به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه:: شماره 1160:: پنجشنبه 23 دی ماه 1389

www.mobin-group.com

چهار تنظیم امنیتی که هر کاربر گوگل باید بداند

سلام می کنم به همه شما دوستان خوبم،
تقریباً همه ما روزانه به شکلی از امکانات شرکت گوگل استفاده می‌کنیم و آن را یکی از مؤثرترین و امن ترین سرویس های اینترنتی می دانیم. اما در گوگل و سرویسهای مختلف آن هم تنظیماتی هستند که شاید ظاهراً مهم نباشند، اما اعمال هر کدام از آن‌ها به نوعی در استفاده بهتر و امن‌تر از سرویس های مختلف این شرکت، ضروری است.

۱- پیش‌نمایش اتوماتیک تصاویر ضمیمه ایمیل‌های دریافتی از لیست دوستان تان را غیرفعال کنید
جی‌میل، به صورت پیش‌فرض، پیش‌نمایش تصاویری که از طرف افراد ناشناس و یا منابع نا مشخص برای شما ارسال شده باش را به شما نشان نمی‌دهد، اما از جولای ۲۰۰۹ کسانی که حداقل یک بار برایشان ایمیلی ارسال کرده باشید، در لیست تماس جی‌میل شما قرار می‌گیرند. حال اگر شما ایمیلی که شامل یک فایل تصویری ضمیمه باشد، از افراد لیست خود دریافت کنید، آن تصویر به نمایش در می‌آید.
برای اینکه این پیش‌نمایش را غیرفعال کنید، باید در جی‌میل خود به صفحه Settings مراجعه کرده و در برگه General در قسمت External Content گزینه دوم (Ask before displaying external content) را انتخاب کنید و سپس کلید Save را در پایین صفحه برای ذخیره تنظیمات فشار دهید. بدین ترتیب پیش نمایش تصاویر ضمیمه تمامی ایمیل‌های تان تنها در صورتی به نمایش در می‌آیند که لینک Display images below را در بالای هر ایمیل کلیک کنید. بدین ترتیب دیگر مجبور نیستید که حجم زیادی از وقت و پهنای باندتان را صرف خواندن ایمیل دوستانی بنمایید که علاقه خاصی به استفاده از عکس‌های با کیفیت بالا در ایمیل شان هستند. و البته با جلوگیری از نمایش عکس‌های با منبع ناشناس، یکی از باگ های بزرگ امنیتی سیستم تان را رفع نموده اید.

۲- قابلیت های Chat، Labs و Buzz را خاموش کنید
این سه سرویس گوگل که در جی‌میل قابل دسترس هستند، علی‌رغم مزایای شان، معایب زیادی هم دارند. برای مثال Labs با اینکه مجموعه‌ای کاربردی از ابزارها برای جی‌میل را در اختیارتان می گذارد، سرعت صندوق پست الکترونیکی شما را کم کرده و ممکن است شما را عصبی کند و چت هم که مرتب حواس شما را پرت خواهد کرد و حجمی از صفحه نمایش را هم اشغال می کند. از معایب گوگل باز هم که احتمالاً آگاه هستید و می‌دانید با وجود تغییراتی که گوگل در این سرویس داده، برای حفظ حریم خصوصی و لیست دوستان خود، بهتر است حداقل فعلاً از این سرویس صرفنظر کنید.
برای خاموش کردن گوگل باز و سرویس چت گوگل در جی‌میل، می‌توانید پس از ورود به جی‌میل، به پایین صفحه رفته و مطابق شکل، کلید های turn off chat و turn off buzz را بزنید. بدین ترتیب از شر پنجره چت خلاص می‌شوید و منوی Buzz که در زیر Inbox قرار دارد، ناپدید می‌شود. البته شما می‌توانید در صورت نیاز دوباره با مراجعه به این قسمت از صفحه جی‌میل و زدن کلید turn on این دو سرویس را به جی‌میل خود برگردانید.

اگر هم به نظرتان سرعت جی‌میل‌ کم شده یا حتی گاهی ارتباط آن قطع می‌شود، می‌توانید با خاموش کردن Labs به‌ بهبود این وضع کمک کنید. وقتی سرعت کم است اگر از لینک زیر برای باز کردن جی‌میل استفاده کنید، جی‌میل‌تان بدون Labs باز خواهد شد: https://mail.google.com/mail/?labs=0#
با این لینک جی‌میل در حالت Safe Mode باز می‌شود. شما می‌توانید این آدرس را بوک مارک کنید تا از طریق آن به جی‌میل خود سر بزنید و سرعت و پایداری بیشتر جی‌میل را شاهد باشید.

۳-پاک کردن تاریخچه جستجوها و لاگین ها
اگر شما در گوگل یا جی‌میل یا هر کدام از سرویسهای این شرکت لاگین کرده باشید، گوگل جستجوهای شما را ذخیره کرده می‌کند. حتی اگر لاگین نباشید، این احتمال وجود دارد که گوگل مواردی را که قبلاً تایپ و جستجو کرده‌اید، پیگیری کند. با استفاده از آدرس زیر، شما می‌توانید تاریخچه جستجوهایی که در گوگل انجام داده‌اید را به کلی پاک نمایید:
https://www.google.com/accounts/DeleteService?service=hist
این قابلیت برای همه‌ی کاربران فعال است، اما اگر از طریق آن نتوانستید نتیجه مناسبی بگیرید، ابتدا وارد اکانت گوگل تان شوید و سپس این لینک را امتحان کنید:
http://www.google.com/history
در اینجا لیست کامل نتایج جستجوی خود را به تقکیک روز می‌توانید مشاهده و مدیریت کنید. قابلیت جالبی که گوگل برای این سرویس خود در اختیار کاربران قرار داده، ایست موقتی و حتی کامل این سرویس است. حتی شما می‌توانید این سرویس را برای مدت زمانی مشخص غیرفعال نمایید. همچنین می‌توانید با استفاده از کلید Remove Items در سمت چپ، برخی موارد را از لیست جستجوی خود حذف کنید.
در صورتی که شما جستجوهای خود را در حالتی که لاگین نبوده اید انجام می داده اید، به دنبال لینک Web history در گوشه سمت راست صفحه بگردید. در اینجا شما می‌توانید هر آنچه که گوگل در کامپیوتر (و مرورگر شما) پیگیری کرده، بیابید و نتایج را برای خودتان سفارشی کنید.

۴- مطمئن شوید که گوگل قابلیت https را برای شما فعال کرده باشد
قبلاً گفته ایم که گوگل برای امنیت بیشتر کاربرانش شیوه ارتباط تمامی کاربران جی‌میل را از http به https تغییر داده است، اما متأسفانه مواردی مشاهده شده که این کار انجام نگرفته است. پس لطفاً حتماً از طریق صفحه تنظیمات جی‌میل (setting) این مورد را کنترل کنید تا مطمئن شوید که ارتباط تان با سرورهای گوگل به صورت امن است.


مبین در فیس بوک:
facebook.com/mobin.s2004


 



 

  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • تصاویری از نمایشگاه خودرو 2011 در دیترویت آمریکا
  • موسسه پژوهش درمانی احیای طب جامع ایرانیان
  • بررسی دلایل سقوط 727؛ چه عواملی باعث سقوط هواپیما شد؟
  • مهمانی خواهران هیلتون!
  • فرضيه قتل عليرضا پهلوي جدي است
  • معرفي و دانلود فيلم : Machete 2010
  • دانلود طنز کریسمس 2011 مهران مدیری
  • دانلود انیمیشن Garfield’s Pet Force
  • دانلود تقویم شمسی نسخه 4
  • بازی جیمزباند مامور 007 : شکست ناپذیر
  • کمبوجیه جهانگشای ایرانی
  • نصایح بسیار زیبای زرتشت به پسرش!
  • دقايقي با يک زوج روشندل
  • «آلیسون جان»، پزشکی که افتخار بریتانیا شد
  • کعبه مطلا باشد یا نباشد؛ عبدالله بن زبیر همان است که هست!
  • آيا خدمات مخابراتی و اینترنتی هم هدفمند می‌شوند؟
  • واریس دیری: چگونه مرا ختنه کردند؟
  • جديدترين شماره از مجله محبوب World Soccer
  • سریع ترین حافظه فلش جهان با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت
  • دكوراسيون دنج براي نشيمن
  • چند عادت اشتباه در زیبایی
  • جوراب یا ساق شلواریم را چگونه ست کنم؟
  • لطفاً کسی این آژیر خطر را به صدا درآورد؛ آدامس و مضرات آن
  • کدام مک برای شما مناسب است؟
  • وقتی که همسرتان به شما گوش نمی دهد
  • بررسی Nvidia 3D Vision Kit اجرای بازی های سه بعدی در PC
  • سوال: پیامبر اکرم (ص)، عایشه را در شش سالگی به عقد خود درآورد و در نه سالگی به خانه برد؟!
  • گزارش فارس از حال‌وهواي ملي‌پوشان: هوا را از من بگير؛ خنده‌ات را نه!
  • و ....

 


 

 

www.mobin-group.com


شیران پارسی

 



 

 


www.mobin-group.com

سری جدید از برترین عکسهای ورزشی
موسسه پژوهش درمانی احیای طب جامع ایرانیان
تصاویری از نمایشگاه خودرو 2011 در دیترویت آمریکا
جدیدترین مدلهای لباس Bottega Veneta برای بهار 2011
بررسی دلایل سقوط 727؛ چه عواملی باعث سقوط هواپیما شد؟
یکسری تبلیغات خلاقانه جدید!
تصاویر پروژه های استادیوم در روسیه برای جام جهانی 2018
ویژه نامه: جدایی زیر یک سقف
تصاویر دیدنی از دنیای زیر آب
برترینهای استریپ در آمریکای جنوبی!
 خانه هوشمند نیاز انسانهای هوشمند
اینم یه سری از زشت ترین آرایش های ممکن!
تصاویر خانه ای که فقط از چوب طراحی و ساخته شده!
مهمانی خواهران هیلتون!
شهر یخی در چین!

 

 

www.mobin-group.com

سقوط بوئینگ بر هدفمندی یارانه‌ها سایه افکند رکوردزنی قیمت سکه!

سقوط یک فروند هواپیمای بوئینگ 727 در اطراف ارومیه، تدوین بسته اجاره بها، رکوردزنی قیمت سکه، طراحی جدید قبوض آب و برق، تغییر سهمیه گازوئیل صنعتگران و واریز مرحله دوم یارانه نقدی خانوار در بهمن ماه از مهمترین خبرهای اقتصادی در هفته اخیر بودند.
به گزارش خبرنگار مهر، سقوط هواپیمای بوئینگ 727 شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) مهمترین و تاسف‌بارترین خبر این هفته بود که این سانحه 78 کشته و 27 نفر مجروح برجای گذاشت و به دنبال آن 3 روز عزای عمومی در استان آذربایجان غربی اعلام شد.
از روز چهارشنبه با پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما، بازخوانی آن آغاز شده است. احمد مجیدی معاون مدیریت بحران وزارت راه و ترابری در این باره به مهر گفته است: بازخوانی جعبه سیاه این هواپیما ظرف مدت دو هفته انجام خواهد شد.
در همین حال، کارگروه‌های دیگر بررسی سانحه در بخشهای دیگر هم به موازات انجام این کار بررسی‌های خود را آغاز کرده‌اند. وی زمان واقعی اعلام دلایل سقوط هواپیما را بیش از 6 ماه دیگر اعلام کرده است.

سقوط بوئینگ بر هدفمندی یارانه‌ها سایه افکند
اخبار مرتبط با سقوط این هواپیما در این هفته بر اخبار مربوط به هدفمندی یارانه ها که در سه هفته اخیر مهمترین تیترها و اخبار خبرگزاریها و روزنامه های داخلی را به خود اختصاص داده بود، سایه افکند.

واریز مرحله دوم یارانه نقدی
در همین حال، در سومین هفته اجرای هدفمندی یارانه ها از آرامش و ثبات قیمتها در بازار حکایت دارد. واریز مرحله دوم در بهمن ماه نیز از دیگر اخبار مرتبط با هدفمندی یارانه ها در هفته اخیر بود.
البته سیدرضا فاطمی امین رئیس ستاد تحول صنایع و معادن در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تغییر در سهمیه گازوئیل بخش صنعت کشور گفت: این موضوع را نه تائید می کنم نه تکذیب، زیرا این یک موضوع داخلی وزارت صنایع و معادن است.

اعلام بسته اجاره بها تا پایان سال
در آخرین روزهای این هفته علی نیکزاد وزیر مسکن وشهرسازی از نهایی شدن بسته اجاره بها و رسانه ای شدن این بسته تا پایان سال خبر داد. تدوین این بسته به دنبال افزایش اجاره بها در اوایل سال جاری صورت گرفته است و دولت قصد دارد با ساماندهی قیمت اجاره، از افزایش خودسرانه قیمت جلوگیری کند.

افزایش قیمت سکه و ارز
قیمت سکه و ارز که در ماه های گذشته روند افزایشی داشته است، این روزها بازهم به افزایش خود ادامه داد به طوری که تا چهارشنبه قیمت سکه طرح قدیم به 403 هزار تومان شد.
محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را 362 هزار تومان، نیم سکه را 182 هزار تومان و ربع سکه را 92 هزار تومان اعلام کرده است.
این در حالی است که سه شنبه قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم 399 هزار تومان، طرح جدید 365 هزار تومان، نیم سکه 181 هزار و 500 تومان و ربع سکه 91 هزار و 500 تومان بود.
کشتی آرای همچنین از افزایش قیمت هر گرم طلای زرد 18 عیار به 37 هزار و 50 تومان در روز جاری خبرداده و اعلام کرده است: قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1378 دلار است، همچنین در این هفته قیمت هر دلار آزاد 1100 تومان رسید.

طراحی قبوض جدید آب و برق
در راستای هدفمند شدن یارانه ها و افزایش قیمت آب و برق، وزارت نیرو قبضهای متفاوتی را تهیه کرده است که در این راستا محمد رضا عطار زاده معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا به مهر گفته است: 3 آیتم آب‌بها، مالیات بر ارزش افزوده و هزینه فاضلاب در این قبوض درج خواهد شد.
همچنین اولین قبوض برق هدفمندی یارانه‌ها به زودی با شکل و شمایل جدیدی به دست مردم می رسد. در قبوض جدیدی که برای این دوره از مصارف مشترکان شبکه برق کشور صادر می شود، دو رقم درج شده است که رقم اول مربوط به هزینه برق مصرفی قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و رقم دوم مربوط به هزینه برق مصرفی بعد از اجرای این قانون است.

افزایش سهمیه گازوئیل شناورهای صیادی خوزستان
سهمیه گازوئیل شناورهای صیادی هم در این هفته بنابر تصمیم دولت تغییرکرد. امین الله تقوی مطلق سرپرست سازمان شیلات ایران از تصمیمات جدید برای افزایش سهمیه شناورهای استان خوزستان خبر داده و گفته است: سهمیه آنها ماهانه 5 میلیون و 600 هزار لیتر و روزانه 186 هزار لیتر پیش بینی شده، این درحالی است که سهیه سوخت شناورهای صیادی 700 هزار لیتر و بخشی هم از منابع استانی تعیین شده بود.

یک منبع نزدیک به پهلوی ها؛
فرضيه قتل عليرضا پهلوي جدي است

يك ايراني ساكن خارج از كشور كه به دلیل ملاحظات امنیتی، خواست نامش مخفي بماند، در اظهارنظري شخصي مدعي شد فرضيه قتل عليرضا پهلوي جدي است.
به گزارش «تابناک»، وي که سالهاست با خانواده پهلوی آشنایی دارد، به خبرنگار ما گفت: يكي از بحث هايي كه مدتي است در محيط هاي خاص ايراني مخالف خارج از ايران مطرح شده، نااميدي از سقوط نظام و پيشنهاد برگشتن به كشور بوده و بسياري شروع به طرح اين موضوع كرده بودند كه اگر برگرديم و واقعيت را بپذيريم و حتى به دادگاه برويم، بهتر از اين است كه در آوارگي بميريم.
وي مدعی شد: شواهدی هست كه برخي اعضاي خاندان پهلوي، از جمله عليرضا نيز در جمع هاي خصوصي، اين بحث را طرح كرده و از انگيزه خود براي بازگشت به ايران خبر داده بود.
این شخص آگاه ادامه داد: حتی گفته مي شود، او مدتي پیش در يكي از جمع هاي خصوصي با اعتراض به برخي از حاضران گفته بود: شما سالها ما را به اين خيال دلخوش كرديد كه رژيم ايران، امروز و فردا سقوط مي كند، ولي حتى از رخدادهای اخير هم نتيجه اي به دست نیامد. اگر برگرديم و خود را تسليم كنيم، اعداممان كه نمي كنند، ولي بهتر از اين وضع نابسامان است.
وي افزود: اين بحث ها به طور جدي مطرح شده و برخي هم توانستند برگردند، اما جريان وابسته به آمريكا در بیرون از كشور، به ویژه در درون آمريكا، اصلا نمي خواهد اين بحث ها جدي شود، چون اصل موجوديت آنها به خطر مي افتد؛ بنابراین، اگر كسي هم در ميان چهره هاي مشهور به طور جدي چنين قصدي داشته باشد، به طور جدي با او مقابله مي كنند، زيرا موفق شدن اين بحث، ضربه بسيار بزرگي به مخالفان نظام است.
این منبع آگاه درباره عامل مستقيم حادثه اظهار داشت: به طور قطعي نمي توان از مجموعه خاصي نام برد كه مثلا آيا «سيا» اين كار را كرده يا مجموعه هاي كوچكتر، ولي به طور مشخص، قرائني كه اين فرضيه را تقویت مي كنند، نشان مي دهد كه چون لیلا خواهر عليرضا به مشكلات روحي و افسردگي معروف بود و خودكشي او جدي گرفته شد، گمان مي كردند كه در اين زمینه و موارد مشابه هم فرضيه خودكشي طبيعي و باورپذير است، زيرا موضوع سرخوردگي و آسيب هاي رواني در ميان مخالفان جمهوري اسلامي، به ویژه گروه سلطنت طلب به اندازه اي جدي است كه همه از آن آگاهند و آشکار است.
وي همچنين ادعا كرد، در آينده مداركي دال بر اين موضوع آشكار خواهد شد.

 



 


 

www.mobin-group.com

 معرفي و دانلود فيلم

Machete (2010)

ماچته (دنی تریجو) یک تبهکار مکزیکی است که سابقا پلیس بوده است.و اکنون او یکی از افراد مورد اعتماد در گروه تبهکاری است که شخصی به نام تورز (استیون سیگال) رهبر آن است. به ماچته پیشنهادی 150 هزار دلاری داده می شود تا یک سناتور آمریکایی را به نام مک فلین (رابرت دنیرو) ترور کند.اما هنگامی که ماچته قصد دارد تا سناتور را ترور کند. متوجه می شود که....

فیلم کاملا به سبک فیلمهای اکشن کلاسیک دهه 70 ساخته شده است. تمام مولفه های فیلمهای اکشن دهه هفتاد در این فیلم به خوبی پیاده شده است، شخصیت ضد قهرمان (با چهره ای ترسناک)، شخصیت های اغرار آمیز، خشونت زیاد و.. تمام نکته هایی که در فیلمهای آن زمان مشاهده می کردیم در این فیلم به نمایش در آمده است. "ماچتی" پر از خون و خشونت است، در فیلم داستان پیشرفت چندانی نمی کند تنها خشونت داستان است که با پیش رفتن فیلم افزایش پیدا می کند. برای نمونه کافی است بدانید که سلاح مورد علاقه شخصیت اصلی داستان ماچتی است که به نوعی کارد بزرگ گفته می شود که برای سلاخی بسیار مناسب است! با اینکه خشونت فیلم بیشتر فانتزی به نظر می رسد اما با اینحال هنوز هم صحنه هایی مانند شلیک به یک خانم حامله و صحنه هایی از این دست در این فیلم حضور پررنگی دارند. و ناگفته نماند که این فیلم را کسی نساخته جز رابرت رودریگرز که کاملا مشخص میکنه سبک فیلم چی هست

کارگردان: Robert Rodriguez
بازیگران: Danny Trejo , Michelle Rodriguez , Robert De Niro , Steven Seagal  Jessica Alba
 

- براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک نمائيد

لينکهاي دانلود (نسخه اورجینال با کیفیت DVD Rip)

http://hotfile.com/dl/93302633/c39f42e/aXo-machete-SHeRiF.part1.rar.html 
http://hotfile.com/dl/93302635/d8103f9/aXo-machete-SHeRiF.part2.rar.html 
http://hotfile.com/dl/93302636/cef0b0d/aXo-machete-SHeRiF.part3.rar.html 
http://hotfile.com/dl/93302637/c2ef914/aXo-machete-SHeRiF.part4.rar.html 


رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم، از سايت محبوب «هات فایل» مي باشند
.

 براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

 دانلود فيلم مستند و ورزشي

طنز کریسمس 2011 مهران مدیری

جدید ترین اثر مهران مدیری بعد از قهوه تلخ!
سورپرایز کریسمس امسال ، ویژه کریسمس 2011، سرشار از خنده
مهران مدیری و عوامل قهوه تلخ را در شکلی دیگر ببینید!
50 دقیقه سرتاسر خنده!


لينک دانلود مستقیم (فرمت FLV که حجم فايل حدود 184 مگابايت مي باشد)

لينک دانلود کمکی (فرمت WMA که حجم فايل حدود 184 مگابايت مي باشد)

برای دانلود، روی هر یک از لینکهای بالا کلیک سمت راست کرده و Save Target As را بزنید.


 دانلود انيميشن

Garfield’s Pet Force


لينکهاي دانلود

KR43-KURYU.part1.rar.html 
KR43-KURYU.part2.rar.html

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت محبوب «هات فایل» مي باشند.

 براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

کنسرت کوارتت زهی "دانشگاه تهران" قطعی شد

مازیار ظهیرالدینی گفت: اجرای کوارتت زهی "دانشگاه تهران" به سرپرستی شاهین فرهت در بخش جنبی بیست و ششمین جشنواره موسیقی فجر قطعی شده است.
نوازنده ویولن کوارتت زهی "دانشگاه تهران" با اعلام این خبر در خصوص کم و کیف تمرینات این گروه موسیقی گفت: رپرتواری که برای برگزاری کنسرت کوارتت زهی درنظر گرفته شده است؛ دربرگیرنده قطعاتی از کوارتت زهی شماره 15 در ری مینور اثر موزارت و آثاری از بتهوون و هایدن است و همچنین قرار است کوارتت زهی شماره 4 از آثار شاهین فرهت به روی صحنه برود.
ظهیرالدینی در ادامه افزود: البته ناگفته نماند که هنوز به نتیجه قطعی برای اجرای قطعات درنظر گرفته شده نرسیدیم و احتمال تغییر در رپرتوار وجود دارد بر همین اساس قرار است در یک جلسه درون گروهی که به زودی برگزار می شود کم و کیف اجرای قطعات به صورت نهایی مشخص خواهد شد.
لازم به ذکر است بیست و ششمین جشنواره موسیقی فجر ازتاریخ 2 تا 8 اسفندماه برگزار می شود.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

تقویم شمسی نسخه 4

ويژگي هاي برنامه:
- نسخه جدید برنامه با زبان vb.net نوشته شده و با سیستم عامل های جدید ماکروسافت نظیر ویندوز 7 سازگار است.
- قرارگرفتن يک آيکون در کنار ساعت که به شکل تاريخ همان روز است.
. براي مثال: اگر امروز دوم باشد آيکون برنامه به شکل 2 خواهد بود.
- نمایش تاریخ و رخداد و... فردا در پنجره اصلی همچون تاریخ و اطلاعات روز جاری.
- قرارگیری تقویم ماهانه بر روی دسکتاپ با قابلیت تغییر رنگ روزها و نمایش روز های ماه قمری و میلادی در کنار تقویم.
- تنظیم ماه قمری به شیوه بسیار آسان ( برای جلوگیر از عقب یا جلو ماندن تاریخ در شرایط خاص ).
- مبدل. برای تبدیل تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به یکدیگر و تبدیل عدد به حروف فارسی.
- نمایش رخداد روز در بالن کنار آیکون برنامه. با تفکیک رویداد ملی ، مذهبی و جهانی در خطوط جداگانه.
- مدیریت کاغذ دیورای. برای قرار گیری تصاویر بر روی دسکتاپ.
. مدت زمان چرخش تصاویر برای ماندن در دسکتاپ به عنوان پس زمینه در اختیار کاربر بوده و می تواند بین چند ثانیه تا
چند ساعت در چرخش باشد.
. تغییر تصاویر پس زمینه به صورت کاملا خودکار.
. سازگار با فرمت های مختلف برای تصاویر.
. سازگار با کیفیت ها و اندازه های مختلف برای تصاویر.
. امکان انتخاب تعداد نامحدود تصویر برای جابه جایی در پس زمینه.
. قابلیت انتخاب نحوه قرار گیری بر روی میزکار. ( Stretch , Tile , Center )
- جدید ترین تغییرات سالنامه ایرانیان.
- اطلاعات. که اطلاعاتی در مورد تاریخچه تاریخ های قمری ، شمسی و میلادی و مبدا آن ها در اختیار شما قرار میدهد.
- ساعت. یک ساعت آنالوگ ( عقربه ای ) بر روی دسکتاپ شما قرار میگیرد. با قابلیت تغییر پوسته.
- تقویم ماهانه. نمایش تقویم به صورت ماهانه. با قابلیت پرش به ماه های و سال های مختلف.

- اوقات شرعی. دارای شهر های مختلف با تفکیک استان. (بیش از 350 شهر )
. هنگام فرارسیدن اذان به انتخاب شما هشدار اذان داده می شود. با جدید ترین تفکیک های استانی. ( استان البرز )

. قابلیت اضافه کردن شهر های جدید تر و ویرایش آن ها و اضافه شدن نیمه شب شرعی به برنامه.
- و امکاناتی دیگر نظیر: نمایش فصل جاری به همراه عکس ، رفتن تاریخ به حافظه موقت کلیپ بورد به اشکال مختلف ،
ساعت جهانی با تفکیک کشور و شهر ، روز شمار ، در چه سالی به دنیا آمده اید(مثال: خرگوش ) ، تعیین زمان نصب ویندوز ،
اطلاعات در مورد کانکشن و اطلاعات آخرین اتصال به شبکه ، جستجوگر رخداد ، نمایش روز های تعطیل به رنگ متفاوت ، هشدار
روزانه و...

توجه: برای استفاده از این نسخه ی برنامه باید مایکروسافت دات نت فریم ورک 3.5 یا بالاتر بر روی سیستم تان نصب باشد ؛ در ضمن افرادی که از ویندوز ۷ استفاده می کنند احتیاج به نصب هیچ برنامه ی اضافی ندارند.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 3 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت محبوب «هات فایل» مي باشند.
 

دنياي موبايل

مخفی کردن فایل ها

با این برنامه می توانید فایل های موجود در گوشی را از دید سایرین مخفی کنید.


لينک دانلود (حجم فايل حدود یک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

پس از کليک سمت راست بر روي لينک دانلود، روي گزينه Save Target As کليک نمائيد

نکته: فيل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip ميباشد. لذا بعد از دريافت فيل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث يا کابل و يا دستگاه کارت ريدر برروي گوشي موبايل خود Install نماييد.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازی جیمزباند مامور 007 : شکست ناپذیر
James Bond 007: Blood Stone

James Bond 007: Blood Stone جدیدترین نسخه از سری بازی های بسیار پرطرفدار و زیبای مامور ۰۰۷، جیمز باند افسانه ای می باشد. باردیگر توطئه بین المللی در حال شکل گیری است، محرمانه ترین پروژه بیوشیمیایی بریتانیا در دستان گروهی تبهکار افتاده است و تنها مرگبارترین مامور ملکه بریتانیا، یعنی جیمز باند می تواند توطئه این راز را برملا و خنثی نماید. با پشت سرگذاشتن لایه های متعددی از افراد فاسد، در نقش جیمز باند در تعقیبی گسترده و جهانی که شما را مجبور به نبرد برروی زمین، دریا و هوا در شهرهای آتن، استانبول، موناکو و بانکوک می نماید شرکت می نمایید و با انجام هر ماجراجویی که عمق و گستردگی توطئه را بیشتر فاش می نماید در می یابید که هیچ چیز آنگونه که به نظر می رسد نیست. این نسخه از بازی در واقع بیست وسومین شماره سری بازی های جیمز باند می باشد و دنباله ای مستقیم بر هیچ نسخه دیگری نمی باشد، بلکه اولین شماره پس از GoldenEye: Rogue Agent می باشد که داستانی اصلی و نوشته شده توسط نویسنده واقعی ماجراهای مامور ۰۰۷ دارا می باشد. بازی بصورت شلیک کننده سوم شخص با عناصری همچون نبردهای تن به تن و صحنه های تعقیب و گریز درحین رانندگی می باشد، همچنین Blood Stone سیستم تمرکز برروی هدف منحصربفردی را ارائه نموده است که به بازی کنندگان اجازه می دهد برروی هدف های خود برای از پای درآوردن بوسیله حملات ضربه ای قفل کنند، که البته خیلی شبیه به قابلیت "Mark and Execute" در بازی Splinter Cell Conviction می باشد.
James Bond 007: Blood Stone بازی کنندگان خود را با غرق نمودن آنان در یک توطئه فریبنده که آنها را مجبور می نماید همانند جیمز باند فکر و عمل نمایند، مثل یک فیلم سینمایی باند درگیر می نماید. علاوه بر این بازی رویه ای متضاد در حالت های بازی چندنفره و با نخستین گیم پلی استراتژیک مبنی بر ماموریت که به بازی کنندگان اجازه می دهد تا به صورت تیم های جاسوسی و سربازان اجیر شده در مناطق قابل اعتماد جیمز باند به نبرد بپردازند. این بازی از چهره و صدای بازیگر فعلی نقش جیمز باند، دانیل کرگ ونیز جوس استون و جودی دنچ و داستان اصلی نوشته شده توسط نویسنده این سری، Bruce Feirstein استفاده می نماید. گیم پلی یاد شده شامل نبردهای سلاحی مبنی بر پناه گرفتن، نبرد مرگبار دست به دست (بدون سلاح) و تعقیب و گریزهای اتومبیلرانی پر هیجان می باشد. آتن، استانبول ، موناکو و بانکوک همگی در بازی نمایش داده می شوند و بازی چندنفره با سقف ۱۶ نفر خواهد بود.

ویژگی های بازی James Bond 007: Blood Stone:
- بازی چندنفره با سقف ۱۶ نفر
- تجربه بازی در شخصیت جیمز باند
- شامل نبردهای سلاحی مبنی بر پناه گرفتن، نبرد مرگبار دست به دست (بدون سلاح)
- تعقیب و گریزهای اتومبیلرانی پر هیجان
- هوش مصنوعی بسیار پیشرفته و واقع گرایانه بازی
- گیم پلی بسیار عالی
- و...
 

لينکهای دانلود

http://hotfile.com/dl/84837059/d319673/rld-jbbs.part01.rar.html  
http://hotfile.com/dl/84837060/b33104f/rld-jbbs.part02.rar.html  
http://hotfile.com/dl/84837078/736b1e7/rld-jbbs.part03.rar.html  
http://hotfile.com/dl/84837075/f0d4baa/rld-jbbs.part04.rar.html  
http://hotfile.com/dl/84837061/5f14bc0/rld-jbbs.part05.rar.html  
http://hotfile.com/dl/84837062/5e60dce/rld-jbbs.part06.rar.html  
http://hotfile.com/dl/84837087/2c45951/rld-jbbs.part07.rar.html  
http://hotfile.com/dl/84837066/5e94e73/rld-jbbs.part08.rar.html  
http://hotfile.com/dl/84837064/13751b3/rld-jbbs.part09.rar.html  
http://hotfile.com/dl/84837084/4d6d498/rld-jbbs.part10.rar.html  
http://hotfile.com/dl/84841479/8db2121/rld-jbbs.part11.rar.html  
http://hotfile.com/dl/84837079/be3f375/rld-jbbs.part12.rar.html  
http://hotfile.com/dl/84837089/f8258b2/rld-jbbs.part13.rar.html  
http://hotfile.com/dl/84837076/35dd81d/rld-jbbs.part14.rar.html  
http://hotfile.com/dl/84837080/d683ca0/rld-jbbs.part15.rar.html  
http://hotfile.com/dl/84837083/a068143/rld-jbbs.part16.rar.html  
http://hotfile.com/dl/84837086/6e7802a/rld-jbbs.part17.rar.html  
http://hotfile.com/dl/84837085/9c87ee1/rld-jbbs.part18.rar.html  
http://hotfile.com/dl/84837073/f57b167/rld-jbbs.part19.rar.html  
http://hotfile.com/dl/84837082/8713ed5/rld-jbbs.part20.rar.html  

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت محبوب «هات فایل» مي باشند
.

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالي نويسندگان ثابت «روزانه»
 

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

سجده شكر

قال مولانا الامام المهدی-عجل الله تعالی فرجه الشریف- :
(سَجْدَهُ الشُّكْرِ مِنْ أَلْزَمِ السُّنَنِ وَأَوْجَبِها... فَإِنَّ فَضْلَ الدُّعاءِ وَالتَّسْبیحِ بَعْدَ الْفَرائِضِ عَلَى الدُّعاءِ بِعَقیبِ النَّوافِلِ، كَفَضْلِ الْفَرائِضِ عَلَى النَّوافِلِ، وَالسَّجْدَهُ دُعاءٌ وَتَسْبیحٌ)[1]
سجده ى شكر، از لازم ترین و واجب ترین مستحبات الهى است... همانا، فضیلت دعا و تسبیح پس از واجبات بر دعاى بعد از نوافل، همانند فضیلت واجبات بر نوافل است. سجده، دعا و تسبیح است.

شرح
حدیث شریف، قسمتى از پاسخ امام مهدى(علیه السلام) به سؤال هاى محمّد بن عبداللّه حمیرى است. حضرت، در این كلام، به اهمیّت یكى از مستحبات، یعنى سجده ى شكر اشاره مى كند و بعد از آن به دعا و تسبیح بعد از فرایض پرداخته، فضیلت آن را مانند فضیلت فریضه بر نوافل مى داند و نیز اصل سجده و قرار دادن پیشانى بر خاك را در اجر و ثواب به منزله ى دعا و تسبیح مى داند.
از بررسى آیات و احادیث به دست مى آید كه همه ى واجبات و یا همه ى مستحبات، در یك سطح و اندازه نیستند; مثلاً اهمیّت نماز، در میان واجبات، از همه بیش تر است; زیرا، قبولى اعمال، به قبول شدن نماز بستگى دارد. در میان مستحبات ـ برابر این حدیث ـ اهمیّت سجده ى شكر، از همه ى مستحبات بیش تر است. شاید علّت، این باشد كه سجده ى شكر، كلید افزایش و تداوم نعمت است; یعنى هر گاه انسان با دیدن و یا رسیدن به نعمتى، شكر گزارد، آن نعمت تداوم مى یابد و نعمت هاى دیگر نیز نازل مى گردند. این نكته در قرآن به صراحت آمده است:
(لَئِنْ شَكَرْتُمْ لاََزیدَنَّكُمْ)[2]; اگر شكر نعمت به جاى آورید، بر نعمت شما مى افزایم.
حضرت(علیه السلام) در این حدیث به چند نكته اشاره مى فرماید:
1. سجده ى شكر، زمان و مكان خاصّى ندارد، ولى با توجّه به این حدیث، بهترین زمان براى این كار بعد از نمازهاى واجب و نوافل است.
2. سجده كمال انسان و نهایت خضوع در برابر خداوند متعال است، در این هنگام است كه انسان خود را نمى بیند و تمام عظمت و بزرگى را از آن خداوند مى داند; لذا این حالت، بهترین حالت براى بنده است، خصوصاً هنگامى كه توأم با ذكر و شكرگزارى لفظى و قلبى باشد.
3. ثواب دعا و تسبیح بعد از نمازهاى واجب، از ثواب دعا و تسبیح پس از نمازهاى نافله خیلى بیش تر است، همان گونه كه فضیلت فرایض از نوافل بیش تر است.
4. حضرت(علیه السلام) با بیان این كه سجده، دعا و تسبیح است، مى فهماند كه خود سجده هم یك نوع تسبیح و دعاست و همان گونه كه ذكرِ پس از نماز، مطلوب است، سجده كردن هم كارى مستحب است; زیرا غایت و هدف از دعا و تسبیح، خضوع و خشوع و تذلّل براى خداوند متعال است، و شكّى نیست كه این غایت، در سجده، به نحو اتمّ و اكمل است.

---------------------------------------------------------
[1]. احتجاج، ج2، ص308 ; بحارالأنوار، ج53، ص161، ح3 ; و وسائل الشیعه، ج6، ص490، ح8514.
[2]. سوره ى ابراهیم، آیه ى7.

 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

2431- نه تومیمانی، نه من، ونه اندوه،ونه... هیچ یک از مردم این آبادی. به حباب نگران لب این رودقسم، وبه کوتاهی آن لحظۂ شادی که گذشت، غصه هم خواهد رفت، آنچنانی که فقط خاطره ای خواهدماند...(8878-0912)

2432- نشنو از نی. نی حصیری بیش نیست. بشنو از دل. دل حریم کبریاست. نی چو سوزد خاک و خاکستر شود. دل چو سوزد عالمی ویران شود. (2447-0936)

2433- ميگن اونايي که رفيق خوشگل دارن ميرن بهشت،حال ميکني مفتي ميري بهشت. (4866-0937)

2434- ميدونى فرق عزيزودلتنگ چيه؟عزيزكسیکه پيام ميخونه دلتنگ كسيكه پيام ميده (6213-0915)

2435- ميدونى بهترين دوست كيه اوني كه اولين قطره اشكتو ميبينه دوميش رو پاك ميكنه و سوميش رو تبديل به خنده ميكنه(4435-0935)

2436- موقع نماز كه مىشد،فرشته چپ و راستش مىموندند كه چه كنند؛«اياك نعبد» را جزءحرفهاى خوب و ثوابها بنويسند يا جزء دروغهايش (2237-0914)

2437- من يه sms كوچكم از گوشى صاحبم فرار كردم اومدم بگم اون تو رو خيلى دوست داره. الان بايد برگردم به اون چى بگم؟؟(4435-0935)

2438- من هنوزم خواب ميبينم که دوره دوره وفاست-که اعتبار عشق به قدره ارزش آدماست من هنوزم خواب ميبينم که اين بازم قنيمته من هنوزم خواب ميبينم (2447-0936)

2439- من از اشكي كه ميريزد ز چشم يار میترسم*از آن روزيكه اربابم شود بيمار میترسم*رها كن صحبت يعقوب و دورى وغم فرزند*من ازگرداندن يوسف سر بازار میترسم* همه گوينداين جمعه بيا! اما،درنگى كن*ازاين كه باز عاشورا شود تكرار میترسم*تمام عمرخود را نوكر اين خاندان خواندم *ازآن روزي كه منصب ميشود انكار میترسم. تعجيل درفرج آقا امام زمان (عج) ١٤صلوات(1614-0912)

2440- مرگ از زندگى پرسيد.چرا من تلخم ولى تو شيرينى؟زندگى در جواب گفت:چون من دروغم ولي تو حقيقتى...(8528-0919)

2441- محبت شما چشمه ایست از جنس نور،ارادت من سلامی است از راه دور (4435-0935)

2442- مثل پرنده ای باش که برروی شاخه ای سست آوازمی خواند،شاخه می لرزد اماپرنده میخواند چون ایمان دارد که پرواز را می داند.(6213-0915)

2443- ما وقت بي وقت دم وقت اول وقت وسط وقت خلاصه همه وقت به يادتيم...(8006-0918)

2444- ما جرعه نوش قطره آبی زکوثریم از امت رسول و محبان حیدریم مدح و ثنای آل محمد شعار ماست ما ریزه خوره دخت موسی بن جعفریم(8868-0918)

2445- ليوان ز لبت بوسه گرفت من ز ليوان/ديدي ز لبت بوسه گرفتم به چه عنوان (6213-0915)

2446- گوينددنيا خواهي يادوست ؟گويم اي بيخبران:دوست من دنياي من است (6139-0919)

2447- گويند باغبان عمري طولاني دارد چون با گل سروكار دارد ،ولي من عمر طولاني تر از باغبان دارم چون دوستى بهتر از گل دارم. (3627-0918)

2448- گه گاهي به يادت غزلي مي خوانم تا نگويي كه دلم غافل از آن عهد و وفاست. (9878-0937)

2449- گرفتاری ها و ناراحتی های موقتی را بپذیر تا به آسایش برسی (4435-0935)

2450- گرچه رندیم و خرابیم و نظر باز ولی *دامن کس نشود آلوده زناپاکی ما*باهمه رندیو بدنامی و ناپاکی ما*شبنم صبح خجل میشود ازپاکی ما (1727-0919)

شماره برای ارسال مسیج: 09125698059

 
 

کلیپ
apollyon_10000@yahoo.com

دروود به دوستان گلم
ايشالا كه خوب و سلامت باشيد و بيني هاي محترم چاق و تپل
يكي ازاعضاي مجله بم ايميل زد و ازم خواست كليپ هايي از سريال هاي طنز ايروني بزارم
چـ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ــــــــــــــــــــــــــشم !
اينم 3تا كليپ از سريال هاي طنز ايروني كه اميدوارم خوشتون بياد و كمش يه لبخند روي لباتون بياره :

كليپ اول از مهران مديري (بازيگر و كارگردان طنزپرداز سينماي رو به موت ايران) مربوط به جديدترين كاري كه انجام داده و راجع به Christmas 2011 هست (حتما دانلود كنيد بمب خنده هست ، خودم نيم ساعت داشتم مي خنديدم)
لينك اول
لينك دوم

كليپ دوم مربوط به سينمايي "چند ميگيري گريه كني" هست (اگه اشتباه نكنم) كه در حال ناناي و دنس و رقصن پشت نيسان اونم با حميد لولايي (دانلود فراموش نشه !)
لينك اول
لينك دوم

سومين كليپ هم تست بازيگري ليلون (بهنوش بختياري) هست كه ديدنش خالي از لطف نيست
لينك اول
لينك دوم

اميدوارم خوشتون اومده باشه
بازم مي گم هر كليپي كه خواستين بم بگيد تا براتون آپلود كنم و بزارم
دوست 185 سانتي شما
شاهين


 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

راه نیل به شرح صدر در زمان غیبت امام(عج)

خدا کند راهی برای شرح صدر پیدا کنیم که بواسطه ی رئیسمان تحیر قلبی مان برطرف شود. فرج ولو یک ساعت باشد مرحله ی بعد آن روشنایی است، روشنایی هم فرج ما است. آیا هیچ فکر کرده ایم که راهی برای این مطلب پیدا کنیم؟ گویا ائمه ی ما این مطلب را با ما اتمام حجت کرده اند و لذا فرموده اند:« برای فرج بسیار دعا کنید»(1) البته نه لقلقه ی زبان و نیز فرموده اند:«به راه و رسم نخست عمل کنید.»(2) یعنی در وقایع و رویدادهای تازه آنگونه که در گذشته عمل می کردید، عمل کنید. ائمه ی ما به ما یاد داده اند که به یقینیات عمل کنیم و هر جا یقین نداشتیم توقف و احتیاط نمائیم.

پی نوشت: 1ـ بحارالانوار، ج52، ص92 / 2- همان، ص133 / 3- در محضر بهجت، ج1، ص23

 

 

داستان هايي از تاريخ ايران
yasamin-atashi.persianblog.ir

کمبوجیه جهانگشای ایرانی

کمبوجیه پسر بزرگ کوروش هخامنشی مردی شجاع و بی نهایت زیبا و قوی پنجه بود. پس از مرگ پدر به قصد آرام کردن غرب امپراتوری ایران که همواره دچار حمله یاغیان و شورشیان بود عازم مصر و آفریقا شد در سال ۵۲۱ (پیش از میلاد) گئومات مغ از اعتماد برادر کمبوجیه سوء استفاده نموده و بردیا را مسموم ساخته و او را از پای در آورد. در این زمان کمبوجیه مصر را فتح نموده و در سرحدات آفریقا (شمال تونس و لیبی امروزی) می تاخت. گئومات برخی از جنایت پیشگان را اجیر کرده و به جان رییش سفیدان و بزرگان ایران افتاده و آنها را با ترفندهای گوناگون از پای در می آورد. یکی از رییش سفیدان که به راز گئومات پی برده بود به پسر بزرگ خویش جریان را گفت و از او خواست خودش را به سپاه ایرانزمین برساند و توطئه گئومات را بر ملا سازد و از پسر خواست زود عازم این سفر طولانی شود و گفت حتما دیر یا زود گئومات به سراغ من هم خواهند آمد چون آنها به رسم یونانیان ، وجود بزرگان عشایر را تحمل نمی کنند تا بدین گونه همه مردم را به زیر یوغ خویش کشند. به قول اندیشمند کشورمان ارد بزرگ : نخستین گام بهره کشان کشورها ، ابتدا نابودی بزرگان و ریش سفیدان است و سپس تاراج دارایی آنها. پسر آن ریش سفید شب روز تاخت و اسبهای بسیاری در این سفر از پای در آمدند تا خودش را به صحرای خشک سینا رسانید در بین راه گرفتار یاغیان و دزدان شد و گریخت هر چند سه تیر زهرآگین بر دست و پشتش فرود آمد در سیاهی شب به پشت دروازه خاوری مصر رسیده بود با خون خود بر دروازه شهر نوشت (( بردیا کشته شده است )) کمبوجیه چون خبر مرگ برادر را شنید به سوی پایتخت تاخت بدبختانه در نزدیکی دمشق با مکر و سم دیو سیرتان از پای درآمد.
یونانیان به رهبری تاریخ نویسانی همچون هردوت بسیار کوشیدند کمبوجیه را نفی و بد جلوه دهند حتی به دروغ گفتند او با خواهر خویش ازدواج نموده و حتی او را کشته است بسیاری از دروغ های دیگر تا بدین گونه ایرانیان را از داشتن جوانی رشید و فرهمند تر از اسکندر محروم سازند. و شوربختانه هنوز هم بسیاری این تهمت ها را نقل قول می کنند همانند تهمت قتل سورنا به دست ارد اشکانی ، که اینها همه دروغ است و دلیل این تاریخ سازی های یونانیان و رومیها ، نابود کردن اسطوره های عزت و سربلندی تاریخ ایران است. اسکندر مقدونی در روزهای آخر عمر خویش می گوید : آرزو داشتم همچون کمبوجیه در جوانی جهانگشایی کنم اما سرزمینی که من فتح کردم یک ساتراپ (ایالت) کمبوجیه هم نشد.
یونانیان و رومیها از هر پادشاه ایرانی ضربه مهلک تری خورده اند برایش جنایت نویسی !های بیشتری کرده اند همانند کمبوجیه ، خشایارشاه ، ارد دوم و...

ياسمين آتشي

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 
 


آرام آرام می گریست

شهيد زين الدين در ميان بسيجي ها از محبوبيت عجيبي برخوردار بود بچه ها وقتي او را در كنارخود مي ديدند انگار از خوشحالي مي خواستند بال درآورند گاه با شور و هلهله دنبالش مي دويدند.
دست بلند مي كردند و شعار مي دادند"فرمانده آزاده آماده ايم آماده....
دوستي مي گفت يك بار پس از چنين قضايايي كه آقا مهدي به سختي توانست خودش را از چنگ بچه هاي بسيجي خلاص كند با چشماني اشك آلود نشسته بود به تأديب نفس...
با تشر به خود مي گفت:مهدي خيال نكني كسي شده اي كه اينها اينقدر بهت اهميت مي دهند توهيچ نيستي. تو خاك پاي بسيجياني....."

همينطور مي گفت و آرام آرام مي گريست.....

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

براي شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد
 و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة المزّمّل آيات: 20 محل نزول: مکه

 
سورة المزّمّل

 
يَا أَيُّهَا الْمُزَّمِّلُ 1 قُمِ اللَّيْلَ إِلَّا قَلِيلًا 2 نِصْفَهُ أَوِ انقُصْ مِنْهُ قَلِيلًا 3 أَوْ زِدْ عَلَيْهِ وَرَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِيلًا 4 إِنَّا سَنُلْقِي عَلَيْكَ قَوْلًا ثَقِيلًا 5 إِنَّ نَاشِئَةَ اللَّيْلِ هِيَ أَشَدُّ وَطْءًا وَأَقْوَمُ قِيلًا 6 إِنَّ لَكَ فِي اَلنَّهَارِ سَبْحًا طَوِيلًا 7 وَاذْكُرِ اسْمَ رَبِّكَ وَتَبَتَّلْ إِلَيْهِ تَبْتِيلًا 8 رَبُّ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ فَاتَّخِذْهُ وَكِيلًا 9 وَاصْبِرْ عَلَى مَا يَقُولُونَ وَاهْجُرْهُمْ هَجْرًا جَمِيلًا 10 وَذَرْنِي وَالْمُكَذِّبِينَ أُولِي النَّعْمَةِ وَمَهِّلْهُمْ قَلِيلًا 11 إِنَّ لَدَيْنَا أَنكَالًا وَجَحِيمًا 12 وَطَعَامًا ذَا غُصَّةٍ وَعَذَابًا أَلِيمًا 13 يَوْمَ تَرْجُفُ الْأَرْضُ وَالْجِبَالُ وَكَانَتِ الْجِبَالُ كَثِيبًا مَّهِيلًا 14 إِنَّا أَرْسَلْنَا إِلَيْكُمْ رَسُولًا شَاهِدًا عَلَيْكُمْ كَمَا أَرْسَلْنَا إِلَى فِرْعَوْنَ رَسُولًا 15 فَعَصَى فِرْعَوْنُ الرَّسُولَ فَأَخَذْنَاهُ أَخْذًا وَبِيلًا 16 فَكَيْفَ تَتَّقُونَ إِن كَفَرْتُمْ يَوْمًا يَجْعَلُ الْوِلْدَانَ شِيبًا 17 السَّمَاء مُنفَطِرٌ بِهِ كَانَ وَعْدُهُ مَفْعُولًا 18 إِنَّ هَذِهِ تَذْكِرَةٌ فَمَن شَاء اتَّخَذَ إِلَى رَبِّهِ سَبِيلًا 19

 

ترجمه فارسي مکارم
سورة المزّمّل
به نام خداوند بخشنده بخشايشگر
اى جامه به خود پيچيده! «1» شب را، جز كمى، بپاخيز! «2» نيمى از شب را، يا كمى از آن كم كن، «3» يا بر نصف آن بيفزا، و قرآن را با دقت و تامل بخوان; «4» چرا كه ما بزودى سخنى سنگين به تو القا خواهيم كرد! «5» مسلما نماز و عبادت شبانه پابرجاتر و با استقامت‏تر است! «6» و تو در روز تلاش مستمر و طولانى خواهى داشت! «7» و نام پروردگارت را ياد كن و تنها به او دل ببند! «8» همان پروردگار شرق و غرب كه معبودى جز او نيست، او را نگاهبان و وكيل خود انتخاب كن، «9» و در برابر آنچه (دشمنان) مى‏گويند شكيبا باش و بطرزى شايسته از آنان دورى گزين! «10» و مرا با تكذيب‏كنندگان صاحب نعمت واگذار، و آنها را كمى مهلت ده، «11» كه نزد ما غل و زنجيرها و (آتش) دوزخ است، «12» و غذايى گلوگير، و عذابى دردناك، «13» در آن روز كه زمين و كوه‏ها سخت به لرزه درمى‏آيد، و كوه‏ها (چنان درهم كوبيده مى‏شود كه) به شكل توده‏هايى از شن نرم درمى‏آيد! «14» ما پيامبرى به سوى شما فرستاديم كه گواه بر شماست، همان گونه كه به سوى فرعون رسولى فرستاديم! «15» (ولى) فرعون به مخالفت و نافرمانى آن رسول برخاست، و ما او را سخت مجازات كرديم! «16» شما (نيز) اگر كافر شويد، چگونه خود را (از عذاب الهى) بر كنار مى‏داريد؟! در آن روز كه كودكان را پير مى‏كند، «17» و آسمان از هم شكافته مى‏شود، و وعده او شدنى و حتمى است «18» اين هشدار و تذكرى است، پس هر كس بخواهد راهى به سوى پروردگارش برمى‏گزيند! «19»

آيات امروز را مي توانيد از طريق اين لينک هم مطالعه کنيد


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پيمان خداست بر خلق او و براي شخص مسلمان شايسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آيه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون درج شود.

 
jehadandishe
فیلم منحصر به فرد اسیر گیری حزب الله از ارتش اسراییل:

http://soutalmostazefin.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=67:1389-10-13-09-45-40&catid=41:1389-09-14-05-22-33
 
 

rsaba_baby

سلام زمستان
سلام روزهای ابری سرد
که بوی پاکی برف را می دهید
سلام دلتنگی های عصرانه
که فریادهای بی جواب گلاغ ها
اغاز شب های بلند را
در گوشتان فریاد می کشد
سلام اسمان خاکستری
سلام گنجشک های کوچک بی قرار
که به باغچه ما برای ضیافت نان امده اید
بوی برف می اید
بوی پاکی روزهای سپید عاشقی
بوی ادم برفی با دهانی خندان و چشم های
شیشه ی مات
سلام زمستان
چشم من رو به اسمان کبود
در انتظار اولین بارش است
اولین بارش برف

 

 
farhadi70

راننده تاكسی تازه كار

مسافر تاکسی آهسته روی شانة راننده زد و گفت همین بغل پیاده می شوم. راننده جیغ زد، کنترل ماشین را از دست داد و نزدیک بود که بزنه به یک اتوبوس. از جدول کنار خیابان رفت بالا. نزدیک بود که چپ کنه. اما کنار یک مغازه توی پیاده رو متوقف شد. برای چند ثانیه هیچ حرفی بین راننده و مسافر رد و بدل نشد. سکوت سنگینی حکم فرما شد تا این که راننده رو به مسافر کرد و گفت: "هی مرد! دیگه هیچ وقت این کار رو تکرار نکن. من را تا سر حد مرگ ترساندی!"
مسافر عذرخواهی کرد و گفت: "من نمی‌دونستم که یک ضربة کوچولو آنقدر تو را می‌ترساند"
راننده جواب داد: "واقعآ تقصیر تو نیست. امروز اولین روزیه که
به عنوان یه راننده تاکسی دارم کار می‌کنم. آخه من 25 سال راننده ماشین بهشت زهرا بودم
 

 
kazem_haj2000

نصایح بسیار زیبای زرتشت به پسرش!

آنچه را گذشته است فراموش كن و بدانچه نرسیده است رنج و اندوه مبر
قبل از جواب دادن فكر كن
هیچكس را تمسخر مكن
نه به راست و نه به دروغ قسم مخور
خود برای خود، زن انتخاب كن
به شرر و دشمنی كسی راضی مشو
تا حدی كه می‌توانی، از مال خود داد و دهش نما
كسی را فریب مده تا دردمندنشوی
از هركس و هرچیز مطمئن مباش
فرمان خوب ده تا بهره خوب یابی
بیگناه باش تا بیم نداشته باشی
سپاس دار باش تا لایق نیكی باشی
با مردم یگانه باش تا محرم و مشهور شوی
راستگو باش تا استقامت داشته باشی
متواضع باش تا دوست بسیار داشته باشی
دوست بسیار داشته باش تا معروف باشی
معروف باش تا زندگانی به نیكی گذرانی
دوستدار دین باش تا پاك و راست گردی
مطابق وجدان خود رفتار كن كه بهشتی شوی
سخی و جوانمرد باش تا آسمانی باشی
روح خود را به خشم و كین آلوده مساز
هرگز ترشرو و بدخو مباش
در انجمن نزد مرد نادان منشین كه تو را نادان ندانند
 

 
vahhhab

جوابیه

با سلام
جوابیه ای در مورد مطلب "پشت پرده یک آقائی به نام نوري‌زاد" که در شماره 1159 نوشته شد مینویسم که امیدوارم آن را در شماره بعد چاپ کنید :

جوابیه مطلب پشت پرده یک آقائی به نام نوري‌زاد!
نمیدانم شما بر چا اساس و با کدام نظر سنجی و اطلاعاتی اقدام به کوبیدن جناب آقای نوریزاد که فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۵۹ با پیوستن به گروه فیلم‌سازی جهاد سازندگی و برنامه روایت فتح مرتضی آوینی آغاز کرد نموده اید. نمیدانم بر اساس کدام نظر سنجی معتبر و روشنی فیلمهای او را به درد نخور توصیف کرده و از جانب مردم سخن گفته اید لازم است نکاتی را در این مورد به شما گوشزد کنم
در زمانی که ایشان فیلم میساخت در زمره طرفداران پروپا قرص حکومت و اصولگرایان بود چطور در آن زمان از فیلمهای ایشان انتقادی نمیشد و از پولهای بیت المالی که به فیلمهای ایشان اختصاص یافت حرفی زده نمیشد ؟ نکند آن موقع صلاح نبود و الان که ایشان در زندان تحت شکنجه های شدید و تهدیدات زیاد علیه خود و خانواده اش قرار دارد و فرصت دفاع از خود را ندارد آقایان به فکر بین المال افتاده اند. بهتر است اکنون که فرصت هست با جلوگیری از ساخت فیلمهای بی محتوا مبتذل و فاقد ارزش هنری توسط کارگردانانی !! که پیشینه آنها بر ملت ایران مشخص است از این هدر روی بیت المال پیشگیری نمایند.
اصلا گیریم که فیلمهای آقای نوریزاد بد و سطح پایین بوده این چه ربطی به دیدگاه سیاسی ایشان دارد بله درست است که آقای نوریزاد در گذشته ار مخالفان سرسخت اصلاح طلبان بود و در ستون ثابتی به کوبیدن آقای خاتمی و طرفدارانش می پرداخت اما اکنون که به اشتباه خود پی برده و تاوانش را هم با رفتن به زندان و هجمه های شدید علیه خود و خانواده اش پرداخته است . مطمئن باشید کسی که مانند او که از مقام و موقعیت خود در حکومت گذشته و راه حقیقت را در پیش گرفته و به هیچ عنوان حاضر نشده زیر بار خفت و خواری و سازش برود در دل مردم ایران جای دارند و در تاریخ نامی نیک از خود به یادگار خواهند گذاشت.
 

 
star200620071988
در آیه بیست و پنجم سوره بقره چند مساله محوری مورد توجه قرار گرفته و به عبارت دیگر چند مساله اساسی و اصولی مطرح است .
قرآن کریم می فرماید : « وَبَشِّرِ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ ۖ كُلَّمَا رُزِقُوا مِنْهَا مِنْ ثَمَرَةٍ رِزْقًا ۙ قَالُوا هَٰذَا الَّذِي رُزِقْنَا مِنْ قَبْلُ ۖ وَأُتُوا بِهِ مُتَشَابِهًا ۖ وَلَهُمْ فِيهَا أَزْوَاجٌ مُطَهَّرَةٌ ۖ وَهُمْ فِيهَا خَالِدُونَ »سوره بقره-25
یکی از مسائل محوری در آیه شریفه ، مساله بشارت است ؛ که ما در بشارت سه عنصر اساسی داریم .
یکی مبشُر است ؛ یعنی چه کسی بشارت می دهد . یکی مبشُر است ؛یعنی به چه کسی دارند بشارت می دهند و یکی هم به چه مطلبی دارند بشارت می دهند . « مبشر » در این آیه شریفه وجود مبارک حضرت حق است . واسطه و مورد خطاب این بشارت پیغمبر عظیم الشان اسلام است که از جانب پروردگار عالم بشارت می دهد .
مبشر از همه مخلوقات و ممکنات مستغنی و بی نیاز است . بنابراین در بشارت او کمترین شبهه ای نیست و جز یقین و حق و حقیقت چیز دیگری موج نمی زند. با بشارت نمی خواهد فریب بدهد چون بی نیاز است . در بشارتش نمی خواهد دروغ بگوید چون بی نیاز است . و نیز نمی خواهد بشارت را عامل تحریک قرار بدهد و از «مبشربه » او خبری نباشد . از این رو کریمانه عالمانه ، حکیمانه و با قدرت بر تحقیق موضوع بشارت ، چنین بشارتی را به مومنین می دهد ، که با وعده الهی ، وعده صدق است ؛ چنانکه در قرآن کریم می فرماید : ( ان الله لا يخلف الله الميعاد) زمر آیه 20 بنابراين اضطراب در کنار بشارت او يک آلت شيطاني است ؛ شک در کنار بشارت او يک حالت شيطاني است و نیزتزلزل قلبي در کنار بشارت او يک حالت کفر است .
اگر در اين زمينه - نعوذ بالله - اضطرار و شک و دغدغه‌اي نسبت به بشارتش در قلب انسان بيايد ، به اینکه
وعده الهی محقق می شود یا نه،قطعی است یا نه و یا اینکه ما به این بشارت رسانده می شویم یا خیز ؟ همه اینها باطل است و از جمله خیالات سخیف و شیطانی است .
او بی نیاز از همه ممکنات است و بشارتش هیچ علتی جز ارزش دادن به زحمات مبشر نیست ؛ یعنی خداوند با این آیه شریفه می خواهد بگوید : من در دعوت به عبادت ، شما را به بیگاری نگرفتم که مثلاشصت سال در دنيا قدم برداريد ، زحمت بکشيد ، اخلاص بورزيد ، در گردونه عبادت عبد و خدمت به خلق قرار بگيريد و بعد هم من هيچ عکس العملي نسبت به زحماتتان که با دعوت خودم انجام گرفته نداشته باشم!
وعدۀ من حقيقي است اين بشارت من حتمي است. و اما به چه کسي بشارت مي‌دهد به این بشارت حضرت حق به چه کسانی تعلق می گیرد .

****
محمّد صالح بهمن زادگان جهرمی
 
 

jolbaksetiz

دقايقي با يک زوج روشندل

امروز چهارشنبه ۱۵/۱۰/۸۹ ساعت ۸ صبح ایستگاه متروی دروازه شمیران
طبق معمول هر روز در قطار مشغول خواندن روزنامه بودم.
"ايستگاه دروازه شميران، مسافرين محترمي كه قصد ادامه مسير به سمت......"
و باز هم طبق روزهاي قبل تعدادي مسافر پياده و تعدادي سوار شدند.
همه چيز مانند روزهاي قبل
تكراري و بعضاً كسل كننده
خانومي را ديدم مانتويي اما محجبه؛ روشندل بود و دستش در دستان مردي بود كه از قضا او
هم روشندل بود! و دستان او نيز در دستان جواني ديگر بود كه راهنماييشان مي كرد سوار قطار شوند.
به نظر زن و شوهر مي آمدند.
فارغ از تمام اطرافيان خود گرم صحبت بودند؛ با صداي بلند
از دانشگاه تعريف مي كردند و از هم كلاسي هايشان
خانوم از كاري مي گفت كه براي آقا پيدا كرده بود:
"دانشگاه آزاد زنجان عضو هيئت علمي ميگره، توهم كه اين ترم دكترات رو ميگيري"
شوهر از خانم درباره پيگيري كار پيرزن در اداره اش پرسيد:
"راستي سفارش خانم رحماني رو به رئيستون بكن، پيرزن خوبيه. به اين وام خيلي نياز داره"
شوخي ها و گفت و گوهاي اين زن و شوهر توجه يك واگن قطار رو به خود جلب كرده بود..
گذر زمان را متوجه نشدم
"ايستگاه فردوسي"
ساعت ۸:۲۰
و من باز هم طبق معمول با تاخير به اداره مي رسيدم.
خيلي خوش شانس بودم كه مقصد آنها هم "فردوسي" بود.
داوطلبانه پريدم جلو و دست پسر جوان را گرفتم و دست او هم در دستان همسرش.
تشكر كرد؛ خيلي ساده اما دلنشين!
زن و شوهر در سكوت پشت سر من گام بر ميداشتند.
احساس حقارت ميكردم. يا من خيلي ناشكر هستم يا آنها خيلي سپاسگزار
بهتر است اينگونه بگويم
من لاف عاشقي مي زنم و آنها...
سر صحبت را باز كردم:
-"داداش من يك وبلاگنويسم. اجازه ميدهي از شما يك مصاحبه بگيرم و توي وبلاگ درج كنم؟"
لبخندي زد و نگاهي به پشت سرش كرد. در كمال تعجب خانم هم بهش لبخند زد.
صورتش را برگرداند و گفت:
"نيازي به مصاحبه نيست. فقط از قول ما در سايتت بنويس: "آن كسي را كه شما شب و روز مي خوانيدش، در مقابلش خم و راست مي شويد، ادعاي عاشق بودنش را داريد.... ما حسش كرديم. شما چشم داريد و نمي بينيدش اما ما او را مي بينيم. ما خدا را در كنارمان حس ميكنيم. دست او را مي بينيم كه مراقبمان است. چشم داشته باشي و خدا را نبيني چه فايده؟ ما اين نابينايي را با هيچ بينشي عوض نمي كنيم. ما كسي را مي بينيم كه مي پرستيمش"
مو به تنم سيخ شد. سرماي خاصي بدنم را فرا گرفت. دستانم بي حس شد. دستانش را رها كردم.
هر سه ايستاديم.
صدايش را مي شنيدم. "آقا....كجا رفتي؟ خوبي؟"
اما توان پاسخ نداشتم. مي ديدمشان اما حس گام بر داشتن نداشتم.
زوج جوان به هم نگاهي كردند و خنديدند.
مرد عصاي سفيدش را باز كرد و دست در دست هم آرام رفتند.
هرچه از من دورتر مي شدند گويا من را به خودم نزديكتر مي كردند...
خدايا اگر من عاشقم پس اينها....
اما امروز ديگر يك روز، طبق معمول روزهاي قبل نبود.
امروز برايم يك كلاس درس بود.
امروز در دانشگاه معرفت واحد عاشق شناسي را پاس كردم.

 

 

alirezamajidi

«آلیسون جان»، پزشکی که افتخار بریتانیا شد

در دنیای پرسرعتی که خیلی‌ها از بدو تولد در یک مسابقه دوی سرعت برای به دست آوردن پول و شهرت و افتخار و رقابت با دیگران قرار می‌گیرند، «آلیسون جان» از همان نوزادی مجبور شد که با بیماری‌هایش به مبارزه برخیزد.
هنوز ۶ هفته از عمر آلیسون نگذشته بود که پزشکان تشخیص دادند که مبتلا به بیماری «سیستیک فایبروزیس» است، این بیماری باعث انبوهی از مشکلات پزشکی می‌شود:
اختلال رشد – مشکلات کبدی – عفونت‌های ریوی- نارسایی سمت راست قلب- مشکلات کبد و مجاری صفراوی – مشکلات لوزالمعده و …
پیداست که با این مشکلات، آلیسون دوره کودکی و نوجوانی چندان خوبی را طی نکرد، اما اوضاع وقتی بدتر شد که در سال ۱۹۹۵، زمانی که او ۱۴ ساله بود، پزشکان به وی گفتند که وضعیت پزشکی‌اش به قدر بد شده که بدون پیوند کبد، زنده نمی‌ماند، ۱۶ ماه طول کشید، تا اهداکننده‌ای پیدا شد و آلیسون مورد پیوند کبد قرار گرفت.
اما بیماری، آلیسون را رها نکرد و درست در همان زمانی که وی در پی ورود به رشته پزشکی بود، وضع قلب و ریه‌اش هم به هم ریخت، او که در این زمان بیشتر عمرش را در بیمارستان سپری می‌کرد، مجبور شد از پزشکی صرف‌نظر کند و به رشته علوم اعصاب یا «نوروساینس» فکر کند. سرانجام شدت بیماری، پزشکان را وادار کرد که پیوند قلب و ریه را هم برای آلیسون انجام دهند.
آلیسون بعد از مرخص شدن از بیمارستان، با عزمی آهنین، به تحصیل ادامه داد تا اینکه در سال ۲۰۰۱، از رشته علوم اعصاب فارغ‌التحصیل شد. او تصمیم گرفت که وارد رشته پزشکی شود و موفق به این کار هم شد.
اما در نیمه راه تحصیل پزشکی، یک بار دیگر وضع مزاجی آلیسون بد شد. پزشکان تشخیص دادند که داروهای مصرفی برای جلوگیری از پس شده اعصای پیوند شده، باعث نارسایی برگشت‌ناپذیر کلیه‌های او شده و او باید مورد پیوند کلیه هم قرار بگیرد.
این بار پدر آلیسون داوطلب اهدای کلیه شد و خوشبختانه، آزمایشان نشان دادند که کلیه‌ او بادخترش سازگار است، بنابراین در سال ۲۰۰۵، آلیسون کلیه پیوندی هم دریافت کرد. به علت خطراتی که بیهوشی عمومی در جریان این پیوند می‌توانست برای وی در بر داشته باشد، این عمل تحت بیهوشی اپیدورال انجام شد، به عبارتی آلیسون در طی این پیوند، هشیار بود.
با دریافت پیوند کلیه، آلیسون جزو معدود افرادی در بریتانیا یا حتی جهان شد که مورد پیوند همه اعضای حیاتی عمده یا قلب، ریه، کبد و کلیه قرار گرفته است.
آلیسون سرانجام در ماه جولای ۲۰۱۰، از رشته پزشکی از از دانشکده پزشکی کاردیف فارغ‌التحصیل شد و در حال حاضر در بیمارستانی مشغول به کار است.
اما داستان زندگی این پزشک ۳۲ ساله، آنقدر الهام‌بخش و مثال‌زدنی و تحیربرانگیز بود که خیلی زود مورد توجه مقامات و رسانه‌ها قرار گرفت.
در دهم نوامبر سال پیش، او در جریان مراسمی، به عنوان یکی از برندگان جایزه سالانه افتخار بریتانیا، معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.
دیوید کامرون -نخست‌وزیر انگلیس- هم در جریان یک ضیافت نهار که به طور اختصاصی برای آلیسون جان برگزار شده بود، از او به عنوان، الگویی برای ملت کشورش، یاد کرد.

 

 
gognous_azar

خاکستر خاطره ها

آدمی‌زاده نمودی زسرا پرده‌ی اسرار حق است
نیمی از عاطفه و عشق و طرب
نیمی از حسرت و داغ و غم و درد
وصل و هجران، عشق و نفرت
غم و شادی تار و پودی تنیده به هم‌اند
هر که انسان بوَد این تجربه را خواهد کرد
ناگزیر است و
این تجربه را باید کرد...
زندگی فرصت محدودی است
مثل یک پلک زدن
روزها از پی هم می‌گذرند
هم‌چو رعدی به شتاب
چو حبابی بر آب
وچه غافل هستیم
لحظه‌ها را دریاب
و ندانیم آیا
که زمان منتظر هیچ‌کسی خواهد ماند؟!!
فرصت از دست مده
گوی سبقت به نکویی بِربای
زندگی سخت بگیرد بر تو
تو اگر فلسفه‌اش نشناسی
مرگ دشوار بود گر تو شوی غافل از او
زندگی با من و تو
مهربانانه از آن است که تو فکر ‌کنی
گر فشاری دست او را به صداقت، دوستی
« بد بیاری » لفظ بی‌مفهومی است
و جهان محور پندار تو خواهد چرخید
باور من این است:
تلخی عمر بشر حاصل دلبستگی است
***
چون پرستوی سبکبال
اگر دنیا را
باغ و نزهتگه فصلی گذران دریابی
و سپیده دمِ هر حادثه آماده‌ی کوچی باشی
فارغ از هر کس و هر چیز نه دلبسته‌ی رویی باشی
آن زمان با تو تکاپوی زمان همراه است
زندگی زیبا هست...
***
هست دنیا همچو دریا،
متلاطم، پُرموج
و در این بحر خروشان عمیق
عشق تنها گهر گشته نهان در صدف زندگی است
همچو غواص شنا باید کرد
عشق را باید یافت
و چو درّی
گردن آویز دل خویشتن باید ساخت
عشق را گر زسطور زندگی حذف کنی
غصّه و درد به جا می‌ماند
شادی اندکی هم باشد اگر
پایداری نخواهد داشتن..
***
کاروانی ا‌ست زمان راه ابد می سپرد،
ما، در این وادی سرگردانی
رهگذاریم که باید با هم
هیزم گرم محبت آریم
آتشِ عشق فروزان داریم
گرچه ما نیز چو آتش گذرانیم ولی
خوب یا بد دیر یا زود اندکی بعد از ما
تل خاکستری از خاطره‌ها می‌ماند.

بابک آذرشب - بناب
اسفند 1388
 

 
prografist

کعبه مطلا باشد یا نباشد؛
عبدالله بن زبیر همان است که هست!

داشتم توی اینترنت می گشتم که دیدیم توی برخی از انجمن ها (+) (+)، این سوال رو مطرح کرده اند که:

+ چرا اگر عبدالله بن زبیر، کعبه مطلا می خواهد ظاهرنگری است و اگر شیعیان مرقد ائمه اطهار را مطلا می کنند ظاهرنگری نیست؟

برخی دیگر هم آمده اند و اضافه کرده اند که : بهتر نیست که اینگونه هزینه ها صرف فقرا شود؟


در پی جواب این سوال می خواهم از کلام مبارک امیرمومنان علی بن ابیطالب علیه السلام برایتان نقلی بیاورم... 
در زمان حکومت عمر (لعنة الله علیه)، نسبت به فراوانى زیور و زینت‏هاى کعبه صحبت شد، گروهى گفتند آنها را براى لشکر اسلام مصرف کن، کعبه زر و زینت نمى‏خواهد، وقتى از امیر المؤمنین علیه السّلام پرسیدند.. درود خدا بر او، فرمود: همانا قرآن بر پیامبر صلّى اللّه علیه و آله و سلّم هنگامى نازل گردید که اموال چهار قسم بود:

1) اموال مسلمانان، که آن را بر أساس سهم هر یک از وارثان، تقسیم کرد،
2) و غنیمت جنگى که آن را به نیازمندانش رساند،
3) و خمس، که خدا جایگاه مصرف آن را تعیین فرمود،
4) و صدقات، که خداوند راه‏هاى بخشش آن را مشخّص فرمود. 

و زیور آلات و زینت کعبه از اموالى بودند که خدا آن را به حال خود گذاشت، نه از روى فراموشى آن را ترک کرد، و نه از چشم خدا پنهان بود، تو نیز آن را به حال خود واگذار چنانکه خدا و پیامبرش آن را بحال خود واگذاشتند. عمر (لعنة الله علیه) گفت: « اگر تو نبودى رسوا مى‏شدیم » و متعرّض زیور آلات کعبه نشد. - نهج البلاغة، حکمت262 -

خب، همین طور که می بینید، امیرالمومنین پاسخ را به وضوح داده اند. از این نقل امیرالمومنین برداشت هایی می شود:

- وجود زیورآلات برای کعبه (که مکانی مقدس است و از مصادیق شعائرالله است) چندان مذموم نیست! که اگر مذموم بود.. امیرالمومنین دستور به برداشتن آنها می دادند. نگاه امیرالمومنین نگاهی میانه است؛ نه افراطی و تفریطی.
مصداق تفکری که عمر (لعنةالله) داشته است در روزگار ما بی شباهت به تفکر وهابی های سعودی نیست! که مرقد فرزندان پیامبرشان را آنگونه غریبانه رها کرده اند (+) و امروز در کنار کعبه عمارت ها می سازند (+) و روز به روز بر زر و زیورش میافزایند. در میان افراط و تفریط خود غرق اند؛ تظاهر به دینداری می کنند و خود را خادم الحرمین می نامند درحالیکه فسق و گناهشان بر هیچ جوینده ی حقی پوشیده نیست.

ملک فهد - کافر - وهابی - ارهابی - سعودی

ملک فهد - یا ایهاالذین آمنوا آمنوا بالله...


آنچه از عبدالله بن زبیر برای ما مذموم بوده نه مطلا ساختن خانه خدا بوده.. بلکه نیت او از انجام این کار است. چنانکه امیرالمومنین (روحی له الفداه) پرده از این راز برمیدارد و درباره او می فرمایند: « به نام دین دام می گستراند تا دنیا را به دست آورد.» (+)
آه دل باید کشید از آن فرومایگان که کعبه را زینت میدهند و مولود کعبه را رها می کنند و برای پوشاندن شکاف خانه کعبه، ستاد مرمت برپا می کنند (+) که خاک بر خورشید بریزند! تقصیری ندارند.. شاید که تابحال لای کتاب خدا را نگشوده اند که بخوانند آیه هایش را:

یُرِیدُونَ أَن یُطْفِئُوا نُورَ اللَّـهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَى اللَّـهُ إِلَّا أَن یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ ?التوبة: 32?

در این میان اگر شیعه، حرم مولود کعبه را مطلا کند.. نه تنها ظاهرنگری نیست.. بلکه عین ژرف نگری و تعمق است که ما حقیقت کعبه را بزرگ می شماریم و آن را تعظیم می کنیم. در مقابل تمام زر و سیم و دنیایشان، ایوانی از طلا می سازیم که ستونهایش ستون آسمانها باشد.. که بدانند حق علی علیه السلام غصب شده بر زمین نخواهد ماند.. (+)

- آنانکه امروز می گویند که : چرا این پول ها را در جای دیگر (کمک به فقرا) خرج نمی کنید؟
بدانند که همانگونه که امیرالمومنین فرموده اند در اسلام هر مالی، حساب و کتاب خود را دارد و حساب فقرا از آن حساب زیور آلات کعبه جداست. و البته که در زمان حضرت هم فقرا بوده اند.. و اهتمام ایشان بر اطعام فقرا بر کسی پوشیده نیست. در این امر باید بگوییم که گویا کسانی که این حرفها را می زنند می خواهند از امیرالمومنین در اطعام فقرا پیشی بگیرند!!! نشنیده اند که : المتقدم لهم مارق والمتأخّر عنهم زاهق...

من الله التوفیق و علیه التکلان

-----------------------------------------------------

+  بیشتر درباره عبدالله بن زبیر بدانیم
+  فیلم دیالوگ های رد و بدل شده بین مختار و عبدالله زبیر و ماجرای کعبه مطلا

 

 
محفوظ

نامه ای خطاب به آقای احمدی نژاد

آقای احمدی نژاد سلام
امید که حالتون خوب باشه و در اصلاح مملکت و به نوعی یاری رساندن به تمامی ایرانی ها همیشه موفق و موید باشی
نامه ای رو که می نویسم از طرف یکی از هموطنان شما در یکی از نزدیکترین کشورهای همسایه به شماست یعنی دبی هستش.
میخواستم نسبت به تمامی الطاف و لطفهایی که نسبت به ایرانی ها چه در داخل ایران و چه در خارج ایران در طول به اصطلاح خدمت رسانیتان به مردم ایران داشتید کمال قدردانی رو بکنم و همچنین از خداوند منان بخواهم که بتونم روزی یا حتی اگر شده ساعتی جبران این الطاف شما رو بکنم.
قدردانی من به خاطر احترامی هست که به ایرانی های مقیم کشورهای عرب که شما اون رو سوسمار خور وبیابان نشین مینامید بکنم. کشوری که به دست ایرانی ها و به نبوغ ایرانی ها شد امارات یا همون دبی.
آقای احمدی نژاد این کشور سوسمار خور و بیابان نشین که تنها 3 ماه پیش جشن 39 سالگیشون رو گرفتن در برابر قدمت 3000 ساله ایران که آوازه اون به گوش تمام دنیا رسیده هیچی نیست دیگه ایرانی رو به داخل کشورش راه نمیده و با ایرانی های مقیم اینجا بدتر که نه ولی بهتر از کشورهای بنگلادش و سریلانکا و....... برخورد نمی کنه.
یکی از همین کشورهای عرب نشین یعنی عربستان سعودی که هنوز فرهنگ و ملیتشون به دوران هجر و غار نشینی ما هم نرسیده برای 5 کشور دنیا دیگه ویزایی صادر نمیکنه. منظور من ویزای مکه نیست که مردم رو برای زیارت کعبه میبرن و ایرانی ها فکر میکنن که به عربستان سفر کردن.
منظور من ریاض پایتخت این کشوره که تمامی تاجر ها و کسانی که کارهای تجاری میکنن به این کشور سفر میکنن.
5 کشوری که شامل تحریم از طرف این مملکت عرب نشین و سوسمار خور هست به ترتیب : بنگلادش - کنیا - سریلادنکا - افغانستان و ایران هست.
کجاست اون شاهنشاه آریا مهر که روزی این رو ببینه ایران کشوری که در ویکی پدیا به عنوان با قدمت ترین کشور دنیا شناخته شده و عربستان سعودی در اون رده بندی در رده 49 هست پاسپورت کشورش با کشور بنگلادش در یک رده ارزشی باشه
برای ایرانی ویزا صادر نمیشه برای بنگالی هم ویزا صادر نمیشه !!!!
شاید اگر ایرانی نبودم و بنگالی بودم اینقدر درد نمیکشیدم و اینقدر شرمنده نمی شدم. ولی حیف که ایرانی هستم
میگم که از نسل آریا هستم. میگم که کورش و داریوش بر کشور من حکومت کردن
میگم که قدمتی 3000 ساله دارم
نه مثل بنگالی هایی که به جای خونه روی درخت زندگی میکنن و به جای ماشین تنها دوچرخه رو خوب میتونن برونن.
نه مثل افغانی هایی که من از کشور خودم بیرونشون میکنم و اگر کسی اونها رو به خدمت بگیره در کشور من باید جریمه پرداخت کنه.
نه مثل پاکستانی هایی که تعداد خیابانهای آسفالت کشورشون به تعداد آسفالتهای کم جمعیترین شهر ایران هم نمیرسه
شاید اینقدری که امروز در سفارت عربستان شرمنده شدم و به من گفتن " ویزا هگ ایرانی ممنوع " در هیچ مرحله ای از زندگیم شرمنده نشده باشم.
تمامی اینها به دلیل تحریمهای ایران و به دلیل الطاف شما آقای احمدی نژاد به ایرانی های سراسر دنیاست.
من نمیدونم با چه زبونی از شما تشکر کنم و یا با چه زبونی به شما بگم آقای احمدی نژاد لطفا دست از حمایت کردن و گرفتن حق ایرانی ها از تمامی دنیا بردارید.
من از شما نمیخوایم آبروی ایرانی رو بخرید فقط بذارید همین آبرویی هم که از ایرانی ها مونده باقی بمونه.
من تلاشه سه ساله ای رو که کرده بودم برای به ثمر رسوندن یک پروژه و تنها تحویل اون باقی مونده بود که ثمره تلاش سه ساله خودم رو ببینم به خاطر ممنوعیت ورود من به کشور عربستان به باد رفت.
شاید به هیچ طریق دیگه نمیتونستم این درد دل رو عنون کنم جز با کمک این نشریه که اونم نمیدونم این مطلب رو چاپ بکنه یا نه.
ولی از همین جا به همه ایرانی ها اعلام میکنم ایران دیگه اون ایران نسل آریایی نیست. ایران دیگه اون آبروی 3000 ساله اش رو نداره.
به امید روزی که ایرانی همون ایرانی آریای باشه و با همون آبروییه قبلی
بدرود.
هموطنی از امارات
 

 
m.hashemkhany

آيا خدمات مخابراتی و اینترنتی هم
هدفمند می‌شوند؟

الف) تنها با پرداخت ماهانه 60 دلار، از خدمات تلفن رایگان به تمام نقاط دنیا بهره‌مند شوید و نگذارید بستگانتان در ایران، هزینه‌های کمرشکن قبض تلفن را برای تماس تلفنی با شما بپردازند!.
جمله فوق، بخشی از متن تبلیغات یک اپراتور خصوصی مخابراتی مستقر در يكي از كشورهاي همسايه بود که نگارنده اخیرا در یکی از نشریات فارسی‌زبان اين كشور مشاهده كرد.
در ادامه این تبلیغ، با اشاره به قیمت بسیار بالای خدمات مخابراتی در ایران، از شرکت‌های بین‌المللی مستقر در اين كشور دعوت شده بود تا با پرداخت ماهانه 60 دلار، از یک خط تلفن با قابلیت مکالمه نامحدود و 24 ساعته با سراسر جهان برخوردار شوند.
ارائه‌دهنده این خدمات مخابراتی، با هوشمندی تمام و با اطلاع کامل از هزینه‌های سنگین خدمات مخابراتی در ایران، در متن تبلیغات خود چندین بار به هزینه‌های سنگین مخابراتی در ایران اشاره كرده بود و از شرکت‌هایی که مشتریان گسترده ایرانی دارند دعوت كرده بود تا با اشتراک خدمات مخابراتی مذکور، خودشان همه هزینه مکالمه تلفنی با مشتریان ایرانی را بر عهده گرفته و از تحمیل هزینه سنگین به آنان جلوگیری کنند. مثال فوق، فقط یکی از مثال‌های گسترده‌ای بود که در مورد کاهش روزافزون قیمت‌های جهانی خدمات مخابراتی و نیز اینترنتی می‌توان ارائه كرد؛ کاهش قیمتی که در اغلب کشورهای دنیا با بهبود سریع کیفیت این خدمات نیز توام بوده است. به عنوان مثالی دیگر، می‌توان به کشور بسیار فقیر پاکستان اشاره كرد: با مراجعه به سایت اینترنتی تعداد زیادی از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی در پاکستان، مشاهده می‌شود که هزینه مربوط به اشتراک اینترنت با سرعت 2 مگابیت بر ثانیه، تقریبا 20 دلار در هر ماه است. لازم به توجه است که دستیابی به اینترنت با این سرعت، برای بالغ بر 99 درصد از ایرانیان یک رویا محسوب شده و فقط افراد و شرکت‌های بسیار محدودی می‌توانند در ازای پرداخت قیمت‌های نجومی، از اینترنتی با سرعت 2 مگابایت بر ثانیه برخوردار شوند.

ب) اگر شالوده اصلی طرح هدفمندی را تلاش برای نزدیک شدن قیمت‌های داخلی به میانگین قیمت‌های خارجی در نظر بگیریم، این پرسش مطرح می‌شود که آیا قرار است نزدیک شدن قیمت‌های داخلی به قیمت‌های جهانی، فقط از طریق افزایش چند برابری قیمت بنزین و برق و گاز و امثالهم صورت گیرد؟ آیا منطقی‌ است که قیمت بنزین و برق و گاز در ایران با ترکیه برابر باشد، اما قیمت خدمات مخابراتی و اینترنتی در ایران به مراتب بالاتر از ترکیه بوده و کیفیت این خدمات نیز بسیار نازل‌تر از ترکیه باشد؟
آیا منطقی ا‌ست که به دلیل رقابت بسیار پایین در حوزه‌هایی مانند عرضه خدمات مخابراتی و اینترنتی و نیز تولید اتومبیل، شهروندان ایرانی محکوم به پرداخت هزینه‌های بسیار بالاتر و نیز بهره‌مندی از کیفیتی بسیار پایین‌تر باشند؟ آیا در شرایطی که قیمت اتومبیل در ایران بین 2 تا 3 برابر قیمت‌ متوسط جهانی ا‌‌ست، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که مصرف‌کننده داخلی پس از افزایش قیمت بنزین به دنبال تعویض خودروی فرسوده خود با خودروی نو و دارای مصرف بنزین پایین‌تر باشد؟
چگونه می‌توانیم شرکت‌های دولتی و خصوصی ایرانی را تشویق کنیم که مانند همتایان خود در سایر کشورها، سیستمی برای کاهش حضور پرسنل خود در محل کار (و انجام بخش عمده کارها در منزل) طراحی نمایند؛ در حالی که شرط اولیه طراحی چنین سیستمی، گستردگی و ارزانی دسترسی به اینترنت پرسرعت و باکیفیت و نیز دسترسی به خدمات مخابراتی ارزان و باکیفیت می‌باشد؟ چگونه می‌توانیم از فرهنگ‌سازی برای کاهش سفرهای درون‌شهری و جایگزین آن با ارتباط مجازی صحبت کنیم، در شرایطی که بالغ بر 95 درصد از کاربران اینترنت در ایران، از اینترنت با کیفیت و سرعت بسیار پایین برخوردار بوده و اکثریت قاطع آنان به دلیل کیفیت پایین اینترنت، هرگز قادر به برقراری یک ارتباط ویدئوکنفرانس اینترنتی نیستند؟
آیا در شرایطی که ایران از لحاظ میانگین سرعت و کیفیت اینترنت، در رده‌های 140 تا 160 جهانی (و در رده کشورهایی همچون کوبا، ماداگاسکار، گویان و رواندا) قرار گرفته و از لحاظ قیمت خدمات مخابراتی نیز جزو گران‌ترین کشورهای دنیا قرار داریم، می‌توان انتظار داشت که فرهنگ ‌بانکداری الکترونیک، خرید اینترنتی، انجام وظایف شغلی در منزل و امثالهم در کشور نهادینه شده و سفرهای درون‌شهری به حداقل برسد؟

ج) اکنون ممکن است این پرسش مطرح شود که چرا در عنوان این یادداشت، نامناسب بودن قیمت و کیفیت خدمات مخابراتی و اینترنتی، با طرح هدفمندی مرتبط دانسته شده است؟ در پاسخ به این سوال، باید گفت که یکی از مهم‌ترین اهداف طرح هدفمندی، کنترل مصرف سوخت در کشور بوده؛ در حالی که هم‌اکنون یکی از مهم‌ترین مولفه‌های مدیریت مصرف سوخت در سطح دنیا، تلاش برای کاهش سفرهای درون‌شهری از طریق جایگزین آنها با ارتباطات مجازی می‌باشد؛ مساله‌ای که اتفاقا در قانون مصوب مجلس در مورد هدفمندی یارانه‌ها نیز مورد اشاره قرار گرفته و در قالب ماده 8 قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، بر اختصاص بخشی از درآمدهای حاصل از اجرای این قانون، برای «توسعه خدمات الکترونیکی تعاملی» با هدف «حذف یا کاهش رفت و آمدهای غیرضرور» تاکید شده است. به عنوان جمع‌بندی می‌توان این‌گونه گفت که متاسفانه ارائه خدمات مخابراتی و اینترنتی و نیز تولید اتومبیل، در ایران به شدت غیررقابتی بوده و این مساله منجر به پایین بودن کیفیت و نیز بالا بودن قیمت محصولات فوق در مقایسه با قیمت‌های متوسط جهانی شده است. در حالی که بهبود قیمت و کیفیت خدمات مخابراتی و اینترنتی، می‌تواند تاثیر مناسبی در کاهش نیاز به مسافرت‌های درون‌شهری داشته و کیفیت و کاهش قیمت اتومبیل نیز می‌تواند باعث سهولت دسترسی به اتومبیل کم‌مصرف برای اکثریت شهروندان شده و تاثیر قابل توجهی بر کاهش مصرف سوخت بر جای بگذارد. به این ترتیب نگارنده معتقد است که یکی از گام‌های مهم برای دستیابی هر چه بهتر به اهداف طرح هدفمندی، عبارتست از بسترسازی به منظور افزایش رقابت در دو حوزه عرضه خدمات مخابراتی و نیز تولید اتومبیل؛ حوزه‌هایی که متاسفانه از کمترین سطح رقابت برخوردار بوده و همین مساله موجب شده است شهروندان ایرانی مجبور به پرداخت قیمت‌هایی چند برابر متوسط جهانی و دریافت کیفیتی به مراتب کمتر از متوسط کیفیت جهانی باشند.

 

 
alinourollahi315

واریس دیری: چگونه مرا ختنه کردند؟

«واریس دیری» متولد افریقاست .
نماینده سازمان ملل برای مقابله با ختنه دختران :
ختنه ام کردند و من هرگز فراموش نمی کنم

از صحراهای سومالی آمده است. کتاب خاطراتی دارد به نام «گل صحرا» . دراین کتاب فاجعه‌ای را شرح می‌دهد که قربانیان آن دختران کم سن و سال  اند. آنها که در این سن و سال ختنه می‌شوند، چند سال بعد به خانه بختی که برای آنها جز شوربختی نیست فرستاده می‌شوند .
۵ ساله بود که ختنه اش کردند و ۱۳ ساله بود که مرد ۶۰ ساله‌ای خواستگارش شد. تن به این ازدواج نداد و از خانه گریخت. نمی  خواست هم سرنوشت خواهرش شود. ختنه او را به چشم دیده بود و خود قربانی این توحش و سلاخی بود .
«واریس دیری» بعدها خود را به لندن رساند و مدل شد. دراین حرفه موفق بود، اما شهرت امروزی او نه به دلیل مدل بودن، بلکه به دلیل سمتی است که در سازمان ملل متحد دارد. او سفیر سازمان ملل برای مبارزه با ختنه زنان در سراسر جهان است. جنایتی که طبق آمار منتشره سازمان ملل، هر روزه روی ۶۰۰۰ دختر بچه عرب و افریقایی و برخی کشورهای آسیائی دیگر انجام می‌شود .

بخشی از خاطرات «واریس دیری» :
«…آن شب، هیجان زده بیدار ماندم. ناگهان مادرم را دیدم که بالای سرم ایستاده است.هوا هنوز تاریک بود، قبل از سحر، زمانیکه تاریکی کم کم جای خود را به روشنایی می داد و سیاهی آسمان به خاکستری می‌گرایید. او با اشاره به من فهماند که ساکت باشم و دستش را بگیرم. من پتوی کوچکم را پس زدم و خواب آلود، تلو خوران، به دنبال او راه افتادم. حالا می‌دانم چرا دختران را صبح زود با خود می‌برند .
می‌خواستند قبل از آنکه کسی بیدار شود، آنها را ببرند تا صدای فریادشان شنیده نشود. در آن لحظه، هر چند گیج بودم و به سادگی آنچه می‌گفتند انجام می دادم.
ما از محلی که زندگی می‌کردیم دور شدیم و به سمت دشت رفتیم. مادرم گفت: «اینجا منتظر می‌مانیم»، و ما بر روی زمین سرد به انتظار نشستیم. آسمان کم کم روشن می‌شد؛ به سختی اشیاء را می شد تشخیص داد. خیلی زود صدای لخ و لخ صندل‌های زن کولی را شنیدم. مادرم نامش را صدا کرد و گفت:«خودت هستی؟»
« بله اینجایم»
هنوز هیچ چیز نمی دیدم، فقط صدایش را شنیدم. بدون اینکه نزدیک شدنش را بینم، ناگهان او را در کنار خود حس کردم. او به سنگ صاف و بزرگی اشاره کرد و گفت:«آنجا بنشین».
نگفت چه اتفاقی می‌خواهد بیفتد. نگفت بسیار دردناک است، فقط گفت: تو باید دختر شجاعی باشی. کارش را مثل یک جلاد شروع کرد.
مادرم پشت سرم نشست و سرم را به سینه  اش چسباند. پاهایش را دور بدن من احاطه کرد. ریشه درختی را که در دست داشت بین دندانهای من گذاشت .
گفت:«گازبزن».
از ترس خشک شده بودم…
من به میان پاهایم خیره شدم و دیدم زن کولی -شبیه بقیه پیرزنان سومالیایی بود- با یک روسری رنگی که دور سرش پیچیده بود، همراه با یک پیراهن سبک پنبه ای- با این تفاوت که هیچ لبخندی بر لب نداشت. نگاهش ماننده نگاه مرده‌ای بود که هنوز چشمهایش را نبسته باشند .
دستهایش داخل کیف دستی اش که از جنس گلیم‌هائی بود که روی آن می‌خوابیدیم در جستجو بود. چشمانم روی کیف دستی میخکوب شده بود. می‌خواستم بدانم با چه چیزی می‌خواهد مرا ببُرد. یک چاقوی بزرگ را تجسم می‌کردم، ولی او از داخل آن کیف، یک کیف کوچک نخی بیرون آورد. با انگشتان بلندش داخل آن را گشت و بالاخره یک تیغ ریش تراشی شکسته بیرون کشید. به سرعت تیغ را از این رو به آن رو چرخاند و امتحان کرد. خورشید به سختی بالا آمده بود. نور به اندازه‌ای بود که رنگها را ببینم ولی نه با جزئیات. خون خشک شده‌ای را روی لبه دندانه دار تیغ دیدم. روی تیغ تف کرد و با لباسش آن را پاک کرد. همچنان که آن را به لباسش می‌سابید، دنیای من ناگهان تاریک شد. مادرم دستمالی را روی چشمانم انداخت .
چیزی که بعد از آن حس کردم بریده شدن گوشتم، آلت تناسلیم، بود. صدای گنگ جلو و عقب رفتن اره وار را بر روی پوستم می‌شنیدم
وقتی به گذشته فکر می کنم، نمی توانم باور کنم که چنین اتفاقی برایم افتاده است. همیشه فکر می‌کنم درباره کس دیگری سخن می‌گویم. نمی دانم چگونه احساسم را بیان کنم تا بتوانید آن را روی بدن خود حس کنید. مثل این بود که کسی گوشت ران شما را برش بدهد یا بازویتان را قطع کند. با این تفاوت که این قسمت حساس ترین بخش بدن است .
من حتی کوچکتری حرکتی نکردم، زیرا «امان» [ خواهرم] را به یاد داشتم و می‌دانستم هیچ راه فراری وجود ندارد. فکر می‌کردم اگرتکان بخورم درد بیشتر می‌شود. فقط پاهایم بدون اراده شروع به لرزیدن کرد. از حال رفتم…
وقتی بیدار شدم گمان می‌کردم تمام شده است، ولی بدتر از زمان شروع بود. چشم بندم کنار رفته بود و من زن جلاد را دیدم که یک مقداری خار درخت اقاقیا را کپه کرده بود. او از آنها برای ایجاد سوراخهایی در پوستم استفاده کرد. سپس نخ سفید محکمی از سوراخها رد کرد تا مرا بدوزد. پاهایم کاملا‌ بی‌حس شده بود، ولی درد بین آنها آنچنان شدید بود که آرزو می‌کردم بمیرم. مادرم مرا در بازوانش گرفته بود- برای آنکه آرام بگیرم به او تماشا می‌کردم…
چشمانم را باز کردم. آن زن رفته بود. مرا حرکت داده بودند و بر روی زمین نزدیک صخره خوابانده بودند. پاهایم از مچ تا ران با نوارهایی از پارچه به هم بسته شده بود، به طوریکه نمی توانستم حرکت کنم. من اطراف را به دنبال مادرم نگاه کردم، ولی او رفته بود. سنگی را نگاه کردم که مرا روی آن خوابانده بودند. از خون من خیس بود. مثل اینکه مرغی را در آنجا سر بریده باشند. تکه‌هایی از گوشت تنم، آلت تناسلیم، آنجا افتاده بود، دست نخورده، زیر آفتاب در حال خشک شدن بود .
دراز کشیدم، به خورشید که حالا دیگر بالای سرم ایستاده بود نگاه کردم. هیچ سایه‌ای اطراف من نبود و موجی از گرما به صورتم سیلی میزد. تا اینکه مادرم همراه با خواهرم برگشت. مرا به سایه یک بوته کشاندند. این یک سنت بود. یک سر پناه کوچک زیر یک درخت آماده کرده بودند، جایی که من تا زمان بهبودی استراحت کنم. چند هفته، تنهای تنها، تا کاملا خوب شوم.
فکر کردم عذاب تمام شده، اما هر بار که خواستم ادرار کنم درد شروع می‌شد. حالا می‌فهمیدم چرا مادرم می‌گفت زیاد آب و شیر ننوش. مادرم اخطار کرده بود که راه نروم. بنابراین نمی توانستم طنابهایم را باز کنم. چون اگر زخم‌ها از هم باز می‌شد، کار دوخت و دوز باید دوباره انجام می‌گرفت .
اولین قطره ادراری که از من خارج شد، انگار اسید پوستم را می‌خورد. وقتی زن کولی مرا دوخت، فقط سوراخی به اندازه سر چوب کبریت برای ادرار و خون- در زمان پریودی- باز گذاشته بود. این استراتژی خردمندانه، تضمینی بود برای اینکه تا قبل از ازدواج هیچ رابطه جنسی نداشته باشم و شوهرم مطمئن باشد یک باکره تحویل گرفته است .
هر هفته مادرم معاینه ام می‌کرد تا ببیند کاملا بهبود یافته ام. وقتی بندهایم را از پاهایم گشودم، توانستم برای اولین بار به خود نگاهی بیندازم. یک تکه پوست کاملا هموار کشف کردم که فقط یک جای زخم در وسط آن بود. مانند یک زیپ، که آن زیپ کاملا بسته شده بود. اندام تناسلیم مثل یک دیوار آجری مهر و موم شده بود تا هیچ مردی تا شب عروسیم نتواند با من باشد…زمانی که شوهرم با یک چاقو یا به زور آن را از هم می‌درید...
 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  • براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کنيد براي اعضا گروه جالب باشد را مي توانيد به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستيد تا با نام خودتون در  بخش «مطالب ارسالي اعضا» نوشته شود.

  • از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  • منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده(!) انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  • دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، ممنونم! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2010  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

23 دی ماه / 13 ژانویه / 8 صفر

Mobin_s2004@yahoo.com
 23 دی هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
درگذشت منذر بن نعمان آموزگار فنون جنگ صحرايي بهرام گور

منذر بن نعمان حكمران حيره (مناطقي در غرب فرات و شط العرب) كه سالها ميزبان و آموزگار فنون جنگهاي صحرايي بهرام پنجم (بهرام گور) بود 13 ژانويه سال 473 ميلادي در گذشت. وي يک عرب مسيحي بود. از زمان فتح بابل به دست كوروش بزرگ تا جنگ قادسيه، سران حيره خودرا تحت الحمايه ايران مي دانستند. عراق جنوبي (بين النهرين) يک ايالت ايران و مناطق عرب نشين حاشيه غربي خليج فارس از جمله بحرين بخشي از قلمرو ايران را تشکيل مي دادند. دولت ايران سعي داشت که در امور داخلي آنان مداخله نکند و به همين دليل ميان طرفين درگيري وجود نداشت و تنها مورد مهمي كه تاريخ از آن يادكرده سركوبي بسيار خشونت آميز عرب توسط شاپور دوم بود كه اينان از آن پس عنوان «ذوالاكتاف» بر او گذارده اند.

 

افزايش درآمد نفت و تشديد تظاهرات دانشجويي!

23دي ماه 1349 در تهران اعلام شد كه مذاكرات ايران باكنسرسيوم نفت به نتيجه نرسيده است كه خبري بد براي اقتصاد جهان بود و پي آمدهاي منفي آن بر اقتصاد بين المللي و بورسها و بازارها سبب شد كه مذاكرات سريعا از سرگرفته شود و كنسرسيوم تاحدّي تسليم نظر ايران گردد كه اعلاميه به نتيجه رسيدن مذاكرات به سود ايران، چهار روز بعد انتشار يافت.
     از اوايل دي ماه و در طول مذاكرات، ساواك و رئيس امنيت داخلي آن پي در پي اعلاميه و برنامه تلويزيوني عمدتا برضد كنفدراسيون دانشجويان ايراني مدارس خارج و تظاهرات دانشجويي در داخل منتشر و اجرا مي كردند كه براي پی بردن به ریشه قضيه نياز به تحقيقات بيشتري است.
     نگاهي به رويدادهاي ده سال آخر عمر نظام سلطنتي ايران كه کم و بیش در روزنامه ها انعكاس يافته نشان مي دهد كه به همان اندازه كه در آمد ايران از نفت بالا مي رفت ناآرامي هاي داخلي و تظاهرات دانشجويان ايراني سرگرم تحصيل در كشورهاي ديگر گسترش مي يافت!. برخی از محققین این وضعیت را نتیجه روزافزون بودن شکاف میان فقیر و غنی در ایران و تبدیل کشور به یک جامعه طبقاتی بیان کرده اند که شماری کم (یک اقلیت نسبتا کوچک ـ خواص) روی ثروت ها و مقامهای کشور دست گذارده بودند و دیگران با هراندازه معلومات، آگاهی، شایستگی و مهارت به این ثروتها و مقامها (معاملات دولتی، وکالت مجلس، انتشار نشریه و...) دسترسی نداشتند و به تدریج ناله هایشان تبدیل به فریادشد و شاه این فریاد را نشنیده گرفت تا دست کم با تغییرات و اصلاحات نسبی در سیستم موافقت کند... و درنتيجه فریادها در سال 1357 (1978 میلادی) توفان شدند، همه چيزرا از جاي برکندند و....
    برخی از تاریخنگاران نوشته اند: در دهه 1970 به همان اندازه که درآمد ایران از نفت افزایش می یافت؛ اعیان و اشراف (خواص) توانمندتر، طبقه نادار و روستائیان فقیرتر و ضعیفتر و طبقه متوسط بی خیال از این گسترش جدایی به خوشگذرانی و لوکس کردن وسایل زندگانی سرگرم بود و تاریخ ایران بسرعت به تکرار وضعیت اواخر عهد ساسانیان (نیمه اول قرن هفتم میلادی) می پرداخت که همانا فلسفه تاریخ است و ایران در طول زمان چندبار آن را تکرار کرده است. شاه به دلیل بیماری سرطان و تنگ شدن حلقه محاصره او توسط خواص واقعیت هارا لمس نکرد و مانع از تکرار تاریخ نشد و چون می دانست که عمری نخواهد داشت در طول انقلاب هم تنها به روز قیامت و مجازات الهی توجه داشت و وظیفه کشورداری را فدای آن کرد و....
     چند تاریخنگار بخشی از علل ناآرامی های یک دهه آخر عمر نظام سلطنتی ایران را تحریکات و سیاست های برخی از قدرتهای وقت که بیشترشان هم بظاهر دوست دولت وقت ایران بودند برنگاشته و دلایلی برای اثبات این تز خود ارائه داده اند.

 

هجوم جوانان ایرانی به دانشگاههاي آمريكا و اروپا، پیوستن به مخالفان شاه و آغاز پایان کار او

13 ژانويه 1978 رسما اعلام شد كه برای ترم تحصیلی وقت 73 هزار ايراني در دانشگاهها و مدارس تعليمات عالي آمريكا ثبت نام كرده بودند كه هرماه به طور متوسط يكصد ميليون دلار ارز از ايران براي آنان حواله مي شد. در آن زمان بيشتر آنانکه از ايران براي تحصيل به خارج آمده بودند کسانی بودند که موفق به گذرانيدن کنکور (امتحان سخت مسابقه ورودی) و درنتيجه ورود به دانشگاههاي داخلي نشده بودند. در آن برهه، تحصیل در دانشگاههای ایران مطلقا رایگان بود و به هر دانشجو هرماه مبلغی هم پول نقد داده می شد (پول جیبی). چند دارالترجمه مشخّص در تهران برای این دیپلمه ها از مدارس عالی طرف قرارداد باخود در آمریکا پذیرش می گرفتند و درنتیجه، تمرکز دانشجویان ایرانی در دانشگاهها و مدارس عالی مشخصّی بود و همین تمرکز دانشجوی ایرانی در چند مدرسه عالی در آمریکا به گروههای سیاسی و مذهبی کمک کرد که به آسانی و بدون زحمت عضو گیری کنند. هجوم به دانشگاههاي خارجي و بویژه آمریکا از زماني آغاز شده بود که بهای مستغلات در ایران تا 40 ـ 50 برابر بالارفته بود و فروش ارز در این کشور آزاد شده بود و هر خانواده قادر بود که بافروش زمین فرضا صدمتری اضافی خود فرزندش را به آمریکا بفرستد. در آن زمان بهای یک قطعه زمین 120 متری که در دهه 1960 چهار ـ پنج هزار تومان بود تا 200 هزار تومان (30 هزار دلار) بالا رفته بود. بسیاری از این جوانان که در دوران نوجوانی مزه فقر و تبعیض را چشیده بودند؛ در آمریکا و اروپا به آسانی تحت تاثیر تبلیغات مخالف قرارگرفتند به صف مخالفان شاه پیوستند، انجمن دایر کردند، به گروهها پیوستند و مخالفت را علنی ساختند و به این ترتیب ذهن آمریکاییان و اروپاییان نسبت به ایران تغییرکرد. قدرت این انجمنها و گروهها در تدارک تظاهرات خشونت آمیز برضد شاه در نوامبر 1977 و در اطراف کاخ سفید واشنگتن به نمایش گذارده شد و شاه از چشم آمریکاییان افتاد و... و این آغاز پایان کار او بود. بسیاری از این دانشجویان درجریان انقلاب و یا ظرف یکی دو سال اول (1979 و 9 ماه از سال 1980) به ایران رفتند و چون وضعیت را مطابق میل خود ندیدند عمدتا به کشور محل تحصیل بازگشتند و ماندگار شدند و با استفاده از قوانین مهاجرت محل اقامت بستگان خودرا هم آوردند و اینان بستگان دیگر و این تسلسل تا به امروز ادامه یافته و شمار ایرانیان مهاجر در سراسر جهان ظرف سه دهه گذشته، طبق یک برآورد بالغ بر 5 ـ 6 میلیون می شود که چون تابعیت ایران را لغو نکرده اند تبعه جمهوری اسلامی هم بشمار می آیند و قسمتی از آمار نفوس ایران را تشکیل می دهند.

 

اخطار صريح مسكو به واشنگتن كه رويداد 28 امرداد را تكرار نكند - مطبوعات ايران در کنترل کمونيستها

13 ژانويه 1979 (يك ماه پيش از پيروزي انقلاب) «ولاديسلاو كزياكوف» از مقامات دولت مسكو كه جريان انقلاب ايران را دنبال مي كرد؛ با توجه به حضور «رابرت هايزر» ژنرال آمريكايي در تهران و جلسات روزانه او با مقامات نظامي دولت شاه، اعزام گروه ناو هواپيمابر «كانستليشن» به اقيانوس هند و حركت اين گروه در مسيري كه به خليج فارس منتهي مي شد، آماده باش چند گروه هلي كوپتر آمريكايي و تصميم دولت آمريكا به فرستادن چند اسكادران جنگنده اف ـ 15 به كشور سعودي به واشنگتن اخطار كرد كه درصدد تكرار رويداد 28 امرداد 1332 (آگوست 1953) در ايران برنيايد. كزياكوف در اين اخطاريه صريح و شديد تاكيد كرده بود كه اين بار دولت مسكو ساكت نخواهد نشست. وي در عين حال از انقلابيون ايران خواسته بود مراقب و گوش بزنگ باشند كه احتمال مداخله آمريكا به صورت «كودتا» وجود دارد. وي گفته بود كه چون بيشتر نظاميان ايران حاضر به سركوب انقلابيون نيستند ممكن است نظاميان آمريكايي با تغيير لباس با هلي كوپتر صفوف انقلابيون را به گلوله ببندند.
    يادآوري اين نکته لازم است که مطبوعات ايران درپي اعتصاب 62 روزه کلا در کنترل کمونيست ها و چپگرايان متحد آنان قرارگرفته بودند و دولت واشنگتن اين را مي دانست.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
 در چنين روزي

23/10/58
عراق اولين كشوري كه بعد از اشغال افغانستان توسط شوروي به آمريكا پيشنهاد تسهيلات و پايگاه نظامي داد.

23/10/65
آغاز عمليات کربلاي شش با رمز"يا زهرا" درمنطقه عمومي سومار. اين عمليات را رزمندگان نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران به منظور آزادسازي ارتفاعات شمال سومار انجام دادند.

23/10/66
آغاز عمليات ظفر 5 به همت رزمندگان نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ازقرارگاه رمضان با رمز يا زهرا. حوزه عملکرد اين عمليات استانهاي کرکوک، دهوک و دياله عراق بود.

Mobin_s2004@yahoo.com
 13 ژانویه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
ملتي كه گذشته اش را فراموش كند به قهقرا مي رود

مجسمه نيم تنه پالميه ري كه
در همان عهد ساخته شده در طول زمان براثر باد و باران اندكي آسيب ديده است

«ماتئو پالميه ري» مورخ، فيلسوف، نويسنده و شاعر انساندوست و بنام ايتاليا 13 ژانويه سال 1406 چشم به جهان گشود و 69 سال عمر كرد. وي كه از بانيان رنسانس (تجديد حيات) درايتالياست در تاليف معروف خود «جدل سيسرو با كوين تي ليان» استدلال كرده است كه علت به قهقرا رفتن و عقب ماندگي و تجزيه روم اين بوده است كه ايتاليايي ها (ايتاليايي هاي قرن 15 و معاصر ماتئو پالميه ري) گذشته خود (دوران امپراتوري روم) با آن همه شكوه، خلوص، زيبايي و پيشرفتها را فراموش كرده اند. آنان تاريخ روم و مرداني را كه در به وجود آوردنش تلاش و فداكاري كرده بودند به فراموشي سپرده اند و از ارزش خاكي كه بر روي آن زندگي مي كنند بي خبر شده اند. هموطنان ايتاليايي هنوز هم از خواب غفلت بيدار نشده و در پي به دست آوردن ميراث استثنايي و گرانبهاي خود نيستند و اين ميراث همانا تمدن، فرهنگ، وحدت، استقلال و حاكميت ملي است. همين فراموشكاري باعث افتادن به اين بدبختي شده است. ما نبايد تمدن درخشان 800 ساله خود (عهد باستان) را فراموش مي كرديم و وارد نفاق، ضعف و ظلمت كنوني مي شديم. از مسافران شرق شنيده ام كه روايت كرده اند در سرزمين پارسيان (ايران) مردي همه عمر را بدون اين كه كسي از او بخواهد و يا با دادن پول و لقب تشويق كند، تاريخ ميهن خود را به شعر در آورده تا فراموش نشود (اشاره به فردوسي است). آنان زنده خواهند ماند و نام اين شاعر فداكار خودرا زنده و پايدار و محفوظ خواهند داشت.
     «پالميه ري» در ديوان اشعارش به اميد روزي است كه دانش، ادبيات، هنر و انديشه كه متعلق به همه بشريت بايد باشند از يك فواره بيرون بريزند تا همگان بر حسب نياز از اين آب همگاني بهره برگيرند. وي در اين زمينه قطعه شعري مشابه سعدي ما دارد كه سعدي گفته است: بني آدم اعضاي....

 

چند گفته از ادموند بورك فيلسوف ايرلندي تبار به مناسبت زادروز او

Edmund Burke

«ادموند بورك» انديشمند ايرلندي تبار انگليسي 12 ژانويه سال 1729 به دنيا آمد و معرفترين اثر او «فلسفه تحقيق» است. وي از فلاسفه بزرگ قرن 18 بشمار مي آيد كه از1765 به مدت سي سال به تكميل فرضيه هاي سياسي خود پرداخت. اين نظريه ها و گفته هاي بسيار مهم از اوست:
     ــ عمل يك انسان تحت تاثير انگيزه هايي در ارتباط با منافع او صورت مي گيرد؛ بنابراين با تغيير انگيزه (كه عاملي است متغيّر) عمل انسان را مي توان تحت كنترل در آورد.
    ــ انقلاب فرانسه به جهانيان آموخت كه «مبارزه» اعصاب فرد مبارز را قوي، مهارت اورا تيز و فرد و يا افراد را بي نياز از اتكاء به ديگران مي كند.
    ــ جامعه اي كه نتواند و يا نخواهد از بهترين استعداد و مهارت اعضاي خود براي پيشرفت استفاده كند حق ندارد خود را دمكراتيك و مردمي بداند.
    ــ پارلمانها و شوراها مجمع افرادي نيستند كه دشمن يكديگرند بلكه براي شور درباره خير و صلاح جامعه برگزيده شده اند نه جنگ و ستيز با يكديگر؛ مردم به آنان اعتماد كرده اند و بايد امانتدار و خدمتگذار باشند.
    ــ درست است كه ترسوها عمر بيشتري مي كنند، ولي عمري بي فايده براي جامعه و حتي خودشان.
    ــ آسيبي كه يك جامعه از چاپلوسي افراد و ريا و دغل مي بيند به مراتب بيشتر، عميقتر و زيانبارتر ازحمله بزرگترين ارتش جهان است.

 

زادروز نويسنده اي که آغازگر يک انقلاب ادبي در زبان آلماني بود

«كارل بلايبترو» نويسنده آلماني 13 ژانويه 1859به دنيا آمد كه از سال 1885 مجله گسلز شافت را براي راهنمايي نويسندگان آن زبان تاسيس كرد كه سر آغاز يك انقلاب ادبي در قلمرو زبان آلماني بشمار مي رود. معروفترين داستانهاي خود او؛ مادام لوتيا، حيات مونيخ و «ايزا چه چيزي را نجوا مي كند» هستند.

برخي ديگر از رويدادهاي 13 ژانويه

  • 1906:   نخستين راديو ويژه پخش آگهي که برد امواج آن تنها تا 1600 متر بود در نيويورك آغاز بكار كرد.

  • 1943:   هيتلر كه در انتظار ساخت بمب اتمي بود باتوجه به ناكامي هايش در جبهه هاي روسيه و شمال آفريقا جنگ تمام عيار اعلام كرد كه باعث تسريع شكست خود وي شد.

  • 1953:   مجلس شوراي ملي فوريت لايحه اختيارات دكتر مصدق را تصويب كرد. اين اختيارات موقتي به منظور تسهيل و تسريع كار دولت تقاضا شده بود.

  • 1954:   در اين روز در جريان سركوبي جمعيت اخوان المسلمين در مصر 318 تن از اعضاي اين جمعيت دستگير شدند.

  • Douglas Wilder
  • 1990:   «داگلاس وايلدر» به عنوان نخستين فرماندار سياهپوست انتخابي يك ايالت آمريكا كار خود را آغاز کرد. وي در نوامبر 1989 به سمت فرماندار ايالت مشترك المنافع ويرجينيا انتخاب شده بود. يک فرد تنها براي يک دوره 4 ساله مي تواند فرماندار ويرجينيا شود. وايلدر بعدا مجري برنامه هاي يک راديو و آنگاه شهردار شهر ريچموند ويرجينيا - زادگاه خود شد. او عضو حزب دمکرات آمريکاست.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     8 صفر
    Mobin_s2004@yahoo.com

    وفات سلمان فارسى در مدائن

    8 صفر 35 - سلمان فارسى از شخصيت هاى اسلامى بلند آوازه و از صحابه معروف پيامبر اكرم (ص ) است.
    وى با اين كه داراى نژاد ايرانى است ولى در ميان عرب ها و مسلمانان حجاز كه غالباً عرب نژاد بودند به مقامى رفيع و مرتبه اى بلند دست يافت.
    الف ـ شخصيت سلمان
    1 ـ برخوردارى از دانش و معرفت
    در سـال اوّل هـجـرى كـه پـيـامـبـر اكـرم (ص ) مـيـان هر دو نفر از مسلمانان مهاجر و انصار پيمان بـرادرى بـرقـرار نمود سلمان و ابودردا (عويمر بن زيد) نيز عقد اخوت برقرار شد و پيامبر گرامى اسلام فرمود(ع )
    يـا سـلمـان انـت مـن اهـل البـيـت و قـد آتـاك الله العـلم الاول و الاخـر و الكـتـاب الاول و الكتاب الاخر
    اى سـلمان تو از اهل بيت ما هستى و خداى سبحان به تو دانش نخستين و واپسين را عنايت كرده است و كـتـاب اوّل (نـخـسـتـيـن كـتـابـى كـه بـر پـيـامـبـران الهـى نازل شده بود.) و كتاب آخر (قرآن مجيد) را به تو آموخته است.
    ابوالتجرى روايت كرد(ع ) از حضرت على (ع ) در باره شخصيت سلمان فارسى پرسش شد آن حضرت فرمود(ع )
    ((تابع العلم الاوّل و العلم الاخر و لايدرك ماعنده ))
    سـلمـان ، به دست آورنده و پيروى كننده دانش نخست و دانش واپسين (يعنى تمام معارف ) و آن چه در نزد اوست ، بر ديگران پنهان مانده است.
    روزى پيامبر اكرم (ص ) اين آيه را تلاوت فرمودند(ع )
    ((و ان تتولوا يستبدل قوماً غيركم ثم لا يكونوا اَمثالكم ))
    اگـر شـمـا عـرب هـا روى از اسلام برنتابيد، خداوند مردمى را جانشين شما گردانيد كه از شما نيستند و چون شما رفتار نخواهند كرد.
    اصـحـاب آن حـضـرت پـرسـيـدنـد(ع ) اى رسـول خدا(ص ) آن مردم كيانند كه جانشين عرب ها مى گردند؟ پيامبر(ص ) دست بر دوش سلمان نهاد و فرمود(ع )
    ((اين مرد و قوم اويند.))
    سپس افزود(ع )
    ((به خدايى كه جانم در دست اوست ، اگر ايمان را به ثريا آويزند، سرانجام مردمى از فارس آن را دريابند.))
    2 ـ زهد و پيش گويى
    وى در روزگـارانـى پـيـش از واقـعـه كـربـلا، اين رويداد عظيم عالم اسلام را پيش بينى و پيش گـويـى كـرده بـود و اصـحـاب رسـول خـدا(ص ) را بـه يـارى خـانـدان آن حضرت در حوادث و رويدادها تشويق مى نمود.
    زهير بن قين كه يكى از ياران فداكار امام حسين (ع ) است روايت كرد(ع )
    در نـبـرد مـسـلمـانان با روميان در تصرف شهر ((بلنجر)) حضور داشتم با تعدادى از صحابه رسول خدا(ص ) پس از فتح ابن شهر سلمان فارسى مى گفت (ع )
    ((آيـا بـه فـتـحـى كـه خـدا نصيبتان كرد خوش حال و خشنودند؟ در حالى كه شما، آن هنگامى كه جـوانـان آل مـحـمـّد(ص ) يـافـته و به آنان مى پيونديد به خاطر كشته شدن با آنان بيشترين خوش حالى را خواهيد داشت.))
    به همين جهت بود، هنگامى كه زهير بن قين در ميان راه مكه و كوفه با امام حسين (ع ) و هدف هاى او آشـنـا گـرديد سر از پا نمى شناخت و پيوسته در ركابش حضور داشت و در اين راه به شهادت رسيد.
    هم چنين سلمان فارسى از بسيارى از حوادث كه در عصر امويان و عباسيان به وقوع پيوست از قبل خبر داده بود.
    3 ـ زهد و ساده زيستى
    سـلمـان فـارسى در زمان حيات رسول خدا(ص ) و بعد از آن حضرت و ايامى كه به حكومت مدائن مـنـصـوب شـد هـمـاره زنـدگـى بـى آلايـش و سـاده اى داشـت آن چـه از بـيـت المال به او مى رسيد صدقه مى داد. و خود از دست رنج هاى خود معيشت مى نمود.
    بـه هـمـين جهت مورد سرزنش خليفه وقت عمر بن خطاب قرار گرفت (ع ) او در پاسخ خليفه چنين نوشت (ع )
    گـفـتـه بـودى كـه مـن حـكـومت خدا را ضعيف و سست كرده و خود را خوار گردانيده و خدمت كار مردم نـمـوده ام بـه حـدى كه اهالى مدائن نمى دانند كه من اميرم ! پس مرا به منزله پلى گردانيده اند كه بر من مى گذرند و بارهاى خود را بر دوش من مى گذارند! و نوشته بودى كه اين ها باعث سستى سلطنت خدا مى شود! پس بدان كه ذلت در اطاعت الهى ، دوستداشتنى تر است در نزد من از عـزّت در مـعـصـيـت و نـافـرمـانـى خـدا و تـو خـود مـى دانـى كـه رسـول خدا(ص ) تاءليف دل هاى مردم مى نمود و به ايشان نزديكى مى جست و مردم هم به سوى او تقرّب مى جستند.
    روزى عمر بن خطاب به سلمان گفت (ع ) اى سليمان ! آيا من پادشاه هستم يا خليفه ؟
    سلمان پاسخ داد(ع ) آن چه را از سرزمين هاى مسلمانان گردآورى مى كنى چه اندك و چه فراوان ، حـتـى كـم تـر از يك درهم ، اگر آن را در غير حق هزينه نمايى ، در اين صورت پادشاه خواهى بود و خليفه نيستى.
    در قـناعت پيشه گى و ساده زيستى سلمان ، همين بس كه گفته اند(ع ) پس از درگذشت سلمان ، تمام دارايى او بيش از پانزده دينار ارزش نداشت.
    4 ـ مشاور رسول خدا(ص ) در جنگ خندق
    در سـال پـنـجم هجرى يهوديان مقيم حجاز با اهالى قريش مكه و عرب هاى باديه نشين هم پيمان شده و براى از ميان بردن اسلام به مدينه منوره يورش آوردند.
    پيامبر بى درنگ شوراى دفاعى تشكيل داد و از صحابه صاحب راءى و فرماندهان ارشد نظامى نـظـرخـواهـى كـرد نـظـرات و پـيـشـنـهـادهـاى گـونـاگـونـى ارائه شـد ولى مـورد قـبـول پـيـامـبـر نـبـود تـا ايـن كـه سـلمـان فـارسـى ، پـيـشـنـهـاد ايـجـاد كـانـال و خندق در اطراف شهر مدينه را مطرح كرد. وى گفت (ع ) ايرانيان هرگاه با سپاه دشمن مـواجـه شـده و قـدرت مـقـابـله را نـداشـتـه بـاشـنـد در شـهـر سـنـگـر زنـده و اطـراف شـهـر را كـانـال هايى به وجود آورده و از عبور دشمن جلوگيرى مى كردند و از اين طريق ، دشمن را وادار به عقب نشينى مى نمودند.
    در ايـن هـجـوم نـيـز سـپـاه دشـمـن بى شمار است و جنگيدن ما با آنان در خارج شهر موجب تلفات سـنـگـيـنـى بـراى سـپـاه اسـلام و مـسـلمـانـان مـديـنـه مـى گـردد و اگـر داخـل شـهـر بـاقـى بـمـانيم و از خانه ها و برج ها محافظت كرده و با دشمن درگير شويم ، يا راءى مـقـابـله بـا آنـان را نـداشـتـه و جـلوى تـرك تـازى و طمع ورزى هاى آنان را نمى توانيم بگيريم و متحمل خسارت فراوان خواهيم شد.
    پيشنهاد سلمان علاوه بر پذيرش و استقبال رسول خدا(ص ) مورد تصويب عمومى قرار گرفت.
    بـه هـر تـقـديـر پـيـشـنـهـاد خـردمـنـدانـه سـلمـان و فـرمـانـدهـى بـى مـانـنـد رسـول الله (ص ) و دليرى و رشادت حضرت على (ع ) در نبرد با مشركان مدينه درامان ماند و دشمن با تحمل خسارات عقب نشينى نمود.
    5 ـ رابطه و علاقه طرفينى با پيامبر(ص ) و خاندان آن حضرت
    سـلمـان سـال هـاى دراز در پـى يافتن حقيقت و پيامبر بود و سرانجام گمشده خويش را در شخص پـيـامبر اكرم يافت تمام عشق و محبت خود را متوجه پيامبر اكرم و خاندانش به ويژه امير مؤ منان و خانواده گرامى آن حضرت مى نمود.
    از سـوى ديـگـر سـلمـان هـمـيـشـه مورد محبت پيامبر و خاندانش قرار داشت و اين رابطه و علاقه ، طـرفـيـنى و متقابل بود به همين جهت سلمان ايرانى نژاد و عجم زاده به مقام منيع و منزلت رفيع وابستگى به خاندان پيامبر نايل گرديد و پيامبر درباره وى فرموده است.
    ((سلمان منا اهل بيت ))
    بـرخـى از مـورّخـان وفـات سـلمـان را، هـشـتـم صـفـر دانـسـتـه انـد اگـر مـنـظـورشـان صـفـر سـال 35 قـمـرى بـاشـد درگـذشـت او در آخـريـن سـال خـلافـت عـثـمـان روى داده اسـت. و اگـر سال 36 قمرى باشد در اوائل حكومت حضرت على سلمان زنده بوده و استاندارى مدائن را هم چون گـذشـتـه بـرعـهـده داشـته است و پس از پنجاه روز بعد از خلافت حضرت در مدائن وفات يافت حـضـرت آن هنگام در مدينه ساكن بود و به كوفه نرفته بود آن حضرت در عالم غيب به مدائن رفت و بر جنازه سلمان نماز خواند و وى را در همان مكان دفن نمود.
    سلمان چه هنگامى كه در مدينه ساكن بود و چه هنگامى كه به كوفه هجرت كرد و چه آن هنگامى كـه از سـوى عمر بن خطاب به حكومت مدائن منصوب شد لحظه اى از محبت و دوستى حضرت على (ع ) و خـانـدان آن حـضـرت غـافـل نـشـد. او از يـاران نـزديـك رسول خدا(ص ) و خاندان آن حضرت غافل نشد.
    هم اكنون مرقد شريفش زيارت گاه شيعيان و شيفتگان حقيقت و معرفت است.

     

    بـازداشـت و شـكـنـجـه كـردن مـحـمـد بـن عـبـدالمـلك بـن زيـارت

    8 صفر 233 - محمد بن عبدالملك ، معروف به زيارت و وزير، دوران خلافت معتصم (هشتمين خليفه عباسيان ) به خـاطـر بـرخـوردارى از فـضـل و دانـش و تـبـحـّر در علم نحو و لغت ، جذب دستگاه خلافت عباسى گرديد.
    وى در دوران خـلافـت سـه تـن از خـلفـاى عـبـاسـى مـعـتـصـم ، واثـق و متوكل نقش مؤ ثرى در حكومت و خلافت داشت.
    پـس از مـرگ مـعـتصم عباسى با پسرش ابوجعفر هارون ، ملقّب به الواثق بالله بيعت شد. در تـمـام دوران خلاقيت پنج ساله و نه ماهه واثق زيارت مقام وزارت را برعهده داشت. در اين مدت ، تـئورى چـوبـين كه اطراف آن را از داخل با ميخ ‌هاى آهنين برجسته كرده بودند ساخت و مخالفان خود و حكومت را شكنجه مى نمود.
    متوكّل كه در دوران خلافت معتصم و واثق يك جوان عياش ، بى بند و بار و هوس باز بود و طمع به خلافت داشت هميشه مورد بى مهرى و تحقير واثق عباسى و وزيرش زيارت قرار مى گرفت.
    قاضى احمد بن ابى داوود كه شاهد مقام روزافزون زيارت بود بر او رشك و دشمنى مى ورزيد قـاضـى احـمـد بـن ابـى داوود بـر عـكـس ‍ زيـارت ، نـسـبـت بـه مـتـوكـّل مـهـربـان و وى را مـحـتـرم مـى شـمـرد در ذى حـجـه سـال 232 قمرى واثق وفات يافت و متوكل به عنوان دهمين خليفه عباسى بر تخت خلافت نشست وى در آغـاز زيـارت را عـزل كـرد و قـاضـى احـمـد بـن ابـى داوود را به وزارت رساند در هشتم سـال 233 دسـتـور دسـتـگـيـرى و حـبـس زيـارت را صـادر كـرد بـه دسـتـور مـتوكّل زيارت زندانى شد و تمام اموال او مصادره گرديد و سرانجام وى را در همان تنورى كه بـراى شـكـنـجه مخالفان خود درست كرده بود انداخته و آن قدر شكنجه شد تا به ديار نيستى شتافت.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    -3
    3

    اهواز

    6
    17

    تبريز

    -6
    3

    شيراز

    -1
    12

    مشهد

    -7
    1

    بندرعباس

    9
    24

    کرمان

    -11
    8

    اصفهان

    -8
    7

    يزد

    -2
    8

    کرمانشاه

    -3
    7

    اراک

    -11
    -2

    رشت

    4
    9

    دبی

    16
    21

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1435 تومان
    1100 تومان
    1720 تومان
    1320 تومان
    288 تومان
    305 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    367000 تومان
    183000 تومان
    93000 تومان
    405000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح قديم:

     

    اوقات شرعي (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:43
    طلوع خورشيد : 07:14
    اذان ظهر : 12:13
    غروب خورشيد : 17:12
    اذان مغرب : 17:33
    نيمه شب شرعي : 23:28
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    World Soccer 
    ژانویه 2011

    جديدترين شماره از مجله محبوب
    World Soccer

    تاريخ انتشار: ژانویه 2011
    تعداد صفحات مجله: 116
    حجم فايل: 48 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينکهاي دانلود غيرمستقيم، از سايت محبوب «هات فایل» مي باشند.


     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    سریع ترین حافظه فلش جهان
    با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

    اگر فیلم برداری می کنید و می خواهید ساعت ها بدون تمام کردن حافظه به صورت تمام HD فیلم بگیرید این امکان را دارید که از حافظه جدید شرکت SanDisk با نام Extreme Pro (سری جدید) استفاده کنید. ضمن اینکه هر چقدر دوربین شما پرسرعت باشد در مقابل این کارت مشکلی پیدا نمی کند چرا که سرعت نوشتن اطلاعات روی این کارت ۱۰۰ مگابایت در ثانیه است. بنابراین در حال حاضر محصول جدید، پرظرفیت ترین و سریع ترین Compact Flash جهان محسوب می شود. ‏
    ‏من هیچ ایده ای ندارم که شرکت سازنده چطور ۱۲۸ گیگابایت را در این کارت جا داده اما وقتی به قیمت ۱۵۰۰ دلاری اش نگاه می کنم تا حدی توجیه می شوم که کار آسانی نبوده است.  ‏

     

    Windoro، روبات پنجره شور

     ‫این پسر کوچولو هم که در عکس می بینید، یکی از میهمانان بخش روبات های CES 2011 است. البته چند ماهی است که صحبت هایی درباره تولید آن به گوش می رسد، اما احتمالا اولین بار است که از آن رونمایی می شود.
    این روبات از دو نیمه تشکیل شده است که در دو طرف شیشه قرار می گیرند و توسط نیروی مغناطیسی همدیگر را مانند دو برادر دوقلو نگه می دارند. سپس به صورت اتوماتیک شروع به حرکت روی سطح شیشه کرده و با پارچه ای از الیاف میکروفیبری شروع به نظافت می کند. این هم تعدادی عکس از این کوچولوی پرکار:


     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    ذهن پویا

    اگر می خواهید همیشه حس تازگی و طراوت را تجربه کنید، باید نگاهی جد ید به زند گی د اشته باشید.
    توصیه های زیر به شما کمک می کند با نگاهی تازه، زند گی خود را معنا ببخشید :

    ـ هر روز یک تغییر گر چه بسیار کوچک در وضعیت زندگی خود پد ید آورید و با د یگران د رباره این تغییر صحبت کنید.

    ـ با هر کس که صحبت می کنید نکته خاصی در او بیابید و آن را مورد تمجید و تأیید قرار د هید.

    ـ هر روز با خود این جمله را تکرار کنید: امروز چه کسی را خوشحال کنم؟ اطمینان د اشته باشید با خوشحال کرد ن د یگران چشمه های خوشحالی و انرژی د رون خود تان می جوشد.

    ـ وقتی با کسی سخن می گویید که دیدگاهش درباره مسئله ای با شما متفاوت است، سعی کنید خود را در موقعیت او قرار د هید و د ید گاهش را درک کنید. از تقسیم کرد ن افراد به بد و خوب بپرهیزید.

    ـ وقتی مسئله ای شما را ناراحت می کند، سعی کنید واقعیت و تعبیر را از هم جدا کنید. از تعبیر رهایی یابید و برای واقعیت ها، راه حل پید ا کنید ؛ سپس به خود بگویید برای خوشحالی خود چه کاری می توانم انجام دهم؟

    ـ سعی کنید در گفتگو با اطرافیان خود از جملات مثبت استفاد ه کنید.

    ـ اگر فکری منفی شما را در دایره ای بسته قرار داد، با تکرار جمله های مثبت از این دایره بیرون بیایید. توجه کنید که افکار منفی افکار منفی د یگر را به سوی خود جذب می کنند.

    ـ برای برطرف کرد ن وسواس های فکری، از نیروی خیال بهره بگیرید. خود را در موقعیتی که از آن می ترسید، فرض کنید. د قت کنید آن موقعیت چه ویژگی هایی د ارد، گاهی شما فقط به د لیل ابهام در موقعیتی از آن می ترسید. مثلاً شما همیشه وسواس دارید که مبادا هنگام بیرون رفتن از خانه، چیزی را جا بگذارید. از قد رت خیال کمک بگیرید و با خود تصور کنید که از خانه بیرون رفته اید و بعد متوجه شد ه اید کیف پولتان را جا گذاشته اید. به راه حل های ممکن بیند یشید. خواهید د ید آنقد رها هم که تصور می کرد ید، وحشت آور نیست حتی می توانید به صورت عملی موقعیت های مشابه را تجربه کنید.

     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    دكوراسيون دنج براي نشيمن

    اتاق نشيمن جايگاه ويژه اي را در همه منازل به خود اختصاص مي دهد. افراد خانه پس از سپري كردن يك روز شلوغ كاري، آخر وقت در اتاق نشيمن دور هم جمع مي شوند و به استراحت مي پردازند. از اينرو همه دوست دارند كه فضاي نشيمن آنها گرم و صميمي باشد و جو آرامبخشي در آن حكمفرما باشد. هر كسي كه قصد ديدن شما را دارد و بهتر است بگوييم هر كسي كه به خانه شما وارد مي شود، اولين جايي را كه مي بيند، همين محوطه نشيمن است. بنابراين بهتر است اتاق نشيمن خود را طوري دكوراسيون كنيد كه به واسطه چيدمان محيط صميمي و جذابي را ايجاد نماييد كه نيازهاي ساكنين را مرتفع سازد.
    در اين بخش چند تكنيك براي رفع معضل هاي متداول چيدمان اتاق نشيمن در اختيار شما قرار مي دهيم تا انتظار واقعيتان از اين اتاق برآورده شود.

    tمعضل اتاق بزرگ
    اگر فضايي كه به اتاق نشيمن خود اختصاص داده ايد خيلي بزرگ است، مي توانيد آنرا را به بخش هاي مختلفي تقسيم كنيد و از هر بخش براي انجام كارهاي مختلف استفاده كنيد. به عنوان مثال مي توانيد يك طرف را به بخش سرگرمي اختصاص دهيد و در آن يك صفحه نمايش LCD بگذاريد، يا اگر اهل هنر و موسيقي هستيد يك پيانو به عنوان هسته مركزي قرار دهيد. در قسمت ديگر اتاق نشيمن مي توانيد شومينه داشته باشيد و از آن به عنوان هسته مركزي اتاق بهره بگيريد و صندلي ها را به گونه اي دور آن بچينيد كه همه رو به شومينه باشند و از گرما و زيبايي شعله هاي شومينه لذت ببرند. فقط بايد دقت داشته باشيد كه نحوه چيدمان بايد از يك انسجام كلي برخوردار باشد. به عبارت ديگر دكوراسيون اتاق به گونه اي نباشد كه ارتباط افرادي كه در مناطق مختلف نشسته اند با هم قطع بشود و امكان گفتگو با هم را از دست بدهند.

    tمعضل اتاق كوچك
    اگر فضايي كه به نشيمن خود اختصاص داده ايد خيلي كوچك است، اولين كاري كه بايد بكنيد اين است كه تمام چيزهايي را كه نمي خواهيد دور بيندازيد. اين كار فضاي كافي براي چيدمان مناسب مبلمان را در اختيار شما قرار مي دهد. علاوه بر اين مطمئن باشيد كه يك اتاق نشيمن در هم و شلوغ براي هيچ كس راحت نيست و هيچ كس در آن احساس آرامش نخواهد كرد.
    اگر وسايل زينتي زيادي داريد و نسبت به آنها دلبستگي شديدي احساس مي كنيد، با قراردادن آنها در قفسه هاي ديواري هم به زيباتر شدن محيط كمك كرده ايد و هم فضاي زميني بيشتري در اختيارتان قرار مي گيرد. با اين روش به نحو احسن پتانسيل هاي دكوراتيو ديواري را نيز به كار مي گيريد.

    tمعضل پنجره هاي بزرگ
    كار زيادي با يك پنجره بزرگ نمي توانيد انجام دهيد، جز اينكه آنرا از محل خود جدا كرده و جاي آنرا ديوار بكشيد. عده اي هم هستند كه تصور مي كنند با قرار دادن يك كتابخانه بزرگ مي توانند جلوي ديد پنجره را محصور كنند. راه حل ديوار كشي بد نيست، اما هزينه زيادي در بر دارد، از طرفي قرار دادن كتابخانه در جلوي پنجره نامناسب ترين راهكار موجود به حساب مي آيد.
    هوشمندانه ترين گزينه آن است كه نقطه ضعف را به نقطه قوت تبديل كنيد. چرا از اين پنجره بزرگ به عنوان هسته مركزي استفاده نكنيم؟ آنرا با زيباترين پرده اي كه فكرش را مي كنيد بياراييد و مبلمان زيبايي گرداگرد آن بچينيد. روي ميز از گلدان ها و وسايل زينتي شيشه اي استفاده كنيد تا هر زمان كه پرده ها را كنار مي كشيد، نور خورشيد روي شيشه تابيده شده، منعكس شود، و جلوه و درخشندگي بيشتري به محيط بدهد. اگر قدري با سليقه تر باشيد يك مبل تكي راحتي نيز در كنار پنجره قرار مي دهيد تا منطقه بي نظيري براي مطالعه بوجود آيد.
     

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    چند عادت اشتباه در زیبایی

    گاهی برخی از کارهایی که انجام می‌دهیم و گمان می‌کنیم در زیباتر شدن ما موثرند می‌توانند در طولانی‌مدت زیبایی ما را گرفته یا آن را تحت‌الشعاع قرار دهند.
    در اینجا به ۵ عادت اشتباهی اشاره می‌کنیم که می‌توانند برای زیبایی شما مضر باشند.

    ۱/ مالدین مچ‌ها به هم بعد از عطر زدن:
    عطرها از مولکول‌های فراری درست شده‌اند که در مواجهه با گرما، سرما و سایش تبخیر می‌شوند. بهترین شیوه عطر زدن این است که شما عطر را ۱۵ سانتی‌متری مچ به سمت داخل یا آرنج یا گردن اسپری کنید. بعد از آن نباید به هیچ‌عنوان به این نقاط دست زد. باید اجازه داد عطر اسپری شده در مجاورت هوا خشک شود. می‌توانید کمی مچ دستتان را در هوا تکان دهید یا آن را فوت کنید. بعد اجازه دهید عطر به آرامی با دمای بدن شما تبخیر شود.

    ۲/ جمع کردن چشم‌ها در نور آفتاب
    جمع کردن چشم‌ها در زیر نور آفتاب می‌تواند سبب بروز چروک‌هایی اطراف چشم و پیشانی شود. حتی غیر از جنبه نازیبایی که در چهره شما ایجاد می‌کند، اشعه ماورای بنفش خورشید می‌تواند سبب بروز فوتوکراتین یا سوختگی کره چشم شود که از جمله نشانه‌های آن درد چشم، سوزش، قرمزی چشم، سردرد و التهاب پلک است. در ضمن ماندن طولانی‌مدت زیر نور آفتاب می‌تواند احتمال بروز آب‌مروارید و ضعف ماهیچه‌های چشم در سالمندی را هم افزایش دهد که از جمله شایع‌ترین علل کوری در افراد بالای ۵۰ سال است.
    بهترین کار این است که در طول سال چه زمستان و چه تابستان از عینک‌های آفتابی استاندارد استفاده کنید که می‌توانند تا ۹۹ درصد جلوی تابش اشعه‌های UVA و UVB به چشم را بگیرند.

    ۳/ سوهان کشیدن به ناخن در حرکت رفت و برگشت :
    حرکت رفت و برگشت هنگام سوهان کشیدن سبب جدا شدن لایه‌های گوناگون ناخن شده و در نهایت ناخن‌ها را سست و شکننده می‌کند. در صورتی که می‌خواهید سوهان بکشید و ناخن‌های بلندی دارید ابتدا آنها را به اندازه دلخواه کوتاه کنید بعد به یک جهت آنها را سوهان بزنید. از سوهان‌های فلزی هم تا جای ممکن استفاده نکنید.

    ۴/ برداشتن بیش از اندازه ابروها:
    برداشتن بیش از اندازه ابروها و نازک کردن آنها صورت را پیرتر نشان می‌دهد. پر کردن ابرو با مداد و تتو نیز هیچ‌گاه نمی‌تواند مانند یک ابروی طبیعی پهن زیبا به نظر برسد. نکته دیگر اینکه برداشتن ابرو به اشکال غیرطبیعی می‌تواند از زیبایی صورت بکاهد. ابرو هر چه حالتی طبیعی‌تر داشته باشد زیباتر است. برای برداشتن ابروها حتما نزد یک متخصص ابروکار بروید تا برحسب شکل صورت شما زیباترین ابرویی را که به چهره شما می‌آید درست کند.

    ۵/ نشستن برس و پدهای آرایشی:
    پدها و برس‌های آرایشی از جمله وسایل شخصی هر فرد هستند اما با این حال در طول زمان پوست مرده، روغن و رنگ‌ها روی آن نشسته و اکسید می‌شود و حتی باکتری‌ها می‌توانند روی آنها تجمع پیدا کنند. استفاده از برس‌ و پدهای کثیف می‌تواند آرایش شما را نازیبا کرده و حتی سبب بروز ناراحتی‌های پوستی و به ویژه جوش روی صورت شما شود. بهترین کار شست‌وشوی مرتب وسایل آرایشی با آب ولرم و شامپو و خشک کردن آنها است. حتی می‌توانید از پاک‌کننده‌های آرایشی هم استفاده کنید.
     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    جوراب یا ساق شلواریم را
    چگونه ست کنم؟

    در دهه 60 در غرب دامن های خیلی کوتاه مد شد وبسیاری از خانم ها ترجیح دادند تا به جای پوشیدن جوراب از ساق جورابی‌های بلند استفاده کنند، در نتیجه برای رقابت با ساق ها، طول جورابها خیلی بلندتر از معمول شد تا برای پوشیدن با دامن های کوتاه مناسب باشد، اما در اثر این تغییر جوراب ها به کلی از مد خارج شد و جای آن را ساق جورابی ها گرفتند.
    در حقیقت ساق جورابی‌های نایلونی زیبا و ظریف در دهه 1960 خیلی رایج شد.در حالی که در طول 400 سال پیش از آن جوراب های ساق بلند بر مد مسلط بود.
    پس از دهه‌ی 60 میلادی، تحول چندانی در زمینه صنایع تولید جوراب رخ نداد و تا امروز جوراب‌های زنانه و مردانه فقط به تناسب مدهای روز تغییر کرده‌اند.
    اما در سال های اخیر جوراب های ساق بلند و ساق شلواری‌ها و جوراب شلواری‌ها بازهم مد و رایج شده است و در راهروهای فشن و مجلات دیده می شود.
    در پاییز و زمستان 2009/2008 توجه و علاقه زیاد به ساق‌های طرحدار و رنگی در مجموعه های طراحان مشهور مد جهانی مشاهده شد و این ساق‌ها بیش از سایر دهه ها مورد توجه خانم ها قرار گرفت و مد شد.
    این مدل‌ها با شکل و عناوین مختلفی مثل شلوارهای تنگ و چسبان، ساق‌جورابی‌ها، جوراب های بلند طرح دار، ساپورت، جوراب شلواری و... از پاییز و زمستان سال قبل دراغلب بوتیک ها و فروشگاه‌های لباس زنانه برای فروش عرضه شده اند.
    این مدل ها در فصل سرد بیشتر مورد توجه هستند واگر شما نیز به پوشیدن این ساق‌ها و جوراب ها در علاقه دارید من نکات مهمی را در مورد جوراب- ساق شلواری ها و انتخاب طرح و پوشش آن برای شما خواهم گفت که قطعا در ست کردن با لباس‌هایتان کمک بهتری خواهد کرد.
    · جوراب شلواری جوراب هایی که از کمر تا نوک انگشتان پا است گفته می‌شود. نوعی از آن از کمر تا مچ پا است که ساق، ساق شلواری یا ساپورت نامیده می شود که در حال حاضر تنوع رنگ و شکل آن‌ها بسیار زیاد است.
    · در حال حاضر ساق های تیره و طرح دار بیشتر مد است و ساق‌های سفید که در دهه 1960 بسیار رایج و محبوب بود، در حال حاضر زیاد کاربردی ندارد.
    اگر ساق پای کلفت دارید:
    · از مدل‌های تیره تر با طرح های ریز و ظریف انتخاب کنید.
    · ساق شلواری ‌های کوتاه که روی ساق پا هستند نپوشید چون ساق پایتان را کلفت تر نشان می‌دهد.
    · مدل های براق نپوشید و از رنگ‌های مات و تیره انتخاب کنید.
    · اگر می خواهید پاهایتان لاغر تر و کشیده‌تر به نظر برسد از مدل هایی که خطوط و راه های عمودی دارد بپوشید.
    · ساپورت (شلوارهای خیلی تنگ از کمر تا ساق پا) نپوشید. اگر علاقه به این مدل ها دارید با چکمه بلند ست کنید یا قط مدل های مشکی بدون طرح را انتخاب کنید.
    اگر ساق پای لاغر دارید:
    · از مدل‌هایی با طرح های بزرگ و رنگ‌های براق و شاد انتخاب کنید.
    · اگر پاهای لاغر و بلندی دارید از مدل هایی با طرح های افقی و منحنی انتخاب کنید.

    نکات مهم:
    · ساق‌شلواری‌های و جوراب شلواری‌های طرح دار را با دامن یا پیراهن تک رنگ ست کنید.
    · ساق‌شلواری‌های و جوراب شلواری های ساده‌ی رنگی را با رنگ بلوز، کت یا رنگی از طرح پارچه‌ی پیراهنتان ست کنید.
    · برای مهمانی های رسمی و مهمانی های شب از مدل های مشکی و تیره با طرح های عالی و ظریف انتخاب کنید.
    · در مهمانی های رسمی با پیراهن‌های مجلسی جوراب شلواری و کفش پاشنه بلند بپوشید و از پوشیدن ساق پوش ها پرهیز کنید.
    · اگر می‌خواهید پاهایتان کشیده‌تر و بلند‌تر دیده شود رنگ ساق‌شلواری‌ها و جوراب شلواری‌هایتان را با کفش‌ همرنگ بپوشید.
    · در فصل سرما می‌توانید در مواقع غیر رسمی جوراب‌های کلفت تر و پشمی را بر روی ساق یا جوراب شلواری‌هایتان با رعایت هارمونی رنگی، بپوشید.
    · اگر شکم بزرگی دارید حتما از مدل‌هایی انتخاب کنید که بالای شکمتان قرار می‌گیرد.
    · در زمان بارداری فط از مدل های مخصوص حاملگی بپوشید.
    · جوراب یا ساق شلواری های با چکمه ها به خوبی ست می‌شوند و شما می توانید با دامن کوتاه یا تونیک ست کنید.
    برای یک مهمانی عصر ساده تونیک یا بلوزهای بلندتان را با یک ساق و کفش پاشنه بلند ست کنید.
     

     

     

     

     

     
      u تغذيه، سلامتي و تناسب اندام


    لطفاً کسی این آژیر خطر را به صدا درآورد

    - آدامس و مضرات آن -


    آدامس یک جویدنی مصنوعی است که نامش را مدیون توماس آدامز آمریکایی است که برای نخستین بار در دهه 1860 توسط ایشان ابداع شد و بعدها هر جویدنی وارداتی به ایران با این نام خوانده شد.
    یکی از معتبرترین مراجع اطلاعات در مورد آدامس در دنیا، جمعیت بین المللی آدامس جویدنی یا ICGA است که مخفف lnternational chewing cum a sociation است که به سؤالات مردم در مورد آدامس پاسخ داده و جوابیه های این مرکز بین المللی بر روی سایت آن انتشار می یابد.
    یکی از سؤالات پرسیده شده از این مرکز بین المللی این است که آیا آدامس حاوی الکل است یا نه؟
    در جوابیه مرکز آمده است در ترکیبات آدامس از شکرهای الکلی استفاده می شود هر چند درادامه بحث، الکل موجود در آدامس را از الکل های شراب متمایز می کند. اما با توجه به سؤالاتی که پیرامون احتمال مثبت شدن تست الکل ادرار پس از استفاده از آدامس مطرح شود، به نظر می رسد که موضوع جدی تر از آن است که فکر می کنیم. در سایت Blurtit 3 از جمله سؤالهای مطرح شده آن است که با توجه به آنکه آدامس حاوی ترکیب Sugar Alcohole است آیا در تست های آزمایشگاهی می تواند ، تست الکل مثبت ایجاد نماید که در جواب گفته شده است که با توجه به آنکه شکر الکل از جنس کربوهیدرات هستند، از لحاظ تست آزمایشگاهی مشابه نوشیدن الکل جواب نمی دهند.
    نکته مهم آن است که جویدن مکرر آدامس با حجم زیادی که در کشور به مصرف می رسد، روند خاموشی را در عادت به شکر الکل، بخصوص در کودکان ایجاد خواهد کرد که زمینه ساز وابستگی های نوشیدنی آینده آنان خواهد شد.
    راجع به تاثیر الکل بر بینایی باید گفت که به اتفاق نظر تمامی صاحب نظران نه تنها بر بینایی که بر اکثر ارگانهای بدن اثر نا مطلوب بر جای می گذارد .
    الکل بر ارتباط های بین سلول های عصبی تداخل کرده و فعالیت گذرگاههای محرک عصبی را سرکوب می کند و در یک کلام سرکوب گر سیستم عصبی است ، مصرف الکل موجب بالا رفتن فشار خون ، وارد آمدن آسیب به عضلات حلق ، سیروز و هپاتیت کبدی است ، الکل خطر سرطان دهان ، حلق و مری را افزایش می دهد. پس از مصرف الکل مقدار قابل توجهی ویتامین A برای سوختن آن در بدن مصرف می شود و در اثر کمبود ویتامین A تاری دید و اختلال بینایی بخصوص در شب ها ایجاد می شود.
    در مقاله ای در سایت علمی دانشجویان ایران، ذکر شده است که : استعمال الکل حس بینایی را مختل می سازد به عقیده "گلد برگ" تاثیر الکل بر بینایی مانند آن است که شیشه خاکستری رنگ را جلو چشم بگیرند.

    :: و اما هشدار:
    آیا می دانید که طبق آمار ارائه شده مؤسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران درمورخه 1388/12/11 ، ایرانی ها سالانه پانصد میلیارد تومان آدامس مصرف می کنند که درحدود 83% آن واردات خارجی است، یعنی برای یک ماده بی خود و مضر سالیانه بیش از 400 میلیارد تومان نابود می شود.
    مقدار آدامس مصرفی در ایران طبق آخرین آمار درحدود 45 هزار تن است ،تعداد قابل توجهی از این آدامس ها از طریق غیر قانونی وارد کشور می شوند نشر این خبر درحالی است که به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پارسینه5 مقدار قابل توجهی آدامس الکل دار با طعم مشروبات الکلی در سوپر مارکت های مختلف عرضه می شود.
    در شنبه هفدهم آذر ماه سال 1386 توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر نسبت به آدامس های حاوی مواد مخدر که وارد ایران شده است هشدار داده شد درگزارش خبری این ستاد آمده است: هنوز داستان مصیبت و بدبختی های اکستازی که هزاران معتاد ما فنگی روی دست خانواده ها گذاشت به آخر نرسیده بود که چند ماه پیش سرو کله یک مخدر توهم زای دیگر در بازار ایران به ویژه در مناطق شرقی پیدا شد، مخدری که این بار دربسته های شکیل به عنوان آدامس وارد شده است، خطر اساسی این است که این بار طعمه بچه های خردسالی هستند که دو آدامس بادکنکی را به زور توی دهانشان می چپانند، لطفا" یکی این آژیر خطر را به صدا در آورد .
    آیا می دانید مصرف آدامس از فرهنگ کشور ما تقلید شده است؛ ما در گذشته از سقز استفاده می کردیم که بیش از 20 نوع خاصیت و محسنات دارد قبل از ورود آدامس های شیمیایی جدید ،مردم به جویدن سقز عادت داشتند ،علک البطم یا سقز که عصاره طبیعی درخت حبه الخضراء است ( نوعی از پسته وحشی ) دارای خواص بسیار مهم درمانی است .
    سقز که طی فرآیند پخت عصاره علک البطم تولید می شود دردرمان عفونت ها و التهابات دستگاه گوارشی از بین بردن H.pylori درمان کولیت ها عفونت های دستگاه تنفسی و سینوس ها و سیستم ادراری ، درد مفاصل افزایش سرعت ترمیم استخوان و تعدادی دیگر از بیماریها نقش مهمی دارد اما چرا آدامس ها و ترکیب مضر شیمیایی جانشین سقز طبیعی شد خود جای بحث فراوان دارد، ولی آدامس به همین تعداد مضرات دارد.
    همان فردی که اسم خود را روی آدامس گذاشته است را می شناسید. آیا از شخصیت مستر آدامز مطلع هستید، آیا می دانید از چه گروهی بوده است؟
    تعدادی از کشورهای مسلمان مانند مالزی و سنگاپور ورود آدامس را به کشور خود ممنوع کرده اند بر مبنای خبر سایت تابناک دولت مالزی و سنگاپور ورود آدامس را به کشور خود جرم تلقی کرده و وارد کنندگان آدامس باید جریمه سنگینی بپردازند.
    آیا عملکرد کشور هایی که ورود آدامس را ممنوع می کنند ، عاقلانه تر نیست و عملکرد کسانی که به جای تامل به تمسخر پناه برده اند و به جای آنکه سلامت کودکان و تک تک افراد جامعه خود را مد نظر قرار دهند، از اثرات مضر زیان اقتصادی واردات پانصد میلیارد تومان آدامس دفاع می کنند، غیر عقلانی و غیر منصفانه نیست؟!


    :: چه باید کرد؟
    ما پیشنهاد می کنیم همانند کشورهای مسلمان مالزی و سنگاپور توسط وازرت محترم بهداشت و درمان تصمیم گرفته شود برای اینکه ما در آینده شاهد بیماریهای صعب العلاج بیشتری در زمینه اعصاب و چشم و بینایی نباشیم از واردات و تولید آدامس جلوگیری شود.
    چرا همه نگرانند ولی کسی کاری انجام نمی دهد، ما چه نیازی به آدامس داریم، می توانیم مجدداً فرهنگ سقز را در کشورمان احیا نماییم و این کارخانه های موجود نیز بجای تولید آدامس به سقز روی آورند. البته باید مراقب بود آدامس را به اسم سقز به مردم نفروشند.
    بر اساس آخرین تحقیقات که در سایت دارویی Pharmainfo.net بیان شده است، پزشکان بدنبال روشی هستند که ترکیبات فعال دارویی را وارد آدامس ها کرده که بتوانند از آن تاثیرات مثبت درمانی بگیرند .7 این مسیر تحقیقی راهی است که ما در پزشکی غنی ایران قبلاً پیموده ایم و بر آن هستیم که بجز تاثیرات متعدد جویدنی های طبیعی، ترکیبات درمانی طبیعی و بسیار مفید را در جویدنی طبیعی وارد سازیم تا گامی در جهت رفع وابستگی اقتصادی و اعتلای سطح بهداشت کشورمان برداشته باشیم.
    قابل ذکر است که همه تاثیرات مثبت سقز در آدامس امروزی کاملاً متضاد عمل می کند.

    منبع: دکتر روازاده

    --------------------
    پی نوشت:
    1- مخزن‌الادویه فصل چهاردهم/باب نهم صفحه 557
    2- خبر شماره 36726 سایت www.inn.ir
    3- http://www.foodind.blogfa.com/post-26.aspx
    4- پایگاه خبری تحلیلی پارسینه parsine.com/fa/pages/?cid=22132
    5- خبر سایت تابناک مورخ 1389/2/17
    6- http://www.pharmainfo.net/reviews/medicated-chewing-gum-new-reformulation-technique

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    کدام مک برای شما مناسب است؟


     

    :: مک بوک
    مک بوک وسیله ای مناسب و سازگار با عملکرد هر شخص. همچنین با وزن 1.8 کیلوگرم به راحتی قابل حمل با کیف دستی شما است. باطری مک بوک توانایی ۷ ساعت استفاده را با یک بار شارج به شما می دهد. تصاویر شما ، فیلم ها ، بازی ها و همچنین وب سایت های شما با صفحه نمایش پهن LED-backlit جلوه ی دیگری به خود می گیرند. تراکپد جدید مک بوک توانایی تشخیص چهار انگشت را نیز برای کارکرد بهتر و کنترل دقیقتر نیز دارد.

    :: مک بوک پرو
    تمامی ویژگی های قدرت و کارایی بالا در مک بوک پرو نهفته شده است. همچنین با باطری فوق العاده و صفحه نمایش درخشان جلوه ای ویژه به خود اختصاص داده است. همچنین در سه مدل ۱۳ اینچ ، ۱۵ اینچ و ۱۷ اینچ برای تمامی سلیقه ها طراحی شده است. همچنین نهایت کارایی برای اجرای بازی های گرافیکی ، نرم افزارهای حرفه ای در مک بوک پرو نهفته شده است.

    :: مک بوک ایر
    مک بوک ایر برای سفر کردن فوق العاده است، همچنین با وزنی معادل 1‪.‬8 کیلوگرم نهایت را به نمایش می گزارد. طراحی و نوع معماری و کارت گرافیک قدرتمند، نهایت سرعت و کارایی را ایجاد می کند. صفحه نمایش 13‪.‬3 اینچی با LED‪-‬backlit جذابیت ویژه ای را ایجاد کرده است. مهندسی مک بوک ایر و طراحی ‪که‬ بر اساس وایرلس و بیسیم شده است، کاربردی موثر و متمایزتر بخشیده است.

    :: آی مک
    آی مک هر آنچه که نیاز دارید را فراهم کرده است. نمایشگر، پردازشگر، گرافیک ، هارد درایو و … همچنین با طراحی آلومینیومی خود نهایت زیبایی را در کنار کارایی بالایی شکل داده است. پردازشگر quad-core اینتل که از 3.06GHz شروع می شود. و همچنین quad-core اینتل Nehalem نیز کارکرد را افزایش داده است. و شامل کیبورد و موس Multi-Touch مجیک موس نیز می شود.

    :: مک پرو
    مک پرو با قدرت و نهایت سرسختی که با چهار هسته (Quad-Core) اینتل Xeon نهالم (Nehalem) پردازش می شود و گرافیک های قدرتمند AMD و NVIDIA بالغ بر دو برابر سریع نسل گذشته شده است. با انعطاف پذیری بالا طراحی شده است، توانایی پشتیبانی از دو صفحه نمایش 30 اینچ را نیز دارد.و در مدل 8-Core توانایی پشتیبانی از 32گیگابایت رم (memory) با باس 1066 DDR3 که از نوع ECC SDRAM می باشد را نیز دارد.

    :: مک مینی
    مک مینی یک پک کامل از مک است که کامپوتری مکعبی با ابعاد 6.5 اینچ است. کافی است که فقط صفحه نمایش، موس و کیبورد را به آن متصل کرد. مک مینی بتکی است بر پردازشگر Core 2 Due که تا 2.66گیگاهرتز توانایی پردازش و تا 4گیگابایت توانایی دریافت رم (memory) را دارد، که مک مینی را با عملکردی بالا به نمایش گذاشته است. همچنین نهایت کارکرد را در کمترین انرژی مصرف شده یعنی فقط کمتر از 14 وات در زمان بلا استفادگی نیز در کنار هم داشت.

    + اطلاعات و تصاویر بیشتر


     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    وقتی که همسرتان به شما
     گوش نمی دهد

    فرض کنيد که ازدواج، همچون دو اتاق هتل است که درهای آنها روبروی يکديگر قرار دارند. صداقت و تمايل به صحبت با همديگر را می توان به شکل هميشه باز گذاشتن هر دوی اين درها توصيف نمود. اين صداقت و تمايل به صحبت با همديگر، از تمايل افراد برای در ميان گذاشتن احساسات و عقايد خود با ديگری ناشی می شود. اگر همسرتان در اتاق خود را ببندد، شما نمی توانيد آنرا باز کنيد. فقط شخصی که در اتاق است می تواند در آن را باز کند.
    اگر همسرتان تعصب دارد، گوش نمی دهد و وجود مشکل در ازدواجتان را نمی پذيرد، تنها کاری که می توانيد انجام دهيد اين است که همچنان در بزنيد، يا يادداشتهايی را از زير در برای او بفرستيد و در اتاق خود را همچنان باز نگه داريد. با اين حال اگر از نظر روحی آزرده ايد و و از نظر فيزيکی مورد سوء رفتار قرارگرفته ايد، در اين صورت می بايست خودتان را از در دور نگه داريد. مردم می خواهند بدانند چگونه می توان کاری کرد که همسرشان به آنها گوش دهد.
    نکته اساسی اين است که اگر همسرتان نخواهد به شما گوش دهد، نمی توانيد او را به اين کار واداريد. شما نمی توانيد کسی – بجز خودتان - را تغيير دهيد. اگر همسرتان نخواهد ، نمی توانيد او را وادار کنيد تا به حرفهای شما گوش دهد و بفهمد که چه احساسی داريد. واداشتن کسی به گفتگو بدان معنا نيست که او به آنچه که گوينده می بايست بگويد واقعاً گوش کند. اينکه در يک رابطه زناشويی يکی از همسران به دنبال گفتگو باشد، حتی اگر همسر وی از اين کار سر باز زند می تواند مفيد باشد.
    دانستن رفتارهای مثبت و منفی موجود در يک رابطه زناشويی، کسب اطلاع در مورد خود، و آموختن مهارتهای نحوه رفتار می تواند به همسران کمک کند. خيلی ناراحت کننده است که گاهی يک فرد تا وقتی که مدارک طلاق را نبيند شروع به گوش دادن به همسر خود نمی کند. ناگهان لحظه ای فرا می رسد که فرد متوجه اوضاع و احوال می شود و «تازه دو زاری اش می افتد!». اين يک فاجعه است که اين افراد سرانجام قبول می کنند که رفتار نامناسبی در زندگی زناشويی داشته اند.
    نکته منفی در «افتادن دو زاری!» اين است که فرد از همه انتظار دارد که به سرعت او را ببخشند و کارهای گذشته را فراموش نمايند. اين ذهنيت که «من تغيير کرده ام» با شک و عدم اعتماد ديگران روبرو می شود.
    بسيار مهم است که بدانيم که زمان و شکيبايی زيادی لازم است تا بتوان تغييراتی بوجود آورد و سپس دوباره اعتماد ديگران را بدست اورد.اين کار به سادگی روی نمی دهد. افراد برای بخشيدن و التيام يافتن نياز به زمان دارند.
    همچنين مهم است که بدانيم نمی توانيم به گذشته بازگرديم. می توانيم دوباره آغاز کنيم ولی گذشته ديگر گذشته است.
     

     

     

     

     

     
      u دانش و فناوري


    بررسی Nvidia 3D Vision Kit
    اجرای بازی های سه بعدی در PC

    برای اجرای بازی ها و نمایش فیلم و عکس بصورت سه بعدی در کامپیوتر تنها داشتن یک مانیتور سه بعدی کافی نیست برای اجرای بازی های سه بعدی علاوه بر مانیتور 120 هرتز به یک کارت گرافیک قدرتمند و بسته ای به نام 3D Vision Kit نیاز خواهید داشت. 3D Vision Kit نویدیا مجموعه ای از یک عینک سه بعدی از نوع اکتیو شاتر، یک فرستنده بی سیم و کابل های مورد نیاز است. نرم افزار خاصی هم برروی کامپیوتر نصب می شود که دستورات را به فرستنده بی سیم ارسال می کند. در ادامه نحوه کارکرد 3D Vision Kit و مایحتاج اجرای بازی ها سه بعدی معرفی شده اند.
    برای استفاده از 3D Vision Kit نیازمند کارت گرافیک قدرتمند هستید چون هر تصویر می بایست دو بار رندر شود یک بار برای چشم راست و یک بار برای چشم چپ، زمانی که تصویر چشم چپ پخش می شود فرستنده بی سیم به عینک دستور می دهد تا چشم راست را تیره کند و برعکس همین روال برای چشم راست اتفاق می افتد بدین ترتیب در زمان پخش تصویر هر چشم، جلوی چشم دیگر تیره می شود تا تصویری را مشاهده نکند این عمل به سرعت زیاد انجام می شود یعنی در هر ثانیه 60 فریم برای هر چشم و برای هر دو چشم 120 فریم نمایش داده می شود. به همین دلیل است که مانیتورهای 3D می بایست 120 هرتز باشند چون برای نمایش تصاویر سه بعدی مانیتور می بایست حداقل 120 فریم در ثانیه را نمایش دهد. در غیراینصورت تصاویر سه بعدی به خوبی نمایش داده نمی شوند و باعث سردرد شدید در کاربر می گردد.
    انودیا 3D Vision Kit برای نمایش تصاویر سه بعدی از فناوری Active Shutter استفاده می کنند. یکی از مهمترین خاصیت های 3D Vision Kit انویدیا تبدیل بازی های دو بعدی به سه بعدی است بسیاری از بازی های دو بعدی به خوبی به سه بعدی تبدیل می شوند این عملیات توسط نرم افزار جانبی انویدیا انجام می شود. برخی از بازی ها بهتر و بعضی ضعیف تر سه بعدی می شوند. در حال حاضر حدود 500 عنوان بازی را می توان بصورت سه بعدی بازی کرد از آن جمله می توان به Starcraft II, Call of Duty Black Ops و Mafia II اشاره کرد. لیست کامل بازی های سازگار با 3D Vision Kit را در این آدرس مشاهده خواهید کرد. بازی های که در لیست Excelent قرار دارند واقعا خوب سه بعدی می شوند.
    فرستنده بی سیم NVidia 3D Vision Kit با پورت USB به کامپیوتر متصل می شود و زمان اجرای بازی ها و پخش فیلم و عکس سه بعدی دستورات را به عینک ارسال می کند و شیشه های عینک را یک در میان تیره و روشن می کند تا انسان تصاویر را سه بعدی ببیند.
    در پشت این فرستنده بی سیم یک دکمه اسکرول وجود دارد که توسط آن عمق تصویر کم و زیاد می شود با تنظیم عمق تصویر، خروجی سه بعدی بهتری خواهید داشت. در تصویر پایین یک پورت USB و یک پورت 3D Syn In هم وجود دارد، این فرستنده از طریق پورت USB به کامپیوتر متصل می شود و اطاعات لازم را دریافت می کند و از طریق پورت 3D Sync In به تلویزیون هایی که از 3D Vision Kit پشتیبانی می کند متصل می شود. زمانی که از مانیتور استفاده می کنید نیازی به اتصال مانیتور به این دستگاه نیست و تصاویر از طریق پورت DVI, RGB یا HDMI به مانیتور ارسال می شوند ولی این امکان برای تلویزیون های LCD مقدور نیست یعنی اگر تلویزیون LCD شما دارای پورت RGB یا DVI و یا HDMI است و آن را به کامپیوتر متصل کنید تصاویر سه بعدی را مشاهده نخواهید کرد و این کیت تنها با تلویزیون های سه بعدی که از آن پشتیبانی می کنند قابل اجراست.
    علاوه بر مانیتورهای 120 هرتز، به کمک 3D Kit می توان عکس های سه بعدی و بازی ها را در برخی از تلویزیون های نیز مشاهده کرد. جهت مشاهده لیست کامل تلویزیون های سازگار با 3D Kit Nvidia به این آدرس مراجعه نمایید.
    همانطور که پیش تر اشاره شد برای اجرای بازی ها بصورت سه بعدی نیاز به کارت گرافیک قدرتمند دارید چون کارت گرافیک باید دو برابر زمان دوبعدی فعال باشد و هر فریم را دو بار رندر کند یکبار برای چشم راست و یک بار برای چشم چپ، جهت اطلاع از لیست کارت های گرافیک سازگار با 3D Kit Nvidia به این آدرس مراجعه نمایید.

    پس مانیتور به تنهایی نمی تواند بازی ها و یا ویدیوهای سه بعدی را نمایش دهد و برای اجرای بازی های سه بعدی علاوه بر نیاز به مانیتور 120 هرتز به یک کارت گرافیک قدرتمند و مجموعه 3D Vision Kit خواهید داشت.
    امروزه نوت بوک های بسیاری به کمک فناوری Nvidia بازی و فیلم های سه بعدی را پخش می کند لیست برخی از آنها در ادامه آمده است:

    Acer Aspire 5745DG
    ASUS G51Jx-3D
    Asus G53Jw
    Clevo W860CU
    CyberPower Xplorer 3D-X6
    iBuyPower Battalion 101 W860CU-3D Gaming Notebook
    Origin PC OEN15
    Sager NP8690
    Toshiba Satellite A665
    Toshiba Satellite A660

    متاسفانه من هنوز نتوانستم این کیت را با یک مانیتور 120 هرتز آزمایش کنم و زمانی که من این کیت رو آزمایش کردم از مانیتور 100 هرتز CRT استفاده کردم چون مانیتور 120 هرتز در ایران وجود نداشت. عمق تصویر و نحوه نمایش بازی های سه بعدی واقعا لذت بخش بود ولی بدلیل 100 هرتز بودن مانیتور خیلی زود دچار سردرد می شدم، بررسی هایی که در رابطه با Nvidia 3D Kit خواندم تقریبا همگی مناسب بودند، در نوشتن این مقاله سعی کردم تجربیات شخصی خودم رو مطرح کنم ولی از مقالاتی که در سایت های همچون CNet و خود سایت Nvidia منتشر شده بود نیز استفاده کردم.
    این وسیله هنوز وارد بازار ایران نشده یا هنوز بصورت عمده وارد بازار نشده ولی تبلیغات سامسونگ برای مانیتور 120 هرتز اش آغاز شده و به همین دلیل به نظر می رسه این محصول به زودی وارد بازار شود. بجر سامسونگ شرکت های ایسر، ال جی، ویو سونیک و الین نیز مانیتورهای سه بعدی و 120 هرتز تولید کرده اند که به نظر می رسد با ایجاد تقاضا در بازار این مانیتور ها نیز وارد بازار شوند.
    Nvidia 3D Vision Kit حدود 200 دلار قیمت دارد علاوه بر آن نیاز به یک مانیتور سه بعدی یا همان 120 هرتز دارید که حدود 400 دلاری برایتان آب می خورد تازه به شرطی که کامپیوتر و کارت گرافیک تان نیز خوب باشد وگرنه حدود 200 دلار می بایست برای کارت گرافیک هزینه کنید. در مجموع تجربه بازی سه بعدی در حال حاضر اصلا ارزان نیست ولی واقعا لذت بخش است.

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    پیامبر اکرم (ص)، عایشه را در شش سالگی به عقد خود درآورد و در نه سالگی به خانه برد؟!

    .: سوال:
    ش (زوریخ): در کتابی که البته 100٪ مغرضانه هم بود خواندم که پیامبر اکرم (ص)، عایشه را در شش سالگی به عقد خود درآورد و در نه سالگی به خانه برد! یک دختر در آن سن که چیزی از ازدواج نمی‌داند! راهنمایی کنید.
     

    .: پاسخ:
    ازدواج در هر دوره و قومی بر مبنای فرهنگ حاکم بر آن قوم صورت می‌پذیرد و برای همین است که «اسلام» به رغم آن که قواعد ویژه‌ای برای عقد ازدواج و محرمیت دارد و خواندن صیغه‌ی عقد به قصد انشاء را بر هر مسلمانی واجب می‌داند و بدون آن برقراری روابط زناشویی بین زن و مردم را زنا قلمداد می‌نماید، اما ازدواج سایر قبایل و امم را که به رسم خودشان صورت پذیرفته است را معتبر و محترم می‌شمارد.
    پس، حادثه‌ی عجیبی نیست اگر ازدواج‌های پیامبر اکرم (ص) و سایر معصومین (ع) منطبق با فرهنگ بومی و بر اساس قواعد اسلامی صورت پذیرفته باشد. به ویژه آن که در قواعد اسلامی، آثار مترتبه بر ازدواج صرفاً روابط زناشویی بین زن و مرد نیست، بلکه قوانین فردی و اجتماعی دیگری را چون: محرمیت بین اعضای خانواده – حق نفقه – حق ارث و ... را وضع و مترتب می‌نماید. به همین دلیل حتی امروز هم جاری نمودن عقد برای دو نابالغ (البته با اذن ولی و به شرط آن که مستلزم ضرر و زیان آنها نباشد) به قصد محرمیت و سایر قوانین مترتبه جایز است.
    پس، نعجبی نیست اگر با توجه به شرایط آن روز، پدری چون ابوبکر که تا چند سال پیش با فرهنگ جاهلی «قتل دختران» می‌زیسته، امروز که اسلام آورده، پیشنهاد عقد دخترش را به پیامبر اکرم (ص) بدهد تا خود نیز محرم آن خانه شود. و باز عجیب نیست اگر پیامبر اکرم (ص) این پیشنهاد را بپذیرد. امروزه نیز این اتفاق بسیار رایج است و در فرهنگ‌ها و ادیان دیگر نیز به گونه‌های دیگری رایج است، چنان که در مسیحیت، نوزاد از همان ابتدا صاحب «پدرخوانده» می‌شود!
    اما راجع به ازدواج و به خانه‌ی شوهر رفتن در 9 سالگی و ناآگاهی دختر 9 ساله از ازدواج نیز باید دقت نمود که اولاً همان شرایط محیطی حاکم بوده و هست. در بسیاری از جوامع دختران در 9 سالگی ازدواج می‌کرده و می‌کنند و حتی تأخیر سن ازدواج در آن جوامع نیز نوعی ضعف و ضرر به دختر و خانواده محسوب می‌شده و می‌شود.
    منتهی باید توجه داشته باشید، به رغم شعایری که به مقاصد سوء خاص می‌دهند، اصلاً چنین نیست که هیچ دختری در 9 سالگی یا ده سالگی از ازدواج و مسائل آن هیچ نداند. یا اگر علمی ندارد، فطرتاً یا از روی غریزه کشش و میلی هم نداشته باشد. بدیهی است دختر نیز مانند پسر یک یا دو سال قبل از بلوغ (محتلم شدن در پسر و عادت ماهانه در دختر) با تمایلات جنسی آشنا می‌شود و به تناسب فرهنگ محیطی، شخصی و دینی نسبت به ارضای آنان می‌اندیشد.
    به عنوان مثال آیا غیر از این است که امروزه در همین اروپای مدرن که ازدواج دختر کمتر از 18 سال را ظلم و جرم تلقی می‌کند، کمتر دختری تا سن 13 سالگی باکره می‌ماند؟ جالب است بدانید که در میان مردم آلمان امروزه این فرهنگ رایج است که اگر پسری با دختری که 16، 17 یا 18 سال دارد، مراوده‌ای داشته باشد و متوجه شود که او باکره است، نسبت به او غیض و انتقاد دارد که: تو چه عیبی داشتی که تا این سن کسی به تو توجه نکرده است؟! جالب است بدانید طبق آمار رسمی در کشور ایتالیا بیش از 70٪ نوجوانان برای اولین بار با خانواده‌ی اول خود هم خوابی می‌کنند که البته سن هیچ کدام در اولین تجربه‌ی جنسی مشمئز کنندشان، به سن قانونی نرسیده است و چه بسا بین همان سنین 9 تا 11 یا 12 سالگی هم خوابی را تجربه می‌کنند. و باز طبق آمارهای رسمی (که در همین سایت نیز درج شده است) در کشورهایی چون: سوئد، فرانسه، سوئیس و ... که وضع به مراتب اسفناک‌تر است. و شاهدیم که در کشورهای خاوردور، دختران 9 سال به بالا [و گاه کمتر از 9 سال] دختران برای روابط جنسی خرید و فروش هم می‌شوند. و البته اگر چه ظلم بزرگی است، اما آنان روابط جنسی را درک می‌کنند.
    اما همین فرهنگ‌های منحط، نوبت به ازدواج و برقراری یک رابطه‌ی معقول، هدفمند، سازنده، پاک و قانونی که می‌رسد، فریاد «کودک» کودکشان بلند می‌شود؟! چرا که با اصل ازدواج مخالفند و نه با سن ازدواج.
    در هر حال اگر دختری به رشد مطلوب برای ازدواج نرسیده باشد، ازدواج با او حتی در 20 سالگی هم اشکال دارد، اما اگر به چنین رشدی رسیده باشد، ازدواج با او چنان چه موجب لطمه، ضرر و زیان او نگردد، منعی ندارد. و همان طور که بیان شد، در آن زمان و آن فرهنگ و آن قوم (عرب) دختران بین سنین 9 تا 11 سالگی حتماً ازدواج می‌کردند و هیچ مشکلی هم رخ نمی‌داد. چنان چه پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ما تا چند نسل پیش نیز بر همین سنت و فرهنگ بودند و همگی از جسم، روان و اولاد سالمی هم برخوردار بودند. لذا گذشتگان ما اگر 70 تا 80 سال عمر می‌کردند، حتی نتیجه‌ها و گاهی نبیره‌های خود را می‌دیدند، اما امروزه گاه جوانی فرزندان خود را نمی‌بینند.
    پس، ازدواج ایشان با عایشه، در حالی که او 9 سال بیشتر نداشته است، هیچ عیبی در بر ندارد.
     

     

     

     

     

     

     
      u گزارش روزانه


    -- گزارش فارس از حال‌وهواي ملي‌پوشان --
    هوا را از من بگير؛ خنده‌ات را نه!

    بازيكنان تيم ملي امروز حال و هواي ديگري داشتند؛ شاد بودند، مي‌خنديدند و از پيروزي مقابل عراق به هم مي‌گفتند.
    به گزارش خبرنگار اعزامي فارس از دوحه قطر، 48 ساعت مانده به آغاز جام ملت‌هاي آسيا شايعه‌اي نگران كننده منتشر شد. شايعه مثل هميشه كوتاه اما تكان دهنده بود؛ " بازيكنان تيم ملي در اقدامي هماهنگ كادر فني را تهديد كرده‌اند در صورت حضور مسعود شجاعي و جواد نكونام در تركيب اصلي تيم ملي دست به اعتصاب زده و مقابل تيم ملي عراق بازي نخواهند كرد. "
    اين شايعه خيلي سريع از سوي مسئولان فدراسيون تكذيب شد و جواد نكونام كاپيتان تيم هم اعلام كرد اگر فقط يك بازيكن با او مخالف باشد براي تيم ملي بازي نمي‌كند. شايعه‌سازان اما به هدف خود رسيده بودند؛ افزايش بار رواني بر ملي‌پوشان ايران، همه نگران وضعيت تيم ملي بودند و معتقد بودند برابر عراق نمي‌توانيم بازي خوبي انجام دهيم چون بازيكنان تيم ملي يكدل و يكرنگ نيستند.
    رسانه‌هاي عربي نيز بر اين جو دامن مي‌زدند تا تيم ملي ايران و ميليون‌ها ايراني را برابر عراق خلع سلاح كرده و ايراني‌ها اميد زيادي به برد در اولين ديدار در جام ملت‌هاي آسيا نداشته باشند.
    برخي از كشورهاي عربي دوست نداشتند ايران برنده بازي بزرگ با عراق شود. براي همين دست به هر كاري زدند كه كمترين آن حضور تماشاگران كرايه‌اي بر روي سكوها به عنوان تماشاگر و حامي تيم ملي عراق بود.
    بازي شروع شد. عراق خيلي زود به گل رسيد تا ايرانيان نگران‌تر از هميشه بازي را دنبال كنند. برخي با خود مي‌گفتند نكند شايعه‌ درست بوده و بازيكنان تيم ملي يكدل و يكرنگ نيستند اما خيلي زود ورق برگشت. تيم ملي ايران بر توپ و ميدان مسلط شد و توانست به يك برد شيرين و حساس برسد.
    بعد از هر گل ايران بازيكنان تيم ملي حتي آنها كه نيمكت نشين بودند از ته دل فرياد شادي سر دادند و خود را شريك شادي مردم ايران كردند.
    امروز اولين جلسه تمريني تيم ملي ايران بعد از برد شيرين و دلچسب برابر قهرمان دوره قبل آسيا انجام شد. شادي را مي‌شد در تك تك چهره‌هاي بازيكنان ديد. دل‌نگراني‌ها كمتر و بي‌رنگ شده بود. بازيكنان تيم ملي متحد‌تر و يكدل‌تر از قبل بودند انگار شكست دادن عراق دل‌ها را به هم نزديك‌تر كرده بود.
    خبرنگاران و نمايندگان رسانه‌هاي گروهي اعزامي از ايران نيز از شادي در پوست خود نمي‌گنجيدند. آنها به خوبي مي‌دانستند رسانه‌هاي عربي چه جو سازي‌هايي كرده بودند تا ايران برابر عراق نتواند به برتري برسد اما غيرت و همت ايرانيان و بازي خوب آنها توانست يك پيروزي شيرين ديگر را براي فوتبال ايران رقم بزند.
    انگار كوهي را از دوش بازيكنان برداشته‌اند. آنها نيز متوجه شده بودند كه ديدار اول جام آن هم برابر قهرمان دور قبل و از آن مهم‌تر برابر عراق چقدر حساسيت داشت و چه فشار رواني را بر دوش آنها تحميل كرده بود.
    علي كفاشيان؛ رئيس فدراسيون هم امروز با لباس ورزشي در كنار بازيكنان تمرين كرد و با آنها دويد و به بازيكنان روحيه و انرژي مضاعفي داد. حالا همه چيز تغيير كرده است. ايران بدون استرس و اضطراب و به دور از حاشيه خود را براي ديدار دوم آماده مي‌كند.
    حالا همه خوشحالند و سرمست از اينكه ايران گام اول را محكم برداشته‌‌اند آن هم برابر عراق، با اين حال بايد به هوش باشيم و در باد اين پيروزي نخوابيم.
    سوزوكي مسئول ژاپني برگزاري مسابقات ليگ قهرمانان آسيا هم از پيروزي ايران صحبت مي‌كند و به خبرنگار فارس مي‌گويد: "پيروزي بر عراق كار آساني نبود و شما تيم سرسختي را شكست داديد. " و اين گفته او را مي‌شد در چهره تك تك بازيكنان تيم ملي ايران ديد.
    امروز همه مي‌خنديدند و اميدوارم كه اين اتفاق در روز 9 بهمن و در فينال مسابقات هم تكرار شود. آيا آن روز هم ما مي‌خنديم؟
    شايد اين پيام مشترك اعضاي تيم ملي و بازيكنان به يكديگر باشد كه " هوا را از من بگير، خنده‌ات را نه ". حالا همه مصمم‌تر از قبل هستند و به پيروزي‌هاي آينده فكر مي‌كنند؛ به فتح جام پانزدهم و كسب چهارمين قهرماني در آسيا، به خنده دوباره و به فاصله گرفتن از روزهاي تلخ فوتبال.

    قطبي: قهرماني با ايران مهم‌تر از چهارمي با كره‌جنوبي در جام‌جهاني است

    سرمربي تيم ملي فوتبال گفت: براي من قهرماني با ايران در آسيا لذت و اهميت بيشتري نسبت به كسب عنوان چهارمي با كره‌جنوبي در جام جهاني دارد.
    افشين قطبي پس از تمرين تيم ملي فوتبال ايران، گفت: بازي خوبي مقابل عراق انجام داديم. عراق تيمي است كه خصوصيات خاص خودش را دارد. اين ديدار دو جنبه براي ما داشت؛ يكي اينكه مقابل قهرمان دوره قبل بازي مي‌كرديم و دوم اينكه مقابل تيمي به ميدان رفتيم كه تاريخچه زيادي بين اين دو كشور وجود داشت.
    وي ادامه داد: كمي احساس بازيكنان ما بر منطق فوتبالي‌شان غلبه كرده بود، از همين‌ نظر هم كمي دچار مشكل شده بوديم. فكر مي‌كنم در ديدارهاي آينده نسبت به بازي مقابل عراق عملكرد بهتري داشته باشيم و اميدوارم مقابل امارات و كره شمالي هم موفق به كسب هر 3 امتياز شويم.
    قطبي در خصوص اينكه قهرماني با ايران در جام ملت‌ها براي او مهم‌تر است يا كسب عنوان چهارمي با كره جنوبي در جام جهاني، تصريح كرد: بدون شك قهرماني با ايران لذت و اهميت بيشتري براي من دارد. چون خاطره خوش‌تري در ذهن من باقي مي‌گذارد. ايران كشور من است و هر كس آرزو دارد در تيم ملي كشورش موفق شود. اين مهم‌ترين آرزوي شخصي من در زندگي‌ام است.
    وي در پاسخ به اين سوال كه پارك ‌جي ‌سونگ گفته بود قطبي بازي خواني خوبي دارد، عنوان كرد: با پارك 5 سال در جام ملت‌ها و در جام جهاني كار كردم و شناخت خوبي نسبت به يكديگر داريم.
    سرمربي تيم ملي گفت: براي ديدارهاي بعدي احتمال دارد تغييرات كوچكي در تركيب اصلي دهيم تا بازي به بازي بهتر شويم و از بازيكنان بهتري براي پوشش نقاط ضعف‌مان استفاده كنيم. نمي‌توانم در بين 16 تيم حاضر تيم ضعيفي پيدا كنم. همه تيم‌ها با هدف هستند، اما مهم‌ترين هدفمان تمركز روي پيروزي در مسابقات است.
    وي در مورد ديدارهاي آينده تيم ملي در جام ملت‌ها، گفت: هر دو تيم ديگر گروه ما خوب هستند. به نظر من امارات در ديدار با كره شمالي بهتر بود. آنها از نظر بازي تركيبي، به خصوص در خط حمله عملكرد بهتري داشتند و بازيكناني دارند كه مي‌توانند براي ما دردسرساز شوند. با كره شمالي هم قبلا بازي كرديم، آنها در ساختار دفاعي منسجم هستند و موقعيت‌هاي كمي به مهاجمان حريف مي‌دهند و در ضدحملات نيز خطرناك ظاهر مي‌شوند.
    قطبي در مورد تعويض خلعتبري و اينكه با حضور او تيم ملي روان‌تر بازي كرد، گفت: 23 بازيكن در اختيار داريم كه همه مي‌توانند براي تيم ملي موثر باشند. وقتي احساس مي‌كنيم يك بازيكن مي‌تواند موثرتر از بقيه باشد از وي در تركيب اصلي استفاده خواهيم كرد.
    به گزارش فارس قطبي در پاسخ به اين سوال كه آيا اصراري به استفاده از مسعود شجاعي در تركيب تيم ملي داريد، عنوان كرد: اصرار به فرد خاصي نيست، اصرار من براي موفقيت تيم ملي ايران است.
    سرمربي تيم ملي در پاسخ به اين سوال كه كفاشيان گفته بود اگر قطبي عملكرد خوبي در جام ملت‌ها داشته باشد قراردادمان را با وي تمديد مي‌كنيم، گفت: بهتر است در اين شرايط حرفي از قرارداد نزنيم و تمركز اصلي ما روي جام ملت‌ها باشد. چون مهم‌ترين چيز همين است و بايد براي موفقيت تيم ملي تلاش كرد. من و بازيكنان مهم نيستيم؛ چيزي كه مهم است ايران است.
    وي در خصوص اينكه آيا پيروزي مقابل عراق شيرين‌ترين برد كارنامه افشين قطبي در تيم ملي ايران است، گفت: فكر كنم برد مهمي بود و حساس‌ترين مسابقه ما در مرحله گروهي محسوب مي‌شد، اما من اين‌طور قضاوت نمي‌كنم چون مهم‌ترين چيز براي موفقيت، كسب 3 امتياز بود كه به آن رسيديم. در ديدارهاي آينده نيز همين هدف را دنبال خواهيم كرد.