1131
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه:: شماره 1131:: يکشنبه 22 آذر ماه 1388

www.mobin-group.com

چگونه مقالات word را به صورت pdf ذخیره کنیم؟

باسلام،
برای ذخیره مقالات و یا عکس ها و…  با فرمت PDF می توانید از برنامه رایگان و بسیار خوب BullZip PDF Printer استفاده کنید. با Printer های مجازی نمی دانم آشنا هستید یا نه، اما موضوع از این قرار است که بعضی از نرم افزار ها یک پرینتز مجازی به ویندوز شما اضافه می کنند که شما می توانید عکس یا مقاله را از طریق آن پرینتز مجازی به آن برنامه بفرستید. اگر زیاد واضح نیست بگذارید این جوری بگم،
وقتی شما یک پرینتز، یک چاپ گر واقعی می خرید و نصب می کنید اسم آن در پنجره پرینت دیده می شود و شما آن را انتخاب می کنید و کلیک می کنید روی Ok، درست؟ در این حال عکس یا مقاله مورد نظر شما به پرینتر فرستاده می شود و پرینتر آن را روی کاغذ پرینت می کند.
پرینتر مجازی هم همین طور، اما به جای اینکه آن محتویات را روی کاغذ پرینت کند وارد آن برنامه مخصوص می کند. پس فکر می کنم حالا اسم BullZip PDF Printer بیشتر معنی بدهد.
بعد از نصب این برنامه در پنجره پرینت هر برنامه ای که بروید یک پرینتر جدید اضافه شده که اگر آن را انتخاب کنید و روی پرینت کلیک کنید می توانید آن مطلب یا عکس و… را به صورت PDF ذخیره کنید.
مثلآ فرض کنید من یک مقاله در Microsoft Word نوشته ام و می خواهم آن را به صورت PDF ذخیره کنم،
Control + P را می زنم و از صفحه باز شده BullZip PDF Printer را انتخاب می کنم و روی Ok کلیک می کنم.

Bullzip PDF Printer

در پنجره باز شده می توانید یک سری تنظیمات عمومی را انتخاب کنید. در ضمن می توانید فایل را با فرمت های دیگه مثل JPG یا BMP و… هم ذخیره کنید یا روی تمام صفحات Watermark بزنید.

Bullzip PDF Printer Options

یک قابلیت جالب دیگه هم اینه که می توانید فایلی که به Bullzip فرستادید را از قسمت Merge به آخر یک فایل PDF دیگر که دارید اضافه کنید.
در ضمن این برنامه به زبان فارسی هم ترجمه شده است.



 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • شفق سرخ تاريخ

  • تصاوير برتر سال 2009 بروايت Life

  • هفته مد در پاريس (پائيز و زمستان 2009)

  • جديدترين مدلهاي کيف دستي زنانه

  • اعتراض برخي از دانشجويان دانشگاه تهران به عملکرد صدا و سیما و رییس دانشگاه

  • معرفي و دانلود فيلم : کتاب خوان‎‎‏

  • مستندي ديدني در مورد سازمان جاسوسي انگلستان «MI5»ژ

  • دانلود انيميشن : Barbie and the Three Musketeers

  • آلبوم جدید و زیبای ناصر صدر با نام ادعا

  • آهنگ زيباي بوی محرم باصداي بنيامين بهادري

  • نرم افزار جدید برای قانونی کردن محصولات مایکروسافت

  • بازی پرش اسکی (جاوا)

  • بازی Supercow با حجم کم و جذابیت بالا

  • چشم دوختن به مال و امکانات ديگران

  • امنیت در دستگاه دیوانی !

  • گرگها خوب بدانند، در این ايل غریب ...

  • تو هم تاک باش

  • پیشرفت‌های مهم جهان پزشکی در سال ۲۰۰۹

  • ظروف مسی و سلامتي

  • سبزها و توهين به امام؟ محال است!

  • جديدترين شماره از هفته نامه The Economist

  • جی.وی.سی کوچکترین دوربین فیلمبرداری هارد دیسک دار را تولید کرد

  • رابطه «هست ها» و «بايدها»

  • نان و شعر و آه...

  • ارقام را حذف کنید!

  • ۶ شرط در نگه داری گوشت

  • چگونه از سایه چشم آبرنگی استفاده کنیم؟

  • نکات ضروری که باید در مورد نحوه لباس پوشیدن بدانید

  • چند روش سوزاندن چربی

  • معضلی به نام اعتیاد به خرید

  • همه چیز درباره رابطه مادر و دختری!

  • ADSL چگونه کار می‌کند؟

  • پانزده فضيلت ناشناخته از حضرت امام حسين (عليه السلام)

  • نگاهی به ویژگی های توپ فوتبال جام جهانی ۲۰۱۰

  • و....

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

شفق سرخ تاريخ
ويژه نامه تبيان بمناسبت محرم
تصاوير برتر سال 2009 بروايت Life
تصاوير ديدني از برج دبي، بلندترين برج جهان
هفته مد در پاريس (پائيز و زمستان 2009)
قسمت اول | قسمت دوم
آموزش زبان ترکي آذري
البته همه جاي ايران سراي من است
سوتي هاي عجيب و غريب خانم هاي بلوند!
یک روز در اینترنت
حتما ببینید
جديدترين مدلهاي کيف دستي زنانه
برترين هاي معماري در سال 2009
Islamicwallpers: کاغذ ديواريهاي زيباي مذهبي با کيفيت بالا
ويدئو: سخنان مهم امروز رهبري

 

 

www.mobin-group.com

حضور گسترده دانشجويان در حرم امام (ره)

دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران و اعضاي 4 اتحاديه بزرگ دانشجويي اعم از دفتر تحكيم وحدت، اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل، بسيج دانشجويي و اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان در اعتراض به اهانت به ساحت امام خميني(ره) امشب پس از اقامه نماز مغرب و عشا در حرم معمار كبير انقلاب به تجمع كردند.
دانشجويان معترض با شعارهاي انقلابي چون "موسوي كروبي اين آخرين پيام است "، "دانشجوي مسلمان آماده قيام است "، "حرم جماران شده "، "موسم پيمان شده "، "ما همه نسل حيدريم "، "مطيع امر رهبريم "، "موسوي مجرم است، محاكمه لازم است "، "اين همه لشگر آمده "، "به عشق رهبر آمده " به حمايت از آرمان‌هاي انقلاب و امام‌(ره) و رهبري پرداخته و خواهان محاكمه سران فتنه هستند.
دانشجويان همچنين دست‌نوشته‌هايي با مضمون «مرگ بر آمريكا»، «دانشجو مي‌ميرد ذلت نمي‌پذيرد»، «لبيك يا خامنه‌اي لبيك يا حسين است» و... در دست داشتند.
اين دانشجويان همچنين شعارهايي با مضمون «عشق فقط يك كلام خامنه‌اي والسلام»، «خميني شاهد باش ما اعتراض كرديم»، «مرگ بر منافق»، «مرگ بر اسلام آمريكايي»، «مرگ بر موسوي»، «مرگ بر خاتمي» و «مرگ بر ...» سر مي‌دادند.
در اين تجمع حجت‌الاسلام والمسلمين محمديان رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها، سعيد سليماني دبير شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي تهران بزرگ، روح‌الله حسينيان نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و مهدي طوسي دبير اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل طي سخناني جداگانه با محكوم كردن توهين به ساحت مقدس امام خميني (ره) به ايراد سخن پرداختند.
در انتهاي اين تجمع بيانيه‌اي دانشجويان نيز قرائت شد.
سردار علي فضلي، مهدي كوچك‌زاده، الياس نادران، حسين فدايي، حسن غفوري‌فرد، محمد كوثري و حميد رسايي نمايندگان تهران در مجلس نيز در اين تجمع شركت كرده‌اند.

اعتراض برخي از دانشجويان دانشگاه تهران
به عملکرد صدا و سیما و رییس دانشگاه

حامیان موسوی امروز در دانشگاه تهران اعلام كردند تا زمان استعفای فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران تحصن می‌كنند.
به گزارش فارس، عده‌ای از حامیان موسوی كه روز گذشته در پشت اصلی دانشگاه تهران تجمع اعتراض‌آمیز برگزار كرده بودند، از ساعت 12 امروز در اعتراض به اقدام صدا و سیما درباره اهانت به تمثال امام‌خمینی(ره) از مقابل دانشكده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران تجمع خود را آغاز كرده و با همراه داشتن نمادهای سبزرنگ و در دست داشتن تصاویر زندانیان سیاسی و سر دادن شعارهای «خاتمی، خاتمی»،«یا حسین، میرحسین» از مقابل مسجد دانشگاه تهران عبور كرده و در پشت در اصلی دانشگاه تهران به سردادن شعارهای خود ادامه دادند.
از نكات جالب در این تجمع آن بود كه در این بین تعدادی از حامیان موسوی بادكنك‌های سبز را همراه خود داشتند.
در ساعت 13:10 حامیان موسوی در اصلی دانشگاه تهران را ترك كرده و به سمت دانشكده فنی حركت كردند. در این بین حامیان موسوی مقابل دوربین‌های واحد مركزی خبر كه در حال تصویربرداری از حاشیه‌های تجمع در دانشگاه تهران بود، ایستاده و شعارهای «ننگ ما، ننگ ما، صدا و سیمای ما» ،« بیست و سی حیا كن دانشگاهو رها كن» را سر دادند.
در ادامه این تجمع حامیان موسوی با حضور در مقابل دانشكده فنی دانشگاه تهران به حالت تحصن در مقابل این دانشكده نشسته و اعلام كردند تا فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران استعفا ندهد به تحصن خود ادامه خواهند داد و با سر دادن شعارهای «دانشجوی با غیرت حمایت حمایت» ،«‌تا استعفا نگیری سر كلاس نمی‌ریم» سعی داشتند سایر دانشجویان را كه تماشاگر این تجمع بوده و دور آنان ایستاده بودند را به این تحصن ترغیب كنند.
در این بین كه دوربین‌های واحد مركزی خبر در حال تصویربرداری بود ناگهان عده‌ای از حامیان موسوی به این دوربین‌ها حمله كرده و خبرنگار واحد مركزی خبر با دیدن هجوم آنها به سمت خود، به سمت جنوب دانشگاه تهران حركت كرد و مسئولان حراست دانشگاه با قرار گرفتن در مقابل حامیان موسوی از ادامه حركت آنها به سمت این خبرنگار جلوگیری كردند.
پس از این اقدام حامیان موسوی، نماینده انجمن اسلامی دانشگاه تهران در سخنانی گفت: طبق دموكراسی، رئیس دانشگاه باید به صورت آزادانه انتخاب شود و تمامی دانشجویان سبز با آزادی سبز موافقند و تا فرهاد رهبر رئیس فعلی دانشگاه تهران استعفا ندهد و یا از دانشجویان عذرخواهی نكند هر روز در دانشگاه تهران همین بساط برپا خواهد بود.
تجمع حامیان موسوی در ساعت 14 به پایان رسید و آنها به نشانه اعتراض در راهروهای دانشكده فنی حضور پیدا كرده و در كلاس‌های درس خود حاضر نشدند.

برخورد قاطع دستگاه قضا با متهمان حادثه کهریزک

پس از فاجعه کهریزک که موجب کشته شدن چهار نفر از دستگیر شدگان و زخمی و مجروح شدن تعداد زیادی از آنان شد پیگیری های مسئولان قوه قضائیه و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این باره سبب شده تا طی روزهای آینده اولین جلسه دادگاه متهمان کهریزک برگزار شود.
به گزارش خبرنگار سیاسی پرچم: پس از حادثه کهریزک حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی های مختلف از لزوم برخورد با عاملان کهریزک خبر داده و از جمله در بیانات خود در دیدار با نخبگان فرمودند: "موضوع ديگرى كه در بيانات دوستان مطرح شد، تخلفات يا حتّى جناياتى است كه در خلال اين حوادث از سوى نيروهاى ناشناس انجام گرفته. شما اشاره كرديد به مسائل كوى دانشگاه يا از اين قبيل مسائل - حالا كوى دانشگاه را چند نفر از دانشجويان عزيز تكرار كردند؛ شبيه كوى دانشگاه، مسائل ديگرى هم در اين مدت اتفاق افتاده - يا مثلاً قضيه‏ى كهريزك را گفتند. اين قضايا واقعاً يكى از آن مشكلات و معضلات كار دستگاه‏هاى اجرائى است. اولاً اين را به طور قاطع بدانيد كه با اينها برخورد خواهد شد. حالا نميخواهيم جنجال بكنيم كه دستور بدهيم، اين دستور توى رسانه‏ها پخش بشود، باز يك پيوست زده بشود، باز يك پيرو زده بشود؛ من دوست ندارم كار تبليغاتى انجام بگيرد؛ اما از اولين روزها دستور داده شده و كسانى دنبال هستند؛ منتها كارها بايد درست با دقت و با مراقبت پيش برود. "
بنا بر این گزارش، با توجه به در میان بودن نام چند تن از مسئولان نیروی انتظامی و نیز چند مقام سابق قضایی خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که رئیس قوه قضائیه در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری دستورات و حمایت قاطعی را از دستگاه های ذی ربط خود به عمل آورده و دادسرای نیروهای مسلح با قاطعیت و جدیت تمام در حال رسیدگی به پرونده چند تن از فرماندهان دخیل در این حادثه است. به گونه ای که قاطعیت به کار رفته از سوی بازپرس پرونده سبب شده تا برخی مقامات نیروی انتظامی از چنین برخوردهایی گلایه کنند که همین امر سبب شده تا حمایت و رضایت مسئولان ارشد دستگاه قضایی از روند رو به جلوی پرونده مشخص شود. چرا که دلیل اصلی نارضایتی های برخی مسئولان ناجا ، شفافیت مسئولان پرونده و نیز جدیت آنها در اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و عملی کردن دستورات رئیس قوه قضائیه بوده است که بدون در نظر داشتن رتبه و جایگاه متهمان پرونده به بازجویی و تکمیل تحقیقات از آنها اقدام کرده اند.
از سوی دیگر، تعدادی از متهمان دخیل در پرونده کهریزک برای فرار از قاطعیت دستگاه قضائی در میان برخی دیگر از شکات پرونده شایعه کرده اند که مدعیان اصلی شکایت و تعقیب متهمان کهریزک مانند دکتر روح الامینی از شکایت خود انصراف داده و رضایت داده اند که پیگیری های "پرچم" نشان داد چنین موضوعی صحت نداشته و خانواده قربانیان کهریزک مصمم تر از قبل به پیگیری شکایت خود در دستگاه قضائی مشغولند.
این در حالی است که رهبر معظم انقلاب بارها مراتب ناراحتی و تاثر خود از این حادثه را اعلام کرده اند. همچنین، بنا بر اظهارات یکی از نزدیکان شکات پرونده در دیدار مورخه 3/9/88 دکتر روح الامینی با معظم له ، حضرت آیت الله خامنه ای برای چندمین بار نسبت به این واقعه اظهار ناراحتی کرده و به خانواده قربانیان تسلیت گفته اند. در این دیدار مقام معظم رهبری فرموده اند: " عنوان مجرمانه اگر صدق کند حاشیه امنی برای هیچ کس نیست"
بر همین اساس، شنیده های خبرنگار "پرچم" حاکی از آنستکه روند پیگیری پرونده در دستگاه قضائی با جدیت تمام در حال ادامه است و طی روزهای آینده اولین جلسه دادگاه متهمان کهریزک برگزار خواهد شد. و در این میان شکات اصلی پرونده تقاضای برگزاری علنی دادگاه را کرده اند.
اما بر خلاف عملکرد مثبت دستگاه قضائی، نشانی از نهادها و اشخاص متهم این پرونده در دست نیست تا به مانند بسیاری از کشورهای دنیا با اقداماتی چون استعفا، عزل، توبیخ و یا معذرت خواهی کمی از التهابات این پرونده کاسته شود.
گفتنی است که با عنایت به به نتیجه رسیدن قریب الوقوع این پرونده در دستگاه قضائی و عملکرد بسیار مثبت بازپرس مربوطه تلاش ها و رایزنی های بسیاری انجام شده تا تغییراتی در روند پیگیری پرونده به وجود بیاید که با عکس العمل شدید و منفی رئیس قوه قضائیه و حمایت وی از بازپرس پرونده این تلاش ها اثر بخش نبوده و پرونده جنجالی کهریزک به زودی نتایج امیدوار کننده ای به همراه خواهد داشت.
گفتنی است که در کنار اتهامات وارده به چند تن از مسئولان نیروی انتظامی گزارشي در شماره 11 هفته نامه پنجره درباره وقايع كهريزك منتشر شد و قاضي مرتضوي دادستان سابق تهران متهم به عدم تبعيت از فرمان رهبري در تعطيلي فوري اين بازداشتگاه شد.

پاسخ رسانه ملی
به نامه موسسه نشر آثار امام (ره)

قائم مقام سازمان صدا و سیما به نامه قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (رض) درخصوص اقدام صدا و سیما در انعکاس بی احترامی معدودی از افراد به ساحت امام راحل عظیم الشان، پاسخ داد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، متن پاسخ دکتر دارابی به آقای حمید انصاری به این شرح است:

برادر گرامی جناب آقای حمید انصاری
قائم مقام محترم مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره)

سلام علیکم
نامه جنابعالی به رئیس محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در خصوص حوادث 16 آذر سال جاری و اسائه ادب و هتک حرمت نسبت به ساحت حضرت امام خمینی (ره) واصل شد. از اینکه مؤسسه تنظیم و نشر آثار پس از ماه ها سکوت و مشاهده هجوم سامان یافته استکبار جهانی با پشتیبانی برخی خواص ناآگاه و همراهی عناصر فتنه به بنیان های مرصوص رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) با تأخیر بس فراوان اقدام به واکنش کرده است، آن را به فال نیک می گیریم.
جنابعالی در نامه خود که قبل از وصول در پایگاه‌های اطلاع رسانی بازتاب یافته بود، آنقدر از هتک حرمت و اسائه ادب به ساحت مقدس حضرت امام خمینی (ره) برآشفته شدید که اصل موضوع را «دروغ بیّن و مسلم» انگاشتید. استدلال شما هم عدم گزارش شبکه‌های ماهواره‌ای و دیگران از پاره شدن تصویر امام (ره) بوده است . تردیدی نیست که برای همه عاشقان و دوستداران انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) بروز چنین واقعه ای یک عزا و سوگ بزرگ است و باید نه تنها ملت ایران بلکه امت اسلام و بالاتر جهان بشریت در این حادثه به سوگ بنشیند. اما آگاه باشید که متأسفانه این حادثه واقعی است و با کمال تأسف بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی بیگانه تصاویر و گزارش‌های مشروح ‌تری را در این خصوص با آب و تاب پخش کرده‌اند.
جناب انصاری !
- اگر آن موقع که برخی مدعیان اصلاح طلبی که امروز هم ‌صدا با ضد انقلابیون فراری و خوانندگان دوران ستم شاهی علیه نظام اسلامی و ارزشهای آن متحد شده‌اند و از سپردن افکار و اندیشه های امام خمینی (ره) به موزه ها سخن می‌گفتند، شما و دوستان مؤسسه موضع گیری به موقع می کردید،
- اگر در روز جهانی قدس ـ که امام خمینی (ره) آن را روز اسلام و روز رسول ا... (ص) نامیدند ـ شعارهای انحرافی «نه غزه، نه لبنان» را سر دادند، موضع گیری می‌کردید،
- اگر در روز 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی ـ که امام خمینی (ره) آن را انقلاب دوم و بزرگتر از انقلاب اول نامیدند و همچنین فرمودند: «خط این بود که اصلاً آمریکا منسی بشود. یک دسته شوروی را طرح می کردند تا آمریکا منسی بشود.» ـ در ارتباط با شعارهای انحرافی از قبیل مرگ بر روسیه و... موضع می‌گرفتید،
- اگر «مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره)» در برابر شعار اغتشاشگران و عوامل فتنه که خواهان «جمهوری ایرانی» بودند موضع گیری می کرد و جمهوری اسلامی را که امام خمینی (ره) فرمود: «نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم» حمایت و پشتیبانی می کردید و صراحتاً برائت خود را از شعارهای ساختار شکنانه اعلام می نمودید،
- اگر شما در برابر فتنه گران که نظام اسلامی را که امام خمینی (ره) حفظ آن را اوجب واجبات برشمردند موضع می گرفتید،
- اگر شما در برابر اهانت‌های مکرر اغتشاشگران به‌اصل ولایت فقیه که امام خمینی(ره) آن را مترقی‌ترین اصل قانون اساسی برشمردند و فرمودند مخالف دیکتاتوری است و پشتیبانی از آن ضامن سلامت و آسیب‌ناپذیری نظام است، موضع‌گیری می‌کردید،
- و دهها اگر دیگر، امروز شاید شاهد این روزها و چنین صحنه‌هایی نبودیم.
جناب آقای انصاری !
از شما و مسئولان مؤسسه تنظیم و نشر آثار که بزرگترین افتخار زندگی خود را خدمت در آن مؤسسه می‌دانید، انتظار می رفت و می رود که مسئولانه و به دور از پاره‌ای ملاحظات سیاسی و رودربایستی‌های معمول، در چنین شرایط حساس و خطیر شجاعانه وارد عمل شوید و به بازخوانی دوباره مواضع و دیدگاههای امام عزیز همت گمارید و به موقع اقدام کنید و خود را مخاطب اول این فرمایشات امام خمینی (ره) بدانید که فرمودند:
«... مسئله حفظ نظام جمهوری اسلامی در این عصر و با وضعی که در دنیا مشاهده می‌شود و با این نشانه گیریهایی که از چپ و راست و دور و نزدیک نسبت به این مولود شریف می شود، از اهم واجبات عقلی و شرعی است که هیچ چیز به آن مزاحمت نمی‌کند ...» (صحیفه - ج19 - ص153)
«... این مسئله که نظام در اهداف خود جدی است و با هیچکس شوخی ندارد و در صورت به خطر افتادن ارزشهای اسلامی با هر کس در هر موقعیت قاطعانه برخورد می نماید، باید به عنوان یک اصل خدشه ناپذیر برای تمامی دست اندرکاران و مردم تبلیغ شود ... » (صحیفه - ج21- ص 339)
«... من به بعضی از مسئولین هشدار می دهم که به شدت باید مراقب بود که خدایی ناکرده آب به آسیاب دشمنان نریزیم و آنان را با اقوال و جبهه گیریهایمان شادمان نگردانیم . ... و اگر مصلحت نظام و اسلام سکوت است، دردمندانه سکوت کنید که اجر سکوت برای پیشبرد اهداف نظام و اسلام به مراتب بیشتر از دفاع از اتهام وابستگی است. ...» (صحیفه امام - ج21 - ص 156)
جناب انصاری !
همه ما باید در روز رستاخیز و در پیشگاه عدل الهی، شهیدان و امام خمینی (ره) پاسخگو باشیم و بخصوص شما که مسئولیت حفظ و اشاعه اندیشه ها و آثار امام خمینی (ره) را بر عهده دارید. رسانه ملی که شما آن را متهم به انتشار دروغ مسلم و بیّن می کنید همان رسانه ای است که بارها از سوی مؤسسه و یادگاران امام به دلیل اشاعه و ترویج افکار و اندیشه های امام به خصوص آشنا سازی بیشتر جوانان با معمار کبیر انقلاب مورد تأیید و تجلیل قرار گرفته است.
از جنابعالی انتظار می رفت که به جای حمله به صدا و سیما، هتاکان و اغتشاشگران را که نه تنها تصویر امام، بلکه اندیشه، آرمان و میراث ماندگار او را نشانه رفته‌اند مورد انتقاد قرار دهید و اعلام بیزاری نمایید.
از خداوند سبحان بصیرت، زمان شناسی، احساس مسئولیت و عمل حقیقی به رهنمودهای تاریخ ساز و پاسداشت میراث گرانبهای آن یگانه دوران را برای همگان خواهانیم.
با آرزوی سلامتی و طول عمر رهبر معظم انقلاب اسلامی
علی دارابی
قائم مقام رئیس سازمان

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

کتاب خوان‎‎‏
‏The Reader

کارگردان: استيون دالدري. فيلمنامه: ديويد هر بر اساس کتاب برنهارد شلينک. موسيقي: نيکو موهلي. مدير فيلمبرداري: ‏راجر ديکنز، کريس منگس. تدوين: کلر سيمپسون. طراح صحنه: بريجيت بروخ. بازيگران: راف فاينس[مايکل برگ]، ‏کيت وينسلت[هانا اشميتز]، ديويد کراس[مايکل برگ جوان]، ژينت هاين[بريگيت]، برونو گانز[پروفسور روئل]، ‏سوزانه لوتر[کارلا برگ]، آليسا ويلمز[اميلي برگ]، فلوريان بارتولومي[تامس برگ]، فردريک بکت[آنگلا برگ]، ‏ماتياس هابيخ[پيتر برگ]. 124 دقيقه. محصول 2008 آمريکا، آلمان. نام ديگر: ‏Der Vorleser‏. نامزد اسکار بهترين ‏فيلمبرداري-بهترين کارگرداني-بهترين فيلم-بهترين بازيگر زن نقش اصلي و بهترين فيلمنامه اقتباسي، نامزد جايزه ‏بهترين فيلمبرداري از اتحاديه فيلمبرداران آمريکا، نامزد جايزه بفتا براي بهترين فيلمبرداري-بهترين کارگرداني-بهترين ‏فيلم-بهترين فيلمنامه اقتباسي-بهترين بازيگر زن نقش اصلي، برنده جايزه بهترين بازيگر نقش مکمل/وينسلت و نامزد 3 ‏جايزه ديگر از مراسم منتقدان سينمايي رسانه ها، برنده جايزه بهترين بازيگر نقش مکمل/وينسلت و نامزد جايزه بهترين ‏بازيگر تازه کار.کراس از مراسم انجمن منتقدان شيکاگو، برنده جايزه گولدن گلاب بهترين بازيگر زن نقش اصلي و ‏نامزد 3 جايزه ديگر، برنده جايزه سيه را براي جوانان/کراس از مراسم نجمن منتقدان لاس وگاس، نامزد جايزه بهترين ‏بازيگر زن سال از مراسم انجمن منتقدان فيلم لندن، نامزد جايزه ساتلايت براي بهترين بازيگر زن-بهترين کارگرداني-‏بهترين فيلم و بهترين فيلمنامه اقتباسي، نامزد جايزه بهترين بازيگر زن از مراسم اتحاديه بازيگران، نامزد جايزه بهترين ‏فيلمنامه از مراسم فيلمنامه نويسان‎ USC‎‏. ‏
سال 1958، آلمان پس از جنگ جهاني دوم. مايکل برگ نوجوان با هانا اشميتز که دو برابر سن وي را دارد، برخورد ‏کرده و در مدتي کوتاه با هم رابطه عاشقانه پيدا مي کنند. کشف علاقه هانا به شنيدن قصه هايي که مايکل از روي کتاب ‏براي وي مي خواند، باعث عميق تر شدن رابطه آن دو مي شود. اما يک روز هانا محل سکونت خود را تخليه کرده و ‏ناپديد مي شود. هشت سال بعد، مايکل دانشجوي رشته حقوق شده و استادش وي را به همراه ديگر شاگردانش براي ‏تماشاي محاکمه چند نفر از جنايت کاران جنگي نازي مي برد. در دادگاه مايکل بار ديگر هانا را مي بيند، ولي اين بار ‏لباس محکومان را به تن دارد. هانا که در زمان جنگ نگهبان بازداشتگاه بوده، متهم به همدستي در مرگ ده ها انسان ‏است. همدستانش نيز براي خلاصي از مجازات هاي سنگين نقش وي را در ماجرا پر رنگ تر جلوه مي دهند. هانا بعد ‏از امتناع از آزمون بررسي دست خط، اتهام را پذيرفته و به زندان ابد محکوم مي شود. تنها مايکل از راز او باخبر ‏است. ولي کوششي براي نجات وي نمي کند. اما مدتي بعد بسته اي به دست هانا مي رسد...‏

چرا بايد ديد؟‎‏
استيون ديويد دالدري متولد 1961 دورست، انگلستان و فارغ التحصيل دانشگاه شفيلد؛ پيشينه اي درخشان در تئاتر دارد. ‏دو بار جايزه لارنس اوليوير را دريافت کرده و جايزه توني را براي کارگرداني نمايشنامه ‏An Inspector Calls‏ جي. ‏بي. پريستلي به دست آورده است. اما تماشاگر ايراني او را با دومين فيلمش-ساعت ها- مي شناسد. در حالي که اولين ‏فيلمش بيلي اليوت-درباره پسر 11 ساله يک معدنچي که استعدادي شگرف در زمينه رقص دارد- نه فقط موفق شده بود ‏در گيشه درآمدي هنگفت کسب کند، بلکه سيلي از جوايز-از جمله نامزدي اسکار- را به سوي سازنده اش سرازير کرده ‏بود. فيلم دومش ساعت ها به دليل اقتباس هنرمندانه اش از کتاب ديويد کانينگهام و سه شخصيت مونث آن-از جمله ‏ويرجينيا ولف- با تحسين منتقدان و استقبال گرم تر جشنواره ها روبرو شد و اسکاري هم براي نيکول کيدمن به ارمغان ‏آورد. با اين چنين پيشينه اي از فيلمساز کم کار و گزيده کاري چون دالدري، کتاب خوان که بر اساس کتابي مشهور به ‏همين نام نوشته پروفسور حقوق آلماني و قاضي مشهور برنهارد شلينک ساخته شده، بايستي پيش از ديدن نيز کنجکاوي ‏و اشتياق هر سينما دوستي را تحريک کند. ‏
کتاب خوان که در سال 1995 در آلمان منتشر شد، با مسائل مختلف نسل پس از جنگ آلمان سر و کار دارد که مهم ‏ترينش را مي شود هولوکاست(همه سوزي) يهوديان دانست. اما انگشت روي مسائل ريزي مي گذارد که نمي شد در ‏فرداي جنگ جهاني دوم و آغاز محاکمات جنايتکاران نازي بر زبان راند. مردان و زناني که با حرارت و اشتياق به ‏دنبال عدالت بودند، قادر به درک و تحليل دقيق و از همه مهم تر انساني مدارک و شواهد در دسترس نبودند. عدالت شان ‏قرباني مي خواست و کتاب خوان مي خواهد بگويد همان طور که هانا اشميتز خود را قرباني شرم خويش از بي سوادي ‏مي کند، کليت مردم آلمان نيز براي رهايي از شرم تاريخي شان در همدستي حتي خاموش با هيتلر-چيزي که يکي از ‏دانشجويان پروفسور روئل به او مي گويد- به سرعت قربانياني يافته و همچون بز طليقه با آنان رفتار کردند. ‏
برگردان 32 ميليون دلاري دالدري نيز به ما مي گويد نسل بعد از جنگ به دنبال بلاگران بود. نسلي که به نوبه خود ‏بعدها براي رهايي از شرم شخصي و تاريخي اش کوشش هايي نه چندان جدي براي رهايي وجدانش صورت داد. مايکل ‏برگ جوان شاهد محاکمه هانا اشميتز مي شود، ولي با وجود وقوفش بر رازي که افشاي آن مي تواند موجب رهايي اش ‏شود، سکوت مي کند. او نيز با تفکر توده اي همراه مي شود و سال ها بعد با پر کردن نوارهاي کاست از کتاب هاي ‏مشهور ادبيات جهان با صداي خودش و فرستادن آنها به هانا در صدد تسکين وجدان خويش برمي آيد. اما او نيز به سهم ‏خود موجب نابودي انساني به عنوان نماينده نسلي مي شود که عشق را به وي ارزاني داشته بود. هانا در زندان مي ‏ميرد، ولي مايکل سرانجام از اسارت در زندان شرم خود رهايي مي يابد. دخترش را که با وي رابطه گرمي ندارد، به ‏سر مزار هانا مي برد تا با وي از زني سخن بگويد که اولين قطرات شهد عشق را به کامش ريخته بود و هيچ کس ‏نتوانست بعدها جاي او را در زندگيش پر کند. دالدري به تماشاگرش مي گويد که بايد قبل از اينکه دير شود، دست به کار ‏شد. ميراث معنوي خود را بازيافت، با مايه هاي ننگ گذشته عاقلانه کنار آمد و منکر ميراث انساني گذشتگان که در ‏کتاب ها براي ما به جا گذاشته اند، نشد!‏
کتاب خوان در کنار موضوعي چنين مهم و تاريخي که از ديدگاه يک حقوق دان برجسته روايت شده، ستايشي از کتاب و ‏کتابخواني است. ستايش نامه اي براي اديسه، هکلبري فين و آنتوان چخوف و با بانو با سگ ملوس اش. و با چشم پوشي ‏از گريم نه چندان خوب کيت وينسلت، يک بازي درخشان از وي را به نمايش مي گذارد که مي تواند او را به جايزه ‏اسکار برساند. کتاب خوان يکي از بهترين فيلم هاي فصل است که تماشاي آن براي هر جوياي حقيقت ضروري است. ‏گشودن رازهاي سر به مهري که خيلي ها-از جمله خود ماها- شهامت رويارويي با آن نداشتيم!‏
ژانر: درام، عاشقانه، مهيج، جنگي.


- براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد


لينکهاي دانلود
(با کيفيت پائين و حجم کم)

The.Reader.DVDRip.XviD-DASH.part1.rar 
The.Reader.DVDRip.XviD-DASH.part2.rar 
The.Reader.DVDRip.XviD-DASH.part3.rar 
The.Reader.DVDRip.XviD-DASH.part4.rar 
The.Reader.DVDRip.XviD-DASH.part5.rar 
The.Reader.DVDRip.XviD-DASH.part6.rar 
The.Reader.DVDRip.XviD-DASH.part7.rar 
The.Reader.DVDRip.XviD-DASH.part8.rar

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

Inside MI5 : The Real Spooks

مستندي ديدني در مورد سازمان جاسوسي انگلستان «MI5»
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Barbie and the Three Musketeers (2009)


لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت DVD Rip)

http://rapidshare.com/files/303366314/Barb.3Musk.-.Aftms.part1.rar
http://rapidshare.com/files/303364830/Barb.3Musk.-.Aftms.part2.rar  
http://rapidshare.com/files/303365484/Barb.3Musk.-.Aftms.part3.rar  
http://rapidshare.com/files/303365101/Barb.3Musk.-.Aftms.part4.rar  
http://rapidshare.com/files/303364281/Barb.3Musk.-.Aftms.part5.rar  
http://rapidshare.com/files/303365129/Barb.3Musk.-.Aftms.part6.rar  
http://rapidshare.com/files/303365028/Barb.3Musk.-.Aftms.part7.rar  
http://rapidshare.com/files/303366025/Barb.3Musk.-.Aftms.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

ادعا
باصداي ناصر صدر

آلبوم جدید و زیبای ناصر صدر با نام ادعا

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزيک

آهنگ زيباي بوی محرم
باصداي بنيامين بهادري


لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

نرم افزار جدید برای قانونی کردن
محصولات مایکروسافت

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که بخواهید ویندوز خود را اپدیت کنید و با مشکل غیر قانونی بودن ویندوز بر خورد کنید ؟ آیا تا به حال شده که بخواهید از سایت Microsoft فایلی دریافت کنید اما باز هم با مشکل غیر قانونی بودن ویندوز برخورد کنید.از آنجایی که بسیاری از ویندوز های که در ایران وجود دارد و همه از یک سریال استفاده می کنند و قانون کپی رایت وجود ندارد بسیاری از ویندوز های ما غیر قانونی است و شرکت Microsoft این ویندوز های را غیر اصل یا غیر قانونی می شناسد و با به روز رسانی ویندوز کاربرد قبلی خود را از دست میدهد.
به کمک نرم افزار Windows Genuine Advantage Validation شما میتوانید ویندوز خود را اصل و قانونی کنید و به راحتی به , به روز رسانی ویندوز خود بپردازید این نرم افزار کاملا کرک شده می باشد که میتواند بسیاری از مشکلات ویندوز شما را رفع کند.این نرم افزار قابلیت استفاده در ویندوز ۷ ,Vista , XP , 2000 را دارد و این نسخه ها را برابر اصل می کند.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 3 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

بازی پرش اسکی (جاوا)

با فرا رسیدن فصل سرما بازی های زمستانی عرضه شده اند , بازی Ski Jumping 2010 یک بازی اسکی به صورت کاملا واقعی و محصولی از ViVid برای سایز ۲۴۰×۳۲۰ گوشی های موبایل . این بازی از گرافیک خوبی برخوردار است. امیدوارم دانلود کنید و لذت ببرید.


لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فيل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip ميباشد. لذا بعد از دريافت فيل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث يا کابل و يا دستگاه کارت ريدر برروي گوشي موبايل خود Install نمييد.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازی Supercow با حجم کم و جذابیت بالا

پرفسور Duriarti، يك جنايتكار مشهوري است كه مزرعه را به تصرف خود درآورده و حيوانات را دستگير كرده و زندگي را براي اهالي مزرعه سخت و طاقت فرسا نموده است.با تمام اين وجود چه كسي مي داند چطور مزرعه را نجات دهد؟
براي نجات مزرعه هيچكسي بهتر از supercow وجود ندارد. خانم گاو يا همان supercow مي داند چطور با دشمنان حيوانات و پروفسور به نبرد بپردازد و مزرعه را نجات دهد، شما در حين بازي بايد سكه ها و جواهرات را جمع آوري كنيد تا ....
Supercow يك بازي ماجراجويي مهيج و فانتزي و سرگرم كننده اي براي تمامي اعضاي خانواده و داراي مراحل پر پيچ خمي مي باشد.

حداقل سيستم مورد نياز:
OS: Windows 2000/XP/Vista
CPU: 600 Mhz
RAM: 128 MB
DirectX: 6.0
Hard Drive: 78 MB
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 35 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالي نويسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com


اثری از شاهرخ حیدری - نهمین دوسالانه کاریکاتور تهران

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

چشم دوختن به مال و امکانات ديگران

ولمّا نزلت عليه «ولاتمدّن عينيك إلى ما متعنا به ازواجاً منهم... الى آخر الآية»، قال صلى الله عليه وآله وسلّم:
مَنْ لَمْ يتعّز بعزاء اللّه انقطعت نفسه حسراتٍ على الدنيا ومن مدّ عينيه اَلى ما في أيدي الناس من دنياهم طال حزنه وسخِط ما قسّم اللّه له من رزقه وتنقصّ عليه عيشه.
(تحف العقول صفحه 51)

پيامبر صلى الله عليه وآله وسلّم بعد از نزول آيه شريفه فوق (به نعمتهاى مادى كه به بندگان خود داديم چشم مدوز و حسرت نعمتهائى كه در دست مردم است مخور)، فرمودند:
مؤمن بايد خود را به تسلاى الهى تسلى دهد و به آنچه كه نزد پروردگار است از قبيل رحمت بى‏پايانش و پاداشهايى كه در قيامت براى مؤمنين قرارداده، دل خوش دارد. وگرنه اگر به مال و مقام و امكانات ديگران چشم بدوزد يا هميشه در حسرت و اندوه و غصه بسر برده و به مقدّرات الهى راضى نمى‏شود و زندگى پرملالى خواهدداشت و يا بايد وارد مبارزه تلخى شده و مزرهاى حلال و حرام الهى را بشكند و از هر طريقى ولو نامشروع، خود را به ديگران برساند.
پس براى اين كه در آتش حسرت زندگى ديگران نسوزيد و يا در ميدان مبارزه‏اى بى‏فرجام گرفتار نشويد، مايه‏هاى تسلاى خدا را براى خود برجسته كنيد.

 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

2191- همیشه گریه نشانه ی ضعف نیست . گاهی نشانه ی یک بخشش است . گاهی یک فداکاری گاهی یک ظلم . و گاهی هم نمایانگر عظمت یک عشق (8755-0937)

2192- یه سلام صمیمی و یه صبح بخیر ساده، یه عمر لحظات شاد و شیرین و دلنشین و ماندگار . هدیه به تو که با نور آشنائی و به خورشید امیدوار. (4435-0935)

2193- يك پايان تلخ، بهتر از تلخي بي پايانه (0198-0912)

2194- يامهدي!مپسندبي بهاررخت غنچه هاي باغ\نشكفته سربه جيب محن آشناكنند\آهسته چون نسيم گذركن درين چمن\ تاغنچه هابه شوق تو آغوش واكنند (2237-0914)

2195- يادمان باشد كه ما خون داده ايم،صدهزاران مرد مجنون داده ايم؛. . . (2237-0914)

2196- يابن الحسن؛آقاى غريبم :بيقرار توام و در دل تنگم گله هاست،آه ! بى تاب شدن عادت كم حوصله هاست،مثل عكس رخ مهتاب كه افتاده در آب،در دلم هستى و بين من و تو فاصله هاست.«تعجيل ظهورش صلوات» (2237-0914)

2197- هرکس به زندگی ساده قانع شود خدابه عمل اندک او راضی شود «امام صادق » (ع) (2237-0914)

2198- نام خوب با تلاش زياد به دست مىآيد، اما با يك عمل نادرست از بين مىرود. (4435-0935)

2199- مائيم و‎ ‎دل و‎ ‎آرزوي يار‎ ‎و‎ ‎دگر هيچ... قاصد برسان مژده ديدار و دگر هيچ‎‏...‏‎‏(2601-0917)

2200- ماجداافتادگان راهیچ كس غمخوارنیستجان فداي دوست كردن پیش مادشوارنیست. (1715-0912)

2201- لبخندبهانه اىاست براىزنده بودن,لحظه هايت سرشارازاين بهانه ها. (3075-0912)

2202- گرمیان هرنگاهی صوت غمگینی شنیدی/یادكن ازقلب بی تابی كه هردم یاد توست (3496-0913)

2202- عشق آلوچه نیست که بهش نمک بزنی، دختر همسایه نیست که بهش چشمک بزنی، رفیق نیست که بهش کلک بزنی، عشق مقدسه، باید جلوش زانو بزنی! (4404-0919)

2203- شرايط زن و مردموقع ازدواجزن بايدنجيب باشدمثل اسب، باوفاباشدمثل سك.زيباباشدمثل آهوباوقارمثل طاووسمردفقط خرباشدكفايت مي كند (0179-0918)

2204- زيباست كه باخداى خود چت بكنيم/در سايت نماز شب عبادت بكنيم/اي كاش كه ما فلاپي دل هارا/از كينه وحرص وآز فرمت بكنيم (5564-0912)

2205- زمستان پوستین افزود بر تن کدخدایان راولیکن پوست خواهند کند ما یکلاقبایان را (م.امید) (0535-0918)

2206- زمان،زمان عجيبى است،يار ما به كجاست\ دهد گواه دل من امام ما تنهاست\ زمان زمان نفاق و خيانت و پستى است\ ولايت است غريب و غريبيش پيداست\ دعا كنيم بيايد امام و صاحب ما\ هر آنكه گشت غلامش،هميشه پابرجاست (2237-0914)

2207- درياي شورانگيز چشمان تو زيباست - آنجا که بايد دل به دريا زد همين جاست (2447-0936)

2208- درمدرسه زندگىدركلاس دنياسرزنگ املايادمان باشدبراى محبت هايمان تشديدبگذاريمتانيم نمره ازمهربانى هايمان كم نشود (7314-0915)

2209- داش سلام علیک.بااجازت روغن ماشینت روخالی کردم به جاش خون جیگرمو ریختم تاهروقت استارت زدی به عشقت بسوزم!عزت زیاد. (3377-0937)

2210- دارد زمان آمدنت دير ميشود \ دارد جوان سينه زنت پير ميشود \ تاثير گريه هاى غريبانه شماست \ دنياغروب جمعه چه دلگير ميشودالتماس دعام-ت (2237-0914)


شماره براي ارسال مسيج: 09125698059

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

کوفه و عدالت

نمی دانم چه رازیست بین کوفه و عدالت که هر گاه نام کوفه را می شنوم، ناخودآگاه عدالت برایم تداعی می شود. اما هر چه هست آنرا فقط عدالت می داند و امام.
ماجراهای اسلام را که تحلیل می کنم، کوفه را میزانی می بینم که سنگینی بار عدالت را تنها او می تواند تحمل کند. عدالت علی(ع) را کدام زمین جز کوفه می توانست تحمل کند، و چقدر به خود بالید آن هنگام که شیعه ی علی(ع) دست بریده و خون چکانش را بالا گرفته و با افتخار فریاد می زد: بنگرید که عدل مولایم علی دست مرا بریده است. همان دستی که با دست لطف امیرالمؤمنین(ع)، دوباره پیوند خورد، با دستی که بارها بالا رفته بود؛ یکبار در خیبر، یکبار در غدیر، یکبار در شب لیلة المبیت. همان دستی که سجده گاه ملائک شده بود، همان دستی که پاره آتش در دست خواهش برادر نهاد؛ حالا دست بریده شده از عدالت را پیوند می زد و زمین کوفه فریاد می زد این است بار سنگین و شیرینی که من قبول کرده ام.
ترس از همین عدالت بود که راه را بر ورود حسین(ع) در کربلا بست، تیغ تیز ناحق نامردان تنها گردن حسین(ع) را نشانه نگرفته بود، که به دنبال قطع ریشه ی عدالت بود. شمشیری که به روی حسین(ع) کشیده شد، تیغ ظلم به مظلومانی بود که امیرالمؤمنین(ع) در نیام کرده بود و حالا از نیام بیرون آمده و به روی فرزندش کشیده می شد.
و این رسم همیشه ی تاریخ است که باطل برای نمایان ساختن خویش، سعی در خاموش ساختن چراغ حق دارد. اما این چراغ خاموش نمی شود، دیری نمی پاید که شعله ی پر نور این چراغ دنیا را از تاریکی های جهل نجات دهد.
و حالا... امام دیگری با شعار عدالت در راه کوفه است. نمی دانم من از کوفه دعوی حق کرده و او را طلبیده ام یا این که از شهر و مدینه اش فراری اش داده ام، اما هر چه هست وادارش کرده ام که از کربلا بگذرد، سالهاست که بر جنازه ی بی جان خاندانش می گرید و در بیابانهای کربلا مانده است، اما دروازه های کوفه را به رویش نمی گشاییم، نمی دانم ما را از عدلش ترسانده اند یا مهربانیهایش را فراموش کرده ایم.

 

 

داستان هايي از تاريخ ايران
yasamin-atashi.persianblog.ir

امنیت در دستگاه دیوانی !

روزی مردی پیش قاضی آمده و گفت : ای قاضی نگهبان دروازه شهر هر بار که من وارد و یا خارج می شوم مرا به تمسخر می گیرد و در مقابل حتی نزدیکانم دشنامم می دهد . قاضی پرسید چرا ؟ این رفتار را می کند مگر تو چه کرده ایی آن مرد گفت : هیچ ، خود در شگفتم چرا با من چنین می کند .
قاضی گفت بیا برویم و خود با لباسی پوشیده در پشت سر شاکی به راه افتاده و به او گفت به دروازه شو تا ببینم این نگهبان چگونه است . به دروازه که رسیدند نگهبان پوز خندی زد و شروع کرد به دشنام گویی و تمسخر آن مرد بیچاره . قاضی صورت خویش را از زیر نقاب بیرون آورد و گفت مردک مگر مریضی که با رهگذران اینچنین می کنی سپس دستور داد او را گرفته و محبس برده و بر کف پایش ۵۰ ضربه شلاق بزنند .
سه روز بعد دستور داد نگهبان را بیاورند و رو کرد به او و گفت مشکل تو با این مرد در چه بود که هر بار او را می دیدی دیوانه میشدی و چنین می گفتی .
مرد گفت : هیچ
قاضی پرسید پس چرا در میان این همه آدم به او می گفتی ؟
گفت : چون می پنداشتم این حق را دارم که با مردم چنین کنم اما هر ضربه شلاق به یادم آورد که باید پا از گلیم خود بیرون نگذارم .
قاضی گفت : عجیب است با این که به تو بدی نکرده بود تو به او می تاختی ؟ چون فکر می کردی این حق را داری !؟
آن مرد گفت سالها به مردم به مانند زیر دست می نگریستم فکر می کردم چون مواجب بگیر سلطانم پس دیگران از من پایین تر هستند . این شد که کم کم به عابرین آن طور برخورد می کردم که دوست داشتم .
قاضی پس از آن ماجرا پنهانی در کار کارمندان و کارگزاران دستگاه دیوانی دقت کرد و دید اغلب آنها دیگر وظایف خویش را آن گونه که دستور گرفته اند انجام نمی دهند و هر یک به شیوه ایی به خطاکاری روی آورده اند . به محضر سلطان شد و شرح جریان را بگفت .
سلطان در دم دستور داد او را بگیرند و به محبس برده و ۵۰ چوب بر کف پای بیچاره قاضی بنوازند . چون قاضی را بار دیگر به پیشگاه سلطان آوردند سلطان گفت : خوب حالا فهمیدی در کار دیوانی دخالت کردن چه مزه ایی دارد . قاضی سر افکنده و گریان گفت : آری و سپاس از چوب سلطان که مرا به خود آورد .
قاضی چون از درگاه سلطانی برون شد با خود گفت : عجبا ! من به پیش سلطان شدم تا خطاهای عوامل حکومت را باز گویم و او به من فهماند زمان چقدر دستگاه و دیوان را عوض می کند . متفکر یگانه کشورمان ارد بزرگ می گوید : ریشه رشد تبهکاری در امنیت بزهکار است . و اینچنین بود که قاضی دست از قضاوت شسته با خانواده عزم ترک دیار خویش کرد . چون از دروازه خارج می شد دید همان نگهبان بزهکار با ترکه ایی در دست ، مردم را مضحکه و مورد ریش خند قرار می دهد …

ياسمين آتشي

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

 

پرستیژ با بی احترامی به سادات، هرگز

سیره و خاطراتی از شهدا:

من معاونش بودم ولی هیچ وقت جلوتر از من جایی وارد نمی شد. همیشه می گفت : تو سیدی ، احترامت واجبه .
خیلی وقت ها مرا به جای قرمانده اشتباه می گرفتند . یک بار به اش گفتم : این که هی منو می فرستی برم جلو ، پرستیژ شما رو می آره پایین ؛ نا سلامتی شما فرماندهی .
گفت : اون پرستیژی که می خواد با بی احترامی به سادات درست بشه ، می خوام اصلا نباشه.

(شهید عبدالحسین برونسی)

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

براي شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة المجادلة آيات: 22 محل نزول: مدینه
 
لَا تَجِدُ قَوْمًا يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ يُوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَوْ كَانُوا آبَاءهُمْ أَوْ أَبْنَاءهُمْ أَوْ إِخْوَانَهُمْ أَوْ عَشِيرَتَهُمْ أُوْلَئِكَ كَتَبَ فِي قُلُوبِهِمُ الْإِيمَانَ وَأَيَّدَهُم بِرُوحٍ مِّنْهُ وَيُدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ أُوْلَئِكَ حِزْبُ اللَّهِ أَلَا إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ 22
سورة الحشر

 
سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ 1 هُوَ الَّذِي أَخْرَجَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ مِن دِيَارِهِمْ لِأَوَّلِ الْحَشْرِ مَا ظَنَنتُمْ أَن يَخْرُجُوا وَظَنُّوا أَنَّهُم مَّانِعَتُهُمْ حُصُونُهُم مِّنَ اللَّهِ فَأَتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَيْثُ لَمْ يَحْتَسِبُوا وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُم بِأَيْدِيهِمْ وَأَيْدِي الْمُؤْمِنِينَ فَاعْتَبِرُوا يَا أُولِي الْأَبْصَارِ 2 وَلَوْلَا أَن كَتَبَ اللَّهُ عَلَيْهِمُ الْجَلَاء لَعَذَّبَهُمْ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابُ النَّارِ 3

 

ترجمه فارسي مکارم

هيچ قومى را كه ايمان به خدا و روز رستاخيز دارند نمى‏يابى كه با دشمنان خدا و رسولش دوستى كنند، هر چند پدران يا فرزندان يا برادران يا خويشاوندانشان باشند; آنان كسانى هستند كه خدا ايمان را بر صفحه دلهايشان نوشته و با روحى از ناحيه خودش آنها را تقويت فرموده، و آنها را در باغهايى از بهشت وارد مى‏كند كه نهرها از زير (درختانش) جارى است، جاودانه در آن مى‏مانند; خدا از آنها خشنود است، و آنان نيز از خدا خشنودند; آنها «حزب الله اند; بدانيد «حزب الله‏» پيروزان و رستگارانند «22»

سورة الحشر
 
به نام خداوند بخشنده بخشايشگر
آنچه در آسمانها و آنچه در زمين است، براى خدا تسبيح مى‏گويد; و او عزيز و حكيم است! «1» او كسى است كه كافران اهل كتاب را در نخستين برخورد (با مسلمانان) از خانه‏هايشان بيرون راند! گمان نمى‏كرديد آنان خارج شوند، و خودشان نيز گمان مى‏كردند كه دژهاى محكمشان آنها را از عذاب الهى مانع مى‏شود; اما خداوند از آنجا كه گمان نمى‏كردند به سراغشان آمد و در دلهايشان ترس و وحشت افكند، بگونه‏اى كه خانه‏هاى خود را با دست خويش و با دست مؤمنان ويران مى‏كردند; پس عبرت بگيريد اى صاحبان چشم! «2» و اگر نه اين بود كه خداوند ترك وطن را بر آنان مقرر داشته بود، آنها را در همين دنيا مجازات مى‏كرد; و براى آنان در آخرت نيز عذاب آتش است! «3»

آيات امروز را مي توانيد از طريق اين لينک هم مطالعه کنيد


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پيمان خداست بر خلق او و براي شخص مسلمان شايسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آيه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 
abbasfakharizavareh

گرگها خوب بدانند، در این ايل غریب ...

گرگها خوب بدانند، در این ايل غریب
گر پدر رفت، تفنگ پدری هست هنوز

گرچه نیکان همگی بار سفر بر بستند
شیر مردی چو علی خامنه ای هست هنوز

گر امام شهدا نیست کنون در برمان
خلف صالح و مظلوم علی هست هنوز

-- هتک حرمت امام شهدا تسليت باد --

 

 

shirazi_mary

قابل باور نيست!
اونايي كه يه زماني دم از امام و رهبري ايشون مي زدن و خودشونو از ياران با وفاي امام! مي دونستن، حالا كه عكس امام رو پاره كردن، هيچ عكس العملي نشون نمي دن! چرا؟
شايد پاره كردن يه عكس زياد مهم نباشه كه به خاطرش حوزه ها تعطيل بشه و همه اعتراض كنن. مهم بي احترامي نسبت به يك شخصيت بزرگ و تاريخيه. كسي كه تازه كشورهايي كه قصد آزادي دارن، قدر ايشون رو مي دونن و سعي دارن كه از نظرات و افكار امام و رهبر ما الگو بگيرن و واقعاً اونها دارن امام ما رو ميشناسن، اما ما ... به كجا داريم مي ريم؟
چه بر سر مون داره مي ياد؟
امروز امام، فردا حضرت آقا، يه روز ديگه ... اگه امام زمان هم بيان، همين كار رو مي كنيم؟
همين برخورد؟ همين بي احترامي؟
يه كم بيشتر فكر كنيم!
تا بعد...

 

 

mastoor_313

لباس سفید

نمی توانم بگویم آرزوی هر دختری است که روزی این لباس سفید را تنش کند و تکان تکان بدهد؛ چون خودم قبل از آن شب خیلی به این آرزو فکر نکرده بودم. آخر هنوز 15 سالم بیشتر نبود؛ بچه بودم. کی فکرش را می کرد توی این سن و سال. خیلی اتفاقی پیش آمد. فکر کنم از حرف تا عمل همه اش دو، سه هفته طول کشید. اول بابا حرفش را زد. انگاری من منتظر همین بودم. از وقتی بابا حرفش را زد شد آرزویم. یادش که می افتادم توی دلم غوغا می شد. دوست داشتم روزها زودتر بگذرند. مامان با کلی ذوق لباس هایم را آماده می کرد و مدام قربان صدقه ام می رفت، همه سپید. چقدر شوق داشتم. بابا از پشت پرده بلند می گفت و ما تکرار می کردیم و من لباس هایم را تکان تکان می دادم. آخر بابا گفته بود :»مستحبه وقتی دارید ذکر محرم شدن را توی مسجد می گویید، لباستون را تکون بدید«؛ چه حرکت خوبی، خیلی سرخوشم می کرد. خدا کند بابا زود تمامش نکند و بیشتر ادامه دهد. چقدر این جملات زیباست، چقدر لباسم زیباست، چقدر شادم. کاروانی در کار نبود. ما از سودان می رفتیم مکه؛ خودمان بودیم و خودمان.
آخ باز هم آخر ذی الحجه آمد. لابد تلویزیون می خواهد زنده و غیر زنده خانه خدا را نشان بدهد و زواری که در حال برگشت اند.حالا من چکار کنم.
لباس سفیدم کجاست تا تکان تکانش بدهم. کعبه ام کجاست تا به آن زل بزنم و محوش بشوم. آن آرامش کجاست تا سر بکشم. چقدر اشتیاق دارم...

 

 
le_darvish

تو هم تاک باش

مادرم خواب دید که من درخت تاکم. تنم سبز است و از هر سرانگشتم، خوشه های
سرخ انگور آویزان.
مادرم شاد شد از این خواب و آن را به آب گفت. فردای آن روز، خواب مادرم تعبیر شد و من دیدم اینجا که منم باغچه ای است و عمری ست که من ریشه در خاک دارم. و ناگزیر دستهایم جوانه زد و تنم، ترک خورد و پاهایم عمق را به جستجو رفت. و از آن پس تاکی که همسایه ما بود، رفیقم شد.
و او بود که به من گفت: همه عالم می روند و همه عالم می دوند، پس تو هم رفتن و دویدن بیاموز.
من خندیدم و گفتم: اما چگونه بدویم و چگونه برویم که ما درختیم و پاهایمان در بند!
او گفت: هر کس اما به نوعی می دود. آسمان به گونه ای می دود و کوه به گونه ای و درخت به نوعی. تو هم باید از غورگی تا انگوری بدوی.
و ما از صبح تا غروب دویدیم. از غروب تا شب دویدیم و از شب تا سحر. زیر داغی آفتاب دویدیم و زیر خنکی ماه، دویدیم. همه بهار را دویدیم و همه تابستان را.
وقتی دیگران خسته بودند، ما می دویدیم. وقتی دیگران نشسته بودند، ما می دویدیم و وقتی همه در خواب بودند، ما می دویدیم. تب می کردیم و گُر می گرفتیم و می سوختیم و می دویدیم. هیچ کس اما دویدن ما را نمی دید. هیچ کس دویدن حبّه انگوری را برای رسیدن نمی بیند.
و سرانجام رسیدیم. و سرانجام خامی سبز ما به سرخی پختگی رسید. و سرانجام
هر غوره، انگوری شد.
من از این رسیدن شاد بودم، تاکِ همسایه اما شاد نبود و به من گفت: تو نمی رسی مگر اینکه از این میوه های رسیده ات، بگذری. و به دست نمی آوری مگر آنچه را به دست آورده ای، از دست بدهی. و نصیبی به تو نمی رسد مگر آنکه نصیبت را ببخشی.
و ما از دست دادیم و گذشتیم و بخشیدیم؛ همه داروندار تابستان مان را.
***
مادرم خواب دید که من تاکم. تنم زرد است و بی برگ و بار؛ با شاخه هایی لخت و عور.
مادرم اندوهگین شد و خوابش را به هیچ کس نگفت. فردای آن روز اما خواب مادرم تعبیر شد و من دیدم که درختی ام بی برگ و بی میوه. و همان روز بود که پاییز آمد و بالاپوشی برایم آورد و آن را بر دوشم انداخت و به نرمی گفت: خدا سلام رساند و گفت: مبارکت باد این شولای عریانی؛ که تو اکنون داراترین درختی. و چه زیباست که هیچ کس نمی داند تو آن پادشاهی که برای رسیدن به این همه بی چیزی تا کجاها دویدی!
 

 

bagheri_information

با سلام و خسته نباشید خدمت روزنامه مبین عزیز طرفدار احمدی نژاد
دوست عزیز در خصوص مسئله گرم شدن زمین متاسفانه بر خلاف تصور حامیان احمدی نژاد این موضوع اصلا سیاسی نیست و به اکولوژی زمین و زندگی ما انسان ها بر می گردد و ربطی به حزب دموکرات و جمهوری خواه ندارد حتی دولت قبلی آمریکا از مخالفان سرسخت آن بود تا منافعش به خطر نیفتاد در مورد برنامه بی بی سی هم من آن را کامل دیدم روش شما در انعکاس آن همانند روش طرفداران موسوی در برنامه نود سیاسی بود قسمت هایی از آن را گلچین کرده بودید بی بی سی در این برنامه ابتدا تناقضات را مطرح کرد و سپس یکی یکی آنها را رد کرد به طوری که در آخر با دلایل محکم ادعای شکاکان را رد کرد و به جمع بندی گرم شدن زمین رسید البته شکاکان هم همه دانشمند بودند وبسیاری از آن ها به اشتباه خود و دلایل علمی غلط آن پی بردند و ا این بابت هم خوشحال بودند و افتخار می کردند البته آن ها از طرفداران حزب دموکرات یا مخالفان آقای احمدی نژاد نیستند و شاید هم اسم ایشان را تاکنون نشنیده باشند لطفا مسائل علمی را با مسائل و برداشت های سیاسی خود از ا مور عرضه نفرمایید و همه چیز رو از دیدگاه عقاید و ایدئولوژی دشمن ستیزانه رییس جمهور بررسی نکنید
یکی از دوستان افراطی ما حتی این مساله رو به ظهور آقا امام زمان و آخر زمان ربط می داد و آن را نشانه ظهور می دانست و شکست غرب تلقی می کرد شاید طرفداران آقای احمدی نژاد هم چند وقت دیگر چنین چیزی رو اعلام کنند نظر شما چیست؟

 

 

alirezamajidi

پیشرفت‌های مهم جهان پزشکی در سال ۲۰۰۹

با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۰۹، نشریات و رسانه‌های مختلف، شروع به معرفی بهترین، برجسته‌ترین  حوادث و رخدادهای سال و یا بدترین آنها می‌کنند. «تایم» هم به سنت هر ساله، فهرست‌های ده‌تایی از «ترین»‌ها را منتشر کرده است. در این مطلب، مهم‌ترین پیشرفت‌های دنیای پزشکی در سال ۲۰۰۹ را با هم می‌خوانیم:

۱- راهبردهای تازه در زمینه ماموگرافی: ماموگرام، عکس ویژه‌ اشعه ایکس است که از سینه‌های خانم‌ها، به صورت دوره‌ای برای تشخیص زودهنگام بدخیمی گرفته می‌شود. ماه نوامبر امسال، شورای مشورتی دولتی در زمینه پزشکی، تغییرات عجیبی در زمینه سن شروع ماموگرافی ایجاد کرد، بر اساس این تغییرات سن شروع ماموگرافی از ۴۰ سال به ۵۰ سال افزایش یافت و به جای انجام سالیانه ماموگرافی، توصیه به انجام دوسالانه آن شد. این شورا حتی توصیه کرد که خانم‌ها کمتر معاینات شخصی سینه انجام دهند. چنین تغییر رویکردی، بیماران و پزشکان را خشمگین کرد، چرا که بعضی از آنها تصور می‌کردند، این شورا از سوی شرکت‌های بیمه تحت فشار قرار گرفته است. اما هنگامی که در ماه دسامبر با تصویب سنای آمریکا، پوشش ماموگرافی و تست‌های پیشگیرانه، تضمین شد، خیال معترضان آسوده شد.

۲- واکسن ایدز: سال‌های سال، پژوهشگران در زمینه ساخت واکسن ایدز، با شکست مواجه می‌شدند. اما در ماه سپتامبر امسال، برای نخستین بار، در جریان یک کارآزمایی ۱۰۵ میلیون دلاری، واکسنی که حاصل ترکیب دو واکسن قدیمی ایدز بود، تأثیر پیشگیریانه معنی‌داری نشان داد. این واکسن روی ۱۶ هزار داوطلب آزمایش شد و معلوم شد که کارایی ۳۱ درصدی در پیشگیری از ایدز دارد.
البته در مقام مقایسه، شیوه پیشگیری ارزانی مثل کاندوم، اگر توأم با میزان پیشگیری بیشتری نسبت به واکسن جدید نباشد، دست‌کم پیشگیری کمتری دربر ندارد. به علاوه، منتقدان می‌گویند که اکثر داوطلبانی که این واکسن روی آنها آزمایش شده است، افرادی با احتمال ابتلای پایین بودند و افراد با خطر بالای ابتلا مثل معتادان تزریقی را شامل نمی‌شدند.
اما به هر حال، این واکسن، نخستین واکسن ایدزی است که این میزان موفقیت داشته است.

۳- برداشته شدن قوانین محدودکننده پژوهش روی سلول‌های بنیادی: به مدت ۸ سال، پژوهش روی سلول‌های بنیادی با قوانین محدودکننده دست و پنجه نرم می‌کرد، قوانینی که در زمان جورج بوش وضع شده بودند. اما در نهم مارس سال میلادی جاری، باراک اوباما ممنوعیت سرمایه‌گذاری دولت فدرال در زمینه سلول‌های بنیادی را لغو کرد. البته هنوز بر اساس یک قانون کنگره، دانشمندان نمی‌توانند با هزینه دولت، آزمایشگاه‌های «جدیدی» درست کنند که محصول آنها بافت‌های بدن انسان باشد، اما دست کم با لغو قانون قبلی دانشمندان می‌توانند از آزمایشگاه «قبلی» با هزینه دولتی برای پژوهش‌های خود استفاده کنند.
همه آزمایشگاه‌ها باید از لحاظ رعایت رعایت موازین اخلاقی و اصول علمی، مجوز بنیاد ملی سلامت را دریافت کنند.

۴- واکسن H1N1: دنیا، امسال با همه‌گیری آنفلوآنزای H1N1 مواجه بود و این در شرایطی بود که این بیماری درمان مؤثری هم نداشت. خوشبختانه واکسن H1N1 امسال ساخته شد، واکسنی که با یک بار تزریق، اثربخشی دارد. اما مشکل عمده پیش رو، کم بودن میزان تولید این واکسن در مقایسه با کسانی بود که می‌بایست واکسن می‌زدند. بچه‌های کوچک، زنان حامله، کارکنان بهداشتی، والدین شیرخواران کوچکتر از ۶ ماه و کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای مثل آسم و دیابت دارند، مورد علمی تزریق واکسن H1N1 را دارند.

۵- موش ساخته شده از سلول بنیادی: در ماه جولای، دانشمندان چینی موفق شدند، با استفاده از سلول‌های بنیادی چندظرفیتی، یا سلول‌های iPS، یک موش ایجاد کنند. آنها این سلول‌های بالغ را با القای ۴ ژن، برنامه‌ریزی مجدد کردند، سلول‌های دوباره‌برنامه‌ریزی شده، سپس به موش تبدیل شدند. چنین پیشرفتی می‌تواند در درمان بیماری‌های انسان، به کار آید.

۶- غربالگری سرطان پروستات: غربالگری کردن یا غربالگری نکردن؟ وقتی صحبت از سرطان می‌شود، پزشکان، تشخیص زودهنگام را بهترین دفاع می‌دانند. اما وقتی صحبت از سرطان پروستات می‌شود، موضوع اندکی متفاوت می‌شود، چرا که این سرطان در بیشتر موارد بسیار آهسته، پیشرفت می‌کند و نیازی به درمان شدید هم ندارد. در ماه مارس، بنیاد ملی سرطان، نتایج یک تحقیق ۱۰ ساله را منتشر کرد که نشان می‌داد، غربالگری، کمکی به کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان پروستات نمی‌کند.
در این تحقیق ۷۶ هزار داوطلب مرد شرکت کردند. نیمی از آنها تصمیم گرفتند که به طور دوره‌ای مورد آزمایشات غربالگری قرار بگیرند و نیم دیگر تصمیم گرفتند که هیچ آزمایش غربالگری پروستات را انجام ندهند. غربالگری سرطان پروستات از طریق آزمایش انگشتی یا آزمایش سطح پروتئین خاصی در خون موسوم به آنتی‌ژن مخصوص پروستات یا
PSA انجام می‌شود.
در نهایت، ۵۰ نفر از دسته‌ای که غربالگری کرده بودند و۴۴ نفر از دسته‌ای که غربالگری نکرده بودند، به خاطر ابتلا به سرطان پروستات فوت کردند، به عبارت دیگر، غربالگری  و تشخیص زودهنگام سرطان پروستات، تأثیری در کاهش موارد مرگ و میر نداشت!
بر اساس این پژوهش و توصیه‌های سرویس‌های پیشگیری از بیماری آمریکا، شواهد کافی برای ارزیابی برآیند سود و زیان انجام غربالگری سرطان پروستات در مردان با سن کمتر از ۷۵ سال وجود ندارد. اما در مردانی که بیش از ۷۵ سال سن دارند، توصیه می‌شود که این آزمایشات انجام شوند.

۷- تحقیق جدید در مورد اوتیسم: بعضی، واکسن‌ها را مسبب ایجاد اوتیسم می‌دانند، بعضی‌ها هم جیوه را. اما واقعیت این است که هیچ کس دلایل اوتیسم و علت افزایش اخیر موارد ابتلا به آن را نمی‌داند. بر طیق آمارهای جدید که در اکتبر منتشر شد، از هر ۱۰۰ کودک آمریکایی، یکی به طیفی از اختلال اوتیسم، مبتلا است، در صورتی که آمار قبلی میزان ابتلا را یک نفر از هر ۱۵۰ نفر نشان می‌داد.  علت اصلی چنین افزایش موارد بیماری، مشخص نیست، اما دانشمندان امسال یک کلید محتمل ژنتیکی پیدا کردند: تغیرات خاصی در قسمتی از کروموزوم ۵ می‌توانند نقش عمده‌ای در ابتلا به اوتیسم در ۱۵ درصد موارد بیماری داشته باشند. برای رسیدن به این کشف علمی، نحقیقاتی روی بانک DNA بیش از ۲ هزار خانواده مبتلا به اوتیسم انجام شد.

۸- داروی جدید استئوپورز (پوکی استخوان): کند کردن روند پوکی استخوان یا استئوپورز، بهترین شیوه برای پیشگیری از شکستگی لگن و مهره‌هاست، مشکل پزشکی که در صدر مشکلات پزشکی سالمندان قرار دارد. داروهای فعلی با متوقف کردن تأثیر سلول‌های تخریب‌کننده استخوان -که میزانشان با زیاد شدن سن، افزایش می‌یابد- تأثیر خود را اعمال می‌کنند. ولی ترکیب دارویی جدیدی که در حال بررسی توسط سازمان غدا و داروی آمریکا FDA، ایجاد این سلول‌های تخریب‌کننده و نه عملکرد آنها را، هدف قرار می‌دهد.
بر اساس نتایج دو تحقیق که در ماه آگوست منتشر شد، داروی آزمایشی denosumab، میزان موارد شکستگی را در زمان پس از سن یائسگی و مردان مبتلا به سرطان پروستات، کاهش می‌دهد. این دو گروه در بیشترین خطر شکستگی استخوان هستند.
البته هنوز معلوم نیست که این دارو در مقایسه با داروهای مجدد اثربخش‌تر است یا نه.

۹- ژن‌های جدید مربوط به آلزایمر: وقتی صحبت از بیماری پیچیده‌ای چون آلزایمر می‌شود، بدیهی به نظر می‌رسد که هر چقدر بیشتر موفق به کشف دلایل مرتبط با بیماری شویم، احتمال پیدا کردن راهی برای درمان یا به تأخیر انداختن بیماری بیشتر می‌شود. در ماه سپتامبر، دانشمندان گروه جدیدی از ژن‌های مرتبط با این بیماری زوال‌دهنده حافظه را پیدا کردند.
آنها در مجموع ۳ ژن جدید پیدا کردند. ۲ ژن نخست در ایجاد پلاک‌های ساخته شده از نوعی پروتئین به نام آمیلوئید که در مغز این بیماران ساخته می‌شود، تعامل دارند. این پلاک‌ها در نهایت منجر به مرگ سلو‌ل‌های عصبی و اختلالات شناختی می‌شوند. ژن سوم محل اتصال سلول‌های عصبی را هدف قرار می‌دهد، یعنی محلی را که واسطه‌های شیمیایی عصبی مختلف موجب انتقال پیام‌ها می‌شوند.
دانشمندان امیدوارند با شناسایی بیشتر ژن‌های مرتبط با آلزایمر، راهی بر پیدا کردن درمان‌های مؤثرتر بیماری بیایند.

۱۰- چربی قهوه‌ای در افراد بالغ: پیدا کردن شیوه‌های جدید لاغری، دغدغه بسیاری از مردم و دانشمندان است.
چربی قهوه‌ای، نوعی از چربی است که در بدن نوزادان به وفور پیدا می‌شود. در سلول‌های بافت چربی قوه‌ای، میتوکندری‌های تیره‌رنگی قرار داند که خصوصیاتشان تبدیل قند به گرما است. در مقابل سلول‌های بافت چربی سفید، چین توانایی‌ای در تبدیل انرژی به گرما ندارند.
متأسفانه با افزایش سن، چربی قوه‌ای رو به زوال می‌نهد و چربی سفید جانشین آن می‌شود. نتیجه چنین چیزی، انباشته شدن بیشتر چربی و تبدیل شدن کم کالری به گرماست.
اما بر اساس پژوهش دانشمندان سوئدی که در مجله پزشکی معتبر New England Journal of Medicine در ماه آوریل به چاپ رسید و بر طبق دو تحقیق دیگر، بالغین بیشتر از چیزی که قبلا تصور می‌شد، چربی قهوه‌ای دارند، این چربی بیشتر در جلو عقب گردن تمرکز دارد. همچنین مشخص شد که افراد لاغراندام، چربی قوه‌ای بیشتری نسبت به افراد چاق دارند.
آیا چنین کشفی منجر به پیدا شدن راه جدید برای لاغری می‌شود؟

 

 
mahdy_ka

ظروف مسی و سلامتي

معروف است که پزشکان به کسانی که از درد مفاصل رنج می‌برند، داشتن یک دست‌بند مسی را توصیه می‌کنند و دلیل این امر را هم کمبود یون‌های مسی در خون ذکر می‌کنند که با تماس دست‌بندهای مسی با پوست بخشی از این کمبود جبران شده و از درد مفاصل کاسته می‌شود.
از سوی دیگر محققین، یکی از علت‌های بروز بیماری آلزیمر را رسوب یون‌های آلومینیوم در مغز عنوان می‌کنند.
تا چند دهه پیش، مردم کشور ما رسم داشتند برای پخت غذا مخصوصاً خورشت و آش از قابلمه‌های مسی استفاده می‌کردند و یک کفگیر آهنی داشتند به نام حسوم که موقع پخت غذا دائم درون آن قرار می‌گرفت ...
هیچ‌کس نمی‌دانست چرا باید این کفگیر درون قابلمه مسی قرار بگیرد، فقط می‌دانستند برای پخت غذا خیلی لازم می‌باشد.
داستان از این قراره که بدن (مخصوصاً مغز) برای سلامت و نشاط و کنترل اسیدلاکتیک و کورتیزول به ٦ میلیارد یون مس نیاز دارد و به همین نسبت یون آهن.
کمبود یون مس باعث میشه شما دائم احساس رخوت و خواب آلودگی و کسالت کنید و مدام دهن‌دره کنید. در ضمن هیچ کارخانه داروئی نمی‌تونه از یون یک عنصر برای شما قرص تهیه کنه ... و اونی که مثلاً به اسم قرص آهن به خورد شما می‌دهند شامل مولکول آهن هستش که برای بدن هیچ کاربردی نداره.
ولی تا این جا بدونید که غذا موقع پخت در درون قابلمه مسی، از یون آزاد شده این ظرف استفاده می‌کند و در بدن شما فوق‌العاده احساس نشاط و انرژی ایجاد می‌‌کنه دیگه از اون دهن‌درگی و خمیازه و کسالت خبری نیست و باعث طول عمر مفید و سلامتی جسمی مخصوصاً برای خانم‌ها نزدیک به دوران عادت ماهیانه دارد.
ولی یک دفعه توی دهه ٥٠ از این نون خشکی‌ها اومدند و داد می‌زدند (قابلمه مسی ..... کفگیر آهنی خریداریم .....) و با یک قیمت مناسب این قابلمه‌ها را خریدند و به جاش قابلمه آلمینیومی می‌دادند که بهش می‌گفتند روحی. هیچکس توی اون دهه نفهمید این همه قابلمه مسی کجا قراره بره؟
بعدش هم که الان ظرف‌های استیل و تفلون و این مزخرفات اومده که مدعی هستند غذا توش زود می‌پزه و به کف ظرف نمی‌چسبه. ولی مردم ما خبر ندارند که همین یون‌های مضر در این ظروف عامل سرطان هستند و به راحتی یون سرب و آلمینیوم و ..... می‌تونند در جا، یک کودک ٦ ماهه را ظرف یک سال به بیماری‌های کمبود خونی و سرطان و یک فرد بزرگسال را در طی ٥ سال به بیماری‌های کبدی و خونی و طحال دچار کند و بعدش هم سرطان.
من به همه دوستان پیشنهاد می‌کنم حتماً برای پخت غذا (مخصوصاً غذاهای آبکی) از قابلمه مسی و کفگیر آهنی استفاده کنند. حداقل برای یک بار هم شده تا ظرف سه روز اثر آن را روی بدن خودتون ببینید.
حالا جالبه توی شمال ایران موقع پخت خورشت (مخصوصاً فسنجون) یک تیکه آهن یا نعل اسب می‌اندازند وسط خورشت تا حسابی رنگ بگیره ..... این کار باعث آزاد شدن یون‌های آهن و سلامتی بدن می‌شود. اگر دقت کنید مردم مازندران و گیلان تقریباً در حد صفر دچار بیماری‌های خونی و سرطان خون می‌شوند.

 

 
mehranmehran28

من عاشقم

به پروازی که به اوج می رود...به صدایی که از عمق جان می آید ...به کلامی که آتش و گوهر و رنگی که سرشار از احساس است.

 

من عاشقم

به آسمان که خیره به آنم.به پرواز پرستویی که در آن اعماق و در آن اوج می خرامد...چه خرامیدنی .

به عقابی که در بلندای آسمان نظاره گر خاک است. چه شکوهی...نامش و عروجش همه شکوه است و اقتدار..

به زیبایی غروب آفتاب...به لطافت صدای موج دریا، چون به ساحل افتد...

من عاشقم

به نسیمی که می وزد...به نوری که از شب نمی تابد...به تاریکی مطلقش و به زیبایی  ماه آنگاه  که کامل گردد.

به زیبایی خوشه پروین و به فروزندگی ناهید....

به جلوه جمال تو که هویداست در بیکران دریا ، در آبی آسمان ، گستره صحرا و پهنه دشت.

من عاشقم

به سرعت یوز و گریز غزال .به عظمت وال و زیبایی کلاغ و شکوه شیر...

 

اَ فَلا یَنظُروُنَ اِلَیَ الِاِبِلِ کَیفَ خُلِقَت

می نگرم به اینهمه زیبایی...اینهمه لطافت...

می نگرم به خفاش که نادیده می بیند.به شتر که ناخورده می ماند.روزها..هفته ها...

 

من عاشقم

به صدایی که از لرزش سیمی از تار و عود و گیتار بر می خیزد...به فرمان زخمه ای.

به فریادی که کمانچه می کشد و به هیهات دف آنگاه که می خروشد...خروش تا شهادت...

به ریزش  قطرات آب چون سنتور فرماید.

 و به گریه بی امان نی

 

من عاشقم

به چشمانت و نگاهی که سراسر مهر است و مهر.

به صدایت  و کلامی که سراسر عشق است و عشق...

 به دستانت و گرمایی که سراسر عشق است و مهر

من عاشقم

به خلوتی که در اعماق اعماق  وجودم برای تو ...به یاد تو و به سوی توست...گرانبهاترین سوغاتی ات برای من از سرزمین فرشتگان...

به سکوت..همان که سرشار از نا گفته هاست.

من عاشقم

به گذر زمان...چون شب که روز گردد و چون روز که به تاری شب بیانجامد....

به گذر زمان که به چانه ام مشت سپیدی می نوازد. ..

و به گذر زمان که به قامتم شعر لرزش می سراید....

و من عاشقم به شکرانه ات...به لطفت... که می بینم...می شنوم و می نگارم.

به شکرانه ات که فراموشم نمی کنی...

می دانم

می دانم

می دانم

 

 

مهران مقدر

 
 
omidhosseini88

سبزها و توهين به امام؟ محال است!
 

حادثه‌اي اتفاق افتاده، در تجمع سبزها، عكس امام را پاره كردند و آتش زدند. صداوسيما كه هميشه متهم است واقعيات را نمي‌گويد و صداي معترضان را به مردم نمي‌رساند، اين بار گزارشي از آن واقعه را نشان داد، آن وقت مدعيان خط امام و سبزهاي محترم و بزرگان سبز و بلاگرهاي سبز، به جاي آنكه درباره آن ماجرا و آن حادثه صحبت بكنند و خير سرشان آنرا محكوم كنند و به جاي آنكه يك بار و فقط يك بار در اين چند ماه گذشته از شعارها و حركات ضدانقلابي و ضدامامي حاميان خود برائت بجويند، از صداوسيما طلبكار شده‌اند كه چرا باطن واقعي برخي از سبزها را به مردم نشان داده ‌است؟! (انگار دانستن هميشه هم حق مردم نيست!)



تصويري از فيلم نمايش داده شده در VoA در روز 16 آذر

اول از همه شيخ اصلاحات بود كه به جاي محكوم كردن اين اقدام، مدعي شد فيلم پخش شده از تلويزيون مونتاژي بوده است! بعد از كروبي بقيه اصلاح‌طلبان هم يك به يك پخش اين تصاوير را از تلويزيون محكوم كردند و نه البته خود آن اقدام را. موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني هم كه معمولا موقع اهانت به سيدحسن خميني خونش به جوش مي‌آيد، اين‌بار بعد از چند روز سكوت به صحنه آمد و باز به جاي محكوم كردن اقدام سبزهاي ضدامام، صداوسيما را محكوم كرد!
روزنامه جمهوري اسلامي
هم كه اخيرا ميرحسين موسوي را به مقدسات خود و به خط قرمز اصلي خود، يعني هاشمي رفسنجاني اضافه كرده، براي احياي آبروي موسوي با او تماس گرفت و نظرش را درباره اهانت به امام پرسيد. موسوي هم مثل بقيه دوستانش آنرا مشكوك دانست! بلاگرهاي سبز هم مثل بزرگان دنياي حقيقي خود، اين مساله را به كنفرانس برلين و كارناوال روز عاشورا ربط دادند، اما يك اشاره كوچك هم به اين مساله نكردند كه چرا بايد در ميان آنها، افرادي وجود داشته باشند كه به امام توهين ‌كنند؟
جالبتر از همه اينها، آقاي شيخ يوسف صانعي كه مثلا مرجع تقليد است و قرار است رفتار و گفتارش بر اساس عدالت باشد، خيلي راحت سبزهاي ضدامامي را تبرئه كرد و همه آن توهين‌ها را به طور يقين به طرف مقابل نسبت داد و نه حتي به صورت احتمال! وقتي مرجع تقليد اين جماعت اينطور قضاوت كند، آن وقت چه انتظاري بايد از مقلدان سياسي او داشته باشيم؟ البته ظاهرا در اين مورد خاص، جناب مرجع تقليد از مقلدان خود تقليد كرده است. چون اين جماعت مدتهاست كه خشونت حاميان خود را به طرف مقابل نسبت مي‌دهند. قبلا هم
ميرحسين موسوي اقدام حاميان سبزپوش خود را در آشوب‌ و آتش‌ زدن بانك‌ها و اتوبوس‌ها، به بسيج و بسيجيان و لباس‌شخصي‌ها نسبت داده بود!
حقيقتا نمي‌دانم اين آقايان و خانم‌هاي اصلاح‌طلب و سبز، به دنبال چه چيزي هستند؟ چرا با خودشان تعارف دارند؟ آيا درك اين مساله كه در ميان سبزها، عده‌اي هرچند اندك وجود دارند كه مخالف با انقلاب و امام هستند، خيلي سخت است؟ چرا حتي در مساله‌اي چون اهانت به امام خميني هم نگران از دست دادن هواداران افراطي خود هستند و حاضر نيستند كمترين واكنشي به آنها نشان بدهند؟ چرا يك بار هم كه شده با خودشان خلوت نمي‌كنند و تعارفات سياسي و جناحي را كنار نمي‌گذارند.
فرض كنيم پيروزي در انتخابات آنقدر مهم است كه آنها نمي‌توانند به خاطر مصالح جناحي، شكست خود را باور كنند، اما آيا امام خميني و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي هم جزو مسائل سياسي و جناحي و گروهي است كه به راحتي از كنار اين توهين‌ها مي‌گذرند؟ چشم‌ها را بستن و حقيقت ماجرا را نديدن و همه تقصيرها را گردن ديگران انداختن، چه مشكلي را حل مي‌كند؟ اصلا فرض كنيد همه‌ي اهانت‌هاي صورت گرفته توسط اصلاح‌طلبان از گذشته تا حال، از طرف ما بوده، آيا مدعيان خط امام حاضرند آنرا محكوم كنند؟ اگر واقعا حاضرند، ما همه اين اتهامات را به گردن مي‌گيريم!
ما توهين چند سال پيش روزنامه اصلاح‌طلب و خط امامي «حيات نو» را به امام خميني به عهده مي‌گيريم!  كار خودمان بود.‌ ما اعتراف مي‌كنيم كه اكبر گنجي هم نفوذي ما در جريان اصلاحات بود و به دستور مستقيم ما گفته بود «اكنون انديشه‌هاي خميني را بايد در موزه‌هاي تاريخ جستجو كرد!» ما مسئوليت حملات پياپي رسانه‌هاي اصلاح‌طلب را به انديشه‌هاي امام خميني به عهده مي‌گيريم. ما آتش زدن عكس امام خميني را هم در مراسم 16 آذر امسال به عهده مي‌گيريم و اعتراف مي‌كنيم در ميان حاميان سبزپوش موسوي نفوذ كرده بوديم تا آنها را بدنام كنيم! (چون بعضي‌ سبزها ادعا مي‌كنند كه اقدام تلويزيون در پخش اين تصاوير، براي ضربه زدن به نخست وزير امام بوده است! معلوم مي‌شود كه اين‌ آدم‌ها امام را براي خودشان مي‌خواهند، نه برعكس، چون براي موسوي بيشتر ناراحتند تا امام خميني!) اصلا حالا كه قرار است اعتراف كنيم، همه جملات زير هم كار خودمان بوده كه با نفوذ به رسانه‌هاي اصلاح طلب آن را منتشر كرده بوديم:
«حكومت ولايي با حكومت جمهور در تعارض است» (راه نو 3 مرداد 77) «نظريه كشف در باب ولايت فقيه (ديدگاه امام خميني) غيرعلمي و مخالف امنيت ملي است» (روزنامه جامعه 29 تير 77) «جامعه ولايي انحصارگر و مستبد است» (پيام هاجر ارديبهشت 77) «ولايت فقيه يعني خودكامگي و توسعه سياسي نفي خودكامگي است» (نشريه آبان 10 مرداد 77) «نظريه عينيت سياست و ديانت (ديدگاه امام خميني و شهيد مدرس) زاييده افكار عاميانه و قديمي است» (نشريه آبان شهريور 77) «امام خميني و شهيد نواب صفوي خشونت‌گرا و كسروي و حكيمي‌زاده اصلاح‌طلب بوده‌اند!» (روزنامه نشاط اسفند 77) «ولايت فقيه همان ديكتاتوري صالحان است و نظام جمهوري به عنوان دستاورد بزرگ بشريت، بهترين راه براي جلوگيري از ديكتاتوري است» (روزنامه خرداد، مهرماه 78) «قطع رابطه با آمريكا، خواسته تحميلي يك نفر بر كل مردم ايران است، دوران تك‌گويي به سر آمده است» (هفته نامه آبان شماره 265) «مباني و اصول آيت الله خميني كه متكي به فقه و سنت شيعه است، ديگر كارآمد نيست» (يوسفي اشكوري روزنامه جهان اسلام 11 خرداد 78)
حالا راضي شديد؟ این البته تنها بخش کوچکی از توهین‌های صورت گرفته به امام خمینی بود. اينها توهين به عكس امام نبود، توهين به انديشه‌هاي امام بود. اتفاقا حرف ما اين است كه مشكل اصلي اين جماعت همان انديشه امام است. اين توهين‌ها هم از طريق تلويزيون پخش نشده بودند، بلكه توسط رسانه‌ها و روزنامه‌هاي دوم خردادي منتشر شده بودند. پس آقايان و خانم‌هاي سبز! بياييد و براي يك بار هم كه شده اين اهانت‌ها را محكوم كنيد. براي يك بار هم كه شده طلبكاري خودتان را از امام و انقلاب و از مردم كنار بگذاريد. براي يك بار هم كه شده عناوين و القاب 20 سال پيش خود را كنار بگذاريد و يار امروز امام باشيد.
اينكه روبروي هم بنشينيد و القاب و افتخارات گذشته خود را به همديگر تعارف ‌كنيد و به ياد همديگر بياوريد و خودتان را خط امامي بناميد، چه مشكلي را حل مي‌كند؟ تا كي قرار است با القاب 20 سال پيش زندگي كنيد؟ اينكه براي رسيدن به مقاصد جناحي و سياسي، خود را يار و ياور هميشگي امام بدانيد، آن وقت كاري كنيد كه در ميان حاميان شما به امام بد بگويند و به او اهانت كنند، طبق چه معياري پذيرفتني است؟ اصلا چرا اين جريان بايد آنقدر بي‌در و پيكر باشد كه هر كسي حتي مخالف امام و اهانت‌كننده به امام هم عضوش باشد؟
مي‌توان به هر بهانه‌اي و براي توجيه امروز خود، ادعا كنيم كه تنها ياران واقعي امام ما بوديم و ما هستيم. مي‌توان تا هميشه تاريخ خودمان را نخست‌وزير امام بدانيم و به دشمن امام هم نامه بنويسيم! مي‌توانيم سر خود كلاه بگذاريم و همه اينها را توطئه براي حذف ياران امام بدانيم، مشكلي نيست اما مطمئن باشيم كه امروز با بيست سال پيش و ده سال پيش خيلي فرق دارد. مردم ايران هم خيلي با گذشته فرق دارند. اگر مردم روزي بخاطر احترام به امام، به وابستگان ايشان با هر طرز تفكري علاقه داشتند، امروز ديگر براي آدم‌هايي از جنس كروبي و موسوي سينه نمي‌زنند. چرا كه مردم عقلشان را تعطيل نمي‌كنند و ديگر به خاطر القاب و عناوين كسي را تقديس نمي‌كنند. امروز رفتار و گفتار آدم‌هاست كه مورد قضاوت قرار مي‌گيرد. اصلاح‌طلبان هم اگر واقعا مي‌خواهند دوباره مورد اقبال مردم قرار بگيرند بايد فكري براي اين مشكل خود بكنند. يا حمايت اقليت افراطي خود را بخواهند يا حمايت اكثريت مردم ايران را.

 

 
m_nasseri_nari

درد.....

غم چه بسیار است و کس را بیم نیست
بت چه بسیار است و ابراهیم نیست

مردمان خوابند چون اصحاب کهف
نیست در کس شور و اسباب شعف

آتشی بر پاست هر سو از ستم
نه صمد پیداست اینجا نه صنم

مردمان از بس پریشان گشته اند
از مسلمانی پشیمان گشته اند

مردمان غرق فسادند و فجور
فقر و فحشا جمله را کرده است کور

عالمان دین در این گیر و دار
یحمل الاسفار کمثل الحمار

بسته شد بازار خوبی های ما
نیست کالایی در آن غیر از ریا

سارقان دم از شرافت می زنند
جانیان دم از رفاقت می زنند

روسپی های خیابان فساد
دم زنند از جلوه های عدل و داد

مردمان از عشق غافل مانده اند
عشق را گم کرده عاطل مانده اند

در خیابانهای باریک و دراز
می چراند عشق گله گله غاز

صورت نیکو هزاران درهزار
نیست پیدا سیرت نیکوی یار

مردی مردانگی بر باد شد
عدل و داد عادلان بیداد شد

بلبل شوریده رفت از بوستان
هان سیه پوشید یاران دوستان

چشمه ها خشکیده در فصل بهار
ابرها مانده سترون سوکوار

جویبار لحظه از شادی تهی
رفت از باغ صفا سرو سهی

عابران در اضطراب و پر شتاب
خسته ی اندوه غمگین و خراب

نه جوانان را جوانی مانده است
نه به پیران شادمانی مانده است

نه امیدی مانده نه شور و نشاط
جمله سر گردان این کهنه رباط

بنده دنیا بوند این مردمان
دین نباشد لقلقی جز بر زبان

مانده بر لبهایشان داغ دروغ
لاجرم خورشید ایمان بی فروغ

دل نه ماوای خداوند حکیم
بل شده ماوای شیطان رجیم

رهگذاری بود ایمان از دری
آمد و شد در سرای دیگری

امر بر معروف در حد شعار
نهی از منکر کجا آید به کار؟

در غبار این ره بی انتها
خضر هم گم کرده راه خویش را

شب نشینی و خراب از دود و دم
کی خبر داری ز راز صبحدم

مست جامی ؛ مست حرصی؛ مست آز
کی خبر داری زمستی نیاز

مست شهوت مست افیون و شراب
کی خبر دارد ز تخصیص خطاب

آسمان شهرمان رنگ غم است
آفتاب مهربانی ها کم است

انتظار فاطمه کی سر رسد؟
آن درخت صبر را کی بر رسد؟

حق پرستی کهنه و مهجور شد
بت پرستی رایج و معمور شد

از حقایق روی گردان مردمان
همچنان با باطل خود شادمان

هرزمان گردد فساد و بدعتی
فاسقان را زاین میانه بهجتی

همهم فی بطن و تحت البطن شد
سنگدل گشتند و عشق و مهر مرد

عشق سودای دل دیوانه است
عشق مسئول پر پروانه است

عشق می روید چو گل در باغ دل
عشق افزون می نما ید داغ دل

لاله ها می روید از آن چون چراغ
روشنی می بخشدت گاه فراغ

عشق را افسون و افسانه مدان
عشق را دریا و دام و دانه دان

مرغ دل افتد چو اندر دام عشق
کی تواند او پرد از بام عشق

یا شود چون غرق در دریای عشق
می نهد سر تا ابد در پای عشق

عشق شاید در گلوی بلبل است
عشق شاید سرخی رنگ گل است

عشق شاید می وزد همچون نسیم
عشق شاید قلبکی باشد سلیم

ای به رگهای تو جاری نور حق
هردو عالم بر صفایت متفق

هرچه دارم از تو باد ای مهربان
روح و جسم و جان و مال و خان و مان

تا همیشه غصه های من تو باش
شعرها و قصه های من تو باش

ناصري شعرش نوشت و رفتني است
لیک نام پاک قائم ماندنی است

(محمدمهدی ناصری)

 

 
hamed.1360

-- قسمت شانزدهم --

دعا در ادیان توحیدی و شیطان پرستی

در این بخش قصد داریم یک مقایسه گذرا در باب دعاهای ادیان الهی با مکتب نو ظهور و مادی شیطان پرستی داشته باشیم.
البته شاید این مقایسه درست نباشد. ولی چاره ای نیست، جز اینکه برای بیان حقیقت، گاهی کلام حق در کنار کلام کفر قرار گرفته و مقایسه شود. چه اینکه خداوند بندگان خود را اینگونه معرفی می نماید.
قرآن در این باره می فرماید:
الذین یستمعون القول و یتبعون احسته اولئک الذین هداهم الله و اولئک هم اولوا الالباب «کسانی که سخنان را بشنوند و از نیکوترین آنها تبعیت می کنند. آنها کسانی هستند که خداوند آنان را هدایت کرده و آنان صاحبان عقل و خرد هستند»
بنابراین امیدواریم که این مقایسه خود سبب ارج نهادن به کلام الهی شود. و صاحبان خرد و درایت با مطالعه و مقایسه این دعاها حقیقت را دریابند.
چه اینکه قرآن می فرماید: لا اکراه فی الدین قد تبین الرشد من الغی « هیچ اجباری در پذیرفتن دین نیست. حقیقتاً هدایت از گمراهی آشکار است.»
اینک پیش از هر چیز نمونه هایی از دعاهای کتاب مقدس شیطان پرستی و سپس نمونه هایی از تورات و انجیل را می آوریم. و آنگاه در مقایسه با کلام الهی ملاحظه خواهید فرمود که چه تفاوتی میان لفظ دعای الهی و دعای شیطان پرستی وجود دارد.

دعاهای شیطان پرستی (سیطنیسم):
«به نام شیطان. ای فرمانروای زمین، ای پادشاه جهان، من گردن می نهم نیرویی از تاریکی را که امانت گذارده فرمانروای دوزخی بر روی دوش من. باز کن پهنای دروازه های جهنم را. و برسان اکنون، از عمق وجودم سلامم را به برادرت (خواهرت) و دوستت.
ببخش مرا به خاطر سخنان زیادم که از همه جا گفته ام.
من تحیر دارم از نام تو. چون که بخشی از خود من است. من زندگی می کنـم همانند چهارپایـان در مزرعه و شاد هستم از این زنـدگی حیوانی و شهوانی. من طرفدار عدالتم و نفرین می فرستم بر پوسیدگی.
کنار تمام خدایان درون چاه؛ مـن گردن می نهـم چیزهایی را که باید بگویم رخ خواهد داد. بیرون بیا و به نام خودت به این نامه و خواسته های من جواب بده»
« پیش بفرست پیامبر شهوت و لذت را و بگذار زشتی ها در تاریکی من جلوه گر شوند، تا بتوانم آنها را انجام دهم.
اکنون می خواهم، نشانه های خود را جمع آوری کنم و تصویری از آفرینش بکشم. اژدهای بالدار منتظر رهایی است.»
لاوِی دعا را تا اینجا ادامه می دهد که مرد و زن هر کدام باید جملات مخصوص خود را بگویند. که متأسفانه با توجه به مستهجن بودن مضامین دعا، آن را وا می گذاریم.
در یکی دیگر از نیایشهای کتاب شیطان پرستی در برابر شیطان، می توان به این مورد اشاره کرد.
« با برآشفتگی از خشم و اضطراب ناشی از سکوت، فریادم را بلند کنم. که بپیچد همچون صاعقه در آسمان، تا همگان بشنوند؛ ای پنهان شده در تاریکی، ای نگهبان جاده ها، ای کسی که نیروی تو همه جا ظاهر می گردد، آماده کن برای لطف خود، ارادتمند خود را. کسی را که اعتقاد به تو دارد و دچار عذاب شده است.
جدا کن او را بـرای خـودت و حفـاظت نما او را. نه به خـاطر بـی لیاقتیش، و مضطـرب نساز او را. کمک کن او را در میان آتش و آب و زمین و باد، تا دوباره گمشده اش را باز یابد.
قوی کن با آتش، استخوانهای ما را برای دوستی و همراهی خود. و در جاده های تنگ یاورمان باش. اجازه بده از میان نیروهای شیطانی که در زمین از آن توست، هم اکنون لذت آن را دریابیم. و اجازه بده لذت آن را در آینده نیز بچشیم. نیروی خود را به ما برگردان تا لذت بی پایان حکومت بر آنچه هست را بچشیم.»
در اینجا لاوِی از طرف خود ادامه می دهد:
« این است پیام ما. به نام شیطان. این لطف شامل کسی می شود که حکومت شیطان را بر خود بپذیرد. پس باید نام شیطان را بر خود قرار داده. و در رگ و گوشت خود جریان دهد، تا در زمین برای ابد زندگی کند، زیستنی جاوید. درود بر شیطان.»

دعاهای یهودیت
« ای خدای عادل من، وقتی نزد تو فرياد بر می آورم، مرا اجابت فرما. زمانی که در سختی و تنگنا بودم تو به داد من رسيدی، پس اکنون نيز بر من رحم فرموده، دعايم را اجابت فرما.»
« ای خداوند عادل، راه خود را به من نشان ده و مرا هدايت نما تا دشمنانم نتوانند بر من چيره شوند. دهان ايشان لبريز از دروغ است و دلشان مملو از شرارت.
حـرفهـايشـان پر از تملـق و فـريب است و بـه مـرگ منتهـی می شود. ای خدا، تو آنها را محكوم کن و بگذار خود در دامهايشان گرفتار شوند!.»
« ای خدا، تو مرا می بينی. تو رنج و غم مردم را می بينی و به داد آنها می رسی. تو اميد بيچارگان و مددکار يتيمان هستی. دست اين بدکاران را بشكن. آنها را به سزای اعمالشان برسان و به ظلم آنها پايان بده.»
« ای خداوند، اين تو بودی که مرا از رحم مادرم بدنيا آوردی. وقتی هنوز در آغوش مادرم بودم، تو از من مراقبت نمودی. از شكم مادرم، تو خدای من بوده ای. و مرا حفظ کرده ای. اکنون نيز مرا ترک مكن، زيرا خطر در کمين است و غير از تو کسی نيست که به داد من برسد.
دشمنانم مانند شیر مرا محاصره کرده اند. همچون شيران درنده دهان خود را باز کرده اند تا مرا بدرند. نیرویی در من نمانده است. تمام بندهای استخوانهايم از هم جدا شده اند.
دلم مانند موم آب می شود. گلويم همچون ظرف گلی خشک شده و زبانم به کامم چسبيده.
دشمنانم مانند سگ، دور مرا گرفته اند. مردم بدکار و شرور مرا احاطه نموده اند. دستهـا و پاهـای مرا سـوراخ کرده اند. از فـرط لاغـری تمـام استخـوانهايم ديده می شوند؛ بـدکاران بـر من چيره شده اند. رَخت مرا در ميان خود تقسيم کردند و بر ردای من قرعه انداختند.
ای خداوند، از من دور مشو؛ ای قوت من، به ياری من بشتاب. جانم را از دم شمشير برهان. جان عزيز مرا از دست بدکاران نجات ده. مرا از دهان اين شيران برهان؛ مرا از شاخهای اين گاوان وحشی نجات ده!»

دعاهای مسیحیت:
« ای پدر ما که در آسمانی، نام مقدس تو گرامی باد.
ملکوت تو برقرار گردد. خواست تو آنچنان که در آسمان مورد اجراست، بر زمین نیز اجرا شود.
نان روزانه ما را امروز نیز به ما ارزانی دار. خطاهای ما را بیامرز، چنانکه ما نیز آنان را که با ما بدی کرده اند، می بخشیم.
ما را از وسوسه ها دور نگه دار و از شیطان حفظ فرما؛ زیرا ملکوت و قدرت و جلال تا ابد از آن توست. آمین»
« اعتراف می کنم به تو ای پروردگار یکتای ما، که نه تو را آغاز و نه تو را انجام است. زیرا که تو به رحمت خود به همه چیز آغاز دادی و زود باشد که بعدل خود همه را نیز انجامی دهی. میان بشر همتایی نداری. زیرا که بجود خود دستخوش حرکت و عوارض نیستی. بما رحم کن، چون تو ما را آفریده ای و ما ساخته شده دست توایم.»
« ای پروردگار توانای مهربان، که ما بندگان را به رحمت خود آفریده ای، و به ما رتبه بشریت و آئین پیغمبر حقیقی خود را مرحمت نموده ای، همانا تو را شکر می کنیم بر تمام انعامهایت. و دوست داریم که عبادت کنیم تو را در تمام روزهای زندگی مان ... پس ای پرودگار، ما را از شر شیطان و گرایش جسم و آرایش جهان نجات بده. چنانکه برگزیده خود را نجات داده ای.»
دعاها در اسلام
در این مبحث، ابتدا به فـرازهایی از دعاهای ائمه معصـومین علیهم السلام اشـاره کرده و سپس دعاهای قرآن را یادآور می شویم. تا عمق کلام خداوند مشخص گردد. تا بر همگان مبرهن گردد که چه تفاوتی میان کلام خداوند و در ذیل آن کلام ائمه معصومین علیهم السلام، با سایر دعاها وجود دارد!.
هر چند قیاس در این باره دور از انصاف است. و نمی توان کـلام پـوچ شیـطان پـرستان را در کنـار کلام خداوند عالـم قـرار داد، اما چاره ای نیست. و پیشاپیش از محضر مقدس ائمه معصـومین علیهم السلام عذر خواهی نموده و به خداوند تبارک و تعالی عرضه می داریم که، »خداوندا آنچه را که خود می دانی انجام داده و قصد جسارت به کلام قدسی حضرتت را نداریم.«
ابتدا به دعاهای امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه توجه فرمایید. (البته دعاها در ارتباط با خود مقوله شیطان پرستی انتخاب شده اند. و حتماً خوانندگان گرامی خود آگاه به موضوعات مختلف ادعیه صحیفه سجادیه هستند.)
امام سجاد علیه السلام در این کتاب شریف به این مقوله (شیطان پرستی) اینگونه اشاره می فرمایند:
« بار خدایا! در دلهای ما راه ورودی برای شیـطان قرار مده و منزلگاهی برایش در آنچه نزد ماست آماده مکن.
بار پروردگارا! آنچه را از باطل به ما جلوه می دهد، به ما بشناسان. و چون شناساندی ما را از (انجام آن باطل) نگه دار. از خواب غفلت که موجب اعتماد به اوست، بیدارمان فرما.
بار خدایا! تسلط او را از ما دور کن و امیدش را از ما قطع نما.
خداوندا! آنچه را شیطان (درکار ما) گره می زند، بگشا و آنچه را که (برای فریب ما) می اندیشد، باطل نما. آنگاه که قصد اغفال ما را دارد او را باز بدار. سپاهش را شکست داده و مکرش را باطل فرما.
بار خدایا! ما را در صف دشمنانش قرار ده و از دوستانش برکنار دار، کـه وقتـی ما را می خواند اطاعـتش نکنیم، و چـون ما را فـرمان دهد اجابتش نکنیم.»(صحیفه سجادیه دعای 17)
حال به دعاهای سایر ائمه اطهار توجه فرمایید.
« بارخدایا بیامرز از من گناهانی را که پرده ها را می درند. خداوندا بیامرز از من گناهانی را که بدبختیها را فرو می فرستند. خدایا بیامـرز از من گناهانی را که نعمتها را تغییر می دهند ... خدایا جـز تو آمرزنده ای را برای گناهانم و پوشاننده ای برای زشتیهایم نمی یابم ...
پاک و منزهی تو و به ستایش تو مشغولم. به خودم ظلم کرده ام و بی پروایی کرده ام به واسطه نادانیم ... پروردگارا به ضعف بدنم و نازکی پوستم و باریکی استخوانم، رحم کن. آیا باور کنم که تو مرا عذاب کنی بعد از اعتقاد به یگانگیت. و بعد از اینکه در دل نهادم معرفت تو را. و بعد از اینکه زبانم به ذکر تو گویا بوده است ...
ای معبود من، و ای پروردگار و آقای من و ای سرور من، برای کدام مورد به تو شکوه کنم. و برای کدام یک از آنها شیون و گریه کنم؟ برای دردمندی عذاب و سختی اش، یا برای طولانی بودن عذاب و مدتش، وای که اگر مرا هـم ردیف دشمنانت در عقوبتهـا قرار دهی و با اهـل بلایت جمع نمایی و بین من و دوستانت جدایی افکنی.
خدایا و ای سرور و مولای من و ای پروردگارم، گیرم که بر عذاب تو صبر کنم، چگـونه بر دوری تـو صبر کنم. و گیرم که بر حرارت آتش عذابت صبر کنم، چگونه بر چشم پوشی از کرامت تو صبر کنم...» (مفاتیح الجنان، دعای کمیل)
« خداوندا مرا طوری قرار بده که از هیبت تو هراسناک باشم، گو اینکه تو را می بینم. و خوشبختم کن به تقوای خودت. و بدبختم مگردان بسبب معصیتت. و برایم از تقدیر خودت خیر قرار بده. و به قدر خود برکتم ده ...
خدایا بی نیازیم را در وجودم و یقین را در قلبم و اخلاص را در عملم و نور را در چشمم و بینایی را در دینم قرار بده و مرا از توانایی خودم بهره مندم نما.
خداوندا تو نزدیک هر کسی هستی که تو را بخواند. و زودتر اجابت می کنی. و کریمترین کسی هستی که می بخشد. و وسیعتر از هر کس دیگری عطا می کنی. و شنونده ترین هستی برای کسی که درخواست می کند. ای بخشاینده در دنیا و آخرت و مهربان در هر دو...»( مفتایح الجنان، دعای عرفه امام حسین علیه السلام)
اینک به دعاهای قرآن کریم توجه فرمائید، که چه زیبا بر کرانه دل آدمی می نشیند.
«پروردگارا همانا تـو هر که را به آتش افکنی، او را خـوار ساخته ای. و برای ستمکاران هیچ یاوری نیست.
پـروردگارا ما صدای منادی تـو را شنـیدیم که به ایمان دعـوت می کرد، « به پروردگار خود ایمان بیاورید» و ما ایمان آوردیم. پروردگارا گناهان ما را ببخش و بدیهای ما را بپوشان، و ما را با نیکان بمیران.
پروردگارا آنچه را بوسیله پیامبرانت به ما وعده فرمودی، به ما عطـا کن و ما را در روز رستاخیز رسـوا مگردان. زیرا تو هیچگاه از وعده خود تخلف نمی کنی.»( قرآن کریم، سوره آل عمران آیات 192 الی 194)
«... خداوندا، این شهر (مکه) را مکان امنی قرار ده. و من و فرزندانم را از پرستش بتها دور نگاه دار.
پروردگارا آنها (بتها) بسیاری از مردم را گمراه ساخته اند. هر کس از من پیروی کند از من است و هر کس نا فرمانی من کند، تو بخشنده و مهربانی.
پروردگارا، تو می دانی آنچه را ما پنهان و یا آشکار می کنیم. و چیزی در زمین و آسمان بر خداوند پوشیده نیست.
پروردگارا مرا و فرزندانم را از بر پا کنندگان نماز قرار ده و دعای مرا بپذیر.
پروردگارا، من و پدر و مادرم و همه مؤمنان را در آن روز که حساب بر پا می شود بیامرز.» (قرآن کریم، سوره ابراهیم آیات 35 الی 41)
نیازی به تفسیر نیست. خودتان قضاوت کنید و تفاوت را دریابید، که چگونه دعاهای اسلام فراگیر بوده و تمام جوانب زندگی را شامل می شود. و چه روحی بر آنها حاکم است.
آیا دعاهای صحیفه سجادیه را در ابتدای همین بخش به خاطر دارید؟ که امام سجاد علیه السلام، چه زیبا با خداوند صحبت فرموده بودند. به راستی کدام یک از دعاهای مذکور در شیطان پرستی یا یهودیت و مسیحیت، حتی از لحاظ ادبی ارزش دعاهای صحیفه را دارد. حال قیاس کنید با ادعیه قرآن که دیگر شاهکار کلام، در تمام تاریخ خلقت است.

ادامه دارد...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، ممنونم! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

22 آذر / 13 دسامبر / 25 ذي الحجه

Mobin_s2004@yahoo.com
 22 آذر هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
تقسيم نيروهاي مسلح ايران به چهار ارتش در زمان پادشاهي يزدگرد يکم

نمونه ديگري از سكه هاي يزدگرد اول كه اواخر عمر او ضرب شدند

پس از دو سال مطالعه و بررسي، 13 دسامبر سال 402 ميلادي يزدگرد يكم از دودمان ساساني بر تجديد سازمان نيروهاي مسلح ايران صحه گذارد. روابط حسنه ايران و روم در زمان يزدگرد يكم اين فرصت را به ژنرالهاي ايران داده بود كه بنشينند و پس از نزديك به دو قرن، باتوجه به اوضاع جهان آن زمان و تهديد هاي تازه و با استفاده از تجربه گذشته به نوسازي سازمان ارتش بپردازند.
     طبق سازمان تازه كه جزئيات آن در آرشيوهاي منتقل شده از قسطنطنيه به رم در سال 1453 آمده است، نيروهاي مسلح ايران به چهار ارتش به اين شرح تقسيم شده بودند:
     ارتش يكم؛ قرارگاه ستاد در شهر مرو. واحدهاي اين ارتش موظف به جلوگيري از مهاجرت و يا تجاوز مسلحانه اقوام زرد و نيمه زرد آسياي مركزي و چين شمالغربي به اين سوي سيردريا (سيحون) بودند. هيچگاه و در هيچ شرايطي از واحدهاي اين ارتش جز در همان منطقه نبايد استفاده مي شد، زيرا كه به نظر طراحان اين سازمان بندي ورود اقوام مذكور كه تمدني عقب مانده و اخلاقياتي ضعيف داشتند به قلمرو ايران نه تنها تجاوز ارضي بود بلكه تخريب فرهنگي جبران ناپذير بشمار مي رفت. واحدهاي معروف به مرزبان كه قبلا به وجود آمده بودند و در مرزهاي شمالشرقي مستقر بودند بايد ضميمه اين ارتش مي شدند. در اين ارتش، نسبت سوار و پياده يك و دو بود.
    ارتش دوم؛ قرارگاه سيّار. واحدهاي اين ارتش متساويا به دو سپاه تقسيم و در طرفين درياي گرگان (درياي مازندران ـ درياي قزوين = «كاسپين») مستقر و از دربند قفقاز تا معابر داغستان و نقاط رخنه خزرها در غرب آرال (شرق درياي مازندران) محافظت مي كردند. واحدهاي اين ارتش به نسبت چهار و يك سوار و پياده بايد بودند.
    ارتش سوم ؛ قرارگاه تيسفون ، اين ارتش از مرزهاي غربي و شمال غربي و پايتخت حراست مي كرد و بازدارنده رومي ها تا رسيدن ارتش هاي دو و چهار بود.
    ارتش چهارم؛ قرارگاه سپاهان (اصفهان). اين ارتش كمكي و احتياط بود و جز آن قسمت از اين ارتش كه در سيستان و «قندهار امروز» مستقر بود، براي كمك به ارتشهاي ديگر اعزام مي شد. ستاد اين ارتش در شرايط جنك مامور بسيج نيرو و جمع آوري و آموزش سرباز بود. نسبت رده ها نيز متغيير بود.
    اين تقسيم بندي نشان مي دهد كه خطري در پارس (فارس امروز ، كرمان و يزد ، مكران و جزاير ) وجود نداشت.
    اين سازمان تا پايان حكومت ساسانيان به مدت نزديك به دو ونيم قرن تغيير نيافت . همين انعطاف ناپدير بودن اين سازمان از دلايل شكست ايران ازاعراب شد و يزدگرد سوم ارتش يكم را به كمك نطلبيد ، بلكه خود پس از شكست نهاوند به سوي قرارگاه اين ارتش در مرو رفت كه كشته شد و پسر او هم نتوانست از واحد ثابت ارتش چهارم در سيستان استفاده كند. پس از فرو پاشي ارتش يكم بود كه اقوام غز ، سلجوقيان و به ماورالنهر مهاجرت كردند.
    پس از پيوستن ايران به پيماي مركزي (سنتو در دهه 1960 بارديگر نيروهاي نظامي ايران كه شامل ده لشكر بود به چهار ارتش تبديل شدند.

 

نخستين قانون استخدام ایران که استعماری خوانده شده و موّلد بوروکراسی و فساد اداري است - زيانهاي آن

22 آذر 1301 هجري خورشيدي، ايران داراي نخستين قانون استخدام شد. اين قانون كه از همان زمان به بعد بارها به عناوين «استعماري»، تحميلي، «زيان آور» و ... مورد انتقاد قرار گرفته ويژه موسسات دولتي بود و برغم ادامه انتقادها و به وجود آوردن يك طبقه «پشت ميز نشين»، يك بوروكراسي پيچيده و در بعضي ادوار فساد اداري پايه قوانين بعدي و از جمله قانون استخدام سال 1345 هجري خورشيدي قرار گرفته است. عيب بزرگ اين قانون منحصر به فرد در دنيا! كه در كشورهاي ديگر نظير آن يافت نمي شود دادن عنوان استخدام رسمي به يك طبقه از كارمندان (در برابر پيماني، روزمزد و دستمزدي و جدا كردن كارمند از كارگر) و سپس ترفيع خودكار سنواتي و دادن گروه و پايه و امتيازات ديگر است. به عبارت ديگر ، مزد كارمند تازه كار كه كار مشخصي را انجام مي دهد به مراتب كمتر از كارمندي است كه چند سال پيش ازاو استخدام شده و همان كار را انجام مي دهد!. چرا؟. اين چرا در طول 87 سال گذشته بي پاسخ مانده است.
     دولتهاي وقت بدون توجه به حق عموم مردم به برخورداري از يك نظام بازنشستگي جامع و از كار افتادگي ، اين مزايا را به كارمندان دولت دادند و آنان را عملا ارباب مردم كردند و به صورت يك طبقه متمايز از ديگران درآوردند. همين امنيت شغلي ، بدون تنبيه و مجازات ، باعث هجوم مردم به استخدام شدن در دواير دولتي و گرفتن مدارك تحصيلي بي نتيجه جهت ارتقاء و ... شده است.
     اين سئوال هم هنوز بي پاسخ مانده است كه چرا مستشاران خارجي امور استخدامي ايران در صدد اصلاح اين وضعيت و دست كم پياده كردن مقررات كشور خود در ايران بر نيامده بودند . همين مقررات استخدامي پيچيده و غير علمي ايران يكي از عوامل بوروكراسي بد و عقب ماندگي وطن ماست.
    دولتهاي وقت معلوم نيست كه به چه دلايلي از تجربه درخشان و مهم آيين نامه استخدام براي انتشارات و راديو در زمان نصرت الله معينيان كه پايه را بر دستمزد روزانه و انجام به ميزان معين گذارده بود استفاده نكردند . اين قاعده سبب شده بود كه انتشارات و راديو با حداقل كارمند بهترين توليد را داشته باشد .
     قانون استخدام كار گري ايران هم كه تاكنون بر حسب شرايط ، نه مبناي علمي ، بارها اصلاح شده است بمانند ساير كشورها ، خدمتي به كل جامعه نيست .
    در دهه هاي گذشته صدها بار به دولتهاي وقت تاكيد شده بود كه درست نيست هزينه هاي اداري ايران از جمله حقوق كارمندان و مستمري بازنشستگان ازدرآمد نفت ( دلارهاي نفتي ) كه منطقا ويژه سرمايه گذاري و عمران است پرداخت شود كه اين توصيه لازم با بي اعتنايي رو به رو شده است. هزينه هاي عادي كشور بايد از محل ماليات ها تامين شود.

 

روزي كه بيروني دانشمند بزرگ ايراني درگذشت

ابوريحان محمد بيروني دانشمند بزرگ ايراني 13 دسامبر سال 1048 ميلادي (22 آذر) در شهر غزنه (افغانستان امروز) وفات يافت. او درنيمه سپتامبر سال 973 ميلادي درمنطقه خوارزم كه در قلمرو سامانيان بود به دنيا آمده بود و زادگاه او كه در آن زمان روستاي كوچكي بود بعدا به «بيروني» تجديد نام داده شده است.
     بيروني در رياضيات، هيأت (علوم فضايي)، فيزيك، زمين شناسي و جغرافيا سرآمد دانشمندان عصر خود بود. دائرة المعارف علوم چاپ مسكو ابوريحان را دانشمند همه قرون و اعصار خوانده است. در بسياري از كشورها نام بيروني را بر دانشگاهها، دانشكده ها و تالار كتابخانه ها نهاده و به او لقب « استاد جاويد » داده اند.
بيروني گردش خورشيد، گردش محوري زمين و جهات شمال و جنوب را دقيقا محاسبه و تعريف كرده است. خورشيد گرفتگي هشتم آوريل سال 1019 ميلادي را در كوههاي لغمان (افغانستان كنوني) رصد و بررسي كرد و ماه گرفتگي سپتامبر همين سال را در در غزنه به زير مطالعه برد.
     در زمان بيروني، سامانيان كه پايتختشان شهر بخارا بود بر شمالشرقي ايران شامل خراسان بزرگتر و منطقه خوارزم، زياريان بر گرگان و مازندران و مناطق اطراف آنها، بازماندگان صفاريان بر سيستان بزرگتر، غزنويان بر جنوب ايران خاوري (مناطق مركزي و جنوبي افغانستان امروز) و بوئيان بر ساير مناطق ايران تا بغداد حكومت مي كردند، و همه آنان مشوّق دانش و ادبيات فارسي بودند و سامانيان بيش از ديگران در اين راه اهتمام داشتند. بيروني كه در جرجانيه خوارزم نزد ابونصر منصور تحصيل علم كرده بود مدتي نيز در گرگان تحت حمايت مادي و معنوي زياريان كه مرداويز سر دودمان آنان بود به تحقيق پرداخته بود و پس از آن تا پايان عمر در ايران خاوري آن زمان به پژوهش هاي علمي خود ادامه داد. بااينكه محمود غزنوي ميانه بسيار خوبي با بيروني نداشت و وسائل كافي براي تحقيق در اختيار او نبود ولي اين دانشمند لحظه اي از تلاش براي تكميل تحقيقات علمي خود دست نكشيد.
     بيروني كه بر زبانهاي يوناني، هندي و عربي هم تسلط داشت كتب و رسالات متعدد كه شمار آنها را زائد بر 146 گزارش كرده اند نوشت كه جمع سطورشان بالغ بر 13هزار است. مهمترين آثار او عبارتند از: «تفهيم» در رياضيات و نجوم، «آثار باقيه» در تاريخ و جغرافيا، «قانون مسعودي» كه نوعي دائرة المعارف است و كتاب «هند» درباره اوضاع اين سرزمين از تاريخ و جغرافيا تا عادات و رسوم و طبقات اجتماعي آن. بيروني كتاب دائرةالمعارف خود را به نام سلطان مسعود غزنوي حاكم وقت كرد، ولي هديه او را كه سه بار شتر سكه نقره بود نپذيرفت و به او نوشت كه كتاب را به خاطر خدمت به دانش و گسترش آن نوشته است، نه پول.
     بيروني معاصر بوعلي سينا بود كه در اصفهان مي نشست و باهم مكاتبه و تبادل نظر فكري داشتند.
     بيروني در جريان لشكركشي هاي محمود غزنوي به هند غربي (كه پاكستان امروز قسمتي از آن است) امكان يافت كه به آن سرزمين برود، زبان هندي فراگيرد و درباره اوضاع هند تحقيق كند كه محصول اين تحقيق، كتاب «هند» اوست.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
در چنين روزي

22/09/59
جابه جايي نيروهاي عراقي در جبهه سوسنگرد . تداوم درگيري در ايلام ، سومار ، سر پل ذهاب و قصر شيرين .

تحليل كاهش فعاليت دشمن در جبهه جنوب توسط واحد اطلاعات عمليات سپاه خوزستان . بازديد و گزارش مفصل خبرنگار خبرگزاري پارس از جبهه هاي ايلام ، دهلران و مهران .

جمعآوري هشت كشته و شش مجروح عراقي از آبهاي ساحلي كويت ، مرتبط با عمليات دريايي اخير . تقاضاي امارات از سازمان ملل براي مذاكره با ايران دربارة سه جزيره و تاكيد سعدون حمادي بر اينكه سه جزيره ايراني خليج فارس به امارات تعلق دارد .

نقش و منافع آمريكا در جنگ ايران و عراق از نظر برژينسكي ، هرالدتريبيون و وزير اطلاعات رژيم سعودي .

گزارش مشروح لوموند از كردستان ايران : درگيريهاي جاري ـ اهميت درگيري در كردستان ايران براي عراق ـ انشعاب شاخه روسي حزب دمكرات ( به رهبري غني بلوريان ) از اين حزب و آثار آن ـ اظهارات غني بلوريان عليه قاسملو و عراق .

لزوم هوشياريهاي لازم در سخنان امام خميني خطاب به جمعي از فرماندهان سپاه و مسئولين عقيدتي ارتش .

22/09/66
دكوئيار: اكنون زمان آن فرارسيده است كه فروش اسلحه به ايران تحريم شود.

Mobin_s2004@yahoo.com
 13 دسامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
درسي كه در قرن 16 پرتغاليها از برتري اسلحه گرفتند و به ارث براي غرب باقي گذارده اند

پرتغاليها كه با هدف استعمار ، از راه دريايي كه خود يافته بودند وارد هند شده و نقاطي را در ساحل غربي هند براي اشغال و ايجاد پايگاه جهت دست اندازي به ساير مناطق مشرق زمين از جمله خليج فارس در نظر گرفته بودند 13 دسامبر سال 1546 در جنگ بر نيروهاي حكمران گجرات هند پيروز شدند و موفق به پياده كردن نقشه خود گرديدند.
     نيروهاي حكمران گجرات سي برابر پرتغاليها بودند ولي چون اسلحه آتشين در اختيار نداشتند شكست خوردند . هنديها تا زمان اين پيروزي به پرتغاليها روي خوش نشان نداده بودند كه برتري اسلحه (توپ و تفنگ ) ، آنان را مرعوب كرد . اسيب پذيري ديگر هندي ها اين بود كه يك دولت واحد نداشتند و دولت دهلي بر مناطق جنوبي مسلط نبود.
    اين رويداد به دولتهاي غرب درس داد كه نه تنها بايد برتري تسليحاتي خود را حفظ كنند بلكه نيابد امكان دهند كه ملل ديگر به جنگ افزار موثر دست يابند و نيز باهم متحد شوند . اين تجربه پرتغال به صورت يک ميراث براي غرب باقي مانده و يک سياست عمومي آنها شده است .
     در آن زمان جمعيت همه پرتغال به پايه يك شهر هند نمي رسيد و ترس از جمعيت زياد مشرق زمين هم عامل ديگري براي ترس استثمارگران بوده است ، و اين ترس از وقتي زياد شده است كه متوجه شده اند که اين جمعيت از تحمل تلفات بيمي به دل را ه نمي دهد؛ مثال بارز آن را چيني ها در اوايل دهه 1950 در جريان جنگ کره با عبور از رود « يالو » از خود نشان دادند.

 

ايجاد دادگاه بين المللي

جامعه ملل 13 دسامبر سال 1920 تصميم به ايجاد يك دادگاه جهاني در شهر لاهه گرفت. اين دادگاه پس از تاسيس سازمان ملل وظايف بيشتري به دست آورد كه اخيرا به تصويب مجمع عمومي اين سازمان موضوع دادرسي بين المللي و تعميم آن وارد مرحله جدي خود شده، یک دادگاه بین الملل کیفری بوجود آمده و احتمال گسترش دادرسی های جهانی افزايش يافته است که مورد نياز مبرم ملل است.

منظره اي از دادگاه بين المللي لاهه

 

حمله كاميكازي به ناو "نشويل" آمريکا

سيزدهم دسامبر سال 1944 يك خلبان كاميكاز (حمله انتحاري) نيروي هوايي امپراتوري ژاپن خود را بر ناو سنگين امريكايي «نشويل» كوبيد كه ضمن از كار انداختن اين كشتي 138 تن از افسران و ملوانان آن هم كشته شدند. عمليات كاميكازي («كامي» به معناي خدا ــ «كازي» يعني باد) كه طي آن خلبانان ژاپني هواپيماي پر از مواد منفجره خود را به ناوهاي آمريكايي در آبهاي خاور دور مي كوبيدند تلفات و زيانهاي سختي وارد آورد كه فصل جداگانه اي را در تاريخ جنگ جهاني دوم به خود اختصاص داده است.

 

دستگیر شدن صدام حسین

صدام چند ساعت پس از دستگيرشدن

13 دسامبر 2003 صدام حسین تکریتی که از روز سقوط بغداد ناپدید شده بود در ناحیه الدوّار واقع در 15 کیلومتری جنوب تکریت و نه چندان دور از دجله در حفره ای در یک خانه روستایی دستگیر شد. وی یک تفنگ و یک تپانچه با خود داشت ولی از آنها برای مقابله با نظامی آمریکایی که پوشالهای روی حفره را عقب زده بود استفاده نکرد و جرات خودکشی هم نداشت. در آن روز صدام با آن قیافه و وضعیت، در ذهن بیننده یک آدم مفلوک را تداعی می کرد. صدام مقداری شوکلات و 750 هزار دلار با خود داشت. برای نشان دادن صدام 25 میلیون دلار پاداش تعیین کرده بودند که همین پاداش باعث لو رفتن او شده بود. تعیین پاداش نقدی همچنین باعث لو رفتن دو پسر صدام در ماه ژوئیه 2003 شده بود که هردو مقاومت کرده و کشته شده بودند. صدام حسین (رئیس جمهور پیشین عراق) که در طول عمر و حتی در لحظه اعدام کینه ایرانی را از دل بیرون نکرد بعدا محاکمه و اعدام شد. وی بیش از هرفرد دیگر به ایران و ایرانی آسیب وارد ساخته است.

صدام حسين پس از بيرون آورده شدن از حفره. سامير مترجم نظاميان آمريکا بالاي سر او ديده مي شود

برخي ديگر از رويدادهاي 13 دسامبر

  • 1574:   سلطان سليم دوم امپراتور عثماني در حمام به علت ليزخوردن بر زمين افتاد و درگذشت . وي پس از شكست در جنگ دريايي « لپانتو » در سواحل قبرس از ناوگان مشترك اسپانيا ، اتريش ، پاپ و ونيز و از دست دادن 230 كشتي جنگي دچار انچنان اندوهي شده بود كه از خوابگاهش بندرت بيرون مي آمد و به شراب پناه برده بود. دوسال بعد از اوهم شاه طهماسب صفوي شاه ايران درگذشت.

  • 1816:   نخستين اسكله خشك ( محلي كه كشتي را پس از بيرون كشيدن از آب تعمير مي كنند و يا اين كه كشتي نو را در انجا مي سازند و بعد به آب مي اندازند) در بندر بوستون امريكا ساخته شد.

  • 1916:   درجريان جنگ جهاني اول، بهمن در منطقه تيرول در كوههاي آلپ 16 هزارسرباز اتريشي و ايتاليايي را زنده به گور كرد و يك تن جان سالم به در نبرد ــ رويدادي كه تاريخ نظير آن را ثبت نكرده است .

  • 1928:   سنجاق كراوات به بازار آمد.

  • 1959:   ژنرال آيزنهاور رئيس جمهوري وقت آمريكا در جريان ديدار از 11 كشور در سه قاره وارد تهران شد و پنج ساعت در اينجا توقف داشت و با سران ايران گفتگو كرد.

  • 1966:   آمريكا در جريان جنگ ويتنام بمباران شهر هانوي را آغاز كزد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     25 ذي القعده هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    درگذشت ميرزا نظام الدّين دستغيب شيرازي ازشاعران پرآوازه شيرازي

    25 ذي الحجه 1029 - ميرزا نظام الدّين دستغيب شيرازي ازشاعران پرآوازه شيرازي بدرود حيات گفت. وي ازخاندان سادات دستغيب شيرازي بود ازاين رو به نظام دستغيب شهرت يافت. اين شاعرهنرمند، درخوشنويسي و خطاطي نيزچيره دست و توانا بود و بويژه خط نستعليق را زيبا مي‎نوشت. ازنظام دستغيب ديوان شعري بجاي مانده كه بيشتراشعارش درقالب قصيده و درستايش ائمّه اطهار(ع) است.

     

     درگذشت حاج ملا هادي سبزواري عالم، حكيم و فيلسوف پرآوازه ايران

    25 ذي الحجه 1289 - حاج ملا هادي سبزواري عالم، حكيم و فيلسوف پرآوازه ايران بدرود حيات گفت. وي درپايان تحصيلات خود درخراسان بويژه درزادگاهش سبزوار به تدريس پرداخت. حاج ملاهادي سبزواري آرا و ديدگاههاي ارزنده‎اي دارد كه هنوزهم مورد توجه علماست. اين فيلسوف بلند پايه همچنين طبعي روان داشت و اشعارش حاوي نكات فلسفي و عرفاني ظريف است. « هِدايةُ المُستَرشِدين و حاشيه براَسفار» ازمشهورترين آثاراين فيلسوف ارزنده ايراني بشمارمي‎روند.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    3
    9

    اهواز

    11
    20

    تبريز

    -1
    8

    شيراز

    3
    13

    مشهد

    2
    11

    بندرعباس

    14
    24

    کرمان

    -1
    13

    اصفهان

    -1
    11

    يزد

    4
    14

    کرمانشاه

    -1
    10

    اراک

    -2
    7

    رشت

    8
    16

    دبی

    21
    23

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1472 تومان
    1003 تومان
    1640 تومان
    1112 تومان
    267 تومان
    274 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    270000 تومان
    135000 تومان
    68000 تومان
    266000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعي (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:34
    طلوع خورشيد : 07:05
    اذان ظهر : 11:58
    غروب خورشيد : 16:51
    اذان مغرب : 17:13
    نيمه شب شرعي : 23:12
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    The Economist
    12 دسامبر

    جديدترين شماره از هفته نامه
    The Economist

    تاريخ انتشار: 12 دسامبر
    تعداد صفحات مجله: 130
    حجم فيل: 60 مگابايت


    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    جی.وی.سی کوچکترین دوربین فیلمبرداری هارد دیسک دار را تولید کرد 

     

    جی وی سی که از تولیدکنندگان عمده دوربین های فیلمبرداری به شمار می رود، در سری دوربین های Everio به سمت کیفیت بهتر، حجم کمتر و همچنین بهره وری بیشتر پیش می رود.  
    این دوربین کوچک هم از همین خانواده است. جی وی سی در اين مدل (GZ-HD620)، یک هارددیسک 120 گیگابایتی جای داده است. همچنین لنز HD این دوربین که محصول شرکت کونیکا است امکان زوم اپتیکال تا 30x را دارد.  
    این در حالی است که وزن این دوربین با وجود هارددیسک، لنز و بدنه اش، تنها 270 گرم و ابعاد این دوربین 53×36×115 میلی متر است. با همین ابعاد کوچک توانسته عنوان کوچکترین دوربین فیلمبردای هارددیسک دار از آن خود کند.  
    از دیگر قابلیت های این دوربین کوچک می توان به فيلمبرداری با کیفیت 1080p، ال سی دی 2,7 اینچی، کارت خوان microSDHC/SD، پشتیبانی از فرمت های MPEG-4 و H.264 و همچنین صدای دالبی اشاره کرد. ضمن اینکه باید خروجی HDMI، Component وAV را هم به این قابلیت ها اضافه کرد.  
    بر روی حافظه 120 گیگابایتی هارددیسک این دوربین می توان تا 11 ساعت با بالاترین کیفیت (24Mbps) و تا 50 ساعت با کمترین کیفیت آن (5Mbps) تصویربرداری کرد.  
    این دوربین از روز 9 دسامبر با قیمتی حدود 1000 دلار در بازار ژاپن عرضه شده است.

    تبدیل وب کم به اسکنر سه بعدی

    آقای Qi Pan، يکی از محققين دانشگاه کمبريج با تعریف فرايندی هوشمند به نام ProForma توانست از یک وب کم معمولی اسکنری سه بعدی بسازد.
    آقای پن در تشريح فرايند نرم افزاری این سيستم می گويد، در مرحله اول از هر جسمی که در مقابل لنز دوربين وب کم قرار می گیرد یک مدل نسبی سه بعدی تهيه می شود. این مدل سه بعدی از تعريف نقاط مختلف از بدنه جسم که در مقابل لنز دوربين قرار گرفته است ساخته می شود و ابری از نقاط را به وجود می آورد. سپس این نقاط به یک تابع که بر پایه اصول هندسه فضايی نوشته شده است وارد شده و پس از پردازش، تصويری سه بعدی از جسم ایجاد می کند.
    این پروژه که برای آقای پن یک سال و نيم زمان برده است، می تواند در زمینه معرفی کالاهای تجاری و مدل سازی های سه بعدی در صنعت تحولی عظیم به وجود آورد.
    به گفته وی، اين نرم افزار به زودی به همراه یک نسخه اولیه تحت لینوکس، جهت دانلود و تست در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
     

     

     

     

     

     

     
      u کتاب روزانه


    رابطه «هست ها» و «بايدها»


     

    نويسنده: حسن معلمي
     

    معرفی کتاب:
    به گواهی شرع، عقل و عرف، بایدها و نبایدهای دینی بر اساس واقعیت ها تنظیم شده اند. بر این اساس، دو نظریه عمده ذیل مطرحند:
    1. نظریه اعتبارات كه همه “باید و نباید”های اخلاقی، حقوقی، دینی و شخصی را توجیه كرده و نشان می‌دهد، آن ها بر بنیان مصالح، مفاسد و آثار واقعی كه به جسم، روح، جامعه یا طبیعت باز می‌گردد، استوارند.
    2. نظریه ضرورت بالقیاس و بالغیر كه بر طبق آن، “بایدها و نبایدها”، ضرورت فلسفی و گویای حقایق اند، به طوری كه كمال ارتباط را با واقع دارند.
    بنابراین از كلیه مصالح و مفاسد، ضرورت انجام برخی عملكردها و ترك برخی دیگر، برای رسیدن به نتایج مطلوب كشف می‌شود.
    در گفتار امیرالمؤمنین (ع)، بسیار به “بایدها و نبایدهای دینی و اخلاقی” و نتایج عمل به آن ها اشاره شده است. ایشان در سخنان خویش، مردم را به انجام “بایدها” در جهت كسب كمال نهایی ترغیب كرده و آنان را از انجام “نبایدها”، به سبب نتایج نامطلوبشان نهی می‌كنند.
    در كتاب حاضر كه از مجموعه “از چشم انداز امام علی (ع) ” می‌باشد، ضمن بررسی دو نظریه اساسی فوق، دیدگاه امیرالمؤمنین (ع) درباره “بایدها و نبایدها” و نحوه ارتباط آن ها با واقعیت ها بیان می‌شود.
    فهرست مطالب مطالب کتاب به شرح زیر است:

    مقدمه
    فصل اول/ مفاد «بايد و نبايد»
    فصل دوم/ رابطه بايد و هست و كليت قواعد اخلاقي
    فصل سوم/ رابطه «بايد» و «هست» از نگاه امام علي (ع)
    نتيجه
    پي نوشت
    كتابنامه



    دانلود کتاب:

    لينک مستقيم دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    نان و شعر و آه...

    فاضل تركمن

    شعرهایم برای مخاطب
    واقعاً هیچ سودی ندارد
    از خدا خواستم تا كه شاعر
    دست‌های مرا هم بكارد! 1

    گفتم از هرچه آمد به ذهنم
    از خر و گاو تا شیر و روباه
    باغ وحشی است هر بیت شعرم
    خالی از چهرۀ خوشگل ماه

    سوژه‌ای نیست در جیب ذهنم
    بنده یك شاعر بی‌خیالم
    شعرهایم تخیل ندارد
    كاشكی خاك بر سر بمالم!

    از دو‌ بیتی كه كلاً سرودم
    بود یك بیت و نصفیش «تضمین» 2
    شعرهای مرا منفجر كن،
    با تفنگ كلاشینكف و مین!

    آرزو داشتم روزگاری
    مثل سعدی بمانم نكونام
    شهرتم مثل حافظ بپیچد،
    توی پاریس و رم و ویتنام!

    آه... افسوس! افسوس! افسوس!
    مولوی جان! دلم را شكستی
    گفته‌ای هرچه موضوع خوب است
    در به روی من خسته بستی

    كاش بابا به حرف تو آن روز
    گوش می‌كردم از جان و از دل
    شاعری هست شغلی مزخرف
    چون نمی‌آورد نان به منزل!


    ------------------------------------------
    *پی‌نوشت:
    1) فروغ فرخزاد: دستهایم را در باغچه می‌كارم/ سبز خواهم شد/ می‌دانم/ می‌دانم/ می‌دانم...
    2) اسم مودبانۀ سرقت ادبی!/ از آرایه‌های ادبی شعر فارسی، كه در آن شاعر، بیت یا ابیاتی را از شاعر دیگری در سرودۀ‌ خود می‌آورد تا بر درستی گفتۀ خویش، ضمانتی یا ریشی نزد مخاطب گرو گذاشته باشد.

     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    ارقام را حذف کنید!

    اعداد را از زندگی‌تان حذف کنید. یادتان باشد قرض‌های شما و اعداد و ارقامی که کابوس زندگی‌تان شده است، شما را از شادمانی‌ها دور می‌کند و افکار مشوش و پریشانی را در ذهن‌تان برجای می‌گذارد.
    جسم آینه روح است. اگر آینه روحتان کور شده است باید ذهن‌تان را از تیرگی‌‌ها پاک کنید.
    مطمئناً زندگی هر انسانی که مسئولیت هزینه‌ها و دخل و خرج زندگی را بر دوش دارد، خالی از دغدغه و ارقام ریز و درشت و حساب و کتاب نیست.
    با این حال کسانی این راه را به سلامت و شادمانی طی می‌کنند که بتوانند در فرصت‌های مناسبی ذهن‌شان را از این گرفتاری دور کنند.
    اگر به این نکته توجه داشته باشید که در سایه تلاش و کوشش و با کمی تدبر و مدیریت مسیری تازه و جدید می‌یابید، آن‌وقت دیگر هیچ‌گونه نگرانی احساس نخواهید کرد.
    روانشناسان بر این عقیده هستند تکیه‌‌گاه ذهنی افراد بر مسائلی کلی‌تر و دورشدن ذهن از پرداختن به جزئیات به آنان کمک خواهد کرد تا بتوانند با دید بازتر به مسائل نگاه کنند و به نتیجه بهتری نیز دست یابند.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    ۶ شرط در نگه داری گوشت

    بشر زمانی به مصرف گوشت روی آورد که با حیوانات مختلف و زندگی آنها آشنا شد و ادوات مختلفی برای شکار ابداع کرد.سپس با الگوبرداری از حیوانات درنده، گوشت شکار خود را درید و مصرف کرد. در طول حیات بشری طی اعصار مختلف نقش گوشت و شکار به عنوان یک رکن غذایی حفظ شد و با پیچیده‌تر شدن جوامع و پیدایش تمدن، حوزه تولید، فرآوری، عرضه، نگهداری و طبخ آن به یک صنعت پایا و پویا تبدیل شد...
    گوشت یک ماده پروتئینی منحصر به فرد است و نمی‌توان جایگزین کاملی برای آن برگزید. این روزها به دلیل مشکلات جوامع صنعتی و احساس نیاز و همچنین رغبت خانواده‌ها به ذخیره سازی برخی اقلام غذایی از جمله گوشت و محصولات پروتئینی، مساله‌ بهداشت و نگهداشت این غذای پروتئینی در اماکن عرضه و منازل حایز اهمیت است. آنچه در پی می‌آید، نکاتی است در مورد باید‌ها و نبایدهای نگهداری از گوشت در خانه:

    ۱) اول باید از سلامت ماده غذایی مطمئن شد زیرا بهترین تدابیر نگهداری از گوشت نیز در مواردی که خرید ما کیفیت نداشته باشد هیچ ارزشی ندارد. پس نیازهای خود را از فروشگاه‌های بهداشتی و خوشنام تهیه کنید و دقت کنید که زنجیره سرما در آنها رعایت شود یعنی گوشت داخل یخچال بوده باشد. سعی کنید گوشت را از نزدیک‌ترین محل معتبر عرضه خریداری کنید.

    ۲) اگر خرید شما بسته‌بندی‌شده و تمیز است و قصد دارید ۲ تا ۴ روز بعد از خرید، آن را مصرف کنید، نیازی به تغییر بسته‌بندی نیست و می‌توانید آن را در همان شکل تا زمان مصرف در یخچال نگهداری کنید. اگر گوشت را تمیز، خرد و در کیسه‌های پلاستیکی بسته‌بندی کرده‌اید تا ۲ روز می‌توانید آن را در یخچال (دمای زیر ۲ درجه سانتی‌گراد) نگه دارید و البته به شرط بسته‌بندی در پاکت‌های آلومینیومی‌(فویل) یا کاغذ مومی‌ می‌توانید تا ۴ روز به این روند ادامه دهید. بسته‌بندی مناسب گوشت علاوه بر ممانعت از نشت آلودگی و نفوذ بوی گوشت در سایر مواد، موجب حفظ رطوبت مطلوب آن می‌شود.

    ۳) فریز کردن و انجماد یک روش مناسب برای نگهداری طولانی مدت از گوشت است. هر چند که مقادیر جزیی از مواد مغذی مثل املاح، پروتئین‌ها و ویتامین‌های محلول در آب طی روند خارج کردن گوشت از حالت انجماد (دیفراست ) از بین می‌روند اما گوشت عمده خواص فیزیکی مثل طعم، بو، بافت و ارزش غذایی‌اش را حفظ می‌کند. دمای فریزر حدوداً باید پایین‌تر (سردتر) از ۱۷- درجه سانتی گراد باشد. بسته‌بندی مناسب و مطمئن ضمن ممانعت از تبادلات هوا و رطوبت، گوشت را در مقابل فریزسوختگی ( خشکی بیش از حد سطح گوشت) محافظت می‌کند.

    ۴) طولانی بودن زمان قرارگیری گوشت در معرض اکسیژن و نور موجب پدیده‌ای بنام اکسیداسیون چربی‌ها در ساختمان گوشت می‌شود که یکی از عوامل ایجاد طعم نامطلوب در گوشت است. برای دوری از چنین مشکلاتی قبل از فریز این محصولات، چربی‌های اضافی آن را تا حد ممکن پاک کرده و در استحکام و نفوذناپذیری بسته‌ها وسواس به خرج دهید. حجم گوشت هر بسته باید متناسب با مصرف یک یا در نهایت دو وعده غذایی باشد،به طوری که مجبور نباشید محتوی باقی مانده بسته را مجدداً فریز کنید. محصولات فرآوری شده با ادویه و نمک را فقط به شکل وکیوم می‌توان فریز کرد و گرنه در عرض چند روز طعم ترشیدگی پیدا می‌کنند.

    ۵ ) غذاهای گوشتی مانده را هرچه سریع‌تر به یخچال یا فریزر منتقل کنید. اگر مقدار غذای اضافی‌تان زیاد است، آن را در ظرف‌های کوچک و کم‌عمق ریخته تا هرچه سریع‌تر سرد شوند.

    ۶ ) فریز کردن گوشت راه نسبتاً آسان و مطمئنی برای نگهداری محصولات غذایی است اما باید از صحت کار فریزر نیز اطلاع داشت. به این منظور می‌توان هر از چند گاهی با آزمایشی ساده به این اطمینان رسید. دماسنجی را بین بسته‌های داخل فریزر جاسازی کرده، ۵ تا ۸ ساعت بعد دماسنج را بیرون آورده و دما را بخوانید. دقت داشته باشید که قبل از به کارگیری، دماسنج باید دمای صفر را نشان بدهد.


    ● ۴ سوال متداول
    ـ آیا فریز کردن گوشت، تمام میکروب‌های آن را از بین می‌برد؟
    نه، ولی با سردسازی و انجماد می‌توان از رشد و حیات معمولی میکروب‌ها جلوگیری کرد.
    ـ آیا می‌توان گوشت خارج شده از فریزر را مجدداً منجمد کرد؟
    این کار مگر به شرط پخت توصیه نمی‌شود؛ زیرا کیفیت گوشت در هر بار انجماد و ذوب کاهش می‌یابد. با علم به این نکته که بافت گوشت محتوی درصد بالایی آب است، انجماد موجب ایجاد کریستال‌های یخ در ساختار آن می‌شود. این کریستال‌ها به هنگام ذوب بسته گوشتی، فیبرهای ساختمانی گوشت را پاره کرده و موجب راه افتادن خونابه می‌شوند. اگر فریز تکرار شود، ساختار گوشت بسیار خشک خواهد شد. همچنین تکرار عمل فریز می‌تواند خطر آلودگی میکروبی گوشت را افزایش دهد.
    ـ بسته‌های وکیوم گوشت چه مزیتی دارند؟
    بسته‌بندی وکیوم گوشت، زمان ماندگاری را افزایش می‌دهد؛ زیرا با حذف هوا از محیط گوشت، رشد میکروب‌ها متوقف می‌شود. ممکن است این نوع حفاظت، موجب ایجاد بوی مخصوصی در گوشت شود ولی این خطری ندارد و در حین پخت و پز از بین خواهد رفت.
    ـ اگر نگهداری در فریزر بیش از زمان توصیه شده باشد، چه اتفاقی می‌افتد؟
    زمان نگهداری محصولات گوشتی به شکل یخ زده، به علت مهار رشد میکروبی، بالاست. این زمان بیش از آنکه به سلامت غذا مربوط باشد، به کیفیت مورد نظر خانواده‌ها ارتباط پیدا می‌کند. بعد از یک مدت زمان خاص علی‌رغم رعایت تمامی نکات، گوشت فریزشده شروع به خشک شدن می‌کند و این موضوع موجب از بین رفتن طعم مورد انتظار این ماده غذایی خواهد شد.

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    چگونه از سایه چشم آبرنگی
    استفاده کنیم؟

    آیا شما هم از آن دسته خانم‌هایی هستید که عاشق آرایش کردن هستند؟ پس ابتدا سعی کنید آرایش کردن را در خانه تمرین کنید . با تمرین کردن نه تنها به خوبی یاد می‌گیرید که چگونه سایه روشن رنگ‌ها را روی پوست‌تان امتحان کنید بلکه می‌توانید در آرایش‌تان نوآوری کنید و از خود خلاقیت نشان دهید.

    1- به یک مغازه لوازم آرایش مراجعه کنید تا در آنجا بتوانید تمام لوازم آرایش موردنیازتان را با هم هماهنگ کرده و خریداری کنید. در مرحله اول ، یک کرم پودر و پنکیک خوب و سپس یک سایه چشم مناسب خریداری کنید.

    2- جالب ترین مرحله خریدن لوازم آرایش ترکیب و هماهنگ کردن رنگ‌هاست. بعد از خریدن لوازم آرایش به خانه رفته و کرم پودرتان را روی صورت‌تان بزنید. برای زیرسازی آرایش چشم‌تان از یک سایه طلایی و یا نقره ای استفاده کنید. سپس روی آن رنگ‌هایی مانند نیلی و یا آبی بزنید. شاید دوست داشته باشید که از رنگ‌های طبیعی تری مانند قهوه ای یا صورتی استفاده کنید.

    3- سایه چشم آبرنگی را می‌توانید اینگونه استفاده کنید:

    * در یک کاسه کوچک رنگ‌های مورد نظرتان را با هم ادغام کرده و رنگ دلخواه‌تان را بدست آورید. زمانیکه سایه رنگ دلخواه‌تان را پیدا کرد سعی کنید آنقدر آنها را بهم بزنید تا کاملا یکدست شود.

    * رنگ اصلی آرایش‌تان را به سایه چشم‌تان اضافه کنید تا بهتر با هم ترکیب شوند و دوام بیشتری داشته باشند.

    * قبل از استفاده از این سایه چشم (آبرنگی) اجازه دهید که کاملا خشک شود. زمانیکه خشک شد ، می‌توانید سایه را روی پلک‌تان بمالید و از خلاقیت و نوآوری خود لذت ببرید.
     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    نکات ضروری که باید در مورد
    نحوه لباس پوشیدن بدانید

    بعضی اوقات در تلویزیون و یا مجلات چیزهایی را می‌بینید که فکر می‌کنید در عالم واقعیت هم می‌توان از آنها استفاده کرد. تمام آن چیزی که در شبکه‌های فشن و مجلات لباس می‌بینید را نمی توان در عالم واقعیت پیاده کرد. اگر بخواهید از تمام ترفندها و مدل‌های دنیای فشن در عالم واقعیت استفاده کنید، ممکن است همین ظاهر خوبی هم که دارید را از دست بدهید. بهترین مدل، این است که شما بتوانید به کمک آن شخصیت‌تان را پیدا کنید، جدا از تمام مدل‌ها ، بتوانید آن مدلی را پیدا کنید که تنها برازنده شماست و به شما ظاهر جذاب و مناسبی می‌دهد.


    vرنگی انتخاب کنید که به رنگ پوست‌تان بیاید:
    از رنگی در لباس‌هایتان انتخاب کنید که مکمل یکی از اجزای صورت‌تان باشد، رنگ چشمان‌تان، رنگ موها و یا رنگ پوست‌تان. از طرف دیگر، بعضی رنگ‌ها هستند که ظاهر شما را خراب می‌کنند. پس در انتخاب رنگ لباس‌هایتان دقت کنید، رنگی انتخاب کنید که دیگران را به شما جذب کند. دفعه دیگر که برای خریدن لباس به بوتیک می‌روید، رنگ‌های مختلف را امتحان کنید تا بفهمید رنگ مناسب شما کدام است.


    vاستفاده از یک رنگ در لباس‌ها شما را لاغرتر نشان میدهند:
    اگر می‌خواهید لاغر به نظر برسید،‌ سعی کنید در لباس‌هایتان از یک رنگ استفاده کنید. رنگ‌های تیره شما را لاغرتر نشان می‌دهند. اگر هم از یک رنگ بودن لباس‌هایتان خسته می‌شوید ،‌دو رنگ تیره را با هم ادغام کنید. می‌توانید از رنگ‌هایی نظیر مشکی، قهوه ای، سفید، کرم و قهوه ای روشن استفاده کنید.


    vسعی کنید رنگ لباس‌هایتان را محدود کنید:
    آنهایی که می‌خواهند لاغر به نظر برسند نباید از لباس‌های رنگارنگ و یا طرح‌های شلوغ استفاده کنند. اگر بالاتنه ی بزرگی دارید سعی کنید بلوز و پیراهن تیره رنگ انتخاب کنید.


    vلباس‌های نرم و لخت برای همه مناسب است:
    همه خانم‌ها با هر اندامی می‌توانند در لباس‌هایشان از جنس‌های نرم و لخت استفاده کنند. لباس‌هایی که از پارچه‌های نرم و لخت دوخته شده باشند اندام شما را طبیعی تر نشان می‌دهند.


    vیک سوتین مناسب برای هر لباسی لازم و ضروری است:
    یکی از نکات مهمی که خانم‌ها باید در هنگام پوشیدن لباس به آن توجه کنند استفاده از یک سوتین مناسب است. شاید یک سوتین خوب و مناسب گران قیمت باشد ، اما به هر حال در هر لباسی یاری کننده شما است. یک سوتین مناسب به شما کمک می‌کند لباس بهتر به تن شما بنشیند و شما جذاب تر به نظر برسید.


    vاز پارچه‌های طبیعی استفاده کنید:
    مدل‌های جدید می‌آیند و می‌روند ، ولی بعضی از آنها با الیاف مصنوعی که دارند باعث می‌شوند خطوط اندام شما و برجستگی‌های ناخوشایند اندام‌تان به چشم بیاید. این پارچه‌ها جذاب نیستند و شما را چاق تر از حد معمول نشان می‌دهند.


    vاز مدل لباس‌هایی استفاده کنید که هیچ گاه از مد نمی افتند:
    مزیت این مدل‌ها این است که هر چند سال یکبار دوباره مد می‌شوند و شما همیشه می‌توانید از آنها استفاده کنید. یک پیراهن کوتاه مشکی یا یک بلوز سفید از آن دسته لباس‌هایی هستند که همیشه به کار می‌آیند. اما برخی لباس‌ها مانند بلوزهایی با اپل‌های بزرگ در سرشانه‌ها از آن نوع مدل‌هایی هستند که باید در انتخاب آنها احتیاط کرد.


    vلباس‌هایی را انتخاب کنید که لبه‌های پهن دارند:
    لبه لباس‌های‌تان را تنها به خاطر اینکه با مد فعلی جور درنمی آید کوتاه نکنید. اگر شما در مورد زیبایی پاهایتان مطمئن نیستید ، پیراهن یا دامنی انتخاب کنید که تنها کمی از ساق پای شما کوتاه تر باشد و سعی کنید از پوشیدن پیراهن‌های کوتاه اجتناب کنید. پیراهن‌هایی که تا زانو و یا کوتاه تر هستند پاهای شما را بزرگتر نشان می‌دهند. اما اگر اصرار دارید که لباس کوتاه بپوشید ، از شلوار‌های برمودا یا ساق کوتاه استفاده کنید. حتی می‌توانید آنها را کوتاه تر نیز بکنید .


    vزینت آلات خود را تا حد امکان کم کنید:
    در دنیای فشن ، یک مدل زیبا آن است که زینت آلات کمتری دارد . پس سعی کنید شما هم همواره این نکته را در نظر داشته باشید.
    به علاوه کمربندهای بزرگ و ضخیم برای خانم‌هایی که باسن و پهلوهای بزرگی دارند اصلا مناسب نیست. زینت آلات لباس شما باید به گونه ای باشد که دیگران را به طرف شما جذب کند نه اینکه آنها را فراری دهد.


    vاز پوشیدن ژاکت‌های ضخیم و جنس‌های شق و رق جدا دوری کنید:
    این گونه ژاکت‌ها برای هیچ خانمی برازنده نیست. سعی کنید تا حد امکان از پوشیدن ژاکت‌هایی که از جنس‌های شق و رق دوخته شده اند اجتناب کنید. در عوض ، ژاکت‌هایی را انتخاب کنید که از الیاف طبیعی و مواد نرم تر دوخته شده اند تا اندام زیبای شما را بهتر به نمایش بگذارند.


    vلباس‌هایتان را تو نگذارید:
    شاید مادرتان برای زیباتر شدن بلوزتان لبه‌های آن را تو دوزی کرده باشد اما بهتر است هیچ وقت این کار را نکنید. پوشیدن یک تاب و یا بلوز کوتاه نظر همه را به سمت شکم شما جلب می‌کند ، ولی اگر شکم بزرگی دارید بهتر است هیچ وقت این کار را نکنید.
     

     

     

     

     

     
      u تغذيه، سلامتي و تناسب اندام


    چند روش سوزاندن چربی

    معده چربی اضافه بدن را ذخیره می کند.  این چربی اندام فرد را به هم می ریزد. شیوه زندگی اغلب افراد به گونه ای است که باید وقت زیادی از روز را جلوی رایانه بگذرانند، ساعت کاری زیاد و رژیم ناصحیح از جمله مصرف ساندویچ، پیتزا، قهوه و شیرینی جات دست به دست هم می دهد و هنگامی که به خود می آییم متوجه می شویم که با چربی دور کمر و اطراف معده رو به روییم!
    این چربی اضافه نه تنها برای لباس پوشیدن مشکل ساز می شود بلکه خطر بیماری های قلبی و دیابت را افزایش می دهد. آب کردن چربی کار آسانی نیست و نیاز به صبر، حوصله و ورزش منظم دارد.
    در این مطلب به چند روش سوزاندن چربی اطراف شکم اشاره خواهیم کرد که خواندن آن مفید است

    *بهترین کار حذف کربوهیدرات از رژیم غذایی است.
    کربوهیدرات که باید از مصرف آن پرهیز کنید شامل پیتزا، شیرینی جات، پاستا، نان های فانتزی، شکلات، چیپس و ... است.

    * موادغذایی چربی سوز به غذای روزانه خود اضافه کنید.
    این نوع موادغذایی سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و باعث سوختن چربی می شود. مواد سرشار از پروتئین، بروکلی، چای سبز، کلم، هویج، حبوب، گریپ فروت، هندوانه، سیب، فلفل قرمز، سیر، زنجبیل و فرآورده های کم چرب لبنی مصرف کنید.

    * ورزش باعث سوختن چربی دور شکم می شود.
    شنا، دویدن، پیاده روی تند و استفاده از پله از جمله ورزش هایی است که باید در برنامه روزانه خود بگنجانید.

    * به جای خوردن روزی ۳ وعده غذایی بزرگ، ۵ یا ۶ وعده کوچک بخورید و به جای هله هوله از میوه استفاده کنید.

    * ورزش وزنه برداری برای سوزاندن چربی اطراف شکم بسیار موثر است.

    * دراز نشست، قایق رانی و اسکیت نیز می تواند مفید باشد.‌

    *‌چه‌در‌محل‌کار چه‌در‌منزل سعی کنید فعال باشید.

    *در محل کار سعی کنید بعد از ناهار برای پیاده روی بیرون بروید و به جای آسانسور از پله استفاده کنید.

    *روزی حدود ۸ لیوان آب بخورید.

    * ایروبیک بهترین روش کاهش چربی دور شکم است. این نوع ورزش در کاهش استرس و تنظیم میزان انسولین مفید است.

    * به هنگام تماشای برنامه تلویزیونی به طور مرتب معده خود را منقبض کنید، این امر در سوخت چربی معده کمک می کند.

    * مصرف میوه هایی مانند سیب و گیلاس سرشار از فیبرهای حل شدنی در کاهش چربی اطراف معده موثر است.

    * سوزاندن چربی معده یک شبه انجام نمی شود و نیاز به ورزش منظم دارد.

    * از ورزش کردن دست برندارید. با رعایت رژیم درست و ورزش منظم به مرور زمان با تغییر مواجه خواهید شد.

    * برای بالابردن سوخت و ساز بدن از ادویه هایی مانند زنجبیل، میخک، گشنیز و خردل استفاده کنید.

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    معضلی به نام اعتیاد به خرید

    آیا تا به حال دقت کرده اید که میزان خرید عموم جامعه به وضوح افزایش پیدا کرده است؟ این در حالی است که در بسیاری از موارد این گونه خریدها ضروری نیستند. البته این مسئله در بین جوانان، بیشتر از سایر اقشار جامعه رواج دارد.
    علیرغم بحرانهای اقتصادی جهانی و تورم داخلی و مسائل و مشکلاتی که همه به آن واقف هستیم، تغییر چندانی در تعداد مشتری های فروشگاه های پوشاک، هایپرمارکت ها و … دیده نمی شود.
    دلیل این عدم کاهش خرید این است که گاهی خرید و بازار رفتن به نیت خرید حالت عادت به خود می گیرد و از یک نیاز طبیعی خارج می شود و فرد را به سختی می اندازد و خود و خانواده اش را با مشکلات مالی دست به گریبان خواهد کرد. در واقع فرد تبدیل به یک shopaholic می شود.
    در ادامه این مطلب روشهایی برای مقابله با میل سیری ناپذیر خرید و در واقع اعتیاد به خرید در برخی افراد جامعه وجود دارد معرفی می شود:


    ۱ – به وضعیت اقتصادیتان توجه کنید
    برخی فکر می کنند با خرید کردن به نوعی به رونق اقتصاد کشورشان در بحبوبه بحران اقتصادی کمک می کنند. اما حقیقت این است که خرید کردن ارزش این را ندارد که خود و خانواده تان را این قدر به زحمت بیاندازید. راههای دیگر و کم هزینه تری هم برای رسیدن به این مهم هست.
    هرگاه خواستید زیاد خرج کنید وضعیت اقتصادی موجود را به خودتان یادآوری کنید و سعی کنید کمی محافظه کارتر باشید.


    ۲ – احساسات خود را بشناسید
    گاهی عصبانی هستید، گاهی هیجان زده یا شاد، گاهی هم حوصله تان سر می رود؛ اینها احساساتی هستند که افراد را وادار به افراط در خرید می کنند. قبل از خرید سعی کنید احساساتتان را بشناسید و عجولانه تصمیم نگیرید. اغلب اوقات ممکن است با در نظر گرفتن یک سقف هزینه هم بتوان از خرید لذت برد. کیف پولتان را با خود نبرید. در صورتی که چیز خاصی را برای خرید انتخاب کردید که واقعا هم به آن نیازمندید در آن صورت می توانید برگردید و پول مورد نیاز را با خودتان بردارید. خریدهای افراطی نمی توانند خلا عاطفی که در فرد به وجود می آید را جبران کنند، هر چند در همان لحظه اینگونه به نظر نمی آید.
    زمانی که چنین احساساتی بر فرد مستولی می شود شخص چیزهایی می خرد که نمی خواهد یا به آن نیاز ندارد یا اصلا آنها را دوست ندارد و به زودی آنها را کنار خواهد گذاشت.


    ۳ – به نیازهای زیربنایی خود فکر کنید
    برخی از افراد تنها به منظور پر نمودن اوقات فراغت خود به خرید می روند. گاهی نیاز در جمع بودن، افراد را به خرید وا می دارد. این هم نوعی از نیازهای زیر بنایی هر انسانی است که با تشخیص آنها می توان این نیازها را به نحو بهتری مرتفع نمود بدین ترتیب می توانید پولتان را برای مخارج مهمتری پس انداز و آگاهانه خرج کنید. مثلا اگر در کارتان شادی مطلوب را پیدا نکرده اید و در ضمیر ناخودآگاهتان می خواهید از طریق خرید این نیازتان را برطرف کنید، چرا این هزینه را صرف رفتن به کلاسهای ورزشی نکنید در حالی که به مراتب ثمربخش تر خواهد بود!


    ۴ – بهره گیری از آلترناتیوها (انتخابها)
    زمانی که نیازهای بنیادین خود را شناختید و دلایل خرید های افراطی خود را دریافتید، زمان آن فرا می رسد که نیازهایتان را بدون کارت اعتباری حل کنید! هرگاه عصبانی شدید، سعی کنید بر خشم خود فائق آیید یا مشکل پیش آمده را حل کنید. اگر دچار استرس شده اید کمی در هوای آزاد قدم بزنید یا حتی ترتیب یک سفر کوتاه را بدهید تا آرامش خود را بازیابید. اینها همه انتخابهایی هستند که شما پیش روی خود دارید و می توانید با بکارگیری آنها عادت ولخرجی را ترک کنید. در این صورت با کنار گذاشتن “بی فکر خرید کردن” می توانید به زودی دوباره از خرید کردن واقعی لذت ببرید؛ البته این بار به روشی درست و منطقی.


    ۵ – با کسانی که میل به خرید زیادی دارند ارتباط برقرار کنید
    طبق بررسی های آماری تعداد کسانی که میل به خرید در آنها بالاست رو به افزایش است بنابراین در طی کردن این مسیر تنها نیستید. سایتهایی مانند stoppingovershopping.com به منظور کمک کردن برای مقاومت در برابر ولخرجی و پیشنهاد روشهایی برای مقابله با این انگیزش ایجاد شده اند که می توانند موثر واقع شوند.

    منبع:
    pourali.net
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    همه چیز درباره رابطه مادر و دختری!

    اگر رابطه مادر و دختر مانند دو خواهر باشد یا حتی اگر مدام مشاجره داشته باشند، نگران نباشید، می توانید این رابطه را بهبود بخشید.


    1. نکته مثبت این رابطه: دبورا تانه استاد زبان شناسی در دانشگاه واشنگتن می گوید: برحسب معیار رابطه سالم اگر مادر و دختر طوری رفتار کنند که اعتماد به نفس یکسانی را منعکس کنند، یک ارتباط سالم و مثبتی است.

    چرا این ارتباط چالش برانگیز است:
    گاهی اوقات دختر به یک مادر نیاز دارد نه به یک دوست. مطالعات آنچه را که اغلب خانم ها می دانند ثابت کرده است زمانی که دخترها با تغییرات بزرگی در زندگی شان مواجه می شوند، مثل مادر شدن، به مادرشان به عنوان یک مشاور و راهنمای باتجربه اعتماد می کنند نه به عنوان یک دوست. این تغییر می تواند برای مادرها هم سخت باشد. آنها ممکن است صدمه ببینند برای مثال، وقتی دخترها، مادرشان را به علت هماهنگ نبودن با تکنولوژی و مدهای جدید سرزنش می کنند. گیل سالتز روانپزشک بیمارستانی در نیویورک می گوید: مادرهایی که دخترانشان را به عنوان دوستانشان فرض می کنند از آنها انتظار دارند که از نسلی که در آن هستند خارج شده و پا را فراتر بگذارند. درواقع هم نسل آنها شوند.

    بهبود بخشیدن به این ارتباط:
    سالتز معتقد است که هر دوی طرفین بایستی به نقشهای همدیگر احترام بگذارند. درک کردن فاصله نسلها از اهمیت زیادی برخوردار است. به عبارت دیگر، متناسب با سنتان رفتار کنید. این مورد در مورد پدرها هم صدق می کند. برای مثال: مطرح کردن مسائل و مشکلات یک دختر با مادرش طبیعی است اما زمانی که مادر این مسائل و مشکلات را برای پدر فاش می کند، ارتباط پدر و دختر به خطر می افتد.


    2. رابطه خواهرانه:
    باوجود رابطه دوستانه، رقابت بین آنها وجود دارد.
    نکته مثبت این رابطه: شما آشکارا همدیگر را دوست دارید زیرا شما می خواهید شبیه همدیگر باشید و علیرغم تفاوت سنی تان، همدیگر را خوب درک می کنید.

    چه چیزی چالش برانگیز است:حس رقابت.
    سالتز می گوید: همیشه حس رقابت در خانواده ها وجود دارد اما ما این موضوع را بروز نمی دهیم. دقیقا چنین چیزی زمانی اتفاق می افتد که نقشها خواهرانه و محو می شود. درها برای دختران باز می شود همانطور که آنها درها را روی مادرانشان می بندند. این موضوع باعث تنفر و دعوا می شود. همچنین دخترها اغلب خودشان را با مادرانشان مقایسه می کنند. آنها ممکن است اینگونه تصور کنند که مادر من باهوش تر و موفق تر از من است.

    بهبود بخشیدن به این ارتباط:
    برای اینکه هرگونه حس رقابتی را از بین ببریم، تانن پیشنهاد می کند که آنچه که رقیبمان احساس می کند را درک کنیم و رقابت جو نباشیم. اگر اوضاع وخیم شد، جدا بودن از هم به هر دو کمک می کند تا آنچه را که از دیگری نیاز داریم یا حتی نیاز نداریم را تشخیص دهیم. درمورد آن صحبت کنید و این بار با عبارات جدید شروع کنید.


    3. شخصیت های مخالف:
    مادر شخصیتی سرسخت، مستبد و مخالف دارد و شما اینطور نیستید. ممکن است تصور کنید که شما با مادرتان ژن یکسان دارید اما این درحالی است که شباهت هایی وجود داشته باشد.

    نکته مثبت این رابطه:
    مخالفتهای مکرر شما با مادرتان زیبا نیست اما همه دعوا و منازعه های شما یک هدف خاصی را دنبال می کند. لی شارکی استادیار مطالعات زنان در دانشگاه مین می گوید: تصور ما از مادران یک شخص حساس و کسی که تربیت بچه ها را به عهده دارد می باشد اما این درست نیست. مادر صرفاً مسئول پخت و پز غذا برای بچه ها نیست بلکه او برای حفظ سلامتی بچه ها تلاش می کند.

    چرا این ارتباط چالش برانگیز است:
    دعوا کردن با مادرها درمورد چیزهایی شبیه دوست پسر، قد موها، یا جتی سلامت مادرها برای خانم ها گیج کننده است. تانن می گوید: هر کدام از طرفین احساس بی قدرتی می کنند. مادرها احساس می کنند که نادیده گرفته شده اند و سر به سر دخترها می گذارند. دخترها هم اذیت می کنند و حالت تدافعی به خودشان می گیرند.

    بهبود بخشیدن به این ارتباط:
    تانن می گوید: مادرها قدرتشان را دست کم می گیرند و برعکس قدرت دخترهایشان را دست بالا می گیرند. دخترها می توانند در گفتگوهایشان با اهمیت قائل شدن برای مادرانشان به آنها کمک کنند. با تکرار این جمله " همانطور که شما گفتی..." مادرها تصور می کنند که حتی اگر نصیحت های آنها را نادیده می گیرید حداقل به آن گوش می دهید.


    4. تربیت کاملا برعکس:
    نقشهایتان به دلیل سن، سلامتی، وضعیت مالی یا فرهنگ با هم عوض می شود. دخترها بیشتر آمادگی این را دارند که از مادرانشان مراقبت کنند.

    نکته مثبت این رابطه:
    کارن فینگرمن استادیار دانشگاهی در هند با تخصص در زمینه مطالعات خانواده و فرزند می گوید: هرچقدر سن مادر بالاتر می رود حتی اگر مشکلات سلامتی اش رو به بهبود باشد، ما می بینیم که روابط مادر و دختر هم بهبود می بخشد. دخترها احساس نیاز می کنند و مادرها عاشق دخترانشان می شوند. هر دو طرفین نقش یکدیگر را می پذیرند.


    چرا این ارتباط چالش برانگیز است:
    گذشتن از قدرت و صلاحیت کار سختی است. زمانی که دخترها با بلاتکلیفی و هرگونه ابهامی مواجه شوند یا احساس نیاز کنند، تنش ایجاد می شود و مادرها فکر می کنند که نیاز به کمک آنها نیست. این مبحث در خانواده های نسل اول یا در خانواده هایی که مادر و دختر در دو دوره و دو شرایط مختلف رشد کرده باشند به وجود می آید. دختر، مادرش را تشویق می کند تا عواملی را که باعث این اختلاف شده اند را از بین ببرد و آنها را هدایت کند.

    بهبود بخشیدن به این ارتباط:
    شرکی پیشنهاد می کند که دخترها برای مادرانشان ارزش بیشتری قائل شوند همانطور که مادران به دخترها قدرت و اختیار کمتری باید بدهند. درمورد رسم و رسوم و فرهنگی که بین هر دوتان مشترک است صحبت کنید. این عامل باعث می شود که دختر ها هویتشان را بهتر بشناسند و اهمیت بیشتری برای مادرهایشان قائل شوند.


    5. لازم و ملزوم یکدیگر:
    هیچ تصمیمی بدون اجازه و تایید دیگری گرفته نمی شود که این مورد هم خوب است و هم بد.

    نکته مثبت این رابطه:
    برای دخترها، مطابقت و شباهت مساوی است با نزدیکی. مادرها و دخترهایی که لازم و ملزوم یکدیگر هستند، شباهت ها و تفاوت هایشان را بررسی کنند. زمانی که همه چیزها موافق و سازگار است، همه چیز بر وفق مراد است و طرف مقابل را همان کسی که همیشه می توانید روی آن حساب کنید فرض می کنید.

    چرا این ارتباط چالش برانگیز است:
    وقتی روی شباهت ها تاکید می شود، تشخیص دادن تفاوت ها کار مشکلی است. زمانی که نظرها با هم فرق دارد، سعی می کنید که اجازه طرف مقابل را جلب کنید. دختر مجبور است که درک کند که مادر مسئول همه چیز نیست. همچنین مادر هم بایستی متوجه شود موفقیت های دختر، موفقیت های او نیست و شکست های دختر شکست های او نیست.

    بهبود بخشیدن به این ارتباط:
    سالتز می گوید: این ارتباط بسیار سخت است. زیرا ارتباط آنها از ترس رها شدن از یکدیگر جلو می رود. او پیشنهاد می کند حد و مرزهایتان را کم کم درست کنید. دخترها باید بر نظر مادرانشان بسیار اهمیت قائل شوند سپس تصمیم قطعی به صورت مستقل گرفته شود. بنابراین بیشتر خانم ها سعی می کنند مادران موافقی باشند. این تنها کافی نیست به هرحال آنها شما را بیشتر دوست دارند.
     

     

     

     

     

     
      u دانش و فناوري


    ADSL چگونه کار می‌کند؟

    زوج‌سیم مسی تلفن شهری از محدوده فرکانسی میان صفر‌ تا ‌‌۲ مگاهرتزپشتیبانی می کند که از این میان فقط برای کاربردهای شهری تلفن ثابت(PSTN) از پهنای باند ۴ ‌کیلوهرتز پشتیبانی می‌شود. بدین‌معنی که هنگام استفاده از تلفن معمولی حداکثر باند فرکانسی‌۴‌کیلو هرتز مورد استفاده قرار گرفته و مابقی باند بلا‌استفاده می‌ماند.
    ADSL با‌بکار‌گیری‌تکنولوژیهای‌مدولاسیون‌‌تقسیم فرکانسی و فشرده سازی اطلاعات‌‌‌‌ این امکان را بوجود می‌آورد که سیستم شماره‌گیری تلفن بتواند از پهنای باند ‌‌۴ ‌کیلوهرتز خود استفاده کند و مابقی باند فرکانسی آزاد برای اتصال به اینترنت و تبادل اطلاعات میان کاربر و مرکز خدمات‌ ADSL استفاده شود. استفاده از محدوده فرکانس‌‌۴‌کیلوهرتزی نمی‌تواند بیشتر از۵۶kbps سرعت در‌اختیار کاربران قرار دهد و بااستفاده از یک پهنای باندی معادل ‌‌۲ مگا هرتز میتوان تصور کرده که چه‌مقدار بر سرعت تبادل اطلاعات افزدوه می‌شود (چیزی در حدود ‌‌۵۰۰‌‌ برابر) و در این حالت است که میتوان به سرعت‌های ۸mbps و حتی خیلی بالاتر دست یافت (تکنولوژی های جدیدتر‌ADSL قادر به ارائه سرعت‌هایی بیش از‌‌‌‌۲۰mbps می‌باشند). در عمل ‌ADSL از پهنای باند‌فرکانسی‌ ۳۰KHz تا ‌‌۱۳۸KHz برای ارسال اطلاعات و باند فرکانسی ۱۳۸KHz تا ‌‌۱.۱Mhz برای‌گرفتن اطلاعات استفاده می‌کند.
    سازندگان تجهیزات‌‌ADSL معمولا از دو استاندارد تقسیم سیگنال فرکانسی استفاده می‌کنند‌TM وCAP،‌استاندارد قدیمی‌ CAP با تقسیم کردن تمام پهنای‌باند به سه بخش مجزا، به مکالمات تلفنی باند صفر تا ‌۴ کیلو هرتز را اختصاص می‌دهد و برای ارسال‌داده (Upstream) محدوده ‌‌۲۵ تا ‌‌۱۶۰کیلوهرتز ودریافت اطلاعات از باند ‌‌۲۴۰ کیلوهرتز به بالا صورت خواهد گرفت. بنابراین در نهایت این شیوه از سه کانال مجزا استفاده می‌کند. استاندارد DTM با تقسیم‌کردن پهنای‌باند به‌‌۲۴۷ ‌کانال مجزا و اختصاص کانال‌هایی برای دریافت و ارسال داده‌‌‌ انعطاف‌پذیری بیشتری را در کیفیت سرویس بوجود می‌آورد. ولی درعوض پیاده‌سازی به مراتب پیچیده‌تری دارد.


    ● تجهیزات ADSL
    فارغ از تجهیزات مخابراتی تکنولوژی‌های ‌‌DSL بطور ساده در یک نگاه می‌توان گفت‌ ADSL از دو دستگاه خاص استفاده می‌کند: یک دستگاه معروف به مودمهای‌ DSL در محل مشترکین و دستگاه DSL Access Multiplexer (DSLAM) در محل شرکت ارائه دهنده خدمات. ADSL مودمهای ‌‌DSL که با نام ATU-R نیز از آنها یاد‌می‌شود، مسئولیت برقراری اتصال میان کامپیوتر مشترک را با خط‌ DSL برعهده دارند. این نوع از مودمها معمولا با‌ USB و یا پورت اترنت ‌‌۱۰base-T به کامپیوتر کاربر متصل می‌شوند DSLAM . با جدا سازی باندهای فرکانسی ۴‌کیلوهرتزی از دیگر پهنای باند برای هر خط اتصالی ADSL امکان ارتباطات کاربران و اتصال به تجهیزات مجتمع پر‌سرعت را برای اینترنت در مراکز ارائه خدمات‌ADSL فراهم می‌کند.
    فرکانس باند ‌‌‌۴kbps نیز به سمت سوئیچ‌های مخابراتی هدایت می‌شود. به هر DSLAM صدها زوج‌سیم متصل می‌شود که درنهایت بسوی یک اتصال اینترنت با پهنای باند خیلی‌زیاد هدایت می‌شوند و تا وقتی این پهنای‌باند‌اشباع نشده است، مشترک می‌تواند به ‌صورت یکنواخت و با سرعت‌بالا از اینترنت استفاده کند. در سمت مشترک، گاهی نیاز است که از یک‌دستگاه فیلتر جداکننده بنام ‌‌Splitterنیزاستفاده شود تا میان باند‌فرکانسی صدا برای مکالمات تلفن با اطلاعات ‌ت ADSL داخل بوجود نیاید.


    ● ۲ ADSL گامی فراسوی اینترنت پر سرعت
    فناوری ‌ADSL تحولی عظیم و یک نقطه‌عطف در صنعت ارتباطات راه‌دور و استفاده از شبکه جهانی اینترنت با استفاده از امکانات و زیر ساختهای موجود در کشورها و سازمانها است و امکان خدمات آنلاینی همانند صوت و تصویر و ویدئو را فراهم می‌کند. با این‌وجود با نگاهی فناورانه‌تر به مزایا و معایب ‌‌ADSL، فاصله میان سرعت عملی ارتباطات‌‌ADSL برروی کامپیوتر مشترکین و بحث محدودیت فاصله میان مراکز‌ ADSL با مشترک دو مشکل پیش‌روی این فناوری هستند. همچنین برخی پارامترهای کیفیتی نیز هنوز در‌‌ADSL پوشش داده نشده بودند. به‌همین جهت در سال ‌‌۲۰۰۲‌ و ‌‌۲۰۰۳‌‌ استاندارهای جدیدی برای این فناوری با نام ۲ ADSL و ‌‌+‌ADSL۲ تعریف شد. در یک نگاهی کلی ‌‌‌ADSL۲ امکان حرکت بسمت سرعتهای نجومی مانند ‌۲۴mbps را فراهم می کند و‌‌+۲ ADSL بر مسافت موثر این تکنولوژی تا مرز‌‌۶‌‌ کیلومتر می‌افزاید. این همه ماجرا نیست، امکان انتقال صوت و تصویر، افزایش بهره‌وری از پهنای‌باند و کاهش اتلاف باند‌فرکانسی، تفکیک‌پذیری بهتر باند‌فرکانسی مکالمات تلفنی با باند ADSومدیریت‌توان‌الکتریکی نیز از مهمترین دستاوردهای فناوری‌های جدید‌ADSL هستند.
    Reach ADSL۲ دیگر استاندارد جدید‌ADSL است که باز برخی کمبودهای استانداردهای قبلی را کامل نموده است. آنچه گفتنی است تطبیق و سازگاری کامل این نوع از استانداردها با مودمهای از نوع ‌ADSL است. لذا برای بهره‌گیری از این فناوری‌ها نیازی به تعویض مودم و تجهیزات‌‌ADSL نیست.
     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    پانزده فضيلت ناشناخته
    از حضرت امام حسين
    (عليه السلام)


    براي مشاهده تصوير در ابعاد بزرگتر (wallpaper) روي تصوير کليک کنيد


    .: سوال:

    لطفاً براي من پانزده فضيلت از حضرت امام حسين (عليه السلام) بنويسيد كه معمولاً ناشناخته هستند.

     

    .: پاسخ:

    حضرت سيدالشهداء (ع):
    1. فرزند پيامبر(ص) و فاطمه(س) بود.
    2. فرزند اميرالمؤمنين علي(ع) ابن ابيطالب بود
    3. پيامبر(ص) فرمود: حسن (ع) و حسين(ع) دو سيّد جوانان اهل بهشت هستند
    4. هم چنين فرمود: حسن(ع) و حسين(ع) امام اين امت هستند چه قيام كرده باشند و چه قيام نكرده باشند.
    5. سخاوت و شجاعت پيامبر(ص) را به ارث برده بودند.
    6. از گناه و ناپاكي دور بودند
    7. داستان مباهله پيامبر اكرم(ص) او را همراه برادر، مادر و پدرش به ميدان مباهله آورد.
    8. آيه اهل البيت سوره احزاب در حق او و برادر، مادر و پدرش نازل شد.
    9. داستان سوره دهر مربوط به او و پدر، مادر و برادرش بود.
    10. در مسند احمد كه كتاب اهل سنّت است جلد 6 صفحه 299 آمده كه ام الفضل خواب ديد كه عضوي از اعضاء پيامبر(ص) در خانه اوست پس پيامبر(ص) را ديد و پيامبر(ص) فرمود كه خواب خوبي ديده‌اي فاطمه فرزندي آورده است او را با شير قثم فرزندت متكفل شو.
    11. در صحيح بخاري در كتاب ادب آمده است كه (در باب رحمة الولد و تقبيله) كه كسي از عبدالله بن عمر پرسيد كه كشتن پشه در ماه حرام (محرم) چه حكمي دارد؟ ابن عمر گفت اهل كجا هستي گفت اهل عراق، ابن عمر گفت نگاه كنيد مرا از كشتن پشه سؤال مي‌كند در حالي كه فرزند پيامبر(ص) را در اين ماه مي‌كشند، من از پيامبر(ص) شنيدم كه مي‌فرمود:حسن و حسين دسته‌گل‌هاي من در دنيا هستند اين حديث هم در بخاري و هم صحيح ترمذي (ج 2 ص 306) و مسند احمد (ج 2 ص 85 و 93 و 114و 153) و مسند ابن داوود (ج 8 ص 160 و حليه ابو نعيم (ج 5 ص 70 و صحيح نسائي در خصائص ص 37 و در فتح الباري في شرح البخاري ج 8 ص 100 و ... آمده است.
    12. پيامبر(ص) فرمود: كه اينها ريحانه من هستند هر كس مرا دوست داشته باشد حتماً بايد اين دو را هم دوست داشته باشد اين روايت را هم اهل سنت نقل كرده است ، نگاه كنيد به ذخائر العقبي ص 124.
    13. پيامبر(ص) حسن و حسين را بر دوش خود نگه مي‌داشت (ذخائر العقبي ص 130 و مجمع ميثمي ج 9 ص 182 مستدرك الصحيحين، ‌ج 3 ص 170 و همه اين روايات از اهل سنت است.
    14. در صحيح ترمذي جلد 2 صفحه 307 آمده كه پيامبر(ص) فرمود حسين از من و من از حسين هستم خداوند دوست بدارد آن كه حسين را دوست داشته باشد و حسين سبطي از اسباط انبياء است و در صحيح بخاري اهل سنت هم اين معنا آمده است.
    15. ابن اثير در كتاب اسد الغابه جلد 3 صفحه 234 آورده است كه عبدالله بن عمر سوگند ياد كرد كه سيدالشهداء حسين(ع) محبوبترين اهل زمين براي اهل آسمان است .
     

     

     

     

     

     
      u گزارش روزانه


    جشنواره یازده تایی

    نگاهی به ویژگی های توپ فوتبال جام جهانی ۲۰۱۰

    با مشخص شدن همه ۳۲ تیم شرکت کننده در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و قرعه کشی تیم ها برای شرکت در نوزدهمین دوره این مسابقه ها، فعالیت شرکت های تولیدکننده ابزارها و لوازم ورزشی به اوج می رسد. توپ فوتبال نماد فوتبال و حتی نماد ورزش به معنای عام است، به همین دلیل شرکت های تولیدی سعی دارند با عرضه یک توپ فوتبال با استفاده از فناوری های روز رضایت خاطر بازیکنان را جلب کنند. توپ فوتبال یکی از اصلی ترین عنصرهایی است که در فوتبال استفاده می شود، به همین دلیل در هر دوره از بازی ها، مهندسان حوزه های گوناگون علم و فناوری سعی دارند با استفاده از آخرین دستاورد و به کارگیری آن در توپ فوتبال، توپی با بهترین کیفیت عرضه کنند.
    به همین دلیل شرکت آدیداس، تولیدکننده رسمی توپ های مسابقه های جام جهانی فوتبال، توپ تازه یی را برای مسابقه های ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی عرضه کرده است. این توپ «Jabulani» نام دارد که در زبان محلی آفریقای جنوبی به معنای جشن است. آدیداس مدعی است کیفیت این توپ حتی نسبت به توپ «Teamgeist» سال ۲۰۰۶ نیز به مراتب بهتر است و دقیق ترین توپی است که تاکنون تولید و عرضه شده است. توپ های فوتبال قدیمی ۳۲ تکه بود و از بخش هایی پنج و شش ضلعی ساخته می شد. این توپ ها طرحی سیاه و سفید دارند. اما مهندسان این بار سعی کردند با تغییر جنس مواد اولیه به کار رفته در توپ باعث شوند بازیکنان ضربه بهتری به توپ بزنند و حرکت توپ در هوا نیز قابل پیش بینی باشد.
    شرکت آدیداس برای آنکه حرکت توپ در هوا قابل پیش بینی شود، تعداد قطعه های اصلی سازنده توپ را از ۳۲ به ۱۲ کاهش داد. همچنین از فرآیندی استفاده می کند که این تکه ها را با فرآیندهای حرارتی به یکدیگر متصل می سازند. در روش های قدیمی این تکه ها را به هم می دوختند که باعث می شد مکان دوخت تکه ها چندان هموار نباشد. علاوه بر این تکه های بیرونی توپ ها را از همان ابتدا با طراحی ویژه، سه بعدی و خمیده تولید می کنند در حالی که توپ های قدیمی را از صفحه های مسطح تولید می کردند و سپس با پرس به شکل خمیده در می آوردند. در ادامه همین فرآیند بود که آدیداس تعداد تکه های توپ را باز هم کاهش داد و به هشت عدد رساند که با این کار از تعداد درزها و محل پیوندها کاسته شد.
    بازیکنان فوتبال در مورد توپ قبلی «Teamgeist» نظر متفاوتی داشتند. این توپ برای مهاجمان بسیار مناسب بود، اما دروازه بانان از آن چندان رضایت نداشتند زیرا توپ هنگام حرکت در هوا بدون چرخش بود و در نتیجه درک مسیر حرکت توپ برای آنها دشوار می شد. آدیداس برای غلبه بر این شکل شیارهایی را روی توپ طراحی کرده است که مسیر حرکت توپ ثابت باشد. در عین حال روی توپ هم دانه بندی های ظریفی وجود دارد که باعث تسلط بیشتر بازیکنان روی توپ می شود. آدیداس مدعی است با انجام آزمایش های ضربه و همچنین تست تونل در دانشگاه لافبرو در انگلستان و آزمایشگاه این شرکت در آلمان دریافت جابولانی دقیق ترین توپ این شرکت است.
    فیفا برای پذیرش یک توپ و استفاده از آن در بازی های رسمی استانداردهایی وضع کرده است؛
    - محیط؛ ۵/۶۸ تا ۵/۶۹ سانتیمتر (جابولانی؛۰/۶۹ سانتیمتر)
    - گردی؛ قطرهای مختلف توپ حداکثر ۵/۱ درصد اختلاف داشته باشد. (جابولانی؛ حداکثر یک درصد)
    - جذب آب؛ توپ تحت فشار ۲۵۰ مرتبه زیر آب چرخانده می شود. حداکثر ۱۰ درصد افزایش وزن (جابولانی؛ صفر درصد)
    - وزن؛ ۴۲۰ تا ۴۲۵ گرم (جابولانی؛ ۴۴۰ گرم)
    - یکنواختی جهش توپ؛ توپ را از ارتفاع دو متری روی یک سطح فولادی رها می کنند. اختلاف بین حداکثر و حداقل ارتفاع جهش نباید از ۱۰ سانتیمتر بیشتر باشد. (جابولانی؛ ۱۴۳ تا ۱۴۹ سانتیمتر)
    - کاهش فشار؛ کاهش فشار سه روز پس از باد شدن نباید بیش از ۲۰ درصد باشد. (جابولانی؛ حداکثر ۱۰ درصد)
    به خاطر همین ویژگی های توپ جابولانی است که ۱۵۰ دلار قیمت دارد. آدیداس به تازگی از این توپ در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی پرده برداری کرد. طرح روی این توپ دارای ۱۱ رنگ متفاوت است. طراحان در توضیح تعداد این رنگ ها می گویند این یازدهمین توپ رسمی آدیداس است، در عین حال این ۱۱ رنگ نشان دهنده ۱۱ بازیکن هر تیم در زمین است. علاوه بر اینها در آفریقای جنوبی ۱۱ قبیله هست که به ۱۱ زبان مختلف صحبت می کنند. گفتنی است آدیداس در نامگذاری توپ ها به فرهنگ میزبان بازی ها توجه ویژه یی دارد. برای مثال توپ ۱۹۷۰ مکزیکو «Telstar»، توپ ۱۹۷۸ آرژانتین «Tangon» و توپ ۲۰۰۲ ژاپن «Fevernova» نام داشت. نقش روی توپ نیز یکی دیگر از عنصرهایی است که معمولاً آدیداس آن را از فرهنگ کشور میزبان طراحی می کند. توپ «فورنووای» ژاپن نمونه یی از این ملاحظات فرهنگی است. علاوه بر این مسوولان آدیداس می گویند در ساخت این توپ از مواردی استفاده شده است که باعث می شود کیفیت توپ (از لحاظ وزن و شکل) طی ۹۰ دقیقه بازی تغییر نکند. به عبارت دیگر ویژگی های توپ در دقیقه ۹۰ با دقیقه اول بازی یکسان است و به همین دلیل بازیکنان می توانند بهترین عملکرد خود را با این توپ به نمایش بگذارند.
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان