1116

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1116 :: سه شنبه 14 مهرماه 1388

www.mobin-group.com

دانلود دوره پنج جلدي «زرسالاران»

سلام عرض شد
نمي دونم تا چقدر «عبدالله شهبازي» را مي شناسيد. ايشان جزو مورخان خوب کشورمان هستند، هر چند انتقادات بعضا جدي به ايشان وارد است (مخصوصا اين اواخر).
يکي از تاليفات ارزشمند ايشان «زرسالاران» مي باشد که تاکنون 5 جلد آن منتشر گرديده است. اخيرا ايشان نسخه pdf اين دوره پنج جلدي را منتشر کردند که من هم تصميم گرفتم در شماره امروز روزانه براي دانلود قرار دهم.

عبدالله شهبازي خود در مورد «زرسالاران» مي گويد:

"زرسالاران، ثمره دو دهه تلاش پژوهشي من و حاصل بهترين سال‌هاي زندگي‌ام است. کار بر روي اين کتاب را از سال 1370 آغاز کردم زماني که 36 ساله بودم و از توان جسمي فراوان برخوردار. انگيزه، و در واقع عشق، پايان‌ناپذير به تحقيق داشتم. سال‌ها به تهيه منابع و يادداشت‌برداري گذشت. از اوايل سال 1376 تدوين متن نهايي را آغاز کردم. ابتدا مي‌خواستم کتاب را در دو جلد منتشر کنم ولي در کوران کار با حجمي عظيم از يافته‌هاي بکر مواجه شدم که طرح کتاب را به پنج جلد ‌رسانيد. جلدهاي اوّل و دوّم در اواسط سال 1377 منتشر شد. پس از انتشار اين دو جلد، طرح کتاب را به هفت جلد افزايش دادم؛ جلدهاي سوّم و چهارم در اواخر سال 1379 و جلد پنجم در سال 1383 انتشار يافت. اکنون، شهريور 1388، پنج سال از انتشار جلد پنجم مي‌گذرد ولي هنوز جلدهاي ششم و هفتم منتشرنشده.
در جلد ششم بايد به معرفي پارسيان هند بپردازم. مباحث مهم ديگري نيز ناگفته مانده است: تجارت جهاني ترياک سده نوزدهم ميلادي و جايگاه آن در تکوين اليگارشي جديد غرب، تطور اقتدار و سيطره اليگارشي زرسالار از دوران ديزرائيلي تا ماجراي دريفوس، معرفي کمپاني‌هاي بزرگ دنياي امروز و خاندان‌هايي که گردانندگان واقعي اين کمپاني‌ها به‌شمار مي‌روند و پيشينه و پيوندهاي آنان، يهوديان بغدادي و خاندان زرسالار يهودي ساسون، ادامه تاريخ خاندان روچيلد تا زمان حاضر و غيره. در جلد هفتم بايد به ايران بپردازم و نقش کانون‌هاي زرسالار در تحولات معاصر ايران را بررسي کنم.
"

نسخه pdf دوره پنج جلدي «زرسالاران» را مي توانيد از طريق لينک زير دانلود کنيد. مطالعه اين کتاب را به همه دوستان اهل علم و تحقيق بشدت توصيه مي کنم.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود 21 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • دانلود دوره پنج جلدي «زرسالاران»
  • تصاويري از همسران معروف ورزشکاران معروف!
  • تاریخ ایران زمین از دورترین دوران تا فروپاشي ساسانيان
  • تاريخچه امارات متحده عربي به روايت تصاوير
  • Honda U3-X وسيله نقليه يک نفره بسيار جالب
  • تصاویر منتشر نشده از تاسیسات هسته ای ایران
  • تیم ملی والیبال ایران نایب قهرمان آسیا شد
  • معرفي و دانلود فيلم : آپالوزا
  • دانلود فيلم مستند : دبي: معجزه يا سراب ؟
  • دانلود انيميشن : Curious George 2 Follow That Monkey
  • آلبوم جدید و زیبای امیر لندن با نام یک کلمه
  • تیتراژ یایانی سریال شیخ بهایی، باصداي سالار عقیلی مدت
  • نرم افزار محافظ كامل امنيتي usb بدون نياز به آپديت!
  • بازی بسکتبال حرفه ایی NBA Pro Basketball 2010
  • FIFA 2010 بالاخره منتشر شد!
  • تاسف خواجه نصیرالدین طوسی بر حال عباسیان
  • یک تصمیم، برای تغییر یک سرنوشت کافی است...
  • خاک غريب
  • پيشنهاد ازدواج رمانتيك يك چيني !!
  • شغالها پشت دیوار شهرند!
  • بچه هایی که پدر خود راگم کردند!
  • جديدترين شماره از دوماهنامه California Home+Design Magazine
  • یک چرخ با تعادل بیشتر از دو چرخ
  • ترافیك و جامعه شناسی در تاكسی
  • هر چه بخواهی، می‌یابی اگر...
  • نکات جالب در مورد میوه ها
  • سونای صورت
  • نکات مهم راجع به برچسب‌های مراقبتی لباس ها!
  • غذاهای فوق العاده برای داشتن سلامتی فوق العاده
  • ازدواج کنید تا پولدار شوید!
  • اژدهاي خفته کي بيدار مي شود؟
  • پاسخ‌ به شبهات انتخاباتي؛ 17 شبهه 17 پاسخ
  • و....

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

تصاويري از همسران معروف ورزشکاران معروف!
تاریخ ایران زمین از دورترین دوران تا فروپاشي ساسانيان
تاريخچه امارات متحده عربي به روايت تصاوير
قسمت اول | دوم | سوم
الو...الو...125...آتش گرفتم.جواب:شنیدم،3 تا 7 دقیقه صبر کنید
چگونه تا آمدن آتش نشانان مقاومت کنیم؟
تصاوير جالب از افرادي که سوار «ترن هوايي» شده اند
تصاوير ديدني از شهر نيويورک
آرامگاه مجازی
برای گذشتگانتان خیرات مجازی کنید
Honda U3-X وسيله نقليه يک نفره بسيار جالب
تصاوير خنده دار روز
تصاویر منتشر نشده از تاسیسات هسته ای ایران
کفشهاي که واقعا عجيب و غريب هستند!
ويژه نامه حضرت عبدالعظيم حسني (ع)

 

 

www.mobin-group.com

تامین تله کام برنده اپراتور سوم شد

شرکت تامین تله‌کام، برنده اپراتور سوم تلفن همراه کشور شد.
به گزارش موبنا شرکت تامین تله کام اواخر هفته گذشته ضمانت نامه اجرایی پروژه اپراتور سوم تلفن همراه را به سازمان تنظیم مقررات ارائه داد و طبق توافقات صورت گرفته با وزارت ارتباطات به عنوان اپراتور سوم تلفن‌همراه انتخاب شد.
مبلغ لایسنس‌ اين قرارداد 300‌ميليون یورو است و طبق مذاکرات صورت گرفته ‌اين اپراتور به‌زودی فعالیت اجرایی خود را آغاز می کند. شرکت ارتباطات تامین شمس نوین ( تامین تله کام ) با سرمایه‌گذاری شمس تامین تاسیس شده و یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شستا (سازمان تامین اجتماعی) است که ابتدا با اپراتور اماراتی اتصالات برای حضور در مزایده اپراتور سوم تشکیل کنسرسیوم داد، اما به دلیل عدم انجام تعهدات طرف خارجی از‌ اين پروژه کنار گذاشته شد.
ذبیح‌الله فیض‌آبادی، مدیرعامل تامین تله کام شده است . پیش از‌اين جهانگیر آقازاده‌اين سمت را به عهده داشت.

بازجویی از مسئولان مرتبط با حوادث کهریزک

پرویز سروری، سخنگوی کمیته ویژه پیگیری حوادث پس از انتخابات در شورای عالی امنیت ملی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اتهاماتی که از سوی برخی رسانه ها متوجه برخی مقامات دادستانی در آن زمان می شود اظهار داشت: آنچه مشخص و روشن است این است که قاضی این پرونده که دستور اعزام متهمان را به کهریزک داده است دچار اشتباه فاحشی شده است.
وی افزود: برخی عوامل بازداشتگاه کهریزک که رفتاری مغایر با اصول انقلاب و اسلام با متهمان حاضر در این بازداشتگاه انجام داده اند نیز باعث به وجود آمدن مشکلات و اتفاقات ناگوار بازداشتگاه کهریزک شده اند.
سروری تصریح کرد: بنابراین باید هر فردی فارغ از نام و جایگاهش که با اقدام، دستور و عمل خود باعث به وجود آمدن مشکلات و اتفاقات بازداشتگاه کهریزک شده است مورد بازخواست قرار گیرد و در صورت احراز جرمشان با آنها برخورد انجام شود.
رئیس کمیته ویژه مجلس برای بررسی وضعیت بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات گفت: در سیستم قضایی این اشکال در آن زمان وجود داشته که بی جهت دستور اعزام متهمان به بازداشتگاه کهریزک داده شده است لذا کلیه افرادی که در این رابطه مسئولیت داشته اند صرف نظر از نام باید پاسخگو باشند.
وی در پاسخ به این سئوال که دادگاه عوامل اتفاقات کهریزک و عوامل خودسر چه زمانی برگزار خواهد شد ادامه داد: هنوز زمان برگزاری دادگاه این افراد مشخص نشده است.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اینکه آیا دادگاه این افراد به صورت علنی و با حضور خبرنگاران برگزار خواهد شد یا خیر؟ عنوان کرد: تصمیمگیری درباره برگزاری علنی دادگاه و حضور خبرنگاران در آن بر عهده قاضی دادگاه است و باید قاضی بر اساس قانون در این باره تصمیمگیری کند.
سروری در پایان در پاسخ به سئوالی به تعویق افتادن آزادی برخی متهمان حوادث اخیر به دلیل به دست آمدن مدارک جدید علیه آنان و اینکه این موضوع درباره کدامیک از متهمان حوادث اخیر است؟ خاطرنشان کرد: چون بنده در جلسه اخیر کمیته ویژه با دادستان تهران حضور نداشته ام از این موضوع بی اطلاعم.

دختران اسرائيلي عاشق پسران فلسطيني مي‌شوند!

به گزارش سرويس بين الملل "جهان"، روزنامه انگليسي تايمز در شماره چند روز پيش خود طي گزارشي نوشت: سازمان اطلاعات و امنيت اسرائيل (موساد) همواره دختران جوان را براي به دام انداختن پسران فلسطيني و بدست آوردن اطلاعات محرمانه نظامي و امنيتي، مورد استفاده قرار مي دهد اما بررسي هاي اخير انجام شده نشان مي دهد برخي از اين دختران نه تنها در به ثمر رساندن نقشه و توطئه خود موفق نمي شوند بلكه خودشان به دام مي افتند و عاشق پسران فلسطيني مي شوند.
به رغم اينكه اسرائيل ازدواج يا برقراري هرگونه ارتباط ميان دختران خود و پسران فلسطيني را ممنوع كرده و به شدت با آن مقابله مي كند، اما عاشق شدن اين دختران اسرائيلي معادله را تغيير مي دهد و گاهي موجب آن مي شود كه اين جوانان فلسطيني اطلاعات مهمي را از اين دختران بدست آورند.
"تايمز" در ادامه گزارش خود فاش كرد: يهوديان افراطي بيش از ده سال است كه به دنبال پسران فلسطيني مي گردند كه با دختران اسرائيلي ارتباط عاطفي و عاشقانه برقرار كرده اند. اين يهوديان افراطي با همكاري پليس اسرائيل سعي دارد مانع از هرگونه ارتباط ميان دختران اسرائيلي با پسران فلسطيني شود.
اين روزنامه انگليسي در ادامه افزود: يهوديان افراطي مي دانند كه اينگونه ارتباط مي تواند خطري براي آينده "اسرائيل" باشد به ويژه اينكه علاوه بر رد و بدل شدن اطلاعات محرمانه ميان طرفين، اين پسران فلسطيني مي توانند بر فرهنگ، عادات و تقاليد اين دختران اسرائيلي تأثير بگذارند و در طولاني مدت "اسرائيل" را تحت تأثير قرار دهند.
"تايمز" همچنين نوشت: يهوديان افراطي گروه هاي تشكيل داده اند كه شامل 45 مرد مي شود تا به مبارزه با پديده "ارتباط دختران اسرائيلي با پسران فسلطيني" مقابله كنند. هزينه اين گروه ها نيز توسط مؤسسات و يهوديان افراطي تأمين مي شود. اين گروه هاي افراطي معتقدند كه اين جوانان فلسطيني با احساسات اين دختران بازي كرده و آنان را فريب مي دهند تا بتوانند از آنان اطلاعات محرمانه اي بدست بياورند.
اين روزنامه انگليسي همچنين در گزارش خود مي نويسد: البته بسياري از اين دختران اسرائيلي كه عاشق پسران فلسطيني شده اند مخالف اين نظرات يهوديان افراطي هستند و خود همين افراطيون را مشكل اصلي مي دانند و نه جوانان فلسطيني را.
يكي از اين دختران اسرائيلي طي گفتگويي با "تايمز"‌مي گويد: من يك دختر اسرائيلي هستم و عاشق يك جوان عرب فلسطيني شده ام. من در انتخاب كسي كه دوستش دارم، آ‍زاد هستم و كسي نمي تواند و نبايد به من در اين مسأله شخصي دستور بدهد. اين مسأله به خود من مربوط مي شود. مشكل در ما نيست، بلكه مشكل در اين افراد افراطي است.

تیم ملی والیبال ایران نایب قهرمان آسیا شد

تیم ملی والیبال کشورمان در دیدار پایانی پانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی جام ملت‌های آسیا با شکست مقابل ژاپن برای نخستین بار به مقام نایب قهرمانی و مدال نقره این رقابت‎ها دست یافت.
به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم‏های ایران و ژاپن در فینال پانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا امروز (دوشنبه) در مانیل فیلیپین با نتیجه 3 بر یک به سود بازیکنان ژاپن به پایان رسید.
والیبالیست‎های کشورمان که شهریورماه گذشته در رقابت‎های انتخابی قهرمانی جهان با نتیجه یک بر 3 مغلوب ژاپنی‎ها شده بودند گیم نخست بازی امروز را با پیروزی (25 بر 19) تمام کردند اما گیم‎های دوم و سوم را با نتایج (18 بر25) و (23 بر 25) واگذار کردند. آنها در گیم چهارم نیز با نتیجه (22 بر25) مغلوب نایب قهرمان دوره پیشین این مسابقات شدند و در مجموع با قبول شکست مقابل تیم ملی ژاپن به مدال نقره مسابقات 2009 قهرمانی آسیا دست یافتند.
این برای دومین‏بار است که تیم ملی والیبال ایران از حضور در رقابت‎های قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال شده است. نمایندگان ایران پیش از ایران در 12 دوره از مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرده بودند و تنها با پیروزی در دیدار رده‎بندی مسابقات 2003 چین موفق به کسب مدال شد و اینک پس از گذشت 9 سال به دومین مدال آسیایی خود دست یافتند.
شاگردان حسین معدنی در حالی متحمل شکست مقابل ژاپن شدند که حریف‌شان بیشتر از دیگر کشورهای آسیایی صاحب مدال رقابت‎های والیبال قهرمانی آسیاست. والیبال ژاپن تنها در رقابت‎های 1999 ایران و 2003 چین موفق به کسب مدال نشده بود. این تیم از مجموع 14 دوره پیشین این مسابقات 6 بار به مقام قهرمانی دست یافت و 3 مدال نقره و 3 مدال برنز نیز کسب کرده بود. تیم ملی والیبال ژاپن در دوره پیشین این مسابقات نیز با شکست مقابل استرالیا به مقام نایب قهرمانی دست یافت.
دیدارامروز مقابل ژاپن هشتمین دیدار تیم ملی ایران در مسابقات 2009 قهرمانی مردان آسیا بود. تیم ملی کشورمان پیش از این بازی به ترتیب مقابل سریلانکا، چین، ویتنام، هنگ‎کنگ (مرحله مقدماتی)، چین‎تایپه و قزاقستان (مرحله یک چهارم نهایی)، کره‎جنوبی (مرحله نیمه‎نهایی) به پیروزی دست یافته بود.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

آپالوزا
Appaloosa


 

کارگردان: اد هريس. فيلمنامه: رابرت نات، اد هريس بر اساس داستاني از رابرت بي. پارکر. موسيقي: جف بيل. مدير ‏فيلمبرداري: دين سملر. تدوين: کترين هيماف. طراح صحنه: والدمار کالينووسکي. بازيگران: اد هريس[ويرجيل کول]، ‏ويگو مورتنسون[اورت هيچ]، جرمي آيرونز[رندال براگ]، رنه زلوگر[آليسون فرنچ]، تيوتي اسپال[فيل اولسون]، لنس ‏هنريکسن[رينگ شلتون]، تام باور[ابنر رينز]، جيمز گامون[ارل مي]، آريادنا جيل[کتي]، گابريل مارتينز[جو ويتفيلد]. ‏‏114 دقيقه. محصول 2008 آمريکا. ‏
دهه 1880. مارشال ويرجيل کول و معاونش اورت هيچ از سوي اهالي شهري بي قانون استخدام مي شوند تا مزرعه ‏داري بي رحم به نام رندال برگ را به تقاص قتل کلانتر و معاون هاي او دستگير کند. همزان با ورود اين دو نفر به ‏شهر، زني به نام آليسون فرنچ نيز وارد شهر کوچک شده و به زودي ميان تبديل به محبوب ويرجيل مي شود. ويرجيل و ‏هيچ بعد از يافت شدن شاهدي موثق، اقدام به دستگيري رندال برگ مي کنند. اما افراد و دوستان رندال با گروگان گرفتن ‏آليسون موجبات نجات وي را فراهم مي آورند. ويرجيل و هيچ به تعقيب آنها مي روند، اما مشاهده رفتار دوستانه آليسون ‏با رندال باعث مي شود که رابطه ميان او و ويرجيل اندکي تيره شود. ويرجيل و هيچ موفق مي شوند بعد از مقابله با ‏سرخ پوست ها، دوستان رندال را از سر راه بردارند. ولي رندال موفق به فرار مي شود. در بازگشت به شهر، آليسون ‏زندگي مشترکي را با ويرجيل آغاز مي کند، در حالي که قبلاً در صدد اغواي هيچ نيز بوده است. مدتي بعد سر و کله ‏رندال با در دست داشتن حکم بخشودگي در شهر پيدا شده و با بزرگان شهر شروع به مراوده مي کند. چيزي که به مذاق ‏هيچ خوش نيامده و قصد جان او را مي کند...‏

چرا بايد ديد؟
آپالوزا که نامش يادآور وسترني ديگر به همين نام با بازي مارلون براندو است، بر خلاف همين شباهت هيچ قرابتي با آن ‏فيلم ندارد. بلکه بر اساس داستاني از رابرت بي. پارکر منتشره به سال 2005 ساخته شده و بيشتر به فيلم ‏وارلاک(1959) ساخته ادوارد دميتريک نزديک است. ‏
آپالوازا دومين ساخته يکي از بازيگران خوش نام و برجسته روزگار ماست. اد هريس 58 ساله براي دومين فيلمش ‏داستاني را برگزيده که جدا از شباهت به فيلم کلاسيک ژانر وسترن -بوچ کسيدي و سندنس کيد- خود به تنهايي واجد ‏مضاميني چون حسادت، دوستي مردانه و... است. اما بهتر است آن را حضور دردسرساز يک زن ميان مشتي ششلول ‏بند بناميم. چون فيلم بر خلاف وسترن هاي اخير-قتل جسي جيمز..- از جنيه هاي تاريخي به دور است و ترجيح مي دهد ‏در ميان اسطوره هاي غرب وحشي و فيلم هاي وسترن به دنبال جاي پايي بگردد و بر خلاف آن فيلم-و بسياري از ‏وسترن هاي پس از جنگ جهاني دوم- که سوال هايي درباره هويت ملي، حافظه تاريخي و سرشت قانون طرح مي ‏کردند، مانند قطار سه و ده دقيقه به يوما که اخيراً به نحوي شايسته بازسازي شد، همچون وسترن هاي رده ب در صدد ‏ساخت اسطوره مردها، اسب ها و سلاح هايشان باشد. ‏
به همين دليل مانند همان فيلم هاي رده ب تنها مي تواند تماشاگري که از ديدن وسترن هاي باشکوه محروم بوده يا زرق ‏و برق آنها را نمي پسندد، به خود جذب کند. البته بگذريم از اينکه مورخان سينما بعدها اين فيلم هاي ارزان را به ‏جايگاهي والا ارتقاء دادند. فيلم هريس نيز بر خلاف کار اولش، يک فيلم بزرگ و در اينجا يک وسترن بزرگ نيست. اما ‏ارزش تماشا کردنش را دارد. ته رنگي از مضامين سياسي همچون امنيت و قانون و فرديت نيز در کار به چشم مي ‏خورد که بر اعمال زور عادلانه هيچ يا ويرجيل سايه اي از شک مي گستراند. بازي سه هنرپيشه مرد فيلم خوب، اما ‏بازي زلوگر کوتاه و خالي از هر نوع پيچيدگي است. پدر اد هريس نيز در نقش کوتاه قاضي بازي کرده است. ‏
منبع اقتباس فيلم يک کتاب مشهور بوده، سبب شد تا پيش از توليد اين فيلم سخن از ساخت دنباله اي نيز بر آن به ميان ‏آيد که با توجه به فروش 20 ميليون دلاري آن تحقق اش اندکي دور از انتظار است. ‏
ژانر: وسترن، درام، جنايي. ‏

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/282181973/saw-Appaloosa2008.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/282188718/saw-Appaloosa2008.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/282196215/saw-Appaloosa2008.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/282204235/saw-Appaloosa2008.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/282611918/saw-Appaloosa2008.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/282618456/saw-Appaloosa2008.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/282625342/saw-Appaloosa2008.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/282627144/saw-Appaloosa2008.part8.rar

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

دبي: معجزه يا سراب ؟
Dubai: Miracle or Mirage
 

مستند ديدني «دبي: معجزه يا سراب»
محصول کانال نشنال جئوگرافيک

 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت HDTV)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Curious George 2 Follow That Monkey

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVD-S)

aaf-cgeorge2.part1.rar
aaf-cgeorge2.part2.rar
aaf-cgeorge2.part3.rar
aaf-cgeorge2.part4.rar
aaf-cgeorge2.part5.rar
aaf-cgeorge2.part6.rar
aaf-cgeorge2.part7.rar
aaf-cgeorge2.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

يک کلمه
باصداي امير لندن

آلبوم جدید و زیبای امیر لندن با نام یک کلمه
 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

تیتراژ یایانی سریال شیخ بهایی،
باصداي سالار عقیلی مدت

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

نرم افزار محافظ كامل امنيتي usb بدون نياز به آپديت!

امروزه با توجه به افزايش استفاده از فلش مموري,رايانه هاي بسياري درخطرمبتلا شدن به ويروس هستندويا بسياري از كاربران با اين مشكل مواجه شده اند واين خطرباعث خدشه دار شدن اطلاعات و يا حتي نابودي اطلاعات ميشود براي جلوگيري از اين خطر همه به فكر يك آنتي ويروس قوي وبروز هستند اما در اين ميان شايد ويروسهايي باشند كه حتي آنتي ويروس هاي قوي هم نتوانند درمقابل آنها از سيستم دفاع كنندوهمچنين داشتن آنتي ويروس بروز كار سختيه (با اين سرعت كم).
اين نرم افزاري كه ميخواهم معرفي كنم USB Disk Security(USBGuard) نام دارد كه يك محافظ امنيتي 100%ميباشد:
مزايا:
1-حجم كمتر از يك مگابايت
2-نياز نداشتن به آپديت
3-محيطي ساده و (فارسي شده )
4-پيدا كردن ويروس درهمان لحظه داخل كردن فلش و...به پورتusb
5- حذف هرگونه ويروس ((Autorun,kazma,...
6-بدون نياز به نصب (پرتابل)
7- ابزاري هم در اين برنامه تعبيه شده كه با فعال كردن آن ديگر ويروس همه گير اتوران به فلش نفوذ نخواهد كرد
8-نداشتن مشكل كرك(شما ميتوانيد در قسمت ريجستر,سريالهاي موجود درآن قسمت از برنامه را تايپ وبراحتي استفاده كنيد)
9-داشتن ابزاهاي براي حذف فايلهاي زايد وابزاري براي تعمير مشكلات سيستم كه هردو باعث افزايش سرعت رايانه وكمترشدن مشكلات وهنگ هاي ويندوز
شما ميتوانيد قبل از اينكه فلش ويا مموري گوشي ويا خود گوشي ويا...را داخل كنيد برنامه را باز كرده وبعد با اطمينان كامل فلش را داخل پورت كنيد,درصورت داشتن هرگونه ويروس اخطاري مبني بر داشتن فلان ويروس نمايان ميشود كه با انتخاب ويروس ميتوانيد آنرا حذف كنيد


لينک دانلود
(حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

 بازی بسکتبال حرفه ایی
NBA Pro Basketball 2010

بازی جدید و فوق العاده با کیفیت NBA Pro Basketball 2010 که به تازگی به صورت جاوا و در دو سایز ۱۷۶×۲۲۰, ۲۴۰×۳۲۰ پیکسل توسط شرکت Gameloft منتشر و در سایت تخصصی موبایل در اختیار شما قرار گرفته است.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

FIFA 2010 بالاخره منتشر شد!

انتظارها به پايان رسيد و شرکت EA Sports بالاخره بازي جذاب FIFA 2010 را روانه بازار کرد که مي تونيد از طريق لينکهاي زير دانلود کرده و حالش رو ببريد!

اينم مراحل نصب، پس از دانلود:

1- فايلها را از حال فشرده خارج کنيد.
2- فايل
image را روي dvd رايت کنيد.
3- بازي را نصب کنيد.
4- فايلها را از پوشه Razor1911 در داخل دي.وي.دي به مکاني که بازي را نصب کرده ايد کپي کنيد.
5- بازي را از طريق فايل FIFA10.exe اجرا کنيد.
6- حالشو ببريد!

1. Extract RARs
2. Mount or burn image
3. Install
4. Copy the files from the Razor1911 dir to your installation dir overwriting
the existing one.
5. Run the game using FIFA10.exe
6. Have fun!

 

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/287964061/gbackup_fif10.part01.rar
http://rapidshare.com/files/287967246/gbackup_fif10.part02.rar
http://rapidshare.com/files/287959532/gbackup_fif10.part03.rar
http://rapidshare.com/files/288420088/gbackup_fif10.part04.rar
http://rapidshare.com/files/287966258/gbackup_fif10.part05.rar
http://rapidshare.com/files/287961608/gbackup_fif10.part06.rar
http://rapidshare.com/files/287960034/gbackup_fif10.part07.rar
http://rapidshare.com/files/287964306/gbackup_fif10.part08.rar
http://rapidshare.com/files/288420866/gbackup_fif10.part09.rar
http://rapidshare.com/files/287957366/gbackup_fif10.part10.rar
http://rapidshare.com/files/287960724/gbackup_fif10.part11.rar
http://rapidshare.com/files/287959674/gbackup_fif10.part12.rar
http://rapidshare.com/files/287966234/gbackup_fif10.part13.rar
http://rapidshare.com/files/287965117/gbackup_fif10.part14.rar
http://rapidshare.com/files/287958933/gbackup_fif10.part15.rar
http://rapidshare.com/files/287964506/gbackup_fif10.part16.rar
http://rapidshare.com/files/288421587/gbackup_fif10.part17.rar
http://rapidshare.com/files/287961171/gbackup_fif10.part18.rar
http://rapidshare.com/files/287958258/gbackup_fif10.part19.rar
http://rapidshare.com/files/288421315/gbackup_fif10.part20.rar
http://rapidshare.com/files/287967673/gbackup_fif10.part21.rar
http://rapidshare.com/files/287956610/gbackup_fif10.part22.rar
http://rapidshare.com/files/287964755/gbackup_fif10.part23.rar
http://rapidshare.com/files/287960224/gbackup_fif10.part24.rar
http://rapidshare.com/files/288420688/gbackup_fif10.part25.rar
http://rapidshare.com/files/287963620/gbackup_fif10.part26.rar
http://rapidshare.com/files/288421354/gbackup_fif10.part27.rar
http://rapidshare.com/files/287967272/gbackup_fif10.part28.rar

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

خصلتهاى ايمان

من مواعظ النبي صلى الله عليه وآله وسلّم:
ثلاثٌ من كنّ فيه استكمل خصال الإيمان:
الذي إذا رضي، لم يُدْخِله رضاه في باطلٍ وإذا غَضِبَ لم يخرجه الغضب من الحقّ وإذا قدر لم يتعاط ما ليس له.
(تحف العقول صفحه 43)

معناى روايت، اين نيست كه ايمان در اين سه خصلت منحصر است، بلكه مراد اين است كه در هر كس، اين سه خصلت وجود داشته باشد، حاكى از اين است كه همه خصال ايمان، در او جمع است. چون هر يك از اينها متوقّف بر مجموعه‏اى از صفات نيك و كاشف از آنها است.
خشنودى و محبت كسى او را به باطل نكشاند كه موجب شود به ناحق از آن شخص دفاع كند و همچنين غضب، او را به برخوردهاى غلط و خروج از حق نكشاند، و در هنگام قدرت، كارهايى را كه حق او نيست مرتكب نشود.

 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

1961- خدايا من اگر بدى كنم تو را بنده هاى ديگر بسيار است، تو اگر با من مدارا نكنى مرا خداى ديگر كجاست؟(4435-0935)

1962- خداوندا دوستاني دارم كه شايسته احترامندويادشان مايه آرامش.آنان درميان خلق باران خيرند ودارنده پاكترين دلها. آنان رادراين ماه مبارك اكرام كن و برصفات نيك آنان بيفزاي و سلامتشان بدار. (7311-0918)

1963- خداوند همان عظمت است در نگاهت تا در هر پديده يك زيبايى ببينى. (4435-0935)

1964- حیف توکه تو این مملکت موندی،هیچکس قدرتو نمیدونه.اگه بری هند میپرستنت. (7311-0918)

1965- چون نامه جرم ما به هم پيچيدندبردند و به ميزان عمل سنجيدندبيش از همه كس گناه ما بود وليما را به محبت على بخشيدند. (7166-0918)

1966- چقدر سخته هميشه پيش كسي باشي كه بدوني هيچ وقت بهش نمي رسي (6829-0932)

1967- چشماتونگاه كردم تمام آفرينش خداروديدم،لوس نشو تو چشمات خودموديدم. (3377-0937)

1968- چخه چيست؟...كلمه اىست مغناطيسى كه سگ رادر چندمترى نگه مىدارد. (6471-0916)

1969- جديدترين smsعاشقانه : جاروبرقيتيم آشغال. (3377-0937)

1970- جديدترين sms تهديد آميز سال: بند شلوارتم رفيق ولم كنى آبروت ميبرم. (3377-0937)

1971- تودريا بودى ومن قايقى خرد/كه هر جا خواست امواجت مرا برد/دلم پارو زن بيچاره اى بود/كه درامواج عشقت يك شبى مرد. (8187-0935)

1972- تو زندگى زياد تند نرو تا اگر به يار خودت رسيدى به موقع بتونى بايستى. (4435-0935)

1973- تقديم به شمعي كه پروانه اش منم تقديم به طلوعي كه غروبش منم تقديم به دريايي كه ساحلش منم وتقديم به دوستي كه دوستدارش منم (2447-0936)

1974- ترجيح ميدهم باكفشهايم درخيابان راه بروم وبه خدافكركنم تااينكه درمسجدبنشينم وبه كفشهايم فكركنم. (2816-0913)

1975- به یارو ميگن چرابعد ده سال هنوز براي پدرت گريه ميکني؟ ميگه وقتي يادم ميفته موقع خاکسپاري چه دست وپايي ميزدجگرم اتيش ميگيره (1761-0915)

1976- بنويس نام مرا بر كف دستت اي دوست*تاكه دروقت قنوتت نروم ازيادت (9704-0912)

1977- بگذار سرنوشت هر راهى را كه مىخوهد برود ما راهمان جداست بگذار اين ابرها تا مىتوانند ببارند، ما چترمان خداست. (4435-0935)

1978- برخيز كه حجت خدا مىآيد/رحمت ز حريم كبريا مىآيد/از گلشن عسكرى گذر كن، كه امروز/بوى گل نرگس از فضا مىآيد** (6471-0916)

1979- براى امروزت شادكامى، براى فردايت خوشبختى و براى آينده ات نيك بختى آرزو مىكنم. (4435-0935)

1980- با سلام و كمال افتخار انتصاب بجا و شايسته شما را به سمت وزارت تبريك گفته و اميد است با ديدن اين اس ام اس لحظاتى ذوق زده شده و خود را وزير احساس كنيد.سازمان روحيه بخشى به جوانان جوياى نام (4435-0935)


شماره برای ارسال مسیج: 09125698059

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

گل باغ آشنايي

مه من نقاب بگشا زجمال کبریایی
که بتان فروگذارند اساس خودنمایی
شده انتظارم از حد چه شود که رخ نمایی
ز دو دیده خون فشانم ز غمت شب جدایی
چه کنم که هست اینها گل باغ آشنایی
چه کسم، چه کاره ام من که رسم به عاشقانت
شرف است انکه بوسم قدم ملازمانت
به کمین استخوانی که همی خورم ز خوانت
همه شب نهاده ام رو چو سگان بر آستانت
که رقیب در نیاید به بهانه ی گدایی
چو بنای کار عاشق، همه سوز و ساز دیدم
ز جهانیان گروهی به ره حجاز دیدم
ره عشق را یکسر به نیاز و ناز دیدم
چو به عشق غرق گشتم همه پاکباز دیدم
چو به صومعه رسیدم همه زاهد ریایی
دم صبح گشت ما را به فضای باغ مسکن
به خیال آنکه دلخوش شوم از چنین نشیمن
که بگفت عندلیبی به هزار ناله با من
سر وصل گل ندارم ز چه رو روم به گلشن
که شنیده ام ز گلها همه بوی بی وفایی

شیخ بهایی

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

تاسف خواجه نصیرالدین طوسی بر حال عباسیان

خواجه نصیرالدین توسی را گفتند آنگاه که خلافت 525 ساله عباسیان را سرنگون نمودی بر چه حال آنها بیشتر متاسف شدی ؟ گفت اینکه هر چه دفتر و دیوان بود به پیش خاندان آنها تقسیم گشته و از اهل اندیشه هیچ آنجا ندیدمی . حکومت داری با خویشان ره به سوی نیستی بردن است .
ارد بزرگ اندیشمند فرزانه کشورمان می گوید : بکار گیری آشنایان در یک گردونه کاری برآیندی جز سرنگونی زود هنگام سرپرست آن گردونه را به دنبال نخواهد داشت .
دودمان عباسیان زنجیره ایی از خویشاوندان در هم تنیده بود که با تدبیر ایرانیان ( ابومسلم خراسانی ) برای مهار تازیان بر روی کار آمده و از آنجای که به سرکشی و ظلم روی آورد با تدبیر ایرانی ( خواجه نصیر الدین توسی ) نابود گشت .

یاسمین آتشی

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

 

تو هنوز بدنت گرم است

يكي از رزمنده ها مي‌گفت: «در يكي از عمليات‌ها، برادري مجروح شد و به حالت اغما فرو رفت و راننده‌ي آمبولانس كه شهداي منطقه را جمع‌آوري مي‌كرد، او را با بقيه‌ي شهدا داخل ماشين گذاشت و گاز آن را گرفت و رفت.»
راننده در آن جنگ و گريز، تلاش مي‌كرده كه خودش را از تيررس دشمن دور كند، و از طرفي مرتب ويراژ مي‌داده، تا توي چاله‌چوله‌هاي ناشي از انفجار نيفتد.
كه اين بنده‌ي خدا بر اثر جابه‌جايي و فشار به هوش مي‌آيد و يك‌دفعه خودش را در جمع شهدا مي‌يابد. اول تصور مي‌كند ماشين حمل مجروحين است،‌ اما خوب كه دقت مي‌كند، مي‌بيند نه، انگار همه‌ي برادران شهيد شده‌اند و هراسان بلند شده، مي‌نشيند وسط ماشين و با صداي بلند بنا مي‌كند به داد و فرياد كردن كه برادر! برادر! منو كجا مي‌بريد؟ من شهيد نيستم، نگهدار مي‌خوام پياده بشم، منو اشتباهي سوار كرديد...
راننده از توي آينه زير چشمي نگاهي به او انداخته و با لحن داش‌مشتي اش مي‌گويد: «تو هنوز بدنت گرمه، حاليت نيست، تو شهيد شدي، دراز بكش،‌ دراز بكش، بگذار به كارمون برسيم. و او هم كه قضيه را جدي گرفته، دوباره شروع به قسم و آيه مي‌كند كه من چيزيم نيست. خودت نگاه كن، ببين، و باز راننده مي‌گويد: بعد معلوم مي‌شود.
خودش وقتي برگشته بود، مي‌گفت: «اين عبارات را گريه مي‌كردم و مي‌گفتم. اصلاً حواسم نبود كه بابا! حالا نهايتاً تا آخر هم بروي، تو را كه زنده‌به‌گور نمي‌كنند. ولي راننده هم آن حرف‌ها را آن‌قدر جدي مي‌گفت كه باورم شده بود شهيد شده‌ام.»

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة القمر آيات: 55 محل نزول: مکه
 
وَنَبِّئْهُمْ أَنَّ الْمَاء قِسْمَةٌ بَيْنَهُمْ كُلُّ شِرْبٍ مُّحْتَضَرٌ 28 فَنَادَوْا صَاحِبَهُمْ فَتَعَاطَى فَعَقَرَ 29 فَكَيْفَ كَانَ عَذَابِي وَنُذُرِ 30 إِنَّا أَرْسَلْنَا عَلَيْهِمْ صَيْحَةً وَاحِدَةً فَكَانُوا كَهَشِيمِ الْمُحْتَظِرِ 31 وَلَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِن مُّدَّكِرٍ 32 كَذَّبَتْ قَوْمُ لُوطٍ بِالنُّذُرِ 33 إِنَّا أَرْسَلْنَا عَلَيْهِمْ حَاصِبًا إِلَّا آلَ لُوطٍ نَّجَّيْنَاهُم بِسَحَرٍ 34 نِعْمَةً مِّنْ عِندِنَا كَذَلِكَ نَجْزِي مَن شَكَرَ 35 وَلَقَدْ أَنذَرَهُم بَطْشَتَنَا فَتَمَارَوْا بِالنُّذُرِ 36 وَلَقَدْ رَاوَدُوهُ عَن ضَيْفِهِ فَطَمَسْنَا أَعْيُنَهُمْ فَذُوقُوا عَذَابِي وَنُذُرِ 37 وَلَقَدْ صَبَّحَهُم بُكْرَةً عَذَابٌ مُّسْتَقِرٌّ 38 فَذُوقُوا عَذَابِي وَنُذُرِ 39 وَلَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِن مُّدَّكِرٍ 40 وَلَقَدْ جَاء آلَ فِرْعَوْنَ النُّذُرُ 41 كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا كُلِّهَا فَأَخَذْنَاهُمْ أَخْذَ عَزِيزٍ مُّقْتَدِرٍ 42 أَكُفَّارُكُمْ خَيْرٌ مِّنْ أُوْلَئِكُمْ أَمْ لَكُم بَرَاءةٌ فِي الزُّبُرِ 43 أَمْ يَقُولُونَ نَحْنُ جَمِيعٌ مُّنتَصِرٌ 44 سَيُهْزَمُ الْجَمْعُ وَيُوَلُّونَ الدُّبُرَ 45 بَلِ السَّاعَةُ مَوْعِدُهُمْ وَالسَّاعَةُ أَدْهَى وَأَمَرُّ 46 إِنَّ الْمُجْرِمِينَ فِي ضَلَالٍ وَسُعُرٍ 47 يَوْمَ يُسْحَبُونَ فِي النَّارِ عَلَى وُجُوهِهِمْ ذُوقُوا مَسَّ سَقَرَ 48 إِنَّا كُلَّ شَيْءٍ خَلَقْنَاهُ بِقَدَرٍ 49

 

ترجمه فارسي مکارم

و به آنها خبر ده كه آب (قريه) بايد در ميانشان تقسيم شود، (يك روز سهم ناقه، و يك روز براى آنها) و هر يك در نوبت خود بايد حاضر شوند! «28» آنها يكى از ياران خود را صدا زدند، او به سراغ اين كار آمد و (ناقه را)پى كرد! «29» پس (بنگريد) عذاب و انذارهاى من چگونه بود! «30» ما فقط يك صيحه ( صاعقه عظيم) بر آنها فرستاديم و بدنبال آن همگى بصورت گياه خشكى درآمدند كه صاحب چهارپايان (در آغل) جمع‏آورى مى‏كند! «31» ما قرآن را براى يادآورى آسان ساختيم; آيا كسى هست كه متذكر شود؟! «32» قوم لوط انذارها(ى پى‏درپى پيامبرشان) را تكذيب كردند; «33» ما بر آنها تندبادى كه ريگها را به حركت درمى‏آورد فرستاديم (و همه را هلاك كرديم)، جز خاندان لوط را كه سحرگاهان نجاتشان داديم! «34» اين نعمتى بود از ناحيه ما; اين گونه هر كسى را كه شكر كند پاداش مى‏دهيم! «35» او آنها را از مجازات ما بيم داد، ولى بر آنها اصرار بر مجادله و القاى شك داشتند! «36» آنها از لوط خواستند ميهمانانش را در اختيارشان بگذارد; ولى ما چشمانشان را نابينا و محو كرديم (و گفتيم:) بچشيد عذاب و انذارهاى مرا! «37» سرانجام صبحگاهان و در اول روز عذابى پايدار و ثابت به سراغشان آمد! «38» (و گفتيم:) پس بچشيد عذاب و انذارهاى مرا! «39» ما قرآن را براى يادآورى آسان ساختيم; آيا كسى هست كه متذكر شود؟! «40» و (همچنين) انذارها و هشدارها (يكى پس از ديگرى) به سراغ آل فرعون آمد، «41» اما آنها همه آيات ما را تكذيب كردند، و ما آنها را گرفتيم و مجازات كرديم، گرفتن شخصى قدرتمند و توانا! «42» آيا كفار شما بهتر از آنانند يا براى شما امان‏نامه‏اى در كتب آسمانى نازل شده است؟! «43» يا مى‏گويند: «ما جماعتى متحد و نيرومند و پيروزيم‏»؟! «44» (ولى بدانند) كه بزودى جمعشان شكست مى‏خورد و پا به فرارمى‏گذارند! «45» (علاوه بر اين) رستاخيز موعد آنهاست، و مجازات قيامت هولناكتر و تلختر است! «46» مجرمان در گمراهى و شعله‏هاى آتشند، «47» در آن روز كه در آتش دوزخ به صورتشان كشيده مى‏شوند (و به آنها گفته مى‏شود:) بچشيد آتش دوزخ را! «48» البته ما هر چيز را به اندازه آفريديم! «49»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 
balaalbaloo
امروز ظهر شیطان را دیدم. نشسته بر بساط صبحانه و آرام لقمه برمیداشت. گفتم: ظهر شده، هنوز بساط کار خود را پهن نکرده ای؟ بنی آدم نصف روز خود را بی تو گذرانده اند...
شیطان گفت: خود را بازنشسته کرده ام. پیش از موعد!
گفتم: به راه عدل و انصاف بازگشته ای یا سنگ بندگی خدا به سینه می زنی؟
گفت: من دیگر آن شیطان توانای سابق نیستم. دیدم انسانها،
آنچه را من شبانه به ده ها وسوسه پنهانی انجام میدادم،
روزانه به صدها دسیسه آشکارا انجام میدهند. اینان را به شیطان چه نیاز است؟...
شیطان در حالی که بساط خود را برمیچید تا در کناری آرام بخوابد، زیر لب گفت:
آن روز که خداوند گفت بر آدم و نسل او سجده کن، نمیدانستم که نسل او در زشتی و دروغ و خیانت، تا کجا میتواند فرا رود، و گرنه در برابر آدم به سجده می رفتم و میگفتم که: همانا تو. پدر شیاطینی...

 

 

ghane_hanie

نیایش

خداوندا ما نمی توانیـم به درگاه تـو دعا کـنیم تا جنگ را پایان بخشی،زیرامی دانیـم دنیا را به ایـن شکـل آفـریده ای و انسان خود قادر است جادۀ صلح را هموار کند."
"خداوندا ما نمی توانیم دعا کنیم قحطی و گرسنگی را از بیـن ببـری،زیرا مـنابعی به ما عـطا کرده ای که در صـورت استفادۀ عاقلانه از آن می تواند تمام دنیا را تغذیه کند."
"خداوندا ما نمی توانیم دعا کنیم تبعیض نژادی را ریشه کن کنی، زیرا به ما دیدۀ بصیرت داده ای تا بتوانیم خوبی ها ی تمام انسانها را ببینیم."
"خداوندا ما نمی توانیم به درگاهت دعا کنیم به ناامیدی هایمان پایان بخشی،زیراتوانایی از بین بردن نابسامانی ها را به ما عطاکرده ای."
"خداوندامانمی توانیم دعاکنیم بیماری را ریشه کن کنی،زیرابه ماقدرت تفکرداده ای تابه وسیله ای راه علاج بیماریها راکشف کنیم."
بنابراین به درگاهـت دعا خواهـیم کرد،به ما شـهامـت،قـدرت،اراده،آگاهی ،عـزمی راسـخ،صبـر،ایـمان وتاب تحمـل سخـتی ها را عطا کنی تا دیگـرلازم نباشـد بگوییـم،خدایا ما را به آرزوهایمان بـرسـان ...

هانیه قانع

 

 

ahalizadeh2000

یک تصمیم، برای تغییر یک سرنوشت کافی است...

آلفرد نوبل از جمله افراد معدودی بود که این شانس را داشت تا قبل از مردن، آگهی وفاتش را بخواند!
زمانی که برادرش لودویگ فوت شد، روزنامه‌ها اشتباهاً فکر کردند که نوبل معروف (مخترع دینامیت) مرده است.
آلفرد وقتی صبح روزنامه ها را می‌خواند با دیدن آگهی صفحه اول، میخکوب شد:
"آلفرد نوبل، دلال مرگ و مخترع مر‌گ آور ترین سلاح بشری مرد" !
آلفرد، خیلی ناراحت شد. با خود فکر کرد: آیا خوب است که من را پس از مرگ این گونه بشناسند؟
سریع وصیت نامه‌اش را آورد. جمله‌های بسیاری را خط زد و اصلاح کرد .
پیشنهاد کرد ثروتش صرف جایزه‌ای برای صلح و پیشرفت‌های صلح آمیز شود.
امروزه نوبل را نه به نام دینامیت، بلکه به نام مبدع جایزه صلح نوبل، جایزه‌های فیزیک و شیمی نوبل و ... می‌شناسیم. او امروز، هویت دیگری دارد.

 

 

nirvana.818

روزی رسول خدا صل الله علیه و آله نشسته بود، عزراییل به زیارت آن حضرت آمد. پیامبر از او پرسید: ای برادر! چندین هزار سال است که تو مأمور قبض روح انسان ها هستی، آیا در هنگام جان کندن آنها دلت برای کسی سوخته است؟
عزارییل گفت در این مدت دلم برای دو نفر سوخت:
1- روزی دریایی طوفانی شد و امواج سهمگین آن یک کشتی را در هم شکست همه سر نشینان کشتی غرق شدند، تنها یک زن حامله نجات یافت او سوار بر پاره تخته کشتی شد و امواج ملایم دریا او را به ساحل آورد و در جزیره ای افکند و در همین هنگام فارغ شد و پسری از وی متولد شد، من مأمور شدم که جان آن زن را بگیرم، دلم به حال آن پسر سوخت.
2- هنگامی که شداد بن عاد سالها به ساختن باغ بزرگ و بی نظیر خود پرداخت و همه توان و امکانات و ثروت خود را در ساختن آن صرف کرد و خروارها طلا و جواهرات برای ستونها و سایر زرق و برق آن خرج نمود تا تکمیل نمود. وقتی خواست به دیدن باغ برود همین که خواست از اسب پیاده شود و پای راست از رکاب به زمین نهد، هنوز پای چپش بر رکاب بود که فرمان از سوی خدا آمد که جان او را بگیرم، آن تیره بخت از پشت اسب بین زمین و رکاب اسب گیر کرد و مرد، دلم به حال او سوخت بدین جهت که او عمری را به امید دیدار باغی که ساخته بود سپری کرد اما هنوز چشمش به باغ نیفتاده بود اسیر مرگ شد.
در این هنگام جبرئیل به محضر پیامبر (صل الله علیه و آله) رسید و گفت ای محمد! خدایت سلام می رساند و می فرماید: به عظمت و جلالم سوگند شداد بن عاد همان کودکی بود که او را از دریای بیکران به لطف خود گرفتیم و از آن جزیره دور افتاده نجاتش دادیم و او را بی مادر تربیت کردیم و به پادشاهی رساندیم، در عین حال کفران نعمت کرد و خود بینی و تکبر نمود و پرچم مخالفت با ما بر افراشت، سر انجام عذاب سخت ما او را فرا گرفت، تا جهانیان بدانند که ما به کافران مهلت می دهیم و لی آنها را رها نمی کنیم.

 

 

mastoor_313 

بی مرگی: تجدید عهد

"بر انجام واجبات صبر کنید و با دشمنانتان پایداری کنید و پیوند خود را با امام منتظرتان مستحکم نمایید." (1)
در حدیثی که خواندید، امام باقر (علیه السلام) وظایف شیعیان را در عصر غیبت برشمردند. مهمترین آنها که دیگر وظایف را هم در برمی گیرد، ایجاد ارتباطی مستحکم با امام غایب است.
نتیجه ی این ارتباط این می شود که شیعه، به خود اجازه نمی دهد که قلب امام را بشکند و در حضور او معصیت کند. در نتیجه با آمادگی تک تک افراد برای ترک گناه و انجام حسنات، جامعه به سمت ظهور پیش می رود.
برای ایجاد ارتباط وحفظ آن بهترین کار این است که عهدی با امام غایب بسته شود. در روایات زیادی به نقل از امام صادق و امام باقر (علیهم السلام)، تجدید عهد با امام، در آغاز روز، و بعد از نمازهای واجب سفارش شده است. (2)
برای این تجدید عهد راهکارهایی وجود دارد که بهترین آنها خواندن مداوم دعای عهد است.

مضمون این دعا از اهمیت زیادی برخوردار است. در این دعا می خوانیم:
"...اللَّهُمَّ إِنِّي أُجَدِّدُ لَهُ فِي صَبِيحَةِ يَوْمِي هَذَا، وَ مَا عِشْتُ مِنْ أَيَّامِي عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَيْعَةً لَهُ فِي عُنُقِي، ‏لاَ أَحُولُ عَنْهَا وَ لاَ أَزُولُ أَبَداً، اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ، وَ الذَّابِّينَ عَنْهُ، وَ الْمُسَارِعِينَ إِلَيْهِ فِي قَضَاءِ حَوَائِجِهِ، وَ الْمُمْتَثِلِينَ لِأَوَامِرِهِ، وَ الْمُحَامِينَ عَنْهُ وَ السَّابِقِينَ إِلَى إِرَادَتِهِ، وَ الْمُسْتَشْهَدِينَ بَيْنَ يَدَيْهِ ..." (3)
( بار خدایا! من در این روز و تمام دوران زندگیم، عهد و عقد و بیعتی را که از آن حضرت بر گردن دارم با او تجدید می کنم، که هرگز از آن عهد و بیعت برنگردم و بر آن پایدار بمانم.
بار خدایا! مرا از یاران آن حضرت و از مدافعان حریم او، شتابندگان در پی انجام مقاصد او و اطاعت کنندگان از دستورات و نواهی او و حمایت کنندگان از او و سبقت جویان به سوی خواسته ی او و شهید شدگان در حضور او قرار بده!)
دقت و عمل به دعای عهد، همچنین خواندن ادعیه و زیارات مخصوص امام عصر ( ارواحنا له الفداء)، زیارت مکانهای منصوب به امام ( مثل مسجد جمکران و مسجد کوفه)، این انس را روز به روز بیشتر می کند و سنخیتی بین امام و منتظر ایجاد می کند که انشاءالله گام بلندی است در آمادگی برای ظهور آن حضرت.


------------------------------------------
پی نوشت:
1. نعمانی، الغیبه، ص 199
2.حسینی بحرانی، سید هاشم، البرهان فی تفسیر القرآن، ج1، ص 334، ح1.
3. قمی، عباس، مفاتیح الجنان، دعای عهد

منبع: شفیعی شروستانی، ابراهیم، معرفت امام زمان وتکلیف منتظران، صص 137- 141

 

 

alirezamajidi

خاک غريب

فرانک مجیدی: این تابستان، چیزی بود متفاوت از تابستان‌های دیگری که گذراندم. باید برای یک واحد درسی در شهر محل تحصیلم می‌ماندم و کتابی با عنوان «مواد لومینسانس و کاربردهای آن» را ترجمه می‌کردم. این کار، علاوه بر یکنواختی ساعات زل زدن به مانیتور و جذابیت‌های علمی‌ای که برایم داشت، از آن جهت که از علاقه‌ی اصلی تابستان‌هایم، یعنی کتاب‌خوانی دورم کرد، چندان دلخواهم نبود. اما در اولین فرصت پیش آمده و نخستین انتخابم، کتاب خوبی خوانده‌ام که مایلم به شما هم توصیه‌اش کنم: «خاک غریب» نوشته‌ی جومپا لاهیری.
«خاک غریب»، شامل دو بخش است. بخش اول، ۵ داستان کوتاه مجزا با عناوین «خاک غریب»، «جهنم- بهشت»، «انتخاب جا»، «خوبی محض»، «به کسی مربوط نیست» را در خود دارد و بخش دوم با عنوان «هِما و کاشیک»، ۳ داستان پیوسته با نام‌های «اولین و آخرین بار»، «آخر سال» و «رفتن به ساحل» درباره‌ی این دو کاراکتر است. این کتاب در سال ۲۰۰۸ در آمریکا چاپ شد.
در داستان «خاک غریب»، سه نسل بصورت همزمان و با روایت موازی پدر و دختری هندی، که کاراکترهای اصلی داستان هستند مورد بررسی قرار می‌گیرند. رودربایستی‌ها، خاطرات، ناسازگاری‌ها، بی‌توجهی‌ها و بی‌ تفاوتی‌‌هایی که تفاوت نسلی ایجاد می‌کند رویارویی این سه نسل را می‌سازد. داستان دوم، داستان عشق و سکوت و هوس از دید دختر جوان هندی‌ای است که شاهد رویدادهای درون خانواده و دوست فامیلیشان است. سومین داستان، روزمرگی زندگی یک زوج در آستانه‌ی میانسالی را روایت می‌کند. «خوبی محض»، ضربه‌ی وصله‌ی ناجور خانواده است به تن خانواده‌ی هندی‌اش و «به کسی مربوط نیست» راوی یک سوء استفاده‌ی عشقی است.

بخش دوم، در مجموع یک داستان عاشقانه‌ی مدرن است که تلاش می‌کند پایانی یکتا را در میان انتخاب‌های موجود برگزیند.
خانم «جومپا لاهیری» را در ایران بخاطر «مترجم دردها» و «همنام» می‌شناسیم. او فرزند یک خانواده‌ی مهاجر هندی است که در سال ۱۹۶۷ در لندن به دنیا آمده و در سه سالگی به آمریکا نقل مکان کرده‌است. تا مدت‌ها، خانم لاهیری یک ستون‌نویس آموزش آشپزی بوده که غذاهای هندی را آموزش می‌داده تا آنکه ایده‌ی «همنام» به ذهنش می‌رسد و از آنجا که دوره‌های «خلاقیت در نوشتن» را پشت سر گذاشته‌بود، شروعی موفق بعنوان یک داستان نویس داشت. خانم لاهیری یک نویسنده‌ی تحصیل کرده است و در زمینه‌ی مطالعات رنسانس دکترا گرفته‌است. او با یک روزنامه‌نگار اهل آمریکای جنوبی ازدواج کرده و صاحب دو فرزند است. کتاب «خاک غریب»، در رده‌بندی نیویورک‌تایمز جزو کتاب‌های پرفروش سال ۲۰۰۸ شناخته می‌شود.

داستان‌ها در مجموع به شیوه‌ی دانای کل و کاراکترهای راوی روایت می‌شود. در داستان اولش، لاهیری هر دوی این روش‌ها را بکار می‌گیرد و داستان با دو راوی و از دید نویسنده بیان می‌شود. در داستان دوم خود را به‌جای دختر خانواده می‌گذرد و در داستان‌های دیگر بخش اول با شیوه‌ی دانای کل داستان را تعریف می‌کند. بخش دوم اما، شیوه‌ای جالب دارد. داستان اولش از زبان هِماست، داستان دوم روایت چند سال بعد از زبان کاشیک و داستان پایانی ابتدا از دید دانای کل است و سپس روایت کاراکترها. این کتاب، داستان هندی‌های مهاجر به آمریکاست. هندی‌هایی که بیشینه‌ی آن‌ها به مدارج عالی تحصیلی و علمی می‌رسند و اگر فکر می‌کنید با هندی‌هایی رو‌به‌رو می‌شوید، در حد کاراکترهای میلیونر زاغه‌نشین، پاک اشتباه کرده‌اید. اگر هم فکر می‌کنید با داستان‌های عاشقانه‌ی آبکی راج‌ کاپوری به صرف اسم «هندی» مواجهید، اشتباه بزرگ‌تری می‌کنید! این داستان، روایت هندی‌هایی است که با گذر زمان، خود یا فرزندانشان بیشتر از «هندی بودن» به «فرزند خاک آمریکا بودن» می‌رسند. داستان تضاد بین ساری‌های رنگارنگ و شنگرف و پلیور و شلوار جین و رژ لب. داستان عشق‌های مخفی جوانانی که والدینشان این کارها را غیر اخلاقی می‌دانند و داستان زوج‌های در اوایل ۴۰ سالگی با داستان‌های پنهان پشت سرشان، دختران هندی و پسران هندی که با یک آمریکایی ازدواج می‌کنند و زبان بنگالی که برایشان غریبه می‌شود. اما وجه مشترکی بین کاراکترهای هندی هست، همه تحصیلات عالیه دارند، در حرفه‌شان درخشانند و هر کدام به نوعی غربت را در زندگی موثر می‌بینند.
شیوه‌ی روایی لاهیری درخشان است. او داستا‌ن‌هایی پر از کاراکتر نوشته با جزئیاتی دقیق که ابداً خسته‌کننده نیست. در حقیقت، خواننده در تک‌تک صحنه‌ها حضور می‌یابد و با قهرمانان همراه می‌شود. در تمام قسمت‌های کتاب، دلتنگی‌های خانم لاهیری، پایبندی‌اش به فرهنگ هندی، ازدواج در میانسالی و مادری که تجربه‌ی شخصی خود اوست و اطلاعات فوق‌العاده‌ی زبانی و تاریخی‌اش خودنمایی می‌کند. البته در وبلاگ‌های مختلف، تحسین‌های زیادی از پایان تعجب‌آور بخش دوم خواندم. خود من شخصاً به پایان بخش دوم که رسیدم یک لحظه کتاب را بستم و فکر کردم «آن» عادی نیست و در نهایت باید چنین پایانی برای داستان اتفاق افتد، حدسم کاملاً درست بود و پایان کتاب چندان تکانم نداد.
این کتاب با ترجمه‌ی خیلی خوب آقای «امیر مهدی حقیقت» توسط «نشر ماهی» و با قیمت ۶۰۰۰ تومان به چاپ رسیده‌است. نام کتاب، از گفتاری از خانم «ناتالی هاثورن» گرفته شده :«آدمیزاد هم مثل سیب‌زمینی است، اگر نسل اندر نسل در همان خاک بی‌قوت بکارندش خوب رشد نمی‌کند. بچه های من هر کدامشان جایی به دنیا آمده‌اند و اگر سرنوشتشان دست من باشد، باید در خاک غریب ریشه بدوانند.»

 

 

nikoobest2006

پيشنهاد ازدواج رمانتيك يك چيني !!

یک مرد چینی برای اینکه به دوست دختر خود پیشنهاد ازدواج بدهد دست به یک کار رمانتیک و جالب کرد. آقای Tian ، از شهر Jinan ، چین با استفاده از ۹۹۹۹ شاخه گل رز و قرار دادن آنها به شکل قلبی بزرگ در مقابل هتل محل اقامت دوست دخترش لیو و همچنین در هر طبقه به او پیشنهاد ازدواج داد و البته با این اقدام زیبا مگر لیو می توانست جواب رد بدهد؟

 

 
hakkakmn

شغالها پشت دیوار شهرند!

 بسم الله الرحمن الرحیم

می گویند روزگاری شغالها نیز مانند دیگر حیوانات اهلی در شهرها روزگار به سر می بردند و از پس مانده غذاهای مردم تغذیه می نمودند، تا اینکه رفته رفته راه خیانت را پیش گرفته و بجان مرغ ها و خروسهای ولی نعمتهای خود افتادند ، چون مردم مهربان و حیوان نواز خیانت این موجودات موزی و حق نشناس را دیدند به مصداق (قاتلوا ائمه الکفر ) بر آنها یورش برده و از شهرها اخراجشان نمودند .
از آن زمان تا کنون هر شب به پشت دیوارهای شهرها آمده و زوزه های گوش خراش و کودک ترسان سر می دهند و به خیال خود بر مردم شهر اخطار می دهند که اگر دروازه های شهر را بر روی ما نگشایید و با طبق های مرغ و خروس بریان از ما استقبال نکنید ، آن کنیم که هیچ گرگی با گله گوسفندان نکرده باشد و نسل هر چه مرغ و خروس است از روی زمین برداریم ،! غافل از آنکه جوانمردانی عزم آهنین و پولادین بازو در پشت دروازه های شهر تبر در دست در کمین نمک نشناسها و خائن های مرغ و خروس دزد ایستاده اند ، گویا آنها نیز خود این را می دانند و فقط برای آنکه به خود بباورانند که هنوز نفس می کشند از سر استیصال فریاد وا قربتا سر می دهند و این داستان فردی خائن و وطن فروش می باشد که عبداللئیم بنام عبدالکریم است .
آری عبدالکریم سروش که روزی نان جمهوری اسلامی را می خورد و در پناه ملت غیور و شهیدپرور و مهربان روزگار را به راحت می گذراند و مورد لطف و محبت رهبران خدا جوی و مهربان و مردم نواز کشور نیز بود ، این حرمت را پاس نداشت و نمکدان را شکست و دست صاحبش را گاز گرفت و به دامن دشمنان بشریت و در لانه های فساد خزید و از آنجا گاه با زوزه های مظلوم مآبانه و گاه با تهدیدهایی از پشت دروازه فریاد ( انا الحی ) سر می دهد غافل از آن است که : چراغی را که ایزد بر فروزد هر آنکس پف کند ریشش بسوزد
و همین روزهاست که ریش آنکارد کرده ریایی و سفید رفیق شفیقش سردار سبز قباهم در شعله های خشم ملت یکتاپرست ، خدا جوی و ایثارگریسوزد و آه نیمه شب خانواده های شهداء و ایثارگران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و آه جگرسوز کسبه ، بازاریان ، کارگران و مردم بی گناهی که اموالشان در آتش خیانت سبزپوشان ریاکار و خائن و دروغگو سوخت اورا نیز باتراشیدن ریش وسبیل سوخته و با لباس زنانه و بزک کرده به همپالکیهای مرتد و اجنبی پرستش ملحق نمایددرحالیکه این شعار را تکرار مینماید :
بزنم تهمت و بهتان چو گویند که مزن بکشم جیغ و زنم داد که آزادی نیست
از عبدل بدبخت باید پرسید که مگر خدا با تو چه بدی کرده بود که از او روی برگردانده وسر در آخور دشمنانش بردی ؟ خدای مهربان که به دوست و دشمن و مؤمن و کافر نه تنها روزی میدهد که زبان نیز برای گفتن می دهد هرچند که جملات کفر آمیز و اهانت به بندگان صالح و پرهیزکار از آن صادر شود و دست می دهد که با آن به یاوه نگاری پرداخته و دشمنان نه تنها هفتاد میلیون ایرانی را که دشمنان تمام مظلومان جهان را شاد و قلوب مهربان مسلمانان بخشنده و عطوف را در خون شناور سازد و این فرد به دامن کسانی پناه برده که روزی اجداد آنان امام هفتم شیعیان حضرت موسی بن جعفر علیه السلام را در زندان با زهر ستم به شهادت رسانیدند ، برای کسانی خوش رقصی می نماید که اجدادشان جگر گوشه پیامبر خاتم را به مسلخ برده و سر بریدند و برای کسانی آوازه خانی کرده و رقص دانس می رود و گاه از سر ناچاری پشتک و وارو می زندکه زندان گوانتانامو و ابوغریب را ایجاد کردند .
کاسه لیس خونخوارانی شده است که ملت مظلوم و بی پناه عراق و افغانستان را هر روز به خاک و خون می کشند ، مداحی دجال هایی را می نماید که عروسها را پیش از رسیدن به حجله می ربایند و پس از جنایات ننگین و وحشیانه آنها را با فجیع ترین وضعی به قتل می رسانند .
جیره خوارکسانی شده است که کودکان فلسطینی را درآغوش مادران به شهادت رسانده و خانه ها را بر سر پیرمردان و پیرزنان و بیمارستانها را بر سر بیماران خراب می کنند .
آری این چنین جرثومه فسادی که به خداوند واحد و احد و صمد نسبت های شرک آمیز می دهد و این دلقک استکبار خود را با آن ابر مرد تاریخ که بعد از بعثت پیامبر مکرم اسلام و پس از غیبت آخرین وارث آن بزرگوار جهان بشریت بسانش به خود ندیده است مقایسه کرده و تعدادی جوان ساده دل و احساساتی که فرزندان همین ملت هستند و گول یاوه گویی ها و دروغ پردازیهای رفیق سبزپوش او را خورده اند و به زودی به اشتباه خود پی خواهند برد را با سیل خروشان امت مؤمن و مسلمان و همیشه در صحنه مقایسه می نماید و فکر کرده است فرزندان ملتی که با پیروی از امام خود حکومت دوهزار و پانصد ساله شاهنشاهی را که تمام مستکبران جهان از او حمایت می کردند به زباله دان تاریخ فرستاد ،از فردی که نه دنیا داردو نه آخرت پیروی خواهندکرد و گول زوزه های شغالی فراری از وطن را خواهند خورد ( هیهات منا الذله ) .
بس است ، لیاقت فرد بدبختی که اگر پارس نکند صاحبانش جیره اش را قطع می کنند بیش از این نیست و همین مقدار را هم برای آن نگاشتم که التیامی باشد بر قلوب داغدار خانواده های معظم شهداء و جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس که شاید از این اراجیف به درد آمده باشد ، هرچند که آنان آنقدر بزرگ و بلند همت هستند که از دیدن پیکرهای غرقه به خون عزیزانشان بهم نریخته و چهره در هم نکشیدند چه رسد به پارس حیوان هاری که از لیسیدن استخوانهای روی میز شرابخوارن از خود بی خود شده و عقل و هوش از کف داده است و بگذار این حیوان ،گر، هم از اقیانوس مهر و رحمت این امت بزرگ و با ایمان عطش خود را برای چند لحظه فرونشاند ( ان کید الشیطان کان ظعیفا )
محمد نجاتی مهرماه 1388

 

 
m.asadikheirabad

سوء تفاهم

مرد از زن که به شدت احساس زیبایی می‌كرد، پرسید:
ببخشید، شما "شارون استون" نیستین؟
زن با عشوه گفت: نه... ولی...
و پیش از آنکه ادامه بدهد، مرد گفت: بله، فكر می‌كردم. چون... زن حرفش را برید، ولی همه می‌گن خیلی شبیهشم. اینطور نیست؟
مرد قاطع گفت: نه، همه اشتباه می‌‌كنن. به خاطر این‌كه "شارون استون"، زن خوشگلیه، ولی شما متأسفانه اصلا خوشگل نیستین. به همین دلیل، من فكر كردم شما نباید "شارون استون" باشین.
زن تازه فهمید كه رو دست خورده، با عصبانیت فریاد كشید: بی‌شرف! مگه خودت خواهر و مادر نداری؟
مرد آرام گفت: چرا. ولی اونها هیچ‌كدوم فكر نمی‌كنن كه شبیه "شارون استون" هستن.
زن همچنان معترض گفت: خب، كه چی؟
مرد گفت: چون شما فكر می‌كردین كه شبیه "شارون استون" هستین، خواستم از اشتباه درتون بیارم.
زن دوباره عصبی شد: برو ننه‌تو از اشتباه درآر.
مرد همچنان با خونسردی توضیح داد: عرض كردم كه، والده من یه همچی تصوری راجع به خودش نداره، ولی چون شما یه همچی تصوری دارین...
زن فریاد كشید: اصلا به تو چه كه من چه تصوری دارم.
و كیفش را برای هجوم به مرد بلند كرد.
مرد خود را عقب كشید و خواست كه به راهش ادامه دهد.
اما زن، دست‌بردار نبود و سه، چهار نفری هم كه از سر كنجكاوی جمع شده بودند، ترجیح می‌دادند دعوا ادامه پیدا كند.
یك نفر به مرد گفت: كجا؟ صبر كنین تا تكلیف معلوم بشه.
دیگری گفت: از شما بعیده آقا! آدم به این باشخصیتی! (و به كت و شلوار مرتب مرد اشاره كرد).
و سومی گفت: این خانم جای دختر شماست. قباحت داره ولله.
زن بر سر مرد كه از او فاصله می‌گرفت، فریاد كشید: هرچی از دهنت دربیاد، می‌گی و بعد هم مثل گاو سرتو می‌اندازی پایین می‌ری؟
یك نفر پرسید: چی شده خانوم؟ مزاحمتون شده؟
زن همچنان كه به دنبال مرد می‌دوید و سه، چهار نفر دیگر را هم به دنبال خود می‌كشید، گفت: از مزاحمت هم بدتر. مردیكه كثافت.
در كلانتری پیش از آنکه افسر نگهبان پرسشی بكند، زن گفت: جناب سروان! من از دست این آقا شاكی‌ام. به من اهانت كرده.
افسر نگهبان سرش را به سمت مرد كه موهای جوگندمی‌اش را مرتب می‌كرد، چرخاند و گفت: درسته؟
مرد گفت: من فقط به ایشون گفتم كه شما شبیه "شارون استون" نیستین. اگه این حرف اهانته، خب بله، اهانت كردم.
افسر نگهبان هاج‌وواج به زن نگاه می‌كرد.
زن، روسری‌اش را عقب‌تر برد، آن‌قدر كه دو رشته منحنی مو بتواند مثل پرانتز صورتش را در قاب بگیرد.
افسر نگهبان نتوانست نگاهش را از زن بردارد.
زن گفت: اصلا به ایشون چه مربوطه كه من شبیه كی هستم؟
افسر نگهبان به مرد گفت: اصلا به شما چه مربوطه كه ایشون شبیه كی هستن؟
مرد گفت: شما اكواین؟
افسر نگهبان گفت: اكو چیه؟
مرد گفت: منظورم آمپلی فایره كه صدا رو تكرار می‌كنه.
افسر نگهبان گفت: جواب سؤال منو بده.
مرد گفت: آخه من دارم تو همین جامعه زندگی می‌كنم. چطور می‌تونم نسبت به مسائل اطراف خودم بی‌تفاوت باشم. یه پیرزنی رو دیروز دیدم كه فكر می‌كرد، سوفیالورنه. آن‌قدر طول كشید تا من حالیش كنم كه اینطور نیست. آخرش هم فكر كنم نشد. دیروز اتفاقا كلانتری سیزده بودیم. پیش سروان منوچهری. به خاطر همچین شكایت مشابهی.
افسر نگهبان كه همچنان شق و رق نشسته بود، فاتحانه خودكاری از جیبش درآورد و برگه‌های بلند پیش رویش را مرتب كرد: پس این مزاحمت برای خانم‌ها كار هر روز شماست.
مرد گفت: نه، هر روز نه، هر وقت روبه‌رو بشم. گاهی وقت‌ها هم روزی دو بار.
البته فقط خانم‌ها نیستن. با خیلی از آقایون هم همین مشكل رو دارم. بعضی‌ها فكر می‌كنن "مارلون براندو" هستن، بعضی‌ها فكر می‌كنن "آرنولد" هستن. تازه فقط مسئله مشابهت با هنرپیشه‌ها نیست.
زن آینه كوچكی از كیفش درآورد و با دستمال كاغذی، خرده ریمل‌های زیر چشمش را پاك كرد و در حالی كه آینه را در كیفش می‌گذاشت، گفت: یه مزاحم حرفه‌ای! خوب شد كه به دام افتادی.
افسر نگهبان گفت: البته با درایت نیروی انتظامی و تعقیب و مراقبت خستگی‌ناپذیر بروبچه‌ها.
زن با تعجب گفت: بله؟!
افسر نگهبان گفت: خب البته ما شما رو هم از خودمون می‌دونیم.
زن با عشوه گفت: وا؟ چایی نخورده فامیل شدیم.
افسر نگهبان زهر متلك زن را ندیده گرفت و فریاد زد: آشتیانی! چایی بیار.
سربازی در را باز كرد و پاهایش را به هم كوفت: چشم جناب سروان و رفت.
مرد گفت: ببین جناب سروان! من مزاحم حرفه‌ای نیستم. فراری هم نبودم كه به دام افتاده باشم. هرجا كه تذكری داده‌ام، تاوانشم پرداخته‌ام، كلانتریش هم رفتم. به هیچ‌كس هم بدهكار نیستم.
افسر نگهبان به تلخی گفت: بقیه حرفها تو دادگاه.
و كاغذی پیش روی مرد گذاشت و گفت: مشخصاتتو بنویس.
مرد سریع مشخصاتش رو نوشت و كاغذ رو برگرداند. افسر نگهبان كاغذ را به زن داد و گفت: شما هم مشخصاتتونو بنویسین.
تا آشتیانی در بزند و اجازه بگیرد، پایش را بكوبد و چای‌ها را روی میز بگذارد، زن هم مشخصاتش را نوشت و كاغذ را به افسر نگهبان داد.
افسر نگهبان پس از مروری كوتاه به زن گفت: این شماره تلفن منزله؟
زن گفت: بله، خونه خودمه.
افسر نگهبان گفت: اگه ممكنه شماره موبایل رو هم بدین. شاید لازم بشه.
زن خواست كاغذ را پس بگیرد كه افسر نگهبان، كاغذ كوچكی را به او داد و گفت: روی همین هم بنویسین كفایت می‌كنه.
مرد گفت: منم لازمه شماره موبایل بدم؟
افسر نگهبان مكثی كرد و گفت: خب بدین، اشكال نداره.
مرد گفت: آخه من موبایل ندارم.
افسر نگهبان دندانهایش را به هم سایید: پس چرا می‌پرسی؟
مرد گفت: می‌خواستم ببینم اشكالی نداره من موبایل ندارم؟ آخه از قوانین بی‌اطلاعم، اینه كه...
افسر نگهبان گفت: نه، اشكالی نداره.
و به زن گفت: علت شكایت رو چی بنویسم؟
و به جای زن، مرد جواب داد: بنویسین من به ایشون تهمت زده‌ام كه شبیه "شارون استون" نیستین.
و به زن گفت: اگه اهانت دیگه‌ای به شما كرده‌ام، بگین.
زن گفت: خب این خودش یه جور مزاحمته دیگه.
مرد گفت: ولی شما به من گفتین: بی‌شرف، كثافت، گاو و حرف‌های دیگه كه حالا بعد من در شكایتم مطرح می‌كنم.
زن جا خورد و گفت: خب من اون موقع عصبانی بودم.
و به افسر نگهبان گفت: حالا باید چه كار كرد؟
افسر نگهبان گفت: پرونده كه تكمیل شد، می‌فرستمتون دادگاه. اونجا قاضی حكم می‌ده.
مرد پرسید: در مورد این‌كه ایشون به "شارون استون" شباهت داره یا نداره قضاوت می‌كنن؟
و با خود ادامه داد: كار قاضی هم واقعا دشواره‌ ها. اگه بخواد از نزدیك بررسی كنه.
افسر نگهبان گفت: نخیر، در مورد اهانت و ایجاد مزاحمت شما قضاوت می‌كنن.
و به ساعتش نگاه كرد و گفت: ضمنا حالا دیگه وقت اداری تموم شده. شما امشب اینجا می‌مونین تا فردا صبح راهی دادگاه بشین.
مرد به زن گفت: من حالا كه بیشتر دقت می‌كنم، می‌بینم در قضاوتم اشتباه كرده‌ام. شما خیلی هم بی‌شباهت به "شارون استون" نیستین.
زن گفت: واقعا می‌گین؟!
مرد گفت: واقعا. اگه این شباهت وجود نداشت، چرا من از میون این همه هنرپیشه، اسم "شارون استون" رو آوردم؟!
زن گفت: خیلی‌ها بهم می‌گن. آرزو دارم یه بار با "شارون استون" روبه‌رو بشم، ببینم خودش چی میگه.
مرد گفت: اون هم حتما به این شباهت اعتراف می‌كنه.
زن به افسر نگهبان گفت: من می‌خوام شكایتمو پس بگیرم. واقعا حوصله دادگاه و دردسر و این حرفا رو ندارم. این كاغذارو هم پاره كنین بریزین دور.
افسر نگهبان گفت: نمی‌شه. قانون وظیفه خودشو انجام می‌ده.
زن با تعجب پرسید: وقتی من از شكایتم صرف‌نظر كنم.؟
افسر نگهبان گفت: باشه. تكلیف قانون چی می‌شه؟
مرد گفت: قانون كه شماره موبایل ایشون رو داره.
افسر نگهبان نشنیده گرفت و به زن گفت: مشكله. ولی خودم یه جوری حلش می‌كنم.
مرد از جا بلند شد كه برود. قبل از رفتن، رو كرد به افسر نگهبان و گفت: یه سؤالیه كه از اول كه آمدیم اینجا تو ذهنم موج می‌زنه، می‌شه بپرسم؟
افسر نگهبان در حالی كه كاغذها را پاره می‌‌كرد، گفت: بپرس.
مرد گفت: می‌خواستم بپرسم شما "شرلوك هلمز" نیستین؟

نگارش: سید مهدی شجاعی

 

 

hamid

بچه هایی که پدر خود راگم کردند!

خوش دارم گمنام و تنها باشم تا در غوغای کشمکش های پوچ مدفون نشوم.
شهید مصطفی چمران

این روزها، کسانی که افتضاحات شان در راه اندازی "زندان زنان شهدا" و به کارگیری دژبان و نیروی ضربت برای سرکوب خانواده معظم شهدا، در دست بررسی است، برای آن که خود را از آن فجایع و جنایات تبرئه کنند، سراغ برخی فرزندان شهدا رفته اند تا از زبان آنان بنویسند که در دوران صدارت کروبی بر بنیاد شهید، آن قدر به ما می رسیدند که ...

طی چند سال اخیر، یکی از رجال نظامی که خود بزرگ بینی هوس سیاسی شدن! بد جوری خفه اش کرده بود، وقتی خواست برای نمایندگی مجلس و یا ریاست جمهوری، کاندیدا شود، اقدام به عملی بسیار ناجوانمردانه کرد که متاسفانه سنگ بنایی شد برای سوء استفاده های بعدی.
وی که با گذشت سال های مدید از شهادت آن سرداران، هیچ سراغی از خانواده آنان نگرفته و تازه به فکرش رسیده بود که می توان از عنوان خانواده آنها برای بالا بردن آراء انتخاباتی استفاده بهینه کرد، در بروشورهای تبلیغاتی اش، نام چند تن از فرزندان و همسران سرداران شهید را به عنوان حامی خود، یدک کش کرد تا با استفاده ابزاری از آنها، بتواند چند رای جمع کند. همان شد که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، شاهد بودیم که برخی از آن خانواده ها که خود را مدعی و نماینده تام الاختیار شهید خود می دانستند، با وجودی که 26 سال از شهادت عزیزشان می گذرد، بجای او تصمیم گیری کرده و کم مانده بود از زبان آن شهید، نام کاندیدایی خاص را مطرح کنند!
عده ای که همواره بر طبل "عدم تقدس شهدا" و زمینی بودن آنها می کوفتند، و برای کوبیدن جناح مقابل حتی حاضر بودند به خیال خام خود، جایگاه و مقام شهدا را تنزل دهند، به یک باره صفحات نشریات و بروشورهای شان مملو شد از تقدس و الهی بودن و دست نیافتنی بودن شهدا و به دنبال آن مصاحبه با خانواده آنها برای اعلام تایید خویش.

مثل این که این روزها، بچه هایی که از پدرشان حتی تصویری به خاطر ندارند، به خود حق می دهند تا درباره نظرات و تفکرات پدر خود تعیین تکلیف کنند و از قول آن بزرگوار، از افراد و جناح های مختلف حمایت کنند یا دیگران را بکوبند!
ای کاش این فرزندان محترم شهدا، فقط ذره ای نامه ها، وصیت نامه و گفته های پدران خویش را مرور می کردند تا دریابند پدرانشان، نه برای رسیدن به پست و مقام دنیوی، که تنها و تنها برای حفظ اسلام و به پیروی از ولایت فقیه جان ارزشمند خویش را در طبق اخلاص نهادند. وگرنه همین شخصیت های سیاسی متحول شده و برگشته از آرمان های امام خمینی، همان روزها هم بودند و برای همین شهدا فقط به واسطه این که در خط امام هستند، قابل احترام بودند و بس.
استاد شهید مرتضی مطهری، جمله بسیار زیبایی دارد به این مضمون:
"شخصیت ها، تا زمانی برای ما قابل احترام هستند که در مسیر حق حرکت می کنند، به محض این که از راه حق خارج شدند، دیگر هیچ ارزش و احترامی ندارند."

چه کسی گفته هر کس که زمانی با امام بود، تا ابدالدهر هر عملی مرتکب شود برای ما مقدس است و باید الگو قرار گیرد؟
پس تکلیف بنی صدر، قطب زاده و ... ده ها تن امثال آنان که سال های اول انقلاب ظاهرا با امام همراه بودند و به پیروی از نفس خود، به مرور مسیر خویش را امام و انقلاب اسلامی جدا کردند، چه می شود؟ آیا باید همچنان قابل احترام و ارزش باشند؟
مگر آنان که با وجود سابقه ده ها ماه در جبهه و حتی جانبازی، به دلایل مختلف کم آوردند و در اوج ذلت و خفت به آغوش دشمن پناه بردند و با ارائه اطلاعات و افشای اسرار حکومت اسلامی، به انقلاب و مردم ضربه زدند و حتی امروز در شبکه های ماهواره ای غرب از شهید همت و باکری خاطره تعریف می کنند، باید برای ما قابل ارزش و احترام باشند؟
آیا "شمر بن ذی الجوشن"، به واسطه حضور در جنگ صفین و جانبازی در رکاب امام علی (ع)، باید که الگو شود و در روز عاشورا، لشکریان مقابل امام حسین (ع)، شمر را با سابقه جبهه و جانبازی ببینند، ولی امام حسین (ع) را نبینند!
مگر صرف بودن مقطعی از تاریخ در کنار امام، مجوز هر گونه ادعایی تا یوم القیامة است؟

مگر نه این که برخی از آنانی که در جنگ های بدر و احد همراه پیامبر اعظم (ص) بودند، و یا در نبردهای امام علی (ع) ایستادگی و جانبازی از خود نشان دادند، در مقطعی در برابر تحریک آقا زاده ها و نفس خویش، کم آوردند و در مقابل امام بر حق، صف آرایی کرده و در اوج ذلت به هلاکت رسیدند؟
واقعا این حضرات بر سنگ قبر آنان چه می نویسند؟

بیش از این که این خطر ما را تهدید کند که از شهدا فقط عکسی زیبا در قابی زرین بر دیوار بنشانیم و بس، این خطر عظیم تهدیدمان می کند که با استفاده سلیقه ای از شهدا در هر انتخابات و حوادث سیاسی، شان و جایگاه آنان را که می تواند الگوی مردانگی، پایداری و پیروی از ولایت فقیه و جانبازی در راه اسلام و انقلاب باشند، به ابزاری ناقص با تاریخ مصرفی بسیار کوتاه تبدیل کنیم و مطمئن باشیم چند سال دیگر، نه مردم عادی کوچه و خیابان، که پیش از آنها، رجال سیاسی و حتی خانواده شهدا، برای آنها ارزش و احترامی جز وسیله ای برای جلب و جذب آراء انتخاباتی نگاه نکنند.
و به قول قدیمی ها:
"حرمت امام زاده را متولی باید حفظ کند."

این که خانواده شهدا به خود اجازه دهند تا در هر مسئله دنیوی، از شهید خود خرج کنند، آیا باعث آن نخواهد شد که جوانان جناح مقابل، به آن شهید به چشم دیگری بنگرند و خدایی ناکرده نسبت به او و هر آنچه درباره اش گفته می شود، موضع منفی بگیرند؟

چه کسی می تواند ادعا کند:
"اگر فلان شهید امروز بود چه می کرد و چه می شد؟"
و چه سخت است که عده ای برای تحریک احساسات و افکار عمومی، از دختری که هنگام شهادت پدرش فقط 11 ماه داشته، بپرسند:
"اگر امروز پدرت بود چه می کرد؟"
و اونیز تحت تاثیر جوسازی ها، بگوید:
"شايد اگر پدر و عموی من هم اين روزها بودند مجبور می شدم در زندان به ملاقات شان بروم يا اعترافات شان را از تلويزيون ببينم."

و چه سخت است که سرداران شهید را با کسانی که پرونده شان بسیار واضح است مقایسه کنیم.
فقط یک سوال:
کدامیک از این حضرات که امروز اعترافات شان از تلویزیون پخش می شود، مستقیما در جبهه حضور داشتند؟
و یا کدامشان در پرونده 8 شهریور، و شهادت رجایی و باهنر دست نداشته اند؟

براستی اگر سرداران شهید امروز بودند، قاطعانه درخواست نمی کردند تا پرونده منافقین واقعی و قاتلین 8 شهریور پی گیری شود؟ و یا نه، به این بهانه که اینان نیروهای ارزشی و زحمت کشیده انقلاب هستند، آن پرونده مکتوم بماند؟

مگر در همان ایام جنگ بحث های آن چنانی سیاسی در جریان نبود؟
مگر در همان سال های میانی جنگ، بحث چپ و راست، روحانیت و روحانیون، نخست وزیری و استعفای فلانی و هزاران مشکل سیاسی و جناحی دیگر در جریان نبود؟
براستی موضع سرداران شهید در قبال آن حوادث و مسائل چه بود؟
جنگ را رها کرده، خود را وقف فلان جناح سیاسی یا گروه و سازمان کردند؟ و یا این که همچنان خالصانه، به استواری در راه خویش ادامه دادند و در بحرانی ترین شرایط که به قول شهبد همت هر روز تهمتی بارشان می کردند، همه وجود و هستی خویش را در راه پیروی از ولی فقیه تقدیم کردند؟

امروز چه کسی می تواند ادعا کند که فلان سردار شهید فقط به خواست و خوش آمد فلان شخص و یا فلان سازمان سیاسی نه خارج از خط امام، که حتی در ظاهر در خط امام، جان خویش را فدا نمود؟

آقایان اگر می خواهند برای سرداران شهید زندگی نامه جدیدی بنویسند، حتما باید دست خط آنان را جعل کرده و وصیت نامه جدیدی بنویسند؛ وگرنه هر چه تلاش کنند و فریاد برآورند و متاسفانه در این راه از برخی خانواده آن شهیدان عزیز نیز بهره جویند، نمی توانند کلام و راه ثابت آن شهید را محو کنند و یا به نفع جناح خویش تغییر دهند.

فقط یادمان نرود: آن دلاورمردان و شهیدان، اسلام، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه را با هیچیک از شخصیت ها، احزاب و جناح های سیاسی عوض نمی کردند چه برسد به متوسل شدن به بی.بی.سی، آمریکا و همراهی با جریانات لائیک و مارکسیست و جاسوس خارج از کشور برای اعتراض علیه نظام اسلامی به امید قیام و برقراری حکومتی که خوش آمد دشمنان دیرینه اسلام و امام باشد.

هیچگاه دوست نداشتم از این ضرب المثل استفاده کنم، ولی ظلمی که به واسطه برخی وازدگان و شکست خوردگان سیاسی که به هنگام غرق شدن در گرداب هلاکت، به هر چیزی دست می اندازند، باعث شد تا این گونه گویم:
قدیمی ها ضرب المثل های قشنگی در این باره دارند که:
"گیرم پدر تو بود فاضل، از فضل پدر تو را چه حاصل؟"
www.davodabadi.persianblog.ir

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

14 مهر / 6 اکتبر / 17 شوال

Mobin_s2004@yahoo.com
 14 مهر هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
اعتراف به اشتباه در مراسم مهرگان

سپاهي كه فرهاد دوم، شاه ايران از دودمان اشكاني، از اسيران مقدوني ـ يوناني به منظور سركوب كردن ياغيان شمال شرقي ايران تشكيل داده بود اواخر سپتامبر سال 131 پيش از ميلاد به جاي جنگ، به ياغيان پيوستند و فرهاد چند روز بعد در مراسمي در چهارمين روز از جشن هاي مهرگان ضمن اعلام اين موضوع، اعتراف به اشتباه خود كرد و از ژنرالهايش كه از آغاز مخالف اين كار بودند پوزش خواست.
     جشن ها و آيين هاي شش روزه مهرگان سابقا در روز مهر از ماه مهر (شانزدهم) پايان مي يافت كه اين روز، روز مهرگان و پايان مراسم بود. ايرانيان از هزاره دوم پيش از ميلاد مهرگان را گرامي داشته و شروع كارهاي مهم از جمله ازدواج را در اين ايام آغاز كرده اند و بزرگان كشور مطالب مهم خود را در همين ايام بيان داشته اند. هنوز دقيقا روشن نيست كه از چه زماني روز مهرگان به 14 مهرماه منتقل شده است. مورخان يونان، روم و يهود درباره مهرگان مطالب فراوان نوشته اند و احتمالا تحت تاثير همين مطالب، جورج واشنگتن نخستين رئيس جمهوري آمريكا روز ‏Thankgiving (شكرگزاري) را در همين ايام مقرر كرد كه هفت دهه بعد آبراهام لينكلن آن را به آخرين پنجشنبه ماه نوامبر منتقل ساخت، ولي كانادايي ها مراسم شكر گزاري را همچنان در پايان فصل برداشت محصول (در مهرماه) برگزار مي كنند.

 

دکتر مصدق رهسپار نيويورک شد

دکتر مصدق

در اين روز در سال 1330 دكتر مصدق رئس دولت به منظور دفاع از حق ايران در شوراي امنيت سازمان ملل، تهران را به مقصد نيويورك ترك كرد. سران آمريكا و مصر از او دعوت كرده بودند كه در اين سفر با آنان هم ديدار داشته باشد.

 

خواستهاي برژنف از ايران

لئونيد برژنف رهبر وقت شوروي 14 مهر سال 1353وارد تهران شد و مذاكرات خود با مقامات وقت ايران را آغاز كرد و از آنان خواست كه در خريد اسلحه از خارج، ميان آمريكا و شوروي تبعيض قائل نشوند و از نظر بازرگاني، سلاحهاي ساخت شوروي براي ايران ارزانتر تمام مي شود، سريعتر تحويل مي گردند و سپردن پيش شرط هم لازم نيست. برژنف پس از ديدار از امريكا به ايران آمده بود. دولت وقت پس از اين ديدار برژنف مقداري اسلحه و خودرو نظامي از شوروي خريداري کرد.

 

تقلب، آن هم در كار يك وظيفه عمومي بسيار مهم

ده روز دوم مهر ماه سال 1355، يكي از خبرهاي بزرگ روزنامه هاي تهران درج گزارشهايي بود كه نشان مي داد كه باند بزرگي مدتها به تقلب در امر نظام وظيفه عمومي و تهيه اوراق معافيت از اين وظيفه بسيار مقدس ميهني سرگرم بودند. از اين گزارشها چنين بر مي آيد كه اعضاي اين باند صدها تن نظامي و غيرنظامي بودند كه از جعل گواهي اشتغال به تحصيل تا هر گونه گواهي لازم جهت كسب معافيت از وظيفه سربازي براي وطن از جمله جعل ورقه معافيت دست مي زدند. گزارش هاي بعدي حكايت از محكوم شدن اين گروه به جرم جعل و تقلب و تزوير مي كند، حال آن كه اين عمل در هر فرهنگي برابر است با كمك و تسهيل طفره رفتن از انجام تكليف دفاع از ميهن، و كار آنان اقدامي مغاير وطندوستي بود كه رسانه هاي وقت به آن نپرداختند تا درس عبرت شود. كلازويتس اوايل قرن 19با اين هدف فلسفه نظام وظيفه عمومي را مطرح ساخت كه امر دفاع از وطن عمومي و تكليفي بر شانه هر فرد باشد. بنا براين، شانه خالي كردن از آن و هرگونه ارفاق، از نظر ميهني قابل پذيرش نيست مخصوصا براي ايرانيان كه تاريخي طولاني آكنده از فداكاري و جانبازي در راه ميهن با خود حمل مي كنند كه راز بقاء ايشان است.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
در چنين روزي

14/07/59
كوشش‌هاي ميانجيگري ضياءالحق و حبب شطي دبيركل كنفرانس اسلامي نخستين گامهاي در جهت يك راه حل مي‌تواند باشد. (شاهزاده سعود وزيرخارجه عربستان در سازمان ملل)

چند روز قبل نيز بختيار خائن با يك هواپيماي عراقي به اردن رفت. (يك منبع مسئول در ديوان سلطنتي اردن).
به محض آغاز درگيري ميان نيروهاي عراق و ايران نيروهاي آمريكايي به سلطان نشين عمان بحرين دوبي و كشور پادشاهي عربستان سعودي اعزام شده‌اند. (روزنامه البعث ارگان حزب حاكمه بعث سوريه).

شوروي صد تانك تي 72 به كشور عراق تحويل داده است. (رجائي نخست وزير ايران در ديدار با سفير شوروي).
ما بر عليه اين جنگ هستيم البته هركس اين جنگ را شروع كرد ما او را محكوم مي‌كنيم. (سفير شوروي در ديدار با رجايي نخست وزير ايران).

تحويل چهار هواپيماي آواكس به درخواست رياض در جهت تقويت نيروي هوايي عربستان. (وزير دفاع عربستان سعودي البته قابل ذكر است كه آواكسها هركدام 300 خدمه آمريكايي و به شعاع 400 كيلومتر مي‌توانند تجسس كنند.
عراق آماده است آتش بس را قبول كند به اين شرط كه طرف ديگر نيز آنرا رعايت كند. (سعدون حمادي وزير خارجه عراق در شوراي امنيت سازمان ملل).

شيخ نشين كويت امروز قانون بسيج عمومي را صادر كرد. (سخنگوي دولت كويت). بسيج تنها در صورتيكه جنگ و يا تهديد جنگ در ميان باشد به مرحله اجرا درخواهد آمد.
14/07/63
حمله ايران در ماه محرم، در اكثر شهرهاي مرزي شمال عراق و انتقال وسايل و اثاثيه گرانبها بصورت مخفيانه توسط اهالي اين شهرها؛ آماده باش صددرصد دشمن و شكستن ديوار صوتي در ميمك، پناهنده شدن يك راننده سرباز خودي به دشمن - پرواز هواپيماهاي عراقي در ارتفاع بالا و شكستن ديوار صوتي در منطقه عمومي كوشك، اهواز، مجنون و زيد. درگيري با ضدانقلاب در اشنويه، اروميه و تلفات طرفين؛ گروگانگيري دمكراتها در اروميه؛ مين گذاري در سلماس و شهيد و مجروح شدن 15 نفر؛ تردد عناصر دمكرات در سنقر و راه مهاباد به خوي؛ شكنجه مسئول اطلاعات سپاه سردشت كه قبلاً اسير شده بود و ارتقاي تشكيلاتي فرد اسيركننده وي در حزب دمكرات احتمال آغاز يك تصفيه خونين ديگر در حزب بعث عراق با توجه به بركناري معاون وزارت خارجه و وزير مشاور در امورخارجه اين كشور از سمتهاي خود توسط صدام؛ انتخابات قريب الوقوع مجلس جديد خلق عراق كه سه چهارم نمايندگان آن رسماً به حزب بعث وابسته خواهند بود؛ گزارش روزنامه اطلاعات در خصوص تظاهرات ضددولتي طي مراسم عاشورا در كربلا.
گزارش واشنگتن پست از مصاحبه طارق عزيز، در حاشيه اجلاس سازمان ملل در نيويورك، شامل تبيين و ترويج مواضع عراق. تكذيب ادعاي روزنامه پاكستاني در خصوص طرح تركيه و عربستان براي پايان جنگ توسط عربستان، آمادگي وزيرخارجه عربستان براي ديدار از تهران در صورت دعوت از سوي ايران؛ تحليل سياسي سپاه از اين مسئله كه اينگونه اعلام آمادگيها براي ديدار و مذاكره با جمهوري اسلامي ايران با آمادگي ما براي انجام عمليات در ارتباط است.

14/07/65
كادر هدايت عمليات فتح1 و تعدادي از نيروهاي آن، از نقطه تجمع رهسپار منطقه عملياتي شدند.
فعاليت شديد مهندسي نيروهاي عراقي در جزاير ماهي و امالطويله كوچك و مناطق امالقصر و فاو. هواپيماهاي عراقي پالايشگاه گاز بيدبلند آغاجاري، تأسيسات “يونيت1” و شركت نفت مارون اهواز، كارخانه قند و كاغذسازي هفت تپه و نيز جزيره خارك را بمباران كردند.

نماينده عراق در سازمان ملل طي نامهاي به دبيركل اين سازمان، از حملات هوايي و توپخانهاي ايران شكايت كرد. كشورهاي بنگلادش، پاكستان، اندونزي، مالزي، سنگال و سازمان آزاديبخش فلسطين كميتهاي را براي پايان دادن به جنگ ايران و عراق تشكيل خواهند داد. حكام اردن و عمان درباره جنگ ايران و عراق مذاكره ميكنند.

14/07/66
حمله هوايي عراق به چهار نفتكش ايران در جزيره لارك
عمليات ظفر 3

Mobin_s2004@yahoo.com
 6 اکتبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
هيتلر اعلام كرد كه با انگلستان و فرانسه سر جنگ ندارد

ششم اكتبر سال 1939 آدولف هيتلر رهبر وقت آلمان در پارلمان سراسري اين كشور حرفهاي قبلي خود را تكرار كرد و گفت كه سر جنگ با انگلستان و فرانسه را ندارد. اقدامات نظامي او تا كنون محدود به تامين وحدت الماني هاي اروپا در زير يك پرچم بوده است. اما، اگر انگلستان و فرانسه به المان و منافع آن حمله كنند در سركوب كردن آنها درنگ نخواهد كرد و در اين صورت مسئوليت جنگ با آنها خواهد بود.

 

آغاز جنگ رمضان

ششم اكتبر سال 1973 نيروهاي مصر و سوريه با استفاده از تعطيل «يوم كيپور Kippur» اسرائيلي ها به مواضع آنان در شرق آبراه سوئز و بلندي هاي جولان حمله بردند. با اين حمله غافلگيرانه، سربازان مصري كه از عرض آبراه سوئز گذشته بودند، خط دفاعي بتوني «بارلو Barlev» را كه اسراييلي ها در امتداد آبراه سوئز در زير زمين به صورت سنگرهاي تونلي ساخته بودند تا مصري ها نتوانند بارديگر به صحراي سينا وارد شوند متصرف و از آن عبور كردند و در صحراي سينا به پيشروي خود ادامه دادند. در عبور از آبراه سوئز 80 هزار نظامي مصري شرکت کرده بودند. وزيردفاع وقت اسرائيل در يک برنامه راديو تلويزيوني، حملات همزمان سوريه و مصر را يک جنگ تمام عيار تازه خواند. کشورهاي عربي و زودتر از همه الجزاير آمادگي خودرا براي اعزام نيرو به کمک مصر و سوريه اعلام داشتند و پس از اينکه گزارش رسيد که دولت آمريکا براي کمک رساني به اسرائيل يک پل هوايي (ايرليفت) به وجودآورده است دولتهاي عربي صدور نفت خودرا به غرب و کشورهاي هوادار غرب قطع کردند و دولت وقت مسکو آماده دادن کمک به اعراب شد، ولي دولت تهران اعلام کرد که نفت يک کالاي مصرفي و داراي جنبه بازرگاني است و صدور نفت آن را قطع نخواهد کرد.
     جنگ رمضان تا 22 اکتبر (به مدت 16 روز) ادامه داشت. سپس ميانجگري آمريکا آغاز شد زيرا بيم از آن داشت که دولت مسکو از اين جنگ بهره برداري سياسي کند و بيش از پيش به بسط نفوذ در کشورهاي عربي مبادرت کند. اين ميانجيگري در سال 1974 به سود مصر پايان يافت و اسرائيل تا مسافتي از آبراه سوئز دور شد و نظاميان خود را که در آخرين روزهاي جنگ در جنوب آبراه سوئز لشکر سوم مصر را محاصره کرده بودند فراخواند. همين ميانجيگري آمريکا که از طريق هنري کيسينجر (ديپلمات يهودي آمريکا) انجام شد باعث گرديد که انورسادات رئيس جمهور وقت مصر گرايش آمريکايي يابد و بعدا مستشاران نظامي دولت مسکو را از مصر اخراج کند که منجر به سردي روابط دو کشور شده که هنوز (درسال 2008) اين سردي روابط ادامه دارد. اگر اخطار دولت مسکو در سال 1956 و در جريان بحران آبراه سوئز نبود، انگلستان، فرانسه و اسرائيل مصر را اشغال نظامي کرده بودند. دولت مسکو در دوران حکومت عبدالناصر اسلحه فراوان به بهاي ارزان در اختيار مصر قرارداده بود.
    درست سي سال پس از جنگ رمضان هواپيماهاي اسرائيلي به منطقه اي در 22 كيلومتري شمال غربي شهر دمشق حمله بردند و آنجا را بمباران كردند ولي ديگر شوروي وجود نداشت و اعراب درحال تفرقه بودند و درنتيجه رويداد دنباله نيافت. بهانه حمله هوايي به سوريه، يک انفجار انتحاري پرتلفات بود در اسرائيل بود که يک دختر فلسطيني آن را بوجود آورده بود.

توپخانه نيروهاي اسرائيل در ارتفاعات جولان در جريان جنگ1973

 

ترور انور سادات

انور سادات

ششم اكتبر سال 1981 انور سادات رئيس جمهوري مصر كه در مراسم روز ارتش اين كشور و در جايگاه ويژه، رژه سربازان را نظاره مي كرد ترور شد. اين مراسم رژه از سال 1974 هرسال در همين روز بمناسبت سالروز جنگ رمضان انجام مي شد.
    در اثناي رژه؛ يك سرگرد، يك ستوان، دو درجه دار و دو سرباز از صف رژه روندگان خارج شدند و با نارنجك و سلاحهاي خودكار به سوي جايگاه انور سادات حمله بردند كه در اين حمله رئيس جمهوري مصر و 9 تن ديگر كشته شدند و گروهي نيز مجروح گرديدند.
    انور سادات پس از بريدن از شوروي، با پادرمياني جيمي كارتر رئيس جمهوري وقت آمريكا و برغم مخالفت اعراب، با اسرائيل به طور يكجانبه صلح كرده بود، و اعلام شده است که قتل او در ششم اکتبر 1981 به همين سبب بود. در پي صلح سادات و بگين در کمپ ديويد و ديدار انور سادات از اسرائيل و حضور در پارلمان اين کشور و ايراد نطق، سران كشورهاي عربي همان زمان در بغداد جمع شدند، مصر را تحريم، مناسبات خود را با آن دولت قطع و مقر اتحاديه عرب را هم از قاهره منتقل كردند.
    ترور انور سادات عمدتا نتيجه صلح يكجانبه وي با اسراييل بود. سه تن از نظامياني كه به سوي جايگاه انور سادات تيراندازي كردند همان دم بر اثر تيراندازي متقابل محافظان او جان سپردند.
    در پي ترور سادات، حسني مبارك ژنرال هوايي مصر جاي او را گرفت. وي با اين كه در شوروي دوره نظامي ديده بود همان سياست انور سادات و دوستي با غرب را ادامه داده است.

 

پس از 12 سال باز سراغ جسد لنين رفته بودند!

جسد موميايي شده لنين در ميدان سرخ

 درست 12 سال پس از روزي كه ليبرالهاي نوپاي مسكو بوريس يلتسين را تحت فشار گذارده بودند كه جسد لنين را از ميدان سرخ خارج سازد و دفن كند، پنجم اکتبر 2005 گئورگي پولتافچنكوGreorgi Poltavchenko از مقامات منطقه مسکو چنين مطلبي را تکرار کرد و گفت: آن زمان فرا رسيده است كه جسد موميايي شده لنين در گورستان دفن شود. پولتافچنکو زاده سن پترزبورگ (لنينگراد) از يلکان حزب کمونيست بالا آمده و سالها افسر کا. گ. ب. (پليس امنيت شوروي) بود.
فشار به يلتسين نيز پنجم اكتبر سال 1993 آغاز شده بود كه وي پس از مشاهده مخالفت اکثريت مردم زير بار نرفت. در آن زمان ليبرالهاي روسيه به تحريك غرب پيشنهاد كرده بودند كه جسد لنين همچنان كه وصيت كرده است به سن پترزبورگ حمل و در كنار گور مادرش دفن شود. همان وقت مخالفان اين نظر گفته بودند كه لنين سمبل وحدت روسيه و برابري انسانها است و مشاهده جسد او يادآور انديشه هايش است. او مسئول شكست اين انديشه ها نبوده است، ديگران كه حسن نيت و وفاداري نداشتند و تنها نفع خود را مي خواستند؛ در طول زمان آنها را منحرف كردند و به شكست كشاندند.
با طرح دوباره انتقال جسد لنين در پنجم اکتبر 2005، كه هر روز هزاران بيننده علاقه مند دارد، بارديگر صداي خروش مخالفت بلند شده بود از جمله زيوگانف دبير اول حزب كمونيست روسيه ششم اكتبر 2005 گفته بود: كساني كه اين حرف ها را مي زنند تاريخ وطن را نخوانده اند و ....
لنين در 53 سالگي در سال 1924 درگذشت.

برخي ديگر از رويدادهاي 6 اكتبر

  • 0:   سال 105 پيش از ميلاد در جنگ «اروسيدArausid» در جنوب شرقي فرانسه (مرز ايتالياي امروز)، سيمبريCimbri هاي مهاجر ارتش روم را كه درصدد سد مهاجرت آنان به منطقه ريويراي امروز بر آمده بود شكست دادند و 112 هزار رومي را كشتند. سيمبري ها آرين هايي بودند (از نژاد آلماني) كه قبلا در منطقه ژوتلند در سواحل جنوب غربي بالتيك سكونت داشتند.
        

  • 1239:   در گذشت « شمس الدين قيس رازي» اديب ايراني و مولف المعجم را كه عمدتا درباره شعر فارسي است اوايل اكتبر سال 1239 ميلادي ( مهر ماه 618 خورشيدي ) نوشته اند.

  • 1781:   توماس اديسون دستگاه عكس متحرك (فيلمبرداري) خود كه نخستين وسيله از اين دست بود به معرض تماشا گذارد.

  • 1908:   امپراتوري اتريش سرزمين بوسني هرزگوين را به قلمرو خود ضميمه ساخت كه با اعتراض صربستان رو به رو شد. دو روز بعد صربستان اعلام كرد كه براي دفاع از صربهاي بوسني با اتريش وارد جنگ خواهد شد. المان حمايت خود را از عمل اتريش اعلام كرد و روسيه و انگلستان براي جلوگيري از وقوع جنگ در بالكان به تكاپو افتادند و ادامه همين وضعيت به ايجاد اتحاديه هاي سه جانبه در اروپا و شش سال بعد به جنگ جهاني اول منجر شد.

  • 1935:   مجلس شورا در اين روز در سال 1314بر داوري تركيه براي حل اختلافات مرزي ايران و افغانستان صحه گذارد.

  • 1976:   هواگوفنگ نخست وزير تازه چين رهبران انقلاب فرهنگي اين کشور را دستگير و به اين انقلاب پايان داد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     17 شوال هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     وقوع غزوه خندق در مدينه

    17 شوال 5 - جنگ خندق، كه به جنگ احزاب نيز معروف است، در شوال سال پنجم هجرت بعد از غزوه بنى نضير واقع شد. اين جنگ همان طورى كه از نامش (احزاب) پيداست، جنگى بود كه در آن تمام قبايل و گروههاى مختلف دشمنان اسلام، عرب، مشرك و يهود، بر ضد اسلام با هم متحد شدند و نيروى عظيمى را تشكيل دادند و براى محو اسلام و نابودى مسلمانان عازم مدينه شدند. و نزديك به يك ماه مدينه را محاصره كردند و چون مسلمانان براى جلوگيرى از پيشروى دشمن، اطراف مدينه را به صورت خندق درآورده بودند، اين جنگ را غزوه «خندق» مي ‏نامند.
    جنگ احزاب آخرين تلاش دشمن
    اين جنگ آخرين تلاش دشمن بود كه پيروزى در آن به نفع هر گروه تمام مى‏شد، سرنوشت آن گروه را مشخص مى‏كرد. به همين دليل هنگامى كه قهرمان بزرگ عرب، «عمرو بن عبدود» در برابر قهرمان رشيد اسلام، امير المؤمنين على بن ابى طالب (ع) قرار گرفت، رسول خدا (ص) فرمود: «بَرَزَ الإيمانُ كلُّهُ إلى الشركِ كُلِّه؛ تمام ايمان در برابر تمام كفر قرار گرفت.» چرا كه پيروزى على بن ابى‏طالب (ع) بر عمرو، يا عمرو بر على (ع) پيروزى ايمان بر كفر و يا پيروزى كفر بر ايمان بود؛ به عبارت ديگر، سرنوشت آينده اسلام و شرك با اين كارزار رقم مى‏خورد. لذا پس از پيروزى اسلام در اين جنگ، قريش ديگر نتوانست خود را سازماندهى كند و براى هميشه ابتكار عمل به دست مسلمانان افتاد و قدرت دشمن براى هميشه شكسته شد و ستاره اقبالشان به افول گراييد. اين پيروزى در حقيقت نقطه عطفى در تاريخ اسلام به شمار آمد و كفه موازنه قوا را در ميان اسلام و كفر براى هميشه به نفع مسلمانان بر هم زد؛ به طورى كه دشمنان قسم خورده اسلام، ديگر قدرت جنگيدن با سپاه اسلام را نداشتند بر همين اساس بود كه پيامبر اسلام بعد از پايان جنگ فرمود: «الآن نَغزوهم و لا يَغزوننا؛ اكنون ما با آنها مى‏جنگيم، اما آنها قدرت جنگيدن با ما را ندارند.»

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    17
    28

    اهواز

    22
    38

    تبريز

    13
    25

    شيراز

    15
    32

    مشهد

    8
    26

    بندرعباس

    26
    37

    کرمان

    12
    30

    اصفهان

    11
    30

    يزد

    18
    32

    کرمانشاه

    11
    30

    اراک

    13
    28

    رشت

    18
    24

    دبی

    28
    35

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1455 تومان
    994 تومان
    1605 تومان
    1100 تومان
    264 تومان
    272 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    242000 تومان
    122500 تومان
    63000 تومان
    240000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:38
    طلوع خورشيد : 06:02
    اذان ظهر : 11:52
    غروب خورشيد : 18:42
    اذان مغرب : 18:02
    نيمه شب شرعي : 23:10
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    California Home+Design Magazine
    ماه سپتامبر/اکتبر

    جديدترين شماره از دوماهنامه
    California Home+Design Magazine

    تاريخ انتشار: سپتامبر/اکتبر 2009
    تعداد صفحات مجله: 356
    حجم فایل: 39 مگابايت


    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    یک چرخ با تعادل بیشتر از دو چرخ

     

    حتماً تا به حال چرخ های کوچک کمکی که برای یادگیری و حفط تعادل دوجرخه، به عقب دوچرخه ی کودکان می بندند، دیده اید و شاید خود شما هم در سال های نه چندان دور از این ابزار کمکی برای یادگیری و تعادل بیشتر دوچرخه تان استفاده کرده باشید. هیچ وقت هنگام استفاده از این چرخ ها احساس خجالت کرده اید؟ بقیه روی دو چرخ حرکت می کنند اما چون شما نمی توانستید تعادلتان را حفظ کنید باید دو چرخ اضافی داشته باشید!
    حالا این چرخ تعادل ساز مشکل را به زیبایی حل کرده و می تواند برای حفظ تعادل دوچرخه کودکان استفاده شود.
    تعادل این چرخ با چرخش سریع صفحه ای گردان که انرژی خود را از طریق یک باتری قابل شارژ تامین می کند، تضمین می شود و حتی کودکی هم که برای اولین بار سوار دوچرخه ای با این چرخ ها بشود امنیت بالایی حس می کند و ترسی که بعضی بچه ها از دوچرخه سواری دارند، از بین می رود. اگر ویدیو معرفی را ببینید متوجه می شوید که این چرخ خودش تعادل خودش را هنگام حرکت حفظ می کند و بدون آنکه بیوفتد مستقیما به مسیرش ادامه می دهد.
    همچنین می توان با بالا رفتن مهارت کودک، سرعت چرخش صفحه داخلی را کم کرد و به کودک در یادگیری سریع تر دوچرخه سواری کمک کرد.
    فکر می کنم این چرخ 100 دلاری ارزش این را داشته باشد که یک کودک با سرعت، امنیت و حتی اعتماد به نفس بیشتری دوچرخه سواری را یاد بگیرد.
    منبع

    ابزار های کلیدی برای دسته کلید

    در جیب هر کسی یک دسته کلید پیدا می شود. اما پتانسیل این دسته کلید خیلی بیشتر از نگه داشته چند عدد کلید ساده است. با اضافه کردن چند ابزار کوچک به دسته کلیدتان می توانید آن را تبدیل به یک جعبه ابزار واقعی کنید! برای مثال این پیچ گوشتی ها که شبیه کلید طراحی شده اند. می توانند به راحتی در کنار بقیه کلیدها جای بگیرند، جنس فولادی و محکم به همراه طراحی مناسب، باعث می شود که آنها عضو واجب هر دسته کلیدی محسوب بشوند. تا به حال چند بار به خاطر همراه نداشتن پیچ گوشتی به مشکل بر خورده اید؟

    هنوز تمام نشده. می توانید دسته کلیدتان را از این هم کامل تر کنید. کافی است که یکی از Utili Key های شش کاره ساخت سویس را داشته باشید. حالا دسته کلید شما به یک چاقوی کوچگ که لبه اره ای هم دارد به همراه پیچ گوشتی چهارسوی مخصوص عینک و دربازکن بطری.
    شما در دسته کلیدتان به جز کلید چه چیزهایی دارید؟ ایده های دسته کلیدی تان را برای دیگران هم بنویسید تا آنها هم از آن استفاده کنند.

    منبع
     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    ترافیك و جامعه شناسی در تاكسی

    ابوالفضل اقبالی

    ما یك گروه مطالعاتی در حوزه جامعه شناسی داشتیم. آن روز در جلسه گروه راجع به نظریه كنش متقابل نمادین «مید» و «بلومر» بحث می كردیم. جلسه گروه تمام شد و من با عجله به سمت مقصدم از دانشگاه خارج شدم. ساعت 6:20 بود كه از همت حركت كردم به سمت آزادی. انگار همه می دانستند كه من ساعت 8 باید كرج باشم به همین دلیل هم ماشین هایشان را آورده بودند در خیابانها تا ترافیك بیشتر شود و من به قرارم نرسم. خیابانها به طرز وحشتناكی شلوغ بود. از لج من پیاده ها هم آمده بودند وسط خیابان راه می رفتند! من كه تا به حال تهران را آنقدر شلوغ ندیده بودم. چون همت خیلی شلوغ بود رفتیم تو حكیم آنجا هم مردم از قضیه من با خبر بودند! رفتیم تو گاندی همانطور بود با خودم گفتم پیاده بروم زودتر می رسم برای همین هم زد به سرم و پیاده شدم. از تونل رسالت تا میدان ونك پیاده رفتم وقتی رسیدم ونك ساعت 7:15 بود گفتم اگر خدا بخواهد می رسم! آقا چشمتان روز بد نبیند اگر بیند در این دنیا نباشد! صف ماشینهای كرج را كه دیدم امیدم ناامید شد. هیچ ماشینی هم مسافر نمی زد. فقط دربستی آن هم چقدر؟ 20هزار تومان تا كرج! مجبور شدم پیاده بروم سمت اتوبان همت. در راه هر چه می دیدم می خریدم و می خوردم چون ساعت 12 ناهار خورده بودم و لذا خیلی گرسنه ام بود. رسیدم همت دیدم ساعت 8 است. گفتم اگر خدا بخواهد می رسم(به قدرت خدا ایمان داشتم) رفیقمان هم هی زنگ می زد. من هم برای اینكه ضایع نشوم مدام می گفتم 5 دقیقه دیگر آنجه هستم! به قصد میدان آزادی سوار ماشین شدم. صندلی جلو نشستم. خواستم از فرصت استفاده كنم و تا خود میدان آزادی بخوابم اما دیدم بحث بین یك پیرمرد 65 ساله با دو جوان خام و نااهل! بالا گرفته است و دارند از دیدگاه كنش متقابل نمادین، عملكرد دولت نهم را بررسی میكنند! من هم كه تازه از این بحث فارغ شده بودم ساكت نشستم و گوش دادم. بحث آنقدر علمی بود كه «مید» و «بلومر» باید می رفتند غاز چرانی! پیرمرد فرتوت می گفت از دیدگاه بلومر، زمان آن خدا بیامرز كجا ترافیك داشتیم؟ همه اش تقصیر این هاست! خلاصه كلی از دیدگاه های «مید» و «بلومر» رو كه نرسیده بودیم در جلسه گروه بحث كنیم، پیرمرد سال جویده! به ما یاد داد. رسیدیم آزادی. به دلیل شدت ترافیك ترجیح دادم با مترو بروم ولی وقتی سوار مترو شدم بلافاصله یك تسبیح از جیب مبارك در آوردم و صدتا لعن به خودم فرستادم كه چنین تصمیمی را گرفته ام. در مترو هم با صحنه های جذاب و منحصر به فردی رو به رو شدم كه هر كدام برای خود داستانی داشتند.
    در ضمن این را هم بگویم كه از اول همین داستان یعنی از ابتدای سوار شدنم در تاكسی تا زمان رسیدن به كرج، مدام یك فایل صوتی ناصر عبداللهی در گوشم بود و هر بار كه تمام می شد دوباره از اول تكرار می كردم. آنقدر آن را گوش كردم كه ناگهان یك صدای محزونی كه به نظرم صدای خود ناصر عبداللهی بود با لحنی ملتمسانه به گوشم رسید كه می گفت: «به خدا دهانم كف كرد بس كن! حنجرم پاره شد!»
    نتیجه اخلاقی كه از این خاطره میخواهم بگیرم این است كه استفاده از وسایل نقلیه عمومی باعث كاهش ترافیك و رسیدن به موقع مردم به بدبختی هایشان خواهد شد. لذا به خاطر خدا خجالت بكشید!
     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    هر چه بخواهی، می‌یابی اگر...

     

    توانایی و قابلیت‌های شخصی خود را بشناسید و کشف کنید تا با به‌کارگیری به‌موقع و صحیح آنها به موفقیت دست یابید. تسلط را می‌توان از طرفی به معنای احراز برتری بر افراد و اشیا تلقی نمود و از طرف دیگر به معنای سطح خاصی از مهارت بکار برد. افرادی که در سطح بالاتری از تسلط و توانایی‌های شخصی قرار دارند، قادرند به‌طور مستمر نتایجی که عمیقاً برای آنها حائز‌اهمیت است را در یابند.
    در عمل آنها به‌گونه‌ای که یک هنرمند با اثر هنری ارزنده خود، ارتباط برقرار می‌کند، زندگی می‌کنند. آنها ابتکار را از طریق یادگیری دائمی در تمام عمر خود، انجام می‌دهند. تسلط و قابلیت‌های شخصی، عبارتند از سیستمی که طی آن فرد به‌صورت مستمر دیدگاه‌های شخصی خود را روشن‌تر و عمیق‌تر می‌نماید، انرژی و توان را متمرکز می‌کند، صبر و بردباری خود را گسترش می‌دهد و بالاخره آنکه، واقعیات را منصفانه و بی غرض در می‌یابد. با توجه به این تعاریف باز هم شمار بسیار کمی از انسان‌های بالغ در جهت رشد و توسعه و تسلط بر توانایی‌های شخصی خود، حرکت می‌کنند. زمانی که از اکثریت افراد سوال شود که در زندگی‌شان به‌دنبال چه هستند؟ آنها ابتدا راجع به آنچه می‌خواهند از شر آن خلاص شوند، صحبت می‌کنند.
    مثلاً حل شدن مشکلاتشان و مواردی از این قبیل. بدین ترتیب برای ما مهم است که تنها به جای نگاه کردن به مشکلات و حل آنها، بیشتر به فکر استفاده موثر و بهینه از توانایی‌های خود باشیم. کمی به زندگی توجه کنید. آیا تا به حال به فکر ارزیابی توانایی‌های خود بوده‌اید؟قابلیت‌های فردی چیزی فراتر از مهارت‌های اکتسابی و قدرت رقابت است، به عبارت دیگر نگرشی خلاق به زندگی داشتن و فعال زیستن است. «انگیزه و تمایل به خلاقیت، در اختیار ماست و در تمامی زوایای زندگی ما قابل مشاهده است. از دنیای مادی تا تفکرات ژرف و عمیق ذهنی و معنوی». رابرت فریتز افرادی که از توانایی‌های شخصی قابل توجهی برخوردارند، مشخصات ویژه‌ای از خود نشان می‌دهند.
    آنها احساس ویژه و خاص دارند که در زیر سطح اهداف و مقاصد ظاهری، عمل می‌کنند. برای چنین افرادی مقصود و هدف چیزی بسیار فراتر از یک کشش و میل ساده به دستیابی ایده‌آل است. آنان فرا‌گرفته‌اند که چگونه با جریان تغییر، همسو شوند و آن را به‌درستی درک کنند، نه آنکه در مقابل آن مقاومت نشان دهند. کنجکاوی عمیق آنها ناشی از میل به دریافت و شناخت هر چه بهتر حقایق موجود است. احساس تعلق‌خاطر به دیگران و مسوولیت در قبال زندگی خویش دارند. خود را در درون جریان بزرگی احساس می‌کنند که اگر چه به تنهایی کنترل بر آن ندارند، ولی با خلاقیت می‌توانند بر آن تاثیر بگذارند و در نتیجه هویتی مستقل برای خود قائلند و هیچ‌چیز را به‌کلی فدای چیز دیگری نمی‌کنند. بدین‌ ترتیب هم تغییر‌پذیر وهم تغییر آفرینند. افرادی که توانایی‌های شخصی ممتاز و سرشار دارند، همواره در حال فراگیری هستند. آنها هرگز از حرکت باز نمی‌ایستند و هیچ مقصدی آنها را به کلی ارضا نمی‌کند. چگونه به خواسته‌های خود دست یابیم و لذت موفقیت را بچشیم؟ ضرب‌المثلی است که می‌گوید: «هر چه را بخواهید به دست می‌آورید». این عبارت امروز، به همان میزان ۲۰۰۰ سال پیش مصداق دارد اما چرا مفهومی به این سادگی آنطور که شایسته است مورد توجه قرار نمی‌گیرد؟ گاه اصولاً از خواسته خود مطمئن نیستیم و نمی‌خواهیم با طرح خواسته‌ای احتمالاً بی‌جا رفتاری احمقانه از خود به نمایش بگذاریم.
    گاهی اوقات از خواسته خود آگاه هستیم اما از عواقب سوال‌کردن می‌ترسیم. می‌ترسیم به ما بگویند که پرسش نامربوطی را مطرح کرده‌ایم، می‌ترسیم سوال ما را غیرقابل‌قبول بدانند یا آن را بی‌تناسب و یا غیرممکن اعلام نمایند اما «شما هر اندازه که بتوانید شکست را تحمل کنید، به موفقیت نزدیک‌تر می‌شوید». به عبارت دیگر، با هر جواب «نه» که دریافت می‌کنید یک قدم به جواب «آری» نزدیک‌تر می‌شوید تا شکست نخورید به پیروزی نمی‌رسید. هر شکست، طی‌کردن یکی از پله‌های نردبان موفقیت و پیروزی است و با بالا‌رفتن از هر یک از این پله‌‌ها به پیروزی نزدیک‌تر می‌شوید. ولی باید دقت داشته باشید که این نردبان در جهت مناسبی تکیه داده شده باشد. بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که پافشاری کلید اصلی و حلال مسائل است. به‌عبارت دیگر، رد‌کردن، قدمی به‌سوی پذیرفتن است. شکست‌خوردن بخشی از موفق شدن است.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    نکات جالب در مورد میوه ها

    ● یک نکته در مورد روش شکستن نارگیل:
    برای شکستن نارگیل به این صورت عمل کنید: ابتدا الیاف آنرا کاملاً از نارگیل جدا کنید، بر روی نارگیل لکه هایی مانند چشم وجود دارد آن قسمت را سوراخ کنید و شیره داخل نارگیل را کاملاً از آن خارج کنید.سپس نارگیل را داخل تابه قرار داده به مدت ۳۰ الی ۶۰ دقیقه گذاشته تا با حرارات ْ۳۵۰ بپزد بعد از این زمان بگذارید تا پوست آن سرد شود. سپس با یک ضربه چکش پوست نارگیل را از آن جدا کنید.

    ● چند نکته در مورد گرفتن آب میوه:
    در نظر داشته باشید که وقتی می خواهید آب میوه بگیرید به مقدار مصرف تهیه کنید. زیرا مثلا اگر آب هویج بماند، تلخ و اگر آب سیب مدتی بماند سیاه می شود.

    ● پوست کندن گردوی تازه :
    اگرمی خواهید پوست گردوی سبز را از آن جدا کنید و دستتان سیاه نشود ، داخل ظرف پر از آب، پوست گردو را بکنید.

    ● مغز گردوی سالم :
    اگر می خواهید مغز گردو را سالم از پوست آن جدا کنید، گردوها را یک شب تمام، داخل آب نمک خیس کنید، سپس به آرامی پوست آن را شکسته و مغزگردو را بیرون بیاورید.

    ● تشخیص گریپ فورت خوب:
    از ضخامت و کلفتی پوست گریپ فورت به آبدار بودن یا نبودن آن می توانید پی ببرید. برای تشخیص اینکه گریپ فورت ضخیم است یا نازک به انتهای آن یعنی قسمتی که به ساقه مربوط می شود توجه کنید. در این قسمت از گریپ فورت برآمدگی ایجاد شده است و اصولاً ناصاف و پر چین به نظر می رسد که پوست آن ضخیم است و هر چه پوست گریپ فورت ضخیم تر باشد پر آب تر است.

    ● تشخیص طالبی رسیده:
    دستتان را بر روی پوست طالبی بکشید اگر زبر بود طالبی رسیده است.

    ● تشخیص هندوانه رسیده:
    برای تشخیص هندوانه رسیده می توانید از دو روش استفاده کنید:
    ۱) دو دستتان را در دو طرف هندوانه قرار دهید، و فشار دهید اگر صدایی از آن بگوش رسید هندوانه رسیده است.
    ۲) با انگشت به هندوانه ضربه بزنید اگر صدای طبل مانند و بلندی داشت هندوانه رسیده است.

    ● رسیده شدن خرمالوی نارس :
    اگر خرمالوی شما نارس است ، آنها را در کنار هم بچینید و در گوشه ای بگذارید . تا در همین حال بماند خرمالوها رسیده و شیرین می شود .

    ● رسیده شدن هلوی نارس :
    اگر می خواهید هلوی کال به سرعت رسیده شود ، هلوها را در جعبه ای که با روزنامه آن را پوشانده اید ، قرار دهید . به این ترتیب گازهای متصاعد خارج نشده و باعث رسیدن سریع هلو می شود .

    ● آب میوه منجمد :
    اگر می خواهید از آب میوه ای استفاده کنید که در آن فصل وجود ندارد ، می توانید در فصلی که آن میوه وجود دارد ، آن را ذخیره کنید . به این صورت که آب میوه مورد نظر مانند لیمو ترش یا شربت نعناع و یا آب نارنج را درون قالب یخ ریخته تا ببندد . سپس آن را از قالب جدا کرد و درون کیسه پلاستیکی قرار دهید و داخل فریزر نگهدارید تا در زمان مورد نظر یکی از این قالب ها را درون لیوان شربت بیندازید و از آن استفاده کنید .

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    سونای صورت

    اگر از پوست ناصاف و جوش‌های سرسیاه سطح پوست خود خسته شده‌اید، با این روش خانگی می‌توانید راه تنفس پوست‌تان را باز و پوست چهره‌تان را پاک سازی کنید.
    برای این کار به یک کاسه آب، اجاق یا کتری، حوله و روغن پایه اسطوخودوس نیاز دارید. آب درون کاسه را روی اجاق یا در کتری داغ کنید. همان‌طور که آب در حال جوشیدن است، صورت خود را با روش‌های همیشگی تمیز کنید. به محض این که آب به جوش آمد، آن را از روی اجاق بردارید. کاسه آب داغ را روی یک میز بگذارید یا اگر آب را درون کتری به جوش آورده‌اید، آن را درون کاسه‌ای بریزید. حالا چند قطره روغن اسطوخودوس به آب جوشیده بیفزایید. البته می‌توانید از اسطوخودوس خشک شده نیز استفاده کنید. اگر به رایحه نعنا یا رزماری نیز علاقه دارید، می‌توانید چند قطره از این مواد را به آب اضافه کنید. اجازه دهید آب کمی خنک شود.
    روی کاسه آب خم شوید. اگر بخار آب خیلی داغ است، فاصله صورت خود را با آب بیشتر کنید یا صبر کنید تا آب خنک‌تر شود؛ البته یادتان باشد که آب هم چنان باید بخار داشته باشد.
    حالا حوله را روی صورت خود بیندازید، طوری که مثل چادری روی سر شما و بخار آب قرار گیرد.
    حداقل بین ۵ تا ۱۰ دقیقه صورت خود را در معرض بخار آب قرار دهید. گاهی صورت خود را به چپ و راست حرکت دهید تا بخار به تمام پوست صورت‌تان برسد.
    وقتی کارتان تمام شد، صورت خود را اول با آب ولرم و بعد با آب سرد بشویید و آن را خشک کنید. این آبکشی نهایی باعث شسته شدن تمام آلودگی‌های موجود روی پوست شده و آبکشی با آب سرد نیز باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شود. حالا می‌توانید از کرم مرطوب‌کننده‌ای که همیشه به صورت خود می‌مالید، استفاده کنید.


    چند نکته:

    - اگر منافذ پوست شما بزرگ است و جوش‌های سرسیاه آن زیاد می باشد، بهتر است به طور مرتب از این روش برای تمیز کردن پوست خود استفاده کنید.

    - نوشیدن آب بسیار، باعث تمیزی و لطافت پوست می‌شود.

    - استفاده از نعنا در این روش برای رفع گرفتگی سینوس‌ها بسیار مؤثر است.

    - از مرطوب‌کننده ی چرب استفاده نکنید.

    - انجام این کار بسیار آرامش‌بخش است، بنابراین برای کاهش فشارهای عصبی نیز مفید است.
     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    نکات مهم راجع به
    برچسب‌های مراقبتی لباس ها!

    اغلب لباس‌ها دارای علائمی هستند که دارای اهمیتی زائد در جهت نگهداری آنها می‌باشند.
    چهار علائم بین المللی نگهداری منسوجات به شرح زیر می‌باشد:

    دایره: خشک شویی

    تشت: درجه حرارت آب، امکان اتو کشی

    مثلث: استفاده از مواد سفید کننده محتوی کلر

    (×) بر روی هر یک از این علائم نشانه آن است که کالای مورد نظر تحمل مورد علامت گذاری را ندارد.

       نقش تشت با شماره‌هایی درون آن به این معناست که لباس را می توان تا آن درجه حرارت شست.

       شماره دو رقمی که در تصویر درج می شود نمایشگر درجه حرارت آب بر حسب سانتی گراد است.

       نقش دست در داخل تشت آب به این معناست که لباس را باید فقط با دست بشویید نه به وسیله ماشین. 
     

    تصویر اتو: مشخص کننده درجه حرارت اتو می‌باشد.

       اگر در وسط بدنه اتو یک نقطه وجود داشته باشد یعنی فقط اتوی سرد به کار ببرید.

       اگر بر روی بدنه اتو دو نقطه وجود داشته باشد یعنی درجه حرارت اتو باید متوسط باشد.

       اگر بر روی بدنه اتو سه نقطه وجود داشته باشد یعنی اتوی داغ به کار ببرید.

       نقش یک مثلث به این معناست که میتوان از ماده سفید کننده استفاده کرد.

       البته اگر روی تصویر مثلث علامت ضربدر کشیده شده باشد معنای آن این است، از بکار بردن ماده سفید کننده خودداری شود.

    برای خشک کردن لباس نیز علائمی وجود دارد که بهترین طریق خشک کردن لباس را نشان می‌دهند.

       الف- این تصویر نشانگر آن است که لباس روی طناب خشک شود.

       ب- این تصویر نشانگر آن است که لباس باید بدون چلانیدن خشک شود.

       ج- تصویر مقابل یعنی لباس روی سطح مسطحی پهن شود تا خشک شود.

       چ- این علامت به این معناست که لباس باید با چرخاندن در ماشین خشک شود.
     

     

     

     

     

     
      u تغذيه، سلامتي و تناسب اندام


    غذاهای فوق العاده
    برای داشتن سلامتی فوق العاده

    آیا می دانید چه غذاهایی باعث می شوند که شما به سلامت همیشگی دسترسی داشته باشید؟

    رژیم غذایی دیابتی ها بر اساس تحقیقات جدیدی طراحی شده است که در آن محققین دریافته اند که مواد مغذی معینی در غذاها وجود دارند که در تعدیل قند خون و کاهش وزن،نقش بسیار موثری دارند. فرانسیس.آر.کافمن،پزشک و مشاورکتاب " رژیم غذایی برای بیماران دیابتی " و رئیس مرکزمطالعه غدد ،دیابت و متابولیسم در بیمارستان کودکان لوس آنجلس می گوید:هنگامیکه این بیماران با دیگران غذا می خورند حتی اثر این نوع غذاها بیشتر هم می شود.این نکته بسیار حائز اهمیت است زیرا چربی اضافی به خصوص چربی دور شکم ایجاد التهاب در سلولها می کند و آنها را حتی در مقابل انسولین و کنترل قند خون مقاوم می سازد .
    این چهار مواد مغذی که با چاقی مبارزه می کنند اگر با هم استفاده شوند به شما کمک می کنند تا کنترل قند خون و چربی را به دست بگیرید.

    مبارز چاقی شماره 1 : کلسیم
    دانشمندان دقیقاً نمی دانند که کلسیم چگونه چربی را می سوزاند – باربارا کوئین،مولف کتاب "رژیم غذایی برای بیماران دیابتی "می گوید:برخی معتقدند که کلسیم،اثرات تولید چربی را با یک هورمون استروئید به نام کالسیتریول کاهش می دهد.آنچه ما می دانیم این است که مصرف کلسیم در سوزاندن چربی جواب می دهد.طبق تحقیقات دانشگاه تنسی،افراد چاق که از رژیم کم کالری استفاده می کنند روزانه سه وعده مواد لبنی سرشار از کلسیم می خورند و 70% وزن و 64 % بیشتر از آنهایی که فقط یک بار در روز لبنیات می خوردند چربی بدن خود را از دست می دهند .

    منابع غذایی کلسیم :
    شیر بدون چربی و لبنیات کم چرب،اسفناج،کلم پیچ،کلم بروکلی و لوبیای سفید .


    مبارز چاقی شماره 2 : ویتامین د
    مطالعه ای از مرکز تحقیقاتی پزشکی انگلستان نشان داد که میزان کم ویتامین د در بدن خطر ابتلاء به دیابت نوع دوم را به اندازه ی 46% بالا می برد.کوئین می گوید : " محققان معتقدند که ویتامین د، التهاب سلولی ناشی از دیابت را از بین می برد.به علاوه،بدن شما برای جذب کلسیم به ویتامین د احتیاج دارد و این دو با هم به مبارزه با دیابت کمک می کنند
    .طبق گزارش مطالعات سلامتی که بر روی 83000 زن انجام گرفت ، آنهایی که روزانه بیش از 1200 میلی گرم کلسیم و بیش از 800 آی یو ویتامین د مصرف می کردند 22% کمتر از کسانی دچار دیابت می شدند که کمتر از این مواد مغذی استفاده می کردند .در رژیم غذایی بیماران دیابتی ، روزانه 400 آی یو که شامل مولتی ویتامین و ویتامین د می شود سفارش شده .

    منابع غذایی ویتامین د :
    ماهی آزاد،ماهی خال مخالی (اسقومری)، ساردین و ماهی تن، غلات سبوس دار، شیر بدون چربی و پنیر سوئیسی .


    مبارز چاقی شماره 3 : امگا 3
    اطلاعات جدیدی که در مجله پزشکی تغذیه در امریکا منتشر شد نشان داد،زنانی که در رژیم غذایی خود امگا 3 مصرف می کردند یک و یک دوم پوند بیش از آنهایی که همان رژیم غذایی اما بدون امگا 3 را داشتند وزن کم کردند.کویین می گوید:این اسیدهای چرب سالم سرعت هضم غذا را پائین می آورند و باعث می شوند مدت طولانی تری احساس سیری کنید و کالری کمتری در طول روز مصرف کنید.همچنین امگا 3، التهاب سلولی که عامل عمده و خطرناکی برای ابتلاء به دیابت است را کمتر می کند و مقاومت در مقابل انسولین را بهبود می بخشد.


    مبارز چاقی شماره 4 : فیبر
    غذاهایی که فیبر بالایی دارند سرشاراز مواد مغذی هستند و کالری کمتری هم دارند.یعنی ترکیبی فوق العاده از مواد مغذی که درعین حال باعث کاهش وزن نیز می شود.طبق مطالعه ای که در دانشگاه مینسوتا انجام شد،افرادی که بیشتر از مواد غذایی فیبر دار استفاده می کردند ماهانه 2 تا 3 پوند بیشتر از کسانی که از فیبر کمتری در غذاهای خود مصرف می کردند وزن کم کردند . فیبر،هورمونهای کنترل کننده ی اشتها را آزاد می کند تا به کاهش وزن کمک کنند.علاوه بر آن،هر دو نوع فیبر محلول و غیر محلول به کنترل قند خون کمک می کنند.نوع محلول آن در آب حل نمی شود و در طول هضم غذا مانند یک ژله ضخیم باقی می ماند که می تواند باعث جذب کند کربوهیدرات و گلوکز در روده بشود.نوع غیر محلول آن غیر قابل حل در آب نیست. به صورت جامد باقی می ماند و در طول هضم غذا سریع حرکت می کند بنابراین روده فرصت کمی برای جذب کربوهیدرات دارد و قند خون ثابت می ماند.هنگامیکه محققین فنلاندی روی 40216 مرد و زن طی 10 سال تحقیق می کردند دریافتند افرادی که درصد بالایی از غلاتی که فیبر بالایی داشتند را می خوردند 61% کمتر به دیابت نوع دوم مبتلا می شدند .

    منابع غذایی فیبر :
    نان و غلات سبوس دار،برنج سبوس دار،آرد و سبوس جو دو سر ، سیب ، گلابی ، مرکبات ، هویج ، لوبیا و کنگر فرنگی .
     

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    راهنمای خرید لپ تاپ:
    یک انتخاب بی نظیر

    -- قسمت دوم --

    6-Asus: این شرکت خوشنام در زمینه تجهیزات سخت افزاری که بیشترین اعتبار خود را در بازار قطعات کامپیوتری و در مواردی همچون مادربورد و کارت گرافیک کسب کرده مدتهاست بازار نوت بوک را نیز مورد هدف قرار داده است. محصولات این شرکت در شش دسته تقسیم شده اند که شامل رده Business، Gaming Powerhouse، Multimedia Entertainment، Special edition، Superior Mobility و بلاخره Versatile Performance می گردد که تقریبا تمامی آنها در قیمت نسبتا بالا با هم مشترکند.


    7-Fujitsu-Siemens این برند نیز از داستان مشابه ای همچون Lenovo برخوردار است و با اینکه تقریبا در تمامی تبلیغات داخلی آن سعی شده است تا با تکیه بر نام حالا نچندان محبوب Siemens این دستگاه را ساخت آلمان معرفی کنند اما واقعیت این است که Fujitsu برندی کاملا چینی ست و بجز نام، ارتباطی با زیمنس ندارد. محصولات این برند در چهار دسته شامل تبلت های Lifebook، مدل های ESPRIMO، نوت بوک های AMILO و بلاخره سری نت بوکی این شرکت می گردد. مدل های این برند نیز یا کاملا گران و یا کاملا ارزان هستند و در این میان معمولا حد میانه ای وجود ندارد.


    8-Apple : شاید اگر اینجا جائی غیر از ایران بود جایگاه اپل بسیار بالاتر از این رقمی بود که حالا در میان کاربران ایرانی وجود دارد. کیفیت فوق العاده و جذابیت های فراوان پیرامون Apple چیزی نیست که بتوان آن را کتمان کرد اما آنچه به روشنی در بازار این کالا در میان کاربران داخلی به چشم می خورد نوعی عدم اطمینان از کارکرد نرم افزاری بدون اشکال دستگاه، عدم توجیه قیمت نسبتا بالای آن و شاید از همه مهمتر عدم وجود یک توزیع کننده و گارانتی رسمی و بزرگ برای آن است که بسیاری را از خرید این جواهر درخشان باز داشته است. MacBook های این شرکت در سه کلاس معمولی، Pro و Air تقسیم بندی می شوند. که در این میان حداقل قیمت به MacBook های معمولی و گرانقیمت ترین نمونه به بالاترین سایز در MacBook های Pro تعلق دارد. MacBook معمولی 15.4 اینچی، MacBook Pro در سه سایز 13.3، 15.4 و 17 اینچی و بلاخره MacBook Air نیز 13.3 اینچی ست. از نکات مشترک اصلی MacBook ها بجز حضور همیشگی کارت های گرافیکی و تاچ پد های مولتی تاچ می بایست به طراحی بی نظیر و فوق زیبای آنها اشاره کرد. حوزه قیمتی این مدل ها از 1000 تا 2500 دلار است که با اینکه Apple بار دیگر قیمت های خود را کاهش داده است اما هنوز هم این قیمت ها اندکی بالا به نظر رسیده و از آن مهمتر مطمئنا این کاهش قیمت ها، به این زودی ها با بازار داخلی راه پیدا نخواهد کرد.


    9-Toshiba: نام توشیبا برای بسیاری از کاربران بجز رده حرفه ای تلویزیون های پلاسما در عرصه لپ تاپ ها هم آشنا به نظر می رسد و با اینکه عدم توزیع گسترده، این برند خوش نام را در جایگاه نچندان راضی کننده فعلی قرار داده است اما هنوز هم هستند کسانی که برند دلخواه خودشان را با هیچ نام دیگری تعویض نمی کنند. مدل های مختلف توشیبا در شش گروه تقسیم شده اند که شامل Satellite Pro، Tecra، Qosmio، Mini، Satellite و بلاخره Portégé می گردند که تنها نام جدید در این میان رده نت بوکی Mini این شرکت است و سایرین همان دسته بندی های کلاسیک همیشگی توشیبا به حساب می آیند.


    10- آخرین برندی که در این بخش به بررسی آن می نشینیم را شاید کمتر کسی از کاربران ایرانی بشناسد این برند که صادقانه اعتراف می کنم خودم هم از ارتباطش با ایران تا همین یکی دو هفته اخیر بی اطلاع بودم Juniper نام دارد این نام که در اولین برخورد یک نام لاتین به نظر می رسد در حقیقت یک برند کاملا ایرانی ست و جونیپر که یک نام ایرانی ست به معنای درخت همیشه سبز است. داستان جونیپر مطمئنا برای کاربران ایرانی جذابیت ویژه و خاصی دارد چرا که برخلاف دیگر نمونه های وطنی (مثل فراسو) محصولات ارائه شده توسط این برند تنها یک remark ساده از یک کارخانه چینی نیست بلکه جونیپر خود یک تولید کننده واقعی ست و بر طبق اطلاعات حاضر در سایت رسمی این شرکت، جونیپر اولین و تنها برند ایرانی ست که سفارش ساخت نوت بوک را به کارخانه مادر Quanta (که تولید کننده قطعات داخلی غول های این صنعت یعنی HP، Apple، Dell و... می باشد)، داده است. این موضوع غرورانگیز یک مزیت فوق العاده دیگر نیز برای کاربران ایرانی به همراه دارد و بعلت تماس مستقیم جونیپر با کارخانه مادر با اینکه قطعات در قیاس با Dell و HP برای این برند گرانتر تمام می شود اما در عوض هزینه های معمول برای انتقال دستگاه و موارد پر هزینه ای که برای نمونه های خارجی در انتقال به کشورهای دیگر وجود دارد در اینجا حذف شده و در نهایت قیمت تمام شده دستگاه به طرز محسوسی در مقابل رقبای خارجی پائین می آید. جونیپر در حال حاضر 9 محصول را در سایت خود به معرض نمایش و فروش گذاشته است که همگی آنها 14.1 اینچی و بر طبق یک پلتفرم مشترک و با وزن 2.3 کیلوگرم ساخته شده اند و همگی آنها بلااستثنا به کارت گرافیک GF 9300GS مجهز شده اند که با اینکه برای مدل های گران مزیت چندانی به حساب نمی آید اما برای مدل های ارزان قیمت قطعه نسبتا نادری محسوب می شود. از دیگر نکات جالب در رابطه با جونیپر ها تجهیز مدل های بالای آنها به پردازنده جدید 3.06 گیگاهرتزی 45 نانومتری اینتل است که رقیب دومی در این حوزه قیمتی نمی توان برای آن یافت. فروش اقساطی دانشجوئی و امکان ساخت سفارشی دستگاه از دیگر مواردی ست که برند جونیپر ارائه می کند.


    مشخص است که لیست 10 گانه فوق تمامی نام های موجود در بازار را در بر نگرفته و برندهای دیگری مثل MSI، Gigabyte، سوزوکی، فراسو و چندین نمونه دیگر نیز بخش کوچکی از فروش نوت بوک در بازارهای داخلی را تشکیل می دهند اما آنچه مسلم و بدیهی ست میزان فروش و اقبال کاربران به برندهای ده گانه فوق به مراتب بیش از سایر نمونه هائی ست که در اینجا به آنها اشاره ای نکرده ایم.
    پس از آشنائی با برندهائی که در این راهنما از آنها سخن خواهیم راند بهتر است به مبحث اصلی یعنی انتخاب صحیح نوت بوک باز گردیم. همانطور که پیشتر هم در راهنماهای قبلی به این نکته اشاره کردیم انتخاب صحیح یک نوت بوک بجر مسئله قیمت به موارد دیگری همچون نوع و میزان استفاده از دستگاه، سطح گرافیکی مد نظر کاربر، اهمیت وزن و جابجائی و مواردی این چنینی نیز باز می گردد و از این رو این بار قصد داریم کاربران مختلف و گوناگون نوت بوک را از لحاظ نیازها و موارد مد نظر آنها به چندین دسته تقسیم کرده و برای هر دسته از پائین ترین سطح قیمت تا بالاترین رده قیمتی چندین پیشنهاد از برندهای مختلف ارائه کنیم. در این دسته بندی کاربران را به شش دسته تقسیم می کنیم:
    1-دسته نخست به دانشجویان با مشخصاتی همیشگی همچون بودجه مشخص، کاربری گرافیکی (=بازی) محدود، قدرت پردازش متوسط رو به بالا، جابجائی فراوان و بلاخره قدرت مناسب باتری تعلق دارد
    2-خرید بهینه ترین نمونه با بودجه مشخص. کاربران این دسته که تعداشان ظاهرا از تمامی دیگر رده ها بالاتر است با تعیین یک سقف قیمت به دنبال بهترین نمونه از لحاظ گرافیکی، پردازش، وزن، صفحه نمایش و ... در این قیمت هستند. نمونه های معرفی شده در این کلاس تقریبا همه چیز را بطور متوسط با خود دارند و با اینکه مشخصات شان فوق العاده نیست اما به نوعی همه کاره به حساب می آیند.
    3-کاربران خانگی با کاربری غیر گرافیکی و با تکیه بیشتر بروی مشخصات پردازشی
    4-کاربران خانگی با کاربری ویژه بازی با تکیه بر گرافیک و پردازش بالا
    5-کاربران حرفه ای در کارکرد با نرم افزارهای سه بعدی گرافیکی (همچون مهندسان طراح و معماران)
    6-عاشقان فیلم با تکیه بر صفحه نمایش با کیفیت، هارد دیسک پر ظرفیت و درایو های نوری پیشرفته و پورتهای خروجی تصویر


    الف- ارزان قیمت ترین ها: در این دسته مدل های متفاوت و البته نچندان پر امکاناتی وجود دارد که حداکثر قیمت آنها 600 هزار تومان است حضور پر رنگ برند Acer در کنار نمونه های جدیدی از Dell، Lenovo و Fujitsu عمده محصولات حاضر در این رده را تشکیل می دهند. بدلیل محدودیت قیمت و سخت افزار در این گروه، متاسفانه نمی توان گروه های 6 گانه فوق را در آن اعمال نمائیم و تنها به معرفی بهترین نمونه ها بسنده می کنیم.

    1-Acer eMachine E725: پیدا کردن نمونه دومی برای این مدل در این قیمت تقریبا غیرممکن است. پردازنده این نوت بوک از نوع CoreDuo با فرکانس 2 گیگاهرتز بوده و با 2 گیگابایت RAM هارد 250 گیگاهرتزی، با صفحه نمایش 15.4 اینچی، بدون بلوتوث و با وزن 2.7 کیلوگرم قیمتی در حدود 520 هزار تومان دارد.

    2-Acer eMachine E525-2140: این یکی نیز در رده قیمتی خود کاملا بی رقیب است. مشخصات این مدل البته چندان رویائی نیست اما با در نظر گرفتن این نکته که با این قیمت حتی یک نت بوک ساده هم نمی توان خرید ارزش این دستگاه کاملا مشخص می شود. پردازنده این دستگاه Celeron با فرکانس 2.2 گیگاهرتز است که با اینکه چندان قوی نیست اما مطمئنا بسیارقوی تر از پردازنده Atom حاضر در نمونه های نت بوکی ست. 2 گیگابایت RAM، هارد 160 گیگابایتی، صفحه نمایش 15.6 اینچی در کنار Wi-Fi، وب کم و کارت خوان دیگر مشخصات این مدل 440 هزار تومانی را تشکیل می دهند.

    3-Dell Inspiron 1545: این پائین ترین چینش یکی از محبوب ترین مدل های Dell به حساب می آید مشخصات این مدل شامل پردازنده Celeron با فرکانس 2.16 گیگاهرتز، 2 گیگابایت RAM، هارد 160 گیگابایتی، صفحه نمایش 15.6 اینچی، بدون سیستم عامل و قیمتی در حدود 550 هزار تومان می شود.

    4-Fujitsu-Siemens Esprimo Mobile V-6535: این مدل که پیش از این نیز یکی از منتخب های ما در راهنماهای قبلی بود مشخصاتی تقریبا مطابق با 1545 دارد با تنها این تفاوت که صفحه نمایش این مدل به 15.4 تقلیل یافته و ویندوز ویستا نیز بطور پیش فرض در آن دیده می شود. قیمت این مدل 545 هزار تومان است.

    لیست مدل های ارزان قیمت البته به این موارد ختم نمی شود و می توان از این نمونه ها نیز در این رده بعنوان مدل های خوب یاد کرد: Dell Vostro A840، Acer 4230، Acer 5630 و بلاخره Acer 5230.
    ب- رده قیمتی تا 800 هزار تومان: این گروه از اولین دسته هائی ست که پردازنده ها بطور استاندارد به رده C2D ارتقا یافته، RAM ها به 4 گیگابایت نزدیک می شوند و کارت گرافیک جداگانه به دستگاه راه پیدا می کند. از این رده به بعد دسته بندی های شش گانه خود را برای یافتن نمونه های مشخص اعمال می کنیم:


    ب-1 خرید دانشجوئی تا 800 هزار تومان: در این قسمت به دنبال نمونه هائی با قدرت پردازشی بالا، جابجائی بالا و وزن پائین و البته قیمت مناسب هستیم. بهترین نمونه ها در این رده شامل موارد زیر می گردند:
    -Acer Aspire 4736: این یک انتخاب بی نظیر برای این رده است. پردازنده C2D T6400 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و 2 مگابایت حافظه L2، حافظه RAM سه گیگابایتی از نوع DDR3 (بله درست خواندید DDR3!!)، هارد 320 گیگابایتی، صفحه نمایش 14.1 اینچی و وزن 2.4 کیلوگرمی دیگر مشخصات این نوت بوک تنها 720 هزار تومانی را تشکیل می دهد.
    -Acer 5738: این مدل را همه دوستداران ایسر در همه رده ها می شناسند. مشخصات فوق العاده این دستگاه تا اندازه ای ست که به زحمت می توان برخی از آنها را در این رده قیمتی باور کرد. پردازنده 5738 از نوع C2D T6400 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و 2 مگابایت حافظه L2 بوده و حافظه RAM این مدل نیز به مانند مدل قبلی 3 گیگابایت از نوع DDR3 است هارد دستگاه 320 گیگابایتی بوده و صفحه نمایش 15.6 اینچی دارد. از جمله دیگر موارد بسیار مهم در رابطه این مدل خروجی HDMI و صدای دالبی آن است که در این رده کاملا بی رقیب است. قیمت این مدل با گارانتی معتبر 720 هزار تومان است.

    ب-2 بهینه ترین تا 800 هزار تومان: در این گروه به دنبال یافتن متعادل ترین مدلی هستیم که اکثر مشخصات مهم را بطور متوسط و تا حداکثر 800 هزار تومان با هم داشته باشد.
    -Acer 5738G: باور کنید اصراری بر این برند ندارم اما تقریبا محال است بتوانید مدلی را پیدا کنید که به این مدل حالا کمیاب حتی نزدیک شود. مشخصات این مدل دقیقا همانهائی ست که در بالا در مورد مدل بدون پسوند آن بعنی 5738 نوشته شده تنها تفاوت های حاضر در این مدل ارتقا RAM به چهار گیگابایت DDR3 و افزوده شدن یک کارت گرافیک Nvidia G105 به آن است که قیمت دستگاه را تا حدود 829 هزار تومان بالا برده است. قیمت این مدل اندکی از بودجه در نظر گرفته شده برای این گروه بالاتر است اما مطمئنا این اختلاف ارزشش را دارد.
    -Sony Vaio VGN-NS230: این یکی از معدود مدل های سونی ست که با مشخصات نسبتا مناسب به این رده قیمتی پا گذاشته است. پردازنده این نوت بوک Core2Duo P8400 با فرکانس 2.16 گیگاهرتز و 3 گیگابایت RAM در کنار هارد 250 گیگابایتی، بدون پردازنده گرافیکی جداگانه و با صفحه نمایش 15.4 اینچی ست. وزن این نوت بوک 2.8 کیلوگرم بوده و قیمت آن 830 هزار تومان است.

    ب-3 کاربر خانگی با تکیه بر مشخصات پردازشی تا 800 هزار تومان: هدف در این قسمت دستیابی به بالاترین فرکانس پردازنده و حافظه L2 در رده قیمتی 800 هزار تومان است. کوچک نبودن صفحه نمایش در این بخش از دیگر هدف های مهم به حساب می آید.
    -Dell Vostro 1520: وسترو های Dell را در ردیف بهترین و خوش قیمت ترین های بازار نوت بوک دسته بندی می کنند. یکی از چینش های این مدل دارای پردازنده 2.1 گیگاهرتزی C2D است که جستجو برای یافتن مدلی با فرکانس بالاتر در این رده قیمتی و با همین نوع پردازنده به مدل خاصی ختم نمی شود، RAM دو گیگابایتی، هارد 320 گیگابایتی، کارت گرافیک GF 9300GS همراه با صفحه نمایش 15.4 اینچی و در عدم حضور سیستم عامل مشخصات این مدل 820 هزار تومانی را تشکیل می دهند.
    -Dell Inspiron 1545 با پردازنده 2 گیگاهرتزی C2D با 2 گیگابایت RAM و هارد 250 گیگابایتی، بدون کارت گرافیک جداگانه و با صفحه نمایش 15.4 اینچی دارای قیمتی در حدود 730 هزار تومان است.

    ب-4 کاربر گرافیکی خانگی تا 800 هزار تومان با تاکید بر کارت گرافیک و صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت.
    -Acer 5738G شک نکنید که این مدل فوق العاده با مشخصات باور نکردنی بازهم انتخاب اول در این زمینه است.
    - Lenovo N500 6QC: این یکی از پر فروش ترین های لنوو در بازارهای داخلی ست که با قیمت و مشخصات مطلوب برای رده گرافیکی نمونه مناسبی ست. پردازنده این مدل از نوع C2D T5800 با فرکانس 2 گیگاهرتز، همراه با 2 گیگابایت RAM هارد 320 گیگابایتی، کارت گرافیک GF 9300GS، صفحه نمایش 15.4 اینچی، وزن 2.8 کیلوگرمی و بلاخره قیمت 790 هزار تومانی ست. از دیگر مشخصات مطلوب این مدل برای کاربران این دسته می توان به خروجی HDMI در آن اشاره کرد.

    ب-5 کاربران حرفه ای سه بعدی تا حوالی 800 هزار تومان. در این رده به دنبال مدل های با بدنه مقاوم با پورتهای ورودی و خروجی کامل و مشخصات پردازشی مناسب هستیم.
    -Toshiba A300-204 این مدل 850 هزار تومانی دارای پردازنده C2D T5800 با فرکانس 2 گیگاهرتز و 2 مگابایت حافظه L2 همراه با 3 گیگابایت RAM، هارد 320 گیگابایتی، کارت گرافیک ATI HD3470 مونیتور 15.4 اینچی و با وزن 2.8 کیلوگرم است
    -Asus X59SR: پردازنده این مدل C2D T5900 با فرکانس 2.26 گیگاهرتز همراه با 2 گیگابایت RAM، هارد 250 گیگابایتی، کارت گرافیکی ATI HD3470 با مونیتور 15.4 اینچی با قیمتی در حدود 830 هزار تومان.
    ب-6 کاربران فیلم با بودجه ای در حوالی 800 هزار تومان. صفحه نمایش با کیفیت، هارد پر ظرفیت و خروجی تصویر از مهمترین المان های این دسته است.
    -Dell Studio 1537: این یکی از خوش قیمت ترین چینش های این مدل پر طرفدار است در این مدل از پردازنده 2 گیگاهرتری C2D T6400 با دو مگابایت حافظه L2 در کنار 2 گیگابایت RAM هارد 320 گیگابایتی در غیاب کارت گرافیک جداگانه و همراه با صفحه نمایش 15.4 اینچی و با قیمتی در حدود 850 هزار تومان
    -Asus X59GL: انتخاب این مدل نه به خاطر پردازنده CoreDuo دو گیگاهرتزی، RAM دو گیگابایتی و هارد 250 گیگابایتی آن است بلکه کارت گرافیک GF 8200 و خروجی HDMI از اصلی ترین دلائل این انتخاب 760 هزار تومانی ست.

    ادامه دارد ...
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    ازدواج کنید تا پولدار شوید!

    ۵ تاثیر مثبت در ازدواج زندگی، تلاشی برای رویاندن بذر وجود و شکوفاندن غنچه فطرت در مزرعه حیات است . آرامش روح ، در زندگی آمیخته به معنویت و خداجویی است .
    زندگی هشیاران ، اندیشه درباره سرمایه و سود ماندگار و نتیجه اخروی است ، سرمایه شان امید و ایمان و سودشان ، آرامش روح و روان است . زندگی غافلان به دو بخش تقسیم می شود: نیمه اول به امید نیمه دوم ، نیمه دوم به حسرت نیمه اول ! آیا حیف نیست که زندگی بگذرد ، بی آنکه به بلوغ انسانی برسیم ؟ ازدواج ، سازنده و رشد دهنده است و روح تعاون و احساس مسئولیت را بر می انگیزد وخداوند به اقدام کنندگان به ازدواج ، وعده ی توسعه رزق می دهد . در این مقاله قصد داریم با آوردن مقدمه ای کوتاه ، به تاثیرات مثبت ازدواج ، که راهی جهت رسیدن به بلوغ انسانی است اشاره کنیم :

    ۱) آرامش : ازدواج ، مایه ی آرامش فکری و روحی جوان و احساس شخصیت و اعتماد به نفس می شود و او را از بی عاری و بیکاری و بی برنامگی و ناامیدی می رهاند و جلوی برخی گناهان را می گیرد و موجب صیانت روحی و اخلاقی جوان می شود. پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله ) نیز فرموده است : من تزوج فقد احرز نصف دینه فلیتق الله فی النصف الباقی (۱) : هر کس ازدواج کند ، نیمی از دین خود را نگه داشته است ، پس در نیمه باقی مانده ، از خداوند پروا کند و تقوا بورزد.
    وقتی اصل ازدواج تا این حد مهم ، کارساز ، گناه سوز ، مصلحت آفرین و مفسده زداست ، کمک به آن نیز اهمیت می یابد و برای پدر و مادر، تلاش در این راه و فراهم کردن مقدمات و زمینه ی آن ، یک تکلیف محسوب می شود و زدودن موانع و برطرف کردن دشواری های ازدواج ، و ترویج آسان سازی ازدواج و آسان گیری در این زمینه به عنوان یک فرهنگ عمومی ، وظیفه به شمار می آید. کسی که از بیم فقر و تنگدستی ازدواج نکند ، به خداوند بدگمان شده است ، خدایی که فرماید: اگر فقیر باشند ، خدا از فضل خویش ‍ آنان را بی نیاز و غنی می سازد.

    ۲) تلاش معاش : ایجاد بستر مناسب و انگیزه ی قوی تر برای تامین معاش و در آمد ، از آثار مثبت دیگر ازدواج است . گرچه نباید بی حساب و بدون سنجش دست به ازدواج زد و لازم است که شرایط اقتصادی و توانایی های مالی هم لحاظ شود ، ولی وعده ی خداوند را نیز نباید فراموش کرد که قول داده است تنگدستی را به غنا تبدیل کند و جایی برای بیم از فقر باقی نگذارد. پس ایجاد روحیه ی توکل و اعتماد به لطف الهی ، بعد مثبت دیگری از تشکیل خانواده است . خداوند متعال ، ضمن دستور به ازدواج با دختران و جوانان شایسته و صالح می فرماید: ان یکونوا فقراء یغنهم الله من فضله و الله واسع علیم (۲): چنانچه تنگدست و فقیر باشند ، خداوند آنان را از فضل خویش بی نیاز و توانگر می سازد ، خداوند وسعت بخش و داناست.
    از پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله ) روایت است که فرمود: من ترک التزویج مخافه العیلهٔ (الفقر) فقد ساء ظنه بالله عزوجل ان الله عزوجل یقول : ان یکونوا فقراء یغنهم الله من فضله (۳) : کسی که از بیم فقر و تنگدستی ازدواج نکند ، به خداوند بدگمان شده است ، خدایی که فرماید: اگر فقیر باشند ، خدا از فضل خویش ‍ آنان را بی نیاز و غنی می سازد. در حدیث رسول خدا (صلی الله علیه و آله ) نیز توصیه شده که ازدواج کنید ، زیرا که برای شما روزی آورتر است: اتخذوا الاهل فانه ارزق لکم .(۴)

    ۳) احساس مسئولیت : کسی که ازدواج نکرده است ، خود را آزاد حس می کند و مسؤول نمی شناسد. در نتیجه ، استعدادها و خلاقیت های انسانی او هم بروز نمی کند. اما با ازدواج ، بار اداره ی زندگی را بر دوش می کشد. این تعهد و احساس مسئولیت ، سازنده است . کلا هر نوع مسئولیت پذیری ، انسان را به تلاش و آشکار ساختن استعداد و توانایی خویش وا می دارد.

    ۴- برنامه ریزی : از سوی دیگر، حسابگری ، نظم ، برنامه ریزی و به تعبیر روایات ، تقدیر معیشت لازمه به دوش کشیدن تعهد اداره یک زندگی مشترک و تامین همسر و فرزندان و تربیت شایسته اولاد است .
    از آنجا که تربیت نسلی با ایمان ، مؤدب ، سالم و موفق ، برای خود انسان نیز مایه ی آبرو و حیثیت اجتماعی است ، این رسالت سنگین نیز به نوع دیگری توانایی های شخص را به مرحله ی ظهور و بروز می رساند.

    ۵- حق شناسی : ازدواج ، سبب می شود که حقوق متقابل میان دو انسان پدید آید. این سازنده است . ارتباط های خانوادگی و پیوندهای فامیلی ، دامنه این حقوق و وظایف اخلاقی و اجتماعی را گسترده تر می سازد و سامان بخش روابط انسانی می گردد. کمک به ازدواج جوانان و تشکیل خانواده ، کمک به ساخته شدن انسان های مسئولیت پذیر ، مدیر و صالح است و یکی از راه های عمده و موفق مبارزه با گناه در جامعه ، تسهیل ازدواج است . این، هم تکلیف والدین و افراد خیر و توانمند را سنگین می سازد ، هم روشنگر راهی برای آنانی است که در اندیشه صلاح و سلامت قشر جوان جامعه اند ، هم وظیفه خود جوانان را در این زمینه روشن می کند. با تقویت و ترویج و تسهیل این سنت نبوی ، بهتر می توان با منکرات مقابله کرد و سدی در برابر هجوم فساد فرهنگی بیگانه پدید آورد.

    --------------------------
    پی نوشت ها :
    ۱- بحار الانوار، ج ۱۰۰، (ص ) ۲۱۹.
    ۲- نور، آیه ۳۲.
    ۳- وسائل الشیعه ، ج ۱۴، ص ۲۴.

     

     

     

     

     

     
      u دانش و فناوري


    اژدهاي خفته کي بيدار مي شود؟

    نگاهي به دشواري هاي بهره برداري از
    بزرگ ترين آزمايشگاه فيزيک جهان

    مهندسان سرن اميدوارند سامانه اخطار اوليه که در برخورددهنده بزرگ هادرون (LHC) نصب شده است، بتواند از وقوع حادثه هاي ناخواسته پيشگيري کند. سال گذشته وقوع يک حادثه باعث شده بود اين دستگاه در آستانه آغاز به کار خاموش شود. سپتامبر سال گذشته (شهريور) نشت هليم (که در نتيجه اتصال هاي معيوب بين مغناطيس ها به وجود آمد) شروع به کار اين دستگاه و انجام آزمايش هاي علمي را بيش از يک سال به تاخير انداخت. با اين همه مسوولان اين آزمايشگاه تصميم دارند اين برخورددهنده را در نيمه نوامبر سال جاري (آبان) يک بار ديگر روشن کنند.
    اين آزمايشگاه بزرگ فيزيک درون يک تونل دايره يي 27 کيلومتري در مرز فرانسه و سوئيس و نزديکي ژنو قرار دارد. برخورددهنده بزرگ هادرون دو پرتو از ذرات را به سمت يکديگر مي فرستد تا با سرعت بسيار زياد و نزديک به سرعت نور با هم برخورد کنند. دانشمندان اميدوارند ذرات جديدي را در تکه ها و قطعه هاي حاصل از اين برخورد بيابند تا بتوانند به نگرش بنيادي و جديدي درباره ماهيت کيهان و چگونگي تشکيل آن دست يابند.
    «حلقه» برخورددهنده هادرون از هشت بخش مجزا تشکيل شده است. شش بخش از اين هشت بخش در دماي 9/1 کلوين (271- درجه سانتيگراد) قرار دارد که دماي لازم براي انجام فعاليت هاي آنها است. هم اکنون دانشمندان مغناطيس هاي سه بخش را تنظيم مي کنند تا آن را براي تزريق پرتوهاي پروتون به حلقه آماده کنند. مسوولان مي گويند مي توان تا نيمه دوم اکتبر (مهر) پرتوهاي کم شدتي را به برخورددهنده هادرون تزريق کرد. اين آزمون پرتوها به جاي آنکه در کل «حلقه» انجام شود، فقط در چند بخش از برخورددهنده انجام مي شود.
    اگر همه چيز طبق برنامه از پيش تعيين شده جلو برود، اولين برخورد پرتوها پيش از پايان سال جاري انجام خواهد شد.


    vتعمير تجهيزات
    19 سپتامبر 2008 که با بروز يک مشکل فني در يکي از مغناطيس ها، يک تن از هليم مايع به تونل برخورددهنده هادروني سرازير شد، عمليات پژوهشي اين آزمايشگاه بزرگ فيزيک متوقف شد. سازمان اروپايي پژوهش هاي هسته يي (سرن) پس از انجام تحقيقات دريافت علت روي دادن چنين پديده يي بروز نقص فني الکتريکي در يکي از بخش هاي اتصال دهنده دو مغناطيس «ابررسانا» بود. برخورددهنده هادروني 1200 مغناطيس ابررسانا از اين نوع دارد که به ذرات موجود در تونل شتاب مي دهد.
    ابررسانايي خاصيتي است که برخي از مواد ويژه در دماهاي بسيار کم از خود بروز مي دهند. اين مواد ابررسانا مي توانند بدون هيچ گونه مقاومت الکتريکي يا کاهش توان، جريان الکتريکي را از خود عبور دهند. عيب برخورددهنده هادروني زماني پيش آمد که مغناطيس ها گرم شدند و خاصيت ابررسانايي آنها از بين رفت. اين بار مهندسان سيستم طراحي شده براي حفاظت سخت افزارها در برابر چنين رويدادهاي ناخواسته يي را ارتقا دادند. براي اين کار لازم بود صدها آشکارساز جديد را در بخش هاي مختلف اين دستگاه نصب کنند. انتظار مي رود اين سيستم ارتقايافته تشخيص وضعيت ابررساني، بتواند علاوه بر انجام وظايف ديگر، در نمايش وضعيت اتصال هاي بين مغناطيس ها نيز خوب عمل کند.
    جيان لوئيجي آردويني معاون بخش سخت افزاري برخورددهنده هادرون مي گويد؛ «اين ارتقا باعث مي شود بتوانيم پيوسته از وضعيت اتصال ها باخبر باشيم. هر وقت عيبي در اين سيستم مشاهده شود به طور خودکار برق رساني به مغناطيس ها متوقف مي شود تا از آسيب ديدن دستگاه ها پيشگيري شود.» جيمز گليز مدير روابط عمومي سرن مي گويد چنين اقداماتي مي تواند از روي دادن حادثه هايي همانند حادثه سال 2008 پيشگيري کند. وي مي گويد؛ «ما سال گذشته نمي توانستيم روي دادن چنين پديده يي را مشاهده کنيم.» وي در ادامه مي افزايد؛ «با نصب اين سيستم اخطاردهنده پيشرفته، زمان خاموشي دستگاه از يک سال به زماني حدود چند هفته کاهش مي يابد... ما نسبت به 12ماه پيش در وضعيت بسيار بهتري قرار داريم.»
    آردويني مي گويد هم اکنون اين سيستم ارتقايافته مراحل آزمون خود را در يکي از بخش هاي برخورددهنده هادرون طي مي کند. سرن تاکنون براي تعمير برخورددهنده بزرگ هادرون (و از جمله ارتقاي سيستم حفاظت از مغناطيس ها) حدود 40 ميليون فرانک سوئيس (24 ميليون پوند) هزينه کرده است.


    vفعاليت با انرژي کم
    انتظار مي رود در پايان سال که برخورددهنده فعاليت خود را از سر مي گيرد، دستگاه ها با نصف توان طراحي شده خود فعاليت کنند. طبق برنامه ها، برخورددهنده با انرژي حدود هفت تريليون الکترون ولت کار مي کند، اما در اولين دوره فعاليت که چند ماه ديگر آغاز مي شود، اين دستگاه پروتون ها را با انرژي حدود 5/3 ميليون الکترون ولت به هم مي کوبد.
    دو موضوع اصلي باعث مي شود سرن نتواند در آينده يي نزديک به هدف اصلي خود که فعاليت با توان هفت تريليون الکترون ولت است، دست يابد.
    اول آنکه مهندسان دريافتند اتصال الکتريکي بين مغناطيس هاي برخورددهنده در صدها و حتي هزاران مورد، اشکال وجود دارد. گليز مي گويد؛ «اين موضوع باعث مي شود براي عبور ايمن جريان محدوديت هايي ايجاد شود.» اما مسوولان تصميم گرفتند تعمير همه قسمت هاي معيوب اتصال را به تعويق بيندازند. در عوض به مهندسان توصيه شده است در نوامبر که برخورددهنده کارش را دوباره آغاز کرد، از توان «ايمن» (که حدود پنج تريليون الکترون ولت است) تجاوز نکنند. نکته دوم اينکه با انجام آزمايش، عيب هايي در تعدادي از خود مغناطيس ها پيدا شده است. مغناطيس هاي برخورددهنده از ابتدا يک فرآيند «مقدماتي» را طي مي کنند. در اين فرآيند جريان برق برقرار مي شود تا مغناطيس ها سرد شود. پس از چندين مرتبه تکرار اين فرآيند، مغناطيس ها آماده مي شوند تا در شدت جريان مورد نظر کار کنند. پيش از اينکه اين مغناطيس ها را به زيرزمين و درون تونل برخورد دهنده ببرند، آزمايش کردند، اما زماني که آنها را در زيرزمين و درون تونل به يکديگر متصل کردند، ديدند که برخي از اين مغناطيس ها درست کار نمي کنند. گليز مي گويد؛ «به همين دليل نمي توانيم در اولين مرحله از آزمايش ها شدت جريان لازم را براي دسترسي به توان هفت تريليون الکترون ولت برقرار کنيم.» مهندسان اميدوارند بتوانند بين نوامبر سال جاري که اين برخورددهنده کارش را شروع مي کند و نوامبر 2010 که اين آزمايشگاه طبق برنامه از پيش تعيين شده دوباره خاموش مي شود، به توان پنج تريليون الکترون ولت دست يابند. مهندسان در مرحله بعد تلاش مي کنند مغناطيس ها را آماده و اتصال هاي معيوب را دوباره تعمير کنند تا برخورددهنده بتواند به حد نهايي برنامه ريزي شده خود يعني هفت تريليون الکترون ولت دست يابد.
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    پاسخ‌ به شبهات انتخاباتي؛
    17 شبهه 17 پاسخ  

    انتخابات دهم رياست جمهوري در حالي برگزار شد که پس از آن، علي‌رغم حضور 40 ميليوني مردم و رأي قاطع حدود 25 ميليوني به رئيس‌جمهور منتخبف جريان ناکام در انتخابات با وجود فاصله 11 ميليوني، اقدام به تشکيک در سلامت انتخابات کرد.
    شبهات مطرح شده توسط اين جريان که تحت عنوان کميته موسوم به صيانت از آرا عنوان مي‌شد و در بيانيه‌هاي 3 نامزدي که از رياست جمهوري بازمانده بودند نيز بازتوليد مي‌شد، به قبل، حين و پس از برگزاري انتخابات بازمي‌گشت.
    اين در حالي است که به اين شبهات از سوي مقامات مسئول در وزارت کشور و شوراي نگهبان پاسخ داده شد. مجموعه اين شبهات و پاسخ‌هاي آن‌ها به صورت يک‌جا منتشر مي‌شود:


    1- با وجود تصريح قانون صندوق ها بدون حضور نمايندگان کانديداها پلمپ شده است.

    - به تمام نامزدها کتباً‌ ابلاغ شد که بايد نمايندگان شما ساعت 7 ( يک ساعت قبل از رأي گيري) سر صندوق باشند.
    - تأخير يا غيبت نمايندگان نامزدها به عهده خودشان است و نمي توان به دليل بي نظمي نماينده نامزد، رأي گيري را متوقف نمود.
    - مطلقاً وجود نماينده کانديداها در زمان پلمپ صندوق، الزام قانوني نداشته واين الزام صرفاً درخصوص ناظر شوراي نگهبان است (ماده 29 قانون انتخابات) پس حضور نماينده در هنگام پلمپ اشکالي ندارد ليکن الزامي نيست.
    - القاء شبهه هماهنگي غير قانوني بين 11 تا 15 نفر اعضا هر شعبه (بيش از 600هزارنفر در کل کشور) براي نوشتن تعرفه ها،‌ داخل صندوق انداختن، جعل هويت و جعل اثر انگشت و جعل کد ملي آن هم در فرصت غيبت نماينده نامزد در درصد محدودي از شعب، اتهامي طنزآلود است.
    - حتي يک گزارش (اعلام شعبه و به صورت مستند) به شوراي نگهبان مبني بر عدم حضور نمايندگان نامزدها در زمان پلمپ ارائه نشده است و صرفاً به صورت کلي به اين ادعا پرداخته شده است.


    2- افزايش شعب سيار

    - تعداد شعب سيار در کل کشور صرفاً 148 شعبه افزايش يافته است ليکن درصد تعداد شعب سيار نسبت به شعب ثابت در اين دوره از انتخابات نسبت به دوره نهم 3% کاهش داشته است.
    - کاهش يا افزايش شعب سيار تأثيري بر روند صحت انتخابات ندارد و کليه قواعد قانوني، تعداد ناظران و مجريان و مأموران انتظامي نيز در آن با شعب قابت برابر است والقاء شبهه "شعب سيار= تقلب در انتخابات" اتهامي ناروا و بي اساس است.


    3- مهلت رأي گيري تمديد نشد

    - مدت زمان رأي گيري طبق قانون 10 ساعت است (در اين دوره از انتخابات از ساعت 8 تا 18) و در 4 مرحله تا ساعت 22 تمديد شد (4 ساعت اضافي) وضمناً‌به تمام شعب از رسانه ملي تصريح شد که تمامي رأي دهندگان را بپذيرند و حتي در برخي شعب پس از ساعت 24 نيز (بعضاً تا ساعت 30:1 بامداد) رأي گيري وجود داشته است؛ با وجو اينکه حسب قانوني از ساعت 24 (روز بعد) "تمديد غيرقانوني" است.


    4- در روز 21 خرداد (يک روز به اخذ رأي)‌تعرفه اضافي بي حساب چاپ شد.

    - روز قبل از انتخابات مطلقاً تعرفه چاپ نشده است و چنين مطلبي کذب محض است.
    - تا قبل از انتخايبات عدد تعرفه چاپ شده برابر 58.875.000 بود،‌در حالي که با وجود افزايش تعداد واجدين شرايط در اين دوره، در انتخابات دولت نهم (که توسط دولت اطلاحات انجام شد)‌نيز 58 ميليون تعرفه چاپ شده بود.
    - ليکن در روزه انتخابات به خواست نماينده آقاي ميرحسين موسوي وبا توجه به استقبال فوق العاده مردم، 2 ميليون تعرفه اضافي با ناظرت شوراي نگهبان چاپ شد و عدد کلي تعرفه ها از 58.875.000 به 60.875.000 تعرفه سريال دار رسيد.
    - 2 ميليون تعرفه چاپ شده در روز اخذ رأي اينگونه توزيع شد.
    حدود 1ميليون و صد هزار تعرفه: ‌استان تهران 50هزار تعرفه: ‌استان قم 100 هزار تعرفه: استان اصفهان
    200 هزار: آذربايجان شرقي 550هزار :‌در مخزن بانک ملي باقي ماند.


    5- تعرفه هاي اضافي بدون سريال بوده

    - حتي يگ برگ تعرفه بدون سريال چاپ نشده است.
    - تمام تعرفه ها داراي سريال منحصر به فرد و براي اولين بار پس از انقلاب با "کد مشخصه استاني" بوده که حتي جابجايي آن را در سطح کشور (بين استانها) غيرممکن مي کند.


    6- تعرفه هاي اضافي سفيد به صندوقيها ريخته شده

    - الف) تمام تعرفه هايي که به شعب تحويل داده شده و سفيد مانده (يعني در شعبه مورد مصرف قرار نگرفته) در صورتجلسات هر صندوق (فرم 22) قيد شده است و جزء آرا محاسبه نشده است.
    ب) تمامي تعرفه هاي چاپي تحويلي به حوزه هاي اخذ رأي نيز مشخصاً محاسبه و صورتجلسه شده و در مخازن موجود است و جزء آرا محاسبه نشده است.
    ج) تعرفه هاي توزيع نشده نيز در مخزن بانک ملي موجود است و تماماً صورتجلسه شده.
    - شوراي نگهبان در بررسي مستقل تعرفه ها با لحاظ صورتجلسه ناظرين و ساير قرائن، تطبيق دقيق موارد فوق را در 1/4/88 اعلام اعلام نمود.


    7- براي نمايندگان کانديداها کارت کافي صادر نشده

    - وزارت کشور به صورت کتبي بهکايه کانديداها اعلام کرده بود که تا تاريخ 13/3/88 مدارک نظارت (نمايندگان) خود را از طريق سايت مربوط به وزارت کشور معرفي کنند، عليرغم پذيرش مدارک به صورت اينترنتي (سايت) و دستي، حتي پس از موعد قانوني و تا روز انتخابات نيز براي درخواست هاي جديد کارت صادر شد.
    - از 45713 صندوق در کل کشور، ‌کارتهاي صادر دشه نمايندگان عبارت است از:
    موسوي: 40676 صندوق (حدود 90% شعب)- احمدي نژاد 33000 (حدود 72% شعب)- بقيه نامزدها به دليل معرفي کمتر در مراتب بعدي.


    8- مشارکت بيش از 100% در برخي حوزه هاي انتخابيه نشانه تقلب است.

    - سازمان ثبت احوال کشور براساس تعداد شناسنامه هاي صادره متولدين، هر ساله تعداد واجدين شرابط شرکت در انتخ ابات هر منطقه را مشخص مي کند. با وجود ارزش اين امر،‌مشخص نمودن عدد "واجدين شرايط"، نه مبناي قانوني دارد و نه الزام قانوني و نه در قوانين انتخاباتي معياري جهت بررسي ها به شمار مي آيد. ارزش اين عدد صرفاً جهت تخمين نيازمنديها، تعداد شعب مورد نياز، پشتيباني وتدارکات مستقر در هر حوزه انتخابيه و امثالهم مي باشد.
    - طبيعي است که عوامل زيادي مؤثر بر صحت و دقت اين عدد مي‌باشد.
    از اين دست مي‌توان به: جابجايي به دلايل مختلف از جمله: سفرهاي تفريحي، زيارتي،‌کاري و يا نقل و انتقال و مهاجرت به دليل شغل،‌مسکن، تحصيل و کار اشاره نمود.
    از ديگر عوامل عدم دقت اين عدد تعيين حدود جغرافيايي مختلف در بررسي ان است مثلاً از نظر مرکز آمار منطقه 20 تهران جزء شهر ري نيست و جزء تهران است و حال آنکه از نظر رأي گيري شهرستان ري با توابع مربوطه يکجا محاسبه مي شود و يا محاسبه شميرات جزء منطقه يک تهران و امثالهم .
    - در انتخابات اخير، در سطح استاني "صرفاً در دو استان" در کل کشور، آمار زايد بر واجدين شرايط داشته ايم:‌ استان يزد (0.08%) (هشت صدم درصد) و استان مازندران (0.24%) (24 صدم درصد) در استان بزد 70 هزار دانشجو مشغول به تحصيل است و حدود 16000 سرباز در پادگانهاي آن مشغول خدمتند و ما زندران نيز از جمله استانهاي توريستي و مقصد بسياري از مسافران است. حال آنکه دراستان يزد 515 نفر و در استان مازندران هم 4598 نفر بيشتر از واجدين شرايط، رأي داده اند.
    - در 50 شهر در کل کشور آمار رأي دهندگان بيشتر از تعداد واجدين شرايط است. جالب اينجاست که جمع آرا زائد بر واجدين شرايط در 48 شهرستان (غير از شهرستانهاي تهران) برابر با 184734 نفر و جمع آراء زائد بر واجدين شرايط شهرستان شميرانات- به تنهايي- 295799 نفر مي باشد و اکثريت آراء ريخته شده در صندوق هاي شميرانات به صورت قاطع به نفع آقاي موسوي بوده است (در حالي که حتي در برخي از آن 48 شهرستان نيز آراء آقاي موسوي بيشتر است)
    - شهر ري 218% مشارکت داشته و مورد اعتراض آقايان واقع شده حال آنکه شميرانات 800% مشارکت داشته و مورد اعتراض واقع نشده! (گرچه علاوه بر تمام علتهاي اشاره شده سفرهاي زيارتي به روي و سفرهاي سياحتي به فشم، ميگون و لواسان از عوامل اين موضوع است)، "اين افزايش مشارکت در دوره هاي قبل نيز سابقه داشته است."
    - اگر ضريب افزايش مشارکت در انتخابات (از 60درصد به 85 درصد) به مقياس انتخابات دوره نهم مورد محاسبه قرار گيرد بايد در اين دوره در بيش از 100 شهر افزايش مشارکت داشته باشيم که اينطور نيست.
    - جالب آنکه حتي يک شکايت رسمي در اين رابطه از کانديداها واصل نشده است، گرچه از باب احتياط کليه موارد مورد بررسي شوراي نگهبان قرار گرفته است.


    9- طبق قانوني شعب سيار مخصوص نواحي صعب العبور و کوهستان ياست، مگر اين نواحي در اين دوره افزايش داشته است، که صندوق هاي سيار افزايش يافته؟

    - اين موضوع با قانون مطابقت ندارد، حسب ماده 50 قانون انتخابات رياست جمهوري علاوه بر نواحي صعب العبور و کوهستاني، ‌در نقاطي که تشکيل شعب اخذ رأي و ثبت نام مقدور نيست و همچنين در جاهايي که هيأت اجرايي تشخيص دهد، ‌مي توان شعب سيار تشکيل داد. فلذا در مناطقي مانند "پادگان ها"، "بيمارستانها"، "زندانها" و يا اماکني که تشکيل صندوق ثابت در آن مقدور نيست، مي توان صندوق سيار ايجاد نود. ضمن اينکه بسياري از صندوق هاي سيار به عنوان "صندوق کمکي جهت کاهش حجم صندوق هاي ثابت" استفاده مي شود؛ فلذا اينکه گفته اند: صندوق سيار مخصوص مناطق بد آب و هوا يا کوهستاني است، فقط اشاره به بخشي از قانون است و نه همه آن.


    10- نتايج اوليه انتخابات خيلي سريع اعلام شد و پس از اعلام اوليه، يک وقفه طولاني در اعلام نتايج نهايي به وجود آمد.

    - گرچه عمليات تجميع به صورت رايانه اي انجام مي شد، معهذا حسب نظر شوراي نگهبان ملاک، "شمارش دستي" بود.
    - مرحله اول اعلام نتايج بوسيله اعلام آنلاين نتايج شعب از سر صندوق ها (فرم 22) به وزارت کشور بود که از زماني که تعداد آراء به حدود 5 ميليون رأي رسيد آغاز شد و تا حدود صبح ادامه داشت، اما مرحله دوم با استفاده از نتايج تجميع در شهرستانها (فرم 28) بود که با توجه به لزوم تأييد هيأت نظارت و فرمانداري ها طبعاً کندي ملايمي را نسبت به مرحله قبل ايجاد نمود که حدوداً تا ساعت 16 ادامه داشت.


    11- افزايش يکنواخت درصد آراء نامزدها از زمان اعلام اوليه تا اعلام نتايج قطعي

    - در اين دوره با توجه به انتقال آنلاين فرم هاي 22 از سر صندوق ها به وزارت کشور، بدون لحاظ مرزهاي جغرافياي استاني، هر صندوقي که شمارش آراء در آنجا خاتمه مي يافت (از بندرعباس يا تبريز يا مشهد يا يزد...)، آمار خود را مستقيماً به وزارت کشور ارسال مي نمود و چون اين روال از همه شهرها و شهرستانها به صورت متمرکز انجام مي شد،‌نتيجتاً آمار اعلامي ميانگين و برآوردي از کل کشور بود و گرايشات سياسي استاني در آن تأثير نداشت و اين روال تا پايان شمارش ادامه داشت.


    12- يک دست بودن کادر اجرا و نظارت

    - کادر نظارت واجرا (مأموريت شوراي نگهبان و وزارت کشور) کسر بسيار کوچکي از جمعيت انبوه مجري انتخابات در سراسر کشور مي باشند. هيأت هاي اجرايي، کادر اجرايي مدارس با تغييرهاي اندک نسبت به کل، از ابتداي انقلاب در صندوق ها حاضر بوده اند. اين افراد از گرايش هاي مختلف سياسي مي باشند که تنها وجه مشترک آنها معتمد محلي بودن، مي باشد فلذا اتهام يکدستي اولاً) صحت ندارد (حتي در شوراي نگهبان نيز گرايشات متفاوت وجود دارد) ثانياً ساز و کارهاي مؤثر بر روند انتخابات، مانع از تخلفات احتمالي مي باشد، ثالثاً چرا در شکايت کانديداهاي معترض، ‌مصاديق تخلف در صندوق ها اين قدر کم است؟ (کمتر از 10%)


    13- با توجه به کامپيوتري بودن جريان رأي گيري به راحتي با دستکاري در نرم افزارها امکان تقلب ميسر بوده است.

    - با وجود آنکه در اين دوره از انتخابات براي اولين بار در کشور در 3 مرحله شامل (1) ثبت نام نامزدها، (2) ثبت نام رأي دهندگان و چک کد ملي آنها (3) تجميع آراء و فرستادن نتايج صندوق مستقيماً به ستاد انتخابات وزارت کشور، از سيستم رايانه اي استفاده شد، معهذا شوراي نگهبان با توجه به برخي ضعفها‌و عدم وجود بستر فني و قانون کافي، ملاک سنجش انتخابات را "شيوه دستي" تشخيص داده و در تمام مراحل پا به پاي سيستم رايانه اي مراحل دستي نيز صورت پذيرفت و اتفاقاً اين تدبير نظارت دوگانه و مضاعفي را بر صحت جريان انتخابات در کشور حاکم ساخت.


    14- پرداخت سود سهام عدالت، افزايش حقوق بازنشسته ها، سفرهاي استاني و... تخلفاتي است که بايد براساس آن انتخابات باطل شود.

    - موارد ياد شده جزء برنامه کاري دولت بوده و براساس وظائف ذاتي دولت انجام شده است که اتفاقاً عدم انجام آنها مي تواند تخلف محسوب شود و نه انجام آنها.
    - بر فرض (محال) صحت اين شبهات، چطور اين موارد تا روز انتخابات مؤثر نبود و مانع حضور رقيبان در انتخابات نشد؟ تا بعد از ظهر انتخابات که آقاي خاتمي به آقاي موسوي تبريک گفت، مؤثر نبود؟ و تا 11 شب روز جمعه که آقاي موسوي خبر از پيروزي موهوم خود و اعلام روز جشن نمود،‌ مؤثر نبود؟ اما پس از مشخص شدن نتايج دليل فساد و ابطال انتخابات شد؟!
    - چنانچه آقاي موسوي و غائلين به اين تخلف، به اين روند اعتراض دارند، بايد با پيگيري از نهادهاي قانوني، قانوني را بگذارند که براساس آن دولت مثلاً از يک سال قبل از انتخابات نبايد به ارائه خدمات خاص( مانند افزايش حقوق، پاداش، افتتاح پروژه هاي استاني و ...)‌مبادرت ورزد.


    15- به شکايت ستادهاي انتخاباتي نامزدهاي معترض رسيدگي نشده است ودر صورت رسيدگي نتيجه انتخابات معکوس مي‌شد

    - اگر همه استدلالهاي مطرح شده درخصوص صحت انتخابات را کنار بگذاريم، کليه شکايات واصل شده از سوي نامزد دوم انتخابات (آقاي موسوي)‌بالغ بر 390 مورد مي گردد، حال اگر هر مورد شکايت را يک شعبه يا صندوق تعبير کنيم (درحالي که 390 صندوق با 390 مورد فرق دارد)، اعتراضات وارده حتي 1% کل صندوق ها هم نمي شود (کل صندوق هاي اخذ رأي بالغ بر 45713 مي شود که 1درصد آن برابر با 457 صندوق خواهد شد)‌که با توجه به ميانگين تعداد رأي 861 براي هر صندوق، برض اثبات همه مدعا تعداد آرائ صرفاً حدود 335 هزار رأي خواهد شد که مطلقاً در نتيجه آراء با فاصله 11 ميليوني دو نامزد اول مؤثر نخواهد بود.


    16- اکثر نمايندگان کانديداها در سراسر کشور از شعب اخراج شده‌اند.

    - جمع کل شکايات آقايان موسوي، رضايي و کروبي در خصوص اخراج نمايندگان خود 90 مورد بوده است (رضايي: 3 موسوي: 73 کروبي: 14)‌ که به تمام اين شکايت ها در همان روز به صورت ميداني رسيدگي شد و مشخص شد تمام موارد- بدون استثناء- گزارش شده مربوط به مواردي است که نماينده کانديدا برخلاف قانون فاقد کارت و معرفي‏نامه از فرمانداري است.
    - در تمام کشور صرفاً با 5 نماينده کانديدا متخلف که موارد مندرج در قانون حضور نمايندگان کانديداها را رعايت نکرده بودند تذکر و برخورد قانوني صورت گرفته است.


    17- به صندوقها تعرفه داده نشده است و رأي دهندگان نتوانستند رأي خود را به صندوق بياندازند.

    - اين ادعا با ادعاي چاپ و توزيع بيش از حد تعرفه در شعب مغايرت است، با اين حال با توجه به گزارشات دقيق واصله، در هيچ شعبه اي در سرتاسر کشور،‌ روند اخذ رأي تعطيل نشده است و صرفاً در چند صدوق معدود در کل کشور، رأي دهندگان براي دقايقي با توقف اخذ رأي روبرو شده اند که به محض انتقال از تعرفه جديد روند اخذ رأي در آن شعب ادامه يافته است. که اين ميزان با توجه به وسعت سرزميني کشور کاملاً قابل قبول است.
    - همه شکايات مطروحه از سوي آقايان (موسوي، رضايي و کروبي) صرفاً 51 صندوق بوده است که بررسي انجام شده حاکي از تأييد موارد مورد اشاره در قسمت نخست مي باشد.
     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان