1162
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه:: شماره 1162:: پنجشنبه 7 بهمن ماه 1389

www.mobin-group.com

مرا در ۳ کلمه توصیف کن!

سلامی گرم به همه شما دوستان عزیزم در این زمستان سرد!
ایده‌های ساده و در عین حال سنجیده، همیشه کار می‌کنند. البته همیشه این ایده‌های ساده مانند توییتر با توفیق زیاد مواجه نمی‌شوند، اما میزان استقبال از بعضی از آنها واقعا قابل توجه است.
سایت Threewords.me یکی از این سرویس‌های ساده است که توسط «مارک بائو»ی ۱۸ ساله راه افتاده است.

او که در دوره دبیرستان، چند سرویس موفق دیگر هم راه انداخته بود، چند وقت پیش تصمیم گرفت که استارت‌آپ‌ای راه بیندازد که با استفاده از آن کاربران بتوانند نظرات صادقانه مردم را در مورد خودشان دریافت کنند، او می خواست به نحوی این کار را انجام بدهد که استفاده از سایت فراگیر و مسری شود.
به همین خاطر آقای بائو، سایت Threewords.me را راه انداخت. تنها بعد از ۳ هفته، این سایت ۲۵۰ هزار کاربر یافته است و ۵ میلیون بازدیدکننده  و ۱۷ میلیون مرور صفحه داشته است.
ایده سایت، بسیار جالب است: توصیف دوستان، به صورت مختصر و مفید در قالب سه کلمه یا عبارت کوتاه!
بعد از ثبت‌نام در سایت، شما دارای صفحه‌ای در این سایت می‌شوید، حالا باید آدرس این صفحه را با دوستانتان به اشتراک بگذارید، مثلا از طریق توییتر، فیس‌بوک یا ایمیل.
در مرحله بعد دوستان شما به صفحه شما می‌آیند و شما را در قالب سه کلمه توصیف می‌کنند. به مرور که تعداد نظرات، افزایش یافت، شما به یک ارزیابی شخصی جالب از خودتان دست پیدا خواهید کرد!

توجه داشته باشید که سایت این امکانات را هم دارد:
- نظر دادن به صورت ناشناس
و اضافه کردن یک یادداشت در کنار ۳ کلمه

به زودی سایت «بائو» ۴۰- ۵۰ خریدار پیدا کرد، و سرانجام آقای بائو راضی شد که سایت را به فردی به نام «کوین هم» بفروشد، کسی که دومین‌هایی مثل God.com و Satan.com را هم در اختیار دارد! مبلغ دریافتی او ظاهرا آنقدر خوب بوده که خودش و والدینش بسیار راضی هستند.
پدر و مادر بائو، پزشک هستند و روی تحقیقات مربوط به سرطان کار می‌کنند، زمانی که بائو ۴ سالش بود، آنها از چین به آمریکا مهاجرت کردند.
بائو، قصد دارد استارت‌آپ‌های دیگری را راه‌اندازی کند.

خب اینم صفحه من در threewords.me :

مبین را در سه کلمه توصیف کنید:
http://threewords.me/mobin

منبع:1پزشک


مبین در فیس بوک:
facebook.com/mobin.s2004


 



 

  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • مرا در ۳ کلمه توصیف کن!
  • برترین تصاویر سال 2010
  • گورهای بدون فاتحه!
  • تصاویری از مراسم Golden Globes امسال
  • تصاویری دیگر از نمایشگاه CES 2011
  • مستند دیدنی: ویندوز قرمز
  • برای ۲ دقیقه هیچ کاری نکنید!
  • جديدترين اخبار تحولات مصر
  • الهام: آقای هاشمی رأس مدیریت جریانات ضد دولت است
  • معرفي و دانلود فيلم : The Tourist
  • دانلود مستند 5 قسمتی: چگونه زمین ما را ساخت
  • دانلود انيميشن : MegaMind
  • تیتراژ پایانی «اخراجی‌ها ۳» با صدای بهنام صفوی ضبط شد
  • Real Spy Monitor v2.94 ابزار حرفه ای برای جاسوسی کامل در سیستم ها !
  • ورزش تنیس در دنیای مجازی بازی هااندروید ۳٫۰ یا شانه عسل چه ویژگی‌های تازه‌ای دارد؟
  • داستان تکراری فوتبال ایران
  • وصیت نامه ی معروف چارلز چاپلین به دخترش
  • ادامه اعتراضات در یمن/ مصر شاه کلید تحولات در جهان عرب
  • جديدترين شماره از مجله Reader's Digest
  • رونمایی از نمایشگر فوق باریک  و منعطف AMOLEDسامسونگ
  • RED دوربینی برای هالیوودی ها
  • استرس شغلی و سلامت روانی
  • تونس؛ انقلاب بورژوا دمکراتیک، انقلاب پرولتاریا، انقلاب عربی و موج جدید دموکراسی
  • برای فنگ شویی آشپزخانه چه کارهایی باید انجام بدهیم یا انجام ندهیم؟
  • نکات طلایی آرایش صورت در زمستان
  • آداب لباس پوشیدن در خانه
  • کله پاچه خورها، بخوانند...
  • راهنماي خريد لباس زير سالم
  • توصیه های مشاورین در خصوص ایجاد تعادل در زندگی زناشویی!
  • بررسی Kinect ایکس باکس
  • جنایات اعراب بر علیه ایرانیان؟!
  • سرطان قارچ است و قابل درمان میباشد!
  • و ....

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

برترین تصاویر سال 2010
قسمت اول | قسمت دوم | قسمت سوم | قسمت چهارم
گورهای بدون فاتحه!
تصاویری از افتتاح بلندترین رستوران دنیا در برج خلیفه
در ارتفاع ۴۱۱ متری و طبقه 122 برج خلیفه!
چند دقیقه از وقتتان را به ادب فارسی هدیه کنید!
کتابچه استفاده از جیب جادویی: راهنمایی بر Dropbox
ترجمه فارسی و البته بسیار مفید برای خوره های اینترنت!
تصاویری از مراسم Golden Globes امسال
هفت دربستی، یک در نبستی!
نقشه گرافیکی جوامع آنلاین در سال ۲۰۱۰
تصاویری دیگر از نمایشگاه CES 2011
این ماشینه یا یک دفتر کار کامل؟!
مستند دیدنی: ویندوز قرمز
گزارش تصویری از ادامه اعتراضات مردمی در مصر
تصاویر دو قلوهای آنجلیا جولی!
ویژه نامه: نورانی مثل خورشید
برای ۲ دقیقه هیچ کاری نکنید!
به این سایت‏ مراجعه کنید. برای دو دقیقه نباید هیچ کاری انجام بدهید. آرام بنشینید و به صدای امواج دریا گوش دهید. به موس و کیبرد هم دست نزنید وگرنه باخته اید. دو دقیقه آرامش!

 

 

www.mobin-group.com

جديدترين اخبار تحولات مصر

- حضور ده‌ها هزار مصري در نزديكي كاخ مبارك
ده‌ها هزار نفر از مرد مصر در نزديكي كاخ رياست‌جمهوري اين كشور حضور داشته و شعارهايي در سرنگوني دولت مبارك سر مي‌دهند.
به گزارش الجزيره، ده‌ها هزار نفر از مردم مصر در تظاهرات ميليوني روز خشم در مصر به سوي مقر دولت اين كشور حركت كرده و شعارهاي ضد دولتي سر مي‌دهند.
از سوي ديگر نيروهاي امنيتي مصر نيز تلاش‌هاي خود را براي مقابله با اين تحركات شدت بخشيده‌اند، در همين راستا براي ممانعت از انتقال اخبار داخلي مصر به رسانه‌هاي مختلف، نيروهاي امنيتي مصري در لباس شخصي به "احمد منصور" خبرنگار اين شبكه در قاهره تعدي كردند. آنها همچنين خطوط تلفني دفتر شبكه الجزيره در قاهره را نيز قطع كرده‌اند.
اين در حالي است كه بر اساس اين گزارش، تظاهرات در بسياري از مناطق كشور جريان دارد و ده‌ها هزار نفر شعار سرنگوني دولت حسني مبارك را سر داده‌اند.
نيروهاي امنيتي مصر همچنين از تحرك "محمد البرادعي" رئيس حزب ملي تغيير در مصر و "اسامه الغزالي حرب " رئيس حزب الجبهه ممانعت كرده‌اند.
آنها براي متفرق كردن تظاهرات كنندگان از سلاح‌هايي نظير گاز اشك آور و آب فشار قوي وگلوله‌هاي پلاستيكي استفاده مي‌كنند. با اين حال تظاهرات در شهرهاي اسكندرية، دمياط، المنيا، دمنهور، سوئز، المنصورة، الزقازيق، كفر الشيخ وكوم امبو در استان اسوان ادامه دارد.
بر اساس گزارش‌هاي رسانه‌هاي منطقه با وجود اينكه علماي ارشد دولتي الازهر حضور در تظاهرات ضد دولتي را تحريم كرده ‌بودند، اما اخبار رسيده حاكي است كه بيش از 20 هزار نفر در محوطه اين دانشگاه تحصن كرده‌اند، هزاران نفر ديگر نيز در شهر صدر به تظاهرات و دادن شعارهايي عليه رژيم مبارك مشغول هستند.
الجزيره همچنين گزارش مي‌دهد كه درگيري‌هايي نيز ميان نيروهاي امنيتي و تظاهرات كنندگان در شهرهاي اسماعيليه و سوئز آغاز شده است.
اين در حالي است كه همبستگي جهاني با تظاهرات آزاديخواهانه مردم مصر نيز در گوشه و كنار جهان آغاز شده است، صدها شهروند ترك در حمايت از مطالبات مردم مصر براي رسيدن به آزادي در استامبول تظاهراتي را آغاز كرده‌اند.

- العربية: پليس مصر به صف تظاهرات‌كنندگان مصري پيوست
شبكه تلويزيوني العربيه از تمرد تعدادي از نيروهاي پليس از دستور رژيم حاكم و پيوستن آنها به صفوف مردم معترض به رژيم "حسني مبارك " خبر داد.
شبكه تلويزيوني "العربية" در يك خبر فوري اعلام كرد كه نيروهاي پليس مصر كه ماموريت داشتند تظاهرات‌كنندگان مصري را متفرق كنند، با در آوردن لباسهاي فرم خود در خيابانها به صف تظاهرات‌كنندگان عليه رژيم مبارك پيوستند و با آنها همصدا شدند.
شبكه تلوزيوني الجزيره نيز اعلام كرد كه در اسكندرية نيروهاي امنيتي مصر از دستور استفاده از گازهاي اشك‌آور عليه مردم خشمگين تمرد كردند. با اين وجود برخي از نيروهاي امنيتي از گزينه خشونت عليه تظاهرات‌كنندگان استفاده مي‌كنند.

- البرادعي: دولت مبارك آخرين نفس‌هاي خود را مي‌كشد
مدير كل سابق آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و از مخالفان سرسخت رژيم مبارك به حكومت وي هشدار داد كه در حال كشيدن نفس‌هاي آخر است.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگليسي گاردين، محمد البرادعي به حسني مبارك امروز هشدار داد كه رژيمش در حال كشيدن نفس‌هاي آخر است و اين در حالي است كه ده‌ها هزار نفر از مردم مصر قرار است امروز پس از مراسم نماز جمعه در تظاهرات ضد دولتي گسترده‌اي شركت كنند.
وي در گفت‌وگويي اختصاصي با روزنامه گاردين تصريح كرد: من پيامي را به گاردين و تمام دنيا مي‌فرستم مبني بر اينكه مصر به وسيله رژيمي كه نفس‌هاي آخر را مي‌كشد، منزوي شده است.
البرادعي ديشب هنگام ورود به قاهره به مبارك گفت: به صداي مردم گوش بده و از خشونت استفاده نكن.
مدير كل سابق آژانس اتمي با بيان اينكه من امروز در كنار مردم خواهم بود افزود: البته امروز خطر جاني وجود دارد اما اين خطر هنگامي كه شما مي‌بينيد كشورتان در چنين وضعيتي است كه بايد خطر كنيد، ارزش دارد.
اين مخالف دولت مصر همچنين به قطع اينترنت از سوي دولت مصر اشاره كرد و آن را اقدامي توصيف كرد كه نشان از وحشت مبارك دارد.
البرادعي همچنين از اظهارات هيلاري كلينتون وزير امور خارجه كه دولت مصر را "ثاثبات " توصيف كرده بود، انتقاد كرد.
وي همچنين گفت: مصر امروز يك زندان بزرگ است. ما براي ارزش‌هاي جهاني مبارزه مي‌كنيم. اگر غرب امروز اظهار نظري نكند، پس چه زماني مي‌خواهد حرف بزند؟

موفقیت های تجاری، برای تنها کنسول مایکروسافت

استیو بالمر مدیر عامل شرکت مایکروسافت طی سخنرانی خود در نمایشگاه محصولات الکترونیکی ۲۰۱۱ لاس وگاس، اعلام کرد که کنترلر حسگر Kinect , تا کنون بیش از هشت میلیون واحد در دو ماه اول، فروخته است.
از دیگر آمارهای اعلام شده مبنا بر فروش کینکت، ۲.۵ میلیون واحد از این دستگاه در اواخر ماه‌های سال ۲۰۱۰ میلادی به فروش رفته است، به این معنی که (۵،۵۰۰،۰۰۰) واحد در هر ۳۵ روز فروخته می‌شوند.
بالمر همچنین اعلام کرد که مایکروسافت تا کنون بیش از (۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ) ایکس باکس ۳۶۰ در سراسر جهان، دو برابر از آنچه که ایکس باکس اولیه فروخته است، به فروش می‌رسد. او اضافه کرد که ۳۰،۰۰۰،۰۰۰ کاربر ایکس باکس لایو در سراسر جهان وجود دارند و به ازای هر ۲ دقیقه عضوی جدید به این شبکه اضافه می‌شود.

الهام:
آقای هاشمی رأس مدیریت جریانات ضد دولت است

غلامحسین الهام از نحوه عملكرد مدیریت مجمع تشخیص مصلحت نظام انتقاد كرد و گفت كه اكثریتی در مواجهه با دولت با رویكرد حزبی و جریانی در این مجمع شكل گرفته است.
به گزارش خبرگزاری فارس، غلامحسین الهام مشاور حقوقی رئیس جمهور ظهر امروز (پنجشنبه) در حاشیه دیدار كاركنان مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران با رئیس جمهور در جمع خبرنگاران در خصوص نامه اخیر احمدی نژاد به نمایندگان مجلس و انتقاد وی از برخی عملكردهای مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار داشت: مجمع تشخیص مصلحت نظام برای استفاده از ظرفیت احكام حكومتی نظام اسلامی كه مغفول مانده بود، تأسیس شد، اما پس از آن اتفاقی افتاد كه برخلاف مشی امام(ره) بود كه معتقد بودند مجمع نباید در عرض قوای دیگر باشد؛ باید برای حل معضلات نظام باشد.
وی افزود: در مسیری كه مجمع تشخیص مصلحت نظام برای عبور از قانون اساسی دنبال كرد و البته ناشی از برداشت آنان از اصل ۱۱۲ قانون اساسی است، به تدریج به سمتی می رود كه قانون اساسی را تعطیف كند كه طبیعتا این حرف برخلاف فلسفه تأسیس مجمع است چرا كه مجمع تشكیل نشد كه قانون اساسی را تعطیف كند كه به نظر من بخشی از حرف های رئیس جمهور همین موضوع است.
وی افزود:"امروز وارد عرصه قوه مجریه شده اند و دارند اختیارات مسلم قوه مجریه را محدود یا سلب می كند، جای دیگر وارد اختیارات شورای نگهبان خواهند شد و در گام سوم نیز وارد اختیارات رهبری خواهند شد و چه تضمینی وجود دارد كه با این روش، یك باره شاهد یك قانون اساسی جدید و یك نظام جدید نباشیم كه این را باید از نظر حقوقی دقت و مراقبت كرد.
مشاور حقوقی رئیس جمهور ادامه داد: مجمع تشخیص مصلحت نظام حق و صلاحیت ورود به آنچه در اختیار مجلس شورای اسلامی نیست و منجر به تغییر قانون اساسی می شود را ندارد.
الهام با بیان اینكه صلاحیت مجلس در چارچوب قانون اساسی است، یادآور شد: معضلات باید از سوی رهبری ارجاع شود و آنچه بین مجلس و شورای نگهبان رد و بدل می شود، معضل نیست، لذا در این شكل اصل ۱۱۲ قانون اساسی، آنچه مجمع در این عرصه وارد می شود، تصمیم نهایی را خودش می گیرد، اما آنچه به عنوان معضل مطرح می شود، همان چیزی است كه امام فرمودند؛ "مشورت رهبری برای حل معضلات نظام ".
وی افزود: معضلات باید هم از سوی رهبری ارجاع شود و هم تأیید نهایی آن به وسیله رهبری باشد كه این یك امر حكومتی ویژه است و در واقع پشت آن ولایت مطلقه فقیه است، نه مستقیما مجمع تشخیص مصلحت نظام. بنابراین اتفاقاتی كه مجمع رأسا برای نفی قانون اساسی تصمیم می گیرد، محل بحث است.
مشاور حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اینكه اینها به گونه ای عمل كردند كه رهبری را در یك معضل قرار دهند، گفت: اینها از "هیچ "، معضل ساختند و موضوعی را به معضل تبدیل كردند و رهبری نیز برای حل معضل وارد شدند.
الهام اضافه كرد: یكباره وارد عرصه ای شدند و به قیمت نقض قانون اساسی خواستند یك سیستم جدیدی را ایجاد و بانك مركزی را با یك مدیریت جدیدی خارج از قوه مجریه مواجه كنند كه با این تصمیم مجلس، معضل درست شد و تصمیم مجمع نیز "معضل در معضل " شد و معضل جدیدی درست كرد كه رهبری با یك ابتكار بسیار خوب گفتند حال كه شما معضلی را درست كردید، آن را به عنوان معضل حل كنید، یعنی در واقع رهبری اختیار مجمع برای تصمیم نهایی در مورد بانك مركزی را سلب كردند و آنچه حق بود را به خود آنها برگرداندند، چرا كه اگر معضل نبود، باید مجمع تصمیم نهایی را می گرفت، ولی الان اینطور نیست، بنابراین آنها معضل ساختند اما رهبری این معضل را در اختیار خودشان گرفتند تا مدیریت و حل كنند.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینكه آیا نمی شد رئیس جمهور با حضور در جلسات مجمع این مشكلات را حل كرد؟ گفت: با این تركیب مجمع مشكلی حل نمی شود، چراكه اكثریتی در مواجهه با دولت به خصوص با رویكرد حزبی و جریانی شكل گرفته است و خود آقای هاشمی رأس مدیریت جریانات ضد دولت است، بنابراین ایشان در رأس مجمع و با اكثریتی كه اداره می كند، طبعا فرصتی برای دولت نمی گذارد و بر اساس آنچه ما از گزارشات خود مجمع شنیده ایم و گرچه مجمع آن را تكذیب كرده است،اما اگر خدای نكرده این حرف درست باشد كه حتی جلوی اظهارنظر و پیام رهبری را در مجمع گرفته باشند، جای نگرانی دارد، البته خوشحالیم كه مجمع تكذیب كرده و خدا كند اینگونه باشد، اما این موضوع نشان می دهد كه با رفتن رئیس جمهور مشكلی حل نخواهد شد.
مشاور حقوقی رئیس جمهور ادامه داد: باید اصلاحی در تركیب مجمع یا نظرگاه صورت گیرد، یعنی مصلحت، مصلحت حزب یا جمعیت ها نباشد بلكه مصلحت بایستی مصلحت نظام باشد.
الهام در پاسخ به این سؤال كه با عدم حضور رئیس جمهور در جلسات مجمع، نماینده ای از دولت نیست كه نظرات دولت را مطرح كند، افزود: رئیس جمهور از دوره دولت دهم به بعد در جلسات مجمع شركت نمی كند، چرا كه از این دوره اتفاقاتی در مجمع افتاد كه مجمع می بایستی یك مقدار اینها را اصلاح می كرد یا در مواضع اعلامی مقداری بازنگری می كرد و یا این اطمینان را ایجاد می كردند كه حضور دولت به عنوان یك بخشی از كارشناسی اساسی و بخش عمده كشور مطرح باشد ولی با این مواضعی كه بعد از دوره دولت دهم در مجمع صورت گرفته، اگر بنده هم جای رئیس جمهور بودم، در جلسات مجمع شركت نمی كردم.

 



 


 

www.mobin-group.com

 معرفي و دانلود فيلم

The Tourist (2010)

این درام پرهیجان بازسازی فیلمی فرانسوی است كه در سال (2005) توسط «آنتونی زیمر» كارگردانی شد. فیلمنامه این اثر توسط «جولیان فلووز» به نگارش درمی‌آید و داستان فیلم، سفر پرماجرای یك توریست آمریكایی را به تصویر می‌كشد كه از طرف پلیس بین‌الملل تحت تعقیب است و به همین علت در پوشش یك گردشگر از جایی به جای دیگر تغییر موقعیت می‌دهد، تا اینكه پس از آشنایی با یك پلیس زن امكان گریز را از دست می‌دهد...
 

- براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک نمائيد


لينکهاي دانلود غیرمستقیم (نسخه اورجینال با کیفیت R5)

TT.2010_R5_LiNE-Hard.Eng.Sub.jammo.part1.rar.html
TT.2010_R5_LiNE-Hard.Eng.Sub.jammo.part2.rar.html


رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم، از سايت محبوب «هات فایل» مي باشند
.

 براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

 دانلود فيلم مستند و ورزشي

مجموعه 5 قسمتی: چگونه زمین ما را ساخت
How EARTH Made Us

بعد از مجموعه موفق Life که سال 2009 روانه بازار شد این بار مستند 5 قسمتی «چگونه زمین ما را ساخت» نگاه دوست داران مجموعه های مستند را به خود جلب کرده است. قدرت های خارق العاده و عجیبی در سیاره ما نهفته که تا کنون به ندرت به آنها اشاره شده است. این مجموعه بجنبه های مختلف. قدرت ها و چگونگی تأثیرات مهم آنها بر تاریخ انسان را به نمایش در می آورد و برای اولین بار به بینندگان نشان می دهد که چگونه زمین شناسی، جغرافیای طبیعی و آب و هوا تأثیر شگرفی بر تاریخ بشر گذاشته است. اجرای عالی، تصویر برداری مدرن با کیفیت HD و انتخاب مکان های اعجاب انگیز زمین زیبایی این اثر را دو چندان کرده است. ایران نیز یکی از مکان های منتخب برای ساخت چندین صحنه از این فیلم بوده. در یکی از این صحنه ها قنات های زیبای ایران و چگونگی طراحی آنها به طرز جالبی به تصویر کشیده شده است. پروفسور Iain Stewart اجرای این مجموعه ارزشمند را بر عهده دارد که پیشتر مستند Earth The Power of the Planet را با موفقیت اجرا کرده بود.


لينکهاي دانلود (نسخه اورجینال با کیفیت 720p)

1- اعماق زمین
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part1_Deep_Earth_720p_AC3.part01.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part1_Deep_Earth_720p_AC3.part02.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part1_Deep_Earth_720p_AC3.part03.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part1_Deep_Earth_720p_AC3.part04.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part1_Deep_Earth_720p_AC3.part05.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part1_Deep_Earth_720p_AC3.part06.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part1_Deep_Earth_720p_AC3.part07.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part1_Deep_Earth_720p_AC3.part08.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part1_Deep_Earth_720p_AC3.part09.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part1_Deep_Earth_720p_AC3.part10.rar
 

2- آب
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part2_Water_720p_AC3.part01.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part2_Water_720p_AC3.part02.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part2_Water_720p_AC3.part03.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part2_Water_720p_AC3.part04.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part2_Water_720p_AC3.part05.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part2_Water_720p_AC3.part06.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part2_Water_720p_AC3.part07.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part2_Water_720p_AC3.part08.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part2_Water_720p_AC3.part09.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part2_Water_720p_AC3.part10.rar


3- باد
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part3_Wind_720p_AC3.part01.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part3_Wind_720p_AC3.part02.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part3_Wind_720p_AC3.part03.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part3_Wind_720p_AC3.part04.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part3_Wind_720p_AC3.part05.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part3_Wind_720p_AC3.part06.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part3_Wind_720p_AC3.part07.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part3_Wind_720p_AC3.part08.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part3_Wind_720p_AC3.part09.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part3_Wind_720p_AC3.part10.rar

4- آتش
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part4_Fire_720p_AC3.part01.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part4_Fire_720p_AC3.part02.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part4_Fire_720p_AC3.part03.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part4_Fire_720p_AC3.part04.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part4_Fire_720p_AC3.part05.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part4_Fire_720p_AC3.part06.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part4_Fire_720p_AC3.part07.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part4_Fire_720p_AC3.part08.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part4_Fire_720p_AC3.part09.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part4_Fire_720p_AC3.part10.rar


5- سیاره انسان
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part5_Human_Planet_720p_AC3.part01.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part5_Human_Planet_720p_AC3.part02.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part5_Human_Planet_720p_AC3.part03.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part5_Human_Planet_720p_AC3.part04.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part5_Human_Planet_720p_AC3.part05.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part5_Human_Planet_720p_AC3.part06.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part5_Human_Planet_720p_AC3.part07.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part5_Human_Planet_720p_AC3.part08.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part5_Human_Planet_720p_AC3.part09.rar 
BBC_How_Earth_Made_Us_2010_Part5_Human_Planet_720p_AC3.part10.rar 
 

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم، از سايت رپیدشر مي باشند
.

 براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 


 دانلود انيميشن

MegaMind

ابر قهرمانی به نام Metro Man و ابر ضد قهرمانی به نام Megamind، سال هاست که با یکدیگر رقابت می کنند. ماجراهایی که بین اون ها اتفاق می افتاد، تقریبا دیگه یکنواخت شده بود؛ مثلا Megamind یک بچه به نام Roxanne Ritchi رو می دزدید، بعد Metro Man میومد و اون رو نجات می داد، Megamind به زندان می افتاد، اما دوباره به زودی فرار می کرد. از این قبیل ماجرا ها دوباره و دوباره و دوباره برای اون ها اتفاق می افتاد. اما چیزی که همه رو شکه کرد، درباره Megamind بود؛ بالاخره یک روز اون Metro Man رو می کشه! و حالا او و معشوقه اش کنترل تمام شهر را در دست دارند. دیگه هیچ چیزی نمی تونه جلوی Megamind رو بگیره و اون به هر چیزی که بخواد می رسه. اما چیزی که در این بین اون رو سورپرایز کرد، این بود که اون از داشتن قدرت متلق خسته شده بود! اون به یاد روز های خوبی می افتاد که خودش و Metro Man با هم دیگه مبارزه می کردن. آخه یه ابر ضد قهرمان، بدون وجود هیچ قهرمانی که باهاش بجنگه، چیکار باید بکنه؟

- براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک نمائيد


دانلود فیلم با لینک مستقیم


لينکهاي دانلود (غیرمستقیم)

http://hotfile.com/dl/99690151/6d4f74d/Megamind.2010.u38.part1.rar.html
http://hotfile.com/dl/99690236/65be209/Megamind.2010.u38.part2.rar.html
http://hotfile.com/dl/99692360/3315985/Megamind.2010.u38.part3.rar.html
http://hotfile.com/dl/99692273/1de4c8e/Megamind.2010.u38.part4.rar.html
http://hotfile.com/dl/99694871/e7b405b/Megamind.2010.u38.part5.rar.html
http://hotfile.com/dl/99694715/4c40a4c/Megamind.2010.u38.part6.rar.html
http://hotfile.com/dl/99697112/1647325/Megamind.2010.u38.part7.rar.html

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت محبوب «هات فایل» مي باشند.

 براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

تیتراژ پایانی «اخراجی‌ها ۳»
با صدای بهنام صفوی ضبط شد

تیتراژ پایانی فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۳» با صدای بهنام صفوی ضبط شد. صفوی خواننده موسیقی پاپ در گفتگو با خبرنگار موسیقی ایرانیان با اعلام این خبر گفت: «تیتراژ پایانی فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۳» متفاوت از سری‌های پیش این فیلم با آهنگسازی بهنام ابطحی و ترانه‌ای از محمدحسین جعفریان ساخته شده که با حضور بنده به صورت کلیپ پخش خواهد شد.»
وی برنامه‌های آتی خود را اینطور اعلام کرد: «با جدیت بر روی آلبوم جدیدم کار می‌کنم که بیشتر قطعات نیز ساخته شده‌اند. سعی خواهم کرد تا اوایل سال آینده این آلبوم آماده انتشار شود، همچنین در حال برنامه ریزی برای برگزاری کنسرت هستم که در صورت قطعیت اخبار تکمیلی را متعاقبا به شما اعلام خواهم کرد.»
لازم به ذکر است که فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۳» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی «مسعود ده‌نمکی» اوایل آذرماه در تهران کلید خورد و قرار بر این است برای نمایش در جشنواره فیلم فجر آماده شود.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

Real Spy Monitor v2.94 ابزار حرفه ای برای جاسوسی کامل در سیستم ها !

بسیاری از کاربران امروزه از نرم افزارهای کنترلی و جاسوسی بر روی سیستم های کامپیوتری خود استفاده می کنند و بدین وسیله قادرند تا بر تمامی امور انجام شده توسط دیگر افرادی که با سیستم آن ها کار می کنند ، آگاهی یابند. به عنوان مثال والدین قصد دارند تا از امور انجام شده توسط فرزندان خود بر روی سیستم کامپیوتر آگاهی یابند تا از بروز مشکلات مختلف جلوگیری کنند. شرکت های نرم افزاری بسیاری امروزه به اقدام به ساحت چنین نرم افزارهایی می نمایند که نیازهای کاربران را در این زمینه رفع می کنند.
در این مطلب شما را با یکی از این نرم افزارها آشنا می سازیم.

Real Spy Monitor نام نرم افزاری کامل در زمینه جاسوسی و کنترل دیگران بر روی یک سیستم می باشد که به کمک ابزارهای مختلف موجود در این برنامه کاربران قادرند تا به صورت کامل از اقدامات انجام شده دیگر کاربران را تحت نظارت و کنترل خود داشته باشند. در این نرم افزار کاربران از ویژگی های متنوعی برخوردار می باشند که از این ویژگی ها می توان به مواردی نظیر مشاهده لیست وب سایت های بازدید شده توسط دیگر کاربران و همچنین مشاهده رمز عبور و شناسه های کاربری دیگران اشاره نمود. این نرم افزار محصولی از ShareStar Inc می باشد.

از ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره نمود:
- مشاهده لیست وب سایت های بازدید شده توسط دیگر کاربران
- قابلیت کشف رمز عبور و شناسه های کاربری دیگر کاربران
- قابلیت عکس برداری از محیط سیستم در هنگام کار دیگر کاربران به فواصل زمانی مشخص و تعیین شده
- توانایی قرار دادن رمز عبور بر روی نرم افزار به منظور جلوگیری از دسترسی دیگر کاربران به مرکز کنترل نرم افزار
- توانایی فیلتر نمودن یک آدرس اینترنتی خاص
- قابلیت جلوگیری از اجرای یک نرم افزار خاص
و....
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت محبوب «هات فایل» مي باشند.
 

دنياي موبايل

پیامک مهدوی 

این نرم افزار که در موضوع حضرت مهدی علیه السلام می باشد شامل مطالب زیر می باشد:
۱٫ شناخت مختصری از حضرت مهدی علیه السلام
۲٫ انس با حضرت علیه السلام
۳٫ سخنان و سفارشات حضرت علیه السلام
۴٫ شرح چهل حدیث از سخنان حضرت علیه السلام
۵٫ توقیعات
۶٫ ادعیه مهدوی
۷٫ اشعار مهدوی
۸٫ پیامک های مهدوی


لينک دانلود (حجم فايل حدود یک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

پس از کليک سمت راست بر روي لينک دانلود، روي گزينه Save Target As کليک نمائيد

نکته: فيل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip ميباشد. لذا بعد از دريافت فيل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث يا کابل و يا دستگاه کارت ريدر برروي گوشي موبايل خود Install نماييد.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

Fila World Tour Tennis
ورزش تنیس در دنیای مجازی بازی ها

به جرات می توان گفت یکی از جذاب ترین بازی هایی که تا به حال در آسان دانلود معرفی کرده ایم همین بازی است که در این مطلب با آن آشنا خواهید شد. بازی بسیار جذابی که در دسته بازی های ورزشی قرار دارد و آنقدر هم جذاب هست که بتواند همه را به سمت خود جذب کند. ورزش زیبا و جذابی به نام تنیس که در دنیای واقعی هم هواداران زیادی دارد اما در دنیای مجازی بازی ها در قالب یک بازی به نام Fila World Tour Tennis می تواند قدم به رایانه کاربران بگذارد.
این بازی بسیار جذاب که تجربه یک بازی تنیس را برای کاربران تداعی می کند علاوه بر گرافیک مناسب طوری شبیه سازی شده که حرکات بازیکنان دقیقا شبیه به آن چیزی است که در دنیای واقعیت اتفاق می افتد. امکان انجام بازی به صورت یک نفره و دو نفره، هماهنگی با صفحه کلید و دسته های بازی ، سه Level مبتدی ، معمولی و پیشرفته برای انجام بازی ، زمین ها متنوع با آب و هوای گوناگون و زمین های خاکی و چمن ، پیروی از تمامی قوانین موجود در بازی تنیس و بسیاری گزینه های دیگر که می تواند هیجان زیادی را به خانه های کاربران ببرد. در بازی همچنین 4 مدل می توان وارد بازی شد ، Arcade, Challenge, Career and Multiplayer 4 حالتی هستند که کاربر می تواند با انتخاب هریک از آن ها این بازی را تجربه کند. حالت تورنومنت و دوستانه هم در بازی تعبیه شده است ضمن آن که کاربر می تواند به صورت آنلاین هم به انجام بازی بپردازد. Fila World Tour Tennis با این حجم امکانات و خصوصیات از حجم بسیار مناسبی هم بهره می برد که بیشتر کاربران می توانند با این حجم مناسب انجام آن را تجربه کنند.

قابلیت های کلیدی بازی Fila World Tour Tennis :
- گرافیک مناسب و تصاویر سه بعدی
- انجام بازی در 4 مدل مختلف
- امکان انجام بازی در حالت تورنومنت و دوستانه
- شبیه سازی بسیار دقیق حرکات
- انجام بازی به صورت یک یا دو نفره
- امکان انجام بازی به صورت آنلاین
- زمین های گوناگون برای انجام بازی
- وجود سه Level گوناگون برای سختی و سادگی بازی
- مناسب برای سنین مختلف
- وجود بیش از 80 مدل حرکت برای هریک از بازیکنان
- امکان هماهنگی با کیبورد و دسته های بازی
- حجم بسیار مناسب نسبت به تمامی امکانات
- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز محبوب 7
- و...
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 138 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت محبوب «هات فایل» مي باشند.

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالي نويسندگان ثابت «روزانه»
 

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

شرح دو حدیث از حضرت امام جعفرصادق علیه‌السلام:

روایت اول: «عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ إِنَّ اللَّهَ تَعالی لَيَحْفَظُ مَنْ يَحْفَظُ صَدِيقَه»
روایت دوم: «قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع لَا تُفَتِّشِ النَّاسَ فَتَبْقَى بِلَا صَدِيق»
شافی، صفحه‌ی 652

دو روايت كوتاه:
فى الكافى، عن الصّادق (عليه‌السّلام)، قال: «انّ اللَّه تعالى ليحفظ من يحفظ صديقه»؛ [حضرت امام جعفر صادق علیه‌السّلام فرمودند:] خداى متعال حفظ ميكند آن كسى را كه رفيق خود را حفظ كند. [البته] مراد، حفظ جسمانى نيست فقط - حالا آن هم يكى از مصاديقش ممكن است باشد - يعنى آبروى او را حفظ كند، شخصيت او را حفظ كند، جهات او را حفظ كند [و] مراعات كند. خدا يك چنين كسى را حفظ ميكند. اين پيوندهاى برادرى و رفاقت و انس و اخوت، در اسلام اينقدر اهميت دارد. شما ملاحظه‌ى رفيقتان را ميكنيد، او را حفظ ميكنيد، خداى متعال در پاداش اين عمل، شما را حفظ ميكند. البته حفظ كردن رفيق معناش اين نيست كه انسان از گناه او، از خطاى او دفاع كند؛ كما اينكه در اين كارهاى حزبى و جناحى و خطى و اين چيزها معمول است كه اگر خطائى هم از كسى سر بزند، چون با آنها هم‌جبهه است، هم‌خط است، هم‌حزب است، هم‌گروه است، بايد بايستند پايش دفاع كنند؛ نه، اين مراد نيست؛ اين حفظ او نيست؛ اين در واقع مخذول كردن او، بدبخت كردن اوست و خود؛ بلكه مراد، حفظ آبروى مؤمنى است كه برادرى ايمانى با انسان دارد. جامع، برادرى ايمانى است. اين يك روايت.

يك روايت ديگر هم باز از كافى است، از امام صادق (عليه الصّلاة و السّلام)؛ ميفرمايد كه: «لا تفتّش النّاس فتبقى بلا صديق»؛ در كارهاى مردم ريز نشو، تفتيش نكن، جزئيات را دنبال نكن. دنبال پيدا كردن عيوب ريز و درشت افراد نباش. اگر اينجور باشد، بدون رفيق خواهى ماند. يعنى هر كسى بالاخره يك عيبى دارد ديگر. اگر بخواهى همين‌طور ريز بشوى، تفتيش كنى، دنبال كنى، كسى برايت باقى نميماند.
 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

2461- شيشه هاشكستنیست زندگي گذشتنيست اين فقط محبت كه هميشه ماندنيست (0179-0918)

2462- شايد سالها بعد در گذر جاده ها بي تفاوت از كنار يكديگر گذشتيم و گفتيم اين غريبه چه قدر شبيه خاطراتم بود (6213-0915)

2463- شاه نشين چشم من تكيه گه خيال توست، گرچه دورم از تو من ولى دلم به ياد توست (4435-0935)

2464- شادباش كه ازشادى تودلشادم,تاتوشادى زغم هردوجهان آزادم, لذت زندگى من همه خرسندى توست, بىوفايم كه وفايت برود ازيادم... (4435-0935)

2465- سلام،خوبى؟ يه سوال شرعى داشتم، ديشب خواب تو رو ديدم!!! ايا نماز وحشت بر من واجب است!؟؟ (4435-0935)

2466- سلام خوبی؟دیشب گربه هاهرچی جیگربودخوردنهستی یاگربه هاخوردنت؟ (7314-0915)

2467- زيباترين منحني دنيا لبخند يه دوسته كه بي صدا ميگه بيادتم تا آخرين نفس... (8528-0919)

2468- زندگي يعني همين لبخندتو،عشق‎ ‎يعني‎ ‎يك‎ ‎نفرمانندتو،مرحبابرعشق كه تفسيرش تويي،آفرين برآسمان ماهش تويي/(2118-0918)

2469- زندگی شاید آن جشنی نباشد که آرزویش را داشتی،اما حالا که به آن دعوت شدی تا میتوانی زیبا برقص... (9083-0936)

2470- زندگی حکمت اوست ، زندگی دفتری از حادثه هاست ، چند برگی را تو ورق خواهی زد ، مابقی را قسمت ...r.s (4866-0937)

2471- زرتشت :بگذار آدم ها تا مى توانندسنگ باشند" تو از نژاد چشمه باش " (0179-0918)

2472- ديدمت يك شب به درياخيره بودى تا سحر، كاش درياى تو بودم ، دل به دريا ميزدى (2618-0916)

2473- دم اونایی گرم که تو قحطی محبت ته قلبشون مثل ته نگاهشون بوی محبت میده! (2110-0918)

2474- دلهای پاک هرگز خطا نمیکنند،سادگی میکنند و امروز سادگی پاکترین خطای دنیاست. (8528-0919)

2475- دل من درسبدي,عشق به نيل توسپرد! نگهش داربه موسي شدنش مي ارزد. (7340-0918)

شماره برای ارسال مسیج: 09125698059

 
 

کلیپ
apollyon_10000@yahoo.com

دروووود خدمت دوستان با معرفت خودم
خوبين ديگه ؟ بيني هاي محترمتونم كه تپله ؟
خب خدا رو شكر
مي دونم كه حسابي تشنه كليپ هاي اين جديد اين هفته هستيد پس بريم سراغشون كه حسابي داغ و ديدني هستن

كليپ اول يه دوربين مخفي اند (عند اصلا End) خندس ! توش دوتا آقا باهم... نه ديگه من نگم بهتره
خودتون ببينيد و حسابي بخندين
دانلود از لينك اول Download from Link 1
دانلود از لينك دوم Download from Link 2

كي گفته فقط دوستان اون ور آبي مي تون برك دنس برن در حد و اندازه خدابازي !؟ ما حتي تو روستاهامونم مي تونيم
اونم دوگام رو درخت !
مي گي نه نيگه كن فك پايينت مي چسبه رو زمين
دانلود از لينك اول Download from Link 1
دانلود از لينك دوم Download from Link 2

و كليپ سوم كه مي شه گفت در نوع خودش بسيار ديدني و باحاله
تاحالا با دو جنسه ها ارتباط داشتيد ؟
مي دونم نداشتيد اما حالا مصاحبه با يه دو جنسه عزيز و گل و بلبل رو مي بينيد
دانلود از لينك اول Download from Link 1
دانلود از لينك دوم Download from Link 2

كليپ يعدي هم بدرود تا هفته بعده !
مراقب خودتون باشيد و منتظر برا كليپ هاي داغ تر
يا علي
شاهين پسري ز سرزمين هاي دور !!!


 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

امام زمان(عج) در قرآن

امام صادق (ع) در باره قول خداى عزّوجلّ:
«هو الذى ارسل رسوله بالهدى و دین الحق لیظهره على الدّین كلّه و لو كره المشركون» فرمود:
به خدا سوگند! هنوز تأویل این آیه نازل نشده است و تا زمان قیام قائم (علیه السلام) نیز نازل نخواهد شد. پس زمانى كه قائم (علیه السلام)به پا خیزد، هیچ كافر و مشركى نمى ماند مگر آنكه خروج او را ناخوشایند مى شمارد.»(1(
امام باقر (علیه السلام) در باره آیه شریفه «و قل جاء الحق و زهق الباطل إن الباطل كان زهوقاً» (1) فرمود:
« زمانى كه قائم(علیه السلام) قیام نماید، دولت باطل از بین خواهد رفت.»(2)

پی نوشت:
1ـ كمال الدین و تمام النعمة، شیخ صدوق ، ج 2 ،ص 670.
2- سوره اسراء، آیه 81 ، بگو حق آمد و باطل از بین رفت، همانا باطل نابود شدنى است.
3- الروضة، ص 287

 

 

داستان هايي از تاريخ ايران
yasamin-atashi.persianblog.ir

مرام ما ایرانیان

فلسفه اردیسم "ارد بزرگ" جمله بسیار عبرت آموزی دارد او می گوید : (از مردم غمگین نمی توان امید بهروزی و پیشرفت کشور را داشت.) و در جای دیگر می گوید : (آنکه شادی را پاک می کند ، روان آدمیان را به بند کشیده است. )
شادی پی و بن شتاب دهنده رشد و بالندگی جامعه است شاید اگر این موضوع مورد توجه سلوکیان غم پرست و جنگجویان عرب و مغولهای متجاوز بود دامنه حضور آنها در سرزمین های تحت سیطره شان بیش از آن می شد که امروز در تاریخ می خوانیم.
آنچه ایرانیان را محبوب جهانیان نموده وجود خصلت شادی و بزم در میان آنان در طی تاریخ بوده است. خویی که با سکته هایی روبرو بوده اما پاک شدنی نیست. شادی ریشه در پاک زیستی ما دارد برای همین استثمارگر و یاغی نشدیم چون شادی را در دوستی دیدیم همانگونه که ارد بزرگ می گوید : (شادی کجاست؟ جایی که همه ارزشمند هستند.) عزت و احترام هم را حفظ می کنیم و یکدیگر را دوست می داریم و به حقوق خویش و هم میهنانمان احترام می گذاریم اینست مرام ما ایرانیان...

ياسمين آتشي

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 
 

شهيد غلام مرشدي

تاريخ تولد :1342
تاریخ شهادت : 24/10/1365
محل تولد :سيستان‌وبلوچستان /زابل
طول مدت حیات :23
محل شهادت :سومار
غلام مرشدي در سال 1342 در شهرستان زابل چشم به جهان گشود. وي در اوقات فراغت در مراسم مذهبي و همچنين كلاس‌هاي قرآن و نهضت سوادآموزي شركت مي‌كرد. در سن شانزده سالگي ازدواج كرد. سپس به سربازي رفت و پس از طي دوره آموزش جهت دفاع از حريم اسلام و ميهن اسلامي و حفظ دستاوردهاي انقلاب به جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل اعزام شد. مرشدي فردي بسيار خوش‌اخلاق بود و در تمام دوران زندگي خود به كسي بدي نكرد. او مردي باگذشت و حامي مستضعفان و عاشق شهادت بود.
سرانجام در مورخه‌ي 24/10/65 در منطقه سومار در عمليات كربلاي شش در سن 23 سالگي به شهادت رسيد و مفقودالاثر گرديد. پيكر پاك آن شهيد عزيز هشت سال بعد پيدا شد و به زادگاهش منتقل گرديد.
منبع:كتاب كبوتران بهشتي جلد 5 صفحه 122
سخن شهيد : "دنيا را رها كنيد كه با تمام خوشي‌ها و ظواهر زيبنده‌اش متاعي قليل و زودگذر است."

epelak.blogfa.com

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

براي شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد
 و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة المزّمّل آيات: 20 محل نزول: مکه

 
سَأُرْهِقُهُ صَعُودًا 17 إِنَّهُ فَكَّرَ وَقَدَّرَ 18 فَقُتِلَ كَيْفَ قَدَّرَ 19 ثُمَّ قُتِلَ كَيْفَ قَدَّرَ 20 ثُمَّ نَظَرَ 21 ثُمَّ عَبَسَ وَبَسَرَ 22 ثُمَّ أَدْبَرَ وَاسْتَكْبَرَ 23 فَقَالَ إِنْ هَذَا إِلَّا سِحْرٌ يُؤْثَرُ 24 إِنْ هَذَا إِلَّا قَوْلُ الْبَشَرِ 25 سَأُصْلِيهِ سَقَرَ 26 وَمَا أَدْرَاكَ مَا سَقَرُ 27 لَا تُبْقِي وَلَا تَذَرُ 28 لَوَّاحَةٌ لِّلْبَشَرِ 29 عَلَيْهَا تِسْعَةَ عَشَرَ 30 وَمَا جَعَلْنَا أَصْحَابَ النَّارِ إِلَّا مَلَائِكَةً وَمَا جَعَلْنَا عِدَّتَهُمْ إِلَّا فِتْنَةً لِّلَّذِينَ كَفَرُوا لِيَسْتَيْقِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ وَيَزْدَادَ الَّذِينَ آمَنُوا إِيمَانًا وَلَا يَرْتَابَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ وَالْمُؤْمِنُونَ وَلِيَقُولَ الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ وَالْكَافِرُونَ مَاذَا أَرَادَ اللَّهُ بِهَذَا مَثَلًا كَذَلِكَ يُضِلُّ اللَّهُ مَن يَشَاء وَيَهْدِي مَن يَشَاء وَمَا يَعْلَمُ جُنُودَ رَبِّكَ إِلَّا هُوَ وَمَا هِيَ إِلَّا ذِكْرَى لِلْبَشَرِ 31 كَلَّا وَالْقَمَرِ 32 وَاللَّيْلِ إِذْ أَدْبَرَ 33 وَالصُّبْحِ إِذَا أَسْفَرَ 34 إِنَّهَا لَإِحْدَى الْكُبَرِ 35 نَذِيرًا لِّلْبَشَرِ 36 لِمَن شَاء مِنكُمْ أَن يَتَقَدَّمَ أَوْ يَتَأَخَّرَ 37 كُلُّ نَفْسٍ بِمَا كَسَبَتْ رَهِينَةٌ 38 إِلَّا أَصْحَابَ الْيَمِينِ 39 فِي جَنَّاتٍ يَتَسَاءلُونَ 40 عَنِ الْمُجْرِمِينَ 41 مَا سَلَكَكُمْ فِي سَقَرَ 42 قَالُوا لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّينَ 43 وَلَمْ نَكُ نُطْعِمُ الْمِسْكِينَ 44 وَكُنَّا نَخُوضُ مَعَ الْخَائِضِينَ 45 وَكُنَّا نُكَذِّبُ بِيَوْمِ الدِّينِ 46 حَتَّى أَتَانَا الْيَقِينُ 47

 

ترجمه فارسي مکارم

و بزودى او را مجبور مى‏كنم كه از قله زندگى بالا رود (سپس او را به زير مى‏افكنم)! «17» او (براى مبارزه با قرآن) انديشه كرد و مطلب را آماده ساخت! «18» مرگ بر او باد! چگونه (براى مبارزه با حق) مطلب را آماده كرد! «19» باز هم مرگ بر او، چگونه مطلب (و نقشه شيطانى خود را) آماده نمود! «20» سپس نگاهى افكند، «21» بعد چهره درهم كشيد و عجولانه دست به كار شد; «22» سپس پشت (به حق) كرد و تكبر ورزيد، «23» و سرانجام گفت: «اين (قرآن) چيزى جز افسون و سحرى همچون سحرهاى پيشينيان نيست! «24» اين فقط سخن انسان است (نه گفتار خدا)!» «25» (اما) بزودى او را وارد سقر ( دوزخ) مى‏كنم! «26» و تو نمى‏دانى «سقر» چيست! «27» (آتشى است كه) نه چيزى را باقى مى‏گذارد و نه چيزى را رها مى‏سازد! «28» پوست تن را بكلى دگرگون مى‏كند! «29» نوزده نفر (از فرشتگان عذاب) بر آن گمارده شده‏اند! «30» ماموران دوزخ را فقط فرشتگان (عذاب) قرار داديم، و تعداد آنها را جز براى آزمايش كافران معين نكرديم تا اهل كتاب ( يهود و نصارى) يقين پيدا كنند و بر ايمان مؤمنان بيفزايد، و اهل كتاب و مؤمنان (در حقانيت اين كتاب آسمانى) ترديد به خود راه ندهند، و بيماردلان و كافران بگويند: «خدا از اين توصيف چه منظورى دارد؟!» (آرى) اين گونه خداوند هر كس را بخواهد گمراه مى‏سازد و هر كس را بخواهد هدايت مى‏كند! و لشكريان پروردگارت را جز او كسى نمى‏داند، و اين جز هشدار و تذكرى براى انسانها نيست! «31» اينچنين نيست كه آنها تصور مى‏كنند سوگند به ماه، «32» و به شب، هنگامى كه (دامن برچيند و) پشت كند، «33» و به صبح هنگامى كه چهره بگشايد، «34» كه آن (حوادث هولناك قيامت) از مسائل مهم است! «35» هشدار و انذارى است براى همه انسانها، «36» براى كسانى از شما كه مى‏خواهند پيش افتند يا عقب بمانند ( بسوى هدايت و نيكى پيش روند يا نروند)! «37» (آرى) هر كس در گرو اعمال خويش است، «38» مگر «اصحاب يمين‏» (كه نامه اعمالشان را به نشانه ايمان و تقوايشان به دست راستشان مى‏دهند)! «39» آنها در باغهاى بهشتند، و سؤال مى‏كنند «40» از مجرمان: «41» چه چيز شما را به دوزخ وارد ساخت؟!» «42» مى‏گويند: «ما از نمازگزاران نبوديم، «43» و اطعام مستمند نمى‏كرديم، «44» و پيوسته با اهل باطل همنشين و همصدا بوديم، «45» و همواره روز جزا را انكار مى‏كرديم، «46» تا زمانى كه مرگ ما فرا رسيد!» «47»

آيات امروز را مي توانيد از طريق اين لينک هم مطالعه کنيد


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پيمان خداست بر خلق او و براي شخص مسلمان شايسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آيه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون درج شود.

 

saliavesta

تو از تبار مردمان ساده ای که از تو می شود ز پاکی زلال قصه ها شنید
و با تو می شود به انتهای قله های دور دست رسید
تو از صداقت تمام قلب های پاک و از صفای حب و از اصالت تمام عشق های بی غروب
تو از قبیله صفا و پاکی و نجابتی، تمام عمر می شود ز خستگی نگفت
و با تو می شود به شب اگر چه تیره و طویل و بی طلوع نشست
و لحظه ها نخفت تمام عمر می شود ز آرزو سخن نگفت
 
 
rsaba_baby
با تو کمبودها و دلتنگی هایم را روی گلبرگ های خیس یاس رها کردم
تا زمین انها را در اغوش بگیرد وبه اعماق ببرد تا دیگر احساس نشود.
با تو تمامی نداشته هایی که روزی ارزوی داشتنشان یک لحظه رهایم نمی کرد
روی بال پرنده های مهاجر گذاشتم تا با کوچشان ان ها را به سرزمین دیگر ببرند.
با تو همه بی وفایی های روزگار را روی شن های ساحل نوشتم
تا موج های دریا انها رابشوید و پاک کند.
با تو من باغبان مزرعه مهربانی شده ام دیگر در فریادهایم بغض نیست
خنده لب هایم به تلخی نمی نشیند ودیگر حسرتی در عمق نگاهم دیده نمی شود
تو گل قلبم هستی با تو قدرت پرواز به بیکرانه ها دارم.
با تو عاشق زیستنم
عاشق لبخند زدن به افق رفتن اسمانی شدن
من با تو تلاطم عشق را در مردمک چشمانم می پذیرم
 
 
ghane_hanie

شرط عشق

دختر جوانی چند روز قبل از عروسی آبله سختی گرفت و بستری شد…
نامزد وی به عیادتش رفت و در میان صحبتهایش از درد چشم خود نالید…
بیماری زن شدت گرفت و آبله تمام صورتش را پوشاند…
مرد جوان عصا زنان به عیادت نامزدش می رفت و از درد چشم می نالید…
موعد عروسی فرا رسید...
زن نگران صورت خود که آبله آنرا از شکل انداخته بود و شوهرهم که کور شده بود…
همه مردم می گفتند چه خوب عروس نازیبا همان بهتر که شوهرش نابینا باشد …
20 سال بعد از ازدواج زن از دنیا رفت، مرد عصایش را کنار گذاشت و چشمانش را گشود !
همه تعجب کردند و مرد گفت: "من کاری جز شرط عشق را به جا نیاوردم."
 

 
eirmass
بسیاری از ویژگی ها درجامعه ما بصورت همگانی درآمده است.البته علل وتوجیهات مختلفی هم برای آن شده است .مثلا تبعیض،تکبر،حسادت وسواستفاده.ازاین موارد مثلابه شخصی بخاطر تجارب یا تحصیلات خود امتیازی تعلق گرفته که ما این امتیاز را به همه مردم یا همه هم صنفان یا کارکنان یک اداره ای تعمیم بدهیم.یا مثلا دولت فروشگاه تعاونی را برای کارکنان وزارت خارجه یا کارکنان نیروهای مکسلح اختصاص داده وما بگویم خرید برای همه آزاد وبخاطر همین امر صفهای طولانی ایجاد شود وکارکنان فعلی نتوانند درفرصت کمی که دارند خرید خود را انجام دهند یا مثلا فلان کوپن سریعا تمام شود وکارکنان بیچاره مجبورشوند ازفروشگاههای دیگر خرید کنند.ازاین موارد مثلا استحقاق شخصی طبق درخواست وی برای پست رسمی احراز شود ومدیران سازمان تصمیم بگیرند همه پرسنل خود را دارای پست رسمی کنند ولو اینکه آنها مخالف احراز چنین پستی باشند.ازاین موارد درکشورما پس ازانقلاب بسیارباب شده وگریبان بسیاری را گرفته است.
ازطرف مسعود ایرجی جهت درج درمبین
 
 
saghiwonderland

کلمه «الله»

یک پژوهشگر هلندی غیرمسلمان چندی پیش تحقیقی در دانشگاه آمستردام انجام داده و به این نتیجه رسیده بود که ذکر کلمه جلاله «الله» و تکرار آن و نیز صدای این لفظ، موجب آرامش روحی می‌شود و استرس و نگرانی را از بدن انسان دور می‌کند.
این پژوهشگر غیرمسلمان هلند طی گفتگویی در این باره گفت: پس از انجام تحقیقاتی سه ساله که بر روی تعداد زیادی مسلمان که قرآن می‌خوانند و یا کلمه "الله" را می شنوند، به این نتیجه رسیدم که ذکر کلمه جلاله «الله» و تکرار آن و حتی شنیدن آن، موجب آرامش روحی می‌شود و استرس و نگرانی را از بدن انسان دور می‌کند و نیز به تنفس انسان نظم و ترتیب می‌دهد.
وی در ادامه افزود: بسیاری از این مسلمان که روی آنان تحقیق می‌کردم از بیماری‌های مختلف روحی و روانی رنج می‌بردند. من حتی در تحقیقاتم از افراد غیرمسلمان نیز استفاده کرده و آنان را مجبور به خواندن قرآن و گفتن ذکر «الله» کردم و نتیجه باز هم همان بود. خودم نیز از این نتیجه به شدت غافلگیر شدم، زیرا تأثیر آن بر روی افراد افسرده، ناامید و نگران، تأثیری چشمگیر و عجیب بود.
این پژوهشگر هلندی همچنین گفت: از نظر پزشکی برایم ثابت شد که حرف الف که کلمه «الله» با آن شروع می‌شود، از بخش بالایی سینه انسان خارج شده و باعث تنظیم تنفس می‌شود، به ویژه اگر تکرار شود و این تنظیم تنفس به انسان آرامش روحی می‌دهد. حرف لام که حرف دوم «الله» است نیز باعث برخورد سطح زبان با سطح فوقانی دهان می‌شود. تکرار شدن این حرکت که در کلمه «الله» تشدید دارد نیز در تنظیم و ترتیب تنفس تأثیرگذار است. اما حرف هاء حرکتی به ریه می‌دهد و بر دستگاه تنفسی و در نتیجه قلب تأثیر بسیار خوبی دارد و موجب تنظیم ضربان قلب می‌شود.
به راستی که قرآن کریم در آیه‌ای کریمه می‌فرماید: «الذين آمنوا وتطمئن قلوبهم بذكر الله ألا بذكر الله تطمئن القلوب».
 

 

alirezamajidi

اندروید ۳٫۰ یا شانه عسل
چه ویژگی‌های تازه‌ای دارد؟

در اوایل ماه ژانویه، زمانی که در نمایشگاه CES، تبلت زوم Xoom موتورلا، نمایش داده شد، ما برای نخستین بار نمایی از اندروید ۳٫۰ یا Honeycomb دیدیم. کارشناسان نسخه سوم اندروید را گام بزرگی به سمت جلو، ارزیابی می‌کنند.
اما دیروز سرانجام گوگل پیش‌نمایشی از ابزار توسعه نرم‌افزاری اندروید ۳٫۰ را که از سوی توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری برای نوشتن اپلیکیشن مورد استفاده قرار می‌گیرد، ارائه کرد. به علاوه، گوگل بسته‌ای حاوی ویژگی‌های برجسته این نسخه اندروید را هم ارائه کرد.
در اینجا، با هم ویژگی‌های تازه اندروید را مرور خواهیم کرد:

۱- طراحی شده برای تبلت و صفحات نمایش بزرگ: شانه عسل برای تبلت‌های اندرویدی نوشته شده است. نگاهی به رابط کاربری آن، این مسئله را روشن می‌کند.
اما آیا این مسئله به معنی آن خواهد بود که گوشی‌های هوشمند با صفحه نمایش ۳٫۵ یا ۴ اینچی از اندروید ۳٫۰ بی‌بهره بمانند و مدت طویلی روی نسخه ۲٫۲ و ۲٫۳ اندروید معطل بمانند؟ باید منتظر ماند و دید!

۲- رابط کاربری هولوگرافیک: در اندروید ۳٫۰، شاهد جلوه‌های سه‌بعدی زیادی خواهیم بود.

۳- صفحات خانگی متعدد: مثل نسخه‌های قبلی شما به صورت پیش‌فرض صفحات خانگی متعددی خواهید داشت که می‌توانید به راحتی آیکون اپ‌ها و میانبرها و ویجت‌هایتان را در آنها قرار بدهید. به علاوه شما می‌توانید این صفحات را به سادگی شخصی‌سازی کنید و ظاهر دلخواه خود را به آنها ببخشید.

۴- نوار سیستم در پایین صفحات: در نسخه ۲٫۳ اندروید و پیش از آن، نواری در بالای صفحات دیده می‌شد که اطلاعات مربوط به SMSهای ورودی یا بعضی از تنظیمات سیستم در آن نمایش داده می‌شد، وقتی این نوار رامی‌کشیدیم و پایین می‌آوردیم، می‌توانستیم به صورت مشروح این اطلاعات را ببینیم.
راستش آن نوار در بالا، از انجا که در کنار آیکون وضعیت باطری و میزان خط دادن گوشی و … بود، جایگاه زیادی جالبی نداشت. به همین خاطر گوگلی‌ها بهتر دیدند که در اندروید ۳٫۰ این نوار را از بالا به پایین بیاورند، به خصوص که در صفحات عریض تبلت، دغدغه کمبود فضا وجود ندارد.

۵- نوار فعالیت یا Action Bar: وقتی یک اپلیکیشن را اجرا می‌کنید، در بالای آن این نوار ظاهر می‌شود، تقریبا چیزی شبیه ویندوز در کامپیوترهای دسکتاب یا موبایل.

۶- مولتی‌تسک بودن: مولتی‌تسک بودن در نسخه جدید اندروید هم وجود دارد. به علاوه حرکت از یک اپ فعال به اپ بعدی بسیار آسان‌تر شده است. ویژگی خوب دیگر این است که شما می‌توانید اپ‌هایی را که به تازگی بسته‌اید به صورت بندانگشتی ببینید و در صورت تمایل به سرعت دوباره آنها را اجرا کنید.

۷- کیبورد تازه: کیبورد تازه‌ای متناسب با ابعاد تبلت‌ها برای اندروید ۳٫۰ طراحی شده است. در نسخه‌های قبلی اندروید که به صورت اختصاصی برای تبلت طراحی نشده بودند، در هنگام کار با تبلت، صرفا کیبورد بزرگ‌تری را می‌دیدم و بس. به علاوه کیبوردهای مجازی دیگری هم که توسط توسعه‌دهندگان ثالث نوشته شده است، در نسحه سوم اندروید، مجال عرض اندام خواهند داشت.

۸- آسان شدن کپی پیست: کپی پیست در نسخه ۲٫۱ اندروید کار ساده‌ای نبود، اما در نسخه ۲٫۲ و ۲٫۳ اندروید بهتر شد، در نسخه ۳٫۰ اندروید، شما می‌توانید به راحتی قسمتی از یک متن را انتخاب کنید و از انجا که نوار فعالیتی هم آن بالا دارید، می‌توانید به راحتی کپی پیست‌اش کنید!

۹- اپ‌های تازه گوگلی: در نسخه سوم اندروید، شاهد عرضه اپلیکیشن‌های استاندارد همراه از سوی گوگل خواهیم بود، آنها را Google apps یا Gapp می‌نامند! باید به این کلمه اختصاری جدید هم عادت کنیم!

۱۰- مرورگر اینترنتی: با مرورگر پیش‌فرض نسخه شانه عسل اندروید، شما به آسانی می‌توانید برگه‌های متعددی باز کنید. به علاوه مثل مروگر کروم ویژگی مرور ناشناس وب یا incognito هم در کار خواهد بود. حتی می‌توانید به اسانی بوک‌مارک‌های مروگر کروم کامپیوتردسکتاپ خود را با مروگر تبلت خود، سینک کنید.
ویژگی چندلمسی بودن در مرورگر تازه مشمول همه پلاگین‌های از جمله جاوااسکریپت می‌شود. برای مثل وقتی با ادوب فلش کار می‌کنید، دیگر محدود به لمس با یک انگشت نخواهید بود.
ویژگی دیگر تسهیلاتی برای مرور صفحاتی خواهد بود که ویژه موبایل، طراحی نشده‌اند.

۱۱- اپلیکیشن دوربین: اپ دوربین برای صفحه عریض، طراحی مجدد شده است. به اینن ترتیب شما می‌توانید بسیار سریع‌تر تنظیمات مربوط به زوم، فوکوس، میزان نوردهی و غیره را تغییر دهید.

۱۲- لیست تماس: لیست تماس هم در اندروید ۳٫۰ دستخوش دگرگونی شده است، طوری که دریک صفحه می‌توانید اطلاعات چند دوست و آشنا را به سرعت مرور کنید.

۱۳- جی‌میل: اپلیکیشن جی‌میل واقعا تغییرات خوبی پیدا کرده است، شما می توانید به سرعت چند ایمیل انتخاب کنید و در یک مرحله عمل مورد نظر را روی آنها اعمل کنید. همچنین می‌توانید ایمیل‌ها را بکشید و به جای مورد نظر رها کنید، یعنی همان drag and drop کردن.

۱۴- موتور رندر سه‌بعدی برای افزایش عملکرد گرافیکی نسخه ۳٫۰ اندروید نوشته شده است، فناوری سایه‌زنی هم ، پیشرفت کرده است.

۱۵- پیشتیبانی از پردازشگرهای چندهسته‌ای: همان طور که می‌دانید پردازشگرهای دو هسته ای موبایل از راه رسیده اند، ولی نسخه‌های فعلی اندروید به درستی ان را پشتیبانی نمی‌کنند و شانه عسل به خوبی از این پردازشگرها پشتیبانی می‌کند.

۱۶- ویجت‌های بزرگ‌تر و بهتر: با این ویجت‌ها به مراتب بهتر می‌توان تعامل کرد.

۱۷- اندروید ۳٫۰ می‌تواند محتواهای چندرسانه‌ای جاری را به راحتی پخش کند، به علاوه از فریم‌ورک DRM تازه‌ای هم پشتبانی می‌کند که باعث حفاظت از محتواهای مشمول کپی‌رایت می‌شود. ارتباط بلوتوث با ابزارهای جانبی هم در این نسخه ارتقا یافته است.

۱۸- سازگاری با اپلیکیشن‌های قدیمی: همه اپ‌های قدیمی در اندروید ۳٫۰ هم کار می‌کنند.

البته باید توجه داشته باشید که بسیاری از ویژگی‌هایی که برشمردیم ممکن است در نسخه نهایی شانه عسل، حدذف شوند و یا اصلا ممکن است ویژگی‌های تازه‌ای به آن اضافه شوند. در هر صورت بسیار مایل هستم که اندروید ۳٫۰ را روی یک گجت خوب با پرفورمانس بالا تست کنم!

 

 
omidhosseini80

داستان تکراری فوتبال ایران

سال‌ها پیش یکی از تفریحات و سرگرمی‌های نسل ما، خواندن «کیهان ورزشی» و «دنیای ورزش» بود. یادش به خیر، همیشه بعد از باخت‌های تیم ملی فوتبال، یا بعد از حذف تیم ملی و یا به طور کلی بعد از هر ناکامی ورزشی، خواندن این نشریات، حال و هوای دیگری داشت.
معمولا در چنین شرایطی، همه کارشناسان و مربیان و بازیکنان و خبرنگاران و نویسندگان ورزشی، آه و ناله می‌کردند و بازی‌های تیم ملی فوتبال را تجزیه و تحلیل می‌کردند و نقاط ضعف و قوت تیم را بررسی می‌کردند.
بعد از گذشت این همه سال، یک نکته هنوز هم برایم جالب هست. از زمانی که یادم می‌آید، همیشه بعد از باخت‌های تیم ملی فوتبال، یک داستان تکراری وجود داشته که هنوز هم وجود دارد. این داستان به طور خلاصه به شرح زیر است:
دقیقا بعد از سوت پایان بازی و باخت تیم ملی فوتبال، همه ضمن اظهار تاسف از نتیجه، ادعا می‌کنند که «این باخت، چیزی از شایستگی‌ها و توانایی‌های فوتبال ما کم نمی کند!» بعد کم کم از لزوم کار ساختاری و برنامه‌ریزی و بازنگری در سیاست‌ها و توجه ویژه به زیرساخت‌ها و سپردن تیم ملی به یک مربی باتجربه و … دم می‌زنند.
معمولا این وضعیت تا چند ماه، ادامه پیدا می‌کند. با فروکش کردن هیجانات و انتقادات، کم‌کم بحث انتخاب مربی داغ می‌شود. چند ماهی هم مردم سر مساله انتخاب مربی، سرگرم می‌شوند. در این مدت همیشه اسم مربیان معروف و مشهور زیادی به گوش می‌رسد، اما در نهایت، کسی مربی تیم ملی می‌شود که هیچکس انتظارش را ندارد.
البته گاهی هم انتخاب مربی، تا چند ماه و یا چند هفته قبل از آغاز تورنمنت ادامه پیدا می‌کند که در این صورت، در یک اقدام اورژانسی یکی از مربیان داخلی انتخاب می‌شود. بعد از مدت کوتاهی، بازیکنان از تیم های باشگاهی جدا و به تیم ملی می‌پیوندند و چون زمان کافی برای بازی‌های تدارکاتی وجود ندارد، به دو تیم الف و ب تقسیم می‌شوند و چند نوبت با هم بازی می‌کنند. بعد هم با دعا و سلام و صلوات، به تورنمنت مدنظر می‌روند و قس علی هذا
از اینجا به بعدش، دیگر باید منتظر معجزه و غیرت و «فوتبال ناب ایرانی» باشیم! البته ما بعد از این همه سال هنوز هم معنی «فوتبال ناب ایرانی» را نفهمیده‌ایم. خلاصه بعد از اینکه کلی هیجان و توقعات مردم را بالا می‌بریم، در برابر تیم‌های درجه یک آسیا _و حتی گاهی درجه دوم و سوم و چهارم_ متوقف می‌شویم و دوباره روز از نو و روزی از نو …
دوباره همه کاسه کوزه‌ها بر سر مربی می‌‌شکند. بعد دوباره کارشناسان و مربیان و بازیکنان و مسئولان و نویسندگان ورزشی به صحنه می‌آیند و می‌گویند و می‌نویسند که باید دنبال اصلاح ساختار باشیم و به فکر برنامه ریزی درست باشیم و در سیاست‌ها بازنگری کنیم و به زیرساخت‌ها توجه داشته باشیم و …
و این داستان تکراری سالهاست که همچنان ادامه دارد و ما نمی‌دانیم دقیقا کی قرار است ساختار و زیر ساختار را ببینیم؟!

 

 
mnhakkak
السلام علي الحسين عليه السلام
روزیکه کاروان کوچک آل الله مکه را به قصد کوفه ترک می کردند بسیاری از دوستان در این اندیشه بودندکه سرانجام این سفر، فنا و نابودی است به همین لحاظ زبان به نصیحت گشوده وامام (ع)راازشروع این سفرپرخطرکه منجربه نابودی اوواهلبیت گرامیش خواهدشد منع مینمودند و به امام (ع) می گفتند حال که تصمیم داری به این راه قدم بگذاری پس اهل و عیال خود را مبر ! اما کاروان سالار این قافله دو موضوع را مد نظر داشت که دیگران از آن بی خبر بودند.
1- آن حضرت یقین داشت که اگر این قیام را شروع نکند،باید باجبهه کفر و فساد بیعت نموده و برتمام هنجار شکنیها و ظلمها و مفاسدآنان خصوصاً رهبرشان یزید ابن معاویه ابن ابی سفیان (لع) رضایت داده ومحوکامل دین جدش را بپذیردکه اگر چنین نکند قطعاً خونش در کنار بیت الله الحرام بر زمین خواهد ریخت.
2- راه دوم:استقامت و مبارزه است که سرانجام آن نیز کشته شدن خواهد بود، اما نه در کنار کعبه و شکسته شدن حرمت قبله مسلمانان، بلکه در میدان قتال باکفاروظلمه، که نتیجه آن جلب توجه جهانیان بدین جنگ نابرابر ونامتوازن و به تفکر واداشتنن اندیشمندان و بیدار نمودن جهان از خواب غفلت است که ازاین طریق چهره کسانی راکه می خواهند اسلام را از روی زمین محو سازند و به دروغ خود را مسلمان می نامند افشاء سازد، برای همین منظور است که امام(ع) می فرمایند: اگر دین جدم جز با ریختن خون من استوار نمی گردد پس ای شمشیرها مرا دریابید. پس کاروان حرکت کرده وبه راه خود ادامه می دهد و توجه جهانیان را به خود جلب می نماید اندیشمندان را به تفکر وا می دارد که این کاروان اگر قصد جنگ با سپاه عظیم دشمن را دارد پس چرا بانوان و کودکان را به همراه دارد؟ و اگر قصد جنگ و قتال ندارد پس چرا بسوی مقصدی عازم است که سی هزار نفر لشکر در مقابلش ایستاده و آماده قتال با او هستند؟
در میان بهت و حیرت جهانیان این کاروان کوچک به مسیر خود ادامه داده و طولی نمی کشد که با اولین گروه از لشکریان کفر مواجه می شوند، اما این سپاه هزار نفری خصوصاًفرمانده آنان علی رغم مأموریت آن ازسوی دشمنان اسلام درجهت مقاتله بافرزند پیامبر خاتم، روزنه هایی ازایمان به اسلام رادردل داشت به همین لحاظ فرمانده این سپاه بنام حرابن یزید ریاحی اعمالی از خود نشان میدهدکه پاسخی بر محبت امام مبنی بر سقایت آنان و مرکبهای شان می باشدوتأییدی برتشخیص وشناخت امام ازحر به هرحال کاروان کوچک اهل بیت به سرزمین نینوامی رسدوطبق آنچه که ازسوی پیامبراکرم درباره این سرزمین بیان گردیده بود در آنجا وقوف کرده وخیمه های خودرارد دامن خاک گرم کرب و بلا بر پا نمودند. در سوی دیگری سی هزار نفر سپاه کفر را تشکیل می دهند که در مقابل این کاروان کوچک همراه با بانوان و کودکان صف آرائی نموده اند و مرتب بر کوس جنگ می نوازند. موعظه های مکرر و نصیحت های دوستانه امام در قلوب پر از کینه آنان اثر نمی کند و به لشکریان خود دستور می دهند که هلهله و همهمه نمایند تا صدای امام به گوشهای آنان نرسد. امام(ع) که موعظه های خودد را بر دلهای سنگ آنان کارگر نمی یابد ناگزیر تصمیم به مقاتله می گیرد وآن حضرت که طلایه داران سپاه آنان حتی اسبهایشان را سیراب کرده بود اکنون سه روز است که آب ننوشیده و اهل بیت آن حضرت که بانوان و کودکان بودند از شدت تشنگی در آن گرمای شدید و طاقت فرسا بی تاب شده اند، سرانجام زمان رویاروئی یاران اندک امام(ع) با آن سپاه مرتد فرا می رسد و امام می فرماید:
ان کان دین محمد لم یستقم الا بقتلی فیا سیوف خذینی"
اگر دین محمد(ص) جز با مرگ من استوار نمی ماند پس ای شمشیرها بر من فرود آیید.
و امام (ع) که از راه نصیحت و موعظه موفق به احیاء دین جد خود نگردیده بود که فرمود: «من قیام نکردم مگر برای احیای دین جدم رسول خدا و برپایی امر به معروف و نهی از منکر
وسرانجام بانثارخودخودویاران باوفایش این توفیق رابه دست آوردورسالت خودرابه انجام رسانید. و اکنون پس از چهل روز از آن واقعه عظیم این دشمن اسلام است که مغلوب گردید و اولین نشانه های پیروزی خون برشمشیر پدیدارمی شودوناچاراظهار ندامت کرده وتصمیم به برگرداندن همراه با احترام اهل بیت به مدینه منوره می گیرد. و اینچنین شد که اسلام عزیز از ورطه نابودی نجات یافته و جای خود را در قلوب میلیونها انسان در سراسر جهان باز کرد. الحسين ابن علي بن ابي طالب قام في وجه الطاغيه الامويه الا و هو يزيد ابن معاويه لعنه الله عليه الذي اراد تغير الشريعه الاسلاميه و لهذا قام الحسين لانقاذ الاسلام من التبديل و الانهدام و ضحي بنفسه و اخوته و ابناء و اصحابه و هذه التضحيات كلها لاجل انقاذ الاسلام والدين المحمدي ( ص ) كما قال الحسين عليه السلام : ان لم يستقم دين جدي الا بقتلي فيا سيوف خذيني و هكذا فعل الحسين عليه السلام فعلينا نحن بدورنا كا تباع الامام الحسين عليه السلام نقوم بهذا النهج و نسلك نهج الحسين عليه السلام ونستضأ بنوره قال رسول الله (ص) إنا و علی ابوا هذه الامة و نقول نحن باعلی اصواتنا : إن لم یستقم دین ابی إن لم یستقم دین ابی إ لا بقتلی فیا سیوف خذینی ودرپایان این تذکرضروری است که بایدهمواره: درس‏ها و عبرت‏های عاشورا آئینه یی پیش روی بشریت باشد
درس گرفتن از قیام عاشورا یعنی گفتار و رفتار عاشورائیان را در زندگی فردی و اجتماعی، الگو و اسوه قراردادن. در نهضت عاشورا با قهرمانان و الگوهایی روبه رو هستیم که با گفتار و رفتار خود حادثه‏ای بس بزرگ آفریدند، حادثه‏ای که می‏توان برای شیعه و مسلمانان بلکه همه جهانیان الگوی مناسب و کارآمدی باشد.
ان الحسين مصباح الهداي و سفينه النجاه
واین شعارآن حضرت است:
اني لا اري الموت الاسعاده
و الحیاه مع الظالمين الا برما.
السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین
والسلام وعلی من تبع الهدی
محمدنجاتی

 

 
sadeghi3456

جوابيه

مي خواستم مطالبي را در رابطه با نامه يكي از خوانندگان به اسم نامه اي به آقاي احمدي نژاد عرض كنم.
ببينيد دوست عزيز اين كشورهايي كه شما نام مي بريد افتخاري محسوب نمي شوند يعني اگر به ايراني ها ويزا نميدهند زياد مهم نيست و در واقع ارزش حتي بحث كردن را هم ندارند. براي مثال اگر يك شخص بي سر و پا و بي فرهنگ و بي اصل و نسب به كسي با تحصيلات بالا و با اصالت توهيني كرد كه ارزش اين شخص پايين نمي آيد. حالا مگر اين كشورها چه آش دهن سوزي هستند.مثلا اگر عربستان بله همين عربستان سوسمار خور به ما ويزا نداد آسمان به زمين آمده ؟؟؟؟؟ به امارات و دبي راهمان ندهند دنيا به آخر رسيده ؟؟؟؟ اين ها را به حساب اين نگذاريد كه ارزش ايراني پايين آمده يا قدمت كشور ايران زير سوال رفته . نه اصلا . اين برخورد دو علت دارد. اول اينكه دوست عزيز دشمني هم آدابي دارد .خوب اينها دشمن ما هستند و حال شمشير را از رو بسته اند. سابقه دشمني اين سوسمار خورها بيش از هزار سال است و نه در دوره شاه بوده و نه آقاي احمدي نژاد . آدم وقتي با يك نفر دشمن است بايد دشمني خودش را به طربقي نشان دهد خوب. مورد دوم كه اميدوارم به شما برنخورد، اين مطلب بيشتر براي افرادي زياد مهم بشمار مي رود كه زرق و برق اين كشورها چشمشان را كور است. بله در ايران ما ديسكو نداريم و فلان جا ها را. نمي گويم حضرتعالي جز اين افراد هستيد ولي قبول بفرماييد بيشتر از 80 درصد مسافرت به اين كشورهاي به ظاهر متمدن سوسمار خور براي اين جور اماكن و يك سري راحتي هايي است كه در ايران موجود نيست. دركنار اينها بايد عرض كنم نه تنها ناراحتي ندارد بلكه خوشحالي هم دارد. حالا انگار رفتيم و با وضعي كه حضرتعالي بيشتر از بنده مستحضريد آبروي ايران و ايراني را برديم. اگر در زمره كشورهايي مثل بنگلادش هستيم به خاطر حمايت آقاي احمدي نژاد نيست به خاطر عملكرد همين آريايي هاي عزيزي است كه در كشورهاي ديگر بخصوص كشورهاي سوسمارخور چنين و چنان مي كنند. وقتي پست تر از مردم كشورهايي مثل بنگلادش و سريلانكا عمل كرديم در زمره آنان بر مي آييم. شما بفرماييد چند در صد از مسافرين اين كشور ها هويت ايراني خودشان ( اسلاميش بماند ) را حفظ كرده اند كه حالا بخواهيم به اين اصالت بباليم. به خدا با اين اعمالي كه ايراني آريايي !!!!!!!!!!!!!! هاي عزيز در اين كشورهاي سوسمار خور انجام ميدهند خوب است ويزا به ما نميدهند. خود شما اگر جاي مسئولين اين كشورها بوديد خداييش چه برخوردي با اين ايراني هاي با اصالت از نسل كوروش ميكرديد؟؟؟؟؟؟؟ اين مصداق آن مطلب است كه ميگويد چون به خلوت ميرسند آن كار ديگر ميكنند . خلوت دوستان آريايي ما همين كشور هاي سوسمار خور هستند. بله شما ضرر كرده ايد و ما هم متاسفيم ولي شما را به خدا اين را به حساب اين طرز تفكر آقاي احمدي نژاد نگذاريد. نكند شما ميفرماييد ما به خاطر اينكه اين كشورها به ايراني ها افتخار ويزا بدهند بايد تملق بگوييم ؟؟؟ من به قربان آن اصالت آريايي شما ، اينجا بيشتر بايد به اصالت خود بباليم و باج ندهيم يا آنجا؟ كدام بهتر است؟ با اصالت آريايي به عربها باج ندهيم يا تملق بگوييم و با اصالت پايمال شده برويم ديسكوي امارات و ديگر كشورها؟؟ اگر تملق بگوييم فكر مي كنيد اصالتي هم باقي مي ماند؟؟؟؟ اين جاست كه بايد به اصالت خود بباليم. برفرض محال هم كه شاهرگ اقتصادي ما دست آنها باشد كه دقيقا برعكس است ما عطايشان را به لقايشان مي بخشيم. ميشود مصداق اين ضرب المثل كه نه شير شتر خواهيم و نه ديدار عرب .
والسلام
صادقي
 

 
kazem_haj2000

وصیت نامه ی معروف چارلز چاپلین به دخترش

جرالدین دخترم، از تو دورم، ولی یک لحظه تصویر تو از دیدگانم دور نمی شود. اما تو کجایی؟ در پاریس روی صحنه ی تئاتر پر شکوه شانزه لیزه... این را می دانم و چنان است که در این سکوت شبانگاهی، آهنگ قدمهایت را می شنوم. شنیده ام نقش تو در این نمایش پر شکوه، نقش آن دختر زیبای حاکمی است که اسیر خان تاتار شده است.
جرالدین، در نقش ستاره باش اما اگر فریاد تحسین آمیز تماشاگران و عطر مستی آور گلهایی که برایت فرستاده اند تو را فرصت هوشیاری داد، بنشین و نامه ام را بخوان... من پدر تو هستم. امروز نوبت توست که هنرنمایی کنی و به اوج افتخار برسی. امروز نوبت
توست که صدای کف زدنهای تماشاگران تو را به آسمانها ببرد. به آسمانها برو ولی گاهی هم روی زمین بیا و زندگی مردم را تماشا کن. زندگی آنان که با شکم گرسنه، در حالی که پاهایشان از بینوایی می لرزد و هنرنمایی می کند. من خود یکی از ایشان بودم.
جرالدین دخترم، تو مرا درست نمی شناسی. در آن شبهای بس دور با تو قصه ها بسیار گفتم اما غصه های خود را هرگز نگفتم. آن هم داستانی شنیدنی است. داستان آن دلقک گرسنه که در پست ترین صحنه های لندن آواز می خواند و صدقه می گیرد. این داستان من است. من
طعم گرسنگی را چشیده ام. من درد نابسامانی را کشیده ام. و از اینها بالاتر رنج حقارت آن دلقک دوره گرد که اقیانوسی از غرور در دلش موج می زند. اما سکه ی صدقه ی آن رهگذر که غرورش را خرد نمی کند رانیز احساس کرده ام. با این همه زنده ام و از زندگان پیش از آن که بمیرند حرفی نباید زد. داستان من به کار نمی آید. از تو حرف بزنم. به دنبال نام تو نام من است.
چاپلین، جرالدین دخترم، دنیایی که تو در آن زندگی می کنی دنیای هنرپیشگی و موسیقی است. نیمه شب آن هنگام که از سالن پرشکوه تئاتر بیرون می آیی، آن ستایشگران ثروتمند را فراموش کن. ولی حال آن راننده تاکسی را که تو را به منزل می رساند بپرس. حال زنش
را بپرس و اگر آبستن بود و پولی برای خرید لباس بچه نداشت، مبلغی پنهانی در جیبش بگذار.....
به نماینده خود در پاریس دستور داده ام فقط وجه این نوع خرجهای تو را بی چون و چرا بپردازد. اما برای خرجهای دیگرت، باید برای آن صورت حساب بفرستی.....
دخترم جرالدین، گاه و بی گاه با مترو و اتوبوس شهر بگرد. مردم را نگاه کن. زنان بیوه و یتیم را بشناس و دست کم روزی یک بار بگو: *من هم از آنها هستم.* تو واقعا یکی از آنها هستی. هنر قبل از آنکه دو بال دور پرواز به انسان بدهد، اغلب دو پای او را می شکند. وقتی به مرحله ای رسیدی که خود را برتر از تماشاگران خویش بدانی، همان لحظه تئاتر را ترک کن و با تاکسی خود را به حومه ی پاریس برسان. من آنجا را خوب می شناسم. آنجا بازیگران مانند خویش را خواهی دید که از قرنها پیش زیباتر از تو، چالاکتر از تو و مغرورتر از تو هنرنمایی می کنند. اما در آنجا از نور خیره کننده ی نورافکن های تئاتر شانزه لیزه خبری نیست. نورافکن کولی ها تنها نور ماه است. نگاه کن، آیا بهتر از تو هنرنمایی نمی کنند؟ اعتراف کن. دخترم... همیشه کسی هست که بهتر از تو هنرنمایی کند و این را بدان که هرگز در خانواده ی چارلی چاپلین کسی آنقدر گستاخ نبوده که یک کالسکه ران یا یک گدای کنار رود سن یا کولی هنرمند حومه پاریس را ناسزایی بگوید.......
دخترم، جرالدین، چکی سفید برای تو فرستاده ام که هر چه دلت می خواهد بگیری و خرج کنی. ولی هر وقت خواستی دو فرانک خرج کنی، با خود بگو سومین فرانک از آن من نیست.
این مال یک فرد فقیر گمنام می باشد که امشب به یک فرانک احتیاج دارد. جستجو لازم نیست. این نیازمندان گمنام را اگر بخواهی همه جا خواهی یافت. اگر از پول و سکه برای تو حرف میزنم برای آن است که از نیروی فریب و افسوس پول، این فرزند شیطان، خوب
آگاهم.......
من زمانی دراز در سیرک زیسته ام و همیشه و هر لحظه برای بندبازان بر روی ریسمانی بس نازک و لرزنده نگران بوده ام. اما دخترم این حقیقت را بگویم که مردم بر روی زمین استوار و گسترده، بیشتر از بندبازان ریسمان نااستوار سقوط می کنند.
دخترم، جرالدین، پدرت با تو حرف میزند. شاید شبی درخشش گرانبهاترین الماس این جهان تو را فریب دهد. آن شب است که این الماس، آن ریسمان نااستوار زیر پای تو خواهد بود و سقوط تو حتمی است.... روزی که چهره ی زیبای یک اشراف زاده ی بی بند و بار تو را
بفریبد، آن روز است که بندبازی ناشی خواهی بود. بندبازان ناشی همیشه سقوط می کنند.
از این رو دل به زر و زیور مبند. بزگترین الماس این جهان آفتاب است که خوشبختانه بر گردن همه می درخشد.... اما اگر روزی دل به مردی آفتاب گونه بستی، با او یکدل باش و به راستی او را دوست بدار و معنی این را وظیفه ی خود در قبال این موضوع بدان. به مادرت گفته ام که در این خصوص برای تو نامه ای بنویسد. او بهتر از من معنی عشق را می داند. او برای تعریف معنی عشق، که معنی آن یکدلی است شایسته تر از من است......
دخترم، هیچ کس و هیچ چیز را در این جهان نمی توان یافت که شایسته آن باشد که دختری ناخن پای خود را به خاطر آن عریان کند..... برهنگی بیماری عصر ماست. به گمان من تن تو باید مال کسی باشد که روحش را برای تو عریان کرده است.
دخترم جرالدین، برای تو حرف بسیار دارم ولی به موقع دیگری می گذارم و با این پیام نامه ام را پایان می بخشم:
*** انسان باش، پاکدل و یکدل؛ زیرا که گرسنه بودن، صدقه گرفتن و در فقر مردن، هزار بار قابل تحمل تر از پست و بی عاطفه بودن است. ***
 

 
star200620071988

مسئوليت هاي شيعه در كلام امام باقر علیه السلام

درآموزه هاي امام باقرعليه السلام به صحابي و شاگرد خويش جابرجعفي علاوه بر فضايل شيعه اصول رفتاري شيعه نيز يادآوري شده است. آن حضرت در حديثي درباره حقيقت تشيع آنچه را كه يك شيعه بايد انجام بدهد و وظايف عملي شيعه را آموزش داده اند.
هويت شيعه را بايد درون احاديث پيامبر صلي الله عليه وآله وسلم و امامان عليهم السلام در باره شيعه جستجو نمود. احاديث بسياري از رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم واهل بيت عليهم السلام وجود دارد كه در متن آن احاديث كلمه شيعه وجود دارد. اين احاديث گنجينه بسيار ارزشمندي براي درك هويت و حقيقت تشيع است. دسته اي ازاين احاديث «اوصاف شيعه» را بيان مي كند و دسته ديگر «فضايل شيعه» را گزارش مي نمايد.

اهميت و ضرورت شناخت فضايل وصفات شيعه
آگاهي از «اوصاف شيعه» و «فضايل شيعه» هر دو براي شيعه شناسي لازم است. فضايل شيعه چرايي و چگونگي پيدايش مذهب شيعه و منشاتشيع و حقانيت و درستي راه شيعه و نجات و رستگاري شيعيان و امتيازات بنياد و سازمان و ساختار مذهب شيعه را نشان مي دهد و آغاز و فرجام شيعه را آشكار مي نمايد. براساس همين احاديث معصومين عليهم السلام مبدا تشيع بعثت حضرت محمد صلي الله عليه وآله وسلم وپايان آن بهشت ورضوان الهي است. اما «اوصاف شيعه» برنامه زندگي براي شيعيان است از اين رو احاديث اوصاف شيعه راهبردي و كاربردي است و مسئوليت هاي شيعه بودن را آشكار مي نمايد.
«فضايل شيعه» در گفتگوهاي بين مذاهب اسلامي راهنماي مسلمانان براي رسيدن به حقيقت مذهب شيعه است اما «اوصاف شيعه» راه خودسازي و منبع رشد و كمال فردي است. احاديث فضايل شيعه پاسخ هاي الهي به پرسش هاي كلامي پيرامون مذهب شيعه است و اما احاديث اوصاف شيعه پاسخ هايي براي چه بايد كرد و چگونه زيستن است.
امروز جامعه شيعه بيش از فضايل شيعه نيازمند اوصاف شيعه است. شيعيان پس از آگاهي از تاسيس مذهب شيعه توسط پيامبراعظم صلي الله عليه وآله وسلم و ايمان به حقانيت اساس مذهب شيعه بايد گفتار و رفتار شيعي را بشناسند و به آن آراسته گردند. امروز بايد براي مردم به زيبايي روشن شود شيعه كيست چه كسي لقب پرافتخار شيعه را مي تواند بدست آورد ريشه عقب ماندگي ها و مشكلات جامعه شيعي غفلت از اوصاف شيعه است. آراستگي به اوصاف شيعه علت پيشرفت و ترقي و عامل توسعه در ابعاد گوناگون است. با تبيين مسئوليت هاي شيعه بودن ومشخص شدن سيماي شيعه اهل بيت عليهم السلام و عملياتي شدن اوصاف شيعه و تحقق آن درزندگاني فردي و اجتماعي مردم ايران امت وجامعه نمونه الهي پديدار مي شود. با رعايت اوصاف شيعه در كشور ايران جامعه اي كوچك از نمونه جامعه بزرگ و جهاني حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف در پايان تاريخ ديني نمودار مي گردد و آرمان شهر و مدينه فاضله شيعي ايرانيان به جهانيان نشان داده خواهد شد.

فضائل الشيعه وصفات الشيعه شيخ صدوق
مرحوم ابن بابويه شيخ صدوق رضوان الله تعالي عليه درقرن چهارم هجري نياز شيعيان به بصيرت و آگاهي در زمينه اوصاف و فضايل شيعه را باگردآوري احاديث معتبر پيامبر و امامان پيرامون شيعه و نوشتن دوكتاب «فضائل الشيعه» و «صفات الشيعه» پاسخ داده است. وي در فضائل الشيعه چهل و يك حديث و در صفات الشيعه هفتاد و يك حديث آورده است 1. در اين نوشتار از احاديث پيرامون صفات الشيعه تنها يك حديث ترجمه و شرح مي گردد.

گفتگوي جابر و امام باقر(عليه السلام) درباره صفات شيعه
درآموزه هاي امام باقرعليه السلام به صحابي و شاگرد خويش جابرجعفي علاوه بر فضايل شيعه اصول رفتاري شيعه نيز يادآوري شده است. آن حضرت در حديثي درباره حقيقت تشيع آنچه را كه يك شيعه بايد انجام بدهد و وظايف عملي شيعه را آموزش داده اند.
جابرجعفي گفته است امام باقرعليه السلام از من پرسيدند: يا جابر يكتفي من اتخذالتشيع ان يقول يحبنا اهل البيت اي جابرآيابراي كسي كه تشيع رابرمي گزيندهمين كه بگويدما اهل بيت رادوست مي داردكافي است سپس خودامام پاسخ دادند: فوالله ماشيعتناالامن اتقي الله واطاعه وماكانوا يعرفون الا بالتواضع والتخشع وادا الامانه وكثره ذكرالله والصوم والصلاه والبربالوالدين والتعهدللجيران من الفقرا واهل المسكنه والغارمين والايتام وصدق الحديث وتلاوه القرآن وكف الالسن عن الناس الامن خيروكانواامنا عشائرهم في الاشيا2. به خدا سوگند شيعه ما نيست جز كسي كه از خدا بترسد و تقواي الهي پيشه كند و گوش به فرمان هاي الهي بدهد و از خداوند اطاعت نمايد و شيعيان جزبه تواضع وخشوع وافتادگي اداي امانت و امانت داري و ذكر فراوان و زيادي ياد خداوند و روزه ونماز و نيكي به پدر و مادر و تعهد و رسيدگي به همسايگان فقير و مسكين و بدهكار و يتيمان و صداقت و راستگويي و تلاوت قرآن و خواندن كتاب خدا و بازداشتن زبان از مردم جز در امور خير شناخته نمي شوند آنان امينان خويشاوندان و ملت خود هستند.
در اين حديث شريف از «تشيع» به عنوان مذهب اصيل و ريشه دار الهي كه همان اسلام راستين واسلام رسول الله است يادشده است و امام باقرعليه السلام روي آوردن به مذهب شيعه و گزينش آن و گرفتن و اتخاذ تشيع را محور گفتگو قرار داده اند.
مطابق اين حديث مذهب تشيع درعصرامام باقرعليه السلام مكتب وراه ورسم الهي برتر شناخته مي شده است وروي آوردن به سوي آن و اتخاذ تشيع در گفتار و رفتار يك ارزش بي نظير و يك اصل بزرگ و مهم و ضرورت عمومي بوده است. به همين دليل امام دراين حديث به تبيين حد و مرزهاي تشيع پرداخته اند و اظهار محبت نسبت به اهل بيت رابراي شيعه بودن كافي ندانسته وعلاوه برآن پاي بندي به دوازده صفت ارزشمند و زيبا را لازم شمرده و آن ها را مسئوليت هاي عملي شيعه بودن قرار داده اند. امام باقرعليه السلام در اين حديث با سوگند و با دو جمله بيان گر انحصار وتاكيد بسيار اهميت عمل نمودن به رهنمودهاي اهل بيت و پيروي همه جانبه از آنان در گفتار و رفتار را يادآوري نموده اند.
شيعه بودن علاوه بر گفتار نيازمند رفتار الهي است. شعار و سخن گفتن از دوستي اهل بيت كفايت نمي نمايد بلكه بايد به رهنمودهاي اهل بيت عمل كرد و اتخاذ تشيع به عنوان مذهب علاوه بر اظهار دوستي اهل بيت به شدت وابسته به رفتار علوي و عمل گرايي و آراستگي به صفات زيباي پيامبر صلي الله عليه وآله وسلم و امامان عليهم السلام است. بي عمل شيعه بودن ناتمام است وتحقق نمي يابد.
صفاتي نظير اطاعت از خدا و تقواي الهي و كثرت ذكر خدا زيربناي اوصاف عملي زيبا و سازنده ديگر است. نماز و روزه و تواضع و خشوع و مردم داري واداي امانت وامين ملت بودن وراستگويي وكنترل زبان وتعهد به همسايگان نيازمند و فقيران و پا برهنگان و بدهكاران و يتيمان صفات رهروان امامان وشيعه اهل بيت عليهم السلام است. اين صفات الهي سازنده شهر و كشور زيباي معنوي و اخلاقي وعامل توسعه و ترقي و پيشرفت مادي و معنوي بشريت است.
***

محمّد صالح
 

 
rajabi.masoud

ادامه اعتراضات در یمن/ مصر شاه کلید تحولات
 در جهان عرب

مصر و یمن دیروز و امروز شاهد ادامه نا آرامی هایی بودند که شدت آن در مصر این احساس را در مردم این کشور ایجاد کرده است که سقوط حکومت «مبارک» بسیار نزدیک به نظر می رسد.
به گزارش «تابناک»، هزاران نفر از شهروندان یمنی نیز صبح پنجشنبه با الهام از انقلاب تونس، به خیابان‌های پایتخت، صنعا ریختند. با سرنگونی رئیس دولت تونس، تظاهرکنندگان یمنی نیز خواستار برکناری علی عبدالله صالح رئیس جمهوری این کشور شدند. تظاهرکنندگان شعار می‌دادند: «بن علی پس از ۲۰ سال رفت، ۳۰ سال در یمن کافی است».
پایگاه خبری «دویچه وله» در این باره نوشت: «علی عبدالله صالح» ۶۸ ساله از سال ۱۹۷۸ به مدت بیش از ۳۰ است که بر قدرت در یمن تکیه زده است. وی در نخستین انتخابات ریاست جمهوری در یمن در سال ۱۹۹۹ به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شد و در انتخابات سال ۲۰۰۶ برای مدت ۷ سال دیگر پیروزی را برای خود تضمین کرد.
روز پنجشنبه هزاران نفر به پیروی از فراخوان اتحاد نیروهای اپوزیسیون به خیابان‌ها ریختند. آنها شعار می‌دادند: «نه! به کاندیداتوری مجدد، نه! به جانشین ارثی»، «لحظه‌ تغییر فرارسیده است».
با در گرفتن انقلاب در تونس و خروج دیکتاتور زین‌العابدین بن‌علی از کشور، ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی میزبان بن علی و خانواده‌اش شد. تظاهرکنندگان تونسی روز پنجشنبه شعار می‌دادند: «ای ملک عبدالله، اینجا هم علی عبدالله است».
 


بر پایه این گزارش، در حال حاضر مجلس یمن تغییر و اصلاح قانون اساسی را در دست بررسی دارد. هدف از این اصلاحات، تمدید ریاست جمهوری «علی عبدالله صالح» تا پایان عمر اوست. اپوزیسیون یمن «صالح» را متهم می‌کند که قصد دارد پس از مرگ خود، قدرت را به پسر خود، «احمد صالح» انتقال دهد. «احمد صالح» هم‌اکنون فرمانده‌ گارد جمهوری است که یک واحد ویژه ارتش این کشور است. فساد و ارتشاء و نبود آزادی‌های سیاسی و اجتماعی برای شهروندان از جمله اتهاماتی است که تظاهرکنندگان به صالح نسبت می‌دهند.
در همین حال خبرگزاری فرانسه گزارش داد که، «عبدالله صالح» در شامگاه شنبه‌ گذشته طی یک نطق تلویزیونی این اتهام نیروهای اپوزیسیون در مورد انتقال قدرت به فرزندش را رد کرد. وی گفت: «ما یک جمهوری هستیم و من مخالف انتقال شخصی قدرت هستم.»
در تظاهرات مسالمت‌آمیزی که روز پنجشنبه در نقاط مختلف پایتخت، صنعا برگزار شد، هواداران احزاب سیاسی اپوزیسیون شرکت جستند، از جمله اسلام‌گرایانی که مظنون به همکاری با القاعده به شمار می‌روند.
 در عین حال، خبرگزاری ها خبر دادند که، هزاران نفر از طرفداران رئیس جمهوری نیز دست به تظاهراتی برای مقابله با مخالفان زدند. سازماندهی این تظاهرات حزب موسوم به «کنگره عمومی خلق» است که رهبری آن را علی عبدالله صالح برعهده دارد. طرفداران صالح شعار می‌داد که باید مانع از پایمال شدن دمکراسی و قانون اساسی شد.
این گزارش می افزاید: همزمان با تحولات یمن، تظاهرات مردم خشمگین مصر در اعتراض به وضعیت نامناسب اقتصادی و سیاسی، برای دومین روز متوالی ادامه داشت و مردم این کشور برای تحرک بزرگ‌تری در روز جمعه خود را آماده می‌کنند. قاهره روز گذشته شاهد حضور بی‌سابقه نیروهای امنیتی مجهز به وسایل ضد شورش بود، اما تظاهرات علیه «حسنی مبارک»، رییس‌جمهور این کشور ادامه یافت. نیروهای امنیتی صبح روز چهارشنبه تحصن هزاران مصری در میدان آزادی این شهر را متفرق کردند.
تحرکات مردمی در دومین روز خود باعث شد تا حزب دموکراتیک میهنی (حزب حاکم) با صدور بیانیه‌ای اعلام کند که متوجه خواسته جوانان مصر شده و از آنها دعوت کرد تا به خشونت متوسل نشوند. حزب حاکم همچنین اعلام کرد که به حق شهروندان برای ابراز نظر و خواسته‌هایشان احترام می‌گذارد.
در همین حال «احمد نظیف»، نخست‌وزیر مصر اعلام کرد: نیروهای امنیتی و پلیس دست به تحرکات سریعی برای حفظ امنیت عمومی خواهند زد. وی خطاب به مردم گفت که راه‌هایی قانونی برای اعتراض وجود دارد و نیازی به تظاهرات و آسیب زدن به اموال عمومی نیست.
نیروهای امنیتی مصر روز گذشته در اکثر خیابان‌های قاهره مستقر شده و هر جوانی که قصد شرکت در تظاهرات را داشت، بازداشت کردند، بطوریکه شمار بازداشت‌شدگان تا بعدازظهر در میدان اصلی قاهره به نود نفر رسید. این در حالیست که وزارت کشور اعلام کرده که برای هیچ تظاهراتی مجوز صادر نشده و بدین ترتیب تمامی تجمع‌های مردمی غیرقانونی محسوب شده و تدابیر قانونی برای جلوگیری از آن صورت خواهد گرفت.
نیروهای امنیتی مصر در ادامه تلاش‌هایشان برای جلوگیری از تجمع مردمی در میدان آزادی قاهره، تمامی مبادی ورودی و خروجی این میدان و ایستگاه‌های مترو را تحت کنترل خود گرفته و قطارهای زیرزمینی در این ایستگاه توقفی نداشتند.
در همین باره «دویچه وله» گزارش داد: در سوئز ظهر روز گذشته پیکر چهار تن از قربانیان که با گلوله پلیس کشته شده بودند، در میان تدابیر امنیتی شدید تشییع شده و پلیس اجازه تشییع جنازه گروهی را به مردم نداد. در همین حال درگیری نسبتا شدیدی میان مردم و پلیس در سوئز رخ داد، چرا که پلیس پیکر یکی از قربانیان که به ضرب گلوله جان باخته بود را به پزشکی قانونی انتقال داده و از تحویل آن به مردم خودداری کرد.
 

 
در اسکندریه نیروهای امنیتی به شکل گسترده‌ای در میادین و خیابان‌های اصلی مستقر شده و حلقه امنیتی پیرامون مراکز اصلی شهر مثل ادارات امنیتی، ساختمان شهرداری و دادگاه این شهر تشکیل شد، تا سرانجام معترضان در یکی از خیابان‌های فرعی جمع شده و با سر دادن شعارهای تند خواستار اصلاح وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور شوند.
شهر «شبین الکوم»، زادگاه «حسنی مبارک» که از پرجمعیت‌ترین و فقیرترین شهرهای مصر است نیز روز گذشته به پادگانی نظامی تبدیل شد، بطوریکه نیروهای امنیتی با خشونت زیاد تظاهرات ده‌ها جوان مصری را متفرق کرده و نزدیک به بیست نفر را بازداشت کردند.
با وجود هشدارهای دولت، تجمع مردمی در مناطق مختلف قاهره ادامه یافت تا سرانجام خیابان‌های اصلی قاهره در بعدازظهر تبدیل به صحنه درگیری گسترده مردم و نیروهای امنیتی شود. پلیس با استفاده از گاز اشک‌آور و نیروهای ضد شورش مجهز به باطوم برقی و گلوله‌های مشقی سعی کرد تا مردم را متفرق کند.
روزنامه «النهار» لبنان نیز به نقل از منابع پزشکی در قاهره اعلام کرد: تعداد زخمی‌ها در دومین روز از تظاهرات به صدها نفر رسیده و دست کم یک نفر در قاهره کشته شد. این در حالی است که تعداد بازداشت‌شدگان در قاهره به تنهایی به هزار نفر رسیده که در میان آنها ده روزنامه‌نگار نیز وجود دارند. نیروهای پلیس، ساختمان انجمن صنفی روزنامه‌نگاران را به محاصره درآورده و صدها روزنامه‌نگار را در آن زندانی کرده و برخی از اعضای این انجمن را در برابر درب ورودی ساختمان بازداشت کردند.
گفته می شود در میان بازداشت‌شدگان، «جک شینکر»، خبرنگار روزنامه بریتانیایی روزنلمه «گاردین» نیز وجود داشت که اعلام کرد پلیس او را مورد ضرب و شتم قرار داده و به بازداشتگاهی در شرق قاهره منتقل کرد، ولی در نهایت وی به همراه چند بازداشتی دیگر موفق می‌شوند تا قبل از زندانی شدن، فرار کنند.
این پایگاه خبری آلمانی افزود: «عبدالجلیل مصطفی»، دبیر «جمعیت ملی برای تغییر» که بیشترین تعداد از گروه‌های اپوزیسیون را در خود جای داده عصر چهارشنبه ضمن اعلام حمایت از تحرکات مردمی، خواسته‌های اپوزیسیون را به شکل رسمی اعلام کرد. وی از «حسنی مبارک» خواست تا هر چه سریع‌تر و به شکل شفاف اعلام کند که برای انتخابات ریاست جمهوری در سپتامبر سال جاری، خود و پسرش «جمال» نامزد انتخابات نخواهند شد و در عین حال دو مجلس مردمی و ملی نیز که با انتخاباتی دروغین و سرشار از تقلب تشکیل شده، منحل اعلام شود.
اپوزیسیون همچنین خواستار خاتمه یافتن سی سال شرایط اضطراری و تشکیل دولت نجات ملی شدند که بتواند کنترل اوضاع را در مرحله انتقالی و تا زمان برگزاری انتخاباتی آزاد و سپس تعدیل قانون اساسی بر عهده بگیرد، تا بدین ترتیب ظرفیت‌های قانون اساسی که اجازه دیکتاتوری را می‌دهد، لغو شود.
به نظر می رسد با روند تحولات در مصر احتمال سقوط دولت «مبارک» بسیار افزایش یافته و کارشناسان عرب پیش بینی می کنند با سقوط دولت مصر باید شاهد تحولات گسترده ای در کشورهای یمن، اردن و حتی لیبی بود.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  • براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کنيد براي اعضا گروه جالب باشد را مي توانيد به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستيد تا با نام خودتون در  بخش «مطالب ارسالي اعضا» نوشته شود.

  • از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  • منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده(!) انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  • دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، ممنونم! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2010  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

7 بهمن ماه / 27 ژانویه / 22 صفر

Mobin_s2004@yahoo.com
 7 بهمن هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
شكست نهايي مروان از ابومسلم خراساني

در جنگ دو روزه ــ 26 و 27 ژانويه ــ سال 750 ميلادي كه در كنار رودخانه «زاب» ميان نيروهاي ابومسلم خراساني و لشكريان مروان (آخرين حكمران امويان شرق) روي داد، مروان شكست خورد و به مصر گريخت و در آنجا كشته شد. ابومسلم (متولد اصفهان) كه بر ضد حكومت امويان بپاخاسته بود سال پيش از آن (749 ميلادي ــ 128 هجري خورشيدي) هم ارتش امويان را شكست داده بود و پس از اين پيروزي، مروان را از خلافت خلع و آن را به ابوالعباس سفاح منتقل كرده بود. بسياري از مورخان، اين سال را آغاز خلافت عباسيان و گسترش نفود ايرانيان در امور حكومت نوشته اند. طولي نكشيد كه مركز خلافت نيز از شهر دمشق به شهر تازه ساز بغداد واقع در 36 كيلومتري شمال مدائن (تيسفون) پايتخت پيشين ايران منتقل شد. نام« بغداد» كه در زمان ساسانيان يك روستا و درختستان بود تغيير داده نشده است كه «بغ» در فارسي ميانه به معناي «خدا» و «داد» از مصدر دادن است كه جمع دو كلمه معناي «هديه خدا» را مي رساند.

 

زادروز شاه عباس

شاه عباس با کلاهي که خود طرح تهيه آن را داده بود

بيست و هفتم ژانويه زادروز شاه عباس یکم است. تولد و وفات شاه عباس در ژانويه اتفاق افتاده است. وي که 27 ژانويه 1556 به دنيا آمده بود در 19 ژانويه سال 1629 فوت شد.
     مورخان متفق القول گفته اند كه سياستهاي داخلي و خارجي او مشابهت زياد به طرحهايي داشت كه هزار سال پيش از وي توسط خسروانوشيروان (انوشيروان دادگر) به اجرا درآمده بود. شاه عباس كه از جانب پدر فرماندار خراسان بود و درشهر هرات حاكم نشين خراسان وقت بسر مي برد پس از آن كه شنيد سران قزلباش پدر نابيناي او را آلت دست قرار داده و مادرش «مهدعليا» را كه مانع سوء استفاده هاي ايشان بود كشته اند با لشكر خراسان به قزوين شتافت، كودتا كرد و شاه شد و با ایجاد یک ارتش ملی دست قزلباش را به تدريج از كارها كوتاه كرد و پایتخت را به اصفهان انتقال داد و از این شهر با پای پیاده به زیارت مشهد رفت.

 

... و «برنو» تفنگ ارتش ايران شد

برنو بلند و كوتاه ساخت ايران

هفتم بهمن ماه 1309 (27 ژانويه 1930) درپي يك بررسي طولاني، شاه وقت كه فرمانده كل نيروهاي مسلح بود موافقت كرد كه «ماوزر Mauser» ساخت آلمان پس از يك دوره آزمايش چندساله، تفنگ رسمي ارتش ايران شود. اين آزمايش روي ماوزرهاي «وي. زي 24 ـ VZ » يعني ماوزر ساخت سال 1924 صورت گرفت و ستاد ارتش در سال 1934 (1313) به آن نمره قبولي داد. از آن پس ماوزر كه توليد انبوه آن از سال 1898 (110 سال پيش) در «اوبرنادورف» آلمان آغاز شده بود و در طول جنگ جهاني اول به عنوان دقيقترين و خوشدست ترين تفنگ سبك بكار رفته بود جاي تفنگهاي روسي (ناگانت = نوغان) و انگليسي و... را در ارتش ايران گرفت. اين تفنگ توسط دو برادر آلماني به نام هاي «پتر پل» و «ويلهلم» ماوزر Mauser Brothers براي ارتش آلمان ساخته شده بود. كارخانه ماوزر بعدا شعبه خود را در شهر «برنو» واقع در ايالت موراوياي چك اسلواكي داير كرد و دولت ايران كه مشتري كمپاني «اشكودا» بود ترجيح داد كه تفنگهاي ماوزر ساخت شهر برنو Brno را خريداري كند و از آن پس در ايران نام «برنو» بر تفنگهاي ماوزر گذارده شد كه پنج تير و تك تير بودند. از دهه 1940، ايران خود دست به ساختن برنو زد و آن را در كارخانه هاي تسليحات (معروف به مسلسل سازي واقع در نزديكي دوشان تپه) و در دو نوع ساخت: برنو كوتاه و برنو معمولي. ميان دو جنگ اول و دوم جهاني بيش از يك ميليون ماوزر در آلمان و شهر برنو ساخته شد كه علاوه بر 11 لشكر پياده در ورماخت، ارتشهاي ژاپن و روماني هم به آن مجهز شده بودند. از اواخر دهه 1950 (سال 1957) به تدريج تفنگهاي نيمه خودكار آمريكايي «ام ـ 1» M_1 جاي برنو را در ارتش ايران گرفت. تفنگ «ام ـ1» كاليبر 30 در سال 1938 توسط مهندسي به نام «جان گارند John Garand» ساخته شده بود و ارتش آمريكا از آنها در جنگ جهاني دوم و جنگ كره استفاده كرده بود. ارتش آمريكا تا دهه 1960 به تدريج تفنگها «ام ـ 14» و بعدا «ام ـ 16» را در واحدهاي خود جانشين «ام ـ 1» كرده بود. از دهه 1970 ارتش ايران به وارد كردن تفنگHeckler&Koch G_3 هكلر و كخ (ژ ـ 3) و بعدا كالاشنيكوف Kalashnikov دست زد و.... اينك از برنو به علت زيبايي به عنوان تفنگ تشريفاتي استفاده مي شود. پس از خيانت شهريور 1320 (آگوست 1941) و مرخص شدن سربازان پادگانها، بسياري از برنوهاي ارتش به دست افراد ايل ها و عشاير و نيز راهزنان افتاد كه سالها باعث ناامني كشور بود.

 

 روان شدن موج خروشان مردم معترض به طرف فرودگاه بين المللي تهران

7 بهمن 1357 - به علت مسدود شدن فرودگاههاي كشوربرروي هواپيماي حامل رهبركبيرانقلاب اسلامي حضرت امام خميني موج خروشان مردم معترض به طرف فرودگاه بين المللي تهران روان شد. هزاران تن ازمردم نيزدرميدان آزادي و بهشت زهرا اجتماع كردند و دراعتراض به لغو سفرحضرت امام به ايران تظاهرات برپاكردند. همچنين تانكها، زره پوشها و كاميونهاي حامل مأموران نظامي رژيم درخيابانها مستقربودند ودربسياري ازنواحي شهرزدو خوردهاي شديدي بين مردم و نظاميان روي داد كه به شهيد و مجروح شدن شماري ازمردم مسلمان و انقلابي منجرشد. ازمهمترين رويدادهاي اين روز صدورپيام حضرت آيت الله العظمي گلپايگاني خطاب به ارتش بود. ايشان به قواي نظامي و ارتش ايران تأكيد فرمودند كه آنان هم درصفوف نهضت اسلامي و براي به ثمررساندن انقلاب ملت را ياري كنند. درهمين روز درمشهد عده‎اي ازنظاميان به نشانه اعتراض برضدّ سياست دولت بختياراعتصاب غذا كردند و دراصفهان شمارزيادي ازسربازان به صفوف مردم و تظاهركنندگان پيوستند و همگام با ملت انقلابي به مبارزه با عليه طاغوت پرداختند.

Mobin_s2004@yahoo.com
 27 ژانویه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
پايان محاصره 30 ماهه لنينگراد و درس عبرت

27 ژانويه سال 1944 پس از 30 ماه و تحمل نزديك به يك ميليون تن تلفات، محاصره شهر لنينگراد (سن پترزبورگ كه ولاديمير پوتين از آنجاست) شكسته شد. نيروهاي آلمان از دهم ژوئيه 1941 محاصره لنينگراد را با هدف تضعيف روحيه روس ها آغاز كرده بودند. حمله به لنينگراد با 38 لشكر آلماني از طريق منطقه بالتيك آغاز شده بود. نيروهاي فنلاندي هم در اين حمله به آلماني ها كمك مي كردند. 83 روز طول كشيد تا نيروهاي آلماني از حومه شهر بگذرند و آن را از همه سوي محاصره كنند. تا نوامبر سال بعد 640 هزار و 803 تن از ساكنان شهر و عمدتا از گرسنگي و سرما جان سپرده بودند. در آن ماه (نوامبر1942) روسها با ايجاد يك جاده روي درياچه منجمد، موفق به رساندن خوراك و سوخت و نيروي تازه نفس به شهر شدند و 550 هزار تن از ساكنان غير نظامي را تخليه كردند. از اين شهر جمعا 517 هزار سرباز روس دفاع كردند و بسياري از آنان كشته شدند.
    سرانجام 27 ژانويه نيروهاي آلماني تحت فشار ارتش سرخ دست از محاصره لنينگراد برداشتند و كار عقب نشيني را آغاز كردند كه تا برلن ادامه يافت.
     در ژانويه سال 2004 و به مناسبت شصتمين سال پايان محاصره سن پترزبورگ (لنينگراد)، برخي از مورخان به پوتين توصيه كرده بودند كه اين رويداد را آويزه گوش خود كند تا تكرار نشود. نرمش هاي مسکو پس از فروپاشي شوروي در برابر غرب باعث شده بود كه در اين سال تني چند از تحليلگران اين نظر انديشمندان را زنده و به آن استناد كنند كه درونگرايي و آماده سازش بودن، فرهنگ مردمي شده است كه در طول تاريخشان حكومت مغولها بر خود را تجربه كرده اند. روس ها قرنها تحت سلطه مغولها بودند.
    در سال 2007 در سالروز شكسته شدن محاصره لنينگراد، گزارش هايي در رسانه ها انتشار يافته بود كه حكايت از افزايش فشار آمريکا براي پيوستن اوكراين به ناتو و نيز ديدار فرمانده كل نيروهاي مسلح آمريكا در خاورميانه از كشورهاي آسياي مركزي داشت. با توجه به اين فعاليت هاي ضد روس غرب که دنبال روانشناسي جنگ سرد است، تفسيرنگاران آمريکاي لاتين به سران مسكو هشدار داده بودند كه اگر نجنبند فردا برايشان خيلي دير خواهد بود.

حمله به حومه لنينگراد در 1941با هدف تصرف شهر به اين صورت با آتش شديد آغاز شد.

 

پس از درگذشت مائو، همسرش را به اعدام محكوم كردند!

بانو چيانگ

27 ژانويه 1983 مجازات اعدام بانو چيانگ چينگ همسر سالخورده مائو تسه تونگ رهبر انقلاب و بنيادگذار جمهوري توده اي چين به حبس ابد تبديل شد. پس از درگذشت مائو ، همسر وي و سه تن ديگر از ياران بنيادگذار اين جمهوري متهم به سازمان دادن انقلاب فرهنگي چين شده بودند. هدف از انقلاب فرهنگي چين زدودن هرگونه تفكر و عادات غير سوسياليستي از جامعه اين كشور اعلام شده بود كه تلفاتي هم داشت. بانو چيانگ توسط همانهايي به اعدام محكوم شده بود كه اگر تلاش و زحمات مائو نبود به مقام نمي رسيدند!. محاکمه بانو چیانگ و تنی چند از یاران مائو راه را برای اصلاح سیستم اقتصادی چین باز کرد.

مائو پس از راهپيمايي 9هزار وششصد كيلومتري ازكيانگ سي در جنوب به ينان در شمال چين كه يك سال طول كشيد، در اكتبر 1935 با يك روزنامه نگار از مغرب زمين به مصاحبه نشسته است. چوته دستيار نظامي او و همسر مائو در عكس ديده مي شوند. همين راهپيمايي با همه سختي اش عامل شناخته شدن كمونيسم در چين و پيروزي مائو شد. در جريان راهپيمايي طولاني ،دو سوم ياران مائو بر اثر حملات نيروهاي دولتي و خستگي و كمبود خوراك و دارو در گذشته بودند.

برخي ديگر از رويدادهاي 27 ژانويه

  • 98:   ماريوس نروا امپراتور روم در 76 سالگي درگذشت و جانشين او تراژان پس ازكسب راي اعتماد سنا وعده مبارزه با فساد و نيز دادن وام كشاورزي با بهره 5 درصد داد تا كشاورزان مجبور نشوند از نزولخورها قرض بگيرند.

  • 1755:   پس از شمارش كشته شدگان زلزله شهر ليسبون پايتخت پرتغال كه روز پيش از اين (26 ژانويه) رخ داده بود اعلام شد كه بيش از سي هزار تن جان باخته بودند. ليسبون كه بر فراز هفت تپه بنا شده است در طول تاريخ چندبار براثر زلزله ويران شده است.

  • 1756:   «موزارت» آهنگساز بلند آوازه اتريشي در سالزبورگ به دنيا آمد.

  • 1926:   (سال 1304 هجري خورشيدي) محمدرضا پهلوي از سوي پدرش رضاشاه به عنوان وليعهد اعلام شد.

  • 1943:   نيروي هوايي آمريكا شهر ويلهلمز هاون آلمان را با 50 بمب افكن سنگين بمباران كرد.

  • 1951:   آزمايشهاي اتمي آمريكا در صحراي نوادا با پرتاب بمب از هواپيما آغاز شد.

  • 1967:   60 كشور قرارداد منع آزمايشهاي هسته اي در هوا و فضا را امضاء كردند.

  • 1976:   (سال 1354 هجري خورشيدي) بازگشت نيروهاي ايراني از ظفار آغاز شد.
     

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     22 صفر
    Mobin_s2004@yahoo.com

    درگذشت «ابن نقطه» ازعالمان حديث
     و رجال درشهربغداد

    22 صفر 629 - «ابن نقطه» ازعالمان حديث و رجال درشهربغداد درگذشت. وي ازكودكي به حديث علاقه داشت و براي استماع حديث مسافرتهاي بسياركرد. ابن نقطه بدين منظوربه خراسان، شام و مصرعزيمت كرد و ضمن گردآوري حديث، شاگردان بسياري هم تربيت كرد كه ازاستاد خود احاديث معتبرفراواني روايت كرده اند. ازآثارابن نقطه «كتب اَلاِستِدراك، ذيلي بركتب رجال و راويان صحاح سِتّه و اَلاَنساب» را مي توان نام برد.

     

     تولد سيّد موسي طالقاني عالم با فضيلت
     و اديب معروف

    22 صفر 1230 - سيّد موسي طالقاني عالم با فضيلت و اديب معروف درخانواده اي اهل علم بدنيا آمد. نسَب وي با 30واسطه به امام زين العابدين(ع) مي رسد. طالقاني در10سالگي قرائت و كتابت را آموخت؛ سپس مقدمات علوم صرف و نحو، منطق و بلاغت را نزد پدر و ديگراستادان فراگرفت و سرانجام با فراگيري فقه و اصول به درجه اجتهاد رسيد. ازسيد موسي طالقاني يك ديوان شعربجاي مانده است.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    2
    11

    اهواز

    10
    21

    تبريز

    -3
    6

    شيراز

    3
    14

    مشهد

    0
    15

    بندرعباس

    14
    24

    کرمان

    -1
    15

    اصفهان

    -5
    12

    يزد

    3
    16

    کرمانشاه

    0
    8

    اراک

    -6
    3

    رشت

    7
    13

    دبی

    18
    24

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1465 تومان
    1080 تومان
    1730 تومان
    1310 تومان
    288 تومان
    299 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    354000 تومان
    178000 تومان
    91000 تومان
    412000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح قديم:

     

    اوقات شرعي (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:39
    طلوع خورشيد : 07:07
    اذان ظهر : 12:17
    غروب خورشيد : 17:27
    اذان مغرب : 17:48
    نيمه شب شرعي : 23:33
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Reader's Digest 
    فوریه 2011

    جديدترين شماره از مجله
    Reader's Digest

    تاريخ انتشار: فوریه 2011
    تعداد صفحات مجله: 196
    حجم فايل: 42 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينکهاي دانلود غيرمستقيم، از سايت محبوب «هات فایل» مي باشند.


     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    رونمایی از نمایشگر فوق باریک
     و منعطف AMOLEDسامسونگ

    کاروان سامسونگ در صبح دوم نمايشگاه CES با در دست داشتن صفحه نمايشگر فوق نازک منعطف خود نظر بازديد کنندگان زیادی را به خود جلب کرد.
    این صفحه نمایشگر 4.5 اینچی از نوع AMOLED بسیار زيبا و شفاف به نظر می رسد و می تواند همانند یک ورقه کاغذ به راحتی لوله شود و استوانه سيگاری شکلی با قطر يک سانتیمتر را ایجاد کند.
    اين محصول از نوع WVGA است و رزولوشن آن 480*840 پيکسل می باشد. سامسونگ می گوید از این نمايشگر منعطف جديد خود در ساخت اسمارت فون ها و تبلت هایی که کلید توليد آنها در سال 2011 زده می شود، استفاده خواهد کرد.


    ویژگی منعطف بودن نمايشگر ها از ضخامت های بسیار بسيار اندک آنها ناشی می شود. ضخامت اين نمایشگر نيز تنها 0.3 میلیمتر است و اگر از لبه به آن با دقت نگاه شود، می توان تنها يک خط به چشم دید. در ساخت قالب این نمايشگر از يک زیر لايه پلاستیکی ويژه استفاده شده و لايه AMOLED بر روی يک فویل استيل نصب شده است.
    به نظر می رسد که در آینده ای نه چندان دور بتوانيم گوشی موبايل خود را لوله کنيم و آن را همانند یک خودکار سر جيب و يا شايد هم پشت گوش خود بگذرایم!

     

    RED دوربینی برای هالیوودی ها

    اگر در صنعت فیلم سازی اطلاعات به روزی نداشته باشید و از شما بخواهند چند دوربین حرفه ای را نام ببرید، شما هم سونی، پاناسونیک، کانن و شاید چند برند دیگر را نام ببرید. و اگر RED جزو آنها نیست، با خواندن این مطلب دود از سرتان بلند می شود.
    ‎شرکت RED که از تولید کننده های دوربین های دیجیتال سینماتوگرافی حرفه ای است، در نمایشگاه امسال مدل اسکارلت خود را رونمایی کرد، که با آن می توان تصویری با رزولوشن ۳۰۷۲ در ۱۶۲۰ پیکسل با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کرد.
    ‎این دوربین قابلیت اضافه کردن تجهیزات جانبی به صورت ماژولار را دارد ، تجهیزاتی از قبیل SSD و تجهیزات حرفه ای صدابرداری جزو ماژول های انتخابی دستگاه هستند.
    ‎هنوز از قیمت نهایی این دوربین حرفه ای خبری نیست، ولی فکر می کنم باید به دیدن عکس اش قانع باشیم. ‎اسکارلت، خواهر کوچک بقیه دوربین های این شرکت است. به عنوان مثال دوربین EPIC 617 که تنها ۵۳ هزار دلار قیمت دارد، می تواند تصویری با رزولوشن ۲۸۰۰۰ در ۹۳۳۴ پیکسل را با نرخ تبادل اطلاعات ۵۰۰ مگابایت در ثانیه ضبط کند.
    ‎فیلم The Hobbit به کارگردانی پیتر جکسون هم از ۳۰ دستگاه دوربین EPIC برای تصویربرداری کمک می گیرد.

     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    استرس شغلی و سلامت روانی

    مشاغل و حرفه ها بخش مهمی از زندگی ما هستند همراه با ایجاد یک منبع درآمد مشاغل به ما کمک می کنند تا خواسته های شخصی خود را برآورده کنیم. شبکه های اجتماعی شکل دهیم و به جامعه خدمت کنیم.


    ● استرس در کار
    حتی شغل های رویایی هم دارای لحظه های پراسترس انتظارات کاری و سایر مسئولیت ها می باشند. برای برخی افراد استرس محرکی است که انجام بعضی کارها را حتمی می سازد. به هر حال استرس محیط کاری می تواند به راحتی زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد ممکن است به طور مداوم در مورد یک پروژه خاص نگران باشید از رفتار نادرست یک همکار یا سرپرست احساس ناخوشایندی داشته باشید یا آگاهانه و به امید کسب یک ترفیع بیش از حد توانتان کاری را بپذیرید.
    چنانچه شغلتان را در راس همه امور خود قرار دهید روابط شخصی تان تحت تاثیر قرار گرفته و با فشارهای کاری ادغام می شود. از کار برکنار شدن تغییرات مدیریتی و سازماندهی می تواند امنیت شغلی فرد را آشفته سازد مطالعه یک محقق نشان داده است که تنها شایعه ای در مورد تعطیلی کارخانه باعث افزایش فشار خون و تپش قلب کارگران شد. همچنین تحقیقات نشان می داد که صدمات وآسیب های محیط کاری در سازمان ها و شرکت هایی که با سمت خصوصی شدن پیش می روند افزایش می یابد.


    ● چه می توان کرد؟
    خوشبختانه راه های زیادی برای کنترل استرس شغلی وجود دارد. یکی از بهترین روش ها تغذیه مناسب است همچنین می توان از راه های زیر هم استفاده نمایید:
    ۱) از بیشترین مقدار تنفس واستراحت در یک روز کاری بهره ببرید حتی ۱۰ دقیقه استراحت به دیدگاه ذهنی شما طراوت می بخشد قدری پیاده روی کنید. چشم هایتان را به آرامی ببندید وچند نفس عمیق بکشید.
    ۲) استانداردهای قابل قبولی را برای خود و دیگران در نظر بگیرید. انتظار کمال مطلوب را نداشته باشید وبا کارفرمایتان درمورد وضعیت شغلی خود صحبت کنید.
    ۳) در کارهای گروهی شرکت کنید زیرا هم برای سلامتی بدنتان و هم برای سلامتی روانتان مطلوب است.
     

     

     

     

     

     

     
      u شير تو شير


    تونس؛ انقلاب بورژوا دمکراتیک،
    انقلاب پرولتاریا، انقلاب عربی
    و موج جدید دموکراسی
     


    ميلاد مصطفوي
    sorkhpoosh@yahoo.com

    شاید از واژه انقلاب به ذهن انقلاب طبقه کارگر و جناب کارل مارکس متبادر شود ولی انقلابات به شکلهای گوناگون بروز میکند وبه نظر می آید محدود کردن انقلابات دردهه های اخیر به یک شکل خاص انقلاب، دیگر منطقی نباشد و این انقلابات از مجموعه نارضایتی طبقات مختلف جامعه بروز میکند، چیزی که هم در انقلاب ۱۳۵۷ ایران مشاهده شد و امروز نیز انقلابی به شکل جدید در تونس رخ داده و به نظر می آید که انقلاب نیز توانایی به روز شدن وتغییر شکل دادن به مقتضیات زمانه را دارا باشد.
    انقلاب تونس برعکس انقلاب ایران یا انقلاب ۱۹۱۷ روسیه یک انقلاب ایدئولوژیگ نیست و با اینکه داعیه صدور انقلاب را ندارد ولی ممکن است در عمل منجر به ظهور انقلاباتی دیگر شود که در ادامه بحث به آن میپردازیم ولی چیزی که در تونس جالب میرسد رهبری طبقه روشنفکر ناراضی است که به دلیل مشکلات اقتصادی در طبقات پایین جامعه قرار گرفته و در کنار عوامل دیگر باعث این برونداد شده است از این طبقه شاید بتوان به روشنفکران بی مایه نام برد .
    بعد خروج زین العابدین بن علی از تونس فعلاً حاکمیت دست میانه رو هاست که فرصتی است برای تونس که از بروز هیجانات انقلابی جلوگیری شود وزمینه را برای بسط یک دموکراسی واقعی و انجام انتخابات دموکراتیک فراهم نماید .
    اگر بار این انقلاب سالم به مقصد برسد میتوان انتظار انقلاباتی دیگر را در کشورهای دیگر منطقه شمال آفریقا و حتی خاورمیانه داشت که هانتینگتون در نظریاتش ازآن به نام موج دموکراسی یاد میکند که انقلاب خاصیت اشاعه را داراست به خصوص در کشورهای همجوار کشوری که مردمانش دست به تغییر زده اند .
    مصر و الجزایر از جمله کشورهایست که زمینه برای بروز چنین دست انقلاباتی که توسط عام مردم وبدون وجود یک گروه اپوزیسیون مسلط صورت پذیرفته را دارا هستند . پس باید نشست و دید که تونس میتوانند شروع کننده موج جدید دموکراسی باشد یا خیر.
    آدرس من در فیس بوک
    http://www.facebook.com/milad.mostafavi
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    برای فنگ شویی آشپزخانه چه کارهایی باید انجام بدهیم یا انجام ندهیم؟

    دست اندر کاران فنگ شویی آشپزخانه را استعاره ای از سلامت افراد می دانند. هر چقدر این محیط گرم تر، پذیرنده تر، تمیز تر و کارا تر باشد، شما سالمتر خواهید بود. اگر شما می خواهید که از لحاظ احساسی، فیزیکی و معنوی بیشتر پیشرفت کنید به پیشنهادات زیر دقت کنید تا فنگ شویی خوبی برای آشپز خانه تان فراهم آورید.

    ● فنگ شویی آشپزخانه ها " باید ها و نباید ها"

    ▪ باید: از اجاق گازتان بیش از حد استفاده کنید چرا که اجاق بیانگر توانایی شما برای بالا بردن پتانسیلتان است. هر چه بیشتر آشپزی کنید، خیلی آسانتر می توانید از فواید فنگ شویی در برای سلامتی، ثروت و عشق لذت ببرید.

    ▪ نباید: چاقو ها و قیچی های تیز را در معرض نمایش نگذارید. حالت انرژی برنده این اشیا می تواند مشاجره، دلواپسی و اضطراب به همراه بیاورد. چاقو ها را در یک جعبه چوبی قرار دهید و قیچی ها را در قفسه بگذارید.

    ▪ باید: از میوه ها و غذا های تازه لذت ببرید. غذای سالم به دیگران تعارف کردن این امکان را به افراد می دهد تا بدانند که آشپز خانه شما جایی است که در آن می توانند تغذیه شوند و پرورش یابند. یک ظرف بزرگ میوه تازه می تواند از لحاظ سلامت بدنی و روحی شما را تامین کند.

    ▪ نباید: اجازه ندهید که آشپزخانه در هم و بر هم شود. می تواند باری را بر روی زندگی شما تحمیل کند. اگر شما می خواهید که این بار را بردارید؛ در هم و بر همی های درون کابینت را تمیز کنید و وسائل زائد را بردارید و درون کشو ها و کمد ها را خلوت کنید. انباری خود را مرتب کنید و پیشخوان ها را از هر گونه وسیله ای که در طول روز بلا استفاده است، خالی کنید.

    ▪ باید: یک کمد برای وسایل اضافی داشته باشید خیلی خوب است که وسیله ای برای نگهداری وسایل عجیب و غریب در خانه داشته باشید و آشپزخانه جای محسوسی برای این کار است. فقط به خاطر داشته باشید که این کمد باید به دقت مرتب شده باشد. روی آن دسته از کمد هایی سرمایه گذاری کنید که برای هر گونه وسیله ای مثل طناب، کلید، باتری ها و چسب های قطره ای و هر چیزی که می خواهید در آنجا بیندازید، جایی وجود دارد.

    ▪ نباید: وسایل سنگین را روی هم قرار ندهید. این باعث می شود که مدام احساس خستگی و دستپاچگی بکنید. اگر ماهی تابه و قابلمه هایتان را روی هم انبار کرده اید آن قفسه را جایی وصل کنید که مجبور نباشید زیر آن کار کنید یا بنیشینید.

    ▪ باید: باید تصویر واضحی از ورودی داشته باشید و این کار نه تنها باعث می شود که در هنگام آشپزی احساس آرامش بیشتری بکنید بلکه باعث می شود که بتوانید شانس های دیگر زندگی را هم کشف کنید. اگر اجاق گاز شما رو بروی دیوار قرار گرفته آینه ای قرار دهید تا بازتابی از ورودی داشته باشد. حتی کتری براق روی اجاق گاز هم می تواند این کار را انجام دهد. چرا که سطح آن براق است و می تواند هر حرکتی را در پشت سر شما را نشان دهد.

    ▪ نباید: آب در روی اجاق به مدت طولانی قرار ندهید. این امر می تواند شما را افسرده کند و نیرویتان را برای زندگی بگیرد. هر زمانی که کارتان با کتری تمام شد، آب آن را خالی کنید.

    ▪ باید: مطمئین شوید که لوله های شما به درستی کار می کنند. لوله هایی که آب می دهند و شیر آب هایی که چکه می کنند نشان دهنده این مطلب است که ثروت از زندگی شما می رود.

    ▪ نباید: یادتان نرود که یک نشیمن بسیار راحت در آشپزخانه تان درست کنید هر چه آشپزخانه تان آرامتر و راحت تر باشد راحت تر می توانید عشق و حمایتی که احتیاج دارید تا با آن پیشرفت به پیشرفت برسید را به دست آورید.
     

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    نکات طلایی آرایش صورت در زمستان

    سبک آرایش صورت نیز مثل لباس باید در هر فصل تغیر کند، مخصوصا در زمستان که هوا سرد است و رنگ و مواد آرایشی نیز باید طور دیگری انتخاب شود.
    معمولا در این فصل مجلات مد پر از عکس مدل‌هایی است با لباس های گرم که آرایش چشم و لب تیره‌ای دارند. 
    اگر شما هم به این سبک آرایش در فصل‌های سرد علاقمند هستید، می‌توانید بدون استفاده از آرایش خیلی زیاد ظاهری مد و شیک داشته باشید. ما در اینجا نکات اساسی این نوع آرایش را برای شما بیان می کنیم:

    ²کرم پودر:
    ازآنجایی که در فصل سرما پوست خشک می‌شود، از کرم‌هایی با میزان مرطوب‌کنندگی بیشتر استفاده کنید. شما با همان آرایش و میزان مرطوب‌کنندگی که قبلا انجام می‌دادید، نمی‌توانید پوسته‌پوسته‌شدن پوست ناشی از سرما را بپوشانید.
    کرم پودرتان را از نوع مایع انتخاب کنید. اگر از نوع پودری استفاه می‌کنید قبل از آن چند قطره آب به صورتتان اسپری کنید و بعد از آن پودر به صورتتان بزنید.
    اگر پوست شما در این فصل قرمز می‌شود از کرم پودرهایی که پوشانندگی بیشتری دارند استفاده کنید تا هر نوع قرمزی و لکه روی پوست را در این فصل سرد سال بپوشاند.

    ²آرایش چشم ها:
    سایه های چشم تیره و مات انتخاب کنید. چشمی که هم در بالا و هم در قسمت پایین پلک با سایه چشم آرایش می‌شود، برای فصل زمستان بسیار شیک و مد است.
    سایه های دودی، مسی، آبی دریایی، قهوه‌ای طلایی، زرشکی و ارغوانی برای این فصل مناسب است.
    یک خط چشم تیره پررنگ انتخاب کنید تا آرایش شما را تکمیل کند رنگ خاکستری و سیاه گزینه‌های بدون ریسک و خوبی هستند. اگر معمولا از خط چشم مایع استفاده نمی کنید، حالا زمان خوبی برای شروع آن است.
    ریمل مشکی غلیظ برای این فصل از همه چیز مهمتر است. می توانید فقط مژه های بالای چشمتان را فر بزنید و بعد ریمل غلیظ به کار ببرید.

    ²آرایش لب ها:
    رژ لب‌های تیره و خوشرنگ انتخاب کنید. رنگ‌های تند مثل شاه توتی، قرمز انگوری، عسلی و یاقوتی رنگ‌های خوبی برای زمستان هستند.
    قبل از زدن رژ لبهایتان را با کمی کرم مرطوب کننده و نرم کننده مرطوب کنید تا پوسته، ترک و خشکی‌های ناخوشایند فصل زمستان را از بین ببرد.
     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    آداب لباس پوشیدن در خانه

    در خانه باز می شود؛ مثل همیشه رأس ساعت، آقای شوهر از در وارد می شود. خنده اش می گیرد. خبری هست؟ نه! هیچ خبری نیست و نه قرار است باشد اما خانه مثل همیشه نیست. بچه ها هم حتی عوض شده اند. دلشان می خواهد بی خود بخندند. مادر را که نگاه می کنند بیشتر خنده شان می گیرد... چه خبر است؟

    ▪ ایستگاه
    زن مثل همیشه نیست. از کنار آینه بی تفاوت نمی گذرد. می ایستد. نگاهی به خود می کند، به صورتش؛ به دایره گردی که زیرگرد خستگی مخفی شده، و همه چیز از اینجا آغاز می شود؛ از نگاه کردن به خود.

    ▪ مدار صفر درجه
    نگاه کن، نه به آسمان و نه به زمین، بلکه به خودت. آن هم نه از روی عکس ها و میان جمع پر هیاهوی آدم های داخل فیلم، بلکه از صفحه آینه!
    فرقی نمی کند این نگاه را من با نشانی یک پدر به آینه بیندازم یا تو به نام یک مادر یا شما که مادر بزرگ یا پدر بزرگ یا بچه این خانه هستید. وقتی من و شما در هر جایگاهی که قرار گرفته ایم نگاهی تازه به خود می اندازیم و قبل از اینکه دیگران ما را ببینند خودمان را می بینیم، اتفاقی که چون سکه ای با لب های کج در گلوی زندگی مان گیر کرده؛ رها می شود و ما را با خود می برد...
    یکی از این راه ها تغییر نوع پوشش در خانه است. در حالی که ادعا می کنیم افراد خانواده بیشترین درجه اهمیت را برای ما دارند، اما اگر این طور است چرا ما بدترین پوشش را در میان این عزیزترین ها داریم؟ هر چند نمی توان انتظار داشت با کت و شلوار و لباس شب در خانه گشت اما بی تفاوتی کامل به لباس هایی که می پوشیم هم می تواند رنگ و لعاب زندگی مان را بگیرد. اگر نمی خواهید این اتفاق بیفتد رموز زیر را به خاطر بسپارید.

    ۱) لباس هایتان را طبقه بندی کنید
    همان طور که لباس هایتان را برای مراسم ختم، عروسی، مهمانی های کوچک و بزرگ تقسیم بندی می کنید، این برنامه ریزی را برای لباس های خانگی خود هم داشته باشید، به این صورت که حتما لباسی برای نظافت خانه در نظر بگیرید. همچنین از پیشبند برای پخت غذا استفاده کنید و به این تقسیم بندی، لباس خواب را هم اضافه کنید.

    ۲) هماهنگ بپوشید
    نگاهی به لباس های خانگی که در کمد دارید بیندازید و ببینید کدام یک از این بلوز و شلوارها می توانند با همدیگر پوشیده شوند و به قول معروف ست شوند. با این نگاه، لباس هایی که احتیاج به کامل شدن را دارند انتخاب کنید.

    ۳) حواستان به جنس لباس باشد
    هر لباسی که می خرید باید جنس خوبی داشته باشد. اما این نکته درباره لباس های خانگی برخلاف تصور عموم مهم تر است چرا که این لباس ها بیشتر کثیف می شوند و احتیاج به شست وشوی بیشتری پیدا می کنند. پس گول قیمت ارزان را نخورید و سعی کنید آنچه می خرید جنس خوبی داشته باشد تا به زودی کهنه و بی رنگ و رو نشود.

    ۴) در خانه، رنگی تر بپوشید
    هر کدام از ما یک ردیف رنگی خاص در ذهن داریم اما خانه فضایی است که چهار دیواری بودن و اختیاری بودنش این اجازه و جرأت را به ما می دهد تا رنگ های دیگر را هم امتحان کنیم و رنگ های جدید را هم کثیف کنیم و در نگاه دیگران به خودمان تغییری ایجاد کنیم.
     

     

     

     

     

     
      u تغذيه، سلامتي و تناسب اندام


    کله پاچه خورها، بخوانند...

    وقتی هوا سرد می‌ شود تمایل افراد به خوردن غذاهای گرم و پُرکالری بیشتر می ‌شود. کله پاچه یکی از این نوع غذاها است. غذایی سنتی و ایرانی که در طول سال نیز طرفداران خاص خود را دارد و اغلب غذای محبوب نسل قدیم است و البته طبع نسل جوان نیز آن را می‌ پسندد.
    این غذا بسیار چرب و پُرانرژی است. ویژگی اصلی این غذا پروتئین بالا و باکیفیت آن است. پروتئین ‌ها مواد مغذی ‌ای هستند که در رشد، ترمیم و ساخت سلول ‌ها و بافت ‌های بدن نقش مهمی به عهده دارند و مصرف نوع حیوانی آن ها به مقدار لازم برای تمام گروه‌ های سنی توصیه می ‌شود.
    به طور کلی کله پاچه از پختن سر، دست و پای گوسفند تهیه می ‌شود. اجزای این غذا نیز شامل بناگوش، زبان، مغز، چشم، گوشت صورت و پاچه است. آب این غذا به عنوان پیش‌ غذا به‌همراه نان خورده می‌ شود. کله ‌پاچه غذایی دیرپز بوده و طبخ آن زمان زیادی طول می ‌کشد. این غذا را گاه برای هضم سریع ‌تر با آبلیمو و دارچین میل می‌ کنند و بهترین زمان مصرف آن نیز صبح است. مصرف نامتعادل و نابجای غذاهایی چون کله ‌پاچه به دلیل چربی‌ های اشباع و کلسترول بالا می ‌توانند خواب شبانه را مختل کنند. این غذا به دلیل آن که سنگین و دیرهضم است باعث مشکلات گوارشی و کم‌ خوابی می ‌شود.

    P کله‌ پاچه سرشار از کلسترول
    کله‌ پاچه با وجود مواد مغذی، سرشار از کلسترول است. کلسترول یک نوع چربی است که می ‌تواند در رگ‌ های خونی شما رسوب کند و باعث انسداد آن ها شود. اگر این انسداد در عروق ظریف خون ‌رسانی قلب و مغز رخ دهد، باعث ایجاد سکته قلبی و مغزی می‌ شود. از طرف دیگر کلسترول می‌ تواند زمینه بروز بیماری‌ هایی چون چربی خون، فشار خون، چاقی، دیابت و نقرس را افزایش دهد، اما با وجود این گوشزدها از سوی متخصصان متاسفانه در برخی استان ‌های غربی به دلیل فراوانی دام و سنت ‌های رایج غذایی این توصیه نادیده گرفته می ‌شود.
    ساکنان این مناطق در دهه ‌های گذشته در چارچوب سبک زندگی عشایری یا کشاورزی به کارهای طاقت ‌فرسایی می ‌پرداختند، ولی امروزه که زندگی ساکن ‌تر و تحرک کمتر و کار بدنی محدود شده است باید در انتظار عواقب مصرف این نوع فرآورده‌ ها بود.
    مقدار کلسترول مغز گاو و گوسفند بیش از دیگر مواد غذایی است، به طوری که یک وعده مغز گاو به وزن حدود 120 گرم بیشتر از 2000 میلی‌ گرم کلسترول دارد. در 100 گرم آن نیز 130 کالری انرژی نهفته است. البته ناگفته نماند که یکی از امتیازات مثبت مغز دام این است که منبع فوق ‌العاده ویتامین B12 شمرده می ‌شود.
    زبان گوساله و گوسفند انباشته از چربی بوده و مقدار زیادی از اغلب ویتامین ‌های B به ویژه ویتامین B12 را دارد. در 100 گرم زبان گوساله 130 کالری و در 100 گرم زبان گوسفند 260 کالری انرژی نهفته است.

    P افراد بالای 30 سال کله پاچه نخورند
    حجم بالای اسیدهای چرب ترانس در سوپ سیرابی و کله پاچه برای بدن مُضر است. در صورت تمایل به مصرف کله پاچه و سیرابی باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گفت، به طور مثال مصرف این ماده غذایی برای افراد بالای 30 سال توصیه نمی‌ شود؛ همچنین افرادی که دارای تحرک کم هستند بهتر است کله پاچه و سیرابی مصرف نکنند.
    هر چند کله پاچه دارای حجم بالایی از پروتئین است، اما معمولا در سوپی غوطه ور است که دارای مقادیر زیادی اسیدهای چرب ترانس است که به ‌شدت تاثیر منفی بر سلامت مصرف کننده دارد.
    همچنین چربی‌ های اشباع شده جز جدایی ناپذیری از این ماده ی غذایی است که برای بدن مُضر است.
    مصرف کله پاچه از سوی دیگر پروسه هضم مواد غذایی را با مشکل مواجه می‌ کند؛ به طور مثال پس از مصرف این ماده غذایی تا مدت ها احساس گرسنگی به فرد دست نمی دهد زیرا به راحتی هضم نمی شود.

    P بیماران قلبی جگر و کله پاچه نخورند
    قلب عضوی است که شامل قسمت ‌های مختلف عضله، دریچه و سیستم الکتریکی است؛ آن چه که امروزه از آن به عنوان بیماری قلبی عروقی بحث می ‌شود، انسداد و اشکال در سیستم عروقی قلب است که به آن بیماری عروق کرونر یا آنژین صدری یا سکته‌ های قلبی گفته می‌ شود.
    عواملی که منجر به بیماری ‌های قلبی می‌ شوند به آن ها عوامل خطر می‌ گویند. یعنی عواملی که اگر در یک فرد وجود داشته باشند، احتمال بیماری نسبت به فردی که این عوامل را ندارد، افزایش پیدا می‌ کند.
    عوامل خطرساز بیماری‌های قلبی به دو گروه تقسیم می شوند:
    عوامل غیرقابل کنترل شامل: سن، جنس و زمینه وراثتی
    عوامل قابل کنترل که شناخت این گروه از عوامل خطر اهمیت زیادی دارد چون با کنترل آن ها می ‌توان از بیماری قلبی پیشگیری کرد. این عوامل شامل: چربی خون بالا، چاقی و اضافه وزن، فشار خون بالا، سیگار، دیابت، کم تحرکی، استرس و رژیم غذایی ناسالم است.
    با توجه به عوامل خطر ذکر شده با جلوگیری از ایجاد این عوامل یا در صورت وجود، کنترل و اصلاح آن ها می ‌توان قلب سالمی داشت.
    بهترین رژیم غذایی برای پیشگیری از بیماری قلبی، رژیم غذایی سالم از نظر قلب حاوی میوه و سبزیجات فراوان، لبنیات فراوان، حبوبات و انواع فیبرها است.
    رژیم غذایی خوب باید چربی کمتری داشته باشد، پس مصرف جگر و کله پاچه در بیماران قلبی به هیچ وجه توصیه نمی‌ شود و افراد سالم هم باید به مقدار کمی از آن اکتفا کنند.

    P خرید کله پاچه:
    کله ‌پاچه ‌های ارزان در واقع کله گوسفند نیستند، بلکه کله میش و بز هستند که بسیار دیرپز بوده و نسبت به کله گوسفند طعم چندان مطبوعی ندارند.
    برای خرید مغز حیوان حواس تان باشد که رنگ مغز اصلا نشان‌ دهنده ی سلامت یا عدم سلامت آن نیست، زیرا رنگ آن به نژاد دام و تغذیه ی آن بستگی دارد. اما نکته ی قابل توجه آن که اگر مغز مانده باشد ظاهری وارفته، خشک و متلاشی دارد. برای خرید کله پاچه خام حتما انواعی را که دارای بسته ‌بندی بهداشتی، تاریخ مصرف و مجوز بهداشت هستند، انتخاب کنید.
    اگر حیوانی بیمار یا مبتلا به بیماری جنون گاوی باشد این بیماری می‌ تواند از فرآورده ‌های آن به مصرف ‌کننده منتقل شود و کشنده باشد. بر این اساس از خرید کله‌ پاچه ‌ای که به صورت غیرمجاز در شرایط غیربهداشتی، خارج از یخچال و به صورت روباز در مجاورت حشرات موذی و کنار خیابان‌ های پُررفت و آمد عرضه می ‌شوند، اجتناب کنید.
    استشمام هر نوع بوی غیرطبیعی و نامطبوع مانند ترشیدگی، عفونت، گندیدگی، تعفن یا هرگونه تغییر رنگ، علامت فساد این فرآورده است و از خرید آن بپرهیزید.

    -----------------------------------------
    منابع:
    فاخره بهبهانی - جام‌ جم
    دکتر کیومرث دانشور – ایسنا
    دکتر طوبی کاظمی - متخصص قلب و عروق

     

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    راهنماي خريد لباس زير سالم


     

    همان‌اندازه که با انتخاب صحیح یک لباس و پوشیدن آن زیبایی شما افزایش می‌یابد، به همان‌اندازه با یک انتخاب نادرست در خرید لباس و پوشیدن آن باعث می‌شوید که ظاهرتان بد به نظر برسد.
    مساله ی لباس زیر حتی مهم تر از انتخاب لباس می‌باشد زیرا اگر شما لباس زیر بدی را انتخاب کنید حتی اگر لباس فوق العاده را به تن داشته باشید اما باز هم بد جلوه می‌کنید

    حال به نکاتی که در این مقاله آورده شده است دقت بفرمایید:
    لباس زیر‌هایی با جنس دانتل ، یا لباس زیر‌های که دارای خاصیت انعطاف پذیری هستند بهترین جنس و بافت برای لباس زیر هستند.

    * لباس زیر‌هایی که به طور روزمره و در طول روز از آنها استفاده می‌کنیم باید دارای چه مشخصاتی باشند؟
    برای لباس زیر‌هایی که در قصد دارید در طول روز از آنها استفاده کنید توصیه می‌کنیم لباس زیر‌هایی باشند که دارای حنس طبیعی باشند ، از جنس‌هایی که دارای مواد ترکیبی مانند پلاستیک و... هستند استقاده ننمایید چون شما یک مدت طولانی از صبح تا شب می‌خواهید از این لباس زیر‌های استقاده کنید این جنس باعث می‌شود که شما در طول روز احساس ناراحتی داشته باشید.
    شما می‌توانید از مدل‌های مختلف لباس زیری که تمایل دارید در طول روز استفاده نمایید تا بتوانید به راحتی و بدون هیچ کونه اذیتی به کارهای روزمره‌تان برسید.

    * لباس زیر‌هایی که برای رفتن به یک جشن باید استفاده کنید باید دارای چه شرایطی باشند؟
    اگر لباسی را که قصد دارید بپوشید دکلته و یا لباس‌هایی در این سبک می‌باشد بهتر است از لباس زیر‌هایی با جنس دانتل استفاده نمایید زیرا این جنس باعث می‌شود که بالاتنه شما جالب تر و بهتر به نطر برسد.
    اگر لباسی که می‌خواهید بپوشید دارای بالا تنه ی لختی می‌باشد و شما بالا تنه ی کوچکی دارید توصیه می‌کنیم از لباس زیر‌هایی استفاده نمایید که مخصوص بالاتنه کوچک هستند زیرا در این لباس زیر‌های لایه‌ها و پوشش‌های خاصی وجود دارد که باعث می‌شود ، کمی بالاتنه شما بزرگ تر به نطر برسد.زیرا در لباس‌های که دارا ی بالا تنه ی لختی هستند بیشترین و اولین قسمتی که دیده می‌شود بالاتنه شما می‌باشند.

    اکنون به نحوه ی نگهداری از لباس زیر می‌پردازیم :
    لباس زیر خود را با دست بشویید یا اگر توسط ماشین لباس شویی این کار انجام می‌دهید بهتر است برنامه ی ماشین لباس شویی را بر روی لباس‌های حساس قرار دهید زیرا اگر برنامه ی و دمای بالاتری را انتخاب کنید باعث می‌شود تا بافت لباس زیر‌تان آسیب ببیند و زود از بین برود.
    آدم براي اينکه تميز و مرتب به‌نظر برسد معمولا سعي مي‌کند ظاهري آراسته داشته باشد و لباس‌هايي مرتب و تميز بپوشد ولي متخصصان پوست معتقدند که لباس زير هم به همان اندازه در سلامت و بهداشت افراد موثر است. اين لباس‌ها در تماس نزديکي با پوست ما هستند و اين باعث مي‌شود که در صورت رسيدگي نکردن به آنها منشأ انواع حساسيت‌ها و عفونت‌هاي قارچي شوند.
    در کشورهاي توسعه‌يافته، تمهيدات و استاندارهاي خاصي را براي توليد لباس زير رعايت مي‌کنند؛‌ مثلا بهترين الياف را جهت بافت پارچه‌هاي اين گروه از لباس‌ها تهيه کرده و با مواد کاملا بهداشتي و استاندارد، رنگ و تکميل مي‌نمايند. به همين دليل، قيمت اين لباس‌ها بالا مي‌رود. لباس‌زير‌هايي با جنس دانتل يا آنهايي که داراي خاصيت انعطاف‌پذيري هستند بهترين جنس و بافت محسوب مي‌شوند. اگر با اين جنس راحت نيستيد، ما انواع نخي را به شما پيشنهاد مي‌کنيم که حساسيت پوستي کمتري ايجاد مي‌کند.

    :: هم زياد، هم تميز
    لباس زير از کالاهاي مصرفي است که بايد آن را زود به زود نو کرد و زياد هم بايد داشت. اگر لباس زير به اندازه کافي داشته باشيد، آن را زود به زود عوض مي‌کنيد و به راحتي هم آن را دور مي‌اندازيد. خيلي‌ها به دليل اينکه لباس زيرشان در معرض ديد ديگران نيست، آن را تا چند سال به بدترين وضع نگه مي‌دارند. شما خيلي محترم‌ايد و لباس زيرتان هم بايد در شأن‌تان باشد. هر از گاهي لباس‌هاي زير خود را بجوشانيد تا آلودگي آن به طور کامل از بين برود. لباس زير خود را تعمير کنيد و همچنين مي‌توانيد براي خود لباس زير بدوزيد. در عين حال مي‌توانيد براي از بين بردن ميکروب‌هاي آن لباس زيرتان را بعد از شستشو و پيش از پوشيدن اتو کنيد.

    :: برويد سراغ الياف طبيعي
    لباس زير‌هايي که قصد داريد در طول روز از آنها استفاده کنيد بهتر است داراي جنس طبيعي باشند. از جنس‌هايي که داراي مواد ترکيبي مانند پلاستيک و... هستند استفاده نکنيد چون شما يک مدت طولاني از صبح تا شب مي‌خواهيد از اين لباس زير‌هاي استفاده کنيد اين جنس باعث مي‌شود که شما در طول روز احساس ناراحتي داشته باشيد.

    :: با دست بشوييد
    لباس زير خودتان را با دست بشوييد يا اگر توسط ماشين لباس‌شويي اين کار را انجام مي‌دهيد بهتر است برنامه ماشين لباس‌شويي را بر روي لباس‌هاي حساس قرار دهيد زيرا اگر برنامه و دماي بالاتري را انتخاب کنيد باعث مي‌شود بافت لباس زير‌تان آسيب ببيند و زودتر از بين برود.

    :: فرار از باکتري و قارچ
    هر روز لباس زيرتان را عوض کنيد و منتظر حمام رفتن نمانيد؛ در غير اين صورت به راحتي دچار انواع قارچ‌هاي پوستي و خارش و حساسيت خواهيد شد. قارچ‌ها در محيط گرم و مرطوب به راحتي رشد مي‌کنند بهتر است براي کاهش دادن احتمال ابتلا به اين قارچ‌هاي پوستي از محلول‌هاي ضدعفوني کننده ويژه بانوان و آقايان استفاده کنيد و پس از استفاده از آب از دستمال کاغذي استفاده کنيد تا رطوبت محيط را نيز کاهش دهيد. از سوي ديگر بهتر است لباس زير بانوان و آقايان جدا از هم شسته و خشک شود و در صورت امکان در نور مستقيم آفتاب خشک شود تا ميکروب‌هاي آن بيشتر از بين بروند.

    :: لباس‌هاي زير نايلوني نخريد
    لباس زير نايلوني به علت ايجاد تعريق زياد امكان ابتلا به قارچ پوستي را افزايش مي‌دهد.
    لكه‌هاي ناشي از قارچ معمولا به رنگ قهوه‌اي روشن است و حدود دو يا سه سانت قطر داشته و حالت پوسته‌دهي مختصري نيز دارد. امكان بروز اين بيماري در اطفال و جوانان شايع‌تر است. تشخيص اين بيماري از طريق نمونه‌برداري از سطح پوست و بررسي آن به وسيله ميكروسكوپ امكان‌پذير است. درمان لكه‌هاي ناشي از قارچ با استفاده از شامپوها و داروهاي پوستي و موضعي ضدقارچ انجام مي‌شود، در صورت گستردگي بيماري، استفاده از داروهاي خوراكي ضدقارچ نيز براي درمان ضروري است. براي درمان ريشه‌اي بيماري قارچ ممكن است به يك دوره طولاني نياز باشد.

    :: اندازه هم مهم است
    لباس تنگ عروق پوست را تحت تاثير قرار داده و در قسمت‌هايي مانع‌ ‌گردش صحيح خون مي‌شود به‌خصوص اگر تنگي لباس‌ ‌در ناحيه لگن،‌ ‌زانو، سينه و حلقه آستين‌ها باشد.
    همين اختلال جريان خون باعث همان عارضه شايع لباس‌هاي تنگ مي‌شود، يعني کوفتگي و خستگي. البته گاهي اين تنگي به حدي زياد مي‌شود که قسمت‌هايي از پوست کبود مي‌شود. يکي ديگر از مشکلات لباس‌هاي تنگ مشکلات گوارشي است. درواقع لباس تنگ حرکات دودي (حرکات‌ ‌کرم‌گونه) دستگاه گوارش را مختل مي‌کند و موجب تجمع گاز در معده و نفخ شکم مي‌شود‌ ‌که معمولا با درد شکم همراه است. همچنين پوشيدن‌ لباس‌ زير تنگ‌ و بدون‌ تبادل‌ هوا باعث افزايش احتمال ابتلا به عفونت مثانه در زنان مي‌شود. يکي ديگر از عوارض لباس‌هاي تنگ نوعي کهير به نام کهير فشاري است. اين نوع کهير در اثر فشار موضعي بر بدن مثل پوشيدن لباس‌هاي تنگ ايجاد مي‌شود.

    :: از تاناکورا لباس نخريد
    هنگام خريد تمام لباس‌هاي ورزشي و تمامي‌ لباس‌هاي زير و لباس خواب بايد در نظر داشته باشيد که اين لباس‌ها از جنسي تهيه شده باشند که بدن کمترين واکنش‌هاي حساسيتي را نسبت به آنها داشته باشد. در اين رابطه محصولات نخي و کتاني بهترين جنس هاي پيشنهادي هستند و از خريد لباس هاي زيري که از مواد نايلوني و مصنوعي تهيه شده اند بايد پرهيز شود. در صورت خريد اين لباس ها بايد دقت کنيد که حداقل لايه داخلي آنها از چه جنسي بوده و آيا در تهيه آنها استانداردهاي لازم رعايت شده است يا نه؟ بهتر است براي خريد اين لباس ها از فروشگاه هاي معتبر و يا کارگاه هاي توليدي که محصولات آنها مورد تاييد وزارت بهداشت است استفاده کنيد. در ضمن از خريد اين‌گونه لباس ها از فروشگاه هاي تاناکورا جدا خودداري کنيد که در اين صورت احتمال انتقال انواع بيماري هاي ويروسي و قارچي به شما وجود دارد.
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    توصیه های مشاورین در خصوص
    ایجاد تعادل در زندگی زناشویی!

    باب و شری می نویسند: " وقتی که شما یک بچه دارید، یک تغییر بزرگ در زندگی زناشویی ات رخ می دهد، وقتی گرد و غبار روی زندگی ات می نشیند، زندگی ات کاملا متفاوت با چیزی می شود که تا به حال بوده".
    جای هیچ تعجبی ندارد زمانیکه شما صاحب یک یا دو یا سه فرزند می شوید زندگ تان دستخوش تحولات بزرگ شود. در میان این تغییرات و خستگی که آن را احساس می کنید، نیاز دارید که پایه ها و بنیان زندگی تان را مستحکم کنید.
    ▪ آیا می توانید در زندگی تان تعادل ایجاد کنید؟
    ▪ آیا ایجاد تعادل در کار غیرممکن است؟
    ـ خیر، ایجاد تعادل در زندگی غیرممکن نیست.

    ● چگونه زندگی زناشویی خود را از فرزندانمان جدا کنیم؟
    شما مجبور نیستید بین فرزندانی شاد و موفق و زندگی زناشویی شاد یکی را انتخاب کنید. با داشتن اولی مطمئن باشید دومی نیز خود به خود محقق خواهد شد".
    آنها به ما چند راه پیشنهاد می کنند تا در میان خستگی و افسردگی روزانه مان زندگی زناشویی خود را نجات بدهیم:
    ▪ وقتی بعد از پاین یک روز کاری به خانه بازمی گردید به یکدیگر خوشامد بگویید. مهربانی و عشق تان را به یکدیگر نشان دهید.
    ▪ یکی از کارهای خانه را انتخاب کرده و با هم آن را انجام دهید.
    ▪ دروازه بان نباشید.
    ▪ این قانون را در خانه بگذارید که بچه ها حتما زودتر از شما به رخت خواب بروند.
    ▪ یک برنامه منظم برای رابطه زناشویی خود بگذارید تا صمیمیت تان بیشتر شود.
    ▪ فراموش نکنید که هر شب اوقاتی را با همدیگر بگذرانید.
    کارول لیندکویست دکتر روان شناس می گوید:" بهترین کاری که شما و شوهرتان می توانید برای بچه هایتان انجام دهید این است که رابطه خوب و صمیمی با یکدیگر داشته باشید و آن را به فرزندان تان نیز نشان دهید. این گونه شما تبدیل به یک الگو برای فرزندان تان می شوید و مطمئن باشید در آینده نیز بچه های شما همسران موفقی خواهند شد" .

    ● بیان عشق نهفته
    راه های ساده ای وجود دارد که شما می توانید بوسیله آن عشق خود را به همسرتان ابراز کنید. یکی از این راه ها این است که یک یادداشت عاشقانه بنویسید و آن را در جایی پنهان کنید تا همسرتان آن را پیدا کند.
     

     

     

     

     

     
      u دانش و فناوري


    بررسی Kinect ایکس باکس

    کنسول بازی Wii نه کیفیت و گرافیک 360 XBOX و PlayStation 3 را دارد و نه عناوین بازی های آن به اندازه این دو کنسول است ولی فروش کلی آن تقریبا به اندازه مجموع دو کنسول مایکروسافت و سونی است دلیل اصلی آن نیز ارائه روش جدید بازی کردن بود. در Wii بجای اینکه دکمه های دسته بازی را فشار دهید و جهت های چپ و راست دسته را برای حرکت کردن بفشارید، دست خود را به همراه کنترل گر تکان می دهید. بعنوان مثال در بازی تنیس وقتی توپ به سمت کارکتر شما در بازی می آید شما باید در مقابل تلویزیون عکس العمل نشان دهید. شتاب، قدرت و زاویه برخورد توپ همگی توسط حرکت و ضربه شما با دستی که کنترلر Wii در آن است انجام می شود. این قابلیت، کنسول Wii را همه پسند کرد بزرگ و کوچک، پیر و جوان از بازی های Wii لذت می برند. علاوه برآن بسیاری کنسول Wii را برای کارهای همچون نرمش کردن دوست دارند تصور کنید در مقابل تلویزیون ایستاده اید و با یک ورزش کار نرمش می کنید و حرکات شما توسط کنسول تجزیه و تحلیل شده و درست و غلط بودن آن به شما هشدار داده می شود.
    در این چهار سالی که Wii وارد بازار شد 75 میلیون دستگاه از این کنسول در سراسر دنیا به فروش رسید تا بالاخره مایکروسافت و سونی نیز دست به کار شدند و سعی به ساخت راه حل های مشابه کردند.
    برخلاف PlayStation Move سونی که از یک کنترلر به نام PlayStation Eye برای تشخیص و محاسبه موقیعت استفاده می کند Kinect مایکروسافت هیچ کنترلر فیزیکی ندارد که در دست خود بگیرید.
    ایده پیاده شده در Kinect این است که بدن انسان کنترلر است. بازی ها و نرم افزارهای سازگار با Kinect تصمیم می گیرند که چگونه از دوربین و میکروفون Kinect جهت پردازش حرکات و صدای شما استفاده کرده و آنها را به دستورات درون بازی تبدیل کنند.
    Kinect دارای یک دوربین RGB، یک سنسور تشخیص عمق که حرکت شما را تشخیص می دهد و یک میکروفن است. Kinect موقعیت 48 نقطه کلیدی در اناتومی بدن را می سنجد و با تشخیص و دنبال کردن حرکات این نقاط، موقعیت دقیق بدن انسان را بدست می آورد. علاوه بر این به کمک سنسور تشخیص عمق و دوربین RGB موقعیت بصورت سه بعدی بدست می آید.
    به کمک میکروفن داخلی Kinect دستورات صوتی نیز قابل پردازش خواهند بود و بعنوان مثال شما می توانید کنسول Xbox 360 خود را با دستورات صوتی هدایت کنید.
    اما تمام اینها شرایط ایده آل و شاید روایی در مورد Kinect است آیا تمام این موارد به طور کامل و دقیق در Kinect انجام می شوند؟
    پیش از این تمام بازی های XBOX در جعبه به رنگ سبز عرضه می شدند ولی از این به بعد بازی های که نیاز به Kinect دارند به رنگ ارغوانی وارد بازار می شوند. پس اگر بازی در جعبه ارغوانی بود برای بازی کردن نیاز به Kinect دارد.

    برخی از بازی ها که قابل بازی کردن با هر دو حالت یعنی کنترلرهای معمولی XBOX و Kinect هستند با یک برچسب "Better with Kinect" منتشر می شوند. مایکروسافت این کار را برای جلوگیری از گمراه شدن مشتریان انجام می دهد.

    قیمت Kinect چقدر است؟
    Kinect در زمان انتشار با قیمت حدود 200 دلار وارد بازار شد ولی در حال حاضر قیمت آن حدود 150 دلار است که در کنار آن یک مجموعه از بازی های کوچک به نام Kinect Adventures نیز بصورت مجانی به خریدار داده می شود تا مشتریان با قابلیت های Kinect بیشتر آشنا شوند.
    بدون شک قیمت Kinect بسیار زیاد است تنها کمی ارزان تر از خود کنسول XBOX 360 است این درحالی است که PlayStation Move قیمت بسیار پایین تر و حدود 65 دلار دارد.
    البته با توجه به امکانات Kinect قیمت آن خیلی غیرمعقول نیست. Kinect می تواند تا شش نفر را در یک اتاق تشخیص دهد ولی دو نفر می تواند بصورت همزان بازی کنند. ولی در PlayStation اگر بخواهید دو نفره بازی کنید می بایست دو کنترلر 65 دلاری Move تهیه کنید. ولی اگر بخواهید تنها بازی کنید خوب جریان فرق می کند و تفاوت قیمت خیلی زیاد می شود.
    دو روش برای اتصال Kinect به Xbox 360 وجود دارد، اگر Xbox 360 شما از نوع جدید و باریک است یک پورت مخصوص اتصال به Kinect در آن وجود دارد که از طریق اتصال به آن هم برق و هم اطلاعات منتقل خواهند شد.
    ولی اگر کنسول Xbox 360 شما قدیمی است می توانید Kinect را به یکی از دو پورت USB کنسول خود وصل کنید ولی اتصال برق Kinect را نیز بصورت جداگانه باید انجام دهید.
    برای استفاده از Kinect می بایست بین 2.5 تا 3 متر از آن فاصله بگیرید وگرنه درست کار نمی کند پس اگر در یک اتاق کوچک از کنسول خود استفاده می کنید Kinect در آن قابل استفاده نخواهد بود.
    ما سعی کردیم جاهای مختلف را امتحان کنیم تا Kinect در حداقل فاصله کار کند و بهترین جا را در بالای تلویزیون به جای روی کنسول یافتیم ولی تغییر چندانی نکرد و هنوز حدود 2.5 متر فاصله نیاز بود.
    در مجموع نصب و راه اندازی Kinect بسیار ساده است و براحتی قابل انجام است بلافاصله بعد از اتصال آن به XBOX و روشن کردن هر دو همه چیز آماده استفاده خواهد بود.

    رابط کاربری Kinect
    Kinect رابط کاربری و منوهای خود را دارد که از طریق داشبورد XBOX 360 قابل دسترس است. و تمام قابلیت های Kinect از طریق همین منو قابل کنترل و تنظیم است.
    بالافاصله پس از روشن کردن Xbox 360 و در صفحه ورود اگر به تلویزیون نگاه کنید و دست تکان دهید، Kinect چهره شما را تشخیص می دهد و بصورت خودکار شما را به اکانتان لاگین می کند. وقتی که در داشبورد XBOX هستید اگر به تلویزیون نگاه کنید و دوباره تکان کوچکی به خود دهید، وارد منوی Kinect خواهید شد.

    در این منو شما می توانید به کنترل های Kinect دسترسی داشته و همچنین قادر خواهید بود به تمام محتویات سازگار با Kinect مانند بازی های که در کنسول نصب کرده اید، Sky Player، Last fm، Zune Music و بسیاری از سرویس های­ دیگر دست یابید.
    شما با داشتن Kinect هنوز هم می توانید با استفاده از دسته های سابق کنترگر وارد قسمت های مختلف شده و یا گزینه خاصی را از منو ها انتخاب کنید ولی آنچه مایکروسافت می خواهد این است که با اشاره دست وارد قسمت های مختلف شوید. اگر شما دست خود را به سمت تلویزیون بگیرید یک آیکون دست برروی صفحه ظاهر می شود سپس اگر دست خود را حرکت دهید آیکون دست نیز روی صفحه جابجا می شود اگر تمایل داشتید گزینه خاصی را انتخاب کنید دست خود را مشت کنید.
    یک دایره کنار آیکون دست وجود دارد که نشان می دهد چقدر می بایست دست را مشت کرده نگه دارید تا گزینه انتخاب شود. این زمان کمی زیاد و خسته کننده و آزار دهنده است. در بعضی از بازی ها مانند Dance Central این مشکل بیشتر به چشم می خورد انتخاب گزینه های مطلوب با دست کمی سخت و آزار دهنده است. در نهایت به نظر شخصی من جابجا شدن در منو های مختلف با دسته های کنترلر قبلی XBOX ساده تر و راحت است و دلیلی برای استفاده از دست نمی بینیم.

    کنترل صدا
    در زمانی که از سرویس هایی همچون Sky Player و یا Zune Music استفاده می کنید امکانات صداری Kinect بسیار جالب توجه هستند. وقتی عبارت Xbox را به زبان بیاورید لیست از دستورات ممکن بصورت یک منو روی صفحه ظاهر می شود بعنوان مثال اگر در حال پخش موزیک و یا فیلم هستید منوی باز شده شامل دستورات Pause/Play/Stop/Rewind/Fastforward/faster/Slower خواهد بود.

    کارایی و بازده Kinect
    قابلیت های جذاب Kinect انکار ناپذیر هستند، Kinect یک سیستم فوق العاده است اما برای لذت بردن واقعی شما ممکن است بخواهید حقایق و مشکلات آن را نیز بدانید.
    اگر شما بدنبال این هستید که در مقابل صفحه تلویزیون بایستید و حرکاتی که می خواهید را انجام دهید و بلافاصله کاراکتر بازی حرکات شما را سریع، کامل و بدون تاخیر انجام دهد، مجبوریم شما را ناامید کنیم چون در بسیاری از بازی ها این امر امکان پذیر نیست.
    Kinect در واقع کمتر برای انجام، انعکاس و نمایش دقیق حرکات شماست و در واقع کنترلریست که توسط حرکات بدن شما کار می کند.
    بعنوان نمونه در بازی Fighters Uncaged زمانی که مبارزات را با حرکات خود انجام می دهید تاخیر قابل ملاحظه تا نمایش تاثیر آنها وجود دارد و ضربات و مشت زدن های شما برروی صفحه با تاخیر نمایش داده می شود.
    این مشکل در بازی های دیگر نیز وجود دارد بعنوان نمونه در بازی کوچک River Rush که در Kinect Adventure وجود دارد شما می بایست کج شوید و یا بپرید تا موانع را رد کنید اما کاراکتر شما در بازی به خوبی و در زمان مناسب حرکات شما را منعکس نمی کند و تاخیر انجام حرکات قابل مشاهده و آزاردهنده است.
    همچنین مهم نیست شما چقدر و به چه ارتفاعی می پرید کارکتر بازی شما همیشه به اندازه مشخصی می پرد. و این موضوع خوشایند نیست. این ایراد به این دلیل ارخ می دهد که در بسیاری از بازی ها انمیشن ها بصورت ثابت و از قبل تعیین شده اند و حرکات از قبل ذخیره شده اند و قادر نیستند دقیقا حرکات شما را انجام دهند.

    در بسیاری از بازی ها تاخیر Kinect تاثیری ندارد
    در بسیاری از بازی ها تاخیر در انجام حرکات مشکل ساز نیست بعنوان مثال در بازی Dance Central شما می بایست حرکات را براساس موزیک انجام دهید و تاخیر در آن نقشی ندارد. فقط می بایست فاصله بین حرکان و نوع حرکت به موقع و براساس موزیک انجام شود. بازی های بسیاری برای سلامت و ورزش نیز وجود دارد که مشکل تاخیر و لگ در آنها تاثیری ندارد از آن جمله می توان به Ultimate Workout و یا Biggest Loser اشاره کرد. در این بازی ها تنها می بایست موقعیت بدن و تعادل به خوبی حفظ شود و نیازی به حرکات سریع و یا مشت لگد زندن نیست.
    تصور کنید که در یک بازی یوگا شما حرکات را انجام دهید و بعد Kinect آنها را تجزیه و تحلیل کند و سپس اشتباهات شما را اعلام کند. در واقع Kinect برای اینگونه امور خوب است.
    در واقع Kinect کنسول XBOX 360 را برای استفاده کننده های معمولی و بازیکن های غیرحرفه ای نیز جذاب کرده است و در حقیقت بازار هدف آن حرفه ای های بازی های کامپیوتری نیست.

    دقت Kinect
    زمان نسبتا زیادی طول می کشد تا با کار کردن با Kinect عادت کنید فاکتور تاخیر و لگ را هم کنار بزاریم باز هم گرفتن توپ پینگ پنگ در بازی سخت است چون می بایست خود را جای کاراکتر داخل بازی بگذارید و تصمیم بگیرید و بجای آن حرکت کنید زمانی که تاخیر انتقال دستورات را نیز به آن اضافه کنید بازی کردن با Kinect دشوارتر می شود.
    در حقیقت ما بیشتر دوست داشتیم که خود را داخل بازی تصور کنیم نه خارج ولی در کل چنین احساسی به ما دست نداد.
    یکی از مشکلاتی که ممکن است برای همه اتفاق بیافتد این است که زمان بازی کسی وارد دید Kinect شود آنوقت سنسورهای Kinect تمرکز را از روی شما به شخص دیگر خواهد کرد و دچار مشکل خواهید شد.

    جمع بندی:
    درست است که انتقادات زیادی به Kinect شده است، شبیه مواردی که ما ذکر کردیم ولی در حقیقت به نظر ما Kinect وسیله خوبی است. بسیاری از انتقاداتی که از Kinect می شود از جانب گیمرهای قدیمی و حرفه ای XBOX است که بدنبال جذابیت جدیدی بودند ولی پس از آزمایش آن خیلی راضی نبودند. اما Kinect در واقع برای حرفه ای ها نیست هرچند قرار است بازی هایی برای حرفه ای ها نیز ساخته شود که با Kinect سازگار باشد ولی در واقع مخاطب Kinect طیف وسیع تری است و مناسب دو دسته است: یک گیمرهای معمولی و دو افرادی که گیمر نیستند ولی بدنبال کسب کمی هیجان و تفریح هستند.
    Kinect کنسول بازی XBOX 360 را از وسیله برای تفریح جوان ها به وسیله سرگمی خانواده تبدیل می کند.

    -------------------------------------------
    برای مشاهده ویدئوی دیدنی در مورد کینکت، روی این لینک کلیک نمائید

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    جنایات اعراب بر علیه ایرانیان؟!

    .: سوال:
    ش (تهران): امروزه بخش اعظمی از مطالب برخی سایت‌ها را ذکر تاریخ جنایات اعراب بر علیه ایرانیان به خود اختصاص داده است. مقصود چیست؟ و پاسخ کدام است؟
     

    .: پاسخ:
    این یک تاکتیک «جنگ نرم» است. می‌خواهند به اذهان القا کنند که «اسلام» یعنی «اعراب»! و با ذکر جنایات اعراب، غیرت و بغض ملی ما را بر علیه اسلام تحریک کنند و البته در تحقق سیاست‌های آمریکایی که تشدید دشمنی میان ایران و همسایگانش و جلوگیری از یک وحدت منطقه‌ای و قدرتمندتر شدن ایران است نیز گامی بردارند. و خلاصه آن حمله‌ی اعراب به ایران حربه‌ای شده است جهت گسترش اسلام‌ستیزی! در هر حال این بودجه‌های مصوبه در پارلمان آمریکا بر علیه ایران باید به نوعی مصرف شود.
    دقت شود که چنان چه در قرآن کریم تصریح شده است، آدمی موجودی متعلق است. تعلق پیدا می‌کند و به آن چه تعلق یافته محبت می‌ورزد و عاشق می‌شود و سپس در پی عشق و رسیدن به معشوق حرکت می‌کند. از همین رو انسان، موجودی فداکار و فدا کننده نیز هست، یعنی همیشه محبوبی را در راه محبوب بزرگ‌تر قربانی و فدا می‌نماید. مثل این که انسان پول را دوست دارد، اما آن را در راه رسیدن به مواد یا کالایی که بیشتر از پول دوستش دارد،‌ فدا کرده و از دست می‌دهد. خداوند متعال می‌فرماید:
    «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَتَّخِذُ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَنْداداً يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللَّهِ وَ الَّذينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّه‏...» (البقره – 165)
    ترجمه: و برخی از مردم به جای خدا، شریکان دیگری اتخاذ می‌کنند و آنها را دوست می‌دارند، مانند دوست داشتن خدا، [ولی] و کسانی که به خدا ایمان آورده‌اند، شدت حب‌شان خداوند است. (یعنی به هر چه محبت ورزند، در راستای محبت اوست)
    حال این شبکه‌ها می‌خواهند که محبت به خدا، اسلام، قرآن، اهل بیت (ع) را از ما بگیرند. لذا چاره‌ای ندارند مگر آن که یک آلترناتیو قوی و پر جاذبه‌ای را در مقابل آن قرار دهند. و چون پس از خدا و اسلام، محبتی قوی‌تر از «حب وطن» وجود ندارد، به تحریک آن می‌پردازند؟ لذا سعی می‌کنند که با ذکر جنایات اعراب در جنگ‌های، بغض ما نسبت به آنان را تقویت کنند و سپس به صورت ناخودآگاه القا کنند که این جنگ و ظلم به خاطر اسلام بوده است و در نتیجه جهت این بغض را بر علیه دین متمایل کنند. این، همه‌ی مقصود آنها در راه تحقق اهداف آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل است.
    البته بدیهی است که در هر جنگی، ظلم‌های متعددی صورت می‌گیرد که هیچ کدام مشروع، مطلوب و قابل توجیه نیست. و از جمله، حمله‌ی اعراب به ایران است. و همین طور است حملات ایران به رم در عصر باستان یا حملات مغول به ایران، یا قلع و قمع کردن ملت ایران در ایالت‌ها و شهرهای مختلف به دست حکومت‌های مرکزی وقت. که جنایات این شاهان بر علیه ملت ایران به مراتب بیش از جنایات اعراب بوده است. پس چرا سخنی از آنها نمی‌گویند؟! لابد در همین تاریخ بسیار خوانده‌ایم و خوانده‌اند که به خاطر آشنایی مردم ایران با فرهنگ اسلام از یک سو و ظلم و جنایات شاهان و موبدیان از سوی دیگر، مردم ایران خود خواهان اسلام بودند و هیچ مقاومتی از خود نشان ندادند.
    حال جالب است که وقتی سخن از دین به میان می‌آيد، می‌گویند: مال 1400 سال پیش است، اما سخن از تاریخ را اگر بتوانند سوء استفاده کنند، مسئله‌ی امروز القا می‌کنند!
    اصلاً چرا به ناگاه یاد خاک و مال و نوامیس ایران در 1400 پیش افتاده‌اند و این گونه اشک می‌ریزند و غیرت بر می‌انگیزند؟! اگر واقعاً ایرانی و ایران دوست هستند، چرا به همین یک و یا نیم قرن اخیر توجهی ندارد؟ ما که دستمان نه به ایران 14 قرن پیش می‌رسد و نه به اعرابش، اما ایران معاصر ایران ماست و انگلیس نیز همان انگلیس است. آیا ظلم انگلیس‌ها در این یک قرن اخیر بر علیه ایران و ایرانی، به مراتب بیشتر از ظلم اعراب نبوده است؟ آیا کم آدم کشتند و یا به نوامیس تجاوز کردند و یا اموالمان از نفت گرفته تا آثار قیمتی و ذخایر ما را به غارت بردند؟ آلمان‌ها چطور؟ روس‌ها چه؟ و آمریکا که هنوز به ظلم و جنایاتش بر علیه این کشور و این ملت ادامه می‌دهد چه؟ اسناد این جنایات که به روزتر، معتبرتر و بیش‌تر از تاریخ 1400 سال پیش است. چرا یک کلام نمی‌نویسند و غیرت ایرانی ما را بر علیه انگلیس‌ها و آمریکا و آلمان و فرانسه و اسرائیل بر نمی‌انگیزانند؟ آیا تا به حال گزارشی در این زمینه در آن سایت‌ها خوانده‌اید؟!
    آیا بهایی‌ها و حتی زرتشتی‌ها کم در این مملکت جنایت کردند؟ آیا کم اجحاف کردند؟ آیا کم به نوامیس تجاوز کردند؟ آیا جاسوسی نکردند؟ به راستی می‌دانید در همین تهران خودمان، حدود 50 - 60 سال پیش مردم از ظلم زرتشتی‌ها می‌ترسیدند و عصر به بعد اجازه نمی‌دادند تا نوامیس‌شان از خانه خارج شوند. چرا که ربوده می‌شدند و مورد تجاوز قرار می‌گرفتند؟ آیا زرتشتیان قدیم که به نام موبد و موبدیان با درباریان یکی شده و کل ملت را می‌چاپیدند، ظلم نمی‌کردند؟ آیا بهایی‌ها یک تشکیلات انگلیسی نبودند؟
    آیا همین شاه‌ها و خان‌ها کم سرمایه‌های این ملت را به تاراج ندادند و آدم‌ها نکشتند و تجاوزها نکردند؟! تا همین دوران قبل از انقلاب، مردم از دست «خان»ها زندگی و ناموس نداشتند. کم قبیله و روستا داشتیم که مردم مجبور بودند دختر دم بخت خود را شب زفاف اول برای خان بفرستند؟! آیا پادشاهان در همین نیم و یک قرن اخیر به امر آمریکا، انگلیس و اسرائیل، و یا به میل خودشان کم آدم کشتند؟ کم چشم از حدقه در‌آوردند؟ کم دانشمند کشتند؟ کم سرمایه‌ها را به تاراج دادند؟ کم مجسد و کتابخانه به آتش کشیدند؟ کم مواد مخدر وارد کردند؟ کم بی‌ناموسی کردند؟ آیا جنایات معاصر بر علیه ما ایرانیان بیش از یک حادثه تاریخی در 1400 سال پیش نیست؟! پس چرا نه تنها هیچ دم بر نمی‌آورند، بلکه سنگ آنها را به سینه می‌زنند؟! و در نهایت مگر نه این که همین تلاش آنها بر علیه اسلام و ایران اسلامی، در جهت به یغما دادن ذخایر، سرمایه‌ها و نوامیس ماست؟! آیا اینها ایرانی هستند؟! آیا حب وطن دارند؟! آیا مزدور و نوکر نیستند؟! دوره‌ی شاه را فراموش کردند؟ دوران انقلاب و جنگ را از خاطر بردند؟ یا اصلاً نبودند؟!
    در خاتمه آن که اگر چه اعراب به ایران حمله کردند، اما اسلام پذیری ایرانیان به خاطر عقل، درایت، علم، آزادی‌خواهی و بصیرت ایشان بوده است، وگرنه باقی نمی‌ماند و مردم آن را پس از یک دوره کنار می‌گذاشتند. اما مردم ایران، اسلام خود و ایمان به خدا را قرن‌ها در شرایطی حفظ کردند که نه دشمن خارجی موافق دین آنها بود و نه حکومت داخلی. و نیز نه شرایط ایجاب دین‌داری می‌کرد و نه جو عمومی مساعد آنها بود. و تحقق وعده‌ی پیامبر اعظم (ص) را نیز امروزه با چشم می‌بینیم که به اعراب فرمود: به زودی شما برای اسلام بر علیه ایران شمشیر می‌کشید، اما می‌بینم که به زودی آنها برای اسلام بر علیه شما شمشیر می‌کشند.
    و خلاصه آن که مردم مؤمن ایران اسلامی، هیچ گاه محبت آمریکا، انگلیس، اسرائیل... و هیچ محبت دیگری را جایگزین «ایمان و محبت به خدا و اسلام» نمی‌کنند و دانشمند‌تر و با درایت‌تر از این هستند که مکاتبی چون: امپریالیسم، صهیونیسم، ماسون، فمینیسم... و هر ایسم دیگری را جایگزین قرآن کریم نمایند‌ و به همین دلیل «حب وطن» آنها نیز قوی‌تر از همه ملل دیگر است و به هنگام سختی و مهلکه، فرار نکرده و به آغوش دیگران پناه نمی‌برند و «الله اکبر» و «یا علی»، «یا زهراء»، «یا حسین»، «یا مهدی» گویان، از ذره ذره‌ی این خاک و سرمایه‌های مادی و معنوی این مملکت دفاع می‌کنند. اما آن جنابان در طول تاریخ و هم اکنون نیز ثابت کرده‌اند که با اندک پول همین اعراب نیز حاضرند بر علیه کشور و ملت خودشان در جبهه‌های مختلف [به ویژه جنگ نرم] بجنگند.
    نتیجه آن که، ما نه تنها جنایات اعراب 1400 سال پیش در حمله به ایران را محکوم می‌کنیم، بلکه هر جنایتی که بر علیه بشریت در هر نقطه‌ی جهان و توسط هر کسی در طول تاریخ به وقوع پیوسته و به ویژه جنایات امروز آمریکا، انگلیس و اسرائیل را محکوم می کنیم و هم چنان در ایمان خود به «الله»، اسلام و رسول اعظم (ص) و آل او (ع) استوارتر ایستاده‌ایم و به تقویت آن می‌کوشیم و اجازه نمی‌دهیم که به این شیوه‌های کهنه، ما را از ایمان خلع سلاح کرده و دوباره با اسارتمان ببرند.
     

     

     

     

     

     

     
      u گزارش روزانه


    سرطان قارچ است
    و قابل درمان میباشد!

    هشت میلیون انسان هر ساله در سراسر دنیا  از سرطان میمیرند، بیشتر از نصف این تعداد تنها در ایالات متحده، و پیش بینی شده که تا سال 2030 میزان جهانی آن به 12 میلیون خواهد رسید.
    سرطان بزرگترین عامل مرگ انسانهای پائین 85 سال است و در آمریکا از هر چهار نفر یکی به آن مبتلا میباشد.
    در واقع تمامی آنچه که موجب رنج و آلام و همینطور مرگ و میر آنها میشود از بیماری هایی ناشی میشود که کارتل های صنایع شیمیایی متعلق به اشراف از پیدا کردن درمانی برای آنها بطور سیستماتیک امتناع میکنند. (سیستماتیک = با هدف و برنامه ریزی شده).
    رئیس یک سازمان تحت کنترل راکفلر در اصلاح نژاد انسان دکتر ریچارد دی در حین صحبت در کنفرانسی که در مورد تحولات آینده جامعه جهانی در پیتزبورگ و در سال 1969 برگزار شده بود، از دکتر ها تقاضا میکند تا دستگاههای ضبط صوت را خاموش نمایند و نت برداری هم نکنند، تا اینکه او جزئیات یک لیست طولانی از تغییرات برنامه ریزی شده را بیان نمود. یک دکتر ولی نت برداری کرده بود و بعداً علناً در موردش صحبت نمود.
    حالا، 40 سال بعد از آن، ما میتوانیم ببینیم که چگونه بطور استثنائی دکتر دی دقیق بود:
    "ما میتوانیم تقریباً همه سرطان ها را همین اکنون معالجه نمائیم. اطلاعات آن درون پرونده ای در انستیتوی راکفلر موجود است، اگر روزی تصمیم گرفته شود که منتشر شود. "
    دی همچنین گفت که " با اجازه دادن به اینکه مردم از سرطان بمیرند جلوی رشد جمعیت گرفته خواهد شد، آدم ها ممکنه از سرطان و یا از هر چیز دیگری بمیرند "!! این مردم روحی در بدن ندارند و به همین جهت چنین کارهایی میکنند.
    کمپانی های داروسازی اعظم علاقه ای به درمان سرطان ندارند وقتی در حال انباشتن ثروت هنگفتی هستند که از راه زیر مراقبت گرفتن علائم این بیماری و با داروهایی نابود کننده و کشنده برای سلول ( سموم کشتار مردم) در  شیمی درمانی هستند، امّا این فقط  برای پول نیست، خاندان هایی که از یک رگه خونی هستند، اشراف حاکم، میخواهند که مردم رنج ببرند و زودتر از موعد بمیرند به عنوان روشی برای کنترل جمعیت.
    به همین علت است که هر وقت کسی خارج از کمپانی های داروسازی یک روش مؤثر برای درمان سرطان کشف میکند، به سرعت توسط مؤسسات پزشکی و سازمان های دولتی مورد هدف قرار میگیرد.
    یکی از اینگونه موارد دکتری ایتالیایی ست بنام تولیو سیمونچینی، یک مرد بزرگ و شجاع که از سر خم کردن در برابر فشارهای عظیمی که با آن روبرو شده – و همچنان ادامه دارد - امتناع میکند، پس از اینکه دریافت سرطان چیست و چگونه میتوان با آن مقابله کرد.
    "اتهام" سیمونچینی این بوده که کشف کرد سرطان توسط قارچ کندیدا(Candida Albicans) بوجود میاید، یک ارگانیزم مخمر مانند که به تعداد کم در بدن زیست میکند حتّی در افراد سالم. سیستم دفاعی بدن بطور معمول آنها را تحت کنترل نگه میدارد. امّا هنگامی که کندیدا به یک قارچ قوی تبدیل میشود، برخی از مشکلات سلامتی را بدنبال خواهد داشت از جمله سرطان.
    تولیو سیمونچینی میگوید که سرطان همین عفونت های قارچی کندیدا میباشد و اینکه توضیحات جامعه پزشکی در مورد سرطان به عنوان یک اختلال عمل سلولی کاملاً اشتباه است.


     کندیدا

    سیمونچینی یک متخصص در تومور شناسی، اختلالات متابولیک و دیابت هاست امّا او از این هم بیشتر است. او یک دکتر واقعی ست، کسی که بدنبال کشف کردن حقیقت برای مصلحت بیمارانش میباشد و از پذیرش طوطی وار دیدگاه رسمی، اینکه دکترها چگونه باید عمل یا فکر کنند، امتناع میورزد.
    او دگم موجود در انطباق فکری روشنفکرانه را با تمام مفروضات ثابت نشده اش، دروغ، تقلب و جعلیات آن به چالش گرفته است. او به سختی به انتقاد از تشکیلات های پزشکی می پردازد که همچنان به روش هایی که برای درمان و مقابله  با اپیدمی جهانی سرطان بیفایده هستند، ادامه میدهند.
    از زمانی که به پزشکی ورود نمود دریافت که یک چیزی در رابطه با روش های درمان سرطان اشتباه ست:
    "درد و رنج های وحشتناکی را میبینم. من در بخش اطفال مربوط به تومورشناسی بودم 
    – همه این بچه ها میمیرند. من داشتم رنج میبردم وقتی میدیدم بچه های بیچاره با شیمیایی شدن، و با رادیواکتیو شدن میمیرند."
    عصبانیت و غم و اندوه از آنچه که شاهدش بود او را به سوی تحقیق برای فهمیدن، و در نتیجه درمان این بیماری ویرانگر هدایت نمود. او تلاش خود را با ذهنی باز و یک کاغذ سفید خالی از فرضیات خشک و تعلیمات تحمیلی توسط جریان رسمی " جامعه پزشکی  و علمی " شروع نمود.

    چه تعداد دیگر از اینگونه کودکان معصوم باید با رنج و درد بمیرند تا مردم از نگاه کردن به دکتران به عنوان" خدایان دانای همه چیز " دست بردارند و میزان شگفت انگیز جهل موجود را درک نمایند؟!!.
    سیمونچینی دریافت که همه سرطان ها به یک صورت عمل میکنند. اهمیت ندارد که در کدام قسمت بدن و یا چه فرمی به خود بگیرند. یک عامل مشترک وجود دارد. او همچنین دریافت که توده های سرطانی همیشه سفید هستند.

    چه چیز دیگری سفیده؟ قارچ - کندیدا.
    سیمونچینی متوجه شد که آنچه طبّ عمومی بعنوان رشد خارج از حد سلولی – توسعه تومورهای سرطانی – بدان معتقد است،  در واقع سلول هایی است که سیستم دفاعی بدن برای دفاع  از حمله کندیدا تولید میکند. او میگوید که مراحل به اینصورت دنبال میشود:
    "بطور معمول کندیدا توسط سیستم دفاعی بدن تحت کنترل نگه داشته میشود، امّا هنگامی که سیستم دفاعی بدن تحلیل رود و تضعیف شود، کندیدا میتواند توسعه یابد و یک " کلنی " بسازد.
    کندیدا سپس به یکی از اعضای درونی بدن نفوذ میکند و در اینصورت سیستم دفاعی میبایست به این تهدید به روش دیگری جواب دهد.
    این " روش "، ساختن یک دیواره دفاعی با سلول های خودش میباشد و این گسترش یافتگی سلولهاست که ما آن را سرطان مینامیم. آنچه که اجازه میدهد سرطان بروز نماید، یک سیستم دفاعی تضعیف شده است. وقتی که سیستم دفاعی مؤثر عمل کند، مشکل را قبل از اینکه از کنترل خارج شود مهار میکند، و کندیدا را تحت کنترل نگه میدارد ".

     امّا درست هنگامی که تعداد سرطانی ها در سراسر جهان هر چه بیشتر افزایش پیدا میکرد چه اتفاقی در حال رخ دادن بود؟ یک جنگ تمام عیار و حساب شده بر علیه سیستم دفاعی بدن انسان ها که در هر دهه موذیانه تشدید شده است.
    سیستم دفاعی توسط افزودنیهای خطرناک به نوشیدنی و غذا، کشاورزی شیمیایی، واکسیناسیون، تکنولوژی الکترومغتاطیسی و مایکرویوی، داروهای کمپانی های داروسازی و استرس موجود در " زندگی مدرن " تضعیف میشود.
    کودکان امروز چه دفاعی خواهند داشت وقتی 25 واکسن تا قبل از دو سالگی به آنها تحمیل میشود، درست موقعی که این سیستم در حال شکل گرفتن است؟
    این روشی ست که خانواده های اشراف ایلومیناتی برای کنترل انبوه جمعیت در نظر گرفته اند. با برچیدن دفاع طبیعی بدن در مقابل بیماری ها.
    حال شک واقعی در اینست که، چه چیز سیستم دفاعی را از همه سریعتر نابود میکند؟

    شیمی درمانی
    پرتودرمانی را هم به آن اضافه نمائید. شیمی درمانی برای کشتن سلول طراحی شده است. به همین سادگی.
    " آخرین درجه " مراقبت های سرطانی امروزه مسموم نمودن بیمار و امید داشتن به اینست که سلول های سرطانی را زودتر بکشند بعد از اینکه به اندازه کافی سلول های سالم را نابود کردند.
    این سّم شیمی درمانی سلول های سیستم دفاعی را میکشند و آنها را تکه پاره میکنند. و کندیدا هنوز در آنجاست.
    این سیستم دفاعی ویران شده بدن نمی تواند بطور مؤثر به کندیدا پاسخ دهد، و کندیدا به قسمت های دیگر بدن سرایت میکند تا پروسه دیگری را آغاز نماید. حتّی کسانی که به نظر میرسند که علاج یافته اند پس از عمل جراحی یا شیمی درمانی و همه گونه چک - آپ پاک و عاری شدن از تومورها راهم دریافت نموده اند، فقط ساعتی در حال تیک تاک کردن هستند.
    سیستم دفاعی بدن آنها ویران شده است و فقط یک مدت زمان میبرد تا کندیدا باعث عودت دوباره شود. بطور خلاصه:
    شیمی درمانی مردمی را میکشد که تصور میرود در حال درمان آنهاست.
    البته، بجز گرفتن زندگی کار دیگری نمی تواند انجام دهد. یک نوع سّم است که نابود کننده سیستمی ست که ما برای سلامتی و قوی بودن به آن نیاز داریم.
    وقتی دکتر سیمونچینی دریافت که سرطان یک عفونت یا هجوم  قارچی ست، بدنبال تحقیق در مورد چیزی رفت که قارچ را بکشد و در نتیجه سرطان را از بین ببرد. او متوجه شد که داروهای ضد قارچ کارگر نمی باشند، زیرا قارچ ها به سرعت تغییر رفتار میدهند و حتّی از دارویی که برای کشتن آنها تجویز شده تغذیه میکنند.

    در عوض، سیمونچینی یک چیزی پیدا کرد بسیار بسیار ساده تر: سدیم بی کربنات. آری، ماده اصلی مورد استفاده در نان پزی.
    او از همین استفاده کرد چون یک نابود کننده قوی قارچ ها میباشد و بر خلاف داروها، کندیدا نمیتواند خود را با آن " تطبیق " دهد. سدیم بی کربنات از راه دهان و توسط آندوسکوپی اعمال میگردد،(یک لوله دراز که دکترها برای دیدن داخل بدن و بدون عمل جراحی از آن استفاده میکنند). این روش اجازه میدهد که سدیم بی کربنات مستقیم بر روی سرطان – قارچ قرار داده شود.
    مصریان قدیم خواص درمانی مواد ضد قارچ را می شناختند و کتابهای هندی تا هزار سال قبل توصیه نمودند که " مواد قلیایی دارای قدرت قوی " در مبارزه با سرطان هستند.
    در 1983، دکتر سیمونچینی یک مرد ایتالیایی را معالجه نمود، جنارو سانگرمانو، کسی که با داشتن سرطان  ریه فقط چند ماه مهلت زندگی کردن برای او تعیین کرده بودند. چند ماه بعد او نمرد، او سالم به زندگی بازگشتو سرطان از بین رفته بود.موفقیت های بیشتری ادامه یافت و سیمونچینی یافته های خود را به سازمان بهداشت ایتالیا معرفی نمود به امید اینکه آنها در یک آزمایشات علمی تحقیقی نشان دهند که این کار میکند، امّا او درحال یادگیری مقیاس واقعی حقه بازی و فریبکاری در نظام  پزشکی بود.

    مقامات نه تنها مدارک و مستندات او را نادیده گرفتند، بلکه او را از تجویز درمان هایی که مورد تائید سازمان پزشکی نیست محروم نمودند.
    او توسط رسانه ها زیر یک رشته حملات شریر و تمسخر کننده قرار گرفت. سپس سه سال بخاطر ایجاد مرگ اشتباهی " بیمارانی که تحت مراقبت او قرار گرفته بودند زندانی شد. دستور به هر گوشه ای رسیده بود: سیمونچینی را هدف قرار دهید.
    مقامات نظام پزشکی گفتند که ادعای او در مورد بی کربنات سدیم " دیوانگی " و " خطرناک " است ( البته فقط برای منافع کمپانی ها ی داروسازی خطرناک است ). یکی از " رهبران دکترها " حتّی سدیم بی کربنات را یک " ماده مخدر " نامید!
    در تمام این مدت میلیون ها نفر از سرطان در حال مردن بودند که میتوانستند بطور مؤثر درمان شوند. این انسان نماها هیچ اهمیتی نمی دهند.
    دکتر تولیو سیمونچینی خوشبختانه، آدم ترسوئی نیست و او در اینترنت و گفتگوهای مردمی به انتشار کار خود ادامه داد. او موفقیت های قابل توجهی در کاهش و حذف کاملاً واقعی حتّی بعضی از سرطان ها که در مراحل پیشرفته و نهایی قرار داشته اند، با استفاده از بی کربنات سدیم کسب نموده است. در بعضی موارد این ممکن است ماه ها طول بکشد، امّا در بعضی دیگر، مانند سرطان سینه که تومور به آسانی در دسترس میباشد، در چند روز محو میشود.
    مردم همچنین تحت راهنمائیهای دکتر سیمونچینی در حال معالجه کردن خود هستند. در آخر این مقاله لینک هایی وجود دارد که صحبت ها و تجربیات افرادی را که از این طریق معالجه و درمان شده اند را میتوانید مشاهده نمائید.
    یافته های دو محقق و دانشمند انگلیسی نیز ثابت نموده که سرطان قارچ میباشد.پروفسور گری پوتر از گروه کشف داروی سرطان و پروفسور دن بورک. مجموع یافته های این دو برملا نموده که:
    سلول های سرطانی دارای نوعی " نشان شیمیایی " منحصر بفرد هستند که سلول های عادی فاقد آن هستند. یک نوع آنزیم که "سیپ وان بی وان" تلفظ میشود.
    سیپ وان بی وان  ساختمان شیمیایی چیزی را تغییر میدهد که سالوسترول نامیده میشود که بطور طبیعی در بسیاری از میوه ها و سبزیجات پیدا میشوند.  این تغییر شیمیایی سالوسترول را به یک عامل کشنده سلول های سرطانی تبدیل میکند، امّا هیچ صدمه ای به سلول های سالم وارد نمیکند

    امّا نکته ای که نشان میدهد سرطان یک قارچ است در اینجاست: سالوسترول سیستم دفاع طبیعی در میوه ها و سبزیجات علیه حملات قارچی ست و بهمین جهت شما آنها را فقط در گونه هایی که در معرض آسیب های قارچی قرار میگیرند مشاهده میکنید، مانند توت فرنگی، ذغال اخته، تمشک، انگور، کران بری، سیب، گلابی، سبزیجات سبز ( به خصوص گل کلم و خانواده کلم )، کنگر فرنگی، فلفل قرمز و زرد، اووکادو، مارچوبه و بادمجان.
    از طرف دیگر، کمپانی های داروسازی و بیوتکنولوژی از این امر بخوبی آگاهند و آنها برای تحلیل بردن این دفاع طبیعی در مقابل حملات قارچی عملیات عظیمی را براه انداختند که به دو صورت عمل میکند:
    1- پاشیدن مواد شیمیایی ضد قارچ که در کشاورزی مدرن مورد استفاده قرار میگیرند قارچ ها را بطور مصنوعی می کشند، این بدین معنی ست که گیاهان احتیاجی به فعال کردن سیستم دفاعی خود – سالوسترول - ندارند و امروزه شما فقط آنها را در گیاهانی که به روش سنتی کشت شده اند پیدا میکنید.
    2- این ضد قارچ های شیمیایی که بطور گسترده مورد استفاده قرار میگیرند یک متوقف کننده بسیار قوی  سیپ وان بی وان  میباشد و اگر شما غذاهایی راکه بصورت شیمیایی تهیه شده اند بخورید، اهمیتی نخواهد داشت که چقدر سالوسترول مصرف کرده باشید زیرا آنها بعنوان یک عامل نابود کننده سرطان فعال نخواهند شد. یعنی قادر به عملی که برای آن طراحی و خلق شده اند نخواهند بود.
    این عمل اتفاقی نیست ویک طراحی حساب شده است. همانطور که حمله های مقامات برای نابود کردن تولیو سیمونچینی حساب شده است. اشراف میخواهند مردم از سرطان بمیرند، نه اینکه معالجه شوند. آنها از نظر روانی و احساسی تا آنجا که قادر به تصور کردنش هستید بیمارند و انسان ها را بصورت گاوان و گوسفندان نگاه میکنند.
    برایشان مهم نیست که فریبکاری و سرکوب آنها چه مقدار زجر، رنج و مرگ را باعث میشود – از چشم انداز جنون آمیز آنها هر چه بیشتر بهتر. و این همان چیزی است که این مردم هستند... مجنون.
    امّا سیمونچینی از سر خم کردن امتناع میکند و مبارزه خود را برای چیزی که او آنرا یک معالجه مؤثر برای سرطان میبیند ادامه میدهد. در حالیکه در دنیا تعداد مرگ و میر بخاطر سرطان مداوماً در حال افزایش است آنهم برای معالجاتی که کارگر نیستند و بر اساس فرضیاتی که هیچگونه واقعیتی ندارند اعمال میشوند.
    این در واقع یک جامعه دیوانه است، هر چند، از چشم انداز خانواده های اشراف، همینطور هم باید باشد. خدا را شکر برای شهامت و متعهد بودن انسان هایی مانند تولیو سیمونچینی. ما نیاز به تعداد بیشتری انسان های امثال او داریم.
    چه تقابل شخصیتی قویی بین او و کسانی که در خدمت تشکیلات پزشکی هستند وجود دارد؟ وقتی سیمونچینی چند هفته قبل در کلینیک شن سخنرانی کرد قبل از ورود او بعضی دکترهای محلی نظریات او را رد کردند و به تمسخّر گرفتند.
    آنها به سخنرانی او دعوت شده بودند، که میتوانست برای بیماران آنها فواید بالقوه عظیمی در بر داشته باشد. صندلی هایی برای آنها رزرو شده بود تا صحبت های سیمونچینی را از نزدیک بشنوند و شانسی به آنها داده شد تا سؤالات خود را مطرح نمایند.
    چه اتفاقی افتاد؟

    آنها هرگز نیامدند.

     

    ---------------------------------------------------
    لینک مقاله اصلی:

    http://www.davidicke.com/articles/medicalhealth-mainmenu-37/29121

    در لینک زیر میتوانید مدارک و شهادت دادن بیمارانی که توسط سیمونچینی درمان شدند را ملاحظه نمائید.
    http://www.curenaturalicancro.org/testimonianze.htm

    در این ویدئوی خارق العاده سرطان و نابود شدن آن را مستقیم ببینید.
    http://video.google.it/videoplay?docid=-598800713255508140&hl=it#

    اف دی ای سازمانی که مسئول حفاظت از مردم آمریکاست و با پول مالیات دهندگان اداره میشود، همیشه در جهت منافع کمپانی های غول پیکر داروسازی برای از بین بردن کمپانی ها وتجار کوچک که داروهای غیر شیمیایی و طبیعی تولید میکنند تلاش مینماید و سعی بسیار در سانسور حقیقت دارد.

    کندیدا را خودتان در بدن خود و بسیار ساده آزمایش کنید:
    صبح بلافاصله پس از بیدار شدن در یک لیوان نیمه پر آب تف نمائید. سعی نکنید با دست و یا وسیله ای بزاق را از درون دهانتان بیرون بکشید، فقط تف کنید، هر قدر کم باشد مهم نیست. بعد از یک ربع یا نیم ساعت محتویات لیوان را به آرامی هم بزنید، سپس آنرا در مقابل نور بگیرید.اگر تف در بالای آب قرار گرفت و یا حل شد شما سالم هستید، امّا اگر لیوان را مکدر و غیر شفاف نمود بدن شما دارای بالانس یا تعادل کندیدا نیست. بهترین و مؤثرترین کار، تغییر شیوه غذا خوردن، روی آوردن به نوشیدن آب میوه و سبزیجات و دوری کردن از هر گونه خوردنی های بسته بندی شده، کنسرو شده و مخصوصاٌ فراورده های چینی ست.