516

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 516 :: سه شنبه 24 مردادماه 1385

Mobin_s2004@yahoo.com


دزدی های بیشرمانه یک روزنامه مثلا
حرفه ای از اینترنت!

بدون هیچ مقدمه ای و برای اینکه بدونید روزنامه شرق چطور صفحات خود را پر می کند، اول یکسری به این سایت بزنید.

بعدا یک نگاهی هم به این سایت بکنید!

 

دانلود مجلات خارجي

مجله Macworld
(سپتامبر)

تاریخ انتشار: سپتامبر 2006
تعداد صفحات مجله: 68
حجم فایل: 5 مگابايت
رمز فايل: www.mobin-group.com
برای دانلود اینجا را کلیک کنید


 

عناوين برخي از  مطالب اين شماره از مجله الکترونيکي «روزانه»

  • فال حافظ به صورت آنلاین 
  • معرفي فيلم: ترانس آمريکا
  • دانلود فيلم: Satanic
  • آلبوم جدید امین حیائی
  • آهنگ جديد سپهر بنام باباجون
  • تعمیر بدسکتور هارد و بازیابی سکتور های از دست رفته توسط نرم افزار قدرتمند HDD Regenerator 1.51
  • sms forwarderlite
  • اسم من ((كنگر)) است
  • مادیگلیانی، نقاش ایتالیایی
  • تاريخ اجتماعى ايران از آغاز تا مشروطيت
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

فال حافظ به صورت آنلاین 
تصویری از شکستن پای یک فوتبالیست
(اگه دلش رو نداری نبین!)
۹۲ عکس برگزیده از جنگ لبنان

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

تحولات لبنان پس از آتش‌بس
ادامه‌ي عقب‌نشيني ارتش اسرائيل و جشن پيروزي لبناني‌ها

به دنبال برقراري آتش‌بس ميان اسراييل و لبنان و عقب‌نشيني نيروهاي ذخيره‌ي اسراييلي از مناطق جنوبي لبنان، مردم لبنان به خيابان‌ها ريخته و با حمل عكس‌هايي از سيد حسن نصرالله، پيروزي لبنان را در اين جنگ جشن گرفتند.
شبكه‌ي تلويزيوني الجزيره كه به پخش تصاوير زنده‌اي از شادي‌هاي مردم لبنان به خصوص مناطق جنوبي پرداخت، بيان داشت: ‌به رغم تمام هشدارهايي كه مقامات مذكور امنيتي دولت لبنان و مردم داده‌اند كه به مناطق جنوبي لبنان بازنگردند، صدها تن از مردم با حمل عكس‌هاي سيدحسن نصرالله دبيركل حزب‌الله لبنان و نيز مزين كردن خودروهاي خود به پرچم‌هاي حزب‌الله لبنان، به رقص و شادي پرداختند و پيروزي لبنان در اين جنگ را به يكديگر تبريك مي‌گفتند.
همچنين به رغم تخريب بسياري از پل‌هاي ارتباطي در مناطق مرزي سوريه و لبنان، آوارگان لبناني با استفاده از راه‌هاي فرعي وارد لبنان شدند و هجوم گسترده‌ي مردم به سوي جنوب منجر به ترافيك بسيار سنگيني در اين منطقه شده است.
به رغم اعلام آتش‌بس فوري از سوي اسراييل، گويا ارتش اين دولت درصدد نقض اين آتش‌بس است و مي‌خواهد از زمين اقداماتي جهت اين نقض انجام دهد.
خبرنگار الجزيره اظهار داشت: ارتش اسراييل اعلام كرد كه دو تن از نيروهاي حزب‌الله لبنان را ساعتي پس از برقراري آتش‌بس هدف قرار گرفته است و كشته است.
اين در حالي است كه جنگنده‌هاي اسراييلي نيز با پخش اعلاميه‌هايي، از مردم مناطق لبنان خواستند كه به مناطق مسكوني در جنوب و حاشيه‌ي رودخانه‌ي ليطاني نزديك نشوند. در اين اعلاميه‌ها ارتش اسراييل تاكيد كرده است در صورتي كه هر يك از مردم لبنان به اين مناطق نزديك شوند، هر حادثه‌اي كه رخ دهد ارتش اسراييل مسووليت آن را برعهده نخواهد گرفت.
امير پرتز وزير جنگ اسراييل نيز در اولين اظهارات خود پس از برقراري آتش‌بس اعلام كرد كه ارتش اسراييل همچنان براي هدف قرار دادن حزب‌الله لبنان در حالت آماده‌باش قرار دارد.
وي افزود: اين ارتش هر يك از عناصر حزب‌الله را كه درصدد بازگشت به مناطق جنوبي لبنان باشد هدف قرار خواهد داد.
پرتز همچنين با اشاره به موافقت دولت اسراييل با برقراري آتش‌بس فوري گفت: من به شخصه به زودي كميته‌ي تحقيقي براي ارزيابي نتايج جنگ عليه لبنان تشكيل خواهم داد.
وي همچنين تاكيد كرد، به رغم برقراري آتش‌بس فوري، محاصره‌ي لبنان از سوي ارتش اسراييل تا اطلاع ثانوي ادامه خواهد يافت.
از سوي ديگر، فرمانده‌ي ارتش اسراييل نيز طي موضع‌گيري نسبت به عقب‌نشيني اين ارتش از مناطق جنوبي لبنان، ادعا كرد: ‌ارتش اسراييل در صورتي كه بخواهد مناطق جنوبي لبنان را به صورت كامل اشغال كند در عرض دو روز نيز مي‌تواند اين مناطق را به اشغال خود دربياورد.
يا اين حال به رغم اين ادعا، مقامات امنيتي و مسوولان عالي رتبه‌ي ارتش اسراييل اعلام كردند كه نيروهاي اسراييلي از منطقه مرجعيون و قلعيه به سوي مناطق شمال اسراييل عقب‌نشيني كردند.
خبرنگار الجزيره اظهار داشت: هيچ يك از نيروهاي اسراييلي در مناطق مرجعيون، قلعيه و ديگر مناطق مرزي مانند بنت لبون مشاهده نمي‌شوند.
اين درحالي است كه تا شب گذشته درگيري‌هاي گسترده‌يي ميان نيروهاي اسراييلي و نيروهاي مقاومت اسلامي حزب‌الله در اين مناطق داير بود و بيش از 40 تن از سربازان اسراييل در اين مناطق به هلاكت رسيدند.
از سوي ديگر، به رغم آن كه در قطعنامه‌ي 1701 شوراي امنيت از دولت لبنان به طور ضمني خواسته شده است كه به خلع سلاح شبه نظاميان مسلح مبادرت كند، بسياري از مقامات مسوول و رهبران احزاب داخلي لبنان اعلام كرده‌اند: دولت مي‌تواند به چنين اقدامي مبادرت نكند و اين قطعنامه همان طوري كه اسراييل مي‌تواند برداشت‌هاي خود را بكند، ما نيز مي‌توانيم برداشت‌هايي شخصي از اين قطعنامه انجام دهيم و بگوييم اين قطعنامه دولت لبنان را موظف به چنين اقدامي كرده است و دولت مي‌تواند آن طوري كه مي‌خواهد اين مساله را حل و فصل كند.
در تاييد اظهارات بسياري از اين رهبران سياسي و حزبي، نماينده‌ي دولت لبنان در سازمان ملل نيز اعلام كرد كه دولت براي خلع سلاح حزب‌الله هرگز متوسل به زور نخواهد شد.
اين در حالي است كه خبرنگار الجزيره از گسترش آماج انتقادهاي احزاب سياسي اسراييل از دولت المرت خبر داد.
خبرنگار اين شبكه‌ي خبري اظهار داشت: با توجه به گسترش انتقادهاي احزاب سياسي و احزاب مخالف اسراييل نسبت به عملكرد دولت در اين جنگ، بسياري از كارشناسان نظامي اسراييلي معتقدند كه اين بحران‌هاي سياسي عمر دولت اولمرت را كوتاه خواهد كرد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي فيلم

ترانس آمريکا
Transamerica

نويسنده و کارگردان: دانکن تاکر. موسيقي: ديويد منسفيلد. مدير فيلمبرداري: استيون کازميرسکي. تدوين: پم وايز. طراح صحنه: مارک وايت. بازيگران: فليسيتي هافمن[بري اُزبورن]، کوين زيگرس[توبي]، فيونلا فلانگان[اليزابت]، گراهام گرين[کالوين]، اليزابت پنيا[مارگرت]، برت يانگ[موري]. ١٠٣ دقيقه. محصول ٢٠٠٥ آمريکا. برنده جايزه بهترين بازيگر زن از انجمن منتقدان ونکوور، برنده جايزه بهترين بازيگر زن از جشنواره تريبکا، برنده جايزه بهترين بازيگر زن از انجمن منتقدان ساوت استرن، برنده جايزه بهترين بازيگر زن از مراسم Satellite، برنده جايزه بهترين بازيگر زن از انجمن ملي منتقدان آمريکا، برنده جايزه بهترين فيلمنامه و نامزد جايزه بزرگ ويژه از جشنواره دوويل، برنده جايزه گولدن کلاب براي بهترين بازيگر زن در فيلم هاي درام و نامزد بهترين آواز، برنده جايزه خوانندگان نشريه"Siegessäule" از جشنواره برلين، برنده جايزه بهترين بازيگر زن از انجمن منتقدان دالاس فورت ورث، نامزد اسکار بهترين موسيقي، آواز و بهترين بازيگر زن و ....
بري اُزبورن، ترانس سکشوالي است که در آستانه عمل جراحي براي تغيير کامل جنسيت خويش قرار دارد. او که از مدت ها قبل براي انجام اين عمل پس انداز کرده، ناگهان تلفني از سوي پسري به نام توبي دريافت مي کند که ادعا مي کند ثمره تنها رابطه جنسي اش- زماني که مذکر بوده- است. توبي در زندان است و يک نفر بايستي او را با دادن وجه الضمان آزاد کند. همزمان روانکاو بري نيز به او مي گويد قبل از رويارويي با گذشته اش نمي تواند او را عمل کند. بري ناچار بر خلاف ميل خود به نيويورک مي رود و با دادن پولي که براي عمل جراحي خود پس انداز کرده بود، توبي را آزاد مي کند. نقشه بري سپردن توبي به پدرخوانده اش است، اما در مواجهه با وي کار توبي و او به خشونت کشيده مي شود. بري و توبي ناچار با همديگر همسفر مي شوند. در طول راه کم کم ميان بري- که خود را وابسته به کليسا معرفي کرده- و توبي – که قصد دارد به لس آنجلس رفته و وارد کار سينما شود- رابطه اي شکل مي گيرد. بعد از دزديده شدن اتومبيل شان، بري به اجبار نزد والدين خود مي رود. آنها با ديدن بري در هيبت زنانه ابتدا دچار شوک مي شوند. اما خواهر و پدرش سرانجام وي را در کالبد تازه اش مي پذيرند و به او پول عمل جراحي را قرض مي دهند. اما هنوز توبي –که دوجنس گراست-از هويت بري خبر ندارد و رابطه آنها هر لحظه پيچيده تر مي شود.

چرا بايد ديد؟
سال ٢٠٠٥ براي کساني که از نظر بسياري از جوامع به دليل نوع تمايلات جنسي خود همواره مورد سرزنش و تحقير و حتي ظلم بوده اند، سال خوشي بود. سه فيلم مهم و پر جايزه امسال [کوهستان بروک بک، کاپوتي و ترانس آمريکا] که به زندگي و احساسات چنين انسان هايي- با تمايلات متفاوت- مي پرداخت با برخورد خوب منتقدان و تماشاگران روبرو شد. شخصاً ترانس آمريکا را به خاطر ابعاد پيچيده عاطفي اش و پرداختن اش به مسئله ترانس سکشوال ها بيشتر مي پسندم. چون تا اين لحظه کم و بيش فيلم هايي درباره همجنس گرايان ساخته شده، و دلايل توفيق کاپوتي بيشتر شخصيت واقعي ترومن کاپوتي و کوهستان برو کبک به خاطر جسارت در محور قرار دادن دو شخصيت همجنس گرا در يک فيلم متعلق به ژانر وسترن [معلوم شد آمريکايي هم حافظه تاريخي ندارند، چون چند دهه قبل اندي وارهول در کابوي هاي دلتنگ اين کار را کرده بود] بود. اما ترانس آمريکا، اولين فيلم بلند دانکن تاکر که با سرمايه ناچيز يک ميليون دلار ساخته شده، نمونه کامل و زيبايي از يک فيلم مستقل و جاده اي آمريکايي است. از طرف ديگر نمايش تک نفره فليسيتي هافمن باعث جلب همدلي و همراهي بسياري از مردم در برخورد مسائل مربوط به همجنس گرايان، دوجنس گرايان و ترانس سکشوال شده و اين نشان مي دهد که تاکر موفق به رسيدن به هدف اوليه خود شده است. خوشبختانه ترانس آمريکا تا اين لحظه فقط در آمريکا ٩ برابر هزينه خود را بازگردانده و همين امر ادامه راه را براي تاکر تضمين مي کند. جرات مي کنم و فيلم را به دليل پيچيدگي روابط ميان دو شخصيت، بهتر از کوهستان برو کبک ارزيابي مي کنم. فيلمي که مطلقاً بايد ببينيد و يقين دارم همان گونه که بري و توبي در طول سفر از اين سو به آن سوي آمريکا فرصت شناختن همديگر را مي يابند، شما هم با شناختن آن دو؛ در نوع برخورد تان نسبت به چنين افرادي تغييرات بسيار مثبتي به وجود خواهد آمد. دوستداران بازي هاي خوب نيز از تماشاي بازي حيرت انگيز فليسيتي هافمن غفلت نخواهند کرد.
ژانر: ماجرايي، درام، کمدي.


دانلود فيلم

 Satanic (2006) DVDRip

لینک های دانلود فیلم:
http://rapidshare.de/files/28684956/mister_ad.part1.rar.html
http://rapidshare.de/files/28688839/mister_ad.part2.rar.html
http://rapidshare.de/files/28742535/mister_ad.part3.rar.html
http://rapidshare.de/files/28746139/mister_ad.part4.rar.html
http://rapidshare.de/files/28750638/mister_ad.part5.rar.html
http://rapidshare.de/files/28754634/mister_ad.part6.rar.html
http://rapidshare.de/files/28758428/mister_ad.part7.rar.html
http://rapidshare.de/files/28759652/mister_ad.part8.rar.html

  لينکهای دانلود غير مستقيم مي باشد.

راهنمای دانلود: بعد از اینکه روی لینک فایل مربوطه کلیک کردید، صفحه ای باز می شود که وارد سایت Rapidshare می شوید. در صفحه باز شده جدولی را مشاهده می کنید که در انتهای آن دو کلید وجود دارد: Free و Premium
باید روی Free کلیک کنید تا صفحه مربوط به دانلود باز شود. در وسط صفحه شمارنده ای بصورت معکوس از عدد 60 شروع به شمارش می کند. وقتی شمارنده به صفر رسید، در همان قسمت منوی جدیدی باز می شود، بعد از وارد کردن کد امنیتی که در همانجا نوشته شده است (و معمولا 3 کاراکتری می باشد)، روی Download From Mirror کلیک کنید تا شروع به دانلود فایل مورد نظرتان کند.
تذکر مهم: در هنگام دانلود از سایت Rapidshare و سایتهای اینچنینی، حتما باید نرم افزار مخصوص دانلود مثل (DAP و ... ) غیرفعال باشند و نباید توسط چنین نرم افزارهای دانلود کنید، چون موفق نخواهید شد!

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه ایرانیان عزیز خارج کشور !
باطلاع می رساند روزهای جمعه و ایام تعطیل فیلمهای ایرانی برای مشاهده و دانلود در این قسمت معرفی خواهد شد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

آلبوم جدید امین حیائی

براي دانلود، روي لينکهای بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

 


 

تک موزیک

آهنگ جديد سپهر بنام باباجون

لینک دانلود آهنگ
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

تعمیر بدسکتور هارد و بازیابی سکتور های از دست رفته توسط نرم افزار قدرتمند HDD Regenerator 1.51

بدسکتور نام آشنا و نه چندان خوشایندیست که بسیاری از دارندگان هارد دیسک های ارزشمند را تهدید می کند و بدین ترتیب افراد همیشه از ترس گرفتار شدن به آسیب های هارد و بدسکتور ناچارا مدام از اطلاعات خود نسخه ی پشتیبان و بک آپ تهیه می کنند . هیچ کس مایل به از دست دادن اطلاعات هارد خود و یا فرمت اجباری هارد و یا حتی از دست دادن هارد دیسک خود نیست ! بنابراین باید چاره ای هنگام مبتلا شدن به این مشکل وجود داشته باشد، بهتر است بگوییم همیشه دچار شدن هارد به بدسکتور های متعدد پایان عمر آن نیست!
HDD Regenerator نام نرم افزار مطرح و قدرتمندیست که به تولید مجدد بخش های آسیب دیده ی هارد و ترمیم آنها به صورت نرم افزاری می پردازد . بلی آنهایی که با این نرم افزار کارکرده اند می دانند که این نرم افزار قدرتمند مانند بسیاری از نرم افزارهای دیگر به مخفی کردن بدسکتور ها نمی پردازد بلکه کاملا برای احیا مجدد آنها قدم بر می دارد !
برخی ویژگی های کلیدی نرم افزار HDD Regenerator :

قابلیت شناسایی بدسکتور های فیزیکی بر روی سطح هارددیسک .
قابلیت تعمییر بدسکتورهای فیزیکی بر روی سطح هارددیسک .
قابلیت سازگاری بر سیستم فایلهای هارددیسک اعم از FAT , NTFS و .... و سازگار با هاردها فرمت نشده و یا پارتیشن باندی نشده .
قابلیت تولید دیسک بوت برای بالا آوردن سیستم در محیط داس و تعمیر کامل هارد در آن محیط .
قابلیت تولید سی دی بوت برای بالا آوردن سیستم در محیط داس و تعمیر کامل هارد در آن محیط .
و ...

جزییات کامل تر به زبان سایت سازنده .......

HDD Regenerator را می توانید از اینجا :

دانلود کنید نسخه ی 1.51را با حجم حدود 2.2 مگابایت

English Explanations

برای دریافت کرک نسخه ی 1.51 نرم افزار  اینجا را کلیک کنید

فایل HDD Regenerator.exe موجود در کرک را در پوشه ی نصب شده ی نرم افزار به جای فایل اصلی موجود کپی نمایید و سپس نرم افزار را با این شماره سریال به طور کامل رجیستر نمایید :
Name :TEAM DVT
Serial :
000014-Y5ZY3P-6HQDR7-0VBX0R-XMNTCG-JM8820-G1Z327-3RW3K4-JWKQYW-V5KWAU
شماره سریال کامل دیگری برای رجیستر کرد ن نرم افزار :
Name : Master XinClub
Your license code is: 000017-D5KJKA-N8YPR3-DYX34X-272KJB-JVU5A4-R2Z0WW-YJZE91-BCZEG2-FH83NG
نکته اینکه هنگام کپی کرک در پوشه نصب شده ی نرم افزار و به جای فایل موجود مطمئن باشید که نرم افزار به طور کامل بسته است در غیر این صورت کرک کپی نخواهد شد !



 

نرم افزار موبایل

sms forwarderlite

 

این برنامه می تونه پیام های رسیده برای شما رو بطور خودکار برای گوشی های دیگه Forward کنه.

 لینک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


حال خونین دلان که گوید باز

حال خونین دلان که گوید باز
شرمش از چشم می پرستان باد
جز فلاطون خم نشین شراب
هر که چون لاله کاسه گردان شد
نگشاید دلم چو غنچه اگر
بس که در پرده چنگ گفت سخن
گرد بیت الحرام خم حافظ

 

و از فلک خون خم که جوید باز
نرگس مست اگر بروید باز
سر حکمت به ما که گوید باز
زین جفا رخ به خون بشوید باز
ساغری از لبش نبوید باز
ببرش موی تا نموید باز
گر نمیرد به سر بپوید باز

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

viski_601@yahoo.com

هيچوقت فکر کردي که چرا ؟ وقتي ميخواي بري تو رويا چشماتو ميبندي ؟ وقتي ميخواي گريه کني چشماتو ميبندي ؟ وقتي که ميخواي ببوسيش چشماتو ميبندي؟ آخه قشنگترين لحظات زندگي قابل ديدن نيستن

 

 

akh_lion@yahoo.com

هیچ وقت فراموش نکن که به هنگام ترک این زندگی نمی توان هیچ چیز مادی را با خود ت به همراه ببری نه جسم را با خودم به همراه بردم نه پولی را که در سراسر زندگی جمع اوری کردم و نه حتی چیزهای که به انها علاقهمند بودم تنها چیزی که هنگام ترک این دنیا با خودم می بریم خاطره میزان عشقی است که به مردم هدیه داده ایم فرزندم زندگی با انچه می بخشیم اندازه گیری می شود نه انچه که دریافت می کنیم

 

 

hussein_rfa@yahoo.com

مردم لبنان آماده جشن پيروزي مقاومت

بنا به گزارش های رسیده به پایگاه خبری مقاومت به دنبال اعلام آتش بس و مقاومت 33 روزه مقاومت اسلامی در مقابل ارتش متجاوز رژیم صهیونیستی و شکست مفتضحانه اشغالگران قدس ، جهان اسلام خود را برای برگزاری جشن باشکوه پیروزی مقاومت اسلامی آماده می نماید.
کشتار مردم لبنان و انهدام ماشین جنگی اسرائیل و دریافت بیش از 4500 موشک حزب الله به شهرها و مراکز نظامی اسرائیل تنها دستاورد این رژیم و بیانگر پیروزی اسلام بر کفر جهانی است.
مردم سراسر جهان به ویژه مسلمانان جهان معتقدند که امریکا و اسرائیل به صورت مستقیم شریک جنایات اسرائیل در کشتار مردم لبنان هستند و بدون حمایت و پشتیبانی امریکا اسرائیل هرگز جرات اقدام به این جنایات را نداشت.

براي دريافت يک آهنگ عربي، ويژه حزب الله لبنان اينجا را کليک کنيد

 

 

hlgole@yahoo.com

آدمـک آخــرِ دنيــاست، بخند
آدمـک مـرگ هـمين جاست، بخند
آن خـدايي که بـزرگش خوانـدي
به خـدا، مثـل تـو تنهـاست، بخند
دستخطي کـه تـو را عاشـق کرد
شوخـيِ کاغــذي ماسـت، بخند
فکر کن دردِ تـو ارزشـمند است
فکر کن گريـه چـه زيباست، بخند
صبحِ فردا به شبت نيست که نيست
تـازه انگار کـه فـرداسـت، بخند
راستـي آنچـه بـه يــادت داديم
پَر زدن نيست کـه درجاسـت، بخند
آدمــک نغمــهء آغــاز نخوان
به خــدا آخــر دنيـاست، بخند

 

 
fkh1974@yahoo.com

توبه مي کنم ديگر کسي را دوست نداشته باشم حتي به قيمت سنگ شدن
توبه مي کنم ديگر براي کسي اشک نريزم حتي اگر فصل چشمانم براي هميشه زمستان
...شود چشمانم را مي بندم
توبه مي کنم ديگر دلم برايت تنگ نشود حتي چند لحظه ، قول مي دهم نامت را بر
.زبان نيآورم لبهايم را مي دوزم
توبه مي کنم ديگر عاشق نشوم قلبم را دور مي اندازم براي هميشه و به کوير تنهايي  سلام ميکنم

 

 

arash_ivy@yahoo.com

darya bash ke agar be sooyat sang partap kardan sang ghargh shavad na anke to motelatem shavi...

 

 

mitramrz@yahoo.com

نامه آبراهام لینكلن به آموزگار پسرش

به پسرم درس بدهید
او باید بداند كه همه مردم عادل و همه آن ها صادق نیستند، اما به پسرم بیاموزید كه به ازای هر شیاد، انسان صدیقی هم وجود دارد.
به او بگویید، به ازای هر سیاستمدار خودخواه، رهبر جوانمردی هم یافت می شود.
به او بیاموزید، كه در ازای هر دشمن، دوستی هم هست.
می دانم كه وقت می گیرد، اما به او بیاموزید اگر با كار و زحمت خویش، یك دلار كاسبی كند بهتر از آن است كه جایی روی زمین پنج دلار بیابد.
به او بیاموزید كه از باختن پند بگیرد. از پیروز شدن لذت ببرد. او را از غبطه خوردن بر حذر دارید. به او نقش و تاثیر مهم خندیدن را یادآور شوید.
اگر می توانید، به او نقش موثر كتاب در زندگی را آموزش دهید. به او بگویید تعمق كند، به پرندگان در حال پرواز در دل آسمان دقیق شود. به گل های درون باغچه و زنبورها كه در هوا پرواز می كنند، دقیق شود.
به پسرم بیاموزید كه در مدرسه بهتر این است كه مردود شود اما با تقلب به قبولی نرسد.
به پسرم یاد بدهید با ملایم ها، ملایم و با گردن كش ها، گردن كش باشد. به او بگویید به عقایدش ایمان داشته باشد حتی اگر همه بر خلاف او حرف بزنند.
به پسرم یاد بدهید كه همه حرف ها را بشنود و سخنی را كه به نظرش درست می رسد انتخاب كند.
ارزش های زندگی را به پسرم آموزش دهید. اگر می توانید به پسرم یاد بدهید كه در اوج اندوه تبسم كند. به او بیاموزید كه از اشك ریختن خجالت نكشد.
به او بیاموزید كه می تواند برای فكر و شعورش مبلغی تعیین كند، اما قیمت گذاری برای دل بی معناست.
به او بگویید كه تسلیم هیاهو نشود و اگر خود را بر حق می داند پای سخنش بایستد و با تمام قوا بجنگد.
در كار تدریس به پسرم ملایمت به خرج دهید اما از او یك نازپرورده نسازید. بگذارید كه او شجاع باشد، به او بیاموزید كه به مردم اعتقاد داشته باشد توقع زیادی است اما ببینید كه چه می توانید بكنید، پسرم كودك كم سال بسیار خوبی است.

 

 

ebgh_80@yahoo.com

توضيحات آقا احسان در مورد مناظره

با سلام به اعضا محترم گروه مبين
در جمعه پيش، ديدگاهي در مورد مسايل لبنان از طرف من و دوست عزيزم حسين خان تحت نام مناظره (كه اصلا دوست نداشتم چنين عنواني داشته باشد) را مطمينا ديديد يا خوانده ايد . ذكر چند نكته را لازم مي بينم كه برايتان مي گويم .
ابتدا به ساكن ، مطالبي كه من نوشتم و بطور حتم آقاي حسين خان هم با من موافق است ، صرفا بيان ديدگاه ما نسبت به يك مساله بوده است و اصلا قصد تحميل ديدگاه كسي بر ديگري نبوده است . ( مطمينا حسين خان هم همين نظر را دارد ) قصدم از گفتن اين مطلب ، ايميل هاي زياد دوستاني بود كه برايم آمده بود . اين ايميل ها به سه دسته تقسيم مي شدند .
گروهي كاملا موافق من بودند . گروهي كاملا مخالف و گروهي هم نظر در مورد هر دو نفر ما داده بودند كه ايميل اين دسته از دوستان را براي مبين عزيز مي فرستم تا به صلاح ديد خودشان در روزانه قرار دهند . حال قصدم از بيان اين مطالب ، گفتن موردي بود كه ضروري به نظر مي رسيد .
نظر و عقيده هر كس بسيار محترم است . چه موافق و چه موافق . ولي متاسفانه گروهي از دوستان موافق مطلب من ، توهين هايي را به آقاي حسين خان كرده بودند كه اصلا مورد تاييد من نيست ، از طرفي برخي از مخالفان عقيده من هم ، توهين هايي به من كرده بودند ، كه خرده اي نيست . ولي خواهش مي كنم از شما دوستان عزيزي كه ايميل مي دهيد ، رعايت انصاف را رعايت كنيد . عرض كردم كه ، بيان ديدگاه من و حسين خان ، فقط صرفا نگرش ما به يك موضوع واحد بود و قصد تبليغ تفكري يا تحميل عقيده اي در كار نبوده است . در پايان ، سعي مي كنم تا انتهاي هفته ، قسمت دوم بحث را هم به روزانه و هم يك نسخه براي دوست گرامي ام حسين خان بفرستم تا ايشان هم مطالبشان را در اين خصوص بفرمايند و در گروه قرار گيرد .
احسان بهرام غفاري

 

 

sweetanim074@yahoo.com

نامه هایی برای تمام زنان جهان ... 74

.... ماه ها گذشته اند
نمرهء تلفنت را نمی دانم
گرداگرد همه چیز را سیم خاردار کشیده ای
دور ِ نمرهء تلفن و صدایت
صدای صادق مرا باور نداری
کلماتم از دیدار تو محرومند
بگذار صدایم به اتاق تو وارد شود
و زیر فرش ایرانی قیلوله کند !
محرومم از گام نهادن به سرزمین کوچک تو
نمی دانم کجا نشسته ای و چه مجله ای می خوانی
نمی دانم ملافه های بسترت چه رنگی دارند
.... یا پرده های اتاقت
چیزی از جهان افسانه ای تو نمی دانم

..... می آفرینمت
دانه یی سفید را بر قرمز می بافم
.... و آبی را بر زرد
پس مالک تابلویی می شوم
که لوور حسرت آن را می خورد

تا کی باید بیافرینمت؟
چون درویشی که خدا را
بگو تا کی؟

مانند عطارها
از خلاصهء گلها تورا می سازم
بگو تا کی از لاله زارهای هلند ؛
از انگورستان های فرانسه
و نارنج زاران آندلس
قطره قطره جمعت کنم....

« نزار قبانی »

 

 

behzad_s1361@yahoo.com

سه چيز است كه اُمّت طاقت آنها را ندارند
(قسمت دوم)

نمونه اى از كسانى كه هميشه به ياد خدا بودند:
اين نكته در زندگى حضرت موسى(عليه السلام) قابل توجّه است كه هميشه به ياد خدا و متوجّه درگاه او بود و حلّ هر مشكلى را از او مى خواست.
هنگامى كه مرد قبطى را كشت و ترك اولايى از او سرزد فوراً از خدا تقاضاى عفو و مغفرت كرد و عرض كرد: «قالَ اِنّى ظَلَمْتُ نَفْسى فَاغْفِرلى; پروردگارا! من بر خود ستم كردم مرا ببخش».(8)
و به هنگامى كه از مصر بيرون آمد، عرض كرد: «قالَ رَبِّ نَجَّنى مِنَ الْقَوْمِ الظّالِمينَ; خداوندا مرا از قوم ستمكار نجات ده».(9)
به هنگامى كه متوجّه سرزمين مدين شد، گفت: «قالَ عَسى رَبّى أَنْ يَهْدينى سَواءَ السَّبيلِ; اميدوارم پروردگارم مرا به راه راست هدايت كند».
هنگامى كه گوسفندان شعيب را سيراب كرد و در سايه آرميد عرض كرد: «قالَ رَبِّ اِنّى لِما اَنْزَلْتَ اِلىَّ مِنْ خَيْر فَقير; پروردگارا! هر خيرى بر من نازل كنى من نيازمندم».(10)
مخصوصاً اين دعاى اخير كه در بحرانى ترين لحظات زندگى او به قدرى مؤدّبانه و توأم با آرامش و خونسردى بود كه حتّى نگفت خدايا نيازهاى مرا بر طرف گردان بلكه تنها عرض كرد: من محتاج خير و احسان توام.
البتّه تصوّر نشود كه حضرت موسى(عليه السلام) فقط در سختيها در فكر پروردگار بود در تفسير نور الثقلين(11) آمده است: وقتى كه در قصر فرعون در آن ناز و نعمت نيز بود خدا را فراموش نكرد. لذا در روايات مى خوانيم، روزى در مقابل فرعون عطسه زد، و بلافاصله «الحمدلله رب العالمين» گفت، فرعون از شنيدن اين سخن ناراحت شد، و به او سيلى زد و موسى نيز متقابلا ريش بلند او را گرفت و كشيد، فرعون سخت عصبانى شد وتصميم بركشتن او گرفت، ولى همسرش به عنوان اين كه اوكودكى است خردسال و متوجّه كارهاى خود نيست او را از مرگ نجات داد»(12)

ياد خدا در همه حال:
هنگامى كه نام خدا برده مى شود يك دنيا عظمت، قدرت، علم، و حكمت در قلب انسان متجلّى مى شود، چرا كه او داراى اسماء حسنى و صفات عليا و صاحب تمام كمالات و منزّه از هر گونه عيب و نقص است. توجّه مداوم به چنين حقيقتى كه داراى چنان اوصافى است، روح انسان را به نيكيها و پاكيها سوق مى دهد و از بديها و زشتيها پيراسته مى دارد و به تعبير ديگر، بازتاب صفات او در جان انسان تجلّى مى كند.
توجّه به چنين معبود بزرگى موجب احساس حضور دايم در پيشگاه اوست و با اين احساس، فاصله انسان از گناه و آلودگى بسيار زياد مى شود. ياد او يادآورى مراقبت اوست، ياد حساب و جزاى اوست، ياد دادگاه عدل او و بهشت و دوزخ اوست و چنين يادى است كه جان را صفا، و دل را نور و حيات مى بخشد.
به همين دليل، در روايات اسلامى آمده است هر چيز اندازه اى دارد جز ياد خدا كه هيچ حدّ و مرزى براى آن نيست. امام صادق(عليه السلام)طبق روايتى كه در كافى آمده است مى فرمايد: «ما مِنْ شَىء اِلاّ وَلَهُ حَدٌّ يُنْتَهى اِلَيْهِ، اِلاّ الذِّكْر، فَلَيْسَ لَهُ حَدٌّ يُنْتَهى اِلَيْه; هر چيزى حدّى دارد كه وقتى به آن رسد پايان مى پذيرد جز ذكر خدا، حدى كه با آن پايان گيرد، ندارد»(13).
سپس مى افزايد: «فَرَضَ اللهُ عَزَّوَجَلَّ اَلْفَرائِضَ، فَمَنْ أَدّا هُنَّ فَهُوَ حَدُّ هُنَّ، وَ شَهْرُ رَمَضان فَمَنْ صامَهُ فَهُوَ حَدُّه، وَ الْحَجُّ فَمَنْ حُجَّ حَدُّه، اِلاّ الذِّكْرَ، فَاِنَّ اللّهِ عَزَّ وَ جَلّ لَمْ يَرْضِ مَنْهُ بِالْقَليلِ وَ لَمْ يَجْعَلْ لَهُ حداً يُنْتَهى اِلَيْه، ثُمَّ تَلا: «يا اَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اُذْكُرواللّهَ ذِكْراً كَثيراً وَ سُجود بُكْرَةً وَ اَصيلا»; خداوند نمازهاى فريضه را واجب كرده است، هر كس آنها را ادا كند، حدّ آن تأمين شده، ماه مبارك رمضان را هر كس روزه بگيرد حدّش انجام گرديده و حج را هر كس (يك بار) به جا آورد همان حدّ است، جز ذكر الله كه خداوند به مقدار قليل آن راضى نشده و براى كثير آن نيز حدّى قايل نگرديده سپس به عنوان شاهد اين سخن آيه «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اُذْكُرُوا اللّهَ ذِكْراً كثيراً»(14) را تلاوت فرمود:
امام صادق(عليه السلام) در ذيل همين روايت از پدرش امام باقر(عليه السلام) نقل مى كند كه او كثير الذكر بود، هر وقت با او راه مى رفتم ذكر خدا مى گفت و به هنگام غذا خوردن نيز به ذكر خدا مشغول بود، حتّى هنگامى كه با مردم سخن مى گفت از ذكر خدا غافل نمى شد...
سرانجام با اين جمله پرمعنا، حديث مذكور پايان مى پذيرد: «وَالْبِيْتُ الَّذى يَقْرَأُ فيهِ الْقُرْآن، وَ يَذْكُرُ الله عَزَّوَجلّ فيهِ تَكْثُر بَرَكَتُه، وَ تَحْضُرُهُ اَلْمَلائِكَة، وَ تَهَرمِنْهُ الشَّياطينَ، وَ يَضىءُ لاَِهْلِ السَّماءِ كَما يُضىءُ الْكَوْكَبُ الدُّرىّ لاَِهْلِ الاَْرْضِ; خانه اى كه در آن تلاوت قرآن شود، خدا ياد شود بركتش افزون خواهد شد، فرشتگان در آن حضور مى يابند و شياطين از آن فرار مى كنند و براى اهل آسمانها مى درخشد همان گونه كه ستاره درخشان براى اهل زمين»(15)، (اما به عكس خانه اى كه در آن تلاوت قرآن و ذكر خدا نيست بركاتش كم خواهد بود، فرشتگان از آن هجرت مى كنند و شياطين در آن حضور دايم دارند).
اين موضوع به قدرى اهمّيت دارد كه در حديثى ياد خدا معادل تمام خير و آخرت شمرده است چنان كه از رسول خدا(صلى الله عليه وآله) نقل شده: «مَنْ اَعْطى لِساناً ذاكراً فَقَدْ اَعْطى خَيْرَ الدُّنْيا وَ الاْخِرَةِ; آن كسى كه خدا زبانى به او داده كه به ذكر پروردگار مشغول است، خير دنيا و آخرت به او داده شده است».(16)
روايات در اهميّت ياد خدا آن قدر زياد است كه اگر بخواهيم همه آنها را در اين جا بياوريم از وضع كتاب خارج است، اين سخن را با حديث كوتاه و پرمعناى ديگرى از امام صادق(عليه السلام) در كافى پايان مى دهيم آن جا كه فرمود: «مَنْ أَكْثَرَ ذِكْرَ اللّهِ - عز و جل - أَحَبَهُ الله فى جَنَّتِهِ; هر كس بسيار ياد خدا كند خدا او را در سايه لطف خود در بهشت برين جاى خواهد داد»(17) تأكيد بر اين مطلب را لازم نمى دانيم كه اين همه بركات و خيرات مسّلماً مربوط به ذكر لفظى و حركت زبان كه خالى از فكر و انديشه و عمل باشد نيست، بلكه هدف ذكرى است كه سرچشمه فكر شود، همان فكرى كه بازتاب گسترده اش در اعمال انسان آشكار شود، چنان كه در روايات به اين معنى تصريح مى كند.(18)

مراحلى براى ذكر پروردگار:
يكى از مفسّران(19) براى ذكر پروردگار مراحلى بيان كرده است:
1ـ مرحله اوّل، ذكر نام اوست، آيه سوره مزّمل، «وَ اذْكُرْ اِسْمَ رَبِّكَ وَ إليه تَبَتَّلَ تَبْتيلا; نام پروردگارت را ياد كن و تنها به او دل ببند»
2ـ مرحله دوّم، در مرحله بعد نوبت به ياد آورى ذات پاك او در قلب مى رسد، «وَاذْكُرْ رَبَّكَ فى نَفْسِكَ تَضَرُّعاً وَخيفَةً; پروردگارت را در دل خود از روى تضرّع و خوف ياد كن».(20)
3 - مرحله سوّم، سرانجام مرحله سوّم فرا مى رسد، كه در اين مرحله از مقام ربوبيّت خداوند فراتر مى رود و به مقام مجموعه صفات جمال و جلال خدا كه در الله جمع است مى رسد «يا اَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اُذْكُروا اللّهَ ذِكْراً كَثيرا; اى كسانى كه ايمان آورده ايد خدا را بسيار ياد كنيد»(21)
و به اين ترتيب اين ذكر همچنان ادامه مى يابد و مرحله به مرحله تكامل پيدا مى كند و صاحب آن را با خود به اوج كمال مى برد.(22)

انواع ذكر:
ذكر، به زبانى، قلبى و عملى تقسيم مى شود هرگز نبايد تصوّر كرد كه منظور از ذكر پروردگار با اين همه فضيلت تنها ذكر زبانى است، بلكه در روايات اسلامى تصريح شده است كه منظور علاوه بر اين ذكر قلبى و عملى است، يعنى هنگامى كه انسان در برابر كار حرامى قرار مى گيرد به ياد خدا بيفتد و آن را ترك گويد.
هدف اين است كه خدا در تمام زندگى انسان حضور داشته باشد و نور پروردگار تمام زندگى او را فرا گيرد، همواره به او بينديشد و فرمان او را نصب العين سازد.
مجالس ذكر، مجالسى نيست كه گروهى بى خبر گرد هم آيند و به عيش و نوش پردازند و در ضمن مشتى اذكار اختراعى عنوان كنند و بدعتهايى را رواج دهند و اگر در حديثى ميخوانيم كه پيامبر(صلى الله عليه وآله) فرمود: «بادِرُوا اِلى رياضِ الْجَنَّةِ؟; به سوى باغهاى بهشت بشتابيد» ياران عرض كردند: وَ ما رِياضُ الْجَنَّةِ؟; باغهاى بهشت چيست؟ فرمود: «حَلْقُ الذِّكْرِ; مجالس ذكر است»،(23) منظور جلساتى است كه در آن علوم اسلامى احياء شود و بحثهاى آموزنده و تربيت كننده مطرح گردد، انسانها در آن ساخته شوند و گنهكاران پاك گردند و به راه خدا آيند.(24)

 

 

meherdad_kazemi@yahoo.com

«تايتانيك صهيونيست‌ها» در «اقيانوس مقاومت»، غرق شد

با اعلام موافقت دو طرف درگير در بحران اخير لبنان با قطعنامه 1701 شوراي امنيت سازمان ملل و تاخير در برقراري آتش بس، اسرائيل از آخرين فرصت‌ها و خلاء موجود نيز نتوانست تصوري هرچند جزيي از پيروزي بدست آورد و حزب ا... با درهم شكستن يورش همه جانبه ارتش اسراييل ، خاطره فرار صهيونيست‌ها از جنوب لبنان را در اذهان سربازان و دولتمردان صهيونيست زنده كرد.
سران رژيم صهيونيستي 33 روز پيش با هدف نابودي حزب ا... ، دستگيري رهبران اين جنبش و آزادي دونظامي اسرائيلي، دستور حمله به لبنان را صادر كردند و ارتش اسراييل از زمين ، ‌هوا و دريا جنوب لبنان را آماج شديدترين حملات خود قرار داد .
ارتش به اصطلاح شكست ناپذير اسرائيل كه تصور مي‌كرد ظرف دو تا سه روز خواهد توانست مقاومت اسلامي لبنان را نابود كند، در مقابل درخواست افكار عمومي براي توقف تهاجم خود به لبنان ، سرمست از پيروزي در جنگ شش روزه 1967 و دلگرم از پيشتيباني سياسي و نظامي آمريكا ، به حملات خود ادامه داد.
چراغ سبز واشنگتن به اين رژيم نيز نشان‌دهنده اين بود كه تصميم به نابودي مقاومت لبنان از پيش گرفته شده است، و همان طور كه سيمور هرش نويسنده معروف آمريكايي در نشريه نيويوركر نوشت ، اسارت دو نظامي اسراييلي به دست حزب ا...، بهانه اي بيش براي حمله به لبنان نبوده است.
سخنان كاندوليزا رايس وزير خارجه امريكا مبني بر اينكه «اكنون زمان تولد خاورميانه جديد فرا رسيده» مويد اين نكته است كه امريكا در پشت اين توطئه قرار داشت و اين بار آمريكايي ها از رژيم صهيونيستي در نوك پيكان اجراي توطئه خود استفاده كردند و با ارسال بمب‌هاي ليزري به اسراييل، عملا وارد اين كارزار شدند .
در عرصه سياسي نيز امريكا، در روزهاي نخست جنگ لبنان، از صدور هرگونه قطعنامه در شوراي امنيت سازمان ملل براي برقراري آتش بس جلوگيري كرد و با تصور اينكه اسراييل در روزهاي آتي خواهد توانست حزب ا... را نابود كند اعلام كرد، هنوز زمان آتش بس فرا نرسيده است .
با گذشت چند روز از اين تهاجم و پاسخ تلافي جويانه حزب ا... درموشك باران شهركهاي صهيونيست نشين ازجمله شهرحيفا كه سومين شهر مهم اسراييل محسوب مي شد ، و همچنين اصابت موشك‌هاي مقاومت به 40 كيلومتري تل‌آويو، مقامات رژيم صهيونيست لب به اعتراف گشودند و دريافتند تصور درستي از قدرت حزب ا... نداشته اند .
درهمان هفته اول درگيريها، نيروهاي حزب ا... با انهدام يك ناوچه پيشرفته اسراييل ازنوع ساعر پنج كه 55 سرنشين داشت، عملا نيروي دريايي صهونيست‌ها را ازصحنه نبرد دور كردند .
درجبهه زميني نيز صهيونيست‌ها نتوانستند توفيقي كسب كنند و هرگونه عمليات آنها در خاك لبنان با كمين نيروهاي مقاومت درهم شكسته شد. نيروهاي اسراييلي هربار با به جاي گذاشتن دهها كشته و زخمي و مشاهده انهدام چندين تانك پيشرفته مركاواي خود مجبور به عقب نشيني شدند.
روند جنگ با انهدام ناوچه پيشرفته ديگر اسراييل، قدرت مقابله به مثل مقاومت لبنان را تثبيت كرد .
با ادامه نبرد بود كه «زيپي ليوني» وزير امورخارجه اسراييل اعتراف كرد «هيچ ارتشي قادر به خلع سلاح حزب ا...نيست».
امريكا در پي شكست ارتش اسرائيل در اين درگيريها ، به اتفاق فرانسه قطعنامه‌اي را كه تمام بندهاي آن تامين كننده منافع رژيم صهيونيستي بود، به شوراي امنيت ارائه كرد تا از طريق سياسي، شكست ارتش اسراييل را جبران كند اما با مخالفت دولت لبنان با اين قطعنامه ، كه البته مخالفت بسياري ديگر از كشورها را در كنار خود داشت ، مجبور به اصلاحاتي در آن شد.
اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل سرانجام جمعه شب با وقفه‌اي يك ماهه، نااميد از پيروزي ارتش اسراييل بر مقاومت اسلامي لبنان ، قطعنامه 1701 را تصويب كردند وتا امروز /دوشنبه / اين فرصت را براي نظاميان صهيونيست فراهم كردند كه براي كسب امتياز و حفظ آبروي ازدست رفته خود، تلاش كنند.
انتظار مي‌رفت، در فضاي بين‌المللي ايجاد شده، صهيونيست‌ها حماقت هفته‌هاي گذشته خود را كنار گذاشته، از ماجراجويي‌هاي نظامي دست بردارند، اما ارتش اسراييل با ورود 25 تا 30 هزار نظامي و صدها دستگاه تانك نسل چهارم مركاوا به داخل خاك لبنان، تلاش كرد چنين وانمود كند كه اين «تايتانيك» شكست ناپذير است، اما نه تنها اين خلاء نتوانست به داد «كاپيتان اسميت» صهيونيست‌ها برسد، بلكه حاصل آن كشته شدن دستكم 30 نظامي صهيونيست و انهدام 50 دستگاه تانك مركاوا در روز شنبه بود؛ شكستي كه خود اسرائيلي ها به آن اعتراف كردند.
سيد حسن نصرالله دبير كل حزب ا... لبنان در آخرين پيام خود درخصوص قطعنامه 1701 پيش بيني كرده بود «گويا آمريكا كه درصدد اعطاي زمان بيشتري به اسراييل جهت تحقق مطالباتش بود ميخواهد باز هم با اسراييل جهت وقت كشي و استفاده بيشتر براي ادامه جنگ همراهي كند. امروز دولت اسراييل اعلام كرده است كه تا روز دوشنبه به صورت قطعي با قطعنامه شوراي امنيت موافقت ميكند و حتما روز سه‌شنبه اين قطعنامه توسط مسوولان اسراييلي ارزيابي ميشود و روزهاي ديگر نيز مراحل بعدي خود را طي مي‌كند تا بالاخره اسراييل اهداف خود را از اين جنگ محقق كند.»

فان حزب الله هم الغالبون

 

 

lvl_hunter_lvl@yahoo.com

یه جوک!

ye rooz 10 ta torke miran ghayam bashak bazi ,hanooz bad az 4sal 3tashoon peida nashodan:d

 

 

raha_432@yahoo.com

نمی دانم چرا رفتی؟
نمی دانم چرا شاید خطا کردم
وتو، بی آنکه به فکر غربت چشمان من باشی
نمی دانم کجا، تاکی، برای چه؟ولی رفتی
و بعد از رفتنت باران چه معصومانه می بارید

 

 

mosoweb@yahoo.com

5 اشتباه بزرگ مردان در اولين ملاقات

با كلي اميد و آروز به خواستگاري دختر روياهايتان رفته و پس از تشريفات و مراسمات فراوان تصميم به ملاقات او ميگيريد. قرار را تنظيم كرده و با اشتياق فراوان در روز تعيين شده به سراغش ميرويد. ولي در هـمان لحـظات ابتدايي متوجه تغيير ناگهاني در طرز برخورد او نسـبـت به خود ميشود.
ممكن است هرچه بافته ايد پنبه شده باشد. اما چـرا؟ متاسفانه برخي از افراد تـا مـحـوطـه هـجده قـدم خـوب جلو ميروند ولي در ضربه نهايي مرتكب اشتباه شـده و همه تلاشها را بر باد ميدهند.
در اين قسمت پنج اشتباه بزرگي كه مردان هنگام ملاقات اوليه شريك زندگي آينده خود مرتكب ميشوند را ميخوانيد.

1- او را لمس نكنيد
چه از لحاظ شرعي و چه از لـحاظ اجـتـماعي نبايد تا زمانيكه با همسر آينده خود محرم نشده ايد او را لمس نماييد.سعي نكنيد دست او را بگيريد و يا چسبيده به او بنشينيد. برخي مردان به اشتباه تصور مي كنند كه لمـس كردن باعـث روشـن شـدن موتـور طرف مقابل شـده و وي نـيـز همان كار را انجام خواهد داد. در حالي كه برعكس اين مسئـله درست ميباشد. هرقدر بيشتر سعي كنيـد دسـت او بـگيريد، بـه همان اندازه تمايل وي براي گرفتن دست شما كمتر خواهد شد.
يك مرد عاقل خودش را كنار كشيده و به همسرش اجازه ميـدهد كه در صورت تمـايلـش دسـت او را بـگيرد. بـه ايـن تـرتيب انساني باكلاس و متشخص در نظر وي جلوه خواهيد كرد.

2- درباره زنان ديگر صحبت نكنيد
درمورد همسر يا نامزد قبلي خود حرف نزنيد. در مورد دختر شگفت آوري كه روزي خيال ازدواج با او را داشتيد و در روياهاي خود او را مي پرورانديد، سختي به ميان نياوريد. فكر كنيد. وقتي زني از مرد ديگر پيش شما تعريف ميكند، دچار پريـشان حالـي مـي شويد. فضاي اولين ديدار خود را با همسر آينده تان با صحبت نكردن درباره زنان ديگر رومانتـيـك و جذاب نگاه داريد.

3-فخر فروشي نكنيد
همه زنان بارها و بارها شنديده اند، صدها و يا هزاران مرتبه.هرقدر بيشتر به لاف زدن و باليدن به خود بپردازيد، از جذابـيت كـمـتـري بـرخوردار خـواهيـد گشت. اجازه دهيد او به تدريج به محاسن شما پي ببرد.بجاي بيان قابليتهاي خود براي تحت تاثير گذاشتن وي، بگذاريد شما را به عنوان انساني مبهم و اسرار آميز كه نمي تـواند دركـش كـنـد، تجربه نمايد. اين عمل باعث خواهد شد كه او ميزان علاقه اش براي خبردار شدن از وضعيتهاي گوناگون شما از قبيل شرايط پولي، ورزشي، كاري و غيره افزايش چشمگيري بيايد.

4- گفتگو را ملايم و مثبت نگاهداريد
برخي اوقات مردان بدون فكر كردن و حتي بدو ن اينكه بدانند چه كار ميـكنند، صحـبت را به موضوعاتي سـنگين و منفي مي كشانند. هيچ دليل مفيد و سازنده اي بـراي اينـكار وجود نداشته و تنها باعث از بين بردن لطف گفتگو و كاهش اشتياق طرف مقابل خواهد شد. اين كاري روماتيك نيست! در مـورد تـروريسم، ويـروس سارس و يا اينكه مدير شما آدم بداخلاقي است،صحبت نكنيد.جزئيات دلايل جدا شدن از همسر يا نامزد قبلي خود را بازگو ننماييد. موضوعات سنگين را كنار بگذاريد!

5- در مورد مسائل جنسي صحبت نكنيد
زنان از شنيدن صـحبـتهاي جنسي متنفرند. برخي از مردان اينكار را انجام ميدهند ولي شما قرار نـيـست بـه ايـن عـمـل مـبـادرت ورزيـد چون مي خواهيد متفاوت باشيد. مايل نيستيد از طريق گفتن اينكه چقدر به مسائل جنسي اهميت ميدهيد او را تـحـت تاثـيـر قرار دهيد. دوسـت نداريد به برخي چيزها تلويحا" اشاره كنيد تا اين تصور را در او بوجود آورد كه ميتوانيد قهرمان روياهاي جنسي او باشيد. خير. شما ميخواهيد آرام و با كلاس باشيد. اگر در ملاقات آغازين با شريك آينده زندگي خود مسائل جنسي را پيش بكشيد در حقيقت به ميزان احساس راحتي و آرامش او حمله خواهيد كرد.

بخاطر داشته بـاشـيد: اگـر آنچـه كه صحصيح است را انجام دهيد، او از دست شما رها نخواهد شد.

 

 

asheghe_shahadat_84@yahoo.com

اتحاد دلتا و بحران خاورميانه
(قسمت دوم و پاياني)

ترس قريب و نزديك، از احتمال شكل‌گيري قدرت دوم و رقيب آمريكا در خاورميانه از ميان مسلمانان
ترس بعيد، از احتمال ظهور منجي موعود
ـ حسب اخبار آخرالزماني ـ مسلمانان از شرق اسلامي و عربي.
ترس قريب و نزديك، محصول خلأ قدرت واسپس فروپاشي كمونيسم و شوروي است. اگر چه خلأ قدرت رقيب، سوداي ادارة جهان با محوريت ليبرال سرمايه‌دراي امريكا را در سر سوداوي اشرار يهود كه در حقيقت گرداننده و سياستگزار اصلي‌اند انداخت اما، رشد تدريجي و پيش رونده «بنيادگرايي اسلامي» و قدرت يافتن انقلابيون مسلمان در ايران، احتمال شكل‌گيري «قدرت جايگزين» را متبادر اذهان ساخت. ضمن آنكه احتمال اتحاد و اتفاق اين جريان با ساير دول توانمند شرقي، مثل روسيه و چين، بر اين فرض دامن زد كه «قدرت دوم» در راه است. قدرتي كه «ثروت، بنيادگرايي و مدرنيته» را يكجا جمع نموده و باعث سرعت گرفتن سير انحطاط و پس رفت غرب ـ و به ويژه امريكا ـ از صحنة حيات سياسي و فرهنگي جهان مبتلا به سكولاريزم مي‌شود. همان كه ناگزير به فروپاشي تام و تمام غرب منحط در برابر شرق مي‌انجامد.
در فرض نظريه‌پردازان اتحاد دلتا رويكرد بنيادگرايانه و مذهبي مسلمانان، با انتقاد همه‌جانبه از مدرنيته، مي‌تواند جايگزين پرقدرت ليبرال سرمايه‌داري شود. واقعه‌اي كه ساموئل هانتينگتون از آن با عنوان «جنگ تمدن‌ها» ياد كرد. اين پيش‌بيني كه لرزش‌ها و ترك‌هاي پيش‌رونده‌اش بر ديوارهاي تاريخ و فرهنگ غربي هويداست، باعث بود تا «اتحاد دلتا» احساس كند از كمترين فرصت براي:
جبران مافات
احياگري بر مبناي سنت سكولاريزم و ليبراليسم
جلوگيري از رشد و نضج بنيادگرايي اسلامي
و بالاخره وارد كردن ضربه و باز دارندگي برخوردار است.
اما ترس و بيم بعيد و دورتر؛
بيم دوم ناشي از آگاهي سران پشت پردة «اتحاد دلتا» ـ حسب اخبار و پيشگويي‌ها و... ـ از قريب‌الوقوع بودن حادثة شريف ظهور مقدس منجي موعود از ميان سرزمين‌هاي اسلامي و عربي است. همان كه نوسترآداموس در پيشگويي‌هاي خود بارها آن را متذكر شده است. جرياني كه به دليل ريشه داشتن در بنيادگرايي حقيقي و به مدد منجي آسماني، طومار تاريخ آكنده از خودبنيادي، كفر و شرك را در هم مي‌پيچد.
شايان ذكر است كه بيش از دو دهه از ساخت نسخة اولية فيلم «مردي كه آينده را مي‌دانست» يا همان پيشگويي‌هاي نوسترآداموس مي‌گذرد. در اين فيلم به صراحت از ظهور مردي پرقدرت از شرق اسلامي در «عربستان» سخن به ميان آمده و درباره‌اش تصوير‌سازي شده است.
اين آگاهي، «اتحاد دلتا» را به ميدان اخذ «استراتژي بازدارندگي» قبل از وقوع ماجرا كشيد. ميدان عمل براي تحقق اين استراتژي از نظر مسيحيان صهيونيست خاورميانه است. ميداني كه تمامي جغرافياي خاكي پاكستان، ايران، عراق، سوريه، لبنان و حتي كشورهاي عربي و تركيه را در بر مي‌گيرد. راز چنگ انداختن «اتحاد دلتا» به موضوعاتي از قبيل؛ جنگ صليبي، ظهور مسيح موعود و بالاخره ضرورت راه انداختن «جنگ مجهول و مجعول آرماگدون، به اين موضوع برمي‌گردد.
وزير امور خارجه امريكا ـ خانم كاندوليزا رايس ـ بارها از اين استراتژي ـ بازدارندگي ـ ياد كرده است.
بايد اذعان داشت هر دو بيم قريب و بعيد، اتحاد دلتا را نيازمند راه انداختن «جنگ جعلي ارماگدون» كرده است.
از اين جنگ با عنوان «جنگ آخرالزمان» در ادبيات مسيحيان صهيونيست ياد مي‌شود. محل وقوع آن صحراي هارمجدون ـ آرماگدون ـ در جنوب حيفا و نزديك كرانه باختري رود اردن در فلسطين اشغالي است. جنگي فراگير و اتمي كه بنا به طرح ابداع‌كنندگانش، جمع كثيري از مسلمانان، اعراب، مسيحيان كاتوليك و حتي يهوديان كشته مي‌شوند و پس از آن براي يك هزار سال حكومت مسيح بر جهان محقق مي‌شود.
وقوع اين جنگ مجعول كه هم اينك اتحاد دلتا در شيپور «آماده‌باش و حملة» آن مي‌دمد:
براي هميشه امكان ظهور قدرت دوم و رقيب ـ از ميان مسلمانان و شرق اسلامي ـ را از بين مي‌برد.
صورت‌بندي و نقشه سياسي خاورميانه را ديگرگون مي‌سازد.
استقرار حكومت جهاني اشرار يهود ـ مندرج و مستتر در اتحاد دلتا ـ را موجب مي‌شود.
نيل به اين مقاصد تا محقق شدن آرماگدون نيازمند حركت اتحاد دلتا در پوشش «جنگ مقدس و ضرورت زمينه‌سازي براي ظهور» است و البته جز اين، دام‌هاي ديگري نيز براي گشودن جبهه وسيع جنگ ميان «شرق اسلامي و اتحاد دلتا» گسترده شده است و از جمله حمله گسترده به لبنان.
نبايد از ياد برد كه گفت‌وگوي مستمر مبلغان انجيلي صاحب نفوذ از ظهور دوم مسيح و زمينه‌سازي ظهور آن حضرت و تأسيس پايگاه حكومتي‌اش در بيت‌المقدس با خود چند امكان را دارد:
1. برانگيختن جمعيت كثير مسيحيان پروتستان ساكن در انگلستان و امريكا براي حمايت از استراتژي و اقدامات اتحاد دلتا عليه شرق اسلامي.
شايان ذكر است كه جمعيت حداكثري اين دو كشور از نظر مذهبي متمايل به كليساي پروتستان و انجيلي هستند.
2. بدل‌سازي از موضوع «آخرالزمان، منجي موعود و دجال». و ايجاد مصنوعي شرايط وقوع آن براي مشروع جلوه دادن طرح‌ها و برنامه‌ها.
3. محتوم جلوه دادن همة اعمال و حركات خشن و سركوب‌گرايانة اتحاد دلتا عليه مسلمين و جملة مخالفان صهيونيسم در غرب و ساير نقاط جهان. (به اتكاء پيشگويي‌ها و اخبار مجعول).
4. مشروع جلوه دادن حضور نيروهاي دلتا در خاورميانه و حمايت همه‌جانبه از صهيونيست‌ها و حضور دائمي و مسلحانه در منطقه براي استفاده از فرصت‌ها، كنترل شرايط و پيشبرد اهداف مطابق استراتژي سابق‌الذكر.
نبايد از ياد برد كه گشودن جبهة جنگ گسترده ـ به بهانه‌هاي مختلف و از جمله آرماگدون ـ جزء خواسته‌هاي جدي اتحاد دلتاست. چنانكه طي سه دهة اخير، از زمان رياست رونالد ريگان تا جورج بوش بر كاخ سفيد،‌گردانندگان ماجرا دربارة آن گفت‌وگو كرده‌اند و حتي وقوع آن را جزء آرزوهاي خود به شمار آورده‌اند.
اين جنگ تحميلي احتمالي به عبارتي ظهور «استراتژي ويژة اشرار يهود» است كه اتحاد دلتا وظيفة محقق ساختن آن را عهده‌دار شده است.
اتحاد دلتا بر آن است تا پيش از ظهور آمادگي تام و قدرت گرفتن مسلمين در دروازة تاريخ جديد، و قبل از فروپاشي كامل اركان سياسي و اقتصادي غرب، در جنگي هولناك همة امكان مادي و فرهنگي شرق اسلامي را منهدم كند و نه تنها براي هميشه امكان ظهور تمام قد «قدرت دوم» در جهان (بيم قريب) را از بين ببرد بلكه، با حضور كامل و تسلط تمام در خاورميانه، مانع از ظهور و توفيق منجي موعودي شود كه براي هميشه ماجراي استكبارورزي را ختم مي‌نمايد.
به عبارت ديگر برآنند تا تاريخ آينده را مطابق هواجس خود بسازند.
بي‌گمان اين «اتحاد شوم» و نامقدس، در سر خيال خام مي‌پزد. به عبارتي غافل از آن است كه: «سحر با معجزه پهلو نزند» اما، نبايد فراموش كرد كه اين غول وحشي، تا تجربة كامل شكست و سقوط با گام‌هاي خود بسياري از بوستان‌ها و گل‌ها را نابود خواهد كرد.
در چنين موقعيتي توجه به موارد زير ضروري به نظر مي‌رسد:
لازم است با بررسي همه‌جانبه و جدي علل و انگيزه شكل‌گيري اين اتحاد نامقدس، خاستگاه ايدئولوژيك و فرهنگي آن مورد مطالعه قرار گيرد و حسب شرايط ويژه، آگاهي لازم به عموم مسلمانان صميمي و منتشر در شرق اسلامي منتقل شود.
لازم است با شناسايي جامع استراتژي «اتحاد شوم»، با استفاده از همة اسباب اين استراتژي افشا و بدان حمله شود.افشاي استراتژي، مقدمة خلع سلاح فرهنگي خصم است.
با ايجاد زمينه‌هاي همه‌جانبه اما سريع و آگاهانه، ميدان گفت‌وگو با زعما و پيروان صميمي اديان توحيدي با محوريت موضوع موعودگرايي، منجي‌گرايي و آخرالزمان باز و امكان ايجاد «اتحاديه‌اي» عليه جبهة فرهنگي و اعتقادي گروه دلتا فراهم آيد.نبايد از نظر دور داشت كه اين جريان با تبليغات گسترده در اقصا نقاط شرق اسلامي، سعي در ايجاد جبهه‌اي جديد از درون سرزمين‌هاي اسلامي و احتمالاً با عنوان «مسلمانان صهيونيست» دارد.
در اين ميان بازبيني رابطة فرهنگي با مسيحيان كاتوليك ـ به ويژه ساكنان امريكاي لاتين ـ و يهوديان ارتدكس و پيروان ساير كليساهاي غير پروتستان و ايجاد جبهه‌هاي جديد مشاركت و همراهي با آنها حول موضوع موعود اديان ضروري است.
...
در اين ميان رسانه‌هاي فراگير بيش از سايرين مسئوليت دارند چه، طي سه دهة اخير رسانه‌هاي غربي و
به ويژه شبكه‌هاي ماهواره‌اي نقش عمده‌اي در ترويج اين انديشه در غرب و جهان داشته‌اند.
به راستي تا كي مي توان مباحث مهدوي و موعودگرايانه را در گسترة شاعرانه‌ها به بند كشيد و مجال طرح همه‌جانبه موضوع ـ را حسب شرايط ويژة جهان معاصر ـ از آن اخذ كرد؟
تا كجا مي‌توان تبليغات تجاري را فصل الخطاب جملة برنامه‌هاي رسانه‌اي قرار داد و از تأثير برنامه‌هاي جدي كاست؟
تا كي مي‌توان به اتكاء اطلاعات و تحليل‌هاي نخ‌نما در سطوح مختلف سياسي، اقتصادي و... اتخاذ موضع كرد؟
هر يك از مناصب و صندلي‌ها در رده‌هاي مختلف فرصتي جدي را براي خدمت تمام به اسلام و مسلمين و در امان نگه داشتن آنها از آسيب و تهديد فراهم مي‌آورد كه غفلت از آن مواخذة جدي حضرت ختمي‌مرتبت محمد مصطفي(ص) و خاتم اوصيا، حضرت صاحب‌الزمان(ع) را در پي خواهد داشت.

منبع:
ماهنامه موعود شماره 66

 

 
mary_vp2006@yahoo.com

مسیر مرگ مرموز (فصل ششم)
قسمت چهارم

the way to dusty death
نوشته: آلیستر مک لین
ترجمه: مریم واثقی پناه

آنها متوجه شدند و سری تکان دادند و بدون حتی یک کلمه دیگر ، رفتند. نوبایر و تراشیا و بدنبال آنها راری که حیرتش فقط با هراس چهره اش تطابق داشت، دانت را به اتاقش بردند و زمانی که داشتند او را روی تختش میگذاشتند دکتر رسید. یک دکتر جوان ایتالیایی که معلوم بود بسیار تواناست. و در نهایت ادب از آنها خواست که از اتاق خارج شوند.
در کریدور راری گفت : چرا کسی باید چنین کاری با آقای دانت بکند ؟
تراشیا گفت : کسی چه می داند؟ دزدان ، سارقان ، آدمهایی که بجای اینکه یک روز را با شرافت کار کنند ، دزدی می کنند و تقریباٌ آدم می کشند.
بعد نگاهی با نوبایر رد و بدل کرد که راری کاملاٌ متوجه شد. تراشیا ادامه داد : آدمهای بسیار نامطلوبی در دنیا هستند راری. بیا این موضوع را به پلیس واگذار کنیم. باشد راری ؟
-منظورتان اینست که نمی خواهید –
نوبایر گفت : ما یک راننده مسابقه هستیم پسرم نه کارآگاه.
-من یک پسربچه نیستم. بزودی هفده ساله می شوم. یک احمق نیستم.
راری خشم خود را کنترل کرد و نگاهی از روی تردید به آنها انداخت. بعد گفت : -یک چیزی خیلی مشکوک و مسخره است. شرط می بندم هارلو یک جوری یک جای این قضیه دست دارد.
-هارلو ؟ تراشیا با مسخره و با مزگی ابروی خود را بالا انداخت که راری از این حرکت اصلاٌ خوشش نیامد.
-دست بردار راری. تو کسی بودی که حرفهای محرمانه و دوستانه هارلو و دانت را شنیدی.
-آه. این فقط یک نظر است. من آنچیزهایی را که آنها می گفتند نشنیدم. من فقط صدای آنها را می شنیدم نه آنچیزی را که می گفتند. شاید هارلو داشته اونو تهدید می کرده.
راری مکث کرد تا ببیند نتیجه حرفها و اتهاماتی که زده چگونه است . و ادامه داد : البته که اینطوری بوده. حتماٌ هارلو داشته اونو تهدید می کرده چون دانت یا داشته از او بازجویی می کرده و یا اخاذی. نبورا رد و بدل کرد و ی کشند. رقان ، آدمهایی که بجای اینکه یک روز را با شرافت کار کنند ، دزدی می کنند و تقریباٌ آدم می کشند.
تراشیا با مهربانی گفت : راری ، تو واقعاٌ باید از خواندن داستانهای وحشتناک دست برداری. حتی اگر دانت از هارلو بازجویی یا اخاذی می کرد ، کتک زدن دانت چه کمکی می توانست بکند ؟ او هنوز هم هست مگر نه و هنوز می تواند بازجویی و یا اخاذی کند. متاسفم راری . تو باید یک دلیل یا داستان بهتری برای آن بیاوری.
راری به آرامی گفت : شاید بتوانم. دانت گفت که در کوچه باریکی که منتهی به خیابان اصلی است مورد حمله قرار گرفته است. می دانید چه چیزی در انتهای آن کوچه است ؟ اداره پست. شاید دانت داشته می رفته آنجا تا شواهدی را که علیه هارلو جمع کرده بدهد. شاید فکر کرده خیلی خطرناکه اگر آنها را پیش خودش نگهدارد. بنابراین هارلو تصمیم گرفت نگذارد دانت فرصت ارسال آن را پیدا کند.
نوبایر نگاهی به تراشیا و بعد به راری کرد . دیگر لبخندی به چهره نداشت. و گفت : مثلاٌ چه مدرکی ، راری ؟
راری جواب داد : از کجا باید بدانم ؟
آزردگی راری هویدا بود. : خیلی فکر کردم. شما دو نفر تا حالا چکار کرده اید ؟ سعی کردید که برای اولین بار یک کم در این مورد فکر و تحقیق کنید ؟
تراشیا که مانند نوبایر ناگهان جدی و متفکر شده بود ، گفت : هنوز داریم دنبال مدارک می گردیم. از این موضوع یک کلام هم با کسی صحبت نکن. جدا از این که حتی یک مدرک هم نداریم، قانون لعنتی تهمت و افترا هم هست-
راری با کمی تندی گفت : یکبار به شما گفتم. من یک احمق نیستم. بعلاوه ، برای شما دونفر هیچ خوب نیست که معلوم بشود سعی داشتید انگشت روی جانی هارلو بگذارید و او را متهم بکنید.
تراشیا گفت : باهات موافقم. اخبار بد سریع می رسد. اینهم آقای مک آلپین.
مک آلپین بالای پله ها رسید. صورتش حالا دیگر لاغر تر و چینهای صورتش عمیقتر از دو ماه قبل شده بود. از عصبانیت عبوس و وحشتناک شده بود. پرسید : حقیقت دارد؟ منظورم در مورد دانت است.
تراشیا گفت : متاسفانه بله. شخص یا اشخاصی او را حسابی زده اند.
-بخاطر خدا ، آخر چرا ؟
-بنظر دزدی می آید.
-دزدی ؟ توی روز روشن ؟ یا مسیح! کی این اتفاق افتاد ؟
-بیشتر از 10 دقیقه قبل نمی توانسته باشد. ویلی و من در بار بودیم که او بیرون رفت. درست ساعت 5 بود چون اتفاقاٌ من همان موقع داشتم با مسئول بار یک تلفن در ساعت 5 را چک می کردم. و هنوزم در بار بودیم که اون برگشت . و به ساعتم نگاه کردم- فکر کردم شاید به درد پلیس بخورد. درست 12 دقیقه از 5 گذشته بود.
بنابراین جای دوری نمی توانسته رفته باشد.
-حالا کجاست ؟
-آنجا. توی اتاقش.
-خوب پس چرا شما سه نفر –
-دکتر تو اتاق پیش دانت است و ما را بیرون کرد.
مک آلپین با قاطعیت گفت : مرا نمی تواند بیرون کند.
و دکتر هم چنین کاری نکرد. 5 دقیقه بعد دکتر آمد و 5 دقیقه بعد از او هم مک آلپین خارج شد ، با صورتی که فوق العاده نگران و بسیار عصبانی بود.
تراشیا، نوبایر و راری پشت یک میز کنار دیوار در سرسرای هتل نشسته بودند که هارلو وارد شد. اگر هارلو آنها را هم دید هیچ توجهی نکرد و مستقیم از سرسرا گذشت و به طرف پله ها رفت. یکی دوبار لبخند کمرنگی در جواب به لبخندهای احوالپرسی دیگران زد اما همچنان صورتش بی حالتی همیشگی خود را حفظ کرد.
نوبایر گفت : خوب باید اعتراف کرد که جانی ما بنظر چندان به زندگی اهمیت نمی دهد.
راری گفت : صد در صد همینطور است.
نمی شد راری را متهم به داد وقال کرد چون هنوز در آن ماهر نشده بود. اما معلوم بود دارد خیلی نزدیک می شود.
-شرط می بندم که برای مرگ هم چندان اهمیتی قائل نیست. و شرط می بندم اگر مادر بزرگ خودش هم بود آن وقت –
تراشیا دستش را بعلامت ساکت کردن راری بلند کرد.:
راری، بهتر است جلوی تخیلات خودت را بگیری. اتحادیه رانندگان گراندپریکس از مردان بسیار محترمی تشکیل شده است. ما وجهه خوبی نزد مردم داریم و نمی خواهیم آن را خدشه دار کنیم. مطمئناٌ مایلیم که توهم با ما باشی. اما چنین حرفهای کنترل نشده ای تنها می تواند هرکس را که دخیل است خراب کند.
راری به هرکدام متقابلاٌ اخمی کرد ، بلند شد و با سرعت از آنجا دور شد. نوبایر تقریباٌ غمگین گفت : متاسفم نیکی که اژدهای جوان ما در شرف دردناکترین تجربه در زندگی اش است.
تراشیا گفت : به او آسیبی نمی رسد ، و مطمئناٌ به هیچکدام از ما هم همینطور
*****************
هارلو در را پشت سرش بست و به پروتره دانت نگاه کرد که اگرچه دکتر با دقت و خیلی خوب سعی او را مداوا کرده بود اما صورتش طوری به نظر می رسید که انگار همین چند دقیقه قبل دچار یک حادثه شدید رانندگی شده است. از بین زخمها و پانسمانهای زیاد ، ، تنها قسمت کوچکی از صورت دانت پیدا بود. بینی اش دو برابر اندازه معمولی شده بود.
چشم راستش درست مثل رنگین کمان چند رنگ شده بود و همچنین چند بخیه روی لب بالایی و پیشانی اش هم معلوم بود.
هارلو آهسته به طرف در رفت و آن را ناگهان باز کرد و راری هم یک دفعه داخل اتاق افتاد.
بدون هیچ حرفی ، هارلو خم شد . انگشتانش را در موهای مجعد راری فرو برد و او را روی دوپایش بلند کرد. راری هم هیچ حرفی نداشت که بزند. فقط فریادی از سر درد کشید.
و باز هم بدون هیچ صحبتی هارلو گوش راری را گرفت و او را به طرف اتاق مک آلپین برد. در زد و وارد شد و همانطور راری را با خود می کشید. اشک از سر درد تمام صورت راری را پوشانده بود. مک آلپین که روی تخت خود دراز کشیده بود به روی آرنج خود بلند شد : خشمش از اینکه می دید با پسر عزیزش اینچنین بی رحمانه رفتار می شود به وضوح پیدا بود ؛ البته این حقیقت را هم مد نظر داشت که آن شخصی هم که چنین کار بی رحمانه ای انجام می داد ، هارلو بود.
هارلو گفت : می دانم که در حال حاضر چندان در تیم کرونادو مورد علاقه و محبوب نیستم. همچینین می دانم که این پسر توست. اما دفعه بعد اگر پسر جوانت را در حال جاسوسی پیدا کنم و ببینم که گوشش را به در اتاقی که من آنجا هستم خوابانده ، حسابی خدمتش می رسم.    

ادامه دارد ...

 

 

مشکان
hra62302@yahoo.com

سه شنبه: ترفند

مروري بر مهمترين تنظيمات Internet Explorer

بخش سوم
1ـ فريم Formatting :
ـ با تيك زدن گزينه Ignore colors، رنگهايي كه براي صفحه وب درنظر گرفته شده است ناديده گرفته مي شود.
ـ با تيك زدن گزينه Ignore fonts، نوع فونت هايي كه براي صفحه وب در نظر گرفته شده است ناديده گرفته مي شود .
ـ با تيك زدن گزينه Ignore font sizes سايز فونت هايي كه براي صفحه وب در نظر گرفته شده است ناديده گرفته مي شود .
2ـ فريم User style sheet :
- در صورتي كه مدلي براي نمايش صفحه وب داريد مي توانيد در اين بخش به مرورگر خود معرفي نماييد تا بر اساس همان مدل صفحات وب را براي شما نشان دهد .
تب Security :
تنظيمات مربوط به اين تب مربوط به تعيين سطح امنيت سايتهايي است كه شما مي خواهيد مرور كنيد .
- انتخاب آيكن Internet يعني قبول تمام سايتها با ضريت امنيت Medium يا متوسط .
- انتخاب آيكن Local Internet يعني قبول شرايط موجود در شبكه داخلي سازمان شما ( در صورت وجود )
- انتخاب آيكن Trusted Sites يعني انتخاب ضريب امنيت پايين براي سايتهاي منتخب شما .
- انتخاب آيكن Restricted Sites يعني انتخاب ضريب امنيت بسيار بالا براي سايتهاي منتخب شما .
با انتخاب سه مورد اخير ، مي توانيد نام سايتهاي مورد نظر خود را از طريق گزينه Sites به ليست سايتهاي مورد نظر خود اضافه كنيد يا اينكه تنظيمات مربوط به شبكه محلي خود را انجام دهيد .
بعد از انتخاب هر يك از آيكن ها ايده آل ترين شرايط براي انتخاب ميزان امنيت ، سپردن آن به مرورگر از طريق اجراي گزينه Default Level مي باشد كه با انتخاب آن يك لغزنده ي ( Slider ) نشان دهنده ي تراز امنيت ظاهر مي شود كه با بالا و پايين بردن آن مي توانيد ضريب امنيت خود را بيشتر يا كمتر نماييد .
( پايين ترين سطح = Low ، متوسط پايين = Medium Low ، متوسط = Medium و بالا = High )
از طريق گزينه Custom Level مي توانيد ريز تنظيمات را نيز ديده و تراز آنها را نيز تعيين كنيد .
با انتخاب اين گزينه ، موارد زيادي را كه براي تنظيم امنيت پيش بيني شده است را خواهيد ديد كه به چند مورد مهم اشاره خواهد شد .
چون در اين بخش گزينه هايي در باره JAVA وActive X وجود دارد بد نيست بدانيد كه :
Java يك زبان برنامه نويسي شي گرا است كه شبيه زبان برنامه نويس C++ مي باشد و توسط شركت كامپيوتري Micro Sun Systems به وجود آمد تا به وسيله آن برنامه هاي كاربردي بتوانند در اينترنت اجرا شوند . به برنامه هاي جاوا كه در مرورگر شما اجرا مي شوند Applet گفته مي شود . اين اَپلت ها بطور اتوماتيك از سرور به كامپيوتر شما دانلود شده و اجرا مي شوند .
Active X محصول شركت MicroSoft مي باشد . به اين برنامه ها كنترل هاي اكتيوايكس گفته مي شود . اين كنترل ها نيز همانند اپلت هاي جاوا بر روي كامپيوتر شما دانلود شده سپس اجرا مي شوند . هردو اينها به دليل اينكه در كامپيوتر شما اجرا مي شوند امكان آلودگي آنها وجود دارد .
هريك از موارد تعيين شده در اين بخش را به دلخواه خود مي توانيد فعال ( Enable ) يا غيرفعال ( Disable ) نموده و يا اينكه با انتخاب گزينه Prompt از مرورگر بخواهيد قبل از دانلود و اجرا نمودن آنها از شما سؤال كند . با توجه به كثرت اين تنظيمات از توضيح تك تك آنها خود داري مي شود فقط يادآور مي شود در صورت دستكاري و فراموشي مي توانيد با كليك بر روي گزينه Reset همه ي تنظيمات را به حالت پيش فرض درآوريد .
گزينه Downloads : اين گزينه داراي دو زيرعنوان به نامهاي File Download و Font Download مي باشد كه مي توانيد دانلود اتوماتيك فايلها يا فونتها توسط مرورگر را مجاز يا غيرمجاز تعريف نماييد .
گزينه Allow META REFRESH : براي اين منظور است كه چنانچه وب سايتي آدرس خود را عوض كند ، براي جلوگيري از گم شدن بازديدكنندگان ، امثال چنين وب سايت هايي كه URL آنها تغيير كرده ، از فرماني موسوم به META REFRESH استفاده مي كنند كه به طور خودكار مرورگر وب شما را به موقعيت جديد هدايت مي كند . ( لازم به ذكر است كه هكرها نيز مي توانند با استفاده از اين دستور شما را به جاي ديگري ببرند كه تحت كنترل آنها قرار دارد )

 


 
saheledoosti@yahoo.com

جمله روزانه

24 مرداد
یک بار هم نشنیده ام کسی در بستر مرگ اظهار پشیمانی کند که :"کاش بیشتر در اداره کار کرده بودم."
وین دایر

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

24 مرداد / 15 آگوست / 20 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
24 مرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
زبده التواريخ

نورالدين لطف الله 15 اوت سال 1426 ميلادي (830 هـ.ق) اثر معروف خود تحت عنوان «زبده التواريخ» را كه يك تاريخ عمومي است به پايان رسانيد. اين كتاب در چهار جلد نوشته شده بود، كه دو جلد آن كه مربوط به تاريخ ايران بعد از اسلام است به دست نيامده است. مولف كه به «حافظ ابرو» شهرت دارد، در شهر هرات سكونت داشت و مورد توجه و احترام پسر و نوه امير تيمور بود، علاقه به ادب و دانش داشتند.

 

وقايع دفاع مقدس در چنين روزي

24/05/66
تثبيت خطوط پدافندي در منطقه عملياتي نصر7 ، بازديد خبرنگاران از اين منطقه و گزارش گاردين از عمليات نصر7 .

درگيري نيروهاي خودي به عناصر حزب دمكرات در روستاهاي پارستان و نلوسه سردشت .
مين‌روبي آب‌هاي خليج‌فارس و درياي عمان به كوشش ناوگان نيروهاي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران .

انهدام دومين كشتي در خارج از آب‌هاي خليج‌فارس . كشف مين‌هاي جديد در سواحل امارات متحده عربي .
انفجار تأسيسات نفتي شركت آرامكو در رأس الجعيمه در ساحل عربستان و بيانيه حزب‌الله حجاز در اين ‌باره .

گفتار رئيس‌ جمهور در مورد عوامل مؤثر در لشكركشي غرب به خليج‌فارس و اقدام انگلستان و فرانسه در اعزام نيرو به اين منطقه .
ديدار دكتر ولايتي از عمان و تسليم پيام رئيس‌ جمهور به سلطان قابوس . موضع سلطان قابوس در قبال تحولات خليج‌فارس .

تأكيد رئيس‌ جمهور امريكا بر انجام دادن تعهدات امنيتي امريكا در خليج‌فارس و پايان دادن به جنگ .
مواضع دولت كويت در برابر ايران : سخنان نخست‌وزير كويت در مورد فاجعه مكه ، پايان جنگ ، دعوت از قدرت‌هاي خارجي و مقابله با حملات احتمالي ايران . گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي از موضع‌گيري منفي رسانه‌هاي گروهي كويت .

تحليل هفته‌نامه جيمز ديفنس و وال استريت ژورنال از جريان نفت و روابط كشورهاي غربي به‌خصوص امريكا با ايران و عراق . تحليل خانم رابين رايت واسترز از حملات هوايي عراق در خليج‌فارس و روابط ايران و شوروي .
برگزاري مانور مشترك امريكا و مصر به نام ستاره درخشان .

آغاز به كار ستاره‌هاي ده‌گانه مبارزه با گران‌فروشي و احتكار در تهران .

 

 تشكيل نخستين مجلس خبرگان رهبرى

[24 مرداد 1362] - اولين مجلس خبرگان رهبرى كه وظيفه بسيار خطيرى بر عهدهداشت و بـر اسـاس اصل 107 قانو اساسى مهمترين وظيفه آن تعيين رهبر نـظـام اسـلامـى بـود در شـرايـطـى تـشـكـيـل شـد كـه كـشـور در حـال نـبـردى نـابـرابـر بـا حـكـومـت عـراق و دنـيـاى استكبار بود و مـتـجـاوزان عـراقـى بـراى شـكـسـت مـلت قـهـرمـان ايـران هـر روز مـتـوسـل بـه شـيـوه اى جـديـد در جـنـگ مـى شـدنـد انتخابات مجلس ‍ خبرگان رهبرى با شركت مردم شجاع و مقام ايران در 19 آذر 1361 برگزار گرديد و نزديك به هيجده ميليون نفر درانتخابات شركت كردند.
در ايـن دوره 75 نـفـراز نـمـايـنـدگـان مـجـلس خبرگان تعيين شدند (انتخابات بقيه نمايندگان به دور دوم كشيد)
اولين مجلس خبرگان رهبرى كه در واقع دومين مجلس خبرگان جامعه اسـلامـى بـود در ساعت 10 : 9 دقيقه 24/5/1362 با پيام حضرت امام ((ره )) تشكيل شد.
قسمتى از پيام حضرت امام به اوليت مجلس خبرگان رهبرى :
شـمـا كـه خـود را پـيروان اصحاب وحى و اولياء عظيم الشاءن مى دانـيـد و بـحـمـداللّه هـسـتـيـد خـود را جـز خدمتگزار به ملت ستمديده نـدانـيدو بايد بدانيد كه تبهكاران و جنايت پيشگان بيش از هر كس چشم طمع به شما دوخته اند و با اشخاص منحرف نفوذى در بيوت شـمـا بـا چـهـره هـاى صـد در صـد اسلامى و انقلابى مكن است خداى نـخـواسـتـه فـاجـعـه بـبـار آوردنـد و بـا يـك عمل انحرافى نظام را به انحراف كشانند و با دست شما به اسلام و جمهورى اسلامى سيلى زنند. اللّه اللّه در انتخابات اصحاب خود اللّه اللّه در تـعـجـيـل تصميم گيرى خصوصا در امور مهم و بايد بدانيد و مى دانيد كه انسان از اشتباه و خطا ماءمون نيست . به مجرد احـراز اشـتـبـاه و خـطـا، نـقـص و از شـيـطـان اسـت . در امـور مهم با كارشناسان مشورت كنيد و جانب احتياط را مراعات نماييد.
لازم به ذكر است حضرت امام ((ره )) وصيت نامه خويش را كه در 30 صفحه نوشته شده بود نزد مجلس خبرگان امانت مى گذارم كه پس از مرگ اينجانب منتشر خواهد شد.

 

 آغاز عمليات عاشوراي 2

[24 مرداد 1369] - عمليات عاشوراي 2 درمنطقه عملياتي جنوب مهران با رمزيا مهدي(عج) ادركني آغازشد. عمليات عاشوراي 2را سپاه پاسداران انقلاب اسلامي انجام داد. هدف ازاجراي عمليات عاشوراي2 انهدام كامل نيروهاي دشمن درمنطقه عملياتي بود و قواي اسلام با موفقيت كامل درعمليات عاشوراي 2 به اهداف مهم خود دست يافتند. همچنين دراين عمليات قواي اسلام مقادير درخور توجهي ازتجهيزات دشمن را منهدم كردند و مقاديري نيزبه غنيمت گرفتند.

 

پذيرش قرار داد 1975الجزاير از سوي عراق

[24 مرداد 1369] -  صدام حسين رئيس جمهور رژيم بعثي عراق با فرستادن نامه اي به رئيس جمهور وقت جمهوري اسلامي ايران موافقت خود را با مفاد قرارداد 1975الجزاير اعلام كرد. درپي شكست هاي متعدد رژيم بعثي عراق دردوران جنگ تحميلي سرانجام عراق قطعنامه 598شوراي امنيت سازمان ملل را پذيرفت. گفتني است كه در قطعنامه 598 معاهده 1975الجزاير مبناي حل اختلافات ايران و عراق در نظرگرفته شده بود. رژيم بعثي عراق با وجود پذيرش مفاد اين معاهده به هنگام اجراي معاهده ياد شده افزودن برمفاد معاهده را درخواست كرد. اما پس از مقاومت دوساله ايران دربرابرخواسته هاي ناحق رژيم عراق صدام موافقت خود را اعلام كرد و پيروزي بزرگ سياسي ديگري براي جمهوري اسلامي ايران بدست آمد.

Mobin_s2004@yahoo.com
15 آگوست ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
نبرد «يرموك»

پانزدهم ماه اوت در سال 636 ميلادي سپاه اسلام در يرموك (Yarmuk) ارتش روم شرقي (بيزانتين) را شكست داد و بر همه سوريه تسلط يافت. اين سپاه كه قبلا دمشق را تصرف كرده بود در سال 638 ميلادي بيت المقدس را هم متصرف شد. فتح يرموك درست يك سال و هفت روز پس از درگذشت ابوبكر حاصل شد.

 

زادروز ناپلئون بناپارت

ناپلئون بناپارت 15 اوت سال 1769 در جزيره كرس (كورسيكا) كه دولت فرانسه يك سال پيش از اين از دولت «كشور - شهر» جنوآ آن را خريداري كرده بود از پدر و مادري ايتاليايي تبار به دنيا آمد. پدرش كه حقوقدان بود او را در 9 سالگي به مدرسه نظام فرانسه فرستاد و در 16 سالگي از رسته توپخانه فارغ التحصيل، و در سال 1792 سروان شد. وي همانند روبسپير از اعضاي باشگاه ژاكوپن ها (راديكالهاي انقلاب) بود كه قدي كوتاه، ولي انرژي فراوان داشت و با نشان دادن نبوغ نظامي خود در چند عمليات جنگي، در 24 سالگي سرتيپ سپاه انقلاب فرانسه شد. در ژوئيه سال 1794 پس از اعدام روبسپير چند روز به زندان افتاد. ناسيوناليست، جمهوريخواه، ضد انگليسي و خواهان يك اروپاي دمكراتيك متحد بود. پس از به پيروزي رساندن ارتش فرانسه در چند جنگ، در كودتاي بدون خونريزي 9 نوامبر سال 1799 و ايجاد يك شوراي عالي براي رياست كردن بر جمهوري فرانسه درست مشابه آن چه كه در روم باستان بود شركت كرد و به عنوان يكي از اعضاي سه گانه اين شورا تعيين گرديد كه به زودي رئيس آن به عنوان «كنسول اول» شد كه در سال 1802 عنوان به كنسول مادام العمر تبديل و در مه 1804 از سوي سناي فرانسه اين مقام به امپراتور تغيير يافت و تا 815 امپراتور فرانسه بود. ناپلئون نه تنها يك نابغه نظامي، بلكه يك مدير خوب و يك اصلاح طلب بود. نظام آموزش و پرورش فرانسه، جمع آوري قوانين فرانسه در يك مجموعه به نام Codes، اصلاحات قضايي و مالياتها از يادگاري هاي اوست. اعتقاد به وجود يك دولت مركزي و سپردن كارها به افراد كاردان داشت و بهترين افراد را براي انجام كارها انتخاب مي كرد. هيچگاه بر ضد آزادي و حكومت قانون در متصرفات فرانسه نبود. با طلاق گفتن همسر اول خود ]با راي سناي فرانسه[ و ازدواج مجدد به ممنوعيت صدها ساله طلاق در فرانسه عملا پايان داد. خواهان ايجاد فدراسيوني از مردم اروپا كه از آزادي كامل برخوردار باشند بود. مخالفت او با انگلستان و منع تجارت و كشتي راني اروپاي قاره اي با آن بسيار لجوجانه و حمله نظامي وي به روسيه يك اشتباه بود.

 

قطع رابطه روسيه با آمريكا

لنين 15 اوت سال 1918 دستور داد كه روابط روسيه با آمريكا قطع شود، زيرا كه آمريكا به سه دولت ژاپن، فرانسه و انگلستان در كمك به ضد انقلابيون روسيه پيوسته بود و به اين كشور تفنگدار فرستاده بود. هدف باطني ژاپن از لشكركشي به روسيه پس از انقلاب بلشويكي (توده اي) سال 1917 تصرف شرق سيبري بود كه از دير زمان به آن نظر داشت و فرانسه و انگلستان هم مايل به شكست دولت انقلاب (لنين) بودند. از آنجا كه كمونيستهاي انقلابي «سرخ» ها شهرت داشتند. مخالفان آنان «سفيد»ها خوانده مي شدند. تاريخ نشان داد كه از سفيدها و نيروهاي اعزامي ژاپن، فرانسه، انگلستان و آمريكا به روسيه براي سركوب كردن انقلاب كاري ساخته نشد.

 

قتل پدر بنگلادش

15 اوت سال 1975، چهار سال پس از تاسيس كشور مستقل بنگلادش در سرزميني كه قبلا به مدت 24 سال پاكستان شرقي خوانده مي شد، در اين كشور يك كودتاي نظامي روي داد كه ضمن آن شيخ مجيب الرحمن بنيادگذار بنگلادش و رئيس اين كشور كه به پدر بنگلادش معروف شده است كشته شد و دولت تغيير يافت.
    شيخ مجيب رهبر جدايي طلبان پاكستان شرقي بود كه فعاليت هاي او به يك قيام مسلحانه در سال 1971 انجاميد كه دولت هند نيز نيرو براي كمك به قيام كنندگان فرستاد و دولت پاكستان در 17 دسامبر سال 1971 با قبول آتش بس از دعاوي خود در پاكستان شرقي صرفنظر كرد و اين سرزمين به رهبري شيخ مجيب به نام جمهوري بنگلادش تولد خود را اعلام داشت.

 

پاناماسيتي

امروز همچنين سالروز تاسيس شهر «پاناماسيتي» در آمريكاي مركزي در 15 اوت سال 1519 است كه توسط اسپانيايي ها به وجود آمد و اينك پايتخت جمهوري پاناما است كه قبلا بخشي از كشور كلمبيا بود.

Mobin_s2004@yahoo.com
20 رجب هجري قمري
Mobin_s2004@yahoo.com

 قتل سيف الدّوله صَدَقة‌ بن بَهاءُ الدّوله

[20 رجب 500] - سيف الدّوله صَدَقة‌ بن بَهاءُ الدّوله ازاميران شيعي به قتل رسيد. سيفُ‌الدّوله به فخرُ الدّين ملقّب بود و ازاميران شيعه و اماميه محسوب مي شد. از سيفُ‌ الدّوله با نام مَلِكُ‌ القُرب نيزياد كرده اند. سيفُ الدّوله با اَرسلان سلجوقي دشمني داشت و اين عدوات به جنگ ميان آن دو انجاميد. جنگ در نزديكي نُعمانيّه روي داد و سيفُ‌ الدّوله با وجود رشادتهاي بسيار درميانه نبرد به قتل رسيد. گفتني است كه شهر جلّه از بِناهاي اين امير شيعه است كه درسال 495هجري قمري آن را بنا نهاده است.

 

 تقسيم ايران به سه منطقه براساس قراردادي استعماري موسوم به قرارداد1907

[20 رجب 1325] - براساس قراردادي استعماري موسوم به قرارداد1907ايران به سه منطقه تقسيم شد. روسيه و انگلستان قرارداد 1907ميلادي را امضا كردند. براساس اين قرارداد جنوب ايران ازآن انگليسي ها شد و شمال كشور تحت سلطه روسها قرارگرفت همچنين مركز ايران منطقه بي طرف در نظر گرفته شد. انتشارخبر انعقاد قرارداد 1907درميان مردم مخالفت آنان را درپي داشت و مردم آشكارا به اين قرارداد اعتراض كردند. اما اختلافات داخلي و اقدامات محمد عليشاه دراين زمان مانع آن شد كه درمقابل قرارداد 1907مقاومت جدي صورت گيرد. دولتهاي روس و انگليس قصد داشتند با اجراي قرارداد 1907لطمه جبران ناپذيري به تماميت ارضي و استقلال كشور ايران وارد آورد، به همين علت دولت و مجلس ايران هرگز اين قرارداد را برسميّت نشناختند. اگر جنگ جهاني اول و بدنبال آن انقلاب اكتبرروسيه روي نداده بود، استقلال سياسي و اقتصادي ايران كاملاً ازبين مي رفت.

 

 

 

 

 

فارسي شکر است

amirrousta52@yahoo.co.uk

كاريكلماتور
مرحوم پرويز شاپور

ويلونيست ها تيك تاك ساعتشان را با ويلون همراهي مي كنند.
 


قند و نمك

مرحوم جعفر شهري
ضرب المثلهاي تهراني
(به زبان محاوره)

آسمون سولاخ شده اين از توش افتاده پايين!
رد تعريف تبليغ كننده يا دلاي درباره شخص يا مال مورد معرفي.
 

 

 

 

 

 

 

معرفي آثار انديشمندان

shamim_shadman@yahoo.com

دکتر علي شريعتي
پدر! مادر! ما متهميم (18)

تلخیص: شمیم شادمان

همه چيز را مسخ كرده اند ، ظاهرش را نگه داشته اند و معني و روح و جهتش را عوض كرده اند و در جهت حفظ مصالح و منافع طبقاتي و سياسي و اقتصادي خودشان تغيير داده اند ، اصطلاحات مذهبي را كه هر كدام ظرفي هستند كه يك فكر و يك عقيده را در خود دارند ، از محتوي خالي كرده اند ، پوك و پوچ و بي مغز و بي روح ساخته اند ! و كاش خالي و بي مغز مي كردند ، نه به جاي آن از مواد تخدير كننده خرافي و ضد اسلامي و ضد شيعي پركردند !
توحيد را ، قران را ، نيايش را ، حج را ، عدالت را ، امامت را ، ولايت را ، علي را ، حسين را ، تشيع را ، معاد را ، شفاعت را ، قضا و قدر را ، توسل را ، انتظار موعود را و همه را به صورت الفاظي درآورده اند مبهم ، خالي و يا مسخ شده و تخدير كننده و حتي درست ضد آنچه معني دارد و درست عكس جهتي كه نشان مي دهد .
و تو برادر من ، خواهر من ، همكارمن ، هم طبقه من ، نويسنده ، روشنفكر ، دانشمندد ، مترجم ، هنرمند ، سوسياليست ، آزدايخواه ، جامعه گرا ، مترقي ، دوستدار عدالت و خواهان رهبري و برادري و آرزومند رهايي و رستگاري بشر ! آنچه تو از اين اصطلاحات مي فهمي ، آنچه به نام دين ، اسلام و تشيع مي شناسي و مي بيني ، همان اوراد والفاظ مفاهيم تخديري و تحريفي رايج است ، همان تصويري است كه دستهاي غرض دشمن و جهل دوست از اين مكتب در ذهن پدرت ، مادرت و محيطت نقش كرده اند . اسلام اين نيست ، تشيع اين نيست ، خدا و معاد و امامت و عدالت و حج و ... آن نيست كه تو مي بيني و آن نيست كه تو مي گويي و نفي مي كني . تو حق داري كه نفي مي كني . تو حق داري كه نفي كني ، اما سخن من اين است كه آنچه را نفي مي كني حق نيست !

ادامه دارد ...
 

 

 

 

 

 

 

کمکهای اولیه و امداد
First Aid and Relief

motlagh3d@yahoo.com


جلسه چهل و چهارم
سوختگی (3)
 Burns

تاول : به تجمع مایع به صورت یک حباب زیر پوست که قابل رویت باشد ، تاول می گویند و علائم آن عبارتند از :
1- تجمع مایع زیر پوست به صورت یک حباب
2- درد در اثر لمس یا فشار
3- تورم و قرمزی دور تاول
4- قابل ذکر است که در برخی بیماری های پوستی تاول ها مورد 2 و 3 را نداشته و بدون درد و قرمزی می باشد .
اقدامات وکمکهای اولیه :
1- تاول های کوچک را با استفاده از محلول های ضدعفونی و گاز استریل پانسمان نموده و بپوشانید .
2- تاول های بزرگ نیز می بایست با همین روش پانسمان و بانداژ شوند . به یاد داشته باشید که تا حد امکان جلوی ترکیدن تاول ها را بگیرید .
3- چون گاهی ممکن است که تاول دردناک باشد یا در شرایط غیر استریل و آلوده به ویژه در حین کار بترکد ، یا تاول بیش از 5/2 سانتی متر قطر داشته باشد ، لذا در شرایط استریل مایع داخل آن را تخلیه نمائید .
سوختگی شیمیایی :
حداقل 25000 فرآورده در صنعت ، کشاورزی و در خانه یافت می شود که می توانند سوختگی ایجاد کرده و باعث آسیب بافتی شوند . سوختگی ناشی از مواد شیمیایی تا زمانی که به وسیله بافت ، غیر فعال یا خنثی گردد ویا با آب رقیق شود ، ادامه یافته و به بدن آسیب می رساند . نکته : سوختگی های قلیایی جدی تر از سوختگی های اسیدی هستند زیرا مواد قلیایی ، بیشتر در بدن نفوذ می کنند و مدت زمان بیشتری فعال باقی می مانند در حالی که مواد اسیدی پس از سوزانیدن یک لایه از پوست (و انعقاد پروتئین های پوست) بر روی لایه ای که خود تشکیل داده اند می مانند و در عمق بدن نفوذ نمی کنند.
اقدامات وکمکهای اولیه :
در تمام سوختگی ها ( خواه اسیدی ، خواه قلیایی ) قسمت آلوده را با مقادیر زیاد آب بشوئید . در سوختگی های اسیدی و قلیائی ، آسیب عمدتاً ظرف سه دقیقه بعد از تماس مصدوم با ماده ی شیمیایی ایجاد می شود ، بنابراین شستن قسمت سوخته مصدوم در اولین دقایق بعد از تماس ، آسیب را کاهش می دهد . در آوردن لباس های آلوده ، امکان مواجه پوست را با مواد شیمیایی جذب نشده می کاهد . این کار را زمانی که در حال شستن سوختگی های مصدوم هستید ، انجام دهید . از آب روان استفاده کرده و بدن را با فشار کم و جریان ملایم به مدت زیاد شست و شو دهید .قبل از شستن با آب ، ماده شیمیایی جامد یا خشک (مثل آهک) را از روی پوست پاک کنید . آب یک ماده شیمیایی خشک را فعال می کند و موجب آسیب بیشتر پوست نسبت به زمانی که خشک مانده می شود .
برای خنثی کردن مواد شیمیایی تلاش نکنید ، زیرا ممکن است سبب تولید واکنش شیمیایی گرمایی شده و در نتیجه آسیب بیشتری را موجب شود ، همچنین به کار بردن مواد شیمیایی دارای PH مخالف ، سوختگی سایر مناطق با این مواد را به دنبال دارد .
 

 

قابل توجه کلیه دوستان و علاقه مندان به مباحث امداد و کمکهای اولیه

با توجه به برگزاری دوره تئوری این کلاس ها و نظر به گذراندن ساعات عملی این دروس لازم است به اطلاع دوستان برسانیم که شروع دوره عملی این کلاسها از 85/6/1 خواهد بود . لذا علاقه مندان لازم است فرم ثبت نام در این دوره ها را تکمیل و اعلام آمادگی خود را برای کلاسهای عملی و اردوهای مرتبط اعلام نمایند .
لازم به یادآوری است که این کلاسها زیر نظر جمعیت هلال احمر برگزار می گردد.
لطفا براي هماهنگي فقط با آدرس motlagh3d@yahoo.com  تماس بگيريد.

نظرات و پیشنهادات
>>>>>emdadgar_2109@yahoo.com<<<<<<<

 

 

 

 

 

 

زبان خوراکیها

دكتر غياث الدين جزايرى


اسم من ((كنگر)) است

در من املاح بسيارى موجود است
ترشحات غدد را زياد مى كنم
خودم براى كليه و مثانه مضرم ، اما ريشه ام براى آنها مفيد است
هضم غذا را آسان مى كنم و جراحات روده را التيام مى دهم براى آن ها كه بمرض پيسى گرفتارند مرا توصيه كنيد...

كنگر چو برآورد سر از خاك زمين گفت
خرما نتوان خورد ازين خار كه كشتيم

اسم من كنگر است . به عربى به من عكوب - سلبين و خربع گويند و در كتب قديم حرشف - كندل - جندل - كعيب - كعوب و عقوب ذكر كرده اند، زادگاه اوليه من صحارى خشك ايران و آسيا و آفريقا مى باشد. با اينكه شما ايرانيان در دنيا به وطن پرستى معروف مى باشيد، معذلك جاى بسى تعجب است كه در كتابهاى جديد مرتبا از ((آرتيشو)) كه يك گياه خارجى بوده و اكثر مردم آنرا نمى شناسند، و طرز پختن و خوردن آنرا نمى دانند، تعريف مى كنيد و هيچگونه اسمى از من و منافع سرشار من كه يك گياه ايرانى بوده ، و از قديم به صورت خورش و مخلوط با ماست و كشك مصرف داشته ام نمى بريد.
غذاشناسان اروپايى مرا نمى شناسند و چون مخصوص بيابانهاى خشك و لم يزرع بوده و تاكنون اهلى نشده ، و از كودهاى شيميايى بهره مند نشده ام ، در اروپا بعمل نمى آيم و در بازار آنجا وارد نشده ام و با اين وصف جاى تعجب است كه بعضى ها نوع بزرگ مرا كنگر فرنگى مى خوانند و عده اى هم آرتيشو را كنگر فرنگى مى دانند و اين هم صحيح نيست . زيرا خواص ما با هم فرق بسيار دارد. من انواع و اقسام دارم و خواص ما تقريبا يكسان است . به انواع ماشكاعى - طوبه و كافيلو و كنگر خر مى گويند.
البته خر به معنى بزرگ است . من داراى ويتامين هاى ((آ)) ((ب )) و ((ئى )) هستم و املاح زيادى همراه دارم و نيز داراى هورمونهاى گياهى بوده ، و ترشحات غدد را تقويت مى نمايم و از اين رو در معالجات هورمونى مى توانم خدمات شايان و برجسته اى بنمايم . شهرت من در تقويت غرايز جنسى است ، ولى تنها يك مقوى ساده نيستم بلكه محرك شهوت بوده ، و آن را لذت بخش مى نمايم ...
دومين استفاده اى كه در معالجات هورمونى مى توان از من كرد، معالجه برص است . اين بيمارى نتيجه بر هم خوردن تعادل ترشحات غدد داخلى بوده ، و در طب جديد تاكنون راه معالجه ى قطعى پيدا نشده است . در حاليكه در گذشته ، پزشكانى بودند كه اين بيمارى را معالجه كرده و اسرار آنرا براى خانواده ى خود حفظ نموده و به ديگران نياموخته اند و چون اين اسرار بر زبان خوراكيها پوشيده نيست بر خوانندگان آن نيز بتدريج فاش ‍ خواهد شد. يكى از طرق معالجه پيسى در گذشته اين بود كه آب مرا گرفته ، با يك سوم آن موم و روغن مخلوط كرده و روى لكه هاى برص ‍ مى گذاشتند.
من بادشكن و پيشاب آور بوده ، و از شكم روش جلوگيرى مى كنم . به درمان مرض قند كمك مى نمايم ، هضم غذا را آسان مى كنم - كليه و مثانه را گرم مى نمايم زخم ريه و جراحات روده را التيام مى دهم . ضماد من جهت معالجه ((گرى )) مفيد بوده ، و از ريزش مو جلوگيرى مى نمايد. ضماد من جهت خوشبو كردن عرق بدن توصيه شده است . براى معالجه اورام سخت و خارش هاى پوستى مى توانيد از مرهمى كه جهت معالجه پيسى دستور دادم استفاده كنيد و اثر فورى آنرا ببينيد. ضماد ريشه من جهت سوختگى آتشس و پيچيدگى عصب نافع است . صمغ بوته ى من كه پيشينيان به آن كنگرزد مى گفتند، ايجاد قى مى كند و همراه آن صفرا و بلغم را خارج مى نمايد. ضماد آن اورام را فرو مى نشاند. مقدار خوراك آن از سه گرم تا هفت گرم است .
حال براى اين كه تصور نشود، زبان خوراكيها تعصب ملى داشته و فقط از خوراكيهايى بحث مى كند كه ايرانى الاصل باشند، عنان سخن را بدست آرتيشو مى دهم تا او هم خود را بشما معرفى كند.

 

 

 

 

 

 

 

 

این قسمت
مادیگلیانی،
نقاش ایتالیایی

- شب همگی به خیر!
جمعیت به سمت در کافه برگشت و یکصدا جواب داد: شب به خیر!
- امشب شب زیباییست... من در خیابان های پاریس راه می رفتم... از دور در روشنایی پلی دیدم...
مرد در حالیکه که با لبخند برای همه حرف می زد به کمرش قوس های کوچک و آرامی می داد و دست هایش همگام با آن دور می گرفت... پایش را روی یک صندلی خالی گذاشت و روی میز رفت...
به سوی پل رفتم... اما هیچ پلی آنجا نبود...پس برگشتم... و چمدانم را که پر از عشق بود برای شما آوردم... برای همه شما...
در دستش یک عالمه گُل بود. جمعیت متبسم، لبخند مهرانگیزشان را نثار او می کردند، آن گونه که می شد فهمید چقدر این نقاش ایتالیایی ِ ساکن ِ پاریس را دوست دارند... مادیگلیانی گل ها را به سوی جمعیت پرتاب کرد. پس از گلباران از کنار پایش بطری ودکایی برداشت و سر کشید... از میز پایین آمد و به سمت دختر خندانی که گوشه کافه ایستاده بود رفت... آخرین گلی را که برایش مانده بود به او داد و مهرمندانه گفت: زیبایی در آیینه رخسار یک زن است...
کمی آن سو تر نقاش دیگری نشسته بود و با نگاه بی مفهومی به حرکات مادیگلیانی نگاه می کرد. شام گران قیمتش را خورده بود و سیگار برگ گران قیمتش را دود می کرد. پیکاسوی ثروتمند حرکات مادیگلیانی فقیر را با چشمهایش دنبال می کرد...

خانه غمگین و سرد بود. از پشت درزهای پرده نور نارنجی رنگ غروب تابیده بود روی آیینه ای که روی میز قرار داشت و از آنجا جهش کرده بود روی رختخواب ِ ژان...
ژان رو به روی آیینه نشسته بود و موهای بلوطی رنگش از کنار صورت باریکش روی شانه های کوچکش ریخته بود. به چشم های خودش خیره شده بود. انگار می خواست با خودش حرف بزند. بالاخره به حرف آمد: ((من... ژان... همسر آمدئو مادیگلیانی هستم... همسر که نه... فقط از او یک بچه دارم))...
بغض امانش نداد و با گریه ادامه داد: ((کجایی مادی؟... کجایی مادی من؟...))
از کنار گونه اش قطره اشکی روی به سمت لبهایش پا به فرار گذاشت...
***
نشست رو به روی من. گردنش را کمی خم کرد و قیافه معصومانه ای به خود گرفت... گردنم را کمی خم کردم، خیلی ناچیز، او می خواست از چهره من نقاشی کند... می خواستم از چهره او نقاشی کنم. به ترکیب صورتش نگاه می کردم. رسیدم به چشم هایش. خواستم رنگ را روی بوم بگذارم. نمی شد. دستم پیش نمی رفت. چشم های ژان کشیدنی نبود... مادیگلیانی هیچی نمی کشید. من بی حرکت نشسته بودم به انتظار اینکه یک لحظه در چشم های من نگاه کند... نمی توانستم در چشم هایش نگاه کنم. دست آخر سیگارم را روی تکه چوب کنار دستم خاموش کردم و از بطری بغل دستم گلویی تر کردم. با یک دست پایه بوم را به سمت ژان برگرداندم... با یک دستش بوم را به سمت من برگرداند، من بودم ، اما بدون چشم، چیزی نپرسیدم. دست آخر مادیگلیانی خیلی آرام بی آنکه به من نگاه کند گفت: وقتی با روحت آشنا شدم چشم هاتو نقاشی می کنم... و رفت... و رفتم...
***
اشک ها از روی صورت ژان که هنوز جلوی آیینه نشسته بود سرازیر می شدند. بعضی ها با تقلا از روی چانه ژان فرو می افتادند و بعضی ها هم روی گلوی ژان سر می خوردند و پایین می رفتند و این پایین رفتنشان انگار دست نوازش کشیدنی بود از روی شوق و ذوق... مثل قطره های باران ِ کم رمق و لطیف بهاری که خوشحال از فرود آمدن روی ساقه گل، آن را نوازش می کنند و می سُرند...
ژان گریه می کرد. مادیگلیانی دیگر پیش او نمی آمد... از اطاق دیگر صدای گریه نوزادی بلند شد. ژان انگشت های باریکش را روی صورتش کشید و اشک هایش را پاک کرد. زیر لب نجوا کرد: ((مادی... تو باید بچه خودتو ببینی...)) و به سراغ نوزاد رفت...
***
مادیگلیانی برگشته است...
یک نوزاد تازه روییده روی دست های استوار پدرش... آرام می خوابد... دست هایی که اگر به لطافت دست های مادر نباشد اما بسیار امن و آرامش بخش است... مادیگلیانی کودکش را در آغوش گرفته است... ژان نزدیک آمد... دست روی شانه مادیگلیانی گذاشت... مادی برگشت و دست ژان را بوسید...
***
از چهره مدیر فروش نقاشی هایم باید چه چیزی را حدس بزنم... آه... نمی توانم بفهمم... آیا او واقعاً به فکر فروش تابلوهای من هست یا نه؟... اگر هست پس چرا از من تابلویی نمی فروشد؟... اگر نیست پس چرا مرا رها نمی کند؟... شاید او یک احمق بی عرضه وفادار باشد... اما وفاداری به چه درد من می خورد... باز هم نمی دانم که آیا او واقعاً به فکر من هست یا نه... خودم چی... به فکر خودم هستم یا نه؟...
- ببین مادی... تو باید توی این نمایشگاه شرکت کنی... تمام پاریس آرزوی این رو داره که پیکاسو و مادیگلیانی با هم رقابت کنند...
مادیگلیانی ته سیگارش را خاموش کرد و بطری ودکا را از جیب کتش بیرون آورد و سر کشید...
- آه مادی... تو رو به خدا لااقل این قدر مشروب نخور... مگه یادت رفته دکتر بهت گفت اگه این جوری سیگار بکشی و مشروب بخوری تا آخر امسال هم زنده نمی مونی... تو هنوز خیلی جوونی مادی... لااقل به ژان فکر کن... به بچه ات...
مادیگلیانی به سمت مدیر برنامه هایش برگشت... به سمت او برگشتم، نگاهش کردم... نگاهم کرد، انگشت اشاره اش را آرام روی بینی اش گذاشت و به سکوت اشاره کرد... ساکتش کردم... ساکت شدم، من نمی توانستم مادیگلیانی را عوض کنم، پس سعی کردم فقط مواظبش باشم، و البته برای شرکت در مسابقه ترغیبش کنم...
پاریس... پاریس زیبا... مادیگلیانی مست و تلو تلو خوران به خانه بی در و پیکرش می رسد... روی زمین می افتد و می خوابد... خوابیدم روی زمین، به ژان فکر می کردم... داشتم به مادی فکر می کردم، من باید مادی رو به شرکت در مسابقه نقاشی ترغیب می کردم، این تنها شانس مادیگلیانی بود، و گرنه... می مرد... احساس می کردم به مرگ نزدیک ام، می خواستم برای ژان و کودکم چیزی باقی گذاشته باشم، ولی چیزی نداشتم... من یک نقاش فقیر بودم...
***
جمعیت کافه به سمت در برگشت. تازه وارد مرد آشنای همیشگی بود اما بدون سلام... بدون لبخند... بدون چمدانی از عشق...
پشت بهترین میز کافه پیکاسوی معروف نشسته بود و به پیپش پُک های تمسخر آمیز می زد. مادیگلیانی جلو آمد. چشم در چشم پیکاسو دوخت. بی آنکه جهت نگاهش را برگرداند دست برد به سمت میزی که نزدیکش بود و بطری ودکا را برداشت و سر کشید. بطری را پایین آورد و به سمت پیکاسو گرفت. گویی به مبارزه دعوتش می کرد. پیکاسو پوزخند زد. مادیگلیانی همچون همیشه با حرکات موزونش قدمی به جلو گذاشت. دست به جیب جلیقه قهوه ای مندرسش برد و مداد کوچکی بیرون آورد. برگشت به سمت کاغذی که روی تابلوی اعلانات چسبیده بود و زیر اسامی شرکت کنندگان در مسابقه نقاشی نوشت: مادیگلیانی...
برگشت به سمت پیکاسو. لبخند زد و دست هایش را از هم باز کرد. دست هایش مبارزه طلب بود و چشم هایش قهر انگیز... پیکاسو پیپش را روی میز گذاشت و بلند شد. به طرف مادیگلیانی رفت. دو نقاش بزرگ پاریس روبه روی هم قرار گرفتند. پیکاسو دستش را به سمت جیب مادیگلیانی برد، مداد را برداشت و زیر اسامی شرکت کنندگان، زیر اسم مادیگلیانی نوشت: پیکاسو...
به سمت مادیگلیانی برگشت. نقاش فقیر لبخند زد. بطری ودکا را به هوا پرتاب کرد و بی آنکه در پی بازگرفتنش باشد از کافه خارج شد. پیکاسو بطری را روی هوا گرفت... جمعیت کافه از خوشحالی فریاد کشیدند و خندیدند... مسابقه آغاز شده بود...
سوئین... دیه گو ریورا... کسلینگ... اوتریلو... پیکاسو... مادیگلیانی... همگی دست به کار شدند... مسابقه بزرگی است...
***
زمستان سرد پاریس... تالار گرم نمایشگاه بزرگ نقاشی
خانم ها... آقایان... لطفاً توجه کنید... پرده برداری از نقاشی ها آغاز می شود...
در میان جمعیت ِحاضر، من و کودکم به انتظار مادیگلیانی بزرگ ایستاده ایم، کجایی مادی من؟ چرا این قدر دیر کرده ای؟...
خانم ها و آقایان، تابلوی آقای سوئین...
پرده فرو افتاد... جمعیت دست زدند
من امشب پولدار می شوم... مادیگلیانی در میکده ای به انتظار شروع مسابقه نشسته است... کمی دیر کرده ای مادیگلیانی... مسابقه شروع شده است... لطفاً یک گیلاس دیگه... تو مطمئنی که پول مشروبت رو می دی؟... تا حالا پونزده گیلاس ودکا خوردی... من امشب پولدار می شم... یکی دیگه بریز...
کجایی مادی من؟...
...
تابلوی دیه گو ریورا... عنوان: مکزیک
... در میان تشویق جمعیت حاضر دیه گو ریورا غرق در تابلوی خودش شده بود...
خبری از مادیگلیانی نیست...
یه گیلاس دیگه... پیرمرد عرق فروش پوزخندی زد و لیوان را پر کرد... مادیگلیانی نگاهی به ساعت انداخت، کلاهش را به سر گذاشت و راه افتاد... حسابی دیر شده... نباید این قدر مشروب می خوردم... الان میام ژان... الان میام...
کجایی مادی من؟...
پیرمرد عرق فروش به دو نفری که پشت میز بودند اشاره کرد... دو مرد قلچماق به دنبال مادیگلیانی به راه افتادند... او پول مشروبش را نداده بود... مادیگلیانی پولی نداشت...
...
تابلوی آقای کسلینگ... عنوان: وحشت...
تشویق... کسلینگ می خندد... سوئین عربده می کشد... مادیگلیانی هنوز نیامده است...
دو مرد قلچماق به مادیگلیانی رسیدند... اولی او را با دست پس کشید و دومی با چوب ضربه ای به کتفش زد... خون روی زمین برف آلود پاریس پاشیده شد...
...
تابلوی بعد... تابلوی آقای اوتریلو... وحشت...
اوتریلو دست ها را به زیر کتف برده بود و با لبخند سبیلش را می جوید... ژان با سینه ای پر از دلهره کودکش را تکان می داد و به انتظار مادیگلیانی بود...
ضربه چوب... سر مادیگلیانی شکست... توی جیب هایش را بگرد... اَه... مفلس عوضی هیچی توی جیب هایش ندارد...
...
تابلوی بعد... پابلو پیکاسو... عنوان: مادیگلیانی...
پرده از روی تابلوی بزرگ کنار رفت و نقاشی پیکاسو پدیدار شد... خطوط درهم و بر هم جدیدی در نقاشی پیکاسو شکل گرفته بود... نبوغ بدیع و بی نظیر پیکاسو در ترسیم چهره مادیگلیانی حضار را به وجد آورد...
...
مادی، کجایی... همین جام ژان، الان می آم، الان می آم...
لگدی حواله شکم مادیگلیانی شد... خون بالا آورد...
...
تابلوی پایانی... آمدئو مادیگلیانی... عنوان: ژان...
پرده پایین رفت... چره ژان با لباس آبی پدیدار شد... دست ها را به دور شکم برده بود و معصومانه نگاه می کرد... نگاه ها به سمت نقاشی بود و نقاش چشم های همسرش را زیبا کشیده بود... وقتی با روحت آشنا شدم چشم هاتو نقاشی می کنم...
...
پیکاسو دست هایش را بالا آورد... شروع به دست زدن کرد... جمعیت با او همراه شد... گریه امان ژان را بریده بود... جمعیت یک لحظه از تشویق مادیگلیانی دست بر نمی داشت... اما... مادیگلیانی... مرده بود...
...
شب هنگام... دختری با لباس آبی... با چشم هایی زیبا تر از تصور هر کس... خود را از لبه پنجره به میان حیاط پرت کرد... اثر اندام باریکش روی برف حیاط به جا ماند... ژان طاقت دوری مادیگلیانی را نداشت...
...
پیرمرد بی مو... نگاهی به دیوار اطاقش انداخت... کوبیسم پیکاسو جهان را تکان داده بود... پیکاسوی رو به مرگ چشم گرداند روی نقاشی ها و گذشت و گذشت... تا رسید به نقاشی که از چهره مادیگلیانی کشیده بود... نقاشی بزرگی روی دیوار بود... خواست با خودش چیزی بگوید اما انگار کلمات توی گلوی نقاش بزرگ گیر کرده بود... چشم ها را بست... آرام گفت: مادیگلیانی... و مرد...
با تشکر از Andy Garcia و امید جلیلی به خاطر ایفای نقش های هنرمندانه در قالب مادیگلیانی و پیکاسو در فیلم Modigliani اثر Mick Davis
 

 

 

 

 

 

 

تاريخ اجتماعى ايران
از آغاز تا مشروطيت

دكتر عزت الله نوذرى


قسمت اول
جغرافياى ايران

فلات ايران كه محدوده ى طبيعى و پهنه ى بزرگ رويدادهاى تاريخ اقتصادى - اجتماعى ايران و مركز فعاليت قوم ايرانى بوده است ، از شرق و غرب بين دره ى سند و سرزمين ميان رودان (بين النهرين ) و از طرف شمال ، بين تركمنستان و درياى خزر و ماوراى قفقاز و آمو دريا (رود جيحون )، از طرف جنوب ، به خليج فارس و درياى عمان منتهى مى گردد كه مجموعا حدود 000/600/2 كيلومتر مربع مساحت آن مى باشد كه قريب 63 يا 000/648/1 كيلومتر مربع آن ، مساحت ايران كنونى است .
سرزمين كنونى ايران از نظر شرايط مختلف جغرافيايى ، يعنى پستى و بلندى زمين ، آب و هوا و اقليم ، ميزان رطوبت ، نوع گياهان و جانداران ، استعداد خاك و منابع زير زمينى داراى وضع بسيار متفاوت مى باشد.
در ايران ، از نظر پستى و بلندى سه رشته كوهستان وجود دارد: در شمال ، رشته جبال البرز كه از دنباله ى كوه هاى قفقاز و ارمنستان منشعب مى شود و تا ساحل جنوبى درياى خزر و سپس شمال خراسان امتداد مى يابد. بلندترين ارتفاع جبال البرز، قله ى آتشفشان دماوند با (654/5) متر ارتفاع مى باشد و به وسيله ى كوه بابا كه در شمال افغانستان واقع و بلندترين قله ى آن (964/4 متر است كه همه ى فصول سال از برف پوشيده مى باشد) به كوه هاى هندوكش و در ادامه به هيماليا مى پيوندد.
از شمال غرب ايران رشته كوه هاى زاگرس شروع و پس از عبور از غرب و جنوب ، در امتداد خليج فارس ، به درياى عمان مى رسد و به موازات ساحل اقيانوس هند تقريبا تا مصب رود سند امتداد مى يابد. (1) اين رشته كوه ها در ايران هزار كيلومتر طول و تا دويست متر عرض دارد. (2)
گذشته از اين دو ناحيه كوهستانى ، نواحى كوه هاى مركزى و كوه هاى مرزى را در مشرق بايد ذكر كرد كه اغلب كوه هاى اين نواحى ، به عكس ارتفاعات شمال و غرب ، باير و برهنه بوده و كمتر گياه دايمى در آن ها مشاهده مى شود.
اين رشته كوه ها كه در دو جانب فلات ايران كشيده شده اند، متعلق به دوران سوم زمين شناسى مى باشند كه داراى ذخاير بسيار گرانبها هستند كه حتى در جهان باستان نيز ارتش آن شناخته شده بوده است . به طورى كه محققين در مورد سير تكوينى اين ناهموارى ها اظهار نظر مى نمايد، يك دوم مساحت ايران را كوهستان تشكيل مى دهد كه با پيدايش كوه هاى جنوب اروپا و آسيا همزمان بوده است . دو عامل در شكل گيرى اين كوه ها موثر بوده اند: يكى عامل معرفت الارضى قاره ى اروپا و آسيا و ديگرى ، امواج آتشفشانى ها.
وضع استقرار زمين ايران ، يعنى سراشيبى زمين با شيبى ملايم از جنوب به طرف شمال قرار گرفته است . در حالى كه بلندى زمين در كرمان از سطح دريا 659/1 متر، شيراز 530/1، تهران 160/1، مشهد 039/1 و تبريز 340/1 متر است ، فرازى اصفهان و يزد 590/1 متر مى باشد.
مركز اين فلات را بيابانى پهناور در بر گرفته كه فرورفتگى آن از نواحى اطراف بيش تر است ، اما فرازى آن 609 متر بالاتر از سطح درياست .
فلات ايران را دره هايى تشكيل مى دهد كه تا حد زيادى پر از لايه هاى رسوبى است كه به طور يكنواخت بر روى هم قرار گرفته اند و در پايين ترين لايه ، آميخته اى به هم فشرده از ريگ و شن و خاك است و مى توان از ميان آن ، بى آن كه به لايه ى ديگرى برخورد، چاه ها و دالان هاى زيرزمينى حفر كرده از اين رو، ظاهرا فلات ايران پيش از دوران چهارم زمين شناسى زير آب بوده است .
نواحى مركزى ايران فوق العاده خشك و كويرى است كه از اين ميان ، كوير مركزى خشك ترين نقطه ى كره ى ارض مى باشد و كوه هاى مرتفع اطراف آن مانع رسيدن ابرها به درون فلات مى شوند.
كوير نمك از نظر ساختمانى ، با كوير لوت تفاوت بسيار دارد، چه كوير لوت حفره اى است كه در اثر شكستگى طبقات زمين احداث شده در حالى كه كوير نمك يك چاله ى بزرگ زمين شناسى مى باشد.
قسمت اعظم كوير نمك را شن و سنگ ريزه پوشانده است كه اغلب دستخوش باد قرار مى گيرد و توفان هاى شديد، شن هاى آميخته به نمك را مانند امواج دريا به حركت درآورده ، گاهى تپه هاى طولانى تا ارتفاع چهل متر از خود به جاى مى گذارد.
اين تپه هاى شنى كه در اثر وزش باد تغيير مكان مى دهند به تپه هاى ريگ روان معروف است و براى كاروان ها و آبادى هاى اطراف كوير خطرناك مى باشد.
مقدار بارندگى در اين نواحى حدود 100 ميليمتر و اختلاف درجه حرارت در شبانه روز در طول سال ، خيلى زياد - بين صفر تا هفتاد درجه - مى باشد.
به نظر مى رسد عواملى كه در كيفيت آب و هواى ايران موثر مى باشد، مى توان به دو دسته تقسيم نمود: دسته اصلى و دسته فرعى .
دسته اصلى مانند: عرض جغرافيايى ، حرارت ، جريان هاى هوايى ، رطوبت و باران دسته فرعى مانند: درياها، پوشش گياهى و از اين قبيل .

 

 

 

 

 

 

 

 

ستون آزاد

بررسی تمامی خدمات رایگان تلفن ثابت و فعال سازی آن ها

همان طور که اطلاع دارید ، شرکت مخابرات ایران ، خدمات رایگان متنوعی را برای کاربران تلفن های ثابت در نظر گرفته است . اما بسیاری از مردم از این خدمات و نحوه فعال سازی آن ها بی خبرند . در این ترفند قصد داریم تمامی این خدمات را معرفی کرده و کد های فعال سازی هر یک را معرفی کنیم . این خدمات عبارتند از : انتقال مكالمه ، انتظار مكالمه ، شماره‌گيري سريع ، مكالمه از خط اشغال به خطوط ديگر ، سرويس بيدار باش ، سرويس نمايشگر شماره CallerID و دایورت بعد از 5 زنگ .


1- انتقال مكالمه یا دایورت کردن ( Call diverting ) :
با اين سرويس مي ‌توانيد هنگامي كه با تلفن شما تماس گرفته مي ‌شود مكالمه را به يك خط ديگر ثابت يا همراه منتقل كنيد و عمل دایورت کردن را انجام دهید . اين سرويس با هر دستگاه تلفن دكمه ‌اي مجهز به سيستم تن انجام شدني است .
برای این کار شما باید کد زیر را در دستگاه تلفن وارد کنید :
# شماره مورد نظر*21*
بعد از زدن این کد صدایی که می شنوید فرق خواهد کرد ، این یعنی اینکه خط شما دایورت شده است .
برای غیر فعال کردن این سرویس باید باز گوشی رو بردارید ( در این حالت باز همان صدای مخصوص شنیده می شود ) و بعد عدد #21# را وارد کنید .
در صورتی که مجدد صدای بوق مخصوص را شنیدید ، گوشی را قطع کرده و مجدد روشن کنید . در این حالت خط شما کاملا از حالت دایورت خارج شده است .

2- سرويس انتظار مكالمه یا پشت خطی ( Call waiting ) :
هنگام مكالمه شخص ديگري به شما تلفن مي ‌زند صداي بوق ضعيفي به گوشتان مي‌ رسد و شما را آگاه مي ‌كند شما مي ‌توانيد با كمك اين سرويس مكالمه اول خود را موقتاً قطع و با شخص ثالث صحيح كنيد پس از خاتمه ي مكالمه يا در حين مكالمه مي ‌توانيد مجدداً با شخص اول به صحبت خود ادامه دهيد .
برای استفاده از این سرویس شما باید بهنگام شنیدن صدای بوق ضعیف با فشار دادن دکمه " Flash " در تلفن های دیجیتال و با " قطع و وصل کردن " در تلفن های آنالوگ با نفر سوم تماس برقرار کنید ..
برای بازگشت به گفتگوی اول می توانید همین کار را تکرار کنید .

3- شماره‌گيري سريع ( Speed dealing ) :
براي اجتناب از وقوع اشتباه در شماره ‌گيري و صرفه جويي در وقت با دادن شماره های دو رقمی به حافظه مخابرات می تونید از این سیستم بهره ببرید . اين سرويس با هر دستگاه تلفن دكمه ‌اي مجهز به سيستم تن انجام شدني است .
برای استفاده از این امکان باید دستور زیر رو بکار ببرید :
برای ایجاد کد دو رقمی :
# شماره مورد نظر* کد دو رقمی *51*
بعد از وارد کردن این دستور حالا شما می تونید بعد از برداشتن گوشی با زدن کد دو رقمی** شماره ای رو که قبلا به آن داده اید را شماره گیری کنید .
برای حذف یک شماره از یک کد دو رقمی و تغییر آن می توانید از دستور زیر استفاده کنید :
# کد دو رقمی *51*
برای غیر فعال کردن همه این کد های دو رقمی باید از کد #55# استفاده کنید ...

4- انتقال مكالمه از خط اشغال به خطوط ديگر ( Call forwarding ) :
براي اين كه تماس گيرندگان با بوق اشغال مواجه نشوند ، مي ‌توانيد يك يا چند شماره تلفن خود را به مركز تلفن مربوط اعلام كنيد كه در صورت اشغال بودن هر يك از شماره ‌ها ارتباط به طور خودكار به شماره‌ هاي بعدي منتقل شود .
اين سرويس با هر دستگاه تلفن دكمه‌اي مجهز به سيستم تن انجام شدني است .
برای استفاده از این حالت باید بعد از برداشتن گوشی کد #43* رو بزنید ... برای غیر فعال کردن این حالت باید کد #43# را وارد کنید .

5- سرويس بيدار باش :
با اشتراك اين سرويس زنگ تلفن در ساعت مشخص شده به صدا در مي ‌آيد .
اين سرويس با هر دستگاه تلفن دكمه ‌اي مجهز به سيستم تن انجام شدني ست .
برای استفاده از این حالت باید از روش زیر استفاده کنید :
ابتدا *55* رو بزنید بعد بترتیب ساعت و دقیقه را وارد کنید و در آخر # را بزنید .
مثلا می خواهیم در ساعت 14:38 تلفن زنگ بزند ، این کد را میزنیم :
1438#*55*
برای غیر فعال کردن این سرویس باید کد #55# را وارد کنید .

6- سرويس نمايشگر شماره CallerID :
در این سرویس شما کافی است یک دستگاه شماره انداز یا یک تلفن مجهز به نمایشگر شماره تلفن را ابتیاع کنید و با استفاده از آن می توانید شماره را دریافت کنید . این سرویس نیازی به کد فعال سازی ندارد .

7- دایورت بعد از 5 زنگ :
با استفاده از این سرویس شما می توانید کاری کنید تا بعد از 4 بار زنگ خوردن گوشی و جواب ندادن به گوشی در زنگ 5 ام تلفن دایورت شود روی شماره ای دیگر ..
برای استفاده از این سرویس شما باید از کد زیر استفاده کنید :
# شماره مورد نظر*65*
طبق معمول برای غیر فعال کردن این امکان باید کد #65# رو وارد کنید ...

منابع :
وب سایت مخابرات جمهوری اسلامی ایران
انجمن های PHalls
 

 

 

 گروه اینترنتی مشکان