1114

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1114 :: سه شنبه 7 مهرماه 1388

www.mobin-group.com

امسال برای پاییز و زمستان چه رنگی مد است؟


سلام عرض شد
«چه رنگی مد است؟» این سوالی‌ست که برای دو قشر بزرگ همیشه مطرح است: تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان. و این دو گروه تمام صنعت مد را می‌چرخانند! پس این پرسش یکی از مهمترین پرسش‌هایی‌ست که در زمینه مد همیشه مطرح است و همیشه باید به آن پاسخ گفت.

 

بهترین رنگ ها ی فشن برای پاییز و زمستان 10-2009
پرسش بسیاری از شما دوستان درباره مقالاتی که درباره رنگ سال منتشر می شود، این است که چرا همیشه چند رنگ اعلام می شود. لازم است به دوستان توضيح دهم كه شرکت پنتون Panton كه مرجع معتبر جهانی در زمینه رنگ و تهیه کننده استانداردهای رنگ حرفه ای برای صنایع طراحي است، در آغاز هر سال و هر فصل تقویم فشن یعنی یک بار برای بهار و تابستان و یک بار هم برای پاییز و زمستان 10 رنگ را معرفي می کند که به مصرف کنندگان این قدرت و اختیار را می دهد که راه های جدید و خلاقی را برای ترکیب رنگها به کار بگیرند. البته همیشه یک رنگ مشخص را به عنوان رنگ سال و فصل معرفی می کند که همانطور قبلا نیز گفتیم رنگ زرد گل ابریشم رنگ سال 2009 معرفی شد.
این نکته بسیار مهم است که همه‌ی ما می دانیم هر رنگی برای هر پوست و رنگ مو و چشمی مناسب نیست. مثلا همین رنگ زرد برای بسیاری از افراد خوشایند نیست. اما وقتی 10 رنگ به عنوان داغ ترین رنگ های فصل معرفی می شوند شما چه به عنوان مصرف کننده و چه به عنوان تولید کننده انتخاب های بیشتر و متنوعی خواهید داشت.
در این مقاله نیز 10 رنگ داغ پاییز و زمستان امسال را که پنتون معرفی کرده است را برای شما مرور خواهم کرد. 
 
 
10 رنگ برتر برای پاییز و زمستان:
 
 
 
 
قرمز گل سرخی (American Beauty - PANTONE 19-1759):
 

 پنتون درباره این رنگ که گل سرخی مشهور به  American Beauty است می گوید این رنگ برای همه تن رنگ پوستی مناسب است و یک رنگ زیبای لطیف است. این رنگ با مشکی و سفید نیز به خوبی ست می شود. این رنگ انتخاب خوبی برای خانم های شیک پوش است و آقایان نیز می توانند کراوات یا پیراهنی از این مایه رنگ را بپوشند. بسیاری از صاحبنظران و طراحان رنگ قرمز گل سرخی و زیتونی گرم را از بهترین رنگ های این فصل می دانند.
 
 
ارغوانی جوهری( Purple Heart - PANTONE 18-3520):
 
 
این رنگ بسیار محرک و ناثیر گذار است. این نوع رنگ ارغوانی با رنگ های مد امسال مثل زرد عسلی و زیتونی تیره به خوبی ست می شود. یک مانتو یا پالتو یا حتی پیراهن شب ارغوانی با کفش و کیف زیتونی تیره شما را به آخرین مد پاییز و زمستان امسال تبدیل می کند.
 
 
زردعسلی (Honey Yellow - PANTONE 16-1143):
 
 
زرد عسلی رنگ گرمی است. این رنگ بسیار ایده آلی برای پاییز و زمستان است و به خوبی با ارغوانی و زیتونی گرم که برایتان شرح دادم ست می شود.
 
 
صورتی (Rapture Rose - PANTONE 17-1929):
 

 
این رنگ صورتی نیز از رنگ های ملیح و دوست داشتنی خانواده صورتی است . این رنگ با رنگ گل سرخ آمریکایی بسیار زیباست. برای ژیراهن های زنانه و مردانه مناسب است . این رنگ در لوازم آرایشی و زیبایی این فصل تاثیر زیادی دارد.

 
رنگ زیتونی گرم (Warm Olive - PANTONE 15-0646):

 

رنگی که بیشتر زرد سبز به نظر می رسد و به نظر اکثر صاحبنظران فشن، این رنگ یکی از بهترین و زیباترین رنگ های پاییزی 2009 است. این رنگ در بسیاری از مجموعه های پاییز و زمستان 10-2009 طراحان مشهور استفاده شده است.
این رنگ با زردها، سبزها، قهوه ای ها و ارغوانی و مشکی به راحتی ست می شود.
 
 
آبی سرامیکی (Majolica Blue - PANTONE 19-4125):
 

آبی بسیار زیبایی ست. پنتون درباره‌ی این رنگ می گوید که از آبی دریایی با طراوت تر است و جز آبی های اسرارآمیزی است که با رنگ های آبی دیگر به خوبی ست می شود.
این رنگ آبی برای لباس های جین و کتان و جیر بسیار مناسب است. اگر فکر می کنید این رنگ به تن پوست شما متناسب نیست این رنگ را برای اکسسوری مثل کیف، کفش، روسری یا کراوات انتخاب کنید.
صورتی، کرم، خاکستری و بعضی سبزها نیز با این رنگ ست می شوند.
در ضمن رنگ داغ این فصل یعنی زیتونی گرم یا سبز لیمویی هم با این آبی خیلی شیک است.
 

رنگ های کلاسیک طبیعی (IRON, NOMAD, CREME BRULEE):

Iron: رنگ آهنی که این رنگ به خاکستری نزدیک است و ته مایه ای از قهوه ای نیز دارد.
 
 
 
Nomad: این رنگ به کاپو چینویی نردیک است بین خاکستری و کرم رنگ است.
 
 
 
Crème Brûlée: این رنگ به عاجی رنگ نزدیک است.
 
 
 این رنگ ها را می توانید تک رنگ یا با هم ست کنید. این رنگ ها به خاطر اینکه از سری رنگ های خنثی هستند با اکثر رنگ های دیگر نیز جور در می آیند.

 

نارنجی خاکی (Burnt Sienna - PANTONE 17-15):
 

این رنگ را می شود پرتقالی سوخته نامید که رنگ بسیار عمیقی است. رنگ خاکی که سایه های نارنجی دارد. این رنگ به خاطر نزدیکی به رنگ برگ های پاییزی بیسار مناسب این فصل است. این رنگ با دسته رنگ های طبیعی حنثی که قبلا شرح دادم بسیار خوب ست می شود.
 
 
نتیجه گیری:
من همه 10 رنگی که پنتون برای پاییز و زمستان 10-2009 معرفی کرده است را برایتان شرح دادم. رنگ های این فصل واقعا زیبا هستند و هر یک از طراحان مشهور یک یا چند تا از این رنگ ها را بیشتر در مجموعه خود به کار گرفته اند و دو  رنگ قرمز گل سرخیAmerican Beauty و سبز لیمویی یا زیتونی گرم از نظر اهل فشن رنگ های زیبا و برتر است. اما شما باید بهترین رنگی که برای شما مناسب است انتخاب کنید. رنگ هایی را که زیاد به رنگ پوست و موهایتان مناسب نیست را برای کیف، کفش یا جواهراتتان انتخاب کنید.
 در ضمن طراحی های زیبایی که در متن است به سفارش پنتون توسط اساتید و طراحان لباس مشهور برای هر دسته رنگ طراحی شده است.

منبع



 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • امسال برای پاییز و زمستان چه رنگی مد است؟
  • تصاوير واقعي از لحظات حساس حوادث!
  • تصاوير ديدني از مراحل ساخت مجسمه آزادي
  • هم صدا با ابلیس
  • دو قاضی روز جمعه در وزرشگاه آزادی تهران مستقر می شوند
  • اسامی 13 نوع برنج وارداتی غیراستاندارد اعلام شد
  • ابتكار احمدي‌نژاد در پاسخ به خبرنگار شبكه سي.بي.اس آمريكا
  • برقراری روابط نامشروع در نزدیکی مكاني مقدس!
  • معرفي و دانلود فيلم : ‎‎مامور انتقال 3‏‎‎‏
  • دانلود مراسم 61مين جايزه سالانه امي
  • دانلود انيميشن : Battle for Terra
  • آلبوم جدید و بسیار زیبای محمد چناری با نام تاکسی
  • تیتراژ جدید و بسیار زیبای سریال دلنوازان با صدای علی لهراسبی
  • PowerPoint Slide Show Converter 3.2.0.3 مبدل فايلهاي پاورپوينت
  • نرم افزار طالع بینی و فال برای موبایل
  • بازي جذاب شبيه ساز پرواز Wilco Airbus A380 v2
  • ترک اميال نفسانى
  • آزادیخواهی و میهن پرستی
  • استفاده بهتر از زمان در سوئد
  • استقبال زنان هلند از ازدواج و همبستر شدن با ربات ها !!
  • افسانه‌ی ۱۹۰۰
  • تست روانشناسی بسیار جالب!!
  • دوستت دارم مرد!
  • جديدترين شماره از ماهنامه Scientific American
  • ارایه نخستین هارد درایو USB3 توسط Freecom
  • چگونه یك مجری تلویزیونی شوید؟
  • پذیرش یا اجتناب از ریسک
  • برنامه ریزی برای نظافت منزل
  • رنگ کردن موها و مواد آرایشی در زمان بارداری
  • رنگ زرد را چگونه ست کنیم؟
  • آیا اندام من متناسب است؟
  • چون و چرای خرید كردن زیریك سقف
  • مدرسه هراسی کودکان
  • تفاوت بین دیسک های DVD-R و DVD+R در چیست؟
  • سحر و جادو تا چه اندازه واقعيت دارد؟
  • زن پورشه‌ران قطری
  • و....

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

تصاوير واقعي از لحظات حساس حوادث!
گزارش: افشای یک دروغ بزرگ دیگر!
یک سایت جالب: چند نفر الان در فضا هستند؟
تصاوير ديدني از مراحل ساخت مجسمه آزادي
فقط ماشینتان را بیمه نمی کنیم عمرتان را و حتی اسب تان را هم بیمه میکنیم
تصاويري از Miss Italia 2009
دانشنامه سفر
تصاوير جالب از خوردنيها!
تصاويري از رزمايش موشکي جديد ايران
تايم: کلنل قذافي بروايت تصاوير
هم صدا با ابلیس
ویژه نامه شیطان پرستی

 

 

www.mobin-group.com

دو قاضی روز جمعه در وزرشگاه آزادی تهران
 مستقر می شوند

 

بازی روز جمعه تیم های استقلال - پیروزی دو قاضی در محل ورزشگاه آزادی تهران مستقر می شوند تا به جرایمی که در وزرشگاه رخ می دهد، بی درنگ رسیدگی کنند.
به گزارش ایرنا، یک مقام قضایی اظهار داشت: این مقام قضایی که خواست نامش بیان نشود، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار قضایی ایرنا گفت: این دو قاضی برای کسانی که مرتکب جرم می شوند، "قرار " متناسب را صادر می کنتد.
وی تصریح کرد: همچنین کشیک "دادسرای ناحیه 5" و "دادسرای مرکز" برای رسیدگی به تخلفات خارج از ورزشگاه آزادی اختصاص یافته است.
این مقام قضایی افزود: دو دادسرای یاد شده، به شکایات مردم نیز رسیدگی خواهند کرد.

معرفی گوشی‌های پرفروش در هفته گذشته

 

گوشی 1202 و 5800 نوکیا، C901 سونی اریکسون، F350 ال جی و Diamond2 اچ تی سی به عنوان گوشی‌های پرفروش هفته گذشته بازار تلفن همراه معرفی شدند.
به گزارش دنیای اقتصاد، گوشی 1202 نوکیا که در لیست گوشی‌های ارزان قیمت این برند قرار دارد و با قیمت 28هزار تومان در بازار عرضه شد توانست بیشترین سهم فروش را از آن خود کند. دومین مقام پرفروش گوشی‌های نوکیا به مدل 5800 اختصاص داده شد که با قیمت 310هزار تومان در اختیار مشتریان قرار گرفت.
این گوشی از امکاناتی نظیر صفحه نمایش TFT لمسی با قابلیت نمایش 16میلیون رنگ، دوربین عکاسی و فیلمبرداری 15/3 مگاپیکسلی و ارتقای حافظه داخلی توسط مموری کارت تا 16 گیگابایت بهره می‌برد.
در این میان گوشی C901 سونی اریکسون که با قیمت 225هزار تومان در بازار به فروش رسید توانست مقام پرفروش‌ترین مدل این برند را طی هفته گذشته به خود اختصاص دهد. دو مدل W508 و F350 نیز با قیمت فروش 200 و 120هزار تومان توانست در لیست گوشی‌های پرفروش سونی اریکسون جای گیرد. گوشی F350 ال جی نیز با قیمت فروش 170هزار تومانی، طی هفته گذشته توانست مقام اول گوشی‌های پرفروش ال جی را به خود اختصاص دهد. این گوشی تاشو که از امکاناتی همچون دوربین عکاسی و فیلمبرداری 15/3 مگاپیکسلی و ارتقای حافظه اصلی بهره می‌برد مورد تقاضای اکثر بانوان ایرانی قرار گرفته است. در همین حال گوشی Diamond2 اچ تی سی که مدل ارتقا یافته Diamond است توانست با قیمت فروش 570 هزار تومان مورد استقبال مشتریان قرار گیرد.

اسامی 13 نوع برنج وارداتی غیراستاندارد اعلام شد

مدیرکل استاندارد استان تهران اسامی ۱۳ نوع برنج خارجی وارداتی غیراستاندارد و غیرقابل مصرف را اعلام کرد.
مهدی پورهاشم در گفتگو با مهر افزود: کارشناسان این اداره با جمع آوری نمونه هایی از چند نوع برنج خارجی وارداتی، اقدام به آزمایش در مورد میزان سم مایکوتوکسین، سرب، آرسنیک و کادمیوم کردند.
وی ادامه داد: پس از این آزمایشها مشخص شد، ۱۳ نوع از برنجهای خارجی وارداتی مشکل دارند و مصرف آنها برای مردم زیان آور است.
این مسئول بیان کرد: بر اساس استانداردهای بین المللی (کدکس) و استانداردهای داخلی باید میزان این سموم صفر باشد زیرا سرب، آرسنیک و کادمیوم از فلزات سنگین هستند.
پورهاشم در بخش دیگری از سخنان خود نیز عنوان کرد: آزمایشات کارشناسان نشان داد، میزان سم مایکوتوکسین در حد صفر است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد ولی سرب در همه برنجهای مورد آزمایش موجود و در برخی انواع آن، این میزان بسیار بالاست.
مدیرکل استاندارد استان تهران یادآور شد: آرسنیک موجود در این برنجها از حد مجاز استاندارد نیز بالاتر است و از این جهت خطرناک محسوب می شود، البته برنجهای یادشده از نظر وجود کادمیوم در حد استاندارد هستند.
وی خاطرنشان کرد: کلیه برنجهای وارداتی با نامهای آریا، خاطره، ۱۸۱، مینویک، پاندا، محسن، مه کلاسیک، آفرین، مژده، کریستال، جادوگر، کمال ملکی و طوبا طلایی با استانداردهای بین المللی و داخلی مغایرت دارند و شهروندان باید از مصرف آنها خودداری کنند.

ابتكار احمدي‌نژاد در پاسخ به خبرنگار
شبكه سي.بي.اس آمريكا

رئيس‌جمهوري اسلامي ايران در پاسخ به سوال خبرنگار آمريكايي درباره ندا آقاسلطان، با نشان دادن عكسي، تناقض رفتاري غرب را برملا كرد.
به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس به نيويورك، در جريان مصاحبه خبرنگار شبكه سي بي اس آمريكا با رئيس‌جمهور كشورمان، اين خبرنگار درباره كشته شدن افرادي در ايران در حوادث پس از انتخابات از جمله ندا آقاسلطان سوالي را مطرح كرد.
احمدي‌نژاد پس از شنيدن اين سوال، عكسي از مروه الشربيني شهيده حجاب را به اين خبرنگار و دوربين نشان داد و گفت: شما اين عكس را مي شناسيد؛ وي دو ماه قبل وقتي از مردي كه او را مورد تعرض قرارداده بود به دادگاه آلمان شكايت كرد در همان دادگاه توسط خود متهم با ضربات متعدد چاقو به شهادت رسيد.
احمدي‌نژاد افزود: خبر اين حادثه ده روز از افكار عمومي مخفي ماند و قبل از كشته شدن خانم ندا آقاسلطان بوده است. چرا اين حادثه در رسانه هاي غربي انعكاس نيافت؟
رئيس‌جمهوري اسلامي ايران درباره كشته شدن نداآقاسلطان گفت: اگر در ايران تخلفي از سوي مأمورين اتفاق افتاده باشد با آن برخورد مي‌شود و دستگاه قضايي در ايران تحت شرايط سياسي تصميم نمي گيرد.

برقراری روابط نامشروع در نزدیکی مكاني مقدس!

منابع آگاه عربستانی فاش کردند که نیروهای هیئت امر به معروف و نهی از منکر عربستان سعودی، چند روز پیش حدود 28 زن و مرد اندونزیایی که برای برقراری روابط نامشروع به کوه "ثور" در نزدیکی شهر مکه مکرمه رفته بودند را بازداشت کردند.
به گزارش شیعه آنلاین، این منابع آگاه عربستانی در ادامه افزودند: این نیروهای هیئت امر به معروف و نهی از منکر سعودی، در این حمله موفق شدند هفت مرد و 21 زن را بازداشت کنند که تمام آنان از اندونزیایی های مقیم عربستان سعودی هستند.
این هفت مرد اندونزیایی با ظاهری بد و زنان با آرایشی بسیار شنیع و زننده، در نیمه شب بازداشت شدند. افراد بازداشت شده، در اعترافات خود فاش کردند که قصد داشتند در یکی از غارهای این کوه با یکدیگر رابطه برقرار کنند زیرا به گفته آنان بر اساس احادیث و روایت، کودکی که در آنجا و بدان ترتیب متولد شود "برکت" است! و کودکی اینگونه متولد شود "برکتی" است که از خداوند بر آنان نازل شده است!
این منابع آگاه سعودی اعلام کردند که این 28 نفر به کمیته تحقیق در اداره مهاجرین خارجی تحویل داده شدند تا پس از لغو مدارک اقامت آنان، به کشور اندونزی تحویل داده شوند. در سال های گذشته نیز نیروهای هیئت امر به معروف و نهی از منکر عربستان 62 مرد و زن از کشورهای شرق آسیا را به همین صورت در همین جا بازداشت کرده بودند.
شایان ذکر است حضرت محمد مصطفی(ص) پیش از پیامبر شدن، برای عبادت و راز و نیاز با خداوند متعال، به غار "حرا" در کوه "ثور" می‌رفت و در همان مکان مقدس وحی بر ایشان نازل شد. این غار از جمله بهترین و متبرک‏ترین نقاط مکه مکرمه محسوب می‏شود و مسلمانان برای زیارت به آن‌جا می‏روند.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

‎‎مامور انتقال 3‏‎‎‏
Transporter 3


 

کارگردان: اليويه مگاتون. فيلمنامه: لوک بسون، رابرت مارک کيمن بر اساس شخصيت هاي خلق شده توسط خودشان. ‏موسيقي: الکساندر آزاريا. مدير فيلمبرداري: جيواني فيوره کولته لاچي. تدوين: کاميل دلاماره، کارلو ريتزو. طراح ‏صحنه: پاتريک دوران. بازيگران: جيسون استيهم[فرانک مارتين]، ناتاليا روداکووا[والنتينا]، فرانسوا برلن[تارکوني]، ‏رابرت نپر[جانسون]، جرون کرابه[لئونيد واسيلف]، ديويد آتراکاچي[ملکوم منويل]، ايان ساندبرگ[فلگ]، اريک ‏ابواني[آيس]، جاستين راجرز[هوراشيو]. 100 دقيقه. محصول 2008 فرانسه. نام ديگر: ‏Le Transporteur 3‎‏. ‏
فرانک مارتين مجبور مي شود دختر دزديده شده لئونيد واسيلف، رئيس سازمان حفظ محيط زيست اوکراين را در حالي ‏که دستگاهي به مچ دست هاي هر دو نفرشان بسته شده، از اين گوشه اروپا- مارسي- به گوشه ديگرش –اودسا- منتقل ‏کند. فرانک خوش ندارد کاري را به زور انجام دهد، ولي اين دستگاه به او اجازه نمي دهد بيش از 75 پا از اتومبيل دور ‏شود و به محض انجام اين کار منفجر خواهد شد. همزمان واسيلف با فرستادن ماموريني سعي در نجات دخترش مي کند ‏و بازرس تارکوني نيز که پايش به ماجرا کشيده شده، سعي دارد با مارتين تماس بگيرد...‏

‎‎چرا بايد ديد؟‎ ‎
دوستداران آدرنالين خالص بشتابند که خونسردترين قهرمان اکشن زمانه ما بار ديگر سوار اتومبيل زره پوش ‏Audi A8 ‎W12‎‏ خود شده و با محموله سکسي اش شهرهاي مختلف اروپا را زير پا مي گذارد!‏
باور بفرماييد ظاهر و باطن قضيه همين است. مهم نيست که مقدار زيادي زباله هاي سمي قرار است محيط زيست ‏اوکراين و بالطبع دنيا را آلوده کنند، چون انتخاب چنين محموله اي صرفاً عمل کردن به اقتضاي روز است و بس! گفتم ‏محموله، بله دقيقاً در اينجا منظور محموله است که باز مانند دو قسمت پيشين بايد از جايي به جاي ديگر رسانده شود و ‏اين بار هم محموله واقعي همين دختر زيبارو است. ‏
اليويه مگاتون با نام اصلي اليويه فونتانا متولد 1965 است که 1996 در با فيلم کوتاه ‏‎ Forte tête‎ورودي خيره کننده به ‏عالم سينما را در جشنواه آوينيون تجربه کرد. او که در پروژه قبلي بسون(آدمکش) کارگردان دوم بود، پس از فيلم هاي ‏خروج[نامزد جايزه فيلم هاي فانتزي جشنواره فانتاسپورتو] و آزير قرمز سومين فيلم بلند خود را در حالي کارگرداني ‏مي کند که با تم ها و مضامين جدي آثار قبلي خود اندکي دوري جسته است. ‏
اگر مامور انتقال 3 را که در کنار ديگر محصول پاپا بسون(تاکسي) در حال تبديل شده به پديده هاي سينماي ملي فرانسه ‏هستند، گريزراهي براي خروج سينماي اين کشور از بحران هاي مالي ندانيم ره به خطا پيموده ايم. اما مامور انتقال بر ‏خلاف سري تاکسي بيشتر ظاهري بين المللي دارد و براي پخش در بازارهاي جهاني ساخته شده است. تنها چهره ثابت و ‏فرانسوي اين سري فرانسوا برلن است و تنها کاربرد مجموعه گسترش شهرت استيتهم به عنوان قهرمان خونسرد اکشن ‏هاي زمانه ماست. کسي که به ادعاي نشريات صحنه هاي بدل کاري فيلم را نيز خود انجام داده و در طول 16 هفته ‏فيلمبرداري در فرانسه، روسيه و اوکراين از انجام هيچ کار سختي روي گردان نبوده است. ‏
البته مطابق معمول همه دنباله سازي ها، منتقدان ريز و درشت اين و آن سوي آب، فيلم را با قسمت اول آن مقايسه کرده ‏و آن را ضعيف تر ارزيابي نموده اند. اما بياييد منصف باشيم: کدام يک از سازندگان فيلم ادعايي جز پر خرج تر و مهيج ‏تر ساختن دو قسمت بعدي و در نتيجه استفاده از معدن طلاي تازه دست آمده-و کاريزماي استيتهم- داشتند و دارند؟ ‏
مي شود فيلم را يک محصول منسجم و يک مکانيسم توليد هيجان ناميد که در جاده ها شکل مي گيرد و مانند نياي دهه ‏نودي چون سرعت(يان دي بانت) به همه قراردادها وفادار مي ماند. بدل کاري ها تاثيرگذار، مکان ها جذاب و بازيگرها ‏با توجه به پيش زمينه ذهني تماشاگر انتخاب شده اند تا کمترين مشکل بر سر راه هضم اين غذاي چرب و گران باقي ‏بماند. مانند رابرت نپر چهره منفي فيلم که با مجموعه تلويزيوني فرار از زندان به شهرت رسيد، و کاري جز تکرار ‏همان نقش در آدمکش و مامور انتقال نمي کند!‏
ژانر: اکشن. ‏


براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/209465878/Transporter.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/209582439/Transporter.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/209689345/Transporter.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/209726044/Transporter.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/209752224/Transporter.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/210077862/Transporter.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/210123442/Transporter.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/210125431/Transporter.part8.rar

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

مراسم 61مين جايزه سالانه امي
The 61st Annual Primetime Emmy Awards

جایزه امی (Emmy Award) یک جایزه آمریکایی برای تولیدات تلویزیونی است، که عموماً به عنوان معادل اسکار برای تلویزیون دانسته می‌شود.
جایزه امی توسط سه سازمان مرتبط اما مستقل از هم به برندگان اعطا می‌شود:
- آکادمی هنرها و علوم تلویزیون، جایزه ملی امی را به برنامه‌های اول وقت (primetime) غیر ورزشی تلویزیون‌های آمریکا می‌دهد،
- آکادمی ملی هنرها و علوم تلویزیون، جایزه امی را به برنامه‌های روزانه ورزشی، خبری و مستند تلویزیون‌های آمریکا می‌دهد،
- آکادمی بین‌المللی هنرها و علوم تلویزیون جایزه امی را به برنامه‌های تلویزیونی تولید شده در خارج از آمریکا اعطا می‌کند.

دو جایزهٔ اول از شهرت بیشتری برخوردار هستند و تحت عنوان «جوایز هنرهای خلاق امی» (Creative Arts Emmys) شناخته می‌شوند.
سابقه جایزه امی به سال ۱۹۴۹ میلادی باز می‌گردد، اما به تدریج جوایز متنوع‌تر شده‌است. به عنوان نمونه، جایزه مربوط به برنامه‌های روزانه، اولین بار در سال ۱۹۷۲ اعطا شده و از سال ۱۹۷۴ به طور مستقل برگزار می‌شده‌است.

مراسم امسال توسط آکادمی هنرها و علوم تلویزیونی، عصر یکشنبه در لس آنجلس برگزار شد.
این جوایز که به نوعی اسکار تلویزیونی محسوب می‌شوند، در چند بخش اصلی تهیه کنندگی، کارگردانی، بازیگری و نویسندگی به همراه سایر رشته‌ها از جمله موسیقی، نورپردازی، گریم و تدوین اهدا می‌شود.
هنرپیشه استرالیایی، تونی کولت، جایزه نقش اول زن در یک سریال کمدی به نام «ایالات متحده تارا» را از آن خود کرد و الک بالدوین، برنده جایزه بهترین هنرپیشه مرد برای بازی در سریال کمدی «۳۰ راک» که درباره یک شوی تلویزیونی بود، شد.
جایزه بهترین سریال کوتاه را «لیتل دوریت» محصول بی‌بی‌سی از آن خود کرد. سریال «لیتل دوریت» چند جایزه در رشته‌های دیگر از جمله کارگردانی، فیلمبرداری و لباس را نیز از آن خود کرد.
فيلم  مراسم امسال امي را در شماره امروز روزانه براي دانلود قرار داده ام.

لیست برندگان جايزه امي امسال به شرح زیر مي باشد:

بهترین سریال کمدی:
30 rock

بهترین سریال درام
Mad men

بهترین فیلم تلویزیونی
grey gardens

بهترین مینی سریال
Little dorrit

بهترین بازیگر مرد نقش اول کمدی:
آلک بالدوین برای 30 Rock

بهترین بازیگر مرد نقش اول درام:
برایان کرانستون برای Breaking bad

بهترین بازیگر مرد مینی سریال یا فیلم های تلویزیونی:
براندون گلیسون برای Into the storm

بهترین بازیگر زن نقش اول کمدی:
تونی کولت برای United states of tara

بهترین بازیگر زن نقش اول درام:
گلن کلوز برای damages

بهترین بازیگر زن نقش اول فیلم تلویزیونی یا مینی سریال:
جسیکا لنگ برای Grey Gardens

بهترین بازیگر مرد نقش دوم کمدی
جو کرایر برای Two and a half men

بهترین بازیگر مرد نقش دوم درام
مایکل امرسون برای لاست

بهترین بازیگر مرد نقش دوم برای مینی سریال یا فیلم تلویزیونی
لن کاریوس برای Into the storm

بهترین بازیگر زن نقش دوم کمدی:
kiristin chenoweth برای سریال Pushing daisies

بهترین بازیگر زن نقش دوم درام
چری جونز برای 24

بهترین بازیگر زن نقش دوم مینی سریال یا فیلم تلویزیونی :
شهره آغداشلو برای خانه صدام
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Battle for Terra

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVD-S)

dmd-bft.part1.rar
dmd-bft.part2.rar
dmd-bft.part3.rar
dmd-bft.part4.rar
dmd-bft.part5.rar
dmd-bft.part6.rar
dmd-bft.part7.rar
dmd-bft.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

تاکسي
باصداي محمد چناري

آلبوم جدید و بسیار زیبای محمد چناری با نام تاکسی
 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

تیتراژ جدید و بسیار زیبای سریال دلنوازان
با صدای علی لهراسبی


لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

PowerPoint Slide Show Converter 3.2.0.3
مبدل فايلهاي پاورپوينت

PowerPoint Slide Show Converter نرم افزاری است بسیار کاربردی که به شما این امکان را می دهد تا فایل های ساخته شده در پاورپوینت را به فرمت EXE تبدیل کنید. اگر شما هم از کسانی هستید که تمامی پروژه ها و کارهایتان را در پاورپوینت طراحی و می سازید، حتما برایتان پیش آمده است که هنگام ارائه، به کامپیوتری برخورد کرده اید که قادر به خواندن فایل های تحت پاورپوینت نیست، زیرا بسته ی Microsoft Office بر روی آن نصب نشده است. توسط این نرم افزار شما به راحتی می توانید تمامی پروژه های خود را به فایل های اجرایی EXE تبدیل کنید، تا بدون نیاز به نرم افزار پاورپوینت بتوانید به اجرای کارهایتان بپردازید. کار با نرم افزار بسیار راحت و آسان بوده و هرکس قادر است تا در کمترین زمان ممکن و بدون داشتن دانش قبلی ، به تبدیل فایل های مورد نظر خود بپردازد.


لينک دانلود
(حجم فايل حدود 8 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

نرم افزار طالع بینی و فال برای موبایل

نرم افزار طالع بینی و فال برای موبایل که دارای ویژگی های زیادی بوده که از جمله ی انها می توان به دارا بودن هفت نوع فال و طالع بینی هایی چون مصری, چینی, خورشیدی, هندی, ازدواج, نوین, حروف, امضا, و ده ها مزیت دیگر که هم اکنون می توانید در سایت تخصصی یک موبایل این کتاب طالع بینی را دانلود کنید و از آن لذت ببرید.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازي جذاب شبيه ساز پرواز
Wilco Airbus A380 v2

شبیه ساز پرواز (Wilco Airbus A380 v2) عرضه شده در سطح پیچیدگی های مختلف، اجازه می دهد، خلبانان مبتدی را از طریق خودآموز گام به گام به يک متخصص تبديل کند!
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 94 مگابايت)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

ترک اميال نفسانى

من مواعظ النبي صلى الله عليه وآله وسلّم:
من اكل ما يشتهي ولبس ما يشتهي وركب مايشتهي لم ينظر اللّه اليه حتى ينزع او يترك.

(تحف العقول صحفه 38)


در جمله «ركب مايشتهي»، احتمال دارد كه معناى حقيقى كلمه مراد باشد؛ يعنى هر مركبى كه مورد ميل اوست، انتخاب كند و احتمال دارد به معناى «ركب الامر» باشد؛ يعنى هر كارى دلش خواست انجام دهد. بهرحال، نظر و توجه الهى كه رأس همه خيرات و مايه همه كمالات انسان در عالم وجود است؛ با ارتكاب اين امور از انسان گرفته مى‏شود و ترك آن هم به اين است كه با رياضت اختيارى، آنچه را كه هوس مى‏كند و مى‏تواند انجام دهد كنار بگذارد.
كسانى كه قدرت انجام تمام مشتهيات خود را ندارند بايد قدر بدانند؛ زيرا اين نعمت بزرگى است كه انسان در مقابل هوا و هوسهاى خود، ميدان گسترده‏اى نداشته باشد. گرچه اگر بتواند و مبارزه كند، ثواب بيشترى دارد.
جلسه نوزدهم 11/8/78

 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

1821- یکدم غریق بحر خدا شو گمان مبر کز آب هفت بحر به یک موی تر شوی (0146-0918)

1822- یادت همیشه سبزاست درخلوت خیالم خوبم به خوبی توهرچند نپرسی حالم. (7314-0915)

1823- وقتى كسى به دلت نشست، نشستنش مقدسه.حتى اگه نخوادتم،نفس كشيدنش بسه. (4435-0935)

1824- وقتى تنهاييم دنبال يه دوست مىگرديم،، وقتى پيداش كرديم دنبال عيبهاش مىگرديم،، وقتى از دستش داديم دنبال خاطرهاش مىگرديم،،و باز تنهاييم... (7610-0918)

1825- هميشه يادت باشه يكى هست خيلى كمترازخدا خيلى بيشترازخودت به يادته. (4435-0935)

1826- هروقت بغضت گرفت صدام کن قول نمیدم خوبت کنم ولی پابه پات گریه میکنم. (7314-0915)

1827- هرگز گمان مبر ز خيال تو غافلم گر مانده ام خاموش خدا داند و دلم... (4435-0935)

1828- هرچه زدم بی تودلم وانشد،جزتوکسی باب دل من نشد،هرچه پرستو شدم وپرزدم،هم نفسی مثل توپیدانشد (6905-0937)

1829- نفرين جدید :آرزو دارم خدا كنه ان شاأاله به حق 5 تن الهي آمين. (7610-0918)

1930- ميگن:آخرمعرفت اونقدر دوره كه عمر آدم كفاف نميده كه بهش برسه؛اما الان من يه sms فرستادم براي اونيكه آخرجاده معرفت ايستاده! (7311-0918)

1931- میخواستم توقلبت خونه کنم اونجازمین گرونه،ماکه فقیریم توچشات چادرمیزنیم (4435-0935)

1932- مناجات مالانصردين خداوندا ماه رمضان رامثل جام جهانى هر چهارسال يكبار هر سال هم دريك كشور قرار بده وما را در دوره مقدماتى حذف كن!(1250-0918)

1933- امشب كه بلرزيد دل و بغض وصدايت‎،آرام روان گشت دلت سوى خدايت‎،رفتى به در خانه آن قاضى حاجات‎،ياد آر مرا ملتمس لطف و دعايت.‎(6471-0916)

1934- مردان قوی به خودشان سخت می گیرند و مردان ضعیف به دیگران. (5142-0936)

1935- مجنون را به محكمه بردند گفتندتوبه كن گفت:خدايا!عاشقم عاشقترم كن. (3091-0936)

1936- طرف با شورت سوراخ میره استخر غرق میشه! (1712-0919)

1937- گر نيايى تا قيامت انتظارت ميكشم، منت عشق را از نگاهت ميكشم، ناز چندين ساله ى چشم خمارت ميكشم، تا نفس باقيست اينجا انتظارت ميكشم. (4435-0935)

1938- كاش مى شدهمچوآوازخوش يک دوره گردزندگى رابارديگردوره كرد. (9704-0912)

1939- كاش به زمانی برگردم كه تنهاغم زندگيم شكستن نوك مدادم بود! (8878-0912)

1940- كار خاصى نداشتم. غرض ايجاد مزاحمت بود كه بحمد الله حاصل شد .... (7610-0918)


شماره برای ارسال مسیج: 09125698059

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

ظلمات دوری ات

نکند، نکند مرا در برزخ دل مشغولیهای پوچ و بی ارزشم رها کرده باشی و من آنقدر از تو دور باشم که حتی نبودنت را هم احساس نکنم!
نکند، نکند کوه گناهانم آنقدر مرتفع شده باشد که خورشید نگاهت را پوشانده باشد و من آنقدر از تو دور باشم که در ظلمات دوری ات، حتی ذره ای به نور فکر نکنم!
خسته ام، خسته ام از دنیا، از خودم که بی تو در مدار صفر درجه ی عدم در چرخشی گرداب مانند در دورانیم!
قطره ای را می مانم که در گرماگرم بیابان بخار شده باشد و آنقدر از آسمان دور باشد که حتی بخارش به خاطر ابرها هم خطور نکرده باشد!
و تو مسیحایی را می مانی که می تواند مرا از خواب بیدار کند و از چنگ کابوسهایم برهاند!
بهشت را نمی خواهم، براق یادت را می خواهم تا مرا از پست ترین چاههای جهنم درونم بیرون ببرد، بیرون ببرد به معراج سعادتی که در برق نگاهت نشسته است!
به خدا اگر ذره ای خاک شوم و زیر سم اسب دشمنت لگد شوم، یا در پست ترین مرتبه ی جهنم ثانیه ای هزار بار بسوزم و بمیرم و زنده شوم، برایم بهتر از آن است که تو مرا به اندازه ی یک چشم به هم زدن، به خودم واگذاری!

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

آزادیخواهی و میهن پرستی

برف سرزمین پاک ایران را سفید پوش و مرواریدگون نموده بود از سراسر ایران ریش سفیدان سفید پوش و زنان دانای سپید موی رو به سوی پایتخت ایران هگمتانه داشتند خردمندان نیکنام و نیکخوی در مجلس بزرگان ایران بایسته ها و خواسته های مردم و مردمداری را یک به یک برشمردند و پادشاه ایران و رایزنان و سرپرستان دیوان سالار مو به مو شنیده و همراهی می نمودند .
در پایان راه بزمگاه اندیشه و خرد ، دیاکو پادشاه ایران به رسم پیشین به سخن آمده و گفت : ایران سرآمد مردم گیتی شده است چرا که ندای آزادگان در گلو نمی ماند و دیگر آنکه ایران برای ما و فرزندان ما گهواره دلدادگیست عشقی که ما را از کودکی تا پیری همراه است و می پرورد.
سخنان بنیانگذار ایران ، دیاکوی دانا به ما می آموزد آزادگی پیشه کنیم و به گفته دانای سرزمینمان ارد بزرگ : آزادی پنجره رشد و شکوفایی کشور است بستن آن سیاهی ها در پی دارد .
آنگاه که دانایی و خرد پرستیدنی می شود همه کارها بر پایه و ریشه راستی ، ماندگار و درست می گردد .
دیاکو از روزی که فرمان ایجاد ایران را از سوی ریش سپیدان سه تبار ( پارت ، پارس و ماد ) ایران دریافت نمود همواره بر آزادی و آزادگی پای فشرد و همواره می گفت ایران را پرورانده و ساختم تا پناهگاه آزادگان باشد .
دیاکو از عشق به میهن می گوید . این گفته ارد بزرگ که : آزادیخواهی و مهین پرستی تنها راه رسیدن به شکوه دوباره ایران است . چکیده اندیشه دیاکو پدر سرزمینمان ایران است .
نگاهی به پیشینه کهن گیتی به ما می گوید کمتر سرزمینی همانند ایران راست پیکر همچون کوه ایستاده است .
این استواری ریشه در اندیشه پاک بنیانگذاران سرزمین عشق ، ایران گرامی تر از جان دارد...

یاسمین آتشی

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

 

ساعت ۶صبح روز ۲۱فروردین سال ۶۶ است .نگهبانی من تمام شده است و نگهبان بعدی سید حسین حسینی است. برادرشهید سید حسن حسینی.
می روم او را صدا می کنم که بیاید سر پست کمی گله مند می شود .می گویم: اگر ناراحتی من به جایت می ایستم.
میگوید: نه داشتم خواب بهشت را می دیدم و بعد بلند می شود و به طرف سنگر می رود و پست را از من تحویل می گیرد هنوز ده دقیقه نگذشته است که صدای انفجار می آید و بعد تلی از خاک که بر سرمان فرو می ریزد می دوم بیرون سنگر و می بینم سه دستگاه تانک عراقی بین خاکریز کمین و خط اول رو به ما موضع گرفته و شلیک می کنند نگاه به سنگر نگهبانی می کنم و با دیدن سید حسین حسینی به یاد فرازی اززیارت ناحیه ی مقدسه می افتم:
که: السلام علی الشیب الخضیب
بچه ها را صدا می زنم. آر پی جی زن می آید. چند گلوله حاضر می کنم و او شلیک می کند. یکی از تانکها شکار می شود و دو تای دیگر فرار می کنند.از سکوت خط اول متوجه می شویم که کسی در آنجا نیست. با تدبیر فرمانده کمین به عقب می رویم و متوجه می شویم که دشمن به داخل خاکریز نفوذ کرده و خیلی ها شهید و بقیه در خاکریز احتیاط موضع گرفته و مشغول دفاع هستند. به آنها ملحق می شویم بچه های غیرتمند ما شانه به شانه هم در حالی که بوی باروت و خون و انفجار همه جا را پر کرده و از سر و رویشان خون و عرق می چکد در جنب و جوش اندو فقط در فکر دفاع از دین و ناموس و خاک میهن اسلامی خویش اند.
سرم را که بلند می کنم پیکر شهیدی را می بینم که روی خاکریز افتاده و پاره پاره شده است.
برای شناسایی داخل جیب پیراهنش را می بینم نامه ای هست که انگار فرصت نکرده که آن را پست کند و خیلی از خطوط آن همراه ترکش به داخل قلبش رفته است و باقیمانده ی آن آغشته به خون پاک اوست نامه را باز می کنم با خط درشت نوشته است :
خواهرم حجاب تو کوبنده تر از خون من است.

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة النجم آيات: 62 محل نزول: مکه
 
وَأَنَّهُ خَلَقَ الزَّوْجَيْنِ الذَّكَرَ وَالْأُنثَى 45 مِن نُّطْفَةٍ إِذَا تُمْنَى 46 وَأَنَّ عَلَيْهِ النَّشْأَةَ الْأُخْرَى 47 وَأَنَّهُ هُوَ أَغْنَى وَأَقْنَى 48 وَأَنَّهُ هُوَ رَبُّ الشِّعْرَى 49 وَأَنَّهُ أَهْلَكَ عَادًا الْأُولَى 50 وَثَمُودَ فَمَا أَبْقَى 51 وَقَوْمَ نُوحٍ مِّن قَبْلُ إِنَّهُمْ كَانُوا هُمْ أَظْلَمَ وَأَطْغَى 52 وَالْمُؤْتَفِكَةَ أَهْوَى 53 فَغَشَّاهَا مَا غَشَّى 54 فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكَ تَتَمَارَى 55 هَذَا نَذِيرٌ مِّنَ النُّذُرِ الْأُولَى 56 أَزِفَتْ الْآزِفَةُ 57 لَيْسَ لَهَا مِن دُونِ اللَّهِ كَاشِفَةٌ 58 أَفَمِنْ هَذَا الْحَدِيثِ تَعْجَبُونَ 59 وَتَضْحَكُونَ وَلَا تَبْكُونَ 60 وَأَنتُمْ سَامِدُونَ 61 فَاسْجُدُوا لِلَّهِ وَاعْبُدُوا 62
سورة القمر

 
. اقْتَرَبَتِ السَّاعَةُ وَانشَقَّ الْقَمَرُ 1 وَإِن يَرَوْا آيَةً يُعْرِضُوا وَيَقُولُوا سِحْرٌ مُّسْتَمِرٌّ 2 وَكَذَّبُوا وَاتَّبَعُوا أَهْوَاءهُمْ وَكُلُّ أَمْرٍ مُّسْتَقِرٌّ 3 وَلَقَدْ جَاءهُم مِّنَ الْأَنبَاء مَا فِيهِ مُزْدَجَرٌ 4 حِكْمَةٌ بَالِغَةٌ فَمَا تُغْنِ النُّذُرُ 5 فَتَوَلَّ عَنْهُمْ يَوْمَ يَدْعُ الدَّاعِ إِلَى شَيْءٍ نُّكُرٍ 6  

 

ترجمه فارسي مکارم

و اوست كه دو زوج نر و ماده را آفريد «45» از نطفه‏اى هنگامى كه خارج مى‏شود (و در رحم مى‏ريزد)، «46» و اينكه بر خداست ايجاد عالم ديگر (تا عدالت اجرا گردد)، «47» و اينكه اوست كه بى‏نياز كرد و سرمايه باقى بخشيد، «48» و اينكه اوست پروردگار ستاره «شعرا»! «49» (و آيا به انسان نرسيده است كه در كتب انبياى پيشين آمده) كه خداوند قوم «عاد نخستين را هلاك كرد؟! «50» و همچنين قوم «ثمود» را، و كسى از آنان را باقى نگذارد! «51» و نيز قوم نوح را پيش از آنها، چرا كه آنان از همه ظالمتر و طغيانگرتر بودند! «52» و نيز شهرهاى زير و رو شده (قوم لوط) را فرو كوبيد، «53» سپس آنها را با عذاب سنگين پوشانيد! «54» (بگو:) در كدام يك از نعمتهاى پروردگارت ترديد دارى؟! «55» اين (پيامبر) بيم‏دهنده‏اى از بيم‏دهندگان پيشين است! «56» آنچه بايد نزديك شود، نزديك شده است (و قيامت فرامى‏رسد)، «57» و هيچ كس جز خدا نمى‏تواند سختيهاى آن را برطرف سازد! «58» آيا از اين سخن تعجب مى‏كنيد، «59» و مى‏خنديد و نمى‏گرييد، «60» و پيوسته در غفلت و هوسرانى به سر مى‏بريد؟! «61» حال كه چنين است همه براى خدا سجده كنيد و او را بپرستيد! «62»

سورة القمر
به نام خداوند بخشنده بخشايشگر
قيامت نزديك شد و ماه از هم شكافت! «1» و هرگاه نشانه و معجزه‏اى را ببينند روى گردانده، مى‏گويند: «اين سحرى مستمر است‏»! «2» آنها (آيات خدا را) تكذيب كردند و از هواى نفسشان پيروى نمودند; و هر امرى قرارگاهى دارد! «3» به اندازه كافى براى بازداشتن از بديها اخبار (انبيا و امتهاى پيشين) به آنان رسيده است! «4» اين آيات، حكمت بالغه الهى است; اما انذارها (براى افراد لجوج) فايده نمى‏دهد! «5» بنابر اين از آنها روى بگردان، و روزى را به ياد آور كه دعوت كننده الهى مردم را به امر وحشتناكى دعوت مى‏كند (دعوت به حساب اعمال)! «6»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

ghane_hanie 

نیایش

خداوندا ما نمی توانیـم به درگاه تـو دعا کـنیم تا جنگ را پایان بخشی،زیرامی دانیـم دنیا را به ایـن شکـل آفـریده ای و انسان خود قادر است جادۀ صلح را هموار کند."
"خداوندا ما نمی توانیم دعا کنیم قحطی و گرسنگی را از بیـن ببـری،زیرا مـنابعی به ما عـطا کرده ای که در صـورت استفادۀ عاقلانه از آن می تواند تمام دنیا را تغذیه کند."
"خداوندا ما نمی توانیم دعا کنیم تبعیض نژادی را ریشه کن کنی، زیرا به ما دیدۀ بصیرت داده ای تا بتوانیم خوبی ها ی تمام انسانها را ببینیم."
"خداوندا ما نمی توانیم به درگاهت دعا کنیم به ناامیدی هایمان پایان بخشی،زیراتوانایی از بین بردن نابسامانی ها را به ما عطاکرده ای."
"خداوندامانمی توانیم دعاکنیم بیماری را ریشه کن کنی،زیرابه ماقدرت تفکرداده ای تابه وسیله ای راه علاج بیماریها راکشف کنیم."
بنابراین به درگاهـت دعا خواهـیم کرد،به ما شـهامـت،قـدرت،اراده،آگاهی ،عـزمی راسـخ،صبـر،ایـمان وتاب تحمـل سخـتی ها را عطا کنی تا دیگـرلازم نباشـد بگوییـم،خدایا ما را به آرزوهایمان بـرسـان ...

هانیه قانع

 

shayan_dl1384 

خداوند، اون کساني رو که ازش ميخواهي کنارت باشن بهت نميده، بلکه اون کساني رو کنارت قرار ميده که بهشون نياز داري  تا کمکت کنن (تا کمک کردن رو ياد بگيري)، باعث رنجش تو بشن (چون تا گچ درده سمباده خوردن روتحمل نکنه، يک مجسمه يه زيبا نميشه)، تو رو ترک کنن (تا يادبگيري روي پاي خودت بايستي)، عاشقانه دوستت داشته باشن (تا بدوني که تو هم بايد عشق بورزي)، تا از تو انساني ساخته بشه که خداوند ميخواد تو اونطور باشي
خداي عزيزم، اون کسي که همين الان مشغول خوندن اين متنه، زيباست (چون دلي زيبا داره)، درجه يکه (چون تو دوستش داري بهش نظر کرده اي)، قدرتمند و قوي و استواره (چون تو پشت و پناهش هستي) و من خيلي دوستش دارم. خدايا، ازت ميخوام کمکش کني زندگيش سرشار از همه بهترين ها باشه. خواهش ميکنم بهش درجات عالي (دنيائي و اخروي) عطا بفرما و کاري کن به آنچه چشم اميد دوخته (آنگونه که به خير و صلاحش هست) برسه انشاا... . خدايا، در سخت ترين لحظات ياريگرش باش تا هميشه بتونه همچون نوري در تاريک ترين و سخت ترين لحظات زندگيش بدرخشه و در ناممکن ترين موقعيت ها عاشقانه مهر بورزه.
خداوندا، هميشه و هر لحظه او را در پناه خودت حفظ بفرما، هروقت بهت احتياج داشت دستش رو بگير (حتي اگه خودش يادش رفت بياد در خونت و ازت کمک بخواد) و کاري کن اين رو با تمام وجود درک کنه که هر آن هنگام که با تو و در کنار تو قدم برميداره و گنجينه يه توکل به تو رو توي دلش حفظ کرده، هميشه و در همه حال ايمن خواهد بود.
دوستت دارم دوست عزيزم !

 

 

mastoor_313

وظيفه ى ما در روزهاى پرفتنه

ائمّه ـ عليهم السّلام ـ براى اين روزهاى پر فتنه تكليف ما را مشخّص كرده اند، و ما را حيران و سرگردان به حال خود وا نگذاشته اند. فرموده اند در صورت اختلاف، با حزب و فرقه اى باشيد كه با على ـ عليه السّلام ـ است.

سؤال: فرض اين است كه همه ى احزاب و فرقه ها از على و راه و خط على ـ عليه السّلام ـ دم مى زنند، در اين صورت تكليف چيست؟

جواب: بايد با عينك احتياط راه رفت و خوب تشخيص داد كدام اقرب به على و مرام على ـ عليه السّلام ـ و راستگوتر است؛ و در صورت شك، توقف و احتياط نمود. لذا فرموده اند:
تَمَسَّكُوا بِالاْءَمْرِ الاْءَوَّلِ.» به راه و رسم نخست عمل كنيد. (1)
یعنى بايد به يقينيات عمل كنيم، نه اين كه اهل عمل نباشيم و از اين گوش بشنويم و از آن گوش به در كنيم؛ و در موارد غير يقينى و مشكوك، مأمور به احتياط هستيم.


1.ر.ك: بحارالانوار، ج 52، ص 132 و 133؛ ج 52، ص 149؛ الغيبة نعمانى، ص 158 و 159؛ كمال الدّين، ج 2، ص 348 و 351.

آیة الله العظمی بهجت (ره)

 

 

ko_maghsoudi 

استفاده بهتر از زمان در سوئد

خواندن کل اين متن بيشتر از 3 دقيقه زمان شما را نخواهد گرفت.
 پس لطفا بخوانيد

١٨ سال پيش من در شرکت سوئدى ولوو استخدام شدم. کار کردن در اين شرکت تجربه جالبى براى من به وجود آورده است. اينجا هر پروژه‌اى حداقل ٢ سال طول مي‌کشد تا نهايى شود، حتى اگر ايده ساده و واضحى باشد. اين قانون اينجاست. جهانى شدن(globalization) باعث شده است که همه ما در جستجوى نتايج فورى و آنى باشيم. و اين مشخصاً با حرکت کند سوئدي‌ها در تناقض است. آن‌ها معمولاً تعداد زيادى جلسه برگزار مي‌کنند، بحث مي‌کنند، بحث مي‌کنند، بحث مي‌کنند و خيلى به آرامى کارى را پيش مي‌برند. ولى در انتها، اين شيوه هميشه به نتايج بهترى مي‌انجامد. به عبارت ديگر:
1- سوئد در حدود 450000 کيلومتر مربع وسعت دارد.
2- سوئد حدود 9 ميليون جمعيت دارد.
٣- استكهلم، پايتخت سوئد كه به پايتخت اسكانديناوي نيز مشهور است حدود
78000 نفر جمعيت دارد.
4- ولوو، اسکانيا، ساب، الکترولوکس و اريکسون برخى از شرکت‌هاى توليدى
سوئد هستند.
اولين روزهايي كه در سوئد بودم، يکى از همکارانم هر روز صبح با ماشينش مرا از هتل برمي‌داشت و به محل کار مي‌برد. ماه سپتامبر بود و هوا کمى سرد و برفى. ما صبح‌ها زود به کارخانه مي‌رسيديم و همکارم ماشينش را درنقطه دورى نسبت به ورودى ساختمان پارک مي‌کرد. در آن زمان، ٢٠٠٠ کارمند ولوو با ماشين شخصى به سر کار مي‌آمدند.
روز اول، من چيزى نگفتم، همين طور روز دوم و سوم. روز چهارم به همکارم گفتم: آيا جاى پارک ثابتى داري؟ چرا ماشينت را اين قدر دور از در ورودى پارک مي‌کنى در حالى که جلوتر هم جاى پارک هست؟ او در جواب گفت: براى اين که ما زود مي‌رسيم و وقت براى پياده‌رفتن داريم. اين جاها را بايد براى کسانى بگذاريم که ديرتر مي‌رسند و احتياج به جاى پارکى نزديک‌تر به در ورودى دارند تا به موقع به سرکارشان برسند. تو اين طور فکر نمي‌کني؟
اين روزها، جنبشى در اروپا راه افتاده به نام غذاى آهسته (Slow Food).اين جنبش مي‌گويد که مردم بايد به آهستگى بخورند و بياشامند، وقت کافى براى چشيدن غذايشان داشته باشند، و بدون هرگونه عجله و شتابى با افراد خانواده و دوستانشان وقت بگذرانند. غذاى آهسته در نقطه مقابل غذاى سريع (Fast Food) و الزاماتى که در سبک زندگى به همراه دارد قرار مي‌گيرد.
غذاى آهسته پايه جنبش بزرگترى است که توسط مجله بيزنس طرح شده و يک ''اروپاى آهسته'' ناميده شده است. اين جنبش اساساً حس شتاب و ديوانگي به وجود آمده بر اثر نهضت جهانى شدن را زير سوال مي‌برد. نهضتى که کميّت را جايگزين کيفيت در همه شئون زندگى ما کرده است.
مردم فرانسه با وجودى که ٣٥ ساعت در هفته کار مي‌کنند امّا ازآمريکائي‌ها و انگليسي‌ها مولّدترند. آلماني‌ها ساعت کار هفتگى را به 28/8 ساعت تقليل داده‌اند و مشاهده کرده‌اند که بهره‌ورى و قدرت توليدشان ٢٠درصد افزايش يافته است. اين گرايش به آهستگى و کندکردن جريان شتاب آلود زندگى، حتى نظر آمريکائي‌ها را هم جلب کرده است.
البته اين گرايش به عدم شتاب، به معنى کمتر کار کردن يا بهره‌ورى کمتر نيست. بلکه به معنى انجام کارها با کيفيت، بهره‌ورى و کمال بيشتر، با توجه بيشتر به جزئيات و با استرس کمتر است. به معنى برقرارى مجدّد ارزش‌هاى خانوادگى و به دست آوردن زمان آزاد و فراغت بيشتر است.به معنى چسبيدن به حال در مقابل آينده نامعلوم و تعريف نشده است. به معنى بها دادن به يکى از اساسي‌ترين ارزش‌هاى انسانى يعنى ساده زندگى کردن است. هدف جنبش آهستگى، محيط‌هاى کارى کم تنش‌تر، شادتر و مولّدترى است که در آن‌، انسان‌ها از انجام دادن کارى که چگونگى انجام دادنش را به خوبى بلدند، لذت مي‌برند. اکنون زمان آن فرا رسيده است که توقف کنيم و درباره اين که چگونه شرکت‌ها به توليد محصولاتى با کيفيت بهتر، در يک محيط آرامتر و بي‌شتاب و با بهره‌ورى بيشتر نياز دارند، فکر کنيم.

بسيارى از ما زندگى خود را به دويدن در پشت سر زمان مي‌گذرانيم امّا تنها هنگامى به آن مي‌رسيم که بر اثر سکته قلبى يا در يک تصادف رانندگى به خاطر عجله براى سر وقت رسيدن به سر قرارى، بميريم. بسيارى از ما آنقدر نگران و مضطرب زندگى خود در آينده هستيم که زندگى خود در حال حاضر، يعنى تنها زمانى که واقعاً وجود دارد را فراموش مي‌کنيم. همه ما در سراسر جهان، زمان برابرى در اختيار داريم. هيچکس بيشتر يا کمتر ندارد. تفاوت در اين است که هر يک از ما با زمانى که در اختيار داريم چکار مي‌کنيم. ما نياز داريم که هر لحظه را زندگى کنيم. به گفته جان ‌لنون، خواننده معروف: زندگى آن چيزى است که براى تو اتفاق مي‌افتد، در
حالى که تو سرگرم برنامه‌ريزي‌هاى ديگرى هستى.
به شما به خاطر اين که تا پايان اين مطلب را خوانديد تبريک مي‌گوئيم. بسيارى هستند که براى هدر ندادن زمان، از وسط مطلب آن را رها مي‌کنند تا از قافله جهانى شدن عقب نمانند!
 

 

 

ahalizadeh2000 

استقبال زنان هلند از ازدواج
و همبستر شدن با ربات ها !!

زنی در هلند به نام “بامیلا” اعلام کرد که به دلیل اینکه تاکنون ازدواج نکرده، اکنون سالهاست که با روبات روابط جنسی دارد و زندگی در کنار آنرا دوست دارد و احساس خوشبختی می کند.
“بامیلا” در ادامه افزود: به زنانی که دوست ندارند با مردان ازدواج کنند، توصیه می کنم با روبات ازدواج کنند زیرا می تواند به خوبی احساسات زنان را درک کند...
در همین راستا “یمون فان فال” صاحب یکی از فروشگاههای روبات فروشی در هلند می گوید : سالهاست که بسیاری از زنان هلندی که دوست ندارند با انسان دیگری زندگی کنند، روبات را برای زندگی مشترک خود انتخاب می کنند زیرا زندگی با روبات به هیچ وجه مشکلاتی را در پی ندارد و آنها به خوبی از عهده ****** بر می آیند
وی در ادامه افزود: در حال حاضر قیمت اینگونه روباتها بسیار گران است به همین دلیل چندی پیش سمیناری در شهر “ماستریخت” در جنوب هلند برگزار شد و طی آن کارشناسان تلاش کردند راهی برای تولید ارزان این روبات بیابند تا در آینده ای نزدیک خرید آن برای همگان امکان پذیر باشد. آنان پیش بینی کردند این کار در ده سال آینده قابل دسترسی باشد.
گفتنی است خبر برگزاری این سمینار طی گزارشی از سوی شبکه خبری BBC نیز اعلام شد. در این گزارش آمده: این سمینار پس از ارائه پایان نامه فوق لیسانس “دیوید لیوی” ۶۳ ساله و شطرنج باز سرشناس اسکاتلندی برگزار شد. پایان نامه وی در مورد روابط میان انسان و روبات بود.
“دیوید لیوی” که پژوهش های بسیاری در این زمینه داشته، گفت: در حال حاضر روبات کاربرد زیادی دارد. در کارهای صنعتی، کارخانجات و غیره اما روباتی که برای ازدواج وارد بازار شده، به مدت زمان گذشته زیادی برنمی گردد اما در همین مدت کوتاه استقبال زیادی از آن شده است.
از سوی دیگر “رونالد آرکین” کارشناس روبات در این باره گفت: پیش بینی می کنم حداقل تا سال ۲۰۵۰ به مردم اجازه ازدواج با روبات به صورت قانونی داده نشود.
گفتنی است روبات بازیگران و خوانندگان سرشناس جهان نیز در چند وقت اخیر وارد بازار شده تا در صورت تمایل، مشتریان بتوانند با این روباتها ازدواج کنند.
هم آغوشی با روبات ها تا سال ۲۰۵۰ امری طبیعی خواهد شد.
یک محقق هوش مصنوعی پیش بینی می کند که روبات ها در سال های آتی از چنان پیشرفتی برخوردار خواهند بود که انسان ها تا سال ۲۰۵۰ میلادی خواهند توانست با روبات ها ازدواج کنند.
دیوید لوی ، محقق بریتانیائی هوش مصنوعی و نویسنده ی کتاب “عشق و ****** با روبات ها” که ششم نوامبر منتشر شده است می گوید: روبات ها بسیار شبیه به انسان ها خواهند بود؛ آنها دارای محاورات هوشمندانه، احساسات و توانائی پاسخ به احساسات انسانی خواهند بود، به گونه ای که همچون نسل جدیدی پا به عرصه ی وجود خواهند گذاشت. اینها ماشین های انسان نمائی خواهند بود که مردم عاشق، دوست و یاور و حتی همسر آنها خواهند شد.
این موضوع شاید شبیه به یک داستان علمی- تخیلی باشد اما باید توجه کرد که دیوید لوی، در پائیز سال جاری، کتاب خود را به عنوان یک رساله ی Ph.D آکادمیک در دانشگاه ماستریچت هلند ارائه کرده است و به گفته ی وی تنها چند دهه با آن فاصله وجود دارد.
آری، لوی بطور مصمم معتقد بود که انسان ها با روبات ها روابط جنسی خواهند داشت، شاید تا پنج سال دیگر، زودتر از آنچه ممکن است تصور شود. ساخت چنین روباتی بسیار آسانتر از روباتی خواهد بود که بتواند همراه و همدم انسان باشد. به گفته ی او بزرگترین پیشرفت در علم روباتیک به شکل توانا ساختن روبات ها در انجام گفتگوهای جذاب، داشتن خود آگاهی و توانائی های احساسی خواهد بود.
افراد زیادی سعی کده اند تا نمونه هائی از روبات های دارای شخصیت و احساسات بسازند و تلاش های بسیاری از دهه ی ۱۹۵۰ در این زمینه آغاز گشته است اما چنان که باید و شاید موفق نبوده است، اما هم اکنون رایانه ها بسیار قوی تر بوده و حافظه ی بسیار بالاتری در اختیاردارند. بنابراین به زودی شاهد نرم افزارهائی خواهیم بود که دارای توانائی گفتگوی هوشمندانه می باشند، چیزی که هر دو طرف، هم انسان و هم روبات ها، را خوشحال خواهد ساخت.”
او تخمین می زند که روبات ها تا ۱۵ سال بعد بتوانند گفتگوهای جذابی انجام دهند و در ۲۰ تا ۳۰ سال آینده از پس محاورات پیچیده برآیند. سطح دانش روبات بستگی به درخواست صاحب او خواهد داشت. بر اساس گفته های وی، مردم می توانند یک دوست دلخواه سفارش دهند، دوستی که از هنر یا مسافرت لذت برد و یا حتی یک همسر.
“وقتی شما یک روبات می خرید، قادر خواهید بود تا شخصیت او را مشخص کنید.. چیزی شبیه به سفارش در اینترنت خواهد بود. چه نوع احساساتی داشته باشد؟ سیمای او چگونه باشد؟ اندازه و رنگ مو. نوع صدا. اینکه جالب، احساسی، یا اجتماعی باشد. شما می توانید انتخاب کنید که روبات ۴۰ درصد اوقات شوخ و ۶۰ درصد اوقات جدی باشد. برای اینکه روبات شما کار دیگری انجام دهد کافی است که برنامه ی مورد نیاز را دانلود کرده و یا تنظیمات آن را تغییر دهید.شما می توانید شخصیت، علایق و دانش روبات را تغییر دهید.”
به عقیده ی لوی، محققین برای رسیدن به چنین پیشرفت هائی نیاز به سخت افزارهای کامپیوتری قوی تری دارند که بتوانند برنامه های پیچیده و با محاسبات سنگین تر را انجام دهند. این برنامه ها برای طراحی و اجرای توانائی های محاوره ای، و در راستای آن ایجاد احساسات و پیشرفت هائی فراتر در هوش مصنوعی، مورد نیاز می باشند. همین که نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری رفع شود، پیشرفت های موجود در روباتیک با سرعت زیادی چند برابر خواهد گشت.

 

 

alirezamajidi

افسانه‌ی ۱۹۰۰

فرانک مجیدی: همیشه از شاه‌کار نوشتن، دشوار می‌نماید. این‌که حق مطلب را ادا نکنی و به روح اثر بی‌احترامی کنی و تمام دریچه‌ها را بر خواننده‌ای که می‌خواهد درباره‌ی آن اثر بیش‌تر نگشایی… اما این جسارت را به خرج میدهم، به‌خاطر روح و شرافت هنر موسیقی کلاسیک و جاز، برای گرامی داشتن نفس افسانه‌ها، باید از این فیلم نوشت، از «افسانه‌ی ۱۹۰۰»، اثری از جوزپه تورناتوره و محصول سال ۱۹۹۸٫
در ژانویه‌ی سال ۱۹۰۰، دنی (بیل نان)، کارگر سیاه پوست موتورخانه‌ی کشتی بزرگ ویرجینیا، در قسمت درجه‌ی یک کشتی، نوازادی را می‌یابد. به‌خاطر تاریخی که کودک را یافته، نامش را ۱۹۰۰ می‌گذارد. دنی وقتی ۱۹۰۰ تنها هشت سال داشت، بر اثر حادثه‌ای می‌میرد و در یک کنجکاوی کودکانه، ناگهان استعداد بی نظیر ۱۹۰۰ در نواختن پیانو هویدا می‌شود. وقتی ۱۹۰۰ بدل به مردی جوان می‌شود (تیم راث) دیگر نوازنده‌ی اصلی کشتی است، اما او با آن‌که در نوازندگی نظیری ندارد، تمایلی برای رفتن به خشکی نشان نمی‌دهد. او دوست ترومپت‌نوازی به نام ماکس (پروئیت تیلور وینس) پیدا می‌کند و حالا پس از سال‌ها، به دلیلی حیاتی ماکس باید داستان ۱۹۰۰ را بیان کند تا…
فیلم «افسانه‌ی ۱۹۰۰» نخستین فیلم جوزپه تورناتوره به زیان انگلیسی محسوب می‌شود. او پیش‌تر با فیلم دیگر خود، «سینما پارادیزو»، برای خود اعتباری جهانی خریده‌بود. این‌بار او داستانی به قلم خودش را روی پرده می‌برد. داستانی که مثل یک شعر عمیق در ذهن تماشاگر می‌نشیند. او به زیبایی راوی زندگی و درونیات یک هنرمند می‌پردازد که فلسفه‌ی خاص خود را در زندگی دارد و نحوه‌ی زندگیش بی‌مانند می‌نماید. همین ساختارشکنی‌های قهرمان داستان است که فیلم را بسیار شکوهمند می‌سازد. آن‌جا که ۱۹۰۰ باید برود می‌ایستد، آن‌جا که باید چیزی بگوید سکوت می‌کند و دلایلش برای تصمیماتش چنان نیست که اطرافیانش پیش از توضیح خود او بتوانند درکش کند اما بسیار معصومانه و قابل احترامند. این فیلم جوایز زیادی را برده و جزئیات دکورسازی، فیلم‌برداری و روایت داستان بسیار عالی عمل کرده‌اند.

مسلماً در کنار روایت چیره‌دستانه‌ی تورناتوره، نقش اصلی را آهنگسازی بی‌نظیر «انیو موریکونه» ایفا می‌کند. این دو پیشتر هم در «سینما پارادیزو» اثری بزرگ خلق کرده‌بودند، اما اینجا، شاید تاثیر موسیقی بیشتر هم باشد. چرا که در فیلم قبلی، تورناتوره راوی روح هنر سینما بود و این‌بار از جان اصالت موسیقی می‌گوید. موسیقی به یاد ماندنی موریکونه، برای این فیلم برنده‌ی جایزه‌ی گلدن گلوب شده‌است. شخصاً دو آهنگساز را نسبت به سایر آهنگسازان موسیقی متن بیشتر می‌پسندم، موریکونه و هانس زیمر. موریکونه در این فیلم، به زیبایی در این فیلم زندگی و روحیات آدم‌ها را تبدیل به نت موسیقی می‌کند. سکانسی که ۱۹۰۰ آدم‌های قسمت درجه‌ی یک را نشان ماکس می‌دهد و برای هر یک قطعه‌ای می‌نوازد را به‌یاد آورید. البته، قطعه‌ی A Small Measure Of Peace هانس زیمر در فیلم «آخرین سامورایی» شرح حال کامل خود من برایم است که نت به نتش تاثیری خیلی عمیق بر من می‌گذارد.
من پیش از این‌که این فیلم را ببینم، دو فیلم دیگر از «تیم راث» دیده‌بودم، در هر دو فیلم او نقش یک خلافکار موذی فاسد را بازی کرده‌بود. باورنکردنی است که تیم راث به این زیبایی چنین کاراکتر معصومی را بیافریند. یک بازیگر، چقدر باید اقبال بلندی داشته باشد که نقشی به این زیبایی نصیبش شود؟ کاراکتر او، یکی از به‌یاد ماندنی‌ترین‌های سینما است. عشق بسیار پاکش، روح بسیار بزرگش، متانت و خاکساری‌ای که هنرش در او ایجاد کرده و مهربانی و اصالت هنرش که تواناییش را یکسان به مسافران درجه‌ی یک و درجه‌ی سه‌ی کشتی نثار می‌کند، بی‌نظیرند. او می‌داند تاثیری که موسیقی بر غنی و فقیر می‌بخشد یکسانند ( این درست امضایی است که تورناتوره توی فیلم «سینما پارادیزو» نیز به جا گذاشته‌بود، ذات هنر چنان است که تاثیری یکسان بر نهاد تمام انسان‌ها دارد!) و فقط یک دید زیبایی‌شناسانه نیاز دارد. او این‌قدر بزرگ فکر می‌کند که از خیلی از اهداف روزمره‌ی خود شرمنده می‌شویم، وقتی ماکس با تعجب از او می‌پرسد: «حتی زمان جنگ هم آهنگ می‌ساختی؟»، او ابتدا جنگ را چنین توصیف می‌کند: «وقتی هیچ‌کس نمی‌رقصید!»
سکانس‌های به‌یاد ماندنی زیادند، دوئل ۱۹۰۰ و جلی با پیانو (که موریکونه به زیبایی در کنسرتش که حاوی تمام موسیقی‌های متنی بود که برای فیلم‌های گوناگون ساخته‌بود، دوباره رهبری کرد) ، بوسه‌ی معصومانه‌ی ۱۹۰۰ بر دختر در خوابگاه زنان، گفتگوی دختر و ۱۹۰۰ هنگام پیاده‌شدن دختر از کشتی (فقط بازی زیبای تیم راث را وقتی دختر با محبت بر گونه‌اش بوسه می‌زند ارزش ۱۰۰۰ بار دیدن دارد!) آن سکانس زیبای خداحافظی ماکس و ۱۹۰۰ و دیالوگ به‌شدت تاثیر گذار ۱۹۰۰ و سکانس سرنوشت‌ساز ۱۹۰۰… می‌خواهم بگویم اگر این فیلم را ندیده‌اید، یک اثر بزرگ را از دست داده‌اید. آن را باید دید، برای احترام به اصالت و شرافت پیانو، برای ایمان به همه‌ی معصومیت روح انسان و باور آوردن به این‌که زندگی خیلی خیلی عظیم است!

دانلود ساندترک فیام افسانه ۱۹۰۰: مدیافایررپیدشیرهات فایلمگا آپلود
پسورد: www.alexdang.com

 

 
rajaby

To fall in love
عاشق شدن

To laugh until it hurts your stomach
آنقدر بخندی که دلت درد بگیره

To find mails by the thousands when you return from a vacation.
بعد از اینکه از مسافرت برگشتی ببینی هزار تا نامه داری

To go for a vacation to some pretty place.
برای مسافرت به یک جای خوشگل بری

To listen to your favorite song in the radio.
به آهنگ مورد علاقت از رادیو گوش بدی

To go to bed and to listen while it rains outside.
به رختخواب بری و به صدای بارش بارون گوش بدی

To leave the Shower and find that the towel is warm
از حموم که اومدی بیرون ببینی حو له ات گرمه !

To clear your last exam.
آخرین امتحانت رو پاس کنی

To receive a call from someone, you don't see a lot, but you want to.
کسی که معمولا زیاد نمی‌بینیش ولی دلت می‌خواد ببینیش بهت تلفن کنه

To find money in a pant that you haven't used since last year.
توی شلواری که تو سال گذشته ازش استفاده نمی‌کردی پول پیدا کنی

To laugh at yourself looking at mirror, making faces.
برای خودت تو آینه شکلک در بیاری و بهش بخندی !!!

Calls at midnight that last for hours.
تلفن نیمه شب داشته باشی که ساعتها هم طول بکشه

To laugh without a reason.
بدون دلیل بخندی

To accidentally hear somebody say something good about you.
بطور تصادفی بشنوی که یک نفر داره از شما تعریف می‌کنه

To wake up and realize it is still possible to sleep for a couple of hours.
از خواب پاشی و ببینی که چند ساعت دیگه هم می‌تونی بخوابی !

To hear a song that makes you remember a special person.
آهنگی رو گوش کنی که شخص خاصی رو به یاد شما می‌یاره

To be part of a team.
عضو یک تیم باشی

To watch the sunset from the hill top.
از بالای تپه به غروب خورشید نگاه کنی

To make new friends.
دوستای جدید پیدا کنی

To feel butterflies! In the stomach every time that you see that person.
وقتی "اونو" میبینی دلت هری بریزه پایین !

To pass time with your best friends.
لحظات خوبی رو با دوستانت سپری کنی

To see people that you like, feeling happy
کسانی رو که دوستشون داری رو خوشحال ببینی

See an old friend again and to feel that the things have not changed.
یه دوست قدیمی رو دوباره ببینید و ببینید که فرقی نکرده

To take an evening walk along the beach.
عصر که شد کنار ساحل قدم بزنی

To have somebody tell you that he/she loves you.
یکی رو داشته باشی که بدونید دوستت داره

remembering stupid things done with stupid friends. To laugh .......laugh. ........and laugh ......
یادت بیاد که دوستای احمقت چه کارهای احمقانه ای کردند و بخندی و بخندی و ....... باز هم بخندی

These are the best moments of life....
اینها بهترین لحظه‌های زندگی هستند

Let us learn to cherish them.
قدرشون روبدونیم

"Life is not a problem to be solved, but a gift to be enjoyed"
زندگی یک هدیه است که باید ازش لذت برد نه مشکلی که باید حلش کرد

وقتی
زندگی 100 دلیل برای گریه كردن
به تو نشان میده
تو 1000 دلیل برای خندیدن
به اون نشون بده.
(چارلی‌ چاپلین)

 
 

mtymeta

چند لینک
محمّد را كه جد توست با حرمت «رسول الله» مي گويند

به نام خدا

سلام

- امام خمینی (ره):
ما بايد در صدور انقلابمان به جهان كوشش كنيم و تفكر اينكه ما انقلابمان را صادر نمى‏كنيم كنار بگذاريم، زيرا اسلام بين كشورهاى مسلمان فرقى قائل نمى‏باشد و پشتيبان تمام مستضعفين جهان است. از طرفى ديگر تمام قدرت‏ها و ابر قدرت‏ها كمر به نابودى‏مان بسته‏اند و اگر ما در محيطى در بسته بمانيم قطعاً با شكست مواجه خواهيم شد. ما بايد حساب مان را صريحا با قدرت‏ها و ابر قدرت‏ها يكسره كنيم و به آنها نشان دهيم كه با تمام گرفتارى‏هاى مشقت بارى كه داريم، با جهان برخوردى مكتبى مى‏نمائيم.

- رهبر عزیز انقلاب:
من الان به شما عرض ميكنم، اينها در نهايت شكست مي خورند؛ اما درجه‏ ى بيدارى و هوشيارى من و شما ميتواند در ميزان خسارت و ضررى كه وارد ميكنند، تأثير بگذارد. اگر هوشيار باشيم، نمي توانند صدمه و ضررى بزنند. اگر غفلت كنيم، احساساتى بشويم، بى‏تدبير عمل كنيم، يا خواب بمانيم و اين جور عوارض به سراغمان بيايد، ضرر و زيان و هزينه بالا خواهد بود؛ ولو در نهايت موفق نخواهند شد.
 

- دوستت دارم مرد!
...احساس می‌کنم بخاطر همه کارهایی که در این مدت انجام دادید خیلی بیشتر از قبل شما را دوست دارم. بخاطر همان پیام روز شنبه‌ی پس از انتخاباتتان که ما بیست و پنج میلیون را در مقابل آن‌همه آدم حسابی موجه که آن طرف بودند و می‌خواستند انتخابات را ابطال کنند، آدم حساب کردید، بخاطر این همه فشار که از ناحیه دوستان سابق تحمل کردید...

- حزب مشاركت، روي موج دروغ هاي زنجيره اي
نوروز در توجيه اين دروغ بافي خود نوشت: از آنجا كه نياكي به تنهايي زندگي مي كرد، پدر او از بستري شدن وي در بيمارستان مطلع نبوده است.

- دانلود:
صحبت های سردار حاج سعید قاسمی در دیدار با مقام معظم رهبری
این «جبهه ی فرهنگی» دو عنصر اساسی را هم نیاز دارد: خط و مرکز فرماندهی...

- گزارشی از مواضع مراجع تقلید پیرامون عید فطر امسال
وقتی به جمع بندی نظرات آقایان توجه می کنم، یک نکته ی جالبی توجه ام را جلب می کند؛ مطابق آنچه ذکر شد، مراجع فوق الذکر را در سه دسته می توان ذکر کرد...

- ناسزا به پیامبر با پرچم سبز در نیویورک! / تا وقتی حرفت حرف امام باشد، همین آش است و همین کاسه!
صندلی های خالی سازمان ملل، خالی تر باد!

- ما آدمکشان چاقو کش شکنجه گر فاشیست

- بازخواني سناريوي ساختگي دستگيري عاطفه امام؛ چه كسي بايد پاسخگوي اين همه دروغ‌پردازي باشد؟

- 5 حاشیه بر اعلام مشخصات دقیق 72 تن مشارکت!

- ترانه موسوي - نسخه‌ي 2 / ماشين رسانه‌اي امپراتوري دروغ در ماجراي سعيده پورآقايي چه گفت؟+فيلم

- مانيفست براندازي - يك سند محرمانه از حزب مشاركت
...2-زمينه سازي قانوني براي اعتراض هاي پي درپي و حرمت شكنانه به رهبري به بهانه هاي گوناگون. 3- تلاش رسمي براي تضعيف جايگاه رهبر با پيشنهاد ايجاد يك «مركز ويژه» در مجلس خبرگان و قوه قضاييه براي دريافت شكايات از رهبري...

- سرلشكر جعفري و پرده ی ديگري از كودتاي مخملي
بزرگ‌ترين حادثه در طول تاريخ انقلاب كه مي‌توانست محتواي انقلاب را تهديد كند، همين حوادث اخير بود كه در قالب انتخابات بروز كرد.

- آقای کروبی و ماجراهای مستندات ادعای تجاوز

- به سوی دریافتی تاریخی از مسأله «بدحجابی»
مقولۀ « بدحجاب های مذهبی » که تفاوت کلیدی میان مفهوم بدحجابی در دهه های 70 و 80 با دهه 60 هجری شمسی را توضیح می دهد، کلید مناسبی برای ورود به این دریافت است...

- رسايي: سيلي نظام به مهدي هاشمي‌ مصونيت آقازاده‌ها را از بين مي‌برد

- پیش بینی ای که درست از آب در آمد:
پیش بینی میزان رأي مثبت نمایندگان به وزرای پیشنهادی

- نقدي بر رفتار سران مجلس با رئيس جمهور - حیدر رحیم پور
راستي چرا مجلس پنجم يعني راستي‌هاي شكست خورده كه در اختيار همفكران بعضي از شما بود چنان در برابر دولت بنيان‌سوز و سكولار خاتمي، تسليم محض بودند و در همه چيز با او و وزيرانش، مماشات مي‌كردند، ولي اينك دولت 25 ميليوني احمدي‌نژاد را، به هر بهانه و در هر فرصت، تحت فشار قرار مي‌دهيد و بهانه‌هاي بني‌اسرائيلي مي‌گيريد؟!
 
- رمزگشایی رسایی از جعبه سیاه مواضع اخیر باهنر
چه‌کسی به مقام عالی‌رتبه با هدف ترغیب به حمایت از موسوی نامه نوشت؟/ چه‌کسی از طریق تابش برای خاتمی علیه احمدی‌نژاد پیام می‌فرستاد؟
 
- منتشر شد: تقلب بزرگ شنبه بعد از انتخابات
 

 

- تفنگ شجریان
شعر آقای مشیری در کادر سمت چپ و پاسخ نگارنده به عقاید آقای شجریان در کادر سمت راست گنجانده شده و عبارات مشابه نیز در راستای یکدیگر قرار گرفته اند تا مطالعه و مقایسه ی شعرها آسان تر صورت پذیرد.

- ديپلماسی روباه

- تناقضات ديني برخي احكام فقهي!
معناي اين سخن آن است كه كسي با رعايت فقه رايج مي‌تواند «سعادتمند» باشد چرا كه حكم‌الله را رعايت نموده است هر چند كه حد بالاتري نيز وجود دارد كه بهتر است به آن توجه ورزد. حال اين سوال پيش مي‌آيد كه...

-
برکات حوادث اخیر برای جمهوری اسلامی
لحظات سختی بر جمهوری اسلامی ایران می گذرد، همانند ساعات جانکاهی که بر تن رنجور بیمار از درد جراحی سپری می شود لکن این درد، درد مبارکی است.

 
***

...به او گفتم:  هلا
فرزند سعد ابن ابي وقاص، ابن سعد
در ابر خشك بي باران، خروش رعد ابن سعد
تو با پور بتول و نور چشمان رسول الله...
ابن سعد آيا / ابن سعد آيا...
تو با او...
ابن سعد آيا؟ ... آيا... ؟
تو با او جنگ خواهي كرد؟
و صحرا را به خونش رنگ خواهي كرد
ابن سعد آيا ...؟

حرّ بن يزيد آيا چه...!
آيا چه...؟
كه فرمانده است؟
كه فرمانده است حر!- غير از عبيدالله!
تو دستوري دگر داري
و پنهان مير مستوري دگر داري
شريح هاني از ما و تو كمتر درد دين دارد؟
علي نستود او را در قضا؟ قاضي چه كين دارد؟
حر! اينان، اين همه، بي دين و بي دردند؟
حميت مرده؟- حر!- آيا تمام كوفه نامردند؟
نه، حر ابن يزيد اي اولين سالار مي جنگيم
به قول شمر، تا يكسو شود اين كار مي جنگيم
به قول شمر، تا يكسو شود اين كار مي جنگيم
«به قول شمر» ، هم برهان مطبوعي ست
آري قول مشروعي است

من نمي گويم ولي ديدند
دوستداران علي ديدند
آن طرف بر عرش
بر كرسي، همان خون خدا، تنها
اين طرف تن ها و آهن ها
خيلي از من ها
خيل، كيل جوز و گندم نيست؛
كيل مرد و مردم نيست
خيل، كيل اسب و احشام است
كيل اهل كوفه
مردم شام است
كوفيان و شاميان چون چارپايان اشتر و اسبند
داغدار و نامدار عالم كسبند
باز گاهي چارپا هم زين خسان دور است
ذوالجناح و دلدل و يعفور مشهور است
در جهان، يكّه شناسان مركب نيكند
گرچه حيوانند/ با احوال انسان/ نيك نزديكند
مركب هر ناكس و كس نيستند اينان
خوب مي دانند زان كيستند اينان

آي آي اي خلق
نزديك است
راه دوست نزديك است
اين حسين است
اين همان خون خدا
اين اوست نزديك است
حضرت معشوق عاشق جوست
نزديك است
قبله آري قبله از اين سوست
نزديك است

سلام اي سبط سالار امين خاك تا افلاك
سلام اي خاندانت لايق لولاك
سلام اي پاك پور پاك
سلام اي قبله غمناك
گِردش بيشه اي از تاك

شگفتا كور و كافر قاتلانت جمله «بسم الله» مي گويند
محمّد را كه جد توست با حرمت «رسول الله» مي گويند
هم از كوثر هم از حيدر هم از قرآن و پيغمبر خبر دارند.
نه تنها خوب را بد را شنيدستند،
از بوزينه ي كافر خبر دارند و
از ابتر خبر دارند
بپرس از هر كه خواهي: «سبط اكبر كيست» مي داند
بگو: «جان پيمبر كيست» مي داند
بگو: «خون خدا فرزند حيدر كيست» مي داند
بگو: «مصباح انور كيست» مي داند

سلام اي حسن محض و محض حسن
اينك من آن زشتم
كه خار اولين را در طريق گلرخان كشتم
من آن خصمم كه سنگ فتنه را در راهتان هشتم
كنون باز آمدم زان سان كه هستم خاكم و خشتم

- نه، حر! سلطان عالم گفت: تو آزاده اي مردي
به راهت چشم حسرت داشت عالم تا كه برگردي
فرود آ مقدمت بادا مبارك آي قدري آب
هلا، آبش دهيد؛
اي حر! فرود آ، خسته اي، بشتاب...
 
(برگرفته از منظومه ی «روايت حُرّ» - علی معلم دامغانی)

 

 

setayesh_new 

تست روانشناسی بسیار جالب!!

تصور کنید در بیابان خشک و بی پایانی در حال راه رفتن هستید خسته، گرسنه، تشنه، پس از 5 ساعت پیاده روی.......ناگهان ساختمان مجلل و با شکوهی در جلوی شما ظاهر می‌شود.

1.ساختمانی که جلوی شما ظاهر شده است چیست؟
الف-یک قصر ب- یک موزه ج-یک هتل د-یک بنای مذهبی (مسجد-کلیسا-......)

2.شما از چه طریقی وارد ساختمان می‌شوید؟
الف-پنجره ب- در ج- بالکن د- تونل زیر زمینی

وقتی وارد ساختمان شدید آن را بسیار مجلل و باشکوه می یابید......ناگهان صدای در زدن می‌شنوید...در را باز می‌کنید و کسی را می‌بینید که واقعاً می‌خواستید با او باشید.

3. آن شخص کیست؟

به گشتن ادامه می‌دهید...پلکانی را می‌بینید که به طبقه بالا می‌رود.

4.مارپیچی است یا مستقیم؟

از پلکان بالا می‌رویم تعداد پله ها را می‌شمارید.

5.چند پله بود؟(هر عددی از یک تا بی نهایت)

بعد وارد اتاقی می‌شوید...........

6.دلتان می‌خواهد این اتاق چقدر بزرگ باشد؟
الف-به اندازه یک آکواریوم
ب-به اندازه یک اتاق معمولی
ج-به اندازه یک جنگل
د-به اندازه اقیانوس آرام

7.دلتان می‌خواهد رنگ دیوار اتاق چه باشد؟
الف-قرمز ب-سیاه و سفید ج- ارغوانی د-زرد یا پرتقالی و-رنگ های رنگین کمان

یک میز جلوی شما ظاهر می‌شود...

8.آیا گرد- مربع- مثلث یا بدون شکل خاصی است؟

و ظرفی با 5 میوه روی آن قرار دارد: گیلاس- سیب- کیوی- طالبی-هندوانه

9.یک میوه را انتخاب کنید.......

میوه ای که انتخاب کرده اید شما را به یاد این شخص می‌اندازد...

10..نام او را بنویسید.

11..شما میوه را برمی‌دارید و.........
الف-بلافاصله آن را می‌خورید.
ب- قسمت کرم خورده را می‌ برید و قسمت سالمش را می‌خورید.
ج-آن را می‌برید و داخلش را می‌بینید که کرم خورده است و....بعد به خوردنش ادامه می‌دهید
د-اگر کرم خورده باشد تمامش را دور می‌اندازید

از آن ساختمان خارج می‌شوید و 5 حیوان را می‌بینید.موش- آهو- اسب- دلفین- فیل

12.این حیوانت را به ترتیب اولویت که برایتان دارند رده بندی کنید...

----------------------------------------
جواب:
1.نشان دهنده چیزی است که شما بیشتر از بقیه چیزها دنبال آن هستید.
قصر:ثروت موزه:حرفه و شغل هتل:خانه و عشق
مکان مذهبی:اعتقادات یا زمینه رشد روحی و روانی شماست

2.نشان دهنده نوع زندگی است که به دنبال آن هستید.
پنجره:زندگی سرشار از رویدادهای پیش بینی نشده و شگفت انگیز
در:زندگی آرام و امن
بالکن:زندگی مسالمت جویانه و عاشقانه
تونل زیر زمینی:زندگی خطرناک ولی معنی دار پر از تجربه های متفاوت

3.فردی که پشت در می‌بینید همان کسی است که شما در رویارویی با مشکلات زندگی می‌توانید کاملاً به او اعتماد کنید.

4.پلکان نشانه زندگی عشقی شماست پیچ در پیچ ولی زیبا - مستقیم معمولی ولی خسته کننده

5.تعدا پله ها:تعداد تلاشهایی که شما امیدوارید برای برقراری رابطه تان به عمل آورید.

6.اندازه اتاق:میزان ماجراجویی هر چه کوچک باشد یعنی شما آدم محافظه کاری هستید

7.رنگ اتاق شخصیت شماست:
قرمز:احساساتی و پر شور سیاه و سفید:منطقی ارغوانی:ماجراجو
زرد و پرتقالی:شادمان و سرحال رنگین کمان:شما در مورد این که واقعاً چه هستید شک دارید

8.شکل میز:زاویه دید شما را نسبت به چیزها یا موقعیت ها نشان می دهد.
مربع:ثابت و منصفانه
گرد:شما می‌خواهید چیزها را از دیدگاه و نقطه نظر بسیاری افراد دیگر ببینید
مثلث:شما می‌خواهید مبتکر و اصلی باشید
بی شکل:شما آدم بی اراده ای هستید و همیشه طفره می‌روید

9.میوه ها نشانگر این هستند که شما به دنبال چه نوع دوستانی می گردید میوه های بزرگتر نشانگر این هستند که نمود فیزیکی و ظاهری برای شما بیشتر اهمیت دارد و میوه های کوچکتر به معنی این هستند که شخصیت افراد برای شما مهم است.

10.این شخص نشانگر نوع دوستانی است که شما به دنبال او هستید.

11.چگونگی خوردن میوه نشانگر این است که شما چگونه با دیگران رفتار می‌کنید.
الف:یعنی شما کینه ای از دیگران به دل نمی‌گیرید
ب:یعنی شما فقط نکات مثبت دوستانتان را می‌پذیرید و از پذیرفتن نکات منفی آنها سرباز می زنید
ج:خوردن آن علیرغم کرم خوردگی یعنی نقاط قوت و ضعف دیگران را می پذیرید
د:دور انداختن یعنی شما آدم بی رحمی هستید..

12. 5 حیوان:
دلفین:شغل و حرفه فیل:خانواده
اسب:عشق موش:انتظار و احترام
آهو: دوستان شما و چیزهایی که به آن توجه دارید است.

 

 
khezr2004

دوستت دارم مرد!

حدود یک‌سال پیش با استاد طاهرزاده گفتگویی داشتیم برای نشریه ظاهرا مرحوم‌شده فتیان.

ضمن گفتگو از ایشان پرسیدم وقتی شما در دهه هفتاد مباحث نقد مدرنیته را با آن شدت و حدت طرح می‌کردید احتمالا با ادبیات رایج کارگزارانی‌ها و تکنوکرات‌ها که در بین مسئولان طرفدار زیاد داشت، مشکلات زیادی داشتید.

ایشان پاسخ قابل استفاده‌ای دادند که می‌ذارمش اینجا. (حتما ببينيد.)

اون قسمتش که من می‌خواهم ازش استفاده کنم این بود که می‌گفتند با روشی که مقام معظم رهبری در قبال قوت‌گرفتن برخی جریان‌های سکولار داشتند انقلاب را از دهان اژدهای مدرنیته نجات دادند.

الآن که در مجموع به نحوه عملکرد رهبر انقلاب در انتخابات اخیر و کل پدیده ظهور احمدی‌نژاد و حمایت‌های ایشان از آن نگاه می‌کنم به آینده انقلاب امیدوار می‌شوم و معناي حرف هاي استاد طاهرزاده را عميق‌تر مي‌فهمم. 

 

 ***********

 
 

یکی از انتقاداتی که در دلمان نسبت به رویکرد رهبری در سال‌های رهبری‌شان داشتیم این بود که در این سال‌ها، بوی انقلاب آن‌جوری که زمان امام(ره) می‌آمد استشمام نمی‌شد و فضا بیشتر دست تفکرات سکولار بود که کشور را با شعارهایی مثل توسعه اقتصادی و سیاسی در دست داشتند.

رهبری در این سال‌های گذشته(قبل از 1384) گاهی حتی شعارهایی می‌دادند که آدم احساس می کرد مواضعشان به شعارهای همین گفتمان مشهور که به آن انتقاد داریم نزدیک است.

البته در دوران اصلاحات ایشان سفت و سخت در مقابل هجمه سکولارهای حاکم ایستادند ولی گاهی اوقات ماهایی که آوینی خوانده بودیم(منظورم به رخ کشیدن مطالعات وخنگ فرض کردن شماها در مقابل ماها! نیست، می‌خواهم کدی را بگویم که مطلب مشخص شود.) احساس می‌کردیم در مورد توسعه اقتصادی و حمایت از بعضی شعارها جور دیگری هم می‌توانستند عمل کنند.

چیزی که مثلا مرحوم مددپور در مقدمه یکی از کتاب‌هایش به آن اشاره می‌کند و از رویکرد همراه با مماشات رهبر انقلاب در قبال گفتمان توسعه رایج در دهه هفتاد انتقاد می‌کند.

 

  ***********

 

به نظرم روی کار آمدن احمدی‌نژاد و حمایت رهبری از آن حتی اگر با تحلیل‌هایي همچون کودتا و ... از سوی برخی افراد متوهم تعبیر شود تقریبا پاسخ عملی به همه آن نقدهایی بود که در دلمان نسبت به سرنوشت انقلاب احساس می‌کردیم.

اصلا این‌که احمدی‌نژاد چقدر اصالت دارد و چقدر درست عمل می‌کند مهم نیست به نظر من.

مهم اینست که ایشان مراسم تنفیذ رئیس جمهور را بدون حضور افرادی مثل هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری، کروبی، خاتمی و ... برگزار کردند.

این که ایشان در مقابل حمله بی‌سابقه و غیرمتعارف و شاید خلاف ادب رئیس جمهور به هاشمی رفسنجانی در یک برنامه زنده تلویزیونی در آن زمانی که انتظار می‌رفت موضع بگیرند حرفی نزدند و عملا با سکوتشان آراء احمدی‌نژاد را بالا بردند یا حداقل از شکسته شدن آراء احمدی‌نژاد در بین دوستداران انقلاب جلوگیری کردند.

این که صریحا در نماز جمعه اعلام کردند که من با آقای هاشمی در مواردی اختلاف نظر دارم.

ایشان در این انتخابات و حوادث بعد از آن به نفع احمدی‌نژاد،عملا روبروی بسیاری از انقلابیون سابق ایستادند.

 

  ***********

 

من اصلا مشکلم با آقای هاشمی رفسنجانی مشکل مرگ بر غارتگر بیت‌المال لثارات و انصار حزب الله یا حساسیت به پیشنهاد دوچرخه سواری فائزه هاشمی نیست.

آقای هاشمی یکی از یاران قدیمی امام و انقلاب و یکی از چند شخصیت شناخته شده جمهوری اسلامی در سطح بین‌الملل است که چند برابر سن من و شما سابقه انقلابی دارد. به نظر من همه باید به این سوابق انقلابی و خدمت‌هایی که به ایران اسلامی کرده است احترام بگذاریم.

به نظر من آقای هاشمی همانقدر محترم است که شخصیتی مثل آیت‌الله طالقانی در تاریخ انقلاب محترم است.

منتهی شما در تفسیر پرتو قرآن آقای طالقانی یا تفسیر راهنمای آقای هاشمی نباید دنبال تفکر انقلاب اسلامی و امام(ره) باشید و اگر دیدید چنین تفکری ـ که البته می‌تواند در کنار بایستد و محترم باشد ـ میدان‌دار همه چیز شده است باید نگران باشید.

یعنی به نظر من اصولا در یک سری مسائل اساسی فارغ از خدمات اجرایی درخشانی(دیگه اینها را دارم با حداکثر همزبانی با کارگزارانی‌ها می‌نویسم! و به خودم هم یه کم داره فشار میآد!) که داشتند نوع فکر ایشان با عالمی که امام(ره) به آن دعوت می‌کرد متفاوت است.

موضوع اصلي تفاوت افق‌ها و طرز تفكرها و نسبت آن‌ها با انقلاب اسلامي است.

 

  ***********

 

به نظرم در حوادث اين انتخابات هیمنه گفتمان‌های مبتنی بر اندیشه‌های سکولار اقتصادی و سیاسی کاملا شکسته شد.

یعنی امروز احساس می‌کنم آقای هاشمی بعنوان یکی از مهمترین سمبل‌ها و پدران معنوی این نوع فکر، روز بروز بیشتر به حاشیه می‌رود.

و کاری که مقام معظم رهبری انجام داند این بود که پشت این قضیه ایستادند و عملا با موضع‌گرفتنشان(یا سکوت سیاسی‌شان) از کاری که احمدی‌نژاد شروع کرد حمایت کردند.

این که امروز در وزارت نفتی که افتخار تعداد زیادی از مدیران آن حتی در زمان دولت قبلی احمدی‌نژاد این بود که حکمشان را از هاشمی رفسنجانی گرفته اند وزیری انتخاب می‌شود که نفتی نیست اتفاق کمی نیست.

البته شاید رویکرد نسبتا پوپولیستی احمدی‌نژاد در طرح آن مسائل در مناظره تاریخی سیزدهم خرداد 1388 قابل نقد باشد و حتی بتوان در دادگاه او را محکوم کرد اما به نظر من مسأله مهمی که پس از این انتخابات و با این مرزبندی شدید اتفاق افتاد این بود که انقلاب از چنبره یک نوع فکر که سنخیت زیادی با مبانی انقلاب و دیدگاه‌های امام(ره) نداشت کاملا آزاد شد و غل و زنجیرهایی که این نوع تفکر زمینی به پای انقلاب زده بود باز شد.

البته این‌که احمدی‌نژاد چقدر بتواند درست عمل کند یا این‌که چقدر گرفتار حلقه برخی دوستان ناباب یا حداقل شبهه ناک اطراف خودش بشود و ده‌ها عیب دیگر احمدی‌نژاد و اطرافیانش، موضوعی است که می‌توان راجع به آن زیاد گفتگو کرد ولی به نظرم اصلا موضوع، احمدی‌نژاد نیست. موضوع شکسته شدن بت‌هاییست که به نوعی از تفکر سکولار برای پیشبرد انقلاب امید داشتند.

موضوع رها شدن انقلاب از این غل و زنجیرهاست.

نمی‌دانم، شاید بتوان گفت که چیزی شبیه به یک انقلاب داخلی در جمهوری اسلامی اتفاق افتاد. هدایت مستقیم این انقلاب داخلی هم با خود رهبری بود.

 

  ***********

 

حرف های نماز جمعه دیروز تهران که در آن به برخی کدهایی که به همین تحلیل ربط داشت اشاره کردید باعث شد تا این پست را بنویسم که بگویم احساس می‌کنم بخاطر همه کارهایی که در این مدت انجام دادید خیلی بیشتر از قبل شما را دوست دارم:

 

بخاطر این‌که از سر رأی ما دهاتی‌هایی که گشنه بودیم و پول گرفتیم! یا این‌که گول خوردیم و فرق تورم نقطه‌ای و متوسط را نفهمیدیم! و به احمدی‌نژاد رأی دادیم، به خاطر نظر هاشمی و موسوی و خاتمی و کروبی و برخی مراجع نگذشتید و رأی ما را باطل نکردید،

بخاطر همان پیام روز شنبه‌ی پس از انتخاباتتان که ما بیست و پنج میلیون را در مقابل آن‌همه آدم حسابی موجه که آن طرف بودند و می‌خواستند انتخابات را ابطال کنند،آدم حساب کردید،

بخاطر این همه فشار که از ناحیه دوستان سابق تحمل کردید،

بخاطر اهانت‌هایی که امثال هادی غفاری و کدیور و ... در این مدت به شما کردند و تحمل کردید،

بخاطر تحمل خنگی نخبگان سیاسی و فرهنگی مملکت،

بخاطر تحمل درد ندانم‌کاری‌های نیروی انتظامی و صدا و سیما و بسیج،

بخاطر تحمل کارهای عجیب و غریب احمدی‌نژاد،

.

.

.

دوستت دارم مرد!

همین.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

7 مهر / 29 سپتامبر / 10 شوال

Mobin_s2004@yahoo.com
 7 مهر هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي که جنگ دريايي سالاميس روي داد

امروز ، 29 سپتامبر ، سالروز جنگ دريايي سالاميس است كه در سال 480 پيش از ميلاد ميان ايران و اتحاديه يونانيان روي داد و ايران در آن موفق نشد . نيروي زميني يونانيان در برابر ارتش ايران توان مقاومت نداشت و همه اميد ژنرالهاي يوناني به جنگ دريايي بود . مورخان تعداد كشتي هاي ايران را 400 تا 700 نوشته اند ، ولي بيشتر اين كشتي ها به دست عنصر ايراني هدايت نمي شد . اين كشتي ها متعلق به وابستگان به ايران از جمله فينيقيه ، مصر و ايوني ها بودند كه نسبت به ايران تا پاي جان وفاداري نداشتند و فرماندهي يونانيان اين را مي دانست .
    در آن زمان با اين كه آبراه درياي سرخ به رود نيل به تصميم داريوش بزرگ ساخته شده بود ، ولي انتقال كشتي از خليج پارس به مديترانه از طريق آن آبراه هنوز چندان متداول نشده بود. زيراکه ، ناويان خليج پارس با اوضاع مديترانه آشنا نبودند . بنابراين ، فرماندهي ارتش ايران تصميم گرفته بود که در لشکر کشي سال 480 پيش از ميلاد به يونان از کشتي هاي ايالات خارجي ايران استفاده کند و اين کشتي ها ضمن حمل تدارکات و ملزومات نيروي زميني ، وظيفه حمله و دفاع هم داشتند.
    بامداد 29 سپتامبر به خشايارشا اطلاع رسيد كه يونانيان كه از آتن به جزيره سالاميس فرار كرده بودند قصد رفتن به منطقه « كرنت » و مقاومت از آنجا را دارند كه يك فريب جنگي بود. خشايارشا به كشتي هاي مصري نيروي خود دستور داد كه در باريكه ميان دو قسمت جزيره، راه را بر آنان ببندند كه اين كشتي ها با حمله متقابل غير منتظره يونانيان رو به رو شدند و چون اين باريكه عرض كمي داشت و جاي مانور نبود براي نجات خود با بي نظمي دست به عقب نشيني زدند. كشتي هاي ايوني
 (مناطق يوناني نشين غرب آسياي صغير و جزاير مجاور ـ تركيه امروز) نيروي ايران هم كه علاقه مندي بيشتري به همنژادهاي يوناني خود داشتند تا به ايران اقدام موثر نكردند ، و از كشتي هاي فينيقي هم در برابر سيصد كشتي سه رديف پاروزن يوناني كاري ساخته نشد و ....
باوجود اين، اگرهمه نيروي زميني ايران كه آتن را در تصرف داشت در يونان مانده بود ، اتني ها ياراي بازگشت به ساحل را نداشتند . در آن روز بعضي مشاوران به خشايارشا گفتند كه اگر سريعا به وطن باز نگردد ممكن است كشتي هاي يوناني پل متحرك ( قايق و زنجير ) را كه ميان اسيا و اروپا زده است از ميان بردارند و در اروپا سرگردان شود كه وي بي درنگ با دو سوم نيروهايش به اسيا باز گشت كه يك اشتباه نظامي ديگر بود.
جنگ سالاميس درس بزرگي است براي قدرتهاي بزرگ كه در صدد استيلاء بر كشورهاي كوچكتر برمي آيند. ولي ، تا اين لحظه همه از آن استفاده نكرده اند از جمله فيليپ دوم پادشاه اسپانيا در قرن 16 ، كه ناوگان انگلستان را حقير شمرد، آما از آن شكست خورد و دوران برتري اسپانيا پايان يافت و نوبت به انگلستان رسيد.جنگ سالاميس و جنگ ماراتن كه 13 سپتامبر سال 490 پيش از ميلاد روي داد اهميت ويژه نيروي دريايي به ثبوت رساند.

منظره جنگ دريائي سالاميس

 

پيام تاريخي فرهاد دوم به امپراتوري روم

در پي برافتادن جانشينان اسكندر در شرق مديترانه به دست ايران و در غرب آن توسط امپراتوري نوپاي روم، فرهاد دوم شاه وقت ايران از دودمان اشكاني پس از عقد معاهده دوستي با چين، 29 سپتامبرسال 115 پيش از ميلاد به دولت روم پيام فرستاد كه قلمرو ايران همان قلمرو هخامنشيان ( پيش از حمله اسكندر ) و پايتخت ان شهر تيسفون (كنار دجله) خواهد بود كه اخيرا ساخته شده است و اين قلمرو بايد از تعرض مصون باشد تا ميان دو كشور كه اينك همسايه شده اند صلح پايدار بماند. فرهاد دوم به روميان پيشنهاد كرد كه بهتر است اختلاف نظرهايي كه پيش خواهد آمد از راه مذاكره و داوري حل شود تا جنگ و خونريزي.

 

زاد روز خواجوي كرماني

طبق روايات متعدد، خواجوي كرماني 29 سپتامبر سال 1290 ميلادي، هفت سال پس از وفات مولوي، صوفي وشاعر بزرگ پارسي گو، به دنيا آمده است . آن زمان اوج ادبيات فارسي بود.

 

شهادت حجة الاسلام
سيد عبدالكريم هاشمى نژاد

7 مهر 1360 - شهادت حجة الاسلام سيد عبدالكريم هاشمى نژاد 
شـهـيـد هاشمى نژاد در سال 1311 شمس در شهرستان بهشهر در خانه اى مذهبى و مستضعف ديده به جهان گشود و پس از تحصيلات اوليه در تحت نظر مرحوم آية الله كوهستانى از بزرگان عـلمـاى شـيـعه به تحصيل پرداخت و از نظر اخلاقى و ايمانى بهره هاى فراوان برد. و بعد از هـجـرت بـه قـم 14 سال از محضر آية الله العظمى بروجردى و امام خمينى بهره برد شهيد در سال 1340 عازم مشهد مقدس شد و مرحله نوينى از روشنگرى در ميان قشر جوان را آغاز كرد.
اولين دستگيرى پس از سخنرانى پر شور در سال 1342 در شب پانزدهم خرداد به همراه 40 نفر روحانى انجام شد.
دومين دستگيرى در آبان 1343 در مسجد فيل مشهد به مدت 10 شب حمله به لوايح شش گانه شاه كه آن را يك رفراندم مسخره آميز و تحميلى ناميد توسط ساواك دستگير نشد.
سومين بار در سال 1350 پس از ده شب سخنرانى در مسجد سيد اصفهان تحت عنوان عقب ماندگى مـسـلمـيـن تـحـت تـعـقـيـب سـاواك قـرار گـرفـت و در شـيـراز دسـتـگـيـر و بـه اصـفـهـان منتقل و زندانى و و ممنوع المنبر شد.
چـهـارمـيـن دسـتـگـيـرى در حـادثـه 17 خرداد 1354 ماءموران رژيم به مدرسه فيضيه در مراسم روضـه خـوانـى بـه مـنـاسـبـت ايـام فـاطـمـيـه در مـنزل شهيد ايشان على رغم ممنوع المنبر بودن سـخـنرانى نمود و با تشريح ضرب و شتم قرار گرفتن طلاب شور و احساس شديدى را به حاضران بخشند كه در پايان سخنرانى جمعيت عزادار به خيابان ريخته و راهپيمايى و شعارهاى تـنـدى عـليـه دسـتـگـاه حـاكـمـه دادنـد سـه روز بـعـد در سـاعـت 11 شـب مـاءمـوران بـه مـنـزل ايـشـان يـورش بـردنـد و او را دسـتـگـيـر و بـه 2 سال زندان محكوم كردند.
در حـادثـه زلزله طبس به اتفاق آيات خامنه اى و طبسى با عزيمت به طبس اولين گروه امداد را تحت نام امام خمينى به وجود آورد. و در چهلم كشته شدگان طبس عليه رژيم شاهنشاهى سخنرانى نمود و جوى را عليه رژيم به وجود آورد كه در پى آن تظاهرات عظيمى به راه افتاد.
در سـال 1357 سـاواك بـا پـرتـاب مـواد مـنـفـجـره بـه داخـل مـنـزل ايـشـان قـصـد بـه شـهـادت رسـانـدن او را داشـت كـه ايـشـان در منزل نبودند.
در مـجـلس خـبرگان به عنوان نماينده استان مازندران انتخاب شد و در تدوين قانون اساسى و جهت تثبيت اصل ولايت فقيه زحمات فراوانى كشيد.
پس از پايان دوره مجلس خبرگان به مقام دبير حزب جمهورى اسلامى مشهد را به عهده گرفت . بـا شـروع جـنـگ تحميلى در جبهه هاى غرب و جنوب حضور يافت و سخنرانى و پوشيدن لباس رزم در بالا بردن روحيه رزمندگان نقش بسزايى داشت .
او مسئله فلسطين را مسئله ايران مى دانست و مى فرمود:
((اگـر مـلت يـك گـلوله داشـتـه بـاشـد بـايـد هـمـان را بـه سـيـنـه اسرائيل رها كند.))
شهيد پشتوانه محكمى براى انقلاب بود و به فرمايش رهبرى :
((بـا وزنـه اجـتـمـاعـى كـه ايـشـان داشـت بـراى منافقين خطرى بزرگ و براى جمهورى اسلامى سرمايه با ارزشى محسوب مى شد و اين از ديد نفاق دور نمانده بود.))
از ايـن رو نـقـشه ترور وى طرح و در هفتم مهر 1360 در پايان كلاس درس منافقى كه قبلاً به سـبـب داشتن موارد انحرافى از حزب اخراج شده بود، با نارنجك به ايشان حمله كرد و او را به شـهـادت رسـاند. او كه ارادت خاصى به حضرت جوادالائمه داشت در روز شهادت آن بزرگوار هدف كينه منافقين كوردل قرار گرفت و دعوت حق را لبيك گفت .

Mobin_s2004@yahoo.com
 29 سپتامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
سالروز درگذشت "اميل زولا"

امروز همچنين سالروز درگذشت نويسنده و مبارز اجتماعي فرانسه « اميل زولا » است كه 29 سپتامبر 1902 در 62 سالگي در گذشت. نوشته هاي او زمينه انتقادي از وضعيت روز دارد . كتابهاي معروفش « مستها ( الكلي ها ) » و « جرمينال » هستند . « متهم مي كنم » عنوان يكي از نوشته هاي او در دفاع از افسري به نام دريفوس بود كه بدون ارتكاب جرم به مجازات محكوم شده بود.
    

 

درگذشت مشکوک مخترع ديزل

«رودلف ديزل » مهندس آلماني و مخترع موتورهاي احتراقي ديزل 29 سپتامبر 1913 در 55 سالگي در گذشت. مرگ وي كه در درياي مانش صورت گرفت مشكوك اعلام شده و برخي نوشته اند كه خودكشي بوده است. وي عازم انگلستان بود كه در گذشت

 

دكتر «انريكو فرمي» پدر بمب اتم

دكتر «انريكو فرمي» كه به پدر بمب اتمي شهرت دارد در اين روز در سال 1901 در ايتاليا به دنيا آمد و تا سال 1938 در دانشگاه رم تدريس كرد و در اينجا بود كه به پيشرفتهايي درزمينه شناخت و نيروي مواد متشكله هسته اتم نائل و به شكافتن اورانيوم موفق و به اورانيوم 238 و 235 وحتي پلوتونيوم ( ماده اصلي بمبهاي اتمي و هيدرژني ) پي برد و برنده جايزه سال 1938 نوبل در فيزيك شد و چون ازسياست هاي موسوليني و ضديت نسبي او با يهوديان راضي نبود پس از دريافت جايزه نوبل ، از استكهلم به آمريكا مهاجرت كرد . در اينجا بعد از مدتي تدريس در دانشگاه كلمبيا و ترغيب چند فيزيكدان اتمي آلماني و دانماركي و ... به آمريكا از كلمبيا به دانشگاه شيكاگو انتقال يافت و در اين دانشگاه نخستين كوره اتمي ( رآكتور ) جهان را ساخت كه روز دوم دسامبر 1942 آن را بكار انداختند. با بكار افتادن اين رآكتور ، تيم دكتر فرمي جريان را به سازمانهاي دفاعي آمريكا اعلام كردند و ياد آور شدند كه دانشمندان آلمان هم در كشور سرگرم چنين كاري هستند و اينشتن كه او هم از آلمان به آمريكا مهاجرت كرده بود مستقيما نامه به روزولت نوشت و با يك اعتبار دو ميليارد دلاري طرح «منهتن» به اجرا گذارده شد و در سال 1945 نخستين بمب را ساخت كه دومين آن بر هيروشيما فرو افكنده شد. دكتر فرمي 9 سال پس از توليد بمب اتمي براثر ابتلاء به سرطان در 28 نوامبر سال 1954 در 53 سالگي در گذشت.

 

روزي که ارتش آمريکا با 700 نظامي آغاز بکار کرد

29 سپتامبر سال 1789 ارتش ايالات متحده كه اينك در گوشه و كنار جهان استقرار يافته، در درياي دوردست ازجمله مديترانه و خليج فارس براي خود ناوگان تشكيل داده، عراق را در اشغال خود دارد و در افغانستان عملا وظيفه پليس اين كشوررا به دست گرفته است با 700 سرباز تشكيل شد و مقرر گرديد كه از محل صرفه جويي هاي دولت، ظرف ده سال يك كشتي جنگي هم براي آن ساخته شود. هزينه ساخت اين كشتي كه هنوز وجود دارد و قادر به دريا پيمايي است برابر نيمي از كل درآمد يك سال ايالات متحده شد. اين توپدار كه «كانستيتوشن = قانون اساسي» نام دارد در بندر بوستون متوقف است.
     آمريكا قانون وظيفه عمومي ندارد و افراد ارتش آن نظامي پيماني و حقوق بگير هستند. اين كشور در قرن 20 داراي قانون «سلكتيو سرويس» شد كه به موجب آن جوانان پسر نام نويسي مي كنند كه در صورت نياز كشور (در جريان جنگها و نظاير آن و كمبود نظامي استخدامي كه مي تواند تبعه آمريكا هم نباشد)، بر حسب ميزان ضرورت، شماري از آنان موقتا به زير پرچم احضار مي شوند. بعلاوه، هر ايالت عضو فدراسيون داراي گارد ملي از آن خود است كه افراد اين گارد به عنوان نظاميان ذخيره ارتش فدرال محسوب مي شوند كه رئيس جمهور هرزمان كه ضرورت اقتضا كند مي تواند برخي و يا همه آنان را «نيروي فدرال= نيروي همه كشور» اعلام و فعال كند و به هر نقطه اي كه بخواهد بفرستد. برخي از شهرهاي قديمي تر آمريكا نيز داراي ميليشياي محلي هستند كه درصورت نياز براي كمك به پليس شهر احضار مي شوند.

توپدار كانستيتوشن

 

اعلام رسمي اتمي شدن كره شمالي در مجمع عمومي سال 2004 سازمان ملل و تفسير "لي کوان يو" در اين زمينه

« چوئه ـ سو هوم » معاون وزارت امورخارجه جمهوري دمكراتيك خلق كره (شمالي) درجلسه 27 سپتامبر 2004 مجمع عمومي سازمان ملل جزئيات دست يافتن اين كشور به اسلحه اتمي را اعلام كرد و گفت كه دولت متبوع او راه ديگري جز مسلح شدن به سلاح هسته اي نداشت زيرا نگران حمله اتمي ناگهاني آمريكا بود كه سياست قديمي خود مبني بر حذف كره شمالي را همچنان دنبال مي كند. مسلح شدن به سلاح اتمي صرفا براي دفاع از خود و پيشگيري از حمله اتمي آمريكا و نيز يك جنگ اتمي در آسياي شرقي بوده است. با وجود اين، ما (کره شمالي) آماده ايم اين سلاحها را در صورتي كه آمريكا سياست خود را تغيير دهد و صادقانه آماده همزيستي شود از كار بيندازيم. ما قبلا هم اشاره كرده بوديم كه از سوخت مصرف شده، پلوتونيوم به دست آورده ايم.
    در همين زمينه، «لي كوان يو» كه به پدر سنگاپور شهرت دارد و يك چيني تبار است در مصاحبه با «چارلي رز» كه دوشنبه شب از تلويزيون عمومي آمريكا پخش شد گفت كه كره شمالي اسلحه اتمي خود را بكار نخواهد برد ولي اين احتمال وجود دارد كه دست به فروش سلاح اتمي بزند و باعث رواج اين تجارت در جهان شود. وي ضمن اشاره به برنامه اتمي ايران گفت: در جايي كه پاكستاني ها بمب اتمي دارند، چرا ايرانيان نداشته باشند. مروري بر روانشناسي ايرانيان نشان مي دهد كه وقتي كاري را شروع كنند، رها ساختنش برايشان دشوار است و آن را تا به آخر دنبال خواهند كرد. وي در عين حال گفت كه چين، چيني كه به ظرفيت هاي وسيع دست يافته، به هيچوجه اجازه نخواهد داد كه كره شمالي از ميان برود و در مرز «رودخانه يالو» همسايه ديگري داشته باشد.

 

برخي ديگر از رويدادهاي 29 سپتامبر

  • 1829:   پليس انگلستان به نام " اسکاتلنديارد " آغاز بکار کرد.

  • 1901:   "لئون زولگوش" قاتل "ويليام مك كينلي" بيست و پنجمين رئيس جمهوري امريكا اعدام شد .

  • 1905:   دولت ژاپن از بيم به وخامت گراييدن اوضاع اقتصادي آن کشور پيشنهاد روسيه به صلح را پذيرفت. دو دولت از 1904 در جنگ بودند و در اين جنگ پيروزي با ژاپني ها بود.

  • 1933:   پليس کوبا راهپيمايي مسالمت آميز کمونيستهاي اين کشور را به خاک و خون کشيد ، که ضمن آن شش کمونيست کشته و صدها تن کشته و يا دستگير شدند.

  • 1943:   کتاب هيتلر تحت عنوان ماموريت من Mein Kampf در آمريکا به انگليسي ترجمه و انتشار يافت.

  • 1943:   در جريان جنگ جهاني دوم ، ايتاليا با متفقين قرارداد آتش بس امضا کرد.

  • 1944:   ارتش سرخ در تعقيب ارتش آلمان که يوگوسلاوي را در اشغال داشت وارد اين کشور شد.

  • 1949:   دولت شوروي قرارداد دوستي خود با يوگوسلاوي را لغو کرد ، زيرا که تيتو رهبر وقت يوگوسلاوي راه ديگري در پيش گرفته بود.

  • 1953:   مائو تصميم به اتمي کردن چين به عنوان سلاحي بازدارنده از تجاوز گرفت و بلافاصله سازمان اتمي چين تاسيس و آغاز بکار کرد و طولي نکشيد که چين هم داراي دندان اتمي شد.

  • 1954:   آمريکا کار ارسال کمک براي براي ويتنام جنوبي را از طريق فرانسه آغاز کرد.

  • 2004:   ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه ارسال لايحه لغو مقررات انتخاب فرمانداران با آراء عمومي به « دوما » ارسال داشت و نيز صدور فرمان تاسيس مركزي براي محافظت از حقوق روسها و روس زبانها در جمهوري هاي سابق شوروي صادر كرد كه تفسير بر تمركز مجدد امور در مسكو و آغاز سختگيري نسبت به جمهوري هاي بالتيك شده است.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     10 شوال هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     حضرت محمد(ص) و يارانشان
    شهرمكه را فتح كردند

    10 شوال 8 - حضرت محمد(ص) و يارانشان شهرمكه را فتح كردند. رسول گرامي اسلام با انعقاد پيمان حُدَيبيّه با قريش پذيرفتند كه مدت 10سال ميان دوطرف جنگي نباشد. اما پس از نقض اين پيمان بدست قبيله بني بَكر متحد قريش و حمله آنان به قبيله بني خزاعه ازهم پيمانان حضرت محمد (ص) ايشان به طرف مكه حركت كردند. سپاه حضرت ختمي مرتبت درطول راه برتعداش افزوده مي‎شد و آن حضرت پس از ورود به مكه و طواف كعبه و شكستن بتهاي درون كعبه اهالي مكه را عضو كردند. حضرت محمد (ص) خطاب به اهل مكه فرمودند:” برويد كه آزاديد” و خود و يارانشان 19 روز بعد مكه را به قصد مدينه ترك كردند.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    17
    28

    اهواز

    23
    38

    تبريز

    9
    18

    شيراز

    16
    32

    مشهد

    17
    32

    بندرعباس

    27
    35

    کرمان

    14
    32

    اصفهان

    12
    29

    يزد

    19
    33

    کرمانشاه

    8
    24

    اراک

    12
    25

    رشت

    18
    24

    دبی

    29
    34

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1453 تومان
    993 تومان
    1615 تومان
    1100 تومان
    263 تومان
    271 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    239000 تومان
    120000 تومان
    62000 تومان
    238000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:33
    طلوع خورشيد : 05:57
    اذان ظهر : 11:54
    غروب خورشيد : 17:51
    اذان مغرب : 18:11
    نيمه شب شرعي : 23:12
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Scientific American
    ماه اکتبر

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Scientific American

    تاريخ انتشار: اکتبر 2009
    تعداد صفحات مجله: 104
    حجم فایل: 26 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    ارایه نخستین هارد درایو USB3
    توسط Freecom

     

    به دوران USB3 خوش آمدید. سرانجام اولین هارد درایو جهان که به پورت USB3 مجهز است، ساخته شد و از اواسط ماه نوامبر به بازار عرضه خواهد شد. این هارد دیسک در سه سایز ۱، ۱.۵ و ۲ ترابایت ساخته شده اند و با قیمت ابتدایی ۱۷۵ دلار فروخته خواهند شد. که نسبتا قیمت مناسبی است.
    پورت USB3 از نظر تئوری قادر است اطلاعات را با سرعت پنج گیگابیت در ثانیه منتقل کند. اما این هارد دیسک هنوز با این رکورد فاصله دارد و اطلاعات را با سرعت ۱۳۰ مگابایت در ثانیه منتقل می کند. البته هارد XS 3.0 با رابط USB2 هم سازگار است.  
    این شرکت برای کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ هایی که هنوز مجهز به پورت USB3 نیستند هم کارتی ارایه کرده که با قیمت ۲۵ یورو فروخته می شود و کامپیوتر شما را به پورت یو اس بی ۳ مجهز خواهد کرد.

    ملودی و هنرمندی انگشتان مکانیکی

    یک هنرمند خوش ذوق به نام آقای نیک راميج، طرح يک دست مکانيکی را برای فستیوال ديزاين امسال که قرار است هفته آينده در لندن برگزار شود ارائه کرده است.
    با زدن شستی استارت، انگشتان اين دست مکانيکی ضربه هایی بر روی سطح زیرین خود که بر روی آن قرار گرفته است وارد ميکند. چگونگی حرکت انگشتان به گونه ای است که نوعی ريتم زیبا را هنرمندانه می نوازد.
    البته بسته به اینکه دست مکانیکی را بر روی چه سطحی قرار دهيد می توانيد ریتم های متفاوتی از نظر حجم صدا داشته باشید. اين هم يک گجت از دنیای هنر و موسيقی.البته شاید زیاد جالب به نظر نرسد اما اگر کارتون خانواده آدامز را دیده باشید شما را به یاد دست بریده آن کارتون می آندازد!

    منبع
     

     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    چگونه یك مجری تلویزیونی شوید؟

    علیرضا لبش

    - جنجال به پا كنید. شخصیت های جنجالی را به برنامه خود دعوت كنید و بلایی به سرشان بیاورید كه عصبانی شوند و تمام اسرار حرفه ای خود را لو بدهند؛ بعد سریعاً با افرادی كه در برنامه اسمی از آن ها برده شده تماس بگیرید و یا در صورت امكان سریعاً آن افراد را به استودیو برنامه بیاورید و بعد فقط بنشینید و یك برنامه داغ آموزنده و پر از نكات نغز ادبیات شفاهی و كتبی تماشا كنید. در پایان برنامه دو حالت وجود دارد: یا برنامه شما پر مخاطب می شود و بسیاری از ركورد های تلویزیون را می شكنید یا برنامه تان تعطیل می شود كه در هر دو صورت شهرت در انتظار شماست.

    - در صدر اخبار باشید. هر ماه همسرتان را طلاق دهید یا ماشینتان را عوض كنید یا توسط آدم رباها دزدیده شوید و مورد آزار و اذیت قرار گیرید یا... خلاصه هیچگاه از حاشیه دور نمانید. همیشه این حاشیه است كه متن را می سازد.

    - حتماً در یك فیلم سینمایی یا تلویزیونی حاضر شوید و یك نقش فرعی را بازی كنید. این كار به شهرت شما می افزاید. فقط مواظب باشید در انتخاب نقش دقت كنید. اگر نقش نوكر پسرخاله نقش اول را بازی كنید كه با پاهای لخت همواره به دنبال خبرچینی است، دیگر كسی به شما اهمیتی نخواهد داد.

    -از كلمات قلمه و سلمبه كه هیچكس معنای آن را نمی داند استفاده كنید. برای این كار متون تاریخ طبری و تاریخ بیهقی توصیه می شود. می توانید به زبان میخی یا پهلوی هم صحبت كنید تا فقط یك عده میخ و یك عده سكه باستانی حرف های شما را متوجه شوند، با این كار هم خودتان را با سواد و هم مخاطبان را یك عده هویج با ضریب هوشی جلبك نشان می دهید.

    - در برنامه های ادبی از دوستان خود دعوت كنید و از آن ها بخواهید شعر های حافظ و سعدی و مولانا و خیام را به اسم خودشان بخوانند و شما به به و چه چه كنید. چون این شاعران مرحوم شده اند و نمی توانند شكایت كنند و ضریب هوشی مخاطبان هم در حد مقواست و متوجه نمی شوند، خیالتان راحت باشد. اگر كسی اعتراض كرد او را به غرض ورزی و توهین به ارزش های ادبی متهم كنید. البته حواستان باشد شعرهای خیلی تابلو مثل «مژده ای دل كه مسیحا نفسی می آید» را نخوانید چون هر مغز معیوب و عقب مانده ای متوجه تقلب شما خواهد شد. دور شاعران بزرگ معاصر كه در قید حیات هستند را هم خط بكشید. استفاده از شعر شاعران جوان بلا مانع است. در حین ضبط برنامه گوشی تلفن همراه خود را بیرون بیاورید و با شوق و ذوق یك پیامك بخوانید و با ذوق زدگی از دوستتان بپرسید چه حسی دارد كه شعرش اینقدر معروف شده و به شكل پیامك دست به دست می گردد و دوستتان با فروتنی بگوید تنها لطف خدا بوده است.

    - متفاوت باشید. هر چند كه در برنامه های اولتان با سر و شكلی ظاهر شده اید كه همه فكر كرده اند شما تازه از روستا آمده اید یا تازه وارد تلویزیون شده اید ولی از این به بعد جوری ظاهر شوید كه همه اذعان كنند تازه از اروپا برگشته اید. یا لباس ها و مدل موهای كاملاً مد روز را از روی ماهواره تقلید كنید ،یا از سر و وضع سنتی با موها و ریش های انبوه و لباس های سنتی استفاده كنید.

    - برای مخاطب خود هیچ ارزشی قایل نشوید. فكر كنید برای مخاطبانی در حد معلول ذهنی و كم هوش یا عقب مانده جسمی و حركتی و بی هوش برنامه اجرا می كنید. هر چه از دهانتان می آید بگویید. برای اجرای برنامه هیچ نیازی به سواد و مطالعه نیست فقط داشتن كمی رو كافی است.
     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    پذیرش یا اجتناب از ریسک

     

    ریسک جزء جدایی ناپذیر زندگی انسانها وسازمانهاست وکلیه موقعیتهای تصمیم گیری با طیف متنوعی از ریسک‌ها روبه روست. پذیرش ریسک به خودی خود بد نیست، مهم این است که بدون دلیل منطقی درمعرض ریسک قرار نگیریم. زندگی بشری با پذیرش ریسک عجین شده، به نحوی که شاید عدم ریسک پذیری مطلق، موجب شود که زندگی انسانها در مرتبه پایین تری نسبت به سطح فعلی قراربگیرد.
    سنجش ریسک با پیشرفت های بسیاری که داشته، یکی ازپویاترین رشته های علمی محسوب می شود. همچنین اندازه‌گیری ریسک موردتوجه شرکتها، بانکها، مدیران سرمایه‌گذاری، قانون‌گذاران وسازمانهای نظارتی بوده و هست.
    درجایی که تصمیم گیری ها در یک فضای نامطمئن صورت می گیرد و نتایج کار وابسته به شرایط و حوادثی است که خارج ازکنترل تصمیم گیرنده است، مدیریت ریسک بسیارسودمند می‌نماید؛ یک مدیر باید بداند که چگونه ریسک را کنترل نماید.
    کنترل ریسک، آن هم به صورت اصولی در هر کارخانه وسازمانی ثمربخش است ویک مدیر باید به آن اهمیت زیادی بدهد.
    ریسک درتعریف کلاسیک آن عبارت است از «امکان انحراف واقعیت ها از نتایج مورد انتظار.»
    همچنین ریسک را می توان تابعی دانست که از دو متغیر مستقل شامل احتمال و شدت تشکیل شده است. اگر احتمال رخ دادن اتفاقی خیلی کم بوده ولی شدت آن زیاد باشد درنتیجه میزان ارزش ریسک پایین خواهدبود. اما اگر احتمال رخ دادن اتفاقی بالا بوده وشدت آن نیز زیاد باشد میزان ارزش ریسک بالا خواهد بود.

    ▪ احتمال×شدت=ریسک
    ریسک درکوتاه ترین تعریف،درجه عدم اطمینان به نتایج آتی است وهرچه این درجه عدم اطمینان بیشتر باشد به منزله ریسک بیشتراست.
    از زمان هنری فایول درسال۱۹۱۶که یکی از وظایف اصلی ششگانه مدیریت را مدیریت ریسک قلمداد کرد تا تحولات بعدی که درآمریکا شکل گرفت ونهایتا به تاسیس انجمن مدیریت بیمه و ریسک در سال ۱۹۷۵ منجر شد، این تفکر علمی درحفظ سرمایه های ملی نقش بسزایی برعهده داشته است. ازلحاظ تاریخی ریسک بازار موضوعی نسبتا جدید محسوب می‌شود. شناخت آن به بعد از دهه ۸۰ یعنی هنگامی که تغییرات عمیقی در بازارهای مالی نمایان شد برمی گردد و چنین پیداست این تغییرات همچنان ادامه دارد. اکنون بازارهای مالی دنیا از هم تاثیر می‌پذیرند و این سبب شده است که ریسک بازار بیش ازپیش اهمیت یابد. وجودریسک می تواند تصمیم گیری قطعی را ناممکن کند و یا راهبرد دیگر را بطلبد. امروز در دنیا کسب سودهای فراوان و بسیار بالاتر ازحد متعارف پرسش برانگیز است، چرا که بلافاصله ذهن را متوجه پذیرش ریسک های بالا درتصمیم گیری‌های مالی می‌کند.


    ● اجتناب یا پذیرش
    امروزه هیچ کدام ازمدیران ارشد سازمان وموسسات نمی‌توانند بدون آگاهی وسیع از ابعاد مدیریت ریسک و ابزارهای گوناگون اداره آن وظایف خود را انجام دهند.بعضی از مدیران، با اتخاذ سیاست گریز از ریسک، نسبت به کارهای متهورانه موضع‌گیری می کنند و به این ترتیب، ازحجم عملیات خود در انجام معاملاتی که دارای ریسک قابل توجه می باشند می کاهند، (به عنوان نمونه اخذ وامهای بلندمدت با نرخ ثابت) یا ریسک را به دیگران منتقل می سازند(مثل عملیات پوششی). باید تاکید کرد که این تکنیک‌ها، در فرایند مدیریت ریسک جایگاه مهمی دارند و قادرند از طریق اجتناب از ریسک های اضافی ارزش موسسات را تثبیت کنند.به هرحال، هدایت شرکت به جایگاه مناسبی میان پذیرش واجتناب ازریسک اضافی، موجب تفکیک شرکتهای موفق ازشرکتهای ناموفق درسالهای آتی خواهدبود.
    همچنین تجربه نشان داده است که سرمایه گذاری درجهت افزایش ضریب هشیاری و ایمنی وتامین توان مقابله با وقوع حوادث بسیار سودمند است، لیکن این امکانات و تجهیزات نه می توانند علت حوادث راحذف کنند و نه می‌توانند تضمین کنند که حادثه به فاجعه تبدیل نخواهدشد. یکی دیگر از روشها استفاده از شرکتهای بیمه است که باتوجه به افزایش حق بیمه ها و عدم پوشش بعضی موارد توسط شرکتهای بیمه، توجه به مدیریت ریسک و نقش آن در کنترل خطرات و پیشگیری ازحوادث اهمیت بالایی پیدا می کند و مدیران به این وسیله می توانند شایستگی و صلاحیت خود را به شرکتهای بیمه نشان دهند و آنها را قانع کنند تا پوشش کافی را ازآنها دریافت دارند. به عبارت دیگر سازمانها و شرکتها باید روشهای تشخیص خطرات وارزیابی ریسک را به طور دقیق اعمال و با دانش کافی با شرکتهای بیمه مذاکره کنند و در این راه کلیه خطرات موجود را به طور کامل و به صورت تفکیکی، شناسایی و اولویت بندی کنند.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    برنامه ریزی برای نظافت منزل

    هر خانم خانه داری تلاش می کند خانه اش تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشد. اما باید راهی آسان برای تمیز کردن خانه که وقت گیر هم نباشد، پیدا کرد. به گزارش «Readers digest»، هرچه تمیزکاری به دفعات بیشتری تکرار شود، تجمع کثیفی کمتر خواهد بود و کار نظافت را در کوتاه ترین زمان ممکن می توان انجام داد.توجه داشته باشید.


    Õتمیزکاری ۱۵ دقیقه ای روزانه
    برای یک برنامه تمیزکاری معمولی بیشتر از ۱۵ دقیقه وقت اضافه نیاز ندارید به شرط این که همیشه و مرتب کارهای منزل را انجام داده باشید.
    ۱- تخت خواب را مرتب کنید.
    ۲ - لباس های کثیف را درون سبد قرار دهید. بدون صرف وقت زیادی، تمام اتاق ها را سرکشی کنید و همه وسایل را سرجای خود قرار دهید.
    ۳ - میز آشپزخانه را دستمال بکشید.
    ۴ - ظرف ها را جابه جا کنید.


    Õتمیزکاری هفتگی:
    شما می توانید برای این کار ۲ تا ۳ ساعت در هفته وقت بگذارید و یا این که در تمام روزهای هفته ۱۵ دقیقه به وقت خود اضافه کنید.یک بار در اتاق حرکت کنید و وسایل را جابه جا کنید.
    اتاق خواب، اتاق نشیمن و آشپزخانه: اگر خانه دوبلکس دارید، ابتدا از بالا شروع کنید. در صورتی که خانه شما یک طبقه است، از کم رفت و آمدترین اتاق شروع کنید. ابتدا به تمامی اتاق ها سر بزنید و سطل آشغال ها را خالی کنید. به اتاق اول برگردید و تارهای عنکبوت را پاک کنید، پنکه های سقفی، چارچوب های در، قاب های عکس و لامپ ها را گردگیری کنید.
    حمام: مواد جرم گیر را روی در، دیوار، وان، سینک و کاسه دستشویی بریزید تا اثر خودش را برای از بین بردن میکروب ها برجای بگذارد. دستگیره های در فراموش نشود.


    Õآشپزخانه:
    از بالا شروع کنید، کابینت ها را از سمت بالا به پایین دستمال کنید. داخل گاز و مایکروفر را تمیز کنید. وسایل برقی مانند همزن و... که روی میز قرار دارد را دستمال بکشید. در انتها سینک آشپزخانه را تمیز کنید، جارو بکشید و سپس کف آشپزخانه را تی یا دستمال بکشید. در پایان یخچال را مرتب کنید.


    Õنظافت ماهانه:
    یک روز تعطیل را برای این کار در نظر بگیرید تا همه کارها را انجام دهید و یا این که کارهای نظافت ماهانه خود را بین روزهای هفته تقسیم کنید.
    1- با استفاده از دستمال آینه حمام را تمیز کنید.
    2 - قفسه و کشوهای مخصوص سبزی یخچال را بشویید.
    3 - زیر کوسن های مبل ها را جاروبرقی کنید.
    4 - یخچال را تمیز کنید.
    5-سطل های آشغال را شست وشو دهید.


    Õنظافت سالانه:
    ۱۲ برنامه نظافت و تمیزکاری خود را بین ۱۲ ماه سال تقسیم کنید و به مرور انجام دهید:

    ماه اول:
    کابینت دارو را مرتب کنید و تمامی داروهای تاریخ گذشته را دور بریزید.

    ماه دوم:
    مکان هایی که دسترسی به آن سخت است مانند پشت گاز، یخچال، لباس شویی، مبلمان و زیر تخت را تمیز کنید.

    ماه سوم:
    فرش و قالی ها را با دقت تمیز کنید.

    ماه چهارم:
    پنجره ها را تمیز کنید.

    ماه پنجم:
    کابینت های آشپزخانه را مرتب کنید.

    ماه ششم:
    لحاف، روتختی، روبالشتی و پتو را شست وشو دهید.

    ماه هفتم:
    انباری را مرتب و تمیز کنید.

    ماه هشتم:
    کمد و کشوهای لباس را مرتب کنید. لباس های اضافه را جدا کنید و به افراد نیازمند هدیه دهید.

    ماه نهم:
    کمد رخت خواب ها را مرتب و تمیز کنید.

    ماه دهم:
    یخچال فریزر را یخ زدایی کنید؛ اجاق گاز و فر را تمیز کنید.

    ماه یازدهم:
    ظروف چینی و غیرچینی را بشویید.

    ماه دوازدهم:
    تشک ها را در صورت نیاز مرتب و تعمیر کنید، پرده و مبل ها را تمیز کنید.

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    رنگ کردن موها و مواد آرایشی
    در زمان بارداری

    اگر شما قبل از باردار شدن موهايتان را رنگ كرده ايد احتمالا مي خواهيد بدانيد كه آيا اين كار درست بوده است يا نه ، آيا آسيبي به شما و جنين شما خواهد رساند يا نه؟

    متاسفانه پاسخ آسان و صريحي براي اين سوال وجود ندارد. پوست كف سر بسيار جاذب است هنگام رنگ كردن مقدار كمي از مواد شيميايي رنگ وارد جريان خون شما مي شود. دانشمندان در مطالعات و آزمايشاتي كه بر روي حيوانات انجام داده اند ، مواد شيميايي مو را با ناقص الخلقه شدن نوزادان مرطبت دانسته اند.
    به هر حال ، اين مساله وقتي پيش مي آيد كه دفعات رنگ زدن ها بسيار زياد باشد و موهاي شما زياد در معرض رنگ شيميايي قرار بگيرند. در عين حال بر اساس مطالعاتي كه بر روي انسان ها انجام شده رنگ كردن مو هنگام بارداري مطمئن و بدون خطر مي باشد و هيچگونه آسيبي به جنين وارد نميكند.
    اما واقعيت اين است كه هنوز تحقيقات پايان نيافته و جواب صددرصد و مشخصي براي اين سوال وجود ندارد. بسياري از پزشكان توصيه مي كنند خانمهاي باردار براي رنگ كردن موهايشان تا سه ماهه دوم يا سوم صبر نمايند.
    چون سه ماهه اول زمان شكل گيري جنين و پيشرفت سلولهاي اوليه جنين مي باشد و جنين بسيار حساس و آسيب پذير است. در ضمن ترجيحا مي توانيد به جاي رنگ كردن كل موها از “هاي لايت” كردن استفاده كنيد زيرا هاي لايت نياز زيادي به رنگ و مواد شيميايي ندارد و كمتر هم با پوست سر تماس دارد در نتيجه پوست كف سر رنگي نمي شود. اين روش مي تواند تا حدي مطمئن تر از رنگ كردن تمام موها باشد .
     

    آيا زنان باردار مجاز به استفاده از كرمهاي ضدآفتاب هستند؟

    هيچ دليل ثبت شده اي وجود ندارد كه مواد شيميايي موجود در كرمهاي ضد آفتاب كه از طريق پوست جذب مي شوند به هر ميزاني كه باشد به مادر يا به جنين آسيبي رسانده باشد. اگر شما بخواهيد كه بيش از حد محتاط باشيد مي توانيد از يك نوع كرم ضدآفتاب غيرشيميايي استفاده نماييد.
     

    آيا زنان باردار مجاز به استفاده از لوسيون هاي حمام آفتاب هستند؟

    برخلاف عقيده، عموم و شايعات موجود در بين مردم استفاده از لوسيون هاي حمام آفتاب (برنزه كننده ها) كمتراز خود آفتاب گرفتن ضرر دارد. سوختگي ها و برنزه شدگي هاي پوست احتمال بوجود آمدن چين و چروك را در پوست زياد مي كند. حال ديگر مهم نيست چگونه اين سوختيها روي پوست بوجود آمده باشند .
    تابش خورشيد (آفتاب) برروي پوست صورت و پيشاني باعت بروز لكه هايي در صورت مي شود كه اين امر در زنان باردار كه خود به دليل تغييرات هورموني مستعد به وجود آمدن لك هستند بيشتر نمود پيدا مي كنند. بنابراين به زنان باردار توصيه مي شود كه در صورت امكان كمتر در معرض آفتاب و نور مستقيم خورشيد قرار گيرند.
     

    آيا زنان باردار مجاز به استفاده از كرمهاي ضدآفتاب هستند؟

    هيچ دليل ثبت شده اي وجود ندارد كه مواد شيميايي موجود در كرمهاي ضد آفتاب كه از طريق پوست جذب مي شوند به هر ميزاني كه باشد به مادر يا به جنين آسيبي رسانده باشد. اگر شما بخواهيد كه بيش از حد محتاط باشيد مي توانيد از يك نوع كرم ضدآفتاب غيرشيميايي استفاده نماييد.
     

    فر كردن دائمي و صاف كردن مو در زنان باردار

    مانند رنگ كردن اين دو كار نيز با مواد شيميايي ارتباط دارد وبا پوست سر شما تماس پيدا مي كند در نتيجه در پوست شما جذب خواهند شد. بيشتر تحقيقات (البته تحقيقات محدود) نشان داده اند كه فر كردن و صاف كردن ضرري براي شما نخواهد داشت اما بهتر است تا سه ماهه دوم يا سوم صبر كنيد.
     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    رنگ زرد را چگونه ست کنیم؟

    همانطور که گفتیم رنگ زرد رنگ سال 2009 است. این رنگ نیرو و انرژی تازه ای را به فشن تزریق می‌کند. مانند تابش زرد رنگ طلوع سپیده دم، زرد لیمویی و زرد طلایی گل‌های آلاله، این رنگها رنگ امید، خوش‌بینی، آغازی جدید و فرصتی دوباره است. رنگ زرد قابل تطبیق با خیلی از رنگها است و برای زنان و مردان به کار می‌رود. لباس، لوازم جانبی خانم‌ها، لوازم منزل، لباس‌های ورزشی، کراوات و پیراهن‌های مردانه در این رنگ شاد و پرطراوت طراحی و عرضه می‌شود.
    اما خیلی از افراد از زرد فرار می‌کنند زیرا زرد آنها را می‌ترساند! چه کسی دوست دارد مانند یک شیرینی یا کیک غول‌پیکر به نظر برسد؟
    رنگ زرد گرما و زیبایی خورشید را مجسم می کند، شما نیز اگر این رنگ را درست بپوشید می‌توانید در خیابان و یا مهمانی با این رنگ زیبا بدرخشید.
    در این مقاله برای شما توضیح خواهیم داد که چگونه رنگ زرد را با رنگ‌های دیگر ست کنید.
    اگررنگ پوستتان زردی دارد از پوشیدن رنگ زرد دوری کنید چون شما را زردتر و بیمار نشان می‌دهد. اما اگر رنگ پوستتان تیره مایل به قهوه‌‌‌‌‌‌ای یا برنزه‌ای هستید حتی اگر رنگ پوستتان عاجی رنگ است این رنگ را حتما انتخاب کنید.
    طیف رنگ زرد از زرد طلایی پر رنگ، زرد گل آلاله و گل ابریشم و زرد کمرنگ را شما می‌توانید با رنگ‌های نارنجی سوخته، قهوه‌ای توتونی رنگ و قرمز درخشان ست کنید.
    اگر رنگ زرد کمرنگ به شما می‌آید می‌توانید این رنگ را با آبی کمرنگ (آکوا)، عاجی کمرنگ یا نارنجی کمرنگ ست کنید و ظاهری متین و باوقار پیدا کنید همچنین با یک رنگ گلی کمرنگ نیز می‌توانید شیرین و زیبا جلوه کنید.
    اگر باز هم از پوشیدن رنگ زرد نگران هستید با پوشیدن یک بلوز ابریشمی یا حریر نازک یا یک تی‌شرت چسبناک تریکوی زرد رنگ گام اول را بردارید.
    خواه نا خواه زرد، نگاه‌ها را به سمت خود جذب می‌کند، اگر دوست دارید مانند چراغ نورافکن جلب توجه کنید زرد قطعا رنگ شماست پس از پوشیدن ان لذت ببرید.

    رنگ‌های زرد اصلی را با طیف رنگی که می توانید با آن ست کنید را در تصویر بالا می‌توانید ببینید. رنگ‌های مستطیلی سمت چپ را با 3 رنگ سمت راستش می‌توانید ست کنید با این توضیح که رنگ‌های سمت راست، رنگ زرد هم ردیفش را بیشتر تاکید می‌کند.

     

     

     

     

     
      u تغذيه، سلامتي و تناسب اندام


    آیا اندام من متناسب است؟

    چند بار به کسانی برخورده‌اید که با اینکه از شدت لاغری دارند می‌شکنند هنوز معتقدند اضافه وزن دارند و باید مقادیر بیشتری وزن کم کنند؟ در نقطه مقابل، چند آدم چاق را می‌شناسید که خود را خیلی هم خوش‌تیپ می‌دانند؟ تصور ذهنی که هر کسی از چگونگی وضعیت ظاهری و اندام خود دارد، بادی ایمیج می‌گویند. بادی ایمیج یعنی درکی که هرکس از وضعیت بدن خود دارد و این عامل ذهنی موثری است که می‌تواند بر اعتماد به نفس، نوع رفتارهای تغذیه‌ای، فعالیت‌های بدنی و چگونگی رابطه شما با دیگران اثر بگذارد.
    اگر کمی به جامعه دقت کنیم، کلیشه‌هایی درباره قضاوت افراد درباره فردی که با آنها روبه‌رو می‌شویم، وجود دارد که بخش بزرگی از آن به وضعیت ظاهری فرد بستگی دارد. اگر در برخورد اول با فرد لاغر یا متناسبی روبه‌رو شویم، ناخودآگاه او را فردی پرکار، موفق، محبوب، قوی و خودساخته می‌بینیم. برعکس در برخورد با یک فرد چاق، ذهن ما به صفاتی مانند تنبلی، بی‌توجهی، ضعف اراده و … سوق می‌یابد.
    در هر سرزمینی بسیاری از این کلیشه‌ها به فراخور فرهنگ آن کشور وجود دارد. برای مثال، چاقی در کشور ما در گذشته علامت رفاه، سرزندگی، تحول و … شناخته می‌شد. رسانه‌ها نقش بسیار موثری در شکل‌گیری این کلیشه‌ها و تغییر آنچه پیش از این وجود داشته، دارند. زمانی که در تبلیغات رسانه‌ها به طور مداوم با افراد بسیار لاغر یا بسیار عضلانی برمی‌خوریم که شخصیت مثبت را بازی می‌کنند و بسیار زبر و زرنگ و فهمیده و محبوب هستند، این دو مشخصه در ذهن ما همواره در کنار هم قرار خواهد گرفت و آن کلیشه‌ها به وجود خواهد آمد.
    این کلیشه‌ها در ذهن ما اعتقادی به وجود می‌آورند که منشأ عملکرد ماست برای اینکه بتوانیم به معیارهای ارزش جامعه نزدیک شویم، در حالی که ممکن است بر اثر افراط و تفریط در آن باره دچار مخاطرات ناشی از آنها بشویم و اگر نتوانیم به آنچه هدف‌مان است برسیم، در بهترین حالت دچار افسردگی ناشی از احساس شکست شویم.


    áتناسب اندام ایده‌آل
    زمانی که دست یافتن به لاغرترین اندام در دخترها و عضلانی‌ترین اندام برای پسرها حد نهایت آرزوها و آمال باشد، با اختلال‌های رفتاری در میان جوانان روبه‌رو می‌شویم که دست زدن به رژیم‌های غذایی غلط، تمرینات بدنی وحشتناک، توسل به انواع و اقسام داروهای لاغرکننده و عضله‌ساز و … از جمله عادی‌ترین آنهاست.
    ممکن است آنها خود را در معرض گرسنگی‌های طولانی مدت و کشنده قرار دهند زیرا از اندام‌ خود راضی نیستند. ممکن است داروها یا موادی را استفاده کنند که عوارض جبران‌ناپذیری داشته باشد و به این ترتیب ممکن است سلامت خود را به خطر بیندازند.
    به یاد داشته باشید که وضعیت بدنی شما تحت تاثیر عوامل متعددی است که تغییر برخی از آنها در حوزه اختیار شما نیست. عواملی مانند فرم ساختمانی بدن، یا به اصطلاح تیپ بدنی، استخوان‌‌بندی، شیوه ذخیره‌سازی چربی در بدن و .. به شما به ارث رسیده‌اند و تحت تاثیر عومل ژنتیکی هستند بنابراین شما نمی‌توانید آنها را تغییر دهید.
    بعضی از افراد به طور ژنتیک فاقد مواد اولیه برای ساختن یک اندام مانکنی هستند و رعایت رژیم‌های سخت و انجام فعالیت‌های بدنی توان‌فرسا هم نمی‌تواند این اندام‌ها را در آنها به وجود آورد. برای مثال در آمریکا تنها ۵ درصد زنان به طور ژنتیکی اندامی کشیده و لاغر دارند.
    درباره آقایان هم همین‌طور است. در آقایان محدودیت فیزیولوژیکی درباره مقدار عضله‌ای که فرد می‌تواند داشته باشد، وجود دارد که براساس آن درصد چربی و عضله او تعیین می‌شود. به عبارت دیگر، از نظر فیزیولوژیک غیرممکن است که شما بتوانید مقدار نامحدودی عضله در بدن خودتان به وجود بیاورید حتی اگر ساعت‌ها ورزش کنید و رژیم‌های سخت بگیرید.
    بنابراین باید واقع‌گرا باشیم و از خود توقع معقول داشته باشیم.
    آیا وزن آرمانی کلید دست‌یابی به سلامت، موفقیت، زیبایی و خوشبختی است؟
    بدون شک برای دستیابی به هر یک از خواسته‌های بالا، تنها وزن آرمانی کلید طلایی نیست. در حوزه سلامت، تکیه بر وزن به تنهایی و به عنوان شاخصی که نشان دهنده سلامت شما باشد، مدت‌ها است با تردید روبه‌روست. به تازگی دانشمندان اخطار داده‌اند تمام افراد لاغر سالم نیستند، برعکس ممکن است به علت تجمع چربی در ارگان‌های داخلی با خطر بیشتر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مواجه باشند. در این حوزه، عوامل دیگری مانند فشارخون، میزان کلسترول و قندخون، چگونگی شیوه زندگی و … دخالت دارند.
    برای شناخت تاثیر وضعیت اندام بر میزان موفقیت، یکی از دوستان موفق خود را در نظر بیاورید. او چه خصوصیاتی دارد؟ حالا یک پزشک، وکیل و … را در نظر بیاورید. چه عواملی در موفقیت آنها موثر بوده است؟ آیا لزوما تمام افرادی که مدل هستند، در زندگی افراد موفقی به حساب می‌آیند؟
    درست است که وضعیت ظاهری عامل موثری در جلب توجه دیگران است اما آیا ادامه این توجه هم تنها به وضعیت ظاهری و اندامی شما بستگی دارد؟ بدون شک چنین نیست، همان‌طور که بارها این مساله را تجربه کرده‌اید.
    تصور کنید که دو برادر دوقلو در مجلس هستند و کاملا شبیه هم لباس پوشیده‌اند. یکی از آنها لبخندی به چهره دارد، پر سر و صداست، با همه گفتگو می‌کند و با شادی دیگران را سرگرم می‌کند اما آن دیگری با چهره‌ای گرفته و عبوس در کنار اتاق نشسته و هیچ تمایلی به گفتگو با دیگران ندارد. آیا توجه شما به کدام یک بیشتر خواهد شد؟
    چه کنیم تا تصور ذهنی ما از اندام‌مان بهتر شود؟

    - تنها روی وزن‌تان متمرکز نشوید. وزن به تنهایی شاخص خوبی برای برآورد وضعیت شما نیست.

    - به یاد داشته باشید چیزی به نام «وزن درمانی» که برای همه یکسان باشد، وجود ندارد. برای هر نفر با توجه به قد او، استخوان‌بندی و تیپ بدن او محدوده وزنی سالمی وجود دارد که مختص اوست.

    - به یاد داشته باشید برای میزان عضلانی که می‌تواند در بدن شما به وجود آید، محدودیت وجود دارد که این محدوده به طور طبیعی در بدن شما کنترل می‌شود.

    - بسیاری از افراد عضلانی یا افراد بسیار لاغری که در تلویزیون می‌بینید، محصول داروهای گوناگون هستند. ممکن نیست در شرایط طبیعی و بدون وجود آن داروها چنین اندام‌هایی به وجود آیند.

    - به جای اینکه تها به فرم ظاهری خود بپردازید، سعی کنید جنبه‌های دیگر شخصیت خود را القا دهید. به این ترتیب و با افزایش اعتماد به نفس ناشی از تصحیح تصور ذهنی شما نسبت به اندام‌تان می‌توانید به خواسته‌هایی که به اشتباه انتظار برآورده شدن آنها را فقط از وضعیت بدنی خود دارید، دست یابید.

    - به جسم خود احترام بگذارید و وضعیت ژنتیکی آن را بپذیرید. احترام به جسم به معنی مراقبت از آن برای نگهداری از بهترین وضعیت سلامت آن است.

    - خود را با دیگران مقایسه نکنید. سعی کنید بهترین شکل خودتان باشید.
     

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    چون و چرای خرید كردن زیر یك سقف

    ûمشکلات خريد رفتن با همسر
    گاهی زوج‌ها از این كه همسرشان در خرید كردن وارد نیست و از اشكالاتی نظیر ولخرجی و عدم صرفه‌جویی گله‌مندند و گاهی هم از هم ایراداتی در این زمینه می‌گیرند كه موجب دلخوری همدیگر می‌شوند، به هر حال خرید برای زندگی روزمره امری ضروری است و نمی‌توان بدون آن مایحتاج زندگی را فراهم كرد، اما رعایت یك سری اصول می‌تواند این امر را هم برای مردان و هم برای زنان لذتبخش و مفید كند. برای این كه این اصول را بشناسید بقیه مطلب را بخوانید.


    ûخرید مایحتاج زندگی
    برای خرید روزمره كه یكی از مهم‌ترین جنبه‌های خرید است به اصول زیر دقت كنید:

    1 ــ فهرست خرید بنویسید. لازم نیست در روز چند بار به خرید بروید و هر بار یك یا چند قلم جنس را خریداری كنید. شما می‌توانید یك كاغذ دم دستتان بگذارید و در طول روز هر چه كه احتیاج دارید بنویسید تا یكباره تمام مایحتاجتان را بخرید. نوشتن فهرست خرید به شما كمك می‌كند در خریدتان چیزی را فراموش نكنید و چیز اضافی نیز نخرید.

    2 ــ سعی كنید با همسرتان به خرید بروید. علاوه بر لذت خرید با همدیگر می‌توانید در این امر به هم كمك كنید، تجربیات خود را در اختیار هم بگذارید و همراه هم باشید.

    3 ــ اگر خریدتان طول می‌كشد و تعداد اقلام آن زیاد است ترتیب خرید را رعایت كنید مثلا مواد خوراكی كه خراب شدنی هستند مثل گوشت و لبنیات و... را آخر بخرید و اول سراغ چیزهای خراب نشدنی بروید.

    4 ــ اگر خریدتان در چند نقطه مختلف است از لحاظ مسیر هماهنگی كنید تا وقتتان تلف نشود.

    5 ــ زیاد نخرید. وسایل را در خانه‌تان انبار نكنید لزومی ندارد وقتی محل خرید به اكثر خانه‌ها نزدیك است خرید چند ماهتان را یكباره بخرید برای این كه در مورد خوراكی‌ها هرچه تازه به تازه بخرید بهتر است و وسایل اضافی جایتان را می‌گیرد لزومی ندارد شما یك قفسه پراز مواد شوینده داشته باشید یا خوب نیست كه نان خشك فراوانی را دور بریزید بلكه می‌توانید هرگاه تمام شد یا رو به اتمام بود یكی یكی بخرید.

    6 ــ هنگام خرید به كیفیت، قیمت، تاریخ مصرف و علامت استاندارد جنس توجه كنید.

    7 ــ بیشتر از این كه ببینید چه چیزهایی دوست دارید بخرید به این فكر كنید كه چه چیزهایی احتیاج دارید.

    8 ــ حتما فاكتور خریدهایتان را بگیرید و یك نگاه به او بیندازید تا چیزی اشتباه نشده باشد و همیشه خریدها و مبلغ خرید خود را در دفترچه‌ای یادداشت كنید تا دخل و خرجتان را بدانید و بتوانید برنامه‌ریزی كنید.

    9 ــ مبلغ خاصی را برای خرید خود تعیین كنید و سعی كنید بیشتر از آن خرید نكنید.

    10 ــ اگر پای صندوق دیدید كه بیشتر از پیش‌بینی‌تان خرید كردید رودربایستی نكنید و از اقلام غیرضروری كم كنید. شما مجبور به خرید نیستید. پس خجالت نكشید و اجناس اضافی را از خرید خود كم كنید.

    11 ــ وقتی خریدها را به خانه آوردید هر جنس را سر جای خود بگذارید تا یادتان نرود و جنسی را بعد از این كه تاریخ استفاده از آن گذشت ته قفسه‌ها پیدا نكنید.

    12 ــ سعی كنید خریدهای اساسی را مثل گوشت یا لبنیات از یك مغازه خریداری كنید چراكه مغازه‌دار شما را به عنوان مشتری خود می‌شناسد و می‌داند شما دوباره برخواهید گشت برای همین در چیزی كه به شما می‌فروشد دقت بیشتری می‌كند.


    ûبه همسرتان خرید كردن را یاد بدهید
    «چقدر زیاد خریدی»، «بهت گرون داده»، «این میوه‌ها كه همه لك دارند»، «منم شیر و ماست خریده بودم»، «چرا این همه چیز اضافی‌تر از فهرست خریدی»، «این خیلی بزرگه» و «رنگ این وسیله به خانه ما نمی‌آید» اینها جمله‌هایی است كه ممكن است خیلی‌ها همسرشان را با آنها سرزش كرده یا خودشان با این جمله‌ها سرزنش شده‌اند.
    چرا به جای سرزنش كردن همسرانتان خرید كردن را به او نمی‌آموزید. برای این كار سعی كنید چند بار با هم به خرید بروید به او آموزش دهید مثلا میوه‌ها را نشانش دهید و برایش توضیح دهید و نشانه‌های یك میوه سالم را یاد بدهید. قیمت اجناس را به او نشان دهید تا اجناس را گران‌تر از قیمت واقعی نخرد. وقتی یك بار زیاد خرید كرد ،وقتی مجبور شدید میوه‌های گندیده را دور بریزید یا خرید‌ها در یخچال جا نشد او را صدا بزنید و بدون لحنی تند به او نشان دهید كه خرید زیاده از حد مشكل‌آفرین است.
    هر كدام از زن و شوهر اگر در طول مسیر خانه یكباره یادتان می‌افتد كه چیزی بخرید حتما با همسرتان تماس بگیرید و بپرسید كه آیا او هم خریده است یا نه. اگر در نهایت دیدید كه همسرتان نمی‌تواند به خوبی بعضی از اجناس را بخرد آنها را از فهرست خرید كم كنید و خــودتـان خـریـداری كـنـیـد مـثـلا اگـر نمی‌تواند میوه را به اندازه و مناسب خـریداری كند خودتان میوه بخرید و اجناس دیگر را به عهده او بگذارید.
    در مورد خریدهای دیگر مثل لباس یا وسایل خانه هم اطلاعات لازم را به همسرتان بدهید اعم از سایز لباس بچه‌ها و خودتان .شماره پا و رنگ‌هایی كه دوست دارید و حتما در خرید اینگونه اجناس به او بگویید كه همیشه با فروشنده طی كند كه اگر آن مناسب نبود برای تـعـویـض بـاز مـی‌گردید تا خرید همسرتان برایتان دلچسب باشد و اشتباهی رخ ندهد.


    ûخریدارهای همیشه مشتاق
    بعضی‌ها از این‌كه همسرشان ولخرج است و در خرید بی‌ملاحظه، گله‌مندند و نمی‌توانند جلوی آنها را در خرید كردن بگیرند. باید بدانید بعضی‌ها شخصیتا دوست دارند اجناس گرانقیمت بخرند و اصلا به این‌كه آن جنس را احتیاج دارند فكر نمی‌كنند این افراد ممكن است برای خرید نان بیرون بروند و با یك جفت كفش گرانقیمت به خانه برگردند چرا كه در برابر وسوسه خرید كردن ناتوانند. برای این‌كه از پس این افراد برآیید می‌توانید راه‌های زیر را امتحان كنید:

    1 ــ‌ مـبـلغ خاصی را به صورت مــاهـیــانــه بـه خـریـدهـای شـخـصـی همسرتان اختصاص دهید تا نتواند بی‌حد و مرز خرید كند. (در صورت لزوم برای خودتان هم چنین کنید.)

    2 ــ‌ از او بخواهید برای خرید كردن با شما مشورت كند و شـمـا نـیـز بـا جملاتی نظیر ایـن‌كـه «فـكـر نـمـی‌كـنـی یه مـقــدار گــران اســت» یـا «تـو بـتـازگی یك كفش خریدی»، «این لباس خیلی شبیه لباس قبلی كه خریدی است فقط قیمتش 2 برابر آن است» او را عصبانی نكنید و از مشورت كردن با شما پشیمان نسازید. شما باید او را به صبر كردن دعوت كنید مثلا «نمی‌خواهی كمی بیشتر صبر كنی شاید زیباتر از این هم پیدا كنی« »اگر عجله نداری با صبر بیشتر خرید كن و فروشگاه‌های بیشتری را بگرد» شما با این كار او را بیشتر به گشتن سوق می‌دهید تا خریدن.

    3 ــ‌ از او بخواهید چند وقت یكبار وسایلش را مثلا لباس‌هایش را یا كفش‌هایش را بیرون بیاورد و ببیند این كار روحیه او را عوض می‌كند و به او یادآوری می‌كند كه چه چیزهایی دارد چرا كه گاهی وسایل ما چون در معرض دید نیستند مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

    4 ــ‌ شاید این كار همسرتان یك نوع اعتراض به رفتار شما و یا سبك زندگی یكنواخت یا تنهایی باشد شما می‌توانید با محبت كردن به همسرتان و گذراندن وقت بیشتری با خانواده و رفع یكنواختی زندگی و جایگزین كردن كارهای لذت بخش و نشاط‌آور دیگر به جای خرید كردن همسرتان را سر ذوق آورده و رفتار خرید كردن را در او متعادل كنید.

    5 ــ‌ مـمـكـن اسـت ایـن مـسـالـه یـك چـشم و همچشمی با شخص خاصی باشد شما می‌توانید روابط خود را با آن شخص كم كنید یا همسرتان را آگاه كنید.

    6 ــ حتما با همسر خود حرف بزنید و به او بگویید كه خرید زیاد از حد تنها پول خانواده را از بین می‌برد می‌توانیم با پس‌انداز این پول خیلی راحت‌تر زندگی كنیم.
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    مدرسه هراسی کودکان

    نخستین روز مهر ماه و آغاز بازگشایی مدارس یاد آور خاطرات شیرین برای والدین است و البت ورود کودکان به دنیایی دیگر؛ مدرسه!
    حسین کوچولو از در مدرسه داخل نمی رود ، جیغ ، داد و فریاد که من مدرسه نمی خواهم.
    علي هشت ساله در حالي كه سر كلاس نشسته است، اميدوار است كه معلم اسمش را نخواند. او پاسخ سؤال معلم را مي داند، اما از اينكه بخواهد در برابر همه دانش آموزان كلاس صحبت كند، هراسان است. او در برابر ديگران نه تنها پاسخ سوال را فراموش مي كند بلكه دچار تپش قلب و خشكي دهان مي شود پاسخ اشتباه با خنده هاي زيرزيركي همكلاسي ها به تجربه بسيار تلخي مي انجامد كه اضطراب كودك را در حين صحبت كردن ميان عموم تشديد مي كند. براي برخي كودكان، صحبت كردن در جمع فرصتي براي نشان دادن افكار آنهاست، ولي براي برخي ديگر، يك فشار رواني شديد است.
    اینها ترس هایی است که کودکان در این ایام به آنها دست و پنجه نرم می کنند ؛ آیا ترس بی اساس به سن و سطح رشدی كودك بستگی دارد؟!
    در یك كودك 2 ساله ترس از نشستن روی لگن دستشویی، طبیعی است ولی در یك كودك 8 ساله همان ترس كاملاً غیرعادی و بی اساس است. كودكان نوپا معمولاً از تنهایی (جدا شدن از پدر یا مادر)، اصوات آزار دهنده، زمین خوردن، حیوانات و حشرات، استفاده از لگن توالت، حمام كردن و تاریكی هنگام خواب می ترسند.
    ترس در میان كودكان پیش دبستانی شامل ترس از حیوانات و حشرات، غول ها و ارواح، گم شدن، طلاق، از دست دادن پدر یا مادر، و تاریكی هنگام خواب می باشد. كودكانی كه تازه به مدرسه می روند از چیزهایی مانند تنهایی، بعضی صداها، زمین خوردن، ورود به مكان جدید (به خصوص ورود به مدرسه) و تاریكی هنگام خواب [در بچه های كوچك تر] و وازدگی های اجتماعی، جنگ، فضاهای جدید و ترس از دزد [در بچه های بزرگ تر] می ترسند. نوجوانان (كه به سن بلوغ رسیده اند) معمولاً از دزد، موقعیت های جدید (مثل رفتن به دانشگاه و...) جنگ، طلاق و روابط غیرمعمول واهمه دارند و می ترسند.
    این قبیل ترس ها در كودكان در تمام گروه های سنی، در بعضی از دوران های زندگیشان ممكن است افزایش یابد: تولد یك فرزند جدید در خانواده، نقل مكان از خانه ای به خانه دیگر، طلاق و غیره. حتی بعضی اوقات بعد از وقوع یك اتفاق تحریك كننده، ترس در كودكان تقویت می گردد مثلاً افتادن در آب، سوختن بر اثر تماس با یك شیء داغ یا فرار كردن از یك سگ. بعضی كودكان نسبت به كودكان دیگر بیشتر می ترسند و این بستگی به روحیات و خلق و خوی آنها دارد. والدینی كه همیشه نگران هستند و در تشویش به سر می برند یا زود در مقابل هرچیز عكس العمل نشان می دهند، فرزندانشان اغلب دارای همان روحیات هستند و همیشه در ترس و واهمه قرار دارند.
    ترس در کودکان را باید مرتفع کرد زیرا ممکن است این مدرسه هراسی کودکان در آینده ابعاد دیگر بیابد و علاوه بر افت تحصیلی ابعاد اجتماعی کودکان را نیز تحت تاثیر قرار دهد. موضوعی که متاسفانه اغلب با برخورد نا مناسب والدین یا درمان مقطعی مواجه می شود. والدین در برخورد با ترس کودکان نقش مهمی ایفا می کنند و باید نکات زیر را مد نظر قرار دهند
    - هرگز احساسات و ترس در كودك را بی ارزش نشمارید و هیچ گاه به خاطر ترسیدنش او را تحقیر نكنید و بدانید كه بی توجهی به چیزهایی كه او را می ترساند كمكی به حل مشكل نمی كند.
    - از او بخواهید علت ترسش را بگوید و درباره آن با او صحبت كنید، این راه در صورتی كه ترس كودك ناشی از وقوع یك اتفاق تحریك كننده باشد، بسیار مفید است.
    - بیش از حد لزوم از او مواظبت نكنید و اجازه بدهید او خودش از چیزهایی كه می ترسد دوری كند و كودك را هیچ وقت به انجام دادن كارهایی كه از آن واهمه دارد وادار نكنید.
    - بیش از حد عكس العمل نشان ندهید زیرا توجه زیاد شما باعث تقویت ترس در كودك می شود.
    - به كودك دلداری دهید تا یاد بگیرد بر ترسش مسلط گردد. برای مثال اگر او از رفتن به یك مدرسه جدید می ترسد، باید با او همدردی كنید و برایش توضیح دهید. به عنوان مثال بگویید «من می دانم كه از رفتن به این مدرسه هراس داری و شاید از این كه دوستان جدیدی پیدا می كنی نگران هستی؛ ولی من فكر می كنم در آن لحظه احساس خیلی بهتری خواهی داشت.»
    با او در مورد چیزهایی كه او را می ترساند گفت وگو كنید. به او یادآوری كنید كه قبلاً هم دوستان جدید زیادی پیدا كرده بود و او را تشویق كنید كه به مدرسه برود. راه حل مفید دیگر این است كه شما برایش نقش بازی كنید كه چه طور با مردم روبه رو شود و خودش را معرفی كند.
    - یادش بیاورید كه قبلاً هم در یك زمانی از چیزی می ترسیده و بعد از مدتی ترسش ریخته و دیگر از آن نمی ترسد.
    - به او قوت قلب بدهید و به او كمك كنید تا با ترس روبه رو شود. در ضمن در یك دوره طولانی، صلاح نیست دائم به او یاد بدهید كه از هر چیزی كه می ترسد دوری كند.
    سرانجام اگر ترس تبدیل به یك بیماری شود و به هیچ طریقی نتوان ترس را از بین برد مخصوصاً اگر در رشد و فعالیت های روزمره كودك تأثیر بگذارد، می بایست جهت درمان به یك روان پزشك كودك مراجعه كنید.
    تجربه نشان داده امتناع يا ترس از مدرسه در هر سني ديده مي شود. اما علت ها و دلايل متفاوتي دارد.

    1 ) مقطع ابتدايي: نقش والدين و اضطراب جدايي اين سن مصادف است با ساخت طرح واره هايي از محيط اطراف که توسط نزديک ترين افراد به فرد انتقال داده مي شود، کودک 6 يا 7 ساله آمادگي بسيار زيادي براي دريافت، ذخيره و حفظ اطلاعاتي دارد که نزديکان به خصوص پدر و مادر، خواهر و برادر، در مورد يک شي»، مسئله، مکان يا فرد به او مي دهند. هرگونه برداشت منفي و انتقال آن به کودک، التهاب، دلواپسي، تشويش، اضطراب و ناراحتي يا آرامش، انگيزه مثبت، تلاش و کوشش، شادماني و هيجانات مثبت مي تواند در واکنش کودک يک مسئله موثر باشد. آنچه والدين به صورت احساس، افکار، اعمال و گفتار به فرزندشان انتقال مي دهند، بخصوص در اين سن او را نسبت به حضور يا عدم حضور (مثلا در مدرسه و کلاس) تهييج مي کند. ايجاد باورهاي غلط نسبت به معلم، ايجاد ياس و يا نااميدي از آينده، بيان و ابراز تشويش و نگراني از چگونگي حضور بچه ها در مدرسه و... حساسيت منفي و واکنش عاطفي او را در پي خواهد داشت و هر گونه تاکيد و تحريک کودک در اين شرايط به حضور در مدرسه شدت واکنش ها را افزوده و نتيجه منفي به بار مي آورد.
    - اضطراب جدايي: عامل ديگر، اضطراب کودک از جدا شدن و از دست دادن تکيه گاه، پناهگاه و وابستگي به مادر است. معمولا مادران سعي در وابسته نمودن کودکان به خويش دارند و به واکنش هاي عاطفي آنان نسبت به ترک پاسخ مي دهند که در طولاني مدت و در هنگام وارد شدن به محلي ناآشنا يا تغيير مکان بدون حضور مادر، دچار نوعي حالات اضطراب به نام اضطراب جدايي separation Anxiet مي شود که خصوصيات آن اضطراب شديد، موقع جدا شدن از افرادي است که کودک وابستگي مهمي نسبت به آنها دارد. اين وابستگي مي تواند به خانه يا محيط هاي آشنا هم باشد، گاهي در بچه ها هنگام جدا شدن از مادر حتي نشانه هايي از هراس هم ديده مي شود، که فراتر از آنچه که از سطح رشد آنها انتظار مي رود، است.

    2 ) مقطع راهنمايي: در اين سن اضطراب جدايي جاي خود را به امتناع از مدرسه رفتن مي دهد، در واقع در اين مقطع امتناع از مدرسه رفتن مطرح مي شود نه ترس و آن به دليل کسب تجربه هاي عيني است از حضور در مدارس ابتدايي، مشاهده رفتارها، ارائه اطلاعات واقعي يا غيرواقعي از مقطع تازه، توسط همسالان، افراد خانواده و...، وابسته شدن و عادت به حضور يک معلم در تمامي دروس، تعداد کم دانش آموزان کلاس و ترس از حضور در کلاس هاي حجيم يا معلم هاي مرد (بيشتر براي پسرها)، عدم آگاهي نسبت به مقطع، قوانين و مقررات مدرسه، سختگيري کادر اجرايي و دبيران و در صورتي که از نظر آموزشي ضعيف بوده باشند، ترس از ناتواني و شکست تحصيلي. اين دوره از حساسترين دوران زندگي فرد است. تحولات مربوط به بلوغ، رشد فکري و رواني، تمايل به استقلال طلبي، تغيير در ارزش ها و تحولات جسماني از اين سن آغاز مي شود. نوجوان در اين سن بسيار حساس، زودباور و تاثيرپذير است. تجربه هاي قبلي از نحوه رفتار معلم، محيط آموزشي، ناظم و مدير و روابط با همسالان در چگونگي واکنش او نسبت به محيط تازه موثر است. بي ترديد در آغاز هر پايه به طور طبيعي مواجه با نوعي دلشوره اضطراب و نگراني نوجوانان در برخورد با محيط تازه تحصيلي خواهيم بود.اخلاق و رفتار معلم، طرز تفکر او، سطح فرهنگي، کيفيت و نحوه آموزش دروس، و برخوردش با مسايل و مشکلات بچه ها، روش کلاسداري و تدريسش و شيوه هاي انضباطي او، جاذبه و دافعه اش، تشويق و تنبيه، نظم و ترتيب در دوره ابتدايي و آغاز دوره راهنمايي تاثير سازنده يا مخرب در افکار و واکنش هاي او به محيط تازه دارد.

    3 ) مقطع متوسطه: اين دوره همراه با تغيير در نگرش ها! باورها، ارزش ها، تغييرات بلوغ و تحول عميق در لايه هاي مختلف شخصيت است. با ورود به مقطع نظري نوجوان دوره وابستگي به والدين، کودکي و مطيع بودن را کنار مي گذارد. اما نه به طور کامل! والدين به علت تغيير در ظاهر فيزيکي و سعي در مستقل شدن نوجوان، او را رها مي کنند. (در واقع استقلال مي دهند) اما نوجواناني که تا اين سن چه از لحاظ درسي و چه تربيتي تحت تاثير والدين بخصوص مادران، اتکا و حمايت او بودند، ناگهان خود را بدون حامي تنها در محيطي بسيار شلوغ افرادي سختگير و (از ديد خود) خشن مي بيند. تجربه سختگيري ها، شکست هاي درسي، توبيخ، بدرفتاري مسئولان مدرسه، تندخويي و خشونت از طرف معلم و... او را نسبت به حضور در محيط مدرسه بيزار مي کند. تغيير در حجم، کيفيت و موضوع کتب درسي و افزايش تعداد دروس و ناآشنايي با واحدهاي درسي و... در نخستين روزهاي حضور در مدرسه او را دچار حالات عصبي و عاطفي مي کند، که در نهايت احتمال امتناع از مدرسه رفتن و نهايتا در صورت برخورد واکنش هاي جسماني مثل سردرد، دل درد، حالات تهوع و بيماري هاي ناگهاني از خود نشان مي دهند (اين مسئله در تمامي مقاطع ديده مي شود.)


    اما به راستی علت مدرسه هراسی کودکان و نوجوانان در چیست؟
    اینکه چرا کودکان می‌ترسند مورد توجه بسیاری از صاحبنظران رشد کودک و روانشناسان بوده است. برخی از محققان عوامل زیستی را به عنوان علت برخی از ترس‌ها عنوان کرده‌اند و برخی دیگر عوامل روان شناختی، عوامل خانوادگی و سایر عوامل را مطرح کرده‌اند. در برخی اوقات ترسی که کودک از خود نشان می‌دهد به یک نیاز روانی ارتباط دارد. مثلا کودکی که ترس از مدرسه را نشان می‌دهد ممکن است از لحاظ روانی وابستگی زیادی به پدر یا مادر خود داشته باشد و ترس او در واقع ریشه در این وابستگی او دارد.
    گاهی اوقات یک تغییر در شیوه زندگی مثل تغییر محل سکونت ، جدا شدن از والدین و... به صورت ترس از تاریکی ، ترس از حیوانات و غیره خود را نشان می‌دهد. بنابراین می‌توان گفت برخی از ترس‌های مشخص و معین کودک می‌تواند ریشه‌های روانشناختی داشته باشد و مستقیما با موضوع آن ترس مرتبط نباشد. در برخی اوقات این خانواده است که مشکل ترس را در کودک بوجود می‌آورد. ممکن است کودک ترس از یک مساله خاصی را در محیط خانواده یاد گرفته باشد. مثلا مادری که از عنکبوت می‌ترسد این ترس خود را به کودک منتقل می‌کند. این اتفاق بر اساس فرایند یادگیری صورت می‌پذیرد. بطوری که والدین در آموزش اکثر رفتارها به عنوان الگو و سرمشق کودک هستند.
    کودکی که نیاز به احساس امنیت دارد با مشاهده رفتار و حالات والدین و خانواده خود شروع به شناسائی محیط ها و موقعیت‌های امن از ناامن می‌نماید. و در این راستا کاملا متکی بر آنهاست. بنابراین آنچه رفتار مادر نشان می‌دهد برای او الگو و اساس رفتارش است. کودک با مشاهده رفتارهای مختلف می‌آموزد که چه چیزی ترسناک است و چه چیزی ترسناک نیست. گاهی اوقات ترس کودک ناشی از شیوه های زیستی غلط والدین است. والدینی که برای وادار کردن کودک به انجام کاری او را تهدید می‌کنند و یا از چیزی می‌ترسانند. مثلا مادر به کودک خود می‌گوید اگر شلوغی کنی می‌روم و دیگر بر نمی‌گردم. یا برای وادار کردن به او خوردن دارو او را از آمپول می‌ترساند. فشار روانی که به این طریق والدین به کودکان خود وارد می‌کنند ، می‌تواند به صورت ترس‌های مختلف خود را بروز دهد. در کودکان ناراحتی‌ها و اضطراب‌های روانی اغلب با مواردی از قبیل ترس و... مشخص می‌شوند.
    از جمله عوامل دیگر شرایطی است که کودک در محیط پیرامون ممکن است با آنها مواجه شود، مثل دیدن تصادف دو اتومبیل و دزد و... همینطور است تماشای فیلم‌های ترسناک و وحشت انگیز که با تاثیری که روی قدرت تخیل کودک می‌گذارد موجب وسعت یافتن این صحنه‌ها و شاخ و برگ داده شدن آنها در ذهن کودک می‌شود و ترس و وحشت زیادی را در کودک ایجاد می کند. آنچه معمولا مورد کم توجهي مسئولان و دست اندرکاران مدارس و آموزش و پرورش قرار مي گيرد، توجه به فضا و محيط فيزيکي مدارس است! با يک نگاه به کودکستان ها و پيش دبستاني ها مي بينيم از کوچکترين فضايي براي جلب توجه به ايجاد شوق در بچه ها استفاده مي کنند. جذابيت، شادابي و طراوت محيط آموزشي نقش مهمي در جذب، ايجاد آرامش دروني و علاقه به حضور در مدرسه دارد. کمتر مدرسه اي را مي بينيد که ديوارهايش آجري نباشد! يکي از مسئولان آموزش و پرورش منطقه غرب تهران مي گفت: وقتي ديواره ها و محيط دبستان کنار اداره را مي بينيم با آن پرچم روي ديوار و صبحگاهي، به ياد پادگان هاي اطراف تهران مي افتم! بچه هاي مثل سرباز توي صف ايستاده و به زور خود را کنترل مي کنند! در واقع در مقطع ابتدايي جذابيت و زيبايي فضاي مدرسه و استفاده از رنگ هاي شاد و تصاوير جذاب و جالب به همراه وجود فضاي سبز در مدرسه مي تواند در تغيير نگرش و کاهش اضطراب بچه ها مفيد باشد. کلاس هاي کوچک و تاريک يا بسيار وسيع با تعداد زياد دانش آموز، بچه ها را در نخستين تجربه حضور در مدرسه وحشت زده مي کند! سال قبل در يک نظر سنجي که از بچه ها به عمل آوردم، اکثرا معتقد بودند مدرسه مثل زندان است!بچه ها مثل سرباز بايد مراقب هر نوع رفتاري باشند! همه چيز درس است! معلم ها اغلب کم حوصله، عصباني و زودرنج مي باشند. هر چند هستند معلم هايي بسيار پر نشاط، شاداب و خنده رو...


    چه نوع ترس‌ها به توجه و درمان نیاز دارند؟
    در وهله اول باید به سن کودک توجه داشت. برخی از ترس‌ها در سنین خاصی طبیعی‌تر هستند. بنابراین اگر چنین ترس‌هایی بیش از دو سال دوام داشته باشند حتما به توجه و درمان نیاز دارند. اصولا یک ترس عادی نباید چنین مدت زمانی طول بکشد و گاه بدون نیاز به مداخلات درمانی به تدریج کاهش پیدا کرده و بالاخره از بین می‌رود. همینطور برای تشخیص ترس‌های غیر عادی باید به نوع ترس نیز توجه داشت.
    هر چند گاهی اوقات کودکان از چیزی می‌ترسند ولی این ترس چندان وحشت‌زا نیست و مشکل خاصی در عملکرد روزانه کودک ایجاد نمی‌کند و واکنش ترس در او چندان شدید و ناهنجار نیست. اما زمانیکه نوع ترس کودک غیر عادی است و نیاز به مداخلات درمانی دارد واکنش کودک به عامل ترس بسیار شدید است. کودک بسیار وحشت زده می‌شود و رفتارهایی از خود نشان می‌دهد که اغلب خارج از کنترل دیگران است.


    برای درمان ترس در کودکان چه باید کرد؟
    روان شناسان برای کاهش ترس‌های کودکان راههای زیادی را توصیه می‌کنند. آنها در وهله اول به والدین توصیه می‌کنند که در رفع مشکل کودک عجولانه عمل نکنند. تعجیل و شتابزدگی آنها در کاهش ترس کودک می‌تواند به جای درمان ، اضطراب و ترس او را افزایش دهد. این ترس معمولا بتدریج از بین می‌رود و لازم است والدین با خونسردی و آرامش اقدام به کاهش این ترس‌ها نمایند. توصیه بعدی روان شناسان این است که هرگز کودکان را به خاطر ترسی که دارند تحقیر و سرزنش نکنیم. هر چند دلیل ترس از نظر ما بزرگترها کاملا غیر منطقی و نامعقول به نظر می‌رسد اما خود کودک چنین احساسی ندارد و نمی‌تواند غیر منطقی بودن ترس خود را درک کند و سرزنش به او کمکی نخواهد کرد.
    حتی زمانیکه کودک تحت نظر یک متخصص یا روان شناس درمان می‌شود، اگر عامل اصلی ایجاد کننده ترس هنوز حضور داشته باشد چندان فایده‌ای نخواهد کرد. مثلا زمانیکه خود مادر از تاریکی می‌ترسد، هر چند کودک حمایت‌ها و درمان‌هایی را از روان‌شناس و مشاور خود دریافت می‌کند، اما الگویی که در خانه از رفتار مادر می‌پذیرد الگویی قویتر است که نتایج یک درمان ثمر بخش را از بین می‌برد. بنابراین لازم است علل اساسی ترس کشف و مرتفع شوند.
    بازی موقعیت مناسبی است که ترس کودک را از بین ببریم. مثلا کودکی که از آمپول می‌ترسد، می‌توانیم یک بازی خوب ترتیب بدهیم که در آن کودک آمپول زدن را تمرین کند. در مراحل دیگر می‌توان از روشهای خاص رفتار سازمانی که توسط روانشناسان استفاده می‌شود بهره جست. با مراجعه به یک روانشناس و درمان‌های رفتاری او می‌توان اقدام به حل مشکل کودک نمود.
     

     

     

     

     

     
      u دانش و فناوري


    تفاوت بین دیسک های
    DVD-R و DVD+R در چیست؟

    اگر سری به بازار بزنید و قصد خرید DVD خام داشته باشید. با انواع و اقسام مارک‌های مختلف DVD مواجه خواهید شد .
    اگر دقت کرده باشید بر روی تمامی دیسکها علاوه بر مدل و سرعت رایت عبارت DVD-R و یا DVD+R حک شده است .
    اما تا به حال هیج از خودتان سوال کرده اید که تفاوت بین دیسکهای DVD-R و DVD+R در چیست ؟ و کدام یک بهتر و مرغوب تر است ؟
    پاسخ به این پرسش مطلبی است که امروز بدان مي پردازيم.

    از سال ۱۹۹۶ که دیسکهای ذخیره اطلاعات با فرمتی به نام DVD وارد بازار شدند ، تاکنون پسوند های متعددی بر این فرمت اضافه شده که از جمله آنها می توان به پسوندهای -R,+R,-RW,+RW,+R DL اشاره کرد.
    در واقع افزوده شدن این پسوند ها از زمانی آغاز شد که دیسکهای دی وی دی با قابلیت رایت کردن وارد بازار شدند.
    متاسفانه بر خلاف سی دی ها ، استانداردهای متفاوتی برای ساخت یک دیسک دی وی دی وجود دارد و گوناگونی این استانداردها تا حدودی باعث سر درگمی مشتریان برای خرید دستگاهی مناسب می شود. در این مقاله می خواهیم این پسوند های متفاوت را برای شما رمز گشایی کنیم.
    برای این منظور بد نیست ابتدا به معرفی دو اتحادیه عظیم که در زمینه دستیابی به استاندارد های پیشرفته تر با یکدیگر رقابت دارند ، بپردازیم. DVD FORUM نام اتحادیه ای شامل بیش از ۲۰۰ کمپانی بزرگ است که در زمینه پیشرفت تکنولوژی دیسکهای دی وی دی همکاری دارند.
    از جمله این کمپانی ها می توان به هیتاچی ،میتسوبیشی ، سونی و پایونیر اشاره کرد. این اتحادیه وظیفه ثبت استاندارد های جدیدی که از طرف شرکت های عضو ارائه می شودرا بر عهده دارد.استانداردهایی که این اتحادیه ارائه می کند همگی دارای یک علامت منفی در کنار پسوند دی وی دی هستند.از طرف دیگر DVD+RW Alliance نام اتحادیه دیگری است که در رقابت شدید با DVD FORUM است.
    اعضای این اتحادیه نیز بالغ بر ۲۰۰کمپانی بزرگ هستند که از جمله آنها می توان به یاماها، سونی ، DELL و hp اشاره کرد. در این میان نکته جالب حضور کمپانی سونی در هر دو اتحادیه است.
    استانداردهای ارائه شده این اتحادیه همانطور که از نام آن مشخص می شود با یک علامت مثبت همراه است. در واقع می توان وجود این استانداردهای متفاوت را نتیجه رقابت این دو اتحادیه دانست که سعی دارند با وضع این استانداردها فروش محصولات جانبی مربوط را نیزانحصاری نمایند.
    دستگاههایی که از استاندارد DVD+R یا DVD-R پشتیبانی میکردند تنها قادر به پخش همین نوع دیسک ها بودند که البته در حال حاضر تمام دستگاههای موجود در بازار از هر دو نوع استاندارد DVD-R‌ و DVD+R پشتیبانی میکنند
    در واقع تا فوریه سال ۲۰۰۴ اختلاف فیزیکی بین یک دیسک DVD-R با DVD+R وجود نداشت. اما یک سری اختلافات تکنیکی بین این دو فرمت ضبط بروز کرد. فرمت DVD+R برای مردمی که تمایل به ضبط فیلمها و صداهای خود داشتند، امکانات ظریفی را تنظیم کرد.
    تفاوت DVD-R و DVD+R در علت ۱- تفاوت در نوع بوک مار دو نوع دیسک و ۲- تفاوت در نوع چرخش دیسک هنگام کار بر میگردد .
    دیسک های نوع DVD+R دارای تکنولوژی سرعت گردش زاویه‌ای هستند. بدین معنا که هنگام استفاده در کامپیوتر و یا دستگاههای پخش دی دی وی خانگی ، این نوع دیسک‌ها از ابتدای اجرا یا نمایش اطلاعات تا انتها با تنظیم نگه داشتن سرعت تبادل اطلاعات باعث می شوند تا موتور DVD ROM یا همون دستگاه سخت افزاری پخش DVD سرعتش رو به صورت آهسته کاهش می دهد .
    اما در دیسک‌های DVD-R سرعت موتور ثابت و سرعت خواندن اطلاعات به صورت خطی زیاد می شود . به طور مثال در دیسک‌های DVD-R اگر قصد داشته باشید تا هنگام مشاهده یک فیلم به صورت مکرر ، فیلم را به جلو یا عقب ببرید موتور DVD Rom‌ مدام نیاز به تغییر سرعت داره که این امر سبب پایین آمدن عمر مفید موتور دستگاه خواهد شد .
    تفاوت جالب دیگر در دیسکهای DVD+R نسبت به DVD-R در امکان خروج سریع دیسک‌های DVD-R است .
    اگر هنگام رایت DVD دقت کرده باشید پس از رایت اطلاعات به میزان ۱۰۰٪ بلافاصله دیسک خارج نمی شود و دیسک عملی را با نام Finalize انجام می دهد که همین عمل گاه یکی دو دقیقه طول می کشد . دیسک های DVD+R دارای امکان خروج سریع دیسک هستند و می توان بدون اجرای این مرحله دیسک را خارج کرد و چون احتیاجی به عمل لیداوت ندارند عمل رایت بسیار سریعتر پایان می پذیرد .
    مزیت دیگری که دیسک‌های DVD+R دارند امکان ضبط اطلاعات همزمان ر حالت فرمت دیسک است (که البته مربوط به دیسک‌هایی میشوند که قابلیت پاک شدن و ضبط مجدد اطلاعات را دارند که با نام DVD RW شناخته می شوند )
    در مورد نوع بوکمارک شدن دیسکها هم برای شناسایی DVD-R ها روش دیتا بیسی که خیلی قدیمیه استفاده میشه و سرعت مطمئنه رو نمیشه براحتی حدس زد ولی در نوع DVD+R خیلی راحت این عمل انجام می پذیرد .
    علاوه بر آنکه دیسک های DVD+R با تمامی دستگا‌ه‌های پخش سازگاری کامل دارند . پس اگر دنبال یک دیسک دی وی دی میگردید که بدون مشکل در تمامی دستگا‌ه‌های پخش قابل اجرا باشد نوع DVD+R‌ را انتخاب کنید .
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    سحر و جادو تا چه اندازه واقعيت دارد؟


    .: سوال:

    جادو چیست و عملا تا چه اندازه میتونه موثر باشه و راه مقابله با اون چیست ؟
     

    .: پاسخ:

    سحر و جادو از امورى است که واقعيت دارد البته يادگيرى و ياددادن آن حرام است.
    شايان ذكر است :
    گرچه سحر و جادو واقعيت دارد چنين نيست كه هر كس ادعا كند ادعاى او پذيرفته باشد.
    اكثر كسانى كه به اين امور مى‏پردازند كلاه بردارانى هستند كه از اين طريق قصد اخاذى و پر كردن جيب خود را دارند.
    قرآن در آيات زيادى، به موارد :
    خارق عادت ؛ (همچون معجزات پيامبران؛ استجابت دعا (مؤمن، آيه 60)؛
    تأثير سحر و جادو (بقره، آيه 102)
    و چشم زخم (قلم، آيه 51) اشاره مى‏كند.
    اينكه خداوند به اين امور اشاره مى‏كند، نشانگر اين است كه اينها امور واقعى است ولى غيرعادى‏اند.

    دانشمندان اسلامى، معتقداند:
    اين امور به اراده فاعل (اراده‏اى كه از شعور غيرمادى انسانى سرچشمه مى‏گيرد) بستگى دارد.
    از اين رو، وقوع اين امور، خارج از حوزه علت و معلول به شمار نمى‏آيد. بنابراين ميزان تأثير آنها، وابسته به قدرت اراده فاعلى آن است.
    هرگاه اراده فاعل، قوى و متكى بر اراده الهى باشد، آن كار غير قابل شكست خواهد بود. (مثل معجزه)،
    اما هر وقت در راه شرّ باشد و پشتوانه‏اى غيرالهى داشته باشد، در مقابل اراده قوى و محكم، شكست خواهد خورد (مانند سحر و چشم زخم و...) .
    ولی بطور کلی همان گونه كه هر كسى نمى‏تواند ادعاى طبابت كند سحر كردن نيز كار هر كسی نيست ولى اگر بر فرض موردى پيدا شد كه سحرى در كار بود راه‏هايى براى بطلان آن وجود دارد :
    1- استعاذه به خداوند و خواندن سوره‏هاى فلق و ناس.
    2- خواندن و نوشتن آيات 75 تا 82 سوره يونس.
    3- دعا وتضرع به درگاه خداوند.
    4- درخواست دعا از اولياى واقعى خداوند و علما.

    اگر كسى خواهان دعاست بايد با زبان خويش و با كمال توجه به مفاهيم و مضامين آن به درگاه خداوند دعا كند .
    و از او حوائج خويش را طلب نمايد نه اينكه شيادى براى او چيزهايى بر روى كاغذ بنويسد.

    از مسایلی که شاخه ها و شعبه های بسیار دارد مساله جادوست که درباره واقعی بودن یا خیالی بودن آن اختلاف نظر شده است .
    فقها و علما مساله جادو و سحر را در کتب فقهی در ذیل بحث تجارة و مکاسب محرمه مطرح کرده اند.
    جناب شهید ثانی در کتاب شریف روضةالبهیه فی شرح لمعة الدمشقیة دربخش کتاب التجاره آورده است که:
    والحق ان له اثراً حقیقیاً
    حق و حقیقت آن استکه سحر اثری حقیقی دارد.

    در آیات و روایات فراوانی هم به مساله سحر اشاره شده همچون:
    داستان ساحران فرعون و حضرت موسی و یا داستان دو ملک هاروت و ماروت که بخاطر زیاد شدن سحر و جادو در زمان حضرت سلیمان برای نجات مردم به سوی آنها فرستاده شدند (بقره/102) و یا سوره فلق که همگی تقریباً بلدیم : و من شر النفثت فی العقد که اشاره به نوعی از سحر است.

    پس بر اساس آیات قرآن سحر و جادو واقعیت داشته و در این عالم وجود دارد همچون سایر قواعد و قوانینی که خداوند در این عالم قرار داده البته باید دانست که سحر جادو و دارای محدودیت های بسیاری است که در شرایط خاص واقع می شود وآنچه که امروزه مردم از موارد سحر گمان می کنند جز خیال چیز دیگری نیست. برای آگاهی بیشتر می توانید به بحارالانوار مجلسی ج59 ص277 مراجعه کنید. علامه مجلسی در آنجا به طور مفصل درباره اقسام سحر و جادو صحبت کرده اند. که بخاطر اختصار ، مطالب ایشان را نمیاوریم.
    در شریعت اسلامی جادوگری عملی حرام است و شیخ الفقها و المجتهدین شیخ انصاری در کتاب شریف مکاسب می فرماید:
    السحر فهو حرام بلا خلاف بل هو ضروری
    سحر بی هیچ اختلافی حرام است بلکه حرمت آن ضرورت دین است(یعنی عمل کننده به آن از دین خارج است)

    تعلیم و تعلم سحر و جادو نیز حرام دانسته شده است
    در روایات بسیاری از این عمل نهی شده و حد آن قتل است برای ساحر مسلمان و او کشته می شود مگر آنکه قبل از حد توبه کند (شرح لمعه کتاب حدود)
    در روایت آمده:
    قال (امام صادق) علیه السلام : المنجم کالکاهن و الکاهن کالساحر و الساحر کالکافر و الکافر فی النار.
    وسایل الشیعه ج17ص 143
    منجم(پیشگو از روی ستارگان) مانند کاهن (پیشگویی از روی تسخیر کردن اجنه) است و کاهن همچون ساحر و ساحر مثل کافر است و کافر در آتش.
    و درباره راه مقابله با آن باید از ادعیه ماثوره(ادعیه ای که از طرف اهل البیت به ما رسیده) استفاده نمود و همچنین آیات قرآن همچون سوره های معوذتین(ناس و فلق)

    خداوند همه ما را از شرور آخر الزمان حفظ کند. آمین
     

     

     

     

     

     
      u گزارش روزانه


    زن پورشه‌ران قطری

    اگر زنان در عربستان سعودی همچنان به تنهایی اجازه‌ی رانندگی کردن ندارند، در کشور قطر موزه بنت ناصر المسند، همسر ۴۵ ساله‌ی شیخ این کشور چنان عشق راندن پورشه را دارد که بهت رییس این کارخانه‌ی خودروسازی را نیز برانگیخته است.
    شیخ قطر سه همسر دارد، اما ظاهرا هیچ‌کدام به پای "موزه بنت ناصر المسند" نمی‌رسند. قرار گرفتن نام این زن ۴۵ ساله در لیست صد زن پرنفوذ دنیا که از سوی مجله‌ی "فوربس" منتشر می‌شود، خود گواه خوبی بر این مدعاست. او در سال ۱۹۷۷ زمانی که دانشجوی رشته‌ی جامعه‌شناسی بود، با همسرش، شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، که در آن زمان ولیعهد قطر به شمار می‌رفت، آشنا می‌شود و زیبایی و ذکاوتش چنان بر ولیعهد تأثیر می‌گذارد که با او ازدواج می‌کند.

    البته این ذکاوت بدون استفاده هم نمی‌ماند، زیرا موزه بنت ناصر در حال حاضر به عنوان یکی از مشاوران پرکار همسرش شناخته می‌شود که نقش پررنگی را هم در تصمیم‌گیری‌های وی بازی می‌کند. یکی از همین تصمیم‌ها نیز سرمایه‌گذاری ۲۵ درصدی قطر در کارخانه‌ی خودروسازی پورشه است که رد اصلی آن را هم می‌توان در علاقه‌ی منحصر به فرد همسر شیخ قطر به این مارک خودرو دانست.
    رییس‌جمهور فرانسه، دوربین عکاسان یک لحظه هم از بانوی قطر دور نمانددر پارکینگ اختصاصی وی آنقدر اتوموبیل پورشه پارک شده است که همین امر حیرت رییس کارخانه‌ی پورشه را که به قطر سفر کرده بود، بر انگیخت.

    موزه بنت ناصر المسند نخستین شخص در قطر بود که در گفت‌وگویی با مجله‌ی آلمانی فوربس،نسبت به شراکت در سهم کارخانه‌ی پورشه اظهار نظر کرد: «من ورود پورشه به قطر را به دلیل طول عمر بالا [خودروی پورشه] تبریک می‌گویم.‌»
    او سپس متعهد شد که نهایت حمایت را از پروژه‌ی محبوبش به عمل آورد؛ پروژه‌ای که هدف اصلی‌اش باز کردن پای ۲۳ شرکت بزرگ و نامدار غربی به خاک قطر است. از همین رو هم، موزه بنت ناصر المسند امیدوار است که کارخانه‌ی پورشه نخستین شرکت مهم آلمانی باشد که در قطر ساکن می‌شود.
    همسر شیخ قطر یکی از نمایندگان ویژه‌ی سازمان یونسکو نیز به شمار می‌رود و داشتن حق رأی امروزی زنان قطر را هم به پای فعالیت‌های وی در این زمینه می‌نویسند. او که خود مادر ۷ فرزند است، در بیشتر دیدارهای اروپایی همسرش وی را همراهی می‌کند. از همین رو هم بسیاری او را همانند استثنایی در میان زنان منطقه می‌دانند.

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان