441

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 441 :: دوشنبه 8 خرداد 1385

Jaraghe Group © Mobin_s2004@yahoo.com

اطلاعيه مهم

اگر بار گران بوديم ....!!

به همه دوستان گلم سلام مي کنم
وقتتون بخير و خوشي
ديروز قول داده بودم که امروز ناگفته هايي را در مورد حوادث اخير مخصوصا جريان کاريکاتور روزنامه ايران را بگم، اما اتفاقي افتاد که اين بحث را براي روزهاي آينده موکول مي کنم.
باطلاع دوستان عزيزم مي رسانم که احتمالا فردا (سه شنبه 9 خرداد) «روزانه» و «خبرنامه» منتشر نخواهد شد.
راستش ديروز به من خبر دادند که امروز قراره برم دادگاه و احتمالا زماني که شما داريد اين ايميل را مي خونيد من در دادگاه هستم و چون ايميلهايي که هر روز ارسال ميشه، در روز قبل از آن تهيه ميشه، و چون به احتمال زياد امروز کاملا درگير دادگاه باشم و  در نتيجه نتونم ايميل فردا (سه شنبه) را تهيه کنم.
اميدوارم به لطف خدا و دعاي شما دوستان، امروز به خيري و خوشي تموم بشه و از روز چهارشنبه (پس فردا) ارسال ايميلها در گروه «مبين» از سرگرفته بشود.

ارادتمند و دوستدار شما
مبين
Mobin_s2004@yahoo.com

 

عناوين برخي از  مطالب اين شماره از مجله الکترونيکي «روزانه»

  • هیچ‌وقت یک دختربچه رو با جعبه رنگ‌هاش تنها نذارین!!
  • معرفي فيلم: رمز داوينچي
  • Within Temptation - The Silent Force Tour (2005)
  • موزیک ویدیو شهرام کاشانی و عارف به نام ایران براي تيم ملي
  • RM to AVI MPEG WMV VCD SVCD DVD Converter v3.2
  • برنامه ي تخليه کننده باتری
  • فرزند كفشگر و عدل انوشيروان !
  • زندگينامه استاد مهرداد اوستا
  • JOJO
  • آذربایجان را نشناخته‌اند
  • سايت سيتی چيست؟
  • و .....

 

 


 

Mobin-group.com

 

Jaraghe Group © Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

Mobin-group.com

 


Jaraghe Group © Mobin_s2004@yahoo.com

عکس؛ هیچ‌وقت یک دختربچه رو با جعبه رنگ‌هاش تنها نذارین!!
برای ریاضی‌دوستان؛ ابوالوفای بوزجانی، نابغه بوزجان
 

 

Mobin-group.com

 

Jaraghe Group © Mobin_s2004@yahoo.com

ديدار تيم‌هاي فوتبال كرواسي و ايران با تساوي به پايان رسيد

تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و كرواسي در ديداري دوستانه به مصاف يكديگر رفتند و در پايان با تساوي 2 بر 2 به كار خود پايان بخشيدند.
تيم هاي ايران و كرواسي از جمله تيم هاي راه يافته به جام جهاني 2006، در شهر زاگرب ديدار دوستانه اي را برگزار كردند و هر دو با ارائه بازي منطقي با تساوي 2 بر 2 زمين را ترك كردند.
در حاليكه نيمه اول با گل كريمي براي ايران و پرشو براي كرواسي با نتيجه يك بر يك به پايان رسيده بود، در نيمه دوم مربيان تعويض هايي را انجام دادند و بيشتر با بازيكنان ذخيره بازي را ادامه دادند.
در دقيقه 82 با اشتباه مدافع حريف، آرش برهاني در محوطه جريمه صاحب توپ شد و با يك ضربه تماشايي ايران را از تيم ميزبان پيش انداخت.
پس از برتري 2 بر يك ايران، در وقت‌هاي اضافه ابراهيم ميرزاپور، دروازه‌بان تيم با ارتكاب يك خطا روي مهاجم حريف يك ضربه پنالتي را به سود كرواسي داد. بابيج ضربه پنالتي را وارد دروازه ايران كرد تا تيم ميزبان با شكست زمين را ترك نكند.
بازيكنان تيم ملي ايران در اين ديدار ميرزاپور، كعبي، گل محمدي، رضايي، نصرتي، نكونام (شجاعي)، زندي (بختياري زاده)، تيموريان، كريمي (معدنچي)، هاشميان (برهاني) و دايي (كاظميان) بودند.
براي كرواسي هم كاسا، سرنا (لكو)، تودور، نيكو كوواچ (ورانژ)، رابرت كوواچ، بابيچ، پرشو (اوليچ )،‌ كرشار، كلاسنيچ (بالابان) و شپيچ.ژ بازي كردند.

 



 

Mobin-group.com


 

Jaraghe Group © Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي فيلم

رمز داوينچي
The Da Vinci Code


کارگردان: ران هاوارد. فيلمنامه: آکيوا گولدزمن بر اساس رمان دن براون. موسيقي: هانس زيمر. مدير فيلمبرداري: سالواتوره تونينو. تدوين: دانيل پي. هنلي. مايک هيل. طراح صحنه: آلن کامرون. بازيگران: تام هنکس[رابرت لنگدون]، اودري توتو[سوفي نيوو]، ايان مک کلين[سر لي تيبينگ]، الفرد مولينا[آرينگاروسا]، يورگن پراچنو[آندره ورنه]، پل بتاني[سيلاس]، ژان رنو[بزو فاش]، ژان پي ير ماريل[ژاک سونيه]. ١٤٩ دقيقه. محصول ٢٠٠٦ آمريکا.
رئيس موزه لوور در مقابل تابلويي از لئوناردو داوينچي به قتل مي رسد. مقتول قبل از مرگش نام رابرت لنگدون، نمادشناسي آمريکايي که براي سخنراني به پاريس آمده، و مقداري اعداد و ارقام رمزي را روي زمين نوشته است. بازرس بزو فاش مي پندارد با اين کار وي به نام قاتل خود اشاره کرده، رابرت لنگدون را به موزه فرا مي خواند. اما همه چيز با ورود سوفي نيوو، نوه مقتول که در آزمايشگاه اداره پليس کار مي کند، رنگ تازه اي به خود مي گيرد. سوفي به لنگدون کمک مي کند تا از موزه گريخته و براي اثبات بيگناهي اش تلاش کند. با اين کار پليس فرانسه و کساني که رئيس موزه را به قتل رسانده اند، دست به عملياتي گسترده براي شکار لنگدون و سوفي مي زنند.

چرا بايد ديد؟
کتاب جنجالي دن براون که ميليونها نسخه آن به زبان هاي مختلف به فروش رفته و تا اين لحظه جنجال هاي زيادي خلق کرده، به دست ران هاوراد، يکي از فرزندان هاليوود سپرده شده تا با استفاده از بودجه اي ١٢٥ ميليون دلاري يکي از پرفروش ترين فيلم هاي امسال را بسازد. ساخت و نمايش افتتاحيه آن در جشنواره کن امسال با هياهوي بسيار فراوان بود و هر چند منتقدان فرانسوي فيلم را لايق اين همه جنجال ندانستند، اما نمايش اين فيلم تا اين لحظه در سينماهاي اغلب کشورها با موفقيت همراه بوده است. فيلم که به مسائلي پيچيده و رازهايي سر به مهر در زمينه تاريخ مسيحيت اشاره دارد، از سوي بعضي اربابان کليسا و مخصوصاً فرقه اُپوس ديي تحريم شده و خواستار توقيف آن شدند. برخي از ارباب کليسا مانند پدر کانتالامسا معتقد هستند: فيلم رمز داوينچي فقط تلاشي براي به دست آوردن پول است و در اين ميان آنچه به فروش گذاشته مي شود حضرت مسيح است. تام هنکس، بازيگر نقش لنگدون نيز در اقدامي متقابل اعلام کرد که کشيش ها مي توانند از فيلم "رمز داوينچي " براي افزايش تعداد شرکت کنند گان در همايش هاي مذهبي استفاده کنند: "به نظر من نمايش اين اثر مي تواند به نفع کليسا ها باشد چرا که باب تازه اي براي گفتگو فراهم مي کند. اگر کليسا اعلام کند که قرار است کنفرانسي در مورد يک مسئله دين برگزار کند، شايد تعداد کمي از مردم حاضر به شرکت در آن بشوند، اما اگر کليسا اعلام کند مي خواهد فيلم رمز داوينچي و صحت و سقم اين اثر را بررسي کند بي ترديد تعداد زيادي از مردم در آن سمينار شرکت خواهند کرد." ران هاوراد نيز طي نامه اي کوتاه اعلام کرد که حاضر به عذرخواهي از مسيحيان نيست و اين که اين فقط يک فيلم است و نه بيشتر!
ران هاوارد متولد ١٩٥٤ از کساني است که بعد از افول در مقام بازيگري روي صندلي کارگردان نشسته اند و الحق و انصاف که در اين يکي نسبتاً موفق بوده. هاوارد که تا امروز براي ساختن فيلم هاي يک ذهن زيبا برنده اسکار بهترين کارگرداني]و براي آپولو ١٣ نامزد گولدن گلاب بوده، از گران قيمت ترين کارگردان هاي هاليوود به شمار مي رود. از دستمزد او براي ساختن روز داوينچي اطلاعي در نيست[او براي ساختن يک ذهن زيبا ١٠ ميليون دلار دستمزد گرفته بود]. آخرين ساخته او سيندرلا من نيز که با فروشي قابل توجه روبرو شده بود، در تصاحب صندلي کارگرداني اين فيلم، بسيار موثر بود. اما بسياري از منتقدان انتخاب تام هنکس را [از نظر فيزيکي البته] براي نقش لنگدون مناسب نمي دانند. به هر حال تاثير نام او در فروش فيلم را نيز از نظر دور نداريد. بقيه بازيگران به دقت براي نقش هاي شان برگزيده شده اند و تماشاگر را به خوبي با خود همراه مي کنند. تماشاي اين محصول جنجالي براي کساني که با دن براون آشنا هستند، به توصيه هيچ کسي نياز ندارد!
ژانر: درام، رازآميز، تريلر.

 

 

دانلود فيلم

با همکاري دوست خوبم «Benz223@gmail.com» هر روز يک قسمت از مجموعه ديدني و پرطرفدار شبهاي برره را براي دانلود در اين قسمت مي گذاريم.

قسمت شصت و یک شبهاي برره

سريال "شبهاي برره" كاري موفق و قوي است كه با تيزبيني خاصي بسياري از سنت‌ها و خلقيات منفي رايج بين مردم را به نقد كشيده است.

Shabhaye Barareh is a popular daily sitcom about an imaginary place in Iran.
Director: Mehran Modiri

لينک دانلود (غير مستقيم)

 

 


Mobin-group.com

 

Jaraghe Group © Mobin_s2004@yahoo.com

آلبوم: انگلیسي

Within Temptation - The Silent Force Tour (2005)

1-Deceiver of Fools
2-Stand My Ground
3-Jillian (I'd Give My Heart)
4-It's the Fear
5-Forsaken
6-Angels
7-Towards The End
8-Memories
9-Intro
10-See Who I Am
11-Pale
12-Jane Doe
13-Mother Earth
14-Candles
15-The Other Half (Of Me)
16-Ice Queen

لینک یک | لینک دو
پسورد: karlson


 

تک موزیک

اینم موزیک ویدیو شهرام کاشانی و عارف به نام ایران براي تيم ملي

دانلود

 

 

 

Mobin-group.com

 

 

Jaraghe Group © Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

RM to AVI MPEG WMV VCD SVCD DVD Converter v3.2

همونطور که از اسمش پیداست میتونید فایلهای تصویری RM را به دیگر فرمتهای تصویری تبدیل کنید

 لینک دانلود فایل | حجم : ۸.۰۴ مگابایت
 سریال:
Name: daywarez.com
Serial: bXZ+O0V2oc4omiToFveFAXnEuWbJ1hiwcdRYoCve=QP+3vO2hTIBLUo
 





 

نرم افزار موبایل

برنامه ي تخليه کننده باتری

با استفاده از این برنامه رایگان می تونید خیلی سریع باتری گوشیتون رو تخلیه کنید٬ برای مواقعی که برای مدت طولانی نمی خواهید از گوشیتون استفاده کنید!

 لینک دانلود اول
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

Mobin-group.com

 

Jaraghe Group © Mobin_s2004@yahoo.com


نقدها را بود آیا که عیاری گیرند

نقدها را بود آیا که عیاری گیرند
مصلحت دید من آن است که یاران همه کار
خوش گرفتند حریفان سر زلف ساقی
قوت بازوی پرهیز به خوبان مفروش
یا رب این بچه ترکان چه دلیرند به خون
رقص بر شعر تر و ناله نی خوش باشد
حافظ ابنای زمان را غم مسکینان نیست

 

تا همه صومعه داران پی کاری گیرند
بگذارند و خم طره یاری گیرند
گر فلکشان بگذارد که قراری گیرند
که در این خیل حصاری به سواری گیرند
که به تیر مژه هر لحظه شکاری گیرند
خاصه رقصی که در آن دست نگاری گیرند
زین میان گر بتوان به که کناری گیرند

 
 

 

 

Jaraghe Group © Mobin_s2004@yahoo.com

اعضا محترم گروه جرقه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

sabatufan@yahoo.com

دود اگر بالا نشيند كسر شان شعله نيست
جاي چشم ابرو نگيرد گر چه بالاتر نشيند

 

 

shahab_shabshekan2001@yahoo.com

گفت : سلام ! گفتم : سلام ! گفت : می مانی ؟ گفتم : تو چطور ؟ محکم گفت : می مانم ! گفتم : می مانم ! روزی او عزم رفتن کرد..... گفتم : بمان ! گفت : نمی توانم ! قول ماندن به دیگری داده ام ............!؟

 

 

fkh1974@yahoo.com

نابينا به ماه گفت : دوستت دارم . ــ ماه گفت : چه طوري ؟ تو که نمي بيني . ــ نابينا گفت : چون نمي بينمت دوستت دارم . ــ ماه گفت : چرا ؟ ــ نابينا گفت : اگر مي ديدمت عاشق زيباييت مي شدم ولي حالا که نمي بينمت عاشق خودت هستم

 

 

ashege_shahadat_80@yahoo.com

چشمت روشن

پدر جان سلام ! سلام بر قلب از هم پاشيده‌ات. سلام بر جگر پاره پاره‌ات. سلامي که از قلب کوچک پردردم بر مي‌خيزد و به سوي روح بلندت به پرواز در مي‌آيد. پدرم نمي‌دانم چگونه با اين قلب شکسته با تو سخن بگويم اما آنچه را مي‌دانم با افتخار به زبان مي‌آورم و بر بلنداي عرش مي‌نويسم که شهادت رسم مردان خداست ....
پدر از اينکه مي‌بينم تن پاک تو ده سال در زير آفتاب سوزان کربلاي فاو بوده، دلم آرام مي‌گيرد که حتما در کنار حسين (ع) خواهي بود.
رقيه جان ! اي خرابه‌نشين شام وقتي مي‌شنوم سر بريده بابا را در آغوش گرفتي و لبهاي خشکيده‌اش را بوسه زدي، محاسن غرق به خونش را با دستهاي کوچکت شانه کردي و رگهاي بريده گلويش را بوسيدي و درد دلت را برايش گفتي، آرزو کردم: اي کاش جاي تو بودم.
اين را بگويم که من هم مي‌خواستم مانند تو موهاي پريشان پدرم را شانه کنم و بر لبهاي خشکش بوسه بزنم، ولي مسافر من سر در بدن نداشت، خواستم به دستهايش بوسه بزنم دست در بدن نداشت، خواستم به پايش بيفتم اما خاک پايش به جاي مانده بود که آن را توتياي چشم کردم و به خود گفتم: فائزه جان چشمت روشن...
پدرم دشمنان فکر مي‌کنند با دادن مشتي خاک و استخوان پوسيده مي‌توانند مرا بگريانند امام نمي‌دانند که من فرزند جسم تو نيستم چرا که از ابتداي عمرم در کنار جسم تو نبودم بلکه فرزند روح پاک توام و با روح تو به دنيا آمده‌ام با روح تو زندگي مي‌کنم و با روح تو خواهم مرد. (1)

--------------------------
1- فائزه اسدي فرزند شهيد اسدي

 

 
viski_601@yahoo.com

درس اول:
يه روز يه کشيش به يه راهبه پيشنهاد مي کنه که با ماشين برسوندش به مقصدش... راهبه سوار ميشه و راه ميفتن... چند دقيقه بعد راهبه پاهاش رو روي هم ميندازه و کشيش زير چشمي يه نگاهي به پاي راهبه ميندازه... راهبه ميگه: پدر روحاني ، روايت مقدس ۱۲۹ رو به خاطر بيار... کشيش قرمز ميشه و به جاده خيره ميشه... چند دقيقه بعد بازم شيطون وارد عمل ميشه و کشيش موقع عوض کردن دنده ، بازوش رو با پاي راهبه تماس ميده... راهبه باز ميگه: پدر روحاني! روايت مقدس ۱۲۹ رو به خاطر بيار!... کشيش زير لب يه فحش ميده و بيخيال ميشه و راهبه رو به مقصدش مي رسونه... بعد از اينکه کشيش به کليسا بر مي گرده سريع ميدوه و از توي کتاب روايت مقدس ۱۲۹ رو پيدا مي کنه و مي بينه که نوشته: «به پيش برو و عمل خود را پيگيري کن... کار خود را ادامه بده و بدان که به جلال و شادماني که مي خواهي مي رسي»!
نتيجه اخلاقي: اينکه اگه توي شغلت از اطلاعات شغلي خودت کاملا آگاه نباشي، فرصتهاي بزرگي رو از دست ميدي!

 

 

f_mehrpoya@yahoo.com

اگر فکر مي کني....

اگر فکر مي کني که رفتنت باعث شکستنم مي شود
اگر فکر مي کني که از پس رفتنت اشک مي ريزم
اگر فکر مي کني که با نبودنت لحظه هايم خالي مي شوند
اگر فکر مي کني که هر لحظه دلم براي بوسه هايت تنگ مي
شود
اگر فکر مي کني که بي تو مي ميرم
بسيار درست فکر کرده اي
خب تو که مي داني نبودنت را تاب نمي آورم
...پس بمان
بمان كه گر تو بماني بهار خواهد ماند
بمان كه گر تو بماني هَزار خواهد خواند
بمان بهانه بودن ,بمان دليل سرودن

 

 

ladi_nouri@yahoo.com

چه زیباست
اگر قلبم پس از مرگم
به سان روزهای پیش از آن
در سینه ای کوبد پیام مهربانی را
آن گاه که پرنده سپید روحمان عروج معنایش را جشن می گیرد
آن گاه که قفل قفس سنگین جسم گشوده می شود تا برویم و از آن بالاها نگاه کنیم به آنچه در زمین بر جای گذاشته ایم
چقدر زیبا خواهد بود اگر آنقدر کاشته باشیم، که سبزی و طراوت کاشته هامان پرنده روحمان را آن بالاها سرمست کند
آنجا دیگر پرهای زمینیان به کار نمی آید، پس می توانیم آن ها را به ،کبوتران پر شکسته زمین قرض دهیم تا وقتی از آن بالا نگاه کردیم زیبایی باغمان با تحرک پرواز پرندگان
با جست ونشت هاشان به این سو و آن سو، دو چندان شود
آن روز از آن بالا خواهیم شنید
گرومپ
گروپ
گروپ
.....
آری این، قلب من است که در سینه آن پرنده کوچک شادمان، میتپد
آه که من امروز من چقدر خوشحالم

 

 

kamar_basteh@yahoo.com

همتی مردانه میخواهد گذشتن ازجهان
یوسفی باید که بازار زلیخا بشکند

از پیامبراکرم(ص) است که میفرماید:ت عجب می کنم ازکسانی که نسبت به خورد و خوراک خود اهمیت می دهند تا مبادا مریض شوند و لیکن اهمیتی نسبت به گناهان نمی دهند و باکی از آتش سوزان جهنم ندارند.

 

 

behzad_s1361@yahoo.com

سعادت دنيا و آخرت 

«يا اباذر احفظ ما اوصيك به تكن سعيداً فى الدنيا و الاخرة يا اباذرنعمتانِ مغبونٌ فيهما كثيرٌ من الناس: الصحة و الفراغ» روايتى است كه‏ابو الاسود دئلى از ابوذر نقل كرده كه از رسول خدا )ص( تقاضاى‏موعظه كرد و پيامبر اكرم به ابوذر در حضور اميرالمومنين )ع( بيان‏فرمودند.
يك بخشى از آن را در جلسه قبل خوانديم كه تأكيد بر تقويت ايمان‏بود. ايمان به خدا و به رسالت و به ولايت. بعد از تأكيد بر تقويت ايمان‏در اين زمينه، تقويت عقايد و اينكه اين‏ها رأس عبادات است، تأكيدمى‏فرمايند كه اين نصيحت‏هايى را كه من به تو مى‏كنم سعى كن اين‏هارا عمل كنى. بعد از تأكيد به ايمان و حفظ عقايد و تقويت عقايدمى‏فرمايد: «يا اباذر احفظ ما اوصيك به» حفظ وصيت يعنى عمل كردن‏به آن. وصيت در اينجا به معنى موعظه و نصيحت است، حفظش هم به‏اين است كه عمل كند، نه الفاظش را حفظ كند. وصاياى من را حفظ كن‏يعنى به آن چه مى‏گويم عمل كن «تكن سعيداً فى الدنيا و الاخرة» تا هم‏در دنيا و هم در آخرت سعادتمند بشوى. نكته‏اى در اين بيان است كه‏حضرت براى اينكه تشويق كنند ابوذر را و همه كسانى كه اين وصيت‏را مى‏شنوند، به اينكه عمل كنند به اين وصيت، بيان مى‏فرمايند: عمل به‏اين وصيت موجب سعادت دنيا و آخرت است. چون انسان بالفطرةطالب سعادت است خودش. هيچ انسانى نمى‏تواند طالب سعادتش‏نباشد. اين چيزى است كه مطلوب بالذات است براى هر انسانى و هرتلاشى كه مى‏كند براى اين است كه به سعادت برسد، به خوشبختى هم‏در دنيا و هم در آخرت. دنبال اين مى‏گردد ببيند كه چه چيز موجب‏سعادتش مى‏شود؟ طبعاً انسانى كه بالفطره دنبال سعادتش است و تمام‏تلاشش براى اين است كه به سعادت برسد قاعدتاً اگر بداند كه چه چيزموجب سعادت مى‏شود آن را عمل خواهد كرد.
اين است كه حضرت در ابتداى امر تأكيد مى‏فرمايند كه توجه داشته‏باش، اگر به اين وصايا عمل كنى همان مطلوب فطرى تو كه سعادت‏دنيا و آخرت است، آن حاصل خواهد شد. و اگر عمل نكنى طبعاً از اين‏سعادت محروم خواهى شد. پس بدان آن چه مطلوب تو است و فطرتاًدنبالش مى‏گردى، راهش همين است كه من به تو مى‏گويم. براى اينكه‏حضور ذهن بيشتر پيدا كند و اهتمام بيشتر به عمل به اين وصايا داشته‏باشد و توجه داشته باشد به اينكه ارزش اين وصايا چقدر است. بعد ازاين تأكيد مثل اينكه طبيبى به مريض مى‏گويد كه حتماً بايد به اين نسخه‏عمل كنى، اگر مى‏خواهى بهبود پيدا كنى، كسى كه مى‏رود پيش دكتر به‏خاطر اين است كه مى‏خواهد بهبودى پيدا كند. مى‏گويد به اين نسخه‏من بايد حتماً عمل كنى، اگر عمل نكنى فايده‏اى ندارد. اگر طالب‏بهبودى هستى بايد به اين نسخه عمل كنى. تقريباً بيان حضرت اين‏بيانشان چنين موقعيتى دارد. تويى كه طالب سعادت دنيا و آخرت‏هستى بايد به اين وصايا عمل كنى. اولين نكته‏اى را كه بيان مى‏فرمايندبعد از اين تأكيد اين است كه آدمى‏زاد دو نعمت مفت به دست آنهامى‏آيد و آن را هدر مى‏دهند و مغبون مى‏شوند. توجه داشته باش تو ازكسانى نباشى كه اين نعمت‏ها را مفت از دست بدهى و يا با چيزى‏عوض كنى كه ارزش آنها را نداشته باشد. قدر اين دو تا نعمت را بدان.بيشتر مردم قدر اين دو تا نعمت را نمى‏دانند. همه كم و بيش از اين دونعمت در بخشى از عمرشان بهره‏مند هستند، ولى قدر آن را نمى‏دانند.تو اى ابوذر مواظب باش كه اين دو نعمت كه به دست تو مى‏آيد قدر آن‏را بدانى و درست از آن استفاده كنى. نعمت‏هاى زيادى است كه خداى‏متعال مفت به انسان مى‏دهد و براى به دست آوردنش هم زحمتى هم‏نمى‏كشد، ولى مفت هم از دست مى‏دهد. معمولاً انسان چيزى را كه‏مفت به دست آورده، مفت هم از دست مى‏دهد. خداى متعال بر ما منت‏گذاشته نعمت‏هاى بسيار ارزنده‏اى را مفت به ما داده، اما در بهره‏برادارى از آنها حقش را ادا نمى‏كنيم. در راهى صرف مى‏كنيم كه نه تنهانفعى به حال ما ندارد، احياناً ضرر هم دارد

 

 

fox_elly2000@yahoo.com

نامه هایی برای تمام زنان جهان.....18


صورت تورا بر آینهء ساعتم حک کرده ام
نقره شده بر عقربه های دقیقه شمار و
..... ثانیه شمار
! و هفته ها و سالها و ماهها
..... بی زمانم
.... چرا که تو زمان منی
با تو جهان ِ دقایق ِ کوچک ِ من
..... به پایان رسید

! چیزی نمانده
نه گلی برای یک باغبان
...... نه کتابی برای ورق زدن در تنهایی
بر چشمها و برگها می باری
بر دهان ها و کلمات
بر سر و بالش
...... بر سیگار و انگشتانم
نه از اقامت ِ همیشگی ات در من شکایتی دارم
نه از تکان خوردنت در دست ها
..... و مژه ها
..... و اندیشه ام
گندم زار از ازدیاد سُنبله هایش شکایت نمی کند
درخت انجیر از آواز گنجشکان شکایت نمی کند
و گیلاس از شراب ِ لبالب
..... همه آنچه می خواستم این است
! بانو
در قلبم تکاپو نکن که
......درد می کشم

« نزار قبانی »

 

 

sara_ashrafi2005@yahoo.com

سلام . سلامي به گرمي دستانم . دستاني كه از شدت دوريت سر از كوير در آورده . سلامي به زلالي اشكانم كه گونه هاي كويري ام را سيراب ميكند . سلامي به سياهي چشمانم كه سياهي يادت را در آن گذاشتي. . سلامي به تو به تويي كه نه مي شناسمت و نه تورا به خاطر مياورم . بلكه از امروز تنها بودن و به كوچه خيره شدن را به خاطر مياورم . دوستش دارم و ميپرستمش

 

 

aafagh_m51@yahoo.com

عشق

عشق است ز ما و من رمیدن
در سایه دوست آرمیدن
خود را ز میانه بر گرفتن
او را به میان جان کشیدن
اندیشه خویش محو کردن
 دفترچه عقل را دریدن
دست از همه غیر حق بشستن
 پای از در این و آن کشیدن
جز قصه عاشقی نخواندن
 جز جلوه او به جان ندیدن
جز صحبتش آرزو نکردن
 جز گفته دوست ناشنیدن
از بام کسی گذر نکردن
 دایم به هوای او پریدن
دنبال کسی دگر نگشتن
 پیوسته به سوی او دویدن
جان و دل نوربخش دادن
 حق را به ازای آن خریدن

 

 

ladi_nouri@yahoo.com

هرگاه کسی تو را اذیت کرد اذیت را روی شن های ساحل بنویس که
"بادهای بخشش آن را روی موج های محبت دریا با خود ببرنند"

هرگاه کسی به تو خوبی کرد
آنرا روی سنگ های حافظه ات حک کن که "هرگز از یادت نرود و به یادش باشی

 

 

clevergirl95@yahoo.com

وقتي يک دختر حرفي نميزند
ميليونها فکر در سرش مي گذرد

وقتي يک دختربحث نميکند
عميقا مشغول فکر کردن است

وقتي يک دختربا چشماني پر از سوال به تو نگاه ميکند
يعني نميداند تو تا چند وقت ديگر با او خواهي بود

وقتي يک دختر بعد از چند لحظه در جواب احوالپرسي تو مي گويد:خوبم
يعني اصلا حال خوبي ندارد

وقتي يک دختر به تو خيره مي شود
شگفت زده شده که به چه دليل دروغ مي گويي

وقتي يک دختر سرش را روي سينه تو مي گذارد
آرزو ميکند براي هميشه مال او باشي

وقتي يک دختر هر روز به تو زنگ مي زند
توجه تو را طلب مي کند

وقتي يک دختر هر روز براي تو[اس ام اس ]مي فرستد
يعني ميخواهد تو اقلا يک بار جوابش را بدهي

وقتي يک دختر به تو مي گويد دوستت دارم
يعني واقعا دوستت دارد

وقتي يک دختر اعتراف مي کند که بدون تونميتواند زندگي کند
يعني تصميم گرفته که تو تمام اينده اش باشي

وقتي يک دختر مي گويد دلش برايت تنگ شده
هيچ کسي در دنيا بيشتر از او دلتنگ تو نيست

*****

وقتي يک پسر حرفي نمي زند
حرفي براي گفتن ندارد

وقتي يک پسر بحث نميکند
حال وحوصله بحث کردن ندارد

وقتي يک پسر با چشماني پر از سوال به تو نگاه مي کند
يعني واقعا گيج شده است

وقتي يک پسر پس از چند لحظه در جواب احوالپرسي تومي گويد: خوبم
يعني واقعا حالش خوبه

وقتي يک پسر به تو خيره مي شود
دو حالت داره يا شگفت زده است يا عصباني

وقتي يک پسر سرش را روي پات مي ذاره.
آرزو مي کند براي هميشه مال او باشي

وقتي يک پسر هر روز به تو زنگ مي زند
او با تو مدت زيادي حرف مي زند که توجه ات را جلب کند

وقتي يک پسر هرروز براي تو[اس ا م اس ]ميفرستد
بدون که براي همه "فوروارد" کرده

وقتي يک پسر به تو ميگويد دوستت دارم
دفعه اولش نيست[آخرش هم نخواهد بود]

وقتي يک پسر اعتراف مي کند که بدون تو نمي تواند زندگي کند
تصميم شو گرفته که تورو اقلا واسه يه هفته داشته باشه

[مترجم: دنبال يکي ديگه نره البته شايد........]

 

 

hussein_rfa@yahoo.com

بازتاب فتح خرمشهر

آيا آزادسازي مناطق اشغالي و به ويژه بازپس‌گيري خرمشهر در تحولات سياسي منطقه و روند جنگ تاثير قطعي داشته است؟

بله
الف : دنيا توان نظامي ايران و ظهور يک قدرت نظامي جديد به نام سپاه را باور کرد.
ب : نيروهاي خودي ابتکار عمل سياسي و نظامي را در دست گرفتند و توازن نظامي وسياسي به سود ايران تغيير کرد.
ج : روند آزادسازي ثابت کرد که شکل جديدي از طراحي‌‌هاي نظامي، منبعث و الهام گرفته از انقلاب اسلامي و رهبري امام خميني است.
د : شکست سياسي و نظامي عراق در استراتژي و تاکتيک
ه : عراق، برگ برنده خود را براي تحميل هر نوع خواسته نامشروع به ايران از دست داد.

منبع: کتاب آشنايي با جنگ

 

 

مشکان
hra62302@yahoo.com

دوشنبه: ترفند رایانه ای

آشنایی با Microsoft Office 2003

قسمت دوم

ظاهر تازه
گرچه منوها و نوار ابزارها تغيير شديد و چشم گيري نكرده اند ولي به گونه اي متفاوت به نظر مي رسند. ظاهر تخت و بي پيرايه آفيس XP و 2000 دستخوش تغيير شده است: جعبه ابزارها و نوارهاي حاشيه اي منوها با يك انحناي استوانه اي برجسته و قابل لمس شده اند. دكمه ها و سرمنوها زماني كه نشانگر ماوس روي آنها قرار مي گيرد نارنجي كم رنگ مي شوند و اگر آنها را بفشاريد رنگ نارنجي آنها پر رنگ مي شود. اينها گذشته از جذاب كردن محيط كار، به رويت پذيري اجزاي محيط كار مي افزايند، مثلا به راحتي متوجه مي شويد كه آيا حالت پر رنگ انتخاب شده است يا نه. گذشته از جنبه هاي ظاهري اين ويرايش مي توان گفت كه آنچه Office 2003 را بيش از همه خواستني مي كند در سه حرف خلاصه مي شود – XML . اين نيز همانند HTML يك mark-up language است و از برچسب ها تشكيل مي شود. اما در حالي كه HTML در درجه اول متوجه ظواهري مانند ‹ Font › است،برچسب هاي XML مي توانند به محتوا آدرس دهي كنند و با توجه به طرح كلي ( Schema ) تعريف شوند. بنابراين، به عنوان نمونه گروهي از توليد كنندگان پنير مي توانند يك برچسب ‹ Bordeaux › تعريف كنند كه نشان مي دهد داده اي با اين برچسب دربردارنده اطلاعاتي از پنير توليد بردو است. علاوه بر اين، مستنداتي كه با فرمت XML ذخيره شده اند را مي توان با موتورهاي ديگر پردازش داده بر پايه نوع داده شان مورد جست و جو قرار داد، نه فقط بر پايه كلمه هاي ساده. برتري اين روش روشن است- مانند اين است كه براي پيدا كردن اطلاعات يك پرواز به خصوص از يك موتور جست و جو مناسب مانند Expedia استفاده كنيد، نه اين كه عبارت “ flight+tehran+rome+Tuesday ” در Google تايپ كنيد. XML را همچنين مي توان توسط سرويس هاي وب براي انجام كارهايي چون فعال كردن يك نرم افزار ثبت سفارش در جهت كار با يك برنامه كنترل سهام در يك سازمان يا سازمان هاي مختلف به كار گرفت

 


 
saheledoosti@yahoo.com

جمله روزانه

8 خرداد
وسعت زندگیت به آنچه انباشته ای نیست، به میزان بخشندگی توست.
وین دایر

 

 

Mobin-group.com

 

Jaraghe Group © Mobin_s2004@yahoo.com

  •    دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و ... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved

Jaraghe Group © Mobin_s2004@yahoo.com

Jaraghe Group © Mobin_s2004@yahoo.com

 

8 خرداد / 29 مي / 1 جمادی الاول

Jaraghe Group © Mobin_s2004@yahoo.com
8 خرداد ماه هجري خورشيدي
Jaraghe Group © Mobin_s2004@yahoo.com
پيش بيني " طالس " رياضي دان يوناني عهد باستان درباره وقوع خورشيد گرفتگي باعث ترک مخاصمه ايران و ليدي شد

طبق نوشته برخي از مورخان کارشناس تاريخ قرون قديم، 29 ماه مه سال 585 پيش از ميلاد روز وقوع خسوفي بود که طالس دانشمند يوناني آن يک ماه پيش از آن پيش بيني کرده بود.
    هوخشترا شاه وقت ايران(پدر بزرگ كوروش) از دودمان مادها ( ايران غربي از محور « ري » به سمت غرب و شمالغربي ) با مشاهده خسوف با ترك مخاصمه با دولت ليدي ( بخشي از آناتولي ، تركيه امروز ) موافقت كرد و پس از يک رشته مذاکرات يک ماهه قرار شد رودخانه « هاليس » مرز دو كشور باشد.
    پادشاه ليدي كه قبلا وقوع چنين خورشيد گرفتگي را از طالس دانشمند شهر ميلتوس ( ميله توس واقع در غرب آناتولي، كه آن منطقه و جزاير اطرافش را« ايوني » مي گفته اند كه ايرانيان واژه «يونان» را از آن ساخته اند و اعراب از ما گرفته اند. انگليسي ها يونان را « گريس » مي گويند ) شنيده بود، پس از اين كه احساس كرد نيروهاي او بيش از آن تحمل مقاومت ندارند به شاه ايران پيام داد كه خدايان با ادامه جنگ موافق نيستند و اگر خونريزي قطع نشود، خورشيد را تيره خواهند ساخت و ظلمت همه جا را فرا خواهد گرفت. شاه ماد كه يگانه پرست بود و جز اهورا مزدا وجود خداي ديگري را باور نداشت، اين پيام را خدعه جنگي پنداشت و به نبرد ادامه داد.
    طالس دانشمند يوناني خورشيد گرفتگي را 25 سال پيش از وقوع ، پيش بيني کرده و بعدا روز دقيق آن را (28 مه سال 585 پيش از ميلاد ) به دست داده بود و اين پيش بيني،يک ماه پيش از وقوع آن به اطلاع پادشاه ليدي که ميلتوس را در تصرف داشت رسانده شده بود ( اين روز و ماه و سال بعدا با تطبيق تقويم ها به دست آمده است ) .
    با آغاز خورشيد گرفتگي در روز اعلام شده، شاه ماد دستور توقف جنگ را داد و چون اندك زماني پس از توقف خونريزي خورشيد بار ديگر و به تدريج ظاهر شد، مصلحت نديد كه جنگ ادامه يابد و روز بعد ترك مخاصمه اعلام شد كه در تاريخ عمومي به عنوان نخستين قرار ترك مخاصمه به مفهوم امروز و داراي شرايط و ضمانت اجرايي، ثبت شده است و سپس مذاکرات براي حل اختلافات مرزي طرفين آغاز شد که يک ماه تمام طول کشيد.
     طالس كه اصول متعدد بر علم هندسه نوشته و موفق شده بود ارتفاع جسم را از روي سايه اش به دست آورد و مبدا ساعات شبانه روز را «ظهر ـ نيمه روز» قرار دهد كه سايه از جسم جدا نيست و آب را مادر اجسام اعلام دارد و تفكر را تعريف كند بسال 624 پيش از ميلاد متولد شده بود و از مصر هم ديدن کرده بود.
    ( شرح بيشتر در باره اين واقعه ضمن رويدادهاي 28 ماه مه داده شده است)
 

Jaraghe Group © Mobin_s2004@yahoo.com
29 مي ميلادي
Jaraghe Group © Mobin_s2004@yahoo.com
پايان قرون وسطي و آغاز تاريخ قرون جديد، و آثار ورود جهان به يک عصر تاريخي تازه

29 مه، سالگرد ورود جهان به دوران تاريخي «عهد جديد» و پايان دوران تاريخي قرون وسطا است. در اين روز در سال 1453 محمد دوم معروف به«فاتح» شهر قسطنطنيه را تصرف كرد، آن را به اسلامبول (استانبول) تغيير نام داد و به اين ترتيب؛ دست غرب «موقتا!» از سلطه مستقيم بر شرق كوتاه شد و تاريخنگاران اين روز را پايان قرون وسطا قرار داده اند.
     29 مه سال 1453 سپاهيان محمد دوم رهبر تركان عثماني در پي يك محاصره طولاني، قسطنطنيه را كه مهمترين شهر دنياي آن زمان بود متصرف شدند و به عمر امپراتوري روم شرقي (بيزانتيوم) كه قلمرو آن محدود به چند سرزمين در بالكان و گوشه كوچكي از آناتولي شمال غربي بود پايان دادند. پس از اين پيروزي، عثماني ها محمد دوم را «فاتح» لقب دادند و خودش چندين عنوان بر نامش اضافه كرد از جمله؛ خليفه مسلمين، قيصر روم، سلطان آناتولي و خان تركان عثماني. چرا خان عثماني ها؟ زيرا كه طوايف ترك و مغول از عهد باستان پادشاه خود را «خان» و امپراتور را خاقان به معناي پادشاه پادشاهان مي ناميدند و رئيس طايفه (شاخه اي از قبيله) را «ايلخان» مي گفتند و تا قرن گذشته طايفه قاجار داراي ايلخان بود كه در دوران طفوليت احمد شاه، نيابت سلطنت را برعهده داشت، و چرا قيصر روم؟ زيرا كه درجريان جنگ قسطنطنيه، كنستانتين يازدهم آخرين سزار (قيصر) روم شرقي كشته شد و محمد فاتح كه جانشين اين امپراتوري شده بود خود را در عين حال قيصر روم ناميد و در صدد متحد كردن دو قسمت روم بر آمد (پس از جدايي قطعي در سال 751 ميلادي و اضمحلال قسمت غربي آن) و در سال 1480 به ايتاليا لشكر فرستاد كه موفق نشد. قسطنطنيه شهري كه به دست محمد دوم گشوده شد به تصميم كنستانتين بزرگ امپراتور روم با هدف نزديك شدن به امپراتوري ايران در كنار خرابه هاي شهر يوناني نشين بيزانتيوم ساخته شده است. اين شهر در 11 ماه مه سال 330 به عنوان پايتخت شرقي امپراتوري روم اعلام شده بود ولي كنستانتين مايل بود كه اسم شهر «رم نوين» باشد كه اطرافيانش آن را كنستانتينو پوليس (پوليس به معناي شهر) خواندند و به همين اسم كنستانتينوپل (قسطنطنيه) باقي ماند. محمد فاتح كه در سي ام مارس 1432 به دنيا آمده بود و در سوم مه 1481 در گذشت با همه تعصبي كه در اسلام داشت پس از تصرف قسطنطنيه به پيروان ساير اديان آزادي كامل داد و انجيل را به زبان تركي ترجمه كرد و حكومت شهرهاي متصرفه در بالكان و آناتولي غربي را به حكام محلي سابق (بزرگان اين شهرها) سپرد و به تاسيس مدرسه و دانشگاه و تاليف و ترجمه كتاب همت گماشت و تلاش بسيار كرد كه اديبان و دانشمندان فرار كرده از قسطنطنيه را (درجريان محاصره) به اين شهر باز گرداند و .... وي بر زبان فارسي مسلط بود و از همان زمان بسياري از واژه هاي فارسي وارد تركي عثماني شده است. محمد فاتح حكام محلي را لقب پادشاه داد كه بعدا اين واژه به «پاشا» تبديل شد. در زمان او بسياري از مكاتبات به زبان فارسي صورت مي گرفت. يكي ديگر از كارهاي مهم محمد فاتح نوشتن قانون و ضابطه بود كه اين قوانين را بعد از او، سلطان سليمان تكميل كرد كه با اين عمل شهرت «قانوني» به دست آوردو سليمان قانوني خوانده شد. مورخان در تقسيم بندي دوره هاي تاريخي، روز تصرف قسطنطنيه را آخرين روز قرون وسطا يا «مدي وال» خوانده اند (كه از دو واژه يوناني مديوس و اوو گرفته شده است). اين دوره تاريخي ده قرن طول كشيده بود. با پايان يافتن قرون وسطا كه قرون ظلمت در اروپا هم خوانده شده است، قرون جديد آغاز شد كه عصر رنسانس (تجديد حيات علوم و ادبيات و فلسفه و هنر) و روشنگري است و انتشار كتابهايي كه دانشمندان بيزانتيوم در جريان محاصره قسطنطنيه با خود به ايتاليا برده بودند عامل عمده آغاز رنسانس شناخته شده است زيرا كه اروپايي ها با علوم، فلسفه، هنر و ادبيات يونان قديم، ايران و اعراب آشنا شدند و به تحول ادامه دادند. همچنين با پيدايش يك قدرت بزرگ در خاور نزديك و قطع ارتباط زميني اروپايي ها با آسيا، تلاش براي اكتشاف راههاي دريايي آغاز شد كه سرآغاز بدي براي ساير قاره ها بود كه با ظهور چين و هند به صورت دو قدرت عظيم، عصر برتري غرب بر آسيا دارد به پايان خود نزديك مي شود.
    در قرن 15، اروپاييان كه راه زميني به شرق را بر خود بسته ديدند به يافتن راههاي دريايي دست زدند و از اين طريق خود را به شرق رسانيدند، آن هم تا آخرين نقطه شرق. درجريان همين تلاش، اواخر همان قرن، اروپاييان برحسب اتفاق به قاره آمريكا رسيدند. از اين تلاش اروپاييان، كليسا نيز حمايت مي كرد. براي مثال: فرمان ماه مه 1493 الكساندر ششم پاپ درباره مالكيت اراضي مكشوفه!! (به نوشته پاپ، «مكشوفه!» حال آن كه تمدن بوميان مكزيك دست كمي از ساير ملل جهان نداشت؛ فقط توپ و تفنگ نداشتند) ، كه اواخر ماه مه آن سال به دست پادشاه وقت اسپانيا رسيد. در اين فرمان كه چند ماه پس از رسيدن كريستف كلمب به قاره آمريكا امضاء شده بود، پاپ مالكيت هر زميني واقع در غرب «جزاير آزور» را (نيمه راه قاره هاي اروپا و آمريكا در اقيانوس اطلس ) كه اسپانيائي ها به آنجا برسند از آن دولت اسپانيا دانست. با اين فرمان، پاپ اراضي داراي مالك و متعلق به بوميان را كه هزاران سال در آنجا زندگي مي كردند به اسپانيايي ها بخشيد، دستوري كه در همان زمان هم برخي آن را مغاير آموزش هاي مسيح تفسير كرده بودند. بعدا پاپ چنين فرماني را براي پرتغالي ها هم صادر كرد كه برخي از مورخان آن را نقطه تاريكي در تاريخ بشر خوانده اند.
    سلطه غرب بر شرق و نقاط دور دست كره زمين به منظور آقايي كردن ، استثمار و به دست آوردن مواد خام كه از قرن 16 آغاز شده است با چند بار تغيير لباس دادن همچنان ادامه دارد، ولي از نيمه قرن بيستم ، در پي عدم پيروزي در كره و شكست نظامي در ويتنام، عدم موفقيت در ساقط كردن فيدل كاسترو و اخيرا مقاومت غير قابل تصور عراقي ها از يك سوي، و از سوي ديگر پيشرفتهاي خيره كننده چين با ده درصد رشد اقتصادي مداوم سالانه كه 55 در صد كل سيمان، 40 در صد كل پولاد و 25 درصد كل آلومينيوم جهان را مصرف مي كند؛ آثار ورود جهان به عصر تاريخي تازه اي در افق ديده مي شود، عصري كه شکل تازه استثمار شرق هم كه در موارد بسيار با كمك سران برخي دولتهاي محلي(عمدتا ناشي از بي اطلاعي و ندانم کاري و علاقه مندي آنان به مقام خود) انجام مي شد پايان خواهد يافت .
     ايران كشوري كوچك و نا آشنا نبود كه اروپايي هاي قرن 16 با فرستادن چند كشتي جنگي و تفنگدار بر آن مسلط شوند و در مورد وطن ما از راههاي ديپلماتيك وارد شدند و دولت صفويه را بر ضد عثماني برانگيختند و باعث تضعيف هر دو شدند و چون نوبت به قاجاريه رسيد و متوجه ضعف هاي سران آن و قحط الرجال در ايران شدند دامنه نفوذ خود را گسترش دادند كه نزديك بود استقلال خود را از دست بدهيم. ولي اوضاع مشرق زمين، ديگر چنين نيست و به احتمال بسيار زياد نخواهد بود.
    

 

اظهارات شديدالحن " ال گور "بر ضد " جورج بوش ": همکاران نزديک بوش بايد برکنار شوند

اظهارات «ال گور» معاون رئيس جمهوري سابق آمريكا در دانشگاه نيويورك بر ضد حكومت جورج بوش(پسر) كه صداي او هنگام ايراد نطق ، از فرط خشم شبيه به نعره و شديدالحن بود هشتم ماه مه 2004 در رسانه هاي آمريكا به همان گونه منعكس شده بود.
    ال گور كه در انتخابات گذشته آمريكا، در مجموع ، راي بيشتري آورده بود ولي جورج بوش با راي ديوان عالي آمريكا ( اكثريت پنج بر چهار) برنده انتخابات شد در نطق خود گفت: حكومت بوش با سياست خود در عراق، آمريكا را در انظار جهانيان شرمسار ساخته است، و خواست كه شش تن از همكاران نزديك بوش از جمله وزير دفاع و مشاور امنيت ملي او و مدير « سيا » بركنار شوند. وي در نطق يك ساعته اش گفت كه سياست بوش در قبال عراق كارايي ندارد و ( با ناراضي تراشي در سطح جهان ) خطر تروريسم را بر ضد آمريكا افزايش داده است.
    گور گفت: بوش با ارائه اسناد ساختگي ،( وجود اسلحه كشتار جمعي در عراق و ارتباط اين دولت با القاعده ) زمينه حمله نظامي به عراق را آماده ساخت. گور ضمن بيان اين مطلب كه سياست دولت فعلي آمريكا يك فاجعه و مصيبت بوده است بارديگر خواست كه سران سازمانهاي امنيتي آمريكا و مشاوران بوش از ميان كساني انتخاب شوند كه دست كم« كمترين كارايي! » را داشته باشند. وي گفت كه صدها ميليون آمريكايي ، از هر نسلي، با مشاهده تصاوير زننده عراقي ها در زندان ابوغريب از فرط خشم دارند مي جوشند و سادگي است اگر قبول كنيم كه اين شكنجه ها كار چند دژبان رديف پايين بوده است، دستور از مافوق داشته اند.
    در همين روز، در جاي ديگر، «رالف نادر» نامزد احزاب سبز و اصلاحات در انتخابات نوامبر 2004 و رئيس انجمن ملي حمايت از مصرف كننده در نطقي خواهان محاكمه پارلماني جورج بوش شد و گفت نمي داند كه چرا جورج بوش اصرار دارد كه به سياست نادرست خود در عراق ادامه دهد.  

برخي ديگر از رويدادهاي 29 مي

  • 1867:   پادشاه اتريش عنوان امپراتور اتريش ـ هنگري (مجارستان) به دست آورد زيرا كه مجارستان به نوعي ضميمه اتريش شده بود.

  • 1880:   اسوالد سپنگلر فيلسوف آلماني که زوال غرب را پيش بيني کرده و تحت اين عنوان کتابي نوشته است به دنيا آمد.

  • 1940:   در جريان جنگ جهاني دوم ،نيروهاي آلمان تصرف بلژيک را تکميل کردند و " ليل " را در فرانسه متصرف شدند.

  • 1943:   گوشت و پنير در آمريکا( ايالات متحده ) جيره بندي شد.

  • 1985:   در جريان زد و خورد بر سر بازي فوتبال در استاديوم ورزشي هيزل در شهر بروكسل 39 تن كشته و شمار زيادي مجروح شدند.

  • Jaraghe Group © Mobin_s2004@yahoo.com
    1 جمادی الاول هجري قمري
    Jaraghe Group © Mobin_s2004@yahoo.com
     

     

     

     

     

    امروز با امير

     روز نوشت                  mrezaamir@yahoo.com


    شطرنج و من (1)

    تا اینجا معلوم شد که من معتقدم با عوض کردن قوانین شطرنج، دیگه اون بازی شطرنج نیست؛ ولی در یه محدوده خصوصی، میشه چنین قراردادی رو معتبر دونست. چون بالاخره کار کلمه انتقال مفهوم از فردی به فرد دیگه است و کلمه بدون قراردادی که بین استفاده کنندگان اون وجود داره، اصالتی نداره.
    توجه به این نکته لازمه که موضوع اصلی این پرسش، شطرنج نیست. پرسش اصلی که باید به اون پاسخ بدیم، اینه که اگه من معتقدم تغییرات در بازی شطرنج، باعث میشه که اون بازی دیگه شطرنج نباشه، پس چرا با وجود تغییراتی که به مرور زمان در من رخ میده، من هنوز محمدرضا امیر هستم؟ حتی با وجود اینکه تغییرات من می تونه خیلی بنیادی تر از تغییر قوانین شطرنج باشه.
    به اعتقاد من، چند تفاوت بسیار مهم بین شطرنج و من وجود داره که بررسی اونها، پاسخ این پرسش رو مشخص می کنه. اول از همه این که، شطرنج یه چیز منحصر به فرد نیست. یعنی در زمانهای متفاوت و مکانهای متفاوت، توسط افراد مختلف و با ابزارهای متفاوت، بازیهایی انجام میشه که همه اونها در قوانین مشترکند و در نتیجه همه اونها شطرنج هستند. پس شطرنج بودن یا نبودن یه بازی، صرف نظر از همه تفاوتهایی که بهشون اشاره کردم، به قوانین اونها بستگی داره و عوض شدن قواعد بازی، اون رو از دایره شمول این کلمه خارج می کنه.
    در واقع، مفهومی که کلمه شطرنج منتقل می کنه، یه تعریف است که مشخص می کنه چه چیزهایی شطرنج هستند و چه چیزهایی نیستند. این همون چیزیه که من در بحث "چیستی و هستی" نوشتم. کلمه ظرف معناست و معنا چیزی از جنس ماهیت یا چیستی است. خیلی چیزها در شطرنج هست که عوض کردن اونها، ماهیت شطرنج رو از بین نمی بره (مثل رنگ یا جنس مهره ها)، ولی اصولا کلمه شطرنج در مورد اون چیزها مفهومی منتقل نمی کنه.
    اصلی ترین تفاوت نام من با نام بازی شطرنج، چیزیه که به نحوی منحصر به انسانه. هویت به جای ماهیت.
    موفق باشید. محمدرضا امیر
     


     

     

     

     

     

    گفتنيهاى تاريخ


    فرزند كفشگر و عدل انوشيروان !

    در دوران انوشيروان كه در تاريخ متاءسفانه به عادل مشهور است، زمانى در يكى از جنگهايش با روميان سيصد هزار سرباز ايرانى بر اثر كمبود آذوقه و اسلحه دچار مشكلات فراوانى گرديدند و انوشيروان از اين جريان پريشان خاطر گرديد و بر فرجام خويش بيمناك شد. بلافاصله بزرگمهر، وزير انديشمند خود را براى چاره جويى فرا خواند و به او دستور داد به سوى مازندران برود و هزينه را فراهم كند. بزرگمهر مى گويد: خطر نزديك است بايد فورى چاره كرد و آنگاه وى قضيه ملى را پيشنهاد مى كند، انوشيروان پيشنهاد او را پسنديد و دستور داد هر چه زودتر اقدام شود. بزرگمهر به نزديك ترين شهرها و قصبات ماءمور فرستاد و جريان را با توانگران آن محلها در ميان گذاشت . در اين هنگام كفشگرى حاضر شد تمام هزينه را بپردازد. به شرط آنكه به يگانه پسر او كه مشتاق و مستعد تحصيل بود اجازه تحصيل عام داده شود. بزرگمهر كه درخواست او را نسبت به عطايش كوچك مى ديد، جريان را به عرض پادشاه رساند. انوشيروان خشمگين شد و فرياد زد اين كار مصلحت نيست زيرا با خروج او از طبقه بندى ، سنت طبقات مملكت به هم مى خورد و زيان آن بيش از ارزش اين سيم و زرى است كه او مى دهد.
     

     

     

     

     

    فارسي شکر است

    amirrousta52@yahoo.co.uk

    كاريكلماتور
    مرحوم پرويز شاپور

    رنگين كمان فرسوده را دوباره رنگ خواهم كرد.
     


    قند و نمك

    مرحوم جعفر شهري
    ضرب المثلهاي تهراني
    (به زبان محاوره)

    آخوند، اين كه پل نشد يه باره بگو راه نيس!
    (آخوندي در وصف پل طراط آن را از مو نازك تر و از شمشير تيزتر و از آتش سوزنده تر وصف كرد و يكي از پاي منبرش برخاسته گفت...)
     

     

     

     

    زندگينامه نامداران ايران


    استاد مهرداد اوستا

    سال و محل تولد: تولد 20 بهمن 1308 - بروجرد
    سال و محل وفات: 17 ارديبهشت 1370، تهران.
    زندگينامه: محمد رضا رحماني ياراحمدي مشهور به مهرداد اوستا كه در شعر «اوستا» تخلص مي كرد، از ده سالگي به سرودن شعر پرداخت. بعد از پايان دوره ي دبستان در سال 1321، براي تحصيلات متوسطه به تهران آمد و پس از تحصيل در يكي از دبيرستان هاي شبانه، در سال 1327 ديپلم ادبي گرفت. در همان سال همكاري با آموزش و پرورش را ( به عنوان مسئول سامان دادن به كتابخانه هاي موجود در اين وزارتخانه و تاسيس كتابخانه هايي در شهرستان ها، اصلاح متون و مقالات و كتب ادبي اين وزارتخانه، تدريس در چند دبيرستان) آغاز و هم زمان وارد دانشگاه شد و در سال 1330 از دانشكده ي معقول و منقول (دانشكده ي الهيات و معارف اسلامي تهران) موفق به دريافت مدرك كارشناسي شد و سپس به ادامه ي تحصيل در رشته ي فلسفه ي تحليلي در دانشگاه تهران پرداخت و كارشناسي ارشد خود را در همين رشته گرفت. در شهريور 1332 به سبب طرفداري از دكتر محمد مصدق، مخالفت با شاه و سخنراني هاي انقلابي در جريان كودتاي 28 مرداد دستگير و به مدت هفت ماه زنداني شد. ضمنا همان سال اوستا به تصحيح و چاپ ديوان سلمان ساوجي اقدام نمود. در سال 1333 رساله اي در فلسفه، منطق و روان شناسي و اخلاق را منتشر ساخت و شروع به تدريس در دانشگاه تهران نمود. سپس كتاب فلسفي عقل و اشراق و پس ار آن رسايل خيام (نوروزنامه رساله ي موجود) را با مقدمه و تحقيق در زندگي خيام تحقيق و منتشر نمود. در سال 1335 با سباستين مونه، فيلسوف و شرق شناس فرانسوي، آشنا شد و نزد ايشان شروع به تحصيل فلسفه ي تكميلي نموده و در مقابل، عرفان مشرق زمين و آثار عرفاني اسلامي از جمله مولوي و عطار نيشابوري را به مونه درس مي داد. اين ارتباط تا سال 1339 ادامه داشت. در اين سال اولين مجموعه ي شعر خود را به نام از كاروان رفته را منتشر ساخت. سال ها بعد پاليزبان، حماسه ي آرش و از امروز تا هرگز را منتشر ساخت. در تابستان 1346 براي نخستين بار براي مدت يك ماه به كشورهاي فرانسه، انگلستان و ايتاليا سفر كرد. دو سال بعد كتاب اشك و سرنوشت كه گزيده اي از شاهكارهاي ادبي جهان است و سپس روش تحقيق در دستور زبان فارسي و شيوه ي نگارش را منتشر كرد. در سال 1349 براي بار دوم به اروپا سفر كرد و در مدت اقامت يك ماهه اش در فرانسه و سوييس با ژان پل سارتر ارتباط برقرار كرد. اين ارتباط چندين سال ادامه داشته است. در تير 1351 مجموعه ي شعر شراب خانگي ترس محتصب خورده را به رشته ي تحرير درآورد كه در همان سال توقيف شد. در خرداد 1352 كتاب انتقادي تيرانا را منتشر كرد كه اين كتاب هم توقيف شد. ضمنا به سبب طرح پاره اي از مسايل از جمله ذكر نام آيت اله خميني در اين كتاب به مدت يك سال ممنوع القلم گرديد. در تابستان 1356 به فرانسه و سوييس رفت و با سيد محمدعلي جمال زاده در ژنو ديداري داشت. در شهريور 1359 نيز يك ماهي در فرانسه اقامت گزيد و در دانشگاه ها و مراكز فرهنگي اين كشور سخنراني نمود. در سال 1360 مجموعه ي شعر امام و حماسه ي ديگر را منتشر ساخت. در سال 1362 جهت معالجه ي بيماري قلبي و بازگرداندن چند كتاب ارزشمند خطي كه در سال هاي انقلاب به فرانسه منتقل شده بود، براي مدت يك ماه به فرانسه رفت. در زمستان 1367 به پاكستان رفت و چندين سخنراني درباره ي شخصيت حافظ و آثار او ياد نمود. دز سال 1369 نيز دوباره به پاكستان سفر كرد و در مراسم بزرگداشت خليل اله خليلي، قصيده سراي افغاني سخنراني نمود. استاد اوستا طي سال هاي تدريس در مراكزي چون دانشگاه هاي تهران، مدارس عالي ترجمه و پارس، دانشكده ي هنرهاي تزييني، دانشگاه تربيت مدرس، مجتمع عالي هنر، رشته هاي ادبيات پارسي، فلسفه، تاريخ هنر، فلسفه ي تاريخ هنر، تاريخ اجتماعي هنر، روش تحقيق هنر در اروپا، روش تحقيق هنر در شرق، ادبيات جهان، ادبيات نمايشي، زيبايي شناسي، روش تحقيق در زيبايي شناسي، به تدريس تاريخ موسيقي اشتغال داشت. آخرين سال هاي تدريس اوستا 1369 و 1370 بود كه در دانشكده ي هنرهاي زيباي دانشگاه تهران تاريخ موسيقي تدريس مي كرد. وي همچنين مشاور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بود. مهرداد اوستا با اينكه بيشتر به قصيده سرايي مايل بود در زمينه هاي ديگر شعر همانند غزل، مثنوي، دوبيتي هاي پيوسته، رباعي و غيره نيز تسلط داشته است. از نظر قالب به شيوه ي شعراي خراساني و بيشتر پيرو ناصر خسرو، خاقاني و مسعود سعد بود و در انديشه هاي شاعرانه اش قالبا دقايق فلسفي و تفكرات حكيمانه را مي پروراند. وي معتقد بود كه « يك هنرمند بايد فرزند زمان خود باشد و اگر احيانا خود نيازمندي هاي زيادي از نظر مادي ندارد آنقدر روحيه ي حساس و تاثير پذيري داشته باشد كه دردها و نيازمندي هاي اكثريت مردم را درك كند و آينه ي گوياي رنج و شادي مردم زمان باشد. » مهرداد اوستا سرانجام روز 17 اردي بهشت 1370 در ساعت 1:30 بعد از ظهر درگذشت. پيكر وي در بهشت زهرا در مقبره ي مشاهير فرهنگ، ادب و هنر ايران در كنار مجتبي مينوي و مشايخ فريدني (حجره ي 953) به خاك سپرده شد.

    آثار: فهرست آثارش (هرچند برخي از كتاب هايي كه در زير آمده در هيچ كتابخانه اي يافت نمي شود، مع هذا عنوان آن در اينجا درج مي شود) بدين شرح است: - از كاروان رفته (شعر، 1339) - پاليزبان (شعر، 1342) - حماسه ي آرش (شعر، 1344) - از امروز تا هرگز (نثر داستاني، 1345) - روش تحقيق در دستور زبان و شيوه ي نگارش (1348) - شراب خانگي ترس محتصب خورده (شعر، 1351) - تيرانا (نثر انتقادي، 1352) - سرود نا تمام (مجموعه ي شعر از عبداله صالحي سمناني با ديباچه اي از مهرداد اوستا، 1353) - امام و حماسه ي ديگر (1368) - اشك و سرنوشت (قطعه هاي ادبي، ترجمه، شعر) - پرنيان (شعر) - تحليل فلسفي و علمي پيرامون اسطوره هاي ملل - تحليل فلسفي و علمي پيرامون اصول اديان - رسايل خيام - نوروزنامه رساله ي وجود (تصحيح، مقدمه و تحقيق در زندگي خيام) - تصحيح ديوان سلمان ساوجي - تصحيح و تحقيق كليات شيخ سعدي - تعريف و توجيه انسان - رساله اي در منطق و فلسفه - روانشناسي و اخلاق - روش تحقيق در تاريخ هنر - روش تحقيق در تحولات فكري و فلسفي در اروپا و آسيا - روش تحقيق در زيبايي شناسي - روش تحقيق در بيان فلسفي اسطوره ها - روش تحقيق در بيان دين و اخلاق - سير مكاتب هنري در ايران - عدالت - حكومت - جامعه - عقل و اشراق - كارنامه ي شعر معاصر پارسي - له شناسي (پيرامون آثار و افكار بزرگان سخن ايران) - مجموعه ي مقالات - مقدمه اي بر ديوان حافظ - مكاتب فلسفي در آسيا - مكاتب فلسفي در اروپا - مكاتب هنري در اروپا - مكاتب فلسفي در شرق - منطق حماسي مهابهارات - منطق كلام حافظ - منطق كلام فردوسي - نامه ها - نقد و بررسي آثار سنايي.
     

     

     

     

    معرفي آثار انديشمندان

    shamim_shadman@yahoo.com

    دکتر علي شريعتي
    تشیع علوی؛ تشیع صفوی (3)

    شيعه علوي يعني،كسي كه در راه علي،و به ميزاني كه قدرت و استعداد دارد،در پي علي قدم بر مي دارد،او را نمي تواند در جامعه اي كه از جامعه علي بسيار بدتر است،سرنوشتي بهتر از سرنوشت رهبرش داشته باشد و اگر مي بينيم،كه فلان شيعه سخنور،همه خوششان مي آيد و يا بدشان نمي آيد و همه صنف مي پذيرندش،و هيچ كس هيچگونه از او ايرادي نمي گيرد،و جناح هاي مخالف و متضاد و جبهه هاي متناقض همه استقبالش مي كنند،و يا لااقل به او كاري ندارند و جوري هنرمندانه و متوجه همه جوانب و همه جناح ها حرف مي زند كه هم اشراف و سرمايه داران و برده فروشان و كاروان داران قريش خوششان مي آيد،و هم جنايتكاران ستمگر و فاسد بني اميه و هم مقدسهاي نهروان و هم حقه بازان و خودخواهان و منافقان ظاهر الصلاح...
    يقين بدان كه رفيق،او شيعه است اما شيعه شاه عباسي!شيعه علوي نيست!اين پيرو آن شخصيت مقابل علي است،سياستمدار سقيفه است كه همه را دارد،و بر اساس”مصالح“كار مي كند نه بر اساس ”حقايق“.
    اساسا خط اصلي كه علي را از ابوبكر جدا مي كرد خط فاصل حقيقت و مصلحت بود...
    پس از دوره اشكانيان كه ،مذهب زردشت تضعيف شده بود و قدرتي نداشت و به حساب گرفته نمي شد،پيغمبران و پيغمبرگونه ها و نهضتهاي مذهبي و مكتبهاي اعتقادي و اجتماعي در برابرش قيام نكردند و ايمان زردشتي،بدون مقاومت،در ميان مردم رسوخ مي يافت،اما در عصر ساسانيان كه خود مدعيان مذهب اند و خاندان روحاني و فرزندان ساسان خوتاي موبد بزرگ معبد استخر و قيامشان قيام ديني است و رسالتشان احياي مذهب زردشتي،و موبدان،حتي بر پادشاهان حكومت مي رانند و هم مظهر قدرت سياسي و هم اقتصادي و هم مذهبي شده اند و رژيم مقتدر سلطنت را تكيه گاه و حتي ابزار دست خود ساخته اند و بيش از نيمي از تمامي املاك مزروعي كشور را تصاحب كرده اند و آتشگاه ها از همه وقت گرم تر و روشن تر و آباد تر،در سراسر ايران تكثير مي شود و بزرگ ترين امپراطوري جهان حامي متعصب اين مذهب مي گردد و موبد موبدان تاج را از جانب اهورامزد بر فرق شاهانشاهان ساساني مي نهد و خود به نام روحانيت،بر نيمي از جهان متمدن و مقتدر آن عصر حكومت مي كند و براي اولين بار مذهب زردشت مذهب رسمي حكومت مي شود،از درون پوك مي شود و متزلزل و بي جاذبه و با تني نيرومند كه به شدت و به زور رشد مي كند و چاق و چرب مي شود اما بي روح و بي انديشه و بي حيات و حركت و شور حرارت،چه،اين مذهب كه ابتدا يك ”ايمان “بود و يك دعوت و هدايت كه عشق در دلها بر مي افروخت و حركت در جامعه مي آفريد و در عمق ارواح و افكار مردم رسوخ مي كرد تبديل به ”قدرت“شد و نظام حاكم و مجموعه اي از مراسم و وظايف و اعمال تكراري تقليدي بي هدف و بي ثمر و بينشي متحجر،و اين بود كه ديديم مذهب زردشت،نه يك روح،كه يك”مجسمه پولادين “شده بود،و در اين عصر شده بود يك گنبد عظيم و زرين بر روي هيچ،تو خالي و خلوت كه دو فرياد بي دنباله و ناشيانه ماني و مزدك چه طنيني در آن افكند و بعد در همين روزگار،يك لگد عرب چه آسان اين قصر شكوهمند موريانه خورده را فرو ريخت و دعوت اسلام در خلأ فكري و نياز اجتماعي امت زردشت چه شوري بر انگيخت؟و عجيب است كه در طول تاريخ ايران تنها دو جنبش نيرومند مذهبي بوده است كه از درون جامعه ايراني آغاز شده است و بر مذهب زرتشت شوريده است و اين هر دو،در عصري بوده است كه اين مذهب در طول تاريخ خويش،به آخرين حد اقتدار خويش رسيده بوده است و از اين شگفت تر اين بود كه مذهب زرتشت،در اوج پيروزي خود شكست خورد و بر مسند جلال و جبروت خويش جان داد و اسلام،او را،در حالي كه از همه وقت مسلح تر و نيرومند تر بود و بزرگ ترين قدرت نظامي جهان را به زير فرمان خويش آورده بود،به خاك نشاند و شگفت تر اينكه،اسلام،بر عكس،در اين هنگام از همه وقت ضعيف تر و در شمار و سلاح و ثروت و قدرت از همه ادوار عمر خويش كمتر بود!
    اين است فرق”ايمان متحرك“Mouvementو ”ايمان متحجر“...
     

     

     

     

    Top Of The Pops

    JOJO

    JOJO می گه : من بریتنی شماره 2 نیستم. اون یک رقاص بزرگ و من بلد نیستم برقصم . من بیشتر از یک خواننده ام.
    برام خیلی جالبه که مردم در خیابان من رو می شناسند و دخترا نزدیکم می آیند و می گن :"دوست پسر من یک احمق
    واقعی بود و تو با آهنگات در این زمینه کمکم کردی که بشناسمش". من خوشحالم که می تونم مردم و با موزیک هایم کمک کنم. این فرد کسی نیست جز "جوآن نوئل لوزکه" معروف به " JOJO".

    نام کامل: جوآن نوئل لوزکه
    تاریخ تولد: 20 دسامبر 1990
    محل تولد: فاکسبرو - ایالت ما سا چوست
    در اطراف بوستون در ایالت ماساچوست در آمریکا در اتاقی بزرگ شد که پر شده بود از آهنگ و موسیقی .
    مادرش یک تکخوان کلیسا و همچنین گرداننده ی تئاتر موزیکال بود.JOJO از همون موقع تمابل خودش رو به
    یادگیری آوازهای روحانی و ملودیها را با نگاه کردن - گوش کردن و تمرین کردن از مادرش یاد می گرفت.
    JOJO میگه : " من وقتی تنها دو سال داشتم - آهنگهای بچگانه می خواندم و تکرار می کردم ".
    مادر و پدرش وقتی که تنها 5 سال داشت از هم جدا شدند.
    و JOJO هم باید از یه جایی شروع می کرد و شاید شروع JOJO هم به زمانی برگرده که یک آگهی در روزنامه
    دید که که برای CBS-TV's Kids Say the Darndest Things On The Road In Boston آزمایش هنرپیشگی
    می گرفتند. بیل کسبای مجری نمایش از JOJO خواست تا یک قطعه ی کوچکی بخونه. بعد از آن یک تلفن از
    نمایش اپرا وینفری خواستار دعوت JOJO و ظاهر شدن در یک نمایش شدند.و JOJO در موردش می گه :
    when it came to performing, I just had no fear
    و در همون موقع همه چیز شروع به اتفاق افتادن کرد.
    زنگهایی از تهیه کنندگان و سازمان های برگزار کننده جشن به JOJO شروع شد و JOJO تمام آنها را قبول و
    انجام می داد.خواندن برای تیم بسکتبال بوستون و خواندن برای همایش ملی جمهوری ها از جمله اوناست.
    اما مهمترینش مک دونالد 2001 بود که در تالار شهرداری نیویورک برگزار شد جایی که پس از خواندن آهنگش
    تمام تالار غرق در تشویق JOJO شدند.در سن 12 سالگی در سال 2003 در برنامه تلویزیونی " بیشترین
    استعداد بچه های آمریکا" ظاهر شد و بعد از آن به وینسنت هربرت تهیه کننده معروف و مالک Da Family Entertainment
    معرفی شد. JOJO ضبط اولین آلبوم خودش رو در نیویورک - میامی - لس آنجلس آغاز کرد و در نزدیکی تهیه
    کنندگان مشهوری همانند سولزهوک و کارلین ( ویتنی هاستون و کریگ دیوید( و وینسنت هربرت ( دستینیز
    چایلد و تونی برکستون ) و مایک سیتی ( برندی ) و برایان مورگان ( SWV ( و The Underdog ( تیرز و رابان
    استادارد( قرار داشت.JOJO می گه: کار کردن در این استودیو یک تجربه بزرگی برای من بود. هر کسی مانند
    یک تپش باورنکردنی بود.
    و گذشت تا اینکه اولین آلبوم JOJO به بازار اومد. بر روی جلد آلبوم JOJO اسمش تنها به عنوان خواننده نبود
    بلکه بعضی از آهنگهاش رو هم خودش نوشته بود .در آلبومش 3 تا از آهنگهاش به نام های "Keep On Keepin' On" -
    " Yes Or No" و " Sunshine " هست که خودش اونا رو نوشته و بهترینش رو "Keep On Keepin' On" می دونه
    چون می گه که همش رو از ته دلم نوشتم. و ادامه می ده که داستان این آهنگش به گذشته خودش و مادرش
    بر می گرده. واقعا زندگیمون دشوار بود چون نسبت به مردم شهر درآمد پایینی داشتیم.
    JOJO می گه من و مامانم در یک آپارتمان مخروبه یک خوابه و با درآمد ناچیزی زندگی می کردیم. و میگه که
    آهنگ " ادامه بده یا همون Keep On" رو به خاطر این نوشته که می دونسته که تنها یک راه داشته و اونم
    گذروندن اون دوران سخت بوده.

    چیزهای بی اهمیت در مورد JOJO :
    دوست داره بیشتر لباسهای حومه شهری بپوشه.
    یک سگ به نام Sugar Pie داره.
    طرفدار تیم بسکتبال بوستون سلتیک هست .
    در سال 2005 امینم در آهن Ass Like That به JOJO اشاره کرده.""I need a new boyfriend, hi my name is JoJo
    JOJO در سومین اپیزود سریال تلویزیونی " رویاهای آمریکایی " در نقش " لیندا رونستادت " با آهنگ "That'll Be the Day"
    3 تا از آهنگهاش در آمریکا بیرون داده نشد . " Butterflies " و" I Need To Know" و " Black And Forth " .
    شریک بودن در یک احترام گذاری برای از دست رفتگان در تسونامی آسیا در 2004 و طوفان کاترینا با نام
    : "حالا بیاین با هم باشیم"
    فست فود محلی مورد علاقش "Puffin's Gourmet Cafe" هست.
    اون دوست های معروفی داره که همه با هم مثل یه فامیل هستند.
    وزیر دفاع دونالد رامسفلد - نائب رئیس جمهور دیک چینی و رئیس جمهور جورج بوش.
    JOJO از طرف First Lady Laura Bush برای اجرای برنامه کریسمس در واشینگتن 2004 درخواست شد.
    باند مورد علاقش " Queen " و " The Darkness " هست.
    پدر و مادرش از هم طلاق گرفتند و الان JOJO با مادرش در نیوجرسی و پدرش در نیو همفشایر زندگی می کنه.
    پیشنهاد شده برای Shark Tale و Zathura .
    در TRL آهنگ Leave 666 نام برده شد . چون در جدول در روز اول تا سوم در جایگاه ششم قرار گرفت.
    از تیمهای مورد علاقش New York Lake هست.
    JOJO عاشق زندگی شهری است.
    JOJO اولین تجربه KISS رو در سن 6 سالگی با دوست پسرش آنتونی داشت.
    غذای موردعلاقه اش Mc Dinalds هست.
    JOJO هیچ خواهر و برادری نداره و تنها بهترین دوستش شالینا رو مثل خواهر خودش می دونه.
    JOJO عاشق J-Kwon هست و قصد داره یک آهنگ با اون ضبط کنه.
     

     

     

     

     

    ستون آزاد

    سخنان مهم رهبري
    آذربایجان را نشناخته‌اند

     آیت الله خامنه‌ای ديروز در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در سخنان مهمی ضمن تبیین شرایط استثنایی كنونی كشور از لحاظ شاخص‌های امیدآفرین و نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی همچون حضور مبتكرانه نظام در عرصه‌های بین‌المللی و انفعال دشمنان، غلبه گفتمان اصولگرایی و احیای ارزشها و شعارهای انقلاب اسلامی، انسجام كم‌نظیر كنونی در كشور، بروز موفقیت‌های بزرگ علمی استعدادهای جوان كشور و گسترش عمق راهبردی نظام اسلامی در میان مسلمانان جهان، به اقدامات مأیوسانه دشمنان برای تحت‌الشعاع قرار دادن شرایط كنونی نظام اسلامی از جمله تلاش برای ایجاد برخی تحریكات و تشنج‌های قومی و مذهبی اشاره و مطالبی را درخصوص تعامل قوای سه گانه و لزوم حفظ منش مستقل مجلس در عین رعایت برخی ملاحظات سه قوه در همكاری با یكدیگر بیان كردند.
    حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار شرایط كنونی كشور را از لحاظ شاخص‌های اساسی امیدآفرین، كم نظیر و همچون شرایط اوایل انقلاب اسلامی ارزیابی كردند و افزودند: امروز همانند سالهای اول انقلاب، جمهوری اسلامی ایران در میدان هماوردیهای سیاسی صاحب ابتكار است و رقبای او و قدرتها در موضع انفعال هستند.
    ایشان وجود چند نقطه قوت و شاخص اساسی را علت شرایط استثنایی كنونی كشور دانستند و تأكید كردند: یكی از این شاخص‌ها، غلبه گفتمان اصولگرایی است و این برخلاف روند مورد انتظار از همه انقلابهاست زیرا در طول زمان فرسودگی چارچوبها و ضعف مواضع انتظار می‌رود اما مردم ایران و زبدگان ملت با نشان دادن باطن و هویت خود،‌به ارزشها و شعارهای اصیل انقلاب اسلامی رأی دادند و دشمنان كه در برهه‌ای از زمان به دلیل برخی سخنان و رفتارها امیدوار شده بودند در موضع انفعال قرار گرفتند.
    رهبر انقلاب اسلامی، تلاش مجدانه و موفق علمی جوانان ایران و موفقیت‌های بزرگ علمی آنان را از دیگر شاخص‌های امیدآفرین در مقطع كنونی برشمردند و ضمن قدردانی از تلاشهای بسیار خوب دولت قبلی در زمینه مسائل علمی، خاطرنشان كردند: از دیگر شاخص‌ها، انسجام و وحدت كنونی در كشور و در میان قوای سه گانه است زیرا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، امام (ره) و بزرگان همواره بر حفظ وحدت تأكید می‌كردند اما متأسفانه در مقطعی برروی حاكمیت دوگانه در كشور كار شد و دشمنان نیز با انواع شیوه‌ها آن را ترویج كردند اما آنچه اكنون بروز یافته، انسجام ملت و دولت و همه مسؤولان است.
    حضرت آیت الله خامنه‌ای در همین خصوص، سفرهای استانی رئیس جمهور را بسیار مهم ارزیابی و تصریح كردند: در هیچ جای دنیا چنین صحنه‌هایی وجود ندارد كه یك رئیس جمهور در شهرهای كوچك و بزرگ مورد استقبال این چنین جمعیت عظیمی قرار گیرد و این نمونه بارز انسجام میان ملت و مسؤولان است.
    ایشان گسترش عمق راهبردی نظام اسلامی در جهان اسلام و استقبال روز افزون ملتهای مسلمان را از انقلاب اسلامی كه همواره در سفرهای مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی به كشورهای اسلامی بروز یافته است به عنوان یكی دیگر از نقاط قوت نظام در شرایط كنونی خواندند و خاطرنشان كردند: نامه رئیس جمهور محترم به رئیس جمهور آمریكا نیز ابتكار خیلی خوبی بود زیرا در عرصه مسائل جهانی، ابتكار، جرأت و وارد میدان شدن و دیگران و رقبا را به دنبال خود كشیدن، حرف اول را می زند.
    رهبر انقلاب اسلامی، مصوبه مجلس شورای اسلامی را درخصوص لزوم توقف تعلیق داوطلبانه فعالیتهای هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در صورت گزارش و یا ارجاع پرونده به شورای امنیت نیز یكی از بهترین مصوبه‌های مجلس در طول برپایی نظام جمهوری اسلامی دانستند و درباره مسائل مربوط به انرژی هسته‌ای تأكید كردند: دانشمندان جوان ایرانی با موفقیت بزرگ خود در دانش هسته‌ای در واقع آینده بلندمدت انرژی ملت ایران را تضمین كردند و این سررشته را نباید به هیچ قیمتی از دست داد زیرا هرگونه عقب نشینی از این میدان صددرصد ضرر است.
    ایشان با اشاره به فشارهای قدرتها و دشمنان نظام اسلامی افزودند: برای مقابله با این فشارها، ضمن مقاومت باید مقاوم سازی دلها و فكرها نیز انجام گیرد و بافت عمومی كشور مقاوم‌سازی شود.
    حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به شیوه‌های مختلف دشمنان برای فشار به نظام و مردم، اظهارات مقامات آمریكایی و انگلیسی را مبنی بر اینكه با ملت ا یران هیچ مشكلی ندارند نوعی از این شیوه‌ها و دروغ خواندند و تأكید كردند: همه مشكل آنان با ملت ایران است زیرا دولت و مسؤولان برآمده از رأی مردم هستند و همین مردم پشت سر نظام ایستاده‌اند و از آن دفاع می كنند.
    مقام معظم رهبری تلاش برای تشنج‌آفرینی و تحریكات قومی و مذهبی را شیوه دیگر دشمنان و آخرین تیر تركش آنان بر ضد نظام و مردم دانستند و افزودند: دشمنان این ملت به صراحت اعلام كردند، مبالغی را برای مقابله با ملت ایران اختصاص داده‌اند اما مانند همیشه با تحلیل غلط در منطقه‌ای گام گذاشتند كه محور و صاحب انقلاب است بنابراین این حركت نیز به طور قطع با شكست مواجه خواهد شد.
    ایشان با اشاره به سابقه برجسته آذربایجان در مشروطیت، قضایای انقلاب و حوادث سالهای بعد از انقلاب تصریح كردند: دشمنان، آذربایجان را نمی شناسند، زیرا آذربایجانی در دفاع جانانه از انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی و استقلال كشور همواره بی‌نظیر بوده است.
    حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به حوادث اوایل انقلاب در تبریز و جمله معروف امام (ره) كه فرمودند "نگران نباشید مردم تبریز جواب آنها را خواهند داد" تأكید كردند: امروز نیز مردم آذربایجان و عناصر بیدار و انقلابی این خطه، پاسخ دشمن را به بهترین وجه خواهند داد و همانگونه كه در شعارهای خود می گویند "آذربایجان جانباز از انقلاب جدا نخواهد شد".
    ایشان، وضع كنونی امریكا در منطقه به ویژه عراق، فلسطین،‌لبنان و سوریه و شكست طرح خاورمیانه بزرگ با محوریت رژیم صهیونیستی، و تشكیل خاورمیانه‌ای با محوریت جمهوری اسلامی ایران را در كنار نقاط قوت و ثبات و استقرار كنونی نظام اسلامی،‌نشان دهنده برهه‌ای بسیار حساس از لحاظ بروز نقاط قوت خواندند و با تأكید بر لزوم ادامه راه صحیح و از دست ندادن پرچم اصولگرایی خاطرنشان كردند: در این مسیر نباید مغرور و یا دچار غفلت شد زیرا خداوند با هیچ ملتی خویشاوندی ندارد و انسانهای مغرور و غافل را مجازات خواهد كرد.
    رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن قدردانی از زحمات رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی سه قوه را اعضای یك مجموعه دانستند و با تأكید بر لزوم همكاری و كمك بیش از پیش قوای سه گانه به ویژه دولت و مجلس افزودند: مجلس شورای اسلامی ضمن حفظ مواضع مستقل خود باید ملاحظات را نیز در نظر بگیرد و دولت نیز باید به وظایف خود در قبال مجلس عمل كند و در مجموع مردم از تعامل قوا، احساس هماهنگی و همگرایی كنند.
    ایشان با قدردانی از شیوه مجلس در پرهیز از بحثهای جنجالی و اختلاف برانگیز خاطرنشان كردند: نمایندگان مجلس باید به گونه‌ای عمل كنند كه از عملكرد آنان همان شعارهایی كه مردم برای آنها رأی دادند، تداعی شود.
    حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین حضور فعال و كامل نمایندگان در مباحث مجلس و كمیسیونها و رأی‌گیریها و مشورت با كارشناسان را از فرایض و كارهای اصلی برشمردند و بر لزوم در نظر گرفتن اولویتها و مسائل ضروری مردم، در بررسی طرحها و لوایح تأكید كردند.
    ایشان با تأكید بر اینكه مسؤولان از جمله نمایندگان مجلس باید متوجه شرایط و جایگاه خود و تأثیر هرگونه گفتار و عملشان در جامعه باشند خاطرنشان كردند: مسؤولان و نمایندگان باید با استعانت از خداوند و حفظ تقوا مراقب باشند تا گرفتار وسوسه‌ها و اغراض دنیوی نشوند و اینگونه مسائل بر موضع‌گیریهای آنان سایه نیفكند و همواره رضایت الهی را در نظر داشته باشند.
     

     

     

     

     

    ستون آزاد

    سايت سيتی چيست؟

    همه ساله اواخر ارديبهشت، يعنی ميانه‌های ماه مه، بزرگترين نمايشگاه داده‌پردازی ِ ويژه‌ی نابينايان و كم‌بينايان در شهر فرانكفورت برگذار ميشود. نابينايان كه به پديده‌های شنيداری توّجه خاصی دارند، از شنوندگان وفادار راديوی ما نيز هستند. بدين ترتيب مناسب ديديم كه مجّله‌ی اروپای اين هفته را به اين نمايشگاه اختصاص دهيم.
    هفته‌ی گذشته چهارمين نمايشگاه سايت سيتی sight city ويژه‌ی داده پردازی رايانه‌ای برای نابينايان و كم‌بينايان در هتل مجّلل شرايتون در شهر فرانكفورت آلمان برگزار شد. از هفدهم تا نوزدهم ماه مه بيش از صد شركت ِ كامپيوتری، تازه‌های فّنی خود را از ۱۶ كشور جهان به نمايش گذاشته بودند. بيش از ۳۰۰۰ علاقه‌مند و كارشناس اين رشته، از نمايشگاه ديدار و در نشستها و سخنرانی‌هايی كه در چهارچوب آن برگذار شد، شركت كردند. در كنار سخت افزارها و نرم افزارهای كامپيوتری، دستگاه‌هايی هم جلب نظر ميكردند كه نابينايان را بدون استفاده از كامپيوتر، قادر می‌سازند بخشی از نارسايی‌های خود را با بهره گيری از فنآوری‌های نوين، برطرف كنند.
    يكی از دستگاه‌هايی كه دريچه‌ی تازه‌ای به روی نابينايان به سوی جهان نوين گشوده، تلفن‌های همراه است. اين تلفن‌ها با افزودن نرم‌افزارها و گاهی سخت افزارهای ويژه، به يك كامپيوتر كوچك مبدل شده‌اند. نرم‌افزار تالكس TALX نوشته‌ها و گاه تصويرهای صفحه‌ی نمايشگر تلفن همراه را به صدا تبديل می‌كند و به اصطلاح برای نابينا می‌خواند. بدين ترتيب هر برنامه‌ی اضافه‌ای كه از طريق تلفن همراه كار كند، توسط اين برنامه برای نابينايان قابل استفاده است. با اين وصف، نابينايان، هم می‌توانند از تلفن خود به عنوان دوربين عّكاسي، ضبط و پخش صوت، رنگياب و حتی جهتياب استفاده كنند.
    جهت‌يابها دستگاه‌هايی هستند كه به كمك ماهواره‌ها می‌توانند موضع كاربر را در هرجای كره‌ی زمين، مشخص و او را به نشانی‌ای كه مورد نظر اوست راهنمايی كنند. بهره گيری از تلفن‌های همراه تازه آغاز شده و به نظر می‌رسد كه اين دستگاه‌های كوچك ولی پرتوان در آينده‌ای نه چندان دور، جای كامپيوترهای كوچك را بگيرند. در زمينه‌ی جهت‌يابی در مكانهای محدود و مشخص مانند ايستگاه‌های اتوبوس يا درون ساختمان‌ها، مهندسی از كشور كره جنوبي، فرستنده و گيرنده‌ای عرضه كرده بود كه در كشورش، مورد بهره برداری قرار گرفته است. با اين دستگاه كه شبيه واكی تاكی است، نابينا می‌تواند دريابد كه روبروی او مثلاً ايستگاه اتوبوس است يا تراموا. او همچنين درون ساختمان‌های بزرگ برای پيدا كردن اتاق‌های گوناگون، هيچ مشكلی نخواهد داشت.
    يك شركت آلمانی هم وسيله‌ی تازه و جالب ديگری عرضه كرده بود كه حتی شنيدن درباره‌ی آن خالی از لطف نيست: شركت اسكاى لِب Skyleb در شهر لايپزيگ، دستگاهی به كوچكی يك تلفن همراه عرضه كرده بود كه نابينا توسط آن می‌تواند وجود اشياء و اجسامی را كه تا ۳ متر دورتر از او قرار دارند، تشخيص دهد. آقای ديكشاد سرپرست شركت، درباره اين دستگاه گفت:
    دستگاه ما به نوعی تكميل كننده‌ی عصای نابينايان است. اشيايی كه سر راه يك نابينا هستند، توسط دوربينی رديابی می‌شوند و به صورت يك شيار يا خط برجسته روی انگشتان نابينا ظاهر می‌شوند. بدين ترتيب نابينا می‌تواند حس كند كه جسم يادشده به چه بلندی است و حدوداً در چه فاصله‌ای از او قرار دارد. اين دستگاه در ماه اكتبر سال جاری به قيمت ۵۰۰۰ يورو به بازار خواهد آمد و به نابينايان آلمانی كه چنين پولی را در اختيار ندارند، با عوارض ماهيانه‌ای حدود ۵۰ تا ۷۰ يورو به صورت اجاره واگذار می‌شود.
    و اما كامپيوترها: همگام با كامپيوترهای معمولی كه در بازار آزاد هر روز كوچكتر و تواناتر می‌شوند، بخشهای مخصوص نابينايان نيز پيش می‌روند. ارتباط بيسيم برجسته نگارها و دستگاه‌های ويژه‌ی نابينايان، امسال نيز آسانتر و مطمئنتر جلب نظر می‌كرد. سخت افزار اصلی كامپيوتر تا ۱۰ متر از صفحه‌ى كليد و برجسته نگار فاصله داشت و مزاحم كار و جای كاربر نبود. نرم افزارهای جديد و گونه‌های روزآمد شده‌ی نرم افزارهای قديميتر، نابينايان را تا حدی قادر می‌سازند حتی طرحهای گرافيكی را هم بر صفحه‌ی نمايشگر كامپيوتر متوجه شوند.
    در اين زمينه يكی از پيشآهنگان كامپيوتر برای نابينايان يواخيم فرانك Joachim Frank طرح جالبی ارائه كرده است:
    طرح see for me كاملاً تازه نيست. پيش از اين، ما به اين طرح، كليك‌بليك Klickblick می‌گفتيم. ولی طرح ما خصوصيت‌های تازه و جالبی پيدا كرده كه لازم می‌دانم يادآوری كنم. نابينايان كمابيش هنوز به كمك بصری ِ بينايان احتياج دارند. وقتی چنين كسی در اختيارشان نباشد می‌شود به اصطلاح از طريق اينترنت چشم ديگران را به عاريت گرفت. ما زير شعار چشمت را وام بگذار، از داوطلبان دعوت كرده ايم كه به عنوان ديده بان در صفحه‌های اينترنتی ما حضور داشته باشند تا هروقت نابينايی به تصويری برخورد و نميتوانست از آن چيزی بفهمد، از طريق اينترنت به كمك اين ديده بانها توضيحی در مورد تصوير يادشده دريافت كند. مثلاً نابينا پشت ميز كامپيوتر نشسته، كارت پستالی را روی اسكانر يا تصويربردار می‌گذارد و عكس آن را برای ديده بانی كه از طريق اينترنت با او در تماس است، می‌فرستد و توسط او از تصوير و محتوای كارت پستال آگاه می‌شود. اين كمك بصری رايگان است و ما يك انجمن غير انتفاعی هستيم كه اين اقدامات را همآهنگ می‌كنيم. هركس به چنين كاری علاقه‌مند است می‌تواند به سايت ما www.see4me.de مراجعه كند.
    يكی از شاخه‌هايی كه تا كنون از سوی برنامه نويسان كامپيوتری برای نابينايان تسخير نشده بود، بخش موسيقی است. اين بار شركت دنسينگ داتس Dancing Dots از امريكا برنامه‌ای به همين نام عرضه كرده بود كه نتهای فايلهای موسيقی را به خط نابينايی تبديل می‌كرد. كاربر نابينا با اين ترتيب می‌تواند يك كتاب نت را به اصطلاح اسكان scan كند يعنی در كامپيوتر ذخيره كند و از طريق اين برنامه به خط ويژه‌ی نابينايان درآورد.
    و اما در رابطه با ايران و زبان فارسي: امسال متأّسفانه هيچ شركت ايرانی در نمايشگاه سايت سيتی حضور نداشت و برنامه يا دستگاه تازه‌ای نيز عرضه نشد. اما شركت پاكتوس كه در تهران در كار بهينه سازی كامپيوتر برای نابينايان نوآوريهای بسياری كرده ، برجسته‌نگار و سخنگوی كامپيوتری خود را طوری طرحريزی كرده كه نابينا برای بهره گيری از آن نيازی به نصب هيچ برنامه‌ای روی كامپيوتر خود نداشته باشد. كسی كه دستگاه برجسته نگار و سخت افزار پاكتوس را تهيه می‌كند، با پيوست دستگاه به كامپيوتر خود، قادر خواهد بود بدون نصب هيچ برنامه اي، فارسی بنويسد كنترل كند و بخواند.
    اما آنچه در خود نمايشگاه توجه يك فارسی زبان را به خود جلب می‌كرد، گونه‌ی ويژه‌ای از برنامه‌ی مشهور جاوس JAWS برای عربی بود كه طبيعتاً با آن صفحات اينترنتی فارسی را هم می‌شود خواند. برنامه‌ی يادشده، آنچه بر صفحه‌ی نمايشگر كامپيوتر ظاهر می‌شود را به صورت صدا يا خط بريل برای نابينا قابل دسترسی می‌كند.
    با تصويب قانونهای عدم تبعيض به سود توانخواهان در پهنه‌ی اتحاديه‌ی اروپا، انتظار می‌رود نمايشگاه‌هايی از زمره‌ی ”سايت سيتی” در آينده توجه عموم را بيشتر به خود جلب كنند.

     

     

    براي دريافت مجله الکترونيکي «روزانه» و «خبرنامه» و به جهت عضويت در گروه «مبين» روي لينک زير کليک کنيد

    http://groups.yahoo.com/group/mobin-group/join


    *****

    براي تماس با مدير گروه روي لينک زير کليک کنيد

    Mobin_s2004@yahoo.com


    **توجه: اين گروه فعلا بصورت آزمايشي فعاليت مي نمايد**

     

     

     

     
    د