1124
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1124 :: سه شنبه 19 آبان ماه 1388

www.mobin-group.com

Marrows ابزاری جدید برای محققین و وبلاگ نویسان

باسلام
هر روز مطالب زیادی را در اینترنت مشاهده می کنیم و تعداد اندکی از آنها را مطالعه می کنیم. هنگام مطالعه یک سایت ممکن است یک یا چند جمله یا حتی یک عکس ببینید که برایتان جالب یا مهم باشد و دوست داشته باشید آنها را داشته باشید. فرض کنید در حال تحقیق بر روی موضوعی هستید و در این راستا سایتهای مختلفی را مطالعه می کنید و در هر سایتی مطالبی را پیدا می کنید که باید در جمع بندی نهایی تحقیق بر روی آنها کار کنید. برای این کار نمی توان از سایتهای Social Bookmarking مانند Delicious استفاده کرد زیرا این سایتها کل سایت را به ذخیره می کنند. این در حالی است که ممکن است شما تنها چند جمله از این سایت را نیاز داشته باشید. نکته دیگر اینکه هیچ تضمینی وجود ندارد که سایتی را که پیدا کرده اید تا ابد وجود داشته باشد یا مطلب منتشر شده تغییر نکند. در سایتهایی مانند Delicious لینک سایت برای شما در پروفایلتان ذخیره می شود لذا اگر آدرس سایت تغییر کرد یا به هر دلیلی محتوی آن تغییر کرد دیگر به مطالب آن سایت دسترسی ندارید. برای حل این مشکلات می توایند از یک سایت جالب به نام Marrows استفاده کنید.

 Marrows چه می کند:

یک کپی از هر مطلبی را از هر سایتی می توانید در پروفایل خود ذخیره کنید. توجه کنید چون یک کپی از مطلب را ذخیره می کنید در نتیجه حتی اگر سایت مادر هم بر چیده شود مطلبی که شما ذخیره کرده اید هم چنان در دسترستان خواهد بود. می توانید این مطالب را به صورت خصوصی یا عمومی در سایت Marrows منتشر کنید و بقیه هم می توانند در مورد مطلب منتشر شده نظر داده یا رای بدهند و یا به لیست مطالب مورد علاقه خود اضافه کنند. کاربران به هر مطلب می توانند یک آدرس وب به صورت http://marro.ws/yourcontetname اختصاص دهند.
 

روش کار:
با ثبت نام در marro.ws هر کاربر دارای یک پروفایل می شود. برای ذخیره کردن یک مطلب می توانید آنرا کپی کرده و در محل مشخص paste کنید. در قسمت Alias می توانید لینک این مطلب را تایپ کنید اگر این لینک قبلا ثبت نشده باشد مطلب شما با این لینک در دسترس قرار می گیرد. اما بهترین راه استفاده از این سایت نصب ابزارهای ارائه شده است. با مراجعه به این آدرس می توانید ابزار ارائه شده برای فایرفاکس یا IE 8 را دانلود و نصب کنید و یا از بوک مارک لت ارائه شده استفاده کنید. با افزونه فایرفاکس برای ذخیره هر مطلبی در پروفایل کافیست آنرا انتخاب کرده و دکمه راست ماوس را بزنید و از منو گزینه "marro.ws it" را انتخاب کنید.

پس از این کار منوی زیر ظاهر می شود.

در قسمت Tag می توانید یک تگ برای دسته بندی مطلب وارد کنید و در قسمت زیرین می توانید یک کلمه را برای ساخت لینک مطلب با استفاده از آن وارد کنید اگر این کلمه قبلا توسط کس دیگری استفاده شده باشد یک اخطار به شما نمایش داده می شود اگر هم این بخش را خالی رها کنید سیستم به صورت تصادفی یک آدرس برای دسترسی به این مطلب انتخاب می کند. پس از ارسال مطلب پنجره زیر ظاهر می شود که با استفاده از آن می توانید مطلب را در توییتر، فیس بوک، Stumble Upon منتشر کرده و یا ایمیل کنید. توجه کنید در هر دقیقه تنها امکان ارسال یک مطلب را دارید.

برای دسترسی به مطالب خود می توانید به بخش Items مراجعه کنید. با مشاهده هر آیتم می توانید آنها را ویرایش کرده و یا حذف کنید.

نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد اینکه به صورت پیش فرض هر مطلبی که ارسال شده به صورت عمومی است و همه می توانند آنرا ببینند برای تغییر این ویژگی باید بر روی عبارت (change) هنگام مشاهده مطلب کلیک کنید کمی منتظر بمانید تا عبارت به شکل This message is private تغییر کنید.

همانطوری که قبلا گفتم استفاده از این سایت برای افرادی که در حال تحقیق در مورد مطلبی هستند می تواند بسیار جالب توجه باشد. جمع آوری تمام مطالب در مورد موضوع مورد مطالعه در یک جا و دسته بندی آنها با تگ های مناسب .  آیا شما هم خلع چنین سایتی را احساس کرده بودید؟



 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • مجموعه 180 عکس از هالووين 2009 در هاليوود
  • ویژه نامه شیوع بیماری آنفلوآنزای خوکی
  • تصاوير ديدني از تخت جمشيد
  • علی(ع) از فتنه می‌گوید
  • تصوير تاريخي ترين چك كشور
  • زمان پخش سریال پرستویی و معتمدآریا
  • قهرمانی ارغوان رضایی در بالی
  • کروبي شایعه حصر ميرحسين را تکذیب کرد
  • معرفي و دانلود فيلم : کشتي گير
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : Real Madrid - The History
  • دانلود انيميشن : Bionicle:The Legend Reborn
  • آلبوم جدید و فوق العاده زیبای حمید عسکری با نام کما 2
  • آهنگ زيباي خراساني «سروخرامان» باصداي عبدالله امینی
  • Movavi VideoSuite 7.3.1 مجموعه ای از هفت ابزار شگفت انگیز برای کار با فایل های ویدئویی
  • بازی استراتژیک SimCity Metropolis براي موبايل
  • با اين بازي سرآشپز شويد! Portable Kitchen Brigade 1.0
  • حاجت خواستن از خدا
  • فروتنی فریاپت
  • جاسبی و علاقه اش به آقای هاشمی
  • آیفون: مترجم و مسکن دردها
  • شعر علي‌محمد مؤدب در حمايت از مواضع سياسي عليرضا قزوه
  • نامه سرگشاده دانشجويان به احمدي‌نژاد
  • شيطـان در اديـان توحيدي
  • سالروز گشايش آبراه درياي سرخ به رود نيل كه به تصميم داريوش بزرگ ساخته شد
  • جديدترين شماره از ماهنامه Elle Decor
  • هارددیسک جدید توشیبا، پرحجم ترین 1.8 اینچی در دنیا
  • زندگی روی دور كُند
  • برای چه کسی کار می‌کنید؟
  • چگونه تلویزیون LCD را تمیز کنیم؟
  • معجونی گیاهی برای رفع لکه های صورت و جوشهای بدن
  • لباس های زیر صد دلار هنرپیشگان مشهور هالیوود
  • رمز زیبایی
  • کرم پودرها بر اساس نوع پوشش
  • فهرست سوالات روز خواستگاري
  • اینترنت چه‌طور به ایران آمد؟
  • سن ازدواج براي دختران چگونه است؟ آيا حجاب و حيا سن ازدواج را بالا مي برد؟
  • پشت پرده شهرت در سینمای ایران!
  • و....

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

مجموعه 180 عکس از هالووين 2009 در هاليوود
ویژه نامه شیوع بیماری آنفلوآنزای خوکی
بسیار جالب: عکس پانوراما از کهکشان
تصاويري از هفته مد در پاکستان
نرم‌افزار رایگان فيلترينگ خانگي
60 طراحي جالب از تخت خواب
تصاويري ديدني از حيات وحش
سايتي که هر روز چند کاغذ ديواري جديد و زيبا ارائه مي کند
تصاوير ديدني از تخت جمشيد
دانلود سخنرانی: علی(ع) از فتنه می‌گوید (استاد رحیم پور ازغدی)
قسمت اول | قسمت دوم

 

 

www.mobin-group.com

تصوير تاريخي ترين چك كشور


براي مشاهده تصوير در ابعاد بزرگتر روي تصوير کليک کنيد

تصوير تاريخي ترين چك كشور به ارزش هزار و 563 ميليارد تومان مربوط به پرداخت وجه نقد 20 درصدي بلوك 50 درصد بعلاوه يك سهم مخابرات منتشر شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، بلوك 50 درصد بعلاوه يك سهم مخابرات در حالي 5 مهرماه به قيمت هر سهم 3هزار و 409 ريال توسط كنسرسيوم اعتماد مبين از دولت خريداري شد كه تاريخي ترين معامله بورس و خصوصي سازي كشور با ركورد ديگري نيز همراه شد.
بدين ترتيب كه با صدور روز گذشته چك پرداخت وجه نقد 20 درصدي اين واگذاري تاريخي به ارزش پانزده تريليارد و ششصد و سي و هشت ميليارد و سيصد و بيست ونه ميليون و دويست و دوازده هزار و چهارصد و چهل و هشت ريال ركورد ديگري در مبادلات مالي و پولي كشور به ثبت رسيد و به نظر مي رسد پيش از اين چنين رقمي در قالب يك فقره چك صادر در كشور صادر نشده باشد.
اين چك به تاريخ 17 آبان 88 و توسط شركت كارگزاري بهمن و نزد شعبه بانك ملي شعبه بورس و به حساب شركت سپرده مركزي اوراق بهادار و تسويه وجوه بابت 20 درصد حصه نقدي بلوك 50 درصدي مخابرات صادر شده است.
براساس اين گزارش،‌ براساس قانون اصل 44، سازمان خصوصي سازي با تكيه بر مصوبه هئيت واگذاري در خصوص فروش بيش از 22.9 ميليارد سهم مخابرات معادل 50 درصد بعلاوه سهم، در روز يكشنبه 5 مهرماه 88 اقدام به حراج اين تعداد سهم به قيمت پايه هر سهم 340 تومان كرد. در جريان اين مزايده و حراج بي نظير، دو گروه كنسرسيوم اعتماد مبين و سرمايه گذاري مهر اقتصاد ايراينان ( و در برابر غيبت ناخواسته شركت تعاوني پيشگامان كوير يزد ) به رقابت پرداختند كه با افزايش 9 ريالي هر سهم مخابرات، كنسرسيوم اعتماد برنده اين معامله تاريخي و بي سابقه كشور به ارزش 7.8 هزار ميليارد تومان شد.
اين كنسرسيوم اقدام به جلب مشاركت گروه هايي چون بانك سينا،‌ سرمايه گذاري تدبير، شركت سرمايه گذاري ساتا، سرمايه‌گذاري امين اعتماد و چند شركت سهامي عام كرد و روز گذشته در مهلت قانوني 30 روز كاري چك پرداخت 20 درصد وجه نقد معامله مذبور را به نام شركت سپرده گذاري كرد تا ظرف روز جاري قطعيت مهمترين واگذاري تاريخ كشور احراز شود.

- جزئيات بزرگترين معامله تاريخ بورس تشريح شد
شركت توسعه اعتماد مبين جزئيات قطعي شدن معامله تاريخي 50 درصد به اضافه يك سهم شركت مخابرات ايران را تشريح كرد.
به گزارش روابط عمومي شركت توسعه اعتماد مبين، مديران كنسرسيوم توسعه اعتماد مبين يك روز زودتر از موعد مقرر قانوني باحضور در سازمان خصوصي سازي و پرداخت 20 درصد ثمن نقدي اوليه به ميزان يك هزار و 564 ميليارد تومان ، بزرگترين معامله تاريخ بورس را قطعي كردند.
در كنار پرداخت ثمن نقدي معامله، وكالت نامه محضري به همراه 16 فقره چك اقساط 8ساله و تضامين مقرر نيز به سازمان خصوصي سازي ارائه شد.
كنسرسيوم با تاسيس شركت توسعه اعتماد مبين و متمركز كردن مشاركت كنندگان در تركيب سهامداري اين شركت، براي اولين بار در تاريخ عرضه هاي اصل 44 ماهيت حقوقي به خود گرفت.
وجود اين ماهيت حقوقي تضمين كننده مديريت يكپارچه بلوك مخابرات است و به تمام متقاضيان اين امكان را مي دهد كه با خريد سهام توسعه اعتماد مبين، در مديريت بلوك مشاركت كنند.
در تركيب سهامداران شركت توسعه اعتماد مبين،5 شركت شامل 3 شركت سهامي خاص و 2 شركت سهامي عام حضور دارند.
آخرين تركيب و درصد سهامداري اين 5 شركت در سهام شركت توسعه اعتماد مبين به ترتيب شامل شركت هاي "توسعه اعتماد "(سهامي عام) با 2درصد، "گسترش الكترونيك مبين ايران " (سهامي خاص) با 2 درصد، "شهريار مهستان " (سهامي عام) با 26 درصد، "نگين گنجينه ايرانيان " (سهامي خاص) با 46درصد و گروه "اعتماد پارس " (سهامي خاص) با 24درصد است.
همچنين "بانك سينا "، "گروه سرمايه گذاري تدبير "، شركت سرمايه گذاري تامين اجتماعي نيروهاي مسلح "ساتا "، شركت سرمايه‌گذاري "امين اعتماد " و چند شركت سهامي عام ،از جمله مهمترين بنگاه هاي صاحب سهام در تركيب سهامداري 5 شركت فوق به شمار مي روند.
شركت توسعه اعتماد مبين با محوريت 5 شركت يادشده مديريت بلوك مخابرات را عهده دار است و براي جذب مشاركت بيشتر نسبت به شناسايي سرمايه گذاران داخلي و خارجي اقدام خواهد كرد.
خط مشي شركت توسعه اعتماد مبين در خصوص بورس اوراق بهادار بر دو محور "همراهي با تغييرات منطقي قيمت سهام در بورس " و "حمايت از قيمت سهام و دارايي‌هاي سهامداران خرد در برابر نوسانات غيرمنطقي "مبتني خواهد بود كه اين مهم با نهايي شدن مذاكرات با بازارگردانان فعال بورس به مراحل عملياتي خود نزديك خواهد شد.
شركت هم چنين در نظر دارد با پذيره نويسي سهام و واگذاري تدريجي آن به طيف وسيعي از سهامداران حقيقي و حقوقي، مالكيت شركت مخابرات را با حفظ مديريت يكپارچه به بخش خصوصي منتقل كند.
از بعد فني نيز شركت در نظر دارد با استفاده حداكثري از ظرفيت هاي پروانه مخابرات در توسعه خدمات پايه و ارزش افزوده به جايگاه مناسبي در بين اپراتورهاي منطقه دست يابد.
در كنار اين امر سهامدار مديريتي مخابرات به دنبال ايجاد تحول مديريتي با استفاده از تجارب اپراتورهاي بزرگ بين المللي و مشاوران داخلي است.
 

زمان پخش سریال پرستویی و معتمدآریا

"آشپزباشي" جديدترين مجموعه تلويزيوني "محمدرضا هنرمند" همزمان با ضبط سکانس هاي رستوران سنتي از روز دوشنبه دوم آذر ماه جاري از شبکه يک سيما پخش مي شود.
به گزارش ایرنا، براساس اعلام روابط عمومي اين پروژه، اين مجموعه که از تم طنز برخوردار است به صورت هفتگي در 35 قسمت 45 دقيقه اي به تهيه کنندگي "جواد نوروزبيگي" به روي آنتن شبکه يک سيما مي رود.
براساس اين گزارش تاکنون 90 درصد کار مقابل دوربين مسعود کراني رفته است و گروه در حال حاضر در رستوران سنتي مشغول ضبط تصاوير هستند. ضمن اينکه بازيگران هر روز متناسب با سکانس ها مقابل دوربين مي روند. در رستوران سنتي تقريبا همه بازيگران اصلي مقابل دوربين هنرمند ، بازي دارند.
"آشپز باشي" به کارگرداني "محمدرضا هنرمند" و تهيه کنندگي "جواد نوروزبيگي" محصول گروه فيلم و سريال شبکه اول سيما است.
اين مجموعه داستان يک زن و شوهر رستوران دار را روايت مي کند که با گذشت زمان دچار مشکل مي شوند.
پرويز پرستويي و فاطمه معتمدآريا بازيگران اصلي "آشپزباشي" هستند که تاکنون در فيلم هاي سينمايي "مرد عوضي"، "عزيزم من کوک نيستم" و سريال "زير تيغ" با محمدرضا هنرمند همکاري کرده اند.
فرهاد اصلاني، افسانه چهره آزاد، سيدمهرداد ضيايي، مهراوه شريفي نيا، شبنم مقدمي، کاظم بلوچي، آشا محرابي، هوشنگ حريرچيان، محمدرضا غفاري، مليکا شريفي نيا، علي طباطبايي، بهروز مسروري، منوچهر آذري، فريدون محرابي، روح الله کماني و نعمت جهانفر پرويز پرستويي و فاطمه معتمدآريا را در اين مجموعه همراهي مي کنند.
هنرمند بعد از سريال هاي "کاکتوس" و "زير تيغ" که با استقبال خوبي از سوي مخاطبان روبرو شد اين سومين سريالي که وي براي صدا و سيما کارگرداني کرده است.
از ديگر عوامل توليد مجموعه "آشپزباشي" مي توان به نويسندگان: اصغر عبداللهي، اميرحسين جهددوست و اميرعباس ترابي، مدير توليد: محمدرضا منصوري، مدير تصويربرداري: مسعود کراني، تدوين: امير پورعباسي، طراح گريم: عبدالله اسکندري، برنامه‌ريز: نويد ميهن‌دوست، دستيار کارگردان: پرهام مشيري، صدابردار: مرتضي دهنوي، مدير هنري: مشکين مهرگان، منشي صحنه: پريناز هاشمي و روابط عمومي: معصومه جلالي اشاره کرد.

جنبش الحوثي‌ تصاوير يكي از اسيران سعودي را پخش كرد

جنبش الحوثي تصاوير يكي اسيران عربستان سعودي و خودروهاي زرهي و اسلحه‌هايي كه از ارتش رياض به غنيمت گرفته است را به نمايش گذاشت.
به گزارش فارس شبكه تلويزيوني العالم با اعلام اين خبر گزارش داد: مبارزان الحوثي ديروز دوشنبه تصاوير " احمد عبد الله العمري "يكي از اسيران ارتش عربستان سعودي كه در جريان تهاجم رياض به خاك‌ يمن توسط اين جنبش شيعي به اسارت در آمده بود، را پخش كرد.
اين در حالي است كه به رغم تاكيد حوثي‌ها مبني بر به اسارت گرفتن شماري از نظاميان سعودي، رياض اين موضوع را تكذيب كرده بود.
بنابراين گزارش، گروه الحوثي تصاوير ديگري از دو خودروي زرهي و تسليحات نظامي كه در جريان درگيري‌ها در مناطق مرزي يمن با عربستان از ارتش عربستان به غنيمت گرفته بود را نيز پخش كرد.
براي مشاهده اين ويدئو روي اين لينک کليک نمائيد

قهرمانی ارغوان رضایی در بالی

روز یکشنبه، فینال مسترز والنسیا را اندی ماری از بریتانیا فتح کرد. او در دو ست پیاپی مقابل میخاییل یوژنی از روسیه به برتری رسید.
ماری در نيمه نهايي، فرناندو ورداسکو (اسپانیا) را کنار زده بود.
نزديك به ۱۱۰۰ كيلومتر دورتر به سمت شمال شرق والنسيا، در سويس فينال مسترز بازل را نوواك جوكوويچ از فدرر برد و در قاره اى آنطرف تر، در شهر بالى اندونزى در شرق آسيا هم ارغوان رضايى بر خلاف پيش بينى ها، جام قهرمانى را نصيب خود كرد.

vاندونزی ارغوانی شد
تورنمنت بالی، مشابه مسابقات پایان سال دوحه است كه با قهرمانی سرینا ویلیامز به پایان رسید.
با این تفاوت كه رقابت های بالی، بین ۱۰ تنیس بازی برگزار می شود که موفق به بردن تورنمنت های رده "بین المللی" شده اند و به مسابقات دوحه راه پیدا نکرده اند.
در این مسابقات ۱۲ ورزشکار در چهار گروه به رقابت پرداختند.
رضایی در گروه "د " در بازی اول، برابر سابینه لیسیچکی حریف آلمانی‏ که نفر بیست و پنجم دنیاست به پیروزی رسید. این در حالی است كه همین تنیسور آلمانی در گرند اسلم تنیس آزاد آمریکا در سال جاری، موفق شده بود ارغوان را مغلوب کند.
لیسیچکی امسال تورنمنتی را فتح نکرده اما به خاطر داشتن رتبه بالا در رده بندی جهانی، با وایلد کارت (دعوت از سوی برگزارکنندگان) به این مسابقات آمده بود.
ارغوان سپس ملیندا سزینک مجارستانی -فاتح تورنمنت کبک کانادا-‏ را برد تا به نیمه‏نهایی راه یابد. این تنیس باز ایرانی-فرانسوی، در حالی به نیمه نهایی راه پیدا کرد که قبل از آغاز مسابقات، بخت دهم بازی ها محسوب می شد.
ماریا خوزه مارتینز سانچز از اسپانیا -قهرمان تورنمنت بوگوتا- حریف نیمه نهایی رضایی هم با نتایج ۶ بر ۲ و ۶ بر ۳ شکست را پذیرفت تا رضایی كه سابقه بازی برای تیم ملی ایران در بازی های کشور های اسلامی را هم دارد، راهی فینال شود.
پای دیگر فینال، ماریون بارتولی بود.
او در گرند اسلم تنیس آزاد فرانسه ۲۰۰۷ و همین امسال هم در "پان پاسیفیک اوپن" مقابل ارغوان پیروز شده بود و در آن دو دیدار، حتی یک ست را هم واگذار نکرده بود.
بارتولی كه رتبه ۱۲ در رده بندی جهانی را در اختیار دارد، از زمان افول "آملی مورسمو"، دختر شماره یک تنیس فرانسه قلمداد می شود.
در دیدار نفسگیر فینال، بارتولی مقهور سرعت حریفی شد كه ۳ سال از او جوان تر است.
ارغوان رضايى ست اول را با نتيجه ۷ بر ۵ برد. اما بارتولى با پايان اين ست ترجيح داد به نايب قهرمانى بسنده كند و با اعلام مصدوميت، قيد بازى در ست بعدى را زد.
رضایی جایزه ۲۰۰ هزار دلاری قهرمانی از مجموع جایزه ۶۰۰ هزار دلاری را نصیب خود کرد تا پس از غلبه بر لوسی هرادچکا (جمهوری چک) در فینال استراسبورگ، جام دیگری كه به مراتب معتبرتر از جام قبلی است را نصیب خود کند.
ارغوان رضایی در حال حاضر در رتبه چهل و چهارم جهان قرار دارد اما پيروزی او که پس از ۶۲ دقيقه رقابت رقم خورد، احتمالا او را تا قبل از پایان سال، در جمع سی تنيس باز برتر زن جهان قرار خواهد داد.

فرار مدير شركت هرمي "گالف" از كشور

در پي افشاگري يك سايت اينترنتي درباره "عليرضا.ن " مدير شركت هرمي "گالف " و بازتاب گسترده آن در رسانه‌ها نامبرده درصدد خروج غيرقانوني از كشور مي‌باشد.
به گزارش فارس، newsparsa.com نوشت؛ طبق اخبار واصله "عليرضا.ن " مدير شركت هرمي "گالف " با به نام كردن تمامي اموال منقول و غيرمنقول نامشروع خود به نام يكي از بستگانش قصد خروج از كشور را دارد.
"ش.ف " يكي از مالباختگان دختري است كه مبلغ 70 ميليون تومان در سيتم "گالف " سرمايه گذاري كرده است.
اكثر شاكيان اين پرونده كه به دادسراي جرايم اقتصادي مراجعه كرده‌اند‌ هر يك مبالغ اين چنيني را در اختيار "عليرضا.ن " مدير شركت هرمي "گالف " جهت سرمايه گذاري در بخش صنعت قرار داده‌اند.
اين شركت‌ها معمولا مبالغ اغوا كننده‌اي را به صورت سود ماهانه وعده مي‌دهند و افراد ساده به خيال كسب سودهاي كلان بعضا بااخذ قرض و وام وجوه خود را به اين عده تحويل مي‌دهند و به شكل مذكور گرفتار آنان مي‌شوند.
شركت مجازي "گالف " كه در چند استان كشور فعال است و بجز يك سايت اينترنتي در هيچ مرجع رسمي به ثبت نرسيده با ادعاي سرمايه گذاري در امر ساختمان،كشاورزي، بورس و ... به روش مذكور مشتريان زيادي را جلب كرده است.
برپايه اين خبر اين شركت‌ها در ابتدا عنوان كرده‌اند هرمي نيستند ولي پس از قبول كردن فرد براي مشاركت مرحله به مرحله سبك هرمي را براي مشتري خود اجرا مي‌كنند به طوري كه او را ناخودآگاه به عضويت شركت در آورده و وي را براي دريافت اصل سرمايه و سود خود مجبور به جذب افراد جديد مي‌كنند.
گفتني است "عليرضا.ن " سيستم هرمي جديدي را با نام "اكو " نيز راه‌اندازي كرده است.

شباهت‌ها و تفاوت‌هاي تجمع معترضان
در 13 آبان و روزقدس

کروبي شایعه حصر ميرحسين را تکذیب کرد

تجمع معترضان سبز در حاشیه راهپیمایی بزرگ 13 آبان امسال، با تجمع قبلی این گروه در حاشیه راهپیمایی روز قدس شباهت‌ها و تفاوت‌هایی داشت.
به گزارش "الف"، مشهورترین شباهت سبزها در حاشیه دو راهپیمایی 13 آبان و روز قدس، تلاش آگاهانه یا ناخودآگاه سبز پوشان برای انحراف از ضدیت با آمریکا و اسرائیل بود، حرکتی که کاملاً در جهت منافع دشمنان کشور است.
شباهت دیگر حرکت سبزها در روز 13 آبان و روز قدس، تبلیغات بسیار گسترده‌ با ابزارهای گوناگون دیوار نویسی، پوستر و تراکت، اینترنت و حمایت تمام عیار شبکه‌های تلویزیون فارسی بود. با این تفاوت که برخی تلویزیونهای ماهواره ای که در راهپیمایی روز قدس سعی در بزرگنمایی حضور سبزها در حاشیه آن راهپیمایی داشتند، این بار به تحریف واقعیت پرداختند و با نشان دادن تصاویر آرشیوی از تجمعات قبلی سبزها در میان تصاویر جدید، تعداد تجمع‌کنندگان دیروز را بسیار بیشتر از واقعیت نشان دادند.
VOA و بی.بی.سی فارسی با پخش تصاویر مربوط به تجمعات انتخاباتی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در اعتراضات پس از انتخابات، در میان تصاویر مربوط به تجمع امروز، تلاش کردند تا جمعیت محدود و پراکنده معترضان را "گسترده" و "یکپارچه" نشان بدهند. با این حال کمی دقت در این تصاویر و تشخیص اقلام و پوسترهای تبلیغاتی ایام انتخابات، کاملا مشخص می‌کند که تصاویر حضور جمعیت مربوط به تجمعات و تظاهراتهای چهارماه گذشته است.
تفاوت مهم تجمع 13 آبان و روز قدس سبزها، برخورد نیروی انتظامی بود به طوری که در روز قدس نیروی انتظامی تلاش کرد با مدارا و بدون درگیری و آشوب، تجمع سبزها به پایان برسد اما در روز 13 آبان، نیروی انتظامی به هشدارهای قبلی خود به تجمع کنندگان غیرقانونی عمل کرد و با خشونت از اجتماع و تحرک آنها جلوگیری و پیشگیری کرد.
همین مساله باعث شد اراذل و اوباشی که خود را داخل تجمع‌کنندگان سبز جازده بودند، در برخی خیابانهای مرکزی تهران به آتش‌زدن سطل آشغال‌ها و تخریب اموال عمومی بپردازند.
علاوه بر این، حاضران در مراسم اصلی روز قدس عمدتاً با حاشیه‌سازان سبز با بی‌اعتنایی و مدارا رفتار کردند اما در مراسم دیروز، بخش زیادی از شرکت‌کنندگان در مراسم اصلی در پایان این مراسم بطرف مرکز تجمع معترضان در میدان هفت‌تیر حرکت کردند و عملاً آنها را از صحنه بیرون کردند.
از نظر تعداد تجمع کنندگان معترضین، روز 13 آبان با وجود تبلیغات گسترده، حداکثر دو هزار نفر معترض سبز پوش موفق به حضور در محل پیش‌بینی شده و تجمع شدند که نسبت به تجمع قبلی آنها در حاشیه مراسم روز قدس، کمتر بود. البته راهپیمایی روز قدس در روز جمعه برگزار شد. اما راهپیمایی 13 آبان در یک روز وسط هفته بود. در مقابل، در روز قدس دانشگاه‌ها تعطیل بود و دانشجویان شهرستانی در تهران حضور نداشتند.

- نه احمدی، نه موسوی، فقط رژیم پهلوی!
يکي از حاشيه هاي تامل برانگيز اين راهپيمائي اين بود که حدود ساعت 14روز 13 آبان عده ای حدود 100 تا 150 نفربه طور پراکنده در محدوده خیابان ولی عصر «عج» بین چهارراه تا میدان وابتدای فاطمی بالا و پایین می رفتند و می آمدند و شعار می دادند .از نکات جالب اینکه عده ای از این افراد که حدود 10 تا 12 نفر بودند شعار می دادند : نه موسوی ، نه احمدی ؛ فقط رژیم پهلوی . که مردم با شعار «مرگ بر مزدور آمریکایی» آنها را به فرار واداشتند.

- کروبي شایعه حصر ميرحسين را تکذیب کرد
حسين کروبي فرزند مهدي کروبي دبير کل حزب اعتماد ملي با رد در حصر بودن ميرحسين موسوي گفت:او شهامت حضور در راهپيمايي 13آبان را نداشت.
حسين کروبي در گفت و گو با ايرنا تاکيد کرد: ما اطلاع کافي داريم که ميرحسين موسوي در حصر نبوده است و تنها نيروي انتظامي در اطراف فرهنگستان هنر حضور داشته است اما حصري در کار نبوده است.
وي ادامه داد: به هر حال هر فردي از ويژگي هاي خاصي برخوردار است و نبايد ترس و نداشتن شهامت را با بيان ادله غيرمنطقي استتار کرد.
حسين کروبي گفت: چگونه پدر من مي تواند در راهپيمايي حضور پيدا کند و حصري هم در کار نبود اما آقاي موسوي هميشه در زمان راهپيمايي در حصر هستند؟
وي در خاتمه تاکيد کرد: نبايد به ملت دروغ گفت به هر حال اين نوع عملکردها به روحيات اخلاقي هر فردي بستگي دارد.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

کشتي گير
The Wrestler

کارگردان: دارن آرونوفسکي. فيلمنامه: رابرت د. سيگل. موسيقي: کلينت منسل. مدير فيلمبرداري: ماريس آلبرتي. تدوين: اندرو وايزبلوم. طراح صحنه: تيم گريمز. بازيگران: ميکي رورک[رندي رابينسون]، ارنست نيلر[باب/آيت الله]، ماريزا تومي[کسيدي]، اوان ريچل وود[استفاني رابينسون]، تاد بري[وين]، مارک مارگوليس[لني]، واس استيونس[نيک ولپ]، جودا فريدلندر[اسکات برومبرگ]. 109 دقيقه. محصول 2008 آمريکا. برنده جايزه بهترين بازيگر مرد از ماسم انجمن منتقدان شيکاگو، نامزد جايزه بهترين آواز-بهترين بازيگر مرد و بهترين بازيگر زن نقش مکمل/ماريزا تومي از مراسم گولدن گلاب، نامزد جايزه بهترين فيلمبرداري-بهترين فيلم-بهترين بازيگر مرد از مراسم روحيه مستقل، نامزد جايزه بهترين بازيگر مرد از مراسم انجمن منتقدان لندن، نامزد جايزه بهترين بازيگر مرد-بهترين آواز از مراسم ساتلايت، نامزد جايزه بهترين بازيگر مرد ز مراسم اتحاديه بازيگران، برنده شير طلايي جشنواره ونيز، برنده جايزه بهترين بازيگر مرد از مراسم انجمن منتقدان واشنگتن دي سي.

رندي رابينسون مشهور به Ram کشتي گير مشهور دهه 1980 اينک در سالن هاي کوچک محلي کشتي مي گيرد. درآمد اين گونه مسابقات کمتر از حد انتظار است و طبعاً زندگي بر رندي بسيار سخت مي گذرد. ناچار با قبول کارهاي کوچک مانند کارگري يا فروشندگي روزگار مي گذراند. همسرش را از دست داده و دخترش نيز دور از او زندگي مي کند. تنها دلخوشي اش رفتن با باشگاهي شبانه و ملاقات با رقصنده اي ميان سال به نام کسيدي است. تنها راه نجات او از اين وضعيت به پيشنهاد مدير باشگاه، مسابقه اي ديگر با رقيب ديرينش آيت الله است که 20 سال قبل با وي در مديسون اسکوئر گاردن مبارزه کرده بود. رندي مي پذيرد و مي پندارد شايد اين مسابقه بتواند او را دوباره به اوج بازگرداند. براي اين کار دست به خريد مقداري داروي نيروزا نيز مي زند. اما بعد از اولين مسابقه کوچک که با خشونت همراه است، بد حال شده و راهي بيمارستان مي شود. وقتي در بيمارستان چشم باز مي کند، در مي يابد که دچار حمله قلبي شده و عمل باي پس بر روي وي انجام شده است. دکتر به وي مي گويد بايد از کشتي دست بردارد، در غير اين صورت زندگيش به خطر خواهد افتاد. رندي مسابقه را لغو کرده و کاري در بخش فروش گوشت يک سوپرمارکت پيدا مي کند. در اولين ملاقات شان با کسيدي ماجرا را به وي مي گويد و به نوصيه کسيدي به ملاقات دخترش استفاني برود. رندي به خانه استفاني مي رود، اما برخورد ميان پدر ودختر چندان خوشايند نيست. بعد از خريد يک هديه، رندي دوباره به سراغ دخترش مي رود و ساعاتي را با هم مي گذرانند. اما برخورد رندي با يک زن و سکس يک شبه آن دو منجر به دير رسيدن رندي به قرار ملاقات بعدي با استفاني شده و ميانه آن دو را براي هميشه به هم مي ريزد. تلاش اش براي ارتباط با کسيدي نيز با پاسخ سرد وي روبرو مي شود و کار به توهين متقابل مي کشد. روز بعد نيز شناخته شدنش از سوي يک طرفدار در محل کار با بريده شدن انگشتش خاتمه مي يابد. اقدام بعدي رندي تماس با مدير باشگاه و اعلام آمادگي براي مسابقه با آيت الله است. کاري که به مرگ او منتهي خواهد شد...
 

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت DvDrip)

http://rapidshare.com/files/291761320/saw-TW.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/291758285/saw-TW.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/291759501/saw-TW.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/291759888/saw-TW.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/291760315/saw-TW.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/291759370/saw-TW.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/291760168/saw-TW.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/291759682/saw-TW.part8.rar

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

Real Madrid - The History

مستندي ديدني در مورد تاريخچه رئال مادريد

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Bionicle:The Legend Reborn

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

کما 2
باصداي حمید عسکری

آلبوم جدید و فوق العاده زیبای حمید عسکری با نام کما 2

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ زيباي خراساني «سروخرامان»
باصداي عبدالله امینی

لينک دانلود
براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

Movavi VideoSuite 7.3.1 مجموعه ای از هفت
ابزار شگفت انگیز برای کار با فایل های ویدئویی

دیسک های blue-ray دیسک های نوری با چگالی بالا می باشند که دارای ظرفیت حجمی بسیار زیاد ( 25 گیگابایت برای یک لایه و 50 گیگابایت برای دو لایه ) می باشند. این دیسک ها از لحاظ ظاهری همانند دیسک های DVD و VCD می باشند. مدتیست که این دیسک ها دارای رواج بیشتری شده اند و می توان استفاده این نوع از دیسک ها را در میان کاربران مشاهده نمود. همان گونه که به ورود و جایگزینی DVD ها به جای CD ها نرم افزارهای مختلف وابسته به DVD نیز وارد عرصه نرم افزاری شد ، برای دیسک های Blue-Ray نیز این چنین است. استفاده از این دیسک ها و اعمال عملیات های مختلف نیازمند استفاده از نرم افزارهای مختص به این دیسک ها می باشد.
در این مطلب نیز با نرم افزاری در این زمینه آشنا می شوید.

Blue Cloner نام نرم افزاری می باشد که به وسیله آن کاربران می توانند از دیسک های BlueRay عملیات کپی اطلاعات را انجام دهند. به وسیله این نرم افزار می توان اطلاعات موجود و یا فیلم هاب موجود بر روی BlueRay را بر روی هارد کپی نمود و از آن حالت به حالت معمولی تبدیل کند. این نرم افزار قدرتمند محصولی از OpenCloner Inc می باشد.

برخی از ویژگی های موجود در این نرم افزار:
- دارای 4 حالت کپی قدرتمند :
تبدیل BlueRay به یک دیسک
تنها کپی فیلم های Blyray
کپی کامل فیلم های موجود بر روی دیسک BlueRay
تکه تکه نمودن یک فیلم به چند قطعه برای کپی بر روی چند دیسک
- قابلیت حذف Encryption موجود بر روی دیسک
- قابلیت تنظیم سایز به صورت دستی برای ذخیره
- سازگاری کامل با انواع دیسک های BlueRay
- قابلیت انتخاب فرمت Encoding ( پشتیبانی از mpeg2، h264 )
- قابلیت اجرای فیلم های ذخیره شده بر روی هارد به وسیله نرم افزار PowerDVD
و ... .
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 100 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل
بازی استراتژیک SimCity Metropolis

بازی زیبا و سرگرم کننده SimCity Metropolis که به تازگی توسط شرکت Electronic Arts به صورت جاوا و در ابعاد ۱۲۸×۱۲۸، ۱۲۸×۱۶۰، ۱۷۶×۲۰۸، ۱۷۶×۲۲۰، ۲۴۰×۳۲۰ پیکسل منتشر شده است. این بازی در سبک استراتژیک مي باشد.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

با اين بازي سرآشپز شويد!
Portable Kitchen Brigade 1.0

در ادامه معرفي بازيهاي شبيه سازي، حالا نوبت آن رسيده که سرآشپز يک رستوران بزرگ  شويد!

حداقل سيستم مورد نياز:
Windows XP/Vista
DirectX 9
1 GHz
512 MB RAM
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 70 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حاجت خواستن از خدا

من مواعظ النبي صلى الله عليه وآله وسلّم:
الحوائجُ الى اللّه وأسبابها فَاطْلُبوها الى اللّه بهم فمن أعطاكموها فخذوها عن اللّه بصبر.
(تحف العقول صفحه 48)

در اين حديث نقش اسباب و علل طبيعى در مورد حوائج انسان به طور برجسته‏اى مورد توجه قرار گرفته است.
كلمه «بهم» با ضمير جمع ذوى‏العقول اشاره به اين دارد كه بسيارى از حوائج ما توسط انسان‏ها برآورده مى‏شود. لكن در عين آن كه انسان نيازهاى خود را از اسباب طبيعى (كه اكثراً انسان‏ها هستند) بدست مى‏آورد بايد در وراء آنها ذات اقدس الهى را ببيند و از او بداند.
رفتن سراغ اسباب بى‏توجه به خدا، كار ناقصى است و رفتن در خانه خدا بى‏اعتناء به اسباب هم، كار ناقصى است، هر دو را بايد با هم جمع كرد و براى رسيدن به حوائج بايد از صبر كمك گرفت.
 

 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

2101- زائري بارانیم آقابه دادم میرسی؟بی پناهم خسته ام تنهابدادم میرسی؟گرچه آهونیستم اماپرازدلتنگیمضامن چشمان آهوهابدادم میرسی؟من دخیل التماسم رابه چشمت بسته امهشتمین دردانه زهرابدادم میرسی؟(میلاد امام رضا مبارک) (7314-0915)

2102- هزار گل تقديم به آينه شکسته اي که لبخند تورا هزار بار تکرار مي کند (6747-0917)

2103- میلاد ولی نعمت ایران اسلامی*امام رضا**علیه السلام*مبارک باد (0363-0918)

2104- 8888 شاخه گل رز در 88.8.8 ميلاد گل8 زمين وآسمان تقديم شما.ميلاد امام رضا(ع) مبارك (4435-0935)

2105- زيباترين حكمت دوستى، به ياد هم بودن است نه دركنار هم بودن (4815-0918)

2106- سالهاتاريخ شمسی گشت وگشت،شادمان شدتاشنيداين سرگذشت، روزميلاد امام هشتمين، هشت هشت جمعۂ هشتادوهشت.تولد امام رضا(ع)مبارك (8878-0912)

2107- "ددم وای" چیست؟کلمه ایست که خیلیها از آن هنگام رانندگی در پیچها، تقاطع ها، جاده های لغزنده و شیب های تند بجای ترمز استفاده میکنند! (4404-0919)

2108- ميلاد سبزترين غزل آفرينش ، شميم رويش و شكوفايي گل بوستان ولايت برشما مبا رك باد (3627-0918)

2109- سالهاتاریخ شمسی گشت وگشت* شادمان شد تا شنید این سرگذشت* روز میلاد امام هشتم است*هشت هشت جمعه ى هشتادوهشت*میلاد امام رضا(ع) مبارکباد. (6471-0916)

2110- دل مؤمن به ذلت آشنا نيست *به داغ نااميدی مبتلا نيست * نميترسد ز طوفان حوادث * چو داند ناخدايش، جز خدا نيست * (0879-0917)

2111- در اين زمانه كه شرط حيات نيرنگ است دلم براي رفيقان بي ريا تنگ است.. (0879-0917)

2112- با نام رضا به سينه ها گل بزنيد،با اشك به بارگاه او پل بزنيد،فرمود كه هر زمان گرفتار شديد،بردامن ما دست توسل بزنيد. (8878-0912)

2113- ايكاش نشاط عيد تكميل شود/امسال دو بار سال تحويل شود/ ايكاش به،هشت هشت،هشتادوهشت/در كار ظهور يار تعجيل شود«ميلاد ثامن الائمه مبارك» (2237-0914)

2114- اگرباگريه دريايي بسازم اگرباخنده رويايي بسازم اگرخنده شوددرمن فراموش اگرگريه شودبامن هم اغوش توراهرگزنخواهم كردفراموش؟;-)¿? (0879-0917)

2115- شيطان كه رانده شد،جزيك خطا نكرد/خودرابراي سجده آدم رضا نكرد/شيطان هزار بار بهتر ز بي نماز/كه او سجده بر آدم و اين سجده بر خدانكرد (2810-0917)


شماره برای ارسال مسیج: 09125698059

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

عاشق مدعی

عاشق مدعی دستهای دعایش را بالا برد. اما همین که خواست برای خودش دعا کند، به یاد حدیثی از پیامبر افتاد که:«الجار ثم الدار؛ اول برای همسایه، سپس خانه»!
پس همسایه هایش را بسیار دعا کرد و دوباره به خودش برگشت، اما همین که خواست برای خودش دعا کند به یاد حدیث دیگری افتاد که:«هر کس ابتدا برای دیگران دعا کند و سپس برای خودش دعایش زودتر به اجابت می رسد.»!
پس برای همه، هر آنکس که می شناخت و نمی شناخت دعا کرد. دوباره به خودش بازگشت و برای خودش بسیار دعا کرد. اما همین که خواست آمین بگوید رنگش پرید!
در حالی که از شرم سرخ شده بود به یاد حدیث دیگری افتاد که:«شیعیان ما به اندازه ی آب خوردنی ما را نمی خواهند. اگر می خواستند، از صمیم قلب و جدی دعا می کردند و فرمان ظهور از جانب پروردگار می رسید.»!!!
عاشق مدعی فراموش کرده بود معشوقش را دعا کند!!!

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

فروتنی فریاپت

اردوان (سومین پادشاه اشکانی و فرزند تیرداد یکم) پادشاه ایران از بستر بیماری برخواسته بود با تنی چند از نزدیکان ، کاخ فرمانروایی را ترک گفته و در میان مردم قدم می زد . به درمانگاه شهر که رسیدند اردوان گفت به دیدار پزشک خویش برویم و از او بخاطر آن همه زحمتی که کشیده قدردانی کنیم.
چون وارد درمانگاه شد کودکی را دید که پایش زخمی شده و پزشک پایش را معالجه می نماید. مادر کودک که هنوز پادشاه را نشناخته بود با ناله به پزشک می گفت خدا پای فرزند پادشاه را اینچنین نماید تا دیگر این بلا را بر سر مردم نیاورد .
پادشاه رو به زن کرده و گفت مگر فرزند شاه این بلا را بر سر کودکت آورده و مادر گفت آری کودکم در میانه کوچه بود که فرزند پادشاه فریاپت با اسب خویش چنین بلای را بر سر کودکم آورد . پادشاه گفت مگر فرزند شاه را می شناسی ؟ و زن گفت خیر ، همسایگان او را به من معرفی نمودند . پادشاه دستور داد فریاپت را بیاورند پزشک به زن اشاره نمود که این کسی که اینجاست همان پادشاه ایران است .
زن فکر می کرد به خاطر حرفی که زده او را به جرم گستاخی با تیغ شمشیر به دونیم می کنند . پسر شاه ایران را آوردند و پدر به او گفت چرا این گونه کردی و فرزند گفت متوجه نشدم . و کودک را اصلا ندیدم . پدر گفت از این زن و کودکش عذرخواهی کن . فرزند پادشاه روی به مادر کودک نموده عذر خواست پادشاه ایران کیسه ایی زر به مادر داده و گفت فرزندم را ببخش چون در مرام پادشاهان ایران ، زور گویی و اذیت خلق خویش نیست .
زن با دیدن این هم فروتنی پادشاه و فریاپت به گریه افتاده و می گفت مرا به خاطر گستاخی ببخشید . و پادشاه ایران اردوان در حالی که از درمانگاه بیرون می آمد می گفت : فرزند من باید نمونه نیک رفتاری باشد نمونه…
اندیشمند یگانه کشورمان ارد بزرگ می گوید : پوزش خواستن از پس اشتباه ، زیباست حتی اگر از یک کودک باشد.
این داستان به ما می آموزد هیچ چیزی بالاتر و مهمتر از نیک رفتاری و فروتنی نیست .

یاسمین آتشی

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

 

حجاب، از زبان شهدا

به پهلوى شكسته فاطمه زهرا(س) قسمتان مى‏دهم كه، حجاب را حجاب‏را، حجاب را، رعایت كنید.»
(شهید حمید رستمى)

«شما خواهرانم و مادرانم: حجاب شما جامعه را از فساد به سوى‏معنویت و صفا مى‏كشاند.»
(شهید على رضائیان)

«از خواهران گرامى خواهشمندم كه حجاب خود را حفظ كنند، زیرا كه‏حجاب خون‏بهاى شهیدان است.»
(شهید على روحى نجفى)

«اى خواهرم: قبل از هر چیز استعمار از سیاهى چادر تو مى‏ترسد تاسرخى خون من.»
(شهید محمد حسن جعفرزاده)


epelak.blogfa.com

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الحديد آيات: 29 محل نزول: مدینه
 
هُوَ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ يَعْلَمُ مَا يَلِجُ فِي الْأَرْضِ وَمَا يَخْرُجُ مِنْهَا وَمَا يَنزِلُ مِنَ السَّمَاء وَمَا يَعْرُجُ فِيهَا وَهُوَ مَعَكُمْ أَيْنَ مَا كُنتُمْ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ 4 لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَإِلَى اللَّهِ تُرْجَعُ الْأُمُورُ 5 يُولِجُ اللَّيْلَ فِي النَّهَارِ وَيُولِجُ النَّهَارَ فِي اللَّيْلِ وَهُوَ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ 6 آمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَأَنفِقُوا مِمَّا جَعَلَكُم مُّسْتَخْلَفِينَ فِيهِ فَالَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَأَنفَقُوا لَهُمْ أَجْرٌ كَبِيرٌ 7 وَمَا لَكُمْ لَا تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالرَّسُولُ يَدْعُوكُمْ لِتُؤْمِنُوا بِرَبِّكُمْ وَقَدْ أَخَذَ مِيثَاقَكُمْ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ 8 هُوَ الَّذِي يُنَزِّلُ عَلَى عَبْدِهِ آيَاتٍ بَيِّنَاتٍ لِيُخْرِجَكُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَإِنَّ اللَّهَ بِكُمْ لَرَؤُوفٌ رَّحِيمٌ 9 وَمَا لَكُمْ أَلَّا تُنفِقُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلِلَّهِ مِيرَاثُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ لَا يَسْتَوِي مِنكُم مَّنْ أَنفَقَ مِن قَبْلِ الْفَتْحِ وَقَاتَلَ أُوْلَئِكَ أَعْظَمُ دَرَجَةً مِّنَ الَّذِينَ أَنفَقُوا مِن بَعْدُ وَقَاتَلُوا وَكُلًّا وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنَى وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ 10 مَن ذَا الَّذِي يُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا فَيُضَاعِفَهُ لَهُ وَلَهُ أَجْرٌ كَرِيمٌ 11

 

ترجمه فارسي مکارم

او كسى است كه آسمانها و زمين را در شش روز ( شش دوران) آفريد; سپس بر تخت قدرت قرار گرفت (و به تدبير جهان پرداخت); آنچه را در زمين فرو مى‏رود مى‏داند، و آنچه را از آن خارج مى‏شود و آنچه از آسمان نازل مى‏گردد و آنچه به آسمان بالا مى‏رود; و هر جا باشيد او با شما است، و خداوند نسبت به آنچه انجام مى‏دهيد بيناست! «4» مالكيت آسمانها و زمين از آن اوست; و همه كارها به سوى او بازمى‏گردد «5» شب را در روز مى‏كند و روز را در شب; و او به آنچه در دل سينه‏ها وجود دارد داناست «6» به خدا و رسولش ايمان بياوريد و از آنچه شما را جانشين و نماينده (خود) در آن قرار داده انفاق كنيد; (زيرا) كسانى كه از شما ايمان بياورند و انفاق كنند، اجر بزرگى دارند! «7» چرا به خدا ايمان نياوريد در حالى كه رسول (او) شما را مى‏خواند كه به پروردگارتان ايمان بياوريد، و از شما پيمان گرفته است (پيمانى از طريق فطرت و خرد)، اگر آماده ايمان‏آوردنيد «8» او كسى است كه آيات روشنى بر بنده‏اش ( محمد) نازل مى‏كند تا شما را از تاريكيها به سوى نور برد; و خداوند نسبت به شما مهربان و رحيم است «9» چرا در راه خدا انفاق نكنيد در حالى كه ميراث آسمانها و زمين همه از آن خداست (و كسى چيزى را با خود نمى‏برد)! كسانى كه قبل از پيروزى انفاق كردند و جنگيدند (با كسانى كه پس از پيروزى انفاق كردند) يكسان نيستند; آنها بلندمقامتر از كسانى هستند كه بعد از فتح انفاق نمودند و جهاد كردند; و خداوند به هر دو وعده نيك داده; و خدا به آنچه انجام مى‏دهيد آگاه است «10» كيست كه به خدا وام نيكو دهد (و از اموالى كه به او ارزانى داشته انفاق كند) تا خداوند آن را براى او چندين برابر كند؟ و براى او پاداش پرارزشى است! «11»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 
hi_ss_1358
خدایا ، بلرزان دلم را، درهنگام پیروزی
خدایا ، محکم نگاه دارصلابتم را، به هنگام شکست
خدایا ، تنگی چشمانم بستان ، به بلندی طبعت
خدایا ، عمرم کوتاه نما در عطای بینش درست
خدایا ، کرم نما تا سفره ام در پذیرایی خلقت وسیع باشد
خدایا ، مالک نبودم ، کرم نما تا حر باشم
خدایا ، در هنگام قضاوتم خدایم باقی بمان و تنهایم نگذار

 

 

h_jafari65 

جاسبی و علاقه اش به آقای هاشمی

این عکس مرا به یاد برخی حرکات سایت جمهوریت می اندازد.همان سایتی که پایه گذارانش فرزندان آقای هاشمی و مسئولین دانشگاه آزاد بودند.در صدر سایت قسمتی وجود داشت که به طور متوالی یک جمله از فرمایشات امام خمینی(ره) و یک جمله از آقای هاشمی رفسنجانی در آن نوشته می شد و دیگر خبری از بیانات مقام معظم رهبری نبود.گویا در این عکس هم تقریبا همان اتفاق افتاده است.

 

 

mastoor_313

هرگز زود قضاوت نکن !

مرد مسنی به همراه پسر ٢۵ ساله‌اش در قطار نشسته بود. در حالی که مسافران در صندلی‌های خود نشسته بودند، قطار شروع به حرکت کرد.
به محض شروع حرکت قطار پسر ٢۵ ساله که کنار پنجره نشسته بود پر از شور و هیجان شد. دستش را از پنجره بیرون برد و در حالی که هوای در حال حرکت را با لذت لمس می‌کرد فریاد زد: پدر نگاه کن درخت‌ها حرکت می‌کنن. مرد مسن با لبخندی هیجان پسرش را تحسین کرد.
کنار مرد جوان، زوج جوانی نشسته بودند که حرف‌های پدر و پسر را می‌شنیدند و از حرکات پسر جوان که مانند یک کودک ۵ ساله رفتار می‌کرد، متعجب شده بودند.
ناگهان جوان دوباره با هیجان فریاد زد: پدر نگاه کن دریاچه، حیوانات و ابرها با قطار حرکت می‌کنند.
زوج جوان پسر را با دلسوزی نگاه می‌کردند.
باران شروع شد چند قطره روی دست مرد جوان چکید.
او با لذت آن را لمس کرد و چشم‌هایش را بست و دوباره فریاد زد: پدر نگاه کن باران می‌بارد،‌ آب روی من چکید.
زوج جوان دیگر طاقت نیاورند و از مرد مسن پرسیدند: ‌چرا شما برای مداوای پسرتان به پزشک مراجعه نمی‌کنید؟
مرد مسن گفت: ما همین الان از بیمارستان بر می‌گردیم. امروز پسر من برای اولین بار در زندگی می‌تواند ببیند.

 

 

eliluck

و هزار و یک بار عشق

*یکم بار که عاشق شد، قلبش کبوتر بود و تن اش از گل سرخ. اما عشق، آن صیاد است که کبوتران را پر می دهد. و آن باغبان است که گل های سرخ را پرپر می کند. پس کبوترش را پراند و گل سرخ اش را پرپر کرد.

*دوم بار که عاشق شد، قلبش آهو بود و تن اش از ترمه و ترنم. اما عشق، آن پلنگ است که ناز آهوان و مشک آهوان نرمش نمی کند، پس آهویش را درید و تن اش را به توفان خود تکه تکه کرد؛ که عشق توفان است و نه ترمه می ماند و نه ترنم.

*سوم بار که عاشق شد، قلبش عقاب بود و تن اش از تنه سرو. اما عشق، آن آسمان است که عقابان را می بلعد و آن مرگ است که تن هر سروی را تابوت می کند.
پس عقابش در آسمان گم شد و تن اش تابوتی روان بر رود عشق..

*و چهارم بار و پنجم بار و ششم بار و هزار بار.
هزار و یکم بار که عاشق شد، قلبش اسبی بود از پولاد و آتش و خون و تن اش از سنگ و غیرت و استخوان.
*و عشق آمد در هیئت سواری با سپری و سلاحی بر قلبش نشست و عنانش را کشید، آنچنانکه قلبش از جا کنده شد.
*سوار گفت: از این پس زندگی، میدان است و حریف، خداوند. پس قلبت را بیاموز که: عشق کار نازکان نرم نیست / عشق کار پهلوان است، ای پسر*

*آنگاه تازیانه ای بر سمند قلبش زد و تاخت. و آن روز، روز نخست عاشقی بود.

 

 

soruosh_ghili

فکر کن ......

تا حالا عادت داشتيد اشياء بي مصرف رو انبار کنيد؟ و فکر کنيد يه روزي – کي ميدونه چه وقت – شايد به دردتون بخوره؟
تا حالا شده که پول هاتون رو جمع کنين و به خاطر اينکه فکر مي کنيد در آينده شايد بهش محتاج بشين، خرجش نکنيد؟
تا حالا شده که لباسهاتون، کفشهاتون، لوازم منزل و آشپزخونتون و چيزاي ديگه رو که حتي يکبار هم از اونا استفاده نکردين، انبار کنيد؟
درون خودت چي؟ تا حالا شده که خاطره ي سرزنش ها، خشم ها، ترس ها و چيزاي ديگه رو به خاطر بسپاري؟
ديگه نکن! تو داري بر خلاف مسير کاميابي خودت حرکت مي کني!
بايد جا باز کني ... ، يه فضاي خالي تا اجازه بده چيزاي تازه به زندگيت وارد بشه.
بايد خودتو از شر چيزاي بي مصرفي که در تو و زندگيت هستن خلاص کني تا کاميابي به زندگيت وارد بشه.
قدرت اين تهي بودن در اينه که هر چي که آرزوش رو داشتي ، جذب مي کنه.
تا وقتي که در جسم و روح خودت احساسات بي فايده رو نگهداري، نمي توني جاي خالي براي موقعيت هاي تازه بوجود بياري.

خوبيها بايد در چرخش باشن ....
کشوها، قفسه ها، اتاق کار و گاراژ رو تميز کن.
هر چيزي رو که ديگه لازم نداري بنداز دور ...
ميل به نگهداشتن چيزاي بي مصرف، زندگي رو پر پيچ و تاب مي کنه.
اين اشياء نيستن که چرخ زندگي تو رو به حرکت در ميارن ......

به جاي نگهداشتن ...
وقتي انبار مي کنيم، احتمال خواستن رو تصور مي کنيم ، احتمال تنگدستي رو ....
فکر مي کنيم که فردا شايد لازم بشن و نمي تونيم دوباره اونا رو فراهم کنيم ...
با اين فکر تو دو تا پيغام به مغزت و زندگيت مي فرستي :
که به فردا اعتماد نداري ....
و اينکه تو شايسته چيزاي خوب و تازه نيستي
به همين دليل با انبار کردن چيزاي بي مصرف خودتو سر پا نگه مي داري
عشق بورز
چنانکه گويي هرگز آزرده نشده اي

بخوان
چنانکه گويي کسي تو را نمي شنود
زندگي کن
چنانکه گويي بهشت روي زمين است
خودت را از قيد هرچه رنگ و روشنايي باخته، برهان
بذار نور به زندگيت وارد بشه
و خودت ...

 

 

alirezamajidi

آیفون: مترجم و مسکن دردها

چیزی که آیفون را از گوشی‌های دیگر متمایز می‌کند، سخت‌افزار آن نیست، گرچه ظاهر آیفون و همچنین خصوصیات لمسی آن جذابیت خاصی دارد، اما چیزی که آیفون را در دنیای پررقابت گوشی‌ها، برجسته می کند، اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌های آن است. چندی پیش تعداد برنامه‌های فروشگاه اپلیکیشن‌های آیفون، از مرز ۱۰۰ هزار گذشت.
برنامه‌های آیفون تنوع زیادی دارند و شما در مورد هر موضوعی، می‌توانید صدها و شاید هزاران برنامه پیدا کنید، مثلا تنها در حوزه پزشکی، ۷ هزار اپلیکیشن قابل تهیه است!

هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که از عهده معرفی همه برنامه‌های جذاب آیفون در یک وبلاگ یا سایت برمی‌آید. حتی وبلاگی با چند نویسنده تمام‌وقت، هم نمی‌تواند به درستی این کار را انجام دهد.
در این پست، تنها برای نمونه، به معرفی ۳ نمونه از اپلیکیشن‌های آیفون می‌پردازم که امروز شرحشان را خواندم:
مترجم گریه‌ها:
هر پدر و مادری، مدتی طول می‌کشد که تا بفهمند که از روی شکل گریه نوزادشان می‌توانند پی به علت گریه او ببرند. تا آن زمان هم جور ترجمه را غالبا پزشکان باید بکشند و مثلا به والدین بگویند که لباس زمختی که تن نوزادشان کرده‌اند، علت گریه بوده و یا مثلا گریه کودک به خاطر کولیک نوزادی بوده و …
چنین مشکلی، انگیزه یک تحقیق شش ساله شد، تحقیقی که منجر به آماده شدن، اپلیکیشنی شد که گریه‌های نوزادان را ترجمه می‌کند. بر اساس این تحقیقات مشخص شد که شیرخوارها، ۵ نوع گریه دارند که شکل آن تحت تأثیر فرهنگ و زبان منطقه محل شکونت شیرخوار قرار نمی‌گیرد. البته به مانند تکلم بزرگسالان، هر نوزاد گریه‌ای با لهجه و تن خاص خود دارد!
حتی در متون پزشکی هم نوشته شده است که از روی فرکانس گریه شیرخوار می توان، پی به علت گریه او برد، ‌مثلا گریه‌هایی با فرکانس بالای ۵۱۰ هرتز، نشای از درد هستند و گریه‌های با فرکانس پایین‌تر از ۴۵۰ هرتز ناشی از گرسنگی می‌باشند.
بدیهی است که تا والدین برای متوجه شدن این نکات به چند ماه زمان نیاز دارند، به خصوص هنگامی که مشغول بزرگ کردن فرزند نخست خود باشند. به همین خاطر، شرکت Biloop Technologic یک اپلیکیشن ۹٫۹۹ دلاری ساخت که قادر است به آرامش را به خانواده‌های جوان هدیه کند و مترجمی باشد برای گریه‌های فرزندانشان!

وداع با ترس‌های مسافرت‌های هوایی: خیلی‌ها از پرواز واهمه دارند، دست خودشان هم نیست. در بعضی‌ها جاها این ترس البته ممکن است منطقی باشد!، اما برخی از مسافران خطوط هواپیمایی معتبر جهان هم، مرتب چنین ترسی را، بی‌دلیل تجربه می‌کنند، ترسی که گاهی موجب می‌شود از پرواز صرف‌نظر کنند و به مسافرت زمینی روی بیاورند.
به همین دلیل، شرکت Virgin Atlantic، به این فکر افتاد که برنامه‌ای به نام «پرواز بی‌ترس» برای آیفون بنویسد که به این دسته از مسافران یاری دهد بر ترسشان غلبه کنند.

این برنامه، حاوی ویدئویی است که اطلاعات لازم درباره پرواز و انواع صداهایی که در طی آن، ممکن است به گوش مسافر برسد، می‌دهد. این برنامه، قسمت دیگری دارد که به نگرانی‌های مسافران پاسخ می دهد، مثلا می‌گوید که اگر یک موتور هواپیما آتش بگیرد، چه خواهد شد.
کاربر این برنامه، ابتدا باید درجه درس خود را مشخص کند، سپس برنامه بر حسب نوع نگرانی مسافر، مثلا ترس او از مشکلات مکانیکی، فرودهای اضطراری یا صداها، جلسات روزانه ریلکسیشن قبل از پرواز برای او ترتیب می‌دهد. در قسمت ریلکسیشن، صحنه‌هایی از پرواز مشخص می‌شود و در همین حین، مردی با صدای آرامش‌دهنده، سعی می‌کند رفته‌رفته ترس مسافر را از بین ببرد.
با این همه اگر باز هم مسافر، در هنگام پرواز دچار حمله ترس شود، می تواند بر روی قسمت مخصوص حمله ترس، کلیک کند تا او به او توصیه‌های متناسب، مثلا توصیه به کشیدن نفس‌های آرام و عمیق داده شود.
از آنجا که در ارتفاع پایین و در هنگام فرود و برخاستن هواپیما، طبق مقررات گوشی‌های موبایل باید خاموش شوند، این برنامه فقط در این زمان‌ها محدودیت کارکرد دارد.
چشمی برای کوررنگ‌ها:
اپلیکیشن سوم Retina نام دارد و به افراد کوررنگ کمک می‌کند.
«استفان فورست»، شخصی است که این برنامه را نوشته است. انگیزه او برای نوشتن این برنامه که نوعی برنامه «واقعیت افزوده» محسوب می‌شود، جالب است:

روزی او متوجه شد که دوستش که مبتلا به کوررنگی قرمز – سبز است، متوجه نیست که دوچرخه‌ای که به مدت دو سال صاحب آن بوده، بر خلاف تصورش سبز نیست و در واقع قرمز است! او مشتاق شد که که به این افراد که تعداد آنها کم هم نیست و مرتب در هنگام خرید در انتخاب رنگ لباس و اجناس دیگر، دچار مشکل می‌شوند، کمک کند. به همین خاطر برنامه‌ای به نام Retina نوشت که وقتی جلوی چیزی گرفته می‌شود، رنگ آن نمایش می‌دهد.

منابع: cultofmac، pcworld، gizmag، نیویورک تایمز

 

 
محفوظ

افکار و عقايد الحوثي ها در يمن

شيعيان زيدي ساکن استان صعده و ديگر مناطق يمن، شيعه پنج امامي هستند و معتقد به امامت زيد بن علي زين العابدين بن حسين(ع) بن علي(ع) هستند.
زيد بن علي گرچه خود را امام نمي داند و به خونخواهي مظلومان عاشورا قيام کرد، اما پيروانش وي را به عنوان امام پنجم مي شناسند و به همين دليل زيديه ناميده مي شوند. زيدبن علي که فردي بسيار شجاع و اهل علم و دانش بود، در سال 122 هـ.ق در دوران خلافت هشام بن عبدالملک اموي بر ضد حکومت ظلم و جور امويان در کوفه قيام کرد و با جمع کثيري از يارانش به شهادت رسيد.
عقايد خاص زيدبن علي(ع) از جمله قيام و خروج عليه ظالمان در هر شرايطي، امکان امامت بدون برخورداري از علم غيب و عصمت، سبب شد که علي رغم اينکه خودش مدعي امامت نباشد، اما پيروانش او را امام بدانند و پس از شهادتش در کوفه و عراق، ايران و يمن دست به قيام عليه حکومت هاي وقت بزنند و حکومت هاي زيدي را تشکيل دهند.
«جاروديه»، «سليمانيه» و «صالحيه» از جمله سه فرقه اصلي زيديه است که از آن فرقه هاي ديگري مانند «هادويه» و «قاسميه» در يمن و «ناصريه» در ايران شکل گرفت.
از مهمترين و معروفترين حکومت زيدي ها در ايران که با آمدن يحيي بن عبدالله به ديلم و بعد از شهادت وي توسط عباسيان در سال 250 هـ.ق شکل گرفت، مي توان به قيام حسين بن علي معروف به داعي کبير اشاره کرد.
يحيي بن حسين رهبر فرقه هادويه در سال 284 هـ.ق در صعده يمن توانست با ترويج مذهب هادويه، حکومت زيدي را تشکيل دهد. حکومت زيدي ها بر يمن با افت و خيز تا استيلاي عثمانيان وجود داشت تا اينکه سقوط عثماني ها، زمينه را براي حاکميت مجدد آنها فراهم کرد و تا سال 1964 حکومت در دست زيدي ها بود تا اينکه در اين سال اعلام جمهوري شد.
بدرالدين الحوثي که خود يکي از فقهاي زيديه است و 90سال سن دارد، پدر حسين الحوثي رهبر سابق الحوثي هاست که در سال 2004 در نبرد با ارتش يمن کشته شد.
الحوثي ها در واقع بازوي مسلح شيعيان مظلوم استان شيعي نشين صعده هستند که در برابر تهاجمات دولت مرکزي دفاع مي کنند.
زيدي ها در بسياري از اعتقادات با شيعيان اثني عشري مشترک هستند و مراسم عاشورا و جشن هاي الغدير را به طور گسترده برگزار مي کنند.
الحوثي ها و در راس آنها، عبدالملک الحوثي بر اين موضوع تأکيد دارند که استان شيعه نشين صعده جزئي از خاک يمن است و آنها به هيچ وجه قصد جدايي از آن کشور را ندارند.
عبدالملک الحوثي رهبر فعلي الحوثي ها و برادر حسين الحوثي بارها بر اين موضوع تأکيد کرده است که از سوي هيچ کشوري حتي ايران حمايت نمي شود و خواسته هايي دارد که دولت مرکزي به آن توجه نمي کند.
اختلاف ديدگاه سياسي با حکومت مرکزي در مورد آمريکا و اسرائيل، بي توجهي دولت به وضعيت خاص استان صعده و انجام نشدن اقدامات عمراني از جمله مسائلي است که از سال هاي پس از وحدت يمن تاکنون همواره باعث درگيري الحوثي ها با دولت شده است.
علاوه بر اين، بافت قبيله اي و وضعيت جغرافيايي منطقه به عنوان يک عامل طبيعي باعث شده است که دولت مرکزي يمن نتواند الحوثي ها را به راحتي شکست دهد.
عبدالملک الحوثي رهبر فعلي جنبش الحوثي به دليل دارا بودن شخصيت قوي، پس از کشته شدن برادرش حسين، با وجود برادر بزرگترش يحيي، به رهبري اين جنبش برگزيده شد و از سال 2004 تاکنون توانسته است با کمک برخي از همفکران برادرش در شباب المومن، آن را هدايت و رهبري کند.
وي سخنوري بسيار تواناست و با توجه به نفوذ پدرش بدرالدين که از ائمه مذهب جارودي (فرقه اي از زيديه) است که احترام و نفوذ زيادي در يمن دارد، توانسته است بهره فراواني ببرد. به گفته مخالفان الحوثي ها، تحولات فکري آنها باعث شده است که آنها در افکار و عقايد بسياري با شيعه امامي احساس نزديکي کنند و همين موضوع به عنوان نقطه اتهام آنها به عنوان حمايت فکري ايران ناميده مي شود.
بدرالدين الحوثي در کتابي باعنوان «زيديه در يمن» برخلاف عقيده جاري در بين زيديه مبني بر درست بودن خلافت ابوبکر، عثمان و عمر، به مخالفت برخاسته و همين موضوع باعث شد که بسياري از رهبران زيديه به مخالفت با او برخيزند.
پسرش حسين الحوثي نيز با تأثيرپذيري از افکار پدرش بر موارد مشترک با شيعه دوازده امامي تأکيد کرده بود و اين باعث شد که دشمنان با او به دشمني بپردازند.

 

 

mnks254

شعر علي‌محمد مؤدب در حمايت از
مواضع سياسي عليرضا قزوه

مؤدب، شاعر، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، دليل سرودن شعر جديدش را حمايت از عليرضا قزوه خواند و گفت: بعد از آنكه قزوه شعري درباره حوادث پس از انتخابات سرود كه بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌ها داشت، عده‌اي از روشنفكران به آقاي قزوه حمله كردند و او را شاعر دولتي خواندند و اين حمله‌ها هم در كامنت‌هاي وبلاگ او بود و هم در بعضي رسانه‌ها و سايت‌ها. دوي افزود: قزوه در شعرش با نام «از راي‌ها به شيخ همان يك وجب رسيد»، با زباني طنز به طور اخص آقاي كروبي و موسوي را نفي كرده بود. مثلا در شعرش اشاره به «ادب مرد به ز دولت اوست» داشت و از اين نمونه‌ها در شعرش فراوان بود و همين باعث حمله به او شد و من هم به عنوان برادر او گفتم كه بايد جوابي به اين صحبت‌ها داده شود و با او درد دل كرده‌ام. متن كامل شعر علي محمد مودب چنين است:


درددلي با برادر بزرگم علي‌رضا قزوه
------------------------------------


در هندوستان جهان
كه برخي گاوها را مي‌پرستند
و برخي آلت ديگران را
همچون آدم در سرانديب
غريب!
ما غريبيم، غريب، برادرم قزوه!
غريب چون شمشيري در نيزار
چون سيد حسن نصرالله در محاصره شيوخ عرب
چون شعر تو در تارهاي عنكبوت وب
و در گوگل فارسي
كه بيشترين جست‌وجويش س/ك.س است
ما غريبيم و از غريبان مي‌ترسند
گفته بودم مي‌ترسند
با يك بغل ريش از آمريكا مي‌ترسند
اما در سميناهارهايشان، بي‌باكانه آتش مي‌خورند
آتشي كه دودش هم به چشم ما مي‌رود
هم چشم خودشان را تار مي‌كند
مي‌ترسند كه برخلاف روزنامه‌ها حرف بزنند
برخلاف گوينده‌هاي بي‌بي‌سي‌فارسي
مي‌ترسند ويزاي شينگن‌شان باطل شود
مي‌ترسند كه برخلاف شكم ها حرف بزنند
از بوق‌ها مي‌ترسند
عمر و عاص‌ها بي‌وقفه بر طبل شكم مي‌كوبند
و نگهبانان دجله، صفين را از ياد برده‌اند
و به صفوف سكوت مي‌گريزند
مي‌ترسم حسين باز تشنه بماند
برادرم قزوه!
سكوت تخم همان افعي است
كه در صحراي كربلا
به روايتي سي‌هزار جوجه اش هلهله مي كردند
قطار انديمشك در متروي تهران گريه مي‌كند
اسبي با يال‌هاي خونين در فرهنگسراي بهمن مي‌دود
صداي "هل من ناصر " از همه شبكه ها پخش مي شود
و پسران نوح‌ها بر قله‌ها غرق مي‌شوند
در اوج! بر قله‌ها! د
پدرم اما در پايين شهر مثل هميشه سبز است
سبز در هفتادوپنج سالگي
هنوز هر بار كه انتخابات مي‌شود
با همان لباس سبز كارگري
ساعتي از شهرداري اجازه مي‌گيرد
تا برود به حضرت علي راي بدهد
پدرم سواد ندارد
تلويزيون هم هيچ‌وقت شعر تو را برايش نخوانده است:
مولا ويلا نداشت(!...) دد
پدرم سواد ندارد اما مي‌داند
آن‌كه غربال به دست دارد
همان است كه خرمن مي‌كوفت
و كاه‌ها را با گندم‌ها مي‌آميخت
برادرم!
برادرم!
برادرم قزوه!
جوان‌هايي كه دوستشان داشتيم
پيرمردهاي خوبي از كار در نيامدند
سر پيري نشستند و با VOA معركه گرفتند
سر پيري دندان‌‌هاي مصنوعي تيزي
از انگليس در دهانشان سبز شد
و جگر ما را جويدند
جگر مرا و جگر تو را
جگر پدرم را، جگر عمويم را
عمويم هم سبز است
و هر صبح
به شوق ديدن اهتزاز پرچم‌هاي قبرهاي پسرانش بيدار مي‌شود

خاله‌ام هم سبز است
هر شب روي پشت بام خانه‌اش
تا صبح به تپة تاريك قبرستان نگاه مي‌كند
تا چراغي را ببيند كه بر مزار فرزندانش سبز مي‌سوزد
پسردايي ام
محمدعلي بردبار هم چوپان سبزي بود
كه زير دندانش مانده بود
مزه برف كوه هاي تربت جام
حتي آن وقت كه كاسه سرش
سالها در خوزستان داغ، خاك خورده بود

تو از قديم سبز بودي برادرم قزوه!
از "مولا ويلا نداشت "
از "شب است و سكوت است و ماه است و من "
از "كيسه مي دوزند با نام شما شيادها "
از "مردان بلدرچين "
از قديم!
آفتاب‌پرست‌ها رنگ مشخصي ندارند
اما شما از مزار سلمان كه باز مي‌گشتيد
سبز بوديد
تو سبز بودي، سيد حسن سبز بود
قيصر سبز بود
من در مزرعه‌هاي سبز عرق ريختم
با پرچم‌هاي سبز گريستم
و لباس سبز پسرعموهايم را براي كار به تن كردم
وقتي كه سرخ به خاك ‌رفتند
ياران چه غريبانه سبز بودند
در تربت‌جام و هويزه
در تنكابن و بندرعباس ...
وقتي موج سبز هنوز به لس‌آنجلس نرسيده بود
سبزها در شب اروند شعله مي‌كشيدند

ما سبز بوديم
اما از هيچ چراغ قرمزي رد نشديم

من سبز هستم
اما براي نوشتن كتاب جديدم
سفر آمريكا نرفته‌ام
آمريكا خودش به كتاب من
به زندگي من آمده است
بيست و پنج سال است
كه زانوهاي برادرم را تحريم كرده است
به آسمان نگاه مي‌كنم
هواپيمايي سبز رد مي‌شود
آمريكا را لعنت مي‌كنم
كه از آن‌طرف اقيانوس‌ها
آمده است
تا نگذارد آب خوش از گلوي كبوتران ما پايين برود

من سبز هستم
با طبقة بالا هم هيچ دعوايي ندارم
اما نمي‌دانم چرا صاحبخانه به پشت بام كه مي‌رود
بر عليه زير زمين نشين‌ها شعار مي‌دهد
كه از خستگي خوابشان برده است

اگر پول داشتم
به بي‌بي‌يي فارسي زنگ مي‌زدم
و مي‌گفتم اين‌قدر سر و صدا نكنند
پدرم با لباس سبز كارگري
خسته خوابيده است

به اين‌ها مي‌گفتم اصلا ما سبز نه، شما سبز
اصلا خون شما سبز و خون ما سرخ
و هر جا خوني بريزد
رنگي از پرچم ايران و عزيز
اما چرا عالي جناب شريح مفتي مفتي
با خودكار سبز فتوا مي دهد
كه الي جون مي تواند سطل آشغال را بسوزاند
مي تواند جگر مرا بسوزاند
و كنار شغال بنشيند!
د(به فتواي دل من اما
تو يكي كه با روسري
به چشم خواهري قشنگ تر بودي!
آهاي خوشگله! د
دلم مي سوزه، آتيش نسوزون!

ما از عاشورا تا به حال سبزيم
مادرم پيشاني غلامرضا را وقتي به جبهه مي رفت
بي گريه مي بوسيد
كه از حضرت زينب خجالت مي كشيد
بي بي زهرا بر جنازه باقر نوجوانش
گريه نمي كرد كه از حضرت زينب خجالت مي كشيد
خاله ام بر جنازه حسن و حسينش گريه نمي كرد
كه از حضرت زينب خجالت مي كشيد
شما چطور از مادرم، از خاله ام، از بي بي زهرا
از حضرت زينب خجالت نكشيديد؟

آهاي شما كه تازه به جريان سبز ما پيوسته ايد
بايد جواب بدهيد
چرا اينهمه رنگ به رنگ مي شويد؟
بايد جواب بدهيد
كه چرا آبروي روياي قرن هاي پدرم
اين دهقان سالخورد خراساني
اين رستم شكسته شعر مرا برده ايد؟
بايد به عموي من
و به خاله هايم جواب بدهيد
به اميرحسين شش ساله ما
كه مادرش كفشش را با سوزن خياطي مي دوزد
و پدرش دوازده سال پيش دود شده بود
و ما نمي دانستيم
( آهاي استاد رقص شترمرغ براي خرس! )

بايد جواب بدهيد!
اينهمه سال چه مي‌كرديد
در مقام هاي مختلف
اگر فيلم‌هاي تبليغاتي‌تان دروغ نبود؟
وقتي برادرم قزوه "مولا ويلا نداشت "را مي‌گفت
شما چه مي‌كرديد؟
آهاي شما كه تازه به جريان سبز ما پيوسته‌ايد
بايد جواب بدهيد!

---------------------------------------
# تمام نام‌ها و اطلاعات واقعي است

 

 

nice_boy85

نامه سرگشاده دانشجويان به احمدي‌نژاد

اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل با صدور نامه‌اي سرگشاده به محمود احمدي‌نژاد درباره بحث مذاكره با آمريكا تأكيد كرد: دست چدني آمريكا و هر دستي كه بناي ارتباط با آن دارد را قطع خواهيم كرد.
متن نامه سرگشاده اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل به محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور كشورمان به شرح ذيل است:

برادر ارجمند جناب آقاي دكتر محمود احمدي‌نژاد
رئيس‌جمهور محترم ايران اسلامي

سلام عليكم

"رويگرداني نسل سوم انقلاب‌ها از آرمان‌هاي اوليه شكل‌گيري يك انقلاب " از جمله نظريات پوچ و بيراهي بود كه بارها و بارها تئوريسن‌هاي دشمنان ايران اسلامي از سال‌ها قبل بر زبان مي‌راندند و عده‌اي از كوته‌فكران داخلي هم جاهلانه و يا مغرضانه اين خضعبلات را در تمامي اين سال‌ها بلغور و اكو مي‌كردند. اين جملات در حالي در وادي ظلالت و گمراهي گفته مي‌شد و مي‌شود كه تا كنون عمر هيچ يك از انقلاب‌هايي كه اين نابخردان مصداق نظريه خود معرفي مي‌كردند، از نسل اول آن‌‌ها هم فراتر نرفته است.
طمع كردند و برنامه‌ريزي‌هاي سنگين و گسترده‌اي براي به ثمر رساندن اين نظريه خود در قبال بزرگترين، محكمترين و عميق‌ترين انقلاب چند قرن اخير را به كار بستند. اما اين دست و پازدن‌ها نتيجه‌اي برايشان نداشت جز مستحكم‌تر شدن پيوند عميق ملت ايران علي‌الخصوص جوانان نسل سومي آن با آرمان‌هاي بلند و ملكوتي بنيانگذار راحل و پرچمدار مقتدر و حاضر اين انقلاب ايدئولوژيك.
هفته گذشته شاهد اين بوديم كه همچون روزهاي انقلابي 30 سال گذشته در اين مملكت، جمهور جوان ايران حتي شكوهمندانه‌تر از سه دهه پيش، به ميدان آمدند و غيورانه از حماسه آفريني نسل اول و دوم خود در تسخير جاسوس خانه امريكا و ايستادگي جدي تر بر اصل "عدم مذاكره با شيطان " كه منبعث از گفتمان ژرف انقلاب اسلامي و منشور انديشمندانه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبري(مدظله العالي)است، دفاع كردند.
آن‌چه كه كراراً در شعارها، باورها و مطالبات آنان فرياد زده مي‌شد، پرده از اين واقعيت بر ‌مي‌داشت كه همچنان با بصيرت، خواهان استقامت بر آرمان الهي نفي مذاكره با آمريكا هستند. ملتي كه سه دهه از عمر خود را صبورانه و مظلومانه تحت فشارها، تحريم‌ها، ظلم‌ها، تهديدها و ستمگري‌هاي مستكبرين جهاني ايثار كرده، همچنان تمام قامت ايستاده است و البته اين بار نسل جواني كه تربيت شده سال‌هاي سختي آن بوده‌اند به ميدان آمده‌اند و شجاعانه و داوطلبانه مسئوليت بر دوش كشيدن اين رايت بلند و پر افتخار را پذيرفته‌اند.

آقاي دكتر احمدي‌نژاد
اين حماسه‌آفريني‌ها براي ما و شما درس عبرتي است كه بدانيم اين ملت تا به كجا آماده‌اند بر سر دفاع از حقوق خود و مظلومان عالم با آمريكاي خونخوار و غارتگر دست در گريبان باقي بمانند و ذره‌اي در پيگيري اين اصل انقلابي و اسلامي عقب‌نشيني نكنند. اما چه بد خبرهايي است وقتي مي‌شنويم كه برخي از دولتمردان نهم و دهم گوي سبقت را از سران امريكايي صفت دوم خردادي در دولت‌هاي گذشته ربوده‌اند و دم از پشت ميز‌نشيني، مذاكره، لاف و گفتگو با ديوصفتان جنايتكار مي‌زنند!

برادر گرامي!
مذاكره در عرف سياسي يعني چه؟ جز اين است كه يعني معامله؟ معامله با آمريكا؟ آيا ايران اسلامي اينقدر ذليل و خوار شده است كه با آمريكا داد و ستد سياسي و... داشته باشد؟ چه چيزي مي‌خواهيد بدهيد؟ چه چيزي مي‌خواهيد بگيريد؟ آيا تصور مي‌كنيد آمريكا جز از فروخته شدن هويت، اصالت و دست كشي از اسلام ناب محمدي، دست كشيدن از آرمان‌هايي كه سي سال براي آن خون دل خورديم، چشم‌پوشي از كشته شدن، سوخته شدن و تكه تكه شدن برادران و خواهرانمان و له شدن هموطنانمان و مسلمانان جهان در زير تانك‌ها، بولدزرها و پوتين‌هاي سربازان نمرود و فرعون صفتان، به پذيرفتن چيز ديگري قانع خواهد شد؟ آيا باز هم بناي بر مذاكره داريد؟ آيا مي‌خواهيد هويت ما را بفروش برسانيد؟ آيا برسر حقيقت و هويت نظام اسلامي قصد مراوده با آمريكا داريد؟

آقاي رئيس‌جمهور!
آثار استعمارگري بر گوشت، پوست، روح و سلامت اين مردم هنوز ديده مي‌شود، آيا نمي‌بينيد؟ دست تا مفرق آلوده به خون جوانان ما و مظلومان ديگر ملت‌هاي آزادي خواه، مظلوم و رزمنده جهان را در آستين آمريكا، ديگر نمي‌بينيد؟ آيا پرچمدار دفاع از مظلومان، بايد با ظالمان، كفار و جهان خواران مذاكره كند؟ مگر غير از اين است كه دو دوست و هم مسلك با هم مذاكره مي‌كنند، آيا به راستي تحولي آن چناني در سياست‌هاي اوباما و تفاوت آن با بوش، كلينتون، كاتر و ديگر ملعونان ديده‌ايد، كه ما از ديدن آن عاجزيم؟ يا شايد خداي ناكرده بنا داريد برخلاف رأي ملت و صرفاً تكيه بر خواست خود و برخي اطرافيان دست به اين اقدام بزنيد؟
آمريكايي‌ها نتوانستند و بارها اعلام كردند كه يارا و توان مقابله سياست ورزانه با ايران را ندارند. اعلام كردند كه نفوذ استراتژيك ايران در منطقه، آن‌ها را در باتلاق‌هاي عراق و افغانستان و... به زير كشيده است. اعلان كردند كه قدرت منطقه‌اي ايران است و حتي در مرزهاي اطراف آمريكا كه هيچ، در درون كشورشان هم دچار بحران‌هاي مختلفي شده‌اند كه متأثر از نفوذ انديشه ايران است. آن‌ها صحه مي‌گذارند بر نفوذ گسترده اسلام انقلابي و بيداري اسلامي در جهان، حال عده‌اي از داخل بنا دارند اين گردن برافراشته و سرافراز را خم كنند؟ بنا دارند عزت و عظمت ما را لكه‌دار كنند؟ آخر در مقابل كه؟ در مقابل چركين صورتاني كه صرفاً نقاب حقوق بشر بر چهره دارند؟ پليد سيرتاني كه جگر ملت‌ها را سوزانده‌اند و مي‌سوزانند؟ بربر‌هايي كه بي‌رحمانه و خاصمانه نسل‌كشي و كودك‌كشي مي‌كنند؟
ايده "تهاجم در قالب مذاكره " را كدام كوته فكري مطرح مي‌كند؟ اينان اگر تهاجم مي‌فهميدند يعني چه، كه بايستي تا كنون اسلام انقلابي تمام مرزهاي جهان را گرفته باشد. اگر تهاجم را درك كرده بودند كه امروز ديگر نبايد اثري از آمريكا مي‌ماند. اگر تهاجم را مي‌توانستند هجي كنند كه سخن رهبري دو دهه برزمين نمي‌ماند! و تهاجم و شبيخون و ناتو و استحاله فرهنگي گريبان گيرمان مي‌شد. نكند تهاجم را فقط در قالب مذاكره‌اش فهم كرده‌اند؟ شايد اين را هم از منابع غربيان آموخته باشند نه از مكتب امام(ره).
نه آقا جان اختلاف ما، طلبكاري ما، مطالبات ما، حقوق تضييع شده ما، اموال، دارايي‌ها و ثروت‌هاي مادي و معنوي به غارت برده شده ‌ما، آنقدري هست كه حتي لحظه‌اي نشستن يك مسئول مملكتي با اين كفار حربي را به هيچ عنوان پذيرا نباشيم. آنقدري هست كه زبان گفتگو كننده با اينان را از حلقومش بيرون بكشيم. آنقدري بصيرت داريم كه فريب تعويض رنگ پوست يك رئيس جمهور را نخوريم. بينش اين ملت آنقدري هست كه دروغ و ساختگي بودن و آپارتايد جايزه‌هاي به اصطلاح صلح نوبل را بداند. آنقدري هست كه عدم نياز به مذاكره، مراوده و ارتباط با مستكبر جهاني را بداند. آنقدري هست كه توان دفاع از خود را داشته و احتياجي به رفتن به در خانه مستبدين و ديكتاتورهاي جهاني نداشته باشد.

جناب آقاي دكتر احمدي‌نژاد!
به شما عرضه مي‌داريم كه بدانيد اين ملت آماده است كه محكم‌تر از گذشته مشت بر دهان آناني بكوبد كه بناي بر شكستن قبح، عزت و عظمت اصول و آرمان‌هايش دارند. اين ملت اجازه نمي‌دهد تا با پشت ميزنشيني با عناصر شيطان لعين، قطره‌اي اشك در چشم كودكان فلسطيني، لبناني، افغاني، عراقي و... پيدا شود. ملت ايران جوانمردانه، حكيمانه، غيورانه و شجاعانه حقوق ملت‌ها را از حلقوم آمريكا بيرون خواهد كشيد و بر سر اين موهبت الهي با هيچ گروهي مسامحه نمي‌كند.
ما دانشجويان عضو اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي سراسر كشور به عنوان بخشي از نسل سوم انقلاب خميني كبير، بار ديگر با رهبر عظيم الشأن انقلاب اسلامي و ملت ايران وعده مي‌كنيم كه در پيگيري مطالبات و حقوقي كه به بهاي خون شهيدانمان برايمان مانده و اين ملت بار ديگر در 13 آبان 1388 همان‌ها را بر زبان آوردند و خواهانش بودند، تا آخرين نفس خواهيم ايستاد و دست چدني آمريكا و هر دستي كه بناي ارتباط با آن دارد را، قطع خواهيم كرد.

 

 
hamed.1360

-- قسمت پنجم --

شيطـان در اديـان توحيدي

يهـود:
شيطان در عهد عتيق در نقش يك مار به عنوان زيرك ترين حيوان به سراغ آدم و حوا مي‌‌آيد و پس ازآن كه خداوند آن‌ها را از خوردن درخت معرفت خوب و بد منع مي‌‌كند تا مبادا بميرند، به آن‌ها مژده مي‌‌دهد كه اگر از درخت نيك و بد بخوريد چشمان شما باز خواهد شد و عارف نيك و بد خواهيد شد و پس از آنكه حرف شيطان را پذيرفته و از آن درخت خوردند چشمانشان به معرفت باز شد، در اين جا خداوند گفت همانا انسان مثل يكي از ما شده است.
و لذا برخي در صدد توجيه بر آمدند و گفتند اين عمل والدين اوليه ما اشتباهي معمولي يا خطايي از سر بي فكري نبوده است بلكه عصيان عمدي بر ضد خالق بود، به عبارت ديگر آن‌ها مي‌‌خواستند خدا شوند، آن‌ها مايل نبودند مطيع اراده خدا گردند، مي‌‌خواستند اميال خود را انجام دهند و خدا هم با اخراج آن‌ها از بهشت آن‌ها را مجازات نمود.

  مقايسـه شيطـان در اديـان توحيدي

مسيحيـت:
در عهد جديد شيطان وسوسه گر حضرت مسيح است كه در نهايت او فريب وسوسه‌هاي شيطان را نخورد همچنين تاكيد شده بايد بيدار و هوشيار بود و از طريق ايمان جلوي تير‌هاي او را گرفت و در مقابل او مقاو مت نمود.
با توجه به اينكه مسيحيان هر دو عهد را قبول دارند، به نظر مي‌‌آيد تأثيرپذيري آنان از آموزه‌هاي عهد قديم درباره شيطان در زندگي سياسي و اجتماعي به ويژه پس از رنسانس بيش از عهد جديد بوده است. زيرا طبق برداشت تورات شيطان وسوسه گر همان عقل است و شجره ممنوعه همان درخت آگاهي است كه انسان با تمرد از دستورات خدا به آگاهي و معرفت مي‌‌رسد و به همين دليل از بهشت خدا رانده مي‌‌شود.

اسـلام:
شيطان از ماده شطن به معناي دور شده از رحمت و لطف خداست كه در آيات متعددي ( 70 بار به صورت مفرد و 18بار به صورت جمع ) به آن اشاره شده است.و ابليس اسم خاص است كه در حديث امام رضا(ع) به همان معناي دور شده از رحمت خدا و موجودي كه حق را باطل و باطل را حق جلوه مي‌‌دهد،. و وعده‌هاي فريبنده مي‌‌دهد و از نظر تقدس ومأموريت‌هاي الهي در عداد ملائكه به حساب نمي‌آيد و موجودي بوده هرچند اهل عبادت فراوان بوده اما عدم تعبد و تسليم او در مقابل اوامر الهي موجب طغيان و عصيان و سپس مغضوب درگاه الهي شد و دشمن قسم خورده انسان گرديد. و لذا همواره براي رهايي از شرآن بايد به خدا پناه برد.

ادامه دارد...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

19 آبان / 10 نوامبر / 22 ذي القعده

Mobin_s2004@yahoo.com
 19 آبان هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
سالروز گشايش آبراه درياي سرخ به رود نيل
كه به تصميم داريوش بزرگ ساخته شد

دهم نوامبر سال 518 پيش از ميلاد كار ساختن آبراه ميان درياي سرخ و رودنيل به منظور عبور كشتي هاي ايران از خليج فارس به مديترانه تكميل شد.
     سنگنبشته هاي به دست آمده در طول این آبراه نشان مي دهد كه پس از اتمام كار هر قسمت از اين آبراه، جزئيات كار بر سنگ حك و در محل نصب مي شد كه مشروح آن دركتاب «تاريك و روشن هاي مصر باستان» تاليف مصر شناس آلماني «كارول ميسليويك» آمده است که اين کتاب توسط ديويد لورتن به انگليسي ترجمه شده و دانشكاه «كرنل» آمريكا آن رامنتشر ساخته است.
     به نوشته «ديودوروس سيكولوس»، اين آبراه به تصميم داريوش بزرگ و عمدتا با هدف نظامي ساخته شده بود، که باستانشناسان و مورخان متفق القول؛ آن را از كارهاي بزرگ بشر در قرون قديم اعلام داشته اند.
     مصر بسال 525 پيش از ميلادتوسط كامبوزيا (كمبوجيا، کمبوجیه، كامبيز) پسر و جانشين كوروش بزرگ تصرف شد و تا سال 404 پيش ازميلاد (به مدت 121 سال) يك ساتراپي (ايالت) ايران بود.
     خشايارشا نيز چنين آبراهي در يونان ساخت كه با حفاري هاي دهه گذشته به دست آمده است.

 

 اعدام دكتر سيد حسين فاطمي وزير امور خارجه دولت دكترمصدق

19 آبان 1333 - دكترسيد حسين فاطمي وزيرامورخارجه دولت دكترمصدق پس از محاكمه نظامي فرمايشي به جوخه اعدام سپرده شد. دكترفاطمي بعد از وقوع كودتاي 28مرداد بصورت پنهاني زندگي مي‎كرد اما سرانجام محل اختفاي او فاش شد و مأموران رژيم وي را دستگيرو زنداني كردند. گفتني است كه عده‎اي ازاوباش و سرسپردگان رژيم طاغوت به هنگام انتقال دكترفاطمي ازشهرباني به فرمانداري كل به وي حمله كردند كه به علت جراحات شديد به بيمارستان منتقل شد.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
در چنين روزي

19/8/58
دستور قعط ارسال تجهيزات نظامي آمريكا به ايران توسط كارتر و توقف واردات امريكا از ايران.

مخالفت ضمني بني‌صدر با گروگانگيري
بني‌صدر به سمت وزير خارجه از سوي شوراي انقلاب منصوب شد.

قطع پرواز هواپيماهاي امريكا به ايران و عدم صدور رواديد براي ايرانيان قطع صدور نفت به امريكا.
19/8/59
تلاش ناموفق دشمن در جبهه سوسنگرد و انهدام به دليل مقاومت شديد خودي در دهلاويه اجراي آتش و عمليات فرعي در برخي جبهههاي جنوب ـ جاسوسي عدهاي از عرب زبانان بستان براي عراق و شركت دربازجويي شكنجه اسراي ايران ـ دستگيري عدهاي از هواداران مجاهدين خلق در آبادان به اتهام ارتباط با دشمن .

تجهيز گروههاي كومله و دمكرات توسط عراق جهت حمله به پادگان پيرانشهر و عمليات نيروي هوايي خودي و سقوط يك جنگنده .

بغداد آبزرور : شبكه مخابرات خرمشهر به شبكه ارتباطي عراق وصل خواهد شد.

صدام حسين در مصاحبه مفصل مطبوعاتي : اگر سه جزيره در دست ايران باقي بماند ، دنيا بايد در انتظار جنگ ديگري باشد . همه حقوق ما بايد تصفيه شود تا ايرانيان و عراقيها و اعراب منطقه خليج ( فارس ) و تمام اعراب آرامش يابند.

عمليات مجدد ماهشهر – آبادان

19/8/63
ادامه روال معمول تبادل آتش و تحركات عادي در جبههها. درگيري نيروهاي خودي با چته هاي حزب دمكرات؛ دستورالعمل ستاد مركزي سپاه جهت مقابله با استفاده افراد كومله از پوشش سپاه.

گزارش اطلاعات شاجا از جلسه جبهه نجات ايران در لندن درخواست وزارت امورخارجه از فرماندهي كل سپاه جهت اعزام نمايندهاي به آلمان براي شركت در يك كنفرانس مربوط به سلاح شيميايي همراه با اسناد و مدارك استفاده عراق از سلاحهاي شيميايي بر عليه ايران.

19/8/65
جلسات بررسي و توجيه طرح مانور عمليات بزرگ آتي براي فرماندهان گردانهاي عملكننده آغاز شد. تحركات دشمن در منطقه بوارين و جنوب كانال پرورش ماهي در جلسه قرارگاه كربلا بررسي شد.

به رغم تلاش بسيار براي جلوگيري از آگاهي دشمن به منطقه عمليات اصلي، عراقيها به تقويت اين منطقه پرداختهاند. ادامه كوشش براي تأمين نيروي موررد نياز عمليات بزرگ آتي.

اعلام آمادگي دانشجويان پزشكي دانشگاه تهران براي تأمين بخشي از نيازهاي امداد و درمان جبههها.

وزير سپاهپاسداران: ما در زمينه ساخت تجهيزات پدافند شيميايي به خودكفايي رسيدهايم. نخستوزير ابراز اميدواري كرد كه كاتيوشا و مينيكاتيوشاي ساخت داخل تا پايان سال به جبهه ارسال شود.

عوامل كومهله و دمكرات به منظور جلوگيري از همكاري مردم با نظام جمهورياسلامي، تعدادي از مردم را در ديواندره و پيرانشهر به گروگان گرفتند. به ابتكار ايران دو گروه مخالف عراق (بارزاني و طالباني) براي مبارزه با رژيم عراق به توافق رسيدند.

دستگيري دو فردي كه قصد ربودن هواپيمايي در مسير تهران - تبريز و بردن به عراق را داشتند.

Mobin_s2004@yahoo.com
 10 نوامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
زادروز دو مخترع معروف روس:
توپولف و كالاشنيكوف

Andrei Tupolev

«اندري تولولفAndrei Tupolev» طراح و مخترع بيش از يكصد نوع هواپيما دهم نوامبر سال 1888 در روسيه به دنيا آمد، در مهندسي مكانيك و تكنولوژي دكترا گرفت و دست به كار ساخت هواپيما زد و يكي از موسسان انستيتوي علوم هوايي ـ فضايي وطنش بود. معروفترين هواپيماهايي كه توپولف طراحي كرد توپولف هاي 134 و 154 (TU) هستند. وي با ساختن بمب افكن دور پرواز توپولف ـ 95 كه قادر بود كره زمين را دور بزند شهرت جهاني يافت. بسياري از كشورها ازجمله انگلستان و آمريكا، صرف نظر از كمونيست بودن توپولف، او را عنوان عضويت افتخاري آكادمي هاي علوم خود دادند. توپولوف كه خدمت شايان به وطن خود كرده بود در سال 1972 درگذشت. پسر او كه در علوم تكنولوژي دكترا دارد از طراحان معروف هواپيما در جهان بشمار مي رود. وي كه جاي پدر را در صنايع هواپيماسازي روسيه گرفته است طراح جت مافوق سرعت صوت توپولف 144 است.
    طراح بزرگ ديگر روسيه كه او هم در دهم نوامبر به دنيا آمده است مهندس ميخائيل كالاشنيكوفMikhail kalashnikov است. وي كه در سال 1919 به دنيا آمده است اينك 86 سال دارد و هنوز سرگرم كار و تكميل جنگ افزار است. كالاشنيكوف نيز مهندس ميكانيك بود كه جنگ جهاني دوم آغاز شد و به عنوان فرمانده تانك به جبهه رفت و در آنجا در سال 1941 شديدا مجروح شد. همين جبهه رفتن، او را سازنده اسلحه كرد. هنوز در بيمارستان بود كه يك اختراع خود را اعلام داشت و آن دستگاه خودكار شمارش فشنگهايي بود كه يك تانك شليك مي كرد. كالاشنيكوف سپس به ساختن يك تفنگ خودكار همه كاره پرداخت و در سال 1947 آن را به اتمام رسانيد كه به تفنگ AK - 47 (آفتومات كالاشنيكوف ساخت 1947) معروف است و معروفترين تفنگ جهان بشمار مي رود و بيش از هر تفنگ ديگر ساخته شده و در زرادخانه ها است. كالاشنيكوف سپس به تكميل تفنگ خود ادامه داد و مسلسل «آر.پي.ك.» را ساخت. او كه به كار تفنگ سازي ادامه مي دهد دو بار از دولت شوروي مدال قهرمان سوسياليستي گرفته است. كالاشنيكوف نيز يك كمونيست است. پس از فروپاشي شوروي، اصحاب صنايع اسلحه سازي آمريكا از او به كشور خود دعوت كردند و پذيرايي مفصل بعمل آوردند تا به اتفاق در آمريكا تفنگ كالاشنيكوف را بسازند كه وي نپذيرفت و گفت كه اگر يك كشور كوچكتر چنين پيشنهادي بدهد ممكن است با نظر مثبت آن را بررسي كند.

 

سازش هلند و انگلستان - ماجرای تبدیل نام نیو آمستردام به نیویورک

دهم نوامبر 1674 با امضای سازشنامه وست مینستر میان هلند و انگلستان، نيو آمستردام در آمریکای شمالی به انگلستان تعلق گرفت. مهاجران هلندی سالها پیش از آن زمينی را در دهانه رود هادسن به مبلغی معادل 24 سكه طلا از سرخپوستان خريداري كرده و در آنجا شهري بندری به نام نیو آمستردام براي خود ساخته بودند که آن را به انگليسي ها باختند و انگليسي ها نام این شهر را به «نيويورك» تغيير دادند كه اينك بزرگترين شهر ايالات متحده است. نيو آمستردام قبلا مورد تهديد چهار كشتي توپدار انگليسي قرار گرفته بود. هلندي ها كه تنها يك كشتي مسلح و دويست تفنگدار داشتند تسليم شده بودند. در قرون هفدهم و هجدهم میلادی میان هلند و انگلستان که باهم رقابت استعماری داشتند چهار جنگ روی داده بود. پیش از این دو؛ پرتغال، اسپانیا و جمهوری ونیز برتری دریایی داشتند و قدرت های استعمارگر اروپایی بودند. الیزابت اول پادشاه انگلستان برای این کشور ناوگانی نیرومند به وجود آورد و در یک نبرد به برتری دریایی اسپانیا پایان داد که بعدا با رقیبی همچون هلند رو به رو گردید و ....

 

سرانجام نوه ملكه ويكتوريا (آخرين قيصرآلمان) كه از انگلستان و سياست خارجي آن متنفر بود

ويلهلم دوم

  دهم نوامبر سال 1918، ويلهلم دوم قيصر آلمان كه دو روز پيش از آن كناره گيري كرده بود و وارد هلند شده بود از اين دولت درخواست پناهندگي كرد كه پذيرفته شد و تا پايان عمر ( چهارم ژوئن سال 1941) در آن كشور بسر برد و دو كتاب خوب نوشت. نخستين كتاب او كه در 1922 انتشار يافت «خاطرات 1878 تا 1914» عنوان دارد كه حاوي راههايي است كه به جنگ جهاني اول منجر شد. در اين كتاب، قيصركوشيده است ثابت كند كه منظور او يك جنگ محدود بود كه پس از آغاز شدن، از كنترل خارج شد و جهاني گرديد. كتاب دوم قيصر شرح افكار و كارهاي ايام جواني او و تمايلات ناسيوناليستي اش است.
     ويلهلم دوم با اين كه از جانب مادر نوه ملكه ويکتوريا پادشاه انگلستان بود بيش از هر كس ديگر از انگلستان متنفر و از سياست خارجي آن دولت منزجر بود و تحت تاثير همين بيزاري دست به ساختن ناوگان بزرگي براي آلمان زد كه بتواند كمر انگلستان را بشكند.
     او كه در سال 1859 به دنيا آمده بود در سال 1888 قيصر همه آلمان شده و دو سال بعد بيسمارك صدر اعظم آن كشور را بركنار كرده بود كه خود در کتابش به اين اشتباه اعتراف كرده است. ويلهلم با حكومت پارلماني و نيز سوسياليسم هردو مخالف بود و در مورد آلمان، هر دو را مانع از ابر قدرت شدن وطنش مي دانست. ويلهلم دوم با پارلمانها به صورتی که بودند مخالف بود و می گفت که اعضای پارلمان در هر قدمی که بر می دارند منافع خودرا در نظر می گیرند. با همین طرز فکر،از مذاكرات و بحثهاي طولاني مجلس چنان بيزار بود كه اجازه نمي داد روزنامه هاي حاوي اين مطالب را روي ميز او بگذارند. اين مذاكرات را اتلاف وقت ملت مي دانست.
     وي در مصاحبه با ديلي تلگراف چاپ لندن كه مشروح آن در شماره 28 اكتبرسال1908 اين روزنامه به چاپ رسيد دشمني خود با انگلستان را با دفاع از ايجاد يك بحريه نيرومند براي آلمان علني ساخت.او ضمن دفاع از عمل خود گفته بود كه خاور دور در حال بيدار شدن از خواب و قدرت گرفتن است و آلمان براي حفظ منافع جهاني خود ناچار است يك نيروي دريايي وسيع داشته باشد كه بتواند در درياهاي دور دست وارد عمل شود. ويلهلم دراين مصاحبه مشهور كه به اتحاديه سازي ها در اروپا دامن زد پيش بيني روزي را كزده بود كه چين بيدار شود و قدرت را بگيرد.
     ويلهلم كه تاريخ از او به عنوان يك ناسيوناليست آلماني ياد مي كند آنقدر زنده ماند كه قدرت گيري دوباره آلمان شكست خورده را به چشم ببيند و شاهد پيروزي هاي نظامي آن در سالهاي اول جنگ جهاني دوم باشد. با وجود اين گفته بود که تا سلطنت اعاده نشود وي به آلمان باز نخواهد گشت. ويلهلم در منطقه "دوم Doom " هلند عمارتي را با اراضي اطرافش براي سکونت خود خريداري کرده بود و براي اين که دچار ضعف جسماني نشود هر روز به بريدن درخت مي پرداخت و تا زمان مرگ نزديک به چهل هزار درخت را قطع کرده و اراضي اطراف ساختمان را عريان ساخته بود. دولت هلند در سال 1945 محل سکونت قيصر پيشين آلمان را ملي اعلام کرد و اينک از آن به عنوان موزه استفاده مي شود و براي بازديد عموم باز است . مقابل اين عمارت مجسمه ويلهلم قرار داده شده است.

 

هاری پهلوان (روز قهرمانان) در اندونزی

امروز در اندونزی روز «هاری پهلوان» یعنی روز قهرمانان است. پهلوان واژه ای پارسی است که از طریق هند در اندونزی رایج شده است. دهم نوامبر 1945 و سه ماه پس از اینکه میهندوستان اندونزیایی اعلام استقلال کردند، استعمارگران هلندی با کمک نیروهای انگلیسی در جاوه شرقی پیاده شدند تا بساط سابق را پهن کنند که در شهر «سورابایا» با مقاومت قهرمانانه میلیشیای دولت ملی رو به رو، متوقف و به عقب رانده شدند. استقلال اندونزی که قبل از جنگ جهانی دوم مستعمره هلند بود هفدهم آگوست 1945 اعلام شده بود. در جریان جنگ جهانی دوم، ژاپنی ها اندونزی را از دست هلند خارج ساخته بودند که پس از تسلیم شدن ژاپن در نیمه آگوست، ناسیونالیست ها اندونزی اعلام استقلال کرده و برای جلوگیری از بازگشت استعمار به ایجاد میلیشیا دست زده بودند.

برخي ديگر از رويدادهاي 10 نوامبر

  • 745:   مطابق تقويم ميلادي، امام موسي كاظم (ع) امام هفتم شيعيان در اين روز چشم به جهان گشود و در چهارم سپتامبر سال 799 به اشاره هارون الرشيد مسموم شد.

  • 1483:   مارتين لوتر بنياد گذار الماني پروتستانيسم به دنيا آمد.

  • 1837:   در چنين روزي اعلام شد كه برده داران آمريكايي «اليجاه لاجوي»را كه از برده داري انتقاد كرده بود و مالكيت انسان بر انسان را گناه خوانده بود دو روز پيش از ان كشته بودند.

  • 1864:   فرانسه و ساير قدرتهاي اروپايي كه از قدرت گيري و توسعه ايالات متحده نگران شده بودند براي پيشگيري از تصرف بقيه اراضي مكزيك توسط دولت واشنگتن، ماكسيميلين، دوك بزرگ اتريش را امپراتورمكزيك كردند كه اين سياست هم به جايي نرسيد.

  • 1924:   براي نخستين بار مردم تكزاس آمريكا كه قبلا يك جمهوري مستقل بود يك زن را به رياست (فرماندار) اين ايالت انتخاب كردند و او «ماريام فرگوسن» بود.

  • 1928:   استقاده از سويج خودكار ويژه كه تيتر اول روزنامه ها را پيش از انتشار به صورت روشن و خاموش كردن لامپ در اطرف ساختمانهاي بلند نشان دهد در شهر نيويورك آغاز شد.

  • 1951:   براي نخستين بار تلفن مستقيم راه دور(بدون كمك اپراتور) به كار افتاد.
        

  • 1975:   مجمع عمومی سازمان ملل دهم نوامبر 1975 ضمن تصویب قطعنامه 3379 صهیونیسم را نوعی نژادپرستی اعلام کرد. همین مجمع در دسامبر 1991 تحت فشار جورج بوش (پدر) رئیس جمهور وقت آمریکا با تصویب قطعنامه دیگری که به شماره 4686 ثبت شده است موضوع قطعنامه 3379 را لغو کرد. قطعنامه تازه 111 رای موفق و 25 رای مخالف داشت. بسیاری از نمایندگان کشورهای عضو غیبت داشتند!.

  • 1977:   يك هواپيماي شركت هواپيمايي ساترن آمريكا با مسافرانش در آسمان اين كشور ربوده شد و ربايندگان تصميم داشتند آن را بر لابراتوار اتمي آمريكا بكوبند كه در پي مذاكرات طولاني راديويي از اين عمل منصرف شدند و هواپيما را به كوبا بردند.
        ــ سال 1977: پاپ براي نخستين بار در تاريخ كليساهاي كاتوليك، تكفير زنان كاتوليك مطلقه آمريكايي را كه دوباره شوهر كنند ممنوع كرد. وي به كشيشهاي كاتوليك دستور داد كه از ادامه اين عمل خودداري كنند و تنها بر طلاق و ازدواج مجدد يك زوج كاتوليك صحه نگذارند و ازدواج مجدد صرفا «مدني» باشد. اين دستور به تدريج جهاني شده است.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     22 ذي القعده هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com
    نداريم!

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    11
    17

    اهواز

    17
    32

    تبريز

    6
    17

    شيراز

    9
    24

    مشهد

    0
    13

    بندرعباس

    18
    32

    کرمان

    4
    21

    اصفهان

    8
    21

    يزد

    11
    23

    کرمانشاه

    5
    20

    اراک

    6
    16

    رشت

    13
    17

    دبی

    23
    32

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1483 تومان
    994 تومان
    1660 تومان
    1100 تومان
    269 تومان
    272 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    263000 تومان
    133000 تومان
    68000 تومان
    262000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:07
    طلوع خورشيد : 06:35
    اذان ظهر : 11:48
    غروب خورشيد : 17:01
    اذان مغرب : 17:22
    نيمه شب شرعي : 23:04
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Elle Decor 
    دسامبر 2009

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Elle Decor
     

    تاريخ انتشار: دسامبر 2009
    تعداد صفحات مجله: 132
    حجم فایل: 19 مگابايت


    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    Dell Adamo XPS در تعطیلات پایان سال
    با قیمت ۱۷۹۹ دلار عرضه خواهد شد

     

    دل بالاخره پرده را کنار زد و آدامو XPS مرموزش را رونمایی کرد. البته قبلا با بسیاری از خصوصیات این محصول آشنا شده اید، اما بد نیست نگاهی هم به جزئیات رسمی سوگلی تازه دل بیاندازیم. صفحه نمایش ۱۳.۴ اینچی این لپ تاپ با کیفیت 720p و تکنولوژی LED-backlit راه را بر هر بهانه جویی می بندد. به خصوص وقتی با یک کارت گرافیک GS45 هم همراه شده باشد.
    پردازنده آن هم اینتل دو هسته ای (Core 2 Due) با سرعت ۱.۴ گیگاهرتز و از دسته پردازنده های با ولتاژ بسیار پایین است. هارد فوق نازک آن یک اس اس دی ۱۲۸ گیگابایتی است که با یاری رم ۴ گیگابایتی DDR3 به راحتی از پس ویندوز هفت ۶۴ بیتی نصب شده بر روی این دل تازه وارد بر می آید. باتری ۲۰ وات-ساعت لیتیوم یونی این لپ تاپ ، نیروی لازم برای ۲ ساعت و ۳۶ دقیقه فعالیت در شرایط آزمایشگاهی را فراهم می آورد. اگر هم می خواهید که تا ۵ ساعت و ۱۷ دقیقه بی دردسر به کارتان ادامه دهید، باید سراغ یک باتری ۴۰ وات-ساعت برای دل آداموی تان باشید.
    در کنار اینها شرکت دل USB2.0، کارت شبکه 802.11a/g/n و رابط های VGA/HDMI و هارد اکسترنال را هم فراموش نکرده. البته برای استفاده از دی وی دی ها و دیسک های بلو ری باید به فکر تهیه یک درایو اکسترنال جمع و جور هم باشید. نکته اصلی هم قیمت آن است که دل به دریافت ۱۷۹۹ دلار برای هر دستگاه رضایت داده است که با توجه به سخت افزار این دستگاه قیمت مناسبی به نظر می رسد.  

    هارددیسک جدید توشیبا،
    پرحجم ترین 1.8 اینچی در دنیا

    توشیبا، حجیم ترین هارد دیسک 1.8 اینچی دنیا را تولید کرد. این هارد کوچک که 320 گیگابایت حجم دارد، مجهز به رابط SATA است و با سرعت 5400 دور در دقیقه کار می کند.  
     
    علاوه بر حجم بالا، بافر 16 مگابایتی و افزایش سرعت تبادل داخلی فایل های حجیم، از مشخصه های این هارد دیسک است. به گفته سایت توشیبا این محصول که با مدل MK3233GSG ارائه شده، از دسامبر در بازار عرضه می شود.

    منبع  
    صفحه محصول
     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    زندگی روی دور كُند

    پاورچین «مجموعه داستان كوتاه طنز»
    نوشتهٔ رفیع افتخار
    انتشارات طاق‌بستان
    چاپ اول، 1387

    «پاورچین» اسم خوبی نیست. اسم خوبی برای عنوان یك مجموعه داستان كوتاه نیست. اسم خوبی نیست چون بیش‌تر داستان‌های كتاب طنز‌آمیزند و این نام بی‌اختیار مخاطب را به یاد یكی از سریال‌های 90 شبی «مهران مدیری» می‌اندازد. عنوان كتاب اگرچه چنگی به دل نمی‌زند اما بعضی از داستان‌های كتاب از اسم‌های بدون كلیشه‌ای برخوردارند. اسم‌هایی مانند «كوچك‌سازی»، «پشت خاكی» و «سفر ایام نوروزی همراه وراث» كه مخاطب را برای خواندن این داستان‌ها كنجكاو می‌كند. نویسندهٔ داستان‌های پاورچین از آن دسته نویسندگانی است كه برای سوژه‌یابی حتی از نوشتن دربارهٔ شیر‌مرغ هم دریغ نمی‌كند! سوژه‌هایی كه دور و برمان را پر كرده‌اند ولی ما بدون توجه به آن‌ها، هنوز برای نوشتن داستان، به دنبال سوژه می‌دویم! مثل سوژهٔ داستان «روزی كه پایم شكست» كه روایت شكستن پای كارمندی است كه مجبور است دو ماه به مرخصی استعلاجی برود اما رئیس اداره‌اش به هیچ وجه زیر بار غیبت دو ماههٔ او نمی‌رود و به جای دكتر او تصمیم‌گیری می‌كند كه چه مدتی برای استراحت او در منزل كافی است! پاورچین شامل ده داستان كوتاه است كه در میانشان البته به سوژه‌های كلیشه‌ای و شعار‌زده هم برمی‌خوریم. مثل سوژهٔ‌ داستان «سفر به قفس» كه دربارهٔ سفر یك خواهر شهرستانی ـاز بهشت شهرستان خودش در واقع!ـ به پایتخت كشور یعنی تهران ـ‌همان قفس!ـ است؛ سوژه‌ای كه تا به حال دستمایهٔ نوشتن داستان‌های زیادی توسط نویسندگان شهرستانی شده است و در همهٔ آن‌ها به جای آنكه با یك روایت داستانی روبه‌رو بشویم؛ با بیانیه‌هایی متعصب و توهین‌آمیز بر ضد تهران و تهرانیان رو‌به‌رو هستیم. بیانیه‌های كه از منطق و توجیهات منسجمی هم برخوردار نیستند.
    به نظر من بهترین داستان طنز كتاب، همان داستانی است كه عنوان روی جلد كتاب را هم به خودش اختصاص داده. داستانی كه از مهم‌ترین خصیصهٔ طنز یعنی تضاد برخوردار است و از زن و شوهری به نام «شكلات» و «ضربت» حرف می‌زند كه به نوعی جایشان در بنیاد خانواده عوض شده یعنی شكلات خانم سركار می‌رود و پول در‌می‌آورد و آقا ضربت توی خانه می‌ماند و كهنهٔ بچه می‌شوید! نویسنده در این داستان به نوعی مردان بی‌عرضه و بی‌كار امروزی را به نقد كشیده و در مقابل زنانی را كه مثل مرد كار می‌كنند و زحمت می‌كشند؛ تحسین كرده است. تازه انتقاد نویسنده از مردان به همین جا ختم نمی‌شود بلكه در ادامهٔ داستان خود، رفتار و منش زنانهٔ بعضی از مردان را نیز با استفاده از ویژگی بزرگنمایی، به سخره می‌گیرد: «ضربت از خوشحالی جستی زد. زنش قول داده بود؛ برایش یك گردنبد و یك دستبند طلا بخرد. شكلات دوست نداشت؛‌ ناخن‌های شوهرش بلند باشد اما در مقابل خرید گردنبد و دستنبد طلا سر تعظیم فرود ‌آورده بود. ضربت مردهای زیادی را نشانش داده بود كه گردنبد به گردن و دستنبد به دست در كوچه و خیبابان قدم می‌زدند. وی شادمان از برآورده شدن آرزویش خود را به آینه رساند. با آن پاهای كوتاه، شلوار جین پت و پهن و دماغ عقابی خود را با گردنبد و دستبند مجسم می‌كرد. چه ماه می‌شد!‌ـ‌ص 70ـ» از دیگر نكات مثبت قلم نویسندهٔ كتاب پاورچین، كشش و جذابیتی است كه در بیش‌تر داستان‌های او با مخاطب همراه می‌شود. كششی كه مخاطب را به خواندن ادامهٔ داستان‌ها تشویق و او را با تك‌تك شخصیت‌های داستان درگیر می‌كند. داستان «سفر ایام نوروزی‌ با وراث» شاهد مثال خوبی برای این ادعاست. داستان مردی كه با اهل و عیال راهی یك سفر نوروزی می‌شود اما پیشاپیش به خاطر خرج و مخارج زیاد سفر از نظر روحی به هم می‌ریزد و حتی سر صد تا تك تومان با یك مسافر‌كش بیچاره گلاویز می‌شود! بزرگترین مشكلی كه با كتاب داشتم اما نام‌های عجیب و غریب و در عین حال بی‌مزهٔ شخصیت‌های داستان بود. نام‌هایی كه به نظر می‌رسد نویسنده برای نمك‌دار شدن داستان‌هایش از آن‌ها استفاده كرده اما با توجه به اینكه همهٔ داستان‌های كتاب از موضوعات رئال برخوردارند؛ حسابی توی ذوق می‌زند. نام‌هایی مثل: «صندوق»، «نمانده»، «بازمانده» و «بمانده» كه حتی اگر به درد شخصیت‌های داستان‌های فانتزی بخورند؛ مناسب داستان‌های این مجموعه نیستند. با این همه به گمانم در قحطی انتشار مجموعه داستان‌های طنز، پاورچین جرقه‌ای است كه می‌تواند سوزن بزرگی به طنزپردازان ژورنالیست بزند تا آنها نیز برای دوام بیش‌تر آثار خودشان هم كه شده، به طنز در قالب داستان نیز روی بیاورند.
     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    برای چه کسی کار می‌کنید؟

    همیشه بیش از آنچه مزد می‌گیری کار کن، تا روزی بیش از آنچه کار می‌کنی مزد بگیری. اخیراً به رستورانی رفتم و با یک گارسون بدخلق روبه‌رو شدم. او با رفتارش به من گفت: چه کسی به تو اجازه داده به این رستوران بیائی؟
    در حدود ۲۰ دقیقه طول کشید تا برایم یک فنجان قهوه آورد وقتی فنجان را روی میز گذاشت تقریباً بیشتر قهوه در نعلبکی ریخته شده بود. من از او درباره شغل و رئیسش سؤال کردم، او گفت: مطمئنم که حاضر نیستم باقی عمرم را برای این آدم خسیس کار کنم
    متأسفانه او یک نکته بسیار مهم را درباره زندگی و کار فراموش‌ کرده بود. ”شما برای رئیستان کار نمی‌کنید، شما برای خودتان کار می‌کنید
    ممکن است هیچ‌یک از کارفرمایان شما ایده‌آل نباشند و همکارانتان نیز موجوداتی تنبل باشند با همه اینها هنگامی‌که قراردادتان را امضاء می‌کنید وظیفه شما این است که به بهترین نحوی که می‌توانید کار کنید، نه اینکه برای کسی‌که به شما حقوق می‌دهد دردسر درست کنید
    در واقع زمانی که برای کارتان تنها نیمی از توانائی‌تان را به‌کار می‌گیرید شما بیش از رئیستان متضرر می‌شوید. او تنها کمی پول از دست می‌دهد اما شما اشتیاق و عزت نفستان را از دست می‌دهید.


    ● اگر کار خوبی داشتم
    عده‌ای از مردم فکر می‌کنند که بعضی از کارها جذاب و برخی ملا‌ل‌آور است. اما این چنین نیست. یک شخص بانشاط می‌تواند یک شغل کسالت‌آور را تبدیل به کاری شادی‌بخش کند
    لذت بردن از کار یک انتخاب است. برادرم کریستوفر، می‌داند که چگونه یک کار مزخرف را به کاری به یاد ماندنی تبدیل کند! من اگر مجبور باشم از کسی برای کندن چاله یا رنگ کردن سقف کمک بگیرم. به‌طور قطع او را انتخاب می‌کنم. او سعی می‌کند هر کاری را لذت‌بخش کند. خوردن یک غذای ساده با کریس لذت‌بخش‌تر از شرکت در یک مهمانی است.


    ● نکته
    شما بهترین چیزی را که می‌توانید باشید از خود بروز دهید نه برای اینکه دیگران را مجذوب کنید. شما بهترین کاری را که می‌توانید انجام دهید زیرا این تنها راهی است که می‌توانید از کارتان لذت ببرید .
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    چگونه تلویزیون LCD را تمیز کنیم؟

    برای پاک کردن صفحات LCD از لکه ها و اثر انگشت ، بایستی از یک پارچه کتانی نرم و بدون پرز و ضد الکتریسیته ساکن استفاده شده و به آرامی‌اقدام به تمیز کردن شود. در صورت نیاز میتوان پارچه را با آب و یا محلول آب و خیلی خیلی کم سرکه ، نم دار نموده ، و به آرامی‌عمل را انجام داد. قبل از اقدام ، دستگاه از برق جدا شود.

    ▪ هیچوقت محلول مستقیماً روی LCD ، اسپری نشود.

    ▪ هیچوقت از الکل ، آستون ، آمونیاک و ... استفاده نشود.

    ▪ به علت صدمه پذیر بودن صفحات LCD ، پلاسما ، DLP ، فشار زیاد پارچه روی آن باعث ایجاد خش و خراش می‌شود.

    ▪ بعد از خشک شدن کامل صفحه ، دستگاه به برق وصل شود.

    محلول های زیادی در این ضمینه وجود داردکه معمولاً به صورت کلی در ظرف های ۴ تا ۲۰ لیتری بفروش می‌رسد.محلول معمولاً توسط عینک فروشی ها خریداری می‌شود و در ظروف کوچک با نام خود عینک فروشی بفروش می‌رسد. ( در کُل محلول پاک کننده شیشه عینک برای از بین بردن انواع لک و ... صفحات LCD مناسب است ).

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    معجونی گیاهی
    برای رفع لکه های صورت و جوشهای بدن

    این معجون و یا بهتر بگوییم ماسک ویژه جهت رفع لکه های ناشی از جای جوشها و یا لکه های حاملگی بسیار موثر است به شرط آنکه حتما به طور مداوم و روتین، طبق عادت با هر بار حمام کردن و یا هفته ای دو بار این کار انجام شود :

    مواد لازم برای هر بار استفاده از این ماسک:
    ماست کم چرب : یک قاشق غذا خوری
    حنای بی رنگ : یک قاشق مربا خوری
    گلا ب : دو سه قطره

    این مواد را با هم مخلوط کرده و قبل از حمام به مدت پانزده تا بیست دقیقه بر روی صورت یا بدن خود و جاهایی که جوش می زند بمالید و صبر کنید تا خوب جذب شود که بهتر است برای جذب بهتر اگر فرصت داشتید کمی هم در بخار حمام بمانید تا کاملا جذب پوست شود در غیر این صورت لزومی نیست و می توانید پس از این مدت زمان بشویید.
    اثر بخشی این ماسک زمانی خود را نشان خواهد داد که با هر بار حمام کردن بر روی صورت و بدن گذاشته شود، در صورتی هم که فقط به عنوان ماسک بر روی پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرد حتما هفته ای دو بار استفاده شود آنوقت شما تاثیر آن را پس از یک ماه استفاده ی مرتب بر روی چهره و بدن خود خواهید دید.
     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    لباس های زیر صد دلار
    هنرپیشگان مشهور هالیوود

    این روز ها مقرون به صرفه بودن لباس فقط برای اقشار متوسط اهمیت ندارد بلکه گاه می بینیم افراد مشهور هم به سراغ لباس های شیک و ارزان می روند.


    کتی هلمز:

    کتی همیشه مورد توجه اهالی مد است پوشش های او بسیار جذاب و به روز است.
    بلوز پشمی یقه هفت 16 دلار
    کمر بند چرم قهوای 6.5 دلار
    شلوار جین کشی 15 دلار
    نیم بوت قهوه ای 26.5 دلار
    انگشتر 6دلار
    عینک آفتابی 6 دلار
    کلاه بافت سفید 19.5 دلار


    کامرون دیاز

    معمولا لباس هایی ساده و البته هماهنگ بر تن دارد .
    بلوز پاییزه استرچ 5.80 دلار
    کفش پاشنه دار دو رنگ 15 دلار
    شلوار جین لوله تفنگی 15 دلار
    روسری 10.5 دلار
    کیف کرم تمام چرم 41.4 دلار
    النگو فانتزی سفید 3 دلار


    کیت وینسلت

    او هم از هنرپیشگان مشهوری است که همواره لباس هایی برازنده و شیک بر تن می کند.
    شلوار جین لوله تفنگی مشکی 15 دلار
    چکمه ساق دار چرم 30 دلار
    کلاه لبه دار پشمی 7.5 دلار
    شال مشکی 7.5 دلار
    تونیک بلند سفید 5.8 دلار
    کت کوتاه کمر تنگ 15 دلار
    کیف چرم 19 دلار


    ریچل مک آدامز

    در این عکس بسیار با استیل لباس پوشیده است . در اینجا او در یکی از خیابان های لندن در حال قدم زدن است.
    کت پشمی 37 دلار
    بلوز سفید 6 دلار
    شلوار جین کشی لوله تفنگی 15 دلار
    نیم بوت تمام جیر و کشی 30 دلار
    ست کلاه و شال گردن 10 دلار
    دستکش 7 دلار


    جسیکا البا

    یک نمونه خوب برای دختر خانم های کم سن و سال در این روز های پاییزی
    بارانی چهار خانه دو لایه 34.5 دلار
    بلوز یقه اسکی تمتام کش 6 دلار
    شلوارجین دم پا گشاد 15.5 دلار
    عینک آفتابی سفید 11 دلار
    صندل چرم جلو بسته 27 دلار


    جنی مک کارت نی

    پوشش جنی بسیار به سن و سال او می خورد. رنگ قهوای بسیار شیک تونیک او این روز ها بسیار متداول است.
    تونیک بافت درشت 22 دلار
    شلوار جین کشی 15 دلار
    چکمه ساق دار تمام کش و لیج دار 28 دلار
    گوشواره14دلار


    کیرا نایت لی

    در اینجا یک ست لباس بسیار شیک بر تن کرده است
    پالتو کوتاه مشکی 32.5 دلار
    تاپ راه راه 7.5 دلار
    شلوار جین کشی تیره 15 دلار
    چکمه ساق دار چرمی 13.5 دلار
    شال گردن بافت درشت 14.5 دلار
    کیف چرم 15 دلار
     

     

     

     

     

     
      u تغذيه، سلامتي و تناسب اندام


    رمز زیبایی

    شما هر چی به صورتتون برسید ولی اندامتون قشنگ نباشه ارزش نداره پس تصمیم بگیرید وخوش اندام شوید.
    اگر اضافه وزن دارید ابتدا با یک رژیم وبرنامه تغذیه ای مناسب از طرف پزشک برای شما تنظیم شده باشد شروع کنید نه رژیم عمه کتی ومامانم اینا واگر از حرکات ایروبیک لذت می برید اصول درست را یاد بگیرید.حرکات کششی قبل از ورزش هرگز فراموش نشود.قبل ودر حین ورزش نوشیدن آب فراموش نشود.شنا ودوجرخه وقدم زدن با گامهای متوسط طوریکه به نفس نفس نیفتیدووقتی که حال ندارید به خودتان فشار نیاورید.
    همیشه بین خوردن غذا و ورزش فاصله بیندازید.
    هرگز در دوران قاعدگی رژیم غذایی را شروع نکنید.بعد از ورزش زمانی را به خودتان اختصاص دهید.دیدن یک برنامه ی جالب ومطالعه ی کتابی که تا کنون نخوانده اید برای آرامش روحییتان بسیار مفید است.یک روز را برای تمرینات نیرو بخش عضلات شکم قرار دهید.
    اگر احساس گرسنگی کردید با یک بسته بیسکویت خودتان را سرگرم کنید.
    اگر واقعا از گرسنگی می خواستی دار فانی را وداع کنی یه موز کوچولو بخور دیگه این بار می بخشمت!
    حالا یه کار لذت بخش :همیشه مدل موی خودتون رو مختلف کوتاه کنید همیشه باعث اعتماد به نفستون میشه.هر مدل مویی که خودتون دوست دارید نه همسایتون ونه بعضییا فقط خودتون در درجه اول مهمید.
    هر وقت که می تونید فعالیت کنید استفاده از پله بجای آسانسور و پیاده روی و بپر بپر مثه من!
    رشته ی ورزشی مورد علاقتون روبرید نه رشته ورزشی که مد شده وهمه میرن!
    یه چیز مهم موسیقی مخصوصا رپ موقع ورزش یادتون نره خوشگلا خوش تیپها.
    دوباره یه کار لذت بخش:دستتون روداخل یه ظرف آبگرم فرو کرده تا پوست نرم و تمیز بشه وبعد خوب خشک کنید آب لیمو یا آب پرتغال به تمیز کردن زیر ناخن کمک میکنه
    حالاناخنها روسوهان کنید وبعد کرم مرطوب کننده وپوستهای دور ناخن روآرام گرفته اگه لاک دارید با استون پاکش کنید حالا لاکی که عشق کردید بزنید رو به همون ترتیبی که گفتم بزنید مهمه!نه جور دیگه!!!
    هفته ای دو بار اینکا ر رو انجام بدید تا یه ماه نتیجه شو می بینید.
    اگر ورزشهای توپی را دوست دارید والیبال و بسکت خیلی نشاط آور است.
    هر روز دوش بگیرید خیلی موثرو پر فایده است.
     

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    کرم پودرها بر اساس نوع پوشش

    کرم پودرها براساس نوع پوشش تقسیم بندی میشوند :

    ۱/ کرم های مرطوب کننده رنگی :که علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی مقداری دانه های رنگی هم دارند که به پوست رنگ می بخشد این کرم برای پوستهای جوان و صاف مناسب است .

    ۲/ فون مایع که رایج ترین و محبوب ترین شکل کرم پودر است: زیرا استفاده از آن آسان است و پوشش طبیعی به پوست میدهد این کرم ها معمولاٌ برای پوستهای نرمال و خشک مناسب هستند و افرادی که پوست چرب دارند باید از نوع بدون چربی ( Oil Free ) آن استفاده کنند ..

    ۳/ کرم پودر : این کرم ها بسیار مرطوب و غنی هستند مخصوصاً مناسب پوستهای خشک می باشند و چون بافت تقریباً سنگین دارند باید شما مطمئن شوید که خوب جذب پوست شده برای این کار از یک اسفنج مرطوب کمک بگیرید .

    ۴/ کرم پودر فشرده یا پنکیک : این کرم قدرت پوشش بیشتری دارد معمولاً به شکل پودر فشرده شده و به دو صورت چرب و خشک موجود است و استفاده آن معمولاً به کمک اسفنج می باشد که روی آن در نظر گرفته شده است .

    ۵/ پن استیک : این کرم پودر در گذشته در هالیود استفاده می شده، دارای بافت سنگین می باشد و ب برای پوشش معایب پوستی و سرخی زخم سیار مناسب می باشد مقداری از آن را روی محل می گذاریم و با یک اسفنج محو می کنیم .


    انتخاب کرم پودر :
    شما براساس جنس پوستتان که چرب و یا خشک است و رنگ پوستتان ، کرم پودر مناسبتان را می توانید انتخاب کنید ..کرم پودرها معمولاً از رنگ بژ تا طلائی و زیتونی از روشنترین رنگ تا تیره ترین وجود دارد .برای انتخاب کرم پودر بایستی شما در روز روشن که نور طبیعی وجود دارد آنرا امتحان کنید ..معمولاً سه رنگ را انتخاب کنید و روی پوستتان مقایسه کنید ، هیچگاه روی پشت دستتان یا روی مچتان امتحان نکنید روی آرواره یا فک بهترین جا برای امتحان رنگ کرم پودر است ..رنگ کرم پودر نباید بیش از یک تا دو درجه از پوست شما روشن تر باشد در غیر اینصورت ، پوست شما چرک و خاکستری دیده میشود .
    سعی کنید زیر کرم پودر ، پوستتان تمیز و مرطوب باشد .
    از اسفنج مرطوب استفاده کنید دراین صورت کرم یکنواخت تر روی پوست پخش میشود و اثر انگشت روی پوست باقی نمی ماند .
    کرم پودر را بصورت نقطه ای روی تمام صورت بگذارید و بعد با اسفنج پخش کنید .
    اسفنج را تمیز بشوئید آب اضافی آنرا بگیرید داخل یک دستمال کاغذی قرار دهید فشار دهید اکنون مناسب برای پخش کرم پودر است .
    دقت کنید که روی آرواره ها و یا پیشانی حد فاصلی ایجاد گردد .
    اکنون که کرم پودر زمینه را زدید میتوانید عملیات بعدی را انجام دهید.
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    فهرست سوالات روز خواستگاري

    در اين مقاله عناويني از مهم ترين سوالات خواستگاري را برايتان بيان مي کنيم که بخشي از آن گفته ي خودتان است . البته نوشتن ليستي که شامل تمام سوالات لازم براي شناسايي شريک آينده تان باشد غير ممکن است زيرا تفاوت هاي فردي ،شغلي،فرهنگي،اعتقادي و غيره در انسان ها باعث مي شود يک نسخه ي واحد کارساز نباشد .مي توان اصولي را بيان کرد که در فرهنگ ما براي داشتن زندگي موفق زناشويي لازم است اما شايد کافي نباشد. به همين دليل بعد از خواندن سوالات پيشنهادي تبيان ، خود شما نيز بايد تغييراتي در آن ايجاد کنيد.
    ابتدا زماني که تصميم مي گيريد که خواستگاري را به خانه بپذيريد يا همراه خانواده به خواستگاري برويد ،بهتر است کمي با خود خلوت کنيد . واقع بينانه به خود و شرايط موجودتان نگاه کنيد. خود را از نظر زيبايي،تحصيلات،شرايط مالي ، فرهنگ خانواده بسنجيد. اين کار براي سنجيدن توقعات خوداز زندگي و همسر آينده ،کمک خواهد بود.
    بهتر است علاوه بر شناخت بيشتر از شرايط فعلي تان ،آرزوها و انتظاراتتان راجع به زندگي زناشويي را مشخص کنيد. در خلوت خود شعار ندهيد. اينکه معيار هاي صحيح چيست با اين که معيار هاي شما چيست متفاوت است .ممکن است شما بر اساس معيار هايي صحيح انتخاب کنيد اما در زندگي آينده چون اين معيار ها برايتان دروني نشده و فقط جنبه ي شعار داشته ، دچار مشکل شويد. پس نگاهي واقع بينانه به شرايط موجود و خواسته هاي آينده بسيار مهم است . وقتي به يک ارزيابي صحيح رسيديد ،دست به کار شويد.ليستي براي خود تعيين کنيد و البته بايد ياد آور شوم سوالات استاندارد ، با جواب هاي مشخص وجود ندارد و جوابي متفاوت از آنچه شما فکر مي کرديد به يک سوال نبايد باعث شود نظر شما منفي گردد.خيلي از پاسخ ها خود باعث سوال ديگري مي شوند و مهم اين است که شما در آن زمان بتوانيد به خوبي و البته صادقانه گفتگو کنيد.
    بعضي از سوالاتي که در زير آمده در صورت آشنايي قبلي با فرد براي مثال فاميل بودن نيازي به پرسيده شدن ندارد و برخي براي شما حائز اهميت نيست .پس سوالات زير را به عنوان چند پيشنهاد مطالعه بفرمائيد.

    - بيوگرافي خوتان را بگوئيد:(سن ، تحصيلات ، شغل ،تعداد فرزندان خانواده ، وضعيت پدر و مادر، خواهر و برادر ها، اين که چندمين فرزند خانواده است . )
    - علت اينکه تصميم به ازدواج گرفتيد چيست؟(خواست خانواده ، فشار فرهنگي يا نياز شخصي)
    - در زندگي چه هدفي را دنبال مي کنيد؟ چند تا از سر فصل هاي مهم در آينده تان چيست؟(براي مثال گرفتن بورسيه،موفقيت در زمينه ي ورزش و..)
    - چه ملاک هايي براي خوشبختي داريد؟
    - مسائل اقتصادي همسر و خانواده ي او چقدر برايتان مهم است؟
    -بعد از ازدواج چقدر مايل به ارتباط با خانواده ي همسرتان هستيد؟
    -دوست داريد همسرتان با خانواده ي شما تا چه حد صميمي باشد؟
    -در تصميم گيري ها اهل مشورت هستيد؟
    -آيا خانواده و دوستانتان در تصميماتتان دخيل هستد؟ در آينده همسرتان چطور؟
    -اگر اختلاف نظري بين همسر و خانواده تان ايجاد شد ،چگونه آنرا رفع مي کنيد؟
    -خانواده ي خود را سنتي مي دانيد يا مدرن؟ مي خواهيد چطور خانواده اي تشکيل دهيد؟
    -نظرتان راجع به مرد سالاري و زن سالاري چيست؟
    -تکليف مديريت خانه چه مي شود؟
    -درزمان وقوع اختلاف نظر ، اگر با گفتگو به نتيجه نرسيديم ، چه کسي نظر آخر را بدهد؟
    -چه عقيده اي در باره ي مديريت اقتصادي خانه داريد؟
    -تعريف تان از صرفه جويي چيست؟
    -چقدر اهل پس انداز هستيد؟
    -چقدر دوست داريد صاحب فرزند شويد؟
    -در تربيت فرزندان ، چقدر اختيارات را به همسرتان واگذار مي کنيد؟
    -تا چه حد به اعتقادات مذهبي پايبند هستيد؟
    -از نظر ديگران فرد مذهبي هستيد؟
    -تعريفتان از حجاب چيست؟( چادر ،مانتوي پوشيده ،چادر ملي ،بلوز و شلوار و روسري و ..)
    -در رفتار با نامحرم چه روشي داريد؟
    -خودتان در محل کار وخانواده ، با نامحرم چگونه رفتار مي کنيد؟
    -از همسرتان تو قع داريد چگونه رفتار کند؟
    -با کار کردن خانم ها موافقيد؟ چه نوع کاري؟ (مخصوص خانم ها)
    - دوست داريد در آينده شاغل باشيد؟ (مخصوص آقايان)
    -آيا همسرتان بايد براي هر کاري از شما اجازه بگيرد؟
    -اهل مطالعه هستيد يا نه ؟ اگر بله در چه موضوعاتي؟
    -آيا فيلم ديدن را دوست داريد؟ زيباترين فيلم هايي که تا کنون ديده ايد ،کدامند؟
    -رابطه تان با دنياي مجازي و اينترنت چگونه است؟
    -اگر اهل استفاده از اينترنت هستيد، بيشتر به سراغ چه موضوعات و سايت هايي مي رويد؟
    -با چت کردن چه ميانه اي داريد؟
    -تا به حال به چه کارهايي اشتغال داشتيد؟
    -از کاري که مي کنيد ،راضي هستيد؟
    -رابطه تان با همکارانتان چطور است؟
    -با جشن عروسي موافقيد؟ تا چه حد موافق خرج کردن براي مراسم هستيد؟
    -آيا در باره ي مهريه نظر خاصي داريد؟
    -رسم و رسوم خاصي هست که خانواده تان برايشان خيلي مهم باشد؟
    -چه نوع تفريحاتي را دوست داريد؟
    - بعد از ازدواج با دوستانتان تا چه حد رفت و آمد مي کنيد؟
    - دوست داريد همسرتان اهل معاشرت با دوستان باشد يا نه ؟

    اين ها بخشي از اطلاعاتي است که ما از همسر آينده مان نياز داريم اما همه ي آن نيست. تحقيق ،مشاوره مي تواند بسيار موثر باشد. به خدا توکل کرده و سعي کنيد بهترين انتخاب را داشته باشيد زيرا هرچند دين ما در صورت اختلاف امکان جدايي را قرار داده است اما مشکلات پس از آن به قدري زياد است که بهرين راه پيشگيري از طلاق با انتخاب صحيح است.

    خوش بخت و موفق باشيد.
     

     

     

     

     

     
      u دانش و فناوري


    اینترنت چه‌طور به ایران آمد؟

    دکتر سیاوش شهشهانی
    استاد دانشگاه صنعتی شریف
    و قائم‌مقام سابق مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات

    سال تحصیلی 68-67 برای گذراندن فرصت مطالعاتی به ایتالیا رفته بودم، برای نخستین بار با شبکه اینترنت آشنا شدم. البته آن سال تب ای‌میل و اینترنت در اکثر دانشگاه‌های ایران، فراگیر شده بود. بعد از بازگشت به ایران به عضویت هیأت علمی مرکز تحقیقاتی فیزیک‌نظری و ریاضیات درآمدم. سال 68 بود که آقای دکتر محمد‌جواد لاریجانی رئیس این مرکز، همت کردند و اینترنت را به ایران آوردند. من هم به عنوان جانشین ایشان در این طرح همکاری کردم.
    یکی از نخستین دغدغه‌های مدیران و هیأت علمی این مرکز، ارتباط علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های دنیا بود. در مرکز تحقیقات به این نتیجه رسیدیم که پست الکترونیک برای یک مرکز تحقیقاتی که می‌خواهد با دانشگاه‌های دنیا ارتباط داشته باشد، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. به دلیل شرایط پس از جنگ، برنامه گسترش ارتباط با دانشگاه‌های خارجی مورد نظر بود و یکی از سرلوحه‌های مرکز تحقیقات به شمار می‌آمد. ایمیل ارزان‌ترین و سریع‌ترین روشی بود که مورد توجه قرار گرفت.
    در سال 68 هیچ مرکزی برای ارائه خدمات اینترنت در کشور وجود نداشت. هرچند برخی مراکز از طریق تماس تلفنی با خارج کشور به شبکه وصل می‌شدند ولی این مراکز به دیگران خدمات نمی‌دادند. از طریق تماس تلفنی بین‌المللی به شبکه اینترنت وصل می‌شدند. البته در آن زمان هنوز شبکه Internet ایجاد نشده بود و به شبکه Bitnet وصل می‌شدند.
    از طریق مرکز بین‌المللی فیزیک نظری در ایتالیا که آن زمان ریاست آن با پروفسور عبد‌السلام بود به مؤسسه مجمع اروپایی شبکه‌های تحقیقاتی (EARN) وصل شدیم. این مؤسسه آن زمان کشور‌های غیر اروپایی مانند هندوستان را به عضویت پذیرفته بود. ولی شرایط عضویت ویژه‌ای داشت که با توصیه‌های آقای عبد‌السلام، عضویت ایران مورد پذیرش قرار گرفت.
    اواخر سال میلادی 1992 از طریق اتصال تلفنی به دانشگاه لینس اتریش وصل شدیم. بعد‌ها با یک خط استیجاری به دانشگاه وین اتریش وصل شدیم که آن زمان از نقاط اصلی اتصال به شبکه EARN بود.
    همکاران ما که به اجلاس‌های فنی بین‌المللی می‌رفتند، چیز‌های تازه‌ای یاد گرفتند. گزارش‌های آنها نشان می‌داد که شبکه‌های تحقیقاتی بین‌المللی از پروتکل Bitnet به پروتکل جدید به نام Internet حرکت می‌کنند. به همین دلیل بود که مرکز تحقیقات نیز اتصال به اینترنت را به سرعت پیگیری کرد.
    اواخر سال 93 میلادی پروتکل IP/ICP را راه‌اندازی کردیم که امکان اتصال به شبکه اینترنت را فراهم کرد. البته چون آن زمان یک زیر شبکه از شبکه دانشگاه وین بودیم، آخر آدرس‌ها، نشانی دانشگاه وین یعنی UNIVIE. AT درج می‌شد.
    ایران حدود یک سال بعد از دانشگاه‌های اروپایی به شبکه اینترنت وصل شد. سرعت اتصال در آن سال خیلی کم بود. کل ظرفیت اتصال کشور 8/9 کیلوبیت در ثانیه بود. البته در آن زمان هنوز سرویس‌های Web و فایل‌های گرافیکی راه نیفتاده بود و همین سرعت 8/9 برای تبادل ایمیل کفایت می‌کرد.
    آن سال‌ها به دنبال این بودیم که با عنوان ویژه ایران شناخته شویم نه اتریش. بنابراین پسوند IR را از سازمان متولی استاندارد‌های جهانی اینترنت تقاضا کردیم. پس از پرس‌وجو‌ها، متوجه شدیم مؤسسه Internic در آن زمان متولی این مسئله بود. این مؤسسه وابسته به دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بود و مدیریت واقعی آن نیز در اختیار فردی به نام جاناتان پاستل بود. هرچند تحریم‌ها علیه ایران خیلی پر‌رنگ نبود ولی هنوز خاطره گروگان‌گیری در ذهن برخی آمریکا‌یی‌ها زنده بود. به همین دلیل با مقاومت‌هایی مواجه بودیم.
    کسی در ایران به صورت موازی با ما حرکت نمی‌کرد. بنابراین بعد از غلبه بر مخالفان، توانستیم در فروردین 1374 امتیاز پسوند ملی IR را کسب کنیم.
    در واقع با مقاومت 2 کشور ایران و آمریکا مواجه بودیم. البته مخالفت با پسوند IR در آمریکا، یک موضع رسمی نبود. مدیریت اینترنت در اختیار بنیاد ملی علوم NSF بود. فردی در این بنیاد عضو بود که دل خوشی از ایران نداشت و با ما مخالفت می‌کرد. البته الان رفتار خود را تغییر داده و از دوستان خوب ما شده است.
    در مخابرات ایران کسانی بودند که اعتقادی به اینترنت نداشتند. آنها فکر می‌کردند اینترنت یک مد روز است و زود فراموش می‌شود. آنها کوشش می‌کردند شبکه محدود‌تر به نام X25 را راه‌اندازی کنند و می‌گفتند هر نوع فعالیت شبکه‌ای، باید تحت همین شبکه انجام شود.
    آن زمان اینترنت به اندازه کافی شهرت پیدا کرده بود و همه می‌دانستند X25 پاسخگوی توسعه فناوری اطلاعات نیست. چند سال زحمت کشیدیم تا به مخابرات تفهیم کنیم تجربه X25 یک‌بار در اروپا آزمایش شده و ناکارآمدی آن قبلاً اثبات شده است.
    لازم است از کوشش دکتر محمد‌جواد لاریجانی یاد کنم. ایشان شجاعت بالایی در این رابطه نشان دادند. بویژه وقتی اولین اتصال به Bitnet برقرار شد. آن زمان لازم بود تعهد‌نامه‌هایی را امضا کنیم از جمله این که مانع عبور ترافیک هیچ کشوری نشویم. آن زمان کمتر کسی جرأت امضای این تعهد‌نامه‌ها را داشت. بی‌شک پشتیبانی و جایگاه سیاسی و اجتماعی دکتر لاریجانی، نقش مؤثری در راه‌اندازی اینترنت داشت. ایشان همیشه به مسئولان سیاسی یاد‌آور می‌شدند که شبکه اینترنت، در خدمت محققان و مراکز علمی است و ممانعت از آن، ایستادن در مقابل روند توسعه علمی کشور است.
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    سن ازدواج براي دختران چگونه است؟
    آيا حجاب و حيا سن ازدواج را بالا مي برد؟


    .: سوال:

    سن ازدواج براي دختران چگونه است؟ آيا حجاب و حيا سن ازدواج را بالا مي برد؟
     

    .: پاسخ:

    زمان ازدواج به چند عامل بستگي دارد: 1ـ براي افرادي که به وسيله ازدواج نکردن به گناه آلوده ميشوند ازواج نمودن واجب است و بر اساس اين معيار زمان و سن خاص را نميتوان معرفي نمود هر زماني و در هر سني که آدمي از حفظ گوهر پاکي عاجز گردد بگونه‏اي که عليرغم تمهيد مقدمات و رعايت اصولاخلاقي و احکام فقهي همچنان از تيررس شيطان در امان نباشد و از تهديد نفس اماره و آلوده شدن مصون نباشد بايد ازواج کند. پرواضح است که به محض احساس چنين حالتي نبايد به سراغ ازدواج رفت بلکه ابتدا بايد به سراغ کنترل خواسته‏ها رفت و در اين مورد تدابيري را بکارگرفت و از طريق رعايت احکام فقهي و اصول و مقررات اخلاقي و کنترل رفتاري و فکري خواهش‏هاي زودگذر را محدود نمود و بعد از بکارگيري اين امور اگر علاج نشد و يا اين کنترل به قيمت از کف نهادن تمام برنامه‏هاي زندگي و سخت شدن زندگي، ممکن و ميسور نگرديد در اينصورت بايد ازدواج نمود. 2ـ عامل دوّم رسيدن به بلوغ جنسي و رشد فکري و اجتماعي و اخلاقي است يعني هر چند که آدمي بتواند غرائز خود را کنترل کند و خواهشهاي گذرا او را تهديد ننمايد اما وقتي به رشد فکري و عقلي و اجتماعي و اخلاقي دست يافت جهت بقاي نسل آدمي و رشد شخصيتخود و تکامل اخلاقي و معنوي خويش ازدواج ضرورت پيدا ميکند.

    در اين جا نيز نميتوان بصورت قطعي سن معيني را بيان نمود ولي معمولاً دختران بين سنين 22 ـ 24 به اين بلوغ و رشد ميرسند و البته کساني هم زودتر و يا ديرتر به اين بلوغ ميرسند امّا همانگونه که بيان شدمعمولاً بين سنين 22 تا 24 سالگي است. 3ـ گاهي اوقات اشتغال به تحصيل يا ارائه خدمات عاليتر و برتر علي رغم رسيدن به رشد و بلوغ لازم موجب تأخير در ازواج ميشود که در اين صورت نيز نبايد سن ازدواج دختر از 26 تا 27 سال بگذرد. بهرحال از بين عوامل بيان شده عامل نخست جايگاه ويژه دارد چرا کهدر صورت بروز آن ديگر نميتواند گفت ميخواهم درس بخوانم و رشد اجتماعي ندارم. در اينجا بايد ازواج نمود چرا که حفظ پاکي از هر گوهري ارزشمندتر است. ولي بايد تا رسيدن به رشد اجتماعي و اخلاقي از مادر شدن و پدر شدن جلوگيري نمودو همينطور از بهره‏گرفتن ازتجارب بزرگترها نبايد غفلت ورزيد. حال با توجه به نکات فوق تصميم بگيريد ولي توصيه ما آن است که نسبت به نيامدن خواستگار ناشکيبايي نورزيد و بدانيد که دير نشده انشاءالله خواستگاران فراوان درب منزل شما را خواهند کوفت و هرگز حجب و حياء و عفت مانع هم نيست بلکه براي مردان معيارانتخاب عفت و حجب است حتي افراد بيقيد هم از اينکه بيعفت و بيحجاب معرفي شوند ناخرسند هستند بلکه خود را با حيا و حجب ميدانند ولي در مصداق آن اشتباه نموده‏اند. بنابراين در اين مورد دغدغه نداشته باشيد و با رعايت تمام موازين اخلاقي و اسلامي خود را تسليمخواست خداوند سازيد تا او خود ازدواج شما را تدبير کند. البته بهنگام تحقيق و انتخاب دقت و رعايت خصائص همسر مناسب را فراموش نکنيد.
     

     

     

     

     

     
      u گزارش روزانه


    پشت پرده شهرت در سینمای ایران!

    خیلی‌ها بازیگری در سینما را دوست دارند و آرزویشان این است كه روزی جلوی دوربین یك كارگردان سینما ظاهر شوند و هر طور شده، استعدادشان را در این زمینه به نمایش بگذارند.
    خیلی از این آرزوها و امیدها، لابه‌لای شتاب روزمرگی خاك می‌خورند و به جایی كه باید، نمی‌رسند، اما خیلی‌های دیگر می‌كوشند از هر طریقی شده به این «قلعه آرزوها» ورود پیدا كنند. بعضی‌‌ها پشت فرمان اتومبیل توسط یك كارگردان كشف می‌شوند و یكباره می‌شوند استعداد و نبوغی در عالم بازیگری ما و خیلی‌های دیگر هم می‌كوشند از طریق كارگاه‌های آموزش بازیگری، این قفل را باز كنند كه كم و بیش این‌ها موفق‌تر و اسم و رسم‌دار‌ترند. بعضی‌‌های دیگر هم كه اساسا بازیگر به دنیا می‌آیند. درواقع آنها حتی اگر هم نخواهند بازیگر می‌شوند، وقتی یك نفر در یك خانواده بازیگر رشد كند، طبیعی است یكی از گزینه‌های شغل آینده‌اش همین بازیگری باشد. به هر حال بازیگر سینما شدن حاشیه‌های خودش را دارد و اتفاقا همین حاشیه‌ها، بازیگری در سینما را همردیف جذابیت، شهرت، زندگی راحت وگاهی پر دردسر قرار داده است.
    درواقع، عالم بازیگری همیشه جذابیت‌های خودش را داشته است، اما این روزها به دلیل دیگری جنجال‌آفرین شده و آن حضور بازیگرانی است كه با پرداخت پول، «نقش» می‌خرند، نكته‌ای كه سرانجام باعث شد معاون جدید سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برابر آن موضع بگیرد. جواد شمقدری درباره ورود بازیگرانی كه با پشتوانه مالی و زد و بند وارد عرصه بازیگری می‌شوند گفته است: فیلمسازی كار آزادی است و كارگردانان و تهیه‌كنندگان هستند كه بازیگر فیلم‌های خود را انتخاب می‌كنند، لذا ما محدودیتی نمی‌توانیم ایجاد كنیم، اما می‌توانیم با كمك انجمن بازیگران، راهكارهای منطقی این كار را بیابیم.
    این صحبت‌های معاونت سینمایی به مذاق رئیس انجمن بازیگران سینمای ایران هم خوش آمده است. او در گفتگو با ایسنا با توضیح این‌كه آماده مذاكره و ارائه راه‌حل در این زمینه هستیم، تصریح كرده است: ما در شورای مركزی انجمن بازیگران، نظراتی داریم و امیدواریم بتوانیم آنها را در میان بگذاریم تا زودتر به قوانینی برای مقابله با این معضل برسیم.
    داوود رشیدی اضافه كرده است: ما به دنبال آن هستیم كه هم تهیه‌كنندگان و هم بازیگران حرفه‌ای به حقشان برسند. متاسفانه امروز نقش‌ها به كسانی داده می‌شود كه اصلا لیاقت آن را ندارند و در مقابل، بازیگران حرفه‌ای بیكار مانده‌اند.
    صحبت‌های داوود رشیدی ناظر بر این مهم است كه بازیگری در كشور ما برخلاف آنچه بیشتر تصور می‌شد، بجز استعداد، حول محورهای دیگری هم می‌چرخد.
    خریدن نقش اگرچه ممكن است یك موضوع امروزی و مخصوص به زمان حال نباشد اما این روزها رسانه‌ای شده است.


    »تحصیلكرده‌ها را دریابید
    ابوالفضل جلیلی، كارگردان شناخته شده سینمای ایران نیز «خرید نقش» را یكی از چندین معضل بزرگ سینمای ایران می‌داند و می‌گوید: من خودم چندین بازیگر با استعداد و تحصیلكرده را می‌شناسم كه به دلیل این‌كه نتوانستند یا نمی‌خواستند ارتباطات آنچنانی با سازندگان فیلم‌ها برقرار كنند، بعد از چند سال بیكاری در شغل دیگری مشغول شدند.به نظر من، بازیگران تحصیلكرده و كاركشته باید سازماندهی شوند تا در صورت نیاز به ایفای یك نقش، در درجه اول از این افراد استفاده شود. در حال حاضر یك سری آدم پولدار می‌آیند و با خرید نقش‌های مهم، یكشبه سوپراستار می‌شوند و این در آینده، لطمه بزرگی به هنر بازیگری ما خواهد زد.
    فرزاد موتمن، كارگردانی كه هم‌اینك فیلم صداها را به پرده سینما دارد با اشاره به این‌كه خریدن نقش توسط بازیگران، 3 بار به خود او پیشنهاد شده به فارس گفته است: تا وقتی سرمایه‌داران و آدم‌های غیرحرفه‌ای این گونه دوروبر سینما حضور دارند، نقش خریدن هم وجود دارد.
    او در ادامه به خاطره‌ای اشاره كرده ومی‌گوید: یك بار آدم بسیار متمولی كه معدن‌دار بود، به من گفت پول می‌دهم و تو از من در فیلمت استفاده كن. من به او گفتم من این كار را نمی‌كنم؛ اما حاضرم برایت یك معلم بگیرم كه بعد ا‌ز آموختن بازیگری و بعد از 2 سال كه بازیگری را یاد گرفتی، در فیلم من بازی كنی؛ اما اگر می‌خواهی در سینما حضور داشته باشی، بیا در فیلم سرمایه‌‌گذاری كن كه قبول نكرد.با وجود این بعضی بازیگران توانسته‌اند با پرداخت پول وارد سینما شوند و كم و بیش هم دوام بیاورند و در این میان، نقش واسطه‌ها خیلی مهم است؛ كسانی كه یكپای بروز چنین عارضه‌ای در سینمای ما هستند و همچنان نقش فعالی در این كار هنری دارند.


    »بازیگر كم داریم
    جواد افشار، سازنده فیلم سینمایی كلبه كه چندی پیش بر پرده سینماها بود، همین دیروز كار تصویربرداری تله‌فیلم «همان نور معروف» را به پایان رسانده. او به پدیده «خریدن نقش» از منظر دیگری نگاه می‌كند: اساسا بازیگر خوب كم داریم. ما الان در حال پیش‌تولید فیلم سینمایی دختران بیوه هستیم ولی بیشتر از 5 عنوان اسم برای نقش‌ها نتوانستیم كاندید كنیم. چون یا بازیگران دیگر سر كار هستند یا به دلایل دیگری نمی‌توانیم از آنها استفاده كنیم. این نشان می‌دهد كه سینمای ما از نظر بازیگر نقش جوان چه دخترو چه پسر فقیر است. وقتی چنین اتفاقی می‌افتد یعنی زمانی كه تقاضا زیاد است و عرضه كم، طبیعی است كه راه برای ورود عده‌ای به عالم بازیگری از مسیر غیرمعمول باز می‌شود.
    به هر رو نمی‌توان منكر جذابیت‌های فوق‌العاده بازیگری برای جوانان شد اما ظاهرا مثل همه كارهای دیگر باید از راه درست و اصولی به این حرفه وارد شد تا یك كار فرهنگی هنری به چیزی ضدخودش تبدیل نشود.
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان