به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1122 :: جمعه 8 آبان ماه 1388

www.mobin-group.com

 

 

 

 

 

 

 

به گوش دل ندا آمد ... که يار دلربا آمد!

باسلام  به همه شما دوستان گلم
امروز  8 / 8 / 88 سالروز ميلاد هشتمين امام شيعيان جهان است. طلوع زيباى شمس الشموس از مشرق كرامت و رأفت و مهرباني را تبريک عرض مي کنم.
به همين مناسبت «روزانه» امروز بصورت ويژه تهيه و تقديم شما عزيزان مي شود.
«مستند ديدني پيرس مورگان در دبي به فارسي» ، «فيلم سينمائي فوق العاده جذاب  جی.آی.جو: خیزش کبرا ( 2009‎‎)» ، «آخرین و جذابترین مستند کانال BBC در مورد فرهنگ و مردمان ایران زمین در 4 قسمت»، «کل مجموعه انيمشين يوگي خرسه»، «دي.وي.دي ويدئو 10 آهنگ برتر آرش» (که براي اولين بار منتشر ميشه)، «فارسی ساز آفیس 2007 » و ....  از جمله بخشهاي مجله امروز مي باشد که اميدوارم مورد پسندتون واقع بشه.

مستند «پيرس مورگان در دبي» به فارسي

P i e r s   M o r g a n   o n   D u b a i



 

و اما در سخن مبين شماره امروز به عنوان عيدانه، مستند «پيرس مورگان در دبي» را تقديم شما خوبان مي کنم. جمعه هفته گذشته، کانال محبوب PMC مستندي را پخش کرد با عنوان  «Piers Morgan on Dubai» (پيرس مورگان در دبي) که در آن مجري مشهور انگليسي  Piers Morgan در سفري که به دبي داشته به بررسي پيشرفتهاي دبي پرداخته است. از جزاير مصنوعي تا برج دبي و بسياري پروژه هاي شگفت انگيز ديگر دبي  بطور کامل در اين مستند بنمايش درآمده اند. با توجه به اينکه اين مستند با دوبله فارسي از کانال PMC پخش شده، مطمئنا ديدنش براي ما ايراني ها بسيار جذاب خواهد بود.



 

اين مستند ديدني را هفته پيش خودم از PMC ضبط کردم و امروز در اينجا براي دانلود قرار داده ام، که اميدوارم در اين روز تعطيلي ببينيد و لذت ببريد.
 

لينکهاي دانلود (با کيفيت DivX)

http://rapidshare.com/files/298323945/Piers.Morgan.on.Dubai.Farsi.part1.rar
http://rapidshare.com/files/298339569/Piers.Morgan.on.Dubai.Farsi.part2.rar
http://rapidshare.com/files/298352639/Piers.Morgan.on.Dubai.Farsi.part3.rar
http://rapidshare.com/files/298363605/Piers.Morgan.on.Dubai.Farsi.part4.rar
http://rapidshare.com/files/298376708/Piers.Morgan.on.Dubai.Farsi.part5.rar

رمز فايل: ندارد

- ضمنا نرم افزار  KMPlayer را را هم داخل  فايل زيپ قرار داده ام که مي توانيد از طريق اين نرم افزار پرقدرت به تماشاي اين ويدئو بنشينيد.
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد



 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • مستند «پيرس مورگان در دبي» به فارسي
  • ملکوت هشتم
  • يک قدم به آينده با خودروي جديد F700 بنز
  • تصاوير ديدني از طراحي داخلي هتل 7 ستاره برج العرب دبي
  • سایت پخش زنده از حرم امام رضا علیه السلام
  • کاغد دیواری های خلاقانه
  • منتظر عواقب وخيم حذف يارانه‌ها باشيد
  • معرفي و دانلود فيلم : جی.آی.جو: خیزش کبرا ( 2009‎‎)
  • آخرین و جذابترین مستند کانال BBC در مورد فرهنگ و مردمان ایران زمین در 4 قسمت
  • دانلود انيميشن: يوگي خرسه
  • دي.وي.دي ويدئو 10 آهنگ برتر آرش
  • مجموعه آهنگهایی بمناسبت ميلاد امام رضا (ع)
  • فارسی ساز آفیس 2007 منتشر شد!
  • ارسال و دریافت پیامک (SMS) با شماره اختصاصی رایگان
  • بازي معمايي و بسيار جذاب Titanic Mystery v1.0
  • سفر هفتاد ساله
  • بنی صدر با روسری!
  • «فلش فوروارد»، سریال اعتیادآور بعدی!
  • چه بیمارهایی خانم ها را خیلی می‌ترساند؟
  • جديدترين شماره از ماهنامه Automobile
  • سونی F700 هم قاب عکس، هم پرینتر
  • دلی دارم خریدار ریاست!
  • پنج راه ساده برای افزایش هوش
  • بايدهاي اتاق خواب
  • نکاتی بسیار مهم درباره «مانیکور»
  • پیراهن‌هایی برای همه شیک‌پوشان
  • 15 نشانه سرطان که خانم ها نادیده می گیرند
  • قبل از خريد آپارتمان بايد بدانيد...
  • تناسب‌ها در ازدواج
  • پرسش و پاسخ هاي مهم امام رضا(ع) در خراسان
  • از کارت گرافیک کار بکشید
  • نیمه دوم سال 88 بر شما چگونه خواهد گذشت؟!
  • و....

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

ملکوت هشتم
ويژه نامه راسخون بمناسبت ولادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام
 

نسيم رضوان
ويژه نامه تبيان بمناسبت ولادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام
 

ثامن الائمه
ويژه نامه آويني بمناسبت ولادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام

تصاوير ديدني: آسمان شب ايران
يک قدم به آينده با خودروي جديد F700 بنز
واقعا بينظير!
تصاويري از هفته شوي لباس لندن
نمونه هاي بسيار زيبا از نقاشي با مداد
همه چيز درباره ماريا شاراپووا، از ستارگان دنياي تنيس
تصاويري از خانواده بن لادن
تصاوير ديدني از پائيز
کلکسيوني از لنزهاي عجيب و غريب!
پخش زنده از حرم امام رضا علیه السلام
10 نمونه از جالب ترين گوشيهاي تلفن همراه
تصاوير ديدني از طراحي داخلي هتل 7 ستاره برج العرب دبي
جادوي آرايش!
تصاوير ديدني از شهر لاس وگاس
تصاويري متفاوت از دنياي زير آب
اولین مسابقه بین المللی مد اسلامی در کازان
عينک آفتابي هاي خلاقانه و عجيب و غريب!
جديدترين و شيک ترين مدل لباسهاي زنانه 2009/2010
کاغد دیواری های خلاقانه
یه سایت جالب که می‌تواند از روی تصویر شما کاغذدیواری‌ بسازد. مثلا اگه بخواهید عکس پاریس هیلتون داشته باشید که در دستش یک سی‌دی هست و روی اون سی‌دی عکس شما!
ويدئو: کروبي در نمايشگاه مطبوعات

 

 

www.mobin-group.com

جشن اعلام پایتختی مشهد
در شب میلاد امام رضا(ع)

 

با توجه به قرار گرفتن در روزهای منتهی به میلاد باسعادت امام رضا (ع) برنامه ویژه ای برای این جشن از سوی مسئولان کشور تدارک دیده شده است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی پرچم، در همین رابطه جشن بزرگی با حضور سران سه قوه در شب میلاد هشتمین امام شیعیان در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.
بنا بر اطلاعات به دست آمده تا کنون تنها حضور آیت الله لاریجانی در این جشن قطعی نشده که رایزنی ها برای حضور یافتن رئیس قوه قضائیه نیز ادامه دارد.
در این مراسم، که اعضای هیات دولت، سران کشور و لشگری و نمایندگان مجلس حضور دارند مشهد مقدس و استان خراسان رضوی به عنوان پایتخت معنوی و مذهبی ایران انتخاب خواهد شد.
این جشن باشکوه با مدیریت قاضی زاده نماینده مردم مشهد برگزار می شود.
 

آخرین اخبار از تحرکات گروهک موسوم به جندالله
و وضعیت ریگی

بر اساس اطلاعات رسیده از برخی محافل خبری در امارات متحده عربی، در پی عزم جدی ایران برای برچیدن گروهک تروریستی موسوم به جند‌الله از نوار مرزی ایران و پاکستان و فشار مقامات رسمی و عالی‌رتبه ایران به دولت پرمشغله پاکستان، هم اکنون حامیان این گروهک تروریستی در پی انتقال سرکرده خود و برخی اعضای دیگر به نقاط دیگری از پاکستان یا امارات متحده عربی یا عربستان هستند.
به گزارش خبرنگار "تابناک" در حالی که در چند روز گذشته و پس از رخدادهای تروریستی منطقه پیشین سیستان و بلوچستان، هیچ کس اشاره‌ای به نقش مخرب عربستان در بروز این گونه تشکیلات تروریستی و خشونت‌طلب نکرده است، اخبار رسیده حاکی است گروهک موسوم به جند‌الله، نه تنها از حمایت برخی شاخه‌های نظامی و امنیتی و همچنین عشایری و قومی پاکستان برخوردار بوده و از سوی نیروهای وابسته به سرویس‌های امنیتی اسرائیل، آمریکا و انگلیس مورد تحریک و حمایت قرار می‌گیرد، بلکه از پشتیبانی معنوی، مادی و رسانه‌ای عربستان سعودی نیز برخوردار است.
این گزارش می‌افزاید: عبدالمالک ریگی در چند سفر به عربستان سعودی به بهانه حج، در دیدار با برخی نیروهای امنیتی عربستان سعودی، مورد حمایت گسترده قرار گرفته است.
در این باره باید گفت: سرویس امنیتی عربستان سعودی که ارتباط نزدیکی با لایه‌های تندرو وهابی این کشور دارد، ریگی را به بخش رسانه‌ای وهابیان یعنی تلویزیون «العربیه» متصل کرده‌اند که رد پای شاهزاده بندربن سلطان، شاهزاده طلال و دو تن از روحانیون بلندپایه وهابی نیز در آن هویداست.
همچنین به تازگی این گروهک بار دیگر با حمایت مالی عربستان سعودی از راه برخی مرتبطان تجاری در امارات متحده عربی تغذیه شده‌اند.
این گزارش‌ها می‌افزاید: گروه‌های مورد حمایت تندروهای عرب منطقه و نیروهای امنیتی ناتو و هم‌پیمانانش و نیز تندروهای پشتون پاکستان، با ایجاد یک مثلت، ریگی را در حمایت خود قرار داده و حتی در این راه، کارشناسان در حوزه مسائل تبلیغاتی و رسانه‌ای، اطلاعاتی در اختیار او گذاشته‌اند.
گفتنی است در چند سال گذشته، گروهک ریگی، نه تنها عملیات تروریستی در منطقه انجام داده، بلکه از مناطق گوناگون مرزی کشور و نیز درون استان سیستان و بلوچستان و بنادر ساحلی ایران در جنوب نیز برای بیگانگان جاسوسی کرده است به گونه ای که گروه‌های تروریستی مستقر در استان بلوچستان پاکستان نیز با این گروهک ارتباط داشته و در مواقع ضرورت، آنان را حمایت می‌کنند.

منتظر عواقب وخيم حذف يارانه‌ها باشيد

دكتر حسن سبحاني، نماينده پيشين مردم در مجلس شوراي اسلامي با ارسال نامه‌اي به آيت‌الله لاريجاني، ضمن هشدار نسبت به تبعات اجتماعي اجراي لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها، از رئيس قوه قضائيه‏ برای پیشگیری متناسب دستگاه قضا در خصوص پیامدهای جرم‌خیز آن استمداد طلبید.
به گزارش الف، متن كامل اين نامه به اين شرح است:

حضرت آيت ا... آملي لاريجاني
رئيس محترم قوه قضاييه
با سلام و احترام، با يادآوري مفاد بند 5 اصل يكصد و پنجاه و ششم قانون اساسي جمهوري اسلامي مبني بر اقدام مناسب براي پيشگيري از وقوع جرم و اصلاح مجرمين، به‌عنوان يكي از پنج وظيفه عمده قوه مستقل قضاييه پشتيبان حقوق فردي و اجتماعي و مسئول تحقق بخشيدن به عدالت به استحضار مي‌رساند كه در طي سال‌هاي نسبتاً‌طولاني نمايندگي مجلس شوراي اسلامي، بارها و بارها با همه وجود ادراك مي‌كردم كه بعضاً از مجلس قوانيني مي‌گذرد كه بالقوه داراي آثار و پي‌آمدهاي معطوف به وقوع جرم و برخوردار از استعداد تجلي به‌صورت جرم بالفعل است و تلاش بسيار مي‌نمودم تا بين جرم خيزي ناشي از قانون‌گذاري و وظيفه پيشگيري از وقوع جرم در قوه قضاييه نسبت معناداري برقرار و تلاش آن قوه در اين خصوص را در مبادي تصميم‌گيري‌هاي منجر به وقوع جرم و نه در مواجهه با مجرمان بعضاً متأثر از شرايط اقتصادي، اجتماعي معطوف به قانون‌گذاري‌هاي مجرم پرور، از رونق بايسته‌اي برخوردار ببينم. ليكن بديهي است در غربت تفكر سيستمي و نظام‌مند،‌ قوه قضاييه را امكاني و يا اشتياقي به حضور بايسته در مراكز مهم تصميم‌گيري‌هاي اين‌چنيني و جلوگيري قانوني از تصميمات مولد جرم و مجرم نباشد و توفيق آن قوه صرفاً در افزايش نرخ رشد مختومه كردن پرونده‌هايي كه چه بسا با درايت و تدبير سيستماتيك مي‌توانند اصولاً‌ فرصت گشايش نيابند متجلي گردد.
اينك مطرح بودن بررسي لايحه "هدفمندكردن يارانه ها" در مجلس شوراي اسلامي را فرصت مغتنمي براي طرح مجدد اين مهم دانسته و از حضرتعالي براي پيشگيري از وقوع جرم‌هاي انفرادي و اجتماعي، در عرصه ذهن و حيات اجتماعي ملت مسلمان ايران كه به‌واسطه تصويب و اجرايي شدن اين لايحه در شرف ساماندهي است استمداد مي‌طلبم. چرا كه هوشمندي و آينده‌نگري در تدبير امور مملكتي ايجاب مي‌كند تا امواج خروشان مشكلات اقتصادي و به تبع آن سياسي و اجتماعي و فرهنگي ناشي از تصويب ايده‌اي كه حتي تقديم كنندگان و تصويب كنندگانش،‌امواج تورمي و توان بالاي تخريبي كاهش قدرت خريد عمومي آن و در نتيجه فقيرتر شدن طبقات مختلف مردم ايران را كتمان نمي‌كنند در زمان مناسب خود پيش‌بيني و تصميم مقتضي پيشگيرانه در قبال آن اتخاذ گردد.
حضرتعالي به خوبي واقف هستيد كه كاهش عمومي قدرت خريد مردم (كه حتي در صورت جبران نقدي قسمتي از آن هم، تحقيقاً به وقوع مي‌پيوندد) براي بخش‌هاي زيادي از مردم شكاف درآمدي و طبقاتي ايجاد و در مواردي براي بخش‌هاي ديگري احساس اين شكاف را در جامعه دامن مي‌زند و در زمان‌هاي حساسي كه به دلايل شناخته شده ديگري ، "سرمايه اجتماعي" هم از مختصات بايسته‌اي برخوردار نباشد،‌ به توليد و باز توليد مستمر انحرافات و مفاسد دامن مي‌زند و امواج سهمگين آن ، اركان مناسبات اجتماعي و اقتصادي مردم را به نابودي تهديد مي‌نمايد. اين بيان ، نه حاصل توهمات و يا نگراني‌هاي يك معلم اقتصاد،‌ كه معطوف به قوانين و سنن اجتماعي بعضاً بدون تغيير و تحويل است كه چنانچه علل تامه پديده‌اي را تدارك ببيند لحظه‌اي در تحميل خويش درنگ و معذوري ندارند.
آشكار است كه آن‌چه تحت عنوان هدفمند كردن يارانه‌ها در مجلس مطرح است عنوان نامتناسب با محتوايي است كه اراده اصلي آن افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي است و معلوم نيست جز آن، كدامين هدف يا اهدافي را تعقيب مي‌نمايد؟ اين‌جانب در جاي ديگري به لحاظ اقتصادي استدلال كرده ام كه نه هدف كسب درآمد براي دولت ، ‌نه هدف گرفتن حقوق ملت از كساني كه ادعا مي‌شود انرژي بيشتري از ديگران مصرف مي‌كنند (ادعايي كه هيچ زماني به اثبات نخواهد رسيد)، نه هدف حمايت از مستحقان كه به قضاوت موارد مندرج در گزارش مطروحه در مجلس حداقل نيمي از ملت ايران را تشكيل مي‌دهند و البته به زعم دولت تا هفت دهك جمعيت كشور را هم مي‌توان جامعه هدف دانست، نه هدف كاهش مصرف (به‌خاطر كشش ناپذيري تقاضا براي مصرف فرآورده‌ها) و نه هدف حمايت ازتوليد (به‌خاطر تلقي ارزان فروشي حامل‌هاي انرژي كه خود معلول است به‌جاي علت و پرداخت به آن) ظرفيت عملياتي ندارند و در اين مكتوب كه صرفاً عرضحالي حقوقي براي جلوگيري از لطمه به منافع ملي به محضر رئيس محترم قوه قضاييه است ضرورتي به طرح آن‌ها نيست ليكن با اذعان به قول مشترك همة مدافعان ايدة افزايش قيمت‌هاي انرژي و كالاهاي اساسي و آب و برق مي‌توان پيش‌بيني كرد كه نتايج حاصل از اجراي احتمالي اين قانون، اقتصاد ايران را به ركودي بسيار عميق‌تر از آن‌چه هست و ميل به سرمايه‌گذاري را به خاطر تورم ناشي از ، هم فشار هزينه و هم فشار تقاضا، به كاهشي اساسي تهديد مي‌نمايد و هزينه‌هاي دولت را به ضرورت جبران كاهش ارزش دريافتي‌هاي كاركنان و هم‌چنين هزينه‌هاي عمراني آن‌قدر افزايش مي‌دهد كه قطع وابستگي هزينه‌هاي جاري به درآمدهاي نفتي هم‌چنان جزء روياها و آرزوهاي ملت ايران باقي خواهد ماند و در عين حال به جهت حقوق‌بگير دولت شدن بيش از نيمي از مردم ايران، از طريق دريافت يارانه نقدي مستقيم، فقر و وابستگي به نظام بوروكراتيك كشور حتي به ايجاد طبقات نيازمند مطالبه كننده‌اي مي‌انجامد كه آثار زيان بار وجودي آن بر صاحبان تفكر و تأمل مستور نمي‌باشد.
مي‌توان مسرور بود كه مسئولين جمهوري اسلامي به چگونگي معيشت و زندگي اقشار مختلف مردم ذي علاقه هستند ليكن مساله اساسي اين است كه ، كساني در زمان‌ها و مكان‌هاي مختلف كره ارض بوده‌اند كه استمرار حاكميت خود را در فقير بودن هر چه بيشتر مردم و نيازمند نگهداشتن آنان به تحف و هدايا و پرداختي‌هاي دولتي جستجو كرده‌اند و پرسش اين است كه آيا آن‌ها اقداماتي جز اتخاذ سياست‌هايي مي‌كرده‌اند كه نتيجه آنها ، سلب هر نوع فرصت و امكان رشد و سرمايه‌گذاري و روي پاي خود ايستادن و مفتخر به سربلندي در قبال ديگران و اطاعت و بندگي در قبال خداوند باشد؟ و آيا آن‌چه در اين ايام به‌موجب لايحه دولت و مصوبات مجلس مي‌گذرد ولو توأم با نيّات خيرخواهانه، نتايجي متفاوت از آن‌چه ديگران با توجيهات ديگري انجام مي‌داده‌اند دارد؟ اقداماتي از اين قبيل ارزش دارايي‌هاي عمدتاً‌ منقول و نامنقول مردم را به‌گونه‌اي و بهاي اقلام مورد نياز عمومي را به‌گونه‌اي تغيير ارزش مي‌دهد كه آنان به ناگهان با تحديد در به‌كارگيري حقوق مالكيت خويش بر اموال و دارايي‌ها و دريافتي‌هاي خويش مواجه مي‌شوند و به‌راستي چه تضميني وجود دارد كه پي‌آمدهاي منفي محتمل (از نظر اينجانب قطعي) چنين تصميماتي را عاملان و حاميان آن برعهده بگيرند و يا لااقل در طليعه ظهور نابساماني‌هاي آن، در زمرة پيشقراولان انتقاد از شرايط حاصله قرار نگيرند. تجربه‌اي كه هر روز به نوعي در اين خاك اتفاق مي‌افتد و "دادستان‌"ي هم ، رسيدگي به آن را در زمرة تكاليف خويش نمي‌يابد.
رئيس محترم قوه قضاييه
اينجانب از هم اكنون صحنه‌هاي محاكمه انسان‌هاي شريف بسياري را مي‌بينم كه متأثر از اجراي اين قانون گرفتار پي‌آمدهاي ركود، تورم، بيكاري، از هم پاشيدگي خانواده‌ها، عدم امكان و فرصت رسيدگي به تربيت فرزندان، سوء رفتارهاي فردي و اجتماعي و... گرديده و بعضاً در هيأت "مجرمان" تن به قضاوت‌هايي داده‌اند كه بر آن است آنان را تأديب و از وقوع جرم‌هاي بعدي پيشگيري نمايد و قضات محترمي را مي‌بينيم كه هر چند در محضر داد‌گاه ، مجرمان متأثر از آثار منحوس تورم و بيكاري و فقر را محاكمه مي‌نمايند ليكن در باطن، قضاوت خويش را ناظر بر محاكمه تصميم‌گيرندگان اجرايي و تقنيني قانون "هدفمند كردن يارانه ها" مي‌يابند كه امروز در فضاي يك دست دولت و مجلس به پشتوانه سكوت بسيار معني‌دار رسانه ملي توام با خودسانسوري اقتصاددانان در بررسي و نقد آن، با تلقي "جراحي" بزرگ به پيش مي‌تازند. اما افسوس كه حكم دادگاه در تعيين مصاديق مقصر، انعطاف‌پذير نمي‌باشد و بر همين اساس از حضرتعالي براي جلوگيري از وقوع چنين خطري كه حتي احتمال كم تحقق آن هم مي‌تواند با عنايت به قلمرو نفوذ آن و به‌خصوص شرايط "سرمايه اجتماعي" كشور كه شرط لازم تحقق ظفرمند چنين اقداماتي است آسيب‌رسان و خطير باشد استمداد مي‌طلبم و اميدوارم با تحقق پيشگيري اينچنيني، دفاع نظام‌مند قوه قضاييه از حقوق فردي و اجتماعي، هر نوع تضعيف و رخوت در اركان نظام سياسي را از موضوعيت تهي نمايد .

حسن سبحاني

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

جی.آی.جو: خیزش کبرا ( 2009‎‎)
G.I. Joe: The Rise of Cobra 2009


 

داستان فیلم: داستان این فیلم بسیار پرهزینه ی هالیوودی که برای ساخت آن هزینه ای معادل 300 میلیون دلار خرج شده، عده ای سرباز آموزش دیده و باهوش هستند که از تمامی کشورهای جهان جمع آوری شده تا برای جلوگیری از جاه طلبی یک تاجر اسلحه، دست به کار شده و با وی به پیکار بپردازند ! این نکته نیز گفتنی است که اسباب بازی های کبری برای مدت زیادی نسل ها و انسان های فراوانی را سرگرم نموده و حال در قالب فیلم روانه بازار شده است !

سبک فیلم: اکشن | حادثه ای| تخیلی | هیجان انگیز

کارگردان: Stephen Sommersi

زمان فیلم: 118 min

محصول: USA

تاریخ انتشار: August 2009
 

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت DvDrip)

http://rapidshare.com/files/300524826/GIJoe309.part01.rar 
http://rapidshare.com/files/300525545/GIJoe309.part02.rar 
http://rapidshare.com/files/300526268/GIJoe309.part03.rar 
http://rapidshare.com/files/300527153/GIJoe309.part03.rar 
http://rapidshare.com/files/300527904/GIJoe309.part04.rar 
http://rapidshare.com/files/300528715/GIJoe309.part05.rar 
http://rapidshare.com/files/300529495/GIJoe309.part06.rar 
http://rapidshare.com/files/300530231/GIJoe309.part07.rar 
http://rapidshare.com/files/300530999/GIJoe309.part08.rar

رمز فايل: ندارد

- فقط زود دانلود کنيد، قبل از اينکه از سرور پاکش بکنند!
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

A Taste of Iran 2009 - 4 Episodes
آخرین و جذابترین مستند کانال BBC در مورد فرهنگ و مردمان ایران زمین
در 4 قسمت

در اين مستند ديدني، مجري تلوزیون BBC به کشور ایران سفر می کند تا جهانیان را با تاریخ ، فرهنگ ، مناطق مختلف و دیدنی ، آشپزی و دیگر جذابیت ها و سنت های کشورمان آشنا سازد. این مستند توجه ویژه ای به فرهنگ و آشپزی این مرز بوم داشته و این سفر تمامی این مشخصه های سرزمینمان ایران را به تصویر می کشد. این مجموعه شامل 4 قسمت از 4 ناحیه ی گوناگون کشور عزیزمان ایران می باشد که در هر قسمت صادق صبا به یک منطقه سفر کرده است . در این مستند سعی شده است که از بهترین سازندگان و تهیه کنندگان استفاده شود تا بتوان توسط آن ها ایران را به تصویر کشید. مجري BBC هنگام اقامتش در ایران با شخصیت های جالبی ملاقات خواهد نمود که آن ها طرز تهیه ی غذاهای گوناگون را بازگو می کنند.

مناطقی که در اين 4 قسمت به آن ها سفر خواهیم کرد :
1- شمال ایران : گیلان و مازندران
2- تهران بزرگ
3- جنوب و شرق : فارس ، خراسان ، یزد ، بلوچستان ، اصفهان ، خوزستان
4- غرب : لرستان ، آذربایجان ، کردستان

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و هر 4 قسمت بصورت يکجا)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

يوگي خرسه
YOGI BEAR

نمایش یوگی خرسه (به انگلیسی: The Yogi Bear Show) (که در ایران با نام یوگی و دوستان پخش شد) اولین مجموعه کارتونی هانا-باربرا بود که شخصیت‌هایش با تیپ گویی صداپیشه‌ها حرف می‌زدند و این کار را در سایر آثار مشابه معمول کردند.
اوایل یوگی خرسه، یکی از شخصیت‌های فرعی مجموعه کارتونی نمایش هاکلبری هوند بود و بعدها به خاطر محبوبیتش هانا و باربرا تصمیم گرفتند نمایشی ویژه شامل بسیاری از کاراکترهای اصلی و محبوب هانا-باربرا مثل کوییک درامک گرا (اسب هفت‌تیرکش) و اسناگلپوس (شیر صورتی رنگ) در این مجموعه، شخصیت‌های فرعی شدند.
بعدها هانا-باربرا، مجموعه‌های بسیاری ساخت که شخصیت اصلی‌اش یوگی خرسه بود. نمایش‌هایی که با محوریت یوگی ساخته شدند:

Yogi's Gang (1973)  يوگي و دوستان که در ايران پخش شد
Yogi's Space Race (1978)
Galaxy Goof-Ups (1978)
Yogi's Treasure Hunt (1985)
The New Yogi Bear Show (1988)
Wake, Rattle and Roll (1990)
Yo Yogi! (1991)

و اما در شماره امروز روزانه بمناسبت سالروز ميلاد حضرت امام رضا (ع) تمامي مجموعه يوگي خرسه که کلا 67 قسمت مي باشد (و «يوگي و دوستان» هم جزو آنها هست) را براي دانلود قرار داده ام.
 

صفحه مربوطه به لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)

رمز فايل: lilka


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

براي اولين بار در ايران منتشر مي شود...

دي.وي.دي ويدئو 10 آهنگ برتر آرش
از جمله  Pure Love و ...

براي اولين بار در بين سايتهاي فارسي زبان، ويدئو موزيک 10 آهنگ برتر آرش، از جمله Pure Love و ... را با کيفيت عالي (MPEG2) تقديم شما دوستان خوبم مي کنم. لازم به توضيح است که مدت زمان کل اين دي.وي.دي ويدئو حدودا 38 دقيقه مي باشد.
جالب اينکه شما حتي در بين سايتهاي انگليسي زبان هم نمي توانيد اين مجموعه بينظير را پيدا کنيد. من خودم هم اين  دي.وي.دي ويدئو را از طريق يکي از دوستان در روسيه پيدا کردم.
 

اسامي ويدئو موزيک هاي موجود در اين DVD:

01. Pure Love (Feat. Helena)
02. Boro Boro
03. Donya (Feat. Shaggy)
04. Temptation (Feat. Rebecca)
05. Arash (Feat. Helena)
06. Tike Tike Kardi
07. Suddenly (Feat. Rebecca)
08. Chori Chori (Feat. Aneela)
09. Oriental Tales (Feat. Glossy)
10. At Sea (Feat. Anna Semenovich)

مشخصات DVD:

کيفيت: DVD5
فرمت: DVD Video
فرمت ويدئو: MPEG2
مشخصات ويدئو: MPEG2 Video 720x576 PAL (4:3) 25.00fps 8000Kbps
مشخصات صدا: MPEG Audio 48000Hz stereo 224Kbps [Mpeg-1]


لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


تک موزیک

مجموعه آهنگهایی بمناسبت ميلاد امام رضا (ع)

نام موزیک خواننده

دريافت

آرزوي زيارت جابر عبدي دريافت
آسمان عشق احمد مرتضي پور دريافت
آشناي غريب حميد غلامعلي دريافت
آهو عليرضا قرباني دريافت
آهوي تو مسعود خادم دريافت
آهوي سرگردان حشمت الله رجب زاده دريافت
امام رضا ( ع ) مهرداد كاظمي دريافت
بلالي جانيم علي خدائي دريافت
تولد امام رضا (ع) نادر اسماعيل زاده دريافت
زائر رسول اكبريان دريافت
زائر امام رضا(ع) ابراهيم غريب دريافت
زيارت مجتبي شاه علي دريافت
سلطان قضا فرمان بيژن خاوري دريافت
شاه بهتران حضرت رضا (ع) حميد غلامعلي دريافت
شاه خراسان رضا رضوي دريافت
شوق يا رضا (ع) محمد گلريز دريافت
ضامن آهو احد جنگ زاده دريافت
ضامن آهو عليرضا براتيان دريافت
ضامن غريبان حميد غلامعلي دريافت
ضامن غريبان حميد غلامعلي دريافت
عمر گذران علي خدائي دريافت
فروغ ايزدي حميد غلامعلي دريافت
كبوترهاي حرم حميد غلامعلي دريافت
منظومة راز پرويز طاهري دريافت
مهمان داود فراهاني دريافت
ميلاد امام رضا (ع) بهرام گودرزي دريافت
ميلاد غنچه مهرداد كاظمي دريافت
ميلاد نور گروه كر دريافت
ميلاد گل محمد گلريز دريافت
پابوس امام رضا نادر جوادي دريافت
پابوس امام رضا(ع) نادر جوادي دريافت


لينک دانلود
براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

فارسی ساز آفیس 2007 منتشر شد!
Microsoft Office Language Interface Pack 2007

مایکروسافت بسته نرم‌افزاری خود را برای فارسی کردن آفیس ۲۰۰۷ ارائه داد.
این پک نرم‌افزاری ۱۴ مگابایتی تمام آن چیزی است که ما فارسی زبان‌ها به دنبال آن می‌گشتیم. برنامه واژه پرداز Word که سال‌هاست در ایران و سایر نقاط به عنوان بهترین برنامه جهت تایپ نامه و اسناد بکار می‌رود،
این بار از طرف خود مایکروسافت بسته نرم افزاری فارسی ساز آفیس ۲۰۰۷ ارائه شد.
البته این اولین برنامه فارسی نیست که توسط مایکروسافت ارائه می شود. حدود ۵ سال پیش مایکروسافت در اقدامی مشابه، فارسی ساز برنامه آفیس ۲۰۰۳ را ارائه کرده بود که مورد استقبال بسیاری از فارسی زبانان واقع شد.
از نکات بارز و جالب این فارسی ساز علاوه بر فارسی شدن تمامی بخشها و منوهای آفیس ۲۰۰۷ به زبان فارسی، اضافه شدن غلط گیر فارسی (Spellcheck) است. امکانی که بی شک مورد نیاز بسیاری از فارسی زبانان خواهد بود.
فارسی ساز Office 2007 نیز به صورت رسمی و با نام Microsoft Office Language Interface Pack 2007 به صورت کاملاً رایگان از طرف شرکت مایکروسافت از هم اکنون قابل دریافت است.

پس از دریافت بسته فارسی ساز ۱۴ مگابایتی و نصب آن برای فعال شدن فارسی ساز مراحل زیر را انجام دهید:
وارد منوی Start ویندوز شوید وسپس به ترتیب وارد زبانه‌های All Programs و بعد Microsoft Office شوید و سپس زبانه‌ی Microsoft Office Tools را برگزینید و بر روی Microsoft Office 2007 Language Settings کلیک کنید .
حالا می‌بایست در زبانه‌ی Display Language زبان Persian را مشاهده کنید. زبان فارسی را به لیست موجود اضافه کرده و Persian را زبان اصلی (Primary) قرار دهید.
حالا وارد Office 2007 شوید و از محیط کاملا فارسی و غلط گیر فارسی آن لذت ببرید.

بسته فارسی ساز فوق محیط برنامه‌های زیر را به طور کامل فارسی می‌کند:
MICROSOFT WORD 2007
MICROSOFT OUTLOOK 2007
MICROSOFT EXCEL 2007
MICROSOFT POWERPOINT 2007
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 14 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

ارسال و دریافت پیامک (SMS)
با شماره اختصاصی رایگان

بحث ارسال و دریافت SMS‌ از طریق اینترنت مدت‌هاست که داغ شده است. احتمالاً شما نیز تاکنون سایت‌های مختلفی را در این زمینه امتحان کرده‌اید، اکثر این سایت‌ها بعد از مدتی یا برای خدمات خود محدودیت ایجاد کرده‌اند یا با گذشت زمان از بین رفته‌اند. به همین جهت تصمیم گرفتیم سایتی معتبر و ایرانی را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم تا بتوانید به راحتی و با شماره‌ی اختصاصی از طریق اینترنت اقدام به ارسال و دریافت پیامک (SMS) کنید.
این سایت امکان ارسال و دریافت پیام را بدون نیاز به گوشی موبایل و از طریق اینترنت به ساده‌ترین شکل ممکن فراهم آورده است. امکان تایپ سریع متن پیام به‌وسیله صفحه کلید و ارسال آن به گروهی از مخاطبین از بارزترین مزایای این سایت می‌باشد.
این سیستم مناسب برای کلیه کاربران (حقیقی و حقوقی) مانند سازمان‌ها، ادارات، آموزشگاه‌ها یا واحدهای سازمانی همچون روابط عمومی، ارتباط با مشتریان و خدمات پس از فروش می‌باشد که می‌خواهند با جامعه مخاطبین (مدیران، کارکنان، سهامداران، مشتریان و دوستان) در تمامی ساعات شبانه روز، حتی روزهای تعطیل، هر کجا که باشند تماس مستمر داشته باشند.
اضافه می‌کنم اگر شماره تلفن شما به صورت *******۰۹۱۲ یا *******۰۹۳۵ باشد یک شماره اختصاصی رایگان به صورت *******۲۰۰۰۹۱۲ یا *******۲۰۰۰۹۳۵ دریافت می‌کنید. دقت داشته باشید دریافت پیام از سوی افراد و ارائه شماره اختصاصی کاملاً رایگان می‌باشد. همچنین چند SMS رایگان بعد از ثبت‌نام هدیه می‌گیرید. در ادامه کار شما می‌توانید برای ارسال پیامک حساب خود را شارژ نمائید، هزینه ارسال پیامک فارسی ۱۱۵ ریال و پیامک لاتین و غیر فارسی ۲۹۵ ریال محاسبه می‌گردد. (کلیه اپراتورها یعنی همراه اول، تالیا و ایرانسل پشتیبانی می‌شود، برای استفاده از خدمات این سایت داشتن یک خط موبایل الزامی است.)
سایت دارای امکانات متنوع دیگر نیز می‌باشد که توصیه می‌کنیم خودتان آن‌ها را بررسی نمائید. سایت فوق توسط شرکت آتیه داده پرداز اجرا و پشتیبانی شده است.
براي ورود به اين سايت روي اين لينک کليک کنيد.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازي معمايي و بسيار جذاب
Titanic Mystery v1.0

امروز بازی بسیار زیبای معمایی با نام 1912 Titanic Mystery آماده دریافت کرده ایم که در مراحل مختلف آن می بایست اشيايي را بيابيد و به دنبال بمبي برويد كه در كشتي كار شده است. در این بازی شما می بایست با رازها و معماها مواجه شوید تا با حس پلیسی خود به دنبال سرنخ های پنهان آن بگردید که امیدواریم مورد توجه و رضایت بازی دوستان قرار گیرد.
لازم به توضيح است اين بازي براي فراگيري زبان انگليسي بسيار مفيد است.


 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 60 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com


«سیلویو برلوسکونی» نخست وزير خوشگذران ايتاليا

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام رضا علیه السلام و حدیث سلسلة الذهب

در کتاب تاریخ نیشابور آمده است:
در سفر حضرت رضا علیه السلام به خراسان، کجاوه‌ی امام وارد نیشابور شد و در حال عبور از بازار بود که دو نفر از راویان احادیث به نام‌های «ابوذرعه» و «محمد بن اسلم طوسی» جلو آمدند و به امام عرض کردند:«ای امام و فرزند امامان، ای سلاله پاک فاطمه زهرا و ای چکیده پرثمر نبوت! به حق پدران گرامیت صورت مبارک و پرنور خود را به ما بنمایان و حدیثی از جد بزرگوارت را برای ما بگو!»
امام دستور داد کجاوه را متوقف کنند. سپس سایبان را کنار زد و چشم مسلمانان به جمال نورانیش منور شد.
مردم همه روی پا ایستادند. صدای گریه از هر سو بلند شد و اشک شوق از دیده‌ها فرو ریخت. گروهی خود را به خاک می‌افکندند، عده‌ای افسار مرکبش را بوسه می‌زدند، یا گردن می کشیدند تا صورت مبارک امام را ببینند.
ازدحام و غوغا تا ظهر طول کشید و مردم همچون سیل اشک می ریختند تا سرانجام، بزرگان قوم فریاد زدند:« ای مردم! گوش فرا دهید و فرزند رسول خدا را آزار ندهید، که این کار آزار رسول خداست.»
مردم ساکت شدند و بیست و چهار هزار قلم و دوات آماده شد تا حدیث امام را بنویسند. این حدیث شریف بعدها به «حدیث سلسلة الذهب» (سلسله‌ی طلا) معروف شد؛ چون راویان آن حدیث همه از معصومین (رسول خدا و ائمه ) و جبرئیل علیهم السلام هستند.
بوزرعه و محمد بن اسلم نیز مأمور شدند تا حدیث را برای افرادی که صدای امام را نمی‌شنیدند با صدای بلند تکرار کنند.
امام رضا علیه السلام این چنین آغاز کرد:« پدرم، موسی بن جعفر الکاظم، برای من روایت کرد از قول پدرش، جعفر بن محمد الصادق، از قول پدرش، محمد بن الباقر، از قول پدرش، علی بن الحسین زین العابدین، از قول پدرش، حسین بن علی که در سرزمین کربلا شهید شد، از قول پدرش، امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب که در کوفه شهید شد، از قول برادر و پسر عمویش، محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم، از قول جبرئیل، که خداوند فرمود:« کلمه لا اله الا الله حصنی فمن قالها دخل حصنی و من دخل حصنی امن من عذابی»
(کلمه توحید (لا اله الا الله) دژ و حصار محکم من است. هر کس آن را بگوید، داخل حصار من شده و هر کس داخل قلعه و حصار من شود، از عذاب من در امان است.)
سپس حضرت رضا علیه السلام فرمود:« آری، خداوند راست فرمود و جبرئیل و رسول خدا و ائمه اطهار علیهم السلام همه راست گفته اند.»
در این هنگام کجاوه امام به راه افتاد.(چه بسا مامورین مأمون، کجاوه را حرکت دادند.)
ولی امام اشره کرد کجاوه را نگه دارند و ندا کرد:« بشرطها و انا من شروطها »
(اما در صورتی که به شرط‌های آن عمل شود، و من یکی از آن شرط‌ها هستم.)

توضیح: فرمایش امام به این معنی است که توحید در صورتی مقبول درگاه خداوند است که همراه با پذیرش ولایت اهل بیت باشد.

-----------
منابع:
بحارالانوار، ج 49، ص 126، ح 3. از کشف الغمه، ج 3، ص 144- 145.
بحارالانوار، ج 49، ص 123، ح 4. از عیون اخبار الرضا، ج 2، ص 135.

 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

2051- معادله جالب: ازسن خودت 20 سال کم کن باقیمانده رو با7 جمع کن اگه عدد زوج بود بایک جمع کن اگه فرد بود از یک کم کن اگه رنگ تیره رو دوس داری در 3 ضرب کن اگه رنگ روشن رو دوس داری ضربدر 3.5 کن نتیجه نهایی رو ول کن سرکار بودنت رو حال کن (2676-0914)

2052- مژده مژده اقاياني كه چون شمع به پاي خانمهايشان ميسوزند تااخراين ماه گازسوز ميشوند (9160-0935)

2053- مژده اي گوشيا كه بوي اس ام اسي مي آيد - كه ز انفاس خوشش بوي مفتيت مي آيد - بي خود از زرزر ايرانسل گشتيم محزون - كه دگر باره خبر مسيج جديد مي آيد. (6156-0935)

2054- مدتی کشمکش افتاد میان من ودل، تاشدازپرده برون راز نهان من ودل. (6578-0936)

2055- محبت تنها جوشكاري است كه قلب شكشته را رايگان جوش ميدهد، (2469-0913)

2056- مثل شقايق زندگي كن كوتاه اما زيبا .مثل پرستو كوج كن فصلي اما هدف مند. مثل پروانه بمير درد ناك اما عاشقانه (6094-0915)

2057- مثل آسمون كه تنها اميدش چند ستاره است ديدن دوباره تو واسه من عمر دوباره است . (8785-0911)

2058- مثل آسمون عجيبىشبى آبى شبى قرمزولى هررنگى كه هستى منو دوست داشته باش (6471-0916)

2059- ماغرق گناهيم ولي پاك سرشتيم حسرت زده ي يك وجب ازخاك بهشتيم شكرانه ي زايل شدن حالت اغماء ازخوردن آن ميوه ممنوعه گذشتيم هرچندكه ابليس بسي وسوسه هاكرداماچوپري بنده ي خناس نگشتيم غفلت بكشديونس جان دردل ماهي چون غمزه هستي به دل مزرعه كشتيم افسوس كه اين ماه مبارك به سرآمددردفتراعمال ثوابي ننوشتيم (8242-0935)

2060- مادرهيچ سرزمينيزندگي نميكنيم منزل هميشه ما قلب كسيست كه دوستش داريم. (0780-0912)

2061- ماادعانمى كنيم همواره به يادكسانى هستيم كه دوستشان داريم ولى مى توانيم ادعاكنيم لحظاتى كه به يادشان نيستيم نيز دوستشان داريم. (1653-0914)

2062- ما را يك دل از خوبان جدا نيست،ولي صد حيف خوبان را وفا نيست،به دوستان دل سپردن كار سهل است،ز دوستان دل بريدن كار ما نيست. (7311-0918)

2063- ما را که درد عشق وبلای خمار کشت یا وصل دوست یا می ساقی دوا کند (7311-0918)

2064- لوطي ترين پيامك سال:چروك لبتيم،بخند نابودشيم! (7832-0912)

2065- یارو راديوگوش ميداد راديوگفت مسير بزرگراه همت به امام حسين بسته است. یارو ميگه بسته كه بسته ديكه چرا قسم ميخوري! (8124-0912)

2066- طرف اسم پيامبريادش ميره ميگه؟شادي روح خسيوره امام علي صلوات.(توضیح اینکه خسوره یعنی پدر زن.) (5064-0918)

2067- گفتمش نقاش را نقشي بكش از زندگي / با قلم نقش حبابي بر لب دريا كشيد. / گفتمش تصويري از ليلي و مجنون را بكش/ عكس حيدر در كنار حضرت زهرا كشيد./ گفتمش بر روي كاغذ عشق را تصوير كن / در بيابان بلا تصويري از سقا كشيد/ گفتمش سختي و درد و آه گشته حاصلم / گريه كرد آهي كشيد و زينب كبري كشيدياحق (5961-0918)

2068- گفتم كه خدا مرا حياتى بفرست، طوفان زده ام راه نجاتى بفرست، فرمود كه با زمزمه يا مهدى(ع)، نذر گل نرگس صلواتى بفرست. (2520-0916)

2069- گرنيايي تاقيامت انتظارت ميكشم-منت عشق ازنگاه پرشرابت مي كشم‎ ‎-نازچندين ساله ءچشم خمارت ميكشم -تانفس باقيست اينجاانتظارت ميكشم/ (7340-0918)

2070- گرمترين احساساتترا نصيب كسي كن كه در سردترين لحظه هابه ياد توست! (8335-0936)


شماره برای ارسال مسیج: 09125698059

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

آزار دهندگان امام زمان(عج)

نادانان و کم خردان شیعه و کسانی که بال پشه از دینداری آنان محکم تر است، ما را می آزارند.(1)

پی نوشت:
1ـ احتجاج، ج2، ص474

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

سفر هفتاد ساله

در شهر “میانه” نوجوانی باهوش تمام کتابهای استادش را آموخته و چشم بسته آن ها را برای دیگر شاگردان می خواند .
استادش به او گفت به یک شرط می گذارم در امر آموزش دادن مرا کمک کنی شاگرد پرسید چه امری ؟، استاد گفت آموزش بده اما نصیحت مکن . شاگرد گفت چرا نصیحت نکنم . استاد پیر گفت دانش در کتاب هست اما پند آموزی احتیاج به تجربه و زمان دارد که تو آن را نداری خرد نتیجه باروری دانش و تجربه است .
شاگرد گفت : درس بزرگی به من آموختید سعی می کنم امر شما را انجام دهم .
ارد بزرگ اندیشمند نامدار کشورمان می گوید : سرایش یک بیت درست از زندگی ، نیاز به سفری ، هفتاد ساله دارد .
گفته می شود سالها گذشت و تا استاد زنده بود آن شاگرد ، کسی را اندرز نمی داد.

یاسمین آتشی

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

 

حجاب، از زبان شهدا

به پهلوى شكسته فاطمه زهرا(س) قسمتان مى‏دهم كه، حجاب را حجاب‏را، حجاب را، رعایت كنید.»
(شهید حمید رستمى)

«شما خواهرانم و مادرانم: حجاب شما جامعه را از فساد به سوى‏معنویت و صفا مى‏كشاند.»
(شهید على رضائیان)

«از خواهران گرامى خواهشمندم كه حجاب خود را حفظ كنند، زیرا كه‏حجاب خون‏بهاى شهیدان است.»
(شهید على روحى نجفى)

«اى خواهرم: قبل از هر چیز استعمار از سیاهى چادر تو مى‏ترسد تاسرخى خون من.»
(شهید محمد حسن جعفرزاده)


epelak.blogfa.com

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الواقعة آيات: 96 محل نزول: مکه
 
ثُمَّ إِنَّكُمْ أَيُّهَا الضَّالُّونَ الْمُكَذِّبُونَ 51 لَآكِلُونَ مِن شَجَرٍ مِّن زَقُّومٍ 52 فَمَالِؤُونَ مِنْهَا الْبُطُونَ 53 فَشَارِبُونَ عَلَيْهِ مِنَ الْحَمِيمِ 54 فَشَارِبُونَ شُرْبَ الْهِيمِ 55 هَذَا نُزُلُهُمْ يَوْمَ الدِّينِ 56 نَحْنُ خَلَقْنَاكُمْ فَلَوْلَا تُصَدِّقُونَ 57 أَفَرَأَيْتُم مَّا تُمْنُونَ 58 أَأَنتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ 59 نَحْنُ قَدَّرْنَا بَيْنَكُمُ الْمَوْتَ وَمَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِينَ 60 عَلَى أَن نُّبَدِّلَ أَمْثَالَكُمْ وَنُنشِئَكُمْ فِي مَا لَا تَعْلَمُونَ 61 وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَةَ الْأُولَى فَلَوْلَا تَذكَّرُونَ 62 أَفَرَأَيْتُم مَّا تَحْرُثُونَ 63 أَأَنتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ 64 لَوْ نَشَاء لَجَعَلْنَاهُ حُطَامًا فَظَلَلْتُمْ تَفَكَّهُونَ 65 إِنَّا لَمُغْرَمُونَ 66 بَلْ نَحْنُ مَحْرُومُونَ 67 أَفَرَأَيْتُمُ الْمَاء الَّذِي تَشْرَبُونَ 68 أَأَنتُمْ أَنزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنزِلُونَ 69 لَوْ نَشَاء جَعَلْنَاهُ أُجَاجًا فَلَوْلَا تَشْكُرُونَ 70 أَفَرَأَيْتُمُ النَّارَ الَّتِي تُورُونَ 71 أَأَنتُمْ أَنشَأْتُمْ شَجَرَتَهَا أَمْ نَحْنُ الْمُنشِؤُونَ 72 نَحْنُ جَعَلْنَاهَا تَذْكِرَةً وَمَتَاعًا لِّلْمُقْوِينَ 73 فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ 74 فَلَا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ 75 وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَّوْ تَعْلَمُونَ عَظِيمٌ 76

 

ترجمه فارسي مکارم

سپس شما اى گمراهان تكذيب‏كننده! «51» قطعا از درخت زقوم مى‏خوريد، «52» و شكمها را از آن پر مى‏كنيد، «53» و روى آن از آب سوزان مى‏نوشيد، «54» و همچون شتران مبتلا به بيمارى عطش، از آن مى‏آشاميد! «55» اين است وسيله پذيرايى از آنها در قيامت! «56» »ما شما را آفريديم; پس چرا (آفرينش مجدد را) تصديق نمى‏كنيد؟! «57» آيا از نطفه‏اى كه در رحم مى‏ريزيد آگاهيد؟! «58» آيا شما آن را (در دوران جنينى) آفرينش (پى در پى) مى‏دهيد يا ما آفريدگاريم؟! «59» ما در ميان شما مرگ را مقدر ساختيم; و هرگز كسى بر ما پيشى نمى‏گيرد! «60» تا گروهى را به جاى گروه ديگرى بياوريم و شما را در جهانى كه نمى‏دانيد آفرينش تازه‏اى بخشيم! «61» شما عالم نخستين را دانستيد; چگونه متذكر نمى‏شويد (كه جهانى بعد از آن است)؟! «62» آيا هيچ درباره آنچه كشت مى‏كنيد انديشيده‏ايد؟! «63» آيا شما آن را مى‏رويانيد يا ما مى‏رويانيم؟! «64» هرگاه بخواهيم آن را مبدل به كاه در هم كوبيده مى‏كنيم كه تعجب كنيد! «65» (بگونه‏اى كه بگوييد:) براستى ما زيان كرده‏ايم، «66» بلكه ما بكلى محروميم! «67» آيا به آبى كه مى‏نوشيد انديشيده‏ايد؟! «68» آيا شما آن را از ابر نازل كرده‏ايد يا ما نازل مى‏كنيم؟! «69» هرگاه بخواهيم، اين آب گوارا را تلخ و شور قرار مى‏دهيم; پس چرا شكر نمى‏كنيد؟! «70» آيا درباره آتشى كه مى‏افروزيد فكر كرده‏ايد؟! «71» آيا شما درخت آن را آفريده‏ايد يا ما آفريده‏ايم؟! «72» ما آن را وسيله يادآورى (براى همگان)و وسيله زندگى براى مسافران قرار داده‏ايم! «73» حال كه چنين است به نام پروردگار بزرگت تسبيح كن (و او را پاك و منزه بشمار)! «74» سوگند به جايگاه ستارگان (و محل طلوع و غروب آنها)! «75» و اين سوگندى است بسيار بزرگ، اگر بدانيد! «76»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 
nice_boy85

بنی صدر با روسری!

روزنامه جمهوری اسلامی، در غرفه خود در نمایشگاه مطبوعات اقدام به انتشار عکسی از ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور معزول با روسری کرده است.

 

 

ahalizadeh2000

پیپ استالین!!!

یک هیئت از گرجستان برای ملاقات با استالین به مسکو آمده بود. بعد از جلسه استالین متوجه شد که پیپ اش گم شده و از رئیس کا گ ب خواست تا ببیند آیا کسی از هیات گرجی پیپ او را برداشته یا نه. بعد از نیم ساعت ، استالین پیپ اش را در کشوی میزش پیدا کرد و از رئیس کا.گ.ب خواست که هیئت گرجی را آزاد کند. رئیس کا.گ.ب گفت:« متاسفم رفیق، تقریبا نصف هیئت اقرار کرده اند که پیپ را برداشته اند و بقیه هم موقع بازجویی مردند!!!

 

 

power1000ir

سلام
يكي از كساني هستم كه هر روز ايميلهاي قشنگ شمار رو مي بينم، اخيرا يه عكس از دوقلوهام بنام شيناو شاينا تونستم در شرايط خاص بگيرم كه شايد خيلي هنري باشه گفتم برايتان بفرستم، البته يه عكس ديگه از اونها براي اثبات دوقلو بودنشان برايتان ارسال مي كنم.
متشكرم اكبري

 

 

mastoor_313

درمدح ثامن الحجج

طلوع شمس ندیدی ز نجم اگر محسوس
بین ز نجمه بعالم طلوع شمس شموس
نموده انفس آفاق را قرین سرور
شهی که نفس نفیسش بود انیس نفوس
تبارک الله از این روز اسعد میمون
که هست مولد شاه حجاز خسرو طوس
خدیوِ خِطه طوس آنکه عارفان ندهند
گدائی درِ او را به حشمت کاوس
امام جن و بشر کش بر آستانه قدس
ملایکند دمادم بذکر یا قدوس
مه سپهر ولایت ، شهی که در هر صبح
زند بخاک درش آفتاب گردون بوس
ز رشگ خادم کویش رواست خازن خلد
همی گزد لب و بر هم زند کف افسوس
عجب نباشد اگر فایق آمد از هر باب
گه مباحثه با عالم یهود و مجوس
چه جلوه ذرّه کند در مقابل خورشید
چه صرفه قطره برد در کنار اقیانوس
چه شد دنائت مأمون و کینه توزی او
کجاست آن همه تزویر و حیله و سالوس
بگو بیا و ببین حشمت خدائی وی
که آن بدیده خلق خدا بود محسوس
همیشه بر سر بام جهان بکوری خصم
بنام نامی آنشه فلک نوازد کوس
درون جسم گدازد دل حسودانش
چنانکه شمع گدازد میانه ی فانوس
شهی که وحش بیابان از او گرفته مراد
صغیر کی شود از لطف و رحمتش مأیوس


صغیر اصفهانی

 

 
amirbio1384

داستانک

گوشی موبایل یک بند داشت می لرزید. به صفحه ی گوشی نگاه کردم:
15 missed calls
2 new messages
اولین پیام را باز کردم:
«عزیزم چرا جواب نمیدی؟ تو که دختر خوبی بودی!»
و پیام دوم:
«نکنه دوباره رفته باشی پیش اون دوست پسر قبلیت؟! تو که می دونی من چقدر غیرتی هستم! زود تماس بگیر»
احساس کردم قلبم فشرده می شود. داغ شده بودم و نفسم سخت بالا می آمد. یک پیام کوتاه فرستادم:
«الان جایی هستم که نمی تونم حرف بزنم»
تماس گرفت. جواب ندادم. گوشی آن قدر لرزید تا تماس قطع شد. یک پیام کوتاه آمد:
«زود بگو ببینم کجایی؟ با وجود اون همه حالی که امروز بهت دادم، حتما از پیش من صاف رفتی پیش اون مرتیکه ی عوضی. آره؟»
جواب دادم:
«نه، صاف نرفتم. اول رفتم داروخانه»
پیام آمد:
«HD خریدی؟ یادت باشه حتما امشب دو تا بخوری. فردا نیای بگی شیکممو آوردی بالا. من گردن نمی گیرما!»
سرم داغ شد. احساس می کردم قلبم زیر فشار له می شود. احساس درماندگی می کردم. پیام آمد:
«پس رفتی اونجا؟ آره دختره ی آشغال؟ من چی کم گذاشتم برات؟ این همه انرژی مصرف کردم برات. این همه حال دادم بهت. من دوستایی دارم که پول می گیرن آدم می کشن. داغشو می ذارم به دلت»
چطور با من این کار را کرده بود؟ چرا؟ جواب دادم:
«مطمئن باش که همه چیز برای همیشه تموم شد. برای همیشه»
پیام آمد:
«آفرین دختر خوب! از همون هفته ی پیش که برای بار اول دیدمت فهمیدم که به چی احتیاج داری. توی اون رابطه تو داشتی حروم می شدی»
جواب دادم:
«از کجا فهمیدی حروم می شدم؟»
پیام آمد:
«اون دوستت که تو رو به من معرفی کرد، همه چیو گفته بود. گفته بود که از تنهایی و بی کسی مجبور شدی با همچین آدمی دوست شی. اون از تو خیلی بزرگتره. اندازه ی من مایه دار نیست. قدرت مردانگی ما رو هم که امروز مشاهده کردید!»
نمی دانستم چه کار باید بکنم. همه چیز مثل یک کابوس بود. چرا با من چنین کاری کرده بود؟ یک پیام دیگر آمد:
«فردا دیر نکنی، زود بیا، دو تا نون هم بگیر. کجایی که نمی تونی حرف بزنی. هنوز پیش اون مرتیکه ی آشغالی؟ پس چه جوری SMS جواب می دی؟»
جواب دادم:
«من تو بیمارستانم»
همان موقع، دکتر از اطاق بیرون آمد. مستقیم به طرف من آمد و دستش را روی شانه ام گذاشت:
«این خانم جوان همسر شماست؟»
«دوست دخترمه آقای دکتر، زنده می مونه؟»
«دوست دختر شما مقدار زیادی داروهای خیلی خطرناک مصرف کرده ، ولی شما به موفع رسوندینش اینجا. زنده می مونه»
دکتر با دستش فشار کوچکی به شانه ام داد و رفت. نمی دانستم باید خوشحال باشم یا ناراحت. گوشی موبایل یک بند داشت می لرزید.

محمدرضا امیر
27/6/88

 

 

alirezamajidi

«فلش فوروارد»، سریال اعتیادآور بعدی!

تب سریال‌بینی و علاقه ایرانی‌ها به تهیه و تماشای سریال‌های خارجی از «لاست» شروع شد،  سریالی که همه اجزایی را که باعث جذاب شدن یک سری می‌شود، با خود دارد. از داستان معمایی و فضاهای رازآلود آن گرفته تا در برداشتن انواع کاراکترهای انسانی با سیرت‌های مختلف که تعامل پیچیده‌شان با ادویه فلش‌فورواردها، خوراکی لذیذ برای مخاطبانش آماده کرد.
بعد از سریال لاست، همه به دنبال جانشینی شایسته برای آن بودیم و گرچه «پریزن بریک» و «۲۴»، سریال‌هایی معتادکننده بعدی از آب درامدند، اما تجربه خاص «لاست» را تکرار نکردند.
مدتی است که پخش سریال «فلش فوروارد» از شبکه
abc، یعنی همان شبکه‌ای که لاست را تهیه کرد، شروع شده است. از مدتها پیش، بسیاری فلش فوروارد را، تلاش abc برای خلق مجموعه‌ای می‌دانستند که بتواند همچون لاست مخاطبان زیادی را گرد آورد.
گرچه پیشیبنی کردن میزان موفقیت یک سریال با تماشای قسمت اول یا چند قسمت نخست آن، بدون ریسک نیست، اما تماشای دو قسمت اول این سریال، من را قانع کرد که با مجموعه جذابی، سر و کار خواهیم داشت.
فلش فوروراد، در ژانر سریال‌های معمایی رده بندی می‌شود. این سریال بر اساس، رمان علمی تخیلی یک نویسنده کانادایی به نام رابرت جی سایر Robert J. Sawyer نوشته شده است. البته وفاداری، فیلمنامه این سریال به این رمان، جزئی است و داستان سریال بیشتر ایده اصلی را از این رمان، الهام گرفته است.

داستان این سریال از آنجا شروع می‌شود که در یک روز، همه مردم دنیا به مدت دو دقیقه و ۱۷ ثانیه، به طور همزان بیهوش می‌شوند و در این حین، آنها مانند یک خواب، ۲ دقیقه و ۱۷ ثانیه از آینده خود را در ۶ ماه بعد، یعنی ۲۹ آوریل ۲۰۱۰ می‌بینند.
یک مأمور
FBI به نام «مارک بنفورد» با بازیگری جوزف فینس، در رأس گروهی قرار می‌گیرد که قصد کشف واقعیت و چرایی بیهوشی همگانی مردم، دارد. آنها تصمیم می‌گیرند که با راه انداختن یک سایت اینترنتی به نام «موزائیک» و کنار هم قرار دادن آینده تک‌تک مردم در شش ماه بعد، نمایی از آینده جهان بسازند و به این وسیله، سرنخی برای کشف واقعیت پیدا کنند.
اما چیزی که بیش از همه، مردم را مشوش می‌کند، آگاهی آنها از آینده‌شان در ۶ ماه بعد است. مارک بنفورد و همسرش (با بازیگری سونیا والگر، همان پنه‌لوپه سریال لاست) متوجه می‌شوند که زندگی زناشویی‌شان، ۶ ماه بعد به هم خواهد ریخت، مأمور دیگری شک می‌کند که خواهد مرد، چرا که بر خلاف همه، هیچ چیز در مدت بیهوشی ندیده است، پدری متوجه می‌شود که دختر درگذشته‌اش، ‌در واقع زنده است و به کمکش احتیاج دارد، …

همین آگاهی از آینده، همه را به نحوی نگران می‌کند. همه شک می کنند که آیا آنچه دیده‌اند، سرنوشت محتوم آنهاست یا نه. اینجاست که سریال به یک مباحثه قدیمی مورد علاقه فلاسفه مشرق‌زمین، می‌رسد: جبر در برابر اختیار. آیا آینده انسان‌ها از قبل نوشته شده است، یا می‌توان آینده را همواره تغییر داد و سرنوشت را از سر نوشت.
پخش فصل اول فلش فوروارد دقیقا ۶ ماه بعد، یعنی همان زمانی که شخصیت‌های داستان، دو دقیقه‌ای از آن را از پیش دیده‌اند، تمام می‌شود. با پایان یافتن فصل اول، به تعدادی از سؤال‌های خود، پی می‌بریم. اما به سبک همیشگی سریال‌های معمایی، معمای اصلی همچنان باقی می‌مانند.
اما شبکه
abc، در یک اقدام جالب، سایتی شبیه سایت موزاییک، راه انداخته است. در این سایت هر کاربر بعد از ثبت‌نام می‌تواند، پیشبینی کند که ۶ ماه بعد، یعنی دقیقا در تاریخ ۲۹ آوریل، مشغول انجام چه کاری خواهد بود. پیشگویی هر بازدیدکننده سایت موزایییک abc به شیوه جالبی روی نقشه کره زمین، نشان داده می‌شود و هر کس می‌تواند پیشگویی‌ها یا فلش‌فورواردهای دیگران را به صورت زنده ببیند. حتم دارم که به زودی کلون‌های جذابی برای موزاییک ساخته خواهد شد، مثلا با استفاده از توییتر و گوگل ارث می‌شود، یک mashup یا یک سایت ترکیبی جالب ساخت.

شما هم بد نیست، سایت موزاییک را تست کنید و فلش‌فوروارد خود را بنویسید! بد نیست، نگاهی هم به ویکی سریال بیندازید.

 

 

30vil.ir

دانشجویان رزمندگان جنگ نرم

واژه جنگ نرم (Soft War) در برابر جنگ سخت (Hard War) كاربرد دارد البته گاهي به جاي جنگ از واژه هاي تهديد يا قدرت استفاده مي شود ولي در نهايت معمولا به يك مفهوم ختم مي شود. نظريه جنگ نرم طي دهه هاي اخير وارد ادبيات سياسي شده است. اين واژه بخصوص بعد از انتخابات اخير ايران وارد مباحثات روزمره اجتماعي ما شده و از بحث هاي آكادميك -دانشگاهي-فاصله گرفته است.
بیشتر مبناي قدرت سخت يا جنگ سخت بر «اجبار» و مبناي قدرت نرم بر «اقناع» است.
در جنگ نرم، دشمن از ادبيات سياه- تاريك نشان دادن آينده- بهره مي گيرد و با سوار شدن بر مركب ترديد- در اصول، مباني و دستاوردها- تلاش مي كند تا نظام و حافظان آن را مرعوب نمايد و با فرسايشي كردن فضاي سياسي، نيروهاي اصلي نگهدارنده را خسته نمايد. برای مثال در مباحث خود مطرح می کنند که ببينيد نخست وزير اوائل انقلاب و رئيس جمهور سابق و رئيس مجلس اسبق و... چه مي گويند و چگونه براي دست يافتن به قدرت، خود را به آب و آتش مي زنند پس اين دعواها همه ماهيت قدرت طلبي دارند! كنار بكشيد!، هرچه مي خواهد بشود، بشود!
رهبر معظم انقلاب اسلامي - دامت بركاته- براي خنثي شدن اين ترفند به اساتيد دانشگاهها فرمودند «لازم نيست شما از افراد نام ببريد ولي لازم است كه به دانشجويان اميد بدهيد تا دستاوردهاي بزرگ كشورشان را كوچك نبينند.»
در جنگ نرم، دشمن با واقعيت كاري ندارد بلكه او واقعيت را براي مخاطب مي سازد.
شما همين روزها شاهديد با وجود اينكه بعضي از كساني كه از آنان به «شهداي سبز» نام برده مي شد، زنده بودن خود را در تلويزيون اعلام كردند، هنوز بعنوان كشته ياد مي شوند!
در اين جنگ نرم، محيط هاي جوان «ميدان مناسب» ارزيابي مي شود، در واقع استفاده از «احساسات» و «مظلوم گرايي» چاشني اقدامات خطرناك و هزينه بري است. محيط علم، في‌نفسه محل شك و يقين است. در يك فضاي سالم و بي‌غرض علمي، دانشجو مي‌توانيد در همه چيز شك كند و در تعامل با استادان خود پاسخ‌ها را يافته و به يقين برسيد و قانع شويد. توجه دشمن به همين ظرفيت دانشگاه است. يعني محيط دانشگاه را از يك فضاي علمي كه تضارب آراء در آن به شكوفايي و رشد استعداد دانشجويان مي‌انجامد، به يك محيط منازعه، براي نابودي باورهاي ديني و ملي و بومي ما تغيير مي‌دهند. در چنين محيطي، با افشاندن بذر شك، و تثبيت انگاره‌ي بيگانگان، در قالب ديدگاه‌هاي شبه علمي و شبه روشنفكري، ذهن جوانان را نسبت به داشته‌هاي خود مسموم و نسبت به يافته‌هاي بيگانه تشنه و شيدا مي‌سازند.
در جنگ نرم، دشمن اصلي هزينه چنداني نمي پردازد- اگر چه البته پول زيادي خرج مي كند- هزينه را نيروهاي داخلي- عمدتاً با دريافت حق العمل - مي پردازند
جنگ نرم، صحنه تقابل دروغ هاي بزرگ با واقعيت هاي ترديدناپذير است در اين ميدان دروغ هاي بزرگ لباس واقعيت هاي ترديدناپذير به تن مي كنند و واقعيت هاي ترديدناپذير، دروغ هاي بزرگ خوانده مي شوند.
در اين جنگ نرم، كافي است كه هواداران جبهه حق بيدار باشند و بيكار ننشيند چرا كه زبان حق هميشه مؤثرتر از زبان باطل است ونسخه‌ي عملي اين است جامعه‌ي علمي ايران بتواند در علم، موحد شود و به شعار لااله‌الاالله در علم دست يابد.

منبع

 

 

soruosh_ghili

چه بیمارهایی خانم ها را خیلی می‌ترساند؟

تصور کنید که زندگی بدون بیماری و سرشار از سلامتی چقدر زیباست. فکر کردن درباره بیماری‌ها، حتی بدون ابتلا به بیماری خاصی، فرد را گرفتار نگرانی و اضطراب می‌کند. محققان مختلف در سراسر دنیا برای شناخت بیماری‌ها، عوامل خطر زا برای ابتلا به آنها و پیدا کردن راه‌های درمان سخت در تلاش هستند.
از بیماری های قلبی تا سرطان سینه و حتی افسردگی جزو نگرانی های مهم بانوان برای سلامتی خودشان است. این پنج نگرانی عبارت است از: بیماری قلبی، سرطان سینه، پوکی استخوان، افسردگی و بیماری های خود ایمنی.

● بیماری‌های قلبی
بیماری های قلبی مهمترین عامل مرگ در هر دو جنس زن و مرد است. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های امریکا، این بیماری ها، عامل حدود 29درصد مرگ های بانوان است. علاوه بر مرگ زودرس، مهمترین عوارض بیماری های قلبی ، ایجاد معلولیت و ناتوانی در بیشتر مبتلایان است. چون بیماری قلبی روی توانایی های بدنی مبتلایان تأثیرات مخرب می‌گذارد، بسیاری از زنان بعد از ابتلا به این بیماری با اختلالات تنفسی، مشکل در قدم زدن، بالا رفتن از پله ها و موارد دیگر درگیر شده و به زندگی سخت خود ادامه می‌دهند. اگرچه میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی در مردان بیش از زنان است، اما بسیاری از زنان تمایل دارند که بیماری قلبی خود را بروز نداده و معاینه نشوند و لذا هنگامی متوجه بیماری خود می‌شوند که ممکن است خیلی دیر شده باشد. درد سینه، علامت آشکار بیماری قلبی است، اما خیلی ها ممکن است فقط نشانه هایی مانند درد شانه، درد مختصر در قسمت فک، تهوع، استفراغ و تنگی نفس را احساس کنند.

● سرطان سینه
سرطان سینه شایع ترین سرطان بین زنان و بعد از سرطان ریه، مهمترین عامل مرگ زنان است. متخصصان می گویند که گاهی ترس از سرطان سینه، بیش از حد و اغراق آمیز بوده و موجب می شود که زنان برای معاینه و بررسی بیشتر به پزشک مراجعه نکرده، یا تصمیم عجولانه برای جراحی و برداشت سینه بگیرند، در صورتی که ممکن است نیازی به این کار نباشد.
بالا رفتن سن، مسائل ژنتیکی (تقریباً 5درصد تا 10درصد موارد سرطان سینه به جهش‌های ژنی مرتبط است)، سابقه خانوادگی ، نژاد سابقه نمونه برداری غیر طبیعی سینه در گذشته، سابقه پرتو تابی سینه در گذشته، سابقه عادت ماهیانه زود هنگام یا یائسگی بعد از 55 سالگی، نداشتن فرزند، مصرف برخی داروها، نوشیدن الکل، تغذیه ناکافی و چاقی از عوامل خطرزا برای ابتلا به سرطان سینه است.
پزشکان، کنترل وزن، ورزش، حذف دخانیات و مشورت با پزشک درباره احتمال خطر ابتلا به بیماری و معاینه به موقع را به منظور پیشگیری توصیه می کنند.

آموزش تشخیص زودهنگام سرطان سینه با خود آزمايي توسط خود فرد
خود آزمائي يا معاينه سينه توسط خود فرد يكي از روشهاي تشخيص زودرس سرطان سينه است و چون نيازي به صرف وقت وهزينه ندارد و به راحتي در منزل قابل انجام است ، ميتواند به تشخيص و درمان زودرس مخصوصاً در افرادي كه وسايل تشخيصي پيشرفته مانند ماموگرافي در دسترس ندارند ،كمك كند.

خود آزمائي سينه دو مرحله دارد:

1- نگاه كردن كه علائم ظاهري را مشخص ميكند.
2- لمس كردن كه توده ها را تشخيص ميدهد.

مرحله اول: ابتدا در جلوي يك آينه پهن ايستاده و به سينه‌هاي خود در چهار حالت :

1- دستها بالاي سر
2-دستها به كمر زده
3- دستها در كنار بدن آويزان
4- خم شده به سمت جلو

به دقت نگاه كنيد ودر صورت وجود هر گونه علامت غير عادي مانند فرو رفتگي پوست و يا نوك سينه ويا زخمهاي مزمن يا پوسته پوسته شدن نوك سينه يا حالت پوست پرتقالي سينه توجه كنيد (شكل1 تا 3)

سرطان سینه تشخیص زودرس توسط خود فرد

مرحله دوم: به پشت بخوابيد و دست سمتي راكه ميخواهيد معاينه كنيد زير سر بگذاريد و با قسمت نرم بند آخر انگشتان دست مقابل تمامي سينه را معاينه كنيد (شكل 5 و6) . نسج پستان را به آرامي روي قفسه سينه با حالت دوراني بلغزانيد

نحوه خود آزمایی سینه

نسج سينه را مانند يك ساعت در نظر بگيريد و تمام قسمتهاي آن را معاينه كنيد(مطابق شكل 6 )

اينكار را ميتوانيد در حمام و در حالت ايستاده نيز انجام دهيد.(شكل 7)

در انتها نوك سينه را به آرامي فشار دهيد تا از وجود يا عدم ترشحات نوك سينه مطلع شويد.
در صورت لمس توده‌ يا سفتي در سينه يا ترشح از نوك سينه بدون اضطراب و نگراني به پزشك مراجعه كنيد زيرا در بسياري از موارد اين علامتها مربوط به بيماريهاي خوش خيم سينه بوده و درمان آنها بسيار راحت ميباشد .


● پوکی استخوان
پوکی استخوان، کمر درد و شکنندگی استخوان ها مشکلاتی است که زنان مسن درباره آنها نگرانی دارند. این مشکل به مقدار زیاد قابل پیشگیری است. نحوه زندگی و تغذیه بانوان در دوران کودکی، بلوغ و سنین ابتدایی بزرگسالی نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری دارد، بیشتر توده استخوانی بدن تا 30 سالگی شکل می‌گیرد و پس از آن تشکیل استخوان ها متوقف شده و تمرکز روی حفظ و نگهداری معطوف می‌شود. البته هرگز برای داشتن استخوان های قوی و پیشگیری از شکستگی دیر نیست. بدن هر کاری را که بتواند برای بازسازی استخوان های صدمه دیده انجام می دهد، اما شما باید ابزارهای آن را فراهم کنید. مصرف کلسیم به میزان کافی و ورزش و فعالیت های بدنی مرتب و منظم از ابزارهای این کار هستند.

● افسردگی
به نظر می رسد افسردگی، زنان را بیشتر از مردان تحت تأثیر قرار می دهد. گزارش های مختلف حاکی از آن است که در مقایسه با 6 میلیون مرد، سالانه حدود 12 میلیون زن به افسردگی مبتلا می شوند. در طول زندگی، زنان بیشتر به ارتباط با دیگران، توجه و حمایت نیاز دارند و اگر اینها فراهم نباشد شخص به سوی افسردگی پیش خواهد رفت. گاهی تغییرات هورمونی، به ویژه بعد از حاملگی و زایمان و در دوران یائسگی می تواند آغازی برای افسردگی باشد.

● بیماری‌های خود ایمنی
بیماری های خود ایمنی یک گروه از اختلالات هستند که در آنها سیستم ایمنی بدن علیه خود فعال شده و بافت‌ها را تخریب کرده یا در عملکرد آنها مشکل ایجاد می کند. در این گروه از بیماری ها بیش از 80 بیماری مزمن جدی مانند لوپوس، مولتیپل اسکلروزیس (MS ) و دیابت تیپ یک وجود دارد. بر اساس گزارش های علمی، حدود 75درصد از بیماری های خود ایمنی در زنان رخ می دهد. بیشتر این بیماری ها، جز دیابت، شایع نیستند.عوامل ایجاد کننده بیماری های خود ایمنی به خوبی شناخته نشده اند، اما مسائل مرتبط با ژنتیک، عوامل هورمونی و تأثیرات محیطی ممکن است دخیل باشند.
از آن جایی که بیماری های خود ایمنی کاملاً شناخته شده نیستند، اشاره به عوامل خطرزای ابتلا هم سخت و دشوار است. علائم می توانند غیر اختصاصی بوده و تشخیص دقیق را مشکل کنند. به هر حال اگر در خود یا بستگان خود، نشانه ای غیر عادی را مشاهده می کنید، خیلی مهم است که نزد پزشک بروید.

 

 

king_of_world_888

استراتژي دروغ بزرگ

دروغ، یکی دیگر از بخشهای تاكتيكهاي جنگ رواني محسوب مي‌شود. اين تاكتيك یکی از قديمي ترین و سنتي ترین تکنیک های جنگ روانیست ، اما هنوز هم مورد استفاده فراواني در رسانه‌ها دارد
دروغ، یکی دیگر از بخشهای تاكتيكهاي جنگ رواني محسوب مي‌شود. اين تاكتيك یکی از قديمي ترین و سنتي ترین تکنیک های جنگ روانیست ، اما هنوز هم مورد استفاده فراواني در رسانه‌ها دارد و عمدتا برا ي مرعوب كردن حريف و يا حتي براي مرعوب كردن افكار عمومي مورد استفاده قرار مي‌گيرد . در فريب با استراتژي دروغ بزرگ، كوشش مي‌شود تا مخاطب مورد نظر، به سمت يك فضاي رواني متفاوت با واقعيت سوق داده شود. اين فضاي دروني بايد به گونه‌اي ساخته و پرداخته شود كه گروه هدف بدون ابزار مقاومت، در آن فضا قرار گيرد و مفاهيم و علائم انتقالي، مورد قبول و پذيرش او باشد.
معروفترين مورد استفاده‌اي كه از اين تاكتيك شده ، در زمان هيتلر و توسط گوبلز بوده است . گوبلز مي‌گويد : دروغ هر قدر بزرگتر باشد ، باور آن براي توده‌هاي مردم راحت‌تر است .
وي مي‌گويد اين تاكتيك هم براي مرعوب كردن دشمن و هم تهييج افكار عمومي ، تشويش نيروها و مرعوب ساختن دشمن در مورد نيروي دفاعي و دروغ‌هايي كه در خصوص توان نظامي و تكنيكي به كار گرفته مي‌شود كه در زمينه استفاده از آن دچار بيماري خودباوري و خودبيني نيز مي‌گردد . گوبلز مي‌گويد دروغ را به حدي بزرگ بگوييد كه هيچ‌كس جرات و فكر تكذيب آن را نكند . او مي‌گفت : بعضي مواقع دروغ‌هايي مي‌گفتم كه خودم از آنها مي‌ترسيدم.
به منظور روشن شدن بحث و براي نمونه، چند دروغ بزرگ، كه در راستاي منحرف كردن ذهن گروه‌هاي هدف و ديگر دولتها آمده است، ارايه مي‌شود.

مرگ زرقاوی، رهبر القاعده دستاویزی برای توجیه جنگ عراق
پنتاگون از مرگ زرقاوی، رهبر القاعده در عراق استفاده و آن را دستاویزی برای توجیه جنگ عراق قلمداد کرد. دولت بوش و حزب جمهوری‌خواه که به شدت محبوبیت و اعتبار خود را در داخل کشور از دست داده بودند برای بهبود وجهه خود واقعه بی‌اهمیتی چون مرگ زرقاوی را بزرگترین نقطه‌ی عطف جنگ عراق تلقی کردند و با تبعات وسیع رسانه‌ای پیرامون این موضوع به پیروزی در انتخابات آتی مجلس دل بستند.

بن لادن بايد هر چه زودتر دستگير شود
آمريكاييان پس از اشغال افغانستان، دخالت خود در اين كشور را با استدلال دستگيري هر چه سريع‌تر بن لادن توجيه كردند. در حالي كه هيچ‌گونه مدركي دال بر مجرم‌بودن وي نداشتند. اين درحالي بود كه بن لادن مولود سازمان جاسوسي آمريكا سي.آي.اي بود و زماني لقب تروريست گرفت كه با شبكه تروريسستي القاعده امنيت داخلي آمريكا را مورد تهديد قرار داد. پس از اين دوران بود كه ناگهان در آمريكا، بحث درباره جنگهاي نوين اهميت يافت و چنين عنوان شد كه اين استراتژي‌اي عليه بنيادگرايي است كه از پايان دهه 90، عليه گسترش زمينه‌هاي انقلاب بين‌المللي اجرا مي‌شود.

حمله كره شمالي به كره جنوبي
در تاريخ 25 ژوئن سال 1950، يعني روز آغاز جنگ دو كره يك عضو مهم ارتش آمريكا اعلام كرد: «ماجراي جالبي اتفاق افتاده است. كره شمالي به كره جنوبي حمله كرده است.» بلافاصله پس از انتشار اين خبر و در همان روز، بمب‌افكنهاي آمريكا، شهر پيونگ‌يانگ، پايتخت كره شمالي را با فرو ريختن سيصد بمب، بمباران كردند. به دنبال اين اقدام، كه بدون فرمان مستقيم و رسمي و تنها به دليل جايگاه تك قطبي رسانه‌هاي آمريكا صورت گرفت، عمليات رواني بي‌سابقه ايالات متحده عليه دولت كره شمالي آغاز شد.
سينماي هاليود نيز دو روز پس از آغاز جنگ، فيلم نبرد كره را در سه هزار نسخه تكثير و به بازار عرضه كرد. تا مدتها به خطا ادعا مي‌شد كه كره جنوبي حمله كرده است، در حالي كه واقعيت اين چنين نبود و آمريكا از غيبت روسيه و چين استفاده كرد تا در شوراي امنيت سازمان ملل متحد، قطعنامه‌اي را عليه حمله ظاهراً مسلحانه كره شمالي به كره جنوبي تصويب كند.

دروغ بوش
در 19 ماه ژانويه سال 2001، بوش توضيح داد كه عراق به سلاحهاي كشتار جمعي دست يافته است؛ موضوعي كه آن را دليل اصلي آغاز جنگ عليه عراق مطرح كرد، در حالي كه تا به امروز، با وجود جستجوي گسترده ارتش آمريكا و انگليس در عراق، هيچ‌گونه نشانه‌اي دال بر درستي اين ادعا يافت نشده است.

 

 
hamed.1360  

-- قسمت سوم --

تاریخچه شیطان پرستی

شاید عده ای شیطان پرستی را آئینی مدرن و نهایتا مربوط به قرن ۱۶ - ۱۵ میلادی بدانند اما واقعیت چیز دیگریست. شاید بتوان تاریخچه شیطان پرستی را به قرون اولیه پیدایش آدمی نسبت داد. البته شواهد به دست آمده این حرف را تصدیق می‌کند که شیطان پرستی در نواحی امریکای لاتین، امریکای جنوبی و افریقای مرکزی به قرن ها قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد و قبایلی که آثاری از آنها باقی مانده است این احادیث را تصدیق می‌کنند. در اکتشافات به دست آمده در امریکای جنوبی یکی از قبایل این قاره که اعتقاد بسیاری به خوب و بد داشتند شیطان را پرستش می‌کردند و حتی قربانی هایی را از انسان به شیطان هدیه می‌کردند که مکانهای انجام مراسم قربانی هنوز وجود دارد و اجساد مومیایی به دست آمده و نوع کشته شدن ها نشانگر قربانی شدن این انسانها (که در آنها بیشتر زنان به چشم می‌خورند) است. در افریقای مرکزی و در دشتها و کویرهای سوزان این قاره نیز در قبایلی که معروفترین آن قبیله "اوکاچا" می‌باشد، شیطان به عنوان قدرت مطلق زمین و آسمان و پدید آورنده آن و خدای خشم و نفرت پرستش می‌شد و حتی قربانی هایی نیز در مواقع خاص به آن اهداء می‌شد. ذکر این نکته ضروری است که زمان قربانی کردن انسانها در برابر شیطان لحظه های خاصی بوده است.
تاریخچه شیطان پرستی به سالهای بسیار دور بر می‌گردد که بعدها این آئین و سنت به صورتهای دیگر نمود پیدا کرد که چیزهایی از گذشته چه با تحریف و چه بدون تحریف دست به دست در حال عبور همراه با زمان است. البته شیطان پرستی در زمان پیدایش زبان و خط و زمان مادها، سومریان، بابلیان و ... نیز ادامه داشت تا در قرون ۱۴ -۱۵ میلادی شیطان پرستی نوین به وجود آمد.

شیطان پرستی قدیمی
شیطان پرستی قدیمی شیطان پرستی ای است که به قرون وسطا برمی‌گردد،؛ با اینکه همانطور که در تاریخچه شیطان پرستی ذکر گردید شیطان پرستی به قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد اما اصولا شیطان پرستی قدیمی را مربوط به قرون وسطا می‌دانند. موضوعی که امروزه درباره شیطان پرستی قدیمی وجود دارد و در برخی کتابها دیده می‌شود به این مطلب برمی‌گردد که اصولا شیطان را کلیسا به وجود آورد تا تمام بدیها و پلیدیها را به آن نسبت دهد تا به نوعی هم خدمتی به بشریت کرده باشد و گناهان را از خود دور کند و جادوگران را نیز که در قرون وسطا از قدرت زیادی برخوردار بودند با عنوان جادوگران سیاه به عنوان پیروان شیطان معرفی کند تا هم گناهان را دفع کند و هم قدرت جادوگران را کم کند. البته این یک نظریه ای است که آنچنان که باید و شاید نمی‌تواند قدرت داشته باشد و انسان را حداقل از لحاظ فکری ارضا کند. زیرا قبل از مسیحیت و در زمانهای حضرت ابراهیم و حضرت موسی و حتی بسیار قبل از آنها شیطان پرستی وجود داشته و چیزی به عنوان شیطان مسلما وجود دارد زیرا اگر وجود نداشت هیچگاه آدم و حوا به زمین سقوط نمی‌کردند! پس نظریه فوق را می‌توان نظریه ای مغرضانه نسبت به مسیحیت و کلیسا خواند.

شیطان پرستی قدیمی از لحاظ معنی و از لحاظ اعمال انجام شده مسلما با شیطان پرستی کنونی بسیار تفاوت دارد. شاید بتوان گفت چیزی که به عنوان شیطان پرستی امروزه در جوامع گوناگون قرار دارد شیطان پرستی قدیمی یا قرون وسطایی است که این شیطان پرستی به طور کلی محکوم شده است و شیطان پرستی جدید با آن به مبارزه برخواسته است اما خوب هنوز عده زیادی آن را قبول دارند و به آن احترام می‌گذارند و قوانین آن را اجرا می‌کنند. شیطان پرستی قدیمی استفاده از کمک شیطان در کارهای زیان آور و کمک به برخی پادشاهان در جنگها بوده است و حتی همسر پادشاه فرانسه در قرن ۱۳ میلادی برای نجات شوهر خود از مرگ مراسم شیطان پرستی قرون وسطایی را انجام داد. شیطان پرستی قدیمی اعتقاد دارد که شیطان وجود دارد و قدرت او عظیم ترین قدرت بر روی جهان است.
اصل شهوترانی و ارضای جنسی اصل لاینفک این مراسم است. شیطان پرستی قدیمی مخالف با مسیحیت و کلیسا است و دقیقا در مراسم خود اعمال ضد مسیحیت را انجام می‌دهد. آنها به مسیحیت و کلیسا اعتقادی ندارند و آنها را عامل بدبختی مردم می‌دانند. آنها می‌گویند مسیح پیامبری بود که باید زمین را آباد می‌کرد و مردم را به راه راست می‌برد اما تنها کاری که انجیل انجام داده دروغگویی و رواج بدی در جامعه است ! آنها قربانی انسان را امری ضروری برای آرامش و احترام به شیطان می‌دانند و در این میان دختر بچه ها بهترین قربانی برای شیطان هستند. ریختن خون در این مراسم نشانه تقدس این مراسم است ( همانند نوشیدن شراب در عشای ربانی مسیحیت که به عنوان نشانه تقدس و خون مسیح است ! ) . انجام اعمال شهوترانی در این مراسم اعمالی است که باید حتما بدان پرداخته شود چون در شیطان پرستی قدیمی ارضای حس جنسی یکی از مهمترین عوامل است و البته با توجه به اینکه شیطان پرستان قدیمی بدترین اعمال را برای مبارزه با خدا، مسیح و شیطان انجام می‌دادند لذا امور جنسی نیز به بدترین و فجیع ترین نوع خود انجام می‌گرفت. آنها به جهنم اعتقادی نداشتند و می‌گفتند جهنم همین دنیایی است که در آن زندگی می‌کنیم لذا بدترین گناهان را در مراسم خود انجام می‌دادند. شیطان پرستان قدیمی شیطان را موجودی با هویت خارجی می‌دانند.

شیطان پرستی جدید
شیطان پرستی جدید در انگلستان به وجود آمد و البته زیاد نیز تعجب برانگیز نیست زیرا انگلیس یکی از کشورهایی است که جادوگرانی بسیاری را داشته است و البته وجود اهالی باستانی آسیای میانی و خاورمیانه و همچنین اهالی یونان باستان در انگلیس ثابت شده است زیرا از اکتشافات به دست آمده در برخی محل های برگزاری مراسم شیطان پرستی و جادوگری در انگلیس نظیر محل استون هنج آثاری از تمدن ایران و یونان پیدا شده است و همچنین در کتب شیطان پرستی و جادوگری کلمات عبری، یونانی و فارسی ( البته هیچکدام نه به صورت کنونی ) وجود دارد. شیطان پرستی جدید بر خلاف شیطان پرستی قدیمی اعتقادی به وجود شیطان خارجی ندارد بلکه شیطان پرستی جدید شیطان را در طبیعت و در وجود هر انسانی می‌داند و این باطن هر کسی است که شیطان در آن وجود دارد و مراسم شیطان پرستی جدید مراسمی است برای دعوت از شیطان باطنی و حس اهریمنی درونی است که با اعمال جنسی آرام و ارضا می‌شود. آنها جسم پرست هستند و اعتقاد دارند هر آنچه که وجود دارد مدیون آلت تناسلی آدمیست و دیگر اینکه انسان باید کاملترین لذت جسمانی و جنسی را در این دنیا ببرد. آنها معتقدند به زندگی پس از مرگ و آن اینکه بعد از مرگ روح کسانی که در دنیا لذت جسمانی لازم را نبرده اند به این دنیا برمی‌گردد و لذت جنسی خود را کامل می‌کند. در مراسم شیطان پرستی جدید مخلوطی از اسپرم به همراه ادرار به عنوان آب مقدس بر روی حاضرین پاشیده می‌شود ( همانند آب مقدس در مراسم عشای ربانی مسیحیت ) و البته در شیطان پرستی جدید اعتقادی به قربانی کردن انسان و حتی حیوان وجود ندارد.
آنتوان لاوِي هرگز انتظار بنيان گذاري آئين جديدي را نداشت.

ادامه دارد...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

8 آبان / 30 اکتبر / 11 ذي القعده

Mobin_s2004@yahoo.com
 8 آبان هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
نقشه لندن براي گرفتن «بله» از احمد شاه در يك پذيرايي رسمي!

احمد شاه

سلطان احمد شاه قاجار، شاه وقت ايران كه به عادت سلاطين قاجاريه به سفر اروپا رفته بود از هفتم تا دهم آبان ماه 1298 خورشيدي (29 اكتبر تا اول نوامبر 1919 ميلادي) در لندن مورد پذيرايي مجلل و بي سابقه مقامات تراز اول انگلستان قرار گرفت، و دليل آن امضاي قرارداد نهم اوت (1919) دولت انگلستان با وثوق الدوله رئيس الوزراء وقت بود كه هنوز به دست مجلس نرسيده بود و انگليسي ها مي خواستند به صورتي رفتار كنند كه تاييد اين قرارداد را در ضيافتهاي رسمي لندن از زبان سلطان احمد شاه بيرون بكشند و سند قرار دهند و مقدمات اجراي آن را فراهم سازند.
وثوق الدوله و دو تن از وزيرانش با دريافت پول نقد به عنوان رشوه اين قرارداد را امضاء كرده بودند كه به موجب آن ادارات و ارتش ايران در كنترل انگليسي ها قرار مي گرفت كه دستمزد اين انگليسي ها هم بايد از خرانه تهران پرداخت مي شد. به علاوه، با پول ايران هر نوع اسلحه و مهمات كه افسران انگليسي نظر مي دادند بايد براي ارتش ايران خريداري مي شد و چون ايران پول لازم براي اين پرداختها را نداشت قرار بود اين پول را انگلستان به صورت وام به ايران بدهد و براي استهلاك آن گمركات و منابع ديگر را كه درآمد داشتند در اختيار بگيرد و با اين قرارداد، انگلستان با توجه به كنار رفتن روسيه از صحنه ايران در پي انقلاب اكتبر 1917، مالك الرقاب وطن ما مي شد.

لويد جورج نخست وزير وقت انگلستان

در ضيافتهاي رسمي كه جورج پنجم پادشاه و لويد جورج نخست وزير وقت انگلستان هم حضور داشتتند، مقامات انگليسي در نطقهاي رسمي خود قرارداد نهم اوت را عامل اتحاد، تحكيم دوستي و همكاري دو دولت قلمداد كردند و بالاخره در يكي از اين ضيافتها از زبان سلطان احمد شاه جمله اي را كه مي خواستند حاضران بشنوند بيرون كشيدند كه در آن تلويحا و به گونه اي غير مستقيم از چنان قراردادي ابراز خرسندي كرده بود. انگليسي ها همين اشاره را سند قطعيت يافتن قرارداد قرار دادند و يكطرفه به اجراي آن پراختند و ....
سلطان احمد شاه كه بر خلاف بيشتر سلاطين قاجار، فردي نسبتا آگاه از مسائل و امور بود بعدا بارها گفته بود كه متوجه اين كلك انگليسي ها بود و «بله» را نگفت زيرا حق گفتن آن را هم نداشت. وي تنها از دوستي دو ملت و تحکيم اين دوستي ابراز خرسندي كرده بود كه تعريفي عمومي (جنرال) است و نمي توان آن را مخصوصا در دوران مشروطيت و وجود پارلمان سند قرارداد. مورخان، احمد شاه را مردي وطندوست توصيف کرده اند ولي در زمان او، ايران از يك بحران بيرون نيامده در بحران ديگري فرو مي رفت و درآمد دولت به علت عادت نداشتن ايرانيان به دادن ماليات نزديك به صفر بود.

 

مراسم ياد بود مولوي

هشتم آبان سال 1336 خورشيدي (30اکتبر 1957) مراسم ياد بود مولوي، صوفي بزرگ و شاعر عارف باشكوه تمام در تهران برگزار شد. مولانا جلال الدين محمد متخلص به مولوي صاحب مثنوي بسال 586 خورشيدي (1207 ميلادي) در بلخ خراسان يكي از مراكز بزرگ فرهنگ و ادبيات فارسي و تمدن ايراني به دنيا آمده و بسال 652 خورشيدي (1273 ميلادي) در قونيه (تركيه امروز) درگذشته است. مثنوي وي حاوي بيش از 26 هزار بيت شعر است كه وسعت انديشه و صفاي وي را منعكس مي سازد. براي مولوي در سرودن شعر، اداي مقصود بر زينت هاي لفظي ترجيح داشته است. همه جا بر ضد خودپسندي، غرور، جاه، ظاهردوستي و ريا بوده و تاكيد بر راهنمايي و نجات بشر داشته است.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
در چنين روزي

08/8/58
حملات ضدانقلاب به مهاباد – بانه و اشنويه و ... در عرض يك هفته اخير.

مخالفت حزب توده و سازمان مجاهدين با برخورد نظامي با ضدانقلاب در كردستان
08/8/59
روز شهادت محمد حسين فهميده

بحراني شدن اوضاع آبادان با پيشروي عراق و قطع راههاي ارتباطي و پشتيباني زميني . درگيريهاي محدود در جبهههاي اهواز و سوسنگرد .

عمليات چريكي خودي در جبهه ايلام و تقويت نيروي دشمن در سومار .

گزارش نخست وزير از تشكيل جلسه شوراي عالي دفاع در حضور امام خميني : قرار شد شوراي عالي دفاع فعالتر بشود كه انشاءا … بنحو احسن فعاليت خواهد كرد . تشكيل جلسه شوراي عالي دفاع به رياست رئيس جمهور ( بنيصدر ) و بحث دربارة موضوعات زير : دفاع از آبادان ( موضوع اصلي ) ، اعزام نيرو ، وحدت فرماندهي در جنوب خوزستان و توجه به رهنمود امام درباره استفاده از امكانات موجود . اعلام موضع نخست وزير در قبال بي تفاوتي مجامع جهاني نسبت به حمله به مناطق مسكوني و تاكيد بر نيروي خودي براي رسيدگي به اينگونه مسائل .

گزارش رئيس مجلس از جلسه غير علني دربارة گروگانها : به دليل جنگ افروزي آمريكا و همدستانش در منطقه ، نمايندگان حاضر به بحث در خصوص گروگانها نيستند .

08/8/63
ادامه شناسايي آبراههاي هور؛ ارائه گزارش اطلاعاتي مفصل تحت عنوان از "چزابه تا فاو" جهت فرماندهان؛ گزارش منابع داخل عراق شامل: فعاليتهاي دشمن در منطقه ابوخصاف، تراكم سلاح و استقرار انواع موشك در بصره و اعدام 250 افسر عراقي در ارتباط با كودتاي كركوك.

گزارشاتي از ادامه درگيريها در مناطق كردنشين و ادامه جريان "تسليميها". گ

ادامه فعاليتهاي ايذايي عناصر وابسته به مجاهدين خلق و نيز اعزام 20 نفر از آنان از زاهدان جهت ترور و آشوب

08/8/65
آغاز عمليات فتح 2 به همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي. محدوده اين عمليات در منطقه دو کان در شمال شرقي عراق قرار داشت.بر اثر اين تک نامنظم مقدار معتنابهي خسارات به ارتش رژيم بعثي وارد آمد .
به منظور پيگيري سياست اجراي عمليات محدود، مأموريت اجراي عمليات روي اسكله العميه به لشكر14 ابلاغ شد. شهادت و جراحت دو نيروي شناسايي در منطقه عملياتي غدير(شلمچه).

مشاهده شدن يكي از غواصان شناسايي دشمن در جاده خسروآباد، تيراندازي و فرار وي.

افزايش تردد و تحرك نيروهاي عراقي و احتمال تك آنها از منطقه قصرشيرين و سلمانه. ادامه جنگرواني عراق با پخش اعلاميه در خطوط مقدم با ادعاي همكاري تسليحاتي ايران و اسرائيل.

حملات هوايي گسترده ديروز و امروز عراق به بيمارستان، نقاط مسكوني و صنعتي باختران، اسلامآباد، شهرك مهاجرين جنگي در نزديكي شوشتر و نيز مناطق نفتي خليجفارس و ... صدها شهيد و مجروح بر جاي گذاشت.

در پي تهاجمات هوايي عراق، جمهورياسلامي ضمن اعلام مقابله به مثل از ظهر امروز، سازمانملل را از حملات عراق مطلع ساخت.

درگيري نيروهاي خودي با عناصر ضدانقلاب در محورهاي مريوان، تكاب، اشنويه و ديواندره. نماينده امام در شوراي عالي دفاع در جمع فرماندهان پايگاههاي بسيج سراسر كشور ضمن تشريح اوضاع كنوني جنگ گفت: گسترش مبارزات مخالفين رژيم عراق، حاميان او را به هراس انداختهاست ... و تحقق شرايط سياسي مورد نظر ما را براي هجومي گسترده تسريع كردهاست.

Mobin_s2004@yahoo.com
 30 اکتبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
بازگشت نيروهاي مسلمانان از فرانسه

شارل مارتل

سي ام اكتبر سال 732 ميلادي، پس از هفت روز نبرد ميان سپاه اعزامي مسلمانان از اسپانيا به فرانسه و لشكريان قوم فرانك به فرماندهي شارل مارتل، مسلمانان به دليل از دست دادن فرمانده خود، عبدالرحمن، دچار شكست شدند و دست به عقب نشيني زدند. اين جنگ كه در «پواتيه» واقع در مركز فرانسه روي داده بود آخرين حد پيشروي نيروهاي عرب مسلمان در اروپا بود. عبدالرحمن در چهارمين روز نبرد کشته شده بود.
قبلا مسلمانان دو بار از اسپانيا و از طريق «پيرنه» به فرانسه حمله نظامي برده و حتي «بردو» را تصرف کرده بودند.

 

هشتمين لشكر كشي صليبيون اروپا به شرق - سودي که اروپاييان از آشنايي با علم، هنر، ادبيات و صنعت مشرق زمين بردند

سي ام اكتبر سال 1270 ميلادي، محاصره شهر تونس توسط صليبيون هشتم با عقد يك قرارداد پايان يافت. طبق اين قرارداد، سلطان تونس پذيرفت كه به مبلغان مسيحي و بازرگانان اروپايي در قلمرو خود آزادي عمل بدهد. علت شروع حمله دسته هشتم صليبيون از تونس اين بود كه آن را كليد فتح مصر و شمال آفريقا تشخيص داده بودند ولي پس از پياده شدن در ساحل تونس، بيشتر نظاميان اروپايي دچار بيماري جهاز هاضمه شدند و به ناچار از در مصالحه با سلطان تونس درآمدند. يكي از سلاطين اروپا كه در اين لشكركشي شركت كرده بود بر اثر همين بيماري مرموز در كنار باروي شهر تونس درگذشته بود.
لشكركشي هاي اروپائيان در قرون وسطا به خاورميانه معروف به «جنگهاي صليبي» به بهانه نجات تربت عيسي بن مريم و خارج كردن زادگاه وي از دست مسلمانان صورت مي گرفت كه جز پيروزي هاي اوليه به آن هدف خود نرسيدند. ولي، اين لشكركشي ها باعث آشنايي اروپائيان با صنعت، هنر و پيشرفتهاي علمي ــ ادبي و نيز ثروت مشرق زمين شد كه دو قرن بعد با يافتن راههاي دريايي و ساختن اسلحه آتشين، از طريق اين راهها اقدام كردند و به تدريج بسياري از سرزمين هاي شرق را به زير يوغ استثمار كشيدند؛ ازجمله چين و هند را.
تلاش اروپاييان براي يافتن راههاي دريايي به شرق عمدتا به اين دليل بود كه با پيدايش امپراتوري عثماني راه زميني به شرق برويشان مسدود شده بود و اين امپراتوري مانع بزرگي بر سر راهشان بود كه در قرون بعد با بازي هاي خود آن را تدريجا نابود كردند.

 

مجسمه آزادي در آبهاي نيويورك
و نگاهي به تاريخچه آن

«كليولند» رئيس جمهوري وقت آمريكا 28 اكتبر سال 1886 مجسمه آزادي، هديه ملت فرانسه به مردم آمريكا را در محل فعلي آن، دهانه رود هادسنHudson (هودسون) در جزيره آزادي كه تا محله منهتن شهر نيويورك 2 هزار و ششصد متر و تا شهر "جرسي سيتي" ايالت نيوجرزي 600 متر فاصله دارد گشود. اين مجسمه بزرگ 46 متر طول دارد كه بر روي جايگاهي به ارتفاع 47 متر قرار گرفته است. مجسمه آزاديLiberty Enlightening The word به تصميم پارلمان فرانسه توسط «فردريك اوگوست برتولدFredric Auguste Borthold» مجسمه ساز و هنرمند شهير فرانسوي ساخته شده است. استخوان بندي پولادين داخل آن كار مهندس «گوستاو ايفلGustave Eiffel» سازنده برج ايفل است كه فردريك پوشش مسي مجسمه را بر آن قرار داده است. پوشش مسي داراي يك آستر چوبي است. مجسمه به قدري استوار ساخته شده است كه تماشاگران از پلكان آن تا آخرين نقطه اش بالا مي روند.
فردريك هنگام ساختن مجسمه از بانو «ايزابلا» بيوه «سينگر» سازنده چرخهاي خياطي خواسته بود كه هر روز به كارگاه او برود و در آنجا بنشيند تا مجسمه مطابق شكل و قيافه او ساخته شود. فردريك به اين دليل ايزابلا را انتخاب كرده بود كه در آمريكا و فرانسه شهرت به نجابت، پاكدامني و وفاداري به شوهر متوفايش داشت.
مجسمه كه براي ملت فرانسه 2 ميليون و 250 هزار فرانك طلا هزينه داشت در سال 1884 تكميل شد و سپس توسط ناوشكن فرانسوي «ايسر» به آمريكا حمل شد. قرار بود كار ساختن مجسمه آزادي در سال 1876 به پايان برسد كه در يكصدمين سالروز اعلام استقلال آمريكا نصب شود كه با هشت سال تاخير ساخته شد زيرا كه دولت فرانسه پول لازم را نمي توانست فراهم كند.
كنگره آمريكا محل نصب مجسمه را مقابل محلي در آبهاي شهر نيويورك تعيين كرد كه ميليونها مهاجر اروپايي در طول قرون 18 و 19 از آن محل وارد آمريكا شده بودند. بعدا به مناسبت پنجاهمين و صدمين سالروز نصب مجسمه، مراسمي ملي با حضور سران وقت آمريكا برگزار شد. بازديد از مجسمه پس از رويدادهاي سپتامبر 2001 به دلايل امنيتي ممنوع شده بود كه بارديگر اين بازديدها از سر گرفته شده است. در دهه هاي گذشته بسياري از خارجيان ناراضي از دولت هاي متبوع، خود را از اين مجسمه آويزان كرده بودند تا جلب توجه جهاني كنند. عكس زير در يك روز پر از دود و دم نيويورك از مجسمه گرفته شده تا مسئله جمعيت را هم نشان بدهد.

 

روزي که مسكو بمب هيدروژني 58 مگاتني آزمايش كرد و دنباله کار...

سي ام اكتبر سال 1961 دانشمندان اتمي شوروي دست به انجام نيرومندترين آزمايش هسته اي جهان زدند و يك بمب هيدروژني 58 مگاتني را منفجر كردند. اين، نيرومندترين آزمايش هسته اي در تاريخ بشر بشمار آمده است. دانشمندان اتمي شوروي يك بمب صد مگاتني را هم آماده آزمايش كرده بودند، ولي تكان هاي همان 58 مگاتني آنان را از انجام آن آزمايش منصرف كرد. آزمايش 58 مگاتني در نزديكي قطب شمال و يك هفته پس از يك آزمايش 30 مگاتني انجام شد. روسها پس از آگاه شدن از دستورالعمل محرمانه آيزنهاود كه در 30 اكتبر 1953 صادرشده بود و در آن به وزارت دفاع، مديران لابراتوارهاي اتمي و دستگاههاي اطلاعاتي اين كشور تاكيد كرده بود كه براي مقابله با تهديد كمونيستها بايد ساخت و تكامل سلاحهاي اتمي آمريكا ادامه يابد برسرعت ساخت و تكميل چنين سلاحهايي افزوده بودند. معلوم نيست كه اين بخشنامه محرمانه در چه زماني به دست جاسوسان مسكو افتاده بود. در اكتبر 2008 نيز ولاديمير پوتين رئيس دولت روسيه دستور داد: از آنجا كه رويدادهاي اخير نشان داد جهان امن نيست و در اين جهان هنوز نيروهايي هستند كه چشم ديدن روسيه را ندارند و از تهديد آن دست برنمي دارند؛ سلاحهاي اتمي روسيه نوسازي، تكميل و سلاحهاي هسته اي تازه اي ساخته شوند.
 يك روز پس از آزمايش هيدرژني 58 مگاتني اكتبر 1961 مسكو، پارلمان ايالتي نيويورك از فرط نگراني، ساختن پناهگاه در برابر حمله هسته اي را در آن ايالت اجباري كرد. طبق بروشورهايي كه يك هفته پس از آن انفجار، در آمريكا ميان مردم توزيع شد اشاره شده بود كه نفوذ اشعه خطرناك ناشي از حمله اتمي به داخل زمين و آب كم است و بنابراين، مردم پس از شنيدن سوت خطر بايد به تونلهاي زيرزميني كه ايجاد و با تابلو زرد مشخص خواهد شد پناه ببرند و در فضاي باز نمانند كه مواد راديواكتيو در هوا پراكنده و براي مدتي باقي خواهند ماند.
 قدرت هسته اي ــ موشكي شوروي دهها سال يك عامل بازدارنده غرب و باعث نگراني شديد اين بلوك بود. لذا، پس از فروپاشي شوروي، تلاشهاي گوناگون از سوي جناح غرب صورت گرفت تا سلاحهاي هسته اي شوروي كه در اختيار روسيه قرار گرفته اند به حداقل برسند ولي گسترش «ناتو» تا بالتيك شوروي و كمك آمريكا و اتحاديه اروپا به تغيير دولتها در اوكراين و گرجستان (ازطريق انقلاب مخملي و خريد برخي از افراد محلي) روسها را متوجه واقعيت كرده و به خود آورده است. واقعيت هاي مربوط به فروپاشي شوروي (عمدتا از درون) هنوز در پرده ابهام است و معلوم نيست كه چرا پژوهشگري پيدا نمي شود كه در اين زمينه تحقيق عميق كند و نتايج را به اطلاع جهانيان برساند. اطلاع جهانيان از فروپاشي شوروي تاكنون از چارچوب اعلاميه هاي دولتي كه همان زمان به رسانه ها داده شده بود خارج نشده است. اين وضعيت ثابت مي كند كه برخي از دولتها مايل به انجام چنين تحقيقي نيستند!.

برخي ديگر از رويدادهاي 30 اكتبر

  • 637:   شهر آنتيوخ (آنتيوکAntioch) واقع در کنار خليج اسکندرون به تصرف نيروهاي عرب مسلمان به فرماندهي ابو عبيده، مالک اشتر و خالد بن وليد در آمد. اين نيرو قبلا در "يرموک" بر ارتش بيزانتين (روم شرقي) پيروز شده و دمشق، اورشليم (بيت المقدس) و حلب را تصرف کرده بود. اين نيرو پس از تصرف آنتيوک شهرهاي ساحل جنوبي آن از جمله لاذقيه را نيز متصرف شد. آنتيوک در قرن چهارم ميلادي به دست سلوکوس جانشين اسکندر در ايرانزمين ساخته شده بود.

  • 1665:   «تاورنيه» سياح فرانسوي در اين روز به ديدار طولاني خود از شيراز كه ضمن آن از آثار باستاني ما در فارس ديدن كرده بود پايان داد. وي بخشي از سفرنامه خود را به ديدار از فارس اختصاص داده است.

  • 1864:   دولت دانمارك منطقه «شلسويگ» را به آلمان داد تا اين دولت دست از جنگ با دانمارك بكشد.

  • 1922:   در پي راهپيمايي گسترده ناسيوناليست هاي ايتاليايي به رم، موسوليني رهبر آنان نخست وزير ايتاليا شد.

  • 1939:   آلمان و شوروي بر سر چگونگي تقسيم لهستان به توافق رسيدند.
     

  • 1941:   روزولت رئيس جمهوري وقت آمريكا در چارچوب قانون وام و اجاره اسلحه، لايحه كمك نظامي يك ميليارد دلاري به شوروي را كه با آلمان در حال جنگ بود امضاء كرد.

  • 1953:   ژنرال آيزنهاور رئيس جمهور وقت آمريكا طرح شوراي امنيت ملي اين كشور را كه طبق آن آمريكا به منظور مقابله با كمونيستها بايد قدرت اتمي خود را حفظ و به گسترش تسليحات استراتژيك بكوشد تصويب و امضاء كرد و سند آن به شماره 2/162 محرمانه بايگاني شد كه طبق قانون مربوط 25 سال پس از صدورT ازطبقه بندي خارج شده است. روسها قبلا توسط جاسوسان خود از آن آگاه شده و به مقابله پرداخته بودند. همين طرح از عوامل اصلي گسترش جنگ سرد بشمار رفته است.

  • 1961:   کنگره حزب کمونيست شوروي استالين را به اتفاق آراء! به نقض وصيتنامه لنين (رهبر انقلاب بلشويكي سال 1917 و بنيادگذار اتحاد جماهير شوري سوسياليستي) و بي اعتنايي نسبت به نظامات و نظرات او متهم ساخت و به اتفاق آراء! تصويب كرد كه جسد وي از آرامگاه لنين در ميدان سرخ مسكو به جايي ديگر منتقل شود. با اين مصوبه، روز بعد (تقريبا بلافاصله) كار انتقال جسد موميايي شده استالين از محل مقبره لنين در ميدان سرخ مسكو به کنار ديوار کرملين آغاز شد. سنگ قبر فعلي استالين مشابه سنگ قبرهاي ديگر است.

  • 2005:   "شمشير سينگ شري" از رهبران کمونيستهاي هند و موسس حزب مائوئيست هند در 63 سالگي درگذشت. وي که زاده پنجاب بود مبارزه مسلحانه را رد نمي کرد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     11 ذي القعده هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    ولادت «ابوالحسن علي بن موسي حضرت امام رضا(ع)» هشتمين پيشواي مسلمانان

    11 ذي القعده 148 - «ابوالحسن علي بن موسي حضرت امام رضا(ع )» هشتمين پيشواي مسلمانان جهان درمدينه منوّره قدم به عرصه حيات نهادند. مادربافضيلت ايشان زني ايراني بنام نجمه بودند كه به «اُمُّ البَنين» شهرت داشتند. پدربزرگوارشان هم امام موسي كاظم (ع) هفتمين امام شيعيان جهان بودند. امام رضا (ع) درسن 36سالگي هنگاميكه پدرشان را ازدست دادند امامت مسلمانان را به عهده گرفتند. مأموران خليفه عباسي كه درآن ايام درخراسان حكومت مي‎كرد، امام رضا (ع ) را به اجبارازمدينه به مروخواند و مقام ولايتعهدي را براي آن حضرت درنظرگرفت. اما آن حضرت درطي راه با افشاي ماهيت اين حركت مزدورانه مأمون به تشريح موقعيت خود پرداختند بطوري كه هنگام رسيدن ايشان به خراسان، افكارمردم كاملاً سوي امام متمايل شد. دوران امامت آن بزرگواردوره نشرو گسترش حقايق و معارف اسلامي و قرآني بود.

     

    تولد «محمّدبن سُغمان» معروف به شيخ مفيد

    11 ذي القعده 338 - « محمّدبن سُغمان» معروف به شيخ مفيد فقيه و متكلم بزرگ شيعي درحومه شهربغداد ديده به جهان گشود. وي درخانواده‎اي اهل علم و ايمان پرورش يافت و دانشهاي ابتدايي را درخانواده و زادگاهش فراگرفت، سپس راهي بغداد شد و دردوعلم كلام و فقه راه بحث و استدلال را پي گرفت و با پيروان هرعقيده به مباحثه و مناظره پرداخت. ازشاخص ترين شاگردان شيخ مفيد به سيّد مرتضي عَلَمُ الهُدي و شيخ طوسي مي‎توان اشاره كرد. ازآثاراين دانشمند مسلمان كه بيش از200جلد است «اَوايلُ المَقالات، اَلاَزكان، اَحكامُ النِّساء و اَلكلام في دَلايلِ القرآن» را مي‎توان نام برد. گفتني است كه دراوخرفروردين ماه سال1372كنگره‎اي به مناسبت هزارمين سال وفات شيخ مفيد درقم برگزارشد كه با پيام مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه‎اي گشايش يافت.

     

     آغاز حكومت سلسله آل بويه
    ازمشهورترين خاندانهاي شيعي ايران

    [11 ذي القعده 1321 - حكومت سلسله آل بويه ازمشهورترين خاندانهاي شيعي ايراني آغازشد. اين خاندان دَيالِمِه و ديلميان هم خوانده شده است. آل بويه ازاخلاف ماهيگيري بنام بويه بودند كه نام وي عنوان اين سلسله شد. بنيانگذاران دولت آل بويه ابتدا درخدمت مَرداويج بن زياربودند اما بعدها شهرهاي بسياري را به تصرف خود درآوردند و به امرخليفه بنام خود سكه ضرب كردند. زمامداران اين سلسله بعدها به علم و فرهنگ اسلامي خدمات ارزنده‎اي كردند. بعضي ازافراد اين خاندان خود ازعلما و شعرا بودند و ازاديبان و فاضلان زمانه تجليل بسياركردند. آنان همچنين وزيران خود را ازانديشمندان برمي‎گزيدند. آل بويه دراقامه و احياي مراسم و شعائرشيعه ازجمله عزاداري سيّد و سالارشهيدان حضرت امام حسين(ع) و جشن عيد غديراهتمام تمام مبذول مي‎داشتند؛ ازاين خاندان آثار زيادي درايران و عراق بجاي مانده كه بيمارستان عَضُدي بغداد و دهها بيمارستان و مدرسه ديگرازآن جمله‎اند.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    13
    19

    اهواز

    22
    34

    تبريز

    7
    18

    شيراز

    12
    26

    مشهد

    6
    19

    بندرعباس

    22
    32

    کرمان

    9
    23

    اصفهان

    9
    23

    يزد

    14
    25

    کرمانشاه

    7
    17

    اراک

    7
    16

    رشت

    14
    19

    دبی

    26
    32

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1484 تومان
    993 تومان
    1625 تومان
    1080 تومان
    266 تومان
    272 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    254000 تومان
    126000 تومان
    64000 تومان
    252000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:56
    طلوع خورشيد : 06:22
    اذان ظهر : 11:48
    غروب خورشيد : 17:13
    اذان مغرب : 17:33
    نيمه شب شرعي : 23:05
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Automobile 
    نوامبر 2009

    جديدترين شماره از ماهنامه Automobile
    يکي از معروفترين مجلات دنيا در زمينه خودرو
     

    تاريخ انتشار: نوامبر 2009
    تعداد صفحات مجله: 120
    حجم فایل: 18 مگابايت


    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    سونی F700 هم قاب عکس، هم پرینتر

     

    به دنبال یک قاب عکس دیجیتالی مناسب می گردید؟ دوست دارید بتوانید هر عکسی را که روی قاب می بینید همان لحظه پرینت کنید؟ این کاری است که مدل جدید قاب دیجیتالی سونی با نام کامل DPP-F700 انجام می دهد.
    عکس ها در سایز ۴ در ۶ اینچ و با کیفیت 300DPI چاپ می شوند. سونی گفته که کیفیت عکس های پرینت شده عالی است. قاب دیجیتالی ۷ اینچ است و دارای رزولیشن 800x480 پیکسل است. حافظه داخلی آن یک گیگابایت است و می تواند که انواع کارت های حافظه را بخواند. در کنار آن می توانید قاب را با کابل USB به کامپیوتر وصل کنید. 
    این قاب امکان ساختن کادرهای زیبا و مخلوط کردن چند عکس با هم جهت پرینت کردن را به شما می دهد. سونی این محصول جدید را برای تعطیلات سال میلادی و در ماه ژانویه با قیمت ۲۰۰ دلار به بازار ارایه خواهد کرد.  
    اطلاعات بیشتر

    مکعب راحتی

    این یک مبل راحتی با نام Breathing Chair است که طرحش از نوعی غذای ژاپنی به نام Tofu که ظاهری این چنینی دارد، گرفته شده است.  
    این حجم متخلخل از نوعی پلاستیک قابل ارتجاع که بسیار مقاوم و نرم است ساخته شده و تا زمانیکه روی آن ننشینید، همانند مکعبی عجیب به نظر می آید.  
    سازنده این مبل که قبلاً برنده جایزه red dot design award شده، قصد دارد با این مبل شیک، جایزه ماه آينده اين جشنواره که در کشور سنگاپور برگزار می شود، برای بار دوم از آن خود کند.  
    به نظر می رسد نشستن روی این مکعب نرم، از مبل ها و صندلی های معمولی هم راحت تر باشد؛ ضمن اینکه با وجود حالت ارتجاعی قوی ای که دارد، بلند شدن از روی آن بسیار راحت است.

    منبع
     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    دلی دارم خریدار ریاست

    دلی دارم خریدار ریاست
    تنی پیوسته تبدار ریاست

    اگرچه مدرکم جعلی است اما
    بنازم مهره‌ی مار ریاست

    ریاست می‌دهندم کیلو کیلو
    به دوشم مانده صد بار ریاست

    اگرچه در بلوچستان رییسم
    زنم در شوش هم تار ریاست

    جلو افتاده‌ام از هم کلاسم
    خدا را شکر در کار ریاست

    اگرچه دکترا دارد ولیکن
    پرید از شاخه‌اش سار ریاست

    عموی بنده قدری دم کلفت است
    هُلم داده به دربار ریاست

    به لطف بند «پ» وَ مهره‌ی مار
    شدم ده پشت سرشار ریاست

    رییساندند من را طفلکی‌ها
    ندارم هیچ اصرار ریاست

    فک و فامیل از بالا به پایین
    نمک‌گیرند و پروار ریاست

    دراین قحط‌ الرجال و هر کی - هر کی
    شدم یهو گرفتار ریاست

    رود البته در چشم رقیبان
    کمی تا قسمتی خار ریاست

    ولی آهسته می‌گویم به «جاوید»
    که باشد همچو من یار ریاست

    اگر روزی مرا از خود برانند
    نمایم فاش اسرار ریاست

    دهم تنبانشان را بنده بر باد
    «که دشمن نشنود کافر نبیناد»
     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    پنج راه ساده برای افزایش هوش

     

    مغز شما مانند ماهیچه ها به تمرین نیاز دارد، اگر شما مرتب این تمرین ها را در راه درست خود انجام دهید، مهارت بیشتری در اندیشیدن بدست خواهید آورد و تمرکزتان افزایش می یابد. اما اگر هیچگاه از مغزتان استفاده نکنید یا از داروهای شیمیایی نامناسب استفاده کنید، توانایی تان برای یادگیری و تفکر از بین می رود.
    مغز شما مانند ماهیچه ها به تمرین نیاز دارد، اگر شما مرتب این تمرین ها را در راه درست خود انجام دهید، مهارت بیشتری در اندیشیدن بدست خواهید آورد و تمرکزتان افزایش می یابد. اما اگر هیچگاه از مغزتان استفاده نکنید یا از داروهای شیمیایی نامناسب استفاده کنید، توانایی تان برای یادگیری و تفکر از بین می رود.
    در اینجا ۵ راه ساده شرح داده می شود که هر کسی قادر است به وسیله آن از سلولهای خاکستری اش استفاده ی بهتری کند.


    ۱) تماشای تلویزیون را به حداقل برسانید. این معامله سختی است، مردم بسیار دوست دارند که مانند یک گیاه تنها پای تلویزیون بنشینند و زل بزنند. مشکل اینجاست که تلویزیون از ظرفیت روحی شما استفاده ای نمی کند یا به آن اجازه تغذیه شدن نمی دهد. مانند این است که یک ماهیچه انرژی بسوزاند اما از مزایای سلامتی این سوخت و ساز استفاده ای نکند.
    آیا بعد از تماشای تلویزیون به مدت چند ساعت احساس خالی بودن نمی کنید؟ چشمانتان به سوزش می افتد و از تمرکز بروی این جعبه بزرگ خسته می شود، حتی قادر به خواندن یک کتاب هم نخواهید بود. پس زمانی که نیاز به آرامش و استراحت دارید، بجای این کار، یک کتاب بخوانید، اگر خیلی خسته اید، موسیقی گوش کنید. اگر با خانواده و دوستان هستید، تلویزیون را خاموش کنید و با هم گفتگو کنید. تمام اینها بیشتر از تلویزیون از مغز شما استفاده خواهند کرد.


    ۲) ورزش کنید. شاید فکر کنید اگر بجای ورزش کردن کتاب بخوانید، بیشتر یاد می گیرید، اما ورزش کردن باعث می شود، در ساعتهای بعد از تمرین، بازده شما بالاتر رود و بهتر یاد بگیرید. استفاده از بدن، ذهن شما را آزاد می کند و موجی از انرژی پدید می آورد. روحیه می گیرید و می توانید به سادگی تمرکز کنید.


    ۳) کتابهای چالش انگیز بخوانید. بسیاری از مردم دوست دارند کتابهای عامه پسند و تعلیقی بخوانند. اما این کتابها عموما برای مغز محرک نیست. اگر میخواهید توانایی تفکر و نوشتن را بهبود بخشید، باید کتابی بخوانید که شما را وادار به تمرکز کند. خواندن یک کتاب کلاسیک می تواند نگرش شما به دنیا را تغییر دهد و شما را با لغتهای ارزشمند و ظریف تر گذشته آشنا کند. از این که دنبال لغتی بروید که نمی دانید، نترسید، از عبارات سنگین و حجیم آن هراس نداشته باشید. زمان کافی بگذارید و دوباره بخوانید تا با شیوه نوشتن نویسنده آشنا شوید. این نوع کتاب خواندن بهتر از تمام کتابهای نخ نما و تعلیقی موجود در بازار است.


    ۴) زود به رختخواب بروید و زود از خواب برخیزید. هیچ چیز به اندازه کم خوابی تمرکز را سخت نمی کند. یکی از رازهای جوانی این است که زود به رختخواب بروید و بیشتر از ۸ ساعت نخوابید. اگر صبح دیر بیدار شوید و برای جبران آن دیر بخوابید، سست و بیحال از خواب برمیخیزید و نمی توانید تمرکز کنید. گفته می شود که ساعتهای اول صبح بهترین زمان برای آرامش و بازده مناسب است. اگر فرصت دارید در طول روز، زمانی که احساس خواب آلودگی می کنید، ده تا بیست دقیقه چرت بزنید. بیشتر از این شما را کسل می کند اما چرت کوتاه شما را شاداب می کند.


    ۵) زمانی برای بررسی بازتاب اعمال خود در نظر بگیرید. از آنجا که زندگی ما بیشتر مشوش و گیج کننده شده ، خود ما نیز همواره در عجله و تاب و تب ایم بدون اینکه به آن توجه کنید. تمرکز در این حال دشوار می شود زیرا همواره در حال سرزنش کردن خود هستیم در نتیجه زمانی را برای تنها بودن و بررسی زندگی و سازماندهی افکار و اولویت بندی مسئولیت های خود در نظر بگیرید. بعد از آن بهتر می فهمید چه چیز مهم تر است و چه چیز مهم نیست. سپس چیزهای بی اهمیت دیگر در ذهن شما جایی ندارد و آزارتان نمی دهد و ذهن سبک تر می شود.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    بايدهاي اتاق خواب

    - دوست داريد اتاق خواب شما چه شكلي داشته باشد؟
    - دلتان مي خواهد آنرا چگونه دكوراسيون كنيد؟
    - بهترين راه چيدمان اتاق خواب چيست؟
    - چه آيتم هايي به عنوان اجزاي اوليه بايد در هر اتاق خوابي وجود داشته باشند؟

    در زندگي مدرن امروزي بيش از هر چيز بايد به حفظ آرامش در اتاق خواب توجه كنيد. شما بايد فضايي را خلق كنيد كه به واسطه آن بتوانيد در اين اتاق به آرامش رسيده و كليه استرس هاي روزانه خود را برطرف كنيد. در اين قسمت مي خواهيم چند نكته ضروري در مورد دكوراسيون اتاق خواب را براي شما ذكر مي كنيم:


    zهسته مركزي
    در 90 % موارد نقطه مركزي اتاق خواب تختخواب است. تخت را بايد نسبت به مساحت اتاق انتخاب كنيد. اگر تختخواب شما خيلي بزرگ باشد اتاق خواب كوچكتر به نظر مي رسد. سعي كنيد حتماً يك تشك مناسب هم تهيه كنيد. براي كسب اطلاعات در مورد نحوه انتخاب صحيح تشك مناسب راهنماي منزل را در اين زمينه مطالعه نماييد.


    zمسير رفت آمد
    وسايل اتاق خواب را طوري بچينيد كه مسيري براي رد شدن وجود داشته باشد.


    zجايگاه اختصاصي
    اتاق خواب خود را تبديل به دفتر كار، انباري، و يا سينماي خانگي نكنيد و فقط از آن به عنوان اتاق خواب استفاده كنيد.


    zرنگ
    بسته به سليقه و ميل شخصي از رنگ هاي آرام بخش و متناسب براي اتاق خواب خود استفاده كنيد. براي اتاق هاي كوچك كه نور زيادي نمي گيرند بهتر است از رنگ هاي روشن تر استفاده كنيد.


    zشلوغي و درهم ريختگي
    هر چند وقت يكبار كل فضاي اتاق خواب خود را تميز كنيد و هر گونه بهم ريختگي و شلوغي را تميز كنيد. همچنين گردگيري و پاك كردن ماهانه را نيز فراموش نكنيد.


    zبودجه
    در زمان تغييردكوراسيون در اتاق خواب هيچ گاه بودجه اي را كه در اختيار داريد فراموش نكنيد. مي توانيد خيلي چيزهايي را انتخاب كنيد اما بايد به هزينه هايي هم كه در بر دارند توجه كنيد.

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    نکاتی بسیار مهم درباره «مانیکور»

    یک مانیکور خوب و عالی با نگهداری خوب از ناخن شروع و با اسفاده از یک محصول مراقبت از ناخن خوب پایان می یابد.
    برای داشتن ناخن های محکم و جذاب این مراحل ساده باید دنبال شود :
    لاک های قبلی روی ناخن را کاملا پاک کنید. برای اینکار از آستون می توانید استفاده نمایید.
    ناخن ها را سوهان کنید با یک حرکت از طرفین به سمت مرکز ناخن (نه به طور رفت و برگشتی) .
    برای پدیکور کردن ممکن است لازم باشد که ناخن را کوتاه تر کنید. همیشه ناخن خود را صاف بگیرید زیرا گرفتن ناخن به شکل گرد باعث رشد ناخن های زائد از بغل ناخن اصلی می شود.
    ناخن های خود را در آب گرم فرو کرده و قبل از لاک زدن نیز دستان خود را بشویید تا لاک بر روی ناخن شما خوب بنشیند.
    یک لایه نازک از لاک بر روی ناخن خود بزنید تا رنگ ناخن شما زیباتر بنظر برسد.
    اگر ناخن های شما شکننده هستند و همیشه در معرض شکسته شدن هستند ناخن های خود را کوتاه نگه داشته و لایه زیرین لاک را دوبار بر روی ناخن بزنید.
    لاک را با سه حرکت بر روی ناخن بزنید. یکی در مرکز ناخن وسط به سمت پایین و دو حرکت از طرفین ناخن به سمت پایین .
    ۵ دقیقه صبر کنید تا لاک بر روی ناخن شما خشک شود. (زمان خشک شدن لاک ها بستگی به دمای محیط نیز دارد).
    پس از اینکه لاک خشک شد لایه دوم لاک را روی ناخن بزنید. بهترین روش لاک زدن زدن دو لایه نازک لاک به فاصله چند دقیقه بر روی ناخن است.
    پس از خشک شدن لایه دوم می توانید از برق ناخن یا لاک بی رنگ استفاده کنید تا رنگ لاک و ناخن شما بهتر بماند.
     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    پیراهن‌هایی برای همه شیک‌پوشان

    فشن با WRAP :
    فصل ها گذشت و پیراهن، بلوز و مانتوهای مدل Wrap (مدلی که یک طرف لباس روی طرف دیگر پیچیده می‌شود) با طرح های و شکل های جدید دوباره به بازار پوشاک زنان وارد شدند.
     


    معرفی wrap در مد بوسیله دیانی وون فورستنبرگ، یکی از طراحان مشهور دهه 1970 انجام شد و حدود سه دهه این لباس در صنعت فشن مورد استفاده قرار گرفته است. البته قدمت این لباس به صدها سال قبل باز می گردد مانند توگا و کیمونو، ولی طراحی آن به شیوه نوین علاوه بر سادگی موجب رضایت خاطر برای هر زنی که آن را می پوشد، شده است.
    طرح اصلی این نوع لباس در سال 1972 به ذهن دیانی فورستنبرگ رسید که به شکل یک لباس کتان بود شبیه ردای بلندی که گروه های رقص بعد از اجرای برنامه به تن می کردند. این ایده در سال 1974 به نتیجه رسید و اولین نمونه های زیبا و شیک از این لباس که ما به عنوان Wrap می شناسیم وارد بازار شد.
    طرح وون فورستنبرگ انقلابی را در فشن ایجاد کرد که با استقبال بی نظیری همراه شد و سمبل زن آزاد و زیبا یک طرح بی عیب بود برای اینکه او زنان را تشویق کرد که برای داشتن احساس زنانه بهتر، پیراهن زیباتری بر تن کنند.
    برای شیک بودن، نسل جوان زنان دهه 1970 اقدام به خرید این محصول کردند و دیانی در سال 1997 مجموعه روپوش های خود را به نمایش گذاشت.

     

     
    پیراهن هایی از  دیانی وون فورستنبرگ
    wrap مناسب برای هر نوع اندام:
    اگر هر کسی می‌توانست برای خود لباس طراحی کند، آن لباس warp بود. هر کسی با هر نوع اندامی، بلند و باریک، کوتاه و خوش ترکیب، ریزه‌اندام و حتی اندام چاق و توپر می‌تواند از مدل Wrap استفاده کند ودر هر مکان یا زمانی می توان آن را برای پوشاندن معایب بدن به کار گرفت.

     

    بلوز مدل Wrap
    wrap مناسب اندام ساعت شنی:
    اگر اندام شما شبیه ساعت شنی( سینه و باسن بزرگ با کمر باریک)  است بهتر است از یک wrap که دارای طراحی متقاطع است استفاده کنید و یک کمربند باریک با یک گره محکم بپوشید که اندام شما را زیباتر نشان دهد.

     

    Wrap مناسب  اندام پسرگونه و استوانه ای:
    اگر شما اندام استوانه‌ای شکل و صافی دارید و برجستگی بدن شما به عنوان یک زن کم است مانند خود دیانی وون فورستنبرگ، طراح روپوش، می توانید از wrap هایی که یقه هایی باز مثل هفت یا گرد عمیق دارند بپوشید، قطعا از ظاهر زنانه خود شگفت زده خواهید شد.
     

    Wrap برای شکم بزرگ:
    پیراهن و بلوزهای مدل Wrap این مدل بالاتنه باعث می‌شود که سینه شما به دو قسمت تفکیک بشود و کمر مشخص‌تری ایجاد کند، در نتیجه شکم شما کوچکتر به نظر می‌رسد. 
     
     
    wrap برای زنان باردار:
    زنان باردار به ‌دلیل اینکه اندام‌شان در زمان حاملگی دچار تغییر می‌شود پوشیدن یک پیراهن کشباف برای آنها بسیار مناسب است. البته لباس‌های استریچ وکشی برای زنان باردار علاوه بر مناسب بودن، موجب راحتی آن‌ها می‌شود.
     
     
     یک پیراهن Wrap کمردار برای اندازه شکم شما قابل تنظیم است و می توانید بزرگی شک و سینه‌هایتان را در این مدل بپوشانید.


    Wrap برای قد کوتاه:
    یک پیراهن کلاسیک مدل wrap مدل بسیار خوبی برای زنان کوتاه قد است، چون یک خط عمودی بر روی اندام ایجاد می‌کند و در نتیجه شما را بلندتر نشان می‌دهد.
    چون معمولا این مدل پیراهن‌ها یقه بازی دارند، می‌توانید یک زیرپوش زنانه زیر آن بپوشید تا یقه هفت باز پیراهن را کمی بپوشاند.
    طرح‌های روی پارچه نباید خیلی بزرگ باشد. طرح‌های پارچه را با مشت بسته خود مقایسه کنید؛ اگر این طرح‌ها از اندازه مچ بسته شما کوچکتر بودند خوب است، اما اگر بزرگتر از این اندازه بودند، اندام کوچک شما را در خودش غرق می‌کند و برای شما مدل خوبی نیست.
     
     
    wrap را متفاوت ست کنید:
    روپوش برای زنان با اندام‌ها و سلایق مختلف پوشش مناسبی است. آن را می‌توان با هر نوع پارچه، طرح ورنگ تولید کرد. روپوش تنها پوشاکی است که می‌توان در موقعیت‌های مختلف پوشید و در عین حال شیک و مد روز بود.
     

    -پوشیدن Wrap برای یک مهمانی عصر به همراه یک جفت گوشواره زیبا و کفش‌‌‌‌های پاشنه بلند شما را بسیار زیبا می‌کند.
    یا با یک جفت چکمه شیک و یک گردن‌بند کوتاه، ظاهری فوق العاده به شما می‌دهد.
    -پیراهن wrap آزاد و بلند را را می‌توانید با جین و روسری مورد علاقه‌تان به عنوان مانتو نیز بپوشید.
     

    پیراهن wrap با پارچه عالی و کیف براق کوچک و کفش‌های پاشنه بلند را برای مهمانی شب ست کنید.
     

    مانتوهای مدل Wrap برای همه اندام ها مناسب است بهترین رنگ را برای خود انتخاب و با کفش‌های زیبا ست کنید.
     

     

     

     

     

     
      u تغذيه، سلامتي و تناسب اندام


    15 نشانه سرطان
    که خانم ها نادیده می گیرند

    تحقیقات و مطالعات نشان می دهد که خانم ها درمقابل چکاپ های منظم و آزمایشات سرطان نسبت به آقایان حساس تر و مراقب تر هستند. آنها معمولاً خیلی بیشتر هم نسبت به نشانه های بیماری نگران می شوند.
    اما همیشه هم اینطور نیست. برای مثال خانم های جوانتر، خیلی از علائمی که می تواند نشانه سرطان باشد را نادیده می گیرند. آنها فکر می کنند که سرطان بیماری است که برای افراد سالخورده اتفاق می افتد و البته بیشتر وقت ها حق با آنهاست اما خیلی از افراد جوان هم به سرطان مبتلا می شوند.
    البته خیلی از خانم ها از آقایان هم در انکار بیماری ماهرتر هستند. اینها کسانی هستند که عمداً علائم و نشانه های سرطان را نادیده می گیرند. البته همیشه هم مسئله انکار بیماری نیست. بعضی ها یک باور فرهنگی وجود دارد که تصور می کنند سرطان بیماری لاعلاج است به همین خاطر لزومی نمی بینند که برای درمان مراجعه کنند.
    حرف زدن درمورد مسائل نگران کننده نباید باعث واکنش منفی از سوی افراد شود.نباید باین حس به افراد القا شود که باید به دنبال هر نشانه کوچکی باشند.
    به همین دلیل کار سایت مردمان تصمیم گرفت که کار شما را ساده تر کند و 15 مورد از متداولترین علائم سرطان که باید حتماً جدی گرفته شوند را برایتان معرفی می کنیم که دیگر هر مشکل کوچکی باعث نگرانیتان نشود.


    1: کاهش وزن بی دلیل
    خیلی از خانم ها بدشان نمی آید که بدون هیچ سعی و تلاش وزنشان را پایین بیاورند. اما کاهش وزن بی دلیل—مثلا 5 کیلو در ماه بدون بالا بردن فعالیت بدنی یا رژیم غذایی—حتماً باید مورد چکاپ قرار گیرد. کاهش وزن بی دلیل نشانه سرطان است مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. همچنین می تواند نشانه مشکل دیگری مثل پرکاری تیروئید باشد. پزشکتان باید آزمایشاتی برای چک کردن وضعیت تیروئیدتان انجام داده و سی تی اسکنی از بقیه اندام های بدن هم تهیه کند. پزشک باید یکی یکی احتمالات را بررسی کند.


    2: نفخ کردن
    نفخ کردن می تواند یکی دیگر از علائم سرطان باشد که خیلی از خانم ها به آن مبتا هستند. نفخ کردن می تواند نشانه سرطان تخمدان باشد. سایر علائم سرطان تخمدان عبارتند از: درد شکم یا لگن، احساس سیری زودرس—حتی وقتی هیچ غذایی نخورده اید—و مشکلات ادرار مثل تکرر ادرار.
    اگر این نفخ کردن هر روز برای فرد اتفاق بیفتد و برای چند هفته فرد را آزار دهد، حتماً باید با پزشکتان مشورت کنید. پزشکتان باید آزمایش خون، سی تی اسکن و سایر آزمایشات لازم را برای شما انجام دهد.


    3: تغییر در سینه
    بیشتر خانم ها خیلی خوب سینه های خود را می شناسند، حتی اگر خودشان به طور منظم آنها را آزمایش غده نکنند. اما این تنها نشانه برای سرطان سینه نیست. قرمز و ضخیم شدن پوست سینه که می تواند یک نشانه نادر و شدید سرطان سینه باشد، سرطان سینه التهابی هم باید مورد آزمایش قرار گیرد. اگر جوش یا دانه ای روی پوست سینه تان مشاهده کردید که بیشتر از یک هفته دوام پیدا کرد، حتماً باید به پزشک مراجعه کنید. همچنین اگر ظاهر نوک سینه هایتان تغییر کرد یا ترشحاتی غیرعادی مشاهده کردید، به پزشک مراجعه کنید. تغییر در وضعیت ظاهر سینه ها، نشانه بسیار نگران کننده ای است.
    پزشکتان باید به دقت سابقه خانوادگی شما را بررسی کرده، سینه ها را به خوبی معاینه کند و آزمایشاتی مثل ماموگرام، MRI، و احتمالاً بیوپسی انجام دهد.


    4: خونریزی بین عادت ماهیانه یا هر نوع خونریزی غیرعادی دیگر
    خانم هایی که هنوز به یائسگی نرسیده اند خیلی وقت ها به خونریزی های زودتر از زمان عادت ماهیانه بی توجهی می کنند. همچنین خونریزی های از GI را به اشتباه خونریزی عادت ماهیانه تلقی می کنند. اما خونریزی بین زمان عادت ماهیانه، مخصوصاً وقتی عادت ماهیانه تان منظم است، نیاز به آزمایش و بررسی دارد. خونریزی بعد از رسیدن به یائسگی می تواند نشانه سرطان رحم و خونریزی GI می تواند نشانه سرطان روده باشد.
    باید ببینید که چه چیز برای شما عادی است و چه چیز غیرعادی. خانمی که هیچوقت بین عادت ماهیانه لکه نمی بیند، و بعد ببیند، برای او غیرعادی است اما ممکن است برای فردی دیگر کاملاً عادی باشد.
    پزشکتان به دقت سابقه خانوادگی شما را بررسی خواهد کرد و برحسب زمان خونریزی و سایر علائم آزمایش فراصوت یا بیوپسی برایتان تجویز می کند.


    5: تغییرات پوستی
    خیلی از ما خال هایمان را به دقت بررسی می کنیم چون می دانیم که یکی از نشانه های سرطان پوست است. اما باید تغییر در رنگدانه پوست را هم جدی بگیریم.
    اگر یکدفعه دچار خونریزی یا ورق ورقه شدن پوست شدید، حتماً باید به پزشک متخصص نشان دهید.


    6: مشکل در قورت دادن
    اگر در قورت دادن مشکل دارید، احتمالاً رژیم غذاییتان را تغییر داده اید پس جویدن چندان برایتان دشوار نیست. احتمالاً بیشتر از سوپ، غذاهای مایع یا محلول های پروتئینی استفاده می کنید. اما این مشکل در قورت دادن می تواند نشانه سرطان GI باشد مثل مری. پزشکتان باید به دقت سابقه خانوادگی شما را بررسی کرده و آزمایشاتی مثل رادیولوژی سینه یا تست GI انجام دهد.


    7: خون در نقطه غیرعادی
    اگر در ادرار یا مدفوعتان خون مشاهده کردید به هیچ وجه تصور نکنید که ممکن است از بواسیرتان باشد. می تواند نشانه سرطان روده باشد. پزشکتان باید سوالاتی از شما بپرسد و آزمایشاتی مثل کلونوسکوپی برایتان انجام دهد.
    همچنین بالا آوردن خون موقع سرفه کردن هم باید به دقت بررسی شود. البته اگر این اتفاق یکبار بیفتد ممکن است خطر جدی نباشد اما در صورت تکرار حتماً باید به پزشک مراجعه کنید.


    8: درد شکم و افسردگی
    خانم هایی که دچار درد در ناحیه شکم و احساس افسردگی به طور همزمان می شوند نیاز به چکاپ دارند. برخی محققان رابطه ای بین افسردگی و سرطان لوزالمعده پیدا کرده اند که هنوز چندان شناخته شده نیست.


    9: سوءهاضمه
    خانم هایی که قبلاً باردار شده اند صد در صد سوءهاضمه ای که با بالا رفتن وزن برایشان اتفاق افتاده بود را به خاطر دارند. اما بدگواری و سوءهاضمه بدون هیچ دلیل مشخص می تواند چراغ قرمز باشد. می تواند نشانه زودهنگام سرطان مری، معده یا گلو باشد. پزشکتان باید سابقه خانوادگی شما را به دقت بررسی کرده و قبل از انتخاب آزمایشات لازم برای شما، سوالای درمورد سوءهاضمه تان بپرسد.


    10: تغییر در دهان
    مخصوصاً افراد سیگاری باید به دقت مراقب لکه های سفیدی که درون دهان یا روی زبانشان ایجاد می شود باشند. بیشتر این لکه ها می تواند نشانه پیش سرطان باشد که می تواند منجر به سرطان دهان شود. از دندانپزشک یا پزشکتان بخواهید که به دقت وضعیت را بررسی کنند و درمورد درمان آن تصمیم بگیرند.


    11: درد
    با بالا رفتن سن شکایت افراد از درد بیشتر می شود اما درد می تواند نشانه زودرسی از برخی سرطان ها هم باشد. گرچه بیشتر دردها دلیل وجود سرطان نیست.
    دردهایی که مداوم هستند و به دلایل نامشخص ایجاد می شوند حتماً باید مورد چکاپ قرار گیرند. پزشکتان باید سابقه خانوادگی شما را به دقت بررسی کرده و براساس آن اطلاعات تصمیم بگیرد که چه آزمایشاتی برای شما لازم تر است.


    12: تغییر در گره های لنفاوی
    اگر غده یا برآمدگی روی گره های لنفاوی خود در زیربغل یا گردنتان مشاهده کردیدآ، می تواند نشانه ای نگران کننده باشد. اگر یکی از گره های لنفاویتان به تدریج بزرگتر می شوند حتماً باید به پزشک مراجعه کنید. پزشکتان معاینه تان خواهد کرد و دلیل بزرگ شدن غده لنفی را بررسی خواهد کرد. همچنین ممکن است برایتان بیوپسی انجام دهد.


    13: تب
    اگر دچار تب شده اید که دلیل آن آنفولانزا یا سایر بیماری ها نیست می تواند نشانه ای از سرطان باشد. تب معمولاً زمانیکه سرطان از نقطه اصلی خود گسترش پیدا کرده باشد اتفاق می افتد اما می تواند نشانه سرطان خون های تازه مثل لوکمی هم باشد.
    سایر نشانه های سرطان عبارتند از زرده یرقان یا تغییر در رنگ مدفوع. پزشکتان باید شما را تحت معاینه دقیق فیزیکی قرار داده و سابقه دارویی شما را به دقت بررسی کند و سپس آزمایشاتی مثل رادیولوژی، سی تی اسکن، MRI و سایر آزمایشات را برایتان انجام دهد.


    14: خستگی
    خستگی نیز یکی دیگر از علائم مبهم سرطان است. این مشکل می تواند بعد از پیشرفت سرطان اتفاق بیفتد اما ممکن است در ابتدای سرطان هایی مثل لوکمی یا برخی سرطان های روده هم ایجاد شود.


    15: سرفه مداوم
    سرفه معمولاً با سرماخوردگی، آنفولانزا و حساسیت ها اتفاق می افتد و همچنین می تواند یکی از عوارض جانبی برخی داروها نیز به حساب آید. اما سرفه های مداوم—سرفه هایی که بیش از سه تا چهار هفته به طول انجامد—به هیچ وجه نباید نادیده گرفته شوند.
    پزشکتان باید سابقه خانوادگی شما را به دقت بررسی کرده، وضعیت گلو و ریه هایتان را معاینه کرده و آزمایشاتی مثل رادیولوژی را برایتان انجام دهد.
     

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    قبل از خريد آپارتمان بايد بدانيد...

    اگر شما جزء افرادي هستيد كه پس از يك دوره طولاني اجاره‌نشيني قصد خريد آپارتمان شخصي خود را داريد و يا براي شروع يك زندگي مشترك مي‌خواهيد براي اولين بار اقدام به خريد يك آپارتمان كنيد، توصيه مي‌كنيم اين مطلب را مطالعه كنيد. مواردي هست كه قبل از خريد اولين آپارتمان بايد آن‌ها را مدنظر داشته باشيد تا بتوانيد به نتيجه مطلوب خود برسيد.

    • در خصوص منطقه‌اي كه قصد داريد در آن يك آپارتمان خريداري كنيد بيشتر تحقيق و بررسي كنيد و از نقاط ضعف و قوت آن آگاهي كامل پيدا كنيد. اين كار مستلزم آن است كه هرزگاهي به آنجا سر بزنيد، مدت زماني را در آنجا سپري كنيد و تحقيقات كافي را در مورد آن بعمل آوريد.

    • در خصوص قيمت و ارزش ملك در منطقه مورد نظر تحقيق كنيد و تنها به گفته يك فرد و يك بنگاه اكتفا نكنيد. تحقيق كنيد كه نرخ آخرين خريد و فروش ملك در آن منطقه چقدر بوده و آيا روند نزولي دارد يا صعودي.

    • تا مي‌توانيد از تعداد بيشتري آپارتمان بازديد كنيد، زيرا در اين صورت تجربه به دست مي‌آوريد و راحت‌تر مي‌توانيد معايب و مزاياي هر آپارتماني را سريعا متوجه شويد.

    • فاصله آپارتمان مورد نظر خود را نسبت به مكان‌هايي كه زياد به آن‌ها مراجعه خواهيد كرد از قبيل سوپرماركت، ميوه‌فروشي، پارك، مدرسه، محل كار و ... بررسي كنيد و ببينيد آيا رفت و آمدتان از خانه به چنين مكان‌هايي آسان و بي‌دردسر است يا خير.

    • دقت كنيد كه آپارتمان آينده شما نزديك و در مسير مكان‌هايي شلوغ و پر رفت و آمد از قبيل باشگاه‌ها يا پمپ بنزين نباشد زيرا در اين صورت بايد سر و صداي زيادي را در زمانهاي مختلف روز تحمل كنيد و اين آزاردهنده است.

    • قبل از خريد يك آپارتمان سال ساخت آنرا جويا شويد و تحقيق كنيد كه آيا تجهيزات آن به مرور زمان خراب شده و يا سالم و استوار باقي مي مانند.

    • مسائل ايمني ساختمان از ديگر موارد مهم است. پيگير شويد كه تردد اشخاص ناآشنا و غريبه به چه ميزان آزاد و بدون محدوديت است و آيا آپارتمان داراي مسئول يا سرايداري جهت مراقبت و نظافت هست يا خير.

    • همچنين به اين نكته نيز توجه كنيد كه آيا آپارتمان مورد نظر شما داراي بالكن و نمايي باز و زيبا هست يا توسط ساختمان‌هاي بلند مجاور داراي ديدي مسدود و بسته است.

    • يكي ديگر از موارد بسيار مهم، همسايه‌هاي آينده شما هستند. در خصوص آن‌ها تا جايي كه مي توانيد تحقيق كنيد و جويا شويد كه آيا ساختمان داراي نظم و قانون هست يا خير و آيا همسايه‌ها به مسائل آپارتمان‌نشيني پايبند هستند يا خير. اين مورد مي‌تواند در آرامش زندگي شما در آن آپارتمان بسيار تاثيرگذار واقع شود.

    • چنانچه اتومبيل داريد يا قصد خريد آن را داريد، در خصوص پاركينگ آپارتمان نيز فكر كنيد. اگر ساختمان داراي پاركينگ كافي باشد مشكلي نخواهيد داشت، اما در غير اين‌ صورت در زمينه وجود جاي كافي براي پارك در مقابل ساختمان و هم‌چنين امنيت منطقه توجه بيشتري كنيد.
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    -- نکات بسيار مهم براي جوانان در آستانه ازدواج --
    تناسب‌ها در ازدواج

    نياز به ازدواج در روان انسان‌ها وجود دارد؛ ما نيازمند به زندگي با جنس مخالف هستيم؛ نيازمند آنيم كه تا زماني كه زنده‌ايم از تنهايي نجات پيدا كنيم.
    اما ازدواج اگر در چهارچوب درستي نباشد، به جاي اينكه آرامش‌دهنده باشد آرامش را برهم مي‌زند و يا به جاي اينكه با كسي رابطه صميمانه‌اي پيدا كنيم، ممكن است هميشه با او زندگي كنيم، اما كاملا تنها باشيم.
    بنابراين، بايد چهارچوب‌هاي اساسي انتخاب همسر را به خوبي بدانيم تا با انتخاب درست به نيازهاي بيولوژيك و رواني خود، پاسخ صحيح دهيم.


    ¢تناسب خانوادگي
    به طور كلي، انسان‌ها در بستر خانوادگي شكل مي‌گيرند. چهارچوب خانواده و آنچه كه به‌عنوان شكل‌گيري شخصيت در خانواده وجود دارد، از خانواده‌اي به خانواده ديگر فرق مي‌كند؛ يعني هر خانواده بسته به زمينه فرهنگي و تربيتي‌اي كه دارد در فرد تأثير متفاوتي مي‌گذارد؛ چرا كه نقش تربيت در شكل‌گيري شخصيت مهم است.
    جان واتسون- پدر روان‌شناسي- مي‌گويد: 50 نوزاد به من بدهيد و بگوييد چه شخصيت‌هايي لازم داريد؛ دانشمند، پليس، قاضي، دزد و... چه مي‌خواهيد؟! من مطابق سفارش شما 20 سال بعد اين افراد را تحويل مي‌دهم. در واقع او مي‌خواهد بگويد كه تربيت، نقش بسيار پررنگ‌تري از زمينه‌هاي ديگر مثل ژنتيك يا زمينه‌هاي خاص ديگر دارد.
    خانواده نقش مهمي در شكل‌گيري شخصيت دارد، بنابراين افراد در انتخاب همسر، زماني در كنار كسب نيازهاي رواني (كه به مراتب مهم‌تر از نيازهاي بيولوژيك هستند)، درست پاسخ مي‌گيرند و از اضطراب جدايي يا ترس از تنهايي نجات مي‌يابند كه 2نفر، از نظر خانوادگي متناسب باشند.
    چنان كه اشاره كرديم خانواده- بنا به تربيتي كه روي فرزندش دارد- نقش مهمي در شكل‌گيري شخصيت او ايفا مي‌كند و اين مسئله اين روزها بسيار ناديده گرفته مي‌شود، چرا كه دختر و پسر، همديگر را خارج از بسته خانوادگي مي‌بينند؛ ساده‌ترين شكل آن اين است كه در دانشگاه با هم آشنا مي‌شوند، در حالي كه نمي‌دانند طرف مقابلشان محصول چه خانواده‌اي است! در شكل ديگر در يك برخورد همديگر را مي‌بينند در حالي كه هر دو، دوست دوستان‌شان هستند و شناخت ديگري از يكديگر ندارند يا به‌صورت تصادفي، با هم آشنا مي‌شوند.
    انسان‌ها، محصول خانواده‌شان هستند؛ پس بهتر است در زمان گزينش همسر، او را از داخل بستر خانواده ديده و انتخاب كنند و دقت كنند كه آيا فرد مورد نظر، از نظر خانوادگي با آنها تناسب دارد يا خير؟ در اينجا، مفهوم خانواده زمينه‌هاي تربيتي را باز مي‌كند. مثلا فردي مي‌گويد كه ما از نظر خانوادگي به‌هم مي‌خوريم. آيا به طور خاص، بستر فرهنگي و شيوه‌هاي تربيتي رايج در خانواده را بررسي كرده‌اند و به اين نتيجه رسيده‌اند؟ گاهي 2 نفر با هم ازدواج مي‌كنند و از نظر فرهنگي و خانوادگي به هم شبيه هستند، اما شيوه‌هاي تربيتي آنها متفاوت است! مثلا در خانواده پسر، زن جايگاه و ارزشي ندارد.
    فرض كنيم مادر پسر 30 سال است كه زندگي كرده ولي هيچ‌چيز متعلق به او نيست و فقط وظيفه‌اش اين بوده كه بشويد، بپزد، بزرگ كند. پسري كه نگاهش به زن اين‌گونه شكل گرفته است با دختري ازدواج مي‌كند كه در ساختار خانواده‌اش مادر، همه‌كاره بوده و تعيين تكليف مي‌كرده است؛ در نتيجه در زندگي اين دو نفر، پسر آن نگاه را نسبت به همسرش دارد و دختر آن انتظار را.
    پس اين دو، تناسب خانوادگي ندارند هرچند از نظر سطح تحصيلات و وضعيت مالي شبيه و در يك طبقه باشند. اين زوج پس از مدتي در بهترين حالت پايشان به جلسات مشاوره كشيده مي‌شود و در بدترين حالت به علت اختلافات شديد از دادگاه‌ها سردر‌مي‌آورند.


    ¢تناسب فرهنگي
    ما تناسب فرهنگي داريم، آنها از نظر فرهنگ با ما متفاوت‌اند؛ راستي فرهنگ يعني چه؟ فرهنگ يعني بايدها و نبايدهايي كه تعيين تكليف مي‌كند. آن، به ما مي‌گويد چه چيزي درست است و چه چيزي غلط؟‌ چه كاري بايد انجام شود و چه كاري نبايد صورت گيرد؟ از آنجا كه فرهنگ‌ها با هم متفاوت هستند، بايدها و نبايدهاي آنها نيز فرق مي‌كند. به‌عنوان مثال، بايدها و نبايدها در فرهنگ آذري‌ها بسيار متفاوت‌تر از بايدها و نبايدهاي فرهنگ شمالي‌هاست؛ حتي گاهي نبايد يكي، بايد ديگري است.
    انسان در فرهنگ خود به طور ناخودآگاه احاطه شده است. از صبح كه بيدار مي‌شويم اين فرهنگ ماست كه مي‌گويد چطور بيدار شويم و با خانواده چگونه رفتار كنيم، چطور حرف بزنيم و چگونه غذا بخوريم و... هيچ‌كاري نيست كه به فرهنگ ارتباط نداشته باشد. بنابراين، لازم است كه دختر و پسر از نظر فرهنگ اجتماعي به يكديگر نزديك باشند. فاصله‌هاي فرهنگي زياد، زندگي اين دو را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.
    حال اگر 2 نفر همه خصوصيات‌شان (كه ذكر شده و خواهد شد) با هم همخواني داشته باشد ولي تناسب فرهنگي نداشته باشند چگونه برخورد كنند؟ اينجاست كه بايد از فرهنگ يكديگر آگاه شوند و آن را بپذيرند؛ اين مهم است؛ نه اينكه آن را مسخره كرده و بگويند چه بيخود است! اگر اين آگاهي و پذيرش باشد، به گونه‌اي هم‌فرهنگ مي‌شوند.


    ¢تناسب اعتقادي
    اعتقادات و باورها، جنس محكمي دارند وبه خاطر هيچ‌كس نمي‌آيند و بروند. اگر 2 نفر كه با هم ازدواج مي‌كنند، اين تناسب را ندارند، بدانند كه اعتقادات تغييري نمي‌كند مگر براساس شناخت. به‌عنوان مثال، دختري به حجاب اعتقاد ندارد. پسري با او ازدواج مي‌كند و مي‌گويد به خاطر من حجاب بگذار. ممكن است دختر بپذيرد ولي اعتقادي به آن ندارد.
    حجابي كه به خاطر پسر مي‌آيد، روزي كه دختر خاطر پسر را نخواهد و كوچك‌ترين اختلافي پيش آيد، برداشته مي‌شود. وقتي انسان محجبه و نمازخوان مي‌ماند كه اعتقاداتش را پيدا كند، نه اينكه «به‌خاطر...» باشد. اگر فردي بي‌اعتقاد است، بايد در ابتدا حوزه آشنايي او را پيدا كرد تا او با مطالعه و تحقيق به اعتقاد محكمي برسد، نه اينكه به خاطر ديگري اعتقاد ظاهري پيدا كند.


    ¢تناسب اقتصادي- اجتماعي
    طبقه اقتصادي- اجتماعي، يك نوع نگرش به زندگي ايجاد مي‌كند. وقتي 2 نفر از لحاظ طبقه اقتصادي- اجتماعي با هم فاصله زيادي دارند، نگرش به زندگي و رفتارشان با هم متفاوت است. گاهي آدم‌هايي متعلق به طبقه اقتصادي- اجتماعي بالا نيستند ولي با فعاليت‌هاي اقتصادي- اجتماعي به اين طبقه مي‌رسند و صاحب خانه، ماشين، ويلا و... مي‌شوند. اما مردم در يك برخورد يا يك نگاه به آنها مي‌گويند تازه به دوران رسيده! و اين، نوع رفتار و نگرش آنهاست كه مردم را متوجه اين موضوع مي‌كند.
    طبقه اقتصادي- اجتماعي به انسان‌ها يك نگرش، رفتار و بينش به زندگي مي‌دهد. بنابراين وقتي 2 نفر از 2طبقه اقتصادي- اجتماعي متفاوت ازدواج كنند، از نظر نوع نگاه به زندگي خيلي با هم فرق دارند و نگرش آنها به زندگي خيلي متفاوت است؛ به همين دليل دچار مشكلات بسيار مي‌شوند.


    ¢تناسب شخصيتي
    هر انساني شخصيت ويژه خود را دارد. اگر 2 نفر كه ازدواج مي‌كنند، تفاوت‌هاي شخصيتي زيادي داشته باشند در رابطه خود دچار مشكلات زيادي مي‌شوند. فرض كنيد فردي از نظر شخصيتي برون‌گراست و راحت ابراز احساسات و عواطف مي‌كند و بيشتر دوست دارد در جمع باشد؛ اين فرد با كسي ازدواج مي‌كند كه انساني درون‌گراست و ابراز احساسات برايش سخت است، حضور در جمع برايش خوشايند نيست و ارتباط برقرار كردن با افراد برايش دشوار است.
    اين دو در طولاني‌مدت دچار مشكل مي‌شوند؛با هم هستند ولي احساس تنهايي مي‌كنند. جالب اينجاست كه در ابتدا به خاطر خصوصيات متضادي كه دارند، خيلي جذب همديگر مي‌شوند ولي به تدريج از هم فاصله مي‌گيرند چون با هم تناسب ندارند و نمي‌توانند نيازهاي همديگر را برآورده كنند.


    ¢تناسب تحصيلي
    اين تناسب هم نقش مؤثري دارد. اما چون تحصيلات اكتسابي است (يعني اگر امروز نيست فردا مي‌تواند باشد)، جزء مسائلي است كه مي‌گوييم اگر همه شرايط را دارند و بالقوه مي‌توانند ادامه تحصيل دهند، در اين ازدواج مشكلي پيش نمي‌آيد.
    اگر دختر فوق‌ليسانس و پسر ليسانس است، اشكالي ندارد (در حالي كه به غلط جا افتاده كه شوهر بايد بالاتر باشد) ولي اصولا بهتر است كه هر دو هم‌سطح باشند. گاهي2 نفر از مقطع ليسانس با هم آشنا مي‌شوند و ازدواج مي‌كنند. پسر دكترا مي‌گيرد ولي دختر در همان مقطع مانده است. كم‌كم از هم فاصله مي‌گيرند و فضاي فكري آنها بسيار متفاوت مي‌شود.


    ¢رضايت والدين
    از آنجا كه عدم رضايت والدين تا سال‌هاي بسيار طولاني و حتي تا آخر زندگي تأثير خود را دارد، خوب است كه دو نفري كه مي‌خواهند ازدواج كنند، حتما خانواده‌هايشان راضي باشند و اگر نيستند بايد آنها را متقاعد كرد. بايد دلايل مخالفت را دانست چرا كه اغلب تجربه آنها باعث مي‌شود كه دلايل درستي را مطرح كنند و نبايد عدم رضايت را سرسري گرفت و باز هم اگر برخلاف همه تلاش‌ها راضي نشدند، شايسته است تا گرفتن رضايت صبر كنند يا به ازدواج ديگري فكركنند.
    چرا كه حقيقت امر اين است كه رضايت والدين تا زماني كه زندگي مي‌كنند تأثير خودش را دارد. بنابراين ازدواج مهم‌ترين تصميم زندگي انسان است. بديهي است جدي گرفتن اين مسئله و دقت در تمام جوانب مي‌تواند زندگي موفقي را رقم بزند. در غير اين‌صورت، پشيماني و پريشاني نتيجه ازدواج عجولانه خواهد بود.
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    پرسش و پاسخ هاي مهم امام رضا(ع)
    در خراسان


    .: سوال:

    امام رضا (عليه السلام) كه در خراسان به سوالات مختلف پاسخ مي دادند اين سوال و جوابها چه بوده است؟
     

    .: پاسخ:

    مسافرت امام رضا ـ عليه السلام ـ به خراسان فرصت مناسبي بود تا آنحضرت علوم و معارف اسلام را منتشر و در دسترس علما و دانشمندان قرار دهد وهمين امر موجب شد بحث و مناظره بين مسلمانان و علماي اديان توسعه يافته و مباحثه مذهبي رايج شود[1]معمولاً سؤال و جوابها در رابطه با اديان و كلام و غيره از قبيل صفات الهي،[2] تفسير قرآن،[3] اثبات معاد،[4] قضاء و قدر[5] و... بود كه از باب نمونه به يك مورد اشاره مي‌كنيم: به دستور مأمون، مجلسي از فقها و فيلسوفان فرقه هاي مختلف، در حضور امام رضا ـ عليه السلام ـ تشكيل شد و خود مأمون نيز در مجلس شركت نمود، در اين مجلس، يكي از علماء از امام رضا ـ عليه السلام ـ پرسيد: مقام امامت براي مدّعي آن، از چه راه ثابت مي شود؟ امام رضا ـ عليه السلام ـ فرمود: با تصريح پيامبر ـ صلي الله عليه وآله وسلم ـ و دلايل ثابت مي گردد؛ عالم گفت: دلالت بر صدق امام چيست؟ امام رضا ـ عليه السلام ـ فرمود: در علم و استجابت دعاي او. عالم گفت: شما چگونه از حوادث خبر مي دهيد حضرت فرمود: بر اساس عهدي كه بين ما و رسول خدا ـ صلي الله عليه وآله وسلم ـ وجود دارد. عالم گفت: شما از دلهاي مردم چگونه خبر مي دهيد امام فرمود: آيا سخن پيامبر ـ صلي الله عليه وآله وسلم ـ به شما نرسيده كه فرمود: ( اِتَّقوُ فَراسَهِ المؤمنِ فِانَّهُ يَنْظُرُ بنُور الله) مراقب فراست و تيز هوشي مؤمن باشيد چرا كه او به كمك نور خدا مي‌نگرد عالم گفت: آري؛ اين سخن به مارسيده است. امام رضا ـ عليه السلام ـ فرمود: هيچ مؤمني نيست مگر اين‌كه داراي هوش تيز و سرعت انتقال است، و با نور خدا به اندازه ايمان و بصيرت و شناختش، به اشياء مي نگرد و خداوند در وجود امامان ـ عليهم السلام ـ آنچه را كه در ميان همه مؤمنان پخش نموده جمع كرده است (يعني همه فضايل وفراست مومنان در وجود ما موجود است قرآن در آيه 75 سوره حجر مي فرمايد:( اِنَّ فيِ ذلك لآياتٍ لِلْمُتَوَسّمين) در اين سرگذشت عبرت انگيز (عذاب قوم لوط) براي هوشياران نشانه هايي است. نخستين كس از بين هوشياران، پيامبرـ صلي الله عليه وآله وسلم ـ بود. سپس اميرمؤمنان علي ابن ابي طالب ـ عليه السلام ـ و پس از آن حسن ـ عليه السلام ـ. حسين ـ عليه السلام ـ و امامان وفرزندان حسين ـ عليه السلام ـ تا روز قيامت. در اين هنگام مأمون به امام رضا ـ عليه السلام ـ نگاه كرد و گفت: أي ابوالحسن بر بيان خود بيفزا، وبيشتر ما را بهره مند كن، و خصايص امامان ـ عليهم السلام ـ را كه خداوند عطا نموده، براي ما بزيان كن. حضرت فرمود: خداوند ما را با روحي كه از جانب اوست، تأييد مي كند، آن روح، پاك و مقدس است و از فرشتگان نيست، همراه هيچ كس از پيشينيان نبود، فقط با پيامبر اسلام ـ صلي الله عليه وآله وسلّم‌ـ و با امامان است آن روح امامان را تائيد و موفق مي‌سازد، آن ستوني از نور بين ما و خداي بزرگ است مأمون گفت: نظرشما درباره (رجْعَتْ ) بازگشت مردگان در دنيا چيست؟ امام فرمود: رجعت حقّ است، در ميان امتّهاي پيشين بوده، وقرآن از رجعت سخن گفته است و رسول خدا ـ صلي الله عليه وآله وسلم ـ فرمود: در اين امّت همه آنچه در امتهاي قبل بود بدون كم و كاست نيز هست و وقتي كه حضرت مهدي (عجّل الله تعالي فرجه الشريف ) از فرزندانم خروج و قيام كرد، عيسي ـ عليه السلام ـ از آسمان فرود مي‌آيد و در نماز به او اقتدا مي‌كند، اسلام در آغاز غريب بود، و در آينده نيز غريب خواهد شد خوشا به حال غريبها، شخصي از رسول خدا ـ صلي الله عليه و آله وسلم ـ پرسيد: پس از آن چه خواهد شد؟ پيامبر ـ صلي الله عليه وآله وسلم ـ در پاسخ فرمود: آنگاه حق به صاحبش بر مي‌گردد. مأمون گفت: شما درباره تناسخ (انتقال روح مرده به زنده ديگر) چه مي‌گوييد: امام فرمود: كسي كه معتقد به تناسخ باشد به خدا كافر شده و بهشت و جهنم را انكار كرده است مأمون گفت: شما در باره مسخ شدگان چه مي گوييد؟ امام فرمود: آنها قومي بودند كه خداوند بر آنها غضب كرد و به صورت (ميمون وخوك ) مسخ نمود و پس از سه روز مردند و نسلي از آنها بجاي نماند، آنچه در دنيا از ميمون و خوك و... وجود دارد كه نام مسخ شده بر آنها نهاده‌اند، مانند ساير حيوانات حرام گوشت هستند (نه اينكه قبلاً انسان بوده اند و بعداً اين طور شده اند) مأمون گفت: اي ابوالحسن (عليه السلام ) خداوند مرا بعد از تو زنده نگذارد، سوگند به خدا علم صحيح تنها نزد شما و نزد خاندان شما است: و علوم پدرانت نزد تو مي باشد.[6]

    معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:
    1. منتهي الآمال شيخ عباس قمي ج 2 .
    2. سيره چهارده معصوم اشتهاردي ، عيون اخبار الرضا، ج2.


    ---------------------------------------
    [1]- ره توشة ماه رمضان، قم، انتشارات دفتر تبليغات اسلامي حوزة علميّة، مقالة صافي، امام رضا(ع) و ولايت عهد.
    [2]- اصول كافي، نشر دارالكتب اسلامي، ج 1، ص80 تا 81.
    [3]- همان.
    [4]- همان.
    [5]- همان، ص78.
    [6] صدوق، عيون اخبار الرضا، ج2، ص200 تا 202.
     

     

     

     

     

     
      u دانش و فناوري


    از کارت گرافیک کار بکشید

    شرکت‌های تولیدکننده سخت‌افزار در سراسر جهان بسیار زیاد هستند و هر شرکتی پشتیبانی خاصی از سخت‌افزار تولیدی خود می‌کند. این شرکت‌ها با در اختیار کاربر قرار دادن نرم‌افزارهای مختلفی، می‌کوشند تا کاربر از تمام قدرت سخت‌افزار بهره بگیرد. از جمله سخت‌افزارهایی که قدرت پردازش بسیار بالایی دارند و اغلب در سیستم‌ها بیکار هستند، کارت‌های گرافیک‌اند. در سال‌های اخیر برای بر دوش کشیدن نسل‌های جدید بازی‌ها، کارت‌های گرافیک بسیار پیشرفت کردند. به موازات زمانی که Athlon X۲ ۴۸۰۰ (پردازنده ۲هسته‌ای) تولید شد، GeForce ۸۵۰۰ (کارت‌گرافیک ۱۶هسته‌ای) در بازار بود و سه سال بعد همراه با Core i۷ (پردازنده ۴هسته‌ای)، کارت گرافیک GeForce GTX ۲۸۵ (کارت گرافیک ۲۴۰هسته‌ای) نیز در بازار بود.
    امروزه این پتانسیل بالا در کارت‌های گرافیکی باعث شده که تولیدکنندگان با عرضه میان‌افزارهایی، این محصولات را به عرصه‌های دیگر نیز وارد کنند. از جمله این میان‌افزارها CUDA Driver است که مخصوص کارت‌های گرافیک انویدیا است و کارت گرافیک را تبدیل به پردازنده‌ای همه‌منظوره می‌کند. پس از نصب این میان‌افزار، می‌توانید از مجموعه نرم‌افزارهایی که روی کارت گرافیک اجرا می‌شوند، بهره ببرید. برای نمونه نرم‌افزارهایی طراحی شده‌اند که عملیات کدگذاری۱ و کدبرداری۲ ویدئو را روی کارت‌های گرافیک انجام می‌دهند که باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود و یا نرم‌افزارهایی برای پردازش بی‌درنگ۳ ویدئو روی کارت‌های گرافیک وجود دارند. در ادامه این مقاله قصد داریم ابزار مفیدی را معرفی کنیم، که از قدرت کارت‌های گرافیکی رایج انویدیا، از طریق نرم‌افزار (به ادعای سازندگانش زبان برنامه‌نویسی) متلب۴ استفاده می‌کند. این کارت‌ها عبارتند از جی‌فورس سری ۸ به بالا، Quadro و Tesla.


    ● معرفی
    GPUmat جعبه‌ابزاری۵ است که برای سریع‌تر کردن محاسبات در نرم‌افزار متلب (که برای محیط‌های دانشگاهی نامی آشناست) طراحی شده است. به‌نحوی که محاسبات را با پردازنده کارت‌های گرافیک۴ انجام می‌دهد. اگر از کاربران متلب هستید که وقت زیادی را با آن صرف می‌کنید، با استفاده از این جعبه‌ابزارها می‌توانید کارهای خود را سریع‌تر انجام دهید. اگرچه خود متلب اغلب سریع است ولی اگر داده‌های شما بسیار زیاد باشند، نیاز به‌این جعبه‌ابزار را احساس خواهید کرد. این جعبه‌ابزار رایگان، برای مراکز علمی و تحقیقاتی بسیار مفید است.


    ● طریقه نصب
    ابتدا از اینکه کارت‌گرافیک ذکر شده در بالا را دارید، اطمینان حاصل کنید و توجه کنید که به نسخه متلب ۲۰۰۷ یا جدیدتر از آن نیاز دارید. سپس به سایت زیر بروید و پس از انتخاب سیستم عامل CUDA ۲.۳، آن را دانلود کنید که از سه نرم‌افزار CUDA Driver و CUDA Toolkit و CUDA SDK تشکیل می‌شود و آنها را به همین ترتیب ذکر شده نصب کنید:
    http://www.nvidia.com/object/cuda_get.html
    سپس به سایت زیر بروید وآخرین نسخه جعبه‌ابزار GPUmat را برای سیستم عامل خود دریافت کنید:
    htpp://www.gp-you.org
    اکنون فایل را از حالت آرشیو خارج کرده و پوشه GPUmat را باز کنید و فایل GPUstart.m را درون این پوشه پیدا و آدرس پوشه آن را کپی کنید. نرم‌افزار متلب را باز کنید و از نوار ابزار File» Set Path… را انتخاب کنید و آدرسی که کپی کرده‌اید را به مجموعه آدرس‌های موجود اضافه کنید. در پایان نیز به‌خط فرمان متلب بروید و دستور GPUstart را اجرا کنید. با اجرای این دستور GPUmat به مجموعه جعبه‌ابزارهای متلب اضافه می‌شود.


    ● طریقه استفاده از جعبه‌ابزار
    برای استفاده از این جعبه ‌ابزار تنها باید متغیری از نوع GPUsingle تعریف کنید که این متغیر روی کارت گرافیکی تعریف می‌شود. کاری که این جعبه ‌ابزار انجام می‌دهد این است که اکثر عملگر‌ها و توابعی که جزو استاندارهای متلب هستند را برای GPUsingle تعریف می‌کند و شما تنها کاری که انجام می‌دهید این است که این توابع را صدا بزنید. به‌طور مثال، چهار دستور زیر دو ماتریس Ah و Bh را از حافظه اصلی به حافظه کارت‌گرافیک انتقال می‌دهد و ضرب ماتریسی را روی آنها انجام می‌دهد و در پایان حاصل را به حافظه اصلی برمی‌گرداند و در Ch ذخیره کنید:
    Ad = GPUsingle(Ah);
    Bd = GPUsingle(Bh);
    Cd = Bd*Ad;
    Ch = single(Cd);
    تابع GPUsingle() متغیری را از حافظه اصلی به حافظه کارت گرافیک می‌برد. تابع single() عکس کار فوق را انجام می‌دهد. ورودی این دو تابع می‌تواند در هر ابعادی باشد و خروجی آن معادل اندازه ورودی است. بین این دو دستور می‌توانید عملیات و محاسبات را انجام دهید که اگر داده‌ها از نوع GPUsingle باشند، عملیات به کارت‌ گرافیک فرستاده می‌شود.


    ● توابع و عملگرهای تعریف شده
    در حال حاضر ۵۰تابع و ۱۴عملگر برای GPUsingle تعریف شده‌ است که از جمله توابع fft، sin، sum، exp و log و عملگرها جمع، تفریق، ضرب، ضرب نقطه‌ای و عملگرهای منطقی را می‌توان نام برد. نام توابع طوری انتخاب شده که درست همان کاری را انجام می‌دهند که تابع همنام در متلب انجام می‌دهند. برای اطلاع کامل از لیست توابع و عملگرها و برخی تابع‌های حرفه‌ای دیگر به سایت GPUmat که در بالا ذکر شد رجوع کنید.
    در انتها باید یادآور شویم که GPUsingle داده‌ای از نوع ممیزشناور با دقت‌ ساده است و این به علت محدودیت فعلی پردازنده کارت‌های گرافیک است و اگر بخواهید عملیات ممیزشناور با دقت ‌مضاعف انجام دهید، تبدیل نوع داده به‌صورت ضمنی صورت می‌گیرد و بخشی از دقت عدد از دست می‌رود.
     

     

     

     

     

     
      u گزارش روزانه


    نیمه دوم سال 88
    بر شما چگونه خواهد گذشت؟!



     

    فروردین
    اگر ورزشكار و هنرمند نیستید پس حتما از جمله كسانی هستید كه مرتب در حال جدل و پس زدن رقبائید و به اصطلاح می‌كوشید تا به حق خود برسید. در زمینه مسائل احساسی و عاطفی، یك نوع یك دندگی و لجاجت در میان نیمی از متولدین این ماه دیده می‌شود كه تا حدی باعث كدورت شده ولی در پایان به نقطه روشن و مثبت می‌رسند. درنیمه دوم سال حسن نیت شما باعث رفع دلتنگی‌ها و كدورت‌ها می‌شود .
    از این بابت هراسی به دل راه ندهید كه با شكست و ناكامی رو‌به‌رو نشوید. با زیركی كه دارید از بن‌بست‌ها رهایی خواهید یافت. اجازه ندهید از صداقت و انسانیت شما سوءاستفاده شود. یك نفر، كمك شایانی به شما خواهد كرد كه هیچ‌گاه تصورش را نمی‌كردید. این كمك در زمینه كاری شماست. صبر كنید كه صبر، علاج همه دردهاست. درنیمه دوم سال بیشتر به فكر آینده‌تان باشید، او سال‌هاست كه منتظرشماست.


    اردیبهشت
    جوان‌تر‌ها بدانند كه زندگی بلاتكلیف، جز افسردگی و انزوا‌طلبی چیز دیگری ندارد. در روحیه كسل خود غرق نشوید و با اجتماع اطراف خود هماهنگ شوید. درنیمه دوم سال عده‌ای با شما برخورد خواهند داشت كه باعث تحولات جدید در زندگی و كارتان خواهند شد. صبر داشته باشید چرا كه هر چیزی برای وقوع، زمانی را می‌‌طلبد. در زمینه كاری، رقابتی دارید كه موفقیت شما در این زمینه حتمی است. چشم دل باز كنید تا خوشی‌ها را هم ببینید و با دیگران تقسیم كنید. از ناامیدی فاصله بگیرید و در سلامتی روحتان كوشش كنید. همكاری در محیط كار برای شما مفید است. بازنگری در موضوعات ارزشمند برایتان مناسب است. درنیمه دوم سال منتظرتان را بیش از این در انتظار نگذارید و زودتر اقدامی بكنید. اتلاف وقت بیش از این جایز نیست.


    خرداد
    در درنیمه دوم سال در زمینه كاری و شغلی برای متولدین این ماه موفقیت‌هایی پیش می‌‌آید. عده‌ای كه شغل خود را به عللی از دست داده‌اند امكان یافتن كار تازه بهتری دارند. سرگرم مسائل غیرضروری نباشید كه مهم‌تر از اینها را در پیش دارید. اخلاق خوش را فراموش نكنید. زود و بی‌‌جهت عصبانی نشوید كه هیچ نتیجه‌ای ندارد. سستی را كنار بگذارید و هر كاری را كه آغاز كردید تا به انتها انجام دهید، هر چند كوچك باشد. بدون مشورت والدین و بزرگ‌ترها كاری را شروع نكنید، بگذارید پشت شما گرم باشد. سعی كنید لا‌به‌لای موفقیت‌های حاصله گم نشوید و مغرور نگردید كه غره شدن، دوری از دیگران را در پی دارد.
    احترام و محبت، تنها هدایایی هستند كه می‌‌توانید به محبوبتان هدیه كنید. پس چرا معطلید؟ عشق پشت در ایستاده، بیابیدش؟...! نیمه دوم سال آمده و در می‌‌زند...


    تیر
    سعی ‌‌كنید در سال آتی از زندگی بهره كافی را ببرید كه این به نفع شماست.یك نقل و انتقال بزرگ، فكر شما را به خود مشغول ساخته ولی احتیاط را از دست ندهید كه احتیاط شرط اساسی عقل است. مسائل بین شما و همكارانتان یا حتی دوستان و آنهایی كه در غم و شادی شما شریك بوده‌‌اند، سرانجام به پایان خواهد رسید. هرازگاهی نگاهی به گذشته بیندازید، نه خیلی دور، همین چند روز پیش... چگونگی رفتار و امورتان را تجزیه و تحلیل كنید. از ناكامی‌ها عبرت بگیرید و از كامیابی‌ها بهره‌مند شوید. درنیمه دوم سال سعی كنید گام‌های ترقی را قدم به قدم بردارید و در هر صورت محتاط باشید. به احساسات اطراف خود توجه كنید، بی‌‌تفاوت از كنار آنها نگذرید، شاید همان‌ها سرنوشت شما را بسازند یا آینده شما باشند. یك (بله) كار را تمام می‌‌كند، به شرطی كه جوانب را در نظر بگیرید.


    مرداد
    عشق و مسائل عاطفی برای شما سبب‌ساز خوشبختی است. راز‌دار رازهای خود باشید و سفره دل را پیش هر كسی باز نكنید. گاهی اوقات پیش آمده كه با كسانی درددل می‌‌كنید كه چون حربه، علیه خودتان به كار می‌‌برند. خیلی از حرف‌ها را جدی نگیرید. گاهی، بعضی حرف‌ها را نشنیده بگیرید و خود را به قول معروف به راهی دیگر بزنید. زندگی عاطفیتان در بهترین موقعیت قرار دارد. شما از خیلی نظرها تواناتر هستید
    و همچنان موفق. با كارهای زیاد و متنوع، ذهنیت خودتان را آشفته و پراكنده نسازید. سال 88 گذشت، اما به یاد داشته باشید كه درنیمه دوم سال گاهی با خود در گوشه‌ای خلوت كنید و به درون فكر كنید. قلبتان نداهایی دارد. گوش، شما را به جایی وصل می‌‌كند. نداهای قلبی در صورتی كه عقلانی هم باشند راه درست زندگی‌ را نشان می‌‌دهند.


    شهریور
    اعصاب خسته شما نیاز به استراحت دارد. در محیط كار ممكن است اختلاف نظرهایی پیدا كنید كه باید باحوصله باشید و محبوبیت خودتان را حفظ كنید. پندها و اندرز‌‌های اطرافیان را به گوش جان بخرید كه ارزشمند است. لحظه‌های زندگی را غنیمت بشمارید و به فرداهای دور بیندیشید و پشیمان روزهای رفته نباشید. درنیمه دوم سال با امیدواری به افق‌‌های رو به رو بنگرید و به هدف‌های خویش بدون هراس دست یابید، هرچند كه به نظر دور می‌‌آید اما محقق می‌‌شود. گره‌ها را با دست‌ باز كنید نه با دندان و مراقب سلامتیتان باشید. ممكن است برخی از فشارها شما را بیش از پیش خسته كند اما نگران نباشید. گاهی اوقات شما یادتان می‌‌رود كه قلبی برایتان همیشه می‌‌تپد، پس تپش آن را با تپش قلب خود پاسخ گویید.


    مهر
    بگو مگو و بحث و جدل‌هایی در میان خانواده بروز كرده كه باید با سیاست و گذشت در رفع آنها كوشش كنید، چرا كه ادامه آنها سبب از هم پاشیدن خیلی از پیوندهای دیرین می‌‌شود. از بند خواسته‌ها و تفكرات دیگران دوری كنید و هرگز شرمسار و سرافكنده نباشید. از گذشته‌ها درس بگیرید اما هیچ‌گاه نگذارید كه دیگران آینده شما را رقم بزنند. حضور خودتان را اثبات كنید و نشان دهید كه شایستگی انجام هرگونه فعالیتی را دارید. قراردادهایی جهت منعقد نمودن به شما پیشنهاد می‌‌شود كه به احتیاط در آنها بسیار توصیه می‌‌شود. این روزها زندگی اجتماعی و احساسی شما غنی است.
    چه بخواهید چه نخواهید، باید بدانید كه عاشق شده‌اید. قدر حرمت‌ها را بدانید و دوستان خود را از خود دور نكنید. او شما را دوست دارد.


    آبان
    آن دسته از افرادی كه تا امروز متكی به دیگران زندگی كرده‌اند، باید به یك اقدام اساسی دست بزنند و به فكر یك مسیر مستقل و تكیه به خلاقیت و قدرت خود باشند. گاهی اوقات از وضعیت پیش آمده خسته می‌‌شوید و از همه چیز و همه كس ایراد می‌‌گیرید. باید در رفتار و كردار خود تجدیدنظر سریع به عمل آورید، چون باعث دوری دوستان و آشنایان می‌‌شود.درنیمه دوم سال قدر موقعیت‌ها را بدانید، انتظارات شما برآورده می‌‌شود. حوادثی در راه است كه نتایج ثمربخشی خواهد داشت. با خانواده با محبت برخورد كنید كه دعای والدین اثر عجیبی به همراه دارد. وضعیت مناسب مالی شما دلیل این نمی‌‌شود كه بی‌‌‌حساب خرج كنید. نظم مسائل مالی را حفظ كنید تا دچار دردسر نشوید. تنهایی و انزوا را رها كنید و به دنبال شكوفایی توانایی‌هایتان باشید. او شما را دوست دارد، شما چه‌طور؟


    آذر
    استقلال، ایده‌ال‌ترین هدفی است كه می‌‌توانید داشته باشید، پس تصمیم به زندگی مستقل، عقلانی است و باید با یك اقدام حسابگرانه و دوراندیشی صورت پذیرد تا با ناكامی و شكست مواجه نشوید. هیچ‌گاه تحت فشار، كاری را انجام ندهید كه سبب رویدادهای ناخوشایندی می‌‌شود، به‌خصوص ازدواج كه به‌طور حتم باید با اراده قلبی و خواسته خود فرد باشد. پس فكر كنید تا به آنچه كه در آرزوی آن بوده اید و ذهنتان به آن مشغول بوده برسید.برای یكی از آشنایان مشكلی پیش آمده كه دلجویی شما نگرانی آنها را كاهش می‌‌دهد. غرور را از قلب خود جدا كنید. روابط شخصی و خانوادگی خود را گسترش دهید. نگران نباشید و لبخند بزنید و تعامل مهرآمیز را فراموش نكنید. به فكر او باشید، چرا كه او به فكر شماست.


    دی
    وفاداری را سرلوحه قرار ‌‌دهید ولی در عین حال تودار هم باشید. قدر دوستان صادق و صمیمی خود را بدانید و نقش آنها را در زندگیتان خوب مورد ارزیابی قرار دهید. به وعده‌هایتان عمل كنید. هیچ مسئله‌ای غیراخلاقی‌تر از خلف وعده نیست. شما بسیار مورد اعتماد اطرافیان هستید، صفتی كه از هر ثروتی ارزشمند‌تر است. مشكلی كه مدت‌ها شما را رنجانده، به خودی خود حل می‌‌شود. برای آشتی پیش قدم شوید چرا كه دوستی در انتظار شماست.ممكن است تضادهای خانوادگی پیش بیاید كه نگران‌كننده خواهد بود. دارایی‌های شما با یك تصمیم و تغییر به جا فعال خواهد شد و در كل، تغییرات نامنظمی برایتان پیش می‌‌آید، اما كماكان شما نظم خود را دارید و كمتر دچار دردسر می‌‌شوید، پس نگران نباشید.درنیمه دوم سال منتظر نسیم عاشقی باشید، پنجره دل را باز كنید تا احساسش كنید.


    بهمن
    گناه و اشتباه اطرافیان را بزرگ نكنید و تا حدامكان به آنها فرصت جبران بدهید تا به صورت یك مسئله حاد در نیاید. تا قدرت دارید شادی و امید را به زندگی راه بدهید و اجازه ندهید یاس و افسردگی و ناامیدی از در و دیوارها خود را وارد كنند. با عبرت گرفتن از گذشته، حال را به بهترین نحو ممكن طی كنید. از تجربه‌های دیگران هم استفاده كنید و فصلی نو در روابطتان بگشایید و دور بدبینی را خط بكشید كه شما را از همه دور می‌‌سازد. یك خبر غیرمترقبه دریافت می‌‌كنید؛ چیزی كه از آن قطع امید كرده بودید. تغییراتی در زمینه خانوادگی و شغلی برایتان پیش می‌‌آید كه شما را به یاد خاطرات گذشته می‌‌اندازد. درنیمه دوم سال زمان آن است كه یك تصمیم جدید در برداشتن گام‌های خود اتخاذ كنید. عشق را شوخی نگیرید، چرا كه ممكن است سرنوشت انسان‌ها را تغییر دهد.


    اسفند
    از انتقاد و سرزنش دست بكشید و فضای خانوادگی و حرفه‌ای خود را به فضایی دوستانه مبدل سازید. برای هماهنگی سلامت جسم و روح تلاش كنید. یاد بگیرید برای امروز زندگی كنید و به خاطر داشته باشید كه بی‌‌دوست و بی‌‌عشق، زندگی هیچ نخواهد بود و بدانید كه زندگی وسعت‌پذیر است و یك لحظه‌اش را نباید تباه كرد تا آن‌كه به هدف‌ها دست یابید. مدتی است كه به انتظار نشسته‌اید، اما امسال دیگر پایان راه است و آرزوهایتان به سرانجام خواهد رسید. انتظارتان به زودی به نتیجه خواهد رسید. در سال آتی، از همان روزهای اول، قدم‌هایتان را در زندگی به درستی بردارید. امسال با خود عهد كنید كه اشتباهات بچه‌گانه را تكرار نكنید و قدر فرصت‌ها را بدانید... به فكر روز‌های خوب باشید، هم شما و هم همدم شما در زندگی.
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان