1154

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1154 :: پنجشنبه 11 آذرماه 1389

www.mobin-group.com

مجددا برگشتم!
+ چند نکته احیانا مهم!

با عرض سلام به همه دوستان خوبم، مخاطبان صبور روزانه!
بعد از حدود دو و نیم ماه تعطیلی مجددا روزانه منتشر شد.

1) صبح روز 8 مهر ماه که قرار بود شماره جدید روزانه منتشر بشه، با کمال تعجب متوجه شدم سایت اصلی گروه (mobin-group.com) فیلتر شده. بعد از کلی پیگیری و رایزنی، بالاخره روز 28 مهر ماه سایت از فیلتر خارج شد. فقط این را بگم که رفع فیلترینگ واقعا کار مشکلی بود و بقول شاعر: آری شود ولی به خون چگر شود!
راستی برای آشنایی با نحوه پیگیری رفع فیلترینگ، مشاهده متن کامل قانون جرائم رایانه‌ای و نیز فهرست مصاديق محتواي مجرمانه (موضوع ماده 21 قانون جرايم رايانه اي)  می تونید به  این آدرس مراجعه کنید.

2) درست در همون ایامی که سایت رفع فیلتر شد، من در حال تدارک یک سفر خارج از کشور بودم که متاسفانه صبح روز یکشنبه که پروزامون بود، پدر خانوم خوبم فوت کردند و طبیعتا کل برنامه ما هم به هم خورد. که در اینجا جا داره از طریق روزانه هم به همسر عزیزم و خانواده محترمشون تسلیت عرض کنم.

3) البته دو هفته بعدش این سفر که بیشتر کاری بود انجام شد و انصافا دوست بسیار عزیزم، آقا ناصر عزیز میزبان خیلی خوبی برای ما بود که جا داره حسابی ازشون و همسر محترمشون تشکر و قدردانی نمایم.
بعد از برگشتن از سفر، کم کم مقدمات انتشار روزانه را فراهم کردم و بالاخره امروز پنجشنبه 11 آذر، شماره جدید مجله منتشر شد. لازم به توضیح هست، همانند چند ماه گذشته، مجله روزانه فعلا بصورت هفتگی (هر پنج شنبه) منتشر می شود.

4) دوستان خوبم اگر دقت کرده باشند در این چند وقت اخیر و بعد از رفع فیلترینگ سایت، در صفحه اصلی سایت نوشته بودم «فعلا در راه انتشار مجله الکترونيکي روزانه مشکلاتي وجود داره که اميدوارم هر چه زودتر برطرف شود»، راستش از خدا پنهان نیست، از شما چه پنهان، این مشکلات که در سر مسیر انتشار روزانه (با فرم و شکل قبلی) وجود داره، هنوز برطرف نشده و من فقط در این حد بگم که دلم را زدم به دریا و انتشار روزانه را (با فرم و شکل قبلی) شروع کردم، خدا خودش به خیر کنه!

5) یه تغییر هم در روزانه اعمال شده و اینکه از این پس سعی خواهم کرد فایلهایی که برای دانلود می گذارم، از سایت «هات فایل» باشد. در این رابطه لازمه یک توضیحی عرض کنم و اینکه:

قبلا روال بر این بود که فایلهایی که برای دانلود در مجله قرار داده می شد (از قبیل فیلم ها، نرم افزار ها، بازی ها و...) در سایت رپیدشر قرار داشتند. متاسفانه از تابستان امسال که رپیدشر تغییرات اساسی در سیستم خود اعمال کرد و باعث شد کلی از مخاطبانش ناراضی شوند و این وب هاستینگ را ترک کنند. من هم در این چند ماه گذشته فایلها را در سایت های مختلفی قرار می دادم، از رپیدشر گرفته تا xlpar و بعضا هاست خودم. اما از این پس همه فایلها را در سایت محبوب «هات فایل» (hotfile.com) قرار خواهم داد. البته سایت «هات فایل» تا همین یک ماه گذشته در این فیلتر بود اما با پیگیریهای نماینده این شرکت در ایران (شرکت شبکه رسانه مهر) این سایت محبوب از فیلتر خارج شد و بخاطر مزایای فراوانی که داره از این پس از این سرویس دهنده استفاده خواهم کرد.
اگر بخوام «هات فایل» را خیلی خلاصه معرفی کنم: «هات فایل» یک وب هاستینگ جهانی هست که از سال 2001 فعالیت خود را در کشور پاناما (در آمریکای جنوبی) شروع کرده و الان به یکی از محبوب ترین وب هاستینگ های دنیا تبدیل شده. «هات فایل» اکنون در بین تمام وب هاستینگ ها در دنیا از نظر جذب کاربر جدید، بیشتر رشد را داره و صفحات آن هر روز بیش از 21 میلیون بار دیده می شوند. «هات فایل» چند مزیت بسیار خوب نسبت به رقبایش دارد، اول اینکه کاربران رایگان، فقط باید 15 ثانیه منتظر شروع دانلودشان باشند، همچنین کابران رایگان، تا 400 مگابایت را می توانند آپلود کنند. از دیگر مزیت های «هات فایل» که خیلی هم مهمه و اینکه کاربرانی که اکانت پرمیوم دارند، می توانند روزانه تا 200 گیگابایت دانلود کنند (در حالی که مثلا در رپیدشر بطور عادی کاربران می توانند روزانه 5 گیگابایت دانلود نمایند).
امیدوارم شما نیز از «هات فایل» استفاده کنید و با دانلودهای داغش حال کنید!

6) نکته آخر هم اینکه از هفته گذشته اکانت خودم را در facebook فعال کردم. راستش خیلی وقت بود عضو facebook بودم، اما بخاطر مشغله های زیاد، فعالیتی در اونجا نداشتم که از هفته گذشته فعالیتم را بطور جدی در این شبکه اجتماعی آغاز کردم و هدف اصلی ام از حضور در facebook ارتباط بیشتر و صمیمی تر با شما مخاطبان عزیز مجله هست. ضمنا بزودی در توییتر هم فعال خواهم شد.
خب اینم از آدرس من در facebook:
facebook.com/mobin.s2004

باقی بقایتان
مبین


- موخره: از همه دوستان نازنینم که در این مدت پیگیر انتشار روزانه بودند هم از صمیم قلب متشکرم.


 



 

  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • مجددا برگشتیم + چند نکته احیانا مهم!
  • سايتي فوق العاده با يه عالمه تصاوير 360 درجه و پانورما مجازي
  • تصاويري از پشت صحنه هفته مد نيويورک
  • 60 نمونه جالب از بيلبورد هاي تبليغاتي
  • ناگفته های دو ترور اخیر
  • بانک صوت و فیلم محرم برای دانلود (رایگان)
  • جزئیات آغاز بکار شبکه ملی اینترنت!
  • معرفي و دانلود فيلم : The Other Guys
  • دانلود فيلم مستند : America the story of us
  • دانلود انیمیشن جدید، فوق العاده زیبا ، کمدی و خانوادگی Despicable Me
  • آلبوم جديد و فوق العاده زيبا و شنيدني احسان خواجه اميري به نام «يه خاطره از فردا »
  • آهنگ جديد و فوق العاده زيباي محمد اصفهاني با نام «خيال كن غزالم»
  • دانلود نرم افزار افزایش سرعت اینترنت cFosSpeed v6.04.1753
  • نرم افزار ضبط صدا با Sound Memo
  • نسخه جدید محبوب ترین و هیجانی ترین ماشین سواری تاریخ !Need for Speed: Hot Pursuit 2001
  • اقدام فوق خنده دار صدا و سیما
  • خاندان هاشمی از مشایی بدترند!
  • غول چراغ جادو!
  • تفاوت بین DVI و HDMI در چیست؟
  • ماجرای نامه انیشتین به آیت الله بروجردی
  • قهوه تلخ یا چای قندپهلو؟!
  • بیست و یک روش برای گفتن دوستت دارم بدون گفتن حتی یک کلمه
  • جديدترين شماره از مجله You & Your Wedding
  • شعر زیبای مرد چهار زنه!
  • ۴ نکته درباره جای کفش ها در خانه
  • برای جوانتر به نظر رسیدن به دستهایتان توجه کنید
  • با لباس مناسب عیب‌های اندام‌تان را بپوشانید
  • چای شما سبز
  • چه چادری بخریم؟
  • آغاز راه همسران جوان‏
  • رم های DDR2 و DDR3  چه تفاوت هایی دارند؟
  • کدام سوره از قرآن بنام امام حسین (ع) است؟
  • گفتگو با حاج کمیل مدیر هماهنگی گروه رسانه‌ای موبی؛ فارسی1 بیش از 35 میلیون بیننده در ایران دارد!
  • و .....

 

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

سايتي فوق العاده با يه عالمه تصاوير 360 درجه و پانورما مجازي
بانک صوت و فیلم محرم برای دانلود (رایگان)
تصاوير برترين هاي معماري دنيا
32 نمونه از عکاسي سياه و سفيد پرتره!
سايتي که عکسهاي شما را روي طرح هاي آماده قرار مي دهد!
تصاويري از پشت صحنه هفته مد نيويورک
بهترين ماشينها براي دزدي از بانک!
برترين سواحل، در قاره هاي مختلف جهان
تصاوير ديدني از 15 جاده زيبا
وبلاگ: قطعه 26
روزنامه سه بعدي در چين!
60 نمونه جالب از بيلبورد هاي تبليغاتي
طراحي هاي خنده دار و البته خلاقانه!
فارسي‌تل، سيستم‌عامل فارسي موبايل مبتني بر اندرويد
تصاویر: قبر مختار در كوفه

 

 

www.mobin-group.com

ناگفته های دو ترور اخیر
+سوابق علمی شهید شهریاری به قلم خودش

استفاده از بمب‌های ساچمه‌ای و تشابه نوع بمب‌ها در ترور عماد مغنیه و دکتر علیمحمدی و اینک نیز در ترور این دو دانشمند هسته‌ای کشور.
آنچه در ترورهای دیروز تهران در مرحله اول مورد دقت رسانه‌ای قرار نگرفت جزئیاتی بود که با یک تحلیل و بررسی کارشناسی می‌تواند کمک شایانی به رمز گشایی از عوامل پشت صحنه و دست‌اندرکاران اصلی اینگونه اقدامات ترور‌یستی بکند.
به گزارش جوان در واقع می‌توان گفت در ترورهایی از این نوع که دست پنهان سرویس‌های امنیتی متخاصم در آن دخیل می‌باشد، همین جزئیاتی هستند که به راحتی می‌توانند برای حل مسئله راهگشا باشند.
تشابهاتی که مابین نوع ماده انفجاری به کار رفته در ترور‌های دیروز با ترور عماد مغنیه در دمشق تا ترور دکتر علیمحمدی در خلال فتنه سال گذشته وجود دارد و حال این ترورها همه پیام‌های مهمی را برای ما مخابره می‌کند.
نکته بسیار مهم دیگر که در خبرهای اولیه به آن اشاره نشد در خصوص ترور دکتر عباسی بود. تیم ترور وقتی در اقدام اولیه خود موفق به شهادت وی نمی‌شوند به تعقیب مجدد او و تیراندازی به سوی دکتر عباسی اقدام می‌کنند که با توجه به انفجار انجام شده و تجمع مردم در انجام این عمل ضد انسانی خود ناکام می‌مانند.
شاید برای اولین بار قتل عبد الرسول دانشمند هسته‌ای مصری تبار در مهد دموکراسی اروپا (پاریس) توسط جوخه‌های مرگ موساد با همکاری سرویس اطلاعاتی فرانسوی را بتوان نقطه آغاز یکسری عملیات‌هایی برشمرد که سرویس جاسوسی اسرائیل برای ضربه زدن به برنامه هسته‌ای کشورهای مسلمان- که به‌عنوان رقیب در منطقه هستند- از آن بهره می‌گیرند.
با بررسی و کنکاش در خصوص جزئیات خبر و اعمالی که تیم ترور انجام داده به سادگی می‌توان رد پای سرویس جاسوسی اسرائیل را در داستان ترورهای تهران مشاهده کرد. ‌ تعدادی از این تشابهات به شرح ذیل است:
1-‌ استفاده از بمب‌های ساچمه‌ای و تشابه نوع بمب‌ها در ترور عماد مغنیه و دکتر علیمحمدی و اینک نیز در ترور این دو دانشمند هسته‌ای کشور.
2-‌ یکی از قوانین جوخه‌های مرگ موساد حذف به هر قیمت ممکن است. در قضیه ترور دکتر عباسی در میدان ولنجک مشاهده می‌شود وقتی تیم ترور در حذف دکتر با عملیات بمب‌گذاری موفق نمی‌شوند در ادامه ‌به تعقیب و تیراندازی به سمت ایشان می‌پردازند که با عنایات الهی و تجمع مردم در هدف خود ناکام می‌مانند.
3-‌ از سوی دیگر انجام ترورهای متعدد در یک روز در راستای تضعیف سیستم امنیتی است که در عرف مسائل امنیتی از آن به « ترورهای سرویس به سرویس» یاد می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که در قضیه ترورهای دیروز تهران نیز دست‌های پنهان و کثیف موساد به راحتی قابل مشاهده است. نکته حائز اهمیت که در پایان باید به آن اشاره کرد، درج اسامی شهید دکتر شهریاری و ‌دکتر عباسی در لیست تحریم‌هایی می‌‌باشد که امریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد به تصویب رسانده بود.

* سوابق علمی شهید شهریاری به قلم خودش
خلاصه ای از سوابق علمی و فعالیتهای آموزشی و پژوهشی دکتر مجید شهریاری به دستخط این شهید والامقام منتشر شد که شهید شهریاری در این یادداشت عنوان کرده که در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی هسته ای با کسب رتبه اول در دانشگاه شریف پذیرفته شد است.
شهید شهریاری در این متن آورده است: اینجانب در کنکور سراسری سال 1363 با کسب رتبه دوم در سهمیه مربوطه در رشته الکترونیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر پذیرفته شده و پس از فراغت تحصیل در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی هسته ای شرکت کرده و با کسب رتبه اول تحصیلات خود را از سال 1369 در دانشگاه صنعتی شریف آغاز کردم.
در بخش های دیگری از این سوابق آمده است: در سال 1371 نیز دوره کارشناسی ارشد خود را به پایان رساندم و با توجه به کسب رتبه اول در دوره مذکور با استفاده از آیین نامه دانشجویان رتبه اول، در دوره دکتری علوم و تکنولوژی هسته ای دانشگاه صنعتی امیرکبیر پذیرفته شدم. تحصیلات دوره دکتری خود را نیز در سال 1377 به پایان رسانده و از آبان ماه 1377 نیز به عنوان عضو هیئت علمی در دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر مشغول به کار شدم.
دکتر شهریاری در ادامه به خاتمه همکاری خود با دانشگاه امیرکبیر اشاره کرده و یادآور شده است: با توجه به عدم شرایط مناسب برای ادامه فعالیت علمی در دانشکده مذکور عدم تمایل خود به ادامه همکاری با دانشگاه امیرکبیر اعلام کرده و با پذیرش استعفای اینجانب از سوی دانشگاه امیرکبیر قرار داد همکاری اینجانب با دانشگاه امیرکبیر از تاریخ 15 بهمن ماه سال 1380 به اتمام رسید.
در بخشی از سوابق علمی دکتر شهریاری آمده است وی دروسی همچون فیزیک عمومی و پایه، فیزیک راکتور و دینامیک راکتورهای هسته ای را تدریس می کرده و چهار کتاب مرتبط با حوزه کاری خود و چندین مقاله بین المللی در زمینه مهندسی هسته ای در مجلات معتبر به چاپ رسانده است.
دکتر مجید شهریاری صبح روز دوشنبه 8 آذر ماه 89 در بلوار ارتش مورد سوء قصد قرار گرفت و به مقام شهادت نائل آمد. وی استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی بود و پس از شهید علیمحمدی دومین محقق جمهوری اسلامی ایران در سزامی است که به مقام رفیع شهادت نائل می شود.

"مانكن ديپلماسي" اسرائیل تقويت مي‌شود

همزمان با فتواي يك خاخام يهودي براي كسب اطلاعات از طريق خودفروشي زنان اسرائيلي،‌ وزارت خارجه اين رژيم تصميم دارد با معرفي يك مانكن 29 ساله به‌عنوان سفير خود در كشور ايتاليا، چهره‌ اين رژيم را بهبود ببخشد.
برخي منابع خبري اسرائیل اعلام كرده‌اند كه يك ستاره مشهور شو لباس كه مقيم ايتالياست، به عنوان سفير اين رژيم در رم معرفي مي شود.
شبكه نداي قدس به نقل از شبكه 10 تلويزيون اسرائیل گزارش داده است: "موران ايتاس" كه از جمله ستاره‌هاي مشهور شو لباس و مقيم ايتاليا است، قرار است سفير جديد اسرائیل در اين كشور باشد.
در پي رسوايي‌هاي پي‌درپي اسرائیل در حمله به كاروان آزادي، تداوم محاصره غزه، ادامه شهرك سازي كه چهره بسيار خشني از اين رژيم در منطقه و نظام بين‌الملل ايجاد كرده و بسياري از محافل غربي و به‌ويژه سازمان‌هاي حقوق بشري از اين اقدام اسرائيلي‌ها نگران شده اند، مقامات اين رژيم به فكر بهبود چهره اسرائيل در محافل جهاني افتاده‌اند.
در همين راستا وزارت امور خارجه اسرائیل تصميم گرفته يكي از مانكن‌هاي مشهور 29 ساله اين رژيم كه ستاره شو لباس نيز مي‌باشد به‌عنوان سفير در ايتاليا منصوب كند.
شبكه عبري زبان 10 تلويزيون اسرائیل با اعلام اين خبر افزود: "داني ايالون " معاون وزير امور خارجه اسرائیل چند روز پيش در يك جشن بزرگ ستاره‌هاي آمريكايي در لس آنجلس با اين زن ملاقات و از وي در اين رابطه پرسيده بود.
اين زن 29 ساله نيز به درخواست ايالون جواب مثبت داد و هر دو كارت‌هاي ويزيت خود را با يكديگر مبادله كرده و توافق كردند در رابطه با اين مسئله بيشتر گفت‌وگو كنند.
روزنامه صهيونيستي "يديعوت‌آحارونوت " نيز چندي پيش نوشت: "عاري شوات " خاخام يهودي طي فتوايي اعلام كرد كه دين يهود به زنان اجازه مي‌دهد براي جمع‌آوري اطلاعات حياتي براي امنيت اسرائيل، با دشمنان رابطه جنسي داشته باشند.
بر اساس اين گزارش، شوات اعلام كرده است كه برقراري رابطه جنسي در راستاي كسب اطلاعاتي كه به دستگيري آنها منجر شود، قابل قبول است.
تحقيق اين خاخام يهودي تحت عنوان "سكس غيرقانوني در راستاي امنيت ملي" توسط موسسه تحقيقات ديني در شهرك "گوش استزيون " در نزديكي بيت‌المقدس منتشر شده است.
عاري شوات پيشنهاد داده در جاهايي كه زنان يهودي بايد با مبارزان دشمن ازدواج كنند، ابتدا بايد از شوهر واقعي خود طلاق گرفته و بعد اقدام به ازدواج با دشمنان كنند.
بر اساس گزارش خبرگزاري فرانسه، به نظر مي‌رسد سرويس جاسوسي اسرائیل موضوع برقراري روابط جنسي زنان اسرائيلي با دشمنان اسرائيل را هدايت مي‌كند.


جزئیات آغاز بکار شبکه ملی اینترنت!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز بکار شبکه ملی اطلاعات یا شبکه ملی اینترنت تا 3 ماه دیگر خبر داد و گفت: با وجود این شبکه پهنای باند مورد نیاز داخل از پهنای باند دسترسی به شبکه جهانی اینترنت تفکیک شده و محدودیت سرعت دسترسی به اینترنت برداشته می شود.
رضا تقی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه بسیاری از کاربردهایی که امروز به عنوان کاربردهای اینترنت در کشور ما شهرت پیدا کرده کاربردهای واقعی اینترنت نیستند گفت: برای مثال زمانی که صحبت از پرداخت اینترنتی به میان می آید منظور پرداخت الکترونیکی است که این پرداخت نیازی به شبکه اینترنت ندارد.
وی با بیان اینکه پرداخت از طریق شبکه اینترنت در برخی موارد مشکل ساز بوده و به دلیل مسائل امنیتی نباید اطلاعات در معرض و در دسترس شبکه های بیگانه باشد اضافه کرد: زمانی که لفظ اینترنت را بکار می بریم یعنی اطلاعاتی که روی شبکه قرار گرفته در معرض و در دسترس بسیاری از سایتها و مراکز و شبکه های خارجی است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه منظور از شبکه ملی اینترنت که در گذشته نیز مطرح شده بود شبکه ای با مبنای پروتکل اینترنت است که از نظر نوع آدرس دهی و نوع دسترسی سازگار با اینترنت جهانی خواهد بود گفت: اما این شبکه می تواند از نظر محتوا شبکه مستقلی باشد. بنابراین با این تعریف شبکه ملی اطلاعات همان شبکه ملی اینترنت است که آدرسهای اینترنت در این شبکه قابل آدرس دهی و دسترسی خواهد بود و از نظر سیاستگذاری و نوع اداره به صورت ملی اداره خواهد شد.

* تفکیک پهنای باند داخل کشور و مرتفع سازی محدودیت های دسترسی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید براینکه در راستای توسعه زیرساختهای لازم برای اجرای دولت الکترونیک و ایجاد شبکه ملی اطلاعات چندین محور تعریف شده که مهمترین آن مرتفع سازی محدودیتهای دسترسی است به مهر گفت: در نظر داریم پهنای باند داخل کشور و آنچه که برای فعالیتهای الکترونیکی در داخل کشور نیاز است را تفکیک کنیم.
وی در توضیح این مطلب ادامه داد: در استفاده از شبکه دولت الکترونیک محدودیت پهنای باند برای کاربردهای مختلف نخواهیم داشت چرا که می توانیم امنیت آن را حفظ کرده و به کاربران در مورد امنیت آن اطمینان دهیم.
دکتر تقی پور با بیان اینکه با این توسعه پهنای باند اجرای مسائلی نظیر تجارت الکترونیک، بانکداری الکترونیک و به طور کل تمامی پسوندهای الکترونیکی در داخل کشور امکانپذیر خواهد بود افزود: این روند در زمان حاضر آغاز شده و به طور مرتب این ظرفیت در داخل کشور در حال توسعه است.
وی اظهار امیدواری کرد که با این تفکیک ظرف سه ماه آینده – سه ماهه سوم امسال - شبکه ملی اطلاعات به انجام برسد.
وزیر ارتباطات اضافه کرد: مهمترین ویژگی که این شبکه نسبت به شبکه فعلی خواهد داشت بحث میزبانی محتوا در داخل کشور خواهد بود.
تقی پور با بیان اینکه در بحث محتوا در کشور بسیار ضعیف هستیم ادامه داد: با آغاز بکار شبکه ملی اینترنت، میزبانی محتوا در داخل کشور با شکل جدید انجام خواهد شد و امید می رود بسیاری از تولیدکنندگان محتوا بتوانند خدمات را در این شبکه قرار دهند.

* دسترسی کاربران خانگی به اینترنت 10 مگابیتی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سئوال که برای کاربران خانگی چه تمهیداتی در استفاده از اینترنت بدون محدودیت درنظر گرفته شده است به مهر گفت: بخشی از ارتباطات کاربران که مربوط به داخل کشور می شود در منازل نیز بدون محدودیت پهنای باند ارائه خواهد شد و حتی در برنامه داریم که با توسعه شبکه فیبر نوری پهنای باند بیش از 8 تا 10 مگابیت در ثانیه را در منازل داشته باشیم که این طرح در مرحله طراحی است و کار اجرایی آن آغاز نشده است.
تقی پور تاکید کرد که با این طرح تمامی خدمات که نیازمند ارسال تصویر است به راحتی از طریق شبکه ملی اینترنت انجامپذیر خواهد بود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در شبکه ملی اطلاعات دو پارامتر دستیابی و امنیت در درجه اطمینان خوبی قرار دارد و از نظر کاربردی نیز محدودیت های پهنای باند وجود نخواهد داشت.
وی با اشاره به بحث ارتباط شبکه ملی اینترنت با شبکه جهانی اینترنت به مهر گفت: طبیعتا با تدابیری که در طراحی این شبکه پیش بینی شده دسترسی به سایتهای علمی و به طور کل محتواهای علمی پژوهشی با هزینه های کمتری ممکن خواهد شد.

 



 


 

www.mobin-group.com

 معرفي و دانلود فيلم

The Other Guys (2010)

تری و آلن دو همکار در پلیس نیویورک هستن که هیچ کس در اداره به آنها اهمیت نمیدهد و اکثر اوقات آنها صرف نگاه کردن به یکدیگر و پشت میز نشینی می گذرد. تا اینکه تری از این وضعیت خسته می شود و تصمیم میگیرد کاری کند که همه به آنها افتخار کنند . بنابراین این دو پلیس بی تجربه سعی می کنند تا ماموریت هایی را به عهده بگیرند که خطر و هیجان بیشتری در آن وجود دارد.اما انجام این ماموریت ها برای گروهی که یکی از آنها از همیشه اسلحه ی چوبی به جای سلاح واقعی استفاده می کند جالب به پیش نمی رود ...

- براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک نمائيد
 

لينکهاي دانلود مستقیم


لينکهاي دانلود غیر مستقیم

SmartWarez.Org-UNRATED.DVDRip.XviD-ARROW.part1.rar.html 
SmartWarez.Org-UNRATED.DVDRip.XviD-ARROW.part2.rar.html 
SmartWarez.Org-UNRATED.DVDRip.XviD-ARROW.part3.rar.html 
SmartWarez.Org-UNRATED.DVDRip.XviD-ARROW.part4.rar.html

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم، از سايت محبوب «هات فایل» مي باشند
.
 

 دانلود فيلم مستند و ورزشي

America the story of us
تاریخچه آمریکا

مستندي ديدني درباره تاريخچه شکل گيزي آمريکا
محصول کانال History

ایالات متحدهٔ آمریکا (United States of America) کشوری در آمریکای شمالی، و به پایتختی شهر واشنگتن دی‌سی است. آمریکا سومین کشور پرجمعیت و چهارمین کشور پهناور جهان است، و از لحاظ نژادی و گوناگونی مردم، متنوع‌ترین کشور جهان شناخته می‌شود. آمریکا با تولید ناخالص داخلی بیش از ۱۳٬۰۰۰ میلیارد دلار در سال و ۱۹٪ قدرت خرید جهان، بزرگترین اقتصاد در میان کشورهای جهان را دارا است.
نظام حکومتی آمریکا در چارچوب قانون اساسی، و بر اساس سیستم جمهوری فدرال بنیان نهاده شده‌است. این کشور در سال ۱۷۷۶ میلادی (۱۱۵۵ ه.خ.)، در پی اعلام استقلال و اتحاد ۱۳ مستعمرهٔ سابق بریتانیا شکل گرفت.
کشور آمریکا از شرق با اقیانوس اطلس، در غرب با اقیانوس آرام، از شمال با کشور کانادا، و از جنوب با مکزیک همسایه‌است. این کشور از راه پایگاه دریایی گوانتانامو نیز مرز مشترک اندکی با کوبا دارد. آمریکا همچنین از طریق آلاسکا با روسیه مرز آبی دارد. به علاوه، مجموعه‌ای از جزیره‌ها، ناحیه‌ها، و مناطق متعلق به آمریکا در سراسر جهان پراکنده‌اند.
این کشور با نام‌های دیگری مانند ایالات متحدهٔ امریکا، (اِمریکا یا آمریکا) ایالات متحده، اتازونی (برگرفته از واژهٔ فرانسوی États-Unis، به معنای ایالت‌های متحد) و (بطور عامیانه) ینگه دنیا نیز خوانده می‌شود.
ایالات متحده آمریکا پس از حضور در جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم، قدرت اثرگذاری خود در جهان را گسترش داد. آمریکا به عضویت دائم شورای امنیت سازمان ملل در آمده‌است و از بنیانگذاران پیمان نظامی ناتو محسوب می‌شود. و پس از فروپاشی شوروی و پایان جنگ سرد به عنوان یک ابرقدرت منحصر به فرد درآمد.
 

لينکهاي دانلود

قسمت 1
 Rebels/Revolutionary's
America_The_Story_of_Us-Rebels_ep.1.part1.rar 
America_The_Story_of_Us-Rebels_ep.1.part2.rar 
America_The_Story_of_Us-Rebels_ep.1.part3.rar 
America_The_Story_of_Us-Rebels_ep.1.part4.rar 
America_The_Story_of_Us-Rebels_ep.1.part5.rar 
America_The_Story_of_Us-Rebels_ep.1.part6.rar 
America_The_Story_of_Us-Rebels_ep.1.part7.rar 
America_The_Story_of_Us-Rebels_ep.1.part8.rar 

قسمت 2
 Westward
america.the.story.of.us.westward.hdtv.xvid-sys.part1.rar 
america.the.story.of.us.westward.hdtv.xvid-sys.part2.rar 
america.the.story.of.us.westward.hdtv.xvid-sys.part3.rar 
america.the.story.of.us.westward.hdtv.xvid-sys.part4.rar 
america.the.story.of.us.westward.hdtv.xvid-sys.part5.rar 
america.the.story.of.us.westward.hdtv.xvid-sys.part6.rar 
america.the.story.of.us.westward.hdtv.xvid-sys.part7.rar 
america.the.story.of.us.westward.hdtv.xvid-sys.part8.rar 

قسمت 3
 Civil War
America_The_Story_of_Us-_Civil_War_Ep.5_6.part1.rar 
America_The_Story_of_Us-_Civil_War_Ep.5_6.part2.rar 
America_The_Story_of_Us-_Civil_War_Ep.5_6.part3.rar 
America_The_Story_of_Us-_Civil_War_Ep.5_6.part4.rar 
America_The_Story_of_Us-_Civil_War_Ep.5_6.part5.rar 
America_The_Story_of_Us-_Civil_War_Ep.5_6.part6.rar 
America_The_Story_of_Us-_Civil_War_Ep.5_6.part7.rar 
America_The_Story_of_Us-_Civil_War_Ep.5_6.part8.rar 
 
قسمت 4
Metropolis
America.The.Story.Of.Us.Metropolis.HDTV.XViD-SYS.DjSharK.part1.rar 
America.The.Story.Of.Us.Metropolis.HDTV.XViD-SYS.DjSharK.part2.rar 
America.The.Story.Of.Us.Metropolis.HDTV.XViD-SYS.DjSharK.part3.rar 
America.The.Story.Of.Us.Metropolis.HDTV.XViD-SYS.DjSharK.part4.rar 

Super Power
America_the_Story_of_Us-Rise_of_a_Superpower_Ep.9_10.part1.rar 
America_the_Story_of_Us-Rise_of_a_Superpower_Ep.9_10.part2.rar 
America_the_Story_of_Us-Rise_of_a_Superpower_Ep.9_10.part3.rar 
America_the_Story_of_Us-Rise_of_a_Superpower_Ep.9_10.part4.rar 

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


 دانلود انيميشن

انیمیشن جدید، فوق العاده زیبا ، کمدی و خانوادگی
Despicable Me (2010)

در مجاورت خانه ای واقع در یک منطقه شاد بیرون شهر که با چوب های پرچین سفید و بوته های پر از گل رز احاطه شده خانه ای سیاه با حیاطی بدون چمن قرار گرفته که هویت آن برای اهالی محل و همسایگان مجهول و نا معلوم است. این خانه یک پناهگاه بزرگ مخفی در قسمت زیر زمین خود دارد. در خلال فیلم ما متوجه می شویم که گرو در حال برنامه ریزی برای بزرگ ترین سرقت مسلحانه تاریخ زمین است. او می خواهد ماه را به سرقت ببرد. بله درست متوجه شدید ماه را !
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت DVD Rip)

http://hotfile.com/dl/85098756/9f67a18/D3SP1C8LMElM8TnC0DE.part1.rar 
http://hotfile.com/dl/85098757/e46c526/D3SP1C8LMElM8TnC0DE.part2.rar
 

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت محبوب «هات فایل» مي باشند.

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

يه خاطره از فردا
باصداي احسان خواچه اميري

آلبوم جديد و فوق العاده زيبا و شنيدني احسان خواجه اميري
به نام «يه خاطره از فردا »

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

تک موزيک

آهنگ جديد و فوق العاده زيباي محمد اصفهاني
با نام «خيال كن غزالم»


لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

دانلود نرم افزار افزایش سرعت اینترنت
cFosSpeed v6.04.1753

با بهینه سازی و مدیریت بر قسمت های مختلف اتصالات اینترنت میتوان تا حد بسیار بالایی در افزایش سرعت تاثیر گذار بود. به هیمن منظور نرم افزاری را امروز در وب سایت میهن دانلود برایتان آماده کرده ایم که میتواند سرعت اینترنت شما را بهینه سازی کند. نرم افزار CFosSpeed با بهره گیری از تکنولوژی جدید Traffic Shaping به منظور بهینه سازی و افزایش سرعت اینترنت قادر است تا با برسی رفت و آمد داده ها به آنها نظم و ترتیب ببخشد و نیز با ایجاد تغییرات در تنظیمات شبکه تا حد ممکن سعی کند تنظیمات مربوط به سرعت را در حداکثر مقدار خود قرار دهد که نتیجه ی آن افزایش محسوس سرعت اینترنت خواهد بود. همچنین شما با استفاده از این برنامه می توانید با كمترین Ping بیشترین پهنای باند را در اختیار داشته باشید. از این نرم افزار میتوان در شبکه هایی نظیر Cabel and DSL ,Narrow band: Modem and ISDN ,DSL/PPPoE ,DSL/PPPoA (VCmux and LLC) ,DSL/PPTP ,VDSL ,Cable ,ISDN ,IP over AAL ,RFC1483/2684 bridged استفاده کنید. یکی دیگر از کاربرد های این برنامه قابلیت مدیریت ارسال اطااعات از موبایل به کامپیوتر و بلعکس می باشد که میتوان در شبکه های UMTS, HSDPA, GSM, GPRS, HSCSD از آن استفاده نمود..
توضیحات کامل تر و ویژگیهای نرم افزار در ادامه مطلب موجود است ...

برخی از ویژگیهای این نرم افزار:
- بهینه سازی و افزایش سرعت اینترنت و شبکه.
- قابلیت تست سرعت ایرنت در شبکه های مختلف.
- ایجاد تغییرات برای افزایش سرعت در تنظیمات شبکه.
- افزایش سرعت دانلود و آپلود.
- سازگار با ويندوز هاي مختلف.
- داشتن حجم مناسب.
- کاربرد آسان.
- و ...

طریقه رجیستر نرم افزار:
اتصال خود را از اینترنت قطع نموده و اقدام به نصب نرم افزار نمایید. در مرحله ی آخر از نصب نرم افزار با برداشتن تیک مربوط به اجرای برنامه مانع اجرای آن شوید. در صورتی که برنامه به صورت خودکار اجرا شد با زدن دگمه Close از آن خارج شوید. برخی از نرم افزارها با خروج از محیط آنها بسته نمی شوند بلکه آیکون آنها در نوار Taskbar و در کنار ساعت ویندوز قرار می گیرد با کلیک راست بر روی آیکون برنامه و انتخاب گزینه ی Exit یا Quit آنرا ببندید. پس از مطمئن شدن از بسته بودن نرم افزار وارد پوشه ی RESET_B0x_cFSTR1.6 از فایل دانلود شده و فایل موجود در آنرا در محل نصب نرم افزار کپی کنید. پس از کپی با کلیک بر روی فایل مزبور اقدام به اجرای آن نمایید.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 4 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت محبوب «هات فایل» مي باشند.
 

دنياي موبايل

نرم افزار ضبط صدا با Sound Memo

این برنامه قابلیت ضبط صدا با فرمت های AMR ،Wav را بدون محدودیت زمانی تا پر شدن حافظه گوشی به شما می دهد. همچنین مهمترین قابلیت این برنامه ضبط مکالمات شما به صورت خودکار (با یکی از فورمت های AMR و یا WAV) می باشد. این برنامه می تواند به صورت خودکار هنگام روشن شدن مجدد گوشی فعال شود.


لينک دانلود (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

نسخه جدید محبوب ترین و هیجانی ترین ماشین سواری تاریخ !
Need for Speed: Hot Pursuit 2001

Need for Speed: Hot Pursuit بار دیگر هیجان تعقیب و گریزهای نفس گیر پلیسی را به سری بازی های نیاز به سرعت که بدون شک خواسته اکثر طرفداران این عنوان می باشد، باز می گرداند! نسخه جدید سری بازی های NFS در Hot Pursuit تصمیم دارد به ریشه های خود یعنی همان تعقیب و گریزهای مهیج ومسابقاتی با سرعت دیوانه وار اما این بار با جدیدترین و پیشرفته ترین اتومبیل های دنیا باز گردد و البته این وظیفه استودیوی بازی سازی Criterion Games سازنده عنوان زیبا و بیادماندنی Burnout Paradise می باشد که این هدف را محقق نماید و قرار است نسخه نهایی بازی در ۱۶ نوامبر ۲۰۱۰ برروی تمامی پلتفرم ها توسط کمپانی Electronic Arts منتشر گردد. بازی در شهری خیالی به نام Seacrest County رخ می دهد، محیطی بصورت کاملا Open-world که بیش از ۱۰۰ مایل از جاده های آزاد را در بردارد و گفته می شود که چهار برابر بزرگتر از Paradise City ، شهر بازی Burnout می باشد ، علاوه براین بخش تک نفره بازی مدت زمانی میان ۱۲ تا ۱۵ ساعت، البته بهمراه قسمتهای زیادی با ارزش بازی مجدد را خواهد داشت. در این بازی این فرصت را خواهید داشت تا به بالاترین درجه راننده های تحت تعقیب پلیس (Most Wanted) تبدیل شده و یا در نقش نیروی پلیس به بالاترین رتبه در دستگیری راننده های خلافکاری که باسرعت دیوانه وار در خیابان های شهر جولان می دهند تبدیل شوید، و این موضوع را می توانید با دسترسی به سریعترین و زیباترین اتومبییل های دنیا در بازی Hot Pursuit با نهایت هیجان و لذت سرعت در دنیای مجازی احساس نمایید.
قابلیت جدیدی که در این نسخه به بازی افزوده شده است، ویژگی Need for Speed: Autolog که همانند شبکه اجتماعی فیس بوک برای بازی می باشد و به بازی کنندگان امکان مقایسه آمار و نتایج بدست آمده از مسابقات و همچنین دریافت خودکار پیشنهادات گیم پلی شخصی سازی شده از دوستان خود در سرتاسر جهان را می دهد، بازی کنندگان همچنین می توانند تجربه شدت و هیجان تعقیب و گریز های نفس گیر را هنگامی که به عنوان پلیس یا مسابقه دهنده بصورت آفلاین و آنلاین در بازی شرکت می نمایند را تجربه نمایند. تعقیب و گریزهای دیوانه وار و باسرعت های بسیار بالا و نفس گیر، همگی از طریق ویژگی Autolog رنگ و روی تازه ای پیدا خواهند نمود.

اطلاعاتی در مورد بازی Need for Speed: Hot Pursuit :
شرکت سازنده بازی : استودیوی Criterion Games
شرکت منتشرکننده بازی : کمپانی Electronic Arts
تاریخ رسمی انتشار بازی : ۱۶ نوامبر ۲۰۱۰
ژانر بازی : مسابقات اتومبیلرانی
میزان دشواری بازی : متوسط
مدت زمان متوسط برای آشنایی با محیط بازی : حدود نیم ساعت
درجه بندی ESRB برای محدوده بندی سنی بازی : E10+ - مناسب برای تمام افراد و گروه های سنی ۱۰ سال و بالاتر

حداقل نیازمندی های سیستمی برای اجرای این بازی:
OS: Windows XP/Vista/7
Processor: Intel Core 2 Duo @ 1.8 Ghz / AMD Athlon 64 X2 4000+
Memory: 1.5 Gb
Hard Drive: 6.5 Gb free
Video Memory: 256 Mb
Video Card: nVidia GeForce 7800 / ATI Radeon X1900
Sound Card: DirectX Compatible
Network: 512 Kbps Broadband Internet Connection for Online Multiplayer
 

لينکهاي دانلود
http://hotfile.com/dl/84428968/94844b6/rld-nshp.part01.rar.html 
http://hotfile.com/dl/84428969/8e47a99/rld-nshp.part02.rar.html 
http://hotfile.com/dl/84428972/12b261e/rld-nshp.part03.rar.html 
http://hotfile.com/dl/84428985/102b900/rld-nshp.part04.rar.html 
http://hotfile.com/dl/84428987/6adaf13/rld-nshp.part05.rar.html 
http://hotfile.com/dl/84428975/b357387/rld-nshp.part06.rar.html 
http://hotfile.com/dl/84428984/032f584/rld-nshp.part07.rar.html 
http://hotfile.com/dl/84428981/7523b23/rld-nshp.part08.rar.html 
http://hotfile.com/dl/84428974/0735de0/rld-nshp.part09.rar.html 
http://hotfile.com/dl/84428977/0c2134b/rld-nshp.part10.rar.html 
http://hotfile.com/dl/84428971/4636202/rld-nshp.part11.rar.html 
http://hotfile.com/dl/84428989/cb8c3f5/rld-nshp.part12.rar.html 
http://hotfile.com/dl/84428986/ee96f53/rld-nshp.part13.rar.html 
http://hotfile.com/dl/84428978/8487fe6/rld-nshp.part14.rar.html 
http://hotfile.com/dl/84428970/3127649/rld-nshp.part15.rar.html 
http://hotfile.com/dl/84428982/a867b10/rld-nshp.part16.rar.html 
http://hotfile.com/dl/84428993/5e68a0d/rld-nshp.part17.rar.html 
http://hotfile.com/dl/84428992/c0c845c/rld-nshp.part18.rar.html 
http://hotfile.com/dl/84428979/cccb691/rld-nshp.part19.rar.html 
http://hotfile.com/dl/84428988/6b9731b/rld-nshp.part20.rar.html 
http://hotfile.com/dl/84428990/bb05ca4/rld-nshp.part21.rar.html 
http://hotfile.com/dl/84428991/8c7176c/rld-nshp.part22.rar.html 
http://hotfile.com/dl/84428973/8249995/rld-nshp.part23.rar.html

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت محبوب «هات فایل» مي باشند
.

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالي نويسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

دارم ميرم به ايران، دارم ميرم به تهران!

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

آزار دهندگان امام زمان(علیه السلام)

قال مولانا الامام المهدی-عجل الله تعالی فرجه الشریف- :
(قَدْ آذانا جُهَلاءُ الشّیعَهِ وَحُمَقاؤُهُمْ، وَمَنْ دینُهُ جِناحُ الْبَعُوضَهِ أَرْجَحُ مِنْهُ)[1]
نادانان و كم خردان شیعه و كسانى كه پر و بال پشه از دین دارى آنان برتر و محكم تر است، ما را آزار مى دهند.

شرح
این عبارت، بخشى از توقیعى است كه حضرت(علیه السلام) در جواب نامه ى محمّد بن علىّ بن هلال كرخى فرستاده است. این توقیع، در ردّ طایفه اى از غالیان است كه به شركت ائمه(علیهم السلام) با خداوند در علم و قدرت او معتقدند!
یكى از وظایف شیعه این است كه امامان را همان طور كه هستند، بشناسد، نه آنان را در سطح افراد عادى پایین آورد و نه در قدرت و ... شریك خداوند یكتا قرار دهد.
در روایات فراوانى، مقام امامان و وظیفه شان به خوبى بیان شده و لازم است با مراجعه به آن ها، تفكّر خویش را درباره ى امامان اصلاح كنیم.
اعمال و رفتار و اعتقاد غالیان، سبب شد كه مخالفان، شیعه را تكفیر كنند و گروهى از آنان نیز به نجاست و واجب القتل بودن شیعه فتوا دهند.
امیرالمؤمنین(علیه السلام) در نهج البلاغه در كلامى مى فرماید:
دو كس در مورد من هلاك مى گردد: یكى آن كس كه در دوستى با من به راه افراط مى رود، دیگرى آن كه در دشمنى با من، سخت به تفریط مى افتد.[2]

---------------------------------------------------------------------------
[1]. احتجاج، ج2، ص289 ; بحارالأنوار، ج25، ص267، ح9 .
[2]. نهج البلاغه، حكمت 469 ; بحارالأنوار، ج39، ص295، ح96 .
 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

2351- حلالم کن اگر دوری اگر دورم اگر با گریه می خندم حلالم کن که مجبورم ، نگو عادت کنم بی تو که می دونی نمی تونم،که می دونی نفسهامو به دیدار تو مدیونم (8878-0912)

2352- آن کبوتر که لب بام شما پر زد و رفت .. دل من بود که آمد به شما سر زد و رفت (6213-0915)

2353- مدعی گوید که با یک گل نمی آید بهار ...من گلی دارم که عالم را گلستان می کند (6213-0915)

2354- امروز 128 روزه که از سال 89 می گذره و 128 روز مونده پس وسط ساله ..یک آروز کن و این اس ام اس رو برای اونایی که دوستشون داری بفرست تا بدونن که به یادشونی (0214-0911) (8528-0919)

2355- اگرشبي ازشبهاي زمستان،مسافري به اميدگرمي نگاهت به توپناه آورد،تنهايش نگذار...شايد درگرمترين روز تابستان به خنكي لبخندش محتاج باشي! (4991-0936)

2356- آهسته دل سپردم آهسته بى تومردم تواين شباى غربت تورا از ياد نبردم (4435-0935)

2357- چه انتظارعجيبي! توبين منتظران هم،عزيزمن چه غريبي! عجيب ترآنكه چه آسان، نبودنت شده عادت! چه بيخيال نشستيم نه كوششي،نه تلاشي فقط نشستيم وگفتيم"خداكند كه بيايي" (5292-0912)

2358- خدایابفرشتگانت بسپاردرلحظه لحظه نیایش خویش دوستان مرا ازیادنبرند (7314-0915)

2359- خداياهرگزنگويمت كه دست مرا بگير،عمريست گرفته اي،مبادا رهاكني. (2910-0913)

2360- در تكاپوى دلت ياد دل من هم باش، ياد من نه، ياد خود كن كه در ان جا دارى (4435-0935)

2361- در میکده گشودند، خدایا مپسند ، که درین بزم وطرب ما ، سوی تقوا نرویم.(3497-0912)

2362- دوستت دارم اندازه 100 گرم کراک زیاد نیست اما حکمش اعدامه (4435-0935)

2363- ديده هرچند كه از ديدن تومحروم است/پرتوحسن تو براهل نظرمعلوم است/اى خوش آن دم كه چو گل با لب خندان آئى/كه دل منتظران بى توبسى مغموم است (2237-0914)

2364- رسم دنيا فراموشى است،اما تو فراموش نكن،كسى در لابه لاى زمان به ياد توست. (4435-0935)

2365- روزه هجر تو از پاى بينداخت مرا... خدایا کمکمان کن در ترک هرآنچه که درک دوران ظهور را به تأخیر می اندازد(2237-0914)

2366- ساعتها را بگذار بخوابند بيهوده زيستن را نيازي به شمارش نيست (7311-0918)

2367- گل نیلوفردرمرداب می رویدتاهمه بداننددرسختی هابایدزیباترین هاراآفرید... (0666-0935)

2368- ماندن پاى كسى كه دوستش دارى قشنگترين اسارت است. (4435-0935)

2369- ممنون،خوبم،شما چطورى؟ چه عجب يادی ازما كردی؟ (طرح شرمنده سازی دوستان) (0179-0918)

2370- مولاي من مهدي جان! سوالی ساده دارم از حضورت /من آیازنده ام وقت ظهورت؟ / اگرتوآمدي من رفته بودم/ اسیرسال وماه وهفته بودم/ دعایم كن دوباره جان بگیرم/بیایم درحضور توبمیرم/ تعجیل درفرج‎ ‎هم كنيه رسول الله سه صلوات (1614-0912)

2371- میدونی چرابعدخطبه عقدتودهن دامادعسل میذارن ؟ تاطعم .... که خورده عوض شه (4388-0912)

2372- یادها فراموش نخواهندشد حتى به اجبار… ودوستیها ماندنى اند حتى باسكوت.(6139-0919)

شماره برای ارسال مسیج : 09125698059

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

آوای انتظار

تا دلم در حرم قرب تو یابد راهی
آتشی زن به وجودم که برآید آهی

سفر از خویش نکردم که رهم دور افتاد
و رنه تا کعبه ی وصل تو نباشد راهی

تو به یک کاه دو صد کوه گنه می بخشی
من بیچاره چه سازم که ندارم کاهی

دل هر جایی و آلوده و بیمار مرا
نیست جز خاک شهیدان تو درمانگاهی

به جز از تو که کشی ناز گنه کاران را
نشنیدم که کشد ناز گدا را شاهی

 

 

داستان هايي از تاريخ ايران
yasamin-atashi.persianblog.ir

اُمیت و روژوه

"خسرو" (اشک بیست و چهارم) فرمانروای ایران پس از آنکه توسط مجلس مهستان به پادشاهی دودمان اشکانیان ایران انتخاب شد .
شنید عده ایی از رایزنان دربار به شاهزادگان " اُمیت " و " روژوه " ، فرزندان "پاکور" پادشاه پیشین ایرانزمین نهیب می زنند که پادشاهی از آن شماست و نه عمویتان خسرو!
هر دو برادر با این سخنان سرافکنده و سرشکسته می شدند ، بیشتر روزها در انزوا و تنها بودند .
پادشاه ایران ماجرای این دو را شنید از این روی امیت و روژوه را فراخواند و به آنها گفت : ریش سفیدان و خردمندان ایران مرا به فرمانروایی برگزیده اند اما باز هم برای من ارزش برادرم پاکور که اکنون در بین ما نیست و شما فرزندان او، بسیار مهمتر از این عنوان است . حال اگر هر دو شما به این نتیجه رسیده اید که بهتر است من در این موقعیت نباشم نامه ایی برای مجلس مهستان می نویسم و از آنها خواهم خواست این عنوان را به کس دیگری بدهند ، شاید انتخاب آنها شما باشید .
فرمانروا ، پسران پادشاه پیشین را تنها گذاشت تا فکر کنند . وقتی برگشت دید در مقابل تخت پادشاهی دو تاج شاهزادگی پسران پاکور است و این بدان معنا بود که آنها به شرایط جدید تن داده و نظر مجلس مهستان را پذیرفته اند و دیگر سهمی از قدرت برای خود قائل نیستند .
پاکور دستور داد تاج ها را به آنها برگردانند و از آنها خواست در کشورداری تنهایش نگذارند . و به آنها گفت قوی باشند و به سخن بدخواهان توجه نکنند و خود باشند یک اشکانی نجیب زاده ، اندیشمند کشورمان ارد بزرگ می گوید : آدم خودساخته ، بازیچه بادهایی که به هر سو روانند نمی گردد . و اینچنین بود که در طی 19 سال پادشاهی خسرو پادشاه اشکانی ، این دو برادر یاور او و افسرانی شجاع برای کشورمان ایران بودند .
دو نام "امیت" و "روژوه" که ریشه از زبان پهلوی باستان دارند امروز "امید" و "روزبه" خوانده می شوند ..

ياسمين آتشي

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 
 


سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی:
عجب از این عقل واژگونه که ما را درجست و جوی شهدا به قبرستان ها می کشاند..


قرآن، نهج البلاغه ، دعای کمیل را بخوانید. در آن تفکر کنید. از تنهایی وحشت نکنید و هر چند گاه با خود خلوت کنید و از خویشتن بازجویی نمایید.
دانشجوی شهید جواد تنهایی


شب عملیات من جلو بودم و علی پشت سرم. به دو به سمت خاکریز می‌رفتیم.
از زمین و آسمان آتش دشمن می بارید.
در یک لحظه کلاه از سرم افتاد.
علی داد زد: «کلاتو بردار!»
خم شدم کلاه را بردارم که حس کردم یک گلوله از لای موهایم رد شد و پوست سرم را خاش داد!.
برگشتم به علی بگویم «پسر! عجب شانسی آوردم»
گلوله توی پیشانی علی بود....


epelak.blogfa.com


 

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

براي شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد
 و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الحاقة آيات: 52 محل نزول: مکه

 
فَلَيْسَ لَهُ الْيَوْمَ هَاهُنَا حَمِيمٌ 35 وَلَا طَعَامٌ إِلَّا مِنْ غِسْلِينٍ 36 لَا يَأْكُلُهُ إِلَّا الْخَاطِؤُونَ 37 فَلَا أُقْسِمُ بِمَا تُبْصِرُونَ 38 وَمَا لَا تُبْصِرُونَ 39 إِنَّهُ لَقَوْلُ رَسُولٍ كَرِيمٍ 40 وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍ قَلِيلًا مَا تُؤْمِنُونَ 41 وَلَا بِقَوْلِ كَاهِنٍ قَلِيلًا مَا تَذَكَّرُونَ 42 تَنزِيلٌ مِّن رَّبِّ الْعَالَمِينَ 43 وَلَوْ تَقَوَّلَ عَلَيْنَا بَعْضَ الْأَقَاوِيلِ 44 لَأَخَذْنَا مِنْهُ بِالْيَمِينِ 45 ثُمَّ لَقَطَعْنَا مِنْهُ الْوَتِينَ 46 فَمَا مِنكُم مِّنْ أَحَدٍ عَنْهُ حَاجِزِينَ 47 وَإِنَّهُ لَتَذْكِرَةٌ لِّلْمُتَّقِينَ 48 وَإِنَّا لَنَعْلَمُ أَنَّ مِنكُم مُّكَذِّبِينَ 49 وَإِنَّهُ لَحَسْرَةٌ عَلَى الْكَافِرِينَ 50 وَإِنَّهُ لَحَقُّ الْيَقِينِ 51 فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ 52


 
سَأَلَ سَائِلٌ بِعَذَابٍ وَاقِعٍ 1 لِّلْكَافِرينَ لَيْسَ لَهُ دَافِعٌ 2 مِّنَ اللَّهِ ذِي الْمَعَارِجِ 3 تَعْرُجُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ إِلَيْهِ فِي يَوْمٍ كَانَ مِقْدَارُهُ خَمْسِينَ أَلْفَ سَنَةٍ 4 فَاصْبِرْ صَبْرًا جَمِيلًا 5 إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيدًا 6 وَنَرَاهُ قَرِيبًا 7 يَوْمَ تَكُونُ السَّمَاء كَالْمُهْلِ 8 وَتَكُونُ الْجِبَالُ كَالْعِهْنِ 9

 

ترجمه فارسي مکارم

از اين رو امروز هم در اينجا يار مهربانى ندارد، «35» و نه طعامى، جز از چرك و خون! «36» غذايى كه جز خطاكاران آن را نمى‏خورند! «37» سوگند به آنچه مى‏بينيد، «38» و آنچه نمى‏بينيد، «39» كه اين قرآن گفتار رسول بزرگوارى است، «40» و گفته شاعرى نيست، اما كمتر ايمان مى‏آوريد! «41» و نه گفته كاهنى، هر چند كمتر متذكر مى‏شويد! «42» كلامى است كه از سوى پروردگار عالميان نازل شده است! «43» اگر او سخنى دروغ بر ما مى‏بست، «44» ما او را با قدرت مى‏گرفتيم، «45» سپس رگ قلبش را قطع مى‏كرديم، «46» و هيچ كس از شما نمى‏توانست از (مجازات) او مانع شود! «47» و آن مسلما تذكرى براى پرهيزگاران است! «48» و ما مى‏دانيم كه بعضى از شما (آن را) تكذيب مى‏كنيد! «49» و آن مايه حسرت كافران است! «50» و آن يقين خالص است! «51» حال كه چنين است به نام پروردگار بزرگت تسبيح گوى! «52»

سورة المعارج
به نام خداوند بخشنده بخشايشگر
تقاضاكننده‏اى تقاضاى عذابى كرد كه واقع شد! «1» اين عذاب مخصوص كافران است، و هيچ كس نمى‏تواند آن را دفع كند، «2» از سوى خداوند ذى المعارج ( خداوندى كه فرشتگانش بر آسمانها صعود و عروج مى‏كنند)! «3» فرشتگان و روح ( فرشته مقرب خداوند) بسوى او عروج مى‏كنند در آن روزى كه مقدارش پنجاه هزار سال است! «4» پس صبر جميل پيشه كن، «5» زيرا آنها آن روز را دور مى‏بينند، «6» و ما آن را نزديك مى‏بينيم! «7» همان روز كه آسمان همچون فلز گداخته مى‏شود، «8» و كوه‏ها مانند پشم رنگين متلاشى خواهد بود، «9»

آيات امروز را مي توانيد از طريق اين لينک هم مطالعه کنيد


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پيمان خداست بر خلق او و براي شخص مسلمان شايسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آيه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون درج شود.

 
mosaferkouchoulou2004

اقدام فوق خنده دار صدا و سیما

به قول قدیمی ها نه به این شوری شور نه به اون بی نمکی
چند شب پیش شاهد پخش اعتراض گروهک منافقین جلوی هتل اقامت احمدی نژاد در نیویورک از صدا و سیما بودیم که یک معترض که خودش را یهودی معرفی میکرد با آنها به مجادله می پرداخت. اما اینجا جای خنده دار ماجرا نیست. خنده دار بودن ماجرا پخش توهین های این گروهک به مقامات بلند پایه کشور است. نمی دانم صدا و سیما با این کار می خواست چه چیزی را ثابت کند. ایا میخواست بگوید ما هم آزادی بیان داریم!!!!!!!
چه طور حرف های این همه منتقد داخل کشور که التزام به جمهوری اسلامی و ولایت فقیه و از این حرفها دارند و از روی دلسوزی و عرق ملی انتقادی میکنند، و در آن هیچ نشانی از توهین به مقامات کشوری و لشکری نیست ، به هیچ وجه پخش نمیکنند و در سانسور کامل خبری قرار میدهند. بعد می آیند توهین یک مشت فراری منافق مزدور را اینگونه با صراحت کامل پخش میکنند.
عجب صدا و سیمای با حالی داریم ما به خدا!!!!!!!!!!!!

Visit me in:
www.Moresa.blogfa.com
www.Arzanestan.blogfa.com
 

 
ghadiany

خاندان هاشمی از مشایی بدترند!

محمود ما یک جگر دارد که با تریلی ۱۸ چرخ هم نمی شود حملش کرد. روزی در مناظره دریایی سیلی می زند به گوش کوسه ماهی و دگر روز مات می کند اسراییل را با کیش ۲ چشمانش در جنوب. جنب سیدحسن نصرالله. محمود ما اگر فقط یک مشایی دارد، قالیباف و دار و دسته اش سراپا مشایی اند. علی فریمانی از مشایی بدتر است. خاندان هاشمی از مشایی بدترند. خود هاشمی هم از مشایی بدتر است و ما به همان دلیل که گاهی دکتر را نقد می کنیم، به وقتش تمام قد و به احترام همه زحمات رییس جمهور برایش کف مرتب می زنیم و می زنیم توی دهان همه بدخواهان دکتر.

 

 

1itblog

اولین مسجد پیش ساخته در قطب شمال

اینوویک (Inuvik) شهری در قلمرو شمال غربی کشور کانادا و ۲۰۰ کیلومتری دایره قطب شمال است. این شهر که در سال ۱۹۹۱ تنها پنج مسلمان داشت به مرور و مهاجرت در حال حاضر که ۳۵۰۰ نفر جمعیت دارد بیش از یکصد مسلمان را در خود جای داده است . به همین منظور و با توجه به محل قبلی برای عبادت و مراسم خاص مذهبی بنیاد زبیده طالب در تدارک یک مسجد بودند اما به دلیل گرانی مواد اولیه در آن ناحیه از جهان و کمبود کارگر و هزینه های بالا سفارش یک مسجد پیش ساخته را به شرکتی در شهر وینی پگ در استان منیتوبا می دهند. پس از تکمیل این پروژه سفر چهار هزار کیلومتری زمینی و آبی خود را آغاز کرد تا بالاخره در محلی که برای آن آماده شده بود نصب گردد. گویا هزینه این مسجد بیش از ۳۰۰هزار دلار بوده است . ناگفته نماند مسلمانان اینوویک قبل از احداث این مسجد در یک کانکس کوچک به انجام فرایض دینی می پرداخته اند.
 

 
saghiwonderland
مردی پس از 15 سال از زندان فرار میكنه .
او مقابل خانه ای نگاه میكنه تا بتونه پول و اسلحه گیر بیاره
ولی در اونجا زن و مرد جوانی رو در رختخواب پیدا میكنه .
ابتدا مرد جوان رو به صندلی طناب پیچ میكنه
سپس خانم خوشكله رو به صندلی میبنده و نزدیك میشه و بوسه ای به گردنش میزنه و میره حمام تا دوش بگیره.
مرد جوان به همسرش میگه :
گوش كن عزیزم این مرد از لباسش معلومه كه مدت زیادی رو در زندان بسر برده و حتما اونجا هیچ زنی رو ندیده
من دیدم چطور گردن تو رو ماچ كرد اگه خواست با تو س-- داشته باشه مقاومت نكن
اونو راضی كن با اینكه میدونم برات چندش آوره !
ببین این زندانی خیلی باید خطرناك باشه و اگه عصبانی بشه جفت مون رو میكشه.
قوی باش عزیزم و بدون خیلی دوستت دارم.
همسرش پاسخ میده :
او گردن منو ماچ نكرد!
اون در گوش من گفت كه همجنس گراست و معتقده كه تو خیلی نازی و از من پرسید كه وازلین داریم و من گفتم كه در حمام میتونه پیدا كنه .
پس عزیزم قوی باش و بدون من هم خیلی دوستت دارم
 
 
baroon_e_bahari65

غول چراغ جادو!

یک روز زن و شوهری در ساحل مشغول توپ بازی بودند که زن ضربه ای محکم به توپ میزنه و توپ مستقیم میره به سمت شیشه های خونه ای که در اون نزدیکی بوده و ...تَََق ! شیشه میشکنه.
مرد عصبانی نگاهی به زن میکنه و میگه ببین چکارکردی؟ حالا باید هم معذرت خواهی کنیم هم خسارتشون رو جبران کنیم.
دو تایی راه می افتن طرف خونه. به نظر نمی آمده که کسی توی خونه باشه. یک کم بیرون خونه رو انداز ورانداز میکنن و بعد مرد در میزنه! یک صدایی میگه بیان تو ! اول زن و بعد شوهرش وارد میشن. و مردی رو میبینند که با شورت روی زمین نشسته.
شوهر توضیح میده که همسر من اشتباها توپ رو به این سمت انداخت. ما آمدیم که عذر خواهی کنیم و خسارتتون رو پرداخت کنیم. مرد لخت سری تکون میده و میگه عیبی نداره. من غول چراغ جادو هستیم و وقتی شیشه شکست، توپ به شیشه ای که من توش حبس بودم خورد و اون رو شکست و من آزاد شدم. من میتونم 3 تا آرزو رو بر آورده کنم.
پس هر کدومتون یک آرزو بکنین و آرزوی سوم هم سهم خودم. اول به شوهر می گه که آرزو کنه. مردکمی فکر میکنه و میگه من میخوام تا پایان عمر ماهی 1.5 ملیون دلار حقوق بگیرم. غول میگه برای محبتی که در حق من کردی کمه. تو از الان تا آخر عمرت یک کار شاد و دوست داشتنی با بهترین بیمه و مزایا و در بهترین دفتر ها با حقوق حداقل ماهی 1.5 ملیون دلار خواهی داشت.
بعد به زن میگه تو چی میخوای؟ زن میگه من میخوام که در تمام کشورهای دیدنی دنیا یک خونه برای خودم داشته باشم. غول میگه: این برای محبتی که تو در حق من کردی کمه. تو از الان در تمام کشورهای توریستی و زیبای دنیا ویلایی بزرگ با بهترین امکانات تفریحی و خدمه آموزش دیده خواهی داشت.
و بعد نفس عمیقی میکشه و میگه حالا نوبت منه. و رو به مرد میگه: من آرزو دارم امروز بعد از ظهر رو با همسر تو بگذرونم.
زن و شوهر به هم نگاه میکنند. زن زیر چشمی نگاهی به هیکل سوخته و ورزیده غول میکنه و خوشحال میشه. اما با بی تفاوتی به شوهرش میگه من برام مهم نیست. هرچی تو بگی. میدونی که فقط توو بغل تو به من خوش میگذره.
مرد هم از ترس اینکه نکنه اون همه امکانات و پول از دستش بره، با اینکه قلبا راضی نبوده، میگه عزیزم من به تو اطمینان دارم. و بعد آروم تر میگه فقط نگذار خیلی بهش خوش بگذره.
بالاخره زن و غول به طبقه بالا میرن. ... بعد از 3 ساعت نان استاپ س.ک.س . و در حالیکه هر دو خسته بودند، غول از زن میپرسه از خودت و شوهرت بگو.
زن میگه که شوهرم مدیر تجاری یک شرکت و من هم حسابدار یک فروشگاه بزرگ هستم.
غول میپرسه درس هم خوندین؟
زن با افتخار میگه بله. هر دوی ما در رشتمون مدرک مستر داریم
غول میپرسه چند سالتونه؟
زن میگه هردوی ما 35 ساله هستیم.
غول با تعجب میگه: هر دوتون 35 ساله اید. مستر دارین و اونوقت باور میکنین که غول چراغ جادو وجودداره ؟ متاسفم براتون
 

 

star200620071988

چگونه در زندگي آرامش داشته باشیم؟

براي رفع نگراني و تحصيل آرامش، اسلام راهكارهايي را پيشنهاد كرده است كه مهم ترين آن ها عبارتند از:

1ـ تقويت ايمان: بسياري از نگراني ها مانند ترس از گذشته، خوف از آينده، احساس پوچي و ترس از مرگ و غيره ريشه در ضعف ايمان دارد. خداوند راه رسيدن به امنيت و آسايش را ايمان به خدا معرفي كرده است: كساني كه به خدا ايمان آورده و ايمان خود را به ظلم نيالوده اند، داراي ايمني و مصونيت اند و آن ها هدايت يافتگان واقعي هستند.
از طرفي قرآن مجيد، زندگي توأم با اضطراب و رنج را نتيجه بي ايماني و نداشتن پناهگاه معنوي مي داند و مي فرمايد: هر كس از ياد خدا غفلت ورزد و اعراض كند، زندگي او تنگ و تاريك خواهد بود. ايمان به خدا به تمام پريشاني هايي كه بر اثر دل باختگي در برابر تعلقات مادي پديد مي آيد، پايان مي دهد.

2ـ ثبات و آرامش خانواده: يكي از راه هاي تأمين سلامت رواني و آرامش روحي فرزندان، ثبات و آرامش روحي فرزندان، ثبات و آرامش خانواده است.

3ـ آمادگي روحي: معمولاً حوادث ناگوار و غيره منتظره تأثير زيادي در دوران آدمي مي گذارد.
در صورتي كه اگر حادثه اي مترقب باشد، نگراني كاهش مي يابد. توجه به اين اصل كه ناكامي ها با زندگي انسان از آغاز عجين شده و دنيا پيوسته فراز و نشيب دارد، انسان را براي تحمل شدايد، شجاع مي كند و در برابر حوادث سخت، صبور و مقاوم مي سازد و به او آرامش خاطر مي بخشد. امام علي(ع) مي فرمايد: دنيا سرايي است كه بلا و مصيبت آن را احاطه نموده و به مكر و فريب شناخته شده است. حالاتش ناپايدار است و كساني كه در اين منزلگاه فرود مي آيند، از آفاتش به سلامت نخواهند ماند.

4ـ صبر: يكي از عوامل آرام بخش، استفاده از نيروي بزرگ صبر در برابر مشكلات زندگي است.
امام علي(ع) مي فرمايد: ضربات خرد كننده نگراني را با صبر و تحمل در هم شكن. خويشتن را به صبر عادت ده كه خصلت نيكويي است و نگراني و ترس و حوادث دنيا را به وسيلة آن بر خود هموار ساز.

5ـ تغافل: يكي از اصول اخلاقي كه نقش بسزايي در آرامش روان و رفع اضطراب دارد، تغافل است. تغافل به معناي ناديده گرفتن بعضي از امور ناچيز و بي ارزش است كه چه بسا اعتناي به آن ها منشأ مشكلات روحي مي شود. روان شناسان به اين اصل توجه كرده و از آن به عنوان واپس زدگي ياد نموده اند. ديل كارنگي مي گويد: ما صاحب آن خُلق سليم و روح ملكوتي نيستيم كه بتوانيم دشمن خود را دوست بداريم، ولي براي خاطر سلامت و خوشي خود بايد آن ها را ببخشيم و فراموششان كنيم. كنفوسيوس مي گويد: اگر كسي بدي بكند يا مال شما را بربايد، اهميتي ندارد، بلكه فراموش نكردن و دائماً به خاطر آوردن آن است كه شما را ناراحت مي كند.
اسلام چهارده قرن پيش به اين اصل مهم توجه داشته و بر آن تأكيد ورزيده است. امامصادق(ع) مي فرمايد: صلاح زندگي و آميزش با مردم محتواي پيمانه پُري است كه دو سوّمش فهم و يك سوّمش تغافل است.

6ـ نسبت سنجي: از جمله اموري كه در تسكين نگراني مؤثر است، توجه به افراد زير دست و مصيبت ديده مي باشد. امام صادق(ع) مي فرمايد: همواره به فروتر از خود نظر كن تا قدر نعمتهاي الهي را بداني و شكر گزار او باشي و شايستة افزايش نعمت گردي و به عطايش قرار و آرام يابي.

7ـ واقع بيني: در يك بررسي از علل نگراني ها گفته شده است: چهل درصد مصيبت هايي است كه هرگز پيش نخواهد آمد؛ سي درصد مربوط به غم هاي گذشته و آينده است كه غمگساري همة جهانيان تغييري در آن ها نخواهد داد؛ دوازده درصد هراس بي اساس براي از دست دادن سلامتي است؛ ده درصد موضوعهاي جزئي و بياهميت است و هشت درصد ممكن است واقعاً ماية تشويش و اضطراب باشد. پس از آن چه ما معمولاً بيش از همه مي ترسيم، در واقع به ندرت پيش خواهد آمد.
سعديا ، دي رفت و فردا هم چنان معلوم نيست در ميان اين و آن فرصت شمار امروز را براي غلبه بر نگراني بايد درهاي ديروز و فردا را به روي خويش ببنديم و به وظيفة امروز بينديشيم و تدبير را جانشين بيم از آينده كنيم.

 

 

alirezamajidi

تفاوت بین DVI و HDMI در چیست؟
 کدامیک گزینهء بهتری است؟

آیا شما هم با فراوانی کابل‌ها و کانکتورهای ویدئویی که امروزه در بازار وجود دارد گیج شده‌اید؟ پس بگذارید نگاهی به دو کابل و کانکتور برتر ویدئویی برتر این روزها یعنی HDMI و DVI داشته باشیم و ببینیم چه تفاوت عمده‌یی میان این دو وجود دارد.
یک دههء پیش وصل کردن یک وسیلهء جانبی به تلویزیون بسیار ساده‌تر بود، خصوصاً که تنها وسیلهء جانبی موجود دستگاه‌های VCR بودند. تلویزیون‌های ما ابعاد کوچکتری داشتند، کیفیت تصویر یقیناً بسیار پائین‌تر بود اما در طرف دیگر دنیا هم بسیار ساده‌تر از امروز بود. این روزها به ندرت پیش می‌آید که به یک فروشگاه لوازم صوتی و تصویری وارد شوید خریدی انجام دهید و بعد فروشنده شما را با اصرار تحت فشار نگذارد که بایستی یک کابل مثلاً HDMI چند ده هزار تومانی نیز برای اتصال آن ابزار به تلویزیون خود تهیه نمائید. لذا فکر می‌کنم بد نیست اطلاعات کافی و مفیدی در مورد دو تا از مهم‌ترین کابلها و کانکتور‌های دیجیتال امروزی یعنی HDMI و DVI به دست بیاوریم.

چرا اصلا کابل؟
راستش خود من هم خیلی دوست دارم تا صدا و تصویر را بدون کابل و روی هوا به روی صفحهء نمایشگرم منتقل نمایم، هر چند پیشرفت‌هایی در مورد این آرزوی من حاصل گشته اما هنوز این پیشرفت‌ها آنقدر نبوده که برای عموم امکان پذیر و مقرون به صرفه باشد پس کابل‌ها هنوز بهترین گزینه‌یی هستند که در اختیار داریم و هنوز هیچ چارهء دیگری نیست. به صورت کلی هنوز بایستی کانکتور‌های با پین‌‌های نر و ماده که در یک طرف بر روی کابل و در طرف دیگر بر روی نمایشگر و یا ابزار جانبی ما قرار دارند را به هم اتصال دهیم تا نهایتا صدا و تصویر از مبداء به مقصد انتقال یابد.

چرا از کابل‌های کامپوزیت یا VGA استفاده نکنیم؟
نسل سنتی کابل‌های ویدئویی از قبیل VGA یا کامپوزیت تنها قادر به انتقال سیگنال‌های ویدئویی آنالوگ هستند. این کابل‌ها برای نمایشگرهای CRT بهترین گزینه بودند و هستند ولی برای LCD های مدرن امروزی گزینهء مناسبی نیستند. هر چند امروز هنوز بسیاری از LCD TV ها و مانیتورهای کامپیوترها به ورودی VGA یا کامپوزیت مجهز هستند اما بهترین کارایی را با DVI و یا HDMI به شما ارائه می‌نمایند.
برخی از کارت‌های ویدئویی جدید یا ابزارهای پخش ویدئو مثل اپل تی‌وی دیگر حتی خروجی کامپوزیت یا VGA را دارا نیستند و این امر می‌تواند آیندهء پیش روی ما را واضح تر نماید و اگر در نهایت امروز کامپیوتر و مانیتور شما با VGA به خوبی پاسخگوی شما باشند بد نیست بخواهید بدانید کدام کابل دیجیتال مناسب تجهیزات ویدئویی آینده می‌باشد.

تفاوت بین کابل‌های دیجیتال در چیست؟
امروزه HDMI و DVI دو کانکتور دیجیتال اصلی مورد استفاده بر روی کامپیوترها و ابزارهای سرگرمی محسوب می‌شوند. DisplayPort نیز کانکتور جدیدی است که بر روی برخی از کامپیوتر‌ها و ابزارهای جدیدتر ارائه شده است و البته هر کدام از این سه کانکتور‌ گونه‌های مختلف دیگری با عناوین میکرو و مینی دارا هستند. کمی گیج کننده شد نه؟ پس فکر کنم بد نیست بدانیم اینها را چگونه از یکدیگر تشخیص دهیم:

DVI
DVI یکی از رایج‌ترین کابل‌های ویدئویی و پورت‌هایی است که این روز‌ها می‌توانید بر روی دسکتاپ‌ها و یا مانیتور‌های LCD بیابید. از نظر ظاهری این پورت و کابل تا حدودی شبیه به کانکتور‌های VGA هستند اما دارای ۲۴ پین می‌باشند و از سیگنال‌های آنالوگ نیز همانند دیجیتال پشتیبانی به عمل می‌آورند. DVI می‌تواند ویدئو‌های با رزلوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ HD را از ابزار مورد نظر به نمایشگر انتقال دهد و با استفاده از یک اتصال دوتایی DVI یا در اصطلاح dual-link DVI این رزلوشن به ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل نیز خواهد رسید. برخی از پورت‌ها و کابل‌های DVI ممکن است تعداد پین کمتری نسبت به آنچه ذکر شد دارا باشند علتش این است که آنها برای ابزارهایی با رزلوشن پائین‌تر طراحی شده‌اند لذا حین خرید این مسئله را مد نظر داشته باشید. مسلماً اگر پورت و کابل شما ۲۴ پینی باشند شما در بهره‌گیری از حداکثر رزلوشن مسئله‌یی نخواهید داشت. اما بزرگترین اشکال وارده به DVI عدم پشتیبانی از رمزنگاری HDCP به صورت پیش‌فرض است، بنابراین اگر سخت افزار شما فقط خروجی DVI دارد ممکن است قادر به پخش ویدئو‌های بلو ری تمام HD و سایر محتویات به صورت HD نباشد.
با یک مبدل دیجیتال کوچک می‌توانید یک پورت خروجی DVI را به یک پورت ورودی HDMI متصل نمائید یا برعکسش، تا ارتباط تصویری بین ابزار ویدئویی و نمایشگرتان برقرا شود. البته با این شیوه نیاز به یک کابل جدا برای انتقال صوت دارید چون DVI قابلیت و توانائی انتقال صوت را دارا نیست، ناگفته نماند برای اتصال DVI به VGA و بر عکس نیز مبدل وجود دارد و اینکار به سادگی هر چه تمام تر امکان پذیر است.

HDMI
HDMI پورت و کابل پیش‌فرض بر روی بسیاری از HDTVهای جدید، پخش کننده‌های بلو ری، اپل تی‌وی، بسیاری از کامپیوتر‌های جدید و کارت‌های گرافیکی و ابزارهای متنوع ویدئویی دیگر است. استفاده از این کابل‌ها و پورت‌ها بسیار آسان است و متصل کردنشان به یکدیگر از نظر سادگی همانند متصل کردن ابزارهای USB به پورت مربوطه است و خطر خمیدگی پین‌ها در آنها کاملاً از بین رفته. کابل‌‌های HDMI می توانند صدا و تصویر را به صورت همزمان بر روی خود عبور دهند و به کابل مجزایی برای انتقال صدا نیاز نیست و این کابل‌ها قادر هستند تا محتوای HD با رزلوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ را به همراه ۸ کانال صوتی ارائه نمایند. همچنین از شیوهء رمزنگاری HDCP نیز پشیتبانی به عمل می‌آورند و برای هر منظوری تنها یک کابل HDMI نیاز است تا مثلا کامپیوتر یا ابزار ویدئویی خود را به تلویزیون یا مانیتور متصل نمائید.

DisplayPort
DisplayPort کانکتور ویدئویی جدیدی است که بر روی ابزارهای مدرن‌تر و جدید‌تر خصوصا لپ‌تاپ‌ها ارائه می‌شود و هدف از طراحی و ارائه‌اش تکرار موفقیت DVI و VGA بر روی کامپیوترها است، اما می‌توان گفت هنوز به اندازهء DVI و HDMI پذیرفته نشده است. هر چند ناگفته نماند این پورت بر روی مک‌های جدید تعداد زیادی از کامپیوتر‌های Dell ، HP و Lenovo در حال عرضه شدن است و عملکردش نیز بسیار شبیه HDMI است، محتوای تصویری و صوتی HD بر روی یک کابل واحد منتقل می‌شود و رزلوشن خروجی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ به همراه ۸ کانال صوتی است.
نکتهء مثبت این پورت پشیتبانیش از HDCP است و اینکه می‌توانید آن را با استفاده از یک مبدل دیجیتال به پورت‌های DVI و HDMI متصل نمائید. نکتهء منفیش هم در اینجاست که مانیتور‌ها و تلویزیون‌های اندکی در بازار با پورت ورودی DisplayPort وجود دارند لذا در اکثر مواقع وقتی مثلا می‌خواهید لپ‌تاپ خود را به یک نمایشگر بزرگتر متصل کنید مجبورید از مبدل کمک بگیرید.

آیا من یک کابل گران قیمت نیاز دارم؟
راستش را بخواهید خیلی ساده و عامیانه بگویم کابل‌های ویدئویی دیجیتال این روزها یکی از دم دست‌ترین ابزارهایی هستند که فروشندگان با استفاده از آنها گوش مشتری خود را می‌برند! شاید دیده باشید که قیمت برخی از کابل‌های HDMI به چند ده هزار تومان یا حتی خیلی بیشتر هم می‌رسد ولی آیا واقعا شما نیاز به یک کابل پر زرق و برق گران دارید تا بتوانید بهترین تجربهء HD زندگی خود را به دست آورید؟
پاسخ منفی است. اگر به دوران نوارهای ویدئو یا VHS و تلویزیون‌های آنالوگ برگردیم خرید یک کابل با کیفیت بالا و گران‌قیمت واقعا به معنای به دست آوردن یک تصویر صاف و شفاف بود اما در مورد صوت و تصویر دیجیتال کابل کابل است و نیازی به هزینه‌های بالا نیست. در اصل عملکرد این کابل‌ها چیزی مشابه کابل‌های اترنت یا سایر کابل‌های کامپیوتری است و یک کابل ارزان با قیمت چند هزار تومانی همان تصویر و صدایی را بر روی نمایشگر ۴۹ اینچی هیولا مانند شما ارائه می‌دهد که یک کابل چند ده هزار تومانی به اصطلاح استاندارد قرار است ارائه دهد و در کابل ارزان هیچ سیگنالی از دست نخواهد رفت. پس هر وقت خواستید کابل HDMI بخرید هزینهء کلانی نیاز نیست تا انجام بدهید و چرب زبانی‌های فروشنده را هم مورد توجه قرار ندهید.

بسیار خوب کدام کابل دیجیتال نهایتا بهترین گزینه است؟
به عقیدهء شخصیم HDMI کابل و کانکتوری است که فعلا گزینهء برتر محسوب می‌شود زیرا کانکتور پیش‌فرض عمده بر روی بسیاری از سخت‌افزارها و نمایشگرهای امروزی است، با شیوهء رمزنگاری HDCP سازگار است و می‌تواند صوت و تصویر را بر روی یک کابل واحد انتقال دهد. لذا به آن می‌توانید به عنوان کانکتور و کابل استاندارد حال حاضر نگاه کنید.
اما اگر همین امروز ابزاری دارید که از DVI یا VGA استفاده می‌برد و به خوبی هم کار می‌کند نیازی نیست که نسبت برای تعویض آن عجله کنید. ممکن است با استفاده از کابل‌های دیجیتال به کیفیت بهتری دست یابید اما این تفاوت کیفیت زمانی محسوس خواهد بود که تصویر نهایی را بخواهید بر روی یک مانیتور یا تلویزیون نسبتا بزرگ مشاهده نمائید. فراموش نکنید کمپانی‌های بزرگ همهء سعی خود را می‌کنند تا به ما تلقین نمایند که از تکنولوژی عقب هستیم و بایستی برای محصولات جدید هزینه کنیم.

 

 

aghd4420

ماجرای نامه انیشتین به آیت الله بروجردی

آلبرت اینشتین در رساله پایانی عمر خود با عنوان دی ارکلرونگ، یعنی بیانیه، که در سال 1954 (1333ش) آن را در آمریکا و به آلمانی نوشته است اسلام را بر تمامی ادیان جهان ترجیح می دهد و آن را کامل ترین و معقول ترین دین می داند.
این رساله در حقیقت همان نامه نگاری محرمانه اینشتین با آیت الله العظمی بروجردی است که توسط مترجمین برگزیده شاه ایران و به صورت محرمانه صورت پذیرفته است.
به گزارش جهان جهان اینشتین در این رساله "نظریه نسبیت" خود را با آیاتی از قرآن کریم و احادیثی از نهج البلاغه و بیش از همه بحارالانوار علامه مجلسی که از عربی به انگلیسی و ... توسط حمیدرضا پهلوی (فوت 1371 ش) و ... ترجمه و تحت نظر آیت الله بروجردی شرح می شده تطبیق داده و نوشته که هیچ جا در هیچ مذهبی چنین احادیث پر مغزی یافت نمی شود و تنها این مذهب شیعه است که احادیث پیشوایان آن نظریه پیچیده "نسبیت" را ارائه داده ولی اکثر دانشمندان نفهمیده اند.
از آن جمله حدیثی است که علامه مجلسی در مورد معراج جسمانی رسول اکرم (ص) نقل می کند که هنگام برخاستن از زمین دامن یا پای مبارک پیامبر به ظرف آبی می خورد و آن ظرف واژگون می شود. اما بعد از این که پیامبر اکرم (ص) از معراج جسمانی باز می گردند مشاهده می کنند که پس از گذشت این همه زمان هنوز آب آن ظرف در حال ریختن روی زمین است ... اینشتین این حدیث را از گرانبهاترین بیانات علمی پیشوایان شیعه در زمینه "انبساط و نسبیت زمان" دانسته و شرح فیزیکی مفصلی بر آن می نویسد....
همچنین اینشتین در این رساله "معاد جمسانی" را از راه فیزیکی اثبات می کند (علاوه بر قانون سوم نیوتون = عمل و عکس العمل) او فرمول ریاضی "معاد جسمانی" را عکس فرمول معروف "نسبیت ماده و انرژی" می داند: E=M.C2>>M=E:C2 یعنی اگر حتی بدن ما تبدیل به انرژی شده باشد دوباره عینا به ماده تبدیل شده و زنده خواهد شد.
اینیشتین در این کتاب همواره از آیت الله بروجردی با احترام و بارها به لفظ "بروجردی بزرگ" یاد کرده و از شادروان پروفسور حسابی نیز بارها با لفظ "حسابی عزیز"...یاد کرده است.
000/000/3 دلار بهای خرید این رساله توسط پروفسور ابراهیم مهدوی (مقیم لندن) با کمک برخی از اعضاء شرکت های اتومبیل بنز و فورد و .. از یک عتیقه دار یهودی بوده و دست خط اینشتین در تمامی صفحات این کتابچه توسط خط شناسی رایانه ای چک شده و تأیید گشته که او این رساله را به دست خود نوشته است.
 

 

darkdart_393

جوابیه

سلام
در شماره 1153 متنی از یکی از دوستان بود که به نظر میومد مفهومش اینه که تاجیکستان هم داره مثل بعضی کشورای عمدتا عربی به جعل تاریخ درباره بزرگان علم و ادب میپردازه .

نمونه پولهاي كشور تاجيكستان

ابتدا همونطور که می­دونید ایران امروز ما ایران واقعی نیست بلکه به همت و غیرت و وطن پرستی شاهان گذشته مخصوصا قاجار، هر کی از راه رسید یه تیکشو برد یادگاری، اما تا کمتر از 200 سال پیش ما و مردمان تاجیکستان، افغانستان، بحرین، آذربایجان کنونی (دربند و اران)، ارمنستان و بخش­هایی از گرجستان کنونی و کردستان عراق در یک آب و خاک و تحت یک نام، ایران، زندگی می­کردیم (در ادامه هر جا لفظ ایران­زمین به کار بردم منظورم ایرانیه که توضیح دادم).

دوم اینکه تا قبل از پهلوی اول ما رو به نام پرشیا می­شناختند و لفظ ایران که توسط نیاکان ما و به معنی سرزمین آریایی­ها به کار می­رفته، کمتر استفاده می­شد که رضاخان با تغییر نام پرشیا به ایران به نظر من دستور اربابان بریتانیاییشو انجام داد تا در آینده و با کمرنگ شدن حافظه تاریخی ما به دلیل گذر زمان و نداشتن مطالعه در باره پیشینیان خودمون احتمال اتحاد دوباره ایرانیان، که همواره در طول تاریخ و پس از هر شکست از بیگانه­ای رخ داده است، دیگه این بار تکرار نشه . تازه به اینم بسنده نمی­کنند و با ایجاد تعصبات دروغین و تحریف­های مسخره­ای همچون اقلیت­های قومی کرد، آذری، بلوچ،ترکمن و ... و پیروی دانسته یا نادانسته عده­ای از خود ما هم اختلاف و جدایی تازه­ای هم درست می­کنند. حتی اگر رضاخان نیت خیری هم داشته که من گمون نمی­کنم همین که امروز با انیرانی خطاب قرار کسایی که واقعا ایرانی هستن و مانع شدن از اتحاد دوباره یک خنجر دیگه هم به این مرز و بوم زده. آخه با توجه به روند وقایع از همون ابتدای تشکیل دولت فراگیر ماد، می­بینیم که آریایی­ها قبل از تشکیل دولت ماد هم، دولت­های محلی در جای جای فلات ایران داشته­اند اما با روی کار آمدن مادها این دولت­ها در دولت ماد حل شدن. این روند رو در تمامی دوران­های بعد از هخامنشیان تا بعد از اسلام وحتی همین دوره قاجار هم میشه با قوت و ضعف مشهود دید که به نظر من دلیلش هم بلوغ فکری نیاکان ما از همون ابتدا است، چیزی که تازه با ایجاد اتحادیه اروپا جاهای دیگه دنیا هم می­خوان مثل اونا شن، به بیانی هر چند مطمئنا برای اکثر اون حاکمان محلی قابل قبول نبوده اما مردمان به درستی دریافته بودن که تحت یک حکومت فراگیر زندگی کردن بهتر است تا هر چند وقت مردم قربانی زیاده طلبی­ها و درگیری­ها و کشورگشایی این حکام محلی بشن، تازه از خیلی از منابع هم در مناطق مرزی دیگه بی هیچ منعی میشه بهره برداری کرد، خصوصا ما مردم فلات ایران که حتی حالا هم نسبت به خیلی جاهای دنیا از ریشه و اصل مشترکی برخورداریم. با این توضیحات می­خوام این نتیجه رو هم بگیرم که عبارت اقلیت­های قومی هم فقط سزاوار همون دول استعمارگر غربیه که دیگر مردمان به چشم عاملی برای رسیدن به سود بیشتر نگاه میکنن نه ما که هیج وقت استعمارگر نبودیم و نه تنها دیگران رو به چشم برده ننگریستیم که از اول هم دربرابر همه قدرت­های برده­دار از بابل و روم گرفته تا همین جدیدای حال حاضر هم ایستادیم حالا جه ابرقدرت باشیم چه مثل حالا یه قدرت متوسط منطقه­ای. همه ما مردمی بودیم که با هم یک کل رو ساختیم و هر کدوم یه بخش منحصربه فرد و جدایی ناپذیر از این کل هستیم.

سوم هم اینکه اگر بگیم نه ما فقط ایرانی هستیم و تاجیکا و افغان­ها و... ایرانی نیستن و بخواهیم منصفانه نگاه کنیم که دیگه اون وقت ما کسایی می­شیم که مفاخر بزرگ علم و ادب رو داریم برای خودمون مصادره میکنیم؛ چون امروز دیگه نه بلخ و مرو و بدخشانی مونده نه خوارزم و گنجه و اروان و صد شهر دیگر، بسیاری از بزرگان تاریخ علم و ادب ما همچون اولین تلاش­های استقلال خواهانه مردم ما هم از خراسان و سیستان بزرگ و سغد آغاز شد که حالا دیگه به لطف شاهان بی غیرتمون در جغرافیای ما به حساب نمی­آیند و از خوارزمی و بیرونی و ابن سینا تا مولانا و .... هیچ کدوم در ایران امروزی متولد نشدن، اگه بگیم بوعلی که تو همدان مرده که شیخ علی همدانی هم خوب تو کولاب در تاجیکستان امروزی فوت شده. اگرم بگیم فردوسی و عطار و امثال اونا که همینجا به دنیا اومدن و مردن خوب جواب اینه که حکومتهای اون وقت ایران هم ریشه و هم مرکزیتشون جاهایی بوده که الان دیگه به نام ایران نمی­خوننشون. اینجاست که به نظر من هویت ایرانی نه تنها به زبان و ادب پارسیست که در کنارش زیستن در حیطه­ای به نام ایران­زمین،جایی که تصویرش هرچند هم محو تو اعماق قلب هرکدوممون هست، واز جون مایه گذاشتن و فداکاری برای اونه

چهارم هم اینکه مردم تاجیک برای پاسداشت و حفظ زبان پارسی کارایی کردن که حتی تو همین ایران کمتر کسی از ما چنین بودیم؛ اونا بعد از نیمه دوم قرن 19 که به لطف مشورت انگلستان و فرانسه و شعور شاهان قاجار ضمیمه امپراطوری تزاری روسیه شدن زیر تمام فشارها و ستم­های تزارها بازم زبان فارسیو نگه داشتن و در زمان تاریک کمونیست­های شوروی هم نه تنها این مهم ادامه یافت که شاهنامه چاپ مسکو و فیلم­های ساخته شده از شاهنامه در شوروی تماما به همت و تلاش اونا بوده، کاری که پهلوی­ها با اون همه دبدبه کبکبه و تبلیغ درباره ایرانیت آریایی بودن و خراب کردن اسم پهلو حتی یک بارم من ندیدم و نشنیدم از شاهنامه فیلمی ساخته باشن، انگار کلا تو کار فیلم فارسی بودن، ما هم اقلا اول انقلاب با فیلمایی مثل سربه­داران و هزاردستان و ابن سینا بدک نبودیم اما این اواخر که کلا رفتیم تو کار فیلم ساختن از تاریخ اعراب، البته به نظر من این به خودی خود بد نیست اما فراموش کردن اون سمت ماجرا و هر بار از تعادل خارج شدن و از یه طرف افتادن بد و مشکل سازه، یه فیلمم که از شاهنامه ساختیم، منظورم چهل سربازه، انقدر گند زدیم که نگو، هرچی حکیم توس به ظرافت در لفافه شعر و نظم آورده بود دوستان کارگردن چنان در نهایت مهرت بیان کردن که دل هر دوستدار سینمای تاریخی رو به درد آورد.بگذریم راستی اکثر تاجیکا دست کم یکی از متون فاخر ادبی رو کامل حفظ هستن. بسیارموارد دیگرم از تلاش آنها در زنده نگه داشتن زبان و ادب پارسی هست که دیگه با خودتون که برین مطالعه کنین.

در آخر هم باید اشاره کنم که همواره مردمان خودشان را برای مهم و بزرگ نشان دادن، با بیان اینکه فلانی از آن ماست به مفاخر و ستارگان علم و ادب و دین وصل می­کنند، چرا ما نخواهیم کسایی باشیم که سایرین با نام بردن از ما کسب اعتبار کنند.

با تشکر از همگی
 

 

azjensekhoda

قهوه تلخ یا چای قندپهلو؟!

سلام.
سریال «قهوه تلخ» مهران مدیری بالاخره بعد از کش و قوس های مختلف در شبکه خانگی از دو هفته قبل توزیع شد و این هفته (سه شنبه) سری سوم آن عرضه خواهد شد. این سریال نود قسمت است که در سی مجموعه سه قسمتی هر هفته عرضه خواهد شد. مهران مدیری شخصا در ابتدای قسمت اول (فکر می کردم فقط در ابتدای قسمت اول بوده ولی گویا در ابتدای همه ۳۰ سری هست) در حدود ۱۰ دقیقه صمیمانه با مخاطبان و مردم سخن می گوید و کل صحبت او درباره سریال به مساله کپی رایت بر می گردد و خواهش او نسبت به اینکه مخاطبان از روی مجموعه ها کپی نکنند و هر کس خودش پول بپردازد (هفته ای ۲۵۰۰ تومان) و مجموعه را بخرد و حتی به برادر و خواهر و آشنایان هم ندهند.

و اما چند نکته:

۱- آقای مهران مدیری که دم از رعایت کپی رایت می زند خود در تیتراژ ابتدای سریال ش از تصنیف “علی‌اکبر شیدا” استفاده می کند و آن را بازخوانی می کند ولی در تیتراژ هیچ نامی از او نمی بینیم. کپی رایت در خدمت جیب من است دیگر. هر جا دلم خواست رعایت می کنم! تازه این اولین بار نیست و قبلا هم در آهنگ تیتراژ سریال های قبلی اش هم همین نکته بوده است.

۲- سریال قرار بوده در تلویزیون پخش شود. از نوع ساخت و رعایت ظاهر و باطن (!) افراد و شوخی ها این کاملا پیداست. در خبر ها هم جسته گریخته معلوم شده که گویا مسئولین سیما پیشنهاد سه و نیم میلیارد بابت مجموعه را داده بودند اما تهیه کنندگان و کارگردان مجموعه نپذیرفتند و خواستند دیگر درآمدهای پخش تلویزیونی سریال یعنی تبلیغات میان برنامه را هم داشته باشند که سیما با این خواسته موافقت نکرده و نتیجه این شده. آقای مدیری، حداقل در همان ده دقیقه سخنرانی تان نگوئید «مردم عزیز دلم براتون خیلی تنگ شده بود» شاید بهتر بود می گفتید: «مردم پولدار عزیز» یا «پول دار های گرامی» «آنهایی که دست تان به دهن تان می رسد» «آنهایی که هفتاد و پنج هزار تومان برای تان کلی پول نیست و لنگ همین مقدار پول نیستید» و …

۳- در ادامه مورد قبل: در محله مان مغازه ای هست که هر بار با بانو از جلوی آن رد می شویم دل مان می سوزد. آه می کشیم. شکر می کنیم خدا را. غصه می خوریم برای مردم بیچاره. اینقدری پول دار نیستیم اما خدا رو شکر می توانیم یک مانتوی ۲۰ هزار تومانی بخریم و نرویم در آن مغازه از انبوه لباس های دست دوم روی هم ریخته یک مانتو جدا کنیم و بین ۲۰۰۰ تومان یا ۱۵۰۰ تومن خریدنش التماس کنیم. دلمان برای این مردم می سوزد. همان هایی که مدیری دلش برایشان تنگ نمی شود.

۴- در میان این بازی های بزرگان با رقم ها و پولهایی که برای ما شمارش صفرهایش خیلی سخت است، متضرر باز هم زیر خطی ها هستند. آنهایی که نمی توانند برای یک سریال نود قسمتی و خندیدن و شاد بودن بهای هفتاد و پنج هزار تومانی بپردازند. ایران هفتاد میلیون جمعیت دارد. اگر هر خانواده را حدودا ۵ نفری فرض کنیم می شود ۱۴ میلیون خانواده. فروش سری اول مجموعه گویا در حدود یک میلیون نسخه بوده. یعنی حدود ۸ تا ده درصد خانواده های ایرانی سریال را می خرند و می بینند. اصلا دو برابر. تو بگو بیست درصد. شاید آقای مدیری از این فروش خارق العاده خوشحال باشد و پول خوبی گیرش آمده باشد و شاید سایت ها نوشته باشند این فروش رقم بالایی است ولی من می گویم رقم پایینی است. هشتاد درصد مردم از دیدن سریال محرومند چون پولش را ندارند. به فرض که بیست درصد مردم هم اصلا در این فاز نیستند و کلا خوششان نمی آید. باز شصت درصد می ماند. آن پدر صاحب چند سر عائله ای که با بدبختی روزی بخور و نمیر خانواده اش را در می آورد وآخر شب با زن و بچه هایش لا اقل یک ساعت خوش بودند و می خندیند حالا دیگر زین پس همان را هم ندارند. چون سریال خوب دیدن مال بچه پولدارهاست.

۵- کم بضاعت ها سریال خنده دار نبینند چون آقای مدیری و آقا ضرغامی با هم دعواشان شده. مهران مدیری پول بیشتری می خواهد و او پول بیشتر نمی دهد. البته بچه های جفت شان امشب قسمت سوم را می بینند. بچه کثیف و دماغ آویزان این خانه قدیمی ته کوچه ماست که امشب سرش بی کلاه است و با تو سری می خوابد. پول نداری بمیر. آقای مدیری، مردم مردم نکن لطفا، اسکناس بشمار. بعد در همایش تقدیر از برترین ها نرو بالای سن بگو این مردم همه چیز من هستند و من خودم را فدای ایشان کرده ام و از همه چیزم گذشته ام.

۶- مدیری در رعایت کپی رایت از اف بی آی هم پیشی گرفته. کپی رایت یعنی اینکه من سی دی را خودم بخرم. بعد هم از رویش ده تا کپی نکنم بروم بفروشم. چون سود باید مال مدیری باشد نه مال من. این درست. ده تا و یکی هم ندارد نباید برای کسی کپی کنم. درست. ولی دوست دارم سی دی هایم را بنشینم با خواهرم تماشا کنم. دوست دارم با فامیل نگاه کنم. دوست دارم بدهم برادرم هم ببیند. این چه ربطی به کپی رایت دارد. من باید کپی نکنم. باید دانلود نکنم. ولی سی دی خودم را که پولش را داده ام نمی توانم بدهم داداشم ببیند؟! چه کسی این را گفته؟ از کجا درآمده؟ public show نباید بکنم و در محل عمومی نباید نمایش بدهم. ولی در خانه چه اشکالی دارد؟! همسر من با خواهرم چه فرقی دارد مثلا؟ بعد اگر با هم زندگی کنیم چه؟ این چه مسخره بازی است که می گوید خواهر برادر ها هم حتی به هم بگویند برو خودت بخر؟ توصیه های دینی و اسلامی از ما این گونه رفتاری را می خواهد و خدا هم همین را می پسندد که آقای مدیری و جیب مبارک شان می پسندد؟!

۷- خانواده ای را می شناسم که پدر خانواده مجموعه را می خرد. سه دختر ازدواج کرده اش هم هر کدام می خرند و با شوهرها و بچه هایشان می بینند. پسر خانواده که مجرد هست هم می خرد تا به مدیری کمک کند و خودش هم در قرعه کشی شرکت کند. آن یکی پسر ازدواج کرده خانواده نمی خرد. خواهر برادرهایش هم به او نمی دهند طبق توصیه مهران مدیری. سرش بی کلاه می ماند. اما نکته اینجاست که همین پسر، وقتی مشکل مالی دارد همین جماعت، همین قدر پولشان جمع نمی شود برای کمک به او. زورمان می آید همت کنیم و در خانواده خودمان به ضعیف تر ها کمک کنیم و دست شان را بگیریم. ولی این جور وقت ها خوب پول خرج می کنیم. ملت جالبی هستیم. الکی یک هو جو کپی رایت می گیردمان و پول خرج می کنیم.

۸- به گمانم «قهوه تلخ» بهترین نام برای این مجموعه بود. قهوه معمولا نوشیدنی بالای خطی هاست. زیر خطی ها کمتر قهوه می نوشند. مگر گهگاهی به جهت تغییر ذائقه. بالای خط فقری ها هستند که قهوه می نوشند آن هم تلخ و به به و چه چه می کنند و چیز تلخ و بدمزه خوردن نوعی با کلاسی به حساب می آید. کلاس دارد. سریال مهران مدیری هم برای همان ها ساخته شده پس نامش درست است. اگر از تلویزیون پخش می شد باید می شد چای دیشمله قند پهلو. که همه بخورند و کیف کنند و خستگی شان در رود. ایرانی هم باشد. اصالت داشته باشد. فرنگی نباشد.

۹- در همان ده دقیقه سخنرانی مدیری درباره آپارتمان ها و صدها هزار جایزه نقدی اش می گوید که قرار است به کسانی که اصل سی دی ها را می خرند اهدا شود. بعد هم توضیح می دهد که «من که اهل کارهای تجاری و تبلیغاتی نیستم و بلد نیستم درباره آپارتمان و جایزه حرف بزنم. ولی حالا چون این بسته یک کار فرهنگی است به خودم جرات و اجازه این رو دادم که اینها رو بگم» آقای مدیری عزیز یادمان هست که جنابعالی وسط سریال یک وانت سیمان می آوردی وسط لوکیشن خالی می کردی و بعد می گفتی که این سیمان ها هیچ ربطی به قصه سریال نداره ولی چون می خواستیم سیمان تبلیغ کنیم این قسمت رو اضافه کردیم. یا آن پیام های تبلیغاتی کاملا بیرون زده در باغ مظفر. یا عکس بزرگ جنابعالی در کنار چای عرفان _اگر اشتباه نکنم_ در بزرگراه ها. پس لطفا برای ما افه ی فرهنگی بودن و من اهل پول و اهل تبلیغات نیستم نگذارید. بیایید بگویید این جایزه ها را گذاشته ایم که همه به هول و ولا بیفتند و چهار تا ساختمان و ماشین ببینند سی دی های اصلی مان را بخرند که پول بیشتری کاسب شویم. بگویید دو دو تا چهار تا کرده ایم که اگر این جایزه ها را بگذاریم ده برابر پول جایزه ها در جیب مبارک مان می رود. پس می ارزد که آپارتمان بدهیم با همه وسایل کامل. قر نیایید لطفا. چای کیسه ای و سیمان هم محصول فرهنگی اند؟!

۱۰- مهران مدیری همچنان شوخی های ضایعی در سریال اش دارد اما قطعا این مجموعه برای تلویزون آماده شده بوده چون در سریال های تلویزیونی قبلی اش هم از این ها داشت. این نکته را بیش از این نمی توان اینجا باز کرد ولی همین قدر بگویم که او سربسته در بطن دیالوگ ها چیزهایی می گنجاند که خیلی ها معنی آن را می گیرند و متوجه می شوند. قسمتی از یک جوک +۱۸ یا چیزهایی از این دست. نمی دانم چه اصراری بر این کار دارد؟!

 

 

ashirazi110

بیست و یک روش برای گفتن دوستت دارم
 بدون گفتن حتی یک کلمه

می دانید گفتن دوستت دارم برای شما و همچنین برای نامزدتان بسیار اهمیت دارد. اما شما نباید به گفتن دوستت دارم بسنده کنید. درحقیقت، ابراز علاقه غیر کلامی روش بهتری برای جذب کردن مردان است.
مردها تمایل دارند که دوستت دارم را در کارهایشان ثابت کنند بنابراین برای ابراز احساساتشان کمتر از این جمله استفاده می کنند. ما در اینجا شما را با نحوه ابراز علاقه چند نفر آشنا می کنیم تا ببینید چگونه می توانید علاقه و عشقتان را بدون گفتن یک کلمه به طرف مقابلتان ابراز کنید.

رمانتیک باشید
• گاهی اوقات من یک پیام عاشقانه برای همسرم روی میز صبحانه اش می نویسم. مخصوصا روز ولنتاین با برش های نان روی میز صبحانه علاقه ام را به او نشان میدهم. او با دیدن این پیام عاشقانه لبخندی بر لبانش می نشیند.

• هرچندوقت یکبار روی یک کارت برایش می نویسم که چقدر دوستش دارم و از او تشکر می کنم که قبل از اینکه بخوابد آن را بخواند.

• همسر من، گاهی اوقات به ماموریت کاری می رود و وقتی که برمی گردد، به او هدیه کوچکی می دهم. هدیه را روی میز آشپزخانه می گذارم و منتظر می مانم تا متوجه اش شود. هدیه ای که برایش تهیه می کنم می تواند عطر مورد علاقه اش، گل طبیعی، یا حتی یک تکه وسیله زینتی که خودم درستش کردم باشد.

• من گاهی اوقات نوشته های عاشقانه، را در کشوی لباسهای همسرم می گذارم. او هرگز نمی تواند پیش بینی کند که دفعه بعد چه چیزی خواهد دید. او بعد از دیدن نوشته های من آن را بر می دارد و می داند که کار من است.

• من روی آینه برای همسرم می نویسم دوستت دارم تا هروقت سراغ آینه رفت آن را ببیند.

زندگی را راحت بگیرید
• شوهر من هر شب خمیردندان را روی مسواکم می ریزد و روی سینک می گذارد. او بهترین شوهر دنیا است.

• من لیست کانال های تلویزیون را به ترتیب علائق شوهرم تنظیم می کنم. مثلا اول کانالی که بیشتر فیلم پخش می کند و سپس کانال ورزشی. چون می دانم که او به این دو شبکه علاقه دارد البته این موضوع را به او نمی گویم. زمانی که کنترل تلویزیون را دستش گرفت کاملا سورپریز می شود.

• قبل از اینکه شوهرم سرکار برود، میز صبحانه را آماده می کند. برای یک مرد، این واقعا قدم بزرگی است.

• شوهر من هر روز صبح زود بیدار می شود. با وجود اینکه کارش ساعت ۹ شروع می شود و می توانید دیرتر از من بیدار شود اما اینگونه نیست. وقتی که من آماده شدم، همسرم سه فرزندمان را به سمت ماشینش می برد تا آنها را برساند. برای من این کار بهترین روش است که نشان می دهد او همه ما را عاشقانه دوست دارد.

قدردانی تان را نشان دهید
• وقتی که من و همسرم با دوستانمان بیرون می رویم من واقعا به خودمان افتخار می کنم حتی اگر او درمورد چیزهای کوچکی از من صحبت کند.

• هر روز صبح قبل از اینکه من از خواب بیدار شوم، همسرم دو عدد حوله تمیز برایم آماده می کند تا وقتی که حمام رفتم حوله ام آماده باشد. یک حوله بزرگ برای بدنم و یک حوله کوچکتر برای موهایم.

با در آغوش گرفتن همسرتان از او تشکر و قدردانی کنید
اولین اعتراضی که بیشتر از بقیه از مردان می شنویم این است که آنها می گویند ما برای کاری که انجام می دهیم قدردانی نمی شویم. دفعه بعد که شوهرتان برای بردن زباله ها به بیرون از خانه رفت برای ۳۰ ثانیه هم که شده او را در آغوش بگیرید و از او قدردانی کنید. مردان فوق العاده تحت تاثیر این روش قرار میگیرند.

• زمستان ها موقع صبح، من ماشین شوهرم را استارت می زنم تا زمانی که می خواهد سرکار برود ماشینش گرم شده باشد.

نشانه های عشق و صمیمیت را از خودتان به جا بگذارید
• صفحه موبایل همسرتان را عوض کنید تا هروقت به گوشی اش نگاه کرد جمله دوستت دارم را بخواند.

• من و همسرم ایمیل های کوتاهی برای همدیگر می فرستیم تا به همدیگر نشان دهیم که در هر لحظه چه حسی نسبت به یکدیگر داریم. یکبار او برای من نوشت: آهنگ یک خواننده مرا یاد تو می اندازد. حالا هرموقع که من آن را گوش می کنم متوجه می شوم چقدرشوهرم مرا دوست دارد.

• شوهر من ساعت ۵:۳۰ صبح بیدار می شود، اما شب قبل لباسهایش را از داخل کمد و کشویش بیرون می آورد تا صدای باز و بسته شدن آنها مرا بیدار و اذیت نکند. به نظر شما این عشق نیست؟!

یک پیام رمزدار بفرستید
• روی دیوار هال تا دیوار اتاق خواب نوشته ای دنباله دار برای همسرتان بنویسید.

• هر روز صبح که شوهرم سر کار می رود سه بار برایم بوق می زند. با این کار به من نشان می دهد که دوستت دارم.
 

 
come_tel3x

متن زیر خلاصه فیلم نامه ای است
 با عنوان وایسا دنیا

نویسنده متن و آدرس سایت در انتهای متن آمده، در ضمن تمام نامها در این فیلمنامه به صورت اتفاقی انتخاب شده اند.
در ابتدای فیلم رضا را می بینیم که پس از جر و بحث با خانواده در حال قدم زدن در خیابان است، جلوی دکه روزنامه فروشی می ایستد و با خواندن تیتر روزنامه مشغول بحث در مورد سیاست روز با مشتری بغل دستی میشود

هشت سال قبل :
مریم و حمید اهل تهران و مشغول به تحصیل در دانشگاه شیراز میباشند و شروع آشنایی آنها در همان دانشگاه بود.
مریم در رشته علوم آزمایشگاهی و حمید در مهندسی صنایع درس می خوانند مریم 22 ساله م حمید 24 ساله میباشد مقدمات ازدواج پس از آشنایی خانواده ها با هم شکل میگیرد و در همان روزها عروسی می کنند
پایان درس حمید و مریم (فوق دیپلم) در شیراز تقریبا همزمان است و پس از آن به تهران بر می گردند
اکنون چند ماه گذشته و مریم در کنکور دانشگاه تهران پذیرفته می شود و مشغول ادامه تحصیل و حمید به دلایل شغلی هفته ای یک یا دوبار به ماموریت می رود (و مریم در این روزها در خانه تنهاست البته به همراه دخترشان نگار که الان دو سال دارد)

احمد صاحبخانه دوست صمیمی حمید است و نیز صاحب آرایشگاه مردانه ای در طبقه پایین همان خانه است، مردی صمیمی و رفیق باز، مجرد، مصرف تفریحی مشروب وتریاک
در مهمانی های مجردی به تدریج حمید از یک مهندس فعال تبدیل به یک معتاد می شود
احمد که حالا دیگر سر و سری با مریم پیدا کرده در زمانهایی که حمید در مسافرت است و نگار مهد کودک، بخوبی اوقات را با مریم سپری می کند
حمید در پی رفتارهای سرد مریم به اعتیاد شدید دچار می شود و زمانی که از رابطه بین احمد و مریم مطلع می شود راهی جز طلاق پیش پای خود نمی بیند و این روزها مصادف است با اخراج حمیید از کار

حمید اکنون تنها مانده و در حسرت ازدواج نا فرجامی که حتی حزانت فرزندش نیز به دلیل اعتیاد پدر به مادر سپرده شد، ازدواجی که صمیمی ترین دوستش را از او گرفت، شغلش را هم که برای آن کلی زحمت کشیده بود از او گرفت
یک شب برای حرف زدن با زن سابقش به خانه مریم میرود و صحنه پارتی مریم، احمد و دوستانشان را مشاهده می کند پس از فحاشی و کوبیدن در خارج میشود و همان شب به توصیه یکی از دوستانش برای عوض شدن روحیه، به شمال میروند
حمید به دلیل عصبانیت و مستی و سرعت بالا قادر به کنترل ماشین نیست و در پیچ تندی در جاده چالوس به ته دره می روند و می میرند.

مریم و احمد همسایگان صمیمی ای هستند (و مریم از مرگ حمید اطلاع ندارد)
نگار بعد از ظهر ها تا زمانی که مادر از سر کار برگردد نزد احمد است، احمد بر خلاف ظاهر مهربانش با نگار در مقابل مریم، اما در نبود مادر لذت می برد از اینکه بر تن دختربچه شش ساله زیبایی لباسهای سک3ی بپوشاند با او برقصد و معاشقه کند و در صورت تمرد کودک او را کتک بزند
نگار این قضایا را به مادرش می گوید اما مادر غرق در عشق احمد، این چیزها را توهمات بچه گانه می داند
بالاخره نگار تصمیم خود را می گیرد و در روزی که مادر روی بام مشغول پهن کردن لباس روی بند می باشد تهدید به خودکشی می کند و از مادر می خواهد بین او و احمد یکی را انتخاب کند
نگار به سمت انتهای بام میدود و مادر پشت او، و (شاید در یک خودکشی نا خواسته) جان میسپارد
مریم پس از مرگ نگار، با مشاجره از احمد جدا شده و به محله جدید می رود او در حال حاضر رابطه خوبی با مادرش ندارد و ترجیح می دهد تنها زندگی کند
او ترم آخر فوق لیسانس است و در خانه ای مستاجر میشود (و خود را اهل شیراز معرفی می کند)
صاحبخانه فرد متمولی است و پس از مدتی مریم با درک مناسبی که از دید خودش از اوضاع پیدا کرده، خود را به رضا پسر صاحبخانه نزدیک می کند بلکه ازدواج با رضا بتواند او را صاحب زندگی مرفهی کند
احمد با تعقیب مریم از دانشگاه به آدرس جدید او پی می برد
مریم که رابطه عاشقانه ای با رضا دارد و هیچ چیز از گذشته خود به رضا نگفته است کم کم متوجه احمد در زندگی اش می شود و به رضا می گوید که او یک مزاحم است که قبلا از او خاستگاری کرده ولی به دلیل اعتیاد مریم به او جواب منفی داده
رضا به مریم اطمینان می دهد که نگران نباشد و احمد نمی تواند به او آسیبی برساند و از اینرو هر روز در راه دانشگاه و محل کار احمد را همراهی می کند
روزی پس از آنکه رضا، مریم را به بیمارستان محل کارش می رساند احمد خود را به رضا می رساند و شرح ماوقع را …
رضا ابتدا باور نمی کند اما پس از چند روز که احمد عکسها و نامه هایی از مریم و خودش نشان می دهد جای تردیدی برای رضا نمی ماند که مریم در حال بازی دادن اوست
( پدر و مادر رضا تمام مدت از رابطه رضا و مریم چیزی نمی دانند)
در اولین قدم تلافی جویانه رضا تصمیم می گیرد به پدر و مادرش بگوید چه زنی دو سال مستاجر آنها بوده و نتیجتا صاحبخانه عذر مریم را خواست
رضا اما برای ریختن زهر اصلی به مریم کماکان با او صمیمی نشان می دهد گویی هیچ چیزی از احمد نشنیده است و هیچ نقشی در فسخ قرارداد اجاره نداشته
رضا به شدت سرخورده شده بود و دو سال خود را علاف دختری می دید که دست کم دو مرد در زندگی او همزمان حضور داشتند در حالی که یکی از آنها شوهر مریم بوده
از سوی دیگر خود را مدئون فردی می داند که او را از این مرداب نجات داده، اگر چه از حس کینه و انتقام جویی احمد هم آگاه است اما بهرحال افشاگری احمد برای رضا گامی مثبت بود
رضا با همدستی احمد و به تحریک او تصمیم به انتقام از زنی فاسد که در نقاب دختری اوکازیون دو سال او را مورد تمسخر قرار داده بود میگیرد
اعصاب مریم از حضور احمد در زندگیش بهم ریخته و بخصوص پس از رفتن از محله رضا حال خوشی ندارد
رضا به او پیشنهاد مسافرت به شمال برای عوض شدن روحیه مریم را میدهد
به هتلی در نوشهر می روند و رضا آدرس هتل را به احمد می دهد
نیمه شب احمد به عنوان مهمان رضا وارد هتل می شود و به اتاق آنها میرود، پس از ورود او، رضا کل ماجرا را به مریم می گوید

مریم پس از مشاهده چاقوی رضا، راست یا دروغ التماس میکند که پس از مرگ نگار تغیر کرده و گذشته اش را دور ریخته ولی از دید رضا اینها توبه گرگ است و چه بسا دروغهایی برای نجات از مرگ
مریم با ضربات چاقوی رضای مست از پا در می آید که فریاد می زند دنیا را از وجود کثافتت پاک می کنم
پس از نیم ساعت از فرار رضا و احمد از محل جرم، پلیس توسط نگهبان چاقو خورده هتل در جریان قرار می گیرد
در تعقیب و گریز با پلیس، احمد و رضا که هر دو به شدت مست بودند به همان دره ای سقوط می کنند که حمید در حال مستی سقوط کرده بود!

“محمد فلاح : http://shaer.info/“
منبع : http://shaer.info/?p=4127
 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  • براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کنيد براي اعضا گروه جالب باشد را مي توانيد به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستيد تا با نام خودتون در  بخش «مطالب ارسالي اعضا» نوشته شود.

  • از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  • منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده(!) انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  • دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، ممنونم! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2010  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

11 آذرماه / 2 دسامبر / 25 ذی الحجه

Mobin_s2004@yahoo.com
 11 آذر هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com

پيروزي ايرانيان در «زاد روز نور و گرمي»
 و تجديد حيات ايران؛ ورود پيروزمندانه "مرداويز" به اصفهان

دوم دسامبر سال 931 ميلادي (آذرماه 310 هجري خورشيدي) مرداويز زياري حكمران و رهبر مردم مازندران، گرگان، گيلان و ري كه «تاريخ» از او به عنوان يك ايراندوست بزرگ انقلابي، يك رنسانسير و از بانيان تجديد استقلال و حاكميت ايران نام مي برد پس از بيرون راندن عوامل و نظاميان خليفه عباسي از كاشان، همدان و ديگر شهرهاي مركزي ايران و درهم كوبيدن آنان درنبردي در 49 كيلومتري اصفهان وارد اين شهر شد و آن را پايتخت همه ايران اعلام كرد.
در همين روز مرداويز در اجتماع مردم اصفهان كه براي ابراز احساسات نسبت به او گرد آمده بودند خطاب به آنان مطالب مهمي بيان داشت كه مضمون آن از اين قرار است:
«من و يارانم كه به خاطر گرامي ميهن، شمشير برگرفته و جان بر كف نهاده ايم در روز تولد نور و گرمي (روز آتش؛ روز نهم از ماه نهم سال ايراني ــ 9 آذر) كه روز خوش يمني براي ايرانيان بوده است در نزديكي اصفهان سپاهيان وفادار به خليفه را بشكستيم و از ايران گريزانديم. من از ديلمان برخاسته ام ــ از ميان مردمي شكست ناپذير. هيچكس به خاطر كارهاي غير ميهني كه تا به امروز كرده است؛ بازخواست و مجازات نخواهد شد. ولي از امروز مجازات خيانت به ميهن و همكاري با بيگانه؛ مرگ است. مي خواهم كه ازاين پس جز به پارسي سخن نگوييد و همه آيين ها و جشن هاي گذشته را كه ميراث فرهنگي مان و بازمانده از نياكان مان هستند به همان صورت و با رعايت اصالت هر چه تمامتر برگزار كنيد، ترس و دروغ را از خود دور سازيد كه مايه همه بدبختي ها هستند. مي دانيد كه من يك مسلمان هستم. برگزاري آيين هاي ملي با اسلام مغايرت ندارد. تا اين جشنها و مراسم را رعايت كنيم ايراني باقي خواهيم ماند. «گفتار نيك ــ كردار نيك ــ پندار نيك» يك اندرز نياكان مان است كه تمدن و بزرگي خود را بر پايه آن استوار داشته بودند و هرگاه كه از چارچوب آن خارج شدند آسيب ديدند. از رعايت اين اندرزها كسي آسيب نخواهد ديد. من همين امسال ــ 58 روز ديگر ــ در همينجا جشن سده را بر پا مي دارم تا يادآور سه آموزشي باشد كه ذكر كردم».
     در اين اجتماع، ياران و پيروان مرداويز ازجمله برادران بويه حضور داشتند كه پس از مرگ مرداويز سراسر ايران را آزاد و بغداد را هم تصرف و خليفه را دست نشانده خود كردند.
     مردوايز كه درسال 935 - چهار سال پس از ورود به اصفهان - در همين شهر به دست کارگران غير ايراني به دليل سختگيري نسبت به آنان در برپايي مراسم نوروز كشته شد. اصفهان در سال 641 ميلادي به دست اعراب مسلمان افتاده بود.
     مرداويز جاه طلب نبود. او «ايران» را مي خواست و به آن عشق مي ورزيد، نه خودش را و دليلش شريك كردن نصر ساماني - ناسيوناليست ايراني ديگر در رهبري مناطق شمال خاوري ايران (خراسان بزرگتر ازجمله منطقه «فرارود») بود؛ زيرا هر دو داراي يك هدف بودند و آن آزادي و بزرگي ايران بود.
     بوئيان ـ پيروان راه مرداويز ـ براي جداساختن ايران و فرهنگ ملي آن ازقلمرو اعراب؛ به گسترش و ترويج شيعه پرداختند و مراسم عاشورا بر پا داشتند كه مورخان، شيعه اثني عشري را از ناسيوناليسم ايراني كه در طول تاريخ بارها توان خود را نشان داده است جدا نمي دانند.
    بوئيان حاکم بر بغداد حتي خليفه سني را مجبور ساختند كه روز عاشورا با پاي برهنه در خيابانهاي بغداد راه برود و در عزاي حسين بن علي (ع ) سينه بزند.

 

دو نمونه از زورگويي و مداخله انگليسي ها
 در ايران

دوم دسامبر1912 (11 آذر 1291) و پنج سال پس از تقسيم ايران به دو منطقه نفوذ انگلستان و روسيه، با اين كه انگليسي ها درمنطقه نفوذشان ازجمله استان فارس براي خود، نيروي نظامي «اس. پي. آر.» را به وجود آورده بودند به مقامات فارس شديدا اعتراض كردند كه چرا در راه كازرون به شيراز دزدان به يك كاروان دستبرد زده اند، زيرا كه اموال دو ــ سه هندي تبعه انگلستان هم ضمن اين دستبرد سرقت شده است!. اين اعتراض از سوي كنسول (قنسل) انگلستان در شيراز بعمل آمده بود. كنسولهاي انگلستان در شهرهاي منطقه نفود، مداخله وسيعي در امور اعمال مي كردند و در آنجا همه كاره بودند. سرقت راه كازرون پنجم آذر آن سال روي داده بود.
    
     -- هشت سال بعد، دوم دسامبر سال 1920 (11 آذر 1299) دولت انگلستان به دولت وقت تهران اخطار كرد كه امور نيروي قزاق از لحاظ اداري و تداركات و تسليحات و آموزش بايد در دست افسران و كاركنان اعزامي انگلستان باشد و دولت ايران همه هزينه ها از جمله دستمزد اين انگليسي ها را بپردازد!. اين اخطار در آستانه كودتاي فوريه (سوم اسفند آن سال) داده شده بود. لنين قبلا قرارداد 1907 انگلستان و روسيه مبني بر تقسيم ايران ميان آن دو قدرت را لغو كرده بود و در نتيجه، انگلستان يكه تاز ميدان ايران شده بود - ايراني که آن زمان دچار ضعف ناشي از شايسته نبودن مقاماتش بود.

 

قانون بسيار مهم منع مقامات ايران ازمذاكره بابيگانه درباره نفت

دوم دسامبر سال 1944 ميلادي (11 آذر ماه 1323 خورشيدي) دكتر محمد مصدق نماينده تهران هنگام تسليم طرح مهم خود كه چند نماينده ديگر هم آنرا امضاء كرده بودند به مجلس مبني بر محدود كردن مذاكره مقامات دولتي در زمينه نفت با بيگانگان نطق مهمي ايراد كرد و نياز جهان به نفت و بازي هاي سياسي و اعمال نفوذ ناشي از آن و مسا ئل مربوط ديگر را برشمرد و طرح، همان روز به تصويب رسيد.
به موجب اين طرح كه قانون شده است هيچ مقام ايراني حق مذاكره با بيگانه بر سر نفت، جز فروش آن را ندارد و متخلفان به 3 تا 8 سال زندان و محروميت ابد از خدمات دولتي محكوم خواهند شد.
در پي تصويب همين طرح بود كه معاون اول وزارت امور خارجه شوروي كه براي مذاكره درباره امتياز نفت شمال ايران به تهران آمده بود دست خالي از ايران رفت.

 

شهادت ميرزا كوچك خان جنگلى

11 آذر 1300 - مـيـرزا يـونـس مـعـروف بـه مـيـرزا كـوچـك خـان در سـال 1286 شـمـسـى در گـيـلان به صفوف آزادي خواهان پيوست و براى سركوبى محمدعلى شاه روانه تهران شد.
هـمـزمـان بـا اوج گـيرى نهضت مشروطه در تهران شمارى از آزادى خواهان رشت كانونى به نام مـجـلس اتـحـاد تـشـكـيـل دادنـد و افرادى به عنوان فدايى گرد آوردند. ميرزا كه در آن هنگام يك طـلبـه بـود بـه مـجـلس اتـحـاد پـيـوست و در سال 1289 شمسى در نبرد با نيروهاى طرفدارمـحـمـدعـلى شـاه در تـركـمن صحرا مجروح شد. در سال 1294 شمسى به جاى ((مجلس اتحاد))،((هـيـاءت اتـّحـاد اسـلام )) كـه شـامـل يـك گـروه 17 نـفـرى بـود كـه اكـثـر آن روحـانـى بودندتشكيل شد و ميرزا عضو مؤ ثّر آن بود و هدف خود را خدمت به اسلام و ايران اعلام كردند. پس ازاشـغـال شـمـال ايـران از سـوى ارتـش روسـيـه تـزارى هـياءت اتحاد اسلام به مبارزه با ارتش تـزارى پـرداخـت و روسـتـاى كـسما را در ناحيه فومن مركز كار خود قرار داد و پس از چندى به كـمـيـتـه اتـحـاد اسـلام تـبـديـل شـد و اعـضـاى آن بـه 27 نـفـر افـزايـش يـافـت و تـا پـايـان سـال 1296 شـمـسـى ، بخش وسيعى از گيلان و قسمتى از مازندران و طارم و آستارا و طالش وكـجـور و تـنـكـابـن زيـر نـفـوذ كـمـيـتـه اتـحـاد اسـلام درآمـد. ايـن كـمـيـتـه ((نـهـضـت جنگل )) و ((حزب جنگل )) نيز ناميده شده است .
فعاليت هاى نظامى نهضت جنگل
در فـروردين 1297، فدائيان نهضت جنگل پس از چند درگيرى با نيروهاى انگليسى مواضع مهم راه رشـت ـ مـنـجـيـل را در اخـتـيـار خـود گـرفـتـنـد در خـرداد 1297 نـيـروى((كـلنـل پـيـچـراخـوف )) افـسـر روسـى كـه قـصـد بـازگـشـت از ايـران را داشـت بـا((ژنـرال دانـسـتـرويـل )) انگليسى كه او نيز مى خواست از طريق انزلى به بادكوبه برود هم پـيـمـان شدند و نيروهاى روسى در منجيل با فدائيان ((كميته اتحاد اسلام )) به نبرد پرداختنددر حـالى كـه زره پـوش هـا و هـواپـيـمـاهاى انگليس هم براى كمك به او به حركت درآمده بودند((پـيـچـراخـوف )) راه مـنـجـيـل تا رشت و انزلى را گشود و پس از گشوده شدن اين راه نيروهاى انـگليسى در دو طرف راه مستقر شدند در اين ميان نيروى ((كميته اتحاد اسلام )) رشت را تصرف كرد اما پس از ده روز نيروهاى انگليسى به كمك زره پوش ها و هواپيماها رشت را تسخير نمودند در 27 مرداد 1297 ميان نمايندگان كميته اتحاد اسلام با نمايندگان رشت قراردادى امضاء شدامـضـاى ايـن قـرارداد چـنـان اخـتـلاف نـظـر پـديـد آورد كـه مـيـرزاانـحـلال كـمـيـتـه اتـحـاد اسـلام را اعـلام كـرد و كـمـيـتـه انـقـلابـى گـيـلان راتـشـكيل داد شمارى از سران كميته اتحاد اسلام كناره گيرى كردند و شمارى از افراد تندرو دركميته انقلابى گيلان عضويت يافتند.
بـراى از بـيـن بردن نهضت جنگل ، وثوق الدوله در بهمن 1297 به وسيله سيد محمد تدين پيام صـلحى براى ميرزا فرستاد و از او خواست كه نيروى مسلح خود را در اختيار دولت قرار دهد. اماپـيـام مـؤ ثـر واقـع نـشـد وثـوق الدوله در 18 اسـفـند 1297، تيمور تاش را با اختيارات به اسـتـاندارى گيلان فرستاد و در خرداد 1298، كلنل ((استارو سلسكى )) فرمانده نيروى قزاق بـا اخـتـيـارات تـام مـاءمـور سـركـوب نـهـضـت گيلان شد. در عمليات تسخير رشت توپخانه وهـواپـيـمـاهـاى نـظـامـى انـگـليـس هـم شـركـت داشـتـنـد بـيـش از حـمـله((كلنل تكاچينكف )) فرمانده انترياد تهران نامه تاءمين براى ميرزا نوشت ولى ميرزا نپذيرفت ودكتر حشمت كه پزشك بود و به دليل خدمات پزشكى محبوبيت زيادى در لاهيجان كسب كرده بودو در آنـجـا يـك گـروه بـه نـام ((نـظـام مـلى )) گـردآورده بود تسليم نيروى دولتى شد و به واسطه نزديكى با ميرزا آزاد شد تا از محل ميرزا مطلع گردند ولى او را دستگير و در اردوگاه نظامى 4 ارديبهشت 1298 محكوم به اعدام شد.
نهضت جنگل و رهبران انقلاب اكتبر روسيه
جـنـگـلى ها در دوران تزارها قيام خود را آغاز و به مخالفت با آنان پرداختند اما در آغاز پيروزى انقلاب اكتبر، روابط جنگلى ها با روس ها حسنه شد. پس از چندى روس ها سياست خود را تغيير واز حمايت نهضت جنگل دست كشيده و سرانجام به آن خيانت كردند.
در 28 ارديبهشت 1299 شمسى ، ارتش سرخ تحت عنوان سركوبى به اصطلاح ضد انقلابيون وارد بـنـادر انـزلى و غـازيـان شـد و بـراى مـيـرزا قـابـل تـحـمـل نـبـود مـيـرزا اسماعيل آقا جنگلى خواهرزاده ميرزا به نمايندگى به ديدار فرمانده ارتش سـرخ فـرسـتـاده شـد وى قـبـل از هـر سـخـنـى سـراغ مـيـرزا را گـرفـت وتـمـايل شديد خود را براى ديدار با او اعلام نمود ميرزا در راءس هياءتى به انزلى رفت و درآنجا با فرمانده ارتش ‍ سرخ ديدار و مذاكره كرد و نسبت به چند موضوع به توافق رسيدند وپـس از آن سران نهضت به رشت آمدند و اعلام حكومت جمهورى كردند و ضمن انتشار اعلاميه اى باعـنـوان ((فـريـاد مـلت مـظـلوم ايـران از حـلقـوم فـدائيـان جنگل )) به مفاسد دستگاه حاكمه ايران و جنايات انگليس ها اشاره كردند.
كودتاى حزب عدالت
پـس از ورود ارتـش سرخ به ايران چند تن از اعضاى حزب كمونيستى عدالت باكو وارد گيلان شدند و در رشت حزب عدالت را تشكيل دادند و در اجتماعات و سخنرانى ها موارد توافق شده بين جـنـگلى ها و روس ها را لغو مى كردند و تبليغاتى عليه ميرزا آغاز كردند. ميرزا در تير 1299بـه عـنوان اعتراض رشت را ترك كرد و اعلام داشت تا زمانى كه حزب عدالت عليه اسلام و به دفـاع از كـمـونيسم مى پردازد به رشت نخواهد آمد اعضاى حزب عدالت كه بعضى از آنان ماننداحسان الله خان و خالو قربان قبلاً از دوستان ميرزا بودند درصدد كودتا برآمدند آنان درصددبـودنـد كـه مـيـرزا يـا كـشـتـه گـردد و يـا دسـتـگـيـر از رهـبـرى نـهـضـت جـنـگل كنار برود ميرزا كه مطلع شد به جنگل رفت و در آن درگيرى ها بسيارى از جنگلى ها كشته شدند.
شكست نهضت جنگل و شهادت ميرزا كوچك خان
پـس از تـسليم خالو قربان ، نيروهاى دولتى وارد رشت شدند و چون مذاكرات صلح با جنگلى هـا به نتيجه نرسيد نيروهاى دولتى به تعقيب آنان پرداختند برخى متفرق و برخى تسليم وتعدادى كشته شدند با اين وضع سخت ميرزا در سرماى شديد زمستان از همسرش خداحافظى و درعماق جنگل رفت و منتظر فرصت بود كه در اثر سرما شديد از بين رفت .

Mobin_s2004@yahoo.com
 2 دسامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
تصميم به ساختن قسطنطنيه (استانبول) - نگاهي کوتاه به تاريخچه اين شهر

کنستانتين

كنستانتين پس از دستگيري و اعدام شريك حكومتي خود ــ لوسيوس ــ و اعلام حود به عنوان امپراتور همه قلمرو روم، دوم دسامبر سال 324 ميلادي در اردوي خود در كنار بسفور تصميم گرفت كه شهر بيزانتيوم ــ مهاجر نشين قديمي يونان ــ را با ساختن بناهاي تازه تكميل كند و آن را پايتخت دوم امپراتوري قرار دهد كه به ايران نزديكتر باشد. کنستانتين گفته بود که مراقب حركات ايران بودن از آنجا آسانتر است و در صورت تصميم به مقابله نظامي، هزينه سنگين لشكركشي از راه دور را ندارد.
    كنستانتين پس از اعدام لوسيوس اجازه نداد كه سناي روم براي او شريك حكومتي ديگري انتخاب كند.
    شهر بيزانتيوم در سال 330 ميلادي از هر لحاظ آماده شد و نام كنستانتين بر آن نهاده شد. شهر كنستانتينوپل (قسطنطنيه - استانبول) تا سال 1918 به مدت 1588 سال از مهمترين مراكز تصميمگيري در جهان بود.
    كنستانين 22 ماه مه سال 337 ميلادي درگذشت و جنگ جانشينان او با شاپور دوم (ذولاكتاف) شاه وقت ايران از دودمان ساساني در«سنگره» و شكست روميان ثابت كرد كه پايتخت روم، دور و يا نزديك ايران باشد در سرنوشت جنگ بي تاثير است و ارتش ايران هميشه پيروز است.
     29 ماه مه سال 1453 ميلادي كنستانتينوپل به دست عثماني افتاد كه آن را به اسلامبول تغيير نام دادند كه پس از تبديل حروف الفباي عربي به لاتين در تركيه در قرن 20 به صورت استانبول نوشته و خوانده مي شود.

 

جنگ آسترليتس و پيروزي ناپلئون

بناپارت

دوم دسامبر سال 1805 ميلادي ناپلئون بناپارت دريكمين سالروز امپراتور شدنش در يك جنگ يكروزه در منطقه «آسترليتس Austerlitz » ارتشهاي متحد روسيه و اتريش را شكست داد. شمار سربازان روسيه و اتريش در اين جنگ دو برابر نيروهاي ناپلئون بود. در اين جنگ 26 هزار تن كشته شدند.
     سحرگاه اين روز ناپلئون وانمود كرد كه تصميم به انصراف از جنگ و بازگشت گرفته است و سپس با يك تاكتيك تازه نيروهاي خود را به صورت متمركز وارد ميدان ساخت و از تمام توان جنگي آنان استفاده برد و پيروز شد.
    ناپلئون دوم دسامبر سال 1804 به دست پاپ پي هفتم تاجگذاري کرده و امپراتور فرانسه شده بود. لوئي ناپلئون نيز در همين روز در سال 1853 به عنوان دومين امپراتور فرانسه تاج بر سر نهاد.

 

«دکترین مونرو» که به دولت واشنگتن حق مداخله در ممالک آمریکایی را داده است!

جیمز مونرو رئیس جمهور ایالات متحده دوم دسامبر 1823 ضمن نطق سالانه خود در نشست مشترک دو مجلس قانونگزاری این کشور اعلام کرد: ما در قبال اختلافات اروپاییان با یکدیگر بی طرف خواهیم بود ولی هرتلاش تازه از جانب اروپاییان به مداخله و استعمار سرزمین های قاره آمریکارا تعرض نظامی به ایالات متحده و حالت جنگ تلقی خواهیم کرد و دست به دفاع مسلحانه و حمله متقابل خواهد زد. این اخطار مربوط به آینده است و دولت ایالات متحده در کار مستعمرات فعلی اروپاییان در قاره آمریکا مداخله نخواهد کرد [وضعیت موجودرا برسمیت می شناسد]. مورّخان، این جملات را «دکترین مونرو» نوشته اند که به سران بعدی دولت واشنگتن حق مداخله در امور آمریکای لاتین را داده و از زمان حکومت تئودور روزولت (آغاز قرن 20) دلیل مداخله نظامی آمریکا و اعزام و استقرار تفنگدار دریایی در کشورهای آمریکای لاتین قرارگرفت حتی اگر در این کشورها تحول داخلی خلاف سیاست واشنگتن روی داده بود. مثال؛ اعزام تفنگدار به نیکاراگوئه، دومینیکن و ... مداخله با هدف تجزیه کلمبیا و ایجاد پاناما از بطن آن. با اینکه استعمار کوبا توسط اسپانیا از دهه آخر قرن پانزدهم آغاز شده بود، ایالات متحده در دهه آخر قرن نوزدهم و هفتاد و چند سال پس از اعلام دکترین مونرو با اسپانیا بر سر کوبا وارد جنگ شد. در دهه یکم قرن 21 بوده که چند کشور در آمریکای لاتین با استفاده از گرفتاری ایالات متحده در عراق و افغانستان و ورود چین به منطقه راه دیگری برای خود انتخاب کرده اند.
    در پی انتشار دکترین مونرو، تزار روسیه که آلاسکا را در کنترل و در شمال غربی قاره آمریکا تا نزدیکی سانفرانسیسکو مهاجرنشین ایجادکرده بود اعلامیه مشابهی صادر و ورود کشتی های ممالک دیگر را به آبهای این منطقه ممنوع ساخت.

 

اعدام« جان براون» كه برده داري را يك گناه مي دانست

جان براون

دوم دسامبر سال 1859 ميلادي «جان براون» مردي كه عمل برده داري مهاجرا اروپايي آمريكا را «گناه مطلق» و يك اقدام غير بشري اعلام كرده بود و برضد برده داري دست به اقدام مسلحانه زده بود در «چارلز تاون» واقع در 90 كيلومتري شمال غربي شهر واشنكتن به دار آويخته شد.
     جان براون كه در الهيات تحصيل كرده بود چون از راه مسالمت آميز (نطق و نوشته) نتوانست به الغاء بردگي برسد تصميم به اقدام مسلحانه گرفت و دست به مسلح كردن پيروانش از جمله 13 پسر خود زد. وي گمان مي كرد كه قيام مسلحانه او سبب خواهد شد كه بردگان سياه به او به پيوندند و بر توان نظامي او بيافزايند و داد خود از از اربابان سفيد پوستشان بستانند.
     با اين انديشه، جان براون به يك انبار اسلحه ارتش آمريكا در منطقه «هارپر فري» حمله برد و آنجا را متصرف شد تا سلاحهاي موجود در انبار را در اختيار سياهپوستان بگذارد، ولي برخلاف تصور او، سياهپوستان به كمكش نشتافتند و وي از نيروي اعزامي آمريكا شكست خورد و دستگير شد. «هارپر فري» كه براون به آنجا حمله مسلحانه برد تا شهر واشنگتن فاصله اي چندان زياد ندارد.
     براون در طول محاكمه تنها اين جملات را در دفاع خود بيان مي كرد:
     من به خاطر رضاي خدا و آرامش وجدان دست به اين اقدام زدم و كوشش در راه نجات انسانها را جرم نمي دانم.
     طولي نكشيد كه همين افكار براون كمك كرد كه آبراهام لينكلن اعلاميه الغاء بردگي را صادر كند. اقدام براون و اظهارات او شديدا آمريكاييان ساكن ايالات شمالي را تحت تاثير قرار داده بود به گونه اي كه به پشتيباني از عمل لينكلن بپاخاستند و براي تحقق لغو بردگي دست به جنگ زدند. «تاريخ» از جان براون به عنوان مردي بزرگ نام برده و بپاخيزي او را سرآغاز فصل آزادي بردگان سياه و تامين حقوق مدني انسانها قرار داده و گور او يكي از نقاط مورد علاقه و بازديد روشنفكران و مصلحان جهان و توريستها شده است.

 

سرانجام امپراتور 3 ساله بزرگترين كشور جهان

در کودکي و در قصر

دوم دسامبر سال 1908 كشور پهناور چين داراي يك امپراتور سه ساله شد كه او را «سوان تونگ» ناميدند. وي دهمين امپراتور از دودمان كوينگ بود و نيز آخرين امپراتور چين. نام اصلي وي «پو ــ يي» بود.
    چين در سال 1912 با انقلاب دكتر «سون يات سن» جمهوري شد و چون امپراتور بركنار شده هنوز كودك بود، دكتر سون تصميم گرفت كه «پو» در قصر باقي بماند و برايش مقرري تهيه كرد.
     ژاپني ها در دهه 1930 كه منچوري و مناطق شمالشرقي چين را تصرف كردند براي مشروعيت دادن به سلطه خود، «پو ــ يي» را امپراتور منچوري اعلام كردند و در برابر اعتراض جهاني به تصرف مناطق چين تاكيد كردند كه به خواست امپراتور چين در اين كشور باقي مانده اند . حال آن كه امپراتور در دست آنان آلتي بيش نبود.

در زماني که امپراتور منچوري بود

درسال 1945 در آخرين روزهاي جنگ دوم كه ارتش سرخ طبق قرار قبلي با متفقين، به منچوري حمله برد «پو ــ يي» اسير شد و بعدا در جريان محاكمه سران سابق ژاپن برضد آنان شهادت داد. دولت شوروي سپس اورا به جمهوري توده اي چين تحويل داد و به اتهام همكاري با ژاپني ها بر ضد وطن به زندان افتاد.
    

روزي که از زندان آزاد شد

دادگاه خلق اورا به زندان محكوم كرد كه بعدا مائو تسه تونگ رهبر چين وي را موردعفو قرار داد و آزاد شد و تا پايان عمر به صورت يك تبعه ساده زندگي كرد و اعلام داشت كه راحت تر است.
    «پو ــ يي» پس از اين كه مورد عفو قرار گرفت و آزاد شد با يك پرستار ازدواج كرد و همسر او پس از درگذشت «پويي» كه در سال 1967 در 61 سالگي ديده فرو بست خاطرات او را منتشر كرد. به نوشته «پو ـ يي» که در کتاب خاطراتي مندرج است، يك لحظه بدون غم و در سادگي زيستن از صد بار امپراتور بودن بهتر است.

تبعه ساده در اواخر عمر

 

پيمان «لوكارنو» و نتايج منفي آن - جنگ جهاني دوم نتيجه يک غفلت هنگام تنظيم اين پيمان بود

پيمان «لوكارنو» دوم دسامبر سال 1925 به اجرا گذارده شد كه براي نخستين بار پس از جنگ جهاني اول، دولت آلمان در مذاكرات مربوط به آن شركت داده شده بود.
    طبق اين پيمان، دولتين فرانسه و انگلستان مرزهاي بلژيك، لهستان و چك اسلواكي را تضمين كردند و دولت وقت آلمان (در وضعيت مغلوب) از اراضي خود كه به لهستان داده شده بود صرفنظر كرد!. چند دولت از جمله اسپانيا به عنوان شاهد يه مراسم امضاي اين پيمان دعوت شده بودند. سپس فرانسه و انگلستان با عضويت آلمان در جامعه ملل موافقت كردند.
    مفاد همين پيمان سبب شد كه بعدا هيتلر به لهستان و چك اسلواكي نيرو بفرستد تا اراضي از دست رفته را پس بگيرد و انگلستان و فرانسه به دليل تضميني كه داده بودند با او وارد جنگ شوند که در اين جنگ فرانسه از پاي درآمد و اگر اشتباه هيتلر و تعرض به شوروي نبود، انگلستان هم به سرنوشت فرانسه دچار مي شد ، آمريکا که دوران پس از رکود اقتصادي را طي مي کرد وارد جنگ نمي شد و عنوان ابرقدرت به دست نمي آورد و .... هنگام امضاي پيمان لوکارنو، فرانسه و انگلستان پيش بيني باور نمي كردند كه كار به اينجا كشانيده شود و هدف پيمان، عمدتا تضمين گرفتن از دولت وقت آلمان بود. همچنين هنگام تنظیم پيمان لوکارنو، فرانسه و انگلستان نظر مورخان و اندیشمندان و پیش بینی آنان را استعلام نکرده بودند كه جنگ جهانی دوم نتیجه همين غفلت بود. استعلام نظر اينان هنگام اتخاد تصميمات مهم و عقد قراردادهاي حياتي از ديرزمان معمول و يک روال کار بوده است.

 

تاسیس امارات عربی متحده

دوم دسامبر 1971 شش شیخ نشین ساحل جنوبی خلیج فارس با هم متحد و امارات عربی متحده را تشکیل دادند. این شش امارت عبارتند از: ابوظبی، ام القوین، دوبی، شارجه، عجمان و فجیره. سال بعد راس الخیمه ـ نه چندان دور از تنگه هرمز ـ به این اتحادیه پیوست. این امارات قبلا تحت حمایت انگلستان بودند که همان سال نیروهای نظامی خودرا از شرق آبراه سوئز خارج ساخت.

Mobin_s2004@yahoo.com
 25 ذی الحجه
Mobin_s2004@yahoo.com

 درگذشت ميرزا نظام الدّين دستغيب شيرازي ازشاعران پرآوازه شيرازي

25 ذي الحجه 1029 - ميرزا نظام الدّين دستغيب شيرازي ازشاعران پرآوازه شيرازي بدرود حيات گفت. وي ازخاندان سادات دستغيب شيرازي بود ازاين رو به نظام دستغيب شهرت يافت. اين شاعرهنرمند، درخوشنويسي و خطاطي نيزچيره دست و توانا بود و بويژه خط نستعليق را زيبا مي‎نوشت. ازنظام دستغيب ديوان شعري بجاي مانده كه بيشتراشعارش درقالب قصيده و درستايش ائمّه اطهار(علیه السلام) است.

 

درگذشت حاج ملا هادي سبزواري عالم، حكيم و فيلسوف پرآوازه ايران

25 ذي الحجه 1289 - حاج ملا هادي سبزواري عالم، حكيم و فيلسوف پرآوازه ايران بدرود حيات گفت. وي درپايان تحصيلات خود درخراسان بويژه درزادگاهش سبزوار به تدريس پرداخت. حاج ملاهادي سبزواري آرا و ديدگاههاي ارزنده‎اي دارد كه هنوزهم مورد توجه علماست. اين فيلسوف بلند پايه همچنين طبعي روان داشت و اشعارش حاوي نكات فلسفي و عرفاني ظريف است. « هِدايةُ المُستَرشِدين و حاشيه براَسفار» ازمشهورترين آثاراين فيلسوف ارزنده ايراني بشمارمي‎روند.

 

 

 

 

 
  u اطلاعات روزانه
 

آب و هوا

تهران

8
19

اهواز

10
28

تبريز

2
18

شيراز

1
22

مشهد

6
21

بندرعباس

13
31

کرمان

-2
19

اصفهان

-1
19

يزد

6
22

کرمانشاه

2
21

اراک

-1
17

رشت

12
19

دبی

20
28

 

نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

1400 تومان
1065 تومان
1680 تومان
1260 تومان
285 تومان
290 تومان

يورو اروپا:
دلار آمريکا:
پوند انگليس:
يکصد ين ژاپن:
ريال عربستان:
درهم امارات:

341000 تومان
171000 تومان
87000 تومان
375000 تومان

يک بهار آزادی:
نيم بهار آزادی:
ربع بهار آزادی:
طرح قديم:

 

اوقات شرعي (به افق تهران)

اذان صبح : 05:25
طلوع خورشيد : 06:55
اذان ظهر : 11:53
غروب خورشيد : 16:51
اذان مغرب : 17:12
نيمه شب شرعي : 23:08
 

 

 

 

 

 

 
  u دانلود مجلات و کتب خارجي


You & Your Wedding 
ژانویه / فوریه 2010

جديدترين شماره از مجله
 
You & Your Wedding

تاريخ انتشار: ژانویه 2011
تعداد صفحات مجله: 344
حجم فايل: 61 مگابايت

لينک دانلود (غيرمستقيم)

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم، از سايت محبوب «هات فایل» مي باشند.


 

 

 

 

 

 
  u تازه هاي تکنولوژي


چراغ راهنمایی شنی

مدت زیادی است که بر سر چهارراه ها چراغ های راهنمایی را بدون تغییر در شکل ظاهری می بینیم. البته چند سالی است که تایمرهای معکوسی در کنار آنها نصب شده که مدت زمان باقیمانده تا سبز یا قرمز شدن را، نشان می دهند.
اینبار یک طراح خوش ذوق، این چراغ راهنمایی ال ای دی را به شکل ساعت شنی، طراحی کرده. با این چراغ راهنمایی، زمان همانند یک ساعت شنی برای راننده به نمایش در می آید. تاکید طراح این چراغ راهنمایی بیشتر بر روی زمان بوده است.

نحوه کار هم شبیه ساعت شنی است، با این تفاوت که نیازی به چرخاندن چراغ نیست. هر رنگی که ظاهر می شود، با توجه به زمان لازم، ذره ذره به پایین منتقل شده و پس از اتمام زمان، رنگ بعدی روشن می شود.
 

چند فلاپی برای راه اندازی دوباره
 فتوشاپ CS4 نیاز است؟ 

مدتها از تولد فلاپی ها می گذرد. این دیسکت ها برای بسیاری از ما خاطره انگیز هستند. از زمانی که نرم افزارها و حتی سیستم عامل ها را با این دیسکت ها نصب می کردیم زمان نسبتاً زیادی گذشته و تغییر زیادی حاصل شده است. اما تصور می کنید اگر دوباره قرار بود با فلاپی نرم افزارهای فعلی را نصب یا اجرا می کردیم، به چه تعداد فلاپی نیاز داشتیم؟
با همین ایده پوسترهایی برای نرم افزارهای مختلفی همچون فتوشاپ، آی تیونز، فایرفاکس و … ساخته شده اند. این پوسترها از کنارهم قرار دادن فلاپی هایی برای اجرای این نرم افزارها ایجاد شده اند. برای مثال در حال حاضر برای اجرای فتوشاپ، ۳۵۸ فلاپی نیاز است که همه در پوستر مربوط به فتوشاپ CS4 قرار گرفته اند. این پوسترها با قیمت ۳۵۰ دلار در دسترس هستند.

به نظر من اینکه دیگر لازم نیست برای اجرای یک برنامه چندین فلاپی را به ترتیب به کار گیریم، بسیار خوشحال کننده است. حتی تصور اینکه بخواهیم برای نصب فتوشاپ ۳۵۸ فلاپی را مورد استفاده قرار دهیم، وحشتناک است. البته شاید تا چند وقت دیگر چنین چیزی برای تعداد سی دی های لازم برای نصب برخی نرم افزارها نیز پیدا شود.‏
 

 

 

 

 

 
  u طنز روزانه


شعر زیبای مرد چهار زنه!

دوستی داشتم لرستانی
یار دیرینه ی دبستانی

دیدمش بعد سالیان دراز
همرهش چار زن همه طناز

مات و مبهوت گشتم از حالش
كه لری آهوان به دنبالش

گفتمش: چهار زن ؟ خدا بركت !
تو چگونه كنی ز جا حركت

گفت : این كار ماجرا دارد
هر یكی حكمتی جدا دارد

اولی را كه هست خوشگل و ناز
من گرفتم ز خطه ی شیراز

تا كه شب ها قرینه ام باشد
سر او روی سینه ام باشد

بهر اوقات روزهایم نیز
زن گرفتم ز خطه ی تبریز

چون زن ترك، خوش بر و بازوست
خانه دار و نظیف و كد بانوست

دست پختش كه محشر كبراست
بهتر از آن، سلیقه اش غوغاست

ظرف یك سال بسته ام بارم
چون زنی هم ز اصفهان دارم

كشد از ماست تار مویی را
یادمان داده صرفه جو یی را
دركم و بیش اوستاد ست
او متخصص در اقتصاد است

او بس كه در اقتصاد پا دارد
بی گمان فوق دكترا دارد

زن چارم كه ختم آنان است
شیری از خطه ی لرستان است

گفتمش با وجود آن سه هلو
زن چارم بر ای چیست؟ بگو

گفت گهگاه بنده گشتم اگر
عصبانی ز همسران دگر

آن زمان جای آن سه تا، بی شك
این یكی را كشم به زیر كتك!
 

 

 

 

 

 

 
  u تکنيکهاي موفقيت


موفقیت و سقراط

مرد جوانی از سقراط رمز موفقیت را پرسید که چیست.
سقراط به مرد جوان گفت که صبح روز بعد به نزدیکی رودخانه بیاید.
هر دو حاضر شدند.
سقراط از مرد جوان خواست که همراه او وارد رودخانه شود.
وقتی وارد رودخانه شدند و آب به زیر گردنشان رسید سقراط با زیر آب بردن سر مرد جوان، او را شگفت زده کرد.
مرد تلاش می کرد تا خود را رها کند اما سقراط قوی تر بود و او را تا زمانی که رنگ صورتش کبود شد محکم نگاه داشت.
سقراط سر مرد جوان را از آب خارج کرد و اولین کاری که مرد جوان انجام داد کشیدن یک نفس عمیق بود.
سقراط از او پرسید، "در آن وضعیت تنها چیزی که می خواستی چه بود؟"
پسر جواب داد: "هوا"
سقراط گفت:" این راز موفقیت است! اگر همانطور که هوا را می خواستی در جستجوی موفقیت هم باشی بدستش خواهی آورد" رمز دیگری وجود ندارد.
 

 

 

 

 

 
  u خانه و خانه داري


۴ نکته درباره جای کفش ها در خانه

۱) اولین و مهم ترین نکته بهداشتی این است که کفش هایتان را جلوی در خانه تان از پا در بیاورید و به هیچ وجه با کفش وارد خانه نشوید. راه رفتن در خانه با کفشی که با آن بیرون خانه راه رفته اید مهم ترین راه انتقال میکروب ها، مواد آلرژن و آلاینده ها به داخل خانه است...
نتایج بررسی محققان میکروب شناسی دانشگاه آریزونا نشان می دهد که در کف کفش ها حدود ۶۶ میلیون میکروب وجود دارد و تماس آن با سطح کف خانه موجب انتقال آلودگی و به خطر افتادن سلامت افراد خانه می شود. توجه به این نکته به ویژه برای خانواده هایی که کودکان نوپای شان روی زمین چهاردست و پا راه می روند، اهمیت بیشتری دارد.

۲) بهترین راه برای در امان ماندن از انتقال میکروب ها به کف پوش منزلتان، این است که برای قرار دادن کفش ها قفسه یا کمد دردار کوچکی در نزدیک ترین نقطه به در ورودی آپارتمان قرار دهید. هنگام ورود به خانه کفش هایتان را جلوی در از پا در بیاورید و درجاکفشی بگذارید، سپس دست هایتان را بشویید و با این کار از ورود آلودگی به خانه پیشگیری کنید.

۳) می توانید برای هر کدام از افراد خانه و میهمان ها یک جفت دمپایی روفرشی جلوی در بگذارید تا کفش هایشان را جلوی در از پا درآورده و کفش های خانگی را به پا کنند.

۴) ورودی خانه، اولین جایی است که با ورود به خانه به چشم می خورد و وجود کفش های نامرتب در پاگرد، راهرو و ورودی خانه وضعیت نامنظم و احساس بدی ایجاد می کند. برای برطرف کردن این مشکل و نظم دادن و مرتب کردن خانه بهتر است از حس بینایی که حس غالب ماست استفاده کنید. برای اینکه آنها جلوی در پراکنده و به هم ریخته نشوند اگر جای کفش ها را روی زمین یا روی طبقات جاکفشی با خطوط یا رنگ خاصی مشخص کنید، احتمال اینکه افراد خانه و به ویژه بچه ها کفش هایشان را روی آن قرار دهند بیشتر است. با این شیوه ورودی خانه تان ظاهر منظم تری خواهد داشت و طبقه های جاکفشی هم مرتب تر خواهد بود.
 

 

 

 

 

 
  u آرايشي و زيبايي


برای جوانتر به نظر رسیدن
به دستهایتان توجه کنید

1) طریقه درست سوهان زدن ناخن‌ها‌ را بیاموزید.
برای جلوگیری از سست شدن و شکسته شدن ناخن‌ها‌، با یک سوهان ناخن ازیک سو آنها را سوهان بزنید. سوهان زدن از جهات مختلف آنها را سست کرده و باعث می‌شود که ناخن‌ها‌ شکننده شوند.

۲) لاک‌ها‌ را به آرامی پاک کنید.
با بالا رفتن سن، ناخن‌ها‌ خشک و شکننده می‌شوند. با تغییر نوع لاک پاک کن می‌توانید به حفظ سلامت ناخن‌ها‌ کمک کنید، به گونه ای که به جای استفاده از لاک پاک کن‌ها‌ی حاوی مقادیر زیادی استون، از لاک پاک کن ملایم تری که مقدار استون به کار رفته در آن بسیار ناچیز است استفاده کنید، که همین سبب حفظ رطوبت و چربی طبیعی ناخن شده و به سلامت ناخن‌ها‌ بسیار کمک خواهد کرد.

۳) ازدست‌ها‌یتان بیشتر مراقبت کنید.
محصولات آرایشی مربوط به پوست که شما تا به حال برای بر طرف کردن مشکلات ناشی از آفتاب برای دست‌ها‌یتان استفاده کرده اید، رتینویدز (retinoids) آلفا هیدروکسی اسید (alpha-hydroxy acid) و پپتایدز(peptides) سازنده کلاژن هستند و موجب ضخامت پوست می‌شوند وضایعات به وجود آمده روی پوست که ناشی از اشعه آفتاب است را بر طرف می‌کند. بعد از زدن کرم به صورتتان باقیمانده کرم را به دست‌ها‌یتان بزنید.

۴) ناخن‌ها‌یتان را مانیکور کنید.
در یک بررسی به این نتیجه رسیده اند که، از نظر مردم، خانمهای مانیکور کرده و انگشتر به دست، زیبا تر و جوان تر هستد.
بنابراین با ناخن‌ها‌ی مانیکور کرده همیشه جوان به نظر می‌رسید.

۵) از براق کننده‌ها‌ی حاوی مواد نگهدارنده استفاده نکنید.
از براق کنند‌ها‌یی استفاده کنید که بر چسب "بدون فرمالئید" رویشان حک شده باشد. این ماده نگهدارنده، باعث از بین رفتن آب طبیعی ناخن شده و آن را ضعیف و شکننده خواهد کرد و به مرور زمان ناخن‌ها‌ نازک خواهند شد.

۶) برجستگی و برآمدگی ناخن‌ها‌ را از بین ببرید.
اگر روی ناخن‌ها‌ یتان برجستگی‌ها‌یی وجود دارد، که اغلب به صورت خط‌ها‌ی عمودی روی ناخن ظاهر می‌شود به علت افزایش سن ،عامل ژنتیکی و یا در اثر آسیب‌ها‌ی ناشی از آفتاب به وجود خواهند بود.از محلولی برای برطرف کردن این برجستگی‌ها‌ وجود دارد استفاده کنید.

۷) برای تقویت و استحکام بخشیدن به ناخن‌ها‌ از غذاهایی خاص استفاده کنید.
رژیم غذایی سرشار از زرده تخم مرغ، عدس و کره بادام زمینی در تقویت و استحکام ناخن‌ها‌ بسیار موثر هستند.

۸) از پوستتان در برابر آسیب‌ها‌ی آفتاب محافظت کنید
استفاده مرتب از کرم‌ها‌ی مرطوب کننده بلافاصله بعد ازهر بار شستن دست‌ها‌، باعث حفظ آب مورد نیاز دست‌ها‌ می‌شود. از کرم‌ها‌ی دست با SPFپانزده درصد استفاده کنید باید توجه داشته باشید که ساختارشان به گونه ای باشد که رطوبت را به خوبی جذب کند. مانند اسید هیالورونیک (hyaluronic acid) گلیسیرین یا اوره که رطوبت را به طور مناسب روی دست حفظ می‌کنند. محافظت در برابر نور خورشید از لک شدن پوست و همچنین از نازک شدن پوست‌ها‌ی ظریف جلوگیری می‌کند.

۹) از دستکش استفاده کنید.
با بالا رفتن سن، چربی پوست دست کمتر خواهد شد و کمتر رطوبت به خودش جذب خواهد کرد و خشک می‌شود. اگر از دستکش استفاده نمی کنید به دست‌ها‌یتان کرم بزنید. هنگامی که برای نظافت خانه گردگیری می‌کنید و یا کار‌ها‌یی که با مواد شوینده در ارتباط است را انجام می‌دهید حتما از دستکش‌ها‌یی با آستر کتان استفاده کنید.

۱۰) با انتخاب رنگ صورتی زیبا تر شوید.
با زدن لایه ای ظریف لاک به ناخن‌ها‌، مانند صورتی کم رنگ، زیبایی فراوانی به دست‌ها‌ی خود داده اید و توجه همه را از لک‌ها‌ و ایراد‌ها‌ی پوست دست، به ناخن‌ها‌ی زیبایتان معطوف خواهید کرد.

۱۱) ناخن‌ها‌یتان را کوتاه کنید.
برای زیبا نگه داشتن ظاهر ناخن‌ها‌ و همچنین ظاهر انگشتان، ناخن‌ها‌ را حدودا بیشتر از ۳ سانتیمتر بلند نکنید.

۱۲) هنگام پاک کردن لاک به نکته زیر توجه کنید.
کمی از کرم دست یا روغن مخصوص پوست به کناره‌ها‌ی ناخن تان بزنید. این کار را قبل از پاک کردن لاک روی ناخن باید انجام بدهید تا به سلامت پوست کمک کند. در واقع، این عمل مانع از دست رفتن رطوبت دست خواهد شد.

۱۳) برای زیبایی و استقامت ناخن‌ها‌ بیوتن (BIOTIN) مصرف کنید.
مطالعات بسیاری در این زمینه انجام شده است که مصرف روزانه ۵/۲ میلی گرم از ویتامین B به طور کلی استقامت زیادی به ناخن‌ها‌ی ضعیف و شکننده می‌بخشد و آنها را محکم تر و سخت تر خواهد کرد ودر نتیجه ناخن‌ها‌ در تماس با اطراف کمتر می‌شکند و یا کمتر لب پرخواهند شد.

۱۴) از جویدن ناخن‌ها‌ خودداری کنید.
جویدن ناخن‌ها‌ جلوه زشتی به دستها خواهد داد و در دراز مدت به رشد طبیعی ناخن‌ها‌ آسیب خواهد رساند و حتی قسمت جلو دندانها نیز ازاین آسیب بی نصیب نخواهند بود و موجب خراب شدن و بد فرم شدن شکل دندان می‌شود. در آخر، ناخن جویدن منجر به شکستگی آنها و در نتیجه بد شکلی دندان‌ها‌ خواهد شد.

۱۵) لک‌ها‌ی آفتاب برروی دستانتان را پاک کنید.
برای پنهان و محو کردن لک‌ها‌ی قهوه ای روی دست‌ها‌ از محصولی استفاده کنید که ۲% هیدروکیونون (hydroquinone) داشته باشد. که استفاده از این محصول بیشترین تاثیر برای سفید کردن پوست دارد. این محصول با نفوذ به سلول‌ها‌ی پوست، باعث کم شدن لک‌ها‌ی سیاه روی پوست خواهند شد، که البته ممکن است ماهها به طول بیانجامد تا تغییری روی پوست مشاهده شود. برای نتیجه بهتر و سریعتر از هیدروکیونون آن را همراه با رتینول یا آلفا هیدروکسی اسید استفاده کنید.
 

 

 

 

 

 
  u مد و لباس


با لباس مناسب
عیب‌های اندام‌تان را بپوشانید

● لباس مناسب
▪ دور کمر: با ترکیب مناسب پیراهن، شلوار و کمربند، راه‌ەای زیادی برای استتار میان تنه کوتاه یا بلند وجود دارد.

▪ میان تنه کوتاه: اگر پاهای‌تان کشیده و بلندتر از میان‌تنه است، از لباس‌های کمردار استفاده نکنید. گرچه این یک امر ژنتیکی است اما می‌توانید با در نظر گرفتن دستورالعمل‌هیا زیر، آن را به‌راحتی بپوشانید.

▪ شلوار جین را تا روی کمر بالا نکشید.

▪ بهتر است به‌جای پیراهن تی‌شرت یا پلیور بپوشید و هرگز آن را توی شلوار نکنید تا کمر یا میان تنه را بپوشاند.

▪ تی‌شرت‌های بلند بپوشید.

▪ رنگ پیراهن یا تی‌شرت را با رنگ کمربند ست کنید. این هماهنگی میان تنه را بلندتر نشان می‌دهد.

▪ سوئی شرت و ژاکت‌هائی بپوشید که حداقل تا روی میان تنه را بپوشانند.

▪ پوشیدن لباس‌های رسمی (کت و شلوار) نسبت به لباس‌های اسپورت یا راحت هم کمک می‌کند تا میان تنه کوتاه به چشم نیاید. برای شروع می‌توانید با ست کردن رنگ ژاکت، شلوار و پیراهن ظاهری آراسته و جذاب داشته باشید. به بیان دیگر، پوشیدن رنگ‌های متضاد مثل صورتی با سیاه میان تنه کوتاه را بیشتر به چشم می‌آورد.

▪ یک حقه دیگر این است که به خیاط بگوید ۵/۲ سانت به قد کمر اضافه و از آن طرف ۵/۲ سانت از درز شلوار کم کند به این ترتیب شلوار به راحتی روی میان تنه می‌ایستد، بدون این‌که پاچه آن روی زمین کشیده شود. شلوارک هم میان تنه را کوتاه‌تر نشان می‌دهد.


● قسمت پشت
با میان تنه بزرگ یا کوچک چه کنیم؟ چگونه با لباس مناسب شکم بزرگ را پنهان کنیم؟
معمولاً آقایان به نسبت خانم‌ها زیاد به قسمت پشت بدن توجه نمی‌کنند اما به هر حال اگر میان تنه بزرگی یا خیلی کوچکی داشته باشید باید به طریقی با لباس مناسب آن را بپوشانید.
میان تنه صاف (تخت): برخی افراد میان تنه صاف را دوست دارند اما برخی نیز از آن متنفرند چرا که شلوار به زحمت روی تن‌شان می‌ایستد و یا تی‌شرت به شکل بی‌قواره‌ای پشتشان آویزان می‌شود.
برای پوشاندن این عیب اصلاً سراغ شلوارهای بگی و گشاد نروید. به‌جای این که مدام فکر کنید، کاش میان تنه بزرگتر داشتم بهتر است انواع جین یا شلوارهائی بپوشید که دقیقاً قالب کمرتان باشد و فاق بلند داشته باشد. شلوارهای فاق بلند میان تنه را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. شلوارهای راسته لوله تفنگی هم بیشتر توجه افراد را به کشیدگی پاها جلب می‌کند تا میان تنه کوچک.

▪ میان تنه بزرگ: لزوماً میان تنه بزرگ منشأ بدهیکلی نیست. اما اگر هنوز از داشتن آن ناراحتید می‌توانید بیشتر شلوارک یا دامن بپوشید. علاوه بر این می‌توانید شلوارهای جین نسبتاً گشاد را با تی‌شرت یا پلیور که روی آن را بگیرد، بپوشید.
اگر می‌خواهید راحت لابس بپوشید حواستان باشد شلوارهائی که کمرشان پهن است نپوشید چرا که پهنی کمرشان طول میان تنه را بیشتر نشان می‌دهد.
بهتر است از پوشیدن شلوارهای پیله‌دار بپرهیزید چرا که بزرگی میان تنه را بیشتر توی چشم می‌آورد.

▪ میان تنه بلند:
معمولاً در میان تنه‌های بلند، پاها کوتاه و بالاتنه بلند است، با کمی هماهنگی در پوشیدن لباس می‌توان این عیب را به‌راحتی پوشاند.

▪ صاف بایستید. کوتاه یا بلند، مدل ایستادن شما روی فرم بدن و چگونگی ایستادن لباس روی آن تأثیر زیادی دارد.

▪ تی‌شرت، پیراهن یا ژاکت‌هائی بپوشید که رنگش با شلوارتان تضاد داشته باشد.

▪ برعکس میان تنه کوتاه، باید شلوار را تا کمر بالا کشید.

▪ پیراهن، تی‌شرت یا هر چه بالاتنه می‌پوشید را توی شلوار بزنید.

▪ برای افرادی با این میان تنه بهترین نوع پوشش کت یا مانتوهای چهار دکمه است. به این ترتیب نظر افراد بیشتر به لباس‌تان جلب می‌شود تا پاهای کوتاه.

▪ استفاده از بند جوراب در خانم‌ها یا بند شلوار در آقایان هم کمک می‌کند تا پاها کشیده‌تر به‌نظر برسند. همچنین کمربندهای نقش‌دار با سگگ بزرگ هم مناسب هستند.


● شکم بزرگ:
چگونگی پنهان کردن شکم بزرگ، هنری است که همه به‌خصوص آقایان باید به‌خوبی داشته باشند. خوب چاره این جاست. بهتر است لباس‌های نخی سبک‌با رنگ‌های تیره بپوشید. اول از همه دور پارچه‌های پشمی، فاستونی، فلانل و نمونه‌های دیگر پارچه‌ سنگین را خط بکشید. بهتر است سراغ از پارچه‌های سبک با نخ طبیعی و رنگ‌های تیره و مات بروید که البته باید یک رنگ باشد.
وقتی برای سر کار رفتن، لباس راحتی می‌پوشید بهتر است زیر تی‌شرت‌تان زیرپوش بپوشید و آن را توی شلوار بزنید. سپس روی آن سوئی‌شرت یا پلیور بپوشید. زیر پوش شکم را ثابت نگه می‌دارد و پلیور تا حدودی بزرگی آن را می‌گیرد. سعی کنید کمتر تی‌شرت بپوشید.
تی‌شرت‌های بگی و گشاد فقط شکم را بزرگ‌تر نشان می‌دهند و البته از آن طرف تی‌شرت‌های جذب و تنگ هم بزرگی شکم را بیشتر توی چشم می‌زنند. پیراهن آستین بلند بهترین مدل لباس برای شکم‌های بزرگ است و بدن را متناسب‌تر نشان می‌دهد.
هیچ‌گاه شلوار را زیر شکم نپوشید یعنی بهتر است کمربند روی آن باشد، در غیر این صورت توجه بیشتری به بزرگی جلب می‌شود.
وقتی نوبت به لباس‌های رسمی مثل کت و دامن یا کت و شلوار می‌رسد متأسفانه کارشناسان به توافق نمی‌رسند. برخی بر این باورند که کت‌های چهار دکمه بهترین گزینه است. اما به عقیده برخی دیگر گشادی کت‌های معمولی بزرگی شکم را کمتر به چشم می‌آورد.

بهترین پیشنهاد: بهتر است با یک خیاط ماهر یا فروشنده زبردست برای بهترین برش لباس‌تان مشورت کنید.
لباس مناسب هیچ وقت نمی‌تواند ب‌طور کامل عیوب شما را برطرف کند. اما همیشه می‌توانید کسانی را تصور کنید که با سلیقه خوب‌شان بسیار کم ایراد به‌نظر می‌رسند.
 

 

 

 

 

 

 
  u تغذيه، سلامتي و تناسب اندام


چای شما سبز

چای، پس از آب، دومین نوشیدنی پرطرفدار و پرمصرف در کشور ما و برخی دیگر از کشورهای دنیاست. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که زیاد چای می نوشند، لازم نیست نگران مضرات این عادت تان باشید چون بررسی ها نشان داده است نوشیدن چای به ویژه چای سبز فواید زیادی برای سلامت دارد. این روزها در اخبار سلامت، بیشتر از هر نوشیدنی و غذای دیگری درباره فواید چای سبز صحبت می شود...
چای از برگ های گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می شود و در سه نوع اصلی سبز، اولانگ و سیاه در بازار وجود دارد اما چای سبز به خاطر خواص درمانی اش در جهان شناخته شده تر است. چای سبز حداقل ۴ هزار سال است که در چین به عنوان یک گیاه دارویی شناخته شده است. چینی ها از قدیم با خواص درمانی چای سبز آشنا بودند و از آن به عنوان دارو در درمان ناراحتی های مختلف مانند خونریزی، ناراحتی های گوارشی، سردرد و افسردگی استفاده می کردند اما استفاده از چای سبز فقط به چینی ها و شرقی ها که عادت به نوشیدن چای دارند محدود نشد و کم کم به خاطر خواص درمانی اش در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفت.

● نتایج بررسی ها
دانشمندان آسیایی، اروپایی و آمریکایی در بررسی ها و مطالعه های خود به شواهد علمی درباره فواید و خواص درمانی نوشیدن چای سبز دست یافتند. برای مثال در سال ۱۹۹۴ نشریه ملی سرطان آمریکا نتایج مطالعه ای را منتشر کرد که نشان می داد، نوشیدن چای سبز خطر ابتلا به سرطان مری را در زنان و مردان چینی تا حدود ۶۰ درصد کاهش می دهد.
محققان دانشگاه پوردو نیز دریافتند ترکیبات موجود در چای سبز مانع رشد سلول های سرطانی می شود. همچنین نتایج مطالعه های دیگر نیز نشان داد نوشیدن چای سبز سطح کلسترول تام خون را پایین می آورد و نسبت کلسترول خوب (HDL) به کلسترول بد (LDL) را افزایش می دهد. به طور کلی بررسی ها نشان داده است که نوشیدن چای سبز در پیشگیری و بهبود بیماری هایی مانند سرطان، آرتریت روماتویید، بالا بودن میزان کلسترول خون، بیماری های قلبی و عروقی و عفونت موثر است.

● خواص چای سبز
راز شفابخش بودن چای سبز در پلی فنل های کاتکین موجود در آن به ویژه پلی فنل «اپی گالوکاتکین گالات» یا«EGCG» است که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است. این ترکیب علاوه بر اینکه مانع از رشد سلول های سرطانی می شود قادر است سلول های سرطانی را بدون آسیب رساندن به بافت های سالم از بین ببرد. همچنین این پلی فنل در کاهش کلسترول بد خون (LDL) موثر است و مانع شکل غیرعادی انعقاد خون می شود. با توجه به اینکه ترومبوزیس یا شکل غیرعادی لخته شدن خون در رگ ها علت بروز حمله های قلبی و سکته است این مورد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
بررسی ها نشان داده است برخی پلی فنل ها حتی قادرند اثرات منفی سیگار کشیدن و رژیم غذایی پرچرب را از بین ببرند. در سال ۱۹۹۷ نتایج مطالعه ای که توسط دانشمندان دانشگاه کانزاس انجام شد نشان داد پلی فنل EGCG موجود در چای سبز یکی از قوی ترین انواع این پلی فنول هاست که می تواند علت میزان کم بیماری های قلبی میان مردان ژاپنی را با وجودی که ۷۵درصدشان سیگاری هستند توضیح دهد.

● چای سبز بهتر است یا چای سیاه؟
هر وقت موضوع فواید چای برای سلامت مطرح می شود بیشتر درباره فواید چای سبز صحبت می شود اما سوال اینجاست که آیا انواع دیگر چای این ویژگی های سلامتی را ندارند؟ چای سبز، اولانگ و سیاه همه از برگ های گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می شوند و آنچه چای سبز را متمایز می کند فرآیند تهیه آن است. فرآیند تهیه چای سبز کوتاه تر است و به اندازه سایر انواع چای تخمیر نمی شود و به همین دلیل آنتی اکسیدان هایش حفظ می شوند. برگ های چای سبز بخار داده می شوند و این از اکسیداسیون ترکیبات EGCG پیشگیری می کند. در مقابل انواع دیگر چای از تخمیر برگ های چای تهیه می شوند که در نتیجه EGCG به ترکیبات دیگری تبدیل می شوند که به اندازه آن در پیشگیری و مبارزه با بیماری ها موثر نیستند.

● فواید دیگر
بررسی ها نشان داده است چای سبز می تواند به افرادی که رژیم غذایی کاهش وزن دارند کمک کند. در نوامبر ۱۹۹۹ مجله آمریکایی تغذیه چینی نتایج مطالعه محققان دانشگاه گنوا در سویتزرلند را منتشر کرد. این محققان دریافتند مردانی که ترکیبی از چای سبز و کافئین دریافت می کنند در مقایسه با آنهایی که فقط کافئین دریافت می کنند کالری بیشتری می سوزانند. چای سبز به دلیل خاصیت ضدمیکروبی اش می تواند از مسمومیت غذایی پیشگیری کند و همچنین می تواند باکتری هایی که علت ایجاد پلاک های دندانی هستند از بین ببرد و از پوسیدگی دندان ها پیشگیری کند. به علاوه خاصیت محافظت از پوست چای سبز موجب شده تا از آن در تهیه کرم ها استفاده شود و در بازار لوازم آرایشی هم راه پیدا کند.

● روزی چند فنجان؟
با وجود خواص زیاد چای سبز برای سلامت این پرسش پیش می آید که روزی چند فنجان چای بنوشیم تا از این فواید بهره ببریم. برای پاسخ به این پرسش محققان در حال بررسی ویژگی های طبیعی چای سبز هستند. برای مثال مطالعه ای که توسط محققان ژاپنی انجام شد نشان داد مردانی که روزانه ۱۰ فنجان چای سبز می نوشند در مقایسه با مردانی که کمتر از ۳ فنجان چای سبز در روز مصرف می کنند سه سال بیشتر بدون سرطان زندگی می کنند. (در ۳ فنجان چای سبز حدود ۲۴۰ تا ۳۲۰ میلی گرم پلی فنل وجود دارد.) همچنین نتایج مطالعه دیگری نشان داد نوشیدن بیشتر از ۴ فنجان چای سبز در روز می تواند از آرتریت روماتویید پیشگیری کند یا علایم و نشانه های این بیماری را در افرادی که به این بیماری مبتلا هستند کاهش دهد. دانشمندان ژاپنی در موسسه تحقیقات سرطان سایتاما نیز در بررسی های خود دریافتند در زنانی که روزانه ۵ فنجان چای سبز می نوشند احتمال ابتلا به سرطان پستان کمتر است و در صورت ابتلا نیز سرعت انتشار این بیماری کندتر است. به طورکلی توصیه می شود روزانه ۴ تا ۵ فنجان چای سبز نوشیده شود.

● چطور چای سبز را دم کنیم؟
تهیه یک فنجان چای سبز کار آسانی است اما نیاز به مهارت دارد. اگر این کار به طور صحیح انجام نشود ممکن است پلی فنل های مفید موجود در آن که خواص بهداشتی و درمانی دارد طعم چای را خراب کند و موجب شود چای طعم و مزه نامطلوبی پیدا کند. برای اینکه چای خوش طعم باشد نباید جوشیده شود یا زیاد دم بکشد. هرچند بهتر است چای را طبق دستورالعمل روی بسته بندی که توسط شرکت تولیدکننده نوشته شده است دم کنید اما این توصیه های کلی هم می تواند مفید باشد.
برای تهیه هر فنجان چای یک چای کیسه ای یا ۲ تا ۴ گرم تقریبا معادل ۱ تا ۲ قاشق چایخوری چای لازم است. برای تهیه چای ابتدا کتری را با آب سرد پر کرده و بگذارید به جوش بیاید. پس از جوش آمدن آب کتری ۳ دقیقه صبر کنید و سپس آب گرم را روی چای کیسه ای یا چای خشک بریزید و اجازه دهید ۳ دقیقه بماند. اگر از چای کیسه ای استفاده کرده اید پس از ۳ دقیقه آن را از فنجان بیرون بیاورید. سپس چند دقیقه صبر کنید تا چای سرد شود و آن را بنوشید.
 

 

 

 

 

 
  u راهنماي خريد


چه چادری بخریم؟

اگر قصد دارید یک چادر مسافرتی بخرید، بهتر است چند نکته را در این خرید به یاد داشته باشید چون چادر های کمپینگ تنوع بسیار زیادی از نظر قیمت، نوع جنس، مارک و طراحی شکل ظاهری دارند اما الزاما همه آنها مناسب اهداف گردشگری شما نیستند.

۱) توجه داشته باشید که قرار است این چادر برای چند نفر استفاده شود و معمولا سعی کنید حداقل به اندازه یک نفر چادر را بزرگتر تهیه کنید زیرا چادری که اصطلاحا چهار نفره است فقط به اندازه ای فضا دارد که چهار نفر مماس به هم بتوانند بخوابند و چنین فضایی معمولا برای یک مسافرت خانوادگی که وسائل زیادی هم به همراه دارید و همچنین می خواهید راحت تر استراحت کنید، فضای مطلوبی نیست.

۲) سعی کنید مدلی را تهیه کنید که دارای ارتفاع بیشتری باشد زیرا اکثر چادر ها به علت ارتفاع کمی که دارند باعث سختی رفت و آمد و کارهای همچون تعویض لباس و غیره می شوند و در یک مسافرت خانوادگی این نکته هم باعث آزار افراد خواهد بود.

۳) ترجیحا از چادر های دو پوش که دارای یک لایه اضافی برای جلوگیری از نفوذ باران هستند استفاده کنید زیرا هرقدر هم که پارچه چادری ضد آب باشد باز هم در هنگام بارش باران در صورتی که تماسی از داخل با پارچه چادر ایجاد شود باعث نفوذ آب به داخل می شود، ولی در چادر های دو پوش به علت ایجاد فضایی بین لایه درونی و لایه بیرونی، این مشکل برطرف می شود.

۴) در صورتی که قصد خرید یکی از مارک های معروف چادر های مسافرتی را ندارید، حتما تمام درزها و دوخت ها را از نظر عدم وجود اشکال در دوخت کنترل کنید و همچنین تمام زیپ ها و چسب های چادر را تست کنید.
 

 

 

 

 

 

 
  u ازدواج و خانواده


آغاز راه همسران جوان‏

به عقیده بسیاری از فلاسفه و دانشمندان، انسان موجودی مدنی است. به همین دلیل محتاج به پناه و یاور و نیز یاری دلداری است تا با او معاشرت داشته و در مسیر پرپیچ و خم زندگی، غمخوارش باشد. ازدواج با رعایت اصول و شرایط لازم، استفاده از كمك مشترك را برای دختر و پسر جوان تسهیل می‏نماید و به آنها كمك می‏كند تا در زندگی فردی و اجتماعی موفقیت‏های بیشتری به دست بیاورند. حال آنكه دختران و پسران جوان مجرد از كمك‏های همسر خود بی‏نصیب مانده و از بسیاری موقعیت‏ها و فرصت‏های مناسب كه در زندگی به وجود می‏آیند بی‏بهره می‏مانند. بنابراین امر ازدواج برای زوج‏های جوان امری ممدوح و پذیرفتنی است به گونه‏ای كه دختران و پسران جوان به محض رسیدن به شرایط و سن ازدواج باید مبادرت به آن كنند. با این وجود آمارهای نگران‏كننده‏ای كه از اختلافات و جدایی‏ها در میان زوج‏های جوان حكایت دارند نشان‏دهنده این نكته است كه بسیاری از دختران و پسران جوان راه و رسم همسرداری و همسرگزینی را نیافته و ندانسته‏اند و این بر بزرگ‏ترهای خانواده است كه الگوها و نمونه‏های موفق را برای زوج‏های جوان نمونه آورده و راه و رسم زندگی آنها را بازگو دارند. علاوه بر این، همسران جوان باید به نكاتی سخت توجه داشته و آنها را رعایت داشته تا زندگی‏شان در همان آغاز راه دچار تلاطم و تلخی نشود. برخی از این نكات كه لازم است دختر و پسر جوان به كار گیرند و آنها را آویزه گوش دارند به ترتیب زیر است:

۱) زندگی مشترك عرصه كمال است نه صحنه پیكار. بنابراین یار و یاور هم باشید و سعی نكنید بر همسرتان تسلط یابید. به عبارت دیگر با هم و در كنار هم باشید نه جدا از هم و رو در روی هم! خانواده زمانی موفق خواهد بود كه در آن هماهنگی وجود داشته باشد و همه اعضا در یك محفل انس با كمال صمیمیت و شادی زندگی كنند. بنابراین همسران جوان باید از هر نوع رفتاری شامل طعنه‏زدن، تحقیر و مقایسه كردن همسر با دیگران و ... پرهیز نمایند.

۲) از ابراز محبت نسبت به یكدیگر دریغ نورزید. ابراز محبت به‏موقع در زندگی مشترك، نشاط و طراوت و علاقه را به دنبال خواهد داشت. این امر فقط لازمه چند روز نخستین ازدواج نیست بلكه با گذشت زمان نهال نوپای زندگی به درختی تناور تبدیل می‏شود كه نیاز بیشتری به آبیاری دارد. با ابراز محبت و نشان دادن عشق و علاقه به هم، می‏توان این درخت تناور را برای همیشه بارور و باطراوت نگاه داشت و بر نشاط آن افزود.

۳) عاشقانه به هم نگاه كنید. نحوه نگریستن هر یك از ما به دیگری، به «چگونه بودن ما» بستگی دارد نه به «چگونه بودن او».
شیفتگی زمانی حاصل می‏شود كه فكر كنید همسرتان فردی باشكوه، ناب، صمیمی، خوش‏خُلق و خوش‏برخورد است. این شیوه نگرش به همسران جوان می‏آموزد به جای اینكه عشق را جستجو كنند، با عشق و محبت به زندگی نگاه كنند.
زبان نگاه، زبان مؤثری است. شما با نگاه كردن به طرف مقابل به او می‏فهمانید به صحبت كردن با وی علاقه‏مند هستید. حالات نگاه كردن اثر معجزه‏انگیزی در ایجاد صمیمیت میان زوجین جوان دارد. میل به صمیمیت نه تنها جنبه جسمی بلكه جنبه روانی نیز دارد.

۴) وقتی زن یا مرد جوان اشتباه می‏كنند، صادقانه و صمیمی اعتراف كنند. صداقت و اظهار پشیمانی و ندامت تنها علاج واقعه است. قبول نكردن اشتباه و نپذیرفتن خطا، اختلافات را دامن خواهد زد.

۵) در مطرح كردن مسائل ناخوشایند و نامطلوب سعی كنید خود را هم دخالت دهید. مثلاً به جای اینكه بگویید «چرا با فلانی این طور برخورد كردی»، بهتر است بگویید: «كاش با فلانی این طور برخورد نمی‏كردیم.»

۶) اگر خطایی از همسر خود مشاهده نمودید، زود از كوره در نروید و سفره دل‏تان را نزد هر كسی باز نكنید. بخصوص پیش پدر و مادرتان درددل نكنید زیرا این كار موجب سرافكندگی همسرتان شده و امكان آشتی را بسیار ضعیف می‏كند.

۷) اگر می‏خواهید عشق و علاقه‏تان تداوم داشته باشد، نخست باید بدانید زمان كافی را برای با هم بودن و ابراز محبت كردن اختصاص بدهید. سعی كنید به انگیزه عشق و ازدواج‏تان بیندیشید؛ با همسرتان در باره نخستین روزهای آشنایی و دوران خوشِ اولین روزها گفتگو كنید. یادآوری شادی‏ها و رویدادهای شیرین، هم وجودتان را گرم كرده و هم تازگی و طراوت رابطه شما را با همسرتان حفظ خواهد كرد.

۸) انعطاف‏پذیری یكی از ویژگی‏های مهم برای ایجاد سازگاری بیشتر و سلامت روانی است. با چشم‏پوشی و نرمش نسبت به برخی رفتارهای كودكانه و لجبازی‏ها نه تنها می‏توان از تنش‏های بی‏دلیل پیشگیری نمود، بلكه می‏توان از همان اول زندگی بنیاد خانواده را مستحكم نمود. زوج‏های جوان باید به خاطر داشته باشند كه مسائل و موارد اختلاف و یا اختلاف‏برانگیز را برای رسیدن به یك دیدگاه مشترك طرح نمایند، نه به تكرار و تثبیت كدورت‏ها و دشمنی‏ها.
 

 

 

 

 

 

 
  u دانش و فناوري


‎رم های DDR2 و DDR3
 چه تفاوت هایی دارند؟


 

‎رم (RAM: Random Access Memory)، یکی از مهمترین اجزای کامپیوتر است. این قطعه برای ذخیره سازی سریع اطلاعات سیستم عامل، نرم افزارها و دسترسی بی‌وقفه به آنها است. حجم یک حافظه رم، تاثیر زیادی در قدرت و افزایش سرعت کامپیوتر دارد و البته در مجموع سرعت، حجم و نوع حافظه فاکتورهایی مهم در انتخاب رم هستند. اما به عنوان مثال، یک رم ۲ گیگابایتی DDR2 با باس۸۰۰ مسلماً قدرتی در حد و اندازه های یک رم ۲ گیگابایتی DDR3 با باس ۱۳۳۳ ندارد. برای اینکه دلیل این مساله را بدانید و از تفاوت های رم های DDR2 و DDR3 آگاه شوید، توصیه می کنم، ادامه این مطلب را مطالعه نمایید.

H‎تغییر عمده
‎در سال ۲۰۰۸ اینتل پردازنده های i7 خود را عرضه کرد. این پردازنده ها با مادربوردهایی که به چیپست X58 مجهز بودند، سازگار بود. همزمان با ورود این مادربوردها نوع جدیدی از حافظه ها معرفی شد که DDR3 نامیده شدند.
‎در دو سال گذشته تمام صنایع تولید سخت افزار به DDR3 روی آوردند و در حال حاضر همه پروسسورهای اینتل و حتی پردازنده هایی که اخیراً توسط AMD تولید شده اند با مادربوردهایی که با DDR3 سازگار هستند، تطبیق داده شده اند.
‎لازم است بدانید که نام DDR از حروف اول عبارت Double Data Rate گرفته شده. این نام از زمانی که رم های DDR از اواخر قرن گذشته وارد بازار شدند، رایج شد. Double Data Rate RAM به معنی جابجایی دو مقدار دیتا در یک واحد زمانی یکتا است که در حالت تئوری سرعتی دو برابر SDRAMها داشتند.
‎پس از DDRها، تکنولوژی های DDR2 و DDR3 به صورت مشترک، با هدف افزایش کانال های انتقال دیتا در یک واحد زمانی و در نهایت افزایش سرعت، پایه گذاری شدند. رم های DDR2 با توانایی انتقال ۴ مقدار دیتا و رم های DDR3 با افزایش آن به ۸ مقدار دیتا در یک واحد زمانی، به این اهداف خود رسیدند. بدین ترتیب اگر هر واحد زمانی را ۱۰۰ مگاهرتز حساب کنیم، این مقدار در رم های DDR تا ۱۶۰۰ مگابایت بر ثانیه و در رم های DDR2 و DDR3 به ترتیب تا ۳۲۰۰ و ۶۴۰۰ مگابایت بر ثانیه افزایش می یابد. و بدیهی است که هر چه حجم قابل جابجایی در هر ثانیه بیشتر باشد، بهینه تر است.

H‎قابلیت ها و سازگاری
‎درست است که پهنای باند بالا، قابلیت موثری برای رم به حساب می آید، اما در حقیقت ۹۹ درصد برنامه ها توانایی استفاده کامل از پهنای باند بالا را ندارند. این قابلیت به نوع کاربری کامپیوتر وابسته است. یک کامپیوتر سرور و یا یک کامپیوتر رومیزی معمولی به یک میزان از پهنای باند بالای رم شان استفاده نمی کنند.
‎برای اینکه بدانید حافظه رم شما چه مقدار از پهنای باندش استفاده می کند می توانید از Benchmark Softwareهایی که به منظور تست حافظه و توانایی کامپیوتر طراحی شده اند استفاده کنید.
‎رم های DDR3 با DDR2 سازگاری ندارند و برای اینکه کامپیوتر خود را با جایگزین کردن رم های جدید ارتقا دهید، ابتدا باید مادربورد خود را عوض کنید. همچنین اگر در حال حاضر کامپیوتری دارید که از رم های DDR2 در آن استفاده می کنید، در صورتی که بخواهید پردازنده و مادربوردش را هم عوض کنید، به احتمال زیاد لازم است با رم های DDR2 خود هم خداحافظی کرده و آنها را با رم های DDR3 جایگزین نمایید.
‎البته تعداد کمی از مادربوردها از این قاعده مستثنا هستند و به اسلات مربوط به هر دوی این مدل های رم، مجهز شده اند. البته این مادربوردها با چیپ ست های قدیمی مجهز شده اند.
‎به هر حال اینتل و AMD در نسل های آینده محصولات خود، DDR3 را مد نظر قرار داده اند و در صورتی که قصد تعویض پردازنده را دارید، باید علاوه بر مادربورد، به فکر خرید رم های جدید هم باشید.

Clock Speed
H
‎از دیگر خصوصیات مهم رم، Clock Speed است. این خصوصیت در رم ها نشان می دهد، انتقال اطلاعات از یک گذرگاه، با چه سرعتی در یک بازه زمانی انجام می شود. این مقدار نشان دهنده قدرت رم و پهنای باندی است که می تواند از آن بهره ببرد. واضح است که هر چه میزان Clock Speed بیشتر باشد، بهتر است. البته افزایش این مقدار بر سرعت کارهای روتین و معمولی تاثیر چندانی نخواهد داشت، اما بر سرعت اجرای بازیها و برخی نرم افزارها که نیاز به سرعت در دسترسی به اطلاعات حافظه دارند، بسیار تاثیر گذار است.
‎در صورتی که قصد خرید مادربورد جدید دارید، توجه به یک نکته بسیار توصیه می شود. برخی مادربورد ها تنها با رم هایی سازگار هستند که Clock Speed آنها روی مقدار خاصی محدود شده باشد. لذا بهتر است قبل از خرید یک مادربورد با مراجعه به سایت آن، از این مورد آگاه شوید. البته بسیاری از مادربوردها چنین محدودیتی ندارند، اما بررسی قبل از خرید، بهتر از خرید، بدون آگاهی قبلی است.
‎در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که رم های DDR2 به زودی همانند رم های DDR و SDRAM از رده خارج می شوند، اما تکنولوژی جدید در تولید رم ها و افزایش حجم و سرعتی که در رم های DDR3 شاهد خواهیم بود، بازار را پر می کند. فراموش نکنید قبل از خرید مادربورد جدید، نوع رم قابل نصب روی آن را بررسی کنید.

 

 

 

 

 

 

 
 u پاسخ به پرسش هاي شما

zahra4066@yahoo.com


کدام سوره از قرآن بنام امام حسین (ع) است؟

.: سوال:
کدام سوره از قرآن بنام امام حسین (علیه السلام) است؟
 

.: پاسخ:
سوره مبارکه «فجر» به عنوان سوره ی امام حسین (علیه السلام) مشهور است[1]. امام صادق علیه السلام می فرمایند: سوره فجر را در هر نماز واجب و مستحب بخوانید که سوره ی حسین (علیه السلام) است. هر کس آن را بخواند با حسین بن علی (علیه السلام) در قیامت، در درجه ی اول او در بهشت خواهد بود[2].
در قسمت های نهائی این سوره، نفس آرام و مطمئنه مورد خطاب قرار گرفته است خداوند او را به سوی خود می خواند و داخل بندگان خاص خود می کند و سپس او را به بهشت جاودانگی دعوت می کند.[3]
مسلماً مصداق روشن نفس مطمئنه وجود مبارک امام حسین (علیه السلام) است و شاید به همین دلیل است که این سوره را سوره ی امام حسین (علیه السلام) نامیده اند.[4]

------------------------------------------------------
[1] تفسیر نسیم رحمت، جز 30 ـ 29، ص 389، تفسیر نمونه، ج 26، ص 439.
[2] همان، ص 390، مجمع البیان، ج 10، ص 730.
[3] الفجر،27-30يَأَيَّتهَُا النَّفْسُ الْمُطْمَئنَّةُ*ارْجِعِى إِلىَ‏ رَبِّكِ رَاضِيَةً مَّرْضِيَّةً*فَادْخُلىِ فىِ عِبَادِى*وَ ادْخُلىِ جَنَّتىِ*
[4] تفسیر نمونه، ج 36، ص 439.

 

 

 

 

 

 

 
  u دانش و فناوري


گفتگو با حاج کمیل مدیر هماهنگی گروه رسانه‌ای موبی
فارسی1 بیش از 35 میلیون بیننده
 در ایران دارد!


حاج کميل مدير هماهنگي گروه رسانه‌اي موبي

‎ابتدا برای مصاحبه اینترنتی برنامه ریزی می‌کردیم اما سفر غیرمترقبه او به تهران، این امکان را فراهم کرد تا رو در روی مشاور گروه رسانه ای موبی و یکی از مدیران ارشد آن به طرح سؤالات خودمان بپردازیم. در آغاز به او اطمینان دادیم که مصاحبه صریح و جامعی شکل خواهد گرفت و او نیز از این مساله استقبال‌کرد. حاج کمیل مستشار با ایران آشنایی خوبی دارد چرا که چندین سال کاردار اقتصادی سفارت افغانستان بوده و در ایران زندگی کرده است.
همشهری، با حاج کمیل گفتگویی انجام داده که در زیر می‌آید:

• گروه رسانه ای موبی در سال 2002 در افغانستان رسما فعالیت خود را شروع کرد. دو ایستگاه رادیویی آرمان و آراکوزیا (اصطلاحی در زبان پشتو) ، چهار شبکه تلویزیونی طلوع، لمر، فارسی‌وان و طلوع نیوز، دو پروداکشن تولیدی، شرکت‌های بزرگ تبلیغاتی، کتابخانه و محل کتابخوانی، کافی شاپ و کافی نت‌های زنجیره ای در شهرهای مختلف افغانستان متعلق به این شرکت است.عنوان MOBY ظاهرا مخفف نام دو پارتنر (شریک) است. MO از محسنی و BY از یک پارتنر استرالیایی اخذ شده است که در سال 2002 از گروه جدا شد اما چون این نام ثبت شده بود، آنرا حفظ کردیم.

• ما یک مجموعه تجاری است. رسالت ما بعد از اهداف تجاری، بیشتر تفریحی و سرگرمی‌است. شبکه‌هایی که در داخل افغانستان داریم یا فارسی‌وان کاملا تفریحی است. یکی از اهداف، تکریم زبان فارسی است. زبان فارسی فقط در قالب شعر خلاصه نمی‌شود. در برنامه‌ریزی‌های ما، پرداختن به برنامه‌های فرهنگی و ادبی نیز وجود دارد.باید نکته ای را مد نظر داشت و آن هم اینکه یکسال زمان بسیار کمی‌است و هنوز ما نتوانسته ایم دست و پای خودمان را پیدا کنیم. ابتدا از سریال شروع کردیم. در عین اینکه بیننده را مصروف تماشای سریال می‌کنیم، تیمی‌را برای تهیه برنامه‌های ادبی و فرهنگی بسیج کرده ایم. قطعا در برنامه ریزی‌های آینده با وجود تمام محدودیت‌ها، روزهای تولد و مناسبت‌های مرتبط با مشاهیر مشترک مثل عطار نیشابوری، مولانا، ابوعلی سینا و فردوسی را گرامی‌بداریم.

• هدف اول متمرکز بر استفاده از تولیدات سه کشور بوده است. ما دست همکاری به سمت جمهوری اسلامی‌دراز می‌کنیم که در این زمینه ما را کمک کند.

• فارسی‌وان ابتدا بر روی‌هاتبرد قرار داشت. متأسفانه نه تنها به تقاضاهای مکرری که ما از نهادهای مختلف جمهوری اسلامی‌برای ایجاد یک رابطه مشترک داشتیم، لبیک گفته نشد بلکه شبکه ما را با ارسال پارازیت از روی‌هاتبرد حذف کردند.عملا ما حضوری در‌هاتبرد نداریم. تصمیم هر شخص یا سازمانی که بوده قطعا یک تصمیم اشتباه بوده است. ما مجبور شدیم شبکه را از‌هاتبرد به یوتل ست انتقال دهیم. یوتل ست با توجه به وجود دو شبکه کاملا سیاسی بی بی سی فارسی و صدای آمریکا شرایط ویژه ای دارد. رفتن ما به یوتل ست باعث شد، 85 درصد به بیننده‌های یوتل ست اضافه و 92 درصد از بیننده‌های‌هاتبرد کم شود. اعتقاد ما این است که این تصمیم، راه را برای ورود مخاطب به شبکه‌های بی بی سی فارسی و صدای آمریکا باز کرده است. در حقیقت ویترینی در یوتل ست هست که این شبکه‌های پرطرفدار در آن وجود دارد. ما به وسیله یوتل ست در کشورهای آفریقایی قابل دسترس شدیم چرا که بسیاری از شبکه‌های آفریقایی در یوتل ست قرار گرفته است.

• ایران خانه دوم ماست. سالیان سال در ایران زندگی کردیم و خانواده‌های ما هنوز هم در ایران زندگی می‌کنند. سعی کردیم مرزبندی‌های سیاسی را خیلی به رسمیت نشناسیم. بحث، بحث دو ملت هست. حضور متمادی مجموعه ای از افغان‌ها و شخص بنده در ایران باعث شد شناخت بسیار خوب و مثبتی از سنت‌های جمهوری اسلامی‌و مردم ایران داشته باشیم. همکاران ما در مجموع مسلمان هستند. بنده هم شیعه هستم.

• ما با توجه به تحقیقاتی که سه سال در داخل افغانستان، تاجیکستان و ایران داشتیم به این نتیجه رسیدیم که جای چنین شبکه ای خالی است. شبکه تفریحی که بتواند خانواده‌ها را کنار هم جمع کند.این تحقیقات شاید خیلی حضوری و فیزیکی هم نبوده است. سه سال پیش شروع تحقیقات بود و آگوست 2009 رسما شبکه فارسی‌وان را فعال کردیم. مطالعات روان شناسی، روان شناسی اجتماعی و تحلیل فرهنگ‌ها را به انجام رسانیدیم.

• انتقاد از سریال‌های شبکه ما این است که گویا مرد و زن به هم خیانت می‌کنند. درحالی که به تصویر کشیدن این خیانت‌ها باعث آگاهی خانواده‌ها و جامعه می‌شود. رسالت ما این بوده است که باید این مسائل را از لفافه دربیاوریم. ما باید به خانواده‌ها آگاهی دهیم که اگر اعضای خانواده در اوقات فراغت کنترل نشوند ممکن است تبعات منفی داشته باشد.

• ما سریال سفری دیگر را جایگزین ویکتوریا که به مراتب بهتر از ویکتوریا بود، کردیم. نقاب آنالیا را هم جایگزین سفری دیگر کردیم. یعنی با گذشت زمان سریال‌ها بهتر شده است. موضوع دیگر اینکه بحث تهاجم فرهنگی و تخریب مطرح نیست بلکه رقابت اقتصادی مساله اصلی است. بسیاری از سازمان‌ها به‌خاطر منافع اقتصادی خود به‌قدری شرایط را متشنج کرده اند که بیشتر از اینکه به زیان ما باشد، به ضرر خودشان تمام شده است. اگر نگرانی، واقعا مربوط به تخریب فرهنگ و تهاجم فرهنگی است چرا از شبکه‌هایی که همزمان با ما برنامه پخش می‌کنند، جلوگیری نمی‌شود؟

• ما در حدی که امکان داشته الفاظ و صحنه‌ها را سانسور کرده ایم. اگر شما از ویکتوریا به بعد دقت کنید تغییرات زیادی را شاهد خواهید بود. ما خانه مد را به خاطر اینکه بزرگسالانه بود حذف کردیم. سفری دیگر نیز بزرگسالانه بود و آن را از ساعت هفت به ده شب انتقال دادیم.

• در زمانی که در هاتبرد بودیم 35 میلیون مخاطب در ایران داشتیم، مخاطب ما پس از انتقال به یوتل ست ممکن است در روزهای اول کم شده باشد اما الان نسبتا بیشتر شده است چرا که حضور سه شبکه پرمخاطب، افراد را جلب کرده است.

• شراکت ما بر اساس پنجاه درصد تقبل هزینه‌ها و سرمایه گذاری از سوی استار و پنجاه درصد از سوی شرکت موبی است. ولی خوشبختانه با توجه به توافقات، تمامی کارهای اجرایی را موبی انجام می‌دهد.

• گروه رسانه ای موبی و نیوزکرپریشن دو هویت مستقل حقوقی دارند. ما کاری به اشخاص نداریم. دو گروه و رسانه به صورت مشترک برنامه ای را آغاز کرده اند و اینکه در بک گراند نیوزکورپریشن چه کسی قرار دارد، خیلی مهم نیست. ما هم شفاف سازی کرده ایم و در سایت فارسی‌وان عنوان کرده ایم پنجاه درصد فارسی‌وان مربوط به نیوزکوربریشن است.

• من وکیل مدافع آقای مرداک نیستم. آقای مرداک یک یهودی نیست. شاید مقیم آمریکا باشد و تابعیت آنجا را گرفته باشد اما رسانه‌های داخلی ایران او را یهودی می‌دانند.به نظر من بحث یهودی بودن مرداک حاشیه ای است. آنچه مهم است تفکر اوست. ما نمی‌خواهیم به هر قیمتی مخاطب، جلب رسانه‌ها و سیاست‌های پنهان آنها شود. آنچه در مجلات جنسی و هیاهوهای خبری امپریالیسم رسانه ای دنبال می‌شود. من نشانه دیگری از سایت نیوزکورپریشن برای شما می‌آورم. در فایل پی دی افی که در این سایت وجود دارد شبکه فارسی‌وان و گروه رسانه ای موبی مستقیما از اقمار این شرکت محسوب می‌شود.بر فرض که ادعای رسانه‌های ایران درست باشد. چرا ما قربانی عقده‌های سیاسی شویم. مرداک هر که باشد مهم نیست. چه سیاسی مشکل داشته باشد و چه اخلاقی. ما چرا قربانی این آقا شویم؟ زمانی این انتقاد قابل قبول است که ما به آن سمت و سو حرکت کنیم. ما اعلام می‌کنیم بیایید برنامه‌های مشترک بسازیم و جایگزین کنیم.

• بخش مونیتورینگ شرکت ما گزارش داد که شبکه خبر هم ویژه برنامه ای داشته و هرچه که دلش خواسته گفته است. تهیه کننده چشمش را بسته و دهنش را باز کرده است. من از صدا و سیما گلایه مند هستم. باید جلوی این برنامه‌ها گرفته شود برای اینکه رابطه دوستی دو کشور بر هم می‌خورد. ما شکایت خودمان را رسما به صدا و سیمای ایران در کابل داده ایم و در حال پیگیری هستیم. آقای سعد و جاهد محسنی چهره‌های بین المللی هستند و قطعا رفته اند و ممکن است سفرهای متعددی به آمریکا و اروپا رفته باشند. این دلیلی بر وابستگی نیست. همانطور که من به ایران آمده ام و دست همکاری را دراز می‌کنم اما نه برای وابستگی.

• هیچ رسانه ای در داخل افغانستان در مورد ارتحال امام خمینی(ره) برنامه ای نداشته درحالیکه ما هرسال میزگرد داریم. ایشان الگویی برای همه جوامع اسلامی‌به خصوص افغان‌ها بوده است. ما حتی در فارسی‌وان در لیالی قدر برنامه کمدی و موسیقی نداشتیم و ایام مذهبی را گرامی‌داشتیم.

• در اولین رمضان 2009 اذان شیعی را پخش کردیم و این را به عنوان یک شیعه، افتخار می‌دانم که در داخل پایگاه اصلی وهابیت این اذان را از فارسی‌وان پخش کردیم. این منتی بر سر مردم نیست بلکه اعتقاد ماست.

• هیچ وقت قصد نداریم یک شبکه سیاسی باشیم چرا که منافع ما در سیاست نیست و سعی می‌کنیم بیشتر در حوزه فرهنگی و سرگرمی‌کار کنیم.