1164
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه:: شماره 1164:: پنجشنبه 28 بهمن ماه 1389

www.mobin-group.com

جهان پیرامون را با تلسکوپ مجازی رصد کنید!
+ چند نکته در مورد روزانه و تسلیت شهادت دو جوان دانشجو

با عرض سلام به همه شما دوستان خوبم
همانطور که حتما متوجه شده اید هفته گذشته روزانه منتشر نشد. عدم انتشار روزانه را در توییتر و صفحه فیس بوکم اطلاع داده بودم. علتش را هم در صفحه فیس بوکم نوشته ام.

در این شماره از روزانه نسبت به شماره قبلی چند بخش اضافه شده. این بخشها البته بخشهای جدیدی نیستند، بعضی از این بخشها موقتا در این چند وقت اخیر تعطیل شده بود و بعضی ها هم بخاطر نبود محتوای مناسب چند وقتی بود در روزانه درج نمی شد که همگی از این شماره فعال شده اند. این بخشها عبارت اند از: دانلود موسیقی، کاریکاتور، طنز، دانلود کتاب و خواص خوراکیها.
این را هم بگم که شماره این هفته روزانه هم خیلی به سختی آماده شده. از یه طرف سرعت اینترنت پایین اومده، از طرفی هم کلی از پورتها و ... که در شرایط عادی باز هست الان بسته است و بدون اغراق نیست اگر بگم تهیه یک مجله الکترونیکی با این حجم در این شرایط، سخت تر از کندن چاه با سوزن می باشد!

ضمنا کشته شدن دو دانشجوی عزیز را در حوادث 25 بهمن تسلیت عرض می کنم. «صانع ژاله» متولد 63 (هم سن من) و «محمد مختاری» که متولد 67 می باشد. به نظر من اینکه اینها شهید سبز هستند یا بنیاد شهید و یا اینکه اینها را گروههای ترور سازمان مجاهدین خلق ترور کرده و یا نیروی امنیتی زیاد مهم نیست. مهم اینه که دو خانواده داغدار عزیزانشان هستند، اون چیزی که اهمیت داره اینه که دو جوانی که هم سن و سال من و اکثر شماها بودند و می توانستند از جوانی  و زندگی شان لذت ببرند، بی گناه کشته شده اند، و البته به نظر من می شد این اتفاقات تلخ نیفتند، مگه نه؟ ... من که این روزها خیلی ناراحتم ...

خب و اما برسیم به مطلب این هفته:

WorldWide Telescope برنامه شبیه ساز تلسکوپ نجومی می‌باشد که امکان استفاده از کامپیوتر را همانند یک تلسکوپ مجازی ممکن می‌سازد. WWT تمامی تصاویر مربوط به تلسکوپ‌های روی زمین و فضا را به سمت شما سوق می‌دهد. بر همین اساس قادر خواهید بود تا سرحدات وسیعی را که بشر تنها با استفاده از تجهیزات پیشرفته قادر به دیدشان شده را مشاهده نمایید.
WWT از پشتیبانی مستقیم شرکت مایکروسافت بهره می‌برد و با امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد تبدیل به سرویس پر اهمیتی از لحاظ کاربری برای دانشجویان، اساتید و دانشگاه‌ها شده است. این نرم‌افزار تلسکوپ نجومی، تصاویر ترابایتی را از مجموعه‌ای از منابع مختلف تهیه نموده و برای نمایش آن از رابط کاربری ساده‌ای استفاده می‌نماید.
این برنامه با بکار گیری از عملکرد عالی Visual Experience Engine که توسط Microsoft ساخته شده است، شما را به کشف جهان پیرامون دعوت می‌کند. می‌توانید از دسته بندی‌هایی که شامل ستاره‌ها، سحابی‌ها، سیاره‌ها و موارد دیگر می‌باشد شروع به کاوش نمایید.
اولین نکته در رابطه با WWT رایگان بودن آن است، برای استفاده از این سرویس نیازی به ایجاد حساب کاربری یا صرف هزینه نخواهید داشت. برای شروع به سایت WorldWide Telescope مراجعه نمایید و یکی از دو روش را برای بهره گیری از سرویس تلسکوپ نجومی مجازی مورد استفاده قرار دهید.
در روش اول نیاز به نصب نسخه‌ای از کلاینت این سرویس خواهید داشت، ملزومات استفاده از این روش به‌کارگیری سیستم عامل ویندوز می‌باشد. اگر از سیستم عامل ویندوز استفاده نمی‌کنید و یا به دلایلی تمایل به نصب برنامه‌ای بر روی سیستم خود ندارید، راه حل دومی نیز وجود دارد. می‌توانید پس از اطمینان از نصب بودن چهارچوب Microsoft Silverlight بر روی سیستم خود از نسخه مبتنی بر وب این سرویس استفاده نمایید.
تیم پژوهشی Microsoft سرویس WWT را برای یادبود Jim Gray راه اندازی نموده و آن را به عنوان منبعی آزاد در اختیار همگان قرار داده است. هر چه زودتر WorldWide Telescope را امتحان کنید و از لذت سیر در جهان بی‌کران لذت ببرید.
 


 

مبین در فیس بوک:
facebook.com/mobin.s2004



 



 

  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • چند نکته در مورد روزانه و تسلیت شهادت دو جوان دانشجو
  • تصاویری از عروسهای زیبای هند
  • نقشه مترو نیویورک در طول شبانه‌روز
  • این تبلیغات ها دیگه آخر خلاقیته!
  • ویدئو: گاف بی.بی.سی!
  • مسابقه 20 سوالی با کامپیوتر بصورت آنلاین!
  • پیمان ژاله مصاحبه با رادیو آمریکا را رد کرد
  • شماره اس.ام.اس های ضروری کشور
  • معرفي و دانلود فيلم : Beauty & the Briefcase
  • دانلود فيلم مستند مجموعه ماهیگیری 5 قسمتی: رکوردشکنان
  • دانلود انيميشن  Yogi Bear
  • آلبوم جديد و بسيار زيباي شهرام ناظري و جلال ذوالفنون به نام: باد صبا مي آيد
  • موسیقی بی کلام محلی آذری با عنوان "گلدی بهار"
  • نرم افزار ترجمه زبان و دیکشنری بابیلون 9
  • بازی کامپیوتری نقطه بازی
  • افروز و آسیمن
  • یوفو بر فراز بیت‌المقدس!
  • گوگل موزه‌ها را به خانه‌هایتان آورد!
  • شعري در وصف خدا از «قيصر امين پور»
  • "ادغام وزارتخانه ها"، تبدیل مشکل به مصیبت!
  • نقد درونی؛ جدیدترین اظهار نظر محمدعلی ابطحی در مورد حادثه 25 بهمن
  • جديدترين شماره از مجله Home Beautiful
  • عکسهای قدیمی را با فشردن یک دکمه دیجیتالی کنید
  • چکیده مقالات همایش روز جهانی فلسفه 2010
  • طنز: بر سنگ مزار خودم!
  • لذت قدرت و انقلاب های فیس بوکی
  • ۸ گام موثر برای تغییر
  • نکات مفید خانه داری برای تازه عروسها
  • توصیه هایی برای زیبا تر شدن مژه ها
  • چی را کجا بپوشیم؟
  • اضافه وزن و BMI
  • شکلات شیری یا شکلات تلخ؟!
  • نت بوک یا تبلت؟ کدام یک را بخرم
  • ترفندی برای کمتر شدن بگومگوها
  • سال جدید در قرق تبلت ها؛ پرونده ای برای فن آوری های سال ۲۰۱۱
  • اولین بار چه کسی وعده آب و برق مجانی را داد؟!
  • آغاز قیام مختار در کوفه؛ زمان و نحوه شهادت مختار
  • و ....
     

 


 

 

www.mobin-group.com


تفاوت پوشش بانوان در دبی (عکس: گلف نیوز)

 



 

 


www.mobin-group.com

تصاویری از عروسهای زیبای هند
ویژه نامه: وعده ات نزدیک است ...
کیک های ازدواجی که خانوم ها دوست دارند!
نقشه مترو نیویورک در طول شبانه‌روز
این تبلیغات ها دیگه آخر خلاقیته!
قطعه 26: نه با قلم که با خون باید نوشت
تزئین تخم مرغ به این می گن!
تصاویر متنوع و خنده دار!
اینفوگرام: کاربران آیفون در هفت پرده!
آکواریومی در ژاپن با ماهی های یخ زده!
ویدئو: گاف بی.بی.سی!
تصاویری از هتل زیبای هیلتون در پاتایا تایلند
پله ها را یکی یکی بالا نروید!
10 نمونه خلاقانه از جعبه نگه دارنده سی.دی!
تصاویر هوایی دیدنی از نیویورک
مردم چطور در فرودگاه می خوابند؟
وقت گجت ها طلایی می شوند!
ویژه نامه سقوط مبارک
مسابقه 20 سوالی با کامپیوتر بصورت آنلاین!
به یک شخصیت دلخواه فکر کنید، از بازیگر فیلم و تلویزیون گرفته، تا یک شخصیت در بازی های رایانه ای… سپس به سوالاتی که غول چراغ برای حدس زدن ذهن شما می پرسد با توجه به گزینه های پیش رو به بهترین نحو پاسخ دهید. برخی مواقع ممکن است شگفت زده شوید!

 

 

www.mobin-group.com

پیمان ژاله مصاحبه با رادیو آمریکا را رد کرد

برادر شهيد ژاله خبر مصاحبه خانواده اش را با راديوهاي بيگانه تكذيب كرد.
پيمان ژاله برادر شهيد صانع ژاله صبح روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا انتشار خبر مصاحبه اعضاي خانواده اش را با راديوهاي بيگانه كذب محض دانست و آن را بشدت تكذيب كرد.
وي گفت: شايع شده كه خانواده من با راديوهاي بيگانه مصاحبه كرده ولي من اين مسئله را تكذيب كرده و به صراحت اعلام مي كنم تاكنون از سوي خانواده من با هيچ يك از راديوهاي بيگانه مصاحبه اي صورت نگرفته است.
وي اضافه كرد: خانواده اينجانب در شرايط فعلي به علت تالمات روحي زندگي روزمره اش مختل شده چگونه در چنين شرايطي به فكر مصاحبه است آن هم با راديوهاي بيگانه.
وي با بيان اينكه برادرم در راه اسلام، انقلاب و سربلندي و عزت كشور شهيد شده است افزود: از مسوولان كشور مي خواهم مسببين اين حادثه را كه بويي از انسانيت نبرده اند به سزاي اعمالشان برساند.
وي در پايان از حضور مسوولان و مردم با بصيرت تهران در تشييع پيكر برادرش در روز گذشته قدرداني كرد و اظهار اميدواري نمود كه با درايت و هوشياري مردم و مسوولان ديگر شاهد چنين حوادثي نباشيم.
قرار است تا لحظاتي ديگر پيكر شهيد صانع ژاله با حضور مسوولان استان و مردم ولايت مدار و مرزبان شهرستان پاوه تشييع و خاكسپاري شود.
صانع ژاله 26 ساله متولد شهرستان پاوه دانشجوي سال سوم رشته ادبيات نمايشي دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران بود.
اين دانشجو بعدازظهر روز دوشنبه 25 بهمن و در حوالي ميدان انقلاب با گلوله اي كه از يك نوع اسلحه كوچك شليك شده به شهادت رسيد.
ژاله حافظ 10 جزء قرآن كريم و از افراد مذهبي بوده و از مدافعان نظام به شمار مي آمد.

:: تماس تلفني با ايران به سبك VOA
گفتنی است به گزارش جوان آنلاين، شبكه تلويزيوني صداي آمريكا (VOA) براي تحت الشعاع قرار دادن تشييع جنازه باشكوه شهيد صانع ژاله كه صبح امروز از محل دانشگاه هنر به سمت دانشگاه تهران برگزار شد ، با پخش تماس تلفني فردي كه او را برادر شهيد ژاله ناميد ، مدعي شد كه وي بسيجي نبوده است.
ادعاي تماس تلفني صداي آمريكا با برادر صانع ژاله در حالي است كه وي و ساير برادران و اقوامش به همراه جمع زيادي از مقامات و بسيجيان استان كرمانشاه از عصر امروز در فرودگاه بين المللي كرمانشاه منتظر تحويل جنازه صانع ژاله بوده اند و مشخص نيست اين تماس ادعايي چگونه گرفته شده است.
نكته جالب اين كه شبكه VOA پس زمينه گفتگوي تلفني ادعايي با برادر شهيد ژاله را نقشه اي از ايران اسلامي قرار داده بود كه در آن ، استان كردستان هايلات (برجسته) شده بود و زيرنويس گفتگو نيز عبارت‌ «ايران - كردستان - پاوه» بود. اين در حالي است كه به دليل تحولات منطقه پاوه در سال هاي نخستين پيروزي انقلاب ، حتي دانش آموزان دوره راهنمايي نيز مي دانند كه شهرستان پاوه و اورامانات نه در استان كردستان بلكه در استان كرمانشاه واقع شده است.
معلوم نيست گردانندگان شبكه صداي آمريكا(VOA) كه هنوز فرق استان كردستان با كرمانشاه را نمي دانند ، چگونه موفق به تماس تلفني با برادر شهيد ژاله كه امروز در تردد مداوم بين كرمانشاه و پاوه بوده است ، شده اند.
نكته جالب اين كه شبكه VOA در همين برنامه خود ، بدون اشاره به حضور ده ها هزاران نفر دانشجويان و مردم انقلابي در تشييع جنازه شهيد صانع ژاله كه تصاوير آن امروز در همه سايت ها و خبرگزاري ها و شبكه هاي تلويزيوني ايران منتشر شد و شعار اصلي اين تشييع باشكوه عليه سران فتنه بود ، مدعي درگيري دانشجويان تشييع كننده با لباس شخصي ها شد!
 

شماره اس.ام.اس های ضروری کشور

دانستن شماره اس.ام.اس یا پیامک های ضروری در مواقع لازم خود نعمتی است که باعث می شود کارهایمان سریعتر راه بیفتد.
به گزارش خبر آنلاین برخی از مهم ترین آنها بدین شرح است:

گرفتن خلافی ماشین :30005151 ( عدد عمودی کنار کارت رو بفرستید)

گزارش اطلاع دادن تخلف تاکسی : 30004246( شماره پلاک ماشین متخلف رو بفرستید)

رهگیری نامه پستی : 2000441 (ابتدا حرف Rرا بنویسید و بعد شماره روی رسید پستی رو )

مشکلات شهری (شهرداری) : 3000137

اعلام نتیجه کنکور شب قبل از قرارگرفتن در سایت سنجش : 2000000 (شماره داوطلبی رو بفرستید)

با خبر شدن از اخبار انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه : 10001336

دیکشنری : 1000384 یا 1000370 (لغت مورد نظر رو بفرستید) اول باید در سایت عضو بشیدwww.sms2him.com بعدش لغت مورد نظر رو بنویسید

لغت نامه آریان پور : 2000444 Word-to-translate

ایجاد پست در پرشین بلاگ : 300072

گرفتن قبض موبایل : 30009 ( با فرمت زیر بنویسید : تاریخ شروع ؛ تاریخ انتها مثلا 860123 ؛ 860101 یعنی از اول سال 86 تا 23 فرودین ماه)

خدمات بانک ملت : 200033

خدمات بانک اقتصاد نوین : 200050

خدمات بانک سپه:200020 - 200021-200022

خدمات بانک کشاورزی : 2000911- 200093

خدمات بانک سامان : 20000

خدمات بانک صادرات :200060

خدمات بانک تجارت : 200070

(توجه داشته باشید برای استفاده از خدمات بانک ها اول باید در شعب درخواست رو پر کنید)

اطلاعات پرواز : 2000444 : ( با این فرمت : پرواز Filight-code)

نرخ ارزهای رایج : 2000444 با این فرمت : Currency-name

اطلاعات هوا : 1000305 ( پیش شماره شهر مورد نظر بدون صفر رو بفرستید)

ساعت کشورها : 1000392 (نام کشور رو بفرستید)

مکان های دیدنی هر شهر : 1000394

مسافت بین شهر ها : 1000396

آخرین بازی های کامپیوتری : 1000400

جدیدترین نرم افزار ها : 1000401

اطلاع از اینکه دامین مورد نظر رجستر شده یا خیر : 1000355

بورس - نرخ سهام یک شرکت : 2000444 ---بنویسید : Bourse sompany -id

بورس - بیشترین افزایش قیمت : 2000444 ---بنویسید : Bourse high

بورس- کمترین افزایش قیمت : 2000444 ( بنویسید : Bourse low)

اوقات شرعی : 2000916

جزییاتی از بودجه یک NGO صد در صد خصوصی
و غیر دولتی! خاص

در حالی که ملک زاده پیشتر در مصاحبه ای اعلام کرده بوده که موسسه خانه ایرانیان کاملا خصوصی بوده و مردم نهاد است، اطلاعات رسیده به دست خبرنگار «تابناک»، حکایت از چیز دیگری دارد.
به گزارش خبرنگار «تابناک»، ملک زاده پیشتر گفته بود: «وی با اشاره به آغاز به کار نخستین خانه ایرانیان خارج از کشور در شهر دوشنبه گفت: آیین نامه و اساسنامه خانه ایرانیان در پنج کشور آلمان، انگلستان، فرانسه، ترکیه و ایتالیا تدوین شده و مراحل اجرایی آن به پایان رسیده است.
دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گفت: خانه های ایرانیان خارج از کشور توسط یک موسسه صد در صد خصوصی و با بودجه سیصد میلیارد ریالی در کشورهایی که جمعیت بیشتری از ایرانیان دارند، راه اندازی می شود.»
این اظهارات وی در حالی است که موسسه ای که به نام خانه ایرانیان در سازمان ثبت اسناد ثبت شده، همه عوامل آن به گواهی سازمان ثبت اسناد کشور از مقامات دولتی بوده و حتی اساسنامه آن که صد درصد خصوصی و غیر دولتی است، به امضای هیأت امنا یعنی آقایان مشایی، رحیمی، متکی، عزیزی و بقایی رسیده و در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت شده است.
بنا بر این گزارش، در اساسنامه خانه ایرانیان در بند دوم آن آورده شده است: «نوع فعالیت: کلیه فعالیت های خانه غیرسیاسی و غیر انتفاعی غیر دولتی بوده و در موضوع حمایتی، با رعایت کامل قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و این اساسنامه فعالیت خواهد نمود» که با این اوصاف، مشخص نیست سمن (سازمان مردم نهاد یا همان NGO) ای که در اساسنامه آن امده غیر سیاسی و غیر دولتی است چرا تمام امضا کنندگان اساسنامه اش، همگی از رجال سیاسی و دولتی کشور هستند! که البته مسئولین دولتی، تنها مشمول هیأت امنا نمی شود و در اعضای هیأت مدیره این سازمان صد در صد خصوصی و غیر دولتی نیز نام دولمتردان دیده می شود که در تصویر زیر مشخص است.

از سوی دیگر، در اهداف ایجاد خانه ایرانیان، ده مورد اشاره شده که با بررسی آنها درمی یابیم، این اهداف مذکور همگی دارای متولیان و وزارتخانه و نهادهای دولتی عریض و طویل و صرف هزینه های کذایی از بودجه بیت المال برای راه اندازی خانه ایرانیان، چیزی جز اصراف بیت المال در پی نخواهد داشت.

مشخص نیست، علت کمک های هنگفت دولتی برای سمنی که صد در صد خصوصی، غیرانتفاعی و غیر دولتی است چیست و چرا باید یک بودجه ارزی کلان از محل هزینه های پیش بینی نشده بودجه به این سمن اختصاص یابد تا اقدام به خرید و ساخت خانه ایرانیان در سایر کشورها بکنند؟
البته بماند که این موسسه کاملا خصوصی به مقدار چهار میلیارد تومان سهام پتروشیمی را خریداری کرده و ماهانه نزدیک شصت میلیون تومان فقط سود به سهام پتروشیمی این سازمان غیر انتقاعی و غیر دولتی واریز می شود.
البته ابراز لطف های دولت به این موسسه صد در صد خصوصی به اینجا پایان نمی یابد و اسناد به دست آمده، حاکی است که یک ساختمان که به ساختمان الوند موسوم است به آدرس میدان آرژانتین، خیابان الوند پلاک 31، تخلیه و در اختیار این NGO قرار گرفته است که با توجه به اختلاط بسیار شدید شورای عالی ایرانیان و موسسه صد درصد خصوصی!، غیر دولتی! و صد البته غیر انتفاعی خانه ایرانیان! تصورات بسیار نادرستی در اذهان جامعه، مردم و دلسوزان پدید می آورد.
ناگفته نماند، در حالی آقای ملک زاده از ساخت خانه ایران توسط یک شرکت خصوصی در دیگر کشورها خبر داده که اسناد «تابناک» حاکی است: مبلغ 1800000 یورو برای خرید مکانی در هامبورگ المان، 400 هزار یورو برای خرید ملکی در بروکسل، ونزوئلا و ... جمعا به مقدار 107 میلیون دلار توسط دولت برای راه اندازی این خانه ها تأمین اعتبار شده است.
حال مشخص نیست، موسسه ای که دولتمردان به نام خصوصی و غیر دولتی به ثبت رسانده اند، چرا باید این همه مورد لطف دولت قرار گرفته و از کمک های فروان ارزی و ریالی دولت بهره مند می شود.

 



 


 

www.mobin-group.com

 معرفي و دانلود فيلم

Beauty & the Briefcase

ژانر: کمدی, عاشقانه
کارگردان: Gil Junger
بازیگران: Hilary Duff, Jaime Pressly, Matt Dallas, Michael McMillian, Chris Carmack …

هیلاری داف نقش یک نویسنده رو بازی میکنه که میخواد یک مقاله ای درباره پیدا کردن عشق بنویسه و متوجه میشه که خودش هم...
 

- براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک نمائيد


لينک دانلود مستقیم


لينکهاي دانلود غیرمستقیم (نسخه اورجینال با کیفیت BD Rip)

http://hotfile.com/dl/103558136/a36934c/Beauty-LTRG.part1.rar.html  
http://hotfile.com/dl/103559454/4c3cc2c/Beauty-LTRG.part2.rar.html

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم، از سايت محبوب «هات فایل» مي باشند
.

 براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

 دانلود فيلم مستند و ورزشي

مجموعه ماهیگیری 5 قسمتی: رکوردشکنان
Record Breaking Fish

«مت هایس» یکی از حرفه ای ترین و معروف ترین ماهیگیران کشور انگلیس و اروپا به شمار می آید. او که متولد سال 1961 است از سن 4 سالگی شروع به ماهیگیری کرده و به مدت 10 سال است که مشغول تولید برنامه ها و مجموعه های زیبا و آموزشی ماهیگیری برای علاقه مندان این رشته است. مایک براون یکی از ماهیگیران مشهور شکار ماهیان بزرگ است و اطلاعات علمی زیادی نیز در مورد انواع ماهی ها دارد. در مستند 5 قسمتی رکوردشکنان به تماشای رقابت این دو ماهیگیر بزرگ باشید که چگونه سعی در شکستن رکورد همدیگر در شکار ماهیان مختلف دارند.
این مجموعه 5 قسمتی به طور کل در بر گیرنده رقابت مَت و براون در 16 ماهی مختلف است. در هر قسمت از مجموعه 3 نوع و در قسمت آخر 4 نوع از ماهیان به نمایش در می آید. دو ماهیگیر قبل از شروع رقابت برای شکار هر نوع ماهی به سراغ رکورد داران آن ماهی می روند تا از اطلاعات و تجربیات آنها استفاده کنند.

نام قسمت های این مجموعه:
1- کپور آینه ای، باربل، و اردک ماهی
2- کپور معمولی، چاب و قزل آلا رنگین کمان
3- ماهی ریزقنات، پرچ و زاندر
4- باربل، قزل آلا دریایی و کپور کروشن
5- اردک ماهی، راد، گرایلینگ و تنچ

 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجینال)

http://rapidshare.com/files/23268438/thebinaryzonerbf1.part01.rar 
http://rapidshare.com/files/23272631/thebinaryzonerbf1.part02.rar 
http://rapidshare.com/files/23276889/thebinaryzonerbf1.part03.rar 
http://rapidshare.com/files/23287270/thebinaryzonerbf1.part04.rar 
http://rapidshare.com/files/23308386/thebinaryzonerbf1.part05.rar 
http://rapidshare.com/files/23290821/thebinaryzonerbf1.part06.rar 
http://rapidshare.com/files/23295022/thebinaryzonerbf1.part07.rar 
http://rapidshare.com/files/23303589/thebinaryzonerbf1.part08.rar 
http://rapidshare.com/files/23298806/thebinaryzonerbf1.part09.rar 
http://rapidshare.com/files/23133716/thebinaryzonerbf2.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/23139070/thebinaryzonerbf2.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/23144267/thebinaryzonerbf2.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/23149541/thebinaryzonerbf2.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/23154550/thebinaryzonerbf2.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/23129491/thebinaryzonerbf2.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/23182841/thebinaryzonerbf3.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/23188394/thebinaryzonerbf3.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/23196736/thebinaryzonerbf3.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/23201391/thebinaryzonerbf3.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/23206615/thebinaryzonerbf3.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/23192231/thebinaryzonerbf3.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/23329353/thebinaryzonerbf4.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/23333453/thebinaryzonerbf4.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/23338025/thebinaryzonerbf4.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/23342827/thebinaryzonerbf4.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/23347365/thebinaryzonerbf4.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/23350615/thebinaryzonerbf4.part6.rar
 

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم، از سايت رپیدشر مي باشند
.

 براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


 دانلود انيميشن

 Yogi Bear


لينک دانلود مستقیم


لينکهاي دانلود (غیرمستقیم)

http://www.fileserve.com/file/8PapzVv 
http://www.fileserve.com/file/mPBdzzw 
http://www.fileserve.com/file/kuYbtyb 
http://www.fileserve.com/file/edgzGJr  

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت «فایل سرو» مي باشند.

 براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

باد صبا مي آيد
باصداي شهرام ناظري و جلال ذوالفنون

آلبوم جديد و بسيار زيباي شهرام ناظري و جلال ذوالفنون
به نام: باد صبا مي آيد 

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزيک

موسیقی بی کلام محلی آذری با عنوان "گلدی بهار" آهنگساز: التفات داود بیگی


لينک دانلود مستقيم

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

Babylon Pro 9.0.0 r30 Full
نرم افزار ترجمه زبان و دیکشنری بابیلون 9 

به جرات می توان گفت دیکشنری بابیلون Babylon یکی از بهترین و برترین نرم افزار های مترجم در جهان محسوب می شود. این نرم افزار قادر است 75 زبان مختلف و 25 زبان ویکی پدیا را با چند کلیک ساده به یکدیگر ترجمه کند، این قابلیت تنها برای لغات وجود ندارد، بلکه شما در این نرم افزار قادرید متون خود را به صورت آنلاین ترجمه کنید. لازم به ذکر است در ترجمه ی متون این نرم افزار قوائد ترجمه نیز تا حد بالایی رعایت می گردد و نسبت به سایر نرم افزار های مشابه برتری بسیار زیادی دارد.
قابلیت این نرم افزار محبوب امکان ترجمه ایمیل ها، صفحات وب، مستندات اینترنتی، گرفتن غلط املایی، تلفظ، پشتیبانی از آفیس و دسترسی آسان به واژه نامه ها و دانشنامه ها می باشد که مورد استقبال کاربران اینترنت قرار گرفته است. دانلود دیکشنری بابیلون دارای Hot Keys یا دکمه های میانبر نیز می باشد که با این امکان شما را قادر خواهد ساخت تا براحتی در هر صفحه ای از سیستم عامل با زدن دکمه ای خاص یا کلیک با موش واره معنی لغت را کنار آن مشاهده نمایید که در ترجمه سریع تر بسیار موثر خواهد بود.
امکان مفیدی که به نرم افزار بابلیون در نسخه پایانی آن مورد توجه است دایره المعارف ویکی پدیا می باشد. بدین صورت که اگر معنی کلمه ای را جستجو نمایید، نرم افزار بابلیون به صورت اتوماتیک از دایره المعارف جهانی ویکی پدیا تاریخچه و توضیحات بیشتری را در آن مورد به شما ارایه خواهد کرد که در انجام تحقیقات از مقالات انگلیسی بسیار کارا خواهد بود.
دانلود نرم افزار دیکشنری بابیلون 9 از قابلیتی با نام Glossary بهره می برد که با اضافه کردن Glossary های جدید امکانات، زبان و فرهنگ های قابل ترجمه در این نرم افزار افزایش می یابد و این نشان از انعطاف و توسعه پذیری این نرم افزار دارد. آخرین نسخه کامل دانلود بابیلون Babylon Pro 9.0.0 می باشد که امروز در سایت دانلود رایگان نرم افزار با امکان ترجمه فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی بدون نیاز به اینترنت به اشتراک گذاشته شده است.

:: قابلیت های اصلی نرم افزار دانلود دیکشنری بابیلون 9
ترجمه آسان و کامل لغات و متون
پشتیبانی از 75 زبان زنده دنیا
قابلیت اضافه کردن زبان و فرهنگ از طریق افزودن Glossary به نرم افزار
دارا بودن بیش از 3 میلیون لغت در فرهنگ لغات نرم افزار
امکان اضافه کردن فرهنگ لغت موضوعی برای ترجمه آسان مقالات اختصاصی
ابزار غلط یاب املایی که (با پشتیبانی از تمام زبان ها) غلط های املایی را نمایان می سازد
نمایش معنی لغات در هر نرم افزاری با کلید های میانبر
امکان اتصال به دایره المعارف جهانی ویکی پدیا
امکان تبدیل واحد های اندازه گیری، واحد پول و... به کمیت های فرعی
امکان ترجمه صفحات وب، ایمیل ها، مستندات آنلاین، تلفظ، پشتیبانی از آفیس و...
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 22 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت محبوب «هات فایل» مي باشند.
 

دنياي موبايل

دیکشنری 15 زبانه

بوسیله این برنامه قادر خواهید بود معنی لغات را به 15 زبان دنیا ترجمه کنید. این برنامه با فرمت جاوا می باشد.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود یک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

روی لینک فوق کليک سمت راست کرده و سپس گزينه Save Target As را انتخاب نمائید.

نکته: فايل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip ميباشد. لذا بعد از دريافت فيل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث يا کابل و يا دستگاه کارت ريدر برروي گوشي موبايل خود Install نماييد.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

GridLines 1.09.1 Portable PC Game
بازی کامپیوتر نقطه بازی

یکی از بازی های دوست داشتنی در دوران بچگی نقطه بازی بود که با یک ورق و خودکار هیجانی به بچه ها میداد که از هر بازی دیگری سرگرم کننده تر می نمود. اکنون سایت نرم افزار دانلود رایگان بازی این سرگرمی دوران کودکی را بر روی کامپیوتر با همان هیجان و انواع مختلف آن به اشتراک عموم گذاشته است.
بازی بازی GridLines یک نوع پازل می باشد که با رسم نوبتی خط و وصل کردن نقطه ها تشکیل مربع داده و کسب امتیاز کنید و هرکسی مربع های بیشتری در پایان وصل تمام نقطه ها تشکیل دهد برنده است. حالت کلاسیک و گرفتن پاداش که هر مربعی یک امتیاز خاص خود را دارد، همچنین حالت دلخواه که امکان رسم مدل های دلخواه بازی را به شما می دهد.

:: ویژگی های نقطه بازی
4 روش بازی از جمله کلاسیک، جایزه ای و سفارشی
5 تنظیم سختی بازی و بازی های طولانی مدت و کوتاه مدت
بازی با دوستان یا بازی با کامپیوتر
ذخیره بازی در هر کجای بازی که باشید
گرافیک های زیبا با موسیقی آرام بخش پس زمینه همچنین امکان اجرای MP3
حداقل سیستم مورد نیاز بازی نقطه بازی
سیستم عامل: Windows 7, Vista, XP یا 2000
پردارنده: Pentium II (450 MHz)
رم: 64 MB
آداپتور گرافیکی: DirectX 8.1
کارت گرافیک: 3D video card (32 MB)


لينک دانلود (حجم فايل حدود 7 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت محبوب «هات فایل» مي باشند.

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالي نويسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

صفات دوست

شرح حدیثی از حضرت امام جعفرصادق علیه‌السلام توسط حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در ابتدای جلسه درس خارج فقه ِ بیست و یكم دی‌ماه 89 (ششم صفر 1432).

«قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع اخْتَبِرُوا إِخْوَانَكُمْ بِخَصْلَتَيْنِ فَإِنْ كَانَتَا فِيهِمْ وَ إِلَّا فَاعْزُبْ ثُمَّ اعْزُبْ ثُمَّ اعْزُبْ مُحَافَظَةٍ عَلَى الصَّلَوَاتِ فِی مَوَاقِيتِهَا وَ الْبِرِّ بِالْإِخْوَانِ فِی الْعُسْرِ وَ الْيُسْر»
شافی، صفحه‌ى 652

فى الكافى، عن الصّادق (عليه‌السّلام): «اختبروا اخوانكم بخصلتين». اخوان، منظور مطلق معاشرين، على‌الظاهر نيست. يعنى آن كسانى كه ميخواهيد به عنوان برادران خود و افرادى كه با آنها صداقت داريد، افراد نزديك، كسانى را كه به اين عنوان ميخواهيد انتخاب كنيد، اين دو صفت را در آنها حتماً ملاحظه كنيد. «فان كانتا فيهم»؛ اگر اين دو صفت در آنها بود، چه بهتر؛ «و الّا فاعزب ثم اعزب ثم اعزب». عَزَبَ يعنى فاصله گرفتن، از آنها رو پوشاندن. [مثل] «لايعزب عنه مثقال ذرّة»(1) كه در قرآن كريم هست. دورى كنيد از آنها. از آنها رو بپوشانيد و دورى كنيد.
اين دو صفت چيست؟ «محافظة على الصّلوات فى مواقيتها». يكى اين [كه محافظ نماز باشند]. در مواقيت، لابد مراد مواقيت فضيلت است؛ و الّا مطلق مواقيت اگر مورد نظر باشد، ولو آخر وقت، اينكه خب، اگر كسى نكند اين كار را، فاسق است. ميخواهند بفرمايند كه اهل نماز در وقت خود باشد، يعنى وقت فضيلت. مرحوم آقاى بهجت (رضوان اللَّه عليه) -[كه] مكرر اين را از ايشان ما شنيديم، هم خودمان شنيديم، هم بالواسطه ديگران هم نقل كردند- ميگفتند استادشان - على‌الظّاهر مرحوم آقاى قاضى مثلاً - به ايشان گفتند كه اگر كسى نماز اول وقت را مراقبت بكند، من ضامنم براى نجات او، يا براى مثلاً رسيدن او به درجات بالا؛ يك همچين تعبيرى. بنده يك وقت از ايشان پرسيدم كه لابد نماز خوب ديگر؟ گفتند: خب، بله؛ نماز درست و حسابىِ با توجه، در اول وقت. اگر اين را كسى مراعات بكند، اين خودش يك عاملى است كه انسان را عروج ميدهد و به مراتب بالاى توحيدى ميرساند. يكى اين.
«و البرّ فى الاخوان فى العسر و اليسر». صفت دوم هم يك صفت اجتماعى است. اوّلى صفت فردى بود، بينه و بين اللَّه بود؛ اين دومى بينه و بين النّاس است. كسى باشد كه صفتش اين باشد، كه به برادرانش نيكى ميكند؛ هم در عسر، هم در يسر. حالا اين عسر و يسر، چه عسر و يسر خود انسان، ولو در عسر هم باشد، سختى هم باشد، بالاخره كمك ميكند؛ حالا تنگدستى دارد، مالى ندارد كه كمك بكند، اما ميتواند تسلا بدهد، با زبان كمك كند، با آبرو كمك كند؛ هم ممكن است مراد عسر و يسر خود اين كمك كننده باشد، هم عسر و يسر آن كمك شونده باشد؛ چون بعضى‌ها هستند، به انسان حاضرند كمك كنند، وقتى كه حال انسان خوب است؛ وقتى اقبال به سمت كسى هست، حاضرند به او كمك كنند؛ محبت ميكنند، كمك ميكنند؛ به مجرد اينكه اقبال از او رو برگرداند، اينها هم رو برميگردانند. بله، وقتى كه اقبال از او ادبار كرد، اينها هم ادبار ميكنند. نه، اينجور نباشد؛ در همه‌ى حالاتِ برادرش به او كمك كند و نيكى كند.

 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

2476- دل ماکه خرابت بوده و هست،اسیرروی ماهت بوده وهست،اگرباماکنی تلخی چه باک است،که این دل خاک پایت بوده وهست. (1276-0913)

2477- دل چورنجد ازكسي خرسندكردن مشكل است شيشه بشكسته را پيوندكردن مشكل است. كوه ناهموار راهموار كردن سخت نيست. حرف ناهموار راهموار كردن مشكل است.بار حمالان به دوش خود كشيدن عارنيست.زير بارمنت نامرد رفتن مشكل است.(4683-0914)

2478- دكتر علي شريعتى: در عجبم از مردمي كه خود زير شلاق ظلم و ستم زندگى مي كنند، و بر حسيني مي گريند كه آزادانه مى زيست... (9238-0915)

2479- دروجودهمه انسانهااز روح خالق عالم نشانه ای قرارداده شده،پس خالقی هستیم کوچک که میتوانیم بسازیم آنچه راروزگارنساخته. (8878-0912)

2480- درنماز بہ خدا توجہ داشتہ باش زیرا درنماز،آن مقدارقبول می شودکہ باتوجہ خواندہ شود (امام باقر)(5077-0919)

2481- درمرام مارفیقان نیست رسم ترك دوست, عهدباهركس ببندیم جانمان دردست اوست. (2873-0913)

2482- دركويرسبزعشق‎ اين‎ سخن‎ازمن‎بگير‎ ‎مرگ‎ تو‎ مرگ‎ من‎ است‎ پس‎ تمناميكنم‎ هرگز‎ نمير‎ (7340-0918)

2483- درعمری که اجل در عقبش می تازد/هرکس غم بیهوده خوردمی بازد (8357-0919)

2484- درشكست جام دل هيچ احتياج سنگ نيست اين شقايق رانگاهى سرد پرپر ميكند. (7314-0915)

2485- درسكوتم هميشه توحاضري،ومن هميشه به يادت سرشارازسكوتم! ‎'‎'صبا‎''‎(9133-0937)

2486- درحضورلحظه هایم باتوخلوت ميكنم، شادی ودردوغمم راباتوقسمت میكنم، هیچ میدانیكه بعدازرفتنت ای ‎بیوفا، درغم وتنهائیم احساس غربت میكنم؟ (9176-0912)

2487- درآن روزي كه همه به دنبال چشمان زيباهستندتو به دنبال نگاه زيبا باش...! (0200-0935)

2488- در مدرسه از نشاطمان کم کردند/ از فرصت ارتباطمان کم کردند/هر وقت به هم عشق تعارف کردیم/از نمره ی انظباطمان کم کردند (0780-0912)

2489- در ماهیتابه ی عشقت دارم میسوزم / بی وفا روغن بریز. (9128-0912)

2490- در قلبت را به روى هر كسى باز نكن اونى كه بخواهد بيايد خودش كليد داره (6471-0916)

2491- در غوغای زندگی, تا سکوت مرگ دوستت دارم, تاوان آن هر چه باشد،باشد...(0363-0918)

2492- در سکوت دادگاه سرنوشت/ عشق برما حکم سنگینی نوشت/ گفت دل داده ها از هم جدا/وای بر این حکم بر این قانون زشت(3326-09135)

2493- در خواب ناز بودم شبي.ديديمكسي در مي زند.در را گشودم روي او.ديدم غم است در ميزند.اي دوستان بي وفا.از غم بياموزيد وفا.غم با همه بيگانگي. هر شب به من سر مي زند(6094-0915)

2494- در بيكران زندگى دو چيز افسونم مى كند : آبى آسمانى كه مى بينم و مى دانم كه نيست و خدايى كه نمى بينم و مى دانم كه هست (دكتر شريعتى)(1614-0912)(9704-0912)

2495- داني كه چرازميوههاسيب نكوست نيمش رخ عاشق است ونيمش رخ دوست آن زردي وسرخي كه درآن ميبيني زردي رخ عاشق است و سرخي رخ دوست (7314-0915)

2496- داشتم تويك جاده مي رفتم كه چشمم خورد به يك تابلو كه روش نوشته بود:دوست داشتن دل مي خواهدنه دليل، ازته دلم دوستت دارم بدون هيچ دليلي (7340-0918)

2497- خيلي ماهي بخور،چون فسفر داره (0178-0918)

2498- خيلي پستي و بلندي با يد رفت تا به گلي چون تو رسيد (5695-0935)

2499- خيلى سخته كه ببينى يه آهو اسير پنجه هاى يه شير شده ولى تلخ تر اينه كه ببينى يه شير اسير چشماى يه آهو شده(5769-0912)

2500- دوستای گلم.. سلام.. روز اولی که این ستون رو به مبین عزیز پیشنهاد دادم فک نمی کردم یه روزی برسه که بتونم شماره ی دوهزار و پونصدی هم داشته باشیم.. اینا همش به خاطر کمک و خوبی دوستان گلی هست که تا اینجا منو کمک و همراهی کردن..خواستم بگم خیلی ارادت داریم خدمتتون.از مبین عزیز هم به خاطر در اختیار قرار دادن این ستون خیلی خیلی تشکر می کنم...امیدوارم که هر جایی که هستید سالم و شاد و موفق و پیروز باشید... امید

شماره برای ارسال مسیج: 09125698059

 
 

کلیپ
apollyon_10000@yahoo.com

دروووود خدمت دوستان با معرفت خودم
خوبين ديگه ؟ بيني هاي محترمتونم كه تپله ؟
خب خدا رو شكر
مي دونم كه حسابي تشنه كليپ هاي اين جديد اين هفته هستيد پس بريم سراغشون كه حسابي داغ و ديدني هستن

كليپ اول يه دوربين مخفي اند (عند اصلا End) خندس ! توش دوتا آقا باهم... نه ديگه من نگم بهتره
خودتون ببينيد و حسابي بخندين
دانلود از لينك اول Download from Link 1
دانلود از لينك دوم Download from Link 2

كي گفته فقط دوستان اون ور آبي مي تون برك دنس برن در حد و اندازه خدابازي !؟ ما حتي تو روستاهامونم مي تونيم
اونم دوگام رو درخت !
مي گي نه نيگه كن فك پايينت مي چسبه رو زمين
دانلود از لينك اول Download from Link 1
دانلود از لينك دوم Download from Link 2

و كليپ سوم كه مي شه گفت در نوع خودش بسيار ديدني و باحاله
تاحالا با دو جنسه ها ارتباط داشتيد ؟
مي دونم نداشتيد اما حالا مصاحبه با يه دو جنسه عزيز و گل و بلبل رو مي بينيد
دانلود از لينك اول Download from Link 1
دانلود از لينك دوم Download from Link 2

كليپ يعدي هم بدرود تا هفته بعده !
مراقب خودتون باشيد و منتظر برا كليپ هاي داغ تر
يا علي
شاهين پسري ز سرزمين هاي دور !!!


 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

مقام امام زمان (عج)

ـ سرزمین وحی، مکه. مسجدالحرام. از آنجا شروع شد انقلاب حسین.
سرزمین وحی، مکه، مسجدالحرام. از انجا شروع می شود. انقلاب مهدی!
ـ همه جا گفته اند. توی قرآن، سنت. عاشورای حسین برای همین بود اصلا.
امر به معروف، نهی از منکر. قبل از این که بیاید اما، وارونه اش می کنند مردم.
امر به منکر، نهی از معروف.
ـ اسمش را گذاشته اند مقام امام زمان. کربلا. درست کنار شریعه ی فرات.
می گویند ملک امام زمان است. همان جایی که عمویش عباس از اسب افتاد.
ـ علی اکبر، عباس، علی اصغر... حسین هم افتاد. پرچم خاندان پیامبر افتاده بود میان میدان و دیگر کسی نبود آن را بردارد...
أین الطالب بدم المقتول بکربلاء؟

 

 

داستان هايي از تاريخ ايران
yasamin-atashi.persianblog.ir

افروز و آسیمن

اردوان پنجم (اشک بیست و نهم) بیست و هشتمین و آخرین شاه ایرانزمین از دودمان اشکانی است.
در سال 217 میلادی "کاراکالا" (قیصر امپراتوری روم) سفیری به ایران فرستاد و دختر پادشاه کشورمان را برای خود خواستگاری کرد.
اردوان پادشاهی نرم خو و خواستار صلح بود و به این خاطر، این ازدواج را مایه دوستی دو ملت دید لذا این درخواست را پذیرفت.
روزی که قرار بود قیصر روم به پایتخت ایران بیاید "آسیمن" دختر اردوان در دلش آشوب و دلهره غوغا می کرد و تنش می لرزید چون خبر رسید قیصر روم در نزدیکی پایتخت است پادشاه و بزرگان خواستند به استقبال قیصر از شهر خارج شوند ابتدا پادشاه خواست آسیمن را نیز با خود ببرد اما وقتی حال او را آنگونه دید منصرف شد.
قیصر روم کاراکالا خصلت واقعی غربی ها را به خوبی دارا بود او با لشکری عظیم ناگهان بر سر بزرگان و ریش سفیدان ایرانی هجوم آورد و همه را از دم تیغ گذرانید خوشبختانه پادشاه ایران توسط جان برکفانش از این مهلکه جان سالم بدر برد.
اردوان پنجم نباید به دشمن خویش اعتماد می نمود و به قول ارد بزرگ : دشمن ! دشمن است، فریب زبان چرب دشمن را مخور.
روز بعد اردوان به سپه سالارانش گفت : پیش از چیدن سیب های سرخ از باغ های میهن، سر قیصر روم را خواهم چید !
چند روزی گذشت امپراتور ایران در حال جمع کردن سپاه عظیمی بود، که "افروز" ( یکی از نجبای پارت ) اجازه دیدار خواست.
افروز در مقابل پادشاه ایران سبدی که مخصوص چیدن سیب است گذاشت. چون نگهبانان بسته پارچه ایی داخل آن را برداشتند با حیرت سر کاراکالا قیصر و امپراتور روم را دیدند.
افروز گفت این سیب پوسیده را از نزدیکی شهر "حران" چیدم.
چندی بعد، هنگامی که زمان چیدن سیب های سرخ فرا رسیده بود، افروز بر پشت خویش سبد بزرگ حمل سیب را بسته بود و همسرش آسیمن سیب ها را با ظرافت می چید و در آن می نهاد !
آری افروز داماد امپراتور ایرانزمین اردوان پنجم شده بود...

ياسمين آتشي

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 
 


که را روي اين دست ها مي برند؟
خدايا مگر عشق را مي برند؟

کسي نيست آيا که گويد به من
تن بي کفن را کجا مي برند؟

چه در مخملي سبز پيچيده اند
که او را به باغ خدا مي برند؟

به دوش نسيم سحرگاه عشق
شهيد مرا تا کجا مي برند؟

من و کوچه ي سرد غمگين تو
تو را از نگاهم چرا مي برند؟

چرا خون نگريم، مگر مي شود؟
عزيز مرا سر جدا مي برند

epelak.blogfa.com

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

براي شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد
 و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة القيامة آيات: 40 محل نزول: مکه

 
ثُمَّ إِنَّ عَلَيْنَا بَيَانَهُ 19 كَلَّا بَلْ تُحِبُّونَ الْعَاجِلَةَ 20 وَتَذَرُونَ الْآخِرَةَ 21 وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ نَّاضِرَةٌ 22 إِلَى رَبِّهَا نَاظِرَةٌ 23 وَوُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ بَاسِرَةٌ 24 تَظُنُّ أَن يُفْعَلَ بِهَا فَاقِرَةٌ 25 كَلَّا إِذَا بَلَغَتْ التَّرَاقِيَ 26 وَقِيلَ مَنْ رَاقٍ 27 وَظَنَّ أَنَّهُ الْفِرَاقُ 28 وَالْتَفَّتِ السَّاقُ بِالسَّاقِ 29 إِلَى رَبِّكَ يَوْمَئِذٍ الْمَسَاقُ 30 فَلَا صَدَّقَ وَلَا صَلَّى 31 وَلَكِن كَذَّبَ وَتَوَلَّى 32 ثُمَّ ذَهَبَ إِلَى أَهْلِهِ يَتَمَطَّى 33 أَوْلَى لَكَ فَأَوْلَى 34 ثُمَّ أَوْلَى لَكَ فَأَوْلَى 35 أَيَحْسَبُ الْإِنسَانُ أَن يُتْرَكَ سُدًى 36 أَلَمْ يَكُ نُطْفَةً مِّن مَّنِيٍّ يُمْنَى 37 ثُمَّ كَانَ عَلَقَةً فَخَلَقَ فَسَوَّى 38 فَجَعَلَ مِنْهُ الزَّوْجَيْنِ الذَّكَرَ وَالْأُنثَى 39 أَلَيْسَ ذَلِكَ بِقَادِرٍ عَلَى أَن يُحْيِيَ الْمَوْتَى 40
 
سورة الإنسان

 
هَلْ أَتَى عَلَى الْإِنسَانِ حِينٌ مِّنَ الدَّهْرِ لَمْ يَكُن شَيْئًا مَّذْكُورًا 1 إِنَّا خَلَقْنَا الْإِنسَانَ مِن نُّطْفَةٍ أَمْشَاجٍ نَّبْتَلِيهِ فَجَعَلْنَاهُ سَمِيعًا بَصِيرًا 2 إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا 3 إِنَّا أَعْتَدْنَا لِلْكَافِرِينَ سَلَاسِلَا وَأَغْلَالًا وَسَعِيرًا 4  

 

ترجمه فارسي مکارم

سپس بيان و (توضيح) آن (نيز) بر عهده ماست! «19» چنين نيست كه شما مى‏پنداريد (و دلايل معاد را كافى نمى‏دانيد); بلكه شما دنياى زودگذر را دوست داريد (و هوسرانى بى‏قيد و شرط را)! «20» و آخرت را رها مى‏كنيد! «21» (آرى) در آن روز صورتهايى شاداب و مسرور است، «22» و به پروردگارش مى‏نگرد! «23» و در آن روز صورتهايى عبوس و در هم كشيده است، «24» زيرا مى‏داند عذابى در پيش دارد كه پشت را در هم مى‏شكند! «25» چنين نيست (كه انسان مى‏پندارد! او ايمان نمى‏آورد) تا موقعى كه جان به گلوگاهش رسد، «26» و گفته شود: «آيا كسى هست كه (اين بيمار را از مرگ) نجات دهد؟!» «27» و به جدائى از دنيا يقين پيدا كند، «28» و ساق پاها (از سختى جان‏دادن) به هم بپيچد! «29» (آرى) در آن روز مسير همه بسوى (دادگاه) پروردگارت خواهد بود! «30» (در آن روز گفته مى‏شود:) او هرگز ايمان نياورد و نماز نخواند، «31» بلكه تكذيب كرد و روى‏گردان شد، «32» سپس بسوى خانواده خود بازگشت در حالى كه متكبرانه قدم برمى‏داشت! «33» (با اين اعمال) عذاب الهى براى تو شايسته‏تر است، شايسته‏تر! «34» سپس عذاب الهى براى تو شايسته‏تر است، شايسته‏تر! «35» آيا انسان گمان مى‏كند بى‏هدف رها مى‏شود؟! «36» آيا او نطفه‏اى از منى كه در رحم ريخته مى‏شود نبود؟! «37» سپس بصورت خون بسته در آمد، و خداوند او را آفريد و موزون ساخت، «38» و از او دو زوج مرد و زن آفريد! «39» آيا چنين كسى قادر نيست كه مردگان را زنده كند؟! «40»

سورة الإنسان
به نام خداوند بخشنده بخشايشگر
آيا زمانى طولانى بر انسان گذشت كه چيز قابل ذكرى نبود؟! «1» ما انسان را از نطفه مختلطى آفريديم، و او را مى‏آزماييم; (بدين جهت) او را شنوا و بينا قرار داديم! «2» ما راه را به او نشان داديم، خواه شاكر باشد (و پذيرا گردد) يا ناسپاس! «3» ما براى كافران، زنجيرها و غلها و شعله‏هاى سوزان آتش آماده كرده‏ايم! «4»

آيات امروز را مي توانيد از طريق اين لينک هم مطالعه کنيد


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پيمان خداست بر خلق او و براي شخص مسلمان شايسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آيه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون درج شود.

 

rahmanisar

با سلام
مرکز مطالعات و پژوهش های فلکی نجومی جهت آشنایی اقشار مختلف مردم اقدام به برگزاری مسابقه نجومی از کتب نموده است می خواستم ببینم چگونه می توانید در این راه ما را کمک کنید

با تشکر
رحمانی

www.nojumi.org 
msn@nojumi.org
 
 
akrami14
خدایا تقدیر مرا خیر بنویس آنگونه که آنچه را تو دیر می خواهی من زود نخواهم
و آنچه را تو زود می خواهی من دیر نخواهم .
خدایا به من زیستنی عطا کن
که در لحظه ی مرگ بر بی ثمری لحظه ای که برای زیستن گذشته است
حسرت نخورم
و مردنی عطا کن
که بر بیهودگی اش سوگوار نباشم

شاد باشید و عاقبت بخیر
www.hajahmad.ir
 
 
rsaba_baby

من نمی خوابم امشب
شاید پنجره ای چشم براه نگاهم باشد
تا از این پلک خمارش به خیال تو بنگرم و باقی بمانم
پنجره گاه گاهی گریه اش می گیرد
شاید امشب پنجره تعبیر تو را فریاد کند
شاید امشب نقش دیدنت را قاب کند
شاید امشب لالایی لولاهایش دهکده را خواب کند
شاید امشب پس این پنجره تاریخم
پیچکی رشد کند تا خورشید
تشنه های شاید بی اب
پشت این پنجره را چاه زند
من و این پنجره و ان خورشید
همه از رنج علف اگاهیم

 

 
1reza

یوفو بر فراز بیت‌المقدس!

هفته‌ی گذشته شی‌ای نورانی بر فراز قبه‌الصخره واقع در بیت‌المقدس دیده شد.
در فیلم دیده می‌شود که شی‌ای کروی شکل فاصله‌اش را تا بالای قبه‌الصخره کم می‌کند و پس از آن به شکل لرزان در آمده و سپس به مانند راکتی به سمت آسمان می‌رود. از قرار معلوم چون این شی کروی بر فراز قبه‌الصخره را خیلی‌ها مشاهده کرده‌اند، اندکی توجیه یا مردود دانستنش برای مخالفان مشکل شده است.
متعصبان یوفوها معتقدند که این اتفاق یکی از دلایل وجود بیگانگان است. ۲ شاهد در نزدیکی قبه‌الصخره در ساعت ۱ صبح شنبه گذشته از این واقعه فیلم گرفته‌اند.

مامور تحقیق اشیای ناشناخته در وزارت دفاع آمریکا می‌گوید: «اگر این یکی از ابزارهای فوق‌پیشرفته است، بایستی یکی از پیشرفته‌ترین‌های آن باشد که به دست انسان ساخته شده است.»
چند شاهد دیگر نیز از زوایای دیگر این واقعه را از طریق دوربین تلفن همراه‌شان ضبط کرده و بر روی یوتیوب قرار دادند. می‌توانید یکی از این ویدیوها را از اینجا دانلود کنید.

 

 
gognous_azar
 پشت این پنجرۀ خیس و نمور
میکشم آه...
که شاید درد این سینۀ خاموش پر از تنهایی
با دل پاک و تر آینه تقسیم کنم
آنطرف باران است که فرو می آید
مست و آزاد به آغوش زمین ...
این طرف مردی هست
که ندارد همدم
تا به او گوید باز
تا چه حدّی تنهاست
اشک سرشار شد از کاسۀ چشم
خلوت بهت و سکوت و من و غم خورد به هم
چشمم افتاد به پاکت ، که شده خیس پس پنجره ام
می کشم کبریتی،
تا بسوزم هستی خویش ز بی مهری یار
می کنم قسمت از این پس غم تنهایی خود با سیگار...h

بابک آذرشب
12 ظهر پاییز 88
چاراویماق، کلاس درس
 
 
saliavesta
باور نکن تنهایی ات را
من در تو پنهانم، تو در من

از من به من نزدیکتر، تو
از تو به تو نزدیکتر، من

باور نکن تنهایی ات را
تا یک دل و یک درد داریم

تا در عبور از کوچه عشق
بر دوش هم سر می گذاریم

دل تاب تنهایی ندارد
باور نکن تنهایی ات را

هر جای این دنیا که باشی
من با توام تنهای تنها

من با توام هر جا که هستی
حتی اگر با هم نباشیم

حتی اگر یک لحظه، یک روز
با هم در این عالم نباشیم

این خانه را بگذار و بگذر
با من بیا تا کعبه دل

باور نکن تنهایی ات را
من با توام منزل به منزل
 
 

alirezamajidi

گوگل موزه‌ها را به خانه‌هایتان آورد!

گوگل همواره چیزی برای متعجب کردن ما دارد، فکر بکری که این بار مهندسان گوگل در بیست درصد وقت آزاد معروف خود، روی آن کار کردند، پروژه‌ای است که بازدید مجازی از موزه‌های معروف دنیا را برای همه ممکن می‌کند.
۱۸ ماه طول کشید تا «پروژه هنر» گوگل راه‌اندازی شود، در این پروژه گوگل به استفاده از همان فناوری و شیوه‌ای که ما را به خیابان‌های شهرهای مختلف دنیا می‌برد، ما را به بازدید موزه‌ها فرا می‌خواند.
فعلا ۱۷ موزه معروف دنیا وارد پروژه هنر گوگل شده‌اند، موزه‌های مانند موزه تیت بریتانیا، گالری ملی، موزه متروپولیتن نیویورک، موزه هرمیتاژ سن پترسبورگ.
من امشب دقایقی را به بازدید مجازی اختصاص دادم و اقعا چقدر نشاط‌ انگیز بود. آرزو می‌کنم که شما هم سرعت اینترنت‌تان آنقدر باشد که بتوانید مثل من موزه‌گردی کنید.
دوربین‌های ویژه‌ای که نمای ۳۶۰ درجه از موزه‌ها را برای ما به ارمغان آورده‌اند، چنین شکلی دارند:

حدود ۳۸۵ تالار در این ۱۷ موزه، در این برنامه پوشش داده شده‌اند.
اما گوگل یه نمای معمولی از تابلوها و آثار هنری را نمی‌بینید، وضوح تصاویر واقعا بالاست، تقریبا هزار برابر وضوح عکس دوربین‌های معمولی دیجیتال! طوری که کاربر می‌تواند کوچک‌ترین جزئیات رنگ‌آمیزی و قلم‌مو را ببیند. برای گرفتن هر عکس بین ۴ تا ۸ ساعت وقت صرف شده است.
گوگل در پروژه جدید خود با استفاده از فناوری، با زیباترین شیوه فرهنگ می‌پراکند و ای کاش بخت آن را داشتیم که روی موزه‌های ایران را در چنین سرویسی ببینیم و به همه دنیا بشناسانیم.
برای گرفتن هر عکس بین ۴ تا ۸ ساعت وقت صرف شده است.

برای بازدید مجازی از موزه‌ها به اینجا بروید.

 

 
radmehr_2009

 قدر خانواده ات را بدان

با مردی كه در حال عبور بود برخورد کردم
اووه !! معذرت میخوام...
من هم معذرت میخوام , دقت نکردم ...
ما خیلی مؤدب بودیم ، من و این غریبه ,خداحافظی كردیم و به راهمان ادامه دادیم
اما در خانه با آنهایی كه دوستشان داریم چطور رفتار می كنیم ؟
كمی بعد ازآنروز، در حال پختن شام بودم.دخترم خیلی آرام كنارم ایستاد همینكه برگشتم به اوخوردم وتقریبا" انداختمش با اخم گفتم: ”اه !! ازسرراه برو كنار“
قلب کوچکش شکست و رفت
نفهمیدم كه چقدر تند حرف زدم
وقتی توی رختخوابم بیدار بودم صدای آرام خدا در درونم گفت:
وقتی با یك غریبه برخورد میكنی ، آداب معمول را رعایت میكنی
اما با بچه ای كه دوستش داری بد رفتار می كني
برو به كف آشپزخانه نگاه كن. آنجا نزدیك در، چند گل پیدا میكنی.
آنها گلهایی هستند كه او برایت آورده است.
خودش آنها را چیده.
صورتی و زرد و آبی
آرام ایستاده بود كه سورپرایزت بكنه
هرگز اشكهایی كه چشمهای كوچیكشو پر كرده بود ندیدی
در این لحظه احساس حقارت كردم
اشكهایم سرازیر شدند.
آرام رفتم و كنار تختش زانو زدم
بیدار شو كوچولو ، بیدار شو. اینا رو برای من چیدی؟
گفتم دخترم واقعاً متاسفم از رفتاری كه امروز داشتم
نمیبایست اون طور سرت
داد بکشم
گفت :اشکالی نداره من به هر حال دوستت دارم مامان
من هم دوستت دارم دخترم
و گلها رو هم دوست دارم
مخصوصا آبیه رو
گفت : اونا رو كنار درخت پیدا کردم ورشون داشتم چون مثل تو خوشگلن
میدونستم دوستشون داری ، مخصوصا آبیه رو...
....
آیا میدانید كه اگر فردا بمیرید شركتی كه در آن كار میكنید به آسانی در ظرف یك روز برای شما جانشینی می آورد؟
اما خانواده ای كه به جا میگذارید تا آخر عمر فقدان شما را احساس خواهد كرد.
و به این فكر كنید كه ما خود را وقف كارمیكنیم و نه خانواده مان!
چه سرمایه گذاری ناعاقلانه ای !!
اینطور فكر نمیكنید؟!!
به راستی كلمه
“خانواده“ یعنی چه ؟؟
 

 
come_tel3x

شعري در وصف خدا
 از «قيصر امين پور»

 

پیش از اینها فكر می كردم خدا
خانه ای دارد كنار ابرها
مثل قصر پادشاه قصه ها
خشتی از الماس خشتی از طلا
پایه های برجش از عاج و بلور
بر سر تختی نشسته با غرور
ماه برق كوچكی از تاج او
هر ستاره، پولكی از تاج او
اطلس پیراهن او، آسمان
نقش روی دامن او، كهكشان
رعد وبرق شب، طنین خنده اش
سیل و طوفان، نعره توفنده اش
دكمه ی پیراهن او، آفتاب
برق تیغ خنجر او ماهتاب
هیچ كس از جای او آگاه نیست
هیچ كس را در حضورش راه نیست
پیش از اینها خاطرم دلگیر بود
از خدا در ذهنم این تصویر بود
آن خدا بی رحم بود و خشمگین
خانه اش در آسمان، دور از زمین
بود، اما در میان ما نبود
مهربان و ساده و زیبا نبود
در دل او دوستی جایی نداشت
مهربانی هیچ معنایی نداشت
هر چه می پرسیدم، از خود، از خدا
از زمین، از آسمان، از ابرها
زود می گفتند: این كار خداست
پرس وجو از كار او كاری خطاست
هرچه می پرسی، جوابش آتش است
آب اگر خوردی، عذابش آتش است
تا ببندی چشم، كورت می كند
تا شدی نزدیك، دورت می كند
كج گشودی دست، سنگت می كند
كج نهادی پای، لنگت می كند
با همین قصه، دلم مشغول بود
خوابهایم، خواب دیو و غول بود
خواب می دیدم كه غرق آتشم
در دهان اژدهای سركشم
در دهان اژدهای خشمگین
بر سرم باران گرز آتشین
محو می شد نعره هایم، بی صدا
در طنین خنده ی خشم خدا ...
نیت من، در نماز و در دعا
ترس بود و وحشت از خشم خدا
هر چه می كردم، همه از ترس بود
مثل از بر كردن یك درس بود
مثل تمرین حساب و هندسه
مثل تنبیه مدیر مدرسه
تلخ، مثل خنده ای بی حوصله
سخت، مثل حل صدها مسئله
مثل تكلیف ریاضی سخت بود
مثل صرف فعل ماضی سخت بود
...
تا كه یك شب دست در دست پدر
راه افتادم به قصد یك سفر
در میان راه، در یك روستا
خانه ای دیدم، خوب و آشنا
زود پرسیدم: پدر، اینجا كجاست؟
گفت، اینجا خانه ی خوب خداست!
گفت: اینجا می شود یك لحظه ماند
گوشه ای خلوت، نمازی ساده خواند
با وضویی، دست و رویی تازه كرد
با دل خود، گفتگویی تازه كرد
گفتمش، پس آن خدای خشمگین
خانه اش اینجاست؟ اینجا، در زمین؟
گفت : آری، خانه او بی ریاست
فرشهایش از گلیم و بوریاست
مهربان و ساده و بی كینه است
مثل نوری در دل آیینه است
عادت او نیست خشم و دشمنی
نام او نور و نشانش روشنی
خشم، نامی از نشانی های اوست
حالتی از مهربانی های اوست
قهر او از آشتی، شیرین تر است
مثل قهر مهربان مادر است
دوستی را دوست، معنی می دهد
قهر هم با دوست معنی می دهد
هیچ كس با دشمن خود، قهر نیست
قهری او هم نشان دوستی است...
...
تازه فهمیدم خدایم، این خداست
این خدای مهربان و آشناست
دوستی، از من به من نزدیك تر
از رگ گردن به من نزدیك تر
آن خدای پیش از این را باد برد
نام او را هم دلم از یاد برد
آن خدا مثل خیال و خواب بود
چون حبابی، نقش روی آب بود
می توانم بعد از این، با این خدا
دوست باشم، دوست، پاك و بی ریا
می توان با این خدا پرواز كرد
سفره ی دل را برایش باز كرد
می توان درباره ی گل حرف زد
صاف و ساده، مثل بلبل حرف زد
چكه چكه مثل باران راز گفت
با دو قطره، صد هزاران راز گفت
می توان با او صمیمی حرف زد
مثل یاران قدیمی حرف زد
می توان تصنیفی از پرواز خواند
با الفبای سكوت آواز خواند
می توان مثل علفها حرف زد
با زبانی بی الفبا حرف زد
می توان درباره ی هر چیز گفت
می توان شعری خیال انگیز گفت
مثل این شعر روان و آشنا:
پیش از اینها فكر می كردم خدا
 

 
جعفر محمدی

"ادغام وزارتخانه ها"، تبدیل مشکل به مصیبت!

 

در پی استیضاح و برکناری وزیر راه و ترابری، رییس جمهور اعلام داشت که برای وزارت راه و ترابری ، وزیری معرفی نخواهد کرد.
محمود احمدی نژاد علت این امر را ادغام وزارت راه و ترابری با یک وزارتخانه زیربنایی عنوان کرد و بر همین مبنا اظهار داشت که صرفا به معرفی یک سرپرست برای وزارت راه تا انجام پروسه ادغام بسنده خواهد کرد.
بحث کوچک سازی دولت، هر چند از سال ها پیش مطرح می شود اما این مهم در عمل با ناکامی همراه بوده و حتی بعضا در مسیر معکوس حرکت کرده است.
علت نیز کاملا مشخص است: دولتی ها و مجلسی ها هنوز درک درستی از معنای کوچک سازی ندارند و تصور می کنند اگر تعداد وزارتخانه ها کم شود، کوچک سازی دولت محقق شده است! کما اینکه رییس جمهور نیز علت ادغام وزارت راه را کاهش تعداد وزارتخانه های دولتی و رساندن آن به عدد 17 اعلام کرده است.
برخی خبرهای منتشره نیز حاکی از آن است که می خواهند وزارت راه و ترابری را با وزارت مسکن یا حتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادغام نمایند!
در این باره نکات فوق العاده مهم و راهبردی وجود دارد که به نظر می رسد مغفول مانده اند که اجمالا به مواردي از آنها اشاره مي شود:

1) وزارتخانه های کنونی، اغلب بر مبنای نیازهای واقعی کشور شکل گرفته اند و هر کدام از آنها به تنهایی عهده دار وظایف سنگینی هستند.
برخی وزارتخانه ها نیز آنقدر بزرگ و دارای مسوولیت های وسیع هستند که حتی می توان آنها را به چند وزارتخانه کوچک تر تقسیم کرد. مانند همین وزارت راه و ترابری که در دل خود نهادهای متعددی از جمله هواپیمایی و بنادر و دریانوردی و ... را دارد که هر کدام از اینها نیز برای خود تشکیلات وسیعی دارند.
همچنین است وزارتخانه هایی مانند نفت، نیرو و ... .
بنابراین ادغام هر کدام از این وزارتخانه ها با دیگری، هر چند یک صندلی از اتاق جلسات کابینه کم می کند، اما در عمل باعث ایجاد تشکیلات پیچیده تر و گسترده تر اداری می شود و وظایف وزیر را سنگین تر و پاسخگویی او را سخت تر می نماید.
به عنوان مثال گفته می شود وزارت نفت با وزارت نیرو ادغام خواهد شد تا وزارتخانه جدیدی به نام "انرژی" تشکیل شود.
واقعیت این است که هم اکنون هر کدام از این دو وزارتخانه، زیر مجموعه های وسیعی دارند که هر کدام از این زیرمجموعه ها نیز واقعاً در حد یک وزارت گستردگی کار و مسوولیت دارند.
مثلا وزارت نفت را در نظر بگیرید که از استخراج، پالایش، پخش، فروش داخلی و بین المللی و ... را عهده دار است و ده ها شرکت و سازمان معظم زیر مجموعه دارد. حال اگر به این تشکیلات عریض و طویل، یک تشکیلات بسیار بزرگ دیگر به نام وزارت نیرو افزوده شود، یک وزیر با هر حجمی از توانمندی های فردی و مدیریتی و دانش روز، آیا می تواند از عهده کارها برآید؟!
بدیهی است که چنین چیزی امکان پذیر نیست از این رو، وزارت انرژی دارای دو معاونت اصلی خواهد بود: "معاونت نفت" و "معاونت آب و برق". در واقع در وزارتخانه جدید ، وزیر نفت، معاون نفت خواهد بود و وزیر نیرو، معاون آب و برق و در راس آنها وزیر انرژی قرار خواهد گرفت.
این بدان معناست که اگر تاکنون امور نفت و نیرو، با دو نفر مدیر ارشد اداره می شد، با ادغام آنها، علاوه بر این دو، نفر سومی هم به عنوان مدیر بالاسری آنان اضافه خواهد شد و تا اینجای کار، یک نفر به مجموعه افزوده می شود!
از نظر تشکیلاتی نیز اتفاق خاصی نخواهد افتاد. وزارتخانه های ادغام شده، با همین ساختار کلی و زیرمجموعه های خود به حیات شان ادامه خواهند داد و فقط اسم عوض خواهند کرد و در عمل دولت کوچک نخواهد شد!
به عنوان مثال مگر می شود در وزارت انرژی، شرکت گاز را حذف کرد یا آب و آبفا را کنار گذاشت؟! بدیهی است که نمی توان. بنابراین این تشکیلات همچنان وجود خواهند داشت ولی به جای آنکه زیر تابلوی وزارت نفت یا نیرو باشند، زیر تابلوی جدید وزارت انرژی قرار خواهند گرفت؛ همین!

2 ) ادغام وزارتخانه ها با توجه به حوزه های کاری متفاوت آنها، نوعاً اقدامی نامعقول است.
به عنوان مثال درست است که وزارت راه و ترابری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، هر دو، در کار مرتبط سازی افراد به یکدیگرند، اما "میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است." کار وزارت راه و ترابری، جاده و ریل و کشتی و هواپیما و حمل و نقل و کالا و مسافر است اما وزارت ارتباطات، بر روی نقل و انتقال پیام کار می کند و کارش تلفن و اینترنت و زیرساخت های الکترونیک کشور است.
حال وزیری که می خواهد عهده دار وزارتخانه ادغامی شود، چگونه می تواند هم متخصص بحث های حمل و نقل باشد و هم متخصص و مدیر IT ؟
همین طور است در خصوص ادغام وزارت مسکن و شهرسازی با وزارت راه و ترابری که هر چند از ادغام راه و ارتباطات معقول تر است اما با توجه به شرح وظایف کاملا متفاوت ، همان اشکالات پیش گفته را دارد.
یا اگر آنطور که گفته می شود وزارت صنایع با وزارت بارزگانی ادغام شوند، واقعا باید چه کسی را در راس آن قرار داد؟ کسی که متخصص بازرگانی و تجارت و خرید و فروش و پخش است یا کسی که در کار تولید و کارخانه و معدن تبحر دارد؟
اساساً بازرگانی مقوله ای است و صنعت و معدن هم مقوله ای جدا.
یا کار وزارت نفت چه ربطی به فاضلاب شهری دارد که هر دوی اینها در یک مجموعه ادغام شوند؟
البته این بدان معنا نیست که هیچ وزارتخانه ای را نمی توان ادغام کرد. مثلا ادغام وزارت کار و تعاون می تواند توجیه پذیر باشد (هر چند که نقدهایی نیز بر این ادغام می تواند مطرح شود) اما اینکه به بهانه کوچک سازی دولت وزارتخانه هایی با مسوولیت ها و حوزه های کاری متفاوت را با یکدیگر ادغام کنیم نه تنها دردی را دوا نخواهد کرد بلکه باعث تداخل کارها و بر زمین ماندن مسوولیت ها نیز خواهد شد.

3 ) ادغام ، از منظر انتخاب وزیر و پذیرش مجموعه نیز ، مساله ساز خواهد بود و تا سالها در انتخاب وزیر برای این وزارتخانه ها، مشکل پذیرش درون سازمانی وجود خواهد داشت. مثلا اگر وزیر وزارت انرژی از میان نفتی ها برگزیده شود، بدنه "نیرو" آن را برنمی تابد و اگر از بین مدیران "نیرو" باشد، نفتی ها او را غیرخودی خواهند خواند.

4 ) ادغام وزارتخانه ها، نقش نظارتی مجلس بر مدیریت های کلان کشور را به شدت کاهش خواهد داد.
به عنوان مثال، در حال حاضر وزارت راه و ترابری زیرمجموعه ای دارد به نام سازمان هواپیمایی کشوری که بسیار هم گسترده و مهم است. با این حال چون این سازمان ، عنوان وزارتخانه ندارد و مجلس از ابزارهای نظارت مستقیم مانند سوال و استیضاح در خصوص آن برخوردار نیست، ناگزیر از کانال وزیر راه و ترابری اقدام می کند که به دلیل مسایل سیاسی و اجرایی، بسیاری از اوقات در عمل به نتیجه نمی رسد.
به عنوان مثال، سال گذشته، 100 نماینده مجلس طی نامه ای خواستار برکناری رییس سازمان هواپیمایی کشوری شدند اما این خواسته آنها محقق نشد و جالب اینجاست که وزیر راه با 10-20 امضای استیضاح برکنار شد ولی زیرمجموعه او با 100 امضای تقاضای برکناری، همچنان باقی است!
از این دو، بعید نیست اگر در فردای ادغام، مجلس انتقادی نسبت به بخش برق وزارت انرژی داشته باشد، پروسه نقد و نظارتش در فرایندی "باواسطه" درگیر ساختار وزارت انرژی شده و به نتیجه نرسد.
از این رو، بسیار شگفت انگیز خواهد بود مجلس، با رای به ادغام وزارتخانه ها، عملا نظارت خود بر مجموعه های مهم دولتی را محدود ومشکل دار نماید، هر چند که در تصویب برنامه پنجم توسعه چنین خطایی را مرتکب شده است!
کوچک سازی دولت، نه به معنای کاستن تعداد صندلی های اتاق جلسات کابینه که در واقع به معنای برون سپاری وظایف غیرذاتی دولت و بسنده کردن به وظایف و کارکرد های حاکمیتی، گسترش بستر ارتباطات الکترونیک و نیز اجرای دقیق اصل 44 قانون اساسی در خصوصی سازی است والا ادغام وزارتخانه ها و تبدیل هر کدام از وزارتخانه های ادغام شده به معاونت وزارتخانه جدید، نه تنها دردی را دوا نخواهد کرد بلكه مشکلات موجود را به مصیبت تبدیل خواهد نمود.

 

 
davoodi.youtube

نقد درونی

جدیدترین اظهار نظر محمدعلی ابطحی در مورد حادثه 25 بهمن

 

از قدیم ضرب المثلی شنیده بودم که آدم بد باشه و بگوید بهتر از این است که فلان باشه و نگوید.
بعد از اتفاقات سال 88 و برخوردهائی که صورت گرفت، دو نکته اساسی در درون جبهه اصلاحات مغفول شد. یکی اینکه فاصله خواست و توقع خیلی از کسانی که خود را مخاطب جنبش سبز معرفی میکردند و خواستهای اعلام شده رهبران جنبش سبز بسیار زیاد شده بود. و متاسفانه نه کسانی که توقع سقوط نظام را داشتند و نه رهبرانی که خواستار اجرای قانون اساسی بودند و ادعای تبعیت از خط نورانی امام را میکردند، صادقانه مرزهای خود را از یکدیگر جدا نکردند و آنرا و لوازم آن را تبیین نکردند.
. نکته دیگر هم این بود که کسانی که هزینه های دردناکی برای اهداف رهبران جنبش سبز داشتند نفهمیدند که خواست مشخص آنان چیست و بهترین راه برای رسیدن به آن خواسته ها چیست.
اگر قرار باشد بی رودربایستی و صادقانه تحلیل کنیم: اعتراضات از نتایج انتخابات ریاست جمهوری شروع شد. خواست اولیه بررسی نتایج انتخابات بود. کسانی که به تجربه تاریخی رفتار حاکمیت را می شناختند به خوبی میدانستند و پیش بینی میکردند که این نظام با پشتوانه نیروهای وفادارش پهن شدن در خیابان و مبارزات خیابانی را بر نمی تابد. تجربه عملی در روزهای عاشورا و 22 بهمن 88 هم نشان داده بود که جز آسیب جوانان و هتک حرمت های فراوان به همه مقدسات نتیجه دیگری ندارد. و مهمتر اینکه این رفتارها با خواست اجرای فانون اساسی و بازگشت به خط امام هیچ تناسبی نداشت. در این میان تکلیف دو دسته خیلی روشن بود. یکی کسانی که رسما و بی رودربایستی خواستار سقوط نظام جمهوری اسلامی بودند و دیگر کسانی که پای انقلاب اسلامی و دفاع از آرمانهای اولیه آن محکم ایستاده بودند. این دو طیف فاصله زمین تا آسمان را با یکدیگر در مبانی باید داشته باشند. مخلوط شدن این دو طیف با این همه فاصله همه آرمانها و زندگی نسل فعلی را درهم ریخت.
دعوت به راهپیمائی 25 بهمن هم یکی از این اتفاقات پر تناقض بود. که آشنایان به سیاست میتوانستند با توجه به تجربه گذشته نتایج تلخ آن را پیش بینی کنند. وقتی چند ماه قبل آقای خاتمی صحبت از شرکت در انتخابات – با شرائطی که اعلام کردند- را میکند و یا تشکل بزرگی مثل مجمع روحانیون مبارز با حضور و ریاست آقای خاتمی در شب بیست و پنجم بهمن تشکیل جلسه میدهد و فقط در مورد حوادث مصر اظهار نظر میکند، نشانه این است که بخش مهمی از این جریان واقعیت های درست یا نا درست حاکمیت و جامعه را درک کرده است.
نقد مسئولان حکومتی بارها در برخورد با این حوادث از سوی طیف های مختلف مطرح شده است. اما اگر ما به نقد درونی جبهه اصلاحات در این حوادثی که اثرات دراز مدت آن برای نسل معاصر بسیار دردناک است نپردازیم، همواره در معرض آسیب و حذف شدن و به دست نیاوردن هیچ دست آوردی محکوم خواهیم بود. در این یادداشت به نکات نقد امیزی از این اتفاقات و تناقضات درحوادث روز 25 بهمن می پردازم. گرچه میدانم در این فضای غبار آلود نوشتن این ها که آن را حقیقت میدانم سخت است و عکس العمل هائی را بر می انگیزد. به همین دلیل برای شنیدن هر نقد منصفانه ای آماده ام:

1- ماجرا از دعوت آقایان کروبی و موسوی برای راهپیمائی حمایت از مردم مصر شروع شد. در دل همین دعوت نهقته است که سرنوشت سایر ملت ها برای آنان مهم است و نمی توان تنها به سرنوشت ملت ایران بسنده کرد. طبعا اگر سرنوشت سایر ملل پر اهمیت است، سرنوشت مردم فلسطین که مظلوم ترین مردم نیم قرن اخیر هستند دارای اهمیت فراوان تری است. طبیعتا مرز آشکاری بین این ایده و تفکر کسانی که شعار نه غزه نه لبنان را دادند وجود دارد. ضمن اینکه هیچکس انکار نمیکند که جنس انقلاب مردم مصر از جنس انقلاب اسلامی است که مردم ایران در سال 57 آن را تجربه کردند ودر آن خواستار تغییر نظام و رفتن شاه و حاکمیت شاهنشاهی بودند.

2- اگر ادعا شود که دعوت به راهپیمائی برای حمایت از مردم مصر و تونس بهانه ای برای دعوت مردم به خیابانها بوده است، بلافاصله این سئوال مطرح میشود که هدف از کشاندن مردم به خیابانها چه میتواند باشد؟ حضور پرجمعیت مردم در اعتراض به شیوه انتخابات در 25 خرداد 88 نمونه بارزی است که پشت این دعوت ها، هدف قابل اجرائی وجود نداشت. رهبرانی که همچنان ادعای حفظ نظام، پایبندی به قانون اساسی، تبعیت از خط نورانی امام خمینی را میکنند و دنبال اصلاح و نه انقلاب هستند و حتما نظام را قابل اصلاح میدانند که مخاطبان خود را به انقلاب و از بین بردن اصل نظام دعوت نمیکنند، راه حل خیابانی که مسیر انقلاب و سقوط هر نظامی است با این شعار ها کاملا متناقض است. راه حل اصلاح در همه دنیا گفتگو و تعامل با دست اندرکاران حاکمیت هاست و نه مشابه سازی با حرکت هائی مثل حرکت مردم مصر که رسما خواستار سقوط نظام بودند

3- استقلال از میان شعارهای اولیه انقلاب اسلامی، بنا به پذیرش همه تحلیل گران داخلی و خارجی پر رنگ تر و جدی تر در طول سالهای 32 ساله بعد انقلاب در ایران عملی شده است. غرور تاریخی مردم ایران هم همین اقتضا را داشته است که در هر شرائط از دخالت قدرتهای خارجی متنفر و بیزار باشند. در حوادث بعد از انتخابات دهم بارها این استقلال با دخالت های مستقیم قدرتهای خارجی و منجمله در حوادث 25 بهمن مورد هجمه قرار گرفته است. به عنوان یک ایرانی و به عنوان یک وطن دوست، نمیشود در برابر این دخالت های تحقیر آمیز بی تفاوت بود. مسائل داخل کشور با اختلاف سلیقه های گوناگون، اگر راه را بر دخالت قدرتهای خارجی باز کند حتما باید در برابر آن موضع گرفت. عموم مردم امروز ایران حتی کسانی که به شدت از عملکرد مجریان ناراضی هستند، از اعلام حمایت و رضایت اتحادیه اروپا و رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا و راه طی شده سلطنت طلبان و همراهان دشمن بعثی احساس تحقیر و ذلت میکنند.

4- نسلی که انقلاب اسلامی را به وجود اورده است، وقتی مشکلات را می بیند، حتی اگر نسل های بعد بخواهند انقلاب جدیدی بکند، نمی توانند و حق ندارند که به عنوان شریک آن نسل خود را قلمداد کنند. انقلاب اسلامی ثمره تلاش نسل ما است. خوبی و بدی آن را باید نسل ما بپذیرد و اگر میتواند بدی ها را اصلاح کند. فرصت طلبانه ترین کار این است که نسل انقلاب 57 خود را رهبر و شریک نسلی بداند که احیانا خواست های متفاوتی دارند. بی شک کسانی در جامعه هستند که یا اصل انقلاب اسلامی را قبول ندارند و یا مبانی اساسی آن را. اگر با این نسل بی رودربایستی حرف بزنیم و با آنان صادق باشیم باید با صراحت به آنان بگوئیم که نسل ما انقلاب کرد و برای حفظ آن تلاش کرد و علیرغم اعتراض به شیوه های اجرائی از مبانی آن دفاع میکند. ایستادن در جایگاه رهبری کسانی که به هر دلیل این مبانی و یا اصل انقلاب را نمی خواهند از سوی معتقدان به حفظ نظام هم ظلم به نفس است و هم ظلم به آنها.

5- در صورت شفاف نبودن مواضع ما، و به خصوص با توجه به تجربیات گذشته، در وضعیت موجود، استفاده ابزاری از این نسل و قربانی کردن آنان که خواست های متفاوتی دارند و در پرده ابهامی که ما به وجود می آوریم، گمان میبرند خواست مشترکی با ما دارند، خیانت نابخشودنی محسوب میشود و جامعه جوان کشور را به یاس تاریخی بی دلیلی میکشاند که صدها برابر از خواست های مقطعی ما برای این نسل دردناکتر است. فراموش نکنیم که نسل جوان در آغاز زندگی است و مثل ما در بخش پایانی زندگی قرار ندارد و حق دارد که از زندگی بهره بگیرد.

6- رودربایستی هائی که رهبران مخالفان فعلی با جامعه دارند، آینده ای مبهم و تلخ را برای نسل جوان کشور رقم میزند. در تجمعات روز 25 بهمن، بنا به روایت همه تحلیلگران، تجمع کنندگان خواستار حذف رهبری نظام بودند. این خواست با اصرار به عمل به قانون اساسی که در آن ولایت مطلقه فقیه وجود دارد، و یا با پایبندی به خط امام منافات دارد. چرا این مرز را روشن نمیکنیم؟ کسانی که در تجمعات 25 بهمن شعار حذف رهبری و اصل نظام را دادند، یا تصور میکنند که رهبران دعوت کننده نیز چنین خواستهائی دارند و یا میدانند که نظر آنها این نیست و از رهبران به عنوان یک سپر استفاده ابزاری میکنند. این سو هم اگر شجاعتر بود، یا صادقانه همین شعارها را می داد و یا رسما اعلام میکرد که نمیخواهند ابزار باشند، و تکلیف این نسلی که همه هزینه ها مثل گوشت قربانی بر عهده آنان است روشن می شد. واقعیت هم این است که اگر به اصلاحات باورهست نمی شود این خواست های ساختار شکن را رد نکرد و اگر فکر میکنند این نظام، اصلاح پذیر نیست باید رسما برای سقوط آن تلاش کرد وهزینه ها را هم خود بپذیرند و کسانی که به این فکر باور دارند. وضع موجود شتر سواری دولائی است که با هیچ منطقی قابل قبول نیست

7- اتفاق تلخ تر حادثه روز 25 بهمن ، ورود خشونت سازمان یافته به درون مردم بود که حداقل دو نفر کشته شدند.دستگاههای اطلاعاتی از نفوذ منافقین خبر میدهند. این یک فاجعه است. وقتی چنین امکانی هست، در چنین وضعیتی باید برای دعوت مردم به خیابان این محاسبات را هم کرد.

8- افراطیون همیشه دشمن بزرگ مردم بوده اند. راه نجات آینده کشور هم از دالان دوری از افراطیون و اعتقاد به اصلاح مستمرغیر ساختاری و صف بندی در برابر بیگانگان ودوری از خشونت و پای بندی به قانون میگذرد. کسانی هستند که بر این باور نیستند، به حذف حداکثری و جذب حداقلی بر خلاف نظر رهبر انقلاب می اندیشند و ابزار کافی هم دارند. ما نباید راه را برای غلبه این مجموعه باز کنیم.

باور کنیم: وحدت، همدلی، همکاری برای رفع نواقص و مفاسد، پرهیز از انتقام جوئی ، دوری از تهمت و اتهام و فحاشی ، حفظ استقلال و مرز بندی با قدرتهای خارجی، حفظ کرامت و آزادیهای مصرح در قانون اساسی و فراخوان به اصلاح در زیر سقف نظام و رهبری ضرورت فعلی کشور ما است .

منبع:
http://www.webneveshteha.com/weblog/?id=2146310245

 

 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  • براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کنيد براي اعضا گروه جالب باشد را مي توانيد به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستيد تا با نام خودتون در  بخش «مطالب ارسالي اعضا» نوشته شود.

  • از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  • منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده(!) انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  • دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، ممنونم! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2010  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

28 بهمن ماه / 17 فوریه / 13 ربیع الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
 28 بهمن هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
امپراتور روم که به ساز ایران رقصیده بود با گاز زغال کشته شد

تصوير ژوويانوس بر سكه اش

فلاويوس كلاديوس ژوويانوس (ژوويان) 17 فوريه سال 364 ميلادي در راه بازگشت به ايتاليا، در جنوب غربي تركيه امروز «گاز زغالی شد» و درگذشت. ژوويانوس 26 ژوئن سال 363 پس از مرگ ژوليان كه در جنگ با شاپور دوم ـ شاه وقت ايران مجروح و براثر شدت جراحت وارده درگذشته بود به سمت امپراتور انتخاب شده بود. در باره علت مرگ ژوویان؛ روايات، متعدد است. بعضي مورخان نوشته اند كه چون به شاپور دوم شاه ساسانی ايران امتياز فراوان داده بود در اثنای خواب، زغال نيمسوز به خوابگاهش برده و او را با گاز زغال مسموم كرده بودند. مورخان ديگر مرگ او را براثر گاز زغال، ولي به سبب بي مبالاتي (نه توطئه) نوشته اند. چند نفري هم نوشته اند كه با گاز زغال خودكشي كرده بود. ژوويان در مسير قسطنطنيه عازم بازگشت به ايتاليا بود كه درگذشت و 9 روز بعد، 26 فوريه والنتينيان (والنتینیانوس) 43 ساله به امپراتوري روم انتخاب شد. والنتینیان یک ژنرال رومی بود که در کنار ژولیان و ژوویان با ارتش ایران جنگیده بود. بسياري از مقامات رومي و پاره اي از افسران ارتش اين كشور از امتيازاتي كه ژوويان به ايران داده بود و ايران را به صورت ابرقدرت برتر در جهان در آورده بود راضي نبودند. ژوويان پذيرفته بود كه از همه اراضي مورد ادعاي ايران در شرق مديترانه خارج شود و در امور ارمنستان مطلقا مداخله نكند و به ايران غرامت مالي بدهد و هرسال نيز مبلغي به ايران بپردازد تا مانع عبور اقوام با تمدن عقب مانده از كوههاي قفقاز شمالی و ورود به قلمرو روم شود.
     ژوویان يكي از افسران ارتش در حال عقب نشيني روم از برابر ايرانيان بود. وی كه قبلا به مسیحیت گراییده بود با حمايت افسران مسيحي به سمت امپراتور انتخاب شده بود و بي درنگ به شاپور دوم پيشنهاد ترك مخاصمه داده و شرایط شاپور دوم (ذوالاكتاف) را كه به او ديكته شده بود نوشته و امضاء كرده بود تا بتواند بقيه لشكريان رومی را از كشته شدن و يا اسارت نجات دهد. ايرانيان نظاميان اسير را به كار اجباري در امور عمران کشور مي گماردند و بر خلاف ساير ملل آنان را به صورت برده نمي فروختند و در نيمه دوم عمر پس از اين كه مطمئن مي شدند كه دیگر قادر به جنگيدن نخواهند بود آزاد مي كردند.

 

آزادشدن تلگرافخانه ايران از قيد كنترل انگلستان

سالها پس از حذف قاجاريه از سلطنت و لغو موافقتنامه تقسيم ايران ميان انگلستان و روسيه، تازه در اين روز در سال 1310 (17 فوريه 1932) تلگرافخانه ايران از قيد كنترل موسسه انگليسي «تلگراف هندوستان» آزاد شد و استقلال يافت. شايد هم اين گذشت انگلستان به خاطر دريافت لقمه بزرگتري و همانا تمديد قرارداد نفت در سال ميلادي بعد بود كه ضمن آن بر منطقه قرارداد و مدت آن افزوده شد، و ملت ايران سالها بعد با يك تلاش همگاني موفق به لغو اين قرارداد و ملي كردن نفت خود شد، كه بازهم....

 

نفوس ایران و جمعیت تهران در سال 1319

سرشماری سال 1319 از نفوس ایران از 28 بهمن این سال (69 سال پیش) آغاز شد و نتایج آن دوازده روز بعد (دهم اسفند) در روزنامه ها انتشار یافت. اطلاعیه مربوط نشان می داد که جمعیت ایران در آن سال 18 میلیون و 339 هزار نفر بود. طبق این اطلاعیه، در شهر تهران 540 هزار تن زندگی می کردند. نتایج این سرشماری، دولت وقت را نگران افزایش جمعیت تهران کرد و تصمیم به تدوین یک رشته ضوابط برای محدود کردن مهاجرت به تهران گرفت که اشغال نظامی ایران در شهریور 1320 همه برنامه ها را متوقف ساخت و به بایگانی سپرد.

 

قوام السلطنه به مسكو رفت

قوام السلطنه نخست وزير تازه كه وظايف وزيران خارجه و كشور را هم بر عهده داشت از چنين روزي در سال 1324( فوريه 1946) فرماندهي ژاندارمري كشور را هم خود بر عهده گرفت! و روز بعد براي مذاكره با مقامات شوروي پيرامون تخليه ايران ــ باتوجه به اوضاع آدربايجان ــ رهسپار مسكو شد. به دليل اوضاع آذربايجان و ممانعت نيروهاي شوروي از انتقال واحدهاي ارتش ايران به آن استان و رفع غائله، مجلس باتوجه به دوستي قوام با انگلستان و ساير دولتهاي غرب، اوايل بهمن ماه نسبت به نخست وزير شدن او ابراز تمايل كرده بود.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

28/11/57
انتصاب دريادار مدني به سمت فرماندهي نيروي دريايي به دستور سرلشكر قره‌ني و انتصاب سرهنگ مجللي و سرهنگ ممتاز به رياست شهرباني كل كشور و ژاندارمري به دستور وزير كشور

انحلال گارد شاهنشاهي و گارد جاويدان به دستور سرلشكر قره‌ني و اعلام برنامه‌هاي ستاد ارتش در جهت كاهش دوره‌هاي وظيفه و آموزش در نيروهاي مسلح.

اعلام همبستگي تيپ هوابرد باغشاه و كادر هوانيروز با امام خميني و شروع به كار كاركنان صنايع نظامي‌پس از فرمان امام خميني مبني‌بر شكستن اعتصابها.
تداوم گردهماييها و راهپيماييهاي سازماندهي شده در مخالفت با تجديد سازمان ارتش و طرفداري از تشكيل ارتش خلقي و اجتماع گروهي از نظاميان در مقابل پادگان قلعه‌مر‌غي براي حمايت از انحلال ارتش و تشكيل ارتش خلقي. گردهمايي گروهي در دانشكده نفت آبادان براي حمايت از انحلال كامل ارتش ؛ محاكمه و مجازات كليه سران ارتش ؛ ‌‌ايجاد كميته‌هاي انقلابي از رزمندگان خلق ؛ تشكيل ارتشي از پرسنل ميهن‌پرست ارتش و رزمندگان سازمانهاي خلقي.

دستگيري، محاكمه و اعلام بازنشستگي عده‌اي از سران ارتش و مقامهاي دولتي رژيم گذشته ؛ از جمله محاكمه سالار جاف، هويدا، تيمسار ربيعي، اميني‌افشار، فخر مدرس، نوذري‌بقاء، سرتيپ محققي، امجدي، جهانباني، ‌هاشم برنجيان، بازداشت ارتشبد طوفانيان، سرلشكر منوچهري، تيمسار شعاعي، آزادي و سرهنگ سلامي‌ و اعلام بازنشستگي 26 تن از امراي نيروي هوايي به دستور ستاد كل ارتش.
ورود ياسر‌عرفات به تهران و ملاقات با امام خميني. عرفات در بدو ورود به‌‌ايران : انقلاب‌‌ ايران همچون زلزله‌‌اي براي تمام دنيا و اسرائيل و امپرياليزم بود. امام در ديدار عرفات با‌‌ ايشان : ما حالا هم (مثل سابق) در كنار شما هستيم.

حمله گروهي مسلح به سفارت مراكش در تهران و اشغال آن. ادعاي آسوشيتدپرس درباره درخواست دولت‌‌ايران از دولت مغرب مبني بر استرداد شاه و پاسخ منفي ملك حسن به‌‌ اين درخواست.
تفسير روزنامه مصري الاهرام درباره تلاش اسرائيل در جهت متقاعد كردن آمريكا براي واگذاري ژاندارمي‌خليج‌فارس به آن كشور و تلاش شوروي براي بهره‌برداري از اوضاع جديد جهت به قدرت رسانيدن حزب كمونيست طرفدار آن كشور در‌‌ايران

پيام تبريك جبهه آزادي بخش خلق عمان به دولت موقت جمهوري اسلامي‌ ايران : توده‌هاي خلق عمان پيروزي انقلاب ملت‌‌ ايران را تجلي آرمان‌‌ اين ملت تحت رهبري آيت‌الله خميني مي‌دانند كه جبهه تازه‌‌اي را برضد استعمار امپرياليسم مي‌گشايد.
نامه دولت عراق براي مهندس بازرگان و استقبال از مواضع ضداسرائيلي رهبري انقلاب : دولت عراق بيانات آيت‌الله خميني رهبر بزرگ ديني و ساير شخصيتهايي كه انقلاب‌‌ ايران را رهبري مي‌نمايند درباره روابط با ملتهاي عرب و موضع‌‌ ايران را در برابر گروه غاصب صهيونيستي با خرسندي تلقي مي‌نمايند.

28/11/59
صدام حسين: تداوم اين جنگ ايران را به حالت بحران انفجار و اختلافات داخلي خواهد كشاند.

28/11/64
ديدار ادوارد شوالد نادزه وزير امور خارجه شوروي با طارق عزيز وزير امور خارجه عراق پيرامون يافتن راه حل پايان دادن به مناقشه ايران و عراق – طارق عزيز بعد از اين سفر براي شركت در اجلاس شوراي امنيت به نيويورك مي‌رود.

 

 پايان اعتصاب صدها هزار تن از كارگران، كارمندان و نظاميان اعتصابي به فرمان حضرت امام خميني (ره)

28 بهمن 1357 - صدها هزار تن از كارگران، كارمندان و نظاميان اعتصابي به فرمان حضرت امام خميني (ره)به اعتصاب خود پايان دادند. بدين ترتيب به فرمان حضرت امام كليه كاركنان وزارت دارايي، شركت پست و مخابرات، ماموران اداره راهنمايي و رانندگي، قواي ارتش و كارمندان شركت هواپيمايي در محل كار خود حضور يافتند. همچنين در اين روز دولتهاي فرانسه، لهستان، مصر، برزيل و بسياري از كشورهاي آسيايي و آفريقايي حكومت اسلامي ايران را به رسميت شناختند.

Mobin_s2004@yahoo.com
 17 فوریه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
نيروهاي ايالات شمالي آمريكا شهرهاي جنوبي ها آتش زدند

17 فوريه 1865، در آخرين سال جنگهاي خونين داخلي آمريكا نيروهاي ايالات شمالي ( فدراسيون آمريكا ) شهر كلمبيا واقع در كاروليناي جنوبي را پس از تصرف آتش زدند و ويران ساختند. همزمان شهر چارلستون را در اين ايالت به همين روز افكندند. قبلا شهر اتلانتا را هم آتش زده بودند و بعدا شهر ريچموند پايتخت جنوبي ها (كنفدراسيون) را ويران ساختند. اين جنگ برادر كشي 4 سال طول كشيد.. عكس، گوشه اي از شهر ويران شده را نشان مي دهد. يك سرباز شمالي سرگرم پاسداري است.

 

«كروپ» سازنده توپهاي آلمان

فردريك كروپ

فردريك كروپ ي وارث صنايع كروپ 17 فوريه 1854 به دنيا آمد و تا 1902 عمر كرد. صنايع كروپ متعلق به يك خانواده از قرن 16 براي آلمان اسلحه ساخته و در خدمت وطن بوده است. بيسمارك با كمك توپهاي ساخت كروپ با سه جنگ محدود، آلمان را يكپارچه كرد. قيصر ويلهلم دوم به اتكاي سلاحهاي ساخت كروپ وارد جنگ جهاني اول شد. پس از اين جنگ صنايع كروپ را كه همچنان متعلق به خانواده كروپ بود ملي كردند كه هيتلر بار ديگر آن را به آن خانواده باز گردانيد. كروپ كمك كرد كه بارديگر آلمان مسلح شود و جنگ جهاني دوم را راه اندازد. پس از شكست آلمان در جنگ، بزرگ خانواده كروپ در دادگاه عوامل جنگ( نورنبورگ ) محاكمه و به 12 سال زندان محكوم شد. وي پس از تحمل مجازات، كارخانه را در خط فولاد سازي و توليدات فولاد قرارداد و سپس آن را شركت سهامي كرد كه دولت وقت ايران مقدار زيادي از سهام آن را خريداري كرد. صنايع كروپ اخيرا با شركت فولاد سازي ديگري ادغام شده است تا لقب « توپ ساز » به فراموشي سپرده شود.

 

روزنامه چيني در آمريكا

نخستين روزنامه چينيان مهاجر در امريكا به نام « چونگ ساي يات پو » در سانفرانسيسكو به زبان چيني با هدف اطلاع رساني از رويدادهاي داخلي چين و دفاع از حقوق جامعه چيني آمريكا 16 فوريه 1900 انتشار خود را آغاز كرد. در ايالات متحده، مهاجران مختلف هركدام به زبان خود بيش از يك نشريه دارند، زيرا طبق قانون اساسي آمريكا انتشار روزنامه در اين كشور نياز به دريافت پروانه از دولت ندارد و هر كس هر وقت و به هر زبان و هر هدف كه بخواهد مي تواند روزنامه چاپ و توزيع كند. اين كشور داراي قانون مطبوعات نيست.

 

دوك بزرگ روسيه ترور شد

17 فوريه 1905 پس از اين كه كالسكه دوك بزرگ روسيه « سرگي الكساندرويچ » عموي تزار نيكلاي دوم از كاخ كرملين خارج شد به داخل آن نارنجك انداختند كه كالسكه منفجر و دوك بزرگ كه حاكم ايالت مسكو بود كشته شد. قبلا به همسر دوك اخطار كرده بودند كه با شوهرش در يك كالسكه ننشيند. دوك اين اخطار را به دليل غروري كه داشت باور نكرده بود. وي مشاور ويژه تزار بود و مردم او را دوست نداشتند. ترور دوك بزرگ روسيه كار حزب سوسياليست انقلابي روسيه بود كه فهرستي از كساني كه بايد ترور شوند تهيه كرده بود. روسيه در آن زمان اوضاع نا آرامي داشت و روزي نبود كه اعتصاب و تظاهرات نباشد و شكست ارتش روسيه از ژاپن دولت روسيه را در موضع ضعيفي قرار داده بود. اين اوضاع تا انقلاب بلشويكي 1917 پايان نيافت.

صحنه انفجاركالسكه عموي تزار

 

بازرسي خانه ها در عراق و نگراني نوجوان

اين عكس 16 فوريه سال 2006 گرفته شده است. دو نظامي آمريكايي را در حال بازرسي يك خانه در عراق كه كاري روزانه و عادي بوده است نشان مي دهد. در يك اطاق خانه، پسري نگران از نتيجه بازرسي است و اينكه بعد چه خواهد شد؟!. تکرار اين وضعيت است که فرد را آماده مرگ مي کند: انفجار انتحاري!.

Mobin_s2004@yahoo.com
 13 ربیع الاول
Mobin_s2004@yahoo.com
نداریم!

 

 

 

 

 
  u اطلاعات روزانه
 

آب و هوا

تهران

4
12

اهواز

12
23

تبريز

-2
4

شيراز

2
14

مشهد

1
6

بندرعباس

13
25

کرمان

-2
12

اصفهان

-2
12

يزد

3
14

کرمانشاه

0
12

اراک

-4
7

رشت

7
9

دبی

19
 

 

نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

1480 تومان
1100 تومان
1785 تومان
1320 تومان
295 تومان
302 تومان

يورو اروپا:
دلار آمريکا:
پوند انگليس:
يکصد ين ژاپن:
ريال عربستان:
درهم امارات:

359500 تومان
180000 تومان
92000 تومان
420000 تومان

يک بهار آزادی:
نيم بهار آزادی:
ربع بهار آزادی:
طرح قديم:

 

اوقات شرعي (به افق تهران)

اذان صبح : 05:23
طلوع خورشيد : 06:49
اذان ظهر : 12:18
غروب خورشيد : 17:47
اذان مغرب : 18:07
نيمه شب شرعي : 23:35
 

 

 

 

 

 

 
  u دانلود مجلات و کتب خارجي


Home Beautiful 
مارس 2011

جديدترين شماره از مجله
Home Beautiful

تاريخ انتشار: مارس 2011
تعداد صفحات مجله: 220
حجم فايل: 85 مگابايت

لينک دانلود

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم، از سايت محبوب «هات فایل» مي باشند.


 

 

 

 

 

 

 
  u تازه هاي تکنولوژي


عکسهای قدیمی را با فشردن یک دکمه دیجیتالی کنید

پیش از ورود و عرضه دوربین های دیجیتال، دوربین های نگاتیوی ابزار متداول ثبت لحظات در قاب تصویر بوده است. درون این دوربین هافیلم عکاسی قرار می گرفت و شخص پس از عکاسی برای ظهور و چاپ باید به لابراتوار های عکاسی مراجعه نموده و اقدام به چاپ و آرشیو آنها در آلبوم می نمود. ‏
شما هم از این دسته مستثنی نیستید و احتمالا چندین و چند نگاتیو دارید که حاوی خاطرات تلخ و شیرین زیادی برای شما است و نگران از بین رفتن آن هستید.‏
بهترین راه رفع این نگرانی دیجیتالی کردن این نگاتیو ها است. شاید به نظر کار آسانی نیاید اما با دستگاه iConvert این کار راحت شده است. ‏ ‏
‏iConvert دستگاهی است که به سهولت و با تنها فشردن یک دکمه نگاتیو ها و اسلایدهای شما را اسکن و به عکس دیجیتال تبدیل می کند. تنها کافیست نگاتیو را درون نوار مخصوص قرار داده و دکمه اسکن را فشار دهید. برای استفاده از این دستگاه نیازی به کامپیوتر نیست و با وضوح 1800 DPI آن را اسکن و فایل را در یک کارت حافظه از نوع SD ذخیره می کند. ‏‏
‏iConvert دارای صفحه نمایشی 2.4 اینچی است و قیمت آن 100 دلار می باشد. ‏

صفحه محصول
 

نابینایان هم می توانند
به تنهایی ماشین برانند 

 ‫اینجا صحبت از ماشینهای اتوماتیک یا کنترل از راه دور نیست، بلکه داریم دقیقا از رانندگی افراد نابینا حرف می زنیم... اتفاقی که چند وقت پیش در آمریکا رخ داده است. فدراسیون ملی نابینایان آمریکا طی یک پروژه قصد داشت تا رانندگی را برای نابینایان عملی سازد و حالا این کار به کمک خودرویی که انباشته از تجهیزات الکترونیک است عملی شده است. این خودرو در بزرگراه ها و شرایط سخت نیز امتحان خود را پس داده و امید می رود که در طی چند سال آینده با گذراندن آزمایشات بیشتر بتواند مجوز ورود رسمی به خیابانها را بگیرد. ‏
‏این ماشین ویژه مجهز به سنسورهای لیزری است که محیط اطراف را پایش می کنند، اطلاعات این سنسور ها مورد پردازش قرار گرفته و تصوری سه بعدی از فضای نزدیک خودرو را ارائه می دهند سپس این اطلاعات توسط سیستم ایکس-جی-وی در قالب جهت های خاص (نسبت به وضع و سرعت رانندگی) تفسیر می شوند. ‏
‏در مرحله بعدی این اطلاعات باید به فرد نابینا انتقال یابند؛ اطلاعات دریافتی به صورت ویبره از طریق دستکش های مخصوص و صندلی راننده قابل لمس خواهند بود و همچنین یک وسیله خاص، از جریان هوای تحت فشار برای ایجاد یک تصور لمسی نسبت به محیط اطراف استفاده خواهد کرد به این ترتیب راننده بدون نیاز به استفاده از قدرت بینایی می تواند اطلاعات مربوط به سرعت و جهت حرکت خودرو و وجود اشیا در اطراف را درک کند. ‏
‏این وسیله در شرایط مختلف و با موانع ثابت و متحرک آزمایش شده، حتی در شرایطی که وسایلی از پشت یک وانت به جاده می افتادند و از تمام این آزمایشات سربلند بیرون آمده است.

 

 

 

 

 

 

 
  u کتاب روزانه


چکیده مقالات همایش
روز جهانی فلسفه 2010


معرفی کتاب:
کتاب حاضر، چکیده مقالات همایش روز جهانی فلسفه است که آبان ماه 1389 در کتاب خانه ملی ایران برگزار شد. این همایش توسط موسسه حکمت و فلسفه ایران برگزار شد و در طی آن، ده ها فیلسوف ایرانی و خارجی به ایراد سخنرانی و ارائه مقاله درباره فلسفه، فلسفه اسلامی و فلسفه ایران پرداختند.


دانلود کتاب:

لينک دانلود  (حجم کمتر از يک مگابايت)

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

 

 

 

 

 

 

 
  u طنز روزانه


بر سنگ مزار خودم!

این که خوابیده است اینجا آدمی جوگیر بود
ظاهرش جیغ و صدایش عینهو آژیر بود

از همان وقت تولد داخل گهواره اش
دایماً دلواپس آمار مرگ و میر بود

این اواخر دستش آمد تازه دنیا دست کیست
سعی کرد آدم شود البته دیگر دیر بود

شعرهایش گرچه از ذوق و لطافت بهره داشت
غُر غُر و زخم زبانش بدتر از شمشیر بود

از لحاظ تیپ و ظاهر هیچ چیزی کم نداشت
مانتویش خفّاشی و پوتین و کیفش جیر بود

بعد ترک مصرف سیگار کنت و ماربرو
فکر مصرف کردن اردیبهشت و تیر بود

آن اوایل ساق و سالم عشق را شوخی گرفت
این اواخر عاشق مردی مریض و پیر بود

بس که تنبل بود حال مردم آزاری نداشت
در عوض یک عمر طفلک با خودش درگیر بود

شر به پا می شد اگر خیرش به جایی می رسید
شیر هم می داد اما گاو نُه من شیر بود

گرچه از خدمت به محرومان نمی شد هیچ سیر
بی تعارف گاه گاهی از خودش هم سیر بود

عینهو دیوانه ها در گوشه ای متروک و دنج
صبح تا شب دست و پاهایش به هم زنجیر بود

سالها جان کند تا چیزی شود اما نشد
کوشش و سعی و تلاشش در خور تقدیر بود!
 

 

 

 

 

 

 
  u شير تو شير


لذت قدرت و انقلاب های فیس بوکی 


ميلاد مصطفوي
sorkhpoosh@yahoo.com

۱– واقعاً نفر اول بودن در هر زمینه و شاخه ای جنبه میخواد مثلاً همین جواد نکونام کاپیتان تیم ملی فوتبال که تا دو، سه سال پیش یکی از خوش اخلاق ترین بازیکنان فوتبال ما بود، ولی تا تبدیل به نفراول تیم ملی شد شروع به تشکیل لابی کرد و توطئه علیه مربی تیم ملی و مصاحبه اخیرش علیه قطبی نشون داد که دیگه از اون جواد خوب خبری نیست.

۲– لذت قدرت و نعشه نفر اول بودن در میان سران عربی کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه این روزا با خطر دگرگونی و انقلاب روبرو شده که این انقلاب و تغییرات از پدیده جهان مجازی شروع و فیس بوک نقش اصلی در تغییرات را بازی میکنند، نقش فیس بوک در هماهنگی جوانان برای گردهمایی اعتراضات غیر قابل انکار است و این رهبرهای فسیل عرب درمانده این سیستم اجتماعی جدید هستند.

بعد از بن علی و مبارک انگار فیس بوکیها اینار به سراغ سرهنگ قذافی میخواهند بروند.

آدرس من در فیس بوک :
http://www.facebook.com/milad.mostafavi
 

 

 

 

 

 

 
  u تکنيکهاي موفقيت


۸ گام موثر برای تغییر 

۱- ایجاد نوعی وضعیت اضطراری: چالش اصلی: كاركنان را از ذهنیت سابقشان به درآورید و آماده حركت كنید؛

●رفتار جدید مطلوب: كاركنان به یكدیگر می گویند «بیایید حركت كنیم، ما به تغییر خیلی چیزها احتیاج داریم».

۲- ایجاد تیم رهبری: چالش اصلی: برای كنترل فرآیند سخت تغییر، افراد مطمئنی كه از نظر احساسی متعهدانه و آمادگی كار گروهی را دارند در جاهای مناسب قرار دهید؛

●رفتار جدید مطلوب: تشكیل یك گروه به اندازه كافی قوی كه برای رهبری تغییرات عمده با هم به خوبی كار می كنند.

۳- دیدگاه و استراتژی را گسترش دهید: چالش اصلی: تیم هدایت كننده ای انتخاب كنید كه دیدگاه و استراتژی درستی را ایجاد و كنترل عملیات در كلیه سطوح باقیمانده در حال تغییر را هدایت كند. این مستلزم حركت فراسوی اعداد و ارقام پر سروصدایی است كه خلاقیت و احساسات چشم انداز را هدف قرار داده است.

●رفتار جدید مطلوب: تیم رهبری، دیدگاه و استراتژی صحیح برای تلاش در جهت تغییر را گسترش می دهد.

۴- همه را در چشم انداز تغییر سهیم كنید: چالش اصلی: تا آنجا كه ممكن است افرادی را پیدا كنید كه در جهت به واقعیت درآوردن چشم انداز عمل كنند؛ رفتار جدید مطلوب: افراد، خریدار تغییرات می شوند و این نگرش را می توان در رفتارشان مشاهده كرد.

۵ - تقویت اقدامات گسترده: چالش اصلی: رفع موانع كلیدی كه كاركنان را از عمل در راستای دستیابی به چشم انداز باز می دارد؛

●رفتار جدید مطلوب: افراد بیشتری در جهت دستیابی به چشم انداز احساس وابستگی و برای رسیدن به آن اهداف تلاش می كنند.

۶- خلق پیروزیهای كوتاه مدت: چالش اصلی: باسرعت مناسب پیروزیهای قابل دسترس در كوتاه مدت را برای انرژی بخشیدن و تشویق رهروان راه تغییرات پدید آورید. این كار برای روشن كردن دید منفی بافها، خاموش كردن صدای بدبین ها و ایجاد جنبش آنی برای تلاش دوباره ضروری است؛

●رفتار جدید مطلوب: اندكی جنب و جوش آنی پدید می آید و كاركنان سعی بر به واقعیت درآوردن چشم انداز می كنند، و افراد كمتری در مقابل تغییرات مقاومت می كنند.

۷- با جمع كردن دستاوردها تغییرات بیشتری را ایجــــاد كنید: چالش اصلی: تغییرات را موج وار ادامه دهید. تا زمانی كه چشم انداز به واقعیت تبدیل نشود از جنب وجوش نیفتید. بزرگی موانع نباید خللی در اراده شما پدید آورد؛ رفتار جدید مطلوب: كاركنان همچنان پرانرژی و باانگیزه تغییرات را تا زمان به واقعیت پیوستن چشم انداز به جلو پیش خواهند برد.

۸- راههای جدید را در فرهنگ سازمانــــی جا بیندازید: چالش اصلی: ایجاد یك ساختار پشتیبانی ایجاد كنید تا اساس روشهای جدید عملیاتی را فراهم كند.

●رفتار جدید مطلوب: علی رغم كشش و جذبه سنتها، رفتار جدید و پیروزمندانه رهبران تغییر در كسب درآمد بیشتر ادامه می یابد.


●● دلایل شكست تغییرات
▪غرور بیش از اندازه؛
▪عدم توانایی در ایجاد یك ائتلاف قوی و هدایت كننده؛
▪دست كم گرفتن «توان» چشم انداز؛
▪اجازه دادن به موانع و مشكلات برای ایجاد سد در جلوی چشم انداز؛
▪شكست در خلق پیروزیهای كوتاه مدت؛
▪اعلام پیش از موعد پیروزی؛
▪غفلت از جاانداختن جدی تغییرات در فرهنگ سازمانی
 

 

 

 

 

 

 
  u خانه و خانه داري


نکات مفید خانه داری برای تازه عروسها

اگر كفش یا لباس جیر شما با چربی لك شده، برای پاك كردن لكه چربی می‌توانید از سركه بی‌رنگ یا نوشابه گازدار بی‌رنگ استفاده كنید. به این ترتیب كه محل لكه را با برسی نرم یا یك مسواك به نوشابه یا سركه آغشته كرده و به آرامی لكه چربی را پاك كنید. برای آن كه حالت جیر كفش یا لباس شما به حالت اولیه برگردد، با برس مخصوص جیر محل لكه را كمی برس بزنید.
برای تازه ماندن كیك و شیرینی می‌توانید آنها را در ظرفی پلاستیكی گذاشته كه یك تكه نان تازه یا نصف سیب درختی در آن قرار دارد. رطوبت موجود در نان و سیب باعث تازه ماندن شیرینی و كیك می‌شود.
برای این‌كه موقع پاك كردن ماهی، لیزی آن از بین برود به دستانتان كمی نمك بزنید. همچنین برای این‌كه بعد از سرخ كردن ماهی بوی آن در تابه نماند مقداری سركه و آب در ظرف بریزید و آن‌ را به مدت چند دقیقه بجوشانید. با این كار بوی ماهی از بین می‌رود.
اگر روی فرشتان چای ریخت، بلافاصله روی لكه چای ماست بریزید و بگذارید بماند تا رنگ چای را از بین ببرد.
اگر هنگام آشپزی، خورش شما قدری شور شد نگران نشوید. كافی است یك سیب‌زمینی را پوست‌كنده و داخل خورش بیندازید. سیب‌زمینی نمك غذا را به خود گرفته و طعم غذا بهتر می‌شود. البته دقت كنید بعد از طبخ غذا آن سیب‌زمینی را دور بیندازید.
بعضی وقت‌ها هر چقدر كاهو و كلم را بشوییم باز هم حشراتی در آن باقی می‌ماند؛ حشراتی سمج كه حتی بعد از این همه شستن باز هم زنده هستند. در این مواقع می‌توانید ظرفی را پر از آب كنید و چند قاشق چایخوری نمك یا سركه در آن بریزید و بگذارید كاهو یا كلم 15 دقیقه در آن بماند. سپس آنها را بیرون آورده و آبكشی كنید.
لباس‌های تیره بعد از هر بار شستشو معمولا بور می‌شوند و شفافیت روز اول را نخواهند داشت. برای این‌كه لباس‌های تیره شما كدر و بور نشود، می‌توانید یك فنجان سركه سفید را در ظرفی كه آب سرد و مایع شوینده در آن است مخلوط كرده و لباستان را در آن خیس كنید. بعد از گذشت 30 دقیقه آن را بشویید. سركه سفید مانع بور و كدر شدن لباس‌های شما می‌شود.
اگر یادتان رفت و فلفل غذای شما زیاد شد، با این غذای تند چه كار می‌كنید؟ برای از بین بردن تندی غذا، آب یك عدد لیمو ترش تازه را گرفته و داخل غذا بریزید. با این كار طعم تند غذا كاهش می‌یابد.
تا به حال دقت كرده‌اید وقتی نمك رطوبت می‌گیرد به راحتی از نمكدان بیرون نمی‌آید؟ بنابراین برای این‌كه نمك در نمكدان مرطوب نشود و راحت‌تر خارج شود چند دانه برنج خشك داخل نمكدان بگذارید.
برای از بین بردن لكه چسب، می‌توانید از سركه استفاده كنید. پارچه‌ای را آغشته به سركه كرده و روی محل لكه بگذارید تا تمام آن را بگیرد. بعد از مدتی می‌توانید به راحتی چسب را از بین ببرید.
 

 

 

 

 

 
  u آرايشي و زيبايي


توصیه هایی برای زیبا تر شدن مژه ها

1- مژه ها را ۳ مرتبه فر كنید. نزدیك به ریشه ها - وسط مژه ها و نزدیك به ریشه و هر بار فر مژه را برای ۵ ثانیه نگهدارید. البته خانمهای با موی فر احتیاج به این كار ندارند.

2- یك لایه از ریمل زخیم كننده را روی مژه های بالائی بمالید مخصوصا گوشه های داخلی چشمها. و اجازه دهید برای ۳۰ ثانیه خشك شود.

3- یك لایه ریمل مخصوص بلند كردن مژه ها را از ریشه تا نوك مژه ها بزنید.

4- همنطور كه هنوز ریمل خیس است یك دست از ریمل سیاه كه به مژه ها حالت ضخامت میدهند به تمام مژه ها بمالید.ولی توجهتان بیشتر به ریشه ها باشد. خیلی با دقت و ضریف سعی كنید كه خط اصلی مژه را تیره تر كنید.

5- قبل از اینكه ریمل كاملا خشك شود اضافیهای انرا از روی مژه ها بردارید.

6- قسمت پائین مژه ها را با ریمل مخصوص بلند كننده بصورتی كه براش ریمل را بصورت افقی نگه داشته اید بمالید. و دوباره اضافه ریملها را پاك كنید.

7- با یك مداد نوك نازك یا با پودر سایه چشم و براش خودش بین ریشه مژه ها بصورت نقطه بكشید این نقطه ها باید كملا تمیز باشند تا حالت خود را روی مژه ها نشان دهند.
 

 

 

 

 

 
  u مد و لباس


چی را کجا بپوشیم؟

محیط کار را با محفل مهمانی اشتباه نگیرید و لباس تنگ و جلب توجه‌کننده نپوشید که علاوه بر عذاب خودتان، مخاطبتان را هم در برقراری رابطه دچار مشکل می‌کنید.

مهمانی اعیانی با پیژامه راه راه!
چشم‌ها به او که می‌رسند، خیره می‌مانند: کت و شلوار پوشیده، دستمال‌گردن سرمه‌ای به گردنش بسته، دکمه‌های سرآستین را بسته و کفش‌های نوک تیزش را تا جایی که توانسته واکسن زده و برق انداخته! صدای پچ‌پچی به گوش می‌رسد و قهرمان داستان ما هر لحظه معذب‌تر می‌شود. گروه به راه می‌افتند و قهرمان، پشیمان از انتخاب این لباس پلوخوری، از کوه بالا می‌رود!
شماهم این وضعیت را پیدا می‌کنید اگر تشخیص ندهید چه لباسی را کجا باید بپوشید بنابراین این روزها که زیاد به مهمانی و سفر می‌روید، حواستان باشد:
به خودتان بگویید جایی می‌روید که آدم‌های زیادی هستند و همه هم بالاخره چیزی خواهند پوشید. شما هر قدر هم که تلاش کنید، مورد پسند همه سلیقه‌ها قرار نمی‌گیرید. پس اضطرابِ «چه بپوشم» را قبل از مهمانی کم کنید و با آرامش، لباسی را انتخاب کنید که با آن راحت هستید.
محیط کار را با محفل مهمانی اشتباه نگیرید و لباس تنگ و جلب توجه‌کننده نپوشید که علاوه بر عذاب خودتان، مخاطبتان را هم در برقراری رابطه دچار مشکل می‌کنید؛ در صورتی که می‌توانید تمیز و باوقار و آراسته باشید.
در مسافرت، کفش راحت و لباس سبک بپوشید. گوشواره سنگین، شلوار تنگ، و دستمال گردن، سفرتان را خراب می‌کند. اگر هم دوست دارید عکس‌های زیبایی از سفر داشته باشید، لباس‌های شاد و درخشان انتخاب کنید تا یادگاری جذاب‌تری داشته باشید.
دید و بازدیدهای عصرانه ما جای مناسبی برای لباس‌های سبک و شاد و گلدار خانم‌ها و پیراهن‌های راحت روشن برای آقایان است. در مهمانی‌های شام خانوادگی هم می‌توان همین گونه لباس پوشید.
پوشیدن کفش پاشنه‌بلند و نوک‌تیز را در سفر و محیط کار فراموش کنید. برای چنین جاهایی، کفش با پنجه گرد مناسب‌تر است و اگر سن‌تان بالای 50 سال است و کمی زانودرد هم دارید، بدانید که کفش‌تان نباید کمتر از 3 سانتی‌متر لژ داشته باشد.
افراد خانواده محکوم نیستند که همیشه شما را با کهنه‌ترین و لکه‌دارترین لباستان ببینند. خسیس‌بازی درنیاورید! بعضی از لباس‌های راحت را که برای روز مبادا نگه داشته‌اید، از کمد بیرون بیاورید و در خانه بپوشید؛ تا هم روحیه خودتان بالا برود و هم اعضای خانواده‌تان خوشحال شوند.
 

 

 

 

 

 
  u سلامتي و تناسب اندام


اضافه وزن و BMI

اضافه وزن و چربی زیاد بدن باعث بوجود آمدن مشکلاتی از قبیل پرفشاری خون، چربی خون بالا و دیابت نوع ۲ و در نتیجه افزایش خطر بروز بیماریهای قلبی عروقی و سکته می شود. حفظ وزن در محدوده نرمال از خطر بروز این بیماریها می‌کاهد.

● یافتن وزن نرمال
برای هیچ فردی یک وزن نرمال مشخص وجود ندارد، بلکه در هر فرد یک محدوده وزنی،‌سالم و نرمال محسوب می‌شود. وزن، بسته به میزان آب، ماهیچه و چربی بدن متغیر است. برای مثال ماهیچه سنگین‌تر از چربی است و بعلاوه باعث می شود فرد کالری بیشتری بسوزاند. BMI یا شاخص توده بدن به ما کمک می کند تا محدوده وزن نرمال خود را بدانیم و خطر بروز بیماریهای خاص را در خود ارزیابی کنیم.

● BMI چیست؟
BMI نسبت وزن (به Kg)‌و مجذور قد (به متر) است. این شاخص نشان دهنده مقدار توده چربی بدن است.
BMI وضعیت وزنی
زیر ۵/۱۸ کمبود وزن
۹/۲۴ – ۵/۱۸ وزن نرمال
۹/۲۹-۲۵ اضافه وزن
۹/۳۴-۳۰ چاقی درجه ۱
۹/۳۹-۳۵ چاقی درجه ۲
بیشتر از ۴۰ چاقی مفرط و مرگبار
افزایش BMI (بیشتر از ۲۵) با افزایش خطر بیماریهایی مثل دیابت، بیماریهای قلبی عروقی، پرفشاری خون، استئوآرتریت، بیماریهای کیسه صفرا و بعضی انواع سرطان همراه است.
۱۰% کاهش وزن در افرادی که BMI بالا دارند، بطورچشمگیری خطر این بیماریها را می‌کاهد.
BMI پائین هم خطراتی چون پوکی استخوان، سوء تغذیه، افسردگی، آنمی، اسهال و مشکلات قلبی را به همراه دارد.
فرمول BMI هم برای مردان و هم برای زنان بالغ کاربرد مناسبی دارد. زیرا در افراد بالغ نرمال، نسبت وزن به مجذور قد همیشه ثابت است ولی در ۴ گروه BMI به این صورت نمی تواند بکار برده شود:

۱) کودکان و نوجوانان (زیر ۱۸ سال):
به دلایل زیر، محدوده نرمال BMI بالغین را برای کودکان و نوجوانان نمی‌توان بکار برد:
ـ مقدار چربی بدن با افزایش سن تغییر می کند.
ـ مقدار چربی بدن دخترها و پسرها متفاوت است.
ـ وزن نرمال با افزایش قد کودک، تغییر می کند.
ـ وزن نرمال براساس سن و جنس متغیر است.
به همین دلیل برای کودکان و نوجوانان بعد از محاسبه وزن به مجذور قد، آنرا براساس جداول BMI که براساس سن و جنس طراحی شده تفسیر می‌کنیم. با این وجود، از این جداول برای تشخیص اضافه وزن درکودکان نمیتوان استفاده کرد بلکه فقط می توان آنها را برای غربالگری چاقی درآنها بکار برد.

▪ وضعیت وزنی کودکان زیر ۱۸ سال براساس جداول صدک BMI برای سن به روش زیر تفسیر می‌شود:
ـ صدک BMI وضعیت وزنی
ـ کمتر از صدک ۵ کمبود وزن
ـ صدک ۵ تا ۸۵ وزن نرمال
ـ صدک ۸۵ تا ۹۵ در معرض خطر
ـ بالای صدک ۹۵ اضافه وزن

۲) افراد بالای ۶۵ سال:
در این افراد چون میزان چربی بدن بطور طبیعی نسبت به افراد جوانتر بیشتر و توده ماهیچه‌ای کمتر است محدوده نرمال شاخص توده بدن فرق می‌کند.

۳) افراد ورزشکار (با بدن بسیار ماهیچه‌ای):
این افراد به علت انجام تمرینات ورزشی توده چربی کم و توده ماهیچه ای زیادی دارند. نسبت وزن به مجذور قد، BMI را در این افراد بالا نشان می دهد، در صورتی که با ریسک بیماریهای ذکر شده همراه نیست.

۴) زنان باردار و شیرده:
زنان باردار باید براساس BMI قبل از بارداری، افزایش وزن حاملگی داشته باشند.


● شکل چاقی:
چاقی سیبی شکل که درآن چربی اضافی در اطراف شکم انباشته شده نسبت به چاقی گلابی شکل که چربی اضافی در باسن و ران ها جمع شده است، خطرناکتر است و افراد مبتلا به چاقی سیبی بیشتر از سایرین دچار پرفشاری خون، دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی می‌شوند. چاقی سیبی هنگامی است که دور کمر در آقایان بیشتر از ۱۰۲ سانتیمتر و در خانمهابیشتر از ۸۸ سانتیمتر شود. البته این اعداد برای زنان باردار شیرده و افراد زیر ۱۸ سال کاربرد ندارد.
داشتن عادت غذایی مناسب و فعالیت فیزیکی کافی،دو عاملی است که به حفظ وزن نرمال کمک می کند.

۱) عادت غذایی مناسب:
ـ بیشتر بشقاب خود را از غذاهای پرفیبر پر کنید، مثل غلات کامل، حبوبات، سبزیجات وسالاد
ـ از رژیم‌های لاغری غیر اصولی پرهیز کنید. رژیمهایی مثل رژیم پروتئین، بعضی از گروههای غذایی را حذف یا به شدت محدود می‌کنند. اگرچه کاهش وزن با این رژیم ها سریع صورت می‌گیرد اما بیشتر وزن دست رفته آب بدن است، نه چربی. کاهش وزن اصولی، آهسته و یکنواخت است و از ۱-۵/۰ کیلوگرم در هفته نباید فراتر برود.
ـ از حذف وعده غذایی صبحانه بپرهیزید. افرادی که صبحانه نمی‌خورند معمولا" از آنهایی که می‌خورند چاق‌ترند.
ـ از میان وعده‌های سالمی همچون میوه‌ها، سبزیها، ذرت بوداده، بیسکوئیت سبوس‌دار، مغزها و... استفاده کنید
ـ از غذا برای غلبه بر استرس یا خستگی استفاده نکنید. بجای آن از قدم زدن، دوش گرفتن یا صحبت با یک دوست استفاده کنید.

۲) فعالیت فیزیکی مناسب:
ـ فعالیت فیزیکی را بطور منظم در برنامه روزانه خود قرار دهید. مثل پیاده روی صبحگاهی در هر روز یا رفتن به باشگاه ورزشی و انجام یک ورزش خاص در بیشتر روزهای هفته
ـ بجای آسانسور، از پله‌ها برای بالارفتن استفاده کنید.
ـ پیاده به سر کار بروید.
ـ در صورتی که محل کار شما دور است، یک ایستگاه زودتر از اتوبوس پیاده شوید یا اتومبیل خود را یک خیابان آنطرف تر پارک کنید.
ـ انجام ورزشهای هوازی که شدت متوسط و مدت طولانی‌تر دارند، نسبت به ورزشهای بی‌هوازی که شدت بالا و مدت کوتاهی دارند، بیشتر چربی سوز هستند و به حفظ تناسب اندام بیشتر کمک می‌کنند. بهترین ورزشهای هوازی پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا وکوهنوردی هستند.
ـ انجام روزی ۴۵-۳۰ دقیقه فعالیت فیزیکی با شدت متوسط،حداقل ۵ روز در هفته توصیه میشود. این فعالیت باید اضافه بر فعالیت های عادی روزانه باشد.
 

 

 

 

 

 

 
  u خواص خوراکی ها


شکلات شیری یا شکلات تلخ؟!

شکلات حاوی آنتی اکسیدان های مختلفی از جمله فلاوونوئیدها است که خطر بروز بیماری‌های قلبی و سرطان را کاهش می‌دهند.
از آنجایی که شیر با آنتی اکسیدان ‌های شکلات پیوند تشکیل می‌دهد و جذب آنها را غیر ممکن می‌کند٬ شکلات شیری منبع خوبی از آنتی اکسیدان نیست، ضمن اینکه چربی بالاتری نیز دارد.
به خاطر داشته باشید که شکلات تیره را با شیر نخورید تا از فواید آنتی اکسیدانی آن بهره‌مند شوید.
از میان انواع شکلات‌ها٬ شکلات تیره به دلیل خاصیت ضد اکسیدانی‌اش است که توصیه می‌شود. شکلات تیره به عنوان شکلات تلخ هم شناخته می‌شود. این نوع شکلات حاوی 70 درصد کاکائوی جامد با کمی شکر و یا بدون شکر است.
البته لازم است تا در هنگام خرید شکلات تیره به موارد زیر دقت کنید:

- حاوی 70 درصد و یا بیشتر کاکائو باشد.

- به جای روغن نارگیل یا روغن پالم، از کره کاکائو در آن استفاده شده باشد. اگرچه کره کاکائو نیز حاوی چربی‌های اشباع است٬ ولی معلوم شده است که این نوع اسیدهای چرب اثری بر میزان کلسترول خون ندارند، ولی روغن پالم و روغن نارگیل کلسترول خون را افزایش می دهند.

- بدون استفاده از روغن‌های هیدروژنه (چربی‌های ترانس) که اثر منفی بر کلسترول خون دارند، تهیه شده باشد.

- شکلاتی که کیفیت بالاتری دارد، حاوی کاکائوی جامد بیشتری است. قهوه‌ای و یا قهوه‌ای تیره و براق است.

- از خرید شکلاتی که سایه‌ای متمایل به خاکستری همراه با دانه‌های سفید و یا سوراخ‌های کوچک بر سطح آن دارد خودداری کنید.
 

 

 

 

 

 

 

 
  u راهنماي خريد


نت بوک یا تبلت؟ کدام یک را بخرم


 

در سال‌های اخیر تبلت پی‌سی ها به دنیای کامپیوتر وارد شده اند.کامپیوترهای کوچک و باریکی که فاقد کیبورد هستند به‌همراه یک صفحه‌ی لمسی.شاید روزی که بیل گیتس دنیا را با این نوع از Computing آشنا کرد فکرش را نمی‌کرد که پرچمدار تبلت‌ها آی‌پد اپل باشد. استیو جابز توانست مفهومی جدید از یک تبلت را ارائه کند و کاربران را متقاعد سازد که یک تبلت برای آنها بسیار سودمند است و بدون شک سال ۲۰۱۱ سال جنگ بین تبلت‌ها خواهد بود.
سال ۲۰۱۰ از آن سال‌هایی بود که تکنولوژی بوسیله ارائه‌ی محصولات پیشرفته و قوی تحولی اساسی کرد.در سال ۲۰۰۹ نت‌بوک‌ها فروش خوبی داشتند و دلیل آن قیمت مناسب و سایز کوچک‌تر نسبت به لپ‌تاپ ها بود همچنین این دیوایس‌های کوچک می‌توانستند ویندوز ۷ مایکروسافت را اجرا کنند که این برای یک کاربر خیلی مفید بود.
اما سؤالی که کاربران درگیر آن هستند این است که نت‌بوک بخرند یا تبلت؟

نت‌بوک ها و تبلت ها در کل شباهت هایی با هم دارند و در عین حال چندین تفاوت در آنها باعث می شود افراد بین انتخاب یکی از این دو تردید داشته باشند.
این دو دیوایس هر دوی دارای مزایا و معایبی هستند و موارد استفاده آنها هم قدری با هم متفاوت است.تبلت ها برای مصرف کنندگان محتوا و به صورت خیلی اندک تولید کنندگان محتوا ساخته شده است. یک کاربر تبلت می تواند با دیوایس خود کتاب بخواند، ایمیل خود را چک کند و ایمیل بفرستد، در اینترنت به گشت و گذار بپردازد، فیلم تماشا کند (حتی HD و یا حتی ۳ بعدی به زودی) فایل‌های آفیس را باز کند و گیم بازی کند.در سوی دیگر، نت بوک برای تولید کنندگان محتوا و حتی استفاده کنندگان محتوا ساخته شده است.ویندوز استاندارد با نرم افزارهای بسیار گسترده که همانند یک لپ تاپ می توان به تولید و ویرایش محتوا پرداخت.
اولین چیز که باید در خرید هر محصولی درنظر بگیریم این است که بدانیم که چه استفاده‌ای از آن می‌خواهیم بکنیم و چه انتظاری داریم! این مورد خیلی سادست و اغلب افراد با خودشان نمی‌توانند کنار بیایند که دیوایسی برای کار یا حرفه‌ی خود می‌خواهند و یا چیزی دوست دارند که با آن در همه‌جا گشت‌ و گذار در اینترنت کنند، ایمیل ها را بخوانند،در شبکه‌های اجتماعی فعال باشند و در کل به زندگی آنلاین خود تحرک بدهند.

..: سیستم عامل :
بیشتر نت بوک ها براساس ویندوز هستند و حتی سیستم عامل هایی با هسته لینوکس مخصوص نت بوک ها ساخته شده است در صورتی که تبلت ها اکثرا از سیستم عامل Android بهره می برند.البته مایکروسافت به‌زودی تبلت‌هایی با سیستم عامل ویندوز بیرون خواهد داد ولی متخصصان آینده‌ی روشنی برای تبلت‌های Windows-base پیش‌بینی نمی‌کنند.اگر شما علاقمند به اجرای ویندوز اپلیکیشن هستید نت‌بوک انتخاب منطقی‌تری برای شما است.اما این نکته را هم درنظر داشته باشید که نت‌بوک‌ها پردازنده و رم پایینی دارند و اجرای خیلی نرم‌افزارها مثل فوتوشاپ یا CAD روی نت‌بوک زیاد جالب نیست.

..: رابط کاربری:
اغلب تبلت ها اینترفیس تاچ اسکرین و مولتی تاچ دارند.البته در بین نت‌بوک ها مدل های تاچ اسکرین هم هست اما اکثر نت‌بوک ها اینترفیسی شبیه به لپ تاپ ها دارند.

..: مشخصات سخت افزاری:
نت بوک ها در مقایسه با تبلت ها از کانفیگ سخت افزاری بهتری برخوردارند.Tablet ها معمولا کیبورد ندارند و این مورد برای خیلی ها جالب نیست.اگرچه نداشتن کیبورد تبلت ها را پورتابل تر، سبک تر و جمع و جور تر می کند اما بعضی ها ترجیح می دهند پولشان را خرج دیوایسی کنند که کیبرد داشته باشد.یکی از موارد مهم هم عمر باتری است.نت‌بوک ها باتری قوی تر نسبت به تبلت‌ها دارند ٬‌حداقل تبلت‌های نسل اول ! ممکن است در تبلت‌های بعدی باتری‌های قوی‌تری به‌کار گرفته‌شود.
درکل حذف کیبرد، نوع باتری، سیستم خنک‌سازی و نبودن حافظه‌ی فیزیکی برای ذخیره‌سازی باعث شده‌ است تبلت‌ها بسیار راحت‌تر،پرتابل‌تر٬ سبک‌تر و آسان برای خواندن کتاب شوند.در سوی دیگر، انجام دادن کارهایی که با تبلت‌ها‌سخت است در نت‌بوک‌ها آسان می‌باشد٬ اجرای بازی‌ها به سبک سنتی با کیبرد، کلیدهای فیزیکی که باعث تایپ بهتر و سریع‌تر می‌شوند، کار کردن با اپلیکیشن‌های مختلف طراحی شده برای دسکتاپ و ویژه نت‌بوک‌ها و بهره‌گیری از منابع سیستمی قوی‌تر برتری‌های یک نت‌بوک نسبت به تبلت است.

..: قیمت :
یک تبلت قیمت بالاتری نسبت به یک نت بوک دارد.این اختلاف قیمت هم به این دلیل است که این روز ها تبلت ها بازار داغی در دنیای گجت ها دارند و بسیار هم مورد نیاز می باشند. چند وقت پیش گارتنر پیش بینی کرده بود که تا سال ۲۰۱۳ نیروی کار ۸۰% بیزینس ها از تبلت ها استفاده خواهند کرد. درحال حاضر اکثر شرکت های فناوری درحال تولید تبلت های گوناگون هستند و رقابت داغی در این مارکت ایجاد شده است.رنج قیمت نت بوک ها چیزی بین ۲۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان در ایران می باشد درحالی که یک تبلت خوب مثل iPad یا Samsung Galaxy Tab قیمتی نزدیک به یک میلیون تومان دارند.
البته این نکته را هم اضافه کنم که هر کلاس از دیوایس‌ها بسته به نوع برند انتخابی و امکانات موجود یک رنج قیمت دارند و نمی‌شود مثلا یک آی‌پد را از نظر قیمت با یک نت‌بوک مقایسه کرد.

..: کدام یک بهتر است ؟
با الطبع افراد با سلیقه های مختلف نظرات متفاوت دارند.تبلت ها انتخاب خوبی هستند برای افرادی که قابلیت جابجایی آسان برای آنها مهم است و علاقه مند به گجتی سریع و لمسی می باشند.اما نت بوک ها انتخاب مناسب تری هستند برای کاربرانی که یک مینی لپ تاپ با دوام همراه با یک کیبرد کارآمد می خواهند و دوست دارند انتخاب کنند چه سیستم عاملی نصب کنند ٬‌یک ویندوز کلاسیک با دامنه‌ی نرم‌افزاری وسیع، اوبونتو و یا هر OS دیگر که سازگار باشد.مثلا یک نت بوک به مراتب برای یک برنامه نویس مناسب تر از یک تبلت می باشد و با العکس یک تبلت برای فردی که خوره ی گیم است گزینه ی بسیار منطقی تری است.
باید دید در آینده Tablet PC ها می توانند جایگزین Netbook ها باشند یا خیر ؟! استفاده از هر دوی این دیوایس ها هم اکنون در مدارس، دانشگاه ها و در کسب و کارهای مختلف درحال جا افتادن است.چندی پیش هم گوگل نت‌بوک جدید خود را معرفی کرد.
شاید در آینده تبلت‌ها به مرحله‌ای از تکامل برسند که در مقابل نت‌بوک‌‌ها چیزی کم نداشته باشند و یا نت‌بوک‌هایی به بازار بیایند که قابل تبدیل به یک تبلت با همه‌ی خصوصیات آن باشند.بی‌شک هر دیوایسی که شما بگیرید مدل‌های جدیدتر از آن می‌آید نباید زیاد به مدل‌ها و برندهای آنان پرداخت و به قول دکتر مجیدی “تجربه کردن فناوری روز، لذتی دارد که نمی‌توان به راحتی از آن صرف‌نظر کرد”.
شما کدامیک از این دو را می پسندید ؟
 

 

 

 

 

 
  u ازدواج و خانواده


ترفندی برای کمتر شدن بگومگوها

مزن و مرد پس از آنکه زندگی مشترک شان را آغاز می کنند بیش از هر چیز به اشتراک در انجام کارها فکر می کنند. آنها به مفهوم «ما» بیشتر از «من» فکر کرده و برای انجام مشترک کارها تلاش بیشتری می کنند اما در برخی خانواده هایی که سبک ناموفقی در زندگی شان دارند معمولاً مشاجرات و اختلافات خیلی زود آغاز می شود. زن از همکاری نکردن شوهرش در محیط خانه شکایت می کند و مرد از درک نامتقابل همسرش اعتراض دارد. این اختلافات گرچه ساده و بی اهمیت به نظر می رسد اما خود می تواند زمینه ساز اختلافات بزرگ تر زندگی شود.
بنابراین از نظر آسیب شناسی اجتماعی و روانی نخست باید بررسی کرد که چرا برخی از افراد در الگوی روابط زناشویی و همکاری در انجام کارهاشان ناموفق ترند؟!
روانشناسان معتقدند افرادی که الگوی تعریف شده ای برای انجام کارهای مشترک در ابتدای زندگی شان ندارند معمولاً اختلافات فکری بیشتری در آینده پیدا می کنند. زوج های جوان در نخستین روزها و ماه های زندگی چون هنوز به انجام کارها به صورت مستقل عادت دارند معمولاً درخواست کمک یا همکاری از همسر خود نمی کنند اما در زندگی مشترکشان حجم کارها بالاتر رفته و آنها می بایست در عمل کارهای مربوط به دو نفر را انجام دهند. بنابراین یکی از زوجین ممکن است خیلی سریع احساس خستگی کند.
یکی دیگر از مشکلات این زوجین آن است که آنها علت خستگی و ناراحتی های فکری شان را هم برای همسرشان توضیح نداده و معتقدند همسر خود باید متوجه فعالیت های او شود. اما وقتی در عمل پیامی به همسر انتقال داده نشود سهل انگاری او در درک متقابل همسرش هم بعید نیست.
بنابراین توصیه اصلی بر این است که از همان نخستین روزهای زندگی زن و شوهرها ساعاتی را به فعالیت مشترک با هم در محیط خانه بپردازند. این فعالیت مشترک می تواند تمیز کردن خانه یا تغییر دکوراسیون در یکی از اتاق های منزل باشد. خرید برای خانه، آشپزی مشترک و... فعالیت های مناسبی است که همسران را به انجام مشترک کارها عادت می دهد. مهم ترین نکته ای که هیچگاه همسران نباید از نظر دور داشته باشند این است که نحوه بیان مسائل و تعامل با یکدیگر را یاد بگیرند. اگر از عهده انجام کاری برنمی آیند و یا احساس خستگی می کنند خیلی صریح موضوع را با همسرشان در میان گذاشته و به عنوان یک خواسته از او بخواهند تا کار مورد نظر را انجام داده و یا به او کمک کند. زندگی مشترک فقط انجام مشترک کارها نیست بلکه تعامل مشترک در آن نقشی اساسی تر دارد.
 

 

 

 

 

 
  u دانش و فناوري


سال جدید در قرق تبلت ها

-- پرونده ای برای فن آوری های سال ۲۰۱۱ --

آنچه که می توان در یک نگاه از سالی که گذشت،به دست آورد این است که سال ۲۰۱۰ سال شکوفایی و حرکت رو به رشد فن آوری در جهان بود.از عرضه جدیدترین لپ تاپ ها و تبلت ها گرفته تا تولید عجیب ترین گوشی های هوشمند دنیا.حال با شروع سال ۲۰۱۱، دوباره غول های فن آوری رقابت داغی را با یکدیگر آغاز کرده اند.بی شک سال ۲۰۱۱ از نظر نوآوری و خلاقیت،سال تبلت هاست.چراکه تمامی شرکت های سازنده سخت افزار هریک به نوعی سعی بر این دارد تا با اعمال تغییرات در ظاهر یا کارایی تبلت ها،گامی موثر در پیشرفت این صنعت بردارند و سود های کلانی به جیب بزنند.بر اساس آنچه که سایت های خبری پیش بینی کرده اند، انتظار می رود در سال ۲۰۱۱ اپل در توسعه تبلت های خود پیش تاز باشد و موفقیت خود را در این زمینه رشد دهد اپل در سال گذشته توانست عنوان بزرگ ترین شرکت فن آوری جهان را از آن خود کند آن هم به علت ارائه تبلت iPad اپل بزرگ ترین کمپانی در زمینه تکنولوژی کامپیوتر درجهان شد همچنین به علت میزان و ظرفیت فروش خود در سال ۲۰۱۰ جایگاه واقعی تبلت ها در میان کاربران مشخص می شود علاوه بر اپل شرکت های بزرگ دیگری که روی تبلت ها کار می کنند افزایش یافته به هر حال انتظار می رود مانند آنچه که در اواخر سال جاری اتفاق افتاد باز هم فروش نوت بوک ها کاهش یابد.
گوشی هوشمند گالکسی شرکت سامسونگ رتبه دوم برترین ابزارهای فن آورانه سال ۲۰۱۰ را کسب کرد.می توان گفت سال ۲۰۱۰ در زمینه تلفن های همراه هوشمند، سال آندروید گوگل بوده؛ زیرا در سه ماه سوم سال این سیستم عامل گوگل روی بیش از ۹ میلیون تلفن هوشمند نصب شد.
این بدان معنی است که در حدود ۴۴ درصد از تمام تلفن های هوشمند جدید تحت سیستم عامل اندروید هستند، در حالی که این میزان در سال گذشته تنها پنج درصد بود.یکی از برترین تلفن های اندرویدی سال ۲۰۱۰ نیز گالکسی سامسونگ بوده که مهم ترین ویژگی آن، نمایشگر درخشان و شفاف آن عنوان شده است با توجه به آنچه که گفته شد به نظر می رسد در سال آینده Honeycomb اندروید را پیش رو داریم که اختصاصا برای تبلت ها بهینه سازی شده است و با این اوضاع انتظار به بازار آمدن تبلت هایی با سیستم عامل اندروید را باید داشته باشیم.اما بر حسب تجربه تبلت های ویندوزی چندان مورد توجه کاربران نیستند، مگر این که طراحان آن چاره ای بیندیشند و آن را جذاب ارائه دهند.
اما اینطور به نظر می رسد که تولید کنندگان و مصرف کنندگان گرایش کمتری به تولید نوت بوک خواهند داشت البته این موضوع را نمی توان به طور قطع بیان نمود.در کل در میان آنچه تحلیلگران سایت های مختلف ارائه کرده اند تبلت هایی که از ویندوز ۷ استفاده می کردند و یا ترکیبی از تبلت و نوت بوک هستند، کمتر شانس حضور و برد در بازار رقابت را خواهند داشت.
همانطور که گفته شد سال ۲۰۱۱ سال تبلت هاست.شرکت هایی چون دل،اچ تی سی،موتورولا و اچ پی از معروف ترین شرکت هایی هستند که می خواهند شانس خود را با ورود به عرصه تبلت ها امتحان کنند.سال گذشته در چنین روزهایی هیچ کس با نام آی پد آشنا نشده بود اما شرکت اپل پس از یک سال ثابت کرد که ابزارهایی تبلت مانند می توانند موفقیت آمیز باشند از این رو سال ۲۰۱۱ به سال تبلت ها و اولین نمایشگاه الکترونیکی سال به سکوی پرتابی برای این محصولات تبدیل شده است.

▪ موتورولا: این شرکت عرضه محصول تبلت خود را در CES ۲۰۱۱ تایید کرده است با این حال بر سر نام این محصول شایعات فراوانی وجود دارد، «موتو پد»، «موتورولا زوم» و «موتورولا استینگری» نام هایی هستند که برای این محصول جدید پیش بینی شده اند
اطلاعات زیادی از این محصول در دسترس نیست و تنها مشخص شده است که این تبلت تحت سیستم عامل اندروید ۲.۳ خواهد بود.

▪ HTC: احتمال اینکه تبلت این شرکت معتبر HTCPad نام داشته باشد زیاد نیست و عرضه آن در نمایشگاه CES نیز چندان قطعی نیست زیرا این شرکت تا کنون درباره زمان نحوه ارائه این محصول اخبار رسمی منتشر نکرده است.
همچنین احتمال عرضه این تبلت در CES تنها بر مبنی سخنرانی اخیر رئیس شرکت HTC است که در آن به استفاده از تبلت ها اشاره ای کوچک کرده بود.بر اساس گفته های وی این تبلت به احتمال زیاد تحت اندروید بوده و در دو سایز مختلف تولید خواهد شد.

▪ HP: شرکت HP نیز ارائه تبلت PalmPad خود را در CES ۲۰۱۱ هنوز تایید نکرده است اما از آنجایی که مدیر این شرکت اعلام کرده بود به زودی محصول تحت ویندوز این شرکت در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت بسیاری احتمال می دهند این آینده نزدیک در نمایشگاه الکترونیک های مصرفی باشد.
این تبلت تحت نسخه ۲.۵.۱ سیستم عامل وب بوده و دو دوربین ۱.۳ و ۳ مگاپیکسلی مجهز به فلش LED بر رو و پشت آن تعبیه شده است.حجم ذخیره اطلاعات در این تبلت به اندازه آی پدها بوده و پورت اتصال آن USB ۳ عنوان شده است.

▪ بلک بری: نمونه ابتدایی و نمایشی تبلت Playbook شرکت بلک بری پیش از این ارائه شده و از این رو انتظار می رود نسخه نهایی و کامل آن در CES به نمایش درآید.
ابعاد Playbook بر اساس اطلاعاتی که روی وب سایت بلک بری قرار گرفته ۵.۱ در ۷.۶ در ۰.۴ اینچ بوده و وضوح تصویری آن ۱۰۲۴ در ۶۰۰ پیکسل است.این تبلت چند لمسی به وای فای، پورت HDMI، دو دوربین ۳ و ۵ مگاپیکسلی و پورت های میکرو USB و میکرو HDMI مجهز است.

▪ ASUS: به نظر می آید شرکت Asus با داشتن سه مدل تبلت و ارائه آنها در CES در سال ۲۰۱۱ پیشرفت زیادی در زمینه این بخش از فن آوری رایانه ای داشته باشد.این شرکت در نظر دارد سه مدل تبلت جدید خود را در ماه آوریل وارد بازار کند.
انتظار می رود این ابزارها تحت ویندوز و اندروید باشند و به عنوان یک کتاب خوان الکترونیک نیز مورد استفاده قرار گیرد.بر اساس اطلاعاتی که تا کنون درباره این سه تبلت منتشر شده است، مدل ۱۲ اینچی تحت ویندوز ۷ خواهند بود و دو مدل ۱۰ اینچی، یکی تحت ویندوز ۷ بوده و به پردازشگر Oak شرکت اینتل مجهز است و دیگری تحت اندروید گوگل بوده و از پردازشگر تگرا ۲ برخوردار است.

▪ دل: این شرکت در حال حاضر تبلت Streak پنج اینچی خود را عرضه کرده است اما مدیر این شرکت پیش از این خبر ارائه دو مدل ۷ و ۱۰ اینچی از این تبلت ها را با هدف افزایش دادن جایگاه این شرکت در بازار تبلت ها اعلام کرده بود و از این رو احتمال می رود شرکت دل تبلت های جدید خود را در CES ۲۰۱۱ در اختیار عموم قرار دهد.

▪ MSI: سال گذشته شایعات زیادی درباره تلاش این شرکت برای ساخت تبلت شنیده شد و تمامی نشانه های موجود خبر می دهند که این محصول در اوایل سال ۲۰۱۱ و به احتمال زیاد در CES عرضه خواهد شد.

همچنین احتمال می رود تبلت WindPad این شرکت ۱۰ اینچی و تحت ویندوز بوده و از پردازشگرهای اینتل استفاده کند.با این حال تاکنون اطلاعات دقیق تری از این محصول منتشر نشده است.

 

 

 

 

 
 u پاسخ به پرسش هاي شما

zahra4066@yahoo.com


اولین بار چه کسی وعده آب و برق مجانی را داد؟!

.: سوال:
اینکه گفته می شود امام خمینی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به مردم ایران قول داده است که آب و برق مجانی می‌شود. تا چه حد صحیح می باشد؟
 

.: پاسخ:
سی سال است که دشمنان امام و انقلاب، با وارونه سازی یک خبر و تحریف ماجرا، مدعی هستند که امام خمینی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به مردم ایران قول داده است که آب و برق مجانی می‌شود. دروغگویان حتی مدعی هستند که امام بزرگوار ما، در بدو ورود به وطن یعنی در دوازدهم بهمن سال ۵۷ این وعده را به مردم داده است!
اما رجوع به اصل سخنان امام در بهشت زهرا نشان می‌دهد که اصلا و ابدا چنین وعده‌ای در سخنرانی امام خمینی وجود ندارد و در حقیقت این مساله مربوط است به سخنرانی ایشان در ۱۲ اسفند سال ۵۷ و در مدرسه فیضیه. (اینجا می‌توانید اصل سخنرانی امام خمینی را در ۱۲ بهمن و ۱۲ اسفند سال ۵۷ با هم مقایسه کنید به نقل از  روزنامه کیهان)
البته برای دشمنان امام فرقی نمی‌کند که این سخنرانی مربوط به ۱۲ بهمن باشد یا ۱۲ اسفند. آنها با استناد به این سخنرانی و عدم تحقق چنین وعده‌ای، می‌خواهند اینگونه وانمود بکنند که امام خمینی و یا انقلاب، مردم را فریب داده‌اند و یا با چنین وعده‌هایی انقلاب را پیش برده‌ا‌ند و یا اینکه این قبیل وعده‌ها فاقد پشتوانه علمی و کارشناسی و به دور از واقعیت بوده است! متاسفانه در نوشته‌های ضدانقلاب انواع و اقسام توهین و اهانت و فحاشی را علیه امام می‌بینیم.
در مقابل، دوستان امام و انقلاب و حتی برخی مسئولان رسمی کشور هم گاهی ضمن تایید این مساله، به زعم خود سعی کرده‌اند با توجیهات مختلف از امام و انقلاب دفاع کنند! گویا اینها هم باور کرده‌اند که امام چنین وعده‌ای را به مردم داده است! مثلا آقای علیرضا محجوب نماینده مجلس گفته است: «حضرت امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کردند آب و برق برای مردم رایگان است، اما پس از آن کارشناسان اعلام کردند که اجرای این موضوع تنها برای افراد کف جامعه امکانپذیر است.»
این اظهارات موافق و مخالف در حالی صورت می‌گیرد که مراجعه به اسناد انقلاب و آرشیو مطبوعات آن روز، نشان می‌دهد که شخص دیگری غیر از امام برای اولین بار این وعده را به مردم داده است! در حقیقت مطلب امروز من هم افشای این دروغ سی ساله و بیان یک واقعیت پنهان است.
ابتدا به عبارت امام توجه کنید: «علاوه بر اینکه زندگی مادی شما را میخواهیم مرفه بشود، زندگی معنوی شما را میخواهیم مرفه کنیم. شما به معنویات احتیاج دارید، معنویات ما را اینها بردند. دلخوش نباشید که تنها مسکن میسازیم، آب و برق را برای طبقه مستمند مجانی میکنیم اتوبوس را برای طبقه مستمند مجانی میکنیم دلخوش به این مقدار نباشید معنویات شما را، روحیات شما را عظمت میدهیم. شما را به مقام انسانیت می‌رسانیم. اینها شما را منحط کردند؛ این قدر دنیا را پیش شما جلوه دادند ‌که خیال کردید همه چیز ‌این ‌است.»
همان طوری که اشاره شد این سخنرانی مربوط است به روز شنبه دوازدهم اسفند ۱۳۵۷. از این عبارات مشخص می‌شود که حتما شخصی غیر از امام این دلخوشی مادی را برای مردم به وجود آورده است! با مرور اخبار روزهای قبل از سخنرانی امام، این شخص نامعلوم و این حقیقت پنهان مشخص می‌شود.
کیهان ۸ اسفند ۱۳۵۷ / سخنگوی دولت : «برای کم در آمدها؛ آب و برق مجانی می‌شود!» سخنگوی دولت کسی نیست جز آقای عباس امیرانتظام! به عبارت دیگر لایحه‌ی آب و برق مجانی را اولین بار دولت موقت مهندس بازرگان تصویب کرد و وعده‌ی آنرا هم به مردم داد و امام خمینی چند روز بعد، این وعده‌ی دولت موقت را تصحیح و تکمیل کردند!

در حقیقت امام به خاطر این که مبادا این قبیل وعده‌های دولتی، انقلاب اسلامی را به انقلابی صرفا مادی و با اهدافی مادی تبدیل کند، مصوبه دولت موقت را اینچنین تصحیح می‌کند که دلخوش به این نباشید که آب و برق مجانی می‌شود! امام بزرگوار ما توضیح می‌دهد که انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه وظیفه دارد به فکر رفاه مادی مردم باشد، دنبال رفاه و سعادت معنوی آدمها هم هست. چرا که انقلاب اسلامی بیشتر از آنکه مادی باشد، انقلابی معنوی برای گستتن بندهای اسارت و بردگی ناشی از استبداد و استعمار و استحمار بود.
پس در سخنان امام خمینی وعده‌ای وجود ندارد. ایشان با توجه به احتمال تغییر ذائقه مردم و تحریف معنا و مفهوم و آرمان انقلاب، هدف اصلی انقلاب را برای مردم و شاید هم برای دولت موقت تبیین ‌کردند.فراموش نکنیم که دولت مهندس بازرگان و اعضای کابینه و شخص آن مرحوم، خودشان را آدم‌هایی متخصص و روشنفکر می‌دانستند که توانایی حل مشکلات مردم را دارند. آنها گاهی به صراحت و گاهی هم با ایما و اشاره، روحانیون و رهبران انقلاب را به سنتی بودن و بی‌سواد بودن متهم می‌کردند!

به هرحال خوب یا بد، جدای از اینکه موافق این وعده باشیم یا مخالف آن و اصلا هر تفسیری که برای وعده آب و برق مجانی داشته باشیم، این دولت بازرگان بود که اولین بار این لایحه را تصویب کرد و خبر این وعده‌ی تاریخی را هم شخص آقای امیرانتظام یعنی سخنگوی دولت موقت و معاون نخست وزیر وقت در اختیار مطبوعات قرار داد!
پس اگر به زعم ضدانقلاب، وعده‌ی دروغی داده شده و یا وعده‌ای غیرکارشناسی به مردم داده شده، چرا کسی از بازرگان و دولت موقت اسم نمی‌برد؟! عدم اشاره ضدانقلاب و حتی دوستان انقلاب در سی سال گذشته به این حقیقت مهم و پنهان، جالب و عجیب است. اگر عبارت «آب و برق مجانی» را در اینترنت جستجو کنید، صدها و شاید هزاران سایت و وبلاگ و کلیپ و فیلم اهانت آمیز علیه امام خمینی پیدا می‌کنید که همه آنها بدون کمترین اشاره‌ای به این مصوبه دولت بازرگان، فقط و فقط به امام خمینی اهانت می‌کنند! اما کسی نمی‌گوید که سخنان امام، در حقیقت اشاره به وعده دولت بازرگان بوده است!
امروز که به مدد آرشیو کیهان، مشخص شده است اولین بار این وعده را دولت موقت به نخست وزیری مهندس بازرگان به مردم داده و خبر آن را هم شخص عباس امیرانتظام در اختیار مطبوعات قرار داده، آیا دروغگویان و هتاکان، به این حقیقت اعتراف می‌کنند؟ البته احتمالا، حالا که همه چیز ثابت شده، باز هم باید منتظر سوالات و شبهات جدید باشیم! ماجرای گاو بنی اسرائیل را که یادتان هست؟!


 

 

 

 

 

 

 

 
  u گزارش روزانه


آغاز قیام مختار در کوفه؛
زمان و نحوه شهادت مختار

قیام مختار ثقفی به خونخواهی شهدای کربلا 12 ربیع الاول آغاز و بواسطه آن مختار بسیاری از جنایتکاران کربلا را به هلاکت رساند.
مختار بن ابى عبیده ثقفى و خاندان مبارز وى ، به ویژه عمویش سعد بن مسعود، همگى از علاقمندان امام علی (ع) و فرزندانش امام حسن و امام حسین علیهماالسلام و ازطرفداران و محبان اهل بیت بودند.
در آغاز قیام امام حسین(ع)، مختار از هواداران اصلى آن حضرت در کوفه بود و به شدت با حکومت یزید مخالفت مى‏ورزید و هنگامى که مسلم بن عقیل، نماینده امام حسین وارد کوفه شد، در خانه مختار، منزل گزید و از همین جا، قیام ضد اموى را رهبرى مى‏کرد ولى در روز قیام مسلم بن عقیل که پیش از موعد مقرر به وقوع پیوست مختار در کوفه نبود و زمانى به کوفه برگشت که مسلم بن عقیل، شهید و عبیدالله بن زیاد بر شهر تسلط کامل یافته بود و مختار به محض ورود به شهر دستگیر و زندانى شد و با بزرگانى از شیعه، هم چون میثم تمار، عبدالله بن حارث و بسیارى از دوستداران اهل‏بیت در زندان، هم بند شد و روحیه رزمى تازه‏اى یافت.
عبدالله بن عمر، که همسر صفیه خواهر مختار بود، از دستگیرى وى مطلع شد جهت رهایى وى نامه‏اى به یزید نوشت و از او تقاضاى خلاصى مختار از بند عبیدالله را نمود. یزید درخواست وى را پذیرفت و به عبید الله نامه‏اى نوشت و دستور داد که مختار را آزاد کند.
عبید الله بن زیاد که قصد اعدام مختار را داشت، به ناچار وى را آزاد کرد ولى دستور داد از شهر کوفه بیرون رود. مختار، هنگامى از زندان رهایى یافت که واقعه کربلا و قیام اباعبدالله الحسین(ع) و شهادت آن حضرت و یارانش در کربلا به پایان رسیده بود و او افسوس فراوان مى‏خورد که چرا توفیق حضور در رکاب آن حضرت را نداشت. مختار از آن پس به سوى حجاز رفت و در مکه با قیام "عبدالله بن زبیر" آشنا شد.
وى پس از دیدارهایى با عبدالله بن زبیر وى را هم فکر و هم عقیده خویش نیافت و بدین جهت از وى جدا شد و به طائف رفت و پس از یک سال بار دیگر به مکه رفت و با وساطت برخى دوباره با عبدالله بن زبیر دیدار و با او به صورت مشروط بیعت کرد و شرط او این بود که وى، پس از عبدالله بن زبیر بالاترین پست حکومتى را داشته باشد تا از این طریق به هدف‏ها و خواسته هایش برسد. مختار در جریان هجوم "حصین بن نمیر" به مکه و مقاومت سرسختانه عبدالله بن زبیر، در کنار وی بود و شجاعانه با لشکریان شام به نبرد مى‏پرداخت.
سرانجام یزید بن معاویه در سال 64 قمرى به هلاکت رسید و رشته حکومتى امویان از هم پاشید و عبدالله بن زبیر خود را خلیفه مسلمانان نامید و بسیارى از مناطق اسلامى از جمله حجاز، عراق، ایران و یمن را در تصرف خویش درآورد. پس از پیروزى عبدالله بن زبیر، مختار دریافت که وى به فکر و رأى خود عمل مى‏کند و تنها به پیروزى خویش مى‏اندیشد. بدین جهت از وى جدا شد و راه عراق را در پیش گرفت و بار دیگر در کوفه ساکن شد.
به همان مقدار که وى به خاندان پیامبر(ص) علاقه نشان مى‏داد و براى خونخواهى شهیدان آنان قیام مى‏کرد، به همان اندازه عبدالله بن زبیر پس از پیروزى با آنان دشمنى مى‏نمود و زمینه آزار آنان را فراهم مى‏کرد. مختار پس از ورود به کوفه شیعیان و بزرگان این شهر را به خود دعوت کرد و از آنان خواست برای انتقام خون شهداى کربلا وى را یارى دهند.
جنایتکاران واقعه کربلا که در کوفه ساکن بوده و با استاندار عبدالله بن زبیر رفت و آمد داشتند، از فعالیتهاى مختار به هراس افتاده و استاندار را براى دستگیرى وى تحت فشار قرار دادند.
به این ترتیب مختار بار دیگر دستگیر شد. مختار پیش از دستگیرى، با سران توابین، از جمله "سلیمان بن صرد خزاعى" در مبارزه با قاتلان واقعه کربلا، همفکرى و همکارى داشت ولى با شیوه آنان موافق نبود.

وى در زمان "قیام توابین" در زندان عبدالله بن زبیر به سر مى‏برد. پس از واقعه شهادت توابین و بازگشت باز ماندگان به کوفه، مختار از زندان با آنان تماس گرفت و زمینه قیام خویش را فراهم ساخت. عبدالله بن عمر، بار دیگر براى وى وساطت کرد و از عبدالله بن زبیر تقاضا خواست که وى را آزاد کند. مختار از زندان آزاد شد و به سازماندهى مجدد شیعیان و خونخواهان امام حسین(ع) پرداخت.
در همین زمان عبدالله بن زبیر طى حکمى "عبدالله بن یزید انصارى" و خزانه دارش " ابراهیم بن محمد طلحه" را از حکومت کوفه برکنار و " عبدالله بن مطیع " که از یاران بسیار نزدیک وى بود را به این مقام منصوب کرد.
گستره دعوت مختار به بصره نیز رسید و تعداد زیادى از شیعیان این شهر به کوفه وارد شده و به مختار پیوستند. برخى از بزرگان شیعه و سران قبایل نسبت به حقانیت دعوت مختار تردید نموده و بدین لحاظ نماینده‏اى به مدینه فرستاده و از محمد بن حنفیه درباره صحت دعوت مختار استفسار نمودند. محمد بن حنفیه در پاسخ آنان گفت: مختار، وزیر و پشتیبان من است و فرستاده و دوستدار ماست.
پس از این پیام، بسیارى از سران شیعه، از جمله " ابراهیم بن مالک اشتر نخعى" به او پیوسته و از جهت نیرو و امکانات تقویتش نمودند .پس از آنکه زمینه قیام فراهم آمد، مختار و ابراهیم بن مالک و دیگر سران نهضت، تصمیم گرفتند شب پنجشنبه، 14 ربیع الاول سال 66 قیام را آغاز کرده و حکومت کوفه را به دست گیرند.
ولى با برخورد رئیس پلیس کوفه با ابراهیم بن مالک اشتر و کشته شدن رئیس پلیس در روز سه شنبه 12 ربیع الاول، عملاً قیام مختار دو روز زودتر از موعد مقرر آغاز شد.
انقلابیون کوفه، با شعار " یالثارات الحسین" حرکت خویش را گسترش داده و با نیروهاى عبدالله بن مطیع، نماینده عبدالله بن زبیر به نبرد برخاستند و با شکست دشمن، حکومت کوفه را به دست گرفته و نماینده عبدالله بن زبیر را اخراج کردند.
یاران مختار که اغلب از موالیان و ایرانیان مقیم عراق و شیعیان و دوستداران اهل بیت بودند، در اندک مدتى بر بخش هایى از عراق تسلط پیدا کردند.
مختار پس از پیروزى، به تعقیب جنایتکاران واقعه کربلا پرداخت و بسیارى از آنان را دستگیر و به سزاى کردارشان رساند و برخى از آنان را در میدان جنگ به قتل رساند و برخى دیگر را در هنگام شکست، اسیر و هلاک کرد.
ولى مختار با سه جبهه مهم روبرو بود: 1- عبدالله بن زبیر، که برادرش مصعب بن زبیر را به جنگ مختار فرستاده بود. 2- امویان شام که عبیدالله بن زیاد را براى سرکوبى مختار به سوى عراق گسیل کرده بود. 3- ضد انقلاب داخلى و گردنکشان مخالف اهل بیت که در کوفه و اطراف آن ساکن بوده و با قیام مختار به شدت مخالفت مى‏ورزیدند.
سرانجام دشمنان مختار از درون و بیرون، حکومت وى را تحت فشار قرار داده و سپاهیان وى را در چند جبهه درگیر کردند. مصعب بن زبیر که به کوفه هجوم آورده بود، با همکارى ضدانقلاب کوفه، سپاهیان مختار را پس از نبردى سنگین وادار به شکست کرد و در این میان، مختار شجاعانه به قتل رسید. وى در 67 سالگى و در رمضان سال 67 قمری به شهادت رسید.
پس از کشته شدن وى، حدود هفت هزار نفر از یاران وى که در دارالاماره محاصره بودند همگى دستگیر و با قساوت کشته شدند. بدین ترتیب، مختار بن ابى عبیده ثقفى با قیام خود انتقام خون شهیدان کربلا را از جنایتکاران و قاتلان کربلا گرفت و افرادى چون عبیدالله بن زیاد، عمر بن سعد، شمر بن ذى الجوشن، محمد بن اشعث، حصین بن نمیر، شر حبیل بن ذى الکلاع و بسیارى از آنان را به سزاى کردارشان رساند.

........................................................

المنتظم فى التاریخ الامم و الملوک، ج 6، ص 28؛ تاریخ الطبرى، ج 5، ص 551