به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1182 :: پنجشنبه 13 بهمن ماه 1391

www.mobin-group.com

چند نکته در باب روزانه!

با سلام به همه شما دوستان خوبم، مخاطبان عزیز روزانه
خیلی خوشحالم که تونستم این هفته هم با شماره جدیدی از روزانه در خدمت شما باشم.

هفته گذشته که روزانه بعد از چند ماه توقف، منتشر شد مورد استقبال بسیار خوب شما مخاطبان قرار گرفت که به شخصه دلگرمی بسیار خوبی برای من بود.
خب، و اما چند نکته را لازمه در مورد روزانه عرض کنم.

1- حتما تا حالا متوجه شدید که لینکهای دانلود موجود در مجله، از سایت معتبر آپلودد می باشد. اگر خاطرتان باشه، در گذشته فایلها را روی سرور رپیدشر قرار می دادم. اما این اواخر رپیدشر مدام لینکها را پاک می کرد و به همین دلیل مجبور شدم هاست دیگری انتخاب کنم. البته بازم متاسفانه اکثر وب هاستینگ ها در ایران فیلتر می باشد، که بعد از بررسی فراوان سایت آپلودد را انتخاب کردم که از جمیع جهات مناسب تر می باشد.

2- یکی از بخشهای پرطرفدار روزانه، قسمت دانلود مجلات خارجی می باشد. اما با توجه به اینکه مجله روزانه، فعلا بصورت هفتگی منتشر می شود، لذا نمی شود روزنامه ها و نیز بخاطر برخی محدودیتها، بعضی مجلات! را در اینجا قرار دهم. لذا اخیرا صفحه ای در فیس بوک ایجاد نموده ام که در آن هر روز روزنامه محبوب دیلی استار(انگلستان) و نیز دیگر مجلات معتبر دنیا را برای دانلود قرار می ده. آدرسش هم اینه:
FB.com/Mag.Roozaaneh

3- یکی دیگر از بخشهای پرطرفدار روزانه، «مطالب ارسالی اعضا» می باشد که اختصاص به شما مخاطبان محترم دارد. شما دوست عزیز، هر مطلبی که داشتید را می توانید به آدرس ایمیل من mobin_s2004@yahoo.com ارسال کنید تا با نام خودتان در روزانه درج شود.

باقی بقایتان
مبین
 

مبین در فیس بوک:
facebook.com/mobin.s2004


 



 

  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • چند نکته در باب روزانه!
  • تصاویر: برترین اتومبیل های نمایشگاه دترویت 2013
  • مشاهده ترافیک تهران بصورت آنلاین
  • ویژه نامه مهمانی انقلاب (12 بهمن)
  • گزارش تصویری کامل فشن شو پاریس (بهار و تابستان 2013)
  • ویژه نامه: فقط دختران بخوانند
  • میمون فضانورد ایرانی تا ۱۲۰ کیلومتری زمین سفر کرد
  • افزایش ۵،۵ تا ۱۵ میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار طی ۵ روز
  • معرفي و دانلود فيلم: Bachelorette - زنان ازدواج نکرده 2012
  • ویدئوی هفتادمین مراسم گلدن گلوب 2013
  • دانلود انيميشن Madly Madagascar 2012
  • آلبوم جدید و بسیار زیبای سالار عقیلی به نام نغمه همرازان
  • آهنگ جدید و بسیار زیبای حبیب و سمیر به نام محکوم
  • Ashampoo Burning Studio 2013 بهترین نرم افزار همه منظوره ی ایجاد و کپی دیسک
  • مخزن الاسرار برای موبایل
  • بازی بینهایت سرگرم کننده: Chicken Shoot 2 Edition 2012
  • پرواز پراید!
  • بازگشت کیم با ۵۰ گیگ فضای رایگان برای همه مردم زمین
  • با ابرجرثقیل CVN-78 بیشتر آشنا شوید
  • میوه ممنوعه لذت بخش تر است!
  • دانشمندان ژاپنی و عینک‌های ضد تشخیص چهره
  • 5 دروغی که فروشندگان تلویزیون تحویل مشتری می‌دهند
  • دفاع از عقلانیت یا اروتیسم و سکسوئالیسم؟!
  • چگونه در وب کم خوب و زیبا به نظر برسیم
  • چنگال هوشمند HAPIfork سرعت غذا خوردن را محاسبه می کند
  • دانلود کتاب ارتباط با ارواح
  • ۱۰ روش برای از بین بردن خستگی کار
  • طنز: پایان خونین یک رابطه اینترنتی برای دختر مجرد!
  • این مواد را در ماکروویو قرار ندهید!
  • 4 پرسش و پاسخ مهم برای داشتن یک آرایش شیک و زیبا
  • رژیم ‌غذایی ضد آلرژی
  • برای مراسم عروسی چگونه لباس بپوشیم
  • دانلود مجلات: Auto Express, Stuff, Dish, Marie Claire, The Complete Guide to the iPhone5, Architectural Digest, Men's Health Coach, Harper's Bazaar, Utopia Kitchen & Bathroom, Brides, Virtuoso Traveler, Luxe Interior + Design, Simply Crochet, Cosmopolitan, Love of Knitting: Quick Knits

  • و ...

 


 

 

www.mobin-group.com


تصاویر هوایی 360 درجه از بالای برج خلیفه دبی (بلندترین جهان)

 



 

 


www.mobin-group.com

تصاویر: برترین اتومبیل های نمایشگاه دترویت 2013
مشاهده ترافیک تهران بصورت آنلاین
ویژه نامه مهمانی انقلاب (12 بهمن)
تصاویری از جشنواره عروس ها!
گزارش تصویری کامل فشن شو پاریس (بهار و تابستان 2013)
تورهای نوروز 92
اینفوگرافیک: گاو صندوق نیاز دارید یا نه؟
45 عکس زیبا و دیدنی از عکاسان سرتاسر جهان
تصاویری از شروع مقدمات برگزاری کاناوال معروف ریو د ژانیرو
تصاویر جالبی از مراسم دومین تحلیف باراک اوباما
بالای بزرگترین آسمان خراش ها بودن هم عالمی دارد!
تصاویری از برندگان گلدن گلوب 2013
تصاویری از رالی داکار 2013
ویژه نامه: فقط دختران بخوانند
ویژه نامه: فقط پسران بخوانند
درمان تومورهای سرطانی با روبات سایبرناف
در بیمارستان تخصصی بیکن (چراغ امید)

 

 

www.mobin-group.com

شیخ‌الاسلامی یکشنبه در صحن علنی مجلس استیضاح می‌شود

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی یکشنبه هفته آینده (15 بهمن)‌ در صحن علنی مجلس استیضاح می‌شود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهند.
بررسی طرح استیضاح عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در دستور جلسه علنی روز یکشنبه هفته آینده 15 بهمن‌ماه قرار دارد.

آزادسازی نرخ بلیت هواپیما

متناسب با نرخ همه اقلام

وزیر راه و شهرسازی درباره آزادسازی نرخ بلیت این بخش از ناوگان حمل و نقل اعلام کرد: سال آینده آزادسازی نرخ بلیت هواپیما متناسب با مجموعه اقلامی که نرخ آن‌ها آزاد می‌شود، اجرا می‌شود.
علی نیکزاد اظهار کرد: نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی طی جلسات هفتگی انجام می‌شود تا خدماتی چون ایمنی، هدایت پرواز و مقررات نشست و برخاست که شوخی‌بردار نیست و کسی حق عدول از آن را ندارد، کنترل کنیم.
وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که افزایش 65 درصدی نرخ بلیت هواپیما در راستای افزایش کیفیت پروازها نبود گفت: نرخ بلیت افزایش یافت چون قیمت سوخت از 200 به 700 تومان رسید و نرخ دلار از 1226 تومان به 2450 تومان افزایش یافت اما ما وظیفه بالا بردن کترینگ را برای خدمت‌رسانی بهتر به مسافران داریم و اگر دراین زمینه ایرلاینی کم‌کاری کند، حتما تذکر می دهیم.
وی درباره آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در سال آینده طبق برنامه پنجم توسعه گفت: امسال نرخ بنزین به عدد فوب خلیج فارس می‌رسد و در سال آینده متناسب با مجموعه اقلامی که آزادسازی می‌شوند، آزادسازی نرخ بلیت هواپیما را پیش می‌بریم.
نیکزاد از افزایش 20 درصدی نرخ بلیت اتوبوس برای نوروز 92 خبر داد و گفت: از 23 بهمن‌ماه تا ابتدای اسفند بلیت روزهای 24 اسفند سال جاری تا شانزدهم فروردین ماه 92 به صورت اینترنتی و از 23 بهمن ماه به صورت حضوری و اینترنتی به فروش می‌رسد.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد از 18 هزار و 600 اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی جاده‌ای که در نوروز به مسافران خدمت می‌دهندVIP یا ویژه هستند.

میمون فضانورد ایرانی تا ۱۲۰ کیلومتری زمین
سفر کرد

کاوشگر «پیشگام» که با مدیریت یکپارچه سیستمی و تلاش دانشمندان سازمان فضایی ایران ساخته شده است با استفاده از حامل سازمان صنایع هوا فضا تا ارتفاع مورد نظر پرتاب و پس از طی مراحل پیش‌بینی شده و رسیدن به سرعت، شتاب و ارتفاع مورد نظر، مجددا به زمین بازگشته و موجود زنده این کاوشگر (میمون از نژاد رزئوس) با موفقیت بازیابی شد.
در تمامی مراحل پرتاب کاوشگر پیشگام،‌ تصاویر موجود زنده داخل کپسول زیستی، علائم حیاتی موجود زنده شامل ضربان قلب و دیگر داده‌های حیاتی و محیطی از کاوشگر مخابره و در جعبه سیاه ثبت شد. این کاوشگر پس از اوجگیری تا ارتفاع ۱۲۰ کیلومتری در بازگشت به زمین بازیابی و موجود زنده در شرایط مناسب و ... از کپسول خارج و عملیات ریکاوری بر روی آن انجام شد.
کاوشگر «پیشگام» از چهار بخش «مجموعه موتور، متشکل از اجزای قفسه دم، بالک‌های پایدار ساز، بلوک تنظیم ارتفاع، موتور و نازل»، «سکوی پرتاب برای پرتاب مجموعه»، «ایستگاه‌های زمینی برای برقراری ارتباط با کاوشگر و دریافت اطلاعات به صورت زمان واقعی» و «محموله متشکل از اجزای کپسول زیستی سامانه خدمات (الکترونیک، مخابرات و پردازش) جدایش سازه و جدایش بازیاب موجود زنده» تشکیل شده است.
دسترسی به ارتفاع بیش از ۱۲۰ کیلومتری، ارسال موجود زنده ( میمون) با فیزیولوژی شبیه انسان، بومی سازی فناوری طراحی، ساخت و پرتاب کپسول زیستی، بازیابی سالم محموله، تله متری ثبت داده‌های محیطی، زیستی و تصاویر در تمامی مراحل پرتاب و تعیین بارهای اکوستیکی محفظه از اهدافی بود که با پرتاب کاوشگر پیشگام و بازیابی آن حاصل شد.
کسب تجربه اعزام «پیشگام» به فضا، محصول عملکرد دقیق، صحیح و هماهنگ زیرمجموعه‌های مختلفی همچون کپسول زیستی، زیرسامانه بازیابی، زیرسامانه جدایش، زیرسامانه رهگیری، زیرسامانه خدمات، زیرسامانه تله‌متری داده و تصویر، آیرودینامیک و گرمایش آیرودینامیکی، راکت‌موتور، لانچر و ایستگاه‌های زمینی بود که همگی با تکیه بر دانش بومی و در قالب طرح «آزمایشگاه فضایی»، ضمن رعایت استانداردهای مهندسی سیستم‌های فضایی و برخورداری از قابلیت اطمینان بالا، توسط متخصصان جوان پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی وابسته به سازمان فضایی ایران صورت گرفت.
گفتنی است کاوشگرها به طور عمومی برای بررسی جو، داده برداری از لایه‌های میانی اتمسفر و بررسی لایه‌های مختلف آن و مطالعات مربوط به قطب مانند بررسی شفق قطبی، مطالعات پرتوهای کیهانی مانند اشعه ایکس، ماوراء بنفش و مادون قرمز، زیست شناسی و پرتاب موجودات زنده کوچک و بررسی رشد سلول‌های بنیادی در فضا، ستاره شناسی، رصد خورشید، بررسی کسوف، مطالعه جاذبه ناچیز، بازیابی محموله، توسعه فناوری‌های فضایی مانند ورود به جو و جدایش، آزمایش تراشه‌ها و مدارهای الکترونیکی فضایی، افزایش قابلیت اطمینان پرتاب‌های فضایی با انجام تست‌های مکرر به کار می‌روند.

افزایش ۵،۵ تا ۱۵ میلیون تومانی قیمت خودرو
در بازار طی ۵ روز

بحث قیمت‌گذاری خودرو بر مبنای ارز مبادله‌ای و احتمال افزایش قیمت کارخانه‌ای محصولات باعث رشد تا 5.5 میلیون تومانی قیمت‌ خودروهای داخلی و افزایش تا 15 میلیون تومانی قیمت خودروهای خارجی طی 5 روز اخیر در بازار شد.
به گزارش فارس، در حال حاضر بازار خودرو با حالت رکود به کار خود ادامه می‌دهد و به دلیل افزایش بیش از حد قیمت‌ها، خرید و فروش نسبت به قبل کاهش یافته است.
درحال حاضر هر دستگاه پژو 206 تیپ 2 با افزایش قیمت یک میلیون تومانی، حدود 35 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین هر دستگاه 206 تیپ 5 با رشد قیمت یک میلیون تومانی، حدود 39 میلیون تومان و نوع تیپ 6 این خودرو با افزایش قیمت 5 میلیون تومانی طی روزهای اخیر، حدود 50 میلیون تومان معامله می‌شود.
قیمت پژو 206 صندوق‌دار مدل V20 نیز طی روزهای اخیر با افزایش 1.5 میلیون تومانی به 35 میلیون تومان رسیده و در عین حال افزایش قیمت پژو 207 دنده اتوماتیک و نوع معمولی این خودرو به ترتیب 4.5 و 5 میلیون تومان بوده است به طوری که در حال حاضر این خودروها 53 و 45 میلیون تومان معامله می‌شوند.
قیمت پژو 405 ایران‌خودرو نیز به عنوان پرفروش‌ترین محصول این شرکت طی روزهای اخیر رشد 3 میلیون تومانی را تجربه کرده و این خودرو در حال حاضر 24 میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.

* پژو پارس 2 میلیون تومان گران شد
افزایش قیمت پژو پارس نیز طی روزهای اخیر 2 میلیون تومان بوده و در حال حاضر این خودرو به قیمت 32 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.
در مورد تندر90 ایران‌خودرو مدل E1 نیز می‌توان به رشد 2.5 میلیون تومانی قیمت آن طی روزهای گذشته اشاره کرد که درحال حاضر 30 میلیون تومان به خریداران فروخته می‌شود.
تندر90 مدل E2 ایران‌خودرو نیز با رشد قیمت 3 میلیون تومانی، این‌روزها 34 میلیون تومان معامله می‌شود.
افزایش قیمت خودروی جدید ایران‌خودرو یعنی رانا نیز در روزهای اخیر در بازار یک میلیون تومان بوده و در حال حاضر این خودرو به قیمت 31 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
از سویی، سمند ال‌ایکس طی روزهای اخیر افزایش قیمتی را نداشته و قیمت این خودرو در بازار 24.5 میلیون تومان است.
سوزوکی گراند‌ ویتارا نیز با افزایش قیمت 3 میلیون تومانی، در حال حاضر 108 میلیون تومان عرضه می‌شود.

* افزایش 1.5 میلیون تومانی قیمت تیبا
در مورد محصولات سایپا نیز می‌توان به افزایش 1.5 میلیون تومانی هردستگاه تیبا اشاره کرد که در حال حاضر حدود 20 میلیون تومان معامله می‌شود.
قیمت سایپا 111 مدل SX با افزایش 500 هزار تومانی به 16.5 میلیون تومان رسیده و در مورد سایپا 132 و سایپا 131 نیز می‌توان به افزایش 200 و 300 هزار تومانی قیمت این دو خودرو اشاره کرد که به ترتیب 14.5 و 14.8 میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند.
تندر 90 مدل E2 پارس خودرو نیز این روزها در بازار 35 میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود که این قیمت نشان دهنده افزایش 3 میلیون تومانی طی روزهای اخیر است.

* مگان 5.5 میلیون تومان گران شد
تیانا محصول دیگر پارس‌خودرو نیز با افزایش قیمت 4 میلیون تومانی، در حال حاضر در بازار 128 میلیون تومان عرضه می‌شود.
افزایش قیمت ماکسیما نیز در روزهای اخیر حدود 3 میلیون تومان بوده و این خودرو 98 میلیون تومان معامله می‌شود.
در مورد مگان 2000 سی‌سی هم می‌توان به افزایش 5.5 میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن با قیمت 75 میلیون تومان اشاره کرد.

* رشد یک تا 15 میلیون تومانی قیمت خودروهای خارجی
بازار خودروهای خارجی نیز تحت تأثیر بازار خودروهای داخلی، رشد قیمت را طی روزهای اخیر تجربه کرده است به طوری که این افزایش قیمت در مورد هر دستگاه اپتیما در روزهای اخیر 2 میلیون تومان بود و قیمت این خودرو به 135 میلیون تومان رسیده است.
هر دستگاه اسپورتیج 2400 سی‌سی نیز در بازار 145 میلیون تومان معامله می‌شود که رشد 3 میلیون تومانی را در روزهای اخیر نشان می دهد.
قیمت سراتو 2000 سی‌سی نیز با افزایش یک میلیون تومانی به 98 میلیون تومان رسیده، اما نوع کوپه‌ای این خودرو بدون تغییر قیمت طی روزهای اخیر همچنان با قیمت 95 میلیون‌تومان عرضه می‌شود.
در عین حال، قیمت موهاوی با رشد 10 میلیون تومانی به 170 میلیون تومان رسیده است.
افزایش قیمت مزدا 2 و مزدا 3 نیز در بازار 3 میلیون تومان بوده و در حال حاضر این خودروها به ترتیب 61 و 98 میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند.
قیمت I30 هم با افزایش 3 میلیون تومانی به 90 میلیون تومان رسیده است.
درمورد آزرا گرانجور نیز می‌توان به افزایش 3 میلیون تومانی قیمت این خودرو و فروش آن با قیمت 160 میلیون تومان اشاره کرد.
رشد قیمت جنسیس در بازار حدود 15 میلیون تومان بوده و قیمت این خودرو به 245 میلیون تومان رسیده است.
افزایش قیمت سانتافه هم طی روزهای اخیر 3 میلیون تومان بوده و قیمت این خودرو به 158 میلیون تومان رسیده است.

 



 


 

www.mobin-group.com

 معرفي و دانلود فيلم

Bachelorette (2012)
زنان ازدواج نکرده
2012

تاریخ اکران درآمریکا: 7 سپتامبر 2012
نویسنده و کارگردان: Leslye Headland
بازیگران:Kirsten Dunst، Isla Fisher، Lizzy Caplan، James Marsden، Kyle Bornheimer، Rebel Wilson
کمپانی توزیع کننده درآمریکا: RADiUS-TWC
ژانر: کمدی
درجه بندی سنی: R (مناسب برای افراد بالای 17 سال)

خلاصه داستان:
از سه خانم خواسته می شود تا به عنوان ساقدوش یک خانم در مراسم عروسی اش حاضر شوند، اما این خانم فردی هست که این سه در دوران دبیرستان به وفور اور را مورد تمسخر قرار می دادند و....
 

- براي مشاهده تریلر اين فيلم روي اين لينک کليک نمائيد

- براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک نمائيد


لينکهای دانلود غیرمستقیم (نسخه اورجینال با کیفیت DVDRip و حجم 700 مگابایت)

http://ul.to/rfvvge1u

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.

 

 دانلود فيلم مستند و ورزشي

The 70th Annual Golden Globe Awards 2013

ویدئوی هفتادمین مراسم گلدن گلوب 2013

هفتادومین مراسم سالانه جوایز گلدن گلوب دوشنبه صبح از ساعت 4:30 به وقت تهران با مجری گری "تینا فِی" و "امی پوهلر" در سالن بورلی هیلتون لس آنجلس برگزار شد. این مراسم به معرفی برترین های فیلم و سریال های تلویزیونی می پردازد.
مراسم امسال با اجرای این دو مجری یکی از شادترین مراسم گلدن گلوب لقب گرفت.
این دو مجری در طول شب مدام در حال شوخی با بازیگران حاضر در سالن بودند. "تینا فی" در اوایل شب بعد از تبریک به "آن هاتاوی" برای بازی زیبایش در فیلم «بینوایان» به او با شوخی گفت: "من تا به حال کسی را اینقدر تنها و رها شده مثل تو ندیده بودم، آن هم بعد از اینکه سال گذشته با "جیمز فرانکو" برنامه اجرا می کردی".
برای معرفی پخش تیزر فیلم «بینوایان» بازیگر این فیلم، "ساشا بارون کوهن" به روی سن آمد و با همان حالت صحبت کردنش در فیلم کمدی «دیکتاتور» از عوامل و بازی های زیبای بازیگران این فیلم تشکر و قدردانی کرد.
امسال فیلم "استیون اسپیلبرگ" که درباره رئیس جمهور "لینکلن" بود نتوانست آنچنان که انتظار می رفت موفق عمل کند اما در مقابل فیلم «آرگو» به تهیه کنندگی و کارگردانی "بن افلک" بسیار موفق ظاهر شد و توانست جوایز زیادی را به خانه ببرد.
در این مراسم از "جودی فاستر" کارگردان و هنرپیشه آمریکایی نیز به پاس یک عمر دستاورد هنری تقدیر به عمل آمد.
برای این بخش "رابرت داونی جونیور" به روی صحنه آمد و از کارها و بازی های وی نام برد و تقدیر کرد و جایزه "سیسیل بی. دو میل" را به وی اهدا کرد.


میراندا کر، مدل معروف و خوش اندام ویکتوریا سکرت، یکی از میهمانان ویژه این مراسم بود

برای معرفی فیلم «لینکلن»، رئیس جمهور اسبق آمریکا، "بیل کلینتون" با تشویق حضار به روی سن آمد و با سخنرانی کوتاه درباره برده داری در زمان "آبراهام لینکلن" و اقدامات وی در این خصوص به معرفی تیزر این فیلم پرداخت.
از معروفترین چهره های حاضر در سالن می توان به "میراندا کر"، "جولیانا مور"، "کاترین زیتا جونز"، "داستین هافمن"، "جولیا رابرتز"، "جورج کلونی"، "جنیفر لوپز"، "لئوناردو دی کاپریو"، "امیلی بلانت"، "کوئنتین تارانتینو"، "جیسون استاتم"، "رابرت پتینسون"، "گلین کلوز"، "سالی فیلد"، "کاترین بیگلو"، "آدل"، "دنیل کریگ"، "استیون اسپیلبرگ"، "جرمی رنر"، "جودی فاستر"، "بردلی کوپر"، "جنیفر لارونس"، "بن افلک"، "جنیفر گارنر" و بسیاری دیگر اشاره کرد.

فهرست برندگان این دوره جوایز گلدن گلوب به شرح زیر است:

بهترین فیلم درام: آرگو
بهترین فیلم موزیکال یا کمدی: بینوایان
بهترین کارگردان: بن افلک (آرگو)
بهترین بازیگر مرد درام: دانیل دی- لوییس (لینکلن)
بهترین بازیگر زن درام: جسیکا چاستین (30 دقیقه بامداد)
بهترین بازیگر مرد موزیکال یا کمدی: هیو جکمن (بینوایان)
بهترین بازیگر زن موزیکال یا کمدی: جنیفر لارنس (کتاب بارقه امید)
بهترین بازیگر مرد مکمل: کریستوف والتس (جانگو آزاد شده)
بهترین بازیگر زن مکمل: آن هاتاوی (بینوایان)
بهترین فیلمنامه: کوئنتین تارانتینو (جانگو آزاد شده)
بهترین موسیقی: مایکل دانا (زندگی پی)
بهترین ترانه: "آدل" برای ترانه "اسکای فال" (فیلم اسکای‌فال)
بهترین فیلم انیمیشن: شجاع
بهترین فیلم خارجی‌‌زبان: عشق
 

لينک دانلود غیرمستقیم (با فرمت HDTV x264-2HD و حجم 900 مگابایت)

http://ul.to/6yittznv

رمز فايل: ندارد

لينکدانلود، غيرمستقيم و از سایت
آپلودد می باشند.


 دانلود انيميشن

Madly Madagascar (2012)

ماداگاسکار احمقانه (Madly Madagascar) نام انیمیشن، برگرفته از سری پرطرفدار ماداگاسکار، محصول کمپانی دریم ورکس می‌باشد که به کارگردانی ویل فین ساخته شده است. این انیمیشن تلویزیونی به مناسبت جشن ولنتاین سال ۲۰۱۳ ساخته شده است. داستان انیمیشن از این قرار است که جشن ولنتاین برای الکس همیشه روز بخصوصی بوده است و زمانی که در باغ وحش زندگی می‌کرده همیشه این روز را جشن می‌گرفته است. اما حالا که او در آفریقا زندگی می‌کند متوجه می‌شود همانند گذشته در این روز خاص به او خوش نمیگذرد. آیا او می‌تواند همانند گذشته جشنی با شکوه برپا کند؟
 

لينک دانلود غیرمستقیم  (نسخه اورجینال با فرمت DVDRip و حجم 350 مگابایت)

http://ul.to/u1h6yu10 

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود، غيرمستقيم و از سایت
آپلودد می باشند.
 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

همرازان
باصدای سالار عقیلی

آلبوم جدید و بسیار زیبای سالار عقیلی به نام نغمه همرازان

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزيک

آهنگ جدید و بسیار زیبای حبیب و سمیر به نام محکوم

لينک دانلود مستقيم

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

Ashampoo Burning Studio 2013
بهترین  نرم افزار همه منظوره ی ایجاد و کپی دیسک

 امروزه رایت انواع سی دی و دی وی دی امری عادی در میان كاربران تبدیل شده است. نرم افزار های زیادی در رابطه با كپی سی دی و دی وی دی ها وجود دارند. از نرم افزار بسیار رایج Nero تا Clone و Alchohol120% و... كه هریك با داشتن قابلیت هایی متفاوت كاربرانی مخصوص به خود را دارند. نرم افزار دیگری نیز وجود دارد كه ممكن است در میان كاربران ایرانی زیاد شناخته شده نباشد اما این نرم افزار كه Ashampoo Burning Studio نام دارد می تواند همان كارهایی را كه نرم افزار معروف Nero انجام می دهد را برای كاربران اجرا نماید. حجم پائینی كه این نرم افزار دارد می تواند در بسیاری از موارد دلیل بر برتری آن باشد این نرم افزار به گفته شركت سازنده كمتر از 85 مگابایت از فضای دیسك را اشغال می كند كه این میزان در مقایسه با نرم افزار های مشابه بسیار ناچیز به حساب می آید.
با استفاده از این نرم افرار قادر خواهید بود اطلاعات، فیلم ها و موزیک های خود را بر روی انواع CD یا DVD ذخیره کنید. این نرم افزار قابلیت های بیشماری را در اختیار شما قرار می دهد، برخلاف سایر نرم افزار های رایت سی دی با استفاده از Ashampoo Burning Studio تنها با چند کلیک ساده می توانید CD یا DVD مورد علاقه خود را رایت کنید. این برنامه قابلیت رایت روی انواع CD-R, RD-RW, DVD-R/RW, DVD+R/RW, DVD-RAM and DVD+R Double Layer را دارا می باشد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Ashampoo Burning Studio:
- رایت هرنوع سی دی و دی وی دی
- ساخت ایمیج از سی دی و دی وی دی ها
- ساخت فایل پشتیبان از فایل ها
- رایت اطلاعات به صورت Data
- رایت فایل های صوتی و ساخت لوح های فشرده صوتی با فرمت های رایج
- پشتیبانی از نام های طولانی فایل ها 255 کاراکتر برای DVD و 64 کاراکتر برای CD
- ذخیره فیلم ها به صورت VCD و DVD برای نمایش در دستگاه پخش این نوع فیلم ها
- طراحی لیبل لوح های فشرده به صورت كاملا حرفه ای
- تنظیم خودکار سرعت رایت و سایر تنظیمات
- کپی مستقیم انواع فایل های WAV, MP3, WMA و Ogg بر روی سی دی های صوتی بدون احتیاچ به پلاگین اضافی
- تنظیم حجم صدای فایل های صوتی
- ساخت انیمشن های زیبا برای طراحی در DVD فیلم
- پشتیبانی از فرمت های مختلف صوتی و تصویری برای ذخیره روی سی دی و دی وی دی
- استخراج فایل های صوتی (Rip music)
-توانایی رایت دیسك های Blu-ray
- پشتیبانی از فرمت های مختلف لوح های فشرده (ISO, CUE/BIN ) و فرمت مخصوص به این نرم افزار یعنی ASHDISC
- قابلیت باز نگهداشتن انتهای سی دی برای رایت به صورت چند نشستی
- قابلیت حذف اطلاعات از روی سی دی و دی وی دی های با قابلیت خواندن و نوشتن چند باره
- قابلیت کشیدن و رها کردن (Drag & Drop) مستقیم از ویندوز اکسپلورر
- پشتیبانی بیش از 1500 نوع CD-Writer و DVD-Writer
- پشتیبانی از نسخه های ویندوز 2000، XP و ویستا
- و...
 

لينک دانلود مستقیم (حجم فایل حدود 75 مگابایت)

رمز فایل:  www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

دنياي موبايل

مخزن الاسرار

center

کتاب مخزن الاسرار نظامی با دو فرمت جاوا و آندروید در اختیار شما قرار گرفته است.
این کتاب تولیدی کتابخانه زهره منش می باشد.
 

لينک دانلود (حجم فایل حدود 2 مگابایت می باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

توجه: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip و يا Rarمیباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازی بینهایت سرگرم کننده:
Chicken Shoot 2 Edition 2012

بازی بسیار زیبا و خاطره انگیز Chicken Shoot 2 که توسط Frontline Studios برای PC به تازگی منتشر شده است، اگر اهل بازی های SEGA باشید حتما این بازی جذاب را به یاد دارید حال پس از سال ها نسخه بازسازی شده این بازی زیبا نیز برای کامپیوتر عرضه شده است، این بازی یکی از قدیمیترین بازی رایانه ایی است که نسخه بازسازی شده و جدید آن همانند دیگر نسخه های قدیمی دارای مراحل متعددی است و گیمر را ساعت ها سرگرم می کند اما با این تفاوت که تنوع سلاح در تمام مراحل بازی دیده می شود و همچنین با کسب امتیاز مورد نظر در هر مرحله به شما اجازه داده می شود تا وسایل جانبی را خریداری کنید.
 

لينک دانلود غیرمستقیم  (حجم فایل حدود 300 مگابایت)

http://ul.to/wus7fjia

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود، غيرمستقيم و از سایت
آپلودد می باشند.

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالي نويسندگان ثابت «روزانه»
 

کاریکاتور
alimerikhi@yahoo.com

پرواز پراید!

در هفته ای که گذشت بازار خودرو به شکل چشم گیری شاهد رشد قیمت‌ها بود.گزارشها حاکی از این است که پراید فقط چند قدم با 17 میلیون فاصله دارد.

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

بهترين شما كسی است كه چهره او
در برابر مردم گشاده است

شرح حديث «خياركم احاسنكم اخلاقاً، الذين يَألفون و يُؤلفون » مربوط به حضرت رسول اكرم (ص) ؛ تحف العقول صفحه 45.

بهترين شما، كسانى هستند كه برخوردشان با مردم، از همه بهتر است چهره‌اى گشاده دارند كه مردم رغبت مىككنند با آنان انس و الفت بگيرند معناى روايت، اين نيست كه اگر كسى پاى‌بند عمل به تكليف شرعى نيست ولى خوش برخورداست بر كسى كه وظائف دينى خود را انجام مى‌دهد ولى گشاده‌رو نيست، ترجيح دارد.
بلكه مراد اين است فرد مؤمنى كه وظائف خود را انجام مى‌دهد و حسن خلق هم دارد بر مؤمنى كه خوش اخلاق نيست برترى دارد.

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

به ما نگفتند که...

راستش‌ را به‌ ما نگفتند یا لااقل‌ همة‌ راست‌ را به‌ ما نگفتند.
گفتند: تو كه‌ بیایی‌ خون‌ به‌ پا می‌كنی‌،جوی‌ خون‌ به‌ راه‌ می‌اندازی‌ و از كشته‌ پشته‌ می‌سازی‌ و ما را از ظهور تو ترساندند.
درست‌ مثل‌ اینكه‌ حادثه‌ای‌ به‌ شیرینی‌ تولد را كتمان‌ كنند و تنها از درد زادن‌ بگویند.
ما از همان‌ كودكی‌، تو را دوست‌ داشتیم‌. با همة‌ فطرتمان‌ به‌ تو عشق‌ می‌ورزیدیم‌ و با همة‌ وجودمان‌ بی‌تاب‌ آمدنت‌ بودیم‌.
عشق‌ تو با سرشت‌ ما عجین‌ شده‌ بود و آمدنت‌، طبیعی‌ترین‌ و شیرین‌ترین‌ نیازمان‌ بود.
اما... اما كسی‌ به‌ ما نگفت‌ كه‌ چه‌ گلستانی‌ می‌شود جهان‌، وقتی‌ كه‌ تو بیایی‌.
همه‌، پیش‌ از آنكه‌ نگاه‌ مهرگستر و دست‌های‌ عاطفه‌ تو را توصیف‌ كنند، شمشیر تو را نشانمان‌ دادند.
آری‌، برای‌ اینكه‌ گل‌ها و نهال‌ها رشد كنند، باید علف‌های‌ هرز را وجین‌ كرد و این‌ جز با داسی‌ برنده‌ و سهمگین‌، ممكن‌ نیست‌.
آری‌، برای‌ اینكه‌ مظلومان‌ تاریخ‌، نفسی‌ به‌ راحتی‌ بكشند، باید پشت‌ و پوزة‌ ظالمان‌ و ستمگران‌ را به‌ خاك‌ مالید و نسلشان‌ را از روی‌ زمین‌ برچید.
آری‌، برای‌ اینكه‌ عدالت‌ بر كرسی‌ بنشیند، هر چه‌ سریر ستم‌آلودة‌ سلطنت‌ را باید واژگون‌ كرد و به‌ دست‌ نابودی‌ سپرد.
و اینها همه‌، همان‌ معجزه‌ای‌ است‌ كه‌ تنها از دست‌ تو برمی‌آید و تنها با دست‌ تو محقق‌ می‌شود.
اما مگر نه‌ اینكه‌ اینها همه‌ مقدمه‌ است‌ برای‌ رسیدن‌ به‌ بهشتی‌ كه‌ تو بانی‌ آنی‌.
آن‌ بهشت‌ را كسی‌ برای‌ ما ترسیم‌ نكرد.
كسی‌ به‌ ما نگفت‌ كه‌ آن‌ ساحل‌ امید كه‌ در پس‌ این‌ دریای‌ خون‌ نشسته‌ است‌، چگونه‌ ساحلی‌ است‌؟!
كسی‌ به‌ ما نگفت‌ كه‌ وقتی‌ تو بیایی‌:
پرندگان‌ در آشیانه‌های‌ خود جشن‌ می‌گیرند و ماهیان‌ دریاها شادمان‌ می‌شوند و چشمه‌ساران‌ می‌جوشند و زمین‌ چندین‌ برابر محصول‌ خویش‌ را عرضه‌ می‌كند.(1)
به‌ ما نگفتند كه‌ وقتی‌ تو بیایی‌:
دل‌های‌ بندگان‌ را آكنده‌ از عبادت‌ و اطاعت‌ می‌كنی‌ و عدالت‌ بر همه‌ جا دامن‌ می‌گسترد و خدا به‌ واسطة‌ تو دروغ‌ را ریشه‌كن‌ می‌كند و خوی‌ ستمگری‌ و درندگی‌ را محو می‌سازد و طوق‌ ذلت‌ و بردگی‌ را از گردن‌ خلایق‌ برمی‌دارد.(2)
به‌ ما نگفتند كه‌ وقتی‌ تو بیایی‌:
ساكنان‌ زمین‌ و آسمان‌ به‌ تو عشق‌ می‌ورزند، آسمان‌ بارانش‌ را فرو می‌فرستد، زمین‌، گیاهان‌ خود را می‌رویاند... و زندگان‌ آرزو می‌كنند كه‌ كاش‌ مردگانشان‌ زنده‌ بودند و عدل‌ و آرامش‌ حقیقی‌ را می‌دیدند و می‌دیدند كه‌ خداوند چگونه‌ بركاتش‌ را بر اهل‌ زمین‌ فرو می‌فرستد. (3)
به‌ ما نگفتند كه‌ وقتی‌ تو بیایی‌:
همة‌ امت‌ به‌ آغوش‌ تو پناه‌ می‌آورند همانند زنبوران‌ عسل‌ به‌ ملكه‌ خویش‌.
و تو عدالت‌ را آنچنان‌ كه‌ باید و شاید در پهنة‌ جهان‌ می‌گستری‌ و خفته‌ای‌ را بیدار نمی‌كنی‌ و خونی‌ را نمی‌ریزی‌. (4)
به‌ ما نگفته‌ بودند كه‌ وقتی‌ تو بیایی‌:
رفاه‌ و آسایشی‌ می‌آید كه‌ نظیر آن‌ پیش‌ از این‌، نیامده‌ است‌. مال‌ و ثروت‌ آنچنان‌ وفور می‌یابد كه‌ هر كه‌ نزد تو بیاید فوق‌ تصورش‌، دریافت‌ می‌كند. (5)
به‌ ما نگفتند كه‌ وقتی‌ تو بیایی‌:
اموال‌ را چون‌ سیل‌، جاری‌ می‌كنی‌، و بخشش‌های‌ كلان‌ خویش‌ را هرگز شماره‌ نمی‌كنی‌. (6)
به‌ ما نگفتند كه‌ وقتی‌ تو بیایی‌:
هیچ‌كس‌ فقیر نمی‌ماند و مردم‌ برای‌ صدقه‌ دادن‌ به‌ دنبال‌ نیازمند می‌گردند و پیدا نمی‌كنند. مال‌ را به‌ هر كه‌ عرضه‌ می‌كنند، می‌گوید: بی‌نیازم‌.(7)
ای‌ محبوب‌ ازلی‌ و ای‌ معشوق‌ آسمانی‌!
ما بی‌آنكه‌ مختصات‌ آن‌ بهشت‌ موعود را بدانیم‌ و مدینة‌ فاضلة‌ حضور تو را بشناسیم‌ تو را دوست‌ می‌داشتیم‌ و به‌ تو عشق‌ می‌ورزیدیم‌.
كه‌ عشق‌ تو با سرشت‌ها عجین‌ شده‌ بود و آمدنت‌ طبیعی‌ترین‌ و شیرین‌ترین‌ نیازمان‌ بود.
ظهور تو بی‌تردید بزرگترین‌ جشن‌ عالم‌ خواهد بود و عاقبت‌ جهان‌ را ختم‌ به‌ خیر خواهد كرد.
كلك‌ مشاطه‌ صنعش‌ نكشد نقش‌ مراد
هركه‌ اقرار بدین‌ حسن‌ خداداد نكرد

-------------------------------------------------------------------------------
پی‌نوشت‌ها:
1. پیامبر اكرم‌ (ص) : فعند ذلك‌ تفرح‌ الطیور فی‌ اوكارها و الحیتان‌ فی‌ بحارها و تفیض‌ العیون‌ و تنبت‌ الارض‌ ضعف‌ اكلها: ینابیع‌ المودة‌، ج‌ 2، ص‌ 136.
2. پیامبر اكرم‌ (ص): یفرج‌ الله‌ بالمهدی‌ عن‌الامه‌، بملا قلوب‌ العباد عبادة‌ و یسعهم‌ عدله‌، به‌ یمحق‌ الله‌ الكذب‌ و یذهب‌ الزمان‌ الكلب‌ و یخرج‌ ذل‌ الرق‌ من‌ اعناقكم‌: بحارالانوار، ج‌51، ص‌ 75.
3. پیامبر اكرم‌ (ص): یحبه‌ ساكن‌ الارض‌ و ساكن‌ السماء و ترسل‌ السماء فطرها و تخرج‌ الارض‌ نباتها. لاتمسك‌ منه‌ شیئا، یعیش‌ فیهم‌ سبع‌ سنین‌ او ثمانیاً او تسعا. یتمنی‌ الاحیاء الاموات‌ لیروالعدل‌ و الطمأنینه‌ و ما صنع‌ الله‌ باهل‌ الارض‌ من‌ خیره‌ : بحارالانوار، ج‌ 51، ص‌ 104.
4. پیامبر اكرم‌ (ص): یأوی‌ الی‌ المهدی‌ امته‌ كمال‌ تأوی‌ النحل‌ الی‌ یعسوبها و یسیطر العدل‌ حتی‌ یكون‌ الناس‌ علی‌ مثل‌ امرهم‌ الاول‌. لا یوقظ‌ نائماً و لا یهریق‌ دماً: منتخب‌الاثر، ص‌ 478.
5. پیامبر اكرم‌ (ص)9 : تنعم‌ امتی‌ فی‌ دنیاه‌ نعیماً لم‌ تنعم‌ مثله‌ قط‌. البر منهم‌ و الفاجر و المال‌ كدوس‌ یأتیه‌ الرجل‌ فیحثوله‌: البیان‌، ص‌ 173.
6. پیامبر اكرم‌ (ص): یفیض‌المال‌ فیضاً و یحثوالمال‌ حثوا و لایعده‌ عدا :صحیح‌ مسلم‌، ج‌ 8، ص‌ 185.
7. پیامبر اكرم‌ (ص): یفیض‌ فیهم‌ المال‌ حتی‌ یهم‌ الرجل‌ بماله‌ من‌ یقبله‌ منه‌ حتی‌ یتصدق‌ فیقول‌ الذی‌ یعرضه‌ علیه‌: لا ارب‌ لی‌ به‌ : مسند احمد، ج‌ 2، ص‌ 530.

 

 

داستان هايي از تاريخ ايران
yasamin-atashi.persianblog.ir

آوازه نام رودکی

گفته می شود رودکی در نوجوانی رقیبی در پای درس استاد ابوالعنک بختیاری داشت او همچون رودکی خوب می نواخت و صدای گرمی داشت. و شعر هم می سرود. سالها بعد رقیب رودکی مطرب دوره گرد ناشناسی بود و رودکی در دربار نصربن احمد سامانی.
یکی از دوستان قدیمی آن دو از رودکی علت این امر را جویا شد رودکی گفت آن دوست دل در هوای عشوه زنان و پستوی خانه داشت من در هوای ایران و تاریخ آن. و اینچنین است که متفکری همچون ارد بزرگ می گوید: «هنرمندی که آرمانی بزرگ در سر ندارد جز پلشتی چیزی نمی آفریند».
احترامی که رودکی به تاریخ و فرهنگ کشور خویش می گذاشت نام او را ماندگار نمود.

ياسمين آتشي

 

پلاک
epelak.blogfa.com

پشیمان

در همان شب بعد از عملیات، در اثر پاتکی که دشمن کرده بود، برخی سنگرهای رزمندگان اسلام به تصرف آنها درآمده بود، علیرضا این را نمی دانست.
علیرضا صبح که برای بیدار کردن بچه ها به داخل سنگرها می رود، ناگهان خود را داخل سنگری می بیند که عراقی ها شب قبل آن را تصرف کرده بودند.
در این لحظه عراقی ها که متوجه علیرضا می شوند، نارنجکی را به سوی ایشان پرتاب می کنند که نارنجک به گیجگاه شهید می خورد، اما منفجر نمی شود.
علیرضا به خودش می آید و می خواهد نارنجک را به سوی دشمن بیندازد که نارنجک در دستش منفجر می شود و دست راستش قطع می شود.
بچه ها که متوجه سر و صدا می شوند، به کمک می آیند.اما در وهله اول متوجه دست زخمی علیرضا نمی شوند.علیرضا هم برای حفظ روحیه ی بچه ها در کمال آرامش دستش را داخل اورکت می کند تا بچه ها متوجه نشوند.
اما بعد از مدتی بچه ها متوجه می شوند از داخل اورکت علیرضا خون می چکد که در این جا قضیه را می فهمند.
قبل از انتقال به بیمارستان، عراقی ها توسط رزمندگان اسلام اسیر شده و در جایی جمع می شوند. همرزمان علیرضا تعریف می کنند که دیدم در بین اسرا یکی دارد به شدت به خود می پیچد و نگران است.
علیرضا از بچه ها می خواهد که از وی دلیل نگرانیش را بپرسند.
وقتی علت را می پرسند،آن عراقی اعتراف می کند که نارنجک را او به سمت علیرضا پرت کرده و می گوید:"آن گاه که برخورد خوب شما را با خود دیدم، از این کار پشیمان شدم".
وقتی علیرضا قضیه را می شنود به سراغ اسیر می رود.قمقه ی آبش را به او می دهد، می گوید:" بخور تا آرامش خود را بیابی."
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
خاطره ای از شهید علیرضا موحد دانش

epelak.net
یاشهید

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون درج شود.

 
angelinaqueen2006

زندگی مملو از بالا و پایین است
رمزش آن است که در بالاها لذت ببریم
و در پایین ها شجاع باشیم و استوار

 

 
saghiwonderland

اشتباه فرشتگان

درويشي به اشتباه فرشتگان به جهنم فرستاده ميشود.
پس از اندك زماني داد شيطان در مي آيد و رو به فرشتگان مي كند و مي گويد : جاسوس مي فرستيد به جهنم!؟
از روزي كه اين ادم به جهنم آمده مداوم در جهنم در گفتگو و بحث است و جهنميان را هدايت مي كند و....
حال سخن درويشي كه به جهنم رفته بود اين چنين است: با چنان عشقي زندگي كن كه حتي بنا به تصادف اگر به جهنم افتادي خود شيطان تو را به بهشت باز گرداند.
 

 
mostafa.lame

بازگشت کیم با ۵۰ گیگ فضای رایگان برای همه مردم زمین

آقای کیم دات کام را تقریبا همه می‌شناسیم. او پس از گذراندن ماجراهای بسیار حالا با راه‌اندازی سرویس جدیدش به دنیای وب بازگشته است. سرویس جدید کیم سرویسی کلود برای ذخیره فایل است. این سرویس که در حالت رایگان به شما ۵۰ گیگ فضا اختصاص می‌دهد از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.
 تمام اطلاعات در حال آپلود و دانلود با الگوریتم‌های خاصی رمزنگاری می‌شوند. علاوه بر این در صورت قطع شدن ارتباط رایانه شما با اینترنت در صورتی که مرورگر را نبسته باشید تا ۴۸ ساعت می‌توانید دانلود را ادامه (Resume) دهید. یکی دیگر از مزایای این سرویس استفاده از HTML5 است. در این سایت به حدی از این فن‌آوری استفاده شده که توسیه شده است از مرورگر گوگل کروم استفاده کنید زیرا این مرورگر به صورت بسیار گسترده‌ای از این فن‌آوری استفاده می‌کند.
با عضویت رایگان در این سرویس ۵۰ گیگ فضای رایگان دریافت خواهید کرد.
آدرس سایت: https://mega.co.nz

 

 
siamak

با ابرجرثقیل CVN-78 بیشتر آشنا شوید

تصور شما از یک جرثقیل چیست؟ اگر فکر می‌کنید یک جرثقیل می‌تواند نهایتا یک جسم 100 تنی را جابجا کند سخت در اشتباهید. ابرجرثقیلی که در تصویر می‌بینید در حال جابجایی قطعه‌ای به وزن 555 تن است!
تصویری که می‌بینید مربوط به اولین ابرجرثقیل کلاس فورد به نام CVN-78 است. طراحی این غول بی‌شاخ و دم که می‌تواند هواپیماها را هم جابجا کند بی‌نظیر است و در نوع خود از بهترین‌هاست. ساخت این ماموت‌ها به شدت دشوار و چالش برانگیز است.
آنچه در تصویر توسط این جرثقیل حمل می‌شود، سکان یک کشتی بزرگ است که 555 تن وزن دارد و به راحتی توسط این جرثقیل حمل شده و در حال قرار گرفتن در مکان مورد نظر است. این بخش که 60 فوت ارتفاع و 30 فوت عرض دارد، یکی از قطعاتی است که باید توسط این جرثقیل حمل شده و روی کشتی قرار گیرند. لازم به ذکر است که این کشتی متعلق به نیروی دریایی ارتش آمریکا است.

 

 
vandad.zamani

میوه ممنوعه لذت بخش تر است

یک تحقیق جدید این ادعا را به بوته آزمایش گذاشته است که «احساس شرم و گناه در حین انجام یک عمل، منجر به لذت بیشتر می شود»
بسیاری از ما که به طور طبیعی مراقب غذا خوردن خود هستیم در طول مراسم و یا جشن ها، با وجود آنکه در وهله اول در برابر خوردن غذاها و شیرینی های خوشمزه مقاومت می کنیم ولی طولی نمی کشد که به زیاده روی در مصرف اضافی و ناسالم تن می دهیم.
گزارش تحقیقاتی فوق اذعان می کند با وجود اینکه این کشمکش درونی به وضوح وجود دارد ولی در واقعیت « استقامت در برابر نخوردن به خودی خود، پاداش مضاعفی ایجاد می کند».
جالب تر اینکه «آنها که احساس گناه می کنند به نسبت افرادی که تردید کمتری دارند، از ارتکاب عمل ممنوع، لذت بیشتری می برند». گزارش تحقیقاتی فوق که به سرپرستی دکتر Kelly Goldsmith در دانشکده « مدرسه مدیریت» صورت گرفته است خاطر نشان می کند که« مردم از این اتفاق ذاتی و خودجوش بی خبر هستند».
تیم تحقیقاتی دانشگاه «Northwestern University » برای دستیابی به نتیجه گیری فوق، ۶ آزمایش تدارک می بیند. در یکی از آزمون ها، ۱۶۰ دانشجو را به سه گروه دستچین کردند. به گروه اول گفته شد که به ۵ ماجرا بیندیشند که به خاطر آن احساس گناه کرده اند. از گروه دوم درخواست شد تا ۵ موردی را به یاد بیاورند که احساس انزجار به آنها دست داده است.به گروه سوم گفته شد که در باره ۵ ماجرای معمولی که در طول روز اتفاق افتاده است فکر کنند.
در مرحله بعدی به همه آزمون شوندگان کیک شکلاتی خوشمزه ای داده شد و از آنها خواستند بعد از خوردن کیک، لذت ناشی از خوردن کیک را (از نمره ۱ تا ۹) ارزش گذاری کنند. آزمایش فوق ثابت کرد که گروهی که درگیر افکار گناه آلود شده بودند لذت بیشتری از خوردن کیک ابراز کردند.
ازمایش بعدی نشان داد که این ماجرا فقط به لذت از غذا ختم نمی شود. در تجربه دوم، ۶۴ زن که ذهن همگی شان، به شیوه قبلی، درگیر احساسات گناه آلود شده بود نشان دادند که از دیدن پرونده شخصی مردان جذاب در یک موسسه دوستیابی اینترنتی، لذت بیش از معمول برده اند.
از دید محققین، این گزارش می تواند براید تبلیغات موسسات بهداشتی و بهزیستی کاربرد عملی داشته باشد. به عنوان مثال به تبلیغات مربوط به مصرف دخانیان اشاره می کنند و مطرح می کنند که اخطار منفی و احساس گناه و شرمساری برای کشیدن سیگار در عمل، نه تنها مصرف سیگار را پایین نمی آورد بلکه با ایجاد لذت اضافی برای کشیدن سیگار ممنوع، میل به مصرف را دامن می زنند.
به نظر می رسد خوردن میوه ممنوعه، واقعاً لذت بیشتری دارد.

 

 

alirezamajidi

دانشمندان ژاپنی و عینک‌های ضد تشخیص چهره

کسانی که نسبت به امنیت و حفظ حریم شخصی در دنیای آنلاین حساسیت بیشتری دارند به زودی وسیله‌ای دیگر برای حمایت از خود در اختیار خواهند داشت. دو دانشمند ژاپنی عینکی ساخته‌اند که بدون ایجاد مزاحمت برای دید فرد، در کار سیستم‌ها و نرم‌افزارهای تشخیص چهره اختلال ایجاد می‌کند. ایسائو اچی‌زن (Isao Echizen) یکی از اساتید موسسه ملی انفورماتیک توکیو به کمک استاد دیگری از دانشگاه Kogakuin به نام سی‌چی گوشی (Seiichi Gohshi) عینکی ساخته‌اند که مانع کار سیستم تشخیص چهره موتورهای جست‌وجوی اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی می‌شود.
این دستگاه به تعدادی منبع نوری نزدیک به مادون قرمز مجهز است که نشانه‌های به کار رفته در تشخیص چهره را بهم می‌ریزند و در عین حال مانع از دید کاربر نمی‌شوند. (این عینک در دید مخاطبین نیز تاثیری ندارد چرا که چشم غیرمسلح انسان قادر به تشخیص این طیف نوری نیست. برای مشاهده نمونه‌ای ساده از این نورها، دوربین موبایل خود را به سمت قسمت فرستنده کنترل تلویزیون بگیرید و کلیدی را فشار دهید!) در نسخه فعلی نیروی مورد نیاز این منابع نوری از باتری‌ای که در جیب کاربر است تامین می‌شود، اما سازندگان اعلام کرده‌اند که در حال کار بر روی نمونه‌ای هستند که نیازی به باتری جداگانه نداشته باشد. از هم‌اکنون برخی از شرکت‌ها آمادگی خود را برای تولید انبوه این عینک‌ها اعلام کرده‌اند و به نظر می‌رسد در زمان عرضه قیمت این عینک‌ها بسیار مناسب و در حدود ۱ دلار باشد.

به گفته اچی‌زن، هدف اصلی از ساخت این عینک‌ها ممانعت از تجاوز به حریم شخصی سوژه‌های عکس‌ها اعلام شده است. سوژه‌های عکس‌هایی که به صورت مخفیانه گرفته می‌شوند یا به صورت اتفاقی در میدان دید دوربین‌ها قرار می‌گیرند. اچی‌زن زمانی تصمیم به اختراع این وسیله گرفت که متوجه شد فناوری تشخیص چهره گوگل می‌تواند چهره اشخاص را حتی هنگام استفاده از ۵ مدل مختلف عینک آفتابی تشخیص دهد!
فناوری‌های تشخیص چهره در سیستم‌های قضایی و همین‌طور موتورهای جست‌وجو و شبکه‌های اجتماعی کاربرد زیادی پیدا کرده‌اند. حتی فروشگاه‌ها هم از این فناوری برای جمع‌آوری داده‌های آماری و بازاریابی بهتر استفاده می‌کنند.

پی‌نوشت: این عینک‌ها شاید برای ساکنان شهری مانند لندن هم که به پایتخت دوربین‌های نظارتی تبدیل شده است مفید باشد.

 

 
reza200000

5 دروغی که فروشندگان تلویزیون تحویل مشتری می‌دهند

یک قانون بزرگ و اساسی در خرید هر کالایی وجود دارد: هیچ وقت به صحبت‌های فروشنده اعتماد نکنید! این بدین معنا نیست که تمام صحبت‌های فروشندگان اشتباه است و اطلاعات ارائه شده توسط آنها غیرکاربردی است، اما در حقیقت فروشندگان به دنبال فروش کالایی هستند که سود بیشتری برای آنها داشته باشد و منفعت شما در آخرین اولویت آنها است. در ادامه با 5 دروغ رایجی که فروشندگان تلویزیون برای ترقیب مشتری به خرید کالا به زبان می‌آورند، آشنا خواهید شد.
فروشندگان تلویزیون برای ایجاد اشتیاق در مشتری بعضا دروغ‌های بزرگی را به زبان می‌آورند، البته این بدین معنا نیست که تمام فروشندگان تلویزیون انسان‌های بدی هستند. بسیاری از آنها اصطلاحات اشتباه را باور کرده‌اند و به عنوان مثال ایمان دارند که کنتراست داینامیک یا فرکانس بالاتر باعث بهبود تصویر می‌شود. بعضی نیز می‌دانند که معیارهای کیفیت تصویر اینها نیستند اما برای فروش کالای خود مجبور به ارائه اطلاعات اشتباه به کاربر می‌شوند.

این تلویزیون دارای نسبت کنتراست یک به میلیارد است
نه این جمله درست نیست. تمام تولیدکنندگان تلویزیون نسبت کنتراست تصویر را به دروغ اعلام می‌کنند. حتی یک تولیدکننده هم وجود ندارد که نسبت واقعی کنتراست تصویر را منتشر کند. پس هرگز به اعداد و ارقام ارائه شده توسط فروشنده و تولید کننده در مورد کنتراست تصویر توجه نکنید. اعدادی که به عنوان کنتراست تصویر ارائه می‌شوند در واقع نسبت کنتراست داینامیک تصویر هستند که هیچ تاثیری برروی کیفیت تصویر ندارد. کنتراست واقعی تصویر یا Native Contrast عدد مهم و قابل تاملی است که به دلیل پایین بودن آن، توسط تولیدکنندگان ارائه نمی‌شود. در حقیقت هر چه کنتراست واقعی تصویر بالاتر باشد بهتر است اما از آنجایی که تولیدکنندگان اطلاعات مربوط به کنتراست واقعی تصویر را منتشر نمی‌کنند، شما هم نباید به این اعداد توجه کنید. در دنیای واقعی تلویزیون‌های پلاسما معمولا کنتراست بالاتری نسبت به LCD و LED ها دارند، البته تلویزیون‌های LED LCD TV های گران قیمت مانند Elite Sharp، Sony HX950 و LG LM9600 که مجهز به تاریکی موضعی هستند، نیز کنتراست بسیار بالا و مناسبی دارند و با پلاسماها رقابت می‌کنند.

کیفیت صدای این تلویزیون بهتر از باقی است
«ببینید این تلویزیون کیفیت صدای بسیار بهتری نسبت به آن تلویزیون دارد!» نه این جمله درست نیست، هیچ کدام از تلویزیون‌های HDTV کیفیت صدای خوبی ندارند. جمله درست این است که این تلویزیون صدایش به بدی دیگری نیست! به دلیل باریکی تلویزیون‌های فلت پنل، هیچ کدام مجهز به اسپیر مناسب نیستند و نمی‌توانند کیفیت مناسبی را ارائه کنند و برای اینکه کیفیت صدای مناسبی داشته باشید باید یک سینمای خانگی مجزا خریداری کنید. پس کیفیت صدای تلویزیون‌های فلت پنل تفاوت بسیار کمی با یکدیگر می‌کنند و همگی از نظر کیفیت صدای خروجی در سطح بسیار پایینی قرار دارند.

تلویزیون‌‌ها خیلی زود آسیب می‌بینند گارانتی تلویزیون خود را افزایش دهید
مورد دیگری که احتمالا در هنگام خرید به شما گفته می‌شود در مورد گارانتی و آسیب پذیری شدید تلویزیون‌ها است. به همین دلیل به شما پیشنهاد افزایش مدت زمان گارانتی یا خرید تلویزیون با گارانتی طولانی‌تر داده می‌شود. اما حقیقت چیز دیگری است و تلویزیون‌های Flat Panel معمولا کیفیت ساخت مناسبی داشته و طول عمر آنها نیاز بسیار بالا است به همین دلیل پرداخت هزینه بیشتر برای افزایش مدت گارانتی توصیه نمی‌شود.

LED TVها بهترین کیفیت تصویر را دارند
این جمله اشتباه است. ابتدا باید بانید که چیزی تحت عنوان LED TV وجود ندارد! تمام LED TVها همان تلویزیون‌های LCD هستند که LEDها به جای لامپ‌های فلورسنت قدیمی، وظیفه ایجاد نور در پشت پنل را دارند. در واقع نام کامل تلویزیون‌های LED یا LED TVها، LED LCD TV است. LEDها نسبت به فلورسنت مصرف کمتری دارند و در مدل‌های گران قیمت LED LCD TVها کنترل بهتری برروی نور پنل وجود دارد که منجر به ارائه تصاویر با کیفیت تر نسبت به LCDها می‌شود. اما در بسیاری از شرایط کیفیت پلاسما ها بهتر از LED LCD TVها است. پلاسما رنگ مشکی را عمیق‌تر نمایش داده و کنتراست تصویر بالاتری نیز دارند. اگر بخواهید یک LED TV با کیفیت پلاسما داشته باشید باید دو یا سه برابر قیمت تلویزیون پلاسما هزینه کنید. البته پلاسما هم معایب خاص خود را نیز دارند مثلا پلاسماها معمولا ضخیم‌تر، سنگین‌تر، پرمصرف‌تر از LEDها هستند و دمای بیشتری نیز ایجاد می‌کنند.

اگر کیفیت صدا و تصویر بالاتری می‌خواهید حتما باید نوع خاص و گران قیمت کابل HDMI را تهیه کنید.
باور کنید که تفاوت بین کابل‌های HDMI ده هزار تومانی با 100 یا 300 هزار تومانی تقریبا صفر است مخصوصا اگر طول کابل و فاصله بین پخش کننده و تلویزیون کمتر از 3 متر باشد. پس هرگز بابت کابل HDMI گران قیمت هزینه نکنید.
 

 
mohammadreza_aminzadeh

عملکرد و سرعت صدا زیر آب چگونه است؟

روزانه با هزار و یک صدای عجیب و غریب، مواجه می شویم. برخی گوش نواز و برخی دیگر گوش خراش. برخی بلند و برخی از ته چاه. تا به حال با خودتان فکر کرده اید که صدا چگونه به گوش شما می رسد؟ صدا چگونه در ذهن شما پردازش می شود؟ آیا اصلا به این فکر کردید که صدا در هوا، خلا، آب و فضاهای دیگر به شکل ها و سرعت های مختلفی شنیده می شود؟

در ابتدا لازم به ذکر است که صدا در اثر حرکت اشیا بوجود می آید، شی ای که حرکت می کند باعث ارتعاش ذرات اطراف خود می شود و این ارتعاش تبدیل به امواج صوتی می شوند. در مورد دهان انسان نیز به همین گونه است. ارتعاش دیافراگم، زبان و لب ها باعث ارتعاش و نهایتا تولید صدا می شود. حال چگونگی قرار گرفتن لب ها و زبان به تولید صداهای مختلف منجر می شود.
برای اینکه صدا به گوش ما و جانداران برسد باید از یک کانال ارتباطی عبور کند، اگر هیچ کانال ارتباطی وجود نداشته باشد هرگز صدا به گوش ما نمی رسد. این کانال ارتباطی می تواند هوا، آب، کلیه مایعات، گاز و غیره باشد که بسته به کانال ارتباطی، سرعت صدا می تواند متغیر باشد.
اصولا صدا در مسیرهایی که مولکول های فشرده تری دارند سریع تر حرکت می کند. دلیل این امر اینه که مولکول ها به همدیگر نزدیکند و امواج صوتی را زودتر به مولکول های مجاور خود انتقال می دهند.
بنابراین سرعت صدا در زیر آب سریع تر از هوا است.
آب به دلیل اینکه مولکول های نزدیک تری نسبت به هوا دارد، حدود ۵ برابر سریعتر از هوا ( دمای ۲۰ درجه سانتی گراد )، صدا را منتقل می کند. صدا در آهن نیز ۲۰ برابر سریعتر از هوا حرکت می کند. پس تا اینجا متوجه شدیم که سرعت صدا در مواد و کانال های گوناگون، متفاوت است.
برای اینکه متوجه سرعت بیشتر صدا در آب شوید می توانید آزمایش جالبی را انجام دهید. وان حمام را پر آب کنید یا درون استخری بروید و گوش های خود را زیر آب ببرید سپس دو عدد قاشق را زیر آب به یکدیگر ضربه بزنید. صدا به وضوح و با سرعت بیشتری به گوش می رسد و اگر سرتان را از آب بیرون بیاورید و قاشق ها را به یکدیگر بزنید، صدای ضعیفی از برخورد دو قاشق خواهید شنید.
حالا آزمایش دیگری را انجام دهید. چشمان خود را ببندید و از دوستتان بخواهید دو قاشق را در فضای باز به همدیگر بزند. اگر کمی دقت کنید به راحتی خواهید فهمید که صدا از کدام سمت می آید. اما همین کار را در زیر آب و با همان چشمان بسته تکرار کنید، آیا می توانید جهت صدا را تشخیص دهید؟ اگر این کار را بکنید یا آدم فوق العاده باهوشی هستید یا چشمهایتان را باز کرده اید. چون تشخیص جهت صدا در آب بسیار سخت تر از فضای باز است. در فضای باز، ابتدا صدا به یکی از گوشها و سپس به گوش دیگر می رسد، لحظه ای کوتاه کافیست تا مغز جهت صدا را تشخیص دهد اما در آب نمی توان جهت صدا را تشخیص داد چون سرعت صدا بیشتر است و تقریبا همزمان به دوگوش انسان می رسد.
انسان زیر آب قادر به شنیدن صدای بیشتر از محدوده ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلو هرتز است.
همانطور که می دانید گوش انسان قادر به شنیدن اصوات با فرکانس ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلو هرتز است. اما تحقیقات دانشمندان در این زمینه چیز دیگری را اثبات کرده البته زیر آب.
بالاتر گفتیم که سرعت صدا و شکل و شمایلش بستگی به کانال ارتباطیش دارد. در فضای باز صدا از طریق هوا به گوش ما می رسد. در واقع صدا پرده گوش ما را به لرزه در می آورد. این حرکت باعث لرزه در ۳ استخوان گوش مرکزی می شود که منجر به ارسال سیگنال های الکتریکی به مغز توسط سلول های حسی گوش خواهد شد.
اما در زیر آب، صدا از پرده گوش می گذرد، از استخوان های میانی نیز می گذرد و از طریق استخوان Mastoid ( استخوانی که پشت گوش قرار دارد و با لمس دست نیز قابل شناسایی است ( در امتداد گردن به سمت گوش حرکت کنید) ) به مغز می رسد. در واقع کانال ارتباطی تغییر می کند و انسان می تواند صدایی با فرکانس ۲۰۰ کیلو هرتز را هم بشنود یعنی صدایی حدود ۱۰ برابر ماکزیمم محدوده مجاز صدا در فضای باز.
سرعت صوت در آب دریا
در آب شور دریا که فارغ از حباب های آزاد و رسوبات است، صدا با سرعت ۱۵۶۰ متر بر ثانیه حرکت می کند. سرعت صوت در آب دریا بستگی به فشار ( در نترجه عمق )، دما و درجه شوری آب دارد. عوامل دیگری نیز در این سرعت تاثیر گذارند که در معادلات ریاضی مهندسان و دانشمندان و در جهت دقت بیشتر برای محاسبه دقیق سرعت صوت زیر آب به کار گرفته می شوند.
دما با افزایش عمق، کم می شود اما فشار و شوری آب بیشتر می شود. در نمودار زیر نیز افزایش سرعت صوت در آب دریا را با افزایش عمق آب مشاهده میکنید.


رابطه سرعت صوت (صدا) با عمق آب دریا

با همه صحبت هایی که شد، اگر زیر آب بروید، صدایی که از بیرون آب تولید شده را نمی توانید به راحتی بشنوید و این مسئله به دلیل تداخل کانال های ارتباطی با یکدیگر است. در واقع صدایی که از بیرون آب تولید شده با کانال ارتباطی همچون هوا باید به گوش برسد. ضمن اینکه گوش از ۲ کانال ارتباطی برای دریافت صدا بهره می برد.یکی استخوان های گوش و دیگری استخوان های جمجمه. زیر آب، انسان اصوات را از طریق استخوان های جمجمه می شنود.
بد نیست بدانید به تازگی اسپیکرهای ضد آبی طراحی شده که با بلوتوث کار می کنند و می توانید زیر آب هنگام شنا نیز به موسیقی گوش دهید.

 

 
omidhosseini80

دفاع از عقلانیت یا اروتیسم و سکسوئالیسم؟!

امروز سری به نمایشگاه کتاب قم زدم. خوشبختانه فعلا فشار اقتصادی روی خرید کتابم تاثیر نگذاشته. ناسلامتی این روزها سوار پراید ۱۵ میلیونی می‌شوم و جزو پولدارهای مملکت به حساب می‌‌آیم! همین چند ماه پیش با ۱۵ میلیون می‌شد دو تا پراید خرید یا یکی سمند! این یعنی اینکه فعلا وضعم خوب است و برای کتاب خریدن مشکلی ندارم. حالا نمایشگاه هم نباشد، کتابفروشی‌های قم شاهدند که من چقدر به آنها علاقه دارم. نمایشگاه هم از این جهت می‌رویم که رفته باشیم. به هرحال گردش فرهنگی بهتر از ولگردی است!
با توجه به فضای شهر قم، تقریبا بیشتر غرفه‌ها و کتابها، مذهبی بود. چند تا غرفه هم تو کار شعر و شاعری بودند. غرفه امیرکبیر هم کتاب خاصی نداشت. فقط یک گوشه چشمم خورد به چند تا کتاب درسی با موضوع جامعه شناسی و علوم سیاسی که البته همانها را هم می‌شد در کتاب فروشی‌های سطح شهر پیدا کرد ولی قسمت این بود که از تخفیف نمایشگاه برخوردار شوم! «تمایز» بوردیو، «جامعه مصرفی» بودریار و «جامعه شناسی شناخت» کارل مانهایم. اینها را با کمی تخفیف، ارزانتر از کتاب فروشی‌ها خریدم. چند تا اسباب بازی هم برای بچه ها خریدم که از نمایشگاه کتاب بهره ای برده باشند!
در همین چرخ زدنها چشمم افتاد به کتاب «دفاع از عقلانیت» سید مرتضی مردیها. با توجه به اسم و رسم نویسنده، معلوم بود که با چه کتابی روبرو هستم. پشت جلدش نوشته بود: «فرهنگ غرب، در خطوط اصلی آن، دموکراسی، لیبرالیسم، فردگرایی، حقوق بشر، سکسوئالیسم، گریز از پایبندی‌های آیینی –خانوادگی، تعادل سوژه- شهروند…، فرهنگ غرب نیست، فرهنگی است که هر جامعه‌ای بسته یا باز، دیر یا زود به آن خواهد رسید. چرا که باز شدن طومار آدمی، مرکب از طبع خواهنده و عقل ابزارساز علی الاصول به همین چشم اندازها می‌رسد. غرب از قضا زودتر به این وضعیت رسیده است. هر فرهنگ و قوم دیگری نیز می‌توانست (اگر بعضی علل معدّه، چون آموزش، زودتر برایشان فراهم می‌شد) پیش آهنگ این راه باشد. به تعبیر دیگر، ریشه های هر فرهنگی، از جمله فرهنگ غرب، بسیار بیش از اینکه در عمق تاریخ و جغرافیای آن فرهنگ قرار داشته باشد، در طبیعت انسان قرار دارد!»
اگر جایی غیر نمایشگاه بود، نمی‌خریدمش؛ به هرحال پولی هم بابت این کتاب دادم. عنوان اولین فصلش این است: «چرا فرهنگ غرب، فرهنگ جهانی است؟!» یعنی پیش فرض آقای دکتر این است که فرهنگ غرب، فرهنگ جهانی است. پس لابد باید در انتظار دلیلی برای اثبات این پیش فرض باشیم. در لابلای مطالب این فصل سی صفحه‌ای، دنبال این بودم که منطق و استدلال نویسنده برای اثبات این ادعا که «فرهنگ غرب، فرهنگ جهانی است» چیست؟ ادعایی که امروز در خود غرب به شدت زیرسوال است؛ حالا یکی از جهان سوم آمده و چنین ادعایی دارد!
کلمات و جملاتش را به دقت خواندم. آقای دکتر برای اثبات ادعای خود، مسیری را انتخاب کرده که جالب است. ابتدا انسان را حیوانی در ردیف سایر حیوانات معرفی می‌کند که همچون آنها اسیر امیال و خواهش‌هاست بلکه گاهی در راس حیوانات است. «تنها تفاوت» انسان با حیوان از نظر نویسنده این است که عقل دارد و در برآوردن امیال طبیعی خود، از عقل خویش کمک می‌گیرد. جالب اینجاست که برای تاکید بر این «تنها فرق» استدلال می‌کند که فقط بعضی انسان‌ها قادر به درک کلیات و انتزاعیات و عرفان هستند، اما عموم آدم‌ها فقط اهل برآوردن امیالند. ناگفته پیداست که این تعریف از انسان، یعنی تقلیل گرایی و نادیده گرفتن روح و روان و فطرت و فلسفه خلقت و بحث کمال انسان. مراد از عقل هم در اینجا همین عقل ابزاری است برای رسیدن بهتر، بیشتر و آسانتر به امیال، نه عقلی برای رسیدن به کمال انسانیت!
خوب پس تا حالا فهمیدیم که انسان، موجودی است که مثل حیوانات اسیر امیالش هست با این تفاوت که برخلاف حیوان، از امیالش به کمک عقل بهتر استفاده می‌کند؛ و تفاوت ماهوی دیگری با حیوان ندارد! بحث بعدی این است که ببینیم در طول تاریخ، نگاه مکاتب و عقاید مختلف به انسان چطور بوده؟ به این منظور از دوران شکار و جامعه برده داری و کشاورزی شروع می‌کند و به عقاید فئودالی و مارکسیستی و پادشاهی می‌رسد. برای اینکه نقش دین را هم نادیده نگیرد، اسم کشیش را هم می‌برد! و در نهایت می‌رسد به سرمایه داری و دموکراسی لیبرال که به نظر نویسنده پایاترین نظام سیاسی است! : «از طبیعت انسان هنگامی که به یک قوه ابزارساز قوی مجهز شود و در مسیر خود موانع ملموس کامجویی و مشکلات پاسخ به نیازهای طبیعی را عقب راند، در مجموع چیزی به جز آنچه در کشورهای صنعتی یافت می شود، به دست نمی آید!» (ص ۳۸)
در پایان فصل هم خلاصه و نتیجه گیری می آید: «ارکان فرهنگی که در عموم کشورهای با سطح بالای فرهنگی و مشخصا در غرب وجود دارد، عبارتند از دموکراسی، لیبرالیسم، اندیویدوآلیسم، سکولاریسم، لائیسیته، اروتیسم؟! سکسوئالیسم؟! … است.»
و تکرار آن ادعای ابتدایی کتاب که این بار در قالب نتیجه گیری می‌آید: «فرهنگ غرب، فرهنگ غرب نیست، فرهنگ جهانی است! نهاد خواهشگر انسان با مطلق آموزش، هرکجا و هر زمان ترکیب شود، همین نتایج به دست می‌آید»
به این ترتیب فصل اول این کتابِ بدون منبع، تمام می‌شود بدون اینکه پاسخی قانع کننده و استدلالی منطقی به ادعای مطرح شده داده شود. بماند که ما آخرش نفهمیدیم ربط عقلانیت و فرهنگ با اروتیسم و سکسوئالیسم (که به زعم نویسنده جزو خطوط اصلی فرهنگ به حساب می‌آیند) چیست؟ یعنی نویسنده هیچ توضیحی نمی‌دهد. ولی از آنجایی که معمولا روشنفکران ما کشته و مرده‌ی دموکراسی و لیبرالیسم و اومانیسم و سکولاریسم هستند، پس احتمالا اروتیسم و سکسوئالیسم هم باید ارزش‌هایی باشند مثل آن ارزش‌ها که هر جامعه‌ای باید به آن برسد!

 

 
mojgan_fanaee

چگونه در وب کم خوب و زیبا به نظر برسیم

در اینجا مسئله کوچکی که بسیاری از ما از آن وحشت داریم، دیدارها و نشست های وب کم می باشد. یک مورد در هنگام گفتگو با دوستان و خانواده با استفاده از اسکایپ و پاتوق های گوگل (Google Hangouts) است، اما مورد دیگر این است که به طور کلی تلاش می کنیم تا خوب به نظر برسیم و تصویری حرفه ای را برای یک نشست و دیدار وب کم حفظ نماییم. همان حس ترس و وحشت می تواند شامل حال هر فردی شود که می بایست ویدئویی را برای یک معرفی و عرضه یا برای نمایشی که میزبانش هستند ضبط کند. حتا چنانچه شما مطمئن و با اعتماد به نفس باشید، ممکن است به اندازه کافی در وب کم عالی به نظر نرسید، که این کاملا برداشت کلی را ویران می سازد.
پس، چگونه فردی برای وب کم ظاهر خوبی داشته باشد؟ اهمیتی ندارد که چقدر این هدف دست نیافتنی به نظر رسد، همواره چندین راهنمایی و پیشنهاد خوب برای آنکه هر فردی بتواند دنبال کند وجود دارد که حداقل ما را به بهترین چیزی که برای دوربین در جستجویش بودیم خواهد رساند.

۱٫ استفاده از تجهیزات مناسب
استفاده از یک وب کم ارزان قیمت نتایجی پایین تر از حد متوسط برایتان باقی خواهد گذاشت، همان طور هم یک میکروفون ارزان قیمت، ارتباط بیسیم (وای – فای) و رایانه ای با ازدیاد بار و سنگین در بارگذاری. چنانچه در مورد خوب ظاهر شدن جدی و مصمم هستید، یک وب کم خارجی مناسب، یک میکروفون مجهز به USB بگیرید، و از یک اتصال اترنت (Ethernet) استفاده نمایید و مطمئن شوید که هر گونه برنامه غیر ضروری را بسته اید.

۲٫ خود را آراسته سازید
بله، فکر خیلی خوب نیست که در لباس خواب خود بمانید. همچنین، به یاد داشته باشید که این افراد در طول مدت تماس/ ویدئو به طور مستقیم به شما زل خواهند زد، پس در آخرین لحظات یک بررسی سریع از وضعیت مو هایتان داشته باشید، موهای پریشان صورت تان را بررسی نمایید و مطمئن شوید که چیزی در خارج از وضعیت و مکان خود نباشد که موجب جلب توجه افراد خواهد شد. از آنجا که شما احتمالا قصد دارید تا نمای بسته و نزدیک با کیفیتی داشته باشید، حداقل استفاده از کمی آرایش را مدنظر قرار دهید از آنجا که هر گونه عیب و نقصی در دوربین نشان داده خواهد شد. آرایش و گریم استاندارد عکاسی اغراق آمیز نیست چنانچه در تلاش برای عالی ظاهر شدن هستید.

۳٫ پس زمینه تان را بررسی نمایید
یک دیوار سفید ساده بسیار خسته کننده است، اما انبوهی از خرت و پرت، هم گیج کننده و هم ناخوشایند است. ببینید که برای ایجاد یک پس زمینه زیبا بدون درهم ریختگی و کمترین مزاحمت و حواس پرتی بصری چه می توانید بکنید.

۴٫ نور از سمت جلو
چنانچه اصلا امکان چرخش نور پیش از استفاده از یک وب کم وجود ندارد، پس این کار را انجام دهید. نور بسیار از پشت، شما را به طور کامل تار و مات خواهد ساخت، پس تلاش کنید تا نور را بر روی خودتان از جلو، و ترجیحا از کمی بالاتر بتابانید. چنانچه پنجره ای در اتاق تان وجود دارد، تلاش کنید تا روبروی آن باشید چرا که نور تابیده شده از پنجره بهترین خواهد بود. دشوار است تا از درخشندگی زیاد و رنگ پریدگی پرهیز کنید، اما موقعیت های متفاوت چندی را برای دستیابی به بهترین نتایج بیازمایید. چنانچه پنجره دم دستی یا چراغ ندارید، در نظر داشته باشید تا نمایشگر (مونیتور) خارجی را در پس وب کم تان بکار برید. تنها یک چیز بسیار سفید را روی صفحه نمایش بیاورید و روشنایی را زیاد کنید.

۵٫ رو به بالا به دوربین نگاه کنید
یک تغییر اندک در وضعیت دوربین می تواند دنیایی تفاوت ایجاد کند. هنگامی که در حال نگریستن رو به پایین به دوربین هستید، به خودتان چانه ای دو برابر داده و بینی تا موها را به رخ می کشید. نگریستن رو به بالا بسیار خوشایند تر و دلنشین تر است! در صورت نیاز لپ تاب تان را روی تعدادی کتاب بگذارید.

۶٫ راه اندازی یک فضای اختصاصی وب کم
چنانچه از وب کم تان زیاد استفاده می کنید، ممکن است بخواهید دفتر تان را آماده سازید به طوری که همیشه از یک پس زمینه مناسب، نورپردازی از جلو و دوربین تان در ارتفاعی خوب برخوردار خواهید بود. چنانچه مطمئن هستید که تجهیزات وب کم تان، کابل اترنت (ethernet)، شانه، پیراهن مناسب و لوازم آرایش و گریم پایه و ابتدایی آماده در آن مکان دارید، قادر خواهید بود تا بی درنگ به گفتگوی های وب کم بپرید و مطمئن باشید تا حد ممکن خوب به نظر می رسید.

۷٫ نتایج را با یک دوست بررسی کنید
چنانچه در مورد آمادگی خود اطمینان ندارید، یک گفتگوی اسکایپ با دوستان قابل اعتماد راه اندازی کنید و نظرشان را جویا شوید. آنها می بایست به سادگی قادر باشند در تصمیم گیری به شما کمک کنند اینکه آیا پس زمینه مورد قبول است، آیا نورپردازی درست است و به شما کمک کنند تا طبیعی و در بهترین حال تان ظاهر شوید.

۸٫ سخنرانی و گفتار تان را آماده سازید
دانستن آنچه که قصد گفتنش را دارید در بیشتر راه شما را به سوی حالت و نگرشی اطمینان بخش سوق می دهد و بدون شک کمک خواهد کرد تا تأثیر خوبی برجای گذارید. چنانچه نشستی دارید، مطمئن شوید که نکات اصلی را که نیاز به فهماندن دارید می دانید. چنانچه نیاز دارید که آمار یا داده های دیگری را در دست داشته باشید، مطمئن شوید که پیش از شروع گفتگوی وب کم آماده در اختیار دارید، درست همانند زمانی که خود شخصا در یک نشست حضور دارید. هنگامی که نمایشی اجرا می کنید، یادداشت کرده و نقش تان را تمرین کنید درست همانند زمانی که برای هر گونه اجرای نقشی یا نمایش و اجرای عمومی حضور دارید.

۹٫ خودتان باشید
تمایل به خوب ظاهر شدن می تواند به آسانی به نسخه برداری و تقلید از افراد دیگر بیانجامد. این کار را نکنید! فقط خودتان باشید و آرامش تان را حفظ کنید. چنانچه تمامی مراحل را تاکنون دنبال کرده اید، باید مطمئن باشید که در بهترین وضعیت خود ظاهر شده اید و آماده برای در برابر دوربین بودن هستید. پس، همچنان لبخند بزنید و آرامش تان را حفظ کنید.

 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  • براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کنيد براي اعضا گروه جالب باشد را مي توانيد به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستيد تا با نام خودتون در  بخش «مطالب ارسالي اعضا» نوشته شود.

  • از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  • منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده(!) انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  • دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، ممنونم! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2013  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

12 بهمن ماه / 31 ژانویه / 19 ربیع الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
12 بهمن ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
مصر يک ساتراپی و مصریان اتباع ایران باستان

به نوشته مورخان عهد باستان و محاسبات تقويمي قرن بيستم، در فوریه سال 523 پيش از ميلاد (به قولي؛ يک و يا دو روز بعد از جشن شده) برجستگان مصر ـ کشوری که صدها سال استقلال كامل داشت ـ پذيرفتند كه از آن پس اتباع و سرزمين شان يك ساتراپي (ايالت) ايران باشد. دور اول حكومت ايران بر مصر (زمان هخامنشيان) 121 سال طول كشيد. پس از اين مدت هم تا ساليان دراز، يهوديان مصري خودرا از اتباع ايران معرفي مي كردند.
    ارتش ايران در سال 618 میلادی (زمان پادشاهي خسروپرويز) نیز شمال مصر را فتح كرد و در اسكندريه مستقر شد. خسرو پرویز از سال 590 میلادی تا آخرین ماه سال 627 بر ایران پادشاهی کرد.

 

عبور تُرکان سلجوقي از آمودریا و بازشدن فصلی نوین در تاریخ تاریخ ایران و خاورمیانه

ترکان سلجوقي (غُزها = آغوزها) كه استقرار آنان در منطقه فرارود تكميل شده بود در فوريه سال 999 ميلادي براي ورود به نقاط دیگری در ايرانزمین عبور از آمودريا (رود جيحون) را به شکلی گروهی آغازکردند. مهاجرت سلجوقيان در دسته هاي پياپي به سرزمينهاي ايراني به دليل از ميان رفتن پادگانهاي منطقه شمال شرقي بود كه در دوران ساسانیان عنوان «مرزبان» داشتند و نيز قدرت يافتن بردگان تُرك در دستگاه خلافت عباسيان و استفاده از آنان در نیروهای نظامی و ارتقاء تا مقام فرماندهی واحد. پادگانهاي مرزباني ايران در امتداد سیردیا (رود سیحون) در پي سقوط ساسانيان از ميان رفته بودند. اين دودمان همانند هخامنشيان شديدا با اختلاط نژاد ايراني مخالفت مي كرد. سلجوقيان به پارسيان «تاجيك» مي گفتند، به همان گونه كه اعراب ايرانيان را «عجم» مي خواندند. با استقرار سلجوقيان در ايران که شمار زيادي هم نبودند، زبان تُرکي (از گروه آلتائيک) نيز در برخي از نقاط وطن رواج يافت. سلجوقيان که بعدا بغداد را تصرف و تا اعماق آناتولي پيش رفته بودند موفق به تاسيس يک امپراتوري در خاورميانه شده بودند که سالها دوام آورد. مورخان اروپایی، امپراتوری عثمانی را دنباله دولت سلجوقیان نوشته اند.

 

بازگشت آيت الله خميني

آيت الله خميني در مهرآباد از هواپيما پياده مي شود

12 بهمن 1357 (يكم فوريه 1979) آية الله العظمي خميني پس از 14 سال و 29 روز اقامت اجباري در خارج و عمدتا در عراق، از پاريس به ايران بازگشت و مورد استقبال ميليوني قرارگرفت. وي نزديك به چهارماه در فرانسه اقامت داشت. با هواپيماي فرانسوي حامل او، يكصد و پنجاه روزنامه نگار نيز به تهران آمده بودند تا شاهد تحولات باشند. آية الله خميني از فرودگاه عازم گورستان بهشت زهرا محل دفن جان باختگان انقلاب شد و در آنجا ضمن سخناني، مجلسين و دولت شاه را غير قانوني اعلام و از ارتش خواست كه با چنين افرادي (ازجمله شاپور بختيار نخست وزير وقت) همكاري نكند. ده روز بعد، انقلاب پيروز شد و دولت موقت كه قبلا از جانب آية الله خميني تعيين شده بود زمام امور كشور و شورای انقلاب کار تنظیم ضوابط و آیین نامه ها را به دست گرفتند.   

Mobin_s2004@yahoo.com
 31 ژانویه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
اجراي قانون انتقال بومیان آمریکا (سرخپوستان) به رزرویشن ها

دولت واشنگتن در اجرای قانون مصوب کنگره این کشور، 31 ژانويه 1876 دستورداد که همه بومیان (سرخپوستان) به رزرویشن ها (اراضی محصوری که برایشان در نظر گرفته شده بود) منتقل شوند. بومیان منطقه (ایالات متحده آمریکای شمالی) از هنگام ورود و استقرار نخستين دسته مهاجران انگلیسی ها در آن سرزمین در سال 1607 با آنان در حال جنگ و مبارزه بودند. تصاحب اراضی، علت اصلی این مقاومت بود. دلبستگی و وفاداری به فرهنگ ملی و خودداری از کارکردن برای مهاجران علل دیگر.
    نبرد بومیان با مهاجران و بعدا دولت واشنگتن تا دهه 1890 ادامه داشت. مقامات دولتي به همان اندازه که برشمار مهاجران اروپایی افزوده می شد و نیاز به زمین داشتند بر فشار خود به بومیان می افزودند و آنان را به سمت غرب آمریکا می راندند ـ مناطقي که هنوز مهاجرنشین نشده و یا در کنترل فرانسه و اسپانیا بود.
    در سال 1824 قانونی وضع شد که بومیان شرق آمریکا (مهاجرنشین هاي قدیمي ترجنوب شرقي و عمدتا جورجيا، کاروليناي شمالي، تنسي و...) به غرب رود «می سی پی» منتقل شوند. در یک مورد، این بومیان و عمدتا چروکی ها که مردمی متمدن و دارای کتابت بودند مجبور شدند هزاران کیلومتر راه را پیاده طی کنند تا به اکلاهما برسند که مورخان در تالیفات خود به این انتقال «تریل آو تیرز» به مفهوم مسیر اشک، و اشک ریزان پیش رفتن عنوان داده اند. در این انتقال با پای پیاده، بیش از چهار هزار تن جان دادند.
    در سال 1871 کنگره آمریکا قانون دیگری وضع کرد و دولت این کشوررا از انعقاد هرگونه قرارداد با قبایل بومی به عنوان ملت مستقل ممنوع کرد. با اینکه يک قانون موضوعه در قرن بیستم بومیان را اتباع دولت فدرال می داند بومیان همچنان دم از استقلال می زنند. بومیان ایالات متحده، چهار قرن پیش هنگام ورود مهاجران انگلیسی 18 تا 40 میلیون بودند که اینک حدود سه میلیون نفرند. رزرویشن های بومیان تحت نظارت پلیس امنیت داخلی آمریکا (اف. بی. آی) قراردارد و بنظر می رسد که به نوعي غير مستقيم تشویق به مصرف الکل و قمار می شوند.

پشت جلد دو کتاب (تاليف جيمز ارل جانز و John Ehle )
درباره تريل آو تيرز

 

قیام محمد صالح در مالزی برضد استعمار لندن

محمد صالح

قیام محمد صالح (داتو مت صالح) برضد استعمار انگلستان در برنئوی شمالی (ایالت صباح از اعضای فدراسیون مالزیا) با قتل او در سی و یکم ژانویه 1900 پایان یافت. قيام صالح 4 سال طول کشيده بود.
    ترور صالح عملی سازمان یافته بشمار آمده است. انگلیسی ها که داشتند برنامه هند وستان را در برنئو پیاده می کردند و با با تشکيل کمپاني کشت توتون و صدور محصولات کشاورزی و تجارت آغاز کرده بودند هنگامی که به دریافت مالیات و وضع ضوابط دیگر دست زدند که علامت حکومت کردن و استعمار بود با اعتراض محمد صالح ـ یک رهبر محلی ـ رو به رو شدند اما اعتنا نکردند. صالح که چنین دید مردم را به قیام دعوت کرد و از سال 1894 با انگلیسی ها وارد کار مبارزه شد که فصلی از مبارزات ملت هارا تشکیل می دهد.
    

 

در ژانويه 1915 و براي نخستين بار ارتش نهم آلمان بر ضد ارتش دوم روسيه در جبهه لهستان سلاح شيميايي بکاربُرد

31 ژانويه سال 1915، و در جريان جنگ جهاني اول، نيروهاي آلمان در جبهه روسيه بر ضد نظاميان اين كشور سلاح شيميايي (گاز خفه كننده) بکار بردند. اين سلاح در نبرد بوليمو Battle of Bolimow در لهستان و حاشيه خط آهن منتهي به شهر ورشو بکار رفت. ارتش نهم آلمان به فرماندهي ژنرال فون مکنسن Von Mackensen درصدد رسيدن به شهر ورشو و تصرف اين شهر بود که با ضد حمله ارتش دوم روسيه به فرماندهي ژنرال سميرنوف Smirnov رو به رو شده بود و برف سنگين عمليات هر دو ارتش را نيمه فعال کرده بود. لهستان از دو قرن قبل از آن در کنترل روسيه بود که مردم هر دو کشور از يک نژاد و اسلاو هستند.
    در تاريخ عمومي آمده است که اين، نخستين بار بود که سلاح شيميايي به صورت وسيع (نه، آزمايشي) در جنگ دو ارتش بکار رفت. آلماني ها در ماه مي همين سال در نبرد Ypres بگونه اي موثرتر گاز کشنده بکار بردند. در جبهه بوليمو به علت توفان برف و شدت سرما، سلاح شيميايي آلمان (گاز خفه کننده) تلفات سنگين نداشت.

شيميدانهاي آلماني تلاش براي ساختن اين سلاح را كه براي نخستين بار در ژانويه 1915 بگونه اي وسيع بكار رفت از سالها قبل از جنگ جهاني اول آغاز کرده بودند زيراکه اروپا در حالت صلح مسلح بسر مي بُرد و هر آن انتظار وقوع جنگ مي رفت.
بکاربردن سلاح گاز خفه کننده در جبهه بوليمو در ژانويه 1915 آغاز کار بود و نيروهاي آلماني بعدا آن را به دفعات در جبهه فرانسه مورد استفاده قرار دادند. ادامه بکاربردن اين سلاح باعث شد که ماسک ضد گاز ساخته شود و....
  بکاربردن سلاح هاي شيميايي که اصطلاحا اسلحه کشتار جمعي خوانده مي شود بعدا نيز ادامه يافت، براي مثال: نيروهاي آمريكا در جنگلهاي جنوب ويتنام از «ايجنت اورنج» استفاده كردند و نيروهاي عراقي در جريان جنگ دهه 1980 بر ضد ايران و نيز كُردها بمب شيميايي بكار بردند و....
    در طول سده 20 چند قرارداد دوجانبه و چندجانبه برضد ساخت و انبار كردن و بكار بردن اين نوع اسلحه امضاء شده است. ولي، هنوز زرّاد خانه بسياري از كشورها از جمله روسيه پُر از اين نوع اسلحه است.

 

تحقیر چین توسط انگلیسیها که چینیان را بیدار کرد و برانگیخت ـ لشكر كشي انگلستان به شانگهاي در سال 1927

منظره اي به چشم آشنا- بستگان سربازان انگليسي براي بدرقه آنان كه 31 ژانويه 1927 عازم چين بودند گرد آمده اند. در اين ماه در سال 2003 عكسهاي مشابهي در روزنامه ها به چاپ رسيد كه نظاميان سه كشور انگليسي زبان آمريكا، انگلستان و استراليا را در ميان بدرقه بستگان نشان مي دهد كه عازم جنگ با عراق بودند

به بهانه «در مخاطره بودن» اتباع انگلستان در شانگهاي چين، 31 ژانويه 1927 دولت انگلستان 12 هزار تن از سربازان اين كشور را در كشتي نشاند و روانه چين ساخت تا از اتباع انگليسي در شانگهاي حفاطت كنند!. دولت انگلستان براي توجيه عمل خود ادعاكرده بود كه درگيري ناسيوناليست هاي جنوب به رياست چيان كاي شك با دولت پكن (دسته شمالي ها كه كنترل شانگهاي را هم به دست داشت) در حال انتقال يافتن به داخل شانگهاي است كه در اين شهر هم اتحاديه هاي كارگري(کمونيستها) تحريك به اعتصاب كرده اند و جنبش چيني مخالف حضور خارجيان در آن كشور نيز با ايجاد مزاحمت هاي انفرادي جان و مال اتباع آن كشور در شانگهاي را تهديد مي كند. در اعلاميه دولت انگلستان از شانگهاي به عنوان «شهر بين المللي!» نام برده شده بود. دولت انگلستان در اعلاميه خود تصوير تيره و پر هرج و مرجي از چين آن زمان ترسيم کرده بود. دولت انگلستان همزمان با اعزام نيروي نظامي، با دولت آمريكا تماس گرفت تا به مساعي نظامي انگلستان در اين زمينه كمك كند كه دولت آمريكا چند كشتي جنگي و چهار هزار تفنگدار روانه شانگهاي كرد و به همين ترتيب ژاپن و فرانسه. در آن زمان شمار خارجيان شهر شانگهاي از 40 هزار تن تجاوز مي كرد كه خود را تابع نظامات مقامات محلي چين نمي دانستند.
در آن دوران چين وضعيت عجيبي داشت. در ماه مارس آن سال جمع نيروهاي دولتهاي چهارگانه در آبهاي شانگهاي از 20 هزار نظامي و 20 كشتي جنگي متجاوز شده بود كه ماه بعد نيروهاي چيان كاي شك (مليّون) كه متكي به حمايت خارجيان بودند نظاميان دولت پكن را از شانگهاي فراري دادند. همين استراتژي چيانكايچك باعث انشعاب در صف مليّون شد و مليّون چپگرا از او جدا شده و به كمونيست ها پيوستند كه در آن زمان در جاي ديگر چين فعال بودند. همين هرج و مرج داخلي، تحقير و فشار هاي قدرت هاي خارجي و تعرض وسيع ژاپني ها در دهه 1930 به چين و قتل عامي كه به راه انداختند سبب شد كه چيني ها از خواب دويست ساله بيدار شوند، انقلاب کنند و یک ابرقدرت شوند. مبارزه چينيان با سلطه قدرت هاي وقت (انگلستان، فرانسه، آمريکا، ژاپن، آلمان و روسيه) از اواخر قرن 19 آغاز شده بود. جنبش ضد امپرياليستي و مداخله خارجي چينيان معروف به «مشت زنان» در سال 1900 با مداخله قدرت هاي وقت و اعزام نيروي نظامي مشترک سركوب شد.

 

... و هيتلر زمام امور آلمان را به دست گرفت

Paul Von Hindenburg در دوران جنگ جهاني اول

پس از يك ماه مذاكرات پشت پرده و برغم مخالفت شديد كمونيستهاي آلمان، 30 ژانويه سال 1933 پال فون هيندنبورگ Paul Von Hindenburg ـ فيلد مارشال آلمان و رئيس جمهور این کشور از آدولف هيتلر كه حزب او ـ حزب سوسياليست ملي كارگران آلمان (اختصارا؛ نازي) ـ برنده انتخابات شده بود خواست که دولت تشکیل دهد و هيتلر صدر اعظم آلمان شد و وعده حل همه مشکلات اقتصادي ناشي از کاهش شديد پول ملي و نيز رفع تحقیر آلمانی ها را داد که از سوی فاتحان جنگ جهانی اول ضمن قراردادهاي پايان جنگ (قراردادهاي ورساي) اعمال شده بود و گفت که تلاش خواهد کرد کیفیت انسانی ژرمن ها به صدر ملل دیگر برسد.
    توده هاي آلماني كه پس از شكست اين كشور در جنگ جهاني اول از سوي فاتحان جنگ تحقير شده بودند و به آنان شرايط سخت و غرامت سنگين تحميل شده بود و تورّم پول در آن کشور بیداد می کرد از انتصاب هيتلر و وعده هايي كه داده بود خرسند شده بودند، ولي كمونيستهاي آلمان که «ناسیونال سوسیالیسم» هیتلررا مانع از گسترش «انترناسیونال سوسیالیسم» خود و احیانا شکست آن می دانستند در همان نخستين روز صدراعظم شدن هیتلر به سوي دسته كوچكي از اعضاي حزب نازي که در یک خیابان برلین شادی می کردند آتش گشودند و دو تن از آنان را كشتند و با اين عمل، هيتلر را دشمن خوني كمونيسم كردند كه اين دشمني حتي به خصومت هيتلر با شوروي منجر شد.
    هيندنبورگ که رياست دولت آلمان را به هيتلر سپرد يک سال بعد درگذشت و هيتلر از آن پس خودرا پيشواي آلمان اعلام کرد. هيندنبورگ برغم شکست ارتش آلمان در جنگ جهاني اول همچنان مورد علاقه آلماني ها بود. وي که دوم اکتبر 1847 در پوسن پروس (پروشيا) به دنيا آمده بود از سال 1916 تا 1919 رئيس ستاد ارتش آلمان بود. پوسن زادگاه او طبق قراردادهاي ورساي از سال 1919 ضميمه لهستان شده است که پوزنان خوانده مي شود. هيتلر به خاطر بازگردانيدن مناطق آلماني ازجمله پوسن به قلمرو آلمان دست به تصرف آنها زد که جنگ جهاني دوم آغاز شد. اگر اشتباه نکرده بود و شوروي را مورد تعرض قرار نداده بود، در جنگ پيروز مي شد و انگلستان نيز بمانند فرانسه وقت ازپاي در مي آمد و مسير تاريخ تغيير مي کرد و اين نبود که اينک مي بينيم. هيندنبورگ دوم آگوست 1934 و در 87 سالگي درگذشت. مليّون آلماني هنوز چشم به اراضي از دست رفته اين کشور در جنگ جهاني اول دارند و بنابراين، بقاي اتحاديه اروپا مورد ترديد است. آلمان کشور شماره يکم اتحاديه اروپاست.

هيلتر به اين سان به ديدار هيندنبورگ شتافت تا اورا صدراعظم آلمان اعلام کند

 

تسليم شدن فيلدمارشال پاولوس و پایان جنگ استالینگراد

Friedrich Paulus

سی و یکم ژانویه 1943 نبرد خانه به خانه استالینگراد با تسلیم شدن فیلد مارشال فردریک پاولوس Friedrich Paulus فرمانده ارتش ششم آلمان پایان یافت و دو روز طول کشید تا نظامیان آلمانی در خانه ها، کوچه ها و خیابانهای شهر به اسارت درآیند. در حمله به استالینگراد ـ شهری در کناره غربی رود ولگا که به ولگوگراد تغییر نام داده شده است ـ 270 هزار نظامی آلمانی و متحدان اروپای شرقی آلمان از جمله رومانی شرکت داشتند. تلفات این نبرد 743 هزار تن گزارش شده است. هیتلر پاولوس را فیلد مارشال کرده بود تا تسلیم نشود زیراکه سابقه نداشته یک فیلدمارشال آلمانی تسلیم شود ـ ایستادگی و یا خودکشی. ولی پاولوس یک روز پس از دریافت عنوان فیلدمارشالی تسلیم شد و تا سال 1953 در شوروی بازداشت بود و چهارسال آخر عمر خودرا در آلمان گذرانید و در طول این مدت در چند مصاحبه و مقاله اشتباهات هیتلر از جمله آغاز جنگ، پیش از تکمیل سلاح های تازه (جت جنگنده، موشک و سلاح هسته ای)، تعرض غیر ضروری به شوروی و حمایت نظامی غیر لازم از جاه طلبی موسولینی را تشريح کرد و گفت که آلمان نبايد در آن واحد در چند جبهه و با چند کشور درگير مي شد زيراکه استطاعت اين کاررا نداشت. طبق قاعده تعرض [فرضیه کلازوویتس]، نيروهاي آلمان بايد سه برابر نظاميان کشور مورد تعرض بودند با هشت برابر قدرت آتش، که در عمل چنین نبود. با رعايت اين قاعده، ما مي توانستيم که در يک زمان تنها با يک کشور درگير شويم.

 

استفاده از زنان سكسي در بازجويي هاي گوانتانامو!

M. Dowd

بانو «مورين داود M. Dowd» مقاله نگار منتقد نيويورك تايمز در ستون خود در شماره سي ام ژانويه2005 اين روزنامه ضمن اشاره به مطالب کتاب تاليف «اريك سعار» مترجم زندان گوانتامو نوشته بود: طبق نسخه دستنويس اين كتاب، در بازجويي از برخي از اين زندانيان از زنان سكسي با دامن هاي كوتاه و تنگ و گاهي نيمه عريان كه حركات و الفاظ تحريك كننده بكار مي بردند استفاده شده است تا درجه اعتقادات اسلامي زندانيان به دست آيد. در پايگاه نيروي دريايي آمريکا درگوانتانامو کوبا صدها تن که گفته شده است عامل و هوادار القاعده هستند زنداني بوده اند که "اوباما" رئيس جمهوري تازه آمريکا گفته است که آنان را از آنجا به نقاط ديگر منتقل کنند. بانو «داود» كه ايرلندي تبار و مسيحي است ضمن انتقاد شديد از اين اقدام كه ک به نوشته او مغاير خواست افكار عمومي آمريكاييان است نوشته بود كه در موارد بسيار، زندانيان گوانتانامو به روي اين زنان نظر نيافكندند و به صورت آنان آب دهان انداختند و حاضر به دادن پاسخ به پرسش هاي آنان نشدند و به اين ترتيب برنامه بازجويي به اين صورت شكست خورد ولي در تاريخ آمريكا به عنوان كاري بد باقي خواهد ماند.

برخي ديگر از رويدادهاي 31 ژانويه

  • 1448:   «يانوس هون يادي» رئيس كشور هنگري ( مجارستان ) به سلطان عثماني اخطار كرد دست خود را از اروپا كوتاه كند.

  • 1865:   اصلاحيه سيزدهم قانون اساسي آمريكا برده داري را در اين كشور به هر شكل غير قانوني اعلام كرد.

  • 1886:   كارل بنز نخستين اتومبيل را كه با قدرت انفجاري بنزين بكار مي افتاد در كارلسروهه آلمان آزمايش كرد و به معرض تماشا قرار داد.

  • 1908:   محقق الدوله يكي از نمايندگان مجلس شوراي ملي درمنزل خود در تهران با شليك گلوله خود كشي كرد.

  • 1937:   تروتسكي و نزديكانش از شوروي اخراج شدند. وي موسس ارتش سرخ و از ياران نزديك لنين بود.

  • 1942:   نيروهاي مشترك آلمان و ايتاليا شهر بن غازي در ليبي را از دست انگليسي ها خارج كردند. بن غازي قبلا دردست ايتاليايي ها بود كه انگليسي ها آن را متصرف شده بودند.

  • 1944:   285 بمب افكن آلماني لندن را بمباران كردند.

  • 1945:   « ادي سلاويك » نظامي آمريكايي به جرم فرار از خدمت ارتش اعدام شد. پس از جنگهاي داخلي آمريكا كه تا آن زمان 80 سال از آنها مي گذشت، اين نخستين بار بود كه يك نظامي آمريكايي به اين جرم اعدام مي شد.

  • 1967:   مبارزان مسلح ويتنامي راه وحدت و استقلال که قبلا به صورت پراکنده به نيروهاي نظامي دولت ويتنام جنوبي و متحدان آن از جمله واحدهاي آمريکا حمله مي کردند ناگهان به شهرها و قرارگاههاي نظامي و موسسات ديگر ازجمله سفارت آمريکا در سايگون شبيخوان زدند که به تعرض Tet معروف است. (مشروح اين مطلب در شماره يکم فوريه اين وبسايت آمده است)

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     19 ربیع الاول
    Mobin_s2004@yahoo.com
     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    5
    13

    اهواز

    9
    19

    تبريز

    -2
    6

    شيراز

    2
    16

    مشهد

    1
    13

    بندرعباس

    15
    25

    کرمان

    1
    17

    اصفهان

    -1
    12

    يزد

    7
    17

    کرمانشاه

    2
    11

    اراک

    -4
    5

    رشت

    7
    12

    دبی

    17
    27

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد



    نرخ ها مربوط به عصر روز چهارنشبه 4 بهمن می باشد

     

    اوقات شرعي (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12:18
    اذان مغرب : 17:49
    اذان صبح فردا : 5:39
    طلوع آفتاب فردا : 7:05

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Auto Express
    ژانویه 2013

    جديدترين شماره از مجله Auto Express
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه خودرو

    تاريخ انتشار: ژانویه 2013
    تعداد صفحات مجله: 100
    حجم فايل: 35 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.
     

    Stuff
    ژانویه 2013

    جديدترين شماره از ماهنامه Stuff
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه
    تکنولوژی

    تاريخ انتشار: ژانویه 2013
    تعداد صفحات مجله: 119
    حجم فايل: 59 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.

    Dish
    فوریه/مارس 2013

    جديدترين شماره از مجله Dish
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه آشپزی

    تاريخ انتشار: فوریه 2012
    تعداد صفحات مجله: 132
    حجم فايل: 100 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.

    Marie Claire (usa)
    فوریه 2013

    جديدترين شماره از مجله Marie Claire
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه مد و لباس بانوان

    تاريخ انتشار: فوریه 2013
    تعداد صفحات مجله: 190
    حجم فايل: 131 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.
     

    The Complete Guide to the iPhone 5
    ژانویه 2013

     The Complete Guide to the iPhone 5 2013
    راهنمای کامل آیفون 5- 2013

    تاريخ انتشار: فوریه 2012
    تعداد صفحات مجله: 164
    حجم فايل: 82 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.


    Architectural Digest
    فوریه 2013

    جديدترين شماره از مجله Architectural Digest
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه معماری

    تاريخ انتشار: ژانویه 2013
    تعداد صفحات مجله: 140
    حجم فايل: 126 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.


    Men's Health Coach
    ژانویه 2012

    جديدترين شماره از ماهنامه Men's Health Coach
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه ورزش و سلامتی آقایان

    تاريخ انتشار: ژانویه 2013
    تعداد صفحات مجله: 178
    حجم فايل: 103 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.
     

    Harper's Bazaar (uk)
    فوریه 2013

    جديدترين شماره از مجله Harper's Bazaar uk
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه مد و لباس

    تاريخ انتشار: فوریه 2013
    تعداد صفحات مجله: 182
    حجم فايل: 71 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.


    Utopia Kitchen & Bathroom
    فوریه 2013

    جديدترين شماره از مجله
    Utopia Kitchen & Bathroom
    ازمعتبرترین مجلات دنیا در زمینه آشپزخانه و حمام

    تاريخ انتشار: فوریه 2013
    تعداد صفحات مجله: 132
    حجم فايل: 56 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.
     

    Brides
    زمستان 2013

    جديدترين شماره از مجله Brides
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه مد و عروسی

    تاريخ انتشار: ژانویه 2013
    تعداد صفحات مجله: 478
    حجم فايل: 144 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.
     

    Virtuoso Traveler
    فوریه 2013

    جديدترين شماره از مجله Virtuoso Traveler
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه تفریح و مسافرت

    تاريخ انتشار: فوریه 2013
    تعداد صفحات مجله: 54
    حجم فايل: 74 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.

    Luxe Interior + Design
    زمستان 2013

    جديدترين شماره از مجله Luxe Interior + Design
    از معتبرترین مجلات
    دنیا در زمینه طراحی داخلی

    تاريخ انتشار: ژانویه 2013
    تعداد صفحات مجله: 300
    حجم فايل: 213 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.

     

    Simply Crochet
    ژانویه 2013

    جديدترين شماره از مجله Simply Crochet
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه قلاب دوزی

    تاريخ انتشار: ژانویه 2012
    تعداد صفحات مجله: 100
    حجم فايل: 69 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.
     

    Cosmopolitan (usa)
    ژانویه 2013

    جديدترين شماره از مجله
    Cosmopolitan
    از معتبرترین مجلات دنیا برای خانم ها

    تاريخ انتشار: ژانویه 2013
    تعداد صفحات مجله: 208
    حجم فايل: 169 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.


     

    Love of Knitting: Quick Knits
    ژانویه  2013

    جديدترين شماره از مجله Love of Knitting
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه آموزش کارهای هنری و بافندگی

    تاريخ انتشار: ژانویه 2013
    تعداد صفحات مجله: 100
    حجم فايل: 75 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.

    جدیدترین و معتبرترین روزنامه ها و مجلات دنیا را می توانید هر روز از صفحه ویژه ما در فیس بوک دانلود نمائید

    f a c e b o o k . c o m / M a g . R o o z a a n e h

     


     

     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    چنگال هوشمند HAPIfork سرعت غذا خوردن را محاسبه می کند

    یکی از ابزار های هوشمند ارائه شده در نمايشگاه CES 2013 چنگال الکترونيکی HAPIfork است. این چنگال توسط شرکت HAPILABS طراحی و ساخته شده و می تواند سرعت و میزان غذا خوردن فرد را مانيتور کند.
    تند تند بلعیدن یکی از عادت های غذا خوردن بد است که در برخی از افراد ديده می شود. در اکثر کسانی که با این عادت درگير هستند مشکلات گوارشی نیز مشاهده شده. برخی از محققین معتقدند که با عجله غذا خوردن فرصت کافی را از بدن می گیرد و بدن نمی تواند میزان حقيقی غذای مورد نیاز خود را سنجيده و آن را به طور متعادل دريافت کند.
    کار اصلی این چنگال آن است که می تواند مدت زمان صرف غذای فرد را محاسبه کرده و با شمردن دفعاتی که برای بردن غذا به سمت دهان حرکت می کند، سرعت مصرف غذا را نيز محاسبه کند. اگر اين چنگال هوشمند تشخیص دهد که فرد تند غذا می خورد، این وضعيت را از طریق چشمک زدن يک لامپ LED کوچک که بر روی دسته اين چنگال تعبيه شده اخطار می دهد.
    دسته اين چنگال دارای یک هاست الکترویکی است. این هاست نیز دارای یک کنکتور از نوع Micro US می باشد. کل این مجموعه با يک باتری 3.7 ولتی پليمر-لیتیمی تغذيه می شود. جالب تر آنکه اين چنگال می تواند با پایگاه اينترنتی آنلاین HAPIlabs Suite در ارتباط باشد تا سایت، اطلاعاتی نظير الگو های خواب و غذا را در آنجا به صورت نمودار های آماری مورد بررسی و نمایش قرار دهد.
    با استفاده از اين چنگال می توان عادت بد تند غذا خوردن را تحت کنترل درآورد و با کاهش ميزان سرعت بلعیدن غذا، مشکلات گوارشی و ریفلکس های معده (بازگشت غذا از سمت معده به مری) را مرتفع ساخت.
    ارتباط اين چنگال با هاست های موبایل و... از دو طريق بلوتوث و پورت USB برقرار خواهد شد. فعلا قيمت چنگال با پورت يو اس بی، 99.99 دلار اعلام شده و ممکن است در نمونه های توسعه یافته نيز طراحی یک قاشق عجیب عملکرد اين مجموعه را هوشمند تر کند. به شما توصیه می شود که خوردن غذای مورد علاقه خود را با اين چنگال هوشمند حتی برای یک بار هم که شده تجربه کنید!!
     

    معرفی اولین فلش درایو یک ترابایتی
    USB 3.0 دنیا توسط کینگستون

    به گمانم برخی از شما زمانی را به یاد دارید که هارد دیسک کامپیوترها تنها چند گیگابایت بود و کول دیسک ها هم بیش از چند ده مگابایت حجم نداشتند. اما پیشرفت تکنولوژی چنان سریع است که به نظر می رسد این خاطرات متعلق به زمان های دور بوده اند. و در زمان حال بالاترین ظرفیت فلش درایو از آن شرکت کینگستون است که امروز از اولین کول دیسک یک ترابایتی USB 3.0 دنیا رونمایی کرد.
    DataTraveler HyperX Predator 3.0 نام محصولی است که با سرعت خواندن ۲۴۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن ۱۶۰ مگابایت بر ثانیه از طریق پورت پر سرعت USB 3.0 میهمان ابزارهای دیجیتال شما خواهد بود.
    البته فعلا تنها نسخه ۵۱۲ گیگابایتی این درایو در بازار موجود است و نسخه یک ترابایتی احتمالا تا پایان سه ماهه اول ۲۰۱۳ وارد بازار خواهد شد. قیمت نمونه ۵۱۲ گیگابایتی این فلش کینگستون ۱۷۵۰ دلار اعلام شده است. اما درباره نسخه یک ترابایتی هنوز چیزی نمی دانیم.
     

     

     

     

     

     

     
      u کتاب روزانه


    دانلود کتاب ارتباط با ارواح

    نویسنده:
    آیت الله مکارم شیرازی

    معرفی:
    برای انسان بسیار جالب است که بتواند با عالمی غیر از این جهانی که زندگی میکند، ارتباط برقرار کند. مخصوصا اگر آن عالم بتواند سدی را که میان انسان و زمانهای گذشته و دوستان پیشین و پدر و مادر است را بردارد و از آن مهمتر او را در جریان حوادث آینده قرار دهد. سرفصل این کتاب جذاب و خواندنی عبارت است از : تاریخچه و سرچشمه عقیده تناسخ یا عود ارواح، انگیزه های تاریخی، نخستین دلیل بر ابطال عقیده تناسخ، نظریه یک فیلسوف مشهور، هر روح تنها با بدن خود میتواند زندگی کند، فراموشی مطلق برای ارواح ممکن نیست، ارواح بلاتکلیف و سرگردان، بازگشت به زندگی جدید از نظر قرآن، سرگرمی میز گرد! جلسه ارتباط با ارواح، مشاهدات من در جلسه ارتباط با ارواح، نقاط مشکوک در این ارتباطها، چرا میز گرد حرکت میکند؟، پیام ارواح، علمی به نام اسپریتیسم، چه کسی با الفاظ بازی میکند ما یا شما؟، عقیده عود ارواح، میزگرد در خدمت تناسخ و عود ارواح، رمالی و جن گیری و …


    لينک دانلود (حجم فایل حدود یک مگابايت)
     

    براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


     

     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    ۱۰ روش برای از بین بردن خستگی کار

    کاری را به تازگی آغاز کرده اید ولی احساس خستگی می کنید. چه اولین کار شما باشد و چه شغلتان را تغییر داده باشید، به هر حال وارد این حرفه شده اید و احساس می کنید گیر افتاده اید. کارها به نظرتان ملالت آور، خسته کننده و تکراری می آید و زمانتان را نمی توانید آنطور که دوست دارید بگذرانید.
    قبل از اینکه برگه ی استعفای خود را امضا کنید، مدتی وقت صرف کنید و به درستی درمورد کارتان فکر کنید. فرصتی هم به این کار بدهید. شاید آنقدرها هم که فکر میکردید خسته کننده نباشد.


    ● راه حل های کوتاه مدت

    ۱) کارهای روزانه تان را یادداشت کنید
    همه ی کارهایی را که تا قبل از اتمام زمان کاری می بایست انجام دهید یادداشت کنید. و با انجام هر کار کنارش تیک بزنید. با این کار زمان برایتان سریعتر می گذرد و شما از کارهایی که انجام داده اید به خوبی اطلاع می یابید. این کار در مواقعی هم که اطرافیان می گویند شما سریعتر از سایر کارمندان کار نمی کنید بسیار کمک کننده است زیرا نشان می دهد که کارهایتان را کامل و به سرعت انجام داده اید.

    ۲) طالب کار بیشتری باشید
    با رئیس خود رک و راست باشید و از او کار بیشتری طلب کنید و مسئولیت های خود را بیشتر کنید. اگر در شرکت شما کارها به صورت گروهی انجام می گیرد، می توانید کارهایتان را با همکارانتان جابه جا کنید. یا اینکه به همکارانتان در انجام کارها کمک کنید. اما همیشه مراقب باشید که همکارانتان با انداختن کارهایشان گردن شما سوء استفاده نکنند. حتماً در این مواقع رئیس را در جریان کارها بگذارید.

    ۳) برای کارهایی که در حیطه ی مسئولیت شما نیست هم داوطلب باشید
    در کمیته ی اجتماعی شرکتتان نام نویسی کنید. با این کار می توانید در کارهای فوق برنامه هم شرکت داشته باشید که شما را سرگرم نگاه خواهد داشت. در هر زمینه ای که می توانید، استعدادها و مهارت هایتان را نشان دهید.

    ۴) به کارهایتان ارزش دهید
    به رئیس خود نشان دهید که چه توانایی هایی دارید. برای این منظور، کارهای اضافه بر سازمان انجام دهید. اما نه طوری که رئیس فکر کند قصد خودنمایی دارید. این کارها را بدون اینکه کسی از همکارانتان متوجه شود انجام دهید، فقط رئیس از این کار اطلاع داشته باشد. بعد که رئیس با پیشنهادتان موافقت کرد، چند روز بعد کار را به او تحویل دهید. با این کارها می توانید توانایی ها و علاقه خود را بالاتر برده و خستگی و بیحوصلگی را از خود دور کنید.

    ۵) ابتکار به خرج دهید و کار جدیدی را شروع کنید
    همیشه شروع کننده شما باشید. پیشنهاد کارها و پروژه های جدید بدهید. این مطالب را با دست اندرکاران مربوطه در میان بگذارید. هدفتان این باشد که علاقه ی خود را به کار کردن نشان دهید، اما نگذارید دیگران بد به شما نگاه کنند و فکر کنند با این کارها قصد خودنمایی دارید.

    ۶) دیدگاهتان را درمورد کارتان تغییر دهید
    در هر پستی که کار می کنید، سعی کنید نگاه خوبی به کارتان داشته باشید. کار خود را دست کم نگیرید. اگر در قسمت اینترنت شرکت هستید، خود را رابط حیاتی به زنجیره ی ارتباطات بدانید. اگر در قسمت جوابگویی به تلفن ها هستید، خود را یکی از موثرترین افراد اداره بدانید که رضایت مشتریان را جلب می کند. در هر پستی، نقش خود را در پیشبرد اهداف شرکت موثر بدانید. با این طرز تفکر کار خود را بهتر انجام خواهید داد و به سرعت ترفیع پیدا می کنید.

    ۷) از زمان استراحتتان بهترین استفاده را ببرید
    اگر می بینید که کار باعث خستگیتان شده است، کمی استراحت کنید. همراه چند تن از دوستان به کافه تریای شرکت رفته و چای یا قهوه ای بنوشید. از ساعات استراحت خود نهایت استفاده را ببرید تا خستگیتان را کاملاً از تنتان بیرون کند و بتوانید دوباره با انرژی کارتان را دنبال کنید.

    ۸) در مورد شرکت محل کارتان بیشتر بدانید
    سعی کنید اطلاعات بیشتری در مورد شرکت کسب کنید. از همکارانتان در این زمینه سوال کنید. از روابط شرکت آگاهی پیدا کنید. همکارانتان را بشناسید و از سیاست ها و خط مشی شرکت آگاهی یابید.

    ۹) آموزش های خود را بالاتر ببرید
    از حالت یکنواخت همیشگی بیرون بیایید و دانش خود را در زمینه ی حرفه تان بالاتر ببرید. همینطور که از نردبان ترقی بالا می روید، زمان برایتان لرزش زیادی پیدا می کند. بنابراین سعی کنید معلومات و علم خود را در کاری که انجام می دهید افزایش دهید.

    ۱۰) مربی داشته باشید
    در هر مرحله ای از کارتان، خوب است که برای خود مربی پیدا کنید تا شما را در انجام کارهایتان راهنمایی کند. او می تواند به شما کمک کند تا این صنعت را بهتر درک کنید و در کارتان موفق تر باشید.


    ● هشیار باشید و مثبت فکر کنید
    هر کس باید در جایی شروع کند. ممکن است از خود انتظار داشته باشید که کاری مهمتر و چالش برانگیزتر داشته باشید اما شکایت نکنید. از منفی بافی در مورد کارتان دوری کنید، و سعی کنید که بهترین استفاده را از موقعیت فعلیتان ببرید. آگاهی هایتان را افزایش دهید و مهارت هایتان را توسعه دهید. در حد توانایی هایتان کار کنید و به زودی خواهید دید که خستگی و ملالت ناپدید می شود.
     

     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    پایان خونین یک رابطه اینترنتی
    برای دختر مجرد!

    صفحات ورزشی و حوادث روزنامه ها و مجلات، همیشه از داغ ترین و در عین حال خنده دار ترین صفحات نشریات ما محسوب می شوند؛ به یک نمونه گزارش حادثه ای با کمی دخل و تصرف توجه فرمایید.

    دادرسی واحد منطقه ای سه بازپرس ویژه روابط بی تربیتی صبح دیروز شاهد صحنه دلخراشی بود. دختری 35 ساله در حالی که انگشتش را در دست گرفته بود، وارد اتاق دادرس شد و از هوش رفت.
    بنابراین گزارش، بعد از خوراندن سه لیوان آب قند به «سمیرا» او حالش جا آمد و داستان تلخ و خونین یک رابطه نافرجام را ریخت روی میز دادرس.
    «دو هفته قبل بود که در اینترنت با میلاد آشنا شدم. البته بعدها فهمیدم اسم اصلی او «عبدل اصغر» بوده. با او چت(!؟) می کردم که فهمیدم او به من علاقمند است. خیلی به من اظهار محبت می کرد و می گفت تنها هست و کسی را ندارد و دوست دارد با کسی که خیلی دوستش دارد ازدواج کند. عکس مرا در چیز بوک دیده بود و شدیدا عاشقم شده بود. می گفت مهندس است و 29 ساله با درآمد خوب و ماشین لامبورگینی. به او گفتم که مال دنیا مهم نیست، مهم اخلاق است و من می خواهم ادامه تحصیل بدهم و قصد ازدواج ندارم. او خیلی اصرار کرد که عاشق من شده و بدون من خودش را می کشد و دست آخر به او گفتم می توانم روزی 3 دقیقه نه کمتر و نه بیشتر با او چت کنم و تنهایی اش را پر کنم. او از این حرف من خیلی خوشش آمد و گفت تو دقیقا همانی هستی که من می خواهم. بعد چند دقیقه آف شد. وقتی برگشت گفت ببخشید رفته بودم «بیست و سی» ببینم. این را که گفت دلم هری ریخت. فهمیدم که خودشه!
    می گفت اگر هر شب «حسینی بای» نبیند اصلا شبش صبح نمی شود. به او گفتم من هم اعتقاد عجیبی به تلویزیون ایران و بیست و سی دارم. میلاد گفت: من از ابتدای تولد دنبال دختر معتقد بودم. خدا رو شکر که تو به من هدیه داده شدی.
    سمیرا ادامه داد: فردا هم با او چت کردم؛ وقتی سه دقیقه ام تمام شد، 227 دقیقه دیگر با هم چت کردیم و قرار شد با هم برویم پارک. پس فردا رفتیم پارک. خیلی خوب بود او برای من پف فیل و گل خرید. گفت ما خیلی به هم می آییم حتی به خاطر من با چند تا اراذل و اوباش هم درگیر شد. قیافه اش هم خوب بود. من هم دیگر قصد ادامه تحصیل نداشتم و به خاطر او ترک تحصیل کردم. او هم برایم شعر می خواند. شعرهایی که خودش می گفت. مثل این یکی که خیلی خوب بود: بی تو مهتاب شبی باز از آن کوچه گذشتم...

    اما این خوشی زودگذر از یک رابطه اینترنتی زیاد دوام نداشت و سمیرا روزهای سرد و خزان زندگی اش را پیش چشمش آورد و دوباره غش کرد.
    سروان ستوده نیا در حالی که آب قند هم می زد به خبرنگار ما گفت: نباید فریب این دغل بازی ها را خورد ما بارها گفتیم. باز هم می گوییم. «بیا اینو بگیر بده دختره...» باز هم می گوییم که مراقب اینترنت باشید.
    سمیرا از روز حادثه می گوید: با هم رفته بودیم سینما. من خیلی سردم شد و او گفت داری سرما می خوری بیا بریم دکتر. من گفتم نیازی نیست او اصرار کرد. بالاخره با زور مرا سوار موتورش کرد. حس خوبی نداشتم. ولی مرا با زور به مطب یک دکتر که می گفت دوستش است، برد. با زور مرا از پله های مطب بالا برد. وقتی وارد مطب شدیم دیدم که آنجا مطب نیست و خانه مجردی عبدل اصغر است. او مرا به زور به داخل اتاقش برد و به زور به من قرص خواب آور داد و به زور نمی دانم چه شد.
    *
    بغض سمیرا ترکید و اشک، سالهای بر باد رفته زندگی اش را در چشم ما فرو کرد. صدای نخراشیده ای از ته سالن به گوش می رسید که «دوباره غش کرد...آب قند!»
    سمیرا با هق هق ادامه داد: وقتی بیدار شدم دیدم با زور مرا به خانه خودمان می برد و دم در خانه ولم کرد. گفت بهتره دیگه فراموشش کنم. گفت عکس هایی از من دارد که اگر روی اینترنت منتشر کند، فاتحه ام خوانده است. من با گریه و زور وارد خانه خودمان شدم. همه جوانی ام پر پر شده بود اما چیزی به پدر و برادرم نگفتم آخر آنها اگر می فهمیدند دمار از روزگارم در می آوردند. به آنها گفتم دیشب با زور در خانه همکلاسی ام داشتم درس می خواندم.

    اما ماجرای خونین این رابطه خیابانی تمام نشده بود. فردا صبح سمیرا برای انتقام خودش را به در خانه میلاد می رساند. میلاد بازهم او را به زور به داخل خانه می برد و قصد داشته تا او را به زور مورد آزار و اذیت قرار دهد که سمیرا جیغ می کشد و این بار میلاد برای اینکه او را ساکت کند انگشت او را گاز می گیرد و...
    «اول از او خواهش کردم که بیاید به خواستگاری و بعد هم با هم ازدواج کنیم. اما او بی تربیتی کرد و گفت: اگر یه بار دیگه این طرفا پیدات بشه، عکس هاتو جهانی می کنم...بعد هم با زور مرا باز بیهوش کرد...هرچه فریاد می زدم صدایم به جایی نمی رسید...انگار کسی در آن خانه متروکه حوالی تهران نبود...غروب دیدم حوالی خانه مان روی یک نیمکت رها شده ام...خودم را به اینجا رساندم. حالا من چیکار کنم؟ آینده ام تباه شد...حالا چه خاکی بر سرم بریزم جناب سروان؟»
    سمیرا در پایان رو به دوربین خبرنگار گفت: آقا عکس نگیر دیگه! و بعد با گریه در حالی که سرش را به دیوار می کوبید ادامه داد: هرگز ترک تحصیل نکنید. هرگز به عشق های اینترنتی اعتماد نکنید. هرگز جوانی خودتان را فدای حرف های صد تا یه غاز نکنید...
     

     

     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    این مواد را در ماکروویو قرار ندهید!

    یکی از مواردی که باید همیشه در مورد این دستگاه رعایت کنید قرار ندادن مواد و یا وسایل غیر مجاز در داخل آن است. گاهی اوقات ممکن است با قرار دادن مواد خاصی در این دستگاه آن را سمی ویا با گذاشتن یک جسم خاص آن را منفجر کنید. از جمله چیزهای غیر مجاز که نباید در داخل ماکروویو قرار دهید می توان به موارد زیر اشاره کرد.


    ● فویل های آلمینیومی
    این نکته را حتما می دانید که وسایل آهنی را اصلا نباید در ماکروویو قرار دهید و این امر در مورد فویل های آلمینیومی نازک نیز برقرار است. فویل های نازک سریعا داغ می شوند ممکن است بر اثر افزایش دمای زیاد آتش گرفته و حتی باعث آتش سوزی خانه شما نیز بشود.


    ● ظروف چینی
    یکی از نکاتی که کمتر رعایت می شود در مورد ظروف چینی است. برخی از این ظروف رگه هایی از آهن در داخل رنگ و یا جنس آن وجود دارد و بعد از برخورد با امواج جرقه می زنند. در این حالت شاید جرقه ها باعث آتش سوزی شوند و یا حتی ظرف شما بشکند.


    ● میوه و سبزی
    از قرار دادن هر گونه میوه و سبزی در داخل میکروویو جدا خودداری کنید. این امر در کنار آن که می تواند باعث سمی شدن و از بین رفتن خواص میوه و سبزی ها شود، مشکلات دیگری نیز به وجود می آورد. برخی از میوه ها به امواج حساس هستند و ممکن است از داخل منفجر شوند همچنین سبزی ها نیز امکان دارد آتش بگیرند.


    ● تخم مرغ
    اگر وقت کم دارید و می خواهید یک تخم مرغ را درست کنید حتما از اجاق گاز استفاده کنید و آن را در ماکروویو قرار ندهید. تخم مرغ دارای پروتئین بسیار زیادی است و یک پوست سخت نیز بر روی آن قرار دارد. قرار دادن تخم مرغ زیر امواج باعث انفجار آن و یا حتی از کار افتادن دستگاه شما می شود.


    ● پلاستیک
    یکی دیگر از موادی که نباید در ماکروویو قرار دهید پلاستیک است چرا که بعد از برخورد با امواج ممکن است سمومی را وارد غذا کند. قبل از اینکه ظرف را در دستگاه قرار دهید روی آن را بخوانید تا مطمئن شوید که قابلیت استفاده در ماکروویو را داشته باشد. برخی از ظروف غیر استاندارد بعد از گرم شدن آب می شوند و این می تواند برای غذا شما بسیار مضر باشد همچنین ظرف شما نیز بی استفاده می شود.
     

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    4 پرسش و پاسخ مهم
    برای داشتن یک آرایش شیک و زیبا

    خیلی مهم است بدانید هر آرایشی چهره شما را زیباتر نمی‌كند. به سوال‌های این آزمون پاسخ دهید تا ببینید چقدر در زمینه خودآرایی اطلاعات دارید:

    1- شما پوست چربی دارید. باید از استفاده كدام محصول خودداری كنید؟
    الف. كرم پودرچرب
    ب. رژلب براق
    ج. رژگونه براق
    د. همه موارد

    2- لب‌های شما نازك است. برای برجسته‌‌تر شدن آن از چه محصولی باید استفاده كنید؟
    الف. برق ‌لب
    ب. خط‌لبی كه كمی پررنگ‌‌تر از رژتان باشد
    ج. رژلب‌های براق

    3- شما چشم‌های سبزی دارید. ریمل انتخابی‌تان می تواند چه باشد؟
    الف. آبی یا خاكستری
    ب. مشكی
    ج. سبز

    4- شما یك خانم كارمند هستید كه هر روز ساعت‌ها از دست‌هایتان استفاده می‌كنید. بهترین آرایش دستتان چه می‌تواند باشد؟
    الف. ناخن‌های كوتاه مانیكور شده
    ب.ناخن‌های لاك‌زده
    ج. ناخن‌هایی با برق ناخن

    5- شما از آرایش‌ خوشتان می‌آید اما نه هر روز و همیشه، بهترین محصول‌های آرایشی روزانه برایتان چیست؟
    الف. مرطوب‌كننده- كمی رژ یا برق‌لب
    ب. كرم‌ پودر و رژلب
    ج. رژگونه- ریمل

    جواب ها :

    1- دارندگان پوست‌های چرب نباید از رنگ‌های براق و اكلیلی در آرایش استفاده كند چون چربی پوستشان را تشدید می‌كند. پس هر لوازم آرایش براق یا چربی مناسب این گروه نیست.

    2- امروزه روش‌های مختلفی از پروتز لب‌ها گرفته تا جراحی‌های مختلف برای برجسته نشان دادن لب‌ها وجود دارد اما همه آنها عارضه دارند. یكی از ساده‌ترین و در عین حال بی‌خطرترین روش‌ها این است كه از خط‌لبی كه كمی پررنگ‌تر از رژلب‌ شماست برای كشیدن خط‌لب استفاده كنید.

    3- اگر كسی كه چشم‌های روشنی دارد از ریمل رنگی هم استفاده كند، چشم‌هایش حالت سردی پیدا می‌كند. اگر چشم‌هایتان روشن است، باید حالت تضاد ایجاد كنید تا چشم‌هایتان بیشتر به چشم بیایند و بهترین رنگ ریمل برای شما، مشكی است.

    4- بهترین مدل ناخن كوتاه است اما برای زیبایی بیشتر ناخن می‌توانید آنها را مانیكور كنید.

    5- آرایش روزانه باید با یك مرطوب‌كننده مناسب پوست شروع شود. كمی برق‌لب یا رژ كمرنگ نیز به شادابی و زیبایی بیشتر پوست كمك می‌كند پس این 3 قلم را فراموش نكنید
     

     

     

     

     

     
      u سلامتی و تنناسب اندام


    رژیم ‌غذایی ضد آلرژی

    آیا هر کاری که باید بکنید را انجام می‌دهید اما باز هم وزنتان پایین نمی‌آید؟ ممکن است مقصر یک حساسیت غذایی ناشناخته باشد!


    .: آلرژی‌های غذایی با شروع ناگهانی و شروع تدریجی
    اکثر افراد تصور می‌کنند که واکنش‌های مربوط به آلرژی‌های غذایی ناگهانی هستند و یکباره اتفاق می‌افتد—مثل حساسیت به بادام‌زمینی یا صدف که ممکن است التهاب فوری ایجاد کرده و موجب ورم کردن یا مشکل در تنفس شوند. از طرف دیگر، لبنیات که ممکن است در خیلی از موادغذایی روزانه پنهان باشد، واکنش‌های جساسیتی با شدت بسیار کمتر ایجاد می‌کند و ساعت‌ها یا حتی روزها بعد از مصرف موجب التهاب می‌شوند. 60% از انسانها ممکن است یک آلرژی غذایی داشته باشند که خودشان از آن بی‌اطلاعند.


    .: آلرژی به محصولات لبنی و افزایش وزن
    غذاهای حاوی مواد لبنی می‌تواند موجب رشد باکتری‌های ناسالم و تولید سمومی شوند که در روده‌ها ایجاد التهاب می‌کند و از هضم طبیعی غذا جلوگیری کرده و موجب افزایش وزن می‌شوند. درواقع، ممکن است به خاطر آلرژی به مواد لبنی سالی 15 کیلو چاق شوید!
    آخر اینکه حساسیت به موادلبنی، برخلاف مشکل عدم تحمل لاکتوز که ناتوانی در هضم قند شیر که لاکتوز نامیده می‌شود است، با التهاب روده همراه است.
    اولین قدم برای فهمیدن اینکه آیا حساسیت به موادلبنی موجب چاق شدن شما شده است یا نه این است که منابع اصلی و پنهانی لبنیات در رژیم‌غذاییتان را پیدا کنید.


    منابع اصلی موادلبنی: شیر، کره، ماست و پنیر

    .: منابع پنهان موادلبنی:
    دسرها: کیک‌ها، مافین‌ها، شیرینی‌ها و شکلات هم ممکن است ترکیبات اصلی لبنی و هم مشتقات پنهان آن مثل پروتئین وی و کازئین که هر دو پروتئین شیر هستند، در خود داشته باشند. به نام این مواد روی برچسب‌های موادغذایی دقت کرده و از مصرف آنها خودداری کنید.
    گوشت و ماهی: گوشت فراورده‌ای معمولاً حاوی موادلبنی مثل لاکتوز، کازئین و کازئینات است که بعنوان ماده امولسیون‌کننده یا طعم‌دهنده مورداستفاده قرار می‌گیرند. دقت کنید که بعضی از برندهای تن ماهی هم حاوی کازئین هستند.
    نان: هم نان سفید و هم نان گندم هر دو حاوی کازئین، وی و پودر شیر هستند.
    نوشابه‌های انرژی‌زا: تعداد بیشماری از برندهای مختلف نوشابه‌های انرژی‌زا حاوی پروتئین وی هستند. حتماً به برچسب ترکیبات آن دقت کنید.


    .: برنامه سه هفته‌ای ضدآلرژی
    برای اینکه بفهمید به موادلبنی حساسیت دارید یا نه این برنامه سه هفته‌ای را که از طریق آن خواهید توانست کلیه لبنیات را از برنامه‌غذاییتان حذف کرده، دستگاه گوارشتان را ترمیم کرده و سیستم بدنتان را دوباره راه‌اندازی کنید، اجرا کنید.

    .: هفته اول: همه موادلبنی را حذف کنید
    برای یک هفته همه لبنیات را از برنامه غذاییتان حذف کنید تا در این مدت التهابات روده‌تان کامل برطرف شود. شیر معمولی را می‌توانید با شیر سویا یا بادام جایگزین کنید که مزه‌های خوبی دارند و پروتئین با کیفیتی نیز در خود دارد. بعلاوه، به جای کره از روغن‌زیتون که منبعی عالی از چربی است و هم حاوی اسید اولئیک است و خواص ضدالتهابی دارد، مصرف کنید.


    .: هفته دوم: دستگاه گوارشتان را ترمیم کنید
    اگر روده‌هایتان بخاطر مصرف لبنیات آسیب دیده‌ند، با باکتری‌های سالمی که در پروبیوتیک‌ها یافت می‌شوند، آن را ترمیم کنید. یک مکمل پروبیوتیکی انتخاب کنید که هم حاوی بیفیدوباکتریوم باشد و هم لاکتوباسیلوس. محصولی را به شکل قرص یا پودر انتخاب کنید که 50-10 میلیارد واحد ایجادکننده کلونی داشته باشد و آن مقدار را به طور روزانه مصرف کنید. مراقب محصولات مایع باشید زیرا ممکن است به آن اندازه فعال نباشند و همچنین مراقب محصولات غذایی که پروبیتیک اضافه دارند هم باشید.


    .: هفته سوم: سیستم بدنتان را دوباره راه‌اندازی کنید
    حالا که دستگاه گوارشتان پاک شده است، زمان آن رسیده که سیستم بدنتان را از نو راه‌اندازی کنید و ببینید آیا لبنیات علت اضافه‌وزن شما بوده است یا خیر. هر بار یک ماده‌غذایی لبنی به رژیمتان اضافه کنید و واکنش‌های بدنتان را به طور کامل یادداشت کنید. از خود بپرسید: آیا خسته‌تر شده‌ام؟ آیا احساس نفخ دارم؟ آیا احساس می‌کنم مایعات در بدنم می‌ماند؟ همه اینها می‌تواند نشاندهنده این باشد که دچار یک آلرژی پنهان به موادلبنی هستید.

    اگر در آخر سه هفته تصور کردید که به لبنیات آلرژی دارید، پیش دکتر رفته، آزمایش خون بدهید تا ببینید آیا سطح یک پادتن در بدنتان به طور غیرمعمول بالا رفته که موجب التهاب شده است یا خیر. اگر واقعاً آلرژی داشته باشید، می‌توانید از همین برنامه برای اجتناب از آلرژی و التهاب استفاده کنید.
     

     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    برای مراسم عروسی چگونه لباس بپوشیم؟

    كارت دعوت های مراسم عروسی را دور خودتان پخش كرده اید و درب كمدتان را باز كرده و خیره خیره به لباسهای داخل كمد نگاه می كنید و از خودتان می پرسید كدام لباس را می توانید بپوشید. در داخل كمد لباس رسمی كه در عروسی بهترین دوستتان پوشیده اید، لباسی كه در مراسم مهمانی همكارتان بر تن كرده بودید و لباسی كه در جشن های خودمانی فامیلی بر تن كرده اید به چشم می خورند. همه این لباسها كافیست تا بتوانید تیپی روی مد بزنید.
    كارسناس مد به نام لیسی پول Lacy Oool به ما نشان می دهد كه برای مراسم هایی مختلف چه نوع لباسی را بپوشیم :


    * برای مراسم هایی كه در روز برگزار می شوند چه نوع لباسی را بپوشیم؟
    این نوع مراسم كه در روز برگزار می شوند تحت تاثیر آب و هوا هستند و محل برگزاری مراسم چندان اهمیتی ندارد بلكه نوع پارچه و اندازه لباس اهمیت ویژه ای دارد.
    1- به دنبال پیراهنهای كوتاه تر كه از پارچه های نخی و حریر دوخته شده اند باشید.
    2- قسمت یقه را باز نگه دارید، بهتر است كه لباستان بصورت بندی باشد.
    3- در صورت استفاده از لباسهای بدون بند استفاده می کنید موهایتان را باز بگذارید و روی شانه هایتان بریزید. در صورتی كه موهایتان را جمع كنید شاید خیلی جالب نباشد و حالت اغراق آمیزی پیدا كند.
    4- استفاده از طرحهایی با رنگ روشن بسیار خوب است. در صورتی كه جز آن دسته افرادی هستید كه بسیار عرق می كنند رد عرق بر روی لباستان كمتر نمایان خواهد شد.
    5- دیگر لوازمتان را ساده انتخاب كنید و از پوشیدن پیراهنهای با زرق و برق فراوان خوداری نمایید چرا كه این نوع پیراهنها برای قرار ملاقات با دیگر افراد مهم زندگیتان به صرف نهار بهتر است.
    6- از گوشوارهای ساده، یك دستبند و یك جفت كفش پاشنه بلند كه پاشنه هایش یكسره باشد استفاده نمایید ( كفشهای با پاشنه بلند یكسره به این دلیل پیشنهاد می گردد كه در صورت برگزاری مراسم در باغ، در علف فرو نخواهید رفت )


    * لباسهای مناسب برای مراسم عروسی كه در شب برگزار می شود:
    این گونه مراسم راهی بسیار جالب برای امتحان مدهای مختلف می باشد. در صورتی كه موهایتان را خوب درست نكرده باشید هوای گرم باعث بدتر شدن اوضاع و آبروریزی می گردند پس اول تصمیم بگیرید با موهای بلندتان می خواهید چه كنید سپس آن را باز كنید.

    1- اگر موهایتان كوتاه و یكوری می باشد برای جلب توجهات به سمت صورتتان از گوشواره های بلند چند طبقه زیبا استفاده نمایید.
    2- در مورد رنگ لباس با توجه به اینكه مراسم در شب می باشد استفاده از رنگهای تیره قابل قبول است اما رنگمایه های روشن جلوه مهیج و شادتری خواهند داشت.
    3- اگر پوست تان را برنزه کرده اید رنگهای مناسب، رنگ صورتی مرجانی و فیروزه ای می باشد. این رنگ ها پوست برنزه را بهتر نشان می دهد.
    4- با توجه به زمان برگزاری مراسم برای مراسم های عروسی در شب هم استفاده از لباس های كوتاهتر توصیه می گردد، پس بنابراین پایین دامن را كمی بالا بیاورید.
    5- لباسهایی كه از رنگهای گرم هستند با جواهرات بهتر ست می گردند.


    * برای مراسم های رسمی چه لباسی بپوشیم
    1- از آن جایی كه این نوع مراسم بسیار رسمی هستند انتخاب نوع پارچه اهمیت بسیاری دارد. استفاده از پارچه های مخمل، پشمی و هر نوع پارچه ضخیم ممنوع بوده و بهترین لباس یك پیراهن لخت، خنك و بلند تا نوك پا می باشد.
    2- استفاده از هر گونه لوازم آرایشی و یا تزیینی پر زرق و برق ممنوع می باشد. تیپ شما باید از لحاظ زیبایی شناسی منطقی باشد.
    3- یك پیرهن ساتن مشكی بلند با گوشواره های میخی الماس نشان خیلی زیباست اما در عین حال خیلی غلو آمیز است. سعی كنید خود واقعی تان را حفظ نمایید.


    * برای مراسم های خودمانی چه لباسی بپوشیم
    یك مراسم كوچك و خودمانی را می بایست به عنوان یك حق انحصاری در نظر گرفت. پس حواستان به لباسی كه می پوشید باشد.
    1- در وهله اول اگر مهمانان عروسی حضور دارند بررسی كنید ببینید آنها چه پوشیده اند. شما نمی خواهید هیچ چیزتان شبیه بقیه باشد.
    2- ساده و شیك بمانید. این گونه مهمانی ها زمان مناسبی برای ریسكهای نامعقول نیست. بهترین لباس برای این نوع مهمانی ها لباسهای طرحدار می باشد. لباسهای توری ( البته از نوع تور لباس عروس نباشد ) هم انتخاب بسیار خوبی هستند.
    3- اگر چه رنگهای روشن و ملایم مد روز هستند اما رنگ آبی تیره یك تن رنگ زیبا و كلاسیك برای چنین مهمانی هاست.
    4- كفشهای پشت بند دار و جلو باز تیره رنگ كاملا ً مكمل این تیپ می باشد و گوشواره های میخی ساده و رنگارنگ به طرز كاملا ً زیبایی آن را كامل می كند.