به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه:: شماره 1128:: پنجشنبه 12 آذر ماه 1388

www.mobin-group.com

عکس های خود را با Jalbum منتشر کنید

باسلام
در نظر اکثر کاربران، سایت هایی چون Flickr و Picasa جزو بهترین سرویس دهندگان اشتراک گذاری تصاویر می باشند، البته این سرویس ها گذشته از قابلیت اشتراک گذاری شان، بیشتر در جهت ارایه خدماتی است که به واسطه آن کاربران تصاویر شخصی خود را در آنجا دسته بندی نمایند و در صورت تمایل به اشتراک گذاری تعدادی از آنها بپردازند. این سرویس ها صرف نظر از امکانات بروز شده و در حال ارتقاء، همیشه جوابگوی نیازهای یک کاربر نیست. شاید شما بخواهید آلبوم های عکس خود را با ظاهری متفاوت به نمایش بگذارید، از آن گذشته، شاید بخواهید نسخه ای از آن آلبوم را با همان ظاهر بر روی سیستم کامپیوتری خود داشته باشید! اگر همینطور است که گفته شد، بایستی لذت انتشار تصویر خود را با Jalbum نیز تجربه کنید.
Jalbum محیطی زیبا برای شما فراهم آورده است، گذشته از آن، نحوه انتشار عکس ها هم متفاوت است. Jalbum یک برنامه(قابل نصب بر اکثر سیستم عامل ها) در اختیارتان قرار می دهد و از شما میخواهد که بوسیله آن آلبوم عکس مورد علاقه تان را ایجاد کنید. در کنار این برنامه، قالب های متعددی نیز ارایه می شود که برای طراحی آلبوم عکس مورد علاقه خود می توانید از آن استفاده کنید. پس از آماده شدن آلبوم عکس ها، دو گزینه پیش رو خواهید داشت، می توانید آلبوم عکس را در فضایی که Jalbum در اختیارتان قرار داده بارگزاری نمایید و یا اینکه در قسمت آلبوم تصاویر سایت شخصی خود قرار دهید. از این گذشته، آلبوم عکس تهیه شده بر روی سیستم کامپیوتری شما هم قابل نگهداری است، می توانید آرشیو عکس هایتان را بوسیله برنامه ای که Jalbum در اختیارتان قرار داده تهیه کنید.
اگر قصد دارید که کار حرفه ای را بوسیله Jalbum آغاز کنید، می توانید فضایی بیشتر از فضای رایگانی که Jalbum در اختیارتان قرار داده را خریداری نمایید و لذت کار حرفه ای را در کنار Jalbum تجربه نمایید.
 



 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • تصاوير و ويدئوهايي از بزرگترين کشتي تفريحي جهان!

  • هادی خلق

  • تصاويري از هتل معروف «برج العرب» در سالگرد 10 سالگي

  • پناهندگي دو عضو سازمان مجاهدين به غرب

  • يارانه نقدي منتفي مي‌شود؟

  • معرفي و دانلود فيلم : آدم های خنده دار

  • مستندي ديدني در مورد تلسکوپ هابل

  • دانلود انيميشن : Barbie Presents Thumbelina 2009

  • آلبوم جدید و بسیار زیبای سهراب پاکزاد و امیر طبری با نام زیر بارون

  • آهنگ جدید و بسیار زیبای رضا یزدانی با نام محاکمه

  • شبیه سازی کنسول بازی PlaySatation 2 در کامپیوتر توسط Ps2 Emulator Pcsx2 9.2

  • بازي جذاب Call Of Duty Modern Warfare 2 با فرمت جاوا

  • نهایت هیجان در بازی جذاب Truck Racer

  • داستان عمر آدم ها !!!!

  • آخرین نقشه بین المللی ایران پیش از جدا شدن سرزمینهای تاریخی آن، انتشارات تامسون (1814)

  • جولی و جولیا

  • تبعات امنیتی هدفمندکردن نامناسب یارانه‌ها

  • زاد روز شهر شيكاگو

  • جديدترين شماره از دوماهنامه New England Home

  • لپ تاپ لنوو به عنوان صندلی اتوبوس

  • راز میلیونرهای خودساخته

  • بازسازی سرویس بهداشتی

  • حالا که من از عینک استفاده می کنم آیا باید آرایش چشم خود را تغییر دهم؟

  • چگونه لباس میهمانی مناسب انتخاب کنم

  • 13 درس برای آنکه خانواده‌ای‌ خوش‌اندام داشته باشیم!

  • راهنمای خرید تردمیل و دوچرخه ورزشی

  • من و همسرم یک زندگی عاشقانه داریم زیرا...

  • مفاهیم اولیه شبکه

  • چگونه ممكن است كه يك صد هزار صحابى، حديث غدير را شنيده باشند و هيچ كدام در سقيفه اعتراض نكنند؟!

  • در يمن چه مي‌گذرد؟

  • و....

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

تصاوير و ويدئوهايي از بزرگترين کشتي تفريحي جهان!
هادی خلق
ویژه نامه ولادت امام هادی علیه السلام
نقاشی های زيباي الکسی آنتونوف
تصاويري از هتل معروف «برج العرب» در سالگرد 10 سالگي
فستيوال گِل در سوئيس!
محصولات آرایشی بهداشتی «اريف ليم» سوئد
همکاری شما با فروشنده و کسب درآمد برای هر دو!
27 تصوير فتوشاپي ديدني
تصاوير ديدني از پروانه ها
عکسهايي از فشن شو «ويکتوريا»
يکي از مشهورترين فشن شوهاي جهان
16 کاغذ ديواري فانتزي و زيبا
بسیجیه واقعی، همت بود و باکری!

 

 

www.mobin-group.com

پناهندگي دو عضو سازمان مجاهدين به غرب

دو عضو سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي به سوئد و آمريكا پناهنده شدند.
به گزارش فارس، دو عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي به كشورهاي سوئد و آمريكا پناهنده شدند.
برپايه اين گزارش، محمدعلي توفيقي عضو شوراي مركزي اين سازمان پس از خروج از كشور با خانواده خود به كشور سوئد پناهنده شد.
مهتري عضو روابط عمومي اين سازمان نيز به كشور آمريكا پناهنده شده است.
وي تهيه كننده سي‌دي حاوي مطالب دروغ درباره بازداشتگاه كهريزك بود كه مورد استناد كروبي قرار گرفت و محتواي آن از سوي مسئولان قضايي و انتظامي تكذيب شد.

پروژه تروريستي کرج خنثي شد

دستگیری یک گروه تروریستی در کرج از توطئه پیچیده برای ایجاد اغتشاش در ایران پرده برداشت.
به گزارش "الف"‍، یک منبع آگاه امنیتی که خواست نامش فاش نشود از کشف مخفیگاه و دستگیری 7 نفر از اعضای یک گروه تروریستی و کشف 30 قبضه سلاح کمری، 50 قبضه نارنجک و 5 قبضه سلاح تک تیرانداز قناصه خبر داد.
بنابراین گزارش، یکی از دستگیرشدگان این تیم تروریستی، مسوول دفتر یکی از نمایندگان مجلس ششم است. ماموریت اصلی این گروه ترور مرموز مخالفان دولت و انداختن آن به گردن نظام بوده است.
بر اساس اعترافات دستگیرشدگان، این گروه با این تحلیل که استمرار اغتشاشات در ایران نیاز به کشته دارد تا انگیزه کافی برای حضور خیابانی در اغتشاشات را فراهم آورد قصد داشتند در یکی از اجتماعات اعتراض‌آمیز و با طراحی مناسب، تعدادی از مخالفان دولت را، به گونه ای که بتوان قتل آن‌ها را به نیروهای امنیتی نسبت داد، به قتل برسانند تا زمینه اغتشاشات و استمرار آن‌ها فراهم آیند.
به افراد این گروه گفته شده بود مقتولین باید از عناصر دانشگاهی و مخالفان نشان‌دار و شناخته شده دولت باشند تا مانند گذشته نظام نگوید آن‌ها بسیجی و یا مردم رهگذر بوده‌اند و بشود روی مظلومیت آن‌ها مانور تبلیغاتی داد.
این گروه توسط عوامل ایالات متحده تجهیز و آموزش دیده شده بودند.
دو تن از اعضای این گروه پیش از دستگیری از محل گریخته‌اند که تلاش ماموران ذیربط برای دستگیری آنان ادامه دارد.

احمدي‌نژاد: لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها ديگر قابل اجرا نيست
يارانه نقدي منتفي مي‌شود؟

درست در شرايطي كه علي لاريجاني در نشست علني ديروز مجلس، كار رسيدگي به لايحه يارانه‌ها از سوي نمايندگان را تمام شده دانست و اعلام كرد اين لايحه براي تعيين‌تكليف به شوراي نگهبان ارسال مي‌شود، محمود احمدي‌نژاد از تصميم مجلس انتقاد كرد و گفت كه لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها ديگر قابل‌اجرا نيست و اگر شرايط مورد درخواست مهيا نشود، دولت لايحه را استرداد خواهد كرد. محمود احمدي‌نژاد ديروز در سفر استاني به اصفهان و در بدو ورود به فرودگاه، اين سخنان را بر زبان جاري كرد و اين در حالي بود كه وي سه‌شنبه شب در يك برنامه تلويزيوني از اجراي لايحه يارانه‌ها دفاع كرد و آن را مايه بهبود زندگي مردم دانست. با اين وجود، تعدادي از نمايندگان مجلس از جمله احمد توكلي اعلام كردند از آنجا كه لايحه يارانه‌ها به شوراي نگهبان ارسال شده است، لذا امكان استرداد آن به دولت وجود ندارد.

مجلس بدون تامین نظر دولت، لایحه را نهایی کرد
يارانه‌ها در انتظار قضاوت شوراي نگهبان

احمدی‌نژاد به ارسال لایحه یارانه‌ها به شورای نگهبان اعتراض كرد و از احتمال بازپس‌گيري آن سخن گفت
هادی چاوشی - محمود احمدی‌نژاد از تامین نشدن نظرش در نهایی شدن لایحه یارانه‌ها در مجلس «به شدت انتقاد کرد» و گفت که تصمیمش برای استرداد این لایحه همچنان پابرجا است. این توصیفی است که خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) از واکنش رییس دولت به ارسال لایحه هدفمندشدن یارانه‌ها از سوی مجلس به شورای نگهبان ارائه داده است. اتفاقی که صبح دیروز و پس از یک مناقشه کلامی تند و تیز میان احمد توکلی و غلامرضا مصباحی‌مقدم در صحن علنی مجلس، با تصمیم علی لاریجانی به وقوع پیوست و مجلس بدون بررسی ماده الحاقی مورد توافق کمیته مشترک برای تشکیل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، این لایحه را به شورای نگهبان فرستاد.
به این ترتیب، مجلس دست کم در این مرحله هیچ تلاشی برای جلب نظر دولت از خود نشان نداد و بدون تامین نظر محمود احمدی‌نژاد، لایحه پرمناقشه هدفمند کردن یارانه‌ها را نهایی کرد. رییس‌جمهور نیز بلافاصله در واکنش به این تصمیم مجلس اعلام کرد که «اگر لايحه آن طور که بايد ظرفيت‌هاي لازم را براي اجرا تامين نکند، ما آن را پس مي‌گيريم.» آن طور که ایرنا گزارش داده است، احمدی‌نژاد در بدو ورود به اصفهان در جمع خبرنگاران «با انتقاد شدید از اقدام مجلس در ناديده گرفتن تصميمات کميته مشترک بررسي هدفمند کردن يارانه‌ها» گفت: «مجلس مختار است، اما ما گله داريم؛ ما براي اين لايحه يک ماه جلسه گذاشتيم و حتي سه جلسه هم خود من شرکت کردم، اما گويي بي‌فايده بود.»
رییس دولت دهم با تاکيد بر اينکه اين لايحه به طور کامل در مجلس دگرگون شده و چيز ديگري به تصويب رسيده، تاکيد کرد: «اگر دست دولت بسته باشد، نمي‌توان دست به اقدامي زد که مردم آسيب ببينند.» احمدی‌نژاد البته در اصفهان از وعده‌های مجلس به دولت در مورد این لایحه نیز سخن گفت و تصریح کرد: «به ما گفته شده که اگر شوراي نگهبان به لايحه ايراد بگيرد، اصلاحات مورد نظر را در آن زمان لحاظ مي‌کنيم؛ اما اگر لايحه آن طور که بايد ظرفيت‌هاي لازم را براي اجرا تامين نکند، ما آن را پس مي‌گيريم و اگر شرايط اقتضا کند، لايحه ديگري به مجلس مي‌فرستيم.»

استرداد لایحه مقدور است؟
جالب آنکه بلافاصله پس از این اظهارنظر احمدی‌نژاد در اصفهان، یک عضو هیات‌رییسه مجلس در تهران، تاکید کرد که در این مرحله دولت دیگر «نمی‌تواند درخواست استرداد لایحه را داشته باشد.» حسین سبحانی‌نیا به خبرگزاری مهر گفت: «لایحه اکنون به صورت قانون به شورای نگهبان ارسال شده و در مرحله کنونی دولت نمی‌تواند این لایحه را پس بگیرد.» وی با تاکید بر اینکه زمان برای پس گرفتن لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها از سوی دولت به پایان رسیده و دولت دیگر نمی‌تواند لایحه را پس بگیرد، افزود: «در صورتی که این قانون در شورای نگهبان با اشکالاتی مواجه شود، ممکن است در مجلس ایرادات اخیر دولت نیز در این لایحه لحاظ شود، در غیر این صورت قانون تصویب شده و لازم‌الاجرا است.» به گفته سبحانی‌نیا، «در صورت تایید شورای نگهبان، این مصوبه قانون تلقی می‌شود و دولت نمی‌تواند بگوید آن را اجرا نمی‌کنیم.» این نظر سبحانی‌نیا از سوی احمد توكلي نیز تایید شد. آنجا که رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در گفت‌وگو با ایسنا گفت: «از آنجا كه كار مجلس در رابطه با اين لايحه به اتمام رسيده است، دولت ديگر نمي‌تواند لايحه هدفمندكردن يارانه‌ها را مسترد كند؛ اين امر تنها در زمان رسيدگي به لايحه و با راي نمايندگان امكان‌پذير بود.»

مجلس چگونه لایحه را نهایی کرد؟
مسیر نهایی شدن لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها در مجلس نیز مسیر عجیب و پرمناقشه‌ای بود. احمد توکلی که طی هفته‌های گذشته بارها نسبت به ارجاع این لایحه به کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی اعتراض کرده بود، دیروز هم برای چندمین بار در ابتدای جلسه علنی نسبت به این موضوع به علی لاریجانی تذکر داد. رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به روند طی شده در بررسی لایحه، خطاب به لاریجانی گفت: «مصوبه کمیسیون ویژه مبنی بر تاسیس سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها در جلسه رسمی و قانونی نبوده و اساسا کمیسیون تشکیل جلسه نداده است؛ بنابراین این مصوبه کمیسیون قانونی نیست.» به گفته توکلی «اصالتا ارجاع دوباره لایحه به کمیسیون تنها برای رفع ابهام بوده است، نه تصویب ماده‌ای جدید.» او تصویب این ماده را «زیر پا گذاشتن قانون»، «خوار کردن مجلس» و «زمینه‌ساز لجاجت و استبداد رای در قوه‌مجریه» خواند. در پاسخ به این تذکر، لاریجانی که پیش‌تر در چند نوبت در برابر تذکرات رییس مرکز پژوهش‌های مجلس مقاومت نشان داده بود، این بار از غلامرضا مصباحی‌مقدم خواست صراحتا بگوید که آیا سخنان توکلی درباره غیررسمی بودن جلسه کمیسیون ویژه صحیح است یا خیر. مصباحی‌مقدم نیز که از اظهارات توکلی سخت برآشفته بود، با حرارت بسیار روند طی شده در کمیسیون ویژه و «زحمات و خونِ دل خوردن‌های» خود برای «تفاهم با دولت» را توضیح داد، اما تلویحا پذیرفت که مصوبه یادشده در جلسه غیررسمی کمیسیون به دست آمده است.
او گفت: «اگر مقصود از کمیسیون مجلس، محل کمیسیون باشد، خیر؛ چنین جلسه‌ای در محل کمیسیون ویژه تشکیل نشده است، اما اگر مقصود نشست اعضا و تصمیم‌گیری آنها است، این نشست و تصمیم‌گیری در حاشیه پارلمان تشکیل شده و من طی یادداشتی نتیجه آن را به شما منتقل کردم.» او در پایان از رییس مجلس خواست به خاطر «یک اختلاف‌نظر شکلی»، «نارنجک در برجک زحمات مجلس» نزند.
پس از این سخنان، بار دیگر توکلی پاسخ مصباحی‌مقدم را داد، اما در پایان این گفت و شنید داغ، علی لاریجانی حق را به توکلی داد و گفت: «باید بر اساس ضوابط قانونی جلو برویم؛ اگر آنطور که آقای توکلی می‌گوید جلسه‌ای نبوده، از نظر مجلس کار این لایحه تمام شده است و به شورای نگهبان می‌رود.» وی اضافه کرد: «پس از اظهارنظر شورای نگهبان، کمیسیون ویژه می‌تواند کارش را ادامه دهد و اصلاحات را پیگیری کند. اگر در فاصله اعلام نظر شورای نگهبان، این مدت کمیسیون به نظر دقیقی برای حل اختلاف رسید، راه‌حل آیین‌نامه‌ای آن را پیدا می‌کنیم.» بدین ترتیب، لاریجانی حکم به ارسال لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها به شورای نگهبان داد، با همان 17 ماده مصوب در جلسه بیستم آبان‌ماه.
لاريجاني عصر دیروز هم ساعاتی پس از سخنان احمدی‌نژاد، در مراسم افتتاح موزه مجلس با بيان اينكه «يك سري مي‌گويند در كارهاي اجرايي مسائل طولاني مي‌شود و مجلس كار را معطل مي‌كند»، گفت: «اين امر ذات دموكراسي است و مردم‌سالاري ديني يعني اينكه نمايندگانِ مردم را قانع كنند و اراده جمعي حاصل شود و اين امر بر خلاف حكومت ديكتاتوري است كه سريع تصميم مي‌گيرند، اما مفهوم آن اين نيست كه الزاما به معناي صحيح بودن تصميم باشد.» رییس مجلس اضافه کرد: «اگر جامعه بخواهد در مسائل مهم حركت ثابت، ‌دقيق و مستمر داشته باشد، راهش نزديك كردن افكار عمومي است؛ بايد مجال دهند تا نمايندگان ملت از سر بصيرت تصميم بگيرند.»
شورای نگهبان لایحه را تایید می‌کند؟
در سخنان علی لاریجانی در نشست دیروز مجلس، تاکیداتی مبنی‌بر تامین نظر دولتمردان پس از ارجاع احتمالی لایحه یارانه‌ها از سوی شورای نگهبان، دیده می‌شد. تاکیداتی که به گفته غلامرضا مصباحی‌مقدم، ناشی از استعلام غیررسمی لاریجانی از شورای نگهبان است. مصباحی‌مقدم در حاشیه جلسه علنی مجلس در پاسخ به خبرنگار «دنیای اقتصاد» در این باره گفت: «در پي استعلام رييس مجلس از شوراي نگهبان، اين شورا از برخي ايرادات وارده به مصوبه مجلس در مورد لايحه يارانه‌ها خبر داده است؛ بنابراین در چارچوب برطرف كردن ایرادات شورای نگهبان، دست كمیسیون برای افزودن الحاقات مورد نظر و ماده الحاقی باز خواهد بود.» وی اضافه کرد: «البته اميد ما اين بود كه با ارجاع دوباره اين لايحه به كميسيون ويژه، به راه‌حل مشتركي با دولت برسيم؛ اما متاسفانه امروز (چهارشنبه) رييس مجلس اين روند را خلاف آيين‌نامه مجلس عنوان كردند.» احتمال ایراد شورای نگهبان به این لایحه پیش‌تر نیز از سوی احمد توکلی عنوان شده بود. او در زمان تصویب ماده 16 لایحه یارانه‌ها در مجلس، آن را با ماده 13 «متناقض» دانسته و گفته بود که «به احتمال 99 درصد» لایحه یاد شده در شورای نگهبان تایید نمی‌شود.

میرتاج الدینی: برنامه پنجم را نمی‌دهیم
معاون پارلمانی ريیس‌جمهور با انتقاد از ارجاع لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها به شورای نگهبان، این اقدام را برخلاف توافقات صورت گرفته در جلسات مشترک دولت و مجلس عنوان و تاکید کرد که درخواست دولت برای استرداد این لایحه همچنان پابرجا است.
میرتاج الدینی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با تاکید بر اینکه هیات ريیسه مجلس حدود سه هفته لایحه یارانه‌ها را معطل حل مشکل آن کرده بود، گفت: اینکه یکباره لایحه به شورای نگهبان ارجاع داده شود قابل‌توجیه نیست.او اضافه کرد: نظر دولت در خصوص لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها این است که این لایحه با سازوکار مستقل اجرایی به دولت برسد. میرتاج الدینی ارائه لایحه برنامه پنجم به مجلس را نیز منوط به تعیین تکلیف لایحه یارانه‌ها کرد و گفت: تا زمانی که این لایحه به سرانجام نرسد، برنامه پنجم نیز نهایی نمی‌شود؛ در مورد بودجه نیز همین طور است. مگر اینکه مشخص شود بررسی لایحه یارانه‌ها متوقف شده که در این صورت دولت در سال آینده با مشکلات عدیده‌ای از جمله کسری بودجه مواجه خواهد شد.

باهنر: تامين همه مطالبات ممكن نيست
محمدرضا باهنر، نایب‌رییس دوم مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات محمود احمدی‌نژاد درباره ارسال لایحه یارانه‌ها به مجلس گفت: قاعدتا نمی‌توانیم تمام مطالبات رییس‌جمهور را برآورده کنیم.
باهنر در گفت‌وگو با پایگاه خبری خانه ملت در واکنش به اینكه رییس‌جمهور اظهار داشته كه با توجه به دگرگونی لایحه یارانه‌ها در مجلس، امكان اجرای آن برای دولت فراهم نیست، گفت: در مذاكراتی كه با آقای احمدی‌نژاد پیش از این داشته‌ایم، نظرشان بر این بود كه این لایحه به شورای نگهبان برود و پس از ایراداتی كه شورای نگهبان به این لایحه می‌گیرد، بخشی از تفاهمات صورت گرفته با رییس‌جمهور را انجام می‌دهیم. وی تصریح كرد: قاعدتا معلوم نیست كه بتوانیم تمام مطالبات رییس‌جمهور را برآورده كنیم. باهنر در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌بر اینكه رییس‌جمهور تاكید كرده كه مصوبه نهایی مجلس در راستای توافقات قبلی مجلس و دولت نبوده است، اظهار داشت: نه اصلا این طور نبوده است.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

 Funny People (2009)
آدم های خنده دار

سبک فیلم : کمدی، درام
کارگردان : Judd Apatow
زمان فیلم: 152 دقیقه
محصول: USA
تاریخ انتشار: July 31, 2009

جورج سیمونس (با بازی آدام سندلر) که یک کمدین نسبتا موفق در حیطه کمیک‌های تک‌نفره است، به تازگی متوجه این موضوع شده که به دلیل نارسایی خونی به وجود آمده در بدنش، بیشتر از یک سال زنده نخواهد ماند. جورج در یکی از اجراهایش با ایرا (با بازی سث روگن) آشنا می‌شود؛ ایرا که یک علاقمند به بازیگری است، به علت بدشانسی هیچ‌گاه نتوانسته در نمایش‌هایی سطح بالا ظاهر شود، جورج وی را به استخدام خود در می‌آورد و اجراهای نمایشی بخش آغازین برنامه‌هایش را به او می‌سپارد. دوستی به وجود آمده میان جورج و ایرا به نفع هر دوی آنها است چرا که از یک طرف ایرا در اجرای برنامه‌ها هیچ کمکی را از جورج دریغ نمی‌کند و در طرف مقابل جورج نیز تلاش می‌کند تا اصول حرفه‌ای نمایش را به ایرا بیاموزد. پس از مدتی جورج متوجه می‌شود بیماری‌اش به طرز غیرقابل باوری رو به بهبودی است؛ این مساله سبب‌ساز آن می‌شود او که تا پیش از این به همه چیز از کانالی مادی می‌نگریسته نگرش خود نسبت به زندگی و عوامل تاثیرگذار بر آن را تغییر دهد.“ویکیپدیا”
 

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت DVD Rip)

http://rapidshare.com/files/312495084/dv.funny.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/312494833/dv.funny.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/312495570/dv.funny.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/312494850/dv.funny.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/312495894/dv.funny.part5.rar

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

Hubble The Ultimate Telescope
تلسکوپ هابل

مستندي ديدني در مورد تلسکوپ هابل
محصول کانال نشنال جئوگرافيک


تلسکوپ فضایی هابل (Hubble Spapce Telescope) تلسکوپی است که در آوریل سال ۱۹۹۰ میلادی به فضا فرستاده شد. هابل در طول این سالها با نمایان کردن جلوه‌های شگفت‌انگیزی از عالم، به سوالات بسیاری پاسخ گفته‌است.

»پیشینه و تعمیرات
اگرچه چندسال اول ماموریت هابل به دلیل وجود پاره‌ای از مشکلات اپتیکی در ابزارهایش، خیلی درخشان نبود، ولی با انجام اولین ماموریت تعمیر و رسیدگی، این تلسکوپ به وضعیت مطلوب رسید و در خدمت دانشمندان دنیا قرار گرفت.که چند سالی است که باز نشسته شده‌است...
آخرین ماموریت تعمیراتی هابل (ماموریت تعمیر ۳B) در سال ۲۰۰۲ میلادی انجام شد. در این ماموریت با تعویض بخش‌هایی از تلسکوپ فضایی، کارایی آن به میزان زیادی افزایش یافت. در این ماموریت صفحات خورشیدی تلسکوپ فضایی که آسیب دیده بودند، تعویض شدند. منبع تغذیهٔ نیروی الکتریکی که انرژی تلسکوپ را فراهم می‌کرد به کلی تعویض شد و برای این کار برق تلسکوپ فضایی برای اولین بار در فضا قطع شد و ارتباطش با مرکز کنترل و فرماندهی روی زمین هم همینطور. همچنین در این مأموریت، دوربین فروسرخ NICMOS که به دلیل مشکل سیستم خنک‌کننده بلااستفاده مانده بود، تعمیر و راه‌اندازی شد.
علاوه بر همهٔ این اصلاحات مهندسان ناسا (NASA: سازمان فضایی ایالات متحده آمریکا) دوربین بسیار قوی جدید خود را موسوم به «دوربین پیشرفتهٔ نقشه برداری» (Advanced Camera for Surveys) را روی تلسکوپ فضایی نصب کردند. عکسهای خارق العادهٔ این دوربین، تا مدتها مورد بحث مجامع علمی جهان بود.
تلسکوپ فضایی هابل هم مانند بسیاری از ماموریتهای فضایی موفق دیگر بیشتر از آنچه که پیش‌بینی می‌شد، کار کرده‌است و زمزمه‌ها دربارهٔ بازنشستگی‌اش به گوش می‌رسد. در مورد زمان پایان کار هابل و چگونگی پایان کارش حرفها متفاوت است. اما چیزی که آشکار است این است که تا تلسکوپ فضایی بعدی آمادهٔ رفتن به فضا نباشد، این اتفاق نمی‌افتد.
در روز شنبه ۱۶ مه ۲۰۰۹ تلسکوپ فضایی هابل تعمیر اساسی شد. این اولین تعمیر یک شی فضایی است شامل تعویض برخی باطری‌های آن و همچنین دوربین اصلی آن است. انتظار می‌رود پس از این تعمیر این تلسکوپ بتواند ۸ سال دیگر نیز کار کند.
پروژه تلسکوپ فضایی بعدی به نام «تلسکوپ فضایی جیمز وب» با اندازه‌ای بزرگ‌تر و قدرتی بالاتر و البته هدفهایی متفاوت در دست طراحی است.


تصویر گرفته شده از هابل، توسط شاتل اس‌تی‌اس-۸۲ در هنگام ماموریت دومش


»کیفیت تصاویر هابل
گرفتن عکس‌های رنگی با تلسکوپ فضایی هابل بسیار پیچیده تر از گرفتن این عکس‌ها با دوربین معمولی است. در اولین تفاوت آن است که هابل هرگز از فیلم رنگی استفاده نمی‌کند بلکه با استفاده از آشکارسازهای الکترونیکی خود نور را از فضا جمع آوری و ثبت می‌کند. این آشکارسازها عکس‌های کیهانی را به صورت رنگی تولید نمی‌کنند و عکس‌ها در مرحله اول سیاه و سفیداند. عکس‌های نهایی از ترکیب چند عکس سیاه و سفید که رنگ آنها در زمان پردازش به آنها اضافه شده‌است، به وجود می‌آیند.
رنگها در عکس‌های هابل، که به دلایل مختلف به وجود می‌آیند، همواره همانچیزی نیستند که ما از نزدیک می‌دیدیم(اگر می‌توانستیم آن اجرام را در سفینه فضایی و از نزدیک ببینیم.) ما بعضی مواقع از رنگ به عنوانیک ابزار استفاده می‌کنیم به این دلیل که یا باعث بهتر دیدن جزئیات می‌شوند و یا تصور و دیدن آن‌ها رنگ‌ها از عهده چشم انسان خارج است.
یک عکس نوعی هابل از ترکیب چند عکس سیاه و سفید به نمایندگی رنگ‌های مختلف نور به وجود می‌آید. هابل از چه ابزارهایی برای تهیه عکس‌ها سود می‌برد؟
پنج ابزار دقیق تلسکوپ هابل – دوربین‌ها، طیف نگارها و حسگرهای رهنمایی بسیار دقیق – به طور هماهنگ و یا مجزا از هم کار می‌کنند تا عکس‌های عالی را از دورترین نقاط هستی به ما برسانند. هر کدام از ابزارها برای مشاهده جهان از راهی منحصر به فرد در نظر گرفته شده‌اند.


»تجهیزات هابل
در اینجا تعدادی از ابزارهای مهم هابل در حال و گذشته، و کار آن‌ها را به طور مختصری بررسی می‌کنیم:
دوربین پیشرفته نقشه برداری (Advanced Camera for Surveys) که در مارس سال ۲۰۰۲ میلادی نصب شده‌است، نشانگر نسل سوم ابزارهای دقیق، که روی هابل نصب شده می‌باشد. این دوربین در کنار دیگر وضایف به مشاهده و بررسی آب و هوا در روی دیگر سیارات منظومه شمسی، مشاهده و نقشه برداری از کیهان و همچنین مطالعه نوع و چگونگی توزیع ستارگان می‌پردازد.
دوربین میدان باز و سیاره‌ای هابل (Wide Field and Planetary Camera) زحمت کش ترین ابزار در تهیه مشهورترین عکس‌های هابل است. این دوربین مانند دوربین اصلی هابل برای مشاهده همه چیز به کار می‌رود. در زیر دو عکس از عکس‌های بسیار پر تعداد آن را می‌بینیم.
دوربین فروسرخ و طیف نگار آن که می‌تواند چند هدف را هم‌زمان طیف نگاری کند، آشکارساز گرمای هابل است (Near Infrared Camera and Multi-Object Spectrometer) حساسیت آن به امواج فروسرخ باعث شده‌است که این دوربین برای مشاهده اجرام مبهم آسمانی مانند گازها و غبار میان ستاره‌ای و همچنین مشاهده دقیق ژرفترین قسمت‌های جهان بسیار کارآمد باشد.
طیف نگار عکاسی تلسکوپ فضایی (Space Telescope Imaging Spectrograph) ابزار گردانی بود که تا حدودی مانند یک منشور، نوری که از اجرام آسمانی به تلسکوپ می‌رسد را به رنگهای به وجود آورنه آن تجزیه می‌کند. در سال ۲۰۰۴ مشکلی برای آن پیش آمد و از ادامه فعالیت آن جلوگیری کرد البته این ابزار قابل تعمیر است و می‌تواند در ماموریت‌های بعدی تعمیر شود.
حسگرهای راهنمایی دقیق هابل (Fine Guidance Sensors) ابزارهای هدف گیری هستند که به سوی ستارگان رهنما قفل می‌شوند و موقعیت نسبی آنها را نسبت به سوژه در حال مشاهده می‌سنجند. کار تنظیمی که این ابزارها انجام می‌دهند باعث می‌شود هابل در حالت نشانه گیری درست بماند. همچنین این حسگرها برای انجام اندازه گیری‌های آسمانی به کار می‌روند.
دوربین سوژه‌های کم نور (Faint Object Camera) دستگاه تله فوتو (مخابره عکس) هابل بود. عکس‌هایی که از میدان‌های دید بسیار کوچک گرفته شده بودند با تمام جزئیات ضبط می‌کرد. این ابزار در سال ۲۰۰۲ جای خود را به دوربین پیشرفته نقشه برداری داد.


تعمیرات هابل

»کنترل زمینی هابل
تمام فعالیت‌های تلسکوپ فضایی هابل توسط پایگاه‌های زمینی کنترل می‌شوند. نقطه مرکزی تمام عملیات‌ها تیم عملیات پرواز است که در مرکز پرواز فضایی گودارد واقع در مریلند، قرار دارد.
در اینجا نمایشگرهای وضعیت، بر سالم بودن هابل و بخش‌های آن در موقع حرکت و فعالیت‌های علمی نظارت می‌کنند. آنها حرکت‌های هابل را با ارسال فرمان‌هایی از راه ماهواره به کامپیوتر تلسکوپ کنترل می‌کنند. ارتباط آن‌ها با فضاپیما به هابل می‌گوید که چه کاری را کی انجام دهد.
اتاق کنترل هابل
وظایف قسمت عملیات پرواز:
کنترل وضعیت سیستم ها(ی مکانیکی، الکتریکی و مدیریت داده‌ها) و بخش‌های کوچکتر.
جستجو برای هر چیز غیرعادی در رفتارهای هابل.
تعیین برنامه و مسیر کاری اجزای مختلف.
مدیریت ارتباطات.
استفاده سیستم راهنمایی ستاره‌ای (نشانه روی تلسکوپ)

کار قسمت عملیات پرواز هابل به صورت شبانه روزی و هفت روز هفته می‌باشد. مهندسان و تکنیسین‌های مخصوص آموزش دیده که تیم عملیات پرواز را تشکیل می‌دهند در شیفت‌های چرخشی با سه یا چهار نفر در هر نوبت کار می‌کنند. یک روز کاری به کنترل، نشانه روی تلسکوپ، نظارت بر رفتار آن پشت میز فرمان و جستجوی هر چیز غیر عادی در کارهای فنی می‌گذرد.
کنترل کنندگان زمینی حتی از مدت ماموریت‌های سرویس همیشگی نیز مشغول تر می‌شوند. کمی پس از پرتاب شاتل کنترل کننده‌ها ماموریت‌های علمی هابل را متوقف می‌سازند. برای آماده کردن تلسکوپ بزرگ برای گرفتن آن (با شاتل) و بودن در مکان مقرر، آنها دهانه هابل را می‌بندند و آنتن تقویت بلند آن مخفی می‌گردد. بعد از گرفتن هابل ونصب تجهیزات جدید روی آن توسط فضانوردان، کنترل کننده‌ها فورا آنها را آزمایش می‌کنند. بعدا، کنترل کننده‌ها وارسی و آزمایش‌های جزیی تری روی آن انجام می‌دهند. بعد از هر ماموریت سرویس، تیم عملیات پرواز آنتن تقویتی و دریچه اصلی را باز می‌کنند. آنها سپس تمام ابزارهای قبلی و جدید را دوباره راه اندازی می‌کنند.
 

»دید هابل و کیفیت آیینه آن
چه چیزی به هابل چنین بینایی خوبی داده است؟ چه چیزی عکس‌های اجرام دور را چنین با کیفیت می‌کند؟ مکان هابل بالا جو زمین است. اگر جه این مکان دارای برتریهای زیادی است، اما این فقط قسمتی از جواب این سوال است. بدون دید قوی هابل نمی‌توانست چنین عکس‌های مفیدی را از مکان‌های بی همتا بگیرد.
چشم‌های هابل در حقیقت سیستمی هستند که مجموعه نوری تلسکوپ نام دارند. این سیستم از دو آینه تشکیل می‌شود. سیستم نوری هابل یک طرح درست نوری موسوم به Ritchey-Chretien گاسگرین است که در آن شکل و طراحی مخصوص دو آینه عکس‌هایی از بزرگ ترین میدان دید ممکن را کانونی می‌کنند.
آیینه‌های هابل بسیار صاف هستند و سطحی به دقت شکل داده شده برای بازتاب نور دارند. آنها با تراش شیشه با ساینده‌ها به وجود آمده‌اند بطوری که سطحشان بیشتر از یک هشتصد هزارم در یک اینچ از شکل منحنی انحراف ندارد. اگر آینه اصلی هابل قطری هم اندازه با قطر زمین داشت، ارتفاع بزرگ ترین برآمدگی آن تنها شش اینچ می‌شد.
کمی پس از ساخت و نصب هابل در سال ۱۹۹۰ دانشمندان دریافتند تراش منحنی آینه اصلی اشتباه بوده، باعث کجنمایی(ابیراهی) کروی آینه می‌شده‌است. خوشبختانه اصلاح نورشناسی قادر به حل این مشکل بود.
آینه‌های هابل از جنس شیشه‌ای با ضریب انبساطی کم هستند و در اطاقی با دمای تقریبا ثابت (در ۷۰ درجه فارنهایت) نگاه داشته شده‌اند تا از تاب خوردن آنها جلوگیری شود. سطح بازتابنده آینه‌ها با لایه‌ای ۳میلیونم اینچی از جنس آلومینیوم خالص پوشانده شده و با یک لایه ۱میلیونم متری از منیزیم فلوئورید حفاظت شده‌است.منیزیم فلوئورید باعث می‌شود آینه نور فرابنفش را بهتر منعکس کند.
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Barbie Presents Thumbelina (2009)

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت DVD Rip)

http://rapidshare.com/files/303365074/Barb.Thumbelina.-.Aftms.part1.rar
http://rapidshare.com/files/303364992/Barb.Thumbelina.-.Aftms.part2.rar
http://rapidshare.com/files/303366037/Barb.Thumbelina.-.Aftms.part3.rar
http://rapidshare.com/files/303364458/Barb.Thumbelina.-.Aftms.part4.rar
http://rapidshare.com/files/303366802/Barb.Thumbelina.-.Aftms.part5.rar
http://rapidshare.com/files/303365398/Barb.Thumbelina.-.Aftms.part6.rar
http://rapidshare.com/files/303365109/Barb.Thumbelina.-.Aftms.part7.rar
http://rapidshare.com/files/303364205/Barb.Thumbelina.-.Aftms.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

زير بارون
باصداي سهراب پاکزاد

آلبوم جدید و بسیار زیبای سهراب پاکزاد و امیر طبری با نام زیر بارون

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزيک

آهنگ جدید و بسیار زیبای رضا یزدانی با نام محاکمه
تیتراژ فیلم زیبای محاکمه در خیابان ساخته ی مسعود کیمیایی


لينک دانلود
براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

شبیه سازی کنسول بازی PlaySatation 2
در کامپیوتر توسط Ps2 Emulator Pcsx2 9.2

امروزه کنسول های مختلف بازی های کامپیوتری یکی از بهترین سرگرمی ها برای افراد در سنین مختلف می باشد. کنسول های بازی مختلف با ویژگی ها و امکانات منحصر به فرد خود که توسط کمپانی های بزرگ تولید کننده سخت افزار و نرم افزار در جهان تولید می شوند. از میان این کنسول ها تعدادی نیز دارای شهرت بیشتری میان کاربران و بازی کنندگان دارند که از میان آن ها می توان به سری های PlayeStation محصول کمپانی بزرگ Sony و همچنین کنسول بازی XBox360 محصولی از شرکت بزرگ MicroSoft اشاره نمود. هر یک از این کنسول های بازی برای اجرای بازی ها نیازمند دیسک های بازی مختص به خود می باشند. بازی هایی که امروزه توسط کمپانی سازنده بازی های نرم افزاری تولید می شوند معمولا در چندین نسخه و برای کنسول های مختلف ارائه می شوند. از زمان ورود این کنسول ها به بازار نرم افزارهای زیادی در زمینه شبیه سازی محیط این کنسول ها بر روی سیستم های کامپیوتری تولید شده اند که به کمک این نرم افزارهای شبیه ساز و دیسک های مربوط به این کنسول ها می توان بازی ها را بر روی سیستم کامپیوتری اجرا نمود.
در این مطلب با نرم افزاری در این زمینه آشنا می شوید.

Ps2 Emulator Pcsx2 نام نرم افزاری قدرتمند در زمینه شبیه سازی کنسول بازی Play Station 2 می باشد. به کمک این نرم افزار و نصب آن بر روی سیستم عامل می توان محیط این کنسول بازی پرطرفدار را بر روی سیستم کامپیوتری شبیه سازی نمود و بازی های مختلفی که در این کنسول اجرا می شوند را بر روی کامپیوتر اجرا نمود. این برنامه محصولی از شرکت Pcsx2 می باشد.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 40 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل
بازي جذاب Call Of Duty Modern Warfare 2
با فرمت جاوا

ورژن جدید بازی جذاب Call Of Duty Modern Warfare 2 که توسط شرکت Glu ساخته شده است. این بازی زیبا که ورژن جدید بازی پرطرفدار Call of Duty است از گرافیک و کیفیت بهتری نسبت به نسخه قبلی خود است.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فيل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip ميباشد. لذا بعد از دريافت فيل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث يا کابل و يا دستگاه کارت ريدر برروي گوشي موبايل خود Install نمييد.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

نهایت هیجان در بازی جذاب Truck Racer

بی شک بازی های اتومبیل رانی و مسابقات ماشین سواری یکی از جذاب ترین ژانرهای بازی محسوب می شوند. این نوع بازی ها به دلیل جذابیتی که دارند علاوه بر این که برای همه دارند دقت بالایی را هم طلب می کنند. یکی از مهم ترین خصوصیات این بازی ها این است که برای اکثر سنین مناسب بوده و به سادگی اکثر کودکان کم سن و سال هم می توانند لذت انجام آن ها را تجربه کنند. اما اگر همین ژانر بازی به جای اتومبیل های سبک از کامیون های بزرگ و تریلرهای بزرگتر هم استفاده کنند مطمئنا فوق العاده جذاب تر خواهد شد. بازی بسیار جذاب Truck Racer یکی از جذاب ترین بازی های اتومبیل رانی است که به صورت مسابقه ای برگزار می شود. مهم ترین خصوصیت این بازی علاوه بر جذابیت آن وجود ماشین های سنگین و کامیون های بزرگ است.
این بازی که امکان انجام آن به صورت دو نفره نیز وجود دارد از گرافیک بسیار مناسبی بهره برده و در مناطق مختلف و جاده های متعدد با خصوصیات مختص به خود انجام می پذیرد. دشواری رانندگی با ماشین های سنگین می تواند تجربه جدیدی برای طرفداران بازی های اتومبیلرانی باشد. Truck Racer خصوصیات جالبی دارد ، برای مثال بازی کننده حق دارد یکی از 8 کشور موجود را برای خود برگزیند و یا انتخاب کند که کامیون خود از چه نوعی باشد ، ماشین آتش نشانی یا کامیون شخصی و یا حتی کامیون پلیس. انجام بازی Truck Racer می تواند لذت زیادی را برای کاربران به همراه داشته باشد ، پیشنهاد می کنیم این بازی را دریافت کرده و از بازی کردن نهایت لذت را ببرید.

قابلیت های کلیدی بازی Truck Racer :
- گرافیک مناسب بازی
- وجود کامیون هایی با طرح ها و رنگ های مختلف
- سرعت بالا در انجام بازی
- امکان انتخاب نوع اتومبیل
- امکان انتخاب کشور دلخواه
- وجود جاده های مختلف با خصوصیات مختص به خود
- امکان انجام بازی به صورت چند نفره
- مناسب برای سنین مختلف
- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز محبوب 7
- و ...


لينک دانلود (حجم فايل حدود 100 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالي نويسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com


اثری از موسا گوموس از ترکیه - نهمین دوسالانه کاریکاتور تهران

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

اهتمام به امور مسلمين

من مواعظ النبي صلى الله عليه وآله وسلّم:
من أصبح من أمتي وهمّته غيراللّه فليس من اللّه ومن لم يهتمّ بأمور المسلمين فليس منهم ومن أقرّ بالذل طائعاً فليس منّا أهل البيت.
(تحف العقول صفحه 47)

هر كس كه صبح كند درحالى كه در انگيزه‏ها و نيت‏هايش رضاى الهى نقش و تأثير نداشته باشد، جزء جنداللّه و عاملان للّه، محسوب نمى‏شود و هركس كه صبح كند و نسبت به مصالح و مفاسد مردم و جامعه مسلمين بى‏تفاوت باشد در زمره مسلمين واقعى، به حساب نمى‏آيد.
اهتمام به امور مسلمين مصاديق مختلفى دارد. مصداق اعلايش اهتمام به امور امت اسلامى و عزت و اقتدار و حكومت مسلمين است و مصداق ديگرش رسيدگى به حوائج ضعفاء و مستمندان است. هركس كه با رغبت تن به ذلت دهد از ما اهل بيت نيست. بايد دانست كه تسليم با ذلت، تنها در مقابل قدرتمندان سياسى نيست بلكه ذلت در مقابل ثروتمندان و سرمايه‏داران را نيز شامل مى‏شود. انسان نبايد براى حرص و طمع و حطام دنيوى، خود را ذليل كند. در روايتى وارد شده است كه مؤمن همه چيز را مى‏پذيرد جز ذلت را.

 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

2151- روي هر پله که ايستاده باشي،خدا يک پله بالاتره،نه براي اينکه يادت بندازه که اوخداست وتوبنده اي، براي اينکه دستتوبگيره، تو رو بالاتر ببره.(8878-0912)

2152- روزگار استاد فراموشيهاست اميدوارم شاگردش نباشي(7029-0913)

2153- روباه به زاغ گفت به به عجب سرى عجب دمى عجبب پايى! زاغ گفت:غاط کردي! اون دفعه كه پنير روگرفتى كلاس دوم بودم الان دانشگاه ميروم(8335-0936)

2154- رفاقت ايستادن زير باران وباهم خيس شدن نيست....رفاقت آن است كه يكي براي.ديگري چتر شود وديگري هيچ وقت نفهمد چرا خيس نشد.. (6299-0917)

2155- غربت ديرينه ام را با تو قسمت مي كنم تا ابد با درد و رنج خويش خلوت مي كنم رفتي و با رفتنت كاخ دلم ويرانه شد من در اين ويرانه ها احساس غربت ميكنم (7340-0918)

2156- ديشب تو را زه مستي نسبت به ماهكردم/ تو خوبتر زه ماهيمن اشتباه كردم (3057-0914)

2157- دوستي ايستادن زيرباران وخيس شدن باهم نيست دوستي آن است كه يكي براي ديگري چتري شودواوهيچوقت نداندكه چراخيس نشد!!! (6675-0912)

2158- ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﻭﺍﻗﻌﻲ ﺟﻮﺍﻫﺮﺍﺗﻲ ﮔﺮﺍﻧﺒﻬﺎﻳﻨﺪﻛﻪ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺍﻭﺭﺩﻧﺸﺎﻥ ﺳﺨﺖ ﻭﻧﮕﻪ ﺩﺍﺷﺘﻨﺸﺎﻥ ﺳﺨﺘﺘﺮﺍﺳﺖ ﻟﻄﻔﺄﺩﺭ ﺣﻔﻆ ﻭ ﻧﻜﻬﺪﺍﺭﻯ ﻣﻦ ﻛﻮﺷﺎ ﺑﺎﺷﻴﺪ . (7695-0935)

2159- دوست داشتن را بايد از برگ درخت آموخت وقتي زرد مي شه وقتي مي ميره وقتي از درخت جدا مي شه بازم پاي همون درخت ميفته. (8335-0936)

2160- دوست داري که تغييركني؟عوض شي؟خوب شي؟اصلايه چيزديگه شي؟باماتماس بگير(سازمان بازيافت) (0892-0915)

2161- دوست دارم بميرم وسياه پوشت كنم اما دوست ندارم زنده باشم وفراموشت كنم (5545-0913)

2162- دوست دارم برات بميرمولي افسوس كه بهلوانان هركزنميميرند (0535-0918)

2163- دوري هميشه به معناي فراموشي نيست.كهاي فرصتي است براي دلتنك شدن (0535-0918)

2164- دوتاجوجه عاشق هم ميشن وبه هم قول ازدواج ميدن، وقتي بزرگ ميشن جفتشون خروس بودن،نتيجه:تاوقتي جوجه ي عاشق نشو! (0892-0915)

2165- دوتا خجالتي باهم ازدواج مي كنند بچه شان آب مي شه!! (9971-0912)

2166- دو خصلت نشان اهل دل است، دل سخن پذير وسخن دلپذير. (4435-0935)

2167- دنيامثل بازي گل يا پوچه،باتوگله، بيتوپوچه. (8878-0912)

2168- دنيا خوابي است كه اگر آن را باور كني پشيمان مي شوي – امام علي (عليه السلام) (3057-0914)

2169- دلم را اهني كردم مباداعاشقت گردد ندانستم كه اي ظالم دلت اهن ربادارد (9640-0916)

2170- دلم از دوريت پاره پاره شد، دوختمش حالا تنگ شد. (7314-0915)


شماره براي ارسال مسيج: 09125698059

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

رضای امام زمان(عج)؛ عمل به واجبات و ترک محرمات

حجت الاسلام محسن قرائتی:
رضای امام زمانم(ع) را هر کسی خودش می فهمد که آیا به وظیفه اش عمل می کند یا نه یعنی واجبات را انجام می دهد و محرمات را ترک می کند یا نه.
اگر این کار را کردیم قطعا هم خدا راضی است و هم امام زمان و اینکه ما باید بدانیم وقتی روایات می گویدهر هفته کارهای شما به حضرت عرضه می شود.
این باعث می شود وقتی انسان خلافی کرد علاوه بر آن که از خدا شرمنده است چون ولی خدا را رنجانده از او هم شرمنده است.
ولی ما از خدا بخواهیم که به ما تقوایی بدهد که ما را از گناه دور کند و جلوی مفاسد گناه را بگیریم با این تقوا.

 

 

داستانهايي از تاريخ يران
yasamin-atashi.persianblog.ir

وجود و دریای خرد

پدری به زور فرزند نوجوان خویش را نزد استاد آورد و گفت : من با خانواده ام تازه به شهر ابیورد آمده ایم فرزندم می پندارد همه چیز را می داند و نیاز به درس و مکتب ندارد .
استاد رو به فرزند او کرد و پرسید : آیا اینچنین است ؟
نوجوان گفت : آیا میزان فهم ما از جهان بیشتر از آن چیزی ست که می اندیشیم ؟
استاد گفت : خیر
نوجوان پرسید آیا فهم ما بالاتر از دیده ، تصور و خیال ماست ؟
استاد پاسخ داد : خیر ، بیشتر نیست
نوجوان گفت : حد خیال ، تصور و دیده ما آیا بیشتر از خرد و رشد عقلی و سنی ماست ؟
استاد پاسخ داد خیر نیست
نوجوان گفت : پس خرد که ماحصل دانش و تجربه هست و سن که در گذر ایام بدست می آید شاه بیت وجودی هر انسان است .
استاد گفت آری چنین است .
نوجوان گفت دانش در کف دست استاد است و تجربه در دم خوری با پیران با تجربه و همچنین کار و سفر .
استاد گفت آری اینچنین است .
نوجوان گفت : من به نیکی می دانم سخن شما چیست چون کتاب های مکتب خانه ها را خوانده ام و به یاد سپرده ام امروز بر آنم که به سفر باشم و با پیران گفتگو کنم .
استاد گفت : خرد همچون دریاست . هر یک از ما با این دریا وجودمان را سیراب می کنیم و درختان و گلهای وجودمان را شکوفا می سازیم . در کتاب ، دریایی از خرد نهفته است اگر می گویی همه را نیک می دانی . خواهم گفت این دریا همچون سیل هستی وجودت را پوشانیده و کمالی در تو نیست . جز غرقه شدن در خردی که نه عرض آن را می دانی و نه طول آنرا . تنها زمانی خرد باعث کمال تو می گردد که تو وجود داشته باشی . دیده شوی و سبزی کمال را که در وجودت نقش بسته به همگان نشان دهی ، آنکه راه تو را می رود در نهایت در جوانی پیر شده و با همان کمالی که هیچ گاه درست درکش نکرده منزوی می گردد. چون همگان را خالی از آن خردی می بیند که در وجود بی وجود خویش می بیند .
نوجوان پرسید مگر نباید به دریای خرد فرود آمد .
استاد گفت باید خرد را مانند باران بر وجود خویش باراند و وجود خویش را سبز کرد که این کمال و دلپذیری است .
پانزده سال بعد استاد مرد ژولیده ایی را در کنار مکتب خانه خویش دید که به شاگردان مشتاق دانش می نگرد و حرفهای آنها را گوش می دهد . آن مرد ژولیده پیش آمد و گفت من هم نوجوان غرقه در دریایم که به مکتب شما نیامدم و امروز می بینم همه چیز برایم بی مفهوم است . و امروز می فهمم مسیرم درست نبوده و افسوس که جوانی و بهار زندگی خویش را در این راه باختم . استاد گفت به گرمابه رو و موی و ریش کوتاه کن پیشم بیا تا به تو بگویم چه باید کرد .
مرد نیز چنین کرد و استاد یکی از همان کتابهایی را که مرد زمانی گفته بود آن را بخوبی می داند داد و گفت یک بار دیگر بخوان و دوباره پیشم بیا مرد فردای آن روز پیش آمد و گفت خواندم .استاد گفت حالا هر روز تنها یک صفحه از این کتاب را برای شاگردان بخوان و آموزش بده . و اینبار با این کار زمین وجود خویش را از زیر این دریای مهیب خارج ساز .
متفکر یگانه کشورمان ارد بزرگ می گوید : خرد در دانسته های ما دیده نمی شود ، خرد تنها در کردار ما هویدا می گردد .
سه سال گذشت . آن مرد ، استاد بی مانندی شده بود که از سراسر گیتی شاگردانی به پای درس و مکتبش می شتافتند.

ياسمين آتشي

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

 

سريدار سپاه می‌گفت: حاجي اصرار کرد که بروم به خانه‌اش؛
من هم رفتم.ناهارش فقط سيب زميني آب پز بود و نان خشک آب زده.
نگهاي چرخاندم بين وسيل زندگی‌اش؛ وسيل زندگي فرمانده سپاه از من خيلي کم‌تر و ناچيز تر بود.

ــــــــــــــــــــ
خاطره ي از شهيد محمود کاوه

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

براي شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة المجادلة آيات: 22 محل نزول: مدینه
 
سورة المجادلة
قَدْ سَمِعَ اللَّهُ قَوْلَ الَّتِي تُجَادِلُكَ فِي زَوْجِهَا وَتَشْتَكِي إِلَى اللَّهِ وَاللَّهُ يَسْمَعُ تَحَاوُرَكُمَا إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ بَصِيرٌ 1 الَّذِينَ يُظَاهِرُونَ مِنكُم مِّن نِّسَائِهِم مَّا هُنَّ أُمَّهَاتِهِمْ إِنْ أُمَّهَاتُهُمْ إِلَّا اللَّائِي وَلَدْنَهُمْ وَإِنَّهُمْ لَيَقُولُونَ مُنكَرًا مِّنَ الْقَوْلِ وَزُورًا وَإِنَّ اللَّهَ لَعَفُوٌّ غَفُورٌ 2 وَالَّذِينَ يُظَاهِرُونَ مِن نِّسَائِهِمْ ثُمَّ يَعُودُونَ لِمَا قَالُوا فَتَحْرِيرُ رَقَبَةٍ مِّن قَبْلِ أَن يَتَمَاسَّا ذَلِكُمْ تُوعَظُونَ بِهِ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ 3 فَمَن لَّمْ يَجِدْ فَصِيَامُ شَهْرَيْنِ مُتَتَابِعَيْنِ مِن قَبْلِ أَن يَتَمَاسَّا فَمَن لَّمْ يَسْتَطِعْ فَإِطْعَامُ سِتِّينَ مِسْكِينًا ذَلِكَ لِتُؤْمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ وَلِلْكَافِرِينَ عَذَابٌ أَلِيمٌ 4 إِنَّ الَّذِينَ يُحَادُّونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ كُبِتُوا كَمَا كُبِتَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ وَقَدْ أَنزَلْنَا آيَاتٍ بَيِّنَاتٍ وَلِلْكَافِرِينَ عَذَابٌ مُّهِينٌ 5 يَوْمَ يَبْعَثُهُمُ اللَّهُ جَمِيعًا فَيُنَبِّئُهُم بِمَا عَمِلُوا أَحْصَاهُ اللَّهُ وَنَسُوهُ وَاللَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ 6

 

ترجمه فارسي مکارم
سورة المجادلة
 
به نام خداوند بخشنده بخشايشگر
خداوند سخن زنى را كه درباره شوهرش به تو مراجعه كرده بود و به خداوند شكايت مى‏كرد شنيد (و تقاضاى او را اجابت كرد); خداوند گفتگوى شما را با هم (و اصرار آن زن را درباره حل مشكلش) مى‏شنيد; و خداوند شنوا و بيناست «1» كسانى كه از شما نسبت به همسرانشان «ظهار» مى‏كنند (و مى‏گويند: «انت على كظهر امى تو نسبت به من بمنزله مادرم هستى‏»)، آنان هرگز مادرانشان نيستند; مادرانشان تنها كسانى‏اند كه آنها را به دنيا آورده‏اند! آنها سخنى زشت و باطل مى‏گويند; و خداوند بخشنده و آمرزنده است! «2» كسانى كه همسران خود را «ظهار» مى‏كنند، سپس از گفته خود بازمى‏گردند، بايد پيش از آميزش جنسى با هم، برده‏اى را آزاد كنند; اين دستورى است كه به آن اندرز داده مى‏شويد; و خداوند به آنچه انجام مى‏دهيد آگاه است! «3» و كسى كه توانايى (آزاد كردن برده‏اى) نداشته باشد، دو ماه پياپى قبل از آميزش روزه بگيرد; و كسى كه اين را هم نتواند، شصت مسكين را اطعام كند; اين براى آن است كه به خدا و رسولش ايمان بياوريد; اينها مرزهاى الهى است; و كسانى كه با آن مخالفت كنند، عذاب دردناكى دارند! «4» « كسانى كه با خدا و رسولش دشمنى مى‏كنند خوار و ذليل شدند آن‏گونه كه پيشينيان خوار و ذليل شدند; ما آيات روشنى نازل كرديم، و براى كافران عذاب خواركننده‏اى است «5» در آن روز كه خداوند همه آنها را برمى‏انگيزد و از اعمالى كه انجام دادند با خبر مى‏سازد، اعمالى كه خداوند حساب آن را نگه داشته و آنها فراموشش كردند; و خداوند بر هر چيز شاهد و ناظر است! «6»

آيات امروز را مي توانيد از طريق اين لينک هم مطالعه کنيد


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پيمان خداست بر خلق او و براي شخص مسلمان شايسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آيه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 
star200620071988
رسول الله (صلى الله عليه وآله) : إذا قُمتَ في صَلاتِكَ فَأقبِلْ على اللهِ بِوَجهِكَ يُقبِلْ علَيكَ . پيامبر خدا(صلى الله عليه وآله) : هر گاه به نمازت ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند. (البحار : 84 / 249 / 41 و ص 221 / 4)

 

 

setayesh_new

یه صبح مه آلود نمیتونه دلیلی واسه ابری بودن اون روز بشه
مثل انگلیسی

* * *

روزی شاگرد یه راهب پیر هندو از او خواست که واسش یه درس بیاد موندی بده . راهب از شاگردش خواست کیسه نمک رو بیاره پیشش ، بعد یه مشت از اون نمک رو داخل لیوان نیمه پری ریخت و از او خواست اون آب رو سر بکشه . شاگرد فقط تونست یه جرعه کوچک از آب داخل لیوان رو بخوره ، اونم بزحمت .
استاد پرسید : " مزه اش چطور بود ؟ "
شاگرد پاسخ داد : " بد جوری شور و تنده ، اصلا نمیشه خوردش "
پیرهندو از شاگردش خواست یه مشت نمک برداره و اونو همراهی کنه . رفتند تا رسیدن کنار دریاچه . استاد از او خواست تا نمکها رو داخل دریاچه بریزه ، بعد یه لیوان آب از دریاچه برداشت و داد دست شاگرد و ازش خواست اونو بنوشه . شاگرد براحتی تمام آب داخل لیوان رو سر کشید .
استاد اینبارهم از او مزه آب داخل لیوان رو پرسید. شاگرد پاسخ داد : " کاملا معمولی بود . "
پیرهندو گفت : " رنجها و سختیهائی که انسان در طول زندگی با آنها روبرو میشه همچون یه مشت نمکه و اما این روح و قدرت پذیرش انسانه که هر چه بزرگتر و وسیعتر بشه ، میتونه بار اون همه رنج و اندوه رو براحتی تحمل کنه ، بنابراین سعی کن یه دریا باشی تا یه لیوان آب . "

* * *
طول زندگی خیلی کوتاهتر از عمقشه

 

 

mastoor_313

سنگم می زند!

چه سخت است این مرد. این مرد مهربان .و چه محکم گام بر می دارد. بدون تردید. انگار هیچ تردیدی ندارد. می روم سراغش.
- عزیز دلت را چه می کنی؟ چگونه جوانت را می سپاری به تیغ؟
سنگم می زند.
هنوز دلش نلرزیده است.
- خدای بی نیاز را چه حاجت به سر بریدن پسر نازنینت . ببین چشمانش چه شکوهی دارد.
سنگم می زند.

دست و پای جوانش را می بندد. تا دلش نسوزد برای دست و پا زدنش. کهنه ای می کشد روی چشمان زیبای اسماعیل. دست های ابراهیم نمی لرزد. پسرش را نمی بوسد. تیغ تیز خنجر می درخشد زیر آفتاب. انگار تمام هستی نشسته اند به تماشا.

من به جای ابراهیم می لرزم. اضطراب دارم. یعنی ابراهیم گلوی عزیزش را می برد. اسماعیل می نشیند. چه قربانی گران بهایی. نه پدر تردید دارد نه پسر. پاهایم می لرزد. ابراهیم خنجر را می برد سوی گلوی اسماعیل. چقدر مطمئن. لرزش پاهایم بیشتر شده است. خنجر را می گذارد روی گلوی اسماعیل. می کشد. دلم تنگ شده است انگار. مثل مجرمی که همیشه حسرت می خورد. حسرت اشتباهش را. پاهایم می لرزد. می خواهم سجده کنم به ابراهیم. می خواهم سجده کنم به آدمی.

 

 

zakariakhatir

داستان عمر آدم ها !!!!

زماني که خداوند تقسيم عمر ميکرد به آدم 30 سال ، به خر 30 سال ، به سگ 30سال و به ميمون 30سال عمر داد.
آدم وقتي فهميد عمر خودش با خر و سگ و ميمون يکي است ناراحت شد . اومد پيش خدا اعتراض کرد که چرا طول عمرش با اينکه انسانه با اين حيوانات برابره ؟ خدا بهش گفت : خب بذار باهاشون حرف مي زنيم هر کدوم هر چند سالي که از عمرشونو نخواستند مي ديم به تو .
آمدن به خر گفتن : تو 30سال عمر داري ، خر گفت : خب بايد تو اين 30 سال چيکار کنم ؟ بهش گفتن : بايد بار اين وراون ور ببري آخرم بهت يه غذايي ميدن ، خر گفت : خب اگه اينطوريه من 15 سالش را که اضافيه نمي خوام .
آمدن به سگ گفتن : تو 30سال عمر داري ، سگ گفت : خب من بايد چيکار کنم ؟ گفتن : بايد از اموال ديگران محافظت کني آخرش يه استخواني ميدن بخوري . سگ گفت : اگه اينطوريه منم 15 سالشو نمي خوام .
اومدن به ميمون گفتن : تو هم 30سال عمر داري، ميمون گفت : خب من بايد چيکار کنم ، گفتن : بايد شکلک در بياري آخرش يه موزي بهت ميدن ، ميمون گفت : اگه اينطوريه من 15 سالشو نميخوام .
خدا به آدم گفت : اين 45 سال به عمرت اضافه شد
واسه همينه که آدما تا 30 سالگي زندگي ميکنن!!!!!!!!!!!! !!!!!!!
از 30تا 45 سالگي مثل خر کار ميکنن و از 45 تا 60 سالگي مثل سگ از اموالشون نگه داري ميکنن و از 60 تا 75 سالگي واسه نوه هاشون شکلک در ميارن تا اونا بخندن.

 

 

kazem_haj2000

آخرین نقشه بین المللی ایران پیش از جدا شدن سرزمینهای تاریخی آن، انتشارات تامسون (1814)

با توجه به تهدید های مرزی موجود علیه تمامیت ارضی ایران بد نیست به این نکته اشاره کنیم که سرزمین کنونی ایران، تنها سی درصد از ناحیه‌ای وسیع است که در تاریخ با نام‌های‎ «ایران‌زمین»،«ایران‌بزرگ » یا «ایرانشهر» و در ‏جغرافیا با نام «فلات ایران» شناخته می شود. ترفند ها و دسیسه های بیگانگان و سستی پادشاهان بی کفایت گذشته بخش های زیادی ازاین سرزمین کهن را در طول فاصله کوتاه 196 ساله از ایران بزرگ جدا نمود که مروری بر چگونگی هر یک از این جدایی ها به رغم تلخی بسیار برای میهن گرایان ایرانی جهت الزام جدیت و حساسیت ما دست کم برای حفظ سرزمین های باقیمانده موجود بسیار آموزنده خواهد بود..
گستره سرزمین‌های جدا شده از ایران در قراردادهای ترکمانچای،گلستان،آخال،پار یس و... به قرار زیر است:

سرزمین های جدا شده قفقاز بر اساس قرارداد های گلستان و ترکمانچای با روسیه(1813 و 1828 م.):
آران و شروان: ۸۶۶۰۰ کیلومتر مربع؛
ارمنستان: ۲۹۸۰۰ ک .م؛
گرجستان: ۶۹۷۰۰ ک.م؛
‎داغستان: ۵۰۳۰۰ ک.م؛
اوستیای شمالی: ۸۰۰۰ ک.م؛
چچن: ۱۵۷۰۰ ک .م؛
اینگوش: ۳۶۰۰ ;ک.م‎
جمع ‏کل: ۲63700 کیلومتر مربع

سرزمین‌های جداشده ایران شرقی براساس پیمان پاریس و پیمان منطقه ای مستشاران انگلیسی:
هرات وافغانستان: ۶۲۵۲۲۵ ک.م؛
بخش‌هایی از بلوچستان و مکران: 3۵۰۰۰۰ ک.م؛
جمع کل: ۹۷۵۲۲۵ کیلومتر مربع

سرزمین‌های جداشده ‏ورارود(ماوراءالنهر) بر اساس پیمان آخال با روسیه(1881 م.):
ترکمنستان: ۴۸۸۱۰۰ ک.م؛
ازبکستان: ۴۴۷۱۰۰ ک.م؛
تاجیکستان: ۱۴۱۳۰۰ ک.م؛
‎بخش‌های ضمیمه شده ‏به قزاقستان: ۱۰۰۰۰۰ک.م؛
بخش‌های ضمیمه شده به ‎قرقیزستان: ۵۰۰۰۰ ک.م؛
جمع کل: 1226500 کیلومترمربع

‏‎ سرزمین های جداشده جنوب خلیج فارس بر اساس پیمان منطقه ای مستشاران انگلیس:
‎امارات:83600ک.م:
بحرین:694 ک.م:
قطر:11493ک.م:
عمان:309500ک.م:
جمع کل: 405287کیلومتر مربع

مساحت سرزمین‌های جدا شده از ایران درونی به همراه دو سوم کردستانات (که در دوره صفویه به اشغال عثمانی در آمد و بعد ها در بین سه کشور ترکیه،عراق و سوریه تقسیم شد) به مساحت تقریبی 200000ک.م. و نیز عراق به مساحت 438317ک.م. در جمع حدود 3.5 میلیون کیلومتر مربع بالغ می شود که این مقدار تجزیه یک کشور در کل تاریخ ایران و دنیا بی سابقه است.

 

 

alirezamajidi

جولی و جولیا

فرانک مجیدی: یاد روزهای خوابگاه بخیر. دوست خیلی عزیزی داشتم و دارم، به اسم ندا. یک‌بار که دلمان برای خانه تنگ شده‌بود و از غذاهای پر از عطر و طعم مادرهایمان با هم حرف می‌زدیم، ندا با شوق به من گفت: «مامان هر وقت می‌خواد غذا درست کنه، یه‌ذره از عشق و محبتشم توش می‌‌ریزه!» این راز تمام عطرهای پر از اشتها و خوشبختی آشپزخانه‌های ما هست. این همه انرژی‌ برای غذایی که در هر وعده به مدت نیم ساعت، تمام خانواده را کنار هم می‌نشاند، مستحق سپاس است. فیلم «جولی و جولیا» محصول آگوست ۲۰۰۹ و به کارگردانی خانم «نورا اِفرُن» در ستایش این معجزات هوس‌انگیز است.
فیلم، داستان موازی دو زن است. در سال ۱۹۴۹جولیا چایلد (مریل استریپ) و همسر دیپلماتش، پل (استنلی توچی) زوج خوشبخت و میانسال آمریکایی به پاریس می‌روند. جولیا برای گریز از بیکاری و پرداختن به کاری که دوست داشت، یعنی پختن غذا به کلاس آشپزی فرانسوی می رود و یک آشپز تمام عیار می‌شود. او تلاش می‌کند تجربیاتش را به‌صورت کتاب منتشر کند. در سال ۲۰۰۲، جولی پاول (ایمی آدامز) و همسرش اریک (کریس مسینا) در آپارتمانی کوچک زندگی می‌کنند. جولی عاشق آشپزی است ولی کار منشی‌گری در یک سازمان دولتی او را سرخورده و افسرده نموده. او برای گریز از افسردگی، تصمیم می‌گیرد همه‌ی ۵۲۴ غذای کتاب جولیا را در ۳۶۵ روز بپزد و تجربیات خود را در وبلاگش به نام «پروژه‌ی جولی/ جولیا» منتشر کند. زندگی جولی به نوعی در شخصیت جولیا گره می‌خورد و…

بسیار زیبا و دلپذیر! این توصیف من از فیلم صمیمانه‌ی نورا افرن است. افرن پس از فیلم‌ها‌ی نه چندان قابل توجه مانند «اعداد خوش‌یمن»، با یک انتخاب درست، سراغ این پروژه رفت. این فیلم واقعاً به یک کارگردان زن نیاز داشت تا ظرایف و طعم و رنگ را با سلیقه کنار هم قرار دهد. اما برگ برنده‌ی فیلم، مسلماً، حضور بانو «مریل استریپ» و «امی آدامز» جوان است در دومین همکاری مشترکشان، پس از «شک» است. استریپ که بارها نامزد اسکار شده و دو بار هم آن را برده، هنوز در میانسالی با قدرت هر چه تمام‌تر همه‌ی چشم‌ها را به‌سوی خود می‌گرداند. او از شخصیت جولیا، یک فرشته‌ی نازنین می‌سازد. یک زن بسیار مهربان که همه‌ی آدم‌ها را به یک اندازه از لبخندش بهره‌مند می‌سازد، خونگرم و زودجوش و صمیمی است و یک همسر وفادار و مهربان. او با آن قیافه‌ی مهربان و صدای زیر و ادای طولانی کلماتی که می‌خواهد به لهجه‌ی فرانسوی به آن‌ها بدهد، درست مثل مادرهای خیلی مهربان است، هر چند خودش فرزندی ندارد. می‌توان تصور کنم که امی آدامز بازیگر خیلی خوبی خواهد شد و از او بسیار خواهیم شنید. انتخاب‌های او هوشمندانه است. او در این فیلم با استریپ بازی رو در رو ندارد و از شخصیت شیرین و شکننده‌ی خواهر جیمز، به شخصیت معترض از شرایط می‌رسد که به دنبال تغییر است. او دوست دارد تاثیر خود را بر زندگی با نتیجه‌ی پخت غذاهایی که از جولیا یاد می‌گیرد، لبخند و رضایت مهمانان و همسرش از طعم غذا و وبلاگ‌نویسی بسنجد. هرچند، زندگی همیشه بر او آسان نمی‌گیرد و خیلی مواقع ناامیدی بر او هجوم می‌آورد.
برش‌های فیلم در موازی نشان دادن زندگی این دو زن، مبارزه برای کسب هویت اجتماعی از راه آشپزی و آموزش دادن پخت غذاهای دشوار، درست کردن نوشیدنی و حتی خرد کردن صحیح و سریع پیاز بسیار عالی است. شما هرگز احساس نمی‌کنید نشسته‌اید و یک فیلم آموزش آشپزی را از روی کتاب‌های جولیا و جولی می‌بینید. زندگی جولیا در اوایل دهه‌ی پنجاه در پاریس پر از شور و خنده و نور و رنگ و گرما است، هر چند پس‌لرزه‌ی تفتیش عقاید مک‌کارتی به زندگی جولیا و شوهرش رخنه می‌کند. اما در سال ۲۰۰۲، خیابان‌های نیویورک برای قدم زدن و ایده‌‌ی پخت غذاهای جدید، چندان دعوت‌گر به نظر نمی‌رسد. با این حال، جولی تمام تلاشش را برای رسیدن به ثبات و آرامش و مهارت زندگی به وسیله‌ی آشپزی به‌کار می‌بندد. این فیلم به خوبی موفق شد آشپزی را یک هنر لذت‌بخش و پر از نوآوری نشان دهد و نقش حمایت همسران جولی و جولیا هم در موفقیت قهرمانان داستان بسیار پررنگ است.
توصیه‌ی دوستانه‌ام به شما این است که اگر گرسنه هستید یا به وعده‌ی ناهار یا شامتان زمان زیادی باقی است، این فیلم را نبینید! آن غذاها و نوشیدنی‌ها و دسرهای رنگارنگ شما را می‌کشد! باور کنید در تمام دو ساعت فیلم، هر چه دم دستم بود خوردم! و یک چیز دیگر… هر وقت غذایی سر سفره‌تان داشتید که به نظرتان خیلی خوشمزه می‌آید، بخاطر جا افتادن و مغزپخت شدن و ادویه و روغن به قاعده‌ی آن نیست، بخاطر چاشنی عشق و محبت آشپز برای شخص شماست! به خاطر این چاشنی جادویی، همیشه سپاس‌گزار باشید. این تمام راز خوش‌طعمی غذای مادر ندا، مادر من و مادران شما است!

 

 

soruosh_ghili

خواص فراوان انار

انار يكي از ميوه هايي است كه از قديم وجود داشته است حتي در كتب مقدس چندين بار نام آن ذكر شده است . هومر شاعر معروف يونان در كتاب خود ( اوديسه ) از آن نام برده است . معروف ايت كه حضرت سليمان باغ بزري پر از درخت هاي انار داشته كه به ان عشق مي ورزيده است .
درخت انار بومي ايران و مناطق مجاور آن است . كلمه انگليسي Pomegranate از زبان يوناني مشتق شده كه به معني ( سيب با هسته هاي زياد ) مي باشد .
انار درخت كوچكي است كه ارتفاع آن تا 6 متر مي رسد و در مناطق نيمه گرمسيري مي رويد . شاخه هاي آن كمي تيغدر و برگهاي آن متقابل ، شفاف و ساده است .
گلهاي انار درشت برنگ قرمز اناري ولي بي بو مي باشد . ميوه آن كروي با اندازه هاي مختلف داراي پوستي قرمز رنگ و يا زرد رنگ مي باشد .
رويهمرفته در حدود بيست نوع مختلف انار در دنيا موجود است
خواص ميوه انار
از نظر طب قديم ايران ميوه انار سرد ف تر و قابض است . آب انار سرد و تر و پوست انار سرد و خشك و بسيار قابض مي باشد .
پوست ريشه درخت انار از بقيه قسمت هاي اين درخت قابض تر است .
كليه قسمت هاي درخت انار داراي تان مي باشد كه بسيار قابض است . براي مصارف دارويي از گل ، برگ ، پوست درخت ، پوست ريشه و دانه انار استفاده مي شود .
1)انار شيرين ادرار آور است .
2)ملين مزاج است .
3) آب انار شيرين براي بيماريهاي مجاري ادرار مفيد است .
4)ترشح صفرا را زياد مي كند.
5)آب انار اسهال را برطرف مي كند.
6)اگر آّ انار را با عسل مخلوط كرده و هر روز چند قطره در بيني بچكانيد از رشد پوليپ در بيني جلوگيري مي كنيد .
7) خون ساز است .
8)خون را تصفيه مي كند .
10)براي سالمندان بهترين دارو براي تقويت كليه است .
11)آب انار خنك كننده است .
12)رنگ صورت را شاداب مي كند .
13)صدا را باز كرده و گرفتگي صدا را برطرف مي كند .
14)براي وزن اضافه كردن انار بخوريد .
15)آب انار مقوي قلب و معده است .
خواص ديگر قسمت هاي درخت انار
1. جوشانده پوست ريشه درخت انار كرم معده و روده را از بين مي برد .
2. جوشانده پوست درخت انار نيز اثر ضد كرم دارد .
3. براي برطرف كردن گلو درد و زخم گلو از جوشانده پوست انار و يا جوشانده برگهاي انار استفاده كنند .
4.خانم هائيكه عادت ماهيانه شان منظم نيست مي توانند از جوشانده برگهاي انار استفاده كنند.
5.برگهاي له شده انار را اگر روي پوست بگذاريد خارش را از بين مي برد .
6.براي برطرف كردن سوختگي پوست ، گلهاي انار را له كرده و با روغن كنجد مخلوط كنيد و اين پماد را روي قسمت سوختگي بماليد .
7. جوشانده پوست درخت و پوست ريشه درخت انار كرم كش است .
8.دم كرده گل انار اسهال مزمن را برطرف مي كند .
9.دم كرده گلهاي انار را بصورت غرغره براي از بين بردن زخمهاي دهان بكار ببريد .
10.براي برطرف كردن دندان درد ، دم كرده ريشه درخت انار را در دهان مضمضه كنيد.
11.انار ترش و شيرين (ميخوش )ادرار را زياد مي كند .
12. براي برطرف كردن بواسير بايد معقد را با جوشانده پوست انار شستشو داد .
13.اگر شیرین باشد بر آب مرد ( منی ) می افزاید و بچه را نیکو میکند و اگر ملس باشد برای شکم خوب است و دود درخت انار حشرات را دور میکند و خلال کردن با سیخهای آن آکله را به حرکت در میآورد. انار سورانی طبیعت را معتدل میکند و خوردنش با پوست کرم خوردگی دندان و بخار را میزداید و نفس را خوشبو و آن را روشن و قلب را زنده میکند و هر کس به هنگام خواب اناری بخورد تا صبح کند از خودش در امان است انار شیرین با پیه آن معده را دباغی میکند و تخمه را درمان میکند و غذا را هضم مینماید و در بدن تسبیح میکند و کسی که اناری را کامل بخورد خداوند شیطان را از سوزاندن دل او تا چهل روز باز میدارد و کسی که دو انار کامل بخورد خداوند شیطان را از سوزاندن دل او تا صد روز باز میدارد و کسی که سه انار کامل بخورد خداوند شیطان را تا یک سال از سوزاندن دل او باز میدارد و کسی که یک سال گناه نکند وارد بهشت میشود و در هر انار دانه ای از بهشت است . شایسته است که انار را ناشتا بخورند و بخصوص در پنجشنبه و جمعه به تنهایی بخورند و برای همه چیز سودمند است و هیچ چیز زیانی به آن نمیرساند.

منبع : کتب طب سنتی

 

 

shabnamzende

«زنجره فراموشي»

ديوار
تاك
ديوارها ...
پر از ماندن
پر از سنگ
صيقل زده از كوهي بهانه گير
دليلي براي سر شكستن
كوي ها ...
سرگشته بن بست
سايه ها ...
چه بلند!
چه سرد!
انتها ...
جلو فتاده ز نزديك
پندارها ...
خالي از بودن
بيمارگونه ... از فردايي تهي
لبها ...
گفتاران خموش
پنجره ها ...
اندر خفايٍ پرده
آه ... پرده .... پرده
شعاران تواضع
خاطره ها ...
گره خورده بر باد
گم گشته اي ... شايد كه باز آيد
كمر ها ...
همه خم
بي عصا
قصه ها ...
پر از ديو
بي پري
چشمها ....
سنگين ... از كوله باري خمار
آرزوها ...
كوچ كرده ... بي خانه دلي
شيشه اي شكسته
تابيده شايد ... نوري از اميد
پنجره اي پوسيده
باز مانده اي ... شايد پر نقش
تاك ي سوار بر ديوار
ريشه بر زير ... فتاده بر روي
پاي بست ديوار
خورنده اش تاك .... شوينده اش آب
همبازي تاك .... كودكيه گنگ
قلبها ... گره خورده بر تاك
يكي يكي .... دو تا دو تا .... خوشه خوشه
در كودكيه كوچكم ..... قلبها چه غوره بودند
آه .... كه قلبم چه پر تپش غوره مي خواست
چه يارانه بود چوبدستيم
و چه شور ... اشكهاي حسرتم
شور نياز ....غوغايي داشت
و ديوار ...
ديوي پاي بسته چون ... نگاهبان انگوري طلايي
آه ....
اي تاك ...
تا .... كي
بايد به نگاهت آويخت
من آن تاكم
كه اشكهاي شوريده را نثارت مي كنم
و تو ...
آن شهدي
كه در اوج چكيده‌اي
اين شوريده ها را از چه نگاه ميداري؟
چه باك ...
گر نرگسان را .... ز كاسه سر به زير پايت بريزم
شورابه هايم در پاي ديواري است ...
كه اندامت را از خورشيد نگاهم دور داشته است
شورابه هايم جويباري خواهند شد
چه باك ... اگر ديوار را آوار كنند
آنگاه آفتاب نگاهم
سبزينه هاي پيكرت را خواهند ستود
اف بر اين ديوار كه ستبري را
چون پتكي بر سرم آوار ميسازد
پرينه هاي خيال ... چرا ... آغوش تو را نمي يابند
آه ... ماندن ... تا ...كي
مگر اين ديوار تا ... كي ميماند
مگر اين ديوار عاشق است
پس از چه به شيشه نمي ماند
تا آفتاب به تاك بتابد
يا بسان سدي است ... كه راه به عبور آب نمي دهد
پرسش ها ... اين سكون را ... از چه نمي جنبانند!
آه ... اگر اين ديوار نبود
سر را به چه ميبايد كوفت
منت اين نيز ... بر سرم
چه كوبنده ... سنگين است
آه كه جز اشك ... حربه اي ... ندانم نتوانم
اين من ... قياسش چندين كوچك بود؟ ... كه اين نياز چندين امر ميكند
آه كه اين شوري هوس شيرين دارد
آي اشك ... حمله بر ديو .... آر
اين سستي زمن نيست ... كه اشك مي بارم
سستي از ديو است كه ... نهاد عشق نداشت
اين صداي فرو ريختن قلب نيست
اين صداي آوار است
اين زمزمه اشك است ... كه .... مي خواند
نواي روئيدن را زير آوار
اين كيمياي طلايي تابش است
قلب است كه ميرويد از غوره
شهد است كه مي تراود از عشق
رويش جواني است در آغوش زمان
و ... بهار
... پشت شيشه فراموشي را مي زند
و ...
پيري كه جوانيش فراموش مي شود

 

 

amiravram

دوست عزیز آقای مبین شاید بد نباشد این مطلب به اطلاع دوستان ذیگر هم برسد:

جناب آقای دکتر احمدی نژاد
با سلام و احترام

اینجانب نرگس محمدی، همسر تقی رحمانی و مادر دو فرزند خردسال سه ساله ام.اکنون در کانون مدافعان حقوق بشر که به شکل غیر قانونی دفتر آن بسته شده است و نیز در شورای ملی صلح فعالیت می کنم.از تاریخ 1/7/1380 نیز بعد از بسته شدن فله ای مطبوعات، تا تاریخ 28/8/1388 در شرکت بازرسی مهندسی ایران در گروه های تخصصی بازرسی صنعتی و معدنی و بازرسی آسانسور با داشتن حکم استخدامی خدمت کرده ام و در تاریخ 28/8/1388 از محل کار اخراج شدم. این رزومه کوتاهی از زن 36 ساله ایرانی است.
اما بد نیست بدانید که حکم اخراج من سیری امنیتی طی کرد تا بالاخره ابلاغ شد.در خرداد ماه 1387 و در هنگام بازگشتم از نشست کاری مدافعان حقوق بشر و مسولان و کارشناسان سازمان ملل متحد در وین، وزرات اطلاعات دولت جنابعالی ، من را احضار کرده مورد بازجویی قرار دادند. در تاریخ 18/2/1388 نیز که عازم گواتمالا برای شرکت در نشست زنان بودم ، به شکل غیر قانونی ممنوع الخروج شدم. این در حالی است که محکومیتی نداشتم و حتی تا کنون به عنوان متهم هم به دادگاه فرا خوانده نشده ام. به هر حال باسبورت من توسط ماموران ریاست جمهوری مستقر در فرودگاه ضبط شد و من از آن تاریخ باسبوت هم ندارم. به همین دلیل مجددا در خدمت ماموران وزارت اطلاعات بودم و در این جلسه به صراحت از من خواسته شد که از شورای ملی صلح و کانون مدافعان حقوق بشر استعفا نمایم و تهدید شدم که در غیر این صورت محرو میت های بیشتری در انتظارم خواهد بود.
در تاریخ 28 خرداد ماه یعنی شش روز بعد از انتخابات اخیر یکی از مامورینی که در جلسات حضور داشتند طی تماس تلفنی اظهار داشتند که چنانچه کوچکترین تحرکی داشته باشم و از تهران خارج نشوم به همراه هر دو فرزند کوچکم بازداشت خواهم شد. بعد از آن و در جلسه ای دیگر ماموران وزارت اطلاعات به عنوان آخرین اخطار اعلام نمودند که در صورتیکه از کانون مدافعان حقوق بشر و شورای ملی صلح و هر گونه ارتباطی با خانم عبادی برنده جایزه صلح نوبل کناره گیری نکنم ، از کار اخراج و بازداشت خواهم شد.
در شهریور ماه به دلیل قبولی در یک دوره اموزشی تخصصی کاری از وزارت اطلاعات خواستم تا باسبورتم در اختیارم قرار گیرد که جواب دادند نظر وزارت نسبت به شما منفی است و نمیتوانید در این دوره شرکت کنید مگر اینکه در مورد خواسته های ما تجدید نظر کنید .
و بالاخره در 28/8/88 مدیر عامل شرکت اعلام کردند که از من خواسته شده تا شما را اخراج کنم و من شرعا و اخلاقا دلیل خواستم که از بالا گفتند تشخیص این قضیه با آنهاست. ایشان از من خواستند به عنوان آخرین فرصت با ماموران صحبت کنم تا از اخراجم صف نظر نمایند و به صراحت با جانبداری از من خواستند که از فعالیت هایم دست بردارم و خوب البته من هم نظراتم را گفتم و ایشان گفتند که موظف به اخراج من هستند.
بالاخره من همان روز و در ظرف یک ساعت از محل کار اخراج شدم. صحبت مدیر عامل با من از ساعت 3 الی 4:15 انجام شد و جالب اینجاست که علی رغم حضور من در 30/8/88 به اصرار مدیر عامل اخراج به تاریخ 2 روز قبل صادر شد.
در سطور فوق سعی کردم مختصرا شرح وضعیتی از خود ارائه کنم و اکنون می خواهم آنچه را می بندارم بازگو نمایم. به یاد دارم زمانی که به عنوان رییس جمهور بعد از دوران اصلاحات بر سر کار آمدید از مهرورزی و آوردن بهره نفت کشور بر سر سفره های ایرانیان سخن گفتید و مهرورزی مرام بزرگان است،
اما آنچه این روزهای تلخ شاهدیم امر خلاف آن یعنی کینه ورزی و خشونت ورزی در اشکال عریان وبیچیده است.
قطعا کسانی که از سالها قبل از کار و از تحصیل محروم شده اند کم نیستند و من قطره ای در این دریای طوفان زده از ظلم وجورم. زنان ومردانی که به دلیل داشتن تفکری مخالف و یا حتی متفاوت از حکومت محرومیت های سنگینی را متحمل شده و خود و خانواده هایشان قربانیان این خشونت بی حد و مرز شده اند. از این حیث باید زبان در کام کشم و شرم نمایم تا از آنچه بر خود رفته سخن گویم اما از این حیث که باید از حقوق اساسی مان بگوییم و بنویسیم و سکوت نکنیم تا روزی در این سرزمین بلاکش نیز حق داشتن کار و حق تحصیل جزء حقوق انسانی به شمار آید نه امتیاز و وسیله ای برای تهدید انسانها توسط حکومت ها باید گفت و نوشت.
و از این منظر به خود به خود اجازه دادم تا بگویم به کدامین گناه فرزندان خردسال من باید قربانیان کینه ورزی این دولت قرار گیرند؟
بدر این کودکان 15 سال زندان این حکومت را تحمل کرده و هنوز یک فعال مدنی و سیاسی و قانونمند است .او که در آغازین سال های جمهوری اسلامی به دلیل بازداشت های متوالی محروم از تحصیل در رشته تاریخ در دانشگاه تبریز شد، به دلیل زندانهای طولانی هرگز موفق به اشتغال نشد و عملا همواره از داشتن شغل محروم بود. شاید گفتن از چنین وضعیتی سخت نباشد ، اما اینگونه زیستن و از هر حقی در این سرزمین بی سامان محروم بودن بسیار دشوار است.
و اما من. فردی که در هیچ دادگاهی مجرم شناخته نشدم و فقط و فقط یک فعال حقوق بشر و صلح طلبم، اکنون باید به خواست وزارت اطلاعات که باید حافظ امنیت ما شهروندان باشد، قدم در راه محرومیت های متوالی گذارم .
آیا فعالیت حقوق بشری و تلاش برای صلح گناهی نابخشوندی است که حتی حق داشتن نانی برای خوردن هم نباید داشته باشیم؟
آیا حکومتی که مدعی حکومت علی است میداند که علی هرگز حق هیچ مخالفی را از بیت المال قطع نکرد؟ این در حالی است که فعالیت من در حوزه حقوق بشر است که تلاش ما در کانون بر این مبناست که وضعیت حقوق بشر در ایران را در حد توان خود بهبود بخشیم و نیک مستحضرید که مصلحان در هر جامعه ای مورد تکریم وتحسین اند نه مستوجب تحقیر و تهدید.
آیا فعالیت ما در کانون برای التیام اندکی ازآلام خانواده های مظلوم زندانیان، این چنین خشم حکومت را موجب شده یا تلاش ما برای تحقق صلح و مقابله با هر خشونتی در شورای ملی صلح این چنین بر صاحبان قدرت گران آمده است؟
حال سوال اینجاست که که مهرورزی شما که وعده بیش از 4 سالتان است شامل چه کسانی میشود؟ آیا فقط شامل مدار بسته حلقه زده بر گردتان است و لاغیر؟
آیا تصور نمی کنید که این رفتار با هموطنان خود از هر گروه و مرامی که باشند، ظلمی بزرگ و نابخشودنی در نزد ملت بزرگ ایران وتاریخ این سرزمین خواهد بود؟ آیا بریدن نان از گلوی کودکان معصوم و بی گناه ما نمایشی از مهرورزی این دولت و سندی برای اثبات حکومت علی وار این نظام است؟
آیا درآمد باد آورده نفت فقط متعلق به آقازاده ها و نورچشمی های حکومت است و سایر کودکان جامعه سهمی از آن ندارند؟ حتی کوکان مادران و بدرانی که سالها به این جامعه خدمت کرده اند و از طریق کار وتلاش در گوشه ای از این مرز و بوم به رشد ، بیشرفت و آبادانی کشور یاری می رسانند؟
این حقیر 8 سال در عرصه بازرسی مهندسی صنعت در ایران و در بروژه های ملی چون بارس جنوبی در حد توان تلاش و خدمت کردم که تقدیر نامه های این خدمات نیز در برونده ام محفوظ است ، اما چون اوامر وزارت اطلاعات دولت جنابعالی را نبذیرفتم ، علی رغم رضایت مدیر بارسی از عملکرد حرفه ایم ظرف یک ساعت اخراج شدم. حتی یک ماه هم به من فرصت داده نشد تا حداقل به دنبال کاری دیگر باشم .
آیا تصور نمی کنید که چنین رفتاری با هموطنانتان نه فقط خارج از قواعد قانونی بلکه به دور از جوانمردی ،اخلاق و انسانیت است و حال آنکه ایرانیان به جوانمرد و شرافتمندی شهره اند؟
در خاتمه در شرایطی که میتوانم آزادانه بیاندیشم و بنویسم و عقیده ام را به دور از شکنجه اعلام نمایم و البته ملاک هم فقط همین است و بس، باور دارم که کانون مدافعان حقوق بشر و شورای ملی صلح ،نهادهای مدنی و قانونمند در کشور ایران هستند که کارنامه قابل قبولی در نزد ملت سرفراز ایران دارندو همکاری و خدمت به آنها افتخار بزرگی برایم می باشدهمچنین خانم عبادی برنده جایزه نوبل فردی ملی و زنی شجاع و بشر دوست است که در راه تحقق صلح و حقوق بشر در چهان تلاش می کند و همکاری با صلح طلبان جهان نه تنها امری مذموم نیست که امری با ارزش است و صلح و حقوق بشر در مقابل جنگ و خشونت از آرمان های بزرگ تاریخ بشریت است که قطعا بیشتر تلاش خواهم نمود.

نرگس محمدی

 

 

musavisaeid 

تبعات امنیتی هدفمندکردن نامناسب یارانه‌ها؛

اشتباهاتي که مي‌تواند جنبش سبز را زنده کند
 

سيد سعيد موسوي
دانشجوي كارشناسي ارشد برنامه ريزي سيستم هاي اقتصادي دانشگاه شهيد بهشتي


جنبش سبز همانطور كه پيش بيني مي شد رو به ميرايي نهاده است. البته نمي توان «شعله رو به خاموشي» را بي خطر تلقي كرد. اما تقريبا همه آن را خاتمه يافته مي پندارند. در بيان علل اين روند مرگ افزا سخن هاي بسيار بر زبانها جاري شده است. يقينا از مهم ترين تحليل ها حول «اشتباه هاي استراتژيك سران جنبش» آن تحليلي است كه مي گويد «اي كاش سران جنبش، نيم نگاهي نيز به طبقات فرودست جامعه مي داشتند!». اين تحليل برمي نمايد كه اصولا اگر نبود حافظه بد فرودستان از سران جنبش به خاطر 16 سال سياست هاي بازارگرايانه و شعارهاي محوريشان در انتخابات پيشين، در حال حاضر وضعيت جنبش اين گونه نبود.
طبقات فرودست به خصوص بعد از جنگ منتظرِ رسيدن فصل برداشت تلاش‌هایی بودند كه در دهه اول انقلاب كاشته بودند. در عوض، شوربختانه 8 سال تجربه سياست هاي بازارگرايانه افراطي و 8 سال سياست هاي بازارگرايانه معتدل را از سر گذراندند. بنابراين، اشتباه استراتژيك جنبش سبز اين بود كه با تكرار اشتباه گذشتگان طبقه اي غير از فرودستان را تكيه گاه اصلي خود قرار داد. سران جنبش با دادن باج هاي پياپي طبقه اي را خشنود ساختند كه در عرصه نبرد نمي توانست براي ايشان هزينه اي مستوفا كند. فرودستان قليلي نيز كه در جنبش هستند تريبوني براي ارائه مطالبات محوري خود نداشته و اين طبقات بالانشين هستند كه مسلط هستند. کار به جایی رسیده که سران جنبش كه ابتدا داعيه رفتن حتمي باطل و ماندن حق را سر مي دادند در پايان، نرم نرمك در رساي «دادن هزينه براي جنبش» داد سخن مي دادند. اين است روايت تلخ اين دست تحليل ها از روند حادثه.
اما توصيه اين تحليل ها براي ادامه حداقلي جنبش چيست؟ تنها راهِ دميدن دوباره روح پويايي به كالبد جنبش سبز همانا بازگشت به سوي فرودستان است. اين تحليلها در پرده اي ديگر عنوان مي كنند از مشكلات هژموني طبقات فرادست اين است كه هيچ اجماع حداقلي بينشان رخ نمي دهد كه اين بدترين وضع براي جنبش در اين دوره زماني است. فرودستان نشان داده اند در اين مواقعْ بيشتر مي توانند اجماع كنند. هم چنين به دليل بُرد بالاي مطالبات غيرسياسي فرودستان، از رهگذر هژمونيك شدن اين طبقه در جنبش، امكان طرح مطالبات سياسي طبقات فرادست حاشيه اي را نيز افزايش مي دهد. گرچه مي توان در ضمن يك استراتژي پيچيده از طبقات مختلف اجتماعي براي افزايش قدرت جنبش سبز بهره مند شد لكن اين طبقه فرودست است كه اصلي ترين پياده نظام مخالفان جنبش است. بنابراين خواه ناخواه اينان برگه برنده هستند.
از منظر اين تحليل ها جنبش سبز از ابتدا اگرچه نيم نگاهي به خواسته هاي اين طبقه داشت ولي رفته رفته حقيقت خود را آشكار نموده و از آنان روي گرفت. آيا مي توان آبِ از جوي رفته را بدان بازگردانْد؟ ظاهرا اين گونه نيست. فرصت ها از دست رفته اند.
اما هنوز نقطه اميدي پابرجاست. بله اشتباه در هدفمندسازی يارانه ها. هدفمندي يارانه ها، سياست هاي تعديل و.. بسته هايي هستند جهاني؛ طراحي شده از سوي نهادهاي حافظ منافع سرمايه داري مثل بانك جهاني و صندوق پول؛ و در ضمنِ يك موج جهاني وارد كشورها مي شوند. در پشت لفاظي هاي منطقي – نما در فرآيند توجيه اين بسته، روابط قدرت – منفعت صاحبان سرمايه به خوبي پنهان مي ماند. سخن اين نيست كه اقتصاددانان در يك همكاري مزدورانه به نفع ايشان حكم مي كنند بل سرشت استدلال اقتصاديِ متعارف به گونه اي است كه از اين دست از روابط هاي زيرين غافل مي ماند. هدفمندي يارانه ها آن چنان كه در حال حاضر منطقي و ناگريز نشان مي دهد به راحتي مي تواند با موجي ديگر از سوي همان نهادها و .. غيرمنطقي و غيرعقلايي جلوه كند. اين طرح به راستي سرنوشتي به سان تعديل خواهد داشت. پس از تحميل هزينه هاي فراوان و بريدن بيش از پيش طبقات اجتماعي از نظامْ نهايتا متوقف خواهد شد. تلخي اين ماجرا نسبت به ماجراي تعديل اين خواهد بود كه نهادهاي جهاني اين بار براي نشان دادن خطاهاي تحليلي اين بسته به تجربه تلخ ايران استناد خواهند كرد.
از سويي فارغ از لفاظي هاي ساده انديشانه در رساي عدالت گستري اين بسته، تاثيرات سوء آن بر رفاه فرودستان واضح و مبرهن است. طيف فرودستاني كه بعد از جنگ همواره بي پايگاه و به مثابه «يك گروه اندك حاشيه اي» جلوه گر شده اند، مي رفت تا اميدوار شده پايگاهي در دل دولت عدالت پيدا كنند. اما گويي سرنوشت تلخ اين عده ي بي شمار است كه هميشه بيشترين هزينه ها را در مقابل كمترين عوايدي بپردازند. پس از نااميد شدن ايشان از دولت عدالت، بسا حافظه بد ايشان نسبت به سران جنبش كمي تعديل شده باشد. بنابراين به عقیده تحلیل‌گران سبز، وقت را مغتنم بايد شمرد. از منظر اين تحليل ها با اندكي چرخش به سمت فرودستان مي توان از ظرفيت عظيم و هميت والاي ايشان بهره مند شد. هم از شدت رنج و آلام ايشان كاست و هم سوار بر موج ايشان دغدغه هاي سياسي جنبش را مطالبه كرد.
به این ترتیب، تجربه شكست اصلاحات، شكست جنبش سبز و.. را مي توان با «دست به دامانِ فرودستان شدن» و از اين رو پيروزي به فراموشي سپرد و منتظر پيروزي هاي بعدي بود. به اعتقاد کارشناسان اقتصاد سیاسی سبز، اشتباه استراتژيك سران جنبش قابل جبران است. اين جبران هم از درون و هم از بيرون بايستي صورت گيرد. هم در درون بايستي نقطه ثقل را از فرادستان به فرودستان منتقل ساخت و هم در بيرون از تصويب بسته هدفمندي يارانه ها خوشحال بود. از درون بايستي اشتباهات گذشته را اصلاح كرد و از برون بايستي از اشتباه دولت استقبال كرد. اين دو در كنار هم تنها اميد برجايي و پويايي جنبش است.
آيا آرزوهاي اين دست از تحليل ها به سرانجام مي رسد؟ همه چيز در چند ماه آينده مشخص خواهد شد. دولت يا با فشارهاي وارده عطاي بسته هدفمندي يارانه ها را به لقايش مي بخشد و از اين طريق بر ناكارآمدي خود مي افزايد يا با پاي فشاري بر بسته نه چندان مستحكمِ خود و اجرای نامناسب آن، در مقابل فرودستان و عواقب پيش رو قرار مي گيرد. دولت كدام راه را انتخاب مي كند؟ همه چيز در آينده اي نه چندان دور مشخص خواهد شد.

 

 
hamed.1360

-- قسمت نهم --

قوانین و عقاید

شیطان پرستان دارای یك سری اعتقادات هستند كه در كتاب انجیل شیطانی آمده است و همچنین دارای كلیسای شیطان نیز میباشند كه در 30 آوریل 1966 توسط آنتون لاوی تاسیس شد و در پس از مرگش اداره آن به همسرش بلانش بارتون رسید و در حال حاضر نیز توسط یكی از اعضای قدیمی آن یعنی پیتر گیلمور اداره میشود . این كلیسا تنها مكانی‌ است كه بر اساس قوانینش با استفاده از كمكهای مالی دولتها برقرار نیست و اعضای آن براي ورود به آن باید پول بپردازند در ضمن كودكان نیز تا زمانی كه توانایی درك فلسه آنها را پیدا نكرده اند اجازه ورود به آنجا را ندارند .در ضمن ورود افراد غیرشیطان پرست به آنجا بدون ایراد میباشند.
انجیل شیطانی شامل 4 بخش است : "كتاب شیطان" ،"كتاب لوسیفر"،"كتاب بلیل Book of Belial " و" كتاب لویتان Book of Leviathan" که هر کدام شامل مطالب خاص خود ميباشند فصل اول اين کتاب احکام 9 گانه شيطان پرستي است . خوب است نگاهي به اين 9 حکم بيندازيم :
1. شیطان به جای ریاضت نماینده افراط است.
2. شیطان به جای اینكه نمایاننده توهم های معنوی باشد نماینده زندگی مادی است.
( همه مسائل و تجارب غيرمادي و معنوي از ديد آنها توهم و دروغ و تظاهر خوانده ميشود.)
3. شیطان نشان دهنده عقل پاك است به جای خودفریبی متظاهرانه.
4. شیطان نشانه عشق به افرادی است كه لیاقتش را دارند نه هدر دادن آن براي افراد نمك نشناس .
(درست برعکس مسيحيت و ساير اديان که عشق به انسانها را به انسانها آموزش ميدهد)
5. شیطان به ما انتقام جویی را به جای برگرداندن طرف دیگر صورت نشان میدهد.
(درست برخلاف کلام حضرت عيسي(ع) ؛ در اسلام نيز در برابر ظلم سکوت نميکند اما پاسخ يک سيلي را فقط يک سيلي ميداند و بس!)
6. شيطان به ما مسئوليت در برابر مسئول را به جاي مسئوليت در برابر موجودات ترسناک خيالي را مي آموزد.( يعني اعتقاد به معاد و بهشت و جهنم را تنها عامل انسانيت افراد با ايمان ميداند و همچنين خود را فقط دربرابر کسي مسئول ميداند که در برابرش مسئوليت دارد نه ساير افرادي که ممکن است درگير عملي شوند که او انجام ميدهد.)
7. شيطان ميگويد که انسان حيوان ديگري است، گاه برتر و اکثر مواقع به دليل " روح خدايي و پيشرفت ذهني اش که از او بدطينت ترين حيوان را ساخته است " پست تر است. (دقت کنيد که روح خدايي که به اعتقاد اديان منشاء و دليل بزرگي و خوبي انسانهاست در اين نظريه دليل بدطينت ترين موجود بودن اوست.)
8. شيطان آنچه را که گناه مينامند را عواملي برای ارضاي نيازهاي فيزيکي ، حسي و ذهني ميداند.
( يعني گناهان را برای ارضاء نيازهاي انساني لازم ميداند)
9. شيطان بهترين دوست کليساست زيرا آن را سالها مشغول کرده.
بد نيست برخي قسمتهاي اين کتاب را بخوانيم :
" به نام خدای بزرگ ما ؛ شيطان ؛ به شما فرمان ميدهم که از دنيای سياه بيرون آييد . به نام چهار شهريار سياه جهنم ؛ پيش آييد . شيطان ؛ جام باده لذت را بردار . اين جام پر از اکسير زندگی است ؛ و آنرا با نيروی جادوی سياه انباشته کن . اين نيرو در سراسر عالم کائنات وجود دارد و حامی آن است . آمين "
ای دوست و همدم شب ؛ تو از صدای سگ ها و ريختن خون شاد ميشوی ؛ تو در ميان سايه های قبور ميگردی ؛ تو تشنه خون هستی و بشر را تهديد ميکنی گور گومورو ؛ ماه هزار چهره ؛ به قربانيان ما با نظر مساعد بنگر . دروازه های جهنم را بگشا و بيرون بيا ... "
و در مقایسه با این جملات، لاوی ۹ گناه شیطانی را نیز نام برده است:
حماقت، ادعا و تظاهر، نفس گرایی، انتظار بازپس گرفتن از دیگران،(آنچه به آنها داده اید)، خود را فریب دادن، پیروی از رسوم و عقاید دیگران، روشن بینی نا کافی، فراموش کردن ارتدکسی گذشته (به طور مثال، قبول کردن چیزی قدیمی در بسته بندی جدید، به عنوان نو)، غرور و افتخار بی حاصل (مانند غروری که هدف شخصی را از درون می‌‌پوساند) و کمبود محسنات !
لاوی سپس ۱۱ قانون شیطانی را نیز وضع کرد، که در حالی که نظام نامه‌ای اخلاقی نیست، ولی راهنمایی‌های کلی برای زندگی شیطان پرستی را ارائه کرده است:
۱- هرگز نظراتت را قبل از آنکه از تو بپرسند بازگو نکن.
۲- هرگز مشکلاتت را قبل از آنکه مطمئن شوی دیگران می‌خواهند آن را بشنوند بازگو نکن.
۳- وقتی مهمان کسی هستی، به او احترام بگذار و در غیر این صورت هرگز آنجا نرو.
۴- اگرمهمانت مزاحم تو است، با او بدون شفقت و با بیرحمی رفتار کن.
۵- هرگز قبل از آنکه علامتی از طرف مقابلت ندیده‌ای به او پیشنهاد نزدیکی جنسی نده.
۶- هرگز چیزی را که متعلق به تو نیست برندار، مگر آنکه داشتن آن برای کس دیگری سخت است و از تو می‌خواهد آن را بگیری.
۷- اگر از جادو به طور موفقیت آمیزی برای کسب خواسته هایت استفاده کرده‌ای قدرت آن را اعتراف کن. اگر پس از بدست آوردن خواسته هایت قدرت جادو را نفی کنی، تمام آنچه بدست آوردی را از دست خواهی داد.
۸- هرگز از چیزی که نمی‌خواهی در معرض آن باشی شکایت نکن.
۹- کودکان را آزار نده.
۱۰- حیوانات (غیر انسان) را آزار نده مگر آنکه مورد حمله قرار گرفته‌ای یا برای شکارشان.
۱۱- وقتی در سرزمینی آزاد قدم بر می‌داری، کسی را آزار نده، اگر کسی تو را مورد آزار قرار داد، از او بخواه که ادامه ندهد. اگر ادامه داد، نابودش کن.

ادامه دارد...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، ممنونم! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

12 آذر / 3 دسامبر / 15 ذي الحجه

Mobin_s2004@yahoo.com
 12 آذر هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
اولتيماتوم تند شاپور دوم (ذوالاكتاف ) به امپراتوري روم و تعرض نظامي تازه ايران به متصرفات شرقي روم

شاپور دوم

سوم دسامبر سال 359 ميلادي امپراتور روم، كنستاتينوس دوم اولتيماتوم شديد اللحني به اين شرح از شاپور دوم (ذوالاكتاف) شاه وقت ايران از دودمان ساسانيان دريافت كرد:
     « پس از تحيت ... ، آگاه باش كه طبق اسناد و مكتوب هاي موجود و نوشته هاي مورخان ، اراضي و سرزمين هاي آن سوي رود خانه استرومون Strymon (که در تراکیه = تراس جریان دارد و به دریای اژه می ریزد) تا مرز مقدونيه متعلق به ايران بوده است. آن امپراتور بايد آنجا را از نيروهاي مسلح خود تخليه كند تا ماموران ما بتوانند در آن مناطق به جمع كردن ماليات و تمشيت امور بپردازند. اگر فرستاده من، حامل اين يادداشت، دست خالي باز گردد؛ پس از پايان زمستان دستور خواهم داد كه ارتش اين سرزمين ها را با توسل به زور پس بگيرد .... (نامه با الفاظ مودبانه پايان مي يابد) ».
     از آميدا (شهر آمد ـ دیاربکر) ـ شاه
    این سند که در آرشیو امپراتوری روم به دست آمده در کتابهای تاریخ قرون قدیم مندرج است.
     شاپور دوم قبلا و در همين سال با شكست دادن نيروهاي رومي سوريه را متصرف شده بود و آماده پيشروي در متصرفات روم در آناتولي غربي بود.
    امپراتور روم كه در گير دشواري هاي داخلي و نافرماني بعضي از ژنرالهايش بود پاسخ نامه شاپور دوم را موكول به مشورت با سناي روم كرد.
    شاپور دوم منتظر نماند و در بهار سال 360 ميلادي دست به حمله زد و پس از تصرف «بزابده» به پيشروي خود ادامه داد. كنستانتينوس دست به گرد آوري نيرو زد كه بيمار شد و تب شديد وي را از پاي در آورد.
    جانشين او «ژوليان» كه در عين حال فلسفه دان و نويسنده بود براي جنگ با ايران نه تنها نيروهاي رومي را بسيج كرد بلكه به اجير كردن جنگجوي مزدور از قوم فرانك (ساكن شمال فرانسه ، در آن زمان سرزمين گل ) و قوم آلماني ( مردمي كه در مرز فرانسه و آلمان زندگي مي كردند ، مردم راين ــ فرانسويان به همين دليل همه ژرمن ها را آلماني و كشورشان را آلمان مي خوانند ) و قوم ايلري ( ساكن غرب يوگوسلاوي ــ كرواتهاي امروز ) دست زد و دوسال طول كشيد تا براي لشكركشي به شرق آماده شود .
    اعلاميه 17 ژوئن سال 362 ژوليان بر ضد مسيحيان هم يكي از دلايل تاخير حمله او به ايران شده بود. ژوليان در مسير لشكر كشي خود به سوي ايران يك گوساله سفيد هم قرباني معبد « زئوس » كرد تا اورا درجنگ ياري دهد.
     سرانجام اين حمله در 26 ژوئن سال 363 ميلادي با نيرويي كه از حيث شمار و آزمودگي بي نظير بود آغاز شد .شاپور دوم كه از كم و كيف اين نيرو آگاه بود تصميم گرفت به جاي سرحد ، در عمق خاك ايران با آن رو به رو شود . نيرو هاي انبوه ژوليان پس از اين كه به محل مورد نظر شاپور دوم كه فاصله اي زياد از تيسفون نداشت رسيدند خود را در محاصره واحدهاي ارتش ايران يافتند و در جنگي كه روي داد شكست خوردند و يك سوار پارسي ژوليان در حال فرار را با پرتاب زوبين شديدا مجروح كرد كه همان شب درگذشت .
    طبق قانون روم ، هماندم ژنرالهاي رومي « ژويان » را از ميان خود به عنوان امپراتور موقت انتخاب كردند و وي براي نجات بقيه نيروهاي رومي با شاپور دوم وارد مذاكره شد و با دادن همه مناطقي را شاپور خواهان آنها بود موافقت اورا به ترك مخاصمه به دست آورد و واحدهاي شكست خورده رومي را از آسيا بيرون برد.
    پاره اي از مورخان رومي نوشته اند كه شاپور دوم در اين جنگ از فيل جنگي استفاده كرده بود . جنگجويان مزدور فرانك و آلماني در بازگشت به اروپا از ميهندوستي و ايستادگي و انضباط سرباز ايراني داستانها تعريف كردند كه هنوز باقي مانده است .
    طبق اسناد موجود ، ژويان ازهمه دعاوي روميان در غرب قفقاز ، فلسطين ، سوريه و پنج منطقه در آناتولي صرف نظر كرد و 18 پايگاه مرزي را برچيد و پذيرفت كه پيروان آيين زرتشت در قلمرو روم آزادي مذهبي داشته باشند و از بازرگانان ايراني ماليات مضاعف گرفته نشود.
ژوليان پس از بازگشت به روم در جلسه ماه اكتبر سنا حضور يافت تا از عمل خود و امتيازهاي متعدد كه به ايران داده بود دفاع كند كه سناتور ها اورا « هو » كردند و ژوليان نتوانست اين تحقير را تحمل كند و از درخواست راي براي امپراتور شدنش صرف نظر و با گاز زغال خودكشي كرد.
شاپور دوم كه از پيش از تولد ، شاه ايران شده بود و دوران سلطنتش بيش از عمرش بود قلمرو ايران را از مرزهاي چين تا مديترانه گسترش داد و اعراب را نيز مطيع خود ساخت . در باره خشونت وي نسبت به اعراب شايعات زياد رواج يافته از جمله سوراخ كردن شانه هاي آنان و گذرانيدن ريسمان از كتف هايشان .

 

اعتراض دولت سعودي به ايران درباره بحرين
و واكنش ايرانيان

سوم دسامبر سال 1957 (12 آذر سال 1336) دولت سعودي به ايران اعتراض كرد كه چرا بحرين را رسما و قانونا يك استان ايران اعلام كرده است، حال آن که قبلا بارها اسناد و شواهد تاريخي مربوط به تعلق بحرين به ايران انتشار يافته و در اختيار سازمان ملل هم قرار گرفته بود.
     اعتراض دولت سعودي با واكنش وسیع مطبوعات و مردم ايران روبه رو شد و مدارس و اماكن متعدد را به «بحرين» تجديد نامگذاري كردند و از دولت مصرا خواستند که مناسبات خودرا به کشور سعودی به حد اقل برساند.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
در چنين روزي

12/09/59
اقدامات مهندسي خودي در هدايت آب كارون به جنوب جاده حميديه ـ اهواز و تحركات ايذايي و محدود در جبهه هاي جنوبي و ميانه .

موضع ايران در قبال خريد سلاح از شوروي .

نامه سپاه پاسداران به قذافي رهبر ليبي و طرح پيشنهادي سفير ليبي در مورد تشكيل جبهه اي متشكل از الجزاير ، سوريه ، ليبي ، ساف و ايران .

توضيحاتي پيرامون طرح ادغام بسيج در سپاه و علل تأخير انتخاب وزراي باقيمانده دولت رجائي .

بازتاب تحويل گروگانها به دولت و تأثير منفي عدم توافق سياسي در حل مسئله گروگانها .

12/09/60
عمليات ضربت ذوالفقار.

عمليات لا اله الا الله محمد رسول الله.

12/09/66
مذاكرات فرانسه به ايران پيرامون آزادي گروگانها و مصالحه كلي .
 

Mobin_s2004@yahoo.com
 3 دسامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
سومین جنگ هند و پاکستان و اسارت هشتاد هزار نظامی پاکستانی

سوم دسامبر 1971 و در جریان قیام مسلحانه بنگالی ها که خواهان استقلال و جدایی از پاکستان بودند و هند به آنان کمک می رساند، نیروی هوایی پاکستان به 11 پایگاه نيروي هوایی هند حمله غافلگیرانه کرد و سومین جنگ دو کشور در طول 24 سال آغاز شد که برنده آن هند بود. نیروهای هندی به فرماندهی ژنرال «جاکجی سینگ Jagji Sing Aurora» تا شانزدهم دسامبر بيش از80 هزار نظامی پاکستانی را اسیر کردند که سي و چهار هزار تن از آنان نزديک به سه سال با فرمانده خود «ژنرال امير عبدالله خان نیازی» در اسارت بودند. نزدیک به 13 هزار غیر نظامی از جمله مقامات و کارکنان اداري پاکستاني هم که در بنگال شرقی (بعدا به نام بنگلادش) سکونت و فعاليت داشتند به زندان هند افتادند. در پی این شکست نظامی پاکستان بود که بنگال شرقی استقلال یافت. هنگام تقسیم هندوستان و ایجاد کشور پاکستان از مسلمانان شبه قاره، بنگال شرقی به دلیل مسلمان بودن مردمش پاکستان شرقی نام گرفت حال آنکه میان دو قسمت پاکستان هزاران کیلو متر فاصله بود و این دو قسمت در طرفین هند قرارگرفته بودند.

ژنرال نيازي سند تسليم خود و نظاميانش را با حضور ژنرال جاگجي سينگ امضا مي کند. ژنرال نيازي که در دو جنگ قبلي با هند شرکت کرده بود بعد از اسارت سه ساله در هند، در پاکستان متهم شد که بي موقع و خودسرانه تسليم شده بود و اتهامات ديگر و خلع درجه شد و محروم از مستمري بازنشستگي

 

زاد روز شهر شيكاگو

«ماركت» كشيش فرانسوي سوم دسامبر سال 1674 سنگ بناي شهر شيكاگو را در كنار درياچه ميشيگان بر زمين نهاد.
    اين كشيش كه مامور بود بوميان ( سرخپوستان ) منطقه اشغالي فرانسه را مسيحي كاتوليك كند چند شهر ديگر هم در امريكا ساخته است . دانشگاه شهر ميلواكي آمريكا به اسم او دانشگاه ماركت نامگذاري شده است . تا دوران ناپلئون، فرانسويان بر يك سوم ايالات متحده امروز حكومت داشتند كه ناپلئون اين قلمرو را به دولت واشنگتن فروخت تاهزينه جنگهاي اروپايي اش را تامين كند . فرانسويان بر خلاف مهاجران انگليسي با سرخپوستان روابط حسنه داشتند. نام بسياري از شهرهاي امريكا همچنان فرانسوي است .

 

برخي ديگر از رويدادهاي 3 دسامبر

  • 1621:   گاليله ساخت تلسكوپ را تكميل كرد.
        

  • 1694:   دوره پارلمان انگلستان 3 ساله شد.

  • 1910:   لامپ روشنايي نئون ( مهتابي ) ساخته شد.

  • 1914:   سلطان احمدشاه قاجار درمجلس شورا در ميدان بهارستان حاضر شد و بي طرفي ايران در قبال جنگ اروپائيان ( بين الملل اول ) را مورد تاكيد قرار داد.

  • 1930:   چند شهر ايران تغيير نام داد از جمله دزداب به زاهدان ، نصير آباد به زابل و استرآباد به گرگان تغيير نام يافتند.
        

  • 1950:   منطقه سيكيم در هيماليا تحت الحمايه هند شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     15 ذي القعده هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     ولادت « حضرت امام علي النقي (ع)» دهمين پيشواي شيعيان

    15 ذي الحجه 214 - « حضرت امام علي النقي (ع)» دهمين پيشواي شيعيان جهان درمدينه منوره قدم به عرصه حيات نهادند. پدرايشان امام نهم حضرت جواد(ع) و مادرشان بانوي فاضل بنام سَمانه بودند. كنيه آن حضرت ابوالحسن و القاب مباركشان طيب، امين، هادي و مشهورترين آنها نقي است. امام علي النقي(ع) درپي رحلت پدربزرگوارشان درهشت سالگي رسالت مهم امامت مسلمانان را برعهده گرفتند. آن حضرت تاسال244هجري قمري درمدينه به ارشاد و هدايت مردم همت گماشتند تاآنكه متوكل خليفه عباسي ازبيم قيام و طغيان علويان كه دربغداد تشكيلات منسجمي بوجود آورده بودند امام را به سامرا انتقال داد. ازابتداي ورود امام هادي (ع) به اين شهرسختگيري و خشونت متوكل درمورد ايشان آغازشد. متوكل آن حضرت را درمحل تجمع نظاميان جاي داده بودند تا ازنزديك ايشان را تحت نظرداشته باشد و ازوجود امام سخت برخود بيمناك بود و به اندك سوء ظني براي آن وجود پاك و نوراني مزاحمت ايجاد مي‎كرد اما امام دهم (ع) دركليه برخوردهاي خود با متوكل عظمت خداوند متعال را درنظرداشتند و پيوسته برحقانيت راه نياكان خويش اصرارمي‎كردند.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    1
    14

    اهواز

    9
    21

    تبريز

    -2
    7

    شيراز

    1
    15

    مشهد

    1
    5

    بندرعباس

    13
    25

    کرمان

    -2
    12

    اصفهان

    -3
    10

    يزد

    1
    12

    کرمانشاه

    -1
    11

    اراک

    -4
    6

    رشت

    5
    11

    دبی

    21
    24

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    504 تومان
    999 تومان
    1660 تومان
    1140 تومان
    266 تومان
    273 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    285000 تومان
    143000 تومان
    72500 تومان
    284000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعي (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:27
    طلوع خورشيد : 06:57
    اذان ظهر : 11:54
    غروب خورشيد : 16:50
    اذان مغرب : 17:12
    نيمه شب شرعي : 23:08
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    New England Home
    اکتبر 2009

    جديدترين شماره از دوماهنامه New England Home
    يکي از مشهورترين مجلات دنيا در زمينه دکوراسيون منزل

    تاريخ انتشار: اکتبر 2009
    تعداد صفحات مجله: 254
    حجم فيل: 46 مگابايت


    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    لپ تاپ لنوو به عنوان صندلی اتوبوس

     

    نظرتان در مورد لپ تاپ های ضد ضربه جدید Thinkpad چیست؟ کامپیوتر های جدید آنقدر محکم بوده اند که این شرکت در یک حرکت تبلیغاتی آنها را به عنوان صندلی درون تعدادی اتوبوس نصب کرده و از بازدید کنندگان می خواهد که از آنها به عنوان صندلی استفاده کنند. آنها در عین حال می توانند با صندلی کناری (منظورم لپ تاپ است) به گشت و گذار در وب بپردازند.
    هدف این حرکت تبلیغاتی این بوده که نشان دهد سری جدید لپ تاپ های لنوو بسیار مقاوم اند و دارای امکانات امنیتی منحصر به فردی می باشند امکاناتی مانند بدنه تمام فلزی، هارد ضد شوک و کی پد ضد آب. چه جایی بهتر از یک صندلی اتوبوس برای نشان دادن آن؟  
    این اتوبوس ها هم اکنون در آلمان مشغول سرویس دهی به مشتریان خود هستند. البته من نمی دانم آدم وقتی روی کیبرد و ترک پد یک لپ تاپ زنده می نشیند چه احساسی پیدا می کند!  
     
    منبع

    یک ماسک برای مبتلا شدن به
    آنفلوآنزای خوکی!

    وسط این همه ترس و وحشت از آنفلوآنزای نوع A بعضی ها هم هستند که معتقد اند مواجهه بدن با ویروس ها و دیگر عوامل بیماری زا برای سیستم ایمنی بدن خوب است. که البته به طور کلی این ایده از نظر علمی عقیده اشتباهی هم نیست.
    حالا اگر شما هم طرفدار این عقیده هستید می توانید این ماسک مخصوص را بخرید تا به آنفلوآنزا مبتلا شوید. مبتکران سازنده، یک عدد پنکه کوچک که با باطری کار می کند را در دهانه این ماسک تعبیه کرده اند.  
    کار این پنکه این است که ویروس ها را مستقیما به درون مجاری تنفسی شما هدایت می کند تا با ریه شما یک ملاقات دوستانه داشته باشند و با این کار تقریبا می توانند تضمین کنند که به آنفلوآنزای خوکی مبتلا می شوید.  
    البته استفاده از این ماسک برای افراد بالای ۶۵ سال، کودکان کمتر از ۵ سال و افراد مبتلا به بیماری های مزمن توصیه نشده است. به هر حال اگر زیادی احساس سلامتی و خوشحالی می کنید، می توانید ماسک INFLU را با مسوولیت خودتان امتحان کنید.
    صفحه INFLU
     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    بعد از این ...

    نسیم عرب امیری

    بعد از این آسایش از پیر و جوان خواهم گرفت
    لقمه را از توی حلق این و آن خواهم گرفت!

    می پرم تا آسمان خورشید را كش می روم
    نور را هم از چراغ آسمان خواهم گرفت!

    صبح ها در خانه گوش و چشم را گم می كنم
    می روم كله پزی یك من زبان خواهم گرفت!

    من كه تا عهدی و بوقی شكل كفتر بوده ام
    مثل كفتاری به روی مرده جان خواهم گرفت!

    تا زمین را لاشه و نابود و خاكستر كنم
    از خدا شش روز دنیا را زمان خواهم گرفت!

    جن و دیو و اهرمن در كار من وامانده اند
    ورد و جادو را من از آب روان خواهم گرفت!

    در به تخته خورد و من هم صاحب میزی شدم
    پشت میزم از خدا نام و نشان خواهم گرفت!

    مثل توفانی به ساز زندگی رقصش (!)كنم
    انتقام از آن «نسیم» مهربان خواهم گرفت!
     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    راز میلیونرهای خودساخته

    افراد ثروتمند و میلیونر خود ساخته باهوش تر و برتر از شما نیستند. اما آنها از یک سری اسرار ویژه برای ثروتمند شدن بهره گرفته اند که شما نیز میتوانید با پیروی از آنها حداقل کسب و کار خود را رونق بخشید.

    ۱) رویاهای بزرگی در سر داشته باشید. افکار بزرگ زندگی شما را متحول خواهد ساخت.

    ۲) یک تصویر خاص از مقصد مسیر خود در ذهن تان ترسیم کنید. هر اندازه این تصویر مشخص تر و خاص تر باشد امکان دستیابی شما به آن بیشتر خواهد بود.

    ۳) به گونه ای رفتار کنید که گویی شما مالک کسب و کارتان میباشید. ولو آنکه برای شخص و شرکت دیگری کار میکنید. این نگرش شما بذرهای موفقیت و استقلال شغلی را در سرنوشت شما خواهد کاشت.

    ۴) شغل خود را دوست داشته باشید. چنانچه به آن علاقه مند نمیباشید آن را رها کنید. با "نه" گفتن به شغلی که تنها برای پول انجامش میدهید شغل دلخواه خود را همچون آهن ربا جذب خود خواهید کرد.

    ۵) یک گروه خوش فکر تشکیل دهید. با افرادی که متعهد به ایجاد یک شغل بزرگ هستند جلسه تشکیل دهید. اندیشه ها و ایده های خود را با یکدیگر در میان بگذارید و از یکدیگر پشتیبانی کنید.

    ۶) همواره ضوابط اخلاق کاری را رعایت کنید.

    ۷) پیشرفت و بهبودی دائم و بی وقفه در شغل خود را سر لوحه اعمال خود قرار دهید. همیشه به علم خود بیفزایید.

    ۸) به شغل خود بعنوان یک خدمت رسانی بنگرید. یاری رساندن به دیگران کسب و کار شما را رونق خواهد بخشید.

    ۹) از تمام جزئیات و ریزه کاریهای شغل خود آگاهی یابید. این پیشه شماست.

    ۱۰) مترصد فرصتها باشید. هر لحضه ممکن است بر در شما بکوبد. آیا شما آماده هستید؟

    ۱۱) تناسب اندام خود را حفظ کنید. ذهن توانمند جسم نیرومندی پدید می آورد. بدن ضعیف معلول ذهن ضعیف میباشد. سلامت جسمانی و روانی شما اساس موفقیت شما در زندگی میباشد.

    ۱۲) زندگی خود را اولویت بندی کنید. ابتدا کارهای مهم تر را به انجام رسانید.

    ۱۳) پیش از آنچه مشتری انتظار دارد به وی خدمت ارائه دهید. این عمل اعتماد سازی کرده و مشتریان شما را افزایش میدهد.

    ۱۴) فرد منظبطی باشید. زندگی خود را از فعالیتها و افرادی که موجبات پیشرفت و بالنگی شما را فراهم می آورند، پر کنید. فعالیتهایی که بر زندگی شما اثر منفی می گذارند را از خود دور سازید.

    ۱۵) نخست به خودتان پرداخت کنید. این نخستین قانون متمولان است. پس انداز را هیچگاه فراموش نکنید.

    ۱۶) هر از چند گاهی تنهایی را تجربه کنید. در زمان تنهایی به ندای درون و اندیشه های ذهن خود گوش فرا دهید و برنامه ریزیهای خلاقانه کنید.

    ۱۷) بسوی برتری گام بردارید. بهترین را ارج دهید و به کمتر از آن قانع نباشید.

    ۱۸) صداقت و درستکاری بهترین سیاست است. خود و خواسته های خود را بشناسید و آنها را همیشه صادقانه بیان دارید.

    ۱۹) در روند تصمیم گیری سریع عمل کرده و در تغییر آنها کند و آهسته باشید.

    ۲۰) شکست گزینه شما نخواهد بود. تمام افکار شما باید بر موفقیت متمرکز باشد. شما باید موفق گردید.

    ۲۱) در دستیابی به اهدافتان مصمم باشید. پافشاری سرسختانه اعتماد بنفس شما را تقویت کرده و شما را به پیروزی نهایی نزدیک میکند.

    ۲۲) بر خلاف جریان آب شنا کنید.هیچگاه از ایده ها،عقاید و رویکردهای نو نهراسید.

    ۲۳) بروی فرصتها تمرکز کنید و نه بروی موانع.

    ۲۴) سه عنصر ترس، پشت گوش اندازی و تنبلی را از زندگی خود بیرون اندازید.

    ۲۵) به خاطر داشته باشید اغلب افرادی که در کنار شما زندگی میکنند از پیشرفت و ثروتمند شدن شما خوشنود نخواهند شد و ممکن است در این مسیر مرتبا شما را از دستیابی به اهدافتان دلسرد سازند. تنها به اهداف خود بیندیشید و آنها را نادیده بگیرید.

    ۲۶) یاد بگیرید خودخواه باشید. خودخواهی به معنی نادیده گرفتن حقوق دیگران نیست. بلکه به مفهوم ارج نهادن به خواسته ها و آرزوهای خودتان و مقدم دانستن آنها بر خواسته های دیگران است.

    ۲۷) حال اگر فرد بد شانسی نباشید حتما پولدار میشوید.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    بازسازی سرویس بهداشتی

    بازسازی حمام و سریس بهداشتی ممکن است کاری سخت و دشواری به نظر برسد اما همیشه راه حلی برای تسهیل هر کار سختی وجود دارد که این مورد نیز از این قاعده مستثنا نیست.هر کاری اگر روی اصول و با برنامه پیش ببرید مطمئن باشید کار نه تنها برایتان سخت و خسته کننده نیست بلکه از انجام آن نیز لذت خواهید برد.به مراحل زیر که برای بازسازی سرویس بهداشتی به شما توصیه می کنیم توجه کنید.

    • از ابتدا برای خود مشخص کنید که در چه حد تصمیم دارید به تغییر مدل و بازسازی سرویس بهداشتی بپردازید و برنامه روشنی را برای خود تعیین نمایید. تصمیمات آنی و بی برنامه ریزی قبلی در اواسط کار هیچ نتیجه ای جز سردرگمی و خسته شدن شما ندارد و سبب می شود به نتیجه دلخواه و ایده آل خود نرسید.

    • مشخص کنید که آیا تصمیم داریدیکم تغیرات سطحی و جزئی را اعمال کنید یا قصد دارید یک تغییر اساسی و کلی در سرویس بهداشتی خود بوجود آورید. تعیین این موضوع به شما کمک می کند تا راحت تر و صحیح تر برای شروع و برنامه ریزی کنید.

    • میزان سختی کار و زمان تقریبی لازم را محاسبه کنید.مقیاس سرویس بهداشتی نیز در تعیین سختی کار بسیار اندازه دارد.

    • تخمین بودجه مورد نیاز : از ابتدای کار به فکر هزینه های مورد نیاز باشید و آن را فراهم کنید و کنار بگذارید. اگر در اواسط کار با کمبود بودجه مواجه شوید کار به بن بست می خورد و ناچارید برای مدتی پروژه را متوقف کنید و این سبب می شود از کار دل زده شوید و کار برایتان کسل کننده و خسته کننده شود و برای مدت ها اتمام کار به تعویق بیافتد.

    • شما می توانید با انجام اقداماتی در هزینه های بازسازی سرویس بهداشتی خود صرفه جویی کنید برای مثال اقداماتی که فکر می کنید خودتان از پس انجام دادنشان برمی آیید را خودتان انجام دهید و تنها برای کارهایی که هیچ گونه مهارتی در انجام آن ندارید را به یک فرد پیمان کار ماهر واگذار کنید.

    • فراموش نکنید که برای خرید وسایل و ابزار سرویس بهداشتی خود به خاطر صرفه جویی در هزینه ها انواع نامرغوب را به دلیل ارزان تر بودن انتخاب نکنید. زیرا این کار نه تنها هیچ کمکی به صرفه جویی در هزینه های شما نمی کند بلکه سبب می شود پس از گذشت زمانی کم خراب شوند و نیاز به هزینه ای مجدد برای تعمیر یا تعویض داشته باشند. بنا بر این خرید وسایل و تجهیزات با کیفیت تر و کمی گران تر می تواند به نوعی صرفه جویی در هزینه ها باشد.

    • اگر تصمیم به ایجاد تغییرات کلی و اساسی در مدل و شکل سرویس بهداشتی دارید ممکن است نیاز به کسب مجوز داشته باشید که این کار نیز هزینه بر است و هنگام تعیین هزینه های مورد نیاز آن را نیز باید مد نظر داشته باشید.

    • لازم به ذکر است که تغییر کلی در مدل سرویس بهداشتی با تغییر مدل ساختار قسمت های دیگر مثل اتاق خواب متفاوت است. برای تغییر مدل یک اتاق خواب برای مثال تنها کافیست یک دیوار را خراب کنید و یک دیوار جدید در جایی دیگر بسازید. اما برای تغییر مدل و ساختار یک سرویس بهداشتی علاوه بر این کار باید تمام لوله کشی ها و سیستم سیم کشی و جای روشویی و توالت را نیز تغییر دهید به هیمن دلیل است که تغییر در ساختار یک سرویس بهداشتی پیچیده تر و زمان بر است و از ابتدا باید خود را برای این کار آماده کنید.

    • زمانی که تصمیم گرفتید که یک تغییر کلی در ساختار سرویس بهداشتی خود ایجاد کنید, بهترین فرصت است برای اضافه کردن تجهیزاتی که به آن نیاز دارید اما از داشتن آن محروم بودید. برای مثال اگر برای حل مشکل رطوبت نیاز به خشک کندده فضا است و سرویس بهداشتی شما از این سیستم محروم است زمان بازسازی سرویس بهداشتی بهترین فرصت است برای تجهیز کردن سرویس بهداشتی به این سیستم.

    • وان حمام , روشویی و شیرهای آب و دوش از مهم ترین و اصلی ترین وسایل در یک سرویس بهداشتی هستند. بنابراین اگر نیاز به تعویض هر یک از آن هاست در انتخاب و خرید آن ها دقت لازم را داشته باشید و سعی کنید نوعی که انتخاب می کنید هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ کیفیت در سطح بالایی قرار داشته باشند.هم چنین هنگام نصب وان و دیگر تجهیزات دقت نمایید که عایق بندی و زیر سازی مناسب انجام شده باشد.

    • نکته مهم دیگر کف÷وش سرویس بهداشتس است که باید در انتخاب آن دقت شود زیرا از گزینه نامناسبی را انتخاب نمایید ممکن است رطوبت و نم موجود در سرویس بهداشتی مشکل ساز شود. بهترین گزینه برای سرویس بهداشتی انواع کاشی ها و سرامیک ها هستند که امروزه با تنوع بی حدی که دارند می توانند با هر دکوراسیونی در هر سبک و رنگ هماهنگ شوند.ضمنا عایق بندی کف سرویس بهداشتی قبل از نصب عرگونه کفپوشی نیز بسیار مهم و الزامی است.

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    حالا که من از عینک استفاده می کنم
    آیا باید آرایش چشم خود را تغییر دهم؟

    بعضي از خانومهاي عينکي شايد اين سوال براشون پيش بياد که حالا که از عینک استفاده می کنند آیا باید آرایش چشم خود را تغییر دهند؟
    و اما پاسخ خانم بابی براون:
    هنگامی که شما از عینک استفاده می کنید آرایش بیش از حد با وجود فرم عینک جالب به نظر نخواهد رسید. داشتن یک آرایش چشم ویژه با عینک، ارتباط نزدیکی با نوع بینایی شما دارد:
    اگر شما نزدیک بین هستید چشمان شما در پشت عینک کوچکتر از آنچه هست دیده می شود، کشیدن خط در پایین و بالای پلک های چشم یک راه عالی برای بزرگتر نشان دادن چشم ها می باشد.
    برای صورتهای به رنگ های معمولی و متوسط می توانید از خط چشم های به رنگ قهوه ای و ذغالی کم رنگ استفاده کنید.
    برای چهره های به رنگ تیره تر از خط چشم زغالی پر رنگ یا سیاه استفاده کنید. و برای زیبایی بیشتر از ریمل استفاده کنید که آرایش چشم شما را کامل می سازد.
    اما چشمان دوربین، که عینک چشم ها را از حالت عادی بزرگتر نشان می دهد، از سایه چشم روشن و به رنگ خنثی برای روی پلکها استفاده کنید زیرا عینک توجه رو به پیشانی می کشاند بنابراین روی پیشانی خود از کرم پودری تیره تر استفاده کنید و یا کمی از رژ گونه خود روی پیشانی خود بزنید.
     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    چگونه لباس میهمانی مناسب انتخاب کنم

    بسیاری از خوانندگان در مورد لباس مجلسی و میهمانی از ما سوال کرده اند، در اینجا نکاتی را در مورد انتخاب لباسی مناسب میهمانی برایتان شرح می‌دهیم.

    1-انتخاب پیراهن قرمز یا مشکی کوتاه همیشه عالی است و هیچ‌وقت با پوشیدن چنین لباسی بد و نامناسب به نظر نمی‌رسید.

    2-کتان هم مدل بسیار خوبی است. شلوار جین تیره به همراه یک بلوز و تاپ براق یا تزئین شده(سنگ‌دوزی، قلابدوزی یا گلدوزی شده) ظاهر بسیار عالی برای یک میهمانی عصرانه است.

    3-اگر لباس بیرونتان کاملا مشکی یا به رنگ خنثی و تیره است، می‌توانید با انتخاب یک روسری بلند مستطیل شکل با طرحی شیک و شاد، ظاهری متفاوت و مد ایجاد کنید.

    4-لباس‌های خیلی مجلسی و تجملی خود را با لباس‌های معمولی ترکیب کنید. یک بلوز خیلی شیک را با شلوار جین بپوشید یا یک شلورا فلانل( نوعى پارچه پشمى) خاکستری را با تاپ ابریشمی ست کنید. یک لباس میهمانی فوری!

    5-چیزهایی را که هیچوقت با هم نمی‌پوشید، با هم ست کنید تا ظاهری کاملا متفاوت خلق کنید.

    6-اگر قرار است برای میهمانی لباس بخرید، سعی کنید لباس ویژه و خاصی بخرید که بتوانید آن را بیشتر از یک میهمانی بپوشید و تا مدتی بتوانید از آن استفاده کنید و مد باشد.

    7-یک کیف یا کفش مدروز خودبه‌خود ظاهر شما را به روز می‌کند. برای جاذبه بیشتر می‌توانید کفش براق ساتن را امتحان کنید.

    8-لباس، کفش،کیف و سایر لوازم جانبی براق و فلزی نمونه‌هایی کلاسیک و مد هستند و در سراسر بهار 2009 قابل استفاده است.

    9-شلوار را فراموش نکنید. یک کت شلوار رسمی، لباسی بسیار مناسب و عالی برای میهمانی است.



    جواهرات و آرایش مناسب

    10-اولین وسیله تزئینی که باید به آن توجه کنید یک گردنبند زیبا و جذاب است. برای داشتن ظاهری نسبتا کلاسیک می‌توانید گردنبندی با سنگ‌های مصنوعی مات انتخاب کنید.

    11-دومین جواهری که می‌توانید استفاده کنید، یک النگو یا دستبند زیبا است.

    12-و سومین جواهر هم یک حلقه بزرگ و شیک است.

    13-می‌توانید از تزئینات مو هم استفاده کنید. گیره و کلیپس‌های پر مدل خوبی است. این یک روش ساده و کم خرج برای داشتن ظاهری شاد برای یک میهمانی است.

    14- اگر از موی مصنوعی و آرایش موی زیادی استفاده می‌کنید، کمترین جواهرات را انتخاب کنید؛ شما که قصد ندارید این دو با هم رقابت کنند!

    15-بهتر است یک مجموعه ست کامل جواهرات را انتخاب نکنید. اگر گردنبند برجسته و بزرگی به گردن دارید، از گوشواره خودداری کنید یا حداقل یک گوشواره کوچک و ساده بیاویزید. برعکس اگر گوشواره‌های بزرگی دارید، از آویختن گردنبند بزرگ و درشت خودداری کنید.

    16-یادتان باشد که نباید هیچوقت طوری به نظر برسد که برای شرکت در میهمانی بیش از اندازه تلاش کرده‌اید. شما می‌خواهید بخش مناسب و عالی خودتان را نشان بدهید نه فردی کاملا متفاوت.
     

     

     

     

     

     
      u تغذيه، سلامتي و تناسب اندام


    13 درس برای آنکه
    خانواده‌ای‌ خوش‌اندام داشته باشیم!

    طبق گزارشی که اخیرا در مجله New England journal of Medicine به چاپ رسیده است از هر سه کودک یک نفر دچار اضافه‌وزن یا چاقی است و همین موضوع می‌تواند زنگ خطری در رابطه با ابتلای زودهنگام به بیماری‌های قلبی باشد.
    افزایش مصرف فست‌فودها، بی‌تحرکی و استفاده مرتب از رایانه و تلویزیون و بازی با آنها به جای ورزش نیز به این موضوع دامن زده است.
    برای آنکه فرزندان‌تان و تمامی اهل خانواده به چاقی مبتلا نشوید و اندامی زیبا داشته باشید به این 13 نکته عمل کنید:

    1- در رابطه با سلامت و وزن ایده‌آل با کودکان صحبت کنید. برایشان توضیح دهید که میزان وزن آنها به طور مستقیم در سلامت عمومی بدن‌شان نقش دارد.

    2- برای کودکان 10 سال به بالا معنی حجم توده بدنی و نحوه محاسبه آن به کمک قد و وزن را توضیح داده و به آنها بفهمانید که رقم بین 5/18 تا 25 برای آنها طبیعی بوده و نباید اجازه دهند حجم توده بدنی‌شان بیش از آن شود.

    3- وقتی کودکان خواندن و نوشتن را آموختند به آنها یاد دهید که روی اتیکت و برچسب موادغذیی را بخوانند تا بفهمند میزان قند یا چربی موادغذایی مختلف به چه میزان است.

    4- منحنی رشد برای کودکان‌تان تنظیم کنید و میزان رشد قدی و وزن آنها را در آن ثبت کنید تا خودشان متوجه شوند مثلا ورزش کردن یا پرخوری سبب کاهش یا افزایش وزن‌شان می‌شود.

    5- یک فعالیت جسمی جالب برای فرزندتان انتخاب کنید و شما نیز با او همراه شوید. اگر یک لیوان آب پرتقا خنک به دست گیرید و از دور نظاره‌گر او باشید، فعالیت برای او لذت‌بخش نخواهد بود. همراه با او هر چند وقت یک بار به جنگل یا پارک بروید و مثلا طناب‌بازی کنید.

    6- الگوی خوبی برای فرزندان‌تان باشید. جلوی تلویزیون به جای چیپس خوردن یک پرتقال پوست بکنید. به جای قند، کشمش بخورید و به جای آسانسور از پله استفاده کنید تا او هم از شما عادات خوب را بیاموزد.

    7- هر بار که به همراه فرزندتان به سوپرمارکت می‌روید دنبال خرید موادغذایی سالم باشید. بستنی، شیرینیجات و مواد پرچرب کمتری بخرید و میوه و سبزی بیشتری در ساک خرید خود بگنجانید.

    8- اگر دوست فرزند شما در یک کلاس ورزش نام‌نویسی کرده،‌ فرزندتان را تشویق کنید تا در همان کلاس ثبت‌نام کند. ورزش کردن به همراه یک دوست لذت بیشتری دارد.

    9- به فرزندتان اجازه دهید برای کم کردن وزن، ایده‌های جالب به شما پیشنهاد دهد. مثلا در ایستگاه متور از شما بخواهد به جای پله‌برقی از پله استفاده کنید.

    10- براساس علاقه فرزندتان، فعالیت جسمی مناسب برایش انتخاب کنید. اگر به علوم علاقه دارد و تمام وقت‌اش را پشت میز به خواندن کتب زیست‌شناسی می‌گذراند او را به جنگل ببرید تا در عین پیاده‌روی و جست و خیز با گیاهان و حیوانات جدید آشنا شود.

    11- اگر نوجوانی داردی که به خواند کتاب علاقه دارد، دریغ نکنید و مجله یا کتابی در رابطه با عادات صحیح زندگی و چگونگی رسیدن به وزن ایده‌ال برای او بخرید.

    12- ترازویی بخرید تا هر چند وقت یک بار فرزندتان قد و وزن خود را اندازه بگیرد و نمودار رشد خود را ترسیم کند.

    13- بعد از برگشتن از مدرسه یا شام خوردن یا انجام تکالیف ورزش کردن سخت است. صبح‌ها با هم زودتر از خواب برخیزید و چرخی در پارک نزدیک منزل‌تان بزنید. مطمئن باشید به این ترتیب در طول روز احساس بهتری خواهید داشت.
     

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    راهنمای خرید تردمیل و دوچرخه ورزشی

    © 5 توصیه برای خرید تردمیل
    قبل از این‌که برای خرید تردمیل به بازار بروید، لازم است اطلاعاتی را درباره این دستگاه به دست بیاورید تا بتوانید دقیقاً همان نوعی را انتخاب کنید که مناسب نیازهای شما است:1- هنگام خرید تردمیل، قبل از هر چیز دیگری به این موارد توجه کنید: جنس دستگاه، صفحه تردمیل، قدرت موتور، حداقل و حداکثر سرعت دستگاه، شیبی که می‌تواند ایجاد کند، وزنی که می‌تواند تحمل کند، حداکثر ساعاتی که می‌تواند بدون وقفه کار کند، میزان سروصدای موتور و امکانات جانبی.
    2- اینترنت منبع مناسبی برای کسب اطلاعات جدید درباره تردمیل و سایر ابزار و وسایل ورزشی جدید است. شما می‌توانید چند مارک معتبر تردمیل را در نظر بگیرید و سری به سایت‌های کارخانجات تولید‌کننده این محصولات بزنید. هر یک از این شرکت‌ها معمولاً قابلیت‌های دستگاه تولیدی خود را به طور کامل در این سایت توضیح داده‌اند و شما می‌توانید این قابلیت‌ها را با هم مقایسه کنید و تصمیم خودتان را بگیرید.
    3- حتماً حواستان به استحکام و امنیت دستگاهی که می‌خرید، باشد. تردمیل هر چقدر محکم‌تر و ثابت‌تر باشد، بهتر و مناسب‌تر است. برای امنیت دستگاه هم دستگیره‌هایی در جلوی آن تعبیه شده که می‌توانید هنگام پیاده‌روی یا دویدن روی تردمیل، دستتان را به آرامی به آن‌ها بگیرید. تردمیلی که هنگام دویدن روی آن احساس می‌کنید که صفحه‌اش دارد در زیر پایتان می‌لرزد، اصلاً مناسب نیست.
    4- اگر به نمایندگی‌های مجاز فروش تردمیل سری بزنید، معمولاً به نفعتان تمام می‌شود؛ چون می‌توانید انواع مختلف این دستگاه را با هم و در کنار هم ببینید، آن‌ها را امتحان و با یکدیگر مقایسه کنید. در این نمایندگی‌های مجاز، هنگامی ‌که مدل‌های جدیدتر تردمیل به وسیله شرکت سازنده تولید می‌شود و به فروشگاه می‌رسد، گاهی روی مدل‌های قدیمی‌تر، تخفیف‌های خوبی می‌خورد و به این ترتیب، می‌توانید یک تردمیل مناسب را با قیمت دلخواهتان پیدا کنید. از سوی دیگر در این مراکز، کارشناسانی حضور دارند که در انتخاب تردمیل مناسب به شما کمک می‌‌کنند. خرید از یک نمایندگی مجاز یک فایده دیگر نیز دارد و آن، دریافت یک گارانتی معتبر است که به واسطه آن، اگر ایرادی در دستگاهتان به وجود بیاید، می‌توانید از تعمیرکاران شرکت مربوطه بخواهید آن را برطرف کنند.
    5- اگر تردمیل را برای منزلتان خریداری می‌کنید، پیشاپیش حواستان به این مسأله باشد که آیا فضای کافی برای قرار دادن آن در منزلتان دارید یا نه. برای این منظور، می‌توانید ابعاد فضایی را که برای گذاشتن تردمیل در منزلتان در نظر گرفته‌اید، اندازه بزنید و از فروشنده بخواهید دستگاهی را به شما معرفی کند که با فضای منزلتان سازگار باشد. تردمیل را باید در جایی از منزلتان قرار بدهید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا تمام قسمت‌های دستگاه روی زمین قرار بگیرد و روی زمین از ثبات کافی برخوردار باشد.


    © 5 نکته برای حداکثر استفاده از تردمیل
    ورزش کردن روی تردمیل، راه و رسمی دارد. برای‌ این‌که درحین راه رفتن یا دویدن روی دستگاه،‌ دچار آسیب‌های عضلانی اسکلتی نشوید، بهتر است همیشه به این 5 نکته توجه کنید:
    1- اولین قدم، این است که بتوانید روی تردمیل، وضعیت بدنی مناسبی به خودتان بگیرید؛ یعنی سرتان را بالا بگیرید، عضلات گردنتان را کاملاً شل کنید و آرام باشید و ترجیحاً مستقیم به جلو نگاه کنید. اگر قرار است هنگام استفاده از تردمیل به تلویزیون نگاه کنید، این تلویزیون باید در ارتفاعی نصب شده باشد که شما مجبور نباشید گردنتان را برای مدت طولانی با زاویه نگه دارید.
    2- دست‌هایتان را آرام‌آرام مشت کنید، البته نه تا حدی که دست‌هایتان کاملاً منقبض شود. سعی کنید هنگامی‌که روی تردمیل راه می‌روید یا می‌دوید، بازوهایتان از کنار بدنتان به سمت جلو و عقب حرکت کنند و در واقع، یک‌جور حرکت آونگی داشته باشند.
    3- توصیه می‌شود هنگام ورزش کردن، عضلات شکمتان را منقبض کنید.
    4- راه رفتن روی تردمیل، نیاز به گام‌های خیلی کوتاه یا خیلی بلند ندارد. توصیه می‌شود روی تردمیل، همان ‌طوری قدم بردارید که برایتان آسان و معمول است؛ نه خیلی کوتاه و نه خیلی بلند.
    5- توصیه می‌شود روی نفس‌های خودتان تمرکز داشته باشید. سعی کنید به صورت طبیعی نفس بکشید و گهگاهی که می‌توانید، نفس عمیق بکشید.


    © و اما دوچرخه‌های ورزشی
    دوچرخه‌های ثابت ورزشی، نوعی دیگر از دستگاه‌های ورزشی به حساب می‌آیند که بیشتر باشگاه‌های ورزشی به آن مجهزند. شما می‌توانید یکی از این دوچرخه‌ها را نیز برای ورزش در منزل خریداری کنید. این دستگاه، هم جای کمی را اشغال می‌کند، هم ارزان‌تر است و هم به راحتی به شما امکان می‌دهد که در فضای کوچک آپارتمانتان دوچرخه‌سواری کنید. توجه به برخی نکات می‌تواند کمکتان کند که در خرید دوچرخه مورد نیازتان خطا نکنید.


    © 5 توصیه برای خرید دوچرخه ورزشی
    1- اولین قدم برای خرید یک دوچرخه ورزشی مناسب، این است که دوچرخه‌تان راحت باشد. هیچ ورزشی بدتر از ورزش کردن روی یک دوچرخه سفت، محکم و ناراحت نیست. جایگاه نشستن شما باید کاملاً راحت باشد. برخی افراد ترجیح می‌دهند نشیمن‌گاه دوچرخه‌شان سفت و باریک باشد ولی برخی دیگر، انواع پهن و عریض را ترجیح می‌دهند. توصیه می‌شود دوچرخه‌ای را انتخاب کنید که ارتفاع نشیمن‌گاهش به آسانی قابل تنظیم باشد تا بتوانید آن را به گونه‌ای تنظیم کنید که قدرت داشته باشید به راحتی دسته‌های دوچرخه را در دست بگیرید. پشتی صندلی دوچرخه هم باید به گونه‌ای باشد که وقتی روی دوچرخه رکاب می‌زنید، به طور کامل پشت شما را در بر بگیرد.
    2- همیشه بهتر است دوچرخه‌ای را انتخاب کنید که مقاومت رکاب‌هایش در برابر رکاب ‌زدن شما قابل تنظیم باشد. اگر دوچرخه ورزشی، این قابلیت را نداشته باشد، بهتر است آن را به کلی کنار بگذارید و از خیر خریدش بگذرید. برخی از انواع ارزان‌قیمت این دوچرخه‌ها به صورت دستی تنظیم می‌شوند؛ به نحوی ‌که نوعی باندهای نایلونی دور چرخ‌های آن قرار می‌گیرند تا مقاومت در برابر چرخش را افزایش دهند. بنابراین اگر قصد خرید چنین دوچرخه‌هایی را دارید، بهتر است انواعی را انتخاب کنید که به صورت خودکار (اتوماتیک)، مقاومت رکاب‌هایش در برابر پا زدن تنظیم می‌شود. اصلاً دلچسب نیست اگر هر از ‌گاهی مجبور شوید در بحبوحه ورزش کردن، از دوچرخه پیاده شوید و مقاومت رکاب‌هایش را تنظیم کنید. شما می‌توانید با استفاده از صفحه مانیتوری که مقابل روی شما در دوچرخه‌های اتوماتیک قرار دارد، شدت ورزش کردن و الگوی دوچرخه سواری خودتان را تنظیم کنید. روی مانیتور این نوع دوچرخه‌ها برنامه‌های گوناگونی برای ورزش و دوچرخه‌سواری وجود دارد.
    3- خیلی آزاردهنده است اگر بخواهید با یک دوچرخه ورزشی که حسابی سروصدا می‌کند، ورزش کنید. شاید یک سروصدای کوچک چندان مهم نباشد ولی اگر این صداهای مزاحم، پیوسته تکرار شوند؛ در بازده ورزش شما و در ساعاتی که روی دستگاه ورزش می‌کنید، قطعاً تأثیر خواهند گذاشت. دوچرخه ورزشی باید آن‌قدر بی‌سروصدا باشد که بتوانید به ‌آسانی حین کارکردن با آن، به موسیقی گوش بدهید یا تلویزیون نگاه کنید.
    4- دوچرخه‌هایی که دارای صفحه‌ای برای تنظیم برنامه‌های ورزشی شما هستند، هیچ‌گاه شما را از دوچرخه‌سواری خسته نمی‌کنند؛ چون روی این دوچرخه‌ها می‌توانید برنامه ورزشی خودتان را تنظیم کنید و ببینید که با این روش رکاب زدن چقدر انرژی مصرف می‌کنید یا ضربان قلبتان در هر دقیقه چقدر است. این‌که شما بازتاب ورزش خودتان را جلوی چشمتان ببینید، خیلی مهم است و در کارایی نهایی‌تان اثر مثبتی خواهد داشت. شما می‌توانید با استفاده از این صفحه نمایشگر، زمان ورزش کردن خودتان و فاصله‌ای را که در آن رکاب می‌زنید و همچنین سرعت رکاب زدن خودتان را تنظیم کنید.
    5- توصیه می‌شود دوچرخه‌ای را انتخاب کنید که مناسب سایز بدنتان باشد. به خصوص اگر اضافه‌وزنتان زیاد است، بهتر است این توصیه را جدی بگیرید. بیشتر دوچرخه‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که شما می‌توانید آن‌ها را برای استفاده هر کسی با هر سایزی تنظیم کنید.
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    من و همسرم یک زندگی عاشقانه داریم زیرا...


    ▪ برای همدیگر وقت صرف می‌کنیم‌.

    ▪ به همه می‌گویم که دوستش دارم‌.

    ▪ برای قدردانی از محبت‌هایش‌، نامهٔ عاشقانه‌ای برایش می‌نویسم‌.

    ▪ در جمع از او تعریف می‌کنم‌.

    ▪ وقتی غمگین است سعی می‌کنم ناراحتی‌اش را بفهمم و او را درک کنم‌.

    ▪ همیشه در اتفاقات خوب و مهم زندگی او را سهیم می‌کنم قبل از این که دیگران چیزی بدانند.

    ▪ در همه مراحل زندگی باهم برنامه ریزی می‌کنیم‌.

    ▪ همواره مراقبش هستم و به نیازهایش توجه خاصی نشان می‌دهم‌.

    ▪ آرامش را در همه حال حفظ می‌کنم‌.

    ▪ باورهایم را نسبت به او همواره حفظ می‌کنم‌.

    ▪ پس از به پایان رسیدن روزهای پرتحرک‌، شب‌ها همه چیز را برایش تعریف می‌کنم‌.

    ▪ اولین کسی هستم که تولدش را تبریک می‌گویم‌.

    ▪ به کارهایی که برایم انجام می‌دهد توجه می‌کنم و قدردان محبت‌های او هستم‌.

    ▪ ازدواجمان را از موهبت‌های الهی می‌دانم‌.

    ▪ برای سلامتی‌اش صدقه می‌دهم‌.

    ▪ در یک مکان یادداشتی محبت‌آمیز برایش پنهان می‌کنم و او را راهنمایی می‌کنم تا پیدایش کند.

    ▪ در همه لحظات زندگی با گذشت رفتار می‌کنم‌.

    ▪ سعی می‌کنم که همیشه سرزنده و شوخ طبع باشم‌.

    ▪ کارهایی که نشان دهندهٔ محبتم نسبت به اوست برایش انجام می‌دهم‌.

    ▪ هرگاه از او خیلی عصبانی هستم به نکات مثبتش هم فکر می‌کنم‌.

    ▪ اگر احساس کنم از وسایل شخصی‌اش چیزی کم دارد ولی خودش نمی‌خرد، حتماً برایش تهیه می‌کنم‌.

    ▪ همه هدایایی را که به من داده است‌، از صمیم قلب دوست دارم‌.

    ▪ همیشه دل آرام یکدیگر هستیم‌- راه زندگی ...
     

     

     

     

     

     
      u دانش و فناوري


    مفاهیم اولیه شبکه

    ▪ شبکه: از به هم پیوستن چند کامپیوتر به یکدیگر و برقراری ارتباط بین آنها یک شبکه تشکیل می گردد.

    ▪ Lan : به شبکه محلی که در آن کامپیوتر ها نزدیک به هم بوده و ارتباط آنها از طریق Hub , Switch یا Wireless باشد اطلاق می شود.


    ● HTML clipboard

    ▪ Intranet و Internet : منظور از اینترانت همان شبکه جهانی اینترنت است که در محیط بسته (Lan) پیاده سازی شده و با دنیای خارج از آن ارتباطی ندارد.

    ▪ پروتکل: عبارتست از قراردادی که تعدادی کامپیوتر طبق آن با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و به تبادل اطلاعات می پردازند.

    ▪ TCP/IP : یک پروتکل جامع در اینترنت بوده و تمام کامپیوترهایی که با اینترنت کار می کنند از آن تبعیت می کنند.

    ▪ IP Address : در اینترنت هر کامپیوتر دارای یک آدرس IP است. هر IP متشکل از ۴ عدد بوده که با یک نقطه ازهم جدا می شوند. ( مثل ۲۱۷.۲۱۹.۱۷۵.۱۱ ) هر کدام از این اعداد حداکثر می توانند ۲۵۴ باشند. هر IP دارای یک Mask می باشد که از روی آن می توان تعداد IP های یک شبکه محلی را تشخیص داد.

    ▪ Valid IP : به IPهایی گفته می شود که در اینترنت معتبر بوده و قابل شناسایی باشند.

    ▪ Invalid IP : به IPهایی گفته می شود که در اینترنت فاقد هویت و غیر قابل شناسایی می باشند. از این IPها معمولا در شبکه های Lan در صورت نداشتن Valid IP به میزان کافی استفاده می شود. از Invalid IP بدلیل نداشتن هویت در اینترنت نمی توان برای اتصال به اینترنت استفاده کرد. بلکه باید از تکنیکهایی مثل NAT یا Proxy استفاده کرد.

    ▪ Proxy : در مفهوم عامیانه به سانسور کردن سایتها تعبیر می شود. اما از نظر فنی راه حلی است برای اینکه ما بتوانیم از Invalid IPها برای اتصال به اینترنت استفاده کنیم. در این روش باید یک Proxy Server در شبکه نصب شود. در کل این روش مطلوب نبوده و دارای نقاط ضعف عمده زیر است:
    ۱) نیاز است که کاربران تنظیمات خاصی را در کامپیوتر خود انجام دهند.
    ۲) در این روش بسیاری از پروتکلها پشتیبانی نشده و قابل استفاده نیستند.
    با این حال برخی از مراکز اینترنتی نظیر دانشگاهها , مؤسسات دولتی و امنیتی و ... برای کنترل بیشتر کاربران خود و گزارشگیری از سایتهای ملاقات شده توسط هر کاربر از Proxy استفاده می کنند. از جمله نرم افزارهای Proxy Server می توان به ISA , MSProxy , Winproxyو ... اشاره کرد.

    ▪ NAT : یک تکنیک خوب برای بکارگیری Invalid IP است. در این روش تقریبا" تمام پروتکل ها پشتیبانی می شوند و مهمتر اینکه نیاز به تنظیم خاصی بر روی کامپیوتر کاربران نیست. از جمله نرم افزارهایی که کار NAT را انجام می دهند می توان به ISA و Winroute اشاره کرد.

    ▪ DNS : پروتکل تبدیل اسم Domain به IP می باشد. در شبکه به دستگاهی که این کار را انجام می دهد DNS Server گفته می شود. ( &#۶۱۶۶۴; ۶۲.۲۱۷.۱۵۶.۲۰۵www.yahoo.com )

    ▪ Routing : اگر کامپیوتری بخواهد با یک کامپیوتر دیگر در اینترنت ارتباط برقرار کند , Packetهایش الزاما" از چندین Node (کامپیوتر یا Router ) عبور می کند تا به مقصد برسد. به عملی که یک Node بر روی Packetها و ارسال آنها به Node دیگر برای رسیدن به مقصد انجام می دهد Routing گفته می شود.

    ▪ Mail Server : در شبکه به سروری گفته می شود که کار دریافت , ارسال و نگهداری Email را انجام میدهد. از جمله نرم افزارهایی که برای Mail Server مورد استفاده قرار می گیرند می توان به MDaemon و Exchange اشاره کرد.

    ▪ Web Server : به سروری گفته می شود که صفحات Web بر روی آن قرار گرفته و Pageهای آن از طریق اینترنت قابل دستیابی است.

    ▪ FTP Server : به سروری گفته می شود که فایلهای مورد نیاز برای Download کردن کاربران بر روی آن قرار گرفته است. و کاربران می توانند فایلهای موجود در FTP Server را Download کنند.

    ▪ Domain : به نام یک شبکه که منحصر بفرد بوده و در اینترنت Register شده است گفته می شود. مثل Deznegar.com یا Jamejam.net. یک شبکه می تواند دارای یک یا چند Domain باشد. البته یک شبکه می تواند بدون Domain یا دارای Domain محلی نیز باشد.

    ▪ Domain Registration : به عمل ثبت Domain گفته می شود. چنانچه شما بخواهید یک Domain برای خود رجیستر کنید ابتدا باید یک نام را که تا کنون در اینترنت استفاده نشده است انتخاب کنید. سپس توسط شرکتهایی که عمل Domain Registration را انجام می دهند آنرا بنام خود به مدت زمان معین Register کنید.

    ▪ Host : به کامپیوترهای میزبان که صفحات Web یا فایلهای FTP بر روی آن قرار دارند Host گفته می شود.

    ▪ PC ۲ Phone : به امکان ایجاد ارتباط تلفنی بوسیله اینترنت از طریق یک کامپیوتر با یک تلفن PC۲Phone گفته می شود.

    ▪ Phone ۲ Phone : به امکان ایجاد ارتباط تلفنی بوسیله اینترنت از طریق یک تلفن با یک تلفن دیگر Phone۲Phone گفته می شود.

    ▪ ISP : به مراکز سرویس دهی اینترنت ISP گفته می شود. (Internet Service Provider)

    ▪ ITSP : به مراکز سرویس دهی Phone۲Phone , ITSP گفته می شود. (Internet Telephony Service Provider)

    ▪ DVB : به کارت سخت افزاری اطلاق می شود که در یکی از Slotهای کامپیوتر قرار می گیرد و بوسیله یک کابل به دیش متصل شده و از طریق آن می تواند Receive کند.

    ▪ Receiver : یک Device است که به دیش وصل شده و عمل دریافت اطلاعات از دیش را انجام می دهد.

    ▪ Transiver : یک Device است که به دیش وصل شده و عمل ارسال اطلاعات به دیش را انجام می دهد.

    ▪ Cache Server : به تجهیزاتی گفته می شود که بتواند هنگام کارکردن کاربران, سایتهای بازدید شده توسط آنها را در خود نگهداری کرده و در صورتی که یک کاربر دیگر بخواهد همان سایتها را بازدید نماید با سرعت بیشتر و صرفه جویی در پهنای باند پاسخ خود را از طریق Cache Server دریافت کند. وجود Cache Server در شبکه می تواند تا ۵۰ درصد در اندازه پهنای باند صرفه جویی کند و راندمان شبکه را بالا ببرد. Cache Server هم می تواند سخت افزاری باشد (مثل Cache Force) و هم می تواند نرم افزاری باشد.(مثل: ۱- Squid که تحت Linux و Windows قابل نصب است. ۲- ISA که تحت Win۲۰۰۰ قابل نصب است.۳- CacheXpress که تحت Linux و اکثر Windowsها قابل نصب است. ۴- RealCache که محصول شرکت داده پردازان دوران بوده و تحت Win۲۰۰۰ و NT۴ قابل نصب است.)

    ▪ Accounting/Billing : به نرم افزارهای مدیریت کاربران در یک ISP گفته می شود. این نرم افزارها کنترل میزان استفاده کاربران از شبکه اینترنت را برعهده دارند. معروف ترین نرم افزار در این زمینه در کشورمان محصول شرکت داده پردازان دوران بوده و ISPUtil نام دارد که هم اکنون بیش از ۴۰ درصد از ISPهای کشور از آن استفاده می کنند. همچنین نرم افزار VoIPUtil نیز که برای کنترل مصرف کاربران تلفنی بکار رفته و مختص ITSPها می باشد دیگر محصول این شرکت می باشد.

    ▪ Firewall : هم بصورت سخت افزاری و هم بصورت نرم افزاری وجود دارد و وظیفه آن بالا بردن ضریب امنیتی شبکه به منظور جلوگیری از Hack شدن و سوء استفاده توسط افراد سودجو می باشد.

    ▪ URL Filtering : هم بصورت سخت افزاری و هم بصورت نرم افزاری وجود دارد و وظیفه آن جلوگیری از ورود کاربران به سایتهای غیر اخلاقی و غیر مجاز می باشد.

    ▪ MultiPort : دستگاهی است که معمولا" در ISPها مورد استفاده قرار می گیرد. دارای یک کارت PCI بوده و بر روی Mainboard یک کامپیوتر نصب می شود. با نصب MultiPort می توان Comportهای یک کامپیوتر را افزایش داد و تعداد زیادی Modem به یک کامپیوتر متصل کرد.

    ▪ RAS : به کامپیوتری گفته می شود که تعداد زیادی Modem به آن متصل بوده و کاربران می توانند به آن Connect کرده و از اینترنت استفاده کنند.

    ▪ Access Server : به دستگاههایی گفته می شود که کاربران اینترتنی قادر باشند به آن Connect کرده و از طریق آن به اینترنت دسترسی پیدا کنند.

    ▪ VOIP Gateway : به دستگاههایی گفته می شود که کاربران تلفنی قادر باشند به آن Connect کرده و از طریق آن با کشورهای مختلف ارتباط تلفنی برقرار کنند.

    ▪ VOIP Carrier : به تشکیلاتی گفته می شود که با VoIP Gateway از طریق اینترنت در ارتباط بوده و ارتباط های تلفنی بین VoIP Gateway و کشورهای مختلف را برقرار می سازد.


    ● انواع راههای ارتباط کاربر به ISP :
    خط آنالوگ ، خط Leased ، خط E۱ ، Wireless ، ADSL
    هر ISP می تواند برای دستیابی به اینترنت از یک یا چند روش از روشهای زیر استفاده کند.
    خط آنالوگ ، خط Leased ، خط E۱ ، Wireless ، ADSL ، Receive Only Dish ، Send/Rec Dish.
    انواع دستگاههای ارتباطی که کاربر را به ISP متصل می-کند(برای خطوط آنالوگ و E۱ ) عبارتند از:
    ۱) روترهای Cisco : امروزه استفاده از روترهای Cisco به منظور برقراری ارتباط کاربران با ISP از جمله رایج ترین روشهای موجود است.
    ۲) Moxa Multiports : همانگونه که قبلا" گفته شد از Multiport برای افزایش دادن پورتهای Com و اتصال مودمهای External به آنها استفاده می شود. رایج ترین Multiport محصول شرکت Moxa می باشد که دارای دو مدل Desktop (رومیزی) و Rackmount (قابل نصب در Rack ) می باشد. Multiportها دارای مدلهای ۸پورت , ۱۶ پورت و ۳۲ پورت هستند. از انواع دیگر مولتی پورت می توان به Equinox اشاره کرد.
    ۳) Moxa Async Server : محصول شرکت Moxa بوده و دارای CPU می باشد و در شبکه مستقیما" به Hub وصل می شود. و تعداد زیادی خطوط تلفن به آن وصل می شود و کاربران از طریق آن می توانند به شبکه وصل شوند.
    ۴) Lucent Max TNT : محصول شرکت Lucent بوده و همانند Router قادر است هم به منظور Access Server برای ISPها و هم به منظور VoIP Gateway برای ITSPها مورد استفاده قرار بگیرد. در این دستگاه کلا" امکان نصب ۱۰ ماژول وجود دارد. برخی از این ماژول ها عبارتند از:
    modem, ISDN, VoIP, V.۱۱۰, and PHS MultiDSP module: support for analog
    Digital modem module: support for analog modem and ISDN users
    Analog modem module
    Channelized T۱/E۱
    Ethernet module
    ضمنا" این دستگاه دارای چهار Ethernet با سرعت ۱۰MB/s و یک Ethernet با سرعت ۱۰۰MB/s می باشد. این دستگاه توانایی پشتیبانی از انواع خطوط مخابراتی را دارد. هر ماژول MultiDSP توانایی پشتیبانی از ۹۶ پورت Dialup را دارد. بنابراین اگر ۱۰ ماژول MultiDSP را به Max وصل کنیم توانایی پشتیبانی از ۹۶۰ خط را خواهد داشت!

    ▪ Lucent Max ۳۰۰۰ : این دستگاه هم مانند Max TNT محصول Lucent بوده و دارای مشخصات زیر است :
    دارای ۲ WAN برای اتصال خطوط E۱ می باشد. ۳۲MB اندازه Ram و ۱۶MB اندازه ظرفیت Flash آن می باشد.

    ▪ Taicom TopServer : این دستگاه محصول شرکت Taicom بوده و دارای ۳۰ مودم Internal برای اتصال به خطوط آنالوگ می باشد.

    ▪ USRobotics Net Server : این دستگاه هم محصول شرکت USRobotics بوده و از خطوط معمولی و E۱ پشتیبانی می کند.

    ▪ Zyxel ModemPool : محصول Zyxel بوده که حاوی تعداد زیادی مودم است که در یک Box جاسازی شده اند و می توان آنرا به یک کامپیوتر متصل کرده و از آن استفاده نمود. اخیرا" یک شرکت ایرانی بنام قاصدک نیز یک ModemPool مشابه بنام Ghasedak را تولید کرده است.

    ▪ Quintum : Tenor: دستگاه تک منظوره ای است که فقط برای VoIP مورد استفاده قرار می گیرد. هر دستگاه Tenor معمولا" ۴ یا ۸ پورت را پشتیبانی می کند.

    ▪ ChannelBank : دستگاهی است که از آن برای تبدیل خطوط E۱ به خطوط تلفن معمولی و بالعکس استفاده می شود.
    امروزه علاوه بر موارد فوق
    Access Server های مختلفی به بازار عرضه شده اند که از پرداختن به آنها صرفنظر می کنیم. مثل Nortel و Hyundai . اما ازمیان همه Access Serverها Routerهای Cisco ازمحبوبیت بیشتری برخوردارند. زیرا قابلیت انعطاف پذیری بیشتری داشته و ماژول های مختلفی می توان بر روی آنها نصب کرد و به منظورهای مختلف از آنها استفاده نمود.
     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    چگونه يك صد هزار صحابى، حديث غدير را شنيده اما در سقيفه اعتراض نكردند؟


    .: سوال:

    چگونه ممكن است كه يك صد هزار صحابى، حديث غدير را شنيده باشند و هيچ كدام در سقيفه اعتراض نكنند؟!
     

    .: پاسخ:

    در سؤال دو احتمال وجود دارد: احتمال اول اینکه عدم اعتراض صحابه به تصمیم سقیفه مفروض است و از آن اصل واقعه ی غدیر انکار شود؛ احتمال دوم این که اصل واقعه غدیر و عدم اعتراض صحابه مفروض باشد و دلالت حدیث غدیر بر ولایت حضرت علی (ع) انکار شود.
    برای پاسخ به احتمال اول کافی است اصل وقوع حادثه غدیر از طریق نقل تاریخی اثبات شود.
    کتب تاريخى فراوانى از شيعه و سنّى، به نقل واقعه ی غدير خم اذعان كرده[1] و آن را از مسلمات دانسته‏اند. خليل عبدالكريم، از بزرگان معاصر اهل سنت، در لابه لاى بحث جمع آورى قرآن كريم مى‏نويسد: "تعداد اصحاب پيامبر (ص)، در حجّة الوداع (كه واقعۀ غدير خم در آن روى داد)، صد و بيست و چهار هزار نفر بودند".[2] و نيز ابن كثير مى‏گويد: "اخبار و احاديث دربارۀ رويداد غدير خم، بسيار متواتر است و ما به قدر توان خويش (گوشه‏اى از آن را) به خواست خدا نقل مى‏كنيم".[3]
    گذشته از كتب تاريخى مذكور، در معاجم حديثى اهل سنّت، راويان بسيارى، به نقل حديث غدير پرداخته‏اند. برخى از ايشان اين حديث را با مضمون واحد به طرق متعدّدى ذكر كرده‏اند. كه به عنوان مثال، نسائى اين حديث را به دويست و پنجاه سند،[4] نقل مى‏كند.
    تمامى اينها گواهى است بر فراوانى صحابه در واقعۀ غدير خم كه هيچ گونه شك و ترديدى را نه در اصل قضيه و نه در تعداد، باقى نمى‏گذارد.
    گذشته از این که اجتماع چنین جمعیتی در غدیر خم هیچ گونه استبعاد عقلی ندارد، زیرا واقعۀ غدير، در سرزمينى به نام رابغ،[5] در حدود دويست كيلومترى مكّه رخ داده است. در چهار راهى كه مسيرهاى عراق، مدينه،[6] مصر و يمن از راه اصلى منشعب مى‏شدند. از اين رو تمامى حجّاج براى بازگشت از حج ناگزير، از اين مسير مى‏گذشتند.
    از لحاظ موقعيت زمانى نيز بايد گفت كه رويداد غدير خم، در هجدهم ذى الحجّه[7] آخرين ماه از سال دهم هجرى قمرى، اتفاق افتاد. اما در آن سال، جمعيت از هميشه بيشتر بود؛ زيرا آيات متعدّدى در اين كه حج از شعائر الاهى است نازل شده بود و با تبليغات روزافزون اسلام، قشرهاى مختلف مردمى، به اين دين الاهى، روى آورده بودند.
    از سوى ديگر، چون نبى اكرم (ص) دستور داده بود تا قبل از عزيمت به حج، همه جا اعلام كنند كه شخص پبامبر (ص)، براى آموزش احكام حقيقى حج، خود در اين فريضه شركت خواهد كرد.[8]
    تمامى اين علل منجر شد تا در آن سال، تعداد حجّاج بسيار زيادتر از هميشه باشد و چون واقعۀ غدير خم، در رابغ اتفاق افتاد؛ هنوز اين جمعيت فراوان پراكنده نشده بودند. لذا همايشى پرشكوه و بى مانند در غدير خم شكل گرفت.
    احتمال دوم اين كه: چگونه مى‏شود تا صحابه ی پيامبر با ديدن واقعۀ غدير خم و شنيدن فرمايشات پيامبر(ص) و با وجود بیعت با على (ع)، باز در سقيفه[9] كسِ ديگرى را براى اين امر الاهى، برگزيند؟! این نکته می رساند که حدیث غدیر دلالت بر ولایت حضرت علی نداشته است.
    در پاسخ بدين قسمت از سؤال بايد گفت كه، ادعاى عدم اعتراض صحابه، در واقعۀ غدير باطل است. و كم نبودند ياران راست گويى كه بر پيمان خود اصرار كرده و سران سقيفه را از عمل هولناك خود نهى كردند.
    حضرت على (ع) كه طبق وصيّت حضرت پيامبر اسلام، مأمور بود که نگذارد جامعه به اغتشاش و دو دستگی کشیده شود، لذا ایشان فقط به مخالفت قولی پرداخت و برای اجرای فرمان غدیر دست به شمشیر نبرد و با ابوبکر نیز – تا زمانی که فاطمه زنده بود – بیعت نکرد و پس از او نیز از روی مصلحت و اکراه بیعت کرد. اما اعتراض قولی خود را ده ها بار در مواقع مختلف با استناد به حدیث غدیر اعلام کرد.
    كسانى چون سلمان، ابوذر، طلحه، زبير[10] و... زبان به مخالفت گشوده و دست بيعت به سوى ابوبكر دراز نكردند. بلكه به اين هم اكتفا نكرده و زبير، به روى سران سقيفه، شمشير كشيد.[11]
    برخی نیز چون عباس عموى پيامبر، هرچند كه به مخالفت علنى، آن هم به خاطر جلوگيرى از اختلاف و خونريزى، نپرداخت، اما از تأييد آنان نيز خوددارى كرده و با ايشان[12] بيعت نكرد. از مجموع مخالفت عملی این عده ی کثیر از بزرگان صحابه و نیز تمسک پی در پی حضرت علی در مواقع مختلف به حدیث غدیر معلوم می شود که دلالت حدیث غدیر بر ولایت آن حضرت تمام و صحیح است. و اما مردم عادى حاضر در جريان غدير خم از دو حال بيرون نبودند عده ای از ایشان یا دارای منافعى در سقيفه بودند، و يا اين كه به زور تطميع و يا تهديد مجبور به همكارى و بيعت شدند.[13] و یا نه سودی می بردند و نه به اجبار بیعت کردند، بلکه می دانستند که تاب حکومت علی را ندارند و یا از او کینه هایی داشتند، چراکه بسیاری از اقوام کافر و شرک آنان را در جنگ ها کشته بود. عده ای را نیز گفته شده است که از روی جهل با ابوبکر بیعت کردند. اينان كسانى بودند كه واقعۀ غدير را شنيده بودند و به گمان اين كه ابوبكر همان على (ع) است كه پيامبر سفارش به ولايت او كرده با وى بيعت كردند.[14]


    ----------------------------------------
    منابع و مآخذ:
    1. غدير، سند گوياى ولايت، گروه معارف و تحقيقات اسلامى.
    2. الغدير، شيخ عبدالحسين امينى، یازده جلدی.
    3. التنبيه و الأشراف، للمسعودى، تك جلدى.
    4. فرازهايى از تاريخ پيامبر اسلام، جعفر سبحانى.
    5. مجتمع اليثرب، خليل عبدالكريم.
    6. تاريخ يعقوبى، احمدبن ابى يعقوب ابن جعفر ابن ابى واضح.
    7. البداية والنهاية، الحافظ ابن كثير دمشقى.
    8. معجم لغة الفقهاء، محمّد قلعجى.
    9. اسرار آل محمّد (ص)، سليم ابن قيس هلالى.
    10. فرائد السمطين، ابراهيم ابن محمد جوينى خراسانى.
    11. السقيفة والفدك، ابى بكر احمدابن عبدالعزيز جوهرى.
    12. شرح نهج البلاغه، ابن ابى الحديد.
    13. جمل، شيخ مفيد.
    14. شرح اصول كافى، مولى محمد صالح مازندرانى.
    15. المعيار و الموازنه، ابى جعفر الأسكافى.

    پي نوشت ها:
    [1] تاريخ يعقوبى، احمدبن ابى يعقوب ابن جعفر ابن ابى واضح، ج 2، ص 112.
    [2] مجتمع اليثرب، خليل عبدالكريم، ص 20.
    [3] البداية والنهاية، الحافظ ابن كثير دمشقى، ج 5، ص 213.
    [4] غدير، سند گوياى ولايت، گروه معارف و تحقيقات اسلامى، ص 15.
    [5] غدير، سند گوياى ولايت، گروه معارف و تحقيقات اسلامى، ص 7.
    [6] الغدير، شيخ عبدالحسين امينى، ج 1، ص 8.
    [7] التنبيه و الأشراف، للمسعودى، ص 222.
    [8] فرازهايى از تاريخ پيامبر اسلام، جعفر سبحانى، ص 504.
    [9] سقيفه يعنى جايى كه سقف خورده تا سايبانى باشد، معجم لغة الفقهاء، محمّد قلعجى، ص 264.
    [10] فرائد السمطين، ابراهيم ابن محمد جوينى خراسانى، ج 2، ص 82.
    [11] السقيفة والفدك، ابى بكر احمدابن عبدالعزيز جوهرى، ص 50.
    [12] شرح نهج البلاغه، ابن ابى الحديد، ج 1، ص 73.
    [13] نک: جمل، شيخ مفيد، ص 59؛ شرح اصول كافى، مولى محمد صالح مازندرانى، ص 260.
    [14] نک: المعيار و الموازنه، ابى جعفر الأسكافى، ص 19 - 23.
     

     

     

     

     

     
      u گزارش روزانه


    در يمن چه مي‌گذرد؟

    áاشاره:
    حدود 5سال است که درگیریهای خونین یمن میان دولت دیکتاتور و بعثی یمن و شیعیان الحوثی آغاز شده و با وقوع 6 جنگ پیاپی هم اکنون شاهد جنگ ششم هستيم. این جنگ که از مرداد ماه سال جاری شروع شده و با ورود علنی رژیم سعودی دریکماه پیش و حمایت دولتهای عرب از این اقدام،ابعاد تازه ای به خود گرفته است. متاسفانه این مساله علیرغم ابعاد گوناگون مهمی که تاکنون داشته بازتاب بسیار ضعیفی در مجامع ضد استکباری و علی الخصوص ایران داشته و این خود مظلومیتیست مضاعف برای شیعیان که به جرم استکبارستیزی و پافشاری بر آیین و اعتقادات خود مورد سنگین ترین و بیرحمانه ترین هجمه های خونین در قالب جنگی کاملا نابرابر، قرار گرفته اند. این نوشته در پی آن است که در این سکوت مسلمانان و بخصوص شیعیان ایرانی و فقدان منابع آگاهی بخش موثق، پرده از مشی مذهبی و ایدئولوژیک شیعیان یمن ومبارزین الحوثی برداشته و اعلام کند که اینها ارادتمندان مکتب علی(ع) و پیروان خط خمینی(ره) هستند.


    áعقاید شیعیان و مبارزان یمن
    کشور یمن در جنوبی ترین منطقه شبه جزیره عربستان قرار دارد و سرزمینی است سبز و خرم. از لحاظ مذهبی حدود 45 درصد جمعيت يمن را پیروان مكتب زيديه تشكيل مى‏دهند در حالیکه اهل سنّت که اغلب شافعی مذهبند 53 درصد و درصد اندکی هم شیعیان اسماعیلیه هستند. شیعیان و اهل سنّت یمن همگی محب و شیفته اهل بیت (علیهم السلام) هستند و آداب و رسوم مذهبی آنان بسیار مشابه به شیعیان دوازده امامی است. ولی با کمال تاسف در سالهای اخیر وهابیت در این کشور قدرتمند شده و تلاش دارد اصالت های فرهنگی و مشترکات مذاهب را تحت پوشش باورهای خود قرار دهد.
     

    یمنی ها اسلام خود را مدیون حضرت علی(ع) می دانند چراكه نخستین بار پیامبراعظم(ص) حضرت علی(ع) و چند نفر دیگر از صحابه را برای تبلیغ اسلام به یمن فرستادند. نکته جالب توجه اینکه از جمعیت 20 ملیونی یمن حدود 5 ملیون از سادات و ذریه پیامبر بوده که 90% آنها سادات حسنی و بقیه سادات حسینی اند.
    از لحاظ تاریخی، زیدیه به دو دسته زیدیان جارودی و زیدیان غیرجارودی تقسیم می شوند. جارودیان که علاوه بر اعتقاد به قیام و انقلاب،  وابستگی و علقه شدید به اهل بیت(ع) داشته و اندیشه های شیعی در آنها پررنگ است و در مقايسه با اهل سنت، به شیعیان امامی نزدیک هستند ،  همواره جریان اصلی در میان زیدیه بوده اند. جریان دوم زيديه که بیشتر حدیث گرا هستند،  از لحاظ اعتقادی متشیع به حساب می آیند. حتی کسانی همچون ابوحنیفه هم که افکار انقلابی زید را می پسندید ولی در موراد دیگر همچون مسأله امامت با زید همراه نبودند نیز به همین معنا متشیع و زیدی به حساب آمده اند. این جریان در طول تاریخ وجود داشته ولی همیشه در اقلیت بوده اند و انعکاس چشمگیری در طول تاریخ جز در چند برهه نداشته‌اند.
     

    شیعیان زیدیه جارودی به جانشینی بلافصل حضرت علی (ع) پس از پیامبر (ص) اعتقاد دارند و خلفای سه گانه راغاصب می دانند. آنها برای امامت، چهارده شرط قائلند که تقریبا همان شرایط مابرای ولی فقیه است الااینکه امام باید ازاولاد حضرت زهرا(س) باشد. آنها فقط برای پنج تن آل عبا قائل به عصمت هستند. در حوزه های علمیه ایشان، از روایات امام باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) بسیاراستفاده می شود. در کنار نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، کتاب اربعین حدیث امام خمینی (ره) نیز تدریس می شود. آنها مراسم عید غدیر و عاشورا را باشکوه برگزار می کنند. اعتقاد مردم یمن (خصوصا شیعیان زیدی) به ظهور منجی امام مهدی (عج) نیز بسیار قوی است به طوریکه در پنج سال اخیر، کتاب عصر ظهورشیخ علی کورانی، از پرفروشترین کتابها در کشور یمن بوده است.در حال حاضر تنها منبع موثق و معتبر فارسی درمورد عقاید زیدیه کتاب"درسنامه تاریخ وعقاید زیدیه" تالیف مهدی فرمانیان و سیدعلی موسوی نژاد از نشر ادیان می باشد.
    از علمای معاصر زیدیه می توان علامه مجد الدین المؤیدی که با 100 سال عمر هم اکنون در قید حیات است را نام برد. او نماینده فعلی جریان زیدیه جارودی  و صاحب تألیفات بسیار است و ساکن استان صعده،  مرکز جریان جارودی زیدیه می باشد. عالم دیگری که در این منطقه ساکن است سید بدر الدین الحوثی است که از سادات طباطبایی و از علمای بنام و صاحب تألیف است.  تألیفات او بسیار نزدیک با مکتب امامیه است مثلاً کتابی دارد به عنوان «من هم الرافضة» و در این کتاب تلاش می کند ثابت کند رافضی‌ها امامیه و پیروان امام صادق(ع) نیستند بلکه در مرحله اول،  بنی امیه و دشمنان اهل بیت(ع) هستند و در تألیف دیگری با عنوان «آل محمد لیس کل امۀ» به اثبات این مطلب می پردازد که سادات و اهل بیت(ع)،  مقام بلندی داشته و دارند. ایشان در ایام جنگهای یمن در دهه 90 به ایران کوچ کرد و چند سالی در ایران به همراه فرزند خود حسین الحوثی ميهمان بود و زندگی بسیار ساده و زاهدانه ای داشت.
     

    رییس جمهور کنونی یمن، "علي عبدالله صالح" دوازده سال رئيس جمهور يمن شمالي بود و از سال 1990 ميلادي كه اتحاد دو بخش شمالي و جنوبي يمن شكل گرفت، 19 سال است رئيس جمهور يمن متحد است(جمعا 31سال). هر چند در ظاهر در خانواده ای زیدی مذهب به دنیا آمده ولی حكومت او رويكردى سكولار دارد و اساسا حكومت دينى نيست بلكه به نوعى برخلاف دين اسلام به ویژه مذهب شيعه فعالیت می کند. او فارغ‌التحصیل دانشگاه نظامی بغداد بوده و با اعضای حزب بعث و صدام معدوم، روابط ویژه‌ای داشته است و به صدام صغیر معروف است.
    دیکتاتور یمن که از سى سال پيش به پشتوانه سعودى‏ها در رأس حكومت يمن قرار گرفته، مذهب زيديه را به حاشيه رانده، و دست سلفى‏هاى تكفيرى را برای بسط نفوذشان در یمن بازگذاشته است و به نوعى يمن را  به حياط خلوت سياسى و مذهبى عربستان تبدیل كرده است. بعد از اينكه وهابيت سلفى با حمایت عربستان در یمن قدرت و پايگاه پيدا مى‏كنند، اغلب دانشگاه‏ها و حوزه‏هاى علميه دينى زيديه به حاشيه مى‏روند و فعاليتشان محدود مى‏شود. به ميراث فكرى و فرهنگى ائمه زيديه كمتر توجه می شود در مقابل کتابهای وهابیت به فور در یمن منشر و توزیع می شود. صعده مركز گرایش زیدی جارودی، با وجود اهمیّت چندجانبه و استراتژیکی که دارد، در حاشيه قرار مى‏گيرد. این تبعیض مذهبی و سیاسی خلاء عمیقی را در منطقه ایجاد می کند و تبدیل به بستری می شود برای شکل گیری تحولی عمیق در تاریخ سیاسی معاصر یمن. 
    در چنین بستری جمعيتى به نام «جمعيت جوانان مؤمن» به رهبری شیخ بدرالدین الحوثی به همراه جمعى از دوستان و شاگردانش شكل مى‏گيرد و فعاليت‏هاى فرهنگى متنوعی را در صعده را شروع مى‏كنند و سپس این فعالیتها را به مناطق دیگر یمن نیز گسترش می دهند. پس از مدتی رهبری این گروه به عهده سید حسین الحوثی فرزند شیخ بدرالدین قرار می گیرد.
    شهید سید حسين الحوثى عالمی دينى و بسيار تأثيرگذار بود، ایشان برخوردار از منظومه‏اى فكرى قرآنى بود و در سخنرانی های او مفاهيم قرآنى موج مى‏زند. شهید حسین الحوثی با سخنان پرجاذبه، انقلابی و آتشین و در عین حال روشنفکرانه و مصلحانه خود تلاش داشت جامعه خمود و رخوت زده زیدیه را با بازگشت به روح و مفاهيم قرآن احیا کند. او به کار با نوجوان و جوانان پرداخت و سعی كرد یک روحیه آگاهی بخشی و بیداری در آنها براساس مؤلفه های زیر ایجاد کند:
    1. شیعی بودن و حضور پررنگ مبانی شیعه در آن.
    2. نقد وضعیت موجود.
    3. ترويج افکار امام خمینی و انقلاب اسلامی ایران در زمینه‌هایی همچون مبارزه با استکبار و آمریکا و اسرئیل.

    او در بیشتر سخنرانی های خود که در جمع جوانان ایراد کرده،  از امام و انقلاب ایران نام می برد و علاقه و گرایش شدیدی به جریانهای شیعی مثل حزب الله لبنان و شخص سید حسن نصرالله دارد و پرچمهای حزب الله در سراسر منطقه صعده برافراشته می شود.
    مهمترين اعتراضات حسين الحوثى در سال 2003 و پس از نفوذ آمریکا در یمن به بهانه فعال شدن نیروهای القاعده در این منطقه مطرح شد. مهمترين اعتراض او اين بود كه چرا حكومت يمن اجازه داده است نيروهاى نظامى آمريكا در يمن مستقر شوند و استقلال و حاكميت سياسى آنها را زير سوال ببرند. بعد استكبارستيزى، به ويژه مبارزه با صهيونيزم در اين جنبش بسيار چشمگير است.او معتقد بود نمازى كه بعد از آن مرگ بر اسرائيل گفته نشود و برائت از صهيونيزم نباشد،  مورد رضایت و قبول خداوند نیست. همیشه بعد از نماز، فریادشان به اين  شعارها بلند بود:"الله اكبر، الموت لامريكا، الموت لاسرائيل، اللعنة على‏اليهود،النصر للاسلام" . هم اکنون نیز در جنگها و حرکتهای نظامی پرچم سفيدی به دست دارند كه اين شعارها روى آن نوشته شده است.
    تحمل چنین جنبش شجاع و صریحی، براى حكومت مركزى یمن که رابطه محکمی با آمریکا دارد و این حوثی ها را خطری برای حکومت خود می بيند بسيار سنگين است. حكومت يمن فعاليت‏هاى متنوعى را مانند تطمیع ، تحریک اهل سنت و حتی بدبین کردن زیدی ها نسبت به الحوثی انجام داد ، ولى نتوانست حوتی ها را سركوب كند و به ناچار وارد فاز نظامى شد. نهايتا دولت يمن 18 شاخه نظامى را براى دستگيرى الحوثى مى‏فرستد و حسین الحوثی و یارانش را محاصره مى‏كند، ولى آنها در کوهستانها 90 روز مقاومت جانانه مى‏كنند و دست آخر حسینی وار به شهادت مى‏رسند. البته شعله اندیشه های انقلابی شهید الحوثی با شهادتش خاموش نشد، بلکه اين شعله مقدس فروزانتر و آشکارتر گردید.
    از آن زمان تاکنون رژیم دیکتاتور یمن جنایات غیر انسانی وسیعی را در مورد شیعیان و صعده وزنان و کودکان بی گناه انجام داده اما گویا روح حسین در برادران و همرزمانش دمیده شده و در عین نابرابری تسلیحاتی و بایکوت رسانه ای دلیرانه مقاومت کرده اند.
    برای شناخت پاره ای از این جنایات بجاست که بخشهایی از نامه شیخ بدرالدین به آیت ا... سیستانی را در اینجا بیاوریم. این نامه متعلق به چهار سال پیش است و از آن موقع تاكنون جنایات بزرگتری درمورد اين شيعيان مظلوم انجام شده است.
    در این نامه خطاب به آیت‌الله العظمی سیستانی آمده است: «از حضرت عالی به خاطر بیانیه‌ای که در آن مظلومیت ما را برای جهانیان آشکار کردید، تشکر و قدردانی می‌کنیم.»
    این نامه می‌افزاید: «بی‌شک، اعلام جنگ وحشیانه و ظالمانة نظام نژادپرست یمن بر ضد مستضعفان شیعه تاکنون به گوش شما رسیده است؛ جنگی که در آن، برای کشتار برادران‌تان از همة سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی استفاده می‌شود، و دودمان شیعیان را برباد می‌دهد.»
    نویسندگان این نامه تصریح کرده‌اند: «اجساد سوخته و پیکرهای متلاشی شده‌ای که نظام یمن به کشیدن آنها در خیابان‌ها افتخار می‌کند، چیزی جز اثبات وحشی‌گری‌های پیروان[مدعیان] مذهب زیدیه علیه علما، دانشجویان، روزنامه‌نگاران، معلمان و شیعیان مظلوم نیست.تعداد بازداشت شدگان در سلول‌های زندان‌های رژیم از مرز هزاران تن گذشته و زشت‌ترین شیوه‌های شکنجة روحی و جسمی علیه آنان اعمال می‌شود. آنها پس از تحمل این شکنجه‌ها، مجبور می‌شوند برای عدم تدریس در مساجد و مدارس، ترک خطبه خواندن و وعظ دینی و امر به معروف و نهی از منکر تعهد کتبی بدهند.»
    این نامه می‌افزاید: «این رژیم علاوه بر انهدام خانه‌ها، مدارس و آواره کردن هزاران خانواده، با هدف قرار دادن اندیشة اهل بیت(ع) و ریشه‌کنی میراث آنان، به سوزاندن برخی کتابخانه‌های خصوصی که دارای دست‌نوشته‌های منحصر به فردی از فرهنگ اسلامی است، پرداخته است.این جنایت به آنجا رسیده که تمامی نسخه‌های دو کتاب ارجمند نهج‌البلاغه و صحیفة سجادیه کاملاً از بین رفته است.


    -----------------------------------------
    منابع:

     

     

     گروه اینترنتی مشکان