503

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 503 :: چهارشنبه 11 مردادماه 1385

Mobin_s2004@yahoo.com


دو نکته

با سلام به همه شما عزيزان
در بخش پرطرفدار «مطالب ارسالي اعضا» اين شماره از روزانه دو مطلب نوشته شده نياز به توضيح داشت که تصميم گرفتم در اين قسمت توضيح دهم. اول اينکه يکي از دوستان ديروز ايميلي فرستاده بود و با لحن نسبتا عصباني نوشته بودند: «اگر تو واقعا به هيچ گروهي وابستگي نداري (که اميدوارم) ازت مي خوام اين مطلب را در روزانه بذاري ....». و من براي اينکه حسن نيت خودم را ثابت کنم، مطلب ارسالي اين دوست عزيزمان را بدون در نظر گرفتن نوبت در شماره امروز روزانه قرار داده ام.
دوم اينکه، در «خبرنامه مبين» روز شنبه (7 مرداد) از سکوت برخي مراجع تقليد بشدت انتقاد کرده بوديم، در همين راستا ديروز بيانيه اي از سوي دفتر آقاي صانعي دريافت کرديم که در شماره امروز «روزانه» اين بيانيه را هم مي تونيد مشاهده کنيد.

ضمنا، عزيزاني که شماره ديرور روزانه (502) را دريافت نکرده اند، مي تونند اين شماره از روزانه را در اينجا مطالعه کنند.


mobin_s2004@yahoo.com


عناوين برخي از  مطالب اين شماره از مجله الکترونيکي «روزانه»

  • فرق گاو سالم با گاوی که جنون گاوی داره!
  • معرفي فيلم: مشاور ويژه دولت
  • دانلود فيلم: Are We There Yet?
  • دانلود آلبوم: وقتی می گم با صدای Dj Meysam Hakan
  • ویدیو جدید Ismail YK به نام Allah Belani Versin
  • Adobe Flash Player 9.0 نسخه ي جديد فراگير ترين نرم افزار دنيا تحت ليسانس جديد كمپاني Adobe !
  • Flashlight-N70
  • پوست قاضى
  • شیطان
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


تصاويري از ناو اسرائیلی «ساعر5» که ديروز منهدم شد


اتاق کنترل

 


محل فرود بالگرد

 

 


موشک هارپون که از اين ناو به سوي شهرهاي جنوبي لبنان پرتاب مي شد

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

فرق گاو سالم با گاوی که جنون گاوی داره!
تصاويري جالب از پيکارجويان حزب الله لبنان
آنلاین و در عرض سه سوت خواننده شوید!

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

گزارشي از بیست و یکمین روز از
جنگ خاورمیانه

در بیست و یکمین روز از جنگ خاورمیانه سه شنبه درگیری سختی میان رزمندگان حزب الله و ارتش مهاجم رژیم صهیونیستی رخ داد. هیأت وزیران اسرائیل از ارتش خواسته است تا عمق 6 کیلومتری وارد خاک لبنان شود. با ناکام ماندن تلاش های دولت لبنان برای برقراری آتش بس، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نیز به ارتش کشورش دستور داد که آمادگی خود را برای برخوردهای احتمالی با اسرائیل حفظ کند.
همزمان با این درگیری ها شورای وزیران اسرائیل از ایهود اولمرت نخست وزیر خود خواست که به ارتش دستور دهد تا عمق 6 کیلومتری خاک لبنان پیشروی کند.
از سوی دیگر با ناکام ماندن تلاش های دولت لبنان برای برقراری آتش بس، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، به ارتش کشورش دستور داد که آمادگی خود را برای برخوردهای احتمالی با اسرائیل حفظ کند.
عمرو موسی دبیرکل اتحادیه عرب نیز به دلیل مواضع ضد و نقیض اعضای این اتحادیه در برابر بحران لبنان از احتمال استعفایش سخن گفت.
وزیرخارجه قطر هم از مواضع کشورهای عربی در مورد حزب الله انتقاد کرد.

کشته شدن 3 سرباز اسرائیلی
در درگیری روز سه شنبه رزمندگان حزب الله با ارتش اسرائیل در جنوب لبنان، 3 نیروی این رژیم کشته شدند.
همزمان با این درگیری نیروی هوایی اسرائیل پروازهایی بر فراز روستاها و شهرهای لبنان انجام داد.
بعد از ظهر سه شنبه نیز رزمندگان حزب الله با نیروهای اسرائیلی در منطقه عیتا الشعب در گیر شدند.
حزب الله لبنان در این درگیری ها توانست بیش از 20 نظامی اسرائیلی را زخمی کرده و آنان را مجبور به عقب نشینی کند.

حمله به یک ناوچه اسرائیلی
حزب الله در بیانیه ای اعلام کرده دوشنبه شب یک ناوچه اسرائیلی در نزدیکی آبهای ساحلی شهر صور در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.
حزب الله ناوچه اسرائیلی را از نوع «ساعر 5» اعلام کرد.
در جولان اشغالی نیز وقوع یک انفجار در مسیر یک ستون نظامی صهیونیست ها آنان را متحمل خسارات قابل توجهی کرد.
ارتش اسرائیل تلفات این انفجار را اعلام نکرده است.

آمادگی ارتش سوریه
خبرگزاری ها از دمشق پایتخت سوریه گزارش می دهند که بشار اسد رئیس جمهوری این کشور به ارتش کشورش دستور داده آمادگی خود را برای درگیری های احتمالی با ارتش اسرائیل حفظ کنند.
خبر گزاری ها همچنین خبر می دهند هواپیماهای جاسوسی اسرائیل وارد فضای این کشور شده اند.
گفته می شود پدافند نیروی هوایی سوریه به سوی این هواپیماها تیر اندازی کرده است.
بشار اسد جنگ اسرائیل بر ضد حزب الله را برای تصفیه حساب با این حزب توصیف کرده است.

چراغ سبز دولت اسرائیل به ارتش
کابینه اسرائیل به ارتش این رژیم دستور داده که به حملات زمینی خود بر ضد مردم لبنان ادامه دهد.
هیأت وزیران رژیم صهیونیستی از ارتش خواسته است تا عمق 6 کیلومتری وارد خاک لبنان شود.
ارتش اسرائیل در همین راستا 15 هزار نیروی احتیاط خود را برای ورود به جنگ فراخوانده است.

احتمال استعفای عمرو موسی
عمرو موسی دبیرکل اتحادیه عرب احتمال استعفایش را رد نکرده است.
دبیرکل اتحادیه عرب دلیل احتمال استعفای خود را انفعال کشورهای عرب و مواضع ضد و نقیض آنان در برابر بحران لبنان اعلام کرد.
عمرو موسی گفته است ما خواستار وحدت دولت های عربی در برابر بحران خاورمیانه بودیم که چنین نشد.

انتقاد قطر از کشورهای عرب
وزیرخارجه قطر موضع کشورهای عرب در برابر بحران خاورمیانه را نکوهش کرد .
او نسبت به مواضع برخی از این کشورها که خواستار پایان دادن به وجود حزب الله لبنان هستند، انتقاد کرد.
حمدبن جاسم آل ثانی مواضع کنونی کشورهای عربی را به مثابه نشان دادن چراغ سبز به اسرائیل در حمله به لبنان دانسته است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي فيلم

مشاور ويژه دولت
The State Counsellor

کارگردان: ٿيليپ يانکوسکي. ٿيلمنامه: بوريس آکونين بر اساس داستاني از خودش. موسيقي: انري لولاشويلي. مدير ٿيلمبرداري: ولاديسلاو اپليانتس. تدوين: انزو منيکوني، ياروسلاو موچالوٿ. طراح صحنه: ولاديمير آرونين. بازيگران: اولگ منشيکوٿ[اراست پترويچ ٿاندورين]، نيکيتا ميخالکٿ[پرنس گلب گريگوريويچ پوژارسکي]، کنستانتين خابنسکي[گريگوري گرينبرگ، گرين]، ولاديمير ماشکوٿ[تيخون بوگوياولنسکي،کوژير/تکخال]، اميليا اسپيواک[ليتوينووآ اسٿير]، ميخائيل يٿرموٿ[اوسترات پاولويچ مالينکٿ]، اوکسانا ٿاندرا[ايگلا/سوزن]، آلکسي قربانٿ[نيکولاي يوسيٿويچ سلزنيٿ، رحمت]، ٿيودور باندارچوک[پيتر ايوانوويچ بورچينسکي]، اولگ تاباکوٿ[پرنس ولاديمير آندريوويچ دالگوروتسکي]، ماريانا ميرونووآ[ژولي]، الکساندر استرژنوٿ[شاهزاده سيميون الکساندرويچ]، پاول بلوزروٿ[لاريونوٿ]. ١٢٥ و ٢٠٨ دقيقه. محصول ٢٠٠٥ روسيه.
سال هاي پاياني قرن نوزدهم، روسيه. ژنرال کراپوٿ در قطار به قتل مي رسد. قاتل که خود را ٿاندورين معرٿي کرده مي گريزد. کيلومترها دورتر اراست پترويچ ٿاندورين، مشاور مخصوص دولت به اين قتل متهم مي شود. اما آجودان ژنرال اظهار مي کند که او قاتلي نيست که وي ديده، بنابراين ٿاندورين واقعي آزاد و مامور رسيدگي به اين پرونده مي شود. قاتل که گريگوري گرينبرگ نام دارد، يکي از اعضاي گروهي انقلابي است و قصد دارد تا دامنه عمليات را گسترش دهد. اما يکي از اعضاي گروه او به نام رحمت دستگير شده و تحت بازجويي قرار مي گيرد. در ميانه تحقيقات ٿاندورين، پرنس پوژارسکي از راه مي رسد. او که نامزد مقام رياست پليس مسکو است، رحمت را وادار به همکاري کرده و آزاد مي کند. نقشه بعدي گرينبرگ سرقت محموله بانک سلطنتي است و براي اين کار از يک دزد مشهور به نام تيخون ملقب به تکخال کمک مي گيرد. سرقت موٿقيت آميز است، اما رحمت و تيخون هر دو به دست گرينبرگ کشته مي شوند. ٿاندورين که به همه مشکوک است و مي پندارد همه چيز نقشه اي از پيش طراحي شده است که از سوي شخصي نامرئي هدايت مي شود ، طرحي زيرکانه براي دستگيري گرين و ياٿتن مغز متٿکر ماجرا طراحي مي کند. نقشه اي که مي تواند به قيمت جان خودش تمام شود.

چرا بايد ديد؟
سومين قسمت از ماجراهاي ٿاندورين- شرلوک هولمز روسي- که با هنرپيشگان مشهوري چون اولگ منشيکوٿ، اولگ تاباکوٿ و نيکيتا ميخالکٿ به جهت پخش گسترده بين المللي ساخته شده، اما اين تعويض هنرپيشه ها الزاماً به بهتر شدن آن کمک نکرده است. مشاور ويژه دولت بدون در نظر گرٿتن شگرد روسي- قسمت دوم ماجراهاي ٿاندورين- يک ٿيلم خوش ساخت و حتي در ژانر ٿيلم هاي جاسوسي/پليسي يک اثر کلاسيک محسوب مي شود. و ايراد کار نيز در همين جاست. قسمت دوم يک ٿيلم مدرن با جلوه هاي ويژه امروزي بود که ماجراهايش ضرباهنگ بيشتري داشت و متعلق به زمانه ما بود. اما ٿيلم سوم محصولي متعلق به نيمه دوم قرن بيستم است که روند حوادث در آن کندتر و عمده ويژگي شخصيت ٿاندورين تبديل او به يک ماشين تٿکر است، هر چند در لحظاتي اندک عمل گرايي را نيز تجربه مي کند. شايد اين نوع نگاه به تهيه کنندگان اثر- ميخالکٿ- نيز مربوط باشد، که آن را در پايان به نقد رٿتار انقلابيون روس تبديل کرده و نابودي شخص معتقدي چون ايگلا- شاهزاده اي که به انقلابيون پيوسته- را تصوير مي کنند. نماي پاياني ٿاندورين پس از پذيرٿتن مقامي مهم در دستگاه تزاري که طاووس وار در مقابل دورنماي ساختمان هاي قديمي مسکو مي خرامد و موسيقي انري لولاشويلي او را همراهي مي کند، مي تواند نگاهي حسرت خوارانه به نابودي رژيم تزاري باشد و تمامي دستاوردهاي انقلاب اکتبر را به مبارزه بطلبد.
ٿيليپ يانکوسکي متولد ١٩٦٨ ٿرزند بازيگر مشهور روس- اولگ يانکوسکي- است. سينما دوستان ايراني شايد پدر را در نوستالژيا[تارکوٿسکي] و پسر را در نقش الکسي ٥ سالۀ آينه[تارکوٿسکي] به ياد بياورند، با اين وجود احتمال ديده شدن ديگر آثار وي در اين سالها از سوي ايراني ها کمي بعيد به نظر مي رسد. يانکوسکي در کنار بازيگري از سال ٢٠٠٢ با ساختن در حرکت شروع به کارگرداني کرده و با اولين ٿيلمش که لقب زندگي شيرين روسي را گرٿت، موٿق به درياٿت جايزه نيکا شد. در حرکت نگاهي ٿليني وار به روسيه امروز از وراي چند روز از زندگي يک خبرنگار داشت که سرشار از خيانت، سکس، جنايت، دوستي، عشق و ... بود. اما دومين ٿيلمش مشاور ويژه دولت بر اساس جلد هٿتم از ماجراهاي ٿاندورين نشاني از آن نگاه خاص را ندارد و صرٿاً محصولي بزرگ از سينماي امروز روسيه به شمار مي رود. نيکتا ميخالکٿ که قصد داشت خود اين ٿيلم را در ٢٠٠١ کارگرداني کند و براي ايٿاي يکي از نقش هاي اصلي ٿيلم با ايزابل آجاني نيز گٿت و گو کرده بود؛ به دليل اختلاٿ نظر با بوريس آکونين در نحوه تصوير کردن ٿاندورين از ساختن اين ٿيلم کناره گيري کرد. اما نقش تهيه کننده را براي خودش نگاهداشت و با ايٿاي نقشي پوژارسکي توانست در لحظه حضورش در برابر دوربين تمامي صحنه را تحت کنترل خود درآورد. مشاور ويژه دولت که با هزينه ٤ ميليون دلار توليد شده، ٿقط در روسيه مبلغ ٧ و نيم ميليون دلار درآمد داشته که رقم قابل توجهي است. ولي در مقايسه با قسمت دوم ماجراهاي ٿاندورين از موٿقيت کمتري برخوردار شده است. آکونين در مصاحبه اي گٿته که هنگام نوشتن نقش ٿاندورين به منشيکوٿ ٿکر مي کرده، اما به نظر من يگور برويٿ انتخاب مناسب تر و مدرن تري براي ايٿاي نقش ٿاندورين است. با اين حال دوستداران داستان هاي اسرارآميز و کارآگاهي که تا امروز بخت خواندن يا ديدن داستان هاي اين چنيني روسي را نداشته اند، از تماشاي اين ٿيلم غٿلت نکنند. البته ناگٿته نماند که اين گونه ادبي در اتحاد شوروي قبل از ٿروپاشي مانند موسيقي جاز نمونه هاي منحط ادبي و هنري برشمرده مي شد؛ با اين وجود شرلوک هولمز همتايي روسي به نام نيل کريچين- مخلوق ولاديمير شناپوٿ در مجموعه داستان هاي جوياي حقيقت- داشت، که دستياري به نام گراچيان او را همراهي مي کرد.


دانلود فيلم

Are We There Yet? [2005, DVDRip]

لینک های دانلود فیلم:
http://rapidshare.de/files/27455527/Are_We_There_Yet_by_StaFF.part1.rar.html
http://rapidshare.de/files/27473110/Are_We_There_Yet_by_StaFF.part2.rar.html
http://rapidshare.de/files/27478954/Are_We_There_Yet_by_StaFF.part3.rar.html
http://rapidshare.de/files/27485121/Are_We_There_Yet_by_StaFF.part4.rar.html
http://rapidshare.de/files/27490791/Are_We_There_Yet_by_StaFF.part5.rar.html
http://rapidshare.de/files/27517581/Are_We_There_Yet_by_StaFF.part6.rar.html
http://rapidshare.de/files/27527406/Are_We_There_Yet_by_StaFF.part7.rar.html
http://rapidshare.de/files/27539625/Are_We_There_Yet_by_StaFF.part8.rar.html

  لينکهای دانلود غير مستقيم مي باشد.
راهنمای دانلود: بعد از اینکه روی لینک فایل مربوطه کلیک کردید، صفحه ای باز می شود که وارد سایت Rapidshare می شوید. در صفحه باز شده جدولی را مشاهده می کنید که در انتهای آن دو کلید وجود دارد: Free و Premium
باید روی Free کلیک کنید تا صفحه مربوط به دانلود باز شود. در وسط صفحه شمارنده ای بصورت معکوس از عدد 60 شروع به شمارش می کند. وقتی شمارنده به صفر رسید، در همان قسمت منوی جدیدی باز می شود، بعد از وارد کردن کد امنیتی که در همانجا نوشته شده است (و معمولا 3 کاراکتری می باشد)، روی Download From Mirror کلیک کنید تا شروع به دانلود فایل مورد نظرتان کند.
تذکر مهم: در هنگام دانلود از سایت Rapidshare و سایتهای اینچنینی، حتما باید نرم افزار مخصوص دانلود مثل (DAP و ... ) غیرفعال باشند و نباید توسط چنین نرم افزارهای دانلود کنید، چون موفق نخواهید شد!

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه ایرانیان عزیز خارج کشور !
باطلاع می رساند از این پس روزهای جمعه و ایام تعطیل با همکاري دوست بسیار عزیزم «Benz223@gmail.com» یک فیلم سینمائی ایرانی برای مشاهده و دانلود در این قسمت معرفی خواهد شد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

وقتی می گم
با صدای Dj Meysam Hakan

آلبوم جديد و زيباي Dj Meysam Hakan به نام وقتي ميگم با دو كفيت

 

براي دانلود، روي لينکهای بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

 


 

تک موزیک

ویدیو جدید Ismail YK به نام Allah Belani Versin

لینک دانلود آهنگ
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

 Adobe Flash Player 9.0 نسخه ي جديد فراگير ترين نرم افزار دنيا تحت ليسانس جديد كمپاني Adobe !

 

فرمت فلش و نرم افزار بزرگ Flash كمپاني ماكرومديا از جمله فرمتها و نرم افزارهاي زيباي و دوست داشتني دنياي كامپويتر مي باشند كه در كمتر وب سايتي شما اثري از اين فرمتهاي كم حجم و توانا نمي توانيد بيابيد .

كمپاني بزرگ ماكرومديا چند وقتيست كه تمامي امتيازات خود را به كمپاني بزرگ و آشناي Adobe واگذر كرده است تا من بعد ديگر نرم افزار Flash را از نسخه هاي بعد با نام Adobe Flash بشناسيم .

اولين توليد نرم افزارهاي كمپاني اسبق ماكرومديا در كمپاني Adobe نرم افزار محبوب و رايگان Flash Player آن كمپاني بوده كه به تازگي با نام Adobe Flash Player 9.0 عرضه شده است !

اين نرم افزار بسيار محبوب و فراگير كه طبق آخرين آمار ها در بيش از 700 سيستم متصل به اينترنت نصب شده است و به عبارتي فراگير ترين نرم افزار دنياست كه بر روي بيش از 97% سيستم هاي متصل به اينترنت نصب است .

برخي از ويژگي نرم افزار Adobe Flash Player 9.0 :

ويژگي هاي استراتژيكي اين نسخه از نرم افزار :

ActionScript 3.0 : نسخه ي 3.0 از اكشن اسكريپت
New virtual machine : مجهز به
Virtual Machine يا ماشين مجازي جديد .
Increased performance : افزايش كارايي و بازده نرم افزار
Enhanced security : افزايش ميزان امنيت .

ويژگي هاي ابداعي اين نسخه از نرم افزار :

Display API : نمايش توابع API
File upload/download
: آپلود و دانلود فايلها
Enhanced expressiveness :  بيانگري بيشتر اين نسخه
External API : توابع
API
خروجي
Asynchronous communication model : مدل ارتباطي ناهمگام

ساير ويژگي هاي اين نسخه :

نصب راحت تر و فراگير تر

پشتيباني Input Method Editor يا IME .

و .......

جزييات كامل تر به زبان سايت سازنده .....

Adobe Flash Player را مي توانيد از اينجا :

دانلود كنيد نسخه ي 9.0 را با حجم 1.3 مگابايت

English Explanations

 



 

نرم افزار موبایل

Flashlight-N70

   

برنامه بسیار جالبی که فلاش عکاسی گوشی های N70 رو تبدیل به چراغ قوه می کنه!!!

 لینک دانلود برنامه
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار

ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار
نکته​ای روح فزا از دهن دوست بگو
تا معطر کنم از لطف نسیم تو مشام
به وفای تو که خاک ره آن یار عزیز
گردی از رهگذر دوست به کوری رقیب
خامی و ساده دلی شیوه جانبازان نیست
شکر آن را که تو در عشرتی ای مرغ چمن
کام جان تلخ شد از صبر که کردم بی دوست
روزگاریست که دل چهره مقصود ندید
دلق حافظ به چه ارزد به می​اش رنگین کن

 

ببر اندوه دل و مژده دلدار بیار
نامه​ای خوش خبر از عالم اسرار بیار
شمه​ای از نفحات نفس یار بیار
بی غباری که پدید آید از اغیار بیار
بهر آسایش این دیده خونبار بیار
خبری از بر آن دلبر عیار بیار
به اسیران قفس مژده گلزار بیار
عشوه​ای زان لب شیرین شکربار بیار
ساقیا آن قدح آینه کردار بیار
وان گهش مست و خراب از سر بازار بیار

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

fredi1500@yahoo.com

هو المحبوب

مشكل اين است كه او را غم ما بر دل نيست
ورنه بــار غـــم او بر دل ما مشكل نيسـت
آنچه از درد غمــش مي گـذرد بر دل مــن
با كه گويم كه كسي را خبري زان دل نيسـت

با تشكر و سپاس

 

 

raha_432@yahoo.com

سنگین گذشت لحظه از هم جدا شدن
این بود انتهای همان اشنا شدن
ما را به دست باد سپردند مثل ابر
درد اور است در دل طوفان رها شدن
وقتی دلی برای تو ایینه میشود
انصاف نیست دشمن ایینه ها شدن
وقتی سکوت حنجره را فتح میکند
انصاف نیست فرضیه همصدا شدن
ایمان بیاوریم به اغاز فصل سرد
ایمان بیاوریم به از هم جدا شدن

 

 

h00728h@yahoo.com

نامه اسرار آميز

نامه ای بتو
محبت شدیدی که سابقا ابراز میکردم
دروغ وبی اساس بود و در حقیقت نفرت به تو
روز به روز زیادتر میشود و هرچه بیشتر ترا میشناسم
پستی و وقاحت تو بیشتر در نظرم آشکار میگردد.
در قلب خود احساس میکنم که ناچارباید
از تو دور باشم و هیچگاه فکر نکرده بودم که
شریک زندگی تو باشم زیرا ملاقاتهاییکه اخیرا با تو کردم
طبیعت و زمانه روح پلیدت را آشکار ساخت و
بسیاری از اخلاق و صفات تو را به من شناساند و میدانم که
خشونت طبع و تند خوئی ترا بدبخت خواهد کرد.
اگر عروسی ما سر بگیرد مسلما همه عمر خود را با تو
به پریشانی و بد ختی خواهم گذراند و بدون تو عمر خود را
در نهایت شادکامی طی خواهم کرد در نظر داشته باش که روح من
هیچگاه بتو رام نخواهد شد و نفرت و کینه ام پیوسته
متوجه تواست این نکته را باید در نظر داشته باشی و بدانی که
از تو میخواهم آنچه را که گفته ام شوخی و مسخره نکنی و بدانی که
این نامه را از صمیم قلب مینویسم و چقدر تاسف میخورم اگر
باز هم در صدد دوستی با من باشی با نهایت نفرت از تو میخواهم
که از پاسخ دادن به این نامه خودداری کنی زیرا نامه های تو سراسر
مهمل و دروغ است و نمیتوان گفت که دارای
لطف و حرارت میباشد بطور قطع بدان که همیشه
دشمن تو هستم و از تو بشدت متفنر هستم و نمیتوانم فکر کنم که
دوست صمیمی و وفادار تو هستم!

دوست خوبم  اگر میخواهی بدانی که راز این نامه چه بوده است نامه را یک بار دیگر یک خط در میان بخون
امیدوارم اوقات خوبی داشته باشید.

 

 

aafagh_m51@yahoo.com

هو


با تمام اشکهایم

،شرم تان باد ای خداوندان قدرت
! بس کنید
بس کنید از این همه ظلم و قساوت
! بس کنید
!ای نگهبانان آزادی
! نگهداران صلح
،ای جهان را لطفتان تا قعر دوزخ رهنمون
،سرب داغ است این که می بارید بر دلهای مردم
! سرب داغ
موج خون است این که می رانید بر آن کشتی
خودکامگی را
موج خون

گر نه کورید و نه کر
،گر مسلسل هایتان یک لحظه ساکت می شوند
:بشنوید و بنگرید
،بشنوید این وایِ مادرهای جان آزرده است
!کاندرین شبهای وحشت سوگواری می کنند
، بشنوید این بانگ فرزندهای مادر مرده است
.کز ستمهای شما هر گوشه زاری می کنند

، بنگرید این کشتزاران را که مزدورانتان
.روز و شب با خونِ مردم، آبیاری می کنند
، بنگرید این خلق عالم را که دندان بر جگر
! بیدادتان را، بردباری می کنند
!دست ها از دستِ تان، ای سنگ، چشمان! بر خداست

گر چه می دانم
، آنچه بیداری ندارد
!خواب مرگ بیگناهان است و وجدان شماست
!با تمام اشکهایم، باز- نومیدانه - خواهش می کنم
!بس کنید
!بس کنید
فکر مادرهای دلواپس کنید
!رحم بر این غنچه های نازکِ نورس کنید

!بس کنید
 

از فریدون مشیری
.روزنامه ها نوشتند در لبنان بر اثر بمباران مدرسه ای چند صد کودک کشته شده اند
.این شعر توسط فریدون مشیری به این مناسبت در مرداد 1355 سروده شده است

 

 
savezva@yahoo.com

زندگی نامه اینگرید برگمن بانوی اول هالیوود

مقدمه
در طی سالهای مختلف چهره های گوناگونی بر پرده عریض سینما ظهور کرده و به اوج رسیدند. بسیاری از آنان با به جای گذاشتن آثاری بدیع و خارق العاده میراثی برجای گذاشتند که امروز به عنوان گنجینه ای عظیم و گرانبها برای تمامی دوستداران سینما است. در میان این نامهای بزرگ و به نوعی اسطوره های افسانه ای سینما بدون شک اینگرید برگمن جایگاه ویژه ای دارد. این بازیگر سوئدی با استعداد خارق العاده اش و اشتیاقی که برای بازیگری داشت توانست به جایگاهی دست پیدا کند که از او به عنوان یکی از سه بازیگر زن برتر در تاریخ سینما یاد شود.

برای خواندن زندگینامه این بازیگر محبوب می توانید به وبلاگ من به آدرس
www.savezva.persianblog.com
مراجعه نمایید. منتظر نظرات گرانبهای شما هستم.

 

 

eli_gooli4@yahoo.com

امد از راه و سراغم نگرفت
رفت اول به رقیبان پرداخت
اشک من دید و کنارم ننشست
دل تنگم به نگاهی ننواخت
دلم از سرزنش عقل شکست
جانم از وسوسه شرم گداخت
گله از دوست نکردم هرگز
شادم از اینکه مرا دید و شناخت
چه کسی خواهد دید مردنم را بی تو؟
بی تو مُردم مُردم
گاه می اندیشم خبر مرگ مرا با تو چه کس می گوید
ان زمان که خبر مرگ مرا می شنوی
روی خندان تو را کاشکی می دیدم
شانه بالا زدنت را بی قید
و تکان دادن سر را که مهم نیست زیاد
من به تنهایی یک چلچله در کنج قفس
بند بندم همه در حسرت یک پرواز است
به تو می اندیشم
به تو که زیباتر از اندیشه یک پروازی ..

 

 

hussein_rfa@yahoo.com

خطر بزرگ!

قبله ي اول مسلمين حرم شريف قدس

بزرگترين فريضه ي ديني يهود ، بنا كردن معبد سوم است .
بنا بر اعتقاد يهوديان هيكل سليمان (معبد سوم) بايد بر خرابه هاي مسجد الاقصي بنا شود . زيرا قائل بر اين هستند كه مسجد الاقصي و قبة الصخره در مكاني بنا شده اند كه هيكل سليمان آنجا بوده است .
بنا بر تاريخ نه چندان مورد اعتماد يهود ، اولين بار هيكل سليمان در سال 586 قبل از ميلاد توسط بخت النصر پادشاه بابل تخريب گشت. طبق گفته ي همان مورخان دومين بار نيز معبد سليمان توسط تيتوس فرمانده سپاه روم در سال 70 ميلادي در همان روز !!! تخريب گشته است . كه اين روز در ميان يهوديان "تيشعابآو" نام دارد . كه يعني روز نهم از ماه آب (آو) .
به همين دليل تيشعا بآو يكي از روزهاي مهم در تاريخ يهوديان به شمار مي رودكه در اين روز به سوگواري مي پردازند . و ياد تخريب معبدشان مي افتند و بنا بر رسومات آيين خود اعمالي را انجام مي دهند . اما واجب ترين عملي كه بر گردن يهوديان در اين ايام نهاده شده است ، بازسازي معبدي است كه از سال 70 بعد از ميلاد تا به حال ساخته نشده است . مقدمه ي بنا سازي معبد سوم ، پاكسازي تمامي آثار اسلامي و همچنين يهودي سازي قدس مي باشد . اسرائيل با تشكيل سازمان هاي دولتي و همچنين سازمان ها و جنبش هاي غير دولتي كه هدفي جز تخريب مسجدالاقصي ندارند قصد دارد تا اين تخريب را خواسته ي تمامي مردم نشان دهد و آن را عادي سازي نمايد . فتاواي خاخام هاي يهودي همچون "شلومو گورون "،" يهودا عتصيون "،" يوسف ديان "،" مردخاي الياهو " و... مبني بر واجب بودن تخريب قدس و مباح بودن خون غير يهوديان باعث گرديده تا اين گروه ها هر ساله هنگام نزديك شدن به ماه " آو " فعاليت ها توطئه آميز خود را آغاز كنند .
آنچه در اين ايام مهم است هوشياري مسلمين جهان است . در اين روز ها كه اسرائيل بدون هيچ ابايي فلسطين را در هم ميكوبد و لبنان را مورد تهاجم و تجاوز قرار مي دهد ، هيچ خط قرمزي براي جنايات خود ندارد و كشور هاي همسايه را نيز تهديد مي كند و از شرق و غرب مورد حمايت قرار ميگيردو اذهان جهانيان را مشغول جنگ با لبنان كرده است بعيد نيست كه مسجد الاقصي در سوم آگوست (12 مرداد) كه موعدي است جهت تخريب ؛ مورد هجمه قرار مي گيرد .
مسجدالاقصي در سال 1969 توسط دنيس مك لوهان آتش گرفت مسجدي كه در سالهاي اخير صهيونيست ها تونل هاي بزرگي را زير آن حفر كرده اند و هر لحظه لرزه اي كوچك مي تواند تهديد بزرگي براي اين بناي مقدس اسلامي گردد .
بعيد نيست كه مسجد الاقصي در سوم آگوست (12 مرداد) كه موعدي است جهت تخريب ؛ مورد هجمه قرار مي گيرد .
آخرين نكته اي كه قابل توجه است آن است كه بناي معروف با گنبد طلايي در محوطه ي قدس كه همه آن را با نام مسجدالاقصي مي شناسند قبة الصخره نام دارد مسجدالاقصاي اصلي بنائيست با گنبد سبز رنگ در 400 متري قبة الصخره كه به علت تعريف نا صحيح ، مسلمين دچار شناخت اشتباه شده اند و اين اشتباه نبايد موجب شود تا اگر روزي مسجدالقصي مورد تخريب قرار گرفت ، جهانيان قبة الصخره را سالم ببينند و تصور کنند كه مسجدالقصي هنوز پايدار است .
اگر چه قبة الصخره نيز جزء آثار اسلامي است و يهوديان آن را نيز در برنامه ي تخريب خود جاي داده اند .

 

 

moshaver62@yahoo.com

مشاور

سلام پنجاه و سوم

دوستاي گلم سلام .
عاقلانه اينه كه وقت و تلاشت رو صرف چيزاي واقعا مهم بكني. تو هر روز به سمت يك موضوع پيش مي ري و برنامه روزانه و هفتگي و ماهانه و سالانه ي خودت رو به صورتي كاملا فشرده پر مي كني .. غافل از اينكه با هر برنامه ي جديد زندگيت رو از معنا خال مي كني. به جاي اين كار بخشي از وقتت رو همبراي چيزاي واقعا مهم كنار بزار .
درسته كه برنامه ي زمانبندي تو پر از برنامه هاي متعدده اما هميشه فكر كن كه چطور مي توني كيفيت و معناي واقعي فعاليت ها تو زياد كني.
اشخاص ، باورها ، اهداف و چيزايي كه واقا برات مهم هستند رو در نظر بگير . زماني براشون كنار بزار و دقت كن كه اين زمان بعدا نباشد بلكه از همين الان شروع شود . در اطراف ما و در زندگي ما موارد بسيار زياد خوبي وجود داره مي تونيم ازشون لذت ببريم .. فقط وقتت رو پر نكن ، زندگيت رو پر كن .. 

دوستان عزيز با آدرسهايي زير مي تونن با گروه مشاور در تماس باشند .
moshaver62@yahoo.com
moshaver62@gmail.com
و مطالب قبلي ما رو در وبلاگ زير مطالعه كنند ..
http://moshaver62.persianblog.com

 

 

azima89391@yahoo.com

بيانيه مرجع عاليقدر حضرت آيت الله العظمي صانعي(مدظله العالي) به مناسبت كشتار مردم بي پناه لبنان

بسمه تعالي
«وَاتَّقُوا فِتْنَةً لاَتُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنكُمْ خَاصَّةً وَاعْلَمُوا أَنَّ اللهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ»
حوادثي كه بشريت مظلوم امروز در سراسر جهان از شرق تا غرب و از جنوب تا شمال گرفتار آن شده قطعاً بي‏سابقه و بي‏نظير است و چگونه چنين نباشد و حال آنكه ما اين روزها شاهد به خاك و خون كشيده شدن انسانهاي بي گناه و كودكان بي پناه در هر روز مخصوصاً در جنگ نابرابر چند روزه اسرائيل و لبنان بوده و هستيم و اين گونه حوادث و جنگها ضرر و زيان و عواقب خطرناكش مختص به اماكن درگير جنگ و يا خاورميانه نبوده و نيست بلكه حسب منطق قرآن و انديشه و خرد، همگان را فرا مي‏گيرد و برهمه انسانها و وجدانهاي بيدار و مخصوصا مسلمانان و طرفداران صلح و امنيت است كه با توجه به آنچه امروز بر سر مردم بي پناه و مظلوم لبنان با پرتاب موشك از طرف جنايتكاران اسرائيل و صهيونيست مي‏آيد و به خاطر جلوگيري از ظلم و ستم فراوان به انسانها، متحد گشته و همگان اينگونه جنايتهاي ددمنشانه را محكوم نمايند و وظيفه همه دولتمردان است كه با اتكاء به خواست مردم جلوي ظلم و جنايت يك عده قدرتمند جنايتكار صهيونيست كه به مردم خويش هم رحم نمي‏كنند، بگيرند و آنها را از ادامه اعمال وحشيانه‏شان باز‏دارند و جلوي فساد عالمگير را سدّ نمايند، و بايد توجه داشت كه ايستادگي دولتها همانند ايستادگي ملتها، ايستادگي در مقابل تروريست و تضييع كنندگان حقوق بشر در سراسر عالم خواهد بود، و گرچه ما به پيروي از معصومين (صلوات الله عليهم اجمعين) خواستار صلح و عدالت براي همه انسانها و رفع فقر و اسارت از تمام بشريت مي‏باشيم لكن دفاع از مظلومين را همانند دفاع آنها از خودشان وظيفه ديني و انساني خود مي‏دانيم.

والسلام عليكم
يوسف صانعي

 

 

behzad_s1361@yahoo.com

هشدار و آمادگى

متن حديث:
عَنْ ابْنِ عَبّاس قالَ، قالَ رَسُولُ الله(صلى الله عليه وآله وسلم) فى بَعْضِ خُطَبِه اَوْ مَواعِظِه: اَيُّهَا النّاسُ، لا يَشْغَلَنَّكُمْ دُنْياكُمْ عَنْ آخِرَتِكُم، فَلا تُؤْثِرُوا هُواكم عَلى طاعَةِ رَبِّكُم، وَ لاتَجْعَلُوا ايمانَكُمْ ذَريعَةً اِلى مَعاصيكُمْ، وَ حاسِبُوا اَنفُسَكُمْ قَبْلَ اَنْ تُحاسَبُوا، وَ مَهِّدُوا لَها قبل أن تُعَذَّبُوا، وَ تَزَوَّدُوا لِلرَّحيلِ قَبْل اَنْ تُزْعَجُوا.... (1)

ترجمه حديث:
ابن عبّاس از پيامبر(صلى الله عليه وآله وسلم) روايت مى كند (آن حضرت) رسول خدا(صلى الله عليه وآله وسلم) در بعضى از خطبه ها و مواعظش فرمود: اى مردم! دنيا شما را از آخرت باز ندارد پس هوى و هوس خودتان را بر طاعت الهى مقدّم نداريد و ايمانتان را وسيله اى براى ارتكاب گناهان قرار ندهيد. به محاسبه نفس خويش بپردزايد پيش از آنكه حسابرسى شويد و (وسايل سعادت) را براى قيامت آماده كنيد پيش از آن كه عذاب شويد و براى كوچ كردن توشه بيندوزيد قبل از آنكه به اجبار حركت داده شويد.

شرح حديث:
در ابتداى اين حديث، حضرت(صلى الله عليه وآله وسلم) هشدارى مى دهد و آنگاه پنج دستور صادر مى كند:
مى فرمايد: «اى مردم! مواظب باشيد كه دنيا شما را به خود مشغول نسازد و از آخرت غافل نكند.» اين هشدارى است از طرف رهبر بزرگ انسانيّت، كه دنيا را به راستى و درستى مى شناسد.
قرآن در آيه 20، سوره حديد مى فرمايد: «اِعْلَمُوا اَنَّمَا الْحَيوةُ الدُّنْيا لَعِبٌ و لَهْوٌ وَ زينَةٌ وَ تَفاخُرٌ بَيْنَكُمْ وَ تَكاثُرٌ فِى الاَْمْوالِ وَ الاَْوْلادِ...; بدانيد زندگى دنيا، تنها بازى و سرگرمى و تجمّل پرستى و فخر فروشى در ميان شما و افزون طلبى در اموال و فرزندان است.» بازيگوشى و سرگرمى مال بچه هاست. كسانى هستند كه عقل آنها به اندازه عقل بچه هاست، گرفتار خاكبازى مى شوند و به دنيا دل مى بندند، ولى عقل هاى كامل هرگز گرفتار اين زرق و برق نمى گردند. مى بينيد كه بچه ها خانه بازى مى كنند، بچه اى پليس مى شود، يكى وزير مى شود و ديگرى چيز ديگر. گاهى نيز ما از بازى بچه ها خنده مان مى گيرد و به خود مى گوييم اينها چه مى كنند؟ كسانى هم هستند وقتى به ما و اعمالمان مى نگرند، خنده شان مى گيرد كه حرف حساب اينها چيست؟ مگر اينها مى خواهند در دنيا باقى بمانند؟
بعد از اين هشدار، حضرت رسول(صلى الله عليه وآله وسلم) پنج دستور صادر مى كند كه هر كدام از اينها، گاهى به صورت كلمات قصار از حضرتش نقل شده، و هر كدامش برنامه مستقلّى است:
1- «فَلا تُؤْثِرُوا هَواكُمْ عَلى طاعَةِ رَبِّكُمْ: انسان هشيار و بيدار كسى است كه اطاعت خدا را بر اطاعت نفس مقدّم دارد.» در تقاطعها مشخص مى شود كه چه كسى مسلمان است و چه كسى نيست. همان گونه كه در آيه 20، سوره نساء مى خوانيم، افرادى كه مى گويند: «... وَ يَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْض وَ نَكْفُرُ بِبَعْض...; به بعضى ايمان مى آوريم، و بعضى را انكار مى كنيم.» معلوم مى شود هنوز مسلمان نشده اند. مؤمن و مسلمان، ميل و هوى و هوسش را بر خواسته خدا ترجيح نمى دهد. اين گونه نيست كه هرگونه ميلش بود، رفتار كند و احكام الهى را زير پا بگذارد. هرجا كه مطابق ميلم بود، حكم خدا را خيلى درست و محكم بدانم و بگويم: چقدر مصالح الهى در اين احكام است; اما در جايى كه مخالف هوى و هوس من است، بگويم: عسر و حرج است; ضرورت است: اَلضَّرُوراتُ تُبيحُ الْمَحْذُوراتِ، پس اشكالى ندارد.
2- «وَ لاتَجْعَلُوا ايمانَكُمْ ذَريعَةً اِلى مَعاصيكُمْ»: بعضى ايمان را وسيله گناه قرار مى دهند چگونه؟ مى گويند: ما اگر آلوده هستيم، خدا كريم است. با ايمان به كرم خداوندى، گناه مى كند. اين جمله، در بين مردم بسيار معروف است كه «ما همه غرق گناهيم و يك حسين داريم». در اين جا ولايت را وسيله معصيت مى كنند.
اين ايمان نيست، بلكه مقدّمه نافرمانى است. كسى كه اين سخن را مى گويد دروغ مى گويد اگر واقعاً توكّل بر خدا دارى، مطيع او باش و توكّل را وسيله اى براى ارتكاب معاصى قرار نده. اين شبيه همان بحثى است كه در بحث شفاعت مى شود و در تفسير نمونه هم آمده است. نقل مى كنند شاعرى در مدح اميرالمؤمنين على(عليه السلام) سرود:
حاجب، اگر معامله حشر با على است *** من ضامنم كه هرچه بخواهى گناه كن
شب در خواب ديد كه اميرمؤمنان على(عليه السلام) فرمود: حاجب خيلى بد شعر گفتى، شعرت را عوض كن.
عرض كرد: چه بگويم؟
فرمود، بگو:
حاجب، اگر معامله حشر با على است *** شرم از رخ على كن و كمتر گناه كن
كسى كه معتقد به ولايت است، مى داند هر هفته - حداقل يكى دو بار - اعمالش را حضور صاحب الزّمان(عليه السلام) مى برند، در آيه 105 سوره توبه مى خوانيم: «وَ قُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللهُ عَمَلَكُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ...; بگو: عمل كنيد خداوند و فرستاده او و مؤمنان، اعمال شما را مى بينند.» خدا، پيغمبر(صلى الله عليه وآله وسلم)و امام(عليه السلام)اعمال او را مى بينند بايد از رخ امام زمان(عليه السلام) خجالت بكشد و گناه نكند. اگر نامه اعمال ما را به امام زمان(عليه السلام) بدهند از بالا به پايين همه گناه است: دروغ، تهمت، غيبت، بدزبانى و...; اگر به درستى مؤمن باشيم كارى كه باعث آزردگى و رنجش امام(عليه السلام) شود نمى كنيم. نفرين امام زمان(عليه السلام) را براى خودمان نمى خريم و اى بسا، بسيارى از مسائل اجتماعى و فردى را كه گرفتار آن مى شويم، به سبب رنجش حضرت حجت(عليه السلام) باشد.
3- «وَ حاسِبُوا اَنْفُسَكُمْ قَبْلَ اَنْ تُحاسَبُوا»: چه بيدار است كسى كه قبل از حسابرسى ديگران، به حساب خويش رسيدگى كند! اگر به قيامت و حساب و كتاب معتقديم، چرا به حساب اعمال خودمان رسيدگى نمى كنيم؟ واقعاً اگر روز قيامت، قضاوت را به دست خودمان بدهند، بگويند: بيا و خودت قضاوت كن. اين نامه اعمالت است، انصاف بده كه بايد بهشتى باشى يا جهنّمى; چه مى گويى؟ آيا عمل خالصى انجام داده اى؟ اصلا چه كار مثبتى براى خدا كرده اى تا مستحق بهشت باشى؟
4- «وَ مَهِّدُوا لَها قَبْلَ اَنْ تُعَذَّبُوا; قبل از آن كه عذاب خود را فراهم كنيد و گرفتار آن شويد وسايل سعادت خود را فراهم سازيد.» با طاعت و كرنش نزد خدا، خوشبختى دو جهان را بخريد.
5- «وَ تَزَوَّدُوا لِلرَّحيلِ قَبْلَ اَنْ تُزْعَجُوا; براى كوچ كردن، زاد و توشه تهيه كنيد قبل از اين كه شما را به زور ببرند.» چون دنيا، مانند منزلگاهى است كه مسافرها پياده شده اند تا آب بردارند و غذا تهيّه كنند، چرا كه راه طولانى است و آب و غذايى در آن نيست. در اين منزلگاه اگر به بازى مشغول شويد ناگاه بانگ رحيل بر مى آيد كه، برخيزيد وقت رفتن است و اينها مى بينند كارى نكرده اند و توشه اى بر نداشته اند.


1. بحار، ج 74، ص 181.

 

 

ashege_shahadat_84@yahoo.com

مشخصات فني ناوچه فوق مدرن "ساعر" و تانک "ميرکاوا"ي رژيم صهيونيستي

با انهدام دومين ناوچه فوق مدرن رژيم صهيونيستي توسط رزمندگان جنبش حزب الله لبنان محافل نظامي و سياسي بر توانايي و قدرت اين جنبش مردمي در مقابله استراتژيک با ارتش کلاسيک "اسراييل" بيش از پيش صحه گذاشتند.
شناخت کامل توانايي و مختصات فني اهداف منهدم شده توسط حز ب الله از جمله تانکهاي فوق پيشرفته ميرکاوا و ناو جنگي ساعر يکبار ديگر مي تواند مهر تاييد بر توانايي هاي حز ب الله لبنان باشد.
به گزارش خبرگزاري قدس (قدسنا) در پي موفقيت جنبش حزب الله لبنان در انهدام دو ناوچه فوق مدرن رژيم صهيونيستي منابع خبري مشخصات اين ادوات از جمله ناوچه ساعر را به شرح زير اعلام کردند:
مجهز به 8 موشک هارپون
مجهز به 6 موشک گابريال
مجهز به 32 موشک باراک
داراي سامانه توپخانه قوي
داراي سامانه جنگ هاي الکترونيکي
و سرعت فوق العاده و 53 سر نشين که تا کنون تمامي آنان مفقودالاثر اعلام شده اند .
از سوي ديگر همين منابع در گزارشي مشخصات فني تانکهاي ميرکاواي رژيم صهيونيستي که از آغاز جنگ اخير عليه لبنان (12 ژولاي)تا امروز(اول اگوست) بيش از 15 دستگاه از ان توسط جنبش حزب الله منهدم شده را به شرح زير اعلام کردند:
تانک "ميرکاوا" که از پيشرفته ترين تجهيزات نظامي اشغالگران محسوب مي شود داراي 60 تن وزن مي باشد که با سه قبضه مسلسل، يک خمپاره 60 ميليمتری و يک توپ 120 ميليمتری قادر است گلوله هايی را با برد 7 کيلومتر شليک کند. اين تانک از توانايی زيادی برای حرکت نيز برخوردار است و دربرابرحملات شيميايی بسيار مقاوم است. از آنجا که اين تانک با تجهيزات بسيار پيشرفته الکترونيکی مجهز شده و 1200 اسب بخار قدرت دارد، از بهترين تانک های موجود در دنيا به شمار مي آيد. اين تانک پس از تحقيقات زيادی ساخته شده است و هر روز نيز در ساخت آن تحولات جديدی شکل می گيرد.
گفتني است جنبش مقاومت حزب الله لبنان عصر روز دوشنبه با هدف قرار دادن يک ناوچه فوق مدرن صهيونيستي ساخت کشورهاي غربي و انهدام پنج دستگاه تانک پيشرفته اين رژيم اعلام کرده بود که مرحله جديدي از انتقامجويي جنايات اسراييل را آغاز کرده است.
به گزارش قدسنا به نقل از منابع خبري عصر ديروز رزمندگان مقاومت حزب الله لبنان يک ناوچه جنگي اسرائيلي را در سواحل صوردر جنوب لبنان هدف قرار دادند. اين ناوچه ساخت کشورهاي غربي و دراراي نزديک به 60 نفر خدمه بوده که اسراييل از هويت اين افراد و سرنوشتشان پس از غرق شدن ناوچه هيچ گزارشي را منتشر نکرده است.
در بيانيه اي که از سوي جنبش حزب اله به همين منظور صادر شده آمدهاست: اين آغازپاسخ حزب الله به جنايات "اسرائيل" در قانا است.
اين ناوچه اسراييلي از نوع ساعر است .
گفتني است پيشتر نيزرزمندگان جنبش حزب الله در 15 ژولاي گذشته يک ناوچه پيشرفته اسرئيلي را در سواحل بيروت مورد هدف موشک هاي خود قرار دادو ان را منهدم کردند.
اين گزارش حاکي است در 48 ساعت گذشته و در جريان درگيري هاي زميني ميان نظاميان صهيونيست و رزمندگان حزب الله پنج دستگاه تانک رژيم صهيونيستي در پي اصابت خمپاره ها و موشکهاي حزب الله منهدم شد.

 

 

tupol_love@yahoo.com

DEAR MOBIN
AGHE VAGHAN TO BE HICH GHOROHI VABASTEGHI NADARI (KE OMID VARAM )AZAT MIKHAM IN MAILO TO ROOZAANE BEZARI.
DOSTAN AZIZ MAN
MAN INJA ETERAF MIKONAM HAME HARFAEI KE RAJEBE IRANIA VA GHOME BARTARE ARIYA ZADE MISHE DOROGHE ,,,, MA VAGHEAN MELATE KASIFI HASTI ......STOP TA AKHERESH BEKHONID .........DAR ZAMANI KE BEHTERIN FARZANDAYE IN MARZO BOM DARAN DAR ZENDANHAYE KHODEMON BE DASTE HAM VATAN NAMAMAHAYE ARAB; KOSHTE O AZAR MISHVAND MA HARROZ DAR KHABAR NAME HAYE MOKHTALEF DARIM DELSOZI MIKONIM VASE IRAQ KE 8 SAL BRAYE HICH KHILI AZ BEHTARIN BACHE HAYE MARO AZ MA GHEREFTAN (AGHE MIKHAYD RAJEBE SHEKANJE HA BEDONID MITONID AZ OSARA BEPORSID)VA FELESTINI HAEI KE MOZDORANE DAR IRAQ DAR ZAMAN SADAM BERAYE KOMAK BE HOKOMATE BAHSI BE GHTLE AME SHIAYAN VA KORDESTAN PARDAKHTE VA DAR IRAN BE NIROHAYE SARKOB GHAR VA SHEKANJEGARAN MA KOMAK MIKHONAN VA DAR SAR KHABE IRANE ARABI MIBINAND.MA EMROZ DAR SOGHE AKBAR MOHAMADI HASTIM KASI KE DAR SALE 2006 DAR OJE TAMADON BASHAR DAR ZENDAN EVIN DAR OJE TAVAHOSH AZ SHKANJE VA GHOROSNEGHI (ETESABE GHAZA) JAN BE JAN AFRIN TASLIM KARDE .VA MA BARAYE MELATE LOBNAN O FELESTIN GHERYE MIKONIM .............MA MELATE KASIFI HASTIM

 

 

sf_ze@yahoo.com

مادر من

مرغ امال مرا بال و پر اي مادر من
 در ره غم مرا همسفر اي ماد ر من

زحمت ورنج كشيدي همه عمر
بيش از زحمت مادر پدر اي مادر من

بخدا مهر ووفاي تو چو يادم ايد
زندم شعله غمت بر جگر اي مادر من

تو بدي همره شادي وغم زندگيم
رنج بردي تو زمن بيشتر اي مادر من


كي دهد گريه وغم سوز دلم را تسكين
گر رود سيل از اين چشم تر اي مادر من

خواهرانم را چه گويم اگر از من جويند
ديده تر زتو هر دم خبر اي مادر من

بي تو نكند ديگر جلوه به پيش چشمم
نعمت روي زمين سر به سر اي مادر من

روز من از غم داغ تو سياه است سياه
 نيست شوغي به دل وجان و دل

چهره خواهرانم را پس از تو بينم
 ميفتد بر جگر من شرر اي مادر من

روز و شب چو از داغ تو بر من يكسان گذرد
كاش بر من شب نشود سحر اي مادر من

زندگاني بعد از تو زندان عذاب است عذاب
 نكند برهمه دنيا نظر اي مادر من

با همه مهر و فدا كاري ودلسوزي تو
 خاك بگرفته چسانت اي مادر من

خواهم از فاطمه ان فرزند والاي علي
كند از لطف بسويت نظر اي مادر من

 

 

pardis785@yahoo.com

چند جوک و SMS

تو را به دادگاه خواهند کشيد .شايد به حبس ابد محکوم شوي جزييات جنايتت معلوم نيست اما اثر انگشتت را روي قلبي شکسته يافته اند

اگر رفتم تو يادم کن. اگر مردم تو خاکم کن. اگر ماندم در اين دنيا، به مهر خود تو شادم کن

برای عشق تمنا كن ولي خار نشو. براي عشق قبول كن ولي غرورتت را از دست نده . براي عشق گريه كن ولي به كسي نگو. براي عشق مثل شمع بسوز ولي نگذار پروانه ببينه. براي عشق پيمان ببند ولي پيمان نشكن . براي عشق جون خودتو بده ولي جون كسي رو نگير . براي عشق وصال كن ولي فرار نكن . براي عشق زندگي كن ولي عاشقونه زندگي كن . براي عشق بمير ولي كسي رو نكش . براي عشق خودت باش ولي خوب باش

tahala be manaye ghashange A.B.C.D.E.F.G. deghat kardi?A Boy Can Do Everything For Girl !hala barax G.F.E.D.C.B.A ! Girl Forget Everything Done & Cauch a new Boy Again!...............

انواع بلــــــــــــــــــه! عروس عادي:بله عروس كمي لوس:بع.........له! عروس با كلاس:اوكي! عروس خارج رفته:يس! عروس سنتي:آره! عروس متكبر:فقط كله اش را تكان ميدهد عروس خجالتي:اوهوم! عروس وحشت زده:ها! عروس بي حوصله:خوب! عروس دستپاچه:باشه،باشه

عشق در لحظه پدیدمی آید،دوست داشتن در امتداد زمان. عشق معیارهارادر هم می ریزد،دوست داشتن بر پایه معیارهابنا می شود. عشق ویران کردن خویشتن است،دوست داشتن ساختنی عظیم. عشق ناگهان وناخواسته شعله می کشد،دوست داشتن از شناخت سرچشمه می گیرد. عشق قانون نمی شناسد،دوست داشتن اوج احترام به قانون است. عشق فوران می کند چون آتشفشان،دوست داشتن جاری می شودچون رود. عشق مامور تن است،دوست داشتن پیغمبر روح

آمدي چه زيبا!گفتم دوستت دارم،چه صادقانه!پذيرفتي چه فريبانه! آغوشم برايت باز شد،چه ابلهانه! با تو خوش بودم ،چه کودکانه! همه چيزم شدي،چه زود! به خاطر يک کلمه مرا ترک کردي ،چه ناجوانمردانه! نيازمندت شدم،چه حقيرانه! واژه‌ي قريب خداحافظ به ميان آمد ،چه بي رحمانه! و من سوختم، چه عاشقانه! ولي...هنوزم دوستت دارم قريبه

afsoos............an zaman ke bayad dost bedarim ko0o0tahi mikonim.an zaman ke do0o0steman darand lajbazi mikonim va baaad........baraye anche ke az dast raftr aah mikeshim(aah)

از کسي که دوستش داري ساده دست نکش. شايد ديگه هيچ کس رو مثل اون دوست نداشته باشي و از کسي هم که دوستت داره بي تفاوت عبور نکن .چون شايد هيچ وقت ،هيچ کس تو رو مثل اون دوست نداشته باشه
يك روز مي بوسمت ! فوقش خدا مرا مي برد جهنم ! فوقش مي شوم ابليس ! آنوقت تو هم به خاطر اين كه يك « ابليس » تو را بوسيده ، جهنمي مي شوي ! جهنم كه آمدي ، من آن جا پيدايت مي كنم ! واي خدا ! چه صفايي پيدا مي كند

 

 

hra62302@yahoo.com

بلوک های سر خیابون
(قسمت اول)

نویسنده: فرنوش زنگوئی
   farnoosh_z66@yahoo.com

اول

- مامان یه سوسک تو دستشوییه
- خب بکشش .
- می ترسم .
- 1000 برابر اون سوسکه ای .
- مامان آیدا رو نگاش کن .
- اومدم این قدر جیغ نزن . آیدا تو هم ساکت . خودت که از صد متری سوسکه در می ری.
- مامان من دارم میرم . کاری داشتی زنگ بزن .
- شازده خانوم وایسا . کجا؟ امروز مگه ساعت 10 کلاس نداری . کله سحر راه افتادی .
- دارم میرم کتابخونه مرکزی از اون ور هم سایت دانشکده بعد هم کلاس . دیگه سوالی نیست ؟ !
- این چه وضعه جواب دادنه ؟ هر روز می ری کتابخونه مرکزی و سایت چی کار ؟ حالا سایت خب ولی کتابخونه !!!!!!!!!!!!!
- دیرم می شه . اتوبوس می ره . اون وقت اتول شخصی بابام دم در که نیست برم تا دانشکده .
- مگه همه با اتول بابا جونشون میآن؟
- نه . همه با اتول خودشون میآن . اون وقت بابای ما دو تا ماشین تو پارکینگشون دارن . ما بدبختا .... .
- مامان برای کمک به مدرسه باید 25 هزار تومن بدی .
- من رفتم . خدافظ.
- شب دیر نیای .

دوم

- امروز با استاد مرسلی بحثم شد .
- چی؟!
- می گم امروز با استاد مرسلی سر کلاس بحثم شد . پیرمرد خجالت نمی کشه می گه خدا زنو آفریده برای مرد . همه ی پسر های کلاس ترکیدند .
- چی گفت ؟!
- داری چی کار می کنی صدامو نمی شنوی ؟ یه ربعه دارم حرف می زنم .
- صبر کن الان میام .
- داری چی کار می کنی ؟!
- ببین ساعت چنده آیین دیر کرد !!!!!!!!!
- چند دفعه گفتم روزهایی که خونم برم مدرسه دنبالش . اون دوستاش خوب نیستن . حالا من کی گفتم . اومد . کجا بودی ؟!
- سلام . معلم علوممون نگهمون داشت .
- دیروز معلم ریاضی . امروز علوم . فردا کی ؟
- سلام مامان . به خدا معلم علوممون ... . اه چرا شلوار لی منو پشت و رو نکردی شستی ! اصلا مگه کثیف بود .واسه چی سر به خود ... .
- هوی هوی این جا اون مدرسه ی طویلتون نیست ها .
- درس صحبت کن .
- بسه برو دست و صورتتو بشور . ناهار بخوریم . از صبح تا حالا دارم لباس می شورم کمرم درد می کنه . آیدا داشتی چی می گفتی ؟!
- گفتم که امروز با استاد مرسلی بحثم شد . می گه خدا زن رو برامرد آفریده . می گه زنها وسیله ی آسایشند . هیچ کسی هم اعتراضی نکرد . من گفتم چرا بر عکسش رو فرض نمی کنید . گفت آخه ما مردا هر وقت آسایشمون به هم بخوره مخل آسایش رو طلاق می دیم . ولی شما چی ؟! خدا وکیلی حیفه اون دکترای جامعه شناسی که داره . مثلا استاد جامعه هم هست . آخر کلاس هم که داشت حضور و غیاب می کرد کنار اسمم یه چیزی یادداشت کرد .میرم تو حذف اضطراری حذفش می کنم.
- حالا بین اون همه آدم تو باید جوابشو می دادی . چند دفعه گفتم با استادا بحث نکن .
- - مامان این mp3 player که بابا برام خریده رو ندیدی؟!
- نه مگه بالای تخت نیست . ؟!
- نه . آیدا دست تو نیست ؟!
- نه . باز ندادی دست دوستات .
- اه . چرا دست ... .
- دست کیه ؟!
- دست یکی از دوستامه . مامان ناهار حاضر نشد ؟!

سوم

- بفرمایید ؟!
- سلام خانوم . از راهنمایی هدایت تماس می گیرم . می توونم با خانوم صالحی صحبت کنم ؟!
- منزل نیستن . مشکلی پیش اومده ؟!
- نه عزیزم . من شیرازی هستم . مشاوره مدرسه آیین جون . می خواستم اگه بشه یه چند کلمه ای با مادر صحبت کنم .
- نیم ساعت دیگه برمی گردن . اگه اتفاقی افتاده لطف می کنید به من بگید .
- نگران نشو عزیزم . فقط آیین جون رو امروز ناظم مدرسه برای برداشتن زیر ابروش گرفته
- زیر ابرو ؟!!!
- بله متاسفانه یه 3 روز از مدرسه اخراجش کردن . البته این کار ضروریه .چون بچه ها همه به هم نگاه می کنن . می دونید که قانون مدرسه اس .

چهارم

- فردا پروندتو می گیرم از این مدرسه می برمت .
- آخه واسه چی ؟ گفتم که اشتباه کردم .
- اشتباه کردی ؟!!!!! آخه چی فکر کردی ؟ فکر کردی بی صاحبی تو هم مثله اون دختره ی آشغال ... اسمش چی بود آیدا ؟!
- مریم .
- مامان به خدا مریم این کارو نکرده . من که گفتم اشتباه کردم ببخشید .
- فکر کردی بی صاحبی هر غلطی دلت خواست بکنی . ابرو هاتو بر می داری اون وقت موهاتو
- می ریزی تو صورتت تا من نفهمم. آره ؟! بی شعوره !!!!!!!!!
- مامان ولش کن . غلط کرد . دیگه از این کارا نمی کنه . اشتباه کرد . این 3 روز رو که خونه بمونه از درساش عقب می افته براش کافیه . آیین تو هم برو تو اتاقت . بشین سر درسات .
- نه نرو تو اتاقت وایسا جواب سوال منو بده . واسه چی این کارو کردی ؟ آخه کی به یه بچه دوم راهنمایی نگاه می کنه ؟ هان !!!!!!
- ول کن مادر من . حالا که چیزی نشده . مدرسه خودش متوجه شده . حالا شما دیگه ول کن . آیین هم که گفت اشتباه کرده .
- ای خدا اینه جواب این همه سال تک وتنها زحمت کشیدنم . بچمو از مدرسه اخراج کنن.
- بیا این آب قند رو بخور قلبت درد می گیره .

 

 
mary_vp2006@yahoo.com

مسیر مرگ مرموز (فصل سوم)
قسمت چهارم

the way to dusty death
نوشته: آلیستر مک لین
ترجمه: مریم واثقی پناه

در حالیکه ساکش را تکان می داد از وسط پارکینگ بطور اریب گذشت . و به یکی از این غول پیکرها رسید که جلو و پشت آن نوشته شده بود : فراری.
جانی در باز کردن در ترانسپورتر هم اصلاٌ دچار زحمت نشد و فقط با یک دسته شاه کلید توانست در را در عرض چند ثانیه باز کند. داخل شد و در را از پشت بست و قفل کرد. برای مدت 5 دقیقه هیچ کاری نکرد جز اینکه از این پنجره به آن پنجره می رفت و با حوصله بطور مداوم چک می کرد ببیند که آیا کسی متوجه مورد غیر مجاز او شده یا خیر. معلوم بود که نه. هارلو ، راضی چراغ قوه را از ساکش بیرون آورد ، نور قرمز را روشن کرد و روی نزدیکترین ماشین مسابقه فراری خم شد و با دقت بررسی را شروع کرد.
آن شب حدود سی نفر در لابی هتل جمع بودند. در بین آنها مری مک آلپین ، برادرش ، هنری و دوقلوهای سرخ مو هم به چشم می خوردند. سطح صدای مکالمات بطور قابل توجهی بالا بود : این هتل را چند تیم مسابقات گراند پریکس برای تعطیلات آخر هفته گرفته بودند و جمع مسابقه ای برای جلوگیری از ابراز احساسات ، زیاد مشهور نیست .
تمام آنها، که تعداد بیشترشان از رانندگان تیم ها و چند مکانیک بودند، لباسهای کار خود را کنار گذاشته و برای شام شب که هنوز یک ساعت به آن باقی بود ، لباس مناسب پوشیده بودند. بخصوص هنری که برخلاف همیشه خیلی به خودش رسیده بود ، کت و شلوار خاکستری با راه راه باریک به تن داشت و گل رزی را جیب بالای کت خود گذاشته بود.. حتی به نظر می رسید که سبیل خود را هم شانه کرده است. مری کنار او نشسته بود و راری هم چند قدم آن طرف تر داشت مجله می خواند و یا حداقل اینکه وانمود می کرد مجله می خواند. مری ، که ساکت و مغموم نشسته بود و مرتب با عصاهای خود که حالا دیگر اکنون به آنها عادت کرده بود بازی می کرد ، ناگهان رو به هنری کرد و گفت : جانی هرشب کجا می رود؟ این روزها بعد از شام او را نمی بینم. هنری گل روی جیبش را مرتب کرد : جانی ؟ نمی دانم ، خانم. شاید ترجیح می دهد تنها باشد. شاید غذای بهتری در جای دیگری سراغ دارد. شاید هرچیزی. راری هنوز مجله را جلوی صورت خود گرفته بود. کاملاٌ معلوم بود که چیزی نمی خواند چون چشمهایش ثابت بودند. اما در این لحظه از گوشهایش استفاده می کرد. مری گفت : خوب شاید فقط غذا نیست که در جای دیگری بهترش را پیدا می کند. – "منظورتان دخترها هستند ، خانم؟ جانی هارلو از دخترها خوشش نمی آید.
از گوشه چشم نگاهی به مری کرد ، با لباس متشخصی که پوشیده شد به نظرش وقت را مناسب دید و گفت : البته به جز یک شخص خاص که شما او را می شناسید.
-احمق نشو.
مری مک آلپین همیشه هم ساده نبود .
-می دانی منظورم چیه.
-منظورتان چیست خانم ؟
-برای من زرنگ بازی در نیار هنری.
هنری متوجه نگاه غمگینی که همیشه سوء برداشت شده بود گشت.
-من آنقدرها زرنگ نیستم که زرنگ بازی کنم.
مری نگاهی سرد و از روی تفکر به او انداخت و بعد ناگهان رویش را برگرداند. راری هم با همان سرعت سرش را برگرداند. در واقع به نظر می رسید خیلی تو فکر است و حالت چهره ای که این تفکر را تداعی می کرد نمی شد خوشایند شرح داد.
با نور قرمز چراغ قوه اش، هارلو در حال گشتن یک جعبه لوازم یدکی بود. ناگهان نیم خیز شد ، سرش را جلو آورد انگار که صدایی را می شنود ،با دقت بیرون را نگاه کرد. هوا تاریک تر هم شده بود چون دیگر تقریباٌ شب فرا رسیده بود، اما نور زرد رنگ ماه نو از پشت ابرها به اندازه ای فضا را روشن کرده بود که دیدن را میسر می ساخت . سروکله دو مرد از آن طرف پارکینگ ترانسپو.رتر پیدا شد. آنها داشتند مستقیم به طرف قسمت کرونادو می آمدند و کمتر از 20 قدم با جایی که هارلو ایستاده بود و نگاه می کرد، فاصله داشتند. براحتی می شد آن دو نفر را که یاکوبسن و مک آلپین بودند تشخیص داد. هارلو به طرف در ترانسپورتر فراری رفت ، قفل آن را باز کرده و در را با احتیاط به اندازه ای باز کرد تا بتواند در ترانسپورتر کرونادو را ببیند.
مک آلپین داشت کلید را وارد قفل می کرد ، و گفت :
-خوب پس شکی نیست. هارلو خیالاتی نشده دنده چهارم هرز شده است.
-کاملاٌ.
خوب پس هارلو در کل تبرئه است - صدای مک آلپین آرزوی قلبی اش را نشان می داد.
-راههای زیادی است که یک دنده هرز می شود.
در لحن یاکوبسن هیچ نشانی از دلگرمی وجود نداشت.
-خوب فکر می کنم ، دلیلش همین است. بیا . باید یک نگاهی به این جعبه دنده لعنتی بیاندازیم.
هر دو مرد داخل شدند و چراغها روشن شد. هارلو بطور غیر معمولی ، نیم لبخندی به لب آورد ، آهسته سری تکان داد. در را بست و آرام آن را قفل کرد و جستجوی خود را از سر گرفت. همانطوری که در جایگاه کاگلیاری عمل کرده بود با زور در جعبه ها و صندوق ها را باز کرد و اگر لازم بود در نهایت دقت هم آن را می بست که کوچکترین نشانه ای از اینکه باز شده اند به جای نماند. به سرعت و با حداکثر تمرکز کارش را شروع کرد و فقط یک بار با صدایی که از بیرون آمد مکث کرد.
با دقت منشا صدا را بررسی کرد. مک آلپین و یاکوبسن را دید که داشتند از پله های کانتینر کرونادو پایین می آمدند و از آن جای پرت دور شدند. هارلو به کار خود ادامه داد. 

ادامه دارد ...

 

 

مشکان
hra62302@yahoo.com

چهارشنبه: طنز

مشخصات یه دختر خوب

*** یه دختر خوب هیچوقت زودتر از اینکه از شیر بگیرنش عاشق نمیشه
*** یه دختر خوب بیشتر از 3 ساعت توی حموم نمیمونه
*** یه دختر خوب به خاطر بعضی مسائل چترش را باز نمی کنه
*** یه دختر خوب وقتی بلد نیست رانندگی کنه چرا باید زور بزنه و با گل پسرا کل کل کنه
*** یه دختر خوب توی روی مامانش وانمیسته و به خاطر قراری که داره (و سرکاره) 100000 تا دروغ نمیگه
*** یه دختر خوب از مثلاً 6 ساعت وقت کلاس خودش 5 ساعتش رو نمی پیچونه
*** یه دختر خوب یواشکی دست تو جیب باباش نمیکنه
*** یه دختر خوب به خاطر اینکه بهش گفتن بی ادب گریه نمی کنه
*** یه دختر خوب جو نمیگیرتش و زود خودشو مثل بنگاهها به نمایش نمیزاره
*** یه دختر خوب دستمال دماغ باباشو برنمی داره بندازه رو سرش مثل روسری
*** یه دختر خوب عقده هاش رو با فرار از خونه خالی نمی کنه
*** یه دختر خوب با همسایشون که خوشگل تره لج نمیشه
*** یه دختر خوب به خاطر پوست و رنگ بدنش که پر از جوش و ککه باباشو اونقدر تو خرج نمی ندازه
*** یه دختر خوب وقتی بهش نگاه نمی کنن خود نمایی نمیکنه (به راههای مختلف) باز هم نکته تستی
*** یه دختر خوب باباش هر چی بگه گوش می کنه نمیاد پیش مامانش ننه من غریبم بازی درآره
*** یه دختر خوب بیشتر از 10 دقیقه توی دستشويي نمی مونه - نکته مهمتر از کنکور
*** یه دختر خوب هیچوقت بدون گواهینامه رانندگی نمیکنه که بعدش که گرفتنش اشک تمساح بریزه
*** یه دختر خوب به خاطر منافع خودش حق خواهرش رو ضایع نمی کنه
*** یه دختر خوب وقتی معنی ترانه های خارجی رو نمیدونه مجبور نیست که واسه کلاس اونا رو گوش بده
*** یه دختر خوب توی قرار با پسر کلاس زورکی نمی آد و پدر کارمند بیچاره اش رو مدیرعامل و رئیس قلمداد نمی کنه
*** یه دختر خوب دیگه به دختر افغانی ها حسودی نمی کنه
*** یه دختر خوب وقتی از پسری خوشش اومد و داشت از حسودیش می ترکید 10000 تا عیب و ایراد روی پسر نمی زاره
*** یه دختر خوب شب زود نمی خوابه که صبح زود بیدار بشه که بتونه صافکاری و نقاشی کنه
*** یه دختر خوب خودش رو زوری توی دل کسی که نباید راه بده
*** یه دختر خوب برای اینکه مورد توجه قرار بگیره اسمشو عوض نمیکنه - صغرا= هانی - کبری= مانی
*** یه دختر خوب برای اینکه توی مهمونی تحویلش بگیرن قیافه نمیگیره و ادای آدم پولدارارو در نمیاره
*** یه دختر خوب پشت سر حتی حیوانات هم غیبت نمی کنه
*** یه دختر خوب از دماغ فیل نمی افته که نه؟
*** یه دختر خوب از اجرای هر گونه قرقره بازي( جت اسکی اسکیت و امثال اون ) در مقابل پسرها خودداری می کنه
*** یه دختر خوب با 25897 نفر که تیریپ نمیریزه
*** یه دختر خوب اولاً دوچرخه سواری نمی کنه حالا می خواد بکنه بكنه جنبه هم داشته باشه
*** یه دختر خوب توی مسافرت به خاطر کسی که روش کلید کرده، باباشو توی منگنه قرار نمی ده که بابا تندتر برو
*** یه دختر خوب عکسهای پسر خوشگلا مانند حمید گودرزی شادمهر عقیلی و … محمدرضا گلزار رو به در و دیوار اتاقش نمی چسبونه
*** یه دختر خوب سوار هر ماشینی نمیشه پیکان 47 و امثال آن
*** یه دختر خوب وقتی لباس آنچنانی برای خودنمایی ندارد از دوستاش قرض نمی کنه
*** یه دختر خوب راه به راه از اون کوفتیا نمیماله که فردا هم سرطان بگیره و انتظار ترحم داشته باشه
یه دختر خوب اولاً اصلاً پیدا نمیشه خلاصه بگم یه دختر خوب باید خوب باشه نه اینکه ادای خوبا رو دربیاره

 


 
saheledoosti@yahoo.com

جمله روزانه

11 مرداد
ما همیشه در یک مسیر قرار داریم. فقط مناظر کنار راه فرق می کند.
وین دایر

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

11 مرداد / 2 آگوست / 7 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
11 مرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
نادرشاه در عراق

در اين روز در سال 1743، نادرشاه در جريان جنگ خود با عثماني در خاك عراق دستور حمله به كركوك را صادر كرد كه دو روز بعد توپخانه ارتش ايران اين شهر را گلوله باران كرد. در طول اين جنگها، نادر در همين سال بغداد و بصره را متصرف شد. سليمانيه كه تركمانان (بازماندگان قره و آق قويونلوها ) در آنجا سكونت دارند به ايران وفادار بود.

 

محاكمه علي منصور

محاكمه علي منصور وزير پيشين راه به اتهام گرفتن رشوه و نيز سوء استفاده از مقام از 11 مرداد 1315 در ديوان عالي كشور آغاز شد. قضات محاكمه كننده، 12 شهريور علي منصور را به سبب نبودن دليل كافي در پرونده تبرئه كردند كه بعدا نخست وزير هم شد.در شهريور 1320 كه او نخست وزير بود نيروهاي انگلستان و شوروي وارد ايران شدند و چون چند مقام نظامي قبلا در آستانه ورود آنان، سربازان را مرخص كرده بودند! وطن ما اشغال نظامي شد. حسنعلي پسر علي منصور نيز در دهه 1340 به نخست وزيري رسيد كه ترور شد. تا زمان انقلاب، رسيدگي به پرونده هاي اتهامي وزيران و نخست وزير در ارتباط با اين مشاغل در ديوان عالي بايد صورت مي گرفت كه پس از براندازي دكتر مصدق، اين قانون درباره او رعايت نشد. بنابراين، محاكمه و محكوميت او هم غيرقانوني بود.
    
 

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

11/05/66
سه پاتك ناموفق ارتش عراق در شمال ميمك با پشتيباني هوايي . هوشياري دشمن در غرب سردشت و شليك گلولههاي منور در طول شب . درگيري نيروهاي خودي و عناصر حزب دمكرات و كومله در مهاباد ، جوانرود ، اروميه و بمبگذاري در مسير لوله گاز در اشنويه . سفر مخفيانه كاروان نفتكشهاي كويتي و ناوهاي امريكايي محافظ آن از تنگه هرمز به سوي كويت و گزارش لحظه به لحظه فرمانده ناوگان به ستاد مشترك ارتش امريكا . طرحهاي امريكا براي مقابله با ايران . ايتاليا درخواست امريكا براي اعزام نيروهاي نظامي به خليجفارس را رد كرد . تهديد فرانسه به انجام اقدامات مقابله به مثل در صورت حمله ايران به كشتيهاي فرانسوي . تلاش آلمان و ايتاليا براي پايان دادن به جنگ . آندره ئوتي ( وزير خارجه ايتاليا ) خطاب به سفير ايران در رم گفت كه ايران آغازگر جنگ نبوده است . گزارش راهپيمايي ميليوني مردم تهران و تظاهرات سراسري ايران در اعتراض به كشتار مكه . سخنان آقاي “ كروبي “ رئيس مجلس در جمع راهپيمايان تهران . پيامهاي آقايان سيد علي خامنهاي عبدالكريم موسوي اردبيلي و مهدي كروبي به امام امت در خصوص فاجعه مكه . پيام حجت الاسلام “ محتشمي “ وزير كشور به وزير كشور عربستان درباره كشتار حجاج گزارشهاي رسانههاي خارجي از راهپيمايي مردم در اعتراض به فاجعه مكه و اظهارات مسئولان جمهوري اسلامي ايران درباره اين فاجعه بازگشت هيئت اعزامي ايران از عربستان و توضيح حجتالاسلام و المسلمين توسلي در مورد دلايل بازگشت . سومين بيانيه وزارت كشور عربستان در مورد كشتار حجاج در مكه . مواضع برخي كشورهاي جهان اسلام در مورد فاجعه مكه ؛ از جمله معمر قذافي ، حافظ اسد ، دولت بحرين و ضياءالحق .

سه پاتك ناموفق ارتش عراق در شمال ميمك با پشتيباني هوايي .

هوشياري دشمن در غرب سردشت و شليك گلوله‌هاي منور در طول شب .

درگيري نيروهاي خودي و عناصر حزب دمكرات و كومله در مهاباد ، جوانرود ، اروميه و بمب‌گذاري در مسير لوله گاز در اشنويه .

سفر مخفيانه كاروان نفت‌كش‌هاي كويتي و ناوهاي امريكايي محافظ آن از تنگه هرمز به سوي كويت و گزارش لحظه به لحظه فرمانده ناوگان به ستاد مشترك ارتش امريكا . طرح‌هاي امريكا براي مقابله با ايران .

ايتاليا درخواست امريكا براي اعزام نيروهاي نظامي به خليج‌فارس را رد كرد . تهديد فرانسه به انجام اقدامات مقابله به مثل در صورت حمله ايران به كشتي‌هاي فرانسوي .

تلاش آلمان و ايتاليا براي پايان دادن به جنگ . آندره ئوتي ( وزير خارجه ايتاليا ) خطاب به سفير ايران در رم گفت كه ايران آغازگر جنگ نبوده است .

گزارش راهپيمايي ميليوني مردم تهران و تظاهرات سراسري ايران در اعتراض به كشتار مكه . سخنان آقاي “ كروبي “ رئيس مجلس در جمع راهپيمايان تهران . پيام‌هاي آقايان سيد علي خامنه‌اي عبدالكريم موسوي اردبيلي و مهدي كروبي به امام امت در خصوص فاجعه مكه . پيام حجت الاسلام “ محتشمي “ وزير كشور به وزير كشور عربستان درباره كشتار حجاج

گزارش‌هاي رسانه‌هاي خارجي از راه‌پيمايي مردم در اعتراض به فاجعه مكه و اظهارات مسئولان جمهوري اسلامي ايران درباره اين فاجعه

بازگشت هيئت اعزامي ايران از عربستان و توضيح حجت‌الاسلام و المسلمين توسلي در مورد دلايل بازگشت . سومين بيانيه وزارت كشور عربستان در مورد كشتار حجاج در مكه .

مواضع برخي كشورهاي جهان اسلام در مورد فاجعه مكه ؛ از جمله معمر قذافي ، حافظ اسد ، دولت بحرين و ضياءالحق .

11/05/67
راهپيمايي بيعت با امام (عيد غير خم)

انستيتوي اقتصادي خاورميانه ژاپن: بازسازي ايران 20 سال با هزينه 5/88 ميليارد دلار و بازسازي عراق 10 سال و با هزينه 8/62 ميليارد دلار انجام مي‌شود.

عمليات منتفي شده كوشك

 

 
[11 مرداد 1288] - شهادت آيت اللّه شيخ فضل اللّه نورى رهبر نهضت مشروطه مشروعه

شيخ فضل اللّه در سال 1259 ه‍ ق در نور مازنداران ديده به جهان گـشـود. پـس از طـى مـراحـل ابـتـدايـى تـحـصـيـل ، بـراى تـكـمـيـل دروس خـود در اوايـل جـوانـى بـه نـجـف اشـرف رفـت و در سـال 1292 ه‍ ق بـا مـهـاجـرت بـه سـامرا در زمره شاگردان درجه اول ميرزاى شيرازى بزرگ مرد و قهرمان مبارزه با استعمار انگليس در آمـد و از مـحـضـر وى اسـتـفـاده بـرد و و سـرانـجـام نـيـز در سـال 1300 ه‍ ق جـهـت تـبـليـغ مـعـارف اسلامى عازم ايران شد و در تهران اقامت گزيد.
علت مخالفت شيخ با مشروطه را از كلام خود شيخ مى توان جست .
(( ... و بـعـد هـمـيـن كه مذاكرات مجلس شروع شد و عناوين دائر به اصل مشروطيت و حدود آن در ميان آمد از اثناء نطق ها و لوايح و جرايده امـورى بـه ظـهور رسيد كه هيچ كس منتظر نبود و زائد الوصف مايه وحـشـت و حـيـرت رؤ سـاى روحـانـى و ائمـه جـمـاعت و قطبه مقدسين و مـتـديـنين شد؛ از آن جمله در منضور سلطانى كه نوشته بود مجلس شـوراى اسـلامـى داديـم لفظ اسلامى گم شد و رفت كه رفت ... و ديگر در موقع اصرار و مشروطيت از اعليحضرت اقدس شاهنشاه ... و در حـضـور هـزار نـفس بلكه بيشتر صريحا گفتند: ما مشروعه نمى خواهيم .)) و در فرازى ديگر آمده است .
(( ... شـمـا كـه بـهـتـر مـى دانـيـد كـه ديـن اسـلام اكـمـل اديـان و اتـم شـرايـع اسـت و ايـن ديـن دنـيـا را بـه عـدل و شـوار گـرفـت آيـا چـه افـتـاده اسـت كه امروزه بايد دستور عدل ما از پاريس برسد و نسخه شوارى ما از انگليس بيايد ...))
مـن آن مـجـلس شـوراى اسـلامـى را مـى خواهم كه عموم مسلمانان را مى خواهند به انى معنى كه البته عموم مسلمانان مجلسى مى خواهند كه اسـاسـش بـر اسـلامـيـت باشد و برخلاف قرآن و برخلاف شريعت مـحمدى (ص ) و برخلاف مذهب مقدس جعفرى ، قانونى نگذارند من هم چنين مجلسى مى خواهم .))
تـاريخ نويسان ، مواردى كه در خانه شيخ گذشت را چنين بيان مى كنند:
((... يـك نـفر از سفارت روس وارد شد و با حاج شيخ مذاكره كرد و او را دعوت به سفارت خانه نمود، حاج شيخ جواب داد: مسلمان نبايد پـنـاهـنده كفر شود، آن هم مثل من . بعد آن شخص اظهار داشت كه اگر حـاضـر نـمـى شـويـد پـرچـم روسـيـه را بـالاى در مـنـزل نـصـب نـمـائيـد و پـرچـم را نشان داد و اجازه خواست سر درب منزل قرار دهند. حاج شيخ فضل اللّه جواب داد اسلام زير بيرق كفر نـخـواهـد رفت . آن شخص اظهار داشت : براس شما خطر جانى خواهد داشت . جواب دادند: ((زهى شرافت و آرزومندم .))
شـيـخ كـه مـى تـوانـسـت مـانـنـد مـحـمـد عـلى شـاه و بـسـيـارى از رجـال بـه سـفـارت خـانـه اى پـناهنده شود و جان خود را از خطرات محفوظ بدارد. ترجيح داد تا در منزل بماند و زير بار ننگ نرود در حـالى كـه حـق بـا او بـود. وقـتـى اطـرافـيـان شـيخ به او پيشنهاد دادندكه در خانه اى پنهان شود و بعد مخفيانه برود؛ گفت :
((اگـر پايم را از اين خانه بيرون بگذارم اسلام رسوا خواهد شد. او در مـقـابل پيشنهاد ديگرى كه خواستند به سفارتى پناهنده شود بـا خون سردى پرچم خارجى را كه برايش فرستاده بودند نشان داد و فرمود:
اين را فرستاده اند تا من بالاى خانه ام بزنم و در امان باشم . اما رواست كه من پس از هفتاد سال كه محاسنم را براى اسلام سفيد كرده ام حالا بيايم و بروم زير بيرق كفر؟
پـس از ايـن گـفتگوها شيخ همه اطرافيان را مرخص كرد تا مبادا به ايشان آسيبى برسد سرانجام در 8 مرداد 1288 مرجع تقليد شيعه را بـه وسـيـله 70 نفر مجاهد! دستگير و با درشكه به اداره نظميه بـردنـد و زنـدانـى كـردنـد حـكـم اعـدام شـيـخ از قيل توسط انگليسى ها صادر شده بود. ليكن براى صحنه سازى 3 روز او را نـگـاه داشـتـه و سـپـس تـوسط شيخ ابراهيم زنجانى ، روحانى نمايى بى سواد و لامذهب و چند نفر از ايادى انگليس ، حدود يـك سـاعـتـى بـازجـويـى كـردنـد در ايـن بـازجـويى كردند در اين بازجويى شيخ به زنجانى گفت :
((تو كوچك تر از آنى كه مرا محاكمه بكنى )) و مجددا گفت :
((علم را با جاهل بحثى نيست .))
او را در روز مـيلاد حضرت على (ع ) به كاخ گلستان بردند و بار ديـگـر بـه بـازجـويـى پرداختند شيخ در جلسه دادگاه برخاست و خطاب به يپريم خان ارمنى گفت :
((مـشـروطـه تـا ابـداله حـرام خواهد بود مؤ سسين اين مشروطه ، همه لامذهبين صرف هستند و مردم را فريب دادند.))
نحوه شهادت شيخ فضل اللّه نورى
در هـنـگـام مـحـاكـمـه شـيخ در بيرون مشغول آماده سازى جايگاه اعدام بـودنـد هـنـگـامـى كـه مـى خـواسـتـند او را براى اعدام ببريند اجازه خواندن نماز عصر را به او ندادند. حدود يك ساعت و نيم به غروب روز سيزدهم رجب 1327 قمرى بود وقتى به پايه دار نزديك شد، مـهـرهـاى خـود را بـه او داد تـا خـرد كـنـد مـبـادا بـعـد از او به دست دشـمـنـانـش بـيـفتد و براى او پرونده سازى كنند. پس از آن عصا و عـبـايـش را بـه مـيان جمعيت انداخت و روى چهار پايه رفت و قريب ده دقيقه براى مردم صحبت كرد و فرمود:
((خـدايا، تو خودت شاهد باش كه من آنچه را بايد بگويم به اين مـردم گفتم ... خدايا تو خودت شاهد باش كه من براى اين مردم به قـرآن قـسم ياد كردم ، گفتند قوطى سيگارش بود خدايا تو خودت شـاهـد باش كه در اين دم آخر باز هم به اين مردم مى گويم كه مؤ سـس اين اساس لامذهبين هستند كه مردم را فريب داده اند ... اين اساس مـخالف اسلام است محاكمه من و شما مردم بماند پيش پيغمبر آن گاه عمامه را از سر برداشته و فرمود:
ديشب رسول خدا را در خواب ديدم فرمودند: فردا شب مهمان من هستى و مـن چـنـين امضايى نخواهم كرد ...)) طناب دار برگردن وى انداخته شـد و لحـظـاتـى بـعـد پـيـكـر بـى جـان آيـت اللّه شـيـخ فـضـل اللّه نـورى بـر فراز دار باقى ماند و دسته موزيك شروع بـه نـواخـتـن كـرد و مـردم از جـمله پسر شيخ كف مى زند و شادى مى كردند.
انتقال مخفيانه جنازه شهيد به قم
خـانـواده وى ، جـنـازه شـيـخ را مـخـفـيـانـه بـه مـنـزل بـردنـد و در اتـاقـى در حـالى كـه غـسـل و كـفـن شـده بود گذاشتند و ان را تيغه كردند و براى آن كه كسى از جريان اطلاع پيدا نكند مراسمى ظاهرى گرفتند و جنازه اى غير واقعى را در قبرستان دفن كردند و صورت قبرى ساختند.
پـس از هـيـجـده مـاه مـردم كـم كـم از جـريان مطلع شدند و پشت ديوار فـاتـحـه مـى خـوانـدند و مى رفتند. احتمال خطر از هر سو مى رفت جـنـازه مـطـهـر شـيخ فضل اللّه را بدون آن كه كمترين آسييبى ديده بـاشـد از اتـاق بـيـرون آوردنـد و مـخـفـيـانـه بـه قـم انتقال دادند و در مقبره اى كه قبلا در صحن مطهر تدارك ديده بودند دفن كردند.
عاش سعيدا و مات سعيدا

 
 اشغال خاك كويت توسط نيروهاي نظامي عراق

[11 مرداد 1369] - نيروهاي نظامي عراق با ورود به خاك كويت اين كشور را به اشغال كامل خود درآوردند. صدام حسين رئيس جمهورعراق درتوجيه اين يورش نظامي، اشغال كويت را پايان يافتن تقسيمات استعماري درجهان دانست. درهمان زمان دولت موقت كويت دربيانيه اي نظام كشور كويت را جمهوري اعلام كرد. همچنين صدام درپيامي به مقامات امريكايي گفت: « فتح كويت پايان يافته و بازگشت ناپذيراست». اما پس ازچندي كويت از اشغال عراق خارج شد و مجدداً استقلال خود را بازيافت.

Mobin_s2004@yahoo.com
2 آگوست ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

دنياي هنر

بازيگر فيلم سينمايي كه هميشگي بودن اين كار را باور نداشت

هدي لامار در جواني

« هدي لامار Hedy Laamar» بازيگر اتريشي چندين فيلم سينمايي هاليوود كه روزگاري به خاطر زيبايي اش شهرت جهاني داشت دوم اوت سال 1991 در 78 سالگي به اتهام دزدي از يك فروشگاه در لس آنجلس دستگير شد كه كاري كم سابقه بود و همين امر سبب شد كه اين مورد هم وارد تاريخچه اهل سينما شود.
    هدي لامار كه نهم نوامبر سال 1913 در وين به دنيا آمده و پدرش بانكدار و مادرش پيانيست بود از دوسالگي مورد توجه يك كارگردان تئاتر كه با خانواده آنان دوستي داشت قرار گرفته بود.
    هدي لامار كه نام اصلي او « هدويگ اوا ماري كيسلر » بود علاوه بر كار بازيگري در فيلم ، به تكنو لوژي هم علاقه داشت و به تحقق ساخت سلفون كمك بسيار كرد. اين نكته جالب از اوست :
    كار فيلم ، تجارت و امثال آن به زمان و مكان محدود است ، ولي آن چه كه هميشگي و نا محدود است « تكنولوژي » است. عمر زيبايي و جواني از همه كمتر است ؛ بنابراين روي شهرت ناشي از اين دو نبايد حساب كرد و زيبارويان و ورزشكاران بايذ به روزي بيانديشند كه زيبايي ظاهر و نيروي جواني كه هردو زود گذرند پشت سر قرار مي گيرند.

در قلمرو انديشه

درباره روش پژوهش و نويسندگي ميشل دو مونتاين

مون تاين

مون تاين

دوم اوت سال 1580 «ميشل دو مونتاين» نويسنده و پژوهشگر بنام فرانسوي تاليف دو جلدي خود «رساله ها» را منتشر ساخت كه روزنامه هاي اروپايي به اين مناسبت مدعي شده اند كه وي مبتكر رساله نگاري («اسيEssay» نويسي) بوده است كه اينك قلمرو بيشتري يافته و فيلم و عكس را هم در برگرفته است. مورخان، ابتكار رساله نويسي را به صورتي كه در دانشگاههاي امروز مرسوم است از «پلوتارك» دانسته اند.
    تعريف مونتاين از رساله چنين بوده است: جمع آوري هر مطلب و سند و شاهد درباره يك «تاپيك» با مقدمه و نتيجه گيري. وي نوشته است: تاكيد بر «يك تاپيك» يعني نپريدن از اين شاخه به آن شاخه و پرداختن و تمركز كردن تنها روي يك موضوع و مسئله. رساله نقطه مقابل تخيل است. نتيجه گيري نويسنده از رساله اش نمي تواند خيالبافي باشد. چشم انداز و پيش بيني به استناد حقايق و تجربه ها، خيالبافي نيست. «اسي» نه بايد زياد طولاني باشد و نه خيلي كوتاه. جمع آوري رساله هاي مربوط به يك موضوع از نويسندگان و پژوهشگران مختلف در يك كتاب، خدمت بزرگي به امر تحقيق و پيشرفت است. مون تاين كه يك انساندوست بود و سفرها و مطالعات بسيار كرده بود در عين حال روشي جامع براي بررسي و مطالعه انسان، از شناخت طبيعت بشر تا شناخت عادتها، عقايد و استعداد هاي او به دست داده و گفته است كه براي پژوهش بشر، يك پژوهشگر بايد نخست خودش را تحت مطالعه قرار دهد زيرا كه انسانها احساس و عواطف و خواست و ناخواست مشترك فراوان دارند.

ساير ملل

شكست امپراتوري روم از هانيبال

عكسي از مجسمه هانيبال

دوم اوت سال 216 پيش از ميلاد (روزي چون امروز) روميها در منطقه «كانائه Cannae» واقع در شمال شرقي پاشنه ايتاليا از هانيبال Hannibal كارتاژي [كارتاژ در حاشيه شمالي آفريقا عمدتا ليبي و تونس امروز بود كه اعراب قرطاجنه مي خوانند] شكست سختي كه قابل پيش بيني نبود متحمل شدند. مورخان، اين پيروزي كارتاژيها را به حساب نبوغ نظامي هانيبال نوشته اند. هانيبال كه قبلا متحد روميها بود به دلايل بسيار از جمله اين كه رومي ها ديگران را به چشم انسانهاي درجه دوم نگاه مي كردند از آنها جدا شد و اسپانيا را كه در قلمرو روم بود تصرف كرد و در سال 214 پيش از ميلاد براي گوشمالي دادن روميها ارتش خود را كه مجهز به فيل جنگي بود از طريق فرانسه از كوههاي سر به فلك كشيده پربرف آلپ عبور داد و پا به شمال ايتاليا گذارد. اين اولين بار بود كه لشكركشي از فراز آلپ انجام شد. دو سال طول كشيد تا رومها براي جنگ با او آماده شدند. عده نفرات هانيبال به مراتب كمتر از روميها بود. برخلاف انتظار روميها، هانيبال جنگ را در ساعات شب آغاز كرد. بر شاخ صدها گاو مشغل بست و آنها را به سوي روميها به حركت درآورد و خود در جهتي ديگر در حالي كه سواران او در دو جناح راست و چپ و پيادگان در قلب آرايش داده شده بودند روميها را مورد حمله قرار داد. پس از آغاز حمله، پيادگان او دستور عقب نشيني يافتند. رومي ها آنها را دنبال كردند و در محاصره سواركاران كارتاژي (آفريقايي) قرار گرفتند و شكست خوردند. در اين جنگ كه تا ظهر دوم اوت ادامه داشت 50 هزار سرباز و افسر رومي از جمله پائولوس کنسول اول روم كشته ،10هزار تن ديگر اسير و هزاران نفر نيز مجروح شده بودند. شمار نيروهاي رومي در اين جنگ 80 هزار تن و عده نظاميان هانيبال 62 هزار نفر گزارش شده اند. پاليبيوس مورخ شرح اين جنگ را نوشته است.
    

 

قتل عام تظاهركنندگان ضد ماليات اضافي

دوم اوت در سال 532 ميلادي، واحدهاي ارتش روم (شرقي) در شهر قسطنطنيه (استانبول امروز) تظاهركنندگان بر ضد مالياتهاي اضافي تازه را به داخل ورزشگاه بزرگ اين شهر راندند و در اينجا قتل عام كردند.
    تظاهرات از سه روز پيش از آن آغاز شده بود. ژوستينين Justinian امپراتور كه خزانه اش بر اثر جنگ با ايران تهي شده بود مالياتهاي تازه اي بر مردم وضع كرده بود و وصول اين مالياتها را به مقاطعه واگذار كرده بود و مقاطعه كاران مالياتي به مردم ظلم فراوان مي كردند و حتي فرزندان آنان را به جاي پول مي گرفتند و مي فروختند. در روز قتل عام تظاهركنندگان، ژوستينين از شهر خارج شده تا كسي نزد او درخواست قطع قتل عام را نكند.

 

دستور العمل هميشه تازه ناپلئون به مقامات دولتي فرانسه

ناپلئون بناپارت كنسول اول فرانسه (رئيس قوه مجريه) دوم اوت 1802 و دو سال پيش از امپراتور شدنش دستور اكيد داد كه مقامات ارشد فرانسوي به نامه هاي مردم ظرف سه روز پس از وصول، پاسخ كتبي دهند و شنبه ها را براي ملاقات با متقاضيان ، صرفنظر از اين كه چه كساني باشند اختصاص دهند. همزمان ، ناپلئون از مردم نيز درخواست كرد كه در صورت مشاهده نقض آن دستور به شخص او شكايت كنند تا شخصا رسيدگي كند.
     13 قرن پيش از ناپلئون كه خود را سرباز انقلاب فرانسه مي خواند ، در ايران خسرو انوشيروان دست به چنين كاري زده بود كه از « تاريخ »، نه افراد، لقب « دادگر » گرفته است. پارلمان انگلستان هم پيش از ناپلئون كميسيون عرايض در جوار خود خلق كرد كه الگوي همه پارلمانها شده است، ازجمله پارلمان ما كه كميسيون اصل 90 دارد . پيشرفته بودن كشورها تنها به خاطر دانش و صنعت آنها نيست ، رسيدگي به درد دلها است؛ پيش از آن كه « فرياد » شوند. در برخي از كشورها كمتر از سه روز به نامه مردم ترتيب اثر مي دهند. در اين ممالك رسم نيست كه صاحب نامه را براي اداي توضيح دعوت كنند؛ مديري كه نامه را دريافت مي دارد برحسب اهميت و فوريت نامه، معاون و يا يكي از زير دستان خود را به سراغ شاكي مي فرستد . مسئله تا حل شدن دنبال مي شود و براي حل آن، اگر لازم باشد ضابطه و قانون وضع مي گردد.
    يكي از وظايف هر دفتر روابط عمومي يافتن شكايات از لابلاي روزنامه ها و دادن به مقام مربوط و تعقيب آن تا حل مسئله است، و به همين لحاظ است كه شمار ناراضيان از عملكرد ادارات كم مي شود و به حد اقل مي رسد. باوجود اين، در دويست و دومين سالروز صدور دستور حياتي ناپلئون هنوز كشورهايي هستند كه به مشكلات مردم كه در جرايد منعكس مي شود و يا نامه هاي ارسالي آنان ، آن طور كه بايد توجه نمي شود كه يك ضعف اداري بزرگ است.
    

 

درگذشت هيندنبورگ و قدرت مطلق شدن هيتلر

هيندنبورگ مارشال آلمان

دوم اوت 1934 مارشال هيندربورگ رئيس جمهور آلمان درگذشت و همان روز هيتلر از پارلمان خواست كه با تصويب يک قانون او را «فوهررFuhrer» به معناي رهبر و پيشوا لقب دهد كه هم رئيس جمهور باشد و هم صدر اعظم (رئيس دولت). پل فون هيندنبورگ قهرمان آلمان در جنگ جهاني اول و مارشال اين کشور بود که با مرگ او راه براي قدرت مطلق شدن هيتلر هموار شد.

 

اينشتاين به روزولت نوشت كه ساخت بمب اتمي كاري شدني است

 

آلبرت اينشتاين دانشمند آلماني متولد 14 مارس 1879 كه به دليل يهودي بودن زادگاه خود را ترك و به آمريكا مهاجرت كرده بود دوم اوت سال 1939 در نامه اي كه براي روزولت رئيس جمهوري وقت آمريكا ارسال داشت به او تاكيد كرد كه ساخت بمب اتمي كاري است شدني . اين نامه روزولت را ترغيب به فراهم ساختن مقدمات توليد بمب اتمي كرد . يك دسته از دانشمندان مربوط دوم دسامبر 1942 ( سه سال بعد ) در دانشگاه شيكاگو موفق به كنترل واكنش هاي زنجيره اي اتم شدند و نخستين بمب اتمي آمريكا در نيمه ژوئيه 1945 در بيابان ايالت نيومكزيكو آزمايش شد و ششم اوت(سه هفته بعد) بر ضد ژاپن بكار رفت.

 

ماجراي سال 1964 خليج تونكن

ناوشكن مادوكس در خليج تونكن ـ اين ناو كه در 1944 ساخته شده بود در 1972 بازنشسته شد

ناوشكن مادوكس در خليج تونكن ـ اين ناو كه در 1944 ساخته شده بود در 1972 بازنشسته شد

دوم اوت سال 1964 ناوشكن آمريكايي مادوكس Maddox در آبهاي خليج تونكن كه ضلع شرقي ويتنام را تشكيل مي دهد مستقر بود كه دستور يافت سواحل ويتنام شمالي آن زمان را تجسس كند كه چون عملي تحريك آميز بود مورد حمله سه ناوچه گشت ساحلي اين كشور قرار گرفت و چند گلوله به بدنه آن اصابت كرد. فرمانده اين ناو از ناوهواپيمابر تيكوندروگا كه در همان نزديكي بود استمداد كرد و هواپيما هاي تيكوندروگا به پرواز در آمدند و يكي از ناوچه ها را از كار انداختند. در آن روز ناوشكن « ترنر جوي » نيز در خليج تونكن بود.
     جانسون رئيس جمهوري وقت آمريكا موضوع را بيش از آن چه كه بود بزرگ كرد؛ مردم را آماده ساخت و مجلس نمايندگان آمريكا پنج روز بعد به اتفاق آراء قطعنامه خود برضد ويتنام شمالي را تصويب كرد كه در سنا نيز به تصويب رسيد و تنها دو سناتور به آن راي مخالف دادند. تصويب اين قطعنامه كه دست جانسون را براي هرگونه عمل نظامي بر ضد هانوي باز گذارد سبب شد كه آمريكا وسيعا وارد جنگ ويتنام شود . ظرف يك سال شمار نيروهاي آمريكا در ويتنام جنوبي به 80 هزار تن و تا سال 1969 به 543 هزار تن رسيد.
    در باره ماجراي دوم اوت 1964 خليج تونكن بررسي هاي فراوان شده است و بسياري را عقيده بر اين است كه همه اين ماجرا با نقشه قبلي ليندن جانسون رئيس جمهوري وقت آمريكا به منظور به دست آوردن دليلي جهت حمله به ويتنام شمالي به انجام رسيد ــ نقشه اي كه نتيجه منفي براي آمريكا داشت.

 

حمله نظامي عراق به کويت

چند ساعت پس از قطع مذاكرات عراق و كويت، ارتش عراق دوم اوت 1990به كويت حمله برد و اين سرزمين را متصرف و ضميمه خاك عراق كرد.
    بهانه اختلاف عراق و کويت بر سر بهره برداري از منطقه نفتي واقع در مرز مشترک بود. اتحاديه عرب براي حل اين مسئله اقدام بموقع نکرده بود. به علاوه ، عراق قبلا از سفير آمريكا در بغداد اين اطمينان را به دست آورده بود كه دولت آمريكا وارد چنين مناقشات نخواهد شد.
    عراق از آن زمان كه كويت هنوز تحت الحمايه و در كنترل انگلستان بود مدعي آن سرزمين بود و در سال 1960 در صدد تصرف مسلحانه كويت برآمده بود كه با تهديد نظامي انگلستان روبرو شده بود.
     تصرف کويت توسط عراق بهانه لازم را به آمريکا داد تا لشكر بكشد و آن را پس از شش ماه از کويت اخراج ، سازمان ملل را مجبور به تحريم اقتصادي دراز مدت عراق كند و سرانجام در بهار 2003 آن را متصرف شود.
        

 

بازهم يك زير دريايي اتمي موشك اندار تازه

شنبه 31 ژوئيه «لورا بوش» همسر رئيس جمهوري آمريكا در يك كارگاه كشتي سازي بندر « نيوپورت نيوز » ويرجينيا يك زير دريايي اتمي حمله مجهز به دستگاه پرتاب موشك دور برد را تعميد داد و به آب انداخت. هزينه ساخت اين زير دريايي 2 ميليارد و دويست ميليون دلار شده و نام آن « تكزاس » است. چندي پيش هم زير دريايي تازه ديگري به نام « ويرجينيا » به آب انداخته شده بود.
     برخي منابع روس گفته اند كه طبق قرار داد ژوئيه سال 1991 گورباچف ـ بوش قرار بود ساخت سلاحهاي استراتژيك دو كشور محدود شود و به همين لحاظ ما از تكميل دو ناو هواپيمابر دست برداشتيم و آنها به صورت آهن قراضه فروختيم ولي دولت آمريكا به آهنگ توليد تسليحات مخصوصا ساخت موشك ضد موشك، ناو هواپيما بر و زير دريايي شتاب بيشتري داده است؛ به همان گونه كه پس از انحلال پيمان ورشو نه تنها اتحاديه اتلانيك شمالي ( ناتو ) را منحل نكردند بلكه اعضاي سابق پيمان ورشو را هم بر آن افزودند. اينجاست كه ما روسها بايد نگران باشيم.

زير دريايي تکزاس

زير دريايي تکزاس

برخي ديگر از رويدادهاي 2 اوت

  • 338:   پيش از ميلاد فيليپ دوم پادشاه مقدونيه ارتش اتحاديه يوناني ها را كه از نظر شمار بيش از نيروهاي او بودند در «چائه رو نه آ» شكست داد و با تصرف همه يونان مسير تاريخ را تغيير داد.

  • 1492:   پادشاه و ملكه اسپانيا دستور اخراج يهوديان را از اين كشور صادر كردند كه جمعي از آنان به استانبول نقل مكان كردند.

  • 1589:   هانري سوم شاه وقت فرانسه كه خود را وارد جدالهاي مذهبي كرده بود به دست يك طلبه مسيحي به نام ژاك كلمنت كشته شد.

  • 1696:   محمد اول سلطان عثماني به دنيا آمد. سلاطين عثماني ، جز سليم اول و سليمان پسرش مابقي بيشتر اوقات را درگير امور حرمسراي گسترده خود بودند. مادر سلطان قدرت زياد داشت. مقامهاي دولتي بفروش مي رسيد . قتل، و به بردگي گرفتن مردم سرزمين هاي ديگر رواج داشت. اگر وزير اعظم شايسته بود پيشرفتي هم صورت مي گرفت. پيشرفتهاي نظامي اوليه به اين سبب بود كه تركان عثماني عاشق جنگ و نزاع بودند. بقاي عثماني در دو قرن آخر هم نتيجه رقابت قدرتهاي اروپايي باهم بود كه نمي خواستند يكي از آنها عثماني را تصرف كند.

  • 1914:   آلمان از بلژيك خواست كه به نيروهاي آلماني اجازه دهد تا از طريق خاك آن كشور به فرانسه حمله برند كه بلژيك پس از مشورت با انگلستان اين درخواست را رد كرد و همان روز نيروهاي آلمان وارد خاك بلژيك شدند و دولت انگلستان نيز به آلمان اعلان جنگ داد.

  • 1939:   قانون «Hatch» كارمندان دولت فدرال آمريكا را از فعاليت سياسي در محل كار ممنوع كرد.

  • 1945:   كنفرانس سران دول فاتح در پتسدام كه از 17 ژوئيه آغاز شده بود پس از موافقت با تقسيم آلمان و اتريش ميان فاتحان و محاكمه اطرافيان هيتلر و باز گرداندن آلماني ها از خاك لهستان و احاله تعيين مرزهاي لهستان به يك اجلاس بين المللي بكار خود پايان داد.

  • 1967:   «كلاد بارنت» كه براي دادن اخبار فعاليت سياهپوستان به رسانه ها و نيز دادن خبرهاي درست از نقاط ديگر به آنان، خبر گزاري Associated Negro Press را تاسيس كرده بود در 78 سالگي درگذشت.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    7 رجب هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    تولد اَبوالفَرَج مُعافي نَهرَواني مشهوربه ابن طرارا

    [7 رجب 305] -  اَبوالفَرَج مُعافي نَهرَواني مشهوربه ابن طرارا محدث، اديب و فقيه عرب متولد شد. ابن طرارا درتمام عمرفقط يكبارازبغداد خارج شد و هميشه دراين شهر به تحصيل علم مشغول بود. معافي احاديث شيعي فراواني نقل كرده كه دركتب اهل سنت و شيعه آمده است. ابن طرارا آثارمتعددي درزمينه فقه تأليف كرده است كه ازآن ميان « اَلتّحريرُ و النَّقدُ وَ الحُدودُ وَ العُقود» را مي توان نام برد. او قريحه شاعري هم داشت و برخي ازسروده هايش درمنابع موجود است. مهمترين اثرادبي ابن طرارا «اَلجَليسُ الصّالحُ الكافي» است كه از100مجلس تشكيل شده و برخي از آنها با ذكريك حديث نَبَوي آغازشده است. اين كتاب منبعي تاريخي براي مطالعه عصراموي است.

     

     آغاز حکومت محمد ميرزا

    [7 رجب 1250] - محمد ميرزا پسرعباس ميرزا درمقام سومين شاه سلسله قاجار حكومت خود را آغاز كرد. محمد ميرزا بلافاصله پس ازبدست گرفتن قدرت، ميرزا ابوالقاسم قائم مقام فراهاني ازمردان بزرگ و با تدبير عرصه سياست ايران را ازميان برداشت و رشته امور به حاج ميرزا آغاسي مهره سرسپرده بيگانه سپرد. دوران سلطنت محمد شاه مقارن با آشكارشدن نتيج شوم عهدنامه هاي گلستان و تركمانچاي بود. دراين دوره همچنين عوارض جنگهاي نافرجام استعماري برسركسب نفوذ درايران شدت يافت و آشوب و هرج و مرج سراسرايران را فراگرفت. محمد شاه به اميد حمايت روسها به هرات لشكركشيد اما درنهايت روسها با او همكاري نكردند و از طرفي مأموران انگليسي نيزبرضد محمد شاه فعاليتهايي كردند و بدين ترتيب افغانستان ازايران جدا شد. بعد ازمرگ محمد شاه، فرزندش ناصرالدين ميرزا جاي اورا گرفت.

     

     انعقاد معاهده پاريس ميان فرخ خان امين الملك سفيركبير ايران و لرد كولي سفيرانگلستان

    [7 رجب 1273] - معاهده پاريس ميان فرخ خان امين الملك سفيركبير ايران و لرد كولي سفيرانگلستان درپاريس منعقد شد. معاهده پاريس در15فصل به امضاء نمايندگان ايران و انگليس رسيد و نسخه هاي امضاء شده آن براي تصويب دو دولت به لندن و تهران فرستاده شد. گفتني است كه عهدنامه پاريس برپيكره استقلال سياسي و اقتصادي ايران ضربه شديدي وارد آورد. به موجب معاهده پاريس بود كه هرات به كلي ازايران جدا شد و افغانستان تحت عنوان استقلال كاملا ازحمايت ايران خارج شد.

     

     

     

     

     

    گفتنيهاى تاريخ


    پوست قاضى

    در يك روز مجلسى از حكما، با حضور كسرى انوشيروان منعقد و اين سؤ ال مطرح گرديد كه بزرگترين بدبختى كدام است . يك نفر حكيم يونانى گفت : كه به نظرم پيرى و كودنى است كه با فقر و استيصال جمع شده باشد. دانشمند هندى گفت : امراض جسم است كه به آلام روحى اضافه شده باشد. بزرگمهر گفت : من خيال مى كنم كه بدترين مصائب و بدبختى براى آدمى آن است كه ببيند عمرش قريب به اتمام است و كار نيكى نكرده باشد. اين جواب مورد پسند واقع شده و نظر حكماى خارجه را به طرف اين مهين دستور جلب نمود.

    منبع:
    پرنيا، حسن ، تاريخ ايران ص 119.
     

     

     

     

     

     

    فارسي شکر است

    amirrousta52@yahoo.co.uk

    كاريكلماتور
    مرحوم پرويز شاپور

    سايه ام حوصله ندارد مرا دنبال كند.
     


    قند و نمك

    مرحوم جعفر شهري
    ضرب المثلهاي تهراني
    (به زبان محاوره)

    آزي به اوزم بزنه، چنبر به گوزم بزنه
    پيغام به تهديد كننده، در جواب خط و نشان و تهديد كسي.
     

     

     

     

     

     

    معرفي آثار انديشمندان

    shamim_shadman@yahoo.com

    دکتر علي شريعتي
    پدر! مادر! ما متهميم (5)

    تلخیص: شمیم شادمان

    پدر ، مادر !
    من در خلوت خالص تو بودم ، ديدم كه با همه وجود و ايمانت و اخلاصت دعا مي كني ، خدا و پيغمبر و كتاب و ائمه و همه مقدسات را مي خواني و مي خواهي كه : " خدايا " مرا نجابت بده ، خدايا به تن من سلامت بده ، به زندگي من عافيت بده ، قرض مرا ادا كن ، مريض مرا شفا بده ، مسافر مرا از سفرش به سلامت به من برگردان ، ارواح گذشتگان مرا ببخش و در سرازيري من به قبر ، به داد من برس ، مرا از آن آتش خشم و عذاب رها كن ، مرا در بهشت با شخصيتهاي بزرگ مقدست محشور بگردان ...." !
    بابا آخر اين دين تو چه جور است ؟ كه تربيت يافته آن نه تنها از بشريت صحبت نمي كند ، از جامعه و از زندگي انسانها صحبت نمي كند ، بلكه از فرزندش هم جر با اضافه به خودش صحبت نمي كند ، همه اش "من " است . در اينجا هم " من " ، در آنجا هم " من " !
    اين دين فقط ترا بايد نجات بدهد ، من دنبال ديني و ايماني مي گردم كه بشريت را نجات بدهد و حتي خود من هم فدايش بشوم . ديني كه براي نجات جامعه بكوشد و " من " را قرباني " ما " كند .

    ادامه دارد ...
     

     

     

     

     

     

    کمکهای اولیه و امداد
    First Aid and Relief

    motlagh3d@yahoo.com


    جلسه چهلم
    کوفتگی ها و رگ به رگ شدن

    رگ به رگ شدن (Strain)
    رگ به رگ شدن یا کشیدگی عضله زمانی روی می دهد که عضله بیش از محدوده حرکتی طبیعی کشیده شده و این عمل منجر به پارگی فیبرها و رشته های عضلانی گردد.
    علائم و نشانه ها
    - درد تیز و شدید بلافاصله بعد از آسیب دیدگی
    - حساسیت بیش از حد ناحیه در لمس (تندرنس)
    - تغییر شکل عضو (برآمدگی قسمتی از اندام)
    - ضعف شدید و از دست دادن عملکرد عضو
    - صدای پاره شدگی عضله در زمان ورود ضربه
    کوفتگی عضلانی (Contusion)
    کوفتگی عضله بعلت وارد آمدن ضربه به یک عضله ایجاد شده و بصورت یک زخم بسته دیده می شود.
    اقدامات و کمکهای اولیه در رگ به رگ شدن و کوفتگی عضلانی
    با وجود این که استفاده از روش RICE ( استراحت ، گذاشتن یخ ، بستن باند فشارنده و بالا نگه داشتن عضو ) در سطح جهان به عنوان کمک اولیه برای رگ به رگ شدن و کوفتگی عضلانی معمول است، با این حال خیلی از امدادگران و حتی پرسنل اورژانس بیمارستان به اشتباه صدمات تازه عضلانی را با کیسه های آب گرم درمان می کنند . استفاده از کیسه یخ عبارت است از به کار بردن یخ شکستکه به صورت کیسه یخ یا آب سرد در موضع آسیب دیده . استفاده از سرما باید به مدت 30 تا 20 دقیقه ادامه یابد و سه تا چهار بار در خلال روز اول و اگر ممکن باشد در روز دوم انجام گیرد . بانداژ فشارنده یا باند کشی بین یخ یا کیسه آب سرد و بدن قرار می گیرد . اگر کیسه آب سرد برای زمان کوتاهی استفاده شود ، یخ زدگی رخ نخواهد داد . به کار بردن دائمی کیسه آب سرد لازم نیست ، زیرا باعث ایجاد اثرات ماندگار سرما روی بافت های بدن می شود . استفاده از سرما برای ناحیه صدمه دیده درد ، خونریزی و تورمی را که متعاقب کوفتگی یا کشیدگی عضله دیده می شوند ، کاهش می دهد .
    استفاده از یک باند فشاری یا کشی در ناحیه صدمه دیده باعث محدودیت گسترش خونریزی داخلی می گردد . باند کشی را مستقیماً روی محل مورد نظر ببندید و کیسه آب یخ را روی باند کشی پیچیده شده قرار دهید ، لایه های دیگر بانداژ روی یخ پیچیده شوند . سرما به همراه فشردن موجب محدودیت در خونریزی داخلی می گردد .
    بالا نگه داشتن : بالا نگه داشتن ناحیه آسیب دیده ، جریان خون را در محل آسیب محدود می کند و به کنترل خونریزی داخلی می انجامد . هدف این روش ، نگه داشتن عضو صدمه دیده در بالای سطح قلب است .

    دوستان خوبم امیدوارم مباحث ارائه شده مفید واقع شده باشند. لازم می دانم تا به اطلاع علاقه مندان برسانم که طی هماهنگی با جمعیت هلال احمر از بین افرادی که این مباحث را با دقت پیگیری نمایند و در آزمونهای این بخش نمره قابل قبول کسب نمایند، نفراتی جهت همکاری با جمعیت هلال احمر انتخاب خواهند شد.
    لازم به توضیح هست امتحان دوم بعد از پایان جلسه 41 برگزار خواهدشد

    نظرات و پیشنهادات
    >>>>>emdadgar_2109@yahoo.com<<<<<<<
     

     

     

     

     

     

    این قسمت
    شیطان

    موجودی موهوم و زشت، شاید شبیه آدم، شاید هم نه... شبیه یک بیگانه فضایی، شاید هم شبیه یک رستگار گناه کرده، شاید هم شبیه زشت رویان افسانه ها... هر چه بود، نشسته بود پشت میزی که در یک سویش صندلی او بود با کلی میکروفون و یک لیوان نوشیدنی (؟) غلیظ و قرمز رنگ، و در آن سویش کلی خبرنگار و عکاس و روزنامه نگار مشتاق برای شنیدن حرف های او... صورتش سیاه بود و چشمانش تیز و براق... این تمام چیزی بود که از زیر کلاه گشادِ شنل سیاه رنگش معلوم بود... و البته برق آتش سیگار... دو پلیس در حالیکه هر کدام اسلحه به دست داشتند مراقب اوضاع بودند. موجود زشت اما بی توجه به آنها چهره خبرنگاران را از نظر می گذراند. در فکر بود که چه بگوید و چگونه آغاز کند. هیچ کس چیزی نپرسید. فقط یک نفر گلویش را خیلی آرام صاف کرد. موجود زشت کمی کلاه گشادش را عقب کشید و جرعه ای از نوشیدنی قرمز و غلیظ خورد. زبانش را بیرون آورد و دور لبش را پاک کرد. ردی از مایع لزج قرمز رنگ روی دندان هایش نشست. گوش ها در انتظار بود... با صدای گرفته و ترسناکش آغاز کرد:
    من شیطان هستم!

    مردی با موهای نامرتب و کراوات شل و ول جلوی در آسانسور طبقه همکف ایستاده بود. شلوارش خاکی بود و ریش هایش را نتراشیده بود. چمدانش را که سنگین به نظر می رسید از دستی به دست دیگر جا به جا کرد و دوباره دکمه احضار آسانسور را فشار داد. چند لحظه بعد در آسانسور باز شد و مرد داخل شد. دکمه را فشار داد تا به طبقه 34 برود. در آسانسور در طبقه سی و چهارم باز شد و مرد این بار با موهای براق، کت و شلوار اتو کشیده و موهای شانه زده از آسانسور خارج شد. لبخند مرموزی به گوشه لب داشت و چشمان تیزش مستقیم به جلو خیره شده بود. به نزدیک در رسید و زنگ زد. در باز شد و مرد وارد شد. مستقیم به سمت میز منشی رفت و گفت: من با آقای رییس جمهور قرار ملاقات داشتم!
    منشی به آرامی پرسید: شما؟!
    مرد جواب داد: فرقی نمی کنه... منو لوسیفر(1) صدا کنید!
    صورت منشی به چشمهای تیز و ترسناک مرد دوخته شد و در همان حال دستش به سمت تلفن رفت. گوشی را برداشت و گفت: آقای رییس جمهور!... آقای لوسیفر با شما قرار ملاقات داشتند و الان اینجا هستند...
    صدای خفیفی از گوشی شنیده شد و عاقبت منشی گفت: بفرمایید آقای لوسیفر!
    مرد لبخندش را بیشتر نمایان کرد و گفت: متشکرم خانم!... اما... از این به بعد... هر موقع منو دیدید ادب و تواضع بیشتری به خرج بدید... در واقع هر چیزی رو که در مورد ادب و نزاکت یاد گرفتید به کار ببرید... من این انتظار رو نه تنها از شما بلکه از شخص رییس جمهور هم دارم!!!...
    سپس صورتش را نزدیک صورت منشی برد و گفت: وگرنه من می تونم روح شما رو دفن کنم!!!...
    و دهانش را با لبخند تیزی باز کرد و خنده شومی کرد... منشی چشم هایش را بست و لبهایش را به هم فشرد... مرد برگشت و به سمت اطاق رییس جمهور رفت. دو بار در زد و وارد شد. منشی از میان در دید که رییس جمهور از جای خود بلند شد، تعظیم کرد و دست مرد را به گرمی فشرد... مرد همچنان لبخند می زد...
    ***
    شیطان به صورت خبرنگاران نگاه کرد. پکی به سیگارش زد... دود زرد رنگی بیرون داد و گفت: گفتگوی جالبی بین من و رییس جمهور بود. به هر حال برای هر کس دیدن رییس جمهور از نزدیک یک افتخار محسوب می شه. اما باید بگم که این بار برای اون یک افتخار بود که من رو از نزدیک می دید. اون به من نوشیدنی تعارف کرد اما من رد کردم... می دونید که... من همیشه نوشیدنی مخصوص خودم رو می خورم. خبرنگاران با ترس به نوشیدنی قرمز رنگ نگاه کردند. شیطان لبخندی زد و جرعه ای نوشید... یکی از پلیس ها به ساعتش نگاه کرد...
    ***
    - آقای لوسیفر باعث افتخار منه که در حضور شما باشم... می دونید... این افتخار نصیب هر کسی نمیشه... لوسیفر از روی صندلی اش بلند شد و به کنار پنجره بزرگ اطاق رییس جمهور رفت. در حالیکه به پایتخت بزرگ نگاه می کرد گفت: کار خوبی کردید که پلیس رو خبر نکردید... هر چند اگه پلیس هم اینجا بود من می تونستم به راحتی از همین پنجره پرواز کنم... با دو تا بال سیاه...
    با صدای بلند خندید. رییس جمهور فقط لبخند زد. لوسیفر ادامه داد: و اما داستان مرگ جان اف کندی... گفته بودم که من قاتل جان اف کندی هستم... و حالا به سراغ شما اومدم... قبل از اینکه خواسته هام رو مطرح کنم بذارید جریان قتل کندی رو براتون بگم... داستان خیلی با مزه ایه...
    رییس جمهور آب دهانش را قورت داد و به سختی گفت: بفرمایید... خواهش می کنم...
    لوسیفر به چمدانش اشاره کرد و گفت: این چمدان همیشه همراه منه... به نظر سنگین می آد. اما برای من از کاه هم سبک تره... می خواین بدونین توش چیه؟!...
    رییس جمهور چیزی نگفت. فقط به چمدان خیره شد. لوسیفر چمدان را روی میز گذاشت. آنرا به طرف رییس جمهور برگرداند و در چمدان را باز کرد. رییس جمهور به داخل چمدان خیره شد. پوکه های فشنگ مصرف شده... یک ردیف قطار فشنگ، یک شات گان، یک ریولور، چند تا اسلحه کمری، چند تایی هم سلاح سرد...
    لوسیفر گفت: همه اینها برای کشتن یک رییس جمهور کافیه نه؟...
    - تو داری منو تهدید می کنی... نمی دونی اگه من رو بکشی من هم مثل کندی در تاریخ جاودان خواهم شد... من رییس جمهور محبوبی هستم!
    لوسیفر با صدای بلند خندید. ریولور را با دست چپ برداشت و گفت: پس حق انتخاب با شماست. جاودانی در تاریخ یا زندگی آرام در کنار خانواده تا پایان عمر؟...
    رییس جمهور با دستمال عرق صورتش را پاک کرد و گفت: می خواستید داستان کشته شدن کندی رو به من بگید...
    - داستان رو حتماً خودتون می دونید. فقط باید بگم کسی که ماشه رو فشار داد من بودم. در حال پرواز، فشار دادن ماشه ریولور برای من کار خیلی راحتیه... من تا حالا خیلی ها رو این طوری کشتم!... خیلی از کشته شدن کندی نگذشته بود که من جان لنون رو به قتل رسوندم... آه کندی بیچاره!! تیر توی گردنش جا گرفت. من اومدم به میان جمعیت. فریاد زدم... آهااااای ... کندی رو کی کشت؟... ما کشتیم!... همه ما... مردم گریه کردند... یادتونه؟
    رییس جمهور به سختی گفت: بله.
    - خب حالا انتخاب کنید!... زندگی یا مرگ؟...
    رییس جمهور به عکس همسر و فرزندش روی میز نگاه کرد و گفت: خواسته های شما چیه آقای لوسیفر؟...
    لوسیفر جلو آمد. دستش را روی میز گذاشت و صورتش را نزدیک صورت رییس جمهور آورد.
    با لبخند گفت: کندی هم مثل شما مرد معقولی بود... البته شاید در نظر اول این طور به نظر می رسید...
    سپس کاغذی از جیبش بیرون آورد و به دست رییس جمهور داد. به سمت صندلی برگشت نشست. سیگاری روشن کرد و از پنجره بزرگ به تماشای پایتخت مشغول شد...
    ...
    عجب دردسری... بهترین موقع برای کشتنش همین موقع است... هفت تیر من توی کشوی میزم همیشه آماده است!...
    رییس جمهور با لکنت گفت: چشمهام خیلی کم سو شده.. باید عینک بزنم...
    و دستش را به سمت کشوی میز برد. لوسیفر لبخند زد. ریسس جمهور به سرعت اسلحه را بیرون کشید و به مغر لوسیفر شلیک کرد. لوسیفر سرش را با دست گرفت. از جایش بلند شد. جیغ کشید. شات گان را به دست گرفت و رییس جمهور را زیر رگبار گلوله گرفت. سپس به سمت پنجره بزرگ اطاق رفت و با آرنج شیشه را شکست و پرواز کنان با دو بال سیاهش از دفتر ریاست جمهوری فرار کرد...
    جسد رییس جمهور کف اطاق افتاده بود.
    ***
    شیطان گفت: آدم احمقی بود. احمق مثل همه شما...
    خبرنگاری پرسید: از رییس جمهور چی خواسته بودید؟...
    شیطان گفت: هیچ چیز... فقط کمی همدردی... اما اون حتی کاغذ من رو هم نخوند... بلکه فقط به این فکر کرد که با اون هفت تیر مسخره اش منو بکشه... من دلم می خواست یکشنبه ها با رییس جمهور قهوه بخورم... نه تنها با اون رییس جمهور احمق.. بلکه من... کنار مسیح می نشستم... اما اون همیشه غمگین بود... شاید هر موقع من پیشش بودم این طور وانمود می کرد... کنار موسی می نشستم ... اون فقط عادت داشت به دور دست خیره بشه و به عصاش تکیه کنه... انگار اصلاً منو نمی دید... کنار گوته و لامارتین می نشستم... اما اونها به حرف من گوش نمی دادند... منو طرد می کردند...
    خبرنگار دیگری گفت: کسی به حرف های شما گوش نداد؟
    - چرا... ماکیاولی دوست خوب من بود... من بارها با صدام حسین نهار خوردم و بارها بازوهای مایک تایسون رو وسط مسابقات بوکس مالش دادم... بارها شده که من و مرلین منسون بنشینیم و ساعت ها گپ بزنیم.. من توی نوشتن ترانه هاش کمکش می کردم... اما اینها برای من کافی نبود... من دوستی مثل بتهوون می خواستم... دوستی مثل حافظ... دوستی مثل داوینچی...
    خبرنگاری سوال کرد: حالا چه می کنید؟... هنوز هم به دنبال دوست می گردید؟...
    شیطان مظلومانه گفت: دوست؟... خب البته!
    خبرنگار دیگری گفت: ولی شما که دستگیر شدید!
    شیطان لحن صدایش را عوض کرد و گفت: پس واقعاً فکر کردید که من اسیر دست شمام!... باید برای شما احمق ها بگم که این یک جلسه توجیهی- آموزشی بود!... فقط برای اینکه کمی منو بیشتر بشناسید!!... و فکر می کنم که دیگه کم کم داره وقت رفتن می رسه...
    یکی از پلیس ها اسلحه را به سمت شیطان گرفت و دیگری دستش را به سمت باتوم برد. شیطان ولی با صدای بلند خندید... صورتش برافروخته شد... صدای خنده اش به جیغ کشیدن شبیه شد و ناگهان همچون آتش زبانه کشید و ناپدید شد...
    سیگارش هنوز بر لبه جاسیگاری می سوخت و نوشیدنی لزج سرخ رنگش هنوز روی میز بود...
     

     

     

     

     

    راهبرد
    دشمن شناسي (فصل اول: نظامي)

    shahram_38@yahoo.com

    قسمت سي و سه

    ماهواره هاي نظامي و جاسوسي

    در زمينه فضا ، اسراييل به طور محرمانه ماهواره جاسوسي افق 4 را در ژانويه 1988 پرتاب كرد ولي اين ماهواره در رسيدن به مدار خاص خود ناموفق بود و پيش بيني مي شد كه با ورود مجدد به جو زمين آتيش بگيرد .افق 4 قرار بود جايگزين افق -3 شود . شكست افق -4 نشانگر آن بود كه اسراييل فاقد ماهواره هاي شناسايي براي نظارت بر فعاليت هاي ايران و عراق است . برنامه ماهواره افق 4 يكي از پروژه هاي بلند پرواز انه اسراييل بود كه برخي از شركت هاي دفاعي عمده در توسعه آن دخيل بودند ازجمله :

    1-    اليزرا( Elisra ) ؛ سازنده Video Compression ؛

    2-    الوپ (Elop )؛ توليدكننده دوربين هاي ماهواره ؛

    3-    البيت(Elbit ) كه كامپيوتر آن را فراهم كرد ؛

    4-    تاديران (Tadiran ) كه ارتباطات ماهواره اي آن را متقبل شد ؛

    5-    رافائل (Rafael ) كه الكتريسيته و قدرت افق را توليد كرد.[1]

    سرانجام اسراييل پس از شكست افق -4 ، افق -5 را به فضا پرتاب كرد:

    " اين ماهواره جديد جاسوسي ؛ شامگاه سه شنبه 8 خرداد 1381 از يكي از پايگاه هاي اين رژيم در بخش مركزي اسراييل به فضا پرتاب شد . به گزارش راديو تل آويو ، ماهواره جديد كه "افق "نام دارد ، از ماهواره هاي پيشين اسراييل پيشرفته تر است و با داشتن دوربين هاي حساس ،  قادر است عكس هاي دقيق تري تهيه كند. راديو تل آويو ، هزينه ساخت ماهواره جديد جاسوسي را 60 ميليون دلار ذكر كرد . اين راديو ادامه داد ، از آن جا كه ماهواره جديد به چشمان ديده باني الكترونيكي مجهز است ، اسراييل با آن مي تواند بر خاورميانه نظارت داشته باشد . رژيم اسراييل دو سال پيش يكي از ماهواره هاي جاسوسي خود را با موشك هاي ساخت روسيه از ايستگاه زميني پرتاب ماهواره در قزاقستان ، به فضا پرتاب كرد . اين ماهواره توانسته بود از پلاك يك خودرو در حال حركت ،در بغداد  عكس برداري كند . " [2]

    پس از جنگ1967 ،نبرد اعراب – اسراييل به مرحله حادي رسيد . وزارت دفاع اسراييل تصميم گرفت به صنعت اسلحه سازي اولويت بيشتري دهد ؛ به گونه اي در زمينه اسلحه سازي خودكفا گردد . يكي از علل اين تصميم آن بود كه فرانسه پيش از اين مهمترين منبع تسليحات اسراييل بوده اما فروش سلاح به اين كشور را تحريم كرده بود . پس از گذشت 25 سال از آن تاريخ ، صنايع اسلحه سازي اسراييل بسيار پيچيده و پيشرفته شده است . در حال حاضر اين كشور هواپيماي جنگي ، موشك ، تانك ، سلاح هاي سبك ، سلاح هاي شيميايي و مواد منفجره توليد مي كند . تاريخ صنعت اسلحه سازي در اسراييل به پيش  از تأسيس دولت ، يعني دوره قيمومت انگلستان بر مي گردد. پس از برپايي دولت اسراييل اين كارخانه ها تحت نظارت وزارت دفاع قرار گرفته و اين وزارت خانه ضمن تكميل اين صنايع ، كارخانجات جديدي در اين زمينه تأسيس كرد. مهم ترين كارخانجات اسلحه سازي وزارت دفاع عبارت اند از :

    -        موسسه " صنايع نظامي اسراييل "، كه به ساخت سلاح هاي سبك و توپ ، فشنگ و گلوله اختصاص دارد.

    -        موسسه "صنايع هوايي اسراييل " ، كه از توليدات آن هواپيما ، موشك و كشتي هاي جنگي است .

    -        موسسه "رافائل " ، كه در زمينه تحقيقات نظامي و به روز كردن سيستم هاي راداري و موشكي فعاليت مي كنند .

    -        موسسه "صنايع نظامي " ، كه توليد كننده تانك هاي ارتش است .

    اين موسسات تحت نظارت كامل وزارت دفاع قرار دارند ، اما برخي موسسات دولتي و چند شركت اسلحه سازي خصوصي با وزارت دفاع در ارتباط هستند ؛ به گونه اي كه تحت نظارت كامل آن نيستند. به دليل نبودن مرز مشخصي ميان صنايع نظامي و غيرنظامي ، مشكل است درج آمار دقيق در خصوص بخش صنايع نظامي مشكل است ؛ زيرا بسياري از صنايع غير نظامي به موجب قراردادهايي با وزارت دفاع ، اسلحه توليد مي كنند ؛ اما به هر حال به طور تقريبي مي توان گفت بين 58 تا 120 هزار نفر در صنايع نظامي مشغول به كار هستند و اگر ميانگين اين دو رقم را در نظر بگيريم ، كاركنان صنايع نظامي 30 درصد از كاركنان بخش صنعت و حدود 8 در صد از نيروي كار اسراييل  را تشكيل مي دهند . هم چنين بر اساس آمارها نيمي از دانشمندان و مهندسان اسراييلي كم و بيش با صنايع اسلحه سازي در ارتباط هستند . در صنايع نظامي ، تأثير فراواني در رشد اقتصاد اسراييل و بنيادهاي آن داشته است ؛ براي مثال رشد صنايع الكترونيك ، برق و معادن مديون صنعت اسلحه سازي است .

    تحقيقات علمي و استفاده از تكنولوژي مدرن به رشد و تحول آن صنايع كمك كرده است . از طرف ديگر صنعت اسلحه سازي يكي از مهم ترين منابع صادرات اسراييل به شمار مي آيد . موسسه صنايع هوايي اسراييل در سال 1970 ،23 در صد از توليدات خود را صادر مي كرد كه اين رقم در اواسط دهه 80  به 59 در صد رسيد . در سال 1991 ارزش توليدات اين موسسه 4/1 ميليارد دلار و ارزش صادرات آن به 1/1 ميليارد دلار رسيد.[3]

    بيش از 150 كارخانه در ارتباط با امور دفاعي (هم چنين هزاران كارخانه ديگر زير مجموعه آن ) در اسراييل قرار دارد كه مي توان آنها را به 3 شاخه تقسيم كرد : كارخانجات دولتي ، كارخانجات با مالكيت خصوصي ، و كارخانجاتي كه تركيبي از مالكيت خصوصي و دولتي هستند . توسعه تداركات نظامي كه به "رافائل " معروف است ، اصلي ترين آژانس تحقيق و توسعه نظامي براي تبديل نيازمندي هاي " IDF " (نيروهاي دفاعي اسراييل ) به صورت پروژه هاي توسعه يافته به شمار مي رود . رافائل تحت نظارت مستقيم وزارت دفاع و داراي وضعيتي منحصر به فرد است . تا اواسط دهه 80 جمع كل استخدام در مركز دفاعي به نقطه اوج 65000 نفر رسيد ؛ يعني ، بيش از 20 در صد از كل نيروي كار . در سال 1988 كاهش بودجه دفاعي و كسادي بازار فروش تسليحاتي در جهان ، صنايع دفاعي را وادار كرد تا شكست هاي مالي و بيكاري را جبران كرده نيروي كار خود را تا 50 هزار نفر كاهش دهند . از بزرگ ترين كارخانجات دفاعي ، مجتمع توليدي دولتي ، صنايع هواپيما سازي اسراييل ( IAI ) است كه هواپيماي "كفير" ( Kfir ) ،"موشك آراوا " ( Arava )و خودروهاي مجهز به سلاح موسوم به "رامتا" ( Ramta ) ، موشك هاي ضد ناو "گابريل " و قايق هاي تند رو از توليدات اين كارخانه است . IAI در سال 1933 به صورت كارگاه كوچكي شروع به كار كرد ؛ در پي آن و بعدا" عهده دار تهيه و نگهداري و توسعه مجموعه هواپيماهاي گوناگون شد كه در طول جنگ استقلال به دست آمد . سپس كار خود را با معاينه فني و باز سازي تمامي هواپيماها در بخش نوآوري نيروي هوايي پي گرفت و تا لغو پروژه لاوي در سال 1987 ، بخش IAI وظيفه توسعه هواپيماهاي جنگنده پيشرفته را بر عهده داشت .

    كارخانجات صنايع نظامي اسراييل (IMI )بخش توليدي ديگري است كه دولتي بود . مسلسل هاي يوزي (UZI ) وكلت " جليل " والات متحركه ( مواد توليد فشار )، گلوله توپخانه ومهمات جنگي سبك را توليد مي كند . صنايع نظامي اسراييل به طور ويژه نگهداري واصلاح تانك ها وديگر وسايل موتوري تسليحاتي را برعهده دارد .

    صنايع الكترونيك "تاديران"بزرگترين كارخانه خصوص است كه به امورتوليدات دفاعي مشغول است ، از جمله ساخت سيستم ارتباطي پيشرفته جنگ الكترونيكي ،سيستم هاي كنترل ودستور هواپيماهاي بدون سرنشين كه اسراييل سازنده پيشگام اين هواپيما بود .

    " سولتم (Soltam) "يكي ديگر از كارخانجات خصوص است كه مختص توليد مهمات وخمپاره انداز است .

    رشد صنايع دفاعي حاصل تكنولوژي وارداتي و نوآوري اسراييلي بود . كارخانجات اسراييلي امتياز توليد را خريداري  كرده وارد كار مشترك با كمپاني خارجي در زمينه ساخت كامل محصول يا قطعات آن شدند . تقريبا" تمامي كارخانجات الكترونيكي به نوعي با توليد كنندگان آمريكايي ارتباط و همكاري داشته اند . موافقت نامه هاي خريد تجهيزات نظامي خارجي به تدريج مشخص كرد كه داشتن اطلاعات از محصول و نحوة طراحي ساخت در كنار امتياز همكاري در ساخت براي اسراييل مفيد است [4].


     

    [1] - The Risk Report, Volume 4,NO2 , March – April1998

    [2] - خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران ، بيروت8/3/1381.

    [3] - فضل النقب "الاقتصاد الاسرائيلي في اطار المشروع الصيهوني "، مؤسسة الدرسات الفلسطينيه ،بيروت ،1995.

    [4] -http://Icwbx.Ioc.gov.

    ادامه دارد ...
     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان