به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1158 :: پنجشنبه 9 دی ماه 1389

www.mobin-group.com

مملکت داری یا خاله بازی؟!

با سلام به همه شما خوبم، و تبریک سال نو میلادی، سخن مبین این هفته را به مطلب  یکی از دوستان عزیزم آقا امید حسینی با عنوان «مملکت داری یا خاله بازی» اختصاص داده ام. البته هرچند خودم دوست ندارم در روزانه زیاد وارد سیاست شوم اما هر چقدر کردم دیگه نمیشه از این مورد گذشت!

بچه ها بازی معروفی دارند که به آن می‌گویند «خاله بازی». در این بازی، بچه‌ها نقش بزرگترها را بازی می‌کنند. یکی نقش پدر، یکی نقش مادر، یکی نقش بچه و …
اگر به دقت به «خاله بازی» بچه‌ها نگاه کنیم، می‌بینیم که چقدر جدی نقش بزرگترها را بازی می‌کنند. اما به هرحال «خاله‌بازی» بازی مخصوص بچه‌هاست و فقط تقلیدی از زندگی واقعی بزرگترهاست. کسی به بچه‌ها ایراد نمی‌گیرد که چرا «خاله بازی» می‌کنید اما مسلما کسی از بزرگترها انتظار ندارد که همچنان مشغول خاله بازی باشند!
این روزها اگر به رفتار برخی مسئولان کشور توجه کنیم، ردپایی از «خاله‌بازی» دوران کودکی را به خوبی می‌بینیم. برخی تصمیمات و برخی رفتارها، آنقدر خنده‌دار و کودکانه است که آدم می‌ماند چه بگوید؟ گویا مسئولان محترم همچنان مشغول «خاله بازی» هستند و یا اینکه مملکت داری را با «خاله بازی» اشتباه گرفته‌اند و یا اینکه …
یا اینکه اصلا آدم‌های بزرگی نیستند و به درد کارهای بزرگ نمی‌خورند و همان خاله‌بازی بیشتر به آنها می‌آید!
عزل عجیب و غریب منوچهر متکی کم بود، که اصرار بیش از اندازه بر معرفی خانم ترکستانی هم به آن اضافه شده است. حدودا یک هفته است که آمدن و یا نیامدن خانم ترکستانی، به تعویق افتادن مراسم معارفه و اخیرا بستری شدن وی در بیمارستان، این سوال را در ذهن ما به وجود آورده که آیا نمی‌شود قبل از انجام هر کاری، کمی درباره آن فکر کرد؟ اصلا دلیل این همه اصرار بر انتصاب خانم ترکستانی به عنوان مسئول سازمان ملی جوانان چه می‌تواند باشد؟
و جالب اینکه اصلا و ابدا به روی خودشان نمی‌آورند و با خونسردی تمام دلائل متعددی در توجیه این بازی‌های خنده‌دار ارائه می‌کنند. یکی می‌گوید رییس جمهور خبر نداشته، وزیر خارجه اش کجاست؟! دیگری متکی را متهم می‌کند که طلبکار است! و یکی دیگر تداخل برنامه‌های رییس جمهور را علت اصلی لغو معارفه ترکستانی می‌داند. لابد ما هم مغزمان را تعطیل کرده‌ایم!
متاسفانه این قبیل مسائل در زمانی اتفاق می‌افتد که دولت مشغول اجرای طرح هدفمندی یارانه‌هاست و باید تا حد امکان از مسائل حاشیه‌ای و جنجالی بپرهیزد. اما انگار در خود دولت دست‌هایی در کارند که وقت مناسب برای این عزل و نصب‌های جنجالی را درست در زمان هدمندی یارانه‌ها انتخاب کرده‌اند! دقیقا مشابه انتخاب این زمان خاص، برای اظهار نظر درباره اجداد پیامبر، حلال و حرام بودن موسیقی و یا سر زدن به نمایشگاه خانم بازیگر!
کلا آقای خاص، آدم چندان زرنگی نیست، آدم‌های مقابل او آدم‌های زرنگی نیستند. اگر زرنگ بودند مثل او بازی می‌کردند و حالش را می‌گرفتند!


مبین در فیس بوک:
facebook.com/mobin.s2004


 



 

  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • مملکت داری یا خاله بازی؟!
  • تصاویر فراموش نشدنی 2010 از نگاه تایم
  • ویژه نامه حرکت کاروان اسرای کربلا به سمت کوفه و شام
  • دکوراسیون رمانتیک باغچه های لوکس و ویلایی
  • موافقت پادشاه عربستان با تخریب کامل مسجدالحرام + فیلم
  • عرضه رایگان کتاب فیلمهای آموزش دوربینهای حرفه ای
  • فیلم جدید و فوق العاده زیبا، اکشن، علمی، تخیلی و ماجراجویانه TRON: Legacy - 2010
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : WWE Vintage Collection 2010
  • دانلود انیمیشن: Open Season 3
  • محافظت از سیستم شما توسط Avira AntiVir Premium 10.0.0.639
  • ماشین حساب حرفه ایی و جاوا
  • بازی به سوی تاریکی Drakensang: The River of Time
  • بخش کلیپ روزانه راه اندازی شد
  • هدیه ایی برای آرینیس
  • شماره‌گیری با بینی!
  • ایران هفتادمین، آمریکا چهارمین و نروژ بهترین کشور برای زندگی
  • داستان تاريخي اعدام بابک خرمدين
  • ۹ دی؛ پایان توهم «اکثریت» ِ اقلیت
  • جديدترين شماره از مجله SauceINK
  • بهترین تلویزیون های سه بعدی
  • پرانرژی بودن تا ساعات پایانی کار
  • گرم کردن محیط خانه
  • وسایل مورد نیاز در کیف لوازم آرایش شما در سفر
  • دانستنی های اتوکشی لباس
  • مقداری از این نوشیدنی بخورید تا سنگ کلیه تان از بین برود!
  • چکمه پوشان بخوانند!
  • چطور می توان نیازهای برآورده نشده را در ازدواج کنترل کرد؟‏
  • خوراک (feed) چیست و چگونه خوراک بخوریم؟
  • آیا استمناء (خود ارضایی) حرام است؟ چرا مگر چه زیانی به کسی دارد؟
  • همه چیزی درباره درخت کریسمس
  • و ....

 

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

تصاویر فراموش نشدنی 2010 از نگاه تایم
ویژه نامه حرکت کاروان اسرای کربلا به سمت کوفه و شام
10 گجت برتر 2010
اولیش هم آی پد دوست داشتی منه.
کریسمس در نقاط مختلف جهان
سایت رصد قیمتها به صورت آنلاین
پاریس هیلتون وارد عرصه موتور هم می شود!
تصاویر از بابا نوئل در شهرهای مختلف دنیا!
مادر بزرگ می گفت: مواظب جیبت باش دیگران را دزد نکن!
سایتی برای دانلود رایگان آپگرید های جدید رسیورهای سوپرمکس
چراغ های کریسمس در شهرهای مختلف آمریکا
به این می گن یخبندان!
30 کاغذ دیواری زیبا بمناسبت سال 2011
دکوراسیون رمانتیک باغچه های لوکس و ویلایی
موافقت پادشاه عربستان با تخریب کامل مسجدالحرام + فیلم
عرضه رایگان کتاب فیلمهای آموزش دوربینهای حرفه ای
فرم را تکمیل کنید تا براتون ارسال بشه (دوربینهای کانن و نیکون)
ویژه نامه ای بمناسبت 9 دی
فروشگاه اینترنتی مبین
خرید پستی انواع فیلمهای سینمایی، مستند، کارتون با کیفیت HD

 

 

www.mobin-group.com

تلاش بقایی برای انتصاب اردکانی
به ریاست سازمان ملی جوانان

در حالی که فشارها به ترکستانی براي پذيرش مسؤوليت سازمان ملي جوانان استرس‌هاي وي را تشديد كرده و حميدرضا بقايي، ریيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري (شوهر خواهر تركستاني) براي پذيرش اين مسؤوليت فشار روحي شديدي به تركستاني وارد كرد، در نهایت ترکستانی نتوانست سازمان ملی جوانان را همراهی کند.
به گزارش جهان به نقل از نسیم خبرهای رسیده حاکی از تلاش بقایی برای انتصاب آزاده اردکانی به ریاست این سازمان می باشد.
آزاده اردکانی، معلم خصوصی زبان انگلیسی مشایی و بقایی بوده، و هم اکنون ریاست سازمان موزه ملی ایران را بر عهده دارد.

تاثير «اصلاح قيمت‌ها»
بر تعديل مصرف حامل‌هاي انرژي

برخلاف نظر منتقدان اصلاح قيمت‌ها كه معتقد بودند افزايش قيمت‌ها تاثيري در كاهش مصرف نخواهد داشت آمارها حاكي از آن است كه حتي اعلام خبر هدفمندسازي نيز باعث تعديل قابل توجه مصرف شده است. استفاده از ابزار قیمتی به منظور کاهش میزان مصرف انرژی در کل کشور، یکی از اهدافی بوده است که از ابتدا سیاست‌گذاران اقتصادی با اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها یا اصلاح قیمت حامل‌های انرژی آن را دنبال می‌کردند. اینک با گذشت 10 روز از اعلام خبر افزایش قیمت حامل‌های انرژی، ارزیابی مجریان دولتی در سازمان‌های مختلف حکایت از آن دارد که مصرف‌کنندگان حتي تا قبل از دریافت قبوض حامل‌ها و همچنین پایان یافتن سهمیه‌های یارانه‌ای، نسبت به خبر آن واکنش نشان داده‌اند. مسوولان دولتی می‌گویند: «سیر نزولی مصرف انرژی در کشور آغاز شده است.»گزارش‌ها حاکی از آن است که میزان مصرف بنزین 5درصد، گازوئیل 29 درصد، گاز 5/6 درصد، برق 11 درصد و آب 5 درصد کاهش یافته است.

ارزیابی رسمي ‌از آمار حامل‌ها: سیر مصرف نزولی است
وقتی مصرف‌کننده توصیه‌های «بابا برقی»، «بابا گازی»، «بابا تلفنی»، «بابا عوارض شهرداری»، «تیم فازمتر» و... را جدی نمي‌گیرند، شاید افزایش قیمت حامل‌های انرژی جلوی شتاب رشد مصرف آب، برق و گاز آنها را بگیرد. حالا همه آنهايی که دست اندرکار تولید و بررسی آمار حامل‌ها هستند، مي‌گویند: «با اعلام خبر افزایش قیمت حامل‌های انرژی، میزان مصرف‌اين محصولات تا اندازه قابل توجهی کاهش یافته است.»
به گزارش خبرنگار «دنیای اقتصاد»، در حالی که 10 روز از اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها مي‌گذرد، مسوولان دستگاه‌های مختلف دولتی خبر از کاهش فراگیر مصرف همه حامل‌های انرژی مي‌دهند.

کاهش 5 درصدي بنزین
بنزین به عنوان یکی از مهم‌ترین حامل‌های انرژی که از حساسیت اجتماعی بالاتری در مقایسه با سایر حامل‌ها برخوردار است، از جمله حامل‌هایی است که با تغییر قیمت آن از سطح 100 تومان سهمیه‌اي به 400 تومان و 400 تومان آزاد به 700 تومان، به ازای هر لیتر، مقدار مصرف‌اش در کل پنج درصد کاهش یافته است.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در‌اين رابطه مي‌گوید: «از زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در یک دوره 10 روزه، مصرف بنزین‌ايران به 58 میلیون لیتر در روز کاهش یافت. به گفته «فرید عامری»، در‌ اين مدت مصرف بنزین کشور روزانه 5/2 میلیون لیتر نسبت به قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها کاهش یافته است.
در عین حال اما خبرگزاری «ایسنا»، با مقایسه آمار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد: «آمارهاي این شركت از زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها حكايت از آن دارد كه مصرف بنزين در هفته نخست اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها رشد داشته است. این در حالی است که مديرعامل اين شركت اظهار كرده كه روند مصرف در اين مدت نزولي بوده است. بر اساس این گزارش، متوسط مصرف بنزين در روزهاي 27 آذر تا 3دي ماه به 9/62 ميليون ليتر رسيد كه نسبت به هفته پيش از آن 5/8 درصد افزايش را نشان مي‌دهد.

رکورد کاهشی مصرف گازوئیل
گازوئیل به عنوان یکی از مهم‌ترین سوخت‌هایی که شریان حیاتی حمل و نقل کشور به آن وابسته است، از دیگر فرآورده‌هایی بوده که از آغاز اصلاح قیمت حامل‌های انرژی، مصرف آن کاهش یافته است.
بررسي آمار متوسط مصرف گازوئيل طي شش روز اول هدفمندي يارانه‌ها، حاكي از كاهش 29 درصدي مصرف اين حامل در مقايسه با متوسط آذر امسال و كاهش 38 درصدي در مقايسه با آذر سال گذشته است.متوسط مصرف روزانه گازوئيل در شش روز اول طرح هدفمندي يارانه‌ها به 69/8 ميليون ليتر رسيده است كه در مقايسه با متوسط 6/97 ميليون ليتري آذر امسال 29 درصد كاهش و در مقايسه با متوسط 3/112 ميليون ليتري آذر سال گذشته 38 درصد كاهش دارد.

سیر نزولی مصرف گاز خانگی
افزون بر‌اين، مصرف گاز خانگی نیز که به نظر مي‌رسد در‌ آينده بیشترین مجادله را در مجتمع‌های مسکونی به دلیل تفکیک نبودن کنتورها، برانگیزد، سیر نزولی داشته است؛ به طوری که با شروع فصل سرما، مصرف گاز در بخش خانگی حدود 5/6 درصد کاهش یافته است. برخی بر‌اين باورند که پايین بودن برودت هوا در شروع زمستان، در کاهش مصرف گاز نقش بسزایی داشته است.
در ‌اين بین، مدیرعامل شرکت ملی گاز ‌ايران با اشاره به کاهش مصرف گاز در بخش‌های خانگی و تجاری کشور با آغاز اصلاح قیمت‌ها مي‌گوید: «با ‌اين کاهش مصرف، میزان ارسال گاز به نیروگاه و صنایع عمده افزایش یافته، به طوری که در طول روزهای اخیر روزانه 20 میلیون مترمکعب گاز بیشتر به آنها تحویل شده است.»
«جواد اوجی» در گفت‌وگو با «شانا»، گفت: «در چهار روز نخست اجرای ‌اين قانون، دو تا سه درصد و در چهار روز دوم حدود 5/6 درصد یعنی روزانه معادل 20 تا 21 میلیون متر مکعب در بخش خانگی و تجاری، صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی داشته‌ايم.»
وی با یادآوری ‌اينکه ‌اين میزان صرفه‌جویی معادل حدود تولید یک فاز پارس جنوبی است، به کاهش 13 درصدی مصرف گاز بخش خانگی و تجاری در استان تهران اشاره کرد.

کاهش مصرف برق، 11 درصد
مصرف برق نیز به عنوان یکی از حامل‌های انرژی که در هنگام برودت هوا مي‌تواند حامل جایگزین برای گاز باشد، از کاهش 11 درصدی برخوردار بوده است. به طوری که معاون وزير نيرو با تشريح جزئيات و دستاوردهاي هدفمند شدن يارانه‌ها در حوزه انرژي مي‌گوید: «با همكاري خوب مردم از زمان اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها تاكنون، مصرف برق مشتركان تا ‌١١ درصد در مناطق مختلف كشور کاهش داشته است.»

کاهش مصرف آب در تمام استان‌ها
بر اساس‌اين گزارش، آب نیز که در ابتدا قرار نبود افزایش قیمتی را هنگام اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تجربه کند، از تغییر در سطح مصرف برخوردار بوده، به طوری که معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در‌اين رابطه اظهار کرد: «مصرف آب در کشور پس از اجرای هدفمندی یارانه‌ها و در هفته اول به طور متوسط در تمام استان‌های کشور 5 درصد کاهش داشته است.»
«محمدرضا عطارزاده» در گفت‌وگو با «فارس» گفته بود: «پيش‌بيني مي‌شود كه روند كاهشي مصرف آب در روزهاي آينده بيش از اين عدد شود.»

دلايل کاهش مصرف
در‌اين میان کارشناسان؛ تحلیل‌های متفاوتی را برای تغییر سطح مصرف ارائه مي‌کنند. برخی معتقدند که تغییر سطح مصرف واکنش طبیعی مردم به افزایش قیمت حامل‌های انرژی است. ‌اين موضوعی است که از ابتدا سیاست‌گذاران در به کارگیری از ابزارهای قیمتی، آن را دنبال مي‌کردند.اما برخی دیگر بر‌اين اعتقاد هستند که واکنش مصرف‌کنندگان به صرفه‌جویی یا کاهش مصرف حامل‌های انرژی، یک واکنش احساسی و هیجانی به افزایش قیمت‌ها است و در‌ آينده مجددا میزان مصرف به سطح قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها باز مي‌گردد.برخی هم بر‌اين باورند افزایش مجدد میزان مصرف حامل‌های انرژی در میان مردم، ناشی از افزایش دامنه خدمات‌رسانی دولت و افزایش مشترکان و مصرف‌کنندگان است.
برخی هم با نگاهی دیگر، تمایل مصرف‌کنندگان در صرفه‌جویی را ناشی از استفاده بهینه مردم در قدردانی و شکر‌گزاری مواهب الهی مي‌دانند. برخی از کارشناسان نیز بر‌اين باورند که کاهش مصرف حامل‌های انرژی واکنش منطقی و زودهنگام به کنترل هزینه‌ها و انطباق آنها با شرایط جدید هزینه‌های زندگی است.
با وجود هر دلیلی که بتوان به آن اشاره کرد، کاهش مصرف حامل‌های انرژی از جمله اهدافی بوده که دولت از ابتدا در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها دنبال آن بوده است. به طوری که با تغییر رویکرد مردم در مصرف حامل‌های انرژی، امکان مدیریت مصرف حامل‌های انرژی، تقویت صادرات فرآورده‌های نفتی، تعدیل بودجه عمرانی و جاری کشور، کنترل تورم و پیگیری سایر وظایف حاکمیتی نظیر توسعه امنیت، نظام بهداشت، سلامت و تامین اجتماعی، بيشتر میسر مي‌شود.

 



 


 

www.mobin-group.com

 معرفي و دانلود فيلم

فیلم جدید و فوق العاده زیبا، اکشن، علمی، تخیلی و ماجراجویانه
TRON: Legacy - 2010

داستان درباره سام فلین (هدلاند) پسر 27 ساله کوین فلین (بریجز) که خود را درگیر همان دنیای سرشار از برنامه‌های خشن و بازی‌های گلادیاتوری می‌یابد که پدرش 20 سال با آن زندگی کرده است ...

حواشی فیلم:
نسخه ي جديد فيلم ترون پس از بيست و هشت سال، آيا بازسازي اين فيلم ارزش اين همه انتظار را داشت؟ ديزني با يك حركت جسورانه موفق به بازسازي ترون شد؛ آنها معتقدند يك چشم جديد به دنياي فيلم ها باز كرده اند، ولي در چهارچوب اهداف ديزني بايد توجه داشت كه ترون: ميراث محكم و مقتدرانه بر روي پاي خود ايستاده است. مطمئنا ما با يك دنياي جديد مجازي آشنا خواهيم شد. جهاني كه نياز به توضيح بيشتري دارد؛ چيزي كه بينندگان دريافت ميكنند بازسازي فيلم سال 1982 است كه داراي هيجان بسيار بالايي بود كه نسخه بازسازي آن بصورت سه بعدي ارائه ميشود كه اين هيجان را دوچندان به بيننده منتقل ميكند. ترون ورژن 2010 پيشرفت در فناوري را بطور مستقيم در دنيايي خاص و ويژه به بيننده ميرساند كه بعضا منحصر به فرد نيز است. تجربه ي تماشاي ترون: ميراث، قطعا تجربه ي شيريني است ...
 

- براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک نمائيد
 

لينکهاي دانلود مستقیم


لينکهاي دانلود غیر مستقیم

http://hotfile.com/dl/93096364/54202b7/TRON.Legacy-TS.XViD.avi.part1.rar.html
http://hotfile.com/dl/93096577/da0b6ae/TRON.Legacy-TS.XViD.avi.part2.rar.html
http://hotfile.com/dl/93096469/57cdae7/TRON.Legacy-TS.XViD.avi.part3.rar.html
http://hotfile.com/dl/93096759/4b4b763/TRON.Legacy-TS.XViD.avi.part4.rar.html
http://hotfile.com/dl/93097391/b7aeebe/TRON.Legacy-TS.XViD.avi.part5.rar.html


رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم، از سايت محبوب «هات فایل» مي باشند
.

 براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

 دانلود فيلم مستند و ورزشي

WWE Vintage Collection 2010

مجموعه ای دیدنی ترین لحظات مسابقات
WWE Vintage 2010

لينکهاي دانلود

wwe.vc101212.ws.pdtv.xvid-433.part1.rar.html
wwe.vc101212.ws.pdtv.xvid-433.part2.rar.html
wwe.vc101212.ws.pdtv.xvid-433.part3.rar.html
wwe.vc101212.ws.pdtv.xvid-433.part4.rar.html

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم، از سايت رپیدشر مي باشند
.

 براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


 دانلود انيميشن

انیمیشن جدید و فوق العاده زیبا و کمدی
Open Season 3


لينکهاي دانلود

http://hotfile.com/dl/91755903/7659594/oem-os3-xvid.avi.html
 

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت محبوب «هات فایل» مي باشند.

 براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

به مناسبت اربعين حسيني:
اركستر سمفونيك تهران به روي صحنه مي رود

اركستر سمفونيك تهران به رهبري 'نادر مرتضي‌پور' از يكم تا سوم بهمن ماه سال جاري به اجراي برنامه ويژه‌اي به مناسبت اربعين حسيني در تالار وحدت مي‌پردازد.
به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا ، تمرين هاي اركستر سمفونيك از ابتداي هفته آينده در تالار رودكي و با حضور 'مرتضي پور' آغاز مي‌شود.
روابط عمومي انجمن موسيقي روزدوشنبه اعلام كرد كه به مناسبت اربعين حسيني اركستر سمفونيك تهران ويژه برنامه اي را به مدت سه روز در تالار وحدت بنياد فرهنگي هنري رودكي اجرا خواهد كرد.
آخرين اجراي اركستر سمفونيك تهران، در آذر ماه به رهبري 'درك گليسون'، رهبر مهمان ايرلندي برگزار و با استقبال چشمگير علاقه‌مندان روبرو شد كه اساتيد حوزه موسيقي نيز به تجليل از آن پرداختند.
' نادر مرتضي‌پور' آبان امسال نيز به عنوان رهبر ميهمان اركستر سمفونيك تهران، با اين اركستر به اجراي موسيقي فيلم محمد رسول الله (ص) ساخته' موريس‌ژار' در همايش روز جهاني فلسفه و هفته فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در قطر، پرداخته بود.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

محافظت از سیستم شما توسط
Avira AntiVir Premium 10.0.0.639

نرم افزار Avira AntiVir Premium برنامه ای است که به منظور محافظت از سیستم شما در برابر ویروس ها، برنامه های نا خواسته و دیگر خطرات طراحی شده است. ماژول AntiVir Premium شامل تمامی نیازمندی های لازم برای نصب موفق Avira AntiVir Premium می باشد. AntiVir Guard بر روی پس زمینه ی کامپیوتر شما نصب می شود و زمانی که عملیاتی بر روی سیستم شما انجام می شود مانند نصب و راه اندازی برنامه و کپی گیری از یک فایل و ... این ماژول به صورت خودکار به اسکن و بررسی فایل می پردازد. موقعی که یک فایل را تغییر نام می دهید برنامه ی اسکن کردن فعال نمی شود. AntiVir MailGuard این ماژول مانند یک پروکسی بین برنامه ی ایمیل و میل سرور قرار دارد به کمک این ویژگی تمام ایمیل های ارسال شده برای شما از این پروکسی عبور کرده و ویروس ها و برنامه های ناخواسته از آن حذف می شوند. از دیگر امکانات این نرم افزار AntiVir WebGuard است که مانند یک HTTP proxy تمامی پورت های استفاده شده به منظور انتقال داده را بررسی و اسکن می کند به علاوه داده های منتقل شده را نیز بررسی می کند و مانع از انتقال ویروس و یا برنامه های ناخواسته به سیستم شما می شود. این برنامه می تواند به صورت خودکار اجرا شود و یا از طریق درخواست کاربر شروع به کار کند. با کمک Rootkit Detection می توان برنامه های نصب شده بر روی کامپیوتر را بررسی و کنترل نمود. از دیگر خصو صیات این نرم افزار Shell Extension می باشد، به کمک آن می توان به صورت مستقیم و با یک کلیک راست بر روی ماوس فایل و دایرکتوری ها را مشاهده و اسکن نمود.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Avira AntiVir Premium 10.0.0.639:
- ابزاری برای متوقف کردن انواع مختلف ویروس
- قابلیت اسکن کردن ایمیل
- ماژول WebGuard به منظور بررسی سایت های اینترنتی  
- AntiDrive-by محافظت در برابر ویروس های دانلود شده
- AntiRootkit اسکن و بررسی برنامه های نصب شده
- AntiPhishing و AntiAd/Spyware
- قابلیت حذف و از بین بردن سریع ویروس ها
- و ...
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 50 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت محبوب «هات فایل» مي باشند.
 

دنياي موبايل

ماشین حساب حرفه ایی و جاوا

لينک دانلود (حجم فايل حدود یک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

پس از کليک سمت راست بر روي لينک دانلود، روي گزينه Save Target As کليک نمائيد

نکته: فيل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip ميباشد. لذا بعد از دريافت فيل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث يا کابل و يا دستگاه کارت ريدر برروي گوشي موبايل خود Install نماييد.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازی به سوی تاریکی
Drakensang: The River of Time

Drakensang: The River of Time در مورد وقایع پیشین بازی بسیارزیبای برنده جایزه بهترین عنوان ژانر نقش آفرینی استودیوی Radon Labs می باشد که این بار داستانی کاملاً جدید را در دنیای Aventuria بازگو می نماید، این داستان جدید به همراه خود ماجراجویی های تازه و نوآوری ها و عناصربازی جدید بسیاری هم برای بازی کنندگان باتجربه و هم برای افرادی که آن را برای اولین بار تجربه می نمایند ارائه می نماید که شما را به سفری هیجان انگیز به دنیای شگفت انگیز خیالی قرون وسطایی با سناریویی زیباو جذاب خواهد برد. در حقیقت داستان این نسخه ۲۳ سال پیش از وقایع نسخه اول بازی رخ می دهند، هنگامی که شما در نقش کارآموزی جوان، کوتوله جوانی به نام Forgrimm را ملاقات نموده و به تدریج با بسیاری از شخصیت های شناخته شده در نسخه اول آشنا می شوید، البته داستان این نسخه پیچیدگی های بیشتری از Drakensang خواهد داشت و بنابر انتخاب شخصیت بازی و رفتار وی فرصت ها و سری ماجراجویی های جدیدی شکل می گیرند.

ویژگی های بازی Drakensang: The River of Time:
- انواع جدید سلاح ها و دشمنان
- تشخیص نقاط درخشان برای مسیریابی سریع تر
- دوبلاژ کامل بازی با صداهای بسیار زیبا توسط جوانان با استعداد و پویا
- نمایش دوربین بهود یافته
- جستجوی پیشرفته حالت کارشناسی و سطح قابلیت تنظیم دشواری
- معجزه و آداب مذهبی
- یادداشت کارهای خود
- تسلیحات قابل مشاهده که قابلیت دراگ و جا به جایی را دارست
- مناطق بزرگ و ثروتمند و قرون وسطایی با معماری باستانی معتبر
- وجود احزاب توسعه فردی
- نمایه های زیبا وبسیار تحسین بر انگیز از نسخه چشم تاریکی
- داستان های جدید و چشم اندازهای متنوع تر و ایجاد ارتباط های بزگ بین امپراطوری ها
- و ..

حداقل سیستم مورد نیاز:
Windows XP with latest service pack installed or windows vista
Intel Pentium(4) 3.o GHz or AMD Athlon 3800
2 GB RAM and ,512 Mb of graphic memory
6 GB Hard Drive Space
 

لينکهای دانلود

Drakensang.The.River.Of.Time-RELOADED_BY_Angel.part1.rar.html 
Drakensang.The.River.Of.Time-RELOADED_BY_Angel.part2.rar.html 
Drakensang.The.River.Of.Time-RELOADED_BY_Angel.part3.rar.html 
Drakensang.The.River.Of.Time-RELOADED_BY_Angel.part4.rar.html 
Drakensang.The.River.Of.Time-RELOADED_BY_Angel.part5.rar.html 
Drakensang.The.River.Of.Time-RELOADED_BY_Angel.part6.rar.html 
Drakensang.The.River.Of.Time-RELOADED_BY_Angel.part7.rar.html 
Drakensang.The.River.Of.Time-RELOADED_BY_Angel.part8.rar.html

:رمز فايل
Angel

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت محبوب «هات فایل» مي باشند.

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالي نويسندگان ثابت «روزانه»
 

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام زمان(علیه السلام)، امان اهل زمین

قال مولانا الامام المهدی-عجل الله تعالی فرجه الشریف- :
(إِنّی لاََمانٌ لاَِهْلِ الاَْرْضِ كَما أَنَّ النُّجُومَ أَمانٌ لاَِهْلِ السَّماءِ)[1]
همانا، من، امان و مایه ایمنى براى اهل زمینم; همان گونه كه ستاره ها، سبب ایمنى اهل آسمان اند.

شرح
این كلام، قسمتى از جواب هایى است كه امام زمان(علیه السلام)، در پاسخ به نامه ى اسحاق بن یعقوب فرموده است. اسحاق در این نامه، از علت غیبت سؤال مى كند. حضرت بعد از جواب و بیان علّت غیبت، به این نكته اشاره دارد كه وجود امام در غیبت، بى فایده و اثر نیست; از فواید امام این است كه وجود او سبب ایمنى براى اهل زمین است; همان گونه كه ستارگان آسمان مایه ى ایمنى براى اهل آسمان اند. در روایات صحیح دیگرى نیز به همین مضمون اشاره شده است. در آن روایات آمده است: اگر حجت در زمین نباشد، زمین و اهل آن، دگرگون و مضطرب خواهند شد.
در تشبیه امان بودن امام زمان(علیه السلام) براى اهل زمین، به امان بودن ستارگان براى اهل آسمان، وجوه تشابهى نهفته است كه به دو مورد از آن ها اشاره مى كنیم:
1. همان گونه كه از جهت تكوینى، وجود ستارگان و كیفیّت وضع آن ها موجب امان و آرامش كرات و سیارات و كهكشان هاست، وجود امام زمان(علیه السلام) نسبت به موجودات زمین نیز چنین است.
2. همان گونه كه به سبب ستارگان، شیاطین از آسمان ها رانده شدند و امان و آرامش براى اهالى آسمان ها، از جمله ملائكه فراهم شد، وجود امام زمان(علیه السلام) نیز تكویناً و تشریعاً سبب طرد شیاطین از اهل زمین، خصوصاً انسان ها خواهد بود.

--------------------------------------------------------------------------------
[1]. كمال الدین، ج2، ص485، ح10 ; الغیبه، شیخ طوسى، ص292، ح247 ; احتجاج، ج2، ص284 ; إعلام الورى، ج2، ص272 ; كشف الغمه، ج3، ص340 ; الخرائج و الجرائح، ج3، ص1115 ; بحارالأنوار، ج53، ص181، ح10 .

 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

دوستای عزیز سلام ...
وقتتون بخیر
فرارسیدن فصل سپیدی و برف و گوله برف بازی رو بهتون شاد باش می گم.. امیدوارم توی این فصل سپید به آرزوهای برسین و رحمت خدای مهربون مثه برف توم زندگیتون رو بپوشونه ...
موفق و پیروز باشید

2387- این اول مستی و نشاط است /در میکده بهترین بساط است/این جلوه زنور مشرقین است /این میکده ساقیش حسین است.التماس دعا.(6213-0915)

2388- حسين(ع)ميگويد:کسانی که رضایت مخلوق را به بهای غضب خالق بخرند، رستگار نخواهند شد(2237-0914)

2389- حسين(ع)ميگويد:گریه از ترس خدا سبب نجات از آتش جهنّم است (2237-0914)

2390- حب الحسين رشته تحصيلى شماست؛دانشسراى عشق وجنون شهر كربلاست؛دررشته حسين شناسى موفقيد؛موضوع بحث سينه زدن پاى روضه هاست؛تاروز حشرمدركتان را نميدهند؛برگ قبولى همه درپوشه خداست؛ پايين كارنامه هركس نوشته است.اين مهرسرخ مهرشهنشاه كربلاست محشركناردرب جنان دادمىزنيد،نديده ايد كه آقاى ما كجاست؟ناگاه جبرئيل به ناله صدا ميزند:آقايتان حسين همان مرد سر جداست.برای شادی دل بانوی عالمین(س)14باردعای فرج(2459-0932)

2391- حسين(ع)ميگويد:خداوند قائم ما را از پس پرده غیبت بیرون مى‏آورد و آن‏گاه او از ستم‏گران انتقام مى‏گیرد (2237-0914)

2392- حسين(ع)ميگويد:هیچ کس روز قیامت در امان نیست ، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد (2237-0914)

2393- خواهم ز خدا که بي ولايم نکندغرق گنهم ولي رهايم نکنديک خواسته دارم ز خداي تو حسيندر هر دو جهان از تو جدايم نکندسلام بر حسين(ع)(9878-0937)

2394- حسين(ع)ميگويد:بدرستی که شیعیان ما قلبشان از هرناخالصی و حیله و تزویر پاک است (2237-0914)

2395- نازم آن آموزگاري راكه در يك نصفه روز دانش آموزان عالم راهمه داناكند ابتدا قانون آزادى نويسد در زمين، بعد آن باخون هفتادو دوتن امضا كند(1250-0918)

2396- عشق يعني در راه او سر به دار/عشق يعني لحظه هاي بي قرار/عشق يعني مستي و ديوانگي/عشق يعني با جهان بيگانگي/عشق يعني شب نخستين تا سحر/عشق يعني سجده ها با چشم تر (6213-0915)

2397- حسين«ع» نوكر و ديوانه و مجنون نمىخواهدرهرو عاقل و با بصيرت مىخواهد (2237-0914)

2398- حسين(ع)ميگويد:بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد (2237-0914)

2399- فلسفه عاشورا: منتظران مهدي به هوش باشيد که حسين را منتظرانش کشتند (4269-0912)(0057-0915)

2400- مپنداركه تنهاعاشورائيان رابدان بلا آزموده اند ولا غير ...صحراي بلا به وسعت همه تاريخ استوهان اي دل !مي ماني يا ميروي؟شهیدآوینی (4269-0912)

2401- حسين(ع)ميگويد:چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد (2237-0914)

2402- حسين(ع)ميگويد:من کشته اشکم ؛ هر مؤمنى مرا یاد کند ، اشکش روان شود (2237-0914)

2403- ماچله نشين شب يلداي حسينيمماتم زدگان غم عظماي حسينيمماغرق عزاي پسرفاطمه هستيم ماتابه سحرمحوتماشاي حسينيم (7314-0915)(2237-0914)

2404- سلام ازسردخونه مزاحم میشم یه قلب یخ زده منتظراس ام اس گرم شماست (4435-0935)

2405- طبيعت،معشوق بي آزار و مهربان كساني است كه از معشوقان ديگر سرخورده اند. (6213-0915)

2406- در اين شبها اگر باران چشمانت فرو ريخت،كوير قلب ما را هم دعا كن (8528-0919)

2407- مرابسپاردریادت به وقت بارش باران،دراین شبها، نگاهت گر به آن بالاست، و در هنگام دل دادن، اگر قلبت مثال بید میلرزد، دعایم كن كه من محتاج محتاجم. در اين شبها، التماس دعا دارم (6954-0912)

2408- قربان چشمان ترت/گردد جهان دور سرت/تا كى بماند روى خاك/خون حسين و مادرت (2237-0914)

2409- صد شاخه ي گل صد جام مستي قربانم بري هر جا كه هستي يلدا مبارك (5026-0936)

2410- اميدوارم غمهات به كوتاهي فرداوشاديهايت به بلندي يلداباشه (7314-0915)

2411- بگذارسکوت تورا بديگران معرفی کند،نه اينکه ديگران تورا بسکوت دعوت کنند. (8878-0912)

2412- تو خوشگلترين،خوش تيپ ترين وبا كلاس ترين آدمه روي زميني!اينم هندونه شب يلدا بذار تو يخچال تا خنك شه. يلدا مبارك*§*§*§* (4991-0936)

2413- يلدا يعني بهانه اي براي در كنار هم بودن و زندگي يعني همين بهانه هاي كوچك و گذرا.يلداتان مبارك و زندگيتان پر از بهانه هاي شاد باد. (6213-0915)

2414- یک قدم مانده به یلدا.به شبی خاطره انگیزو بلند به سپیدی به زمستان و اناری که دلش قصه یک رنگیست*یلدات مبارک* (4388-0912)

2415- تا که پرسيدم زه قلبم عشق چيست ،در جوابم اينچنين گفتو گريست،ليلي و مجنون فقط افسانه است،عشق در دسته حسين ابن عليست (4269-0912)

2416- هرگه خبری شنيديد بدان توجّه کنيد،بمنظوره درک آن،نه بمنظوره نقل آن،زيرا خبرگذاران فراونند و درک کنندگان اندک.علی(ع) (8755-0937)

2417- آماده باش امروز روز بزرگيه روزی که منتظرش بودي چشما همه به توئه خيلی بهت اميدوارم امروز شمرده ميشي امروز آخره پابيزه جوجه (8191-0912)

شماره برای ارسال مسیج : 09125698059

 
 

کلیپ
apollyon_10000@yahoo.com

بخش کلیپ روزانه راه اندازی شد

درود به شما دوستان عزيزم
من شاهنيم ! خيلي وقته پيش تو مجله مبين يه مدت تو بخش كليپ فعاليت مي كردم اما رفتم كه رفتم ! الان دوباره برگشتم ;)
خوشحال مي شم اگه بتونم براي بالا بردن لول اين مجله يه كمك كوچيك كرده باشم
كليپي كه براي اين شماره آماده و آپ كردم اسمش هست ارباب حلقه ها !
يه پسر ايروني كه با دود قليون به صورت پياپي حلقه درست مي كنه اما اين حلقه ها با حلقه هايي كه ما درست مي كنيم خيلي فرق مي كنه !
پيشنهاد مي كنم حتما دانلود كنيد
لينك دانلود مستقيم
لينك كمكي 1
لينك كمكي 2
راستي اگه كليپ خاصي مد نظرتون بود بم ايميل بزنيد يا IDم رو اد كنيد تا براتون آماده كنم
سپاس
شاهين

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

این جمعه هم گذشت

 امام زمان(عج) 

ساعات عمر من همگی غرق غم گذشت‏
دست مرا بگیر كه آب از سرم گذشت‏

مانند مرده‏ای متحرك شدم، بیا
بی تو تمام زندگی‏ام در عدم گذشت‏

می‏خواستم كه وقف تو باشم تمام عمر
دنیا خلاف آنچه كه می‏خواستم گذشت‏

دنیا كه هیچ، جرعه آبی كه خورده‏ام‏
از راه حلق تشنه من، مثل سم گذشت‏

بعد از تو هیچ رنگ تغزل ندیده‏ایم‏
از خیر شعر گفتن، حتی قلم گذشت‏

تا كی غروب جمعه ببینم كه مادرم‏
یك گوشه بغض كرده كه این جمعه هم گذشت‏

مولا، شمار! درد دلم بی‏نهایت است‏
تعداد درد من به خدا از رقم گذشت‏

حالا برای لحظه‏ای آرام می‏شوم‏
ساعات خوب زندگی‏ام در حرم گذشت‏

 

 

داستان هايي از تاريخ ايران
yasamin-atashi.persianblog.ir

هدیه ایی برای آرینیس

آخرین پادشاه ماد ، ایشتوویگو (به یونانی آستیاگ) بود. وی از ۵۸۵ تا ۵۵۰ پیش از میلاد حکومت کرد . روزی که با آرینیس (خواهر کرزوس، آخرین پادشاه کشور لیدیه) ازدواج کرد ، بزرگان ایران هدایای بسیاری برای آنها آوردند در میان همه هدایا ، هدیه هارپاگ (یکی از اشراف زادگان ماد ) بیشتر از همه خود نمایی می کرد تاج طلایی با سه رشته زنجیر بسیار زیبا که دو رشته تا روی شانه ها و زنجیره سوم که در پشت سر بود تا روی زمین بلندا داشت . آرینیس به همسرش گفت حتما کسی که این هدیه را به ما داده بسیار شما را دوست می دارد .
ایشتوویگو خندید و گفت پدرم هووخشتره همیشه به من هشدار می داد و می گفت : خائنین هدیه های بزرگتری برایت خواهند آورد .
آرینیس گفت چطور می توانید دشمنی در دربار داشته باشید ؟!
همسرش دستی بر رشته طلایی تاج آرینیس کشید و گفت در دربار بیشتر از بیرونش دشمن دارم ...
ارد بزرگ می گوید : ( دشمن ابزار نابود ساختن آدمی را ، در درون سرای او جست و جو می کند ) . گفته می شود پس از قیام کوروش هخامنشی که فرزند ماندانا دختر ایشتوویگو بود ، هارپاگ در دربار سر به شورش برداشته و همانگونه که امپراتور ایران پیش تر گفته بود دشمنی نهان خویش را هویدا کرد .

یادآوری :
ایشتوویگو : این نام ریشه ایرانی دارد و به معنای نیزه‌گَردان است .

ياسمين آتشي

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 
 


روزگاری بود که این پیامک ها بر در و دیوار سنگرها نصب شده بودند....البته آن روزها از تلفن همراه خبری نبود.
اگه نخندی دشمن می خنده!
خدایا! اول پاکم کن بعد خاکم کن.
ای تیر! اگه مردی بیا.

اگه همه برن تکلیف است که بمانیم زیرا حسین مولای ماست و او در غربت کامل به تکلیف عمل کرد.
امروز وضو در فرات فردا در کربلا
اول در بزن، بعد سلام کن ،بعد حرف بزن
شهادت ................ نصیبتون


عراقی روشن دل


epelak.blogfa.com

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

براي شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد
 و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الجن آيات: 28 محل نزول: مکه

 
سورة الجن

 
قُلْ أُوحِيَ إِلَيَّ أَنَّهُ اسْتَمَعَ نَفَرٌ مِّنَ الْجِنِّ فَقَالُوا إِنَّا سَمِعْنَا قُرْآنًا عَجَبًا 1 يَهْدِي إِلَى الرُّشْدِ فَآمَنَّا بِهِ وَلَن نُّشْرِكَ بِرَبِّنَا أَحَدًا 2 وَأَنَّهُ تَعَالَى جَدُّ رَبِّنَا مَا اتَّخَذَ صَاحِبَةً وَلَا وَلَدًا 3 وَأَنَّهُ كَانَ يَقُولُ سَفِيهُنَا عَلَى اللَّهِ شَطَطًا 4 وَأَنَّا ظَنَنَّا أَن لَّن تَقُولَ الْإِنسُ وَالْجِنُّ عَلَى اللَّهِ كَذِبًا 5 وَأَنَّهُ كَانَ رِجَالٌ مِّنَ الْإِنسِ يَعُوذُونَ بِرِجَالٍ مِّنَ الْجِنِّ فَزَادُوهُمْ رَهَقًا 6 وَأَنَّهُمْ ظَنُّوا كَمَا ظَنَنتُمْ أَن لَّن يَبْعَثَ اللَّهُ أَحَدًا 7 وَأَنَّا لَمَسْنَا السَّمَاء فَوَجَدْنَاهَا مُلِئَتْ حَرَسًا شَدِيدًا وَشُهُبًا 8 وَأَنَّا كُنَّا نَقْعُدُ مِنْهَا مَقَاعِدَ لِلسَّمْعِ فَمَن يَسْتَمِعِ الْآنَ يَجِدْ لَهُ شِهَابًا رَّصَدًا 9 وَأَنَّا لَا نَدْرِي أَشَرٌّ أُرِيدَ بِمَن فِي الْأَرْضِ أَمْ أَرَادَ بِهِمْ رَبُّهُمْ رَشَدًا 10 وَأَنَّا مِنَّا الصَّالِحُونَ وَمِنَّا دُونَ ذَلِكَ كُنَّا طَرَائِقَ قِدَدًا 11 وَأَنَّا ظَنَنَّا أَن لَّن نُّعجِزَ اللَّهَ فِي الْأَرْضِ وَلَن نُّعْجِزَهُ هَرَبًا 12 وَأَنَّا لَمَّا سَمِعْنَا الْهُدَى آمَنَّا بِهِ فَمَن يُؤْمِن بِرَبِّهِ فَلَا يَخَافُ بَخْسًا وَلَا رَهَقًا 13  

 

ترجمه فارسي مکارم
سورة الجن
 
به نام خداوند بخشنده بخشايشگر
بگو: به من وحى شده است كه جمعى از جن به سخنانم گوش فراداده‏اند، سپس گفته‏اند: «ما قرآن عجيبى شنيده‏ايم «1» كه به راه راست هدايت مى‏كند، پس ما به آن ايمان آورده‏ايم و هرگز كسى را شريك پروردگارمان قرارنمى‏دهيم! «2» و اينكه بلند است مقام باعظمت پروردگار ما، و او هرگز براى خود همسر و فرزندى انتخاب نكرده است! «3» و اينكه سفيه ما (ابليس) درباره خداوند سخنان ناروا مى‏گفت! «4» و اينكه ما گمان مى‏كرديم كه انس و جن هرگز بر خدا دروغ نمى‏بندند! «5» و اينكه مردانى از بشر به مردانى از جن پناه مى‏بردند، و آنها سبب افزايش گمراهى و طغيانشان مى‏شدند! «6» و اينكه آنها گمان كردند -همان‏گونه كه شما گمان مى‏كرديد- كه خداوند هرگز كسى را (به نبوت )مبعوث نمى‏كند! «7» و اينكه ما آسمان را جستجو كرديم و همه را پر از محافظان قوى و تيرهاى شهاب يافتيم! «8» و اينكه ما پيش از اين به استراق سمع در آسمانها مى‏نشستيم; اما اكنون هر كس بخواهد استراق سمع كند، شهابى را در كمين خود مى‏يابد! «9» و اينكه (با اين اوضاع) ما نمى‏دانيم آيا اراده شرى درباره اهل زمين شده يا پروردگارشان خواسته است آنان را هدايت كند؟! «10» و اينكه در ميان ما، افرادى صالح و افرادى غير صالحند; و ما گروه‏هاى متفاوتى هستيم! «11» و اينكه ما يقين داريم هرگز نمى‏توانيم بر اراده خداوند در زمين غالب شويم و نمى‏توانيم از (پنجه قدرت) او بگريزيم! «12» و اينكه ما هنگامى كه هدايت قرآن را شنيديم به آن ايمان آورديم; و هر كس به پروردگارش ايمان بياورد، نه از نقصان مى‏ترسد و نه از ظلم! «13»

آيات امروز را مي توانيد از طريق اين لينک هم مطالعه کنيد


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پيمان خداست بر خلق او و براي شخص مسلمان شايسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آيه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون درج شود.

 
jehadandishe

فیلم ربایش تانک توسط نیروهای حزب الله:
http://soutalmostazefin.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=64:1389-10-04-05-58-31&catid=41:1389-09-14-05-22-33
 

 

farhadi70

یا مخرب النرخ والبازار
یا مدبر الزور والفشار
یا مسبب الجبر و الاجبار
حول فشارنا الی احس الفشار!

آغاز تحول فشار اقتصادی مبارک!
 
 
mahdi.1359
یک شب ز روی ناقه زمین خوردم و زهرا بغلم کرد
و سرم بود روی دامن آن بانوی عصمت
به دلم شعله آهی که عیان گشت سیاهی
و ندانم به چه جرم و چه گناهی به جراحات جگر زخم زبانش نمکم زد
دل شب در دل صحرا کتکم زد
پس از آن دست مرا بست و پیاده به سوی قافله آورد
چه بهتر که نگویم غم دروازه شام و کف و خاکستر و سنگ لب بام و ستم اهل جفا را ....

 
 
ofogh_emrouz
سلام مبین عزیز
با تشکر از زحماتت در تدوین روزنامه اینترنتی. قصد داشتم گروه یاهوی آموزش رایگان درک کامل فیلمهای زبان انگلیسی را به همه دوستان معرفی کنم. این گروه، آموزش اصطلاحات، واژگان و عبارات متداول در زبان محاوره ای را در قالب فیلم آموزش می دهد. نام این گروه Saturn Land English Solutions بوده و آدرس آن http://groups.yahoo.com/group/saturnland می باشد
موفق باشی

 

 
aarya.m2007

پاسخ

نشریه محترم مبین و خانم زهرا گرامی‌ که هر از چند گاهی‌ در مبین مقاله مینویسند در شماره قبلی‌ خانم زهرا مطلبی در مورد اینکه پرسیده میشود چرا در بعضی مناطق بارندگی می‌شود چرا در بعضی‌ مناطق نه ایشان مثالها از قرآن زدند بنظرمن هیچ احتیاجی‌ به مثال زدن از قرآن نیست در چند جمله ساده می‌شود گفت که این بستگی به جقرافیای منطقه دارد یک جا سرد سیره یک جا گرم سیر امکان نداره که هوائی که در سوئد یا نروژ هست در عربستان همین هوا باشه شما امکان نداره در اروپای مرکزی یا شمالی درخت خرما پیدا کنید این به خاطر هوای اینجا و جغرافیای اینجا دارد لطف کنید جواب ساده به مردم بدید عقیده ایمان جای خودش را دارد مردم را نپیچانید البته خانم زهرا درست گفتند که مردم اروپا یا آمریکا همه بی‌ ایمان نیستند اگر اینطور بود که همه بی‌ ایمان بودند اینهمه تکنولوژی که هست امروز وجود نداشت که من از این قسمت دنیا به آنطرف دنیا میل میدهم در صورتیکه در کشور‌های مسلمان یک سوزن هم اختراع نشده و باور کنید که بچه‌ها در غرب از همان کودکی دروغ گویی را یاد نمیگیرند میتوانید بیایید و بیبینید با سپاس از شما

 

 

rsaba_baby

زیباترین جامه ات را بپوش
با شیرین ترین لبخند
و عاشق ترین قلب بیا
با جامی از روشنای اب
و ایه ی ارغوانی نگاهت
در پر تپش ترین دل کوبه هایم
میان کوچه ایستاده ام
با چمدانی از انتظار
مرا راهی کن
بسپار به خدا
 

 

 

ebrahim.zareii

پاسخ به خبری با این تیتر:
برای اهدای پلاکت به یه پسر بچه ی 8 ساله

با سلام خدمت دوستام و هموطنان مهربون که هميشه آماده کمک به همنوعان خودشون هستن. من ابراهيم برادر امير هستم و خواستم در مورد اين موضوع بگم که تقريبا مربوط به تيرماه 89 ميشه که خوشبختانه همون چند روز اول مشکل به لطف خدا و همت وصف نشدني دوستان حل شد ولي چون در ايميلي که توسط يکي از پلاکت دهنده هاي دلسوز به راه افتاد تاريخ درش درج نشده، دوستان جهت صحت موضوع هنوز با بيمارستان تماس ميگيرن و همين موضوع باعث مشغولي تمام خط هاشون شده و متقابلا بيمارستان والدين امير رو مسبب اين اشغالي ها ميدونن به همين خاطر خواستم باز هم از تمام هموطنان و دوستان دلسوز خواهش کنم اين متنو تا جايي که امکان داره چه از طريق ايميل و چه از طريق گذاشتن تو سايت هاي معتبر به بقيه خبر بدن که حداقل باعث شه بقيه دوستان تو زحمت نيوفتن بازم از لطف بي نظيرتون نهايت تشکر رو دارم
اگه سوالي بود اين ايميل منه ebrahim.zareii@gmail.com

 

 

alirezamajidi

شماره‌گیری با بینی!

یکی از مشکلاتی که کار با گوشی‌های هوشمند مجهز به صفحه لمسی از نوع خازنی مثل آیفون دارند، این است که تنها به لمس با پوست بدن پاسخ می‌دهند. بنابراین در فصل سرما، زمانی که مردم اکثرا دستکش به دست دارند، نمی‌توانند به راحتی با گوشی‌های خود کار کنند.
به همین خاطر به تازگی اپلیکیشنی برای آیفون نوشته شده است که اجازه می‌دهد با نوک بینی خود، شماره بگیرید!
خریداران اپلیکیشن یک دلاری NoseDial ، می‌توانند با استفاده از رابط کاربری‌ای که این اپلیکیشن در اختیارشان قرار می‌دهد با راحتی با گوشی خود کار کنند و شماره بگیرند!
حالا تصور کنید که در ایران آیفون داشته باشید و روزی هوس کار با این اپلیکیشن به سرتان بزند.

 

 
mosaferkouchoulou2004

ایران هفتادمین، آمریکا چهارمین و نروژ بهترین
 کشور برای زندگی

شاید این چند روزه خبر مربوط به آمار رده بندی کشورها برای زندگی را خوانده یا شنیده باشید. اما در بین این اخبار صحبتی از ایران و رتبه ایران نشده بود. البته شاید هم به خاطر این بود که اکثر خبر گزاریها در این باره فقط اقدام به ترجمه اخبار خارجی کردند و دیگر تحقیقی در این رابطه نکردند.
قابل ذکر است که شاخص هایی که برای این رتبه بندی مورد بررسی قرار گرفته اند عبارتند از سلامتی ،تحصیلات، درآمد سرانه ، ضریب جینی درآمد( توزیع عادلانه درآمد)، فقر، ضریب اختلاف جنسیت، امنیت و...
سازمان بررسی کننده این موارد هم بخش توسعه انسانی سازمان ملل است و از سال 1990 تا کنون به بررسی این شاخص ها پرداخته است. هر سال نیز کشورها بر اساس همین شاخص ها و پیشرفتی که در این شاخص ها کرده اند رتبه بندی میشوند. که در نتیجه آن در سال 2010، ایران هفتادمین کشور از بین 169 کشوری که مورد بررسی قرار گرفته اند، مناسب برای زندگی کردن است. در این بین نروژ بهترین کشور و استرالیا و زلاندنو (نیوزلند) و آمریکا هم در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.
نکته قابل توجه قرار گرفتن کشورهای مطرحی همچون ترکیه ، برزیل، چین و هند بعد از ایران است. و همچنین قرار گرفتن کشورهای عربی حوزه خلیج فارس قبل از ایران در این رتبه بندی هم قابل تامل است.
البته قابل ذکر است که این رتبه بندی ملاک دقیقی برای این موضوع که کدام کشور برای زندگی مناسب تر است نمیتواند باشد. چرا که به طور حتم اعمال سلیقه هایی سیاسی و شخصی نیز در بررسی این شاخص ها دخیل بوده اند. مانند بررسی شاخص آزادی (در همه جنبه ها) که دیدی که آنها به آزادی دارند با دیدی که باید داشته باشند فرق دارد. این میشود که رژیمی مثل اسرائیل رتبه 15 این رده بندی را کسب کرده است. از طرفی دسترسی به آمار واقعی کشورها در حوزه های مختلف نیز نکته قابل تامل دیگری است که می تواند اعتبار این رده بندی را تا حدودی تحت الشعاع خود قرار دهد.
 

 
ah.zaribafan
سلام باتشکر از مجله بسیار خوبتون
یه انتقاد داشتم که امیدوارم با صحه صدر باهاش برخورد کنین نه با هر دیدگاه متعصب احیانا سیاسی...
در شماره 1154 مطلبی خوندم تحت این مضمون:

خاندان هاشمی از مشایی بدترند!
محمود ما یک جگر دارد که با تریلی ۱۸ چرخ هم نمی شود حملش کرد. روزی در مناظره دریایی سیلی می زند به گوش کوسه ماهی و دگر روز مات می کند اسراییل را با کیش ۲ چشمانش در جنوب. جنب سیدحسن نصرالله. محمود ما اگر فقط یک مشایی دارد، قالیباف و دار و دسته اش سراپا مشایی اند. علی فریمانی از مشایی بدتر است. خاندان هاشمی از مشایی بدترند. خود هاشمی هم از مشایی بدتر است و ما به همان دلیل که گاهی دکتر را نقد می کنیم، به وقتش تمام قد و به احترام همه زحمات رییس جمهور برایش کف مرتب می زنیم و می زنیم توی دهان همه بدخواهان دکتر.

در حالیکه رهبری در صحبت های معروف خود در چند جمعه بعد از انتخابات این نکته را-یعنی تهمت به کسی که توان دفاع از خود را ندارد در ملا عام- یکی از زشت ترین کارهای رییس جمهور خواندند و با اینکه در هیچ مسلک انسانی این کار پسندیده و قابل قبول نیست، چه برسد به دین والای اسلام،آوردن این مطلب سبک و اختلاف بر انگیز در ان مجله ارزشمند جای بسی تعجب دارد. ضمن انکه این فرافکنی ها در مورد جناب اقای قالیباف و دیگران مشکلی از مشکلات ما را حل نخواهد کرد. به جای فکر کردن به دل و روده و جگرو .... افراد و سفارش تریلی های 36 چرخ! به فکر چاره ای باشید تا جوانان مملکت ما از این منجلاب فساد اقتصادی و فرهنگی که گریبان گیرشان شده- و گریبان گیرمان شده- رهایی یابند... من صرفا از شما خواهشمندم وجدان خود را قاضی کرده و قضاوت کنید که این گونه صحبت های تفرقه انگیز-که نشاندهنده سبک مغزی نویسنده ان می باشد-دران مجله جایی برای چاپ دارد؟
در آخر اگر صلاح دیدید این جوابیه را در آن مجله چاپ نمایید تا شاید باعث شود کمی فکر کنیم....
با تشکر
 
 
eirmass

خاطره قرار ملاقات با امام رضا علیه السلام

حدود دوسال بود که از آخرین سفرم به مشهد وزیارت امام رضا ع گذشته بود.درهنگام بازگشت نحوه رسیدگی و پذیرائی قطار باعث خستگی و دلزدگی ام ازاین سفر شدوبا خود عهد بستم که لااقل تا پنج سال به مشهد نیایم.
سال بعد من وخانواده به گیلان رفتیم ودرمنزل یکی از اقربا ساکن شدیم .عصر روزبعد تصمیم گرفتیم به زیارت حضرت اشرف ع درآستانه برویم .بخاطر مشکلی که برای خانواده ام ایجاد شده بود من با اشتیاق به زیارت ایشان رفتم و وقتی به حرم آقا رسیدم از اعماق وجودم به او سلام گفتم و از او خواستم که ازخدا بخواهد مشکل ما را حل کند.و سپس نمازخوانده ودرباب زندگی ایشان کتابی را خریدیم وبه همان شهر محل اقامت بازگشتیم که تقریبا نیم ساعت فاصله داشت.فردای آنروز به نماز صبح اهمیت داده ودر دقایق اول بعد از اذان فجر نماز صبح را خواندم .سپس خواب رفتم و دراوائل خواب ازمشکلی که پیش آمده بود گریان بودم ودرحال رازونیازبا خدا بودم که درهمان لحظه خواب وبیداری گوشهایم انگار درحالتی که صدا درحمام میپیچد صدای آقائی را که بسیارخوش صدا بود راشنیدم و من درهمان خواب انگارایشان را که برادر حضرت اشرف بود می شناختم.ایشان بدون معرفی خود فرمودند: دیشب به زیارت ما(منظورش برادرش بود) آمدید و دعا کردید وباصدای زیبا فرمودند: دعای شما مستجاب شد و با لحن گرم وخودمانی فرمودند : بیائید پیش من ! من گریان گفتم یا امام رضا کی بیائیم؟ به ما که مرخصی نمی دهند سپس ایشان مصرانه فرمودند : ساعت هفت ونیم صبح. سپس درهمان حالت خواب سبک من مشتاقانه به بادجه یک بلیط قطار حرکت شتافتم ویک بلیط قطارخواستم و نگاهم که به بلیط قطار افتاد دیدم ساعت حرکت هفت ونیم صبح نوشته شده و دیدم هم همسرم سوار اتومبیل کرایه ودر نزدیکی میدان قزوین پشت راه بندان هستیم ومن ساعتم را دیدم که حدود بیست دقیقه ای به حرکت مانده و درهمین حال عجله از خواب پریدم و همسرم را با فریاد بیدارکردم که پاشو الآن قطار حرکت میکنه وساعت هفته ! نیم ساعت وقت داریم .وچون خوابهایم فراموش میشود بلافاصله خوابم را بوی گفتم تا ازیادم نرود چون احساس کردم مامورانی الهی آمده اند تا این خواب را فراموشم دهند.
بدلیل همان گرفتاری که پیش آمده بودو برنده نشدن درقرعه کشی هتل محل کارم چند ماهی به زیارت امام رضا نرفتیم تا اینکه درقرعه کشی آپارتمانهای مشهد نامم آورده شد.باتفاق وبا یک قطار برقی تندروبه مشهد رفتیم و خودم صبح زود بیدارشدم و بسوی حرم شتافتم واحساس کردم که آقا ساعت هفت ونیم صبح سرش خلوت است .در همان نزدیکی هفت ونیم ناگهان به زیر زمین حرم رفتم تا ضریح اصلی رابیابم و راه را گم کردم و وقتی برگشتم ساعت هفت ونیم گذشته بود .بسیار افسوس خوردم چون اگر ساعت هفت ونیم دقیقا آنجا بودم شاید آقا می آمدند.شاید!بعد که این خواب را به یکی ازبستگانم گفتم ایشان هم نظیر این خواب را درچندین سال پیش که آقا به زیارتش دعوت کرده بودند را برایم نقل کردند.

خاطره عشق امام رضا ع از محمد مسعود ایرجی اصل
 

 
kazem_haj2000

داستان تاريخي اعدام بابک خرمدين

روز قبل از اعدام،خليفه با بزرگان دربارش مشورت كرد كه چگونه بابك را درشهر بگرداند و به مردم نشان بدهد تا همه بتوانند وي را ببينند. بنا بر نظر يكي از درباريان قرار
برآن شد كه وي را سوار بر پيلي كرده در شهر بگردانند.
پيل را با حنا رنگ كردند و نقش و نگار برآن زدند؛ و بابك را در رختي زنانه و بسيارزننده و تحقيركننده برآن نشاندند و درشهر به گردش درآوردند.
پس ازآن مراسم اعدام بابك با سروصداي بسيار زياد با حضور شخص خليفه برفراز سكوي مخصوصي كه براي اين كار دربيرون شهر تهيه شده بود، برگزار شد.
براي آنكه همه‌ي مردم بشنوند كه اكنون دژخيم به بابك نزديك ميشود و دقايقي ديگر بابك اعدام خواهد شد، چندين جارچي در اطراف و اكناف با صداي بلند بانگ ميزدند نَوَد نَوَد اين اسمِ دژخيم بود و همه اورا ميشناختند . ابن الجوزي مينويسد كه وقتي بابك
را براي اعدام بردند خليفه دركنارش نشست و به او گفت: تو كه اينهمه استواري نشان ميدادي اكنون خواهيم ديد كه طاقتت دربرابر مرگ چند است! بابك گفت: خواهيد ديد.
چون يك دست بابك را به شمشير زدند، بابك با خوني كه از بازويش فوران ميكرد صورتش را رنگين كرد. خليفه ازاوپرسيد: چرا چنين كردي؟ بابك گفت: وقتي دستهايم را قطع كنند خونهاي بدنم خارج ميشود و چهره‌ام زرد ميشود، و تو خواهي پنداشت كه رنگ رويم از ترسِ مرگ زرد شده است. چهره‌ام را خونين كردم تا زرديش ديده نشود .
به اين ترتيب دستها و پاهاي بابك را بريدند . چون بابك برزمين درغلتيد، خليفه دستور داد شكمش را بدرد.... پس از ساعاتي كه اين حالت بربابك گذشت، دستور داد سرش را از تن جدا كند.
پس ازآن چوبه‌ي داري در ميدان شهر سامرا افراشتند و لاشه‌ي بابك را بردار زدند، و سرش را خليفه به خراسان فرستاد .

آخرين گفتار بابک (به نوشته کتاب حماسه بابک اثر نادعلي همداني) چنين بوده است :

تو اي معتصم خيال مکن که با کشتن من فرياد استقلال طلبي ايرانيان را خاموش خواهي کرد من لرزه اي بر ارکان حکومت عرب انداخته ام که دير يا زود آن را سرنگون خواهد نمود . تو اکنون که مرا تکه تکه ميکني هزاران بابک در شمال و شرق و غرب ايران ظهور خواهد
کرد و قدرت پوشالي شما پاسداران جهل و ستم را از ميان بر خواهد داشت ! اين را بدان که ايراني هرگز زير بار زور و ستم نخواهد رفت و سلطه بيگانگان را تحمل نخواهد کرد من درسي به جوانان ايران داده ام که هرگز آنرا فراموش نخواهند کرد .
من مردانگي و درس مبارزه را به جوانان ايران آموختم و هم اکنون که جلاد تو شمشيرش را براي بريدن دست و پاهاي من تيز ميکند صدها ايراني با خون بجوش آمده آماده طغيان هستند مازيار هنوز مبارزه ميکند و صدها بابک و مازيار ديگر آماده اند تا مردانه برخيزند و ميهن گرامي را از دست متجاوزان و يوغ اعراب بدوي و مردم فريب برهانند.
روز اعدام بابک خرمدين و تکه تکه کردن بدنش در تاريخ 2 صفر سال 223 هجري قمري انجام گرفت که مسعودي در کتاب مشهور مروج الذهب اين تاريخ را براي ايرانيان بسيار مهم دانسته است اعدام بابك چنان واقعه‌ي مهمي تلقي شد كه محل اعدامش تا چند قرن ديگر
بنام خشبه‌ي بابك يعني چوبه‌ي دار بابك در شهرِ سامرا كه در زمان اعدام بابك پايتخت دولت عباسي بود شهرت همگاني داشت و يكي از نقاط مهم و ديدني شهر تلقي ميشد .
برادر بابك يعني آذين را نيز خليفه به بغداد فرستاد و به نايبش در بغداد دستور نوشت كه اورا مثل بابك اعدام كند.طبري مينويسد كه وقتي دژخيمْ دستها و پاهاي برادر بابك را مي‌بُريد، او نه واكنشي از خودش بروز ميداد و نه فريادي برمي‌آورد. جسد اين مرد را نيز در بغداد بردار كردند. (تاريخ ايران-دکتر خنجي) معتصم خليفه عباسي، چنانکه نظام الملک در سياست نامه خود مي نويسد به شکرانه آنکه سه سردار مبارز ايراني، بابک ، مازيار وافشين را که هر سه آنها به حيله اسير شده بودند به دار آويخته بود، مجلس ضيافتي ترتيب داده بود که در طول آن 3 بار پياپي مجلس را ترک گفت و هربار ساعتي بعد برمي گشت. در بار سوم در پاسخ حاضران که جوياي علت اين غيبت ها شده بودند فاش کرد که در هر بار به يکي از دختران پدر کشته اين سه سردار تجاوز كرده است، و حاضران با او از اين بابت به نماز ايستادند و خداوند را شکر گفتند.

 

 
omidhosseini80

۹ دی؛ پایان توهم «اکثریت» ِ اقلیت

حمایت مادی و معنوی مردم از حکومت، پشتوانه بسیار مهمی برای هر حکومت و هر نظامی است. مشروعیت مردمی، نقش مهمی در قدرت، ثبات و عملکرد حکومت‌ها دارد و اگر نظام‌های سیاسی فاقد حمایت مردمی باشند، با مشکلات زیادی چه در داخل و چه در خارج از کشور مواجه می‌شوند.
در بسیاری از نظام‌های سیاسی، مشارکت سیاسی مردم به حضور آنها در انتخابات مختلف بستگی دارد. در نظام و حکومت ما هم، شرکت مردم در انتخابات یکی از راه‌های مشارکت سیاسی آنهاست و حکومت خود را مدیون این حضور مردمی می‌داند. براین اساس حضور ۴۰ میلیونی مردم در انتخابات سال گذشته، یعنی مهر تایید بر نقش مردم و نیز مشارکت اکثریت مردم ایران در سرنوشت سیاسی خود و به رسمیت شناختن سیستم موجود.
البته در جمهوری اسلامی راه‌های دیگری هم برای نشان دادن حمایت مردم از نظام اسلامی وجود دارد از جمله حضور مردم در راهپیمایی‌های سراسری و تظاهرات مختلفی که هر ساله در حمایت و پشتیبانی از آرمان‌های انقلاب و جمهوری اسلامی برگزار می‌شود. قطعا یکی از باشکوه‌ترین و پرمعناترین تظاهرات سال‌های بعد از انقلاب، خروش سراسری مردم در ۹ دی سال ۸۸ بود.
به طور عام در سال‌های بعد از انقلاب و به طور خاص در سال گذشته، خیلی‌ها سعی کردند به اشکال مختلف این حضور آگاهانه مردم را زیر سوال ببرند. یک روز بالکل منکر پشتوانه مردمی نظام ‌شدند. روزی با اهانت به مردم، ساندیس و برگه ماموریت و مرخصی و اجبار را بهانه کردند و گاهی هم که زیرسوال بردن اصل حضور مردم ناممکن بود، همه جمعیت را همراه و هم جهت با خود و مخالف با نظام اسلامی معرفی کردند!
مثلا بعد از دوم خرداد سال ۷۶، برخی افراد و گروه‌های سیاسی که خود سالها در ارکان حکومتی این نظام حضور داشتند، یکدفعه ژست اپوزوسیون به خود گرفتند، گویی برای اولین بار به قدرت رسیده‌اند! به همین منظور آنها سعی کردند رای ۲۰ میلیونی مردم به سید محمد خاتمی را، مخالفت با نظام اسلامی تعبیر کنند! هرچند شکی نیست که یکی از دلائل پیروزی خاتمی، جواب «نه» به سیاست‌های جناح راست آن روزگار بود، همچنانکه یکی از دلائل پیروزی اصولگرایان در انتخابات مختلف سال‌های اخیر جواب منفی به سیاست‌های اصلاح‌طلبان در سال‌های زمان مسئولیتشان بود.
البته رفتار سیاسی اصلاح‌طلبان ثابت کرده است که آنها نه ظرفیت پیروزی را دارند و نه ظرفیت شکست را، نه تحلیل درستی از ۲ خرداد دارند و نه از ۲۲ خرداد! اصلاح‌طلبان که خود را افرادی بالغ (بلوغ سیاسی) می‌دانند، این بار هم مثل گذشته در اقدامی کودکانه و به دور از آداب و اصول دموکراسی، به آرای مردم احترام نگذاشتند و بخشی از حامیانشان را برای زیر سوال بردن رای اکثریت مردم به خیابان آوردند.
۲۵ خرداد در حقیقت ادامه جو انتخاباتی و هیجانی روزهای تبلیغات قبل از انتخابات بود. در انتخابات سال گذشته، رقابت‌های انتخاباتی آنچنان گرم و پرشور بود که حامیان کاندیداها تا نیمه های شب در خیابان‌ها حضور داشتند. ۲۵ خرداد ادامه چنان جوی بود و طرفداران کاندیدای شکست خورده با دعوت او و اطرافیانش و با بهانه تقلب و البته برخی هم در اعتراض به دروغ «خس و خاشاک» به خیابان آمدند.
درباره ۲۵ خرداد تحلیل‌های اشتباه و اغراق‌آمیزی مطرح شده است. اصلاح طلبان و حامیان جریان فتنه با جنجال و هیاهو سعی کردند جمعیت این روز را میلیونی نشان دهند. اگر سری به سایتهای مختلف این جریان بزنید، ادعاهای متعدد و متناقضی درباره جمعیت ۲۵ خرداد می‌بینید: یک میلیون، دو میلیون، سه میلیون، چهار میلیون و این اواخر پنج میلیون!
کاری به تخمین جمعیت ندارم، مساله مهم اینست که ۲۵ خرداد هنوز یک صحنه انتخاباتی بود و ربطی به مخالفت مردم با نظام نداشت. چرا که عناصر پشت صحنه و شعارهای انحرافی و اهانت آمیز و برنامه‌های بعدی فتنه‌گران هنوز برای بسیاری از مردم و حتی حامیان موسوی مشخص نبود.
به همین علت، رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های ۲۹ خرداد، این قبیل تجمعات را «اردوکشی خیابانی» برای تحت تاثیر قرار دادن انتخابات تفسیر کردند :«زورآزمائى خیابانى بعد از انتخابات کار درستى نیست، بلکه به چالش کشیدن اصل انتخابات و اصل مردم‌سالارى است.» ایشان تاکید کردند که قدرت و جایگاه هر فرد و حزب و گروهی، در روز انتخابات و پای صندوق‌های رای مشخص می‌شود نه در کف خیابان‌ها و اگر قرار باشد  چهارچوبهاى قانونى شکسته شود، در آینده هیچ انتخاباتى دیگر مصونیت نخواهد داشت و هیچ انتخاباتى مورد اعتماد قرار نخواهد گرفت و مصونیت پیدا نخواهد کرد.
البته شکی نیست که در همین راهپیمایی به ظاهر سکوت و آرام نیز، بسیاری از عناصر فرصت‌طلب و مخالف نظام و نیز ارازل و اوباش حضور داشتند که حضورشان ربطی به انتخابات نداشت. همچنانکه در پایان این راهپیمایی به اصطلاح آرام، گروهی به پایگاه بسیج حمله کردند و آنجا را به آتش کشیدند!
در این میان، دستگاه‌ها و رسانه‌های تبلیغاتی جریان فتنه تلاش زیادی کردند تا همچنان این اغتشاشات را، اعتراضات مردمی و معترضان را تا حد امکان اکثریت مردم ایران بنامند. به عنوان مثال سایت فتنه‌گر آینده، بعد از نماز جمعه آقای هاشمی در تاریخ ۲۶ تیرماه، در ادعایی مضحک و خنده‌دار، آنرا نمازجمعه تاریخی و بی‌نظیرترین نمازجمعه تهران بعد از نماز‌های اول انقلاب خواند! این در حالی بود که نمازجمعه مورد نظر، چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی، اصلا و ابدا قابل مقایسه با نماز‌جمعه‌هایی که به امامت رهبر انقلاب برگزار شده و می‌شود، نبود.
همه این تبلیغات پرهیاهو و البته دروغ فتنه‌گران، به این خاطر بود که همچنان خودشان را دارای پشتوانه عظیم مردمی نشان بدهند، اما واقعیت آن است که بعد از خطبه‌های نماز ۲۹ خرداد رهبری، جمعیت معترضان روز به روز کاهش پیدا ‌کرد که این مساله ناشی از فروکش کردن جو تبلیغاتی و هیجانی انتخابات، عدم ارائه پاسخ منطقی و مدارک کافی به ادعای تقلب و مطرح شدن شعارهای انحرافی از سوی فتنه‌گران و رو شدن چهره واقعی آنها بود.
البته جماعت فتنه گر، خشونت و سرکوب را علت کاهش جمعیت معترضان می‌دانستند که این توجیه درستی نبود. برای آنها که با تقلید ناشیانه از انقلاب اسلامی، سعی داشتند نظام اسلامی را سرنگون کنند، خشونت نباید مانع کارشان می‌شد. چرا که مردم ایران در سال ۵۷ علی‌رغم افزایش خشونت‌ها از سوی رژیم طاغوت، یک لحظه هم عقب ننشستند بلکه روز به روز بر تظاهرات و حضور مردم افزوده می‌شد.
البته مقایسه حرکت عظیم مردم در انقلاب اسلامی با حرکت کاریکاتوری جماعت فتنه‌گر، مخصوصا مقایسه عملکرد خشونت بار و ضدانسانی رژیم شاه با جمهوری اسلامی، واقعا ظلم بزرگی است در حق انقلاب اسلامی. اما حرف این است که حتی اگر خشونت‌ها را بپذیریم، این نمی‌تواند توجیه درستی برای کاهش شدید جمعیت فتنه‌گران باشد. واقعیت آن است که با گذشت زمان و با کمرنگ شدن بهانه تقلب، خواسته‌ها و شعارهای دیگری به ادبیات گروه باقیمانده اضافه شد که شعار مورد انتظار اکثریت حامیان موسوی در انتخابات نبود.
همان طوری که قبلا هم نوشتم، رای ۱۴ میلیونی موسوی در انتخابات، به چند گروه، دسته و پایگاه اجتماعی مختلف تعلق داشت که تنها بخش کوچکی از آن، جماعت ضدانقلاب و مخالف با نظام  بودند. بنابراین در اعتراضات و اغتشاشات سال گذشته، وقتی کم‌کم بهانه‌های دیگری جای دروغ تقلب را گرفت، اکثریت حامیان موسوی که دلبسته نظام و رهبری بودند، از صحنه کنار رفتند و مخالفین نظام و البته جمعی از اراذل و اوباش در صحنه باقیماندند که در مناسبت‌های مختلف از جمله روز قدس، روز دانشجو و روز عاشورا همچنان به فتنه‌گری خود ادامه دادند.
اوج اینها را می‌توان در شعارهایی چون «نه غزه نه لبنان» «جمهوری ایرانی» و «مرگ بر اصل ولایت فقیه» و یا حوادث روز عاشورای سال گذشته دید که در نهایت منجر به خشم و خروش سراسری مردم در ۹ دی شد.
۹ دی را باید نتیجه طبیعی صبر، تحمل و گذشت مردم بر چند ماه حرمت‌شکنی، زیاده‌خواهی، قانون شکنی و اهانت جماعت فتنه‌گر دانست. مردمی که خود بهتر از هرکسی می‌دانستند به چه کسی رای داده‌اند. مردمی که می‌دیدند گروهی با توسل به زور و اجبار و جنجال و هیاهو و آشوب و اغتشاش، می‌خواهند رای آنها را نادیده بگیرند. مردمی که دروغ تقلب را در حقیقت توهین به خود و شعور خود می‌دانستند. ۹ دی اعتراض سراسری اکثریت مردم ایران در همه شهرها و روستاهای دور و نزدیک به توهم «اکثریت» اقلیتِ فتنه‌گران در چند خیابان تهران بود.
البته علت اصلی حرکت مردم در ۹ دی، دفاع از انتخابات نبود، چرا که مردم جواب خود را به اصلاح‌طلبان، در روز انتخابات و در پای صندوق‌های رای داده بودند. ۹ دی دفاع از نظام، انقلاب، ولایت فقیه و شخص رهبری بود که فتنه‌گران به بهانه‌ی انتخابات، اینها را هدف گرفته بودند.

لینک هایی از سال گذشته:

واکنش‌های خنده دار سبزها به ۹ دی

اهانت خودنویس به مردم ایران

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  • براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کنيد براي اعضا گروه جالب باشد را مي توانيد به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستيد تا با نام خودتون در  بخش «مطالب ارسالي اعضا» نوشته شود.

  • از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  • منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده(!) انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  • دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، ممنونم! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2010  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

9 دی ماه / 30 دسامبر / 24 محرم

Mobin_s2004@yahoo.com
 9 دی هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
کشته شدن فریدون شاه در جنگ با گرجیان

سي ام دسامبر سال 1120 ميلادي فريدون شاه شروانشاه ( شاه منطقه اي در قفقاز جنوبي كه استالين آن را جمهوري آذربايجان نام نهاد) در جنگ با گرجستاني ها كشته شد و پسرش منوچهر برجاي او نشست. این خاندان كه از سوي دولت ساسانيان به حكومت قفقاز جنوبي منصوب شده بودند پس از فروپاشی امپراتوری ساسانی ایران، با حفظ زبان پارسی و دین زرتشتی به حکومت خود بر آن منطقه (از قرن سوم میلادی ـ دوران اردشیر پاپکان تا سال 1538) ادامه داده بودند که مورخان از آنان به عنوان دودمان شروانشاهيان (شیروانشاهیان) یادکرده اند. این دودمان اواخر قرن هفتم ميلادي هنگامی که قلمرو خودرا معرض حمله یک فرمانده نظامی عرب دید با او سازش کرد و به همینگونه قرنها بعد با مغول و تیموریان، ولی دربرابر حملات شيخ جنید و شيخ حیدر پدر بزرگ و پدر شاه اسماعیل صفوی مقاومت کرد که هر دو در جنگ کشته شدند. شاه اسماعیل در سال 1501 به انتقام خون پدر بزرگ و پدر، باکو پایتخت شروانشاهان را تصرف و کاخ و گورستان سلطنتی آنجارا ویران ساخت. شاه طهماسب پسر شاه اسماعیل بود که دودمان شروانشاهیان را در سال 1538 برانداخت و برادر خود القاص میرزا را بر جای آنان نشاند. خاقانی و نظامی از شعرای معروف دوران شروانشاهیان هستند. پایتخت شروانشاهیان نخست شماخی بود که آن را به باکو منتقل کرده بودند.

 

روزي که قانون اساسي 1906 امضاء شد - نگاهي به روند انتخابات در ايران

مظفرالدين شاه

در اين روز در سال 1285 هجری (30 دسامبر 1906 ميلادي) مظفر الدين شاه قاجار مصوبه قانون اساسي را كه با اجراي آن نظام حكومتي ايران «پارلمانی» مي شد امضاء كرد و ده روز بعد هم درگذشت. اين قانون داراي 51 اصل بود كه بعدا و چندبار اصلاحيه هايي به نام «متمم» بر آن اضافه شد. طرح قانون اساسي سال 1906 ميلادي كه عنوان آن را در آن زمان «نظامنامه» گذارده بودند به جاي مجمع موسسان، توسط چندحقوقدان و سياستمدار انشاء، و در مجلس شورا كه اعضاي آن نيز به صورت خاص تعيين شده بودند تصويب شده بود و احتمالا نفوذ خارجي در تدوين آن بي تاثير نبود. طبق استاندارد جهانی، طرح هرقانون اساسی و اصلاحیه های آن پس از تصویب در مجمع مربوط باید به رفراندم سراسری گذارده شود تا ام القوانین یک ملت گردد.
     نخستين جلسه مجلس شورا در كاخ گلستان تشكيل شده بود كه بعدا به ميدان تاريخي بهارستان منتقل شد و بربالاي سردر مجلس علامت «عدل مظفر» را نصب كردند زيرا كه مظفر الدين شاه گفته بود كه مشروط كردن اختيارات شاه و دولت (سه قوه حکومتی) و تعیین رئیس قوه مجریه (در آن زمان نخست وزیر) با تمایل و رای اعتماد مجلس، آرزوي قلبي و هميشگي او بوده است. علامت «عدل مظفر» كه يك شيئ ملي و تاريخي است و مفهوم آن «پیروزی عدالت» هم می تواند باشد پس از پیروزی انقلاب در بهمن ماه 1357، ديگر در محل خود ديده نمي شود!.
    مروري برتاريخ مشروطيت ايران نشان مي دهد كه اعضاي پارلمان ايران را تقريبا هميشه طبقه خاصي تشكيل مي دادند و يا كساني بودند كه نامشان آشنا بود و يا اين كه كوشيده بودند مردم با نام آنان آشنا شوند. سوء استفاده هاي گوناگون و برگزاري نادرست و سوء جريان انتخابات در طول دمکراسي ايران که داستاني طولاني و رنج آور است باعث شده است که ايرانيان آنطور که بايد به اهميت راي و مشارکت در انتخابات پي نبرده و يا آن را جدي نگيرند. از سال 1359 به اين سوي نيز به دليل كمبود رسانه حرفه اي و مستقل در ايران، مردم آن چنان كه بايد با جزئيات دمكراسي و فرضيه هاي آن آشنا نشدند. تحولات پس از انتخابات خرداد 1388 که نخستين اعتراض جدّي به انتخابات بوده ممکن است ايرانيان را متوجه اهميت "راي" و انتخابات کرده و مشارکت در انتخابات بعدي وسيعتر و با چشم و گوش باز و دقت کامل باشد.
    اصحاب نظر نبود دادگاه قانون اساسی در ایران را که به شکایات مربوط به نقض اصول قانون اساسی رسیدگی ماهوی کند یک نقص در تاریخ دمکراسی معاصر ایران دانسته اند.
    پيش از قانون اساسي سال 1906 هم ايران در دوره هاي متعد داراي دمکراسي بود. در دوران حکومت اشکانیان (از سال 247 پیش از میلاد تا سال 228 بعد از میلاد)، ایران یک دمکراسی بود و مجلس (مهستان) داشت و تعیین جانشینان شاهان (ولیعهدها)، سایر مقامات ارشد، تصمیمات مهم و ضابطه مالیات ها باید به تصویب مهستان می رسید. در دوران اشکانیان همین مجلس چندبار شاه وقت را عزل کرده بود.
     در دوران معاصر، محمدعلي شاه نخستين فردي بود كه به رعايت قانون اساسي سوگند ياد كرد و شاه شد، ولي زودتر از همه زير سوگند خود زد و مشروطيت را تعطيل كرد. 
دوران حكومت مرحوم دكتر مصدق زياد طول نكشيد تا دمكراسي در ذهن مردم نقش بندد. در اين دوره 29 ماهه، وي با نطقهاي خود و تشويق ايرانيان به تشكيل اجتماعات (که نياز به کسب مجوز نداشت و تنها لازم بود که زمان و مکان برگزاري آن قبلا به پليس و مراجع مربوط اطلاع داده شود) و دادن راي، دقت در انتخاب فرد و افراد (نامزدها)، خواندن روزنامه كه دريافت مجوز انتشار آن شرايط سخت و مبهم نداشت و طرح اعتراض نسبت به تصميمات دولت، ايرانيان را وارد دنياي دمكراسي كرده بود كه پس از سقوط دولت او ، عكس آن رفتار شد و مردم هرچه را كه فراگرفته بودند به فراموشي سپردند و رشته ها دوباره پنبه شد. پس از براندازي 28 امرداد کار ترس از دمکراسي واقعي به جايي رسيده بود که تا سالها؛ واژه هاي اعتصاب، تظاهرات، انقلاب و نظاير آنها حتي واژه دمکراسي عملا از كلمات ممنوعه شده بود.

 

دستگيري فروهر در دي ماه 1332

دهم دي ماه 1332 (شب هنگام) داريوش فروهر رئيس وقت حزب پان ايرانيست را كه از بيست و هشتم امرداد (روز براندازي دولت مصدق) ناپديد شده بود درحال خواب در خانه دكتر حسن نظمي انصاري دستگير كردند و به فرمانداري نظامي بردند.
     اتهام او حمايت از کارهاي مصدق و دليل آن (بزعم دولت وقت) فرار فروهر از بيمارستان سينا در غروب 28 امرداد 1332 و اطلاع از پيروزي سرلشکر فضل الله زاهدي بود!. فروهر پيش از ظهر 28 امرداد در جريان حمله عوامل كودتا به دفتر حزب پان ايرانيست مجروح و به بيمارستان سينا منتقل شده بود.

 

پايان ماموريت "لوي هندرسون" در ايران؛ نگاهي به نظرات و فعاليت هاي ديپلماتيک هندرسون ضد کمونيست که يکي از عوامل براندازي مصدق بود

Loy Wesley Henderson

چهار روز پس از آغاز بهره برداري از نفت ايران توسط كنسرسيوم شركتهاي نفتي غرب و سه هفته بعد از ديدار شاه از آمريكا و دادن وعده پيوستن به اتحاديه نظامي غرب و 16 ماه پس از براندازي 28 امرداد، «لوي هندر سون» ديپلمات ضدشوروي آمريكا كه به معاونت خارجه اين كشور منصوب شده بود نهم ديماه 1333 (30 دسامبر 1954) تهران را ترك كرد. وي از سال 1951 (1330 هجري خورشيدي) سفير آمريكا در تهران و طبق نوشته ها، يكي از عوامل براندازي 28 امرداد 1332 بود. هندر سون كه در سال 1957 بازنشسته و در سال 1986 در يك خانه سالمندان در گذشت از سال 1922 وارد كار ديپلماتيك شده بود. وي 94 سال عمر کرد.
    هندرسون كه در آركانزا به دنيا آمده بود و پدرش كشيش بود از آغاز كار كمر به جلوگيري ازگسترش كمونيسم و همچنين بسط نفود دولت مسکو بسته بود. او در دهه 1920 در آمريكا كار بررسي ميزان همكاريهاي چپهاي اين كشور با شوروي را برعهده داشت و سپس با تبعيديان و فراريان از شوروي تماس برقرار كرده و آنگاه مامور در كشورهاي بالتيك شده بود تا از نزديك فعاليت هاي شوروي را زير نظر داشته باشد.
    پس از برقراري مناسبات سياسي ميان آمريكا و شوروي در دهه 1930، هندرسون در سفارت تازه تاسيس امريكا در مسكو صاحب مقام شد و سپس همين كار را در كشورهاي اروپاي شرقي داشت. وي بااين تجربه وسيع، از فرصت فشار شوروي به تركيه و بپاخيزي كمونيستهاي يونان استفاده كرد و با كمك "جورج كنان" ترومن را قانع به در پيش گرفتن سياست تازه اي كرد كه منجر به صدور دكترين ترومن و محاصره شوروي و اتحاد نظامي با تركيه و كمك گسترده به دولت يونان شد.
    هندرسون كه پس از كمونيسم، نفت را يك کالاي اقتصادي - سياسي (استراتژيک) و در عين حال مسئله ساز و دردسر آفرين تشخيص داده بود خواست كه به ماموريت عراق فرستاده شود و در اينجا دقيقا از اوضاع جهان عرب و وضعيت و سياست هاي نفت آگاه شد؛ به گونه اي كه هنگام بحث از تقسيم فلسطين ميان يهوديان و اعراب نظر ديگري را مطرح ساخت و چون موفق نشد فكر خود را به كرسي بنشاند ماموريت هند (که با مشکلات پس از تجزيه رو به رو بود) گرفت و به دهلي نو رفت و در پي ملي شدن نفت ايران و تبديل تهران به يک كانون خطر براي غرب و حساس شدن اوضاع، سفير امريكا در تهران شد. وي که يک جنوبي آمريکايي تمام عيار (خشن، اخمو و قاطع) بود ازدكتر مصدق تا آنجا كه كارهاي او به تقويت ناسيوناليسم ايراني و گسترش دمكراسي مي انجاميد جانبداري كرد زيرا كه با اين دو عامل از پيشرفت كمونيسم و بسط نفود شوروي جلوگيري مي شد، ولي از لحظه اي كه احساس كرد ادامه تحريم اقتصادي ايران از سوي انگلستان زندگي را بر مردم سخت كرده و متمايل به حزب توده شده اند و در چند تظاهرات قدرت اين حزب را به چشم ديد تغيير نظر داد و نه تنها از توطئه هاي انگلستان بر ضد دكتر مصدق جلوگيري نكرد بلكه در صدد همكاري با مساعي براندازي او و روي كار اوردن مقامهاي ايراني موافق اتحاد ايران با غرب و سپردن كار نفت به شركتهاي غربي بر آمد و با دو ــ سه رفت و آمد سريع به خارج از ايران در تابستان 1332، مسئله ايران به سود غرب حل شد و ....

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
 در چنين روزي

09/10/59
اهم اقدامات امروز دشمن اجراي آتش بر روي شهرهاي اهواز و دزفول ، بمباران دهلران و اتصال جاده تداركاتي نشوه ـ جوفير .

گزارش مركز فرماندهي سپاه در غرب كشور از علائم حمله احتمالي دشمن به منطقه دهلران و تبعات آن .

تظاهرات براي آزادي دو تن از اعضاء هيات واگذاري زمين در سنندج و شهادت آنها در اسارت به دست ضد انقلاب .

اعلام مواضع سخنگوي دولت ( بهزاد نبوي ) در قبال تحركات ضد انقلاب در كردستان ، همكاري آنان با عراق و مسألة خودمختاري ـ گزارش راديو اسرائيل از تشديد شورشهاي قومي در مناطق كردنشين ايران به سود عراق .

مصوبه مجلس در مورد استفاده سپاه از نيروهاي وظيفه .

تاكيد آيت الله بهشتي برحفظ آرامش خاطر امت و امام و جلوگيري از بهره گيري بيگانگان از اختلافات داخلي .

اظهارات رئيس مجلس و سخنگوي دولت ايران و نيز وزراي خارجه آمريكا و پاكستان دربارة گروگانها.

تحليل خصمانه راديو آمريكا درباره تبعات جنگ و آوارگان جنگي ايران .

پيروزي مسلم عراق در تحليل راديو امان با توجه به ادامه جنگ در خاك ايران و تشديد اختلافات داخلي بين سران جمهوري اسلامي ، تيرگي روابط ايران و شوروي ، آغاز صادرات نفت شمال عراق و … ارجحيت فرانسه و يوگسلاوي در استفاده از نفت عراق به دليل كمكهاي اين دو كشور به عراق از جمله نقش فرانسه در دستيابي عراق به تكنولوژي هسته اي .

مواضع سازمان مجاهدين خلق درباره دستگيري و محكوميت وابستگان اين سازمان به دليل فعاليتهاي تشكيلاتي و غير قانوني در جبه ها .
 

Mobin_s2004@yahoo.com
 30 دسامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
تزار تظاهرات را با توپ سركوب كرد!

نيکلاي دوم

تزار نيكلاي دوم امپراتور روسيه براي سركوب كردن تظاهرات 150 هزار نفري مسكو كه 23 روز ادامه داشت، 30 دسامبر سال 1905 دستور داد كه تظاهر كنندگان را زير آتش توپ قراردهند!. در اين تير اندازي بيش از ده هزار تن كشته شدند. تظاهرات در طول سال 1905 در بيشتر شهرهاي روسيه جريان داشت كه تظاهرات مسكو در ماه دسامبر وسيعتر از همه بود و تظاهر كنندگان كه به كمبود و گراني مايحتاج زندگي، وجود فساد اداري و نيز نبود آزادي اعتراض داشتند خيابانهاي مسكو را بسته بودند.

 

نخستين رئيس جمهور در چين و تصميمات جالب او درباره امپراتور برکنار شده و مقامات دولتي

Sun Yat - Sen

سي ام دسامبر سال 1911 روزي است كه براي نخستين بار چين داراي رئيس جمهور شد. در اين روز شوراي انقلاب چين، دكتر سون يات ــ سن Dr. Sun Yat - Sen رهبر انقلاب را به عنوان رئيس جمهور موقت چين بر گزيد. وی به امپراتور خردسال از دودمان «منچو» و ساير اعضاي خاندان سلطنت امان داد و اجازه داد كه در همان كاخ سلطنتي با دريافت مقرري معيّن به زندگي خود ادامه دهند، به اين شرط كه وارد توطئه بر ضد نظام جمهوري نشوند. «سون ـ یات ـ سن» سپس دستور داد كه تفويض اختيارات به آرامي صورت گيرد و مقامات اداري به تدريج و تنها درصورت ادامه فساد و يا ثبوت عدم لياقت و يافتن جانشين بهتر برايشان تعويض شوند و مقررّي آنان پس از عزل، در صورتي که پس از تغيير نظام حکومتي مرتکب جرم اداري و فعاليت ضد انفلابي نشده باشند قطع نشود و پرداخت آن طبق ضوابطی عادلانه که تدوین خواهد شد ادامه یابد.

 

برخي ديگر از رويدادهاي 30 دسامبر

  • 39:   تيتوس كه از سال 79 تا 81 ميلادي امپراتور روم بود به دنيا آمد. او در سال 70 ميلادي كه يك ژنرال رومي بود اورشليم را تصرف و ويران ساخت و يهوديان را از فلسطين پراكنده كرد. تيتوس كه 23 ژوئن سال 79 ميلادي با راي سناي روم امپراتور شده بود 19 سپتامبر سال 81 بر اثر ابتلا به طاعون درگذشت.

  • 1893:   دولت آمريكا 45 هزار مايل مربع از اراضي كشور مكزيك را از اين كشور خريداري و ضميمه خاك خود كرد.

  • 1900:   دولت انگلستان بر اخبار جنگ با بوئرها (سفيد پوستان هلندي مهاجر در افريقاي جنوبي) سانسور برقرار كرد تا مردم انگلستان از ناموفق بودن نيروهاي نظامي اين كشور در اين جنگ آگاه نشوند!. جنگ بوئرها، آغاز پايان امپراتوري انگلستان بشمار آمده است.

  • 1903:   يك تئاتر در شيكاگو آمريكا هنگام نمايش آتش گرفت و از 2000 تماشاگر 576 تن كشته شدند كه عمدتا در بالكن تئاتر نشسته بودند.

  • 1908:   امروز اعلام شد كه در زلزله پريروز جنوب ايتاليا بيش از يكصدهزار تن جان باخته اند كه 84 هزار تن از آنان از ساكنان شهر مسينا بودند.

  • 1908:   ( 1287خورشيدي ): شيخ فضل الله نوري كه با مشروطيت مخالفت مي كرد مورد حمله حاميان مشروطيت قرار گرفت و مجروح شد.

  • 1921:   مجلس شورا عضويت ايران در جامعه ملل را تصويب كرد.

  • 1922:   تغيير نام روسيه شوروي به اتحاد جماهير شوروي سوسياليستي از چنين روزي رسميت يافت.

  • 1964:   بيش از پانصد هندي به اتهام جاسوسي براي چين بازداشت شدند.

  • 1964:   ( 1343 خورشيدي): بنياد فرهنگ ايران به منطور حراست از ميراث فرهنگي از جمله خالص سازي زبان پارسي آغاز بكار كرد.

  • 1975:   در فرودگاه« لاگارديا» در شهر نيويورك يك جامه دان حاوي بمب روي نوار نقاله منفجر شد كه بر اثر آن 14 تن كشته و 70 نفر مجروح شدند.

  • 1985:   تقريبا همزمان در فرودگاههاي رم و وين به جايگاه شركت هواپيمايي اسرائيل با نارنجك و مسلسل حمله شد كه منجر به مرگ 14 نفر و جرح بيش از يكصد نفر گرديد.

  • 1986:   رونالد ريگن رئيس جمهور وقت آمريكا موضوع فروش اسلحه به ايران (ماجراي ايران ــ كنترا) را يك اشتباه سياسي دولت خود خواند.
        

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     24 محرم
    Mobin_s2004@yahoo.com

    تولد حاج ملاهادي استر آبادي
     از فقيهان نامدار شيعي

    24 محرم 1272 - حاج ملاهادي استر آبادي از فقيهان نامدار شيعي در استر آباد گرگان بدنيا آمد . استر آبادي دوران تحصيل خود را در مشهد سپري كرد . سپس عازم عراق شد و پس از باز گشت به وطن به تدريس و تربيت عشاق علوم ديني مشغول شد . استر آبادي ضمن تدريس به تحرير نيز مي پرداخت كه تحرير نقارير شيخ جعفر كيير از آن جمله بشمار ميرود .

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    4
    14

    اهواز

    9
    23

    تبريز

    -1
    12

    شيراز

    -2
    16

    مشهد

    -1
    14

    بندرعباس

    9
    26

    کرمان

    -6
    14

    اصفهان

    -4
    13

    يزد

    0
    16

    کرمانشاه

    -1
    13

    اراک

    -4
    8

    رشت

    11
    17

    دبی

    14
    24

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1410 تومان
    1078 تومان
    1688 تومان
    1310 تومان
    285 تومان
    295 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    360000 تومان
    179000 تومان
    90000 تومان
    388000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح قديم:

     

    اوقات شرعي (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:42
    طلوع خورشيد : 07:13
    اذان ظهر : 12:06
    غروب خورشيد : 17:00
    اذان مغرب : 17:22
    نيمه شب شرعي : 23:21
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    SauceINK 
    دسامبر / ژانویه 2011

    جديدترين شماره از مجله SauceINK

    تاريخ انتشار: ژانویه 2011
    تعداد صفحات مجله: 127
    حجم فايل: 34 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينکهاي دانلود غيرمستقيم، از سايت محبوب «هات فایل» مي باشند.


     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    خودکاری برای کاهش استرس
     هنگام نوشتن

    اضطراب و دلهره در برخی از افراد با لرزش های خفیف دست همراه است و گاهی می توان آثار این ارتعاشات را به وضوح در دست خطشان دید. بدتر آنکه گاهی اوقات مجبور می شویم با داشتن اضطراب و فشار های روحی شدید به سوالات امتحانی پاسخ دهیم، گزارش کاری را برای رئیس خود آماده کنیم و یا خبری را در زمانی اندک برای تحریریه یک روزنامه بنویسیم.
    آقای Bruns ، دانشجوی دوره دکتری از دانشگاه تکنولوژی Delf در هلند، خودکاری را طراحی کرده که می تواند ارتعاشات ناشی از استرس فرد را در هنگام نوشتن تشخیص داده و او را مجبور به کنترل فشار روحی خود و رسیدن به شرایط تعادل برای نوشتن و تمرکز کردن وادار کند.
    به محض اینکه فرد این خودکار را برای نوشتن در دست می گیرد به کمک سنسور های حرکتی و الکترومغناطیسی تعبیه شده در این خودکار بررسی می شود. اگر لرزش دست زیاد باشد، سنسور های حرکتی وارد عمل می شوند و عملا گرفتن خودکار را در دست سخت تر و به دنبال آن نوشتن را در شرایط داشتن اضطراب، غیر ممکن می سازند!
    افرادی که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند؛ برای درمان کافی است با خود عهد ببندند که برای مدت زمانی تنها و تنها برای نوشتن از این خودکار استفاده کنند. زمانی که خودکار آنها در شرایط داشتن استرس و دلهره به نوشتن تن ندهد؛ خود به خود مجبور می شوند که برای کنترل تنش های روحی اقدام کنند.
    آزمایشات انجام گرفته نشان می دهد افرادی که از این خودکار کمک گرفته اند، 5% ضربان قلب طبیعی تر (که ناشی از کنترل اضطراب است) داشته و تمرکز آنها برای نوشتن، در شرایط روحیِ مساعد تر بوده است.
    هنوز از زمان تولید انبوه این خودکار و قیمت تمام شده آن خبری در دسترس نیست. اما بی شک داشتن این خودکار می تواند به عنوان یک وسیله آموزشی- درمانی برای افرادی که در کنار اظطراب های روحی مجبور به نوشتن هستند، بسیار مفید باشد.

     

    بهترین تلویزیون های سه بعدی

    تلویزیون های سه بعدی نسل جدیدی اند که در حال جایگزین شدن با تلویزیون های فعلی هستند. تا به حال برای انتخاب مناسب از میان تلویزیون های پلاسما، ال سی دی و LED ‏ مطالب مختلفی خوانده اید. اما اگر بخواهید یک تلویزیون سه بعدی انتخاب کنید سراغ کدام سازنده ها می روید؟ قرار است در این مطلب پاسخ این سوال را پیدا کنید.

    ‏ ‏Panasonic TC-P50VT25 ‏ ‏‏
    در بازار سه بعدی ها، پاناسونیک در حال حاضر حرف اول را می زند. مدل ۵۰ اینچی Panasonic TC-P50VT25 در واقع از نسل دوم تلویزیون های سه بعدی این شرکت محسوب می شود و فعلا بهترین تلویزیون سه بعدی است که می توانید بخرید. با رزولیشن 1920 در 1080 و Refresh Rate: 96 Hz معمولا در میان تلویزیون های همیشه ایرادهایی پیدا می شود اما این تلویزیون صحنه های سریع را بدون هیچ مشکلی به صورت سه بعدی تحویل شما می دهد و داشتن اش شما را کاملا راضی خواهد کرد. قیمت این مدل حدود ۱۷۰۰ دلار است. ‏

    ‏ ‏Samsung UN46C8000 ‏ ‏‏
    این محصول سامسونگ با طراحی زیبا و کیفیت عالی برای پخش تصاویر سه بعدی در تمام آزمایش ها نسبتا عالی عمل کرده است. صحفه ۴۶ اینچی آن دارای رزولیشن 1920 در 1080 است و Refresh Rate: 240 Hz دارد. می توانید آن را با قیمت ۱۹۰۰ دلار داشته باشید. ‏

    ‏ ‏ Sony XBR-52HX909 ‏ ‏‏
    رتبه سوم لیست متعلق به تلویزیون گران قیمت ۵۲ اینچی سونی است. رزولیشن این یکی هم مانند قبلی ها است اما نوبت به قیمت که می رسد شما با یک عدد ۳۶۰۰ دلاری طرف هستید که ممکن است به راحتی سراغ اش نروید. این تلویزیون در حالتی که تصاویر دو بعدی هم پخش می کند یک تلویزیون عالی محسوب میشود و تنها مشکل اش در پخش بعضی تصاویر سه بعدی با پس زمینه برخی صحنه ها است که ممکن است آنها را با کمی ایراد نشان دهد. ‏

    ‏‏Panasonic TC-P50VT20 ‏ ‏‏
    باز هم یک محصول دیگر از پاناسونیک. این یکی جزو نسل اول این شرکت به حساب می آید اما همچنان جزو بهترین های سه بعدی محسوب می شود. هر چند در پخش تصاویر سه بعدی به خصوص در پخش تصاویر با کنتراست بالا کمی مشکل دارد اما از آنجایی که حدود یک سال است به بازار ارایه شده می توانید سایز ۵۰ اینچی اش را با قیمتی حدود ۱۷۰۰ دلار بخرید و نسبت به بقیه ارزان تر محسوب میشود. ‏

    ‏ ‏Samsung UN55C7000 ‏ ‏‏
    نفر آخر در این لیست ۵ تایی محصولی از سامسونگ است با سایز ۵۵ اینچ، رزولیشن 1920 در 1080 و Refresh Rate: 240 Hz. طراحی این یکی هم جزو بهترین ها محسوب می شود. این تلویزیون در بیشتر صحنه ها تصاویری عالی به صورت سه بعدی تحویل شما می دهد اما این یکی هم در بعضی نقاط، با کنتراست بالا، مشکلاتی دارد. می توانید این محصول را با قیمتی حدود ۲۰۰۰ دلار بخرید. ‏

    اگر قصد دارید این روز ها سراغ خرید تلویویزون سه بعدی بروید می توانید یکی از این مدل ها را به عنوان بهترین های حال حاضر انتخاب کنید. شما در خانه تلویزیون سه بعدی دارید؟ اگر هنوز ندارید آیا قصد دارید طی یکسال آینده سراغ شان بروید؟ یا فکر می کنید هنوز برای خرید تلویزیون های سه بعدی زود است؟

     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    پرانرژی بودن تا ساعات پایانی کار

    معمولا تمام کسانی که به طور تمام وقت در محیطی کار می کنند، وقتی به یکی دو ساعت پایانی روز کاری نزدیک می شوند، احساس خستگی می کنند و انرژی کمتری برای کار کردن دارند. در اینجا چند توصیه به شما ارایه می دهیم که به کمک آن می توانید از ساعات پایانی روز کاری خود استفاده بهتری بکنید.

    ▪ درست بنشینید بررسی ها نشان داده است در ساعات پایانی یک روز کاری، خستگی درست ننشستن و بد بودن حالت بدنی سبب خستگی ستون فقرات شده و اکسیژن رسانی به مغز را کم می کند که این به طور نامطلوبی بر سطح قند خون نیز تاثیر می گذارد. توصیه ما به شما این است که آینه کوچکی روی میز محل کارتان قرار بدهید و در طول روز وضعیت بدن خود را نگاه کنید. درست و صاف روی صندلی بنشینید و به خودتان در حین کار انرژی مثبت بدهید. با این کار در ساعات پایانی روز کاری و پس از اتمام فعالیت با حالتی خسته محل کار را ترک نمی کنید.

    ▪ از نور قرمز و سفید همراه با هم استفاده کنید تحقیقات بسیاری نشان داده است نور سفید لامپ های مهتابی می تواند تا ۲۰ درصد خستگی را افزایش دهد. در حقیقت با روشن شدن این نوع لامپ ها فرد گمان می کند به لحظه غروب آفتاب نزدیک شده است. در واقع رنگ آبی روشن گیرنده ملانوسپین را تحت تاثیر قرار می دهد و عمل آن را مختل می کند در حالی که این گیرنده عامل فعال شدن هیپوتالاموس در محدوده مغز و هوشیاری است. تعویض لامپ ها با رنگ قرمز به مغز سیگنال های اشتباهی را می فرستد و به آن القا می کند که هنوز اوایل ساعات کاری است.

    ▪ چای بنوشید توصیه دیگر ما به شما این است که یکی دو ساعت بعد از خوردن ناهار یعنی حوالی ساعت ۵/۳ ۴ یک استکان چای بنوشید. چای حاوی ترکیباتی است که در سطح هورمون توازن برقرار می کند و فشار خون را پایین می آورد و اجازه می دهد برای مدت شش ساعت انرژی در بدن شما ذخیره شود.

    ▪ از نعناع کمک بگیرید طبق تحقیقات پژوهشگران دانشگاه کورنل در آمریکا عطر نعناع میزان تمرکز را برای مدت کوتاهی تا ۱۵ درصد افزایش می دهد. به گفته متخصصان تغذیه، نعناع حاوی اسانسی است که به تقویت هیپوتالاموس مغز شما کمک می کند. تنفس عمیق از طریق بینی کمک می کند عطر نعناع به راحتی از غشای بینی تان جذب شود و در خون جریان پیدا کند.

    ▪ هر از چندگاهی از پنجره بیرون را نگاه کنید طبق بررسی های محققان دانشگاه سوری تماشا کردن فضای بیرون برای مدت ۵ دقیقه قبل از اینکه شما محل کارتان را ترک کنید می تواند احساس خستگی را در شما به میزان ۲۵ درصد کاهش بدهد. اگر شما در یک انبار بزرگ کار می کنید لامپ روشنایی روزانه نصب کنید. فقط به یاد داشته باشید که قبل از اینکه محل کارتان را ترک کنید آن را خاموش کنید.

     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    گرم کردن محیط خانه

    گرم کردن محیط خانه یکی از مشکلات خانواده هاست ولی با به کاربستن توصیه های زیر می توانید این مشکل را حل کنید:

    ۱) تمام پنجره ها را کاملاً ببندید و قفل کنید ولی در طول روز، زمانی که دمای خارج بیشتر از داخل است آنها را باز نمائید.

    ۲) تمام منافذ پنجره ها را مسدود کنید. برای این کار می توانید از پلاستیک یا یک حوله استفاده نمائید.

    ۳) درجلوی پنجره هایی که نورگیر هستند کرکره های عمودی آویزان کنید.
    این کار باعث می شود هوای سرد بیرون بماند و هوای داخل خانه گرم شود.
    شما در ضمن می توانید منافذ پنجره های خود را با ورقه های پلاستیکی بپوشانید.

    ۴) درها را قفل کنید. اطراف چارچوب در و زیر آن را بپوشانید، برای این کار یک حوله به کار ببرید.

    ۵) از اتاق های کوچکتر استفاده کنید. به عنوان مثال اگر اتاق خواب شما از اتاق نشیمن کوچکتر است جای آنها را عوض کنید.

    ۶) دراتاق هایی که از آنها استفاده نمی شود را ببندید. این کار، سد دیگری میان شما و هوای سرد بیرون ایجاد می کند و در ضمن به کاهش جریان هوا و در نتیجه حفظ بهتر گرمای آن منجر می شود. از درستی کار هیترها مطمئن شوید. یادتان باشد هوای سرد به اتاق های گرم برمی گردد و بنابر این می تواند به آسانی جریان یابد.

    ۷) پرده ها را بکشید. پرده های سنگین مانع از خروج هوای داخل خواهند شد. فقط در هوای آفتابی پرده ها را کنار بکشید.

    ۸) بر روی کف اتاق حتما یک فرش یا گلیم پهن کنید.

    ۹) زیر زمین را عایق کاری کنید.

    ۱۰) ورزش کردن را از یاد نبرید. ۲۰ دقیقه ورزش شما را گرم کرده و گرمای بدنتان را حفظ می کند. یادتان باشد بدن سالم معمولاً در برابر سرما مقاومت بیشتری دارد.

    ۱۱) لباس گرم بپوشید. درهنگام سرما، یک کلاه، دوست شماره یک شما محسوب می شود! بخش قابل توجهی از گرمای بدن را طریق سر از دست می رود، بنابر این گرم نگه داشتن آن اهمیت زیادی دارد.لباس های یقه اسکی می تواند بسیار موثر باشد. چند لباس پشمی یا کتانی بر روی هم بپوشید. کت زمستانی خود را برتن نکنید. درغیر این صورت در بیرون از خانه چیزی برای پوشیدن نخواهید داشت! وقتی درخانه نشسته اید یک پتو بر روی دوش خود بیندازید.

    ۱۲) اگر همچنان درپاهای خود احساس سرما می کنید یک جفت جوراب ضخیم و تیره بپوشید. در صورت لزوم از جوراب های بیشتری استفاده کنید.

    ۱۳) بخار، میزان رطوبت را در خانه شما افزایش می دهد، زیرا هوا را متراکم تر می کند. گرم کردن هوای نمناک نیاز به انرژی بیشتری دارد.
    بیش از حد لزوم به آشپزخانه نپردازید. این کار رطوبت خانه را بیشتر می کند. به جای این کار برای گرم کردن آشپزخانه و خشک کردن هوا، شیرینی یا کلوچه بپزید. با این کار شما با یک تیر دو نشان می زنید: هم آشپزخانه شما گرم تر می شود و هم شیرینی های خوشمزه خانگی خواهید داشت!

    ۱۴) آشامیدنی های گرم بنوشید. بهتر است برای خودتان یک فنجان چای گرم درست کنید و یک کاسه سوپ گرم نیز بخورید.

    ۱۵) چند شمع روشن کنید. شمع گرمای زیادی ایجاد می کند ولی حواستان باشد که آن را کجا می گذارید. با کمی تلاش می توانید شمع های ارزان قیمت پیدا کنید!

    ۱۶) بر فعالیت خود بیفزائید. حرکت کردن، بدن را گرم می کند. با فعالیت بیشتر، خون، بهتر جریان می یابد و انگشتان دست و پای شما گرم می شود.

    ۱۷) باید علت ایجاد چنین شرایطی را پیدا کنید. اگر خانه شما به علت کمبود انرژی، سرد است توصیه های فوق می تواند موثر باشد ولی اگر پول کافی برای گرم کردن خانه خود ندارید باید برای فراهم کردن آن تلاش کنید.
    به آسایش خود اهمیت دهید و به دنبال حل مشکلات باشید.
    شما نباید درسرما بمانید!

    ۱۸) تا آنجا که امکان دارد اجازه دهید آفتاب به خانه شما راه یابد.
    بر روی دیوارهایی که در معرض تابش آفتاب قرار دارند چیزی تکیه ندهید.

    ۱۹) به جای گرم کردن کل اتاق یا خانه، بر روی تشک های گرم بنشینید.

    ۲۰) از حوله ای استفاده کنید که مثل لباس می پوشند. این حوله همانند یک پتوی کرکی آستین دار است و بسیار گرم و راحت می باشد و شما حتی می توانید درموقع خواب نیز آن را بپوشید!

    ۲۱) به کتابخانه، اماکن عمومی و منازل دوستان خود زیاد سرد بزنید.
     

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    وسایل مورد نیاز در کیف لوازم آرایش شما
     در سفر

    هیچ گاه خانه را بدون یک کیف آرایشی ضروری ترک نکنید!

    قطعاً در کشوی آرایش شما , لوازم آرایش متعددی وجود دارد که هنگام بیرون رفتن از منزل لازم نیست همه آنها را با خود ببرید.
    موارد زیر به لوازم آرایشی اساسی اشاره دارد که هنگام بیرون آمدن از خانه باید در کیف سفری خود به همراه داشته باشید . کیف های سفری معمولاً دارای یک آیینه نیز می باشند که بسیار قابل استفاده است.

    1- کرم ضد آفتاب خوب :
    مواد آرایشی نمی تواند از پوست شما در مقابل اشعه UV خورشید محافظت کند. کرم نرم کننده ای تهیه کنید که ضد آفتاب هم داشته باشد در اینصورت شما یک محصول دوکاره خواهید داشت که هم پوستتان را نرم و صاف نگه داشته و هم از خسارت اشعه آفتاب جلوگیری خواهد کرد. در عین حال می توانید نوع سفری آن را بخرید که جای کمتری هم در کیفتان بگیرد.

    2- شما یک پایه آرایشی خوب نیاز دارید که وقتی می خواهید بیرون بروید پوست صورت شما را صاف و یکنواخت کرده و روزنه ها و سوراخ های قابل رویت آن را به حداقل برساند و نقصهای پوست را پنهان کند , که این فقط کار خودتان است.
    شما نیاز به یک پودر فشرده برای روتوش سریع پوستتان خواهید داشت در زمانی که شما وقت لازم برای ترمیم آرایشتان ندارید.

    3- ریمل در کیف لوازم آرایش شما نیز بسیار ضروری است . معمولاً چشمها نقطه کانونی صورت هستند و قطعاً شما دوست دارید که همیشه زیبا و درخشان باشند.
    یک ریمل ضدآب انتخاب کنید که اگر مثلاً به سینما رفتید و فیلمی دیدید که اشکتان درآمد و یا به ساحل دریا رفتید مشکلی ایجاد نشود.

    4- یک مداد دوکاره تهیه کنید که به عنوان خط چشم نیز کار کند , برای خانمهایی که پوستشان سبزه است مداد قهوه ای کاربرد بیشتری دارد , البته برای سبزه های تیره مداد سیاه ترجیح دارد.

    5- آرایش چشمتان را با یک سایه چشم کامل کنید. سایه ها با رنگ های اصلی , تیره , روشن و رنگهای تاثیر گذار در بازار یافت می شوند.

    6- برای لب ها همیشه باید یک مرطوب کننده همراه داشته باشید تا همیشه لبهایتان را نرم و صاف نگه دارد چون رژ یا خط لب موجب برطرف شدن پستی بلندی ها و سطح ناصاف لب ها نمی شود.
    اگر می خواهید برای عصر بیرون بروید از مداد لبی استفاده کنید که فقط یک درجه تیره تر از رژ لبتان باشد و از برق لب نیز استفاده کنید و برق لب می تواند در طول روز زیبایی ظاهرتان را تامین کند.

    7- فرچه ی آرایشی فراموش نشود , برای کیف لوازم آرایش سفری می توانید از فرچه هایی که دسته آن جمع می شود استفاده کنید.

    8- در خاتمه حتماً کیف سفری تهیه کنید که درب آن طوری بسته شود که لوازم داخل آن ( کرم و پودر و ... ) به درون کیفتان نریخته و آن را آغشته به مواد آرایشی نکند.


    .: گزینه هایی برای موقعیت های خاص
    همواره بهتر است که سبک سفر کنید , اما شما ممکن است بخواهید نگاهی به موارد زیر بیندازید که ممکن است به آنها در مواردی نیاز پیدا کنید.
    موچین ایده خوبی است . هیچ چیز نمی تواد بهتر از یک آرایش مناسب ابرو به سرعت کامل بودن آرایش شما را نمایان سازد. شما می توانید موچین را با جعبه آن بخرید که به این ترتیب از سوراخ شدن و آسیب رسیدن به سایر اشیای داخل کیف شما به وسیله لبه های تیز موچین جلوگیری شود.
    یک وسیله نجات بخش دیگر سوهان است , اگر تابحال یکی از ناخن های شما شکسته باشد شما حتما متوجه شده اید که آن لبه های تیز ناخن وحشتناک به نظر می رسند و به هر چیزی گیر می کنند.
    فراموش نکنید که همیشه یک بسته خوشبو کننده دهان نعنایی همراه داشته باشید , شما ممکن است ظاهری خیره کننده داشته باشید ولی با بوی سیر و پیازی که همراه ناهار خورده اید زیبایی شما دیگر اهمیتی نخواهد داشت.
    همه این اقلام اساسی را فراهم آورید و آنها را در یک جعبه یا کیف لوازم آرایشی زیبای زیپ دار بگذارید و به این ترتیب شما برای هر چیزی که قرار است برایتان در طول روز یا بعداز ظهر پیش آید آماده خواهید بود.
     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    دانستنی های اتوکشی لباس

    لباس های اتو شده و ملحفه های صاف و اتو کشیده، هم تمیزتر و زیباتر به نظر می رسند و هم هنگام استفاده احساسی از رضایت و خشنودی را برای شما به ارمغان می آورند. اما اتو کشیدن لباس ها نه تنها کار چندان ساده ای نیست بلکه اگر با رعایت روش صحیح آن انجام نشود مشکل تر می شود و نتیجه آن نیز رضایت بخش نخواهد بود.
    چه بسا بی توجهی در هنگام اتوکاری به سوختن، خراب شدن و در نهایت از بین رفتن و بی استفاده شدن لباس های گاه گرانقیمت نیز منجر شود. اتوکشی به دو روش انجام می شود : با استفاده از اتو پرسی و یا به وسیله اتوهای دستی.
    این دو نوع اتو در حقیقت به دو شیوه متفاوت لباس ها را صاف می کنند؛ اولی با پرس کردن و فشردن پارچه آن را صاف می کند و اتوی دستی با کشیده شدن بر روی سطح پارچه چروک های آن را باز می کند. هر یک از این دو روش برای انواع خاصی از پارچه و لباس مناسب تر هستند و برخلاف تصور ما همیشه و برای همه لباس ها یکسان و قابل جایگزینی با یکدیگر نیستند.
    گرچه ما اغلب در منزل از اتوهای دستی برای اتو کردن تقریباً تمام لباس ها و انواع پارچه های مختلف استفاده می کنیم. پارچه های ظریف مانند ژرسه، پارچه های پشمی و همچنین لباس های پیلی دار باید به وسیله اتوی پرسی اتوکشی شوند. اما برای صاف کردن ملحفه ها، پارچه های نخی، پلی استر و ابریشم، اتوی دستی مناسب تر است.
    جدا از نوع اتویی که مورد استفاده قرار می دهید برای رسیدن به نتیجه مطلوب و پیشگیری از آسیب دیدن لباس ها همیشه به خاطر داشته باشید قبل از شروع اتوکشی به اطلاعات درج شده در قسمت داخلی لباس ها که شما را از قابلیت پارچه برای اتوکشی و میزان درجه مناسب آن آگاه می کند توجه کنید و چنانچه استفاده از اتو برای پارچه لباس مجاز باشد درجه اتو را روی میزان ذکر شده تنظیم کنید.
    پس از تنظیم درجه اتو، به تناسب جنس پارچه لباس رعایت برخی اصول دیگر نیز می تواند در حفظ وضعیت لباس به بهترین شکل و برای مدتی طولانی تر مفید باشد؛ مثلاً هنگام اتو کردن پارچه های تهیه شده از الیاف مصنوعی به ویژه اگر رنگی تیره دارند برای جلوگیری از برق افتادن پارچه، آن را از پشت اتو کنید یا یک قطعه پارچه تمیز نخی را روی آن بیاندازید و سپس اتو بکشید.
    برای اینکه نقش درزها و جای دوخت زیپ روی پارچه به صورت براق باقی نماند هنگام اتو کشیدن این قسمت ها نیز از یک قطعه پارچه استفاده کنید و اتو را مستقیماً روی لباس نگذارید. اگر پارچه و لباس شما بر اثر اتو کشیدن برق افتاده، پارچه نخی مرطوبی را روی قسمت براق شده قرار دهید و اتو بکشید تا بخار حاصله، برق افتادگی را از میان ببرد.
    لباس هایی که از پارچه های درشت بافت دوخته شده را نیز همیشه از پشت اتو بزنید. برای اتو کشیدن ملحفه ها و قطعات پارچه ای بزرگ ابتدا آنها را تا بزنید و به صورت یک قطعه کوچک تر چندلا در آورید سپس با باز کردن هر تا یک بخش از آن را اتو کنید (مانند ورق زدن یک کتاب). هنگام اتو زدن پرده ها، یک صندلی در پشت میز اتو قرار دهید و قسمت هایی از پرده را که اتو زده اید روی صندلی بگذارید تا به این ترتیب از افتادن پرده روی زمین و چروک شدن دوباره آن و همچنین سنگینی و کشیده شدن باقیمانده پارچه پرده جلوگیری شود. برای اتو کردن لباس های ابریشمی ابتدا آنها را کمی با آب مرطوب کنید و سپس از پشت در حالی که یک قطعه پارچه نخی روی آن قرار داده اید اتو بزنید.
    برای اتو کردن لباس های پیلی دار مانند دامن پیلی دار، ابتدا بخش پیلی دار لباس را به قسمت های حدود ۱۵ سانتی متر تقسیم کنید و پیلی های لباس را در هر ۱۵ سانت مرتب کنید و با اتو پرس یا با فشردن اتو دستی روی آن اتو کنید تا سرد شود و سپس ۱۵ سانتی متر دیگر از آن را به همین ترتیب اتو بزنید. هنگام اتو کشیدن دکمه های پلاستیکی را با قرار دادن یک قاشق مرباخوری روی آنها بپوشانید تا با برخورد اتوی داغ صدمه نبینند. اگر چیزی مانند پارچه نایلونی بر اثر غفلت به زیر اتو چسبید، تا اتو داغ است آن را با یک حوله مرطوب شده با محلول آب و جوش شیرین تمیز کنید و سپس یک دستمال نخی خشک روی آن بکشید.
    در آخر لازم است بدانید اگر در سفر هستید و اتو به همراه ندارید می توانید چروک های لباستان را با آویختن آن از یک جالباسی در حمام بخار گرفته، باز و صاف کنید.اگر قصد استحمام ندارید و در فضای حمام بخار آب کافی برای این منظور وجود ندارد می توانید با دست به لباستان آب بپاشید و آن را مرطوب کنید تا چروک ها باز شوند سپس با گرفتن هوای داغ سشوار از فاصله مناسب با لباس، آن را خشک و برای پوشیدن آماده کنید.
     

     

     

     

     

     
      u تغذيه، سلامتي و تناسب اندام


    مقداری از این نوشیدنی بخورید
     تا سنگ کلیه تان از بین برود!

    متخصصان علوم پزشكی در انگلیس توصیه می‌كنند كه نوشیدن حتی مقدار كمی از آب لیموی تازه به صورت روزانه روشی موثر برای پیشگیری از تشكیل این سنگ‌های دردناك است.
    درد سنگ كلیه نه تنها خیلی شدید است، بلكه بسیار هم ترسناك و نگران‌كننده است، چون به طور كاملا ناگهانی آغاز می‌شود. كسانی كه نمی‌دانند به سنگ كلیه مبتلا هستند، وقتی درد آنها شروع می‌شود به قدری شدید است كه آنها تصور می‌كنند در حال مرگ هستند.
    این سنگ‌ها بلورهای بسیار كوچكی به اندازه دانه‌های شن یا حتی كوچك‌تر هستند كه در مجاری ادراری تشكیل می‌شوند و این درد شدید را ایجاد می‌كنند، اما بسیاری از این بلورها به خودی خود و حتی بدون درمان‌های پزشكی از بدن خارج می‌شوند
    وقتی فردی یك بار سابقه ابتلا به سنگ كلیه را داشته باشد، احتمال این كه بار دوم با این مشكل مواجه شود، 50 درصد است و به همین خاطر این افراد بیشتر باید مراقب رژیم غذایی خود باشند و با نوشیدن مایعات زیاد مانع از بازگشت مجدد بیماری شوند
    این متخصصان می‌گویند: یك راه كار ساده، موثر و در عین حال ارزان‌قیمت برای جلوگیری از تشكیل سنگ كلیه مصرف آب مركبات بویژه‌ آب لیموست كه راه‌حلی كارآمد و امیدبخش برای این بیماران است.
     

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    چکمه پوشان بخوانند!

    چکمه جزو کفش هایی است که در ۲ فصل سرد سال، یعنی پاییز و زمستان کاربرد دارد و هر سال پوشیدن شکلی خاصی از آن مد می شود...
    البته مد مدام در حال تغییر است و اگر مد امسال چکمه را خریداری کنید ممکن است سال بعد، چکمه تان از مد بیفتد و چکمه دیگری مد شود. چکمه معمولا به شکل ساق کوتاه، متوسط و ساق بلند تا روی ران در بازار موجود است. درزمستان ۲۰۱۰ چکمه های ساق بلند مد بود که پوشش خانم های جوان دهه ۱۹۸۰ را به خاطر می آورد. هنوز هم چکمه های بلند، پرطرفدارند اما باز هم به میل و سلیقه شما و نوع لباسی که می پوشید، بستگی دارد که چه چکمه ای بخرید و بپوشید.
    اگر می خواهید چکمه تان را با جین تنگ و پالتوی کوتاه یا پیراهن روی زانو بپوشید، می توانید چکمه متوسط پاشنه دار یا بدون پاشنه انتخاب کنید. اگر قصدتان استفاده آن برای مجلس مهمانی است و می خواهید آن را با پیراهنی مجلسی بپوشید، می توانید چکمه متوسط یا بلند و البته ظریف و پاشنه دار با نوک تیز انتخاب کنید. برخی چکمه ها مجلسی هستند و در کنار آنها سگک یا تور یا دکمه ها و زیپ های دکوری وجود دارد. اگر لباس شما ساده است، می توانید از این نوع چکمه ها را بپوشید. اگر چکمه را برای استفاده روزمره می خواهید، بهتر است انواع تخت یا پاشنه کوتاهش را انتخاب کنید که سرپنجه صاف یا گرد داشته باشد تا در آن راحت باشید و در ضمن برای راه رفتن در برف یا سطح لیز هم مناسب باشد. اینکه چکمه را روی شلوار جین بپوشید یا زیر آن، به سلیقه خودتان بستگی دارد. اگر چکمه ساق کوتاه دارید، بهتر است شلوار جین را روی آن بکشید اما اگر چکمه ساق متوسط یا ساق بلند انتخاب کردید، می توانید آن را روی جین بپوشید تا شیک تر به نظر برسد.

    ● چه رنگی؟
    لازم نیست که چکمه حتما مشکی باشد. رنگ های بسیاری در بازار موجود است که شما می توانید از بین آنها انتخاب کنید. البته رنگ های خنثی مانند مشکی، خاکستری یا قهوه ای رنگ های بهتری هستند و با هر رنگ لباسی، ست می شوند. انتخاب رنگ های زننده تری مانند قرمز یا سبز غازی گرچه زیباست اما توجه را به سمت پاهای شما جلب می کند و شاید برای هر مکان و محفلی مناسب نباشد.

    ● چه جنسی؟
    چکمه از جنس نوبوک، گرم و لوکس است. چرم نیز جنس مناسبی برای چکمه محسوب می شود و به راحتی می توان آن را رو یا زیر جین پا کرد. اما مراقب باشید چکمه جنس ورنی نخرید چون خیلی زود کفش شما رنگ می بازد و کهنه به نظر می رسد. در ضمن چکمه از جنس ورنی مخصوصا با پاشنه بلند کمی زننده است ولی ورنی بدون پاشنه با ساق کوتاه را می توان برای مجالس میهمانی انتخاب کرد.

    ● چه قیمتی؟
    چکمه در مقایسه با سایر انواع کفش ، کمی گران تر است. سعی نکنید به خیال اینکه قرار است آن را فقط برای ۳ ماه پا کنید، جنسی ارزان تهیه کنید. چکمه ای باکیفیت از جنس خوب با طرحی شیک، ترجیحا به رنگ خنثی و اندازه متوسط بخرید تا بتوانید برای چند سال از آن استفاده کنید.

    ● چه سنی؟
    وقتی می خواهید برای بچه ها چکمه بخرید، باید چند مورد را در نظر بگیرید: اول اینکه، چکمه ای که می خرید از جنس چرم باشد. چرم طبیعی باعث می شود پا نفس بکشد و از آنجا که مانع از عرق کردن می شود، پوست پا دچار ناراحتی های پوستی نخواهد شد. دوم اینکه، چکمه کودکان باید نرم و انعطاف پذیر باشد و حداکثر یک سانتی متر پاشنه داشته باشد. شست پا باید کاملا در آن راحت باشد. ضمنا کفش را باید دقیقا اندازه پای کودک انتخاب کنید. موقع خرید، یک جفت جوراب زمستانی از جنس کتان به پای فرزندتان کنید تا کفش را با آن امتحان کند. موقعی که بند یا زیپ چکمه را کشیدید، اگر بتوانید انگشت تان را از پشت وارد چکمه کنید، یعنی کفش اندازه پای کودک است.
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    چطور می توان نیازهای برآورده نشده را
    در ازدواج کنترل کرد؟‏

    مطمئنا همه ما نیازهای برآورده نشده ای در زندگیمان داریم، مهم نیست درچه زمان و چگونه. این نیازها ممکن است جسمی، روانی و یا روحی باشند.
    این نیازها هر نوع زندگی ای را تحت تاثیر قرار می دهند. از ثروتمندان گرفته تا فقرا، از دینداران گرفته تا مادیون و از کودکان گرفته تا بزرگسالان، همه وهمه با این نیازها مواجه اند. پس چه چیز درون ماست که ما را به بیشتر خواستن وا می دارد و چطور می توان آن را درموقعیتی مثل ازدواج کنترل کرد؟
    اول ازهمه باید درک کنیم که هیچ یک از ما کامل نیستیم، زیرا که انسانیم و گاهی اوقات ممکن است با طبیعت انسانی خود بر سر خواسته های بیشتر درگیر شویم. این موضوع موجب می شود که ما تامین نیازهایی را که تنها باید توسط خودمان برآورده شوند در دیگری بینیم. اگر شخصی نیازهای خود را خود برآورده نسازد، با دیگری هم نمی تواند آنها را برطرف ساخته و احساس بی نیازی کند.
    وقتی ما ازدواج را مشارکت دو فرد کامل و رضایتمند ببینیم، تا اینکه دو نیمه که قرار است یک کل را تشکیل دهند، مطمئنا رضایت بیشتری در رابطه بدست آمده و زوجین بهتر می توانند مکمل هم باشند. البته این مطلب درست است که گاهی اوقات نبود یکی از زوجین می تواند مشکلاتی را ایجاد کند و در چنین شرایطی است که تامین این نیازها بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.
    اگر از خود احساس رضایت دارید، اما احساس می کنید که همسرتان به دلیل یک حس پوچی و نارضایتی در ازدواج، ازنظراحساسی و روحی دچار مشکل شده است، یقینا زمان آن رسیده که بطورجدی با او صحبت کنید. در مورد انتظارات، علائق و کمبودها بحث کنید. اجازه بدهید طرف مقابل هم مشکلات خود را مطرح کند، آنگاه می بینید که چطور نیازهای یکدیگر را برطرف می کنید.
    به یاد داشته باشید که همیشه با همسرتان ارتباط برقرار نمائید و موضوعات حساس را با عشق و مهربانی حل کنید تا با رنجش و سرزنش. اگر احساس می کنید که در رابطه خود نیازهای تامین نشده به شما فشار می آورد و از طرفی حرفهایتان دیگر بی اثر بوده و کارهای همسرتان نیز واکنشی در بر ندارد، شاید زمان آن رسیده که تدابیری جدی بیندیشید. مراجعه به یک مشاورشاید راه حل نخست باشد. به همسرتان بگوئید که نمی توانید رابطه ای را که در آن تنها سهیم هستید و هیچ رشدی وجود ندارد ادامه دهید.
    از طرف دیگر اگر همسرتان وظایف خود را به خوبی انجام می دهد و شما هنوزهم احساس رضایت نمی کنید، شاید نه همسرتان مشکل دارد و نه رابطه تان، بلکه مشکل از خود شماست. آیا ازعزت نفس پایین خود رنج می برید؟ آیا سرگرمی های کافی و یا کارهایی دارید که به تنهایی از آنها لذت ببرید؟ آیا همیشه مجبورید همسرتان یا فرد دیگری را در کنار خود داشته باشید؟ به خاطر بسپارید، تا وقتی ازخود احساس رضایت و کما ل نداشته باشید، با دیگری نیز نمی توانید چنین احساسی را بدست آورید. روی خود و زندگیتان کارکرده و تحلیل کنید، آنگاه می بینید که چیزهای بیشتری برای اشتراک گذاشتن با دیگران دارید.
     

     

     

     

     

     
      u دانش و فناوري


    خوراک چیست و چگونه خوراک بخوریم؟

    عصر، عصر سرعت و شتاب و عصر انفجار اطلاعات است، امروز وب و وبلاگها سرعت بالاتری می طلبند، اگر از فید استفاده نکنید، وبگردی سریع غیر ممکن خواهد بود. اگر میخواهید در وقت خود صرفه جویی کنید، اگر میخواهید مطالب بیشتری بخوانید، اگر سرعت اینترنت در ایران شما را کلافه کرده، از خوراک [:فید] استفاده کنید.
    خوراک، مطالب را بدون قالب گرافیکی ارائه میدهد. RSS مخفف عبارت Really Simple Syndication است. نوعی از اسناد XML که برای استفاده از مطالب جدید سایت ها ارائه شده است. اولين بار شرکت Netscape در سال ۱۹۹۷ از RSS برای کم کردن ترافيک سايت خود و نشان دادن خلاصه خبر های جديد سايت در خبر گزاری‌ هايی مثل BBC ،CNET و … استفاده کرد.
     

    چرا باید مشترک خوراک سایتها و وبلاگها شوم؟
    اگر سایت یا وبلاگی بروز شود، بلافاصله از طریق خوراک خوان متوجه خواهید شد و همانجا میتوانید مطالب جدید را بخوانید. لازم نیست شال و کلاه کنید و تا دم در وبلاگ بروید.
    برای خواندن مطالب لازم نیست آدرس هزاران سایت و وبلاگ را بوکمارک کنید یا بخاطر بسپارید و یکی یکی به آدرس آنها سر بزنید. کافی ست یکبار خوراکشان را به خوراک خوان تان اضافه کنید. خوراک، شما را از سرگرداني و سردرگمي در سايت هاي اينترنتي نجات مي‌دهد. مطالب سایتها و وبلاگهای مختلف را در یک جا بخوانید،
    خوراک، مطالب را بدون قالب گرافیکی ارائه میدهد بنابراین مطالب را بسیار سریعتر خواهید داشت.
    خوراک فیدبرنری از بهترین راههای عبور از فیــ.لتر میباشد، با اشتراک خوراک پخته شده ی وبلاگها در صورت فیـ.لتر شدن یا حتی در صورت تغییر آدرس وبلاگها و سایتها  نیز آنها را از دست نخواهید داد.
    مهمتر از همه «وب 2 بر خوراک استوار شده است» و شما با استفاده از خوراک وارد دنیای وب 2 خواهید شد. شما که نمیخواید برای همیشه در وب 1 باقی بمانید، عجله کنید وب 3*هم تو راهه!
     

    برای توضیح بیشتر:
    بطور مثال شما به 1۰ سایت یا وبلاگ علاقه مند هستید، مطالب جدید آنها را میخوانید. هر روز یکی یکی آنها را چک میکنید تا اگر مطلب جدیدی دارند بخوانید، در صفحات مرورگر گم میشوید، ممکن است مدتی نتوانید به آنها سر بزنید و بعضی مطالب ازدستتان برود، هر روز مدتی را صرف لود شدن قالب گرافیکی تکراری سایت ها میکنید. باید تبلیغات سایت ها را تحمل کنید، آن هم با سرعت اینترنت در ایران. فقط وقت با ارزش و پهنای باند خود را از دست میدهید. اما شما میتوانید از همه این دردسر ها برای همیشه خلاص شوید. اینجاست که خوراک  به کمک شما می آید. از این پس به جای 10 سایت و وبلاگ میتوانید چند هزار سایت و وبلاگ را دنبال کنید. شما از این پس از امکانات سریع و نوین وب 2 برای رهایی از این محدودیتها استفاده می کنید.
     

    خوراک خوان؛ خوراکها کجا خوانده میشوند؟
    فیدخوانها دو گونه اند، آنلاین و آفلاین. هر کدام هم مزایای خودشان را دارند. راه اول استفاده از خوراک خوانهای آنلاین است که در حال حاضر قدرتمندترین و معروفترین آنها گوگل ریدر است. راه دوم استفاده از خوراک خوانهای آفلاین [:نرم افزار های فید ریدر] است. اینجا نرم افزار سریع، قدرتمند و کم حجم اسنفر مناسب است. چنانچه از اینترنت سرعت بالا برخوردار هستید از گوگل ریدر استفاده کنید، اما اگر سرعت اینترنت تان پایین است پیشنهاد وب 3 استفاده همزمان از هر دو نوع خوراک خوان آنلاین و آفلاین است. با گوگل ریدر بانکی از خوراک ها خواهید داشت ضمنا اگر مدتی نتوانستید از خوراک خوان آفلاین تان استفاده کنید، مطالب را از دست نخواهید داد. خوبی خوراک خوان آفلاین هم این است که روزانه به اینترنت متصل میشوید و فقط چند دقیقه طول میکشد تا خوراک خوانتان مطالب جدید را دریافت کند، بعد میتوانید به صورت آفلاین و سر فرصت آنها را مطالعه کنید.
     

    خوراک سایتها را چگونه بیابم؟
    هر سایت یا وبلاگ معمولا دارای یک آدرس برای خوراک مطالبش است، میتوانید آدرس خوراک را از طریق آیکون نارنجی رنگFeediconsmal(در اندازه های بزرگ یا کوچک) در سایتها، وبلاگها یا در خود مرورگرتان، پایین سرچ باکس اینترنت اکسپلورر 7 یا سمت راست آدرس بار فایرفاکس پیدا کنید.
    برای مثال آدرس خوراک یک سایت بدین صورت است:
    http://feeds.feedburner.com/sitename
    اگر خوراک سایتی را نیافتید، آدرس آنرا وارد خوراک خوان تان کنید، گوگل ریدر و اسنفر قادر به یافتن و وارد کردن خودکار خوراک میباشند.
     

    اشتراک در خوراک وبلاگها و سایتها
    برای استفاده از گوگل ریدر باید در گوگل [:Gmail] حساب داشته باشید، اگر جیمیل ندارید، به اینجا بروید و یک حساب ایجاد کنید. برای استفاده از گوگل ریدر، به اینجا رفته و در حساب خود وارد شوید. از درون جیمیل یا صفحه اصلی گوگل نیز میتوانید وارد گوگل ریدر شوید، کافی است از گزینه more گزینه Reader را انتخاب کنید. بعد از ورود به گوگل ریدر روی Add subscription کلیک کنید، پنجره ی کوچکی باز میشود، آدرس خوراک مورد نظر را وارد کرده و Add را بزنید.
    برای اشتراک خوراک در اسنفر، ابتدا جدیدترین نسخه اسنفر رو از اینجا دانلود و نصب کنید. حالا به ..file>new>feed رفته، آدرس خوراک را وارد کرده و next و finish کنید.
     

    فایل OPML
    opml فایلی است که آدرس خوراکهای متعددی را در خود دارد. اینجا یک opml آپلود کردم، که شامل خوراک چند سایت و وبلاگ برتر در موضوعات مختلف است. پیشنهاد میکنم برای شروع آنرا دانلود کرده، از گوگل ریدر به settings>import/export رفته brows را بزنید، فایل opml را open کرده، upload را بفشارید.
    برای وارد کردن خوراکها در اسنفر کافیه روی فایل opml دوبار کلیک کنید، تیک پوشه ها رو بزنید یا select all کنید و next و finish را بفشارید.

    منبع: وب3

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    آیا استمناء (خود ارضایی) حرام است؟ چرا مگر چه زیانی به کسی دارد؟

    .: سوال:
    (ش) اصفهان: اگر می‌شود هر سؤال یا شبهه‌ای مطرح نمود، بگویید آیا استمناء (خود ارضایی) حرام است؟ چرا مگر چه زیانی به کسی دارد؟
     

    .: پاسخ:

    بله، استمناء یا همان خود ارضایی نه تنها حرام، بلکه از گناهان کبیره است. اما در مورد مضرات آن به دیگران، دقت شود که فقط دیگران شرط حرام بودن یک ضرر نیستند، بلکه در درجه‌ی اول ضرر به خود است که موجب اشکال است و به صورت قطع و یقین هر ضرر به خودی، ضرر به غیر و به اجتماع را نیز به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم به دنبال دارد.

    اما استمناء مضرات جسمی، روحی و اخلاقی بسیاری دارد که از جمله آنها عبارتند از:

    الف – از نظر جسمی یکی از بزرگ‌ترین مضرات استمناء، ابتلاء به بیماری «زود ارضایی» است. کسی که استمناء می‌کند، به هنگام هم خوابی با زوجه‌ی خود بسیار سریع‌تر از حد معمول به انزال می‌رسد و این مسئله برای او همسرش مشکلات عدیده‌ی جسمی و روحی را پیش می‌آورد.

    ب – از جمله مضرات جسمی دیگر، ضعف شدید بدنی و آمادگی بدن برای حمله‌وری انواع ویروس‌ها و نیز ضعف بینایی (ضعف سوی چشم – حتی به حد نابینایی کامل) می‌گردد.

    ج – دیگر از مضرات جسمی استمناء، پاره شدن موی‌رگ‌های آلت، زخم‌های سطحی و گاه عمقی (که حتی ممکن است فرد متوجه آنها نگردد) است. و از مضرات دیگر از دست دادن اسپرم‌ها و از دست دادن امکان بارور کردن (عقیم شدن) برای همیشه می‌باشد.

    د – يکي دیگر از بيماریهايی که بر اثر عادت قبيح استمناء (جلق زدن) به وجود می‌آيد، بيماري سخت و درد ناک سيلان منی است. (1)

    اين بيماري عموماً بی‌اندازه با احتلام در شب‌ها بروز می‌کند. چنان چه تکرار يابد با انزال بی‌اراده در بيداری منجر می‌شود يا در اثر جزئی تحريکی بعد از نعوظ با تمام انزال شود و چون بيماري از اين پايه هم تجاوز کند مني بی خبر مريض و بدون هيچ لذتی بي نعوظ همان از تماس آلت به جايي يا کوشش بدني مخصوصاً در وقت آخرين قطره‌ي ادرار جاري و مخلوط با ادرار شده و رسوبی در ادرار حاصل می‌گردد که علائم ثابتی نداشته ولي با ذرّه بيني کرم منی و غالباً قطعات (اوکسلان دوشود) در آن مشاهده شده به اندازه که ريزش منی تکرار يابد، علائم اصلی آن کم شده مبدل به رطوبت سفيد فام سيرزی گشته با آزمايش ذره بينی از ابتدا ضميمه ي کرم مني معدوم بوده ولی مجدداً همان دانه به جايش نمودار شده با تغيير کلي در بدن، همراه و بيمار مبتلا بيش از پيش ضعيف و ناتوان گشته و قوه‌ی جنسي ساقط شده صورت منتفخ و به اندک خستگي طپش قلب ظاهر شده غالباً لاغر و بد هضم و بدون زيادتی سن پير شده ، چشم هايش تيره و راه رفتن نامنظم ، شعور وفکرش تباه ، رنگش گرفته ، غمگين و مبهوت ، خواب کم و يا خواب هاي آشفته و هولناک ديده و پس از چند دفعه ضعف و شدت مرض منتهي به ديوانگي يا هزال مفرط گردد و در آخر گاهي به واسطه ي بعضي ترکيبات مخصوص کنزسيون دماغي سريع‌تر مي شود و يا بعضي امراض مختلف مانند: زکام يا فقدان صدا و حساسيت بدنی در ابتداء ستون فقرات و بي حسي و فلج اطراف سالفه و گاهي تشنجات و بائي يا سرگيجه مانند: ضعف يا فقدان بينايي و اگر زنده بماند رنجوري شدت پيدا می‌‌کند.

    ھ - استمناء به لحاظ روحی، روانی، اخلاقی و رفتاری نیز مضرات بسیار شدیدتری دارد که از آن جمله:
    ھ /1- فرد استمناء کننده ـ به ویژه در روابط اجتماعی – بسیار ترسو می‌شود. چرا که او روان خود را عادت داده تا عمیق ترین روابطش با غیر را به صورت ذهنی و تصنعی بر قرار نماید.
    ھ /2 – فرد استمناء کننده، معمولاً منزوی و گوشه‌گیر است.

    ھ /3 – فرد استمناء کننده، به دلیل ضعف‌های بدنی و اعصابی از یک سو و نگرانی‌های روانی از سوی دیگر، بسیار بد اخلاق، تندخود، زود رنج و پرخاشگر به اطرافیان می‌گردد.
    ھ /4 – چنین فردی، چون همیشه در تخیل خود نزدیکی کرده و قدرت تخیل و حیطه‌ی تصور بسیار وسیع‌تر از واقعیت است، هیچ گاه از هم خوابی واقعی لذت کامل نمی‌برد.
    ھ /5 – چنین فردی، معمولاً چشم چران می‌شود، چرا که هر رهگذری برای او سوژه‌ای برای تخیل و جماع در تصور است. بدیهی است چنین شخصیتی، هیچ گاه امین نخواهد بود و عادت به خیانت در نگاه به خود و نوامیس دیگران، او را به خیانت در زمینه‌های دیگر نیز می‌کشاند.
    ھ /6 – به طور معمول عادت به اسمتناء (خود ارضایی از طریق جلق زدن) فرد مبتلا را به گناهان دیگر، چون دیدن عکس‌ها و فیلم‌های مبتذل می‌کشاند و بدتر از نگاه کردن عکس و فیلم مستهجن و حرام، تصور اوست در قرار دادن خود به جای فاعل. بدیه یاست که تکرار این تصور و القا، شخصیت و رفتار او را نیز این گونه خواهد نمود.

    آن چه بیان گردید، فقط بخشی از مضرات جسمی و روانی و اخلاقی این عمل ناشایست می‌باشد و چنان چه ملاحظه می‌شود، این مضرات شخصی متوجه غیر، خانواده و جامعه نیز می‌گردد.
     

     

     

     

     

     

     
      u گزارش روزانه

    همه چیزی درباره
    درخت کریسمس

    این مطلب خواندنی را برای اولین بار در صفحه فیس بوکم منتشر کرده بودم و در اینجا باز نشر می گردد:

    رسم بسیاری از مسیحیان است که درختی را برای روز کریسمس (جشن زادروز عیسی مسیح) تهیه و آن را در خان...ه قرار دهند. درخت کریسمس معمولاً از درختان دارای برگهای سوزنی بویژه کاج تهیه می‌شود و می‌تواند در اندازه‌های مختلف باشد. خانواده‌های مسیحی با تزئین درخت کریسمس، سعی در شاداب کردن محیط خانه دارند.
    افسانه های بسیاری درباره پیدایش درخت کریسمس وجود دارد. یکی از آنها داستان سنت بانی فیس (Saint Boniface - یک راهب انگلیسی که کلیسای مسیحی را در فرانسه و آلمان سازماندهی کرد) است.
    او در یکی از سفرهای خود به گروهی از بت پرستان برمیخورد که به دور درخت بلوط بزرگی گرد آمده بودند و میخواستند کودکی را برای خدایی به نام تور (Thor)، قربانی کنند. بانی فیس برای نجات جان کودک و جلوگیری از این رسم وحشیانه، درخت تنومند را با یک ضربه مشت خود بر زمین می اندازد. در جای این درخت، یک نهال کوچک صنوبر میروید. این قدیس به بت پرستان میگوید که این صنوبر کوچک، درخت زندگی و نماد زندگی جاویدان حضرت مسیح است.
    یک افسانه دیگر میگوید که مارتین لوتر (Martin Luther)، بنیان گذار مکتب پروتستان، در شب کریسمس از میان جنگلی میگذشت. او در حین راه رفتن محو زیبایی هزاران ستاره که از میان شاخه های درختان همیشه سبز جنگل میدرخشیدند شده بود و آنچنان تحت تاثیر این زیبایی قرار گرفته بود که درخت کوچکی را برید و برای خانواده اش برد.در آنجا برای به وجود آوردن منظره جنگل، درخت را با شمعهای کوچکی بر تمام شاخه ها، آراست.
    قصه دیگر درباره هیزم شکن فقیری است که سالها پیش، در شب کریسمس به کودک گرسنه و گمشده ای بر میخورد و با وجود فقر فراوان، برای کودک غذا و سرپناهی محیا میکند. هنگام صبح، هیزم شکن بیدار شده و درخت درخشان و زیبایی را در پشت در منزل خود میبیند. آن کودک گرسنه، در واقع حضرت مسیح بوده و درخت زیبا را به عنوان هدیه ای به مرد نیکوکار در آنجا گذاشته بوده است.
    عده ای سرچشمه پیدایش درخت کریسمس را، "نمایش بهشت" (Paradise Play) میدانند. در قرون وسطا، زمانی که اکثر مردم بی سواد بودند، برای آموزش داستانهای مذهبی به آنان از نمایش استفاده میکردند. یکی از این نمایشها، نمایش بهشت بود که درباره پیدایش آدم و حوا و داستان رانده شدن آنها از بهشت صحبت میکرد و همه ساله در 24 دسامبر اجرا میشد.
    اجرای نمایش در زمستان، یک مشکل کوچک داشت و آن نیاز به یک درخت سیب بود اما درختان سیب در زمستان باری نداشتند، با یک تغییر کوچک، مشکل حل شد و آن آویختن سیب به شاخه های درخت همیشه سبزی چون صنوبر، بود. درختهای مزین به گویهای رنگین، درواقع نوادگان این درختهای نمایشی هستند.
    اما به اعتقاد بسیاری از مورخین سنت درخت کریسمس، به آلمان قرن شانزدهم میلادی و زمانی که مسیحیان، درختان تزیین شده را به خانه های خود آوردند، برمی گردد. همچنین در آن زمان عده ای هرم هایی از چوب می ساختند و آنرا با شاخه های درختان همیشه سبز و شمع تزیین می کردند.
    به تدریج رسم استفاده از درخت کریسمس در بخشهای دیگر اروپا نیز طرفدارانی پیدا کرد. در سال 1841، انگلستان، پرنس آلبرت، شوهر ملکه ویکتوریا با آوردن درخت کریسمس به کاخ ویندسور (Windsor) و تزیین آن با شمع، شیرینی، میوه و انواع آب نبات، استفاده از درخت را به چیزی مد روز مبدل کرد.
    واضح است که خانواده های ثروتمند انگلیسی به سرعت از این مد پیروی کردند و با ولخرجی تمام به تزیین درخت می پرداختند. در سالهای 1850، این تزیینات شامل عروسک، لوازم خانه مینیاتوری، سازهای کوچک، جواهرات بدلی، شمشیر و تفنگ اسباب بازی، میوه و خوراکی بود.
    بسیاری از آمریکایی های قرن نوزدهم، درخت کریسمس را چیزی غریب می دانستند و اولین درخت کریسمس در آمریکا، مربوط به سال 1830 است که آنهم توسط ساکنان آلمانی پنسیلوانیا به نمایش گذاشته شده بود. این درخت برای جلب کمکهای مردمی برای کلیسای محلی برپا شده بود. در سال 1851، چنین درختی در محوطه خارجی یک کلیسا برپا شد اما وجود آن برای ساکنان این قصبه بسیار توهین آمیز و نوعی بازگشت به بت پرستی به شمار می آمد و آنها خواستار جمع کردن تزیینات شدند.
    در حدود سالهای 1890، لوازم تزیینی کریسمس از آلمان وارد می شد و درخت کریسمس به تدریج در ایالات متحده محبوبیت می یافت. جالب است که اروپاییان از درختان کوچکی که حدود 1 تا 1.5 متر طول داشتند استفاده می کردند در حالی که آمریکاییان درختی را می پسندیدند که تا سقف خانه برسد.
    در اوایل قرن بیستم، آمریکاییان درخت های کریسمس را بیشتر با لوازم تزیینی دست ساز خودشان تزیین می کردند اما بخش های آلمانی/آمریکایی همچنان به استفاده از سیب، بلوط، گردو و شیرینی های کوچک بادامی ادامه می دادند.
    کشف برق، به ساخته شدن چراغ های کریسمس انجامید و امکان درخشش را برای درختان به ارمغان آورد. پس از آن دیدن درختان کریسمس در میدان شهرها به یک منظره آشنای این ایام مبدل شد و تمام ساختمان های مهم- چه شخصی و چه دولتی - با برپا کردن یک درخت، به اسقبال تعطیلات کریسمس می رفتند.
    در تزیین درختهای کریسمس اولیه، به جای مجسمه فرشته در نوک درخت، از فیگورهای پری های کوچک - به نشانه ارواح مهربان - یا زنگوله و شیپر- که برای ترسانیدن ارواح شیطانی به کار میرفت - استفاده می شد.
    در لهستان، درخت کریسمس با مجسمه های کوچک فرشته، طاووس و پرندگان دیگر و تعداد بسیار زیادی ستاره، پوشیده می شد. در سوئد، درخت را با تزیینات چوبی که با رن گهای درخشان رنگ آمیزی شده اند و فیگورهای کودک و حیوانات از جنس پوشال و کاه تزیین می کنند. دانمارکی ها، از پرچم های کوچک دانمارک و آویزهایی به شکل زنگوله، ستاره، قلب و دانه برف استفاده می کنند. مسیحیان ژاپنی بادبزنها و فانوسهای کوچک را ترجیح می دهند.
    تزیین درخت در اوکراین نیز بسیار جالب است، آنها حتما در تزیین درخت خود از عنکبوت و تار عنکبوت استفاده می کنند و آنرا خوش یمن می دانند، زیرا بنا بر یک افسانه قدیمی، زنی بی چیز که هیچ وسیله ای برای تزیین درخت و شاد کردن فرزندان خود نداشت، با غصه به خواب می رود و هنگام طلوع خورشید متوجه میشود که درخت کریسمس خانه اش با تار عنکبوت پوشیده شده است و این تارها با دمیدن خورشید به رشته های نقره مبدل شده اند.

    بد نیست بدانید:
    - در آستانه کریسمس سال ۲۰۰۷ بلندترین درخت کریسمس دنیا به ارتفاع ۳۷ متر در شهر ریودوژانیرو کشور برزیل به نمایش درآمد. این درخت که شناور در آب بود و روی آن سه میلیون چراغ کار گذاشته شده بود.

    - گران قیمت ترین درخت کریسمس هم امسال (2010) در هتلی در ابوظبی به نمایش در آمده است. در تزئینات به کار رفته در این درخت که در یکی از هتل های شهر ابوظبی، پایتخت امارات، به نمایش گذاشته شده جواهرات و الماس هایی به ارزش یازده میلیون دلار به کار برده شده است.




    آه ای درخت کریسمس ...

    "O Tannenbaum" (آلمانی) یا O Christmas Tree (انگلیسی) سرودی اصالتا آلمانی برای روز کریسمس است. تننباوم یک شاه درخت (درخت مخروطی) است که برای درخت کریسمس به کار می رود. وضعیت همیشه سبز این درخت باعث شده که این درخت همیشه الهام بخش آهنگسازان آلمانی باشد.
    یکی از بهترین نسخه‌های که برای تننباوم نوشته شده مربوط می‌شود به نغمه ای که ارگ نواز لیپزیگی ارنست انشوتس در سال ۱۸۲۴ نوشت.

    آه ای درخت کریسمس، آه ای درخت کریسمس,
    شاخه‌های شوق سبزت با ما.
    آنگاه که روزهای تابستان، فروزان اند شاخه هایت سبزند.
    آنگاه که برف‌های زمستان سفید اند شاخه هایت سبزند.
    آه ای درخت کریسمس، آه ای درخت کریسمس
    شاخه‌های شوق سبزت با ما.

    آه ای درخت کریسمس، آه ای درخت کریسمس
    تو ما را سرشار از احساس لذت بخش ات می کنی
    چگونه در چرخ روزگار کریسمس جلو می نماید
    آه ای پادشاه درختان سبز به ما دلگرمی بده
    آه ای درخت کریسمس، آه ای درخت کریسمس
    تو ما را سرشار از احساس لذت بخش ات می کنی

    آه ای درخت کریسمس، آه ای درخت کریسمس
    رنگ واقعی ات برای همیشه ماندگار است
    شاخه هایت هنوز هم در تابستان سبزند
    قامت دلیرانه ات در زمستان
    آه ای درخت کریسمس، آه ای درخت کریسمس
    رنگ واقعی ات برای همیشه ماندگار است

    آه ای درخت کریسمس، آه ای درخت کریسمس
    تو قلب مرا با خنیا احساس می کنی
    مرا در روز کریسمس به یاد بسپار
    در اندیشیدن به تو، همجنس می شویم
    آه ای درخت کریسمس، آه ای درخت کریسمس
    تو قلب مرا با خنیا احساس می کنی

    آه ای درخت کریسمس، آه ای درخت کریسمس!
    شگفتا از برگ هایت که پوشیده از طراوت و سبزیست!
    نه تنها در روزهای تابستان
    حتی در زمستان هم شاخه هایت به نوبهار می ماند
    آه ای درخت کریسمس، آه ای درخت کریسمس
    شگفتا از برگ هایت که پوشیده از طراوت و سبزیست!

    آه ای درخت کریسمس، آه ای درخت کریسمس
    مرا در عشق به خود غوطه ور کن!
    ای درخت کریسمس هر سال
    به ما سرور و نشاط عطا کن
    آه ای درخت کریسمس، آه ای درخت کریسمس
    مرا در عشق به خود غوطه ور کن!

    آه ای درخت کریسمس، آه ای درخت کریسمس
    شمع روشنت به روشنایی به بیرون می درخشد
    هر شاخۀ دوستی ات محصور نور کوچک خود است
    چیزی که عروسک‌ها را به تلائلو نور وا می دارد
    آه ای درخت کریسمس، آه ای درخت کریسمس
    شمع روشنت به روشنایی به بیرون می درخشد