1130
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه:: شماره 1130:: پنجشنبه 19 آذر ماه 1388

www.mobin-group.com

نتيجه قرعه کشي

سلام عرض مي کنم به تک تک شما دوستان خوبم
در شماره قبلي روزانه (1029) بمناسبت عيد بزرگ غدير، يک قرعه کشي برگزار کرديم و قرار شد به کسي که در اين قرعه کشي انتخاب ميشه يک اکانت يکماهه رپيدشر اهدا شود.
دوستان زيادي در اين قرعه کشي شرکت کرده بودند که ضمن تشکر از همه اين عزيران، دوست خوبمون با ايميل alireza.msc2 در اين قرعه کشي انتخاب شدند که اکانت يکماهه رپيدشر براشون ارسال خواهد شد.
مجددا از همه دوستان عزيزم تشکر مي کنم، اميدوارم دفعه بعد نوبت شما باشد!



 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • نتيجه قرعه کشي
  • تصاوير برتر سال 2009
  • 10 نمونه از عجيب ترين رستورانهاي دنيا
  • چرا هيچ وقت مردان براي تبليغات ماشينهاي جديد، به عنوان مدل استفاده نمي شوند!
  • دفع بلای آنفلونزای نوع A ممکن است اگر...
  • عسگر اولادی خطاب به رئیس جمهور: در مورد مشایی دیدار به قیامت!
  • ليدر اصلي اغتشاشگر دانشگاه اميركبير با لباس زنانه فرار کرد!
  • معرفي و دانلود فيلم : کوري
  • دانلود فيلم مستند: حکيم عمر خيام
  • دانلود انيميشن : Cloudy With A Chance Of Meatballs
  • آلبوم جدید و زیبای ابی و کامران و هومن با نام یادگاری
  • آهنگ جدید، شاد و زیبای آیتام با نام تراختور
  • مقابله با نرم افزارهای جاسوسی توسط Spyware Doctor with Antivirus 2010 7.0.0.513
  • بازی رالی موبایل Toca Race Driver 3
  • معرفی بازی جدیدی به نام Farm Frenzy 3: American Pie
  • دوستى و دشمنى براى خدا
  • کانديداي شعر برگزيده سال 2005
  • مكتبخانه ي صادق: عدالت براي زنان!
  • از عکس به متن: اپلیکیشن Goggles گوگل
  • چیزهای کوچک زندگی
  • با اين اقليت اغتشاشگر چه كنيم؟
  • جديدترين شماره از ماهنامه Elle ؛ معتبرترين مجله دنيا در زمينه مد
  • مانیتوری با قابلیت نمايش سه بعدی
  • دانلود کتاب: قاسطين، مارقين و ناكثين
  • طنز: سیندرلا
  • کاش یکی مرا از تنهایی و تنهایی را از من نجات دهد
  • استفاده از شامپو فرش
  • درمان خشکی لب ها در فصل پاییز و زمستان
  • چگونه در زمستان چند لایه لباس روی هم بپوشم؟
  • پنج نکته برای سرخ کردن سالم‌تر
  • راهنماي خريد اتو
  • نحوه صحبت با نوجوانان درباره مسائل جنسی
  • Rapidshare چیست و چگونه می توان از آن دانلود نمود؟
  • آيا اطلاق ولايت در فقيه به معناى مستبد بودن او در حكومت نيست؟
  • چگونه پولدار شویم؛ مصاحبه‌ فایننشال تایمز با جیم راجرز یکی از بزرگترین سرمایه‌داران آمریکایی
    و....

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

تصاوير برتر سال 2009
ياسين مديا؛ بزرگترين مرکز دانلود صوت و فيلم
قرآن، سخنراني، مداحي، تواشيح، موسيقي و سرود، نرم افزار و...
خودروي جديد BMW براي سال 2011 (سري 5 سدان)
10 نمونه از عجيب ترين رستورانهاي دنيا
تصاوير HDR ديدني
هواداران مسابقات راگبي در دبي
هاها.هوهو
باشگاه خنده تهران
آبشار نياگارا در زمستان
چرا هيچ وقت مردان براي تبليغات ماشينهاي جديد، به عنوان مدل استفاده نمي شوند!
15 تخت خواب جالب و ابتکاري
دفع بلای آنفلونزای نوع A ممکن است اگر...

 

 

www.mobin-group.com

عسگر اولادی خطاب به رئیس جمهور:
در مورد مشایی دیدار به قیامت!

سیاستمدار کهنه کار کشور در جلسه اخیری که با رئیس جمهور داشت به شدت از اسفندیار رحیم مشایی انتقاد کرد.
به گزارش جهان در این جلسه که موضوعات مختلفی از قبیل، بهبود روابط با مراجع، حوادث بعد از انتخابات، موضع آیت الله هاشمی در قبال دولت و طرح هدفمند کردن یارانه ها مطرح شده است، عسگراولادی با تمجید از اقدامات مثبت رئیس جمهور مطالبی را به صورت نصحیت وار به دکتر احمدی نژاد گوشزد می کند.
دبیرکل جبهه پیروان امام و رهبری در بخشی از این دیدار موضوع اسفنديار رحيم‌مشايي را مطرح می کند و می افزاید: شما بار دوستانتان را خودتان به دوش مي‌كشيد.
وی با بیان اینکه منظورش از این دوستان، آقای مشایی است به رئیس جمهور می گوید: وي با چه اعتباري در خصوص خداشناسي و اسلام‌شناسي سخن مي‌گويد. چرا مشايي بايد سخناني را به زبان بياورد و جنجال ايجاد كند و بعد شما مدتها سرگم پاسخ دادن به مردم باشيد و در اين خصوص توضيح بدهيد.
بنابراین گزارش، رئیس جمهور در پاسخ به عسگراولادی بیان می دارد كه رئيس دفترش سخنان چندي پيش خود كه در رسانه‌ها نيز منتشر شد را تكذيب كرده است.
عسگراولادي ادامه مي‌دهد: رئيس دفتر شما گفته خدا نمي‌تواند عامل وحدت انسانها باشد. گفته به تعداد انسانها خدا هست. خوب اينها دردسر ايجاد مي‌كند.
احمدي‌نژاد كه دلسوزي ميهمان خود را در اين خصوص مشاهده مي‌كند به وي پيشنهاد مي‌دهد در ديداري با مشايي نقطه‌نظرات خود را با وي در ميان بگذارد كه قطعا نظرش بعد از اين ديدار تغيير خواهد كرد.
با این حال عسگراولادي که از سخنان رئیس جمهور قانع نشده است، می گوید: گويا اختلافات بنده و شما در خصوص مشايي در اين دنيا حل شدني نيست و بايد در قيامت و آخرت حل شود.
اين سياستمدار كهنه‌كار سپس با اشاره به برخی اظهارات مشایی، خطاب به رئيس جمهور كشور يادآور مي‌شود كه این موضوعات، مسائلي نيست كه با صحبت‌ حل‌وفصل شود.
مشروح این دیدار بزودی منشر می شود.

 

اعلام جرم علیه مدير مسئول سايت‌ اينترنتی
«ياران خورشيد»

دادستانی تهران عليه مدير مسئول سايت "ياران خورشيد" (سايت نزديک به رحيم مشايي) به اتهام توهين به مسئولان نظام اعلام جرم کرد.
به گزارش ايسنا، به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، اين سايت اخيرا در گزارشی ضمن انتشار مطلبی به مسئولان نظام توهين کرده بود.
اين گزارش افزود: با شکايت مدعی‌العموم در اين رابطه، پرونده قضايی تشکيل و برای رسيدگی به يکی از شعب تحقيق دادسرای عمومی تهران ارجاع گرديد.
"عباس جعفری دولت‌آبادی" دادستان عمومی و انقلاب تهران، پيش از اين هشدار داده بود با کسانی که به روسای سه قوه و مقامات کشور توهين کنند، برخورد خواهد شد.

ليدر اصلي اغتشاشگر دانشگاه اميركبير
با لباس زنانه فرار کرد!

 

او كه همانند زنان محجبه، مانتو به تن كرده و مقنعه و چادر به سر داشت و حتي يك كيف زنانه را نيز براي محكم كاري به دوش انداخته بود، در رسيدن به هدف خود ناكام ماند و توسط مامورين امنيتي دستگير شد.
به گزارش خبرگزاري فارس؛ در ميان اخبار مربوط به رويدادهاي 16 آذر در دانشگاه‌هاي تهران، خبر "فرار " يكي از اعضاي انجمن اسلامي منحله دانشگاه اميركبير با "لباس زنانه " افكار عمومي را به تعجب واداشت.
مجيد توكلي روز دوشنبه پس از آنكه نتوانست با سخنراني ساختار شكنانه و اهانت آميز خود بر تعداد تجمع كنندگان حامي مير حسين موسوي بيفزايد، با مشاهده حضور پررنگ دانشجويان حامي انقلاب اسلامي احساس خطر كرد و با آرايش و لباس زنانه آماده فرار از دانشگاه شد.
او كه همانند زنان محجبه، مانتو به تن كرده و مقنعه و چادر به سر داشت و حتي يك كيف زنانه را نيز براي محكم كاري به دوش انداخته بود، در رسيدن به هدف خود ناكام ماند و توسط مامورين امنيتي دستگير شد.
اين در حالي است كه عكس وي در بسياري از تجمعات دانشجويان افراطي به عنوان نماد "مقاومت جنبش دانشجويي " در ميان تجمع كنندگان توزيع مي‌شد.
"فرار با لباس زنانه " البته پيش از اين هم، اتفاق افتاده است. بني صدر نيز در اوايل انقلاب و پس از آنكه خيانت هايش به انقلاب و نظام جمهوري اسلامي مشخص شد، با لباس زنانه از كشور گريخت و به فرانسه پناهنده شد.
مجيد توكلي پيش از اين نيز سابقه توهين به مسئولان نظام و حتي زندان را در كارنامه خود دارد. وي كه متولد سال 1365 در شيراز است، در سال 83 و در رشته كشتيراني وارد دانشگاه اميركبير شد اما به دليل آنكه در چهار ترم پياپي معدل درسي او زير 10 بود، از اين دانشگاه اخراج شد.
شبكه ايران نوشت او پس از اخراج از دانشگاه و در جريان حضور احمدي نژاد در دانشگاه اميركبير هم، از دانشجوياني بود كه نقش مهمي در پروژه اهانت به رئيس جمهور ايفا كرد.
وي همچنين به همراه دو دانشجوي ديگر به خاطر انتشار نشريات موهن عليه ائمه اطهار(ع) در دانشگاه امير كبير، مدت 15 ماه را در حبس بود. اما گويا 15 ماه زندان براي توكلي كافي نبود، چراكه وي در روز 17 بهمن ماه سال گذشته نيز در جريان ممانعت نيروهاي امنيتي از برگزاري مراسم سالگرد بازرگان، همراه با سه دانشجوي ديگر دستگير شد و 115 روز ديگر را در زندان گذراند.
گفتني است توكلي از جمله سردسته هاي اهانت كنندگان به مقدسات در نشريات دانشجويي بود. بانيان اين نشريات حتي ديگر دانشجويان را دعوت به همراهي و ايجاد آشوب كرده بودند: "دموكراسي و آزادي بدون هزينه به دست نمي‌‌آيد و البته در هر فرصتي هم محقق نمي‌شود(!) زمان آن اكنون است و فردا بسيار دير است بايد برخاست و قداست‌هاي تصنعي(!) و مقدسات مردم‌فريب را ساقط كرد. "
اين جملات در قالب مقاله‌اي با عنوان "هيچ كس مقدس نيست! " براي فراهم كردن يك فضاي اعتراض عمومي منتشر شده بودند.
حمله به اهل بيت نيز دستمايه‌اي بود براي حمله به رهبريت نظام. در لا به لاي مقالات جملاتي ديده مي‌شد كه هر انسان آزاده‌اي از بيان آن شرم مي‌كرد. علي(ع) و محمد(ص) هم گناه كبيره مي‌كردند: "علي نه نور بود و نه آسماني و نه معصوم... علي يك انسان خطاپذير و غير معصوم بود. فراتر از آن محمد نيز چنين بود، حال تكليف ولي فقيه بسيار روشن است. " رئيس جمهور منتخب مردم فاشيست لقب گرفته بود و رهبر انقلاب ديكتاتور!

- براي مشاهده تصاوير بيشتر، روي اين لينک کليک کنيد
 

نويسنده غربي:
بحران "گرم شدن زمين" فريبكاري غربي‌هاست

 يك نويسنده غربي در مقاله‌اي با بررسي شواهد بدست آمده از تحقيقات دانشمندان، جار و جنجال كشورهاي غربي مبني بر وجود بحران گرمايش زمين را نوعي فريبكاري و دروغ دانست.
به گزارش فارس، "جف ديويس "، كارشناس پايگاه اينترنتي "وايت‌سيويل‌رايت "، در مقاله‌اي به بررسي سوءاستفاده قدرت‌هاي جهاني از مسئله گرماي زمين پرداخته و مي‌نويسد: با مشخص شدن حقايق در مورد روند گرم شدن زمين، دروغ و فريبكاري ليبرال‌ها در مورد اين بحران ساختگي، معلوم شده است.
بنابراين گزارش، شبكه تلوزيوني "بي‌بي‌سي " اخيرا در يكي از برنامه‌هاي خود به وجود برخي تناقضات در ادعاي گرمايش زمين اشاره كرد: " شايد اين موضوع عجيب باشد، اما تحقيقات نشان مي‌دهند كه در حقيقت گرمترين سال ثبت شده براي زمين نه سال 2007 و 2008، بلكه سال 1998 ميلادي بوده است "
بي‌بي‌سي در ادامه گزارش خود با اشاره به اين مطلب كه در 11 سال گذشته دماي زمين كوچكترين افزايشي نداشته، مي‌افزايد: برخي پژوهشگران معتقدند كه در مورد تاثيرات فعاليت‌هاي بشر بر روي آب و هواي كره زمين، مبالغه شده است. بطوريكه اين پژوهشگران معتقدند، شرايط آب و هوايي كره زمين داراي سيكل و دوره‌هاي طبيعي است كه انسان هيچ كنترلي بر آنها ندارد. در نتيجه همين امر منجر به گرمتر شدن كره زمين در برخي دوره‌ها مي‌شود. "
ديويس در ادامه گزارش خود مي‌نويسد: ثبت دقيق و علمي دماي زمين در طول يك قرن گذشته، نشان مي‌دهد كه آب و هواي زمين خاصيت پاندولي (دوره‌اي) داشته و اين بدان معناست كه زمين حدودا هر 30 سال يكبار، گرم و سپس سرد مي‌شود. بنابراين به نظر مي رسد آخرين سيكل گرمايش زمين در سال 1998 به اوج خود رسيده، و از آن زمان تاكنون، زمين به سمت سردتر شدن پيش مي‌رود. بطوريكه حتي امسال، زمستان سريعتر فرا رسيده و در مناطق نيم‌كره شمالي، زودتر از هر زمان ديگري، شاهد بارش برف هستيم.
نويسنده اين گزارش با تاكيد بر اينكه دماي اقيانوس‌ها هم در حال كاهش است، مي‌افزايد: اقيانوس‌ها را مي توان مخازن بزرگ گرماي زمين دانست و بررسي اتفاقي كه هم‌اكنون در اين مخازن رخ مي‌دهد، نيز بسيار جالب خواهد بود. در همين رابطه تحقيقات نوامبر گذشته پروفسور "دان‌ايستربروك "، از دانشگاه "وسترن‌واشنگتن " نشان مي دهد كه اقيانوس‌ها و دماي زمين با يكديگر مرتبط هستند. و طي چند سال گذشته نيز، اقيانوس آرام در حال از دست دادن گرماي خود بوده و شروع به سرد شدن كرده است.
استاد دانشگاه وسترن‌واشنگتن مي‌افزايد: اقيانوس‌ها داراي يك سيكل هستند و به طور متناوب گرم و سرد مي شوند كه مهمترين نمونه در اين رابطه نيز شاخص "نوسان 10 ساله اقيانوس آرام " يا "PDO " است.
ايستربروك در رابطه با شاخص نوسان 10ساله اقيانوس آرام، تصريح مي‌كند: در بيشتر سال‌هاي دهه 80 و 90، اين شاخص روي سيكل مثبت قرار داشت كه نشان‌دهنده گرمتر بودن دماي آب اقيانوس نسبت به ميانگين بلند مدت بود. همچنين تحقيقات آن زمان نيز نشان مي‌دادند كه دماي زمين هم نسبتا بالا بوده است. اما در چند سال اخير، زمين در حال از دست دادن گرمايش بوده و اخيرا هم شروع به سرد شدن كرده است و اين در حالي است كه هر يك از اين سيكل‌ها در گذشته حدودا 30 سال به طول انجاميده‌اند.
ديويس در ادامه با فريبكار خواندن سران كشورهاي غربي مي‌افزايد: اكنون مشخص مي‌شود كه تمام جار و جنجال‌هاي ليبرال‌ها و فعالان حامي كره زمين و درخواست آن‌ها از دولتمردان براي "نجات كره زمين " جعلي بوده است.
در همين حال بايد به اين نكته نيز توجه داشت كه تاكنون مدرك قوي و مطمئني كه نشان دهنده تاثيرگذاري فعاليت‌هاي بشر بر روند گرمايش زمين باشد، بدست نيامده است.
از سوي ديگر بر خلاف هشدارها مبني بر افزايش توليد گاز دي‌اكسيد كربن، درصد اين گاز در جو همچنان كمتر از 1/0 درصد است.
اين نويسنده غربي با اشاره به طرح‌ جديد برخي قدرتمندان غرب براي بحراني نشان دادن اوضاع جوي، مي‌نويسد: هم‌اكنون تلاش‌هايي در جريان است تا به جاي "گرم شدن زمين " از عنوان "تغييرات جهاني آب و هوا " استفاده شود. كه در اين صورت هر زمستان و يا تابستان شديد، مي تواند دليلي باشد كه بر اساس آن ما بايد براي ليبرال‌ها قانوني وضع كنيم تا بر اساس آن، هر شركتي كه به اندازه كافي به حزب دموكرات كمك مالي نمي كند، مجازات شود!

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

Blindness
کوري

کارگردان: فرناندو ميرلس. فيلمنامه: دان مک کلر بر اسسا کتاب کوري نوشته خوزه ساراماگو. موسيقي: مارکو آنتونيو گويمارايس. مدير فيلمبرداري: سزار کارلون. تدوين: دانيل رزنده. طراح صحنه: متيو ديويس، توله پيک. بازيگران: جولين مور[همسر دکتر]، مارک روفالو[دکتر]، اليس براگا[زني با عينک سياه]، يوسوکه ايسيا[اولين مرد کور]، دان مک کلر[دزد]، موري چايکين[حسابدار]، دني گلوور[مردي با چشم بند]، گايل گارسيا برنال[بارمن/سلطان کريدور سوم]، ساندرا اُه[وزير بهداشت]، يوشينو کيمورا[همسر اولين مرد کور]، ميچل ناي[پسر]، مارتا برنز[زن دچار بيخوابي]. 120 دقيقه. محصول 2008 کانادا، برزيل، ژاپن. نام ديگر: Ensaio Sobre a Cegueira. برنده جايزه قورباغه نقره اي/سزار کارلون از مراسم Camerimage، نامزد نخل طلاي جشنواره کن، برنده جايزه بهترين طراحي صحنه از جشنواره استيگز.
ناگهان عارضه عجيبي بر سر انسان هاي بسيار نازل شده و دچار کوري مي شوند. آنها بر خلاف ديگر کورها دنياي اطراف خود سفيد و فاقد رنگ مي بينند. اين واقعه از سوي مامورين دولتي شيوع نوعي ويروس يا بيماري خطرناک تشخيص داده شده و اقدام به قرنطينه کردن افراد مبتلا به اين عارضه مي کنند. يکي از اين آدم ها چشم پزشکي است که همسرش به رغم مخالفت او و با اينکه هنوز قادر به ديدن است، همراه وي به قرنطينه مي رود. با ورود ديگر افراد کور، همسر دکتر داوطلبانه شروع به کمک همگي مي کند. ولي به زودي تعدادي از کورها به رهبري بارمن که خود را سلطان کريدور سوم مي خواند، شروع به در دست گرفتن منابع غذايي قرنطينه مي کنند. با راهنمايي حسابدار همدست بارمن، ديگران فقط در پرداخت وجه يا اشياي قيمتي خود مي توانند غذا دريافت کنند. اما به زودي نقدينگي و اشياي قيمتي تمام مي شود و بارمن و دوستانش پيشنهاد مي کنند تا در ازاي سکس غذا در اختيار ديگران بگذارند. اين کار با اکراه پذيرفته مي شود. اما همسر دکتر تصميم به مقاومت گرفته و بارمن را به قتل مي رساند. به دنبال آن، افراد داخل قرنطينه متوجه مي شوند که درها باز مانده و نگهبان هاي نيز آنان را ترک کرده اند. با خروج از قرنطينه مشخص مي شود که کوري فراگير شده و همه جا در آشوب و هرج و مرج فرورفته است. همسر دکتر و دکتر مي کوشند با به دست آوردن غذا و سر پناه تعدادي از کساني را که در قرنطينه همراه شان بوده اند، نجات دهند. تا اينکه يک روز کوري همان گونه که ظاهر شده بود، ناپديد مي شود. همه بينايي خود را به دست مي آورند، ولي...

چرا بايد ديد؟
ژوزه ساراماگو نويسندهٔ پرتغالي و برندهٔ جايزهٔ‌ نوبل ادبيات به واسطه ترجمه هاي متعدد از همين کتاب کوري و ديگر آثارش نويسنده اي شناخته شده است. کسي که منحصر به فردترين ويژگي نوشته هايش فقدان نشانگان سجاوندي و استفاده از جملات بسيار طولاني است که گاه درون آن زمان نيز تغيير مي کند[چيزي که بسياري- از جمله خود مرا- هنگام خواندن کوري سردرگم مي کند] و معلوم نمي شود کدام ديالوگ را چه کسي به چه کسي گفته است!
خوب، با اين تفاصيل ديدن فيلم کوري بهترين راه براي سر در آوردن از محتواي کتاب است. کوري دومين برگردان از داستان هاي ساراماگوست. اولين شان بلم سنگي بود که ژرژ سوليزه در سال 2002 ساخت و توفيقي نسبي هم به دست آورد. ولي انتظارها از برگردان 25 ميليون دلاري يکي از مشهورترين رمان هاي زمان ما، آن هم به دست فيلمسازي مشهور چون ميرلس برزيلي- سازنده شهر خدا و باغبان وفادار- بالاتر از اينها بود. ظاهراً از جادوي کلمات ساراماگو خبري نيست، ولي بايد بگويم فيلم کوري نيز با وجود گلايه و نق زدن هاي دوستداران ساراماگو شکست تجاري اش، کار موفقي است.
خوب است چون توانسته جان کلام نويسنده را به يک رسانه ديگر منتقل کند. کوري حکايت حکومت کردن بر ديگران است، آن هم به شکلي ظالمانه و در واقع چيزي که بايد آن را ديکتاتوري و استثمار ناميد. استثماري که از اقتصاد آغاز و به خودفروشي وادر کردنش منتهي مي شود تا روحش را نيز زير کنترل در آورد. فيلم کوري حکايتگر چگونگي شکل گيري اين نوع حکومت ها و مقابله در برابر آنهاست. اينکه نبايد در برابرشان دچار همان کوري خوش بينانه-از نوع سفيد رنگش-بود. کوري که مي تواند از بسياري چيزها، مخصوصاً طبع آدمي يا گرايش اش به قدرت يا مذاهب ناشي شد. چون حکومتگران هم دچار اين کوري هستند!
توصيه مي کنم حتما فيلم را ببينيد، چون کوري(از نظر سياسي و اجتماعي) هميشه در کمين است و از دست دادن يک حس مي تواند بسياري را به اعمال خشونت عليه ديگران وادار کند. خشونتي فعال که قربانيان بسيار مي تواند داشته باشد. و زماني که بينايي دوباره باز آيد، مانند قهرمانان کتاب و فيلم کوري تنها چيزي که به ياد خواهيد آورد قساوت ها و دد منشي هايي که روا داشته ايد يا بر شما روا داشته شده است!
ژانر: درام، رازآميز، عاشقانه، مهيج.


- براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد


لينکهاي دانلود
(با کيفيت پائين و حجم کم)

Blindness_2008_DvDrip_Eng_-FXG.part1.rar 
Blindness_2008_DvDrip_Eng_-FXG.part2.rar 
Blindness_2008_DvDrip_Eng_-FXG.part3.rar 
Blindness_2008_DvDrip_Eng_-FXG.part4.rar 
Blindness_2008_DvDrip_Eng_-FXG.part5.rar

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

The Genius of Omar Khayyam (2009)
حکيم عمر خيام

مستندي ديدني در مورد حکيم عمر خيام
محصول کانال
BBC

حکیم غیاث‌الدین ابوالفتح عُمَر بن ابراهیم خیام نیشابوری (زادهٔ ۲۸ اردیبهشت ۴۲۷ خورشیدی - درگذشته ۱۲ آذر ۵۱۰ خورشیدی) به خیامی و خیام نیشابوری و خیامی النیسابوری هم نامیده شده‌است. او از ریاضی‌دانان، ستاره‌شناسان و شُعرای بنام ایران در دورهٔ سلجوقی است. گرچه پایگاه علمی خیام برتر از جایگاه ادبی او است و دارای لقب حجةالحق بوده‌است، ولی آوازهٔ وی بیشتر به واسطهٔ نگارش رباعیاتش است که شهرت جهانی دارد. افزون بر آنکه رباعیات خیام را به اغلب زبان‌های زنده ترجمه نموده‌اند، ادوارد فیتزجرالد رباعیات او را به زبان انگلیسی ترجمه کرده‌است که مایهٔ شهرت بیشتر وی در مغرب‌زمین گردیده‌است.
یکی از برجسته‌ترین کارهای وی را می‌توان اصلاح گاهشماری ایران در زمان وزارت خواجه نظام‌الملک، که در دورهٔ سلطنت ملک‌شاه سلجوقی (۴۲۶-۵۹۰ هجری قمری) بود، دانست. وی در ریاضیات، علوم ادبی، دینی و تاریخی استاد بود. نقش خیام در حل معادلات درجه سوم و مطالعات‌اش دربارهٔ اصل پنجم اقلیدس نام او را به عنوان ریاضی‌دانی برجسته در تاریخ علم ثبت کرده‌است.
شماری از تذکره نویسان، خیام را شاگرد ابن سینا و شماری نیز وی را شاگرد امام موفق نیشابوری خوانده‌اند.هر چند قول مبنی بر این که خیام شاگرد ابن سینا بوده‌است، بسیار بعید می‌نماید. چون از لحاظ زمانی با هم تفاوت زیادی داشته‌اند. خیام در جایی ابن سینا را استاد خود می‌داند اما این استادی ابن سینا، جنبهٔ معنوی دارد. همچنین از وی هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ رباعی برجای مانده‌است.
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Cloudy With A Chance Of Meatballs (2009)


لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت TV Rip)

Aftms.D2009.CWC.M33TB4LL.part1.rar  
Aftms.D2009.CWC.M33TB4LL.part2.rar  
Aftms.D2009.CWC.M33TB4LL.part3.rar  
Aftms.D2009.CWC.M33TB4LL.part4.rar  
Aftms.D2009.CWC.M33TB4LL.part5.rar  
Aftms.D2009.CWC.M33TB4LL.part6.rar  
Aftms.D2009.CWC.M33TB4LL.part7.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

يادگاري
ابی و کامران و هومن

آلبوم جدید و زیبای ابی و کامران و هومن با نام یادگاری

 این آلبوم مجموعه ترانه های اجرا شده توسط ابی و کامران و هومن به همراه ریمیکس آنها می باشد که در قالب آلبومی جدید توسط شرکت آونگ وارد بازار شده است.
 

لينک دانلود کل آلبوم (در داخل يک فايل زيپ با حجم حدود 25 مگابايت)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود هر ترانه بصورت جداگانه:

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزيک

آهنگ جدید، شاد و زیبای آیتام با نام تراختور

 این آهنگ به زبان آذري میباشد و مریوط به تیم پرطرفدار تراکتور است


لينک دانلود
لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

مقابله با نرم افزارهای جاسوسی توسط
Spyware Doctor with Antivirus 2010 7.0.0.513

برنامه های جاسوسی امروزه یکی از مخرب ترین برنامه های می تواند باشد که کاربران را دچار مشکلات و اختلالات سیستمی نماید. همچنین این نرم افزارها ممکن است تا خسارات مالی زیادی را نیز به اشخاص مختلف و یا شرکت های بزرگ تجاری وارد نماید. برنامه های جاسوسی علاوه بر آسیب رساندن به نرم افزارهای سیستمی و خود سیستم عامل با ارسال اطلاعات برای سازنده برنامه ممکن موجب ایجاد مشکلات فراوانی برای فرد و یا شرکتی خاص شود. به همین علت تاکنون نرم افزارهای مختلف زیادی توسط شرکت های نرم افزاری که در زمینه های امنیتی فعالیت می کنند ساخته شده است. به کمک این نرم افزارها کاربران از این نرم افزارهای مخرب خلاصی می یابند.
در این مطلب یکی دیگر از این نرم افزارهای کاربردی و حفاظتی را به شما معرفی می کنیم.

Spyware Doctor نام نرم افزاری می باشد که کاربران به کمک آن قادر خواهند بود تا از سیستم های خود در مقابل نرم افزارهای جاسوسی محافظت نمایند. این نرم افزار با کمک ابزارهای مختلف حفاظتی و نظارتی قادر به کاربران این امکان را می دهند تا با قدرت کامل بر سیستم خود در زمینه های امنیتی و ضد جاسوسی کنترل و نظارت داشته باشند. این نرم افزار با نظارت بر فایل های موجود در سیستم ، پروسه های موجود در حافظه اصلی ، ارتباطات اینترنتی و ... . این نرم افزار یکی از محصولات کمپانی PC Tools Software می باشد که در زمینه ساخت نرم افزارهای امنیتی فعالیت می کند.

از ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره نمود:
- نابودی نرم افزارهای جاسوسی موجود بر روی سیستم
- حفاظت از سیستم در مقابل برنامه های جاسوسی مخرب
- کنترل و نظارت همیشگی بر فایل های سیستم
- کنترل ارتباطات اینترنتی و ایجاد موانع برای
و ...
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 32 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل
بازی رالی موبایل Toca Race Driver 3

بازی موبایل (ماشن سواري) Toca Race Driver 3 محصول ۲۰۰۹ شرکت Codemasters که با فرمت جاوا در رزلوشن ۱۷۶×۲۰۸, ۱۷۶×۲۲۰, ۲۴۰×۳۲۰, ۳۵۲×۴۱۶ تقديم شما دوستان مي گردد.


لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فيل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip ميباشد. لذا بعد از دريافت فيل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث يا کابل و يا دستگاه کارت ريدر برروي گوشي موبايل خود Install نمييد.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

معرفی بازی جدیدی به نام
Farm Frenzy 3: American Pie

نسخه ی جدیدی از سری بازی های اعتیاد آور ارائه شده است. دوستداران این بازی مطمئنا نمونه های قبلی را دریافت کرده و از انجام آن نهایت لذت را برده اند. Farm Frenzy 3: American Pie نسخه جدیدی از سری بازی های Farm Frenzy که با سبک جدیدی عرضه شده است ؛ این بازی که مطابق نمونه های قبلی از گرافیک مناسبی بهره می برد و البته Game Play بسیار عالی نرم افزار که در عین سادگی نیاز به سرعت عمل و دقت بالایی نیز دارد. این نمونه که کاراکترهای جدیدی را به خود می بیند در منطقه ای جدید هم به نمایش در آمده است. Farm Frenzy 3: American Pie از حیوانات جدیدی بهره می برد که هریک خصوصیات جدیدی دارند و به طور کلی شکل و شمایل آن ها نسبت به نسخه های قبلی کاملا تغییر یافته است. البته نه تنها حیوانات بلکه تمامی ابزارها و ماشین های حمل و نقل نوع جعبه ها ، قفس های خرس های مهاجم و همه و همه زیباتر از قبل جلوه می کنند.
90 مرحله جذاب و متفاوت نسبت به هم که همگی نیاز به سرعت بالایی دارند تا بتوان از نهایت امتیاز ها استفاده کرد در انتظار کاربرانی که این نسخه را دریافت می کنند. زمان نا محدود برای تمامی مراحل مانند تمامی نسخه های قبلی در این بازی هم رعایت شده است ؛ ساختمان های جدید در Farm Frenzy 3: American Pie بسیار به چشم می آیند ، اما یکی از مهم ترین موارد که هم در سری های قبل مشاهده می شد و هم در این نسخه کامل تر شده است موزیک های دلنشین و هماهنگ با تصاویر است که جذابیتی دو چندان به بازی می دهد. گروه آسان دانلود این نسخه را که به تازگی ارائه شده است برای شما کاربران سایت قرار داده تا بتوانید از انجام آن نهایت لذت را ببرید.

قابلیت های کلیدی بازی Farm Frenzy 3 American Pie :
- 90 مرحله در نسخه جدید
- مکان جدید بازی با طرح و شکلی جذاب
- ترکیب بندی بسیار شاد رنگ ها
- ساختمان های جدید برای تولید انواع محصولات
- انواع جدیدی از حیوانات با شکل های جذاب و البته زیبا
- زمان نامحدود برای بازی
- کاراکترهای جدید در بازی
- موضوع جدید بازی در نسخه جدید
- سازگاری با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز محبوب 7
- و ...

طريقه فعالسازي:
پس از نصب بازی محتوبایت پوشه کرک را در محل نصب بازی کپی نمائید.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 74 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالي نويسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com


اثری از والریو کورتو از آلمان - نهمین دوسالانه کاریکاتور تهران

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

دوستى و دشمنى براى خدا

من مواعظ النبي صلى الله عليه وآله وسلّم:
ودّ المؤمن المؤمن في‏اللّه من أعظم شعب الإيمان ومن أحب في‏اللّه وأبغض في‏اللّه وأعطى في‏اللّه ومنع في‏اللّه فهو من الأصفياء.
(تحف العقول صفحه 48)

دوستى و دشمنى و بخشش و نبخشيدن (در مواردى كه عدم بخشش مطلوب است) اگر براى خدا باشد، انسان را جزء اصفياء (برگزيدگان) كه مقامى بالاتر از مؤمنين و اتقياء دارند، قرارمى‏دهد.

 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

2191- همیشه گریه نشانه ی ضعف نیست . گاهی نشانه ی یک بخشش است . گاهی یک فداکاری گاهی یک ظلم . و گاهی هم نمایانگر عظمت یک عشق (8755-0937)

2192- یه سلام صمیمی و یه صبح بخیر ساده، یه عمر لحظات شاد و شیرین و دلنشین و ماندگار . هدیه به تو که با نور آشنائی و به خورشید امیدوار. (4435-0935)

2193- يك پايان تلخ، بهتر از تلخي بي پايانه (0198-0912)

2194- يامهدي!مپسندبي بهاررخت غنچه هاي باغ\نشكفته سربه جيب محن آشناكنند\آهسته چون نسيم گذركن درين چمن\ تاغنچه هابه شوق تو آغوش واكنند (2237-0914)

2195- يادمان باشد كه ما خون داده ايم،صدهزاران مرد مجنون داده ايم؛. . . (2237-0914)

2196- يابن الحسن؛آقاى غريبم :بيقرار توام و در دل تنگم گله هاست،آه ! بى تاب شدن عادت كم حوصله هاست،مثل عكس رخ مهتاب كه افتاده در آب،در دلم هستى و بين من و تو فاصله هاست.«تعجيل ظهورش صلوات» (2237-0914)

2197- هرکس به زندگی ساده قانع شود خدابه عمل اندک او راضی شود «امام صادق » (ع) (2237-0914)

2198- نام خوب با تلاش زياد به دست مىآيد، اما با يك عمل نادرست از بين مىرود. (4435-0935)

2199- مائيم و‎ ‎دل و‎ ‎آرزوي يار‎ ‎و‎ ‎دگر هيچ... قاصد برسان مژده ديدار و دگر هيچ‎‏...‏‎‏(2601-0917)

2200- ماجداافتادگان راهیچ كس غمخوارنیستجان فداي دوست كردن پیش مادشوارنیست. (1715-0912)

2201- لبخندبهانه اىاست براىزنده بودن,لحظه هايت سرشارازاين بهانه ها. (3075-0912)

2202- گرمیان هرنگاهی صوت غمگینی شنیدی/یادكن ازقلب بی تابی كه هردم یاد توست (3496-0913)

2202- عشق آلوچه نیست که بهش نمک بزنی، دختر همسایه نیست که بهش چشمک بزنی، رفیق نیست که بهش کلک بزنی، عشق مقدسه، باید جلوش زانو بزنی! (4404-0919)

2203- شرايط زن و مردموقع ازدواجزن بايدنجيب باشدمثل اسب، باوفاباشدمثل سك.زيباباشدمثل آهوباوقارمثل طاووسمردفقط خرباشدكفايت مي كند (0179-0918)

2204- زيباست كه باخداى خود چت بكنيم/در سايت نماز شب عبادت بكنيم/اي كاش كه ما فلاپي دل هارا/از كينه وحرص وآز فرمت بكنيم (5564-0912)

2205- زمستان پوستین افزود بر تن کدخدایان راولیکن پوست خواهند کند ما یکلاقبایان را (م.امید) (0535-0918)

2206- زمان،زمان عجيبى است،يار ما به كجاست\ دهد گواه دل من امام ما تنهاست\ زمان زمان نفاق و خيانت و پستى است\ ولايت است غريب و غريبيش پيداست\ دعا كنيم بيايد امام و صاحب ما\ هر آنكه گشت غلامش،هميشه پابرجاست (2237-0914)

2207- درياي شورانگيز چشمان تو زيباست - آنجا که بايد دل به دريا زد همين جاست (2447-0936)

2208- درمدرسه زندگىدركلاس دنياسرزنگ املايادمان باشدبراى محبت هايمان تشديدبگذاريمتانيم نمره ازمهربانى هايمان كم نشود (7314-0915)

2209- داش سلام علیک.بااجازت روغن ماشینت روخالی کردم به جاش خون جیگرمو ریختم تاهروقت استارت زدی به عشقت بسوزم!عزت زیاد. (3377-0937)

2210- دارد زمان آمدنت دير ميشود \ دارد جوان سينه زنت پير ميشود \ تاثير گريه هاى غريبانه شماست \ دنياغروب جمعه چه دلگير ميشودالتماس دعام-ت (2237-0914)


شماره براي ارسال مسيج: 09125698059

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

نقش ايران در نقشه ظهور

گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمين شيخ علي كوراني

پيرامون نقش ايران در واقعه ظهور ـ قسمت دوم
ايرانيان چه نقشي در حوادث پيش از ظهور دارند؟
نقش ايرانيان براي زمينه‌سازي ظهور نيز در روايات، پررنگ ترسيم شده است. در ميان تمام زمينه‌سازان و گروه‌هاي مختلف زمينه ساز، اوّلين نقش را ايرانيان بر عهده دارند. پس از آن گروه‌هايي ديده مي‌شوند که مقابل يهود مي‌ايستند؛ مانند گروهي در عراق که مقابل نواصب مي‌ايستند و علاوه بر آنها از يماني‌ها نيز صحبت به ميان آمده که خيلي تصوير دقيقي دربارة آنان ارائه نشده و به عکس دربارة ايرانيان و زمينه‌سازي آنان براي انقلاب حضرت مهدي(ع) روايات متعدّدي ذيل حدود نه عنوان، به دست ما رسيده است:
ـ قوم سلمان؛
ـ سرزمين مشرق؛
ـ پرچم‌هاي مشرق؛
ـ پرچم‌هاي سياه؛
ـ جبال طالقان؛
ـ اهل سبلان؛
ـ و ...
ابن مسعود به نقل حاکم در «مستدرک» نقل كرده است: نزد پيامبر(ص) نشسته بوديم و ايشان سرحال بودند. هر سؤالي مي‌کرديم، پاسخ مي‌دادند تا اينکه تعدادي از بچه‌ها در حال بازي كردن به مسجد آمدند و حسنين(ع) نيز در ميان آنان بودند. تا پيامبر(ص) آنان را ديدند اشک از ديدگان مبارکشان جاري شد. آنان را در آغوش گرفته، مي‌گريستند. از ايشان علّت را جويا شديم که چه شد ناگهان اين‌قدر حالتان عوض شد؟ ايشان فرمودند: «ما اهل بيتي هستيم كه خداوند آخرت را براي ما بر دنيا ترجيح داده است. بعد از اين، اهل بيتم مصيبت‌ها مي‏بينند و از وطن آواره مي‌گردند، تا آنگاه كه مردمي از جانب مشرق با پرچم‌هاي سياه به طلب حق قيام كنند. اين حق را به آنها نمي‌دهند تا جنگ كنند و پيروزي يابند و حق را بگيرند و آن را به مردي از اهل‌بيت من بسپارند كه دنيا را پر از عدل كند چونان كه از ظلم پر باشد. هر كس، آن زمان را درك كند به آنها بپيوندد. اگر چه به وسيلة رفتن از روي برف باشد».
در اين روايت، چند مرحله براي قيام اهل مشرق بيان شده تا در نهايت به ظهور منتهي مي‌شود و ظلم به اهل بيت(ع) خاتمه مي‌يابد. اين مطلب را شيعه و سنّي روايت کرده‌اند و از منابع هر دو به دست مي‌آيد که آغاز قيام حضرت از مشرق است و اوّلين قيامِ زمينه‌ساز از ايران خواهد بود. اين حديث پرمحتوا به مراحل قيام، تا زماني که آن را به حضرت بسپارند دلالت دارد و تمام الفاظ و مطالب قابل تدقيق و بررسي است و اهل سنّت هم به روايت نعيم بن حماد (متوفي227) حدوداً معاصر با امام رضا(ع) توجه دارند. او از ابن‌مسعود چند مرحله را براي اين قيام نقل مي‌کند که در کتاب‌هاي ابن ابي شيبه5، ابن ماجه،6 طبراني، سيوطي و... نيز آمده است.
در منابع اهل سنت به صراحت آمده که «يبدأ أمره من المشرق؛ قيام ايشان از مشرق آغاز مي‌شود». من متحيّرم که با شروع از مشرق، چطور ايشان از مکّه خارج مي‌شود.
چند وقت پيش، وهّابيان مدّعي شدند فردي غير هاشمي از بُرَيده صفاتش بر حضرت مهدي(ع) تطبيق مي‌کند و او را نزد «بن باز» مفتي مشهور عربستان بردند. او هم از اين مطلب استقبال کرد. بعد خودشان گفتند که در روايات آمده قيام مهدي از مشرق شروع شده، پس او را به افغانستان مي‌بريم تا او از آنجا برنامه‌هايش را شروع کند. اينکه در روايات گفته شده صاحبان پرچم‌هاي سياه اهل خراسان‌اند نيز بر طالبان تطبيق مي‌کند و طالباني‌ها با همين نگاه عمامه و پرچمشان را سياه انتخاب کرده‌اند. اين مطلب به وضوح مشخّص مي‌کند که نزد ايشان مسلّم است که آغاز قيام حضرت و يارانشان از مشرق است؛ هرچند تلاش مي‌کنند با تطبيق آن بر طالبان و غير طالبان آن را دچار تحريف و انحراف بکنند.
امّا حديث معروف «رايات سود» (پرچم‌هاي سياه) و سرزمين مشرق در منابع مختلفي آمده است که من بيش از همه به روايت امام باقر(ع) اعتماد کرده‌ام که در «الغيبه» نعماني(ص273) آمده است و به نظر من صحيح‌ترين روايت است. در اين روايت، ابوخالد کابلي از ايشان نقل مي‌کند که فرمودند: «گويي قومي را مي‏بينم كه از خاور خروج كرده‏اند و خواستار حقّ‌اند ولي به آنان داده نمي‌شود، سپس باز خواستار حقّشان شوند و به آنان ندهند، چون چنين بينند شمشيرها برهنه كنند و بر گردن‌ها گذارند. اين وقت حقّ آنان را به آنان بدهند ولي آنان نپذيرند تا آنكه قيام كنند و آن را باز ندهند مگر به صاحب شما، كشتگانشان شهيدند. هان كه اگر من آن روز را درك مي‌كردم جان خود را براي ياري صاحب اين امر نگاه مي‌داشتم».

 

 

داستان هايي از تاريخ ايران
yasamin-atashi.persianblog.ir

آیا تکرار تاریخ ممکن است

مردی مقابل پور سینا ایستاد و گفت : ای خردمند ، به من بگو آیا من هم همانند پدرم در تهی دستی و فقر می میرم ؟ پورسینا تبسمی کرد و گفت : اگر خودت نخواهی ، خیر به آن روی نمی شوی . مرد گفت گویند هر بار ما آینه پدران خویشیم و بر آن راه خواهیم بود .
پور سینا گفت پدر من دارای مال و ثروت فراوان بود اما کسی جز مردم شهرمان او را نمی شناخت . حال من ثروت ندارم اما شهرت بسیار دارم . هر یک مسیر جدا را طی کرده ایم . چرا فکر می کنی همواره باید راه رفته را باز طی کنیم .
مرد نفسی راحت کشید و گفت : همسایه ام چنین گفت . اگر مرا دلداری نمی دادید قالب تهی می کردم .
پورسینا خندید و در حالی که از او دور می شد گفت احتمالا ترس را از پدر به ارث برده ایی و مرد با خنده می گفت آری آری…
متفکر یگانه کشورمان ارد بزرگ می گوید : گیتی همواره در حال زایش است و پویشی آرام در همه گونه های آن در حال پیدایش است .
این سخن اندیشمند کشورمان نشان می دهد تکرار تاریخ ممکن نیست . حتی در رویدادهای مشابه ، باز هم کمال و افق بلندتری را می شود دید .

ياسمين آتشي

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

 

دستور امام زمان (عج) بود

سیره و خاطراتی از شهدا
هر چه بهش گفتیم و گفتند فایده ای نداشت.حکمش آمده بود باید فرمانده گردان عبدالله بشود،ولی زیر بار نرفت که نرفت.
روز بعد،صبح زود رفته بود مقر تیپ.به فرمانده گفته بود:چیزی رو که ازم خواستین قبول می کنم.
از همان روز شد فرمانده گردان عبدالله.با خودم می گفتم:نه با این که اون همه سر سختی داشت توی قبول کردن فرماندهی،نه به این که خودش پاشده اومده پیش فرمانده تیپ.
بعدها،با اصراری که کردم،علتش رو برایم گفت؛شب قبلش امام زمان (سلام الله علیه) را خواب دیده بود؛ حضرت بهش تکلیف کرده بودن.

(شهید عبدالحسین برونسی)

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

براي شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة المجادلة آيات: 22 محل نزول: مدینه
 
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نَاجَيْتُمُ الرَّسُولَ فَقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيْ نَجْوَاكُمْ صَدَقَةً ذَلِكَ خَيْرٌ لَّكُمْ وَأَطْهَرُ فَإِن لَّمْ تَجِدُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ 12 أَأَشْفَقْتُمْ أَن تُقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيْ نَجْوَاكُمْ صَدَقَاتٍ فَإِذْ لَمْ تَفْعَلُوا وَتَابَ اللَّهُ عَلَيْكُمْ فَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَاللَّهُ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ 13 أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ تَوَلَّوْا قَوْمًا غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِم مَّا هُم مِّنكُمْ وَلَا مِنْهُمْ وَيَحْلِفُونَ عَلَى الْكَذِبِ وَهُمْ يَعْلَمُونَ 14 أَعَدَّ اللَّهُ لَهُمْ عَذَابًا شَدِيدًا إِنَّهُمْ سَاء مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ 15 اتَّخَذُوا أَيْمَانَهُمْ جُنَّةً فَصَدُّوا عَن سَبِيلِ اللَّهِ فَلَهُمْ عَذَابٌ مُّهِينٌ 16 لَن تُغْنِيَ عَنْهُمْ أَمْوَالُهُمْ وَلَا أَوْلَادُهُم مِّنَ اللَّهِ شَيْئًا أُوْلَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ 17 يَوْمَ يَبْعَثُهُمُ اللَّهُ جَمِيعًا فَيَحْلِفُونَ لَهُ كَمَا يَحْلِفُونَ لَكُمْ وَيَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ عَلَى شَيْءٍ أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْكَاذِبُونَ 18 اسْتَحْوَذَ عَلَيْهِمُ الشَّيْطَانُ فَأَنسَاهُمْ ذِكْرَ اللَّهِ أُوْلَئِكَ حِزْبُ الشَّيْطَانِ أَلَا إِنَّ حِزْبَ الشَّيْطَانِ هُمُ الْخَاسِرُونَ 19 إِنَّ الَّذِينَ يُحَادُّونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ أُوْلَئِكَ فِي الأَذَلِّينَ 20 كَتَبَ اللَّهُ لَأَغْلِبَنَّ أَنَا وَرُسُلِي إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ 21

 

ترجمه فارسي مکارم

اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! هنگامى كه مى‏خواهيد با رسول خدا نجوا كنيد (و سخنان درگوشى بگوييد)، قبل از آن صدقه‏اى (در راه خدا) بدهيد; اين براى شما بهتر و پاكيزه‏تر است و اگر توانايى نداشته باشيد، خداوند غفور و رحيم است! «12» آيا ترسيديد فقير شويد كه از دادن صدقات قبل از نجوا خوددارى كرديد؟! اكنون كه اين كار را نكرديد و خداوند توبه شما را پذيرفت، نماز را برپا داريد و زكات را ادا كنيد و خدا و پيامبرش را اطاعت نماييد و (بدانيد) خداوند از آنچه انجام مى‏دهيد با خبر است! «13» آيا نديدى كسانى را كه طرح دوستى با گروهى كه مورد غضب خدا بودند ريختند؟! آنها نه از شما هستند و نه از آنان! سوگند دروغ ياد مى‏كنند (كه از شما هستند) در حالى كه خودشان مى‏دانند (دروغ نمى‏گويند)! «14» خداوند عذاب شديدى براى آنان فراهم ساخته، چرا كه اعمال بدى انجام مى‏دادند! «15» آنها سوگندهاى خود را سپرى قرار دادند و مردم را از راه خدا بازداشتند; از اين‏رو براى آنان عذاب خواركننده‏اى است! «16» هرگز اموال و اولادشان آنها را از عذاب الهى حفظ نمى‏كند; آنها اهل آتشند و جاودانه در آن مى‏مانند! «17» (به خاطر بياوريد) روزى را كه خداوند همه آنها را برمى‏انگيزد، آنها براى خدا نيز سوگند (دروغ) ياد مى‏كنند همان‏گونه كه (امروز) براى شما ياد مى‏كنند; و گمان مى‏كنند كارى مى‏توانند انجام دهند; بدانيد آنها دروغگويانند! «18» شيطان بر آنان مسلط شده و ياد خدا را از خاطر آنها برده; آنان حزب شيطانند! بدانيد حزب شيطان زيانكارانند! «19» كسانى كه با خدا و رسولش دشمنى مى‏كنند، آنها در زمره ذليل‏ترين افرادند! «20» خداوند چنين مقرر داشته كه من و رسولانم پيروز مى‏شويم; چرا كه خداوند قوى و شكست‏ناپذير است! «21»

آيات امروز را مي توانيد از طريق اين لينک هم مطالعه کنيد


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پيمان خداست بر خلق او و براي شخص مسلمان شايسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آيه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 
star200620071988
رسول الله (صلى الله عليه وآله) : إذا قُمتَ في صَلاتِكَ فَأقبِلْ على اللهِ بِوَجهِكَ يُقبِلْ علَيكَ .
پيامبر خدا(صلى الله عليه وآله) : هر گاه به نمازت ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
 (البحار : 84 / 249 / 41 و ص 221 / 4)

 

 

aghd4420

گنجشک با خدا

گنجشک با خدا قهر بود…….روزها گذشت و گنجشگ با خدا هیچ نگفت . فرشتگان سراغش را از خدا می گرفتند و خدا هر بار به فرشتگان این گونه می گفت: می آید ؛ من تنها گوشی هستم که غصه هایش را می شنود و یگانه قلبی هستم که دردهایش را در خود نگاه میدارد…..
و سرانجام گنجشک روی شاخه ای از درخت دنیا نشست. فرشتگان چشم به لب هایش دوختند، گنجشک هیچ نگفت و خدا لب به سخن گشود : با من بگو از آن چه سنگینی سینه توست.
گنجشک گفت : لانه کوچکی داشتم، آرامگاه خستگی هایم بود و سرپناه بی کسی ام. تو همان را هم از من گرفتی. این طوفان بی موقع چه بود؟ چه می خواستی؟ لانه محقرم کجای دنیا را گرفت ه بود؟ و سنگینی بغضی راه کلامش بست.
سکوتی در عرش طنین انداخت فرشتگان همه سر به زیر انداختند. خدا گفت:ماری در راه لانه ات بود. باد را گفتم تا لانه ات را واژگون کند. آن گاه تو از کمین مار پر گشودی.
گنجشگ خیره در خدائیِ خدا مانده بود.
خدا گفت: و چه بسیار بلاها که به واسطه محبتم از تو دور کردم و تو ندانسته به دشمنی ام برخاستی! اشک در دیدگان گنجشک نشسته بود. ناگاه چیزی درونش فرو ریخت …
های های گریه هایش ملکوت خدا را پر کرد …
--
داریوش در سال 521 قبل از میلاد فرمان داد : من عدالت را دوست دارم ، از گناه متنفرم و از ظلم طبقات بالا به طبقات پایین اجتماع خشنود نیستم

 

 

ahalizadeh2000

کانديداي شعر برگزيده سال 2005

اين شعر کانديداي شعر برگزيده سال 2005 شده. توسط يک بچه آفريقايي نوشته شده و استدلال شگفت انگيزي داره :

When I born , I Black , When I grow up , I Black ,
When I go in Sun , I Black , When I scared , I Black ,
When I sick , I Black , And when I die , I still black...
And you White fellow,
When you born , you pink , When you grow up , you White,
When you go in Sun , you Red , When you cold , you blue,
When you scared , you yellow , When you sick , you Green,
And when you die , you Gray...
And you call me colored???.... ........"

وقتي به دنيا ميام، سياهم، وقتي بزرگ ميشم، سياهم،
وقتي ميرم زير آفتاب، سياهم، وقتي مي ترسم، سياهم،
وقتي مريض ميشم، سياهم، وقتي مي ميرم، هنوزم سياهم....
و تو، آدم سفيد،
وقتي به دنيا مياي، صورتي اي، وقتي بزرگ ميشي، سفيدي،
وقتي ميري زير آفتاب، قرمزي، وقتي سردت ميشه، آبي اي،
وقتي مي ترسي، زردي، وقتي مريض ميشي، سبزي،
و وقتي مي ميري، خاکستري اي...
و تو به من ميگي رنگين پوست؟؟؟..........

 

 

soruosh_ghili

يه دوست معمولي و يه دوست واقعي

يه دوست معمولي وقتي مي آيد خونت، مثل مهمون رفتار ميکنه
يه دوست واقعي درِ يخچال رو باز ميکنه و از خودش پذيرايي ميکنه
يه دوست معمولي هرگز گريه تو رو نديده.
يه دوست واقعي شونه هاش از اشکاي تو خيسه
يه دوست معمولي اسم کوچيک پدر و مادر تو رو نمي دونه
يه دوست واقعي اسم وشماره تلفن اون هارو تو دفترش داره
يه دوست معمولي يه دسته گل واسه مهمونيت مي آره
يه دوست واقعي زودتر ميآد تا تو آشپزي بهت کمک کنه و ديرتر مي ره تا به کمکت همه جارو جمع و جور کنه
يه دوست معمولي متنفره از اين که وقتي رفته که بخوابه بهش تلفن کني
يه دوست واقعي ميپرسه چرا يه مدته طولانيه که زنگ نمي زني؟
يه دوست معمولي ازت ميخواد راجع به مشکلاتت باهاش حرف بزني
يه دوست واقعي ازت ميخواد که مشکلات را حل کنه
يه دوست معمولي وقتي بين تون بحثي ميشه دوستي رو تموم شده ميدونه
يه دوست واقعي بهت بعد از يه دعواهم زنگ ميزنه
يه دوست معمولي هميشه ازت انتظار داره.
يه دوست واقعي ميخواد که تو هميشه رو کمکش حساب کني
يه دوست معمولي اين حرف های منو ميخونه و فراموش ميکنه
يه دوست واقعي اونو واسه همه ميفرسته
یک دوست معمولی از درونت بی خبره
یک دوست واقعی سعی میکنه درونتو بفهمه

 

 

mastoor_313

مكتبخانه ي صادق: عدالت براي زنان!

سفره ي شام و درس هشام و ابن ابي العوجاء (1) يكي شده بود. ته مانده ي غذا در ظرف هاي مسي خشك شده بود. دو ساعتي مي شد كه بحثشان گل انداخته بود. ابن ابي العوجاء سوال چالش برانگيزي يافته بود و هشام را گرفتار كرده بود!
-هشام! آيا خداوند حكيم است و بر همه ي امور دانايي مطلق دارد؟
-آري چنين است!
-آيه قرآن كه مى فرمايد: آنچه از زنان مورد علاقه شما قرار گيرد مى توانيد تا چهار زن ازدواج نمائيد و اگر نتوانستيد بين آن ها عدالت نمائيد، به يك نفر اكتفا كنيد، آيا ضرورى و حتمى است؟ (2)
-بلي.
-پس اين آيه قرآن كه مى فرمايد: هرگز نخواهيد توانست بين زنان به عدالت رفتار نمائيد، آيا با آيه قبل منافات ندارد؟ (3)
اگر خداوند، حكيم است ؛ پس چرا دو سخن مخالف و ضدّ يكديگر در يك موضوع ايراد مى نمايد؟
هشام چند بار دهانش را باز كرد و بست. كمي لب گزيد و كمي چشم گرداند. در انتها فهميد پاسخ را نمي داند! سفره ي غذا را كه چشم انتظار نظافت مانده بود بهانه كرد و پاسخ را به بعد، موكول!
***
-سلام عليكم! عجب است! موسم حج نيست؛ اينجا چه مي كني هشام؟
هشام با اضطراب به صورت بشاش و پر لبخند امام نگريست. كج خندي زد و طفره نرفت:
-به مشكلي علمي برخوردم! سوالي است از ابن ابي العوجاء...
***
بخار از روي ديگ كوچك مسي در سفره بالا مي رفت. ابن ابي العوجاء با گردن خم خيره خيره هشام را نگاه مي كرد كه پاسخ سوالش را چنين مي داد:
-در رابطه با آيه اوّل ، مقصود مصارف و مخارج زن است. يعنى اگر امكانات مالى برايتان فراهم بود و مايل بوديد، مى توانيد تا چهار زن را ازدواج نمائيد؛ وگرنه بيش از يكى حقّ نداريد.
و امّا نسبت به دوّمين آيه قرآن ، مقصود علاقه و محبّت است ، كه امكان ندارد مردى نسبت به تمام همسران خود يك نوع ابراز علاقه و محبّت داشته باشد.
بنابراين در اين جهت ، رعايت عدالت امكان ندارد، برخلاف آيه اوّل كه امكان عدالت هست و مى توان براى هر كدام يك نوع لباس ، منزل ، خوراك و... تهيّه و در اختيار آن ها قرار داد.
هشام لبخند پيروز مندانه اي زد و دست به طرف كاسه برد تا مقداري غذا براي خودش بريزد. ابن ابي العوجاء تند و تند پلك ميزد. كمي چشم تنگ كرد و با زيركي گفت:
-پاسخ از خودت نبود...!
هشام ديگر نتوانست خنده ي فرو خورده اش را پنهان كند! صداي خنده شان از خانه بيرون مي رفت. هر دو مي دانستند امام نبود كارشان زار بود...(4)

-------------------------------
پي نوشت:
1. هشام بن حكم و ابن ابي العوجاء هر دو از شاگردان امام صادق (ع) بودند.
2. نساء، 3
3. نساء 129
4. اعيان الشّيعة : ج 1، ص 662.

 

 

alirezamajidi

از عکس به متن: اپلیکیشن Goggles گوگل

با اینکه بعضی از خبرها عملا برای خودم یا بسیاری از خوانندگان فایده‌ آنی ندارند، اما بعضی‌هایشان ماهیتی دارند که نمی‌توانم از نوشتن در مورد آنها صرف‌نظر کنم.
به تازگی گوگل، اپلیکیشنی برای گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل آندرویید، آماده کرده است که کار جالبی انجام می‌دهد. به کمک اپلیکیشن
Goggles، کاربر می‌تواند از یک چیز عکس بگیرد و بلافاصله اطلاعاتی در مورد آن بگیرد. به عبارت دیگر این اپلیکیشن، کاری درست برعکس موتورهای جستجوی معمول انجام می‌دهد، وقتی در گوگل و بینگ جستجو می‌کنید، با دادن کلیدواژه متنی به عکس می‌رسید، اما Goggles کار هیجان‌انگیزتری را می‌خواهد انجام بدهد و می‌خواهد از عکس به اطلاعات برسد. چنین چیزی می‌تواند سرآغاز یک تحول آتی باشد.
این اپلیکیشن می‌تواند کاربردهای جالبی پیدا کند:
- یک مسافر می‌تواند عکسی از یک بنای تاریخی بگیرد و بعد اطلاعاتی در مورد آن دریافت کند. تصور کنید که عکسی از چهل ستون بگیرید و بعد اطلاعاتی در مورد تاریخچه ساخت آن بگیرید یا عکس‌های دیگر کاربران را به طور همزمان ببینید!
- می‌توانید عکسی از کاور یک کتاب بگیرید و بعد به طور خلاصه نقدهای مثبت و منفی را در مورد آن بخوانید.
- می‌توانید عکسی از یک تابلوی هنری بگیرید و ببیند که نام هنرمند آفریننده آن چه بوده و تابلو چه نام دارد.

- می‌توانید عکسی از یک جنس بگیرید و بعد ببینید که در فروشگاه‌های مجاور جنس مشابه با قیمت مناسب‌تر پیدا می‌شود یا نه.
متأسفانه من گوشی آندروییدی ندارم، اگر کسی از خوانندگان گوشی سازگار با این اپلیکیشن داشت و توانست این اپلیکیشن را تست کند، لطفا نظرش را در قسمت کامنت‌ها بنویسد.
اما پیشنهاد می‌کنم خوانندگانی که مثل من گوشی آندرویید ندارند، فعلا سایت TinEye را بیازمایید، این سایت هم یک موتور جستجو تصویری معکوس است. شما بعد از آپلود یک عکس در آن یا دادن لینک یک عکس به آن می‌توانید، اطلاعاتی در مورد آن دریافت کنید. البته توجه داشته باشید که این نفاوری هنوز در مراحل ابتدایی خود است و نباید انتظار عملکرد دقیق از آن داشته باشید.

 

 

r.gh1998

تجمع باشکوه دانشگاه شریف در 16 آذرماه

لینکها:

عکس:
http://i736.photobucket.com/albums/xx10/hrshahab/DSC00368.jpg
http://i736.photobucket.com/albums/xx10/hrshahab/DSC00368.jpg
http://i736.photobucket.com/albums/xx10/hrshahab/DSC00033.jpg
http://i736.photobucket.com/albums/xx10/hrshahab/DSC00035.jpg
http://i736.photobucket.com/albums/xx10/hrshahab/DSC00038.jpg
http://i736.photobucket.com/albums/xx10/hrshahab/DSC00039.jpg
http://i736.photobucket.com/albums/xx10/hrshahab/DSC00351.jpg
http://i736.photobucket.com/albums/xx10/hrshahab/DSC00358.jpg
http://i736.photobucket.com/albums/xx10/hrshahab/DSC00359.jpg
http://i736.photobucket.com/albums/xx10/hrshahab/DSC00360.jpg
http://i736.photobucket.com/albums/xx10/hrshahab/DSC00367.jpg
http://i736.photobucket.com/albums/xx10/hrshahab/DSC00369.jpg
http://i736.photobucket.com/albums/xx10/hrshahab/DSC00370.jpg
http://i736.photobucket.com/albums/xx10/hrshahab/DSC00371.jpg
http://i736.photobucket.com/albums/xx10/hrshahab/DSC00379.jpg
http://i736.photobucket.com/albums/xx10/hrshahab/DSC00380.jpg
http://i736.photobucket.com/albums/xx10/hrshahab/DSC00381.jpg
http://i736.photobucket.com/albums/xx10/hrshahab/DSC00385.jpg
http://i736.photobucket.com/albums/xx10/hrshahab/DSC00390.jpg
http://i736.photobucket.com/albums/xx10/hrshahab/DSC00391.jpg
http://i736.photobucket.com/albums/xx10/hrshahab/DSC00393.jpg
http://i736.photobucket.com/albums/xx10/hrshahab/DSC00398.jpg
http://i736.photobucket.com/albums/xx10/hrshahab/DSC00405.jpg
http://i736.photobucket.com/albums/xx10/hrshahab/DSC00413.jpg
http://i736.photobucket.com/albums/xx10/hrshahab/DSC00418.jpg
http://i736.photobucket.com/albums/xx10/hrshahab/DSC00419.jpg
http://i736.photobucket.com/albums/xx10/hrshahab/DSC00424.jpg
http://i736.photobucket.com/albums/xx10/hrshahab/DSC01471.jpg
http://i736.photobucket.com/albums/xx10/hrshahab/DSC01474.jpg
http://i736.photobucket.com/albums/xx10/hrshahab/DSC01476.jpg
http://i736.photobucket.com/albums/xx10/hrshahab/07122009081.jpg


فیلم:
فیلمهای 3GP
http://uploading.com/files/e9a6d224/16%2Bazar%2Bsharif.3GP
http://uploading.com/files/835cbda9/16%2Bazar%2Bsharif%2B5.3GP
http://uploading.com/files/afefec58/16%2Bazar%2Bsharif%2B4.3GP
http://uploading.com/files/586b569c/16%2Bazar%2Bsharif%2B6.3GP

فیلمهای MP4
http://uploading.com/files/e39m6d9b/16%2Bazar%2Bsharif%2B2.MP4
http://uploading.com/files/3667bfdc/16%2Bazar%2Bsharif%2B3.MP4

 

 

mahdi864

آیا می دانید که…؟

به طور متوسط، وزن کبد هر انسان پنج برابر بیشتر از وزن قلب اوست.
– به طور متوسط، پوست سر هر انسان بین صد و بیست هزار تا صد و پنجاه هزار تار مو دارد.
– طول عمر متوسط مردان در قرن پنجم در انگلستان، سی سال بوده است.
– وزن جنین انسان در نه ماهکی حدود دو و چهار دهم بیلیون افزایش پیدا می کند.
– واژه سالمونلا که در زبان انگلیسی به معنای ماهی آزاد است و باکتری که پس از ورود به دستگاه گوارشی انسانها به همراه مواد غذایی آلوده باعث مسمومیت شدید می شود، هیچ ارتباطی با هم ندارند. بلکه این باکتری از روی نام آسیب شناس آمریکایی، یعنی دنیل ای سالمون نامگذاری شده است.
– طول عمر متوسط رومی ها یا یونایان باستان، سی و شش سال بوده است.
– اولین دوقولو های آزمایشگاهی جهان در ژوئن ۱۹۸۱ متولد شدند.
– طول عمر متوسط هر غده چشایی انسان بین هفت تا ده روز است.
– یک میلیون و دویست هزار فیبر درهر عصب بینایی وجود دارد.
– در مغز انسان، صدمیلیون رشته عصبی وجود دارد. هر رسته عصبی به صد ها رشته دیگر متصل است.
– به طور متوسط، عضلات و ماهیچه های یک مرد حدود چهل درصد از وزن بدنش را تشکیل میدهند. در حالی که عضلات و ماهیچه های یک زن، حدود سی درصد از وزن بدنش را تشکیل میدهند.
– در طول یک ساعت حروف چیی کردن حدود صد و ده کالری مصرف میشود، یعنی فقط سی کالری بیشتر از زمانی که در خواب به مصرف می رسد.
– به طور متوسط هر انسان قادر است تا یازده روز بدون آب زنده بماند.
– تعداد دندانهای شیری بیست عدد است، در حالی که یک انسان بزرگ سال سی و دو دندان دارد.
– به طور متوسط، هر سال حدود هفتصد و پنجاه گرم از سلول های لایه خارجی پوست انسان از پوست جدا می شود.
– به طور متوسط هر انسان در طول روز حدود هشت هزار تا ده هزار قدم برمی دارد.
– دویست و سی مفصل در بدن انسان وجود دارد.
– به طور متو سط، هر انسان در هر دقیقه، دوازده تا هجده با ر نفس می کشد.
– به طور متوسط، هر فردی که سیگار را ترک می کند، به یک ساعت خواب کمتر شبانه نیاز دارد

 

 

setayesh_new

چیزهای کوچک زندگی

After Sept. 11th, one company invited the remaining members of other companies who had been decimated by the attack on the Twin Towers to share ! their available office space.
بعد از حادثه یازدهم سپتامبر که منجر به فروریختن برج های دو قلوی معروف آمریکا شد ، یک شرکت از بازماندگان شرکت های دیگری که از این حادثه جان سالم به در برده بودند خواست تا از فضای در دسترس شرکت آنها استفاده کنند.

At a morning meeting, the head of security told stories of why these people were alive... and all the stories were just:
در صبح روز ملاقات مدیر واحد امنیت داستان زنده ماندن این افراد را برای بقیه نقل کرد و همه این داستان ها در یک چیز مشترک بودند و آن اتفاقات کوچک بود:

The 'L I T T L E' things.
چیزهای کوچک

As you might know, the head of the company survived
that day because his son started kindergarten.
مدیر شرکت آن روز نتوانست به برج برسد چرا که روز اول کودکستان پسرش بود.و باید شخصا در کودکستان حضور می یافت

Another fellow was alive because it was
his turn to bring donuts.
همکار دیگر زنده ماند چون نوبت او بود که برای بقیه شیرینی دونات بخرد

One woman was late because her
alarm clock didn't go off in time.
یکی از خانم ها دیرش شد چون ساعت زنگدارش سر وقت زنگ نزد!

One of them
missed his bus...
یکی دیگر نتوانست به اتوبوس برسد.

One spilled food on her clothes and had to take
time to change.
یکی دیگر غذا روی لباسش ریخته بود و به خاطر تعویض لباس تاخیر کرد.

One's
car wouldn't start..
اتومبیل یکی دیگر روشن نشده بود.

One went back to
answer the telephone.
یکی دیگر درست موقع خروج از منزل به خاطر زنگ تلفن مجبور شده بود برگردد.

One had a
child that dawdled
and didn't get ready as soon as he should have.
یکی دیگر بچه اش تاخیر کرده بود و نتوانسته بود سروقت حاضر شود.

One couldn't
get a taxi...
یکی دیگر تاکسی گیرش نیامده بود.

The one that struck me was the man
who put on a new pair of shoes that morning,
took the various means to get to work
but before he ! got there, he developed
a blister on his foot.
He stopped at a drugstore to buy a Band-Aid.
That is why he is alive today.
و یکی که مرا تحت تاثیر قرار داده بود کسی بود که آن روز صبح یک جفت کفش نو خریده بود و با وسایل مختلف سعی کرد به موقع سرکار حاضر شود. اما قبل از اینکه به برج ها برسد روی پایش تاول زده بود و به همین خاطر کنار یک دراگ استور ایستاد تا یک چسب زخم بخرد.و به همین خاطر زنده ماند!

Now when I am
stuck in traffic,
miss an elevator,
turn back to answer a ringing telephone....
all the little things that annoy me.
I think to myself,
this is exactly where
God wants me to be
at this very moment..
به همین خاطر هر وقت
در ترافیک گیر می افتم
آسانسوری را از دست می دهم
مجبور برگردم تا تلفنی را جواب دهم...
و همه چیزهای کوچکی که آزارم می دهد
با خودم فکر می کنم
که خدا می خواهد در این لحظه
من زنده بمانم..

Next time your morning seems to be
going wrong,
the children are slow getting dressed,
you can't seem to find the car keys,
you hit every traffic light,
don't get mad or frustrated;
God is at work watching over you!
دفعه بعد هم که شما حس کردید صبح تان خوب شروع نشده است
بچه ها در لباس پوشیدن تاخیر دارند
نمی توانید کلید ماشین را پیدا کنید
با چراغ قرمز روبرو می شوید
عصبانی یا افسرده نشوید
بدانید که خدا مشغول مواظبت از شماست

 

 
niceboy_1380

با اين اقليت اغتشاشگر چه كنيم؟

دکتر وحید رامین‌پور

وضع تقابلي ميان طرفداران نظام و معترضين بسيار سريع تر از تصورها و پيش بيني ها به سامان آمد و آنچه «جنبش» ناميده مي شد در عرض چند ماه به يك «گروه» با مختصات قابل توصيف تبديل شد. مي توان راهپيمايي روز قدس را آغاز آشكارگي اين افول و اضمحلال دانست، كمااينكه در اتفاقات بعد يعني 13 آبان و اكنون 16 آذر كه هر دو به عنوان نقاط عطف تحركات سياسي اغتشاش گران دانسته مي شد، اين افول و اضمحلال به عيان مشاهده شد. شواهد و شنيده ها از طرفي حاكي از درماندگي و دستپاچگي رهبران سياسي اغتشاشات و از طرفي حكايت‌گر آرامش خاطر طيفي از طرفداران نظام است؛ ليكن در اين ميان جريان هاي دانشجويي انقلابي در اين انديشه اند كه با اين اقليت مخالف نظام كه هرازگاهي فرصت ظهور سياسي و رسانه اي پيدا مي كنند و ايام و مقاطع خاص را به مجالي براي تحركات دوباره تبديل مي كنند، چه بايد كرد؟
در جامعه شناسي انقلاب، حركت هاي اعتراضي را در دو مؤلفه‌ي سطح و عمق مورد بررسي قرار مي دهند. هر گاه حركت هاي اعتراضي از حيث حجم، گستردگي و فراگيري به حدي برسد كه بتوان گفت اكثريت جامعه به آن پيوسته اند، مي توان جامعه را در آستانه‌ي وقوع وقوع يك انقلاب يا تغيير جدي دانست. ولي حجم و فراگيري كافي نيست؛ حركت هاي اعتراضي براي منجر شدن به يك تحول و دگرگوني جدي، به عمق و منطق قوي اعتراضي نيز نياز دارند. به علت ديگر معترضين بايد براي برهم زدن وضع موجود و ساختارشكني كه طبعاً مستلزم هزينه هاي انساني است،‌ منطقي قوي داشته باشند. انقلاب هاي نرم اساساً به‌خاطر منتفي بودن اين دو مؤلفه –يعني فراگيري و عمق حركت هاي اعتراضي- جايگزين انقلاب هاي سخت مي شوند. در خصوص اوضاع ايران ريزش دفعي معترضين حكايتگر فقدان يك منطق قوي اعتراضي در ميان اغتشاشگران است. طبيعتاً به ازاي هر يك روز فاصله از حادثه ي هيجاني انتخابات، معترضين براي ادامه روش اعتراضي خود كه همراه با برچسب هاي ناخوشايند اجتماعي است، بدنبال مبنايي منطقي براي ادعاهايي هستند كه آنها را به شهروندان نابهنجار يا «اغتشاشگر» بدل كرده است.
كساني كه از ابتداي مهر امسال بطور مستمر در فضاي دانشگاهي كشور حضور داشته اند اذعان مي كنند كه روز به روز از شدت واكنش هاي دانشجويان سمپات با جريان اعتراضي كاسته شده است؛ ديگر از ادعاهاي راديكال و ساختارشكنانه خبري نيست و ادبيات احساسي و هيجاني روزهاي اول به شدت افول كرده است. طبيعي است كه شعار و غليان احساسات كه هميشه پاشنه‌ي آشيل تحركات دانشجويي بوده است، براي هميشه پاسخگو نيست و اگر رهبران سياسي معترضين نتوانند به سرعت زمينه‌ي ابتناي حركت اعتراضي‌شان را بر مباني عقلاني و اصولي فراهم كنند، جنبش از داخل مي پوسد و از احساس تعلق اعضا به آرمان اعتراضي اثري نمي ماند.
تحليل نه چندان پيچيده‌ي بيانيه هاي پي در پي و تكراري ميرحسين موسوي نشانگر آن است كه او نتوانسته چنين زمينه اي را فراهم كند و همچنان به روش شعاري و هيجاني روزهاي ابتدايي اغتشاشات در خرداد و تير امسال ادامه مي دهد. ديگر رهبران سياسي اغتشاشات هم يا مانند سيدمحمد خاتمي سكوت كرده اند، يا مانند كروبي روش هاي لمپن و باورناپذير را در پيش گرفته و يا در جريان محاكمات از گذشته‌شان برائت جسته اند. بنابراين كاملاً قابل پيش بيني است كه ادامه روند اعتراضات همواره سير نزولي و به سمت صفر خواهد داشت، هر چند چنانكه از ابتداي انقلاب شاهد آن بوده ايم هيچگاه به صفر نخواهد رسيد.
با اين مقدمات بايد ملاحظاتي در ادامه‌ي فضاي تقابلي دانشجويان انقلابي با اقليت اغتشاش گر در نظر داشت:
نخست اينكه دانشجويان با اطمينان از اين افول و پوسيدگي غيرقابل احتراز اغتشاشگران، هيچ‌گاه نبايد زمينه‌ي تعميق حركت هاي اعتراضي را فراهم كنند. آنها تاكنون دليل قانع كننده اي براي ادامه‌ي روش خود نداشته اند ولي ممكن است اين بهانه را از لابلاي اشتباه دانشجويان انقلابي فراهم كنند. دو شعار اصلي همواره متن اين بهانه بوده است. يكي «كشته سازي» و «مظلوم نمايي» كه مي تواند زمينه ساز برخوردهاي خشن و سخت دانشجويي را فراهم كند و ديگري ادعاي «خفقان» و فقدان «آزادي بيان» كه سال‌هاست دستمايه‌ي تحريك دانشجويان قشري نگر بوده است. طبيعي است اغتشاشگران براي رسيدن به اين مقصود، راهبرد خود را تحريك غيرت و تعصب انقلابي دانشجويان بسيجي متمركز خواهند كرد. رفتارهايي مانند توهين به مقدسات ديني يا مقام معظم رهبري و يا پاره كردن عكس شهدا يا امام راحل(ره) از اين دست است؛ اتفاقي كه از 16 آذر 9 سال پيش در حضور خاتمي در دانشگاه علم صنعت آغاز شد.
اما مهمترين اتفاق در تسريع افول و اضمحلال اين اغتشاشات، جدي گرفتن «كرسي هاي آزاد انديشي» است. فقدان منطق اعتراضي بسيار سريع تر از پيش بيني ها حلقه هاي خاكستري دانشجويان را از اطراف اقليت اغتشاشگر پراكنده كرده است. حقيقت اين است كه سوءاستفاده از شعارهاي احساسي و بهره برداري منافقانه از نمادهاي ديني توسط ميرحسين موسوي و همراهانش موجب جذب برخي و يا حداقل تشكيك در بخشي از بدنه‌ي دانشجويي شده است. تنها راه و سريع‌ترين راه عبور از اين ابهام، اثبات پوچي و بي مبنايي اعتراضات است و اين راه فقط از مسير گفتگوهاي دانشجويي مي گذرد. موضع‌گيري و جنجال سازماندهي شده‌ي اقليت اغتشاشگر عليه تريبون هاي آزاد و جلسات سخنراني با هدف نگه داشتن سطح اعتراضات در فضاي احساسي هيجاني و جلوگيري از ورودش به چارچوب منطق است.
دانشجويان انقلابي بايد متوجه باشند كه زمان به نفع گفتمان منطقي حاميان انقلاب در جريان است و نتيجه‌ي قطعي اين روند -همانطور كه رهبر معظم انقلاب فرمودند- اضمحلال قطعي خط نفاق جديد و اقتدار بيش از پيش جريان اصيل انقلابي است و دست آخر اينكه اين زيركي جنبش دانشجويان انقلابي است كه كاهش تلفات فرهنگي، شتاب در روند افول اين جريان و تحقق نتيجه ي مبارك آنرا بدنبال خواهد داشت.

 

 
hamed.1360

-- قسمت يازدهم --

زمينه‌هاي پيدايش شيطان پرستی

زمينه‌هاي پيدايش شيطان پرستی را به صورت اختصار در عوامل زير مي‌توان جستجو كرد:

اول
پس از رنسانس و برداشته شدن سخت‌گيري‌هاي افراطي و متعصبانه ارباب كليسا، ناهنجاري‌هاي متعددي فراهم آمد به ويژه گرايش به شيطان پرستي عملاً نوعي نه گفتن و كنار گذاشتن رويكرد كليسا محوري در طول قرون وسطا بوده است. و لذا مي‌بينيم مقدسات مسيحيان پسوند شيطاني مي‌گيرند. مانند انجيل و كليساي شيطاني.

دوم
تلاش براي جايگزيني اومانيسم و نگرش‌هاي تجربه گرايانه را نيز نمي‌توان ناديده گرفت، زيرا محوريت دادن به انسان و اميال و لذات او تنها از راه دين‌هاي خواسته و ساخته بشري ممكن خواهد بود و شيطان‌گرايي بهترين جلوه براي بازگشت به سياهي‌ها و تاريكي‌ها است.

سوم
رهبري يهوديان به ويژه صهيونيسم نيز در پيدايش و گسترش اين فرقه چشمگير و آشكار است هم از نظر تاريخي و تبارشناسي،شيطانيسم قديمي و مدرن ريشه در دين يهود دارد و هم از نظر سياسي و اجتماعي امروزه يهوديت با ابزار و امكانات گسترده به ويژه از طريق دنياي كتاب و سينما تلاش در ترويج همه جانبه اين فرقه دارد.
افزون بر اينكه سنخيت ميان عرفان يهود يعني كابالا با پديده شيطان‌گرايي به وضوح مشهود است كه اشتراك در نمادها مانند پنتاگرام يا ستاره پنج‌پر يكي از نمونه‌هاي روشن آن است.

چهارم
استفاده از شور و انگيزه‌ جوانان به ويژه در كشورهاي مسلمان از ديگر مؤلفه‌هاي فراگيري اين گرايش است. فعاليت‌ها از طريق پارتي‌‌هاي شبانه، گروه‌هاي موسيقي و ميهماني‌هاي دوستانه آغاز مي‌گردد در ادامه با تبليغ نمادها و مشخصه‌هاي ظاهري و در نهايت زمينه آشنايي آنها با انديشه‌ها و رويكردهاي شيطاني را فراهم مي‌كنند، كه نمونه‌اي از‌ فعاليت‌هاي داخلي آنان در شبكه سوم سيما تحت عنوان برنامه شوك پخش گرديد.

پنجم
علاوه بر موارد پيش گفته كه مي‌توان آنها را عوامل خارجي در ترويج شيطان‌گرايي نام نهاد، عدم اطلاع كافي از عرفان حقيقي و اسلامي نيز آسيب ديگر پيدايش تمام نحله‌هاي نوپديد است.

از اين رو مي‌توان گفت علاوه بر اينكه دستگاه‌هاي تبليغي و فرهنگي كشور موظف به تبيين ماهيت شوم پديده شيطان‌گرايي و عرفان‌هاي نوظهورند بايد خود را ملزم به ارائه و ترويج جلوه‌هاي زيبا و فطرت طلب عرفان اسلامي نمايند كه اين از طريق تدوين آثار و نوشته‌هاي روان، دلنشين و قابل فهم عموم و تهيه فيلم‌هاي كوتاه و بلند و راه‌اندازي سايت و وبلاگ‌هاي اينترنتي و برگزاري جلسات در فضاهاي علمي به ويژه جهت دانشجويان و جوانان امكان‌پذير است.
نتيجه آنكه در اسلام شريعت، طريقت و حقيقت اركان اساسي حركت و كمال بشري به حساب مي‌آيند كه ناديده انگاشتن هر كدام از آنها باعث خلل در رسيدن به مقصود مي‌گردد. همان چيزي كه خلأ آن به ويژه شريعت‌زدايي در مكاتب وارداتي به وضوح ديده مي‌شود، به قول مولانا، شريعت چراغ، طريقت راه و حقيقت مقصد است و به قول شبستري در گلشن راز:
شريعت پوست، مغز آمد حقيقت
ميان اين و آن باشد طريقت
خلل در راه سالك نقض مغز است
چو مغزش پخته بي‌پوست نغز است

ادامه دارد...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، ممنونم! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

19 آذر / 10 دسامبر / 22 ذي الحجه

Mobin_s2004@yahoo.com
 19 آذر هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
تصرف نينوا:
روزي كه امپراتوري ستمگر آشور نابود شد

نقشه امپراتوري آشور
در اوج خود

شهر نينوه (نينوا، مجاور موصل امروز) پايتخت امپراتوري آشور دهم و به قولي 14 دسامبر سال 612 پيش از ميلاد به تصرف نيروهاي مشترك دولتهاي ماد (ايران) و بابل (بين النهرين جنوبي) در آمد و آن امپراتوري كه در تاريخ، شهرت ستمگري يافته است براي هميشه از ميان رفت. نيروهاي فاتح نينوا اين شهر را باخاك يكسان كردند كه ديگر آباد نشد.
انگيزه ويران كردن نينوا، ظلم طولاني آشوريان به مادهاي ايراني و بابليان بود. دهها سال بود كه آشوريان بر سر مادها مي تاختند و آنان را جهت كار اجباري به اسارت مي بردند و ثروت آشور و اقتدار آن از همين برده گيري بود و مردان آشور تنها يك وظيفه داشتند و آن جنگ كردن بود. روحانيون مسيحي با تفسير انجيل، ويراني نينوا را اراده خداوند در براندازي ظالمان نوشته اند.
    مادها يكي از سه طايفه يک قبيله آريايي هستند كه تقريبا همزمان به فلات ايران مهاجرت كرده بودند و در منطقه اي وسيع از ري و قفقاز جنوبي تا ايلام (سراسر شمالغربي ايران) به مرکزيت همدان سكني گزيده بودند و اين سه طايفه خويشاوند در قرن ششم پيش از ميلاد کشور واحد ايران را به وجود آوردند که مناطق و مرزهاي آن به صورت سنگنبشته از عهد باستان باقي مانده و مورخان سند مالکيت ايران و تنها کشور جهان که چنين سندي دارد خوانده اند. همزمان، پارتها در خراسان و شرق درياي مازندران و پارسها در جنوب و شرق ايران (از محور ري به پايين تا رود سند و نصف النهار کشمير) اسكان يافته بودند و مادها به دليل همسايگي، گرفتار هجوم هاي پي درپي آشوريان بودند. در آن زمان بزرگترين شهر مادها هكمتانه (همدان) بود كه يونانيان اكباتانا نوشته اند.
    همين حملات آشوريان و ستمگري آنان سبب شد كه مادها دولتي كه سراسر شمال غربي ايران را دربرمي گرفت به پايتختي همدان تشكيل دهند و با دولت بابل كه آن هم گرفتار حملات آشوريان بود متحد شوند و كار آن را بسازند. آشوريها از نژاد عرب بوده اند. پس از اضمحلال امپراتوري آشور، دولت همدان بسياري از ايرانيان را به منطقه آشورنشين انتقال داد تا آشوريان در اقليت قرارگيرند و بارديگر نتوانند دولت تشكيل دهند و كردهاي عراق، سوريه و تركيه امروز اعقاب همان ايرانيان منتقله هستند.
دولت ماد عمري طولاني نداشت و كوروش بزرگ كه از مادر ماد و از پدر پارسي بود با متحد ساختن سه طايفه ايراني (ماد، پارت و پارس) كه مورخان غرب آنان را آرين هاي جنوبي مي خوانند، ايران را به وجود آورد. در تاريخ عمومي كه در مدارس سراسر جهان تدريس مي شود، از كوروش (سيروس = سايرس) به عنوان پدر ايران ياد شده است.

آنچه که از کاخ ظلم (کاخ امپراتوران آشور) باقي مانده است

 

ضديت« رستم روز افزون » با شاه اسماعيل صفوي

«رستم روز افزون» از گردنكشان مازندران كه با استفاده از لشكر كشي شاه اسماعيل صفوي به بغداد بر ضد او بپا خاسته بود دهم دسامبر سال 1509 ميلادي بر همه مازندران استيلا يافت و ادعا كرد كه از نسل ساسانيان است و حكومت بر ايران حق اوست .
شاه اسماعييل كه پس از تصرف بغداد از طريق اهواز عازم شيراز بود براي وي اخطاريه فرستاد كه پس از بيرون راندن ازبكان از شمالشرقي خراسان ، براي بر انداختن او به مازندران خواهد رفت .
رستم پس از دريافت اين اخطاريه با شيبك خان رئيس ازبكان باب دوستي باز كرد . شاه اسماعيل كه از شيراز عازم كاشان شده بود در نامه ديگري خطاب به رستم ، او را به خاطر متحد شدن با شيبك خان ، خائن به وطن و سزاوار مردن خواند.
شاه اسماعيل سال بعد بر ازبكان پيروز شد و آنان را به آن سوي آمو دريا عقب راند . شيبك خان در جنگ كشته شد ، ولي پيش از آن كه شاه اسماعيل رهسپار مازندران شود شنيد كه رستم در گذشته و يارانش آماده اعلام وفاداري مجدد نسبت به شاه اسماعيل هستند.
در باره مرگ رستم ، افسانه هاي متعدد وجود دارد از جمله اين كه پس از شنيدن خبر كشته شدن شيبك خان سكته كرده است .

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
در چنين روزي

19/09/59
شكست عمليات محدود خودي در محور ماهشهر ـ آبادان و تحمل بيش از يكصد شهيد و مجروح به دليل هوشياري دشمن در اثر ناهماهنگي خودي .

گزارش يكي از رزمندگان جبهه هاي آبادان از ناهماهنگي وكمبودهائي كه با آن مواجه است .

تحرك و نقل و انتقالات دشمن در سوسنگرد و مارد . آمار شهدا و مجروحان شهر آبادان در هفته گذشته و جبهه اهواز ـ سوسنگرد از ابتداي جنگ در گزارش ستاد امداد و درمان خوزستان .

جبهه شمال : تحركات و اقدامات ضد انقلاب در بوكان ، سنندج و جاده ديواندره به تهران . نقش حزب دمكرات كردستان ايران به عنوان يكي از خطوط دفاعي عراق و نيز آماري از ضايعات جنگ در پالايشگاهها و مراكز صنعتي ايران ، به روايت مديريت اطلاعات نظامي وزارت دفاع عراق .

19/09/63
ماجراي هواپيماي كويتي با عمليات ضربتي نيروهاي ويژه ايران پايان يافت.

تشكيل شوراي عالي انقلاب فرهنگي به فرمان امام خميني (ره)

19/09/66
فروش هواپيماهاي جنگي فرانسه به عراق.

 

 

تشكيل شوراى عالى انقلاب فرهنگى

19 آذر 1364 - پـس از فـروپـاشى رژيم پهلوى بلادرنگ نهادهاى جمهورى اسلامى پا گرفت اما فرهنگ حاكم بر نهادهاى جامعه مخصوصاً نهادهاى فراگيرى همچون آموزش و پرورش و آموزش عالى مساءله ساده اى نبود كه بتوان در مدّت چند روز، سال تحولات لازم را در آنها به وجود آورد. از طرفى ادامه كار آنها به ويژه دانشگاه ها با آن شرايط به صلاح جامعه نبود. در آن دوران گروهك هاى مـخـتـلف ، دانـشـگـاه هـا و مـدارس را عـرصـه تـاخـت و تـاز خـود سـاخـتـه و رونـدتـحـصـيـل و تـدريـس را مـخـتـل كـرده بـودنـد. بـسـيـارى از اسـتـادان مـنـحـرف بـه كـارمشغول بودند و هيچ تغيير بنيادى در برنامه ، شيوه تدريس و تربيت ، اهداف آن ، كار استادان و مـدرسـان و كـاركـنـان رخ نـداده بـود. در نـتـيـجـه دانـشـگـاه هـاى سـراسـر كشور براى مدتى تعطيل شد.
پس از تعطيلى دانشگاه ها به منظور ساماندهى به امور فرهنگى مدارس و دانشگاه ها به فرمان امام خمينى اولين تركيب شوراى انقلاب فرهنگى تحت عنوان ستاد انقلاب فرهنگى به اين شرح شكل گرفت .
((بـه حـضـرات آقـايـان مـحـتـرم مـحمدجواد باهنر، مهدى ربانى املشى ، حسن حبيبى ، عبدالكريمسروش ، شمس آل احمد، جلال الدين فارسى ، على شريعتمدارى مسئوليت داده مى شود تا ستادى تـشـكـيـل دهـنـد و از افـراد صاحب نظر متعهد، از بين اساتيد مسلمان و كاركنان متعهد و دانشجويان مـتـعـهـد و با ايمان و ديگر قشرهاى تحصيل كرده متعهد و مؤ من به جمهورى اسلامى دعوت نمايند تـا شـورايـى تـشـكـيـل دهـند و براى برنامه ريزى رشته هاى مختلف و خط مشى فرهنگى آينده دانشگاه ها براساس فرهنگ اسلامى انتخاب و آماده سازى اساتيد شايسته و متعهد و آگاه و ديگرامور مربوط به انقلاب آموزشى اسلامى اقدام نمايند.))
بـا بـازگـشـايـى دانـشـگـاه ها فعاليت ستاد انقلاب فرهنگى ادامه يافت و ضرورت توسعه وتـعـمـيـق كـار اين ستاد ـ از نظر كمى و كيفى ـ ايجاب كرد كه در نوزدهم آذر 1364 امام (ره ) رؤسـاى سـه قـوه و تـعـداد ديگرى از مسئولين امور و انديشمندان فرهنگى كشور را به جمع آنان بـيـفـزايـد. و بـديـن تـرتـيـب سـتـاد انـقـلاب فـرهـنـگـى پـس از حـدود 5سـال فـعـاليـت بـا تركيب زير تحت عنوان شوراى عالى انقلاب فرهنگى فعاليت خود را آغازكرد.
1 ـ حضرت آية الله خامنه اى رياست جمهور وقت رياست شورا
2 ـ آيت الله رفسنجانى رياست مجلس نايب رياست شورا
3 ـ آيت الله موسوى اردبيلى رياست ديوان عالى و شوراى عالى قضايى كشور
4 ـ آيت الله مهدوى كنى دبير جامعه روحانيت مبارز و رياست دانشگاه امام صادق (ع )
5 ـ آقاى مهندس ميرحسين موسوى نخست وزير
6 ـ حجة الاسلام محمد خاتمى وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى
7 ـ دكتر ايرج فاضل وزير فرهنگ و آموزش عالى
8 ـ سيد كاظم اكرمى وزير آموزش و پرورش
9 ـ سيد عبدالكريم سروش استاديار
10 ـ دكتر سيد محمدرضا هاشمى گلپايگانى دانشيار
11 ـ دكتر مصطفى معين استاديار
12 ـ دكتر رضا داورى استاد دانشگاه
13 ـ دكتر احمد احمدى استاديار
14 ـ دكتر على شريعتمدارى استاد دانشگاه
15 ـ دكتر نصرالله پورجوادى استاديار
16 ـ آقاى محمد رحمتى دانشجوى رشته عمران
17 ـ مهندس صادق واعظزاده
در اوّلين مرحله از كار شوراى عالى انقلاب فرهنگى اهداف عمده و وظايف اين شورا تدوين شد.

Mobin_s2004@yahoo.com
 10 دسامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
پايان جنگ ايالات متحده و اسپانيا

دهم دسامبر سال 1898 با امضاي موافقتنامه پاريس بين ايالات متحده و اسپانيا به ميانجيگري دولت فرانسه ، جنگ دو كشور پايان يافت و اسپانيا طبق اين موافقتامه پس قرنها از كوبا ، فيليپين ، پورتوريكو و گوام مهاجر نشينان و مستعمرات قديمي خود صرف نظر كرد و آنها را به آمريكا داد.
     سناي آمريكا در آن زمان با تصرف اراضي دور دست و مداخله در امور ديگران موافقت نداشت و به همين دليل موافقتنامه پاريس را پس از دو سال بحث سرانجام با اكثريت دو راي به تصويب رساند . مورخان همين رويداد را آغاز امپرياليسم آمريكا مي دانند كه بيشتر آمريكاييان آن را رد مي كنند.

برخي ديگر از رويدادهاي 10 دسامبر

  • 445:   پاپ لئو ( لئون) در شوراي سران كليساها در رم دستور مبارزه با آيين مانوي را داد كه در اروپا رو به پيشرفت و گسترش بود.

  • 1198:   ابن رشد انديشمند عرب اسپانيايي درگذشت.

  • 1520:   مارتين لوتر يكي از دو بنيادگذار پروتستانيسم حكم پاپ را كه خواسته بود حرفهاي خود را پس بگيرد در آتش افكند و سوزاند.

  • 1810:   ناپلئون مناطق هانوور ، برمن ، هامبورگ ، لاون بورگ و لوبك را ضميمه فرانسه كرد.

  • 1940:   ( زمان جنگ دوم) : ميان ايران و آلمان يك پيمان بازرگاني امضاء شد و درست در همين ماه در سال1950 ( 1329 خورشيدي ، بعد از جنگ ) قرارداد بازرگاني ديگري ميان دو كشور به امضاء رسيد.

  • 1941:   نيروهاي امپراتوري ژاپن در لوزان فيليپين پياده شدند و جزيره گوام را كه هردو متعلق به آمريكا بودند متصرف گرديدند و ناو پرنس آو ويليز انگلستان را در آبهاي سنگاپور غرق كردند.

  • 1952:   بوشهر در زمان حكومت دكتر مصدق بندر آزاد اعلام شد.

  • 2004:   به گزارش تلويزيون سي بي اس، چون در چين استفاده از « ستيم سل » قانوني است و با اين تكنيك مي شود بيماران قند ، افراد فلج و بيماري هاي ستون فقرات و ... را درمان كرد، برخي از بيماران آمريكايي كه نياز به چنين درماني دارند به آن كشور مي روند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     22 ذي القعده هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت «خواجه عبدالله انصاري»
     عالم و حكيم بزرگ

    22 ذي الحجه 481 - «خواجه عبدالله انصاري »عالم و حكيم بزرگ اين مرزو بوم و مشهوربه پيرهرات به ديارباقي شتافت. او درهرات ازپدر و مادرصالح و فاضل متولد شد. اين حكيم و شاعرنامي علوم عقلي و نقلي چون حديث رجال و تفسيررا تاحد استادي فراگرفت. او بارها به نيشابوركه درآن ايام مركزعلم و مهد ادب بود سفركرد و بابزرگان آن ديارملاقات كرد. خواجه عبدالله انصاري چندين باربه زيارت خانه خدا مشرف شد و دريكي ازاين سفرها بود كه با ابوالحسن خَرَقاني ديداركرد. حاصل عمر80 ساله وي آثارگرانبهايي است چون«تفسيركَشفُ الاَسرار و عُدَّةُ الابرار، مناجات نامه، اَلاَربَعين، ذَمُّ الكَلام و اِسنادُ الموجودات اِلي الخالِق». خواجه عبدالله انصاري درسرودن شعرقريحه‏اي درخورتوجه داشت و ازاو ديوان شعري بجاي مانده است. آثارمنثوراين حكيم فرزانه نيزسبك خاصي دارد كه به نثرمُسجَّع مشهوراست.

     

     دومين دوره جنگهاي ايران
     و روسيه تزاري آغاز شد

    22 ذي الحجه 1241 - دومين دوره جنگهاي ايران و روسيه تزاري آغازشد. ازجمله علل وقوع اين جنگها تجاوزات مداوم ارتش روسيه به مرزهاي ايران و تحريكات رقيبان عباس ميرزا وليعهد فتحعلي شاه قاجاربود. اين جنگها با وجود فداكاري سپاه ايران به علت نبود فرماندهي مناسب با شكست اردوي ايران ازسپاه روس و انعقاد عهدنامه ننگين ازشمال ايران ازدست رفت و ايران دراين دوره ازجنگها بويژه به سبب بي كفايتي زمامداران وقت با امضاي قرارداد تركمانچاي خسارات جبران ناپذيري متحمل شد.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    02
    09

    اهواز

    12
    19

    تبريز

    -2
    6

    شيراز

    5
    14

    مشهد

    -3
    6

    بندرعباس

    14
    25

    کرمان

    0
    12

    اصفهان

    1
    10

    يزد

    4
    13

    کرمانشاه

    -1
    10

    اراک

    -2
    6

    رشت

    7
    13

    دبی

    19
    24

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1481 تومان
    1002 تومان
    1645 تومان
    1120 تومان
    265 تومان
    273 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    275000 تومان
    138000 تومان
    69500 تومان
    273000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعي (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:32
    طلوع خورشيد : 07:03
    اذان ظهر : 11:57
    غروب خورشيد : 16:51
    اذان مغرب : 17:13
    نيمه شب شرعي : 23:11
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Elle
    ماه ژانويه

    جديدترين شماره از ماهنامه Elle
    معتبرترين مجله دنيا در زمينه مد

    تاريخ انتشار: ژانويه 2010
    تعداد صفحات مجله: 176
    حجم فيل: 49 مگابايت


    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    مانیتوری با قابلیت نمايش سه بعدی

     

    ال جی اولین مانیتور تمام HD با قابلیت نمايش تصاوير در وضعيت سه بعدی را ساخت.
    اين مجموعه دارای یک عينک و يک نمایشگر ال سی دی 23 اينچی است. از ویژگی های جالب اين محصول می توان به قابلیت تعويض حالت نمايش از دو بعدی به سه بعدی و همچنين بالعکس اشاره نمود.
    علاقمندان به بازی های رایانه ای که هنوز نتوانسته اند از کامپيوتر های روميزی خود دست بکشند می توانند به زودی لذت بازی ها را با يک نمایشگر سه بعدی تجربه کنند.
    ال جی می گويد این محصول جهت معرفی در نمايشگاه CES2010 حضور خواهد يافت و بعد از آن خط تولید اين محصول را فعال خواهد کرد.
    از قيمت تمام شده این محصول خبری در دسترس نيست. اما فکر نمی کنم هزینه دغدغه ای باشد برای کسانيکه به فکر تجربه هیجان بازی های سه بعدی هستند.
    منبع

    ساعتِ بدون ساعت با استیل سامورایی

    ساعتِ بدون ساعت را به یاد می آورید؟ این ساعت با استفاده از چهار Seven Segment و نور LED منتشره از آن ها، زمان را به شما نشان می دهد.  
     هم اکنون این ساعت با بدنه ای از جنس استیل شمشیر سامورایی به مرحله تولید رسیده و با قیمت 15 دلار به فروش می رسد. حال که فرصت خريد آن وجود دارد، اگر آن را داشته باشيد دوستانتان چه عکس العملی نشان خواهند داد؟

    منبع
     

     

     

     

     

     

     
      u کتاب روزانه


    قاسطين، مارقين و ناكثين


     

    نويسنده: محمد مهدي بهداروند
     

    معرفی کتاب:
    امام علی (ع) زمانی كه با اصرار مردم زمام امور را به دست گرفت،اساس حكومت خویش را بر عدالت اجتماعی و اصلاحات سیاسی استوار ساخت. از این رو ایشان تمامی ثروت های نامشروع را به بیت المال بازگرداند و افراد ناصالح و بی كفایت را از مسئولیت های حكومتی بركنار كرد. با چنین عملكردی، مال اندوزان و قدرت طلبان كه موقعیت اجتماعی خود را در خطر می دیدندو نیز امام علی (ع) را حاضر به سازش نمی دیدند، درجبهه دشمنان حكومت علوی قرار گرفتند.
    مخالفان امام علی(ع) را می توان در سه گروه عمده زیر دسته بندی كرد:
    1- ناكثین یا پیمان شكنان: هسته مركزی این گروه طلحه و زبیر بودند كه با سپاهی عظیم جنگ جمل را به راه انداختند. سرانجام، این جنگ به سود امام علی (ع) خاتمه یافت.
    2- قاسطین یا دین گریزان: سردسته این گروه، معاویه فاسقبود كه در جنگ صفین با حیله حكمیت،‌ خود را از شكست قطعی رهانید.
    3- مارقین یا سركشان: شعله های فتنه این مقدسان نادان نیز با تدبیر امام(ع) و طی جنگ نهروان فرونشست.
    كتاب حاضر كه از مجموعه “از چشم انداز امام علی (ع)” می ‌باشد، به بررسی ویژگی های این سه گروه و برخورد امام(ع) با ایشان می پردازد.

    فهرست مطالب كتاب به شرح زير است:
    ● مقدّمه
    ● سپری شدن دوران انزوا
    ● واكنش مخالفان
    ● بررسی تفصيلی رفتار مخالفان
    الف) ناكثين (پيمان شكنان)
    ب) قاسطين
    ج) مارقين (خوارج)



    دانلود کتاب:

    لينک مستقيم دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    سیندرلا

    حسنك كجایی؟
    خورشید به كوه‌های مغرب نزدیك شده‌بود اما از حسنك خبری نبود.
    گاو گفت:ما.....ع! ما.....ع!
    گوسفند گفت:بـ..........ـع! بـ..........ـع!
    خروس گفت:قوقولی‌قوقوووووووو!
    خر گفت:عـ............ـر! عـ............ـر!
    وجهت خالی نبودن عریضه مرغ گفت:قدقدقدااااااااااا!
    و همه گرسنه بودند.
    طویله‌ی حسنك‌اینا یك جامعه‌ی چندصدایی است.

    یك مینی مال فرهنگی اجتماعی پلیسی ایرانی!
    دعوتش كرده بودند كه برود ایران و آنجا كار كند؛ چقدر ذوق داشت از ورود به كشوری كه می گفتند تمدن چندهزار ساله دارد.
    ...
    مدت‌ها بود كه دیگر از وضعیت كارش خوشحال نبود.
    سروكارش افتاده بود با عده‌ای كارگر كه عصرها كه برمی‌گشتند نه قیافه خسته‌شان را می‌شد تحمل كرد نه بوی عرق‌شان را!
    دلش لك زده بود برای دیدن دختران ایرانی كه تعریف زیبایی شان را شنیده بود و دوست داشت روزی بشود كه بتواند آنها را به مقصد برساند.
     "ون" قصه ما حالا چقدر دوست داشت در گشت ارشاد كار كند!

    افسانه مینی مال خسرو و فرهاد یا سیندرلا در بیستون!
    نیمه‌های شب خسرو با صدای پچ پچ ازخواب پرید. جای شیرین را در كنارش خالی دید و رد صدای پچ پچ را گرفت كه از سمت بالكن می‌آمد.
    چشمان خواب‌آلودش دو شبح به هم چسبیده را در ضد نور تابش نور ماه در بالكن قصر دید و به سمت آنان رفت.
    تاریكی و كم‌حواسی و شل و ولی، پایش را به گلدانی گیر داد كه با صدای افتادن آن یكی از اشباح ناپدید شد.
    شیرین هر چه كرد و هر توجیهی آورد از اینكه هوای داخل قصر گرم بود و پشه‌بند سوراخ بود و به تماشای ماه آمده بود و خواب بد دیده‌بود و اینها، به خرج خسرو نرفت كه ناگهان چرت خسرو با دیدن لنگه‌ای گیوه  در بالكن به كلی پاره شد.
    فردا خسرو دستور داد همه مردان  را دستگیر و گیوه را به پای آنان امتحان كنند.
    از بخت خوش، به دلیل خاصیت ارتجاعی، گیوه به پای بیشتر مردان اندازه شد و به این ترتیب فرهاد از مرگ حتمی نجات یافت!

     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    کاش یکی مرا از تنهایی
    و تنهایی را از من نجات دهد

    من «ادوارد ادیش» هستم که برای شما می‌نویسم، یکی از بزرگترین تاجران آمریکایی با سرمایه‌ای هنگفت و حساب بانکی که گاهی خودم هم در شمردن صفرهای مقابل ارقامش گیج می‌شوم! دارای شم اقتصادی بسیار بالا که گویا همواره به وجودم وحی می‌شود چه چیز را معامله کنم تا بیشترین سود از آن من شود، البته یگانه شانس و هوش نبود. من تحصیلات دانشگاهی بالایی هم دارم که بی شک سهم موثری در موفقیت‌های من داشته است.
    یادم هست وقتی بیست ساله بودم، خیال می‌کردم اگر روزی به یک چهلم سرمایه فعلی‌ام برسم، خوشبخت‌ترین و موفق‌ترین مرد دنیا خواهم بود و عجیب است که حالا با داشتن سرمایه‌ای چهل برابر بیشتر از آنچه فکر می‌کردم باز از این حس زندگی بخش در وجودم خبر نیست.
    من در بیست‌ودو سالگی برای نخستین بار عاشق شدم. راستش آن‌وقت‌ها یک دانشجوی ساده بودم که شغلی و در نتیجه حقوقی هم نداشتم. بعضی وقت‌ها با تمامی وجود هوس می‌کردم برای دختر مورد علاقه‌ام هدیه‌ای ارزشمند بگیرم تا عشقم را باور کند و کاش آن روزها کسی بود که به من می‌گفت راه ابراز عشق خرید کردن نیست، که اگر بود، محل ابراز عشق دلباخته‌ترین عاشق‌ها، فروشگاه‌ها می‌شد!
    کسی چیزی نگفت و من چون هرگز نتوانستم هدیه‌ای ارزشمند بگیرم، هرگز هم نتوانستم علاقه‌ام را به آن دختر ابراز کنم و او هم برای همیشه ترکم کرد. روز رفتنش قسم خوردم دیگر تا روزی که ثروتی به دست نیاوردم، هرگز به دنبال عشقی هم نباشم و بلند هم بر سر قلبم فریاد کشیدم: هیس، از امروز دیگر ساکت باش و عجیب که قلبم تا همین امروز هم ساکت مانده است...
    و زندگی جدید من آغاز شد...
    من با جدیت بسیار شروع به اندوختن سرمایه کردم، باید به خودم و تمامی آدم‌ها ثابت می‌کردم کسی هستم. شاید برای اثبات کسی بودن راه‌های دیگری هم بود که نمی‌دانم چرا آن‌وقت‌ها به ذهن من نرسید...
    دیگر حساب روزها و شب‌ها از دستم رفته بود. روزها می‌گذشت، جوانی‌ام دور می‌شد و به جایش ثروت قدم به قدم به من نزدیکتر می‌شد، راستش من فقط در پی ثروت نبودم، دلم می‌خواست از ورای ثروت به آغوش شهرت هم دست یابم و این‌گونه شد؛ آن‌چنان اسم و رسمی پیدا کرده بودم که تمامی آدم‌های دوروبرم را وادار به احترام می‌کرد و من چه خوش خیال بودم، خیال می‌کردم آنها دارند به من احترام می‌گذارند اما دریغ که احترام آنها به چیز دیگری بود.
    آن روزها آن‌قدر سرم شلوغ بود که اصلاً وقت نمی‌کردم در گوشه‌ای از زنده ماندنم کمی زندگی هم بکنم! به هرجا می‌رسیدم باز راضی نمی‌شدم. بیشتر می‌خواستم، به هر پله که می‌رسیدم، پله بالاتری هم بود و من بالاترش را می‌خواستم و اصلاً فراموش کرده بودم اینجا که ایستاده‌ام، همان بهشت آرزوهای دیروزم بود. کمی در این بهشت بمانم، لذتش را ببرم و بعد پله بعدی. من فقط شتاب رفتن داشتم. حالا قرار بود کی و کجا به چه چیز برسم، این را خودم هم نمی‌دانستم!
    اوایل خیلی هم تنها نبودم، آدم‌های زیادی بودند که دلشان می‌خواست به من نزدیکتر باشند، خیلی‌هاشان برای آنچه که داشتم و یک دو تا هم فقط برای خودم و افسوس و هزاران افسوس که من آن روزها آن‌قدر وقت نداشتم که این یکی دو نفر را از انبوه آدم‌هایی که احاطه‌ام کرده بودند، پیدا کنم. من هرگز پیدایشان نکردم و آنها هم برای همیشه گم شدند و درست از روز گم شدن آنها تنهایی با تمامی تلخی‌اش به سویم هجوم آورد. روز به روز میان انبوه آدم‌ها تنها و تنهاتر می‌شدم و خنده‌دار و شاید گریه‌دارش اینجاست که هیچ کس از تنهایی من خبر نداشت و شاید خیلی‌ها هم زیر لب زمزمه می‌کردند: خدای من، این دگر چه مرد خوشبختی‌‌ست! و کاش این‌طور بود...
    و باز روزها گذشت، آسایش دوش به دوش زندگیم راه می‌رفت و هرگز نفهمیدم آرامش این وسط کجا مانده بود؟
    ایام جوانی خیال می‌کردم ثروت غول چراغ جادوست که اگر بیاید، تمامی آرزوها را برآورده می‌کند و من با هزاران جان کندن به دست آوردمش، اما نمی‌دانم چرا آرزوهای مرا برآورده نکرد...
    کاش در تمامی این سال‌ها فقط چند روز، فقط چند صبح بهاری پا برهنه روی شن‌های ساحل راه می‌رفتم تا قلقلک نرم آن شن‌های خیس روحم را دعوت به آرامش می‌کرد.
    کاش وقت‌هایی که برف می‌آمد، من هم گلوله‌ای از برف می‌ساختم و یواشکی کسی را نشانه می‌گرفتم و بعد از ترس پیدا کردنم تمامی راه را بر روی برف‌ها می‌دویدم.
    کاش بعضی وقت‌ها بی‌چتر زیر باران راه می‌رفتم، سوت می‌زدم، شعر می‌خواندم، کاش با احساساتم راحت‌تر از اینها بودم. وقت‌هایی که بغضم می‌گرفت، یک دل سیر گریه می‌کردم و وقت شادی‌ام قهقهه خنده‌هایم دنیا را می‌گرفت...
    کاش من هم می‌توانستم عشقم را در نگاهم بگنجانم و به زبان چشم‌هایم عشق را می‌گفتم...
    کاش چند روزی از عمرم را هم برای دل آدم‌ها زندگی می‌کردم، بیشتر گوش می کردم، بهتر نگاهشان می‌کرد...
    شاید باورتان نشود، هنوز هم نمی‌دانم چگونه می‌شود ابراز عشق کرد، حتی نمی‌دانم عشق چیست، چه حسی است. فقط می‌دانم عشق نعمت باشکوهی بود که اگر درون قلبم بود، من بهتر از اینها زندگی می‌کردم، بهتر از اینها می‌مردم.
    فقط می‌دانم عشق حس عجیبی است که آدم‌ها را بزرگتر می‌کند. درست است که می‌گویند با عشق قلب سریعتر می‌زند، رنگ‌ آدم‌ بی‌هوا می‌پرد، حس از دست و پای آدم می‌رود اما همان‌ها می‌گویند عشق اعجاز زندگی است، کاش من هم از این معجزه چیزی می‌فهمیدم...
    کاش همین حالا یکی بیاید تمامی ثروت مرا بردارد و به جایش آرام حتی شده به دروغ! درون گوشم زمزمه کند که دوستم دارد. کاش یکی بیاید و در این تنهایی پر از مرگ مرا از تنهایی و تنهایی را از من نجات دهد. بیاید و به من بگوید که روزی مرا دوست داشته است. بگوید بعد از مرگ همواره در خاطرش خواهم ماند، بگوید وقتی تو نباشی، چیزی از این زندگی، چیزی از این دنیا، از این روزها کم می‌شود.
    راستی من کجای دنیا بودم؟
    آهای آدم‌ها، کسی مرا یادش هست؟
    اگر هست، تو را به خدا یکی بیاید و در این دقایق پر از تنهایی به من بگوید که مرا دوست داشته است...
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    استفاده از شامپو فرش

    فرش و مبلمان در استفاده روزمره بتدریج در اثر آلودگی هوا و نشست و برخاست کثیف شده و بهتر است هر از گاهی توسط شوینده مناسب تمیز شود

    ● شامپو فرش و موکت
    فرش و مبلمان در استفاده روزمره بتدریج در اثر آلودگی هوا و نشست و برخاست کثیف شده و بهتر است هر از چند گاهی توسط شوینده مناسب شسته و تمیز شود .
    بدلیل روکش‌های گوناگون مبلمان و الیاف متفاوت فرشها، شامپوی فرش و موکت بایستی با تمام الیافها سازگار بوده و هیچگونه ضرری برای آنها نداشته باشد، بنابراین استفاده از کمترین مواد شیمیائی در فرمولاسیون شامپو فرش بسیار حائز اهمیت می‌باشد.
    از طرفی جلوگیری از تداخل رنگها ویا از بین رفتن شادابی و نشاط رنگ فرش و موکت از دیگر جنبه‌های مورد توجه در شوینده‌های فرش و موکت می‌باشد. برای حفظ وسلامت رنگها و همچنین داشتن فرشهایی با پرز نرم و ملایم، طرز استفاده از شامپو فرش نیز در کنار انتخاب محصول مناسب حائز اهمیت می‌باشد.
    بهترین روش برای تمیز کردن فرش و موکت با شامپو فرش، انحلال مقدار مناسبی از آن(طبق دستورالعمل) در آب وتمیز کردن سطح مورد نظر با اسفنج آغشته به محلول شوینده می‌باشد . سپس باید با یک دستمال کتانی نمدار سطح فرش را از شوینده و چرکهای حل شده در آن پاک نموده و هر از چندگاهی دستمال مورد نظر را با یک دستمال تازه دیگر عوض نمود. همچنین بایستی فرش و موکت را پس از خشک شدن جارو نمود.
    نکات قابل توجه در هنگام استفاده کردن از شامپو فرش و موکت
    ـ پرهیز از راه رفتن و یا نشستن بر روی فرش و موکت قبل از خشک شدن کامل آنهاست، در غیر این صورت احتمال بروز لکه وجود دارد.

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    درمان خشکی لب ها
    در فصل پاییز و زمستان

    یکی از مشکلات شایع به خصوص در فصل پاییز و زمستان خشک شدن مداوم لب ها و ترک خوردگی آنهاست. زیرا لب ها فاقد غدد چربی بوده و به خشکی محیط خارج بسیار حساس هستند و به آسانی ترک می خورند. لب های ترک خورده علل مختلفی دارد و می تواند در هر فصلی اتفاق بیافتد.

    رعایت نکات زیر می تواند به جلوگیری از ایجاد لب های ترک خورده کمک کند:

    - یکی از کارهایی که بیشتر مردم برای مقابله با خشکی لب ها انجام می دهند خیس کردن لب ها با آب دهان است. این کار نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه موجب تشدید آن می شود. به جای لیس زدن از یک پماد یا رز لب ویتامینه استفاده کنید.

    - در زمستان به خصوص در روزهایی که باد زیاد می وزد با یک شال یا ماسک لب هایتان را بپوشانید.

    - از پمادهای لب دارای ضد آفتاب استفاده کنید، چون آفتاب می تواند سبب ایجاد ترک در لب های شما شود و یا اینکه آن را بدتر کند.
    - یک کپسول ویتامین E را باز کنید و آن را روی لب هایتان بمالید و اضافی آن را با انگشتتان پاک کنید.

    - یکی از علل خشکی لب ها، استرس و خستگی است که می توان با استراحت کافی و استفاده از ویتامین های B,E,C کمی از مشکلات لب ها را رفع کرد. برای آنکه لب هایتان را مرطوب نگه دارید باید از محصولات با پایه وازلین یا موم زنبور عسل و یا پماد ساده وازلین استفاده کنید. از محصولات خوش طعم اجتناب کنید زیرا موجب می شوند شما دائما در تلاش برای لیسیدن لب هایتان باشید.
     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    چگونه در زمستان چند لایه لباس
    روی هم بپوشم؟

    زمانی که با فصل سرما مواجه می شویم، یک راه مناسب پوشیدن چند لایه لباس روی هم است. وقتی که به جای پوشیدن یک لباس خیلی گرم، چند لایه لباس می پوشید، هم باعث گرم شدن شما می‌شود و هم می توانید خود را با شرایط مختلف تطبیق بدهید و اگر داخل فضای سرپوشیده بروید یا هوا تغییر کند، یکی دو تا از لباس‌های رویی خود را دربیاورید. اما مساله مهم ایجاد تناسب بین لباس‌ها است.

    1- مشخص کنید که چند لایه لباس می خواهید روی همدیگر بپوشید. اگر تغییرات هوا و محیط‌هایی که قرار است در آن قرار بگیرید خیلی زیاد نیست، می توانید این لایه‌های لباس را محدود کنید.

    2- از لایه زیرین لباس خود شروع کنید. شما باید یک زیرپیراهنی گرم و جوراب مناسب بپوشید. اگر هوا خیلی سرد است، لباس زیر و زیر پیراهنی بلند و گرمتری بپوشید. جوراب‌های شما باید به اندازه کافی گرم باشد تا پاهای شما را از سرما محافظت کند چون کف پا یکی از مهمترین قسمتهای گرم‌کننده بدن است.

    3- یک پیراهن نخی یا کشباف آستین بلند روی زیر پیراهنی خود بپوشید. پیراهن نباید حجیم و بادکرده باشد تا به‌راحتی بتوانید لباس‌های دیگر را روی آن بپوشید؛ همچنین پیراهن نباید خیلی تنگ و چسب باشد، تا لایه نازکی از هوا بین لایه‌های لباس شما جریان داشته باشد، این هوای گرم بین لباس‌ها باعث می شود که بدن شما گرمتر بشود.

    4- در هوای خیلی سرد، می‌توانید زیر شلواری تنگ و نازکی زیر شلوار اصلی خود بپوشید. برای فصل سرد زمستان شلوار بلندی انتخاب کنید؛ پارچه‌های کتان و مخمل کبریتی برای هوای سرد بسیار مناسب هستند و به اندازه کافی قابلیت تطبیق پذیری دارند. اگر امکان بارش باران وجود دارد، شلوار بارانی مناسب بپوشید.

    5- یک ژاکت یا پلوور روی پیراهن خود بپوشید. این پلوور باید کمی گشادتر و حجیمتر از پیراهن باشد؛ اما نباید خیلی تنگ و چسب باشد یا برعکس خیلی بزرگ و بادکرده باشد که نتوانید کت و کاپشن روی آن بپوشید.

    6- اگر قصد دارید مدت طولانی را خارج از خانه بمانید، چکمه گرم مناسبی به پا کنید. اگر قرار است روی برف یا یخ قدم بزنید، چکمه ضد آب و با کفی ضد لغزش انتخاب کنید.

    7- لایه آخر لباس شما اورکت، کاپشن یا پالتو، دستکش و کلاه است. در هوای خیلی سرد پالتو و اورکت گرم بپوشید. بسته به پیش‌بینی وضع هوا کاپشن بادگیر یا بارانی به تن کنید.

    8- در هوای خیلی سرد سر خود را با کلاه و شال بپوشانید. بدن بیشترین گرمای خود را از قسمت پا و سر از دست می‌دهد، بنابراین پوشیدن مناسب این قسمتها و گرم نگاه داشتن آنها بسیار مهم است. از دستکش هم برای گرم کردن دستهای خود استفاده کنید.

    9- در پوشیدن چند لایه روی هم، به رنگ لباس ها دقت کنید و سعی کنید لباس هایی با رنگی مشابه و از یک طیف رنگی انتخاب کنید.
     

     

     

     

     

     
      u تغذيه، سلامتي و تناسب اندام


    پنج نکته برای سرخ کردن سالم‌تر

    ▪ قبل از این که مواد غذایی را به داخل روغن بیندازید، باید ابتدا روغن را تا درجه حرارت مناسبی گرم کنید (مثلا تا حدود۱۹۰ درجه سانتی‌گراد).
    در این حرارت، در سطح مواد غذایی، سریع یک لایه محافظ شبیه به یک لایه عایق تشکیل می‌شود که باعث می‌شود روغن نتواند از ماده غذایی عبور کند و ماده غذایی فقط با حرارت غیرمستقیم و با هدایت گرمایی از این عایق، پخته و سرخ شود.
    اگر روغن تا این درجه حرارت مشخص داغ نشده‌باشد، قبل از این‌که لایه عایق تشکیل شود، روغن به درون غذا نفوذ می‌کند و باعث می‌شود غذا حالت روغنی(گریسی) پیدا کند. اگر هم روغن زیادتر از حد داغ شود، این لایه محافظ می‌سوزد و از بین می‌رود.

    ▪ نکته بعدی این که همیشه اول روغن را هفت تا هشت درجه بیشتر از حرارت سرخ کردن (۱۹۰ درجه سانتی‌گراد) داغ کنید، زیرا اضافه کردن غذا به روغن باعث می‌شود حرارت روغن چند درجه پایین بیاید. توجه داشته باشید که اگر این حرارت از هفت تا هشت درجه بیشتر شود، به ساختمان مولکولی روغن آسیب می‌رساند.

    ▪ قبل از سرخ کردن به غذا نمک نزنید. نمک نقطه دود روغن را پایین می‌آورد و باعث می‌شود زودتر تخریب شود. هم‌چنین، نمک باعث می‌شود رطوبت در سطح غذا جذب شود و وقتی غذا به داخل آن اضافه می‌شود، روغن به بیرون پاشیده شود.

    ▪ از ظرف‌های آلومینیومی برای سرخ کردن غذا و نگه‌داری روغن استفاده نکنید. نمک به‌کار رفته در غذا، ظروف آلومینیومی را خراب می‌کند و باعث می‌شود آلومینیوم وارد روغن شود که مسمومیت‌زاست. ظروف آهنی و مسی هم به درد این کار نمی‌خورند، چون روند تخریب روغن را تسریع می‌کنند.
    سبزی‌های منجمد را وقتی هنوز یخ زده‌اند، سرخ کنید تا کمتر روغن را به خود جذب کنند. (بیشتر ما تصور می‌کنیم بهتر است بگذاریم کاملا ماده غذایی از حالت انجماد خارج شود، بعد آن‌ را بپزیم.)

    ▪ یک کار اشتباه دیگر این است که کوهی از مواد غذایی را در تابه پر از روغن تلنبار کنید. این کار حرارت روغن را می‌گیرد. به این ترتیب، قبل از آن که آن لایه عایق مفید تشکیل شود، روغن داخل غذا نفوذ می‌کند و غذا را چرب می‌کند. ترد نشدن خوراکی‌هایی که در چنین‌تابه‌هایی انباشته شده‌اند، به همین دلیل ا

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    راهنماي خريد اتو

    اتو پس از گذشت چندين سال از یک وسیله ساده فلزی سنگین تكامل پيدا كرد و به شكل امروزي درآمد. عمده استفاده از اتو برای صاف کردن منسوجات پس از خشک‌شدن آن‌ها است. اتوکشی بیشتر تنها برای نمود زیباتر دادن به پوشاک و پارچه‌ها انجام می‌شود ولی در عین حال به‌ خاطر دمای بالای فلز کف اتو، باکتری‌های روی پوشاک نیز کشته می‌شوند که این به بهداشت لباس کمک می‌کند. در حين خريد اتو بايد به مواردي كه در زير به آنها اشاره مي كنيم، توجه كنيد.
    اتوی معمولی برای صاف کردن و فرم داخل پارچه‌های پنبه‌ای و کتانی مناسبتر است و برای پارچه های پشمی که نیاز به اعمال فشار بیشتری دارد اتوهای بخار مناسبتر است. بخار ایجاد شده در داخل اتوی بخار سبب می شود که پارچه بهتر صاف شود و دیگر لازم نیست که برای ایجاد فشار بیشتر اتو به پارچه ، وزنه یا کفه سنگین‌تر استفاده شود از این رو اتوهای بخار سبکتر است اتو بخار همچنین از ایجاد سوختن احتمالی پارچه جلوگیری می کند. امروزه اتوها را طوری می سازند که بتوان از آن هم به عنوان اتوی خشک و هم به صورت اتوی بخار استفاده کرد.

    وات اتو: هر چه وات اتو بالاتر باشد گرماي آن بيشتر است و مدت زمان اتوكشي شما را كاهش مي دهند. البته اين افزايش ميزان وات در قيمت نيز تاثيرگذار است و در قيمت نهايي از 20 هزار تومان تا 100 هزار تومان تفاوت قيمت ايجاد مي كند.

    بخار: اگر اتويي كه خريداري مي كنيد مجهز به قابليت بخاردهي باشد، چين و چروك لباسها با سرعت بيشتري باز مي شود.

    كف نچسب – اين قابليت به شما كمك مي كند اتو را به راحتي روي لباس ها كشيده و شاهد چسبندگي آنها نباشيد.

    سيم اتصال چرخشي: سبب مي شود سيم اتو چرخش 360 درجه داشته باشد و هنگام اتوكشي سيم جايي گير نكند.

    كليد كنترل دما – كليدي براي تنظيم نمودن ميزان گرما و حرارت براي اتوكشي است كه با استفاده از آن مي توانيد حرارت مناسب براي پارچه هايي در جنس هاي مختلف را تنظيم نماييد.

    كليد خاموشي اتوماتيك: اين قابليت به اين شرح است كه وقتي اتو براي چند دقيقه به حال خود باقي مي ماند به صورت اتوماتيك آنرا خاموش مي كند .

    هشداردهنده: زمانيكه اتو براي مدت زماني در حالت خوابيده روي لباس گذاشت مي شود، زنگ هشدار به صدا در مي آيد.
    مخزن آب متحرك – اين امكان را براي شما فراهم مي آورد كه هر زمان كه نياز داشتيد محفظه اتو را از آن جدا نموده و آب كنيد.


    نحوه تميز كردن اتو
    براي جرم گيري اتو بايد محلولي از آب مقطر و سركه درون اتو بخار بريزيد و بگذاريد اتو گرم شود و بعد از مدتي آن را بيرون بريزيد وآب مقطر درون آن بريزيد تا كامل تميز شود وبعد از ريختن آب دوم روي يك تكه پارچه اتو كنيد تا بخارها با فشار خارج شوند اين كار را چندين بار ادامه بدهيد تا ديگر جرمي باقي نماند .


    از بين بردن برق لباسها پس از اتوكشي
    اتفاق مي افتد كه پس از اتو كشيدن بر روي شلوار يا اشياء اتو شده برق مي افتد براي جلوگيري از اين كار قبل از اتو كشيدن مقداري آب به همراه سركه به محلي كه مي خواهيد اتو بكشيد بپاشيد و هيچگاه اتو را مستقيمأ روي لباس نگذاريد بلكه از روي يك پارچه كتاني اتو كنيد.


    دوام خط اتو
    اگر مي خواهيد خط اتوي شما با دوام باشد در محل خط اتو از زير، كركها وپرزها را كاملأ برداريد ودر محل خط اتو در زير و داخل لباس مقداري صابون خشك بكشيد و در محل خط اتو در روي لباس يك پارچه مرطوب بگذاريد و با اتوي داغ محل مورد نظر را اتو كنيد .


    نكاتي براي نگهداري صحيح از اتو

    1- از وارد آمدن ضربه به اتو (مثل زمين خوردن ) جدا"خود داري نماييد.

    2- قبل از خنك شدن اتو سيم هاي رابط آن را دور دسته نپيچيد.

    3- هر گز اتو را داخل آب قرار نداده وروي آن آب نريزيد.

    4- اتو بخار را فقط تا حد مجاز آب نماييد و نه بيشتر .

    5- سيم رابط فرسوده را تعويض نموده و از سيم رابط با روكش بافته شده از نخ استفاده نماييد.

    6- براي جلوگيري از خرابي كف اتو آن را بر روي زيپ، قلاب، و سگك نكشيد.

    7- براي جلوگيري از تشكيل رسوب در اتو بخار از آب بدون املاح مثل آب مقطر استفاده نماييد.
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    نحوه صحبت با نوجوانان
    درباره مسائل جنسی

    خیلی از والدین دوست دارند که در مورد مسائل جنسی ، بچه های خود را راهنمایی کنند ولی نمی دانند چطور باید شروع کنند! در اینجا به راهکارهایی در این مورد اشاره شده است:

    - روش خود را انتخاب کنید:
    تحقیقات نشان می دهد ،کودکانی که به دلیل احساس نزدیکی به پدر و مادر خود ، ترجیج میدهند در مورد مسائل جنسی و کنجکاوی هایشان از آنها جویا شوند ، در سنین بلوغ به نسبت کودکانی که از محیط بیرون الهام می گیرند کم تر در معرض آسیب های اجتماعی هستند . بنابراین ابتدا دیدگاه خود را در این مورد بررسی کنید ، اگر فکر می کنید اطلاعات مناسب و کافی ندارید ، به کتب و منابع معتبر مراجعه کنید و یا با دوستی معتمد ، مشاور روان درمانی و یا اخلاقی مشورت کنید. ممارست بروی درک بهتر این موضوع باعث ارائه بهتر آن به کودکتان می شود.
    حتی اگر در این مورد تسلط کافی ندارید، نگران نباشید ، می توانید به او بگویید :" می دونی ، برای من خیلی راحت نیست که در مورد این مطالب با تو صحبت کنم چون والدین من هیچ وقت در این مورد با من حرفی نزده اند ، ولی ما می توانیم هر دو در مورد هر موضوعی ، حتی مسائل جنسی صحبت کنیم و اگر سوال بی پاسخی ماند ، می توانم در این مورد برایت تحقیق کنم "

    - برای راهنمایی باید سریع عمل کنید و فرصت را از دست ندهید :
    حتما" نباید برای راهنمایی او به سن خاصی برسد بلکه از همان زمانی که کودکتان شروع به راه رفتن می کند و شما سعی می کنید چیزهای ابتدایی را به او بفهمانید ، بطور مثال ؛ " این بینی است " ، "این انگشت است " و ... در همان وقت به او یاد بدهید که نام دستگاههای تناسلی چیست و کجاست و با سیر تدریجی گذشت زمان با اضافه کردن موضوعاتی هر چند کوچک و بسته در این مورد در ذهن او کار کنید.

    - ابتکار به خرج دهید !
    اگر دیدید کودکتان هیچ کنجکاوی در این مورد ندارد ، خود وارد عمل شوید ، بطور مثال بگویید " مادر یکی از دوستان نزدیک او باردار است "، و در ادامه بگویید " می بینی که شکم او هرروز بزرگ تر می شود؟ برای این است که او یک بچه در شکم خود دارد و می خواهد آن را به دنیا بیاورد " در اینجاست که ممکن است سر صحبت باز شود.

    - در این رابطه تنها به مسائل اولیه اکتفاء نکنید:
    با گذشت زمان به افزایش اطلاعات مورد نیاز او در این رابطه کمک کنید .وقتی کودکان نیاز به دانستن مسائل اولیه ارتباط جنسی هستند ، بعد از مدتی می خواهند در مورد چگونگی روابط جنسی و عواقب آن بیشتر بدانند . با گفتگو در مورد مسائل عاطفی این روابط ، او بهتر مسائل را در ک می کند و بعدها مانعی است برای جلوگیری از آسیب های زود رس و بزهکاری . اگر کودک شما هنوز به سن بلوغ (16-14 سال )نرسیده است ، می توانید از وظایف و مراحل تا روابط جنسی به اختصار توضیح دهید ، بطور مثال در سنین 11 تا 12 سال از بارداری های ناخواسته بگویید و راههای جلوگیری از آن .
    از نکاتی که باید به آنها یادآور شویم این است که برخلاف فیلم هایی که می بینند حتما" نباید ارتباط با جنس مخالف به ارتباط جنسی ختم شود بلکه می توانند با رابطه ای سالم ، همدیگر را بشناسند ، دستهای هم را بگیرند ، باهم صحبت کنند و به ورزش و سینما بروند.

    - برای هر سن راهنمایی خاص آن را بدهید :
    توضیح راجع به روابط جنسی را طبق سن کودکتان پیش بروید .برای مثال اگر او پرسید :" چرا دخترها و پسرها باهم فرق دارد " بگویید : " در بدن یک سری مواد شیمیایی بنام هورمون وجود دارد که در دخترها و پسرها متفاوت است و باعث تغییرات ظاهری این دو می شود و آلت های تناسلی آنها با هم فرق می کند ، به تدریج که آنها بزرگ می شوند ، صدای پسران به خاطر این هورمون ها ضخیم تر می شود و بدنشان موی بیشتری از دختران در می آورد " و در مقابل دختران تفاوت های جسمی دیگر دختر و پسر را توضیح می دهیم .

    - مرحله ی بعد را پیش بینی کنید !
    بچه ها معمولا" وقتی به سن بلوغ می رسند ، به دلیل تغییرات ایجاد شده در هورمون ها و دستگاه تناسلی ، یک سری ناهنجاری ها و نگرانی هایی در آنها ایجاد می شود.
    برای کمک و بهبود این وضعیت ، باید در مورد تغییرات این مرحله از رشد ، به آنها توضیح داد ، علاوه بر آن باید بحث راجع به مرحله رشد بعدی آنها را نیز باز کنیم. برای مثال یک دختر 8 ساله آنقدر بزرگ شده است که در مورد دوره ی قاعدگی با او صحبت کنید و یا یک پسر باید از تغییرات حالات خود آگاه شود.

    - حدود روابط جنسی را از نظر خودمان برای او شرح دهید :
    این وظیفه ی ماست که در مورد حد و مرز روابط جنسی و صحت آن با بچه ها صحبت کنیم ، شاید آنها هنوز آنقدر بزرگ نشده باشند ، ولی با گذشت زمان ، پیش خود تصور می کند که چطور می تواند با این مسائل کنار بیاید.

    - حتی اگر کودکتان جنس مخالف شماست ، از راهنمایی وی سر باز نزنید !
    بسیاری از والدین در مطرح کردن این مقولات در مورد بچه خود که جنس مخالف با او را دارند ، راحت نیستند ، این دلیل نمی شود که خود را از میدان کنار بکشید ، با راهنمایی مشاوران یا حتی درخواست همیاری از عمو ، دایی و یا دوستی معتمد سر صحبت را با او باز کنید. البته در خانواده هایی که پدر و مادر هردو در دسترس هستند ، می توان پدر با پسر و مادر با دختر در مورد رابطه های جنسی صحبت کنند . اگر هم راحت هستید و مشکلی ندارید خود به گفتگو با او بپردازید ولی مراقبت انحرافات اخلاقی رایج باشید .

    - خونسرد باشید !
    نگران نباشید! حتما" لازم نیست کاملا" در این زمینه بطور ذره بینی آگاه باشید، همین که به او بفهمانید در مورد مطرح کردن مسائل جنسی و سوالاتش در خانه آزاد است ، موفق شده اید !
     

     

     

     

     

     
      u دانش و فناوري


    Rapidshare چیست
    و چگونه می توان از آن دانلود نمود؟

    سایت Rapidshare.com یکی از بزرگ ترین سایت های دنیاست که در کشور سوئیس استقرار دارد و پیش از این بر روی سایت Rapidshare.de فعالیت می کرد. اساس کار این سایت ارائه فضا برای کسانی است که مایلند فایل های خود را در جایی قرار دهند (Upload کنند) تا سایرین بتوانند دانلود کنند. Upload در این سایت کاملاً رایگان و بدون هزینه است و حجم هر فایل نباید بیش از ۱۰۰ مگابایت باشد. اما دانلود از این سایت تا یک حدی رایگان و بیش از آن مستلزم پرداخت مبلغی پول می باشد.
    شاید سوال پیش آید که چرا برای Upload هزینه ای در نظر گرفته نشده ولی برای Download مبلغی تعیین شده است. باید بدانید که در سراسر دنیا گران ترین هزینه در کارهای مرتبط با اینترنت هزینه ترافیک پهنای باند است. وقتی شما فایلی را Upload می کنید از پهنای باند شما استفاده می شود پس دلیلی ندارد که به کسی پولی بپردازید به جز شرکتی که به شما اینترنت ارائه می کند که این کار را یا با خرید اکانت برای سرویس های Dial Up و یا پرداخت فیش ماهانه برای سرویس های ADSL انجام می دهید. پس لزومی هم ندارد برای استفاده از سیستم Upload در Rapidshare هزینه ای بپردازید اگر چه در حال اشغال کردن فضای Server این سایت هستید.
    اما این سایت برای جمع کردن کاربران بیشتر از سراسر دنیا این فضا را رایگان در اختیار می گذارد. اما هنگامی که در حال Download از سایت Rapidshare هستید در حال ایجاد ترافیک در پهنای باند این سایت می باشید ، همان مسئله پر هزینه در اینترنت. گذشته از هزینه دار بودن ، باید توجه داشت که اگر ترافیک یک سایت از حد مجاز بیشتر رود باعث فرو ریختن آن Server خواهد شد. برای اینکه این ترافیک به شکل وحشتناکی بالا نرود سایت Rapidshare اقدام به حرکتی کرده است که موجب نارضایتی کاربران رایگان شده است. بدین شرح که اگر شما با توجه به سرعتی اینترنت خود یک فایل مثلاً ۱۰۰ مگابایتی را در طول زمان یک ساعت و نیم دانلود می کنید بعد از دانلود به اندازه دو برابر این زمان به شما اجازه دانلود داده نخواهد شد.
    یعنی شما تا سه ساعت آینده هیچ فایلی از این سایت نمی توانید دریافت کنید که البته گاهی اینزمان بسته به سیاست های این سایت تغییر می کند. بعضی فایل های بزرگ مانند نرم افزارها ، فیلم ها و بازی ها در ۱۰۰ مگابایت خلاصه نمی شوند و گاهی به بیش از ۸۰۰۰ مگابایت (۸ گیگابایت) هم می رسند. پس آنها را به تکه های ۱۰۰ مگابایتی تقسیم کرده اند. مثلاً یک بازی ۴ گیگابایتی به ۴۰ قسمت تقسیم می شود. فرض کنید یک قسمت را دانلود کردید. حالا به ازای هر فایل باید سه ساعت انتظار بکشید. همین امر بسیاری را از این سایت دل زده کرده است. اما برای کسانی که مبلغ تعیین شده از سوی این سایت را پرداخت می کنند و جزء کاربران غیر رایگان این سایت هستند این محدودیت زمانی بر داشته می شود و می توانند به محض اینکه دانلود یک فایل تمام شد فایل بعدی را شروع به دانلود کنند. این مبلغ تقریباً سالی یکصد هزار تومان برآورد می شود که برای کسانی که با اینترنت و دانلود سر و کار دارند واقعاً مبلغ ناچیزی است.
    از آنجا که ایرانیان موجوداتی هستند که برای گذر نکردن از راه منطقی همیشه به دنبال راه میانبـُر هستند مدتهاست که می اندیشند چه ترفندی به کار ببرند که این سایت را که از روی IP Address به شناسایی کاربرانش می پردازد دور بزنند و با انجام ترفندهایی این محدودیت زمانی را بردارند که عملاً تاکنون ناموفق بوده اند.
    کاربران اینترنت Dial Up یا همان اینترنت کم سرعت نمی توانند به راحتی با Rapidshare مبارزه کنند. زیرا هر بار که Disconnect می شوند و دوباره Connect می شوند از طرف شرکت ارائه دهنده اینترنتشان یک IP Address جدید نمی گیرند. اما کاربران اینترنت ADSL با سرعت های ۱۲۸ به بالا پر فشار ترین کاربرانند. شبکه هایی که این نوع اینترنت را ارائه می کنند با هر بار Disconnect شدن و خروج مودم از برق به مدت حداقل ۱۵ دقیقه و سپس Connect شدن شما ، یک IP Address جدید برای شما تعریف می کنند پس به راحتی می توان مدت زمان معتلی را کاهش داد. بسیاری هم دنبال راه های متعددی برای مبارزه با این سایت گشتند. نرم افزارهای تغییر دهنده IP را جستجو کرده و به کار گرفتند. مثلاً Hide IP یکی از آنهاست. ولی اینجا هم با مشکلی برخوردند. این نرم افزار را که فقط شما از آن استفاده نمی کنید ، هزاران کاربر در سراسر دنیا ، همزمان در حال استفاده از آن هستند. پس این IP هم که به صورت اشتراکی (Share) از آن استفاده می شود فایده ندارد و شناسایی می شود. بنابراین می توان گفت راه قطعی برای حذف کامل محدودیت زمانی برای این سایت وجود ندارد و شما فقط با خارج کردن Modem خود به مدت حداقل ۱۵ دقیقه و اتصال مجدد ، یک IP جدید دریافت کرده و مدت زمان انتظار را کاهش دهید.
     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    آيا اطلاق ولايت در فقيه به معناى
    مستبد بودن او در حكومت نيست؟


    .: سوال:

    مراد از ولايت فقيه چيست؟ آيا اطلاق ولايت در فقيه به معناى مستبد بودن او در حكومت نيست؟

     

    .: پاسخ:

    "ولايت" در زبان عربى از مادّه ‏ى "وَلْى" گرفته شده كه اين مادّه، به اعتراف لغت شناسان بزرگ عرب، يگانه و داراى معناى واحدى است. معناى "وَلْى" نزديكى و قرب مى باشد.[1] در زبان عربى، براى كلمه ‏ى "ولى" سه معناى:1. دوست، 2. دوست دار، 3. ياور، و براى لفظ "ولايت"، افزون بر آنها،[2] دو معناى: 1. سلطنت و چيرگى 2. رهبرى و حكومت ذكر شده است.[3] در زبان فارسى، براى لفظ "ولىّ" معانى متعدّدى از قبيل دوست، يار، صاحب، حافظ، آن كه از جانب كسى در كارى توليت دارد و براى "ولايت" معناى حكومت كردن، بيان شده است.[4]
    هنگامى كه لفظ "ولايت" در مورد فقيه به كار مى رود، مراد از آن همان حكومت و زمامدارى امور جامعه است. برخى در اين معنا، وجود مفهوم "آقايى"، "رياست" و "سلطنت" را ادّعا كرده اند كه بيانگر چيرگى "ولىّ" - كسى كه داراى ولايت است - بر "مولّى عليه" - كسى كه ولايت بر او وجود دارد - مى باشد.[5] در حالى كه مقصود از آن، سرپرستى امور" مولّى عليه" و اداره شئون اوست كه به مثابه‏ى "سيد القوم خادمهم"[6] نوعى خدمت به "مولّى‏عليه" و نه بارى بر گُرده‏ى او مى باشد.
    از سوى ديگر، "ولايت" در مصطلحات فقهى در دو مورد به كار رفته است:

    1. مواردى كه مولّى عليه قادر بر اداره‏ى امور خود نيست، مانند ميّت، سفيه، مجنون، صغير. در اين گونه موارد "ولايت" به معناى "قيمومت" و سرپرستى است. و ملاك آن ناتوانى مولَّى عليه در اداره‏ى امور شخصى خود است به همين دليل، از يك سو مولَّى عليه در آن منحصر به افراد ناتوان است كه از آنها در فقه به "قاصر" تعبير مى شود و از سوى ديگر، اين ولايت تا زمانى وجود دارد كه "مولى عليه" ناتوان است و با زوال ناتوانى او اين ولايت پايان مى پذيرد. از اين رو، اگر ديوانه عاقل شود يا صغير به سنّ بلوغ برسد، ولايت به معناى قيمومت نسبت به او پايان مى يابد.

    2. مواردى كه مولّى عليه قدرت بر اداره‏ى امور خود دارد، در عين حال امورى وجود دارد كه سرپرستى و ولايت شخصى ديگر را مى طلبد. ولايت در اينجا به معناى اداره‏ى امور جامعه مى باشد كه همان ولايت سياسى است و هر چند فقيه داراى ولايت به هر دو معناى آن است ولى مراد از ولايت فقيه در اين بحث همان اصطلاح دوم مى باشد، زيرا "فقيه" كه بر جامعه ولايت دارد سرپرستى يكايك افراد آن جامعه، حتى ساير فقها و بلكه شخص خود را به عهده دارد، و اين امر نه به دليل قصور "جامعه به عنوان جامعه" مى باشد كه برخى بر آن پامى فشارند تا ولايت فقيه را با ولايت بر ميّت يا طفل صغير مقايسه كنند،[7] بلكه از آن روست كه هر جامعه اى براى اداره‏ى امور خود نيازمند مديرى مى باشد. اميرالمؤمنين على‏عليه السلام مى فرمايد: "و لا بد لكلّ قوم من أمير برّ أو فاجر" (هر قوم و گروهى ناگزير بايد رهبر و رئيسى داشته باشد، چه نيكوكار و چه بدكار).[8] اين يك نياز اجتماعى است. هر جا جمعى تشكيل مى شود، برخى از وظايف و شئون اجتماعى تحقّق پيدا مى كند كه سامان يافتن آن رياست و زعامتى را مى طلبد.
    بنابراين، فقيه بر امت به عنوان مديرى كه مجموعه ‏ى حركت جامعه را به سوى آرمان‏هاى اسلامى سوق مى دهد، ولايت دارد و در واقع، "ولايت" تجلّى همان مديريت دينى است.


    ولايت در فقيه به معناى مستبد بودن او در حكومت نيست؟
    «فقيه» در اعمال ولايت محدود به حدودى است و هر چند مى تواند در هر زمينه و نسبت به هر كس حكم صادر كند، ولى در صدور اين حكم مى بايد مصلحت، تزاحم و نظام هاى اسلامى را در نظر گيرد.[9]
    پس «ولايت مطلقه ‏ى فقيه» يك اصطلاح خاصّ فقهى است كه به حوزه‏ى اعمال ولايت و كسانى كه تحت ولايت قرار دارند )مولّى عليهم( نظر دارد و محدوديت در اين زمينه ها را انكار مى كند، ولى اين مصطلح هرگز به معناى نفى هرگونه محدوديت و ضابطه اى دراعمال ولايت از سوى فقيه نيست و هيچ فقيهى از آن، اين معنا را اراده نكرده است، بلكه اعتقادات ما چنين چيزى را نسبت به امامان معصوم‏عليهم السلام نيز نمى پذيرد كه آن بزرگواران بدون هيچ ضابطه و ميزان و ملاكى مى توانستند حكم كنند. از اين بالاتر عدليه اعتقاد دارند: خداوند نيز به گزاف و بدون ضابطه، حكم نمى كند. پس چگونه ممكن است فقيه بتواند بدون هيچ معيارى تنها به ميل و اراده‏ى خويش در هر زمينه نسبت به هر كسى حكم كند؟!!
    متأسفانه، جهل يا تجاهل نسبت به اين مطلب باعث شده، گروهى «ولايت مطلقه فقيه» را با «حكومت مطلقه» كه در مباحث سياسى مطرح است، يكسان گمان كنند و آنچه در آن زمينه گفته شده، به مبحث ولايت فقيه سرايت دهند. در حالى كه »حكومت مطلقه« حكومتى است كه حاكم در آن هيچ‏گونه محدوديتى در اعمال حكومت ندارد و ملزم نيست هيچ ملاك و ميزان و ضابطه اى را رعايت كند. اما فقيه، ملزم به رعايت موازين خاصى در اعمال ولايت است.[10]

    منابع مطالعه بيشتر:
    1- مهدى هادوى تهرانى، ولايت و ديانت، مؤسسه فرهنگى خانه خرد، قم، چاپ دوم، 1380.


    -----------------------------------------------
    [1] ر.ك: مقائيس اللغة، ج6، ص141 - القاموس المحيط، ص1732؛ - المصباح المنير، ج2، ص396؛ الصحاح ج6، ص2528؛ تاج العروس ج10، ص398.
    [2] برخى از محقّقان وجود معناى دوستى يا يارى را براى ولايت انكار كرده و آن را تنها به معناى سلطنت يا رهبرى دانسته اند.)ر.ك: المنتظرى، دراسات فى ولاية الفقيه و فقه الدولة الاسلامية ج1، ص55).
    [3] ر.ك: القاموس المحيط، ص1732، تاج العروس ج10، ص398؛ المصباح المنير ج2، ص396.
    [4] ر.ك: محمد معين، فرهنگى فارسى ج4، ص5054 و 5058.
    [5] ر.ك: مهدى حائرى يزدى، حكمت و حكومت، ص67 و 177.
    [6] از رسول اكرم )ص( نقل شده است: »سيدالقوم خادمهم فى السفر« )ر.ث. المجلسى، البحار، ج 76 ، ص 273.
    [7] ر.ك: مهدى حائرى يزدى، حكمت و حكومت، 177.
    [8] صبحی صالح ، نهج البلاغة ، خ40، ص82.
    [9] رنمايه: اختيارات ولايت فقيه
    [10] از اين رو، »ادوارد جنكس« در »كتاب حقوق انگليس« معتقد است كه مبدء الزام (Compulsion) هنگامى به استبداد و اقتدار لجام گسيخته منتهى نمى شود كه همراه با نظم و انتظام (Order) باشد. و هنگامى اين نظم تحقق مى يابد كه ضابطه اى براى قانون گذارى وجود داشته باشد
    (Edward Jenks The Book Of English John, Law Murray, London, 1949, P.4. :ر.ك(
     

     

     

     

     

     
      u مصاحبه روزانه


    چگونه پولدار شویم؟

    مصاحبه‌ فایننشال تایمز با جیم راجرز
    یکی از بزرگترین سرمایه‌داران آمریکایی

    جیم بیلند راجرز (متولد ۱۹ اکتبر ۱۹۴۲-اهل دموپولیس ایالت آلاباما) یک سرمایه‌گذار آمریکایی و مفسر مالی موفق است که در حال حاضر در سنگاپور زندگی می‌کند. او یکی از پدیدآورندگان کوانتوم فاند (Quantum Fund)،استاد دانشگاه، نویسنده، مفسر اقتصادی است.
    نشریاتی چون تایم، واشینگتن پست و نیویورک تایمز، بارونز فوربز، فورچون، وال استریت جورنال، فایننشال تایمز و بسیاری دیگر از نشریاتی که در زمینه اقتصاد یا فاینانس به فعالیت می‌پردازند به طور مستمر مقالاتی در مورد وی به چاپ رسانده‌اند. وی خود را پیرو مکتب اتریشی در اقتصاد می‌داند.


    ▪ آیا هیچ وقت فکر می‌کردید که روزی به جایی که‌امروز هستید خواهید رسید؟
    خیر، من هم مثل تمامی افرادی که به چنین موقعیتی دست یافته‌اند، غافلگیر شده‌ام. من مطمئنا می‌خواستم که در زندگی به جای خوبی برسم و حاضر بودم که برای آن به سختی کار کنم. من همیشه می‌خواستم که زود بازنشسته شوم، ولی هیچ وقت فکر نمی‌کردم که این اتفاق قبل از چهل سالگی‌ام به وقوع بپیوندد.


    ▪ وقتی متوجه شدید که اولین میلیون ثروت خود را به دست آورده‌اید آیا وسوسه شدید که کمی کندتر به کارتان ادامه دهید؟
    به روشنی روزی را که ارزش خالص دارایی‌ام به‌ یک میلیون دلار رسید، به یاد دارم، نوامبر ۱۹۷۷. آن موقع ۳۵ سال داشتم، و می‌دانستم که برای انجام کاری که می‌خواستم در ۳۷ سالگی – سنی که تصمیم گرفته بودم در آن برای ماجراجویی دست از کار بکشم – انجام دهم
    به بیشتر از اینها نیاز دارم.


    ▪ رمز موفقیت شما در چیست؟
    ـ من اصلا باهوش‌تر از قسمت اعظمی از مردم نیستم، بلکه انگیزه‌ام برای کار و تحمل سختی، از آنها بیشتر بود. من آماده بودم تا عقل سلیم را بیازمایم. اگر همه‌ یک جور فکر کنند باز هم دلیل نمی‌شود که اشتباه نکنند و اگر بتوانید بفهمید که همه دارند اشتباه می‌کنند، به راحتی می‌توانید مقدار زیادی پول درآورید.


    ▪ استراتژی سرمایه‌گذاری شما چیست؟
    ـ ارزان می‌خرم و گران می‌فروشم. من سعی می‌کنم کالایی را پیدا کنم که ارزان باشد و یک تغییر مثبت در حال اتفاق افتادن باشد. سپس به قدری مطالعه و پژوهش می‌کنم که قانع شوم درست فکر می‌کردم. البته آن کالا هم باید به قدری ارزان باشد که اگر هم اشتباه کرده باشم خیلی ضرر نکنم. معمولا هر باری که اشتباه می‌کنم به این دلیل است که به‌اندازه‌ کافی بررسی و مطالعه نکرده‌ام.
    هیچ وقت ارزش «انجام مسوولیت» را دست کم نگیرید. در دهه‌ ۱۹۶۰، جنرال موتورز موفق‌ترین شرکت جهان بود. یک روز، یک تحلیلگر جنرال موتورز به جلسه‌ هیات مدیره رفت و این پیغام را به آنها داد: «ژاپنی‌ها دارند می‌آیند.» آنها این حرف وی را جدی نگرفتند. ولی سرمایه‌گذارانی که مطالعه و بررسی‌های خودشان را درست و دقیق انجام می‌دادند سهام جنرال موتورز خود را فروختند و به جایش سهام تویوتا خریدند.
    من در حال حاضر به دنبال خرید هیچ سهامی نیستم. ولی اگر چیزهایی وجود داشته باشند که در حال حاضر از لحاظ ارزشی دست کم گرفته شده باشند، برخی کالاهای اولیه و برخی از ارزها هستند.


    ▪ بهترین سودی که کردید کی و چگونه بود؟
    ـ کوانتوم فاند. وقتی در سال ۱۹۷۰ شرکت را تاسیس کردیم، من تنها ۶۰۰دلار ته جیبم داشتم. بعد از ۱۰ سال دارایی ما ۴۲۰۰ برابر شده بود.


    ▪ آیا می‌خواهید آنقدر ادامه دهید تا بالاخره سقوط کنید؟
    ـ خیر. این روزها من ساعات بسیار کمی از روز را صرف کار می‌کنم، چرا که دو دختر کوچک دارم و می‌خواهم بیشترین وقت ممکن را با آنها بگذرانم.
    هر دو دختر ما دایه‌‌ای چینی دارند و زبان چینی را به خوبی صحبت می‌کنند. برای نسل آنها، انگلیسی و چینی مهم‌ترین زبان‌ها خواهند بود.


    ▪ آیا هیچ حقوق بازنشستگی دارید؟
    ـ من حقوق بازنشستگی ندارم و امیدوارم که نیازی به آن نداشته باشم. من دارایی‌هایم را جمع کرده‌ام و با استفاده از آنها زندگی می‌کنم.


    ▪ چه فعالیت‌هایی در زمینه‌های خیریه انجام می‌دهید؟
    ـ من به دانشگاه‌ها و دانشجویان و دانش‌آموزان سراسر دنیا کمک مالی می‌کنم و اعتقادم بر این است که به جای دانشگاه‌ها بیشتر به دانشجویان و دانش‌‌آموزان باید کمک کنم؛ چرا که آنها بیشتر از مدیران و مسوولان به کمک مالی نیاز دارند.


    ▪ آیا اهل ولخرجی و افراط هستید؟
    ـ من دوبار به دور دنیا سفر کرده‌ام. بار اول سال ۱۹۹۰ حرکت کردم و با موتور سیکلت در۲۲ ماه ۶ قاره را در نوردیدم. بار دوم که در سال ۱۹۹۹ شروع شد، من و همسرم در ۳ سال، به ۱۱۶ کشور دنیا سفر کردیم.


    ▪ آیا می‌خواهید ثروتتان را به بچه‌هایتان انتقال دهید؟
    ـ من همیشه به این موضوع فکر کرده‌ام، اگر شما خیلی به بچه‌هایتان پول بدهید، آنها را لوس می‌کنید. من وصیت نامه‌ام را طوری تنظیم کرده‌ام که تا سن سی سالگی شان چیز زیادی بهشان نرسد.
    من به دانشگاه‌هایی چون ییل و آکسفورد رفته‌ام و تعداد زیادی از بچه‌های افراد ثروتمند را دیده‌ام که هیچ‌وقت نیازی به کار و سختی کشیدن نداشته‌اند. من می‌خواهم که بچه‌هایم تحصیلات خوبی داشته باشند و محیط کار را تجربه کرده باشند.
    تحصیلات و لزوم به کار کردن زندگی مرا عوض کرد و مرا از مرداب آلاباما به اقیانوس جهان پرتاب کرد.


    ▪ در هنگام رکود مردم با پول‌هایشان باید چه کار کنند؟
    ـ روی چیزهایی سرمایه‌گذاری کنید که از آنها سر در می‌آورید. اشتباهی که بیشتر مردم مرتکب می‌شوند این است که بنا به حرف مجلات و برنامه‌های تلویزیونی سرمایه‌گذاری می‌کنند.
    بسیاری از مردم در مورد چیزهایی اطلاعات زیادی دارند و باید روی همان چیزها سرمایه‌گذاری کنند. این شیوه‌‌ای است که آدم را ثروتمند می‌کند.
    شما با سرمایه‌گذاری روی چیزهایی که هیچ در مورد آنها نمی‌دانید، هیچ سودی نخواهید کرد.

    مترجم: حسن افروزی
    روزنامه دنیای اقتصاد

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان