1119

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1119 :: يکشنبه 26 مهرماه 1388

www.mobin-group.com

پاییز امسال:
آگهی های ویدئویی را در مجله تماشا کنید

سلام عرض شد!
نخستین آگهی های تبلیغاتی ویدئویی بر روی مجلات کاغذی پائيز امسال روانه ی بازار می شوند.
نسخه های ویژه ای از مجله ی Entertainment Weekly در برخی صفحات خود این ویدئوها را نمایش می دهند.
صفحات نمایش این آگهیها به ضخامت ۲/۷ میلیمتر و قطر ۵/۷ سانتی متر (به اندازه ی تقریبی صفحات موبایل) هستند که باتری قابل شارژشان توسط مینی یو اس بی تا ۷۰ دقیقه شارژ می شود.
 

نمایشگر کوچک در سمت راست، آگهی ویدئویی را نمایش می دهد (Photo: Wired) نمایشگر کوچک در سمت راست، آگهی ویدئویی را نمایش می دهد

فناوری تراشه ی استفاده شده در این صفحات، مشابه فناوری به کار رفته در کارت تبریکهای موزیکال است و وقتی خواننده به صفحه ی مورد نظر می رود خود بخود آگهی به نمایش درمی آید. فناوری صفحه نمایش این آگهی ها، فناوری LCD (نمایشگر کریستال مایع) است.
نخستین آگهی ویدئویی بر روی مجلات کاغذی، متعلق به پیش نمایش برنامه ی شبکه تلویزیونی CBS و نوشابه ی پپسی می باشد. گفتنی است این تراشه حدود ۴۰ دقیقه از برنامه های قدیمی و جدید CBS را به نمایش می گذارد. این ویدئوی تبلیغاتی با ۵ ثانیه تاخیر آغاز می شود و با مقدمه ی کوتاهی درمورد این فناوری با بازی بازیگران سریال “نظریه ی بیگ بنگ” آغاز می گردد.
این آگهیها در نسخه ی ۱۸ سپتامبر مجله که در لس آنجلس و نیویورک پخش می شوند، منتشر خواهند شد.
اگرچه هزینه ی ساخت چنین آگهی هایی بسیار بیشتر از آگیهای مرسوم کاغذی است، خبرنگار بی بی سی اعتقاد دارد، در بازار پررقابت امروز، هیچ چیزی بیش از جلب توجه مصرف کنندگان برای شرکتها حیاتی نیست. وی این آگهیها را بی شباهت به ابتکار روزنامه ی Daily Prophet نمی داند. در این روزنامه تصاویر متحرکی همانند آنچه در کتابهای هری پاتر آمده است وجود دارند. نویسنده ی مجله ی اینترنتی Wired هم معتقد است، در نهایت، این فناوری جدید است که از این تبلیغات سود می برد و نه الزاما شرکتهای تبلیغات دهنده. چرا که گسترش این تبلیغات، به گسترش این فناوری جدید کمک می کند. همان چیزی که برخی می گویند: “رسانه پیام است.”
البته این بار نخستی نیست که فناوری دیجیتال در صنعت چاپ به کار رفته است. به عنوان مثال، سال گذشته، مجله ی اختصاصی مردان، Esquire، در شماره ی ویژه ی هفتاد و پنجمین سالگرد انتشارش، از فناوری e-ink استفاده کرد که به وسیله ی آن نوشته های روی جلد مجله می درخشید. (ویدئو).
E-ink فناوری است که کتابخوانهای الکترونیک Sony Reader و Amazon Kindle به کار برده اند.
Americhip شرکت ابداع کننده و توسعه دهنده ی فناوری ویدئو در چاپ، خالق فناوری ای بوده است که مجلات را به حواس مختلف از جمله حس لامسه حساس می کند.
پیش از این شرکت خودروسازی BMW به کمک Americhip آگهی های ویدئویی خود را در کاتالوگهای کاغذی به مشتریان خود عرضه کرده بود. ویدئوی این آگهی را می توانید از اینجا ببینید. شرکت Americhip نام این فناوری را Multisensorize گذاشته است.



 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • باغهاي زيباي انگلستان
  • تصاويري از جوايز سالانه MTV 2009 در آمريکاي لاتين
  • ويژه نامه «ماوراء»
  • تلاش برادرانه! رحيمي برای همدان!
  • زیباترین سیاستمدار جهان معرفی شد
  • درباره مضرات پارازیت های ماهواره
  • نصیحت احمدی نژاد به کاملیا انتخابی فرد
  • معرفي و دانلود فيلم : برزخ/گرگ و ميش
  • مستند ديدني «عشق به پول»
  • دانلود انيميشن Chill Out Scooby-Doo!
  • آلبوم جدید و زیبای بهنام صفوی با نام عشق من باش
  • تیتراژ دوم سریال دلنوازان باصداي علی لهراسبی
  • جراحي پلاستيک مجازي با Virtual Plastic Surgery Software v1.2.5
  • بازی هیجان انگیز Golden Revolver
  • فوتبال دستي مجازي با Foosball Maniac 3D
  • درسی از ابومسلم خراسانی
  • از روی شکل باسن میتوان به شخصیت زن پی برد!
  • عکسی که یک زندگی را نجات داد
  • این که خضرش خوانده اید، اسکندر مقدونی است!
  • جهان ما به فوتبال چه نيازي دارد؟
  • سالروز ولايت عهدي امام رضا (ع)
  • جديدترين شماره از ماهنامه Food Network
  • نت بوکی با نمایشگر دوقلو
  • فال امروز: 26 مهر
  • چطور روزتان را برنامه ریزی کنید؟
  • شومينه ديواري
  • ترفندهای آرایشی برای جوانتر نمایان شدن
  • چگونه لباس بپوشیم تا سینه ها را بزرگترنشان دهيم؟
  • چه كنيم تا سرطان معده نگيريم؟
  • خرید بخاری مناسب با یک فرمول ریاضی
  • 40 نكته براي تحول در زندگي
  • مقاله ISI چگونه ارزیابی می شود؟
  • سوال: چرا مردان فساد مي کنند اما زنان مجبورند محدود باشند؟
  • سنگ ماه تولد شما چيست؟
  • و....

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

باغهاي زيباي انگلستان
گنجينه هاي مجازي
مسابقه سراسري وبلاگ نوسي دفاع مقدس با جوايز ارزنده
19 طراحي برتر لوگو
تصاويري از جوايز سالانه MTV 2009 در آمريکاي لاتين
مجموعه تصاوير: بازتاب هاي زيبا در آب
دانلود سخنرانی های استاد دهنوی
پيرامون ازدواج و زندگي زناشوئي
مدلهاي خلاقانه دوش!
تاريخچه ستارگان جوان ديزني بروايت تصاوير
باران عشق!
ويژه نامه «ماوراء»
چشم زخم، احضار روح، هيپنوتيزم، دعانويسي و جن گيري!

 

 

www.mobin-group.com

در اقدامي تروريستي در شرق کشور،
جمعي از فرماندهان سپاه به شهادت رسيدند

سردار شوشتري جانشين فرمانده زميني سپاه و برخي ديگر از فرماندهان سپاه در شهر سرباز استان سيستان و بلوچستان به مقام شهادت نائل شدند.
به گزارشخبرگزاري فارس از زاهدان، فرماندهان نيروي زميني سپاه در محدوده پيشين شهرستان سرباز ترور شدند.
سردار شوشتري كه با هدف شركت در جلسه سران طوايف و ريش‌سفيدان راهي منطقه پيشين در محدوده منطقه سرباز شده بود، توسط افراد ناشناس مورد حمله قرار گرفته و ترور شد.
گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس نيز حاكي است،‌ صبح امروز در اقدامي تروريستي جمعي از فرماندهان سپاه استان سيستان و بلوچستان به فيض شهادت نائل آمدند.
در اين اقدام تروريستي سردار نورعلي شوشتري جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و فرمانده قرارگاه قدس،‌ سردار محمدزاده فرمانده سپاه استان سيستان و بلوچستان، فرمانده سپاه ايرانشهر و فرمانده سپاه سرباز و فرمانده تيپ اميرالمومنين (ع) به شهادت رسيدند.
اين اقدام تروريستي زماني به وقوع پيوست كه اين گروه از فرماندهان در تدارك برگزاري همايش وحدت ميان عشاير شيعي و سني كشور بودند.

تعداد شهداي اقدام تروريستي شهرستان سرباز به 29 تن رسيد
بنابر اعلام دبيرخانه شوراي امنيت كشور در اقدام تروريستي صبح امروز شهرستان سرباز، 29تن شهيد و 28 نفر نيز مجروح شدند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، در اطلاعيه دبيرخانه شوراي امنيت كشور آمده است؛ شهداي اين اقدام تروريستي جمعي از مردم بي گناه اعم از شيعه و سني منطقه و تعدادي از سران عشاير و طوايف بلوچ و سرداران سپاه بوده‌اند.
در ادامه افزوده شده است: دشمنان و بدخواهان نظام كه وحدت ملي و انسجام داخلي نظام جمهوري اسلامي ايران را بر نمي‌تابند با حمايت عناصر بيگانه مبادرت به هدف قراردادن نشست مشترك مردمي سران قبايل و طوايف استان سيستان و بلوچستان نموده‌اند تا شايد به زعم خود وحدت شيعه و سني را مخدوش كنند.
شوراي امنيت كشور ضمن محكوم نمودن اين اقدام فجيع و غير انساني اعلام كرد به زودي آمرين و عاملين اين اقدام تروريستي شناسايي، دستگير و به اشد مجازات خواهند رسيد.

تلاش برادرانه! رحيمي برای همدان!

در راهروهاي مجلس شنيده شد كه محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور در تلاش است تا برادر خود را به عنوان استاندار همدان منصوب كند.
به گزارش خبرنگار جام جم آنلاين، در راهروهاي مجلس شنيده شد كه محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور در تلاش است تا برادر خود را به عنوان استاندار همدان منصوب كند.
براساس اين گزارش اين موضوع باعث مخالفت برخي از نمايندگان استان همدان شده است چرا كه نمايندگان معتقدند برادر رحيمي فاقد هر گونه سابقه اجرايي است.
همچنين شنيده شد رحيمي پس از اطلاع از مخالفت نمايندگان اعلام كرد كه برادر خود را استاندار استان ديگري خواهد كرد.

قانون جدید در فنلاند: اینترنت با حداقل
سرعت یک مگابیت برای تمام مردم کشور!

بر طبق قانون جدید در کشور فنلاند، دسترسی به اینترنت پرسرعت تبدیل به یک حق قانونی برای ساکنین این کشور شده است. با اجرای این قانون از ماه جولای، تمام جمعیت ۵.۳ میلیونی این کشور به اینترنت با حداقل سرعت یک مگابیت در ثانیه دسترسی خواهد داشت.
«لورا ویکونن» مشاور حقوقی وزارت حمل و نقل و ارتباطات فنلاند می گوید: سرعت یک مگابیت هدفی اولیه است. این کشور قصد دارد سرعت را تا سال ۲۰۱۵ صد برابر افزایش دهد و دسترسی را به ۱۰۰ مگابیت در ثانیه برساند.
هم اکنون حدود ۹۵ درصد جمعیت این کشور به اینترنت دسترسی دارد. اما این قانون سبب می شود که اینترنت پر سرعت حتی در نقاط روستایی این کشور نیز در دسترس قرار بگیرد.
سازمان ملل در حال تقویت این نگاه است که به اینترنت به عنوان بخشی از حقوق بشری نگاه شود. قبلا یک دادگاه عالی در فرانسه دسترسی به اینترنت را به عنوان یکی از حقوق بشر اعلام کرد. کشورهای مختلفی هم حق دسترسی به شبکه جهانی را به عنوان یک قانون تصویب کرده اند. اما فنلاند نخستین کشوری در جهان است که علاوه بر تصویب قانون برای دسترسی به اینترنت، حداقل سرعت یک مگابیت درثانیه را هم به عنوان کمترین سرعت دسترسی اعلام نموده است.

زیباترین سیاستمدار جهان معرفی شد

"یولیا تیموشنکو" نخست وزیر اوکراین در میان 172 سیاستمدار جهان با بالاترین جذابیت ظاهری مکان نخست را به خود اختصاص داد. رده بندی توسط سازمان Hottest Heads of State انجام شده است.
ریا نووستی به نقل از روزنامه ایتالیایی "کاریر دلا سرا" نوشت: در این لیست 172 رییس جمهور ، نخست وزیر و پادشاه گنجانده شده است. مکان دوم این رده بندی به "ینس استولتنبرگ" نخست وزیر نروژ، سوم- "وانگچوک" پادشاه بوتان" اختصاص یافته است.
مکان های چهارم و پنجم هم به ترتیب به "کریستینا فرناندس دی کریشنر" نخست وزیر آرژانتین و"ژوزف کابیلا" رییس جمهور کنگو داده شده است.
"الکساندر لوکاشنکو" رییس جمهور بلاروس در مکان 12-م، "باراک اوباما" در مکان 15-م، و "ولادیمیر پوتین" نخست وزیر روسیه در مکان 18-م قرار دارند.
در میان اشخاص مشهور دیگر می توان به "نیکلا سارکوزی" رییس جمهور فرانسه اشاره کرد که در مکان 28 و "محمود احمدی نژاد" رییس جمهور ایران نیز در این رده بندی در مکان 48-م قرار گرفته اند.
این در حالیست که "هوگو چاوز" رییس جمهور ونزوئلا در مکان 97-م، "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان در مکان 109-م و آخرین سیاستمدار این لیست نیز "کیم چن ایر" رهبر کره شمالی است.

درباره مضرات پارازیت های ماهواره

عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي اعلام کرد: مضرات امواج خنثي کننده ماهواره اي کمتر از ماهواره هاي جاسوسي است که برخي از کشورها از آن استفاده مي کنند.
سيداميرحسين قاضي زاده در گفتگو با ايرنا در خصوص مضرات امواج پارازيتي که بر شبکه هاي ماهواره اي ايجاد مي شود، گفت: جنس اين امواج از جنس امواج ماهواره اي است و اگر اين دسته از امواج داراي مضراتي باشد امواج ماهواره اي نيز داراي مضراتي است از طرفي مضرات اين دسته از امواج اگر کمتر از امواج جاسوسي نباشد بيشتر هم نيست.
وي افزود: مستندات علمي در خصوص مضرات ميدان مغناطيسي بر بدن انسان وجود ندارد.
قاضي زاده تصريح کرد: البته در خصوص قرار گرفتن انسان در ميدان هاي مغناطيستي قوي که بيماري خوني ايجاد کرده و گاه سبب سقط جنين شده است، مستنداتي در سال هاي اخير موجود بوده است.
نماينده مردم مشهد و کلات در مجلس شوراي اسلامي افزود: در دنياي امروز که با پيشرفت تکنولوژي همراه است انسان با اين امواج به صورت مستقيم و غير مستقيم مثل تلفن همراه که داراي امواج خاص خود است مواجه مي شود.
قاضي زاده با بيان اينکه امواج ماهواره هاي جاسوسي از خطرناک ترين و مضرترين امواج هستند، اظهار داشت: اين گونه امواج به حدي قوي و با توان بالا عمل کرده که تا عمق پنج متري بتون نيز نفوذ مي کند.
به گفته وي، امواج راديويي که هم اکنون به عنوان امواج خنثي کننده در ماهواره ها بکار مي رود از جنس امواج ماهواره ها است و از جنس امواج ماهواره هاي جاسوسي نيست که بدن انسان در معرض آسيب قرار بگيرد.
وي تاکيد کرد: هر تکنولوژي مضراتي دارد مثل اتومبيل و آيا مي شود برخي از تکنولوژيها هيچ گونه تهديد زيست محيطي ايجاد نکند و آيا در دنياي کنوني مي توان بدون برخي از تکنولوژيها زندگي کرد؟
وي افزود: اکنون در معرض امواج ماهواره اي قرار داريم و چرا تا کنون در خصوص مضرات اين امواج صحبتي نمي شد و حال صحبت از امواجي است که از همان جنس امواج ماهواره اي است و براي پارازيت در برخي از شبکه هاي ماهواره اي فرستاده مي شود.

نصیحت احمدی نژاد به کاملیا انتخابی فرد

حضور یک خبرنگار ایرانی با پوشش نامناسب و نحوه تعامل وی با هیات ایرانی در جریان كنفرانس مطبوعاتی رييس جمهور با رسانه ها در نیویورک حاشیه هایی را به همراه داشت.
به نقل از فردا ، یکی از همراهان رییس جمهور در این زمینه گفت: كاملیا انتخابی فرد در جریان سفر اخیر رئیس جمهور به نیویورك توانست به عنوان خبرنگار روزنامه اجیپشن گازت با احمدی نژاد مصاحبه كوتاهی انجام دهد. طرح سوال و مصاحبه وی تعجب حاضرین را برانگیخته بود چرا که علاوه بر پوشش نامناسب وی که با لباس زننده و دامن كوتاه در این كنفرانس حضور داشت مواضع توهین آمیز اش نسبت به رییس جمهور از شهرت خاصی برخوردار بود. انتخابی فرد در وبلاگ شخصی خود در چند مقاله اقدام به تمسخر و اهانت علیه رئیس جمهور و دولت كرده بود.
در این میان برخورد رییس جمهور با نامبرده جالب توجه بود. در برخورد لحظه ای كه احمدی نژاد با كاملیا انتخابی فرد داشت رییس جمهور به وی توصیه كرد دقت بیشتری در حرفه و رفتارخود اعمال کند. احمدی نژاد گفت: شما دختر جوانی هستید و جویای نام، من نگران شما هستم مواظب باشید در مسیری قرار نگیرید كه مورد بهره برداری رسانه های غربی و برخی سازمان ها واقع شوید.
رییس جمهور در حالی این توصیه را به این خبرنگار ایرانی کرد که برخی از همراهان و حتی تیم رسانه ای احمدی نژاد کاملیا را نمی شناختند.این روزنامه‌نگار كه چند سالی است با خروج از كشور در آمریكا اقامت دارد به یک چهره جنجالی تبدیل شده است.
این خبرنگار سابق روزنامه‌های «همشهری»، «زن» و «آفتاب‌گردون» اخیرا با انتشار كتاب خاطرات خود كه به صورت مسلسل‌وار در یك روزنامه كویتی نیز منتشر شد، مدعی ارتباط عشقی میان خود و یک چهره مشهور فوتبال (ع.د) شده بود.
وي در اين مورد در خاطرات خود ادعا مي کند با درخواست اين بازيکن مشهور از ايران به آلمان مهاجرت كرده بود و در خانه بازيکن مذکور در آلمان به كلفت و معشوقه وي تبديل شده بود!
کامليا در ادامه خاطرات خود مدعی شده، در بازجویی‌های خود در ایران اعتراف كرده است كه تاكنون با 67 مرد رابطه داشته، اما این اظهارات تحت فشار بوده است!
چندی پیش، نیک آهنگ کوثر، کاریکاتوریست نشریات اصلاح طلب که چند سالیست در کانادا اقامت دارد، مدعی شده بود خبرنگار یادشده، تبدیل به دامی شده بود که بسیاری از روزنامه نگاران پس از ارتباط نامشروع با وی، مجبور به پذیرش شرایط خاصی می شدند.
از دیگر نکات جالب این سفر که توجه اکثر همراهان رئیس جمهور را به خود جلب کرده بود، مراقبت ویژه محافظان از رفت و آمدها و دیدارهای رحیم مشایی در نیویورک بود که با توجه به ماجراهای چند ماه اخیر رحیم مشایی و سوابق وی در دیدارهای برنامه ریزی نشده با چهره ها و شخصیت های سیاسی و مساله ساز، برخی از همراهان رییس جمهور بشدت مراقب بودن تا از تکرار وقایع مشابه از سوی رییس دفتر احمدی نژاد جلوگیری کنند.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

برزخ/گرگ و ميش
Twilight


 

کارگردان: کاترين هاردويک. فيلمنامه: مليسا روزنبرگ بر اساس داستاني به همين نام اثر استفاني مه ير. موسيقي: ‏کارتر بورول. مدير فيلمبرداري: اليوت ديويس. تدوين: نانسي ريچاردسون. طراح صحنه: کريستوفر براون، ايان ‏فيليپس. بازيگران: کريستين استوارت[بلا سوان]، بيلي برک[چارلي سوان]، رابرت پتينسون[ادوراد کولن]، اشلي ‏گرين[اليس کولن]، نيکي ريد[روزالي هال]، جکسون رتبون[جاسپر هال]، کلان لوتز[امت کولن]، پيتر فسينلي[دکتر ‏کارليسل کولن]، کم گيجندت[جيمز]، تيلر لوتنر[جيکاب بلک]. 122 دقيقه. محصول 2008 آمريکا. ‏
بلا سوان پس از ازدواج مجدد مادرش، نزد پدرش کلانتر سوان در شهرک فورکس، واشنگتن اقامت مي کند. بعد از ‏رسيدن و ثبت نام در دبيرستان انتظار دارد همه چيز مانند گذشته باشد، اما آشنا شدن با پسري خوش قيافه و جذاب به نام ‏ادوارد کولن همه چيز را عوض مي کند. ادوارد و سوان خيلي زود به همديگر احساس علاقه پيدا مي کنند. اما در وجود ‏ادوارد چيزهاي عجيبي هست که بلا را مي ترساند. ادوارد قادر است تيزتر از هر پلنگي بدود و تنها با يک دست جلوي ‏تصادف ماشيني با بلا را بگيرد. بلا بعد از شنيدن شايعه هايي که بر سر زبان هاست، شروع به تحقيق درباره گذشته ‏خانواده کولن مي کند. او کشف مي کند کولن ها خون آشام هستند و ادوارد به رغم ظاهر 17 ساله اش، بيش از صد سال ‏زيسته است. اما کولن ها خوش آشام هايي صلح جو هستند، گونه اي نادر در ميان ديگر خوش آشام هايي که به خوردن ‏خون انسان علاقمند هستند. همزمان با معرفي بلا توسط ادوارد به خانواده اش که عکس العمل هايي نيز در ميان برخي ‏اعضاي خانواده سبب مي شود، سه خون آشام به نام هاي جيمز، ويکتوريا و لورنت وارد شهر مي شود و زندگي بلا را ‏در معرض خطر قرار مي دهند. اتفاقي که باعث مي شود ادوارد و اعضاي خانواده اش جان خود را براي محاظت از ‏بلا به مخاطره بيندازند..‏

چرا بايد ديد؟‏‎
هلن کاترين هاردويک متولد 1955 مک آلن تگزاس بيشتر يک طراح صحنه است تا کارگردان که در زمينه معماري ‏آموزش ديده و از دهه 1990 با کار در زمينه طراحي صحنه جذب سينما شده است. کار در فيلم هايي مانند تومبستون، ‏دو روز در ولي و سه شاه کباعث شهرتش شد و اينک که سومين فيلمش در مقام کارگرداني اکران شده، صاحب ‏رکوردهايي در زمينه کار خويش است. از جمله برگزاري افتتاحيهاي بزرگ براي همين فيلم که لقب بزرگ ترين مراسم ‏افتتاحيه براي فيلم يک کارگردان زن سينما را از آن خود کرده است. ‏
تجربه اول فيلمسازي هاردويک در ژانر ترسناک به نام سيزده قالب يک توليد مستقل را داشت و خيلي زود او را به قله ‏شهرت رساند. ولي فيلم دومش داستان تولد عيسي نيز همان طور که از نامش پيداست، مضموني مذهبي داشت و شکست ‏خورد. گويا همين اتفاق باعث شده تا با بازگشت به حيطه اي که سبب موفقيتش شده بود، دوباره روزهاي اوج را تجربه ‏کند. اتفاقي که فروش بالاي فيلم مويد آن است، چيزي شايد به خاطر شهرت منبع اقتباس آن باشد. يکي از کتاب هاي ‏پروفروش بانو استفاني مه ير که در واقع جلد اول يک مجموعه چهار جلدي است و از هم اکنون خبر توليد قسمت بعدي ‏هم منتشر شده است. اتفاقي که چند ميليون دلار ديگر نصيب ايشان و تهيه کننده ها خواهد ساخت. ولي چه چيز نصيب ما ‏مي شود؟‏
راستش را بخواهيد گرگ و ميش يا برزخ يکي از خسته کننده ترين و نا اميدکننده ترين فيلم هاي سال 2008 است(يا ‏بود؟) که تمامي کليشه هاي چند ژانر را در هم آميخته تا به فرمولي جذاب دست يابد و گويا بر خلاف من خيلي ها ان را ‏پسنديده ايد. قصه عشق دو موجود ناهمساز(يک ناميرا و ديگري فاني، يکي دلبر و ديگري ديو-که ظاهراً اين يکي اصلاً ‏درنده هم نيست) که هيچ چيزي را نزد نوجوان امروز آمريکايي تحريک نمي کند الا تمايل به غرائب و غوطه ور شدن ‏در دنياي افسانه هاي گوتيک که اغلب پشم شان هم ريخته است. ‏
فيلم 37 ميليون دلاري هزينه دربرداشته که عمده آن براي چشم بندي هاي تکنيکي صرف شده، چون هيچ بازيگر شناخته ‏شده اي در فيلم حضور ندارد. البته همين جوانان برومندي که در اين يکي حضور به هم رسانده اند، قرار است ‏سوپراستارهاي بعدي سينماي آمريکا باشند. مضافاً به اينکه براي برخي شان چشمانداز حضور در 3 قسمت بعدي هم ‏وجود دارد. ‏
بين خودمان بماند، دختر من مدت هاست از مرز 13 سالگي گذشته، ولي اگر چنين هم نبود هرگز اجازه نمي دانم چنين ‏زباله اي را حتي به صرف پارو کردن 150 ميليون دلار در گيشه تماشا کند!‏
ژانر: درام، فانتزي، عاشقانه، مهيج.

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/291883672/T-w_-_slayer.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/291883207/T-w_-_slayer.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/291883855/T-w_-_slayer.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/291882922/T-w_-_slayer.part4.rar

رمز فايل: ultrafluke

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

عشق به پول

مستند ديدني «عشق به پول»
محصول کانال
BBC - در سه قسمت

Episode 1: The Bank That Bust the World
In September 2008, the collapse of Lehman Brothers tipped the world into recession. A cast of contributors including national leaders, finance ministers and CEOs describe the tense negotiations in New York and London as the investment institution headed towards bankruptcy. Gordon Brown, Tim Geithner and Alistair Darling reveal the dilemmas they faced and the decisions they took.
One year on, the programme explains why the collapse of one bank had such disastrous consequences for the world’s economy.

Episode 2: The Age of Risk
The series on the global crash examines the boom years before the bust. With testimony from many of the key decision makers who shaped our lives over the last two decades, including Gordon Brown, governor of the Bank of England Mervyn King, and an exclusive interview with former chairman of the US Federal Reserve Alan Greenspan, it charts how the financial bubble grew and grew.
The programme explains how we changed our attitude to risk, learnt to live with debt and, above all, how governments stepped back from regulating any of it. At the heart of the story is Alan Greenspan, who for 20 years was one of the most powerful people in the world. In October 2008, weeks after the catastrophic collapse of Lehman Brothers, the man whose ideas influenced the world admitted he might have been ‘partially’ wrong.

Episode 3: Back from the Brink
In the month that followed the bankruptcy of Lehman Brothers in September 2008, the world stared into the abyss of total financial collapse. The third part of the BBC’s definitive series on the crash tells the extraordinary story of how politicians reacted, and asks what has been learnt from the entire calamity. Could it happen again?
With unrivalled contributions from the key decision makers including US Treasury Secretary Tim Geithner, Gordon Brown and five other finance ministers, the programme pieces together the details of an extraordinary moment in history, when the world faced its greatest financial crisis.
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Chill Out Scooby-Doo!

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVD Rip)

ScoobyDoo.part1.rar
ScoobyDoo.part2.rar
ScoobyDoo.part3.rar
ScoobyDoo.part4.rar
ScoobyDoo.part5.rar
ScoobyDoo.part6.rar
ScoobyDoo.part7.rar
ScoobyDoo.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

عشق من باش
باصداي بهنام صفوی

آلبوم جدید و زیبای بهنام صفوی با نام عشق من باش
 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

تیتراژ دوم سریال دلنوازان
باصداي علی لهراسبی

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

جراحي پلاستيک مجازي با
Virtual Plastic Surgery Software v1.2.5

اين روزها جراحي پلاستيک داره مثل اروپا و آمريکا، در ايران هم حسابي مد ميشه!
Virtual Plastic Surgery به شما اين امکان را مي ده که با وارد کردن عکس خودتون در اين برنامه، ببينيد که بعد از جراحي پلاستيک چهره، سينه و... چه شکلي خواهيد شد!

لينک دانلود (حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

بازی هیجان انگیز
Golden Revolver

بازی جدید و فوق العاده زیبای Golden Revolver که به صورت جاوا و در ابعاد ۲۴۰×۳۲۰ , ۳۵۲×۴۱۶ پیکسل منتشر و در سایت موب ۴ یو در اختیار شما قرار گرفته است.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

فوتبال دستي مجازي با
Foosball Maniac 3D

خيلي از شما دوستان احتمالا بارها فوتبال دستي بازي کرده ايد، اما آيا دوست داريد اينبار در کامپيوتر فوتبال دستي بازي کنيد؟
Foosball Maniac 3D به شما اين امکان را مي دهيد تا بصورت مجازي فوتبال دستي بازي کنيد.


لينک دانلود (حجم فايل حدود 7 مگابايت)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حسن خلق

من مواعظ النبي صلى الله عليه وآله وسلّم:
خياركم أحسنكم أخلاقاً، الذين يَألفون ويُؤلفون.
(تحف العقول صفحه 45)

بهترين شما، كسانى هستند كه برخوردشان با مردم، از همه بهتر است. چهره‏اى گشاده دارند كه مردم رغبت مى‏كنند با آنان انس و الفت بگيرند.
معناى روايت، اين نيست كه اگر كسى پاى‏بندِ عمل به تكليف شرعى نيست ولى خوش‏برخورد است بر كسى كه وظائف دينى خود را انجام مى‏دهد ولى گشاده‏رو نيست، ترجيح دارد.
بلكه مراد اين است فرد مؤمنى كه وظائف خود را انجام مى‏دهد و حسن خلق هم دارد بر مؤمنى كه خوش اخلاق نيست برترى دارد.

 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

2011- هر وقت دلم برات تنك ميشه يه ستاره از اسمون كم ميشه ديشب هيج ستاره اى تو اسمون نبود. (0509-0912)

2012- هر كاه به دري رسيدي و ديدي كه قفل بزركي به آن زدند , نترس جون اكر قرار بود آن در باز نشود به جاي آن ديوار مي كذاشتند. (8335-0936)

2013- شب بود و خورشيد به روشني ميدرخشيد،پيرمردي جوان يكه و تنها همراه با خانواده اش در سكوت گوشخراش شب قدم زنان نشسته بود. (2528-0918)

2014- نميدانم تاكدامين طلوع خواهم ماند ودركدامين غروب خواهم رفتولي دوستدارم تاآخرين لحظه عمرم سركارت بزارم (2836-0935)

2015- نمیخواهم بمیرم،باکه بایدگفت؟کجابایدصداسرداد؟ درزیرکدامین آسمان، روی کدامین کوه؟که درذرات عالم ره بردتوفان این اندوه،که ازافلاک عالم بگذردپژواک این فریاد؟کجابایدصداسرداد؟فضاخاموش ودرگاه قضادوراست،زمین کر،آسمان کوراست،نمیخواهم بمیرم،باکه بایدگفت؟‎‎فریدون مشیری(8878-0912)

2016- نگهداشتن دوچیزخیلی سخته،دم ماهی ودل زن!! (8878-0912)

2017- ﻧﮕﺎﻫﻢ ﻳﺎﺩ ﺑﺎﺭﺍﻥﻛﺮﺩﻩ ﺍﻣﺸﺐ ،ﻣﺮﺍ ﺳﺮ ﺩﺭ ﮔﺮﻳﺒﺎﻥ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻣﺸﺐ ،ﻏﻢ ﻭ ﻓﺮﻳﺎﺩ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻭ ﺍﻥ ﻧﻴﺴﺖ،ﺩﻟﻢ ﻳﺎﺩ ﺭﻓﻴﻘﺎﻥﻛﺮﺩﻩ ﺍﻣﺸﺐ! (7695-0935)

2018- نگاهت جنگل سر سبز گیلان/ولی من چون کویری خشک و سوزان/ خودت لبریز از بارانی اما/رها کردی مرا در این بیابان. (0780-0912)

2019- ناراحتي براي نداشته هايعني به هدردادن داشته ها (7314-0915)

2020- ميگويند شيشه احساس ندارد. اما وقتي روي شيشه بخار گرفته اتاقم نوشتم دوستت دارم, شيشه آرام گريست (5534-0911)

2021- ميگن يك ماه تو اسمونه، يك ماه رو زمين، عزيزم خسته نمي شي دو شيفت كار مي كني؟ (6675-0912)

2022- ميگن مرگ هيچ ربطي به خنده نداره ولي تو بخند تا من برات بميرم (7340-0918)

2023- میگن قلب آدماباندازه مشتشونه،پس چه جوری یه دریاخوبی،یه دنیامهربونی،یه آسمون عشق ویه کهکشون محبت توقلب توجامیشه! (8878-0912)

2024- ميگن خنده موجب زيبايي ادم ميشه...نيشت روببند فايده نداره (6856-0913)

2025- کمال سر محبت ببین نه نقص گناه که هر که بی هنر افتد نظر به عیب کند (7311-0918)

2026- عشق یعنی مستی و دیوانگی یعنی با جهان بیگانگی \عشق یعنی شب نخفتن تا سحر یعنی سجده با چشم تر\عشق یعنی در جهان رسوا شدن یعنی مست و بی پروا شدن\عشق یعنی انتظار و انتظار یعني هر چه بینی عکس یار \عشق یعنی دیده بر در دوختن یعنی درفراقش سوختن\عشق یعنی لحظه دیدن و التهاب ولی من گویم لحظهاي ناب ناب p.sh (7311-0918)

2027- عشق يعنى‎ ‎اشك توبه درقنوت،خواندنش با نام غفارالذنوب.عشق يعنى‎ ‎چشمها هم در ركوع،شرمگين ازنام ستارالعيوب. (7314-0915)

2028- شرايط زن و مردموقع ازدواج زن بايدنجيب باشدمثل اسب باوفاباشدمثل سك.زيباباشدمثل آهوباوقارمثل طاووس مردفقط خرباشدكفايت مي كند (6675-0912)

2029- دوصت دارم با ص صابون نوشتم تاهمه تو كفش بمونن (2836-0932)(2520-0916)

2030- زندگي كن ولبخند بزن به خاطر انهايي كه با لبخندت زندگي ميكنند.خندتوعشقه (7340-0918)


شماره برای ارسال مسیج: 09125698059

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

سفرنامه اشک

خودت بگو از کجا شروع کنم؟
از «جنوب» که نخلستانهایش مثل دلم داغند یا از «شمال» که شالیهایش مثل شال تو سبز.
از «شرق» که صبح را در خاکهای تشنه‌اش انتظار می‌کشد و یا از «غرب» که هنوز غروب را در سرسختی کوه‌هایش باور نکرده است. بگذار از سمت خودم سفر کنم. هرچند فرقی نمی‌کند. همه‌ی دشتها مثل «تنگستان» برایت دلتنگی می‌کنند.
«بندر عباس» گفته فامیلش را عوض کنند. همه‌ی آرزویش این است که بندر تو باشد.
«زاهدان» از وقتی قصه‌ی زیبایی‌ات را از عارفان شنید، لب مرزهای عاشقی نشسته و نی‌ می‌زند.
«اهواز» دنبال پسری دیگر از «مهزیار» می‌گردد که حاجی عرفاتت شود و شاعر مشعرت.
بی تو «خرمشهر»... چه خرمی؟ «آبادان»... چه آبادی؟... چه خرمی،... کدام آبادی؟
فرهادهای «کرمانشاه» این روزها بر سینه‌ی «بیستون»، شیرینی عشق خسرویی را تیشه می‌زنند که در راه است.
چقدر هوای نسیمِ تو را کرده‌اند، بادگیرهای «یزد».
و منتظر است «کرمان» که بیایی و دلش را فرش کند زیر قدمهایت. «شیراز» هنوز «داد از غم تنهایی...» می‌کشد و در حسرت خالت «سمرقند و بخارا» روی دستش مانده.
آنقدر اشک ریخته‌اند نرگس‌زارهای «کازرون» که «دریاچه پریشان» دلش شور می‌زند و نی‌ها از گوشه‌ی دلتنگیش سر می‌روند.
عمری است بی تو، از خجالتِ اسمش، این «زاینده رود» سر به مرداب می‌گذارد.
چقدر میانشان دوید و فرجی نشد؛ برای «اصفهان» شاید «چهل ستون» کم بود.
اهل «کاشان» هم که روزگارشان بد نبود، بی تو نه روزگار خوشی دارند و نه سر سوزن ذوقی.
بگو این لاله‌های واژگون کی سرشان را بالا بگیرند و بی هیچ شرمی عشق را در دامن «دنا» فریاد کنند؟ به خاطر نگاه تو «جمکران» آنقدر به خودش رسیده، که «قم» از ترس چشم زخم، حق دارد یک «دریاچه نمک» با خودش بردارد.
«تهران» هوای تازه‌ات را انگار از یاد برده است. اینجا دیگر آسمان اول هم به زور پیداست، از سرِ ظهر عابرانِ ولی عصر تنها منتظر شبند که پایان بدهد به یک روز خسته‌ی دیگر.
«تبریز» در تب دیدنت می‌سوزد و سرما را این روزها با استخوانهایش نه،... با قلبش حس می‌کند.
«رشت» پر است از «میرزا کوچک» که در سکوت جنگل می‌گریند و «نهضتِ» اشکشان سرایت می‌کند به چشمه‌های «ساری».
«مشهد» شاهد است که چند بار آمدی و نماندی. وقتی به حرم می‌رسی، آسمانِ صحنها را دو خورشید روشن‌ می‌کند. کبوترها می‌نشنیند به تماشا، تا بالهایشان نسوزد. وقتی می‌روی بال کبوترها نسوخته، اما دل پروانه‌ها چرا.
با اینکه رفته‌ای چقدر هستی! درست میان این دانه‌ها که می‌بارند و کنار این سنگها که روی سنگ بند می‌شوند و روی تبسمهایی که گاهی رنگی به لبها‌ می‌دهند. جای خالیت پر از عطش است و دوریت پر از دوستی.
اما اگر خواستی برگردی، پیراهن اضافی بردار. این درو و بر، هنوز «برادران غیور»‌ت پرسه می‌زنند.

نوشته قاسم صرافان از اصفهان

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

درسی از ابومسلم خراسانی

شاگرد معمار ، جوانی بسیار باهوش اما عجول بود گاهی تا گوشی برای شنیدن می یافت شروع می کرد تعریف نمودن از توانایی های خویش در معماری و در نهایت می نالید از این که کسی قدر او را نمی داند و حقوقش پایین است.
روزی برای سلمانی به راه افتاد دید سلمانی مشغول است و کسی را موی کوتاه می کند. فرصت را مناسب شمرده و باز از هنر خویش بگفت و اینکه کسی قدر او را نمی داند و او هنوز نتوانسته خانه خوبی برای خویش دست و پا کند. به اینجای کار که رسید کار سلمانی هم تمام شد. مردی که مویش کوتاه شده بود رو به جوان کرده و گفت آیا چون هنر داری دیگران باید برایت اسباب آسایش بگسترند ؟! جوان گفت : آری
مرد تنومند دستی به موهای سفیدش کشید و گفت : اگر هنر تو نقش زیبای کاشانه ایی شود پولی گیری در غیر اینصورت با گدای کوچه و بازار فرقی نداری.
چون از او دور شد جوانک از استاد سلمانی پرسید او که بود که اینچنین گستاخانه با من سخن گفت. استاد خندید و گفت سالار ایرانیان ، ابومسلم خراسانی. جوان لرزید و گفت : آری حق با او بود من بیش از حد پر توقع هستم.
اندیشمند یگانه کشورمان ارد بزرگ می گوید : “آنچه بدست خواهی آورد فراتر از رنج و زحمتت نخواهد بود.”
ابومسلم خراسانی با این حرف به آن جوان آموخت هنر بدون کار هیچ ارزشی ندارد و هنرمند بیکار و بی ثمر هم با گدا فرقی ندارد.

یاسمین آتشی

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

 

 

بچه ها هم دست بكار شدند و شب نشده كار سنگر فرماندهي را تمام كردند، اتفاقاً همان موقع هم محمود از جلسه قرارگاه برگشت، رفت و سنگر را ديد، وقتي از داخل سنگر بيرون آمد گفت: اينجا كه ناقصه، با تعجب گفتم: كجاش ناقصه، گفت: برو نگاه كن مي بيني، رفتم و چهار چشمي همه ی چيزها را نگاه كردم، هر چه كه لازمه ی يك سنگر فرماندهي است آنجا بود، برگشتم و گفتم: به نظر من كه نقصي نداره، رفت و از داخل ماشين قابي بيرون آورد و به من داد؛ توي تاريكي شب به دقت نگاه كردم، ديدم عكس حضرت امام است، دوزاري ام جا افتاد كه نقص سنگر چيست، محمود گفت: سنگر فرماندهي كه عكس امام نداشته باشد، ناقص است.

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الرحمن آيات: 78 محل نزول: مدینه
 
يُعْرَفُ الْمُجْرِمُونَ بِسِيمَاهُمْ فَيُؤْخَذُ بِالنَّوَاصِي وَالْأَقْدَامِ 41 فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ 42 هَذِهِ جَهَنَّمُ الَّتِي يُكَذِّبُ بِهَا الْمُجْرِمُونَ 43 يَطُوفُونَ بَيْنَهَا وَبَيْنَ حَمِيمٍ آنٍ 44 فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ 45 وَلِمَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ جَنَّتَانِ 46 فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ 47 ذَوَاتَا أَفْنَانٍ 48 فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ 49 فِيهِمَا عَيْنَانِ تَجْرِيَانِ 50 فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ 51 فِيهِمَا مِن كُلِّ فَاكِهَةٍ زَوْجَانِ 52 فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ 53 مُتَّكِئِينَ عَلَى فُرُشٍ بَطَائِنُهَا مِنْ إِسْتَبْرَقٍ وَجَنَى الْجَنَّتَيْنِ دَانٍ 54 فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ 55 فِيهِنَّ قَاصِرَاتُ الطَّرْفِ لَمْ يَطْمِثْهُنَّ إِنسٌ قَبْلَهُمْ وَلَا جَانٌّ 56 فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ 57 كَأَنَّهُنَّ الْيَاقُوتُ وَالْمَرْجَانُ 58 فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ 59 هَلْ جَزَاء الْإِحْسَانِ إِلَّا الْإِحْسَانُ 60 فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ 61 وَمِن دُونِهِمَا جَنَّتَانِ 62 فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ 63 مُدْهَامَّتَانِ 64 فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ 65 فِيهِمَا عَيْنَانِ نَضَّاخَتَانِ 66 فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ 67

 

ترجمه فارسي مکارم

مجرمان از چهره‏هايشان شناخته مى‏شوند; و آنگاه آنها را از موهاى پيش سر، و پاهايشان مى‏گيرند (و به دوزخ مى‏افكنند)! «41» پس كدامين نعمتهاى پروردگارتان را انكار مى‏كنيد؟! «42» اين همان دوزخى است كه مجرمان آن را انكار مى‏كردند! «43» امروز در ميان آن و آب سوزان در رفت و آمدند! «44» پس كدامين نعمتهاى پروردگارتان را انكار مى‏كنيد؟! «45» و براى كسى كه از مقام پروردگارش بترسد، دو باغ بهشتى است! «46» پس كدامين نعمتهاى پروردگارتان را انكار مى‏كنيد؟! «47» (آن دو باغ بهشتى) داراى انواع نعمتها و درختان پرطراوت است! «48» پس كدامين نعمتهاى پروردگارتان را انكار مى‏كنيد؟! «49» در آنها دو چشمه هميشه جارى است! «50» پس كدامين نعمتهاى پروردگارتان را انكار مى‏كنيد؟! «51» در آن دو، از هر ميوه‏اى دو نوع وجود دارد (هر يك از ديگرى بهتر)! «52» پس كدامين نعمتهاى پروردگارتان را انكار مى‏كنيد؟! «53» اين در حالى است كه آنها بر فرشهايى تكيه كرده‏اند با آسترهائى از ديبا و ابريشم، و ميوه‏هاى رسيده آن دو باغ بهشتى در دسترس است! «54» پس كدامين نعمتهاى پروردگارتان را انكار مى‏كنيد؟! «55» در آن باغهاى بهشتى زنانى هستند كه جز به همسران خود عشق نمى‏ورزند; و هيچ انس و جن پيش از اينها با آنان تماس نگرفته است «56» پس كدامين نعمتهاى پروردگارتان را انكار مى‏كنيد؟! «57» آنها همچون ياقوت و مرجانند! «58» پس كدامين نعمتهاى پروردگارتان را انكار مى‏كنيد؟! «59» آيا جزاى نيكى جز نيكى است؟! «60» پس كدامين نعمتهاى پروردگارتان را انكار مى‏كنيد؟! «61» و پايين تر از آنها، دو باغ بهشتى ديگر است «62» پس كدامين نعمتهاى پروردگارتان را انكار مى‏كنيد؟! «63» هر دو خرم و سرسبزند! «64» پس كدامين نعمتهاى پروردگارتان را انكار مى‏كنيد؟! «65» در آنها دو چشمه جوشنده است! «66» پس كدامين نعمتهاى پروردگارتان را انكار مى‏كنيد؟! «67»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 
mastoor_313  

نشست سي و هفتم:
خانواده مهدوي و زنان منتظر

سي و هفتمين نشست از سلسله نشست‌هاي ماهانه فرهنگ مهدوي، ساعت پانزده، پنجشنبه 30 مهر ماه، با موضوع «خانواده مهدوي و زنان منتظر»، در سالن آمفي تئاتر كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان واقع در خيابان حجاب برگزار خواهد شد.
در اين همايش سركار خانم معين الاسلام، به ايراد سخنراني خواهد پرداخت. نمايشگاه عرضه کتب و لوح فشرده از برنامه‌هاي جانبي اين همايش خواهد بود.
شايان ذکر است اين سلسله نشست‌ها آخرين پنج‌شنبه هرماه از طرف موسسه فرهنگى موعود در محل تالار آفرينش‌هاى فرهنگى و هنرى کانون پرورش فكري واقع در خيابان حجاب برگزار مى‌شود.
همچنين عموم علاقه‌مندان از همه نقاط کشور مى‌توانند لوح فشرده تمام نشست‌ها را از طريق پست دريافت نمايند.

تلفن دبيرخانه سلسله نشست‌هاي فرهنگ مهدوي:
66469784

 

 

bidelhore

زن و مرد جوانی به محله جدیدی اسبا‌ب‌کشی کردند. روز بعد ضمن صرف صبحانه، زن متوجه شد که همسایه‌اش درحال آویزان کردن رخت‌های شسته است و گفت: لباس‌ها چندان تمیز نیست. انگار نمی‌داند چطور لباس بشوید.
احتمالا باید پودر لباس‌شویی بهتری بخرد.همسرش نگاهی کرد اما چیزی نگفت. هربار که زن همسایه لباس‌های شسته‌اش را برای
خشک شدن آویزان می‌کرد، زن جوان همان حرف را تکرار می‌کرد تا اینکه حدود یک ماه بعد، روزی از دیدن لباس‌های تمیز روی بند رخت تعجب کرد و به همسرش گفت: یاد گرفته چطور لباس بشوید. مانده‌ام که چه کسی درست لباس شستن را یادش داده.."
مرد پاسخ داد: من امروز صبح زود بیدار شدم و پنجره‌هایمان را تمیز کردم!
زندگی هم همینطور است.
وقتی که رفتار دیگران را مشاهده می‌کنیم، آنچه می‌بینیم به درجه شفافیت پنجره‌ای که از آن مشغول نگاه ‌کردن هستیم بستگی دارد. قبل از هرگونه انتقادی، بد نیست توجه کنیم به اینکه خود در آن لحظه چه ذهنیتی داریم و از خودمان بپرسیم
آیا آمادگی آن را داریم که به‌ جای قضاوت کردن فردی که می‌بینیم، در پی دیدن جنبه‌های مثبت او باشیم؟
زندگي تاس خوب آوردن نيست، تاس بد را خوب بازي کردن است.

 

 

reza94356  

از روی شکل باسن میتوان به شخصیت زن پی برد!

یکی از محققین انگلیسی بنام "Sam Amos" که در زمینه «باسنشناسی» تحقیق میکند در آخرین بررسی خود نشان داد که بر اساس نوع و شکل باسن زنان میتوان به شخصیت اجتماعی زنان پی برد.
آقای آموس گفت در دنیا 6 نوع مختلف باسن وجود دارد. تمام این باسن ها با یکدیگر تفاوت دارند و شبیه هم نیستند.
این محقق باسن ها را به انواع؛ سیب، هلو، گیلاس، بادام، توت فرنگی و گلابی تقسیم کرده و اشاره میکند که هر باسن معرف شخصیت خاصی از زنان میباشد.
زنان دارای باسن «سیب» بانشاط و پر حرکت، زنان دارای باسن «هلو» شخصیت درست و با اطمینانی دارند. زنان دارای باسن «گیلاس» شخصیت مردانه دارند. زنان دارای باسن «بادام» به تحصیلات و کاراکتر اجنماعی بیش از هر چیز دیگر فکر میکنند. زنان دارای باسن «توت فرنگی» حساس بوده عاشق کمک به دیگران هستند و بالاخره زنان دارای باسن «گلابی» خجالتی هستند.

منبع: Haber Turk

 

 

ebry69

تو را به جای همه کسانی که نشناخته ام دوست می دارم
تو را به خاطر عطر نان گرم
برای برفی که اب می شود دوست می دارم
تو را به جای همه کسانی که دوست نداشته ام دوست می دارم
تو را به خاطر دوست داشتن دوست می دارم
برای اشکی که خشک شد و هیچ وقت نریخت
لبخندی که محو شد و هیچ گاه نشکفت دوست می دارم
تو را به خاطر خاطره ها دوست می دارم
برای پشت کردن به ارزوهای محال
به خاطر نابودی توهم و خیال دوست می دارم
تو را برای دوست داشتن دوست می دارمتو را به خاطردود لاله های وحشی
به خاطر گونه ی زرین افتاب گردان
تو را به خاطر دوست داشتن دوست می دارم
تو را به جای همه کسانی که ندیده ام دوست می دارم
تو را برای لبخند تلخ لحظه ها
پرواز شیرین خا طره ها دوست می دارم
تورا به اندازه ی همه ی کسانی که نخواهم دید دوست می دارم
اندازه قطرات باران ، اندازه ی ستاره های اسمان دوست می دارم
تو را به اندازه خودت ، اندازه ان قلب پاکت دوست می دارم
تو را برای دوست داشتن دوست می دارم
تو را به جای همه ی کسانی که نمی شناخته ام...دوست می دارم
تو را به جای همه ی روزگارانی که نمی زیسته ام...دوست می دارم
برای خاطر عطر نان گرم و برفی که آب می شود و
برای نخستین گناه...
تو را به خاطر دوست داشتن...دوست می دارم
تو را به جای تمام کسانی که دوست نمی دارم....دوست می دارم

(پل الوار)

 

 

tintin_alek

بخشش

حكايتي از زبان مسيح نقل مي كنند كه بسيار شنيدني است. مي گويند او اين حكايت را بسيار دوست داشت و در موقعيت هاي مختلف آن را بيان مي كرد.
حكايت اين است :

مردي بود بسيار متمكن و پولدار روزي به كارگراني براي كار در باغش نياز داشت. بنابراين ، پيشكارش را به ميدان شهر فرستاد تا كارگراني را براي كار اجير كند. پيشكار رفت و همه ي كارگران موجود در ميدان شهر را اجير كرد و آورد و آن ها در باغ به كار مشغول شدند. كارگراني كه آن روز در ميدان نبودند، اين موضوع را شنيدند و آنها نيز آمدند. روز بعد و روزهاي بعد نيز تعدادي ديگر به جمع كارگران اضافه شدند. گرچه اين كارگران تازه ، غروب بود كه رسيدند ، اما مرد ثروتمند آنها را نيز استخدام كرد.
شبانگاه ، هنگامي كه خورشيد فرو نشسته بود، او همه ي كارگران را گرد آورد و به همه ي آنها دستمزدي يكسان داد. بديهي ست آناني كه از صبح به كار مشغول بودند ، آزرده شدند و گفتنـد : آ« اين بي انصافي است. چه مي كنيد ، آقا ؟ ما از صبح كار كرده ايم و اينان غروب رسيدند و بيش از دو ساعت نيست كه كار كرده اند. بعضي ها هم كه چند دقيقه پيش به ما ملحق شدند. آن ها كه اصلاً كاري نكرده اند آ».
مرد ثروتمند خنديد و گفت: «به ديگران كاري نداشته باشيد. آيا آنچه كه به خود شما داده ام كم بوده است؟» كارگران يكصدا گفتند : آ« نه ، آنچه كه شما به ما پرداخته ايد ، بيش تر از دستمزد معمولي ما نيز بوده است. با وجود اين ، انصاف نيست كه ايناني كه دير رسيدند و كاري نكردند ، همان دستمزدي را بگيرند كه ما گرفته ايم آ». مرد دارا گفت : آ« من به آنها داده ام زيرا بسيار دارم.. من اگر چند برابر اين نيز بپردازم ، چيزي از دارائي من كم نمي شود. من از استغناي خويش مي بخشم. شما نگران اين موضوع نباشيد. شما بيش از توقع تان مزد گرفته ايد پس مقايسه نكنيد. من در ازاي كارشان نيست كه به آنها دستمزد مي دهم ، بلكه مي دهم چون براي دادن و بخشيدن ، بسيار دارم. من از سر بي نيازي ست كه مي بخشم.آ»
مسيح گفت : آ« بعضي ها براي رسيدن به خدا سخت مي كوشند. بعضي ها درست دم غروب از راه مي رسند. بعضي ها هم وقتي كار تمام شده است ، پيدايشـان مي شـود. امـا همه به يكسان زير چتر لطف و مرحمت الهي قرار مي گيرند.آ» شما نمي دانيد كه خدا استحقاق بنده را نمي نگرد ، بلكه دارائي خويش را مي نگرد. او به غناي خود نگاه مي كند ، نه به كار ما. از غناي ذات الهي ، جز بهشت نمي شكفد. بايد هم اينگونه باشد. بهشت ، ظهور بي نيازي و غناي خداوند است. دوزخ را همين خشكه مقدس ها و تنگ نظـرها برپـا داشتـه اند. زيرا اينان آنقدر بخيل و حسودند كه نمي توانند جز خود را مشمول لطف الهي ببينند.

 

 

alirezamajidi

عکسی که یک زندگی را نجات داد

وبلاگ Kevin MD در بین وبلاگ‌های پزشکی غربی،‌ وبلاگ شناخته‌شده‌ای است، این وبلاگ بیش از آنکه، وبلاگی درباره تازه‌های پزشکی باشد، وبلاگی است که در آن می‌توان تحلیل‌ها و بازتاب‌هایی را در مورد اخلاق پزشکی و سیاست‌گذاری‌های سامانه‌های بهداشتی – درمانی خواند.
چند روز پیش روزنامه نیویورک تایمز مقاله بسیار تأثیرگذاری منتشر کرد، عنوان این مقاله «کمبود دختر»! بود. چکیده این مقاله این است که در هند و چین و کشورهای آسیای جنوب شرقی، اختلاف معنی‌داری بین تعداد دختربچه‌ها و پسربچه‌ها وجود دارد و ترجیح والدین برای داشتن فرزند پسر، از طرق مختلف باعث شده، که تعداد پسرها بیشتر از تعداد دخترها شود.
به صورت متناقضی، حتی در بین والدین تحصیل‌کرده ساکن در مناطق با سطح اقتصادی -اجتماعی بالا هم همین پدیده مشاهده می‌شود.

پیشنهاد می‌کنم این مقاله را به صورت کامل بخوانید و اگر توانستید ترجمه‌اش کنید.
اما در یکی از تازه‌ترین پست‌ها، وبلاگ Kevin MD ، نوشته یک پزشک خانواده را به نام «لیندا لی»، به صورت پست مهمان منتشر کرده است، ترجمه این مقاله را بخوانید:

به عنوان یک پزشک خانواده می‌توانم تصدیق کنم که شاهد مواردی از خشونت علیه زنان جه به صورت فیزیکی و چه به صورت روانی بوده‌ام. عبارت «آنها به خاطر زن بودنشان مورد حمله قرار می‌گیرند»، مخصوصا برایم، دلسرد کننده و تکراری است. موردی که مقاله نیویورک‌تایمز به آن اشاره نکرده است، این است که این حملات حتی از هنگام زندگی جنینی و از زمان آبستنی شروع می‌شوند.
ه تازگی یکی از مقاله‌های نیویورک‌تایمز را خواندم که عنوانش این بود: «کمبود دختر، جایی که والدین مشتاقانه فرزد پسر را ترجیح می‌دهند، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟»

این مقاله به چند دلیل، قلبم را به درد آوررد:
۱- من تبار آسیایی دارم و تصدیق می‌کنم که در فرهنگ من، داشتن فرزند پسر، اندکی ترجیح دارد.
۲- من مادر سه دختر زیبا هستم.
۳- به تقدس حیات از زمان جنینی اعتقاد دارم.

خواندن این مقاله من را به یاد بیماری انداخت که در زمان دوره دستیاری دیده بودم. یک زوج آسیایی برای ویزیت به مطب من آمد بودند. زن، حدودا سه چهار ماه حامله بود و این زوج بعد از انجام دادن یک سونوگرافی حاملگی برای ویزیت پیش من آمده بودند. هدف آنها این بود که جنسیت جنین را از من سؤال کنند. بعد از اینکه با خوشحالی به آنها گفتم یک نوزاد دختر خواهند داشت، آنها به سرعت نگاهی به هم انداختند و به من گفتند که می‌خواهند به حاملگی پایان دهند، متعجب شدم، ولی شگفتی‌ام وقتی بیشتر شد که دلایلشان را شنیدم.
«ما دو دختر داریم و یک پسر می‌خواهیم. ما بیش از حد دختر داریم.» وقتی به سرنوشت شوم این موجود بی‌دفاع مظلوم که نه صدایی داشت و نه حق و حقوقی، فکر کردم، چشمانم پر از اشک شد. او «به خاطر زن بودن، مورد حمله قرار می‌گرفت.»
عکس سونوگرافی را برداشتم و قلبم به تپش افتاد. عکس، نمای واضحی از یک دختر کوچک را نشان می‌داد، در حالی که داشت شستش را می‌مکید. زمان برداشته شدن عکس، عالی بود.

من با غرور عکس را برداشتم و به این زوج نشان دادم و از روی تغییر حالت جهره‌شان متوجه تغییر احساساتشان شدم. آنها پرسیدند: «این بچه ماست؟ فکر نمی‌کردیم به این شکل باشد و بتواند شستش را بمکد.»
من به آنها توضیح دادم که فرزندشان کاملا شکل گرفته و یک قلب در حال تپش دارد و البته شستش را می‌مکد و همچنین درد را هم می‌تواند احساس کند. هنگامی آنها از مطب خارج می‌شدند، برای آنها و سرنوشت این دختر کوچک دعا کردم.
خوشبختانه این مورد پایان خوشی داشت. این زوج بعد از دیدن آن عکس سونوگرافی، تصمیم گرفتند که بچه را نگه دارند. شش ماه بعد کمک کردم که بچه به دنیا بیاید و باعث شدم که سومین دختر سالم و زیبا، به این خانواده اضافه شود.
این ماجرا، تأثیر زیادی روی من گذاشت. با لطف خدا، قدرت این عکس که یک جنین را در حال مکیدن شست نشان می‌داد، یک زندگی را نجات داد.

—————-

یادم می‌آید زمانی که در دوران خدمت نظام وظیفه در یک درمانگاه روستایی، مشغول کار بودم، خیلی از موارد، درست به خاطر واهمه داشتن از چنین چیزی، فقط سالم بودن یا نبودن جنین را برای مادر حامله توضیح می‌دادم و  از یاد دادن معنی نشانه‌های ♂ و ♀ به بهورزها طفره می‌رفتم!

پی‌نوشت: معلوم نیست که چرا دسترسی به وبلاگ Kevin MD ناممکن است!

 

 
king_of_world_888

نقش دستگاه هاي اطلاعاتي کشور
در کودتاي شکست خورده چه بود؟

بسم الله القاصم الجبارين
اي دشمن حق ما دلير و حق پرستيم
برگرد تا سربند يازهرا نبستيم
اصولا وجود دستگاه هاي اطلاعاتي و عمليات رواني در کشور هاي مختلف براي اهداف گوناگون مي باشد.از اهداف مهمي که وجود اينگونه دستگاه ها را لازم مي کند جلوگيري از طرح هاي براندازانه دشمنان در داخل کشور ها و يا خارج از محدوده جغرافيايي آن کشور مي باشد.
در کشور ما نيز بدليل اهميت فراواني که از جهات مختلف دارد دستگاه هاي مختلف اطلاعاتي و عمليات رواني فعال! هستند.
با توجه به اتفاقاتي که بعد از انتخابات رياست جمهوري افتاد بد نيست که نقش دستگاه هاي اطلاعاتي کشور از وزارتخانه تا نهاد هاي ديگر را از ديد يکي از مردم عوام جامعه بررسي کنيم.
متاسفانه يکي از جملات و بهانه هايي که مديران و يا مسئولان دستگاه هاي دولتي از آن استفاده مي کنند اين است که کشور را امام زمان (عج) اداره مي کند و ايشان حواسشان به تمام مسائل کشور هست و نمي گذارند اتفاقي بيفتد.
سوال اينجاست اگر اينطور بود نقش من و شما در اداره و زندگي در جامعه اسلامي چه بود؟!!!
معني آن جمله را بسادگي مي توان از روز شنبه بعد از انتخابات ديد.آقايان مسئول دستگاه هاي اطلاعاتي هيچ راه کاري را براي جلوگيري از اتفاقات بعد از انتخابات يا همان کودتاي نرم نکرده بودند(از ديد يکي از مردم عوام) و متاسفانه وقتي بخودشان آمدند که طرح هاي عمليات رواني دشمن به رهبري منافقي بنام م. م در قالب انقلاب رنگي و يا مخملي اجرا شده بود و هم اکنون هم در حال دست و پا زدن است.
هر انسان عوامي وقتي موج اين اعتراضات بي دليل و بي قانوني ها را که توسط سيستم هاي عمليات رواني دشمن راه اندازي شده است را ديده و مي بيند مطمئنا به بي کفايتي و بي مسئوليتي دستگاه هاي اطلاعاتي کشور چه وزارتخانه و چه دستگاه هاي اطلاعاتي سيستم هاي نظامي در مقطع بعد از انتخابات پي مي برد.
يکي از دوستان حرف جالبي مي زد.مي گفت:در اين حوادث هيچ فرقي بين دستگاه هاي اطلاعاتي و عمليات رواني کشور با يگان ويژه نيروي انتظامي نبود.يگان ويژه که کار اصلي خود را با توجه به ضعف هايي زيادي که دارد انجام داده و مي دهد اما دستگاه هاي اطلاعاتي وقتي با بي مسئوليتيشان نتوانستند اين طرح ها را قبل از انتشار خنثي کنند در اغتشاشات و درگيري هاي بعد از انتخابات همانند يگان ويژه به بازداشت خاطيان و ليدر ها پرداختند.
جالب اينجاست افتخار هم مي کنند.
از طرف يکي از افراد عوام داخل جامعه بايد به مسئولين دستگاه هاي اطلاعاتي و عمليات رواني کشور چه وزارتخانه و چه سيستم هاي اطلاعاتي نظامي عرض کنم که دستگيري سران اصلاح طلب و ليدر هاي اغتشاشات بعد از اينکه هر فعاليتي خواستند کردند و در بين مردم دو دستگي ايجاد کردند هيچ افتخاري ندارد که دادگاهشان را در بوق مي کنيد و در صدا و سيما پخش مي کنيد ، شما اگر به وظيفه خود عمل مي کرديد و بي خيال نمي نشستيد....
امروز ما مي توانستيم از اهرم حضور 80 درصدي مردم در گفتگو ها و جنجال هاي سياسيمان استفاده کنيم و اين نمي شد که وقتي مسئولي در مقابل اروپايي ها بنشيند و از حضور 80 درصدي مردم بگويد با پوزخند طرف اروپايي مواجه شود.
شما مديون جوانان حزب اللهي هستيد...خدا هداييتان کند....

جبروتهم تحت اقدام حزب الله
عظمت آنها زير گام هاي حزب الله است

 

 

sepidroy

مرگ نامهای تجاری معروف ایرانی

مبین عزیز سلام
این ایمیل تاسف بار بدستم رسید بد نیست دیگر دوستان نیز در مورد صنعت رو به احتضار ایران اطلاعاتی داشته باشند.
ممنون

«برندکشی» در ایران جان گرفت. برندهای ایرانی در حالی که می توانستند هر کدام سفیر ایرانیان در اقصی نقاط دنیا باشند، به نوبت در صف «مرگ» قرار گرفته اند تا دیگر به جز نام و نشان و خاطره یی در آلبوم صنعت کشور و حتی دنیا چیز دیگری به یادگار نگذارند. ده ها نام به جا مانده از انقلاب صنعتی ایران همچون «ارج»، «آزمایش»، «نساجی مازندران»، «پارس الکتریک»، «هپکو»، «کفش ملی» و... هر کدام حکایت از مردانی دارد که آجر به آجر ساختمان های جاده مخصوص کرج را روی هم گذاشتند و بزرگ ترین اتوبان صنعتی کشور را ساختند. اینک این اتوبان به جای آنکه به میراث فرهنگی صنعت کشور تبدیل شود، یک به یک توسط سازمان های مختلف خریداری می شود تا شاید به صورت پارکینگی برای خودروسازان درآید یا اینکه با تغییر کاربری به مجتمع های مسکونی تبدیل شود. سید جعفر امینی، مدیرعامل سابق پارس الکتریک، دلیل مرگ برندها در ایران را فقدان سازمان میراث فرهنگی صنعت کشور می داند و می گوید اگر می دانستیم برندها چه هویتی برای ما رقم می زنند، چنین ساده نظاره گر مرگ آنها نبودیم. تابوت برندهای ایرانی در حالی یک به یک از جلوی چشم دولتمردان به گورستان برده می شود که کشورهای دیگر برندسازی را در دستور کار خود قرار داده اند. در این گزارش چند برند بزرگ را برگزیده ایم تا با بازخوانی تاریخ آنها شاید بتوانیم تلنگری ایجاد کنیم و برندهایی را که هنوز نمرده اند از مرگ نجات دهیم.

کفش ملی
«سرور بزرگوارم، جناب آقای علی سعیدلو، با تقدیم مراتب ارادت و اخلاص، بنده رحیم ایروانی موسس گروه صنعتی کفش ملی در اسماعیل آباد جاده قدیم کرج که در آنجا بیش از 34 کارخانه و در ایران 430 فروشگاه کفش ملی تاسیس کردم که حتماً جنابعالی مسبوق هستید، اینک آواره در انگلیس هستم. اکنون که برنامه مهم جناب آقای رئیس جمهور ایجاد کار است، پیشنهاد می کنم که طی تصویبنامه یی کارخانجات بنده را مرجوع دارند، در این صورت حداقل ظرف سه سال ده هزار کارگر و کارمند استخدام خواهم کرد. از حضور جنابعالی که همیشه اهل حساب و کتاب بوده و هستید، استدعا دارم در این مورد با جناب آقای وزیر صنایع مذاکره فرمایید و اطلاع دهید که فوراً برای ادای توضیحات بیشتر به حضورتان شرفیاب شوم. بنده فعلاً در لندن انگلیس هستم و چنانچه اوامری باشد با کمال افتخار در اختیار جنابعالی خواهم بود. به حضور مبارک پیشنهاد می کنم که اگر شغل دولتی میل ندارید، ریاست گروه صنعتی ملی را قبول بفرمایید، خود بنده معاون سرکار خواهم شد.» او هرگز جوابی دریافت نکرد و در 12 اسفند ماه 1384 بعد از طی روز کامل کاری از اتاق کارش در ضلع غربی ساختمان محل سکونتش در یکی از خیابان های شهر لندن به خانه برگشت و درگذشت.
ایروانی پیش از انقلاب دو برادر را که در جریان زلزله بویین زهرا خانواده خود را از دست داده بودند، به فرزندخواندگی پذیرفت و بعدها برای ادامه تحصیل به اروپا فرستاد. همین دو برادر در روزهای انقلاب در کارخانه را به روی ایروانی بستند و او را از ملک خویش بیرون کردند.
ایروانی از پیشتازان و بنیانگذاران صنعت مدرن کفش در ایران است که از سال 1336 تا 1357 بیش از 52 شرکت در صنعت کفش و چرم و بیش از 400 فروشگاه زنجیره یی کفش ملی در سطح ایران تاسیس کرد. شاید کمتر ایرانی باشد که نشان فیلی که در بیضی زردرنگ منحصر شده را نشناسد. در هر شهرستان شعبه یی از کفش ملی هنوز هم فعال است که کارمندان دولتی آن هنگام فروش این کفش به مشتریان اعلام می کنند قیمت را شرکت تعیین کرده و نمی توانیم تخفیف بدهیم، کفش ملی یکی از برندهای معروف ایرانیان است که بخش خصوصی آن را بنیان گذاشت و پس از انقلاب در اختیار دولت قرار گرفت. این برند با ارزش در حالی که می توانست بازار کفش چرم دنیا را در اختیار خود بگیرد، اکنون به شرکتی تبدیل شده که چون فردی سرطانی روز به روز قوایش تحلیل رفته و انتظار مرگ خود را می کشد. کفش ملی که پس از مصادره، زیرمجموعه سازمان صنایع ملی ایران شد اما چندی بعد بابت رفع دیون (بدهی دولت) به سازمان بازنشستگی کشوری واگذار شد. مدیریت دولتی هرگز نتوانست بر ارزش این برند که روزگاری تغذیه کننده کفش ارتش سرخ اتحاد جماهیر سوسیالیستی و مردان و زنان مجاری، لهستانی و رومانیایی بود چیزی بیفزاید. نه تنها چیزی افزوده نشد بلکه این برند طی سال های گذشته با درجا زدن روز به روز مرگ خود را به نظاره نشسته است.
داود میرخانی رشتی (مدیرعامل ایران خودرو در دهه 60) در کتاب خاطرات خود آورده است؛ «قبل از انقلاب در شرکت آی بی ام کار می کردم، یکی از دوستانم به انگلیس رفته بود. وقتی که برگشت برای فرزندانش از اروپا کفش هدیه آورده بود. اما وقتی که ایران آمد فهمید کفش ملی خودمان را از انگلیس خریده و به ایران آورده و خیلی دمغ شده بود.»
کفش ملی که روزگاری بین 9 تا 11 هزار کارگر داشت، در حال حاضر بین 400 تا 500 کارمند آن هم در فروشگاه های خود در سطح کشور دارد. ماشین آلات این کارخانه تماماً فروخته شد تا غول بزرگ کفش ملی امروز به انباری تبدیل شود که بخشی از آن در اختیار شرکت سایپا است و بخش دیگر آن تبدیل به انبار کفش شده است. سوله های این شرکت که روزگاری صادرکننده و تامین کننده بزرگ کفش در دنیا بود، اینک به مکانی تبدیل شده که چشم طمع برخی از کارخانه های اطراف برای تصرف آن به انتظار نشسته است. از کفش ملی امروز تنها یک بیضی زردرنگ که فیلی سیاه رنگ و سر به زیر در آن است، مانده. به عبارت دیگر از آن کارخانجات بزرگ تنها نام و نشانی به جامانده تا سایر تولیدکنندگان کفش در سراسر کشور محصولاتی را به تولید برسانند، نشان کفش ملی را روی آن بزنند و از طریق فروشگاه های کفش ملی به فروش برسانند. در روزگاری که این کارخانه فعال بود، صنعت چرم کشور نیز رونق گرفت تا جایی که چرم ایران زبانزد خاص و عام شد. اما امروز با توقف تولید و درجا زدن صنعت کفش در کشور صنعت چرم ایران نیز به این ورطه کشیده شد تا پاکستان جای ایران را در صنعت چرم دنیا بقاپد. در صنعت کفش به غیر از کفش ملی دو برند «بلا» و «وین» نیز متولد شدند که پس از انقلاب به دلیل وابستگی مدیران و بنیانگذاران آنها به خاندان پهلوی و نظام شاهنشاهی مشمول بند «پ» شدند. تا پس از متواری شدن آنها این دو کارخانه نیز به مصادره شورای انقلاب درآمده و زیرمجموعه یی از سازمان صنایع ملی کشور شد و از کفش بلا نیز همچون کفش ملی تنها نام و نشانی باقی مانده است. خط تولید این کارخانه قطعه قطعه شد و به بخش خصوصی واگذار شده است. مدیریت این برند اکنون در دست بانک ملی ایران است به طوری که تنها با استفاده از فروشگاه های بلا در سطح کشور کفش هایی را از سایر تولیدکنندگان در فروشگاه های بلا عرضه می کند. کفش وین نیز به عنوان سومین برند بزرگ صنعت کشور که پیش از انقلاب توسط مرحوم مصطفی حسین زاده وارد چرخه تولید شد، از 800 کارگر و کارمند خود تنها 70 نفر را حفظ کرده تا در 24 فروشگاه و نمایندگی این برند به فعالیت بپردازند. کارخانه وین که در کیلومتر 13 جاده مخصوص کرج قرار داشت، به گروه خودروسازی بهمن واگذار شد تا این شرکت سازمان خدمات پس از فروش خود را در بخشی از آنجا بنیان نهد و بخش دیگر را به خط تولید خودرو «موسو» تبدیل کند.
محمود بوذری مدیرعامل وین در رابطه با آخرین وضعیت این برند به «اعتماد» می گوید؛ در حال حاضر عمده فعالیت وین به بازرگانی و فروش کفش معطوف شده است. این شرکت با کارخانه های داخلی صنعت کفش قرارداد امضا می کند و محصولات آنها را تحت نام وین در 24 فروشگاه خود در سراسر کشور به فروش می رساند. به عبارت دیگر وین نیز مانند کفش ملی و بلا دیگر تولیدی در کشور ندارد و تنها نام و نشانی از خود به جا گذاشته است.

ادامه دارد...

 

 

mtymeta

چند لینک
این که خضرش خوانده اید، اسکندر مقدونی است!

سلام
 

- امام خمینی:
راه مبارزه با اسلام آمریکایی از پیچیدگی خاصی برخوردار است که تمامی زوایای آن باید برای مسلمانان پابرهنه روشن گردد ؛ که متاسفانه هنوز برای بسیاری از ملت‌های اسلامی مرز بین ”اسلام آمریکایی­” و ”اسلام ناب محمدی” و اسلام پابرهنگان و محرومان، و اسلام مقدس‌نماهای متحجر و سرمایه‌داران خدانشناس و مرفهین بی‌درد، کاملا مشخص نشده است. و روشن ساختن این حقیقت که ممکن نیست در یک مکتب و در یک آیین دو فکر متضاد و رودررو وجود داشته باشد از واجبات سیاسی بسیار مهمی است، که اگر این کار توسط حوزه‌های علمیه صورت پذیرفته بود، به احتمال بسیار زیاد سید عزیز ما، عارف حسین، در میان ما بود. وظیفه همه علماست که با روشن کردن این دو تفکر ، اسلام عزیز را از ایادی شرق و غرب نجات دهند. البته خون این شهیدان عزیز تمامی خاک و خاشاک‌ها را از مسیر اعتلای ارزش‌های معنوی ریشه‌کن می‌سازد ، و همه مروجین باطل را به دریا می‌ریزد.

- رهبر عزیز انقلاب:
چيزي که فتنه خوارج را به‏وجود آورد و اميرالمؤمنين عليه‏السّلام را آن‏طور زير فشار قرار داد و قدرتمندترين آدم تاريخ را آن‏گونه مظلوم کرد، نبودن تحليل سياسي در مردم بود واِلّا همه مردم که بي‏دين نبودند. تحليل سياسي نداشتند. يک شايعه دشمن مي‏ انداخت؛ فوراً اين شايعه همه جا پخش مي‏شد و همه آن را قبول مي‏کردند!

 

- رأى من ِ آقازاده با فلان روستایى یکى باشد؟! - وحید جلیلی
يك روزى اينها تلاش كردند به بهانه جمهوريت، اسلاميت نظام را از بين ببرند و گفتند ما رأى آورديم پس بنابراين سكولاريزم بايد حاكم شود، ولى الان كاملا برعكس شده و مى‏خواهند با اسلاميت، جمهوريت را از بين ببرند، بدين ترتيب كه با الله‏اكبر، ياحسين، رنگ سبز، مراجع عظام و... مى‏خواهند جمهوريت را ابطال كنند...
... حضرات به حجره‏هاى خودشان رفته و درها را بسته‏اند و «کن فى الفتنه کابن اللبون» مى‏خوانند. مقام معظم رهبرى در دیدار اخیر خبرگان محکم توى دهن اینها کوبید. اینها با حدیث امیرالمؤمنین به جنگ ولایت آمده‏اند.


- وقتي نخبگان به تحليل مي رسند
تأملی بر شيوه  نقش‌آفرینی دانشگاهیان و نخبگان در جريان هاي اجتماعي با نگاهي به انتخابات ریاست‌جمهوری دهم

- 6 اصل در مخاطب شناسی فرهنگی
 


 

- توهّم تئوریک (نقد ده افسانه درباره کار فکری) بخش اول بخش دوم
تا خطوط کلی و نگرش های اساسی مان را درست درک نکرده باشیم، هر کار جزیی ای هرچند به ظاهر ضروری و خداپسند و جهادی و حیاتی، ممکن است بیهوده و غلط باشد.

- مناجات نامه اسلام آمریکایی!
الهی! اعوذ بک من الزهد
الهی! فقیر بودم، توانگرم کردی، اگر قرار بود ساده زندگی کنم اصلا توانگرم نمی­کردی.

 
حتی دست جلیلی را گرفته او را به رفتن برای مذاکره تشویق می کند اما با پاسخ قاطع منفی جلیلی مواجه می شود که به کنایه می گوید ما می خواهیم این فرصت تاریخی را از دست بدهیم.

- اگر امروز می گویید نه غرب و نه شرق؛ چون امامتان فرمود نه بنی مروان، نه بنی عباس - آيت الله جوادی آملی

- پانورامای از خانه ی شهید چمران
 

- تصاویر منتشر نشده از دكتر سعید جلیلی

- دانلود : کلیپ «این عمار؟»
 

 

- گوش قرمز : مترادفیّه / مستند هسته ای

- وبلاگ : هاشمی دیروز و امروز

- مناظره احمدی نژاد «شروع بی قانونی» بود؟
مگر.محصولی به خاطر پرونده ی نفت اردبیل در دادگاهی محکوم شده که.موسوی هرجا می رفت مطرح می کرد؟!

- حجت الاسلام سالک: اگر پرونده حادثه 8 شهریور باز شود پاي بهزاد نبوي گير است

- بسیجی نباید زنده بماند باید مثل همت و باکری برود زیر خاک تا واقعی باشد!
آنهایی که می خواهند اسم همت و باکری و شهدا را مثل خیلی چیزهای دیگر مصادره کنند بهتر است اول سری به وصیت نامه شهدا بزنند تا کمتر باعث خنده حضار شوند.

- قرآن را ورق بزنید و بخوانید

- یک عکس : مطمئنی نه غزه نه لبنان؟
 

 
***
 

 
واکنش حکّام آمریکایی عرب به هتک حرمت مسجد الاقصی؛


***

این همه آتش خدایا شعله اش از گور کیست؟

شهوت این بی نمازان، نشئه ی انگور کیست؟

پرده دانان طریقت در صبوری سوختند
این صدای ناموافق زخمه ی تنبور کیست؟

شیخ بازیگوش ما از بس مرید خویش بود
عطسه ای فرمود و گفت این جمله ی مشهور کیست!


پنج استاد حقیقت حرف شان با ما یکی ست
راستی در پشت این دستورها دستور کیست؟

آب نوشان ادّعای خضر بودن می کنند
رنگ پیراهان اینان وصله ی ناجور کیست؟

دست این پاسور بازان هر که دل را داد باخت
دوستان چشم شما در انتظار سور کیست؟ 

دین و دل دادند یارانم در این شرب الیهود
شیخ ما در باده گم شد ، مست ما مستور کیست؟

این که خضرش خوانده اید، اسکندر مقدونی است
این که دریایش لقب دادید چشم شور کیست؟

این که بر آن گوش خود بستید،  صور محشر است
این که شیطان می دمد دائم در آن شیپور کیست؟

آن که می زد روز و شب پیوسته لاف اختیار
این زمان ترس از که دارد؟ این زمان مجبور کیست؟

بعد طوفان جز کفی در کیسه ی امواج نیست
شاه ماهی های این دریا ببین در تور کیست!
(علیرضا قزوه - مهرماه ۱۳۸۸)

 

 
محفوظ

جهان ما به فوتبال چه نيازي دارد؟

-- قسمت دوم و پاياني --

رضا داوري اردکاني
استاد فلسفه دانشگاه تهران؛ رييس فرهنگستان علوم

ممکن است بگويند که فوتبال در زمان ما اولاً شغل است. ثانياً وقت و برنامه معين دارد و بالاخره بازيکنان موظفند در اوقات معين تمرين و بازي کنند و مزدهاي کلان هم مي گيرند. نتيجه بازي ها هم تا حدي معلوم است تيم هاي فوتبال اعم از تيم هاي ملي و باشگاهي جايي در رتبه بندي هاي جهاني دارند و قهرماني باشگاههاي اروپا و آمريکاي لاتين و جام جهاني از ابتدا تاکنون نصيب چندين باشگاه معين و بسيار مشهور شده است. گويي فوتبال نظم بازار و جهان سرمايه را پذيرفته است. معهذا فوتبال يکسره در خدمت اين نظام نيست زيرا تماشاگران آن هنوز بيشتر تماشاگر بازي اند. نمي گويم آنها از بازي زمانه آزادند و مثل تماشاگران المپيادهاي يوناني صرفاً براي تماشا به المپ ميروند اما به هر حال به بازي در زمين فوتبال دل بسته اند و چندان توجهي به بازي زمانه ندارند.
هنوز هم اصل اينست که در ورزش ورزشکاران بايد به رسوم و قواعد بازي وفادار باشند و درست و با تسلط و مهارت بازي کنند. نتيجه هر چه باشد مهم نيست. آيا اين امر در مورد ورزش حرفه اي هم ميتواند صادق باشد؟ چنانکه قبلاً اشاره شد يکي از اوصاف بازي فراغ بازيگران و تماشاکنان از سوداي سود و زيان است. پس در مفهوم بازي حرفه اي تناقض نهفته است. بازي حرفه اي در حقيقت بازي نيست. حرفه غير از بازي است ولي چندان ساده نباشيم که جهان و کار جهان را با مرزبندي هاي مشهور ميان مفاهيم و تقابل هاي رايج تفسير کنيم. در عالم کثرت از بساطت و از موجودات بسيط نميتوان دم زد و هر جا بساطت نباشد، اجزاي ترکيب ضرورتاً مشکّک يا متباين و متضاد نيستند. مگر اينکه جمع اضداد و متباين ها را بپذيريم من در اينجا از جمع اضداد نمي گويم و به آنچه هگل و مارکس گفته اند کاري ندارم. در عالم کثرت متباين ها و متفاوت ها با هم و در کنار هم در کارند. آيا نديده ايد که کودکان نوزاد يک روز به مادرشان شبيه اند و روز ديگر بيشتر به پدر شباهت دارند. آنها هم شبيه مادرند و هم شبيه پدر منتهي وقتي چهره شان تثبيت ميشود در حقيقت يک شباهت غلبه کرده است. به همين قياس در موجودات و در وجود انسان و حتي در تاريخ، متباين ها و متفاوت ها با هم جمع مي شوند و وحدتي زماني و موقت به وجود مي آورند. وضع غالب در جهان متجدد و بخصوص در دوران کنوني مقتضي آنست که همه چيز به کار مصرف بيايد، حتي بازي هم هر چند در ذات خود مصرف کردني نيست مستثني نشده است. در اين وضع بازي هم مي تواند حرفه اي باشد و اين تنها تضاد در جهان کنوني نيست اين جهان پر از تضادها و تعارض ها و تفاوتهاست. مفرماييد که بازي تفنّني مفرّح است و مردمان به آن نياز دارند و به کارشان مي آيد اين درست است اما مردمان بازي نمي کنند که داروي درد معين باشد و از آن غايتي نمي خواهند بلکه به نفس بازي علاقه دارند. نتيجه بازي هم جزيي از بازي و پايان بازي است نه آنکه بيرون از آن قرار داشته باشد. ولي چه بگوئيم که اکنون بازي فوتبال (و بعضي بازيهاي ديگر) با اينکه اسم و رسم بازي دارند تابع سازمان و محاسبه بازرگاني و برنامه اند و در بعضي کشورها سياست هم به درجات در صدد بهره برداري از آن برمي آيد. ساخت و پاخت ها و تقّلب ها و زد و بندها و شرط بندي ها نيز همه از عوارض اين وضع است. اگر مي شنويم که گاهي گله مي کنند که ورزش از روح پهلواني دور شده است، نظر به شأن آزاد بازي دارند و دلشان نمي خواهد بپذيرند که بازي به کسب و کار و تکنيک و سياست مبدل شده است. تا سي چهل سال پيش فقط ورزشکاران آماتور مي توانستند در بازيهاي المپيک شرکت کنند چيزي که اکنون شايد عجيب بنظر آيد. وجود اين تعارض ها دليل تعلق به عالم متجدد است حتي مي توان گفت که فوتبال مظهر تعارض هاي تجدد است چنانکه اکنون آزادي و ضرورت در فوتبال چنان با هم جمع شده است که غالب دست اندرکاران امر ورزش و حتي علاقه مندان متوجه حقيقت حادثه نيستند و جمع ميان بازي و شغل را نه يک مسئله مهم بلکه وجهي از پيشرفت و کمال مي دانند گواه و دليل هم دارند مگر نه اين است که فوتبال جهاني شده و بازيکنان و دوست دارانش روز به روز بيشتر مي شوند و تکنيک ها و تاکتيک هاي تازه اي در کار مي آيد. قبول کنيم که فوتبال پيشرفت کرده است ولي اين پيشرفت نه به شأن و حيثيت بازي بلکه به بازاري شدن آن مربوط است. حتي فوتبال در کنار تکنولوژي هاي ارتباطي در جهاني شدن نظام مصرفي سهم موثر دارد يا درست بگويم از مظاهر عمده جهاني شدن است. آثار اين جهاني شدن در همه جاي جهان يکسان نيست و البته ممکن است که بعضي از لوازم و نتايج اين پيشرفت ها هم چندان مطلوب نباشد. يکبار ديگر آنچه را که گفتيم با توجه به موارد و شواهد مرور کنيم و مطالب را با عبارات ديگر بخوانيم.

1- فوتبال حرفه اي نه صرف رقابت در ميدان بازي براي رسيدن به شهرت و سود و قدرت بلکه جنگي بزرگ در يک ميدان کوچک و سمبوليک است که ميتوان آن را مثال و نمونه اي از درآميختن آزادي و ضرورت، دوستي و خشونت، قدرت و ضعف، پيروزي و شکست، شادي و غم، اميد و نوميدي، مهر و کين و سست همتي و استواري همت و خلاصه رنگ باختن همه تقابل هايي دانست که تا اين زمان در عداد مسلمات بوده است. البته در تجارت فوتبال اشخاص و سازمان هايي که صاحب تدبير و واجد درجات بالاي عقل معاشند، بيشتر بهره مالي مي برند و از فوتبال کم و بيش براي تدارک بي نظمي هاي اجتماعي و رواني استفاده مي کنند. آشوب هاي تماشاگران فوتبال در بريتانيا و ايتاليا و اسپانيا و... در قبال نظمي که از نمايش و تماشاي فوتبال پديد مي آيد، قابل اعتنا نيست. هر چند که در همه جهان اين وضع يکسان نباشد. مثلاً در کشور ما فوتبال هزينه گزاف دارد و بيشتر اين هزينه را دولت مي پردازد و سود مالي آن اندک است. نمي گويم دولت به فوتبال کمک مي کند زيرا دولت تقريباً تمام هزينة نسبتاً زياد چند باشگاه معروف را مي پردازد و بقيه هم کم و بيش به نحو مستقيم يا غيرمستقيم از منابع مالي دولت بهره مند ميشوند. دولت از پولي که خرج ميکند سودي نمي برد و اگر نظر به بهره برداري دارد بايد بينديشد که تاکنون چه بهره اي برده است. در کشور، بازيکنان و مربيان چند باشگاه وضع بالنسبه خوبي دارند و ديگران بايد با همان درآمد اندکي که به دست مي آورند، بسازند. گفتيم که فوتبال شأني از تجارت و سياست است اما وقتي به آن با چشم سياست نگاه مي کنند و مي پندارند که با مداخلة سياسي و گماشتن اين و برداشتن آن مي توان بر قدرت فوتبال دست انداخت، بهره سياسي نمي برند و به فوتبال زيان مي رسانند. من گمان مي کنم که اگر دولت مي توانست کار ورزش را به اهلش وا گذارد و در آن دخالت نکند در بسياري از ورزش ها و بخصوص ورزش هاي دسته جمعي مورد اقبال عمومي، وضع خوب يا بهتري پيدا مي شد. يکي از دلائل من اين است که کشتي گيران و واليباليست ها و بسکتباليست ها و فوتباليست هاي نوجوان و جوان ما جزء بازيکنان شاخص در آسيا و حتي در جهانند اما اينها وقتي نوجواني را پشت سر مي گذارند، معمولاً همان که بوده اند مي مانند گويي شرايط رشد و پيشرفت برايشان مهيا نيست و استعدادشان تلف ميشود. ولي اينها را بايد در عداد عوارض جهاني شدن در شرايط کنوني رشد تجدد در کشورها دانست. يعني چون فوتبال در جاي مناسب خود قرار نمي گيرد بجاي اينکه بر زخم ها مرهمي بگذارد بيشتر زخم ميزند.

2- فوتبال عقيده، علاقه و بستگي جديدي است که جاي بعضي علايق و بستگي هاي سابق و قديم را گرفته است. تماشاچيان امروز ديگر نه تماشاکنان بستان1 سعدي اند و نه شباهت چنداني به تماشاگران بازي هاي پهلواني المپ دارند. آنها امروز دوستداران و طرفداران متعصب و هميشه حاضر در ميدان تيم ها و بازيکنان محبوب خود هستند. آنها صرفاً براي تماشاي بازي نمي روند بلکه چشم به راه پيروزي تيم يا شخص مورد علاقه خويشند. در يونان تماشاي بازي هاي المپ جزيي يا وجهي از پايدئيا (فرهنگ) بود. آيا اکنون هم فوتبال و تماشاي آن يک امر فرهنگي زمان است؟ چنانکه قبلاً گفتيم همه جهان اکنون به فوتبال نياز دارند و حتي آمريکا هم که تاکنون به فوتبال کمتر اعتنا کرده بود به سمت آن مي رود. ما همه به فوتبال نياز داريم و اين نياز چندان شديد است که تلويزيون مي تواند در زماني که مسابقات مهم همزمان برگزار ميشود نتيجه و خبر بـازي را نگويد که دوستداران ناگزير باشند تا صبح بيدار بمانند و مسابقه را ببينند و مهم و معني دار اين که کسي هم اعتراض نکند. (براي تلويزيون چه اهميت دارد که دانش آموزان و دانشجويان و کارمندان و کارگران دير بخوابند و صبح فردا خسته و کوفته با تأخير سرکار خود بروند. تلويزيون به زندگي و آسايش مردم کاري ندارد بلکه بايد اقتضاهاي رسانه اي و چيزهايي که در برابر دوربينش قرار مي گيرد و از جمله فوتبال را رعايت کند). اين نياز، نياز تازه اي است و ما معمولاً فکر نمي کنيم و نمي پرسيم که از کجا آمده است و اگر هم بپرسند پاسخ داده مي شود که قضيه ساده است فوتبال هم مثل تلويزيون و کامپيوتر و موبايل و... مرغوب و مطلوب مردمان شده است اين پاسخشان درست است. به شرط اينکه بپذيرند که نياز به فوتبال از سنخ نياز به کامپيوتر است. نياز به کامپيوتر اقتضاي عصر و زمان اوج غلبه تکنيک است آيا فوتبال هم ربطي به غلبه تکنيک دارد؟ مردم در هر زمان و دوراني بستگي هاي خاص دارند. بنظر من بستگي هايي نظير بستگي و علاقه مردم به فوتبال يا نظم پاياني عصر تجدد بسيار مناسبت دارد. فوتبال بازي عصر اطلاعات است و طبيعي است که در عصر اطلاعات بازي را هم به بازي بگيرند و آن را براي بهره برداري تحت حساب و کتاب درآورند. عصر جديد با هنر و فلسفه نو آغاز شد و هنر رمان نويسي نيز در آغاز اين عصر پديد آمد و بعضي علايق فرهنگي و هنري جاي خالي علايق سست شده ديني را گرفت. اکنون که آن علايق هم سست شده و هنر بزرگ ديگر وجود ندارد فوتبال مي خواهد آن کاستي ها را تدارک کند. شايد بسياري اين سخن را نپذيرند زيرا نمي خواهند يا نمي توانند بينديشند که اين جهان چه جهان عجيبي شده است. اين انديشه آرامش را از ما مي گيرد و زندگي را بسيار دشوار ميکند.

3- فوتبال را انگليسي هايي که در خوزستان در صنعت نفت کار ميکردند به کشور ما آوردند. نشر و رواج آن در کشور هم مرهون همت فوتباليست هايي است که با فرهنگ اروپا آشنا بودند و جاي تأمل دارد که چند تن از نامدارانشان در رشته تعليم و تربيت تحصيل کرده بودند. تجدد در هيچ علمي مثل تعليم و تربيت ظاهر و آشکار نيست. علم و فلسفه و تکنولوژي در نظر ظاهر از زمان استقلال دارند اما وقتي به تعليم و تربيت مي رسيم ناگزير بايد معلوم باشد که چه چيز را بايد آموخت و زمان اقتضاي چه آموزش هايي دارد و مردمان را براي چه جامعه اي و چگونه بايد تربيت کرد. اين صرفاً يک امر اتفاقي نيست که بنيانگذاران فوتبال ايران غالباً معلم و بعضي نيز استاد تعليم و تربيت بوده اند اگر کسي تجدد را في الجمله درک نکرده باشد نمي تواند به فوتبال علاقه داشته باشد. اگر اشخاصي را مي شناسيد که در فوتبال نامدارند اما سواد چندان ندارند. مپنداريد که بستگي اين کم سوادها به جهان تجدد از بسياري باسوادها کمتر است. در ميان اهالي جهان تجدد، درس نخوانده و بي سواد و کودن بسيار است چنانکه در بعضي مناطق عالم تجدد زده و به تجدد نرسيده عدد دانشمندان بزرگ غالباً محبوس در دانش تخصصي کم نيست. کسي هم که تماشاي بازي فوتبال را دوست مي دارد لازم نيست باسواد باشد بلکه بايد قواعد بازي را بداند و البته اگر اين قواعد را نداند از بازي چيزي نمي فهمد و از آن لذتي نمي برد. درک اين قواعد مستلزم آمادگي ذهني خاصّ است و اين درک در فهم درک کلي، اثر مي گذارد. توجه کنيم که فوتبال نظم و قاعده دارد اما در نظم و قاعده اش بعضي جابجايي ها مجاز است. داور بازي متخلف از نظم و قاعده را مجازات ميکند و مربي هر تيم بر نظم کار بازيکنانش نظارت دارد فوتبال تمرين جنگ براي غلبه در عين رعايت نظم و پيروي از قانون است. بشر همواره از نظم و قانون پيروي مي کرده است اما نظم قديم شبيه نظم طبيعي و روگرفت آن بوده و قانونش معمولاً منشاء غيبي و قدسي داشته است اما قانون فوتبال يک قرارداد معمولي است. مي گويند بازيها همه قاعده دارند و قاعده هايشان همه قراردادي اند همچنين در همه بازيها بازيگران با آزادي بازي مي کنند. اين هم درست است ولي براي اينکه اختلاف ميان آزادي در فوتبال با آزادي در بازيهاي ديگر معلوم شود يکي از قديمي ترين بازي ها را که جهاني شده است، در نظر مي آوريم. شطرنج قواعد دقيق دارد و آزادي و امکانهاي بازي در شطرنج با هيچ بازي ديگري جز فوتبال قابل قياس نيست اما در شطرنج تکنيک دخالت ندارد و هر چه هست تاکتيک است و حال آنکه در فوتبال تکنيک بازيکنان طرح و اجراي تاکتيک را ميسر ميکند. در شطرنج بازيکن مهره اي را حرکت ميدهد اما نحوه حرکت مهره در اختيار او نيست. اما در فوتبال همه بازيکنان گرچه هر يک وظايف معيني دارند در صورت اقتضا سراسر زمين را در مي نوردند و بازيکنان هر منطقه بازي بهر جاي زمين که بخواهند ميروند. زمين فوتبال عرضه قانون و آزادي است و اين آزادي چيزي بيش از آزادي اي است که در همه بازيها هست. وقتي مي گوئيم بازي آزاد است، مقصود اينست که بنابر ضرورتهاي معيشتي يا بحکم مصلحت بيني به آن نمي پردازند. بعبارت ديگر بازي تابع قاعده و ضرورت بيرون از خود نيست. در فوتبال علاوه بر آزادي از قيود خارجي بازيکنان فوتبال آزادند که هر وقت تاکتيک بازي اقتضا کند نقش هاي متفاوت بعهده گيرند. البته در اين آزادي هر بازيکني در هماهنگي با تيم خود و با نظر به بازي رقيب و حريف عمل ميکند. در بازي شطرنج بازيگر مهره ها را حرکت ميدهد و هر مهره اي چنانکه گفته شد حرکت معين دارد. در فوتبال بازيکنان مهره نيستند و مربي فوتبال نمي تواند بازيکنانش را مثل مهره حرکت دهد بلکه اينها در يک تفاهم با يکديگر کار مي کنند. در فوتبال ظرافت هاي تکنيک و تاکنيک با آزادي و نظم جمع شده است. اين بازي در جهان کنوني مي تواند جاي ممتازي احراز کند و در مواردي ممکن است حامل پيام جهاني شدن باشد.

4- بازي چنانکه گفتيم شغل يا کار نيست و در وقت فراغت انجام مي شود. البته در مناطقي که فوتبال صنعت و تجارت است و درآمد دارد، گردانندگان بازي ها وقت تماشاگران را رعايت مي کنند. چنانکه مثلاً در اروپا در ايام تعطيل بازي ها هنگام روز انجام مي شود و بازيهاي ميان هفته را در شب، پس از اتمام کار روزانه تماشاگران برگزار مي کنند. اما اين ظاهرِ کار است که بازي در وقت فراغت و پس از پايان کار روزانه انجام مي شود. زيرا بازيکنان همه حرفه اي هستند کساني هم که هر هفته در وقت و ساعت معين بايد به ورزشگاه بروند يا از صفحه تلويزيون مسابقه فوتبال را تماشا کنند، اوقات کار خود را با برنامه فوتبال تطبيق مي دهند و مثلاً اگر کسي در ايران يا در هند و ژاپن و چين بخواهد مسابقات تيم هاي اروپايي را تماشا کند، بايد از خواب شب صرفنظر کند پس او نه فقط وقت مسابقه را انتخاب نمي کند، بلکه وقت زندگي خود را با آن ميزان مي کند. آيا اين ها بر تعلق فوتبال به جهان خاص دلالت دارد؟ اينکه فوتبال شغل شده است و وقت بازي ديگر وقت فراغت نيست، حداکثر بر اين دلالت دارد که فوتبال بعضي از اوصاف و صفات بازي را از دست داده است اما ثابت نمي کند که به زمان و عصر و جهان خاص تعلق دارد. فوتبال براي بازيکنانش شغل است اما تماشاگران، تماشاگر بازي اند. آنها نه فقط مزدي دريافت نمي کنند بلکه مزد گزاف بازيکنان و مربيان هم از کيسه آنان پراداخت مي شود. پس در حقيقت بازيگران حقيقي فوتبال، تماشاچيانند. در تمام طول بازي دل هاي آنهاست که مي تپد و در پايان نيز غم و شادي بيشتر نصيب آنها مي شود. فوتبال اگر تماشاگر نداشت چيزي که اکنون هست نمي شد و به صورت بازي به معني درست لفظ براي بازيکنانش باقي مي ماند. پس در حقيقت فوتبال را از تماشاگرانش نمي توان جدا دانست اگر چنين است فوتبال نه فقط به دوره تجدد بلکه به عصر ارتباطات تعلق دارد زيرا بيشتر تماشاگران فوتبال بازي ها را از طريق تلويزيون تماشا ميکنند. هنوز ممکن است نپذيرند که بازي با تماشاگر بازي مي شود و بگويند مگر گاهي بازي هايي در ورزشگاه بدون تماشاگر انجام نمي شود و حتي شايد بازيکنان در زمين بدون تماشاگر با خاطري آسوده تر بازي کنند. اين اشکال به آنچه گفته شد وارد نيست. زيرا مراد اين نبود که بازي فوتبال ضرورتاً به تماشاگر وابسته است و اگر تماشاگر نباشد، بازي صورت نمي گيرد. ضرورت ذاتي را نبايد با ضرورت تاريخي اشتباه کرد. در تاريخ گاهي ميان دو امر پيوستگي ايجاد مي شود و اين پيوستگي موجب مي شود که هر يک از آن دو چيز صورت و وضع ديگري پيدا کنند. فوتبال و تماشاگرانش هم تعلق ضروري ذاتي به يکديگر ندارند بلکه در زمان بهم بستگي پيدا کرده اند و به آساني آنها را از هم جدا نميتوان کرد و اگر روزي اين دو از هم جدا شوند، نه بازي ديگر بازي کنوني است و نه تماشاگران، تماشاگران امروزي اند. بازي فوتبال اکنون به صنعت تبديل شده است. پس چگونه بگوييم که شغل نيست. شايد فوتبال هم مثل همه شئون عمده جهان کنوني جامع اغيار و اضداد و متعارض ها باشد. چنانکه وقتي مي گوييم فوتبال شغل است يا شغل نيست هر يک از دو حکم در زمرة قضاياي جدلي الطرفين قرار ميگيرد و هر يک از آن دو را ميتوان با دلايلي اثبات يا نفي کرد. معهذا بازي بودن فوتبال را نمي توان تصديق نکرد سخن اين است که فوتبال وجه يا مظهري از جهان متجدد است.

5- بازي فوتبال در قرن نوزدهم طرّاحي شد. شايد پيش از آن هم مي توانست بوجود آيد اما به نظر نمي رسد که دانشجويان طراح اين بازي مي دانستند يا مي توانستند حدس بزنند که روزي بازي ابداعي آنان در عين حال يکي از بازي ها و شغل هاي مهم و محبوب و شايع مردم سراسر روي زمين شود اکنون نه فقط فوتبال شايع ترين بازي ورزش در همه جاي جهان است، قواعد و زبان اين بازي که قواعد و زبان محدودي بود و هنوز هم چنين است اکنون در زبان عمومي وارد شده است. وقتي زبان يک بازي وارد زبان عمومي مي شود آن بازي وجهي از زندگي است. ما نه فقط در همه جا تعابيري مثل « دقيقه نود» و « انداختن توپ در زمين حريف» مي شنويم بلکه بعضي فيلمسازان به صرافت افتاده اند که نام هاي متعلق به فوتبال به فيلم خود بدهند. فيلم آفسايد يکي از آنهاست. وقتي زبان عمومي زبان يک حوزه خاص را مي پذيرد بايد انس و الفتي ميان اين حوزه و قلمرو عام پديد آمده باشد. اگر تعابير تا چندي پيش نامأنوس فوتبال، بصرافت طبع به زبان مردمان مي آيد بدانيم که فوتبال در زندگي مردم جاي خود را باز کرده است.

6- هر عالمي مثل يک ارگانيسم اجزاء و اعضايي دارد که در هماهنگي با هم کار ميکنند. بر اين ارگانيسم ميتوان عوارض و زوائد بار کرد يا زاوئد و عوارض را از آن زدود. تاريخ يک ارگانيسم يک ارگانيسم نيست يا ارگانيسمي سيال و بسيار حساس و پيچيده و کثيرالاعضاء است. ارگانيسم اگر چيزي از خارج بگيرد آن را در نظم خود وارد يا تحليل يا دورش مي اندازد. يعني ارگانيسم عضو تازه نمي سازد و نظمش به همان حال که هست مي ماند اما تاريخ گرچه هر چيزي را از بيرون نمي گيرد و مردمان به ميل خود نمي توانند در نظم و سازمان تاريخ دگرگوني به وجود آورند، اگر چيزي در نظام تاريخ وارد شود، تابع گردش چرخ آن مي شود و البته بايد کارکردي خاص و جايگاهي معين داشته باشد. فوتبال بصورتي که هست نمي توانست در عالم قديم وجود داشته باشد چنانکه مي توانست در جامعة جديد و در زمان ما نيز وجود نداشته باشد اما اکنون که وجود دارد در عداد چيزهايي نيست که وجودشان عارضي و زائد است. يعني مي توانند که مثلاً فردا نباشند. فوتبال جزء لوازم جهان ما شده است و در گردش چرخ اين جهان سهم و جايگاهي دارد. به قسمي که اگر نباشد گردش کارها مختل مي شود يا اگر مي گوئيد هم اکنون اختلال در اين گردش پديدار شده است، مي گويم نبود فوتبال اين اختلال را شدت مي بخشد. فوتبال صرفاً در آن جهت که ما آن را دوست مي داريم وجود ندارد بلکه جهان ما به آن نياز دارد و علاقه ما نيز بر اثر اين نياز شدت پيدا کرده است.


-----------------------------------------
پي نوشتها:
1- تنگ چشمان نظر به ميوه کنند ما تماشاکنان بستانيم
هر چه گفتيم جز حکايت دوست در همة عمر از آن پشيمانيم

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

26 مهر / 18 اکتبر / 29 شوال

Mobin_s2004@yahoo.com
 26 مهر هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
دستور ساختن «بردسير» كرمان
به دستور اردشير ساساني

آثار دژ نظامي اردشير
در کرمان

پس از تطبيق تقويم ها، 18 اكتبر روزي به دست داده شده است كه در آن روز در سال 222 ميلادي اردشير ساساني پسر پاپك و حكمران پارس دستور داده بود كه در ساتراپي (استان) كرمان، شهر «وه اردشير» را بسازند كه از زمان افتادن ايران به دست عرب، «بردسير» تلفظ مي شود. اردشير كه قبلا يك دژ نظامي در حاشيه شهر كرمان بر فراز تپه اي ساخته بود هنگامي تصميم به ساختن بردسير گرفته بود كه از حمايت «شهرات» حكمران منطقه كردستان امروز (آديابن) براي ساقط ساختن حكومت اشكانيان كه آلوده به فساد و ضعف شده بودند مطمئن شده بود. اردشير با تهديد، حكمران اصفهان را نيز به اجراي نيت خود موافق ساخته بود. اردشير پس از پيروزي بر اردوان، در سال 226 در معبد آناهيد پارس (استخر ـ نزديك شيراز) رسما تاجگذاري كرد. وي قبلا در نظر داشت كه شهر كرمان را پايتخت ايران كند كه پس از ورود به تيسفون از اين كار منصرف شد و پايتخت را از همين شهر (مدائن نزديك بغداد) تغيير نداد.

 

سالروز ولايت عهدي امام رضا (عليه السلام)

26 مهر: سالروز ولايت عهدي امام رضا (عليه السلام) - پس از قتل امين، برادر مأمون، اوضاع عراق و شام سخت آشفته بود و در ميان بني عباس فرد برجسته اي كه مورد قبول و رضايت همگان باشد وجود نداشت. در يمن و كوفه و بصره و بغداد و ايران عامه مردم از زمان منصور به بعد آن انتظاري را كه از خلافت بني عباس داشتند در نيافتند زيرا مردم تشنه عدل و داد و اسلام واقعي بودند از اين رو چشمها و دلها نگران و منتظر خاندان علي (ع) بودند و اميدها و آرزوهاي خود را به افراد برجسته و متقي اين خاندان بسته بودند.
فضل و مأمون عباسي با مشاهده اوضاع نابسامان شهرهاي مهم و شورش مردم (مانند قيام ابوالسرايا در كوفه و علوي ديگر در يمن) به اين نكته پي برده بودند و مي خواستند با انتخاب فرد برجسته و ممتازي از خاندان علي به وليعهدي رضايت مردم را به خود جلب كنند و پايه هاي خلافت مأمون را مستحكم سازند به همين جهت مأمون در سال 200 ق بنا به گفته طبري رجا بن ابي الضحاك و فرناس خادم (در بعضي از روايات شيعي يا سر خادم) را به مدينه فرستاد تا علي بن موسي بن جعفر (ع) و محمد بن جعفر (عموي حضرت رضا ع) را به خراسان ببرند.
..... امام رضا (ع) پس از نيشابور به طوس و از آنجا به سرخس و سپس به مرو كه اقامتگاه مأمون بود رفت. به روايت عيون اخبار الرضا (2/149) مأمون نخست به آن حضرت پيشنهاد كرد كه خود خلافت را قبول كند و چون آن حضرت امتناع كرد و در اين باب مخاطبات زياد ميان ايشان رد و بدل گرديد سرانجام پس از دو ماه اصرار و امتناع ناچار و لايتعهدي را پذيرفت به اين شرط كه از امر و نهي و حكم و قضا دور باشد و چيزي را تغيير ندهد...

Mobin_s2004@yahoo.com
 18 اکتبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
پايان جنگ داخلي نيمه قرن بيستم يونان

يك جنگنده كمونيست يوناني

شانزدهم اكتبر سال 1949 «نيكوس زاخيارياديس Nikos Zukhiaradis رهبر وقت كمونيستهاي يونان(KKE) به دولتيان هوادار غرب اين كشور به شرط تضمين آزادي احزاب، تشكيل اتحاديه هاي كارگري و اصناف، انتشار مطبوعات، فعاليت هاي سياسي غير مسلحانه و اعلام عفو عمومي و آشتي ملي آتش بس داد و جنگ داخلي طولاني اين كشور از 18 اکتبر پايان يافت. از زمان اشغال نظامي يونان توسط نيروهاي هيتلر و فرار مقامات دولتي با كمك انگلستان به مصر، چپ هاي يوناني با تشكيل گروههاي مسلح با آلماني ها مبارزه مي كردند و بر نقاط غير شهري يونان مسلط بودند. پس از خروج نظاميان هيتلر از يونان، مقامات فراري و نيروهاي انگليسي به آتن باز گشتند و سران مقاومت با بر زمين گذاردن اسلحه موافقت كردند كه پس از خلع سلاح، كار ربودن و دستگيري و ترور آنان آغاز شد كه دوباره مجبور به مبارزه مسلحانه شدند و اين مبارزه كه ضمن آن شوروي و دولتهاي كمونيستي از چپ هاي مسلح، و آمريكا و انگلستان از نيروهاي دولتي حمايت مي كردند تا اكتبر 1949 ادامه يافت. انگيزه آتش بس عمدتا اين بود كه دولتهاي همسايه يونان، از وضعيت سوء استفاده كرده و هركدام مدعي بخشي از اين كشور شده بودند و ترومن رئيس جمهوري وقت آمريكا سيل اسلحه و پول را براي دولت متمايل به غرب يونان سرازير كرده بود.
    حزب كمونيست يونان كه معمولا با سوسياليست هاي اين كشور ائتلاف مي كند هنوز در ميان يونانيان نزديك به ده صد هوادار دارد.

 

ترور لياقت علي خان

لياقت علي خان نخست وزير و وزير دفاع وقت پاكستان در این روز در سال 1951 " شهید ملت" اعلام شد. وی كه پس از درگذشت محمدعلي جناح رهبري حزب مسلم ليگ را به دست گرفته بود، 16 اكتبر 1951 در يك اجتماع اين حزب در باغ ملي راولپندي به دست يك افغان تبار (پشتون) به نام «سعد اكبر ببرك» از طايفه زدراني هدف دو گلوله قرار گرفت و كشته شد. وي به همانگونه و در همانجا ترور شده بود که 56 سال بعد (27 دسامبر 2007) بي نظير بوتو كشته شد (در باغ ملي راولپندي و در اجتماع مردم). لياقت علي خان نخستين رئيس دولت پاكستان متولد هند و فارغ التحصيل دانشگاه آكسفورد انگلستان و يك انگلوفيل بود. وي که فرزند يک نوّاب (زميندار) پنجابي بود و عنوان «نوّابزاده» داشت در تقسيم هندوستان به دو كشور هند و پاكستان در سال 1947، نقش اساسي داشت كه نحوه تقسيم و روش اين كار، يك مسئله جهاني بوجود آورده است. لياقت علي خان از دهه 1930 از فعالان «مسلم ليگ همه هند» بود كه براي تجزيه هندوستان تلاش مي كرد. وي فردي ضد کمونيست بود و در طول حكومت خود نه تنها از سركوب حزب كمونيست پاكستان خودداري نكرد بلكه به شوروي هم سفر نكرد. طرح كوچانيدن مسلمانان هند به پاكستان كه خالي از دشواري و مسئله سازي نبود از لياقت علي خان بود. پشتونها با وي که بر «خط سال 1893دوراند» صحه گذارده و نيمي از مناطق پشتون نشين افغانستان را ضميمه پاکستان کرده بود دشمني داشتند كه اين خصومت قومي هنوز ادامه دارد و ريشه مسائل وزيرستان و ايالت سرحد از همينجا بوده است. مسئله ايالتهاي پشتون (پاتان نشين) پاکستان تا امروز ادامه داشته و روز به روز وخامت بيشتري مي يابد. طالبان در همين مناطق آموزش نظامي ديده بودند. لياقت علي خان پسر رستم علي خان نوّاب و از آريستوكراتهاي پنجاب كه هنگام مرگ 55 ساله بود در دوم اكتبر سال 1896 به دنيا آمده بود. لياقت علي و پدرش خود را از خاندان «نوشرواني = نوشيرواني هاي پارسي = ساسانيان» مي دانستند كه مطبوعات وقت تهران (احتمالا تحت نفوذ لندن) اين موضوع را بزرگ كرده و اين خانواده را در دل ايرانيان جا انداخته بودند و در نتيجه روابط دولت ايران با دولت لياقت علي خان حسنه بود.

لياقت علي خان و زنش

 

سرنوشت عبرت آموز پينوشه

پينوشه

18 اكتبر سال1998 به درخواست قاضي يك دادگاه اسپانيا اوگوستو پينوشه (پينوچت) ديكتاتور سابق كشور شيلي در 82 سالگي در لندن بازداشت خانگي شد. وي متهم به انجام كودتا به خواست و كمك بيگانه بر ضد دولت منتخب مردم (دولت سالوادور آلنده و قتل او)، اختناق، حكومت غيرقانوني با اعمال رعب و وحشت ميان هموطنان، قتل 3هزار و 197 تن از مردم از جمله چند اسپاتيايي مقيم شيلي در دوران حكومت خود، ناپديدشدن يك هزار و صد و دو تن ديگر، مصادره اموال، اخراج غيرقانوني از كار (اصطلاحا: پاكسازي) و... بود. گرچه پس از مدتي بازداشت، با اعمال نفود دولتهايي كه وي دست نشانده آنان بود، ظاهرا به نام محاكمه و مجازات در كشور خود به جاي استرداد به اسپانيا به شيلي فرستاده شد، ولي در اينجا هم آرامش نداشت و هر روز صداي تظاهرات مردم خشمگين را پشت ديوارها مي شنيد و بر خود مي لرزيد. وي ازسمت سناتوري كه با زور ارتش به او داده شده بود كناره گيري كرد و سرانجام به دليل اين كه بر اثر كهولت، مشاعرش را از دست داده و قادر به دفاع از خود در دادگاه نيست، تعقيب قضايي او معلق شد. گزارش روز به روز گرفتاري او در سالهاي آخر عمر و ايام ضعف و ناتواني زنگ اخطاري بوده است به كساني كه بر ضد وطن و هموطنان و حقوق انان اقدام مي كنند و يا اين كه همدست بيگانه بر ضد اراده و خواست مردم خود مي شوند. پينوشه چند سال بعد در چنان وضعيتي درگذشت.

 

لغو فرمان «نانت»

لوئي 14

لوئي چهاردهم پادشاه وقت فرانسه 18 اكتبر 1685 «فرمان نانت» را لغو كرد و بارديگر پروتستانهاي فرانسه در معرض اذيت و آزار قرار گرفتند. اين فرمان به پروتستانها آزادي مذهبي داده بود.
    لوئي 14 بود كه كاخ ورساي را كه يك استراحتگاه پادشاهان فرانسه هنگام شكار بود تكميل كرد و كاخ سلطنتي اين كشور قرارداد. وي با ازدواج سياسي خود با شاهزاده خانم اسپانيايي «ماري ترزا» باعث بر قراري صلح ميان فرانسه و اسپانيا شد كه در منطقه پيرنه متناوبا باهم در جنگ و جدال بودند.
    

كاخ ورساي

 

رسيدن سفينه شوروي به ونوس

«ونرا ـ 4» سفينه شوروي هجدهم اکتبر 1967 به ونوس رسيد و نخستين دستگاه ساخت بشر شد كه از نزديك از اين ستاره مظهر زيبايي اطلاعات به زمين مخابره كرد. طبق اين اطلاعات، اطراف ونوس را ابر فراگرفته است. عکس زير سفيه ونرا - 4 را پيش از فرستادن به فضا نشان مي دهد:

برخي ديگر از رويدادهاي 18 اكتبر

  • 678:   دومين تلاش بني اميه براي تصرف قسطنطنيه (استانبول) نيز با عدم موفقيت رو به رو شد.

  • 1867:   آلاسكا كه توسط دولت آمريكا از دولت روسيه خريداري شده بود رسما به مالكيت آن دولت درآمد و آن را از روسيه تحويل گرفت. به اين مناسبت 18 اكتبر «روز آلاسكا» اعلام شده كه هر سال مراسم آن در آمريكا برگزار مي شود. دولت واشنگتن آلاسکا را به مبلغ 7 ميليون و دويست هزار دلار از روسيه خريداري کرده بود.

  • 1892:   نخستين سرويس تلفني بازرگاني راه دور ميان نيويورك و واشنگتن آغاز بكار كرد

  • 1898:   جزيره پورتوريكو كه تا يک روز پيش از اين، يكي از مهاجرنشين هاي قديمي اسپانيا در قاره آمريكا بود به تصرف نيروهاي ايالات متحده (دولت واشنگتن) درآمد و يك منطقه از اين كشور اعلام شد.

  • 1908:   بلژيك منطقه آزاد كنگو را هم ضميمه مستعمره آفريقايي خود كرد!.

  • 1912:   جنگ اول بالكان آغاز شد

  • 1944:   نيروهاي ارتش سرخ (شوروي) در تعقيب ارتش آلمان وارد چك اسلواكي شدند.

  • 1944:   به دستور هيتلر در سراسر آلمان يك نيروي ميليشيا به منظور حفظ آرامش و نظم مناطق مسكوني و احتمالا مقابله با عوامل مسلح خارجي و چتربازان متفقين به وجود آمد.

  • 1960:   دولت امريكا تصميم به محاصره كامل اقتصادي كوبا گرفت كه از 19 اكتبر (روز بعد) به اجرا در آمده و تا به امروز (سال 2005) ادامه دارد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     29 شوال هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    عهدنامه گلستان درقريه‎اي به همين نام ميان ايران و روسيه منعقدگرديد

    29 شوال 1228 - عهدنامه گلستان درقريه‎اي به همين نام ميان ايران و روسيه منعقدگرديد. عهدنامه گلستان با ميانجيگري سرگوراوزلي سفيرانگلستان و حاج ميرزا ابوالحسن ايلچي در11مادّه و يك مقدمه به امضا رسيد. عهدنامه گلستان ازنتايج جنگهاي ده ساله ايران و روس بود كه به سبب بي توجهي و بي كفايتي شاهان قاجار به شكست ايرانيان انجاميد. به موجب عهدنامه گلستان ولايات قارباغ، گنجه، شيروان، دربند، باكو، داغستان و گرجستان به روسيه ملحق شد. درمقابل، دولت روسيه تعقد كرد كه نيابت سلطنت عباس ميرزا را برسميت بشناسد و او را سريعتربرتخت سلطنت بنشاند.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    14
    23

    اهواز

    21
    37

    تبريز

    11
    24

    شيراز

    12
    28

    مشهد

    6
    22

    بندرعباس

    24
    33

    کرمان

    7
    24

    اصفهان

    8
    25

    يزد

    14
    27

    کرمانشاه

    9
    28

    اراک

    9
    23

    رشت

    16
    22

    دبی

    26
    34

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1480 تومان
    994 تومان
    1620 تومان
    1095 تومان
    265 تومان
    272 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    251000 تومان
    126000 تومان
    64000 تومان
    250000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:48
    طلوع خورشيد : 06:13
    اذان ظهر : 11:49
    غروب خورشيد : 17:24
    اذان مغرب : 17:44
    نيمه شب شرعي : 23:06
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Food Network
    اکتبر 2009

    جديدترين شماره از ماهنامه Food Network

    تاريخ انتشار: اکتبر 2009
    تعداد صفحات مجله: 192
    حجم فایل: 61 مگابايت


    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    نت بوکی با نمایشگر دوقلو

     

    شرکت Kohjinsha یک نت بوک با صفحه نمایشگر دوقلو ساخته است. این محصول در نمايشگاه CEATEC ژاپن در معرض دید بازديد کنندگان قرار گرفته است.
    نمايشگر های این نت بوک 10.1 اينچی است. ويژگی های کيفی این محصول به گونه ای است که در صورت عدم نياز به استفاده از نمايشگر دوم، به آسانی به زیر نمايشگر اصلی لغزيده و با ظرافت تمام در آنجا جای می گیرد.
    سیستم عامل این محصول ویندوز 7 و پردازشگر 1.6 AMD Athlon Neo MV-40 انتخاب شده است. 4 گيگا بایت حجم حافظهRAM و 160 گیگا بايت حجم حافظه هارد ديسک برای اين محصول در نظر گرفته شده است.
    این نت بوک هنوز در مرحله طرح اولیه است. از ویژگی های دیگر اين محصول می توان به وزن و ضخامت کمتر آن نسبت به یک نت بوک تک نمايشگری اشاره نمود. این شرکت هنوز خبری قطعی از راه اندازی خط توليد انبوه اين محصول و قیمت تمام شده آن ارائه نکرده است. اما طرفداران کار دو مانیتوره حتما از ساخت چنین محصولاتی خوشحال خواهند شد.
    منبع

    تلویزیون هیتاچی
    با نگاه خاموش و روشن می شود

    شرکت هیتاچی تلویزیون جدیدی ساخته که دارای یک دوربین کوچک تشخیص چهره است. کار دوربین تشخیص این است که بفهمد شما کی به صفحه تلویزیون نگاه می کنید تا آن را روشن کند.
    در واقع هدف اصلی از ساخت این تلویزیون، صرفه جویی در مصرف برق بوده است. هنگامی که نگاه شما از تلویزیون دور می شود، صفحه نمایش خود به خود خاموش می شود. در ویدیوی معرفی می بینید که فردی مشغول خواندن روزنامه در مقابل تلویزیون است. زمانی که روزنامه می خواند نمایشگر خاموش می شود و وقتی که به تلویزیون نگاه می کند صفحه روشن می شود.  
    ایده ساده اما جالبی است که می تواند واقعا به کاهش مصرف انرژی کمک کند. به خصوص برای کسانی که عادت دارند همیشه تلویزیون را روشن بگذارند.  
    منبع و ویدیو
     

     

     

     

     

     
      u فال روزانه


    فال امروز

     26 مهر - 18 اکتبر
     

    از صبح امروز تا پایان شب بر شما چه خواهد گذشت؟!...


    فروردین:
    شما روز پر مشغله ای پیش رو دارید، اما ممكن است انقدر دور خور بچرخید كه اصلاً به هیچ یك از كارهایتان نرسید! روش عاقلانه ای كه بهتان توصیه می‌كنیم این است كه نسبت به اتفاقات غیر منتظره ای كه پیرامونتان رخ می‌دهد واكنش شدید نشان ندهید. اگر شما به این توصیه عمل نكنید قبل از اینكه بفهمید چه اتفاقی افتاده، وقت و انرژی خود را تلف خواهید كرد.


    اردیبهشت: امروز به خصوص اگر نگران مسئال مالی باشید، ممكن است یك دفعه حالت عصبانیت و ناراحتی مختصری بهتان دست بدهد. خوشبختانه این ناراحتی جدی نیست، برای اینكه بهرام با ونوس یعنی سیاره فرمانروای شما روبرو می‌شود و قبل از اینكه اتفاق بدی بیفتد شما راه حل رضایت بخشی برای مشكلات مالی و عشقی خود پیدا خواهید كرد.


    خرداد: امروز موفقیت و سازندگی شما به این بستگی دارد كه نسبت به به حركات ماه در نشانه تان آگاه و مطلع باشید، بنابراین بتان توصیه می‌كنیم آروزها و احساسات تغییر یافته خود را ابراز كنید. باوجود اینكه شما معمولاً نسبت به اتفاقاتی كه رخ می‌دهد سریع واكنش نشان می‌دهید، ولی امروز باید قدری محتاط باشید. اگر این كار را نكنید خودتان را بر سر دو راهی خواهید دید!


    تیر: باوجود اینكه شما امروز در نظر دیگران فردی خونسرد و آرام به نظر می‌آیید، رویاها و خیالات شما هرلحظه شدیدتر می‌شوند. شما انقدر به زندگی معنوی خود خو گرفته اید كه حتی از تعاملات اجتماعی با افراد دیگر نیز كناره گیری می‌كنید و دلیلتان هم این است كه فكر می‌كنید نسبت به آن چه واقعاً حس می‌كنید ساكت تر و آرام تر هستید. ولی فراموش نكنید كه شما می‌توانید در حالی كه از دنیای غنی و پربار رویاهای شخصی خود لذت می‌برید، به راحتی با افراد دیگر هم ارتباط برقرار كنید.


    مرداد: امروز اگر دوستان یا همكارانتان خواستند بهتان كمك كنند حواس خود را جمع كنید، چراكه شاید درحدی كه شما فكر می‌كنید قابل اعتماد نباشند. البته این سخن بدین معنی نیست كه آنها قصد منحرف كردن شما را دارند، بلكه به خاطر اینكه می‌خواهند حسن نیت خود را بهتان نشان دهند، قول‌هایی می‌دهند كه نمی‌توانند بهشان عمل كنند. اگر از روی لطف و محبت بهتان پیشنهاد حمایت و پشتیبانی داده شد قبول كنید، ولی توقع خود را زیاد بالا نبرید وگرنه ناامید خواهید شد.


    شهریور: امروز اطرافیانتان از شما بیش از اندازه توقع دارند و شما را تحت فشار قرار می‌دهند، شما نیز با تلاشی احمقانه می‌خواهید تمام خواسته‌های آنها را برآورده كنید! به جای اینكه به دیگران اجازه دهید بهتان زور بگویند و به فكر انجام دادن خواسته‌های آنها باشید، خیلی زود و در اوایل روز برای خودتان مرزهایی تعیین كنید. حتی اگر لازم بود روی كارهایی كه قبلاً انجام دادید دوباره فكر كنید. حفظ كردن شوخ طبعی و خوش مشربی تان بیشتر از آن چه فكرش را بكنید بهتان كمك خواهد كرد.


    مهر: امروز كار كردن روی چندین پروژه كار بی‌فایده و بی‌نتیجه‌ای خواهد بود، چرا كه همه چیز درحل تغییر كردن است. به جای سخت گیری و پافشاری كردن روی بعضی برنامه‌های خاص، بهتر است انعطاف پذیر بوده و نسبت به هر موقعیت كه جای پیشرفت دارد بی تفاوت نباشید. عجیب اینكه ونوس سیاره فرمانروای شما از سوی بهرام سازمان یافته حمایت می‌شود و این كار شما باعث افزایش سازندگی و خلاقیتتان می‌شود.


    آبان: امروز زندگی شما دچار تغییر و تحول شده، چنانچه با دلیل و منطق قادر به درك این تغییرات نخواهید بود. با وجود این اگر كمی ‌ایمان و اطمینان داشته باشید اوضاع رو به راه می‌شود به عبارت دیگر اگر نسبت به اتفاقات به وجود آمده خوش بین باشید، از نتایج حاصله شگفت زده خواهید شد. اگر مجبور شدید كمی ‌از خواسته‌هایتان بگذرید ناراحت نشوید، چرا كه این روزها به سرعت می‌گذرد.


    آذر: امروز گویی كه كل مردم دنیا عجله دارند!!امروز حتی اگر شما بخواهید با دیگران كار كنید، آنها خیلی بی صبر و بی طاقت هستند و قبل از اینكه شما خودتان را آماده كنید آنها می‌خواهند به مرحله بعد بروند. باوجود این سرعت دنیای خارج می‌تواند بازتاب بی حوصلگی‌ها و دلتنگی‌های خودتان باشد.


    دی: مشكلات اخیری كه برایتان به وجود آمده مجبورتان كرده ثبات و پایداری داشته باشید، درحالیكه شما خواهان تغییر كردن بودید. متاسفانه اگر شما سعی كنید راه حلی برای این مشكلات لاینحل پیدا كنید، بیشتر ناامید خواهید شد. باوجود اینكه امروز شما خیلی دوست دارید چیزهای جدیدی به دست بیاورید، ولی اول از همه باید باید به خاطر چیزهایی كه تابحال در زندگی تان داشته‌اید شكرگزار باشید.


    بهمن: شما امروز حتی اگر كارهای زیادی برای انجام دادن داشته باشید، ولی باز هم برای تفریح كردن كاملاً آمادگی دارید. متاسفانه شما نمی‌توانید تعطیلات آخر هفته مورد پسندتان را داشته باشید. اما این سخن بدین معنی نیست كه برای لذت بردن مجبورید منتظر بمانید. به جای اینكه فكر كنید اتفاق خاصی رخ می‌دهد كه شما از آن مسرور خواهید شد، سعی كنید روی كارهایی كه باید انجام بدهید تمركز كنید و با رضایت خاطر و لذت آنها را انجام دهید. حضور داشتن درزمان حال آگاهانه ترین انتخاب برای رسیدن به سعادت و خوشبختی است.


    اسفند: شما مروز بر سر دوراهی قرار می‌گیرید و خودتان فكر می‌كنید كه می‌توانید به طور هم زمان هر دو را برگزینید. اما مادامی‌ كه شما آنچه كه اتفاق می‌افتد را به صورت چیزهای مجزا و جدا از هم ببینید، به راحتی نمی‌توانید درموردشان تصمیم بگیرید. حقیقت این است كه تا موقعی كه فكر نكنید مجبورید یك راه یا راه دیگری را برگزینید، می‌توانید حقایق زیادی را درك كنید.
     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    غزلَك

    عباس احمدی

    دو سه روزه به خودت خیلی می‌نازی غزلك
    چقدر ور می‌زنی، روده درازی غزلك

    می‌ری تو یاهو مسِنجر با همه چت می‌كنی
    پِی كی هستی تو دنیای مجازی غزلك؟

    به گمونم كه تو هم تو زرد از آب در اومدی
    منو باش كه فكر می‌كردم تو بسازی غزلك

    عزیزم چه مرگته؟ باز كی پُرت كرده بگو
    بگو منظورت چیه؟ از چه لحاظی غزلك؟

    بعضی وقتا صحبتات اشك منو در میاره
    بسكه تو رمانتیكی، پوست پیازی غزلك

    تو به من می‌گفتی میمون، یه نیگا تو آینه كن
    من اگه شكل گوریلم تو گرازی غزلك!

    تو قرار بود بری چالوس برا دیدن ننه‌‌ت
    دیدنت با یكی تو جادّه هرازی غزلك

    نظرت چیه برم الكتریكی وا كنم؟
    آخه خیلی جذابی، برق سه فازی غزلك

    نكنه هوا ورت داره بگی ماشین می‌خوام
    یه موتور دارم اونم از نوع گازی! غزلك

    خلاصه جنبه عشقو نداری بزن بغل
    برو دس بردار از این مسخره بازی غزلك

    مام كه شاعر نمی‌شیم شعر نون و آب نمی‌شه
    دیگه باس بریم پیِ ترانه سازی غزلك!
     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    چطور روزتان را برنامه ریزی کنید؟

     

    افراد موفق می دانند که باید هر روزشان مفید و پربار باشد و به همین دلیل سعی میکنند از هر روزشان بیشترین استفاده ممکن را ببرند، چه در جهت رشد فردی یا کاری خود. ابزاری که برای انگیزه دادن به خودشان استفاده می کنند، برنامه روزانه شان است. وقتی عادت کنید که برای هر روزتان برنامه داشته باشید، روی کارها تمرکز بیشتری داشته و اولویت های آن روز را خوب می فهمید. با این روش احتمال انجام شدن کارها خیلی بیشتر است.


    ● برای هر روزتان از شب قبل برنامه ریزی کنید
    ۲۰-۱۵ دقیقه را هر شب صرف برنامه ریزی برای روز آینده کنید. متخصصین می گویند یک دقیقه برنامه ریزی، در ۱۰ دقیقه وقت شما در اجرای کار صرفه جویی می کند. اگر برای برنامه ریختن تا روز بعد صبر کنید، ممکن است خیلی اتفاقات بیفتد که فکرتان را منحرف کند و نتوانید روی برنامه تمرکز داشته باشید. وقتی از روز قبل برنامه تان را آماده داشته باشید، می توانید هر اتفاق دیگری که در طول روز افتاده را در نظر گرفته و به برنامه تان اضافه و کم کنید. همچنین وقتی شب قبل برنامه ریزی می کنید، باعث می شوید که ذهن ناخودآگاهتان در طول شب روی این برنامه ها کار کند و بعد که صبح بیدار شدید، می دانید که دقیقاً چه کار باید بکنید و دیگر وقتتان را برای اینکه ببینید چه باید بکنید یا نکنید هدر نمی دهید.


    ● یک لیست مستر تنظیم کنید
    این لیست از همه کارهایی که فکرش را بکنید تشکیل شده است. اگر کاری به فکرتان می رسد که لازم است انجام دهید، فوراً آنرا در این لیست جای دهید. هیچ تعهدی به انجام همه کارهایی که در لیست مستر نوشته شده است ندارید. هدف این لیست این است که صرفاً آن کارها را فراموش نکنید. هر کار دیگری هم که در طول روز به ذهنتا می رسد را به این لیست اضافه کنید.


    ● یک لیست از حتماً های روزانه تهیه کنید
    این لیست از کارهایی تشکیل شده است که بالاترین اولویت را دارند و سنگین ترین نتیجه را در بر خواهند داشت، چه مثبت و چه منفی. برای تنظیم این لیست وقت بگذارید و خوب فکر کنید چون وقتی کاری وارد این لیست می شود باید تا آخر روز بعد بی بر و برگرد انجام شود. کارهایی که در این لیست نوشته می شوند به هیچوجه نباید به تاخیر بیفتند چون باعث می شود که اینکار برایتان شکل عادت درباید و به اولویت های روزانه تان بی توجه شوید. این لیست باید کوتاه بوده و بیشتر از ۶ مورد روی آن نوشته نشده باشد.


    ● یک لیست از بایدهای روزانه تهیه کنید
    این لیست شامل کارهایی می شود که باید در طول روز انجام دهید اما حتمی و لازم نیستند که بخواهید آنها را روی لیست حتماً ها قرار دهید. این کارها را باید بعد از اتمام کارهای نوشته شده در لیست حتماًها به انجام برسانید.


    ● قرارملاقات ها را فراموش نکنید
    ساعت های خاصی در روز هستند که به یک ملاقات خاص تعلق دارند. وقتی قراری با کسی می گذارید حتماً آن را روی تقویم خود یادداشت کنید و بعد آن قرارها را به برنامه روزانه تان منتقل کنید.


    ● بعضی کارها را به دیگران محول کنید
    خیلی از کارهای قید شده در لیست روزانه تان هستند که می توانید انجام آنها را به دیگران واگذار کنید. افراد موفق می دانند که نمی توانند همه کارهایشان را شخصاً تمام کنند و همیشه خیلی از کارهایشان را به کسانی می سپارند که انجام دهند.


    ● سه بار تاخیر در انجام کار
    اگر می بینید که چند روز پشت سر هم کارهایتان را نیمه تمام می گذارید و به روز بعد معوق میکنید آنوقت باید از خودتان بپرسید چرا آن روز اول این کار در لیستتان بوده است و چه ارزشی در زندگیتان دارد. تا می توانید نباید بیشتر از سه روز کاری را به تاخیر بیندازید.


    ● تنظیم وقت برای تهیه غذا
    معمولاً چیزی که از خیلی برنامه ریزی ها جا می ماند تنظیم ساعتی برای خوردن غذاست. این مسئله اهمیت زیادی دارد، اول به این دلیل که در پولتان صرفه جویی کرده و برای غذاخوردن بیرون نمی روید، و دوم اینکه برای سلامتیتان بهتر است. خیلی از افراد موفق برای صرفه جویی در وقت به رستورانهای فست فود می روند و وضعیت سلامتیشان هم وخیم است. یادتان باشد، مدیریت زمان، مدیریت زندگی است و بالاترین اولویت زندگی، خودتان هستید.
    با اجرای این استراتژی ها در تنظیمب برنامه روزانه می توانید بازده کاری خود را به طور قابل توجهی بالا برده و سریعتر به اهداف و آرزوهایتان دست پیدا کنید.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    شومينه ديواري

    در اين بخش دو نمونه از جديدترين مدل هاي شومينه هاي ديواري را به شما معرفي مي كنيم. گفتني ها در مورد اين دو مدل شومينه زيبا و منحصر بفرد آنقدر زياد است كه نمي دانيم از كجا شروع كنيم. نمونه اول با الهام از الهه هاي قديم يونان باستان ساخته شده است. آنها ملكه اي را مي پرستيدند كه تاجي به شكل بال هاي پروانه داشت. مدل دوم هم به شكل شعله آتش مي باشد كه نمادي از غرش و حيات خروشان آتش را در ذهن بيننده بيدار مي كند. توليد كننده اين شومينه ها يك شركت فرانسوي با نام "آركيان" مي باشد. اين شومينه ها را مي توانيد هم به صورت ديواري و هم زميني مورد استفاده قرار دهيد. البته اگر روي ديوار نصب شوند زيبايي و جلوه بيشتري دارند. از سوي ديگر نصب كردن ديواري آنها براي خانواده هايي كه با كمبود جا مواجه هستند، بسيار مناسب مي باشند. جنس شومينه استنلس استيل است، و داراي يك درب شيشه اي مي باشد كه به دلخواه مي توانيد آنرا باز و يا بسته نگه داريد.

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    ترفندهای آرایشی
    برای جوانتر نمایان شدن

    گـاهی اوقات کـارهـایــی را برای روزها…ساعت ها…. و یاحتی هفته ها انجام می دهـیـم تا جوانتر به نظر برسیم،اما در عین حال کارهایی را نیز انـجام می دهیم که سبب می شوند پیرتر جلوه کنیم. در این قـسمت بـه چند نمونه از این اشتباهات و نحوه تصحیح هر یک از آنها اشــاره میکنیم.


    ۱- صورت چرب و براق
    معـمولاً این روزها اینطور شنیده می شود که اگر پـوســت صورت خود را با کرم های روغنی و شــفاف چرب کنیم، به نظر جوانتر می رسیم. ما به هیـچ وجه مـخالف این مطلب نیستیـم، اما این روزها خانـم های زیادی را مـی بینیم که در تـمام اوقات (مـحل کـار، نهار، مهمانی) به ایـن دلیل که اعتقاد دارند پوستشان با کرم های براق کننده، جوانتر خواهد شد، این کار را انجام میدهند، آنها همچنین تصور می کنند که زیبا تر به نظر می رسند. اما اشتباه می کنند! اولاً باید توجه داشته باشید که لزوماً برای جوانتر شدن نیازی به صورت براق ندارید. دوماً صورت براق پیری پوست شما بیشتر نمایان می کند چرا که گودی ها، چروک ها و لک های پوست واضح تر می شوند. می توان گفت که صورت براق تمام ایرادهای صورت را بزرگنمایی می کند. زمانیکه نور روی صورت براق می افتد (چه در روز و چه در شب) نقص های صورت، خودشان را بیشتر نشان می دهند و … مهمتر از همه … هیچ چیز زیبایی در مورد صورت روغنی وجود ندارد حتی اگر به بهترین وجه آنرا آرایش کنید. و اما راه حل زمانیکه برای بیرون رفتن از خانه آماده می شوید، می توانید از روش های زیر برای آرایش استفاده کنید و پوست خود را جوان و شاداب نمایید.
    ۱- صورت و گردن خود را به دقت بشویید تا کلیه چربی ها و مواد باقیمانده از آرایش قبلی از صورتتان پاک شوند.
    ۲- از یک کرم مرطوب کننده مرغوب بر روی پوست خود استفاده کنید.
    ۳- هر گونه آرایشی که می خواهید مانند روال عادی انجام دهید.
    ۴- مقداری پنکک را از بالا به پایین بر روی پوست خود بزنید تا رنگ ها به خوبی بر روی پوست بخوابند و درخشندگی بیش از اندازه نیز از بین برود. پنکک چون حالت پودری دارد به خوبی جذب مناطق مرطوب می شود و اجازه می دهد تا آرایش برای مدت زمان بیشتری بر روی پوستتان باقی بماند. این امر همچنین از پوست شما در مقابل اشعه های زیان آور خورشید نیز جلوگیری می کند. شما با این کار می توانید هم از پوستتان مراقبت کنید و هم آنرا جوانتر کنید. امتحان کنید: پیش از استفاده از پودر صورت، جلوی پنجره بایستید (و یا جایی که نور به صورتتان بتابد) و یک آینه بدست گرفته و خود را در آن نگاه کنید. پودر را بر روی صورت استعمال کنید، پشت پنجره بروید و مجدداً صورت خود را در آینه نگاه کنید و ببینید چه تغییری در آن ایجاد شده. اگر متوجه هیچ تغییری نشدید، بدانید که خیلی جوان هستید و هیچ خط و خطوطی بر روی پوستتان وجود ندارد!!


    ۲- سایه چشم رنگین کمانی و روشن با فرم های عجیب
    استفاده از تمام رنگ ها به طور بیش از اندازه و غیر طبیعی سبب فرسوده نشان دادن پوست می شود… و از این گذشته شما را غیر جذاب، بدریخت و شلخته نشان می دهد. در تیتر این قسمت به سایه های روشن و رنگین کمانی اشاره کردیم. گاهی اوقات این نوع سایه ها آنقدر روشن و تند می شوند که چشم های شما را مثل چراغ های جلوی اتومبیل می کنند. البته تولید کنندگان این نوع محصولات همیشه باید بازاری برای فروش محصولاتشان پیدا کنند. آنها فقط به دنبال سود خودشان هستند، اما من اینجا هستم تا شما را راهنمایی کنم که چگونه می توانید شاداب ترین و جوان ترین پوست را داشته باشید و اما راه حل, چشم شما هر فرم و شکلی که داشته باشد، با استفاده از یک میکاپ مناسب میتوانید آنرا به جوانترین و زیباترین شکل ممکن دربیاورید. به یاد داشته باشید که این چشم هایتان هستند که شما را پیروز می کنند… نه سایه ها. در اینجا شما را با چند قانون کلی آشنا می کنیم:
    ۱- از رنگ های طبیعی استفاده کنید. رنگ مورد علاقه من سفید چرک برای گوشه های پلک، قهوه ای روشن و یا خاکستری برای روی پلک و مقداری هم برای استخوان زیر ابرو است. (رنگ سفید چرک معمولاً پس از استعمال سایه به تمام قسمت ها زده می شود تا رنگ همه جا هماهنگ شود و چهره طبیعی تری به شما بدهد.)
    ۲- از خط چشم برای زیبا تر شدن چشم ها استفاده کنید. رنگ مشکی لطافت بیشتری به چشم ها می دهد.
    ۳- از ریمل استفاده کنید. رنگ مشکی یا قهوه ای کاملاً مناسب است. اگر مژه های پری ندارید، می توانید از مژه مصنوعی استفاده کنید. فقط قهوه ای باشد نه مشکی. (باید پیش از استفاده از مژه مصنوعی آنرا هم از عرض و هم طول کوتاه کنید و انواع پرمو آنها را نیز خریداری نکنید چرا که بر روی چشم خیلی مصنوعی به نظر می رسند و زیبایی ندارند) اگر به اندازه کافی از آن استفاده کنید چهره شما زیباتر خواهد شد.


    ۳- استفاده از رژلب های بنفش، مشکی یا نارنجی
    این رنگ ها معمولاً چهره را سالخورده کرده و اگر از انواع پر رنگ آنها استفاده شود، چهره بدی به شما می دهند. مشکی / نارنجی ( بنفش / مشکی) هیچ گاه بر روی صورت جذاب نخواهند بود. و اما راه حل شاید نارنجی بسیار کمرنگ بد نباشد، البته اگر با لباس هایتان هم خوانی داشته باشد، اما در هر صورت سعی کنید از کمرنگ ترین انواع که با تن قهوه ای همراه هستند استفاده کنید. البته رک و پوست کنده بگویم من نه صاحب فروشگاه لباس های نارنجی هستم و نه رژ لب های نارنجی/قهوه ای می فروشم. رنگ نارنجی معمولاً بر روی پوست زیبا نمی شود. اگر ملزم به استفاده از رژ لب نارنجی هستید حتماً آنرا بر روی لب خود محو کنید. از رنگ هایی استفاده کنید که دارای تن ملایمی از قهوه ای باشند. قرمز باید مقداری آبی داشته باشد تا برو روی پوست رنگ نارنجی را نمایان نسازد. آبی، قرمز را زیباتر می کند و به جوانی و شادابی صورت نیز کمک می کند. اگر می خواهید لب های پرتری داشته باشید، می توانید رژ لب و یا خط لب خود را کمی بالاتر از خط طبیعی لب بکشید. اگر از براق کننده هم استفاده می کنید یادتان باشد که آنرا فقط در داخل خط طبیعی لب استعمال کنید. با این روش چهره شما ظریف تر شده و جذابیت بیشتری به خود می گیرد… یادتان باشد که بیش از اندازه از برق لب استفاده نکنید. زمانی که لب های خودتان را بزرگ تر می کنید یادتان باشد که پس از اتمام کار روی آنرا پنکک بزنید تا طبیعی تر و محو تر به نظر برسد، در غیر اینصورت خط اضافی که خودتان کشیده اید توی ذوق می زند و خیلی مشخص می شود.


    ۴- موهای خشک و شکننده
    اگر به دلیل استفاده از مواد دکلوره، رنگ، صاف کردن، و یا نور خورشید، موهایتان حالت اولیه خود را از دست داده و زمخت و شکننده شده است، باز هم در بازار محصولات متفاوتی یافت می شود که با استفاده از آنها می توانید حالت اولیه را به موهایتان باز گردانید. موهای خشک و شکننده سن شما را بالاتر می برند. و اما راه حل تا جایی که می توانید اجازه ندهید تعدد محصولات شما را گیج کنند و حتی الامکان فراورده هایی را انتخاب کنید که موهایتان را از آن چیزی که هست، بدتر نکند. تصور نکنید که چون همه ی اطرافیان، موهای شما را با این شیوه دیده اند، پس می توانید در مهمانی ها با همان وضعیت شرکت کنید. با استفاده از چند محصول مناسب به راحتی می توانید موهایتان را به حالت اول برگردانید. اگر احساس می کنید که مشکلتان خیلی حاد شده، می توانید به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا او شما را در این زمینه راهنمایی کند… چهره جوانی که موها می توانند به شما بدهند، دوست داشتنی تر است.


    ۵- بدون آرایش چشم
    اگر دلتان می خواهد چشمتان آرایش نداشته باشد، هیچ اجباری برای انجام این کار وجود ندارد؛ اما در عین حال اگر می خواهید جوانتر شوید، بهتر است چشمتان را کمی آرایش کنید. این کار چهره شما را شاداب تر می کند و زیبایی خاصی به کل صورت می دهد. می توانید در طول روز از رنگ های ملایم تر استفاده کنید و رنگ های تیره را برای مهمانی های شب بگذارید.


    ۶- استفاده نکردن از رژ گونه، استفاده کم یا استعمال در محل نامناسب
    مشکل دیگری که اکثر خانم ها با آن مواجه هستند این است که آنرا در کدام قسمت صورت مصرف کنند.همه این امور سبب می شوند که چهره شما مسن تر جلوه کند. و اما راه حل آیا می دانید که “رژهای چرب” صورت شما را صاف تر می کنند و در عین حال استعمال آنها نیز راحت تر است؟ هیچگاه از رژ گونه های براق استفاده نکنید. این امر سبب میشود که فرو رفتگی ها و برآمدگی های صورت بیشتر جلوه کنند و خطوط زیر چشم نمایانتر گردند. البته باید دقت داشته باشید از انواعی استفاده کنید که نه خیلی چرب، و نه خیلی خشک باشند و نسبت به پوستتان رنگ طبیعی داشته باشند و به خوبی روی صورت بخوابند. زمانیکه از رژگونه استفاده می کنید، باید آنرا در محلی بزنید که نور خورشید به طور طبیعی آنجا را قرمز میکند. (البته بجز بینی). این محدوده از نزدیکی استخوان گونه شروع شده و تا امتداد گوش ادامه پیدا می کند. مقدار کمی از آنرا به بالای پیشنانی بزنید و خط رویش موها را به وسیله آن محو کنید. (آنقدر زیبا می شوید که خودتان نیز تعجب خواهید کرد) مقداری از آن را هم به گردنتان بزنید تا با صورت همرنگ شود…. حالا یک صورت درخشان و در عین حال طبیعی دارید. اگر احساس می کنید که نیاز به رژگونه بیشتری در طول روز دارید، می توانید از انواع پودری آن استفاده کنید. از یک رنگ ملایم و طبیعی استفاده کنید و سعی کنید درخشش زیادی نداشته باشد.


    ۷- وضعیت قرار گرفتن اندام بر روی سن تاثیر می گذارد
    هیچ موقع نباید تیپ و وضعیت اندامی خود را دست کم بگیرید. سعی کنید همیشه وضعیت مناسبی داشته باشید و اگر عادت بدی دارید، آنرا تصحیح کنید. اگر اندام خود را در وضعیت مناسبی نگه ندارید، دچار قوز کمر، غبغب، شکم، قوس کمر و برخی مشکلات درونی دیگر خواهید شد. و اما راه حل برای تصحیح آداب بد اندامی، باید حواستان به طرز ایستادن و نشستنتان در تمام طول روز (حتی در محل کار) باشد. اگر برای چند هفته این کار را انجام دهید، عادات بد ناپدید می شوند. در هنگام ایستادن کمرتان صاف باشد و شانه ها عقب و چانه به سمت بالا باشد نه پایین. با رعایت این نکات به راحتی می توانید چند سال جوان تر جلوه کنید. از یکی از دوستان نزدیک، فرزندان و یا همسرتان بخواهید که وضعیت قرار گرفتن اندام شما را تحت نظر داشته باشد، و هر موقع از الگوی مناسب فاصله گرفتید، این امر را به شما گوشزد کند. با این کار اطرافیانتان نیز تشویق به تصحیح حالت های بد مشابه میشوند.
     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    چگونه لباس بپوشیم
    تا سینه ها را بزرگترنشان دهيم؟

    ظاهر برای زنان بسیار مهم است و نگرانی هر روزه بسیاری از آنها است. بسیاری از خانمها نگران هستند که دارای اندام و سایز مناسبی نیستند. داشتن سینه کوچک هم یکی از نگرانی های مهم خانم ها است که بسیاری از خوانند گان دوخت در این مورد از ما سوال کرده اند. شما می توانید بدون انجام عمل جراحی، تنها با روش درست لباس پوشیدن، به طور طبیعی سایز سینه خود را افزایش بدهید.


    1- لباس زیر بادکرده و لایه دار تهیه کنید.
    این مدل لباس زیر باعث بالاتر آمدن سینه شما و بزرگترنشان دادن آن می شود.


    2-لایه های اسفنجی در لباس زیر خود قرار بدهید.
    آنها را در جیبهای مخصوص لباس زیر یا در پشت لباس زیر خود بگذارید.


    3-سایز لباس زیر متناسب و اندازه خود را انتخاب کنید.
    بسیاری از خانمها سایز دقیق لباس زیر خود را نمی دانند. از نشانه هایی که نشان می دهد شما سایز درست را انتخاب نکرده اید این است که: دائما بند لباس زیرتان می افتد؛ بند ها به سمت پشت کشیده می شود؛ میله نیم دایره زیر پایین لباس زیر به روی سینه کشیده می شود؛ پس از استفاده از آن، نشانه های بریدگی یا ورم بر روی پوست دیده شود. اگر شما هر کدام از این نشانه ها را مشاهده کردید، باید لباس زیر جدیدی بخرید که اندازه شما باشد. به خاطر داشته باشید که با پوشیدن لباس زیر اندازه، زمانی که بازوهای خود را مستقیم نگاه دارید، سینه های شما باید بین شانه و آرنج شما واقع بشود. سایز مناسب لباس زیر نه تنها به شما احساس راحتی می دهد، بلکه باعث می شود که تمام لباس های شما به تن شما بهتر بیاید.


    4-جنس پارچه ای برای لباس زیر و بالاتنه لباس خود انتخاب کنید که به بدن بچسبد و توجه را به فرم سینه شما جلب کند.


    5-یک تاپ استرچ چسب و تنگ زیر لباس خود بپوشید تا لایه اضافی به لباس شما افزوده شود و حجم سینه شما را افزایش بدهد.


    6-راست و مستقیم بایستید.
    نحوه ایستادن شما به جلو آمدن قفسه سینه شما کمک می کند.


    7-تاپی بخرید که اندازه کوچکترین و لاغرترین قسمت دور کمر شما باشد.
    پوشیدن چنین تاپی که دور کمر و زیر سینه شما را تا جایی که ممکن است کوچک می کند، یک روش عالی برای بزرگ و مناسب نشان دادن سینه ها است. همیشه قبل از خریدن بلوز و تاپ آن را امتحان کنید تا درست انتخاب کرده باشید.


    8-سعی نکنید سینه های خود را پنهان کنید.
    تلاش برای مخفی کردن سینه های خود واقعا موجب می شود که سینه های کوچک کاملا ناپدید بشود و سینه ها بزرگ مانند کوهی بزرگ به نظر برسد. تاپ ها و بالاتنه های با یقه وی شکل، برای سینه های کوچک و بزرگ هردو بسیار مناسب است.


    9-اگر سینه های کوچکی دارید، مدل پیراهن های بنددار که دور گردن بسته می شوند، برای شما بسیار خوب است.


    10-مدل های طرح دار بپوشید.
    زنانی که سینه های کوچکی دارند، معمولا اندام گلابی شکلی دارند، در این صورت نیمه پایین بدن آنها از نیمتنه بالایی آنها بزرگتر و سنگینتر است. برای ایجاد تعادل، بلوزهای طرح دار و شلوارها و دامن های تکرنگ و ساده بپوشید. اما طرح های خیلی بزرگ را برای بالاتنه خود انتخاب نکنید. درعوض لباس هایی که طرح های متوسطی دارد و نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ است، انتخاب کنید.


    11-مدل های چیندار بپوشید.
    لباس هایی که چین ها و پلیسه های ظریفی در قسمت سینه دارد، باعث اضافه حجم سینه های کوچک شما می شود، اما اجازه ندهید که چین ها و پلیسه های خیلی بزرگ به اندام شما مسلط شود. به دنبال مدل هایی باشید که چین های ظریف وکوچک تزئینی دور یقه بلوز خود دارد. از چین و پلیسه در پایین تنه و شلوار خودداری کنید، زیرا توجه را به سمت پایین تنه شما جلب می کند و سینه های شما را کوچکتر نشان می دهد.


    12-تاپ ها و بلوزهای روشنتر بپوشید.
    بالاتنه های روشنتر و پایین تنه های تیره تر انتخاب کنید؛ حتی اگر هردو آنها به یک رنگ هستند. به عنوان مثال اگر می خواهید قهوه ای بپوشید، یک بلوز شکلاتی رنگ و یک دامن قهوه ای سوخته را با هم ست کنید، یا اگر می خواهید ترکیب سیاه وسفید بپوشید، بلوز سفید و پایین تنه مشکی را انتخاب کنید. ااین روش باعث می شود که متناسبتر دیده بشوید و سینه های شما پرتر به نظر برسد.


    13-لباس هایی بپوشید که در قسمت سینه خود تزئینات دارد. هرچیزی در ناحیه سینه موجب می شود که سینه های شما بزرگتر به نظر برسد. مدل هایی که درست زیر سینه جمع می شود، خودبه خود سینه را بزرگتر نشان می دهد. پارچه های بافت دار یا براق در قسمت سینه نیزهمین تاثیر را دارد. دگمه، تزئینات ، قلابدوزی و گلدوزی روش بسیار خوبی برای افزایش اندازه سینه شما است.


    14-عضلات قفسه سینه خود را ورزش بدهید.
    کلید موفقیت عضلات و ماهیچه زیر سینه شما است. تمریناتی مانند دراز و نشست انجام بدهید تا عضلاتتان کشیده بشوند و سینه های شما بزرگتر دیده بشوند.
     

     

     

     

     

     
      u تغذيه، سلامتي و تناسب اندام


    چه كنيم تا سرطان معده نگيريم؟

    سرطان معده ناشي از رشد خارج از كنترل‌ سلول‌هاي‌ بدخيم‌ در معده‌ است. اين سرطان از دسته سرطان‌هايي است كه طي ساليان و به آرامي ‌رشد مي‌كند، ولي قبل از اين كه سرطان به معناي واقعي ايجاد شود، تغييراتي در لايه‌هاي معده ايجاد مي‌شود.
    متاسفانه در مراحل ابتدايي علائم چنداني ديده نمي‌شود و شايد به‌همين دليل، سرطان معده در مراحل ابتدايي به سختي تشخيص داده مي‌شود. سرطان معده در مردان 2 برابر زنان ديده مي‌شود و در سنين بالاتر از 50 سال بشدت افزايش مي‌يابد.
    سرطان معده از طرق مختلف گسترش مي‌يابد. مي‌تواند از طريق ديواره خود معده به بافت‌ها و اعضاي مجاور راه يابد. همچنين مي‌تواند از طريق غدد عروق لنفاوي گسترش يابد. در مراحل پيشرفته نيز مي‌تواند از طريق خون، ساير اندام و اعضا را درگير كند.


    Òنشانه‌هاي بيماري
    از علائم شايع سرطان معده مي‌توان به كاهش اشتها، كاهش وزن، كم‌خوني، ‌درد معده، علائم مبهم سوء‌هاضمه مانند آروغ زدن، استفراغ‌ خوني،‌ ‌احساس پري معده حتي پس از خوردن مقادير اندك غذا، مدفوع‌ سياه،‌ تهوع و استفراغ، درد بالاي‌ شكم‌، سوزش سردل و علائم شبيه به زخم معده اشاره كرد.


    Òدرمان
    متاسفانه در بيشتر موارد سرطان معده بسيار دير تشخيص داده مي‌شود. در اين شرايط ميزان‌ بقاي‌ 5 ساله‌ حتي‌ در صورت‌ درمان‌، پايين‌ است‌.
    در مراحل ابتدايي، جراحي و برداشتن تومور اوليه مي‌تواند موثر باشد. زماني كه سرطان گسترش يافته باشد مي‌توان براي جلوگيري از خونريزي‌هاي طولاني و انسداد معده از روش جراحي استفاده كرد. شيمي‌درماني نيز ممكن است در افرادي كه سرطان در آنها گسترش يافته باشد، استفاده شود و موثر باشد. استفاده از راديوتراپي بخصوص همراه با شيمي‌درماني ممكن است برحسب صلاحديد پزشك استفاده شود. با وجود اين كه شانس معالجه اين بيماري در مراحل پيشرفته كم است بايد توجه داشت كه هيچ كس نمي‌تواند ميزان بهبودي و پاسخ هر فرد را به درمان به طور دقيق پيش‌بيني كند چراكه نوع سرطان و نحوه پاسخ بدن به درمان هر فرد به فرد ديگر مي‌تواند متفاوت باشد. در اين بين حالات روحي و رواني مناسب مي‌تواند در درمان بسيار موثر باشد.


    Òبراي پيشگيري
    - از كشيدن سيگار خودداري كنيد
    - رژيم‌هاي غذايي شامل غذاهاي دودي، گوشتي و نمك اندود را كمتر مصرف كنيد
    - به‌ علائم‌ سوءهاضمه‌ كه‌ بيش‌ از چند روز طول‌ بكشند، ‌توجه‌ كنيد
    - رژيم‌ غذايي‌ مغذي‌ و متعادل‌ را استفاده‌ كنيد
    - در صورت لزوم آزمايش‌هاي‌ سالانه‌ غربالگري‌ را كه‌ توسط‌ پزشك‌ توصيه‌ شده‌ انجام‌ دهيد
    - استفاده از ماهي و سبزيجات تازه محتوي ويتامينA و C را كه احتمال ابتلا به سرطان معده را كاهش مي‌دهند فراموش نكنيد
    -گوشت قرمز را به اندازه مصرف كنيد. استفاده از گوشت قرمز بيش از 13 بار در هفته احتمال سرطان معده را 2 برابر مي‌كند بخصوص اگر گوشت به صورت كبابي، پخته شود
    -مصرف نمك وغذاهاي سرخ كرده را بسيار محدود كنيد و براي پخت غذا از روش‌هايي نظير بخارپز كردن و پخت در ماكروويو استفاده كنيد
    - از مواد غذايي حاوي آنتي‌اكسيدان نظير كلم بروكلي، هويج و گوجه فرنگي استفاده كنيد
    - مصرف پياز و سير، خطر سرطان معده را كاهش مي‌دهد.
     

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    خرید بخاری مناسب با یک فرمول ریاضی

    اگر برای گرم کردن خانه‌تان از بخاری استفاده می‌کنید یا اگر جزو آن گروه آدم‌های سرمایی هستید که به نظرتان شوفاژ برای گرم کردن خانه کافی نیست و در روزهای سرد زمستان یک بخاری برقی هم کنار دست‌تان روشن می‌کنید، این گزارش را بخوانید...


    اگرچه سیستم‌های حرارت مرکزی در ساختمان‌ها مرتب در حال گسترش است ولی استفاده از بخاری‌های برقی و گازی هنوز یکی از رایج‌ترین روش‌های گرم کردن خانه در کل دنیاست. در کشور ما به دلیل وجود منابع ارزان و قابل دسترس گاز طبیعی، گاز اصلی‌ترین سوخت مصرفی مردم در فصل‌های سرد سال است. برای همین هم بخاری‌های گازسوز اصلی‌ترین ابزار گرماساز ایرانی‌ها هستند.
    استفاده از بخاری‌های گازی تبعات منفی هم دارد، از جمله حوادث تلخی که هر سال در فصل سرما به خاطر رعایت نکردن ایمنی وسایل گازسوز اتفاق می‌افتد اما سال گذشته این حوادث رشد چشمگیری داشت و در ماه‌های پایانی سال، شاهد افزایش بحرانی آمار گازگرفتگی در کشور بودیم.
    برای جلوگیری از این حوادث ناگوار و همین طور برای استفاده بهتر از انرژی گرمایی و بالطبع گرم‌تر شدن خانه‌هایمان، هنگام خرید بخاری گازی باید بیشتر به نکات ایمنی و استانداردها توجه کنیم.


    ● بخاری‌های C تا G بخرید!
    موقع خرید بخاری باید به برخی نکات توجه کنید. یکی از اینها رده انرژی بخاری و بازده خالص تولید گرمای آن است.رده انرژی بخاری با یک برچسب شفاف روی آن مشخص می‌شود. روی این برچسب رده انرژی را با حروف انگلیسی نشان می‌دهند که هرچه به ابتدای الفبای انگلیسی نزدیک‌تر باشد، بازده خالص بخاری بیشتر و هرچه به حروف آخر الفبا نزدیک باشد، بازده خالص آن کمتر است. پس بهتر است بخاری‌هایی با رده انرژی C,D,E,F,G تهیه کنید.
    داشتن سیستم ایمنی ترموکوپل که در صورت خاموش شدن بخاری،جریان گاز را به طور اتوماتیک قطع می‌کند برای تمام تولیدکننده‌های بخاری گازی اجباری است اما دقت کنید که بخاری را حتما از فروشگاه‌های معتبر بخرید. از اعتبار مارک بخاری و استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنید.


    ● انواع مختلف بخاری
    بخاری‌های گازی هم انواع متنوعی دارند که از جمله آنها بخاری دیواری و بخاری‌های زمینی هستند. انواع دیواری بخاری‌های گازی اغلب نسبت به انواع زمینی آنها جای کمتر می‌گیرند و گرمای کمتری هم تولید می‌کنند.
    ضمن اینکه این بخاری‌ها به دیوار چفت می‌شوند و با تمام شدن فصل سرما، بازکردن و جابه‌جایی آنها تا زمستان بعدی و نصب دوباره آنها کمی ‌دردسر ایجاد می‌کند. در حالی که بخاری معمولی را می‌توانید در پایان زمستان به راحتی جمع کنید تا فضای اضافی را درخانه اشغال نکند.


    ● فرمولی برای خرید بخاری
    یکی از فاکتورهای انتخاب بخاری، در نظر گرفتن متراژ محیط خانه یا فضایی است که می‌خواهید با بخاری گرمش کنید. برای اینکه بفهمید عددی که به عنوان میزان تولید حرارت روی بخاری نصب شده برای منزل شما مناسب است یا نه، می‌توانید این عدد را (که واحدش کالری است) بر عدد ۲۴ تقسیم کنید.از طرف دیگر متراژ خانه تان را در عدد سه ضرب کنید. حاصل ضرب این دو عدد باید با حاصل تقسیم اولی برابر یا نزدیک به آن باشد.
    برای مثال اگر متراژ سالن منزلتان ۷۰ متر است،حاصل ضرب آن در سه می‌شود ۲۱۰. حالا اگر بخاری که می‌خواهید بخرید ۴۸۰۰ کیلوکالری گرما تولید می‌کند، حاصل تقسیم این عدد بر ۲۴ می‌شود ۲۰۰ که با ۲۱۰ اختلاف چندانی ندارد، پس این بخاری، مورد مطلوبی برای منزل شماست. اگر متراژ سالن شما بزرگ‌تر است می‌توانید بخاری‌هایی با برچسب تولید حرارت هشت هزار و ۹ هزار کالری تهیه کنید.
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    40 نكته براي تحول در زندگي

    چرا ازدواج‏ها و پيوندها به جدايي مي‏انجامد؟
    چرا پيوندهاي محبت آميز بعد از ازدواج گسسته مي‏شود و فرو مي‏پاشد؟
    چرا بعضي از زوج‏ها با يكديگر همدلي و همفكري دارند و برخي ندارند؟
    چرا زنان و شوهراني كه باهم تفاهم دارند، پس از مدتي به عدم تفاهم مي‏رسند؟
    چگونه مي‏شود زنان و شوهراني كه مدعي بودند نمي‏توانند با يكديگر زندگي كنند، پس از چندي توانسته‏اند به خوبي با هم زندگي كنند؟
    چرا اكثر روان‏شناسان راه اصلي حل و فصل مسائل زناشويي را رسيدن به تفاهم و برقراري ارتباط انساني ذكر مي‏كنند و از سويي، برخي از مردم راه اصلي حل و فصل مسائل زناشويي را عشق ورزيدن ذكر كرده‏اند؟ حال آن كه بايد دانست عشق شرط لازم است، اما به تنهايي كافي نيست.

    40 نكته زير مي‏يتواند پاسخي براي اين پرسشها شما و براي همه زوج‏هاي جوان و نيز كساني كه در مرحله تصميم‏گيري براي ازدواج يا در آستانه ازدواج قرار دارند، مفيد و مؤثر باشد:


    1. با مطالعه كتب مربوط به انتخاب همسر، آيين همسرداري، چگونگي ايجاد ارتباط با ديگران و نيز شركت در جلسه‏هاي آموزش خانواده نيز تامل در آيات و روايات مرتبط با خانواده داري دانش و مهارت خود را در اين زمينه افزايش دهيد.

    2. با همدلي، همفكري، همكاري و مشورت با يكديگر درباره مسائل مختلف ميان اعضاي خانواده روابط سالم پديد آوريد.

    3. هر يك از زوجين ديگري را نزديك‏ترين و محرم‏ترين فرد بداند و او را نيمه تن، حامي و پشتيبان خود تلقي كند.

    4. با يادگيري مهارت‏هاي ارتباطي نظير فعالانه به حرف‏هاي يكديگر گوش كردن، احترام به نظرها و عقايد يكديگر و تشريك مساعي و مشورت كردن روابط خود را بهبود بخشيد.

    5. بكوشيد، باايجاد كانوني گرم و صميمي، تمام اعضاي خانواده به ويژه زن و شوهر مسؤوليت رسيدن به تفاهم را پذيرا شوند.
    تا كه از جانب معشوق نباشد كششي كوشش عاشق بيچاره به جايي نرسد

    6. هنگام اختلاف نظر يا سوء تفاهم، به جاي سرزنش كردن يكديگر يا تفسير نادرست، به شناسايي مساله و يافتن راه حل آن بپردازيد و در صورت لزوم كمك و مشاوره افراد با تجربه و متخصص را جلب كنيد.

    7. براي رسيدن به ا منيت رواني وعاطفي در روابط زناشويي داشتن صداقت، پذيرش، سعه صدر، انصاف و اعتماد متقابل را اصل اول قرار دهيد.

    8. در صورت به وجود آمدن هر گونه سوء تفاهم و سوء برداشت، در نخستين فرصت ممكن به حل و فصل آن بپردازيد تا به فرآيندي مخرب و پيشرونده تبديل نشود.

    9. به هر طريق ممكن رفتارهاي مطلوب همسرتان را مورد توجه و تاييد قرار دهيد; به گونه‏اي كه همسرتان بفهمد برايش ارزش قائل هستيد.

    10. تشويق و تاييد و بيان نكات مثبت‏به طور آشكار يا در جمع باشد و تذكر نكات منفي و انتقاد به طور محرمانه و در تنهايي صورت گيرد.

    11. براي خصوصيات و نيازمندي‏هاي يكديگر ارزش قائل شويد و در روابط كلامي، عاطفي، اقدام‏ها و تصميم‏گيري‏ها به افكار و خواسته‏هاي همسرتان توجه كنيد.

    12. اگر رفتار خاصي براي شما مبهم است، ساده‏ترين راه اين است كه از همسرتان هدف و علت آن رفتار را بپرسيد و با روش مسالمت‏آميز، صميمانه و خوش بينانه موضوع را روشن كنيد.

    13. خشونت همسرتان را با خشونت پاسخ ندهيد. خشونت را با سكوت پاسخ گوييد و در موقعيتي مناسب درباره مساله مورد نظر به بحث و گفت و گو بپردازيد.

    14. بكوشيد در سراسر زندگي، به خصوص در روابط بين خود و همسرتان، به جاي هر گونه پيش‏داوري يا مشاهده اشكالات و ضعف‏ها نقاط مثبت و قوت را ببينيد; به عبارت ديگر، به جاي توجه به نيمه خالي ليوان به نيمه پر آن توجه كنيد.

    15. سعي كنيد در برنامه ريزي براي فعاليت‏هاي اجتماعي، اوقات فراغت، ديد و بازديدهاي خانوادگي و نظاير آن به مشورت كردن با يكديگر بپردازيد و از يك جانبه نگري بپرهيزيد.

    16. در هر فرصتي كه پيش مي‏آيد، با همسر و اعضاي خانواده‏تان ارتباط كلامي و عاطفي برقرار كنيد. شايان ذكر است زن‏ها از صحبت كردن با همسرشان بيش‏تر لذت مي‏برند. بنابراين، مردان بايد فعالانه به سخنان همسرانشان گوش كنند و واكنش مناسب نشان دهند.

    17. اگر هر يك از زوجين در شرايط خاصي نمي‏تواند به سخنان همسرش گوش كند، بايد صادقانه و صميمانه اين موضوع را به وي انتقال دهد، و تقاضا كند صحبت كردن درباره آن موضوع را به فرصتي ديگر واگذارد.

    18. هر از چند گاهي زوجين در فضايي محرمانه، محبت‏آميز و صميمانه به ارزيابي رفتار و روابط يكديگر بپردازند و از يكديگر بپرسند، چه بايد كرد تا روابطمان بهتر و بانشاط تر شود؟

    19. هميشه، در رويارويي با مسائل و مشكلات خانوادگي، خود را در وضعيت طرف مقابل قرار دهيد و با قبول مسؤوليت‏خود و شناخت انتظارات متقابل به حل و فصل اختلافات روي آوريد.

    20. در روز يا در هفته زمان مشخصي را براي گفت و گو درباره مسائل و مشكلات و به اصطلاح درد دل كردن با همسرتان اختصاص دهيد.

    21. از داشتن نگرش‏هاي آرمان گرايانه و شاعرانه در مساله ازدواج و روابط زناشويي و نيز انتظارات غير واقع بينانه اجتناب كنيد.

    22. ارتباط زوجين بايد از هر گونه سوء ظن و حدس نادرست وغير واقع بينانه دور باشد. اگر موضوع و مساله‏اي ذهن يكي از زوجين را به خود مشغول كرده است، بايد آن را به صراحت و صادقانه مطرح كند و درستي و نادرستي اش را با همسرش مورد بررسي قرار دهد.

    23. هر يك از زوجين بايد زمينه‏هاي بروز سوء تفاهم‏ها و سوء ظن‏ها را از بين ببرد و از رفتارهايي كه موجب بروز سوء تفاهم و سوء ظن مي‏شود، خودداري كند.

    24. هر يك از زوجين بايد بكوشد با روان‏شناسي همسرش آشنا شود تا بداند زن يا مرد به چه اموري بها مي‏دهد و نظام ارزشي‏اش چگونه است; براي مثال معمولا زن به وابسته بودن، كسب امنيت عاطفي و مورد حمايت واقع شدن اهميت مي‏دهد و مردان مي‏خواهند مستقل و خود مختار باشند و آزادي عمل را داراي ارزش مي‏دانند.

    25. زن و شوهر از مسخره كردن يكديگر و گفتن سخنان طعنه‏آميز و دو پهلو جدا پرهيز كنند.

    26. از رفتارهايي نظير متلك، تحقير، سرزنش و به رخ كشيدن يكديگر كه موجب افزايش مقاومت‏هاي رواني در طرف مقابل است، جدا بايد پرهيز شود.

    27. در سراسر زندگي، از جمله در زندگي خانوادگي، بكوشيد به نقاط مثبت، موهبت و نعمت هايي كه در اختيار داريد بينديشيد نه به اموري كه در اختيار نداريد.

    28. از خطاهاي يكديگر سريعا بگذريد و خطاهاي همديگر را تحمل كنيد.

    29. بايادآوري برخي ايام مانند روز تولد، سالگرد ازدواج و نظاير آن و دادن هديه‏هايي هر چند كوچك (مثل يك شاخه گل) به طور نمادين يا سمبليك عشق و علاقه خود را به همسرتان اعلام كنيد.

    30. خود را در برابر همسرتان آراسته و پاكيزه و جالب توجه نگه داريد از پريشاني و وضع نامرتب بپرهيزيد.

    31. در انتخاب دوست و برقراري روابط دوستانه و معاشرت‏هاي خانوادگي با زوج‏هاي ديگر دقت كنيد و اين امور را با توافق يكديگر انجام دهيد.

    32. از هر گونه رفتاري كه به مرد سالاري يا زن سالاري مي‏انجامد، پرهيز كنيد.

    33. خطاي يكديگر را در حضور ديگران، فرزاندن، آشنايان، والدين يكديگر و... بازگو نكنيد.

    34. هرگز همسرتان را با زن يا مرد ديگر مقايسه نكنيد.

    35. از رفتارهاي مطلوب همسرتان تشكر كرده، او را تشويق كنيد و انگيزه تكرار آن رفتار را بيش‏تر سازيد.

    36. از تصميم‏هاي نادرست و غير منطقي و كلي‏گويي‏هاي منفي و شكل‏گيري افكار منفي درباره همسرتان شديدا پرهيز كنيد.

    37. حتي‏المقدور به قول‏هايي كه به همسرتان داده‏ايد عمل كنيد تا به سلب اعتماد و احساس فريب خوردگي نينجامد.

    38. از نسبت دادن القاب و زدن برچسب‏هاي ناگوار و نامطلوب مانند بدقول، زرنگ، شلخته، كله‏شق، يك دنده، لجباز و خودخواه به يكديگر پرهيز كنيد.

    39. در مواردي كه غمگيني و افسردگي و يا عصبانيت زن يا شوهر شدت مي‏يابد و احتمال اختلال در كار سيستم عصبي يا غدد درون‏ريز به ويژه غده تيروئيد وجود دارد، در نخستين فرصت‏به پزشك متخصص مراجعه كنيد تا از عادي بودن ترشح غدد از جمله غده تيروئيد مطمئن شويد.

    40. براي داشتن يك زندگي با نشاط و موفق خوب بينديشيد، وقت‏بگذاريد، احساس مسؤوليت كنيد، موانع ارتباط سالم را از ميان برداريد و به عوامل ايجاد كننده روابط سالم توجه كنيد.
     

     

     

     

     

     
      u دانش و فناوري


    مقاله ISI
    چگونه ارزیابی می شود؟


    ● مقدمه:
    گزارش میزان ارجاع به مجله های (JCR (Journal citiation Report هر سال توسط انستیتو اطلاعات علمی ISI ( Institute for scientific Information) واقع در شهر فیلادلفیای آمریکا منتشر می گردد. این گزارش حاوی اطلاعات ارزشمندی پیرامون مجله ها و رتبه بندی آنها می باشد.
    فاکتور تأثیر (Impact Faktor)، برای نخستین بار در سال ۱۹۹۵ و توسط بنیانگذار ISI گارفیلد Garfield مطرح شد و به سرعت به صورت دستورالعملی جهت گزینش بهترین مجله ها به کار رفت. حقیقت این است که این فاکتور ابزار کاملی برای اندازه گیری کیفیت مقاله ها نمی باشد، بلکه چون روش بهتری وجود ندارد و در حال حاضر نسبت به دیگر معیارها برای ارزیابی علمی از مزایایی برخوردار است، لذا عموماً مورد استفاده قرار می گیرد.
    JCR بیش از ۷۵۰۰ مجله معتبر را در حدود ۲۰۰ حوزه موضوعی از سال ۱۹۹۷ به بعد در بر می گیرد و با استفاده از آن می توان مجله ها را در حوزه های تخصصی، طبقه بندی و شاخص های رتبه بندی آنها را بررسی کرد. JCR در دو نسخه موجود است، نسخه علمی آن در بر گیرنده بیش از ۵۹۰۰ ژورنال علمی و نسخه علوم اجتماعی مشتمل بر ۱۷۰۰ ژورنال است. JCR از طریق Web of knowledge به شرط پرداخت وجه اشتراک قابل بررسی است.


    ● ضریب تاثیر (IF) چیست؟
    فاکتور تاثیر به صورت میانگین، تعداد ارجاعات به یک مورد قابل استناد (نظیر مقاله پژوهشی، مقاله مروری، نامه، یاد داشت، چکیده و..) در یک مجله علمی در طول زمانی معین تعریف شده است. فاکتور تأثیر، تعداد ارجاعات به مقاله های منتظر شده در دو سال قبل مجله تقسیم بر تعداد مقاله های منتشر شده در دو سال مذکور است. در مواردی فاکتور تأثیر مجله بطور میانگین (که معدل فاکتور تأثیر طول دوران فهرست شدن آن مجله در ISI می باشد)، نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این شاخص مهمترین و در عین حال کاربردی ترین شاخص ارزیابی مجله ها از نظر ISI است. این عامل همه ساله توسط ISI بر مبنای ارجاعات به هر یک از مجله های علمی آن محاسبه می شود و نتیجه در گزارش JCR منتشر می شود. این ضریب نه برای مقاله یا نویسنده بلکه برای مجله محاسبه می شود. محاسبه بر مبنای یک دوره سه ساله صورت می گیرد.


    ● چگونه یک مقاله ISI ارزیابی می شود؟
    برای اینکه بتوانید یک مقاله بنویسید، لازم است در این زمینه اطلاعاتی داشته باشید. اگر این مقاله را برای مؤسسه اطلاعات علمی ISI می نویسید، احتمالاً برایتان مهم است که بدانید این مقاله ها چگونه ارزیابی می شود.
    امروزه ارزیابی مقاله های علمی یکی از دغدغه های جوامع علمی می باشد. مؤسسه اطلاعات علمیISI برای ارزیابی تحت پوشش فهرست نویسی خود، سه شاخص در نظر گرفته است:
    ۱) فاکتور تأثیر گذار (IF): این شاخص مهمترین و در عین حال کاربردی ترین شاخص ارزیابی مجله ها از نظر ISI است.
    ۲) شاخص فوری(Immediately): تعداد ارجاعات به مقاله های منتشر شده مجله در سال مورد ارزیابی تقسیم بر تعداد مقاله های منتشر شده در همان سال مجله مذکور است. این شاخص در حقیقت شیب رشد منحنی ارجاعات را بیان می کند.
    ۳) شاخص نیمه عمر استناد(Cited Half-Life):نیمه عمر ارجاعات یا نیمه عمر استناد، تعداد سال هایی است که از سال ارزیابی باید به عقب برگشت تا شاهد پنجاه درصد کل ارجاعات به مجله در سال مورد ارزیابی باشیم. به عبارت دیگر، این شاخص مدت زمانی که نیمی از کل استنادات به آن مجله صورت پذیرفته باشد را نشان می دهد و در حقیقت سرعت کاهش میزان ارجاعات به مجله را بیان می کند. بدیهی است که وقتی مقاله های یک مجله ارزش خود را برای ارجاعات، زود از دست بدهند (مقاله ها سطحی باشند و خیلی زود بی ارزش شوند)، تنها به مقاله های جدید مجله ارجاع داده می شود. این موضوع باعث می شود که نیمه عمر ارجاعات به مجله کاهش یابد. بنابراین هر چه نیمه عمر ارجاعات به مجله بیشتر باشد، نشان می دهد که ارزش مقاله های مجله در طول زمان بیشتر حفظ شده است و هنوز مورد ارجاع قرار می گیرند. در مجموع هرچه نیمه عمرارجاعات به یک مجله بیشتر باشد، ارزش مجله بالاتر می رود.
    در پایان هر سال، مجله های تحت پوشش فهرست نویسی ISI که در فهرست وبگاه علم (Web of Science=WOB) قرار گرفته اند، ارزیابی می شوند. معیارهای ارزیابی و سنجش همان شاخص های ارزیابی ISI (سه شاخص اشاره شده دربالا) می باشند. نتایج این ارزیابی نیز درگزارش های ارجاع مجله JCR هر سال جهت اطلاع عموم اعلام می شود.
    در بین فاکتورهای بالا، فاکتور تأثیر، کاربردی ترین شاخص می باشد و امروزه به طور گسترده ای در درجه بندی و ارزیابی مجله های مورد استفاده قرار می گیرد. این فاکتور در حقیقت توانایی مجله و هیأت تحریریه آن را در جذب بهترین مقاله ها نشان می دهد.
    بانک اطلاعات ISI، مرکزی برای فهرست نمودن و پوشش دادن جامع مهمترین مجله های علمی منتشره در دنیا به منظور تبادل اطلاعات میان پژوهشگران مختلف می باشد. پر واضح است که منظور از پوشش جامع، فهرست نمودن کل مجله های علمی منتشر شده در جهان نمی باشد. چرا که از طرفی مقرون به صرفه نیست و از طرف دیگر تمام مجله های نشر یافته در جهان از استانداردهای ISI پیروی نکرده اند و از غنای علمی لازم برخوردار نیستند. ارزیابی مجله های علمی ISI به طور مستمر و مداوم هر دو هفته صورت می گیرد. ارزیابی کنندگان ISI در حدود ۲۰۰۰ عنوان جدید را سالانه مورد ارزیابی قرار داده و تنها ۱۰ تا ۱۲ درصد از مجله های علمی ارزیابی شده، انتخاب می شوند. هر مجله علمی قبل از انتخاب شدن و فهرست شدن در ISI یکسری مراحل ارزیابی را پشت سر می گذارند.
    از جمله عوامل مورد ارزیابی و رعایت استانداردهای بانک اطلاعاتیISI، کمیته علمی منتخب مجله، تنوع بین المللی مقاله های چاپ شده درآن، نشر به موقع مجله و جایگاه نشر آن می باشد. لازم به ذکر است که هیچ یک از این عوامل به تنهایی مورد بررسی و ارزیابی قرار نمی گیرد، بلکه با بررسی مجموع عوامل، یک امتیاز کلی داده خواهد شد. از جمله مواردی که در ارزیابی مجله مورد توجه قرار دارد این است که عنوان مقاله ها، چکیده و کلمات کلیدی باید به زبان انگلیسی باشد همچنین توصیه می شود که منابع نیز به زبان انگلیسی نوشته شوند. اگر چه اطلاعات علمی مهم به تمامی زبانها به چاپ می رسد، اما موارد ذکر شده باید به زبان انگلیسی باشد تا تحت داوری و ارزیابی ISI قرار گیرد زیرا ارزیابی کنندگان مجله های علمی در ISI نمی توانند عناوین ومنابع بکار رفته در مقاله ها را به زبان انگلیسی ترجمه کنند. داوری علمی و تخصصی مقاله های چاپ شده در مجله توسط داوران نام آشنای علمی از جمله عمده ترین موارد مورد توجه ارزیابی کنندگان می باشد که گویای اعتبار و غنای علمی مجله است.
    سه پایگاه WOS ، EST و JCR از معتبرترین پایگاه های علم سنجی هستند که توسط مؤسسه اطلاعات علمی ISI تهیه و روز آمد سازی می شوند.
    پایگاه Essential Science Indicators) ESI بر مبنای دوره های زمانی ۱۰ ساله، به ارائه آمار در قالب شاخص های تعیین شده تولید علم از جمله رتبه علمی کشورها بر اساس تعداد تولیدات علمی، تعدا کل استنادها و نسبت استناد به تولیدات علمی می پردازد.
    در پایگاه Web of Science)WOS) امکان جستجو و استخراج اطلاعات در طول دوره های زمانی مختلف بر اساس شاخص های گوناگون علم سنجی وجود دارد.
    پایگاه (JCR (Journal citation Reprts به ارائه گزارش استنادی نشریه ها می پردازد.
    از طرفی تعداد نشریه هایی که هر کدام از این پایگاه ها نمایه می کنند نیز با دیگری متفاوت است.


    ● بهترین معیارهای ISIبرای نمایه کردن مجله ها چیست؟
    در سایتISI چهار مورد به عنوان ملاک های اصلی نمایه شدن مجله آمده است که عبارتند از:
    ۱) زمان بندی نشر، تعریف شده باشد یعنی معلوم باشد که فصلنامه است، ماهنامه است یا... و در موعد معین هم آماده شود.
    ۲) فرآیند داوری برای مجله تعریف شده باشد.
    ۳) قواعد نشر بین المللی را رعایت کند. برای مثال، عنوان مجله گویای محتوای آن باشد.
    ۴) مقاله به هر زبانی که باشد مهم نیست ولی چند مورد در آن باید به زبان انگلیسی باشد که عبارتند از: اسامی نویسندگان، عنوان، چکیده و کلمات کلیدی و حتی الامکان منابع و مآخذ هم انگلیسی باشد. موارد فرعی هم وجود دارد که شامل این موارد است:
    ۱) مجله باید حوزه بین المللی داشته باشد و به یک حوزه جغرافیایی خاص تعلق نداشته باشد.
    ۲) در حوزه آن مجله، ترجیحاً مجله مشابه نباشد یا اگر هست آن مجله معیار برتری نسبت به آنها داشته باشد.
    ۳) افراد به وجود آورنده آن حتی الامکان افراد شناخته شده ای باشند.
    ۴) افراد به وجود آورنده، توزیع جغرافیایی مناسبی داشته باشند مثلاً همه ایرانی نباشند.
    البته موارد فرعی، نمره اضافه دارد و در قبولی یا رد مجله از طرفISI نقش بازی نمی کند.


    ● جایگاه تولید علم ایران در سطح بین المللی
    تحقیقات نشان می دهد که تولید علم در ایران، ویژه در سال های اخیر از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده است. براساس آخرین آمار پایگاه Essential Science Indicator) ESI) طی دوره ۱۰ ساله اخیر، جمهوری اسلامی ایران در بین ۱۴۵ کشور که رتبه بندی بر روی آن ها صورت پذیرفته است، در رده چهلم جهان قرار می گیرد و این درحالی است که در دوره ۱۰ ساله پیشین که اول ژانویه ۱۹۹۷ تا ۳۰ آوریل ۲۰۰۷ را در بر می گیرد، جمهوری اسلامی ایران با ۲۶ هزار و ۴۹۵ عنوان تولید علمی، از این نظر در بین کشورهای جهان در رده چهل و یکم ودر بین کشورهای اسلامی، پس از ترکیه و مصر در رده سوم قرار می گرفت.
    در دوره ۱۰ ساله اول (ژانویه ۱۹۹۷تا ۳۰ژوئن ۲۰۰۷)، کل تولیدات علمی ایران، ۸۵هزار و ۶۲۹بار مرود استناد قرار گرفته است که به این ترتیب نسبت تعداد استنادها به تولیدات علمی ایران، ۳/۱۱ بوده است. هر چند تعداد کل استنادها و همچنین نسبت استنادها به تولیدات علمی ایران نسبت به دهه منتهی به ۳۰آوریل ۲۰۰۷ افزایش یافته است، اما این نظر رتبه ایران نسبت به دوره قبل تغییری نداشته است. از طرفی، بر اساس آمار
    پایگاه Web of Science)WOS)، جمهوری اسلامی ایران در دوره تقریبی ۹ ماهه اول سال ۲۰۰۷که از اول ژانویه لغایت ۲۵ سپتامبر سال ۲۰۰۷، برابر با ۱۱ دی ماه ۱۳۸۵ لغایت ۳ مهرماه ۱۳۸۶ را در برمی گیرد، دارای ۶۲۸۹عنوان تولید علمی نمایه شده بوده است. براساس این آمار نیز کشورمان از نظر تعداد تولیدات علمی، رتبه دوم را در بین کشورهای اسلامی به خود اختصاص می دهد و پس از ترکیه و قبل از مصر قرار می گیرد. این در حالی است که در همین دوره ۹ ماهه، ترکیه دارای ۱۳۴۰۲عنوان، مصر دارای ۲۷۹۰عنوان، پاکستان دارای ۱۴۴۳ عنوان و عربستان سعودی دارای ۱۳۱۱ عنوان تولید علمی نمایه در پایگاه WOS بوده اند.
    تعداد نشریه های ایرانی نمایه شده در پایگاه JCR در سال ۲۰۰۶ نسبت به سال ۲۰۰۵ از سه عنوان به شش عنوان افزایش یافته است.
    دکتر عبدالرضا نوروزی چاکلی، مدیر سابق گروه علم سنجی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور وعضو هیأت علمی گروه علوم کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه شاهد، علت این پیشرفت را اقدامات و تسهیلاتی که در سالهای اخیر جهت پژوهش در سطح کشور، برگشت بورسیه ها به کشور پس از فراغت از تحصیل، توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی به ویژه دوره های دکتری، افزایش اعزام پژوهشگران به سفرهای کوتاه مدت جهت تحقیق و ارائه مقاله در کنفرانس های بین المللی و نیز راهیابی ۱۴ عنوان نشریه ایرانی به زبان انگلیسی در پایگاه های ISIکه ورود تعداد زیادی از مقاله های ایرانیان را به پایگاه های ISI در پی داشته و زمینه مورد استناد واقع شدن مقاله های ایرانیان را فراهم کرده اند، عنوان کرده است.


    ● نتیجه گیری
    وجود مشکلاتی همچون تعامل کمتر پژوهشگران ایرانی در قیاس با پژوهشگران خارجی، عدم تمایل در انجام هرگونه کار گروهی و سرقت ایده ها -که در جامعه ما نسبت به جوامع دیگر شایع تر است- از جمله دلایلی عدم همکاری بین نویسندگان ایرانی در خلق آثار علمی است. در حال حاضر به خودی خود این تعامل در حال افزایش است زیرا اخیراً تعداد زیادی از مجله های معتبر خارجی مقاله های تک نویسنده ای را نمی پذیرند و رد می کنند و مقاله های چند نویسنده ای را ترجیح می دهند. زیرا اثری که با مشارکت چند متخصص به رشته تحریر در آمده، به احتمال زیاد معتبرتر از اثری است که توسط یک نویسنده تولید شده است. همچنین مقاله های تک نویسنده ای در مقایسه با مقاله های چند نویسنده ای کمتر مورد استناد واقع می شوند.
    برگزاری کنگره ها و مجامع در سطح ملی و بین المللی نیز باعث ایجاد تعامل میان اندیشمندان می شود. این اعتماد در پژوهشگران باید به وجود بیاید که ایده های آنان محفوظ می ماند؛ از جمله این که نسبت به ثبت اختراعات اقدامات مؤثرتری انجام می شود و ایده های علمی و پروپوزال های پژوهشگران در فضایی امن تر و بانگاهی صددرصد علمی و به دور از هرگونه اعمال نظر شخصی مورد بررسی واقع شوند و نتیجه ارزیابی، سریع تر به اطلاع آنان برسد.
    امروزه مهمترین روش ارزشیابی نشریه های علمی، علم سنجی است که معمولاً از طریق پایگاه های استنادی ISI و مجله همراه آنها JCR صورت می گیرد.این هم باید برای ارزشیابی مجله های فارسی نیز به وقوع بپیوندد. بعد از جنگ جهانی دوم، جهان با حجم انتشارات روبرو شد که ارزیابی انتشارات علمی را با مشکلاتی مواجه کرد و در پی آن راهکارهایی که برای حل مشکل پیشنهاد شد، روش های کمی بودند که یکی از موفق ترین آنها که برد جهانی پیدا کرده است روش علم سنجی است.
    حوزه عمل علم سنجی، پایگاه های استنادی است. بنابراین نه تنها ایران بلکه همه کشورهایی که زبان علمی آنها غیر انگلیسی است به پایگاه های استنادی خود نیازمندند، زیرا نقص عمده پایگاه ISI تکیه فراوان آن به زبان انگلیسی است. در نتیجه کشورهایی زبان ملی و علمی آنها غیرانگلیسی است، تنها بخش انگلیسی انتشارات علمی آنها وارد پایگاه ها می شود و مورد ارزیابی قرار می گیرد. شاید به همین دلیل است که کشورهایی مثل چین، ژاپن، کره، مالزی، و... به تهیه نمایه های استنادی خود اقدام کرده اند.
    به منظور ارزیابی کل انتشارات علمی ایرانیان و نیز تحکیم هرچه بیشتر استقلال علمی کشور، ایجاد پایگاه های نمایه های استنادی علوم، علوم اجتماعی، هنر و علوم انسانی درداخل الزامی است.
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    چرا مردان فساد مي کنند
    اما زنان مجبورند محدود باشند؟

    .: سوال:

    با توجه به اين كه فساد معمولا از ناحيه ‏ى مردان است چرا آزادى زنان محدود مى‏شود و آنان مجبورند حجاب را رعايت كنند؟
     

    .: پاسخ:

    اساسا با آزادى زن مخالف نيست، بلكه زنان براى رسيدن به هدفى بالاتر، اين حدود را رعايت مى‏كنند و چنين كارى براى هر انسان عاقلى پذيرفتنى است كه براى رسيدن به يك هدف بالاتر، از برخى آسايش‏هاى خود چشم‏پوشى كند. اما در اين جا خوب است، به يك فايده‏ى ديگر حجاب كه در قرآن كريم تصريح شده و مستقيما متوجه خود زنان است نيز اشاره كنيم. براى حجاب چهار فايده ذكر شده كه عبارتند از: آرامش روانى، استحكام پيوند خانوادگى، استوارى اجتماع، و ارزش و احترام زن )براى تفصيل بحث، ر. ك: مرتضى مطهرى، مسأله‏ى حجاب، صص 83 - 95؛ و نيز صص 67 - 74. ؛ كه آخرين مورد در قرآن كريم به عنوان فلسفه‏ى حجاب ذكر شده است:
    يا ايها النبى قل لازواجك و بناتك و نساء المؤمنين يدنين عليهن من جلابيبهن ذلك أدنى أن يعرفن فلا يؤذين. )احزاب 33 / 59:اى پيامبر به همسران و دخترانت و به زنان مؤمنين بگو كه روسرى‏هايشان را به خويش نزديك كنند )و گريبان خود را هم بپوشانند(. اين برايشان بهتر است كه ]به عفت[ شناخته شوند تا مورد اذيت واقع نشوند. براى شرح جمله‏ى اين آيه از منظر بحث كنونى، ر. ك: مرتضى مطهرى، مسأله‏ى حجاب، صص 172 - 180..
    پس حجاب براى اين است كه به عنوان افراد عفيف شناخته شوند و معلوم شود كه خود را در اختيار مردان قرار نمى‏دهند و در نتيجه، حشمت آنان مانع مزاحمت افراد سبك سر شود. در واقع از نظر اسلام، زن مسلمان حرمتى دارد كه به خاطر آن حرمت بايد احترامش حفظ شود، مورد تعرض قرار مى‏گيرد، يا نامحرمان با ديد حيوانى و شهوانى به او ننگرند. تجربه همه نشان داده است كه در جامعه، هر چه حجاب خانمى متين‏تر و بهتر باشد، كم‏تر مورد تعرض جوانان لاابالى قرار مى‏گيرد. در واقع، با اين حجاب، او شخصيت خود را به مخاطبان اعلام مى‏كند و اين، حريمى براى حفظ اوست. به تعبير استاد مطهرى:
    »در مسأله‏ى پوشش، سخن در اين نيست كه آيا زن خوب است پوشيده در اجتماع ظاهر شود يا عريان؟ بلكه روح سخن در اين است كه: زن و تمتعات مرد از زن بايد رايگان باشد يا نه؟ آيا مرد بايد حق داشته باشد كه از هر زنى در هر محفلى حداكثر تمتعات را به استثناى زنا ببرد يا نه؟ در حالت اول، چنين وانمود شده كه مسأله‏ى اصلى آزادى يا اسارت زن است، در حالى كه حقيقت امر اين است كه آيا مرد بايد در بهره‏كشى جنسى از زن، جز از جهت زنا، آزادى مطلق داشته باشد يا نه؟« (مرتضى مطهرى، همان، ص 82.)
     

     

     

     

     

     
      u مقاله روزانه


    سنگ ماه تولد شما چيست؟

     

    سنگها مي توانند شما را جادو کنند و بر فعاليت هايتان تاثير بگذارند. اگر در درستي اين قضييه ترديد داريد در موقعيتي که نياز به شجاعت داريد يک تکه سنگ «حديد» با خود حمل کنيد تا اثر آن را به چشم ببينيد. يا مي توانيد براي اينکه عشق....
    سنگها مي توانند شما را جادو کنند و بر فعاليت هايتان تاثير بگذارند. اگر در درستي اين قضييه ترديد داريد در موقعيتي که نياز به شجاعت داريد يک تکه سنگ «حديد» با خود حمل کنيد تا اثر آن را به چشم ببينيد. يا مي توانيد براي اينکه عشق بين خود و همسرتان را افزايش دهيد گردن بندي از لاجورد به گردن بياويزيد، چون لاجورد عشق و دوستي را زياد مي کند.
    . هر يک از سنگهاي موجود در طبيعت خاصيتي ويژه و منحصر به فرد دارد. انرژي از امواج کيهاني عبور مي کند و به واسطه سنگهايي که بر گردن آويخته ايد يا به نحوي با بدن شما در تماس قرار گرفته اند به شما منتقل مي شود. علاوه بر اين دانشمندان بر اين باورند که هر سنگ با متولد ماه خاصي ارتباط بيشتر و بهتري برقرار مي کند و مي تواند براي درمان بيماريها يا متعادل کردن قواي روحي و دماغي او مثمر ثمر باشد. به خاطر داشته باشيد که براي متولدين هرماه، علاوه بر سنگ مخصوص خود او، ممکن است چندين سنگ ديگر هم مفيد باشد. شما سنگ ها را چقدر مي شناسيد و درباره آنها چه اطلاعاتي داريد؟


    vفروردين
    الماس، يکي از گرانبهاترين و زيباترين سنگهاي موجود در طبيعت با متولدين فروردين ارتباط بيشتري برقرار مي کند. اين سنگ اعتماد به نفس را افزايش مي دهد و احساس شکست ناپذيري را در انسان تقويت مي کند.الماس يکي از قديمي ترين سنگهاي موجود در طبيعت است که خاصيت تصفيه کنندگي دارد و مخصوصا روي کارکرد کليه ها و مثانه اثر مثبتي مي گذارد. علاوه بر آن کارايي و قدرت سنگهاي ديگر را هم افزايش مي دهد. فراموش نکنيد متولد هر ماهي هستيد و از هر سنگي استفاده مي کنيد افزودن الماس به گردن بند خود را از ياد نبريد.


    vارديبهشت
    سنگ متولدين ماه مياني بهار، زمرد است. زمرد از زمان خيلي دور به عنوان سنگ درماني به کار مي رفته است. يکي از مهم ترين ويژگي هاي آن اين است که روح و جسم را با هم متعادل مي کند. اين سنگ روي تيروئيد و تصلب شرائين اثر مي گذارد و در مورد بيماراني که پارکينسون دارند يا مبتلا به صرع هستند روند درمان را بهبود مي بخشد. زمرد فشار خون و بيماري قلبي را نيز کنترل مي کند. در زمان هاي گذشته براي درمان بچه هاي کوچک هنگامي که به تب مبتلا مي شدند مورد استفاده قرار مي گرفته است. اين سنگ ادراکات شهودي را افزايش مي دهد و در ايجاد نبوغ تاثير دارد. يوگي ها و کساني که مديتيشن مي کنند اعتقاد دارند وقتي زمرد همراه دارند زودتر به تمرکز مي رسند.


    vخرداد
    سنگ اختصاصي متولدين خرداد ماه مرواريد است. به مرواريد، داروي جادويي نيز مي گويند. اين سنگ روي اعصاب و کليه عضلات اثر مثبت مي گذارد و بيماريهاي ناشي از کمبود کلسيم را برطرف مي کند. مرواريد نيروي حيات را افزايش مي دهد و ضد اضطراب عمل مي کند. علاوه بر آن همراه داشتن مرواريد باعث ميشود قوه ابتکار شما بهتر عمل کند و خلاقيتتان افزايش يابد.


    vتير
    سنگ متولدين نخستين ماه تابستان «گارنت» است که به رنگ تيره و شبيه ياقوت قرمز در طبيعت ديده مي شود. گارنت سنگ حامي مسافريني است که با کشتي سفر مي کنند. اين سنگ براي استحکام ديواره هاي سرخرگ، تقويت چشم و درمان سرطان در مراحل اوليه آن کارايي دارد. اثرات اين سنگ ميان زنان بيشتر نمايان مي شود. گارنت بيماريهاي زنانگي را بهبود مي بخشد و بر درمان اختلالات قاعدگي اثر مثبت مي گذارد.


    vمرداد
    پريدوت و اونيکس سنگهاي متولدين مرداد ماه هستند. اونيکس سنگي شبيه عقيق است که به رنگ سياه يافت مي شود. اين سنگ براي درمان اعتياد مورد مصرف دارد. به نظر مي رسد از آن جا که اونيکس اعتماد به نفس و دلگرمي را افزايش مي دهد از گرايش افراد به سوي اعتياد مي کاهد. اونيکس روي سياهرگها و مفاصل بخصوص در افرادي که که دچار نقرس هستند اثر مثبتي مي گذارد و از لحاظ رواني موجب ازدياد هماهنگي روحي انسان مي شود.


    vشهريور
    ياقوت کبود سنگ مخصوص متولدين شهريور ماه است. اين سنگ داراي خاصيت شفابخشي است و روي سلول هاي پوست، مو و ناخن خيلي تاثير مي گذارد. ياقوت کبود از ريزش مو جلوگيري مي کند و سيستم عصبي را بهبود مي بخشد. اين سنگ درد را کاهش مي دهد و براي بيماريهاي مزمني مثل روماتيسم و نقرس اثر مثبت دارد. علاوه بر آن براي درمان سرگيجه و جلوگيري از خونريزي زخم ها به کار مي رود.


    vمهر
    متولدين مهر ماه مي توانند از سنگهاي مونستون و اوپال استفاده کنند. مونستون چندين رنگ دارد . سفيد مايل به آبي، مايل به سبز و مايل به صورتي آن در طبيعت يافت مي شود. سنگي است که روي اختلالات هورموني خيلي تاثير مثبتي دارد بخصوص شير مادران را افزايش مي دهد. اين سنگ روي تيروئيد هم اثر مثبت دارد و باعث مي شود موانع احساسي شخص از بين برود.
    اوپال از خانواده عقيق است و سنگي است که در کشور استراليا به دست مي آيد. اين سنگ روي التهابات روده و معده موثر است و بر جريان خون نيز اثر مي گذارد. از اين سنگ به طلسم خوشبختي نيز ياد شده است. در گذشته مرسوم بوده که از اشخاص مبتلا به افسردگي ، در خواست مي کردند به اوپال سياه نگاه کنند چون اعتقاد داشتند اين کار افسردگي آنها را از بين مي برده است.


    vآبان
    سيترين و ياقوت قرمز سنگ هاي متولدين اين ماه هستند. ياقوت قرمز براي بيماريهاي ويروسي و اپيدمي ، همچنين درمان تب مفيد است. اين سنگ بيحسي و رخوت را از بين مي برد و از زايمان زودرس جلوگيري مي کند. ياقوت قرمز ايمني بدن را افزايش مي دهد و از لحاظ رواني هم باعث رهايي از وابستگي هاي رواني مي شود. از زمان قديم متداول بوده که به زوجهاي جوان توصيه مي شده اين سنگ را براي وفاي بيشتر نسبت به شريک زندگي به گردن بياويزند..


    vآذر
    رسيديم به متولدين آذرماه و سنگ فيروزه. از سنگ فيروزه به عنوان سنگ حامي ياد شده است. معروف است که در اروپا خلبانان و مهمانداران هواپيما براي ايمني در سفر از فيروزه استفاده مي کنند. چون اين سنگ از سقوط جلوگيري مي کند. فيروزه بر روي عملکرد نادرست کبد اثر مي گذارد و قدرت و سوي چشم را افزايش مي دهد. فيروزه ضد افسردگي است، نشاط آور مي آورد و التهبات پوستي را فرو مي نشاند.


    vدي
    نکته عجيبي است! متولدين دي ماه سنگ مخصوص به خود ندارند اما در عوض همه سنگها با تمام خواصشان براي آنها مفيد هستند. پس آزاد هستيد با توجه به علاقه و تمايلتان هر سنگي را که مي خواهيد انتخاب کنيد.


    vبهمن
    آماتيست، سنگ کريستالي بنفشي که به اضطراب پايان مي دهد سنگ متولدين بهمن ماه است. اين سنگ ضد اضطراب و کابوس است و براي کساني که بدخواب هستند يا مدام کابوس مي بينند توصيه شده است. تجربه نشان داده است که افراد مضطرب وقتي آماتيست همراه خود دارند به آرامش مي رسند.


    vاسفند
    متولدين آخرين ماه سال با مرجان پيوند برقرار مي کنند. مرجان از گياه دريايي به دست مي آيد و از رنگ قرمز پررنگ تا گل بهي و صورتي يافت مي شود. چون منشاء آن کلسيم است روي بيماري استخوانها بخصوص راشيتيسم تاثير مثبت مي گذارد. مرجان براي استحکام دندانها مفيد است و انعطاف پذيري را هم تقويت مي کند. متولدين اسفندي که به راحتي نمي توانند خود را با محيط وفق دهند با همراه داشتن مرجان مي توانند بر اين ضعف فائق آيند.
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان