می تراود که:
خواهد آمد او!
تو را سوار بر اسپ سپید آرزوها
به بیکرانة چکاد افتخار خواهد تاخت!
***
ذهن آماسیده ام، دیرگاهیست
زخمِ تکرار را به چرکاب نشسته است!
طراوت از لبان جاریت می طلبم
من گدای دیرین عشق توام
لعلی از لبان سرخ تو
مرا ز احتیاج می رهاند!
" عطش " که می دانی چیست؟!
آری اینگونه ام!

در انتظار سبز قدمهایت
نه آب
بل شراب
ز تُنگِ سپید ریخته ام
گل سرخ امید بیخته ام
چراغِ اشک شوق افروخته ام
شمعی ز خاطرات خویش، سوخته ام
***
ولی چه سود؟!!!
افسوس !
می دانم
این دلِ هزار تیرِ عشق خوردة من
تابِ صدای گامهای تو را نخواهد آورد!
ز بس که منتظر است !!!

زخمه- بناب
11/3/88
11 صبح
بابک آذرشب
کارشناس ارشد ادبیات فارسی

 

 

amirbio1384

گوشی موبایل یک بند داشت می لرزید. به صفحه ی گوشی نگاه کردم:
15 missed calls
2 new messages

اولین پیام را باز کردم:
«عزیزم چرا جواب نمیدی؟ تو که دختر خوبی بودی!»
و پیام دوم:
«نکنه دوباره رفته باشی پیش اون دوست پسر قبلیت؟! تو که می دونی من چقدر غیرتی هستم! زود تماس بگیر»
احساس کردم قلبم فشرده می شود. داغ شده بودم و نفسم سخت بالا می آمد. یک پیام کوتاه فرستادم:
«الان جایی هستم که نمی تونم حرف بزنم»
تماس گرفت. جواب ندادم. گوشی آن قدر لرزید تا تماس قطع شد. یک پیام کوتاه آمد:
«زود بگو ببینم کجایی؟ با وجود اون همه حالی که امروز بهت دادم، حتما از پیش من صاف رفتی پیش اون مرتیکه ی عوضی. آره؟»
جواب دادم:
«نه، صاف نرفتم. اول رفتم داروخانه»
پیام آمد:
«HD خریدی؟ یادت باشه حتما امشب دو تا بخوری. فردا نیای بگی شیکممو آوردی بالا. من گردن نمی گیرما!»
سرم داغ شد. احساس می کردم قلبم زیر فشار له می شود. احساس درماندگی می کردم. پیام آمد:
«پس رفتی اونجا؟ آره دختره ی آشغال؟ من چی کم گذاشتم برات؟ این همه انرژی مصرف کردم برات. این همه حال دادم بهت. من دوستایی دارم که پول می گیرن آدم می کشن. داغشو می ذارم به دلت»
چطور با من این کار را کرده بود؟ چرا؟ جواب دادم:
«مطمئن باش که همه چیز برای همیشه تموم شد. برای همیشه»
پیام آمد:
«آفرین دختر خوب! از همون هفته ی پیش که برای بار اول دیدمت فهمیدم که به چی احتیاج داری. توی اون رابطه تو داشتی حروم می شدی»
جواب دادم:
«از کجا فهمیدی حروم می شدم؟»
پیام آمد:
«اون دوستت که تو رو به من معرفی کرد، همه چیو گفته بود. گفته بود که از تنهایی و بی کسی مجبور شدی با همچین آدمی دوست شی. اون از تو خیلی بزرگتره. اندازه ی من مایه دار نیست. قدرت مردانگی ما رو هم که امروز مشاهده کردید!»
نمی دانستم چه کار باید بکنم. همه چیز مثل یک کابوس بود. چرا با من چنین کاری کرده بود؟ یک پیام دیگر آمد:
«فردا دیر نکنی، زود بیا، دو تا نون هم بگیر. کجایی که نمی تونی حرف بزنی. هنوز پیش اون مرتیکه ی آشغالی؟ پس چه جوری SMS جواب می دی؟»
جواب دادم:
«من تو بیمارستانم»
همان موقع، دکتر از اطاق بیرون آمد. مستقیم به طرف من آمد و دستش را روی شانه ام گذاشت:
«این خانم جوان همسر شماست؟»
«دوست دخترمه آقای دکتر، زنده می مونه؟»
«دوست دختر شما مقدار زیادی داروهای خیلی خطرناک مصرف کرده ، ولی شما به موفع رسوندینش اینجا. زنده می مونه»
دکتر با دستش فشار کوچکی به شانه ام داد و رفت. نمی دانستم باید خوشحال باشم یا ناراحت. گوشی موبایل یک بند داشت می لرزید.
محمدرضا امیر
27/6/88

 

 

gooogoooli.fabrik 

راز چهار حلقه‌ درهم تنیده‌ی آئودی

علامت تجاری خودروساز آئودی، چهار حلقه‌ی درهم​تنیده است. این علامت، نماد پیوستن ۴ خودروسازی است که تا آن زمان مستقل بودند Audi, DKW, Horch و Wanderer این چهار شرکت در واقع پایه‌های آئودی امروزی هستند.
Horch: در سال‌های پایانی قرن نوزدهم چند شرکت در آلمان در زمینه خودروسازی فعال بودند. نام یکی از این شرکت‌ها "August Horch & Cie" بود که در تاریخ ۱۴ نوامبر ۱۸۹۹ در شهر کلن آلمان پایه‌گذاری شد.
آوگوست هورش، پایه‌گذار این شرکت و یکی از مهندسان پیشتاز در حوزه‌ی خودروسازی، پیش از این​که کارخانه خود را به‌طور مستقل بنیان نهد، در شرکت‌های مختلف فعالیت کرده بود که از آن جمله می‌توان به ۳ سال مدیریت وی در کارخانه‌ی کارل بنز در شهر مانهایم اشاره کرد.
۱۹۰۴ بود که هورش کارخانه‌ی خود را در شهر "تسویکاو" پایه گذاشت. آگوست هورش ۵ سال بعد از این کارخانه جدا شد و خودروهایی که پس از آن توسط او طراحی و ساخته شدند، با نام تجاری "آئودی" به بازار آمدند.
Audi: کارخانه‌ی دوم که در سال ۱۹۰۹ توسط هورش پایه‌گذاری شد، دیگر نمی‌توانست به نام او باشد. بنابراین نام "آئودی" انتخاب شد. واژه هورش (Horch) در زبان آلمانی، فعل امر از ریشه "گوش‌‌کردن" و به معنای "گوش کن" است.
واژه‌ی آئودی نیز همان "گوش کن" است البته به زبان لاتین. ابتکار این ترجمه متعلق به پسر یکی از همکاران هورش بود که در آن زمان زبان لاتین فرا می‌گرفت. بدین ترتیب دومین کارخانه‌ای که هورش بنیان نهاده بود از ۲۵ آوریل ۱۹۱۰ و به نام شرکت خودروسازی "آئودی، سهامی عام" در شهر "تسویکاو" شروع به کار کرد.
Wanderer: دو مکانیک به نام‌های یوهان بابتیست وینکلهوفر (Johann Baptist Winklhofer) و ریچارد آدولف یِنیکه (Richard Adolf Jaenicke) از سال ۱۸۸۵ در شهر "کِمنیتس" تعمیرگاه دوچرخه داشتند. آنان پس از یک سال، خود تولیدکننده‌ی دوچرخه شدند که با نام "واندرر" (Wanderer) به بازار عرضه شد.
دست‌اندرکاران این کارخانه در سال ۱۹۰۲ نخستین موتورسیکلت را ساخته و فکر تولید خودرو را در سال ۱۹۱۳ عملی کردند. نخستین اتومبیل این کارخانه "پوپشن" (Puppchen) نام داشت. تولید خودرو در این شرکت چنددهه ادامه یافت.
DKW: این کارخانه کار خود را در سال ۱۹۰۲ با نام "راسموسِن و اِرنست" (Rasmussen & Ernst) در شهر کمنیتس آغاز کرد. جداکننده‌های روغن از بخار برای دستگاه‌هایی که با بخار آب کار می‌کردند، گِلگیر، چراغ‌های خودرو و انواع سانترفیوژها، از جمله تولیدات DKW بودند.
یورگن اسکافته راسموسن، بنیان​گذار این کارخانه، در سال ۱۹۱۶ آزمایش‌هایی را برای ساخت خودرویی بخاری آغاز کرد که DKW (Dampfkraftwagen) نام داشت. این کارخانه در سال ۱۹۱۹ بر تولید موتورهای دوزمانه متمرکز شد. این آغازی بود برای ساخت موتورسیکلت‌هایی که از سال ۱۹۲۲ به نام DKW به بازار آمدند. سال ۱۹۲۸ نیز نخستین خودروی کوچک با همین نام وارد بازار شد.

اتحادیه‌ی خودروسازی در کمنیتس
۲۲ ژوئن ۱۹۳۲ خودروسازان آئودی، هورش و موتورسازی DKW، به ابتکار بانک دولتی "زاکسن" به هم پیوستند و "اتحادیه‌‌ی خودروسازی" (Auto Union AG) را بنیان نهادند. همزمان نیز قراردادی با "واندرر" برای خرید و واگذاری این شرکت بسته شد. بدین ترتیب، کنسرنی جدید متشکل از شرکت‌های یادشده در شهر کمنیتس پایه​گذاری شد.
این کنسرن دومین کارخانه‌ی بزرگ خودروسازی در آلمان آن زمان بود. برند این شرکت نیز چهار حلقه‌ی در هم تنیده در نظر گرفته شد تا نمادی برای همکاری و پیوستگی خودروسازانی باشد که این کنسرن را شکل می‌دادند.
البته نام‌های آئودی، واندرر، هورش و DKW همچنان باقی ماندند. هر کدام از این مارک‌ها در قالب کنسرن، یکی از بخش‌های تولید را بر عهده داشت: DKW موتورسیکلت و خودروهای کوچک تولید می‌کرد، واندرر خودروهای کلاس متوسط را می‌ساخت، آئودی خودروهای کلاس متوسط گران‌تر را به بازار عرضه می‌کرد و هورش بر ساخت خودروهای لوکس کلاس‌های بالاتر متمرکز شد.

 

 

hasani_1358

نامه مهم توكلي خطاب به آقایان موسوي و خاتمي

احمد توكلي در نامه‌اي خطاب به آقایان موسوي و خاتمي اعلام كرد: گويا مي‌خواهيد حاكميت را به برخورد با خود بكشانيد. ترديدي نيست كه معارضه چيزي جز خيانت به امام، انقلاب، اسلام، مردم و ايران نيست. تصميم به بازگشت بگيريد.
به گزارش الف، متن كامل نامه دکتر احمد توکلی به شرح ذيل است:

بسمه تعالي

برادر محترم جناب آقاي ميرحسين موسوي
برادر محترم جناب آقاي سيد محمد خاتمي
سلام عليكم

در دو سه ماه گذشته، حوادثي گزنده و تلخ بر كشور،انقلاب و مردم رفت كه حرف‌هاي شنيدني و لابد گفتني بسياري پيرامون آن‌ها وجود دارد كه بحث از آن‌ها در حوصله اين مقال نيست. قصد نامه نوشتن به شما را نداشتم؛ چرا كه از مكاتبه با جناب آقاي كروبي اثر چنداني حاصل نشده است. ولي در روز قدس حوادثي رخ داد و به نام طرفداري از شما شعارهایي داده شد كه خود را ناچار از اين كار ديدم، تا وجدان‌تان را در معرض سؤالاتي قرار دهم كه نه به من، بلكه به مردم توضيح دهيد. شما كه همواره به‌درستي گفته‌ايد پرسشگري ازصاحبان و طالبان قدرت امرمقدسي است، طبعا نبايد رنجشي پيدا كنيد؛ بلكه" فان الذكري تنفع المؤمنين" اما نكات قابل عرض:

1. در روز قدس كساني‌كه به حمايت شما اجتماع و راهپيمايي داشتند، و كم هم نبودند، شعار مي‌دادند:
* استقلال، آزادي ، جمهوري ايراني
* نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران
* مرگ بر...
* ما اهل كوفه نيستيم، پشت يزيد بايستيم

اين شعارها حاكي از استراتژي به ظاهر تازه‌اي است كه در سال‌هاي اول انقلاب هم به ميدان آمد و با مقاومت امام راحل و مردم ميدان را خالي كرد. اين استراتژي به وضوح با سه محور اعتقادي و استراتژيك امام در تضاد است. آن بزرگوار حتي در وصيت‌نامه‌شان نيز بر اين محورها تاكيد دارند. آيا امام نفرمود جمهوري اسلامي نه يك كلمه كم، نه يك كلمه زياد؟ و اين را اساس سياست داخلي نمي‌شمرد؟ آيا امام نفرمود روز قدس روز اسلام است و حمايت از فلسطين را يكي از اركان سياست خارجي قرار نداد؟ آيا امام مكررا نفرمود پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملكت شما آسيبي نرسد؟ آيا پردازنده نظريه ولايت فقيه و پايه‌گذار آن نبود؟
پاسخ اين پرسش‌ها آن‌قدر روشن است كه كسي را ياراي انكار نيست. حالا شما بايد جواب دهيد كه وقتي با ادعاي احياي ارزش‌هاي فراموش‌شده خط امام، معترضان را علمداري مي‌فرماييد، آيا از اين شعارها و سردهندگانشان برائت مي‌جوييد يا با ادامه سكوتتان آن‌ها را تاييد مي‌كنيد؟ در اين صورت جواب امام را چه مي‌دهيد؟

2. تا اين‌جا، حوادث نشان داد كه جريان موسوم به سبز لااقل چها ويژگي زير را دارد:
* با مباني انقلاب اسلامي ناسازگار است.
* از پشتباني بيگانگان مخالف اسلام، استقلال ايران و مسلمانان جهان برخوردار است.
* رفتار و ظاهر كثيري از افراد آن حاكي از عدم تقيد به شرع و ارزش‌هاي انقلابي است.
* قصد معارضه با نظام قانوني و مردمي حاكم را دارد و به اعتراض در شكل قانوني راضي نمي‌شود.
آيا اگر امام زنده بود چنين جرياني را خيانت‌بار نمي‌خواند؟

3. در ميان معترضان، طرفداران نظام و دينداران ناراضي از اوضاع كم نيستند. بعضي از اعتراضات اينان و حتي معارضان بي‌اعتقاد به دين و نظام نيز درست است و بايد زمينه‌هاي اعتراض برانگيز را رفع كرد؛ ولي آيا شما فكر مي‌كنيد اكثريت معترضاني كه راه معارضه را برگزيده‌اند و شعار جانم فداي ايران سرداده‌اند، وقتي خطري متوجه ايران شود روي حرفشان مي‌ايستند؟ جان كه هيچ، يك گام هم اكثرشان براي استقلال و آزادي ايران عزيز بر نخواهند داشت. مي‌نشينند و منتظر مي‌مانند تا همان اكثريت مستضعفي كه به پيروي از امام و مراجع و روحانيت انقلابي، ايران را حفظ كردند بازهم جانفشاني كنند و بعد هم غرولند و ملامت تحمل كنند. شما پشتيباني چه كساني را به‌دست آورده‌ايد و حمايت چه اقشاري را از دست داده‌ايد؟ مؤكدا مي‌گويم كه اين نگاه به‌هيچ‌وجه نافي حقوقي كه بر عهده حكومت حتي در قبال معارضان قرار دارد نيست و نبايد باشد، چه رسد به مخالفان و معترضان. حق هركس محترم است و بايد اداء شود.

4. جناب آقاي موسوي! يادتان هست كه يكبار امام در پاسخ اعتراض برخي روحانيان صاحب‌نام نسبت به دولت جنابعالي، خطاب به آنان فرمود نه شما از اميرمؤمنان برتريد و نه نخست‌وزير از خلفا بدتر؛ همان‌طور كه علي عليه‌السلام با خلفا در برابر خطر خارجي همكاري كرد، شما هم با دولت مدارا كنيد( نقل به مضمون). درحالي‌كه به شهادت صحيفه نور امام همانند آن معترضان، با سياست‌هاي اقتصادي دولت‌سالارانه جنابعالي مخالف بود ولي به‌خاطر وجود خطر دشمن خارجي از شما به شدت حمايت مي‌كرد و مخالفانتان را به همكاري فرا‌مي‌خواند. حالا چه شده است كه آن استدلال امام را فراموش كرده‌ايد؟ خطر بيگانه كم شده يا معارضه مجاز گشته است؟ حتي اگر حق كاملا با شما مي‌بود- كه حتما چنين نيست- باز اجازه معارضه نداشتيد.

5. برادران محترم! شما در ايام مسؤليت‌تان موضوع فلسطين را به‌‌درستي، موضوع همه ما مي‌دانستيد حالا چرا در برابر شعار انحرافي نه غزه نه لبنان سكوت كرده‌ايد؟ نظرتان عوض شده يا صهيونيست‌ها تغيير ماهيت داده‌اند؟ آيا قدرت آن‌قدر شيرين است كه براي رسيدن به آن بايد پا روي اعتقادات امام گذاشت؟ شما كه مي‌گوييد خط امامي هستيد.

6. جناب آقاي خاتمي! شما و يا اطرافيان‌تان، زماني نفرينِ "مرگ بر آمريكا" را كه شعار برحق ملت ستمديده ايران بوده است، خشونت‌بار خوانديد. حالا نظرتان در باره شعارِ "مرگ بر ..." چيست؟ آيا امام بر اصالت امر ولايت فقيه در اسلام تاكيد نمي‌كرد و نفرمود : " پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملكت شما آسيبي نرسد" ؟ فكر نمي‌كنيد كه شما هرچه داريد از حكومت ولايت فقيه است؟ فكر مي‌كنيد اگر كساني كه امروز شعار جمهوري ايراني مي‌دهند، سركار بيايند، شما را خلع لباس و منزوي نخواهند كرد؟ البته اگر زنده‌تان بگذارند.

7. روش شما در اين ايام چنان است كه گويا مي‌خواهيد حاكميت را به برخورد با خود بكشا نيد. داريد سلاح كساني را تيز مي‌كنيد كه اعتقاد چنداني به مدارا با مردم و مردم‌سالاري ديني و لوازمش ندارند. ترديدي نيست كه معارضه به ظاهر جديد، با شعارها و استراتژي‌هاي شمرده شده، چيزي جز خيانت به امام، انقلاب، اسلام، مردم و ايران نيست. اگرچه خيانت فاعلي بر همه افراد اين جريان صدق نمي‌كند، ولي قطعا خيانت فعلي هست. فكر مي‌كنيد حكومت تا كجا مدارا خواهد كرد؟ اگر تصور شود اجازه داده مي‌شود نظامي كه با خون‌دادن‌ها و خون دل خوردن‌هاي بسيار برپا شده و تنها حكومت ديني جهان، ولو پر عيب و نقص، است، به اين راحتي عوض مي‌شود؛ يا تصور كنيد همه آناني كه امروز زير علم شما سينه مي‌زنند، به شما وفادار خواهند ماند، هردو تصور اشتباه است.

سه نتيجه ناگوار ديگرنيز بر اوضاع فعلي مترتب است:

8. دولت فعلي برخاسته از راي مردم و قانوني است. ولي در كنار خداماتش، خودرايي‌ها، ندانم‌كاري‌ها و جهت‌گيري‌هاي نادرستي نيز دارد كه رفتار و روش شما، كار برخورد با اين كژي‌ها را (كه در دولت‌هاي پيشين هم بي‌سابقه نيست)‌ دشوار مي‌كند و ميدان نقادي حاكميت تنگ مي‌گردد.

9. علاوه بر اين، طبيعي است كه وقتي حضور جريان حامي شما، با اغتشاش و خسارت‌هاي اجتماعي همراه مي‌گردد، حضور نيروهاي انتظامي و اطلاعاتي به ضرورت بيشتر مي‌شود، از اين حيث نيز آزادي‌ها محدود مي‌گردد. در اين محدوديتي كه براي نقادي و آزادي‌خواهي به‌وجود مي‌آيد شما چقدر مسؤليت داريد؟

10. نكات فوق، به اضافه فضاي نامطمئن سياسي ناشي از معارضه جريان به اصطلاح سبز با نظام، نا اطميناني را به دنبال دارد، نتيجه‌اش كاهش سرمايه‌گذاري است كه توليد و اشتغال را كاهش و قيمت‌ها را افزايش مي‌دهد. يعني فشار بر مردم بيشتر مي‌شود. در واقع بازنده اصلي مردم‌اند. آيا مي‌ارزد؟

برادران محترم! همه ما كم‌وبيش، و امروز شما آقايان به ويژه، مخاطب اين آيه قران هستيم:
يا ايهاالذين امنوا لم تقولون ما لا تفعلون كبر مقتا عندالله ان تقولوا ما لا تفعلون، اي مؤمنان! چرا سخني مي‌گوييد كه بدان عمل نمي‌كنيد؛‌ اين‌كه چيزي را كه بدان عمل نمي‌كنيد مدعي باشيد، در نزد خداوند بسيار خشم‌برانگيز است. شما با ادعاي احياء ارزش‌هاي فراموش‌شده حضرت امام رضوان الله عليه به ميدان آمده‌ايد، بايد با صراحت تكليف خود را مشخص بفرماييد تا گرفتار خشم خدا نشويد.

اين نصيحت مرا با ذكر عيوب مخالفان خود پاسخ ندهيد. سعي نفرماييد با فهرست كردن اقوال بي‌عمل آنان يا تعارضات قول و فعلشان خود را مبرا بنماييد. و لا تزر وازرة وزر اخري، كسي بار ديگري را به‌دوش نمي‌كشد. تعدادي از نيروهاي وفادار به انقلاب و ولي فقيه مظلوم و مردم شريف، از جمله بنده، در اين ايام همواره خواسته‌ايم كه شما در عرصه سياست با احترام، و البته با رعايت تكاليف قانوني خودتان، فعال بمانيد تا در فرايندي مردم‌سالارانه به رقابت بپردازيد و ضمن آن‌كه به تصحيح مسير و كاركرد حكومت مدد مي‌رسانيد، خطر تحجر را كاهش دهيد، اميد و مشاركت مردم در سرنوشت خويش را بالا ببريد و فرصت جولان در عرصه آزمايش عملي براي‌تان باقي بماند. آيا شما نمي‌خواهيد امكان دهيد تا اين خيرخواهي مؤثر شود؟ مقصود من اين نيست كه همه تقصيرها، صددرصد بر عهده شماست و ما و ديگران بي‌قصور و تقصيريم؛ اما آن‌كه بايد اول تصميم به بازگشت بگيرد، شماييد نه مخالفان شما.
من آن‌چه شرط بلاغ است با تو مي‌گويم
تو خواه از سخنم پند گير خواه ملال

برادر شما
احمد توكلي
29 شهریور 1388

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

29 شهريور / 20 سپتامبر / 1 شوال

Mobin_s2004@yahoo.com
 29 شهريور هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
دولت ايران و كشتي دو ـ بادبانه

تاريخ كشتي سازي و دريانوردي نشان مي دهد كه در آستانه پاييز (اواخر سپتامبر) سال 442 پيش از ميلاد، اردشير يكم (به نوشته مورخان يونان باستان: اردشير درازدست) شاه وقت ايران از دودمان هخامنشيان اعتبار لازم براي ساختن كشتي دو ـ بادبانه را از خزانه دولت در اختيار كشتي سازان فنيقي (سوري ـ لبناني) قرارداد تا در كارگاههاي كشتي سازي (شيپ يارد) بندر صور (تير) چنين كشتي هايي را بسازند. اردشير اين تصميم را هنگامي اتخاذ كرد كه اطلاع يافته بود مهاجران يوناني مقيم جنوب ايتاليا سه سال پيش از آن (سال 450 پيش از ميلاد)، اين نوع كشتي را اختراع كرده بودند كه نياز به پاروزن نداشت و در خلاف جهت وزش باد هم مي توانست حركت كند، زيرا كه بادبان (Mast) بزرگتر باد را مي گرفت و با فشار زياد به بادبان كوچكتر پس مي فرستاد و كشتي در خلاف جهت باد حركت مي كرد. چهار سال طول كشيد تا فنيقي ها (در آن زمان از اتباع ايران) كشتي دو ـ بادنانه براي ايران ساختند. اين كشتي ها در فاصله زماني ميان صلح ايران با اتحاديه يوناني ها و آغاز جنگ پلوپونز (جنگ داخلي يوناني ها) آماده شدند كه دولت ايران تعدادي از آنها را در اختيار اسپارت قرار داد تا آتني ها را بشكند و با اين مداخله، مورخان يوناني در تاليفات خود ايران را «امپرياليست» لقب دادند كه اين اصطلاح از همان زمان باقي مانده و دولت هاي برتري طلب و مداخله گر با آن صفت خطاب مي شوند.

 

سازش ايران و عثماني بر سر بغداد

سلطان مراد چهارم كه يك سال پس از مصالحه بر سر بغداد درگذشت

20 سپتامبر سال 1638 ميلادي مراد چهارم سلطان عثماني كه بغداد را به محاصره گرفته بود از نيروهاي ايراني مدافع شهر خواست كه تسليم شوند كه فرمانده اين نيروها درخواست سلطان عثماني را رد كرد و تاكيد كرد كه جنگ دفاعي خود را تا آخرين نفر ادامه خواهد داد و سه ماه روي اين تعهد خود ايستادگي كرد. سرانجام سلطان عثماني كه اصرار داشت همه سرزمينهاي عربي را تصرف كند و وجود نيروهاي ايراني را در بغداد سدي در برابر اين هدف خود مي ديد از طريق سياسي وارد عمل شد و روز 24 دسامبر سال 1638 ضمن قراردادي با شاه صفي، تعهد سپرد كه اگر بغداد از نيروهاي ايراني تخليه شود، وي شهر "ايروان" را به عنوان جزئي از قلمرو ايران به رسميت خواهد شناخت و تعرض ديگري به قفقاز نخواهد كرد. و در پي امضاي اين قرارداد بود كه شاه صفوي از اصفهان به فرمانده پادگان بغداد اطلاع داد كه شهر را ترك گويد و با نيروهاي خود به همدان منتقل شود.

 

پيش بيني مارگارت تاچر در آستانه جنگ عراق با ايران

تاچر

بيستم سپتامبر 1980 و در آستانه حمله نظامي تمام عيار عراق به ايران، احتمال اين جنگ در ديدار مارگارت تاچر نخست وزير انگلستان با وزير امورخارجه كابينه اش مطرح و بررسي شد. تاچر در صفحه 91 كتاب خاطرات خود درباره اين ملاقات نوشته است: به وزير امور خارجه گفتم كه در اين نظر كه ايران در مدتي كوتاه از پاي درخواهد آمد شريك نيستم و دليل آوردم كه ايران داراي يك نيروي هوايي موثر است، مردمي مقاوم دارد و ارتش فروپاشيده آن در جريان انقلاب، در اندك مدتي تمركز خواهد يافت و دست به حمله متقابل خواهد زد. ارزيابي و محاسبات صدام حسين از فروپاشيدگي ارتش ايران درست نيست زيرا كه افراد و سلاحهاي اين ارتش باقي هستند و .... هشت سال بعد نظر من تاييد شد زيرا كه عراق جز در هفته هاي اول جنگ پيشرفتي نداشت و مقروض و زمينگير شد.

Mobin_s2004@yahoo.com
 20 سپتامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
زادروز اسكندر

20 سپتامبر سال 356 پيش از ميلاد زاد روز اسكندر مقدوني است كه در 20 سالگي در پي ترور پدرش فيليپ دوم كه موفق به تصرف همه يونان شده بود جانشين او گرديد. اسكندر كه در نوجواني شاگرد ارسطو بود ، در 16 سالگي يك سوار جنگي بنام بود. وي تا 32 سالگي كه در بابل (عراق جنوبي) درگذشت تمامي خاورميانه و آسياي جنوبي و ميانه را متصرف شده بود. پاره اي از مورخان سال تولد او را 357 ذكر كرده اند.

 

انقلاب فرانسه طلاق را آزاد كرد

مجلس ملي فرانسه در دوران انقلاب اين كشور در جلسه 20 سپتامبر سال 1792 خود "طلاق" را در آن كشور آزاد كرد. فرانسه يك كشور كاتوليك مذهب است و طلاق در مذهب كاتوليك و ازدواج مجدد ممنوع بوده است، كه انقلاب فرانسه اين سد را به صورت مدني آن شكست. دويست و ده سال طول كشيد تا ساير كشورهاي كاتوليك مذهب از جمله اسپانيا، ايتاليا و ممالك آمريكاي لاتين و ايرلند طلاق را طي شرايط سختي به تدريج آزاد كرده اند. با وجود اين كليساي كاتوليك هنوز طلاق را مطابق شرع نمي داند و بر آن صحه نمي گذارد.

برخي ديگر از رويدادهاي 20 سپتامبر

  • 622:   طبق تقويم ميلادي، در اين روز حضرت محمد (ص) به شهر يثرب (مدينه) مهاجرت كردند كه مبداء تقويم هجري قرار گرفته است.

  • 1664:   دولت مهاجر نشين انگليسي « مريلند » آمريكا ازدواج زنان سفيد پوس با سياهپوستان را غير قانوني و ممنوع اعلام داشت.

  • 1797:   يك كشتي جنگي از نوع "فري گيت" به نام "كانستيتوشن" در بندرگاه بوستون آمريكا به آب افكنده شد كه هنوز نگهداري مي شود و قادر به دريا پيمائي و شليك توپ است. اين كشتي در جنگ با انگلستان يك كشتي انگليسي را غرق كرد.

  • 1945:   پس از شكست آلمان در جنگ جهاني دوم، بيستم سپتامبر 1945 دولت آمريكا به عنوان يكي از فاتحان جنگ و اشغال كنندگان آلمان، آن گروه از مهندسان موشك سازو اتمي اين كشور را كه به دست آورده بود از جمله مهندس "فون براون" را به آمريكا انتقال داد كه براي اين كشور موشك بسازند و به اين كار هم موفق شدند. پس از سقوط آلمان، بر سر سرقت دانشمندان موشكي ـ اتمي اين كشور ميان فاتحان رقابت شديدي به چشم مي خورد.

  • 2003:   روسيه، بلاروس و كزاخستان طرح تجارت آزاد ميان اعضاي جامعه مشترك المنافع روسيه را كه عبارت خواهد بود از انتقال آزاد كالا، خدمات، سرمايه و كارگر تصويب كردند. پارلمان روسيه چند سال پيش تصويب كرد كه انحلال شوروي عملي غير قانوني بوده است ولي يلتسين رئيس جمهور وقت اين مصوبه بدون اظهار نظر باقي گذارد (نه رد کرد و نه تاييد). پارلمان روسيه (دوما) استدلال کرده بود که براي فروپاشي شوروي که بر امپراتوري يکپارچه روسيه ايجاد شده بود و نيز دادن استقلال به بخش هاي 15 گانه لازم به رفراندم عمومي در سراسر اين امپراتوري بود. اين استدلال هنوز به قوت خود باقي مانده است.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     1 شوال هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    عيد سعيد فطر

    1 شوال - عيد سعيد فطر
    عيد فطر، يکي از بزرگترين اعياد اسلامي است. خواندن نماز عيد، زيارت امام حسين (ع) و خواندن دعاي ندبه جزو اعمال اين روز است.

     

     «عمروعاص» ازسرسخت‎ترين دشمنان خاندان حضرت علي (ع)درمصربه هلاكت رسيد.

    1 شوال 42 - «عمروعاص» ازسرسخت‎ترين دشمنان خاندان حضرت علي (ع)درمصربه هلاكت رسيد. عمروعاص ابتدا ازمخالفان دين اسلام بود اما درسال هشتم هجرت اسلام را پذيرفت و درچند مأموريت جنگي نيز شركت كرد. ازجمله اين مأموريت‎ها مي‎توان همراهي عمروعاص با سپاه اسلام در سرزميني درغرب رود اردن؛ تسخيردمشق و فتح مصررا برشمرد. عمروعاص پس از جنگ جَمَل به طرفداري ازمعاويه برخاست و درنبرد صِفّين هنگامي‎ كه اميرمؤمنان علي (ع) و يارانشان با پيروزي چندان فاصله‎اي نداشتند، دستورداد قرآن‎ها را برسرنيزه‎ها كردند و بااين حيله عمروعاص جنگ به نفع معاويه پايان يافت. پس از اين پيروزي معاويه عمروعاص را به فرماندهي عصرگماشت و او تا زمان مرگ دراين مقام بود.

     

     «امام فخررازي » حكيم و دانشمند گرانمايه ايراني به ديارباقي شتافت.

    1 شوال 606 - «امام فخررازي » حكيم و دانشمند گرانمايه ايراني به ديارباقي شتافت. وي ازعلماي شافعي و جامع علوم منقول و معقول بود. امام فخررازي درفقه و اصول، تفسير، حكمت، كلام، علوم ادبي، تاريخ و فنون رياضي دانشي درخور توجه داشت. وي همچنين به دو زبان فارسي و عربي مسلط بود و كتابهاي متعدد نوشت. ازمهمترين آثار امام فخررازي «مَفاتيحُ الغَيب» را مي‎توان نام برد.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    19
    29

    اهواز

    25
    40

    تبريز

    14
    26

    شيراز

    17
    36

    مشهد

    16
    31

    بندرعباس

    29
    35

    کرمان

    17
    35

    اصفهان

    14
    33

    يزد

    22
    36

    کرمانشاه

    12
    29

    اراک

    15
    27

    رشت

    20
    25

    دبی

    31
    36

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1454 تومان
    992 تومان
    1635 تومان
    1080 تومان
    263 تومان
    272 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    238000 تومان
    119000 تومان
    61500 تومان
    237000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:27
    طلوع خورشيد : 06:52
    اذان ظهر : 12:57
    غروب خورشيد : 19:01
    اذان مغرب : 19:21
    نيمه شب شرعي : 00:14
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    New York Spaces
    ماه سپتامبر

    جديدترين شماره از ماهنامه
    New York Spaces

    تاريخ انتشار: سپتامبر 2009
    تعداد صفحات مجله: 146
    حجم فایل: 43 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    ارایه اینترنت با سرعت ۲۱ مگابیت درثانیه برای تلفن های همراه در فیلادلفیا

     

    شرکت T-Mobile از ارایه کننده های خدمات تلفن همراه نخستین شرکتی است که ارایه اینترنت روی شبکه پرسرعت HSPA+ را در آمریکا آغاز کرده است. این سرویس که در حال حاضر در فیلادلفیا و روی شبکه 3G این شرکت فعال شده، به کاربران تلفن همراه، سرعتی معادل ۲۱ مگابیت در ثانیه را ارایه می کند. شرکت تی موبایل اعلام کرده این سرویس تا سال دیگر در شهرهای دیگر آمریکا نیز ارایه خواهد شد.  
     حدود یک سال پیش در همين بخش به بررسی سرعت اینترنت در نسل سوم تلفن های همراه پرداخته بودیم. آنجا دیده بودیم که سرعت اینترنت شبکه 3G در شهرهای آمریکا حدود ۱.۴ مگابیت درثانیه است. اما حالا پس از گذشت کمتر از یک سال این سرعت در حال ارتقا به ۲۱ مگابیت در ثانیه است.  
     حالا اگر بخواهیم این سرویس ها را با ایران مقایسه کنیم به اعداد و ارقام جالبی می رسیم. سرعت اینترنت موبایل در ایران در بهترین حالت ۶۴ کیلوبیت برثانیه است. البته به شرطی که قطع نباشد و شما در محدوده سرویس دهی آن زندگی کنید. حالا اگر آن را با خط جدید ۲۱ مگابیت مقایسه کنیم می بینید که خطوط جدید ۳۲۸ برابر سریع تر هستند.  
     مقایسه قیمت ها هم جالب تر است. سرویس اینترنت پرسرعت در آمریکا تنها با پرداخت چند دلار در ماه قابل دسترس است. (بین ۲۰ تا ۶۰ دلار در ماه) در ایران روی موبایل که خواب چنین سرعتی را هم نمی توان دید اما اگر بخواهید، می توان برای منزل یا محل کار اینترنت پرسرعت ۲۰ مگابیت تهیه کرد. به شرطی که ماهیانه ۱۰ میلیون تومان پرداخت کنید.  
     
    در همین رابطه ببینید:  
    جدول تعرفه های اینترنت شرکت فناوری اطلاعات  
    منبع   

    سری جدید Dell Latitude Z
    نخستین لپ تاپ با شارژ بیسیم

    شرکت دل در حال کار بر روی سری جدیدی از لپ تاپ های گران قیمت Latitude است که قرار است امکانات ویژه ای داشته باشد. گفته می شود مدل جدید دارای نمایشگر ۱۶ اینچی است و قرار است که سخت افزار پرقدرتی داشته باشد.  
    اما همه اینها یک طرف، شارژ بیسیم طرف دیگر. هنوز دقیقا مشخص نیست که این کامپیوتر چگونه شارژ می شود. اما می توان حدس زد که احتمالا روی صفحه ای قرار می گیرد و مانند گوشی های پالم از طریق آن شارژ خواهد شد. بنابراین با این طرح آخرین سیم لپ تاپ هم حذف می شود.  
    فعلا خبر بیشتری از Latitude Z نداریم. اما اگر چند هفته دیگر صبر کنید، احتمالا معرفی رسمی آن را مشاهده خواهید کرد.  
     
    منبع
     

     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    سر پیری و معركه گیری!

    ابوالفضل اقبالی

    طبق معمول من چون اولین مسافر بودم نشستم جلو و چند دقیقه بعد یك جوان همراه یك دختر خانم جوان تر سوار شدند و بعد از آنها یك خانم مانتوئی كه به نظر می آمد عمری از او گذشته باشد سوار شد.(اینكه می گویم عمری ازش گذشته به خاطر این است كه نمی شود سن خانم ها را دقیق فهمید بعضا حتی خود خانم ها هم نمی دانند چند ساله هستند!! دلیلش هم این است كه چون سنشان را به كسی نمی گویند لذا اگر خودشان هم فراموش كنند دیگر معلوم نمی شود كه سنشان چقدر است!)
    بگذریم. ماشین كه راه افتاد آن دو قناری عاشق شروع كردند با هم حرف زدن و كلا حواسشان به حرفهای همدیگر بود كه یك دفعه این خانم احتمالا مسن با لحنی عشوه گرانه خطاب به پسر جوان گفت:
    - آقا خودتو نچسبون به من برو اونورتر!
    پسر جوان هم با لحنی كه انگار حواسش اصلا به این خانم نیست گفت:
    - باشه چشم!
    و دوباره مشغول حرف زدن با معشوق گلعذار خود شد! جلوتر كه رفتیم باز این بار آن خانم به طور قطع مسن! با لحنی تندتر خطاب به پسر جوان گفت:
    - آقا خودتو نچسبون به من دیگه!
    پسر جوان مزاحم هم كه خیلی با پیرزن فاصله داشت یك كم دیگر خودش را جمع تر كرد و گفت:
    - عذر میخوام حاجیه خانم! (البته پسرك گفت حاج خانم ولی چون حاجیه خانم به لحاظ قواعد عربی صحیح تر است من می نویسم حاجیه خانم)
    ولی مثل این كه پیرزن بی خیال نمی شد و احتمالا یاد جوانی هایش افتاده بود كه بیشتر تحویلش می گرفتند! و به طور كلی توهم او را احاطه كرده بود. لحظاتی بعد باز به پسر جوان هوس باز! گفت:
    - آقا یه كم برو اونورتر دیگه چسبیدی به من!
    پسرك قصه ما كه گویا یك نمه قاطی كرده بود، گفت:
    - جاجیه خانم! ین دختر خانم رو میبینی؟ نامزدمه! تازه مثل شما هم هفتاد سالش نیست! حالا من بر مبنای كدام دلیل و توجیهی باید به شما بچسبم؟ سر پیری معركه گرفتی؟
    راننده هم كه از این ماجرا پوزخندی ملیح! بر لبانش نشسته بود به خانم مسن اندر مسن گفت:
    - خانم شما بیاید جلو! آقا شما هم اگر ممكنه لطف كنید و عقب بنشینید(خطاب به من بود)
    قبول كردم و جایمان را عوض كردیم. یك كم كه جلوتر رفتیم من تصمیم گرفتم طبق عادات حسنه خودم مقداری پسرك جوان را اذیت كنم و در خلال عشق بازی هایش پارازیتی از خودم در كنم. لذا به پسرك هرزه گفتم:
    - آقا خودتو نچسبون به من برو اونطرفتر!
    پسرك كه كمی جا خورده بود یك نگاه متعجبانه به من كرد ولی وقتی چشم تو چشم شدیم هر دو نتوانستیم جلوی خنده خود را بگیریم و زدیم زیر خنده! راننده هم كه این صحنه را می دید زد زیر خنده. قناری پسرك هم به تبعیت از صاحبش زد زیر خنده.
    پیرزن متوهم اما خودش را جمع كرده بود و چسبیده بود به در كه مبادا دست راننده موقع دنده عوض كردن با او تماسی پیدا كند!
     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    مهارت حل مساله

     

    هر انسانی در دوران زندگی اجتماعی خود با مسائل و مشکلاتی روبه‌رو می‌شود. این مسائل ممکن است مربوط به دوران کودکی، نوجوانی، جوانی، انتخاب شغل، انتخاب رشته، انتخاب همسر و انتخاب دوست باشد.
    برای شناخت و حل مسائل مهم زندگی و تصمیم‌گیری مناسب، راه‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این راه‌ها، استفاده از تجربه‌ی شخصی یا تجربه دیگران است. وقتی ما دچار مشکل می‌شویم، ممکن است از تجربه‌های شخصی خودمان استفاده کنیم یا از تجربه‌های دیگران که در این باره تجربه دارند و صاحب نظر هستند‌بهره بگیریم. به طور مثال، اگر برای انتخاب رشته تحصیلی فرزندمان دچار مشکل شدیم از تجربه دیگران که انتخاب رشته کرده‌اند استفاده می‌کنیم. زیرا آنان اطلاعات کافی در این باره دارند. بنابراین از افراد دانشگاهی برای انتخاب رشته فرزندمان کمک می‌گیریم و با آنان مشورت می‌کنیم.
    در زمان‌های قدیم که دیوار خانه کعبه را می‌ساختند. سران قبایل مکه می‌خواستند سنگ حجرالاسود را در دیوار آن قرار دهند. در میان سران قبایل اختلاف افتاد و هر کسی می‌خواست افتخار نصب آن سنگ حجرالاسود از آن وی باشد. نزدیک بود میان سران قبایل عرب، درگیری به وجود آید. یکی از حاضران پیشنهاد کرد، برای حل مشکل، هر کسی وارد کعبه شد نظر او را بپذیریم. در همین زمان پیامبر(ص) وارد کعبه شد آن حضرت در آن زمان به محمد امین معروف بود و هنوز به پیامبری نرسیده بود. سران قبیله مشکل را بیان کردند. حضرت محمد(ص) فرمود: پارچه محکم و بلندی بیاورند. رسول خدا(ص) آن سنگ را در میان پارچه گذاشت و به سران قبایل گفت، هر کدام از شما گوشه‌ای از پارچه را بگیرید و آن را بلند کنید. سپس با دستان مبارکش حجرالاسود را در داخل دیوار کعبه جای داد. پیامبر(ص) مشکل را با خلاقیت و ابتکار خود حل کردند و از جنگ و درگیری جلوگیری کردند.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    طريقه نگهداري زيور آلات

    نکته هايي بسيار ضروري در مورد نگهداري زيورآلات وجود دارد که برخي از مصرف کنندگان طلا و جواهر با اينکه سال هاست از آنها استفاده مي کنند ، اما به دليل عدم توجه به ظرايف کار از آن بي اطلاع اند .
    اگر زيورآلات ساخته شده را به دو قسمت تقسيم کنيم و آنهايي که تنها از طلا ساخته شده اند زيورآلات طلايي و آن دسته که با سنگ هاي مختلف گران قيمت و يا مصنوعي تزئين يافته اند به عنوان جواهرات بخوانيم ، به اين گونه آن دو را از هم مجزا ساخته ايم . طلا يکي از فلزات گران قيمتي است که با علامت اختصاري ( Au) هميشه در بورس هاي بين المللي جهان مورد معامله قرار مي گيرد . اين فلز کمياب و خوش رنگ از ديرباز مورد توجه مردم زمان خود بوده و هراز چندگاهي تحت تاثير اقتصاد جهاني ، قيمت آن با نوساناتي رو به رو مي شود . ولي همان طور که مي دانيد ، طلا هميشه طلاست و جايگاه خودش را حفظ کرده است .
    اما همين که سنگ هاي اصل و يا مصنوعي ( Syntactic) را به روي طلاي ساخته شده نصب مي کنند و به نام جواهر مي خوانند ، در قيمت آن تاثير مي گذارد . اين افزايش قيمت گذشته از اجرت ساخت ، به طور معمول ناشي از سنگ هاي اصل آن است که بر روي آن قطعات تعبيه مي گردد . سنگ هايي چون الماس ، زمرد ، ياقوت ، فيروزه ، توپاس ، آماتيس ، آکومارين و غيره که از دل معادن استخراج مي شوند ،به علت طبيعي بودن کمتر اتفاق مي افتد که با هم از همه لحاظ قرينه باشند . سنگ هاي راف ( Rough) امتيازاتي مانند بزرگي سنگ ، پاکي داخل سنگ ، تلالو در رنگ و جلا ، آن بسيار با اهميت مي باشد .اما وقتي به کارخانه هاي برش مي رسند و به ابعاد مختلف برش داده مي شوند آن وقت است که ويژگي نوع تراش ، قطر سنگ از سطح رو ( Table) تا سندانچه ( Pavilion) و شعاع ميدان سنگ و بسياري از عوامل ديگر، مي تواند موجب اختلاف قيمت زياد سنگ ها با هم گروه خود گردد . اين تمايزات به قدري حساس و نزديک به هم است که گاه با يک پرده رنگ روشن و يا سيرتر در سنگ موجب چند برابر شدن ارزش آن سنگ جواهر با سنگ مشابه اش خواهد شد . گاهي خبرگان اين حرفه براي ارزشيابي دقيق سنگي، آن را با سنگ مشابه اش زير ذره بين در زمان هاي مختلف به مقايسه مي گذارند ، تا بتوانند به پاکي و رنگ واقعي آن سنگ پي برند .

    الف ـ توصيه مي شود وقتي جنس جواهري را از مغازه دار مورد اعتماد خود با فاکتور و مشخصات دقيق آن خريداري مي کنيد ، به مغازه دار ديگري براي ارزيابي نشان ندهيد . چرا که منطقي نيست با توجه به نکات فوق و پيچيدگي صفات سنگ ، آن فرد بتواند با يک نگاه سطحي کوتاه ، قيمت واقعي آن جنس را اعلام نمايد . طبيعي است اين تضادگويي همکاران آرامش شما را بر هم خواهد زد و احياناً از نظر روحي شما را نسبت به مغازه دار مورد اعتمادتان بدبين مي سازد .

    ب ـ جواهرات خود را حداقل سالي يک بار براي تميز کردن و آب کاري به خصوص بازديد سنگ هايش به نزد جواهرفروش خود ببريد تا از ضررهاي احتمالي جلوگيري نماييد .

    ج ـ توجه داشته باشيد اجناسي که با سنگ هاي زمرد تزئين يافته ، هرگز با بنزين و يا آب گرم شستشو ندهيد ، زيرا احتمال ترک خوردگي آن زياد است .

    د ـ دقت فرماييد سنگ فيروزه اصل که متعلق به نيشابور مي باشد ، هرگز با کرم و يا روغن (چربي ) تماس نيابد ، تا موجب دو رنگ شدن و به اصطلاح مردن سنگ نگردد .

    ح ـ توجه نماييد جواهراتي که تخمه هاي آن در کاسه سوار گرديده چون الماس ، هرگز به داخل آب نبريد زيرا راه خروجي آب در آنها تعبيه نگرديده است . ماندن آب در کاسه موجب کدر شدن سنگ خواهد شد .

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    همه چیز درباره حمام آفتاب
    و برنزه شدن

    سوئیس اولین کشوری بود که در اثر قدرت عشق دکتر اگوست رولیه موفق شد حمام آفتاب را به طرز علمی اجرا و مد کند.
    دکتر رولیه جراح معروفی در یکی از بیمارستان های برن پایتخت سوئیس بود و عاشق بی قرار خانم پرستاری شد که آن خانم پرستار مبتلا به سل شد.
    دکتر رولیه برای نجات نامزد و معشوقه خود از چنگال مرگ تصمیم گرفت او را به لزن ( که ارتفاع آن از سطح دریا 1600 متر است و در دامنه کوه های آلپ قرار گرفته است. این منطقه بادگیر نیست و مسلولین می توانستند بدون لباس و پوشش در تمام فصول سال آفتاب بگیرند.) برد و در خانه ای چوبی در دامنه کوههای آلپ با حمام آفتاب او را از چنگال بیماری سل و مرگ نجات داد.
    امروزه نیز برای عمر طولانی و با نشاط اصول حمام آفتاب دکتر رولیه استفاده می شود زیرا متد او ساده و عملی است. دکتر رولیه حمام آفتاب طولانی را برای اشخاص سالخورده منع می کند.

     
    Ùاصول حمام آفتاب دکتر رولیه:
    قبل از حمام آفتاب با روغن یا کرم های مخصوص قسمتهایی از بدنتان را که در معرض آفتاب قرار می گیرد باید چرب کنید که از ورود اشعه های مضر خورشید جلوگیری شود.
    پس از این کار باید توجه کنید که سر در آفتاب قرار نگیرد و باید سر در سایه گذاشته شود و یا حولع یا پارچه سفیدی بر روی سر انداخته شود.
     

    Ùقسمت مهم فن حمام آفتاب دکتر رولیه از این قرار است:
    پا و ساق پاها در روزهای اول باید در آفتاب گذاشته شود و بقیه بدن به وسیله لباس یا پارچه سفیدی پوشانده گردد، وقتی ساق پاها آفتاب خوردند و قرمز شدند باید قسمت بالای بدن را آفتاب داد. قسمت شکم و ریه ها بیش از پانزده دقیقه در روزهای اول نباید در معرض آفتاب قرار بگیرند و همین روش برای آفتاب دادن پشت بدن نیز باید اجرا گردد.
    وقتی تمام بدن قرمز شده و آفتاب خورد، می توان حمام آفتاب را تا نیم ساعت ، مدت سه یا چهار روز طول داد. پس از آن می توانید تا یک ساعت هم حمام آفتاب بگیرید ولی نباید در هر حال، حمام آفتاب بیش از یک ساعت در روز طول بکشد.
    دکتر رولیه عقیده دارد که حمام های آفتاب اگر طولانی شود بدن عرق می کند و باعث ضعف می شود. یادتان باشد همیشه سرتان را با پارچه یا کلاه بپوشانید.
    بهترین موقع برای حمام آفتاب، برای جلوگیری از آفتاب زدگی تا ساعت 10 صبح و بدترین موقع ظهر است که اشعه آفتاب عمودی تابیده و باعث ضعف بدن و آفتاب زدگی می شود.
    برای حمام آفتاب و برنزه شدن باید آفتاب مستقیم به بدنتان بتابد و تابیدن ان از پشت شیشه های سالن یا اتاق خوب نیست. آفتاب مثل آب، دارای قدرت شفادهنده ای است که در عین حال نشاط و جوانی می بخشد. البته به خاطر داشته باشید که به خاطر برنزه شدن اثر خوب آفتاب را از بین برده و باعث آسیب جدی به بدنتان شوید.
     

    Ùپس این نکات مهم را فراموش نکنید:
    سرتان را با پارچه یا لباس مرطوب و سفید بپوشانید که آفتاب نخورد
    دو ساعت قبل از حمام آفتاب غذا نخورید.
    در روزهای اول در فصل تابستان 3 تا5 دقیقه و در زمستان 7 تا 10 دقیقه بیشتر آفتاب نگیرید.
    بیشتر از یک ساعت هرگز آفتاب نگیرید.
    بعد از حمام آفتاب بلافاصله غذا نخورید.
    بعد از حمام آفتاب می توانید دوش آب سرد بگیرید یا با پارچه ای مرطوب یا آب پاش بدنتان را خیس کنید.
     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    چطور رنگی که بیشتر به ما می آید را بشناسیم؟

    از چه طریق و راهی متوجه بشویم که چه رنگی به ما می‌آید؟ و چه رنگی به ما نمی‌آید؟
    انسان‌های دارای پوست‌های مختلفی هستند: پوست‌های روشن، تیره، گندمی و.... هم چنین دارای رنگ مو‌های متفاوتی هستند: روشن، بلوند، شرابی، مشکی و .... .
    بعضی از رنگ‌ها هستند که نسبت به رنگ‌های دیگر بیشتر به شما می‌آیند و هنگامی که این رنگ‌ها را می‌پوشید : زیبا تر ، شیک تر به نظر می‌آید .
    به شما توصیه می‌کنیم قبل از اینکه لباس جدید خود را خریداری کنید حتما این مقاله را بخوانید و رنگ‌هایی که شما را زیباتر نشان می‌دهند را بشناسید ، خرید خود را آغاز کنید :

    1- تصور کنید که وارد یک بوتیک لباس فروشی شده اید ، از یک مدل لباس خوشتان آمده است و آن مدل لباس دارای چند رنگ متفاوت هستند ، شما از دو یا سه رنگ آن لباس خوشتان می‌آید اما نمی‌دانید از بین این چند رنگ کدام را انتخاب کنید ؟ چه باید کرد ؟ توصیه می‌کنیم که لباس مورد نظر را با رنگ‌های مختلف در زیر صورت خود بگیرید ، اثری که رنگ مورد نظرتان بر روی صورت شما می‌گذارد دقت کنید و مشاهده کنید آیا رنگ صورت شما را باز می‌کند ، یا اینکه رنگ صورتتان را تیره تر می‌کند ; رنگ لباسی که انتخاب می کنید باید به نحوی باشد که پوست صورت شما را باز و روشن کند . اگر رنگ صورتتان تیره شد ، حالت و فرم چشم‌هایتان عوض شد ، یا اینکه موج خستگی یا تیره گی را بر صورت شما گذاشت ، شما باید به این نتیجه برسید که این رنگ به شما نمی‌آید به خاطر رنگ پوستتان ، رنگ موهایتان و یا رنگ چشمانتان و ..... . پس بهتر است رنگ دیگری را انتخاب کنید .

    2- آیا رنگ پوست تاثیر بسزایی در انتخاب رنگ‌ها برای شما دارد ؟ بله رنگ پوست تاثیر بسزایی در انتخاب رنگ‌ها دارد . اگر رنگ پوستتان سفید یا تیره باشد ، رنگ‌هایی را که انتخاب می‌کنید تفاوت دارد ، البته علاوه بر رنگ پوستتان ، رنگ موهایتان نیز تاثیر بسزایی دارد . برای مثال هنگامی که رنگ موهایتان مشکی بود یک رنگ خاص به شما نمی‌آمده اما اکنون که رنگ موهایتان تغییر داده ، همان رنگ قبلی کلی به شما می‌آید و صورت شما را کلی تغییر داده است ، و شیک تر شده اید .

    3- آیا رنگ موهایتان نیز تاثیر بسزایی در انتخاب رنک‌ها برای شما دارد ؟ معمولا رنگ موهای اولیه هر کس ، و رنگ موی طبیعی که خداوند به انسان‌ها هدیه کرده است آن رنگ مناسب ترین و بهترین رنگ می‌باشد ، اما یک سری از افراد با رنگ مویی که مخصوص خودشان و ذاتی می‌باشد ، جلوه و ظاهر خوبی پیدا نمی‌کنند برای همین مجبور می‌شوند که موهایشان را رنگ کنند . اما از کجا متوجه شویم که چه رنگی به ما می‌آید ؟
    اگر می‌خواهید متوجه شوید که موهایتان باید به چه رنگی باشد که به شما بیاید باید به سه عاملی که در زیر برایتان توضیح می‌دهیم دقت کنید :
    1- رنگ چشمانتان ، 2 – رنگ پوست صورتتان 3- رنگ ذاتی موهایتان
    دقت کنید تا بتوانید به این موضوع پی ببرید و رنگ مناسب را انتخاب کنید . ترکیب سه عامل گفته شده راهی مناسب است ، و شما را در انتخاب بهترین رنگ یاری می‌دهد .

    4- به افرادی که دارای رنگ موهای خاکستری هستند چه رنگ‌های می‌آید ؟ اگر می‌خواهید افراد زیادی جذب شما شوند و توجه بیشتری را جلب کنید توصیه می‌کنیم که رنگ‌های سرد ، آرام و ملایم بپوشید . لازم به ذکر است رنگ‌های سرد و تند را نپوشید بهتر است رنگ‌های سرد و ملایم را بپوشید تا با رنگ موی شما‌هارمونی و تطبیق بیشتری داشته باشند تا شما را زیباتر نشان دهند ، نه اینکه کاملا بر ضد هم باشند .
    رنگ‌هایی مانند : آبی آسمانی ، صورتی‌های کم رنگ ، رنگ‌های پوست پیازی ، لیمویی‌های ملایم ، بنفش‌های کم رنگ ، گلبه هی ، سبز ، مشکی ، سفید ....

    5- اگر رنگ موهایتان کمی روشن تر از خاکستری است ، دیگر رنگ‌های سرد را به شما پیش نهاد نمی‌کنیم ، بر عکس رنگ‌های پر رنگ و گرم را به شما پیش نهاد می‌کنیم .
    رنگ‌هایی مانند : سبز زمردی ، قرمز کبود ، قرمز ، مشکی ، سفید ، را به شما توصیه می‌کنیم و رنگ‌هایی مانند : برنز ، رنگ‌های خاکی و رنگ‌هایی در این سبک بپرهیزید .

    6- به افرادی که دارای رنگ موهای مسی هستند چه رنگ‌های می‌آید ؟ شما نباید رنگ‌های سرد و ملایم را بپوشید بلکه باید لباس‌هایی را که انتخاب می‌کنید از جمله رنگ‌های گرم و تند باشند.
    رنگ‌هایی مانند : بنفش ، قرمز‌هایی که کمی تیره باشند به شما جلوه ی خوبی را خواهند بخشید . رنگ‌های که در این درجه بندی رنگی قرار دارند و در این ردیف قرار می‌گیرند را می‌توانید انتخاب کنید . رنگهایی مانند : سبز‌های لجنی ، زرد پر رنگ ، نارنجی‌های آتشین ، …. شما با پوشیدن این رنگ‌ها زیباتر و شیک تر جلوه خواهید کرد . در عوض رنگ‌هایی مانند : آبی نفتی ، خاکستری ، از جمله رنگ‌های هستند که به شما نمی‌آیند.

    7- به افرادی که دارای موهای سفید و یا جو گندمی هستند چه رنگ‌های می‌آید ؟ افرادی که دارای موهای سفید و جو گندمی هستند از رنگ‌هایی که دارای‌هارمونی و ترکیب سرد ، و پر رنگ هستند می‌توانند استفاده کنند و لباس‌هایی با این رنگ‌ها را بپوشند.

     

     

     

     

     
      u تغذيه، سلامتي و تناسب اندام


    چربی های باسنتان را آب کنید

    قبلاً مقاله های زیادی درمورد تمرینات ران و باسن برایتان ارائه کرده ایم. به نظر می رسد که این موضوع این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. مخصوصاً خانم ها این روزها خیلی نگران شکل باسن خود هستند و هر لباسی که تن می کنند نگرانند که باسنشان در آن بزرگ جلوه نکند. در این مقاله می خواهیم چند راه بسیار موثر برای شکل دادن و لاغر کردن باسن های چاق عنوان کنیم.
    نام علمی باسن، عضلات سرینی بزرگ می باشد. این عضلات همان عضلات گرد بالای مفصل ران است که در همه حرکات پاها شرکت دارند.
    عضلات باسن از عضلات مختلفی تشکیل شده است که عضلات سرینی خوانده می شوند که قوی ترین آنها عضله سریتی بزرگ است. همین عضله است که برای ساختن یک باسن سفت و شکل گرفته باید روی آن کار کنیم.


    کار کردن روی عضله باسن
    تمرین کردن روی عضله باسن آنقدرها هم که فکر میکنید سخت نیست. تقریباً هر زمانی که از پاهایان استفاده می کنید روی این عضله کار می شود اما برای شکل دادن به عضله باید همه آن کارها را کمی سخت تر و شدیدتر از معمول انجام دهید.
    حرکات و تمرینات زیر به خوبی روی عضلات باسن کار می کنند:
    · پله نوردی
    · دویدن در کوه
    · دوچرخه سواری
    · دو سرعت
    · لانگز
    · اسکات

    اما با انجام اسکات های ساده و معمولی نمی توانیم به عضلات باسن خود شکل بدهیم، با بالا رفتن عادی از چند پله هم همینطور. درمورد این عضله هم درست مثل همه عضلات دیگر برای رشد باید با اضافه کردن وزنه و شدت به تمرینات خود استقامت را بالا ببرید. یکی از بهترین نمونه ها حمل کردن یک ساک سنگین حیت پله نوردی به مدت نیم ساعت است. این حرکت به حدی روی عضلات باسنتان کار می کند که فردای آن حتماً پا درد خواهید داشت.
    اما اینهم ککمی افراطی است. بهترین و قدیمی ترین راه برای شکل دادن به عضلات باسن همان انجام تمرینات بدنسازی و کار با وزنه در باشگاه است.
    ساختن یک باسن شکل گرفته و زیبا کاری کاملاً احساسی است. مدت زمان زیادی می برد و نتیجه هم خیلی کند عایدتان می شود. اما، با اطلاعاتی که در این مقاله در اختیارتان قرار می دهیم، آب کردن چربی های اضافه باسن و شکل دادن به عضلات آن بسیار ساده خواهد بود. برای از بین بردن چربی های باسن به سرعت هرچه تمامتر باید به موارد زیر دقت کنید:


    1. کاهش وزن عمومی بدن
    بله، احتمالاً حدس می زدید. اگر می خواهید باسنی خوش فرم و زیبا داشته باشید، باید چربی هایی که احاطه اش کرده است را از بین ببرید. این هم مثل هر ماهیچه دیگر بدن است. اگر می خواهید تفکیک و شکل آن مشخص شود باید لایه چربی روی آن را آب کنید.
    اینجا نمی خواهیم به بررسی این بپردازیم که اصلاً باسن بزرگ زیباست یا کوچک. هر دو آنها زیبایی خودشان را دارند. این مقاله مربوط به خانم هایی است که می خواهند چربی باسنشان را آب کنند و ما فقط روی این تمرکز می کنیم.
    نکته ای که باید مثل همیشه متذکر شویم این است که شما نمی توانید فقط چربی یک قسمت خاص از بدنتان را آب کنید. اگر می خواهید باسنی خوش فرم داشته باشید باید چربی همه بدنتان را پایین بیاورید.
    برای کاهش سریع چربی به سه چیز نیاز دارید:

    1. رژیم غذایی
    2. تمرینات بدنسازی
    3. تمرینات ایروبیک یا هوازی
    در این مقاله هر سه آنها را به اختصار بررسی می کنیم. برای کاهش وزن باید بیشتر از آنچه که مصرف می کنید، کالری بسوزانید. این را با بالا بردن متابولیسمتان با خوردن غذاهای مناسب و انجام صحیح تمرینات هوازی می توانید تقویت کنید.


    2. تمرینات شدید کاردیو (هوازی)
    تا به حال یک فوتبالیست یا دونده را دیده اید که باسن زشت و چاق داشته باشد؟ مطمئناً اینطور نیست. این افراد آنقدر می دوند و حرکات مخصوص باسن انجام می دهند که دیگر چربی روی باسنشان نمی ماند. اگر شما هم می خواهید باسنتان را شکل دهید باید همان کارها را انجام دهید.
    بهترین نوع تمرینات هوازی مناسب برای باسن، نوع هوازی شدید است. دویدن روی کوه، حرکات لانگز، اسکات با پرش و امثال آن. می بینید وقتی شیل سطح را افزایش می دهید یا ورزش هوازی می کنید که باعث می شود بیشتر از حد معمول خم شوید، از عضلات باسنتان استفاده بیشتری می شود. پس اگر می خواهید باسنتان را شکل دهید باید سخت ترین نوع تمرینات هوازی را انتخاب کنید.


    3. تمرینات بدنسازی
    تمرینات بدنسازی برای باسن آنقدرها هم سخت نیست اما ضروری است. تمرینات بدنسازی نه تنها به عضلات باسنتان فرم می دهد بلکه متابولیسم بدنتان را هم بالا می برد و درنتیجه کالری و چربی بیشتری می سوزانید و در طول روز کالری کمتری جذب می کنید. همه اینها برای شکل دادن به عضله مورد نظرتان عالی است.


    بهترین تمرینات بدنسازی مخصوص باسن:
    همانطور که گفتیم، اضافه کردن استقامت به حرکات عادی بهترین ایده ممکن است. در زیر به بهترین تمرینات بدنسازی مخصوص باسن اشاره می کنیم:

    1. اسکات پرشی: این حرکت آنچنان روی پایین تنه تان کار می کند که حسابی به درد و سوزش می افتد. این حرکت خیلی سریع نتیجه می دهد.

    2. لانگز با وزنه: اگر زانو درد دارید این حرکت را انجام ندهید، در غیر اینصورت حرکتی بسیار عالی برای شکل دادن به عضلات باسن است.

    3. استپ با وزنه: ابتدا با وزنه سبک شروع کرده و کم کم آنرا سنگین تر کنید.

    4. دویدن روی کوه: یکی از بهترین و محبوب ترین حرکات است.

    5. دستگاه پرس پا: این دستگاه بدنسازی اغلب کمتر توسط خانم ها در باشگاه استفاده می شود. با کمک این دستگاه و با استفاده از وزنه های سنگین می توانید خیلی خوب روی عضلات باسنتان کار کنید.

    اینها نمونه هایی از بهترین حرکات بدنسازی مخصوص باسن بودند که برایتان عنوان کردیم. اگر همین پنج حرکت را هم به خوبی انجام دهید مطمئن باشید که نتیجه عالی نصیبتان خواهد شد.
     

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    انتخاب كفش مناسب و كوله سبك
    برای دانش‌آموزان

    توصیه كارشناسان سلا‌مت به خانواده‌ها در آستانه سال تحصیلی

    عضو هیات مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران با اشاره به ساعات تفریح و ورزش دانش‌آموزان در مدرسه گفت: با توجه به این كه هدف از استفاده از كفش‌های معمول در مدرسه دویدن و ورزش كردن نیست، توصیه می‌شود در زنگ ورزش از كفش مخصوص استفاده شود. دكتر نادر معروفی با تاكید بر لزوم مراقبت‌های بهداشتی قوس كف پا در زمان رشد و بلوغ اسكلتی افزود: پا، تكیه گاه بدن است كه تمام نیروی وزن را به زمین منتقل می‌كند و با برخورد به زمین این نیرو به صورت عكس‌العمل از طریق پا به زانو ، ستون فقرات و مفاصل منتقل می‌شود به همین دلیل مراقبت‌های بهداشتی از پا و كنترل نیروهایی كه از بدن و زمین به آنها وارد می‌شود حایز اهمیت است.
    وی در ادامه اظهار كرد: در بسیاری از كودكان و نوجوانان كه در معرض انحرافات ستون فقرات هستند نرمی ‌مفصل دیده می‌شود و این نرمی‌مفصل در كف پای آنها نیز وجود دارد، همچنین قوس‌های ستون فقرات در این سنین بسیار انعطاف‌پذیرند و با وارد شدن هرگونه نیرو تغییر شكل می‌دهد.
    دكتر معروفی با بیان این‌كه رویه كفش باید چرمی‌و دارای انعطاف‌پذیری متوسط باشد، اظهار كرد: رویه چرمی‌كفش نباید خیلی خشك یا خیلی نرم باشد و باید دارای بند باشد تا هنگامی‌كه بر اثر پوشش مكرر و گرمای پا تغییر شكل می‌دهد با تنظیم بندهای آن بتوان استحكام دیواره‌های كفش را تنظیم كرد.
    عضو هیات مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران در رابطه با قسمت پنجه كفش گفت: پنجه كفش باید پهن باشد به‌گونه‌ای كه انگشتان دچار فشردگی نشوند زیرا انحرافات انگشتان از كودكی و نوجوانی با پوشیدن كفش‌های بسیار تنگ به وجود می‌آید كه منجر به تغییر قوس كف پا می‌شود.
    عضو هیات علمی ‌دانشگاه علوم پزشكی ایران، پاشنه پا را محل شایعی برای تغییر شكل در اندام تحتانی و قسمت پا دانست و از دو لایه بودن و قوام دار بودن پاشنه كفش به عنوان دو خصوصیت یك كفش بهداشتی یاد كرد كه از تمایل به انحراف پاشنه در جهت داخل و خارج جلوگیری می‌كند.
    دكتر معروفی در رابطه با كف كفش نیز گفت: كف كفش باید ضمن انعطاف‌پذیری دارای استحكام باشد تا از بخشی از ضربات به صورت مكانیزمی‌ جلوگیری كند و به عنوان ضربه‌گیر عمل كند زیرا كف خشك كفش ضربه را مستقیما به مفاصل و ستون فقرات وارد می‌كند.
    وی انعطاف پذیری بیش از حد كف كفش را منجر به انتقال نیرو و پیچ خوردگی پا دانست.
    عضو هیات مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران، پاشنه‌های باریك را مناسب ندانست و افزود: كم بودن سطح اتكای پاشنه از عوامل تشدیدكننده خطر پیچ‌خوردگی پا است و نباید از آنها در محیط‌هایی جمعی نظیر مدرسه برای دویدن و بالا رفتن از پله استفاده شود.


    Òهشدار به دانش‌آموزان‌
    پژوهش جدید كارشناسان دانشگاه بوستون هم نشان داد: حدود 85 درصد از دانش‌آموزان و دانشجویان در آمریكا دچار درد و ناراحتی ناشی از استفاده از كوله پشتی هستند. بیشتر این درد و ناراحتی روی شانه‌ها، ناحیه تحتانی كمر، بالای كمر و گردن متمركز می‌شود.
    دكتر كارن جاكوبز، رئیس سابق انجمن كار درمانی آمریكا در این باره اظهار كرد: این یافته‌ها نشان داد كه یك ارتباط بارز بین این درد و ناراحتی و زمان استفاده از كوله پشتی وجود دارد.
    جاكوبز تاكید كرد: بیشتر دانشجویان و در واقع 84 درصد از شركت كنندگان در پژوهش از عواقب احتمالی استفاده نادرست از كوله پشتی مطلع هستند. با این حال نیاز فوری و حتمی‌برای آموزش بهتر دانش‌آموزان در مورد نحوه پیشگیری از این ناراحتی‌ها وجود دارد كه مدنظر مسوولان برای روز ملی آگاه سازی درباره كوله پشتی مدارس است. این متخصصان تاكید كردند: بار داخل كوله پشتی نباید بیشتر از 10 درصد یا 15 درصد وزن بدن دانشجو یا دانش‌آموز باشد.
    جاكوبز برای كاهش وزن كوله پشتی چند پیشنهاد ارائه كرده از جمله این‌كه بطری‌های آب را خالی حمل كنید و پیش از شروع كلاس آنها را پر كنید. فقط چیزهایی را كه نیاز دارید حمل كنید و باقی وسائل را در اتاقتان در منزل بگذارید.


    Òصرع كودك خود را به مسوولان مدرسه اطلاع دهید
    از سوی دیگر زمانی كه كودك مبتلا به صرع بخواهد به مدرسه برود حتما باید اطلاعات درستی درخصوص بیماری او به اولیای مدرسه داده شود؛ چرا كه بی‌توجهی به این موضوع و یا عدم اهمیت اولیای مدرسه به مشكل صرع دانش‌آموز می‌تواند خطرات جدی را متوجه كودك كند.
    دكتر فرامرز فتوره‌چیان، متخصص اطفال و عضو انجمن صرع و پزشكان كودكان ایران در گفتگو با ایسنا با بیان این مطلب افزود: والدین موظف هستند كه اگر اطلاعاتی راجع به نحوه تحصیل فرزند خود دارند و با توصیه پزشك معالج، محدودیت‌هایی برای نوع درس و فعالیت فیزیكی او و نیز هر نوع مراقبت و نظارتی را به مسوولان مدرسه گزارش دهند.
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    هفت راز همسران خوشبخت

    ۱) زوج های موفق خواسته ها و انتظارات خود را به صراحت می گویند.
    زوج های موفق قبل از ازدواج، توقعاتی كه از یكدیگر دارند مطرح می كنند، اگر توافق اساسی با هم ندارند (برای مثال مرد فرزند می خواهد ولی خانم مخالف است)، می توانند به شروع و یا خاتمه ازدواج به طور جدی فكر كنند. بعد از ازدواج، زوج های موفق به طور منظم در مورد توقعات و انتظاراتشان با هم صحبت می كنند و اگر اختلافی پیش آمد، آن را به زمان دیگری موكول می كنند تا همدیگر را درك كنند و به توافق برسند.

    2) زوج های موفق فردیت خود را حفظ می كنند.
    بعد از ازدواج استقلال زوج ها كم می شود اگر افراد فرزند داشته باشند روز به روز وابستگی بیشتر می شود و گاهی افراد احساس خستگی می كنند. زوج های موفق می دانند حتی اگر به هم علاقه داشته باشند، گاهی احساس خستگی می كنند. آنان یكدیگر را تشویق می كنند تا همیشه"ما" نباشند و زمانی هم برای "خود" داشته باشند و به كارهای مورد علاقه خود بپردازند.بدین ترتیب زوج فردیت خود را حفظ می كند و زندگی ، شاداب می شود.

    ۳) زوج های موفق همدیگر را مركز توجه قرار می دهند.
    آنان همدیگر را دست كم نمی گیرند و همیشه به فكر خوشبختی همسر خود و خانواده هستند. معمولاً افراد چند سال پس از ازدواج مانند سال های اول به هم توجه نمی كنند. ولی زوج های موفق، كارهای كوچك نظیر اولویت قرار دادن نیازها و كارهای همسر و كارهای بزرگ نظیر احترام و گوش كردن به حرف های هم را مدنظر قرار می دهند. ازدواج دریای تغییرات است. شما اغلب فراموش می كنید همسرتان مهم است و به او توجه نمی كنید. درعوض به كار، سرگرمی و دوستان اهمیت می دهید ولی زوج های موفق همدیگر را مركز توجه قرار می دهند.

    ۴) زوج های موفق روش های حل اختلاف را می آموزند.
    "جان گاتمن" روانشناس كه ۲۰ سال زندگی زوج ها را مطالعه كرده، عامل اصلی موفقیت یا شكست ازدواج را توانایی، یا عدم توانایی حل اختلافات می داند. حتی اگر همسرتان و شما كاملاً با هم یكی باشید ، گاهی با نظر هم موافق نیستید و این مخالفت باعث ناراحتی می شود. نباید به اعتیاد، خشونت و ... رو بیاورید. اگر خواسته شما و همسرتان با هم فرق دارد، باید آن را حل كنید. زوج های موفق با هم صحبت می كنند، حتی اگر احساس بدی نسبت به هم دارند. آنان در مورد اختلافات و مخالفت ها با هم مذاكره می كنند تا به نتیجه عادلانه برسند. آنان از یكدیگر حمایت می كنند و غـُر نمی زنند. آنان می پذیرند در مواردی عشق ، برتر از پیروزی است.

    ۵) زوج های موفق با هم رشد می كنند.
    مسلماً فردی كه امروز با او ازدواج می كنید،۱۰ سال آینده متفاوت خواهد بود. شما هر دو تغییر می كنید. به ویژه در شرایط سخت زندگی مانند از دست دادن والدین . زوج های موفق می دانند كه یكی یا هر دو در طول زندگی تغییر می كنند و قواعد عوض می شود. پس لازم است تغییر كنید تا بتوانید روابط در حال تغییر را عوض كنید.

    ۶) زوج های موفق برای حفظ روابط می كوشند.
    زوج های موفق به طور منظم وضعیت زندگی خود را بررسی كرده و با هم صحبت می كنند تا از شادی و رضایت هر دو از زندگی مشترك مطمئن شوند. اگر یكی ، یا هر دو شما از زندگی مشترك ناراضی هستید، مشكلتان را حل كنید.

    ۷) از مراجعه به مشاور خجالت نكشید.
    زوج های موفق قبل از مراجعه به مشاور، سند طلاق را امضا نمی كنند. آنان می كوشند كه مشكلات را در اولین فرصت حل كنند.
     

     

     

     

     

     
      u دانش و فناوري


    اينترنت چگونه شكل گرفت؟

    40سال پيش لن كلين راك و گروهش در دانشگاه UCLA، آزمايش برروي سيستمي را آغاز كردند كه بعدها به اينترنت امروزي تبديل شد؛ به همين مناسب در اين گزارش به مرور رويدادهاي تاثيرگذار در شكل‌گيري و توسعه اينترنت پرداخته شده است.

    در دوم ماه سپتامبر سال 1969 دو رايانه در دانشگاه كاليفرنيا لس‌آنجلس در نخستين آزمايش شبكه نظامي آرپانت اطلاعات بدون معني را مبادله كردند. نخستين اتصال بين دو سايت - دانشگاه UCLA و موسسه پژوهشي استنفورد در منلوپارك كاليفرنيا - در 29 ماه اكتبر همين سال انجام گرفت اگرچه اين شبكه پس از دو حرف اول logon از كار افتاد. دانشگاه‌هاي سانتا باربارا و يوتاه بعدا به اين شبكه پيوستند.

    اما در سال 1970 آرپانت صاحب نخستين Node ايست كوست در بالت، برانك و نيومن در كمبريج شد و سال 1972 ري تاملينسون با انتخاب نماد @ به‌عنوان راهي براي مشخص كردن آدرس ايميل متعلق به سيستم‌هاي ديگر، ايميل را به شبكه آورد و سال 1973 نيز آرپانت در انگليس و نروژ صاحب نخستين Nodeهاي بين‌المللي شد.

    سال 1974 سالي بود كه وينت سرف و باب خوان تكنيك ارتباطي به نام TCP طراحي كردند كه با فراهم سازي امكان ارتباط بين شبكه هاي متعدد، اينترنت واقعي را به‌وجود آورد. اين مفهوم بعدا و پيش از به‌كارگيري رسمي در اول ژانويه 1983 به TCP/IP تقسيم شد.

    تا اينكه در سال 1983 سيستم نام دامنه پيشنهاد شد. ايجاد پسوندهايي مانند com ،.gov. و edu. در اواخر اين سال اتفاق افتاد و در سال 1988 يكي از نخستين ورم‌هاي اينترنت به نام موريس هزاران رايانه را از كار انداخت.

    كوانتوم كامپيوتر سرويس كه بعدها به AOL شهرت يافت در سال 1989 سرويس امريكا آنلاين را براي رايانه‌هاي مكينتاش و Apple II معرفي كرد و 1990 تيم برنز لي World Wide Web را خلق كرد كه راهي براي كنترل از راه دور رايانه‌ها در مركز پژوهش هسته‌اي سازمان اروپا -سرن- بود.

    در سال 1993 مارك آندرسن و همكارانش در دانشگاه ايلينويز موزائيك را ايجاد كردند كه نخستين مرورگر وب براي تركيب كردن تصاوير گرافيكي و متن در يك صفحه واحد بود و با اين نرم‌افزار كه استفاده از آن راحت بود وب به سوي جهان باز شد.

    سال 1994 نيز آندرسن و سايرين در گروه موزائيك شركتي را براي طراحي نخستين مرورگر تجاري كه نت اسكيپ نام گرفت تشكيل داده و توجه مايكروسافت و ساير طراحان را براي بهره‌برداري از توان تجاري وب برانگيختند. دو وكيل آمريكايي نيز هرزنامه را كه تبليغ خدمات حقوقي آن‌ها بود به جهان معرفي كردند.

    اما سال 1995 آمازون درهاي مجازي خود را گشود و تصويب قانوني در آمريكا كه هرزه‌نگاري آنلاين را محدود مي‌كرد.

    1998 سالي بود كه گوگل از پروژه‌اي كه در خوابگاه استنفورد آغاز شده بود، تشكيل شد. دولت آمريكا نظارت سياست‌هاي نام دامنه را به سازمان تخصيص نام‌ها و ارقام اينترنتي -آيكان- واگذار كرد. وزارت دادگستري و 20 ايالت آمريكا از مايكروسافت شكايت و اين شركت را متهم به سوءاستفاده از موقعيت برتر در بازار براي محدود كردن رقابت نت اسكيپ و مرورگرهاي ديگر كردند.

    در سال 1999 نپستر اشتراك‌گذاري فايل را معروف كرد و جمعيت اينترنتي جهان از مرز 250 ميليون نفر گذشت. سال 2000 هم سالي بود كه رونق اقتصادي dot-com دهه 90 با تنزل شركت‌هاي فن‌آوري دچار فروپاشي شد و Amazon.com ، eBay و سايت‌هاي ديگر در يكي از نخستين استفاده گسترده از حمله داس كه با روان كردن ترافيك غيرواقعي مشاهده سايت را غيرممكن مي‌كند، از كار افتادند.

    سال 2002 جمعيت اينترنتي جهان از مرز 500 ميليون نفر گذشت و در 2004 مارك زوكربرگ فيس بوك را در دانشگاه هاروارد پايه‌گذاري كرد و 2005 سايت اشتراك گذاري ويديوي يوتيوب راه‌اندازي شد تا جمعيت اينترنتي جهان در سال 2006 از مرز يك ميليارد نفر عبور كند.

    2007 هم سالي بود كه اپل آيفون را معرفي كرد كه دسترسي بي‌سيم به اينترنت را به ميليون‌ها نفر معرفي كرد و در سال 2008 جمعيت اينترنتي جهان از مرز 1.5 ميليارد نفر و جمعيت اينترنتي چين از مرز 250 ميليون نفر گذشت و آمريكا را به عنوان دارنده بيشترين كاربران اينترنت پشت سرگذاشت. همچنين طراح نت اسكيپ به عمر اين مرورگر خاتمه داد با اين حال فايرفاكس كه از اين مرورگر ريشه گرفته همچنان قدرتمند است. شركت‌هاي هواپيمايي بزرگ به‌كارگيري خدمات اينترنت در هنگام پرواز را شدت بخشيدند.

    سرانجام سياتل پست اينتليجنسر در سال 2009 نخستين روزنامه بزرگ تمام اينترنتي شد و گوگل طراحي سيستم عامل رايانه‌يي رايگان مبتني بر اينترنت را اعلام كرد و دنياي فن‌آوري همچنان در اين عرصه هرروز شاهد خلق ابداعات و اتفاقات جديدتر است.

     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    فلسطينيان كه زمين‌هايشان را فروخته‌اند چرا اين‌قدر سر و صدا مي‌كنند؟


    .: سوال:

    سؤالي كه به طور وسيع در بين جوانان پخش شده، اين است كه: «اين فلسطيني‌ها مگر خودشان زمين‌ها و باغ‌هايشان را به صهيونيست‌ها نفروخته‌اند كه حالا اين‌قدر اعتراض مي‌كنند؟»
    واقعيت قضيه چيست؟ آيا صهيونيست‌ها، فلسطين را از طريق خريدن زمين‌هاي آن به دست آورده‌اند و فلسطيني‌ها با كمال رضايت، سرزمين خود را در ازاي پول به آنها داده‌اند؟
     

    .: پاسخ:

    سدر پاسخ اين پرسش بايد بگوييم كه تا سال 1296 شمسي، يهوديان تنها 650 كيلومتر مربع از 27 هزار كيلومتر مربع مساحت كلّ فلسطين را در مالكيّت خود داشتند. در اين سال، با شكست دولت عثماني در جنگ جهاني اوّل، انگلستان سرزمين فلسطين را اشغال كرد و طيّ اعلاميّه‌اي به صهيونيست‌ها اجازه داد كه در فلسطين، «كانون ملّي يهود» ايجاد كنند و يهودي‌هاي غير فلسطيني را به سكونت در زمين‌هاي سلطنتي متعلّق به دولت شكست خوردة عثماني تشويق كرد.
    از اين پس، اشغال‌گران انگليسي با وضع انواع و اقسام قوانين، شرايط را براي اشغال زمين‌ها، ساختمان‌ها و باغات فلسطيني توسّط يهوديان فراهم كردند. رقمي در حدود 597 كيلومتر مربع توسط خود دولت بريتانيا به طور رايگان و به قيمت ارزان در اختيار آژانس يهود و شركت‌هاي صهيونيستي قرار گرفت. 678 كيلومتر مربع نيز توسط خانواده‌هاي عرب غيرفلسطيني به يهوديان فروخته شد.
    68 كيلومتر مربع نيز به دستور وزير مختار انگليس توسط يهوديان به زور از فلسطينيان گرفته شد. به هر حال در ميان ملت فلسطين بسيار كم ديده شده‌اند كساني كه زمين‌هاي خودشان را فروخته باشند.
    تازه آن دستة قليل كه زمين‌هاي خود را فروختند، اكثراً نه با طيب خاطر بلكه در اثر شرايط به وجود آمده از قوانين انگليس در مورد كشاورزان فلسطيني، مجبور به فروش زمين‌هاي خود شدند. مثلاً دولت انگليس، مقدار ماليات‌ها را افزايش مي‌داد و هم‌زمان از صدور حبوبات و زيتون كه عمده محصول كشاورزي فلسطين بود، جلوگيري مي‌كرد. در نتيجه، كشاورزان از عهدة مخارج و ماليات‌ها بر نمي‌آمدند و به ناچار، ملك خود را در معرض فروش مي‌گذاشتند.
    از اينها كه بگذريم، پس از مدّتي فتوايي شرعي مبني بر حرام بودن فروش زمين به يهوديان و مباح بودن خون كسي كه چنين كاري انجام دهد يا واسطة اين كار باشد، از سوي اغلب علما صادر شده بود.
    اوّلين فتوا در مورد حرام بودن فروش زمين به يهوديان، توسط كنگرة علماي فلسطين كه در بهمن 1313 در بيت‌المقدّس تشكيل جلسه داد، صادر شد. شركت‌كنندگان در اين كنگره به اتفاق آرا فتوا دادند كه فروش زمين در فلسطين به يهوديان حرام است، زيرا اين كار به يهوديان امكان مي‌دهد به اهداف خود كه عبارت از، يهودي‌سازي فلسطين، خارج ساختن اين سرزمين از دست ساكنان اصلي آن، بيرون راندن آنها از سرزمينشان و محو آثار اسلامي در فلسطين، از طريق تخريب مساجد، عبادت‌گاه‌ها و اماكن مقدّس اسلامي است دست پيدا كنند. طبق اين فتوا، بر همه واجب است كه با فروشندگان زمين به يهود قطع رابطه كنند و آنان را معرفي نمايند و اگر اين افراد مردند، در قبرستان مسلمانان دفن نخواهند شد.
    در تاريخ معاصر فلسطين، گزارش‌هايي از مراسم جشن و پاي‌كوبي مردم به ميمنت مجازات معدود آناني كه اقدام به فروش زمين‌هايشان كرده بودند، ضبط شده است.
    طبيعي است كه در چنين فضايي، كمتر كسي به خود جرئت مي‌داده است كه دست به فروش زمين به صهيونيست‌ها بزند و نفرت و لعن خلق و خالق را براي خود بخرد.
    در هر حال، چنان‌كه آورده شد، جمع ارقام زمين‌هاي واگذار شده به صهيونيست‌ها (با احتساب زمين‌هايي كه از قبل در اختيار يهوديان بوده) در زمان سلطة انگليس، تقريباً دو هزار كيلومتر مربع است كه در مقايسه با 27 هزار كيلومتر مربع مساحت فلسطين، فقط 7/7 درصد است و از اين درصد هم چيزي حدود يك سوم آن از طريق خريد به صهيونيست‌ها رسيده و مابقي با مساعدت انگليس در اختيار آنها گذاشته شده است. اين بدان معني است كه تنها چيزي حدود 5/2 درصد از زمين‌هاي فلسطين به صهيونيست‌ها فروخته شده است.
    پس از خروج انگليس از فلسطين، در ارديبهشت 1327 (1948 م.)، مابقي اين سرزمين نه از طريق خريد بلكه با كشتار، غصب، شكنجه، تخريب، فشار و توطئه و با بدترين شكل از فجايع و جنايات كه ممكن است به تصوّر بشر درآيد، به تصرّف صهيونيست‌ها درآمده است. وقايع جنايت‌كارانه‌اي كه صهيونيست‌ها ترتيب داده‌اند، يك فهرست بلندبالا و شامل ده‌ها عنوان است. فقط در سال 1948م. و براي آماده‌سازي فضا جهت اعلام موجوديت به اصطلاح «دولت اسرائيل»، ده‌ها مورد كشتار دسته‌جمعي با صدها شهيد از زن و مرد و كوچك و بزرگ، «عمليات افتخارآميز صهيونيست‌ها» را شامل مي‌شود كه فاجعة «ديرياسين» با كشته و كشتار حيفا با 150 شهيد، دو نمونه از آنها است.
    حاصل اين كشتارها و نتيجة برنامه‌ريزي شده آنها اينكه در همان سال‌ها 1327 «ساكنان 531 روستا و شهر فلسطيني يعني جمعاً 900 هزار نفر را از خانه و كاشانه بيرون راندند». و اين جنايات همچنان ادامه داشت تا سه هزار كشته اردوگاه‌هاي «صبرا و شتيلا» تحت نظارت آريل شارون در سال 1361 و كشتار ابراهيمي در سال 1372 و قتل عام جِنين در سال 1381 و...
    توجه شود كه همة اينها صحنه‌هاي كشتار است نه جنگ. يعني يك طرف مردم بي‌سلاح بي‌دفاع يك روستا، يك حرم، نمازگزاران يك مسجد، يا بچه‌هاي پناه گرفته در يك پناه‌گاه و... و در سوي ديگر يك ارتش مسلّح مجهّز وحشي است با انديشة نژادپرستانة صهيونيستي و تعليم ديده براي كشتار و جنايت. آن وقت شگفت‌آور است كه جوان يا دانشجوي ما اين همه را نمي‌داند و سؤال مي‌كند كه اين فلسطينيان كه زمين‌هايشان را فروخته‌اند چرا اين‌قدر سر و صدا مي‌كنند؟ و شگفت‌آورتر است كه اين سخن در بين جماعتي وسيع در سراسر ايران گسترده است. با اين حساب آيا دستگاه‌هاي تبليغاتي كشورمان در شناساندن حقيقت فاجعة فلسطين كوتاهي نكرده‌اند و بالعكس، تبليغات صهيونيستي در وارونه جلوه دادن واقعيت‌ها پركار نبوده است؟


    -------------------------------------------
    پي‌نوشت‌ها:
    ٭ منبع: شمس‌الدّين رحماني، روزنامة جمهوري اسلامي، مورخ 8/2/80، با تلخيص و اندكي تغيير.
    منابع و مراجع:
    1. مجلة ترجمان سياسي، دي ماه 79.
    2. فلسطين، سرزمين تاريخ و مقاومت، انتشارات جنبش جهاد اسلامي فلسطين، دفتر تهران.

     

     

     

     

     

     
      u گزارش روزانه

    لباس‌های تنگ و کوتاهی که
    ناصرالدین شاه برای زنان ایرانی آورد!

    مطالعات تاریخی درباره لباس زنان ایرانی در دوره‌های اخیر نشان می‌دهد که پس از سفر ناصرالدین‌شاه قاجار به اروپا، تغییر محسوسی در نوع لباس زنان ایرانی به وجود آمد که حاصل خواست این پادشاه ایرانی بود و به نوعی می‌توان این پادشاه ایرانی را یکی از بنیانگذاران مُد به سبک امروزی دانست.
    البته این در حالیست که درباره ی لباس های زنان تهران قدیم، به دلیل بر کنار بودنشان از فعالیت های اجتماعی و ازآنجا که بیشتر اوقات خود را در خانه می گذراندند و هر گاه به دلیلی از خانه خارج می شدند نیز حجابی کامل را رعایت میکردند، اطلاعات چندان دقیقی در دست نیست. و گروهی از همسران ما مورین خارجی شاغل در ایران هم که به نگارش یاد داشت هایی در این خصوص پرداخته اند، معمولا مشاهداتی جز سرووضع زنان درباری نداشته اند و آنچه این عده تصویر کرده‌اند بیشتر مشخص کننده نحوه پوشاک زنان درباری است.
    به استناد همان یادداشت های محدود و گاه پراکنده ‌می‌توان گفت تا قبل از مسافرت ناصر الدین شاه به اروپا، لباس زنان عبارت بود از پیراهنی کوتاه و ارخالقی از ان کوتاه تر که برای پوشاندن بالا تنه به کار می رفت به انضمام زیر جامه ای که تا پشت پا را می‌پوشاند  و در زمستان ها  کلیجه‌ای برای حفاظت از بدن در مقابل سرما به آن افزوده می شد. و سر بند زنها عبارت از چارقد بلندی بود که قدرت پوشاندن موهای بلند و بافته ی آنان را داشت و بیشتر در خانه مورد استفاده قرار می گرفت و هر گاه که ملزم به ترک خانه و ظاهر شدن در ملاء عام بودند، چاقچوری که زیر جامه در آن بگنجد، به اضافه‌ی چادری مشکی  در بر می کردند و روبنده ای مقابل چهره شان می آویختند.

     
    پوشش زنان عادی ایرانی در خارج از منزل در دوره‌ی قاجار


    اما سفر ناصرالدین شاه به فرنگ باعث تغییرات فراوانی دراین نوع پوشش شد. حسن بیگی در کتاب طهران قدیم در این باره‌ می‌نویسد:  بعد از سفر ناصر الدین شاه به اروپا واز آنجا که لباس های تنگ و چسبان رقصنده های پتر زبورگ مورد توجه وی قرار گرفته بود، در بازگشت به ایران دستور زنان حرمسرایش زیر جامه های خود را تنگ و کوتاه کنند و معلوم است بعد از مدتی کار افراط تا آنجا رسید که نه تنها زنان حرمسرا، بلکه بسیاری از زنان شاه زادگان وزراء، درباریان و....نیز به تبعیت از زنان شاه طول زیر جامه هایشان را کاهش دادند و این وضع تا زمانی که هوس شاه فرو نشست و نیم تنه و چادر نماز جای آن را گرفت به قوت خود باقی بود.

     
    زنی از طبقه‌ی مرفه در اواخر دوره‌ی ناصرالدین شاه با جوراب شلواری


    نیم تنه ای که جانشین ارخالق شد، با آستین شمشیری ساده و یقه برگردان یا یقه ی عربی بسته برای پوشاندن بالا تنه به کار می رفت و گاهی چادر نماز کوتاهی از جنس پار چه ی نیم تنه که اگر آن را به کمر می بستند تا پشت پارا میپوشاند جای زیر جامه های  قدیمی و شلوارهای کوتاه را گرفت.
    همچنین یک بانوی اروپایی به نام مادام کارلا سرنا که تا مدتی  بعد از دومین سفر ناصر الدین شاه به فرنگستان در ایران حضور داشته و به دلیل جنسیت خود امکان راه بردن به اندرون خانه ها و مشاهده ی وضع لباس و پوشاک زنان ایرانی در تهران قدیم داشته متذکر شده است که:
    «لباس خارج از خانه زنان ایرانی، از لحاظ یکنواختی نوعی کشتی ونیزی را به یاد انسان می آورد. آنان دارای هر موقعیتی از نظر اجتماعی باشند، بدون استثنا خود را در چادرهایی به رنگ سرمه ای می پوشانند . شلوارهای گشادی از چلوار سبز، بنفش، خاکستری یا قرمز رنگ که مانند جوراب پاها را نیز میپوشاند، به اضافه  دمپایی هایی پاشنه دار، پوشاک یکنواخت همه ی زنان ایرانی را تشکیل میدهد .
    در داخل خانه ارایش زنان غلیظ تر و پوشش انان سبکتر و کمتر است. همانقدر که وضع پوشیدن لباسهای سینه باز گاهی در اروپا به افراط گراییده است، در تهران پوشیدن لباسهایی با دامن های کوتاه و ساق نما میان خانم ها متداول شده است. در اندرون خانه ها پوشش زنان عموما عبارت از شلیته کوتاهی است که به زیر کمر بند می‌شود... هرچه دامن ها کوتاه تر، به همان میزان وضع لباسها مقبول تر است. البته دامن لباس زنان عادی و کلفت ها از لباس خانم های طبقه ی بالا بلند تر است.
    لباس های کوتاه و چسبان،به طوری که من شنیده ام از طرف مادر ناصرالدین شاه رایج گردیده. گویا از تصویر یک نمایش باله فرنگی که نشانش داده اند خوشش آمده و خواسته است در نحوه ی آرایش ولباس پوشیدن عروس هایش تحولی ایجاد کند؛ به این ترتیب شلیته های دامن کوتاه در محافل زنانه رایج و حتی پیش  از نمونه های اصلی کوتاه شده است.»

     
    مهدعلیا، دخترش و پسرش ناصرالدین شاه. مهد علیا روی تخت نشسته‌است.


    همین بانو نکته ی بامزه ای درباره‌ی کوتاهی لباس زنان درباری ایرانی از قول دختر بچه ای نقل می‌کند:
    «هنگام مسافرت شاه به اروپا، وقتی کاروان حامل شاه و همراهانش در باکو اطراق میکنند، همسر حاکم شهر به اتفاق دختر خرد سالش به دیدار زن سوگلی شاه می رود و مدتی در اتاق به انتظار می ماند.بعد از مدتی که همسر شاه وارد می‌شود.
    دختر بچه با مشاهده ی لباس های کوتاه و نا مناسب او خطاب به مادرش می گوید :این خانم با وجودی که این همه ما را معطل کرد بلاخره فرصت نکرد لباس کامل بپوشد!»

    مادام کارلا سرنا در مورد لباس زیر و لباس منزل زنان ایرانی در آن دوره می‌نویسد:
    «پوشیدن لباس زیر میان خانم ها مرسوم نیست، ولی انان از نوعی نیم تنه ی گشاد که روی سینه باز می‌شود استفاده می‌کنند.
    همچنان زنان در خانه گاهی نوعی چادر رنگی خیلی سبک به سر میکنند.انان سر خود را با چار قدی از ململ سفید می پوشانند و زیر چانه گره می‌زنند . موی سر آنان که آن را میبافند و به پشت سر می اندازند به ندرت دیده می شود.
    پارچه ی لباسها معمولا از ابریشم، مخمل یا زری مزین به رو دوزی های عالی و خیره کننده است...»
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان