1115

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1115 :: يکشنبه 12 مهرماه 1388

www.mobin-group.com

دور جديد فروش فيلم ها



با سلام به همه شما دوستان خوبم؛ مخاطبان گرامي روزانه
يکي از بخشهاي مهم روزانه، قسمت دنياي تصوير است که در هر شماره از مجله معمولا، يک فيلم سينمائي، يک فيلم مستند و نيز يک انيميشن معرفي و لينکهاي دانلود در مجله قرار داده ميشه.
از خيلي وقت پيش، مخاطبان مجله تقاضا داشتند که امکان خريد فيلم هايي که براي دانلود قرار داده ميشه، نيز فراهم گردد. در همين راستا، سال گذشته فروشگاه مبين راه اندازي شد، و اداره اين فروشگاه به تعدادي از دوستان سپرده شد. اما چون امکان خريد پستي و اينکه پول را خريدار هنگام تحويل فيلم ها به مامور پستي پرداخت کند، فراهم نشد، به همين دليل ناراضايتي هايي بوجود آمد که اين اواخر نيز فروشگاه را تعطيل کرده بودم.

بخاطر درخواستهاي مکرر اعضا محترم، و بجهت احترام گذاشتن به درخواستهاي اين دوستان، دور جديد فروش فيلم ها از امروز آغاز ميشه. در دور جديد با دوستان خوب فروشگاه Toop20 همکاري خواهيم داشت. نحوه خريد و سفارش فيلم هم بدين صورت خواهد بود که در پائين هر فيلم، لينکي وجود داره که با کليک بر روي آن صفحه مربوط به گروه مبين در سايت Toop20 باز ميشه. در اين صفحه شما کليه فيلم هايي که از طرف گروه مبين براي فروش گذاشته شده را خواهيد ديد که با کليک بر روي عنوان فيلمي که مايل هيستيد، مي توانيد آن را خريداري کنيد. نحوه سفارش هم به دو صورت مي باشد: يا مي توانيد بطور نقدي خريد کنيد (که تخفيف هم داره) و يا اينکه گزينه «پرداخت پستي» را انتخاب کنيد. در اين روش شما هزينه محصول را پس از اينکه از پستچي و در جلوي درب خانه تان تحويل گرفتيد، پرداخت مي نمائيد که فکر مي کنم اين روش دوم طرفدار زيادي داشته باشه!
صفحه مربوط به محصولات گروه مبين اينه: http://toop20.com/index.php?cPath=28  که از امروز مي تونيد با مراجعه به آن، محصولات مورد نظرتان را سفارش بديد.

 

باقي بقايتان
مبين
mobin_s2004@yahoo.com



 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • دور جديد فروش فيلم ها
  • تصاوير ديدني از مراسم روز ملي چين
  • مصاحبه احمدي نژاد با لري کبنگ (مشهورترين مجري CNN)
  • تصاويري از زمانيکه زنان حاکمان جهان شوند!
  • كاشاني: دوشغله هستم، ‌مديرعامل پرسپوليس نمي‌شوم!
  • دلیل این همه فضاسازی علیه معامله سهام مخابرات چیست؟
  • اسامي 13 مجرم اقتصادي اعلام شد
  • معرفي و دانلود فيلم روزي که زمين ايستاد
  • گزارش كامل مراسم 2009 MTV Video Music Awards بهمراه لينکهاي دانلود ويدئو کامل مراسم
  • دانلود انيميشن The Prodigy
  • آلبوم جدید و بسیار زیبای فرامرز آصف با نام افرا 8
  • آهنگ جدید و بسیار زیبای ساسی مانکن و فرید با نام نی نی
  • نرم افزار مدیریت شخصی راز نسخه 1.5
  • بازي بسيار زيبا و هيجان انگيز Real Football 2010
  • بازي سرگرم کننده Alice Greenfingers (GameHouse)
  • انتقام سخت ابومسلم خراسانی از بنی امیه
  •  جامِ رنگینِ قسم
  • قدر کشورمان را بدانیم
  • وبلاگ‌نویسی تنها راه اشتراک اطلاعات و افکار نیست
  • تاثير فشارهاي روحي - رواني بر سفيد شدن مو
  • ببین که از که بریدی و با که پیوستی!
  • جديدترين شماره از ماهنامه Elle-USA معتبرترين مجله در زمينه مد
  • ساعت مچی لیزری
  • تا ابله در جهان است، مفلس در امان است!
  • چگونه در کار خود بهترین باشیم؟
  • روش صحیح نگهداری نان
  • چگونه ابروهایی پرپشت داشته باشیم
  • نکات مهم در انتخاب کت‌ها برای آقایان
  • پوستى بدون چروک با ده ماده غذایى
  • راهنمای خرید لپ تاپ: یک انتخاب بی نظیر
  • 10 راز جاذبه که خانم ها می دانند ولی آقایون نه!
  • LTE چیست؟
  • ناگفته‏ هايى از بهائيت
  • و....

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

تصاوير ديدني از مراسم روز ملي چين
مصاحبه احمدي نژاد با لري کبنگ (مشهورترين مجري CNN)
ويدئوي کامل مصاحبه که به فارسي دوبله شده
تصاوير ديدني از شهر زيباي ریو دوژانیرو
نحوه پخت املت کره اي را خيلي آسان ياد بگيريد
گزارش تصويري مراسم MTV Video Music Awards 2009
مردان مشهور دنيا در يک نقاشي!
برق،خازن،راکتیو،اصلاح الگوی مصرف
هزینه بالای برق را کاهش دهید
خانه هايي به شکل کفش!
تصاوير جالب و ديدني از حيات وحش
تصاويري از زمانيکه زنان حاکمان جهان شوند!
عشق خورشيدي؛ ويژه نامه بزرگداشت مولوي

تمنای یگانه؛ یادنامه شیخ بهایی

مرزبان فقاهت؛ یادنامه آیت الله العظمی بروجردی

پنبه داغ؛ ویژه نامه جنگ نرم


 

 

www.mobin-group.com

كاشاني: دوشغله هستم، ‌
مديرعامل پرسپوليس نمي‌شوم!

 سرپرست باشگاه پرسپوليس گفت: چون دوشغله محسوب مي‌شوم مديرعامل نخواهم شد.
حبيب كاشاني پس از دريافت حكم سرپرستي باشگاه پرسپوليس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس، عنوان كرد: از اين كه خدمتگذار مردم هستم خيلي خوشحالم اما به دليل موقعيت شغلي‌ام اين موضوع تبريك گفتن ندارد.
وي اظهار داشت: من در شوراي شهر شاغل هستم و ممكن است اين مسئوليت جديد باعث شود مشكلاتي برايم به وجود آيد اما به خاطر علاقه‌اي كه به سعيدلو و پرسپوليس دارم حضور در پرسپوليس به عنوان سرپرست را قبول كردم.
مديرعامل اسبق پرسپوليس ادامه داد: من مشاور عالي رئيس سازمان تربيت بدني هستم و بايد به دستور رئيس خود عمل كنم. چند روزي عهده‌دار مسئوليت پرسپوليس هستم تا مجمع تشكيل شده و اعضاي هيات مديره رسما معرفي شوند. ‌آنوقت مي‌توان مديرعامل را انتخاب كرد. من فردي نيستم كه دو دستي به صندلي رياست بچسبم. در جلسه شب گذشته خواستم فرد ديگري مسئوليت را برعهده بگيرد اما باز هم قرعه به نام من افتاد.
كاشاني خاطرنشان كرد: تشخيص با من نبوده كه در اين مدت كم عهده‌دار مسئوليت باشم چون تصميم‌گيرنده سعيدلو است. من بايد كارم را در اين مدت به خوبي انجام دهم و به دستورات رئيس مجمع عمل كنم.
كاشاني در جواب اين سئوال خبرنگار فارس كه آيا قرار بود قبل از بازي با استقلال مديرعامل شويد، تاكيد كرد: من نه دروغ مي‌گويم و نه مطلع بودم كه چنين اتفاقي رخ مي‌دهد. ديشب مرا صدا كردند و به من حكم دادند. در اين باره هيچ گونه هماهنگي از قبل نشده بود. البته من هم شرايط خودم را بازگو كردم و گفتم باشگاه هم مشكلاتي دارد و قرار است به زودي تمام اين مشكلات حل شود.
سرپرست باشگاه پرسپوليس درباره اهداف كوتاه مدت خود گفت:‌ بازي حساسي مقابل مقاومت سپاسي داريم و بايد شرايط فعلي را طوري آماده كنم كه تيم بتواند به 3 امتياز شيرين برسد و مشكل مديريت احساس نشود. سپس خيلي سريع مجمع را تشكيل خواهيم داد. من نمي‌توانم درباره تغيير مديريت حرف بزنم اما براي انصاري‌فرد آرزوي موفقيت مي‌كنم و اگر مواردي است بايد سعيدلو بازگو كند.
وي يادآور شد: حكم خودم را تازه گرفتم و به كمك هواداران، ‌بازيكنان و هيات مديره نياز دارم تا پرسپوليس جديدي را به نمايش بگذاريم. بازيكنان از من شناخت دارند به همين دليل بايد خواسته‌هاي آنها را برآورده كنم.
كاشاني تصريح كرد: مطمئن باشيد هيچ كس از من طلبكار نخواهد بود. من آمده‌ام كه آرامش را به پرسپوليس وارد كنم. مشكلات مالي به زودي حل مي‌شود تا بازيكنان از نظر روحي و رواني آماده شوند.
مديرعامل پيشين پرسپوليس درباره احتمال حضور علي پروين در پرسپوليس گفت: از اين موضوع بي‌خبرم. من فقط درباره خودم صحبت و اعلام مي‌كنم چون عضو شوراي شهر هستم و دوشغله محسوب مي‌شوم كانديداي مديرعاملي پرسپوليس نخواهم بود و فقط سعي مي‌كنم اين چند روز وظيفه‌ام را خوب انجام دهم.
كاشاني تاكيد كرد: خوشحالم به خانه خودم برگشتم و اهداف بزرگي در اين مدت كوتاه دارم. اجازه نمي‌دهم هيچ‌كس حاشيه‌سازي كند يا بازيكني از پرسپوليس جدا شود. همه بايد با هم رفيق و دوست شوند تا تيمي بزرگ و بدون حاشيه را بسازيم و جواب محبت‌هاي مردم را بدهيم.

تمرين پرسپوليس در حضور كاشاني برگزار شد
به گزارش خبرگزاري فارس، تمرين از ساعت 16:30 امروز در زمين موسسه خيريه عمل آغاز شد و بازيكنان به گرم كردن، كارهاي تاكتيكي و فوتبال با 4 دروازه پرداختند.
* حبيب كاشاني پس از دريافت حكمش امروز در محل تمرين حضور پيدا كرد و با استقبال شديد هواداران، ليدرها و بازيكنان مواجه شد.
* وسلي، محمد، آقازماني و صغيري به دليل مصدوميت اختصاصي تمرين كردند.
* حبيب كاشاني در ابتدا و انتهاي تمرين به مدت 20 دقيقه براي بازيكنان صحبت كرد. وي از هواداران خواست به تشويق بازيكنان بپردازند و او را تشويق نكنند.
* بادامكي با پا در مياني كاشاني پس از قهر روز گذشته به تمرين پرسپوليس برگشت. وي در گفتگويي كوتاه با خبرنگار خبرگزاري فارس گفت: فقط به خاطر كاشاني به تمرينات برگشتم و اجازه نمي دهم برخي از شرايط موجود سواستفاده كنند.
 

اعتراف مجری مشهور آمریکایی به
«روابط جنسی با همکارانش» در یک برنامه زنده!!

"دیوید لیترمن" مجری سرشناس آمریكایی برنامه كمدی LATE SHOW در شبكه ماهواره ای CBS طی گفتگویی تلویزیونی كه به طور زنده در حال پخش بود، به برقرار رابطه نامشروع با تعدادی از كاركنان بخش فنی این شبكه اعتراف كرد.
این مجری 62 ساله در ادامه اعترافات خود گفت:‌ پیش از اینكه برای شركت در این برنامه به اینجا بیایم، در یكی از مراكز پلیس نیویورك بودم و همین اعترافات را آنجا انجام دادم. علت اعتراف كردنم این بود كه تعدادی از دوستان سابقم كه از ماجرای ارتباطات غیراخلاقی من با این كاركنان اطلاع دارند، قصد داشتند با تهدید كردن، از من پول و حق السكوت بگیرند از همین رو ترجیح دادم خودم به كارهای خود اعتراف كنم. آنان 3 ماه پیش با ارسال نامه ای به من، گفتند اگر دو میلیون دلار پول به ما ندهی، آبرویت را خواهیم برد.
"دیوید لیترمن" برنامه تلویزیونی اخیر خود را چنین آغاز كرد: امروز صبح كه از خواب بیدار شدم، به مركز شهر رفتم و در برابر نیروهای پلیس ایستادم و به تمام اعمال خود اعتراف كردم. البته پس از این اعترافات به دادگاه رفتم و از افرادی كه مرا تهدید كرده بودند و حق السكوت می خواستند،‌ شكایت كردم. من مسئولیت تمام رفتارها و كردارهای سابق خود را بر عهده می‌گیرم.
گفتنی است این مجری سرشناس تلویزیونی از سال 1993 میلادی تاكنون در شبكه CBS برنامه LATE SHOW را اجرا می‌كند. وی پیش از آن سابقه 11 سال مجری گری در شبكه NBC را داشت.

رکورد قیمت سکه شکسته شد!

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر خبر داد قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم برای اولین بار در بازار طلا و سکه داخلی به 242 هزار تومان رسید تا رکوردشکنی کند.
محمد کشتی آرای در گفتگو با مهر از افزایش قیمت انواع سکه در بازار داخلی خبرداد و گفت: تاکنون قیمت سکه به میزان قیمتهای امروز نرسیده بود، قیمتهای امروز بازار سکه رکوردی در بازار طلا و سکه داخلی محسوب می شود و برای اولین بار این اتفاق افتاده است.
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم را امروز 242 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید را 241 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی را 122 هزار تومان و ربع سکه بهار آزادی را نیز 62 هزارو 500 تومان اعلام کرد.
وی همچنین قیمت یک گرم طلای زرد 18 عیار را نیز در بازار 23 هزارو 900 تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر اونس طلای جهانی امروز در بازار 1002 دلار و 90 سنت است.
کشتی آرای دلیل افزایش قیمت سکه در بازار داخلی را روند صعودی قیمت طلا در بازار های جهانی دانست و بیان کرد: در بازار داخلی نیز با افزایش تقاضا برای سکه و طلا مواجه هستیم که همین امر نیز بر افزایش قیمتهای داخلی تاثیر گذار بوده است.
وی با اشاره به اینکه امروز یک شنبه بورسهای دنیا تعطیل است، گفت: این توهم در بازار ایجاد شده که با بازشدن بورسهای دنیا قیمت طلا به شدت افزایش خواهد یافت که دلیل آن نیز کاهش قیمت دلار است.
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر دلیل کاهش قیمت دلار را کاهش قیمت سهام در بورسهای آمریکا عنوان کرد و گفت: کاهش ارزش سهام در بورسهای آمریکا باعث می شود که قیمت طلا افزایش یابد، با توجه به این روند پیش بینی می شود که قیمتها مجددا افزایش یابد.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا راهکاری برای جلوگیری از نوسانان یا افزایش قیمت سکه و طلا در بازار داخلی وجود دارد، بیان کرد: راهکاری در این خصوص وجود ندارد، زیرا قیمتهای داخلی متاثر از قیمتهای خارجی است.

دلیل این همه فضاسازی
علیه معامله سهام مخابرات چیست؟

پس از انجام معامله پر سر و صدای مخابرات در بورس و حرف و حدیث‌هایی که پیرامون این مسأله از سوی برخی رسانه‌های داخلی و خارجی عنوان شد، با بررسی‌های خبرنگار «تابناک»، مشخص شد که بنیاد تعاون سپاه یک موسسه کاملا غیر دولتی است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمتر از 10 درصد در این بنیاد سهم دارد.
به گزارش «تابناک»، یک منبع آگاه از بنیاد تعاون سپاه با اعلام این خبر گفت: بنیاد تعاون سپاه مربوط به پرسنل سپاه و مردم عادی است و واگذاری 11 درصد سهام مخابرات به این مؤسسه، مغایرتی با اصل 44 ندارد.
بنا بر این گزارش، از مجموع این 11 درصد از 25 درصد سهام خریداری شده مخابرات، تنها 2 درصد آن متعلق به بنیاد تعاون سپاه است و 9 درصد دیگر آن متعلق به شرکتی مربوط به گروه بهمن بوده که قرار است به بنیاد تعاون سپاه فروخته شود که اگر این اتفاق نیفتد، بنیاد تعاون سپاه از کل سهام مخابراتی که معامله شده، تنها 2 درصد از این سهام را از آن خود کرده است و نکته آن که حتی اگر بیش از این 2 درصد هم بود، با توجه به غیر دولتی بودن بنیاد، این مسأله مغایرتی با اصل 44 نداشت.
گفتنی است، بنا بر این اظهارات، بنیاد تعاون سپاه بر پایه قانون تجارت به ثبت رسیده و همه ضوابط و مقررات مربوطه را از جمله پرداخت مالیات به دولت، رعایت کرده است و بر این مبنا، معلوم نیست چرا درباره واگذاری سهام مخابرات، این گونه فضاسازی رسانه‌ای مسموم و خلاف واقع انجام گرفته است.

اسامي 13 مجرم اقتصادي اعلام شد

مجتمع قضايي امور اقتصادي با قطعي شدن حكم پرونده شركت رهگشايان خودرو اسامي و مشخصات كامل ‌١٣ مجرم اقتصادي را اعلام كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني مجتمع قضايي امور اقتصادي (قسط)، جهانگير نخعي و سيد قاسم بناء خسروي مستشاران شعبه ‌٧٠ دادگاه تجديدنظر استان تهران حكم قطعي متهمان پرونده شركت رهگشايان خودرو را پس از اصلاح به شرح ذيل مورد تأييد قرار دادند.
‌١- آقاي سيد محمدعلي فرجاد پزشك، فرزند ابوالقاسم به اتهام مشاركت در كلاهبرداري و جعل جمعاً به تحمل ‌٨ سال حبس، پرداخت مبلغ ‌١٦ ميليارد و سيصد ميليون ريال جزاي نقدي درحق صندوق دولت، رد مبلغ دويست و هشتاد ميليارد و هفتاد و هشت ميليون و هفتصد و بيست و پنج هزار ريال در حق شكات، تحمل ‌٥ سال اقامت اجباري در شهرستان ايذه، محروميت از تأسيس هرگونه شركت و عضويت در هيئت مديره شركت‌هاي تجاري و همچنين مديرعاملي به مدت ده سال محكوم شد.
‌٢- آقاي سيدمحسن فرجاد پزشك، فرزند ابوالقاسم به اتهام مشاركت در كلاهبرداري به تحمل ‌٥ سال حبس، پرداخت مبلغ ‌٢٣١ ميليون ريال (دويست و سي و يك ميليون ريال) جزاي نقدي در حق صندوق دولت، رد مبلغ دو ميليارد و نهصد و پنجاه و چهار ميليون ريال و تحمل يكسال اقامت اجباري در شهرستان خلخال محكوم شد.
‌٣- آقاي احمد زرگر، فرزند ابراهيم به اتهام مشاركت در كلاهبرداري به تحمل ‌٥ سال حبس، پرداخت مبلغ يكصدو هفتاد و چهار ميليون ريال جزاي نقدي درحق صندوق دولت و رد مبلغ هشتصد و پنجاه و هشت ميليون ريال محكوم شد.
‌٤- عباس مسعود سينكي فرد، فرزند حسين به اتهام مشاركت در كلاهبرداري به تحمل ‌٥ سال حبس، پرداخت يك ميليارد و چهارصد و نود ميليون ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت و رد مبلغ سه ميليارد وهفتصد و پنجاه ميليون و هفتصد و پنجاه هزار ريال محكوم شد.
‌٥- آقاي مهرداد عزيزيان، فرزند محمد به اتهام مشاركت در كلاهبرداري به تحمل ‌٥ سال حبس، پرداخت مبلغ يك ميليارد ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت، رد مبلغ شانزده ميليارد و نهصد و هشتاد و چهار ميليون و ششصد و بيست و پنج ريال (‌١٦ ميليارد و ‌٩٨٤ ميليون و ‌٦٢٥ هزار ريال) در حق شكات و يك سال اقامت اجباري در شهرستان رامهرمز در استان خوزستان محكوم شد.
‌٦- آقاي حسن رحيم نيا، فرزند علي به اتهام مشاركت در كلاهبرداري به تحمل ‌٥ سال حبس، پرداخت جزاي نقدي به مبلغ ششصد و بيست وسه ميليون ريال (‌٦٢٣ ميليون ريال) در حق صندوق دولت، رد مبلغ پنج ميليارد و يكصد و دو ميليون ريال و تحمل يك سال اقامت اجباري در شهرستان تايباد محكوم شد.
‌٧- آقايان شهرزاد بهمن بيجاري، فرزند جواد و غلامعلي حق شناس فرزند احمد هر دو به اتهام مشاركت در كلاهبرداري هريك به تحمل ‌٥ سال حبس، پرداخت يك ميليارد ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت و رد مبلغ (‌٠٠٠/٠٠٠/٠٠٠/ ‌١ ريال) يك ميليارد ريال در حق شكات و تحمل يك سال اقامت اجباري در شهرستان كنگان محكوم شدند.
‌٨- آقاي حسن ملس، فرزند حسين به اتهام مشاركت در كلاهبرداري به تحمل سه سال حبس و رد مبلغ دو ميليارد و هشتصد ميليون ريال در حق شكات محكوم شد.
‌٩- آقايان سيد مهدي حسيني، فرزند محمود؛ هوشنگ ظفري عاشق دوست، فرزند محمدعلي؛ سيدجواد حسيني، فرزند سيد محمود؛ سيدمحمد فرجاد پزشك، فرزند ابوالقاسم و محمد ملس، فرزند حسين؛ همگي به اتهام معاونت در كلاهبرداري هر يك به تحمل يك سال حبس محكوم شدند.
پرونده شركت رهگشايان خودرو ‌٢٧٠٠ شاكـي و مال باخته خصوصي دارد.

ناگفته‏‏‏ هاي مرتضوي در مورد بازداشتگاه ‏کهريزک

سعید مرتضوی دادستان سابق تهران که این روزها در کسوت معاون دادستان کل کشور مشغول به کار شده است معروف تر از آنست که نیازی به معرفی داشته باشد. وی پس از پیگیری های بسیار موافقت خود را برای گفتگوی اختصاصی با سایت "پرچم" اعلام کرد. این گفتگوی چالشی که در دفتر معاون دادستان کل کشور صورت گرفته پیش از قرائت گزارش کمیته تفحص مجلس شورای اسلامی انجام شده است. قسمت هایی از این گفتگو پیش از انتشار مشروح آن تقدیم می شود:

پرچم: آقای مرتضوی اولین نکته ای که این روزها به نوعی ابهام و اشکال در مدیریت واقعه کهریزک به وجود آورده ماجرای تلفن دبیر شورای عالی امنیت ملی به شماست که پیام رهبری را درباره تعطیلی این بازداشتگاه ابلاغ کرده و گفته می شود که شما از فرمان رهبری تمرد کرده و به دلیل تاخیر در انجام دستورات ایشان فجایع کهریزک رخ داده است.
مرتضوی: اصل ماجرا این گونه است که آقای جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ساعت حدود 30/19 دوشنبه شب مورخ 22 تیرماه از طریق تلفن سیاسی با من تماس گرفتند. در زمان تماس آقای حداد معاون امنیت دادستانی و آقای حیدری فر دادیار شعبه اول آن دادسرا نیز در دفتر من حضور داشتند. آقای جلیلی در این مذاکره اساسا بحث تعطیلی کهریزک را مطرح نکردند و چنین امری اصلا در تیرماه رخ نداد. بلکه ابلاغ تعطیلی کهریزک همان طور که در رسانه های جمعی و صدا و سیما اعلام شد در مرداد ماه صورت گرفت و ارتباطی با این ابلاغ نداشت.
در این تماس تلفنی بدون ذکر هیچ علتی به اینجانب ابلاغ شد که بازداشت شدگان حوادث 18 تیر به زندان اوین منتقل شوند که این جانب هم در کوتاه ترین زمان ممکن اجابت کردم . یعنی این ابلاغ را فی المجلس به آقای حداد معاونت امنیت محترم دادسرا ابلاغ کردم و همان لحظه با پلیس امنیت تهران در حضور همکاران قضایی تماس گرفتم و مراتب انتقال فوری بازداشت شدگان از کهریزک را ابلاغ و تاکید کردم چنانجه نیاز به تدارک وسیله نقلیه است اعلام نمایند تا فردا در اول وقت این جابجایی انجام شود. به همین خاطر صبح روز سه شنبه بحث انتقال زندانیان از کهریزک با تدارک وسیله نقلیه و اسکورت انجام و سه شنبه 23/4/88 زندانیان مذکور در اوین پذیرش شدند. پس با توجه به زمان تماس دبیر شورای عالی امنیت ملی و انجام بلافاصله این جابجایی هیچ تعللی رخ نداده است.

پرچم: آقای مرتضوی اصولا چرا بازداشتی ها را به کهریزک منتقل کردید به توجه به اینکه این بازداشتگاه بنا بر خبرها و اطلاعات منتشر شده از ضروریات اولیه منطبق با قوانین زندان های کشور محروم بوده است. مانند اینکه حتی گفته شده که سرویس بهداشتی نیز به راحتی در اختیار بازداشتی ها قرار نمی گرفته است.
مرتضوی: این بازداشتگاه مشکلی از لحاظ امکانات نداشته است. بر خلاف این سخنان چندین سرویس در انتهای هر قسمت با تجهیزات کامل وجود داشته است. اما دلیل انتقال بازداشتی های 18 تیر به کهریزک به دلیل نبود جا و اضطرار بود. حتی من به دادیار مربوطه دستور داده بودم که دانشجویان به این بازداشتگاه برده نشوند. این بازداشتگاه از حدود 10 سال پیش در هنگام پاک سازی منطقه خاک سفید ایجاد و قبل از احیای دادستانی چندین نوبت نیز مجوز برای آن صادر شده بود.

پرچم: اما در میان بازداشتی های کهریزک چند دانشجو نیز وجود داشتند.
مرتضوی: بله این به دلیل این بود که این افراد در لیست معرفی خود به هنگام تحویل به بازداشتگاه خود را دیپلم و یا شغل آزاد معرفی کرده بودند و ما اطلاعی از دانشجو بودن آنها نداشتیم.

پرچم: یعنی کهریزک ارتباطی با شما و دادستانی تهران نداشت؟ پس چرا به آنجا اعزام کردید؟
مرتضوی: اصلا کهریزک از لحاظ صلاحیت قضایی در حوزه قضایی شهر ری است و من دادستان شهر تهران هستم . در زمان اجرای طرح های امنیت اجتماعی هم برای بردن بازداشتی ها به کهریزک مجوزهای مختلف رسمی و قانونی صادر شده بود. پس همان گونه که عرض شد کهریزک بازداشتگاه رسمی و قانونی بوده است.
این بازداشتگاه متعلق به نیروی انتظامی و مثل سایر بازداشتگاهای رسمی در اختیار نیروهای نظامی و انتظامی و تحت ضوابط و مقررات بوده است.
اعزام متهمین به کهریزک با توجه به اسناد و مدارک موجود کاملا رسمی و قانونی بوده است و قاضی رسیدگی کننده به پرونده متهمین اغتشاشات اخیر هیچ گونه تخلفی در این باره مرتکب نشده است. و اگر هم تخلفی رخ داده در صلاحیت داسرای شهرستان شهرری است و ارتباطی به تهران ندارد. فقط به دلیل ضرورت در آن مقطع زمانی برخی از بازداشتی ها به این زندان منتقل شدند. ما در همان زمان با توجه به شلوغی کهریزک و بررسی هایی که کردیم متوجه شد

پرچم: اینکه گفته می شود انتقال به بیمارستان دور دست بوده و به این دلیل یکی از آنها جان باخته است را قبول دارید؟
مرتضوی: این بر می گردد به مامورین انتقال و به ما و قوه قضائیه ارتباطی ندارد.

پرچم: چقدر با گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس همکاری کردید؟ آیا صحت دارد که به خاطر مقصر خواندن شما در این گزارش شما فشار آورده اید که این گزارش قرائت نشود؟
مرتضوی: مجلس کمیته ای را مامور بررسی این جریان کرده است و الا تحقیق و تفحص به معنی مرسوم خود در کار نبوده اما هیچ کس در این رابطه به من مراجعه نکرده است. البته آقایان بروجردی و تجری در رابطه با وقایع اخیر با ما صحبت کرده و ما همه چیز را توضیح داده ایم اما درباره کهریزک حتی این آقایان هم با ما صحبتی نکرده اند. من اصلا اطلاعی از محتوای این گزارش ندارم و در نتیجه هیچ گونه فشار و تلاشی برای قرائت نشدن آن انجام نداده ام.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

روزي که زمين ايستاد
The Day the Earth Stood Still


 

کارگردان: اسکات دريکسون. فيلمنامه: ديويد اسکارپا بر اساس فيلمنامه 1951 ادموند اچ. نورث. موسيقي: تيلر بيتس. ‏مدير فيلمبرداري: ديويد تاترسال. تدوين: وين وارمن. طراح صحنه: ديويد برايسبين. بازيگران: کيانو ريوز[کلاتو]، ‏جنيفر کانلي[هلن بنسون]، کتي بيتس[رجينا جکسون]، جيدن اسميت[جيکاب بنسون]، جان کليز[پروفسور برنهارد]، ‏جان هام[مايکل گرانيه]، کايل چندلر[جان دريسکول]، رابرت نپر[سرهنگ]، جيمز ونگ[آريالي وو]، جان راثمن[دکتر ‏مايرون]. 103 دقيقه. محصول 2008 آمريکا. نام ديگر: ‏D.T.E.S.S.‎‏. نامزد جايزه بهترين ترکيب و تدوين صدا و ‏بهترني جلوه هاي ويژه بصري از مراسم ساتلايت. ‏
سال 1928، کوه هاي برف پوش قره قوم در هندوستان. کوهنوردي با گويي درخشان برخورد کرده و بعد از تماس ‏دستش با آن از هوش مي رود. زماني که به هوش مي آيد، گوي ناپديد شده و زخمي بر روي دست وي باقي مانده است. ‏
زمان حال. دکتر هلن بنسن استاد دانشگاه پرينستون و تعدادي دانشمند ديگر به سرعت توسط مامورين امنيتي گردآوري ‏مي شوند. هدف از اين کار طراحي نقشه اي براي نجات انسان ها از برخورد با جسمي است که با سرعتي معادل 30 ‏هزار کليومتر در ساعت به سوي زمين نزديک مي شود و در کمتر از يک ساعت بعد به منطقه منهتن اصابت خواهد ‏کرد. زمان کم است و کاري از دست دانشمندان ساخته نيست. دانشمندها به همراه گروهي از مامورين دولت سوار ‏هليکوپترها شده و منتظر برخورد مي مانند. شيئي ناشناس در ساعت مقرر به منهتن نزديک شده، اما به آرامي روي ‏سنترال پارک فرود مي آيد. دانشمندان که دريافته اند اين شيئي -گويي درخشان و عظيم- سفينه اي بيولوژيکي است، با ‏حضور در آنجا سعي در شناسايي و تماس با سرنشينان آن مي کنند. بيگانه اي از گوي خارج مي شود، اما شليک ‏عجولانه يک سرباز و زخمي شدنش پاياني ناخوش به اين ابراز دوستي مي دهد. به دنبال اين اين واقعه روباتي غول ‏پيکر به نام گورت از گوي خارج شده و تمام سلاح ها را از کار مي اندازد. ‏
مامورين نيز بيگانه زخمي را به بيمارستان منتقل کرده و شروع به مداواي و مي کنند. اما در ميانه جراحي بدن بيگانه ‏شروع به پوست اندازي کرده و فردي شبيه به انسان و با قيافه کوهنورد 8 دهه پيش ظاهر مي شود. وزير دفاع رجينا ‏جکسون تصميم مي گيرد وي را که کلاتو ناميده مي شود، مورد بازجويي قرار دهد. کاري که بنسون و ديگر دانشمندان ‏مخالف آن هستند. گورت به آزمايشگاهي زير زميني منتقل مي شود تا آزمايش هاي روي آن صورت بگيرد. همزمان ‏اصرار جکسون مبني بر شروع بازجويي سبب مي شود تا کلاتو با کشتن بازجو و بسياري از مامورين گريخته و به ‏منزل دکتر بنسون و پسرخوانده اش جيکاب پناه ببرد. کلاتو از بنسون کمک مي خواهد و به او مي گويد که براي انجام ‏ماموريتي به زمين آمده است. چون نوع بشر در حالي نابودي محيط زيست خويش است و موجودات هوشمند کهکشان ‏تصميم گرفته اند يا زمين بايد نابود شود يا زميني ها...‏

چرا بايد ديد؟
کمتر تماشاگري غير از شيفتگان سينماي علمي تخيلي کلاسيک نسخه 1951 رابرت وايز از داستان هري بيتس را به ياد ‏دارند. فيلمي که در کتاب هاي تاريخ سينما همواره به عنوان اثري برجسته از آن ياد مي شود، اما در دوره جنگ سرد و ‏آغاز بيگانه هراسي آمريکايي ها تعابير پنهان ديگري نيز در آن وجود داشت که دموکراسي و ليبراليسم آمريکايي را تنها ‏راه نجات بشريت اعلام مي کرد. در آن نسخه کلاتو بعد از حضور بر سر بناي يادبود لينکلن به اين باور مي رسيد که ‏هنوز اميد براي نجات بشريت باقي است، اما فيلم فعلي راه ديگري را در پيش گرفته است.‏
اگر بخواهيم منصفانه قضاوت کنيم نسخه امروزي روزي که زمين ايستاد –بر خلاف نظر اکثريت منتقدان فرنگي- فيلم ‏شسته رفته تر، واقعاً به روز تر-مضمون و اجرا- و جذاب تري است. بياييد براي يک بار هم که شده نق زدن بر سر ‏اينکه نسخه اصلي بهتر از بازسازي هاي امروزي است برداريم. استثناء هميشه وجود دارد و مورد فعلي يکي از ‏آنهاست. ‏
داستان هيرام گيلمور بيتز سوم در دست هاي ديويد اسکارپا و اسکات دريکسون تبديل به فيلمي شکيل و امروزي درباره ‏خطرهاي زيست محيطي شده است. حتي اگر اين مضمون و گرايش به آن را مد روز ارزيابي کنيم، کاري که اين دو نفر ‏با آن کرده اند سبب مي شوند تا تصنعي بودن در وراي اين گرايش را خيلي زود فراموش کنيم. آنها کل پيام فيلم را در ‏يک جمله کلاتو خلاصه کرده اند: اگر زمين نابود شود، شما هم نابود خواهيد شد. ولي اگر شماها نابود شويد، زمين ‏نجات پيدا مي کند.‏
اين جمله به تمامي منعکس کننده نتايج کنفرانس ها، بررسي ها و فيلم هاي مستند و کتاب هايي متعددي است که در زمينه ‏نابودي محيط زيست ما توليد شده اند. واقعيتي تلخ و ناخوشايند که ما انسان ها با دست خود تيشه به ريشه خود مي زنيم. ‏نسخه فعلي جدا از برتري در جلوه هاي ويژه که امري بديهي و پيش پا افتاده است، از نظر مضموني گام ديگري نيز ‏برمي دارد و آن حذف لينکلن يا هر سمبل شناخته شده آمريکايي است. دکتر بنسن و پسرخوانده سياه پوستش نماينده آدم ‏هاي معمولي روزگار ما هستند. آنها اميد به نجات نوع بشر را زنده نگاه مي دارند و کلاتو را قانع مي کنند که مي شود ‏فرصتي ديگر به انسان ها براي اصلاح خويشتن و حفاظت از زيستگاهش داد. ‏
اسکات دريکسون دانش آموخته مدرسه سينما و تلويزيون ‏USC‏ است. از 1995 با نوشتن و کارگرداني فيلم کوتاه عشق ‏در معرض تباهي ها وارد سينما شد. اولين فيلم بلندش را به طريقه ويديويي در سال 2000 با نام جهنم ساز: دوزخ ‏کارگرداني کرد. اولين فيلم بلند سينمايش نيز در ژانر ترسناک قرار داشت که سه سال قبل با نام جن گيري اميلي رز به ‏نمايش در آمد. روزي که زمين ايستاد سومين فيلم بلند اوست و بهترين کارش نيز محسوب مي شود. فيلم که با هزينه اي ‏معادل 80 ميليون دلار توليد شدخ در دو هفته اول نمايش خود نزديک به 50 ميليون دلار عايدي داشته است. توصيه مي ‏کنم فرصت تماشاي آن را از دست ندهيد، يک بازسازي آبرومندانه و مدرن از يک اثر کلاسيک!‏
ژانر: علمي تخيلي، درام، مهيج. ‏

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود

The.Day.The.Earth.Stood.Still_2008_DvDrip-aXXo.part1.rar 
The.Day.The.Earth.Stood.Still_2008_DvDrip-aXXo.part2.rar 
The.Day.The.Earth.Stood.Still_2008_DvDrip-aXXo.part3.rar 
The.Day.The.Earth.Stood.Still_2008_DvDrip-aXXo.part4.rar 
The.Day.The.Earth.Stood.Still_2008_DvDrip-aXXo.part5.rar 
The.Day.The.Earth.Stood.Still_2008_DvDrip-aXXo.part6.rar 
The.Day.The.Earth.Stood.Still_2008_DvDrip-aXXo.part7.rar 
The.Day.The.Earth.Stood.Still_2008_DvDrip-aXXo.part8.rar

رمز فايل: JDDV

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

گزارش كامل مراسم
2009 MTV Video Music Awards
بهمراه لينکهاي دانلود ويدئو کامل مراسم

اهدای جوایز سالیانه موسیقی MTV امسال با حال و هوایی مخلوط با غم و شادی همراه بود. این برنامه که چون هر سال در تالار موسیقی «رادیو سیتی» در شهر نیویورک برگزار می شد با یک سخنرانی لطیف و محبت آمیز توسط «مدونا» به یاد مایکل جکسون آغاز شد که در آن مدونا ضمن نقل خاطراتی از دوستی و آشنایی خود با مایکل جکسون او را «یکی از بزرگ ترین استعدادهای جهان» خواند و به دوران تاریک زندگی او اشاره کرد: «هنگامی که مایکل متهم به سوء استفاده جنسی از کودکان شده و در مقابل دادگاه قرار گرفته بود، وضعیت جسمانی مناسبی نداشت. او هم زمان از لحاظ کاری نیز دوران رکود و تاریکی غیرقابل تحملی را می گذراند.»
سه ماه پس از مرگ نا بهنگام مایکل جکسون، مدونا در ادامه سخنان خود بر روی صحنه رادیو سیتی گفت: «من مایکل را تنها گذاشتم. ما او را تنها گذاشتیم. ما اجازه دادیم این انسان خارق العاده که دنیا را به رقص و حرکت درآورد، بشکند.»
پس از این سخنان، رقص زیبا و احساس برانگیزی توسط جانت جکسون، خواهر مایکل جکسون اجرا شد که درواقع نوعی سرسپاری بود به شیوه های طراحی رقصی که مایکل جکسون خالق آن بوده است و یادآور کمک مایکل جکسون به جلوه های نمایشی که امروز درموسیقی پاپ در سراسر جهان به چشم می خورد.
سه ماه پس از مرگ نا بهنگام مایکل جکسون، مدونا در ادامه سخنان خود بر روی صحنه رادیو سیتی گفت: «من مایکل را تنها گذاشتم. ما او را تنها گذاشتیم. ما اجازه دادیم این انسان خارق العاده که دنیا را به رقص و حرکت درآورد، بشکند.»
پس از این سخنان، رقص زیبا و احساس برانگیزی توسط جانت جکسون، خواهر مایکل جکسون اجرا شد که درواقع نوعی سرسپاری بود به شیوه های طراحی رقصی که مایکل جکسون خالق آن بوده است و یادآور کمک مایکل جکسون به جلوه های نمایشی که امروز درموسیقی پاپ در سراسر جهان به چشم می خورد.

برنده اصلی جوایز MTV امسال، بیونسه خواننده ۲۸ ساله موسیقی Rythm and Blues (ریتم اند بلوز) بود که جایزه بهترین موزیک ویدیوی سال را از آن خود ساخت. جایزه بهترین ویدیوی موسیقی پاپ نیز به Brithney Spears (بریتنی اسپیرز) برای ویدیوی تازه او به نام Womanizer (وومنایزر) تعلق گرفت.
Eminem (امنیم)، خواننده نامدار موسیقی Rap (رپ) جایزه بهترین ویدیوی موسیقی Hip-Hop (هیپ هاپ) را به دست آورد. گروه Green Day (گرین دی) جایزه بهترین ویدیوی موسیقی Rock and Roll (راک اند رول) را به دست آورد و عنوان بهترین «تازه وارد به دنیای موسیقی» به Lady GaGa (لیدی گاگا) خواننده ۲۳ ساله آمریکایی تعلق گرفت.

مراسم امسال اهدای جوایز MTV، چون هرسال با جنجال هایی همراه بود از جمله Kanye West (کانیه وست)، رپ آرتیست آمریکایی که سه سال پیش نیز در این مراسم جنجال به پا کرده بود، امسال به روی صحنه پرید و سخنرانی قبول جایزه توسط Taylor Swift (تیلور سویفت)، یکی از برندگان جوان جوایز ام تی وی را قطع کرد.
وست ضمن قطع سخنان تیلور سویفت و پس از آنکه به سویفت برای برنده شدن این جایزه تبریک گفت رو به حاضران فریاد زد که این جایزه بایستی به «بیونسه» داده می شد. او فریاد زد که بیونسه بهترین موزیک ویدیوی سال را ساخته است و خیلی بیشتر از سویفت لایق دریافت این جایزه بوده است. این عمل کانیه وست با «هو»ی تماشاگران روبرو شد. تماشاگرانی که بر پا خواستند تا حمایت خود را از تیلور سویفت نشان دهند که در حالت شوک و ناباوری در میان صحنه ایستاده بود.

کمی بعد وقتی از بیونسه دعوت شد تا برای دریافت جایزه خود که جایزه اصلی مراسم MTV به شمار می رفت بر روی صحنه حاضر شود او از تیلور سویفت دعوت کرد که یک بار دیگر بر روی صحنه بیاید. بیونسه پس از در آغوش کشیدن سویفت وقت سخنرانی خود را به او اهدا کرد و از او خواهش کرد تا سخنان قبولی جایزه خود را ادامه دهد. کانیه وست، پس از پایان مراسم اهدای جوایز ام تی وی، از طریق تلفن و در سایت اینترنتی خود از تیلور سویفت عذرخواهی کرد.
تیلور سویفت ۱۹ ساله که یک خواننده نوپای موسیقی فولکلوریک به شمار می رود، هنگام دریافت این جایزه و پیش از آنکه خطابه قبولی جایزه اش توسط کانیه وست قطع شود گفت: «همیشه آرزو داشتم بدانم به دست آوردن یک چنین جایزه ای چه احساسی دارد.»

ويدئو ديدني مراسم امسال MTV Video Music Awards را مي توانيد از طريق لينک هاي زير دريافت کنيد.

- راستي، اينم سايت رسمي اين مراسم: http://www.mtv.com/ontv/vma/2009
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت HDTV)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

The Prodigy

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVD-S)

Prod.part1.rar
Prod.part2.rar
Prod.part3.rar
Prod.part4.rar
Prod.part5.rar
Prod.part6.rar
Prod.part7.rar
Prod.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

افرا 8
باصداي فرامرز آصف

آلبوم جدید و بسیار زیبای فرامرز آصف با نام افرا 8
 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ جدید و بسیار زیبای ساسی مانکن و فرید
با نام نی نی


لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

نرم افزار مدیریت شخصی راز نسخه 1.5

نرم افزار راز، نرم افزار مدیریت شخصی است که بر اساس مستند راز و کتابهای موفقیت تهیه شده است که کاملا فارسی می باشد

این نرم افزار دارای قسمت های متعددی است:
- نمایش و ویرایش سخنان بزرگان از بانک سخنان از قبل آماده
- شرح پنداره زندگی ؛ اهداف و ارزش هایتان بصورت مفصل
- ایجاد پروژه های مجزا از اهداف و شرح نکات بسیار از هر پروژه
- پاک کردن باورهای خودمحدود کننده
- ایجاد لیست جملات مثبت تاکیدی برای هر پروژه
- نمایش جملات مثبت بصورت گذرا در پشت صفحه رایانه
- برنامه ریز گرافیکی با قابلیت فراوان
- ایجاد تابلو تجسم و ذخیره آن بصورت تصویر
- ایجاد تصاویر متحرک از اهداف
- ساعت زنگدار
- ایجاد محیطی برای پرسش و پاسخ در زمینه اهداف
- نشریه روزانه شامل اهداف روزانه، موفقیت روزانه، ایده های جدید، سپاسگزاری و یادداشت های روزانه
- تقویم کاملا فارسی


لينک دانلود
(حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

بازي بسيار زيبا و هيجان انگيز
Real Football 2010

بازي بسيار زيبا و هيجان انگيز Real Football 2010 كه يك بازي فوتبال واقعي مي باشد كه شما ميتوانيد آمادگي جام جهاني فوتبال خود را محك بزنيد. اين بازي داري 245 تمي در 8 ليگ ميباشد. در اين بازي منحصر به فرد شما ميتوانيد با مديريت صحيح تيم مورد علاقه خود را قهرمان مسابقات كرده و شما ميتوانيد با مديريت حرفه اي در طول مسابقه تيم خود را به يك ستاره در طول مسابقات تبديل نماييد همچنين ميتوانيد از طريق بلوتوث با ديگر دوستان خود مسابقه دهيد.
لازم به توضيح است این بازي بر روی کلیه گوشی های موبایل قابلیت اجرا دارد.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازي سرگرم کننده
Alice Greenfingers (GameHouse)

يک بازي مديريت زمان ديگر! اينبار شما بايد به Alice کمک کنيد تا به بهترين شکل ممکن مزرعه خود را بسازد!
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 16 مگابايت)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

ناپايدارى دنيا

من مواعظ النبي صلى الله عليه وآله وسلّم:
الدنيا دُوَل، فما كان لك أتاك على ضعفك وما كان منها عليك لم تدفعه بقوّتك ومن انقطع رجاءه مما فات، استراح بدنه ومن رضي بما قَسَمه اللّه قرّت عينه.
(تحف العقول صحفه 40)


دُوَل جمع دولة است، يعنى چيزى كه دست به دست مى‏گردد.
طبيعت مظاهر دنيوى اين است كه در حال تغيير و تحول است، نبايد خيال كنيم آنچه كه از مال و جاه و امكانات و صحت و عافيت در دست ما است تا پايان عمر باقى مى‏ماند، اينطور نيست، چه بسا از ما گرفته مى‏شود.
مراد از دنيا كه مى‏فرمايد: هركه اميدش را از آن قطع كند خيال خود را راحت كرده، دنياى مذموم است؛ يعنى آن چيزى كه انسان براى خود و هواى خود مى‏طلبد، نه معالى امور و خيرات اخروى و نه آن چيزهايى كه انسان براى وظيفه بايد به دست آورد و نه عمران و ساختن عالم، اينها مراد نيست.

 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

1941- قلب من فرش آنهايى است كه هرزگاهى يادى از وجود خسته ام مىكنند! (6471-0916)

1942- قشنگ ترين لحظه هامو باسخت ترين دقايقت عوض ميكنم تابدونی چقدردوست دارم. (8878-0912)

1943- فقط كار امروز رو درست انجام بده!آينده بعدا خودش مياد عزيز!:-) (4815-0918)

1944- فرستنده:من دليلش:محبت هدفم: بدوني يادتم نتيجه اش16تومن ضرر! (4388-0912)

1945- عشق تو مرا چو خاک ره خواهد کرد،خال تومرا حال تبه خواهد کرد،زلف تو مرا بباد برخواهد داد،چشم تو مرا خانه سیه خواهد کرد.(7610-0918)

1946- عزيزم هرجاكه باشى قصه نويس تومنم همه نارفيق بودن تنها رفيق تومنم(1250-0918)

1947- عراق هشت سال جنگيد اسيرگرفت®ما نجنگيده اسيرتيم® (8878-0912)

1948- شرط دلدادن،دل گرفتن است،وگرنه یکی بیدل میماندو،دیگری دودل! (8878-0912)

1949- شب تاريك ونخلستون وغربت،دوكيسه نان ويك مشك محبت،سحرمحراب باشمشير ميگفت،چه كردی باعلی ای بی مروت؟شهادت مولاعلی تسليت.‎‎ (8878-0912)

1950- شایدآنروزكه سهراب نوشت:"تاشقایق هست زندگی بایدكرد"خبری ازدل پردردگل یاس نداشت،بایداينطورنوشت:چه شقایق باشد،چه گل پیچك ویاس،جای يك گل خاليست;تانیایدمهدی،زندگی دشواراست....(8755-0937)

1951- ﺯﻳﺒﺎﺗﺮﻳﻦ ﻣﻨﺤﻨﻲ ﺩﻧﻴﺎﻟﺒﺨﻨﺪﻳﻚ ﺩﻭﺳﺘﻪ ﻛﻪ ﺑﻲ ﺻﺪﺍﺑﻬﺖ ﻣﻴﮕﻪ ﺑﻪ ﻳﺎﺩﺗﻢ. (7610-0918)

1952- روزه هجر توأم ازنفس انداخت مرا/كى شود با رطب وصل تو افطار كنم مهدي جان (2237-0914)

1953- رفاقت ايستادن زيرباران وخيس شدن باهم نيست.رفاقت آنست كه يكي براي ديگري چتري شودو اوهيچ وقت نداندكه چرا خيس نشد. (1250-0918)

1954- دوری پايان عشق نيست،گاهی لطيفترين غم دنياست!بيادتم هميشه. (8878-0912)

1955- دم هرچی رفيقه گرم،كمرهرچی نارفيقه خم،روی هرچی بی مرامه كم،برای دشمنانت آرزوی زلزله بم،زيرچشم دشمنانت نم،ايشالانبينی غم! (8037-0919)

1956- دردنیایی که همه به دنبال چشمان زیباهستندتوبه دنبال نگاه زیباباش (1250-0918)

1957- دانۂ الماس منی،همچوگل ياسمنی،تواوج احساس منی،هميشه درقلب منی. (8878-0912)

1958- خوبى كن و خوش باش به آرامش وجدان، بگذار بگويند فلانى بد دنياست. (4435-0935)

1959- خنده،بزرگترين اسلحه در جنگ با زندگيست. اميدوارم هميشه مسلح باشى. (4435-0935)

1960- خدایابه فرشتگانت بسپاردرلحظه لحظه نیایش خویش دوستان مراازیادنبرند. (7314-0915)


شماره برای ارسال مسیج: 09125698059

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

آب

وقتی صدای آب را می شنوم تازه یادم می افتد که زندگی در جریان است. زندگی در حرکت است. ما هم مثل آبیم. آب وقتی آب است که در جریان باشد، یک جا نماند. اگر یک جا بماند که آب نیست مرداب است و اگر خیلی تند حرکت کند می شود گرداب.
هم مرداب آدم را به نابودی می کشاند و هم گرداب. تنها آب است که زندگی را می سازد.
بیائید مانند آب باشیم نه مردابف نه گرداب. در جریان باشیم، ساکن نباشیم، تند نرویم، یک جا نمانیم. کمک می خواهیم، تنها نمی توانیم. باید یکی باشد که دستمان را بگیرد، بلندمان کند، ما را به حرکت درآورد، زندگی ببخشد.
کسی که خودش عین حیات است. اصلا حیات به خاطر او و خاندانش به وجود آمده است. اگر نباشد، اگر نیاید، چه کنیم؟! چه کسی دستمان را بگیرد؟ چه کسی بلندمان کند؟ به که دردها را بگوئیم؟ کمک می خواهیم! کمکمان کن! بیا! بیا تا در جریان زندگی گم نشویم، یک جا نمانیم، تند نرویم. اگر نیایی عقب می مانیم. اگر نیایی به که دل خوش باشیم؟ به که امیدوار باشیم؟! اول خدا بعد هم شما! شما نماینده ی خدا روی زمین هستید، اگر نیایی ما بدون واسطه و نماینده ی خدا چه کنیم؟!
ما منتظریم، ما چشم به راهیم.
تا از پا نیفتاده ایم، تا هنوز خرده رمقی داریم، بیا!
بیا و نگذار چشمانمان به راه سفید شود، بیا!

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

انتقام سخت ابومسلم خراسانی از بنی امیه

آسمان روستای «ماخان» شهر مرو ، شهاب باران بود مردم حیرت زده به آسمان می نگریستند در سیاهی شب شعله های آتشین آسمان را پاره پاره می ساختند . ریش سفیدان در دفتر روزگار سپری شده خویش چنین حالتی را به یاد نداشتند به گیو پیر ( خان و ریش سفید روستا ) خبر دادند فرزندی بدنیا آمده بی مانند .
گیو به آن خانه در آمد و بازوی کودک را دید که سه نگار مادری داشت یکی به شکل ستاره و دیگر دو حلال ماه .
رویش را به آسمان نموده و خداوند را سپاس گفت که چنین کودکی در آن شب زیبا در آن روستا پا به جهان نهاده است گیو پیر با چشمان پر اشک به پدر کودک گفت این شکوفه زیبا دستگاه جور تازیان را به دو نیم نموده و با لشکری سیاه همچون شب قیرگون امشب آسمان تیره ایران را همانند این شهاب سنگها روشن خواهد نمود .
نام آن کودک ابومسلم خراسانی بود .
ارد بزرگ متفکر برجسته کشورمان می گوید : در تاریکترین شب های ستم ، روشنترین ستاره ها زاده می شوند .
ابومسلم خراسانی دودمان ستمگر بنی امیه را از اریکه قدرت به زیر کشید . عظمت کار ابومسلم خراسانی را وقتی بهتر خواهیم فهمید که بدانیم هم او دستور داد صد هزار تن و بقولی دیگر ششصد هزار تن از تازیان بنی امیه گردن زده شوند . و بدینوسیله انتقام ملت ایران را از دستگاه ظلم آنان گرفت .

یاسمین آتشی

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

 

مسعود (شهید عباس) کاشانی پور :
به تهذیب نفس پرداخته و سعی کنید اوقات را بیهوده به هدر ندهید .
*****
علی خسروی :
حسین کسی را می طلبد که بتواند عاشق واقعی او باشد .
*****
حیدر علی آزادی :
وحدت را به رهبری امام امت تبلور اسلام راستین حفظ کنید که نابودی دشمنان در گرو آن است.
*****
سهراب منصوری :
دنیا مانند کلاس درسی است که سرانجام به پایان می رسد و باید در آن امتحان پس داد.
*****
منصور چهارده معصومی :
همیشه به یاد خدا باشید و در راه او قدم بردارید .

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة القمر آيات: 55 محل نزول: مکه
 
خُشَّعًا أَبْصَارُهُمْ يَخْرُجُونَ مِنَ الْأَجْدَاثِ كَأَنَّهُمْ جَرَادٌ مُّنتَشِرٌ 7 مُّهْطِعِينَ إِلَى الدَّاعِ يَقُولُ الْكَافِرُونَ هَذَا يَوْمٌ عَسِرٌ 8 كَذَّبَتْ قَبْلَهُمْ قَوْمُ نُوحٍ فَكَذَّبُوا عَبْدَنَا وَقَالُوا مَجْنُونٌ وَازْدُجِرَ 9 فَدَعَا رَبَّهُ أَنِّي مَغْلُوبٌ فَانتَصِرْ 10 فَفَتَحْنَا أَبْوَابَ السَّمَاء بِمَاء مُّنْهَمِرٍ 11 وَفَجَّرْنَا الْأَرْضَ عُيُونًا فَالْتَقَى الْمَاء عَلَى أَمْرٍ قَدْ قُدِرَ 12 وَحَمَلْنَاهُ عَلَى ذَاتِ أَلْوَاحٍ وَدُسُرٍ 13 تَجْرِي بِأَعْيُنِنَا جَزَاء لِّمَن كَانَ كُفِرَ 14 وَلَقَد تَّرَكْنَاهَا آيَةً فَهَلْ مِن مُّدَّكِرٍ 15 فَكَيْفَ كَانَ عَذَابِي وَنُذُرِ 16 وَلَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِن مُّدَّكِرٍ 17 كَذَّبَتْ عَادٌ فَكَيْفَ كَانَ عَذَابِي وَنُذُرِ 18 إِنَّا أَرْسَلْنَا عَلَيْهِمْ رِيحًا صَرْصَرًا فِي يَوْمِ نَحْسٍ مُّسْتَمِرٍّ 19 تَنزِعُ النَّاسَ كَأَنَّهُمْ أَعْجَازُ نَخْلٍ مُّنقَعِرٍ 20 فَكَيْفَ كَانَ عَذَابِي وَنُذُرِ 21 وَلَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِن مُّدَّكِرٍ 22 كَذَّبَتْ ثَمُودُ بِالنُّذُرِ 23 فَقَالُوا أَبَشَرًا مِّنَّا وَاحِدًا نَّتَّبِعُهُ إِنَّا إِذًا لَّفِي ضَلَالٍ وَسُعُرٍ 24 أَؤُلْقِيَ الذِّكْرُ عَلَيْهِ مِن بَيْنِنَا بَلْ هُوَ كَذَّابٌ أَشِرٌ 25 سَيَعْلَمُونَ غَدًا مَّنِ الْكَذَّابُ الْأَشِرُ 26 إِنَّا مُرْسِلُو النَّاقَةِ فِتْنَةً لَّهُمْ فَارْتَقِبْهُمْ وَاصْطَبِرْ 27

 

ترجمه فارسي مکارم

آنان در حالى كه چشمهايشان از شدت وحشت به زير افتاده، همچون ملخهاى پراكنده از قبرها خارج مى‏شوند، «7» در حالى كه (بر اثر وحشت و اضطراب) بسوى اين دعوت كننده گردن مى‏كشند; كافران مى‏گويند: «امروز روز سخت و دردناكى است!» «8» پيش از آنها قوم نوح تكذيب كردند، (آرى) بنده ما (نوح) را تكذيب كرده و گفتند: «او ديوانه است!» و (با انواع آزارها از ادامه رسالتش) بازداشته شد «9» او به درگاه پروردگار عرضه داشت:«من مغلوب (اين قوم طغيانگر) شده‏ام، انتقام مرا از آنها بگير!» «10» در اين هنگام درهاى آسمان را با آبى فراوان و پى‏درپى گشوديم; «11» و زمين را شكافتيم و چشمه‏هاى زيادى بيرون فرستاديم; و اين دو آب به اندازه مقدر با هم درآميختند (و درياى وحشتناكى شد)! «12» و او را بر مركبى از الواح و ميخهايى ساخته شده سوار كرديم; «13» مركبى كه زير نظر ما حركت مى‏كرد! اين كيفرى بود براى كسانى كه (به او) كافر شده بودند! «14» ما اين ماجرا را بعنوان نشانه‏اى در ميان امتها باقى گذارديم; آيا كسى هست كه پند گيرد؟! «15» (اكنون بنگريد) عذاب و انذارهاى من چگونه بود! «16» ما قرآن را براى تذكر آسان ساختيم; آيا كسى هست كه متذكر شود؟! «17» قوم عاد (نيز پيامبر خود را) تكذيب كردند; پس (ببينيد) عذاب و انذارهاى من چگونه بود! «18» ما تندباد وحشتناك و سردى را در يك روز شوم مستمر بر آنان فرستاديم «19» كه مردم را همچون تنه‏هاى نخل ريشه‏كن شده از جا برمى‏كند! «20» پس (ببينيد) عذاب و انذارهاى من چگونه بود! «21» ما قرآن را براى تذكر آسان ساختيم; آيا كسى هست كه متذكر شود! «22» طايفه ثمود (نيز) انذارهاى الهى را تكذيب كردند، «23» و گفتند: «آيا ما از بشرى از جنس خود پيروى كنيم؟! اگر چنين كنيم در گمراهى و جنون خواهيم بود! «24» آيا از ميان ما تنها بر او وحى نازل شده؟! نه، او آدم بسيار دروغگوى هوسبازى است! «25» ولى فردا مى‏فهمند چه كسى دروغگوى هوسباز است! «26» ما «ناقه‏» را براى آزمايش آنها مى‏فرستيم; در انتظار پايان كار آنان باش و صبر كن! «27»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 
mastoor_313

روزهای بودنش همه با او بیگانه بودند، کسی نه شاخه گلی میاورد، نه برایش می خندیدند.
و نه می گریستند .
وقتی رفت، همه آمدند.
برایش دسته گل آوردند.
سیاه پوشیدند و از رفتنش گریستند.
شاید تنها جرمش نفس کشیدن بود.

 

 

oshin_abr

salam
dar morede matlabe roozaane shomare 1114 ba titre "ebtekare ahmadinejad dar pasokh be khabar negare ....."
ye soali baraye man pish oomade ke age agaye ahmadi nejad ye marde siasi ast bayad yekam raftaresh ba adamaye siasiye donya shabih bashe ya had aghal raftarash ro yeki dige anjam dade bashe.
ishoon dar javabe soal ghatle NEDA ye aks as ye shahrvande keshvare ALMAN ke dar dadgahe alman be ghatl reside neshoon mide va baghiye majera.
aya ta hala shoma didin ye reis jomhoor dar javabe ghatle ye shahrvande keshvaresh javab bede shahrvane felan keshvar ham dar felan ja koshte shode ...
fekr nemikone ke javabe oon solo bayad bere az angela merkel beporse na khabar negar
oon dar oon lahze bayad javabe ye soale sade ro bede na soal ro ba soal javab bede
in hamoon kariye ke reis jomhoor aziz dar in chand sal anjam dadan.
aya ishan dar morede ghatel nede agha soltan javabeshoon ine ke berid avval ghatelee oon khanoomo too ALMAN peyda konin????
oon ghatel ro gereftan va faghat angize zed eslam va 1000 chize dige dasht va angizash 100% shaksi bood na siasi....
javabe jenabe reias jomhoor ro mikham bedoonam ke angize ghatle NEDA be gofte ishoon kare USA and ISRAEL ast pas chera too 2 soot mesle baghiye peydash nakardan? mesle hame kasaye dige ke gereftano ye eghrar ham roosh ???
lotfan ino chap konid
OSHIN ABRAMIAN

 

 

reza.najafy 

موسی مندلسون، پدر بزرگ آهنگساز شهیر آلمانی، انسانی زشت و عجیب الخلقه بود.قدّی بسیار كوتاه و قوزی بد شكل بر پشت داشت .
موسی روزی در هامبورگ با تاجری آشنا شد كه دختری بسیار دوست داشتنی به نام فرومتژه داشت.
موسی در كمال ناامیدی، عاشق آن دختر شد، ولی فرمتژه از ظاهر و هیكل از شكل افتاده او منزجر بود .
زمانی كه قرار شد موسی به شهر خود بازگردد، آخرین شجاعتش را به كار گرفت تا به اتاق دختر برود و از آخرین فرصت برای گفتگو با او استفاده كند.
دختر حقیقتاً از زیبایی به فرشته ها شباهت داشت، ولی ابداً به او نگاه نكرد و قلب موسی از اندوه به درد آمد.
موسی پس از آن كه تلاش فراوان كرد تا صحبت كند، با شرمساری پرسید :
-آیا می دانید كه عقد ازدواج انسانها در آسمان بسته می شود؟
دختر در حالی كه هنوز به كف اتاق نگاه می كرد گفت :
-بله، شما چه عقیده ای دارید؟
-من معتقدم كه خداوند در لحظه تولد هر پسری مقرر می كند كه او با كدام دختر ازدواج كند.
هنگامی كه من به دنیا آمدم، عروس آینده ام را به من نشان دادند، ولی خداوند به من گفت :
»همسر تو گوژپشت خواهد بود .«
درست همان جا و همان موقع من از ته دل فریاد برآوردم و گفتم:
«اوه خداوندا!گوژپشت بودن برای یك زن فاجعه است.لطفاً آن قوز را به من بده و هر چی زیبایی است به او عطا كن .«
فرومتژه سرش را بلند كرد و خیره به او نگریست و از تصور چنین واقعه ای بر خود لرزید .
او سالهای سال همسر فداكار موسی مندلسون بود..

 

 

gognous_azar  

 جامِ رنگینِ قسم

عاشقی را، گفته بودم که فراموش کنم!
هذیانِ دلِ سرگشته، نباید که دگر گوش کنم
ناگهان !
عشقِ فراموش شده
آتشِ تفتة خاکسترِ خا موش شده
با دم ِگرمِ تمنّاییِ تو شعله گرفت
همچو ققنوسِ برآتش تار و پودم را سوخت!
**
من که پیوسته زعشقِ تو حذر می کردم
بی عنایت زسرِ کوچة معشوقه گذر می کردم
عشقِ ویرانگرِ دلها
به سراغم آمد!
توبه هایم همه باطل گشتند!
جامِ رنگین قَسَمهام همه بشکستند.
آبِ رفته به جوی آمد باز!
خون به جوش آمد باز!
باز من سایه به سایه پی ِتو می گردم

گا هگا هی کشمکش بین من و عشق شروع می گردد

*
من ِدیوانه که صد بار قسم خورده بُدم
ترک ِعشق و دل و دلداده کنم؛
موجِ زورق شکنِ عشق، خروشان آمد
زورقِ کوچکِ تنهاییِ من را به کناری افکند
و مرا با خود برد.

کشمکش بین من و عشق ادامه دارد.
همچو آن مردِ غریقی که ندانسته شنا
می زند دست وپا
در میان دریا
غوطه ور می گردم.
باز امّا باورم نیست
منِ غرقة عشق
که دگر نا بودم!

* *
چه خیالِ خامی!
من چو پروانه
زعشقی دیرین
گردِ آن شعلة عشق ِفرح افزای تو می رقصیدم
وگمان می کردم
شعله و نور، رها بخشِ من از تیرگی اند
و نمی دانستم
جان ستانانِ منند
آنگه از آتش ِعشق ِتو حذر می کردم،
که دگر شعلة سوزندة عشق
از وجودم غیر ِ خاکسترِ مرگ
تحفه ای باقی نگذاشته بود!

بابک آذرشب
کارشناسی ارشد ادبیات فارسی
بناب- تیر ماه 87

 

 

ahalizadeh2000 

قدر کشورمان را بدانیم

منصور ملکی
دانشجوی دکتری اقتصاد در انگلستان

چند روزپیش ریچارد داوکینز (Richard Dawkins) یکی از مشهورترین دانشمندان معاصر، یک سخنرانی عمومی (public lecture) در دانشگاه ما ارائه کرد. استقبال عجیبی از این سخنرانی شد و حتی همه صندلی های سالن کنفرانس دوم که افراد از طریق ودیو کنفرانس سخنرانی را می دیدند پر شد. داوکینز یک زیست شناس و از پیروان سرسخت داروینسم است که نظریات او در باب تکامل در رد نظریه خلقت گرایی مورد توجه بوده است. در سال های اخیر داوکینز به یک نظریه پرداز در انکار خدا و دین تبدیل شده است. او در آخرین کتاب خود با نام "توهم خدا" (The God Delusion) که از جمله کتاب هاب پر فروش سال های اخیر نیز هست عنوان می کند که خالق ماوراطبیعه به احتمال قریب به یقین وجود ندارد و ایمان دینی یک پندار یا توهم غلط جا افتاده است. وی می گوید باور به خدا باور کاذبی است که در برابر تمام شواهد خلاف خود سخت‌جانی می‌کند.
حال فارغ از اینکه داوکینز کیست و چه می گوید، چیزی که قابل تامل است توجه روز افزون افراد در جامعه غربی به اینگونه افکار و اندیشه هاست. افراد مختلف و بخصوص جوان ها و دانشجویان اشتیاق زیادی به این گونه سخنرانی ها نشان می دهند. در واقع چیزی که در جامعه غربی نمی توان انکار کرد وضعیتی است که در آن افراد در امواج افکار گوناگون رها می شوند و آموزه های دینی و مذهبی نادیده گرفته می شود. شاید بتوان گفت دین هیچ متولی خاصی در این جوامع ندارد و کلیسا ها کم کم در حال تبدیل شدن به محلی برای جمع شدن تعدادی از افراد ( که اکثرا مسن هستند) در روز های یکشنبه شده است.
حال اگر به سرمایه دین داری در کشورمان نگاه کنیم شاید بتوان گفت بزرگترین مزیت نسبی جامعه ایرانی یا به طور عام یک جامعه دین مدار این است که دین جزئی از سنت و فرهنگ جداناپذیر مردم است. این مزیت قابل مقایسه با جامعه غربی است که در آن افراد بدون هیچ پشتوانه و آموزه دینی در جامعه رها شده اند و اگر یک جوان هم بخواهد به مفهوم دین فکر کند نهایتا به دانشمندانی همچون داوکینز یا امثال وی خواهد رسید و از اینکه شک گرایی او با نظریات به ظاهر علمی تایید می شود به یک آرامش کاذب روانی می رسد و نهایتا به یک زندگی لذت محور بسنده خواهد کرد.
متاسفانه چیزی که سایه بر این واقعیت می اندازد و باعث می شود ما سرمایه واقعی خودمان را نبینیم و غرب را یک مدینه فاضله بپنداریم عقب بودن اقتصادی و علمی ما از جوامع غربی است که گاهی به اشتباه باعث می شود سرمایه خود را عامل بدبختی و در مقابل بی قیدی جامعه غربی را عامل خوشبختی بپنداریم. از اینکه کشور ما از لحاظ اقتصادی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و سیستم اجرایی و ارائه خدمات عمومی بعضا رضایت مردم را جلب نمی کند شکی نیست و نیز همه می دانیم که جامعه غربی به پشتوانه تحقیقات و پیشرفت های علمی سده های اخیر یک رفاه نسبی را برای مردم خود فراهم کرده است ولی این اختلاف سطح معیشتی و رفاهی نباید منجر به نادیده گرفتن بحران بی هویتی دینی در غرب و سرمایه دین مداری در جامعه خودمان گردد. واقعا مشخص نیست افراد در یک جامعه غربی نهایتا دنبال چه هستند؟ چه کسی مسئول دین گریزی افراد است و جامعه غربی در آینده به چه سمت و سویی خواهد رفت؟

 

 

alirezamajidi

وبلاگ‌نویسی تنها راه اشتراک اطلاعات و افکار نیست

بله! راه انداختن یک وبلاگ کار بسیار ساده‌ای است، کافی است مثلا از «بلاگر» و «وردپرس» استفاده کنید، در عرض چند دقیقه صاحب یک وبلاگ می‌شوید که در آن می‌توانید چیزهایی را که می‌خواهید، بنویسید.
اما واقعیت این است که کسر کوچکی از وب‌گردها، وبلاگ دارند، بعضی‌ها اصلا فرصتی برای وبلاگ‌نویسی ندارند، بعضی‌ها ترجیح می‌دهند که وقت محدود وب‌گردی را به مرور اخبار و شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های لینک‌دهی اجتماعی بگذرانند و برای وبلاگ‌نویسی وقت نگذارند.
حالا تصور کنید که چنین وب‌گردی، ناگهان حین وب‌گردی سوژه‌ یا ایده‌ای به فکرش بیاید، یا اختصاصا از خبری مطلع شود و بخواهد آن را به دیگران به اشتراک بگذارد یا مثلا در سایت‌های لینک‌دهی اجتماعی، «داغ» کند. همچنین زمانی را پیش چشم، مجسم کنید که یک وبلاگ‌نویس بخواهد مطلبی بنویسد، اما ماهیت مطلب، طوری باشد که صلاح نداند، آن را در وبلاگ شخصی‌اش منتشر کند.
در این صورت چه باید کرد؟ آیا راه‌هایی وجود دارد که با استفاده از آنها کسی که وبلاگ ندارد، بتواند مطالب پراکنده خود را به صرعت و بی‌دردسر وارد دنیای اینترنت کند؟
پاسخ مثبت است! سرویس‌های متعددی برای این کار وجود دارند.

۱- ایمیل کنید، صفحه وب تحویل بگیرید: شناخته‌شده‌ترین و آسان‌ترین کار برای هر کاربر اینترنت، کار با ایمیل است. Moomeo سرویسی است که می‌تواند ایمیل‌های شما را بگیرد و آنها را به یک صفحه وب، مبدل کند.
کاری که باید بکنید این سایت که به آدرس post@moomeo.com ایمیل بزنید، موضوع ایمیل می‌شود، عنوان مطلبتان و متن ایمیل هم تبدیل به یک پست می‌شود، Moomeo حتی ملحقات ایمیل شما را هم به مطلب می‌افزاید. بعد از ایمیل، البته باید دقیقه‌ای صبر کنید، تا لینک صفحه به شما ایمیل شود.

حالا می‌توانید، این صفحه را به اشتراک بگذارید. به علاوه خوانندگان این صفحه می‌توانند، برای آن کامنت بگذارند. تازه با استفاده از خروجی فید، می‌‌توان در جریان تازه‌ترین کامنت‌های این پست قرار گرفت.

۲- حالا تصور کنید که بخواهید، یک صفحه با ظاهر اختصاصی‌تری داشته باشید و دوست ندارید یک قالب پیش‌فرض به شما تحمیل شود. در این صورت می‌توانید از Copytaste، Dinkypage یا Pastehtml استفاده کنید.
مثلا می‌توانید در برنامه FrontPage، یک صفحه ساده طراحی کنید، مطالبتان را بنویسید و بعد کد صفحه را در این سایت‌ها کپی پیست کنید.

۳- حاشیه‌نویسی برای هر صفحه‌ای که دوست دارید: گاهی آدم دوست ندارد، یک مطلب مستقل بنوسید و بیشتر علاقه پیدا می‌کند که نظرش را در مورد مطالب یک صفحه بنویسد و مثلا به نوعی مطلب را تفسیر کند. این طور حاشیه‌نویسی‌ها می‌تواند بسیار جالب باشند.
مثلا تصور کنید، یک نفر که وبلاگی هم دست و پا نکرده، ناگهان مطلب جالبی در یک سایت به زبان انگلیسی می‌بیند، و به تکاپو می‌افتد، خلاصه‌ای از مطلب را به فارسی بنوسید و نظرش را به آن اضافه کند، منتها چون وبلاگی ندارد، نمی‌داند چه بکند.
در این صورت Pagetweet مشکل را کاملا حل می‌کند. با استفاده از این سایت می‌توانید برای هر صفحه وب، حاشیه بنویسید. کافی است، آدرس صفحه را وارد کنید، نامی برای خود انتخاب کنید و بعد مطلب خودتان را بنوسید. سایت به شما آدرسی خواهد داد که با مراجعه به آن می‌توانید نظر خودتان را در کنار صفحه اصلی، ببینید.

البته این سرویس به درد وبلاگ‌نویس‌هایی هم می‌خورد که دوست دارند در قسمت لینکدونی وبلاگ، به یه مطلب به زبان انگلیسی لینک بدهند ولی تردید دارند که همه خوانندگان متوجه منظور او بشوند. در این صورت نوشتن چند جمله به صورت حاشیه، مشکل را حل خواهد کرد.

۴- posterous را فراموش نکنید: نمی‌دانم چرا کاربران ایرانی اینترنت، زیاد از posterous استفاده نمی‌کنند. posterous، سایتی است که اشتراک مطالب را به سادگی با ایمیل زدن به post@posterous.com ممکن می‌کند. شما می‌توانید مطلب دلخواهتان را بنوسید و بعد عکس، ویدئو، موسیقی یا هر نوع فایل دیگر به آن ملحق کنید. این سایت ایمیل شما را به یک پست تبدیل می‌کند. بعد از چند لحظه شما ایمیل دریافت خواهید کرد که حاوی لینکی به این صفحه است.

پس در پایان پست، اگر جزو آن عده از خوانندگان هستید که وبلاگی ندارند و در عین حال از منتشر نکردن ایده‌ها و افکار پراکنده‌شان، رنج می‌برند، توصیه می‌کنم، آدرس این سرویس‌هار ا جایی برای خود ذخیره کنند، تا هر زمان که به هوس اننشار و اشتراک مطالب افتادند، از آنها استفاده کنند.

منبع (با اندکی تغییر): MakeUseOf.com

 

 

sar.moosavi

پاسخ به خضر 2004 در شماره 1114

فقط میخواستم عرض کنم یا للعجب از این تحلیل شما که احساس میکنید از به حاشیه رفتن هاشمی با توجه به نوع حرکت مقام معظم رهبری
حالا من مطلبی عرض کنم خدمت شما و مبین گرامی!!! متاسفانه از حدود سال 76 به بعد (علی الخصوص)در تمامی گروه ها و طیف ها حتی در بین برخی از عوام اینطور جا افتاد که اگر میخواهی حرفت منطق پیدا کند و اساس از شخص رهبری استفاده کن به چند نمونه کوچک توجه کنید(البته با کمی غلو): در تاکسی سوار میشدی برای اینکه راننده تاکسی وجاهت به تحلیل ها و حرفهای خود وارد کند مثلا عبارتی را چاشنی حرفهای خود میکرد که: (فرض کنید) همین دیروز یکی را سوار کرده بودم شوهر خاله اش محافظ شخصی رهبری است و .... حرف خود را میزد
در جای دیگری (یه کم بالاتر) یک روزنامه نگار میگفت طی مصاحبه ای که خودم با فردی کردم که پسر عمه اش در دفتر رهبری کار میکند و ... قس علیهذا
در مقامات بالاتر هم که میگفتند خودمان از رهبری شنیدیم که فلان
آنزمان برخی دل سوخته میگفتند به نظر میرسد لازم است که وزارت اطلاعات وارد عمل شود این رویه در آینده به جاهای باریکی میکشد و میبینیم که حالا همینطور شده اگر اینطور است شما چرا به آن قسمت از حرف مقام معظم رهبری اشاره نمیکنید که فرمود آقای هاشمی نه تنها در دوران ریاست جمهوریش به اموالش چیزی اضافه نشده که کم هم شده!!! چرا از حرفهای ایشان آنچه را که میخواهید برداشت میکنید آن هم آنگونه که شما میخواهید؟
همین تفکرات بود که در ابتدای سال اینطور القا کرد که ایشان در کردستان کم مانده بود اسم از احمدی نژاد ببرد که آی مردم به این آقا رأی بدهید
قبول همه اینها را که میگویید قبول فقط یک سوال دارم که مراجع عظام تقلید قم از منظر شما چه جایگاهی دارند؟ آیا از بین ایشان بود کسی که بر خلاف دور قبل به آقای احمدی نژاد تبریک بگوید؟ نه نه نه اشتباه نکنید ایشان در انتخابات تشکیک نکردند ایشان به ادبیات سخیف و دور از شأن ریاست جمهوری آن هم بعد از انتخابات ایراد گرفتند و تبریک نگفتند یعنی ایشان (به نظر من البته)از لحاظ اخلاقی مقامشان جای تردید دارد نه آن 25 میلیون رأیی که آورده اند
بعد دیگر آنکه این همه تفکرات نظیر شما اینطور القا کرد که هاشمی در حال تعارض با رهبری است و اجلاس خبرگان هم برای تغییر رهبری است تا جایی که اینطور گفته شد که ایشان برای تشکیل شورای رهبری رفته است قم!!! عجب
هاشمی میرود قم برای تشکیل شورای رهبری... از طرفی هم در صحبتهایی که میکند چه در اجلاس و چه در جمع اقشار مختلف میگوید ما هیچ گزینه ای بهتر از ایشان (آقای خامنه ای ) برای رهبری نداریم و الخ
و دست آخر اینکه به نظر من اتفاقا خاتمی و هاشمی از خیلی هایی که الان داعیه تبعیت از ولایت را دارند خیلی خیلی جلوترند چرا؟ ببینید چند بار تا الان مقام معظم رهبری فرمودند که از اینکارها دست بردارید و تمام کنید این آتش سوزی و فتنه انگیزی ها را؟؟؟ بد نیست بدانید این دو نفر اتفاقا سکوت کردند مخصوصا هاشمی علیرغم اینکه این همه به خودش و فرزندانش بد وبیراه گفتند و تهمت زدند (شاید) چه کسی تأسی کرد به این دستور رهبری؟ سپاهی های حزب اللهی؟ دولتی ها؟ چه کسی؟
و ختم کلام اینکه یک بار در جایی مادر شهیدی میگفت نیم درصد احتمال بدهید این نسبت هایی که میدهید درست نباشد و الان هم صحرای محشر است جواب او و خدا را چه کسی میدهد؟ آیا امام زمان ما از این تهمتها و نسبتهایی که شاید نیم درصد درست نباشد راضی است ؟و همان مادر شهید در جایی دیگر میگفت بعداز ماه رمضان شیطان خیلی سرش شلوغ است برای آنکه اعمال یک ماهه بنده را تباه کند
خدایا من از تمامی مطالبی که تبری میجویم تو خود آگاهی که آنچه که گفتم برای همین دو خط آخر بود اگر هم آنچه را که میگویند درست است مرا از بند نفسانیات مصون بدار و آنچه را صلاح است به من بنمایان تا خطایم کمتر شود
یا صاحب الزمان! ای صاحب اصلی همه ما و دلهای ما بیا و شر و خیر واقعی را به بنمایان که ما سرگمگشتگان این راه پر پیچ و خمیم
عزت عالی مستدام


With the Best Wish
S.A.Reza Moosavi

 

 

soruosh_ghili

تاثير فشارهاي روحي - رواني بر سفيد شدن مو

جام جم-اگرچه معمولا در مردان پس از سن 30 سالگي و در زنان پس از سن 35 سالگي موهاي سر سفيد مي‌شوند، اما برخي از افراد در نخستين سال‌هاي نوجواني و جواني داشتن چندين تار موي سفيد رنگ را تجربه مي‌كنند. اين در حالي است كه در گروهي ديگر ممكن است حتي تا سن 50 سالگي نيز اصلا هيچ تار موي سفيدرنگي بر سر فرد ديده نشود. فرآيند سفيد شدن تدريجي موهاي سر در روزنه‌هاي عميق پوست سر كه فوليكول نام دارند، انجام مي‌شود. معمولا روي پوست سر هر فرد حدود 100 هزار روزنه فوليكولي به شكل قطره اشك وجود دارد كه هريك از آنها از توانايي جوانه‌زني چندين تار مو در دوره طبيعي طول عمر خود برخوردار است.
در انتهاي هريك از فوليكول‌هاي مو سلول‌هايي به نام ملانوسيت وجود دارد كه مولد رنگدانه ملانين است. با از بين رفتن بخشي از ملانين مو، تارهاي مو بتدريج خاكستري رنگ مي‌‌شوند و هنگامي كه همه سلول‌هاي مولد رنگدانه ملانين از بين رفته باشند، موها سفيد خواهند شد.
به عبارت ديگر مي‌توان گفت كه از بين رفتن تدريجي سلول‌هاي بنيادي مولد ملانوسيت‌ها سبب سفيد شدن موها خواهد شد. بسياري از محققان بر اين باورند كه استرس و فشارهاي رواني مي‌تواند نقش موثري در از بين رفتن رنگدانه‌هاي مو داشته باشد. اما از آنجايي كه مجموعه‌اي از عوامل مختلف بر روند سفيد شدن موها تاثير مي‌گذارند، بنابراين نمي‌توان با قطعيت درباره اين فرضيه صحبت كرد. اگرچه ممكن است هورمون‌هايي كه در نتيجه استرس يا فشارهاي رواني در بدن ترشح مي‌شوند، بر بقا و ماندگاري ملانوسيت‌ها و فعاليت آنها تاثيرگذار باشند، اما هيچ ارتباط مستقيمي بين مواجه شدن با فشارهاي روحي و رواني و سفيدن شدن موها يافت نشده است.
سفيد شدن موها مي‌تواند ناشي از آسيب شديد وارد شده به راديكال‌هاي آزاد باشد. درواقع هورمون‌هايي كه در نتيجه قرار گرفتن در معرض فشارهاي روحي و رواني در بدن آزاد مي‌شوند، منجر به التهاب سلول‌ها شده و در نتيجه آن راديكال‌هاي آزاد در بدن ايجاد مي شوند. اين سلول‌هاي ناپايدار به سلول‌هاي بدن آسيب مي‌رسانند و بنابراين مي‌توان گفت كه راديكال‌هاي آزاد ايجاد شده در بدن مي‌توانند توليد ملانين در فوليكول‌هاي مو يا از بين رفتن رنگ اين رنگدانه‌ها را تحت تاثير خود قرار دهند. به طور كلي اگرچه عوامل ژنتيكي بر روند سفيد شدن موها تاثير مي‌گذارند، اما استرس و فشارهاي رواني و همچنين سبك زندگي افراد نيز مي‌تواند روند سفيد شدن موهاي فرد را 5 تا 10 سال تسريع كرده يا به تاخير اندازد. براساس نتايج به دست آمده از تحقيقات انجام شده ترشح هورمون‌هايي كه در نتيجه قرار گرفتن در معرض فشارهاي روحي و رواني در فوليكول مو آزاد مي‌شوند، بر آزاد شدن عاملي كه منجر به ساخت ملانوسيت‌ها و انتقال آن به سلول‌هاي بنيادي سازنده هريك از تارهاي مو مي‌شود تاثير مي‌گذارد و بنابراين در شرايطي كه در آزادشدن اين عامل واسط به هر دليلي اختلال ايجاد شود انتقال رنگدانه به تارهاي مو نيز متوقف خواهد شد. بنابراين دانشمندان در تلاش هستند به شواهد و يافته‌هاي بيشتري مبني بر تاثير فشارهاي روحي و رواني بر تسريع فرآيند سفيد شدن موها دست يابند، اگرچه هنوز هيچ گونه شواهد علمي در تاييد وجود اين رابطه علت و معلولي يافت نشده است.

 

 
mtymeta

چهار عکس
ببین که از که بریدی و با که پیوستی!


زن فرانسوی - در حاشيه ی راهپيمايي روز قدس امسال در فرانسه


عکس/زن فرانسوی طرفدار احمدی نژاد

***
 
United For Israel... The David Project... Free Iran! (!بادکنک های سبز)
 
8222_151769909296_636849296_2423121_1585600_n

***

به نظر می رسد که دارند ابراز تشکر می کنند از شعارهای این ور

 
***

به قول سعدی : ببین که از که بریدی و با که پیوستی...

 

 

 
mohammadmahdi_nh

تنويري بر تضليل آقاي mtymeta!

چندي است كه عده‌اي بي‌خرد و يا غافل اقدام به حمله به مراجع معظم تقليد به بهانه حمايت از ولايت فقيه مي‌كنند! اين درست مانند اين است كه البته بلاتشبيه كسي در حمايت از مثلا امام باقر (عليه السلام)، نعوذ بالله امام صادق (عليه السلام) را مورد حمله قرار دهد!
ماجراي آقاي mtymeta (نوّر الله قلبه) نيز با برخي لينك‌هاي خبري‌اش از همين قرار است.
ابتدا لينك خبر مربوط به عيد فطر
http://e-hadisenafs.blogfa.com/post-73.aspx
در اين لينك كه مطالبي مهمل نوشته شده و نام آن گزارش! گذاشته شده است، عنوان شده كه علت اختلاف نظر مراجع با ولي فقيه در اعلام عيد فطر سياسي است! اين صحبت‌ها كه مانند دوستي خاله خرسه است و متاسفانه بيشترين بهره را از آن ضد انقلاب و ضد اسلام مي‌برد، نه علمي است، نه منطقي، نه عقلايي! هيچ نيست! اختلاف در اعلام هلال ماه ريشه در مباني فقهي مثل رويت با چشم مسلح يا غير مسلح و يا رويت در كشورهاي همسايه يا در كشور خودي و نظاير آن دارد، نه مسايل سياسي! برخي هم مثل حضرت آيت‌الله العظمي سيستاني و وحيد (حفظهما الله) حكم حاكم را از راه‌هاي ثبوت هلال ماه نمي‌دانند. ظاهرا اين افراد بيشتر از ضد انقلاب دوست دارند اين اختلافات را سياسي جلوه بدهند! شكاف بين رهبري و مراجع به سود هيچ كس نيست و باعث تضعيف هر دو مي‌شود. حضرت آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي (حفظه الله) اعلام فرموده بودند خواندن نماز عيد در روز دوشنبه به جماعت حرام است، اين يعني پشتيباني از ولايت فقيه و يا حضرت آيت‌الله العظمي سيستاني (حفظه الله) به آقاي سيد علي خميني (ثبّته الله في سيرة جدّه) توصيه فرموده بودند، از رهبري تبعيت كند. اين‌ها يعني پشتيباني. آن وقت اين دوستان غافل ما، اين بزگواران را متهم به اختلاف اساسي داشتن با ولايت فقيه مي‌كنند! جالب اين‌جا است كه دفتر حضرت آيت‌الله العظمي فاضل (رحمه الله) كه اين لينك از ايشان به عنوان مدافع ولايت فقيه ياد مي‌كند نيز تا جايي كه خاطرم هست در يكي از همين سال‌ها يك روز زودتر از مقام معظم رهبري (أيّده الله) عيد اعلام مي‌كنند و حتي اقدام به پخش كردن شيريني نيز مي‌نمايند و يكي ديگر از جهال امت كه روزنامه كيهان نام دارد نيز به دفتر اين مرجع فقيد مي‌تازد كه چرا زودتر عيد اعلام كرده‌اي و مطابق رويه معمول خود نيز از جوابيه دفتر معظم له هم امتناع مي‌ورزد!! نمي‌دانم هدف اين افراد واقعا پشتيباني از ولايت فقيه است يا اين كه خود نيز تبعيت بي چون و چرا از ولي فقيه ندارند. خوب است اين دوستان فرمايشات حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي (حفظه الله) را در جمع اعضاي خبرگان در امسال و نيز در خطبه‌هاي نماز عيد سال 82 با دقت بخوانند. آن وقت است كه اگر قفل قلب را باز كنند، متوجه مي‌شوند كه نظر حضرت آقا (مد ظلّه العالي) دقيقا بر خلاف مطالب اين لينك است. در ادامه به فرازهايي از اين فرمايشات راهگشا در سال 82 اشاره مي‌شود:
امروز مردم عزيز ما عيد گرفته‌اند. بسياري از برادران و خواهران مسلمان كشورهاي اسلامي هم ديروز را عيد دانستند. در داخل كشور ما هم براي بعضي‌ها در برخي از شهرها ديروز ثابت شد كه عيد است؛ براي بعضي از مراجع معظم تقليد هم ديروز ثابت شد كه روز عيد فطر است و بر طبق آنچه براي آن‌ها احراز شده بود، عمل كردند. براي بعضي هم ثابت نشد و بر طبق حكم شرعي، امروز براي آن‌ها عيد محسوب شده و امروز را عيد گرفتند. هر دو گروه به وظيفه خود عمل كردند. قبلا پيش‌بيني متخصصان و كارشناسان مسايل نجومي در كشور ما و مراكز علمي دنيا همين بود كه امسال ماه رمضان سي روزه خواهد بود؛ ولي اگر براي كسي بعد از بيست و نهم ماه رمضان ثابت شد كه ماه شوال طلوع كرده است، وظيفه او اين است كه طبق تكليف شرعي، آن روز را ابتداي ماه شوال بداند. اين چيزها در شريعت اسلامي مايه اختلاف نيست. كساني كه ديروز را روز اول شوال دانسته‌اند، بر اساس تكليف و طبق جزم خود عمل كرده‌اند و پيش خداي متعال مُثابند. بقيه مردم هم كه به تبع جمعي از مراجع عظام در قم و نجف، براي آن‌ها احراز نشد كه ديروز اول شوال باشد، كه براي ما هم اين معنا احراز و ثابت نشد، پيش خداي متعال مأجورند. وظيفه ما اين بود، وظيفه آن‌ها هم آن بود.
فراز آخر بسيار مهم است. يعني اگر مرجعي ماه را ديده و مثلا به خاطر ولايت فقيه اعلام نكرده، گناه كرده است. به وظيفه خود عمل ننموده است. اما كو گوش شنوا؟!
و اما فرمايشات سال 88:
در قضيه اين عيد فطر هم كه فرمودند، به نظر من ايني كه ما بگوييم بايد جوري بشود كه همه، در يك روز عقيده به عيد پيدا كنند، طبق مباني فقهي ما نشدني است. بالاخره يك فقيهي ممكن است پيدا شود كه نظرش چيز ديگري باشد؛ بنابراين اختلاف به وجود خواهد آمد. ما اين اختلاف را خيلي بزرگ نكنيم؛ چه اهميتي دارد؟ چه اشكالي دارد؟ يك نفري است، فتوايي دارد و طبق فتواي خودش عمل مي‌كند. البته امسال هم مشاهده كرديد، با اينكه بعضي از آقايان بزرگ و محترم و مراجع عظام نظرشان نظر ديگري بود، هيچ تظاهري به اين نظر مخالف انجام نگرفت. اين خيلي چيز مهمي است؛ اين خيلي چيز عظيمي است؛ خيلي بايد قدرداني كرد. اينجور نبود كه حالا يك نماز عيد روز يكشنبه تشكيل بشود، يك نماز عيد هم روز دوشنبه. اين خيلي مهم است. خوب، بزرگان انصافا همينطور كه هميشه عقيده ما بوده و الان هم هست، به مصالح نظام، به مباني نظام خيلي پايبندند، خيلي معتقدند؛ انسان اين‌ها را مي‌‌بيند؛ و واقعا بايد قدرداني كرد، شكرگزاري كرد. بنده خيلي از آقايان محترم و بزرگي كه فتوايشان هم غير از آن چيزي بود كه مبناي حكم ما بود، متشكرم، اما در عين حال، به مخالفت تظاهري نكردند؛ اين خيلي چيز مهمي است. دشمن البته ممكن است يك كلمه حرف بزند و اين را بزرگ كنند و جنجال كنند و هياهو كنند؛ ما تابع نغمه دشمن كه نيستيم.
همان‌طور كه ملاحظه فرموديد، حضرت آقا (دام عزّه) فرموده‌اند «توافق همه سر يك روز نشدني است. اما اين اختلاف نه اشكالي دارد و نه اهميتي. آن را بزرگ نكنيم. دشمن آن را بزرگ مي‌كند. ما كه تابع دشمن نيستيم.» حال قضاوت كنيد! آيا نمي‌توان گفت اين آقايان دشمن در لباس دوست هستند و يا در خوش‌بينانه‌ترين حالت، ناآگاهانه آب در آسياب دشمن مي‌ريزند؟! حال اين آقاي mty (جعل الله البصيرة في دينه) عليرغم فرمايشات مقام معظم رهبري (زيد عزه) باز هم اين خبر را منتشر مي‌كند. البته با شناختي كه از ايشان دارم مي‌دانم كه دشمن نيست و دوست است. اما ظاهرا متاسفانه به قول آقا (ابقاه الله) بصيرت ندارد!
حضرت امام خميني (رحمه الله) هم فرازي با اين مضمون دارند كه اگر ديديد علما و رهبري در مساله‌اي اختلاف دارند، مبادا دخالت بكنيد. اين اختلاف، اختلاف در اجتهاد است. مبادا جوان‌ها دخالت و بي‌حرمتي بكنند.
چه كنيم كه دوستان ما ظاهرا نه حضرت آقا (ادامه الله) را قبول دارند و نه حضرت امام (رحمة الله عليه) را! ظاهرا فقط خودشان را قبول دارند و حمايت از ولايت فقيه ظاهر كار است. حال برخي رياكارانه اين نقاب را به چهره زده‌اند براي فريب ديگران و برخي غافلانه بدون اين كه توجه داشته باشند در چه دامي دارند سقوط مي‌كنند!
البته بنده خدمت دوست عزيزمان عرض كردم كه اين لينك مناسب نيست و آن را منتشر نكن. اما ايشان اهميتي نداد و ما نيز چون اسلام را در خطر ديديم، مجبور به پاسخ‌گويي و دفاع از حريم اسلام و تشيع شديم. چرا كه سخن ناصواب از سوي افراد به ظاهر مذهبي و انقلابي بسيار براي اسلام و انقلاب مهلك‌تر از افاضات ضد انقلاب است!
البته خوشبختانه لينك ديگري كه دوست ما در لينك‌داني خود قرار داد، ماهيت اين افراد را به خوبي روشن مي‌كرد:
http://nafsaniat.blogfa.com/post-113.aspx
آقاي ... بدون اين كه ذره‌اي خجالت بكشد، مي‌گويد ما در دوران اصلاحات از رهبري انتقاد داشتيم كه چرا در برخي مواضعش به سكولارها نزديك است! و در كتاب‌هاي خود هم نوشته‌ايم! اما اكنون از آقا خوشمان آمده است! يعني بحث فقط اين نيست كه به عملكرد مقام معظم رهبري (ادامه الله) انتقاد داشته‌اند، بلكه آن را بدون ملاحظه جايگاه ولايت فقيه صراحتا هم بيان نموده و بالاتر از آن به نوعي ايشان را متهم به سكولاريسم هم كرده‌اند!! اما اكنون كه آقا در خط سياسي آن‌ها است! از ايشان خوششان آمده است! يعني اين جماعت اگر آقا مثلا احمدي‌نژادي بود، قبولش دارند و اگر نبود، خير؛ منتقدش هستند! خب، اين ديگر به گمانم از بي‌بصيرتي هم فراتر باشد و نوعي بي‌شرمي است.
در زمان غيبت نبايد از ولايت فقيه پيش و يا پس افتاد. البته خب، با ولايت امام معصوم (عليه السلام) قطعا فرق دارد. زيرا رهبري معصوم نيست. اما در صورتي عقب‌تر و جلوتر حركت كردن جايز است، كه آقايان يقين به خلاف مشي رهبري داشته باشند. يعني به يقين رسيده باشند كه مواضع رهبري ناصواب است! كه چنين يقيني لااقل براي اين آقايان بسيار بعيد به نظر مي‌رسد! سياسي كردن دين به عوض ديني كردن سياست و فروش دين به سياست دنيا در مورد اينان احتمال بيشتري دارد.
اما لينك ديگر ايشان: تناقضات ديني برخي احكام فقهي!
http://armankhahi.blogfa.com/post-262.aspx
كاملا مشخص است كه نويسنده مطلب به جنگ فقه و مرجعيت رفته است، اما چه جاهلانه! چرا كه غافل از آن بوده كه آن‌چه مجتهد از روي آن فتوا مي‌دهد، قرآن و حديث است، نه عقل و وجدان و اخلاق! در طول تاريخ تشيع همواره اين گونه بوده است! بله، اگر كسي از مطامع دنيوي به صورت حلال استفاده كند، هر قدر هم كه زياد باشد، گناهي نكرده است. مي‌خواهد خوردن باشد، مي‌خواهد ازدواج موقت باشد يا هر چيز ديگر. چه اين كه اگر حرام بود قرآن و يا معصومين (عليهم السلام) صريحا اشاره مي‌فرمودند. مثلا اگر كسي هر روز كباب و جوجه و غذاهاي خوشمزه بخورد، كدام دين و كدام عقلي مي‌گويد وي گناه كرده است؟! بله، اگر به فكر همسايه نباشد، به فكر مستند نباشد، گناه است. اما خود أكل اطعمه، بما هو أكل حرام نيست و اين تحريم از جهالت است! معلوم نيست هنگامي كه خداوند چيزي را حلال دانسته، چگونه برخي براي دين خداوند هم دوستي خاله خرسه در مي‌آورند و مي‌گويند خير، حرام است!! بايد توجه داشت كه احلال حرام الله با تحريم حلال الله يكي است. هر دو گناه كبيره است. چه حرام خدا را حلال بداني و چه حلال خدا را حرام. حضرت امام (رضوان الله عليه) فقه را از اعز علوم آخرت مي‌دانست و مگر مي‌شود اين همه فقيه بزرگ كه برخي با حضرت ولي عصر (ارواحنا فداه) نيز مرتبط بوده‌اند، در طول تاريخ 1200 ساله مرجعيت و فقه شيعه به اين تناقض پي نبرده باشند و آن وقت اين آقا كه معلوم نيست از كجا آمده پي برده باشد! آدم در عقل برخي نيز شك مي‌كند!
البته ان شاء الله دوست ما آقاي mty (وفّقه الله لمرضاته) چنين نظري ندارند، اما گناهشان اين است كه چرا هر لينك ضد اسلام، ضد شيعه، ضد انقلاب و در يك كلام دشمن شاد كني را آن هم به عنوان يك چهره مذهبي و انقلابي انتشار مي‌دهند و ان شاء الله از اين به بعد بيشتر ملاحظه خواهند فرمود.
والسلام

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

12 مهر / 4 اکتبر / 15 شوال

Mobin_s2004@yahoo.com
 12 مهر هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
درباره جشن هاي مهرگان

روزهاي ماه در ايران باستان داراي نام خاص بودند كه شانزدهم هر ماه «روز مهر» بود و روز مهر در ماه مهر مهمترين روز آيين هاي مهرگان بوده است. جشن ها و آيين هاي شش روزه مهرگان در ايران باستان در روز مهر از ماه مهر (شانزدهم مهرماه) پايان مي يافت. ايرانيان از هزاره دوم پيش از ميلاد مهرگان را همرديف نوروز گرامي داشته و شروع كارهاي مهم از جمله ازدواج را به اين ايام موكول و مدارس از همين ماه آغاز بكار مي كردند كه دولت روم شرقي (قسطنطنيه = استانبول) بعدا اين رسم (بازگشايي سال تحصيلي) را از ايران اقتباس كرد كه با چند روز تفاوت جهاني شده است. آيين هاي مهر (جشن مهرگان) پس از نوروز مهمترين اعياد ملي ايرانيان بوده است كه نوروز با بهار و شكوفه و نويد بركت آغاز مي شد و مهرگان به خاطر پايان جمع آوري محصول و آغاز شش ماهه شبهاي طولاني تر و سرما.
     طبق نوشته هاي فلاسفه ايراني قرون وسطي (وسطا) از جمله خيام، هدف از برپايي آيين هاي مهرگان، سپاسگزاري به درگاه خداوند بوده است كه آن همه نعمت، احساس محبت و مهرباني كردن و كشش به سوي رعايت عدالت ارزاني داشته و نيز تحكيم دوستي و محبت ميان ايرانيان. در ايام مهرگان مهماني هاي بزرگ برپا مي شده و پذيرايي با انواع ميوه و آجيل (خشكبار) رسم بوده ولي به درستي معلوم نيست كه از چه زمان پذيرايي با آش رشته مرسوم گرديده است. همچنين به درستي روشن نيست که از چه زمان "روز مهرگان" را به چهاردهم مهر ماه منتقل کرده اند و چرا؟ (شايد به خاطر گشايش نخستين جلسه مجلس در حضور مظفرالدين شاه در كاخ گلستان در 14 مهرماه!).
    در سال 2008 ايرانيان برون مرز و پارسيان سراسر جهان، دوم اكتبر (پنچشنبه 11 مهر ماه) را به عنوان «مهرگان» جشن گرفته بودند. در عهد باستان، دولت روزي را كه امسال برابر با دوم اكتبر از سال ميلادي است جشن مي گرفت زيرا كه داريوش بزرگ اين روز (نخستين روز) از جشن هاي شش روزه ماه مهر (مصادف با دوم اكتبر سال 522 پيش از ميلاد مسيح) را براي اعلام شاه شدن خود تعيين كرده بود و با آييني ويژه بر تخت سلطنت نشسته بود.
    طبق نوشته مورخان قديم غرب (يونان و روم باستان) فرهاد دوم، شاه ايران از دودمان اشكاني (خراسانيان)، از سال 131 پيش از ميلاد مروّج اين رسم شد كه سران دولت ايران در يكي از روزهاي جشن مهرگان اشتباهات دولت در يك سال گذشته را در يك مراسم عمومي اعلام و پوزش خواهي كنند و تعهد به جبران آن بسپارند و خود فرهاد نخستين اعتراف از اين دست را در چهارمين روز از جشن هاي مهرگان سال 131 پيش از ميلاد بيان داشت.
    اردشير پاپكان (ساساني) كه خود را شاه همه ايران زمين اعلام كرده بود در دومين روز جشن هاي مهرگان سال 226 ميلادي (سوم اكتبر) در شهر تيسفون با «ميترا = مهر = مهربانو = مهري = مهرانگيز» دختر اردوان پنجم ازدواج كرد تا كدورت اشكانيان از او كه بر اردوان غلبه كرده و اردوان، ضمن نبرد، جان خود را از دست داده بود برطرف شود.
    كار تنظيم مجموعه قوانين براي اداره ايران برپايه آموزش هاي زرتشت به ويژه كنترل رفتار حكّام و نيز آيين دادرسي و كيفر نيز در سومين روز از جشن هاي مهرگان (مصادف با چهارم اكتبر سال 600 ميلادي) به تصويب موبد موبدان (روحاني ارشد وقت) و بزرگان كشور رسيده بود. كار تنظيم اين مجموعه از نوروز آن سال آغاز شده بود زيرا دلسوزان ميهن نگران خودخواهي هاي خسروپرويز شاه وقت و ناديده گرفتن حقوق مردم و اصول (نانوشته) بودند. تا آن زمان، ايرانيان (دولت و ملت) اخلاقا متعهد به رعايت اصول و حقوق و ارزشها بودند و ضمانت اجرايي (مجازات نقض) وجود نداشت.
    پس از پيروزي مشروطه طلبان، مجلس شورا اولين جلسه نخستين دوره خود را در جريان جشن هاي مهرگان ايرانيان (14 مهرماه 1285) در كاخ گلستان با حضور مظفرالدين شاه برگزار كرده بود و مقرر شده بود كه سال قانونگزاري در ايران از مهرماه آغاز شود. اين مجلس 15 مهر ماه سال 1286 هجري خورشيدي نيز متمم قانون اساسي را تصويب كرد. بيشتر اصول قانون اساسي وقت در همين متمم گنجانيده شده بود زيرا كه اصل قانون اساسي، شكل مقدمه و اعلاميه داشت. حقوق ملت در همين متمم آمده بود.
    جشن هاي هزاره فردوسي نيز با شركت اديبان، دانشمندان، سياستمداران و دولتمردان كشور و بيش از چهل مستشرق از ساير كشورها در جريان جشن هاي مهرگان سال 1313 (12 مهر) آغاز بكار كرده بود و مستشرقين و ايرانشناسان در سخنراني هاي خود ضمن بزرگداشت فردوسي و اهميت ميهني او، درباره جشن هاي مهرگان، اهميت و تاريخچه آنها اسناد متعدد ارائه كرده بودند كه باقي مانده و به آنها استناد مي شود.

 

نفوذ فرهنگ ايراني در چين

به نوشته كرونيكل رويدادهاي تاريخي، بسط فرهنگ ايراني در چين سبب شد كه تا اكتبر سال 50 پيش از ميلاد( 2055سال پيش) تقريبا در همه چين واژه ايراني «ساتراپي(نگهبان شهرستان و ايالت)» را براي فرمانداران بكار برند. مي دانيم كه واژه «چين» را ايرانيان از نام دودمان پادشاهان «كين» حاكمان آن كشور در عهد قديم ساختند و اين واژه از ايران به اروپا انتقال يافت و جهاني شده است. حال آن كه چيني ها كشورشان را با واژه ديگري خطاب مي كنند.

 

وضع قانون از سوي موبد موبدان براي كنترل رفتار حكام ايران

كار تنظيم قانون براي اداره ايران برپايه آموزش هاي زرتشت به ويژه كنترل رفتار حكام و نيز آيين دادرسي و كيفر، پيش از اكتبر سال 600 ميلادي به پايان رسيد و چهارم اكتبر(روزي چون امروز) بزرگان كشور دعوت شدند و موبد موبدان قوانين را به اطلاعشان رسانيد تا تاييد كنند كه چنين شد. موبد موبدان كه نگران خودخواهي هاي خسرو پرويز شاه وقت و ناديده گرفتن حقوق مردم و اصول بيش از هزار ساله حكومتي شده بود از مارس اين سال كار تهيه قوانين را آغاز كرده بود تا ضمانت اجرايي داشته باشند. تا آن زمان، ايرانيان اخلاقا متعهد به رعايت آموزشهاي زرتشت بودند. در طول حكومت ساسانيان كه چهار قرن طول كشيد، آيين زرتشت دين رسمي ايرانيان بود و موبدان در دستگاههاي دولتي و دربار شاهان اين سلسله نفوذ فراوان داشتند. اين قوانين پس از تاييد بزرگان به خسرو پرويز و شهربانان ايران براي اجرا ابلاغ و موبد هر شهر مكلف به نظارت بر اجراي قوانين شد ولي طولي نكشيد كه جنگهاي غير ضروري خسرو پرويز و رنجانيدن سران ارتش، شيرازه حكومت را متزلزل ساخت و بعدا ايران به دست اعراب مسلمان فتح شد و قوانين اسلامي جاي آن قوانين را گرفت.

 

مراسم هزاره فردوسي و گشايش ساختمان تازه آرامگاه اين ميهندوسترين ايراني بزرگ و بزرگوار

12 مهرماه 1313 جشن هاي هزاره فردوسي با شركت اديبان، دانشمندان، سياستمداران و دولتمردان كشور و بيش از چهل مستشرق از ساير كشورها در تهران آغاز بكار كرد و 15 روز طول كشيد و ضمن آن به فردوسي كه گفته است «چو ايران نباشد تن من مباد» لقب «ميهندوسترين ايرانيان» داده شد كه عمر خود را بدون چشمداشت و داوطلبانه صرف خدمت به ايران، تاريخ آن و زبان پارسي كرد و تاريخ ايران (شاهنامه) را به شعر در آورد. در جريان اين مراسم كه نطق هاي فراوان ايراد شد و رسالات متعدد انتشار يافت، شركت كنندگان در مراسم به خراسان رفتند و رضاشاه بيستم مهرماه با حضور آنان ساختمان تازه آرامگاه آن مرد بزرگ و بزرگوار را كه همه ايرانيان و پارسي زبان مديون زحمات او هستند گشود. مراسم بزرگداشت فردوسي در عين حال فرصتي بود كه مستشرقين و ايرانشناسان در باره جشن هاي مهرگان ، اهميت و تاريخچه آنها سخن بگويند.

آرامگاه فردوسي در توس

 

نخستین دسته دیپلمه های برگزیده برای تحصل روانه اروپا شدند + اسامی برخی از آنان

در اجرای قانون مصوب یکم خرداد 1307 (چهارم اکتبر 1928)، دوازدهم مهرماه این سال (روزی چون امروز) نخستین دسته دیپلمه های برگزیده روانه اروپا شدند تا در آنجا به هزینه دولت ایران به تحصیلات خود ادامه دهند. طبق این قانون مقرر شده بود که هرسال یکصد دیپلمه که در امتحان زبان کشور خارجی مربوط پذیرفته شوند به اروپا فرستاده شوند. این افراد مکلف به بازگشت و خدمت به وطن بودند. باوجود ذکر شمار سالانه محصلان اعزامی در قانون، در مهرماه 1307 یکصد و ده دیپلمه (ده تن بیش از مصوبه مجلس) روانه اروپا شده بودند و منحصرا به کشور فرانسه زیرا که در آن زمان، تدریس زبان خارجی در دوره آموزش متوسطه ایران تقریبا منحصر به زبان فرانسه بود و برنامه های درسی این دوره تحصیلی ایران از کشور فرانسه اقتباس شده بود. این دیپلمه های اعزامی کسانی بودند که قبلا در امتحان زبان فرانسه در تهران که زیر نظر سفارت این کشور انجام شده بود پذیرفته شده بودند. به عبارت دیگر، دولت فرانسه تسلط آنان بر زبان فرانسه را تایید کرده بود. ترجمه خبر و کتاب از دیرزمان تا اواسط دهه 1330 (پس از براندازی 28 امرداد1332و بسط نفوذ زبان انگلیسی) در ایران از منابع فرانسوی به همین علت بود.
    این دیپلمه ها و محصلان بعدی که طبق قانون مصوب یکم خرداد 1307 به فرنگ فرستاده شده بودند پس از تکمیل تحصیلات و بازگشت به وطن عمدتا وارد سیاست شدند. آنان کار خودرا در وطن با تدریس در مدارس عالی و یا دفاتر وزیران (به عنوان مشاور) آغاز کرده بودند. قانون مصوب یکم خرداد 1307 تاریخی برای انقضای اعزام محصل به هزینه دولت تعیین نکرده بود. قبل از تصویب این قانون و از نیمه اول قرن نوزدهم، رفتن ایرانیان جهت تحصیل در اروپا امری عادی بود ولی نه به هزینه دولت و در چارچوب مقررات. در میان دیپلمه های اعزامی به فرنگ در مهرماه 1307 این افراد وجود داشتند که بعدا از سیاستمداران و دولتمردان معروف وطن شدند:
    علی شایگان، مهدی بازرگان، مهدی آذر، کریم سنجابی، احمد رضوی کرمانی، محمدعلی ملکی، رضا رادمنش، خلیل ملکی، عبدالله ریاضی، لطفعلی صورتگر، غلامعلی فریور و....

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
در چنين روزي

عمليات ظفر 2 :
در چنين روزي در سال 1366 هجري شمسي عمليات ظفر 2 از جمله عمليات هاي برون مرزي در استان کرکوک عراق انجام گرفت . به گزارش گروه دفاع مقدس خبرگزار ي مهر اين عمليات با رمز { لبيک يا حسين } در استان کرکوک- منطقه عملياتي شهر کفري وبا فرماندهي قرارگاه رمضان آغاز گرديد. اين عمليات از نوع ايذايي وبه منظور پاسخگويي به شرارتهاي رژيم بعث عراق در بمباران شيميائي و ويران ساختن روستاهاي کردنشين استانهاي شمالي عراق و نيز با هدف انهدام تاسيسات نظامي و اقتصادي دشمن صورت گرفت .
در اين عمليات که با شرکت نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ولشکر 9 سپاه بدر مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق
اجرا شد در نخستين ساعات ، ارتفاعات کفري داغ که حد فاصل استان هاي کرکوک و سليمانيه و دياله واقع است به تصرف نيروهاي ما در آمد. در ادامه ، جاده هاي مهم کفري - بغداد و کرکوک - خانقين - تکريت در کنترل کامل نيروهاي خودي در آمد .در اين عمليات خسارات سنگيني به ساختمان ها و تاسيسات مهم دشمن وارد آمد ازجمله : انهدام ساختمان هاي سازمان امنيت ، ارگان حزب بعث ، فرمانداري ، شهرداري و اداره پست و تلگراف شهر کفري ، ، شعبه بانک رافدين و ... .
همچنين در اين عمليات نيروگاه برق شهر کفري و پمپ بنزين شهر به آتش کشيده شد و پادگان جيش الشعبي به تصرف نيروهاي خودي در آمد .در اين عمليات پيروز ده ها تانک و نفربر و تعداد زيادي خودرو و ده ها قبضه سلاح سبک و سنگين منهدم شد و همچنين قريب 500 نفر از نيروهاي دشمن کشته و زخمي شدند .

Mobin_s2004@yahoo.com
 4 اکتبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
آغاز قيام شيعيان بر ضد عباسيان

در اکتبرسال 762 ميلادي قيام شيعيان بر ضد سلسله عباسي كه در شهر مدينه آغاز شده بود به بغداد و سپس به ساير بلاد اسلامي گسترش يافت. بغداد اندكي پيش از اين تاريخ به عنوان پايتخت عباسيان كه همانند امويان شيوه سلطنتي در پيش گرفتند ، انتخاب شده بود.

 

فارسي زبان اداري كشمير شد

چهارم اكتبر 1467 ميلادي، زين العابدين شاهزاده تبعيدي كشمير با كمك مردان طايفه خود "خوكار Khokar" بر برادرش عليشاه كه شاه كشمير بود مسلط و سلطان اين سرزمين شد و بلافاصله فارسي را زبان رسمي دربار و سازمانهاي دولتي كشمير اعلام كرد. زين العابدين كه در دفتر خود به فارسي سخن مي گفت روز بعد از رسيدن به قدرت هرگونه آزار هندوها، بودايي ها و برهمن ها را ممنوع كرد و اجازه داد كه پيروان اديان ديگر هم بتوانند معابد خود را مرمت و دوباره سازي كنند. زين العابدين از دوستداران ايران، ايرانيان و فرهنگ و ادب ايران بود و تا پايان عمر از اين كه در جريان جشن باستاني مهرگان ايرانيان به حكومت رسيده است ابراز خرسندي مي كرد و آن را به فال نيك مي گرفت.

 

اجراي تقويم گريگوري

در اين روز در سال 1582 پاپ گريگوري سيزدهم دستور رعايت تقويمي را كه توسط ليسيوس (يك پزشك) تنظيم شده بود و به تقويم ميلادي گريگوري معروف شده است صادر كرد كه ايتاليائي ها، اسپانيايي ها، پرتغالي ها و لهستاني ها فورا آن را جانشين تقويم ژوليان (تهيه شده به دستور سزار ژوليوس) كردند و كشورهاي ديگر به تدريج پس از آنها. با رسميت يافتن تقويم گريگوري، پس از روز چهارم اكتبر، روز پانزدهم قرار گرفت. 

 

مذاکرات هيتلر و موسوليني در گذرگاه برنر

هيتلر و موسوليني ديدار و مذاكرات معروف خود در گذرگاه "Brenner" واقع در كوههاي آلپ را از چهارم اکتبر 1940 آغاز كردند. هدف اوليه از اين ديدار امضاي قرارداد همکاري همه جانبه دو دولت بر ضد انگلستان در منطقه مديترانه و افريقا بود که در جريان مذاکرات هيتلر و موسوليني به توافقهاي ديگري هم دست يافتند و متحد کامل شدند. عکس، سران وقت آلمان و ايتاليا را در مذکرات گذرگاه
"برنر" نشان مي دهد. چيانو که در مذاکرات شرکت داشت نيز در عکس ديده مي شود.
   

 

نخستين ماهواره ساخت بشر در فضا

دانشمندان شوروي چهارم اكتبر سال 1957 نخستين ماهواره ساخت بشر، سپوتنيك را در مدار زمين قرار دادند و دولت اين كشور عكس آن را به مطبوعات داد و جهان را به حيرت واداشت. وزن اين ماهواره 90 كيلوگرم بود. آمريكاييان كه در نظر داشتند سال بعد احتمالا يك ماهواره 11 كيلوگرمي را در مدار زمين قرار دهند، سخت نگران و متعجب شدند. در بسياري از كشورها، علائم مخابراتي سپوتنيك دريافت شد و جهان وارد عصر رقابتهاي فضايي گرديد. ترس آمريكا بيشتر از موشكي بود كه اين ماهواره را به فضا برده بود. بعد از فروپاشي شوروي، روزنامه هاي ملل ديگر در روز 4 اكتبر مطالب متعدد درباره نخستين سپوتنيك شوروي چاپ مي کردند و مي نوشتند كه مردم روسيه اين پيشرفت مهم وطن خود را به فراموشي سپرده اند و حتي مطبوعات اين كشور هم سالروز پرتاب آن را كه در آن زمان همه رويدادها را تحت الشعاع خود قرار داده بود ناديده گرفته اند که از سال 2007 و به مناسبت پنجاهمين سالروز فرستادن سپوتنيک، رسانه هاي روسيه به آن پرداختند که ادامه خواهد داشت.

 

دردسري كه تغيير جنسيت پسر همينگوي پس از مرگش ايجاد كرد

گريگوري همينگوي
(پيش از تغيير جنسيت)

اختلاف هشت نوه «ارنست همينگوي» داستان نگار نامدار كه در 1961 خودكشي كرد با نامادري شان بر سر هفت ميليون و پانصد هزار دلار ماترك پدر ماجرايي است بي سابقه و شنيدني كه 4 اكتبر 2003 در حاشيه يك دادگاه در ايالت فلوريداي آمريكا فيصله يافت.
     گريگوري پسر همينگوي كه دو سال پيش در 69 سالگي درگذشت با داشتن هشت فرزند، در سال 1993 با زني به نام «آيدا» ازدواج كرد. گريگوري نزديك به سه سال بعد و در 63 سالگي تصميم به تغيير جنسيت گرفت و با يك عمل جراحي زن شد و نام خود را به «گلوريا» تغيير داد.
     گريگوري در آستانه عمل جراحي «آيدا» را كه با اين كار مخالف بود طلاق گفت ولي در سال 1997 دوباره با او ازدواج كرد و چون تغيير جنسيت خود را به ثبت نرسانده بود، امر تجديد ازدواج بامانع برخورد نكرد.

گلوريا همينگوي
(پس از تغيير جنسيت)

پس از در گذشت «گريگوري يا گلوريا»، آيدا طبق قانون فلوريدا مدعي نيمي از ماترك شوهر شد كه هشت فرزند گريگوري به دادگاه دادخواست دادند كه تجديد ازدواج پدرشان كه زن شده بود باطل است؛ زيرا طبق قانون فلوريدا دو زن نمي توانند با هم ازدواج كنند.
مشكل در اينجا بود كه متوفا تغيير جنسيت خود را رسميت نداده بود، براي تغيير نام اقدام نكرده بود و بر قاضي روشن نبود كه بالاخره وي مرد بوده است يا زن؟. اين مرافعه بالاخره چهارم اكتبر 2003 با سازش نامادري و هشت فرزند گريگوري در خارج از دادگاه حل شد.
    

برخي ديگر از رويدادهاي 4 اكتبر

  • 1669:   رامبراند نقاش بلند آوازه هلندي در 63 سالگي درگذشت.

  • 1675:   نخستين ساعت مچي كه توسط «كريستين هويجنز» ساخته و به معرض نمايش گذارده شد.

  • 1824:   نظام حكومتي مكزيك، جمهوري شد.

  • 1864:   نخستين روزنامه سياهپوستان آمريكا به نام "The New Orleans Tribune" انتشار خود را آغاز كرد تا مدافع حقوق آنها باشد.

  • 1910:   پرتغال جمهوري شد و پادشاه سابق اين كشور " مانوئل دوم" به انگلستان گريخت.

  • 1993:   يلتسين كه با مخالفت پارلمان روسيه و تحصن نمايندگان مخالف از جمله رئيس دوما در ساختمان پارلمان رو به رو شده بود دستور داد كه اين ساختمان با تانك گلوله باران شود كه چنين شد.

  • 2005:   تلفات جاني توفان كاترينا درشهر نيوارلئان آمريكا از 964 تن تجاوز نكرده است كه قبلا برآورد شده بود از ده هزار تن بيشتر خواهد بود.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     15 شوال هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    «اَبُوالطُّفيل عامِر كِناني» از اميران ، شاعران و خطيبان پرآوازه صدراسلام به دنيا آمد.

    15 شوال 3 - «اَبُوالطُّفيل عامِر كِناني» از اميران ، شاعران و خطيبان پرآوازه صدراسلام به دنيا آمد. بيشتر اشعار خود را در مدح و حماسه مي سرود و در جنگهاي جمل، صِفّين و نهروان در ركاب مولاعلي (ع) با دشمنان اسلام جنگ كرد. عامر كناني در لشكر مختار ثقفي در جنگ با بني‎اميه و خونخواهي قاتلان سيّد الشّهداء شركت داشت. ابوالطّفيل عاِمر كَناني آخرين صحابه حضرت محّمد (ص) بود كه جهان را بدرود گفت.

     

     جنگ احد
    و شهادت حضرت حمزه عموي پيامبر (ص)

    15 شوال 3 - جنگ احد و شهادت حضرت حمزه عموي پيامبر (ص)

     

     غزوه اُحُد به وقوع پيوست

    15 شوال 3 - غزوه اُحُد به وقوع پيوست . اين غزوه در نزديكي كوه احد مقابل شهر مدينه ميان سپاه حضرت محمّد (ص) و كفّار قريش روي داد. اهل قريش كه از شكست در غزوه بدر كينه مسلمانان را در دل داشتند با سه هزار مرد جنگي به طرف مدينه حركت كردند . حضرت محمد (ص) با 700 تن از يارانش به مقابله با كفار قريش برخواستند. در غزوه احد حمزه عموي پيامبر اسلام به دست وحشي غلام قريشيان شهيد شد. اين حادثه تلخ و شايعه مجروح شدن حضرت محمد (ص) روحيه مسلمانان را تضعيف كرد و سستي بر آنان حاكم شد. بدين ترتيب مسلمانان در جنگ غزوه احد كه طي دو مرحله انجام گرفت با شكست روبه رو شدند و هفتاد و چهارتن از آنان نيز به شهادت رسيدند.

     

    «حضرت عبد العظيم حَسَني» به شهادت رسيدند.

    15 شوال 253 -  «حضرت عبد العظيم حَسَني» به شهادت رسيدند. آن حضرت از اعقاب امام حسن مجتبي (ع) و معاصر با امام محمد تقي (ع) و امام علي النقي (ع) بودند. حضرت عبد العظيم در زمان مُعْتَزخليفه عباسي اثر ظلم و جور خليفه به شهر ري هجرت كردندو در محله‎اي به نام« سكَّةُ المَوالي» در سردابي مأوا گزيدند و از آن محل با شيعيان ارتباط داشتند شايان توجه است كه حضرت عبد العظيم به تصميم شخص خود اقدام به اين سفر نكردند بلكه به امر امام هادي(ع) به ايران و به شهر ري مهاجرت كردند.

     

     آيت الله شيخ محمد تقي اصفهاني مشهور با صاحب حاشيه از بزرگترين علماي شهر اصفهان در گذشت.

    15 شوال 1248 - آيت الله شيخ محمد تقي اصفهاني مشهور با صاحب حاشيه از بزرگترين علماي شهر اصفهان در گذشت. آرامگاه آيت الله اصفهاني در تخت پولاد اصفهان است . شيخ محمد تقي اصفهاني پس از كسب مقام اجتهاد به اصفهان باز گشت و به تدريس پرداخت. كتابهاي شَرحُ الاَسماءُ الحُسني و هِدايَةُ المُستًرشِدين از آثار بزرگ آيت الله اصفهاني اخيركه معرف دانش بسيار ايشان است در اصول فقه مي باشد.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    17
    28

    اهواز

    23
    39

    تبريز

    13
    27

    شيراز

    16
    32

    مشهد

    9
    24

    بندرعباس

    27
    37

    کرمان

    11
    29

    اصفهان

    12
    29

    يزد

    17
    31

    کرمانشاه

    13
    31

    اراک

    13
    27

    رشت

    18
    24

    دبی

    28
    34

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1453 تومان
    996 تومان
    1603 تومان
    1095 تومان
    264 تومان
    271 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    241000 تومان
    122000 تومان
    63000 تومان
    240000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:37
    طلوع خورشيد : 06:01
    اذان ظهر : 11:53
    غروب خورشيد : 17:44
    اذان مغرب : 18:03
    نيمه شب شرعي : 23:10
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Elle-USA
    معتبرترين مجله در زمينه مد / ماه اکتبر

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Elle-USA

    تاريخ انتشار: اکتبر 2009
    تعداد صفحات مجله: 356
    حجم فایل: 113 مگابايت


    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    ساعت مچی لیزری

     

    شاید تا به حال ساعت های مچی زیادی دیده باشیم که به نظرمان جالب و زیبا بوده اند، اما می توان این ساعت لیزری را عجیب تر از همه به شمار آورد.
    نور لیزر با لمس کلید پشت دستبند، روی دست ظاهر می شود و زمان را نشان می دهد.
    این طرح مفهومی را اندی کورووِتس معرفی کرده و برای افرادی که از دستبندهای اسپرت استفاده می کنند، بسیار جذاب خواهد بود.
    البته به نظر من اگر این ساعت تولید شود افرادی که دست های پر مو دارند برای دیدن نور لیزر و خواندن ساعت، دچار مشکل می شوند.
    منبع

    ملودی و هنرمندی انگشتان مکانیکی

    اکثر ترازو های آشپز خانه برای پیمانه کردن مواد خشک ساخته می شوند و شما در هنگام آشپزی و يا شیرینی پزی برای پيمانه کردن مايعات معطل می شوید.
    آنچه که در تصویر مشاهده می کنيد یک پيمانه دیجیتال آشپزخانه است که می تواند علاوه بر اندازگيری وزن مواد خشکی نظیر آرد، برنج و یا شکر حجم مايعاتی نظیر شير ، آب و روغن را بر حسب ليتر و میلی ليتر محاسبه کند. در واقع این نخستین پیمانه ای است که هم قادر به اندازه گیری وزن است و هم می تواند حجم را اندازه بگیرد.
    کميت های اندازگيری شده بر روی يک نمایشگر LCD که بر روی دسته پيمانه نصب شده نمایش داده می شود. با اعمال چند تغییر در برنامه ریزی اين پیمانه، می توانید مواد را بر حسب اونس، ميلی لیتر و گرم هم اندازه بگیرید.
    این پيمانه دیجیتال هم اکنون با قیمت 29.99$ از سايت آمازون قابل خریداری است.

    منبع
    سايت آمازون
     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    تا ابله در جهان است،
    مفلس در امان است!

    عبدالله مقدمی

    تذكر آیین نامه ای: این تیتر فقط یك ضرب المثل است و هیچ گونه اعتبار دیگری ندارد!

    روزی روزگاری كلاغ باهوشی در میان جنگل سبز داشت به خوبی و خوشی زندگی اش را می كرد. كلاغ قصه ما یك جوان باهوش، هوشیار و آگاه و چیزهایی دیگری بود كه باعث می شد جامعه به او افتخار كند یا لااقل آقا كلاغه و مامان و باباش اینطور فكر می كردند. حالا چرا باید جامعه جنگل به او افتخار بكند، به قول بابای كلاغ: «تو این دوره و زمونه، این پسربه جای اینكه معتاد بشود، شده «پشت كنكوری»! به هر حال كلاغ قصه ما هر روز كلی كتاب و یك كم نان و پنیر و یك بطری آب یخ زده (كه می گویند و ما هم شنیدیم، به سلامتی آسیب می زند!) بر می داشت، راه می افتاد و می رفت و می رفت تا نزدیكترین كتابخانه!
    اما بشنوید از راهی كه از آن می گذشت روباهی! جانم برایتان بگوید؛ این روباه پرفریب و حیلت ساز و عامل استكبار جهانی وقتی استقبال پرشور جوانان جنگل را از كتابخانه ها و استرس شدید آنها در مقابل پدیده كنكور دید، گفت باید یك فریب و حیلت باحال و مشتی باید بسازم كه آنورش ناپیدا، یا یك همچین چیزهایی! رفت و نشست جلوی كتابخانه تا اینكه آقا كلاغه آمد. روباه با یك نگاه مظلوم نمایانه در نمای كلوزآپ كلاغ را صدا كرد و گفت: «ببخشید جوون! شما پشت كنكوری هستید؟»
    كلاغ گفت: «بله، اما تو را سنه نه عمو؟!»
    روباه در ادامه پروژه گفت: «هیچی، من هم یك روز پشت كنكوری بودم، اما اینقدر درس خواندم و قبول نشدم تا اینكه اینطوری شدم!»
    كلاغ گفت: «خب، بیشتر درس می خواندی، در ضمن الان مگر چطوری هستی؟ ماشاالله سرومرگنده ای! »
    روباه گفت: «نه، الان من معتاد رو سیاه، و
     انگل جامعه ی بدبختی هستم كه با اینكه اكسیر قبولی در بهترین دانشگاههای پایتخت را كشف كرده ام ولی لنگ دوزار پولم كه ببرم و بزنم به بدن!»
    چشمهای كلاغ با شنیدن «اكسیر» برقی زد و گفت: «اِ اِكسیر؟! اكسیر دیگه چیه؟ یعنی باهاش چكار می كنن، به چه درد می خوره؟ خوردنیه یا مالیدنی؟!»
    روباه گفت: «چیزه، میكروسوال های طبقه بندی شده، ارگانیزیشن كامل مطالب درسی، مانیفست نهایی درس خواندن، هرمنوتیك مسائل در جریان سیال ذهن بشریت و مبانی برنامه ریزی تحصیلی در مسیر شدن! و كلی چیزهای باحال دیگر كه همه اش را توی ده تاقرص و كپسول جا كرده ام كه شب بالا بیندازی، صبح بشوی پرفسور و دیگر نه نگران كنكور باشی، نه نگران سهمیه جنسیتی و منطقه ای و قیافه ای و كارتی و مارتی و پارتی و اینها!»
    كلاغ با شنیدن كلمه های قلنبه و سلمبه ای كه تا حالا نشنیده بود، داد زد: «ای ول! من اكسیر می خوام.»
    روباه با خونسردی گفت: «نه پسر جان، اصلاً ولش كن، من كه الان بخواهم به تو بگویم باید فلان چوق بدهی، نمی دهی كه!»
    كلاغ گفت: «من پول ندارم، اما اكسیر می خوام!»
    روباه با ترحم گفت: «خب، ببین پسر من ازت خوشم آمده به یك شرطی می تونی كپسول مجانی بگیری! به شرط اینكه ده تا مشتری برام معرفی كنی. به اون ده تا هم بگو اگر ده تا مشتری جور كنند، حالش را می برند!»
    كلاغ بال بال زنان به طرف كتابخانه دوید تا رفیقهایش را خبر كند. . .

    ***

    آدم اگر كلاغ بود، با یك آدمی كه اگر روباه بود چكار می كرد؟ اصلاً همه اینها هیچی، حالا آقا كلاغه كنكور را كه از دست داده هیچ، موجب افتخار خانواده نشده كه هیچ، باید برود توی تلویزیون به عنوان سرشاخه باند هرمی به اندازه كافی شكر بخورد. خلاصه آقا كلاغه تازه فهمیده بود كه روباه وقتی می گفت: «اینطوری شدم»، منظورش چطوری بود!
    توصیه پلیسی: مواظب وسایل گران بها و مفلسان اطراف خود باشید!
     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    چگونه در کار خود بهترین باشیم؟

     

    آنها منتظر شما نمی‌مانند تا شما آنان را بشناسید، بعد از تصرف بخشی از بازارتان شما وجودشان را به خوبی درک می‌کنید و تازه اگر نجنبید حذف می‌شوید حتی اگر اولین و سردمدار باشید، مجبور به تغییر هستید.
    مشتریان شما با ارزیابی چهار عامل به سراغ شما می‌آیند و یا از شما دور می‌شوند، قیمت، کیفیت، زمان و نوآوری بهتر در محصولات و خدمات.
    هرچه توان شما در ارائه مطلوب هر یک از آنها بیشتر باشد، به همان میزان بازار بیشتری در دست شماست و تولید شما برای مشتریانتان زیباتر و جذاب تر خواهد بود، برای رسیدن به یک استاندارد قابل قبول برای هر عامل، یک تلاش وسیع و تصمیم‌گیری اساسی در همه فرآیندهای روزانه لازم دارد.
    نقطه شروع این بنا درک صحیح نیاز بازار و مشتریان است و نقطه پایان آن تامین خواسته‌ها و برآوردن این نیازها و روند رو به رشد آن است .
    سختی رقابت و غلبه بر پیچیدگی‌های بازار با جلب همدلی و رضایت مشتریانتان بسیار ساده خواهد شد و این یعنی موقعیتی که همه ارائه دهندگان کالا و خدمات به دنبال آن هستند و این یعنی سهم بازار بیشتر و حاصل اقتصادی بالاتر!
    مشتریان و مصرف کنندگان، همواره در جست‌وجوی عرضه کنندگانی هستند که کالا یا خدماتی به مراتب بهتر ارائه می‌کنند. در فرایند امروزی برخلاف گذشته، در گزینش کالا یا خدمات بسیاری از مشتریان به دنبال پرداخت بهای بیشتر برای دریافت کالا یا خدمات بهتر هستند.
    با وجود عرضه کنندگان متعددی که محصولاتی با کیفیت نسبتا یکسان عرضه می‌کنند، اغلب مشتریان هنگام خرید کالا و خدمات مورد نیاز، از امکان انتخاب گزینه‌های متعددی برخوردار هستند. به همین دلیل آنان ورای مشخصات ظاهری و ویژگی‌های فیزیکی یک محصول، سایر شاخص‌های کیفی را مدنظر قرار می‌دهند.
    مشتریان در جست‌وجوی سرنخ‌هایی هستند که آنان را برای شناسایی بهترین تامین‌کننده یاری نماید.
    اندازه‌گیری رضایت مشتری از جمله اقداماتی محسوب می‌شود که نشان‌دهنده جهت‌گیری ما به سمت کیفیت می‌باشد.
    همه ما هر روز صبح برای کسب سود بیشتر شروع به کار می‌کنیم، پس قرار نیست که ما یک بنگاه یا سازمان اقتصادی بزرگ باشیم تا به سراغ بحث رضایت مشتری برویم چرا که هر فروشگاه، رستوران و حتی یک پزشک می‌تواند به جایگاهی بهتر از آنچه امروز در آن قرار دارد، دست یابد.
    همیشه همه تغییرات از ما شروع می‌شود و هیچ سودی بدون زحمت به دست نمی‌آید. اما چه بهتر که این تغییر با کم‌ترین هزینه و زمان صورت بگیرد!
    اگر شما هم علاقه‌مند به ورود به این بازی جدید هستید از همین امروز شروع کنید:

    ۱) برای پرداختن به این موضوع زمان خاصی را در محل کار مشخص کنید. ( برای مثال ۱۰ دقیقه در هر روز)

    ۲) مشخص کنید که مشتری از چه بخشی از رفتا مالی با شما می‌تواند رضایت داشته باشد. (کیفیت، نوع برخورد، میزان معطلی پیش از ارائه درخواست، تعداد صندلی‌های موجود در بخش انتظار و ...)

    ۳) بین خود و همکارانتان مشخص کنید که چرا میزان رضایتمندی مشتریان از شما برایتان مهم است؟

    ۴) برای هر روز یا هفته تصمیم‌های کوچک ولی عملیاتی بگیرید.

    ۵) در پایان هر دوره تصمیمات گذشته را بررسی و آنها را تصحیح کنید.

    ۶) پس از چند دوره کوتاه شما آن‌قدر تجربه دارید که می‌توانید برای افزایش رضایت مشتریان خود تصمیمات اساسی تری بگیرید.

    ۷) گرچه بیشتر ما با مطالعه میانه خوبی نداریم اما اگر این مطلب را تا انتها مطالعه کرده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنم که از مطالعه کتاب‌ها و جزوه‌های کوچکی که در این مورد منتظر شده غافل نشوید.

    ۸) مشاوره گرفتن از افراد با تجربه و متخصصین اصلا اشکالی ندارد!! در این رشته هم مثل بقیه رشته‌ها آدم‌هایی وجود دارند که از من و شما بیشتر می‌دانند. .
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    روش صحیح نگهداری نان

    مصرف نان سبوس دار در هر وعده ی غذایی ۳۰ تا ۴۰ درصد خطر ابتلا به بیماری های قلبی و گوارشی را کاهش می دهد

    ▪ چیدن نان های داغ بر روی هم، کپک زدگی را تسریع، فساد زدگی را تسهیل و ضایعات نان را تشدید می کند؛

    ▪ قبل از سرد شدن کامل نان ها، آنها را دسته نکنید. نان سرد شده را نیز در پلاستیک دربسته بگذارید.

    ▪ حرارت نان باعث کپک زدگی زودرس آن می گردد. از دسته کردن نان داغ جداً بپرهیزید؛

    ▪ نان خوب مستلزم داشتن آرد با کیفیت، نانوای خوب و نگهداری صحیح است؛

    ▪ همان گونه که بعضی از برنج ها پخت خوبی ندارند، آرد نامرغوب نیز پخت خوبی نخواهد داشت؛

    ▪ دادن نان کپک زده به گاوها مضر و سرطان زا است. در ضمن موجب آلوده شدن شیر آنها می شود؛

    ▪ در ایجاد ضایعات نان، مردم ۲۰ درصد، نانوایان ۳۰ درصد و آرد مصرفی ۵۰ درصد تأثیر گذارند؛

    ▪ خرید نان مازاد بر نیاز روزانه، یکی از علل افزایش ضایعات نان است. از خرید نان اضافی خودداری کنید؛

    ▪ از خوردن نان سبوس دار در وعده های غذای خود غافل نشوید؛ مصرف نان سبوس دار در هر وعده ی غذایی ۳۰ تا ۴۰ درصد خطر ابتلا به بیماری های قلبی و گوارشی را کاهش می دهد؛

    ▪ خوردن نان سبوس دار مانع از جذب سریع قند و چربی در خون می گردد؛

    ▪ نان های تیره (حاوی سبوس بیشتر) ارزش غذایی بالاتری نسبت به نان های سفید و روشن دارند؛

    ▪ قرار دادن نان در یخچال، بیات شدن نان را تسریع می نماید؛

    ▪ انباشته شدن نان داغ قبل از سرد شدن، باعث تغییر حالت ظاهری، بیات شدگن زودرس، تسریع در کپک زدگی، تشدید ضایعات و ایجاد بیماری گوارشی می گردد؛

    ▪ قبل از سرد شدن کامل، نان را دسته نکنید. نان سرد شده را نیز در سفره در بسته نگهداری نمایید؛

    ▪ هنگام خرید نان حتماً یک سفره ی پارچه ای یا پلاستیکی به همراه داشته باشید؛

    ▪ نانی که پس از سرد شدن با سفره حمل و نگهداری شود، مطبوع تر و ماندگارتر خواهد بود؛

    ▪ هر چه سبوس آرد بیشتر، ارزش غذایی آن نیز افزون تر و هرچه سبوس آرد کمتر، ارزش غذایی آن نیز کمتر و کیفیت نان نیز پایین تر خواهد بود؛

    ▪ بین حرارت، رطوبت و کپک زدگی رابطه ی مستقیم وجود دارد؛ در نتیجه نان هایی که به صورت داغ بر روی هم دسته شوند، محیط مناسبی را برای فساد میکروبی و کپک زدگی فراهم می سازند؛

    ▪ آرد حاصل از گندم تازه و نارس، باعث تولید نان های سفت و بدهضم خواهد شد؛

    ▪ نان خوب نانی است که آرد آن خوب، خمیر آن تخمیر شده، نانوایش ماهر و مصرف کننده ی آن واقف به اصول نگهداری صحیح باشد.

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    چگونه ابروهایی پرپشت داشته باشیم

    خلاصه : تا به حال زیاد در مورد ابروها صحبت کرده‌ایم اما یکی از مشکلاتی که عده‌ای از خانم‌ها با آن روبه‌رو هستند، رشد نکردن ابروها یا کم‌پشت‌شدن آنهاست.

    این اتفاق ممکن است در پی نازک‌کردن (حتی بعد از یک‌بار) یا تراشیدن ابرو (که این روزها سالن‌های زیبایی با انجام این کار برای عروس خانم‌ها، ابروهایی بدون عیب و خوش‌مدل نقاشی می‌کنند) بیفتد.
    حتی اگر فقط قصد دارید ابروهایی پرپشت و قوی داشته باشید، می‌توانید این مطلب را بخوانید. این هفته می‌خواهیم به راه‌های پرورش ابرو بپردازیم.
    حتما می‌دانید که وظیفه اصلی ابروها، ایجاد سد است؛ سدی برای جذب رطوبت که ممکن است به شکل عرق شور و باران داخل چشم‌ها برود و نیز سدی در برابر تابش مستقیم نور.
    نقش ابروها در ارتباط برقرارکردن و بیان احساسات نیز انکارکردنی نیست.
    بدون درنظرگرفتن هدف شما از تقویت و رشد مجدد ابروها، باید بدانید که اصولا رشد ابروها آهسته صورت می‌گیرد و ابروهای طبیعی معمولا بعد از ۶ تا ۸ هفته به اندازه اصلی خود می‌رسند و در طول این مدت فرد، ظاهری به شدت آشفته و نامرتب پیدا می‌کند!
    مطالعه نکات زیر کمک می‌کند تا به رشد ابروهای خود سرعت ببخشید و علاوه بر آن، با پرشدن مجدد ابروها، همچنان خوش‌قیافه بمانید!
    قدم اول) موهای ابرو، سراسر پروتئین هستند.اگر احساس می‌کنید که دچار کمبود پروتئین یا سایر ویتامین‌های ضروری هستید، برای رشد طبیعی موهای آن، نیاز به ذخیره مجدد این ویتامین‌ها دارید.ویتامین‌های C،B،A و E همگی در رشد ابروها مؤثرند. قرص‌های فولیک‌اسید نیز به فولیکول‌های مو کمک می‌کنند.

    قدم دوم) موهای ابرو را با یک برس ارزان‌قیمت ابرو، به مدت ۲ دقیقه، شانه کنید. شانه کردن موهای ابرو باید در جهت رشد آنها، به سمت بالا و خارج صورت باشد؛ این کار باعث تقویت ناحیه ابرو و تسریع در رشد موها می‌شود.
    قدم سوم) یک ماده تقویت‌کننده ابرو (از نوع استاندارد آن، مثلا مادهRogaine ) از داروخانه تهیه کنید و مقداری از آن را روی ابروها بمالید. مراقب باشید که داخل چشمتان نرود. این ماده را روزی ۲بار- یا طبق دستورالعمل درج شده روی آن- روی ابروها بمالید تا کاملا پر شوند.Rogaine باعث می‌شود ابروها سریع‌تر رشد کنند و زمان ۶ الی ۸ هفته‌ را به ۲ هفته کاهش می‌دهد.
    در طول مدت استفاده از Rogaine و رشد موهای ابرو، میزان استفاده از این ماده را به تدریج کاهش دهید تا به ۲ بار در هفته برسد و با وجود رشد ابروها تا اندازه دلخواه، مصرف این مقدار Rogaine را تا یک ماه ادامه دهید. بعد از یک ماه، می‌توانید با توجه به نتیجه کار، مصرف این ماده را ادامه دهید یا آن را متوقف کنید.
    قدم چهارم) اگر کم‌پشتی ابروهای شما فقط مختص به نواحی خاصی از آن است، موقتا از مداد ابرو استفاده کنید. بهتر است فواصل خالی بین موهای ابرو را با کشیدن خط‌های کوتاه و درهم پر کنید تا اینکه یک خط ممتد و پر‌رنگ بکشید.
    در مورد رنگ مداد ابرو و ابروهایتان نیز دقت کنید. درنهایت، روی ابروها را با سیلر ابرو (ماده‌ای برای ثابت‌کردن حالت و رنگ ابروها) اسپری کنید.
    قدم پنجم) اگر - دور از جان شما- موهای ابروان‌تان بر اثر شیمی‌درمانی یا دیگر فرایندهای درمانی ریخته‌اند، با مداد ابرو برای خودتان ابرو بکشید. البته دقت کنید که چندان مصنوعی به نظر نرسند.
    استفاده از سیلر ابرو کمک می‌کند تا ابروها در طول روز، پاک نشوند. تاتوهای موقت نیز برای این کار مناسب‌اند، به شرطی که مدل ابروی خودتان را بکشید تا چهره‌ شما مثل عروسک‌ها مصنوعی نشود.
    البته اگر کم‌پشتی ابروهایتان ارثی است، برای شما تاتوی موقت نیز مناسب است. استفاده از ابروهای مصنوعی نیز گزینه‌ مناسبی است که برای این کار بهتر است به متخصص مراجعه کنید.
     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    نکات مهم در انتخاب کت‌ها برای آقایان

    چه شما یک دست کت و شلوار بخرید و یا اینکه یک ست در گنجه لباس داشته باشید همیشه سؤالی برای شما مبنی بر اینکه چه مدل کت و شلوار بخرید و یا اینکه چه مدل کت و شلوار برای شما مناسب است، وجود دارد. ما با توجه به موقعیت اجتماعی و علاقه مندی به نوع مدی که دوست دارید و سبک زندگی شما، به شما پیشنهاداتی ارائه می دهیم که در امور روزانه خود که شامل جلسات رسمی، ملاقات ها و دیدارهای روزمره و خودمانی است مناسبترین کت و شلوار که شامل تک دکمه، دو دکمه و سه دکمه است را بپوشید.
     

    ºکت سه دکمه

    کت سه دکمه یک گزینش عالی برای مردان بلندتر از1.8 متراست. این دکمه ها باعث می شود که عرض سینه زیاد شود و درضمن باعث می شود که شما در عین راحتی شیک و رسمی به نظر آیید.
    خاستگاه فشن: کت سه دکمه از مدهای دهه 60 بوده که اخیراُ بیشتر طراحان برای مدل های پاییز 2009 آن را دوباره احیا کرده اند اگرچه که نمی توانند به استفاده از کت های دو دکمه پایان دهند ولی به‌هرحال پوشیدن کت سه دکمه شما را شخصی پیرو مد نشان می دهد.
    چگونگی پوشیدن: شما بهتر است دو دکمه از سه دکمه را ببندید. از جهتی چون یقه کت سه دکمه معمولاُ کوتاهتر از دو دکمه است برای اعتماد به نفس بیشتر و اینکه تناسب در ظاهر شما حفظ شود می توانید فقط دکمه وسط را ببندید. همچنین از بستن سه دکمه با هم خودداری کنید زیرا به شما ظاهری سخت و خشک می دهد. در هر صورت دکمه ها را طوری ببندید که از چین خوردگی و یا کشیدگی کت جلوگیری شود و اگر هم اصرار به بستن دکمه ها دارید دو دکمه بالا را می بندید.
    کی و کجا بپوشید: کت سه دکمه بهترین جایگزین برای کت دو دکمه در محل کار است بخصوص اینکه اگر شما می‌خواهید کمی برجسته‌تر از همکاران خود در زمینه پوشش به نظر برسید.


    ºکت دو دکمه

     کت دو دکمه دارای یک استاندارد جهانی است چراکه تمام خصوصیات برازنده بدن شما را مشخص تر می کند و از طرفی اگر شما دارای نیم تنه نامتناسبی دارید با پوشیدن کت دو دکمه می توانید آن را پنهان کنید. کت دو دکمه بادوام و کلاسیک است.
    خاستگاه فشن: یک دست کت وشلوار دو دکمه همیشه لازم است چرا که هیچ وقت از مد نمی رود. البته شما هر 5 سال یکبار حتماُ تغییری در مدل کت و شلوار دو دکمه خود می‌دهید برای اینکه مطمئن بشوید که به روز هستید. اگر شما اهل کت و شلوار نیستید ویا اینکه فقط یک دست کت و شلوار در گنجه لباس خود دارید حتماُ آن را دو دکمه انتخاب کنید.
    چگونگی پوشیدن: شما در هنگام پوشیدن کت دو دکمه فقط باید دکمه اول را ببندید. اغلب کت های دودکمه مدرن به گونه ای طراحی شده اند که بین کت دو دکمه و سه دکمه قرار می گیرند. مدلهای امروزی می توانند کمی زیباتر باشند. شما در موقع خرید کت دو دکمه حتماُ باید به نحوه قرارگیری دکمه ها توجه کنید زیرا در راحتی شما مؤثرند.
    چه وقت و کجا بپوشید: اگر شما یک کت دو دکمه آماده بخرید در مقایسه با کت‌های سفارشی، می توان گفت که شما بدنبال یک خرید ارزان قیمت بوده اید . کت دو دکمه برای مقاصد اداری و همچنین امور روزانه مناسب است.


    ºکت یک دکمه

    کت تک دکمه برای مردان لاغر اندامی که می خواهند شیک به نظر برسند بسیار مناسب است. البته اگر شما چند کت دو دکمه و سه دکمه داشته باشی به جز گاهی اوقات کت یک دکمه نمی پوشید.
    خاستگاه فشن: محبوبیت کت یک دکمه در طرح های پاییز2009 افزایش زیادی داشته است.
    اگر شما قصد خرید کت یک دکمه را دارید متوجه باشید که این کت برای بسیاری از موقعیت ها مناسب نیست و در اینکه در چه موقعیت مکانی و زمانی از این کت اسپرت می توانید استفاده کنید محدودیت دارید.
    چگونگی پوشیدن: اگر شما ایستاده اید حتماُ باید دکمه آن بسته باشد و در حالت نشسته عکس این موضوع صحیح است، توجه کنید در غیر این صورت شما ظاهر خوشایندی نخواهید داشت. هنگام پوشیدن کت تک دکمه حتماُ باید به ترکیب کراوات و پیراهن خود توجه کنید، در غیر این صورت ست لباس شما دچار نقص است.
    چه وقت و کجا بپوشیم: هنگامی که شماهنگام ملاقات با یک دوست می توانید این کت را بپوشید. همچنین پوشیدن این کت می تواند شما را فردی جذاب و به طور غیر قابل باور مؤدب و دوست داشتنی نشان دهد اگرچه دستورالعمل کلی برای پوشیدن این کت اسپرت وجود ندارد.
     

     

     

     

     

     
      u تغذيه، سلامتي و تناسب اندام


    پوستى بدون چروک با ده ماده غذایى

    بسیارى از مردم ویتامین A را پیام آور بینایی بهتر مى دانند. توجه کنید که سلامت پوست ما نیز مستقیماً به میزان ویتامین A غذاى ما مرتبط است. ویتامین A براى خنثى کردن عناصر مضر پوست نقش آنتى اکسیدان را بازى کرده و از تشکیل چین و چروک در آن جلوگیرى مى کند. به علاوه پیشرفت آن را به تاخیر مى اندازد و پوست ما را جوان نگاه مى دارد.دو سوم ویتامین A مصرفى ما از بتاکاروتن تامین مى شود که تولیدکننده رنگ زرد و نارنجى در میوه ها و سبزی هاست.
    بدن ما بتاکاروتن را به ویتامین A که براى سلامت پوست الزامى است تبدیل مى کند و به مصرف مى رساند. سیب زمینى ، هویج و زردآلو منبع غنى بتاکاروتن است.
    ویتامین A نوسازی پوست را افزایش می دهد و از تشکیل چین و چروک در آن جلوگیرى مى کند.
    ویتامین A محلول در چربى بوده و به راحتى در بافت بدن ما ذخیره مى شود، در حالى که قابلیت ذخیره شدن در هیچ گیاهى را ندارد. مصرف آن بیش از میزان مجاز روزانه تاثیر سمى دارد، بنابراین عاقلانه نیست که قرص ویتامین A را به غذاى خود بیفزایید. به مزه دلپذیر میوه ها و سبزیجاتى که حاوى مقدار زیاد بتاکاروتن هستند و مصرف آنها خطری براى سلامتی پوست ندارد بسنده کنید.

    ۱۰ راه ساده براى افزودن بتاکاروتن به سبد غذایى شما وجود دارد:

    ۱- هویج رنده شده به سس ماکارونی یا لازانیای خود بیفزایید. در مزه غذا تاثیر چندانى ندارد، اما کاروتن آن پوست شما را تغذیه مى کند.

    ۲- برگ تازه اسفناج را به سبزیجات سالاد خود بیفزایید. اسفناج نسبت به سایر سبزیجات گروه خود بتاکاروتن بیشترى دارد.

    ۳- روزانه یک ماده لبنى با طعم میوه مصرف کنید، مثل ماست و میوه تازه. زردآلو، هلو و انبه را به آن بیفزایید تا میزان کاروتن غذاى شما افزایش چشمگیری داشته باشد.

    ۴- برش هاى کوچکى از هندوانه را همراه با نعناع به نوشیدنى خود بیفزایید. تاثیر بسیار مطلوبى بر پوست شما خواهد گذاشت.
    منابع غنی از ویتامین A عبارتند از: جگر، شیر، زرده تخم مرغ، پنیر چدار، ماهی ، سیب زمینی شیرین، هویج، کدو حلوایی، طالبی، زرد آلو، هلو، کلم بروکلی، گریپ فروت ، اسفناج و سایر سبزیجات سبز تیره و برگی شکل.

    ۵- همیشه برگ کلم تازه داشته باشید و به عنوان پیش غذا آن را میل کنید.

    ۶- به شام خود میوه بیفزایید. کمپوت هلو و زردآلو یا هلو و زردآلو تازه را در دسترس نگه دارید تا به سالاد میوه شبانه خود بیفزایید.

    ۷- میوه هاى گرمسیرى را انتخاب کنید. اگر از میوه هاى عادى خسته شده اید به میوه هاى مناطق حاره مانند انبه روى آورید.

    ۸- گل کلم یا اسفناج تازه را به ماکارونى یا سالاد گوجه فرنگى بیفزایید. موجب شادابى پوست شما خواهد شد.

    ۹- انبه را در سس تند جانشین گوجه فرنگى کنید که نه تنها گیرنده هاى چشایى شما به وجد در مى آیند بلکه میزان زیادى کاروتن نیز به سبد غذایى شما افزوده شده است.

    ۱۰- آب میوه هاى غنى از کاروتن را بنوشید، مثل آب طالبی و آب هویج
     

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    راهنمای خرید لپ تاپ:
    یک انتخاب بی نظیر

    -- قسمت اول --

    بازار کامپیوترهای همراه یا نوت بوک ها یکی از شلوغ ترین و داغ ترین بازارهای سخت افزار به شمار می رود که علاوه بر حضور پر رنگ برندهای بالا نشین همیشگی که در رده دسک تاپ نیز همواره مطرح بوده اند روزی نیست که نام جدید و اغلب نا آشنائی به این کلاس اضافه نشود تا جائیکه در حال حاضر حتی یکی دو برند کاملا ایرانی نیز به این رده پر طرفدار پیوسته اند. از نگاهی دیگر علیرغم فضای مثبتی که حضور این برندهای گوناگون و رنگارنگ در ایجاد رقابت و کاهش قیمت ها ایجاد کرده اند، مشخصات مشابه و قیمت های متفاوتی که بعضا از سوی این برندها ارائه می شود، خریداران نا آشنا با بازار را با مشکل تمام عیاری در انتخاب میان این همه نام مختلف روبرو ساخته است مسئله زمانی حادتر می شود که علاوه بر تشابه مشخصات سخت افزاری در برندهای مختلف، تشابه بسیار زیادی را نیز اغلب در میان کلاس های مختلف یک برند در سری های گوناگون آن می بینیم و این دقیقا همان جائی ست که خریداران نچندان پر حوصله که علاقه و وقتی برای جستجوی بازار برای مدل مناسب خود ندارند را ناگزیر به پذیرفتن گفته های اغلب نچندان حرفه ای فروشندگانی می نماید که به یکباره خریدار کم تجربه را در دریائی از اطلاعات فراوان و کلمات نا آشنا غرق کرده و در انتها نیز با مهارتی مثال زدنی خریدار را به انتخاب کالای خود متقاعد می کنند که نگفته پیداست که چنین انتخابی تا چه اندازه به مولفه های یک خرید حرفه ای نزدیک است. از همین رو و قبل از معرفی مدل های برتر بازار بهتر است در ابتدا به تشریح کلاس های گوناگون در برندهای مختلف و نوع استفاده ای که از پس این نام های متفاوت انتظار می رود بپردازیم که بدین ترتیب به راحتی می توان کلاس مد نظر خود را در برندهای گوناگون مشخص کرده و سپس به مقایسه مدل های مشابه در برندهای مختلف پرداخت. لازم به یادآوری که لیست زیر بر اساس میزان استقبال کاربران داخلی نسبت به برندهای گوناگون تنظیم شده و ترتیب جایگذاری این نام ها با رده جهانی آنها به هیچ عنوان منطبق نیست.


    1-سونی: شکی نیست که برای بسیاری از کاربران ایرانی در تمامی سطوح از خانگی تا حرفه ای، نوت بوک با این برند شناخته می شود و سایر برندها از دید کاربران وطنی اصولا در سطح نازل تری از کیفیت جای دارند. یکی از دلائل اصلی ایجاد این طرز فکر که البته با واقعیت و میزان گستردگی و فروش برندها در سطح جهانی تفاوت دارد، به محبوبیت و کیفیت برند سونی در رده صوتی تصویری باز می گردد و این شاید محکم ترین دلیلی ست که کاربر ایرانی همواره محتاط و زخم خورده از کالاهای بی کیفیت، هیچ برند دیگری را بر سونی ترجیح ندهد. دسته بندی های حال حاضر این سازنده شامل رده های Performance، Ultra Portable، رده Basic، کلاس Desktop Replacement و بلاخره کلاس نت بوکی سری Travel می گردد که در پائین به تفکیک به جایگزین حروفی هرکدام اشاره می کنیم نکته مهم در این بررسی پرداختن به مدل های جدیدتر هر رده است و در هر مورد تنها کلاس های فعلی و حاضر در بازار معرفی می گردند.

    الف- Performance Series: این سری یکی از محبوب ترین کلاس های نوت بوکی سونی در تمامی زمان ها به حساب می آید در این سری در حال حاضر مدل های کلاس BZ، CS و از همه محبوب تر FW وجود دارد که به ترتیب دارای صفحه نمایش های 14.1 اینچی 15.4 و 16.4 اینچی می باشند. از دلائلی که این مدل ها را در این کلاس جای داده است مشخصات سخت افزاری بالا در رده پردازشی، حافظه جانبی و در اغلب موارد استفاده از کارت گرافیک جداگانه است. قیمت مدل های متفاوت این کلاس در طیف وسیعی از قیمت ها از حداقل 1.100 میلیون تومان در کلاس CS تا بالای 1.700 در مدل های پیشرفته سری FW گسترده گردیده است.

    ب- Ultra Portable : این رده همانطور که از نام آن می توان حدس زد شامل های مدل های سبک وزن و کاملا قابل حملی ست که سه سری از گرانقیمت ترین محصولات سونی را در خود جای داده است. این سه سری شامل کلاس های Z، TT و بلاخره SR می گردد که به ترتیب 11.1، 13.1 و 13.3 اینچ ابعاد داشته و قیمت آنها با ابعادشان رابطه معکوس دارد. سبک وزن ترین دستگاه در این کلاس به نوت بوک های سری TT باز می گردد که تنها 1.310 کیلوگرم وزن دارد.

    ج- Basic: این گروه که یکی دیگر پر استقبال ترین رده های سونی را تشکیل می دهد شامل دو سری NS و NW می گردد که هر دو با مشخصات نسبتا مناسب، اما نچندان فوق العاده از قیمت متعادلی نیز برخوردارند و درست به همین علت انتخاب اول کاربرانی را تشکیل می دهند که قصد خرید از برند سونی اما با قیمت مناسب را دارند. این دو سری مطمئنا ارزان ترین محصولات سونی هستند که درایو Blu-ray را در آنها می توان پیدا کرد. رده قیمتی این دو مدل بین 1.0 تا 1.100 میلیون تومان است.

    د- Multimedia: این سری شامل نوت بوک های بزرگ و اصطلاحا Desktop Replacement می گردد که دارای صفحه نمایش های بزرگ بالای 17 اینچ با مشخصات گرافیکی قوی ست دو مدل مطرح حال حاضر این کلاس شامل سری AW و سری AR می گردد که از لحاظ مقایسه سری AW کاملا جدیدتر به حساب می آید. صفحه نمایش سری AW از نوع 18.4 اینچی و AR از نوع 17 اینچی. کارت گرافیک های جیفورس سری 9 در AW و سری 8 در AR بکار گرفته شده اند. این دسته با وزن سنگین خود امکان جابجائی فراوان را از کاربر می گیرند. حوزه قیمتی مدل های این کلاس بجز نمونه های نسبتا قدیمی تر AR بالای 1.5 میلیون تومان است و برای یافتن یک AW مناسب حداقل می بایست 1.8 میلیون تومان هزینه کرد.

    ه- Travel: این کلاس که در پاسخ به بازار کاملا داغ نت بوک ها (Netbooks) معرفی گردیده است شامل دو سری P و W می گردد که به ترتیب دارای صفحه نمایش های کوچک 8 و 10 اینچی و پردازنده های کم مصرف و ضعیفی در کلاس پردازندهای Atom هستند. از میان این دو گروه، سری P نمونه های قوی تری بوده و با مشخصات نسبتا بالاتر و تجهیز به GPS و اتصال 3G از قیمت های بسیار بالاتری نیز برخوردارند. قیمت این کلاس مابین 800 تا 1.500 دلار است. اما سری W با قیمت های مناسب بلاخره سونی را نیز وارد بازی نت بوکی کرد این گروه که از لحاظ مشخصات در حد دیگر نت بوک های معمول است از قیمتی حول و حوش 500 هزار تومان برخوردارند.


    2-Dell: بدون شک این دومین نام و شاید هم اولین نام پر فروش در میان کاربران داخلی باشد. نوت بوک های پر شمار این شرکت در پنج دسته کلی قابل تقسیم بندی هستند که شامل سری Inspiron، Vostro، XPS، Studio و Latitude می گردند البته سری دیگری نیز از نوت بوک های این شرکت با نام Precision از کلاس Workstation نیز تولید می گردید که در حال حاضر حضور چندانی در بازار نداشته و به آنها نمی پردازیم.

    الف- Inspiron: این کلاس برای کاربران با بودجه محدود و افرادی که به پردازش های نچندان سنگین و البته غیر گرافیکی احتیاج دارند ساخته شده است. Inspiron ها را لپ تاپ های اصطلاحا Entry-Level می نامند و هدف از ساخت آنها فروش هرچه بیشتر به واسطه قیمت و مشخصات نسبتا مناسب آنهاست. قیمت کاملا پائین این گروه شرکت Dell را بر آن داشت که حتی Netbook های جدید خود یعنی سری Mini را نیز تحت این کلاس معرفی نماید. البته باید به این نکته توجه کرد که تا قبل از ظهور کلاسی به نام Studio، سری Inspiron به رده میانی قیمت که از مشخصات گرافیکی بالاتری برخوردار بودند نیز راه پیدا می کرد اما از آن پس یعنی از میانه سال 2008 به این سو این خانواده تنها به تولید نوت بوک های ساده و ارزان قیمت و البته بسیار پر فروش می پردازد. ابعاد صفحه نمایش Inspiron ها بجز (نت بوک های 10 اینچی) عمدتا 14.1 و 15.4 اینچ می باشد. حوزه قیمتی این خانواده از حداقل 650 هزار تومان تا حداکثر 1.100 میلیون تومان گسترده شده است.

    ب- Vostro: همگان Vostro را به نام نوت بوک مخصوص کار با قیمت مناسب می دانند. از مشخصات این سری می توان به ظاهر ساده با رنگ بندی کاملا معمولی و بدنه پلاستیکی اشاره کرد که در قیاس با مدل های رنگارنگ دیگر مدل ها کاملا ساده به نظر می رسد. مشخصات سخت افزاری Vostro ها اما برخلاف ظاهرشان اغلب بسیار پیشرفته است تا جائیکه در برخی موارد می توان آنها را با سری گرانقیمت XPS نیز مقایسه کرد. تنها نکته ای که Vostro ها را در این رقابت در مکان پائین تری جای می دهد قابلیت های گرافیکی آنهاست که در بهترین حالت به یک کارت گرافیک معمولی و نچندان مرغوب بسنده کرده اند. Vostro ها در سه سایز 13.3، 14.1 و 15.4 اینچی تولید می گردند. حوزه قیمتی محصولات این کلاس از حدود 700 هزار تومان تا نزدیک به 1.300 میلیون تومان گسترده شده است.

    ج- Studio: این گروه جدیدترین عضو خانواده نوت بوک های Dell است جائیکه از به بازار آمدن اولین عضو این خانواده به زحمت یک سال می گذرد. Studio ها در حقیقت سری گرافیکی و میان قیمت شرکت Dell هستند که جای خالی میان گروه ارزان قیمت Inspiron و گرانقیمت XPS را پر می کنند این نوت بوک ها دارای ظاهری بسیار زیباتر از Inspiron ها و دارای رنگ بندی بسیار کامل و جذابی هستند. مشخصات گرافیکی این رده کاملا بهبود یافته است و استفاده از کارت های گرافیک ATI در آنها یک رویه معمول است. از مشخصات سخت افزاری Studio ها می توان به کلیدهای مولتی مدیائی، درایوهای نوری مکشی و پورتهای پر کاربردی مثل HDMI eSATA اشاره کرد. Studio ها در دو سایز 15 و 17 به بازار ارائه می شوند. حوزه قیمتی این محصولات از یک تا 1.3 میلیون تومان است.

    د- XPS: نوت بوک های گرافیکی شرکت Dell از سال 2005 به این سو با این نام خوانده می شوند. نام XPS که مخفف Xtreme Performance System است به خوبی رده ای که این نوت بوک ها در آن جای می گیرند را به نمایش می گذارد. ظاهر زیبا، طراحی جذاب، مشخصات پردازشی و گرافیکی بالا و البته قیمت نسبتا بالا از مشخصات اصلی نوت بوک های این سری است. هدف از طراحی XPS ها دستیابی به حداکثر توان در پردازش های گرافیکی ست. سایز صفحه نمایش در XPS ها 13.3 و 15.4 اینچ است. پس از ارائه سری Studio شرکت Dell تصمیم گرفت تا با ترکیب این سری با رده XPS نوت بوک های جدیدی را به بازار ارائه کند که این بار Studio XPS خوانده می شدند این سری از نوت بوک ها که به سایز 16.4 اینچ نیز مجهزند از لحاظ قدرت گرافیکی و پردازشی و همچنین حجم ذخیره سازی هارد در کلاس بالاتری از هر دو گروه Studio و XPS قرار می گیرند. حوزه قیمتی این گروه که در دو سایز 13.3 و 16.4 به بازار ارائه می شود مابین 1.500 تا 1.600 میلیون تومان است.

    ه- Latitude : کلاس نوت بوک های حرفه ای و صنعنی Dell با این نام خوانده می شود جائیکه علاوه بر استحکام بدنه و استفاده از شاسی آلومینیوم-منیزیوم در ساخت دستگاه، به موارد دیگری همچون پورت های ورودی و خروجی متعدد و کامل و مدت بسیار طولانی گارانتی بر می خوریم که در دیگر مدل ها هیچگاه با هم دیده نمی شود. از دیگر مواردی که در مورد این سری باید به آن اشاره کرد استقامت و پایداری مناسب آنها در کارکرد در شرایط سخت آب و هوائی و طراحی ویژه برخی قسمت ها برای مقاومت در برابر ضربه و سقوط از ارتفاع است که استفاده از هارد دیسک های مبتنی بر حافظه فلش موسوم به SSD در مدل های جدید این کلاس از جمله این قسمت های مقاوم به حساب می آید . این موارد البته همگی باعث افزایش قیمت محصولات این خانواده می شود تا جائیکه در شرایط مساوی با دیگر نمونه ها از لحاظ سخت افزاری، Latitude ها تقریبا همیشه از قیمت بالاتری برخوردارند. مدل های گوناگون این سری هر سه سایز 13.3، 14.1 و 15.4 را در میان خود می بینند و در نمونه های جدید از 1.100 تا 1.600 میلیون تومان قیمت دارند.


    3-HP: غول شماره یک دنیای نوت بوک در خارج از مرزهای ایران، در میان کاربران داخلی به مانند دو برند قبلی از اقبال چندانی روبرو نیست البته این معادله نابرابر با ورود مدل های جدید و پیشرفته و در عین حال خوش قیمت این برند اندک اندک در حال تغییر است. دسته بندی محصولات HP البته به مانند نمونه های یاد شده تا این اندازه کلاسیک و مشخص نمی باشد اما با یک نگاه به لیست تولیدات این شرکت می توان ردپای چهار گروه متفاوت را در لیست تولیدات این برند یافت. این چهار گروه شامل خانواده DV که پسوند Pavilion را همواره با خود می بینند، محصولات اقتصادی همراه با پسوند Compaq، تبلت های خانواده TX و بلاخره اعضای نوظهور نت بوکی این شرکت است که البته این آخری را به همراه دیگر نت بوک های سایر برندها در مقاله جداگانه ای بررسی کرده ایم.

    الف- خانواده DV: Pavilion ها را به نوعی می توان پر فروش ترین اعضای خانواده HP در میان تمامی کاربران دانست این گروه که حوزه فعالیت آن از ارزان قیمت های مبتنی بر پردازنده های AMD تا گرانقیمت های گرافیکی گسترش دارد همواره از اولین انتخاب های دوستداران HP محسوب می شود. در خود این گروه و بعنوان یک زیر گروه می توان به DV هائی اشاره کرد که پس از این دو حرف یک عدد دارند مثلا DV4 و یا DV6 که البته از زمانی که HP این شیوه نامگذاری را بطور رسمی در محصولات خود بکار گرفت مدت چندان زیادی نمی گذرد. قیمت مدل های مختلف این کلاس از حوالی یک میلیون تا بالای 1.700 میلیون تومان ادامه دارد.

    ب- Compaq ها: این خانواده که تعداد اعضای حاضر در بازار آن بسیار کمتر از سری قبل است بطور کامل به محصولات ارزان قیمت و دانشجوئی HP اختصاص دارد. اعضای کم شمار این گروه در بسیاری از مشخصات ساختاری با یکدیگر تشابه دارند که از آن میان می توان به حداکثر حافظه RAM دو گیگابایتی و پردازنده های نچندان پیشرفته در غیاب کارت گرافیک اشاره کرد. قیمت این دسته در مدل های جدید مابین 600 تا 800 هزار تومان است.

    ج- تبلت های سری TX: این گروه از دیرپاترین تبلت های حال حاضر بازار به حساب می آید که مدتهاست در این رده تا حدود زیادی بی رقیب باقی مانده است. از خصوصیات مشترک تبلت ها می توان به صفحه نمایش لمسی و گردانی اشاره کرد که با چرخش 180 درجه می تواند بروی صفحه کلید بطور معکوس بسته شده و فرم یک Tablet (لوح، صفحه تخت) را به خود بگیرد. اما تبلت های سری TX از HP خصوصیات مشترک دیگری هم دارند که از آن میان می توان به استفاده تقریبا همیشگی از پردازنده های AMD، صفحه نمایش های 12 اینچی و کارت گرافیک های سری 6 از Nvidia (که البته در مدل های حدید جای خود را با مدل های نچندان پیشرفته ATI داده است) اشاره کرد. قیمت مدل های مختلف این کلاس بین 1 تا 1.3 میلیون تومان متغیر است.


    4-Lenovo: این همان برندی ست که نه تنها شرکت مادر بلکه کاربران ایرانی هم کاملا علاقه دارند آن را IBM بنامند اما حقیقت قضیه همانطور که بارها و بارها گفته شده است این است که شرکت چینی Lenovo موفق شد بخش کامپیوتر شرکت IBM را چندین سال پیش خریداری کرده و با این خرید حق استفاده از برند IBM را نیز برای مدت محدودی بدست آورد اینک اما با سپری شدن این مدت دیگر نامی از IBM به لحاظ قانونی نمی تواند در میان باشد و نوت بوک های این شرکت با همان نام Lenovo خوانده می شوند. محصولات متفاوت این برند را به سه دسته کلی می توان تقسیم کرد نخست نوت بوک های موسوم به ThinkPad که در حقیقت بدنه اصلی بوت بوک های این شرکت و محل حضور مدل های گوناگون است، دوم سری جدید Value Line که نوت بوک های کم شمار ارزان قیمت با ظاهر و مشخصات معمولی ارائه می کند و در نهایت سری IdeaPad که سری پرتابل در کنار اعضای نت بوکی این شرکت است. البته یک نکته نگفته در رابطه با نوت بوک های این برند وجود دارد که به سری متوقف شده 3000 این شرکت باز می گردد. این سری که هم اکنون با مدل معروف N500 یکی از پر فروش ترین های Lenovo در بازار داخلی محسوب می شود در سال 2008 و با معرفی سری IdeaPad بطور کامل از چرخه تولید این شرکت خارج گردید.

    الف- ThinkPad ها: اعضای پر شماره این خانواده در 6 گروه شامل سری SL، سری R، سری T، سری X به همراه تبلت های آن و بلاخره سری W دسته بندی می گردند. لنوو بجز نامگذاری های فوق برای هر دسته یک تعریف کوچک نیز ارائه داده که از روی آن می توان نوع کاربری در نظر گرفته شده برای هر دسته را تعیین کرد:
    -سری SL: لنوو این سری را Essential Small Business Tool یا ابزار تجاری کوچک و ضروری نامیده است. اعضای این گروه از مدل های ساده ارزان قیمت تا نمونه پیشرفته و گران قیمت گسترش یافته اند. سایز صفحه نمایش در این گروه 14.1 یا 15.4 اینچ است.
    -سری R: در توضیح این مدل به عبارت Cost-effective enterprise productivity و یا محصول توسعه یافته ارزشمند اشاره شده است. رده قیمتی و سخت افزاری این گروه اندکی بالاتر است و سایز صفحه نمایش آن نیز همچنان 14.1 یا 15.4 اینچ است.
    -سری T: در توضیح این مدل آمده است: Portable business Powerhouse که همانطور که از نام آن می توان حدس زد وزن پائین اصلی ترین نکته در رابطه با این سری قدرتمند است. در عمل نیز سری T یکی از سبک ترین ها در میان 15.4 و 14.1 اینچی هاست.
    -سری X : این سری با نام Extreme Mobility خوانده شده و با صفحه نمایش 12.1 یا 13.3 اینچی و مشخصات مطلوب برای کاربران پرتابل طراحی شده است.
    -تبلت های سری X : عنوان این گروه Versatility to go می باشد که به خوبی وظیفه یک تبلت را توصیف می کند. این گروه گرانقیمت ترین نوت بوک های لنوو ست و دارای صفحه نمایش 12.1 اینچی و پردازنده های کم مصرف LV اینتل در آن بکار گرفته شده است.
    -سری W: این گروه با عنوان Ultimate mobile Workstation خوانده شده و از پردازنده های سری Extreme و صفحه نمایش های 15.4 یا 17 اینچی دو گانه بهره می برد. W ها هم از انواع گرانقیمت این خانواده هستند.

    ب- Value Line: این گروه که از ارزان ترین های بازار برای این برند به حساب می آید در حال حاضر سه محصول در سری جدید G معرفی کرده است که از سه سایز 14.1، 15.4 و 15.6 اینچ در صفحه نمایش برخوردار می باشند. یک نکته مشترک در رابطه با محصولات این گروه به پردازنده های سری T اینتل آنها باز می گردد که در بالاترین حالت به فرکانس 2.1 گیگاهرتز و 2 مگابایت حافظه L2 مجهز گردیده اند.

    ج- IdeaPad: اعضای این خانواده به سه دسته کلی تقسیم بندی شده اند که شامل سری U، سری Y و سری S می گردند که بجز این آخری که به دسته نت بوک های این شرکت تعلق داشته و به دو سه مدل محدود گردیده است دو دسته دیگر مدل های متعددی را شامل می گردند:
    -سری U: این سری که لنوو آن را Affordable Ultraportable نامیده است شامل نمونه هائی با صفحه نمایش های 11.1 تا 14 اینچی ست که پردازنده های آنها یا نمونه های نسبتا ضعیف C2D با سرعت حداکثر 2 گیگاهرتر و یا نمونه های کم مصرف ULV با سرعت حداکثر 1.4 گیگاهرتز می باشد. قیمت این مدل ها البته نسبتا بالاست و آنچه از ظواهر امر به نظر می رسد هنوز خبری از چهار مدل حاضر در این کلاس (یعنی U350، U110، U330 و U450p) در بازارهای داخلی نیست.
    -سری Y: اعضای این گروه که به عنوان Maximum multimedia مفتخر شده اند شامل نمونه های با صفحه نمایش های 14، 15.6، 16 و بلاخره 17 اینچی هستند که از مشخصات بالنسبه بالائی همچون پردازنده های Extreme در مدل 17 اینچی، صفحه نمایش های LED و مشخصات گرافیکی بالا برخوردار گردیده اند. جستجو برای اعضای پنج گانه این کلاس (شامل Y550، Y550HD، Y650، Y450 و بلاخره Y730) در بازارهای داخلی احتمالا نتیجه چندانی در بر نخواهد داشت.


    5-Acer: قرار گرفتن در جایگاهی که این برند پر آوازه در میان کاربران ایرانی اینک به آن دست یافته است بدون شک شایسته نام ایسر نیست. برخلاف نظر کاربران ایرانی که همواره از ایسر بعنوان یک برند جایگزین یاد می کنند و معمولا بجز در خریدهای دانشجوئی جائی برای این برند در سبد خرید کاربر ایرانی وجود ندارد، این نام تجاری در دنیای مدرن در رده دوم از لحاظ میزان فروش جهانی لپ تاپ پس از HP قرار دارد. برگ برنده محصولات ایسر در قیمت فوق العاده آنها نهفته است جائیکه فاکتور تعیین کننده مشخصات ارائه شده در مقابل قیمت پرداختی سرسخت ترین رقبا را نیز در مقابل Acer وادار به تسلیم کرده است. محصولات متفاوت Acer تحت شش نام ارائه می شوند: Aspire، Extensa، EMachine، Ferrari، TimeLine و Travelmate که البته نگفته پیداست که همه این موارد را نمی توان در بازارهای داخلی پیدا کرد:

    الف- Aspire: این سری بدون شک پر افبال ترین گروه در اعضای خانواده Acer را تشکیل می دهد. این گروه خود شامل چندین زیر گروه است از آن میان Aspire One به دسته نت بوک های این شرکت و دو گروه GEMSTONE و GEMSTON Blue یکی در کلاس 12 تا 17 اینچ و دیگری در کلاس نمونه های Desktop Replacement و در در دسته 16.4 و 18.4 اینچی قرار دارند. در اعضای پیشرفته دسته دوم موارد فوق العاده ای همچون TV Tuner، درایو Blu-ray در کنار کارت گرافیک های قدرتمند و صفحه نمایش های Full HD یافت می شود.

    ب- Extensa: این سری با تمرکز بر کاربری تجاری و کاملا سبک به نوت بوک های ارزان قیمتی اشاره دارد که از لحاظ مشخصات پردازشی در سطح چندان بالائی قرار ندارند اما در عوض از امکانات ارتباطی مطلوبی بر خوردارند.

    ج- Travelmate: این دسته نیز به مانند Extensa ها بر مشخصات پردازشی تمرکز نداشته و از قیمت مناسبی برخوردارند.

    د- TimeLine: این دسته نوت بوک های مدرن که در سه سایز 13.3، 14 و 15.6 به بازار ارائه گردیده اند در یک خصوصیت مشترکند و آنهم تغییر در میزان عمر باتری ست که در شرایط ایده آل در این گروه حتی به 8 ساعت هم می رسد.

    ه- Ferrari: این دسته که البته تعداد اعضای آن از چند نمونه کاملا معدود فراتر نمی رود حاصل همکاری ایسر با تیم Ferrari F1 است که ظاهری بسیار زیبا با بدنه فیبر کربن و البته قیمت بسیار بالا مشخصات اصلی آن را تشکیل می دهد.

    و- EMachine: این رده نوظهور در حقیقت ارزان ترین نوت بوک های ایسر هستند که با اینکه از لحاظ پردازشی حرفی برای گفتن ندارند اما قیمت بسیار پائین آنها باعث شده است تا بخش وسیعی از کاربران این مدل ها را بر نت بوک های هم قیمت آنها ترجیح بدهند.

    ادامه دارد ...
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    10 راز جاذبه که خانم ها می دانند
    ولی آقایون نه!

    واقعبین باشید! خانم ها خیلی بهتر از آقایون می دانند که چطور دیگران را به خود جذب کنند. اشکال از ما نیست. خانم ها سالهای زیادی را صرف این کرده اند که به چشم دیگران بیایند. آنها تجربه های زیادی از تلاش برای علاقه مند کردن آقایون به خودشان داشته اند. به عبارت دیگر: آنها تمرین داشته اند.خانم ها رمز و راز جاذبه را می دانند...
    اما نکته خنده دار درمورد جاذبه این است که آقایون هم می توانند رمز و راز آنرا یاد بگیرند و به نتیجه ای که می خواهند دست پیدا کنند.
    حالا 10 راز مهم جاذبه را برایتان عنوان می کنیم.

    راز 1: بدانید که چه می خواهید
    خیلی از مردها این مشکل را دارند که فقط به همان چیزی که عایدشان می شود راضی می شوند. اما خانم ها معمولاً خواستگاران بیشتری دارند به همین خاطر می توانند در انتخاب خود سخت گیر تر باشند.
    وقتی بدانید که از طرف مقابل خود چه می خواهید، نه تنها کاندیدهای احتمالی را بررسی می کنید بلکه قطعیت بیشتری هم در کارتان دارید.
    با این کار نشان می دهید که ناامید و بیچاره نیستید. و این شما هستید که قدرت دارید و انتخاب به عهده شماست. و وقتی قدرت دست شما باشد، این طرف مقابلتان است که دنبالتان می افتد.

    راز 2: باارزش باشید
    اینکه کسی دنبالتان بیفتد یعنی در نظر دیگران ارزش خاصی دارید. آنها شما را می خواهند، به هر دلیلی و این دیگر کار آنهاست که تلاش کنند و شما را به دست بیاورند.
    برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید ارزش خاصی برای خودتان قائل شوید. باید خودتان احساس کنید که ارزش این را دارید که دیگران دنبالتان بیفتند و با رفتارهایتان باید این مسئله را به دیگران بفهمانید.
    دخترها معمولاً خیلی مردها را دور و بر خود دارند که سعی می کنند او را تحت تاثیر قرار دهند. اما خودشان فقط می خواهند کسی را تحت تاثیر قرار دهند که مثل خودشان باشد.

    راز 3: خوب لباس بپوشید
    خانم ها اهمیت زیادی برای ظاهر خود قائل هستند. این یکی از دلایل مهمی است که می توانند خیلی راحت توجه هر مردی را به خود جلب کنند.
    خانم ها این را می دانند که لباس پوشیدنشان می تواند باعث شود به چشم دیگران برسند. درواقع، چون خیلی از مد سر در می آورند راحت می توانند طریقه لباس پوشیدن شما را وارسی کنند.
    مردی که می داند چطور باید خوب لباس بپوشد معمولاً مورد توجه خانم ها قرار می گیرد. اما دلیل آن فقط این نیست که ظاهر خوبی دارد، بلکه بااین کار خود نشان می دهد که از اهمیت ظاهر برای خانم ها آگاه است.

    راز 4: خوشبو باشید
    بیشتر اوقات مردها حس بویایی را فراموش می کنند و یادشان می رود که از عطر و افترشیو استفاده کنند. اما خانم ها می دانند که اگر بخواهید کسی را به سمت خود جذب کنید، باید نظر همه حواس بدن را به خود جلب کنید.
    به عطرهایی فکر کنید که خانم ها استفاده می کنند و شما را دیوانه می کند، آنوقت می فهمید که بو چقدر می تواند اهمیت داشته باشد.
    استفاده از عطرهای خوشبو در مواجهه با خانمها، حضور شما را پررنگ تر می کند.

    راز 5: جالب توجه باشید
    باوجود همه ویژگی های ظاهری که در جذب کردن دیگران موثر است، فقط ظاهر خوب خیلی زود تکراری خواهد شد. به همین خاطر است که داشتن شخصیتی جالب اهمیت زیادی دارد.
    جالب بودن یعنی بدانید با چه کسی درمورد چه موضوعاتی حرف بزنید که نظر او را جلب کند. باید درمورد وقایع روز، موسیقی، هنر و فرهنگ و هر چیز دیگری که خانم ها را سرگرم کند اطلاعات داشته باشید.
    اما علاوه بر اینکه بدانید درمورد جه صحبت کنید، باید بتوانید به حرفهای طرف مقابل هم گوش دهید.

    راز 6: کارهای غیرمنتظره انجام دهید
    انجام کاری که از شما انتظار نمی رود می تواند در طرف مقابل هیجان ایجاد کند و باعث شود از کنار شما بودن لذت ببرند.
    البته نباید کارهای غیرمنتظره مضحک انجام دهید. مثلاً یکدفعه بلند فحش بدهید یا کار مسخره دیگری مثل این انجام دهید.
    باید برخلاف انتظار دیگران باشید. مثلاً به جای اینکه از ظاهر یک خانم تعریف کنید، درمورد هوش و ذکاوتش تعریف کنید. مطمئناً افراد کمی تابحال دراین مورد از او تعریف کرده اند و این کارتان شما را از بقیه جدا میکند.

    راز 7: هم گرم باشید هم سرد
    برای جذب کردن باید احساسات را تحریک کنید. بدون احساس، جاذبه غیرممکن است.
    اما زیاد بودن یک احساس درست به اندازه بی احساس بودن بد است. وقتی همیشه خوب باشید یا همیشه بد باشید، از کسی که می خواهید دورتان میکند.
    وقتی احساسات گرم و سرد را به تناسب داشته باشید، یک ترن هوایی احساسی می سازید که همه چیز رابرای فرد مقابلتان جالب و جذاب می کند.
    خانم ها خودشان همیشه همین کار را می کنند. یک روز آنقدر خوب رفتار می کنند که خودشان را به شما علاقه مند نشان می دهند که بهترین احساس را عایدتان می کند، یک روز هم نادیده تان می گیرند و باعث می شود حس بدی پیدا کنید.
    این ایجاد تغییر بین احساسات خوب و بد باعث می شود طرفشان به آنها جذب شود. مردها هم می توانند همین کار را بکنند.

    راز 8: سخت تلاش کنید تا به دست آورید
    هیچکس هیچوقت برای چیزی که آسان به دست بیاورد ارزش قائل نمی شود. خانم ها این را بهتر از هر کس دیگری می دانند. اگر خیلی راحت جلوه کنند این امکان وجود دارد که مرد خیلی زود آنها را ترک کند.
    وقتی تلاش کنید تا آنچه که می خواهید را به دست آورید باعث می شود برای نتیجه ای که عایدتان می شود ارزش بیشتری قائل باشید.

    راز 9: ماجراجو باشید
    ماجراجو بودن با انجام کارهای غیرمنتظره فرق دارد. ماجراجویی یعنی گذشتن از مرزها و انجام کارهای جدید و غیرعادی است.
    زن های ماجراجو مردها را به سمت خود جذب می کنند. آنها باعث می شوند با بودن کنار آن دختر احساس سرزندگی بیشتری کنند.
    این برای مردها هم صدق می کند. یک مرد ماجراجو خیلی راحت می تواند دخترها را به سمت خود جلب کند.

    راز 10: از جنسیت خود استفاده کنید
    خانم ها می دانند که جذاب بودن و استفاده از جنسیتشان ابزاری بسیار مهم در جذب مردان است. اما مردها هیچوقت نمی دانند چطور باید س کسی باشند.
    مردها تمایلات جنسی را با خانم ها در ارتباط می دانند چون فقط به این صورت است که مفهوم رابطه زناشویی را درک می کنند. اما مردها هم می توانند جذاب باشند و در این صورت هر زنی که بخواهند را می توانند به سمت خود جذب کنند.
    تفاوت اینجا این است که اگر مردها بخواهند جذاب باشند باید مردانه رفتار کنند. باید بهترین خصوصیات مردانه را که خانم ها را تحریکمی کند از خود نشان دهند.
    استفاده از جنسیتتان یعنی قوی باشید، شجاع باشید، خشن باشید و بگذارید که انرژی مردانه از شما منعکس شود.
    هرچه بیشتر بتوانید از جنسیتتان استفاده کنید، خانم ها بیشتر به شما جواب می دهند.

    می پرسید ما از کجا این رازها را می دانیم؟ خیلی ساده است:
    خانم ها خودشان همیشه اینها را برایمان می گویند
    خوانندگان ما با ایمیل هایی که می زنند همه حرفهایشان را با ما درمیان می گذارند. خود خانم ها بارها و بارها این حرف ها را به ما گفته اند و ما اینها را یکجا جمع کرده ایم و در اختیار شما قرار داده ایم.
    مطمئن باشید که این کارها بی بُر و برگرد جواب می دهد. هرچه که باشد خانم ها خیلی بیشتر از شما از قوانین جاذبه اطلاع دارند.
    چیزی برای از دست دادن ندارید. پس از همین امروز شروع کنید.
     

     

     

     

     

     
      u دانش و فناوري


    LTE چیست؟

    در حال حاضر هشت اپراتور برتر تلفن‌همراه دنیا آمادگی خود را جهت راه اندازی شبکه نسل چهارم LTE تا اواسط سال ۲۰۱۰ اعلام کرده‌‌اند که Verizon آمریکا از جمله آنهاست و ۱۶ شرکت مخابراتی دیگر نیز بعد از سال ۲۰۱۰ به آنها خواهند پیوست.
    کمپانی Verizon همراه با -وودافون شریک و سرمایه‌گذار خود- به منظور ترغیب هرچه بیشتر سازندگان و اپراتورهایی که روی LTE سرمایه‌گذاری کرده‌اند و قصد توسعه آن را دارند، برای نخستین بار اقدام به انتشار ویژگی‌های دقیق فنی این تکنولوژی تحت عنوان کنفرانسی با همین نام کرد که با این اقدام قصد شفاف‌سازی LTE را داشت.
    Verizon یکی از کمپانی‌های معروف در زمینه تکنولوژی بی‌سیم در آمریکا، چندی پیش از گشایش مرکز تحقیقات بزرگی که صرفا روی شبکه نسل چهارم تلفن‌همراه فعالیت می‌کند، خبر داد. این در حالی است که کمپانی AT&T به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور تلفن‌همراه در آمریکا که سریع‌ترین رشد را در پهنای باند وسیع سیار داشته، حمایت خود را از LTE در سال ۲۰۰۸ رسما اعلام کرد و پیش‌بینی کرده تا سال ۲۰۱۰ این سرویس را در سراسر آمریکا به صورت تجاری عرضه کند. در این راستا اپراتور T-Mobile نیز با همکاری Nortel نسخه آزمایشی LTE را در شهر برن آلمان به نمایش گذاشتند.
    بر اساس آخرین تحقیقات به عمل آمده از موسسه تحقیقاتی اینفونتیکس، وایمکس در سال ۲۰۰۹ رشد قابل توجهی نخواهد داشت، توسعه و پشتیبانی از LTE به عنوان استراتژی اصلی اکثر شرکت‌های مخابراتی درنظر گرفته شده و علت عمده آن خروج شرکت‌های معتبری چون نورتل و آلکاتل- لوسنت که جزو چهار فروشنده اصلی تجهیزات وایمکس در جهان هستند، از بازار تولید وایمکس است. حتی شرکت بزرگی همچون نوکیا که از تولیدکنندگان برتر وایمکس و عضو ثابت انجمن جهانی وایمکس است از پشتیبانی تجهیزات این فناوری دست کشیده و استراتژی خود را بر توسعه تجهیزات مبتنی بر LTE معطوف کرده است.
    بنا بر اظهارنظر یکی از تحلیلگران گروه تحقیقاتی Dell Oro Group، وایمکس نخستین فناوری نسل بعد محسوب می‌شود، این در حالیست که در ژوئن سال ۲۰۰۸ اتحادیه شبکه تلفن‌همراه رسما LTE را به عنوان نخستین فناوری که می‌تواند تمامی نیازهای شبکه نسل آینده را تامین کند اعلام کرد که این خود نشان دهنده آن است که ویژگی‌های فنی LTE توانسته استانداردهای لازم برای توسعه شبکه‌های مبتنی بر IP که غالب بازار هستند را در آینده تامین کند.
    فناوری LTE با سرعت بارگیری ۳۲۶ مگابیت در ثانیه و سرعت بارگذاری ۸۶ مگابیت در ثانیه در باند ۲۰ مگاهرتز در سال ۲۰۱۰ در بازار وجود خواهد داشت و قرار است تکنولوژی وایمکس با استاندارد (۸۰۲.۱۶e Rel ۱.۵) در همین سال با سرعت ۷۰ مگابیت در ثانیه به بازار مصرف ارائه شود که البته این پیش‌بینی برای ورود وایمکس به بازار قبل از بحران اقتصادی در جهان بوده است.
    نسخه پیشرفته‌تر LTE که در سال ۲۰۱۱ روانه بازار خواهد شد نیز قبل از نسخه ۸۰۲.۱۶m وایمکس که منطبق بر شبکه‌های نسل چهارم است تجاری می‌شود و با ورود این نسخه از وایمکس، نسخه فوق پیشرفته LTE یعنی Rel ۱۰ که از لحاظ فنی قابلیت‌های بهتری نسبت به همتای وایمکس خود دارد وارد دنیای بزرگ شبکه تلفن‌همراه می‌شود.
    تحلیلگران یکی از علت‌های چیره شدن وایمکس به LTE را سرعت بیشتر ورود آن به بازار و به اصلاح تجاری شدن آن ذکر کردند که این موضوع با شرایط فعلی منتفی است چرا که روند تجاری شدن هر دو تکنولوژی همزمان شده و چه بسا LTE با سرعت بیشتری وارد بازار شده است، بنابراین با توجه به اینکه ساختار فنی و معماری این دو تکنولوژی شباهت زیادی با هم دارند شاید برای اینکه غالب بازار در آینده را بتوان راحت‌تر پیش‌بینی کرد نگاهی به گستردگی این دو شبکه در جهان و سرعت سرویس آنها از فاکتورهای مهم و اساسی باشد.
    اتحادیه جهانی وایمکس طی گزارشی که حدود دو ماه پیش منتشر کرد، اعلام کرده است که در حال حاضر ۴۳۰ میلیون مشترک را در سطح جهان پوشش می‌دهد و پیش‌بینی کرده تعداد این کاربران تا سه سال دیگر به ۸۰۰ میلیون نفر برسد که با توجه به پتانسیل موجود و شرایط فعلی رویایی بیش به نظر نمی‌رسد. اما اگر کمی واقع‌بینانه و به دیگر آمارها همچون آماری که کمپانی Maravedis ارائه می‌دهد نگاه کنیم متوجه می‌شویم که رقم واقعی کاربران وایمکس درحال حاضر بین دو تا سه میلیون است که با حقیقت کمی سازگارتر به نظر می‌رسد.اکنون بهتر است نگاهی به آمار کاربران شبکه تلفن‌همراه ۳GPP بیندازیم که با عدد نجومی حدودا یک میلیارد مواجه می‌شویم که قسمت اعظم آنها تمایل به استفاده از شبکه نسل جدید آن که همان LTE باشد، دارند. با نگاهی به نحوه توزیع کاربران شبکه‌های +۳G در دنیا که رقم آن براساس گزارش Informa Telecoms & Media به بیش از دو میلیارد تا سال ۲۰۱۳ خواهد رسید، کاربران وایمکس تنها ۱۰۳ میلیون حدود پنج درصد از کل کاربران را تشکیل می‌دهند و این نشان می‌دهد که اگر خوشبینانه فرض شود که وایمکس تا آن زمان بتواند دوام آورد، درصد بسیار ناچیزی را در مقابل تعداد کاربران ۳GPP & ۳GPP۲ کسب خواهد کرد.
    عمده بازار وایمکس دنیا در حال حاضر به اروپا و استرالیا محدود می‌شود، البته طیفی از کاربران نیز در آمریکای جنوبی و آفریقا هستند و در این میان خاورمیانه کمترین میزان کاربر وایمکس در دنیا را دارد. طبق گزارشInforma Telecoms & Media تنها چهار درصد از کل کاربران وایمکس در خاورمیانه و حدود ۳۰ درصد آن در اروپا هستند.
    واضح و مبرهن است که بازار وایمکس تنها در خاورمیانه می‌تواند فروش خوبی داشته باشد چرا که هنوز اشباع نشده و به رقم بالایی نرسیده و این می‌تواند به فروش تجهیزات باقی مانده در انبارهای فروشندگان تجهیزات وایمکس کمک شایان توجهی کند و اگر دقیق‌تر به محدوده فعالیت و حوزه فروش و تبلیغات این تکنولوژی در سال‌های اخیر نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که کاملا با حقیقت نیز سازگار است چرا که در اروپا و استرالیا توسعه آن متوقف شده است.
    در استرالیا اغلب سرویس دهنده‌های وایمکس سرویس‌دهی خود را متوقف کرده و بقیه نیز قصد توقف آن را دارند و به جای وایمکس استفاده از ۳G را برای کاربران تبلیغ می‌کنند. در اروپا نیز شبکه نسل سوم بسیار فراگیر است و استفاده از آن به علت قابلیت تحرک بیشتر، کیفیت مناسب و از همه مهمتر ارزان‌تر بودن نسبت به وایمکس فزونی دارد. علاوه بر آن در حال حاضر دو کشور سوئد و نروژ در حال پیاده‌سازی LTE هستند که به سرعت در تمامی اروپا تا دو سال آینده نفوذ خواهد کرد و منجر به از رده خارج شدن وایمکس در این قاره می‌شود . استانداردی از وایمکس که در حال حاضر در بیشتر کشورهای دنیا پیاده‌سازی شده ۸۰۲.۱۶d است ولی در بعضی نقاط نیز نسخه سیار آن یعنی۸۰۲.۱۶e پیاده‌سازی شده و در حال حاضر این نسخه از استاندارد در حال پیاده‌سازی و توسعه در دنیا است و تمامی آمارهای مربوط به این حوزه صرفا منحصر به همین استاندارد است در حالیکه می‌دانیم ویژگی‌های فنی این نسخه هیچ شباهتی به LTE ندارد و اگر قرار باشد وایمکس به عنوان شبکه نسل آینده عنوان شود و یا با تکنولوژی همچون LTE مقایسه کرد باید منتظر نسخه بعدی آن که هنوز به بازار عرضه نشده است (۸۰۲.۱۶m) بود که شاید بتوان آن را با LTE مقایسه کرد.
    ضریب نفوذ بسیار پائین شبکه وایمکس در خاورمیانه، دلیل روند رو به رشد آن را در این منطقه به وضوح نمایان می‌کند، ایران نیز از این قاعده مستنثنی نیست و یکی از دلایل اصلی ورود تکنولوژی وایمکس به ایران به شمار می‌رود. با توجه به مطالب ذکر شده شاید راحت‌تر بتوان گفت که شبکه نسل آینده LTE است یا وایمکس؟ و چه آینده‌ای پیش روی آن دو است.... شما قضاوت کنید.

    ● LTE چیست ؟
    نسل چهارم یا (۴G) واژه‌ای است که برای توصیف شبکه‌های بی‌سیم تکامل‌یافته یا ماورای نسل سوم استفاده می‌شود و شاید بتوان گفت نام تجاری آن در۳GPP به صورت LTE است.
    نسل چهارم، یک راه‌حل جامع بر مبنای IP برای انتقال صدا، تصویر و داده استفاده می‌کند و بر پایه اصل "هرجا و هر زمان" داده‌ها را با سرعتی بسیار بالاتر از نسل‌های قبل در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از لحاظ تکنیکی در نگاه ساده سرعت بارگذاری و بارگیری در LTE نسبت به نسل‌های قبل بسیار بالاتر است. البته جدای از نرخ داده بالا، تاخیر کمتر در ارسال بسته‌ها که منجر به کیفیت فوق‌العاده VoIP، ویدئو کنفرانس و سرویس‌های همزمان می‌شود و همچنین از دید یک اپراتور پهنای باند با کانال‌های متغیر که در محدوده ۱.۲۵-۲۰ MHz است.
    مهمترین ویژگی برجسته LTE این است که تمامی زیرساخت آن بر اساس IP است، به عبارت بهتر بخش هسته شبکه کاملا همگام با پروتکل‌های TCP/IP است و از سیگنالینگ معمولی که در شبکه‌های قدیمی‌تر به خصوص GSM استفاده می‌شد خبری نیست.
    نرخ انتقال داده در این فناوری ۳۲۶ مگابیت در ثانیه برای بارگیری و ۸۶ مگابیت در ثانیه برای بارگذاری در طیف فرکانسی ۲۰مگاهرتز است که در این شرایط حدود ۴۰۰ کاربر به صورت همزمان در یک سلول می‌توانند فعال و در عین حال متحرک باشند.در شبکه نسل سوم پیشرفته یا HSPA تاخیر در حدود ۴۰ تا ۵۰ میلی‌ثانیه است که در LTE به حدود ۱۰ میلی‌ثانیه کاهش می‌یابد.

     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    ناگفته‏ هايى از بهائيت 


    .: سوال:

    تا حالا در مورد بهائيت زياد شنيده و خوانده ام. اما دوست دارم  به مواردي در مورد بهائيت بپردازيد که کمتر گفته شده؟
     

    .: پاسخ:

    سشايد هيچ تحليلي گوياتر از اسناد موجود در بررسي ماهيت فرقه بهائيت و اقدامات مخرب و انحرافي پيروان آن وجود نداشته باشد.
    نوشتار حاضر، به بيان ناگفته‌هايي از بهائيت براساس بعضي اسناد اختصاص يافته است.
    تاريخ معاصر ايران، ناگفته‏هاى بسيارى دارد كه از جمله آن‌ها، نقش مخرّب فرقه بهائيت در تحولات سياسى، اقتصادى و اجتماعى ايران است و شرح آن فرصتى بسيار گسترده مى‏طلبد. آنچه در اين مجال در پى آنيم، اشاره به ناگفته‏هايى از فعاليت اين فرقه است.
    خوشبختانه، بر اساس اسناد به‌جامانده از دوران رژيم پهلوى، اطلاعات بسيار ارزشمندى از فعاليت‏هاى خيانت‌آميز سران اين فرقه در دسترس محققان و پژوهشگران قرار گرفته است، [1] ضمن اينكه، خاطرات روشنگرانه عده‌اي از مطلعان، نظير مرحومان فضل‌الله مهتدى معروف به صبحى، عبدالحسين آيتى (آواره سابق)، حسن نيكو و ديگران، كه سال‌ها از نويسندگان و مبلغان زبده بهائيت بوده و سپس تائب شده و به دامان اسلام برگشته‏اند، مى‏تواند خلأهاى پژوهشى اسناد را جبران نمايد.
    نفوذ و فعاليت گسترده بهائيان در سطوح بالاى دستگاه ادارى كشورمان در زمان سلطنت محمدرضا پهلوى بر كسى پوشيده نيست. [2] ضمن اينكه در عصر پهلوى، پيوندهاى مستحكم و آشكارى بين سران اين فرقه و رژيم اشغالگر قدس وجود داشت. هم‌زمان با دوران نهضت ملى نفت به بعد، به‌ويژه سال 1332، فعاليت گسترده و سازمان‌دهى‌شده‏اى از طرف بهائيان در كشورمان آغاز شد. متقابلاً در همان سال‌ها واعظ شهير، مرحوم حجت‏الاسلام فلسفى، در سال 1334 به اشاره و دستور آيت‌الله‌العظمى بروجردى سخنراني‌هاي روشنگر و پرشوري عليه بهائيت انجام داد كه (به‌رغم مخالفت شديد دسته‌اي از مسئولان عالى‌رتبه رژيم، نظير اسدالله علم) از راديو پخش شد و درواقع يكى از عكس‌العمل‌هاي مهم نيروهاى مذهبى در مقابل گسترش فعاليت فرقه ضاله بود. [3]
    اسناد موجود، نكات مهمى از برنامه‏هاى بلندمدت بهائيان در اين مقطع را فاش مي‌سازد. اولين برنامه بلندمدت فرقه از سال 1332 شروع شد و در 1342 به پايان رسيد. با رحلت مرحوم آيت‌الله بروجردى، هم‌زمان با اجراى سياست‏هاى مورد نظر امريكايى‏ها توسط محمدرضا پهلوى در ايران، بهائيان هم فعاليت‏هاى خود را شدت بخشيدند.
    در قسمتى از گزارشى كه سال 1344 درباره برنامه ده‌ساله فرقه تهيه (و به نظر شاه هم رسانده) شده چنين آمده است: "... به طورى كه فوقاً به عرض رسيد، از مفاد نامه‏ها و بخشنامه‏هاى صادره محفل مركزى چنين استنباط مى‏گردد كه هدف نهايى، ازدياد وابستگان به فرقه بهائى و تا حداكثر امكان نفوذ در تمام قسمت‌ها و نقاط كشور به خصوص در ميان مردم دهات و ايلات و عشاير است.... " در دستوراتى كه محفل بهائيان صادر كرده بود راهكارهاى رسيدن به اهداف مورد اشاره، ارائه شده بود كه از جمله آن‌ها، راه‌اندازى محافل بهائى در نواحى فاقد محفل، و داير كردن كلاس‌هاى رفع اشكال و نيز گردآورى "هرگونه كتب خطى يا مطبوع كه داراى مطالبى درباره افكار و عقايد، روحيات و خصوصيات مرسوم و عادات يا هرنوع اطلاعات ديگرى راجع به عشاير و ايلات" و ارسال آن به مركز مي‌باشد. [4]
    از موضوعات جالب توجه، هم‌زمانى پايان برنامه ده‌ساله اول بهائيان با اوج‌گيرى نهضت اسلامى ملت ايران به رهبرى مراجع معظم تقليد و در رأس آن‌ها امام خمينى(ره) است. امام و ساير علما و مراجع، معتقد بودند كه سران بهائيت در ايران، عمال اسرائيل‏اند و لايحه انجمن‌هاى ايالتى و ولايتى (مصوّبه دولت عَلَم) بيشتر براى هموار ساختن راه نفوذ اين فرقه در كشور طراحى شده است: "حساسيت موضوع، زمانى روشن مى‏شود كه دانسته شود بهائيان، ايران را بعد از اسرائيل دومين سرزمين بهائيان، و آن را مركز قيام و تسخير جهان مى‏دانستند. آن‌ها با چاپ نقشه ده ساله خود اهميت ايران را براى بهائيان نشان دادند. "[5]
    در بهار سال 1342 دوهزار نفر زن و مرد بهائى با مساعدت دولت ايران (يعنى همان كابينه اسدالله علم، كه به دستور امريكا، قيام ملت در 15 خرداد همين سال را به خاك و خون كشيد) از طريق فرودگاه مهرآباد به لندن رفتند تا در هشتم ارديبهشت در يك اجتماع پانزده‌هزار نفرى براى معارفه گروه نُه نفرى رهبرى اين فرقه شركت جويند. [6]
    اقدام نادرست و خلاف شرع و عرفى كه خروش اعتراض‌آميز امام خمينى را به دنبال داشت: "از چيزهايى كه سوء نيت دولت حاضر را اثبات مى‏كند، تسهيلاتى است كه براى مسافرت دوهزار نفر يا بيشتر از فرق ضاله قائل شده است و به هر يك پانصد دلار ارز داده‏اند و قريب 1200 تومان تخفيف در بليط هواپيما داده‏اند، به مقصد آنكه اين عده در محفلى كه در لندن از آن‌ها تشكيل مى‏شود و صد درصد ضدّ اسلامى است شركت كنند. در مقابل براى زيارت حجاج بيت‌الله الحرام چه مشكلات كه ايجاد نمى‏كنند و چه اجحافات و خرج‌تراشي‌ها كه نمى‏شود"؟![7]
    پنج روز پس از سركوب خونين قيام پانزده خرداد نيز محفل ملى بهائيان تهران نامه تشويق‏آميزى به تيمسار سرتيپ پرويز خسروانى (فرمانده ژاندارمرى ناحيه مركز در زمان كشتار پانزده خرداد، و بعدها آجودان فرح، معاون نخست‌وزير و رئيس سازمان تربيت بدنى، و نيز مديرعامل باشگاه تاج بعد از بازنشستگى) نوشت و طىّ آن، قيام حق‏طلبانه ملت مسلمان به رهبرى مراجع معظم تقليد و در رأس آنان امام خمينى را "تجاوز اراذل و اوباش و رجاله" و "سوء عمل جهلاى معروف به علم"! ناميد و ضمن "تقدير" از "زحمات و خدمات و سرعت عمل تيمسار" نوشت: "تاريخ امر بهائى آن جناب را در رديف همان چهره‏هاى درخشان و نگهبان مدنيت عالم انسانى ثبت و ضبط خواهد نمود"![8]
    در چنين شرايطى بود كه امام خمينى، در پيام‌ها و اعلاميه‏هاى كوبنده خويش بهائيان را عمال اسرائيل ياد كرد و با روشنگري‌هاي خود، خواب خوش آن‌ها، و قدرت‌هاى مستبد و جهان‌خوار حامى‌شان در داخل و خارج كشور را، برآشفت: "اين جانب حسب وظيفه شرعيه به ملت ايران و مسلمين جهان اعلام خطر مى‏كنم. قرآن كريم و اسلام در خطر است. استقلال مملكت و اقتصاد در معرض قبضه صهيونيست‏هاست كه در ايران به شكل حزب بهائى ظاهر شدند و مدتى نخواهد گذشت كه با اين سكوت مرگبار مسلمين، تمام اقتصاد اين مملكت را با تأييد عمال خود قبضه مى‏كنند و ملت مسلمان را از هستى در تمام شئون ساقط مى‏كنند. تلويزيون ايران پايگاه جاسوسى يهود است. [9] و دولت‌ها ناظر آن هستند و از آن تأييد مى‏كنند. ملت مسلمان تا رفع اين خطرها نشود سكوت نمى‏كنند و اگر كسى سكوت كند، در پيشگاه خداوند قاهر، مسئول... است. "[10]
    به گواه اسناد موجود، محفل بهائيت، براى رسيدن به اهداف مهم‌تر خويش، برنامه ديگرى تهيه كرد كه اجراى آن از اواخر سال 1343، يعنى پس از تبعيد امام (به جرم مخالفت با كاپيتولاسيون) آغاز گرديد. برنامه دوم بهائيت، كه نُه ساله بود، تا سال 1354 ادامه يافت و مى‏توان گفت كه در طول اين برنامه، با حمايت شاه، امريكا و اسرائيل، تمامى اركان رسمى كشور در اختيار بهائيان قرار گرفت. در 1351 طبق اسناد ساواك، 112 تن از امراى ارتش، شهربانى و ژاندارمرى از بهائيان بودند. "بهائيان در مدت كوتاهى چنان رشد كردند و مشاغل حساس را به اشغال خود درآوردند كه در كابينه هويدا نُه وزير بهائى" حضور داشتند. [11]
    از اسناد و گزارش‌هاى موجود در مركز اسناد انقلاب اسلامى چنين روشن مى‏شود كه هر چه دوران شروع انقلاب اسلامى نزديك‏تر مى‏شد نفوذ روزافزون و همه‌جانبه اين فرقه استعمارى در تمامى اركان حكومت افزون‌تر مي‌گشت. به علاوه جسارت و جرئت بهائيان در سطح جامعه و مجامع دانشگاهى افزايش مى‏يافت، تا جايى كه به وابستگى خود به بيگانگان افتخار مي‌كردند و از بيان علنى اين امر ابايى نداشتند. در گزارش زير از سال 1356 آمده است: "طبق اطلاع، اخيراً شخصى به نام شهرام عيسى‌خانى، دانشجوى سال اول رياضى دانشكده علوم دانشگاه آذرآبادگان، در كلاس درس، ساير دانشجويان را به قبول مسلك بهائيت تشويق و چنين اظهار مى‏دارد كه دولت شوروى و انگليس مخفيانه به بهائيان پول مى‏دهند كه تا كميته بهائيان را تقويت كنند. ما نيز افراد بهائى، به‌ويژه اشخاصى را كه به اين مسلك بپيوندند از نظر تأمين مسكن و كمك‌هزينه زندگى حمايت و كمك مى‏كنيم. "[12]
    در همين زمينه، گزارش بسيار جالبى از جلسه بهائيان شيراز وجود دارد كه مراحل پيشرفت و اهداف واقعى فعاليت بهائيان در ايران و خواسته اصلى ايشان را به‌خوبى نشان مى‏دهد. قسمتى از گزارش ساواك از سخنان فردى بهائى به نام ولى‌الله لقمانى چنين است: "اكنون از امريكا و لندن صريحاً دستور داريم در اين مملكت مد لباس و يا ساختمان‏ها و بى‏حجابى را رونق دهيم كه مسلما[نا]ن نقاب از صورت خود بردارند. به طورى كه من مطالبى در منزل آقاى معتمد قرائت كردم و تمام دختران و پسران بهائى خوشحال شدند. "
    راهكارهايى كه فرد بهائى فوق ارائه داده جالب است: "در ايران و كشورهاى مسلمان ديگر هرچه بتوانيد با پيروى از مد و تبليغات، ملت اسلام را رنج دهيد تا آن‌ها نگويند امام حسين[ع‏] فاتح دنيا بوده و على[ع‏] غالب دنيا. البته بهائيان هم تصديق دارند، ولى نه براى قرن اتم؛ اتمى كه به دست بهائيان درست مى‏شود، اسلحه و مهمات به دست نوجوانان ما در اسرائيل ساخته مى‏شود. اين مسلمانان آخر به دست بهائيان از بين مى‏روند و دنياى حضرت بهاء‌الله رونق مى‏گيرد"![13]
    در ادامه، چند سند تاريخى در خصوص برنامه اول و دوم بهائيت در كشورمان در دهه‏هاى 1340 و 1350 شمسى آورده شده است:

    سند شماره 1:
    نسخه شماره چهار و چهار يك
    به 20 هـ 4[14]
    از 321
    شماره: 1242/321
    تاريخ: 5/4/48
    گيرندگان: 302ــ310
    موضوع: فعاليت بهائيان
    به قرار اطلاع، در جلسه هفتگى مورخ 25/4/48 بهائيان كه در خيابان سبلان كوچه كرمى پلاك 27 تشكيل گرديده بود، شخصى به نام واحديان ضمن صحبت درباره امور مذهبى اظهار داشته است: "كارهايى كه اكنون به دست اعليحضرت همايون شاهنشاه آريامهر صورت مى‏گيرد هيچ كدامش روى اصول دين اسلام نيست، زيرا خود شاه به تمام دستورات بهائى آشنايى دارد و حتى ايشان با اشرف پهلوى در دوران كودكى در مدرسه بهائيان در خيابان اميريه كه در آن زمان از مدارس عالى تهران بود درس خوانده‏اند و دليلش آن است كه عكس آن زمان‌ شاه و اشرف هم‌اكنون موجود است كه ايشان ايستاده‏اند و قبل از اينكه به كلاس درس بروند دعا مى‏خوانند. حالا مردم احمق مى‏گويند شاه بهائى است؛ چكار مى‏توانند بكنند. فلسفى بالاى منبر مى‏گويد شاها مواظب باش ببين دكتر شما چه شخصى است، كارها را به دست بهائيان ندهيد. ولى اين گفتار اثرى ندارد ــ هم‌اكنون تيمسار صنيعى، وزير جنگ، و تيمسار شيرين‌سخن بهائى هستند و هرچه نزديك‌تر شويد مى‏بينيد كه چه كارهاى مهمى به دست بهائيان است. چرا؟ براى اينكه آن‌ها بيشتر مى‏فهمند."
    تحقيق پيرامون موارد زير مورد نياز است:
    1ــ تعيين صحت و سقم موضوع؛ 2ــ واحديان شناسايى و مشخصات بيشترى از وى اعلام دارند؛ 3ــ گردانندگان جلسات مزبور چه كسانى هستند و هدف از تشكيل اين جلسات آيا جنبه مذهبى دارد يا فعاليت‌هاى ديگرى در پوشش مذهب [است؟]؛ 4ــ در جريان جلسات مورد بحث قرار گرفته و نتيجه را به موقع اعلام دارند. [15]

    سند شماره 2:
    طبقه‌بندي حفاظتي: خيلي محرمانه
    گزارش خبر
    صفحه يك از يك
    صفحه شماره يك از چهار
    1ــ به: 321
    2ــ از: 7 هـ[16]
    3ــ شماره گزارش: 7596/ هـ
    4ــ تاريخ گزارش: 18/2/50
    منبع: 1699
    تاريخ وقوع: 11/2/50
    تاريخ رسيدن خبر به منبع: 11/2/50
    تاريخ رسيدن خبر به رهبر عمليات محل: 12/2/50
    موضوع: بهائيان
    جلسه‏اى با شركت نُه نفر از بهائيان ناحيه 15 شيراز در منزل آقاى فرهنگ آزادگان و زير نظر آقاى لقمانى تشكيل گرديد. بعد از قرائت‌نامه، آقاى ولى‌الله لقمانى در مورد اديان جهان و آمار آن‌ها و شهداى بهائيت سخن گفت. وى اضافه كرد آقايان بهائيان بهتر است بيشتر مطالعه نمايند و از روى حقيقت قضاوت كنند تا بفهمند معنى بهائيت كه امروز آزادى بيشترى دارند يعنى چه؟
    در زمان قديم، احبّاء نمى‏توانستند بگويند ما بهائى هستيم و نمى‏توانستند تبليغ كنند. اگر هم مبارزه‏اى مى‏نمودند، فوراً آن‌ها را مى‏كشتند، ليكن اكنون آن تعصب‌ها كنار گذاشته شده است. اكنون از امريكا و لندن صريحاً دستور داريم در اين مملكت مد لباس و يا ساختمان‌ها و بى‏حجابى را رونق دهيم كه مسلما[نا]ن نقاب از صورت خود بردارند. به طورى كه من مطالبى در منزل آقاى معتمد قرائت كردم و تمام دختران و پسران بهائى خوشحال شدند. در ايران و كشورهاى مسلمان ديگر هر چه بتوانيد با پيروى از مد و تبليغات، ملت اسلام را رنج دهيد تا آنها نگويند امام حسين[ع‏] فاتح دنيا بوده و على[ع‏] غالب دنيا. البته بهائيان هم تصديق دارند ولى نه براى قرن اتم؛ اتمى كه به دست بهائيان درست مى‏شود، اسلحه و مهمات به دست نوجوانان ما در اسرائيل ساخته مى‏شود. اين مسلمانان آخر به دست بهائيان از بين مى‏روند و دنياى حضرت بهاء‌الله رونق مى‏گيرد.
    نظريه يكشنبه: [17] اظهارات شنبه مورد تأييد است. درياني.
    نظريه چهارشنبه: صحت اظهارات شنبه مورد تأييد است.
    نظريه 7/ هـ ــ نظريه چهارشنبه مورد تأييد است. م
    بايگاني شود.... [18]


    --------------------------------------------
    پي‌نوشت‌ها
    [1]ــ رك: آرشيو مركز اسناد انقلاب اسلامي، پرونده بهائيت.
    [2]ــ محمدحسن رجبي، زندگي‌نامه سياسي امام‌خميني، مركز اسناد انقلاب اسلامي، 1377، ص231
    [3]ــ براي شرح ماجرا رك: خاطرات و مبارزات حجت‌الاسلام فلسفي، ويرايش علي دواني، محمد رجبي و محمدحسن رجبي، تهران، مركز اسناد انقلاب اسلامي، 1376، ص190 به بعد.
    [4]ــ آرشيو مركز اسناد انقلاب اسلامي، پرونده بهائيت در آذربايجان.
    [5]ــ روح‌الله حسينيان، سه سال مرجعيت شيعه در ايران (1343ــ1341)، تهران، مركز اسناد انقلاب اسلامي، چاپ دوم، 1384، ص179؛ عنوان نقشه ده‌ساله چنين نوشته شده است: "وقت قيام و خروج و هجوم و جوش و خروش و كفاح و تسخير مدن و فتح اقطار و غلبه بر جهان و جهانيان است (شوقي افندي)، وظايف 19گانه محفل روحاني ملي ايران در اجراي نقشه ده‌ساله. " (رك: سند شماره 3)
    [6]ــ محمدحسن رجبي، همان، صص278ــ277
    [7]ــ امام‌خميني، صحيفه نور، مركز مدارك فرهنگي انقلاب اسلامي، 1361، ج1، ص44
    [8]ــ رك: سيدحميد روحاني، نهضت امام‌خميني، ج1، تهران، عروج، چاپ 15، 1381، ص 1516، سند شماره 266
    [9]ــ مي‌دانيم كه تلويزيون ايران، در عصر پهلوي، پيش از آنكه در اختيار دولت قرار گيرد، در تملك حبيب ثابت، بهائي سرمايه‌دار و صهيونيست‌مآب مشهور، قرار داشت.
    [10]ــ امام‌خميني، همان، ج1، ص34
    [11]ــ روح‌الله حسينيان، همان، صص186ــ185
    [12]ــ آرشيو مركز اسناد انقلاب اسلامي، پرونده بهائيت آذربايجان، سند شماره 1030 ــ 21 ــ 55 به تاريخ 7/3/1356
    [13]ــ روح‌الله حسينيان، همان، ص183، سند شماره 13
    [14]ــ "20 هـ"، اداره ساواك تهران؛ 310، دفتر اداره يكم عمليات و بررسي (وابسته به اداره كل سوم: "امنيت داخلي" سازمان ساواك؛ و 321 نيز اداره دوم عمليات و بررسي آن سازمان، بخش دانشگاه تهران است.
    [15]ــ آرشيو اسناد مركز اسناد انقلاب اسلامي.
    [16]ــ مقصود از 7 هـ ساواك استان فارس است.
    [17]ــ شنبه، منبع نفوذي ساواك؛ و چهارشنبه، رئيس سازمان اطلاعات و امنيت منطقه و رئيس اداره كل ساواك است. مقصود از 7 هـ نيز ساواك استان فارس است.
    [18]ــ آرشيو مركز اسناد انقلاب اسلامي، پرونده بهائيت تهران.

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان