به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه:: شماره 1180:: پنجشنبه 25 خردادماه 1391

www.mobin-group.com

۱۸ راه آزاد برای ذخیره هر نوع ویدئویی از اینترنت

با سلام به همه شما دوستان عزیزم، مخاطبان صبور روزانه!
به نظر میرسد هرکسی این روزها از سایت های به اشتراگ گزاری مانند YouTube، Google Video، MetaCafe، DailyMotion، Veoh، Break و هزاران سایت دیگر ویدئو ها را ذخیره میکند، تماشا میکند و به اشتراک می گزارد.
اگر شما بخواهید ویدئو را بر روی ipod خود تماشا کنید، آن را درون یک فایل معرفی پاورپوینت قرار دهید و یا حتی قبل از اینکه یک فایل ویدئو حذف شود آن را ذخیره کنید، این واقعا ضروری است که بدانید چگونه آن را دانلود کنید، تبدیل کنید یا این ویدئو ها را پخش کنید.
به طور کل دو راه برای ذخیره ویدئو از اینترنت وجود دارد و به همین علت من این مطلب را قسمت بندی میکنم : برنامه های تحت وب و برنامه های تحت دسکتاپ.من به شخصه برنامه های تحت وب را بیشتر دوست دارم چون مجبور نیستید رایانه خود را به هم بریزید و سرعت آن را با نرم افزارهای مختلف پایین بیاورید.

سرویس های مجانی وب برای ذخیره ویدئو از سایت های به اشتراک گزاری ویدئو:

ClipNabber به شما این اجازه را میدهد که با کپی کردن آدرس ویدئو در داخل آن، ویدئو ها را از YouTube, MetaCafe و دیگر سایت ها ذخیره کنید.بعد از آن شما لینکی دریافت میکنید که توسط آن میتوانید ویدئو را بر روی رایانه خود، ipod، iphone یا هر پخش کننده دیگری ذخیره کنید.شما به یک پخش کننده FLV برای ویدئو های YouTube نیاز دارید که کار با آن بسیار ساده و سریع است.

Zamzar یک برنامه مجانی آنلاین تحت وب است که نه تنها ویدئو های اینترنت را به AVI، MPEG، 3GP، MP4، MOV و غیره تبدیل میکند بلکه فایل های صوتی، تصویر و اسنادی را نیز تبدیل میکند.آدرس فایل را در داخل این برنامه کپی کنید و سپس آن را به فرمت دلخواه خود تبدیل کنید.

VideoDownloader یک extension فایرفاکس است، ولی همچنین به شما این اجازه را میدهد که آدرس را از خیلی سایت ها مانند Blip.TV، iFilm و حتی سایت های اجتماعی مانند MySpace را داخلش کپی کنید.شما همچنین میتواند یک پخش کننده FLV از سایتشان ذخیره کنید و فایل های ویدئو را با آن پخش کنید.

Vixy.net سایت دیگری است که نه تنها ویدئو های آنلاین را ذخیره میکند بلکه آنها را به فرمت های AVI، MOV، MP4، 3GP یا MP3 تغییر میدهد. با استفاده از این سایت شما دیگر نگران ذخیره یک پخش کننده FLV نباشید چون شما میتوانید فایل را به فرمت های ویندوز تبدیل کنید ( درست مانند .(Zamzar

KeepVid همه سایت های اشتراک گزاری ویدئو را پشتیبانی میکند و تنها تفاوت این سایت این است که یک قسمت ویدئو های برتر دارد که میتوانیدسریع ویدئوهای پر بازدید را در سرتاسر وب ذخیره کنید.

Media Converter شبیه Zamzar و Vixy.net است ولی از شما میخواهد که یک حساب کاربری ایجاد کنید و با آن وارد سایت شوید. به نظر میرسد این سایت فقط ذخیره و تبدیل فایل های ویدئویی از YouTube را پشتیبانی میکند.شما همچنین میتوانید برنامه ذخیره ویدئو ی این سایت را ذخیره و استفاده کنید ولی فقط ۵ سایت را پشتیبانی میکند.

Hey! Watch یک سرویس تحت وب آنلاین است که ویدئو با فرمت های مختلف که شامل HD هم میشود را رمز گزاری میکند.شکل گرافیکی این برنامه بسیار زیباست و امکانات و ویژگی های زیادی در اختیار شما قرار میدهد مانند توانایی انتقال هر ویدئویی از وب مستقیما به یک سرور FTP یا یک محل نگهداری اطلاعات آنلاین.

YoutubeX، همانطور که از نام آن مشخص است امکان ذخیره ویدئو از YouTube را به شما میدهد.این برنامه فقط YouTube را پشتیبانی میکند ولی قابلیت های دیگری مانند پخش ویدئو در داخل سایت و پیدا کردن ویدئو های محبوب به صورت سریع را داراست.

VideoRonk در میان سایت های به اشتراک گزاری مختلفی مانند Google Video، YouTube، MetaCafe، DailyMotion برای پیدا کردن مشهورترین ویدئو ها در هر کدام از آنها جستجو میکند.شما میتوانید ویدئوها را بر روی این سایت مشاهده کنید و یا با فرمت flv ذخیره کنید.

VidDownloader در حدود ۱۰ سایت به اشتراک گزاری ویدئو را که شامل اصلی ترین آنهاست را پشتیبانی میکند و میتواند ویدئوها را با فرمت های Divx و AVI ذخیره کند.استفاده از آن بسیار ساده است و شما با انتخاب گزینه “Just audio” در صفحه ذخیره میتوانید صدای یک ویدئو را از ویدئو جدا سازید.شما نباید نگران داشتن یک پخش کننده FLV باشید چون ویدئو را به فرمت های ویندوز تبدیل میکند.

KCOOLONLINE، بر اساس انچه در وبسایتش آمده است بیشتر از ۹۸ سایت اشتراک گزاری ویدئو را پیشتیبانی میکند که شامل MySpace، CollegeHumor، iFilm و سایت های دیگر است.در آخر شما باید نام فایل ویدئویی که از YouTube با فرمت flv ذخیره کرده اید را باید تغییر دهید.

این سایت یک سایت خارجی است ولی استفاده از آن بسیار ساده است و اکثر سایت های اصلی را پشتیبانی میکند.شما میتوانید یک پخش کننده FLV از سایتشان برای پخش ویدئوهای YouTube ذخیره کنید.

DownThisVideo یک قسمت بسیار زیبا بالای سایت خود دارد که شما با کلیک بر روی آن میتوانید سریع ویدئوها را پیدا کنید.میتوانم به شما بگویم که بیشتر ژاپنی ها از این سایت استفاده میکنند چون بیشتر ویدئوهای مشهور آن Anime و غیره است.با این حال شما همچنان میتوانید از این سایت برای ذخیره ویدئوهای YouTube استفاده کنید.

ذخیره کننده های ویدئو برای دسکتاپ شما:

۱- Orbit Downloader – این بهترین برنامه دسکتاپ برای ذخیره هرگونه رسانه اجتماعی از اینترنت است که من دیده ام. این برنامه میتواند ویدئو و موزیک را از MySpace، YouTube، Pandora، Rapidshare و تعداد بیشتری از این سایت ها ذخیره کند.این برنامه شکل ظاهری عالی ای دارد و از خود ردپای کمی به جای میگزارد.

۲- VDownloader – یک برنامه کوچک که میتواند ویدئو را از بسیاری از سایت ها ذخیره و به فرمت های AVI و یا MPG تبدیل کند.

۳- VideoDowmloader – یک گزینه اضافه کردنی مفید برای فایرفاکس است که بیش از ۶۰ سایت اشترک گزاری ویدئو را پشتیبانی میکند.این برنامه میتواند موارد دیگری در یک صفحه وب را مانند فیلم ها، MP3 ها، فایل های فلش و فیلمهای Quicktime را ذخیره کند.

۴- Ares Tube – یک برنامه ذخیره ویدئو مشور است که کار با آن بسیار ساده است.با وارد کردن آدرس ویدئو در این برنامه ویدئوی شما را میتواند به فرمتهای مختلفی مانند ipod، MP4، MPG و غیره تبدیل کند.

۵- YouTubeGrabber – برنامه زیبایی نیست، فقط آدرس ویدئو را میگیرد و فایل را ذخیره میکند.هیچ گونه تبدیلی انجام نمیدهد و شما احتیاج به نصب یک پخش کننده FLV دارید تا ویدئوها را تماشا کنید.

۶- KeepV – ویدئوها را از YouTube، MySpace و Google ذخیره میکند و آنها را به MOV، 3GP، AVI، iPod و یا فرمت PSP تیدیل میکند.

با استفاده از یکی از ابزارهای فوق میتوانید ویدئویی که دلخواه شماست را ذخیره کنید ! من مطمئن هستم که انبار سرویس های وب و برنامه های دسکتاپ رشد خواهد کرد و در صورت نیاز این لیست به روز خواهد شد.
 

مبین در فیس بوک:
facebook.com/mobin.s2004


 



 

  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • ۱۸ راه آزاد برای ذخیره هر نوع ویدئویی از اینترنت
  • تصاویر دیدنی هوایی از دبی
  • 50 تصویر زیبا از قدرت فتوشاپ!
  • سایتی برای هواداران Rihanna
  • اینفوگراف: شرکت اپل چقدر بزرگ هست؟
  • دانلود رایگان کتاب: واژه نامه پارسی سره
  • ویژه نامه بهداشت جنسی
  • عوامل ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان دستگیر شدند
  • معرفي و دانلود فيلم : Battleship (2012) کشتی جنگی
  • دانلود ویدئوی مسابقه آواز یوروویژن ۲۰۱۲
  • دانلود انيميشن : Grave of the Fireflies
  • دانلود کلاه قرمزی نوروز 91
  • آلبوم جدید و بسیار زیبای علیرضا افتخاری به نام جام مصفّا
  • آهنگ جدید و بسیار زیبای رضا صادقی و عمران طاهری به نام غیر ممکن
  • دانلود iSkysoft Video Studio Express 1.0.1.7نرم افزار تدوین فیلم های ویدیویی
  • نمایش میزان اعتبار سیم کارت
  • دانلود Angry Birds Space v1.2.0 بازی پرندگان خشمگین در فضا
  • در حاشیه افزایش قیمت نان!
  • کافیه لطفا! دیگه هوادار نمی خوام!
  • کوروش بزرگ و پیمانش با عشق
  • اپل با استفاده از یک ناوگان هوایی مجهز به دوربین‌های پیشرفته نظامی، سرویس نقشه خود را ایجاد کرده است
  • آغاز برنامه جهانی جایگزینی IPv4 و استفاده از آدرسهای اینترنتی ورژن ۶
  • ما و کالای ایرانی
  • 1+12 نکته طلایی از زبان غول‌های ادبی در مورد نوشتن
  • ائتلاف شوم پشت دروازه های شام
  • دانلود جدیدترین شماره مجلات: Windermere Homes and Lifestyles ، T3 ، World Soccer ، Architecture@ ، Men's Fitness Complete Guide to Home Workouts ، Windows: The Official Magazine ، Reader's Digest ، Kitchen Journal ، Elle
  • رونمایی از طرح اولیه مانیتور 31‪.‬5 اینچی ViewSonic با کیفیت 4K
  • دوربین فیلمبرداری ۳۳ مگاپیکسلی با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه
  • دانلود کتاب شاهنامه فردوسی به زبان ساده
  • ۲۵ نکته برای اینکه در محل کار کارآمدتر و شادتر باشیم
  • طنز ۴ دانشجو!
  • ایده های تازه برای مهمانی های تابستانی
  • 10 عادت روزانه برای زیبایی همیشگی
  • با لاغر کننده ای قوی آشنا شوید
  • فوت وفن لباس سفیدپوشیدن
  • این میوه، مانع از شل شدن و افتادگي پوست می شود!
  • عینک آفتابی متناسب با چهره تان را انتخاب کنید
  • در رابطه خود مشکل دارید؟ کلید حل آن در اینجاست!
  • و ...

 


 

 

www.mobin-group.com


Cappadocia

نمایی دیدنی از منطقه کاپادوکیه

کاپادوکیه نام سرزمین باستانی پهناوری در آسیای کوچک (ترکیه کنونی) است. نام کاپادوکیه پس از روزگار باستان در زمان چیرگی مسیحیت بر این بخش پایدار ماند و امروزه هم در زمینه گردش‌گری بدین بخش تاریخی کاپادوکیه گفته‌می‌شود. توریستی‌ترین بخش کاپادوکیه استان نوشهر ترکیه کنونی را دربرمی‌گیرد.
کاپادوکیه سرزمینی است در مرکز آناتولی (خود آناتولی بمعنای محل برآمدن خورشید بزبان یونانی می‌باشد و از اینجهت می‌توان برابر با خراسانش دانست) و محوطه‌ای را در بر میگرفت که امروز میان نوشهیر، نیغده، آکسرای، کرشهیر و قیصریه قرار دارد. از نامی‌ترین قسمتهای این سرزمین امروزه بنام گورمه یاد می‌گردد که مجسمه‌های باستانی را در دل خود جای داده است. این محوطهٔ باستانی از سال ۱۹۸۵ از طرف یونسکو جزو میراث فرهنگی جهان شناخته شده و ثبت گردیدند. این منطقه باستانی دیدنیهای بسیاری دارد  و هرساله گردشگران زیادی را بسوی خود جلب می‌کند و بر شهرت خویش میافزاید.

 



 

 


www.mobin-group.com

تصاویر دیدنی هوایی از دبی
ویژه نامه سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)
50 تصویر زیبا از قدرت فتوشاپ!
تصاویری از آماده سازی المپیک 2012 لندن
ویروس فکر؛ ویژه نامه شناخت خرافه
عکسهایی برای کاغذدیواری دسکتاپ شما
سایتی برای هواداران Rihanna
یه عالمه عکس از این خواننده محبوب
دیوار رایگان برای انبوه سازان
اینفوگراف: شرکت اپل چقدر بزرگ هست؟
در این سایت هر روز یک معما را با گوگل حل کنید
تصاویری از خط تولید کارخانه BMW
معرفی خون آشام ترین گروه سلفی در سوریه
سایتی عالی برای بک‌آپ گرفتن از کانتکت‌های گوشی شما!
تصاویری از اسکی دبی
دانلود رایگان کتاب: واژه نامه پارسی سره
بصورت فایل pdf
ویژه نامه بهداشت جنسی
درمان تومورهای سرطانی با روبات سایبرناف
در بیمارستان تخصصی بیکن (چراغ امید)

 

 

www.mobin-group.com

عوامل ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان
دستگیر شدند

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای تأکید کرد: عوامل اصلی ترور شهید شهریاری، شهید احمدی‌روشن و شهید قشقایی شناسایی شده و طی سلسله عملیات برق‌آسا و مقتدرانه در مناطق گوناگون دستگیر و به بازداشتگاه‌ها منتقل شدند.
به گزارش تابناک، وزارت اطلاعات اطلاعیه‌ای درباره دستگیری عوامل ترور دانشمندان هسته‌ای منتشر کرد که متن کامل آن در زیر می‌آید:
سربازان گمنام امام زمان (عج) با توکل به درگاه احدیت و با توسل به معصومین ـ سلام‌الله علیمها ـ به عهدی که با خدای خویش و با دانشمندان شهید هسته‌ای کشور بسته‌اند و به قولی که به پیشوای معظم خویش ـ مدظله‌العالی ـ و به ملت سرافراز ایران اسلامی داده‌اند، وفادارانه عمل کردند، تلاش‌ها و مجاهدت‌ها به عمل آوردند، خط مقدم دشمن صهیونیستی را در نوردیدند و نقبی اطلاعاتی به دژ دژخیمان صهیونیستی حفر کردند و به موفقیت بزرگی نایل آمدند.
سلسله عملیات سنگین و همه جانبه‌ اطلاعاتی که پس از وقوع اولین ترور هسته‌ای آغاز شده بود، با ترورهای بعدی هر چه شدید‌تر و گسترده‌تر و متهورانه‌تر استمرار یافت تا به حصول اشراف اطلاعاتی بر تعدادی از پایگاه‌ها و ایستگاه‌های اطلاعاتی و عملیاتی رژیم صهیونیستی و با گسترداندن تور اطلاعاتی بر آن‌ها به شناسایی عده‌ای از افسران اطلاعاتی رژیم جعلی حاکم بر سرزمین‌های اشغالی و تروریست‌های مزدور آن‌ها انجامید و با تعقیب و مراقبت‌های شبانه روزی و ره‌گیری سوژه‌ها و سرنخ‌ها در داخل و خارج از کشور، نهایتا عوامل اصلی ترور شهید شهریاری، شهید احمدی‌روشن و شهید قشقایی شناسایی شده و طی سلسله عملیات برق آسا و مقتدرانه در مناطق مختلف دستگیر شده و به بازداشتگاه‌ها منتقل گردیدند.
سربازان گمنام امام زمان (عج) ضمن شکرگزاری خالصانه به درگاه الهی و با عرض تبریک برای این موفقیت به ملت شریف ایران، به ویژه به خانواده‌های محترم، معزز و داغدار شهیدان هسته‌ای کشور، مجددا به تعهد کامل خویش نسبت به عهدی که بسته‌اند تأکید نموده و اصرار دارند علاوه بر تروریست‌های مورد اشاره، قطعا تا تنبیه کلی آمریکا و مسببین جنایتکار صهیونیست از پای نخواهند نشست.
وزارت اطلاعات ضمن تشکر صمیمانه از همکاری بی‌شائبه قوه قضائیه، به استحضار ملت بزرگوار ایران اسلامی اسلامی می‌رساند که در روزهای آینده و به محض بر طرف شدن برخی ملاحظات امنیتی و حفاظتی، اطلاع‌رسانی بیشتری پیرامون ابعاد مختلف این عملیات بزرگ صورت خواهد داد.

آیا مصر به دوران «مبارک» بازمی گردد؟

صدور دو حکم غیرمنتظره از سوی دادگاه قانون اساسی مصر، موجی از اعتراضات و همچنین نگرانی ها را نسبت به سرنوشت سیاسی این کشور به وجود آورده است. اکنون سوال اینجاست که آیا مصر در حال بازگشت به دوران مبارک است و یا انقلابی جدید در این کشور در راه راست؟
دادگاه قانون اساسی مصر روز گذشته دو حکم مهم و جنجالی صادر کرد که در محافل رسانه ای و تحلیلی بسیار بحث برانگیز شده است. از یک سو، این دادگاه حدود یک سوم کرسی های پارلمان را که عمدتاً در اختیار اسلام گرایان بود، باطل اعلام کرد و از سوی دیگر، نامزدی وابستگان رژیم حسنی مبارک را در انتخابات مجاز دانست. صدور حکم اول، عملاً به معنای انحلال پارلمان مصر تلقی می شود.
این احکام درست دو روز پیش از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر برگزار می شود که در آن، «محمد مرسی»، نامزد اخوان المسلمین با «احمد شفیق»، نخست وزیر دوران مبارک رقابت می کند. بر اساس حکم دوم نیز، در حقیقت شفیق اجازه یافته به فعالیت های انتخاباتی خود همچنان ادامه دهد.
نمایندگان پارلمان مصر که سال گذشته و در پی سقوط حسنی مبارک انتخاب شده بودند، وظیفه نگارش یک قانون اساسی جدید را بر عهده داشتند. با این حال، به دلیل طرح اتهام هایی علیه اخوان المسلمین مبنی بر تلاش این گروه برای مسلط شدن بر این فرایند، چنین امری عملاً تاکنون تحقق نیافته است.
در شرایط کنونی و با انحلال پارلمان، ژنرال های نظامی بار دیگر مسئولیت قانون گذاری را – که پیش از انتخاب پارلمان به عهده داشتند – در اختیار می گیرند. به این ترتیب، نگرانی از سلطه نظامیان بر سیاست مصر و تلاش آن ها برای احیای رژیم پیشین، بار دیگر به یک دغدغه عینی در مصر تبدیل شده است.
«آسوشیتد پرس» که در همین رابطه تحلیلی را منتشر کرده، اقدام جدید دادگاه عالی مصر را عملاً به منزله دادن قدرتی مهم به نظامیان، جهت تأثیرگذاری بر روند آتی سیاست مصر، پس از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور می داند.
بر اساس این تحلیل، این موضوع که نظامیان قدرتی را که اکنون با انحلال پارلمان به دست آورده اند، به رئیس جمهور جدید تحویل دهند یا خیر، مستقیماً بستگی به این دارد که چه کسی در انتخابات پیروز شود.
باور عمومی بر این است که نظامیان طرفدار به قدرت رسیدن شفیق هستند و در صورت پیروزی مرسی، ژنرال ها که پیش از این گفته اند هرگز اجازه نخواهند داد اخوان المسلمین بر سیاست مصر مسلط شود، از واگذاری بخش عمده ای از قدرت خود به وی خودداری خواهند کرد.
علاوه بر این، برای تدوین قانون اساسی جدید، نظامیان احتمالاً اقدام به تشکیل مجلس موسسان خواهند کرد. این امر به آن ها اجازه می دهد در فرایند تدوین قانون اساسی جدید نیز دخالت موثر داشته باشند و احتمالاً، موارد مورد نظر خود برای تداوم نقش آفرینی در سیاست مصر را به شکلی مشروع و قانونی درآورند.
در حال حاضر، اعضای اخوان المسلمین، به همراه بسیاری از فعالان چپ گرا و سکولار و همچنین ناظران حقوقی، معتقدند که قوانین جدید، در حقیقت همانند انجام یک کودتای نظامی از سوی ارتش است؛ زیرا تسلط ژنرال ها بر اهرم های قدرت در کشور را افزایش می دهد.
در شرایطی که هیچ قانون اساسی برای تعریف حدود قدرت و اختیارات رئیس جمهور جدید وجود ندارد، ارتش تسلط فراوانی بر اقتدار ریاست جمهوری پیدا می کند. تشکیل پارلمان جدید احتمالاً ماه ها طول خواهد کشید و تا پس از تدوین قانون اساسی، چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.
به این ترتیب، زمزمه های بازگشت نشانه های رژیم پیشین و احتمال غلبه یافتن نظامیان بر سیاست مصر، اکنون بیش از هر زمان دیگری جدی شده است. اکنون باید منتظر ماند و دید این اتفاق در چه ابعادی رخ خواهد داد و آیا چنین امری دربردارنده شکل گیری موج جدیدی از انقلاب نیز خواهد بود یا خیر.

 



 


 

www.mobin-group.com

 معرفي و دانلود فيلم

Battleship (2012)
کشتی جنگی

کارگردان: Peter Berg
نویسنده: Erich Hoeber, Jon Hoeber
بازیگران: Alexander Skarsgård, Brooklyn Decker،Liam Neeson
 

خلاصه داستان:
نیروی دریایی ایالات متحده در کنار گروهی از متحدین خود در جزایر هاوایی مشغول تمرینات نظامی هستند و در همین حین گروهی از موجودات فضایی دشمن خود سوار بر سفینه های فضایی غول آسای خود سر می رسند و روی آب های اقیانوس فرود می آیند. تجهیزات نظامیِ نیروی دریایی به هیچ وجه در حدی نیست که آنها بتوانند در مقابل مهاجمان از زمین دفاع کنند. اما، خدا را شکر، یک افسر تازه وارد و قانون شکن (با بازی تیلور کیچ/Taylor Kitsch) و دختر یکی از دریاسالاران (با بازی بروکلین دکر/ Brooklyn Decker) و چندین قهرمان موقتی دیگر حضور دارند که شهامت و عظمت ناگهان سرتاپای آنها را فراگرفته و به تدریج راهی برای غلبه بر این مهاجمین به ظاهر شکست ناپذیر پیدا می کنند. حتی «ریحانا/Rihanna» که در نقش یک افسر جزء ظاهر شده که در استفاده از اسلحه های بزرگ مهارت دارد، به کمک آنها می آید.
 

- براي مشاهده تریلر اين فيلم روي اين لينک کليک نمائيد

- براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک نمائيد
 

لينک دانلود مستقیم


لينک دانلود غیرمستقیم (نسخه اورجینال با کیفیت BDRip.XviD)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت رپیدشر مي باشند.

 

 دانلود فيلم مستند و ورزشي

مسابقه آواز یوروویژن ۲۰۱۲

مسابقه آواز یوروویژن ۲۰۱۲ (Eurovision Song Contest ۲۰۱۲) پنجاه و هفتمین دوره سالانه مسابقه آواز یوروویژن است که با برندگی آذربایجان در سال ۲۰۱۱ با ترانه ی "Running Scared" یا"دوان ترسیده" از الدار و نگار این سری مسابقات در آذربایجان و در شهر باکو برگزار شد.
با توجه به تصمیم EBU فاینال این سری مسابقات در ۲۶ ماه می‌۲۰۱۲ میلادی، مصادف با شنبه ۶ خرداد سال ۱۳۹۱ هجری شمسی قرار داده شد؛ درحالی که نیمه نهایی ها در ۲۲ و ۲۴ ماه می‌ مصادف با ۲ و ۴ خرداد سال ۱۳۹۱ هجری شمسی برگزار شدند.
۴۲ کشور در این سری از مسابقات شرکت کردند و ترانه "سرخوشی" از لورین که نماینده ی سوئد بود برنده ی مسابقات شد و روسیه و صربستان به ترتیب مقام های دوم و سوم رو اختیار کردند.
باکو محل میزبانی بود و استادیوم جدیدی به نام "استادیوم کریستال باکو" در کنار میدان پرچم ساخته شد که ظرفیت ۲۳ هزار نفر را دارد. گفته شد که این استادیوم نوساز تنها برای یوروویژن ساخته نشد و در آینده محل برگزاری جشن های دیگر نیز هست.


لورین از سوئد برنده یوروویژن 2012 شد

امسال EBU به دلیل برخی مشکلات, تصمیم مهمی درباره‌ی رأی‌گیری گرفت. مانند سال ۲۰۰۹ و سالهای قبل شماره‌های تماس بعد از اجرای ۲۵ کشور نمایان می‌شوند؛ برخلاف سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۰. با وجود این تغییرات, هنوز آراء مردم نقش ۵۰% را بازی می‌کنند و ۵۰% دیگر را داوران هر کشور رقم می‌زنند.
۴۲ کشور رسماً اعلام کرده اند که در مسابقات یوروویژن ۲۰۱۲ شرکت خواهند کرد؛ با بازگشت کشور مونته نگرو بعد از آخرین حضور انها در سال ۲۰۰۹و شرکت نکردن لهستان به دلیل اینکه میخواهند تمرکز بیشتری روی المپیک داشته باشند. کشور ارمنستان هم به دلایلی از شرکت در این سری از مسابقات خودداری کرد. اتحادیه پخش اروپا ارمنستان را به دلیل شرکت نکردن در مسایقه جریمه کرد. ۱۸ کشور در هر دو نیمه نهایی به رقابت میپردازند.
یک جوان ۲۵ ساله ایرانی به نام تورج کشتکار با نام هنری توجی نماینده کشور نروژ در این مسابقات بود. تورج با آهنگ بمان تا مرحله فینال مسابقات یورویژن سال ۲۰۱۲ هم پیش رفت. او که در شیراز متولد شده از کودکی در نروژ زندگی کرده است.
هماطنرو که رد بالا هم گفته شد، خواننده کشور سوئد لورین، بعد از خواندن آهنگ سرخوشی با کسب ۳۷۲ امتیاز به عنوان نفر اول انتخاب شد که در نتیجه مسابقه یوروویژن سال ۲۰۱۳ در کشور سوئد خواهد بود.
 

لينکهاي دانلود غیرمستقیم

- مراسم نیمه نهایی (1):
http://rapidshare.com/files/3707846940/Eurovision.2012.Semi.Final.1.part01.rar
http://rapidshare.com/files/2011984835/Eurovision.2012.Semi.Final.1.part02.rar
http://rapidshare.com/files/3620203885/Eurovision.2012.Semi.Final.1.part03.rar
http://rapidshare.com/files/91897372/Eurovision.2012.Semi.Final.1.part04.rar
http://rapidshare.com/files/2952196542/Eurovision.2012.Semi.Final.1.part05.rar
http://rapidshare.com/files/45113123/Eurovision.2012.Semi.Final.1.part06.rar
http://rapidshare.com/files/1524483394/Eurovision.2012.Semi.Final.1.part07.rar
http://rapidshare.com/files/2314071871/Eurovision.2012.Semi.Final.1.part08.rar
http://rapidshare.com/files/2967236043/Eurovision.2012.Semi.Final.1.part09.rar
http://rapidshare.com/files/1719126005/Eurovision.2012.Semi.Final.1.part10.rar
http://rapidshare.com/files/3753855394/Eurovision.2012.Semi.Final.1.part11.rar
http://rapidshare.com/files/2834753769/Eurovision.2012.Semi.Final.1.part12.rar

- مراسم نیمه نهایی (2):
http://rapidshare.com/files/3636591424/Eurovision.2012.Semi.Final.2.part01.rar
http://rapidshare.com/files/3426777647/Eurovision.2012.Semi.Final.2.part02.rar
http://rapidshare.com/files/435809783/Eurovision.2012.Semi.Final.2.part03.rar
http://rapidshare.com/files/130781530/Eurovision.2012.Semi.Final.2.part04.rar
http://rapidshare.com/files/1768714747/Eurovision.2012.Semi.Final.2.part05.rar
http://rapidshare.com/files/894797674/Eurovision.2012.Semi.Final.2.part06.rar
http://rapidshare.com/files/548110109/Eurovision.2012.Semi.Final.2.part07.rar
http://rapidshare.com/files/1153253497/Eurovision.2012.Semi.Final.2.part08.rar
http://rapidshare.com/files/3046194789/Eurovision.2012.Semi.Final.2.part09.rar
http://rapidshare.com/files/4228456168/Eurovision.2012.Semi.Final.2.part10.rar
http://rapidshare.com/files/4204657210/Eurovision.2012.Semi.Final.2.part11.rar
http://rapidshare.com/files/216932154/Eurovision.2012.Semi.Final.2.part12.rar 

- مراسم فینال:
http://rapidshare.com/files/97172991/Eurovision.2012.Final.part01.rar
http://rapidshare.com/files/3382752269/Eurovision.2012.Final.part02.rar
http://rapidshare.com/files/2861188041/Eurovision.2012.Final.part03.rar
http://rapidshare.com/files/2449219529/Eurovision.2012.Final.part04.rar
http://rapidshare.com/files/488910369/Eurovision.2012.Final.part05.rar
http://rapidshare.com/files/1644358734/Eurovision.2012.Final.part06.rar
http://rapidshare.com/files/866148262/Eurovision.2012.Final.part07.rar
http://rapidshare.com/files/2386916200/Eurovision.2012.Final.part08.rar
http://rapidshare.com/files/2487747107/Eurovision.2012.Final.part09.rar
http://rapidshare.com/files/3735880813/Eurovision.2012.Final.part10.rar
http://rapidshare.com/files/3021182682/Eurovision.2012.Final.part11.rar
http://rapidshare.com/files/3097347296/Eurovision.2012.Final.part12.rar
http://rapidshare.com/files/602400308/Eurovision.2012.Final.part13.rar
http://rapidshare.com/files/2532566405/Eurovision.2012.Final.part14.rar
http://rapidshare.com/files/1981791269/Eurovision.2012.Final.part15.rar
http://rapidshare.com/files/2386244810/Eurovision.2012.Final.part16.rar
http://rapidshare.com/files/16505910/Eurovision.2012.Final.part17.rar
http://rapidshare.com/files/957352651/Eurovision.2012.Final.part18.rar
http://rapidshare.com/files/2465982491/Eurovision.2012.Final.part19.rar
http://rapidshare.com/files/1819524610/Eurovision.2012.Final.part20.rar
http://rapidshare.com/files/867211740/Eurovision.2012.Final.part21.rar

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سایت رپیدشر می باشند
.


 دانلود انيميشن

Grave of the Fireflies

در جنگ جهانی دوم خانواده ی سِیتا و خواهر سه سالهاش ستسوکو در کوبه ساکن هستند. پدر افسر نیروی دریایی است و مادر ناراحتی قلبی دارد. در یکی از بمبارانها، مادر پیش از بچهها به پناهگاه می رسد و طی بمباران پناهگاه، بشدت میسوزد و می میرد. حالا، نگهداری ستسوکو به عهدهی سیتا است. آنها نزد یکی از اقوام دور خود میروند، ولی زن خانه ، پس از مدتی با سنگدلی با آنها رفتار میکند و دو بچه تصمیم میگیرند…

لينک دانلود مستقیم
 

لينکهای دانلود غیر مستقیم (نسخه اورجینال)

moo-shi__Grave_of_the_Fireflies.part1.rar
moo-shi__Grave_of_the_Fireflies.part2.rar
moo-shi__Grave_of_the_Fireflies.part3.rar
moo-shi__Grave_of_the_Fireflies.part4.rar
moo-shi__Grave_of_the_Fireflies.part5.rar
moo-shi__Grave_of_the_Fireflies.part6.rar
moo-shi__Grave_of_the_Fireflies.part7.rar 

رمز فايل: ندارد

لينکهای دانلود، غيرمستقيم و از سايت رپیدشر مي باشند.
 

 دانلود سریال

کلاه قرمزی نوروز 91

کلاه قرمزی ۹۱ سومین سریال نوروزی کلاه قرمزی پس از کلاه قرمزی ۸۸ و کلاه قرمزی ۹۰ است. در این مجموعه که شخصیت‌های عروسکی مهمان آقای مجری (ایرج طهماسب) هستند٬ داستان‌ها و قصه‌های جذابی را اجرا می‌کنند.
جیگر٬ آقوی همساده٬ دختر عمه‌ زا و دختر دختر عمه‌ زا از جمله شخصیت‌های عروسکی اضافه شده در سال ۹۱ در کنار شخصیت‌های دیگر هستند.

لينکهاي دانلود (غیرمستقیم)

Kolah.Ghermezi.91.E01.rar
Kolah.Ghermezi.91.E03.rar
Kolah.Ghermezi.91.E04.rar
Kolah.Ghermezi.91.E05.rar
Kolah.Ghermezi.91.E06.rar
Kolah.Ghermezi.91.E07.rar
Kolah.Ghermezi.91.E08.rar
Kolah.Ghermezi.91.E09.rar
Kolah.Ghermezi.91.E10.rar
Kolah.Ghermezi.91.E11.rar
Kolah.Ghermezi.91.E12.rar
Kolah.Ghermezi.91.E13.rar
Kolah.Ghermezi.91.E14.rar

رمز فايل: www.p30download.com

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت «رپیدشر» مي باشند.

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

جام مصفا
باصدای علیرضا افتخاری

آلبوم جدید و بسیار زیبای علیرضا افتخاری به نام جام مصفّا

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزيک

آهنگ جدید و بسیار زیبای رضا صادقی و عمران طاهری به نام غیر ممکن


لينک دانلود مستقيم

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

دانلود iSkysoft Video Studio Express 1.0.1.7
نرم افزار تدوین فیلم های ویدیویی

iSkysoft Video Studio Express نرم افزاری حرفه ای برای ساخت فیلم از ویدئو کلیپ ها می باشد. تنها با کشیدن و انداختن فایل های خود در نرم افزار می توانید فیلمی را در کوتاهترین زمان به همراه افکت های حرکتی، جلوه های ویژه حرفه ای و موزیک پس زمینه خلق کنید. استفاده از این نرم افزار ویرایشگر ویدئو بسیار ساده بوده و افراد مبتدی می توانند به راحتی از آن استفاده کنند. این نرم افزار از فرمت های ویدئوی رایج مانند AVI, MP4, MPG, WMV, MKV, MTS, TS به عنوان فرمت ورودی و ذخیره آنها روی دستگاه هایی مانند iPod touch, iPhone, iPad, PSP, Zune, BlackBerry کاملا پشتیبانی می کند.
امکانات نرم افزار iSkysoft Video Studio Express:
- پشتیبانی از فرمت های ورودی مختلف برای صوت شامل AAC, APE, AIF, MP3, OGG, WMA, FLAC و فرمت های مختلف ویدئویی مانند AVI, MP4, MPG, WMV, MKV, MTS, TS.
- ساخت فیلم با ظاهر حرفه ای با استفاده از افکت های حرکتی و جلوه های ویژه موجود در نرم افزار.
- ویرایش ساده ویدئوها بدون نیاز به تنظمیات خاص.
- امکان ذخیره ویدئو روی دستگاه های قابل حمل مانند iPod touch, iPad, iPhone, BlackBerry, Samsung i9000, PSP و ...

iSkysoft Video Studio Express
- ساخت کلیپ ویدئویی با استفاده از برش قسمت هایی از فیلم و ویرایش آنها در صفحه ای دیگر.
- ویرایش روشنایی، کنتراست و میزان نوردهی برای کیفیت بهتر ویدئو.
- تنظیم سایز ویدئو مطابق دستگاه پلیر یا نیازهای شخصی شما.
- چرخش ویدئو برای ساخت جلوه های ویژه یا تصحیح زاویه آن.
- پشتیبانی از ویدئوهای HD تهیه شده توسط دوربین های فیلم برداری HD مانند JVC, Panasonic, Sony یا دیگر انواع آنها برای به اشتراک گذاری ویدئو کلیپ های HD.
 

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

دنياي موبايل

نمایش میزان اعتبار سیم کارت

توسط این برنامه کابردی از میزان شارژ خطوط اعتباری (ایرانسل-همراه اول-رایتل) می توانید در مکانهای مختلف گوشی اطلاع داشته باشید،همچنین این نسخه ویجت مخصوص دارد که می توانید در هوم اسکرین گوشی قرار دهید.
 

لينک دانلود (حجم فایل حدود 2 مگابایت می باشد)

رمز فايل: ندارد

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

توجه: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip و يا Rarمیباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

دانلود Angry Birds Space v1.2.0
بازی پرندگان خشمگین در فضا

بالاخره پس از مدتها انتظار نسخه جدید بازی پرطرفدار پرندگان خشمگین عرضه شد. این نسخه که به گفته شرکت سازنده Rovio انقلابی ترین تغییر در این بازی از زمان عرضه نسخه اولیه آن است دارای محیط بازی متفاوت و پرنده های جدید در فضا است که به معرفی آن می پردازیم:
نسخه جدید این بازی تماماً در فضای خارج از زمین رخ می دهد که شامل سیارات با جاذبه متفاوت و همچنین محیط های بی جاذبه است و 60 مرحله را شامل می شود. در این بازی از میان 8 پرنده قبلی 5 پرنده به اضافه پرنده جدید یخی حضور دارند. پرنده کوچک قرمز بی تغییر مانده و تنها کمی قیافه فضایی به خود گرفته است، پرنده زرد رنگ ماسک لیزری زده و بنفش رنگ شده است و پرنده قرمز غول آسا به رنگ سبز درآمده است. پرنده های بمبی و آبی سه تایی هم با تغییر چهره جزئی حضور دارند اما خبری از پرنده های نارنجی بادکنکی، سفید تخم انداز و سبز بومرنگی نیست چرا که در نبود هوا و جاذبه استفاده ای نخواهند داشت. پرنده یخی جدید هم به نظر می رسد خوکها و سازه ها را منجمد می کند تا هدف گیری آنها در نوبت های بعد با پرنده های دیگر راحت تر باشد.


لينک دانلود (حجم فايل حدود 32 مگابایت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت «رپیدشر» مي باشد.

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالي نويسندگان ثابت «روزانه»
 

کاریکاتور
alimerikhi@yahoo.com

در حاشیه افزایش قیمت نان!

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

بهترين شما كسی است كه
چهره او در برابر مردم گشاده است

شرح حديث «خياركم احاسنكم اخلاقاً، الذين يَألفون و يُؤلفون » مربوط به حضرت رسول اكرم (ص)؛ تحف العقول صفحه 45.
بهترين شما، كسانى هستند كه برخوردشان با مردم، از همه بهتر است چهره‌اى گشاده دارند كه مردم رغبت مىككنند با آنان انس و الفت بگيرند معناى روايت، اين نيست كه اگر كسى پاى‌بند عمل به تكليف شرعى نيست ولى خوش برخورداست بر كسى كه وظائف دينى خود را انجام مى‌دهد ولى گشاده‌رو نيست، ترجيح دارد.

بلكه مراد اين است فرد مؤمنى كه وظائف خود را انجام مى‌دهد و حسن خلق هم دارد بر مؤمنى كه خوش اخلاق نيست برترى دارد.

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

دل به دل راه دارد!

يفی الکافی، عن الحسن بن الجهم قال: قلت لابی الحسن (علیه السلام): لا تنسنی من الدعاء قال: و تعلم انی انساک؟! قال: فتفکرت فی نفسی و قلت: هو یدعو لشیعته و انا من شیعته، قلت: لا، لا تنسانی. قال: و کیف علمت بذلک؟ قلت: انی من شیعتک و انک تدعو لهم. قال: هل علمت بشیءغیر هذا؟ قلت: لا. قال: اذا اردت ان تعلم ما لک عندی فانظر الی ما لی عندک.(1)

حسن بن جهم می گوید: به حضرت موسی بن جعفر علیهما السلام عرض کردم: ما را از دعا فراموش نفرمایید! فرمود: آیا فکر می کنی که تو را از دعا فراموش می کنم؟ آیا تصور تو این است که من تو را دعا نمی کنم؟ با خودم فکر کردم که این بزرگوار برای شیعیانش دعا می کند، من هم که از شیعیانش هستم، پس برای من دعا می کند. لذا به حضرت عرض کردم: من فکر نمی کنم که شما مرا از دعا فراموش کنید. فرمود: از کجا فهمیدی که تو را از دعا فراموش نمی کنم؟ عرض کردم: من شیعه شما هستم، شما هم برای شیعیانتان حتما دعا می کنید، پس من را هم دعا می کنید. فرمود: آیا راه دیگری هم به نظرت می رسد که از آن کشف کنی که من تو را دعا می کنم؟ گفتم: نه، راه دیگری به نظرم نمی رسد.
حضرت فرمودند: هر وقت خواستی بفهمی که من درباره تو چگونه هستم، نگاه کن به خودت، ببین من در دل تو چگونه ام. به دل خودت مراجعه کن! ببین وضع من در دل تو چگونه است. از آن کشف کن که وضع تو هم در دل من به همان کیفیت است؛ یعنی اگر تو به من محبت می ورزی، بدان که من هم به تو محبت می ورزم. اگر من را دعا می کنی، بدان که من هم تو را دعا می کنم.
این همه توصیه به دعا برای حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) اینجا ثمره اش ظاهر می شود. وقتی شما برای آن بزرگوار دعا می کنید، کشف کنید که ایشان هم شما را دعا می کنند. وقتی شما صلوات بر محمد و آل محمد می فرستید، که بهترین دعا برای این بزرگواران، همین طلب صلوات و رحمت و رضوان الهی برای آنها است، بدانید آنها هم شما را دعا می کنند.
در روایات دیگر، در مورد دوستان است. همین که معروف است، می گویند: دل به دل راه دارد. اگر می خواهید بدانید دوستتان با شما چگونه است، ببینید شما با او چگونه اید. ارواح به هم متصلند. در مورد افراد عادی این معنا هست. لکن در مورد خصوص ائمه (علیهم السلام) خیلی واضح است؛ چون آنها قلبشان آیینه علم الهی است و در آن، همه آنچه در عالم وجود دارد، منعکس می شود. پس وقتی شما به او محبت می ورزید، بدانید که او هم به شما محبت می ورزد؛ یعنی این ارتباط، ارتباط متقابل است. در صلوات مخصوص که از حضرت حجت روایت است، در عصر جمعه چنین آمده است:
اللهم اعطه فی نفسه و ذریته و شیعته و رعیته و خاصته و عامته و عدوه و جمیع اهل الدنیا ما تقر به عینه و تسر به نفسه و بلغه افضل ما امله فی الدنیا و الاخره.
خدایا! به این بزرگوار، به ولی خودت، درباره خودش، درباره اولادش، درباره اصحابش، درباره شیعه اش، درباره دشمنانش، آنچه چشم او را روشن می کند، به او بده! این دعا از بهترین دعاهاست.
اگر آن حضرت را دعا کنید، یقینا آن بزرگوار هم شما را دعا خواهد کرد. (2)

زخم دل هجران زدگان را تو شفایی
درد غم بی نسخه ما را تو دوایی
عالم همه جا پر شده از تیرگی محض
ما گمشدگانیم و تو مصباح هدایی
مگذار که با ما همه عالم بستیزند
ما با همه گفتیم که تو صاحب مایی
سوگند به تنهایی تنهای مدینه!
تنها تو فقط منتقم خون خدایی
تو وارث بازوی علمدار حسینی
تو پاسخ فریاد تمام شهدایی
با خون دل و اشک روان هر شب جمعه
با مادر خود فاطمه (سلام الله علیها) در کرببلایی
ای کاش که یک لحظه به چشم همه عالم
ز آن گوشه شش گوشه به ما رخ بنمایی
ما پیش تو بودیم ولی حیف نبودیم
تو در دل مایی و ندانیم کجایی
گفتم دعایی کنم بهر ظهورت
دیدم تو دعایی تو دعایی تو دعایی
میثم همه گوش است که از خویش بگویی
کعبه همه چشم است که در کعبه درآیی(3)

-----------------------------
پاورقی:
1- الشافی، صفحه 656
2- جلسه 401 درس خارج مقام معظم رهبری، 1/12/89
3- حاج غلامرضا سازگار

 

 

داستان هايي از تاريخ ايران
yasamin-atashi.persianblog.ir

امید کسی را نا امید نکن!

ابوریحان بیرونی در خانه یکی از بزرگان نیشابور میهمان بود از هشتی ورودی خانه ، صدای او را می شنید که در حال نصیحت و اندرز است .
مردی به دوست ابوریحان می گفت هر روز نقشی بر دکان خود افزون کنم و گلدانی خوشبوتر از پیش در پیشگاهش بگذارم بلکه عشقم از آن گذرد و به زندگیم باز آید . و دوست ابوریحان او را نصیحت کرده که عمر کوتاست و عقل تعلل را درست نمی داند آن زن اگر تو را می خواست حتما پس از سالها باز می گشت پس یقین دان دل در گروی مردی دیگر دارد و تو باید به فکر آینده خویش باشی .
سه روز بعد ابوریحان داشت از دوستش خداحافظی می کرد که خبر آوردند همان کسی که نصیحتش نمودید بر بستر مرگ فتاده و سه روز است هیچ نخورده .
میزبان ابوریحان قصد لباس کرد برای دیدار آن مرد ، ابوریحان دستش را گرفت و گفت نفسی که سردی را بر گرمای امید می دمد مرگ را به بالینش فرستاده . میزبان سر خم نمود .
ابوریحان بدیدار آن مرد رفته و چنان گرمای امیدی به او بخشید که آن مرد دوباره آب نوشید . ارد بزرگ اندیشمند برجسته می گوید : هیچگاه امید کسی را نا امید نکن، شاید امید تنها دارایی او باشد .
می گویند : چند روز دیگر هم ابوریحان در نیشابور بماند و روزی که آن شهر را ترک می کرد آن مرد با همسر بازگشته خویش ، او را اشک ریزان بدرقه می کردند .

ياسمين آتشي

 

پلاک
epelak.blogfa.com

سه ساله بود که…

سه ساله بود که پدرش آسمانی شد…
هنگامی که در دانشگاه قبول شد گفتند : با سهمیه قبول شده ؟!!؟
اما نفهمیدند …
هنگامی سال اول خواستند یادش دهند بنویسد بابا!!؟
یک هفته در تب سوخت

epelak.net
یاشهید

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون درج شود.

 
alavism

داداشی به نظر تو زندگی بعد از تولد وجود داره؟
آیا تو به وجود مامان اعتقاد داری؟
-
-
-
نه من به این اراجیف اعتقادی ندارم؛ من یک روشنفکرم
مگه تا حالا مامان رو دیدی؟!
 

 
mahmoodb.com

کافیه لطفا! دیگه هوادار نمی خوام!

یکی از مهم ترین پارامترهای موثر شبکه های اجتماعی مثلا فیسبوک در رونق کسب و کارها در این است که صاحبان صفحات در فیسبوک، قدرت شنیدن نظرات هواداران خود را افزایش داده و شاید تنها روشی باشد که هواداران می توانند آزادانه نظرات مثبت یا منفی خود را، مستقیما به مدیران یک سازمان، اعلام کنند.
در این جا است که یک برند (آرم تجاری)، توانایی خود را در شنیدن تمامی نظرات، چه مثبت و چه منفی، می تواند به رخ رقبای خود بکشد و آمادگی و قدرت مانور خود را در رفع اشکالات احتمالی، نمایش دهد. ما تا زمانی که گوش شنوا برای حرف های مشتریان و هواداران خود نداشته باشیم، حضورمان در شبکه های اجتماعی به عنوان یک برند، نه تنها مفید نخواهد بود بلکه دیر یا زود، تاثیر منفی خود را خواهد گذاشت.
مقاله زیر ایده های جالبی در این زمینه به شما خواهد داد:
http://www.mahmoodbashash.com/no-more-fans-please
امیدوارم مطالب این مقاله برای شما هم جالب باشد.

موفق باشید،
محمود بشاش.
www.mahmoodbashash.com
info@mahmoodb.com

 

 
faraorganization

کوروش بزرگ و پیمانش با عشق

"در گرماگرم نبرد، آشکار شد مصریان را دست کم گرفته بودیم. ما بدون این که در باره سلاح و سپر آن ها اطلاعات کافی داشته باشیم قضاوت کرده و حتی سازو برگ آنها را به مسخره گرفته بودیم. گمان برده بودیم می توانیم با کمک چند ارابه آنها را درهم بشکنیم. لیک چنین نشد و ما از سوی ایشان گزند جدی دیدیم. مردانه می جنگیدند و با فکر. نتیجه این خطای ما آن بود که آبادیس (یکی از فرماندهان) همان روز نخست به دست مصریان از پا درآمد. روزها گذشت تا همسرش پانته آ توانست خود به میدان برود و جسد اورا از چنگ لاشخورها برهاند. بعدها شنیدم همان روز همراه با خدمه جسد را در کالسکه شخصی خویش نهاده و به دوردست ها کناررود آرام و خاموش پاکتولس که در دشت پیرامون ساردیس جاری است برده و همان جا دستور داده خدمه گودالی کنده و جنازه را در آن گذاشته اند. آن گاه در فرصتی کنار جنازه دراز کشیده و با خنجر گلوی خویش را دریده است. این فاجعه قلبم را فشرد. فرمان دادم بارگاهی بر گور مشترک ایشان بنا کنند و در فرصتی برای ادای احترام بر گور آنان حاضر شدم و پیمان بستم همواره دوستدار و پشتیبان عشق باشم"

(کتاب مدیریت کوروش بزرگ)
 

 
m.asadikheirabad

حكايت!

مردی، اسب اصیل و بسیار زیبایی داشت که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کرد. همه آرزوی تملک آن را داشتند.
باديه‌نشین ثروتمندی پیشنهاد کرد که اسب را با دو شتر معاوضه کند، اما مرد موافقت نکرد.
حتی حاضر نبود اسب خود را با تمام شترهای مرد باديه‌نشین تعویض کند.
باد‌يه‌نشین با خود فکر کرد: حالا که او حاضر نیست اسب خود را با تمام دارایی من معاوضه کند، باید به فکر حیله‌ای باشم.
روزی خود را به شکل یک گدا درآورد و در حالی که تظاهر به بیماری می‌کرد، در حاشیه‌ جاده‌ای دراز کشید.
او می‌دانست که مرد با اسب خود از آنجا عبور می‌کند. همین اتفاق هم افتاد...
مرد با دیدن آن گدای رنجور، سرشار از همدردی، از اسب خود پیاده شد به طرف مرد بیمار و فقیر رفت و پیشنهاد کرد که او را نزدیک پزشک ببرد.
مرد گدا ناله‌کنان جواب داد: من فقیرتر از آن هستم که بتوانم راه بروم. روزهاست که چیزی نخورده‌ام و نمی‌توانم از جا بلند شوم. دیگر قدرت ندارم.
مرد به او کمک کرد که سوار اسب شود. به محض اینکه مرد گدا روی زین نشست، پاهای خود را به پهلوهای اسب زد و به سرعت دور شد.
مرد متوجه شد که گول باديه‌نشین را خورده است. فریاد زد: صبر کن! می‌خواهم چیزی به تو بگویم.
باديه‌نشین که کنجکاو شده بود، کمی دورتر ایستاد.
مرد گفت: تو اسب مرا دزديدی. دیگر کاری از دست من برنمی‌آید، اما فقط کمی وجدان داشته باش و یک خواهش مرا برآورده کن.
"برای هیچ‌کس تعريف نکن که چگونه مرا گول زدي..."
باديه‌نشین تمسخرکنان فریاد زد: چرا باید این کار را انجام دهم؟!
مرد گفت: چون ممکن است، زمانی بیمار درمانده‌ای کنار جاده‌ای افتاده باشد. اگر همه این جریان را بشنوند، دیگر کسي به او کمک نخواهد کرد.
باديه‌نشین شرمنده شد. بازگشت و بدون اینکه حرفی بزند ، اسب اصیل را به صاحب واقعی آن پس داد...

برگرفته از کتاب بال‌هايي براي پرواز (نوشته: نوربرت لايتنر)
 

 
reyhani_behzad

بسپار به خودش

يک توپ بسکتبال تو دست من تقريباً 19 دلار ميارزه يک توپ بسکتبال تو دست مايکل جوردن تقريباً 33 ميليون دلار ميارزه .
بستگي داره تو دست کي باشه .

يک توپ بيس بال تو دست من شايد 6 دلار بيارزه .
يک توپ بيس بال تو دست راجر کلمن 4.75 ميليون دلار ميارزه .
بستگي داره تو دست کي باشه .

يک راکت تنيس تو دست من بدون استفاده است .
يک راکت تنيس تو دست آندره آقاسي ميليونها ميارزه .
بستگي داره تو دست کي باشه .

يک عصا تو دست من مي تونه يه سگ هار رو دور کنه .
يک عصا تو دست موسي درياي بزرگ رو مي شکافه .
بستگي داره تو دست کي باشه .

يک تيرکمون تو دست من يک اسباب بازي بچگانه است .
يک تيرکمون تو دست داوود يک اسلحه قدرتمنده .
بستگي داره تو دست کي باشه .

دوتا ماهي و پنج تيکه نون تو دست من دوتا ساندويچ ماهي ميشه .
دوتا ماهي و پنج تيکه نون تو دستاي عيسي هزاران نفر رو سير ميکنه .
بستگي داره تو دست کي باشه .

همونطور که مي بيني، بستگي داره تو دست کي باشه .
پس دلواپسي ها، نگراني ها، ترس ها، اميدها، روياها، خانواده ها و
نزديکانت رو به دستان خدا بسپار چون ...
بستگي داره تو دست کي باشه .

اين پيام تو دستاي توست .
باهاش چي کار مي کني؟

بستگي داره تو دستاي کي باشه !

لبخند بزن، روز خوبي داشته باشي
 

 

alirezamajidi

اپل با استفاده از یک ناوگان هوایی مجهز به دوربین‌های پیشرفته نظامی، سرویس نقشه خود را ایجاد کرده است

مان طور که انتظار می‌رفت، دیروز اپل سرانجام از سرویس نقشه خود رونمایی کرد و در iOS 6 دیگر شاهد نقشه گوگل نخواهیم بود.
اپل با اهداف مختلف، نقشه گوگل را از iOS بیرون انداخته است، دور کردن رقیب از پلتفرمش، تنها یکی از آنهاست. دلایل اصلی‌تر می‌توانند ایجاد سرویس مبتنی بر موقعیت اختصاصی، مشارکت با صاحبان خدمات و محصولات برای درج محل آنها در نقشه یا فروش آگهی باشد.
اما اگر همایش چند روز پیش اپل را دنبال کرده باشید، لابد نقشه اپل را در حالت flyover هم دیده‌اید، ظاهرا از ۲۰ شهر مهم دنیا می‌توانید به این صورت بازدید کنید،

از همان زمان که اپل سال پیش شرکت سوئدی C3 Technologies را که تخصص‌اش در ایجاد نقشه‌های سه‌بعدی بود، خرید، انتظار می‌رفت که دیر یا زود، سرویس نقشه اختصاصی خود را درست کند.
چیز هیجان‌انگیز در نقشه اپل این است که چیزهایی با اندازه ۱۰ سانتیمتر در نقشه پیدا خواهند بود،‌ به علاوه شما با یک تصویر ماهواره‌ای که فقط سطح فوقانی مناظر و ساختمان‌ها آشکار باشد، روبرو نیستید، بلکه سطوح جانبی هم در نقشه اپل پیدا هستند.
اما اپل چطور به این تصاویر دست پیدا کرده است تا آنها را در نقشه خود قرار بدهد؟
بر اساس خبر روزنامه گاردین، اپل با استفاده از ناوگان هوایی خصوصی که به دوربین‌های با استاندارد نظامی مجهز بودند، موفق به ایجاد چنین نقشه‌های سه‌بعدی دقیقی شده است.
نسخه بتای iOS 6 برای توسعه‌دهندگانی که دیوایس خود را ثبت کرده باشند، قابل دریافت است،

 

 
sara.hajizade
آدم هاي بزرگ در باره ايده ها سخن مي گويند
آدم هاي متوسط در باره چيزها سخن مي گويند
آدم هاي كوچك پشت سر ديگران سخن مي گويند

آدم هاي بزرگ درد ديگران را دارند
آدم هاي متوسط درد خودشان را دارند
آدم هاي كوچك بي دردند

آدم هاي بزرگ عظمت ديگران را مي بينند
آدم هاي متوسط به دنبال عظمت خود هستند
آدم هاي كوچك عظمت خود را در تحقير ديگران مي بينند

آدم هاي بزرگ به دنبال كسب حكمت هستند
آدم هاي متوسط به دنبال كسب دانش هستند
آدم هاي كوچك به دنبال كسب سواد هستند

آدم هاي بزرگ به دنبال طرح پرسش هاي بي پاسخ هستند
آدم هاي متوسط پرسش هائي مي پرسند كه پاسخ دارد
آدم هاي كوچك مي پندارند پاسخ همه پرسش ها را مي دانند

آدم هاي بزرگ به دنبال خلق مسئله هستند
آدم هاي متوسط به دنبال حل مسئله هستند
آدم هاي كوچك مسئله ندارند

آدم هاي بزرگ سكوت را براي سخن گفتن برمي گزينند
آدم هاي متوسط گاه سكوت را بر سخن گفتن ترجيح مي دهند
آدم هاي كوچك با سخن گفتن بسيار، فرصت سكوت را از خود مي گيرند
 
 
sagar.navidi

آغاز برنامه جهانی جایگزینی IPv4

و استفاده از آدرسهای اینترنتی ورژن ۶

IP یا همان آدرس های اینترنتی، عددی است یکتا که برای دسترسی به اینترنت از آن استفاده می شود. این آدرس که از ۴ بخش عددی تشکیل شده، بر روی هر یک از دستگاه های متصل به اینترنت قرار می گیرد و شبکه جهانی اینترنت را تشکیل می دهد.
فرمت فعلی آدرس های اینترنتی به شکل a.b.c.d می باشد، که هر کدام از این جایگاه ها می تواند عددی بین ۰ تا ۲۵۵ باشد. با این حساب، اگر آدرس های غیر قابل استفاده و آدرسهای جدا شده در استانداردهای RFC را از این تعداد کم کنیم، چیزی حدود 4.3 میلیارد آدرس آی پی خواهیم داشت.
در سال ۱۹۸۳ زمانی که اولین استانداردهای آی پی ورژن ۴ تهیه می شد کسی حتی فکرش را نمی کرد که این آدرسها روزی به پایان برسند. اما در اواخر سال ۲۰۱۰ بود که آدرسها رو به پایانی گذاشت و جامعه جهانی خود را برای انتقال به آی-پی های ورژن جدیدتر یا همان IPv6 آماده کرد.
روز گذشته به طور رسمی استفاده از آدرس آی پی ورژن شش یا IPv6 در دنیا آغاز شد. به همین بهانه نگاهی کوتاه به تاریخچه آن خواهیم داشت.
شاید با خود بگویید که این تعداد کاربر اینترنتی که وجود ندارد که این 4‪.‬3 میلیارد آدرس پایان یافتنی باشند. اما مساله اینجاست که دنیا با داشتن 2‪.‬5 میلیارد کاربر اینترنتی هم اکنون بیش از ۱۱ میلیارد دستگاه متصل به اینترنت دارد. این روزها همه چیز به اینترنت وصل می شود، از کامپیوتر و لپ تاپ و گوشی موبایل گرفته تا یخچال و ماشین و ساعت های مچی.

در نمودار زیر می توانید تعداد کاربران اینترنت و دستگاه های متصل به اینترنت را مشاهده کنید.

مصداق همین موضوع را می توان در سیستم شماره تلفن های شهر تهران یافت. چند سال پیش به سبب اینکه تعداد شماره های در دسترس برای تلفن های ۷ رقمی، تعداد محدودی بود، شرکت مخابرات استان تهران مجبور به افزایش تعداد ارقام شماره های تلفن به ۸ رقم شد.

چه تعداد آدرس در IPv6 در دسترس خواهد بود ؟
شاید اعلام کردن و یا خواندن این عدد سخت باشد، ولی بهتر است مقایسه کنید که تعداد آدرسهای در دسترس برای IPv4 و IPv6 چقدر با هم متفاوت است !
IPv4 : 4,300,000,000
IPv6 : 340,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000
همانطور که می بینید فعلا می توانیم بر روی آدرسهای جدید حساب باز کنیم، البته به شرطی که سالهای آینده پای سیارات دیگر و موجودات ساکن آنها به میان نیاید !

چه زمانی به آدرسهای جدید منتقل می شویم ؟
دیروز که ششم ژوئن سال ۲۰۱۲ بود، دنیا تصمیم گرفت تا به سمت آدرس های جدید حرکت کند و گوگل، فیسبوک، یوتوب، یاهو و دیگر شرکت های بزرگ سرورهای خود را به آدرس های جدید منتقل کردند. البته شایان ذکر است که انتقال به آدرس های جدید چند سالی زمان می برد، زیرا هنوز تعداد زیادی از دستگاه ها با آدرس های ورژن ۴ کار می کنند و بعضی ها هم کلا از سیستم جدید آدرس دهی پشتیبانی نمی کند.
همچنین ۱۰۰ شرکت تولید کننده تجهیزات شبکه از این به بعد ورژن جدید IP را به عنوان یک جز همیشگی دستگاه هایشان به حساب میاورند.


IPv6
توضیح اینکه آدرس های ورژن ششم چگونه کار می کنند و از چه ساختاری استفاده می کنند، در قالب یک مطلب نمی گنجد و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به این صفحه مراجعه کنید :
http://en.wikipedia.org/wiki/IPv6

فقط بدانید که از به بعد به جای دیدن آدرس هایی به شکل قدیم، آدرس ها را اینگونه خواهید دید:
2001:0db8:85a3:0000:0000:8a2e:0370:7334

 

 
hamidrazizadeh

ما و کالای ایرانی

چند وقت پیش جایی خوانده بودم که در یک نظرسنجی، اکثریت مردم ژاپن به محصولات ساخته شده توسط کشور خودشان بسیار بیشتر از محصولات خارجی تمایل و اعتماد دارند. تقریباً برعکس کشور ما !!. می‌گویند در کشور ژاپن ، شخصی که به فروشگاه برای خرید می‌رود اگر کالای خارجی‌ای را انتخاب کند در حالی که کالای مشابه ژاپنی آن هم موجود باشد، دیگران به او به شکل بدی نگاه می‌کنند!!. انگار که جنایتی مرتکب شده است!!. بر اساس همین فرهنگ است که گفته می‌شود ، سالهاست مردم ژاپن برنج کم کیفیت و ریز محصول کشور خودشان را به برنجهای مرغوبتر خارجی ترجیح می‌دهند. تا اینگونه از کشاورزی و صنعت داخلی‌شان حمایت کنند.
یکی از سوأل‌شوندگانِ در این نظرسنجی گفته بود ، مثلاً وقتی برای خرید وسایل بهداشتی به فروشگاه می‌روم، اگر ببینم 2 کالای همسان و با کیفیت یکسان ولی، یکی ساخت ژاپن و دیگری ساخت کشور خارجی وجود دارد، حتی اگر کالای ژاپنی کمی هم گرانتر باشد، باز هم آن را به کالای خارجی ترجیح می‌دهم. برعکس خیلی از ما ایرانیها که اعتمادمان به کالاهای خارجی بیشتر از کالاهای داخلی است. البته هدف من از مثال زدن مردم و کشور ژاپن ، مانند بعضی آقایان که در سالهای گذشته بعد از سفر به این کشور، ژاپن را الگوی توسعه و پیشرفت ما معرفی کردن، نیست.

باید از خودمان بپرسیم، واقعا چرا ما نسبت به محصولات خودمان بی‌تمایل و بی‌اعتمادیم!!؟
افرادی که محصولات خارجی را به مشابه وطنی آن ترجیح می‌دهند هم دلایلی دارند، معمولا آنها می‌گویند:
1- خیلی محصولات ایرانی کیفیت ضعیف و پایینی دارند!
در جواب این سخن باید گفت: همیشه هم اینگونه نیست! خیلی از محصولات ایرانی هستند که از مشابه خارجی آن بهتر و مرغوبتر هستند. مثالهای زیادی در این باره وجود دارد. ولی ما باز هم جنس خارجی را ترجیح می‌دهیم!!
2- در محصولات ایرانی کم فروشی و تقلب زیاد است!
جواب: همه ما از تقلب زخم خورده‌ایم. ولی حقیقت این است که تقلب در محصولات خارجی نیز هست. مثلا همه می‌دانیم که بسیار از کالاهایی که در چین ساخته می‌شوند با مارکِ آمریکا ، ژاپن و کشورهای اروپایی فروخته می‌شوند ، ولی با این که ما از این موضوع اطلاع داریم ، باز هم اعتماد بیشتری به آن کالاها داریم!
3- محصولات ایرانی ، پشتیبانی و خدمات پس از فروش خوبی ندارند!
قبول دارم. نمونه‌های زیادی وجود دارد. اگر مثلا یک وسیله الکترونیکی مثل تلویزیون خریده باشید، این مشکل را به خوبی درک می‌کنید. در آن موقع که شرکت خدمات دهنده به هر بهانه‌ای سعی می‌کند از انجام وظیفه خود طفره برود.
4- کالای خارجی (چینی) ارزان تر هستند!
این فقط ما نیستیم که باید مشکل کالاهای ارزان چینی مواجه هستیم. همه دنیا با مشکل کالاهای ارزان چینی روبه‌رو هستند. فرمولی که چینیها برای ارائه محصول ارزان بکار می‌برند عبارتند از:
کیفیت پایین + دستمزد بسیار کم برای کارگران + حمایت از صادرکنندگان = محصول ارزان
به غیر از مورد آخر، با توجه به فرهنگ و اعتقاداتمان، ما نمی‌توانیم به 2 مورد اول عمل کنیم.

فارغ از این دلایلی که بعضی‌ها می‌آورند، هنوز هم یکی از مشکلات در کشور ما این است که ، خودمان را ناتوان می‌بینیم و گاهاً عقده حقارت نسبت به خودمان داریم. هنوز هم کسانی در کشور هستند که کالاهای ساخت داخل را به سخره می‌گیرند و اعتقاد دارند که ایرانی به درد هیچ کاری نمی‌خورد. هنوز هم نمی‌توانند یک آفتابه! را به خوبی درست کنند!!. البته این مشکل برای برطرف شدنش نیاز به کار فرهنگی بیشتری دارد.
همه باید بدانیم ، با هر کالای خارجی‌ای که می‌خریم، همان قدر که به شرکتهای چینی یا غربی سود می‌رسانیم، به همان اندازه به صنایع داخلی ضرر می‌زنیم. ضرر به صنایع داخلی هم یعنی کمک به بیکاری برادر، دوست، فامیل و همسایه خودمان. بیکاری شدن یک جوان مجردِ در آستانه ازدواج یا یه مرد عیال‌وار هم یعنی، سوق دادن آنها به سمت راههای خلاف ، ناهنجای‌های اجتماعی و ...
حالا این ما هستیم و این ادعاهای مسلمانی ...
 

 
asalbanoo_1363

1+12 نکته طلایی از زبان غول‌های ادبی
در مورد نوشتن

پرسش از نویسندگان در مورد عادات نویسندگی و نوشتن از سوالاتی بوده که همواره مطرح شده و نویسندگان پاسخ‌های متفاوتی به آن داده‌اند. هر یک از آنها توصیفی برای خود از نوشتن داشته‌اند و عادات نوشتن خاصی برای خود برگزیده بودند. برای نمونه همینگوی عادت داشت همیشه صبح‌ها پشت ماشین تحریر به صورت سرپا بنویسدو یا فوئنتس همیشه با خودکار می‌نوشت و ....
در ادامه توصیه 13 نویسنده در مورد نوشتن به نویسندگان جوان ذکر می‌شود:‌

گوستاو فلوبر نویسنده کتاب «مادام بواری»: هنر نویسندگی، هنر پی بردن به چیزهایی است
که به آنها اعتقاد دارید.


ری بردبری نویسنده کتاب «فارنهایت 451»: هر کسی که به نوشتن ادامه می‌دهد، هنوز شکست نخورده است. ممکن است که او نویسنده بزرگی نشود، اما اگر او سنت قدیم سخت کوشی و کار مداوم را
پی‌گیری کند، سرانجام او نیز برای خود نویسنده‌ای خواهد شد.


اسکات فیتز جرالد نویسنده کتاب «گتسبی بزرگ»: با یک شخصیت شروع کن و قبل از اینکه خودت هم
متوجه شوی یک تیپ را برای خودت خلق کرده‌ای؛ اما اگر با یک تیپ شروع کنی
بعد متوجه می‌شوی که هیچ چیزی خلق نکرده‌ای.


ارنست همینگوی نویسنده کتاب «پیرمرد و دریا»:‌ یاد گرفتم که هرگز در حین نوشتن تمام ایده‌های خود را ننویسم
و همیشه قبل از اینکه همه چیز را بنویسم دست از نوشتن بردارم. با این کار این اجازه را به خود
می‌دهم تا شب دوباره این ایده‌ها سیقل بخورند. اولین دست نوشته‌ها معمولا به هیچ دردی نمی‌خورند.


آنتوان چخوف نویسنده کتاب گناه‌کار شهر تولدو: تجربه من از نوشتن این است که زمانی که نوشتن
داستانی را به پایان بردم، کسی باید از ابتدا تا انتهای آن را بخواند و بر غلط‌های آن خط بکشد.
این گونه است که ما نویسندگان دروغ های خود را می‌پوشانیم.


جی کی رولینگ نویسنده مجموعه کتاب‌های هری پاتر: به هنگام نوشتن، مجبورم داستانی را که
دوست دارم بنویسم. من هرگز در حین نوشتن به این فکر نمی‌کنم که داستان‌های خود را برای گروه
سنی 8 سال بنویسم. من مجبورم داستان را آن گونه‌ای که دوست دارم روایت کنم.


استیون کینگ نویسنده کتاب «در قتلگاه»: اگر زمانی برای خواندن ندارید،
زمانی برای نوشتن هم نخواهید داشت.


فیلیپ راث نویسنده کتاب «یکی مثل همه»: نوشتن تنها کاری است که هشت ساعت در روز، هفت
روز در هفته، سیصد و شصت و پنج روز در سال می‌توانم به آن بپردازم.


ویرجینیا وولف نویسنده کتاب «خانم دالووی»: عادت نوشتن برای چشم‌های من تمرین بسیار خوبی است.
نوشتن رباط های چشم من را فراخ‌تر می‌کند.


سامرست موام نویسنده کتاب «دن فرناندو»: اگر این قابلیت را دارید که خوب داستان بگویید، شخصیت‌هایی
را خلق کنید، صحنه‌هایی را ایجاد کنید و احساس و صداقت دارید، اصلا مسئله‌ای نیست
که شما چگونه می‌نویسید.


ویلیام فاکنر نویسنده کتاب خشم و هیاهو:‌ نوشتن رو شروع کن. شانست رو امتحان کن، ممکنه بد بشه،
اما این تنها راهی است که می‌تونی کار واقعا خوبی را انجام دهی.


رالف امرسون نویسنده کتاب «جامعه و فرد»: به همان نسبتی که خواننده خلاق وجود دارد،
نوشته خلاق هم وجود دارد.


جورج اورول نویسنده کتاب «مزرعه حیوانات»: نوشته خوب به مانند شیشه شفاف است.
 

 
omidhosseini80

ائتلاف شوم پشت دروازه های شام

تحلیل حوادث سوریه علی‌رغم پیچیدگی اوضاع آن، اصلا پیچیده نیست. اتفاقا خیلی خیلی ساده است. چون ترکیب دشمنان سوریه و تحلیل رفتار آنها خیلی ساده است. ترکیبی خنده‌دار از مرتجع‌ترین حکام عرب تا مدعی‌ترین آدم‌های روی کره زمین، یعنی کشورهای غربی گرد هم آمده‌اند تا تکلیف یک دولت را یک سره کنند.
اگر کسی تصور می‌کند که این ترکیب عجیب و غریب، نگران آزادی و حقوق بشر است، حتما باید در بلوغ فکری و هوش سیاسیش شک کند. چنین آدمی لابد به وجود دموکراسی و حقوق بشر در عربستان سعودی، قطر، بحرین، اردن و امارات متحده عربی و دلسوزی غرب برای ملت‌های منطقه هم ایمان دارد!
آنهایی که ادعاهای خنده‌دار این ترکیب متناقض را باور نمی‌کنند، این سوال در ذهنشان مطرح است که چطور ممکن است حکومت‌هایی که هنوز پیش پا افتاده‌ترین حقوق انسانی مثل حق رای و حتی حق رانندگی زنان را به رسمیت نمی‌شناسند، دلشان برای حقوق مردم سوریه بسوزد؟ آن وقت چطور چنین دولت‌هایی در کنار آمریکا و انگلیس می‌نشینند که همیشه نگران حقوق بشرند؟! (غربی‌ها حتی به عقلشان هم نرسید که لااقل ظاهر قضیه را حفظ کنند تا شاید آدمی مثل شیرین عبادی ادعای حقوق بشری آنها را باور کند!) سوال بعدی اینکه کشورهای غربی با وجود سابقه‌ی پر از جنایتشان در دو سه قرن اخیر علیه ملت‌های منطقه، کی و کجا قدمی در جهت منافع مردم برداشته‌اند؟
پس نفس این ائتلاف متناقض، برای زیر سوال بردن ادعای دلسوزی آنها برای مردم سوریه کافیست. هدف نه بشار اسد است، نه مردم سوریه، نه حقوق بشر، نه دموکراسی، نه آزادی و نه انتخابات آزاد؛ حتی مثل لیبی نفت و انرژی هم نیست، چون منابع نفتی سوریه چندان به حساب نمی‌آید. پس باید دنبال دلیلی دیگر برای فشار به سوریه باشیم که چیزی نیست جز فشار غیرمستقیم به ایران. یعنی تنها نقطه‌ی مشترک این ائتلاف غربی و عربی. سوریه فقط بهانه‌ای است برای خالی کردن همه عقده‌های چندین ساله‌ی آنها علیه ایران. مطمئنا اگر سوریه مزدوری بود مثل عربستان، بحرین، قطر و یا امارات، حالا در کنار همین‌ها قرار داشت، بدون کمترین فشاری و تهدیدی.
البته این حرف به معنای تایید مطلق نظام سوریه نیست، ولی همین سوریه با همین مختصات فعلی در مقایسه با عربستان و قطر جزو آزاد‌ترین و دموکرات‌ترین کشورهای منطقه به حساب می‌آید! لااقل وضعیتش بدتر از آنها نیست. ضمن اینکه مثل آنها مزدور و حافظ منافع غرب در منطقه هم نیست. نه تنها نیست که جزوی از ائتلافِ مقاومتِ ضد منافع رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید. مقاومتی که اصلی ترین دشمنانش همین ائتلاف غربی و عربی است.
به هرحال حجم فشارها و موضع‌گیری‌های دشمنان سوریه، به حدی رسیده که انگار از سرنگونی دولت سوریه کاملا مطمئنند. یعنی بعید است که احتمالِ باقی ماندن او را در قدرت تصور کنند. آنها فعلا برای رسیدن به خواسته‌ها‌ی خود ترکیبی از جنگ روانی و رسانه‌ای به همراه کمک‌های مالی و نظامی به گروه‌های تروریستی را درپیش گرفته‌اند به اضافه‌ی تهدید به دخالت نظامی. ولی مشکلاتی هم وجود دارد که می‌تواند سد راه دخالت نظامی باشد.
اول اینکه شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی اصلا آماده‌ی به رسمیت شناختن این جنگ نیست. دوم اینکه سوریه شبیه لیبی نیست و شرایط آن هم برای دخالت نظامی فراهم نیست. سوم اینکه مخالفان دولت سوریه مثل روزهای اول اعتراضات نیستند. شاید اگر گروه‌های اپوزیسیون سوریه مثل مردم مصر و تونس، راهکار مسالمت آمیز را ادامه می‌دادند، بهتر و راحت‌تر به خواسته‌هایشان می‌رسیدند اما آنها حماقت کردند و با دست زدن به جنایات تروریستی و خشونت‌های فرقه‌ای، آینده‌‌ای وحشتناک و تیره و تار از خود نشان دادند. این مساله یکی از علل اصلی عدم موفقیت مخالفان سوری است.
نکته مهمتر اینکه جنس مخالفت‌ها از حالت بومی خارج شد و خیلی زود رنگ و بوی خارجی به خود گرفت. مخصوصا وقتی سران کشورهای عربی و غربی علنا از گروه‌های مسلح سوری حمایت کردند. دولت سوریه هم علی رغم مشکلات ساختاری خود، از این فرصت نهایت استفاده را برد. چون کمتر ملتی در دنیا حاضر به قبول دخالت‌ خارجی در سرنوشت خودش است.
علاوه بر همه اینها، دولت سوریه در یک سال گذشته، بخشی از مطالبات چندین ساله‌ی مردم را شنید و حاضر به اصلاح قانون اساسی شد و به این ترتیب مشروعیت مردمی خودش را تقویت کرد. در بدترین حالت، می‌توان گفت که بیش از نیمی از مردم سوریه در حال حاضر از نظامشان حمایت می‌کنند. حمایتی که کار را برای آن ائتلاف غربی و عربی سخت می‌کند.
بنابراین من فکر می‌کنم دخالت نظامی در آینده‌ی نزدیک ممکن نیست. به همین علت ائتلاف غربی و عربی سعی می‌کند از جنگ رسانه‌ای و گروه‌های تروریستی بیش از پیش برای شعله‌ور کردن جنگ داخلی و فرقه‌ای استفاده کند، شاید به این امید که نظام سوریه و حامیان داخلی و خارجی آن، در اثر فشارهای وارده حاضر به کوتاه آمدن از مواضع خود شوند!
به هرحال این وضعیت نمی‌تواند برای مدتی طولانی ادامه داشته باشد. چون طولانی شدن مواضع ضد سوری همسایگان و عدم تغییر حکومت سوریه، به نفع این کشورها نیست. سوریه یا کوتاه می‌آید و یا با مقاومت خود شرایط را برای دشمنانش مخصوصا همسایگانش سخت‌تر می‌کند. آن وقت ائتلاف غربی و عربی هست که باید تصمیم بگیرد کوتاه بیاید یا دخالت نظامی کند؟ حال فرض کنیم که دشمنان سوریه، روزی تصمیم بگیرند در سوریه دخالت نظامی کنند، در آن صورت باز هم به نظر من برد نسبی با سوریه است. به چند دلیل:
اول آنکه دخالت خارجی قطعا با مقاومت مردمی مواجه می‌شود. دوم آنکه سوریه برای نجات خود، قطعا به حملات تلافی‌جویانه علیه منافع آمریکا و اسرائیل دست می‌زند و به سرزمین‌های اشغالی حمله موشکی می‌کند. این مساله علاوه بر ناامنی اسرائیل، موجب تحرکات جدید گروه‌های مقاومت فلسطینی هم می‌شود. همچنین باعث همگرایی ملت‌های منطقه (حتی مردم کشورهای دشمن نظام سوریه) علیه اسرائیل و به سود سوریه می‌شود. فراموش نکنیم که انقلاب‌های مردمی علی‌رغم همه تحریفات و انحرافات بوجود آمده، همچنان زلزله‌ای است علیه منافع غرب و اسرائیل. مخصوصا در مصر و تونس که اسرائیل اصلی‌ترین حامیان خود را در منطقه از دست داد.

 

 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  • براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کنيد براي اعضا گروه جالب باشد را مي توانيد به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستيد تا با نام خودتون در  بخش «مطالب ارسالي اعضا» نوشته شود.

  • از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  • منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده(!) انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  • دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، ممنونم! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2011  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

25 خرداد ماه / 14 ژوئن / 23 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
25 خرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
دستور احياء صنعت فرش ايران
 با اصالت باستاني اش

احياي تصوير حيوانات روي فرش ايران در دوران صفويه

شاه اسماعيل صفوي كه در مارس 1502 ميلادي شيعه اثني عشري را مذهب رسمي ايرانيان اعلام كرد سه ماه بعد ، 15 ژوئن همين سال، دستوري براي احياي صنعت فرش ايران به همان گونه كه در عهد ساسانيان بود صادر كرد كه در آن تأكيد بر بازگشت به اصالت قديم فرش ايران و استفاده از نقش و تصوير گياهان و حيوانات شده بود. در دوران سلطه ايلخانيان و پس از ورود ايلات ترك ماوراء النهر به ايران، بافت فرش در ايران تغيير يافته و فرشهاي كوچك با اشكال هندسي ويژه مفروش كردن چادر و خيمه باب شده بود. شاه اسماعيل كه يك حكومت مركزي نيرومند در ايران به وجود آورده بود در سال 1508 بغداد را تصرف كرد و در سال 1510 ميلادي ازبكها به رياست محمدخان شيباني را در هم شكست و حكومت سمرقند را به «بابر» از اميران تيموري سپرد، ولي در اوت 1514، نيروهاي او به علت نداشتن اسلحه آتشين- توپ و تفنگ- از ارتش عثماني در دشت چالدران شكست خوردند و اين شكست مقدمه صدها سال جنگ ميان ايران و عثماني (تركيه) شد.

Mobin_s2004@yahoo.com
 14 ژوئن ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
جاسوسه يهودي هيتلر!

Stephanie

بانو «استفاني فون هوهنلوههStephanie von Hohenlohe» كه در يك خانواده از يهوديان اتريش به دنيا آمده بود و پس از ازدواج با يك شاهزاده اتريشي، پرنسس خطاب مي شد 13 ژوئن 1972 در 81 سالگي درگذشت. وي پس از جدايي از شوهرش، در فرانسه و انگلستان فعاليت شديد و با خانواده هاي بزرگان و دولتمردان و سياستمداران غرب رفت و آمد داشت كه سازمان اينتليجنس (MI- 6
) انگلستان در سال 1938 هشدار داده بود كه وي جاسوسه هيتلر است. از سال 1936 اتريش به آلمان پيوسته و يك كشور را تشكيل داده بودند. درباره فعاليت هاي جاسوسي «استفاني» براي آلمان نازي چند كتاب تاليف شده است. در يكي از اين كتاب ها نوشته شده است كه هيتلر استفاني را «پرنسس عزيز» خطاب مي كرد. طبق مندرجات همين كتاب، استفاني با ريبنتروپ وزير امورخارجه آلمان نازي، هرمان گورينگ مقام دوم اين دولت و هيملر رئيس اس اس ها دوستي و رفت و آمد داشت.

Mobin_s2004@yahoo.com
 23 رجب
Mobin_s2004@yahoo.com
نداریم!

 

 

 

 

 
  u اطلاعات روزانه
 

آب و هوا

تهران

24
34

اهواز

30
47

تبريز

20
33

شيراز

19
35

مشهد

21
33

بندرعباس

28
39

کرمان

16
31

اصفهان

17
33

يزد

22
35

کرمانشاه

18
38

اراک

18
32

رشت

24
32

دبی

30
42

 

نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

2260 تومان
1780 تومان
2805 تومان
2230 تومان
478 تومان
484 تومان

يورو اروپا:
دلار آمريکا:
پوند انگليس:
يکصد ين ژاپن:
ريال عربستان:
درهم امارات:

676500 تومان
339500 تومان
182000 تومان
680000 تومان

يک بهار آزادی:
نيم بهار آزادی:
ربع بهار آزادی:
طرح قديم

 

اوقات شرعي (به افق تهران)

اذان ظهر : 13:05
اذان مغرب : 20:43
اذان صبح فردا : 4:01
طلوع آفتاب فردا : 5:48

 

 

 

 

 

 

 
  u دانلود مجلات و کتب خارجي


Windermere Homes and Lifestyles
ژوئن 2012

جديدترين شماره از ماهنامه
 Windermere Homes and Lifestyles
از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه دکوراسیون

تاريخ انتشار: ژوئن 2012
تعداد صفحات مجله: 110
حجم فايل: 28 مگابايت

لينک دانلود

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سایت «رپیدشر» مي باشد.

T3
ژوئن 2012

شماره ویژه مجله T3
از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه تکنولوژی

تاريخ انتشار: ژوئن 2012
تعداد صفحات مجله: 172
حجم فايل: 74 مگابايت

لينک دانلود

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سایت «رپیدشر» مي باشد.
 

World Soccer
ژوئن 2012

جديدترين شماره از ماهنامه World Soccer
از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه فوتبال

تاريخ انتشار: ژوئن 2012
تعداد صفحات مجله: 116
حجم فايل: 99 مگابايت

لينک دانلود

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سایت «رپیدشر» مي باشد.

Architecture@
شماره 12

جديدترين شماره از مجله Architecture@
از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه مهندسی عمران
و معماری

تاريخ انتشار: مارس 2012
تعداد صفحات مجله: 198
حجم فايل: 133 مگابايت

لينک دانلود

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سایت «رپیدشر» مي باشد.
 

Men's Fitness Complete Guide to Home Workouts

جديدترين شماره از مجله
Men's Fitness Complete Guide to Home Workouts
از معتبرترین مجلات دنیا در زمین بدنسازی مردان

تاريخ انتشار: ژوئن 2012
تعداد صفحات مجله: 186
حجم فايل: 102 مگابايت

لينک دانلود

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سایت «رپیدشر» مي باشد.


Windows: The Official Magazine
جولای 2012

جديدترين شماره از ماهنامه Windows
مجله رسمی شرکت مایکروسافت (ویندوز)

تاريخ انتشار: مارس 2012
تعداد صفحات مجله: 116
حجم فايل: 86 مگابايت

لينک دانلود

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سایت «رپیدشر» مي باشد.


Reader's Digest (USA)
جولای 2012

جديدترين شماره از ماهنامه معتبر Reader's Digest

تاريخ انتشار: جولای 2012
تعداد صفحات مجله: 196
حجم فايل: 153 مگابايت

لينک دانلود

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سایت «رپیدشر» مي باشد.


Kitchen Journal
ژوئن 2012

جديدترين شماره از ماهنامه Kitchen Journal
ازمعتبرترین مجلات دنیا درزمینه دکوراسیون آشپزخانه

تاريخ انتشار: ژوئن 2012
تعداد صفحات مجله: 40
حجم فايل: 30 مگابايت

لينک دانلود

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سایت «رپیدشر» مي باشد.

Elle (Canada)
جولای 2012

جديدترين شماره از ماهنامه Elle
از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه مد و لباس

تاريخ انتشار: جولای 2012
تعداد صفحات مجله: 150
حجم فايل: 55 مگابايت

لينک دانلود

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سایت «رپیدشر» مي باشد.
 

 

 

 

 

 

 
  u تازه هاي تکنولوژي


رونمایی از طرح اولیه مانیتور 31‪.‬5 اینچی ViewSonic با کیفیت 4K

قبلا خبرهایی از نمایشگر هوشمند ویو سونیک شنیده بودیم که برخی آن را تبلتی ۲۲ اینچی می دانند. و اکنون در کامپیوتکس 2012 این شرکت از prototype (طرح اولیه) مانیتور 4K خود با تراکم ۱۵۰ پیکسل بر اینچ پرده برداری کرده است. ViewSonic VP3280-LED نمایشگری 31.5 اینچی است که از 8.8 میلیون پیکسل تشکیل شده است‫.‬
‎این نمایشگر می تواند 1.07 میلیارد رنگ ده بیتی را برای تان به نمایش بگذارد‫.‬ و همه اینها بدین معنی است که شما می توانید رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسلی را بر روی میز کامپیوترتان در اختیار داشته باشید‫.‬ ویو سونیک می گوید که با یک کامپیوتر مجهز به پردازنده Core i5 اینتل تنها می توانید تصاویر را روی این نمایشگر دقیق به تماشا بنشینید و برای دیدن فیلم، ویدیو و دیگر استفاده های معمولی از کامپیوتر، به پردازنده Core i7 احتیاج دارید‫.‬
‎این نمایشگر برای ارتباط با کامپیوتر به پورت 2x dual-link DVI نیاز دارد‫.‬ البته قرار است با پورت 2x DisplayPort هم سازگار شود‫.‬ ویوسونیک در حقیقت قصد دارد این نمایشگر 4K را برای استودیوهای فیلم سازی، عکاسان حرفه ای و شبکه های تلویزیونی آماده عرضه کند‫.‬ این نمایشگر احتمالا از اواخر سال جاری به بازار عرضه خواهد شد و ویوسونیک در خصوص قیمت آن هم پاسخ جالبی داده است‫:‬ تقریبا هم قیمت یک اتومبیل‫!‬

دوربین فیلمبرداری ۳۳ مگاپیکسلی با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه، ضبط ۴ میلیارد پیکسل در هر ثانیه

شبکه تلویزیون ملی ژاپن، NHK تصمیم گرفته است که با تولید و توسعه یک دوربین ویدیویی ۳۳ مگاپیکسلی، فرمت استاندارد پخش برنامه خود را به Ultra High Definition تغییر دهد. در این حالت برنامه ها با رزولوشن 7580 در 4320 پیکسل و تنها بر روی تلویزیون های HDTV پخش خواهند شد. برای مقایسه بد نیست یادآوری کنیم کیفیت 4K که چندی است در برخی تلویزیون ها و دوربین های فیلمبرداری عرضه شده، حداکثر رزولوشنی برابر با 4096 در 3112 پیکسل دارد و رزولوشن فرمت 8K تقریبا 8192 در 4320 پیکسل است.
همچنین سرعت فریم این دوربین ۱۲۰ فریم بر ثانیه (دو برابر حد معمول) است که به معنی ثبت ۴ میلیارد پیکسل در هر ثانیه است. البته این دوربین با سرعت انتقال 51‪.‬2 گیگابیت در ثانیه، به خوبی از پس جابجایی چنین حجم داده ای بر می آید. این تغییر سرعت از ۶۰ به ۱۲۰ فریم در ثانیه، به این دلیل انجام شده که صحنه های سریع در تلویزیون های بسیار بزرگ به صورت تار دیده نشوند و بیننده همواره تصویر شفاف و روشنی در اختیار داشته باشد. سنسور CMOS این دوربین هم با اندازه 24‪.‬7 میلیمتری، یکی از کوچکترین سنسورهای نوری دنیا است که می تواند چنین کیفیت تصویری را تدارک ببیند. البته NHK هنوز به این مشخصات راضی نیست و تصمیم دارد حساسیت نوری این سنسور Ultra HD را تا حد ممکن افزایش دهد.

 

 

 

 

 

 

 
  u کتاب روزانه


دانلود کتاب شاهنامه فردوسی
به زبان ساده

نویسنده:
حکیم ابوالقاسم فردوسی

معرفی:
شاهنامه، اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی، یکی از بزرگ‌ترین حماسه‌های جهان، مهم‌ترین نامهٔ اندیشهٔ سیاسی ایران‌ شهری در دورهٔ اسلامی، شاهکار حماسی زبان فارسی و حماسهٔ ملی ایرانیان و نیز بزرگ‌ترین سند هویت ایشان است، چنان که ضیاءالدین ابن اثیر آن را قرآن ایرانیان خوانده است. شاهنامه شرح احوال، پیروزیها، شکستها، ناکامیها و دلاوریهای ایرانیان از کهن‌ترین دوران (نخستین پادشاه جهان کیومرث) تا سرنگونی دولت ساسانی به دست تازیان است ( در سده هفتم میلادی) . کشمکشهای خارجی ایرانیان با هندیان در شرق، تورانیان در شرق و شمال شرقی، رومیان در غرب و شمال غربی و تازیان در جنوب غربی است. علاوه بر سیر خطی تاریخی ماجرا، در شاهنامه داستان‌های مستقل پراکنده‌ای نیز وجود دارند که مستقیماً به سیر تاریخی مربوط نمی‌شوند. از آن جمله: داستان زال و رودابه، رستم و سهراب، بیژن و منیژه، بیژن و گرازان (که بخشی از داستان بلند بیژن و منیژه است)، کرم هفتواد و جز اینها بعضی از این داستان‌ها به طور خاص چون رستم و اسفندیار و یا رستم و سهراب از شاهکارهای مسلم ادبیات جهان به شمار می‌آیند.


لينک دانلود (حجم فایل کمتر از یک مگابايت)
 

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


 

 

 

 

 

 

 

 
  u تکنيکهاي موفقيت


۲۵ نکته برای اینکه در محل کار کارآمدتر
و شادتر باشیم

آیا از محل کارتان خسته شده اید؟ دوست دارید رضایت کاریتان بیشتر شود و احساس کنید واقعاً کاری انجام می دهید؟ دوست دارید مثمر ثمرتر باشید و آخر روز که به خانه می آیید از فعالیت های آن روزتان احساس رضایت کنید؟
مطمئن باشید که می توانید. فقط کافی است که بخواهید و برای تغییر و نو کردن عاداتتان متعهد شوید. این نکات را رعایت کنید و خواهید دید که چقدر وضعیت کارتان تغییر می کند. و این پیشرفت به سایر قسمت های زندگیتان هم رسوخ خواهد کرد.


۱. برنامه ریزی کنید.
عادت کنید که برای روز و هفته تان برنامه بریزید. اینکار باعث می شود بتوانید استفاده بهتری از هفته هایتان بکنید. برای انجام این برنامه ریزی روزانه، روزتان را ۱۵ دقیقه زودتر شرع کنید. کار اصلی که آن روز باید انجام دهید را یادداشت کنید و مهم تر اینکه، هدف تعیین کنید و برای رسیدن به آن قدم بردارید. از قدرت اراده تان برای رسیدن به هدف هایتان استفاده کنید.


۲. سوال نیرو بخش.
سوالی مثل این را روی میزتان بگذارید تا بتوانید بهتر روی کارتان تمرکز کنید، "آیا الان بیشترین استفاده را از وقتم می برم؟" یا "آیا این بهترین استفاده ای است که می توانم از این وقت بکنم؟"


۳. بپذیرید که لیست کارهایی که باید انجام دهید تمامی ندارد.
برای افراد ایدآل گرا این واقعاً مشقت بار است. فقط باید مطمئن شوید که مهمترین کارهایتان اول انجام می شود.


۴. کامپیوترتان را خاموش کنید
 "چی؟ همه کارم با کامپیوتر است!" آیا واقعاً اینطور است؟ این حرف چند درصد صحت دارد؟ سعی کنید کامپیوترتان را فقط در زمانی که به آن برای کار نیاز دارید روشن نگه دارید. استراحت دادن چشم هایتان باعث می شود انرژی بیشتری برای کار کردن پیدا کنید. حتی اگر موقعی که برای جواب دادن به یک ایمیل فکر می کنید، چشمانتان را ببندید هم می تواند کمکتان کند.


۵. اول کار ایمیل تان را چک نکنید.
فقط در حالی که برای انجام کارتان لازم باشد اینکار را بکنید، در غیر اینصورت تا زمانی که کارهایی که اولویت بالاتری دارند را انجام نداده اید سراغ آن نروید.


۶. استراحت های کوتاه داشته باشید.
این یک واقعیت است که استراحت های کوتاه بین کار بازده کاری شما را بالا می برد. این مسئله در تحقیقات بسیاری ثابت شده است. پس حتماً حداقل یک مرتبه در صبح و یکمرتبه در عصر استراحت کوتاه داشته باشید.


۷. از روزهای تعطیل بیشترین استفاده را ببرید.
تعطیلی ها را چطور می گذرانید؟ باید آن را به وقتی مثبت تبدیل کنید. از آن برای مطالعه، نوشتن، تفکر خلاق، پروژه های خلاقانه، گوش دادن به کتاب های صوتی یا حتی نویسندگی استفاده کنید. اگر از این زمانتان لذت ببرید، شادی ناشی از آن وارد ساعت کارتان هم می شود.


۸. کارهای غیرضروری را کنار بگذارید.
کارهای غیرمهم را از لیست کارهای روزانه تان خط بزنید. بهترین راه برای اینکار این است که همیشه اول کارهای مهمتان را انجام دهید.


۹. حتماً بین فعالیت ها و قرارملاقات هایتان وقت کافی بگذارید تا بتوانید همیشه سر موقع سر قرار حاضر شوید.


۱۰. دیدگاهی مثبت، شاد، شوخ طبعانه، توام با قدرشناسی و مهربانی داشته باشید.
کارآمد بودن در محل کار به این معنی نیست که باید همیشه جدی باشید. لبخند زدن به این معنی نیست که کارتان را درست انجام نمی دهید. شاد بودن و اشتیاق داشتن به این معنی نیست که حس رقابت ندارید. مثبت بودن به این معنی نیست که چشمتان را به روی مشکلات بسته اید. باید از زمانی که در محل کار هستید لذت ببرید. کسانی را پیدا کنید که این ویژگی ها را داشته باشند تا بتوانند آن را به شما هم منتقل کنند. این روحیه مسری است. سعی کنید از غیبت کردن و بدگویی دوری کنید. ممکن است وسوسه انگیز باشد اما هیچ خدمتی به هیچ کس نمی کند.
 

۱۱. به همکاران منفیتان هم محبت کنید.
کسانیکه منفی هستند به یک دلیلی آنطور شده اند. ممکن است مشکلاتی داشته باشند که شما چیزی از آن نمی دانید. سعی کنید قضاوت نکنید و با آنها مهربانانه رفتار کنید. وقتی با فردی منفی رو به رو می شوید، می توانید انتخاب کنید که یا تحت تاثیر آن فرد قرار گیرید و یا این شما باشید که روی او تاثیر می گذارد. تصمیم با شماست. سعی کنید همیشه مثبت بمانید. به جای اینکه بگویید، "اَه! بازم این! منفی بودنش همیشه روزم رو خراب میکنه!" سعی کنید بگویید، "بیچاره! احتمالاً مشکی داره. امیدوارم اوضاعش بهتر بشه. به جای اینکه منفی بودن اون روی من تاثیر بگذاره سعی می کنم یکم دیدگاهش رو مثبت کنم."
 

۱۲. قدم هایتان را بشمارید، مخصوصاً در روزهای بد.
آرام پیش بروید. عجله نکنید. در هر زمان فقط یک کار انجام دهید و به جلو روید. اگر روزتان واقعاً کند است، شاید بد نباشد با کمی بازی و استراحت به خودتان انرژی بدهید.

۱۳. همه چیز را آسان بگیرید.
خستگی، رئیس های سرسخت، مشتریان بی ادب، کامپیوترهای کند، هیچکدام را به مشکلاتی لاینحل برای خودتان تبدیل نکنید. بخاطر سختی های زندگی ضجه و زاری نکنید. وجود آنها را بپذیرید و سعی کنید جلو بروید.
 

۱۴. مشکل با دیگران.
هدفتان باید "پیشرفت کردن" باشد. خودتان را درگیر این نکنید که همیشه حق به جانبتان باشد یا برنده همه بحث ها و مشاجره ها باشید. اینکار سرعت پیشرفتتان را کند می کند. در ذهنتان از خود سوال کنید، "چه چیز باعث می شود این تضاد و کشمکش جلو برود؟" بعد همان کار را بکنید.
 

۱۵. زمانی را به مسافرت رفتن اختصاص دهید.
سعی کنید کاری متفاوت انجام دهید. اگر همیشه به مسافرت های دور می روید. اینبار به حومه شهر بروید و سعی کنید چند روز آنجا فقط و فقط استراحت کنید. یا اگر همیشه سفرهای کوتاه و نزدیک می روید، سعی کنید اینبار به یک جای جدید بروید. تنوع یکی از رازهای شادی است.
 

۱۶. وقتی درمورد همه چیز جنگ می کنید یا شکایت می کنید، تواناییتان برای خواستن چیزهای دیگر از بین می رود. نیرو و توانتان را برای چیزهایی که واقعاً به آن نیاز دارید ذخیره کنید.
 

۱۷. نتایجتان را تقسیم کنید.
منظور پز دادن نیست، منظورمان این است که برای کارها و تلاشتان اعتبار جلب کنید. نباید ساکت بنشینید و تصور کنید که بقیه می فهمند که چه می کنید. درمورد موفقیت هایتان حرف بزنید و بگذارید بقیه هم در موفقیت با شما شریک شوند.
 

۱۸. کمک بخواهید.
برای جلب همکاری دیگران خجالت نکشید. صبر نکنید تا شرکت به شما بگوید که چه باید بکنید. خلاقانه فکر کنید که چطور می توانید درکنار دیگران کار کنید تا نتیجه بزرگتری به دست آورید.
 

۱۹. با سختی های راه رو به رو شوید.
اگر کار سختی هست که باید انجامش دهید، دست دست نکنید و انجامش دهید. آن کار را کنار نگذارید. کار سخت را در ابتدای روز انجام دهید. مثل شیرجه زدن در استخر می ماند، تا سه بشمارید و بپرید.
 

۲۰. زمان بیشتری طلب کنید.
اگر سوالی از شما پرسیده شد که تعجب کردید یا سردرگم شدید، تصور نکنید که باید همان موقع جواب بدهید. از طرف مقابل زمان بخواهید تا روی آن فکر کنید و برای پاسخ دادن کمی تحقیق کنید. اینکار باعث می شود از دادن جوابی که ممکن است باعث پشیمانیتان شود خلاص شوید.
 

۲۱. عادت های منفی را کنار بگذارید.
یک روز تمام عادت و رفتارهای خودتان را بررسی کنید. با سختی ها چطور برخورد می کنید؟ با آدم ها چطور؟ با موقعیت های خاص؟ بعد در یک زمان خلوت به آنها فکر کنید و سعی کنید بفهمید کدام رفتارهایتان اشتباه بوده است تا روی آن کار کنید.
 

۲۲. از انتقادات درس بگیرید.
هیچوقت بلافاصله انتقاد دیگران را رد نکنید، حتی اگر آن انتقاد به مذاقتان خوش نیامد. بعضی وقت ها کسانی که دوستشان ندارید، فیدبک صادقانه تری به شما می دهند تا اطرافیان نزدیکتان. انتقادات را به خود نگیرید. گوش کنید، روی آن کار کنید و بعد تصمیم بگیرید چه قدم مثبتی برای برطرف کردن اشکال کار بردارید.
 

۲۳. سازگار شوید.
سازگاری مهمترین مهارت برای باقی ماندن موجودات زنده است. آنهایی که سازگاری نمی کنند،از بین می روند. در دنیای کار هم این موضوع صادق است. برای تغییر آماده باشید. به آن فرصت دهید. خودتان را با چیزهای جدید تطبیق دهید و موفق شوید.
 

۲۴. یادگیری و پیشرفت.
همیشه به دنبال فرصت هایی برای یاد گرفتن چیزهای تازه و ارتقاء مهارت هایتان باشید. به دنبال سمینارها و تمرینات و آموزش های جدید باشید. از کلاس های آموزشی و کتابخانه شرکت استفاده کنید. برای تجدید اشتیاقتان باید همواره چیزهای تازه یاد بگیرید.
 

۲۵. تفکر خلاق.
کارتان خسته کننده است؟ اگر اینطور است برای تغییر آن ، مسئولیت قبول کنید. چطور می توانیدکمی تنوع، خلاقیت و لذت وارد کارتان کنید؟ چه کاری می توانید بکنید که تابحال کسی نکرده باشد؟ چطور می توانید اشتیاقتان را برای کار بالا ببرید؟ یک راه جدید برای انجام کارهای قدیمی سراغ دارید؟ برای صرفه جویی در وقت، هزینه و کار چه کاری از دستتان برمی آید؟
 

 

 

 

 

 

 
  u طنز روزانه


۴ دانشجو!

چهار دانشجو شب امتحان به جای درس خواندن به مهمونی وخوش گذرونی رفته بودند و هیچ آمادگی امتحانشون رو نداشتند.
روز امتحان به فکر چاره افتادند وحقه ای سوارکردند به این صورت که سر و رو شون رو کثیف کردند ومقداری هم با پاره کردن لباس هاشون در ظاهرشون تغییراتی بوجود آوردند.
سپس عزم رفتن به دانشگاه نمودندویک راست به پیش استاد رفتند.
مسئله رو با استاد اینطور مطرح کردند:
که دیشب به یک مراسم عروسی خارج ازشهر رفته بودندو در راه برگشت از شانس بد یکی از لاستیک های ماشین پنچرمیشه و اونا با هزار زحمت و هل دادن ماشین به یه جایی رسوندنش واین بوده که به آمادگی لازم برای امتحان نرسیدند کلی از اینها اصرار و از استاد انکار، آخر سر قرار میشه سه روز دیگه یک امتحان اختصاصی برای این ۴ نفرازطرف استاد برگزار بشه،
آنها هم بشکن زنان از این موفقیت بزرگ، سه روز تمام به درس خوندن مشغول میشن و روز امتحان با اعتماد به نفس بالا به اتاق استاد میرن تا اعلام آمادگی خودشون رو ابراز کنند
استاد عنوان می کنه بدلیل خاص بودن و خارج از نوبت بودن این امتحان باید هر کدوم از دانشجوها توی یک کلاس بنشینند و امتحان بدن که آنها به خاطر داشتن وقت کافی وآمادگی لازم باکمال میل قبول می کنند.
امتحان حاوی دو سوال و بارم بندی از نمره بیست بود:
۱ ) نام و نام خانوادگی؟ ۲ نمره
۲ ) کدام لاستیک پنچر شده بود؟ ۱۸ نمره
الف) لاستیک سمت راست جلو
ب) لاستیک سمت چپ جلو
ج) لاستیک سمت راست عقب
د) لاستیک سمت چپ عقب
 

 

 

 

 

 

 

 
  u خانه و خانه داري


ایده های تازه برای مهمانی های تابستانی

آیا می خواهید یک بعد از ظهر تابستانی خوب و لذت بخش با دوستان و آشنایان داشته باشید؟ ما برای شما پیشنهادات جدیدی داریم.


.:.. هندوانه به عنوان کاسه
احساس می کنید ظرف ها و کاسه هایتان تکراری شده است؟ می توانید از خود هندوانه به عنوان کاسه استفاده کنید و تکه های هندوانه را در آن قرار دهید. با این کار هم طعم تکه های هندوانه بهتر و طبیعی تر خواهد بود و هم مهمان ها از سلیقه و خلاقیت شما لذت خواهند برد.


.:.. ملحفه به جای رومیزی
یک ملحفه گلدار می تواند به فضای مهمانی تابستانی شما حال و هوای صمیمی تری بدهد.


.:.. قالب های یخ میوه ای
این قالب ها سرد و خوشمزه هستند و به نوشیدنی های شما طعم و رنگی جدید می بخشند.


.:.. تزئین سقف با روبان
با استفاده از روبان های رنگی به فضای مهمانی خود نشاط و جذابیت ببخشید.


.:.. زنجیره های تزئینی رنگی
حتما شما هم در دوران کودکی خود با استفاده از کاغذ رنگی چیزهایی می ساخته اید، این کارهای دستی هنوز هم می توانند یک وسیله تزئینی باشند.


.:.. استفاده از گل ها
لیوان ها را برعکس قرار دهید و داخل هرکدام یک گل بگذارید، سپس روی هرکدام از آنها یک شمع رنگی قرار دهید. این ایده جالب ولی ساده حال و هوایی رومانتیک به مهمانی شما خواهد داد.

.:.. گلوله های کاغذی و بادبزن های رنگی
این وسائل ساده و ارزان می توانند پس زمینه ای روشن و رنگارنگ به وجود آورند.


.:.. برگ به جای جالیوانی
اگر در حیاط خانه درخت یا بوته های گل دارید از آنها استفاده کنید! برگ های تازه و بزرگ می توانند به عنوان جالیوانی های زیبا به کار بروند.


.:.. بستنی یخی
کودک درونتان را با سلایق بزرگسالیتان ترکیب کنید و بستنی یخی ها را در داخل لیوان های نوشیدنی قرار دهید تا طعمی تازه و به یادماندنی ایجاد کنید.


.:.. بشکه های چوبی به جای پایه های میز
می توانید قطعه چوبی روی دو بشکه چوبی قدیمی قرار دهید و حال و هوایی روستایی به مهمانی خود بدهید.


.:.. توت فرنگی به عنوان پیش غذا
توت فرنگی در عین داشتن طعم خوب و شیرین، به زیبایی میزتان کمک خواهد کرد.


.:.. قفسه های قدیمی
اگر با کمبود میز مواجه هستید و در عین حال می خواهید سلیقه و نوآوری به خرج دهید، از قفسه های قدمی استفاده کنید و وسائل پذیرایی را روی آن بچینید.
 

 

 

 

 

 
  u آرايشي و زيبايي


10 عادت روزانه برای زیبایی همیشگی

»» پاک‌سازی مناسب
پاک‌سازی درست پوست یکی از مهم‌ترین مراحل داشتن پوستی زیباست. کلید آن از بین بردن آلودگی و باکتری بدون زیاده‌روی در این امر است چرا که موجب خشکی پوست می‌شود. برای پاک سازی کامل باید از پاک کننده ملایم ، غیر شیمیایی ، درجه اسید خنثی استفاده کرد (از صابون اجتناب کنید چرا که پوسته اسیدی که یک محافظ برای پوست محسوب می‌شود را از بین می‌برد) و سپس از یک پارچه موسلین برای پاک کردن پوست استفاده کنید.


»» محصولات طبیعی
محصولات زیبایی طبیعی در چند سال اخیر شهرت یافته‌اند و اگر تاکنون به دنبال آن‌ها نبودید بهتر است دیگر جزو هواداران این محصولات شوید. استفاده از محصولاتی که پایه شیمیایی دارند نه تنها برای سلامتی مضر هستند (چرا که به صورت بالقوه مواد شیمیایی مضر به پوست انتقال یافته و از آن طریق وارد جریان خون می‌شود) بلکه می‌تواند منجر به پیری زودرس شود. تغییر دادن استفاده از مواد شیمیایی به طبیعی راه آسان و سریع برای کمک به محیط است.


»» مرطوب باشید
برخلاف عقیده مشهور آب زدایی نه تنها موجب خشکی پوست می شود بلکه در واقع چرب ترین پوست‌ها نیز لازم است به طور مرتب مرطوب شوند، بنابراین مرطوب کننده مناسب پوست خود بیابید و هر روز از آن استفاده کنید.به خصوص برخی نقاط را بیشتر مورد هدف قرار دهید، برای مثال کرم چشم را جدا استفاده کرده و توجه خاصی به دست‌ها و گردن داشته باشید چرا که عموماً این سه محل اولین مناطق پیری زودرس هستند.


»» افزایش خواب زیبایی
شاید شما فکر کنید که "زیبای خفته" تنها یک افسانه بوده است ولی در تحقیقی که در مجله پزشکی انگلستان منتشر شده است دریافته‌اند کسانی که خواب کافی دارند (حدود 8 ساعت در شب) جذاب‌تر هستند. برای اینکه خواب را تبدیل به زیبایی کنید باید حتماً آرایش را قبل از خواب پاک کنید ، چرا که خوابیدن با آرایش می‌تواند منجر به مسدود شدن منافذ پوست ، پوست فشرده و سوزش و تحریک چشم شود. همچنین بهتر از بالش ابریشمی به جای کتان استفاده کنید تا از فشردن چروک‌ها جلوگیری کرده و رطوبت پوست را نگه می‌دارد.


»» پرهیز از دوش‌های داغ و طولانی
پوست ما دارای لایه محافظتی از چربی است که کمک می‌کند تا رطوبت را نگه داشته و پوست مرطوب و نرم بماند. ولی شستن بسیار زیاد و طولانی مدت با آب گرم این چربی‌ها را از پوست پاک می‌کند و منجر به خشکی و پیری زود رس می‌شود.. برای جلوگیری از ایجاد چروک و صورت جوان و نرم سعی کنید حمام کردن و دوش گرفتن‌های خود را کوتاه کنید و صورت خود را تنها دو بار در روز شسته و آن را با آب ولرم بشویید.

»» استفاده از SPF روزانه
وقتی صحبت از چروک به میان می‌آید پیشگیری بهتر از درمان است پس سعی کنید تا از یکی از دلایل ایجاد چروک جلوگیری کنید. بیشتر ما تنها در تابستان است که به فکر محافظت در برابر آفتاب می‌افتیم ، اشعه‌های UV باعث پیری زود رس و همچنین سرطان پوست می‌شوند و می‌توانند حتی از میان ابرها نفوذ کرده و صدمات برگشت ناپذیری را بزنند.برای به تأخیر انداختن پیری پوست حداقل از SPF 15 روزانه استفاده کنید.


»» شستن قلم‌های آرایشی
شما اگر چه امیدوارید که با شستن صورت خود هرروز آلودگی را از پوست خود دور می‌کنید ولی اگر قلم‌های آرایشی خود را نیز نشوید همان آلودگی را دوباره به صورت خود منتقل خواهید کرد. آن‌ها را هر هفته یک بار و یا دو هفته یک بار با استفاده از صابون و آب گرم و کمی شامپو و یا فوم ضد باکتری صورت بشویید.


»» حذف عادت های غلط
بسیاری از ما ممکن است هزینه زیادی را برای محصولات زیبایی بپردازیم ولی مؤثرترین راه تغییر برخی شیوه‌های غلط زندگی‌مان است. برای مثال سیگار ، الکل ، شکر، قند موجب پیری زود رس می‌شوند .


»» ریسک کردن
وقتی صحبت از ظاهر به میان می‌آید بسیاری از ما تنها به دنبال همان مدل مو و محصولات آرایشی هستیم که سال‌هاست از آن‌ها استفاده می کنیم . بنابراین سعی کنید ریسک کرده و موهایتان را مدل جدیدی بزنید و یا با سشوار حالت جدیدی به موهایتان بدهید و یا حتی از رنگ دیگری در آرایش خود استفاده کنید تا ظاهر جدیدتری بیابید.


»» دور ریختن وسایل آرایش قدیمی
مراقب باشید از تاریخ مصرف وسایل آرایشتان نگذشته باشد، بسیاری از ما تنها وقتی آن‌ها تمام می‌شوند به فکر جایگزین جدید می‌افتیم ولی وسایل آرایش قدیمی می‌تواند بستر باکتری باشد. حتماً بعد از 6 ماه ریمل را عوض کنید تا از عفونت‌های چشمی جلوگیری کنید. دیگر وسایل را حداکثر بعد از 18 ماه تعویض کنید.
 

 

 

 

 

 
  u سلامتي و تناسب اندام


با لاغر کننده ای قوی آشنا شوید

بله، فیبرها به روند لاغری شما سرعت بیشتری می‌دهند به شرط این که بدانید چگونه و به چه نحوی آن‌ها را مصرف کنید.
قدرت لاغرکنندگی فیبرها بر کسی پوشیده نیست. ما در این مقاله اسرار لاغری آن‌ها را برملا می‌کنیم و اطلاعاتی به شما می‌دهیم که زودتر به هدفتان برسید. با ما همراه باشید.


>> فیبرها: کدام، چرا و چگونه؟
باید بدانید که فقط فیبرهای طبیعی که در میوه‌ها، سبزیجات و غلات کاملی مثل نان، پاستاها، برنج و غیره وجود دارند به طور واقعی به حفظ وزن ایده آل شما کمک می‌کنند. در واقع برخی از مواد غذایی دیگر مثل شیر یا محصولات لبنی دیگر که با فیبرها غنی می‌شوند تأثیر اندکی روی لاغری می‌گذارند.
در مورد قرص‌های سبوس ( سبوس برنج، سبوس گندم ) باید بگوییم که تأثیر اصلی آن‌ها در راحت کردن دفع است و یبوست را از بین می‌برند. در واقع تأثیر لاغری آن‌ها قابل مقایسه با فیبرهای طبیعی نیست.


>> آیا لازم است که برای لاغری در هر وعده‌ی غذایی از فیبرها استفاده شود؟
برای این که تأثیر لاغری فیبرها بیشتر شود بهتر است که در هر وعده‌ غذایی فیبر لازم را مصرف کنید. زمانی که شما تغذیه‌ متنوعی داشته باشید مطمئن باشید که فیبرهای مختلفی را نیز جذب می‌کنید که خواص تکمیلی دارند.


>> چگونه مصرف کنیم؟
برای صبحانه نان کامل و یک واحد میوه میل کنید. سعی کنید برای صبحانه یک واحد میوه را حتماً مصرف کنید.
برای ناهار و شام حتماً برای پیش غذا و یا به عنوان غذای اصلی سالاد سبزیجات میل کنید. از مصرف نخود و لوبیا سفید نیز غافل نشوید. می‌توانید برای این وعده‌ها پاستاها و یا برنج کامل نیز میل کنید.
دسرهایتان را پر میوه میل کنید. به جای کیک‌های شکلاتی، تارت سیب بخورید. سبزیجات و میوه‌ها را در هر وعده‌ی غذایی‌تان بگنجانید.


>> برای لاغر شدن میزان ایده‌آل فیبرها چقدر باید باشد؟

سبزیجات: برای صبحانه و همین طور شام حداقل 200 گرم سبزیجات مصرف کنید. سبزیجات پخته، خام، تازه، خشک، کنسروی و غیره.

میوه: روزانه یک تا چهار واحد بر حسب میزان گرسنگی و میلتان میوه مصرف کنید.
اگر مواد غذایی نشاسته‌ای مثل نان، پاستاها و برنج مصرف می‌کنید حواستان باشد که از نوع کامل آن‌ها استفاده کنید.
سبزیجات خشکی مثل لوبیا قرمز و لوبیا سفید را فراموش نکنید. اگر با مصرف این قبیل مواد غذایی دچار نفخ و مشکلات گوارشی می‌شوید تنها راه چاره این است که آن‌ها را به تدریج وارد برنامه‌ی غذایی خود کرده و کم کم میزان مصرفتان را بالا ببرید.


>> فیبرها باعث دفع راحت‌تر می‌شوند
فیبرهایی که در مواد غذایی گیاهی وجود دارد، به وسیله‌ی روده‌ها جذب نمی‌شود. از این گذشته این فیبرها حاوی هیچ نوع کالری نبوده و دفع را راحت‌تر می‌کنند. این فیبرها در سبزیجات سبز رنگ و حبوباتی مثل لوبیا قرمز، لوبیا سفید و غیره، میوه‌ها و همچنین غلات کامل به طور چشمگیری وجود دارند.
مکانیسم‌های مختلف نشان می‌دهد که داشتن تغذیه‌ای سرشار از فیبرها دریافت کالری‌ها را محدودتر می‌کند. توجه داشته باشید که سبزیجات یا میوه‌ها که از منابع مهم فیبرها محسوب می‌شوند جز کم کالری‌ترین مواد غذایی موجود محسوب می‌شوند.
فیبرها به جویدن بیشتری نیاز دارند و برای همین باعث می‌شوند که ما آرام‌تر غذا بخوریم و بنابراین کم‌تر می‌خوریم.
فیبرهای موجود در مواد غذایی سرعت خالی شدن معده را به تأخیر می‌اندازند. برای همین معده مدت زمان بیشتری بعد از صرف غذا پر می‌ماند و همین عامل باعث می‌شود که دیرتر احساس گرسنگی بکنیم. به خاطر همین دلایلی که ذکر شد فیبرها جلوی اشتها و پرخوری را می‌گیرند.


>> چرا فیبرها جلوی انباشته شدن چربی‌ها را می‌گیرند؟
زمانی که فیبر بیشتری مصرف می‌کنیم کالری‌ها کم‌تر مجال انباشتگی می‌یابند. می‌پرسید چرا ؟ به خاطر این که :
1 - فیبرها ترشح هورمون انسولین که باعث انباشتگی کالری‌ها می‌شود را کاهش می‌دهند.
2 - فیبرها از طریق مدفوع بخشی از چربی‌های موجود در غذاها را دفع می‌کنند. توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از انباشتگی کالری‌ها و تجمع چربی‌ها فیبرها را دریابید.


>> وزنتان هر چقدر که می‌خواهد باشد، فیبرها لاغرتان می‌کند
حتماً شما هم افرادی را دیده‌اید که رژیم‌های سخت می‌گیرند و خودشان را هلاک می‌کنند و لاغر می‌شوند اما بعد از مدتی به وزن اولیه‌ خود و گاهی بیشتر از آن بر می‌گردند؟ این موارد در مورد لاغری با فیبرها اتفاق نمی‌افتند. در واقع مواد غذایی سرشار از فیبر مثل میوه و سبزیجات نه تنها شما را لاغر می‌کنند بلکه باعث می‌شوند که شما لاغر بمانید.
 

 

 

 

 

 

 
  u مد و لباس


فوت وفن لباس سفیدپوشیدن

در لباس‌های سفید آرامش و تازگی وجود دارد که آنها را شیک می‌سازد! این عقیده طراحان مد و لباس است. به خصوص اگر این رنگ در روزهای گرمای سال پوشیده شود شیک‌تر هم جلوه خواهد کرد.
هرچه دمای هوا بالاتر می‌رود پوشنده لباس سفید آرام و خونسرد به نظر می‌رسد. بهتر است نگاهی به بعضی از اصول پایه، در پوشیدن لباس‌های سفید بیندازیم، یکی دو نکته برای یادآوری اینکه چه وقت باید لباس سفید پوشید وجود دارد:


 ۱- مراقب باشید که کجا لباس سفید می‌پوشیظ
از آنجایی که سفید نور را منعکس می‌کند و هرچیزی که در زیر آن قرارداشته باشد را بزرگتر جلوه می‌دهد، پارچه سفید را برای هر لباسی استفاده نکنید زیرا آن بخش‌هایی از بدن شما که بزرگ هستند را بزرگتر جلوه می‌دهد. در عوض می‌توانید لباس سفید را برای بخش‌هایی از بدن که کوچک هستند استفاده کنید تا عیب‌های بدنتان پوشیده شود.
 

 ۲- از لباس کشباف سفید چشم بپوشید
اگر شما یک پرستار، تازه عروس، یا حتی یک کودک زیر پنج سال هستید، لباس کشباف سفید را به گوشه کمد لباس‌هایتان بفرستید؛ این لباس شما را ریز، کوچک و حتی کوتاه‌تر نشان می‌دهد.

 ۳- در مورد پوشیدن کفش‌های سفید دوباره فکرکنید
کفش‌های سفید جیغ می‌زنند: بهار و تابستان! شاید به همین دلیل است که خرید کفش‌های سفید در فصول گرم متداول‌تر است. اما از آنجایی که کفش‌های سفید پاهایتان را بزرگتر نشان‌می‌دهند و همچنین می‌توانند بلندای پایتان را کوتاه‌تر جلوه دهند؛ شما با پوشیدن آنها کوتاه قدتر به نظر می‌آیید، پس بهتر است برای رسیدن به اهداف خیالی‌تان انتخاب بهتری داشته باشید و در جست‌وجوی مدل و رنگ کفشی باشید که پاهای شما را باریک و کشیده نشان دهد.


 ۴- برای مهمانی عروسی سفید نپوشید
اگر شما عروس هستید یا مهمانی عروسی متعلق به شماست سفید بپوشید، ‌در غیر این صورت سعی نکنید لباس سفید یک دست را برای مهمانی شب انتخاب کنید. سعی نکنید با عروس که بزرگترین روز زندگی‌اش است رقابت کنید.
با تمام این تفاسیر، اگر شما هیچ رنگ دیگری را دوست ندارید و فقط سفید به شما می‌آید و تنها رنگ انتخابی شما است، سعی کنید از رنگ کرم نزدیک به سفید، به جای رنگ سفید عاجی، پوست تخم‌مرغی یا صدفی استفاده کنید. پس ناامید نشوید و سایه‌ای دیگر از رنگ سفید را به جای سفید خالص امتحان کنید.
دقت کنید که پوشیدن رنگ سفید بهترین راه برای شیک به نظر رسیدن، آرامش داشتن و لذت بردن از هوای گرم است. اگر این اصول را به‌کار ببرید، وقتی لباس می‌پوشید، حتما آرام و البته زیبا به نظر خواهید آمد.
 

 

 

 

 

 

 
  u خواص خوراکی ها


این میوه، مانع از شل شدن
و افتادگي پوست می شود!

پوست وسيع‌ترين عضو بدن است بنابر اين ترديدي نيست كه رژيم غذايي بتواند پوستتان را تحت تاثير خود قرار دهد.
افزودن ميوه‌هاي مغذي به برنامه غذايي روزانه، راهكار مناسبي براي كاهش علائم پيري در سطح پوست، روشن شدن و همچنين افزايش استحكام بافت پوست است.
ويتامين‌هاي ضروري كه در ميوه‌ها وجود دارد، در ديگر قسمت‌هاي بدن نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
شاتوت، توت‌فرنگي، تمشك و آلو قرمز حاوي آنتي‌اكسيدان هستند. آنتي‌اكسيدان‌ها و بويژه نوعي از آنها كه فلاونوئيد نام دارد، راديكال‌هاي آزادي را كه به پوست آسيب مي‌رساند، خنثي مي‌كند. گيلاس، انگور قرمز، پرتقال و همچنين ليمو نيز از جمله ميوه‌هاي حاوي آنتي‌اكسيدان هستند.
انبه ميوه‌اي است كه نه تنها مي‌توانيد از طعم آن لذت ببريد، بلكه موادي كه در اين ميوه وجود دارد، استحكام پوست را افزايش داده و مانع از شل شدن و افتادگي پوست مي‌شود.
اين ميوه كه در نواحي گرمسيري پرورش داده مي‌شود، علاوه بر اين‌كه سرشار از آنتي‌اكسيدان‌هاست، داراي مقادير زيادي بتاكاروتن، ويتامين C، فلاونوئيد، پتاسيم، منيزيم و فيبر است.
ويتامين C در توليد كلاژن نقش مهمي دارد. كلاژن پروتئيني است كه در ساختمان پوست يافت مي‌شود و موجب افزايش استحكام پوست شده و مانع از تغييرات ساختاري پوست مي‌شود.
فيبر موجود در ميوه‌ها نيز به بدن كمك مي‌كند از مواد سمي در امان بماند. مواد فيبري، سمومي را كه در بدن وجود دارد، در داخل روده به حركت در آورده و موجب دفع اين مواد از بدن مي‌شود و به اين ترتيب، از رسيدن سموم به سطح پوست جلوگيري مي‌كند.
ميوه‌هايي مانند گلابي، خرما، سيب و موز سرشار از فيبر هستند و شيريني طبيعي آنها نيز مي‌تواند قند مورد نياز بدن را تامين كند. فرآورده‌هاي قندي يا قند مصنوعي موجب تورم مي‌شود كه مي‌تواند به پوست آسيب برساند. اگر پوستي خشك داريد، به شما توصيه مي‌كنيم آووكادو بخوريد. آووكادو نوعي ميوه شبيه به انبه است.
اگرچه اين ميوه حاوي مقادير زيادي چربي است، اما چربي آن از نوع چربي‌هاي غيراشباع مونو است. از اين نوع چربي با عنوان چربي خوب نام برده مي‌شود.
چربي‌هاي غيراشباع براي پوست ضروري است. به افزايش رطوبت سطح پوست كمك مي‌كند و مي‌تواند جايگزين مناسبي براي چربي از دست رفته از سطح پوست باشد.
با شستن پوست، چربي‌اي كه در سطح آن وجود دارد، كاهش مي‌يابد و زمينه مناسبي براي چروك شدن پوست ايجاد مي‌شود. اما خوردن اين ميوه به عنوان يك مرطوب‌كننده طبيعي، كمبود چربي پوست را جبران مي‌كند.
 

 

 

 

 

 

 
  u راهنماي خريد


عینک آفتابی متناسب با چهره تان را انتخاب کنید

تابستان در راه است و شاید قصد داشته باشید كه لباس های خود را از داخل كمد درآورده و آماده سفر گردید اما حواستان باشد از دیگر لوازم ضروری ماههای گرم داغترین فصل سال غافل نشوید . یكی از این وسایل عینك آفتابی می باشد .
همواره انتخاب یك عینك آفتابی خوب كار چندان آسانی هم نیست . به همین دلیل به سراغ رابرت وردی Rabert Verdi طراح مد افراد مشهور رفتیم تا درمورد نحوه انتخاب یك عینك آفتابی متناسب با چهره امان نكاتی را از او بشنویم


1 - چهره های قلبی شكل

به نظر رابرت افرادی كه به مانند آدرینا پاتریج Audrina Patridge چهره ای قلبی شكل دارند می بایست عینكی را انتخاب كنند كه توجه و نگاه افراد متوجه سمت پایین چهره آنها شود . این گونه افراد به عینكی نیاز دارند كه قسمت پایینی صورتشان را پهن تر نشان دهد بنابراین استفاده از عینكهای بزرگ بسیار خوب جواب می دهد اما از عینكهایی كه در قسمت بالا و پهن تر صورت می نشیند اجتناب نمایید .


2 - چهره های بیضی شكل

جسیكا چستیین Jessica Chastain با استفاده از یك عینك آفتابی بزرگ قرمز رنگ برای صورت بیضی شكل خود در حال و هوای تابستان قرار می گیرد .برای این نوع چهر ها عینک های بزرگ با قاب رنگی مناسب است. وردی می گوید فقط مراقب باشید هیچ اثر انگشتی بر روی شیشه های عینك تان نباشد و همواره عینك تان را در قاب قرار دهید تا لنزهایش خش برندارد .


3 - چهره های چهارگوش

پرسی هیلتون Paris Hilton با استفاده های از رنگهای شاد و مفرح كه مكمل چهره گرد وی می باشد چون همیشه بسیار خونسرد به نظر می رسد . وردی می گوید: برای چهره های گرد هدف ما این نیست كه خطوط زوایه دار و خشكی كه بر حالتهای برجسته تاكید می كند را پیدا كنیم بلكه می بایست با استفاده از فریمهای گرد و بیضی شكل حالت خشك این خطوط را تعدیل و تلطیف نمود .


4 - چهره های گرد

وردی می گوید بهتر است این نوع چهره ها توجه را به قسمت بالای صورتشان جلب كنند تا درازای صورت بیشتر گردد . كتی پری Katy Perry با رعایت نكاتی كه وردی به او گفته است از عینكی استفاده كرده است كه دسته های عینكش به قسمت بالایی عینك وصل شده است .
 

 

 

 

 

 

 
  u ازدواج و خانواده


در رابطه خود مشکل دارید؟
کلید حل آن در اینجاست!

۱۰ زنان و مردان از جهات مختلف با هم متفاوت هستند و دنیا را از زاویه های متفاوت می بینند. کلید درک این تفاوت ها در طریقه برقراری ارتباط نهفته است. در اینجا به 6 تفاوت ارتباطی مهم بین خانم ها و آقایان اشاره می کنیم که دانستن آنها برای هر زوج لازم است.


:: چرا با هم صحبت کنیم؟
آقایان معتقدند که هر مکالمه ای باید یک هدف مشخص داشته باشد. در پس هر مکالمه مشکل یا نکته ای نهفته است که باید حل و فصل شود. هدف از مکالمه این است که به صورت هرچه کارآمدتر مشکلات را ریشه یابی کنیم.
وقتی خانم ها مکالمه و گفتگو می کنند، می خواهند احساسات واقعی خود را پیدا کنند و بدانند که آنچه می خواهند بگویند چیست. از نظر یک زن مکالمه فرصتی است برای افزایش صمیمیت با همسر. او با این کار احساسات منفی خود را آزاد و پیوند خود را با همسرش محکم تر می کند.


:: چقدر حرف بزنیم؟
برای آقایان سودمندی، کارآمد بودن و تولید یک اولویت است، و مکالمه هم از این قاعده مستثنی نیست. وقتی یک مرد ماجرایی را تعریف می کند، از قبل ذهن خود را کاوش کرده و تنها به نکاتی اشاره می کند که ضروری و مفید هستند.
مردها از خود می پرسند "چرا زن ها اینقدر صحبت می کنند؟" معمولاً وقتی مردی احساس کند که به اندازه کافی به حرف های همسرش گوش کرده و حالا می تواند راه حلی پیدا کند، حرف همسرش را قطع خواهد کرد.
زنان از مکالمه به عنوان راهی برای بررسی و سازماندهی افکار خود استفاده می کنند – تا بتوانند نکته اصلی را کشف کنند.
حتی شاید قبل از شروع گفتگو خانم ها ندانند که کدام اطلاعات ضروری و کدام یک غیرضروری هستند. در واقع وقتی خانمی مکالمه ای را آغاز می کند، لزوماً به دنبال یک راه حل نیست، فقط دوست دارد کسی به حرف هایش گوش کند و احساساتش را بفهمد.


:: گوش دادن یعنی چه؟
در مورد آقایان گوش دادن به حرف های دیگران فرآیندی فعالانه است . یعنی وقتی زنی مکالمه را آغاز می کند، شوهر او تصور می کند که وظیفه دارد راه حل یا کمکی ارائه بدهد.
ذهن مرد درگیر مکالمه می شود و هریک از جملات همسر خود را به دقت بررسی و از خود می پرسد " حالا چه کار باید بکنیم؟" . در واقع آقایان به سختی می توانند با صبر و حوصله- و نه منفعلانه- به حرف های همسرشان گوش کنند.
ولی از نظر خانم ها گفتگو به خودی خود سودمند است. اگر خانمی احساس کند که به اندازه کافی به حرفش گوش کرده اند و درکش کرده اند، شاید حتی دیگر به یافتن راه حل یا "بهتر کردن اوضاع" فکر نکند.
وقتی خانمی دردل کند یا احساسات منفی اش را با همسرش در میان بگذارد، نگرانی و آشفتگی او کاهش پیدا می کند و در واقع به ابزاری برای رویارویی با فرازونشیب های زندگی مجهز می شود.

:: وقتی خانمی احساس ناراحتی می کند
وقتی خانمی ناراحت است، شوهر او بی درنگ و مانند یک مامور آتش نشانی در صدد حل مشکل او برمی آید. او می خواهد هرچه سریع تر آتش را خاموش کند.
از نظر او سریع ترین روش برای خاموش کردن آتش ارائه راه حل است. اما یک مرد ممکن است این حالت همسرش را چیزی علیه خود استنباط کند و در صدد دفاع از خود بربیاید.
ممکن است معنای ظاهری و مستقیم صحبت های همسرش را در نظر بگیرد و متوجه نباشد که برای یک خانم کلمات در واقع ابزاری برای بررسی و ابراز احساسات ناخوشایند هستند.
یک خانم از کلمات به عنوان ابزاری برای بررسی و ابراز احساسات آزاردهنده خود استفاده می کند و با این کار قادر خواهد بود احساسات منفی خود را پردازش کرده از آنها رهایی پیدا کند.
خانم ها برای حمایت و همدلی همسر خود ارزش زیادی قائل هستند و همکاری، همدلی و ارتباط چیزی است که به دنبال آن هستند. وقتی مردی با مهربانی از همسر خود سوال می کند یا همدردی و همدلی خود را ابراز می کند، درواقع اولین و مهم ترین نیاز عاطفی او را برآورده کرده است.


:: وقتی آقایی احساس ناراحتی می کند
وقتی آقایی ناراحت یا مضطرب است، منزوی و ساکت می شود و به خلوت خود پناه می برد. در واقع او به "غار" تنهایی خود می رود
تا مشکلاتش را فراموش و بر چیزهای دیگر مثل تماشای تلویزیون، خواندن روزنامه، یا بازی های رایانه ای تمرکز کند. در واقع این بازه زمانی برای او مثل یک دوره تعطیلات است.
در این مدت مردان معمولاً از گفتگو و تعامل با همسر خود سرباز می زنند. در این مواقع اگر زنی از شوهر خود انتقاد کند
یا از سر همدردی و علاقه او را سوال پیچ کند، با مقاومت بیشتر شوهر خود روبرو خواهد شد، چرا که مردان در چنین مواقعی احساس می کنند که همسرشان آنها را ناتوان و عاجز از حل مشکلات می داند.
در چنین شرایطی وظیفه خانم ها این است که همسرشان را درک کنند و اجازه بدهند تا مدتی در تنهایی خود باقی بمانند. مطمئن باشید همسرتان با میل و رغبت و حتی عشق بیشتر به نزدتان باز خواهد گشت.
وقتی مردی ساکت است، همسرش نگران می شود چون احساس می کند که بین او و همسرش فاصله افتاده و یا ممکن است همسرش را از دست بدهد.
در این مواقع خانم ها به طور غریزی از همسرشان سوالات محبت آمیز می پرسند، یا ممکن است حالت دفاعی و تهاجمی به خود بگیرند چون احساس می کنند نیاز خود آنها به یک رابطه باز و سالم نادیده گرفته شده است.
تنها کاری که خانم ها راجع به این مشکل می توانند انجام دهند این است که به میل همسرشان به تنهایی و سکوت احترام بگذارند
و ثابت کنند که به همسرشان ایمان دارند و می دانند که او به تنهایی از عهده حل مشکل برخواهد آمد. اعتماد یکی از بزرگترین هدایایی است که یک زن می تواند به همسر خود بدهد.


:: چرا ارتباط با شکست مواجه می شود؟
وقتی مردی احساس کند که چیزی به او دیکته می شود یا به او دستور می دهند، آشفته و ناراحت می شود. مهم ترین چیز برای یک مرد انجام خوب و درست کارها است.
وقتی توانایی و لیاقت یک مرد زیر سوال می رود، او نه تنها رنجیده خاطر می شود بلکه مقاومت نشان می دهد. بنابراین بهتر است خانم ها به جای "باید این کار را انجام بدهی" بگویند "نظرت راجع به این کار چیست؟".
اما وقتی خانمی مشکلاتش را با همسرش در میان می گذارد، معمولاً از همسر خود می شنود که مشکلات او آنقدرها که فکر می کند بزرگ و بغرنج نیستند. آقایان به اشتباه تصور می کنند که اگر میزان خطر و جدیت مشکلات همسر خود را بررسی کنند، و
مثلاً بگویند " داری از کوه کاه می سازی" ، "بیش از حد احساساتی برخورد می کنی" و ... در واقع به همسرشان کمک خواهند کرد. در چنین مواردی زنان احساس می کنند که به احساساتشان بی احترامی شده یا نادیده گرفته شده اند.
هر خانم یا آقایی قلباً خواهان رضایت و خشنودی همسر خود است، ولی باید بپذیریم که فهم و قبول ذهنیت متفاوت جنس مخالف دشوار است.

اگر در زندگی مشترکتان مشکلی وجود دارد، پیشنهاد می کنیم در کنار هم کتاب های آموزشی مطالعه کنید و اگر مشکلتان جدی است به یک مشاور حرفه ای مراجعه کنید.