1185

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1185 :: پنجشنبه 17 اسفند ماه 1391

www.mobin-group.com

مطالب ارسالی اعضا

سلام عرض شد
خوشحالم که با شماره جدیدی از روزانه در خدمت شما دوستان عزیزم هستم.
یک نکته خیلی کوتاه را در مورد روزانه و خطاب به دوستانی که تازه با روزانه آشنا شده اند عرض کنم و اینکه یکی از بخشهای مهم روزانه قسمت مطالب ارسالی اعضا می باشد که حجم نسبتا زیادی از هر شماره از مجله را بخود اختصاص داده است.
شما مخاطبان محترم روزانه می توانید هر مطلب، مقاله، گزارش و ... خود را به آدرس ایمیل من ارسال کنید تا با نام خودتان (و یا وبلاگ و سایتتان) در این قسمت درج شود.

باقی بفایتان
مبین
 


 



 

  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • 115 عکس متفاوت و خنده دار
  • تصاویری از نیم قرن گذشته؛ یا 50 سال پیش دنیا چگونه بود؟
  • رایگان عکس های خود را آنلاین ویرایش کنید
  • زیباترین زن های روسیه99 تصویر فتوشاپی خلاقانه!
  • نمونه های دیدنی از معماری و طراحی داخلی مدرن خانه
  • سازمان بازرسي اعلام كرد: سعيد مرتضوی حق امضا ندارد
  • سرطان 6 رهبر مخالف واشنگتن؛ زوگانف آمریکا را متهم کرد
  • مروری خطی بر آخرین اخبار عرصه انتخابات ریاست جمهوری
  • معرفي و دانلود فيلم: Zero Dark Thirty 2012 - سی دقیقه بامداد 2012
  • ویدئوی کامل مسابقات مشهور کشتی کج WWE Elimination Chamber 2013
  • دانلود انيميشن : SpongeBob SquarePants Disorder In The Deep 2013
  • آلبوم جدید، زیبا و شنیدنی محسن چاوشی با نام من خود آن سیزدهم
  • آهنگ جـدید، زیبا و شنیدنی معین و سیاوش قمیـشی با نام پرنده
  • Active Boot Disk، تعمیر ویندوزهای پاک شده و بازیابی اطلاعات
  • برنامه مخفی کردن اس ام اس نوکیا
  • بازی جذاب و سرگرم کننده آباد سازی مصر باستان The TimeBuilders: Pyramid Rising 2
  • حکومت جهانی امام مهدی چند سال به طول می‌انجامد؟
  • طنز سياسي: حکایت سیاست و کش شلوار
  • دویست هزار دلار برای هر سخنرانی هیلاری کلینتون
  • EmDrive ماشینی که چینی‌ها برای به لرزه درآوردن قوانین فیزیک ساخته‌اند
  • نکاتی که شاید درباره سینه خانم ها نمی دانستید
  • 70 ایرانی، داوطلب سفر بی بازگشت به مریخ!
  • آرگو خطرناکتر است یا خواب زمستانی ما؟
  • دانلود کتاب چکیده ای از نکته ها و گرامر زبان انگلیسی در زبان شیرین پارسی
  • چگونه انگیزه از دست رفته را برگردانیم؟
  • طنز: عيد مي آيد و اجناس گران خواهد شد!
  • دو روزه خانه تکانی کنید!
  • ۵ نوع ریمل متفاوت و کاربردهایشان
  • دانلود مجلات: Auto Express, T3, BBC Easy Cook, Bikes & Beauties, Texas Home & Living, Men's Fitness Workout Manual, Harper's Bazaar, Bathroom  Journal, Brides, Simply Knitting, Florida Travel and Life USA Visit Florida, Lingerie Insight, Cosmopolitan, Crochet World, Fashion
  • و ...

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

115 عکس متفاوت و خنده دار
تصاویری از نیم قرن گذشته؛ یا 50 سال پیش دنیا چگونه بود؟
عکسهای پرتره ی زیبا از سلبز (افراد مشهور)
تصاویری از معماری و دکوراسیون زیبای یک ویلای لوکس
رایگان عکس های خود را آنلاین ویرایش کنید
ویژه نامه خرید عید؛ قواعد یک خرید خوب و ارزان
زیباترین زن های روسیه
رادياتور انگليسي چيست؟
تصاویری از ساحل شبیه سازی شده هاوایی بصورت سرپوشیده در آلمان
برتر از خستگی؛ ویژه نامه ای برای سید جمال الدین اسد آبادی
تصاویری از فشن شوهای عجیب و غریب از سراسر دنیا
تصاویری از سوپرماشین جدید مکلارن P1
99 تصویر فتوشاپی خلاقانه!
تا یک ترابایت فایل را به آسانی ایمیل کنید
نمونه های دیدنی از معماری و طراحی داخلی مدرن خانه

 

 

www.mobin-group.com

سازمان بازرسي اعلام كرد:
سعيد مرتضوی حق امضا ندارد

بر اساس نامه ارسال شده از سوي سازمان بازرسي كل كشور به سازمان تامين اجتماعي سعيد مرتضوي ديگر حق امضا در آن سازمان را ندارد.
يك منبع آگاه در سازمان بازرسي كل كشور در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام كرد: نامه اي از سوي سازمان بازرسي به سازمان تامين اجتماعي ارسال شده كه ديگر سعيد مرتضوي حق امضا در اين سازمان را ندارد.
اين منبع آگاه گفت: اين نامه بر اساس حكم ديوان عدالت اداري و تائيد سازمان بازرسي ارسال شده است.
به گزارش مهر، نيمه هاي اسفند ماه سال گذشته بود که آمدن سعید مرتضوی به سازمان تأمین اجتماعي بازتابهايي در بر داشت و در نهایت علی‌رغم مخالفت بعضی از نمایندگان مجلس مرتضوي بر صندلي رياست بزرگترین سازمان بیمه‌ای و اقتصادی کشور نشست ولي اين اقدام تاپاي استيضاح وزير كار هم رسيد چرا كه ديوان عدالت اداري حكم غيرقانوني بودن اين انتصاب را صادر كرده بود. هر چند وزير كار بيكار شد ولي همچنان سعيد مرتضوي بر مسند رياست باقي ماند تا اينكه اين بار سازمان بازرسي نامه اي صادر كرده كه اين رئيس ديگر حق امضا ندارد.


 

سرطان 6 رهبر مخالف واشنگتن

زوگانف آمریکا را متهم کرد

گنادی زوگانفˈ رهبر حزب کمونیست روسیه، آمریکا را به دخالت در مرگ ˈهوگو چاوزˈ رییس جمهوری فقید ونزوئلا متهم کرد.
زوگانف روز چهارشنبه در مصاحبه با کانال تلویزیونی ˈروسیه 24ˈ گفت: چطور شد که به طور همزمان شش رهبر کشورهای آمریکای لاتین مخالف با سیاست های آمریکا به یک بیماری (سرطان) مبتلا شدند.
ˈهوگو چاوزˈ رییس جمهوری ونزوئلا بامداد امروز چهارشنبه پس از مدت ها تحمل بیماری سرطان در سن 58 سالگی درگذشت.
زوگانف گفت: این کشورها برای ایجاد بلوکی مستقل و با نفوذ در منطقه تلاش می کنند.
رهبر حزب کمونیست روسیه افزود: این یک مساله تصادفی نیست و باید به آن رسیدگی شود و کنترل بین المللی در تحقیقات پیرامون این مساله ضروری است.
در همین حال به گزارش ریانووستی ،ˈدمیتری پسکوفˈ سخنگوی رییس جمهوری روسیه از اظهار نظر در باره اظهارات زوگانف خودداری کرد و گفت: نمی توانم در این باره سخنی بگویم.
چاوز پیش تر از احتمال دست داشتن در بیماری خود و برخی رهبران کشورهای آمریکای لاتین سخن گفته بود.
رییس جمهوری فقید ونزوئلا در این ارتباط اظهار داشت: این بسیار عجیب است که من و رهبران آرژانتین ، برزیل و پاراگوئه با سرطان دست به گریبان هستند.
چاوز گفت که آمریکا را متهم نمی کند چون مدرکی برای اثبات ندارد.
رییس جمهوری فقید ونزوئلا این سوال را مطرح کرده بود که آیا عجیب نخواهد بود اگر آنها (آمریکایی ها) در حال توسعه یک فنآوری برای ایجاد سرطان باشند و هیچکس از آن اطلاع نداشته باشد؟


 

یارانه نقدی اسفند هفته آینده واریز می‌شود

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: یارانه نقدی اسفندماه، 20 تا 25 اسفند به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
بهروز مرادی پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی اسفندماه ، بیست تا بیست و پنجم ماه جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.
وی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود وابستگی به نفت در بودجه 92 افزایش پیدا کرده با رد این خبر؟ افزود: اتفاقا وابستگی به نفت در لایحه بودجه 16 درصد کاهش داشته است.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اضافه کرد: تراز عملیاتی امسال منفی است اما با برنامه ریزی صورت گرفته بودجه سال آینده به گونه ای تنظیم شده است که در سال 92 به طور کامل وابستگی به نفت قطع شود.

با دستور احمدی‌نژاد مترو به مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران می‌رود
بازدید احمدی نژاد از طرح زیرزمینی کردن مسیر تهران -تبریز

رئیس جمهور دستور اختصاص دو خط از تونل مسیر زیرزمینی راه‌آهن تهران- تبریز را به متروی تهران در مناطق ۱۷ و ۱۸صادر کرد.
محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز و در حاشیه بازدید از طرح زیرزمینی کردن مسیر قطار تهران به تبریز در جمع مدیران این پروژه با اشاره به اینکه اجرای این طرح می‌تواند ثمرات بسیاری برای مناطق 17 و 18 تهران بزرگ داشته باشد، گفت: مناطق 17 و 18 تهران جزو بهترین مناطق شهر هستند و بخشی از بهترین‌های ملت ایران در آن زندگی می‌کنند، منطقه 17 به تنهایی 4 هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
وی افزود: مسیر راه‌آهن تهران به تبریز سبب شده بود تا این مناطق با یک بن‌بست روبرو باشند، در سال 1382 که برای بازدید به این مناطق آمده بودیم مردم از این مسئله شکایت داشتند، در آن زمان 2 پیشنهاد برای حل این مشکل مطرح شد، یکی زیرزمینی کردن این مسیر و دیگری انتقال خط راه‌آهن که در نهایت طرح زیرزمینی این مسیر انتخاب شد.
رئیس جمهور تصریح کرد: بالاخره در سال 1386 شرایط فراهم شد و قرارداد این پروژه منعقد گردید که هم‌اکنون نیز به پایان این پروژه نزدیک می‌شویم و به زودی این دستاورد بزرگ تقدیم مردم این مناطق خواهد شد.
احمدی‌نژاد گفت:‌ قدر این کار را بدانید، من در هیچ جا یک تونل 8 کیلومتری را ندیدم که به این شکل از درون شهر عبور کرده باشد.
وی با اشاره به سخنان مدیر پروژه گفت:‌ شما با این پروژه بسیاری از رکوردها را شکسته‌اید و نشان داده‌اید که توانایی اتمام پروژه را در موعد مقرر دارید، کار سازه تقریبا تمام است و شما نیز می‌توانید بحث تأسیسات را به سرعت به پایان برسانید.
رئیس جمهور با تاکید بر اجرای هرچه سریعتر این پروژه گفت: شما می‌توانید روی جبهه جنوبی این پروژه متمرکز شوید تا کار را در این قسمت به پایان رسانید، ما برای خط راه‌آهن تنها به 2 خط احتیاج داریم و جبهه شمالی را می‌توانیم به مترو واگذار کنیم.
احمدی‌نژاد گفت: من همین جا از شما و آقای نیکزاد می‌خواهم تا با آقای درویش تماس بگیرید تا بیایند و کار را آغاز کنند چرا که آنها تجهیزات لازم را برای راه‌انداختن مترو در این مسیر باید نصب کنند.
وی افزود: ان‌شاءالله با آمدن مترو به این منطقه تحول بزرگی در زندگی مردم ایجاد می‌شود.
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه ما باید هر خدمتی را برای بهتر کردن زندگی مردم انجام دهیم، گفت: هرجا مشکلی وجود داشته باشد، مشکل همه است و این به معنی این نیست که کسی خود را از مسیر ملت جدا کند.
احمدی‌نژاد گفت: اینگونه که به نظر می‌رسد با تلاش شما عزیزان این پروژه تقریبا تمام است و من اینجا از مشاور طرح، شرکت راه‌آهن، آقای نیکزاد و همچنین دوستان خوبمان در قرارگاه سازندگی تشکر می‌کنم، مردم این منطقه مردم بسیار خوبی هستند و شما دیدید که چطور با شما همکاری کردند، بدانید که بالاترین پشتیبانی دعای مردم است.
در این جلسه مدیران این پروژه به بیان پیشرفت کلی آن و همچنین میزان بودجه لازم برای پایان این طرح پرداختند.

مروری خطی بر آخرین اخبار عرصه انتخابات
ریاست جمهوری

 عرصه‌ اخبار انتخابات ریاست جمهوری هر روز با تحولات جدید مواجه است و به نظر می‌رسد مروری بر آخرین اخبار روزهای گذشته در میان این حجم خبری خالی از لطف نباشد.
به همین بهانه در مروری کوتاه آخرین اخبار مرتبط با فعالیت‌های گروه‌ها و احزاب سیاسی و هم‌چنین دستگاه‌های مرتبط با ریاست جمهوری یازدهم را به این شرح یادآور می‌شویم.

1 * جامعه روحانیت مبارز: در جلسات شورای مرکزی این تشکل هنوز درباره مصادیق انتخابات ریاست جمهوری بحث و گفت‌وگویی نشده است. روندی که جامعتین در انتخابات آتی دنبال می‌کند، ایجاد وحدت و یکپارچگی در جریان اصولگراست.
2 * جبهه پایداری: بطور حتم در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری، یک کاندیدا را معرفی خواهیم کرد. جبهه پایداری هفتاد گزینه مشخص را برای انتخابات ریاست‌جمهوری در نظر داشت که بعد از بررسی‌ها اکنون این لیست به پنج نفر تقلیل پیدا کرده است. لنکرانی و جلیلی از گزینه‌های مد نظر جبهه پایداری برای انتخابات یازدهم است
3 * جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی: اگر ائتلاف سه‌گانه به ارزش‌ها پایبند باشد و بر اصول، محکمات انقلاب، عقلانیت، اعتدال و عدالت متکی باشد، چنانچه رویکرد این ائتلاف صرفا سیاسی و سهمیه‌خواهی نباشد مورد حمایت جمعیت ایثارگران است. تا آنجا که مطلع هستیم این ائتلاف با شخصیت‌های روحانی و سیاسی مختلفی ارتباط گرفته‌اند و همه به این موضوع، رویکرد مثبت داشته اند و حمایت و تایید کردند. رویکرد حدادعادل مبنی براینکه ما منعی برای حضور افراد جدیدی که اصول‌گرا باشند نمی‌بینیم برای ما مثبت است
4 *حزب موتلفه اسلامی: یحیی آل‌اسحاق را به عنوان نامزد مورد نظر خود به جبهه پیروان خط امام و رهبری معرفی کردیم
5 *جبهه ایستادگی: این جبهه در دو هفته پیش‌رو با علی اکبر ولایتی و متکی دیدار خواهد کرد. جبهه ایستادگی تا به حال با محسن رضایی و پورمحمدی نیز دیدار داشته است. گزینه اول جبهه ایستادگی برای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم محسن رضایی است. نفر دوم و سوم را هم انتخاب خواهیم کرد
6 *جبهه اصلاحات: ارسال نامه درخواست جمعی از اصلاح‌طلبان برای دیدار با مقام معظم رهبری در راستای بیان دغدغه‌های اصلاح‌طلبان نسبت به انتخابات سال آینده ،فضای سیاسی کشور، رقابت‌های انتخاباتی و حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی
7 *مجمع فرهنگیان ایران اسلامی از خاتمی برای حضور در انتخابات دعوت کرد
8 *محسن رضایی آمادگی قطعی خود را کاندیداتوری اعلام کرد
9 *منوچهر متکی با انتشار نامه‌ای، رسما کاندیداتوری خود برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد
10 *وزارت کشور: استراتژی ما در بحث انتخابات، قانون‌مداری و امانتداری است و قانون به احدی اجازه دخالت در امر انتخابات را نداده است. سیاست مجریان ما در انجام مذاکره باید برگرفته از منویات مقام معظم رهبری باشد که در دیدار با مردم تبریز موضع آشکار خود را بیان کردند. تمام بسترهای سخت افزاری و نرم افزاری برای برگزاری انتخابات در سال آینده فراهم است. تا به حال 30 دوره انتخابات در کشور برگزارشده است.. آموزش مجریان انتخابات در تمامی استان‌ها انجام می‌شود و تا 28 اسفند به پایان خواهد رسید. با تشکیل هیات های اجرایی به زودی تعداد شعب اخذ رأی مشخص خواهد شد

 



 


 

www.mobin-group.com

 معرفي و دانلود فيلم

Zero Dark Thirty (2012)
سی دقیقه بامداد 2012

ژانر: تریلر (دلهره آور)، اکشن، درام
مدت زمان فیلم: ۲ساعت و ۳۷ دقیقه
تاریخ اکران: ۱۱ ژانویه ۲۰۱۳
درجه بندی سنی :MPAA R
کارگردان: کاترین بیگلو
بازیگران: جسیکا چستین, جیسون کلارک, جول ادگارتون, مارک استرانگ, کریس پرات, کایل چاندلر, تایلر کینی, مارک داپلاس, فرانک گریلو, استفن دیلان, ادگار رامیرز, هارولد پرینیو, ردا کاتب, جنیفر اهل, جیمز گاندولفینی, اسکات ادکینز, مارک والی, ریکی سکون, جان بارومن

خلاصه داستان :
داستان تلاش نیروهای آمریکایی با محوریت شخصیتی با نام مایا از زمان حمله به برج های تجارت جهانی تا حمله به مخفیگاه اسامه بن لادن برای قتل رهبر القاعده را روایت می کند.

فیلم «30 دقیقه بامداد/Zero Dark Thirty» یک تریلر دیدنی درباره ی موضوعی معاصر است که به شکلی جذاب به بررسی شخصیت اصلی داستان خود می پردازد. مانند «آرگو» این فیلم عناصر وقایع تاریخی را با جزئیات و اتفاقات داستانی ترکیب می کند تا عملیات های مرگبار مأموران سازمان اطلاعات در خط مقدم جبهه ی دشمن را به طوری ملموس به تصویر بکشد. با این حال بر خلاف «آرگو»، این فیلم از شخصیت اصلی فوق العاده ای برخوردار است که بسیار قدرتمند ظاهر می شود. با پوزش از محضر جناب بن افلک، باید بگویم هنرنمایی جسیکا کستین توجه همه را به خود جلب می کند.
بدون شک، «30 دقیقه بامداد» از بهترین فیلم های سال 2012 است. این فیلم با وجود این که همه وقایعش به طور کامل در اخبار و مستند ها تشریح شده اند، با نشان دادن ماجرا از دید مایا، زاویه دید خوبی به بیننده میدهد که همه چیز را برای او ملموس تر میکند. مدت فیلم تقریبا دو ساعت و نیم است، ولی در یک چشم به هم زدن به پایان میرسد که این نشان میدهد گاهی یک فیلم به ظاهر طولانی بری گفتن داستان لازم است. این فیلم، دومین اثر بیگلو در فیلم سازی حرفه ایی است.
 

- براي مشاهده تریلر اين فيلم روي اين لينک کليک نمائيد

- براي مشاهده عکسهایی از اين فيلم روي اين لينک کليک نمائيد


لينکهای دانلود غیرمستقیم

نسخه اورجینال با کیفیت BRRip XviD و حجم 700 مگابایت:
http://ul.to/km2ke74o

رمز فايل در صورت نیاز: myrls

لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.
 

 دانلود فيلم مستند و ورزشي

ویدئوی کامل مسابقات مشهور کشتی کج
WWE Elimination Chamber 2013

 

لينکهای دانلود غیرمستقیم

با فرمت .DSR.XviD و حجم یک گیگابایت 
http://ul.to/p0cabbr9
http://ul.to/jjga1g9b

رمز فايل در صورت نیاز: myrls


لينکدانلود، غيرمستقيم و از سایت
آپلودد می باشند.


 دانلود انيميشن

SpongeBob SquarePants
Disorder In The Deep 2013

 

لينک دانلود غیرمستقیم  (نسخه اورجینال با فرمت DVDRiP و حجم 700 مگابایت)

http://ul.to/h7fnc4ts  

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود، غيرمستقيم و از سایت
آپلودد می باشند.
 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

من خود آن سیزدهم
باصدای محسن چاووشی

آلبوم جدید، زیبا و شنیدنی محسن چاوشی با نام من خود آن سیزدهم

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزيک

آهنگ جـدید، زیبا و شنیدنی معین و سیاوش قمیـشی با نام پرنده


لينک دانلود مستقيم

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

Active Boot Disk،
تعمیر ویندوزهای پاک شده و بازیابی اطلاعات

نرم افزار بسیار قدرتمندی که در پیش رو دارید حلال بسیاری از مشکلات سیستم تان است.
یک یوتیلیتی جامع که اطلاعات تان را بازیابی می کند (حتی از روی ویندوز های پاک شده)، سیستمی که بوت نیم شود و به اصطلاح بالا نمی آید را به طرز خاصی بالا آورده و اطلاعات ذی قیمت شما را بازیابی می کند. سیستم هایی که دیگر بوت نمی شوند را قابل بوت شدن می کند.
حجم برنامه 194 مگابایت است و هم از روی سی دی و هم از روی یو اس بی اجرا می شود.
این نسخه پرتابل است و بعد از دانلود می توانید روی یو اس بی ریخته و در مواقع ضروری از آن استفاده کنید.

برخی از ویژگی های نرم افزار Active Boot Disk Suite 7.1.0 :
- عملکرد راه اندازی به دو طریق (ویندوز و DOS).
- ظاهر جدید قسمت ساخت دیسک Boot به علاوه امکانات جدید.
- یکپارچه سازی دیسک ها برای بهینه سازی فایل های روی هارد دیسک.
- پردازش فعال سازی جدید که نیازی به نصب دوباره نخواهد داشت.
- مدیریت فایل : مرور دایرکتوری ها، جستجو ، کپی و ارسال فایل ها و پوشه ها.
- رایت اطلاعات روی سی دی و دی وی دی به منظور تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی آن.
- بارگذاری درایورهای اضافی از دایرکتوری های از پیش تنظیم شده.
دسترسی کامل به کامپیوترهایی که قابلیت بوت شدن ندارند.
- دسترسی به شبکه از طریق TCP/IP به همراه قابلیت تغییر تنظیمات آن.

 

لينک دانلود غیر مستقیم (حجم فایل حدود 6 مگابایت)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود، غيرمستقيم و از سایت آپلودد می باشند
.

 

دنياي موبايل

برنامه مخفی کردن اس ام اس نوکیا

center

برای این هفته نسخه ی جدید نرم افزار پنهان سازی اس ام اس ها را با نام MIGITAL SMS Hider v3.0 برای گوشی های دارای سیستم عامل سیمبیان سری 60 ورژن 5 ، سیمبیان 3، آماده ی دانلود قرار داده ایم. برای استفاده از این نرم افزار کافیست، شماره های مورد نظر خود را از دفتر تلفن در برنامه اضافه کنید. امیدواریم این برنامه موبایل مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد. قابل نصب بر روی سیمبیان سری ۶۰ ورژن ۵ و سیمبیان ۳ و سیمبیان آنا و: ۵۸۰۰ ,۵۵۳۰ 8, E7, C7, C6 -,N97,5230,5233,X6, c5-03, c6, 5250  و ...
 

لينک دانلود (حجم فایل کمتر از یک مگابایت می باشد)

رمز فايل: ندارد

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

توجه: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip و يا Rarمیباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازی جذاب و سرگرم کننده آباد سازی مصر باستان
The TimeBuilders: Pyramid Rising 2

از سری بازی های جدیدی که البته ورژن جدید آن به تازگی عرضه شده است The Timebuilders: Pyramid Rising نام دارد. بازی ساده ، کم حجم و البته سرگرم کننده ای که می تواند برای اوقات فراغت گزینه ی بسیار مناسبی به منظور سرگرمی باشد. بیابان های مصر آماده شده تا کاربران به واسطه این بازی به صورت مجازی به آبادسازی آن بپردازند. شاید کمی حوصله لازم باشد اما آنقدر بازی سرگرم کننده خواهد بود که همه را برای پیش روی در هر مرحله ترغیب می کند.
گرافیک بازی هرچند زیاد قوی و قدرتمند نیست اما با توجه به حجم بازی و حرکات انیمیشنی جالبش در نوع خود جذابیت زیادی دارد. حرکات و نمایش کاراکترها فوق العاده فانتزی و جالب است و تا حدود زیادی می توان آن را مدلی نو از این گونه بازی ها لقب داد. مراحل مختلف در بازی و انجام کارهای گوناگونی نظیر ساخت و ساز ساختمان ها و کشاورزی برای آبادی سازی بیابان ها در این بازی به وضوح خودنمایی می کند. The Timebuilders: Pyramid Rising برای سنین مختلف هم مناسب می باشد.

قابلیت های کلیدی بازی The Timebuilders: Pyramid Rising:
- گرافیک مناسب نسبت به حجم بازی
- مناسب برای سنین مختلف
- موضوع جالب بازی
- فانتری بودن مراحل و حرکات در بازی
- انیمیشن های جالب در طول اجرای بازی
- مناسب برای سیستم های سخت افزاری معمولی
- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز محبوب 7 و 8
- و ...
 

لينک دانلود غیرمستقیم  (حجم فایل حدود 160 مگابایت)

http://ul.to/a2d8k002    

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود، غيرمستقيم و از سایت
آپلودد می باشند.

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالي نويسندگان ثابت «روزانه»
 

کاریکاتور
alimerikhi@yahoo.com

سال 92، سال مار!


 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

سه خصلت اصلی ايمان

شرح حديث « ثلاثٌ من كنّ فيه استكمل خصال الايمان: الذى اذا رضى، لم يُدْخِله رضاه فى باطلٍ و اذا غَضِبَ لم يخرجه الغضب من الحقّ و اذا قدر لم يتعاط ما ليس له » مربوط به حضرت رسول اكرم (ص) ؛ تحف العقول صحفه 43.
"معناى روايت، اين نيست كه ايمان در اين سه خصلت منحصر است، بلكه مراد اين است كه در هر كس، اين سه خصلت وجودداشته‌باشد حاكى از اين است كه همه خصال ايمان، در او جمع است. چون هر يك از اينها متوقّف بر مجموعه‌اى از صفات نيك و كاشف از آنها است.

خشنودى و محبت كسى او را به باطل نكشاند كه موجب شود به ناحق از آن شخص دفاع كند و همچنين غضب، او را به برخوردهاى غلط و خروج از حق نكشاند، و در هنگام قدرت، كارهايى را كه حق او نيست مرتكب نشود."

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

حکومت جهانی امام مهدی چند سال به طول می‌انجامد؟

بعد از آنكه مصلحت الهى اقتضاء كرد امام زمان (عليه السلام) از پرده غيبت بيرون مى آيند، دشمنان و ستمگران در مقابل آنحضرت به صف آرايى مى پردازند و جنگهاى سختى پيش مى آيد كه به لطف خداوند و همّت پيروان صديق و وفادارشان آن حضرت در همه وقايع عليرغم تحمّل رنجهاى فراوان به پيروزى نائل مى شوند و حكومت عدل الهى را تأسيس مى نمايند كه در توصيف آن، ام السلمه از پيامير اكرم (صلى الله عليه وآله وسلم)نقل مى كند: كه در سايه حكومت حضرت مهدى (عليه السلام) چنان عدالتى در جامعه مستقر مى شود كه زنده ها آرزو مى كنند اى كاش مرده ها زنده مى بودند و از آن عدالت بهره مند مى گشتند. و در مورد ديگر ضمن اشاره به اين حقيقت كه حضرت مهدى (عليه السلام) بر دلهاى مردم حكومت خواهند كرد مى فرمايند: شما را به مهدى، مردى از قريش بشارت مى دهم كه ساكنان آسمان و زمين از حكومت و فرمانروايى او خشنودند ... در دوره حكومت آن حضرت زمين بركات خود را به روى مردم مى گشايد، امنيت بر همه جوامع حاكميت پيدا مى كند، تعليم و تربيت و علم و دانش پيشرفت فوق العاده اى پيدا مى كند، در روابط اجتماعى صفا و صميميّت رواج مى يابد و ... حضرت كوفه را پايتخت حكومت خود بر مى گزينند و حتى امام صادق (عليه السلام) مى فرمايند: مسجد سهله خانه امام (عليه السلام) خواهد بود يعنى حضرت با خانواده اش در آنجا سكونت خواهند داشت. در زمينه مدّت حكومت آن حضرت اقوال متفاوتى در روايات وارد شده است; در برخى از روايات مدت حكومت امام زمان(عليه السلام)هفت سال، در برخى ديگر هشت سال و در بعضى ده و بيست و يا حتى هزار سال ذكر شده است كه جمع نمودن بين اين روايات گفته اند سالهاى آن زمان با سالهاى رايج در زمان ما فرق خواهد داشت، چنانكه در بعضى از روايات آمده است كه حكومت حضرت هفت سال است و هر سال آن به مقدار ده سال از سالهاى شماست. علامه مجلسى در بحارالانوار درباره اختلاف اين روايات مى نويسند: برخى روايات بر تمام مدت حكومت دلالت دارد، برخى بر مدت ثبات و استقرار حكومت، بعضى بر طبق سالها و روزهايى است كه ما با آن آشنائيم و بعضى احاديث ديگر بر طبق سالها و ماه هاى روزگار حضرت است كه طولانى خواهد بود و ... بااين همه آنچه مسلم است دوره حكومت آنحضرت كوتاه نخواهد بود زيرا با توجه به زحمات فراوانى كه انبياء و ائمه(عليها السلام)در طول تاريخ كشيده اند بعيد است نتيجه اش ايجاد يك حكومت 7 يا 8 ساله باشد، آنهم با اين همه روايات و توصيفاتى كه درباره آن حكومت جهانى از آدم تا خاتم نقل شده است; بهرحال مدّت اين حكومت به اندازه اى خواهد بود كه طعم عدالت به ذائقه بشريت چشانده مى شود و آنان بعد از تحمل قرن ها بى عدالتى و ستم، به يك جامعه جهانى عادلانه دست مى يابند كه مسائلى همچون اقتصاد، بهداشت، امنيت، دانش و صنعت، كشاورزى و ... در حدّ بسيار بالايى از سلامت و رشد و ترقى برخوردار خواهد بود.
 

 

داستان هايي از تاريخ ايران
yasamin-atashi.persianblog.ir

پارمیس

لشکر ایران آماده جنگ شده و سواران پا بر رکاب اسب ، کورش پادشاه ایران از نزدیکان خداحافظی کرده و قصد راهبری سپاه ایران را داشت . یکی از نزدیکان خبر آورد همسر سربازی چهار فرزند بدنیا آورده ، فروانروای ایران خندید و گفت این خبر خوش پیش از حرکت سپاه ایران بسیار روحیه بخش و خوش یومن است . دستور داد پدر کودکان لباس رزم از تن بدر آورده به خانه اش برود پدر اشک ریزان خواهان همراهی فرمانروای ایران بود . فرمانروا با خنده به او گفت نگهداری و پرورش آن چهار کودک از جنگ هم سخت تر است . می گویند وقتی سپاه پیروز ایران از جنگ باز گشت کورش تنها سوغاتی را که با خود به همراه آورده بود چهار لباس زیبا برای فرزندان آن سرباز بود. این داستان نشان می دهد کورش پادشاه ایران ، دلی سرشار از مهر در سینه داشت. ارد بزرگ فیلسوف کشورمان می گوید : فرمانروای مردمدار ، مهر خویش را از کسی دریغ نمی کند .
می گویند سالها بعد آن چهار کودک سربازان رشیدی شدند ، آنها نخستین سربازان سپاه ایران بودند که از دیوارهای آتن گذشته و وارد پایتخت یونان شدند . نکته جالب آن است که یکی از آن چهار کودک دختر بود و نامش پارمیس که از نام دختر ارشد کورش بزرگ اقتباس شده بود.

ياسمين آتشي

 

پلاک
epelak.blogfa.com

هدیه ها

چند ماهی بود که شال را برای پسرش می بافت.
شال را با طلا و جواهرهایش روی میز گذاشت و از در خارج شد.
مسئول جمع آوری کمکهای مردمی بلند شد به طرفش و آرام گفت:
خانم رسیدتون!
پیرزن نگاهی به رزمنده کرد. با لبخند گفت: پسرم رو هم که دادم، رسید نگرفتم.

epelak.net
یاشهید

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون درج شود.

 
h_lookzadeh
ترجمه کتاب CLR via C#‎‎ 3rd Ed نوشته جفری ریچر

لینک دانلود کتاب همراه سورس برنامه ها:

http://s2.picofile.com/file/7667519137/CSharpBook.exe.html
 
 
setayesh_new

کوچه ای را بود نامش معرفت
مردمانش با مرام از هر جهت
سیل آمد کوچه را ویرانه کرد
مردمش را با جهان بیگانه کرد
هرچه در آن کوی بود از معرفت
شست و با خود برد سیل بی معرفت
از تمام کوچه تنها یک نفر
خانه اش ماند و خودش جست از خطر
رسم و راه نیک هر جا بود و هست
از نهاد مردم آن کوچه هست
چونکه در اندیشه تو اینگونه ای
حتم دارم بچه ی آن کوچه ای
 

 
soruosh_ghili

طنز سياسي: حکایت سیاست و کش شلوار

يارو نشسته بوده پشت بنز آخرين سيستم، داشته صد و هشتاد تا تو اتوبان ميرفته، يهو ميبينه يك موتور گازي ازش جلو زد! خيلي شاكي ميشه، پا رو ميگذاره رو گاز، با سرعت دويست از بغل موتوره رد ميشه. يك مدت واسه خودش خوش و خرم ميره، يهو ميبينه متور گازيه غيييييژ ازش جلو زد! ديگه پاك قاط ميزنه، پا رو تا ته ميگذاره رو گاز، با دويست و چهل تا از موتوره جلو ميزنه. همينجور داشته با آخرين سرعت ميرفته، يهو ميبينه، موتور گازيه مثل تير از بغلش رد شد!! طرف كم مياره، راهنما ميزنه كنار به موتوريه هم علامت ميده بزنه كنار. خلاصه دوتايي واميستن كنار اتوبان، يارو پياده ميشه، ميره جلو موتوريه، ميگه: آقا تو خدايي! من مخلصتم، فقط بگو چطور با اين موتور گازي كل مارو خوابوندي؟! موتوريه با رنگ پريده، نفس زنان ميگه: والله ... داداش.... خدا پدرت رو بيامرزه واستادي... آخه ... كش شلوارم گير كرده به آينه بغلت

نتیجه اخلاقی:
اگه می بینید بعضی ها در کمال بی استعدادی پیشرفت های قابل ملاحظه ایی دارند ببینید کش شلوارشان به کجا گیر کرده؟!

 

 
saghiwonderland

نخستين درس مهم؛ زن نظافتچى

من دانشجوى سال دوم بودم. يک روز سر جلسه امتحان وقتى چشمم به سوال آخر افتاد، خنده‌ام گرفت. فکر کردم استاد حتماً قصد شوخى کردن داشته است. سوال اين بود: «نام کوچک زنى که محوطه دانشکده را نظافت می‌کند چيست؟»
من آن زن نظافتچى را بارها ديده بودم. زنى بلند قد، با موهاى جو گندمى و حدوداً شصت ساله بود... امّا نام کوچکش را از کجا بايد می‌دانستم؟
من برگه امتحانى را تحويل دادم و سوال آخر را بی‌جواب گذاشتم. درست قبل از آن که از کلاس خارج شوم دانشجويى از استاد سوال کرد آيا سوال آخر هم در بارم‌بندى نمرات محسوب می‌شود؟
استاد گفت: حتماً و ادامه داد: شما در حرفه خود با آدم‌هاى بسيارى ملاقات خواهيد کرد. همه آن‌ها مهم هستند و شايسته توجه و ملاحظه شما می‌باشند، حتى اگر تنها کارى که می‌کنيد لبخند زدن و سلام کردن به آن‌ها باشد.
من اين درس را هيچگاه فراموش نکرده‌ام.
 

 
mohammadmahdi_nh

11 ماه گذشت...
خیلی ها از بینمان رفتند....
خیلی ها به جمع مان اضافه شدند...
بعضی ها دلشون شکست ...
بعضی ها دل شکستند...
خیلی ها فرصت ها را از دست دادند...
خیلی ها فرصت های جدید بدست آوردند...
بعضی ها بزرگترین اشتباه زندگیشان را مرتکب شدند...
بعضی ها هم از تک تک ثانیه ها شان برای قدم برداشتن در مسیر درست استفاده کردند...
این سال برای بعضی ها بهترین سال زندگی شان بود ...
برای بعضی ها هم بدترین ...
تقریبا 17 روز مانده، 17 روز از تمام آن خاطره ها...!
امسالتون چطور بود...؟
مهم نیست، هر چه بود گذشت.... مهم این است که برای ورود به سال جدید هدف داریم یا همچنان سرگردانیم....
باور کنید که برای خوبی ها فرصت زیادی نداریم

 

 
hematian1364

بهترین فیلتر شکن!

۱- نماز
فکر می کنم بهترین فیلتر شکن دنیا باشه که خود خدا هم زیر این فیلتر شکن امضا و مهر کرده ...باوری نداری:
" ان الصلاه تنهی عن فحشا و المنکر عنکبوت/۴۴"

۲- ماه مبارک رمضان
این سری از فیلتر شکن ها مدت زمان طولانی برای شما کاربرد دارد و حتی باعث می شود ویروس هایی با گناه وارد خود کرده اید قتل عام کند .

۳- قرآن
فقط برای این فیلترشکن بگویم که نظیرش اصلا وجود ندارد همه متخصص فیلتر شکنی (پیامبران) جلوی این کلام الهی زانو می زنند ... برای اثر کردنش اول قدم خواندنش و فهمیدن و پله آخر عمل کردن به آن است.

۴- محبت اهل بیت ع
متاسفانه این نسخه از فیلتر شکن ها همه جا پخش نشده و به گفته صاحبان این فیلتر شکن ها این برای کسانی است واقعا به ما اعتقاد داشته و پیرو ما باشند.

۵- اذکار
این ذکر باید توسط متخصصشان تجویز بشود.
اخطار: در مورد این فیلترشکن باید گفت نسخه های تقلبی زیادی وجود دارد پس مواظب باشید.

دلایل فیلتر شدن :
وقتی انسان گناه می کند به دلیل جهلشان به ازای هرگناه یک قدم از خدا دور می شود این فیلتر ها بر چشمانمان ، گوش هایمان و قلب ما سیطره می زند و اگر کسی دچار این گناهان شد اگر به یکی از این فیلتر شکن ها وصل باشد ان شاءالله به راه مستقیم هدایت می شود.

دوستـــان هنـــــوز دیر نشـــده ، توبه کنیـــم ...
روزی که یگانه منجی ( عج ) ظهور می کند نزدیک است ...
پس همین حالا بر شیطان رجیم لعنت بکنیم و راهمان را از او که دشمن مسلمین جهان به خصوص شیعه هاست, جدا بکنیم !!!
اللـــهم عجـــل لولیـــک الفـــرج

 

 

alirezamajidi

شغل پرسود سیاستمداران غیرفعال آمریکایی
دویست هزار دلار برای هر سخنرانی
هیلاری کلینتون

هیلاری کلینتون با اتمام دوره‌اش به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا از کانون قدرت فاصله گرفته است و البته دیگر لازم نیست دیگر رنج مسافرت‌های خارجی فراوان را تحمل کند.
اما جالب است که اتمام دوره تصدی مشاغل مهم سیاسی در آمریکا و آغاز دوره بازنشستگی، شروعی است برای یک حرفه بسیار پرسود و نسبتا راحت: حرفه سخنرانی در مجامع عمومی یا همایش‌های خصوصی.
این سخنرانی‌ها بی‌اجر نیستند و افراد مشهوری مثل بیل کلینتون، آرنولد شوارتزنگر، ال گور، دیک چنی یا سارا پالین، پول زیادی بابت هر سخنرانی دریافت می‌کنند.
در نیویورک شرکتی به نام «هری واکر» وجود دارد که کارش ترتیب دادن و مدیریت این سخنرانی‌هاست.
بیل کلینتون در ۱۱ سال اخیر، ۴۷۱ سخنرانی انجام داده است و بابت هر یک از آنها به طور متوسط ۱۸۹ هزار دلار دریافت کرده است!
بله! وقتی خبر را خواندم برای من هم عجیب بود، حاصل ضرب شما هم درست است، کلینتون در ۱۱ سال اخیر تنها از محل سخنرانی‌هایش ۸۹ میلیون دلار درآمد داشته است، او سال ۲۰۱۱ میلادی ۱۳٫۴ میلیون دلار به خاطر سخنرانی‌هایش دریافت کرد و رکورد شکست.
البته سخنرانی‌های بیل کلینتون در کشورهای مختلفی از عربستان سعودی تا کانادا صورت گرفته است، به عنوان مثال او بابت یک سخنرانی در هنگ کنگ برای شعبه شرکت اریکسون، ۷۵۰ هزار دلار دریافت کرد.
بیل کلینتون یک سخنران مادرزاد با گستره واژه‌های بسیار زیاد و مهارت بالاست، ما هنوز سخنرانی او را در یکی از همایش‌های دموکرات‌ها برای حمایت از نامزدی اوباما فراموش نکرده‌ایم. گمان نمی‌کنم مهارت سخنرانی هیلاری کلینتون به اندازه بیل کلینتون باشد،‌اما برآورد می‌رود که دستمزد هیلاری کلینتون از این هم بیشتر باشد و حدود ۲۰۰ هزار دلار باشد.

 

 
behzad_farzipour

نکاتی که شاید درباره سینه خانم ها نمی دانستید

اغلب ما مردان به دلائل بسیار متفاوت، بخش بزرگی از توجه مان به سینه زنان، جنسی است و کتمان آن نیز از جذابیت آن نمی کاهد. بر همین اساس فکر کردیم با دقت بیشتر، جوانب دیگر مربوط به سینه خانم ها را نیز بازگو کنیم.


* سایز سینه
بر خلاف عصر حاضر، در دوره ی قرون وسطا سینه های کوچک و پهن خانم ها به مراتب جذاب تر از سینه های بزرگ بودند. و این درحالیست که به نظر می رسد در برخی مناطق دنیا سایز سینه ی خانم ها روند رو به رشد دارد. مثلا در آمریکا در طی پانزده سال، سینه ی خانم ها به طور متوسط دو سایز افزایش پیدا کرده است.
به طور متوسط هر پستان حدود نیم کیلو وزن دارد و حاوی چهار تا پنج درصد از کل چربی بدن می باشد. نوک سینه خانم ها هم، هنگام تحریک جنسی انبساط می یابد که میزان آن تا حدود دو سانتیمتر نیز می رسد.


* جراحی سینه
کاشت سینه یا همان ایمپلنت پرطرفدارترین جراحی زیبایی در آمریکا به شمار می رود. فقط در سال ۲۰۰۸، در مقایسه با نزدیک به ۲۸۰ هزار جراحی بینی و ۲۴۵ هزار لیپوساکشن، بیش از ۳۰۰ هزار کاشت سینه در آمریکا صورت گرفت. نزدیک به شصت و پنج درصد از این افراد بین بیست تا چهل سال سن داشتند. این درحالی است که هزینه کاشت سینه در آمریکا حدود ۳۷۰۰ دلار است.
در همان سال نزدیک به ۲۰ هزارمرد آمریکایی هم سینه های خود را کوچک کردند.
جراحی کاشت سینه دچار تحولات بسیاری شده و متخصصان جراحی پلاستیک از روش ها مختلفی برای کاشت در سینه استفاده می کردند. بسیاری از آنها نیز نتایج بسیار بدی برای سلامتی داشتند؛ از عاج و توپ های شیشه ای گرفته تا لاستیک و پلی اِستر. و تزریق سیلیکون از جمله روش های رایجی بود که منجر به بیماری های پیچیده ای برای خانم ها می شد.
بزرگترین عمل جراحی متعلق به خانمی است که حجم کاشت بر روی سینه های او نزدیک به ده لیتر بود.


* پوشش
پوششی که به سوتین های امروزی شبیه بودند از قرن هفتم قبل از میلاد توسط خانم ها پوشیده می شدند، ولی تولید انبوه آنها تنها از سال ۱۹۳۰ میلادی به این طرف آغاز شد. امروز درآمد سالیانه تولید سوتین در دنیا نزدیک به ۱۶ میلیارد دلار است.
در سواحل تورسیتی دوبی اگر خانم ها نیم تنه ی بالایشان لخت باشد، شش ماه به زندان خواهند افتاد. این در حالیست که در پنج ایالت آمریکا از جمله هاوایی و تگزاس، راه رفتن خانم ها در خیابان با نیم تنه ی لخت منع قانونی ندارد.


* آیا می دانستید…
شیر انسان در مقابله با شیر گاو، دارای طعمی شیرین تر، آهن، اسید، و ویتامین E بیشتر، و در نهایت نمک کمتر است.
سیگار کشیدن باعث افتادگی سینه ها می شوند، چرا که مواد شیمیایی در آن الاستین (پروتئین در پوست) را تجزیه می کنند.
پنج درصد از کودکان نیز تا دو ماه بعد از به دنیا آمدن از بدن خود شیر تولید می کنند.

 

 
rasoolshiri69

EmDrive ماشینی که چینی‌ها برای به لرزه درآوردن قوانین فیزیک ساخته‌اند

دانشمندان چینی ماشین عجیبی اختراع کرده‌اند که با قانون سوم نیوتن می‌جنگد. این ماشین بدون هیچ نیروی عکس‌العملی و از طریق مایکروویو پیش‌رانش ایجاد می‌کند. اگر چنین چیزی عمومیت پیدا کند، کاربرد آن بسیار گسترده خواهد شد. نه تنها در پرتاب ماهواره‌ها بلکه در کاربردهایی بسیار ساده‌تر مثل ماشین‌های پرنده هم می‌توان از EmDrive استفاده کرد.

در این پروژه یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه پلی‌تکنیک شمال غرب در ژیان و به رهبری یانگ یوآن شرکت داشتند. نتیجه‌ی کار ماشینی به نام EmDrive است که قانون سوم نیوتن را نقض می‌کند، البته سازنده‌ی اصلی آن چنین اعتقادی ندارد. بارها شده که افراد مختلف سعی کردند ماشینی بدون نیروی عمل و عکس‌العمل بسازند ولی قانون سوم نیوتن سد محکمی در برابر ایده‌های آنها بوده است. اما این پیشران مایکروویو به مرحله‌ی ساخت و آزمایش هم رسیده است و همین موضوع، آن را شگفت‌انگیز می‌کند.

بگذارید بیشتر توضیح دهیم. موتور یک ماشین عادی را در نظر بگیرید. سوخت درون محفظه یا اصطلاحاً سیلندر مشتعل می‌شود. می‌سوزد و گازهای حاصل از احتراق فشار زیادی به دیواره‌ها وارد می‌کنند. تمام دیواره‌ها به جز پیستون ثابت هستند و تنها پیستون است که حرکت می‌کند. قانون سوم نیوتن می‌گوید عکس‌العمل نیروی پیستون باید وجود داشته باشد، وجود هم دارد و به سطح بالای سیلندر که روبروی پیستون است وارد می‌شود.

مثال دیگر، یک موتور جت یا موشک را در نظر بگیرید، سوخت مشتعل می‌شود و موشک را به جلو هدایت می‌کند. اما عکس‌العمل نیروی پیشرانی که به موشک سرعت می‌دهد کجاست؟ بله، همان گاز پرفشاری است که در جهت مخالف وارد هوا می‌شود. اصطلاحاً به اینگونه عکس‌العمل‌ها می‌توان جرم عکس‌العمل هم گفت، جرمی که با سرعت در جهت مخالف پرتاب می‌شود و ماشین را به جلو هدایت می‌کند.

اما EmDrive با قانون سوم نیوتن میانه‌ی خوبی ندارد. اگر دقیق‌تر بگوئیم، ایده‌ی تولید ماشینی که بدون نیروی محرک کار کند، بیشتر یک شوخی علمی به حساب می‌آید تا ایده‌ای جدید و جنجالی. اما بهتر است نگاهی به داخل ماشین مخروطی شکل چینی‌ها بیندازیم و نحوه‌ی کارش را بررسی کنیم.

یک محفظه‌ی بسته که از بیرون شبیه یک مخروط ناکامل است، در کنار محفظه محلی برای وارد شدن موج مایکروویو قرار گرفته است. موج وارد می‌شود و به دیواره‌ها ضربه می‌زند. بازتاب می‌شود و باز هم ضربه‌ها تکرار می‌شوند. در نهایت نیروی پیشران در جهت سطح دایروی بزرگ مخروط ایجاد می‌شود.

از قانون سوم نیوتن می‌توان نتیجه گرفت که یک سیستم بسته که با دنیای خارج از خود رابطه‌ی عمل و عکس‌العمل ندارد، نمی‌تواند پیشرانش ایجاد کند. در واقع برآیند تمام نیروهایی فشاری که از برخورد مایکروویو با دیواره‌های حفره ایجاد می‌شود، صفر است. لذا در مجموع هیچ پیشرانشی نخواهیم داشت. با این وجود EmDrive کار می‌کند چرا که مایکروویوها یک سرعت جمعی دارند که با تغییر شعاع مخروط، تغییر می‌کند. در نهایت همین سرعت گروهی امواج الکترومغناطیسی که در یک جهت خاص بیشتر از دیگر جهات است، پیشرانشی به سمت سطح بزرگ مخزن ایجاد خواهد کرد. اینجا جایی است که قانون نسبیت اینشتین وارد می‌شود و کارکرد چنین ماشینی را توجیه می‌کند. به همین علت است که نام دیگر این ماشین Reletivity Drive یا رانش نسبیتی است.

مهندسی انگلستانی به نام رابرت شاویر در سال 2001 مرکز تحقیقات پیشرانش ماهواره‌ها را بازگشایی کرد و در همان سال ایده‌ی پیشران بدون نیروی عکس‌العمل را مطرح نمود. در حقیقت خالق واقعی EmDrive همین مهندس انگلستانی است که برای اثبات ایده‌ی خود پیشران‌هایی هم ساخت. او به سختی تلاش کرد تا نشان دهد که اندازه‌گیری‌ها کاملاً دقیق هستند و نتیجه‌ی عجیب ایده‌اش تحت تأثیر عواملی مثل اصطکاک، یونیزه شدن، جریان هوا، آثار الکترومغناطیسی و تداخل شکل نگرفته است. در نهایت در سال 2003 عدد 16 میلی‌نیوتن را به عنوان نیروی پیشران ثبت کرد. عدد بسیار کوچکی است ولی نشان می‌دهد که ایده‌ی تخیلی وی کاملاً هم تخیلی نبوده است.

رابرت شاویر انگلستانی به خاطر ایده‌ی عجیب و خنده‌دارش مورد انتقاد شدید قرار گرفت و کم‌توجهی‌ها را تحمل کرد تا امروز، امروزی که تیمی از دانشمندان دانشگاه پلی‌تکنیک شمال غرب چین EmDrive را ساختند و نیروی پیشرانی در حد 720 میلی‌نیوتن به دست آوردند. البته توجه کنید که چند کیلووات انرژی برای ایجاد همین نیروی کوچک استفاده می‌شود.

تحلیل دانشمندان علوم نسبیت و فیزیک و مکانیک این است که هیچ ماشینی نباید قانون سوم نیوتن یا به عبارتی پایستگی مومنتوم را نقض کند. البته خود شاویر بر این باور است که ماشین وی این قانون را نقض نمی‌کند! او در بخش سوالات متداولی که در مورد ماشینش پرسیده می‌شود، می‌گوید مومنتومی (یا به عبارتی حرکت) که امواج مایکروویو از دست می‌دهند، همان مومنتومی است که باعث حرکت ماشین می‌شود. بنابراین در مجموع مومنتوم سیستم ثابت باقی می‌ماند. اما برخی مخالفین مصرانه می‌گویند ماشین وی دارای خطاست و قانون سوم نیوتن را نقض می‌کند. مخالفین می‌گویند ماشین او در عمل نمی‌تواند حرکت کند و مومنتومی نخواهد داشت. همه‌ی نیروی‌های داخلی با هم خنثی می‌شوند. به همین علت او در سال 2006 ویدیویی منتشر کرد که نشان می‌داد ماشین وی واقعاً کار می‌کند اما تنها یک ویدیو آن هم بدون ناظر چندان علمی به حساب نمی‌آید.

به هر حال یا نظر وی درست است و یا قانون سوم نیوتن یا در حقیقت مکانیک نیوتونی، روابط ماکسول، نسبیت خاص و مکانیک کوانتومی همه تحت تأثیر آن قرار می‌گیرند و اثبات می‌شود که همه دارای خطا بوده و کامل نیستند.

اما اهمیت EmDrive در صنعت ماهواره چیست؟ همان‌طور که می‌دانید ماهواره‌ها با مصرف سوختی بسیار زیاد، به مدار مورد نظر خود پرتاب می‌شود. غالباً بیش از 90 درصد وزن یک پرتابگر ماهواره را سوخت تشکیل می‌دهد. اگر بتوان از EmDrive استفاده کرد، ممکن است هزینه‌ی پرتاب ماهواره‌ها نصف شود و این یک پیشرفت بنیادی در علوم هوافضا به حساب می‌آید.

ممکن است در ذهنتان این سوال مطرح شود که ایجاد نیروی 720 میلی‌نیوتن با استفاده از 2.5 کیلووات مصرف انرژی اصلاً به صرفه نیست. اما در دنیای فضاپیماها چنین ارقامی چندان عجیب هم نیستند، به عنوان مثال ناسا در مأموریت JIMO می‌خواست از پیشران یونی به نام HiPEP استفاده کند که با مصرف 25 تا 50 کیلووات انرژی، تنها 460 الی 670 میلی‌نیوتن پیشرانش ایجاد می‌کرد. و مشکل دیگر اینکه این پیشران از گاز زنون به عنوان جرم عکس‌العمل استفاده می‌کرد و اگر گاز تمام می‌شد، پیشران دیگر کار نمی‌کرد.

یکی دیگر از طرح‌های عجیب شاویر، پیشرانی مبتنی بر مافوق هادی‌هاست و شاید تا سال 2016 آماده شود. این روش یک فاکتور مربوط به حفره به نام Q که مقدار نیروی پیشرانش تولید شده را تعیین می‌کند، افزایش می‌دهد. او مدعی است که با به کارگیری روش جدیدش نیروی پیشران تولید شده در حد چند هزار برابر افزایش می‌یابد و لذا با استفاده از هر کیلووات توان، نیرویی در حد چند تن به دست خواهد آمد.

به نظر شما شاویر قانون سوم نیوتن را نقض کرده و یا طبق ادعای خودش، فقط یک ماشین با به کارگیری ایده‌ی بازتاب مایکروویو در محفظه‌ی بسته که اولین بار در سال 1950 مطرح شده بود، ساخته است؟ آیا طرح بعدی‌اش را تا سال 2016 حاضر می‌کند و آیا کار خواهد کرد؟

 

 
omidhosseini80

آرگو خطرناکتر است یا خواب زمستانی ما؟

پیشبرد سیاست خارجی در جهان معاصر بیش از پیش به میزان انگاره‌سازی (تصویرسازی) رسانه‌ای وابسته است. (یونس شکرخواه)

تبلیغات امروز (غرب) به دنبال آن نیست که درست را از نادرست و حقیقت را از اشتباه باز شناسد، بلکه آنچه را که بخواهد به صورت حقیقت یا اشتباه به ذهن آدمیان تحمیل می‌کند و آن را در برابر کاری انجام شده قرار می‌دهد. (هربرت مارکوزه)

*****

این روزها، بحث داغ محافل فرهنگی و هنری کشورمان و شاید همه جای دنیا، فیلم آرگو است. (مراسم اسکار را بیش از یک میلیارد نفر در سراسر دنیا دیده‌اند) از نقد و تحلیل این فیلم گرفته تا نقد اسکار سیاسی و جنگ رسانه‌ای و فرهنگی غرب با ایران. در این میان بعضی‌ها چنان از دشمنی آمریکا و هالیوود علیه کشورمان صحبت می‌کنند که انگار انتظار داشتند هالیوود فیلمی در حمایت از ایران و یا داستانی به روایت ما بسازد. غافل از آنکه از دشمن انتظاری جز این نیست.
آرگو اولین فیلم ضدایرانی نیست و قطعا آخرین آنها هم نیست. در طول سال‌های اخیر هالیوود فیلمهای زیادی علیه ما ساخته که خوشبختانه علی‌رغم همه جنجالهای تبلیغاتی، هیچکدامشان نتوانستند با مخاطبین داخلی ارتباط برقرار کنند. دلیلش هم کاملا روشن است. این فیلم‌ها آنقدر از فضای اجتماعی ایران دور و بیگانه‌اند که برای مخاطب ایرانی باور پذیر نیستند. حتی اگر کسی با حکومت و سیستم سیاسی هم مشکل داشته باشد، به عنوان یک ایرانی نمی‌تواند از این فیلم‌های ضدایرانی دفاع کند. تصویر ایرانی‌ها در این فیلمها آنقدر بد، زشت، شرور، سیاه، شیطانی و غیرواقعی ترسیم شده است که هر بیننده‌ای متوجه عمق دشمنی و کینه‌ی سازندگانش نسبت به ایران و ایرانی می‌شود. به عنوان مثال می‌توان به فیلم‌های بدون دخترم هرگز، سنگسار ثریا، ۳۰۰ و … اشاره کرد.
به تازگی هم فیلم «فصل کرگدن» بختش را آزمایش کرده بود که با توجه به ایرانی بودن کارگردانش، انتظار می‌رفت لااقل نسبت به سایر فیلمهای ضدایرانی، به فضای کشورمان نزدیکتر باشد، اما این فیلم هم دست کمی از بقیه نداشت. فیلم مزخرفی که اسمش را فیلم شاعرانه گذاشتند به این امید که لااقل روشنفکران فریبش را بخورند. ترکیبی از شعر و شاعری و خیال و توهم و بیرون کشیدن بهروز وثوقی از غار تنهایی و جذابیت‌های جنسی مونیکا بلوچی (که تنها هنرش برهنه شدن در فیلمهای سینمایی است. فقط در فیلمی ایرانی برهنه نشده بود که با هنرمندیِ قبادی بزرگ، این افتخار هم نصیبش شد! از همین جا می‌شود دلیل استفاده از چنین هنرپیشه‌ای را فهمید. کسی که هنرش در بدنش هست نه زبانش، اما مجبور می‌‌شود چند کلمه فارسی حرف بزند به این امید که آقای قبادی بین المللی شود!)
به هرحال هیچکدام اینها، نه خاطرات بهروز وثوقی و نه اسم و رسم خانم بلوچی کمکی به قبادی و فیلم مضحک شاعرانه‌اش نکرد. اگر او کمی، فقط کمی فکر و مغزش را بکار می‌بست و از یک هنرپیشه ایرانی (مثلا شهره آغداشلوی سنگسار ثریا) استفاده می کرد، موفق‌تر بود. لااقل فارسی صحبت کردن هنرپیشه‌ی فیلمش را باور می‌کردیم با اینکه باز هم داستان و محتوا و پیام فیلمش را باور نمیکردیم.
خلاصه اینکه فعلا تا این جای کار، فیلمهای ضدایرانی نتوانسته‌اند با مخاطب ایرانی حتی مخاطبین کنار پیاده‌رو! ارتباط برقرار کنند که دلیل عمده‌اش هم دوری از فرهنگ و اعتقادات مردم و دروغ پردازی و سیاه نمایی درباره جامعه است. علاوه بر بینندگان ایرانی، بسیاری از منتقدان خارجی هم با دیدن چنین فیلمهایی، لب به شکایت باز می‌کنند و اهداف سیاسی پشت سر این فیلمها را تشخیص می‌دهند. اما به هرحال باید قبول کنیم که در جنجال رسانه‌ای که دنیای غرب علیه ما براه انداخته، احتمالا بخش زیادی از مخاطبین خارجی تحت تاثیر این فیلمها قرار می‌گیرند، مگر آنهایی که به رسانه‌ها اعتمادی ندارند. اهدای جایزه اسکار به یک فیلم ضدایرانی و دعوت از بانوی اول آمریکا برای آن، چه هدفی جز این دارد؟
در زمانه‌ای که اهالی فرهنگ و هنر کشورمان دلشان را به اسکار و قدم زدن روی فرش قرمز و عکس گرفتن در حالات و ژست‌های مختلف هنری و دست دادن و عکس گرفتن با فلان هنرپیشه هالیوودی خوش کرده‌اند و مشغول مذاکرات و تعارفات فرهنگی و هنری هستند، دشمن ما خیلی خوب و هوشمندانه کارش را انجام می‌دهد. این ما هستیم که یا خوابیم و یا خودمان را به خواب زده‌ایم و فقط در همچین شرایطی موقتا بیدار می‌شویم. اتفاقا باید از هالیوود ممنون باشیم که هر از گاهی فیلمی علیه ما می‌سازد و از خواب زمستانی بیدارمان می‌کند!
سی و چهار سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد. دو حادثه بزرگ در این مدت اتفاق افتاده که نه فقط در ایران بلکه بر همه جای دنیا اثر گذاشته: انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی. چقدر روی این حوادث کار کردیم؟ جوابش را وزیر محترم ارشاد به خوبی داده و خیال همه را راحت کرده: «عده‌ای می‌گویند چرا ما فیلمی برای مقابله با آرگو و دفاع از انقلاب نساخته‌ایم در حالی که نباید فقط از وزارت ارشاد این دوره انتظار داشت و باید دید وزرای ارشاد و مسئولان سینمایی قبل چه کرده‌اند!»
حق با آقای وزیر است. حرفش هم بهترین جواب ممکن است. چون آدم یادش می‌آید که آن قبلی‌ها هم کار چندانی نکرده‌اند و از این بابت با وزیر فعلی فرقی ندارند. پس چرا فقط به این بنده خدا گیر بدهیم؟ حالا تصور کنید که اگر هر کدام از وزرای فعلی در پاسخ به سوالی درباره حوزه کاریشان، چنین جوابی بدهند، آن وقت سراغ چند وزیر سابق باید برویم؟!

 

 
ebrahim.waterjet

70 ایرانی، داوطلب سفر بی بازگشت به مریخ!

در بلندپروازی ایرانی‌ها شکی نیست، این را مستشرقان و گردشگران غربی که به ایران سفر کرده اند بارها در سفرنامه‌های خود نوشته اند. این بار اما پای سفری بی بازگشت در میان است. سفری جسورانه به سیاره سرخ با بلیتی یک طرفه که 70 ایرانی با داوطلب شدن در پروژه ماجراجویانه «مارس وان» شهامت و اشتیاق ایرانی در شکستن مرزهای رویا و واقعیت را به نمایش گذاشته اند.

«باس لنسدروپ»، مدیر ارشد و از موسسان طرح مارس وان (سفر یک طرفه به مریخ) از میزان استقبال ایرانیان از این ماموریت شگفت‌زده است.

وی در گفت‌و‌گو با ماهنامه «نجوم» می‌گوید: در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان که زبان انگلیسی در آنها جایگاه قدرتمندی ندارد، افراد زیادی از ایران با ما تماس گرفته‌اند و خواسته‌اند که در این پروژه داوطلب شوند و به مریخ بروند. دقیق‌تر بگویم از ایران بیش از 70 نفر پست الکترونیکی زده‌اند و آمادگی خود را برای رفتن به مریخ اعلام کرده‌اند. جالب اینجاست که بدانید ایتالیا فقط 45 داوطلب داشته است. تعداد داوطلبان آلمانی هم از ایرانی‌ها کمتر و 34 نفر بوده است.

لنسدورپ در پاسخ به این سوال که ایده سفر یکطرفه به مریخ چگونه در ذهنش شکل گرفته می گوید: سال 1376(1997) وقتی برای اولین بار تصویر مریخ‌نورد را دیدم با خودم گفتم «می‌خواهم به مریخ‌ بروم.» به دلیلی که نمی‌دانم چطور با کلمات توضیحش دهم، به محض این که آن تصویر را دیدم تصمیم گرفتم روزی به مریخ بروم و در آن سیاره گشت و گذار کنم. آن موقع دانشجو بودم و بس. 20 سالم بود و شروع کردم به تحقیق درباره‌ی مریخ و این که فناوری سفر به مریخ چه قدر پیشرفت کرده و به کجا رسیده و این که چقدر هزینه دارد. و البته در کنارش هم تحصیلم را ادامه می‌دادم و مدتی پروژه‌ی سفر به مریخ را در رایانه رها کردم و سراغش نرفتم. تا این که دو سال پیش دو دانشمند آمریکایی مقاله‌ای در ژورنال کیهان شناسی به چاپ رساندند که از ماموریت و سفری یک طرفه به مریخ می گفت و آن وقت بود که فکر کردم باید دوباره به دنبال این ایده بروم و درباره‌ی راه‌های ممکن و جزییات این کار تحقیق کنم و راه حلی برای تامین هزینه و منابع مالی لازم برای این کار بیابم. این شد که با آرنائو، شریکم، نشستیم به بررسی تمام امکانات و راه‌های ممکن برای انجام این کار و در نهایت به این پروژه رسیدیم که در حال حاضر دائم اجرایش می‌کنیم و بعد من بخشی از سهام خود را در شرکتی که پیش‌ترها در آن بودم فروختم و مارس وان را راه انداختم.

لنسدورپ در پاسخ به این که «خیلی‌ها می‌پرسند ده‌ها سال طول کشید که ناسا توانست مریخ‌نوردهایی به مریخ بفرستد؛ مسوولان مارس وان چطور می‌خواهند در مدت زمانی این چنین کوتاه انسان را به سیاره‌ی سرخ بفرستند؟ » گفت: چند دلیل دارد که می‌توانند این کار را به سرعت انجام دهند و مهمترین این دلایل این که در این پروژه قرار نیست فناوری بازگشت از مریخ را به دست آورند زیرا کسانی را که به مریخ می‌فرستند قراراست همان جا بمانند. فقط کافی است فناوری فرستادن و فرود آوردن انسان بر سطح مریخ را داشته باشند و فناوری زنده نگه داشتن آنها را در آن سیاره، که البته این فناوری در حال حاضر وجود دارد.

وی معتقد است: سختی ماموریت به مریخی که ناسا و ایسا از آن حرف می‌زنند، بخش بازگشت از مریخ است نه سفر به مریخ.

اما دلیل دوم هم این که این طور نبوده که ما ماموریت سفر به مریخ را طراحی کرده باشیم و بعد ببینیم فناوری مورد نیاز وجود دارد یا نه. بلکه در واقع ما برعکس این عمل کردیم؛ همه‌ی فناوری‌های موجود را بررسی کردیم، کنار هم گذاشتیم و در نهایت مثل قطعه‌های پازل کنار هم چیدیم تا ماموریت مارس وان را طراحی کنیم؛ آن هم با تکیه‌ی صرف بر فناوری‌های موجود، اینها دو دلیل اصلی هستند که ما را قادر می‌سازند این ماموریت را در زمانی این چنین اندک انجام دهیم.

مدیر ارشد طرح مارس وان در پاسخ به این سوال نجوم که برخی این پروژه‌ را به خودکشی تشبیه کرده‌اند و این که داوطلبان را با بلیتی یک طرفه به جایی می فرستند که هیچ چیز زمینی در آن نخواهد بود، امری غیر اخلاقی دانسته اند، گفت: «از وقتی که برای اولین بار ایده‌ی رفتن به مریخ به سرم زد می‌خواستم به آن سیاره بروم و همیشه هم می‌دانستم این سفری یک طرفه خواهد بود؛ چون به خوبی می‌دانستم که فناوری بازگشت از آن سیاره هنوز وجود ندارد. به همین خاطر به عقیده من، این به هیچ وجه ماموریتی غیر اخلاقی نیست. کار ما در این میان چیست؟ خب البته ما نهایت تلاش‌مان را انجام می‌دهیم تا امنیت این سفر را تامین کنیم. همیشه سفر به مریخ ریسک و خطرهای بزرگی دارد و ما سعی می‌کنیم آن را تا جای ممکن امن کنیم. ضروری است که به تمام کسانی که برای این سفر آموزش می‌بینند و قرار است به مریخ اعزام شوند بگوییم چه خطرهایی بر سر راه‌شان جود دارد و از تمام ریسک‌هایی که به جان می‌خرند آگاهشان کنیم. باید به آنها بگوییم که احتمال از کار افتادن سامانه‌ی حفظ حیات چه قدر است، یا احتمال این که حباب زیستی‌شان پاره شود. تمام ریسک‌ها و خطرها را بهشان می‌گوییم و آن وقت است که «آنها» باید تصمیم بگیرند که می‌خواهند به این سفر بروند یا نه. تصمیم بر عهده‌ی آنهاست. مدیر سلامت و پزشکی ما که مسئولیت گزینش افراد را بر عهده دارد پیش‌تر متخصص قلب بوده است. یکی از بیماران مبتلا به نارسایی قلبی او می‌خواسته در پروژه‌ی ما شرکت کند و به مریخ اعزام شود و نوربرت به سبب وضع قلب او گفته بود که پیشنهاد می‌کنم این کار را نکنی؛ چون آنجا محیط سخت و دشواری است و احتمال این که زنده نمانی بسیار زیاد است. اما آن مرد به نوربرت گفته بود: «تو نمی‌توانی برای من تعیین تکلیف کنی. زندگی خودم است. اگر بنشینم در خانه و کاری نکنم در آن صورت زندگی‌ام هیچ ارزشی نداشته است.» مردم خودشان تصمیم می‌گیرند و اگر نخواهند بروند، کسی نمی‌تواند مجبورشان کند.»

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به این که پروژه‌هایی مثل مارس 100 نشان‌مان داده اند که مشکلات زیادی ممکن است در برنامه‌ی اعزام انسان به مریخ رخ دهند؛ چطور می‌خواهید از پس مشکلات روانی بر بیایید؟ گفت: نوربرت کرافتس، مدیر پزشکی ما، در یکی از برنامه های قبل از مارس 100 همکاری داشته است و به همین خاطر اطلاعات زیادی در این باره دارد. در پروژه‌ی مارس 100 افراد را تک‌تک انتخاب کرده بودند، نه در قالب یک گروه. پس مهمترین و اولین کاری که می‌کنیم این است که افراد را تک‌ به تک انتخاب نکنیم. در واقع ابتدا صلاحیت افراد را تک به تک بررسی می کنیم و بعد از جمع این افراد مستقل گروهی تشکیل می‌دهیم و با کمک روان شناسان و کارشناسان و متخصصان‌مان این گروه‌ها را طوری سازمان می‌دهیم که با هم و در میان اعضای‌شان همکاری مناسبی برقرار باشد. البته همیشه مشکلاتی وجود خواهد داشت، اما مشکلات در گروه و با همکاری اعضا به حداقل می‌رسند. خیلی مهم است که پیش از اعزام فضانوردان‌مان به مریخ هشت سال وقت داریم و در این هشت سال هر سه ماه شبیه‌سازی اقامت در مریخ خواهیم داشت تا بدین ترتیب بینیم چطور گروه‌ها به همکاری و همخوانی با هم و در داخل خود رسیده‌اند.

وی درباره این که آیا گروه‌ها را بر اساس تفکیک جنسیتی انتخاب می‌کنید؟ گفت: گروه‌های ما ترکیب جنسیتی دارند، چون گروه‌های ترکیبی بازدهی بهتری در شرایط ایزوله دارند تا گروه‌های تک جنسیتی. اما هنوز نمی‌دانیم این ترکیب چطور خواهد بود. سعی خواهیم کرد که سهم هر جنسیت در گروه مساوی باشد. یعنی دو مرد و دو زن. اما مهمترین موضوع این است که گروه‌ها از شایسته‌ترین و درست‌ترین افراد تشکیل شده باشند و اهمیت 50 -50 بودن ترکیب جنسیتی در اولویت بعدی قرار می‌گیرد.

باس لنسدروپ در پاسخ به آنهایی که می‌پرسند چرا این پروژه را اول روی ماه پیاده نکردید، گفت: خب در بخش سوالات متداول‌مان بخش جامع و کاملی در این باره داریم، اما به طور خلاصه پاسخ‌ می‌دهم. چند دلیل برای این تصمیم وجود دارد؛ این که ماه جاذبه‌ی کمتری دارد، در ماه آب نیست، ماه نیتروژن ندارد، پس منابع اندکی در ماه در دسترس خواهد بود. ماه اتمسفری هم ندارد و در نتیجه مشکلات‌مان با خرده شهاب سنگ‌ها در ماه نسبت به مریخ خیلی بیشتر خواهند بود، و روز در ماه برابر است با سی روز زمینی، پس به صفحه‌های خورشیدی بسیار بزرگ و باتری‌های عظیم احتیاج خواهد بود تا از پس شب‌ برآییم. اینها مشکلاتی تکنیکی بودند که در ماه با آنها مواجه خواهیم بود. اما گمان کنم مهمترین دلیل این بود که اگر ما پیشنهاد ماموریت و سفری به ماه داده بودیم حالا شما با من تماس نگرفته بودید. سفر به مریخ حقیقتا چیزی نو و حیرت‌انگیز است.

وی در پاسخ به این که « واکنش کارشناسان و متخصصان فضا به این پروژه‌ی شما چه بوده و این که آیا از آن استقبال کرده‌اند یا گفتند که ماموریتی تخیلی است و قرار نیست اتفاق بیفتد؟ » گفت: خب، چیزی که ما متوجه شدیم این است که دانشمندان و متخصصانی که می‌گویند این ماموریت ممکن نیست معمولا در زمینه‌ای حرف می‌زنند که در تخصص‌شان نیست. مثلا حقوق‌دانان فضایی می‌گویند که ارزش رسانه‌ای این پروژه‌ آن قدر بالا نیست، یا مهندس فضایی می‌گوید وقتی به مریخ برسید تشعشعات خیلی زیاد خواهد بود. اما وقتی با متخصصان در حوزه‌ی تخصص خودشان حرف می‌زنید، وضع فرق می‌کند. از کارشناسان تشعشعات که می‌پرسید می‌گویند مطمئنا راه حلی برای این تشعشعات وجود دارد، یا حقوق‌دانان می‌گویند که راهی برای عبور از موانع قانونی وجود دارد یا کارشناسان رسانه که می‌گویند اگر واقعا این کار را بتوانید انجام دهید برای درآمدهای لازم و سرمایه‌گذاری‌ها مشکلی بر سر راه‌تان نخواهند بود. اگر به وبگاه‌مان مراجعه کنید و نظرات کارشناسان و مشاورانی را که با ما همکاری می‌کنند بخوانید می‌بینید که مطمئنا این پروژه از لحاظ تکنیکی و اقتصادی قابل اجرا است. البته چالش‌های زیادی پیش رو داریم و باید تک‌تک آنها را حل کنیم، اما مطمئن هستیم که این کار شدنی است.

وی در پاسخ به این سوال خواندنی «نجوم» که آیا برای داوطلبان در مریخ امکان بچه‌دار شدن هم وجود دارد؟ گفت : هنوز نمی‌دانیم که آیا زنان می‌توانند در جاذبه‌ 40 درصد آبستن شوند یا نه؟ تاکنون تحقیقی در این زمینه انجام نشده است، اما احتمالا امکان‌پذیر باشد. این را هم نمی‌دانیم که آیا جنین در این جاذبه اندک رشد نرمال خواهد داشت یا نه، اما این را هم کارشناسان ما انتظار دارند و پیش‌بینی می‌کنند که رشد نرمال امکان‌پذیر باشد. بعد از آن، این مساله پیش می‌آید که آیا می‌خواهید در مریخ بچه‌دار شوید یا نه. درست مثل تمام پدر‌ها و مادرها در زمین، داوطلبان در مریخ هم باید تصمیم بگیرند که آیا زمان و مکان مناسب برای بچه‌دار شدن‌شان هست یا نه. و وقتی در محیطی بسیار خطرناک مثل سیاره سرخ هستید، با فقط و فقط سه همراه (البته همراهانی بسیار مسوولیت‌پذیر چون ما این‌طور انتخاب‌شان کرده‌ایم) پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به مسوولیت‌پذیری و درک بالای آنها از پیچیدگی وضعیت تصمیم بگیرند که آنجا مکان مناسبی برای بچه‌دار شدن نیست. اما خب زمانی که 20 یا 25 یا 30 نفر در مریخ بودند، شاید زمان آن برسد که کسی تصمیم بگیرد، حالا زمان مناسبی برای بچه‌دار شدن است.

مدیر ارشد طرح مارس وان درباره این که چه زمانی انسان‌های مریخی (مقیم مریخ) می‌توانند بدون نیاز به ما زندگی کنند؟ گفت: بقا و زندگی کردن دو مفهوم متفاوت هستند. به نظرم خیلی زود، شاید حدود 12 سال بعد، می‌توانم تصور کنم که پایگاه مریخ می‌تواند مدتی طولانی بدون احتیاج به زمین بقا بیابد. اما تا پیش از آن‌که رایانه‌های خودشان ر ا بسازند، یا تمام آن چیز‌هایی که می‌خواهند داشته باشند، مثل دارو، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های سلامت و غیره. به نظرم تا این اتفاق زمان خیلی زیادی مانده است. شاید صد سال تا زمانی که پایگاه مریخ کاملا از زمین مستقل شود.

و گفت‌وگو با «لنسدورپ» با پاسخ به این سوال پایان یافت که «هنوز هم بازگشتی به زمین در کار نخواهد بود؟»

وی توضیح داد: مطمئنم که در بلند‌مدت فناوری بازگشت هم به وجود خواهد آمد؛ اما اولین کسانی که به مریخ رفته‌اند آنقدر به آن جاذبه‌ی کم عادت کرده‌اند که بازگشت به زمین برای‌شان بسیار دشوار خواهد بود. به همین خاطر است که به داوطلبان‌مان می‌گوییم هرگز به زمین باز نخواهید گشت و این سفری یک طرفه به مریخ است.

 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  • براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کنيد براي اعضا گروه جالب باشد را مي توانيد به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستيد تا با نام خودتون در  بخش «مطالب ارسالي اعضا» نوشته شود.

  • از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  • منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده(!) انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  • دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، ممنونم! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2013  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

17 اسفند ماه / 7 مارس / 24 ربیع الثانی

Mobin_s2004@yahoo.com
 17 اسفند ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
شورش اصفهاني ها برضد ظل السلطان

مسعود ميرزا ظل السلطان

در اين روز دراسفند ماه 1285 مردم اصفهان كه از دير زمان بر ضد ظل السلطان والي اين خطه شورش كرده بودند در تلگرافخانه شهر متحصن شدند و اعلام كردند كه تا محمد علي شاه قاجار پاسخ تلگرام آنان را ندهد و ظل سلطان ( مسعود ميرزا ) را عزل نكند تلگرافخانه را ترك نخواهند كرد. اصفهاني ها ظل سلطان را متهم به ظلم و تعدي و رفتار استبدادي كرده بودند.
شورش اصفهاني ها از 16 اسفند ماه شدت يافته بود. محمد علي شاه كه سرگرم تعيين وليعهد و بر گزاري مراسم مربوط بود دادن پاسخ به تلگرام اصفهاني ها را به تاخير انداخته بود . اين تعلل باعث شد گروهي از اصفهاني ها كه به ستوه آمده بودند در كنسولگري انگلستان در آن شهر متحصن شوند . در آن زمان تحصن در سفارتخانه انگلستان در تهران و كنسولگري هاي اين كشور در شهرها تشويق مي شد تا وسيله مداخله هرچه بيشتر انگليسي ها فراهم شود ، مقامات بالاي كشور بيشتر بترسند . از زمان امضاي قرارداد سال 1907 سن پترز بورگ ( تقسيم ايران به مناطق نفوذ ميان روسيه و انگلستان) كار تحصن تشويق بيشتري مي شد و مردم بي خبر ازسياست ، فريب مي خوردند كه اقدام آنان مغاير منافع وطن بود.
    سرانجام 25 اسفندماه محمد علي شاه ظل سلطان را از حكومت اصفهان برداشت و بعدا اورا حاكم فارس كرد و شورش اصفهاني ها پايان يافت.

 

تصويب قانون شوراي عالي معارف و داستان مدارس مختلط ـ انتقال کار صدور پروانه نشريات از شوراي عالي فرهنگ به هيات نظارت و پيدايش مسئله

در اين روز در سال 1300 قانون تاسيس «شوراي عالي معارف» كه بعدا به شوراي عالي فرهنگ تغيير نام داد از تصويب مجلس شوراي ملي گذشت و اختيار تنظيم و تصويب آيين نامه هاي مدارس و موسسات فرهنگي و هنري، تاسيس مدارس تازه، صدور پروانه نشريات، دادن نشان و مدال فرهنگي و مراقبت و حفاظت از آثار ملي به آن واگذار شد.
اين شوراي مهم پس از تاسيس وزارت علوم در دهه 1340و بعدا وزارت فرهنگ و هنر به سه شوراي عالي تقسيم شده بود. پيدايش «مسائل!» در زمينه دادن پروانه انتشار نشریه، توقیف و لغو پروانه نشریات در ایران از اين زمان است که اختیار شورای عالی معارف (شورای عالی فرهنگ) به هیات نظارت بر مطبوعات داده شده است که اينک جز یک عضو آن (نماینده مدیران جراید)، اعضای ديگر نمايندگان سه قوه حکومتی و نماینده حوزه علمیه (حوزه تدریس الهیات) هستند. بارها ایراد گرفته شده است که ترکیب این هیات مغایر اصل تفکیک قوا است که ذاتا مطبوعات قوه چهارم یک دمکراسی هستند. [قضاوت در اين زمينه برعهده تاريخ است]. شمار کمي از کشورها داراي قانون مطبوعات هستند. در کشورهاي فاقد قانون مطبوعات، اين امور در دست اتحاديه هاي صنفي مربوط است. براي مثال؛ درايالات متحده انتشار نشريه حتي از سوي خارجيان فاقد کارت اقامت آزاد است و منعي ندارد. در اين کشور براي انتشار نشريه ازجمله روزنامه نيازي به داشتن پروانه نشر نيست و حتي لازم نيست که قبلا در اين زمينه با دولت فدرال و يا دولتهاي محلي مشورت شود. قراردادن صندوق هاي سکه اي فروش نشريه در چهارراهها و مراکز پُر رفت و آمد هم آزاد است و اين صندوقها توسط پليس شهر محافظت ويژه مي شوند.
    شوراي عالي معارف پيشنهاد دهنده قانوني به نام «قانون اساسي معارف» بود كه پايه همه آيين نامه هاي فرهنگي و آموزش و پرورش كشور قرار گرفته است.
    در يكي از مواد «قانون اساسي معارف» ايران تصريح شده است كه «... مدارس ذكور براي پسران و مدارس اناث براي دختران ...» كه مراد از آن، منع تاسیس مدرسه مختلط در ايران بوده كه اين ماده از دهه 1340 تا سال 1357 عملا رعايت نمي شد. طبق صورتجلسات شوراي آموزش و پرورش تهران (1348 تا 1355)، محمود عاطفي نماينده انتخابي مديران مدارس متوسطه در اين شورا بارها به استناد اين ماده، تاسيس مدارس راهنمايي تحصيلي مختلط را غير قانوني خوانده بود كه به آن اعتنا نشده بود.
     علي اكبر دهخدا (1879 - 1956)، دكتر امير اعلم، ذكاء الملك فروغي، محمد تدين، مجير شيباني و غلامحسين رهنما از جمله اعضاي نخستين دوره شوراي عالي معارف ایران بودند.

تمبر پستی يادبود دهخدا
Mobin_s2004@yahoo.com
 7 مارس ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
انتقال کتابهای ارسطو به شهر رم برای اسکندرسازی! ـ سالروز درگذشت ارسطو طبق برخی روایات

تصویر مجسمه ارسطو

هفتم مارس سال 16 پیش از میلاد، آگوستوس امپراتور وقت روم دستور داد که کتابهای 25 گانه ارسطو ـ فیلسوف یونانی از این سرزمین به شهر رم منتقل تا متون آنها به رومی های جوان تفهیم شود که هرکدام یک اسکندر [اسکندر مقدونی] شوند. برپایه همین تفکر آگوستوس [که از سال 27 پیش از میلاد تا سال 14 میلادی بر امپراتوری روم حکومت کرد] در قرون جدید و معاصر در چند کشور مدارس ویژه تربیت مقام دولتی [آموزش جوانان مستعد و باهوش و آماده ساختن آنان برای مدیریت های دولتی و امور دیپلماتیک] دایر شد که یکی از این کالج ها هنوز در اروپا [انگلستان] بکار ادامه می دهد و شبانه روزی و پسرانه است.
ارسطو Aristotle فيلسوف يونان باستان كه گفته بود آموزگارش افلاتون را دوست دارد، ولي «حقيقت» را بيشتر از او، به سال 384 پيش از ميلاد درشهر بندري ستاگيروس در شمال شبه جزيره يونان به دنيا آمده و در اکتبر سال 322 پپش از ميلاد درگذشت. برخی کرونیکل نگاران درگذشت ارسطورا هفتم مارس به دست داده اند. شهر ستاگیروس [زادگاه ارسطو] در سال 480 پیش از میلاد و در جریان لشکرکشی خشایارشا به تصرف ایران درآمده بود. این شهر یک قرن و اندی بعد به دست فیلیپ دوم پادشاه مقدونیه [پدر اسکندر] ویران شد و اینک یک روستا است.
نظرات ارسطو در 25 کتاب درباره فلسفه، منطق، اخلاقيات، سياست، فلسفه طبيعت، ماوراء طبيعت، هنر، روح و روانشناسي پس از انتقال به «رم» تكثير و از دهه آخر قرن یکم پیش از میلاد در دسترس عموم قرارگرفته است.
ارسطو که از هفده سالگي به آتن رفته بود 20 سال شاگرد افلاتون بود. پس از فوت افلاتون، حاضر نشد جاي اورا به عنوان رئيس «آكادمي» بگيرد و به «ارناتوس» رفت و مشاور پادشاه اين منطقه شد كه سه سال بعد امپراتوري ايران آرناتوس و نواحي اطراف آن را متصرف شد و ارسطو از آنجا به مقدونيه گریخت و پادشاه اين سرزمين وي براي آموزش و پرورش پسر 13 ساله اش «اسكندر» استخدام كرد. ارسطو پس از اتمام دوره آموزش اسكندر [اسکندر مقدونی] و آماده کردن او برای زمامداری برجهان به آتن رفت و در آنجا مدرسه «ليسيوم Lyceum» را بازكرد و به تدريس و تحقيق مشغول شد و شاگردش «تئوفراستوس» از بيانات او يادداشت برمي داشت كه باقي مانده اند.
پس از درگذشت اسكندر در سال 323 پيش از ميلاد در بابل‌، آتني ها كه از سلطه مقدوني ها راضي نبودند و ارسطو را مربّی و مورد حمايت اسكندر مي دانستند با او به مخالفت برخاستند و همان اتهامي را كه قبلا به سقراط [آموزگار افلاطون] وارد ساخته و اورا مجبور به خوردن جام زهر كرده بودند؛ به ارسطو هم وارد آوردند: اتهام «بسط بي ايماني ميان جوانان». ارسطو که اعدام خودرا قطعی می دید به شهري دوردست (که با آتن قرارداد استرداد مجرمین نداشت) فرار كرد و طولي نكشيد كه در همانجا بر اثر بيماري معده درگذشت.

شاعره سرخپوست كانادايي

Emili

تكاهيونواكه Tekahionwake (اميلي پالين جانسون) شاعر و نويسنده بومي (سرخپوست) كانادايي هفتم مارس 1913 در «وانكور» درگذشت. وي كه از سرخپوستان Mohwak
     موهواك بود در سال 1861 در اونتاريو در يك منطقه رزرو (به نام رزور ملت ششم!) به دنيا آمده بود.
    «اميلي» در اشعارش كه عمدتا به زبان انگليسي است به بومي بودن (سرخپوست بودن) خود افتخار كرده است. قبيله موهواك هنگام ورود مهاجران فرانسوي ـ انگليسي به آمريكاي شمالي در منطقه وسيعي از ايالت نيويورك تا اونتاريو و كوبك (كانادا) زندگي مي كردند كه دربدر شدند!، اراضي شان توسط مهاجمان تصاحب و خودشان (آنان كه زنده و باقي مانده بودند) در ايالات متحده در رزرويشن ها و در كانادا در «رزرو» ها قرارداده شدند.

 نقل اين مطلب بدون ذکر نشاني پايگاه و نام مولف (نوشيروان کيهاني زاده) ممنوع است زيرا که نتيجه تحقيقات شخص وي و نظر اوست.

 

امپراتوري كه مخالف جنگ غير ضروري بود

Antoninus Pius

آنتونينوس پيوس Antoninus Pius امپراتور روم، از سال 138 تا 161 ميلادي، هفتم مارس سال 161 در گذشت. وي امپراتوري صلح طلب و مخالف جنگ غير ضروري بود و سناي روم را مجبور كرده بود كه «جنگ غير ضروري» را تعريف كند و اين تعريف را به تصويب برساند و قانون كند. به همين سبب در دوران حكومت او ميان روم و ايران جنگ بزرگي روي نداد و دو كشور اختلافات خود مخصوصا بر سر ارمنستان را از راه مذاكره حل كردند و بلاش سوم شاه وقت ايران از اين فرصت استفاده كرده و دست به عمران و آباداني زده بود. تنها خشونت دوران امپراتوري «پيوس» شورش طايفه انگليسي «بريگانتس» در منطقه يوركشاير بود.
    از كارهاي جالب پيوس تعيين دو جانشين براي خود بود و وصيت كرده بود كه هر دو با هم امپراتور باشند تا قدرت مردم آزاري به دست نياورند و هر كدام كه بد شود مردم به ديگري متوجه شوند. پيوس مراسم نهصدمين سالگرد تاسيس شهر «رم» در 21 آوريل سال 147 ميلادي را با شكوه هر چه تمامتر برپا ذاشت. توجه پيوس عمدتا به ايجاد ساختمانهاي تازه و عمران و اصلاح امور اداري بود.
    پس از مرگ پيوس سناي روم يكي از دو نفري كه او معرفي كرده بود ــ ماركوس اورليوس ــ را امپراتور و «لوسيوس وروس» نفر ديگر را «نايب امپراتور» و به اصطلاح «كمك امپراتور» تعيين كرد.

 

ماركوس اورليوس ـ جنگ با ايران ـ انتقال طاعون به اروپا و مرگ 5 ميليون اروپايي

Marcus Aurelius

«ماركوس اورليوسMarcus Aurelius» هفتم مارس سال 161 ميلادي امپراتور روم شد. همان روز «آنتونيوس پيوسPius» امپراتور قبلي روم درگذشته بود. چند ماه پس از آغاز امپراتوري ماركوس، بلاش سوم شاه ايران از دودمان اشكانيان درصدد اخراج روميان از شرق مديترانه برآمد، نيروهاي رومي را در غرب فرات شكست داده و از سوريه بيرون رانده و حكمران ارمنستان را كه به طور پنهاني با روميان دوستي مي كرد بركنار و «تيگران» را برجايش نشانيده بود.
    براي جلوگيري از پيشروي ايرانيان در غرب، ماركوس «لوسيوس وروسLucius Verus» نايب امپراتوري (شريك خود در سلطنت) را ماموريت شرق داد ولي توصيه كرد كه بكوشد مسئله را با ايران از طريق مذاكره حل كند تا جنگ.
     وروس با سپاهي كامل و چند ژنرال ازجمله ژنرال «گايوس كاسيوسGaius cassius» عازم شرق شد، ولي بلاش سوم حاضر به مذاكره او نشد. وروس كه چنين ديد تصميم به جنگ گرفت. بلاش تاكتيك نظامي اشكانيان را بكاربرد و نيروهايش را به آن سوي فرات بازگردانيد تا در محل مناسبي وارد جنگ شود.
    وروس به ماركوس اطلاع داد كه ارتش ايران سوريه را ترك كرده و به آن سوي فرات بازگشته و به بازگشت به پايتخت (تيسفون) در كنار دجله ادامه مي دهد. در اين هنگام ميان نيروهاي رومي بيماري مرموزي بروز كرد كه «ديوكاسيوس» مورّخ رومي آن را طاعون گزارش كرده و برخي ديگر نوعي آبله و يا سرخك (بيماري عفوني واگيردار) نوشته اند. وروس ژنرال كاسيوس را در سوريه گذارد و با بخشي از يگانها به رم بازگشت و آن بيماري را هم با خود به آنجا برد.
    بيماري منتقل شده از شرق سالها بلاي جاي اروپاييان بود. ديوكاسيوس جمع تلفات اروپا از اين بيماري را پنج ميليون تن (!) ذكر كرده است. اين بيماري تا سال 180 ميلادي در اروپا باقي بود و در اين سال ماركوس اورليوس هم به آن مبتلا شد و درگذشت. گزارش شده است كه اين بيماري «وروس» را هم از پاي درآورده بود. اورليوس كه در همه گيري دوم به اين بيماري دچار شده بود قبلا با كودتاي ژنرال كاسيوس در سوريه، شورش ژرمن ها در اروپاي مركزي و ايلريايي ها در بالكان رو به رو شده بود زيرا كه تلفات ناشي از طاعون، نيروهاي مسلح روم در اروپا را به يك سوم تقليل داده بود.
    ديوكاسيوس نوشته است كه بيماري 15 سال (از سال 165 تا 180 ميلادي) ادامه داشت و هر روز تنها دو هزار نفر را در شهر رم مي كشت و «وروس» 11 سال پيش از ماركوس از اين بيماري درگذشته بود.
    «ماركوس اورليوس» درعين حال يك فيلسوف رواقيStoic Philosopher و يك نويسنده بود و يكي از تاليفاتش كه به زبان انگليسي ترجمه شده و تا به امروز در دسترس و مورد استفاده است «مديتيشنز Meditations» عنوان دارد.

 

كنستانتين امپراتور روم تعطيل بودن «يكشنبه ها» را در غرب برقراركرد که در آغاز، تعطيل هفتگي مسيحيان نبود

constantin1

كنستانتين يكم امپراتور معروف روم [متولد 27 فوريه 272 و متوفي در 22 مي 337 که از سال 306 ميلادي تا 337 حکومت کرد و قسطنطنيه را ساخت تا به امپراتوری ايران نزديک باشد] هفتم مارس سال 321 ميلادي، زماني كه هنوز مسيحيت در قلمرو روم رسميت نيافته بود فرماني صادركرد كه در آن يكشنبه ها (روز خداي خورشيد ـ خورشيد غير قابل فتح شدن Solis Invicti = Sol invictus ـ روز خورشيد = Sun - Day = Sunday) روز استراحت و تعطيل عمومي اعلام شد. اين تعطيلي هفتگي به تدريج تعميم يافته و رنگ مذهبي هم به خود گرفته است زيرا كه در جهان مسيحيت معمولا در اين روز مردم براي دعا و شنيدن موعظه به كليساها مي روند.

 

نخستين عكاس جهان

Joseph niepce

ژوزف نايپس Joseph niepce نخستين عكاس جهان هفتم مارس 1765 در فرانسه به دنيا آمد. توجه وي به گرفتن عکس و ساختن دوربین و داروی مربوط از دهه دوم قرن نوزدهم آغاز شده بود. نایپس که به خاصیت سیاه شده سیلور کلوراید (ملح نقره) در برابر نور و به نسبت تابش آن پی برده بود پس از انجام همین تجربه روی ماده شیمیایی «بیتومن»، به ساخت دوربین همت گماشت و جعبه اي تهیه کرد كه يك روزنه براي ورود نور در آن تعبيه شده بود. این روزنه دريچه ای متحرك داشت. نایپس در ضلع ديگر جعبه، مقابل اين دريچه و به فاصله معيّن يك قطعه فلز بشقاب مانند قرار مي داد كه رويش را لعابي از ماده شيميايي «بيتومن» پوشانده بود. اين ماده كه نسبت به نور حساس بود، متناسب با نور وارده از روزنه، فلز را سياه مي كرد كه پس از شستن فلز اثر نور به صورت سياهي در آن باقي ماند كه همانا عكس اشياء بود، ولی دوام چنین عکسی طولانی نبود.
     نایپس نخستين عكس ماندنی را در سال 1827 ميلادي از پشت پنجره اطاق خود درپاريس كه در طبقه دوم ساختمان قرار داشت برداشت كه در كتابهاي «تاريخچه عكاسي» عنوان آن را «منظره اي از پنجره» نوشته اند. اين، نخستين عكس ثابت و بادوامي است كه در جهان برداشته شده است. ژوزف نایپس براي برداشتن اين عكس هشت ساعت وقت صرف كرده بود. نایپس در سال 1833 درگذشت و «لوئي داگر» فرانسوي و تالبوت و هرشل انگليسي به تكميل فن عكاسي همت گماشتند و موفق شدند. «ماتیو بریدی» آمریکایی اوایل دهه 1860 و درجریان جنگ داخلی آمریکا فتو ژورنالیسم (عکس خبری) را ابتکار کرد. از زمان ایجاد دوره آموزش روزنامه نگاری در دانشگاهها، یکی از تکالیف دانشجویان این رشته ساختن دوربینی شبیه دوربین نایپس (جعبه چوبی) و گرفتن عکس با این دوربین و به همان صورت و چاپ کردن این عکس در تاریکخانه دپارتمان (گروه آموزش روزنامه نگاری) است.

 

برخي ديگر از رويدادهاي 7 مارس

  • 1530:   هنري هشتم پادشاه وقت انگلستان پس از اين كه شنيد پاپ با طلاق گفتن زن او مخالفت كرده اعلام داشت كه از اين پس، او خودش رئيس كليساي انگلستان خواهد بود، نه پاپ؛ و به اين ترتيب كليساي انگلستان استقلال يافت.

  • 1799:   یک روز پس از افتادن یافا = Jafa به دست ناپلئون بناپارت ـ ژنرال انقلاب [که هنوز امپراتور فرانسه نشده بود]، نظامیان اسیر (نیروهای نظامی عثمانی و عمدتا آلبانیایی) به صورت گروهی اعدام شدند. شمار آلبانیایی ها بیش از دو هزار تن نوشته شده است. هنوز معلوم نیست که انگیزه ناپلئون از اعدام این شمار چه بوده است. شهر بندری یافا که در مجاورت تل اویو و روی تپه ای کم ارتفاع قرار گرفته در جریان جنگهای صلیبی هم یک صحنه این جنگها بود و نیز صحنه جنگ سال 1917 انگلستان و عثمانی. همانطور که ناپلئون پیش بینی کرده بود انگلیسی ها از دیرزمان چشم به تصرف فلسطین داشتند که 118 سال پس از افتادن یافا به دست نیروهای انقلاب فرانسه به هدف رسیدند و چندی بعد با ایجاد کشور اسرائیل در فلسطین متصرفی خود موافقت کردند. ایجاد بندر یافا را به پسر نوح نسبت می دهند که پس از تخریب آبادی ها در جریان توفان بزرگ آنجا را ساخت که از قدیمی ترین شهرهای جهان است.

  • 1814:   لشکریان ناپلئون بناپارت مرکب از سربازان وظیفه 19 تا 21 ساله در یک منطقه مرز شمالی فرانسه امروز نیروهای نظامی مشترک اتریش و پروس [بیشتر پروس را قدرتهای وقت پس از جنگ جهانی اول ضمیمه لهستان ساختند که انگیزه اصلی جنگ جهانی دوم قرار گرفت و چون مسئله باقی مانده است معلوم نیست که عامل چه مسائل دیگر در آینده باشد] به فرماندهی مارشال بلوخر Blucher را شکست دادند. در این نبرد، شمار نیروهای بلوخر دو برابر نظامیان ناپلئون بود ولی روحیه «سرباز وظیفه» را که بدون دریافت دستمزد و تنها به خاطر وطنش می جنگید نداشتند. علاوه بر آموزش نظامی، به سرباز وظیفه «میهن شناسی = تاریخ وطن» تدریس می شود.

  • 1876:   گراهام بل آمريکايي متولد1847 و متوفا در 1922 اختراع خود، تلفن را در آن کشور به ثبت داد.

  • 1902:   بوئرها (مهاجران هلندي آفريقاي جنوبي) در ناحيه «توين بوش» واقع در ترانسوال نيروهاي انگليسي را شكست دادند.

  • 1936:   نظامیان اعزامی هیتلر اخراج نظامیان خارجی از «راینلند Rhineland» را تکمیل کردند. این منطقه صنعتی آلمان طبق قرارداد Locarno
         و سازشنامه های ورسای (پایان جنگ جهانی اول) در کنترل نظامیان فاتحان قرار گرفته بود که هیتلر این قراردادها را پاره کرد و نیرو به راینلند Rhineland فرستاد و نظامیان خارجی را اخراج و پس از این رویداد بود که نظامی گری آلمان احیاء شد و دست به مسلح کردن خود زد.

  • 1945:   «تيتو» تا تدوين يك قانون اساسي و تعيين نظام يوگوسلاوي قدرت را در اين سرزمين كه در دوران جنگ جهاني دوم به اشغال آلمان در آمده بود به دست گرفت.

  • 1969:   حزب كارگر اسرائيل كه حزب حاكم بود بانو «گلدا ماير» و در آن زمان 71 ساله را نامزد نخست وزيري كرد كه وي ده روز بعد كار خود را در اين سمت آغاز كرد و تا سوم ژوئن 1974 ادامه داد. وي قبلا وزير كابينه بود. گلدا ماير متولد شهر «كي اف» اوكراين در هفت سالگي با خانواده اش به شهر ميلواكي آمريكا مهاجرت و پس از تحصيلات، در همانجا معلم شده بود كه بعدا و زماني كه هنوز جوان بود براي اقامت دائم به فلسطين رفته بود.

  • 1989:   بر سر ماجراي «سلمان رشدي»، روابط جمهوري اسلامي ايران با انگلستان تيره شد و به حالت تعليق درآمد.
        
        

  • 2007:   اعضای مجلس لُردان انگلستان (= سنا) تماما انتخابی شدند. قبلا تعیین آنان برحسب اشرافیت و القاب بود.

  • 2008:   بهاي نفت خام به بالاترين حد خود تا اين روز رسيد و هر بشكه نفت خام سبك و شيرين براي تحويل در ماه اپريل 2008، در بازار نيويورك 105 دلار و 45 سنت معامله شد. معمولا کمپاني هاي بزرگ نفتي با استفاده از بحران هاي ناشي از بازي هاي سياسي بهاي نفت خام را بالا مي برند و اين افزايش تقريبا بلافاصله به جايگاههاي بنزين در کشورهايي که اين کالا در کنترل دولت نيست منتقل مي شود. دولتهايي که از فروش بنزين ماليات مي گيرند از اين افزايش بها سود مي برند.

  • 2008:   در يك انفجار انتحاري در خيابان عطّار بغداد كه متعاقب يك انفجار عادي روي داد 54 تن كشته و 123 نفر مجروح شدند. انفجار نخست باعث جمع شدن مردم جهت كمك به مجروحين شده بود كه دراين لحظه فردي در ميان اين جمع خودرا منفجر كرد كه تاكتيك نسبتا تازه اي بشمار آورده شده است.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     24 ربیع الثانی
    Mobin_s2004@yahoo.com
     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    -2
    6

    اهواز

    7
    18

    تبريز

    -7
    4

    شيراز

    -1
    16

    مشهد

    -10
    1

    بندرعباس

    17
    28

    کرمان

    -1
    20

    اصفهان

    -6
    10

    يزد

    -2
    6

    کرمانشاه

    -5
    9

    اراک

    -9
    3

    رشت

    1
    4

    دبی

    19
    30

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد



    نرخ ها مربوط به صبح روز پنجشنبه 17 اسفند 91 می باشد

     

    اوقات شرعي (به افق تهران)

    اذان ظهر: 12:15
    اذان مغرب: 18:
    23
    اذان صبح فردا: 5:
    02
    طلوع آفتاب فردا: 6:
    25

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Auto Express
    27 فوریه 2013

    جديدترين شماره از هفته نامه Auto Express
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه خودرو

    تاريخ انتشار: 27 فوریه 2013
    تعداد صفحات مجله: 100
    حجم فايل: 93 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.
     

    T3
    مارس 2013

    جديدترين شماره از ماهنامه T3  
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه
    تکنولوژی

    تاريخ انتشار: مارس 2013
    تعداد صفحات مجله: 92
    حجم فايل: 80 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.
     

    اینم برای شکموها!
    BBC Easy Cook
    آوریل 2013

    جديدترين شماره از مجله delicious
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه آشپزی
    با بیش از دستور پخت صد غذای خوشمزه و تست شده ملل

    تاريخ انتشار: آوریل 2012
    تعداد صفحات مجله: 84
    حجم فايل: 64 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.
     

    مجله ای دیگر ویژه خانم ها
    Bikes & Beauties
    فوریه 2013

     جديدترين شماره از مجله Bikes & Beauties
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه موتورسیلکت

    تاريخ انتشار: فوریه 2013
    تعداد صفحات مجله: 308
    حجم فايل: 187 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.


    اینم برای عاشقان دکوراسیون
    Texas Home & Living

    فوریه 2013

    جديدترين شماره از مجله Texas Home & Living
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه دکوراسیون

    تاريخ انتشار: فوریه 2013
    تعداد صفحات مجله: 100
    حجم فايل: 67 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.


    Men's Fitness Workout Manual
    2013

    جديدترين شماره از ماهنامه Men's Fitness Workout
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه راهنمای تمرین
    و تناسب اندام آقایان

    تاريخ انتشار: مارس 2013
    تعداد صفحات مجله: 148
    حجم فايل: 101 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.
     

    مجله مد بی نظیر
    Harper's Bazaar (usa)
    فوریه 2013

    جديدترين شماره از مجله Harper's Bazaar US
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه مد و لباس

    تاريخ انتشار: فوریه 2013
    تعداد صفحات مجله: 228
    حجم فايل: 100 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.


    بهترین ژورنال حمام:
    Bathroom Journal

    فوریه 2013

    جديدترين شماره از مجله
    Bathroom Journal
    ازمعتبرترین مجلات دنیا در زمینه طراحی و دکورحمام

    تاريخ انتشار: فوریه 2013
    تعداد صفحات مجله: 28
    حجم فايل: 12 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.
     

    Brides (usa)
    آوریل 2013

    جديدترين شماره از مجله Brides
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه مد و عروسی

    تاريخ انتشار: آوریل 2013
    تعداد صفحات مجله: 237
    حجم فايل: 85 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.
     

    یه عالمه طرح بافتنی در
    Simply Knitting
    آوریل 2013

    جديدترين شماره از مجله Simply Knitting
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه بافتنی

    تاريخ انتشار: آوریل 2013
    تعداد صفحات مجله: 110
    حجم فايل: 84 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.
     

    مجله ای برای عاشقان سفر
    Florida Travel and Life USA
    Visit Florida

    جديدترين شماره از مجله
    Florida Travel and Life USA - Visit Florida
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه معرفی بهترین مکانهای تفریحی و مسافرتی دنیا

    تاريخ انتشار: فوریه 2013
    تعداد صفحات مجله: 88
    حجم فايل: 57 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.

    ژورنال لباس
    Lingerie Insight

    جديدترين شماره از مجله Lingerie Insight
    ژورنال لباس زیر برای خانم ها

    تاريخ انتشار: زمستان 2012
    تعداد صفحات مجله: 68
    حجم فايل: 20 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.
     

    Cosmopolitan
    آوریل 2013

    جديدترين شماره از مجله Cosmopolitan
    از معتبرترین مجلات دنیا ویژه خانم ها

    تاريخ انتشار: آوریل 2013
    تعداد صفحات مجله: 294
    حجم فايل: 109 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.


    برای علاقه مندان دوخت و دوز
    Crochet World
    آوریل  2013

    جديدترين شماره از مجله Crochet World
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه دوخت و دوز

    تاريخ انتشار: مارس 2013
    تعداد صفحات مجله: 108
    حجم فايل: 60 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.

    برای عاشقان فشن
    Fashion
    آوریل  2013

    جديدترين شماره از مجله Fashion
    از معتبرترین مجلات دنیا در زمینه
    مد و فشن

    تاريخ انتشار: آوریل 2013
    تعداد صفحات مجله: 204
    حجم فايل: 87 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود، غيرمستقيم و از سايت آپلودد مي باشند.

     

    جدیدترین و معتبرترین روزنامه ها و مجلات دنیا را می توانید هر روز از صفحه ویژه ما در فیس بوک دانلود نمائید

    f a c e b o o k. c o m / M a g. R o o z a a n e h

     


     

     

     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    فراری اَبَر خودروهای خود را به آیپد مینی مجهز می کند

    در نوامبر 2012 بود که ادی کیو از مدیران ارشد اپل به هیئت مدیره خودروساز کهنه کار ایتالیایی، فراری پیوست و حالا به نظر می رسد روابط این دو شرکت در حال تعمیق هر چه بیشتر است. بلومبرگ گزارش می دهد که تبلت های اپل به زودی تبدیل به بخشی از سیستم سرگرمی-ناوبری فراری FF که 4 سرنشینه است خواهند شد و علاوه بر امکان استفاده در صندلی های عقب، یکپارچگی صوتی با سیری نیز برای راننده در راه است.
    قرار شده اپل پشتیبانی نرم افزاری مربوط به ویژگی Eyes Free در iOS 6 را آماده کند که به راننده امکان می دهد بدون چشم برداشتن از جاده یا خیابان با سیری تعامل کند. طرز کار این گونه است که راننده دکمه ای را بر روی فرمان فشار می دهد و سپس سیری در خدمت او قرار می گیرد.
    پیوند بیشتر بین دو شرکت در راه است. این را رئیس هیئت مدیره فراری آقای لوکا کوردرو دی مونتزمولو گفته و اضافه کرده که در حال مذاکره با اپل هستند تا محتواهای سرگرمی خود را به خودروهای فراری بیاورد. آقای مونتزمولو این را در نمایشگاه خودروی ژنو اعلام کرده، جایی که شرکتش اَبَر خودروی هیبریدی خود با نام LaFerrari (عکس زیر) را رونمایی کرده. خودرویی با توان 963 اسب بخار که دیروز در نارنجی به آن اشاره کردیم و صفر تا صدی کمتر از 3 ثانیه دارد.

    ساعدبند بلوتوثی که با اشاره دست شما دستور می فرستد

    روشهای Gesture Control یا کنترل با اشاره و حالت های دست و بدن، روز به روز بیشتر خودشان را در دل طرفداران تکنولوژی جا می کنند و به همین دلیل توجه شرکتهای تحقیقاتی و کمپانی های تجاری بزرگ را هم به خود جلب کرده اند. اگر از خوانندگان نارنجی باشید، حتما از کینکت و نوآوری هایی که بر مبنای آن ارائه شده اند خبر دارید.
    اما در نظر عده ای، کینکت آن قدر ها هم انعطاف پذیر نیست؛ کینکت یک گوشه می نشیند و با دو دوربینش مواظب حرکات شماست. شما باید بروید جلوی اش و ادا و اطوار در بیاورید تا کینکت بتواند حرکات شما را تحلیل کند و بفهمد که واقعا چه چیزی می خواهید. عده ای بر این اعتقادند که تفهیم فرامین به کینکت واقعا سخت است و البته ورزش خوبی محسوب می شود.
    به همین خاطر ابزارهای دیگری مانند Leap Motion ابداع شدند که می توانند حرکات ظریف تری را حس و تفسیر کنند. اما Leap Motion هم از حسگرهای تصویری (بر مبنای مادون قرمز) استفاده می کند و بنابراین محدودیت های خودش را دارد. ما دستگاهی را نمی خواهیم که یک جا قرار بگیرد، بلکه دستگاهی را می خواهیم که به حداقل حرکات مان در هر زاویه ای و با هر شرایطی به خوبی جواب بدهد. خب آزمایشگاه های تالمیک این کار را برای ما کرده اند.
    یک ساعدبند حلقه ای جمع و جور که کمی پایین تر از آرنج بسته می شود و می تواند کوچکترین حرکات انگشتان و دست شما را بفهمد و به سرعت دستورات را به کامپیوتر یا دیگر ابزارهای دیجیتال مخابره کند، شاید بتوانیم این ساعد بند را مصداق "از تو به یک اشارت، از ما به سر دویدن" بنامیم. اما خالقین این ساعدبند اسم خیلی مختصر Myo را برای اش انتخاب کرده اند.
    Myo هم حسگرهای حرکتی دارد که می تواند تغییرات قرارگیری دست شما را درک کند و هم حسگرهای الکتریکی که می توانند کوچکترین پالسهای الکتریکی ارسال شده را درک کرده و تشخیص دهد که کدام پالس برای کدام حرکت در کدام انگشت است... همه داده های دریافت شده از طریق این ساعدبند با چنین دقت و جزییاتی، از طریق بلوتوث 4 به دستگاه مورد نظر ارسال می شوند.
    در حال حاضر Myo با سیستم عامل ویندوز و مک سازگار است و به زودی API آن برای اندروید و آی او اس عرضه خواهد شد. اگر خواهان Myo باشید می توانید آن را با قیمتی خدود 150 دلار پیش خرید کنید، شرکت سازنده قول داده است که تا پایان سال جاری میلادی حسگر جادویی را برای شما ارسال کند.
     

     

     

     

     

     

     
      u کتاب روزانه


    دانلود کتاب چکیده ای از نکته ها و گرامر زبان انگلیسی در زبان شیرین پارسی

    نویسنده:
    فرهاد هوشنگی

    معرفی:
    این کتاب می تواند مورد استفاده بسیاری از علاقه مندان به زبان انگلیسی از راهنمایی تا دانشجویان دانشگاه قرار بگیرد. شامل نکته های کنکور و اصطلاحات فراوان و همچنین توضیح گرامر زبان انگلیسی به زبانی ساده و قابل فهم برای همگان. بخصوص با مثالهایی که در کتباب آورده شده کاملاً افراد را برای درک ساده تر زبان انگلیسی کمک می نماید.


    لينک دانلود (حجم فایل حدود یک مگابايت)

    براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


     

     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    چگونه انگیزه از دست رفته را برگردانیم؟

    آیا اخیرا برای انجام هر کاری، بی انگیزه هستید؟ شده است، هنگام انجام کار روزمره، فکر کنید در حال کندن کوه هستید؟ آپارتمان تان نامرتب است؟ دیگر حوصله آشپزی ندارید؟ نمی توانید رژیم سالمی را دنبال کنید؟ گرچه افسرده یا غمگین نیستید اما انگیزه ای برای کار ندارید؟
    اگر جواب یکی از سوال های بالا مثبت باشد، ادامه مطلب برای شماست. در اینجا توصیه هایی برای بازگردانی انگیزه از دست رفته تان داریم.
    برگرداندن بی انگیزگی کاری مشکل است، زیرا فاکتورهای زیادی در آن دخیل هستند. اما ساده ترین راه برای برگرداندن آن، انجام دادن کارهایی است که دوست دارید انجام دهید. مشکل اینجا است که وقتی کم انرژی هستید و نیاز به اراده برای شروع یک کار خاص دارید، انگیزه شما، به سمت کاری های راحت تر مانند خوردن غذا یا تفریح کردن متمایل می شود. آزاد گذاشتن بیش از حد انگیزه، فقط مشکل را بدتر و بازگشت به کار را مشکل تر می کند. پس چه باید کرد؟
    جواب ساده است. ابتدا، باید علت کم انگیزگی را دقیقا مشخص کنید و سپس راهی را پیدا کنید تا انگیزه تان را به طریقی برگردانید. در زیر سه نابود کننده اصلی انگیزه را آورده ایم:

     

    »» واپسزدگی (طرد شدن) اجتماعی می تواند انگیزه را نابود کند

    انگیزه به دلایل فراوانی نابود می شود. دیوید مکرینی نویسنده وبلاگ و کتاب You Are Not So Smart درباره رفتار انسان ها، در مقاله اخیر خود بسیاری از علل بی انگیزه شدن از جمله واپسزدگی اجتماعی را برشمرده است.
    مقاله از مطالعه ای نام برده است. در این مطالعه از گروهی دانشجو خواسته شد تا با یکدیگر ملاقات هایی داشته باشند. سپس روی کاغذ بنویسند که دوست دارند با چه کسانی کار کنند. در مرحله بعد، محققان بدون توجه به انتخاب های آنها، دانشجویان را به دو گروه تقسیم کردند. به گروهی گفتند که توسط بعضی انتخاب شده اند و به گروه دیگر گفتند که هیچ کس آنها را انتخاب نکرده است. تعجبی ندارد که گروه انتخاب نشده، ناراحت شدند، اما نکته جالب تغییراتی است که آنها در رفتار خود دادند. در زیر تغییرات و علت آنها را می بینیم:

    محققان انتظار داشتند گروهی که «کسی انتخاب شان نکرده بود» شروع به بهبود شخصیت خود و تمایل بیشتر به رفتارهای مثبت اجتماعی پیدا کنند. اما بر خلاف انتظار، آنها واقعا در جاده طرد شدن از جامعه افتادند و رفتارهای اجتماعی شان در جهت بدتر شدن تغییر کرد. تفکر آنها این بود که «وقتی کسی به رفتارهای خوب من توجهی ندارد، دیگر چرا خوب باشم؟» این طرز فکر سوراخ بزرگی در باک بنزین انگیزه آنها ایجاد کرد. آنها دیگر با دیدن چند دانه شیرینی نمی توانستند به اندازه دیگران خودشان را کنترل کنند. مطالعات دیگری نشان داد افراد طرد شده، به خوبی توانایی حل پازل را ندارند، در کارهای تیمی ضعیف عمل می کنند، انگیزه کمتری برای کار دارند و تمایل بیشتری به خوردن، سیگار کشیدن و سایر رفتارهای مضر دارند. طرد شدن، کنترل شخصی آنها را نابود می کرد و آنها با تمام سرعت به سمت رفتارهای بدتر و نابود کردن هر چه بیشتر انگیزه و سایر رفتارهای خوب شان گام برمی داشتند.

    زمانی که شما طرد می شوید یا حرف های شما پذیرفته نمی شود، تمایل به تلاش تان را از دست می دهید. زیرا فکر می کنید که دیگر هیچ کسی به تلاش شما اهمیت نمی دهد. واضح است که عدم پذیرش شما توسط یک یا چند نفر، اتفاق مهمی نیست و به معنی طرد شدن از کل انسان ها نیست، اما اثری که روی شما می گذارد ممکن است به همان اندازه بزرگ باشد.


    »» بی توجهی به نیازهای جسمانی، انجام کارها را با مشکل مواجه می کند

    عدم پذیرش، تنها راه برای نابودی انگیزه نیست. در بالا از زیاد خوری افراد بی انگیزه سخن گفتیم اما به همان اندازه عدم تغذیه هم می تواند انگیزه را نابود کند.
    در سال ۲۰۱۰ مطالعه ای توسط Jonathan Leval ،Shai Danziger و Liora Avniam-Pesso از دانشگاه های کلمبیا و Ben-Guron منتشر شد. این مطالعه ۱۱۱۲ حکم قاضی برای آزادی زندانیان با عفو مشروط را در طول ۱۰ ماه بررسی کرده بود. آنها دریافتند که دقیقا بعد از صبحانه و نهار شانس آزاد شدن زندانیان در بالاترین حد است! به طور متوسط قاضی ها در ۶۰ در صد موارد حکم آزادی مشروطی را که بعد از خوردن غذا مطالعه می کردند، را تایید می کردند!
    در روزهایی که سرتان حسابی شلوغ است، ممکن است به دلیل فراموشی یا وقت کم صبحانه یا نهار نخورید. حالا در این زمان با اینکه شما بیشتر از همیشه نیاز به کار کردن دارید، اما با توجه به افت سطح قند خون کمتر از همیشه توانایی کار دارید، درست نمی توانید فکر کنید و واضحا مغز شما اخطار low energy می دهد. حتی بعد از اینکه بالاخره از خر شیطان پیاده می شوید و غذا می خورید احتمال زیادی وجود دارد که سر درد شوید زیرا به مغزتان فشار آمده است. در زمان سردرد هم کار چندانی نمی توان کرد. معمولا مجبور می شوید دراز بکشید و بخوابید. بی توجهی به نیازهای جسمانی باعث می شود شما نتوانید کارهای بزرگ و طولانی را به انجام برسانید. برای تصحیح این مشکل (بی توجهی به نیازهای جسمانی) باید به آنها (وضعیت غذا و سایر نیازهای سلامتی) توجه بیشتری بکنید. پس از مدتی رعایت این نکات سلامتی به عادت تبدیل خواهد شد. یکی از راه های پیشنهادی پر کردن یک جدول روزانه است. تا با انجام هر یک از نیازهای جسمانی یک تیک داخل آن جدول وارد کنید. راهنمای ساخت جدول را می توانید در اینجا پیدا کنید. با استفاده از این جدول یا کارهای مشابه می توانید مشکل را پیدا کنید و بفهمید که به کدامیک از نیازهای جسمانی تان بی توجه هستید. پس از یافتن علت، باید تمام تلاش تان را برای رفع آن بکنید و باز هم تکرار می کنیم که خوردن صبحانه و نهار فراموش نشود.
     

    »» تصمیم گیری های فراوان، دود از کله آدم بلند می کند

    گرفتن تصمیم های زیاد و مهم نیز از علل بی انگیزگی محسوب می شود. جان تیرنی در مقاله اش در نیویورک تایمز، این مشکل را توضیح داده است:

    مبحث «خستگی از تصمیم زیاد» به خوبی علت حساس شدن مدیران، دعوا کردن آنها با کارمندان و خانواده شان و بی توجهی به سلامت شان را توضیح می دهد. اهمیتی ندارد که چقدر منطقی و روشنفکر باشید، شما نمی توانید مدام و پشت سر هم تصمیم بگیرید و تاوانش را پس ندهید. «خستگی از تصمیم» با خستگی جسمانی متفاوت است - در این زمان شما از خستگی خود اطلاع ندارید - اما از طرف دیگر انرژی مغز شما کاهش یافته است. در این وضعیت هر چه انتخاب های پیش روی شما بیشتر باشد، انجام آنها توسط مغز مشکل تر می شود و گاهی مغز به دنبال یک راه فرار (در رفتن از زیر کار) خواهد گشت (چیزی که اصلا برای مدیریت تان خوب نیست).

    خستگی از تصمیم فقط با تصمیم های بزرگ کاری پیش نمی آید. تعداد زیادی تصمیم کوچک هم می توانند به مرور چنین خستگی ای ایجاد کنند. پس اگر انتخاب های روزانه تان را مدیریت نکنید، حال این انتخاب ها کوچک باشند یا بزرگ، به مرور دچار این خستگی خواهید شد.
     

    »» چگونه انگیزه ام را برگردانم

    برگرداندن انگیزه ترکیبی از جنگیدن با علل مشکل و تشویق کردن خودتان به برداشتن گام های اولیه است. اگر مشکل واپسزدگی اجتماعی باشد، شما احساس بدی خواهید داشت و تمایل به کار زیاد ندارید. در این زمان باید با مشکل بجنگید. شاید کاری است که انجام آن باعث این واپسزدگی شده است، از طرف دیگر شاید اطرافیان شما آدم های خوبی نیستند و تلاش شما برای جلب رضایت آنها بی فایده باشد. پس مستقیما با آن شخص (یا اشخاص) که شما را طرد کرده اند - یا رفتار خوبی ندارند - صحبت کنید و علت را پیدا کنید. اگر مشکل از شما است که باید به دنبال راهی برای حل آن باشید. اگر مشکل غیر قابل حل است، به دنبال راهی باشید که بتوانید خود را از آن موقعیت خارج کنید. زندگی مداوم در جایی که اطرافیان شما را از خود می رانند، برای هیچ کس مفید نیست (و ممکن است شما را به یک تنهای ابدی تبدیل کند).
    اگر مشکل از بی توجهی نسبت به نیازهای جسمانی تان ناشی می شود، راه حل کاملا واضح است. همان طور که قبلا هم گفته شد، این مشکل توسط یک برنامه شخصی (که با انجام هر یک از نیازهای جسمی یک تیک در آن می زنید) به آسانی قابل حل است. پس نیاز اصلی جسمانی تان را که به آن بی توجه هستید را پیدا کنید و آن را به مهمترین اولویت کاری تان تبدیل کنید.
    حل مشکل «خستگی از تصمیم» سخت تر است. زیرا شما دقیقا نمی دانید که انتخاب ها چه زمانی به سراغ شما خواهند آمد. یکی از راه حل ها، ایجاد یک to do list برای تصمیم هایی است که می دانید قرار است با آنها مواجه شوید. آنها را تقسیم کنید و هر روز بخشی از آنها را انجام دهید. توجه داشته باشید که در یک روز زیاد به خودتان فشار نیاورید. هنگام نوشتن لیست، تصمیم های کوچک (مانند چیزهایی که باید از مغازه بخرید و …) را فراموش نکنید.
    در مرحله بعد، کاری را پیدا کنید که واقعا دوست دارید. زمانی که بین دو کار خسته کننده مانند تمیز کردن ساختمان و جالب مثل بازی کردن، مانده اید، کار جالب را انتخاب کنید. به این ترتیب قدم خیلی خیلی کوچک اول را برمی دارید. در روز بعد، کمی قدم بلندتری بردارید. هر بار کمی کارتان را سخت تر کنید. با انجام هر کار سخت تری و رسیدن به پاداش بزرگتر آن، انگیزه برای شروع کارهای مشکل تر، بیشتر خواهد شد. پس کار را شروع کنید و نگران هیچ چیز دیگر نباشید. بدانید که شروع آستانه رسیدن به همه چیز است.

    امیدواریم این کلک ها و ترفندها، بتواند به بازگردانی انگیزه شما کمک کند. پس به جنگ مشکلات بروید و به آرامی انگیزه از دست رفته تان را باز پس بگیرید.
     

     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    عيد مي آيد و اجناس گران خواهد شد!

    باز عيد اومد و وقت خريده! شاید حافظ در اين دوران زندگي ميکرد، در وصف بهار دل‌انگيز اينطور مي‌سرود:

    نفس باد صبا آفت جان خواهد شد
    عيد مي آيد و اجناس گران خواهد شد
    قيمت ميوه، شيريني، آجيل و لباس
    باز سرويس‌گر فک و دهان خواهد شد
    همسرم چند ورق ليست به من خواهد داد
    و سرا پاي وجودم نگران خواهد شد
    مي زنم ساز مخالف دو سه روزي اما
    عاقبت هرچه که او گفت همان خواهد شد
    مي رسد مرحله ي سخت و نفس گير خريد
    نوبت گند ترين کار جهان خواهد شد
    کل عيدي و حقوقم، به شبي خواهد رفت
    بر سر جيب ِبغل ،فاتحه خوان بايد شد
    يک الف آدم و يک عائله آنهم پر خرج
    وقت فرسودن اعصاب و روان خواهد شد
    پول را با علف خرس يکي مي دانند
    فکر کرديد که منطق سرشان خواهد شد
    هانيه نعره بر آرد که ندارم مانتو
    کامران از پي او تيز دوان خواهد شد
    که پدر، کفش و کت و پيرهني مي‌خواهم
    بعد از او نسترنم مرثيه خوان خواهد شد
    سام هم لنگه ي جوراب به پا مي گويد
    شستم از پنجه اش امسال عيان خواهد شد
    قيمت پسته به قلب من ِآسيب پذير
    باز هم واي که آسيب رسان خواهد شد
    زير بازارچه با قيمت ماهي يا گوشت
    آسمان دور سرم پُر دَ وَران خواهد شد
    مغز گردو شده مانند طلا مثقا لي
    مغزم از قيمت آن سوت کشان خواهد شد
    کمرم گشت که در خانه تکاني سرويس
    حاليا نوبت اين فک و دهان خواهد شد؟
     

     

     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    دو روزه خانه تکانی کنید!

    دکتر«رامبد بــاران‌دوست» دکترای مدیریت، مشاور طراحی‌ سیستم‌های مدیریتی، مدیریت آموزش و... به شما می‌گوید چطور با یک مدیریت استراتژیک و ضمن رعايت نكات ساده اما علمي مي‌توانيد مثل يك کارشناس خانه‌تکانی كنيد و از بازدهي كارتان لذت ببريد. شك نداشته‌ باشيد كه خانه‌تکانی علمي، به‌مراتب ساده‌تر از خانه‌تکانی‌های سنتي است و وقت كمتري از شما مي‌گيرد. به احتساب این برنامه‌ریزی علمی امسال می‌توانید۲ روزه خانه‌تکانی کنید! امتحانش مجانی است.

    ۱.زمان‌تان را مدیریت کنید
    فرهنگ، پدیده‌ پویایی است متشکل از خرده فرهنگ‌های متعدد و در حال تغییر، همگام با شرایط روز، بنابراین همان‌طور که شرایط زندگی ما تغییر می‌کند خانه‌داري هم به‌عنوان بخشی از خرده فرهنگ‌ها همگام با شرایط روز جامعه باید تغییر کند. در غیر این صورت باید همچنان هر سال روزها و هفته‌های پایانی سال را به جبران اشتباهاتی اختصاص دهیم که از قضا هر سال هم تکرار می‌شود.
    یک نگاه مدیریتی و دقیق بر امور خانه و یک برنامه‌ریزی مرتب، منسجم و مستمر، تمام اعضای خانه را از داستان تکراری و پردردسر خانه‌تکانی‌های چندروزه پایان سال خلاص می‌کند. در قدم اول به آشنایی با مفهوم مدیریت زمان نیاز داریم. برای آشنایی با این مفهوم باید با اصول صحیح برنامه‌ریزی و اجرای درست آن آشنا شویم.

    ۲.قدم اول برای مدیریت زمان
    قدم اول در مدیریت، برنامه برای زمان است، اما برنامه‌ریزی‌ای کاملا متفاوت با آنچه تاکنون به‌عنوان برنامه‌ریزی در ذهن‌تان داشتید. با شنیدن عنوان برنامه‌ریزی، همه فکر می‌کنیم کافی است بدانیم در ساعت‌ها یا روزهای آتی چه‌کاری قرار است انجام دهیم؛ حال آنکه مشکل اصلی در اجرایی نشدن برنامه‌ها هم همین جاست! برنامه‌ریزی برای رسیدن به نتیجه‌ درست نیاز به یکسری مهارت‌ها دارد و کلیدی‌ترین بخش آن هم فکر کردن است؛ فکر کردن به کاری که قصد داریم برای آن برنامه‌ریزی کنیم. باید به تمام جزئیات فکر کنیم و البته احتمالات را درنظر بگیریم. از دراختیار داشتن قلم و کاغذ برای نوشتن ریز برنامه‌ تا خرید وسایل موردنیاز مثلا نردبان برای دسترسی به وسایلی که در ارتفاع قرار دارند.

    ۳. ۸۰ درصد فکر، ۲۰ درصد اجرا!
    در انجام هر کار، از امور خانه‌داری گرفته تا خانه‌تکانی، اگر قرار است کاری درست و با مدیریت زمان انجام شود، باید ۸۰ درصد از زمان آن را به برنامه‌ریزی اختصاص دهید. فکر کردن به جزئیات و درنظر گرفتن احتمالات، همه شامل همین زمان ۸۰درصدی می‌شود. دقت کنید که ۸۰درصد از کل روند موردنیاز برای انجام یک کار؛ یعنی اگر قرار است کاری را در یک روز انجام دهید، باید ۸۰ درصد از یک روز و اگر یک برنامه‌ ۱۰روزه درپیش دارید، ۸ روز از آن را به برنامه‌ریزی و فکر کردن اختصاص بدهید.

    ۴. چرا ۲ روزه می‌توانیم؟!
    عجله نکنید. تصور اینکه ۸روز از ۱۰ روزتان را به فکر کردن اختصاص دهید و فقط در ۲روز همه‌ کارها را انجام بدهید، اصلا ساده نیست. اما عملی است مشروط بر اینکه یک برنامه‌ریزی اصولی داشته باشید. باید در ۸روز گام‌به‌گام کارها را تعریف کنید و درمورد تک‌تک آنها فکر کنید؛ حتی به احتمالات!

    ۵. برنامه‌ریزی برای پاک کردن شیشه‌ها
    حق با شماست. در شیوه‌های معمول برنامه‌ریزی، نیازی به فکر کردن با این دقت نیست؛ چون مثلا برای تمیز کردن شیشه کافی است با یک سطل آب و دستمال، شروع کنید به تمیز کردن پنجره. اما در نگاه مدیریتی و گام به گام موردنظر ما،‌ همین شیشه پاک‌کردن ساده از این قرار است: ابتدا باید به چهارپایه فکر کنید. چهارپایه‌ای که با ارتفاع پنجره‌ شما هماهنگ باشد، به ماده‌ شیشه‌شویی که برای پاک‌کردن نیاز دارید، اینکه چه مقدار و چطور باشد. به دستمال خیس و حتی یک دستمال خشک برای پاک‌کردن نهایی و... گام بعدی هم درنظر گرفتن احتمال‌هاست. احتمال اینکه زمان باز کردن پرده ممکن است با مشکل کنده شدن گیره مواجه شوید یا حتی پاره شدن احتمالی پرده‌ای که بر اثر تابش مستقیم آفتاب نخ‌نما شده است. با درنظر گرفتن همه‌ این موارد و احتمالات، در زمان اجرا همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود؛ دقیق و حساب شده. مثلا کوتاه بودن چهارپایه برنامه‌ شما را به تعویق نمی‌اندازد یا حتی کنده شدن گیره شما را دچار مشکل نمی‌کند، چون شما از پیش به تمام این موارد فکر کرده‌اید.

    ۶. گام دوم برنامه‌ریزی
    قدم بعدی، نوشتن نکته به نکته‌ کارهایی است که به آنها فکر کرده‌اید و باید آنها را اجرا کنید. نوشتن مرحله‌ مهمی است كه ما بيشتر از آن غافل می‌شویم. بدون نوشتن همیشه فکر می‌کنیم کاری نداریم! باید لوستر را تمیز کنیم، پرده را بشوییم، پنجره را پاک کنیم، جارو و تی بکشیم. یعنی روی هم رفته باید ۴ یا ۵مورد فعالیت انجام بدهیم که به سادگی از پس آنها بر می‌آییم! اما اشتباه همین‌جاست، چون وقتی وارد فضای کار می‌شوید، تازه می‌بینید کارهایی که باید انجام بدهید، خیلی بیشتر از اینهاست، اما چون ننوشته و جزء به جزء نکرده بودید، به مرحله اجرا که می‌رسید با مشکل روبه‌رو می‌شوید! شیوه‌ درست این است که هر کاری را قبل از انجام در مرحله‌ فکر کردن (همان ۸۰درصد اولیه) یک‌بار تمام و کمال در ذهن‌تان انجام دهید و جزء به جزء را در مرحله‌ بعدی یادداشت کنید.

    ۷. دقت در نوشتن
    دقت در نوشتن جزئیات به اندازه‌ خود مرحله‌ نوشتن مهم است. دقت یعنی اینکه باید بدانید مثلا برای انجام کاری مثل شست‌وشوی فرش یا کابینت، به کمک چند نفر نیاز دارید. آیا نیروی کمکی می‌تواند فرزندتان باشد یا به نیروی همسرتان نیاز دارید؟! به طور کلی یک بخش از این جزئیات شامل این می‌شود که بدانید در انجام یک کار به‌خصوص، به چه ابزاری و چه نیروهایی نیاز دارید. بخش دیگر هم اینکه فردی که قرار است به شما کمک کند، باید چه توانمندی‌هایی داشته باشد.

    ۸. نتیجه‌ یک انتخاب حساب نشده!
    یکی از مواردی که در خانه‌تکانی از توجه دور می‌ماند، این نکته ‌است که چه کسی و کجا باید به ما کمک کند. از آنجا که ما معمولا به این موضوع فکر نمی‌کنیم اغلب از کسی کمک می‌گیریم که یا توانش را ندارد یا وقتش را. دست آخر خودمان می‌مانیم و خودمان! نتیجه این انتخاب غلط هم کمردرد و زانودرد است و البته زمینه‌سازی برای بسیاری از مشاجره‌ها آن هم در آستانه سال نو. این مشکلات یک دلیل ساده دارد آن هم اینکه شما از کسی کمک خواسته‌ایدکه نه زمانش را دارد و نه آمادگی، پس طبیعی است که انتظارتان را بی‌پاسخ بگذارد!

    ۹. وقتی زمان‌بندی شما بیمار است!
    بعد از اینکه تمام مراحل کار جزء به جزء یادداشت شد، نوبت به زمان‌بندی می‌رسد. زمان‌بندی هم یعنی تخمین اینکه انجام هر کار حدودا چقدر زمان می‌برد. اشتباه مهمی که در این مرحله رخ می‌دهد، این است که کارها را کلی می‌بینید و چون جزئیات کار را تعریف نکرده‌اید، فراموش می‌کنید برای آنها زمان بگذارید، درنتیجه، در زمان اجرا مدام به زمان اضافه می‌شود تا جایی‌که پیش‌بینی ۲روزه‌ شما حتی تا ساعت‌های بعد از تحویل‌ سال هم کش می‌آید. این دقیقا همان نشانه‌ای است که متخصصان مدیریت زمان از آن به‌عنوان یک نقص یا بیماری در زمان‌بندی یاد می‌کنند. البته کلی نگاه کردن به برنامه‌ریزی یک عارضه دیگر هم دارد و آن چیزی نیست جز سر هم بندی کردن!

    ۱۰. فهرست خرید را فراموش نکنید
    کاری كه بهتر است همزمان با فهرست کردن جزئیات به آن بپردازید، تهیه‌ فهرستی برای خرید لوازم موردنیاز در انجام كارهاي خانه است. از انواع شوینده‌ها گرفته تا دستمال و روزنامه و نردبان و بررسی اینکه کدام از این موارد در خانه موجود است و برای تهیه‌ کدام آنها و چه مقدار، باید برنامه‌ریزی کنید. گاهی کافی نبودن یک شوینده برای پنجره، تمام روند برنامه‌ریزی شما را دچار بحران می‌کند. مثلا فکر کنید در حال پاک‌کردن شیشه‌ هستید که ناگهان شوینده‌ شما تمام می‌شود! باید همه چیز را نیمه‌کاره رها کنید و راهی خرید شوید. همین اتفاق ساده، (تازه به فرض اینکه اولین سوپرمارکت مایع تمیزکننده‌ موردنظر شما را داشته باشد) کلی زمان پیش‌بینی نشده را به روند‌ کاری‌ شما تحمیل می‌کند. در حالی که تهیه‌ یک فهرست خرید، به‌سادگی شما را در برابر تمام این اتفاق‌های پیش‌بینی نشده ایمن می‌کند.

    ۱۱. اولویت‌بندی
    بعد از برنامه‌ریزی و نوشتن گام به گام وظایف، باید مشخص کنید کدام کار را کی و کجا انجام دهید، یعنی باید به اولویت‌ها فکر کنید. آنچه مهم است توالی کارها و چرایی آنهاست و درست بعد از این مرحله است که شما می‌دانید چه‌کاری را کی، چرا و با چه جزئیاتی باید انجام دهید، هر کاری شامل چه مراحلی است و ابزار موردنیازش چیست.

    ۱۲. سناریوی بحران هم داشته باشید
    درنظر گرفتن احتمال‌ها و چاره‌اندیشی برای آ‌نها بسیار مهم است. مثلا درنظر گرفتن یک نیروی کمکی برای زماني که قرار است از نردبان بالا برويد و خالی کردن محیط اطراف از اشیای تیز، برنده و شکننده برای جلوگیری از اتفاق‌های غیرمنتظره. باید برای پیش‌بینی هر کدام از این حوادث وقت بگذارید و چاره‌اندیشی کنید؛ یعنی سناریوی بحران داشته باشید.

    ۱۳. برنامه‌تان را میلی‌متری نچینید
    حتما فکر می‌کنید میلی‌متری چیدن برنامه‌ها یک ابتکار فوق‌العاده است؛ در حالی که این یعنی زمینه‌چینی برای جاماندن از یک برنامه‌ریزی اصولی! پشت سر هم چیدن برنامه‌ها باعث می‌شود یک اتفاق ساده، مثل یک تماس تلفنی ۱۰دقیقه‌ای که حتی به آن فکر هم نکرده بودید، شما را از زمان‌بندی عقب بيندازد و این عقب ماندن در کل برنامه‌ روزانه‌ شما جاری شود و همه چیز را به هم بریزد.

    ۱۴. این ۴ زمان را فراموش نکنید
    زمان استراحت: درنظر گرفتن زمانی برای استراحت از ضروریات یک برنامه‌ریزی اصولی است. بدون درنظر گرفتن این زمان هرچند هم کوتاه، خستگی در بدن انباشته می‌شود و توان بدنی کاهش پیدا می‌کند، درنتیجه سرعت کار کم می‌شود. شما برای جبران این زمان از دست‌رفته ناچارید بیشتر از توان جسمی‌تان مایه بگذارید که این هم عواقب و آسیب‌های خاص خودش را دارد، بنابراین لازم است بین هر دو ساعت کار برای استراحت‌تــان دست‌کم ۱۰دقیقه زمان درنظر بگیرید. و چای یا میوه‌‌ای بخورید و دوباره دست به کار شوید.
    زمانی برای حمام کردن: درنظر گرفتن زمانی برای دوش گرفتن در پايان يك روز پركار خيلي مهم است. بعد از پایان یک روز کاری، باید هر طور شده زمانی را به دوش گرفتن اختصاص بدهید. این دوش ساده‌ ۱۰دقیقه‌ای باعث می‌شود شب را آسوده بخوابید، صبح با آرامش خیال و راحت‌تر بیدار شوید و روزی پربارتر داشته باشید.
    زمانی برای بازگرداندن اشیا و لوازم به جاهای خود: در پایان هر كار، كلي ابزار و وسیله از جاي اوليه خود خارج و در خانه پراکنده می‌شود؛ بنابراین اگر زمانی را به جمع و جور کردن این وسایل اختصاص ندهیم، هنگام نياز دوباره به هر كدام از اين وسايل، درگیر پیدا کردن آنها می‌شویم.
    زمان هیچ: بخشی از روز را برای هیچ بگذارید. بله، دقیقا برای هیچ! یعنی در میان فهرست کارها نیم‌ساعتی را خالی بگذارید. دقت کنید این نیم ساعت جدا از زمان‌های استراحت شماست و به هیچ چیز تعلق ندارد؛ حتی به چای خوردن! این یعنی زمان شناور و به عبارت دیگر، ایجاد آمادگی برای انجام کارهای غیرمنتظره، بدون اینکه چیدمان برنامه ما به هم بریزد.

    ۱۵. حالا همه چیز آماده است
    در مرحله‌ اجرا در حقیقت وارد بخش اجرایی برنامه‌ریزی یا همان ۲۰درصد زمان باقی‌مانده می‌شوید. حالا اگر همه چیز را درست پیش‌بینی کرده و به همه جزئیات فکر و آنها را فهرست کرده باشید، دیگر نباید نگران اجرا باشید، چون به تک‌تک کارها فکر کرده‌اید و برای آنها راهکار اندیشیده‌اید. اینچنین می‌شود که خانه‌تکانی شما بیشتر از ۲ روز وقت نمی‌گیرد!
     

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    ۵ نوع ریمل متفاوت و کاربردهایشان

    ریمل برای آرایش چشم و فردادن مژه ها بسیار پرکاربرد است، و با تکمیل رنگ چشم و سایه ی چشمتان ظاهری برازنده به شما می دهد.ممکن است تصور کنید ریمل تنها به صورت مایع عرضه می شود، ولی ریمل های متفاوتی برای مقاصد مختلف نیز وجود دارند. در اینجا ۵ نوع متفاوت ریمل و کاربردهایشان را بررسی می کنیم.
    ۵ نوع ریمل متفاوت و کاربردهایشان:

    ۱. ریمل پودری
    ریمل پودری یک تکنیک قدیمی ست که از مدت ها قبل مورد استفاده ی مدل ها و بازیگرها بوده است.کاربرد و فایده اش مانع از مد افتادنش شده است.این مدل بسیار متفاوت از ریمل های خیس و خشک است.
    چند قطره آب به آن اضافه می کنید و مژه هایتان را از ریشه تا انتها رنگ آمیزی می کنید. ریمل فورا روی مژه ها می نشیند و چنین به نظر می آید که مژه ی مصنوعی گذاشته اید! برای زمانی که عجله دارید یا به جایی نزدیک می روید خیلی به درد می خورد، ولی برای مراسم های بلند مدت مناسب نیست.

    ۲. ریمل کرمی
    ریمل کرمی برای مژه های زیبا ولی کم پشت مناسب است و مژه ها را بیشتر نشان می دهد. پس اگر مژه های زیبایی دارید با این ریمل می توانید به آن ها حجم، سنگینی و عمق لازم را بدهید. ولی این نوع ریمل به راحتی پخش می شود، به همین دلیل برای استفاده از آن به ابزار خاصی نیاز خواهید داشت.

    ۳. ریمل مایع
    این ریمل ها به راحتی یافت می شوند و بین خانم هایی که مژه های نسبتا فری دارند بسیار رایج است.این ریمل خاصیت تیز کنندگی را افزایش می دهد.بعضی از مدل های این ریمل پخش می شوند ولی مدل های ضد آب آن پخش نخواهند شد.

    ۴. ریمل اکلیلی
    ریمل اکلیلی به هردو شکل پودری و مایع موجود است که می توانند همان طور که گفته شد استفاده شوند. این ریمل را باید به طور مساوی روی مژه ها پخش کنید تا در یک نقطه جمع نشود.
    برای زمانی که به مهمانی، کلاب یا دیسکو می روید به راحتی می تواند ظاهری پر زرق و برق و درخشان به شما بدهد. همچنین رنگ های متنوعی از این ریمل وجود دارد.

    ۵. ریمل جدا کننده ی مژه
    این محصول همه کاره، که حجم دهنده و ضخیم کننده است، معمولا به صورت ضد آب عرضه می شود. با توجه به غلظت و بافت آن، این ریمل به طور مساوی روی مژه ها پخش می شود، هر مژه را جداگانه، ظریف و با فر زیبایی نشان می دهد و ظاهری خواستنی به شما می دهد.