به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1156 :: پنجشنبه 25 آذرماه 1389

www.mobin-group.com

و اینک عاشورا ...
+کتاب آموزش HTML با زبان ساده مبتدی تا پیشرفته

با عرض سلام به شما مخاطبان عزیز روزانه
شماره این هفته روزانه همزمان شده با روز عاشورای حسینی، ضمن تسلیت این ایام به همه شما عزیزان، در این شماره کتاب آموزش HTML با زبان ساده مبتدی تا پیشرفته را خدممتون معرفی می کنم.
یادگیری زبان Html برای کسانی که می خواهند در راه طراحی و وب دیزاین گام بردارند در واقع گام اول است و با آموختن این زبان که به نوعی ساده است می توان به سادگی به ساختار وب و صفحات آن پی برد و در راه آموزش بیشتر گام برداشت. مسئولین سایت ITT (آی تی تاتوریال) کتابی را در ۶۸ صفحه تهیه و تدارک دیده اند که زبان html را از مقدماتی تا پیشرفته به زبانی ساده و گام به گام در ده بخش آموزش می دهد. چنانچه مایلید از این کتاب در راه آموزش خود استفاده کنید کافیست برای دریافت این کتاب ارزشمند و دیدن مباحث دوره بر روی این لینک کلیک نمایید.
 

مبین در فیس بوک:
facebook.com/mobin.s2004


 



 

  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • ویدئوی صحنه های عاشورا
  • برترین عکسهای جمله تایم در سال 2010
  • 30 نمونه بسیار زیبا از تکنیک انعکاس در عکاسی
  • ترجمه اسم شما به زبان بلبلي چي ميشه؟
  • دانلود متن کامل چند کتاب معتبر با موضوع محرم و عاشورا
  • عادل فردوسی پور و برنامه 90 بار دیگر جنجالی شد
  • مشاهده آنلاین و دانلود فیلم روز واقعه و سریالهای: معصومیت از دست رفته، شب دهم، طفلان مسلم و مختار نامه
  • گفتگوی با علی پهلوان در 11 سالگی آریان
  • آرایش چهره با نرم افزار Photo Makeup Editor 1.45
  • تم های زیبا با موضوع امام حسین (ع) برای موبایل شما
  • Crazy Chicken Pinball v1.0جوجه دیوانه این بار در پین بال !
  • خطبه امام حسین علیه السلام در روز عاشورا
  • شیوه جالبی برای گذاشتن عکس در پروفایل فیس‌بوک
  • حكم قضايي تخليه مركز نگهداري كودكان بي‌سرپرست و ايتام در تبريز!
  • ماجرای وداع امام حسین علیه السلام و شهادت ایشان در روز عاشورا
  • ماوسی که فشار خون را هم اندازه میگیرد
  • نکات مفید برای مدیریت هزینه های زندگی
  • پنج نکته طلایی برای محافظت از پوست در زمستان
  • 10 مارک برتر عطرهای زنانه
  • ۳۰ راه‌حل برای کم کردن تدریجی وزن در 50 هفته!
  • LCD یا LED؟
  • دلیل این همه مشاجره چیست؟‏
  • درمان کاهش سرعت کامپیوتر
  • چرا امام حسين(عليه السلام) را ثارالله (خون خدا) گفته اند؟
  • متن کامل شعر زیبای عمان سامانى: وداع آخر امام حسین علیه السلام
  • و ...

 

 


 

 

www.mobin-group.com


تصویری ناب از داخل ضریح مطهر حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام

 



 

 


www.mobin-group.com

ویدئوی صحنه های عاشورا
ویدئویی کوتاه و تاثیرگذار از قسمت نهم سریال مختار نامه که مورد توجه زیاد مخاطبان قرار گرفت
بانک جامع مداحی برای دانلود
برترین عکسهای جمله تایم در سال 2010
30 نمونه بسیار زیبا از تکنیک انعکاس در عکاسی
با 100 هزار دلار! کجاها و چطور میشه مسافرت رفت؟
پخش مستقیم حرم امام حسین علیه السلام
پخش مستقیم حرم حضرت اباالفضل علیه السلام
ترجمه اسم شما به زبان بلبلي چي ميشه؟
این سايت نتيجه مدتها کار علمي چند پرنده شناسه که تونستن تن صدا و آواي بلبلها رو رمز گشايي کنن
زمستان سرد، رادیاتور زیبا، خانه گرم!
10 هتل بزرگی که در سال 2010 در خاورمیانه افتتاح شده اند
وبلاگ کانون فرهنگی ثقلین
شخصيت مختار ثقفي، كيفيت قيام و چگونگي كشته شدن وي
به همراه صوت و ویدئو
12 ایده خلاقانه برای عکاس ها!
سایتی مفید و جذاب برای خانم های باردار
پس از وارد کردن آخرین روز عادت ماهانه، وضعیت و تصویر کودکی که در شکم دارید را می بینید
کاروان آسیایی شکست حصر غزه
دانلود متن کامل چند کتاب معتبر با موضوع محرم و عاشورا
از جمله ترجمه فارسی کتابهای معتبری مانند: لهوف، خصائص الحسینیه و ...
ویژه نامه جامع محرم 1432

 

 

www.mobin-group.com

بركناري منوچهر متكي از وزارت خارجه
 و سرپرستي صالحي

دكتر محمود احمدي نژاد، منوچهر متكي را كه تا پيش از اين مسؤوليت وزارت خارجه را بر عهده داشت، بركنار نمود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، دكتر محمود احمدي نژاد، منوچهر متكي را كه تا پيش از اين مسؤوليت وزارت خارجه را بر عهده داشت، بركنار نمود.
احمدي نژاد در حكمي علي‌اكبر صالحي را به عنوان «سرپرستي وزارت امور خارجه» منصوب كرد و در نامه‌ جداگانه‌اي از زحمات و خدمات منوچهر متكي در دوران تصدي مسئوليت وزارت خارجه قدرداني كرد.
متن حكم رييس جمهور به اين شرح است:

جناب آقاي دكتر علي‌اكبر صالحي
نظر به تعهد و دانش و تجربيات ارزنده و به استناد اصل يكصد و سي و پنج قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و براساس اين حكم به سمت «سرپرستي وزارت امور خارجه» منصوب مي‌گرديد.
اميد است با استعانت از خداوند متعال در انجام وظايف محوله موفق باشيد.
محمود احمدي‌نژاد

جناب آقاي منوچهر متكي
سلام عليكم؛
بدينوسيله از زحمات و خدمات جنابعالي در دوران تصدي مسئوليت «وزارت امور خارجه» تشكر و قدرداني مي‌كنم.
اميدوارم اين زحمات در پيشگاه خداوند مأجور باشد و جنابعالي نيز در كليه مراحل زندگي و خدمت به مردم عزيز ميهن اسلامي موفق و مويد باشيد.
عزت و سعادت جنابعالي را از خداوند منان خواستارم.
محمود احمدي‌نژاد

هنوز هيچ تحليل مشخص و دلايل خاصي در خصوص اين تغيير اعلام نگرديده است، اما رايزني ها در اين خصوص از پيش از سفر نيويورك محمود احمدي نژاد، وجود داشته است و گزينه هاي ديگري نيز در كنار صالحي مطرح بوده اند.
گفتني است كه منوچهر متكي صبح ديروز (يكشنبه) در راستاي گسترش روابط تهران و داكار عازم سنگال شده بود و امروز در حالي كه در ادامه ماموريت در آفريقا به سر مي‌برد حكم بركناريش در پايگاه اطلاع رساني دولت منتشر و علي اكبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي به جاي وي سرپرست وزارت خارجه شد. مواردي از اين دست پيش از اين هم وجود داشت كه برخي مسؤولان در حين انجام مأموريت، عزل شده بودند.

عادل فردوسی پور و برنامه 90 بار دیگر جنجالی شد

عادل فردوسی‌پور در برنامه نود در حالی که به‌شدت از گفت‌وگو با یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عصبانی شده بود، خطاب به او گفت: «دین و ایمان فقط مال شما نیست آقای محترم! دیگران هم دین و ایمان دارند و این مسأله کاملا شخصی است.»
به گزارش جهان‌ورزش، داستان از جایی آغاز شد که فردوسی‌پور تلاش کرد با دلایلی نشان دهد که انتقال تیم فوتبال نفت از تهران به استان مرکزی، تصمیمی سیاسی بوده است. فردوسی‌پور به‌صراحت نقش نمایندگان مجلس را در این تصمیم پررنگ دانست و گفت: «مشخص است که برخی نمایندگان مجلس باد در غبغب می‌اندازند و می‌گویند ما امتیاز یک تیم لیگ برتری را به شهرمان آورده ایم تا بتوانند در دوره آینده انتخابات مجلس رای بیاورند.»
همه ‌چیز تقریبا بر اساس برنامه پیش می‌رفت. بازیکنان و مربیان تیم نفت تهران در گفت‌و‌گوهایی به‌شدت از این تصمیم انتقاد می‌کردند. تلاش مدیرکل اداره تربیت بدنی استان مرکزی هم که روی خط تلفنی برنامه آمده بود، برای توجیه این تصمیم کافی به‌نظر نمی‌رسید.
احمدی بینش، یکی از نمایندگان استان مرکزی کسی بود که در تماسی تلفنی ناگهان معادلات فردوسی‌پور را به هم ریخت. او ابتدا برای حرف زدن دو پیش شرط مطرح کرد: «اولا شما نباید به نمایندگان محترم مجلس توهین کنید.بعد هم حق ندارید به دولت محترم که دو دوره از مردم رای گرفته و مورد تایید مقام معظم رهبری هستند، توهین کنید.»
فردوسی‌پور که به‌نظر می‌رسید غافلگیر شده است، یادآوری کرد که برنامه او صرفا ورزشی است و کاری به مسائل سیاسی ندارد: «فیفا معتقد است که دولت‌ها نباید در فوتبال دخالت کنند و حتی به خاطر این دخالت‌ها کشورها را هم تعلیق می‌کند. به‌نظر من این تصمیم مصداق دخالت دولت در فوتبال است.»
احمدی‌بینش در پاسخ به فردوسی‌پور گارد تهاجمی‌تری گرفت: «شما به نمایندگان محترم مجلس توهین کردید و گفتید به‌خاطر گرفتن رای از مردم چنین کاری کرده‌اند. تصمیم دولت را هم شو و نمایش خواندید و این قطعا توهین به دولت محترم است.»
او حتی تلاش کرد با اشاره به برخی بیانات حضرت علی‌(ع)، اهمیت و حساسیت نمایندگان مجلس را به فردوسی‌پور یادآوری کند تا مشخص کند که انتقاد از آنها چه اندازه نابخشودنی بوده است: «شما مجری تلویزیون هستید و قاضی نیستید. حق ندارید در جایگاه قضاوت بنشینید و نظر خودتان را به عنوان نظر مردم از رسانه ملی اعلام کنید. خدا به شما لطف کرده و در چنین جایگاهی قرار گرفته اید پس نباید نظر خودتان را به عنوان نظر مردم پخش کنید.»
او همچنین یادآوری کرد که نفت تنها به شهر اراک داده نشده است: «این تیم نفت استان مرکزی خواهد بود. استان حضرت امام (اشاره به شهر خمین) با سی و چند شهر.»
ضربه آخر را اما فردوسی‌پور زد که انگار تازه از شوک خارج شده بود: «دین و ایمان فقط برای شما نیست اقای محترم! هر کسی دین و ایمان دارد برای خودش. شما توهین زیادی کردید اما من همچنان معتقدم که این تصمیم ورزشی نبوده است.»
در انتهای این جدل، ناصر فریاد شیران، یکی از مریان تیم نفت که روی خط تلفنی برنامه بود، خواست حرف آخرش را بزند.
فریادشیران گفت: «واقعا نمی دانم چه بگویم» و فردوسی‌پور که آشکارا بر آشفته بود، بلافاصله گفت: «کلا هیچی نمی‌شود گفت.»
فریادشیران دوباره پرسیداگر نفت فصل آینده به لیگ یک برود، چه تفاوتی با تیم همیاری اراک خواهد داشت که در حال حاضر در لیگ یک بازی می‌کند اما به گفته او نمایندگان استان حاضر نیستند از آن حمایت کنند.
فردوسی‌پور همچنان عصبانی بود و با همان عصبانیت به این سوال فریادشیران که قطعا مخاطبش کسی دیگر بود، جواب داد: «چقدر ساده‌اید شما! کاری ندارد. فصل بعد راه‌آهن را می‌برند اراک.»
تیم فوتبال نفت تهران که به اولین سال بازی در لیگ برتر را تجربه می‌کند، بر اساس مصوبه هیأت دولت قرار است به استان مرکزی منتقل شود. پیش از این تیم‌های دیگری مانند پاس، پیکان و صبا هم از تهران به همدان، قزوین و قم منتقل شده‌اند در حالی که این تصمیم دولت منتقدان زیادی داشته است.

 



 


 

www.mobin-group.com

 


 

www.mobin-group.com

گفتگوی با علی پهلوان در 11 سالگی آریان

یازده سال پیش، سوم آذر سال 78 گروه آریان که تازه شکل گرفته بود برای اولین بار در جزیره قشم روی صحنه رفت و به عنوان اولین گروه موسیقی پاپ بعد از انقلاب اسلامی ایران خودش را به جامعه موسیقی کشور معرفی کرد. این ماندگاری با کمترین تغییر در هسته گروه از سال 78 تا به امروز ادامه داشته و در حالی آریان وارد یازدهمین سال فعالیتهایش می شود که تازه از تور کنسرتهای آمریکا بازگشته و در حال برنامه ریزی برای تهیه و تکمیل آلبوم پنجم خود است، به بهانه یازده سالگی و برنامه های آتی آریان گفتگوی کوتاه کرده ایم با علی پهلوان خواننده، آهنگساز و ترانه سرای این گروه که در زیر می توانید بخوانید.

◦به غیر از آریان گروه های زیادی در انواع سبک های موسیقایی در این چند سال شروع به کار کرده اند ولی بعد از مدتی ضمن اینکه هیچ تداومی در کار نداشتند خود به خود محو و از خاطر مردم نیز فراموش شده اند، دوست دارم بدانم خود شما که جزوی از اعضای اصلی گروه هستید راز ماندگاری گروه آریان را در چه می دانید؟
عوامل مختلفی در موفقیت گروه آریان و ماندگاری آن سهیم هستند که در درجه اول دوستی و گذشت اعضاء است. اصولاً یکی از مواردی که گروه های دیگر را از هم می پاشد این است که عموماً فکر می کنند از یکدیگر قوی تر هستند و اگر گروه در جایی موفق شود، به خاطر شخص ایشان بوده است. به همین دلیل از لحظه اول این موضوع را مطرح می کنند و چون این امر در گروه مدیریت نمی شود، به از هم‌گسیختگی گروه می انجامد. ما در دو بخش گروه را مدیریت می کردیم. یکی مدیریت خارجی که توسط آقای رجب پور انجام می شد و یکی مدیریت داخلی توسط نینف و من. مدیریت خارجی ابعاد بسیار پیچیده ای دارد که از برخورد با سیستم های خارج از گروه تا سیاست گذاری و مدیریت برنامه های گروه را در بر می گیرد. حاصل موفقیت این مدیریت، ماندگاری گروه در برخورد با سرد و گرم های خارج از مجموعه آریان است. مدیریت داخلی گروه، از طراحی و مسائل فنی آهنگ ها و اجراها گرفته تا همدلی درون مجموعه را عهده دار است که حاصل آن ماندگاری ترانه های آریان در بین طرفداران است. سوم آذر ماه 1389 یازده سال پس از اولین اجرای گروه آریان در جزیره قشم است و گروه پس از اجراهای پر ماجرا ولی بسیار موفق تور آمریکا نشان داد که هنوز با قدرت جایگاه خود در موسیقی پاپ را حفظ کرده است.

◦سال پیش شاهد جشن ده سالگی آریان بودیم که به همین مناسبت کنسرت هایی با استقبال چشمگیر مخاطبین در تهران اجرا کردید، هوادارانتان امسال هم قبل از ماه محرم منتظر کنسرتهایی به مناسبت یازده سالگی آریان بودند که اعلام کردید برگزار نخواهد شد، دلیل این عدم برگزاری چه بود؟
ما اصولاً سعی می کنیم که اجرا های بزرگمان تغییرات و سورپرایز های خاصی داشته باشد. مطمئناً پس از بازگشت از آمریکا فرصت زیادی برای طراحی اجرای جدید در تهران را نداشتیم و مجبور بودیم اجرایی مانند اجرای پیشین داشته باشیم. در کنار این مساله، سالن ها همه توسط دیگر هنرمندان رزرو شده بودند و به همین دلیل ترجیح دادیم تا بجای یک شب اجرای مشابه اجرای پیشین، برای اجرایی بزرگ تر برنامه ریزی کنیم.

◦از چند ماه پیش درگیر برنامه تور کنسرت های آمریکا بودید، در این اجراها با اینکه مشکلاتی از جمله همراهی نکردن کل اعضای گروه پیشروی شما بود ولی شاهد اجراهای خوب از سوی آریان بودیم، از تجربه این کنسرت‌ها و میزان رضایت شخصی‌تان از اجراها بگویید.
کنسرت ها با استقبال کم نظیری از سوی ایرانیان مقیم آمریکا مواجه شدند. عدم حضور پیام صالحی و علیرضا طباطبایی شوک بسیار بزرگی به گروه وارد کرد ولی با توجه به پیش فروش بلیت ها و عدم فرصت برای جابجایی زمان برنامه، چاره ای جز اجرای کنسرت نبود که این امر با اجرای فوق العاده اعضای گروه و نوازندگان مهمان با موفقیت به پایان رسید و بازخورد بسیار خوب حاضرین گواه این ادعاست. در کنار این امر، حضور نینف امیرخاص بعد از یک سال و نیم در کنار گروه قوت قلب بسیار بزرگی بود و تاثیر بسیاری در خوب اجرا شدن برنامه داشت. جا دارد در کنار اعضای اصلی گروه، تشکری خاص داشته باشم از علیرضا میرآقای عزیز که در کنار نوازندگی حرفه ای اش، کمک های شایانی به من و نینف برای بهتر اجرا شدن برنامه نمود. نیما وارسته عزیز که سالهاست در نبود سیامک در کنسرت های خارجی زحمت نوازندگی ویلن را می کشد و این بار، بار بخشی از نوازندگی ملودی های کی بورد را هم به دوش می کشید. رامیل نیسان عزیز، نوازنده درامز، که ظرف 24 ساعت خود را به سایر اعضای گروه رساند و همچنین کسری سبکتکین و علی سنایی عزیز که زحمت نوازندگی گیتار بیس را در این اجرا ها به عهده داشتند. مطمئناً جای خالی دوستان خوبم پیام صالحی، علیرضا طباطبایی، فرزاد فخرالدینی، دارا دارایی، عمید بنکدار و شهاب حسینی هم بسیار مشهود بود. این کنسرت ها در چهار شهر لوس آنجلس (سالن بزرگ شراین آدیتوروم که گاه در آن مراسم اسکار برگزار می شود)، سن خوزه، واشینگتن دی سی و نیویورک با موفقیت برگزار شدند.

◦از این بحث فاصله بگیریم، شنیدم در حال برنامه ریزی برای آماده سازی و انتشار آلبوم پنجم خود هستید، هواداران آریان امیدوار به شنیدن این آلبوم تا نیمه های سال بعد باشند؟
کارهای اولیه آلبوم در حال انجام است و فعلاً ترجیح می دهم زمانی برای انتشار آن اعلام نکنم.

◦این تک آهنگ هایی که بعد از انتشار آلبوم چهارم از سوی آریان منتشر شدند (قطعات «صدای پای امید»، «هفت»، «تو رو کم دارم» و «از روزی که رفتی») در آلبوم جدیدتان قرار خواهند گرفت؟
بله و البته «عید اومد بهار اومد» هم جزء آثاریست که بصورت سی دی انتشار نیافته است. شایان ذکر است که این آثار در کنار چندین ترانه جدید در آلبوم پنجم قرار خواهند گرفت و آلبوم پنجم منحصر به این تک ترانه ها نخواهد بود.

◦آخرین سوالم در مورد فیلم کنسرت آذر ماه سال پیش است که پیشتر گفته میشد به زودی وارد بازار خواهد شد، دلیل این همه تاخیر چیست؟
من و امیر تفرشی ماهها روی پالایش صدای کنسرت کار کردیم و آماده تصویرگذاری بود. نمی دانم چه بر سر تصاویر آمده که این امر مدتهاست متوقف مانده است. پس از آن هم که درگیر کنسرت بعدی در تهران و تور آمریکا شدیم و تقریبا موضوع فراموش شد. اکنون به نظر می رسد با توجه به چنین تاخیری، زمان ارائه این فیلم گذشته باشد باید در مورد این موضوع با گروه و آقای رجب پور صحبت کنم و تصمیم نهایی را بگیریم.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

آرایش چهره با Photo Makeup Editor 1.45

Photo Makeup Editor نرم افزاری قدرتمند در زمینه روتوش تصاویر و آرایش مجازی صورت می باشد. توسط این نرم افزار شما می توانید عکس هایتان را آرایش نمایید و سبک عکستان را تغییر دهید. این برنامه بیش از 10 ابزار منحصر به فرد برای زیباسازی تصویر دارا می باشد و شما با انتخاب کردن عکس مورد نظر خود می توانید تغییرات و آرایش مورد نظر را روی آن اعمال کنید. در این نرم افزار ابزاهایی همچون ابزار ویرایش رنگ لب ها، ابزار ویرایش مژه ها، ابزار ویرایش رنگ گونه ها، ابزار ویرایش رنگ دندان ها، ابزار ویرایش رنگ چشم ها و بسیاری از لوازم آرایشی دیگر که در انیستیتو های زیبایی وجود دارد در این نرم افزار هم به شکل ابزاری برای ویرایش قسمت های مختلف چهره قرار داده شده است که شما با بهره گیری از آنها می توانید قسمت های های دلخواه از عکس مورد نظرتان را ویرایش نمایید تا باعث زیبایی هر چه بیشتر آن گردد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Photo Makeup Editor 1.45:
- قابلیت ویرایش قسمت های مختلف چهره
- اعمال ماتیک لب، رژ، سایه چشم، پودر صورت
- اعمال خط چشم و امکان تغییر رنگ چشم
- کاهش یا حذف چین و چروک صورت و ترمیم لکه ها و ضایعات پوستی
- قابلیت تغییر شکل و تنظیم ابعاد بدن و صورت
- توانایی روشن کردن و جذاب سازی پوست
- داشتن ابزارهای مختلف ویرایش چهره
- تغییر حالات چهره و ایجاد لبخندی جذاب در صورت
- داشتن تمام لوازم موجود در یک انستیتو زیبایی
- امکان ایجاد تغیییرا ت در تنظیمات ابزارها
- امکان تنظیم درخشندگی، کنتراست و رنگ صورت
- و ...
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 3 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت محبوب «هات فایل» مي باشند.
 

Crazy Chicken Pinball v1.0
جوجه دیوانه این بار در پین بال !

در این بازی مدیریتی شما می توانید اقدام به مدیریت رستوران و فروش همبرگر به مشتریان خود نمایید و با کمک درآمد فروش و مدیریت بر رستوران اقدام به ارتقا و پیشرفت رستوران خود کنید .
پیش به سوی همبرگرهای خوش مزه !

ویژگی های بازی :
- سرعت بالای اجرای بازی
- دارای حالت های بازی مختلف
- دارای مشتریان متنوع جدید در این نسخه

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی:
- Windows XP/Vista
- پردازنده : 1.0 GHz
- حافظه : 512 MB
- DirectX 9.0
- فضای خالی هارد : 123
 

لينک دانلود (حجم فایل حدود 12 مگابایت می باشد)

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت محبوب «هات فایل» مي باشند.

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالي نويسندگان ثابت «روزانه»
 

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

خطبه امام حسین علیه السلام در روز عاشورا

از حضرت امام سجاد علیه السلام روایت شده است که در روز عاشورا پس از حرکت سپاه دشمن به سوی خیمه ها، امام حسین علیه السلام شتر خود را خواست و بر آن سوار شد و فریاد زد: « ای مردم! سخنان مرا بشنوید و در جنگ شتاب نکنید تا شما را به آنچه حق شما بر من است موعظه کنم و عذر خود را برای شما آشکار سازم. پس اگر انصراف دهید سعادتمند خواهید شد و اگر انصراف ندهید، «خوب بنگرید تا کار شما باعث اندوه شما نگردد. آن گاه درباره من آنچه می خواهید انجام دهید و مهلتم ندهید» (سوره یونس، آیه 71)، «همانا ولی من خدایی است که قرآن را فرو فرستاد و اوست سرپرست و یار مردان شایسته» (سوره اعراف، آیه 196)
سپس حمد و ثنای پروردگار را بجا آورد و به آنچه شایسته بود از او یاد کرد و بر پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و فرشتگانش و پیامبران درود فرستاد و از هیچ سخنوری پیش از آن و پس از آن، سخنی بلیغ تر و رساتر از سخنان امام علیه السلام شنیده نشد. آن گاه فرمود: «اما بعد، پس نسب و نژاد مرا بسنجید و ببینید من کیستم.
آن گاه به خود آیید، خویش را سرزنش کنید و بنگرید آیا کشتن من و دریدن پرده حرمتم برای شما سزاوار است؟ آیا من پسر دختر پیامبر شما و فرزند جانشین او و پسر عمویش و اولین مؤمنی که پیامبر را تصدیق کرد نیستم؟ آیا حمزه سید الشهدا عموی من نیست؟ آیا جعفر بن ابیطالب که با دو بال در بهشت پرواز می کند عموی من نیست؟ آیا نشنیده اید که رسول خدا درباره من و برادرم فرمود: این دو سرور جوانان اهل بهشت هستند؟ اگر سخنان مرا تصدیق می کنید حق همین است.
و به خدا سوگند از روزی که دانسته ام خدا با دروغگوها دشمن است دروغ نگفته ام. و اگر مرا تکذیب می کنید به یقین در میان شما کسانی هستند که اگر از آنان بپرسید شما را به آنچه من گفتم آگاهی دهند. از «جابر بن عبدالله انصاری» بپرسید. از «ابا سعید خدری» و «سهل بن سعد ساعدی» و «زید بن ارقم» و «انس بن مالک» بپرسید تا به شما بگویند که این سخن را از پیامبر درباره من و برادرم شنیده اند.
آیا این گفتار رسول خدا صلی الله علیه و آله از ریختن خون من جلوگیری نمی کند؟
«شمر بن ذی الجوشن» گفت: اگر چنین است که تو می گویی من هرگز خدا را با عقیده راسخ عبادت نکرده باشم؛ (یعنی من نمی دانم چه می گویی.)
«حبیب بن مظاهر» به او گفت: به خدا سوگند من معتقدم که تو خدا را با تزلزل و تردید بسیار پرستش می کنی و من گواهی می دهم که تو راست می گویی و نمی دانی که امام چه می گوید! چرا که خداوند بر دل تو مُهر غفلت زده است.
امام علیه السلام فرمود: «اگر در این سخن تردید دارید آیا در این نیز تردید دارید که من پسر دختر پیغمبر شما هستم؟ به خدا در میان شرق و مغرب پسر دختر پیامبری جز من نیست؛ چه در میان شما و چه در میان غیر شما وای بر شما! آیا کسی از شما را کشته ام تا خون او را از من بخواهید؟ یا مالی از شما برده ام؟ یا قصاص جراحتی از من می خواهید؟» در این هنگام بود که همه آنان خاموش شدند و سخنی نگفتند.
آن گاه امام فریاد زد: ای «شبت بن ربعی» و ای «حجار بن الجبر» و ای «قیس بن اشعث» و ای «یزید بن حارث» آیا شما به من ننوشتید که میوه ها رسیده است و باغها سرسبز شده است و با لشگری آماده برای یاری تو وارد خواهیم شد؟»
قیس بن اشعث گفت: «ما نمی دانیم تو چه می گویی ولی به حکم پسر عمویت « عبیدالله » تن در ده؛ زیرا ایشان جز چیزی که تو دوست داری درباره تو انجام نخواهند داد.»
امام حسین فرمود: «نه به خدا، نه دست خواری به شما خواهم داد و نه مانند بندگان فرار خواهم کرد. ای بندگان خدا من به پروردگار خود و پرودگار شما پناه می برم از این که آزاری به من برسانید» (سوره دخان، آیه 20) به پروردگار خود و پروردگار شما پناه می برم از هر سرکش که به روز جزا ایمان نیاورد.
آن گاه شتر خویش را خواباند و به «عقبه بن سمعان» دستور داد آن را دور کند. پس از آن سپاه دشمن به سوی آن امام حمله بردند.

 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

قیامت بی حسین غوغا ندارد”شفاعت بی حسین معنا ندارد”حسینی باش که در محشر نگویند”چرا پرونده ات امضاء ندارد

آبروی حسین به کهکشان می ارزد ، یک موی حسین بر دو جهان می ارزد ، گفتم که بگو بهشت را قیمت چیست ، گفتا که حسین بیش از آن می ارزد

ماه خون ماه اشک ماه ماتم شد ، بر دل فاطمه داغ عالم شد . فرا رسیدن ماه محرم را به عزادارن راستینش تسلیت عرض میکنم

ای وجودت عشق را معنای حسین عالمی یک قطره تو دریا حسین فرا رسیدن ماه محرم را به تمامی مسلمانان جهان تسلیت می گم

پرسیدم:ازحلال ماه، چراقامتت خم است؟ آهی کشیدوگفت:که ماه محرم است.گفتم: که چیست محرم؟باناله گفت:ماه عزای اشرف اولادآدم است

السلام علیکم یااباصالح المهدى (عج)السلام علیک یاامین الله فى ارض وحجته على عباده(یاصاحب الزمان آجرک الله)ماه محرم بر شما وعاشقان حسین تسلیت عرض مینمایم)

اردوی محرم به دلم خیمه به پا کرد
دل را حرم و بارگه خون خدا کرد

محرم آمد و ماه عزا شد
مه جانبازی خون خدا شد
جوانمردان عالم را بگویید
دوباره شور عاشوار به پا شد

حسین میا به کوفه ، کوفه وفا ندارد …

ای به دل بسته ، قدری آهسته
کن مدارا با ، زینب خسته …
یا حسین مظلوم …

یه جائیه تو دنیا همه براش می میرن
تموم حاجتا رو همه از می گیرن
بین دو نهر آبه ، یه سرزمین خشکه
شمیم باغ و لاله اش خوشبو ز عط مُشکه
شبای جمعه زهرا زائر این زمینه
سینه زن حسینه ، یل ام البنینه …

دوست دارم هر چی دارم بدم به راه تو حسین
تا که سینه خیز بیام میون بین الحرمین

السلام ای وادی کرببلا
السلام ای سرزمین پر بلا
السلام ای جلوه گاه ذوالمنن
السلام ای کشته های بی کفن

کاش بودیم آن زمان کاری کنیم
از تو و طفلان تو یاری کنیم
کاش ما هم کربلایی می شدیم
در رکاب تو فدایی می شدیم

کربلا لبریز عطر یاس شد. . . .نوبت جانبازی عباس شد

دیباچه ی عشق و عاشقی باز شود
دلها همه آماده ی پرواز شود
با بوی محرم الحرام تو حسین
ایام عزا و غصه آغاز شود

نازم آن آموزگاری را که در یک نصف روز
دانش‌آموزان عالم را همه دانا کند
ابتدا قانون آزادی نویسد بر زمین
بعد از آن با خون هفتاد و دو تن امضا کند

دل را اگر از حسین بگیرم چه کنم
بی عشق حسین اگر بمیرم چه کنم
فردا که کسی را به کسی کاری نیست
دامان حسین اگر نگیرم چه کنم

گویند که در روز قیامت علمدار شفاعت زهراست . . . علم فاطمه دست قلم عباس است.

پرسیدم از هلال چرا قامتت خم است ؟
آهی کشید و گفت ماه محرم است…

باز محرم رسید، ماه عزای حسین
سینه‌ی ما می‌شود، کرب و بلای حسین
کاش که ترکم شود غفلت و جرم و گناه
تا که بگیرم صفا، من ز صفای حسین

فرشته‌ها از امشب صبوی غم می‌نوشن
دوباره اهل جنت پیرهن سیاه می‌پوشن

با آب طلا نام حسین قاب کنید
با نام حسین یادی از آب کنید
خواهید مه سربلند و جاوید شوید
تا آخر عمر تکیه بر ارباب کنید

باز محرم شدو دلها شکست از غم زینب دل زهرا شکست
باز محرم شد و لب تشنه شد از عطش خاک کمرها شکست
آب در این تشنگی از خود گذشت دجله به خون شد دل صحرا شکست
قاسم ولیلا همه در خون شدند این چه غمی بود که دنیا شکست

محرم ماه غم نیست ماه عشق است محرم مَحرم درد حسین است

هر دم به گوش می رسد آوای زنگ قافله ، این قافله تا کربلا دیگر ندارد فاصله . حلول ماه محرم ، ماه پژمرده شدن گلستان فاطمه تسلیت باد . التماس دعا

نام من سرباز کوی عترت است ، دوره آموزشی ام هیئت است . پــادگــانم چــادری شــد وصــله دار ، سر درش عکس علی با ذوالفقار . ارتش حیــدر محــل خدمتم ، بهر جانبازی پی هر فرصتم . نقش سردوشی من یا فاطمه است ، قمقمه ام پر ز آب علقمه است . رنــگ پیراهــن نه رنــگ خاکــی است ، زینب آن را دوخته پس مشکی است . اسـم رمز حمله ام یاس علــی ، افسر مافوقم عباس علی (ع)

عالم همه محو گل رخسار حسین است ، ذرات جهان درعجب از کار حسین است . دانی که چرا خانه ی حق گشته سیه پوش ، یعنی که خدای تو عزادار حسین است

عالم همه قطره و دریاست حسین ، خوبان همه بنده و مولاست حسین ، ترسم که شفاعت کند از قاتل خویش ، از بس که کَرَم دارد و آقاست حسین

شماره برای ارسال مسیج : 09125698059

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

ختم زیارت عاشورا در مسجد جمكران‏

در عصر زعامت مرحوم آیة اللَّه حاج سید محمد حجّت، قحطی و گرانی سختی پدید آمد، به طوری كه نان سنگک دانه‏ای یک تومان رسید، در حالی كه شهریّه‏ طلاّب در ماه، فقط ده تومان بود.
مرحوم آیةاللَّه حجّت، چهل تن از طلاّب مهذّب و متدیّن را دستور داد كه به مسجد مقدّس جمكران مشرّف شوند و در پشت بام مسجد، به صورت دسته جمعی، زیارت عاشورا را با صد سلام و لعن و دعای صفوان بخوانند و به حضرت موسی بن جعفر علیهما السلام و حضرت ابوالفضل‏ علیه السلام و حضرت علی اصغر علیه السلام متوسّل شوند و رفع گرانی و نزول باران را از خداوند متعال بخواهند.
چهل تَن طلبه‏ مهذّب و متدیّن، طبق فرمان مرجعیّت اعلای تشیّع، به میعادگاه عاشقان شرفیاب شدند. بعد از ادای نماز تحیّت و نماز حضرت بقیّةاللَّه، أرواحنا فداه، و توسّل به ذیل عنایت فرمانروای جهان هستی، به پشت بام مسجد رفتند، ختم زیارت عاشورا را، طبق دستور آن مرجع وارسته، انجام دادند و حوائج خود را با شفیع قرار دادن سه تَنْ باب‏الحوائج، به درگاه حضرت احدیّت، عرضه داشتند و مسجد را به قصد قم ترک كردند.
راه قدیمی مسجد جمكران، از طرف روستای جمكران بود. گروه چهل نفری طلاّب، هنوز به دهِ جمكران نرسیده بودند كه درهای رحمت گشوده شد و باران رحمت، سیل‏آسا فرو ریخت و طلاّب، ناچار شدند كه لباس‏های خود را درآورند، حتّی كفش‏های خود را به دست گرفتند، و از میان سیلاب‏ها عبور كردند.
این حادثه‏ی تاریخی را نخستین بار، از دانشمند معظّم حجّةالاسلام والمسلمین استاد محمّد امین رضوی صاحب كتاب ارزشمند تجسّم اعمال - كه خود جزء چهل تن بود - شنیدم.
بسیاری از آن چهل تَن، به رحمت ایزدی پیوسته‏اند، ولی الحمدللَّه، برخی از آنان در قید حیات هستند كه خوانندگان گرامی، می‏توانند از آنان تحقیق كنند.
اخیراً، این داستان از زبان حضرت آیةاللَّه حاج سیّد مهدی اخوان مرعشی و حجّةالاسلام والمسلمین آقای گل محمّدی ابهری، منتشر شده است.(1)
بسیار مناسب است كه مراجع بزرگوار عصر ما نیز در مشكلات مادّی و معنوی، مردم را به مسجد مقدّس جمكران و ختم زیارت عاشورا به صورت دسته جمعی در آن میعادگاه عاشقان، فرا خوانند.

 

 

داستان هايي از تاريخ ايران
yasamin-atashi.persianblog.ir

آرزوهای وردان

اَردَوان سوم، هجدهمین شاه ایران از خاندان اشکانی (40 سال قبل از میلاد) به پسرش وَردان گفت : از آرزوهایت بگو
وردان پس از کمی سکوت گفت دوست دارم ناوگانی از کشتی های بزرگ بسازم و در "ابر دریا" ها (اقیانوسها) بدنبال جاهای ناشناخته باشم .
پدر لبخندی زد و گفت : با یک کشتی هم می توان این سفر را رفت
وَردان گفت این آرزوی آخرم هست
و اردوان خندید و گفت پس بعد از مرگ من این سفر را می روی ...؟
وردان گفت سایه شما همیشه بر سر ماست .
اردوان گفت پسرم یک پادشاه باید پیش از آنکه به آرزو های خویش فکر کند باید به خواست مردمش و نیازهای کشورش بیاندیشد . وقتی شب و روزت را درمان دردهای مردم پر کرد یادت خواهد رفت که چه می خواسته ایی و در غیر اینصورت ، با آرزوهایت به خود و مردم کشورت لطمه خواهی زد .
اندیشمند کشورمان ارد بزرگ می گوید : آرمان ما نباید موجب نابودی دیگران گردد آرمانی ارزشمند است که بهروزی ما و دیگران را در پی داشته باشد .
اردوان دست بر شانه وردان نهاد و گفت پادشاهی یعنی فداکاری برای مردم ، همین.
اما شاید حرف اردوان سوم را وردان نمی توانست بفهمد ...
تقدیر ایران زمین بر آن گشت که وردان پس از شهادت پدر خود اردوان سوم در نبرد با رومیان ، با این که مجلس مهستان به پادشاهی اش رای داد ، اما به پایتخت نرسیده توسط "گودرز" پسر "گیو" پادشاه گرگان ، از پادشاهی خلع گشت ...

ياسمين آتشي

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 
 


ياران ! اين قافله، قافله عشق است و اين راه که به سرزمين تف، در کرانه فرات ميرسد ، راه تاريخ است ، اين دعوت فياض است که علي الدوام ، زمينيان را به سوي آسمان فرا مي خواند و بدان که سينه ي تو نيز آسماني لايتناهي است، با قلبي که در آن چشمه ي خورشيد مي جوشد و گوش کن که چه خوش تر نمي دارد در تپيدن : حسين....حسين....حسين...
"شهيد آقا سيد مرتضي آويني"




epelak.blogfa.com

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

براي شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد
 و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة المعارج آيات: 44 محل نزول: مکه

 
فَلَا أُقْسِمُ بِرَبِّ الْمَشَارِقِ وَالْمَغَارِبِ إِنَّا لَقَادِرُونَ 40 عَلَى أَن نُّبَدِّلَ خَيْرًا مِّنْهُمْ وَمَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِينَ 41 فَذَرْهُمْ يَخُوضُوا وَيَلْعَبُوا حَتَّى يُلَاقُوا يَوْمَهُمُ الَّذِي يُوعَدُونَ 42 يَوْمَ يَخْرُجُونَ مِنَ الْأَجْدَاثِ سِرَاعًا كَأَنَّهُمْ إِلَى نُصُبٍ يُوفِضُونَ 43 خَاشِعَةً أَبْصَارُهُمْ تَرْهَقُهُمْ ذِلَّةٌ ذَلِكَ الْيَوْمُ الَّذِي كَانُوا يُوعَدُونَ 44
سورة نوح

 
إِنَّا أَرْسَلْنَا نُوحًا إِلَى قَوْمِهِ أَنْ أَنذِرْ قَوْمَكَ مِن قَبْلِ أَن يَأْتِيَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ 1 قَالَ يَا قَوْمِ إِنِّي لَكُمْ نَذِيرٌ مُّبِينٌ 2 أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاتَّقُوهُ وَأَطِيعُونِ 3 يَغْفِرْ لَكُم مِّن ذُنُوبِكُمْ وَيُؤَخِّرْكُمْ إِلَى أَجَلٍ مُّسَمًّى إِنَّ أَجَلَ اللَّهِ إِذَا جَاء لَا يُؤَخَّرُ لَوْ كُنتُمْ تَعْلَمُونَ 4 قَالَ رَبِّ إِنِّي دَعَوْتُ قَوْمِي لَيْلًا وَنَهَارًا 5 فَلَمْ يَزِدْهُمْ دُعَائِي إِلَّا فِرَارًا 6 وَإِنِّي كُلَّمَا دَعَوْتُهُمْ لِتَغْفِرَ لَهُمْ جَعَلُوا أَصَابِعَهُمْ فِي آذَانِهِمْ وَاسْتَغْشَوْا ثِيَابَهُمْ وَأَصَرُّوا وَاسْتَكْبَرُوا اسْتِكْبَارًا 7 ثُمَّ إِنِّي دَعَوْتُهُمْ جِهَارًا 8 ثُمَّ إِنِّي أَعْلَنتُ لَهُمْ وَأَسْرَرْتُ لَهُمْ إِسْرَارًا 9 فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّارًا 10  

 

ترجمه فارسي مکارم

سوگند به پروردگار مشرقها و مغربها كه ما قادريم «40» كه جاى آنان را به كسانى بدهيم كه از آنها بهترند; و ما هرگز مغلوب نخواهيم شد! «41» آنان را به حال خود واگذار تا در باطل خود فروروند و بازى كنند تا زمانى كه روز موعود خود را ملاقات نمايند! «42» همان روز كه از قبرها بسرعت خارج مى‏شوند، گويى به سوى بتها مى‏دوند «43» در حالى كه چشمهايشان از شرم و وحشت به زير افتاده، و پرده‏اى از ذلت و خوارى آنها را پوشانده است! اين همان روزى است كه به آنها وعده داده مى‏شد! «44»

سورة نوح
به نام خداوند بخشنده بخشايشگر
ما نوح را به سوى قومش فرستاديم و گفتيم: «قوم خود را انذار كن پيش از آنكه عذاب دردناك به سراغشان آيد!» «1» گفت: «اى قوم! من براى شما بيم‏دهنده آشكارى هستم، «2» كه خدا را پرستش كنيد و از مخالفت او بپرهيزيد و مرا اطاعت نماييد! «3» اگر چنين كنيد، خدا گناهانتان را مى‏آمرزد و تا زمان معينى شما را عمر مى‏دهد; زيرا هنگامى كه اجل الهى فرا رسد، تاخيرى نخواهد داشت اگر مى‏دانستيد!» «4» (نوح) گفت: «پروردگارا! من قوم خود را شب و روز (بسوى تو) دعوت كردم، «5» اما دعوت من چيزى جز فرار از حق بر آنان نيفزود! «6» و من هر زمان آنها را دعوت كردم كه (ايمان بياورند و) تو آنها را بيامرزى، انگشتان خويش را در گوشهايشان قرار داده و لباسهايشان را بر خود پيچيدند، و در مخالفت اصرار ورزيدند و به شدت استكبار كردند! «7» سپس من آنها را با صداى بلند (به اطاعت فرمان تو) دعوت كردم، «8» سپس آشكارا و نهان (حقيقت توحيد و ايمان را) براى آنان بيان داشتم! «9» به آنها گفتم: «از پروردگار خويش آمرزش بطلبيد كه او بسيار آمرزنده است «10»

آيات امروز را مي توانيد از طريق اين لينک هم مطالعه کنيد


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پيمان خداست بر خلق او و براي شخص مسلمان شايسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آيه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون درج شود.

 
mahdavizahed

تصویری از عشق

اي‌ كه‌ مي‌پرسي‌ نشان‌ عشق‌ چيست‌ / عشق‌ چيزي‌ جز ظهور مهر نيست‌
عشق‌ يعـــني‌ مهـــر، بي ‌اما و اگر / عشق‌ يعني‌ رفــتـن‌ بـا پـاي‌ ســـر
عشق‌ يعني‌ دل‌ تپيدن‌ بهر دوسـت /‌ عشق‌ يعـني‌ جـان‌ من‌ قــربان‌ اوست‌
عشـق‌ يعني‌ مستي‌ از چشمان‌ او / بي ‌لب‌ و بي ‌جرعه، بي ‌مي مست او

 

 
mostafa.mazeh
سلام
درایام محرم با این لینکها بروز شدیم:

- لبیک یاحسینی دیگر ازسید حسن نصرالله

- فیلم تعویض پرچم امام حسین درشب دوم محرم 89

موفق باشید

 

 

gognous_azar

تو رفته ای و امید مرا با خویشتن برده ای
چه حسرتی که به دل از درد دوریت مانده
چه روزگار لطیفی که صدای قهقه ی مستانه ات دلم به اهتزاز می آورد
و من چه کودکانه عشق خویش از تو پنهان می نمودم
و حیا چه ماهرانه بین ما دیوار کشید
کاشکی می توانستم سیر نوازشت کنم
ای کاش می توانستی سیر نوازشم کنی
آری این تمام نیاز ما دو تن بود
افسوس که تو رفتی و عقده نیاز من به نوازش تو هر از گاهی
چه وحشیانه سر می زند !
زخم چرکین حسرت وصل تو مرا از پای درمی آورد
ای بی خبر زالتهاباتم
باز آ !!!

بابک آذرشب- بناب
8/7/89
 
sadeghi3456

يك بام و دو هوا

چندي است كه حجاب از مسايل اصلي كشور ما شده است و نقد و بررسي و برخوردهاي مختلقي با آن شده است. بنده نه ميخواهم ريشه يابي كنم و نه قانون آن را نقد و بررسي كنم.زيرا حتما قانون برخورد هست و قاعدتا بايد اجرا شود در اصل آن شكي نيست. عرض بنده در خصوص دسته بندي برخورد با اين مسئله مي باشد. تا جايي كه بنده خبر دارم در قانون براي بد حجابي و يا بي حجابي استثنايي قيد نشده است و كليه بانوان و حتي آقايان در نوع پوشش و حجاب مقيد به اجراي قوانين مي باشند. چيزي كه بسيار بسيار مهم مي باشد و حتي اجراي اين قانون را حتي براي خود نيروي محترم انتظامي مشكل مي سازد برخورد متفاوت با انواع بد حجابي است. اگرقرار است در خيابان يك ميني بوس قرار داد و بد حجابان را جمع آوري كرد پس بايد يك عدد ترن برقي با ظرفيت كامل را جلوي تالار تئاتر وحدت قراربدهيم و جمع هنرپيشگان عزيز را يكسره به بازداشت گاه هدايت و راهنمايي فرماييم. چه فرقي ميان يك جوان معمولي بدون اسم و رسم و حامي و پشتيبان و غيره با يك هنرپيشه زن وجود دارد كه حتما ملاحظه فرموده ايد با چه سرو وضعي در اماكن عمومي و حتي مراسمات شركت ميفرمايند. قانون مگر يك بام و دو هوا دارد؟ كجاي قانون گفته كه با اين يكي آن برخورد شود و با اين يكي نه تنها برخوردي نمي شود كه حتي به دريافت جايزه نيز مفتخر مي شوند. تازه اثر مخرب اين بنده خدا هزارا ن بار كمتر از هنرپيشگان عزيز مي باشد زيرا آنان حالت الگو براي جوانان دارند و بسياري از جوانان از آنها الگو ميگيرند و در واقع اينها بيشتر ترويج بي حجابي مي كنند تا رسانه هاي غربي و ماهواره. كجاي قانون برخورد با بد حجابي اين حضرات را مستثني كرده كه نيروي انتظامي هيچگونه تاكيد ميكنم هيچگونه برخوردي نمي كند. حالا برخورد بماند اين همه تشويق و تمجيد و تكريم و ... برا چيه ديگه‌ ؟؟ تازه بازي هاشون هم كه از هر صدتاشون يكي يه ذره بازي خوب ارائه ميده بقيه بيشتر به ويترين بوتيك ها و فروشگاههاي لوازم آرايش شبيه هستند تا هنرپيشه. حرف ديگه همين سايت هاي اينترنتي هست. نمي خوام كار اونها رو تاييد كنم اصلا حرفم اين نيست ولي چرا اگه توي يه سايت يه نفر عكس خودش رو بزاره كلي برخورد ميشه ، سايت فيلتر ميشه ، تقبيح ميشه ، كلي برنامه تلويزيوني شوك و سمينار و بگير و ببند انجام ميشه ولي عكس اين هنرپيشگان عزيز با كلي عرض اندام و جلوه هاي ويژه و ..... اشكالي نداره . شما يه جستجو بفرماييد ببينيد چقدر عكس هاي گوگول مگولي مكش مرگ ما از اين هنرپيشه هاي عزيز توي اينترنت پيدا ميشه. اون رو ميگيم گمراهي و ذلت و خواري و ابتذال ولي اينها رو ميگيم هنر و هنرمندي و عكس هنري و غيره‌؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ موي يك دختر نامحرم رو چند نفر تو خيابون ميبنند ولي مال اينا كه روزي چند هزار بيننده داره. كي گفته اينا گمراه مي كنند و اونا هدايت ؟؟ كدومش بيشتر جوانها رو به گمراهي ميكشه؟ نميگم برخورد نشه با اونا نه اصلا من حرفم اينه چرا به اين هنرپيشه هاي عزيز حتي نمي گن بالا چشمتان ابروست . بگير و ببند پيشكش. ظاهر نيروي محترم انتنظامي يا معذوريتي دارد و يا از اينكه ايشان به رسانه ها دسترسي دارند از ايشان حساب مي برند و از آنها مي ترسند. بنده اميدوارم براي اين مسئله فكري بشود زيرا پيشرفت آن برابر است با فساد و ابتذال كامل در سينماي ايران و قاعدتا ترويج بيشتر بد حجابي.
والسلام
صادقي

 

 
armanshafie

داستان بسیار زیبای "نجار پیر"

نجار پیری خود را برای بازنشسته شدن آماده میکرد . یک روز او با صاحب کار خود موضوع را درمیان گذاشت . پس از روزهای طولانی و کار کردن و زحمت کشیدن ، حالا او به استراحت نیاز داشت و برای پیدا کردن زمان این استراحت میخواست تا او را از کار بازنشسته کنند .
صاحب کار او بسیار ناراحت شد و سعی کرد او را منصرف کند، اما نجار بر حرفش و تصمیمی که گرفته بود پافشاری کرد .
سرانجام صاحب کار درحالی که با تأسف با این درخواست موافقت میکرد ، از او خواست تا به عنوان آخرین کار ، ساخت خانه ای را به عهده بگیرد . نجار در حالت رودربایستی ، پذیرفت درحالیکه دلش چندان به این کار راضی نبود . پذیرفتن ساخت این خانه برخلاف میل باطنی او صورت گرفته بود . برای همین به سرعت مواد اولیه نامرغوبی تهیه کرد و به سرعت و بی دقتی ، به ساختن خانه مشغول شد و به زودی و به خاطر رسیدن به استراحت ، کار را تمام کرد .
او صاحب کار را از اتمام کار باخبر کرد . صاحب کار برای دریافت کلید این آخرین کار به آنجا آمد .
زمان تحویل کلید ، صاحب کار آن را به نجار بازگرداند و گفت: این خانه هدیه ایست از طرف من به تو به خاطر سالهای همکاری! نجار ، یکه خورد و بسیار شرمنده شد .
در واقع اگر او میدانست که خودش قرار است در این خانه ساکن شود ، لوازم و مصالح بهتری برای ساخت آن بکار می برد و تمام مهارتی که در کار داشت برای ساخت آن بکار می برد . یعنی کار را به صورت دیگری پیش میبرد .
این داستان ماست . ما زندگیمان را میسازیم . هر روز میگذرد . گاهی ما کمترین توجهی به آنچه که میسازیم نداریم ، پس در اثر یک شوک و اتفاق غیرمترقبه میفهمیم که مجبوریم در همین ساخته ها زندگی کنیم . اگر چنین تصوری داشته باشید ، تمام سعی خود را برای ایمن کردن شرایط زندگی خود میکنیم . فرصت ها از دست می روند و گاهی بازسازی آنچه ساخته ایم ، ممکن نیست .
شما نجار زندگی خود هستید و روزها ، چکشی هستند که بر یک میخ از زندگی شما کوبیده میشود . یک تخته در آن جای میگیرد و یک دیوار برپا میشود . مراقب سلامتی خانه ای که برای زندگی خود می سازید باشید.

 

 
haj_hoseini

مرگ خوبه اما برای همسایه !

هوالمحبوب
با سلام

علی آبادی و گوانژو
در خبرهای امروز به خبری در خصوص حضور محسن علی آبادی فرزند آقای علی آبادی رئیس کمیته المپیک ایران همراه تیم اعزامی به بازیهای آسیایی گوانژو برخوردم بگذریم از همه حرفها و حدیثها در خصوص خود آقای علی آبادی و برخورد سخیفش در اهدای جوایز و قهر و بچه بازیهایش و دارائیهای منقول و غیر منقولش و مجموعه ورزشی اختصایش و عملکردهای بسیار ضعیف در دوران مسئولیتش در سازمان تربیت بدنی ، اما واقعا تعجب می کنیم از اینکه دولت عدالت محور دهم چرا در مقابل دوستان و همفکرانش در مقابل این سوء استفاده ها هیچگونه برخوردی نمی کند و با قدرت و قاطعیت با همه امکانات از آدمهایی مثل علی ابادی و مشاعی و رحیمی و دهها نفر از کسانی که نان به نرخ روز خور هستند دفاع می کند یعنی چی فرزند علی آبادی با امکانات دولتی در گوانژو شرکت کند آیا خون او از خون میلیونها جوان ایرانی رنگینتر است آیا مرگ خوبه اما برای همسایه آیا فقط فرزندان هاشمی و کروبی و واعظ طبسی و ناطق نوری و….می بایست مورد لعن و نفرین مردم واقع شوند و در تریبونها افشاء شوند این یعنی عدالتخواهی ؟ !

مشاعی و مازندران
هنگام حضور هئیت دولت در استان مازندران در هفته گذشته (البته حتما بصورت خودجوش و مردمی)هزاران قطعه عکس پوستری از آقای مشاعی در کنار آقای احمدی نژاد در میان مردم پخش وبارها سیمای مازندران آن را پخش کرد این یعنی چی؟! آیا چون مشاعی مازنی است و در عزل و نصبها در استان نقش مستقیم دارد ومعاون سیاسی استانداری مازندران تمام قد از ایشان دفاع می کند مجوز قوم گرایی و عشیره گرایی می شود لابد هر کدام از وزیران و معاونین که به استانی تعلق دارند می بایست پوسترهایشان در همه جا پخش شود آیا اینها دور از عدالت و انصاف نیست و مرگ خوبه اما برای همسایه !!!!

رحیمی
در خبرها خواندیم آقای رحیمی معاون اول رئیس جمهور به دولتیها سفارش می کند وقتی از چیزی اطلاع ندارید لازم نیست حتما راجب آن مطلب صحبت کنید وقتی از شما سوالی کردند شما از اب و هوا و کلا پرت و پلا بگویید و…. خدایش این مسخره کردن شعور مردم نیست آیا ایشان فکر می کند مردم فهیم و انقلابی ایران همچون خودش شعورشان نمی رسد که متوجه حماقت سخنران و یا مصاحبه شونده شوند.

مشاعی و رضا گلپور و شنود اشباح جدید
اما در خبرها البته برای من ایمیلی آمد در خصوص افشاگری رضا گلپور نویسنده مشهور کتاب شنود اشباح در مورد اسفندیار رحیم مشاعی مرد اول و آخر دولت دهم در مورد همسر دوم ایشان ( که البته از دید من اصلا اشکال ندارد) و سوابقی در مورد مشاعی و رحیمی و مسائلی دیگر که در رسانه های مختلف هم پخش شد من یک سوال دارم آیا این دولت که ادعای دولت عدالت محور دارد و بنده نیز کلیت آن را قبول داشته و دارم و معتقدم اگر اشکالی هست بخاطر وجود افرادی چون مشاعی و رحیمی و … می باشد نمی بایست به مردم پاسخگو باشد آیا این دولت مردم را نباید آدم حساب کند و به مردم بگوید واقعیت چیست ؟! اصلا شاید همه اینها دروغ است ایا نباید شفاف سازی کند این چه سیاست کثیفی است که هر وقت می توانند خوب دفاع کنند مصاحبه دو سه ساعته می گذارند اما وقتی جوابی ندارند می گویند ارزش پاسخگویی نداشت .و صدهها سوال بی جواب دیگر از دولتی که روزی همه امید و آرزویم بود و امروز بسیاری از مسئولین رده یک آن از رده استانی تا وزارت خانه ای فکر می کنند به هر آنچه می خواستند رسیده اند و مردم و خدمت به مردم تنها شعاری برای تثبیت وضعیت خودشان شده است.
در پایان فقط می خواهم بدانم چرا مرگ خوبه فقط برای همسایه؟
دانستن حق ما و مردم ماست پاسخگو باشید
www.hajreza.ir

 

 

alirezamajidi

شیوه جالبی برای گذاشتن عکس
 در پروفایل فیس‌بوک

زیاد اهل فیس‌بوک رفتن نیستم، ولی وقتی دیشب در اینجا چشمم به پروفایل جالب و ابتکاری یه هنرمند فرانسوی به نام Alexandre Oudin خورد، با خودم گفتم که بد نیست خودم هم این شیوه را تجربه کنم.

با کمی جستجو، راهنمایی برای این کار پیدا کردم. در حقیقت اگر شما آشنایی خیلی مقدماتی با فتوشاپ داشته باشید و اندکی از هم فیس‌بوک سر دربیاورید، می‌توانید پروفایل خود را به این شیوه دگرگون کنید.

مواد لازم:

- دسترسی به فیس‌بوک!
- یه عکس با کیفیت از خودتان
- نرم‌افزار فتوشاپ

۱- مطمئن شوید که پروفایل تازه فیس‌بوک را دارید. با پروفایل قدیمی نمی‌شود، این شیوه را پیاده کرد. پس اگر هنوز پروفایل جدید فیس‌بوک را اختیار نکرده‌اید، به اینجا بروید.

۲- یک قالب فتوشاپ را دانلود کنید. شما باید قالب مناسب با پروفایل خودتان را دانلود کنید. بر حسب اینکه بیوگرافی شما در فیس‌بوک یک، دو یا سه خطی است و با اصلا بیوگرافی ندارید، قالب مناسب را دانلود کنید.

۳- حالا در برنامه فتوشاپ، قالب دانلود شده را باز کنید و یه جای Your image عکس خودتان را بگذارید. باید عکس خودتان را آنقدر جابجا کنید که به صورت مناسبی در قالب مخلوط شود. لایه ماسک همیشه باید بالاتر از لایه عکستان باشد.

۴- در منوی فایل، Save for Web & Devices را بزنید و عکس‌ها را در جای مناسب ذخیره کنید.

۵- به این ترتیب شما، ۶ عکس دارید که باید آنها را آپلود کنید تا در پورفایلتان قرار بگیرند. آپلود عکس سمت چپ آسان است، کافی است، عکس اصلی پروفایل خود را تغییر بدهید.

۶- پنج عکس بعدی را در یک آلبوم آپلود کنید.

۷- شما باید این روی این پنج عکس، تگ بگذارید. برای این کار هر عکس را در یک صفحه جدا، باز کنید و روی Tag This Photo کلیک کنید. بعد روی عکس کلیک کنید و نام خودتان را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که باید از عکس شماره پنج برچسب‌گذاری را شروع کنید و به عکس شماره یک برسید.

خوب کار تمام است. این هم پروفایل من:

منبع

 
 
mahdi.naderi

علمدار کربلا

مادرش "فاطمه ي کلابيه" بود که بعدها با کنيه ي "ام البنين " شهرت يافت. ولادتش را در 4 شعبان سال 26 هجري در مدينه نوشته اند.کنيه اش "ابوالفضل "و "ابوفاضل " و از معروف ترين لقبهايش قمربني هاشم، سقا، صاحب لواء الحسين، علمدار، عبد صالح، باب الحوائج و.... است.
عباس بالبابه، دختر عبيدالله بن عباس ( پسرعموي پدرش ) ازدواج کرد و از اين ازدواج دو پسر به نامهاي عبيدالله و فضل يافت. بعضي دو پسر ديگر براي او به نامهاي محمد و قاسم ذکر کرده اند.
آن حضرت قامتي رشيد، چهره اي زيبا و شجاعتي کم نظير داشت و به خاطر سيماي جذابش او را « قمر بني هاشم » مي گفتند. درحادثه ي کربلا، سمت پرچمداري سپاه حسين ( عليه السلام ) و سقايي خيمه هاي اطفال و اهل بيت امام را داشت و در رکاب برادر، غير از تهيه آب، نگهباني خيمه ها و امور مربوط به آسايش و امنيت خاندان امام ( عليه السلام ) نيز بر عهده ي او بود و تا زنده بود، دودمان امامت، آسايش و امنيت داشتند. روز تاسوعا که امام او را براي مهلت گرفتن نزد سپاه کوفه فرستاد، تعبير والاي "بنفسي انت يا اخي" ( جانم فدايت اي برادر ) را به کار برد.
روز عاشورا، سه برادر ديگر عباس (عليه السلام ) پيش از اوبه شهادت رسيدند. وقتي علمدار کربلا از امام حسين ( عليه السلام ) اذن ميدان طلبيد، حضرت از او خواست که براي کودکان تشنه و خيمه هاي بي آب، آب تهيه کند. ابوالفضل ( عليه السلام ) به فرات رفت و مشک آب را پر کرد و در بازگشت به خيمه ها با سپاه دشمن که فرات را در محاصره داشتند درگير شد و دست هايش قطع گرديد و به شهادت رسيد. البته پيش از ان نيز چندين نوبت، همرکاب با سيد الشهدا به ميدان رفته و با سپاه يزيد جنگيده بود. عباس، مظهر ايثارو وفاداري و گذشت بود. وقتي وارد فرات شد، با آنکه تشنه بود، اما بخاطر تشنگي برادرش حسين ( عليه السلام ) آب نخورد. وقتي دست راستش قطع شد، اين رجز را مي خواند:
والله ان قطعتموا يميني
اني احامي ابدا عن ديني
و عن امام صادق اليقيني
نجل النبي الطاهر الامين
و چون دست چپش قطع شد، چنين گفت:
يا نفس لا تخشي من الکفار
و ابشري برحمه الجبار
مع النبي السيد المختار
قد قطعوا ببغيهم يساري
فاصلهم يا رب حر النار
شهادت عباس، براي امام حسين ( عليه السلام ) بسيار ناگوار و شکننده بود. جمله پر سوز امام، وقتي که به بالين عباس ( عليه السلام ) رسيد، اين بود: " الان انکسر ظهري و قلت حيلتي و شمت بي عدوي ". (1)
و پيکرش، کنار نهر علقمه ماند و سيد الشهدا ( عليه السلام ) بسوي خيمه آمد و شهادت او را به اهل بيت خبر داد. هنگام دفن شهداي کربلا نيز، در همان محل دفن شد.از اين رو امروز حرم ابالفضل با حرم سيد الشهدا ( عليه السلام ) فاصله دارد.
مقام والاي عباس بن علي ( عليه السلام ) بسيار است. تعابير بلندي که در زيارت نامه اوست، گوياي آن است. اين زيارت که از قول حضرت امام صادق ( عليه السلام ) روايت شده، از جمله چنين دارد: " السلام عليک ايها العبد الصالح المطيع لله و لرسوله و لا ميرالمومنين و الحسن و الحسين..... اشهد الله انک مضيت علي ما مضي به البدريون و المجاهدون في سبيل الله المناصحون في جهاد اعدائه المبالغون في نصره اوليائه الذابون عن احبائه..... " (2) که تأييد و تأکيدي بر مقام عبوديت و صلاح و طاعت او و نيز تداوم خط مجاهدان بدر و مبارزان با دشمن و ياوران اولياء خدا و مدافعان از دوستان خداست. امام سجاد ( عليه السلام ) نيز سيماي درخشان عباس بن علي ( عليه السلام ) را اين گونه ترسيم فرموده است: " رحم الله عمي العباس فلقد آثر و ابلي و فدا اخاه بنفسه حتي قطعت يداه فابدله الله عزوجل بهما جناحين يطير بهما مع الملائکه في الجنه کما جعل لجعفر بن ابي طالب و ان للعباس عندالله تبارک و تعالي منزله يغبطه بها جميع الشهداء يوم القيامه ". (3) که در آن نيز مقام ايثار، گذشت، فداکاري، جانبازي، قطع شدن دستانش و يافتن بال پرواز در بهشت، همبال با جعفر طيار و فرشتگان مطرح است و اينکه: عمويم عباس، نزد خداي متعال، مقامي دارد که در روز قيامت، همه شهيدان به آن غبطه مي خورند و رشک مي برند.

----------------------------------
پي نوشت :
1- معالي السبطين، ج 1، ص 446، مقتل خوارزمي، ج 2، ص 30.
2- مفاتيح الجنان، ص 435.
3- سفينه البحار، ج 2، ص 155.

نويسنده: جواد محدثي

 

 
moradi_hadis

لخته خون-سکته

چهارمین نشانه سکته نیز مشخص شد: زبان
هیچ گاه این سه حرف را فراموش نکنید: ل ح د

نشانه های سکته:
جین در جشن به زمین افتاد. اما به دوستانش که پیشنهاد کردند به اورژانس زنگ بزنند گفت حالش خوب است و فقط به خاطر اینکه به کفشهای جدیدش عادت ندارد پایش به سنگفرش گیر کرده.آنها به او کمک کردند تا بلند شده و یک بشقاب غذای دیگر برای خود بکشد.
جین با اینکه کمی هول شده بود ولی تا آخر آن بعدازظهر خود را سرگرم کرد.
همان شب همسر جین تماس گرفت و به همه اطلاع داد که جین را به بیمارستان منتقل کرده اند و وی ساعت 6 بعد ازظهر فوت کرده است. او در جشن دچار حمله شده بودو اگر اطرافیانش نشانه های حمله را تشخیص داده بودند شاید جین اکنون با ما بود.
گاهی حمله منجر به فوت افراد نمی شود اما آنها در شرایطی بدتر از مرگ مجبور به ادامه زندگی می شوند.
خواندن این متن تنها یک دقیقه از زمان شما را خواهد گرفت...
یک متخصص اعصاب اعلام کرده است که اگر شخصی را که دچار حمله شده در 3 ساعت به بیمارستان منتقل کنند می توان عوارض ناشی از حمله را به طور کامل از بین برد. بله به طور کامل!! وی می گوید روش شناسایی حمله و رساندن بیمار به درمانهای پزشکی در کمتر از 3 ساعت به شناسایی علایم آن بستگی دارد:
شناسایی علایم سکته:
در برخی موارد شناسایی علایم سکته کار بسیار سختی است.
متاسفانه نا آگاهی افراد می تواند منجر به فاجعه ای جبران ناپذیر شود. سکته می تواند باعث مرگ یا آسیب مغزی فرد گردد و این در حالیست که اطرافیان شخص حتی متوجه علایم سکته نشده اند.
پزشکان اعلام کرده اند که اطرافیان قربانی می توانند تنها با پرسیدن سه سوال ساده متوجه علایم سکته شوند
ل: از شخص بخواهید تا لبخند بزند.
ح: از شخص بخواهید که حرف بزند یا یک جمله ساده را به درستی ادا کند.( مثلا: امروز هوا آفتابی است)
د: از وی بخواهید هر دو دستش را بلند کند.
اگر فرد در انجام هر کدام از موارد زیر مشکل داشت ، در اسرع وقت با اورژانس تماس گرفته و علایم را برای امدادگران توضیح دهید.

و اما نشانه دیگری از سکته: از وی بخواهید زبان خود را بیرون بیاورد.
اگر زبان وی به راست یا چپ متمایل شده بود، بدانید که شخص دچار حمله شده است.
یک متخصص قلب می گوید اگر هر کس این ایمیل را دریافت می کند آن را به 10 نفر دیگر بفرستد می توان امیدوار بود که حداقل جان یک انسان نجات یابد.
من سهم خود را انجام دادم. شما چطور؟

 

 

mnhakkak

مرد میدان

آمدم ای سرزمین کربلا
آمدم ای دشت پر جور و جفا
آمدم با خاندانم آمدم
با تمام کودکانم آمدم
آمدم همراه عباس جوان
با علی اکبرم آرام جان
آمدم با نوجوانان سربسر
قاسمم همره بود در این سفر
آمدم با اصغر نو رسته ام
با گل گلزارم و گلدسته ام
آمدم با امر دادار مجیب
با بریر و با زهیر و با حبیب
آمدم ای نقطۀ میعاد من
بر جفاکاران توئی مرصاد من
آمدم ابلاغ حکم دین کنم
جان فدای مکتب و آئین کنم
آمدم هستی به حق اهدا کنم
دشمنان دین را رسوا کنم
آمدم تا نهی از منکر کنم
در ره دین ترک جان و سر کنم
آمدم تکلیف را اجرا کنم
امر بر معروف را ابقا کنم
آمدم تا کشته دینم شوم
سر به نی در راه آئینم شوم
آمدم از بهر احیاء نماز
سر دهم در راه ذات بی نیاز
آمدم تا اکبر و اصغر دهم
عون و هم عباس و هم جعفر دهم
آمدم تا نوجوانان را دهم
کودکان و پیر مردان را دهم
آمدم تا دین حق احیا شود
دشمن دین نبی رسوا شود
آمدم تا گویم اسرار نهان
فاش سازم حیله های دشمنان
پور زهــرا سبط خیرالمرسلین
با زمین کربلا گفت اینچنین
من حسنیم زادۀ پیغمبرم
پور زهرا نور چشم حیدرم
من حسنیم زیب آغوش رسول
پرورش بگرفتۀ دست بتول
من حسنیم سرور اهل بهشت
گشته ام محصور قوم بدسرشت
من حسنیم مرد میدان نبرد
زادۀ شیرخدایم مرد مرد
من حسنیم خصم بنیان ستم
آشیان کفر را کوبم به هم
من حسنیم زاده عزّ و شرف
سربه راه دین حق دارم به کف
من حسنیم از شجاعان یادگار
روبرویم با یزید نابکار
آن منافق زادۀ اهل دغل
مدعی بر دین و کافر در عمل
آن شقی پور ابوسفیان دون
جدّ او بر دل نبی را کرد خون
آنکه از هند جگرخوارش مرام
برملا فسق و فجور او مدام
بدعت اندر دین حق بنهاده است
دین جدّم در خطر افتاده است
گر نگردد شیوۀ دین برقرار
می کنم با خون خویشش استوار
گر به خون سازم وضودراین زمین
می کنم بر پا نماز و حکم دین
گر جدا رأس من از پیکر شود ..
ور تنم صدپاره از خنجر شود
گر سرم بر نوک نی گردد ز کین
آیۀ قرآن بخوانم ای زمین
گر شوند اهل و عیال من اسیر
نزد ظالم کی شوم سازش پذیر
گر بریزد اشک ماتم ذاکرم
پای میزان بر شفاعت حاضرم
گر سُراید شرح این غمنامه را
تا ابد حکاک ماند در عزا
 

 
janan.e.man

ماجرای وداع امام حسین علیه السلام
و شهادت ایشان در روز عاشورا

حسین تنها می شود

:: نخستين وداع
چون عبّاس به شهادت رسيد حسين عليه السلام از سويى پيكرهاى پاره پاره ياران رامى ديد كه بر زمين افتاده است، از سويى فرياد ناله زنان و كودكان را مى شنيد كه از خيمه ها بلند است، و از سويى دشمن را مى ديد كه او را در ميان گرفته و تا نزديك خيمه ها جلو آمده است.
پس فرياد برداشت: آيا كسى نيست از ناموس رسول خدا صلى الله عليه و آله دفاع كند؟ آيا يگانه پرستى نيست كه از خدا بترسد؟ آيا ياورى نيست تا ما را يارى دهد و ديده بر پاداش خداوند بدارد؟
زنان كه فرياد خواهى امام را شنيدند صدا به گريه بلند كردند.
امام سجّاد عليه السلام در حالى كه بيمار بود و توانى در تن نداشت بر عصا تكيه زد و برخاست. حسين عليه السلام امّ كلثوم را خواند كه او را نگه دار تا زمين از حجّت خدا تهى نشود. امّ كلثوم نيز زين العابدين عليه السلام را به بستر بازگرداند. سپس زنان و كودكان خويش را به سكوت امر كرد و آنگاه آنان را وداع گفت: اى سكينه، اى فاطمه، اى زينب، اى امّ كلثوم! بدرودتان باد. سكينه كه اين شنيد پرسيد: پدر، آيا تسليم مرگ شده اى؟، فرمود: چگونه آن كه هيچ يار و ياورى ندارد تسليم مرگ نشود؟

:: پيراهن كهنه
او مى دانست كشته مى شود و جامه هاى او را درمى ربايند. از همين روى جامه اى كهنه خواست تا كسى را به آن رغبتى نباشد و او را برهنه نكنند. جامه اى كهنه برايش آوردند. آن را پاره كرد و سپس بر تن پوشيد. ديگر كسى را به اين جامه رغبت نخواهد بود و پيكر مطهّر حسين عليه السلام برهنه نخواهد ماند!

:: طفل شيرخواره
آنگاه فرزند خود عبدالله را خواست تا او را ببوسد و با او نيز خداحافظى كند. زينب، عبدالله شيرخواره را آورد. حسين عليه السلام او را گرفت و بر دامن نشاند و بوسه مى زد. در همين حال بود كه حرملة بن كاهل اسدى تيرى به سوى او افكند و تير در گلوى عبدالله نشست.
در روايت ديگرى است كه حسين از درون خيمه ها صداى كودكى شنيد كه مى گريد. او كسى جز فرزندش عبدالله نبود. امام او را خواست، آنگاه او را بر روى دست گرفت و به سوى مهاجمان رفته، روى به آنان كرد و فرمود: اى مهاجمان، اگر بر ما رحم نمى آوريد دست كم بر اين كودك رحم آوريد. امّا در پاسخ او تيرى افكندند و تير در گلوى عبداللّه نشست و خون سرازير شد. امام خون را گرفت و به آسمان پاشيد. آنگاه گريست و از خداوند چنين خواست: خدايا تو خود ميان ما و اين قوم داورى كن كه ما را دعوت كردند تا ياريمان دهند، امّا اكنون ما را مى كشند.
در روايت ديگر است كه فرمود: خداوندا! من از آنچه با من و برادران و فرزندانم كردند به تو شكايت مى كنم. سپس فرمود: آنچه بر من نازل مى شود برايم آسان است؛ چرا كه خداوند خود مى بيند. پس از آن از اسب فرود آمد و با غلاف شمشير خود گودالى كند و پيكر فرزند آغشته به خون را در آن دفن كرد.
در روايت ديگرى است كه پيكر عبدالله را نيز به خيمه گاه آورد و در كنار پيكرهاى ديگر شهيدان گذاشت .

:: حسين به ميدان مى رود
آنگاه آهنگ ميدان كرد و هماورد طلبيد. هيچ كس به هماوردى او نيامد مگر آن كه به
شمشير آن حضرت بر زمين افتاد.
گاه به ميمنه سپاه دشمن مى زد و چنين رجز مى خواند:
الموت اولى من ركوب العار _ والعار اولى من دخول النار
گاه نيز به ميسره سپاه مى زد و مى خواند:
انا الحسين بن على _ آليت ان لا انثنى
عبدالله بن عمار مى گويد: هيچ نديدم كسى در محاصره دشمن باشد و همه ياران و برادران و فرزندان او را كشته باشند و چنين دل استوار و پر جرأت بماند، به هر سوى سپاه كه مى زد از مقابل او مى گريختند و هيچ كس در برابر او نمى ايستاد. در اين هنگام عمربن سعد فرياد كشيد:
هان! او پسر يگانه جنگاور عرب است ، او را از هر سوى در ميان گيريد. پس چهار هزار تير از هر طرف به سوى او آمد و مهاجمان ميان او و خيمه گاه جدايى انداختند. امام كه چنين ديد فرياد كشيد: اى پيروان خاندان ابوسفيان، اگر شما را دين نيست و از قيامت هم نمى ترسيد در دنيايتان آزاده باشيد و اگر چنان كه مدّعى هستيد عربيد، رسم گذشتگان خود به جاى آريد. شمر صدا زد: پسر فاطمه چه مى گويى؟ امام فرمود: اين منم كه با شما مى جنگم ؛ فرزندان و زنان را گناهى نيست. تا من زنده ام مهاجمان خود را از ناموسم بازداريد.
شمر گفت : اين خواسته ات برآورده است .

* * *

مهاجمان از هر طرف به سوى او آمدند و پيكارى سخت درگرفت . تشنگى بر امام سنگينى كرد. پس به عمروبن حجاج كه در رأس چهار هزار نفر از فرات نگهبانى مى داد حمله كرد و آنان را از راه كنار زد و خود را به آب رساند. اسب خواست آب بنوشد. حسين عليه السلام فرمود: تو تشنه اى و من هم تشنه ام . آب نمى نوشم تا تو بنوشى! اسب سر را بلند كرد، گويا كه فهميده بود.
چون حسين عليه السلام دست به سوى آب برد مردى از مهاجمان بانگ برآورد: آب مى نوشى و دل خنك مى كنى، در حالى كه به خيمه هايت حمله برده اند؟ حسين عليه السلام آب راريخت و ننوشيد و تشنه به خيمه گاه بازگشت .

:: وداع دوم
حسين عليه السلام براى دوّمين بار با زنان و كودكان وداع كرد، آنان را به صبر و شكيبايى فرمان داد و فرمود:
"براى بلا آماده شويد و بدانيد خداوند از شما دفاع و شما را حفظ مى كند. او شما را از شر دشمنان نجات خواهد بخشيد، فرجام كار شما را خير قرار خواهد داد، دشمنانتان را عذاب خواهد كرد، و در برابر اين مصيبت به شما عوض خواهد داد. مباد شكايت كنيد يا چيزى بر زبان آوريد كه از ارج و منزلتتان بكاهد".
زنان و كودكان مى ديدند كه ستون خيمه آنان مى رود و اين بار رفتن او را برگشتن نيست .
هيچ دور از ذهن نيست كه بر گرد او آمده باشند، يكى بدرود گويد، يكى نوحه سرايد و بگريد، يكى آب بخواهد و يكى از فرداى سفر اين كاروان بپرسد.
در اين ميان، حسين دختر خود سكينه را ديد كه در كنارى نشسته، با خداى خود خلوت كرده و نگران و نالان است. به كنار او رفت، او را در بغل گرفت و به صبر و آرامش خواند.

* * *

در همين حال عمربن سعد سپاهيان خود را گفت:
"هان! تا حسين [عليه السلام] به خود و خانواده اش مشغول است بر او حمله بريد كه اگر به سراغتان آيد ميمنه سپاه خويش را از ميسره بازنخواهيد شناخت ".
از هر سوى تيرها را به سمت حسين عليه السلام افكندند تا جايى كه تيرها بر طنابهاى خيمه ها نشست و تيرى گوشه دامن يكى از زنان را گرفت. زنان وحشت زده به درون خيمه رفتند تا بنگرند كه حسين عليه السلام چه مى كند.
حسين عليه السلام چنان شيرى خشمگين و برآشفته به سپاه دشمن زد و در حالى كه از هر طرف به سويش تير مى افكندند بر آنان تاخت. به راست مى تاخت و به چپ و هر گاه كه به ميانه ميدان بازمى گشت مى فرمود: "لا حول ولا قوّة الا باللّه العلى العظيم ".
در اين هنگام ابوحتوف جعفى تيرى بر پيشانى امام نشاند. امام آن را بيرون كشيد و خون بر چهره اش سرازير شد. امام با خدا راز و نياز داشت: خداوندا تو خود مى بينى كه اين بندگان نافرمانت با من چه كرده اند. خدايا هرگز آنان را ميامرز.
سپس رو به مهاجمان فرياد زد: اى امت بد! پس از محمّد صلى الله عليه و آله چه بسيار ناروا با خاندانش رفتار كرديد. اكنون كه مرا مى كشيد از اين پس در كشتن هيچ انسانى پروا نخواهيد كرد. از خداوند مى خواهم مرا به شهادت گرامى بدارد و آن سان كه خود درنيابيد از شما انتقام گيرد.
حصين بن نمير از سپاه ابن سعد گفت: پسر فاطمه، انتقام تو را چگونه از ما مى ستاند؟ امام فرمود: شما را به جان هم مى اندازد و خون هم مى ريزيد و از آن پس نيز عذاب را بر شما فرو مىفرستد.

* * *

چون از پيكار خسته شد لختى ايستاد تا بياسايد. در اين هنگام يكى از مهاجمان سنگى بر پيشانى آن حضرت نشاند. خون ديگر بار از چهره امام سرازير شد. امام دامن جامه خود را گرفت و بالا آورد تا خون از چهره پاك كند، كه يكى ديگر تيرى سه شعبه بر سينه او نشاند. امام فرمود: "بسم الله و بالله و على ملة رسول الله ".
تير را از پشت بيرون كشيد. خون از تن مطهّرش بيرون زد. دست را زير زخم گرفت و مشتى خون به هوا پاشاند و فرمود: آنچه بر من مى گذرد برايم آسان است، چرا كه خداوند خود مىبيند.

* * *

:: عبداللّه بن حسن
سختى زخمها امام را بر زمين نشانده بود و سپاهيان او را از هر سوى در ميان گرفته بودند.
عبداللّه بن حسن كه در آن زمان يازده سال بيشتر نداشت عموى خود را نگريست كه دشمن او را از هر سوى در ميان گرفته است . ياراى ديدن بيشتر اين منظره را نداشت . بى اختيار به سوى عمو دوان شد.
عمّه اش زينب خواست عبدالله را بگيرد، امّا او از چنگ عمّه گريخت و خود را به عمو رساند.
در اين هنگام بحربن كعب شمشير را بلند كرد تا بر حسين فرود آورد. عبداللّه فرياد زد: اى ناپاك، آيا مى خواهى عمويم را بكشى؟
بحر ضربه خود را فرود آورد و عبداللّه دست خويش سپر كرد. شمشير دست عبداللّه را بريد و دست به پوست آويزان ماند. يادگار امام مجتبى عليه السلام فرياد زد: يا عمّاه.
آنگاه خود را در دامن عمو انداخت. عمو او را به خود فشرد و فرمود: پسر برادر، بر آنچه بر تو نازل شده است صبر كن و اجر خود را از خداوند بخواه، كه خداوند تو را به پدران پاكت ملحق كند.
در همين حال كه عبدالله بر دامن عمو بود حرملة بن كاهل تير به سوى او افكند و او را به شهادت رساند.

* * *

حسين عليه السلام بر زمين افتاده بود و اگر مى خواستند مى توانستند او را بكشند، امّا هر قبيله اى اين كار را به ديگرى وامى گذاشت و خوش نداشت دست به خون پسر پيغمبر بيالايد!

* * *

:: عصر عاشورا
امام بر زمين افتاده بود.
شمر فرياد زد: چرا ايستاده ايد؟ چرا منتظريد؟ تيرها و نيزه ها تاب و توان را از او گرفته است. بر او حمله بريد.
زرعة بن شريك ضربتى بر شانه چپ آن حضرت وارد آورد، حصين تيرى در گلوى آن
حضرت نشاند، ديگرى بر گردنش ضربتى فرود آورد. سنان بن انس نيزه اى در سينه او فرو برد، و صالح بن وهب نيزه اى در پهلوى او.
اينك آخرين لحظه هاى زندگى امام بود و او با خداى خويش چنين زمزمه داشت:
"اى خدايى كه جايگاهت بس بلند و جلالت بس والاست، اى كه نيرويت فراتر از هر
نيروست و از همگان بى نيازى و بر هر چه خواهى توانايى ".
اى كه رحمتت نزديك است.
اى كه وعده ات راست است.
اى كه نعمتت همه جا را فراگرفته است.
اى كه آزمودنت نكو و ستوده است.
اى كه چون تو را بخوانند نزديكى و آنچه را آفريده اى در احاطه گرفته اى.
اى كه هر كس به درگاهت توبه كند از او توبه مى پذيرى.
اى كه بر آنچه مى خواهى توانايى.
اى كه به آنچه طلب كنى رسيده اى.
اى كه چون سپاست گويند سپاس گزارى و چون تو را ياد كنند به ياد آرى.
تو را به نياز مى خوانم، به فقر و گدايى روى به سوى تو مى آورم، ترسان به درگاه تو مى نالم، غمگساران در پيشگاه تو مى گريم، ناتوان از تو كمك مى جويم، و به تو كه بسنده ام كنى توكّل مى ورزم.
خدايا ميان ما و اين مردم داورى كن كه ما را فريفتند و ياريمان ندادند، با ما حيله كردند و ما را كشتند، با آن كه ما عترت پيامبر تو و فرزندان حبيب تو محمّد صلى الله عليه و آله هستيم كه او را به رسالت برگزيدى و امين وحى كردى.
اى مهربانترين مهربانان، ما را در كارمان گشايشى ده.
خدايا بر تقدير تو صبر مى كنم، خدايى جز تو نيست، اى ياور يارى جويان.
نه مرا پروردگارى جز توست و نه معبودى جز تو.
بر حكم تو صبر مى كنم، اى ياور آن كه او را يارى نيست و اى دائمى كه هرگز او را پايان نيست.
اى زنده كننده مردگان، اى آن كه به هر كه هر چه كرده است بازدهى، ميان من و آنان داورى كن كه تو خود بهترين داورانى.

* * *

اسب بر گرد پيكر او مى چرخيد و پيشانى به خون آغشته مى كرد و شيهه مى كشيد و او را مى بوييد.

* * *

زينب در آن سوى، در كنار خيمه ها فرياد مى زد: وا محمّداه، وا ابتاه، وا علياه، وا جعفراه، وا حمزتاه، اين حسين است كه اكنون در سرزمين كربلا تنهاى تنهاست و پيكرش بر زمين افتاده است! كاش آسمانها بر سر زمين خراب شده بودندى و كاش كوهها بر سر دشتها فرو پاشيده بودندى!
زينب سلام الله عليها خود را به كنار برادر رساند و در حالى كه حسين عليه السلام جان مى سپرد و عمربن سعد با جمعى از سربازانش آن جا ايستاده بودند رو به ابن سعد كرد و گفت: اى عمر، آيا حسين كشته مى شود و تو او را مى نگرى؟
ابن سعد روى برگرداند و اشكش از ديدگان فرو ريخت.
زينب سلام الله عليها ديگر بار گفت: واى بر شما! آيا در ميان شما يك مسلمان نيست؟
امّا هيچ كس پاسخى نداد.
سپس ابن سعد فرياد زد: فرود آييد و اين مرد را خلاص كنيد.
شمر فرود آمد و... طوفان كربلا به هوا برخاست.

* * *

چونان گرگان وحشى به سوى پيكر بى جان او شتافتند تا هر يك غنيمتى بردارند.
اسحاق پيراهن او برداشت، ابن مرثد عمامه او برداشت، اسودبن خالد كفشهاى او برداشت، جميع بن خلق شمشير او برداشت، قيس بن اشعث، شالى را كه بر شانه ها مى انداخت برداشت، بجدل انگشت با انگشتر را برداشت، جعونه، كهنه پيراهن او و رحيل بن خيثمه كمان او را برداشت.
شمر بر خود مى باليد، او غنيمتى گرانتر از هعمه برداشته بود. شمر سر پسر پيغمبر صلى الله عليه و آله را در دست داشت.
لايوم كيومك يا اباعبدالله .

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  • براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کنيد براي اعضا گروه جالب باشد را مي توانيد به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستيد تا با نام خودتون در  بخش «مطالب ارسالي اعضا» نوشته شود.

  • از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  • منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده(!) انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  • دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، ممنونم! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2010  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

25 آذرماه / 16 دسامبر / 10 محرم

Mobin_s2004@yahoo.com
 25 آذر هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
پيشنهاد ملي شدن نفت و پشتيبابي مردم - درآمد نفت نبايد صرف تامين هزينه هاي جاري دولت از جمله پرداخت حقوق کارمندان شود

25 آذرماه 1329 (16دسامبر سال 1950) دكتر مصدق نماينده اول تهران و ده تن از يارانش به عنوان اعضاي كميسيون نفت گزارش خود را به مجلس دادند و پيشنهاد كردند كه قرارداد سال 1933 ايران و انگلستان لغو و صنعت نفت ايران ملي و در دست دولت قرار گيرد و درآمد اين ثروت ملي صرف عمران، پيشرفت كشور و ارتقاء سطح زندگانی ایرانیان (نه پرداخت حقوق كارمندان و هزينه هاي جاري دولت) شود.
     در پی اعلام این طرح و از روز بعد تشكيل اجتماعات و ايراد نطقها و انتشار مقالات به پشتيباني از آن آغاز شد. سي ام آذرماه دهها هزارتن و عمدتا جوانان در ميدان بهارستان اجتماع و فرياد نفت ما بايد ملي گردد سر دادند. اين اجتماعات و حمايت ها با وجود مخالفت رزم آرا نخست وزير وقت با ملي شدن صنعت نفت ادامه يافت و سرانجام رزم آرا جان خودرا برسر اين مخالفت گذارد و نفت ملي شد، اما ....

 

چگونگی تاسیس تلویزیون دولتی پس از رد پيشنهاد تاسيس يک روزنامه دولتي که با مخالفت رو به رو شده بود

پس از چندی بررسي پيرامون امكان تاسيس يك روزنامه و يك تلويزيون دولتي سرانجام در 25 آذرماه 1342 (16 دسامبر 1963) دولت پولي در اختيار اداره انتشارات و راديو (بعدا وزارت اطلاعات و جهانگردی و اینک وزارت ارشاد) قرارداد كه در زمينه ايجاد تلويزيون دولتي كه قطعي خواهدبود بررسي و مطالعه جدّي كند. در آن زمان در ايران تنها دو فرستنده تلويزيون (غير دولتي) وجود داشت ـ در تهران و در خوزستان ـ كه فرستنده تهران از 1337 آغاز بکار کرده بود. مطالعات براي تاسيس تلويزيون دولتي ادامه داشت كه در سال 1344 ناگهان هويدا نخست وزير وقت به جای وزارت اطلاعات و جهانگردی اجرای تصمیم آذرماه 1342 را بر عهده رضا قطبي (پسر دايي فرح پهلوي) گذارد و عملي شد. تلویزیون دولتی از 1345 آغاز بکار کرد و از 1350 رادیو دولتی به آن ضمیمه شد و سازمان رادیوتلویزیون ملی بوجودآمد و ....
    فكر تاسيس يك روزنامه دولتي قبلا كنار گذارده شده بود زيرا که با اين فکر مخالفت، و احتمال داده شده بود كه مردم ايران كه نسبت به گذشته درك بيشتري از مطبوعات دارند، از خريد روزنامه متعلق به دولت خودداري کنند مخصوصا كه در تلقي مردم، روزنامه يك كالاي غير دولتي بايد باشد. در جلسات بحث پيرامون امکان انتشار يک روزنامه دولتي در تهران گفته شده بود که آسانترين راه نشان دادن مخالفت با دولت، نخريدن (تحريم غير مستقيم) روزنامه دولتي است و بنابراين انتشار روزنامه دولتي به مصلحت نيست و خارجيان معاند نيز از آن براي اثبات ادعاي وجود سانسور در ايران استفاده خواهند کرد که در برخي تعاريف، انتشار روزنامه دولتي نوعي سانسور خوانده شده و دولتهاي کمونيستي که روزنامه دولتي دارند از اين بابت زير انتقاد هستند و اين روزنامه ها برايشان يک نقطه ضعف شده اند و....
    سي سال پس از اين استدلالها و رد پيشنهاد انتشار يک روزنامه دولتي در تهران، ديديم که سه موسسه دولتي سه روزنامه منتشر کرده اند - همشهري، ايران و جام جم که گفته شده از نظر تيراژ (فروش) ميان روزنامه هاي کشور به ترتيب اول، سوم و دوم هستند، چرا؟!.
    

 

اعلام اجراي طرح نظام نوین آموزش و پرورش ایران

25 آذرماه 1347 وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که اجرای نظام نوین آموزش و پرورش کشور قطعی شده و با اجرای این نظام تحصیلات عمومی که شامل دو دوره شش ساله است به سه دوره تبدیل خواهد شد: ابتدایی 5 سال، راهنمایی تحصیلی 3 سال و متوسطه 4 سال. قبلا و در سال 1345 هدف و برنامه های این نظام به صورت یک کتابچه برای اصحاب نظر ارسال شده بود تا نظر خودرا به کمیسیون مربوط بفرستند. هادی هدایتی و منوچهر تسلیمی (وزیر مربوط و معاون او) مبتکر نظام تازه آموزش و پرورش کشور بودند. هدف از دوره راهنمایی تحصیلی کشف استعداد نوجوان و شکوفا ساختن آن و هدایتش به دوره متوسطه مربوط بود که قرار بود چندین رشته داشته باشد. در دی ماه 1347 اعلام شد که برای تدریس در دوره راهنمایی، یک دانشسرای دو ساله (فوق دیپلم) تشکیل خواهد شد و .... نگارنده این سایت در همین ماه (دی ماه 1347) تمامی صفحه پنجم روزنامه اطلاعات را اختصاص به بحث درباره نظام تازه آموزش و پرورش داد و بعدا در مقالات متعدد نوشت که یک فوق دیپلم نخواهد توانست هدف های دوره راهنمایی تحصیلی را تامین کند. این دوره به مدرس متخصص و روانشناس نیازدارد.به علاوه در ایران، تاسیس دهها نوع دبیرستان با امکانات موجود عملی نخواهد بود و ....

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
 در چنين روزي

25/09/59
مهمترين خبر جنگي جبهه جنوب : انهدام دو خودروي عراقي بر اثر برخورد با مينكار گذاشته شده توسط سپاه هويزه در حوالي پاسگاه برزگري . گزارش وضعيت و استعداد دشمن در محور قصر شيرين و سر پل ذهاب توسط ستاد عملياتي سپاه پاسداران در غرب كشور .

جبهه شمالي: ردّپاي ضدانقلاب و احتمال حمله به مناطقي در اطراف پاوه . مصاحبه رئيس ستاد مشترك ارتش (تيمسار فلاحي) و توضيح ابهامات موجود درباره عدم تهاجم خودي . قطعنامه پاياني سمينار فرماندهان سپاه .

برنامهريزي براي مراسم روز وحدت روحاني و دانشجو توسط نيروهاي خط امام در پاسخ به حركت جرياني بني صدر در روز عاشورا و سخنراني ميدان آزادي . اعتراض 67 نماينده مجلس به مندرجات كارنامه رياست جمهوري و محكوم كردن آن تحت عنوان افشاي اسرار مجلس به هنگام جنگ و تقاضاي مجازات براي عاملان آن .

25/09/64
سفر صدام به شوروي ديدار با ميخائيل گورباچف و آندره گروميكو

25/09/65
توقيف غيرقانوني يك فروند كشتي تجاري ايران موسوم به بهار در بندر جنوا واقع در شمال ايتاليا.

ايجاد خط مستقيم بين واشنگتن – بغداد و كمكهاي اطلاعاتي سيا به عراق.

Mobin_s2004@yahoo.com
 16 دسامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
سنای فرانسه برپایه حق و آزادی، طلاق ناپلئون را تصویب کرد

ناپلئون و ژوزفين

ناپلئون بناپارت امپراتور وقت فرانسه در اوج قدرت از همسرش ژوزفين خسته شده بود و كليساي كاتوليك سدّي در برابر طلاق بود. وي به پاپ متوسل شد تا او فتواي طلاق دهد كه پاپ هم مخالفت كرد. ناپلئون برخلاف هنري هشتم نخواست خودش پاپ شود و حكم به طلاق بدهد ـ اقدامي كه تا آن زمان سابقه نداشت.
     ناپلئون پس از ناامید شدن از پاپ، اعلام کرد که طلاق از آزادی جدا نیست، ازدواج یک قرارداد همانند قراردادهای دیگر است و اجبار در حفظ قرارداد و ادامه زندگانی مشترک ناخواسته ناقض حق انسان است و با این استدلال، 16 دسامبر سال 1809 به سناي فرانسه رفت. مشكل خودرا علنا براي سناتورها بيان كرد و از آنان خواست كه براي رهایی او از اين قيد كه نوعي حمايت از اصل آزادي است راي به طلاق ژوزفين دهند. اکثریت سناتورها با اين كه مي دانستند اقدام انان ناقض آموزش های کليسای کاتولیک است، به استناد اعلامیه حقوق بشر مصوب مجلس انقلاب (فرانسه) راي به طلاق ژوزفين دادند و مصوبه سنا به ژوزفين به عنوان طلاقنامه ابلاغ شد ــ طلاقي كه كلیسا هرگز آن را تاييد نكرد.

 

قتل راسپوتين مرد مرموز روسيه

راسپوتين

16 دسامبر سال 1916 گريگوري راسپوتين مرد مقتدر و مرموز روسيه به دست دو تن از اشراف اين كشور كه گمان برده بودند وي در جهت منافع آلمان گام بر مي دارد و مسئول تلفات نيروهاي روسيه در جبهه هاي جنگ است كشته شد و جسدش را به رودخانه افكندند. اين دو تن كه مي دانستند راسپوتين علاقمند به ديدن زنان زيبا است او را به اين ترتيب فريب دادند و به قتلگاه كشاندند.
    راسپوتين كه يك كشيش سيبريايي بود نخست به عنوان درمان سردرد درمان ناپذير تنها پسر تزار به كاخ او راه يافته بود و بعدا با استفاده از ضعف نفس نيكلاي دوم و حمايت همسر تزار، در دربار روسيه صاحب نفود و قدرت وسيع شده بود و امور دولتي را قبضه كرده بود. روس ها به تدريج نسبت به كارهاي راسپوتين دچار شک و سوء ظن شده بودند و همين بدگماني به قتل او انجاميد.

 

نبرد بالژ

16 دسامبر سال 1944 به تصميم هيتلر كه در انتظار تكميل سلاحهاي تازه اش از جمله بمب هسته اي بود، سه ارتش آلماني مركب از 20 لشكر با تانكهاي تازه ساز در جبهه بلژيك در خط «آردنزArdennes» دست به يك ضد حمله شديد زدند تا خود را به«آنتورپ Antwerp» برسانند. اين بزرگترين ضدحمله هيتلر در آن سال بود كه پايان كار او را نزديكتر كرد.
    برخلاف تصور هيتلر، دو ارتش راست و چپ او پس از آغاز تعرض، بر اثر مقاومت نيروهاي متفقين متوقف شدند و ارتش مياني به يك پيشروي عميق برق آسا نايل آمد، اما پشت سر خودرا خالي گذارد و به همين سبب عنوان اين ضد حمله را « بالژ Bulge » به معناي پيشرفتگي گذارده اند.
    متفقن با فرستادن چترباز، از پشت به واحدهاي اين ارتش آسيب فراوان وارد ساختند و نقشه هيتلر که تجربه و اطلاعات کافي نظامي نداشت شکست خورد. اسنادي كه بعد از جنگ به دست آمد نشان داد كه ژنرالهاي هيتلر با اين ضد حمله به صورتي كه انجام گرفت موافق نبودند.

 

برخي ديگر از رويدادهاي 16 دسامبر

  • 1774:   مهاجران انگليسي بندر بوستون به نشانه اعتراض به ماليات تازه بر چاي وارداتي و اين كه واردات چاي به مهاجر نشين ها بايد در انحصار بازرگانان انگليسي باشد 300 صندوق چاي را به دريا ريختند كه در تاريخ به « بوستون تي پارتي » معروف شده و آغاز انقلاب استقلال آمريكا بشمار مي رود.

  • 1950:   ترومن رئيس جمهوري وقت آمريكا در اين كشور براي مبارزه با آن چه كه نامش را امپرياليست كمونيست ( شوروي ) گذارد حالت فو ق العاده اعلام كرد.

  • 1951:   ترومن «ادگار هوور» رئيس اف بي آي (پليس امنيت داخلي آمريكا) را مامور كرد تا اسامي آن عده از كارمندان را كه وفادار نيستند (متمايل به كمونيسم هستند) به او بدهد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     10 محرم
    Mobin_s2004@yahoo.com

     عاشوراى حسينى

    10 محرم 61 - عاشوراى حسينى
    شهادت حضرت سيّدالشهدا امام حسين (ع ) و اصحابش
    روز عاشورا روز اندوه و مصيبت اهل بيت است . در اين روز مناسب است شيعيان در مجالس عزا حضور يابند و با تقرب به امام حسين و يارانش توفيق پيروي از اهدافشان را از خداوند منان بخواهند.

    يكي ازحماسي ترين حوادث تاريخ صدوراسلام و تاريخ بشردردشت كربلا روي داد. دراين واقعه حضرت امام حسين (ع) به اتفاق جمعي ازيارانشان براي پاسداراي ازدين و پايداري حيات اسلام، همچنين آموزش دينداري و آزادي به مردم و مبارزه با ظلم يزيد به نبرد با لشكري عظيم ازكفارپرداختند. آنان شجاعانه ايستادگي كردند و سرانجام دراين راه جان خود را نثاركردند. ازحوادث مهم اين روز پيوستن حرّ رياحي به اردوي امام حسين (ع) بود. او كه به دستورابن زياد مأمورجلوگيري ازادامه پيشروي كاروان سيد الشّهداء شده بود پس ازورود به اردوي امام گفت: « من نخستين كسي بودم كه راه را برشما بستم، اكنون اجازه فرماييد تا نخستين كشته درركاب شما باشم، بدان اميد كه روزقيامت بديدرارسول اكرم (ص) مفتخرشوم». حرّ پس ازكسب اجازه ازامام بي درنگ برسپاه دشمن تاخت و سرانجام شهيد شد. روزعاشورا و حماسه دليري مردان خدا رويدادي است كه هيچگاه ازصفحات تاريخ بشريت محو نخواهد شد و يا حسين بن علي (ع) اين آموزگارمقاومت و ايثار، گذشت و فداكاري و بارزترين چهره حق درحماسه عاشورا همواره دردل تاريخ جاودانه خواهدماند.

     

     

    شهادت «حضرت عباس بن علي (ع)»
     سردار رشید اسلام درظهرعاشورا

    10 محرم 61 -  « حضرت عباس بن علي (ع) » سردار رشید اسلام درظهرعاشورا دركربلا به شهادت رسيد. حضرت عباس بن علي ملقّب به باب الحوائج و مكنّي به ابوالفضل بود. او دردامان مولا علي (ع) پرورش يافت و ازدرياي فضايل حضرت علي (ع) بهره برد. او بدرجه يقين قلبي رسيده بود؛ او حقايق بسياري ازپدربزرگوارخويش درباره حماسه كربلا شينده بود و با اطمينان كامل درخدمت برادربزرگوارش امام حسين (ع) قرارگرفت. حضرت عباس مجموعه اي ازفضايل و كرامتها بود و شجاعت و ايثارش باعث شد كه امام حسين (ع) پرچمداري كربلا را بدو بسپارد. حضرت ابوالفضل كه نمونه كامل سرداري وفادار و شجاع بود با وجود امان نامه اي كه شمرازطرف عمرسعد براي او و سه برادرش آورده بود، استقراردركناربرادرش امام حسين (ع) ماند و برآن امان نامه لعنت فرستاد. حضرت عباس (ع) شهادت سه برادرش را براي حفظ اسلام و حفظ جان امام حسين (ع) به جان خريد و خود آخرين كس ازياران امام حسين (ع) بود كه جان خويش را فداي امام خود كرد و بعد ازايشان براي امام حسين (ع) ديگرياوري نماند.

     

     تصرف شهربغداد پايتخت خلافت عباسي توسط سپاه مغول به فرماندهي« هولاكو»

    10 محرم 656 - سپاه مغول به فرماندهي« هولاكو» شهربغداد پايتخت خلافت عباسي را تصرف كرد. دراين حمله منابع غني علمي بغداد كه درآن روزگارمركزمهم علمي جهان اسلام و محل نگهداري كتابهاي منحصربفرد علوم مختلف بود ازبين رفت. سپاه مغول كتابخانه‎هاي معتبراين شهررا به رود دجله انداختند و گويند تا چند روزآب رود دجله جوهري رنگ بود.

     

     انفجار حرم امام رضا (ع)

    10 محرم 1415 - دراوج عزاداري سرورو سالارشهيدان حضرت امام حسين(ع) منافقان كوردل بمبي به وزن5 كيلوگرم درروضه منوره حرم حضرت امام رضا(ع) منفجركردند. با انفجاراين بمب به بخشهايي ازحرم امام رضا(ع) آسيب وارد شد و همچنين شماري ازهموطنان عزيزمان شهيد يا مجروح

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    2
    9

    اهواز

    6
    19

    تبريز

    -3
    8

    شيراز

    0
    16

    مشهد

    2
    17

    بندرعباس

    13
    29

    کرمان

    -5
    18

    اصفهان

    -7
    11

    يزد

    2
    14

    کرمانشاه

    -5
    10

    اراک

    -6
    6

    رشت

    9
    15

    دبی

    19
    25

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1410 تومان
    1065 تومان
    1700 تومان
    1260 تومان
    285 تومان
    293 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    348000 تومان
    175000 تومان
    88000 تومان
    375000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح قديم:

     

    اوقات شرعي (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:34
    طلوع خورشيد : 07:06
    اذان ظهر : 11:59
    غروب خورشيد : 16:51
    اذان مغرب : 17:14
    نيمه شب شرعي : 23:13
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Espacio & Confort 
    دسامبر 2010

    جديدترين شماره از مجله
    Espacio & Confort

    از معتبرترین مجلات اروپایی در زمینه دکوراسیونها
     و طراحی های لوکس

    تاريخ انتشار: دسامبر 2010
    تعداد صفحات مجله: 128
    حجم فايل: 34 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينکهاي دانلود غيرمستقيم، از سايت محبوب «هات فایل» مي باشند.


     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    ‫آیا هوا آلوده است؟
    دوربین- اندروئید-حرکت‬

    با ارائه یک اپلیکیشن اندروئیدی به نام Visibility (قابلیت دیدن) دوربین موبایل شما به وسیله ای جهت سنجش میزان آلودگی هوا تبدیل میشود. کافیست با استفاده از دوربین تلفن اندروئیدی خود عکسی از آسمان بگیرید، این اپلیکیشن مشخصات جغرافیایی و زمانی و جهت تصویر را همراه با عکس به سرور مرکزی محاسبه کننده می فرستد، در آنجا عکس با نمونه های موجود مقایسه میشود تا کیفیت آسمان آبی درون عکس مشخص شود، سپس بر اساس این فرآیند میزان تقریبی ذرات معلق هوا محاسبه شده و به موبایل شما فرستاده می شود و همزمان داده های دریافتی از موبایلهای مختلف روی سرور مرکزی جمع آوری میشود تا نقشه ای از میزان آلودگی هوا در مناطق مختلف به دست آید. ‏
    در حقیقت اساس این سیستم سنجش آلودگی هوا بر نوعی رایانش ابری همراه با دریافت داده ها از جمعیت عمومی متکی است که هر دو روش ، از تکنیکهای باب روز فن آوری اطلاعات محسوب میشوند. از آنجایی که موبایلهای هوشمند مجهز به دوربین و جی-پی-اس امروزه فراگیر شده اند، به نظر می رسد این روش، راه بسیار مناسبی برای تخمین میزان ذرات آلاینده معلق و اطلاع رسانی آن باشد. ‏
    البته ناگفته پیداست که با این تکنینک نمی توان میزان آلاینده های نامرئی (غیر از ذرات معلق) مانند برخی گازهای سمی را تعیین کرد. اما از آنجایی که معمولا میان انواع مختلف آلودگی همراهی وجود دارد میشود نقشه قابل قبولی از میزان آلودگی منطقه ای هوا به دست آورد. ساده و در دسترس بودن این روش هم یکی از مزایای اصلی آن به حساب می آید. ‏
    ‏گروهی از محققین دانشگاه کالیفرنیای جنوبی که مبدع این اپلیکیشن هستند، اعلام کرده اند که این نرم افزار با سیستم عامل اندروئید 2.1 به بالا سازگار است و نسخه آی-فون آن هم آماده شده است. شما هم اگر این نرم افزار را نصب کردید و با آن میزان آلودگی هوای تهران را اندازه گرفتید می توانید نتیجه را همینجا در نظرات بنویسید. ‏

     

    ماوسی که فشار خون را هم اندازه میگیرد

     ‫این ماوس که تولید شرکت CalHealth در کالیفرنیاست، نه تنها وظایف یک ماوس را انجام می دهد بلکه می تواند در پایش سلامت شما هم نقش موثری داشته باشد و شاید به همین خاطر است که این شرکت، نام MDMouse (ماوس پزشک) را برای آن انتخاب کرده است. ‏
    ‏این ماوس می تواند از طریق یک حلقه کوچک (که معادل کاف یا همان بازوبند فشار سنجهای قدیمی است) فشار خون و نبض شما را اندازه گیری کند، روش کارش هم بسیار مشابه سایر فشارسنجهای دیجیتال است. در صورتیکه نیازی به اندازه گیری فشار و نبض نباشد، این حلقه در محفظه ای داخل ماوس پنهان میشود. ‏
    ‏ شرکت سازنده این ماوس همراه با آن یک بسته نرم افزاری هم ارائه می دهد که می تواند داده های دریافتی از ماوس را روی کامپیوتر ذخیره کند یا آن را برای پزشکتان ارسال کند، همچنین می تواند تغییرات نبض و فشار خون شما را ارزیابی کند، نمودارهایی برای بررسی بهتر رسم کند و یا میانگین چند روزه آن را محاسبه کند. برای اتصال این وسیله به کامپیوترتان، هیچ نیازی به رابط اضافی نیست و تامین انرژی و ارسال داده ها از طریق یک پورت USBانجام می شود.

     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    ایجاد ارتباط موثر و محبوبیت

    آبراهام مزلو سلسله مراتب نیازهایی که انگیزه رفتارهای انسان هستند را ارائه کرده است. این سلسله مراتب غالباً به شکل هرم نمایش داده می شود که در پائین ترین سطوح آن، نیازهای اساسی و ابتدایی و در سطوح بالای آن، نیازهای پیچیده تر قرار دارند .
    خودشکوفایی در قلّه این هرم قرار دارد. بنابر نظریه مزلو، هنگامی که سایر نیازها در سطوح پائین تر هرم برآورده شد، فرد می تواند توجهش را بر این نیاز که در رأس هرم قرار گرفته متمرکز سازد. خودشکوفایی چنین تعریف می شود:
    «تمایل به ارضاء نفس، یا به عبارت دیگر تمایل به شکوفا شدن در زمینه ای که استعداد بالقوه اش وجود دارد.»
    ویژگی های افراد خودشکوفا به قرار زیر است:

    ▪ خویشتن پذیری
    افراد خودشکوفا، خودشان و دیگران را همان گونه که هستند قبول دارند. آن ها قادرند از زندگی لذت ببرند بدون آن که مرتکب خلافی شوند. آن ها به دیگران بدون توجه به سابقه، وضعیت فعلی یا سایر عوامل فرهنگی و اجتماعی اقتصادی، به طور یکسان نگاه می کنند.

    ▪ واقع بینی
    ایکی دیگر از ویژگی های عمده افراد خودشکوفا، حس واقع بینی است. افراد خودشکوفا به جای ترسیدن و هراسان شدن از چیزهای ناشناخته یا متفاوت، قادرند نگاهی منطقی و عقلانی به آن ها داشته باشند.

    ▪ مسأله محوری
    افراد خودشکوفا غالباً تحت تأثیر یک حس قوی از اصول اخلاقی و مسئولیت شخصی قرار دارند. آن ها از حل مسائل و مشکلات دنیای واقعی لذت می برند و غالباً درگیر کمک به دیگران برای بهبود زندگی شان هستند.

    ▪ تجربیات اوج
    یکی دیگر از ویژگی های خودشکوفایی، داشتن متناوب تجربیات اوج است. امّا تجربیات اوج دقیقاً چه هستند؟ به گفته مزلو: «احساس افق های نامحدود گشوده شده در برابر چشم، احساس قوی تر بودن و به طور همزمان ناتوان تر بودن از قبل، احساس سرخوشی و شگفتی و بهت زدگی، احساس قرار نداشتن در زمان و مکان با اطمینان از این که یک چیز خیلی مهم و ارزشمند اتفاق افتاده است، به نحوی که فرد در زندگی روزمره اش به خاطر این تجربیات تا حدّی تغییر هویت داده و نیرومندتر گردد.»

    ▪ خودمختاری
    افراد خودشکوفا از ایده های دیگران درباره شادی و خشنودی پیروی نمی کنند. این دیدگاه به فرد اجازه می دهد که در لحظه زندگی کند و از زیبایی هر تجربه ای لذت ببرد.

    ▪ انزوا و خلوت
    افراد خودشکوفا برای امور شخصی ارزش قائلند و از تنهایی لذت می برند. با وجودی که همراهی با دیگران نیز برای آنان خوشایند است، امّا زمانی را برای کشفیات درونی و پرورش توانائی های بالقوه فردی کنار گذاشتن، جنبه اساسی دارد.

    ▪ شوخ طبعی فلسفی
    افراد خودشکوفا عموماً دارای حس شوخ طبعی متفکرانه ای هستند. آن ها می توانند در موقعیت های مختلف از شوخ طبعی لذت ببرند و به خودشان بخندند. امّا هرگز به بهای جریحه دار کردن احساسات دیگران شوخی نمی کنند.

    ▪ خود انگیختگی
    یکی دیگر از ویژگی های افراد خودشکوفا، تمایل به غیرمتعارف بودن و خودانگیختگی است. با وجودی که این افراد قادر به پیروی از انتظارات اجتماعی پذیرفته شده هستند امّا در افکار و رفتارشان خود را محدود به این ضوابط و معیارها حس نمی کنند.

    ▪ پویایی
    با وجودی که افراد خودشکوفا دارای هدف های مشخصی در زندگی هستند امّا همواره از پویایی لذت می برند. برای آن ها حرکت به سمت دستیابی به هدف به همان اهمیت و لذت بخشی دستیابی به هدف است.

     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    نکات مفید برای مدیریت
     هزینه های زندگی

    این روزها زندگی کردن و خرج کردن بیشتر از بودجه امری عادی شده است. همانطور که اسکناس جای خود را به سکه می دهد، بین چک کشیدن و پرداخت در آینده و پرداخت های نقدی اشتباه می شود. و یک زمان می بینید که سر یک تاریخ مقرر چندین چک دارید و حسابی خودتان را مقروض کرده اید.
    پس انداز کردن عادتی است که باید از همین امروز شروع کنید. سعی کنید ذره ذره پولی را که به دستتان می رسد نگه دارید تا برای پرداخت موعد چک ها و هزینه هایتان دچار مشکل نشوید. اما زمانیکه می بینید برای هیچ کار دیگری پول ندارید، آنوقت است که باید یک فکر اساسی کنید.
    چطور شروع کنید؟ سه مسئله مهم وجود دارد که باید به آن توجه کنید: هزینه ها، قرض ها و پس انداز برای اهداف خاص. هدف این است که خریدها و هزینه های غیر ضروری خود را کنترل کنید. بعد از آن، اهداف مالی مثل بازنشستگی، آینده فرزندانتان، خانه، ماشین و سایر نیازها باید مورد توجه قرار گیرند. علاوه بر این، گذاشتن بودجه ای برای پس انداز هم اهمیت زیادی دارد. در زیر به چند نکته برای شروع و حفظ یک بودجه موفق اشاره می کنیم.

    ▪ فیش حقوق: نگاهی جدی به فیش حقوقتان بیندازید. اینکار به خوبی نشان می دهد که چه مقدار پول ماهانه به دستتان می رسد، چه قبوضی را باید چه موقع پرداخت کنید و وقتی اینها را بدانید آنوقت می فهمید چه وقتی می توانید ریخت و پاش داشته باشید.

    ▪ لیست هزینه ها: همراه با خانواده بنشینید و لیستی از همه هزینه ها و سرمایه گذاری هایی که به صورت ماهانه انجام می دهید تهیه کنید. بعد ببینید که کدامیک اضافی است و باید حذف شود. یک کاربرگ یا حسابگر مخصوص بودجه داشته باشید، زمینه هایی که به شما مربوط می شود را نگه داشته و دیگری ها را پاک کنید. همچنین سعی کنید این لیست تا حد ممکن قابل درک باشد. و وظیفه نگهداری از آن را هم به عهده بگیرید.

    ▪ کاهش هزینه ها: این شامل هزینه های سبک و روش مخصوص زندگی شماست. آخرین مدل موبایل به نظرتان خیلی قشنگ است اما آیا لازم است که حتماً آنرا داشته باشید؟ بیرون غذا خوردن هم یک هزینه بسیار هنگفت است و می توانید آنرا حذف کنید. قبوض آب و برق را هم می توانید با ایجاد تغییرات کوچک در روش زندگیتان بسیار کمتر کنید.

    ▪ خرید عمده: این روزها خرید عمده خیلی مقرون به صرفه تر است چون تخفیفات بسیار خوبی روی آن می دهند.

    ▪ هزینه های روزانه: هزینه های روزانه تان، آن خرده خرج هایی که ممکن است از قلم بیندازید، را یادداشت کنید. همچنین اگر بتوانید خرج و مخارجتان را به صورت روزانه یا حداقل هفته ای مدیریت کنید، مدیریت هزینه هایتان بسیار بهتر خواهد شد.
    در زیر هر هزینه خاص، مبلغ مورد نظر را یادداشت کنید. زیر هزینه هایی که میزان آن تحت کنترل شما نیست ۵۰ درصد بیشتر بنویسید. آخر کار اگر دیدید که چیزی ته کیفتان باقی ماند یعنی خوب بودجه بندی کرده اید. اما اگر کسری آوردید یعنی دارید بیشتر از آنچه که در توانتان است خرج می کنید به همین خاطر باید روی عادات خرج کردن خودتان یک بازنگری داشته باشید.

    ▪ تطابق مخارج با بودجه: کار بسیار سختی است. اگر بنابر مسائل اورژانسی در یک ماه کسری بودجه آوردید، سعی کنید هر چه سریعتر دوباره روی روال بیفتید. در غیر اینصورت همه چیز زندگیتان بر هم می خورد و هر ماه بیشتر از آنچه که در می آورید خرج خواهید کرد. سعی کنید همیشه برای چنین موقعیت های اورژانسی پس انداز داشته باشید.

    ▪ تعیین هدف: بودجه فقط برای کنترل خرج و مخارج ها نیست. باید بتوانید برای اهداف مختلف مثل بازنشتگی، خرید ماشین، خانه، آینده فرزندانتان و امثال این پس انداز داشته باشید. برای این منظور باید بعد از تقسیم بندی بودجه چیزی ته جیبتان بماند که برای آن اهداف خاص پس اندازش کنید.
    برای آسانتر کردن کارتان یک نرم افزار مالی شخصی روی کامپیوترتان نصب کنید. از این مهمتر، آنچه نیاز دارید قطعیت و عادتی مثبت برای وارد کردن و حساب کردن صحیح همه هزینه ها، خرج و مخارج ها و پس اندازهایتان است. کار آسانی نیست اما مطمئن باشید که به نفعتان خواهد بود
     

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    پنج نکته طلایی برای محافظت از پوست
     در زمستان

    آب و هوای زمستانی می تواند یک خطر جدی باشد. هوای سرد می تواند یکی از بدترین دشمنان پوست شما باشد و باعث ایجاد گرمای مصنوعی می شود که زیان آور است.
    در اینجا ما برای شما پنج نکته طلایی برای محافظت از پوست در زمستان را شرح خواهیم داد:
     
    ù با ملایمت پوست خود را پاک کنید
    یک پاک کننده ملایم صورت و بدن انتخاب کنید به جای استفاده از ژل و صابون. از محصولاتی استفاده کنید که دارای مواد چرب مثل روغن گل آفتاب گردان، اسطوخودوس، روغن نارگیل و محصولاتی که دارای پایه گیاهی باشند.
     
    ù از کرمهای مرطوب کننده زیاد استفاده کنید
    روی پوست صورت و بدن خود لایه ضخیمی از کرم مرطوب کننده بمالید تا جلوی خشکی پوست شما را بگیرد.
     
    ù از خاراندن پوست خشک خود جلوگیری کنید
    با خاراندن و تراشیدن پوست مرده خود باعث می شوید تا لایه های زیرین پوست هم آسیب ببینند.
     
    ù زمان حمام خود را کوتاه کنید
    در زمستان سعی کنید زمان حمام کردن خود را به کمتر از 10 دقیقه برسانید. نباید حمام شما از 20 دقیقه بیشتر شود وگرنه باعث از بین رفتن آب پوست می شود.
     
    ù فقط 3 دقیقه بعد از شستن پوست خود فرصت دارید
    بعد از شستن پوست خود فقط 3 دقیقه وقت دارید که رطوبت را به پوست خود برسانید. پس از خشک کردن پوست با حوله، باید مرطوب کننده را روی پوست بمالید و به آرامی ماساژ دهید.
     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    10 مارک برتر عطرهای زنانه

    یک زن بوسیله عطرش ارزیابی میشود. اما چیزیکه باید همیشه به یاد داشته باشید اینست که هرچه کمتر عطر بزنند بوی بهتری استشمام خواهد شد.

    1. Cool Water
    یک پیس از این عطر خوشبو کافی است تا لبخند را به لبان شما بیاورد. از سال 1988 تا کنون این عطر به زنان رایحه ای بهشتی بخشیده است. کول واتر آمیزه ای از بوی مشک ، گل یاس و بوی چوب است. بهتر از اینم هست؟

    2.Princess
    شرکت ورا ونگ همیشه مارک های زیبایی را خلق میکند و این رایحه با این اصل همخوانی دارد. شیشه آن ارغوانی و به شکل قلب بهمراه یک تاج روی گردنه شیشه است. این عطر برای آن دسته از زنانی که میخواهند هر روز بوی سلطنتی بدهند مناسب است. حتی وانیل به این خوشبویی نیست.

    3.Love in Paris
    حتما عطرهای شرکت نینا ریچی را میشناسید.زندگی در پاریس برای یک زن با اعتماد به نفس و خیره کننده خلق شده است . طبق آگهی های تبلیغاتی این عطر قدرت کافی برای مسحور کردن حتی اشیاء غیر زنده را دارد.اگر میخواهید بدانید آن چه بویی میدهد، رزی قرمز که در مخمل پیچیده شده است را تجسم کنید.

    4.Bvlgari Omnia Amethyste
    وقتی به عطر آمثیست فکر میکند لطافت و ظرافت آن تراوش میکند. این دقیقا همان رایحه ایست که از این عطر استشمام میکنید. این عطر تازه و دلپذیر است و کمی جاذبه جنسی دارد.این عطر برای آن دسته از زنانی که لباس صورتی و حوله های نرمشان را دوست دارند مناسب است .
    شما میتوانید از این عطر در تمام طول روز و هرروز استفاده کنید.

    5. Coco Mademoiselle
    درحلیکه چنل 5 برای زنان مسن ایده آل است کوکو مادمازل برای دختران جوان عالی است.هیچوقت از انتخاب مارک چنل پشیمان نمیشوید و جک پالگ صاحب این شرکت ، در هر ارایه جدید عطرهایش هوش کافی برای قوت بخشیدن به این موضوع را به نمایش میگذارد.این عطر از زمان اولین تولیدش در سال 2001 پرفروش ترین بوده و طرفداران خود را تا ابد اغوا میکند.

    6.J’adore
    اگرچه بطری آن ممکن است کمی عجیب بنظر برسد اما عطر بسیار دلپذیریست. کریستین دیو این عطر را مخصوص زنان امروزی و خانم هایی کمه اختیاج به تعریف ندارند خلق کرده. این عطر بین زنان پیر و جوان به یک اندازه محبوب است. رایحه زیبای رز سفید و بنفشه ازاین عطر استشمام میشود.

    7. Eternity
    این عطر مناسب زنانی ست که ساعت ها کار میکنند و به محض اینکه فرصتی بیابند زمانشان را با معشوقشان سپری میکنند.رایحه آن مست کننده است. این همان بوی لذیذ است.
    اترنیتی با سابقه و پیشرفته است شما خیلی زود متوجه میشوید که به آن عادت کرده اید.

    8. Lovely Perfume
    این که سارا جسیکا پارکراین عطر را تحسین میکند باید ربای متقاعد کردن شما کافی باشد که الان برید بیرون و آن را بخرید. شیشه آن شیک و بویش هوس انگیز است و مخصوص زنان سکسی است.
    بهترین از همه اینکه قیمتش بالا نیست و با خرید آن میتوانید ارکیده و اقاقیا را بدون پرداخت مبلغ زیادی بو کنید.

    9. Armani Code Pour Femme
    اکرچه قیمت آن کمی بالاست اما ارزشش را دارد.
    این عطر شما را با رایحه ای از عسل و پرتقال تحت تاثیر قرار میدهد.
    اگر میخواهید یک عطر برای مادر و یا خواهرتان بخرید ولی نمیدانید چکار بالید کنید این را انتخاب کنید. شیشه آن نیز زیباست.

    10.Armani Diamonds
    سری عطرهای دایموندزر مسحورکننده هستند. اگر خود را بسیار اغوا کننده میدانید باید با آرمانی دایموندز نشاخته شوید. این عطر توجه همه را به شما جلب کرده و سبب میشود در خاطر ها بمانید واین یک حقیقت است.
     

     

     

     

     

     
      u تغذيه، سلامتي و تناسب اندام


    ۳۰ راه‌حل برای کم کردن تدریجی وزن
     در 50 هفته!

    با این روش‌ها هفته‌ای ۵۰۰ گرم از وزن خود کم کنید. راه‌های گام‌ به گام خلاص شدن از وزن اضافی:

    ۱. چربی‌زدائی از بدن:
    هفته اول - حبوبات به‌جای گوشت‌های سرخ کرده. اگر شما بیش از حد از گوشت گوساله یا اردک و غاز استفاده می‌کنید، سعی کنید در هفته اول کم کردن مقدار یک پوند از وزن بدن خویش، به میزان نیمی از مصرف گوشت و چربی مورد استفاده، از انواع لوبیاها، عدس و حبوبات استفاده کنید. حبوبات ضمن تأمین پروتئین مورد نیاز بدن ”فیبر“های مورد نیاز بدن را تأمین و چربی آن را کم خواهد کرد.

    ۲. مواظب باشید:
    اگر تصمیم گرفته‌اید در کلاس‌های آموزشی تمرینات آکروباتیک شرکت کنید، سعی کنید کلاس‌های مربوطه را به‌دقت و با علاقه کامل بگذارید. یکی از محققین در این باره می‌‌گوید: ”گذراندن کلاس‌ها و تمرینات مربوطه اعتماد به نفس بیشتری به شما می‌دهد و به‌علاوه، از خطرات این قبیل تمرینات می‌کاهد.“ تمرینات آکروباتیک به عقیده این محقق از بهترین راه‌های کاستن از وزن بدن است.

    ۳. بدن شما عادت می‌کند:
    ”فرددیک هاگرمن“ استاد علوم بیولوژیکی در دانشگاه اوهایو می‌گوید: ”بدن انسان به‌طور شگفت‌انگیزی به ”عادات“ پاسخ می‌دهد. پس اگر شما بدنتان را عادت داده‌اید که روزانه به‌طور مثال ده دقیقه ورزش کنید، سعی کنید این عمل شما همه روزه و به‌طور مداوم صورت بگیرد. بدن شما به این ورزش کوتاه مدت طوری عادت می‌کند که ترک عادت باعث ناراحتی و چاقی‌های موضعی خواهد شد.“

    ۴. از خود ”انسان“ دیگری بسازید:
    با انجام تمرینات مداوم، پرهیز از خوردن چربی‌های مزاحم و مصرف روزانه چربی‌ها، از خود انسان تازه‌ای بسازید. ورزش مداوم و رعایت کردن تمهیدات غذائی به سلول‌های بدن شما فرصت بازسازی و دوباره‌سازی می‌دهد. ورزش در مورد جوان‌سازی یاخته‌های بدن نیز اعجاز خاص خودش را دارد.

    ۵. تمرینات بدنی، همه‌ جا:
    وقتی برای خرید کالائی مجبور هستید در صف بایستید، در صف بانک‌ها یا اتوبوس‌های شهری، عضلات بدن به‌ویژه شکم و پاها و دست‌های خود را تکان دهید. حتی حرکت دادن عضلات مختلف بدن به مقیاس کوچک، به سوخت وساز بدن شما کمک می‌کند و تداوم این ورزش‌های کوچک، نتایج بسیار مؤثری در سلامت بدن شما به‌بار خواهد آورد.

    ۶. گوش کردن به موزیک و رادیو:
    حین انجام تمرینات می‌توانید به موزیک ریتمیک مورد علاقه خود گوش بدهید. مهم نیست موسیقی مورد نظر چیست. آن‌چه اهمیت دارد آن است که تمرینات شما توأم با هیجان باشد و این از طریق موزیک دارای ریتم میسر است.

    ۷. از پروتئین سبز غفلت نکنید!
    اگر تصمیم گرفته‌اید گوشت را از برنامه غذائی خود حذف کنید، به یکباره خود را از کلیه پروتئین‌های بدنساز محروم نکنید. یک لیوان لوبیای سبز حاوی هفت گرم پروتئین است، همین مقدار نخودفرنگی به اندازه یک دانه تخم‌مرغ دارای پروتئین است. پس در کنار گذاردن تدریجی پروتئین حیوانی، حبوبات به‌ویژه لوبیا، لوبیای سبز و نخودفرنگی را فراموش نکنید.

    ۸. غذاهای لقمه‌ای حاضر و آماده:
    افرادی که مجبورند زیاد به مسافرت بروند، اغلب بیشتر از دیگران کالری و چربی مصرف می‌کنند.
    این افراد ناگزیرند در بین راه مقابل رستوران‌ها توقف کرده و غذاهای چرب و سنگین را روزانه معده خود سازند که همین امر سبب چاقی، به‌ویژه چاقی‌های موضعی در خانم‌ها می‌شود. برای جلوگیری از این امر می‌توانید ساندویچ‌های کوچکی مثلاً از مرغ سوخاری تهیه کنید و یا از سالادهای بدون چربی در حین رانندگی استفاده کنید.

    ۹. اشتیاق برای غذاخوردن:
    وقتی اشتیاق و علاقه شما برای صرف نوعی غذا به اوج می‌رسد، اگر کمی در برابر آن مقاومت کنید، معمولاً از میزان هوش و اشتیاق شما کاسته خواهد شد. برای ایستادگی بهتر می‌توانید از شیوه‌هائی نظیر دوش گرفتن، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و یا هر کار دیگری مغایر با خوردن استفاده کنید. رابینسون می‌گوید: ”با وجود این شما به خوردن نیاز دارید و با رعایت مواردی می‌توانید این کار را به‌راحتی و بدون ترس انجام دهید“.

    ۱۰. پیاده‌روی اعجاز می‌کند!
    پیاده‌روی، پیش از صرف غذا، بیش از تمرینات بدنی ورزشی در سوخت وساز بدن مؤثر است. البته اگر پیاده‌روی با حرکات ورزشی توأم باشد، اثرات مضاعف در پی خواهد داشت.

    ۱۱. بهترین شیوه سوزاندن کالری بدن:
    یک ماشین پله‌پیمائی، می‌تواند چند صد کالری را در طول یک ساعت بسوزاند. دامنه سرعت این ماشین به‌مراتب بیشتر از کارکرد معمولی پاهای یک فرد است. اگر برای حرکات و تمرینات عضلات پا به ماشین پله‌پیمائی دسترسی ندارید، سعی کنید قدم‌های شما حین راه رفتن بلند و دارای ضرباهنگ یک اندازه باشد تا عضلات پاهایتان تقویت شود.

    ۱۲. یادداشت بردارید:
    ”جاناتان رابینسون“ مدیر اجرائی مرکز داروهای ممنوعه میشیگان می‌گوید: ”زمانی که به هوس خود در خوردن یک غذای چرب لذیذ فایق آمده‌اید، این موفقیت را در دفترچه یادداشت خود قید کنید تا با یادآوری آن انگیزه مقاومت‌های آینده را در خود تقویت کنید. این ساده‌ترین راه برای الگوسازی است“.

    ۱۳. به عضلات خود استراحت دهید:
    عضلات قوی داشتن یعنی برخورداری از سوخت و ساز منظم‌تر. اما با داشتن بدنی عضلانی، بدن شما باید در پی هر مرحله از تمرینات ورزشی استراحتی به خود بدهد. پس از استراحت دادن به عضلات خود، دوباره تمرینات را از سر بگیرید. بی‌تردید نتایج بهتری به‌دست می‌آورید.

    ۱۴. سی دقیقه ورزش، ایده‌آل است:
    تمرینات به سبک تمرکزی یوگا بسیار مؤثرند. سی دقیقه انجام حرکات ورزشی در طول روز ایده‌آل است. اما صرف این وقت ممکن است همیشه میسر نباشد. دلسرد نباشید. سرانجام ۳ تا ۱۰ دقیقه ورزش در طول روز نیز به سلامتی شما کمک خواهد کرد.

    ۱۵. غذاهای کم کالری:
    به‌منظور احتراز از غذاهای پرچربی در طول شب و در آشپزخانه اشتهاآور، خوراکی‌های لقمه‌ای را در جاهای به‌خصوصی از خانه قرار دهید. برای مثال، مقداری ذرت بی‌نمک یا چوب‌شور روی گیرنده تلویزیون یا در گوشه‌ای از گنجه لباس‌ها قرار دهید و شب‌ها با خوردن آن‌ها هوس غذا خوردن در طول شب را در خودتان از بین ببرید.

    ۱۶. برنامه مبارزه با چاقی:
    از مؤثرترین اهداف رژیم خود، فهرستی تهیه کنید. (مصرف کردن غذاهای ساده فاقد چربی، تدارک دیدن ناهار توسط خودتان و غیره). فهرست را در پایان هر ماه بررسی کنید. ”لیندا کروفورد“ کارشناس عادت‌های تغذیه می‌گوید: ” ما اغلب از اهداف خود فاصله می‌گیریم و تنها راه جلوگیری از آن بررسی ماهانه عملکرد ما در تغذیه بدنمان است.“

    ۱۷. دست‌ها را آزاد نگه دارید:
    هنگام بالا رفتن از پله‌ها، از نرده‌های کنار پله‌ها استفاده نکنید. این عمل سرعت عمل کالری سوزاندن بدن شما را کاهش خواهد داد. پس موقع بالا رفتن از پله‌ها صحیح‌تر آن است که دست‌هایتان آزاد باشد.

    ۱۸. در موقع گرسنگی آشپزی نکنید!
    اگر چنین کنید، لقمه‌های کوچک برای خود خواهید گرفت و به‌میزان پخت غذا نیز خواهید افزود. با خوردن یک دانه سیب یا یک برش لیمو و غیره به گرسنگی خود فائق آئید و بعد با خیال راحت غذا درست کنید.

    ۱۹. نقش رنگ‌ها در تغذیه:
    بهتر است غذاهای خود را در اتاقی که رنگ آبی دارد میل کنید و نه رنگ قرمز و تند.
    بر پایه تحقیقات مؤسسات طبی دانشگاه ”جان هیکینز“ رنگ‌های گرم و تند نظیر قرمز، نارنجی و زرد سبب می‌شود که غذا مطبوع‌تر جلوه کند. در نتیجه انسان احساس گرسنگی و ولع بیشتری می‌کند. رنگ‌های سرد و ملایم مانند آبی و خاکستری درست نتیجه عکس رنگ‌ها تند را به‌دست می‌دهد.

    ۲۰. اهمیت عضلات بدن:
    داشتن عضلات قوی، کلید اصلی سوزاندن چربی‌های بدن است، پس سعی کنید همواره در تقویت عضلانی خود بکوشید. اما این کم کردن وزن از طریق سوزاندن چربی‌ها را به‌طور آهسته و تدریجی انجام دهید، تا با فشار آوردن به عضلات آن‌ها را تقویت کنید.

    ۲۱. آهسته و آرام غذا خوردن:
    اگر عادت دارید غذا را سریع بخورید، ضرورت دارد که به این توصیه عمل کنید. هنگامی‌که غذا در دهان دارید، هرگز چنگال به دست نگیرید، چون این عمل سرعت غذا خوردن را زیاد می‌کند.

    ۲۲. درس بگیرید:
    اگر به دویدن علاقه دارید، به‌هنگام خسته شدن از دویدن زیاد، زمانی را به تمرین دیگری اختصاص دهید. اگر از آن تمرین هم خسته شدید با راکت، زمانی را توپ بزنید. پرداختن به حرکات و تمرینات متفاوت روش تمرینی شما را در حالت مثبت نگاه خواهد داشت.

    ۲۳. آیا پس از غذا خوردن می‌دوید؟
    اگر پاسخ مثبت است، پس در هفته دوم این رژیم ۵۰ هفته‌ای، این قاعده را تغییر دهید. تأثیر حرارتی موجود در غذا باعث دور برداشتن و فزونی گرفتن متابولیسم بدن می‌شود. در حالی‌که اگر این نظم را معکوس کنید، یعنی پس از دویدن و ورزش غذا بخورید، متابولیسم مورد نظر در خدمت قدرت کاری بدن شما قرار خواهد گرفت.

    ۲۴. پاروزنی، عامل مهم تناسب اندام:
    پاروزنی، یا استفاده از ماشین‌های پاروزنی در باشگاه‌های ورزشی، به کوچک شدن شکم، از بین رفتن پیه و چربی دور شکم و بالاخره قوی‌تر شدن عضلان دست و بازو کمک خواهد کرد.

    ۲۵. آهسته غذا بخورید:
    زیرا کسانی که سریع غذا می‌خورند فرصت جذب کالری را به اندازه کافی به معده خود نمی‌دهند و غذائی با حجم زیاد و کالری بیش از حد مصرف می‌کنند. در حالی‌که اگر آهسته غذا بخورید ممکن است در یک سوم زمان صرف شده کالری مورد نیاز دریافت کرده و از خوردن بیش از حد غذا بپرهیزید.

    ۲۶. همواره سعی کنید با معده پر به خرید بروید:
    زیرا افراد گرسنه در انتخاب غذاهای مورد نیاز اغلب چربی‌ها و شیرینی‌جات را انتخاب می‌کنند، بدون اینکه به نیاز بدن خود به ویتامین‌ها و کالری توجه کنند. خرید کردن با شکم پر می‌توانند توجه بیشتری را نسبت به ویتامین‌ها و کالری‌ها جلب کند.

    ۲۷. سعی نکنید خیلی زود لاغر شوید:
    زیرا کسانی که خیلی سریع لاغر می‌شوند با سرعت بیشتری دوباره اضافه وزن پیدا می‌کنند. لاغر شدن تدریجی و منظم امکان متعادل نگهداشتن وزن پس از رژیم غذائی را امکان‌پذیر می‌کند.

    ۲۸. با نوشیدن مایعات خنک می‌توان برای لاغر شدن گامی مهم برداشت:
    بدین ترتیب که نوشیدن آب سرد و نوشیدنی‌های خنک باعث مصرف انرژی می‌شود. در نتیجه بدن به‌صورت تدریجی لاغر می‌شود.

    ۲۹. غذای بسیار گرم نخورید:
    پزشکان توصیه می‌کنند که از مصرف غذاهای بسیار گرم پرهیز کنید، زیرا هضم غذای سرد به آسانی صورت نمی‌گیرد و باید بدن آن را گرم کند و این کار مستلزم مصرف کالری قابل توجهی است. به این ترتیب روند هضم و جذب کند انجام می‌گیرد و از گرسنگی زودرس جلوگیری می‌شود.

    ۳۰. هرگز وعده غذائی را حذف نکنید:
    در واقع این عمل روش ساخت چربی‌های ذخیره را به‌کار می‌اندازد. بهتر است به‌مقدار کمتر اما در چندین نوبت غذا بخورید.

    :: وزن ایده‌آل:
    سلامتی و تندرستی بیش از چاقی ارزش دارد. در دوران گذشته از زمانی که وسایل راحتی بشر بیشتر شد و زندگی اداری و صنعتی، به‌وجود آمد چاقی عمومیت یافت و حتی یک ارزش به‌شمار می‌آمد. ولی در حال حاضر سلامتی بیش از چاقی ارزش دارد به همین جهت رژیم‌های غذائی و ورزش اهمیتی خاص پیدا کردند. البته وزن هر کس طبق قد، سن، وضعیت عمومی و استخوان‌بندی او متغیر است
     

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    LCD یا LED؟

    امروزه تکنولوژی وسایل الکتریکی و چند رسانه‌ای به سرعت رشد مي‌کند طوری که برنامه ریزی برای خرید یک وسیله ممکن است با مشکل مواجه شود و وسیله جدیدی با قیمت مناسبی وارد بازار شود و برنامه شما را برای خرید به هم بریزد.
    یکی از این تکنولوژی‌ها LCD است. برای اینکه بتوانید انتخاب درستی در خرید داشته باشید این راهنما مي‌تواند کمک موثری برای شما باشد. در این مقاله منظور از تلویزیون‌های LCD قدیمي‌تلویزیون‌هایی است که از تکنولوژی LED استفاده نمي‌کنند. چون همانطور که بعدا خواهیم دید LCD و LED تفاوت جزئی در تکنولوژی با هم دارند که کیفیت تصویر را بسیار بهبود مي‌بخشد.

    Ùکنتراست /سطح بندی رنگ سیاه:
    تلویزیون‌های LCD همیشه هنگامي‌که تلویزیون روشن است نور پس زمینه دارند. برای تولید رنگ سیاه بر روی صفحه نمایش بایستی مانع از برخورد نور پس زمینه به صفحه نمایش شوند و این‌کار را با استفاده از منحرف کردن کریستال به یک مکان بسته انجام مي‌دهند که این عمل باعث به وجود آمدن کنتراست کم تصویر و محو شدن جزئیات در نواحی تاریک تصویر است. در تلویزیون‌های LED، سعی شده است تا این مشکل با استفاده از local dimming رفع شود. با استفاده از این تکنولوژی، در نواحی تیره تصویر با کنترل نور LED‌ها سعی مي‌کنند تا میزان تیرگی نقاط را بالاتر ببرند و کنتراست بهتری را برای تصویر تولید کنند و جزئیات نواحی تیره را بهتر نمایش دهند.

    Ùمقایسه LCD و LED از نظر زاویه دید
    تکنولوژی LCD‌های قدیمي‌تلاش بسیاری برای بهبود زاویه دید کرده‌اند اما تا امروز بهترین زاويه دیدی که داده‌اند، نمي‌تواند زاویه‌های کمتر از 30 درجه از لبه تصویر را پوشش دهد، اما در تکنولوژی تلویزیون‌های LED این مقدار بسیار بهتر شده است تا حدودی که در این زمینه( زاویه دید) با تلویزیون‌های پلاسما رقابت مي‌کند.

    Ùنمایش ويدئو‌های با سرعت زیاد:
    ويدئو‌هایی که دارای صحنه‌های اکشن هستند و در فاصله زمانی بسیار کم تعداد زیادی از اتفاقات رخ مي‌دهد به زمان پاسخ و نرخ رفرش صفحه وابسته هستند و هیچ‌گونه وابستگی به تکنولوژی تولید نور پس زمینه ندارند. در صورتی که این فاکتور برایتان مهم است باید بر اساس زمان پاسخ(Response time) و (Refresh rate) تصمیم بگیرید که کدام مدل (توجه کنید مدل نه LCD یا LED) را بگیرید.

    Ùطول عمر:
    بسیاری از شرکت‌ها برای تلویزیون‌های LED خود طول عمر میانگین 100هزار ساعت را در نظر گرفته‌اند.این زمان بسیار زیاد است و با توجه به اینکه مدت زمان زیادی نیست که تکنولوژی LED وارد بازار شده است و سابقه‌ای در این زمینه ثبت نشده است نمي‌توان قطعی اظهار نظر کرد.اما با توجه به نحوه تولید تصویر و نور پس زمینه تلویزیون‌های LED طول عمر زیادتری نسبت به تلویزیون‌های LCD دارند.

    Ùمصرف برق:
    تلویزیون‌های LED که در این مقاله به شرح جزئیات آنها پرداختیم (دارای تکنولوژی local dimming) به مقدار بسیار کمي بیشتر از تلویزیون‌های LCD قدیمي‌برق مصرف مي‌کنند. مصرف برق این تلویزیون‌ها در حدود مصرف برق تلویزیون‌های پلاسما است. البته مصرف برق تلویزیون‌هایی که با استفاده از LED‌های کار گذاشته شده در لبه پانل کار مي‌کنند (Edge lit) کمتر از تلویزیون‌های LCD است. در صورتی که مصرف برق تلویزيون برایتان مهم است ترتیب مصرف برق از کم مصرف به پر مصرف به صورت زیر است:
    تلویزیون‌ها LED Edge Lit، تلویزیون‌های LCD قدیمی، تلویزیون‌های LED local dimming و تلویزیون‌های پلاسما.
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    دلیل این همه مشاجره چیست؟‏

    تمام زوج ها هرازگاهی با یکدیگر به مشاجره می پردازند و دلایل این مشاجرات نیز میان همه آنها عمومیت دارد.
    پنج عامل اصلی مشاجره میان زوجین در زیر می آید:

    ۱) مسائل مالی
    تحقیقات نشان می دهد پیشتر از ۷۰درصد از زوج ها حداقل هفته ای یک بار در مورد مسائل مالی با یکدیگر حرف می زنند. پس، مشکل کجاست؟ وقتی زوجی دچار مشکل می شوند علت آن نبود توازن قدرت است. در واقع مسائل مالی دارای لایه های گوناگونی است.
    زوج ها غالبا درگیر مسائلی مانند پرداخت قروض و مخارج همسر و خودشان هستند. آنها در مورد دوران بازنشستگی خود، خطرات سرمایه گذاری و قرض دادن پول به بچه هایشان احساس نگرانی می کنند. بیشتر مشاجرات به این علت است که یک طرف خود را «پس انداز کننده» و همسرش را «خرج کننده» می داند.
    هر چند مطالعات نشان می دهد ۶۴درصد زوجین دارای حساب مشترک هستند ولی این روش در تمام موارد هم بهترین گزینه نیست. زوج ها برای یافتن بهترین شیوه باید راه های مختلف را بیازمایند.
    شما باید تا حدی استقلال مالی داشته باشید و در عین حال زوج متحدی را با همسرتان تشکیل دهید.

    ۲) مسائل عاطفی
    مسائل عاطفی می تواند عامل بسیاری از مشکلات در رابطه زناشویی باشد. تحقیقات نشان می دهد زوج های خوشبخت رابطه عاطفی گرمتری دارند. داشتن رابطه عاطفی گرم نقش مهمی در سلامت زوجین ایفا می کند و کسانی که از این رابطه برخوردارند از نظر روانی و جسمانی احساس بهتری دارند. با این حال بسیاری از خانواده ها به مسائل عاطفی توجه چندانی نشان نمی دهند و اهمیت آن را نادیده می گیرند.

    ۳) کار
    در زندگی زناشویی تصمیم گیری در مورد زمانی که باید به کار، خانواده و همسر اختصاص یابد اهمیت زیادی دارد. اهمیت این مسئله زمانی بیشتر می شود که باید در مورد وظیفه مراقبت از خانواده و انجام کارهای منزل تصمیم گیری شود. در این زمان این مسئله نقش بسیار مهمی در مشاجرات زوجین بازی می کند.
    بحث در مورد مسائل کاری به تفاوت در سطح انتظارات برمی گردد. در حالی که ممکن است یکی از زوجین در کنار هم بودن در تعطیلات را ترجیح دهد امکان دارد طرف مقابل دوست داشته باشد آخر هفته را در اداره بگذراند.
    اگر هر دو طرف در خارج از خانه مشغول به کار هستند باید به تقسیم کار بپردازند تا یکی از آنها احساس نکند مسئولیت بیش از حدی بر دوش او گذاشته شده است.
    بیشتر مشاجرات به علت اختلاف نظر زوجین بروز می کند ولی با شکیبایی و کسب مهارت های ارتباطی لازم می توانند به راه حل مناسب دست یابند.

    ۴) کودکان
    بزرگ کردن کودکان مشکلات زیادی به همراه دارد، از تربیت درست آنها گرفته تا فراهم کردن هزینه تحصیل شان.
    در ضمن شما ممکن است در مورد تعداد فرزندانی که باید داشته باشید دچار اختلاف نظر شوید. بزرگترین مسائل اختلاف برانگیز مربوط به کودکان، شامل مشکلات مالی و صرف دقت برای تربیت آنهاست.
    وقتی پای اداره یک خانواده پیش می آید مهمترین مسئله، حفظ ارتباط فیمابین است. شما باید با همسر خود زیاد صحبت کنید، وقتی هر دوی شما احساس خستگی می کنید این کار، آسان نخواهد بود ولی برای اینکه مسائل کوچک به مسائل بزرگتر تبدیل نشود باید همین کار را انجام دهید.

    ۵) کارهای خانه
    شاید عوامانه به نظر برسد ولی انجام کارهای خانه عامل بسیار مهمی در مشاجرات زوجین محسوب می شود، البته به علت معنای خاصی که این کار دارد.
    غالباً وقتی زوجین در مورد انجام کارهای خانه به مشاجره می پردازند به دنبال دریافت احترام بیشتر هستند.
    در واقع اگر یکی از طرفین احساس کند که کار زیادی برعهده او گذاشته شده به این فکر می افتد که از احترام کافی برخوردار نیست، به خصوص اگر درآمد بالایی داشته باشد.
    عشق و احترام از اجزای اساسی یک رابطه هستند و گاهی انجام کارهای خانه بهانه ای برای به دست آوردن عشق و احترام می شود. با همسر خود در مورد انجام کارهای خانه صحبت کنید و به تقسیم کارها بپردازید.
    هر کسی در مورد «یک خانه تمیز» نظرات خاص خودش را دارد. اگر یکی از طرفین وسواس داشته باشد و طرف دیگر کارها را آسان بگیرد، مشکل پیش می آید.

    ● آیا مشاجره همیشه کار نادرستی است؟
    برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که صحبت کردن می تواند بسیار مفید باشد. در واقع تحقیقات نشان می دهد که زوج هایی که مشاجره می کنند بیشتر از سایر زوج ها از زندگی زناشویی خود، راضی هستند.
    برای کشف علت مشاجرات خود وقت بگذارید. بیشتر مردم فکر می کنند در مشاجره، یکی از طرفین برنده است و دیگری بازنده. این طرز فکر خطرناک است. در واقع مشاجره نشان می دهد که باید تغییراتی صورت گیرد و زوج هایی که این موضوع را درک کنند در تمام زمینه ها به صمیمیت بیشتری دست پیدا خواهند کرد.
     

     

     

     

     

     
      u دانش و فناوري


    درمان کاهش سرعت کامپیوتر

    شاید تاکنون برای شما این سوال مطرح شده باشد که علت افت ناگهانی سرعت کامپیوتر و کند کار کردن آن چیست و برای بهبود یا افزایش سرعت آن باید چه اقدام یا اقداماتی را انجام داد؟ پاسخ به سوال فوق متغیر بوده و ممکن است دلایل متعددی در این رابطه وجود داشته باشد. در برخی موارد ممکن است با رعایت برخی نکات ساده در خصوص نحوه نگهداری سیستم مشکل برطرف شود و در موارد دیگر ممکن است مجبور به ارتقای سیستم یا تعویض قطعات مساله دار شویم. در این ترفند قصد داریم به برخی نکات اولیه به منظور بهبود کارایی سیستم اشاره کنیم.

    ▪ اجرای دقیق Scan Disk: وجود اشکال در فایل های ذخیره شده روی هارد دیسک ممکن است کاهش کارایی سیستم و بروز اشکالات فیزیکی هارد دیسک را به دنبال داشته باشد. با اجرای برنامه Scan disk می توان تعداد زیادی از خطاهای موجود روی هارد دیسک را برطرف کرد. برنامه فوق بررسی لازم در خصوص وجود اشکالات فیزیکی روی هارد دیسک را نیز انجام خواهد داد. به خاطر داشته باشید که با توجه به ظرفیت هارد دیسک نصب شده روی کامپیوتر، فرآیند بررسی وضعیت هارد دیسک می تواند مدت زمان زیادی به طول انجامد و نباید در این فاصله عملیات خاصی را انجام داد.

    ▪ حذف فایل های موقت موجود روی هارد دیسک: فایل های موقت به آن دسته از فایل ها اطلاق می شود که معمولاً پس از نصب یک برنامه همچنان روی هارد دیسک باقی می مانند و می توان بدون نگرانی اقدام به حذف آنان کرد.

    ▪ حذف اطلاعات موجود در Cache برنامه مرورگر: فایل های Cache شده، به آن دسته از فایل هایی اطلاق می شود که در زمان استفاده از اینترنت روی سیستم شما باقی مانده و اغلب شامل تصاویری هستند که به منظور نمایش صحیح صفحات وب، برنامه مرورگر مجبور به دریافت آنان از اینترنت شده است.

    ▪ اجرای یک برنامه ویروس یاب: اغلب ویروس های کامپیوتری درصد بالایی از منابع سیستم را استفاده می کنند. همین موضوع می تواند کاهش کارایی سیستم را به دنبال داشته باشد. برخی از ویروس ها حتی می توانند باعث از کار افتادن کامل سیستم شوند. به منظور برخورد موثر با ویروس های موجود همواره سعی کنید از یک برنامه آنتی ویروس بهنگام شده استفاده کرده و عملیات پویش به منظور یافتن ویروس را در فواصل زمانی خاصی تکرار کنید.

    ▪ بررسی سیستم به منظور وجود Spyware: تعداد زیادی از وب سایـت ها بدون آگاهی شما اقدام به نصب Spyware روی سیستم شما می کنند. یک spyware می تواند صرفاً در حد و اندازه یک کوکی ساده باشد که وب سایت های ملاقات شده توسط شما را در خود ثبت می کند یا برنامه هایی باشند که امکان دستیابی سایر افراد به کامپیوتر شما را فراهم می کند. در این رابطه می توان از برنامه های متعدد Anti Spyware به منظور پویش و برخورد با این نوع برنامه ها استفاده کرد.

    ▪ غیرفعال کردن برنامه های نصب شده غیرضروری: یکی دیگر از دلایلی که می تواند کاهش سرعت کامپیوتر را به دنبال داشته باشد، تعداد و تنوع برنامه هایی است که در زمان راه اندازی سیستم اجرا می شوند. در ویندوز XP می توان با استفاده از برنامه کاربردی MsConfig برنامه هایی را که در زمان راه انداری سیستم فعال می شوند مشاهده و در رابطه با آنان تعیین تکلیف کرد. با استفاده از برنامه MsConfig صرفاً می توان لیست برنامه هایی را که در زمان راه اندازی سیستم اجرا می شوند مشاهده کرد و نمی توان از این طریق آنان را حذف کرد. پیشنهاد می شود حتی المقدور از نصب برنامه های غیر ضروری روی کامپیوتر اجتناب شود، چراکه هر برنامه پس از نصب درصدی از منابع سیستم را استفاده خواهد کرد و بدیهی است در اینچنین مواردی باید در انتظار کاهش کارایی سیستم بود. به خاطر داشته باشید که برای حذف یک برنامه از روی کامپیوتر از برنامه هایی موسوم به Uninstall باید استفاده شود. حذف فولدرهای حاوی برنامه به تنهایی در این رابطه کافی نبوده و اطلاعات مربوط به آنان همچنان در رجیستری باقی خواهد ماند.

    ▪ پاک کردن رجیستری: رجیستری، تنظیمات و اطلاعات مورد نیاز ویندوز و سایر برنامه های نصب شده را در خود نگهداری می کند. به موازات افزایش فرآیندهای نصب یا Uninstall ممکن است اطلاعات غیرضروری متعددی در رجیستری باقی بماند. در چنین مواردی می توان برای حذف اطلاعات غیرضروری موجود در رجیستری از برنامه های کاربردی متعددی استفاده کرد.

    ▪ به روز کردن درایورهای سیستم: پیشنهاد می شود همواره درایورهای مربوط به کارت ویدئو و کنترل کننده IDE بهنگام شده و از جدیدترین درایوهای ارائه شده مرتبط با آنان استفاده شود.

    استفاده از حافظه RAM بیشتر و هارد درایوهایی با ۷۲۰۰ دور در دقیقه (RPM): حافظه اصلی و هارد درایو دو قطعه اصلی در کامپیوتر هستند که نسبت به پردازنده دارای سرعت به مراتب کمتری برخوردارند. افزایش حافظه RAM می تواند اثرات مثبتی را در ارتباط با سرعت اجرای برنامه های کامپیوتری به دنبال داشته باشد به همین علت سعی کنید همیشه از هارد درایوهایی استفاده کنید که RPM (دور در دقیقه) بالایی داشته باشند (نظیر ۷۲۰۰ دور در دقیقه).

    در صورتی که تمامی موارد اشاره شده منجر به حل مشکل کاهش سرعت نشود، می توان هارد دیسک را مجدداً فرمت و اقدام به نصب سیستم عامل و سایر نرم افزارهای دلخواه کرد یا در صورت ضرورت سخت افزار سیستم را ارتقا داد

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    چرا امام حسين(عليه السلام) را
     ثارالله (خون خدا) گفته اند؟

    .: سوال:
    چرا امام حسين(عليه السلام) را ثارالله (خون خدا) گفته اند؟
     

    .: پاسخ:
    "ثار" به معناي خونخواهي ، خون و قيام براي خونخواهي است.
    ثارالله از القاب امام علي(ع) و امام حسين(ع) است. در زيارت عاشورا خطاب به سيدالشهداء آمده است:‌ "السلام عليك يا ثارالله وابن ثاره؛ سلام بر تو اي ثار خدا و پسر ثار خدا". به اين جهت كه امام زمان(ع) در پي خوانخواهي بر مي آيد به وي گفته اند "منتقم" كه در دعاي ندبه آمده است: " اين الطالب بدم المقتول بكربلا؛ آن كه منتقم خون مقتول كربلا است، كجا است؟ ".
    حال چرا خون امام حسين(ع) را به خدا نسبت داده اند؟ اين به جهت شدت همبستگي و پيوند سيدالشهدا با خدا است، به گونه اي كه شهادتش همانند ريخته شدن خوني از قبيلة خون خدا مي ماند كه جز با انتقام گيري و خونخواهي اولياي خدا، تقاص نخواهد شد. چنانچه به حضرت علي عين الله و يد الله نيز مي گويند، چون بر اثر ارتباط شديد چشم علي جز در راه رضاي او حركت نمي كند. القاب ديگري همانند "قتيل الله؛كشته شدة خدا" براي امام حسين(ع) مؤيّد اين سخن است.
    در معناي "ثار" يكي از نويسندگان معاصر چنين توضيح مي دهد: " ... بزرگ ترين لقب آن [= حضرت مهدي (عج)] نجات دهندة‌آخرين انسان از اين رابطة ثار ... "منتقم" است. انتقام چه چيز را مي گيرد؟ همه مي گويند انتقام قاتلين سيد الشهدا، نه! انتقام ثاري كه به گردن بني هابيل است... اگر غيرت و آگاهي وجود داشته باشد، تمام فضاي تاريخ ما پر از ضجّه و دعوت خون خواهي ثار ها است.
    امّا اين ثارها، ثارهاي قبيله اي نيست، ثارالله است. اين ها "ثارالله" هستند كه بايد از قاتلين بني طاغوت گرفته شوند. حسين(ع) وارث يكي از ورثه است كه خودش به صورت يك ثار در آمد و فرزندش و بابايش، اين ها همه ثارهاي خدا هستند و پدر ثارهاي خدا و پسر ثارهاي خدا است...
    هدف انتقام كشيدن از بني قابيل است كه آن همه دستش به خون ثارهاي عزيز ما آغشته است، "... يا ثارالله وابن ثاره".1

    ----------------------------------------------------------
    [1] جواد محدثي، فرهنگ عاشورا، ص 125.
     

     

     

     

     

     

     
      u شعر روزانه


    متن کامل شعر زیبای عمان سامانى:
    وداع آخر امام حسین علیه السلام

    ديـگرم شـورى به آب و گـل رسيد
    گـاه مـيـدان دارى ايـن دل رسـيد
    نـوبت پـا در ركـاب آوردن اسـت
    اسب عشرت را سوارى كـردن است
    تنگ شد ساقى دل از روى صـواب
    زين مى عشرت مرا پـر كن شـراب
    كز سر مستـى سبـك سـازم عـنان
    سرگران بر لـشكـر مـطـلب زنان
    روى در ميـدان ايـن دفـتر كـنـم
    شرح مـيدان رفـتن شـه ، سر كـنم
    بـازگـويـم آن شـه دنـيـا و ديـن
    سـرور و سرحـلقه اهـل يـقـيـن
    چون كه خـود را يكه و تنها بـديـد
    خـويشتن را دور از آن تـن هـا بديد
    قـد براى رفـتن از جـا راست كرد
    هر تدارك خاطرش مى خواست ، كرد
    پـا نهـاد از روى هـمّت در ركاب
    كـرد با اسب از سر شـفـقت خطاب
    كـاى سبك پـر ذوالجناح تـيـز تك
    گـرد نـعـلت سرمـه چـشم مـلك
    اى سمـاوى جـلوه قـدسـى خرام
    وى ز مـبـدأ تا معـادت نـيـم گـام
    رو به كـوى دوست منهاج من است
    ديده واكـن وقت مـعراج مـن است
    بد به شـب معراج آن گـيتى فـروز
    اى عـجب معراج من باشـد به روز
    تـو بـراق آسـمـان پـيمـاى مـن
    روز عـاشـورا شـب اسـراى من
    پس به چالاكى به پشت زيـن نشست
    اين بگـفت و برد سوى تـيـغ دست
    اى مشعشع ذوالفـقـار دل شـكـاف
    مدتـى شد تا كه مانـدى در غـلاف
    آنـقدر در جاى خود كردى درنـگ
    تـا گرفت آييـنـه اسـلام ، زنـگ
    من تو را صـيقل دهـم از آگـهـى
    تا تـو آن آيـينه را صيـقـل دهـى

    * * *

    خواهرش بر سينه و بر سر زنان
    رفـت تا گـيرد بـرادر را عنان
    سيل اشكش بـست بر وى راه را
    دود آهش كرد حـيران شـاه را
    در قفاى شاه رفتى هـر زمـان
    بانگ مهلا مهـلااش بر آسمـان
    كاى سوار سرگران كم كن شتاب
    جان من لختى سبك تر زن ركاب
    تا ببـوسم آن رخ دلـجـوى تو
    تا بـبويم آن شـكـنج مـوى تو
    شه سراپا گرم شوق و مست ناز
    گوشه چشمى بدان سو كرد بـاز
    ديد مشكين مويى از جنس زنـان
    بر فلك دستى و دستى بر عـنان
    زن مگـو مرد آفرين روزگـار
    زن مگو بنت الجلال اخت الوقار
    زن مگو خاك درش نقش جبـين
    زن مگو دست خدا در آسـتـين

    * * *

    پس ز جان بر خواهر استـقبال كـرد
    تا رخـش بـوسد الـف را دال كـرد
    همچـو جان خود در آغـوشش كشيد
    اين سخـن آهسته در گـوشش كـشيد
    كاى عـنـان گير من آيا زيـنـبـى؟
    يـا كـه آه دردمـنـدان در شـبـى
    پيش پـاى شـوق زنجيـرى مـكـن
    راه عـشق است عنان گـيرى مـكن
    با تـو هستـم جـان خواهر هـمسفر
    تو به پا ايـن راه پويى مـن به سـر
    خانه سوزان را تو صاحب خانه باش
    با زنان در هـمرهـى مردانه بـاش
    جان خـواهـر در غمم زارى مكـن
    با صـدا بـهـرم عـزادارى مكـن
    هست بر من نـاگـوار و ناپـســند
    از تـو زينب گـر صـدا گردد بلـند
    هر چه باشـد تو على را دخـتـرى
    ماده شيرا كى كـم از شـيـر نـرى
    با زبـان زيـنـبى شه آنچه گـفـت
    با حسيني گـوش زينب مـى شـنفت
    گوش عشق آرى زبان خواهد زعشق
    فهم عشق آرى بيان خواهد ز عـشق
    با زبـان ديـگـر اين آواز نـيـست
    گوش ديگـر محـرم اين راز نـيست

    * * *

    اى سخنگو لحظه اى خاموش بـاش
    اى زبان از پاى تا سر گـوش باش
    تا بـبـينم از سر صدق و صـواب
    شاه را زينب چه مى گويد جـواب

    * * *

    عشق را از يك مـشيمه زاده ايـم
    لب به يـك پـستان غم بـنهاده ايم
    تـربيت بـودت بر يك دوشـمـان
    پرورش در جيب يك آغـوشمـان
    تا كنيم ايـن راه را مسـتانه طـى
    هر دو از يك جام خوردستـيم مى
    تو شهادت جستى اى سبط رسـول
    من اسيرى را به جان كردم قـبول
    خودنمايى كن كه طـاقت طـاق شد
    جان تـجلّى تـو را مشـتاق شـد
    حـالتى زيـن به براى سير نيست
    خودنمايى كن در اين جا غير نيست

    * * *

    قـابـل اسـرار ديد آن سـيـنـه را
    مسـتـعـد جـلـوه ديـد آيـيـنه را
    معنى اندر لوح صورت نـقش بسـت
    آنچه از جان خواست اندر دل نشست
    آفـتـابى كـرد در زيـنـب ظهـور
    ذره اى زآن آتـــش وادى طــور
    شد عيان در طور جـانـش رايــتى
    خـرّ مـوسى صعـقـا زان آيـتـى
    عين زينب ديـد ز ينب را بـه عيـن
    بلكه با عيـن حـسين ، عـين حـسين
    غـيب بين گرديـد بـا چشم شـهـود
    خواند بر لـوح وفـا نقـش عـهـود
    ديـد تابى در خـود و بى تاب شـد
    ديده خـورشيد بــيـن پـر آب شد
    صورت حالـش پـريـشانى گرفـت
    دست بـى تابى به پيـشـانى گرفـت
    خواست تا بـر خرمـن جنس زنـان
    آتـش انـدازد انـا الاعــلا زنـان
    ديد شه لب را به دنـدان مـى گـزد
    كز تو اين جـا پـرده دارى مى سزد
    رخ ز بـى تـابى نـمى تـابى چرا
    در حضور دوسـت بى تابـى چـرا؟
    كرد خـوددارى ولـى تـابـش نبود
    ظرفـيت در خـورد آن آبـش نـبود
    از تـجـلّـى هاى آن سـرو سهـى
    خواست زيـنب تا كـند قـالب تـهى
    سايـه سـان بر پاى آن پـاك اوفتاد
    صحيه زن غش كرد و بر خاك اوفتاد

    * * *

    از ركـاب اى شهـسوار حـق پرست
    پاى خالى كن كه زيـنب رفـت ز دست
    شـد پـيـاده بر زمـين زانـو نـهـاد
    بـر سـر زانـو سـر بـانـو نـهـاد
    گفت وگـو كـردنـد با هـم مـتـصل
    ايـن بــآن و آن بــايــن از راه دل
    ديگر اين جا گفت وگو را راه نيست !!
    پـرده افـكنـدند و كـس آگاه نـيست !
     

     

     

     

     

     

     
      u گزارش روزانه


    حكم قضايي تخليه مركز نگهداري كودكان بي‌سرپرست
     و ايتام در تبريز؛
    چشم يتيمان تبريز به دنبال سقف اميد

    به دنبال حكم قضايي استان به تخليه مركز نگهداري كودكان بي‌سرپرست و ايتام در تبريز، اين كودكان از محل سكونت خود آواره شدند.‌
    به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، پس از اطلاع از حكم قضايي استان به تخليه مركز نگهداري كودكان بي‌سرپرست و ايتام با عنوان «خانه كودكان و نوجوانان اميد» اين اداره‌كل در تبريز به اين مكان مراجعه كرديم كه شاهد صحنه‌اي بوديم كه اشك را از چشمانمان جاري كرد.‌
    حسن نيازي 13 ساله يكي از كودكان بي‌سرپرست زيرپوشش سازمان بهزيستي آذربايجان شرقي كه 10 سال است در خانه كودك نگهداري مي‌شود، در گوشه‌اي از اتاق خود نشسته و به مناجات با خداي خود مي‌پردازد، در اين باره با خداي خود مي‌گويد: خدايا ما كودكان يتيم به جز تو هيچ پناهي نداريم و همه اميدمان به توست، خدايا ما اين مكان را دوست داريم، مي‌خواهيم هيچ‌كس را بيرون نكنند، مي‌خواهيم اينجا بمانيم، اگر ما را بيرون كنند باز آواره و يتيم مي‌شويم، خدايا به داد ما برس.
    وي خطاب به ما و با بيان اينكه به آقاي رئيس جمهور بگوييد ما زندگي مي‌خواهيم، مي‌گويد: ما احمدي‌نژاد را همچون پدر خود دوست مي‌داريم و مي‌خواهيم كه نگذارد ما را از اين مكان بيرون كنند.

    * موسسه خيريه تبريز پس از انقلاب هيچ اقدامي در زمينه نگهداري كودكان يتيم نكرده است
    مديركل بهزيستي آذربايجان شرقي در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: مسئولان قضايي استان حكم به تخليه مركز نگهداري كودكان بي‌سرپرست و ايتام تحت عنوان «خانه كودكان و نوجوانان اميد» دادند.
    وي افزود: محل ياد شده از سال‌هاي پس از انقلاب به دليل پاره‌اي از مشكلات قانوني و ثبتي با معضلاتي همراه بود كه در نهايت روز گذشته طرف‌هاي شاكي، حكم تخليه آن را از مراجع قضايي گرفته و ما بايد در سريع‌ترين زمان آن محل را ترك كنيم.
    وي اظهار داشت: اين ملك به وسعت 10 هزار متر مربع در سال 1318 توسط خيري به نام خانم اقدس پناهي به موسسه خيريه تبريز وقف شد اما در سال 1359 پس از تصويب ماده واحده تشكيل سازمان بهزيستي كه در آن انتقال اموال منقول و غيرمنقول موسسات خيريه به اين سازمان مورد تاكيد قرار گرفته است، با تهيه صورتجلسه‌اي توسط امام جمعه و استاندار و مديركل وقت بهزيستي استان، اين امر به انجام مي‌رسد.
    صادقي ادامه داد: اما در اين صورتجلسه تغيير وضعيت سند مالكيت زمين ياد شده مورد اشاره قرار نگرفته بود كه به همين دليل هم اكنون موسسه خيريه فوق، با شكايت به مراجع قضايي حكم تخليه را اخذ كرده است.
    وي با بيان اينكه موسسه خيريه تبريز پس از انقلاب هيچ اقدامي در زمينه نگهداري كودكان يتيم نداشته است، توقف حكم مقام قضايي استان را خواستار شد.

    * عمده‌ترين هدف آنها سود تجاري حاصل از ساخت و ساز در اين زمين مرغوب است
    صادقي گفت: چطور ممكن است موسسه‌اي كه تا چند سال قبل وجود خارجي نداشته هم اكنون ادعاي مالكيت زمين را كند، در حالي كه عمده‌ترين هدف آنها سود تجاري حاصل از ساخت و ساز در اين زمين مرغوب است.
    وي افزود: بايد تكليف يك‌هزار كودك يتيم و بي‌سرپرست، 2 هزار زن بي‌سرپرست و 3 هزار معلول كه از خدمات اين مركز بهره‌مند مي‌شوند، روشن شود.

    * قصور و خيانت مسئولان وقت بهزيستي استان در سال 1360
    معاون امور اجتماعي بهزيستي آذربايجان شرقي نيز به تشريح كامل جزئيات اين پرونده پرداخت و گفت: اين ملك توسط خانم اقدس پناهي در سال 1318 براي نگهداري ايتام و كودكان بي‌سرپرست وقف و اهدا شد كه تاكنون در اين مجموعه كودكان بي‌سرپرست و ايتام نگهداري شده و از خدمات مختلف بهزيستي بهره‌مند شده‌اند.
    محسن ارشدزاده در ادامه افزود: متاسفانه با وجود اينكه در نخستين سال‌هاي تاسيس سازمان بهزيستي و به استناد قانون تشكيل سازمان بهزيستي و صورتجلسه تنظيمي توسط امام جمعه، استاندار و مسئولان وقت استان، مقرر شد كه اين ملك به نام بهزيستي انتقال يابد اما به دليل قصور و خيانت مسئولان وقت بهزيستي استان در سال 1360 اين كار انجام نگرفت.
    وي گفت: بهزيستي به عنوان مستاجر و با قولنامه صوري از اين ملك استفاده كرد و به اين طريق خيريه تبريز، سند اين ملك را به نام خودشان انتقال دادند.

    * ادعاي اين خيريه در زمينه نگهداري ايتام وجاهت قانوني ندارد
    ارشدزاده همچنين تصريح كرد: بر اساس قانون حمايت از زنان و كودكان بي‌سرپرست، مسئوليت نگهداري ايتام و كودكان بي‌سرپرست به عهده سازمان بهزيستي گذاشته شده است و براساس قانون تشكيل سازمان بهزيستي كشور و ماده 26 قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت، تمام موسسات خيريه به ويژه موسساتي كه از كودكان بي‌سرپرست حمايت و نگهداري مي‌كنند، بايد پروانه فعاليت از سازمان بهزيستي دريافت كنند و با نظارت اين سازمان فعاليت داشته باشند.

    *‌ خيريه تبريز به عنوان خيريه قبل از انقلاب در ليست شركت‌هاي تجاري ثبت شده است
    وي تاكيد كرد: طبق اطلاع، خيريه تبريز از هيچ مرجعي مجوز و پروانه فعاليت دريافت نكرده و تاكنون هيچ‌گونه فعاليت و خدماتي براي ايتام ارائه نكرده است چرا كه به عنوان خيريه قبل از انقلاب در ليست شركت‌هاي تجاري ثبت شده و اين خيريه از نظر قوانين و مقررات بهزيستي هيچ‌گونه صلاحيت و مجوزي براي ارائه خدمات و نگهداري از ايتام را ندارد و ادعاي اين خيريه در زمينه نگهداري ايتام وجاهت قانوني ندارد.

    * اجازه نمي‌دهيم در ملك ايتام تغيير كاربري داده شود
    ارشدزاده ادامه داد: در اين راستا نظر سازمان بهزيستي بر آن است كه در ابتدا اين خيريه در راستاي اهداف تاسيس بايد وجاهت قانوني پيدا كند و از سازمان بهزيستي مجوز فعاليت اخذ كند و شرايط خود را با ضوابط و مقررات اين سازمان تطبيق داده و تمام افرادي كه به عنوان كودكان بي‌سرپرست، زنان بي‌سرپرست و معلولان از اين مجموعه خدمات دريافت مي‌كنند، همه اين گروه را مطابق ضوابط بهزيستي تحويل دهند تا خللي به خدمات اين عزيزان وارد نشود.
    وي در ادامه گفت: دوم اينكه چون سياست‌هاي سازمان بهزيستي بر اين است كه تمام خدمات خود را به مورد خدمات مربوط به نگهداري ايتام، زنان بي‌سرپرست و معلولان را به موسسات خيريه واگذار كند، در حال حاضر نيز ده‌ها موسسه خيريه در سطح استان در اين راستا فعاليت مي‌كنند و بهزيستي نيز حتي از اين موسسات حمايت و كمك مالي مي‌كند چرا كه ما به طور شرعي و قانوني مدافع حقوق ايتام هستيم و تا آنجا كه در توان داريم اجازه نمي‌دهيم در ملك ايتام تغيير كاربري داده شود.

    *‌ مسئولان قضايي از تضييع حق و حقوق ايتام جلوگيري كنند
    ارشدزاده با بيان اينكه قانون تكاليفي براي دادگاه در مورد ايتام معين كرده و عزيزاني كه سرپرست خود را از دست مي‌دهند، دادگاه براي اين عزيزان تعيين تكليف مي‌كند و سرپرستي آنان را به عهده بهزيستي مي‌گذارد و به طور قطع دادگاه نيز مدافع حق و حقوق ايتام بوده و هست و انتظار داريم كه در اين مسئله نيز از تضييع حق و حقوق ايتام جلوگيري كنند.

    * برج بلور در ملك ايتام احداث شده است
    معاون امور اجتماعي بهزيستي آذربايجان شرقي خاطرنشان كرد: همه مي‌دانند قسمتي از اين ملك ايتام توسط اين خيريه فروخته شده و برج بلور در ملك ايتام احداث شده كه متاسفانه تاكنون هيچ‌گونه نفع و عايدي براي ايتام حاصل نشده است.
    ارشدزاده با بيان اينكه در حال حاضر 250 نفر ايتام به طور شبانه‌روزي نگهداري و 750 نفر از ايتام نيز از طريق اين مجموعه تحويل خانواده‌هاي جايگزين و داوطلب شده‌اند، تصريح كرد: 2 هزار خانوار زنان بي‌سرپرست 3 هزار نفر از معلولان از طريق اين مجموعه خدمات مختلف بهزيستي را دريافت مي‌كنند.

    ‌* موسسه خيريه تبريز به دنبال تغيير كاربري در ملك ايتام است
    ارشدزاده گفت: موسسه خيريه تبريز مي‌خواهد با بيرون كردن كودكان، تغيير كاربري در ملك ايتام داشته و به مجتمع تجاري مبدل سازد.
    وي افزود: در اين راستا مي‌توان به نمونه‌اي همچون برج بلور اشاره كرد.
    ارشدزاده تصريح كرد: هرگونه تغيير كاربري برخلاف نيت خيران خلاف و تخلف محسوب مي‌شود.
    وي در ادامه اظهار داشت: ملك‌هاي اهدايي به خيريه بايد براساس نيت خيران اداره شود و هرگونه تغيير كاربري برخلاف نيت خيران تخلف محسوب مي‌شود و مسئولان قضايي بايد در اين راستا قاطعانه عمل كنند.
    ارشدزاده گفت: چرا كه هرگونه كوتاهي در اين امر سبب پايمال شدن حق و حقوق ايتام و زنان بي‌سرپرست مي‌شود و سبب سردرگمي هزاران كودك ايتام و زنان بي‌سرپرست است.