1184

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1184 :: پنجشنبه 10 اسفند ماه 1391

www.mobin-group.com

دوستانی که در دانلود مشکل دارند، بخوانند!

علیک سلام!
پنج شنبه ای دیگر شد و با شماره جدیدی از روزانه در خدمت شما دوستان عزیزم هستم.
همانطور که می دونید در دور جدید انتشار مجله الکترونیکی روزانه، فایلهایی که برای دانلود قرار می دهم از سایت معروف آپلودد می باشد. دلایل مختلفی داره که این سایت را انتخاب کرده ام. اولا اینکه سرورهای پرسرعتی داره و به ندرت مشکلی برای سرورها پیش میاد. ثانیا جزو معدود سایتهایی این چنینی هست که در ایران فیلتر نیست. ثالثا از داخل ایران هم می شود براحتی اکانت قانونی این سایت را خرید و...
برای دانلود از چنین سایتهایی به دو روش می شود عمل کرد. یا باید اکانت پرمیوم این سایتها را بخرید و بعد از اون براحتی فایلها را دانلود کنید. و یا اینکه اگر به عنوان کاربر رایگان می خواهید دانلود کنید با یکسری محدودیتهایی روبرو هستید.
اخیرا برخی از دوستان گله می کردند که نمی توانند فایلهای موجود در روزانه (مثل فیلم ها و یا مجلاتی که برای دانلود قرار می دهم) را دانلود نمایند. برای حل مشکل این دوستان و اینکه بتوانید در دانلود به عنوان کاربر رایگان با مشکلات کمتری روبرو شوید تصمیم گرفتم یک نرم افزار خوب معرفی کنم.

دوستانی که در دانلود از سایتهای استراک گذاری فایل (مثل همین آپلودد) مشکل دارند، پیشنهاد می کنم از نرم افزار محبوب jdownloader استفاده کنند. این نرم افزار برای دانلود رایگان از سایت های استرک گذاری فایل یک گزینه بسیار ایده آل هست. فقط بهتره هنگام دانلود از این برنامه فیلترشکن خود را ببندید (مخصوصا نباید نرم افزار پروکسی فایر همزمان با این اجرا باشد.)
این نرم افزار عالی را می توانید از طریق این لینک بطور مستقیم و رایگان دانلود کنید.

باقی بقایتان
مبین
mobin_s2004

مبین در فیس بوک:
f a c e b o o k . c o m / m o b i n . s 2 0 0 4
 

صفحه "دکوراسیون روزانه"
در فیس بوک

هر روز با دکوراسیونهای لوکس و مدرن آمریکایی و اروپایی

f a c e b o o k . c o m / d e c o . r o o z a a n e h
 

صفحه "مجلات روزانه"
در فیس بوک

مجلات و روزنامه های معتبر دنیا را می توانید هر روز از طریق این صفحه دانلود نمائید

f a c e b o o k . c o m / M a g . R o o z a a n e h
 


 



 

  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • دوستانی که در دانلود مشکل دارند، بخوانند!
  • تصاویری دیدنی از دفتر جدید گوگل در دوبلین
  • تصاویری از حضور سلبز بر روی فرش قرمز اسکار 2013
  • فیلم: سوال سانسورشده‌گفت‌وگوی احمدی‌نژاد
  • تصاویری جدید و با کیفیت از کارناوال معروف برزیل
  • در این سایت فوق العاده می توانید تصاویری فشن شوهای مختلف جهانی را ببینید
  • اولین عکس پانورمای ۲٫۶ گیگاپیکسلی از بلندترین برج جهان
  • پایان دور دوم مذاکرات ایران و ۱+۵ در آلماتی / جان کری: مذاکرات با ایران مفید بود
  • یارانه نقدی دوبرابر در بودجه؟
  • معرفي و دانلود فيلم : Argo / آرگو 2012
  • ویدئوی هشتاد و پنجمین مراسم اسکار
  • دانلود انيميشن : Scooby-Doo! Mask of the Blue Falcon 2012
  • آلبوم جدید و فوق العاده زیبای گروه رستاک به نام سورنای نوروز
  • آهنگ جدید و زیبای احسان خواجه امیری به نام خاطرات
  • فایرفاکس ۱۹ با پی دی اف خوان خودکار
  • دیکشنری جامع برای موبایل
  • نسخه پرتابل بازی جذاب و سرگرم کننده Tiny Troopers
  • عینک گوگل، سیم کارت نخواهد خورد و از طریق وای فای یا تترینگ تبادل دیتا خواهد کرد
  • حكايتي بسيار شنيدني براي زندگي امروزه همه ما؛ همه چهار زن دارند!
  • نامه بسیار زیبای نادر ابراهیمی به همسرش؛  قابل توجه زوجها !
  • چه تفاوتی بین ۱۰۸۰p و ۱۰۸۰i وجود دارد ؟
  • آی او اس 6.1.3 قاتل جیل بریک خواهد شد
  • دانلود کتاب راههای تقویت حافظه‎
  • یک سخنران حرفه ای باشید
  • طنز: پسته می‌خندد به حال اسکناس!
  • سبز کردن سبزه نوروز
  • پدیکور ماهی
  • رژیم‌های غذایی مطابق با گروه‌خونی
  • شش رنگ مد در سال ۲۰۱۳
  • دانلود مجلات معتبر: Auto Express, Stuff, delicious, Vogue, Marie Claire, Home Journal, Fitness His Edition, Harper's Bazaar, Kitchens & Bathrooms Quarterly, Style Me Pretty, Conde Nast Traveller, Lingerie Insight, Creative Knitting, Cosmopolitan, Love of Quilting, Luxurious Magazine, Elle
  • و ...

 


 

 

www.mobin-group.com


نمایی دیدنی استخر مشهور Marina Bay Sands Skypark سنگاپور

بلندترین استخر رو باز دنیا، در ارتفاع 191 متری سطح زمین

 



 

 


www.mobin-group.com

تصاویری دیدنی از دفتر جدید گوگل در دوبلین
ویژه نامه قیام مختار ثقفی
تصاویری از حضور سلبز بر روی فرش قرمز اسکار 2013
فیلم: سوال سانسورشده‌گفت‌وگوی احمدی‌نژاد
تصاویری از افتادن مدلها در فشن شوها
تصاویر و مشخصات گرانترین خانه های اجاره ای آمریکا در 2013
تصاویری جدید و با کیفیت از کارناوال معروف برزیل
تصاویری از ازدواج هندی ها
اینفوگرافیک: کتابهای الکترونیکی یا کتابهای چاپی؟
تصاویری دیدنی از رویال سوئیت هتل کرون پلازا دبی
تصاویر «میراندا کر»، سوپر مدل معروف ویکتوریا سکرت
32 عکس از خانه 15 میلیون دلاری مت دیمون
ویژه نامه ای برای برنامه 90
در این سایت فوق العاده می توانید تصاویری فشن شوهای مختلف جهانی را ببینید
اولین عکس پانورمای ۲٫۶ گیگاپیکسلی از بلندترین برج جهان
این عکس از بالاترین نقطه ی برج خلیفه ی دبی که ۸۲۸ متر از سطح دریا ارتفاع دارد، با پیشرفته ترین تکنیک های عکاسی و بالاترین وضوح (۲٫۶ گیگاپیکسل) گرفته شده است.

 

 

www.mobin-group.com

پایان دور دوم مذاکرات ایران و ۱+۵ در آلماتی

جلیلی: پیشنهادشده در6ماه آینده گام‌های متقابل اعتمادساز برداشته شود
اشتون: در طرح اصلاح شده 1+5 پیشنهادهای ایران هم لحاظ شده است

دور دوم مذاکرات ایران و گروه 1+5 در آلماتی قزاقستان دیروز پایان یافت و سعید جلیلی و کاترین اشتون هر یک به جمع خبرنگاران آمدند و توضیحاتی درباره نتایج نشست دادند؛ ایران مذاکرات را مثبت توصیف کرد، اما اشتون سعی کرد تا محتاطانه‌تر موضع بگیرد و به این جمله بسنده کند که «نسبت به نگاه مثبت طرف ایرانی امیدوارم.» این ابراز نظرها اما بدون هیچ اشاره‌اي به فحوای بسته‌هاي پیشنهادی بود که طرفین روز قبل از آن برای بحث روی میز گذاشته بودند.
حتی سعید جلیلی که سخنانش طولانی‌تر از جمع بندی اشتون از مذاکرات بود توضیح مشخصی درباره محتوای بسته‌هاي طرفین نداد. هر دو طرف تنها در سخنانش تاریخ مذاکرات بعدی را به طور مشخص و به‌عنوان نشانه‌اي از اولین توافق مذاکرات دو روزه اعلام کردند.به این ترتیب طرفین قرار گذاشتند نشست دیگری در روزهای پایانی اسفند، یعنی 27 و 28 ماه جاری در سطح کارشناسان برگزار شود و پس از آن هم دور بعدی مذاکرات سیاسی در روز 16 فروردین سال 92 مجددا در آلماتی قزاقستان برگزار شود.
البته به گفته جلیلی پیشنهادهای ایران تقریبا همان پیشنهادهایی بوده است که در جریان مذاکرات مسکو ارائه شده با این تفاوت که در جریان این مذاکرات ایران راهکارهای اجرایی شده آن پیشنهادها را ارائه کرده است.
او علاوه براین تاکید کرده که بحث تعطیلی سایت فردو در جریان این مذاکرات مطرح نشد، اما ایران از حق غنی سازی خود چه 20 درصد و چه 5 درصد عدول نمی‌کند.

با این حال به گزارش ایسنا، سرگئی ریابکوف تایید کرد که کشورهای عضو گروه 1+5 پیشنهاد کاهش تحریم‌ها علیه ایران را در ازای توقف غنی‌سازی اورانیوم با غنای 20 درصد داده‌اند. اگرچه او نیز گفته است که مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 در آلماتی مفید بوده است و کار ادامه دارد. یک مقام ارشد آمریکایی هم به خبرگزاری رویترز گفت: «در نشست آلماتی درباره لغو تحریم نفت یا تحریم‌های بانکی بحثی نشده است.» با این حال یک منبع ایرانی نزدیک به مذاکرات درباره فحوای پیشنهادهاي غرب به ایسنا گفته است که گروه 1+5 پیشنهاد بغداد را به گونه‌ای بازنویسی کرده است که پاسخی به پیشنهاد مسکو باشد. بنابراین آنچه روز سه شنبه به تیم ایرانی ارائه شد یک پاسخ است نه یک پیشنهاد جدید.
اما طبق بیانیه‌اي که جلیلی قرائت کرد، اعضای شش کشور به ایران پیشنهاد داده‌اند که ظرف شش ماه آینده، گام‌های ملموس اعتمادسازی متقابل برداشته شود. البته ایران تاکید کرده که گام‌ها باید متوازن و همزمان باشد. گام‌هایی که به گفته جلیلی مي‌تواند بلند هم برداشته شود، اما مي‌تواند کوچک هم باشد. از این اظهارات جلیلی چنین به نظر مي‌رسد که ظاهرا همان بحث طرح گام به گام در جریان مذاکرات مطرح شده است. یعنی برداشتن گام‌هاي اعتماد ساز در قبال رفع تدریجی تحریم‌ها آن هم احتمالا تعریف مدلی نظیر مدالیته برای رفع ابهامات. مدالیته‌اي 6 ماهه که مراحل آن گام به گام تعریف شود.
اشتون اما در جمع‌بندی خود درباره محتوای بسته‌هاي پیشنهادی تنها اشاره کرده است که در بسته پیشنهادی غرب که او از آن به عنوان طرح اصلاح شده یاد کرده، پیشنهادهاي ایران نیز لحاظ شده است.
چنین به نظر مي‌رسد که روند اتخاذ شده به نوعی مشابه روندی است که پس از مذاکرات مسکو پی گرفته شد، یعنی برگزاری مذاکرات در سطح کارشناسان و اتفاقا در استانبول؛ با این تفاوت که در دور جدید مذاکرات، تاریخ نشست رسمی بعدی یعنی 16 فروردین هم در نظر گرفته شده است.
 

جان کری: مذاکرات با ایران مفید بود

وزیر امور خارجه آمریکا مذاکرات شش کشور موسوم به ۱+۵ با ایران را مفید دانست.
به گزارش خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز روز گذشته (چهارشنبه) در گزارشی به نقل از جان کری، وزیر جدید امور خارجه آمریکا نوشته است: «گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران مفید بود. اگر ایران به‌طور جدی به همکاری بپردازد، می‌توان به توافقی درازمدت و جامع دست یافت.»
وی افزود: آمریکا آماده است تا با ایران وارد بحث‌های دوجانبه شود.
این سخنان را کری پس از آن بیان می‌کند که امروز مذاکرات بین ایران و 1+5 در آلماتی پایان یافت.
جان کری که در پاریس با رئیس جمهور فرانسه و «لوران فابیوس» همتای فرانسوی‌اش دیدار می‌کرد بار دیگر از آمادگی آمریکا برای گفت‌وگوی دو جانبه با ایران سخن گفت.
وزیر خارجه آمریکا گفت: «ایران، کاری که لازم است انجام دهد را می‌داند و رئیس جمهور (اوباما) هم تصمیمش برای اجرای سیاستی که به ایران اجازه دستیابی به سلاح اتمی نمی‌دهد را روشن کرده است.»
 

یارانه نقدی دوبرابر در بودجه؟

دولت در لایحه بودجه سال 92 کل کشور 90 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت یارانه نقدی درنظر گرفت که این مبلغ نسبت به اعتبار 40 هزار میلیارد تومانی امسال، 125 درصد رشد نشان می‌دهد. برهمین اساس، اگر 125 درصد به مبلغ یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی فعلی -به ازای هر نفر- بیفزاییم، یارانه نقدی ماهانه هر ایرانی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بیش از 100 هزار تومان خواهد شد.
به گزارش خبرنگار مهر، براساس لایحه بودجه سال 92 کل کشور که دیروز توسط دولت به مجلس تقدیم شد، 120 هزار میلیارد تومان اعتبار برای هدفمندی یارانه‌ها پیش بینی شده است که از این رقم، 90 هزار میلیارد تومان اعتبار یارانه نقدی برای سال آینده است.
رحیم ممبینی معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص اعلام افزایش مبلغ یارانه نقدی در سال آینده توسط رئیس جمهور گفت: دولت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را پیش بینی کرده ولی تصمیم نهایی با مجلس است.
معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اظهار داشت: برحسب مواد قانونی، منابع هدفمندی در سال آینده بخشی برای اقشار گوناگون، بخشی برای تولید و بخشی نیز برای بودجه دولت ناشی از افزایش حامل‌های انرژی است.
وی از پیش بینی اختصاص 90 هزار میلیارد تومان اعتبار برای یارانه نقدی سال آینده خبر داد و گفت: اگر پیش بینی دولت در لایحه بودحه سال آینده توسط مجلس به تصویب برسد، یارانه نقدی در سال 92 افزایش می یابد و این یکی از راهکارهای کمک به معیشت مردم و افزایش قدرت خرید آنان است.
ممبینی ادامه داد: البته این موضوعات به سیاست‌های پولی، مالی و ارزی کشور بستگی دارد، ضمن اینکه باید به مشکلاتی که در فرایند اقتصاد ملی ناشی از تحریم‌ها داریم، توجه شود و اگر گره ای در کار است، آن را رفع کنیم.
وی با بیان اینکه در رابطه با اجرای فاز هدفمندی یارانه ها جلساتی را در محضر مقام معظم رهبری داشتیم، اظهار داشت: 120 هزار میلیارد تومان به عنوان اعتبارات هدفمندسازی یارانه ها در لایحه 92 پیش بینی شده است که این میزان نسبت به اعتبار 66 هزار میلیارد تومان سال جاری افزایش نشان می دهد.
معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ادامه داد: حدود 11 هزار میلیارد تومان از این رقم از محل یارانه نان و کالاهای اساسی و یارانه تفاوت قیمت انرژی به ویژه برق و حدود 109 هزار میلیارد تومان نیز از محل حامل‌های انرژی خواهد بود.
وی افزود: 15 هزار میلیارد تومان برای اختصاص به تولید پیش بینی شده است که در صورت تصویب، 15 هزار میلیارد تومان دیگر نیز به طرح‌های عمرانی اختصاص می یابد.
به گزارش مهر، اعتبار یارانه نقدی در سال جاری حدود 40 هزار میلیارد تومان است که قرار است این اعتبار براساس بودجه 92 به 90 هزار میلیارد تومان افزایش یابد. برهمین اساس، اعتبار این محل 125 درصد افزایش نشان می‌دهد. حال اگر به یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی فعلی 125 درصد بیفزاییم، مبلغ یارانه نقدی بیش از 100 هزار تومان در ماه به ازای هر نفر می‌شود.

 



 


 

www.mobin-group.com

 معرفي و دانلود فيلم

Argo (2012)
آرگو 2012

کارگردان: Ben Affleck
نویسنده : Chris Terrio
بازیگران: Ben Affleck, Bryan Cranston and John Goodman

خلاصه داستان :
همزمان با به نقطه اوج رسیدن انقلاب ایران، یکی از ماموران ویژه سازمان سیا، برای آزاد کردن شش نفر آمریکایی که در خانه سفیر کانادا در ایران پناه گرفته اند، نقشه خطرناکی را ترتیب می دهد...

این فیلم توانسته تابحال جایزه گلدن گلوب 2013 و نیز اخیرا جایزه معتبر اسکار 2013 را دریافت نماید.
 

- براي مشاهده تریلر اين فيلم روي اين لينک کليک نمائيد

- براي مشاهده عکسهایی از اين فيلم روي اين لينک کليک نمائيد


لينکهای دانلود غیرمستقیم

نسخه اورجینال با کیفیت BRRip XviD و حجم 700 مگابایت:
http://ul.to/q2jsyq9j

نسخه اورجینال با کیفیت عالی HD 720p و حجم 5 گیگابایت:

http://ul.to/jqbi03z9
http://ul.to/s9v11ek9
http://ul.to/19tsk0y8
http://ul.to/y75hcxjf
http://ul.to/47nrzqbn
 http://ul.to/zppto9fy

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.
 

 دانلود فيلم مستند و ورزشي

The 85th Annual Academy Awards 2013

ویدئوی هشتاد و پنجمین مراسم اسکار

هشتاد و پنجمین مراسم اسکار یکشنبه (۲۴ فوریه/ ۷ اسفند) در سالن دالبی تیاتر برگزار شد و آرگو توانست جایزه اسکار بهترین فیلم را از آن خود کند. اسکار بهترین کارگردانی به انگ لی رسید و دنیل دی لوئیس و جنیفر لارنس نیز اسکار بهترین هنرپیشه مرد و بهترین هنرپیشه زن را دریافت کردند.
نکته جالب درباره فیلم «آرگو» اینکه همسر «باراک اوباما» در پیام ویدئویی این فیلم را به عنوان اثر برتر اعلام کرد.

اسامی کامل برندگان اسکار 2013 به شرح زیر است:

بهترین فیلم: آرگو

بهترین کارگردانی: انگ لی برای فیلم زندگی پای

بهترین هنرپیشه مرد: دنیل دی لوئیس

بهترین هنرپیشه زن: جنیفر لارنس

بهترین هنرپیشه مرد نقش مکمل: کریستوف والتز

بهترین هنرپیشه زن نقش مکمل: آن هاتاوی

بهترین فیلنامه اوریژینال: کوئنتین تارانتینو برای جانگوی آزاد شده

بهترین فیلنامه اقتباسی: کریس تریو برای آرگو

بهترین انیمیشن: شجاع (Brave)

بهترین موسیقی متن: مایکل دنا برای زندگی پای

بهترین ترانه: آدل و پل اپورت برای اسکای فال

بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان: میشائیل هانکه برای عشق

بهترین مستند: در جستجوی شوگرمن

بهترین فیلم کوتاه: ساعت منع عبور و مرور (Curfew)

ویدئوی کامل این مراسم را می توانید از طریق لینکهای زیر دانلود نمائید
 

لينکهای دانلود غیرمستقیم

با فرمت HDTV.x264-2HD و حجم یک گیگابایت 
http://ul.to/9d0oxi79

با فرمت HDTV 720p و حجم دو گیگابایت
http://ul.to/py7fg0b4
http://ul.to/ssqkiigy
http://ul.to/2gsfq29w

رمز فايل: ندارد

لينکدانلود، غيرمستقيم و از سایت
آپلودد می باشند.


 دانلود انيميشن

Scooby-Doo! Mask of the Blue Falcon 2012

یک کارتون بسیار زیبا در کالیفرنیای آفتابی که مکان های مرموز و اسرارآمیزی را در ماجرای جدید و البته اصیل اسکوبی دو ارائه می کند! فراکنشتین و روح فضایی تنها دو مورد از شخصیت های محبوب کتاب کمیک هستند که در این کارتون زیبا حضور دارند و اسکوبی دو و قهرمانان همیشه محبوب همیشگی نیز در آن دیده می شوند.
 

لينک دانلود غیرمستقیم  (نسخه اورجینال با فرمت DVDRiP و حجم 700 مگابایت)

http://ul.to/lkfo88z2

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود، غيرمستقيم و از سایت
آپلودد می باشند.
 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

سورنای نوروز
کاری از گروه رستاک

آلبوم جدید و فوق العاده زیبای گروه رستاک به نام سورنای نوروز

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزيک

 آهنگ جدید و زیبای احسان خواجه امیری
به نام خاطرات

لينک دانلود مستقيم

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

فایرفاکس ۱۹ با پی دی اف خوان خودکار

موزیلا جدیدترین نسخه مرورگر فایرفاکس را (نسخه 19) برای سیستم عامل های ویندوز، مک، لینوکس و آندروید، عرضه کرد.
مهمترین ویژگی این نسخه خواندن فایل های پی دی اف داخل مرورگر و بدون نیاز به نصب برنامه ادوبی و پی دی اف خوان است.
موزیلا با قرار دادن پلاگین مستقل روی مرورگر فایرفاکس مشکل برخی کاربرانی که برای خواندن یک فایل باید برنامه مخصوص را نصب و اجرا می کردند؛ را حل کرده و امکان پرینت مستقیم نیز برای همه کاربران مهیا کرده است. نسخه 18 موزیلا برای اولین بار بتای پی دی اف خوان را در خود جای داد و حالا نسخه 19 به طور کامل آنرا اجرا می کند. این کار را موزیلا با قرار دادن PDF.js با استاندارد HTML5 APIs (موجود روی تبلت و پی سی و تلفن و ...) برای خواندن متن و عکس بدون آسیب های امنیتی احتمالی انجام می دهد.
کاربران نسخه دسکتاپ برای سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس جهت دانلود نسخه جدید روی این لینک کلیک کنند و کاربران نسخه دسکتاپ برای آندروید نیز روی این لینک کلیک کنند.
در مورد کاربران آندروید، موزیلا با اضافه کردن گوشی های با سرعت پایین سی پی یو(پردازنده های ARMv6)، بیش از 15 میلیون کاربر صاحب چنین گوشی هایی را نیز به لیست دارندگان احتمالی فایرفاکس 19 اضافه کرده است. تلفن هایی مانند ال جی اوپتیموس وان، اچ تی سی مدل wildlife S و ZTE R750 شامل این دسته از کاربران موبایلی می شوند. نکته جالی دیگر برای کاربران آندرویدی ایجاد تم های موزیلایی برای کاربران نسخه جدید است که با انتخاب چند آیکون کاربر می تواند تجربه جدیدی برای مرور صفحات وب روی نسخه موبایل داشته باشد.
 

دنياي موبايل

دیکشنری جامع

center

این برنامه از جاوا پشتیبانی می کند، لذا کلیه گوشی هایی که از جاوا پشتیبانی می کنند می توانند این برنامه را اجرا کنند.

قابلیتهای این دیکشنری عبارتند از:

- دو زبانه بودن نرم افزار
- سازگاری کامل با گوشی های لمسی
- تبدیل لغات انگلیسی به فارسی
- تبدیل لغات فارسی به انگلیسی
- تبدیل لغات عربی به انگلیسی
- پشتیبانی از سیستم عامل آندروید-
- موتور جستجوی سریع
- قابلیت ارسال به ایمیل ، پیامک و بلوتوث

 

لينک دانلود (حجم فایل 4 مگابایت می باشد)

رمز فايل: ندارد

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

توجه: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip و يا Rarمیباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

نسخه پرتابل بازی جذاب و سرگرم کننده
Tiny Troopers

Tiny Troopers عنوان یک بازی جذاب ، کم حجم و اکشن است که گیمر رابه دنیای معما های می کشاند. شما در فرماندهی گروهی از سربازان کوچک هستید. آنها را از طریق 30 ماموریت مرگبار با اهداف متنوع نابود سازید. از بین بردن ژنرال های دشمن ، بهینه کردن پادگان شما ، نابود سازی زره پیشرفته دشمن از وطایف شما است.

این نسخه از بازی که برای دانلود قرار داده ام، پرتابل بوده و نیاز به نصب ندارد.
 

لينک دانلود غیرمستقیم  (حجم فایل حدود 72 مگابایت)

http://ul.to/9pyxxmwn   

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود، غيرمستقيم و از سایت
آپلودد می باشند.

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالي نويسندگان ثابت «روزانه»
 

کاریکاتور
alimerikhi@yahoo.com

پرنده های جدید!


 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حياء در آموختن و پرسيدن جاهلانه است

شرح حديث «الحياءُ حياءان، حياءُ عقلٍ و حياء حُمْقٍ و حياء العقل، العلم و حياءُ الحُمقِ، الجهل.» مربوط به حضرت رسول اكرم (ص)؛ تحف العقول صفحه 45.

حياءِ عقل آن است كه انسان از روى عقل احساس حياء كند، مثل حياء در هنگام ارتكاب گناه، و يا حياء در مقابل كسانى كه احترامشان لازم است و اين حياء علم است، يعنى رفتارى عالمانه مى‌باشد.
و حياء جهل آن است كه از پرسيدن و يادگرفتن يا از عبادت كردن و امثال آن، حياء كند (مثل كسانى كه در بعضى محيطها، از نماز خواندن، خجالت مىككشند) و اين حياء، رفتارى جاهلانه است.

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

آمین بگو !

یک‌ شب رسد که شام فراقت سحر شود
خورشید عارضت، ز حرم جلوه‌ گر شود

با طول غیبتت، نشود کم، امید ما
این روزگار تلخ، زمانی به سر شود

گردد ز کعبه، بانگ «انا المهدی»‌ات بلند
یک‌دم جهان ز آمدنت با خبر شود

آیا شود که بگذرد این روزگار تلخ؟
«آری شود، ولیک، به خون جگر شود»

از گریۀ زیاد، شود اشکِ دیده کم
زین گریه، اشک دیدۀ ما بیشتر شود

روزی به بحر رحمت حق، غرق می ‌شوم
کاین سینه پیش تیر بلایت سپر شود

آمینی از تو، کار هزاران دعا کند
دستی گشا! و گر نه دعا بی اثر شود

تا بشکنیم، فرق بتان را، خلیل ‌وار
هر مشت ما به روز ظهورت، تبر شود

پروانه ‌وار دور سرت گردد آسمان
خورشید بر تو پرچم فتح و ظفر شود

یک عمر با دعای فرج زنده مانده ‌ایم
«میثم» دعا کن این شب هجران سحر شود


استاد غلامرضا سازگار (میثم)
 

 

داستان هايي از تاريخ ايران
yasamin-atashi.persianblog.ir

کمک خواندنی شاه سلطان حسین به سیل زدگان

در دودمان صفوی خبر رسید فلان روستای نزدیک اصفهان سیل آمده است و کوهی ریزش نموده مردم ده روز است گرسنه اند چند روزی که گذشت شاه سلطان حسین مشغول خوردن غذا بود یاد آن روستا افتاد یکی از نزدیکان خود را با پنج محافظ فرستاد تا میزان خسارات آن روستا را وارسی کنند و نیازهای آنها را گزارش دهند تا نسخه ایی برای حل مشکل آن روستا پیچیده شود . چون به آن روستا رسیدند دیدند قشری از گِل و لای روستا را در بر گرفته و خانه ایی با سقف دیده نمی شود مردم رنجور بر زمین خود را می کشیدند و بوی مردار به مشام می رسید . از اسب پیاده شده و کمی در روستا گشتند فقر و بیچاره گی در حدی بود که کمک رسانی به آنها را بسیار سخت می کرد اشراف زاده گفت برگردیم و بگویم هیچ چیزی اینجا درست نیست و هر چه زودتر غذا و کمک بفرستند .
چون بازگشتند دیدند جماعتی در جایی که اسبها را بسته بودند جمع شده و چون آنها را دیدند می دویدند . خوب که نگاه کردند دیدند هر یک تکه گوشتی در دست گرفته و از آنها دور می شوند . مردم از گرسنگی اسبها را پاره پاره کرده و از استخوانها نیز نگذشته بودند . هوا نزدیک تاریکی بود در گوشه ایی نشستند تا فردا از همان راهی که آمده بودند باز گردند . شاه سلطان حسین آنشب خواب بدی دید و همان نیمه شب 200 سوار با زره کامل فرستاد به دنبال خویشاوند خویش ، چون سواران به روستا رسیدند صبح شده بود اشراف زاده نزدیک آنها شد و گفت آیا غذا و خوراکی به همراه خود آورده اید فرمانده سواران گفت خیر ، آمده ایم تا شما را سلامت برگردانیم .
اشراف زاده که شب تا به صبح ناله های آدمهای رو به مرگ را شنیده بود به سربازان گفت از اسبها پیاده شوید و با من بیایید سربازان پیاده شده و از همان جا عازم اصفهان شدند این در حالی بود که صدای اسبهایی که در حال پاره پاره شدن بودند از پشت سر شنیده می شد . ارد بزرگ اندیشمند کشورمان می گوید : برای آدمهای گرسنه ، هیچ نسخه ایی ، جای خوراک آنها را نمی گیرد .
می گویند شاه سلطان حسین پس از دیدن اشراف زاده با سواران پیاده و شنیدن مرگ و میر روستا دستور داد پرچم های سیاه همه جا نسب شود و آنقدر مشغول سوگواری بود که اگر باز هم صحبتهای آن اشراف زاده نبود مردم آن روستا را فراموش می ساخت .

ياسمين آتشي

 

پلاک
epelak.blogfa.com

سلام با لبخند

همسایه بروجردی بود، سر مساله ای با برادر بروجردی درگیری پیدا کرد. ما هم بودیم، پادرمیانی کردیم و به قضیه فیصله دادیم.
فردا همسایه آمد پیش ما ، خیلی عصبانی بود.
علتش را پرسیدیم.به خاطر عصبی بودنش، اول چیزی نگفت و فقط صحبت از این می کرد که:
" اون من رو مسخره کرده!"
-کی؟
-"بروجردی!"
-چطوری؟
-"صبح وقتی می خواست از کنارم رد بشه، در حالی که لبخند می زد، به من سلام کرد!"
گفتم:" سلام کردن که عیب نیست. خیلی هم خوبه.حتما خواسته قال قضیه را بکنه و با تو آشتی کنه".
مرد صدایش را بلند کرد که :"نه آقا! این حرف ها نیست، هنوز یک روز از دعوامون نگذشته ، همین دیروز بود که من و داداشش دست به یقه شدیم.مگه امکان داره که انسان یک روزه این قدر عوض بشه؟"
هنوز داد و قال می کرد که بروجردی از راه رسید.
باز همان لبخند همیشگی و باز همان سلام.این لبخند و سلام، همانی بود که دیروز آن مرد را به خشم آورده بود.سلامی که همه اش نشان از بزرگواری و گذشت او می داد و لبخندی که نشانگر صمیمیت او بود.
وقتی توانستیم این را به آن مرد حالی کنیم،خشمش را فرو خورد، راضی شد و آشتی کرد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
خاطره ای از شهید محمد بروجردی

نسال الله منازل الشهدا
epelak.net
یاشهید

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون درج شود.

 
hamidrazizadeh

همچون امام خوبی‌ها

ایام بهار انقلاب است و یاد امام خوبی‌ها افتادم. از یکی از یاران حضرت روح‌الله که هنوز نیز در قید حیات هستند، شنیدم زمانی که ایشان در فرانسه بودند، وقتی عکاسی فرانسوی می‌خواست در حالی که ایشان پس از جلسه‌ای و خستگی ناشی از آن مقداری نان و پنیر بخورند از ایشان عکس بگیرد، حضرت روح‌الله به او اجازه نمی‌دهند.

روح‌الله می‌گوید: «ما مرغ و کباب هم می‌خوریم، همیشه غذای ما که نان و پنیر نیست، لذا عکس نگیرید». قربان آن امامی بروم که لحظه لحظه زندگانی‌اش اهل ملاحظه و تقوی بود.

نگارنده قصد سو برداشت از نیت افراد را ندارد. این متن صرفا یک اشاره یا تلنگر است، نخست نسبت به خود و سپس به دوستان. دیگران که، بماند ... همین!

khabarnegar.blogfa.com
 

 
baniasadi1363

جلوگیری از وقوع تصادف ثانویه بعد از اولین برخورد با استفاده از سیستم ترمز جدید شرکت Continental

این روزها شرکت فن آوری خودروی Continental، سیستم جدید ترمز خودکار ماشینش را -با هدف کاهش احتمال برخورد ثانویه اتومبیل بعد از تصادف- معرفی کرده است. این فن آوری جدید با استفاده از داده هایی که از کیسه هوای خودرو می گیرد، متوجه وقوع تصادف می شود و سپس اقدام به کاهش سرعت و توقف ماشین می کند. اگر در طی وقوع تصادف مجدداً پدال گاز فشار داده شود، کنترل سیستم به طور خودکار به راننده باز گردانده می شود.
با توجه به آمار ارائه شده از تحقیقات حوادث ADAC، تقریبا ۲۵ درصد از تصادفات آلمان و در نتیجه آسیبهای وارده به راننده یا مسافران شامل تصادفاتیست که بعد از وقوع تصادف اول پیش می آیند. تصویری که در بالا می بینید، نشان میدهد که چگونه یک برخورد ساده با گارد ریل می تواند منجر به خسارات جانی و مالی شدیدی شود و چگونه یک سیستم ترمز خودکار بعد از تصادف می تواند -در حالی که کاری از دست راننده بر نمی آید- مانع وقوع این خسارات شود.
Continental عنوان کرده است که قرار است این فن آوری توسط یکی از تولید کنندگان خودرو در آلمان اراده داده شود، اما نام این کمپانی را فاش نکرده است.

 

 
alavism

خودت را در این عکس پیدا کن...

خودت را در این عکس پیدا کن...
چه کرده ایم!!!!؟

...................................................

كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ وَنَبْلُوكُم بِالشَّرِّ وَالْخَيْرِ فِتْنَةً وَإِلَيْنَا تُرْجَعُونَ

هر فردی مرگ را خواهد چشید و ما شما را براى امتحان دچار خير و شر مى كنيم و شما به سوى ما بازگشت خواهيد كرد».

سوره انبیا آیه ۳۵

 

 
setayesh_new
پیاده از کنارت گذشتم، گفتی :" چندی خوشگله ؟"
سواره از کنارت گذشتم ، گفتی :" برو پشت ماشین لباسشویی بنشین !"
در صف نان، نوبتم را گرفتی چون صدایت بلندتر بود / در صف فروشگاه نوبتم را گرفتی چون قدت بلندتر بود.
زیرباران منتظر تاکسی بودم ، مرا هل دادی و خودت سوار شدی در تاکسی خودت را به خواب زدی تا سر هر پیچ وزنت را بیندازی روی من !
در اتوبوس خودت را به خواب زدی تا مجبور نشوی جایت را به من تعارف کنی.
... در سینما نیکی کریمی موقع زایمان فریاد کشید و تو بلند گفتی : "زهرمار!"
در خیابان دعوایت شد و تمام ناسزاهایت، فحش خواهر و مادر بود در پارک ،
به خاطر بودن تو نتوانستم پاهایم را دراز کنم نتوانستم به استادیوم بیایم، چون تو شعارهای آب نکشیده می دادی !!
من باید پوشیده باشم تا تو دینت را حفظ کنی ؟
مرا ارشاد می کنند تا تو ارشاد شوی !
تو ازدواج نكردي و به من گفتي زن گرفتن حماقت است
من ازدواج نكردم و به من گفتي ترشيده
عاشق که شدی مرا به زنجیر انحصارطلبی کشیدی ، عاشق که شدم گفتی مادرت باید مرا بپسندد
من باید لباس هایت را بشویم و اتو بزنم تا به تو بگویند خوش تیپ !
من باید غذا بپزم و به بچه ها برسم تا به تو بگویند آقای دکتر !
وقتی گفتم پوشک بچه را عوض کن، گفتی بچه مال مادر است
وقتی خواستی طلاقم بدهی ، گفتی بچه مال پدر است ..

یک مرد به من نشان بده
 
 
mohammadmahdi_nh

یه روز یه ترکه ....

یه روز یه ترکه میره سبزی فروشی تا کاهو بخره
عوض اینکه کاهوهای خوب را سوا کند ، همه ی کاهو های نامرغوب را سوا میکنه و
میخره
ازش می پرسند چرا اینکار را کردی میگه : صاحب سبزی فروشی پیرمرد فقیری هست
مردم همه ی کاهوهای خوب را میبرند و این کاهوها روی دست او میمانند و من
بخاطر اینکه کمکی به او بکنم اینها را میخرم
اینها را هم میشود خورد
این ترکه کسی نبود جز عارف بزرگ آقا سید علی قاضی تبریزی ره
...........................

یه روز یه ترکـــه میره جبهه
بعد از یه مدت فرمانده میشه
یه روز بهش می گن داداشت شهید شده افتاده سمت عراقی ها اجازه بده بریم بیاریمش
جواب میده کدوم داداشم؟
اینجا همه داداش من هستن
اون ترکـــه تا زنده بود جنگید و به داداش های شهیدش ملحق شد
اون ترکـــه کسی نبود جز مهدی باکری
..........................

به یه ترکه گفتند کتابی بنویس
ترکه برای تالیف آن کتاب حدود چهل سال تحقیق و مطالعه کرد و بیش از ده
هزار کتاب را تمام خواند و به حدود صد هزار کتاب، مراجعه مکرر داشت
او برای یافتن منابع و کاوش در کتاب خانه های هند، ترکیه، ایران، عراق و
...، سفرهای متعدد انجام داد و بالاخره یک کتاب یازده جلدی نوشت
این ترکه کسی نبود جز علامه امینی و آن کتاب نیز همان الغدیر بود
.........................

یه روز یه ترکه داشته ذکر میگفته
در وسط ذکر هنوز تمام نشده بود که یک حوری بهشتی با جامی در دست از سمت
راست او می آید و جام شراب بهشتی را تعارف میکند
اما چون ذکر هنوز تمام نشده بود ترکه به حوری اعتنا نمیکنه
حوری از سمت چپ میآید ولی بازهم ترکه اعتنا نمیکنه و حواسش را جمع ذکر
حقتعالی میکند
تا اینکه حوری از نظر ناپدید میشه و ترکه بالاخره ذکر خدا را همانگونه که
استادش گفته بود کامل میکنه
این ترکه کسی نبود جز علامه طباطبایی
.......

موفّق و پیروز باشید
 

 

alirezamajidi

عینک گوگل، سیم کارت نخواهد خورد
و از طریق وای فای یا تترینگ تبادل دیتا خواهد کرد

من معمولا بیشتر از گجت‌های به بازار نیامده دیگر، در مورد عینک گوگل می‌نویسم، چون بر این باورم که این گجت پوشیدنی، چیزی است که منجر به تغییری جدی در فناوری و کاربری ما خواهد شد.
بر اساس تازه‌ترین اخبار عینک گوگل در انتهای سال ۲۰۱۳ با قیمتی کمتر از ۱۵۰۰ دلار در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. همان طور که در پست قبلی در مورد عینک گوگل نوشته بودم، گوگل به زودی به منتخبی از علاقه‌مندان این امکان را خواهد داد که نسخه آزمایشی عینک را بخرند و آزمایش کنند.
در مورد عینک گوگل، حرف و جدیث بسیار است. گوگل در حال کار بر روی ظاهر این عینک است تا آن را بیشتر با مُد روز هماهنگ کند تا کاربرانش وقتی آن را به چشم می‌زنند، شبیه آدم‌فضایی‌های عجیب نشوند!
دردسرهای قابل پشبینی در مورد حفظ حریم خصوصی هم حالا قابل پیشبینی هستند.
اما نگاهی ظاهری به عکس‌های منتشر شده و وزن سبکی که این عینک باید داشته باشد و میزان شارژ باتری آن، همیشه این سوال را برایم پیش می‌آورد که تبادل دیتای این وسیله به چه صورت خواهد بود. به عبارت دیگر می‌خواستم بدانم که گوگل چطور در عین حفظ سبکی و کارایی این وسیله را «سلولار» هم خواهد کرد.
بر اساس تازه‌ترین خبر، عینک گوگل سلولار نیست یعنی سیم کارت نمی‌خورد و برای تبادل دیتا از وای فای یا تترینگ دیتا از گوشی‌های اندرویدی یا آی‌فون استفاده خواهد کرد.
بنابراین گوگل مشکل گنجاندن تجهیزات رادیویی و مصرف شارژ باطری و مشکلات پیرامونش را به نوعی دور زده است.
در واقع راهبرد اصلی گوگل در مورد همه سرویس‌های اینترنتی و نرم‌افزارها و گجت‌هایش این است که به هر نحو ممکن میزان مصرف دیتا را توسط کاربارن افزایش بدهد. چرا که وب‌گردی بیشتر مساوی است با کلیک بر روی آگهی بیشتر. درست به همین خاطر است که گوگل ابایی از باز گذاشتن گجت انقلابی‌اش روی آی‌دیوایس‌ها هم ندارد.

 

 
angelinaqueen2006

حكايتي بسيار شنيدني براي زندگي امروزه همه ما
همه چهار زن دارند!

روزی روزگاری تاجر ثروتمندی بود که 4 زن داشت . زن چهارم را از همه بیشتر دوست داشت واو را مدام با جواهرات گران قیمت و غذاهای خوشمزه پذیرایی می کرد.. بسیار مراقبش بود و تنها بهترین چیزها را به او می داد
زن سومش را هم خیلی دوست داشت و به او افتخار میکرد . پیش دوستهایش اورا برای جلوه گری می برد
گرچه واهمه شدیدی داشت که روزی او با مردی دیگر برود و تنهایش بگذارد
واقعیت این است که او ...زن دومش را هم بسیار دوست می داشت . او زنی بسیار مهربان بود که دائما نگران و مراقب مرد بود .
مرد در هر مشکلی به او پناه می برد و او نیز به تاجر کمک می کرد تا گره کارش را بگشاید و از مخمصه بیرون بیاید.
اما زن اول مرد ، زنی بسیار وفادار و توانا که در حقیقت عامل اصلی ثروتمند شدن او و موفق بودنش در زندگی بود ، اصلا مورد توجه مرد نبود .
با اینکه از صمیم قلب عاشق شوهرش بود اما مرد تاجر به ندرت وجود او را در خانه ای که تمام کارهایش با او بود حس می کرد و تقریبا هیچ توجهی به او نداشت
روزی مرد احساس مریضی کرد و قبل از آنکه دیر شود فهمید که به زودی خواهد مرد. به دارایی زیاد و زندگی مرفه خود اندیشید و با خود گفت :
" من اکنون 4 زن دارم ، اما اگر بمیرم دیگر هیچ کسی را نخواهم داشت ، چه تنها و بیچاره خواهم شد !"
بنابرین تصمیم گرفت با زنانش حرف بزند و برای تنهاییش فکری بکند . اول از همه سراغ زن چهارم رفت و گفت :
" من تورا از همه بیشتر دوست دارم و از همه بیشتر به تو توجه کرده ام و انواع راحتی ها را برایت فراهم آورده ام ،
حالا در برابر این همه محبت من آیا در مرگ با من همراه می شوی تا تنها نمانم؟"
زن به سرعت گفت :" هرگز" همین یک کلمه و مرد را رها کرد.
ناچاربا قلبی که به شدت شکسته بود نزد زن سوم رفت و گفت :
" من در زندگی ترا بسیار دوست داشتم آیا در این سفر همراه من خواهی آمد؟"
زن گفت :" البته که نه! زندگی در اینجا بسیار خوب است . تازه من بعد از تو می خواهم دوباره ازدواج کنم و بیشتر خوش باشم " قلب مرد یخ کرد.
مرد تاجر به زن دوم رو آورد و گفت :
" تو همیشه به من کمک کرده ای . این بار هم به کمکت نیاز شدیدی دارم شاید از همیشه بیشتر ، می توانی در مرگ همراه من باشی؟"
زن گفت :" این بار با دفعات دیگر فرق دارد . من نهایتا می توانم تا گورستان همراه جسم بی جان تو بیایم اما در مرگ ،...متاسفم!" گویی صاعقه ای به قلب مرد آتش زد
.
در همین حین صدایی او را به خود آورد

" من با تو می مانم ، هرجا که بروی" تاجر نگاهش کرد ، زن اول بود که پوست و استخوان شده بود ، انگار سوء تغذیه بیمارش کرده باشد .غم سراسر وجودش را تیره و ناخوش کرده بود و هیچ زیبایی و نشاطی برایش باقی نمانده بود . تاجر سرش را به زیر انداخت و آرام گفت :" باید آن روزهایی که می توانستم به تو توجه میکردم و مراقبت بودم ..."

در حقیقت همه ما چهار زن داریم !
الف : زن چهارم که بدن ماست . مهم نیست چقدر زمان و پول صرف زیبا کردن او بکنی وقت مرگ ، اول از همه او ترا ترک می کند.
: ب زن سوم که دارایی های ماست . هرچقدر هم برایت عزیز باشند وقتی بمیری به دست دیگران خواهد افتاد.
ج : زن دوم که خانواده و دوستان ما هستند . هر چقدر هم صمیمی و عزیز باشند ، وقت مردن نهایتا تا سر مزارت کنارت خواهند ماند.
:د زن اول که روح ماست. غالبا به آن بی توجهیم و تمام وقت خود را صرف تن و پول و دوست می کنیم . او ضامن توانمندی های ماست اما ما ضعیف و درمانده رهایش کرده ایم تا روزی که قرار است همراه ما باشد اما دیگر هیچ قدرت و توانی برایش باقی نمانده است ...
 

 
ahematiyan

نامه به خدا

دوچرخه
کودکی به مامانش گفت، من واسه تولدم دوچرخه می خوام. بابی پسر خیلی شری بود. همیشه اذیت می کرد. مامانش بهش گفت آیا حقته که این دوچرخه رو برات بگیریم واسه تولدت؟
بابی گفت، آره.
مامانش بهش گفت، برو تو اتاق خودت و یه نامه برای خدا بنویس و ازش بخواه به خاطر کارای خوبی که انجام دادی بهت یه دوچرخه بده

نامه شماره یک
سلام خدای عزیز
اسم من بابی هست. من یک پسر خیلی خوبی بودم و حالا ازت می خوام که یه دوچرخه بهم بدی.
دوستار تو
بابی
بابی کمی فکر کرد و دید که این نامه چون دروغه کارساز نیست و دوچرخه ای گیرش نمی یاد. برا همین نامه رو پاره کرد.


نامه شماره دو
سلام خدا
اسم من بابیه و من همیشه سعی کردم که پسر خوبی باشم. لطفاً واسه تولدم یه دوچرخه بهم بده..
بابی
اما بابی یه کمی فکر کرد و دید که این نامه هم جواب نمی ده واسه همین پارش کرد.


نامه شماره سه
سلام خدا
اسم من بابی هست. درسته که من بچه خوبی نبودم ولی اگه واسه تولدم یه دوچرخه بهم بدی قول می دم که بچه خوبی باشم.
بابی

بابی کمی فکر کرد و با خودش گفت که شاید این نامه هم جواب نده. واسه همین پارش کرد. تو فکر فرو رفت.
رفت به مامانش گفت که می خوام برم کلیسا. مامانش دید که کلکش کار ساز بوده، بهش گفت خوب برو ولی قبل از شام خونه باش.
بابی رفت کلیسا. یکمی نشست وقتی دید هیچ کسی اونجا نیست، پرید و مجسمه مادر مقدس رو کش رفت ( دزديد ) و از کلیسا فرار کرد...
بعدش مستقیم رفت تو اتاقش و نامه جدیدش رو نوشت.


نامه شماره چهار
سلام خدا
مامانت پیش منه. اگه می خواییش واسه تولدم یه دوچرخه بهم بده.
بابی
 

 
hematian1364

نامه بسیار زیبای نادر ابراهیمی به همسرش

 قابل توجه زوجها !

این مطلب را كه بخشی از یكی از نامه‌های نادر ابراهیمی به همسرش است دوستی كه به ما لطف زیادی دارد برایمان فرستاده و توصیه كرده كه همه زوج‌ها این نامه را چندین بار و نه به‌تنهایی كه با هم و در كنار یكدیگر ‌ بخوانند. برای دوست عزیزمان آرزوی خوشبختی و همراهی همیشگی می‌كنیم و این نامه را به همه زوج‌های ایرانی تقدیم می‌كنیم.

همسفر!
در این راه طولانی كه ما بی‌خبریم
و چون باد می‌گذرد
بگذار خرده اختلاف‌هایمان با هم باقی بماند
خواهش می‌كنم! مخواه كه یكی شویم، مطلقا
مخواه كه هر چه تو دوست داری، من همان را، به همان شدت دوست داشته باشم
و هر چه من دوست دارم، به همان گونه مورد دوست داشتن تو نیز باشد
مخواه كه هر دو یك آواز را بپسندیم
یك ساز را، یك كتاب را، یك طعم را، یك رنگ را
و یك شیوه نگاه كردن را
مخواه كه انتخابمان یكی باشد، سلیقه‌مان یكی و رویاهامان یكی.
هم‌سفر بودن و هم‌هدف بودن، ابدا به معنی شبیه بودن و شبیه شدن نیست.
و شبیه شدن دال بر كمال نیست، بلكه دلیل توقف است

عزیز من!
دو نفر كه عاشق‌اند و عشق آنها را به وحدتی عاطفی رسانده است، واجب نیست كه هر دو صدای كبك، درخت نارون، حجاب برفی قله علم كوه، رنگ سرخ و بشقاب سفالی را دوست داشته باشند.
اگر چنین حالتی پیش بیاید، باید گفت كه یا عاشق زائد است یا معشوق و یكی كافی است.
عشق، از خودخواهی‌ها و خودپرستی‌ها گذشتن است اما، این سخن به معنای تبدیل شدن به دیگری نیست .
من از عشق زمینی حرف می‌زنم كه ارزش آن در «حضور» است نه در محو و نابود شدن یكی در دیگری.

عزیز من!
اگر زاویه دیدمان نسبت به چیزی یكی نیست، بگذار یكی نباشد .
بگذار در عین وحدت مستقل باشیم.
بخواه كه در عین یكی بودن، یكی نباشیم.
بخواه كه همدیگر را كامل كنیم نه ناپدید .
بگذار صبورانه و مهرمندانه درباب هر چیز كه مورد اختلاف ماست، بحث كنیم ،اما نخواهیم كه بحث، ما را به نقطه مطلقا واحدی برساند.
بحث، باید ما را به ادراك متقابل برساند نه فنای متقابل .
اینجا سخن از رابطه عارف با خدای عارف در میان نیست .
سخن از ذره ذره واقعیت‌ها و حقیقت‌های عینی و جاری زندگی است.
بیا بحث كنیم.
بیا معلوماتمان را تاخت بزنیم.
بیا كلنجار برویم .
اما سرانجام نخواهیم كه غلبه كنیم.
بیا حتی اختلاف‌های اساسی و اصولی زندگی‌مان را، در بسیاری زمینه‌ها، تا آنجا كه حس می‌كنیم دوگانگی، شور و حال و زندگی می‌بخشد نه پژمردگی و افسردگی و مرگ، حفظ كنیم.
من و تو حق داریم در برابر هم قدعلم كنیم و حق داریم بسیاری از نظرات و عقاید هم را نپذیریم.
بی‌آن‌كه قصد تحقیر هم را داشته باشیم .
عزیز من! بیا متفاوت باشیم.
 

 
sepantame
به بابام می‌گم پول بده می خوام کتونی بخرم. می‌گه فعلا بذار نتیجه 5+1 معلوم شه ..

----------------

آقا ما 2بار اون شعر هیچکسو خوندیم مامانم شنید..تا یه ماه میخواس منو بیدار کنه صدام میکرد میگف : پاشو تو یه آشغالی باهات کار دارم

------------------

ديروز مامان رو بردم خريد ديدم يه پنج دقيقه اس داره قفسه ي شوينده هارو ميگرده!رفتم پيشش ميگم دنبال چي ميگردي؟ميگه" رنگين شوي مشكين تاژ "!!!!

------------------

چرا باباها فکر میکنن شلوار جین بیست تومنه ؟
پسر یکی از فامیلامونو ختنه کردن دیروز صبح بانداژشو باز کردن،
از صبح گریه می کنه که من این مدلی نمی خواستم!

---------------

با اون شدتی که مامان بزرگم تو ماشین من آیت الکرسی میخونــــــه عبدالباسط تو ختم باباش اونجوری قرآن نخونده :))) فک و فامیله داریم؟

-----------------

پسر عموم رفته با دختر خاله‌ش ازدواج کرده. داداشم میگه اینا از کجا همو پیدا کردن؟!!!!!

-------------

شب رفتم خوابیدم حال نداشتم دوباره پاشم برم کولر رو خاموش کنم به بابام اس ام اس دادم: بابا کولر رو خاموش کن... جواب داده :شما؟!

---------------

از خروپفای بابام فیلم گرفتم نشونش دادم باور کنه شبا خروپف میکنه.
بهم میگه :فتوشاپه! :O

----------------

مادرم روزی 10 تا میسکال داره
8تاش از خونه خودش به گوشیش زده که پیداش کنه
2تاش هم بابام زده اونم واسه اینکه گوشی مامانم رو پیدا کنه
تازه میگه یه آیفون باید بخرم :/

---------------

پسر داییم یه خرگوش خریده اسمشو گذاشته ببعی :| فک و فامیله داریم؟

----------------

من اگه یه لباس یا شلوارو یه هفته نپوشم، مامانم به دستمال یا دستگیره تبدیلش میکنه. :|

-----------------

همسايمون تازه زايمان كرده بود،مامانم رفته عكسامونو از آلبوم در آورده و آلبومو كادوپيچ كرده و رفته داده به زن همسايمون :-o:-o:-o
فرداش همسايمون آلبوم با دو تا عكس آورده به مامانم ميگه: اين دوتا عكس تو صفحه ي آخر آلبومتون جا مونده بود،مثل اينكه يادتون رفته بود اينارو در بياري..!!!
مامانم :))))))))))
همسايمون :| :|
ماااا :D :D :D :D

------------

خواهرم واسم اس ام اس داده
ش م خ د........
هرکاری کردم نتونست بخونم،زنگ زدم میگم چی نوشتی؟میگه واقعا متاسفم برات که نتونستی بخونیش نوشتم:شام مهمونیم خونه داداش!!!!!!! :O
فکر کنم باید 37 واحد کلاس رمزنگاری و رمز گشایی واسه ادامه زندگی با خانواده ام پاس کنم:)))

---------------------

شیرین خواهرم استاد دانشگاهه،سوال میان ترم طرح کرده واسه دانشجوهاش رفته خوابیده.برادرزاده ی 7 ساله م که اون شب باهاش دعواش شده بود رفته زیر برگه ی سوالا نوشته "شیرین گوزو ".خواهر منم که گیج،رفته برگه رو داده به مسئول امتحانات،اونم که از خواهر من گیج تر،سوالا رو تکثیر کرده داده دست شونصد تا دانشجو،دیگه خودتون تصور کنید جلسه ی امتحانو...:|
 
 
soheil.daraee

چه تفاوتی بین ۱۰۸۰p و ۱۰۸۰i وجود دارد ؟

صفحه نمایشگر های اچ دی (HD) و به طور کلی تلویزیون یا هر صفحه نمایشی که اچ دی باشد برروی بدنه خود یک اتیکت یا لیبل خاصی دارد که روی آن نوشته : ۱۰۸۰p ساخته شده یا ۱۰۸۰i ساخته شده
حال این سوال پیش می آید که این اتیکت چه معنا و مفهومی دارد و بر تصمیم ما مبنی بر خرید یکی از این دو مدل ، چه تاثیراتی را می گذارد ؟در این ارسال قصد داریم یک سری سوال و جواب هایی که توده و عامه مردم در رابطه با این دونوع از محصولات ؛ از سازندگان و کارشناسان و متخصصان این حرفه شده است را برایتان بازگو کنیم.

سوال ! :
یکی از سوالاتی که شده است این بوده که نحوه نام گذاری این محصولات به چه شکل بوده ؟ آیا نام گذاری مخصوص به منظور محتوای متفاوت و مخصوص است ؟ و این تفاوت های محصول برروی صفحه نمایشگری مثل رایانه ، چه تاثیرهایی دارد ؟

متن سوال از سوی یکی از کاربرهای باتجربه و ریز بین که به شرکت فرستاده شده بود بدین شرح است :
من بسیاری از اوقات که به تماشای تلویزیون می پرداختم ، با رزولیشن ۱۰۸۰p اینکار رو انجام می دادم ، البته من می دانم این معنی اش چیست ! یعنی تماشا با رزولیشن ۱۰۸۰ پیکسل. اما بعضی مواقع من ، گزینه (option on the HDTV is 1080i) را هم امتحان میکنم . بنابراین این سوال در ذهنم بود که تفاوت دقیق بین این دو حالت چیست؟و اینکه آیا مشاهده فیلم های ویدیویی با کیفیت “۱۰۸۰i” برای صفحه نمایش لپ تاپ ها مجاز می باشد؟من گاهی اوقات فایل های ویدویی را آنلاین از گوگل و سایت های دیگر تماشا میکنم ، تقریبا میشه گفت هیچ تفاوتی بینشان نیست ! آیا ربطی به حالت نمایش دهنده دارد ؟

حال سوال های این شخص را شنیدیم و اکنون اظهارات و توضیحات عوامل مربوطه را در پاسخ به این سوال ها برایتان درج میکنیم :

پاسخ ! :
من در پاسخ دادن در این جا به شما و اظهار نظرات دیگران ، طیف وسیعی از مشکلات را میبینم ! به نظرم قبل از پاسخ دادن یکباره و سریع به تک تک سوال ها ، باید در ابتدا یک مقدمه از این علم را برای شما بازگو کنم سپس به پاسخ سوال های شما بپردازیم.بنابراین برای درک موضوع و روشن شدن مطالب ، مقدمه ای را بازگو میکنم :
مشخصا سوالی که خیلی مشخص هست و تکرار شده این است که : چه تفوت هایی بین ۱۰۸۰p و ۱۰۸۰i موجوده !
بنابراین من با ترسیم شباهت ها و تفاوت های اصلی شروع میکنم. من چند پیشنهاد و راهنمایی درمورد چگونگی انتخاب بهترین فرمت به صحبت های اضافه میکنم و سپس به توضیح مشکلاتی که احتمال وقوعشان هست ولی سوالی نشده می پردازم. *نکته : برخی از اطلاعاتی که در زیر ارائه شده است ، از پاسخ ایشان به مبحث (Interlacing on a computer monitor) بوده است که ما برایتان اقتباس کرده ایم و دوباره درج کرده ایم.

» رزولیشن (Resolution) :
هردوحالت ۱۰۸۰ p و ۱۰۸۰iدارای ۱۰۸۰ خطوط عمودی رزولیشن هستند (have 1080horizontal lines) که با یک نسبت تصویر تقریبا عریض ۱۶:۹ مقایسه می شود که نتایج بدست آمده می شود : ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ pixels (2.1 megapixels
یک دیدگاه غلط در راین رابطه وجود دارد و تصحیح این دیدگاه آن است که ، این درست نیست که ۱۰۸۰i دارای رزولوشن عمودی کمتری از ۱۰۸۰P است.

» قالب در مقابل زمینه (Frames vs. fields) :
به طور کلی میتوان گفت که ، حالت نمایش ۱۰۸۰پیکسل ، یک چارچوب و فریم تعریف شده و پایه است (frame-based) و این حالت نمایش در اکثر پخش های ویدیویی استفاده شده و روند روبه رشدی دارد و جای پیشرفت زیادی نیز دارد.در این حالت شما یک “frame rate” دارید و آن درفریم در هر ثانیه بیان می شود.اما حالت “۱۰۸۰i” حالت “field-based” دارد.این حالت را میتوان حالت درآمیخته شدن لایه ها بیان نمود.در این حالت شما برخلاف حالت قبلی ، یک “field rate” دارید که تعریف میشود (fields per second) ؛ زمینه در هر ثانیه.یک “field” ، نیمی ازخطوط (frame) قالب را شامل می شود.(حتی خط یا خطوط عجیب و غریب را نیز شامل می شود).اگر یک رشته از خطوط زوج داشته باشیم ، بعد از آن خطوط ، خطوط عجیب و غریب و غیره تشکیل می شود.

» فرکانس ها (Frequencies) :
حالت “۱۰۸۰p” دارای ” frame rate ” بیست و پنج فریم در هر ثانیه است (frame rate of 25 frames per second).این حالت در نمایش تلویزیونی کشورهایی استفاده می شود که از سیستم PAL بهره می برند.
ولی در کشورهایی که از سیستم NTSC بهره می برند ؛ ۳۰/۱٫۰۰۱ فریم در هر ثانیه می باشد.همچنین برای فیلمبرداری(cinematography) ، ۲۴ فریم در ثانیه تنظیم شده است.
اما حالت ” ۱۰۸۰i ” ، ” field rate” تنظیم شده اش برای کشورهایی که از سیستم PAL بهره می برند ؛ معادل پنجاه فیلد بر ثانیه است (۵۰ fields per second).و برای سیستمهای NTSC نیز ۶۰/۱٫۰۰۱ fields per second می باشد.

» کمی توضیح بیشتر در رابطه با همین موضوع :
اطلاعات بیشتر در رابطه با حالت “۱۰۸۰p” ؛ بیست و پنج فریم در ثانیه (۲۵ frames per second) :
تصور کنید شما در حال تیراندازی بیست و پنج عدد عکس درهرثانیه اید و میخواهید همه آن ها را به عنوان “bitmaps” ذخیره سازید.هر فریم یک تصویر کامل در هلحظه می باشد.هر پیکسل در یک “frame” ؛ ذخیره شده است در همان لحظه !
اطلاعات بیشتر در رابطه با حالت “۱۰۸۰i” ؛ پنجاه فیلد در ثانیه (۱۰۸۰i at fields per second) :
تصور کنید در حال تیراندازی پنجاه عکس در هر ثانیه هستید ، با این تفاوت که در این مدت زمانی تنها نیمی از آنها را به صورت “bitmaps” ذخیره می کنید ! گاهی اوقات هم شما خطوط نامنظم را ذخیره می سازید ؛ گاهی اوقات نیز خطوط زوج را ذخیره می نمایید.
توجه داشته باشید که این نوع از ذخیره سازی همان ذخیره سازی تصاویر با کیفیت و رزولیشن پایین نیست ! بلکه متفاوت با آن است ! هر فیلد “field” ، نیمی از یک تصویر کامل است که در لحظه ، فوری ذخیره سازی می شود. هر پیکسل در فیلد ، در همان لحظه بدام می افتد و ذخیره می شود.

قاعده ی ( ۵۰ عدد نیمه ذخیره شده برابر نیست با ۲۵ عدد تصویر کامل ) ” halves ≠ ۲۵ full pictures50” :
بر خلاف برخی از نظرات در اینجا،در هم آمیختن ویدیو در ۵۰ هرتز به این معنا نیست که ۲۵ عکس کامل در هر ثانیه نمایش داده می شود. این بدان معنی است که پنجاه عد تصویر نصفه (نیمه ) نمایش داده می شود ، اما کدام از آنها نمایش داده می شود ؟ آنهایی که پنجاه تصویر مختلف در پنجاه لحظه متفاوت و مشخص در ثانیه ، اصطلاحا پرتاب می شوند نمایش داده می شوند.شما نه تنها ۵۰ تصویر کامل در هر ثانیه را ندارید ؛ بلکه به طور کل هیچ کدام از عکس هی کامل را در اختیار ندارید.

» مشکلات پخش در حالت ” ۱۰۸۰i” :
استفاده از این حالت باعث بوجود آمدن مشکلات فراوانی از قبیل موارد زیر می شود:

- مقیاس ویدیو
- چرخش (rotate) ویدیو
- فیلمهای ویدیویی بسیار کند و آهسته به نمایش در می آیند
- گاهی سرعت نمایش بیشتر می شود!
- توقف های مکرر در حالت پخش ویدیویی
- و ..

حتی ممکن است کیفیت خوب یک فایل ویدیویی با پخش در این حالت ، بسیار تنزل یابد.یک امتیاز منفی دیگر این حالت ، به ” video encoding” برمی گردد ، چرا که ” video encoding” کردن یک ویدیو در این حالت بسیار مشکل می باشد.

» مشکلات پخش در حالت ” ۱۰۸۰p” :
نقطه ضعفی که این حالت دارد ، استفاده از یک ” frame rate” می باشد که تنها نیمی از میزان ” field rate” در حالت ” ۱۰۸۰i ” است.بنابراین در این حالت کمی وضوح نمایش حرکات جنبشی در تصویر ، کمتر شده است.برای درک بهتر این موضوع شما می توانید به سراغ تلویزیون های بزگ مسطح بروید ، اگر شما این تلویزون ها را با تلویزیون های CRT مقایسه کنید ، خیلی زود پی خواهید برد که وضوح و کیفیت بالاتر از آنهاست اما به همراه تصویر ؛ حرکات کوچک تشنجی نیز وجود دارد.مشکل و نقطه ضعف دیگر آن است که ؛ اساس و پایه استفاده کلی برای تلویزیون و ساخت برنامه های تلویزیونی توسط حالت ” ۱۰۸۰i” می باشد ، و خب طبیعتا این مسئله از جنبه های فراگیر بودن حالت ” ۱۰۸۰p” می کاهد و به صورت خودکار دست رد بر سینه برنامه سازان می زند.

» استفاده از این دو در جهان
با استفاده از حالت پیشرفته ” ۱۰۸۰p” ؛ به همراه ” ۵۰ or 60/1.001 full frames per second” ، در آینده ای نچندان دور میتوان تمامی مشکلات بالا که ذکر شد را با پتانسیلی قوی حل کرد و بر طرف ساخت.البته باید صادق بود ! به واقیعت رسیدن آن نیاز به تجدید نظر و تحول عظیمی در دنیای تجهیزات استدیویی و رسانه ها و دوربین های فیلم برداری دارد چرا که سیستم های ویرایشی و ذخیره سازی هم به دنبال این تغییرات ، نیاز به بروز رسانی دارند ؛ بنابراین به احتمال فراوان تا تحقق این رویا راه درازی در پیش است و زمان زیادی باید صرف شود.برای اتصال تجهیزات ویدیویی HD ، به طور فراگیر و عام از ” SDI standard” استفاده می شود که پهنای باند به اندازه کفایت را ندارد.
درحال حاضر تنها یک راه باقیست! برای داشتن حرکت سریع سیالات و حرکات جنبشی بالا ، در تصاویرمان ، باید از حالت فوق پیشترفته ” ۷۲۰p” استفاده شود که دراین حالت ، ” frame rate” دوبار سریع تر از حالت ” ۱۰۸۰p” می باشد اما رزولیشن آن به جای (۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ pixels) ، (۱۲۸۰ × ۷۲۰) می باشد ؛ که این رزولیشن ممکن است مناسب برخی از برنامه سازان نباشد ولی برای برخی دیگر مفی واقع شود.

» نتیجه گیری :
هیچ کدام از این دو حالت برنده قطعی نشده اند و دیگری بر حالت دیگر غلبه ندارد !
دراینجا برای شما دستورالعمل های کلی و آموزش هایی را قرار می دهیم که شما به توجه به این آموزش ها خودتان تصمیم بگیرید که کدام فرمت مناسب کار شماست :
- آیا این فرمت را برای تلویزیون هایی با کیفیت بالا می خواهید ؟ استفاده از ۱۰۸۰i یا هر آنچه مورد نیاز است.
- آیا این فرمت را برای تلویزیون استاندارد و تعریف شده می خواهید ؟ استفاده ۷۲۰p و پس از آن تبدیل به ۵۷۶i یا ۴۸۰i.
- آیا ای فرمت را برای دسترسی به اینترنت می خواهید و رزولیشن بالا هم برای شما ملاک است ؟ استفاده از ۱۰۸۰P
- آیا این فرمت را برای دسترسی به اینترنت می خواهید و رزولیشن اهمتی ندارد ؟ استفاده از ۷۲۰P.
نکته ! همه این مطالبی که درج شد بر اساس این اساس فرض شد که ؛ ۱۰۸۰P دارای یک نرخ فریم ۲۵ یا ۳۰/۱٫۰۰۱ فریم / ثانیه، ۱۰۸۰i ؛ فیلد ریت ۵۰ یا ۶۰/۱٫۰۰۱ فیلد بر ثانیه ، ۷۲۰p ، با ” frame rate” ؛ ۵۰ یا ۶۰/۱٫۰۰۱ فریم / ثانیه است.

نکته در رابطه با مورد دوم :
اگر هدف شما پخش حالت ” ۷۲۰p” بر روی سیستم PAL یا SECAM است ،حتما اطمینان حاصل کنید که حالت ” ۷۲۰p” برای شما ، ” frame rate” آن ۵۰ فریم در ثانیه باشد. و همچنین اگر هدف شما پخش بر روی حالت NTSC می باشد حتما ، ” frame rate” را روی ۶۰/۱٫۰۰۱ قرار دهید.( این موضوع بدین معنی می باشد که متاسفانه هنوز هیچ کانورتور یا مبدلی نیست که حالت PAL / SECAM را به NTSC و بلعکس تبدیل نماید ! )
همچنین اصرار من به استفاده شما از حالت ۷۲۰P به این دلیل است که ؛ تاحد زیادی این نسخه ، فرآیند ادیت و ویرایش ساده ای دارد.

» شرح مشکلات:
در این قسمت از مقاله، من صلاح دیدم تا یکسری مسائل رو پاسخ بدهم و شرح بیشتری از مباحث بیان کنم :
به نظر من “progressive scanning” از هر جنبه از و از همه نظر از همه بهتر است . اما اگر بحث تئوری را کنار بگذاریم باید اعتراف کنیم که امروزه با وجود معایبی که در کل مقاله ذکر شد ، هنوز هم از دو حالت استاندارد ۱۰۸۰P و ۱۰۸۰i استفاده می گردد.همانطور که اشاره داشتیم ، حالت “۱۰۸۰i” اغلب برای پخش تلویزیونی مورد نیاز و کاربرد است و برای اینکه حرکات تشنجی و جنبشی بهتری را در تصویر داشته باشیم باید آنرا با مبدل های خاص به “۱۰۸۰i” تبدیل نماییم.من معتقدم که “P” خیلی مناسب تر و بهتر از “I” می باشد.
در حالت “۱۰۸۰i” ؛ ابتدا تمامی خطوط فرد نمایش داده می شوند و پس از آن ها تمام خطوط زوج ظاهر می گردند. این جمله بدین معنی است که با وضوح پانصدوچهل خط یا به عبارتی ردیف های پیکسل ؛ برروی صفحه اصلی نمایشگر نمایان می شوند و به عبارتی دیگرتنها ۵۴۰ ردیف پیکسل در هر زمان داده شده نمایش داده می شود.
به یاد داشته باشید که برای LCDها ؛ همیشه ۱۰۸۰ خط نمایش داده می شود ولی بر روی CRTها ، اغلب بسیار کمتر از نیمی از خطوط نام برده شده ؛ نمایان می شوند.
عبارت “فقط ۵۴۰ ردیف پیکسل در هر زمان نمایش داده شود” ؛ عبارتی بسیار گمراه کننده است ! تمامی این ۱۰۸۰ ردیف از پیکسل ها معمولا یک بار نمایش داده می شوند ( اگر به چشم انسان نمایان نشود به این معنی نیست که اصلا وجود ندارند ! ) اما تنها نیمی از آنها می توانند در هر فریم با توجه به ؛ به روز رسانی که انجام شده است نمایان شوند. این کاملا موثر و تاثیر گذار بر روی سرعت تصویر می باشد.البته این موضوع درست نیست که با هربار نازه سازی (refresh-rate) این میزان کاهش یابد.چون در حالت “۱۰۸۰i” ؛ با هربار تازه سازی ، سرعت دوبرابر نسبت به حالت “۱۰۸۰P” افزایش می یابد.
۱۰۸۰i60 بدین معنی است که ، شما ۶۰ فریم نصفه در هر ثانیه دارید به طوری که تنها سی فریم کامل در هر ثانیه محاسبه می شود.
با ۱۰۸۰i60 شما در واقع شما کمتر از شصت فیلد در هر ثانیه دارید اما این بدان معنی نیست که سی فریم کامل در هر ثانیه داشته باشید.درواقع شما حتی یک فریم کامل در هر ثانیه هم ندارید .

 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  • براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کنيد براي اعضا گروه جالب باشد را مي توانيد به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستيد تا با نام خودتون در  بخش «مطالب ارسالي اعضا» نوشته شود.

  • از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  • منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده(!) انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  • دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، ممنونم! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2013  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

10 اسفند ماه / 28 فوریه / 17 ربیع الثانی

Mobin_s2004@yahoo.com
 10 اسفند ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
برقرارشدن دمكراسي در ايران در مارس سال 173 پیش از میلاد و تاسيس مِهستان به پيشنهاد مهرداد يکم، شاه اشکاني

تصوير مهرداد يکم بر سکه اش

به نوشته مورخان رومي ـ يوناني و ارمني و تطبيق تقويمها، مِهرداد يکم ششمين شاه ايران از دودمان اشكانيان [معروف به مهرداد بزرگ] يكم مارس سال 173 پيش از ميلاد دراجتماع بزرگان ايران اعلام كرد كه تصميم گرفته است كشور داراي ضوابط لاتغيير (اصول اساسي) شود تا حقوق و تكاليف همه [دولت و ملت] در آن روشن باشد. اين تصميم مِهرداد مورد تاييد حاضران در نشست قرارگرفت و ايران داراي قانون اساسی و دو مجلس شد كه مجموعه این دو مجلس را «مِهستان» مي گفتند (مِه به كسر «ميم» به معناي بزرگ). انتخاب وليعهد از ميان شاهزادگان، اعلان جنگ و پيشنهاد صلح، بسيج نيرو، عزل شاه درصورت ديوانه شدن و بيماري ممتد و ...، تغيير اشل مالياتها و صدور دستور ضرب سكه با تصوير تازه، تعيين شاهان ارمنستان، تاييد تشريفاتي (ضمني) شاهان پارسي تبار سرزمين پنتوس (منطقه ساحلي جنوب و جنوب شرقی درياي سياه در آناتولي به پايتختي شهر سينوپ) و انتصاب فرمانده كل ارتش براي يك دوره معيّن و يا مديريت جنگ از جمله اختيارات مهستان بود. در موارد متعدد، مِهستان كه بنیادی مشابه سناي روم بود شخص شاه را به عنوان فرمانده ارتش، فرمانده جبهه و مسئول لشكركشي تعيين كرده بود.
     به نوشته مولفان تاريخ دمكراسي، دردوران اشكانيان [پارتيان ـ خراسانیان] كه علاقه مند و معتقد به انديشه هاي فلاسفه يونان باستان بودند، ايران از نوعي دمكراسي برخوردار بود. به علاوه، در اين دوره ايالات دوردست؛ ارمنستان و ... خودمختار بودند و لذا ايجاب مي كرد كه پارلمان وجود داشته باشد تا نظر همگان شنيده شود. مورّخان رومي ايجاد مِهستان را اقتباس ايرانيان از روميان دانسته اند كه باور كردن اين ادعا دشوار است زيرا كه هنگام ايجاد مِهستان (173 سال پيش از ميلاد ـ دو هزار و 184 سال پيش) هنوز دولت روم با ايران همسايه نشده بود و برخورد نداشت، هنوز بقاياي اسكندريان برمناطق يوناني نشين و مصر حكومت مي راندند و ....

 

افتادن کرمان به دست شاهرخ ميرزاي تيموري ـ اندرزهای شاه نعمت الله ولی [درویش شهیر]

شاهرخ ميرزا گوركاني پسر اميرتيمور و جانشين او در نخستين هفته مارس 1416 (20 روز مانده به نوروز) شهر كرمان را متصرف شد و آن را ضميمه قلمرو پسر خود ابوالفتح ابراهيم حاكم فارس كرد. شاهرخ پس از فتح كرمان به ديدار «شاه نعمت الله ولي» عارف معروف که در ماهان [40 کیلومتری شهر کرمان] سکونت داشت شتافت و از وي استدعاي اندرز كرد و شاه نعمت الله اورا نصیحت به فروتنی و ساده زیستن کرد، از همنشینی با چاپلوسان و مکّاران [حیله گران] برحذرداشت و گفت که شخصا [بدون واسطه] به شکایات و درد دل اتباع گوش فرادهد، قاضی خوب برگزیند و کاری نکند که عوامل دیوانی او (مقامات اداری) به فساد و تباهی بگرایند. شاه نعمت الله كه در97 سالگي درگذشت در ماهان مدفون است. کتابی در دسترس است که گفته شده است حاوی پیشگویی های این صوفی شهیر درباره اوضاع است. طبق این پیش بینی ها، در این عصر (قرن 21) شتاب گسترش فساد در سطح کره زمین [به دلیل ضعف اخلاقیات و انساندوستی و قوّت خودخواهی و آزمندی] بیش از ادوار دیگر خواهد بود.
     شاهرخ ميرزا هنگام ترك كرمان جمعي از هنرمندان اين ديار مركب از چند معمار و نقّاش را با خود به شهر هرات برد و از آنجا روانه نواحي شمال شرقي و کاشغرستان كرد تا میان ساکنان مناطق شمال و جنوب رود سيحون (سير دريا) مبادله هنري صورت گيرد. در ميان هيات هنرمندان و استادكاران اعزامي شاهرخ ميرزا، يك طرّاح كرماني ترسیم نقش و رنگ آمیزی قالي هم وجود داشت.
     اين هيات به رياست غياث الدين نقّاش به سال 1419 ميلادي وارد مناطق شمال شرقي رود سيحون شد و به مبادله مهارتهاي هنري پرداخت.

نمونه اي از سکه هاي شاهرخ ميرزا در موزه

 

رفتن محمدرضا پهلوي به مصر براي ازدواج با فوزيه - چرا با فوزيه مصري؟

فوزيه

محمد رضا پهلوي وليعهد وقت كه هنوز بيش از 18 سال و 4 ماه نداشت در اين روز از اسفندماه 1317 در راه مصر بود تا با فوزيه خواهر ملك فاروق پادشاه مصر ازدواج كند. وي پنجم اسفند ( 24 فوريه 1939 ) در زماني كه ابرسياه جنگ آسمان اروپا را مي پوشانيد عازم مصر شده بود. وزيران امور خارجه و دادگستري و رئيس مجلس شوراي ملي همراه او بودند. يك هيات مطبوعاتي نيز عازم مصر شده بود تا جريان ازدواج را پوشش خبري دهد. عباس مسعودي ناشر روزنامه اطلاعات كه با اين هيات به مصر رفته بود گزارشهاي مفصل و متعدد از اين رويداد را به قلم خود در اين روزنامه منتشر ساخت. عقد نكاح، 24 اسفند انجام شد و داماد و همراهان 24 فروردين با كشتي به ايران باز گشتند. اين نخستين ازدواج شاه بود كه ديري نپاييد. به باور عوام الناس، انگليسي ها عامل اين وصلت بودند!. پس از اشغال نظامي ايران، از برخي از رجال ايراني هوادار آلمان که بازداشت و تبعيد شده بودند نقل شده است که گفته بودند: لندن از آن بيم داشت که اگر وليعهد وقت با يک شاهزاده خانم افغان ازدواج کند، دو کشور متحد و به گونه اي بارديگر يکپارچه شوند که خلاف سياست قديمي انگلستان بود و چنانچه با دختر يکي از بزرگان ايران پيوند مزاوجت مي بست، بعدا قدرت و مديريت ادارات از دست عوامل قديمي انگلستان خارج و به اين خانواده سپرده مي شد که اين هم به زيان انگلستان بود که مي خواست ايران را در چنگ داشته باشد. ازدواج وليعهد وقت با يک شاهزاده خانم اروپايي و يا دختر يکي از معاريف آن قاره نيز به مدرنيزه شدن ايران کمک مي کرد که لندن خواهان آن هم نبود؛ لذا عوامل لندن موضوع ازدواج با فوزيه را مطرح کردند که خاندان او در دست انگلستان بودند. خانواده آلبانيايي تبار فوزيه از آغاز قرن نوزدهم (زمان محمدعلي پاشا) تا کودتاي ژنرال نجيب (اوايل دهه 1950) در مصر سلطنت داشتند.

Mobin_s2004@yahoo.com
 28 فوریه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
وضع ماليات بر شهر نشيني و ابداع محدوده براي شهرها

سناي روم 28 فوريه سال 4 پيش از ميلاد مسيح به منظور جلوگيري از مهاجرت روستانشينان به شهر رم و ساير شهرهاي بزرگ كه بر مسائل شهري و مشكلات ناشي از تفاوت فرهنگ شهرنشيني و فرهنگ روستانشيني مي افزود و سبب كاهش توليدات كشاورزي مي شد، برشهر نشيني ماليات تعيين كرد و براي حومه خارج از دروازه هاي شهر «رم» نيز محدوده معين ساخت. 1973 سال بعد شهر تهران هم داراي محدوده شد که بیش از ده سال دوام نیافت. تصمیم سنای روم که 330 سال رعایت می شد کمک بزرگی به آبادی روستاهای قلمرو این امپراتوری بود. دولت برزیل چون نتوانست مانع مهاجرت به شهر «ریو دو ژانیرو» شود در سال 1960 شهر تازه ای ساخت و پایتخت را به آنجا منتقل کرد. شهر واشنگتن پایتخت ایالات متحده 307 میلیونی کمي بيش از هفتصد هزار جمعیت دارد.

 

زادروز شهر ریو دو ژانیرو ـ مسائل شهرهای بزرگ و راه حل

یکم مارس زادروز شهر شش میلیونی «ریو دو ژانیرو» برزیل است که سومین شهر بزرگ آمریکای لاتین بشمار می آید. پرتغالی ها در جریان دریاپیمایی در آمریکای جنوبی، یکم ژانویه 1502 به محلی که شهر ریو بعدا در آنجا ساخته شد رسیدند. فرانسویانی که تجارت چوب سرخ می کردند در این محل مستقرشدند. پرتغالی ها که خودرا مالک برزیل می دانستند پس از اطلاع از استقرار فرانسویان در آن محل به آنجا رفتند و ضمن یک زد و خورد خونین آنان را بیرون راندند و در یکم مارس 1565 بنای شهر ریو را گذاردند و مرکز حکومت خود بر برزیل قرار دادند. پادشاه پرتغال که توسط ناپلئون از کشور خود رانده شده بود از سال 1808 تا 1821 در ریو اقامت کرد و به این ترتیب شهر ریو دو ژانیرو در این فاصله عملا پایتخت پرتغال و مستعمرات آن شده بود. «ریو» تا سال 1960 پایتخت برزیل بود و چون دولت برزیل نتوانست مانع مهاجرت به این شهر و بزرگ شدن آن شود شهر برزیلیا را در مرکز کشور ساخت و به آنجا نقل مکان کرد. این اقدام دولت برزیل دارد یک مدل در جهان می شود و بسیاری از دولتها درصدد برآمده اند تا پایتخت را از شهرهای رو به افزایش جمعیت به شهرهای کوچک منتقل و مانع مهاجرت شوند. تمرکز جمعیت در یک شهر مسائل اقتصادی ـ اجتماعی متعدد بوجود می آورد و فسادخیز است. بسیاری از انقلابات از چنین شهرهایی و از نارضایی های ناشی از فساد و کمبودها آغاز شده است.

 

سالروز تاسيس حزب جمهوري خواه آمريكا

28 فوريه سال 1854 پنجاه سياستمدار آمريكايي كه نظرات مشابهي داشتند در تالار عمومي دبيرستان «ريپان Ripon» ايالت ويسكانسين جمع شدند و حزب جمهوريخواه آمريكا را تاسيس كردند .
     اين حزب از ششم ژوئيه همين سال فعاليت خود را آغاز كرد. سران ايالات متحده از 1860 تا 1932 از اين حزب بودند كه از آن پس به مدت 20 سال زمام اين كشور به دست حزب دمكرات افتاد و از سال 1953 به بعد متناوبا يكي از دو حزب زمام امور را در دست داشته است.
     دو حزب عمده آمريكا ايدئولوژي خاص ندارند و به صورت احزاب ساير كشورها عضو گيري نمي كنند و بيشتر اعضاي دو حزب «هوادار» محسوب مي شوند كه سريعا هم تغيير موضع مي دهند. حزب جمهوري خواه به سياست خارجي توجه بيشتري دارد و حزب دمكرات به اوضاع داخلي. در آمريكا تاسيس حزب محدوديت ندارد و تشريفات دست و پاگير در كار نيست.

 

سالروز درگذشت موسس جمعيت عفو بين الملل - نگاهي کوتاه به اين جمعيت

Benenson

«پتر بنن سونPeter Benenson» موسس جمعيت عفو بين المللAmnesty International بيست و پنجم فوريه 2005 در 84 سالگي در آكسفورد انگلستان درگذشت. وي 31 ژوئيه 1921 در انگلستان در خانواده اي از يهوديان مهاجر روسيه كه به بانكداري اشتغال داشتند به دنيا آمده بود و در سال 1961 به منظور دفاع از دو دانشجوي پرتغالي كه بدون ارتکاب جرم و تنها به خاطر گفتن زنده باد آزادي بازداشت شده بودند جمعيت عفو بين الملل را كه در سراسر جهان نزديك به دو ميليون عضو دارد تشكيل داده بود. درآغاز قرار بود كه اين جمعيت يك سال فعاليت داشته باشد كه ماندگار شده است. نوشته اند که بنن سون تغيير دين داده و کاتوليک شده بود.
    بنن سون از نوجواني روحيه اي معترض داشت و اين روحيه را در طول تحصيل در آكسفورد در رشته تاريخ و سپس حقوق حفظ كرده بود. برضد اقدامات هيتلر نسبت به يهوديان و جنگ بي رحمانه داخلي اسپانيا بود. وي مي گفت كه در برابر ظلم دولتها، بايد يك صداي مخالف و معترض وجود داشته باشد تا كارهاي خلاف حق و قانون دولتها را به ميان مردم ببرد، افشاء و منعكس سازد تا تكرار نشوند. براي اين كار مردم معمولي بايد بسيج شوند و تشكيل جمعيت هاي دائمي بدهند. جنبش اتباع ساده (عوام الناس) بهترين راه مبارزه با ستم و حق كشي است. با تاسيس عفو بين الملل پايه اي گذارده شد كه جمعيت هاي مشابه متعدد و مدافع حقوق بشر، دفاع از حقوق اساسي، آزادي هاي مدني و حمايت از روزنامه نگار به وجود آيند كه برخي عام و بعضي تخصصي هستند.
     در دهه 1960 كه جمعيت عفو بين الملل به وجود آمد اين شايعه رواج يافت كه عوامل اينتليجنس انگلستان در آن نفوذ و رخنه كرده اند. بنن سون درخواست رسيدگي كرد ولي مدركي به دست نيامد. بعدا چنين اتهامات به جمعيت هاي مشابه وارد آمده است.
     دبير كلي عفو بين الملل را در 28 فوريه 2005 «ايرن كهانIrene Khan» برعهده داشت و نشاني وب سايت آن از اين قرار است:www.amnesty.org

 

نابودی یک شهر آلمان براثر بمباران غیر ضروری توسط انگلیسی ها 35 روز پیش از خودکشی هیتلر!

28 فوریه 1945 اعلام شد که 83 درصد ساختمانها و تاسیسات شهر زیبا و فاقد تاسیسات صنعتی استراتژیک و مراکز نظامی Pforzheim واقع در ایالت جنوب غربی بادن ـ وورتمبرگ Baden – Wurttemberg در بمباران بیست و سوم این ماه ویران شده و نزدیک به یک سوم جمعیت شهر ـ 17 هزار و 600 تن ـ کشته و بیش از بیست هزار آلمانی دیگر مجروح شده اند. این شهر کوچک آلمان که در تلاقی چند رودخانه قرارگرفته است 23 فوریه 1945 و 35 روز پیش از خودکشی هیتلر و 42 روز قبل از تسلیم شدن آلمان به متفقین توسط 379 بمب افکن نیروی هوایی انگلستان بمباران شده بود. براین شهر تقریبا بدون دفاع به مدت 22 دقیقه بمب فروریخته شده بود. مورّخان این بمباران را «غیر ضروری» توصیف کرده و نوشته اند که آلمان (رایش سوم) از پای درآمده بود و انهدام یک شهر به آن صورت ضرورت نداشت و بر این بمباران سنگین جز اجرای سیاست تخریب آلمان و کشتار مردم آن و تاخیر در کمر ـ راست کردن آنان عنوان دیگری نمی توان گذارد. [و اینک دولت آلمان متحد نظامی انگلستان است]. در زیر عکس هایی از شهر ... پیش از بمباران نیروی هوایی انگلستان و پس از این بمباران درج شده است:

مناظري از شهر Pforzheim پیش از بمباران 23 فوریه 1945

 

روزی که سرلشکر «یاماشیتا» فاتح ژاپنی مالایا و سنگاپور اعدام شد ـ ياماشيتا مخالف جنگ با آمريکا بود

Tomoyuki Yamashita

23 فوریه 1946 ژنرال ژاپنی تومویوکی یاماشیتا Tomoyuki Yamashitaپس از محاکمه در یک دادگاه نظامی آمریکا، اعدام شد. اتهام او جنایت جنگی بود. او که 61 ساله بود در جنوب شهر مانیل اعدام شد.
    سرلشکر یاماشیتا هشتم دسامبر 1941 [یک روز پس از شبیخون نیروی دریایی امپراتوری ژاپن به پایگاه دریایی آمریکا در پرل هاربر] با ارتش بیست و پنجم ژاپن متصرفات انگلستان در مالایا و سنگاپور را مورد حمله قرارداد و تا 15 فوریه [ظرف دو ماه و هفت روز] تمامی این مناطق را که امروزه فدراسیون مالزیا، سنگابور و برونی نام دارند تصرف و 130 هزار نظامی انگلیسی را به اسارت گرفت که بزرگترین رقم اسیر انگلیسی در طول تاریخ این کشور است. امپراتوري ژاپن با شعار «پایان دادن به استعمار اروپاییان در آسیا» دست به جنگ زده بود و هنگامی که سرلشکر یاماشیتا در نطقی در سنگاپور خطاب به مردم گفت که از این پس از اتباع امپراتوری ژاپن هستند، برغم آن پیروزی خیره کننده از فرماندهی ارتش بیست و پنجم برکنار و به شمال چین فرستاده شد. زیراکه که اظهارات او برخلاف شعار دولت ژاپن و ناقض آن بود. مورخان این اقدام دولت ژاپن را تحسین کرده اند. ژاپن نمی خواست اشغالگر شناخته شود.
    فرماندهی ارتش ژاپن چندی بعد و هنگامی که نیروهای آمریکایی به فیلیپین بازگشتند، ژنرال یاماشیتا را به فرماندهی یکانهای ژاپنی مستقر در فیلیپین منصوب و به این سرزمین [در آن زمان] وابسته به دولت آمریکا فرستاد.
     دولت ژاپن ظهر 15 آگوست 1945 پس از دو بار بمباران اتمی شدن تسلیم شد ولی سرلشکر یاماشیتا برغم دستور ستاد ارتش ژاپن، تا 17 روز بعد به جنگ ادامه داد و تسلیم نشد و یکی از اتهامات او همین بود. یاماشیتا که پس از تصرف مالایا و سنگاپور به «ببر سنگاپور» شهرت یافته بود در دادگاه نظامی آمریکا گفته بود که از اعمال خود شرمنده نیست. وی پیش آغاز جنگ جهانی دوم در خاور دور، به آلمان و ایتالیا فرستاده شده بود و سران این دو دولت را که متحد ژاپن بودند در جریان قدرت نظامی ژاپن و برنامه آن برای حمله نظامی به متصرفات اروپاییان در آسیا قرار داده بود. یاماشیتا مخالف جنگ با آمریکا بود ولی به نظر و استدلال او توجه نشده بود.

 

كشف مهم دكتر حميد فرشچي: منافع خوردن ناشتايي

دكتر حميد فرشچي از پژوهشگران پزشكي و تغذيه در دانشگاه ناتينگهام انگلستان 27 فوريه 2005 اعلام داشت كه مصرف ناشتايي كامل به ويژه نان تهيه شده از آرد خالص و سيريالCereals سطح كلسترول خون را در طول روز پايين نگهميدارد و بر تاثير انسولين كه با حضور آن، سلولهاي بدن قند را از جريان خون گرفته و به صورت انرژي ذخيره مي كنند مي افزايد.
     دكتر فرشچي در مصاحبه خود همچنين گفته بود كه خوردن ناشتايي كامل در دراز مدت منافع بي شمار دارد و توصيه كرده بود كه افراد بدون خوردن ناشتايي خانه را ترك نكنند. ناشتايي بايد هر روز در ساعت معين و در بامداد مصرف شود و نان خالص قسمتي از آن باشد.
    وي و گروه همكارانش كه پس از تجربه روي شماري از افراد، اين نتايج را به دست آورده اند همچنين گفته است كه خوردن ناشتايي از پرخوري در ساير ساعات روز و در نتيجه اضافه وزن پيدا كردن جلوگيري مي كند.
     دكتر فرشچي در پايان مصاحبه طولاني خود بارديگر تاكيد كرده بود كه خوردن ناشتايي منافع متابوليك فراوان دارد و كساني كه از اين وعده غذايي گريز نكنند روان و جسمي بهتر خواهند داشت و كمتر رنجور خواهند بود و بيمار خواهند شد.
    بايد دانست افغانها و مردم نواحي شرقي ايران كه نان گندم خالص غذاي اصلي آنها را تشكيل مي دهد، كمتر از ديگران دچار بيماري هاي قلب و عروق و مشكلات متابوليك و رواني مي شوند و در طول روز بهتر كار مي كنند. در اين مناطق اهميت نان به حدي است كه غذا خوردن را هم «نان خوردن» مي گويند.

 

برخي ديگر از رويدادهاي 28 فوريه

  • 1859:   مجلس ايالتي آركانزا قانوني تصويب كرد كه به موجب آن سياهپوستان اين ايالت آمريكا ميان تبعيد به آفريقا و بردگي در آن ايالت يكي را بايد انتخاب مي كردند.

  • 1922:   دولت انگلستان به مصر استقلال داد، ولي تصميم گرفت كه نظاميانش را از مصر خارج نكند.

  • 1940:   جمعيت ايالات متحده آمريکا به 131 ميليون رسيد. طبق يک برآورد، اين جمعيت در 28 فوريه 2010 بالغ بر 307 ميليون و 900 هزار تن شد و در سال 2012 از 313 ميليون هم گذشت.

  • 1972:   سفر يك هفته اي ريچارد نيكسون به جمهوري خلق چين پايان يافت. مذاكرات نيکسون در چین عمدتا با چوئن لاي نخست وزير وقت این کشور و دستيار مائو صورت گرفت و اين گفتگوها گاهي تا هشت ساعت به درازا مي کشيد. این، نخستين ديدار يك رئيس جمهوري آمريكا از چین بود. نيکسون در مصاحبه اي كه در اكتبر 1970 در مجله تايم انتشار يافت گفته بود كه ممکن است به چين برود.

    نيكسون و چوئن لاي حتي در دقايق استراحت ميان جلسات مذاكره از بحث سياسي دست بر نمي داشتند
  • 1974:   مصر پس از هفت سال، مناسبات سياسي خود را با آمريكا تجديد كرد. اين مناسبات از زمان جنگ عربان با اسرائيل قطع شده بود.

  • 2008:   ارزش برابري «يورو» پول واحد 16 كشور اروپايي [از 27 کشور] براي نخستين بار در عمر كوتاه خود، در 28 فوريه سال 2008 برابر با 51/1 دلار آمريكا شد. ارزش يورو سه سال پيش از آن، كمتر از دلار آمريكا بود و در فوریه 2010 به دلیل بحران بودجه در یونان (از اعضای گروه یورو) به 36/1 دلار تنزل کرد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     17 ربیع الثانی
    Mobin_s2004@yahoo.com
     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    3
    15

    اهواز

    9
    25

    تبريز

    1
    13

    شيراز

    1
    20

    مشهد

    -2
    11

    بندرعباس

    16
    25

    کرمان

    -3
    17

    اصفهان

    -3
    21

    يزد

    2
    21

    کرمانشاه

    0
    17

    اراک

    15
    2

    رشت

    4
    13

    دبی

    15
    26

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد



    نرخ ها مربوط به روز چهارشنبه 9 اسفند 91 می باشد

     

    اوقات شرعي (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12:17
    اذان مغرب : 18:
    16
    اذان صبح فردا : 5:
    12
    طلوع آفتاب فردا : 6:
    36

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Auto Express
    20 فوریه 2013

    جديدترين شماره از هفته نامه Auto Express
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه خودرو

    تاريخ انتشار: 20 فوریه 2013
    تعداد صفحات مجله: 100
    حجم فايل: 44 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.
     

    Stuff
    فوریه 2013

    جديدترين شماره از ماهنامه Stuff
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه
    تکنولوژی

    تاريخ انتشار: فوریه 2013
    تعداد صفحات مجله: 124
    حجم فايل: 90 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.

    اینم برای شکموها!
    delicious
    مارس 2013

    جديدترين شماره از مجله delicious
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه آشپزی
    (دستورات پخت انواع پیتزا و دیگر غذاهای ایتالیایی)

    تاريخ انتشار: مارس 2012
    تعداد صفحات مجله: 148
    حجم فايل: 41 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.

    مجله ای برای عاشقان فشن
    Vogue
    فوریه 2013

    جديدترين شماره از مجله Vogue
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه مد و شیوه زندگی

    تاريخ انتشار: فوریه 2013
    تعداد صفحات مجله: 180
    حجم فايل: 130 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.
     

    مجله ای دیگر ویژه خانم ها
    Marie Claire (uk)

    مارس 2013

     جديدترين شماره از مجله Marie Claire
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه:
    تندرستی، زیبایی، مد و پوشاک بانوان

    تاريخ انتشار: مارس 2013
    تعداد صفحات مجله: 308
    حجم فايل: 187 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.


    اینم برای عاشقان دکوراسیون
    Home Journal

    فوریه 2013

    جديدترين شماره از مجله Home Journal
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه دکوراسیون

    تاريخ انتشار: ژانویه 2013
    تعداد صفحات مجله: 180
    حجم فايل: 59 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.


    Fitness His Edition
    مارس 2013

    جديدترين شماره از ماهنامه Fitness His Edition
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه ورزش
    و تناسب اندام آقایان

    تاريخ انتشار: مارس 2013
    تعداد صفحات مجله: 84
    حجم فايل: 63 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.
     

    مجله مد بی نظیر
    Harper's Bazaar (UK)
    مارس 2013

    جديدترين شماره از مجله Harper's Bazaar US
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه مد و لباس

    تاريخ انتشار: مارس 2013
    تعداد صفحات مجله: 406
    حجم فايل: 244 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.


    بهترین طراحی های آشپزخانه و حمام در:
    Kitchens & Bathrooms Quarterly

    شماره 4

    جديدترين شماره از مجله
    Kitchens & Bathrooms Quarterly
    ازمعتبرترین مجلات دنیا در زمینه آشپزخانه و حمام

    تاريخ انتشار: مارس 2013
    تعداد صفحات مجله: 388
    حجم فايل: 153 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.
     

    Style Me Pretty
    فوریه 2013

    جديدترين شماره از مجله Brides
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه مد و عروسی

    تاريخ انتشار: فوریه 2013
    تعداد صفحات مجله: 237
    حجم فايل: 85 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.
     

    مجله ای برای عاشقان سفر
    Conde Nast Traveller
    فوریه 2013

    جديدترين شماره از مجله Conde Nast Traveller
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه تفریح و مسافرت

    تاريخ انتشار: فوریه 2013
    تعداد صفحات مجله: 234
    حجم فايل: 157 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.

    ژورنال لباس
    Lingerie Insight

    فوریه 2013

    جديدترين شماره از مجله Lingerie Insight
    ژورنال لباس زیر برای خانم ها

    تاريخ انتشار: فوریه 2013
    تعداد صفحات مجله: 68
    حجم فايل: 20 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.

     

    یه عالمه طرح بافتنی در
    Creative Knitting
    بهار 2013

    جديدترين شماره از مجله Creative Knitting
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه بافتنی

    تاريخ انتشار: مارس 2013
    تعداد صفحات مجله: 132
    حجم فايل: 28 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.
     

    Cosmopolitan
    مارس 2013

    جديدترين شماره از مجله
    Cosmopolitan
    از معتبرترین مجلات دنیا ویژه خانم ها

    تاريخ انتشار: مارس 2013
    تعداد صفحات مجله: 212
    حجم فايل: 105 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.


    برای علاقه مندان دوخت و دوز
    Love of Quilting
    مارس  2013

    جديدترين شماره از مجله Love of Quilting
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه دوخت و دوز

    تاريخ انتشار: مارس 2013
    تعداد صفحات مجله: 108
    حجم فايل: 60 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.

    برای عاشقان تجملات
    Luxurious Magazine
    زمستان  2013

    جديدترين شماره از مجله Luxurious Magazine
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه تجملات، زیورآلات
    و اشیا لوکس

    تاريخ انتشار: فوریه 2013
    تعداد صفحات مجله: 160
    حجم فايل: 87 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.

     

    اینم از مجله معتبر ال
    Elle (us)
    مارس 2013

    جديدترين شماره از ماهنامه Elle
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه:
    مد، پوشاک، زیبایی، سلامت و سرگرمی بانوان

    تاريخ انتشار: مارس 2013
    تعداد صفحات مجله: 84
    حجم فايل: 63 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.

     

    جدیدترین و معتبرترین روزنامه ها و مجلات دنیا را می توانید هر روز از صفحه ویژه ما در فیس بوک دانلود نمائید

    f a c e b o o k. c o m / M a g. R o o z a a n e h

     


     

     

     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    ال جی و رونمایی از کوچکترین شارژر بی سیم دنیا برای تلفن های هوشمند

    شاید ال جی اخیرا اشتهای عجیبی برای ارائه تلفن های غول آسا از خود نشان داده باشد، ولی گویا در زمینه شارژرهای بی سیم رویکرد کاملاً متفاوتی را در پیش گرفته.
    WCP-300 کوچکترین شارژر بی سیم برای تلفن های هوشمند است که تا کنون معرفی شده و با دستگاه های برخوردار از استاندارد Qi، مثل نکسوس 4 و اپتیموس جی پرو سازگار است.
    قرار است این محصول از هفته جاری و با قیمتی نزدیک به 60 دلار در کره جنوبی به فروش گذاشته شود ولی قیمت جهانی آن هنوز اعلام نشده.
     

    آی او اس 6.1.3 قاتل جیل بریک خواهد شد

     صاحب یکی از 7 میلیون دستگاهی هستید که جیل بریک پایدار evasi0n بر روی آنها نصب شده؟ و دوست دارید دستگاه محبوب تان همان طور بماند؟ پس بهتر است دست نگه دارید و زمانش که رسید، دکمه آپدیت به iOS 6.1.3 را لمس نکنید زیرا احتمالا این آپدیت پایان دهنده روزهای خوش زندگی آزادانه دستگاه تان خواهد بود و شاید هیچ بازگشت به عقبی هم وجود نداشته باشد.
    iOS 6.1.3 هم اکنون در مرحله بتا 2 به سر می برد، بنابراین ماجرا آنقدرها هم فوری نیست ولی بهتر است از قبل در جریان ماجرا باشید، زیرا این نسخه جدید می تواند جیل بریک شما را به عنوان وعده اول صبحانه بخورد و دست شما را هم در پوست گردو بگذارد. به نظر می رسد اپل یکی از 5 حفره حیاتی که evasi0n برای نفس کشیدن به آن نیاز دارد را مسدود کرده. دیوید وانگ از خالقین evasi0n در این باره به فوربس می گوید:
    «یکی از نقاط آسیب پذیر قبلی دیگر جواب نمی دهد و وقتی این طور باشد، evasi0n هم دیگر کار نمی کند. ما می توانیم آن را با یک حفره دیگر جایگزین کنیم ولی اپل به احتمال زیاد همه حفره هایی را که استفاده کرده ایم در نسخه 6.1.3 مسدود خواهد کرد.»

    قطار جیل بریک از حرکت باز نخواهد ماند ولی هر ایستگاهی که جلو برود کار گروه evasi0n سخت و سخت تر خواهد شد. بنابراین اگر از دستگاه خودتان راضی هستید، هیچ آپدیتی را بدون اندکی تحقیق نصب نکنید.

    نکته: انتظار می رود iOS 6.1.3 در ماه آینده میلادی از راه برسد. بنابراین اگر می خواهید دستگاه جیلبریک شده داشته باشید بهتر است تا قبل از آمدن آپدیت جدید، دستگاه خودتان را به نسخه فعلی آی او اس آپدیت و جیلبریک کنید چون پس از عرضه آن، دیگر امکان این کار را نخواهید داشت.
     

     

     

     

     

     

     
      u کتاب روزانه


    دانلود کتاب راههای تقویت حافظه‎

    نویسنده:
    بهنام فخرآور

    معرفی:
    آیا تا به حال اتفاق افتاده است که نام کسی را که سابقاً ملاقات کرده بودید فراموش کنید؟ یا فراموش کنید فلان وسیله را کجا گذاشته اید یا آیا در ماشین را قفل کردید یا نه؟ مطمئناً چنین اتفاقاتی برای شما هم افتاده است. اما اگر این از دست دادن حافظه مکرراً اتفاق بیفتد و شما توانایی تمرکزتان را از دست بدهید، چه می شود؟ متاسفانه، از دست رفتن حافظه و بالا رفتن سن رابطه ای مستقیم دارند. در اوایل ۲۰ سالگی، مغز شروع به از دست دادن بعضی سلول های عصبی می کند و بدن کمتر مواد شیمیایی مورد نیاز مغز برای درست کار کردن را تولید می کند. در این کتاب که توسط آقای بهنام فخرآور تالیف و جهت نشر الکترونیک به سایت پارس بوک ارسال شده، راه های تقویت حافظه، خوردنیها، ویتامینها، افعال و کارها، انواع حاظه، تأثیر خواب بر حافظه و غیره برای خواننده تشریح شده است


    لينک دانلود (حجم فایل حدود یک مگابايت)
     

    براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


     

     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    یک سخنران حرفه ای باشید

    معمولا صحبت کردن در جمع، یکی از سخت ترین کارهایی است که انسان می تواند انجام دهد؛ به همین دلیل خیلی ها از این مسوولیت فرار می کنند و ترجیح می دهند هیچ وقت در جمع همکاران یا همکلاسی ها وظیفه سخنرانی را برعهده نگیرند.
    با این حال گاهی هم نمی توان در این مورد تصمیم گرفت و فقط باید برای یک سخنرانی بی عیب و نقص آماده شد؛ بنابراین اگر شما هم نگران هستید و می خواهید یک سخنرانی ایده آل ترتیب دهید، بهتر است این نکات را در نظر داشته باشید:
    همیشه متن سخنرانی را طوری تنظیم کنید که با انتظارات افراد حاضر در جلسه هماهنگ باشد؛ چرا که مطالب همیشه باید به گونه ای تهیه شود که همه افراد بتوانند از آن استفاده کنند بنابراین اگر مطلب خیلی ساده و پیش پاافتاده باشد، حتما گروهی از صحبت های شما خسته خواهند شد و حوصله ادامه جلسه را نخواهند داشت.
    درباره مخاطبان تان اطلاعاتی کلی داشته باشید؛ سن، جنس، شغل و... از مهم ترین نکاتی است که باید در مورد آنها بدانید تا بتوانید بر اساس آنها، بهترین موضوعات را انتخاب کنید.
    جزئیات را کنار نگذارید، هرچه بیشتر بتوانید درباره جزئیات موضوع صحبت کنید و آنها را برای مخاطبان شرح دهید، توجه شنوندگان هم بیشتر شده و دقیق تر به صحبت های شما گوش می دهند. پس هیچ وقت خیلی کلی صحبت نکنید و حتما وقت کافی برای مطرح کردن مسائل جزئی در نظر بگیرید.
    تا جایی که ممکن است، موضوع را محدود کنید؛ هرچه موضوع گسترده تر باشد، ناچار هستید جزئیات بیشتری را نادیده بگیرید و فقط به طرح موضوعات کلی بپردازید بنابراین قبل از شروع جلسه، تصمیم بگیرید کدام موضوعات مهم تر​ است.
    قوانین اصلی صحبت در جمع را به خاطر بسپارید؛ مخاطبان چه اطلاعاتی را باید بدانند؟ چه اطلاعاتی را می خواهند بدانند؟ و در پایان جلسه چه موضوعاتی را باید به یاد بیاورند؟
    از ارائه اطلاعات بیش از حد خودداری کنید. همچنین یادتان باشد اطلاعاتی که از راه تصویر به فرد می رسد، بهتر و دقیق تر در ذهن او باقی می ماند بنابراین خوب است حین جلسه از تصاویر هم بهره بگیرید.
    در نهایت یادتان باشد ارائه اطلاعات باید کلامی، تصویری و همچنین احساسی باشد؛ به این معنی که سخنران حتما باید رابطه ای مناسب با موضوع مورد بحث و نیز مخاطبان برقرار کند تا به خوبی از عهده ارائه مطلب برآید.
     

     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    پسته می‌خندد به حال اسکناس!

    خدمت خوانندگان محترم
    دوست دارم حرف هایی را بگم
    این بگم از آن بگم ها نیست ها!
    حرف های نرم و معمولی ست ها!
    با خودت یک لحظه فکر بد نکن
    خط قرمز را برادر رد نکن
    این از آن بلبل زبانی ها که نیست
    پخش تصویر از نهانی ها که نیست
    یار وقتی مهربانی می‌کند
    آدمی بلبل زبانی می‌کند
    بلبل آزاد است چون پر می زند
    به همه پرونده ها سر می زند
    آدم اما پایبند خانه است
    اختیارش در حد یارانه است
    ای قلم، ای بلبل گویای راز
    پای خود را تا گلیمت کن دراز
    این گلیم کوچک یارانه هاست
    این گلیم اصلا نه افزون شد نه کاست
    ای قلم، بلبل زبان سر به زیر
    بی صدا ، یارانۀ خود را بگیر
    سهمت از این پول ها یک دسته است
    که بهای نیم کیلو پسته است
    ساعتی نزد تو مهمان است پول
    پسته خندان است و گریان است پول
    پیش چشم مردمان آس و پاس
    پسته می‌خندد به حال اسکناس
    اسکناس آن یکه تاز سالیان
    دلبری می کرد از پیر و جوان
    بود افسار بشر در دست پول
    دلبران ماه پیکر مست پول
    ای بسا دلبر که با مرد قناس
    همسری می‌کرد بهر اسکناس
    ای بسا شاعر که شعرش را فروخت
    ذوق او اما به شوق پول سوخت
    گاه چون خورشید ساطع بود پول
    گاه چون برهان قاطع بود پول
    گاه دعوی خدایی کرد پول
    بر سر انسان بلا آورد پول
    مردها دل ریش و زن ها خون جگر
    پول می‌خندید بر ریش بشر
    سال ها این بود تقدیر و شگفت
    اسکناس از ما سواری می‌گرفت
    ناگهان دستی برآمد از نهان
    پول را زد مشت محکم بر دهان
    بر کلاه پول، دیگر پشم نیست
    جیفۀ دنیا که نور چشم نیست
     

     

     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    سبز کردن سبزه نوروز

    اسفند ماه، ماه پایانی زمستان، هنگام کاشتن دانه و غله است. کاشتن ” سبزه عید ” به صورت نمادین و شگون، از روزگاران کهن، در همهً خانه ها و در بین همهً خانواده ها مرسوم است.”امروز، در همهً خانه ها رسم است که ده روز یا دو هفته پیش از نوروز، در ظرف های کوچک و بزرگ، کاسه، بشقاب، پشت کوزه و … دانه هایی چون گندم، عدس، ماش و … می کارند. موقع سال تحویل و روی سفره “هفت سین ” بایستی سبزه بگذارند.این سبزه ها را در خانواده ها تا روز سیزده نگه داشته، و در این روز زمانی که برای ” سیزده بدر ” از خانه بـیرون می روند، در آب روان می اندازند.

    از ظروف فلزی برای سبز کردن سبزه استفاده نکنید.
    استفاده از ظروف سفالی و در درجه دوم چینی نتیجه بهتری خواهد داشت تا ظروف پلاستیکی(ولی سفال یه چیز دیگست)
    از هر بذری که میخواین استفاده کنید ۲۴ ساعت قبل در آب خیسش کنید(کاملا غوطه ور)
    هرچقدر قطر بستر کمتر باشه عمر سبزه بیشتر میشه (البته به میزان تراکم دلخواه شما هم بستگی داره.)
    بهترین روش آبیاری غبار پاشی هست استفاده از روشهای غرقابی خیلی مناسب نیست.

    ۱- برای سبز کردن سبزه، گندم ، جو ، ماش و عدس هر کدام را که خواستیم خیس کرده یکی دوشب . چند بار آبش را عوض می کنیم تا ترش نشود بعد از اینکه کمی جوانه بسیار کوچک در آورد داخل دستمال نخی مرطوب نگهداری می کنیم تا جوانه در آمده و نوک آن کمی سبز شود .مرتب دستمال را بااسپری نم دار می کنیم .بعد کف ظرف مورد نظر را ماسه تمیز و شسته ریخته و جوانه ها را به ظرف منتقل می کنیم روزی ۱-۲ بار روی سبزه اسپری میزنیم مواظب باشید که آنقدر اب ندهید که اگر ظرف رو کج نگه داریم اب کنار ظرف جمع شود.

    ۲- روش دیگر اینکه داخل جوراب زنانه نازک رنگ روشن تخم چمن ریخته روی آن خاک اره می ریزیم وبقیه جوراب را گره میزنیم از اطراف جوراب قسمت پرشده تکه کوچکی جدا کرده با نخ دور ان را می بندیم این برای گوش است برای چشم ودهن از دکمه استفاده می کنیم یا از سیم برق پوشش دار با رنگهای متفاوت با سیم می توانیم برایش عینک بسازیم . حالا ظرف بزرگی را پر اب کرده جوراب را داخل ان قرار میدهیم تا خاک اره خوب خیس بخوردبعد از ۱-۲ ساعت در بشقاب یا کاسه گذاشته طوری که قسمت گره دار داخل بشقاب باشد. داخل بشقاب باید همیشه اب داشته باشد . روی سر جوراب را مرتب اسپری می کنیم تا خشک نشود.

    ۳- برای سبزه که روی کوزه کاشته می شود روی کوزه پارچه نخی می کشیم کوزه بدون لعاب باشد (سفالی) داخل کوزه راپر اب می کنیم و شاهی یا خاکشیر را که یک ۱شب خیس کرده ایم روی پارچه یا جوراب میکشیم اضا فه جوراب را داخل کوزه قرار می دهیم ومرتب رو ان را اسپری می کنیم تا سبز شوند.

    ۴- میوه کاج را داخل آب انداخته تا پولک های آن از هم باز شود بعد بین پولک ها گندم جوانه زده می گذاریم سبز شود (منظور از پولک یا همانها که مثل گلبرگ می ماند)
    روش خوشه گندم که ساقه بلند دارد را خیس کرده داخل کوزه یا ظرف گودی قرار می دهیم تا سبز شود این مدل مثل یک دسته گل می شود.

    ۵- روش دیگر اینه که بعد از اینکه گندم یا جو یا… جوانه زد داخل یک سبد دستمال نخی خیس گذاشته وجوانه ها را روی دستمال می ریزیم وروی جوانه ها راهم دستمال مرطوب می گذاریم تا ۲-۳ روز وقتی کمی بزرگتر شد دستمال رویی را بر می داریم ودر افتاب بیرون یا پشت پنجره می گذاریم ومرتب اسپری می کنیم وگاهی سبزه را می چرخانیم تا افتاب به قسمتهای دیگر سبزه برسد تا سبزه به اندازه رشد کند (از ارزن و تخمه افتابگردان ریز هم برای سبزه میتوانیم استفاده کنیم )

    - سبزه گندم ۱۰ روز قبل از عید ومقدار گندم ۱لیوان بزرگ

    - سبزه ماش و عدس ۱۵ روز قبل از عید و۱ لیوان ماش یا عدس لازم است

    - سبزه شاهی یا خاکشیر ۵ روز قبل از عید ومقدار ۱ استکان
     

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    پدیکور ماهی

    شاید درباره اش چیزهایی شنیده باشید ولی احتمالا تا به حال تجربه اش نکرده اید. در پدیکور ماهی، مشتری پاهایش را در حوضچه آبی پر از ماهی های کوچکی به نام گارا روفا، که گاهی دکتر ماهی خوانده می شوند، قرار می دهد.
    ماهی، پوست مرده ی کف پای فرد را می خورد و جا را برای رشد پوست تازه باز می کند. این ماهی ها بومی خاورمیانه اند و سال های بسیاری ست که برای درمان بیماری های پوستی استفاده می شوند. گرچه پدیکور ماهی از همان ابتدا که به سایر جوامع راه یافت موضوع بحث بر انگیزی بود.
    در برخی مناطق به علت بیماری هایی که علتشان پدیکور ماهی گزارش شده، ممنوع اعلام شده است. این مساله هیچ گاه اثبات نشد، ولی ممنوعیت ها با توجه به موارد زیر لحاظ شدند:

    ۱. حوضچه های مورد استفاده برای پدیکور را بعد از هر بار استفاده نمی توان به قدر کافی تمیز کرد. چرا که ماهی ها هنوز در حوضچه قرار دارند. و از آنجایی که این حوضچه ها مکررا تمیز نمی شوند باکتری، قارچ و جرم می تواند از یک مشتری به مشتری بعدی منتقل شود.

    ۲. ماهی ها را نمی توان در فرصت زمانی بین دو مشتری پاکیزه یا ضدعفونی کرد. از آنجایی که با توجه به هزینه ی بالا، ممکن است ماهی ها چندین باره برای مشتری های متفاوت استفاده شوند، خطر انتقال عفونت، باکتری، قارچ و جرم از طریق ماهی‌ها نیز افزایش پیدا می کند.

    ۳. گاهی ماهی چین چین (نوعی ماهی چینی) به اشتباه به جای گارا روفا استفاده می شود. چین چین ها دندان دارند و اغلب باعث خونریزی در طول درمان می شوند. این مساله خطر انتقال باکتری و عفونت را بیش از پیشافزایش می دهد.

    ۴. از آنجایی که گارا روفا در بسیاری از مناطق، بومی نیست، می تواند تهدیدی برای حیات گیاهی و حیوانی بومی باشد.

    ۵. پدیکور ماهی در چهارچوب قانونی و دستورالعمل های یک پدیکور جای نمی گیرد.

    ۶. مقرراتی وجود دارند که طبق آن ها ماهی در سالن زیبایی باید در آکواریوم نگه داشته شود.

    ۷. ماهی ها تنها در صورتی کار می کنند که گرسنه نگه داشته شده باشند، و این می تواند ظلم به حیوانات محسوب شود.
     

     

     

     

     

     
      u سلامتی و تنناسب اندام


    رژیم‌های غذایی مطابق با گروه‌خونی

    آیا گروه‌خونی بهترین راه برای تعیین رژیم‌غذایی است؟ در این مقاله می‌خواهیم بیشتر درمورد این رژیم‌های غذایی توضیح دهیم و ببینیم آیا قادر به کم کردن وزن شما هستند یا خیر.

    این روزها از زبان بسیاری از متخصصین تغذیه درمورد رژیم‌های غذایی مطابق با گروه‌های خونی می‌شنوید که ادعا می‌کنند با این برنامه‌های غذایی هم می‌توانید وزنتان را پایین بیاورید، هم سالمتر باشید و هم خطر بسیاری از بیماری‌ها را از خود دور کنید.
    بسیاری از مراجعین این متخصصین هم گزارش می‌کنند که این رژیم‌ها بیشتر از آنکه بر تغییر سایز آنها تاثیر داشته باشد، احساس بسیار خوبی به آنها داده و سطح انرژی آنها به طور قابل‌ملاحظه‌ای بالا برده است.
    با این وجود بسیاری از متخصصین تغذیه با این برنامه‌های غذایی مخالف هستند و معتقدند که این تئوری کاملاً پوچ است.
    احتمالاً دوست دارید بدانید که این تئوری واقعاً چیست؟

    :: آماده باشید که در برابر علم کور شوید!
    دکتر پیتر دادامو، بنیان‌گذار این تئوری اعتقاد دارد که گروه‌خونی ما طریقه کنار آمدن ما با موادغذایی مختلف را تعیین می‌کند. تئوری او مبتنی بر این ایده است که هر گروه‌خونی نشانگر آنتیژن خاص خود را دارد (ماده‌ای که بدن آن را خارجی تلقی می‌کند) و این نشانگر با برخی از موادغذایی واکنش بدی می‌دهد و این مسئله می‌تواند منجر به بسیاری از مشکلات جسمانی شود. علاوه‌براین، دکتر دادامو اعتقاد دارد که سطح اسیدی بودن معده و آنزیم‌های دستگاه گوارش با گروه‌خونی ما در ارتباط است. درنتیجه، می‌گوید، با دنبال کردن رژیم‌غذایی که مخصوص گروه‌خونی فرد تنظیم شده است، بدن موادغذایی را بسیار بهتر و کارآمدتر هضم و جذب می‌کند و درنتیجه وزن فرد پایین می‌آید.
    اما اینجا این تئوری عجیب‌تر و جالب‌تر می‌شود. دکتر دادامو عقیده دارد که ازآنجا که گروه‌خونی مختلف در زمان‌های مختلفی در طول تاریخ کشف شده‌اند، باید رژیم‌غذایی مبتنی بر نوع موادغذایی که پیشینیان ما زمانی که اولین بار گروه‌خونیمان کشف شد استفاده می‌کردند، داشته باشیم!


    :: گروه‌های خونی چه زمان کشف شدند؟
    اولین گروه‌خونی که کشف شد، گروه خونی O بود که به پیشینیان شکارچی ما در ۵۰،۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. دکتر دادامو اعتقاد دارد که چون پیشینیان گروه‌خونی O ما با یک رژیم‌غذایی سرشار از پروتئین که مبتنی بر گوشت بوده است، بقا یافته بودند، افرادی که گروه‌خونی O دارند باید یک برنامه‌غذایی با میزان بالای پروتئین را در قرن بیست و یکم دنبال کنند.
    بعد از آن گروه‌خونی A شناخته شد که به ۱۵،۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. در آن زمان عصر شکار به سر آمده بود و پیشینیان ما جوامع مبتنی بر کشاورزی را بنیان نهاده بودند. کشف گروه‌خونی A در این دوران به این معنی بود که پیشینیان ما با یک رژیم‌غذایی مبتنی بر سبزیجات بسیار خوب زندگی می‌کرده‌اند.
    گروه‌خونی B حدوداً ۱۰،۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح کشف شده است که متعلق به پیشینیان چادرنشسن و کوچ‌گر ما بوده است. آنها زمین‌های کشاورزی خود را ترک کرده و شروع به گشت و گذار روی زمین کردند و بطور مداوم از جایی به جایی دیگر کوچ می‌کردند. درنتیجه، تئوری دکتر دادمو باور دارد که افراد با گروه‌خونی Bدر قرن بیست و یکم می‌توانند از انوع و اقسام موادغذایی ازجمله گوشت، لبنیات، سبزیجات و دانه‌ها استفاده کنند.
    آخر از همه گروه‌خونی AB حدوداً ۱۰۰۰ سال پیش کشف شد! دکتر دادمو اعتقاد دارد که این گروه‌خونی به پیشینیان ما کمک کرده است که وارد دنیای مدرن کنونی شوند. به این معنی که افرادی که گروه‌خونی AB دارند، می‌توانند از ترکیبی از موادغذایی که هم برای گروه‌خونی A و هم برای گروه‌خونی B مناسب است، استفاده کنند.

    احتمالاً دوست دارید با این نوع رژیم‌غذایی با جزئیات بیشتر برای هر گروه‌خونی آشنا شوید.


    :: گروه‌خونی O
    دکتر دادامو اعتقاد دارد سیستم گوارش ما خاطرات پیشینیان ما را نگه می‌دارد و به همین دلیل افراد با این گروه‌خونی باید یک برنامه‌غذایی شبیه به شکارچی‌ها داشته باشند. به‌عبارت‌دیگر، افراد با گروه‌خونی O باید یک رژیم‌غذایی پر پروتئین، کم‌کربوهیدرات با مقدار زیادی گوشت و ماهی اما بدون لبنیات، دانه‌ها و گندم، دنبال کنند.
    اگر به نظرتان آشنا می‌رسد، به این دلیل است که رژیم‌غذایی که به افراد با گروه‌خونی O پیشنهاد می‌شود تقریباً شبیه به رژیم‌های پروتئینی کنونی مثل رژیم‌غذایی اتکینز است. غذاهایی که در این رژیم‌ها می‌توانید آزادانه مصرف کنید، گوشت، ماهی، روغن‌زیتون است؛ موادغذایی که می‌توانید به اندازه متوسط مصرف کنید تخم‌مرغ، آجیل، دانه‌ها و برخی سبزیجات و میوه‌های خاص است؛ و موادغذایی که نباید استفاده شوند شامل لبنیات، حبوبات، سیریال‌ها، نان، پاستا و برنج می‌باشد. برای تکمیل رژیم‌غذایی‌تان، دکتر دادامو انجام مقدار زیادی ورزش هوازی مثل ایروبیک و دویدن را پیشنهاد می‌کند: درست مثل پیشینیان شکارچی ما!

    :: گروه‌خونی A
    براساس گفته‌های دکتر دادامو، دستگاه گوارش خیلی خوب بخاطر می آورد که پیشینیانمان بالاخره سکنی گزیده، به کشاورزی مشغول شده و مقدار زیادی سبزیجات و حبوبات و مقدار کمی گوشت مصرف می‌کرده‌اند. درنتیجه، افراد با گروه‌خونی A باید رژیم‌غذایی گیاهخواری را پیش بگیرند اما آنها هم باید از مصرف لبنیات دوری کنند. این یعنی موادغذایی مثل آجیل، دانه‌ها، حبوبات، سیریال‌ها، پاستا، برنج، میوه‌ها و سبزیجات همه باید جزء غذاهای مصرفی آنها باشد. ورزش‌های آرامش‌بخشی مثل یوگا و گلف هم برای آنها مناسب است.


    :: گروه‌خونی B
    فقط یک نفر از هر ۱۰ نفر گروه‌خونی B دارد و وقتی در نظر بگیریم که افراد با این گروه‌خونی کمترین محدودیت غذایی را دارند واقعاً تاسف‌برانگیز است. درست مثل پیشینیان ما با گروه‌خونی B که به خاطر سفرهای زیاد می‌توانستند با هر نوع ماده‌غذایی زنده بمانند، موادغذایی بسیار کمی هست که افراد با این گروه‌خونی باید از آنها پرهیز کنند مثل غذاهای فراوری‌شده و آجیل و دانه‌ها توصیه نمی‌شود و مقدار کمی غذاهای پرکربوهیدرات هم برای آنها مناسب است. درمورد ورزش هم دکتر دادامو اعتقاد دارد که فعالیت‌هایی که به فعالیت ذهن نیز نیاز دارد مثل تنیس، شنا و پیاده‌روی برای آنها مناسب است -- مطمئناً پیشینیان ما موقع آنهمه راه رفتن در سفرها کلی فکر می‌کردند!


    :: گروه‌خونی AB
    افراد با این گروه‌خونی نادر باید از ترکیبی از موادغذایی که برای گروه‌های خونی A و B توصیه می‌شود، استفاده کنند. شاید وقتی در نظر بگیرید که گروه خونی B می‌تواند از انواع موادغذایی استفاده کند اما گروه‌خونی A باید یک رژیم گیاهخواری را دنبال کند، به نظر گمراه‌کننده برسد! دکتر دادامو با توصیه اینکه گروه‌خونی AB باید در اکثر اوقات یک رژیم‌غذایی گیاهخواری را دنبال کند و هرازگاهی کمی گوشت، ماهی و لبنیات مصرف کند، مشکل را حل می‌کند. درمورد ورزش هم همینطور است--افراد با گروه‌خونی AB باید تمرینات آرامشبخش را با فعالیت‌های نسبتاً شدید ترکیب کنند.


    :: متخصصین چه می‌گویند؟
    متخصصین پزشکی به طور کل عقیده دارند که این تئوری کاملاً پوچ است و باور دارند که هیچ ارتباطی بین گروه‌خونی و رژیم‌غذایی افراد وجود ندارد. درنتیجه متخصصین تغذیه باکفایتی را پیدا نمی‌کنید که چنین رژیم‌های غذایی را توصیه کنند.
    البته نگرانی‌های مختلفی هم وجود دارد به این ترتیب که رژیم‌غذایی که برای گروه‌های خونی Oو A پیشنهاد می‌شود بسیار محدود است و انواع اصلی گروه‌های غذایی در آن وجود ندارد.
    در دراز مدت این می‌تواند به مصرف کم موادمغذی که برای سلامت ما ضروری هستند منجر شود. مثلاً قطع مصرف لبنیات موجب جذب ضعیف کلسیم می‌شود که شما را در معرض پوکی‌استخوان قرار می‌دهد و پرهیز از مصرف گوشت فرد را در معرض فقر آهن و درنتیجه کم‌خونی قرار می‌دهد.


    :: اما آیا این رژیم‌غذایی به کم کردن وزن کمک می‌کند؟
    احتمال بسیار زیاد بله، اما دلیل آن این است که در اکثر این رژیم‌ها،گروه‌های خاص از موادغذایی حزف می‌شوند. دکتر دادامو هیچ اشاره‌ای به مقدار وزنی که کم می‌کنید نکرده است و به این بستگی دارد که تا چه میزان رژیم‌غذایی‌تان را محدود کنید.


    :: آیا این رژیم‌ها نقطه قوتی دارند؟
    نقاط مثبت زیادی برای این رژیم‌ها وجود ندارد که مشخصاً مبنی بر داستان‌های علمی-تخیلی هستند تا علمی-واقعی. اما، در این موارد هم درست مثل رژیم‌های غذایی دیگر، باعث می‌شود که به چیزهایی که در حال حاضر می‌خورید فکر کنید و تصمیم بگیرید که اصلاحاتی در برنامه‌غذایی‌تان ایجاد کنید. علاوه بر این، رژیم‌های غذایی مبنی بر گروه‌خونی استفاده از موادغذایی تازه و طبیعی را توصیه می‌کند که به شما برای کنار گذاشتن غذاهای فراوری‌شده، آماده، شکلات و قهوه زیاد کمک می‌کند.


    :: این رژیم‌ها چه نقاط ضعفی دارند؟
    نقاط منفی این رژیم‌های غذایی بسیار زیادند. قبل از هر چیز نیاز به تعیین گروه‌خونی‌تان است که اگر آن را ندانید، مجبور خواهید شد که به بیمارستان یا درمانگاه رفته و آزمایش خون بدهید. و اگر قرار باشد که همه اعضای خانواده این رژیم‌ها را دنبال کنند، درست کردن غذاها به دردسری عظیم تبدیل خواهد شد چون ممکن است هر فرد گروه‌خونی مختلفی داشته باشد. اما مهمتر از اینها، این یک روش بد دیگر برای کم کردن کالری‌های مصرفی است و نگران‌کننده‌ترین مسئله آن این است که بااینکه به شما کمک می‌کند وزنتان را پایین بیاورید، در درازمدت بر سلامت شما تاثیر خواهد داشت. با همه این حرف‌ها، اگر هنوز مایلید این رژیم‌ها را امتحان کنید، بهتر است فقط به مدتی کوتاه آن را دنبال کنید و آن را مقدمه‌ای برای شروع یک برنامه‌غذایی سالم‌تر بدانید.
     

     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    ۶ رنگ مد در سال ۲۰۱۳

    بدنیای فشن همواره با سرعت بالایی درحال تغییر است، و برای همیشه به روز بودن، باید دائما پیگیر آنچه مد می شود و از مد می افتد باشید. این ۶ رنگ چنان به شدت در فشن جهانی ظاهر شده اند که مطمئنا شما را شیک و باب روز خواهند کرد. با رنگ هایی که سال نو با خود آورده خودنمایی کنید.


    ۱. هلویی
    (Nectarine) با پوشیدن این رنگ پر هیجان، نه تنها به چشم می آیید، بلکه بسیار شیک هم به نظر خواهید رسید. حتی تنها یک جلوه از این رنگ، مثلا در کیف دستی، گوشواره یا گردن آویزتان، به مجموعه ی لباس هایتان جلا می دهد.


    ۲. آبی سیر
    (Monaco blue) بنفش (رنگی که معمولا سلطنتی محسوب می شود) هیچوقت به خوبی آبی سیر به چشم نمی آید. همچون یک شاهزاده ی اشرافی، پوشنده ی این رنگ، باکلاس و باشکوه به نظر می آید. دوشس کمبریج کیت میدلتون، چندین بار در لباس هایی با این رنگ دیده شده است.


    ۳. سبز زمردی
    (Emerald green) اگرچه سبز تیره رنگ سال ۲۰۱۲ بود، اما امسال سبز زمردی در مرکز توجه قرار گرفته است. و طیف جدیدی از رنگ سبز، برای گذراندن غروبی در یک مهمانی، شام و یا مجلس رسمی است. این رنگ درخشان و جواهرنشان، پوشنده اش را چون یک ستاره ی سینما جلوه گر می کند. فقط باید جواهراتتان را به حداقل برسانید، چرا که این رنگ ذاتا پرزرق و برق است.


    ۴. زرد خاکی
    (Dusty yellow) زرد لیمویی در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ مد بود. در حالی که طیف شبرنگ این رنگ هیچوقت به لیست رنگ های سال راه پیدا نکرد (خدا را شکر!)، آخرین طیفی از این رنگ که خودنمایی می کند مدل خاکی آن است. رنگی بین زرد لیمویی، و رنگ کمی جدی تر و شاید خسته کننده ای به اسم زرد اخرایی.


    ۵. خاکستری مات
    (Muted grey) امسال پوشیدن خاکستری مات با جواهرات نقره ای، فلزی و قطور کار عاقلانه ایست. خاکستری همیشه رنگ کسل کننده و رسمی ای تصور شده، ولی جفت کردن آن با جواهرات فلزی یا در تضاد قرار دادنش با رنگ هایی مثل قرمز شقایقی و زرد لیمویی به این رنگ مثلا کسل کننده روح می بخشد و شما نیز رویایی به چشم خواهید آمد.


    ۶. آبی فولادی
    (Steel blue) آبی فولادی انقدر رنگ جالبی ست که باید همیشه مد باشد! این طیف نوگرایانه از آبی، شما را در هر جمعی برجسته می کند، و همچنین نگاه ها و نظرات ستایشگرایانه ی زیادی را برایتان به همراه خواهد داشت. اگر شهامت کافی را دارید این رنگ را گاهی امتحان کنید.