1132
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه:: شماره 1132:: پنجشنبه 26 آذر ماه 1388

www.mobin-group.com

The Graffiti Creator
گرافیتی های خود را آنلاین بکشید!

سلام عرض شد
کشیدن گرافیتی اغلب کاری وقت گیر است، علاوه بر این شاید کار کرد با اسپری و سایر لوازم آن کار خیلی تمیزی نباشد. همینطور اگر بخواهید با نرم افزار هایی مثل کورل یا فوتوشاپ این کار را انجام بدهید جدای از نیاز به مهارت داشتن کار با این نرم  افزار ها باید طراح خوبی هم باشید. اما سایتی به نام The Graffiti Creator، نوشتن گرافیتی را به صورت آنلاین وبه شکلی ساده فراهم کرده است.
این سایت علاوه بر آموزش ها و مقالات زیادی که در باره ی گرافیتی و انواع آن دارد، دارای یک محیط ساده ی فلش است که به وسیله ی آن میتوانید اسم یا عبارت یا هر چیز دیگری که مایل هستید به صورت نوشته های گرافیتی دربیاورید. البته لازم به توضیح است این سایت خیلی بیشتر از یک سایت نمایش فونت آنلاین کارایی دارد!
در ستون سمت چپ سایت میتوانید ۷ نوع گرافیتی را انتخاب کنید و بعد در محیط برنامه به تغییرات دلخواه آنها بپردازید.



 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • تربت تشنه؛ويژه نامه محرم 1431
  • پخش زنده از حرم امام حسين (عليه السلام)
  • ماجرای وام 220 میلیون تومانی دولت به هدیه تهرانی
    درباره افسانه بی‌طرفی بی.بی.سی
  • معرفي و دانلود فيلم : ‏آقاي بله/بله گو‎‎‏
  • اسرار فضا: ناسا چه چيزهايي را مخفي مي کند؟
  • دانلود انيميشن : Planet 51
  • آلبوم جدید و بسیار زیبای میثاق با نام شریک
  • تيتراژ زيباي فيلم بيادماندني «روز واقعه»
  • شكستن قفل سي دي با VSO Blindwrite Suite v6
  • تهران یاب نقشه تهران به همراه لیست اماکن
  • تفريحگاه ساحلي بسازيد با: Build It! Miami Beach Resort
  • پیامک جهت تسلیت ماه محرم
  • امید، خود زندگیست
  • کربلای معلا برای استقبال از ماه محرم آماده می‏شود
  • روزگار بهتری از راه میرسد
  • پاسخ ‎هاى دندان شكن حضرت مسلم (علیه ‎السلام)
  • نکات و آمار جالب تازه‌ترین گزارش سالیانه «تکنوراتی» در مورد وضعیت وبلاگ و وبلاگ‌نویسی در جهان
  • صداي پيغام گير تلفن برخي از شاعران ايراني
  • همان ها که گویند ما یار تو!/چرا پاره کردند رخسار تو؟
  • آن که فهمید ... آن که نفهمید
  • جديدترين شماره از ماهنامه Women's Health
  • پریز های آینده: شارژر USBدر دیوار
  • حرف هاي فيروزه اي
  • انشای یک بچه دبستانی درباره ازدواج
  • قوانین برخورد در محیط‌های کاری
  • ۷ نکته‌درباره نقش رنگ آبی در دکوراسیون
  • چگونه پوست را درزمان خواب آلوده بودن، شاداب نمایید
  • اگر ساق پای کلفت و چاق دارید چه دامنی بپوشید؟
  • 5 سبزی جوان‌کننده کدامند؟
  • راهنمای خرید عینک
  • دوباره عاشق شويد
  • بررسی بازار GPS در کشور
  • در انتخاب غير مستقيم ولايت فقيه مشكل دور وجود دارد؟!
  • و....

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

تربت تشنه
ويژه نامه محرم 1431
انسان و رباتها: تصاويري از آینده
تصاوير ناسا  از ايستگاه فضايي
عکس‌های اشعه ایکسی که همزمان با صحبت کردن
گرفته شده‌اند
شرکت کنندگان در Miss World 2009 اينبار در زمين فوتبال!
مجموعه تصاوير خبري و مستند
ویژه نامه ایروبیک
تصاويري از مدرسه سانتا (بابانوئل) در کره جنوبي
عکس: دیوار دانش
تصاويري از مکانهاي ديدني و تاريخي ايتاليا
ويدئو: مستند سناریوی قتل ندا آقا سلطان


-- لينکهاي محرم --

ويژه نامه جامع محرم (تبيان)
ويژه نامه جامع محرم (راسخون)
ويژه نامه جامع محرم (آويني)
دست پنهان
 ویژه نامه قمه زنی
دانشنامه جامع امام حسين (عليه السلام)
عبرتهاي عاشورا
پخش زنده از حرم امام حسين (عليه السلام)
پخش زنده از حرم حضرت ابوالفضل (عليه السلام)
پوسترهاي عاشورا
منتخب تصاوير گرافيکي اسلامي
مجموعه سخنرانی درباره امام حسین(عليه السلام) از اساتید و خطبا
نغمه هاي محرم
حاج منصور ارضي(87)
گلچین مداحي آذری از مداحان مختلف (محرم 87)
سينه زني | روضه
بانک جامع مداحي (راسخون)
گزارش برنامه‌هاي عزاداري در تهران
زمان و مکان برنامه هاي هيئتهاي حسيني در تهران

 

 

www.mobin-group.com

جام‌ جم، اولين انتخاب

هفتاد درصد ایرانیان خارج از کشور پای ثابت برنامه‌های شبکه جام‌جم هستند.
به گزارش "الف"، شبکه جام جم ایران با بیش از هفتاد درصد مخاطب، اولین انتخاب ایرانیان خارج از کشور است و هموطنان ایرانی مقیم خارج، برنامه‌های تولیدی ایران را به برنامه‌های سایر شبکه‌ها - اعم از لس‌آنجلسی و ... - ترجیح می‌دهند.
در این نظرسنجی که توسط یک نهاد رسمی برای سنجش میزان کارایی شبکه جام جم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران انجام شده است، همچنین مشخص شده است، 53.9 درصد بینندگان به اطلاعاتی که از برنامه های شبکه جهانی جام جم، دریافت می ‌کنند زیاد و خیلی زیاد اعتماد دارند.
64.4 درصد از پاسخگویان نیز به میزان زیاد و خیلی زیاد از برنامه های این شبکه ابراز رضایت نموده اند.
آمارهای دیگر از عملکرد این شبکه طی پنج سال گذشته نشان می‌دهد، ارتباط مخاطبان با این شبکه بیش از 10 برابر افزایش یافته است.
بنابر آمار خود جام‌جم، بیشترین ارتباط آماری با شبکه طی یک سال گذشته، مربوط به ایرانیان مقیم آلمان با 10951 مورد است و خانم ها با 50336 تماس بیشترین ارتباط را با برنامه های جام جم داشته اند.

ماجرای وام 220 میلیون تومانی دولت
به هدیه تهرانی

هدیه تهرانی دیروز در نشست خبری نمایشگاه عکس «آبان گان» که با انتقاد شدید تعدادی از خبرنگاران حاضر در جلسه روبرو شد از کمک 220 میلیون تومان سازمان میراث فرهنگی به وی برای برگزاری این نمایشگاه خبر داد.
به گزارش جهان ،این بازیگر سینما در حالی از کمک دولت به خود خبر داد که نمایشگاه عکس وی روز جمعه میزبان رئیس دفتر رئیس جمهور بود. اسفندیار رحیم مشایی که به تازگی به دنبال انتصابش به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی دولت، به فرد اول تصمیم گیر برای مسائل فرهنگی کشور در دولت تبدیل شده است، با حضور در خانه هنرمندان از نمایشگاه عکس هدیه تهرانی بازیگر نام آشنای سینما دیدن کرده بود .
هدیه تهرانی در پاسخ به این انتقاد که چرا فضای زیادی از خانه هنرمندان این روزها به نمایشگاه شما اختصاص پیدا کرده، امکانی که قطعا برای هیچ عکاس دیگری فراهم نمی‌شود، گفت: برای برگزاری این نمایشگاه از نیویورک، پاریس، دبی، لندن و .... هم پیشنهاد داشتم اما عکس‌ها متعلق به اینجا بود و ترجیح دادم نمایشگاه را همین جا برگزار کنم. اما حالا ترجیح می‌دهم دیگر در ایران نمایشگاه نگذارم.
هدیه تهرانی هزینه آماده‌سازی عکس‌های نمایشگاهش را 220 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: برای تامین این هزینه از سازمان میراث فرهنگی وام گرفتم.
او در مواجهه با این انتقاد که اگر ادعایی در عکاسی ندارید چرا نمایشگاهی در این حجم وسیع برگزار کردید و رقم‌های بالایی برای فروش عکس‌ها در نظر گرفتید گفت: «عکس‌ها را سیف الله صمدیان قیمت گذاری کرده است. اما شما می‌خواهید بگویید تو هدیه تهرانی هستی و با استفاده از اسمت نمایشگاه برگزار کردی اما اینطور نیست. من می‌توانستم با هزینه کمتر به سود بیشتری برسم اما از کیفیت کارم کم نکردم و برای هر قاب بین 200 تا 500 هزار تومان هزینه کردم. ضمن اینکه اسپانسرهای تجاری را که می‌توانستند سود زیادی عاید کار کنند، نپذیرفتم. اگر مقاصد مالی داشتم هیچ وقت در خانه هنرمندان نمایشگاه نمی‌گذاشتم.»
گفتنی است عکس های این بازیگر سینما از 400 هزار تا 4 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.
هدیه تهرانی که از ابتدای جلسه با انتقاد سخت و بعضا غیر منصفانه حاضرین روبرو شده بود، در حالی که سعی می‌کرد واکنش تندی از خود نشان ندهد، با صدایی بغض آلود به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌داد و در نهایت با چشمانی اشک آلود خانه هنرمندان را ترک کرد.

موشك بهينه‌شده سجيل2
با موفقيت كامل پرتاب شد

 موشك بهينه شده سجيل2، با موفقيت كامل و با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، پرتاب شد.
به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح قبل از پرتاب اين موشك طي سخناني، اظهار داشت : ويژگي بسيار مهم در موشك بهينه شده سجيل2 نسبت به نسل‌هاي قبلي، با توجه به سرعت ورود به جو و سرعت بسيار بالا در هنگام اصابت به زمين و استفاده از پوشش‌هاي ضد راداري انهدام آن توسط موشك‌هاي ضدموشك امكان‌پذير نمي‌باشد.
وي افزود: تست موشكي را كه امروز شاهد آن هستيم، حلقه‌اي از زنجيره توان و قدرت دفاعي كشورمان است كه در راستاي افزايش قدرت بازدارندگي نيروهاي مسلح پرافتخار جمهوري اسلامي ايران مي‌باشد.
وزير دفاع ادامه داد: اين موشك كه به دست متخصصان، دانشمندان و پژوهشگران پرافتخار صنعت دفاعي طراحي و ساخته شده است، يك مرحله بهينه شده سجيل 2 است كه زمان پرتاب را بسيار كاهش مي‌دهد و اين ويژگي‌ها يك نقطه مهم در افزايش قدرت بازدارندگي تلقي مي‌شود.
وحيدي افزود: اين موشك با داشتن سوخت جامد مركب يك موشك دومرحله‌اي با قدرت مانور و توانمنديهاي بسيار عالي است كه مي‌تواند در قدرت تاكتيكي و تكنيكي نيروهاي مسلح ما تحول بسيار عمده‌اي محسوب شود، دقت فوق‌العاده و بسيار بالا از ديگر ويژگي‌هاي اين موشك بشمار مي‌رود.
وي در ادامه تصريح كرد:‌ از ويژگي ديگر موشك بهينه شده سجيل 2 و سيستم پرتاب آن، سرعت عمل بسيار بالا براي استقرار، پرتاب و خروج از محل پرتاب مي‌باشد، كليه مراحل طراحي و ساخت اين موشك و سكوي پرتاب آن توسط محققين و متخصصيان سازمان هوافضاي وزارت دفاع طراحي و ساخته شده است.
وحيدي با بيان اينكه پرتاب موشك بهينه شده سجيل 2 در چارچوب دكترين دفاعي و فعاليت‌هاي متعارف موشكي جمهوري اسلامي ايران صورت گرفته است، گفت: توان موشكي جمهوري اسلامي ايران صرفاً دفاعي و در خدمت صلح، ثبات و آرامش منطقه است و عليه هيچ كشوري بكار گرفته نخواهد شد.
وزير دفاع در پايان خاطرنشان كرد: لازم مي‌دانم اين موفقيت بزرگ را به محضر مبارك فرمانده معظم كل قوا، ملت شريف و بزرگوار ايران و نيروهاي مسلح و مديران، كاركنان و متخصصان زبده و افتخار آفرين وزارت دفاع تبريك و تهنيت عرض نمايم.

- براي مشاهده گزارش تصويري پرتاب موشک سجيل2 روي اين لينک کليک کنيد

درباره افسانه بی‌طرفی بی.بی.سی

یکسال از شروع بکار شبکه تلویزیون فارسی بی بی سی می‌گذرد و گردانندگان این شبکه سعی نموده اند با استفاده از زمینه های موجود اجتماعی در کشور و با جذب مخاطبین بیشتر بتوانند تاثیرات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مورد نظر خود را از این طریق بجای گذارند. البته این نوع نگاه و هدف گذاری منطقاً مورد توجه بسیاری از رسانه های دیگر نیز هست. بدیهی است این شبکه نیز بعنوان یک موسسه وابسته به دولت انگلیس سیاست های مورد نظر دولت متبوعش را پی‌گیری و اجرا می‌کند.
در یک گزارش مجلس اعیان بریتانیا در بررسی منشور سرویس جهانی بی بی سی در دوره پارلمانی سال های 2005-2006 چنین آمده است: "وزارت امور خارجه تامین کننده مالی سرویس جهانی است و توافق رسانه ای بین بی بی سی و وزارت خارجه تعیین کننده اهداف راهبردی سرویس جهانی بی بی سی است. این [توافق] سرویس جهانی بی بی سی را متعهد می سازد که برنامه های تولید و پخش شده و اولویت های رسانه ای خود را بر اساس قراردادش با وزارت خارجه تنظیم کند. همچنین وزارت خارجه نقش تصمیم گیرنده ای درباره شیوه کارکرد سرویس جهانی بی بی سی خواهد داشت".
http://www.publications.parliament.uk/pa/ld/ldbbc.htm
شبکه فارسی بی بی سی اگر چه محور اصلی کار خود را خبررسانی معرفی نموده است اما بینندگان آن بعضاً شاهد پخش برنامه هایی در قالب و شکل برنامه های مستند نیز می باشند. بدین جهت نویسنده در این نوشتارسعی دارد تحلیلی پیرامون برخی برنامه های مستند این شبکه ارائه دهد. مشاهده شده است که اینگونه برنامه ها که با ظاهروصورت یک مستند علمی ارائه می شود ، عملاً با شیوه ای غیر علمی و بطور کاملاً جانبدارانه به ترویج و تبلیغ دیدگاه های خاص می پردازد. البته در ساخت یک فیلم داستانی نویسنده می تواند نظرات خود را بصورت یک درام خیالی به بیننده معرفی کند. اما در مورد یک گزارش ویا یک مستند علمی سازنده موظف است دیدگاه ها و حقایق موجود در مورد آن موضوع را بی طرفانه به اطلاع بیننده برساند و قضاوت نهایی را به او واگذار کند. در برنامه های مستند گونه ای که اخیراً از این شبکه پخش شده است مواردی وجود دارد که در آنها بوضوح "پیام های ضد دینی" تحت عنوان "مستند علمی" به بیننده القا می شود.
دو نمونه از اینگونه برنامه های مستند گونه یکی در مورد چارلز رابرت داروین ، دانشمند و زیست شناس انگلیسی و بنیانگذار نظریهٔ تکامل است و دیگری در مورد حکیم عمر خیام دانشمند و ریاضی دان معروف ایرانی که هفته های گذشته از این شبکه پخش شد. اگر چه در هر دو فیلم یاد شده نکات آموزنده ومفیدی نیز وجود داشت ، اما نهایتاً سازنده تلاش کرده بود با ارائه تصویری پر قوت از شخصیت علمی دانشمندان مورد اشاره ، نظرات آنان را با اصولی ترین آموزه های دینی مغایر ویا مخالف جلوه دهد و از این طریق به تبلیغ یک دیدگاه ضد دینی بویژه در میان اقشار جوان توفیق یابد.
در برنامه مربوط به حکیم عمر خیام، سازنده فیلم از یکسو با مستندات گوناگون از جمله مصاحبه با چندین دانشمند برجسته غربی ، ابعاد شخصیت علمی این دانشمند را بخصوص در زمینه های ریاضی و نجوم مورد توجه قرار داده و در ذهن بیننده شخصیتی ممتاز، مستحکم و درخشان از او ترسیم می نماید و از سوی دیگر با بهره گیری از برخی اشعار منسوب به خیام او را شخصی منکر قیامت یا مخالف عمل به مقتضیات باور های یک مومن به قیامت نشان می دهد و بر آن تاکید می نماید بطوریکه درانتهای برنامه ، گزارشگر به صراحت چنین نتیجه گیری می کند که شخصیت عالِم و موجهی چون خیام به قیامت و پایبندی اخلاقی مقتضی آن کافر بوده است. از نکات قابل تامل دیگردر این برنامه ، استفاده گزینشی از بریدهای کوتاه سخنان برخی کارشناسان در مورد خیام در جهت القای دیدگاه مورد نظر بود بدون آنکه کمترین اشاره ای به نظرات متعدد دیگری که مثلاً در تفسیر عرفانی اشعار خیام وجود دارد یا نظراتی که قایل به ورود برخی رباعیات از افراد دیگر در مجموعه رباعیات خیام است و یا حتی نظراتی که به تفکیک شخص خیام حکیم و خیام شاعر استناد دارد صورت پذیرد. از آن تامل برانگیزتر بهره گیری از مصاحبه با آقای محمد رضا شجریان در این برنامه است. به گفته گزارشگر، مصاحبه با استاد شجریان بدلیل اجرای آواز برخی اشعار خیام درکارنامه هنری ایشان مورد توجه قرار گرفته بود و نظرات ایشان به عنوان استاد برجسته آواز در کنار دیگر کارشناسان فلسفه و ادبیات مطرح گردید و متاسفانه به نظر می رسید بیش از سایر گفتگو ها توانست غرض سازنده فیلم را در ترسیم تصویری الحادی از خیام براورده سازد.
واقعیت این است که امروزه امواج ماهواره ای در هر نقطه و مکانی قابل دسترسی است و شبکه های مختلف با نیات و دیدگاه های خاص خود سعی در ترویج و القای اهداف خود دارند. حال اگر مقابله با این امواج در آسمان تلاشی بی اثر باشد ، اما مقابله صحیح و اصولی با این قبیل نظریات در عرصه فرهنگی و رسانه ای از وظایف مهم بوده وبه فضل الهی موثرخواهد بود. با توجه به اهمیت این موضوع توصیه های زیر قابل تامل است :
١- بینندگان اینگونه برنامه ها بخصوص جوانان کنجکاو و پر احساس توجه کنند که استفاد ه از جنبه ها و موارد مثبت علمی چنین برنامه هایی، آنها را از القائات احیاناً منفی و پنهان آنها غافل نسازد. انسان آزاد اندیش ، پرسشگر و جستجوگر است و با بهره گیری از منابع و صاحب نظران گوناگون و مورد وثوق ، به تجزیه و تحلیل همه جوانب یک موضوع اقدام نموده و سپس به قضاوت و نتیجه گیری می پردازد.
٢- واضح است که وظیفه صدا وسیما بعنوان تنها رسانه تلویزیونی کشور بسیار خطیر است. بنابه اعتقاد بسیاری توفیق برخی شبکه ها و برنامه های ماهواره ای در جذب بیننده تنها به دلیل شکل و ماهیت جذاب برنامه های آنها نیست بلکه ضعف صدا وسیما در جذب فراگیر مخاطب درمیان اقشار مختلف اجتماعی نیز عامل مهمی در روی آوری به سوی شبکه های خارجی است. شاید یکی از دلایل مهم این ضعف از جنبه محتوایی، بکار گیری متعدد و مکرر روش های ابتدایی صریح گویی در تبلیغ و ترویج اداب و آموزه های دینی است که در بسیاری از برنامه ها دیده می شود و این نوع برنامه ها در ایجاد پذیرش یک باور دینی غالباًً کم اثر و حتی گاهی اثری وارونه دارند.
٣- توصیه به شخصیت هایی است که از نظرات و گفته ها و تصاویر آنها در ساخت برنامه ها بخصوص از طریق شبکه های خارجی استفاده می شود که به پیام و هدفی که برنامه مورد نظر دنبال می نماید توجه نموده، در دام حقّه های رسانه ای گرفتار نشوند و اعتبار و آبروی علمی، هنری و فرهنگی خود را نا خواسته در خدمت اهداف خاص رسانه ها که احتمالاً با آن موافق نیستند قرار ندهند.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

‏آقاي بله/بله گو‎‎‏
‏Yes Man

کارگردان: پيتون ريد. فيلمنامه: نيکلاس استولر، جرد پل، اندرو ماگل بر اساس کتاب دني والاس. موسيقي: مارک ‏اورت، لايل ورکمن. مدير فيلمبرداري: رابرت دي. يئومن. تدوين: کريگ آلپرت. طراح صحنه: اندرو لوز. بازيگران: ‏جيم کري[کارل آلن]، زوئي دشانل[آليسون]، برادلي کوپر[پيتر]، جان مايکل هيگينز[نيک]، رايس داربي[نورمن]، دني ‏مسترسون[روني]، ترنس استمپ[ترنس باندلي]، مالي سيمز[استفاني]، شون اوبراين[تد]، ساشا الکساندر[لوسي]، جان ‏کاتران جونيور[توييد]، لويس گازمن. 104 دقيقه. محصول 2008 آمريکا، استراليا. ‏
کارل آلن که در بخش اعتبارات يک بانک کار مي کند، زندگي يکنواختي را مي گذراند. کار او از بام تا شام، گفتن نه به ‏متقاضيان وام است. در بقيه ساعت روز نيز کار ديگري غير از نه گفتن به دعوت دوستانش براي تفريح و در نتيجه ‏تماشاي تلويزيون در منزل ندارد. کارل به تمام معنا مردي است که به همه چيز "نه" مي گويد و هيچ انتظاري از زندگي ‏ندارد. ولي وقتي بر خلاف ميل و اراده اش در يک سمينار شرکت مي کند، زندگي يکنواختش به هم مي ريزد. چون ‏مجري سمينار، ترنس باندلي از شرکت کنندگان مي خواهد تا زندگي شان را با گفتن "بله" هاي بيشتر تغيير داده و بهتر ‏کنند. کارل در آغاز به اين پيشنهاد به ديده شک مي نگرد، ولي مدتي خود را به روند حوادث مي سپارد و بعد از مدتي ‏کوتاه، قدرت "بله" گفتن نهفته در وجود خويش را آشکار مي کند. همين اتفاق باعث مي شود تا زندگيش به شکلي دور ‏از انتظار دستخوش تغيير شود. نه فقط ترفيع شغلي مي گيرد، بلکه عشق هم به زندگيش راه پيدا مي کند. کارل از آقاي ‏نه به آقاي بله تبديل شده، ولي کم کم اين بله گفتن ها خود تبديل به مايه دردسرهاي تازه اي مي شود...‏

چرا بايد ديد؟‎‏
پيتون ريد متولد 1964 رالي، کاروليناي شمالي با تلويزيون دانشجويي چاپل هيل کار خود را آغاز کرد. مدتي نيز در ‏ايستگاه راديوي دانشگاه مجري موسيقي پاپ بود و در همين دوران شروع به ساختن ويديوکليپ براي گروه ‏The ‎Connells‏ کرد. در سال 1990 بعد از ساختن يک فيلم کوتاه وارد تلويزيون شد و قسمت هايي از سريال هايي چون ‏بازگشت به آينده، ‏The Weird Al Show، ‏Mr. Show with Bob and David، ‏Upright Citizens Brigade، ‏Cashmere Mafia‏ و ‏Grosse Pointe‏ را کارگرداني کرد. اولين فيلم بلندش را در سال 2000 با نام ‏Bring It On‏ ‏کارگرداني کرد که جايزه تماشاگران جشنواره فيلم هاي کودکان و نوجوانان ‏Zlín‏ را به دست آورد. فيلم دومش فروشي ‏معادل 20 ميليون دلار داشت، اما سومين کارش با نام جدايي نقطه اوج موفقيت مالي کارنامه او را رقم زد و آقاي بله ‏مي رود که آن را تکرار کند(تا اين لحظه 65 ميليون درآمد فقط در اکران آمريکا). که اگر جنين شود، پيتون ريد ‏موقعيتي مناسب در ميان کمدي سازان فعلي به دست خواهد آورد، هر چند نقدهاي مثبت زيادي نيز دريافت نکرده باشد. ‏
بگذاريد به شيوه ترنس باندلي مشق شب مان را بنويسيم:‏
آيا با ترديد به تماشاي آقاي بله رفتيد؟ بله. ‏
آيا دليل اين ترديد بازگشت جيم کري به گونه کمدي، پس از طبع آزمايي در چند فيلم ناموفق جدي بود؟ بله. ‏
دليل ديگر اين ترديد، حضور دوباره کري پس از يک دهه در فيلمي با شخصيت محوري شبيه به دروغ گو، دروغ گو ‏بود؟ بله. ‏
ولي آقاي بله بيشتر از آنچه تصورش را مي کرديد، مايه تفريح و خنده بود؟ بله.‏
آيا دليل اين موفقيت، جدا از طرز کمدي ديوانه وار فيلم، ايده اي بود که در زندگي واقعي به شما درباره راست گويي و ‏دروغ گويي مي داد؟ بله. ‏
آيا فيلمنامه نويس ها فقط ايده 6 ماه متمادي بله گفتن نويسنده انگليسي دني والاس را گرفته و بقيه کتاب او را دور ريخته ‏اند؟ بله. ‏
و به جاي آن فيلم را با صحنه هايي مثل پرش با بانجي توسط جيم کري و استفاده از قابليت هاي صورت کش سان او پر ‏کرده اند؟ بله.‏
با اين حال فيلم موفق مي شود گليم خودش را به خاطر سوژه سرشار از زندگي و نوع نگاهش در کنار انتخاب بازيگر ‏هوشمندانه اش از آب بيرون بکشد؟ بله. ‏
آيا رايس داربي بازيگر نقش نورمن که نقش مدير احمق سريال پرواز کنکورد را ‏copy‏ و در نقش مدير بانک احمق ‏آقاي بله ‏‎ paste‎کرده، بامزه ترين کمديني است که اين اواخر از زلاند نو بيرون آمده؟ بله. ‏
با وجود موفق بودن آقاي بله، بعضي از شوخي هايش لوس و بي نمک شده اند؟ بله.‏
صحنه رابطه جيم کري با زني مسن بيشتر از کمدي هاي جيم کري به صحنه اي از کتاب هاي چاک پالاهينوک(نويسنده ‏باشگاه مشت زني) شبيه تر است؟ بله. ‏
شوخي هاي مربوط به عروس اينترنتي ايراني بي تعارف نژاد پرستانه است؟ بله. ‏
با وجود اينها، آقاي بله يادآور روزهاي خوش گذشته جيم کري است؟ بله.‏
پس با خريدن بليط تماشاي اين فيلم يا دي وي دي آن به خنديدن بله بگوييد!‏
ژانر: کمدي.


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال با کيفيت DVD Rip)

http://rapidshare.com/files/227305744/back_yman_roNy.part1.rar
http://rapidshare.com/files/227305828/back_yman_roNy.part2.rar
http://rapidshare.com/files/227304647/back_yman_roNy.part3.rar
http://rapidshare.com/files/227305700/back_yman_roNy.part4.rar

رمز فايل: rony
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

اسرار فضا: ناسا چه چيزهايي را مخفي مي کند؟
Secret Space: What Is Nasa Hiding

مستندي ديدني با عنوان:
اسرار فضا: ناسا چه چيزهايي را مخفي مي کند؟
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Planet 51 (2009)


لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت DVD Rip)

http://rapidshare.com/files/319977953/p51-r5_noir_bu.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/319978136/p51-r5_noir_bu.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/319978201/p51-r5_noir_bu.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/319977850/p51-r5_noir_bu.part4.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

شريک
باصداي ميثاق

آلبوم جدید و بسیار زیبای میثاق با نام شریک

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزيک

تيتراژ زيباي فيلم بيادماندني «روز واقعه»

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

شكستن قفل سي دي با
VSO Blindwrite Suite v6.3.1.6

Blindwrite ابزاری برای تهیه نسخه های پشتیبان از CD ها و DVD های شماست! به کمک این نرم افزار شما یک نسخه پشتیبان با تمام ویژگی های دیسک اولیه بر روی Hard Disk خود ذخیره و از آن استفاده می کنید و مانع از بین رفتن دیسک اولیه خود می شوید! نسخه پشتیبان تهیه شده بر روی Hard Disk شما به وسیله تمام برنامه های درایو مجازی (مانند Deamon Tools) قابل اجراست. این برنامه همچنین از تمامی فرمتهای DVD موجود (DVD-R, DVD+R, DVD-RW, DVD+RW, DVD-RAM, DVD+R Double Layer, DVD-R Dual Layer) پشتیبانی میکند.اين نرم افزار، امکان شکستن قفل CD/DVD است و در پاره ای از مواقع بهتر از CloneCD عمل می کند.این نسخه از BlindWrite که می توان گفت عمدتاً نسخه برداری از بازی های رایانه ای را هدف قرار می دهد، قسمت عمده ای از فرمتها را پشتیبانی کرده و با بروز رسانی به موقع خود سعی بر آن دارد تا از قافلۀ تیزپای تکنولوژی عقب نماند. البته این بدان معنی نیست که شما نمی توانید از فیلم ها و سایر اطلاعاتتان نسخه برداری نمایید، بلکه BlindWrite مشگل گشای شما در نسخه برداری از بسیاری از محتویات دیسکهایتان است.

قابلیت های كلیدی نرم افزار VSO Blindwrite Suite v6.3.1.6:
- محیط بسیار کاربر پسند ، اجرای هر قابلیت تنها با یک کلیک!
- پشتیبانی از پوسته های گرافیکی و قابلیت شخصی سازی محیط برنامه
- پشتیبانی از فرمت های مختلف Image فایل ها از جمله فایل های ISO و ...
- موتور خواندن جدید ، با پشتیبانی از CD و DVD
- سازگاری با تمام سخت افزار ها و CD/DVD writers
- هشدار صوتی جهت انجام عمليات گوناگون
- كپي و تكثير از CD هاي قفل دار و خش دار
- اعلان ها و اخطارهای صوتی
- ايجاد درايو مجازي براي باز كردن مجازي سي دي
- پشتیبانی از زبانهای مختلف از جمله زبان شيرين فارسي
- سازگاری با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز محبوب ویستا
- و...
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 10 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

تهران یاب نقشه تهران به همراه لیست اماکن

تهران یاب (نقشه همراه موبایل) محصول دیگری از تیم فنی mobile4use اولین نرم افزار چند زبانه نقشه تهران با قابلیت های فراوان و ظاهری زیبا برای شما فراهم شده است. از امکانات این نرم افزار و مطالب درج شده در آن می توان به موارد زیر اشاره کرد :
- ظاهری زیبا و کارامد
- چندزبانه بودن ( فارسی ، انگلیسی ، عربی )
- سازگاری کامل با گوشی های لمسی
- دارای موتور جستجوی قدرتمند
- دارای نقشه کامل تهران در 3 سایز مختلف
- قابلیت انتخاب قسمتی از متن و ارسال به ایمیل ، بلوتوث و یا پیامک
- و...

اطلاعات داخل نرم افزار :
- جاذبه های گردشگری
- مراکز تفریحی و ورزشی
- مراکز علمی ، فرهنگی و هنری
- خدمات گردشگری
- تلفن های ضروری
- و ...

این نرم افزار بر روی تمامي گوشی های موبایل قابل اجرا ميباشد.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 13 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

نکته: فيل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip ميباشد. لذا بعد از دريافت فيل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث يا کابل و يا دستگاه کارت ريدر برروي گوشي موبايل خود Install نمييد.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

تفريحگاه ساحلي بسازيد با:
Build It! Miami Beach Resort

يک بازي شبيه ساز-استراتژيک ديگر! اينبا خودتان يک تفريحگاه ساحلي را طراحي و خودتان بسازيد و مديريت کنيد!
بازي از سال 1920 آغاز مي شه و 60 مرحله جذاب و سرگرم کننده دارد.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 85 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالي نويسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com


ایوری کوزوبوکین از اوکراین- برنده جایزه اول بخش موضوعی نهمین دوسالانه کاریکاتور تهران

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

خوف پيامبر بر امت

من مواعظ النبي صلي الله عليه وآله وسلّم:
إنّما أخاف علي أمتي ثلاثاً، شحّاً مطاعاً وهوي متبعاً وإماماً ضالاً
(تحف العقول صفحه 58)

«شحّ» حالتي مركب از حرص و بخل است يعني حرص‏زدن بري زخارف دنيا و تا وقتي كه اين حالت در انسان هست ولي به دنبال آن حركت نكرده، مهم نيست، خطر آن وقتي است كه «شحّ» مورد اطاعت، قرارگيرد و انسان بري تحصيل اعراض دنيوي، تلاش كند.
هوي متبع، همان شهوت نفساني است كه انسان از آنها فرمانبردي كند، و بين آن و «شح مطاع» اعم و اخصّ من وجه است.
امام ضالّ، پيشوي گمراهي است كه جامعه را در خلاف حق، حركت داده و به سوي انحراف و تباهي مى‏كشاند، و اين ضلالت ريشه‏اش همان شحّ و هوي نفس است، و لذا با مطالعه تاريخ به روشني معلوم مى‏شود كه انحراف خلفاء بنى‏اميه و بنى‏عباس از همان زماني آغاز شد كه آنان به دنبال ارضاء غرائز شهواني و هواهي نفساني حركت كردند و از اين رو همه تلاش انبياء و اولياء اين بوده كه با اين دو عنصر خطرناك (هوى‏ و شحّ) مبازره كنند.

 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

پیامک جهت تسلیت ماه محرم

خیز و جامه نیلی کن، روزگار ماتم شد/دور عاشقان آمد نوبت محرم شد

در محرم سینه‎ها غرق ملالی دیگر است/ جاری از چل چشمه دلها زلالی دیگر است

با حلولش برنخیــزد جز فغان از عاشقان/ طاق ابروی محرم را هلالی دیگر است

باز محرم رسید، میکده‎ها وا شدند/تمام عاشقانت، واله و شیدا شدند

باز محرم رسید، این من و گریه‎هایم/رفع عطش می‎کند، فرات اشک‎هایم

 باز محرم رسید، دلم چه ماتمزده/کسی میان این دل، خیمه ماتم زده

باز محرم رسید، شدم چه حیران و مست/از این همه عاشقی، دوباره‎ام مست مست

 باز محرم رسید، شهر سیه‎پوش توست/دل، نگران رنج خواهر مظلوم توست

امام حسین علیه‎السلام
هر كس این پنج چیز را نداشته باشد از زندگی بهره‎ای نمی‎برد: عقل، دین، ادب، شرم و خوش خلقی .

امام حسین علیه‎السلام
سلام هفتاد حسنه دارد، شصت و نُه حسنه از آنِ سلام كننده و یكی، از آن جوابگو است.

امام حسین علیه‎السلام
كاری مكن كه از آن پوزش بخواهی زیرا مؤمن نه بد می‎كند و نه عذر می‎طلبد، و منافق هر روز بد می‎كند و عذر می‎خواهد.
"تحف العقول، ص248" 

امام حسین علیه‎السلام
شکرگزاری برای نعمت پیشین، نعمت تازه‎ای را سبب می‎شود .

امام حسین علیه‎السلام
كسی‌ كه‌ تو را دوست‌ دارد، از تو انتقاد می‌كند و كسی‌ كه‌ با تو دشمنی‌ دارد، از تو تعریف‌ و تمجید می‌كند.
"بحارالانوار، ج78، ص128"

از حضرت امام حسین(علیه‎السلام)‌ پرسیدند فضیلت‌ چیست‌؟ فرمودند: "مالك‌ زبان‌ بودن‌ و ‌ نیكی‌ کردن."
"بلاغة‌ الحسین(علیه‎السلام)‌، ص 332"

امام حسین علیه‎السلام
آن‌ كس‌ در صله‌ رحم‌ بهتر است‌ كه‌ نسبت‌ به‌ خویشاوندانی‌ كه‌ با او قطع‌ رابطه‌ كرده‌اند، دلجویی‌ و صله‌ رحم‌ نماید.
"بحارالانوار، ج78، ص121"

امام حسین علیه‎السلام
بهترین‌ ثروت‌ آن‌ است‌ كه‌ انسان‌ به‌ وسیله‌ آن‌ آبروی‌ خود را حفظ نماید.
"بحارالانوار، ج44، ص 195"

امام حسین علیه‎السلام
كسى‌ كه‌ از تو حاجتى‌ خواسته‌ است‌، آبروى‌ خود را با درخواست‌ از تو ریخته‌ است‌، تو دیگر با رد كردن‌ او، آبروى‌ خود را نریز
.
"بحارالانوار، ج44، ص 196"

امام حسین علیه‎السلام
هیچ‌ امری‌ را نپذیر مگر آن كه‌ خودت‌ را شایسته‌ آن‌ بدانی‌.
"اعیان الشیعه، ج1، ص 621"

امام حسین علیه‎السلام
حرص‌ و آز نوعی فقر روانی‌ است‌، و سخاوت‌ و بخشش‌ نوعی‌ بی ‌نیازی‌ است‌ .
"تاریخ یعقوبی، ج 2، ص246"

امام حسین علیه‎السلام
درباره‌ برادر مؤمنت‌ پشت‌ سر سخنی بگو كه‌ دوست‌ داری‌ او پشت‌ سر تو بگوید.
"بحارالانوار، ج‌ 78، ص‌ 127"

امام حسین علیه‎السلام
كسانی‌ كه‌ رضایت‌ مخلوق‌ را به‌ بهای‌ غضب‌ خالق‌ بخرند، رستگار نخواهند شد.
"مقتل‌ خوارزمى‌، ج‌ 1، ص‌ 239"

امام حسین علیه‎السلام
هیچ‌ كس‌ روز قیامت‌ در امان‌ نیست‌، مگر آن‌ كه‌ در دنیا خداترس‌ باشد.
"بحارالانوار، ج‌ 44، ص 192"

امام حسین علیه‎السلام
بترس‌ از ستم‌ كردن‌ بر كسی‌ كه‌ به‌ جز خدا یاوری‌ ندارد.
"بحارالانوار، ج‌ 78، ص 118"

امام حسین علیه‎السلام
عقل‌ كامل‌ نمی‌شود مگر با پیروی‌ از حق‌.
"بحارالانوار، ج‌ 78، ص 127"

امام حسین علیه‎السلام
همنشینی‌ با فاسقان‌ انسان‌ را در معرض‌ اتهام‌ قرار می‌دهد.
"بحار الانوار، ج‌ 78، ص 122"

امام حسین علیه‎السلام
گریه‌ از روی‌ ترس‌ از خدا، موجب‌ رهایی‌ از آتش‌ است‌.
"مستدرك‌ الوسایل‌، ج‌ 11، ص 245"

امام حسین علیه‎السلام
عجله‌ كردن‌، كم‌خردی‌ است.
"بحارالانوار، ج‌ 78، ص 122"

امام حسین علیه‎السلام
از نشانه‎های عالم، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است .

امام حسین علیه‎السلام

عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند .
"بحارالانوار، ج 93، ص 294"

امام حسین علیه‎السلام
هیچ کس در قیامت در امان نیست! مگر کسی که در دنیا ترس از خدا در دل داشته باشد.
"مناقب ابن شهر آشوب، ج 4، ص 69"

امام حسین علیه‎السلام
بدرستی که شیعیان ما قلبشان از هر ناخالصی و حیله و تزویر پاک است.
"فرهنگ سخنان امام حسین، ص 476"

اینجا بهشت سرخ بدن‎های بی سر است/اینجا نگارخانه‎ی گل‎های پرپر است

اینجاست قتلگاه شهیدان راه حق/اینجا مزار قاسم و عباس و اکبر است

اینجا برای پیکر صد چاک عاشقان/گرد و غبار کرب و بلا مُشک و عنبر است

باز این چه آتش است كه بر جان عالم است؟/باز این چه شعله غم و اندوه ماتم است؟

باز این حدیث حادثه جانگذار چیست؟/باز این چه قصه‎ایست كه با غصه توام است؟

سالها گفتیم ما از کربلا /از شهید عشق و میدان بلا
از غمش بر سینه و بر سر زدیم/بوسه بر گهواره اصغر زدیم
باز هم گفتیم: مظلوما حسین!/بی کس و بی بال و پر، تنها حسین!

فرصت دهید گریه كند بی صدا، فرات/با تشنگان بگوید از آن ماجرا، فرات

گیرم فرات بگذرد از خاك كربلا/باور مكن كه بگذرد از كربلا، فرات

چشم فرات در ره او اشك بود و اشك/زان گونه اشك‌ها كه مرا هست با فرات 

حالی به داغ تازه‌ی خود گریه می‌كنی/تا می‌رسی به مرقد عباس، یا فرات

از بس كه تیر بود و سنان بود و نیزه بود/هفتاد حجله بسته شد از خیمه تا فرات

از طفل آب، خجلت بسیار می‌كشم/آن یوسفم كه ناز خریدار می‌كشم

در مشك تشنه، جرعه‌ی آبی هنوز هست/اما به خیمه‌ها برسد با كدام دست؟

برخاست با تلاوت خون،  بانگ یا اخا/وقتی «كنار درك تو، كوه از كمر شكست»
تیری زدند و ساقی مستان ز دست رفت/سنگی زدند و كوزه‌ی لب تشنگان شكست!

شد شعله‌های العطش تشنگان، بلند / باران تیر آمد و بر چشم‌ها نشست

می‎خواهم از خشکیدن دریا بگویم / از تشنه کامی‎های ماهی‎ها بگویم

روزی که آب از شرم و خجلت آب می‎شد / از داغ آن آلاله‎ها بی تاب می‎شد 

من حرف‎ها از ظهر بی خورشید دارم / من شکوه‎ها از ماه، از ناهید دارم
ای کاش آن روز آسمان خون گریه می‎کرد/هم ابر، هم رنگین کمان، خون گریه می‎کرد

مگر آن دست چه بخشید به آغوش فرات / که از آن بوی علمدار تو بر می‎خیزد

دل را اگر از حسین بگیرم چه كنم / بی عشق حسین اگر بمیرم چه كنم
فردا كه كسی را به كسی كاری نیست / دامان حسین اگر نگیرم چه كنم

عالم همه قطره‎اند و دریاست حسین/خوبان همه بنده‎اند و مولاست حسین

این زمین، کربُ بلاست، کعبه قالوا بلی است/قتلگاه من صفا، مروه‎ام طشت طلاست

هر کجا ملک خدا هست حسینیه توست/ هر که را می‎نگرم شور محرم دارد
نه محرم نه صفر بلکه همه دوره سال/کعبه با یاد غمت جامه ماتم دارد

روضه خوان تو خدا، گریه کن تو آدم/اشک ارثی است که ذریه آدم دارد

دشمنت كشت ولى نور تو خاموش نگشت/ آرى آن جلوه كه فانى نشود نور خداست


شماره براي ارسال مسيج: 09125698059

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

ما فرزندان امام هستیم

حجت الاسلام محسن قرائتی:

دخترها باید بدانند. پسرها هم همچنین که اینها فرزندان امام زمان(ع) هستند. وقتی ما داریم که«أنا و علی أبوا هذه الامه؛ من و علی پدران این امت هستیم»
یا قرآن می فرماید ابراهیم پدر شماست. به هر حال ما فرزندان امام هستیم. امام پدر ماست. همانطور که به پدر می گویند أب به معلم و عمو و رهبر هم می گویند أب.
ما باید بدانیم که وابسته به این بزرگواران هستیم و آنها ما را دوست دارند و لذا از زمینه هایی که گناه زاست دوری کنیم.
ازدواج را سعی کنیم آسان بگیریم. حدیث داریم یک کسی که زود ازدواج کند دینش را کامل کرده است. این مسأله ی سریع نسل نو مهم است. نماز اول وقت مهم است. باید اینها را جدی گرفت.

 

 

داستان هايي از تاريخ ايران
yasamin-atashi.persianblog.ir

امید، خود زندگیست

گفته اند اسبی به بیماری گرفتار آمد و پشت دروازه شهر بیفتاد . صاحب اسب او را رها کرده و به داخل شهر شد مردم به او گفتند اسبت از چه بابت به این روزگار پرنکبت بیفتاد و مرد گفت از آنجایی که غمخواران نازنینی همچون شما نداشت و مجبور بود دائم برای من بار حمل کند .
یکی گفت براستی چنین است من هم مانند اسب تو شده ام . مردم به هیکل نحیف او نظری انداختند و او گفت زن و فرزندانم تا توان داشتم و بار می کشیدم در کنارم بودند و امروز من هم مانند اسب این مرد تنهایم و لحظه رفتنم را انتظار می کشم .
می گویند آن مرد نحیف هر روز کاسه ایی آب از لب جوی برداشته و برای اسب نحیف تر از خود می برد . ودر کنار اسب می نشست و راز دل می گفت . چند روز که گذشت اسب بر روی پای ایستاد و همراه پیرمرد به بازار شد .
صاحب اسب و مردم متعجب شدند . او را گفتند چطور برخواست . پیرمرد خنده ایی کرد و گفت از آنجایی که دوستی همچون من یافت که تنهایش نگذاشتم و در روز سختی کنارش بودم .اندیشمند یگانه کشورمان ارد بزرگ می گوید : دوستی و مهر ، امید می آفریند و امید زندگی ست .
می گویند : از آن پس پیر مرد و اسب هر روز کام رهگذران تشنه را سیراب می کردند و دیگر مرگ را هم انتظار نمی کشیدند…

ياسمين آتشي

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

 

پرستیژ با بی احترامی به سادات، هرگز

سیره و خاطراتی از شهدا:

من معاونش بودم ولی هیچ وقت جلوتر از من جایی وارد نمی شد. همیشه می گفت : تو سیدی ، احترامت واجبه .
خیلی وقت ها مرا به جای قرمانده اشتباه می گرفتند . یک بار به اش گفتم : این که هی منو می فرستی برم جلو ، پرستیژ شما رو می آره پایین ؛ نا سلامتی شما فرماندهی .
گفت : اون پرستیژی که می خواد با بی احترامی به سادات درست بشه ، می خوام اصلا نباشه.

(شهید عبدالحسین برونسی)

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

براي شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة المجادلة آيات: 22 محل نزول: مدینه
 
ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ شَاقُّوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَمَن يُشَاقِّ اللَّهَ فَإِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ 4 مَا قَطَعْتُم مِّن لِّينَةٍ أَوْ تَرَكْتُمُوهَا قَائِمَةً عَلَي أُصُولِهَا فَبِإِذْنِ اللَّهِ وَلِيُخْزِيَ الْفَاسِقِينَ 5 وَمَا أَفَاء اللَّهُ عَلَي رَسُولِهِ مِنْهُمْ فَمَا أَوْجَفْتُمْ عَلَيْهِ مِنْ خَيْلٍ وَلَا رِكَابٍ وَلَكِنَّ اللَّهَ يُسَلِّطُ رُسُلَهُ عَلَي مَن يَشَاء وَاللَّهُ عَلَي كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ 6 مَّا أَفَاء اللَّهُ عَلَي رَسُولِهِ مِنْ أَهْلِ الْقُرَي فَلِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِي الْقُرْبَي وَالْيَتَامَي وَالْمَسَاكِينِ وَابْنِ السَّبِيلِ كَيْ لَا يَكُونَ دُولَةً بَيْنَ الْأَغْنِيَاء مِنكُمْ وَمَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانتَهُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ 7 لِلْفُقَرَاء الْمُهَاجِرِينَ الَّذِينَ أُخْرِجُوا مِن دِيارِهِمْ وَأَمْوَالِهِمْ يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا وَيَنصُرُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ أُوْلَئِكَ هُمُ الصَّادِقُونَ 8 وَالَّذِينَ تَبَوَّؤُوا الدَّارَ وَالْإِيمَانَ مِن قَبْلِهِمْ يُحِبُّونَ مَنْ هَاجَرَ إِلَيْهِمْ وَلَا يَجِدُونَ فِي صُدُورِهِمْ حَاجَةً مِّمَّا أُوتُوا وَيُؤْثِرُونَ عَلَي أَنفُسِهِمْ وَلَوْ كَانَ بِهِمْ خَصَاصَةٌ وَمَن يُوقَ شُحَّ نَفْسِهِ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ 9

 

ترجمه فارسي مکارم

اين به خاطر آن است كه آنها با خدا و رسولش دشمني كردند; و هر كس با خدا دشمني كند (بايد بداند) كه خدا مجازات شديدي دارد! «4» هر درخت باارزش نخل را قطع كرديد يا آن را به حال خود واگذاشتيد، همه به فرمان خدا بود; و بري اين بود كه فاسقان را خوار و رسوا كند! «5» و آنچه را خدا از آنان ( يهود) به رسولش بازگردانده (و بخشيده) چيزي است كه شما بري به دست آوردن آن (زحمتي نكشيديد،) نه اسبي تاختيد و نه شتري; ولي خداوند رسولان خود را بر هر كس بخواهد مسلط مى‏سازد; و خدا بر هر چيز توانا است! «6» آنچه را خداوند از اهل اين آباديها به رسولش بازگرداند، از آن خدا و رسول و خويشاوندان او، و يتيمان و مستمندان و در راه ماندگان است، تا (اين اموال عظيم) در ميان ثروتمندان شما دست به دست نگردد! آنچه را رسول خدا بري شما آورده بگيريد (و اجرا كنيد)، و از آنچه نهي كرده خودداري نماييد; و از (مخالفت) خدا بپرهيزيد كه خداوند كيفرش شديد است! «7» اين اموال بري فقيران مهاجراني است كه از خانه و كاشانه و اموال خود بيرون رانده شدند در حالي كه فضل الهي و رضي او را مى‏طلبند و خدا و رسولش را ياري مى‏كنند; و آنها راستگويانند! «8» و بري كساني است كه در اين سرا ( سرزمين مدينه) و در سري ايمان پيش از مهاجران مسكن گزيدند و كساني را كه به سويشان هجرت كنند دوست مى‏دارند، و در دل خود نيازي به آنچه به مهاجران داده شده احساس نمى‏كنند و آنها را بر خود مقدم مى‏دارند هر چند خودشان بسيار نيازمند باشند; كساني كه از بخل و حرص نفس خويش باز داشته شده‏اند رستگارانند! «9»

آيات امروز را مي توانيد از طريق اين لينک هم مطالعه کنيد


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پيمان خداست بر خلق او و براي شخص مسلمان شايسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آيه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 
Karami.Amir
ميگن دروغگو دشمن خداست خدايا تو چقدر دشمن داري . . .
دوستاتم كه ماييم يه مشت عليل ذليل ناقص عقل . . .
با ياد علي حاتمي
لعنت خدا بر همه دروغگويان عالم

 

 

pouriya.niknam

با سلام،
نخستین پایگاه تخصصی فارسی MATLAB که به تازگی آغاز به کار کرده است شامل بخش های گوناگون مقالات، بخش آموزشی طبقه بندی شده، فروم تخصصی ، معرفی کتاب و بخش کتب الکترونیکی فارسی و انگلیسی است که می تواند راهنمای مناسبی برای کاربران فارسی زبان این نرم افزار باشد.
کاربران با عضویت در این سایت می توانند از امکانات بیشتری استفاده کنند. این سایت به آدرس زیر در اینترنت قابل دسترسی است:
www.mathworks.ir
با معرفی این پایگاه به دوستان علاقه مند، ما را در ادامه هر جه بهتر کار، یاری کنید.
با تشکر
پوریا نیک نام

 

 

star200620071988

کربلای معلا برای استقبال از ماه محرم آماده می‏شود

با نزدیک شدن به ماه محرم‏الحرام و ایام عزاداری سیدالشهدا(ع)، شهر کربلای معلا آماده برپایی هرچه باشکوه‏تر مراسم عزاداری می‏شود.
مقامات امنیتی شهر کربلا از اجرای تدابیر شدید امنیتی برای استقبال از هیئت‏ها و عزادارن حسینی خبر دادند.
از سوی دیگر بخش شعائر حسینی در عتبات عالیات در کربلا، برنامه‏های هیئت‏های عزاداری و مسیر این برنامه‏ها را تنظیم کردند.«رياض نعمة السلمان»، مسئول این بخش با بیان اینکه آموزش‏هایی جهت هرچه باشکوه‏تر و منظم‏تر برگزارشدن مراسم دسته‏های عزاداری به نمایندگان هیئت‏ها، انجام شده است، افزود:در این تعالیم، از هیئت‏ها خواسته شده است، به نظم و نظافت و و مراعات احترام به اماکن مقدس و پرهیز از انجام اعمال خلاف شئونات دینی و مذهبی و همچنین همکاری کامل با نیروهای امنیتی، پای‏بند باشند.
وی با اشاره به اینکه در سال 1974 تنها 37 هیئت و در حال حاضر در شهر کربلا بالغ بر 1000 هیئت و حسینیه فعالیت می‏کنند، اظهار داشت: این هیئت‏ها در کنار هیئت‏های سایر شهرها و کشورها مراسم باشکوهی را در محرم امسال برپا خواهند کرد.گفتنی است در سال‏های گذشته و با ورود میلیون‏ها زائر از اقصی نقاط جهان به شهر کربلا در روز عاشورا و روزهای دیگر ماه محرم، شاهد انفجارهای تروریستی از سوی دشمنان اهل‏بیت(ع) بوده‏ایم که دقت نظر مسئولان عراقی را جهت تامین امنیت این شهر می‏طلبد.

 

 

zemstane_sard67

روزگار بهتری از راه میرسد

کمی صبور و شکیبا باش و تا ان زمان ... خود را باور کن
همیشه به خودت اعتماد کن
همواره هوشیار باش و بهترین مراقبت را از خودت بکن
بکوش تا دورنما و اینده هر چیزی را در نظر ببینی
مهمترین ها را در زندگی بیاد بسپار و فراموش نکن که فقط یکنفر نگران توست و ان خدای توست
همیشه در جستجوی بهتر باش و بیاموز درس های اموختنی زندگی را و از میان سختی های زندگی راهت را پیدا کن
با تکیه بر امید
توانایی های خویشتن
لبخند
قدرت
صبر
خرد و خوشبینی بسوی گنجینه های درون . راه بگشا
این هاست کارهای یگانه و با ارزش وجود تو

اری روزگار بهتری از راه می رسد.

 

 
mastoor_313

پاسخ ‎هاى دندان شكن
حضرت مسلم
(علیه ‎السلام)

حضرت مسلم بن عقیل(علیه‎السلام) نماینده امام حسین(علیه‎السلام)، شهید آغازگر نهضت كربلا، هنگامى كه پس از یك جنگ بى نظیر با دشمنان، و هلاك كردن دهها نفر، اسیر شد، او را در حالى كه از هر سوى بدنش بر اثر زخم‎هاى جنگ، خون مى‎جوشید، نزد ابن زیاد، دژخیم خون خوار عراق آوردند؛ مسلم با كمال بى اعتنایى، بر ابن زیاد كه بر مسند غرور تكیه زده بود، وارد شد، یكى از نگهبانان به مسلم (علیه‎السلام) گفت: به امیر (ابن زیاد) سلام كن.
مسلم(علیه‎السلام) به او رو كرد و فرمود: «إسكت ویحك، والله ما هو لى بإمیر؛ ساكت باش، واى بر تو، سوگند به خدا او رئیس و فرماندار من نیست.»
و مطابق روایت دیگر، مسلم(علیه‎السلام) گفت: «السلام على من اتبع الهدى؛ سلام بر كسى كه راه هدایت را پیروى كند.» ابن زیاد پوزخند زد، یكى از نگهبانان به مسلم(علیه‎السلام) گفت: آیا نمى‎نگرى كه امیر مى‎خندد، چرا به عنوان امیر بر او سلام نمى‎كنى؟
مسلم(علیه‎السلام) در پاسخ گفت: «سوگند به خدا امیر من حسین(علیه‎السلام) است، آن كس به ابن زیاد به عنوان امیر سلام مى‎كند كه از مرگ مى‎ترسد، من ترسى از مرگ ندارم.»1
ابن زیاد پس از هتاكی‎هاى شرم‎آور، مسلم(علیه‎السلام) را اختلاف انداز و فتنه‎انگیز خواند، مسلم (علیه‎السلام) با كمال قاطعیت به او پاسخ داد: «اى پسر زیاد! وحدت مسلمانان را معاویه و پسرش یزید، درهم شكستند، فتنه و آشوب را تو و پدرت زیاد بن عبید ـ برده طایفه بنى علاج از طایفه ثقیف ـ برپا نمودید، نه من.»
سرانجام مسلم(علیه‎السلام) در برابر تهدیدهاى شدید ابن زیاد گفت: «إرجو إن یرزقنى الله الشهاده على یدى شر بریته؛ امیدوارم خداوند مقام شهادت را به دست بدترین خلقش (كه تو باشى) نصیب من گرداند.» و سرانجام به این آرزو رسید.2

--------------------------------
1- اكسیر العبادات فى اسرار الشهادات، علامه دربندى، ج2، صص74 و 75.
2- بحارالانوار، ج44، صص356 - 357 لهوف، ص55 ـ 58.

 

 

alirezamajidi

نکات و آمار جالب تازه‌ترین گزارش سالیانه «تکنوراتی» در مورد وضعیت وبلاگ و وبلاگ‌نویسی در جهان

مطابق معمول گزارش سالیانه تکنوراتی از وبلاگستان جهانی و وضعیت وبلاگ‌نویسی و وبلاگ‌خوانی حاوی نکات جالب و تأمل‌برانگیزی است. در این پست به مرور تعدادی از نکات و آمارهای جالب، در این گزارش می‌پردازیم.
موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که این آمار و حقایق را با وضعیت وبلاگستان خودمان مقایسه می‌کنیم، وبلاگستانی که امسال دچار رکود بی‌سابقه‌ای بود.

- از سال ۲۰۰۲، تا به حال تکنوراتی بیش از ۱۳۳ میلیون وبلاگ را فهرست کرده است.

- ۷۷ درصد کاربران اینترنت، وبلاگ می‌خوانند.

حقایقی در مورد وبلاگ‌نویسان:
- دو سوم آنها مرد هستند.
- ۶۰ درصدشان بین ۱۸ تا ۴۴ سال، سن دارند.
- ۷۵ درصدشان تحصیلات دانشگاهی دارند.
- ۴۰ درصدشان، فارغ‌التحصیل هستند.
- یک سومشان درآمد سالانه ۷۵ هزار دلار یا بیشتر دارند.
- درآمد یک چهارم وبلاگ‌نویس‌ها، بیش از صدهزار دلار در سال است.
- آن دسته از وبلاگ‌نویس‌ها که به صورت حرفه‌ای می‌نویسند، وضعیت مالی بهتری دارند. نیمی از این افراد، درآمد سالانه بیش از ۷۵ هزار دلار و یک سومشان، درآمد سالانه بیش از صد هزار دلار دارند.
- بیش از نیمی از وبلاگ‌نویسان، ازدواج کرده‌اند.
- بیش از نیمی از وبلاگ‌نویسان، دارای فرزند هستند.
- نیمی از آنها به صورت تمام‌وقت استخدام هستند. درصد استخدام تمام‌وقت وبلاگ‌نویسان حرفه‌ای، ۷۵ درصد است.
- نیمی از وبلاگ‌نویسان، یک وبلاگ ثانوی هم دارند و ۶۸ درصد آنها، در حال سپری کردن دومین سال وبلاگ‌نویسی خود هستند. از وبلاگ‌نویسی ۸۶ درصد کل وبلاگ‌نویس‌ها هم، یک سال گذشته است.

انگیزه‌های وبلاگ‌نویسی:
- ۷۰ درصد وبلاگ‌نویس‌ها می‌گویند که رضایت شخصی، شاخص اصلی آنها در ارزیابی موفقیت وبلاگشان است.
- ۷۵ درصد وبلاگ‌نویس‌ها خود را صادق و بی‌ریا می‌دانند.
- ۷۱ درصد وبلاگ‌نویس‌ها عقیده دارند که دست‌کم یکی از انگیزه‌هایشان برای نوشتن، ابراز کردن تفکراتشان است.
- ۷۲ درصد هم، وبلاگ را راهی برای اشتراک تجاربشان می‌دانند.
- ۶۱ درصد وبلاگ‌نویس‌ها، درآمد حاصل از وبلاگ‌نویسی را مد نظر دارند و آن را کمک‌خرج می‌دانند.
- ۵۳ درصد وبلاگ‌نویسان حرفه‌ای امیدوارند با نوشتن، مشتری‌های جدید پیدا کنند، این درصد در مورد وبلاگ‌نویسان حرفه‌ای، ۷۲ است.
- ۱۹ درصد، نگران نظر مخالف افراد تحت استخدامشان، با نظراتشان در وبلاگ هستند.
- رکود اقتصادی اخیر، باعث نشده که اکثریتی به اندازه ۸۱ درصد وبلاگ‌نویس‌ها، شیوه نوشتن خود را تغییر دهند.
-  ۶۳ درصد می‌گویند که وبلاگ‌نویسی، آنها را بیشتر درگیر موضوعات مورد علاقه‌شان کرده است.
- بیشتر وبلاگ‌نویس‌ها می گویند که نوشتن، اثرات مثبتی روی زندگی شخصی آنها گذاشته، تنها ۶ درصد نظر مخالف دارند.
- ۴۲ درصد، از طریق وبلاگ‌نویسی با افراد تازه‌ای دوست شده‌اند.
- ۱۵ درصد، عقیده دارند که وبلاگشان آنها را در شرکت محل کارشان، بیشتر مطرح کرده است.
- ۵۷ درصد، طرح‌هایی برای گسترش فعالیت وبلاگ‌نویسی دارند.
- ۳۵ درصد، قصد دارند که در زمان مناسب، کتاب بنویسند.

نحوه وبلاگ‌نویسی:
-  ۱۵ درصد، ۱۰ ساعت یا بیشتر در هفته، صرف نوشتن می‌کنند.
- یک پنجم وبلاگ‌نویس‌ها، هر روز می‌نویسند.
- بیشتر وبلاگ‌نویس‌ها، هر هفته ۲ تا ۳ بار وبلاگشان را به‌روز می‌کنند.
- وبلاگ نویسان با اعتبار بیشتر، به میزان بیشتری نسبت به وبلاگ‌نویسان با اعتبار کمتر، به‌روز می‌کنند.
- ۸۵ درصد وبلاگ‌نویس‌ها از برچسب استفاده می‌کنند.
- بیشتر وبلاگ‌نویس‌ها با سامانه‌های انتشار محتوا آشنا هستند، فقط ۲ درصد اطلاعات خوبی در این زمینه ندارند.
- ۱۳ درصد وبلاگ‌نویس‌ها خودشان وبلاگشان را طراحی کرده‌اند.
- ۵۹ درصد، از سرویس‌های رایگان وبلاگ‌نویسی بهره می‌برند.
- ۸۲ درصد، در پست‌هایشان از عکس استفاده می‌کنند.
- اما ۱۳ درصد وبلاگ‌نویس‌ها هرگز در پست‌هایشان از محتوای چندرسانه‌ای یعنی عکس، ویدئو یا صوت استفاده نکرده‌اند.
- ۷۳ درصد کسانی که از محتوای چندرسانه‌ای استفاده می‌کنند، در نیمی از موارد خودشان فایل چندرسانه‌ای را درست می‌کنند.
- ۷۵ درصد وبلاگ‌نویس‌ها، خروجی فید کامل دارند.
-۲۰ درصد وبلاگ‌نویس‌ها از موبایل برای به‌روز کردن وبلاگشان استفاده کرده‌اند.
- ۱۰ درصد وبلاگ‌نویس‌ها نمی دانند که چه میزان بازدیدکننده وبلاگی دارند.
- ۲۷ درصد بازدید از صفحات وبلاگ‌ها، از موتورهای جستجو ناشی می‌شود.

درآمد حاصل از وبلاگ‌نویسی:
- ۷۲ درصد تنها برای سرگرمی می‌نویسند و هیچ درآمدی از وبلاگ‌نویسی، عایدشان نمی‌شود.
- در سال ۲۰۰۹، در مقایسه با ۲۰۰۸، ۶۸ درصد بر میزان وبلاگ‌هایی که از تبلیغات استفاده می‌کنند، افزوده شده.
- ۸۹ درصد عقیده دارند که آگهی‌شان باید با محتوای وبلاگشان، هم‌خوانی داشته باشد.
- درآمد سالیانه آن دسته از وبلاگ‌نویس‌ها که سود حاصله را گزارش کرده‌اند، بیش از ۵۷ هزار دلار بوده است!

توییتر و وبلاگ‌نویسان:
- در حالی که تنها ۱۴ درصد کاربران اینترنت، از توییتر بهره می‌ِبرند، ۷۳ درصد وبلاگ‌نویسان، توییت می‌کنند.
- ۵۲ درصد وبلاگ‌نویس‌ها، در مورد پست‌هایشان توییت می‌کنند.
- ۲۶ درصد وبلاگ‌نویس‌هایی که در توییتر هم فعالیت دارند، عقیده دارند، توییتر وقت وبلاگ‌نویسی آنها را کم کرده، ولی ۶۵ صد عقیده دارند، وبلاگ‌نویسی آنها تحت تأثیر توییتر قرار نگرفته است.
- اما وبلاگ‌نویس‌هایی هم هستند که میانه‌ای با توییتر ندارند. ۳۵ درصد افراد این دسته، می‌گویند که اصلا از فلسفه توییتر سر درنمی‌آورند! ۵۴ درصد هم می‌گویند که وقتی وبلاگ محبوبی دارند، لزومی ندارد، از توییتر برای نوشتن در مورد رخدادهای شخصی روزانه‌شان استفاده کنند.

خوب من تصور می‌کنم، این اعداد و ارقام در وبلاگستان ایران، به کلی متفاوت باشد، مثلا فکر می‌کنم آقایان و خانم‌ها به صورت تقریبا مساوی در ایران وبلاگ می‌نویسند. تعداد متأهل‌های وبلاگ‌نویس از مجردها، بسیار کمتر باشد، میزان به روز شدن وبلاگ‌های ایرانی، در هفته، به طور متوسط، یک بار بیشتر نباشد. درآمد حاصل از وبلاگ‌نویسی در ایران اصلا چشم‌گیر نباشد، تعداد وبلاگ‌نویسان فعال فارغ‌التحصیل بسیار کم و تعداد دانشجوهای وبلاگ‌نویس بسیار زیاد باشد، تعداد وبلاگ‌های با هوست شخصی در مقام مقایسه اندک باشد، …
فکر می‌کنید بشود، یک مطالعه آماری در این مورد به راه انداخت؟ تصور می‌کنید که مثلا کسی بتواند برای پایان نامه خود در یک رشته، مطالعه‌ای آماری با همین سبک و سیاق داشته باشد؟

منبع

 

 
cs_ahmad

صداي پيغام گير تلفن برخي از شاعران ايراني

پيغام گير حافظ :

رفته ام بيرون من از كاشانه ي خود غم مخور
تا مگر بينم رخ جانانه ي خود غم مخور
بشنوي پاسخ زحافظ گر كه بگذاري پيام
زان زمان كو بازگردم خانه ي خود غم مخور

پيغام گير سعدي :

از آواي دل انگيز تو مستم
نباشم خانه و شرمنده هستم
به پيغام تو خواهم گفت پاسخ
فلك گر فرصتي دادي به دستم

پيغام گير فردوسي :
نمي باشم امروز اندر سراي
كه رسم ادب را بيارم به جاي
به پيغامت اي دوست گويم جواب
چو فردا بر آيد بلند آفتاب

پيغام گير خيام :
اين چرخ فلك ، عمر مرا داد به باد
ممنون توام كه كرده اي از من ياد
رفتم سركوچه ، منزل باده فروش
آيم چو به خانه پاسخت خواهم داد

پيغام گير منوچهري :
از شرم ، به رنگ باده باشد رويم
در خانه نباشم كه سلامي گويم
بگذاري اگر پيام ، پاسخ دهمت
زان پيش كه همچو برف گردد رويم

پيغام گير مولانا :
بهر سماع از خانه ام ، رفتم برون ، رقصان شوم
شوري برانگيزم به پا ، خندان شوم ، شادان شوم
برگو به من پيغام خود ، هم نمره و هم نام خود
فردا تو را پاسخ دهم ، جان تو را قربان شوم !

پيغام گير بابا طاهر :
تليفون كرده اي جانم فدايت
الهي مو به قربون صدايت
چو از صحرا بيايم ، نازنينم
فرستم پاسخي از دل برايت

 

 
ch_msd

یادداشت/ عطاالله مهاجرانی
عکس امام خمینی (ره)

وقتی سیمای جمهوری اسلامی ایران، تصویر پاره شده عکس امام خمینی(ره) را نشان داد، آشکار بود که پرده تازه ای ساز شده است. انتشار چنین تصویری بدون آگاهی و اجازه مقامات عالی نظام و بدون برنامه ریزی نا محتمل به نظر می رسد. البته پیش از این تصاویر رهبری هم پاره شده بود و یا موجی از جمعیت پلاکارد بزرگ مصور به عکس ایشان را از جای کندند و پاره کردند، بدیهی بود که هیچگاه چنان تصاویری از سیما پخش نشد و البته نمی شود. پرسش این است که تصویر پاره شده امام خمینی کار چه کسانی است و چرا از سیمای جمهوری اسلامی در ساعت پر بیینده خبر هشت و سی منتشر شده است؟
اطلاعیه آقای شیخ محمد یزدی که به عنوان اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منتشر شده است، اعلام برخی طلاب در تعطیلی درس حوزه علمیه قم، که به عنوان تعطیلی حوزه علمیه قم مطرح شده است و لابد از این پس اطلاعیه های گوناگون و رنگارنگ که پی در پی صادر می شود، تماما نشانه های یک اقدام محاسبه شده و سنجیده است. اصلا اطلاعیه آیه الله یزدی را ببینید، درست رنگ و ریتم سرمقاله های کیهان را دارد.
بگذارید نمونه ای را برایتان یادآوری کنم. کنفرانس برلین با اقدام خانمی که در میانه کنفرانس نیمه برهنه شد، تبدیل به یک ابزار خبری درجه اول برای حذف اصلاح طلبان و محاکمه آنان شد. همان فیلم رقص زن نیم برهنه را سیمای جمهوری اسلامی در همان سالها بارها پخش کرد و دادگاه انقلاب هم شرکت کنندگان را به بهانه های مختلف محاکمه کرد. همان وقت هم جمله ای را شکار کردند و برساختند که اصلاح طلبان معتقدند: امام خمینی را بایست به موزه تاریخ سپرد…
این بار هم سناریو نویسان و کارگردانان پاره کردن عکس امام، می خواهند جنبش سبز ملت ایران و نهضت ضد استبداد دینی دانشجویان را به عنوان حرکتی علیه امام خمینی وانمود کنند.
اما چند نکته بسیار مهم:
اول: در این سال ها به روشنی شاهد بوده ایم که مهمترین میراث امام خمینی یعنی جمهوری اسلامی تبدیل به یک نظام حکومتی یکه سالار استبدادی شده است. در واقع روح و هویت اصلی انقلاب اسلامی و پیام رهبری امام خمینی دگرگون شده است.
دوم: یاران امام در این دو دهه اخیر از صحنه مدیریت کشور حذف شده اند. میرحسین موسوی و کروبی و خاتمی و هاشمی رفسنجانی نسبت نزدیکتری با امام داشتند تا این نو رسیدگانی که به رویش های بی ریشه انقلاب معروفند. یادمان نرفته که آیه الله توسلی در یاد آوری سخن امام در جلسه مجمع تشخیص مصلحت از شدت اندوه قلبش ایستاد.
سوم: امام برای سپاه و بسیج هویت مردمی قائل بود. چه کسانی سپاه و بسیج را تبدیل به ابزار سرکوب ملت ایران کردند؟
این همه دگرگونی و دگردیسی که پیش آمده است، در مقایسه با پاره شدن عکس امام خمینی که اقدامی به شدت مشکوک است- پیش از همه آقای کروبی در نامه به رییس صدا و سیما از این فتنه سخن گفت- چه نسبتی دارد؟ هویت انقلاب و جمهوری اسلامی تغییر یافته، و نیروی نظامی که بایست فراتر از احزاب سیاسی و امواج سیاسی قرار بگیرد، به ابزار سرکوب و رانت خوار اقتصاد و صنعت و نفت تبدیل شده است.
این رفتار ها خطرناک نیست ؟
صدا و سیما با کدام مجوز و دلیل عکس پاره شده امام خمینی را نشان می دهد؟
به نظرم همه رهبران و سخنگویان جنبش سبز ملت ایران ضرورت دارد هم پاره شدن عکس امام توسط هر کس و با هر انگیزه ای را محکوم کنند و هم اقدام سیاسی فتنه انگیزانه سیمای ضد ملی جمهوری اسلامی را. پیداست آقایان برای روزهای تاسوعا و عاشورا خواب تازه ای دیده اند. می دانند که دیگر نمی توانند از مشروعیت خویش برای جذب و اقناع مردم استفاده کنند. نوبت استفاده از نام امام و عکس امام برای تداوم سرکوب ملت ایران و دانشجویان رسیده است. عکس امام پرچم تازه ای است برای سرکوب مردم و دانشجویان، فتنه و مکری که پنهان نمی ماند. والله خیر الماکرین.

************ ********* **
جرس
سیدعطاءالله مهاجرانی

 

 
mtymeta

همان ها که گویند ما یار تو!
چرا پاره کردند رخسار تو؟

در پی اظهارات قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام (ره) پیرامون گزارش نشدن اهانتی به امام راحل، و با توجه به مشی این موسسه در عدم انجام وظایف خود، بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در نامه ای به ایشان، به ذکر مسائلی در این زمینه پرداخت. یک نسخه سی.دی. حاوی فیلم توهین های صورت گرفته نیز به این موسسه ارسال شد تا بهانه ای برای نرسیدن گزارش ، و ادامه ی روند سیاسی بازی این موسسه وجود نداشته باشد، و شاهد محکومیت این اتفاقات از طرف ایشان باشیم.
متن نامه بدین شرح است :

باسمه تعالی


قائم مقام محترم موسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام(ره)
جناب آقای حمید انصاری
سلام علیکم؛

آن روزی که موسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام(ره) صفحات رسانه ها را با خبر رحلت مرحوم توسلی به علت تاب نیاوردن در مقابل انتقادی از نواده امام(ره) سنگفرش میکرد،
شاید فکر نمی کردید روزی برسد که هم کیشانتان جمال رخسار امام(ره) را در دلهای مردم به آتش بکشند و شما مجبور شوید در برزخ «حمایت از سیاست بازی هم قطاران» یا «عمل به وظیفه» یکی را انتخاب کنید!...

ادامه مطلب



گزارشی از تجمعات :

88-9-2327.JPG گزارش تصویری تجمع 23 آذر

در دومین روز پیاپی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با حضور باشکوهی، اعتراض خود را نسبت به هتک حرمت‌های اخیر نسبت به امام روح الله (ره) و رهبرعزیز انقلاب اعلام کردند.

n00003097-r-b-000.jpg برای دومین روز پیاپی؛ تجمع با شکوه دانشجویان امیرکبیر در اعتراض به هتک حرمت های اخیر + عکس

گروهک سبز دانشگاه اميركبير تلاش كرد تا با برپايي تجمعاتي، حاميان اندک خود را از انفعال موجود خارج كنند، اما اين برنامه نيز دوشنبه 23 آذر 88 به دليل حضور چند برابري و پرشور دانشجويان انقلابي، و عدم همراهي دانشجويان با جريان افراطي به صحنه اي براي ياس و نااميدي آنان تبديل شد.
 

nashreasar.jpg نامه سرگشاده + تهیه و ارسال CD اهانت ها به انصاری

مدت هاست عمرِ کاري شما در آن موسسه به پايان رسيده است!... مرکز واقعي حفظ و نشر ارزش‌هاي حضرت امام روح الله(ره) در قلب‌هاي مردم آزاده جهان است، نه صندلي چند روزه شما و اگر اين بار نيز سکوت کنيد، اين مرکز براي هميشه به روي شما بسته خواهد شد.
 

07_resize.jpg مستندات توهین‌ها را به مرکز نشر آثار امام خمینی داده ایم، منتظر موضع گیری هستیم!

در روز 16 آذر عده‌اي به امام خميني (ره) و رهبر عزیز انقلاب كه جايگاه عظيمي در بين مردم دارند توهين كردند. حتي اگر اين توهين‌ها نسبت به انسان‌هاي عادي صورت مي‌گرفت، بايستي محكوم مي‌شد چه برسد به شخصيتي همچون امام(ره) و رهبری که مردم ایشان را نائب امام عصر(عج) می دانند و علاقه و ارادت مردم به ایشان ریشه در اعتقادات مذهبی ما دارد. افرادی هم که این اعتقاد را ندارند، می دانند که براساس قانون اساسی کشور، توهین به رهبر انقلاب، غیر قانونی است.
 

0013.jpg گزارش تصویری تجمع بزرگ دانشجویان امیرکبیر در اعتراض به هتک حرمت های اخیر (3)

در این گزارش منتخبی از تصاویر رسانه‌های مختلف از تجمع اعتراضی دانشجویان و اساتید امیرکبیر در 22 آذر 88 به هتک حرمت گروه سبز به امام خمینی و رهبر عزیز انقلاب، را مشاهده می کنید.
 

DSC03741_resize.jpg گزارش تصویری تجمع بزرگ دانشجویان امیرکبیر در اعتراض به هتک حرمت های اخیر (2)

امروز اساتید و دانشجویان امیرکبیر در میانه ی راه مقابل دانشکده ی پلیمر تجمع کردند. در این برنامه یکی از دانشجویان امیرکبیر به خواندن شعری سروده خودش پیرامون جسارت های اخیر، پرداخت. در ادامه مسئول بسیج دانشجویی پیرامون حوادث اخیر مطالبی را طرح کردند.
 

08_resize.jpg گزارش تصویری تجمع بزرگ دانشجویان امیرکبیر در اعتراض به هتک حرمت های اخیر (1)

امروز (22 آذر 88) اساتید و دانشجویان امیرکبیر در راهپیمایی باشکوهی در دانشگاه نسبت به هتک حرمت های اخیر اعتراض کردند.

2320615655211197138130216831312241037585207.jpg همان ها که گویند ما یار تو! / چرا پاره کردند رخسار تو؟

سروده ی یکی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر پیرامون حوادث 16 آذر دانشگاه ها، به خصوص دانشگاه امیرکبیر ، و اهانت ها و جسارت ها به حضرت امام و رهبر عزیز انقلاب

 

 
hamid

آن که فهمید ... آن که نفهمید

آن که فهمید:
6-5-4-3-2-1
یکی نه، دو تا نه، شیش تا بچه.
قد و نیم قد.
کوچیک و بزرگ.
یکی از یکی شیرین تر و دردانه تر واسه‌ی بابا. هم بابا، هم مامان.
اون طور که خود "حسین" می گفت، 6 نفر ناقابل بچه داشت. سن و سال اون موقع شون رو نمی دونم، ولی الان باید واسه‌ی خودشون مرد و زنی باشند. بچه و نوه و ...
تابستون گرم 1365 توی منطقه‌ی "فکه" بود که باهاش آشنا شدم. پدرم رو درآورد. بعد از ظهرها که از بچه های گروهان یک گردان شهادت آمار می گرفتم، همیشه دو نفر غایب داشتیم.
تلک و تلک از تپه ها خودشون رو ول می کردن و می اومدن پایین. "عباس" از اون ته داد می زد: "شهید" تا آمارشون رو حاضر بزنم.
عباس نه! اون یه بچه بیشتر نداشت. چند ماهش بیشتر نبود. می گفت اسمش "اسماعیل" است. خیلی با عکسش حال می کرد. نازش می کرد، می بوسیدش و قربون صدقه اش می رفت.
مگه بچه چقدر شیرینه که آدم توی گرمای 50 درجه‌ی فکه، دلش رو به اون بسپره و اون قدر باهاش سرگرم بشه که اصلا گرما و سرما حالیش نشه؟!
من که نمی فهمیدم. هم نمی فهمیدم هم حالیم نمی شد. آخه خودم هنوز بچه بودم. بچه و پر ادعا در برابر حسین و عباس!
- شما چتون شده؟ بسه دیگه خجالت بکشین ... مثلا از خونه و زندگی بریدین اومدین جبهه تا برای خدا بجنگین ... این طوری سر نماز دعا می کنین "اللهم ارزقنا توفیق شهادة فی سبیلک"؟!
آره براتون زدن بغل. دو قبضه هم شهادت رو بهتون می دن. چیه که این قدر چسبیدین به بچه تون؟ مگه چی داره؟ منم خودم یه داداش کوچیک دارم که خیلی شیرین زبون و باحاله، ولی دیگه این قدر بهش وابسته نیستم که بزنم توی کوه و کمر و خطر میدون مین رو به جون بخرم که چی؟ برم اندیمشک تلفن بزنم خونه مون! بسه بابا چقدر بابایی شدین. خب اگه این طوره اصلا واسه‌ی چی اومدین جبهه؟ همون جا می موندین و بچه تون رو تر و خشک می کردین.
امان از خنده‌ی جفت شون. همین خنده‌ی قشنگ شون بود که اون روز پدرم رو درآورد، امروزم داره آتیشم می زنه.
حسین با اون چهره‌ی توپول و زرد گونش خندید و گفت:
- داود جون ... این قدر تند نرو.
- ببین صد بار بهت گفتم اسم من حمیده و فامیلیم هم داودآبادی؛ پس من رو داود صدا نکن.
خندید و گفت:
- ولی من امروز خوشمه که داود صدات کنم مگه جرمه؟
- خب به خاطر سن بالات چشم، هر جور دوست داری صدام کن ولی من دوست دارم حمید صدام کنی.
- خب باشه حمید جون، خیلی داری تند می ری. پیاده شو با هم بریم.
- کجا بریم؟
- هیچ جا. همین جا بمونیم ولی بذار واست یه چیزی رو بگم. من رو که می بینی، بچه‌ی بزرگم کم از سن و سال تو نداره.
- به به مبارکه بابا بزرگ.
- ممنون. اون تازه یکی شونه. من شیش تا بچه‌ی قد و نیم قد دارم که قربون همه شون می رم. همه شون برام یه مزه دارن. همه شون مثل میوه های یه درخت می مونن.
- ماشاالله خدا بده برکت. پس واسه‌ی چی اومدی جبهه؟ به هر کدوم بخوای روزی یه نون هم بدی، باید یه نونوایی باز کنی.
- صبر کن نونوایی هم برات باز می کنم.
- بفرما بابا بزرگ.
- ببین جوون که مثل پسر خودم می مونی، درسته که من شیش تا بچه دارم و داوطلبانه اومدم جبهه تا به اسلام و انقلاب خدمت کنم، اینم درسته که من از زن و بچه هام بریدم و اومدم این جا مرگ و ترکش و تیر و آتیش رو به جون بخرم تا ناموس مملکتم رو حفظ کنم، ولی فکر نکنم این که من برم به بچه ام تلفن بزنم تا بچه‌ی یک ساله ذوق کنه که بابایی هم داره، گناه باشه یا با جبهه اومدن من تناقضی داشته باشه. خود خدا شاهده و بهتر از خود من و تو می دونه که این تلفن ها که می زنم و با بچه هام حال می کنم، یه ذره هم توی ایمان و اعتقادم خلل وارد نمی کنه و عمرا اگه پاهام رو بلرزونه. من عاشق اونا هستم، اونا هم عاشق من، ولی جنگ جای خودش رو داره.
آخر سر که زد روی شانه ام و با خنده‌ی همیشگی گفت:
- صبر کن، انشالله بابا بشی، اون وقت می فهمی من چی می گفتم.
من دیگر لال شدم. زبانم به سقف دهانم چسبید.
دوشنبه شب 9 تیر ماه 1365، گردان شهادت "خط شکن" بود و باید به خط دفاعی عراق که شهر مهران رو به اشغال درآورده بود، حمله می کرد. ساعتی بیشتر به عملیات نمونده بود. "حسین ارشدی" و "عباس تبری" رو با هم در یک سنگر دیدم. جلو رفتم و پس از حال و احوال، به حسین گفتم:
- این شیکمی که تو داری، خوراک خوبیه واسه‌ی آر. پی. جی های عراقی که صاف بخوره وسطش ... گرومپ و اون وقت کلی حوری نصیبت بشه.
و حسین فقط خندید. آرام و شیرین. ساکت و ... مظلوم.
ساعت 9 شب شد و عملیات آغاز. تیربارهای دشمن شروع کردن به شلیک. حسین از میان ستون نیروها که سینه خیز می رفتند، برخاست تا خودش رو به تیربار دوشکای دشمن نزدیک کند که ...
یه گلوله‌ی سرخ آر. پی. جی ویژ و ویژ کنان اومد و اومد تا ... صاف خورد وسط شکم حسین و ...
حسین پدر شیش بچه‌ی قد و نیم قد، افتاد روی بیابون تفتیده‌ی دشت مهران و ... جان داد.
چند وقت بعد، پرسون پرسون آدرس خونه شون رو توی شهرک دولت آباد پیدا کردم. وقتی همسرش رو با بچه ها دیدم، کپ کردم. زن حسین فقط یه چیز بهم گفت:
- چرا حسین من رو با این بچه ها تنها گذاشت و رفت؟!

آن که نفهمید:
بعضی ها خیلی ادعاشون می شه.
بعضی ها خیلی خودشون رو بزرگ فرض می کنن.
بعضی ها خودشون رو بچه‌ی پیغمبر می دونن.
آره بچه‌ی پیغمبر هستن.
مثل بچه‌ی حضرت نوح!

بعضی ها انقلاب رو فرزند معنوی خودشون می دونن.
بعضی ها زنده بودن انقلاب رو مدیون زنده بودن خودشون می دونن.
بعضی ها فکر می کنن چه تخم دو زرده ای واسه‌ی مملکت گذاشتن!
بعضی ها فکر می کنن چون قبل از انقلاب مبارزه کردن، زندان رفتن و شکنجه شدن، همه‌ی انقلاب مال اونا و خونوادشونه و بچه‌ی ننرشون هر کاری که دوست داره می تونه بکنه.
بعضی ها از اسمش خجالت می کشن، ولی بدشون نمی یاد بچه شون "ولیعهد" بشه!
بعضی ها به خاطر اسلام و انقلاب، زیر بدترین شکنجه ها ایستادند و به سخت ترین تبعیدها رفتند، ولی امروز ...
ولی وقتی پای فدا کردن چیزهایی که داره اونا رو به گرداب می کشونه، کم میارن.
بعضی ها همه‌ی سابقه‌ی مبارزه و جهادشون رو با "آقازاده" شون عوض کردن.
بعضی ها حاضر شدن از ولایت بگذرن تا پسرشون هر غلطی که می خواد بکنه.
بعضی ها بچه‌ی عزیز دردونه‌ی خودشون رو از هزاران مفقود و شهید ارزشمند تر می دونن؛ چون اونا که اصلا نمی دونستن سوئیس و سوئد و لندن و هامبورگ کجاست که بخوان مثل این آقازاده ها آب زلال معرفت در آن وادی عشق و دوستی! نوش جان کنند.
بعضی پدرها بدجوری باختند.
بعضی خواص حاضر شدند جسم شون رو واسه‌ی انقلاب فدا کنن، ولی از بچه شون نگذشتن.
بعضی ها اگه اون روز تاریخ ساز بودن، همون اول که خدا می گفت فرزندت رو قربونی کن، دستور می دادن پروارترین گوسفندها رو از استرالیا بیارن و تقدیم آستان خداوندی کنن بلکه بچه شون چند صباحی بیشتر به تجارت گوشت و پوست و ... بپردازه.

بعضی ها در عید قربان، خوب منبر میرن و از قربانی دادن در راه خدا حرف می زنن، ولی نه برای خودشون، که برای دیگرون.
بعضی ها برای این که بچه‌ی خطاکارشون رو از تنبیه و بازخواست دور کنن، اون رو می فرستن پهلوی آبجیشون در لندن تا جمع شون جمع بشه و یکی شون کم!
بعضی باباهای امروزی، بد جوری باختن.
بعضی ها شدن مصداق این که:

"بچه که بودند از بابای شان می ترسیدند، حالا که بابا شدند، از بچه شان می ترسند."
بابای من، که نه من براش کار خیری کردم و نه اون قدری ارزش مادی و مالی دارم که بخواد اسلام و انقلاب رو فدای من بکنه. همین که تا آخر جنگ گذاشت برم جبهه و تیرو ترکش نوش جون کنم، کلی لطف کرده.
بابای من هیچ وقت حاضر نبود و نیست اگه خلافی از من سر زد، من رو بفرسته خارج تا دست کسی بهم نرسه.
مطمئنا اگه من به انقلاب اسلامی خیانت می کردم و اسناد مملکت رو به آمریکایی ها می فروختم و می رفتم در آغوش یک بهایی در "کاستاریکا" زندگی کنم، پدرم اگر سردار هم بود، هیچ وقت مرا نمی بخشید و برای دیدنم محرمانه و از پول بیت المال هزینه نمی کرد و به فرانسه نمی اومد.
(با تشکر از نویسنده وبلاگ "سردار رضایی")
بگذریم.
بعضی ها برای پیامبر (ص) از جانشون گذشتن، زخم شمشیر برداشتن و تا مرز شهادت پیش رفتن، ولی ...
ولی در "جمل" گول آقازاده هاشون رو خوردن و حاضر نشدن بر دهن بچه‌ی بد کرداشون بکوبن، برای همین علی (ع) رو فدای فرزند سوگلی شون کردن.
بعضی ها امروز چقدر قشنگ نمایش نامه‌ی تلخ "نهروان" رو بازی می کنن.
بعضی ها امروز چقدر دوست دارن بر سر حکومت بصره، با علی قهر کنن.
خدا نکنه بعضی ها که زخم تیر و شمشیر از سال های اول انقلاب در بدن دارن، همه‌ی اونا رو به سلامت و خوشبختی فرزندشون ببازن. اون هم فرزندی که برخلاف انقلاب و امام و ولایت گام می زنه و دست آخر برای خوش آمد دشمنان خوش رقصی می کنه.
من که نفهمیدم، شما می تونین وجه تشابهی بین حسین ارشدی که یه آدم آسمون جل جنوب شهری ساکن اجاره ای پایین ترین نقطه‌ی تهران در شهرک "دولت آباد" بود، با اونایی که خونه شون در بهترین نقطه و خوش آب و هواترین مکان شمال تهران در خانه ای 2000 متری فراهم آمده از خون شهدا و بیت الماله، بیابید؟!
اگه حسین ارشدی امروز زنده بود، خود و سابقه و همه چیزش رو فدای آقازاده اش می کرد که به سلامت برود و بیاید و به اسلام و انقلاب و ولایت هر آن چه می خواهد خیانت کند؛ یا فدای آقا؟!
براستی حسین ارشدی که نه سردار بود، نه دکتر و نه آیت الله، با اون سواد کم، از ولایت فقیه و اطاعت پذیری از امام و ولایت چه درک کرده بود که امروز خواص این قدر لنگ می زنند؟!
شاید یکی از علت هاش این بود که:
حسین و عباس، انقلاب رو ارث پدری خودشون نمی دونستن و همیشه نسبت به اون احساس مدیونی و بدهی داشتن ولی این حضرات ...
استغفرالله ربی و اتوب الیه

http://davodabadi.persianblog.ir

 

 
hamed.1360

-- قسمت هفدهم --

سمبل هـا و نمادهـا - 1

شیطان پرستان دارای سمبل ها و نشانه هایی هستند که حتما همه ما بعضی از آنها را بروی تیشرت ها، زیورآلات و بدلیجات، کمربند، دستبند، بازوبند، کلاه و ... دیده ایم، بد نیست تا معانی برخی از این علائم را بدانیم.

پنتاگـــرام (ستاره پنج ضلعي وارونه)
از جمله معروف ترين نمادهاي شيطان‌گراها پنتاگـــرام است، نشانه ستاره صبح، نامي كه به شيطان تعلق دارد. اين علامت در مراسم‌هاي مخفيانه و جادوگري براي احضار ارواح شيطاني استفاده مي‌‌‌شود.
پنتاگرام شيطاني نمادي پيچيده است كه از تركيب ستاره پنج پَر با سر بز به وجود آمده است و اين نوع استفاده درعين اين كه جديدترين مورد استفاده از پنتاگرام است به همان اندازه شناخته شده ترين و جدال آميزترين نوع استفاده از پنتاگرام نيز به شمار مي‌‌‌آيد. پنتاگرام شيطاني هميشه وارونه است با يك رأس رو به پايين و دو رأس رو به بالا. اين علامت نشاني از جادوي سياه است كه حاكي از پيروزي ماده و آرزوهاي فردي بر عقايد و تعصبات ديني و مذهبي است.

پنتاگـــرام:
ستاره پنج پر یا پنتاگرام یکی از مهمترین، قدرتمندترین و ماندگارترین سمبل ها در تاریخ بشر است. این علامت در فرهنگ و تمدن باستان مایان های امریکای لاتین، هند، چین، مصرو یونان از مهمترین و پرمعناترین علامتها بوده است. ابتدایی ترین شکل پنتاگرام بر روی دیوارهای غارهای عصر حجر کنده کاری شده بوده و در نقاشی های مردم بابل به عنوان الگوی ترسیم سیاره ونوس به چشم می خورد. رازهایی مابین سیر استفاده از این علامت، طراحی های قدیمی از مدار حرکت سیاره ونوس و رب النوع معروف بیشتر وجود دارد که گاهی باعث این تفکر غلط می‌شود که پنتاگرام سمبل ایشتر است. در کتب آسمانی مخصوصا کتابهای یهودیان بسیار زیاد به پنتاگرامها اشاره شده است.

پنتاگرام در جهان کهن
پنتاگرام های اولیه اشکالی زمخت با شکل هندسی ناهمگون به صورت کنده کاری روی سنگهای عصر حجر داشتند. مردم آن زمان اعتقاد داشتند که این علامت معنایی روحانی و غیرمادی دارد. اعتقاد آنان بر این بود که رازی در شکل قرار گرفتن ستاره ها وجود دارد که بر انسان پوشیده است، آنها پنتاگرام را از روی شکل قرار گیری پنج سیاره برداشت کرده بودند که وقتی با خطی فرضی به هم اتصال پیدا می کردند به صورت مبهم شکل پنتاگرام را به خود می گرفت. نسل های بعدی بشر معانی مختلفی را از این شکل برداشت کردند معانی بسیار زیاد و اغلب مقدس و خداپرستانه.
پنتاگرام ها به سومری ها برای نوشتن و استفاده از متون کمکهای زیادی کردند. این علامت نشان دهنده پنج سیاره مهم بود که با چشم غیر مسلح قابل رویت بودند. بعدها پنتاگرام به عنوان سمبل رب النوع زیبایی ونوس نیز شهرت یافت.
برطبق نظریات ریاضی دان و فیلسوف یونانی فیثاغورث عدد پنج نماد انسان بود چون اعضای بدن انسان به پنج طرف تمایل داشتند، ( اگر دستها و پاها را ازهم باز کنید به شکل یک ستاره پنج پر در می آید)، او این تفکر را برای اولین بار در یونان پایه گذاری کرد که پنتاگرام نماد روح انسانی است و البته چون در آن زمان آفرینش انسان تابــع عناصر پنجگانه بود ( آتش ، آب ، خاک ، هوا ، روح ) پنج گوشه پنتاگرام اینگونه توصیف شد. طبق این تفکر انسان از این پنج عنصر به وجود می آمد.
پیروان مکتب فیثاغورث طلسم پنج پر را به صورت آیینی مقدس حفظ کردند. آنها نام این آئین را HGIEIA نامیدند.
و معتقدند ترکیبی از ابتدای نام یونانی عناصر آب، خاک، روح، آتش و هواست.
خصوصیت منحصر به فردی که این سمبل را تا به امروز ماندگار کرده وابستگی شدید و همه جانبه آن به مسائل مقدس و خدایی آن است که در مقاطع زمانی مختلف و بین اقشار و نسلهای گوناگون کاربرد داشته است، چه این خدا خدای یگانه بوده یا خدایان متعدد. سپس با ظهور مسیح پنتاگرام جامه کریستین به تن کرد.
می گویند بر تن مسیح با خنجر ستاره ای زخم زدند که پنج گوشه داشت (شاید به همین خاطر می باشد که آنتی کریست های امروزی از پنتاگرام زیاد استفاده می کنند، ممکن است منظورشان این باشد که ما بر پیکر مسیح این زخم را زدیم.)
مورخان زیادی سعی در پیدا کردن رابطه میان زخم زنندگان این علامت بر پیکر مسیح و پیروان مکتب فیثاغورث داشتند که هنوز شاهدی بر این مدعا پیدا نکرده اند.
در دوره رنسانس اعتقادات عجیب و خرافات گونه نسبت به طلسم ستاره پنج پر به بیشترین حد خود رسید و باورهای مردم تا جایی پیش رفت که پنتاگرام را علامتی الهی از سوی خدا پنداشتند. از سویی نیز این علامت را مرتبط با علم کیمیاگری و علم جادو قلمداد کردند.

پنتاگــرام در جــادو
در آیین پرستش جادوگران یونانی پنتاگرام به عنوان جهان کوچک ( بدن انسان ) شناخته می شود. این باور باعث بوجود آمدن احساسی در بین جادوگران می شد که توسط آن ارتباطی میان خود، جهان و سمبولیسم ایجاد می کنند.
هدف از این احساس درک عمیق شیطان است که مهارتش در ارتباط برقرار کردن میان جهان فعال (جهان بیرونی) و جهان ساکن (روح انسان) است. یکی از جادوگران مشهور در این زمینه، جیوردانو برونو است که در مورد سوءاستفاده از پنتاگرام در جادوهای سیاه هشدار داده است. ( پنتاگرام هنوز هم به عنوان شاخص اصلی رسوم پرستش جادوگران به کار می رود، ضمن اینکه عامل پدید آمدن رسوم وتشریفات دیگری نیز در ادیان مختلف شده است.)
پنج نیروی پاک از فروپاشی روح جلوگیری می کنند و هیچکس را یارای شکست آنها نیست مگر خود روح، عدالت ، رحمت ، معرفت ، ادراک و شکوه متعالی .

پنتاگــرام مسیحیــان
کابالیستهای مسیحی در دوره رنسانس علاقه وافری به پنتاگرام پیدا کردند. آنها اعتقاد داشتند که پنتاگرام علامتی رازگونه است که در دست نوشته های مسیح مشاهده شده و پیامی از سوی خداست. آنان می گفتند این سمبلی است که آشکار می کند مسیح نیز پیرو امیال حیوانی ( شهوت ) خود بوده است. کاری که بسیار رواج یافته بود نوشتن نامه هایی به زبان عبری با مهر پنتاگرام بر ساق پا بود، این نامه ها که در مورد آتش بود، سمبل اعیاد پنجاهه است.
در کتاب مقدس یهودیان چهارنامه وجود دارد که با نام خداوند مهر شده اند
YHVH تلفظ غیر دستوری کلمه JEHOVAH ، ( یهوه خدای بنی اسرائیل )، Yahveh
YHSHVH - Yehoshua یا جسوس، ( عیسی )، ( Jesus )
این رازی متصل به کتب آسمانی است. نتیجه این بیان آنست که نام اعیاد پنجاهه مسیحیان با خدا و مسیح مرتبط می شود. چندین رابطه بین پنتاگرام و مسیحیت وجود دارد. پیش از به صلیب کشیده شدن مسیح، پنتاگرام یک نشان رجحان یافته برای آرایش کردن و زینت دادن جواهرها و طلسم های مسیحیان اولیه بود. این علامت که به راحتی و در یک حرکت پیوسته قلم کشیده می شد، با پنج زخم مسیح آمیخته شده بود.
پنتاگرام همچنین برای یک فرقه نهانی عرفانی مسیحی نمادی از Isis ( الهه حاصل خیزی ) و Venus ( اصلی ترین رب النوع مونث، الهه عشق و زیبایی ) بود. فرقه ای که به صورت پنهان در نقاط مختلف در سراسر تاریخ مسیحیت وجود داشت.

پنتاگــرام در ویکـا و عقایـد نئوپگـان
درحال حاضر رایج ترین مذاهبی که پیروان آن از پنتاگرام استفاده می کنند گروه های ویکان ها، نئوپاگان ها و شیطان پرستان هستند. در اغلب عقاید و رسوم ویکان ها و نئوپاگان ها معنای نمادی پنتاگرام از مراسم جادوی تشریفات قرون وسطی و چهار عنصری که به وسیله روح حکومت می شدند نتیجه می شود.در برخی از این رسوم همچنین پنتاگرام می تواند نمایانگر یگانگی نوع بشر و قلمرو روح باشد. ستاره پنج پر پایین رأس، نمادی از خدای شاخدار ویکا است.
در عقیده کابالیست های یهودی که بسیاری از اندیشه ها و ایده های فیثاغورثی را قرض گرفته اند، پنتاگرام نشان دهنده پنج حقیقت برتر در زندگی است:عدالت، رحمت، دانش، ادراک ، شکوه ماورایی و مافوق جهان مادی.

تفاوت پنتاگــرام در قله رو به بالا یا قله رو به پاییـن
پنتاگرام هایی که نوک آنها رو به پایین است در اولین ظهور خود لزوما نشان شیطان پرستی نبودند. طبق تاریخ پنتاگرامهایی که فرقشان در نقطه بالا یا پایینشان است ابتدا توسط دو فرهنگ مختلف پایه گذاری شدند، دو فرهنگی که بنا به مقتضیات آیینی سعی در جدائی از همدیگر را داشتند.امروزه هرکجا با پنتاگــرام رو به پایین روبرو شویم ناخودآگاه به یاد شیطان پرستی می افتیم. شاید دلیل این موضوع آنست که پنتاگرام رو به پایین بسیار شبیه علامت ماسونیک ها و فراماسونها می باشد. واقعیت اینست که چون سر آن رو به پایین است یادآور امور وارونه و خلاف جهت است.
ویکان ها گاهی ادعا می کنند هر پنتاگرام رو به پایینی علامت شیطان پرستان است که این تفکر نابجاست. با این حال این سمبل در طول زمان معرف خدای شاخدار ویکان ها شد و امروزه نیز در درجه دوم به آن باغبان ویکا می‌گویند.
 

ادامه دارد...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، ممنونم! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

26 آذر / 17 دسامبر / 29 ذي الحجه

Mobin_s2004@yahoo.com
 26 آذر هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
سالروز درگذشت مولانا

مولانا جلال الدين محمد صوفي بزرگ و صاحب مثنوي 17 دسامبر سال 1273 ميلادي در قونيه (تركيه امروز) درگذشت و هر سال به اين مناسبت مراسمي در كنار مزار او بر پا مي شود كه يك هفته به طول مي انجامد. مولانا جلال الدين محمد متخلّص به مولوي که بيش از 26 هزار شعر عرفاني سروده است بسال 586 هجري خورشيدي (سی ام سپتامبر 1207 ميلادي = هشتم مهرماه) در بلخ خراسان يكي از مراكز بزرگ فرهنگ و ادبيات فارسي و تمدن ايراني به دنيا آمده بود. مثنوي وسعت انديشه و صفاي مولانا را منعكس مي سازد. براي مولوي در سرودن شعر، اداي مقصود بر زينت هاي لفظي ترجيح داشته است. همه جا بر ضد خودپسندي، غرور، جاه، ظاهردوستي و ريا بوده و تاكيد بر راهنمايي و نجات بشر داشته است. مولانا از این جهت به رومی معروف است که مدتی و اواخر عمر در قونیه و در آن زمان در قلمرو روم شرقی (دولت قسطنطنیه) زندگی کرد.
     از سال 1336 به این سوی مراسم بزرگداشت مولوي منظما در تهران برگزار شده است. مراسم سال 1336 که هشتم آبان این سال (30اکتبر 1957) برگزارشده بود «بسیار باشکوه» توصیف شده است.

 

دو ضابطه در دوران صفويه و قاجاريه: اولويت ايالت ها و مالیات گوسفند و بز

طبق ضابطه اي كه تاريخ تنظيم آن پس از تطبيق تقويمها 17 دسامبر سال 1654 ميلادي (بعضي سالها مصادف با 16 دسامبر)، زمان حكومت صفويه، است و در يك دفتر ديواني (دولتي) آن زمان ثبت شده است؛ در مكاتبات اداري تقدم استانهاي ايران را برحسب جمعيت و توليدات و اهميت تاريخي شان در نظر نمي گرفتند بلكه اولويت بر پايه نسبت و روابط والي آن با شاه و شخصيت سياسي وي بود!. بنابراين، باجا به جايي واليف اهميت ايالت هم تغيير مي يافت!. شاهان صفويه واليان خراسان، فارس، گرجستان، «كرمان ــ مكران» و «لرستان ــ بختياري» را از نزديكان خود انتخاب مي كردند.
     --------

  • در يك بخشنامه (متحد المآل) چاپ سنگي كه تاريخ صدور آن (پس از تبديل تقويم قمري به ميلادي ) 17 دسامبر سال 1887 است تصريح شده است كه ماليات هر يكصد گوسفند و بز 25 قران و معادل 2 و نيم درصد بهاي كل آن خواهد بود كه بايد از مالدارها (عمدتا عشاير ) وصول شود. به مالدارها تفهیم شود دولت که نگهبان کشور است و از جان و مال ایشان حراست و حفاظت می کند مخارج متعدد دارد و مخارج آن طبق ضوابط ازجمله این ضابطه از ملت وصول خواهد شد. از مفاد اين بخشنامه چنين بر مي آيد كه ماليات گوسفندهايي كه در روستا و شهر نگهداری می شدند قاعده ديگري داشت.

  •  

    وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

    26/09/59
    تك محدود خودي در شوش و اجراي آتش دشمن روي آبادان و دزفول .

    عمليات ارتش در محور سنندج ـ كامياران .

    گزارش گاردين از موفقيت عمليات هوايي ايران عليه تاسيسات برق عراق و تاثير آن در بغداد . استفاده عراق از سلاحهاي ايراني به غنيمت گرفته شده از قبيل توپ 255 ميليمتري و تانكهاي ام ـ 60 و چيفتن .

    تاكيد مجدد رئيس ديوان عالي كشور بر سكوت در قبال اقدامات تفرقه افكنانة بني صدر گزارش منابع خارجي از اختلافات داخلي و وجود مقاومت جدي ايرانيان در جبههها عليرغم اين اختلافات .

    26/09/65
    تحويل 45 تا 60 فروند هواپيماي ميراژ 2000 به عراق از سوي فرانسه.

    افزايش حملات به نفتكشها در خليج فارس از سوي ايران و عراق (اين حملات در سال جاري مجموعاً 87 مورد بوده است.)

    Mobin_s2004@yahoo.com
     17 دسامبر ميلادي
    Mobin_s2004@yahoo.com
    روزي كه بوليوار قهرمان ملي لاتين هاي قاره آمريكا درگذشت

    17دسامبر سال 1830 سيمون بوليوار قهرمان ملي و مظهر استقلال لاتين هاي قاره امريكا در 47 سالگي درگذشت . وي كه موفق شد با مبارزات مسلحانه بسياري از سرزمين هاي امريكاي مركزي و جنوبي را به استقلال برساند و نام او بر كشور بوليوي نهاده شده است خودرا متعلق به همه لاتينهاي قاره امريكا مي دانست. وي در شهر كاراكاس ونزوئلا به دنيا امده بود و در كلمبيا درگذشت. يك شهر در ونزوئلا به نام اوست، همين طور پول ملي اين كشور. به پاس فداکاري هاي استقلالطلبانه اش، يک ميدان شهر تهران به نام اوست. همين نامگذاري کمک بزرگي به گسترش دوستي و روابط ايران و لاتين هاي آمريکا کرده است.

     

    پايان استعمار پرتغال برهند

    ارتش هند بالاخره پس از چهار قرن و اندي 17 دسامبر سال 1961 « گواGOA» و دو منطقه ديگر اين كشور را از دست پرتغالي ها خارج ساخت و به استعمار اين كشور كوچك اروپايي بر شبه قاره هند پايان داد!.
        استقرار پرتغاليها در هند از زمان «آلفونسو دا آلبوكركي» در اوايل قرن 16 صورت گرفته بود . آلبوكركي 15 دسامبر سال 1515 درگذشت. از پايگاه «گوا» بود كه پرتغاليها به ساير نقاط آسيا از جمله خليج فارس دست اندازي كردند. شاه عباس براي اخراج پرتغاليها از قشم و سواحل ايران بود كه با انگليسيها متحد شد و پاي اينان به خليج فارس باز گرديد كه مشكلات منطقه نتيجه سلطه انگليسي ها بر خليج فارس بوده است.

     

    حکومت حبیب الله خان تاجیک، قهرمان پارسیان بر افغانستان

    اميرنادرخان

    17دسامبر سال 1928 در پي يك طغيان ضد اصلاحات اروپايي (فرنگي) در كابل و جلال آباد و اعلام لشکرکشي پشتونها از خوست و لغمان، امير امان الله خان _ پادشاه وقت افغانستان و بانویش ثريا از كابل خارج شدند و در دژ نطامي خارج از اين شهر پناه گرفتند. چون اوضاع آرام نشد 14 ژانويه (28 روز بعد) امير امان الله خان كناره گيري كرد و برادرش عنايت الله خان به سلطنت رسيد كه او نيز سه روز بعد بر اثر فشار مخالفان كه كناره گيري كرد و زمام امور به دست حبيب الله خان افسر سابق ارتش افتاد که يک تاجيک بود.
        همزمان با اصلاحات داخلی، امان الله خان نماينده به مسکو فرستاده بود و با حکومت بلشويکي روسيه دوست و از انواع کمکهای اين دولت برخوردار شده بود. وي همچنين گفته بود که قرارداد موافقت با خط مرزی دوراند (الحاق بسياري از پشتون نشین ها به هندوستان انگلستان – پیدایش منطقه وزيرستان امروز پاکستان) مصلحتی بوده و جنبه موقت دارد. اصلاحات داخلی او باعث اعتراض پشتونهاي وفادار به رسوم و سنت هاي قبيله اي، و دوستي اش با روسيه و سخن از موقتي بودن موافقتنامه خط "دوراند" زدنش عامل کدورت و نگراني انگلستان شده بود که بر هندوستان حکومت مي کرد. مورخان اروپایی نوشته اند که تحریک پشتونها هم کار جاسوسها و عوامل محلی لندن بود.

    اميرامان الله خان و بانويش "ثريا"

    در جريان طغيان پشتونها، حبيب الله خان تاجيک که زادگاه او از کابل فاصله چندانی ندارد از فرصت استفاده و با گروهي از نظاميان و تاجيکها پيشدستي کرد و کابل را متصرف شد، خودرا پادشاه افغانستان خواند، اعلام کرد که باید محصول فتنه های انگلستان در افغانستان ریشه کن شوند و یگانگی فرهنگی همه پارسیان تامین یابد. وی از ژانويه تا اکتبر 1928 حکومت کرد که محمدنادرخان از اميرزادگان افغان (متولد هند) با کمک انگليسي ها و پشتون هاي "وزيرستان" به کابل لشکر کشيد و حبيب الله خان با هدف جلوگیری از برادرکشی به زادگاه خود و کوههاي شمال کابل عقب نشست. امير نادرخان قرآن مهر کرد و برايش فرستاد که اگر به کابل آيد و تسليم شود به او و يارانش امان و مقام خواهد داد. حبيب الله خان که پشتونها از باب دشمني اورا "بچه سقا" خطاب مي کنند فريب خورد، به کابل رفت و اعدام شد و سلطنت در خانواده امي نادرخان تا کودتاي سردار داودخان باقي ماند. حبیب الله خلیلی و چند شاعر تاجیک "حبیب الله خان" را قهرمان پارسیان توصیف کرده اند. پس از شکست کمونیست های افغانستان هم حکومت این کشور یه دست تاجیکها افتاده بود که طالبان پشتون برسر کار آمدند و ....

     

    برخي ديگر از رويدادهاي 17 دسامبر

  • 1718:   در پي تشكيل اتحاديه مربع در اروپا براي جلوگيري از جاه طلبي هاي اسپانيا ، انگلستان يكي از اعضاي اين اتحاديه به دولت اسپانيا اعلان جنگ داد.

  • 1862:   ژنرال گرانت از فرماندهان نيروهاي فدراسيون كه بعدا رئيس جمهوري آمريكا شد با صدور فرمان شماره 11 به يهوديان ساكن ايالت تنسي امريكا اخطار كرد كه از اين ايالت خارج شوند.

  • 1914:   انگلستان با استفاده از فرصت جنگ جهاني اول، مصر را به عنوان يك كشور تحت الحمايه خود اعلام كرد.

  • 1914:   عثمانيها كه بر فلسطين حكومت داشتند و به حمايت از آلمان وارد جنگ جهاني اول شده بودند يهوديان را از شهر تل اويو بيرون كردند.

  • 1920:   جامعه ملل همزمان مرتكب دو اشتباه شد و جزاير متصرفي آلمان در اقيانوس آرام را در قيمومت ژاپن و افريقاي جنوب غربي ( ناميبياي امروز ) مستعمره ديگر آلمان را تحت قيموميت دولت فدرال افريقاي جنوبي قرار داد كه اين دولت تا همين اواخر با وجود قيام مردم ناميبيا حاضر به تخليه آن نبود.

  • 1925:   شوروي همانند ايران و افغانستان با تر كيه نيز پيمان عدم تجاوز امضاء كرد.

  • 1978:   اوپك با استفاده از فرصتي كه قطع صدور نفت ايران به دست داده بود و كمبود نفت خام در بازارهاي بين المللي بهاي اين ماده را دفعتا 18 در صد بالابرد.
     

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     29 ذي القعده هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت ميرزا ابوطالب كليم معروف به كليم همداني ازشاعران ايراني تبارهند

    29 ذي الحجه 1061 - ميرزا ابوطالب كليم معروف به كليم همداني ازشاعران ايراني تبارهند دركشميردرگذشت. او تحصيلاتش را درهمدان، كاشان و شيراز به پايان رساند. سپس به هند رفت و به سبب استعداد سرشارش درنظم و نثرمورد توجه شاه جهان قرارگرفت. شهرت كليم همداني بيشتربه سبب غزليّات اوست. ابداع معاني و خيالهاي رنگين به غزل او لطف ويژه‎اي بخشيده است. با نظري به ديوان كليم درمي‎يابيم كه او درانواع شعرازغزل، قصيده و ترجيع بند گرفته تا قطعه و تركيب و رباعي طبعي روان داشته است. همچنين كثرت مضامين ابداعي او سبب شده كه وي را خَلّاقُ المَعاني ثاني يعني آفريننده معاني دوم لقب دهند. جديدترين و بهترين چاپ ازديوان كليم همداني با مقدمه تصحيح و تعليقات محمد قهرمان به همّت انتشارات آستان قدس رضوي چاپ شده است.

     

     درگذشت ابن سوده ازعالمان و قاضيان مشهورقرن19هجري قمري درمراكش

    29 ذي الحجه 1209 - ابن سوده ازعالمان و قاضيان مشهورقرن19هجري قمري درمراكش درگذشت. او مقام شيخ الشُّيوخي داشت و ازنوابغ مغرب بشمارمي‎رفت. ابن سوده درسال1811هجري قمري به حج رفت و آنجا مقيم شد. او درزمان اقامتش درمكه معظمه و مدينه منوره به تدريس پرداخت و شاگردان بسياري را آموزش داد. سپس به زادگاهش بازگشت و به تدريس علوم اسلامي، تفسير، حديث، فقه، كلام و منطق مشغول شد. ابن سوره تأليفات فراواني دارد كه ازمهمترين آنها «زادُ المَجد درچهارجلد، شَرحُ الاَربَعين النَّوَويَّه و شرحُ الاميةُ‌ الزّقّاب درعلم قضا» را مي‎توان نام برد.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    3
    8

    اهواز

    14
    18

    تبريز

    1
    6

    شيراز

    5
    14

    مشهد

    3
    14

    بندرعباس

    13
    25

    کرمان

    1
    14

    اصفهان

    3
    12

    يزد

    3
    17

    کرمانشاه

    2
    7

    اراک

    1
    6

    رشت

    8
    15

    دبی

    18
    24

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1462 تومان
    1004 تومان
    1636 تومان
    1120 تومان
    266 تومان
    275 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    264000 تومان
    134000 تومان
    67000 تومان
    263000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعي (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:36
    طلوع خورشيد : 07:08
    اذان ظهر : 12:00
    غروب خورشيد : 16:52
    اذان مغرب : 17:15
    نيمه شب شرعي : 23:14
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Women's Health
    ماه دسامبر

    جديدترين شماره از ماهنامه Women's Health
    از معتبرترين مجلات دنيا در زمينه سلامت بانوان

    تاريخ انتشار: ماه دسامبر
    تعداد صفحات مجله: 154
    حجم فيل: 50 مگابايت


    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    پریز های آینده: شارژر USBدر دیوار

     

    کم کم تعداد ابزار الکترونیکی که به کمک پورت USB شارژ می شوند در حال افزايش است. با وجود آنکه اکثر اوقات مدت زمان زیادی از روز را در کنار لپ تاپ ها و یا کامپيوتر های روميزی سپری می کنیم، اما باز هم ممکن است روزی پيش بیاید که حوصله اتاق کار را نداشته باشیم و بخواهیم در اتاق خواب یا پذیرایی مانده و گوشی یا مديا پلیر خود را شارژ کنیم.
    این يک پریز برق دیواری است که دارای دو خروجی سه شاخه و دو خروجی USB می باشد.این پريز که با عنوان Truepower معرفی شده می تواند بدون اتصال به لپ تاپ و یا کيس کامپیوتر های رومیزی از طريق نصب بر روی ديوار امکان شارژ وسایل با خروجی يو اس بی را فراهم کند. نگران سوختن دستگاه های خود هم نباشید چون این پریز با تبدیل برق 220 ولت در خروجی های USBاش به 5 ولت، هیچ آسیبی به آنها نمی زند.
    این پریز از اوايل سال 2010 با قیمت 9.95$ عرضه می شود.

    منبع

    آشپزخانه یا سینمای خانگی:
    با مایکروفر کلیپ های یوتیوب را تماشا کنید 

    دو محقق از دانشگاه کیو در ژاپن، مایکروفری را طراحی کرده اند که می تواند سپری کردن لحظات انتظار آن هم با طعم گرسنگی را با دعوت شما به ديدن کليپ های يوتيوب آسانتر کند.
    این مایکروفر که به یک عدد صفحه نمايشگر 10.4 اينچی و يک جفت اسپيکر مجهز است، با دریافت مدت زمانیکه شما برای طبخ غذا انتخاب می کنيد با کمک یک سيستم مک به سایت يوتیوب متصل می شود و کلیپی معادل با مدت زمان پخت غذایتان را انتخاب کرده و پخش می کند. البته ضرورتا نیازی به استفاده از سیستم مک نیست و آن را به کامپیوترهای ویندوزی هم می توانید وصل کنید.
    فعلا طرح اولیه اين مایکروفر توسط اين دو طراح ژاپنی ارائه شده و هنوز از قیمت و یا زمان توليد انبوه آن خبری در دسترس نيست. اما مایکروفر هم مایکروفر های امروزی!

    منبع
     

     

     

     

     

     

     
      u کتاب روزانه


    حرف هاي فيروزه اي


     

    نويسنده: حسين سیدي ساروي
     

    معرفی کتاب:
    حرف هاي فيروزه اي
    گزينش و ترجمه: حسين سیدي ساروي
    ناشر: مؤسسه ي فرهنگي دانش و انديشه معاصر به سفارش كانون انديشه جوان
    ويراست اول، تابستان 1385

    کلمات:
    امام علی
    دین

    يكي از بهترين راه هاي دستيابي به انديشه ‌هاي والاي اميرالمؤمنين (ع) و شناخت ابعاد شخصيت ايشان، مطالعه و تأمل در سخنان آن بزرگوار مي‌باشد. اين سخنان، حاوي نكات فراوان و راهنمايي ‌هاي ارزنده اي در عرصه هاي مختلف زندگي انساني است. از اين رو،‌ بهره مندي از اين اقيانوس بيكران علم و معرفت،‌ ما را در تشخيص بهترين روش و منش در زندگي ياري خواهد نمود.
    اين كتاب گزيده‌اي است از كلامات نوراني امام علي (ع) كه به بيان رفتارهاي فردي، خانوادگي و اجتماعي مي‌پردازد و در چهار فصل انسان و خويشتن، انسان و خدا، انسان و ديگران و انسان و طبيعت تنظيم شده است.
    فهرست مطالب مطالب کتاب به شرح زیر است:

    اشاره
    فصل يكم) انسان و خويشتن
    فصل دوم) انسان و خدا
    فصل سوم) انسان و ديگران
    فصل چهام) انسان و طبيعت
    كتابنامه


    دانلود کتاب:

    لينک مستقيم دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    انشای یک بچه دبستانی درباره ازدواج

    نام : كمال
    كلاس : دبستان
    موزو انشا : عزدواج!

    هر وقت من يك كار خوب مي كنم مامانم به من مي گويد بزرگ كه شدي برايت يك زن خوب مي گيرم.
    تا به حال من پنج تا كار خوب كرده ام و مامانم قول پنج تايش را به من داده است.
    حتمن ناسرادين شاه خيلي كارهاي خوب مي كرده كه مامانش به اندازه استاديوم آزادي برايش زن گرفته بود. ولي من مؤتقدم كه اصولن انسان بايد زن بگيرد تا آدم بشود ، چون بابايمان هميشه مي گويد مشكلات انسان را آدم مي كند.
    در عزدواج تواهم خيلي مهم است يعني دو طرف بايد به هم بخورند. مثلن من و ساناز دختر خاله مان خيلي به هم مي خوريم.
    از لهاز فكري هم دو طرف بايد به هم بخورند، ساناز چون سه سالش است هنوز فكر ندارد كه به من بخورد ولي مامانم مي گويد اين ساناز از تو بيشتر هاليش مي شود.
    در عزدواج سن و سال اصلن مهم نيست چه بسيار آدم هاي بزرگي بوده اند كه كارشان به  تلاغ كشيده شده و چه بسيار آدم هاي كوچكي كه نكشيده شده. مهم اشق است !
    اگر اشق باشد ديگر كسي از شوهرش سكه نمي خواهد و دايي مختار هم از زندان در مي آيد  من تا حالا كلي سكه جم كرده ام و مي خواهم همان اول قلكم را بشكنم و همه اش را به ساناز بدهم تا بعدن به زندان نروم.
    مهريه و شير بلال هيچ كس را خوشبخت نمي كند. همين خرج هاي ازافي باعث مي شود كه زندگي سخت بشود و سر خرج عروسي داييمختار با پدر خانومش حرفش بشود دايي مختار مي گفت پدر خانومش چتر باز بود.. خوب شايد حقوق چتر بازي خيلي كم بوده كه نتوانسته خرج عروسي را بدهد. البته من و ساناز تفافق كرده ايم كه بجاي شام عروسي چيپس و خلالي نمكي بدهيم. هم ارزان تر است ، هم خوشمزه تراست تازه وقتي مي خوري خش خش هم مي كند!
    اگر آدم زن خانه دار بگيرد خيلي بهتر است و گرنه آدم مجبور مي شود خودش خانه بگيرد. زن دايي مختار هم خانه دار نبود و دايي مختار مجبور شد يك زير زميني بگيرد. ميگفت چون رهم و اجاره بالاست آنها رفته اند پايين! اما خانوم دايي مختار هم مي خواست برود بالا! حتمن از زير زميني مي ترسيد. ساناز هم از زير زميني مي ترسد براي همين هم برايش توي باغچه يك خانه درختي درست كردم. اما ساناز از آن بالا افتاد و دستش شكست.. از آن موقه خاله با من قهر است.
    قهر بهتر از دعواست. آدم وقتي قهر مي كند بعد آشتي مي كند ولي اگر دعوا كند بعد كتك كاري مي كند بعد خانومش مي رود دادگاه شكايت مي كند بعد مي آيند دايي مختار را مي برند زندان!
    البته زندان آدم را مرد مي كند.عزدواج هم آدم را مرد مي كند، اما آدم با عزدواج مرد بشود خيلي بهتر است!
    اين بود انشاي من
     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    قوانین برخورد در محیط‌های کاری

    ▪ هیچ وقت به یک مامور اداری اجازه‌ نه گفتن ندهید.

    ▪ هیچ گاه همه‌ مهمات خود را یک جا استفاده نکنید.

    ▪ هیچ وقت از کوره در نروید مگر با قصد و هدف.

    ▪ تلاش تحسین بر انگیز است و دستیابی ارزشمند.

    ▪ هزینه سرقت را بیشتر از ارزش آن کنید.

    ▪ به خلافکاران سمت بدهید و آنها را دخیل کنید.

    ▪ رهبری را گسترش دهید.

    ▪ شما نمی‌توانید بدون نقشه بر یک نقشه غلبه کنید.

    ▪ مهارت سیاسی تعیین‌کننده‌ موفقیت سیاسی است.

    ▪ خط مشی سالم و درست سیاست سالم و درست است.

    ▪ در سیاست شما دو چیز دارید قولتان و دوستانتان و برگشت از هر کدام یعنی مرگ.

    ▪ چشمتان به هدف اصلی باشد و به خاطر اینکه جواب هر حرف بیهوده‌ای را بدهید نایستید.

    ▪ عالی را در مقابل خوب قرار ندهید.

    ▪ به یاد داشته باشید که طرف مقابل هم مشکلاتی دارد.

    ▪ با افراد خوب مانند افراد بد رفتار نکنید.

    ▪ یک حرکت حساب شده، خود راه خود را پیدا می‌کند.

    ▪ همان اندازه که در دست راست خود استخدام می‌کنید در دست چپ هم استخدام کنید، یعنی تعادل را همیشه رعایت کنید.

    ▪ اگر از پس اجاره خانه برنیایید، نمی‌توانید دنیا را نجات دهید.

    ▪ هر منفعتی افزاینده است؛ بعضی افزودن‌ها منفعت نیست.

    ▪ حرکت پایدار نیازمند یک جریان سالم و دو سویه‌ وابستگی و احساس دین در بین شرکت‌کنندگان در آن حرکت است. حساب کتاب خیلی زیاد جواب نخواهد داد.

    ▪ یک گرم وفاداری و صداقت به‌اندازه‌ یک کیلو هوش و ذکاوت با ارزش است.

    ▪ هیچ وقت یک نشست سیاسی را از دست ندهید اگر کمترین احتمالی قائل هستید که ممکن است بعدا حسرت عدم حضور در آن را بخورید.

    ▪ در سیاست، یک سازنده سریع‌تر از یک خرابکار می‌سازد.

    ▪ هر اقدامی پیامدهایی در پی دارد.

    ▪ ذهن برای جذب محدودیت دارد. هیچ چیز بیشتر از ظرفیتش عمل نخواهد کرد.

    ▪ کارکنان مساوی با خط‌مشی هستند.

    ▪ به یاد داشته باشید که این یک بازی طولانی پر از پستی و بلندی است.

    ▪ آزمودن ایده‌های اخلاقی نتیجه‌های اخلاقی دارد.

    ▪ نمی‌توانید هر کس را بدون هیچ کس شکست دهید.

    ▪ یک مار در میان علف بهتر از یک افعی در آغوش است.

    ▪ هیچ وقت به کسی اعتماد نکنید تا مطمئن شوید او هم در آن مساله منافعی دارد.

    ▪ نامه‌های تشکرآمیز به معنی ایجاد تعهد است که اگر آن تعهد اجرا نشود آن تشکر هم ممکن است به خشونت تبدیل شود.

    ▪ حکمرانی، نبرد با استفاده از وسایل مختلف است.

    ▪ شما نمی‌توانید با دشمن ساختن دوستانتان، از دشمنانتان دوست بسازید.

    ▪ دشمنانتان را به همان دقتی انتخاب کنید که دوستانتان را انتخاب می‌کنید.

    ▪ همیشه یک نقطه اتکای مطمئن را برای خود حفظ کنید.

    ▪ به چیزی که بدون اینکه بخواهید به شما داده می‌شود، اعتماد نکنید.

    ▪ در سیاست هیچ چیزی حرکت نمی‌کند مگر با هل دادن.

    ▪ برنده‌ها کامل نیستند. آنها فقط خطاهای کمتری نسبت به رقبایشان مرتکب می‌شوند.

    ▪ یک دلیل بزرگ بهتر از هزار دلیل کوچک است.

    ▪ در لحظات بحرانی، ابتکار نزد کسانی می‌رود که خود را به بهترین شکل آماده کرده‌اند.

    ▪ سیاست به همان اندازه که در رابطه با ذهن است با قلب هم ارتباط دارد. بسیاری از افراد تا قبل از این که مطمئن شوند یک مساله برای شما مهم است اهمیتی نمی‌دهند که چقدر در مورد آن می‌دانید.

    ▪ بدون معطلی حرکتت را به کسی که آن را درخواست کرده، اطلاع بده.

    ▪ عصبانیت درونی قوی‌ترین نیروی تهییج‌کننده در سیاست است.

    ▪ طوری دعا کن که انگار همه چیز به خدا وابسته است؛ طوری کار کن که انگار همه چیز به تو وابسته است
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    ۷ نکته‌درباره نقش رنگ آبی
    در دکوراسیون

    درباره تاثیر رنگ بر جسم، ذهن و روان انسان تحقیقات زیادی انجام شده. با داشتن آگاهی تاثیر رنگ‌ها می‌توان فضای زندگی را مطابق با نیازها و بسیار دلنشین آفرید. همان‌طور که در ستون هفته‌های گذشته به تاثیر رنگ‌های قرمز و سبز پرداختیم، ستون این هفته را به رنگ آبی اختصاص می‌دهیم:

    ۱) رنگ آبی القاکننده حس سرما به انسان و پیرامونش است. اگر می‌خواهید بعد از یک روز کاری در خانه استراحت کنید، بهتر است اتاق خواب و یا اتاقی را که در آن فعالیت ندارید، به رنگ آبی آسمانی و یا نیلی در بیاورید. رنگ آبی آرامش‌بخش است.

    ۲) توصیه می شود اتاق خواب افرادی که دچار اختلالات خواب هستند را به رنگ آبی تغییر دهید، نور آبی روشن انسان را به خوابیدن ترغیب می‌کند و سیستم عصب را عمیقاً آرام می‌کند.

    ۳) این رنگ در طولانی مدت می‌تواند علایمی مانند افسردگی و انزواطلبی در افراد ایجاد کند. این عوارض را می‌توان با اضافه کردن عناصر دکوراتیو نارنجی در محیط به حداقل رساند.

    ۴) یکی دیگر از فضاهایی که این رنگ کاربرد فراوانی دارد، حمام است، زیرا علاوه بر خلق فضایی آرام نیز به القای حس تمیزی و پاکی در این محیط کمک می‌کند. البته توصیه می‌شود که در کنار این رنگ از رنگ سفید هم در دکوراسیون حمام استفاده شود.

    ۵) اگر می‌خواهید فضایی آرام و منظم در محیط کارتان به‌ وجود آید، بهتر است دیواری را که از نظر بصری غالب است، به رنگ آبی تزیین کنید.

    ۶) همچنین رنگ آبی بهترین انتخاب برای دکوراسیون اتاق فرزندتان در سنین بلوغ است.

    ۷) اگر می‌خواهید فضایی را وسیع‌تر از آنچه هست نمایان کنید، بهتر است دیوارهای اتاق را به رنگ آبی روشن درآورید.

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    چگونه پوست را درزمان خواب آلوده بودن، شاداب نمایید

    برخی شب‌ها یا خوابتان نمی‌برد یا نمی‌توانید بخوابید. بله، بی خوابی، جت زدگی (بی خوابی و ناراحتی ناشی از پرواز)، تا دیر وقت بیرون بودن، یا به خاطر فرزند بیمارتان، این‌ها از سارقین خواب شبانه هستند. صبح روز بعد اصلا سرحال نیستید، وقتی در آینه نگاه می‌کنید علائمی همچون پوست کدر، حلقه‌های تیره رنگ و چشم‌های پف آلود در صورتتان هویدا می‌شوند. از این رو با پیروی از رهنمودهای زیر می‌توانید سر و صورت خود را آراسته کنید و آثار بی خوابی را از چهره خود بزدایید.

    ±برای پوست بی رنگ و رو
    هایدریت (آبرسانی) درونی و بیرونی بهترین راه برای زنده ساختن پوست است. روز خود را با یک لیوان آب شروع کنید. پس از آن سراغ دیگر کارها بروید. زمانی که خسته هستید، کاهش لیپیدها باعث تبخیر آب پوست می‌شوند. و در نتیجه پوست خشک، سفت و کدر می‌شود.

    راه حل:
    از مرطوب کننده غنی تر و متراکم تر استفاده کنید (پترولاتوم عنصری است که اگر در مرطوب کننده باشد، نشانه خوبی است)، یا در عوض لوسیون، کرم بمالید. چند لحظه صبر کنید تا مرطوب کننده به خورد پوست برود. اگر باز هم پوست خشک بود، کار را تکرار نمایید.
    اگر معمولا از یک زیر ساز استفاده می‌کنید، آنرا حذف ننمایید. پوست خسته، خشن و زبر است، و زیر ساز باید روی سطح و پوستی نرم و یکدست استفاده شود. در عوض، سراغ مرطوب کننده ای رنگ سایه بروید، این مرطوب کننده سرخی پوست را کاهش می‌دهد.

    رهنمود:
    چند قطره از زیر ساز خود را به مرطوب کننده اضافه کنید و خودتان این مرطوب کننده رنگ سایه ای را بسازید.


    ±با دو سایه به صورت خود نیرو ببخشید:
    سرخاب به همراه یک سایه روشن تر. از گونه خود شروع کنید، سپس به طرف خط موها پیش بروید. سپس سایه روشن تر را فقط روی گونه‌ها بمالید. این کار درخشندگی خاصی به پوست شما می‌بخشد.


    ±برای حلقه‌های تیره رنگ دور چشم
    راه حل و علاج این حلقه‌ها ترکیب دو ماسک یا مخفی ساز می‌باشد. با ماسکی صورتی کم رنگ برای مخفی نمودن این حلقه‌های تیره رنگ شروع نمایید. سپس آن را به صورت لایه ای روی ماسک همیشگی خود (ته رنگ زرد) بگذارید. حتما آن را اطراف دو چشم خود قرار بدهید. با نوک انگشتان ضربه‌هایی آهسته بزنید. سپس آنرا با پودر (تقریبا زرد رنگ) بپوشانید، این کار را با بالشتک مخملی انجام بدهید.


    ±برای چشم‌های پف آلود
    آرایش حداقل و جزئی بهترین راه حل برای چشم‌های پفی می‌باشد. سایه‌های چرب و درخشان را حذف نمایید، چرا که آنها خواب آلودگی و پفی چشم را نمایان تر می‌سازند. در عوض از سایه پودر نرم و مات استفاده کنید . و نیز از سایه‌های چشم‌هایی همخون با رنگ پوست بهره بگیرید. در این زمان هرگز سایه‌های تیره و سرخ رنگ که باعث هم رفتن چشم‌ها و خسته تر به نظر رسیدن می‌شوند، به کار نبرید.
    بعد از استفاده از سایه، سایه چشمی سفید را روی انتهای بیرونی استخوان پیشانی بمالید (تا‌هایلات شوند). سپس چشم‌ها را فر موژه کنید تا بازتر شوند، در آخر فقط به مژه‌های بالایی ریمل بزنید. این کارها برای از بین بردن خستگی و تیره بودن پوست زیر چشم موثر می‌باشند.


    5 راه حل موثر دیگر:

    1- پویا ساختن لباس‌ها
    رنگی بپوشید که شادتر به نظر برسید. خود من، زمانی که آبی می‌پوشم احساس بهتری دارم.

    2- عینک زدن
    یک جفت عینک شیک، برای مخفی ساختن چشم‌های خسته موثر است.

    3- به حرکت در آوردن بدن
    ورزش کردن کمک شایانی به از بین بردن پفی صورت و سرحال نمودن می‌کند.

    4- امتحان روغن‌های ضروری
    توده ای نعناع، انرژی زایی فوری می‌باشد.

    5- کلاه پوشیدن
    اگر مرتب بیرون هستید، کلاه حصیری یا بیسبال، شما را شیک تر نشان می‌دهند.
     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    اگر ساق پای کلفت و چاق دارید
    چه دامنی بپوشید؟

    اگر شما جزء آن دسته از خانم‌هایی هستید که ساق پای کلفت دارید یعنی از زانو تا مچ پایتان چاق است، نکاتی در انتخاب دامن وجود دارد که اگر آنها را رعایت نکنید ساق پایتان چاق‌تر از آنچه هست نشان داده می‌شود. در این مقاله برای شما توضیح خواهیم داد که چگونه دامن‌های مناسب انتخاب کنید و از چه مدل‌هایی دوری کنید که ساق پایتان زیباتر دیده شود.


    دامن‌هایی که نباید بپوشید:
    دامن‌هایی که زیر زانو، وسط زانو یا نزدیک مچ پا قرار می گیرند باعث می‌شود قسمتی از ساق پا که دیده‌ می‌شود کلفت و چاق‌تر از آنچه که هست به چشم بیاید. حال اگر مدل دامن چسبان نیز باشد این اختلاف دید شدیدتر نیز می‌شود.
    هرگز دامن یا پیراهن‌هایی با قد سه ربع نپوشید.


    دامن‌های مناسب شما:
    دامن‌های A شکل که از بالا به پایین گشاد می‌شوند همچنین قدی تا زانو دارند بهترین انتخاب برای کسانی است که ساق پای کلفت دارند. این مدل‌ها ساق پا را باریکتر از آنچه هست نشان می‌دهد.
    اگر ساق پای کلفت دارید قد دامنتان یا تا زانو باشد یا اینکه روی مچ پا به طوری که اصلا ساق پایتان معلوم نباشد. کفش‌های پاشنه بلند با پاشنه های کلفت و دامن یا پیراهن تا زانو نیز به شما کمک می کند تا ساق پایتان لاغرتر دیده شود.
     

     

     

     

     

     
      u تغذيه، سلامتي و تناسب اندام


    خانم‌ها بخوانند
    5 سبزی جوان‌کننده کدامند؟

    با خوردن میوه‌ها، ناخواسته آنتی‌اکسیدان‌هایی را وارد بدنمان می‌کنیم که بهتر از هر دارویی می‌توانند ما را در برابر ابتلا به بیماری‌های مزمن محافظت کنند.
    در مورد سبزی‌ها هم همین‌طور است. سبزی‌هایی مثل کلم، بلال، کلم بروکلی و فلفل و خیلی از سبزی‌های دیگر خواصی دارند که ما از آنها غافل هستیم خیلی وقت‌ها نمی‌دانیم با گذاشتن ظرفی پر از سالاد چه قدر مواد مفید وارد بدنمان کردیم.


    کلم پیچ
    کلم‌ها مخصوصا کلم پیچ سرشار از ویتامین C، ویتامین A و اسید فولیک است و دارای عناصری مثل گوگرد، فسفر و کلسیم است. فولات موجود در کلم برای زنان باردار بسیار مفید است و مانع بروز نواقص سیستم عصبی جنین می‌شود. همچنین فولات در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مفید است. از این رو افرادی که یک بار دچار سکته شده‌اند خیلی خوب است مرتب کلم مصرف کنند از مهم ترین خواص این خانواده می‌توان به تأثیر آنها در پیشگیری از سرطان اشاره کرد. کلم پیچ به کاهش فشار خون کمک کند. محققان در بررسی‌های جدید خود دریافته‌اند که این دو نوع سبزی حاوی مقادیر زیادی از نوعی ماده شیمیایی موسوم به اسید گلوتامیک هستند.به گفته محققان، اسید گلوتامیک یکی از شناخته شده ترین انواع اسید آمینه است و تقریبا یک چهارم از پروتئین‌های گیاهی و نزدیک به یک پنجم از پروتئین‌های حیوانی را تشکیل می‌دهد.


    چغندر
    چغندر به دلیل دار بودن مقدار زیادی آنتی اکسیدان برای درد مفاصل و نقرس مفید است. فسفر، کلسیم، گوگرد، ید، آهن و مس است و همچنین عناصر بسیار کمیابی مثل روبیدیوم و کاسیوم در آن وجود دارد. کربوهیدرات، کمی پروتئین و ویتامین‌هایی چون B1 و B2، نیاسین، B6، B12 و C در آن موجود است. شیره ی چغندر سیستم گردش خون را بهبود می‌بخشد و به عملکرد سیستم ایمنی کمک می‌کند. چقندر به جذب غذا کمک کرده و آنتی‌اکسیدهای موجود در آن به حفظ سلامت عمومی بدن و سلامت سلول‌های بدن کمک می‌کند.


    فلفل دلمه‌ای
    تحقیقات نشان داده که ویتامین C و بتاکاروتن فراوان موجود در فلفل دلمه‌ای می‌تواند از بروز بسیاری سرطان‌‌ها جلوگیری کند، زیرا این دو ماده مغذی جزو آنتی اکسیدان‌های قوی هستند. جالب است بدانید که هر قدر این فلفل‌ها رنگی‌‌تر (زرد و قرمز) باشند، بتاکاروتن بیشتری دارند. تحقیقات نشان داده است که کپساسین به عنوان فعال ترین عنصر موجود در فلفل، سبب کاهش میزان کلسترول خون و کاهش شدت سیگنال‌های درد در بدن می‌شود. این ماده همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی (که سلول‌های شما را از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند) و ضدباکتریایی نیز دارد.اسید فولیک (فولات) که یکی از ویتامین‌های گروه B است، باعث کاهش ماده‌ای به نام هموسیستئین در خون می‌‌شود. هموسیستئین در صورت افزایش بیش از حد می‌تواند باعث تخریب رگ‌های خونی و افزایش احتمال سکته قلبی ‌شود. فیبر موجود در این سبزی می‌‌تواند کلسترول خون را که عامل دیگری برای ابتلا به حمله قلبی و سکته است، کاهش دهد


    ذرت
    ‌ذرت دارای ارزش غذایی فراوانی است، و غذای خوبی برای پیشگیری از سرطان است. کلسترول خون را پائین می‌آورد. و برای درمان اگزما و بیماری‌های پوستی مفید است. تحقیقات علمی در مورد خواص درمانی ذرت نشان می‌دهد این دانه گیاهی دارای مواد شیمیایی معروف به مهارکننده‌های پرونتاز است و رژیم غذایی ذرت شیرین نظیر سایر دانه‌ها مانند برنج و حبوبات در کاهش نرخ مرگ و میر در اثر سرطان کولون، سرطان پستان و سرطان پروستات بسیار موثر است. افرادی که بیشتر از ذرت استفاده می‌کنند تا گندم و برنج، و ذرت قوت غالب آنها است، نرخ مبتلا شدن به کرم خوردگی دندان خیلی کمتر است.


    یونجه
    اگر چه گنجاندن یونجه در رژیم غذایی برای عده‌ای بی‌معنی و سخت است اما خوب است بدانیم که یونجه سرشار از ویتامین‌های A,C,E,K و همچنین دارای آمیلاز که انزیم مخصوص هضم مواد نشاسته‌ای است می‌باشد. آنزیم‌های بسیاری در یونجه یافت می‌شود بعنوان مثال می‌توان از امولسین،‌اینورتاز، و پکتیاز نام برد.یونجه دارای حدود 20%‌پروتئین می‌باشد پروتئین‌های موجود در یونجه عبارتند از :‌لیزین،‌آرژنین، هیستیدین، آدنین، فنیل آلانین،‌آسپاراژین و سیستین. یونجه دارای اسید فسفریک نیز هست یونجه همچنین دارای منیزیوم، آهن و مقدر جزئی ارسنیک و سیلیس است.

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    راهنمای خرید عینک

    آیا تا به حال دقت کرده اید که میزان خرید عموم جامعه به وضوح افزایش پیدا کرده است؟ این در حالی است که در بسیاری از موارد این گونه خریدها ضروری نیستند. البته این مسئله در بین جوانان، بیشتر از سایر اقشار جامعه رواج دارد.
    علیرغم بحرانهای اقتصادی جهانی و تورم داخلی و مسائل و مشکلاتی که همه به آن واقف هستیم، تغییر چندانی در تعداد مشتری های فروشگاه های پوشاک، هایپرمارکت ها و … دیده نمی شود.
    دلیل این عدم کاهش خرید این است که گاهی خرید و بازار رفتن به نیت خرید حالت عادت به خود می گیرد و از یک نیاز طبیعی خارج می شود و فرد را به سختی می اندازد و خود و خانواده اش را با مشکلات مالی دست به گریبان خواهد کرد. در واقع فرد تبدیل به یک shopaholic می شود.
    در ادامه این مطلب روشهایی برای مقابله با میل سیری ناپذیر خرید و در واقع اعتیاد به خرید در برخی افراد جامعه وجود دارد معرفی می شود:


    ۱ – به وضعیت اقتصادیتان توجه کنید
    برخی فکر می کنند با خرید کردن به نوعی به رونق اقتصاد کشورشان در بحبوبه بحران اقتصادی کمک می کنند. اما حقیقت این است که خرید کردن ارزش این را ندارد که خود و خانواده تان را این قدر به زحمت بیاندازید. راههای دیگر و کم هزینه تری هم برای رسیدن به این مهم هست.
    هرگاه خواستید زیاد خرج کنید وضعیت اقتصادی موجود را به خودتان یادآوری کنید و سعی کنید کمی محافظه کارتر باشید.


    ۲ – احساسات خود را بشناسید
    گاهی عصبانی هستید، گاهی هیجان زده یا شاد، گاهی هم حوصله تان سر می رود؛ اینها احساساتی هستند که افراد را وادار به افراط در خرید می کنند. قبل از خرید سعی کنید احساساتتان را بشناسید و عجولانه تصمیم نگیرید. اغلب اوقات ممکن است با در نظر گرفتن یک سقف هزینه هم بتوان از خرید لذت برد. کیف پولتان را با خود نبرید. در صورتی که چیز خاصی را برای خرید انتخاب کردید که واقعا هم به آن نیازمندید در آن صورت می توانید برگردید و پول مورد نیاز را با خودتان بردارید. خریدهای افراطی نمی توانند خلا عاطفی که در فرد به وجود می آید را جبران کنند، هر چند در همان لحظه اینگونه به نظر نمی آید.
    زمانی که چنین احساساتی بر فرد مستولی می شود شخص چیزهایی می خرد که نمی خواهد یا به آن نیاز ندارد یا اصلا آنها را دوست ندارد و به زودی آنها را کنار خواهد گذاشت.


    ۳ – به نیازهای زیربنایی خود فکر کنید
    برخی از افراد تنها به منظور پر نمودن اوقات فراغت خود به خرید می روند. گاهی نیاز در جمع بودن، افراد را به خرید وا می دارد. این هم نوعی از نیازهای زیر بنایی هر انسانی است که با تشخیص آنها می توان این نیازها را به نحو بهتری مرتفع نمود بدین ترتیب می توانید پولتان را برای مخارج مهمتری پس انداز و آگاهانه خرج کنید. مثلا اگر در کارتان شادی مطلوب را پیدا نکرده اید و در ضمیر ناخودآگاهتان می خواهید از طریق خرید این نیازتان را برطرف کنید، چرا این هزینه را صرف رفتن به کلاسهای ورزشی نکنید در حالی که به مراتب ثمربخش تر خواهد بود!


    ۴ – بهره گیری از آلترناتیوها (انتخابها)
    زمانی که نیازهای بنیادین خود را شناختید و دلایل خرید های افراطی خود را دریافتید، زمان آن فرا می رسد که نیازهایتان را بدون کارت اعتباری حل کنید! هرگاه عصبانی شدید، سعی کنید بر خشم خود فائق آیید یا مشکل پیش آمده را حل کنید. اگر دچار استرس شده اید کمی در هوای آزاد قدم بزنید یا حتی ترتیب یک سفر کوتاه را بدهید تا آرامش خود را بازیابید. اینها همه انتخابهایی هستند که شما پیش روی خود دارید و می توانید با بکارگیری آنها عادت ولخرجی را ترک کنید. در این صورت با کنار گذاشتن “بی فکر خرید کردن” می توانید به زودی دوباره از خرید کردن واقعی لذت ببرید؛ البته این بار به روشی درست و منطقی.


    ۵ – با کسانی که میل به خرید زیادی دارند ارتباط برقرار کنید
    طبق بررسی های آماری تعداد کسانی که میل به خرید در آنها بالاست رو به افزایش است بنابراین در طی کردن این مسیر تنها نیستید. سایتهایی مانند stoppingovershopping.com به منظور کمک کردن برای مقاومت در برابر ولخرجی و پیشنهاد روشهایی برای مقابله با این انگیزش ایجاد شده اند که می توانند موثر واقع شوند.
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    دوباره عاشق شويد

    آگاهان‌ مي‌دانند که کنترل حوادث بيرون، در دست ما نيست ولي کنترل بينش‌مان نسبت به حوادث و نحوه‌ي برخورد با آن‌ها، در اختيار خودمان مي‌باشد.وقتي با مسائل، موانع و مشکلات به‌صورت مثبت و با انگيزه‌ي قوي برخورد شود، مي‌توان بر بسياري از آن‌ها غلبه کرد و شرايط را تغيير داد و زندگي موفقي به‌وجود آورد چراکه وقتي هدف من، همکاري و همياري با همسرم باشد، ‌از خود مي‌پرسم چه کارهايي مي‌توانم انجام دهم تا روابط صميمانه‌اي با او برقرارسازم و اوضاع بهتر شود؛ چه شرايطي مي‌توانم به‌وجود بياورم تا با مهر و محبت، رابطه‌ي درست و مهربانانه با همسرم داشته باشم و بتوانم نظر او را بيش‌تر به‌سوي خود جلب کنم.
    وقتي با مسائل، موانع و مشکلات به‌صورت مثبت و با انگيزه‌ي قوي برخورد شود، مي‌توان بر بسياري از آن‌ها غلبه کرد و شرايط را تغيير داد و زندگي موفقي به‌وجود آورد
    فقط باکسب آگاهي و مهارت‌هاي لازم است که به‌جاي توجه به نقاط ضعف و تحميل شرايط بد و نامناسب خود به همسر، همکاري لازم را با او به‌عمل مي‌آورم. هر زن و شوهر آگاه از خود مي‌پرسد که «چگونه با مسائل، منصفانه برخورد کنيم؟ چگونه نقاط ضعف همديگر را بپذيريم؟ چگونه نقاط مثبت و قوت خود و همسرمان را کشف و تأييد و تأکيد کنيم؟ چگونه با قدرت و انگيزه‌هاي فراوان، تغييرهاي مثبت در زندگي مشترک به‌وجود آوريم؟ و چگونه رفتار و کردار خود را در مسير هدف‌هاي‌مان قرار دهيم؟» در اين شرايط است که رفتار و عملکردمان، به‌صورت مثبت و رضايت‌بخش مي‌شود و احساس تعلق‌خاطر و صميميت بين زوج‌ها، تقويت شده و بيش‌تر مي‌گردد.به‌طور کلي، کسب آگاهي و مهارت در ايجاد روابط مثبت و مؤثر بين زوج‌ها، آموختني و يادگرفتني است. وقتي هريک از همسران با روحيه‌ي همکاري و عملکرد مسؤولانه و تلاش در کسب رضايت ديگري کوشش کند، به‌طور مسلم در ايجاد رابطه‌ي خوب و رضايت‌بخش، سهيم خواهد بود.


    vوقتي آگاهي و تجربه‌هاي زن و شوهر کم باشد
    اين گروه از زن‌ها و شوهرها، ناآگاهانه و ندانسته، رفتارهاي منفي و مخرب را بين خود حاکم ساخته و عملاً بين خود و همسرشان فاصله مي‌اندازند و موجب دلسردي و خراب کردن رابطه‌ي بين خودشان مي‌شوند... در برخورد با مسائل، به‌سرعت عصباني و خشمگين مي‌شوند... پيوسته با هم لجاجت و مشاجره مي‌کنند... همواره در اضطراب، تشويش و عصبانيت به‌سرمي‌برند... با کوچک‌ترين عمل برخلاف ميل‌شان، خشمگين شده و دشنام مي‌دهند و اشياء را پرت کرده و مي‌شکنند... همسر و خود را از مهماني و ايجاد تفريح محروم مي‌کنند... گريه سرمي‌دهند... احساس آزردگي کرده و با تنبلي و فراموش‌کاري، نسبت به خود و همسر، لجبازي مي‌کنند... وظايف و مسؤوليت‌هاي خود را به‌درستي انجام نمي‌دهند... فراموشکار مي‌شوند... همديگر را به بهانه‌هاي گوناگون، سرزنش و تنبيه‌هاي لفظي و جسمي مي‌کنند... توجه‌طلبي مي‌کنند و يا براي مهم جلوه دادن خود، قدرت‌طلبي کرده و احساس حقارت و ناکامي را بر ديگري تحميل مي‌کنند...‌ توقع‌هاي غيرمنطقي از ديگري دارند... پيوسته به‌دنبال جلب توجه و تأييدهاي غيرضروري از سوي همسر و ديگران هستند... بيشتر وقت‌ها احساس قرباني و مظلوم شدن دارند... با گفتار و کردار و کنترل‌هاي بي‌مورد، احساسات همسر خود را جريحه‌دار مي‌سازند... ندانسته خواهان فاصله و جدايي مي‌شوند...


    vوقتي آگاهي‌هاي زن و شوهر بالا باشد
    زوج‌ها تفاوت‌ها،‌ تضادها، تفاهم‌ها، باورها، انديشه‌ها، ‌احساس‌ها و رفتارهاي يکديگر را به‌راحتي پذيرا مي‌شوند و همديگر را درک مي‌کنند... به‌جاي مقابله با هم و ارائه‌ي پاسخ‌هاي منفي و مخرب، پاسخ‌هاي مثبت و رضايت‌بخش مي‌دهند... به احساس‌ها و رفتار خود و همسرشان توجه کرده و پاسخ‌هاي درست و منطقي مي‌دهند... با آرامش، با ارائه‌ي مهر و محبت، با تأييد و تشويق و تحسين رفتار و احساسات مثبت، همسر خود را مورد تشويق و تأييد قرارمي‌دهند... با دلگرمي و تبادل پاداش، رفتارهاي مهربانانه و خوشايند را ‌بيش‌ترمي‌کنند... از دعوا و برخورد، خشم و عصبانيت، تلافي، رنجاندن، کينه‌ورزي،‌ حسادت، نفرت، کنترل کردن، لطمه‌زدن به رابطه، اعمال فشار،جريمه و تنبيه‌هاي ديگر خودداري مي‌کنند... با مهر و محبت، به همسرخود توجه نشان‌مي‌دهند و صادقانه با او ارتباط مهربانانه برقرارمي‌سازند.


    vچه‌طور مي‌توان هدف‌هاي مثبت و سازنده را جايگزين اهداف منفي و مخرب کرد؟
    زنان و مردان موفق در زندگي زناشويي، به‌خوبي مي‌دانند که يک زندگي مشترک موفق و رضايت‌بخش، استوار و شاد، بدون آگاهي و کسب مهارت‌هاي لازم و به‌صورت تصادفي، به‌وجود نمي‌آيد. براي اين‌که زندگي مشترک خوب و رضايت‌بخشي داشته باشيم، براي اين‌که بتوانيم رابطه‌ي شايسته‌ و بهتري با همسرمان ايجاد کنيم، بايد شيوه‌ و ابزارهاي مثبت و سازنده را جايگزين آن‌ها کنيم و به‌جاي استفاده از الگوهاي منفي حاکم بر فرهنگ جامعه، با تفکر و خلاقيت، به مسائل، پاسخ‌ جديد و جالب دهيم، عاشق کارهاي جديد باشيم.
    در زندگي مشترک‌تان دوست داريد چه اتفاقاتي بيافتد؟ هدف‌هاي خود را بنويسيد و آن‌ها را تصويرسازي کنيد. کارهاي مهم را در گروه (1)، کارهاي متوسط را در گروه (2) و کارهاي کم‌اهميت را در گروه (3) قراردهيد. مهم‌ترين کارها را اول انجام دهيد. اولويت کارهاي خود را با اولويت‌هاي همسرتان مقايسه کرده و بشناسيد و نقاط مشترک و تفاوت‌ها را معلوم سازيد و تفاوت‌ها را کاهش دهيد. براي رسيدن به هدف هاي‌تان، برنامه‌ريزي کنيد. هدف‌هاي خود را دايما مرور کرده و زمان رسيدن آن‌ها را مشخص سازيد. براي اين‌که زندگي مشترک بهتر و پرباري را تجربه نماييم، بايد توجه کنيم که براي زن و شوهر، بسيار اهميت دارد که هر روز، چند دقيقه به مبادله‌ي احساسات خود به ديگري بپردازند. احساسات را به هم انتقال دادن، درک شما را از همسرتان بيش‌تر مي‌کند و مي‌توانيد يکديگر را بهتر بشناسيد و همديگر را بهتر قبول داشته باشيد.بايد بدانيم با خودآگاهي و مديريت بر ذهن خويشتن است که مي‌توان فرمان زندگي خود را در دست گرفت. با ديگرآگاهي است که مي‌توان بر حال و احوال و احساسات عميق همسرتان اطلاع دقيقي پيدا کنيد، او را بهتر بشناسيد، به‌موقع او را تحسين و تأييد و حمايت کنيد و ياد بگيريد به‌جاي واکنش‌هاي منفي، کنش‌ و عمل‌هاي مثبت از خود نشان دهيد.


    vبايد بدانيد که:
    زندگي زناشويي همانند پروردن گل‌هاي باغچه است. هر روز مي‌بايست به گل‌ها رسيد و مراقب آن‌ها بود تا شاداب و سرحال به رشد خود ادامه دهند، درحالي که وقت‌نگذاشتن، توجه نکردن و غافل شدن از گل‌ها، باعث پژمرده شدن آن‌ها مي‌شود. در زندگي مشترک، کسب آگاهي و مهارت‌هاي لازم،‌ وقت گذاشتن براي همسر، با هم بودن، سعي در شناخت نيازها و رفع نيازهاي همديگر، تعهد داشتن و تلاش هريک از زوج‌ها نسبت به ايجاد يک رابطه‌ي ‌زناشويي مطلوب، پذيرش مسؤوليت‌ها و انعطاف‌پذيري‌هاي به‌موقع و... همگي در ايجاد زندگي مشترک خوب و رضايت‌بخش، مؤثر و اثرگذار هستند. اگر هر يک از زوج‌ها، هدف‌هاي خود را تعيين کنند و به‌آرامي وصادقانه با همسر درميان بگذارند و بپذيرند که زندگي مشترک خوب، با خود او شروع مي‌شود و هر يک از زوج‌ها بدانند که در ساختن رابطه‌ي بهتر در زندگي مشترک، نقش مثبت و سازنده‌اي را برعهده دارند مي‌توانند با مهر و محبت، همسر خود را تحت تأثير مثبت قراردهند، مي‌توانند به‌عنوان پاداش رفتار درست خود، زند‌گي مشترک پرباري را تجربه نمايند.
     

     

     

     

     

     
      u دانش و فناوري


    بررسی بازار GPS در کشور

    در گذشته به رویا می ماند، یا دست بالایش، اتفاقی که در آینده های بسیار دور خواهد افتاد. اما این رویای خیلی دور، خیلی نزدیک به وقوع پیوست. جی پی اس(GPS) وسیله ای است که این روزها به منظور ردیابی و یا تعیین موقعیت فرد به کار گرفته می شود. در این گزارش سعی کرده ایم به شرح کامل عملکرد این دستگاه و وضعیت نه چندان خوشایند آن در بازار ایران بپردازیم.


    ● GPS چیست؟
    سیستم موقعیت یاب جهانی (Global Positioning Systems)، یک سیستم راهبری و مسیریابی ماهواره ای است که از شبکه ای با ۲۴ماهواره تشکیل شده است. این ماهواره ها به سفارش وزارت دفاع ایالات متحده امریکا ساخته شده و در مدار قرار داده شده اند. این سیستم موقعیت یاب جهانی در ابتدا برای مصارف نظامی مورد استفاده قرار می گرفت اما از سال ۱۹۸۰ استفاده عمومی آن برای تمام شهروندان آزاد و آغاز شد. خدمات این مجموعه در هر شرایط آب و هوایی و در هر نقطه از کره زمین، در تمام ساعت شبانه روز در دسترس است. از نکات قابل توجه در ارتباط با جی پی اس این است که پدید آورندگان این سیستم، هیچ حق اشتراکی برای کاربران در نظر نگرفته اند و استفاده از آن رایگان است. جی پی اس قابلیت این را دارد که مکان یابی جغرافیایی دقیقی از جمله ثبت دقیق مسیر پیموده شده، نمایشگر ارتفاع، ثبت سرعت لحظه ای، سرعت متوسط ومساحت را محاسبه کند.


    ● چگونگی عملکرد
    ماهواره های این سیستم، هر روز ۲ باره در مدارهایی دقیق به دور زمین می گردند و اطلاعاتی را به زمین مخابره می کنند. گیرنده های GPS این اطلاعات را دریافت می کنند و با انجام محاسبات هندسی، محل دقیق گیرنده را نسبت به زمین محاسبه می کنند. به این معنا که گیرنده زمان ارسال سیگنال توسط ماهواره را با زمان دریافت آن مقایسه می کند. از اختلاف این دو زمان فاصله گیرنده از ماهواره تعیین می شود و این عملیات را با داده های دریافتی از چند ماهواره دیگر تکرار می کند و بدین ترتیب محل دقیق گیرنده با اختلافی ناچیز، معین می شود. گیرنده به دریافت اطلاعات همزمان از حداقل ۳ ماهواره برای محاسبه ۲ بعدی و یافتن طول و عرض جغرافیایی، و همچنین دریافت اطلاعات حداقل ۴ ماهواره برای یافتن مختصات سه بعدی- ارتفاع نیازمند است. با ادامه دریافت اطلاعات از ماهواره ها گیرنده اقدام به محاسبه سرعت، جهت(قطب نما)، مسیر پیموده شده، فواصل طی شده، فاصله باقی مانده تا مقصد، زمان طلوع و غروب خورشید و بسیاری اطلاعات مفید دیگرمی کند.


    ● در جهان
    جی پی اس در موارد متعددی به استفاده شهروندان در تمام دنیا می رسد. مهم ترین مورد استفاده از آن در دنیا، نصب بر روی اتومبیل ها برای حفظ امنیت آنهاست. به این دلیل که از کار انداختن سیستم جی پی اس بر روی اتومبیل زمان بر است و وسیله مناسبی برای حفاظت از اتومبیل به شمار می رود.
    استفاده عمومی دیگر آن برای کوهنوردان است که با استفاده از جی پی اس می توانند موقعیت خود را با دقت بالایی پیدا کنند. استفاده از جی پی اس در کوهنوردی به قدری ضروری و متداول شده که مدل رینو۱۳۰ ((GPS از طرف سایت Outdoor Life به عنوان بهترین وسیله نجات در سال ۲۰۰۵ شناخته شد. در یکی دو سال اخیر بیشترین استفاده جی پی اس، کنترل کودکان از سوی والدین شان است. بر اساس آمار امروز از هر ۱۰فرزند انگلیسی یک نفر با استفاده از جی پی اس کنترل می شود.


    ● بازار ایران
    به منظور اطلاع از وضعیت جی پی اس در بازار ایران به بازار علاءالدین تهران مراجعه کردیم. با توجه به این که فعالیت اصلی این بازار خرید و فروش تلفن همراه است، بیشتر تمرکز بر روی نرم افزار جی پی اس است که روی برخی از گوشی های تلفن همراه نصب می شود و قابلیت این را دارد که موقعیت فرد را در شهر نشان دهد. به گفته یکی از فروشندگان این نرم افزار، در حال حاضر اکثر گوشی های تلفن همراه قابلیت نصب این نرم افزار را دارند و اطلاعات نرم افزار معمولا بر اساس آخرین تغییرات نقشه شهری است که از اینترنت گرفته می شود. برای اطلاع یافتن از وضعیت سخت افزاری جی پی اس در بازار ایران، به چند پاساژ که مرکز فروش این دستگاه هستند، مراجعه کردیم و دیدیم دستگاه های جی پی اس به میزان قابل توجهی در بازار یافت می شود. این در حالی است که وفور این دستگاه در بازار با غیرقانونی شمردن واردات آن از سوی مسوولان در تناقض است. به همین منظور با یکی از واردکنندگان قطعات الکترونیکی گفت و گویی کردیم. او واردات و فروش این دستگاه را کاملا غیر قانونی خواند و موارد استفاده از آن را فقط در انحصار ارگان های دولتی دانست. این واردکننده در پاسخ به این پرسش که آیا از لحاظ قانونی نیروی انتظامی می تواند این دستگاه ها را وارد کند یا خیر، می گوید: "بله، به طور قطع. به این دلیل که این دستگاه ها به صورت غیرقانونی به کشور وارد می شود و استفاده از آن فقط برای ارگان های دولتی و نیز افرادی که مجوزی برای استفاده از آن دارند، مجاز است." وی تا کنون چندین بار این دستگاه را به سفارش افراد و به صورت غیرقانونی به کشور وارد کرده است. اما نکته قابل توجه این بود که وقتی برای تکمیل اطلاعات سراغ فروشندگان دیگ ررفتیم، نه تنها واردات جی پی اس را غیر قانونی نمی دانستند، بلکه برای این دستگاه ها دو سال خدمات پس از فروش م در نظر گرفته بودند! در توضیح این وضعیت متناقض، یکی از فروشندگان قانونی این دستگاه ها می گوید: "به طور کلی می توان جی پی اس ها را به دو دسته ردیاب و موقعیت یاب تقسیم کرد.
    واردات و فروش موقعیت یاب ها که آن ها نیز به دو دسته اتوموبیلی و دستی تقسیم می شوند، کاملا قانونی است و استفاده از آن در داخل کشور مجاز شمرده می شود. اما دسته دیگر که ردیاب دستی و اتومبیلی است و برای استفاده از آن باید به سیستم مرکزی دستگاه برای ردیابی مرتبط بود، غیر قانونی است و استفاده از آن تنها برای چند ارگان دولتی از جمله وزارت اطلاعات، سازمان تاکسی رانی و اداره راهنمایی و رانندگی مجاز است." اما این واردکننده قطعات الکترونیکی به نکات جالب توجهی نیز اشاره می کند. وی می گوید دستگاهی مشابه دستگاه های جی پی اس رد یاب با نام AVI در کشور وجود دارد که قابلیت نصب بر روی اتومبیل را نیز دارد. استفاده از این دستگاه برای شهروندان قانونی و بلامانع است و این در حالی است که واردات، فروش و استفاده از دستگاه مشابه آن یعنی جی پی اس ردیاب کاملا غیرقانونی است. حال اگر فرض را بر این بگیریم که ممنوعیت استفاده از جی پی اس ردیاب - که در تمام دنیا از ۳۰سال پیش به عنوان وسیله ای مفید مورد استفاده قرار گرفته- با دلایلی منطقی صورت گرفته، چگونه می توان مشروعیت استفاده از وسیله مشابه آن را توجیه کرد؟
    آشفتگی و عدم آگاهی دقیق فروشندگان و واردکنندگان در بازار ایران به قدری زیاد بود که به سختی می توانستیم اطلاعات مشابه و مشترک کسب کنیم. حتی بسیاری از فروشندگان بر سر قانونی بودن یا غیر قانونی بودن برخی مدل ها با هم به توافق نمی رسیدند. اما در هر حال به گفته واردکنندگان، جی پی اس های غیرقانونی به تعداد قابل توجهی به کشور وارد می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند. الف.ق یکی از همین واردکنندگان است که در پاسخ به این سوال که چگونه می توان جی پی اس های غیرقانونی را آن هم به تعداد فراوان به کشور وارد کرد، می گوید:"اکثر مامورین گمرک متوجه تفاوت جی پی اس های ردیاب با جی پی اس های موقعیت یاب نمی شوند." او در ادامه توضیح می دهد که برای بازرسی وسایل و قطعات الکترونیکی باید از نیروی متخصصی در اداره گمرک کمک گرفت که آشنایی و اطلاعات نسبتا زیادی در این زمینه داشته باشد. اما به گفته او در اداره گمرک ایران چنین متخصصینی وجود ندارند و بنابراین می توان این دستگاه ها را به تعداد زیاد و به صورت غیر قانونی به کشور وارد کرد.


    ● برندها
    جستجو به منظور اطلاع از تعداد برند های دستگاه جی پی اس موجود در بازار ایران کاری بیهوده است. تعداد این برند ها به قدری زیاد است که کاربر را سردرگم می کنند. البته از میان این برندهای رنگارنگ، به سختی می توان نام یکی دو برند معتبر را شناسایی کرد. یکی از فروشندگان در این خصوص می گوید: "بیش از ۹۰درصد برند های موجود در بازار به سفارش واردکنندگان داخلی تولید شده اند، بنابراین عجیب نیست که در بازار نام برندها فروان و به همان اندازه نااشنا باشند." او در ادامه می افزاید که این اقدام برای سوددهی بیشتر است. به این دلیل که هرقدر نام برند ناآشنا و برای خریدار عجیب تر باشد، امکان پیگیری از میزان قیمت و سایر اطلاعات در خصوص کیفیت دستگاه کمتر می شود. در نتیجه سفارش تولید در خارج کشور نسبت به واردات برندهای معتبر و شرکتی مقرون به صرفه تر است. به اعتقاد او هر چه هویت دسنگاه مجهول تر باشد، میدان عمل فروشنده بازتر و مشتری سردرگم تر می شود.


    ● ای کاش ها
    یقیننا اگر این دستگاه ها به صورت قانونی و با نظارت تخصصی به کشور وارد شده و به فروش می رسیدند، شاهد این آشفته بازار نبودیم. نمی توان واردکنندگان غیر قانونی این دستگاه یا خریداران آن را در این وضعیت مقصر به شمار آورد. در هر حال جی پی اس وسیله مفیدی در تعیین موقعیت به شمار می رود و در شرایطی که کاربر قادر نیست به صورت قانونی آن را تهیه کند، به ناچار به سوی تهیه غیرقانونی آن می رود. در چنین وضعیتی خریدار به دلیل نبود نظارت، پیگیری و اطلاعات مفید و صحیح، متحمل زیان می شود.
    قطعا وجود بستر قانونی مناسب امنیت مالی و فنی کاربران را تا حد زیادی تامین خواهد کرد. باید پذیرفت که شهروندان ایرانی نیز همانند سایر کاربران دنیا به این دستگاه پیشرفته که دستاورد پیشرفت علم و تکنولوژی است، نیاز دارند و نمی توان به هر دلیل موجه یا غیر موجهی آن ها را از آن محروم کرد. اکنون نه زمان جلوگیری از واردات، که زمان فرهنگ سازی است. باید تلاش کرد که جی پی اس نیز همانند سایر تکنولوژی های دیگر اطلاعاتی که در کشور ما بیش از این که دردی را دوا کنند، خود به درد بزرگتری تبدیل شدند و بحران آفریدند، به بیراهه نرود.
     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    در انتخاب غير مستقيم ولايت فقيه مشكل دور وجود دارد؟!


    .: سوال:

    در انتخاب غير مستقيم ولايت فقيه مشكل دور وجود دارد. چگونه مى ‏توان آن را حل نمود؟
     

    .: پاسخ:

    بري پاسخ به اين سئوال ابتدا دور را توضيح مى‏ دهيم و سپس به حل آن مى‏پردازيم.
    در شيوه‏ ي انتخاب غير مستقيم مردم خبرگان را به عنوان وكيل و نايب خود انتخاب مى‏كنند و آنها رهبر را از ميان فقهي واجد شرايط تعيين مي نمايند. در اصل يك‏صدوهشتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران تعيين قانون مربوط به شرايط خبرگان رهبري و كيفيت انتخاب آنها به فقهي اولين شوري نگهبان و از آن پس به خود مجلس خبرگان سپرده شده است.
    از سوي ديگر، شوري نگهبان بنابر اصل نود و نهم قانون اساسي نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبري، رياست جمهوري، مجلس شوري اسلامي و مراجعه به آري عمومي و همه پرسي را بر عهده دارد. اين نظارت هنگامي تحقق پيدا مى‏كند كه وجود شرايط معتبر در قانون در نامزدهي اين انتخابات و كيفيت برگزاري آن مورد تأييد قرار گيرد. چنين نظارتي را "نظارت استصوابي" مي گويند و در مقابل آن نظارتي قرار مي گيرد كه در آن ناظر تنها از امور اطلاع دارد، و هيچ‏گونه حق ردّ يا ابطال را واجد نيست كه به چنين نظارتي، "نظارت استطلاعي" گفته مي شود.
    افزون بر تناسب مفهوم نظارت با نظارت استصوابي، شوري نگهبان نيز كه بنابر اصل نودوهشتم قانون اساسي مسئوليت تفسير اين قانون را بر عهده دارد، همين تفسير را بري اصل نودونهم پذيرفته است.
    با اين وصف، در وضعيت فعلي جمهوري اسلامي ايران صلاحيت نامزدهي مجلس خبرگان توسط شوري نگهبان تأييد مي شود. حال اين شبهه مطرح مي گردد كه "رهبر اعضي شوري نگهبان را تعيين مي كند و آنها صلاحيت نامزدهي مجلس خبرگان را تأييد مي كنند و اعضي مجلس خبرگان، رهبر را تعيين مي نمايند، پس اين يك دور محال است."
    قبل از پاسخ به اين شبهه بايد به اين نكته توجه كرد كه "دور" يك اصطلاح فلسفي است و هنگامي تصور مي شود كه "الف" معلول "ب" و "ب" معلول "ج" و "ج" معلول "الف" باشد. در اين حال تحقق "الف" مشروط به خودش خواهد شد و چنين چيزي محال است. با اين وصف، هرگز "دور" تحقق خارجي ندارد و اگر واقعاً در اينجا دوري باشد،نمى‏تواند چنين چيزي در عالم واقع محقّق شود و وجود پيدا كند.
    اما آنچه پاسخ به اين شبهه را واضح و مغالطه‏ي موجود در آن را آشكار مي كند، توجه به تفاوتي است كه بين روابط عناصر موجود در اين مورد وجود دارد. زيرا رهبر تمام اعضي شوري نگهبان را تعيين نمي كند، بلكه بر اساس اصل‏نودويكم قانون اساسي از دوازده عضو اين شورا، شش فقيه توسط رهبر انتخاب مي شوند و شش حقوق‏دان به وسيله‏ي رييس قوه قضائيه به مجلس شوري اسلامي معرفي و با ري مجلس انتخاب مي گردند. پس تمام اعضي شوري نگهبان منصوب مستقيم رهبر نيستند.
    از سوي ديگر اعضي شوري نگهبان اعضي مجلس خبرگان، را تعيين نمي كنند، بلكه فقط وجود شرايط معتبر در قانون را در نامزدهي انتخابات مجلس خبرگان مورد تأييد قرار مي دهند و اعضي مجلس خبرگان با ري مستقيم مردم برگزيده مي شوند.
    پس اعضي مجلس خبرگان، رهبر را تعيين مي نمايند، ولي خود آنها توسط اعضي شوري نگهبان تعيين نمي شوند و از سوي ديگر تمامي اعضي شوري نگهبان از سوي رهبر تعيين نمي گردند. به ديگر بيان نسبت بين عناصر موجود يعني: رهبر، شوري نگهبان و مجلس خبرگان، از يك سنخ نيست تا شبهه‏ي در صحّت فلسفي يا حقوقي آن وجود داشته باشد.

    منابع مطالعه بيشتر:
    1. مهدي هادوي تهراني، ولايت و ديانت، مؤسسه فرهنگي خانه خرد، قم، چاپ دوم، 1380.
     

     

     

     

     

     
      u گزارش روزانه


    دایی، پروین، ساعی و رضازاده
    کجا عزاداری می کنند؟

    در ایام عزاداری سید الشهداء از بهترین گلزن جهان گرفته تا بهترین تكواندوكار دنیا و محبوب‌ترین مربی سرخابی ها و.... هر كدام برای عزاداری و عرض ارادت خودشان، جا و مكان مشخصی دارند.

    هادی ساعی می‌گوید: «امام حسین(ع) خیلی بزرگ است؛ من كه همیشه به او متوسل می‌شوم. چیزهایی از بركات عاشورا دیده‌ام كه باوركردنی نیست».
    البته بهترین تكواندوكار دنیا، روزهای عاشورا هم در همین مسجد نذری می‌دهد؛ مسجد و هیئت عزاداری‌ای كه تا حالا خیلی چیزها از آن دیده؛ «هر وقت كارم گیر كرده و مشكلی داشته‌ام، نذر این هیئت كرده‌ام. خدا را شكر، امام حسین(ع) همیشه و هر وقت هر چه خواسته‌ام، به من داده».
    برای همین هم هست كه عزاداری در مسجد ساجدین شهرری را با هیچ‌جا مقایسه نمی‌كند؛ «عزاداری ترك‌ها یك‌جور خاص است. نمی‌دانم چطور بگویم؛ خیلی ساده و بی‌ریا؛ هیچ علم و چلچراغ و هیچ زرق و برقی نیست. هیچ حاشیه‌ای در این هیئت عزاداری نیست. عزاداران‌اش هم بیشتر آدم‌های مسن هستند. عاشقانه سینه می‌زنند و گریه می‌كنند. من از بچگی با پدرم به این هیئت می‌رفتم. یك‌جور مرور خاطرات هم هست دیگر. شور و حال و صفایی كه این هیئت عزاداری به من می دهد ، هیچ هیئتی ندارد. فقط باید بیایید و ببینید كه من چه می‌گویم. نمی‌دانم، شاید هم به خاطر اینكه از بچگی تاسوعا و عاشوراهای زیادی را در این هیئت عزاداری كرده‌ام، این‌قدر باتعصب از اینجا تعریف می‌كنم ».

    فرهاد کاظمی
    «هر زمان که کم آوردم/ تو به دادم رسیدی/ چه کمک‌ها که نکردی/ چه بدی‌ها که ندیدی/ این زندگی‌ام، آقا/ گر سخت و پر از درد است/ هر جا که زمین خوردم/ زینب(س) کمکم کرده است». این مصراع‌ها همیشه همراه فرهاد کاظمی سرمربی معروف فوتبال کشورمان ‌است و هرگاه دلش می‌گیرد، آن را زیر لب زمزمه می‌کند. این روزها اما هرگاه فرصتی به او دست بدهد، آن را پشت تریبون می‌خواند زیرا فرهاد کاظمی‌متولی بزرگ‌ترین هیات عزاداری حسینی در محله جوادیه تهران است كه البته قدیمی‌ترین هیئت این منطقه هم هست.
    اما چرا حضرت زینب(س) ؟ فرهاد کاظمی‌ می‌گوید: « اصلاً دوست ندارم بی‌احترامی‌کنم. همه یارانی که در روز عاشورا حضور داشتند، برایم عزیز هستند اما چون حضرت زینب(س) یک زن بود و در ایام عاشورا سختی‌های زیادی کشید، نام هیئت را حضرت زینب(س) گذاشتیم. او یک‌تنه با حرف‌هایش جلوی دشمنان ایستاد؛ برای همین ارادت خاصی به او دارم و فکر کردم این‌طوری خیلی بهتر است».در حال حاضر، هیئت دو طبقه است که طبقه اول مختص آقایان است و طبقه دوم، حسینیه بانوان به حساب می‌آید.
    کاظمی‌ هدف از برگزاری هیئت عزاداری امام حسین(ع) را این‌گونه بیان می‌کند: «هدف اصلی ما جذب مردم و کشاندن آنها به این مکان‌هاست. به نظر من، باید در این مجالس فرهنگ‌سازی شود و معتقدم فرهنگ‌سازی در عزاداری امام حسین(ع) خیلی مناسب است و جواب می‌دهد. دقیقاً یادم است سال 57 تعداد نفراتی كه به این هیئت می‌آمدند، 58 نفر بود اما الان تعداد اعضای هیئت دیگر قابل شمارش نیست؛ یعنی هر ساله به تعداد ما اضافه می‌شود و من از این مسئله بسیار خوشحال هستم. امیدواریم بتوانیم همین روند را ادامه بدهیم».
    این هیئت تنها یک پرچم دارد که سالیان سال است همراه آنهاست. این پرچم، هیات حضرت زینب(س) را از بقیه هیات‌های این منطقه جدا می‌کند؛ البته نه فقط این مسئله، كه نداشتن طبل و علامت هم باعث شده که این هیئت متمایز باشد از دیگر دسته‌جات. هیات حضرت زینب(س) بسیار پرطرفدار است و چهره‌های شناخته‌شده‌ای در آنجا حضور پیدا می‌کنند.
    از بین بازیکنان و مربیان فوتبال حمید استیلی، عباس آقایی، سیاوش اکبرپور و مهدی رحمتی در آن حضور دارند. غلامرضا محمدی، عباس جدیدی، علیرضا دبیر، علیرضا رضایی و... هم کشتی‌گیرانی هستند که به خاطر دوستی با فرهاد کاظمی‌ در هیئت حضرت زینب(س) عزاداری می‌کنند و از بین بازیگران نیز بهمن مفید، پژمان بازغی و... هستند؛ البته در سال‌های گذشته چهره‌های دیگری چون علی دایی در جوادیه حضور پیدا کرده‌اند.
    در هیئت حضرت زینب(س) که فرهاد کاظمی ‌بانی آن است و گاهی هم خودش نوحه‌خوانی می‌کند - در حالی که این هیئت مداح‌های معروف زیادی دارد - کریمی، هلالی و مجید بنی‌فاطمه نوحه‌خوانی‌ می‌كنند.


    رضا زاده
    حسین رضا زاده نیز حال و هوای خاصی برای عزاداری دارد. با اینكه قبل از المپیك سیدنی، مدال جوانان جهان را گرفته بود ولی از آنجا بود كه شناخته شد؛ جایی كه وقتی می‌خواست وزنه را بلند ‌كند ذكر «یا ابوالفضل»را فراموش نكرد.از همان‌جا بود كه قوی‌ترین مرد جهان شد با یك جمله معروف؛ جمله‌ای كه به قول خودش از بچگی با آن بزرگ شده بود. بعد از سیدنی در تمام مصاحبه‌هایش از عشق و علاقه‌اش به آقایش گفت: «من عاشق آقایم – ابوالفضل – هستم.
    وقتی اسم او را صدا می‌كنم، حس می‌كنم قدرتم بیشتر می‌شود». برای همین اسم تنها پسرش را هم ابوالفضل گذاشته تا زیر سایه نام او بزرگ شود. قوی‌ترین مرد جهان هر جای دنیا كه باشد، تاسوعا و عاشورا خودش را به یك گوشه‌ای از خاك اردبیل می‌رساند؛
    روستایی كوچك در شمال غرب ایران به نام حیدرآباد. هرساله روزهای تاسوعا و عاشورا مردم این روستای كوچك – كه در 40 كیلومتری اردبیل قرار دارد – منتظر پهلوان خود هستند؛ پهلوانی كه همراه خانواده‌اش در این روستا مراسم تعزیه و نذری روز تاسوعا و عاشورا را برگزار می‌كند.
    مراسم تعزیه روز عاشورا هرسال در میدان روبه‌روی مسجد برگزار می‌شود و حاج‌حسین در دل جماعت با عزاداران اشك می‌ریزد و بعد از مراسم تعزیه و عزاداری هم همه مردم روستا ناهار میهمان خانواده رضازاده هستند. خودش همه را به ناهار دعوت كرده و به سوی خانه حركت می‌كند.

    محمد دادکان
    حاج مصطفی سال‌ها پیش ـ قبل از انقلاب ـ روزی که از سفر کربلا برگشت، تصمیم گرفت یک هیئت عزاداری امام حسین(ع) تاسیس کند. در واقع پدر محمد دادکان موسس هیئت محبان الزهرا است و بانی آن به حساب می‌آید.
    هیئت محبان الزهرا توی محله پامنار است و دسته عزاداری این هیئت در بازار جزو بزرگ‌ترین و معروف‌ترین دسته‌های بازار محسوب می‌شود؛ البته به همراه هیئت شهید طیب حاج رضایی، عموی امیر حاج‌رضایی کارشناس فوتبال. حاج مصطفی تا قبل از مرگ، هر ساله در این ایام هیئت محبان الزهرا را برگزار می‌کرد؛ هیئتی که محمد دادکان ـ آخرین رئیس فدراسیون فوتبال ـ هم همیشه در آن حضور پیدا می‌کرد؛ البته قبل از انقلاب تعداد شرکت‌کنندگان خیلی نبود؛ این موضوع را یکی از دوستان نزدیک دادکان یادآور می‌شود.
    این فرد می‌گوید: «یادم است که پدر دادکان حافظه خوبی داشت و قبل از اینکه وارد حسینیه شود، متوجه می‌شد که چه کسانی در آنجا حضور دارند و چه کسانی نیامده‌اند. فقط کافی بود حاج مصطفی نگاهی به کفش‌ها بیندازد تا از کفش شرکت‌کننده‌ها همه چیز را بفهمد. اما بعدها تعداد جمعیت بیشتر شد و در حال حاضر، جمعیت زیادی در هیات عزاداری می‌کنند».


    علی پروین
    علی پروین از خودش هیئت عزاداری ندارد؛ یعنی او مؤسس یا بانی هیئتی نیست. با وجود این پروین در این ایام خرج زیادی می‌دهد. او در عزای حسینی، هر شب لواسان را به سمت طرشت طی می‌کند تا بتواند در هیئت محبان مهدی(عج) حاضر شود.
    هیئت محبان مهدی(عج) زیرنظر مهدی عرب ـ یکی از دوستان نزدیک پروین ـ اداره می‌شود. ایده تاسیس این هیئت زمانی به ذهن او رسید و هنگامی‌که با استقبال پروین روبه‌رو شد، دست روی دست نگذاشت. حالا پروین با حضور در این هیئت جمع زیادی از طرفداران‌اش را هم به طرشت می‌کشد.
    هواداران و البته در مواقعی بعضی بازیکنان نزدیک به وی در هیئت شهدای طرشت عزاداری می‌کنند؛ بازیکنانی مثل علی انصاریان و بهروز رهبری‌فرد و البته قدیمی‌های فوتبال ایران. تا همین دو سال گذشته حمید شیرزادگان هم در هیئت عزاداری محبان مهدی(عج) شرکت می‌کرد؛ کسی که امسال دیگر دربین آنها دیده نمی‌شود.
    حسین کلانی و همایون بهزادی از دیگر قدیمی‌های پرسپولیس هستند که در هیئت محبان مهدی(عج) حضور پیدا می‌کنند.
    یکی از برنامه‌های این هیئت، دعوت از هیئت‌های دیگر تهران است؛ به این ترتیب که دسته‌ها در هیئت محبان مهدی(عج) حضور می‌یابند و مراسم سینه‌زنی شروع می‌شود. بعد از این مراسم، با کمک‌ مالی پروین شام می‌دهند. هیئت محبان مهدی(عج) البته 4، 3 روز قبل از شروع ماه محرم تشکیل می‌شود و تا روز بعد از عاشورا ادامه دارد.
    پروین فقط در یک حالت به این هیئت نمی‌رود و آن زمانی است که در خانه‌اش خرج می‌‌دهد. سرمربی سابق پرسپولیس وقتی به لواسان نقل مکان کرد، در زیرزمین خانه‌اش حسینیه‌ای ساخت؛ به همین دلیل، گاهی هیات محبان مهدی(عج) به حسینیه لواسان می‌رود و پروین در آنجا خرج می‌دهد.
    شخص پروین به مداحی‌های این روزها علاقه زیادی دارد و مداحی‌های حاج منصور ارضی را می‌پسندد؛ همین‌طور مداحی‌های علی انسانی. در حسینیه پروین همه نوارهای‌ این دو مداح موجود است و از بلندگوهای حسینیه پخش می‌شود. گفته می‌شود پروین در ماه محرم بیشتر از ماه رمضان نذر و نیاز می‌کند؛ کسی که بسیاری از نذر‌هایش را به خواسته مادرش و وصیت او انجام می‌دهد.


    غلامحسین پیروانی
    این احتمال هست که وقتی بازیکنان در زمین و در حال تمرین هستند، غلامحسین پیروانی در کنار زمین زیر لب نوحه بخواند و یا در اردوی تیم مقاومت سپاسی یا در رختکن برای بازیکنان مداحی کند.
    علاقه پیروانی به مداحی به سال‌ها پیش برمی‌گردد؛ به زمانی که خیلی کوچک بود. وی در یک خانواده مذهبی به دنیا آمده است و همین موضوع باعث شده که پیروانی هم از همان دوران با عزاداری در ایام ماه محرم آشنا شود.
    خودش می‌گوید: « قبل از انقلاب نیز پدرم در ایام محرم و صفر و فاطمیه هیئت می‌گرفت؛ برای همین، من هم راه پدرم را ادامه دادم.» حالا وی مداح هیات امام حسن مجتبی(ع) است. علی ـ پسر پیروانی ـ معتقد است که صدای پدرش خوب است و مناسب نوحه‌خوانی در ایام عزای حسینی.
    سرمربی مقاومت سپاسی اما چنین عقیده‌ای ندارد. پیروانی می‌گوید: «نه زیاد خوب است و نه زیاد بد. از بچگی به ائمه عشق و علاقه داریم و پدرم وصیت كرده كه این راه را ادامه دهیم».
    وی البته همه‌کاره هیئت امام حسن مجتبی(ع) هم به حساب می‌آید؛ یعنی جدا از اینکه در ماه محرم برای این هیئت مداحی می‌کند، یکی از بانیان آن هم هست.علی پیروانی در این‌باره می‌گوید: «پدرم خیلی مذهبی است و همیشه برای حضور در این‌جور مراسم بی‌تابی می‌کند. ارادت خاصی هم نسبت به ائمه و امام حسین(ع) دارد.»
    غلامحسین پیروانی می‌گوید: «این روزها حس عجیبی دارد؛ به‌خصوص 10 روز اول ماه محرم. امیدواریم در این روزها ائمه هم از ما راضی باشند». یکی از عادت‌های پیروانی در مراسم عزاداری امام حسین(ع) این است که از دعا دست برنمی‌دارد و سعی می‌کند برای همه دعا کند. خیلی‌ها بر این باورند که اعتقاد و تعصب غلامحسین پیروانی به ائمه اطهار و به‌خصوص امام حسین(ع) روی بازیکنان‌اش هم همیشه تاثیر مثبت گذاشته است.


    امیر قلعه‌نویی
    اگر امیر قلعه‌نویی در تهران باشد، هر 10 شب ایام سوگواری امام حسین(ع) را در محله نازی‌آباد می‌گذراند؛ در هیئت سیدالشهدا در میدان انصاری که سال‌ها پیش توسط او و چند تن از دوستان‌اش تاسیس شد.
    در واقع سرمربی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا، یکی از بنیانگذاران این هیئت است؛ البته تاسیس هیئت سید‌الشهدا به سال‌ها پیش بازمی‌گردد؛ به زمانی که قلعه‌نویی جوان بود و هنوز در نازی‌آباد زندگی می‌کرد؛ «با چند تا از دوستان‌ام توی محله پایین (نازی‌آباد) به این نتیجه رسیدیم که بهتر است یک هیئت برای عزاداری امام حسین(ع) برپا کنیم. حالا نمی‌خواهم بگویم که من پیشنهاد اولیه را دادم اما به هر حال، هم یکی از بانیان هیئت سیدالشهدا بودم».
    هیئت سیدالشهدا حالا یکی از قدیمی‌ترین هیئت‌های منطقه نازی‌آباد به حساب می‌آید و امیر قلعه‌نویی با اینکه سال‌هاست به شمال‌شهر نقل مکان کرده، اما هنوز هم در دهه سوگواری اهل‌بیت امام حسین(ع) در هیئت سیدالشهدا این ایام را می‌گذراند.
    قلعه‌نویی در این باره می‌گوید: «همیشه سعی می‌کنم که بتوانم در محله پایین‌مان باشم چون نسبت به هیئت سیدالشهدا تعصب دارم و دوست دارم همچنان پابرجا بماند. با همه اینها، سعی می‌کنم طوری برنامه‌ریزی کنم که حداقل روزهای اصلی را در محله پایین باشم».
    به گفته نزدیکان قلعه‌نویی، این مربی با کمک‌های مالی‌اش این هیئت را حمایت می‌کند؛ گرچه خودش تمایل چندانی ندارد که در این باره صحبت کند اما به گفته نزدیکان‌اش او علاقه زیادی به عزاداری امام حسین(ع) دارد.
    قلعه‌نویی چند سال پیش که به عنوان سرمربی استقلال به این باشگاه رفت، همزمان خانه‌اش را هم عوض کرد. در آن زمان وی دنبال خانه‌ای در جردن بود که زیرزمین بزرگی داشته باشد. سرمربی سابق تیم ملی قرار بود زیرزمین خانه‌اش را به حسینیه تبدیل کند تا در عزای حسینی از آنجا هم برای برگزاری برخی مراسم‌ها استفاده کند. این اتفاق افتاد و البته این مربی که 3 سال بعد با استقلال به قهرمانی لیگ دست یافت، به منطقه پاسداران نقل مکان کرد.
    قلعه‌نویی می‌گوید: «البته من دهه اول ماه محرم معمولاً در محله پایین هستم اما بعضی مراسم‌ را در حسینیه برگزار می‌کنم. مثلاً ما در اربعین حسینی برنامه داریم و اتفاقاً جمعیت زیادی هم در این مراسم شرکت می‌کنند».


    علی دایی
    امسال سه سالی می‌شود که خبری از سلیم موذن‌زاده نیست؛ بزرگ‌ترین مداح شهر اردبیل که تا همین چند سال پیش در ماه محرم به تهران سفر می‌کرد تا بتواند یکی دو شبی را در هیئت اردبیلی‌های مقیم تهران مداحی کند اما به دلیل بیماری، سه سالی هست که سری به چهارراه گلوبندک نمی‌زند؛ جایی که اغلب اردبیلی‌های تهران جمع می‌شوند تا دهه اول ماه محرم در عزای امام حسین(ع) شرکت کنند.
    علی دایی (اسطوره فوتبال ایران) یکی از همین اردبیلی‌هاست. وی سال‌هاست که در این هیئت، عزاداری می‌کند؛ هیات اردبیلی‌ها در گلوبندک و درست روبه‌روی حسینیه کربلایی‌ها.
    در حال حاضر این هیئت دو صحن دارد و حدود 600 تا 700 نفر جمعیت را دربرمی‌گیرد؛ البته به نظر می‌رسد در سال‌های آینده مؤسسان هیئت اردبیلی‌ها گنجایش آن را بالا ببرند.
    دایی شب هشتم ماه محرم در این هیئت خرج می‌دهد. دایی در مصاحبه‌های قبلی‌اش در مورد حضورش در عزاداری امام حسین(ع) گفته است: «ما از بچگی با ائمه بزرگ شدیم و همه چیزمان اینها هستند. نمی‌خواهم شعار بدهم. من در خانواده‌ای بزرگ شده‌ام كه بابام عاشق بود و ما همیشه در اردبیل روزهای عاشورا خرجی می‌دادیم».
    او تا چند سال پیش ـ که هنوز یکی از بازیکنان تیم ملی بود ـ سعی می‌کرد ملی‌پوشان را به هیئت اردبیلی‌ها دعوت کند؛ مثل بازیکنانی چون مهدی امیرآبادی. این هیات البته عزاداری خاص خودش را دارد؛. به این ترتیب که هیئت اردبیلی‌ها علامت، طبل و زنجیر ندارد. آنها به صورت دسته از هیئت بیرون نمی‌روند.
    مراسم عزاداری این هیئت به سینه‌زنی در حسینیه خلاصه می‌شود. علی دایی البته یک روز بعد از حضور در هیئت اردبیلی‌های مقیم تهران به اردبیل سفر می‌کند تا در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در زادگاه‌اش باشد.
    دایی علاقه عجیبی به عزاداری‌های ماه محرم در زادگاه‌اش دارد، به طوری که هر سال، در روزهای نهم و دهم محرم به اردبیل می‌رود.
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان