531

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 531 :: چهارشنبه 8 شهريورماه 1385

Mobin_s2004@yahoo.com


توضيحات مهم!

بدون هيچ توضيحات اضافي، اينجا را کليک کنيد و يکسري توضيحات مهم در مورد «روزانه» و مسائل گروه را بخونيد
 

عناوين برخي از  مطالب اين شماره از مجله الکترونيکي «روزانه»

  • یک بازی فلش كه دقت و حواس جمع می‌خواهد!
  • معرفي فيلم: همدردي با بانوي انتقام جو
  • دانلود فيلم: VIRUS
  • دانلود آلبوم: Intro
  • ۲ آهنگ از Deepdish
  • یش عرضه ی آخرین نسخه از محبوب ترین مرورگر دنیا با ویژگی های بسیار و منحصر به فرد ! Internet Explorer 7.0 RC1
  • Message Storer
  • اسم من «پنير» است!
  • هفت آموزش و ترفند کامپیوتری
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

كتابخانه ديجيتالي رايگان راه‌اندازي شد
گزارش تصویری از آزمایش موشک دوربرد ایران
یک بازی فلش كه دقت و حواس جمع می‌خواهد!

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

احمدي نژاد بوش را به مناظره مستقيم فراخواند

رئيس جمهوري اسلامي ايران در مصاحبه با خبرنگاران پيشنهاد داد با جورج بوش رئيس‌جمهور آمريكا در يك مناظره مستقيم تلويزيوني شركت كند تا نظرات دو طرف در خصوص مناسبات جهاني بدون سانسور مطرح شود.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس رئيس جمهور در مصاحبه مطبوعاتي خود با بيان اين كه زمان پايان غرامت‌دهي ملت‌ها به قدرت‌ها معلوم نيست، افزود: متاسفانه عده‌اي برپايه منافع خود جنگ راه مي‌اندازند و سپس صلح را تحميل مي‌كنند و ناامني را به بشريت در كنار مسابقه تسليحاتي تحميل مي‌كنند.
احمدي‌نژاد با تشريح تصوير دنياي امروز گفت: برخي كشورها امروز در شوراي امنيت داراي امتياز ويژه بوده و آمريكا و انگليس كه خود عامل ناامني هستند در شوراي امنيت كه بايد حافظ امنيت جهاني بايد باشد،حق ويژه دارند.
رئيس جمهور افزود: امروز مردم عراق از جنايت سربازان آمريكايي بايد به كجا پناه ببرند.
وي گفت: امروز مردم لبنان براي استيفاي حقوق خود و شكايت از آمريكا و انگليس كه مانع تصويب سريع آتش‌بس شدند، بايد كجا شكايت كنند؟
رئيس جمهور افزود: اگر مجمع عمومي سازمان ملل عليه آمريكا و انگليس چيزي تصويب كند، ضمانت اجرايي ندارد و آمريكا و انگليس امروز خود را معادل جامعه جهاني مي‌شمارند و اين وضعيت ادامه شرايط بعد از جنگ دوم جهاني است.
احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: مسائل بعد از جنگ جهاني دوم كه اكثريت كشورهاي درگير در آن هيچ نقشي در توسعه و ايجاد آن نداشتند،درگير آن شدند و مناسبات آن به نفع كشورهاي آغاز كننده جنگ شد و كشورهاي درگير جنگ كه هيچ نقشي نداشتند، ضربه خوردند.
وي گفت: آمريكا و انگليس براساس مناسبات بعد از جنگ دوم جهاني به دنيا نگاه مي‌كنند و پايان اين نگاه كجاست.
احمدي‌نژاد تاكيد كرد:آمريكا و انگليس تا چه زماني به عنوان مالك به كشورها و ملت‌ها به عنوان برده نگاه مي‌كنند و آيا وقت آن نرسيده كه مناسبات جهان بر اساس حقوق ملت‌ها پايه‌گذاري شود؟
وي گفت: امروز امتيازات ويژه آمريكا و انگليس منشا ناامني‌هاي جهان هستند و در مقابل منافع ملت‌ها و اقدامات قانوني ملت‌ها مقاومت مي‌كنند.
وي گفت: مناسبات حاكم بر پس از جنگ جهاني تا كي بايد ادامه يابد و كشورهايي دسته دوم شمرده شوند.
احمدي نژاد گفت: صراحتاً اعلام مي‌كنم ملت ايران با اين مناسبات مخالف است و آن را مانع پيشرفت بشريت و توهين به كرامت استقلال، آزادي و حق حاكميت ملت‌ها مي‌داند.
احمدي‌نژاد تصريح كرد: اگر عده‌اي خود را معادل مناسبات جهاني مي‌دانند، گروهي بي طرف همه پرسي كنند كه آيا ملت‌هاي جهان موافق هستند كه مديريت جهان را به آمريكا بسپارند؟
وي تاكيد كرد: ما با مناسبات يكطرفه جهان مخالف هستيم و پيشنهادهاي عادلانه برپايه كرامت انسانها و برابري ملت‌ها و كشورها داريم كه اعلام خواهيم كرد.
احمدي‌نژاد در تشريح منشا ظلمي كه به ملل جهان مي‌شود، گفت: پيشنهاد مي‌دهم با آقاي جورج بوش رئيس‌جمهور آمريكا در يك مناظره مستقيم تلويزيوني شركت كنيم تا نقطه نظرات دو طرف در خصوص مناسبات جهاني بدون سانسور مطرح شود، تا با بيان ديدگاه‌هاي دو طرف اجازه دهيم ملت‌هاي ما هم خودشان انتخاب كنند، چرا كه وقت آن رسيده كه به شعور ملت‌ها احترام بگذاريم و براي افكار عمومي جهان حقي در اداره جهان قائل شويم.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي فيلم

همدردي با بانوي انتقام جو
Chinjeolhan geumjassi / Sympathy for Lady Vengeance

کارگردان: چن ووک پارک. ٿيلمنامه: سيو گئونگ جيونگ، چن ووک پارک. موسيقي: سئونگ-هيئون چوي، يئونگ-ووک جو، سئوک-جو نا. مدير ٿيلمبرداري: جئونگ-هون جئونگ. تدوين: جي-بئوم کيم، سانگ-بئوم کيم. طراح صحنه: هوا-سئونگ جو. بازيگران: لي يئونگ آئه [لي گئوم-جا]، چوي مين شيک[آقاي بيک]، نام ايل وو[کارآگاه چوي]، کيم بايئونگ اٿک[جئون]، اٿه دال-سو[جانگ صاحب قنادي]، لي سئونگ-شين[پارک لي-جئونگ]، کيم بائو-سئون[وو سو]، را مي- ران[اٿ سو هيويي]، سئو يئونگ-ژو[کيم يانگ]. ١١٢ دقيقه. محصول ٢٠٠٥ کره جنوبي. نامزد شير طلايي و برنده جايزه CinemAvvenire بهترين ٿيلم و شير طلايي کوچک از جشنواره ٿيلم ونيز.
لي گئوم جا در سن ١٩ سالگي به اتهام ربودن و قتل يک کودک دستگير و زنداني مي شود. تنها يک نٿر مي داند که او قاتل نيست و او کسي نيست غير از آقاي بيک که لي قصد دارد تا انتقام خود را از وي بگيرد. لي در زندان موٿق مي شود که با مهر ورزي به ديگر زندانيان اعتماد آنها را به خود جلب کرده و لقب لي خوش قلب بگيرد. در اين ٿاصله او نقشه خود را طراحي مي کند و سرانجام بعد از سيزده سال زماني که آزاد مي شود، به راه مي اٿتد تا نقشه ماهرانه خود را اجرا کند. او که در يک قنادي شروع به کار کرده، به خاطر پخت شيريني هاي خوشمزه اش شهرتي به هم مي زند و تصميم دارد تا يک قنادي براي به راه بيندازد. اما هدٿ واقعي خود را ٿراموش نکرده و آن ياٿتن کودکش مي باشد که توسط خانواده اي استراليايي به ٿرزندي پذيرٿته شده است. بعد از ياٿتن او نوبت به آقاي بيک مي رسد، کسي که در طول اين سال ها دست از کشتن کودکان برنداشته و همواره از سوءظن دور بوده است. لي با کمک همسر بيک او را دزديده و به مدرسه اي متروک مي برد. در آنجا والدين کودکان مقتول انتظار او را مي کشند تا انتقام ٿرزندان خود را از او بستانند.

چرا بايد ديد؟
چن ووک پارک متولد ١٩٦٣ با پير پسر [٢٠٠٣] براي بسياري از تماشاگران جهان نامي شناخته شده است. او که در کشورش به خاطر ساختن ٿيلم هايي با تم انتقام ٿردي به آقاي انتقام جو شهرت دارد از اواسط دهه ١٩٩٠ شروع به ٿيلمسازي کرده و تا امروز موٿق به کسب جوايز متعددي از جمله جايزه بزرگ هيئت داوران جشنواره کن و نامزد نخل طلا براي پير پسر و نامزد درياٿت خرس طلاي جشنواره برلين براي منطقه امنيتي مشترک بوده و از کارگردان هاي صاحب سبک سينماي کره به شمار مي رود. همدردي با بانوي انتقام جو اخرين ساخته او که با سرمايه اي معادل چهار ميليون و دويست هزار دلار هنگ کنگ توليد شده، نسبت به ساخته هاي پيشين او از پيچيدگي کمتري برخوردار است، با اين حال ساختار بصري ٿيلم، تيتراژ بسيار زيبا و بازي لي يئونگ آئه در کنار تم عاطٿي ٿيلم باعث مي شود که تماشاگر چندان احساس غبن نکند. نکته جالب توجه گره گشايي پاياني ٿيلم است که تمامي والدين گرد هم مي آيند و آقاق بيک را قصابي مي کنند. درست حدس زديد؛ شباهت بسيار اين صحنه با قتل در قطار سريع السير شرق واضح است و شايد اداي احترامي خونين از سوي چن ووک پارک به لومت، کريستي و پوآرو باشد. هر چند کارآگاه چوي هيچ شباهتي به پوآرو ندارد!  


دانلود فيلم

VIRUS
(DVDRip)

لینک دانلود فیلم:
http://rapidshare.de/files/30279350/Virus_20_1999_.part1.rar
http://rapidshare.de/files/30279446/Virus_20_1999_.part2.rar
http://rapidshare.de/files/30296715/Virus_20_1999_.part3.rar
http://rapidshare.de/files/30296675/Virus_20_1999_.part4.rar
http://rapidshare.de/files/30302527/Virus_20_1999_.part5.rar
http://rapidshare.de/files/30356846/Virus_20_1999_.part6.rar
http://rapidshare.de/files/30356869/Virus_20_1999_.part7.rar
http://rapidshare.de/files/30351586/Virus_20_1999_.part8.rar
Pass: zalito_kiv

  لينکهای دانلود غير مستقيم مي باشد.

راهنمای دانلود: بعد از اینکه روی لینک فایل مربوطه کلیک کردید، صفحه ای باز می شود که وارد سایت Rapidshare می شوید. در صفحه باز شده جدولی را مشاهده می کنید که در انتهای آن دو کلید وجود دارد: Free و Premium
باید روی Free کلیک کنید تا صفحه مربوط به دانلود باز شود. در وسط صفحه شمارنده ای بصورت معکوس از عدد 60 شروع به شمارش می کند. وقتی شمارنده به صفر رسید، در همان قسمت منوی جدیدی باز می شود، بعد از وارد کردن کد امنیتی که در همانجا نوشته شده است (و معمولا 3 کاراکتری می باشد)، روی Download From Mirror کلیک کنید تا شروع به دانلود فایل مورد نظرتان کند.
تذکر مهم: در هنگام دانلود از سایت Rapidshare و سایتهای اینچنینی، حتما باید نرم افزار مخصوص دانلود مثل (DAP و ... ) غیرفعال باشند و نباید توسط چنین نرم افزارهای دانلود کنید، چون موفق نخواهید شد!

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه ایرانیان عزیز خارج کشور !
باطلاع می رساند روزهای جمعه و ایام تعطیل سريال پرطرفدار نرگس برای دانلود در این قسمت معرفی خواهد شد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

Intro
Norton Music

براي دانلود، روي لينکهای بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

 


 

تک موزیک

۲ آهنگ از Deepdish

Deepdish - Dreams.mp3

Deepdish - Say Hello.mp3

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

پیش عرضه ی آخرین نسخه از محبوب ترین مرورگر دنیا با ویژگی های بسیار و منحصر به فرد ! Internet Explorer 7.0 RC1

سرانجام پس از مدت ها انتظار کم کم به زمان انتشار و وعده ی کمپانی مایکروسافت در رابطه با عرضه ی نسخه ي نهايي 7.0 از محبوب ترین و پركاربردترین مرورگر دنیا نزدیک می شویم .Internet Explorer 7.0 در قیاس با نسخه های پیشین این مرورگر تحولات بیشماری از جهات کاربردی و امنیتی داشته که سعی بر جبران تمامی نقیصه های موجود چندین سال خود کرده است تا بار دیگر در برابر رقبای بسیار قدرتمند و محبوبی چون FireFox و Opera و NetScape به عنوان محبوب ترین و قدرتمندترین در دنیای رایانه سر بلند کند .

کمپانی مایکروسافت به تازگی نسخه ای جدید و به عبارتی پیش عرضه تحت عنوان Release Candidate 1 ارائه کرده است که هدف از ارائه آن نیز آخرین امتحان کردن های این مرورگر بسیار قدرتمند است تا با رفع تمامی اشکال های آن این مرورگر فوق العاده را در قالب ویندوز ویستا به علاقمندان و منتظران عرضه نماید . این نسخه که بسیاری از عیوب این نرم افزار پس از طراحی آن را رفع کرده است، از لحاظ امنیتی و کاربردی مرورگری کامل است و مشکلی مانند نسخه های آزمایشی پیشین نخواهد داشت .

در ادامه با قابلیت های جدید و برتر نسخه ی 7.0 از محبوب ترین مرورگر جهان بیشتر آشنا می شویم :

ویژگی هایی که کار با این ابزار مهم و ضروری را بسیار ساده تر می کنید :

Simplified User Experience - ظاهر بسیار ساده تر شده ی نرم افزار که کار با آن در قیاس با توانایی های بسیاری که به آن افزوده شده ساده و آسان می باشد .

Advanced Printing - قابلیت های پیشرفته ی چاپ و پرینت نرم افزار که توانایی های ویرایشی و ایجاد تغییرات بسیاری را به کاربر هنگام چاپ صفحات وب می دهد .

Instant Search Box - جستجوی آسان عباراتی که شما مایلید بلافاصله در موتور های جستجوی برتر دنیا .

Favorites Center - بخش مهم و ضروری Favorites که به صورتی کامل و قدرتمند در این نسخه با طبقه بندی های متعدد و قابلیتهای ذخیره سازی متفاوت گنجانده شده است .

RSS Feeds - قابلیت درک RSS Feed های سایتهای مختلف و نمایش آنها به صورت یک آیکون بر روینجره که با کلیک بر روی ان اطلاعات مرتبط با آر اس اس به طور کامل نمایش داده می شود .

Tabbed Browsing - قابلیت نمایش تمامی پنجره هاتی وب متعدد در قابل یک پنجره قدرتمند و کامل و بسیار سریع کلی !

Quick Tabs - ویژگی منحصر به فرد و بسیاری مفیدی که به شما امکان انتخاب بسیار سریع پنجره های مورد نظر شما را از میان تعداد بی شمار  پنجره های باز شده می دهد . این بخش قادر به پیش نمایش تمامی پنجره های فعال به صورت Thumbnail نیز می باشد .

Tab Groups - گروه بندی پنجره های باز شده در قالب گروههای مختلف که به اسانی قابل دسترسی باشند.

Page Zoom - قابلیت بزرگنمایی صفحات وب مورد نظر با تمامی محتویات درون آن .

و ....

ویژگی های که امنیت اینترنتی شما را به طور كامل تامین می کند :

ActiveX Opt-in - جلوگیری از نصب خودکار هر نوع ActiveX و ورود آنها به سیستم که سبب ایجاد خطر و حفره امنیتی می شوند .

Security Status Bar - نوار امنیتی گرافیکی و منحصر به فرد که شما را از وضعیت امنیتی سیستم خود به طور زنده مطلع می کند !

Phishing Filter - جلوگیری از هر نوع کلاهبرداری اینترنتی . دارای منبع اطلاعای قدرتمندی از وب سایتها و طرق کلاهبرداری اینترنتیست که مانع حقه خوردن شما می شود .

Cross-Domain Barriers - ممانعت از ورود وبسایتها و دامنه های مختلف دیگر اینترنتی به داخل سایت انتخابی شما .

Delete Browsing History - قابلیت پاکسازی تمامی ردپاها و فعالیت های اینترنتی صورت گرفته و اطلاعات ذخیره شده در مرورگر همگی در یک پنجره آسان .

Address Bar Protection - قابلیت محافظت از آدرس بار برای تایپ آدرس وبسایتهای مخرب و خطرناک .

Fix My Settings - ویژگی منحصر به فردی که به تامیر خودکار تمامی تنظیمات مورد نیاز می پردازد تا در صورت برور اختلال در آنها به طور خودکار تعمیر شده و به حالت اول و امن خود بازگردند .

و .....

جزییات کامل تر به زبان سایت سازنده ......

Internet Explorer 7.0 RC1 را می توانید از اینجا :

دانلود کنید نسخه ی  7.0.5700.6 را با حجم 14.6 مگابایت

English Explanations

(این نسخه تنها برای نصب بر روی سرویس پک 2 از ویندوز اکس پی می باشد ! )

کرک مورد نیاز این نسخه از نرم افزار :
http://www.megaupload.com/?d=SHPYYVBD


 

نرم افزار موبایل

Message Storer

برنامه ای برای کپی کردن پیام (SmS)ها از روی گوشی به روی کامپیوتر

 لینک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


باغبان گر پنج روزی صحبت گل بایدش

باغبان گر پنج روزی صحبت گل بایدش
ای دل اندربند زلفش از پریشانی منال
رند عالم سوز را با مصلحت بینی چه کار
تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافریست
با چنین زلف و رخش بادا نظربازی حرام
نازها زان نرگس مستانه​اش باید کشید
ساقیا در گردش ساغر تعلل تا به چند
کیست حافظ تا ننوشد باده بی آواز رود

 

بر جفای خار هجران صبر بلبل بایدش
مرغ زیرک چون به دام افتد تحمل بایدش
کار ملک است آن که تدبیر و تامل بایدش
راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش
هر که روی یاسمین و جعد سنبل بایدش
این دل شوریده تا آن جعد و کاکل بایدش
دور چون با عاشقان افتد تسلسل بایدش
عاشق مسکین چرا چندین تجمل بایدش

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

aminsanie550@yahoo.com

برای زيستن دوقلب لازم هست
قلبی که هديه کند . قلبی که بپذيرد

 

 

didar_bkh@yahoo.com

سلام به روی ماه همه

در حیرتم از مرام این مردم پست
این طایفه ی زنده کش مرده پرست
تا هست به هستی بکشندش به جفا
تا مرد به عزت ببرندش سر دست

درگذشت سید جواد ذاکر طباطبایی (ذاکر اهل بیت) را به خانواده و دوستان محترمشان تسلیت می گوییم

 

 

asheghe_shahadat_84@yahoo.com

آقاي رييس جمهور! دروغ انتخاباتي، هرگز!

توضيحات «تفرشي»، يک فعال در ستاد تبليغاتي شهيد رجائي:
در زير عكس معروفي كه يك پيرمرد چانه ي ايشان را گرفته است، ما از قول آن پيرمرد نوشته بوديم: من از تو حمايت مي كنم ولي از تو مي خواهم كه بروي و اسلام را پياده كني.
اين تنها پوستر انتخاب رياست جمهوري او بود. طرح و متن اين پوستر از من بود. من ديدم اگر اين متن را از زبان آن پيرمرد بياورم خيلي گيرايي دارد، ولي ايشان با متن مخالفت كرد و گفت: اين دروغ است. چون اين پيرمرد در اين ديدار چيز ديگري به من گفت و مطلبش اين نبود. هر چه ما با اصرار زياد به او گفتيم اين، يك كار تبليغي است. ايشان گفت: نه، چاپ اين عكس، به تنهايي و بدون متن كافي است.

يادش گرامي!

 

 

rezamotori1974@yahoo.com

ایمیل دریافتی در مورد موسيقي

salam.roozi 100-150 mail baram miad.hamaro az dam delet mikonam be gheyere mobin.man khodam dast andarkare moseghi hastam.ye matlab dar morede hemayat dashtin az roza.mikhastam karetoon ro hemayat konam babate dowloade ahangha.kheyli khoobe ham baraye kesane ke kar mikonan ham kesani ke goosh mikonan.mebinid ke amalan bachehaye invar(iran)kheryli behtar va ghashangtar az oonvareya kar mikonan.too mashine bacheha hamash navaraye bachehaye khodemoone
dige kese hoseleye andy,shamaye zadeh,......nadare
best regards reza rashvand

 

 
farzajoon@yahoo.com

ایمیل دریافتی در مورد مترو

با سلام و خسته نباشی و تشکر از ایمیلهای ارسالیتون . شاید مطلبی که میخوام بنویسم ربطی به سایت شما نداشته باشه اما وقتی دچارش شدم فقط شما تو ذهنم آمدید که شاید بتونم اونو انعکاس بدم . اونهم وضعیت بسیار بد و اسفناک متروست . متاسفانه اغلب قطارها تاخیر دارند و جدیدا که با شعار رفاه حال بانوان اومدند واگن ابتدایی را به انتها انتقال دادند که فقط اوضاع نظم را بهم زده و بس . محض رضای خدا از کسی هم نپرسیدند که آیا این رفاه شامل حال شما هم شده یا نه ؟ همه خانمهایی که من هر روز می بینم گلایه دارند که اگر واقعا رفاه حال خانمها مد نظر شما بود یک واگن اضافه میکردید نه اینکه واگنها را از اول به آخر ببرید . البته منظورم متروی کرج است . من مسافر هر روز این سیستم به اصطلاح دقیق و مرتب هستم در حالیکه امروز و خیلی از روزهای دیگه با تاخیر زیاد سر کارم حاضر میشم . با توجه به قشر کارمند خانم که تعدادشون هم کم نیست چقدر خوب که مسئولین واقعا برای رفاه حال بانوان یک واگن اضافه میکردند که وقتی خسته از سر کار برمیگردی لااقل جایی برای ایستادن داشته باشی . با تشکر از شما و اینکه تونستم اقلا یه جوری حرفمو بزنم چونکه وقتی به مسئولین مترو اعتراض کردم میگفتند چرا به ما میگین ؟ آخرش هم نفهمیدم باید به کی بگم ؟

 

 

ir_programmer@yahoo.com

ما رو از ایران بیرون نکنید

ما ایران رو دوست داریم
دوست داریم ایران رو آباد کنیم
ای کاش چند سال پیش یکی به ما میگفت که رشته کامپیوتر را انتخاب نکنیم
ای کاش چند سال پیش می دانستیم که در ایران برنامه ریزی یک ساله است
واقعا برای مدیران ایرانی متاسفم که نهضت نرم افزاری رو یکساله میبینن
نمی خام درد دل کنم. اما یه نگاهی به این آگهی بکنین و ببینین فقط در شهر ما
ماهشهر حدود 500 نفر شیمی میخان و فقط 5 نفر - اون هم ممتاز- کامپیوتر
آخه چرا کشورهای دیگه بیشترین شغل های مورد نیازشون کامپیوتره
اما ایران .... ادامه نمی دم. شاید باید رفت
فکر کنم آینده ما کامپیوتری ها در ایران تعریف نشده است
http://www.nipc.net/azmoon/index.htm

 

 

shadow_1352@yahoo.com

جواب آقای احسان بهرام غفاری

مبین عزیز سلام و خسته نباشید
در جواب آقای احسان بهرام غفاری که توضیحی ضروری در مورد دانلود فیلم و موزیک داده بودند باید عرض کنم که:

دوست عزیز گفته های شما متین که در خارج از کشور هم سی های موزیک موجود است اما لازم به ذکر است که بگویم تمامی این موزیکها به خارج از کشور نمیرسد
خود من اقوامی دارم که بسیار دنبال این موزیکهای داخلی هستند ولی در خارج از کشور در دسترس نیست یعنی در همه جای دنیا موجود نیست
چراکه خود من همیشه تعدادی از این سی دی ها رو که مورد توجه آنهاست از همینجا خریداری و برای آنها می فرستم بارها گفتند که تمامی این سی دی ها در دسترس آنها نیست
ضمنا در مورد سریال نرگس هم باید بعرض برسانم که این سریال از شبکه ماهواره هم در حال پخش می باشد. آیا شما می توانید به آنها هم ایراد بگیرید ؟؟؟
خواهش میکنم از بابت حرفی که می زنید مطمئن باشید
سپاسگزار - رزا
 

 

 

ali_alipour2010@yahoo.com

خودمونی

با سلام خدمت همه ي مبيني هاي عزيز،اميدوارم حال همتون خوب باشه.با اجازه مي خواستم به جرگه ي نويسندگان مبين بپيوندم (خداييش ادبيات رو حال کردين) راستش تو اين دو، سه هفته اي که از عضويتم مي گذره به حدي به مبين علاقه مند شدم که شبها خوابش رو ميبينم بابا کارتون خيلي درسته. تو اين نامه هم مي خواستم به چند تا موضوع اشاره کنم .فقط خدا کنه ايميلم کامل برسه
اول: از ميترا خانوم به خاطر نوشته هاشون تشکر ميکنم( به خصوص مطلب انشا که چند روز پيش نوشته بودن خيلي خيلي جالب بود،من که در حد مرگ خنديدم شايد واسه بعضي ها تکراري بود اما واسه من تازگي داشت) تشکر بعدي از آقاي احسان بهرام غفاري که ايشون هم خوشگل مينويسن وبه قول بچه ها گفتني دست به قلمشون ملسه. مطالب گير سه پيچ هم قشنگه ولي نميدونم چرا يه چند روزيه بگي نگي ، يه خورده بي نمک شده
دوم:از (ساحل دوستي ) مي خواستم که اسم ستون (جمله روزانه) رو عوض کنه،بزاره سخناني از وين داير
سوم: ديروز که خواهرزادم مشغول بادکنک بازي بود نمي دونم واسه چي يهو جوگير شدم (البته فکر ميکنم از روي خودشيريني بود) و واسه زدن بادکنکش چنان پريدم که به جون خودم تا حالا تو عمرم همچين رکوردي نزده بودم در نتيجه با يه حرکت آفتاب بالانس (شايدم مهتاب بالانس دقيقا نميدونم) با پشت محکم به زمين خوردم و تا يک ساعت نمي تونستم حرکت کنم فقط مي تونم بگم خدا رحم کرد ... البته هنوز هم يه کم ناخوش احوالم. لطفا براي سلامتيم دعا کنين. ولي خدايي توش موندم که چه جوري اين قدر پريدم .هنوز که يادش مي افتم مو به تنم سيخ ميشه
چهارم: چهارم رو ولش کن زياد مهم نيست
پنجم: اولش مي خواستم عکس خودم رو با نامه ضميمه کنم اما به دو علت اين کارو نکردم اولا چون خيلي خوشگلم گفتم اگه عکسم چاپ شه اون وقت کي حوصلشو داره جواب اين همه محبت شما عزيزان رو بده.ثانيا نمي دونستم که بايستي عکس روآپلود کنم بعدش لينک بفرستم يا اين که خود عکس رو ارسال کنم (لطفا يکي راهنمايي کنه) خب البته دليل دوميه قد يه نوک سوزن مهمتر بود
ششم: ببخشين که اين قدر طولاني شد بهتره تمومش کنم تا جا واسه نامه هاي ديگه هم باشه آخر از خود گذشتگي) البته اونم به شرطي که آقا بهزاد گل اجازه بدن
هفتم: ديگه عرضي نيست. به قول گير سه پيچ قربون خودم
علي علي پور

 

 

salman_yavar@yahoo.com

محرمانه ... بازخواني يک پرونده
َإِذَا فَرَغْتَ فَانصَب

سخن اول:
"خدایا تو شاهدی چندین بار با عناوین مختلف خطر منافقین انقلاب را (همانها که التقاط به گونه ی منافقین خلق سراسر وجودشان را و همه ذهن و باورشان را گرفته و همانا ریاکارانه برای رسیدن به مقصودشان دستمال ابریشمی بسیار بزرگ به بزرگی مجمع الاضداد به دست گرفته اند هم رجایی و باهنر را می کشند هم به سوگشان  می نشینند هم با منافقین خلق پیوند تشکیلاتی وسپس...برقرار می کنند ، هم آنان را دستگیر می کنند و هم برای آزادیشان و اعطای مقام و مسئولیت بدانان تلاش می کنند و از افشای ماهیت کثیف انان سخت بیمناک می شوند، هم در مبارزه علیه آنان (و در حقیقت برای جلب رضایت مسولین  و نجات بنیادی آنان)خود را در صف منافق کشان می زنند و هم در حوزه های علمیه به فقه و فاهت روی  روی می آورند تا مسیر فقه را عوض کنند. )به مسئولین گوشزد کرده ام.
گفته ام که خطر اینان (منافقين انقلاب) به مراتب زيادتر از خطر منافقين خلق است چرا كه علاوه بر همه شيوه هاي منافقانه منافقين سالوسانه در صف حزب اللهيان قرار گرفته صفوف مقدم را غاصبانه به تصرف خود درآورده اند به گونه اي كه عملا عقل و اراده منفصل برخي تصميم گيرندگان قرار گرفتند."
از وصيت نامه شهيد "اسد الله لاجوردی" دادستان سابق انقلاب
 و از مسئولان بررسی پرونده هشت شهريور

سخن دوم :
شهید لاجوردی در زمان رسیدگی به پرونده هشت شهریور با دستگیری برخی عناصر مشکوک به سرعت به هسته اصلی یعنی طراحان فاجعه هشت شهریور نزدیک می شد.
نکته قابل توجه اینکه تاکنون همه کسانی که به نوعی در پیگیری هشت شهریور نقش داشته اند به شهادت رسیده اند از جمله شهید ربانی املشی و شهید قدوسی را نیز می توان علاوه بر شهید حاج سید اسد الله لاجوردی نام برد.

سخن سوم:
از روزنامه «جمهوری اسلامی»14/6/1360- خطبه‌ نماز جمعه
«هاشمی رفسنجانی»:
... برنامه می‌ریزند، یكی را بكشند. یكی هم در كنار او بدنام كنند... اخیراً من شنیدم تلفنهایی به كار افتاده و افرادی و جریانهایی كه تحقیقاً ریشه‌اش در لیبرالیسم است و یا خود منافقین است شخصیت بسیار معتبر این جمهوری، آقای «بهزاد نبوی» را دارند زیر علامت سؤال قرار می‌دهند و این ترور دوم است. (ص559)

از كتاب «پس از بحران» - خاطرات «هاشمی‌رفسنجانی»: ... یكشنبه 7 تیر [1361]... شب آقای «صبوری» از گروه پیگیری پرونده انفجار نخست‌وزیری و جنایت («مسعود) كشمیری» آمد و اطلاعات زیادی راجع به «كشمیری» و همكاران او داد. یك سازمان انقلابی را زیر سؤال برده بود كه باید تحقیق كنیم. مطلب مهمی است. [توضیحات پاورقی مربوطه نیز چنین است:] اشاره به نقش سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و شخص آقای «بهزاد نبوی» و «خسرو تهرانی» كه تاكنون صحت یا سقم آن به اثبات نرسیده است...

خسرو تهرانی ، از چهره های معروف امنیتی و مشاوران خاتمی که در زمان بررسی پرونده ترور توسط مراجع قضایی بازداشت شد.

از جلد دوم كتاب «مجموعه آثار یادگار امام [ره]» - خاطره حاج «سید احمد خمینی»(7/7/1371): ... «كشمیری»  بنا بود یك چمدان مواد منفجره را بیاورد و در كنار «حضرت امام» بگذارد . . .

 

خم می

 

 

behzad_s1361@yahoo.com

والدين
(قسمت اول)

متن حديث:
«يَا عَلِىّ: نَظَرُالوَلَدِ اِلَى والِدَيهِ حُبَّا لَهُمَا عِبَادَة»

ترجمه:
اى على، نگاه محبّت آميز به پدر و مادر عبادت است.

شرح حديث:
در اين حديث از پدر و مادر سخن مى گويد; امّا مى كوشيم برداشت وسيعترى از آن بنماييم. اسلام آن قدر به پدر و مادر اهمّيّت مى دهد كه حتّى نگاه محبّت آميز به آنان را عبادت مى داند البتّه اين گونه تعبيرها در آيات و روايات فراوان موجود است. نكته اى كه در اين جا نهفته است و بايد دقّت كرد اين است كه، نگاه رمز و مظهر و يا به عبارتى دريچه اى براى يك سلسله مسايل درونى و عاطفى است; مثلا در اسلام هست كه نگاه به صورت عالم، به در خانه عالم، نگاه عبرت آموز به دستگاه آفرينش، نگاه به صفحات قرآن و... عبادت است، آن هم عبادتى كه هدف آفرينش است «ما خَلَقْتُ الجِنَّ وَالاِنْسَ الاّ ليَعْبُدون».
اكنون سرّ اين نگاهها را بايد دريافت; مثلا نگاه به عالم، مقدّمه تماس با اوست و تماس و ارتباط با او، زمينه اى فراهم مى آورد تا شخص از علمِ عالم بهره مند شود يا نگاه عاطفى به پدر و مادر، مقدّمه و زمينه قدردانى از رنجها و تلاشهاى آنان است، و روح عاطفه و محبّت را در انسان تقويت مى كند و سبب استحكام پيوندهاى خانوادگى و در نهايت اجتماعى مى شود.
آن قدر از محبّت در اسلام سخن گفته شده كه اگر كسى آنها را جمع آورى كند خود كتاب مستقلّى خواهد شد. اساس دعوت اسلام بر محبّت بوده و هست و از خشونت فقط در موارد استثنايى استفاده شده است. به قرآن توجّه كنيد تمام سوره هاى آن با لفظ «الرحمن» و «الرحيم» شروع مى شود، جز در يك مورد (سوره توبه). زيرا قرآن براى تربيت نازل شده است، قرآن كتاب انسان سازى است و تربيت و ساختن انسان نيز از محبّت شروع مى شود. از ميان هزارويك اسمى كه براى خدا ذكر كرده اند تنها دو اسم (رحمان و رحيم) در آغاز هر سوره بعد از نام «الله» آمده است.
چرا كه :
از محبّت تلخ ها شيرين شود *** از محبّت مس ها زرّين شود
از محبّت گودها صافى شود *** و از محبّت دردها شافى شود
از محبّت خارها گل مى شود *** و از محبّت سركه ها مُل مى شود
از محبّت سجن گلشن مى شود *** بى محبّت روضه گلخن مى شود
از محبّت نار نورى مى شود *** و از محبّت ديو حورى مى شود
از محبّت نيش نوشى مى شود *** و از محبّت شير موشى مى شود
از محبّت سُقم صحّت مى شود *** و از محبّت قهر رحمت مى شود
از محبّت مرده زنده مى شود *** و از محبّت شاه بنده مى شود
از محبّت حُزن شادى مى شود *** و از محبّت غول هادى مى شود.(1)
سؤال: چرا از ميان اين همه اسما فقط اين دو انتخاب شده اند؟
جواب: چون قرآن كتاب تربيت و انسان سازى است و اين كار جز با عاطفه و محبّت صورت نمى گيرد و لذا از رحمان و رحيم استفاده شده است، به نظر من اگر مبلّغان و اهل علم بخواهند در تعليم و تربيت موفّق و مؤثّر باشند، بايد پايه اصلى كارشان را روى محبّت قرار دهند، با مردم خوش رويى و مهر و محبّت برخورد كنند. ما نيز مانند خداوند كه از رحمان و رحيم استفاده كرده، قطره اى و ذرّه اى از اين دو صفت را در وجودمان احيا و زنده كنيم و واقعا مصداق «تخلّقوا باخلاق الله» بشويم. براى اصلاح افراد فاسد حتّى الامكان از ابراز محبّت استفاده كنيم.
وقتى پنج صفت كه در قرآن براى پيامبر(صلى الله عليه وآله) ذكر مى كند دقّت مى كنيم مى بينيم همه آنها در مسير محبّت قرار دارد، پيامبرى كه به سوى شما آمده است چنين صفاتى دارد: «لَقَد جَائَكُم رَسُولٌ مِن أَ نفُسِكُم عَزيزٌ عَلَيهِ ما عَنِتُّم حَريصٌ عَلَيكُم بِالْمُؤمِنين ،رَئوفٌ رَحيمٌ; به يقين، رسولى از خود شما به سويتان آمد كه رنجهاى شما بر او سخت است; و اصرار بر هدايت شما دارد; و نسبت به مؤمنان رئوف و مهربان است».(2)
اوّلين خصوصيّت كه باعث پيوند عاطفى بين افراد جامعه مى شود اين است كه از ميان خود شما بيرون آمده است «مِنْ أَنْفسِكُم». دردهاى شما براى او سخت و ناراحت كننده است: «حريصٌ عليكم» البتّه «حريص» تعبير خوبى نيست، ولى بلاغت و فصاحت اقتضا و ايجاب مى كند كه براى شدّت مبالغه آن به كار برده شود. او براى هدايت شما، هم حريص است و هم رئوف و هم رحيم.
البتّه بايد توجّه داشت كه بين رئوف و رحيم تفاوت هست: رئوف در مورد فراهم كردن مقدّمات پيشرفت كسى است و رحيم در مقابل بخشيدن خطاهاست; مثلاً فردى كه مى خواهد دانش كسب كند، مقام رئوفيّت اين است كه كتاب، مدرسه و ابزار مناسب با دانش اندوزى در اختيارش باشد و مقام رحيميّت اين است كه وقتى لغزش پيدا كرد او را ببخشيد و به تذكّر اكتفا كنيد.
ملاحظه مى كنيد تمام اين پنج صفت، حول محور محبّت مى چرخد و رمز پيروزى حضرت رسول(صلى الله عليه وآله) نيز همين بود. لذا به پيامبر تأسّى كنيم و پايه تبليغاتمان را بر همين اساس قرار دهيم
بنابراين، اگر در اين راه به او بى احترامى شد ـ تا جايى كه به اصول و پايه ها ضرر نمى زند و جنبه شخصى دارد ـ بايد تا آن جا كه مى تواند گذشت كند; يعنى سعه صدر داشته باشد و مقابل به مثل نكند، مخصوصاً در اين زمان كه مردم از روحانى توقّع زيادى دارند كه در طول تاريخ شايد اين گونه نبوده است.
شما به تاريخ كليسا و مسيحيّت در آن قرون وسطى توجّه كنيد مى بينيد كارهايى كه به نام مذهب در آن قرون صورت مى گرفت، نفرت جامعه را برانگيخت و باعث طرد ارباب كليسا از جامعه شد. بى زارى از روحانيّت مسيحيّت به حدّى رسيد كه جرأت نداشتند در جايى ظاهر شوند; چون به سبب آن اعمال ننگين و جريان تفتيش عقايد، خاطرات بدى را در برخورد با مردم از خود به يادگار گزاردند، ولى زمان خودمان را هم مشاهده كنيد، كه چگونه بار ديگر به زندگى مردم وارد شده اند. آن هم به چه وسيله؟ تاريخ را ملاحظه كنيد، آنها تنها روى مسائل عاطفى تكيه كرده اند: به عيادت جذاميهايى كه هيچ كس به عيادتشان نمى رفت، رفتند به سراغ سالمندان و معلولين رفتند، يا به روستاهاى عقب مانده و دور افتاده رفته و روى مسائل تربيتى رفاهى و درمانى دست گذاشتند، بيمارستان و پرورشگاه يتيمان و درمانگاه و... ساختند و با استفاده از ابزار محبّت و مروّت و مهربانى، توانستند تا حدّى قلبها را بدست آورند و مقاصد خويش را پياده كنند; چرا ما كه حقّيم و قرآن نيز به ما دستور داده و سيره پيامبران و ائمّه(عليهم السلام) و بزرگان ما محبّت و مهربانى بوده است، چنين نكنيم؟!
يكى از دوستان نقل مى كرد، آن زمانى كه با اتومبيل از بغداد به شام و.... مى رفتند، ما هم براى زيارت حضرت زينب(عليها السلام) و حضرت رقيّه عازم شديم; در بين راه اتومبيل نقص فنّى پيدا كرد، راننده و شاگردش رفتند، آن را درست كنند من هم پياده شدم كه ببينم كه موضوع چيست؟ ديدم كشيشى كه با ما در ماشين بود، اوّل كسى بود كه از اتوبوس براى كمك كردن به راننده پياده شد و زير ماشين رفت و وسايل را آورد و به آن كمك كرد. مردم مى گفتند: نگاه كن اين كشيش چقدر آدم خوبى است، البتّه به او ياد داده اند كه در چنين مواقعى چه كار بكند.
در اين جا مناسب است مقدارى درباره ارزش والدين در اسلام بحث كنيم:
سؤال: چرا در قرآن مجيد بر رعايت حقوق پدر و مادر مكررّ تاكيد شده امّا سفارش در مورد فرزندان كمتر ديده مى شود، جز در مورد نهى از كشتن فرزندان در دوران جاهليّت؟
جواب: دليل مطلب اين است كه، پدر و مادر به حكم عواطف نيرومندشان كمتر ممكن است فرزندان را به دست فراموشى بسپارند، در حالى كه زياد ديده شده است فرزندان، پدر و مادر را مخصوصا به هنگام پيرى و از كارافتادگى فراموش مى كنند و اين دردناكترين حالت براى آنها و بدترين ناشكرى براى فرزندان محسوب مى شود.(3)

ادامه دارد ....

 

 

ebgh_80@yahoo.com

يادداشت هاي همين جوري
(طنز)

اول ) سفارت فنلاند شده كاسه داغ تر از آش . اصلا نمي دونم اين فنلاندي ها چرا هي دوست دارند بگن تو ايران حقوق بشر نيست . بي مزه ها !
دوم ) يكي نوشته چرا دو تا زن بايد بگيريم . اون يكي گفته تو برو اينا رو به خانوادت بگو . اوليه گفته چي كار به خانواده من داري ؟ دوميه هيچي نگفته . چه مي كنه اين دو زني !!!
سوم ) هي ميگن زناي ايراني صبح تا شب بايد بشينن رخت چنگ بزنند . من نمي دونم پس اين انوشه چه جوري داره مي ره فضا ؟
چهارم ) توي خبرنامه نوشته شده بود " ... از وجود ديش هاي ماهواره پاك سازي ! شد " . خب دستشان درد نكند كه اينقدر بفكر جوونا هستند ولي نمي دانم اثر ديش بدتر است يا جاده هاي كشورمان كه تا به امروز هزاران نفر را كشته ؟ كاش آسفالت ها پاك سازي مي شد كه مقام اول مرگ و مير جاده اي نباشيم .
پنجم ) تعدادي دختر بچه در پارك شهر غرق شدند ، مي گن مقصر قايقران بوده . تعدادي دختر ديگه توي ولنجك با ميني بوس رفتند توي ديوار و همه كشته شدند ، مي گن راننده مقصر بوده . تعدادي بچه همين دو روز پيش توي جاده چپ مي كنند و كشته مي شند ، ميگن راننده سرعت داشته . تعدادي قاري قرآن كه همگي بچه بودند كشته مي شند ، مي گن راننده چت بوده . هواپيما مي ره توي ساختمون ، باز عده اي كشته يا شهيد مي شن ، مي گن خلبان اكس زده بوده و همين طور سالهاست كه هفته اي چند صد نفر مي رن ته دره و توي ديوار و ساختمان و كوفت و مرض ، و جالب اينكه در همه موارد هم راننده و خلبان و قايقران و ناخدا و ... كه كشته شدند ، مقصر شناخته مي شوند !
ششم ) دوستي مطلبي از شهيد مطهري نقل كرده بودند كه با كليتش مشكلي ندارم ولي چه خوب مي شد كه به جاي نوشتن سوال ، پاسخي هم به اين سوال ها كه خيلي قشنگ هستند داده مي شد . اصلا سكس يك چيز بد ( كه عمرا اعتقادي به اين مورد ندارم ) ولي حتما حكمتي داشته كه خدا دستگاه تناسلي هم برايمان آفريده . مطمينا براي گذاشتن توي موزه نبوده !
هفتم ) در صيغه دايم و موقت سه مشخصه واجب است ، رضايت طرفين ، مهريه و زمان. حالا يك سوال از اعضا : وقتي پسري با ماشينش ، زني را در خياباني سوار مي كند و هر دو راضي هستند و براي مدت زمان خاصي ، پول خاصي هم پرداخت مي شود ، آيا صيغه حساب مي شود يا زنا ؟؟؟
هشتم ) دنياي شيرين گروه ما ! خانم ميترا گفته سرقت ادبي شده . آقاي سه پيچ هم در پايين ترش گفته سرقت ادبي شده . اين دو عنصر معلوم الحال ، در شماره گذشته روزانه پنبه هم را زده بودند . سوال : پرتغال فروش كيست ؟ جواب : 1 مبين 2 مبين 3 مبين 4 مبين
نهم ) يادم رفت !
دهم ) ( تبليغات ! ) جان مادر زناتون ايميل هاتونو فقط به آدرس مبين بفرستيد . باقي بقايتان . قلم و كاغذ كنارتان . برايم نامه فدايت شوم بفرستيد !
يازدهم ) همين . احسان بهرام غفاري

 

 

sun1971_h@yahoo.com

ادامه گله از مبین و پاسخ برخی دوستان

مبین عزیز در خصوص قرار دادن دانلود آهنگهای فاخر پاسخ شما رو خوندم .دوست عزیز خیلی تعجب کردم که شما که دارای کمالاتی و به نحوی درگیر کار فرهنگی شدید این دلایل رو آوردین و عذر بدتر از گناه شده .به نظر شما صرف اینکه ایرانیان داخل یا خارج از کشور به شما ایمیل تشکر می زنند یا اینکه به قول شما با این آهنگها حال می کنند و یا این که برای این دانلودها جذب گروه می شوند می شود این کار را درست دانست .دوست عزیز شما از سایتهای مختلف خبر گلچین می کنید بعد آنرا برای گروه کپی می کنید حال اگر سایتی از مطالب شما کپی کند کلی گله می کنید .و آن را غیر اخلاقی می دانید اما به نظر شما این دانلود مجانی آهنگهای هنرمندانی که سالها کار علمی و عملی و اصولی کرده اند و آلبومی منتشر کرده اند و آلبوم هنوز به بازار نیامده ،کار اخلاقی است؟مخصوصآ این که کاربران روزانه در گروههای مبین و مارشال و مشکان و ... زیاد است و با این تدابیر زیادتر هم می شود در این صورت آیا کسی که به راحتی می تواند این آهنگها را دانلود کند این آلبوم در بین این افراد فروش هم دارد گیرم که کسی هم مانند خانم رزا که در روزانه پاسخ داده بود ( وقتی با اون آلبوم حال می کنم و دوستش دارم میرم و اونو خریداری می کنم) پیدا شد اما همه اینطور رفتار می کنند؟ البته همین خانم رزا هم اگر با کل آلبوم به قول خودشان حال کنند می خرند در صورتی که در یک آلبوم معمولآ 2-3 آهنگ به سلیقه هر کس سازگار است پس اکثرا کل آلبوم را نمی پسندند و اون 2-3 آهنگ رو هم دانلود می کنند . و اگر این کار همه گیر شود همین چند خواننده ای هم که آشغال هنری تولید نمی کنند و چه در پاپ چه در سنتی ، شعر و آهنگشان معنا و قوام دارد می روند پی کارشان.البته این که می گویم مسلمآ همین فردا اتفاق نمی افتد اما به هر حال اگر مبین در گروهش و فلان کس در مغازه اش و ...رعایت نکند اتفاق می افتد .به نظر شما چرا می گویند بسیاری از آثار سالهای30 تا 40 ماندگار و فاخرند برای اینکه در آن موقع گرامافونی بود که به راحتی نمی شد کپی کاری کرد پس منفعت داشت آهنگ زیاد ساخته می شد و از دل آن هم موسیقی ماندگار هم بیرون می آمد اما حالا با این کپی کاری ها از یک طرف و پدیده نوظهور دانلود مجانی از طرف دیگر کار آواز و موسیقی نه به عنوان هنر و شغلی که هم عزت دارد و هم ثروت که شغلی شده که هر کس از مادرش قهر کرد و در کار هم بی هنر بود یک هفته ای آلبومی درست کند و 4 تا دیسکو برود بخواند وگرنه کسی که موسیقی را بفهمد و دیسکو خوان هم نباشد چارهای جز تغییر شغل ندارد و گه گاه برای دلش می خواند که بعد آن را هم کم کم نمی خواند البته برای merlin_srk@yahoo.co که در جواب انتقادم نوشته بودند این انتقاد ( نه تنها غیر منطقی بلکه فوق العاده مضحکه.......) مسلمآ درک و پیش بینی این مسائل سخته و مسلمآ ایشان فکر می کنند که اگر کسی گوشه ای از کشور را جدا کرد و آن را قباله خودش کرد و سند به نام زد از بین رفتن منافع ملی است که نوشته اند (اگر حتی همه اعضای مبین هم تمام تلاش و توان خودشون رو برای پایمال کردن به قول شما منافع ملی به کار بگیرند، من به شما تضمین می دم که هیچ فاجعه ملی روی نخواهد داد!!!! چه رسد به دانلود 2 قطعه موسیقی.....) بله مسلمآ اگر کل هنر و موسیقی ما هم نابود شود آسمون به زمین نمی رسه اصلآ راستش را بخواهید کل ایران هم حذف بشه آسمون به زمین نمی رسه من هم نگفتم اگر آهنگ افتخاری . شجریان . ناظری .عصار یا .... به راحتی و مجانی در دسترس عموم باشه فوری کشور فرداش به خاک سیاه می شینه اصلا اگر این بزرگان هم همین فرادا رحمت کنند اتفاق آنی نمی افته من می گم اگه کسی رعایت این مسائل رو نکنه مملکت هم که به قول شما قانون کپی رایت نداره اگه وجدانمونم قانون کپی رایت نداشته باشه در فرداهای دور ( گفتم فرداهای دور دو روز دیگه برام ننویسین دو روز گذشته و هنوز ایران سر جاشه ) باید بگن در گذشته ایران موسیقی فاخری داشته و شاید اون موقع نه من باشم و نه شما که بهتون بگم منظورم از منافع ملی این بود نه منفعت پولی .این مسئله اصلآ سیاسی نیست موسیقی ایران کاملا ملیه .البته اگه فقط از موسیقی گفتم به این دلیل بود که فیلمهایی که گذاشته شده از سیما پخش شده و دیگه اینکه فیلم حداقل پرده سینما رو برای سود آوری داره ولی موسیقی این مطلب رو هم نداره . و سوم اینکه سرعت اینترنت ایران اجازه دانلود فیلم رو نمی ده برای دوستان خارج از کشور هم خوب گفتم این فیلمها از سیمای ایران پخش شده .
در پایان دو مطلب دیگه برای مبین و دو پیشنهاد .مبین عزیز جذب کاربر و اعضای بیشتر از هر روشی درست نیست نمونه اش رو در گروه جرقه دیدید که با تصاویر غیر اخلاقی کاربر جذب می کردند که متاسفانه چوبش رو شما به جای اونا خوردید .مطلب دیگه اینکه من زحمات شما رو برای جمع آوری مطالب و بالا بردن اطلاعات و فرهنگ عمومی فراموش نکردم و از این بابت هم ازت تشکر می کنم . ..اما دو پیشنهاد 1-موسیقی هایی رو که دارای ارزش هنری هستند بعد از چند ماه در روزانه قرار بدهید 2- اگر اصرار بر به روز بودن موسیقی ها دارید آنرا با کیفیت پایین زیر 15 کیلو بایت قرار دهید که به نظر من این بهترین راهه چون هم تبلیغ برای اون آلبوم می شه هم دانلودش برای ایرانیان هم وقت گیر نیست
(راستی من انتظار ندارم که از این انتقادم همه خوششون بیاد چون به هر حال حرف حق نمی گم برا همه ولی برا خیلی ها تلخه و مسلمآ اگه پیشنهاد بدی که چیزی رو که به قول برخی کاربران بهشون خیلی حال می ده بگیری خوب خیلی ها بی حال می شن و از فردا جوابیه و .... می زنن برامون )

 

 

hussein_rfa@yahoo.com

مردی می آيد که دستانش بوی کرامت، پيشانی اش بوی بندگی و گام هايش، ندای ايستادگی سر می دهد.بهار به حيرت می ايستد، باد سجده می کند و خورشيد، شکرانه می دهد.

امام علي بن حسين بن علي بن ابيطالب عليه السلام مشهور به سجاد، چهارمين امام شيعيان بنا به قولي مشهور، در پنجم شعبان سال 38 هجري قمري متولد شدند. امام زين العابدين فرزند امام حسين (ع) و شهربانو، دختر يزگرد سوم پادشاه ايران، بود که در زمان فتح ايران توسط مسلمين به اسارت گرفته شدند و سپس بر اساس انتخاب خودشان به عقد حسين ابن علی (ع) در آمدند. امام زين العابدين عليه السلام زماني ديده به جهان گشود كه زمام امور در دست جد بزرگوارش امام علي بن ابيطالب عليه السلام بود. آن حضرت 3 سال از خلافت علوي و حكومت چند ماهه امام حسن عليه السلام را درك كرد. امام سجاد عليه السلام در عاشوراي سال 61 هجري قمري حضور داشت و در آن واقعه به صورتي معجزه آسا نجات يافت و پس از شهادت پدرش امام حسين عليه السلام مسئوليت زمامداري شيعيان از جانب خدا بر عهده او گذاشته شد

رسالتها در عصر امام سجاد عليه السلام:
مردم مسلمان عصر امام عليه السلام به علت تبليغات و فعاليتهاي سياسي و فرهنگي حكومتهاي نامشروع در برابر حقايق سياسي و مذهبي در نهايت جهالت و بي ديني به سر مي بردند. بدعتها و عقايد گمراه كننده و باطل به عنوان احكام و عقايد مذهبي، مورد اعتقاد و عمل مسلمانان قرار گرفته بود. در چنين شرايطي، بزرگترين و مهمترين مسئوليت امام سجاد عليه السلام، احياي مجدد اسلام ناب محمدي (ص)، تبيين جايگاه امامت و رهبري اهل بيت عليه السلام، مبارزه با جهالت سياسي و مذهبي مردم و تربيت مجاهدان واقعي بود. امام عليه السلام مي بايد در برابر حقايق سياسي اسلام روشنگري مي كردند بويژه كه درباره امامت و رهبري و افشاگري عليه حكومتهاي غاصب و ظالم و ترويج فرهنگ جهاد و شهادت لازم بود كه شيعيان و مسلمانان را براي مبارزه و جهاد عليه ظلم، بدعت و گمراهي آماده مي ساختند. آن حضرت موفق شدند كه در سخت ترين شرايط و با استفاده از ظريفترين شيوه هاي تبليغاتي و مبارزاتي، در اهداف خويش موفق و پيروز شوند.

نقش امام سجاد در تربيت موالي:
"موالي" يعني: عده اي از ايرانيان كه به عراق آمده و در آنجا با تشيع آشنا شده. همچنين از جمله موضوع شايع در قرن اول و دوم هجري تربيت موالي بود. اين افراد عمدتاً به علت داشتن استعداد مناسب و نيز آمادگي كسب علم و نيز با احساس ضعفي كه ايشان در برابر عرب ها داشتند و درصدد بودند كه آن را جبران كنند، به خوبي در زمينه حديث كار كردند و در نتيجه توانستند در مدت زماني كوتاه از فقها و محدثين مراكز عمده اسلامي شوند. اين افراد در خانواده هاي مختلف عرب، تربيت شده بودند كه طبعاً انگيزه هاي سياسي و مذهبي جاري و مرسوم در آن قبايل و عشيره ها، به اينان نيز سرايت كرده بود، به ويژه كوفه، بيشتر گرايش شيعي داشت و "موالي" آن نيز چنين بودند، از اين رو اهل بيت عليهم السلام نيز از اين ويژگي براي تربيت موالي استفاده كردند. در اين ميان، سياست علي بن الحسين عليه السلام شايان توجه بسيار است. امام مي كوشيد تا در مدينه، با تربيت طبقه "موالي"، راه را براي آينده باز كند. و اسلام صحيح و سليم را به آنان (كه زمينه كافي داشتند) انتقال دهد، پس با شخصيتي كه امام داشت به شايستگي مي توانست در روحيه موالي اثر بگذارد و احساسات شيعي را به آنان انتقال دهد.

۵شعبان خجسته میلاد سید ساجدین و زینت عابدان و سر حلقه عارفان، حضرت امام زین العابدین (ع) فرخنده باد

 

 

mitramrz@yahoo.com

راههای پی بردن به خیانت در همسران

با سلام حضور خانمها و آقایان پپه و بی توجه و بی خیال . از آنجایی که ممکن است همسر شما در حال انجام عملیات متحیر العقول خیانت باشد و شمای خنگ و پپه تحت هیچ شرایطی متوجه این امر خطیر نشده باشید ، بنگاه خیریه " خر در چمن" در راه رضای خدا و به طور رایگان در این زمینه دست به اطلاع رسانی گسترده ای زده است . " باشد که اجر همه ما با مصطفی باشد "

10 راه شناخت خیانت در زنان
1- اگر همسر شما به هر دلیلی به شما بگوید : عزیز دلم از جلوی چشمام برو گمشو " بدان معنی است که با شخص دیگری ارتباطی بس عاشقانه و لطیف بر قرار کرده است .
2- اگر همسر شما به شما بگوید : "اه اه اه بوگندو ، برو جورابتو در بیار " بدین معنی است که دیگر بوی دل انگیز باقالی گندیده جوراب شما برای او هیچ گونه جذابیتی ندارد و سرش با جوراب گندیده دیگری گرم است .
3- اگر همسر شما به شما بگوید : " عمرم ، ته ریشت صورتمو می خراشه " این بدان معنی و مفهوم است که الهی رو تخت مرده شور خونه بخوابی ، حالم از اون ته ریشت به هم می خوره " و مطمئنا" دلش به ته ریش دیگری بند شده که بسیار زمخت تر از ته ریش شما می باشد .
4- اگر همسر شما به شما بگوید : " عزیزم امشب چه زود اومدی خونه" به معنی آن است که ای کاش قلم پات می شکست و توی راه می مردی ، آخه مگه تو خونه حلوا خیرات می کنن که ساعت 5 بعد از ظهر خونه رو با وجود منحوست مزین کردی!!!
5- اگر همسر مهربان و خوشگل شما به شما گفت : " عزیز دلم امشب شام نداریم " این جمله به معنی آن است که : درد بی درمون بخوری ، انگار تخم دو زرده کرده که شام هم می خواد !! خوب خبر مرگت خونه مامان جونت 2 تا کوچه پائین تره ، برو همونجا یه چیزی کوفت کن دیگه !!! معنی و مفهوم این کلمات آن است که همسر دلربای شما با فرد مورد علاقه اش در یک رستوران رمانتیک ، شام شاهانه ای نوش جان فرموده !!!
6- اگر همسر شما به ناگهان مهربان شد و شما را در آغوش کشید و گفت : " قربون اون قد و بالای بلندت برم ، قربون اون چشای درشت مثل آهوت برم ، چه خوشتیپ شدی امشب!! " به معنی آن است که : زیر گل بری تو مرد، آخه کی شرت از سر زندگی سرشار از عشق من کم می شه ، گور به گور شده بد قدم. این بدان معنی است که همسر شما نیاز مبرم به عابر بانک شما داشته و در فکر تهیه یک هدیه فوق العاده گرانبها و شیک برای فرد مورد نظرش می باشد .
7- اگر همسر شما گفت : " نفسم ، زنگ زدم به موبایلت و اون خانمه گفت : خر مورد نظر در دسترس نمی باشد ، کجا بودی تو ، آخه دلم هزار راه رفت ، خدا رو شکر که سالمی " بدان معنی است که 1- شما واقعا" یک خر به تمام معنا و جنتلمن می باشید که تا کنون متوجه تغییرات او نشده اید و 2- او می خواهد مطمئن شود که تا چه ساعتی می تواند در کنار دلدارش بماند.
8- اگر همسر شما به شما گفت : توبهترین شوهر دنیا هستی و من به وجودت افتخار می کنم " بدان معنی است که : آره جون عمت ، قربونم بری تو، همچین سرتو زیر آب کنم که نفهمی از کجا خوردی" معنی و مفهوم آن اینست که: او در فکر تدارک دیدن یک سفر 2 نفره و در یک هوای 2 نفره با فرد مورد نظرش می باشد و نیاز مبرم به تعدادی چک پول دارد و بدینوسیله می خواهد کلاه بسیار گشادی بر سر مبارک شما بگذارد.
9- اگر همسر ملوس شما به شما گفت : " عزیزم اگه یه روز تو نباشی ، دنیا برای من به آخر می رسه و من بدون تو می میرم " بدان معنی است که : ای خدای عزوجل پس این شتری که می گن در هر خونه ای می خوابه (مرگ) پس چرا راهشو گم کرده و در خونه ما نمی یاد؟؟؟؟ مردم از بس که به نیت 14 معصوم 124 تا صلوات فرستادم تا شتره پیداش بشه . و معنی و مفهوم ثانویه آن اینست که : قبل از اینکه بخواهد از شر شما خلاص شود باید تکلیف خانه و ویلا و ماشین مشخص شود و اسناد مالکیت به نام سرکار خانم منتقل گردند.
10- و در نهایت اگر همسر شما به شما بگوید : " دیگه از دستت خسته شدم " بدان معنی است که دور از جان، دور از جان ، بلا به دور ، روم به دیوار ، گلاب به روتون ، خاک بر سر شما شده و او پنهانی دادخواست طلاق داده است و امروز فردا گندش در می آید .

راهکار علمی و عملی:
آقایون محترم ، دوستان گرام و ارجمند در اینگونه موارد بهترین برخورد قاطع و قانونی با همسر خائن و یاغی شما ، ایجاد یک رابطه سالم و اسلامی و کاملا" شرعی با یک خانم زیبا و ملیح و دلفریب می باشد. در اینصورت همسر شما از هولش دچار سکته قلبی شده و به هیچ کدام از آرزوهای رمانتیک و دور و دراز خود دست نخواهد یافت .
لازم به ذکر است که در جلسات آتی و در صورت نیاز ، راههای شناخت خیانت در مردان را بررسی خواهیم نمود.
با تشکر- مدیر انجمن خیریه خر در چمن
سنبل زاده

خدا وکیلی این دفعه خودمم متوجه نشدم که بلاخره گیر به خانمها دادم یا آقایون
قربان همگی
میترا

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

ازدواج موقت
(قسمت سوم)

نكاح منقطع و تعدد زوجات
4.نكاح منقطع چون به هر حال نوعى اجازه تعدد زوجات است و تعدد زوجات محكوم است، پس نكاح منقطع محكوم است.
راجع به اينكه نكاح منقطع براى چه گونه افرادى تشريع شده،در دنباله همين مبحث و راجع به خود تعدد زوجات به يارى خدا جداگانه و مفصل بحث‏ خواهيم كرد.

سرنوشت فرزندان در ازدواج موقت
5.نكاح منقطع از نظر اينكه دوام ندارد،آشيانه نامناسبى براى كودكانى است كه بعدا به وجود مى‏آيند.لازمه نكاح منقطع اين است كه فرزندان آينده،بى سرپرست و از حمايت پدرى مهربان و مادرى دلگرم به خانه و آشيانه محروم بمانند.
اين ايراد ايرادى است كه مجله زن روز بسيار روى آن تكيه كرده است،ولى با توضيحاتى كه داديم گمان نمى‏كنم جاى بحث و ايرادى باشد.
در مقاله پيش گفتيم كه يكى از تفاوتهاى ازدواج موقت و ازدواج دائم مربوط به توليد نسل است.در ازدواج دائم هيچ يك از زوجين بدون جلب رضايت ديگرى نمى‏تواند از زير بار تناسل شانه خالى كند،بر خلاف ازدواج موقت كه هر دو طرف آزادند.در ازدواج موقت،زن نبايد مانع استمتاع مرد بشود ولى مى‏تواند بدون آنكه لطمه‏اى به استمتاع مرد وارد آيد مانع حاملگى خود بشود و اين موضوع با وسايل ضد آبستنى امروز كاملا حل شده است.
عليهذا اگر زوجين در ازدواج موقت مايل باشند توليد فرزند كنند و مسؤوليت نگهدارى و تربيت فرزند آتيه را بپذيرند،توليد فرزند مى‏كنند.بديهى است كه از نظر عاطفه طبيعى فرقى ميان فرزند زوجه دائم با زوجه موقت نيست و اگر فرضا پدر يا مادر از وظيفه خود امتناع كند قانون آنها را مكلف و مجبور مى‏كند،همان گونه كه در صورت وقوع طلاق قانون بايد دخالت كند و مانع ضايع شدن حقوق فرزندان گردد،و اگر مايل نباشند كه توليد فرزند نمايند و هدفشان از ازدواج موقت فقط تسكين غريزه است از به وجود آمدن فرزند جلوگيرى مى‏كنند.
همچنانكه مى‏دانيم كليسا جلوگيرى از آبستنى را امر نامشروع مى‏داند ولى از نظر اسلام اگر زوجين از اول مانع پيدايش فرزند بشوند مانعى ندارد اما اگر نطفه منعقد شد و هسته اولى تكوين فرزند به وجود آمد،اسلام به هيچ وجه اجازه معدوم كردن آن را نمى‏دهد.
اينكه فقهاى شيعه مى‏گويند هدف ازدواج دائم توليد نسل است و هدف ازدواج موقت استمتاع و تسكين غريزه است،همين منظور را بيان مى‏كنند.

انتقادات
نويسنده‏«چهل پيشنهاد»در شماره‏87 مجله زن روز نكاح منقطع را مورد نقد قرار داده است.
اولا مى‏گويد:
«موضوع قانون نكاح يا ازدواج منقطع طورى ناراحت كننده است كه حتى نويسندگان قانون ازدواج نتوانسته‏اند در خصوص آن شرح و تفصيل بدهند.مثل اينكه از كار خودشان ناراضى بوده‏اند كه فقط براى حفظ ظاهر،به موجب مواد 1075،1076،1077 الفاظ و عباراتى سرهم بندى كرده گذشته‏اند.
تنظيم كنندگان مواد قانونى مربوط به نكاح منقطع(متعه)طورى از كار خودشان ناراضى بوده‏اند كه اساسا عقد مزبور را تعريف نكرده‏اند و تشريفات و شرايط آن را توضيح نداده‏اند...»
سپس آقاى نويسنده خودشان اين نقص قانون مدنى را جبران مى‏كنند و نكاح منقطع را تعريف مى‏كنند و مى‏گويند:
«نكاح مزبور عبارت است از اينكه زن مجرد در برابر اخذ اجرت و دستمزد معين و مشخص در مدت و زمانى معلوم و معين و لو چند ساعت و يا چند دقيقه خودش را براى قضاى شهوت و تمتع و اجراى اعمال جنسى در اختيار مرد مى‏گذارد.»
آنگاه مى‏گويند:
«براى ايجاب و قبول عقد نكاح مزبور در كتب فقه شيعه الفاظ عربى مخصوص ذكر شده است كه قانون مدنى به آنها اشاره و توجه نكرده و مثل اينكه از نظر قانونگذار به هر لفظى كه دلالت‏بر مقصود بالا(يعنى مفهوم اجاره و دستمزد گرفتن)نمايد و لو غير عربى هم باشد واقع مى‏شود».
از نظر آقاى نويسنده:
الف.قانون مدنى نكاح منقطع را تعريف نكرده و شرايط آن را توضيح نداده است.
ب.ماهيت نكاح منقطع اين است كه زن خود را در مقابل دستمزد معينى به مردى اجاره مى‏دهد.
ج.از نظر قانون مدنى هر لفظى كه دلالت‏بر مفهوم مورد اجاره واقع شدن زن بكند،براى ايجاب و قبول نكاح منقطع كافى است.
من از آقاى نويسنده دعوت مى‏كنم يك بار ديگر قانون مدنى را مطالعه كنند و با دقت مطالعه كنند و همچنين از خوانندگان مجله زن روز خواهش مى‏كنم هر طور هست‏يك نسخه از قانون مدنى تهيه و در قسمتهاى ذيل دقت كنند.
در قانون مدنى،فصل ششم از«كتاب نكاح‏»مخصوص نكاح منقطع است و سه جمله ساده هم بيش نيست:
اول اينكه نكاح وقتى منقطع است كه براى مدت معينى واقع شده باشد.دوم اينكه مدت نكاح منقطع بايد كاملا معين شود.سوم اينكه احكام مربوط به مهر و ارث در نكاح منقطع همان است كه در فصلهاى مربوط به مهر و ارث گفته شده است.
نويسنده محترم‏«چهل پيشنهاد»خيال كرده است كه آنچه از اول كتاب نكاح در پنج فصل گفته شده است همه مربوط به نكاح دائم است و تنها اين سه ماده به نكاح منقطع مربوط است،غافل از اينكه تمام مواد آن پنج فصل،جز آنجا كه تصريح شده است مانند ماده‏1069 و يا آنچه مربوط به طلاق است،مشترك است ميان نكاح دائم و منقطع.مثلا ماده 1062 كه مى‏گويد:«نكاح واقع مى‏شود به ايجاب و قبول به الفاظى كه صريحا دلالت‏بر قصد ازدواج نمايد»مخصوص نكاح دائم نيست،به هر دو نكاح مربوط است.شرايطى كه براى عاقد يا عقد يا زوجين ذكر كره است نيز مربوط به هر دو نكاح است.اگر قانون مدنى نكاح منقطع را تعريف نكرده است،براى اين است كه نيازى به تعريف نداشته است همچنانكه نكاح دائم را نيز تعريف نكرده است و مستغنى از تعريف دانسته است.قانون مدنى هر لفظ صريحى كه دلالت‏بر ازدواج و وقوع زوجيت‏بكند براى عقد كافى دانسته است، خواه در نكاح دائم خواه در نكاح منقطع. ولى اگر لفظى مفهوم ديگرى غير از زوجيت داشته باشد از قبيل معاوضه و داد و ستد و اجاره و كرايه،براى صحت عقد نكاح(چه دائم و چه منقطع)كافى نيست.
من به موجب اين نوشته متعهد مى‏شوم كه اگر عده‏اى از قضات فاضل و كارشناسان واقعى قانون-كه خوشبختانه در دادگسترى زيادند-تشخيص دادند كه ايراد وارده بر قانون مدنى كه در بالا شرح داده شد وارد است،من از هم اكنون از انتقاد ساير نوشته‏هاى‏«زن روز»خوددارى مى‏كنم.

ازدواج موقت و مساله حرمسرا
يكى از سوژه‏هايى كه مغرب زمين عليه مشرق زمين در دست دارد و به رخ او مى‏كشد و برايش فيلمها و نمايشنامه‏ها تهيه كرده و مى‏كند،مساله تشكيل حرمسراست كه متاسفانه در تاريخ مشرق زمين نمونه‏هاى زيادى مى‏توان از آن يافت.
زندگى برخى از خلفا و سلاطين مشرق زمين،نمونه كاملى از اين ماجرا به شمار مى‏رود و حرمسرا سازى مظهر اتم و اكمل هوسرانى و هوا پرستى يك مرد شرقى قلمداد مى‏گردد.
مى‏گويند مجاز شمردن ازدواج موقت مساوى است‏با مجاز دانستن تشكيل حرمسرا كه نقطه ضعف و مايه سرافكندگى مشرق زمين در برابر مغرب زمين است، بلكه مساوى است‏با مجاز شمردن هوسرانى و هواپرستى كه به هر شكل و هر صورت باشد منافى اخلاق و پيشرفت و عامل سقوط و تباهى است.
عين اين مطلب درباره تعدد زوجات گفته شده است.جواز تعدد زوجات را به عنوان جواز تشكيل حرمسرا تفسير كرده‏اند.
ما درباره تعدد زوجات جداگانه بحث‏خواهيم كرد و اكنون بحث‏خود را اختصاص مى‏دهيم به ازدواج موقت.
اين مساله را از دو جهت‏بايد بررسى كرد:يكى از اين نظر كه عامل تشكيل حرمسرا از جنبه اجتماعى چه بوده است؟آيا قانون ازدواج موقت در تشكيل حرمسراهاى مشرق زمين تاثيرى داشته است‏يا نه؟
دوم اينكه آيا منظور از تشريع قانون ازدواج موقت اين بوده است كه ضمنا وسيله هوسرانى و حرمسراسازى براى عده‏اى از مردان فراهم گردد يا نه؟

علل اجتماعى حرمسراسازى
اما بخش اول.پيدايش حرمسرا معلول دست‏به دست دادن دو عامل است:
اولين عامل حرمسراسازى تقوا و عفاف زن است;يعنى شرايط اخلاقى و اجتماعى محيط بايد طورى باشد كه به زنان اجازه ندهد در حالى كه با مرد بخصوصى رابطه جنسى دارند با مردان ديگر نيز ارتباط داشته باشند.در اين شرايط مرد هوسران عياش متمكن چاره خود را منحصر مى‏بيند كه گروهى از زنان را نزد خود گرد آورده حرمسرايى تشكيل دهد.
بديهى است كه اگر شرايط اخلاقى و اجتماعى،عفاف و تقوا را بر زن لازم نشمارد و زن رايگان و آسان خود را در اختيار هر مردى قرار دهد و مردان بتوانند هر لحظه با هر زنى هوسرانى كنند و وسيله هوسرانى همه جا و هر وقت و در هر شرايطى فراهم باشد، هرگز اين گونه مردان زحمت تشكيل حرمسراهايى عريض و طويل با هزينه هنگفت و تشكيلات وسيع به خود نمى‏دهند.
عامل ديگر،نبودن عدالت اجتماعى است.هنگامى كه عدالت اجتماعى برقرار نباشد، يكى غرق دريا دريا نعمت و ديگرى گرفتار كشتى كشتى فقر و افلاس و بيچارگى باشد، گروه زيادى از مردان از تشكيل عائله و داشتن همسر محروم مى‏مانند و عدد زنان مجرد افزايش مى‏يابد و زمينه براى حرمسراسازى فراهم مى‏گردد.
اگر عدالت اجتماعى برقرار و وسيله تشكيل عائله و انتخاب همسر براى همه فراهم باشد،قهرا هر زنى به مرد معينى اختصاص پيدا مى‏كند و زمينه عياشى و هوسرانى و حرمسراسازى منتفى مى‏گردد.
مگر عده زنان چقدر از مردان زيادتر است كه با وجود اينكه همه مردان بالغ از داشتن همسر برخوردار باشند،باز هم براى هر مردى و لا اقل براى هر مرد متمكن و پولدارى امكان تشكيل حرمسرا باقى بماند؟
عادت تاريخ اين است كه سرگذشت‏حرمسراهاى دربارهاى خلفا و سلاطين را نشان دهد، عيشها و عشرتهاى آنها را مو به مو شرح دهد اما از توضيح و تشريح محروميتها و ناكاميها و حسرتها و آرزو به گور رفتن‏هاى آنان كه در پاى قصر آنها جان داده‏اند و شرايط اجتماعى به آنها اجازه انتخاب همسر نمى‏داده است‏سكوت نمايد. ده‏ها و صدها زنانى كه در حرمسراها بسر مى‏برده‏اند،در واقع حق طبيعى يك عده محروم و بيچاره بوده‏اند كه تا آخر عمر مجرد زيسته‏اند.
مسلما اگر اين دو عامل معدوم گردد;يعنى عفاف و تقوا براى زن امر لازم شمرده شود و كاميابى جنسى جز در كادر ازدواج(اعم از دائم يا موقت)ناممكن گردد و از طرف ديگر ناهمواريهاى اقتصادى،اجتماعى از ميان برود و براى همه افراد بالغ امكان استفاده از طبيعى‏ترين حق بشرى يعنى حق تاهل فراهم گردد،تشكيل حرمسرا امرى محال و ممتنع خواهد بود.
يك نگاه مختصر به تاريخ نشان مى‏دهد كه قانون ازدواج موقت كوچكترين تاثيرى در تشكيل حرمسرا نداشته است.خلفاى عباسى و سلاطين عثمانى كه بيش از همه به اين عنوان شهرت دارند،هيچ كدام پيرو مذهب شيعه نبوده‏اند كه از قانون ازدواج موقت استفاده كرده باشند.
سلاطين شيعه مذهب با آنكه مى‏توانسته‏اند اين قانون را بهانه كار قرار دهند، هرگز به پايه خلفاى عباسى و سلاطين عثمانى نرسيده‏اند.اين خود مى‏رساند كه اين ماجرا معلول اوضاع خاص اجتماعى ديگر است.  

كتاب: مجوعه آثار ج‏19 ص 59
نويسنده: شهيد مرتضى مطهرى
 

اين مباحث در چند روز آينده همچنان ادامه خواهد داشت ...

 

 
tak_3da@yahoo.com

این هم از آخرین جوابیه من در مرد زن دوم

با سلام
دیگه خودم حرف نمیزنم و به جاش مطالبی رو که دوست خیلی خوبببببببببببببببببببببببببببببببببم fahraj2000 که واقعا از صمیم قلب ازش تشکر میکنم واسم فرستاده رو براتون مینویسم که بدونید منی که سنم شاید زیاد نیست ولی عقلم ازبعضی ها بیشتره. ومثل مردم هوس پرست که اسلام رو سپر خلافهاشون کردن الکی حرف نمیزنم . به جای اینکه هر چی بهم گفتن چشم و گوش بسته قبول کنم؛ در موردش مثل آدمیزاد فکر میکنم. و اما اون مطالب: (البته مطالبی که به موضوع بحثمون ربط داره مینویسم)

"مولانا عبدالحميد گفت: در مسئله نكاح و ازدواج در قرآن دستور آمده است كه شما از طريق ازدواج پيمان زناشويي ببنديد و يك زندگي پاك داشته باشيد كه در آن حكمتهاي بسيار وجود دارد، عقل و دانش نيز چنين اقتضا مي‌كند. اما شهوت‌‌پرستان و هوس‌‌پرستان و فطرت‌هاي ناسالم دنبال ديگران و گرفتار زنا و بي‌عفتي هستند. در حالي كه نكاح ماية خير است و با آن نسل‌ بشري حفظ مي‌شود و رشتة خويشاوندي برقرار مي‌ماند. حفظ نسب و شرافت خيلي مهم است. كسي كه نتيجه زنا است و پدر و برادر و خواهر و فاميلي ندارد، او مي‌داند كه واقعاً زنا چه ظلم بزرگي است و چه جفاي بزرگي به نسل بشري است. پيامبر اكرم فرموده است: « و للعاهر الحجر»؛ عقوبت زناكار سنگ‌سار است و خاك بر سر زناكار است. زنا لعنت خدا و تباهي را به دنبال دارد و ضد بهداشت ظاهري و بهداشت معنوي است؛ بيماري ايدز كه امروزه مردم دنيا را تهديد مي‌كند علت اصليش شايع شدن زنا است.

امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در خصوص حرمت صيغه و عقد مؤقت از ديدگاه اكثريت مسلمانان جهان و اهل‌سنت گفت: ما در اين باره روايت داريم كه اين نوع عقد حرام و ناجايز است و ما فرقي بين صيغه و زنا قائل نيستيم. هر مذهبي دليل خودش را دارد، اما استدلال و برداشت ما در اين مورد اين است. براي ما از سنت صحيح حكم اين مسئله روشن است؛ آن‌حضرت صلي‌الله عليه وسلم در غزوه خيبر حرمت دو چيز را اعلام كردند: يكي حرمت خوردن گوشت الاغ و ديگري حرمت عقد مؤقت و صيغه. راوي اين حديث سيدنا علي مرتضي رضي‌الله‌عنه است"
اين حكم خدا و گفته پيامبر اكرم است و در صحت آن هيچ ترديدي نيست. تعجب مي‌كنم كه چرا بعضي‌ها در برخي كتابها و يا رسانه‌ها عنوان مي‌كنند كه صيغه را خليفه دوم حضرت عمر فاروق رضي‌الله‌عنه حرام كرده است؟!، در حالي كه اين حرف كاملاً اشتباه و خلاف واقع است. حضرت عمر كه نمي‌تواند چيزي را حرام كند، حضرت ابوبكر و حضرت علي نيز نمي‌توانند چيزي را حرام كنند؛ بلكه خداوند متعال است كه چيزي را حلال و يا حرام مي‌كند و توسط پيامبرش آن را به مردم ابلاغ مي‌كند. سروران گرامي! حرمت صيغه را حضرت رسول صلي‌الله عليه وسلم اعلام كردند. از ديدگاه ما حرمت اين مسئله در قرآن نيز در آيات پنجم تا هفتم سورة مؤمنون [« و الذين هم لفروجهم حافظون. إلا علي أزواجهم أو ما ملكت أيمانهم فإنهم غير ملومين. فمن ابتغي وراء ذالك فأولئك هم العادون»] و آيات بيست و نهم تا سي و يكم سورة معارج، به طور صريح بيان شده است و در حرمت آن هيچ شكي نيست. به حكم قرآن همسر شرعي كه از آن به عنوان «زوجه» ياد شده است ميراث مي‌برد در حالي كه در عقد مؤقت چنين حقي براي زن وجود ندارد. مراد از «ما ملكت أيمانهم» كنيز است كه در صدر اسلام وجود داشته و حالا ديگر وجود ندارد.
(این قسمت رو هم لازم دیدم که بیارم)ç امروزه در وقت تشريف‌آوري زائران حرمين شريفين از حج يا عمره يكسري تكلفات انجام مي‌شود كه نه خدا گفته و نه رسول، كه بايد از آنها پرهيز كرد. يا اينكه در وقت از دست دادن عزيزي مردم به خانه صاحب عزا مي‌آيند و انتظار پذيرايي و خوردن شام و ناهار دارند كه اين رسومات خلاف شرع و ناجايز است. كسي كه مصيب ديده نبايد با زحمات ديگر بر مصيبتش افزود. برعكس پيامبر اسلام توصيه كردند كه همسايگان و نزديكان در چنين مواقعي به فكر تهيه غذا براي خانواده عزادار باشند و از اين بابت خيال آنها را راحت كنند.
تحقیق :busy@islamway.com در ارتباط با حلت یا حرمت متعه
من تا جايي که توان داشتم تحقيق کردم و دريافتم که متعه عين زنا مي باشد چه بسا بدتر زيرا که در لوا و زير پرچم دين اين امر صورت مي گيرد و کارهايي که به اسم دين انجام مي شود اگر تجاوزبه حقوق کسي را داشته باشد ممکن است فرديا گروهي را از دين متنفرومنزوي کند.
اما دليل هاي ذيل مبني برتجویز يا تحريم متعه که تحقيق کردم را مي آورم باشد که طرفداران نا آگاه اين عمل زشت به خود آمده وکمي تعقل کنند.
کتاب کافي يکي ازبزرگترين کتب فقهي شيعیان مي باشد که آنرا جزکتب اربعه مي خوانند و بيشتر احکام خود را از اين کتاب استخراج مي کنند و چون صحبت به درازا نکشد درارزش کتاب کافي نزدشيعيان به يک حديث بسنده مي کنيم: علما معتقدند که کتاب کافي برامام زمان (مهدي ع) عرضه شد و آن حضرت فرمود: «الکافي کاف لشيعتنا» همين کتاب کافي شيعيان مارا بس و کافي است.
دراين کتاب آمده: امام صادق (ع) فرمود: هرکه تعصب ورزد ويا برايش تعصب ورزند و او سکوت کند رشته ی ايمان را ازگردن گشوده است و نيز فرمود: هرکه تعصب بورزد خداوند روز قيامت اورا با دستاري از آتش برانگيزد. (اصول کافي ج2 باب العصبيه، ص:307و308). اين حديث اسنادش نيکو و صحيح مي باشد و اين را گفتم تا بعد ازروشن شدن حق در باب متعه کسي تعصب نورزد البته آن کسي که دلش مملو از آتش شهوت باشد بر تعصت خود اصرار خواهد کرد.
1- شيخ الطايفه شيخ طوسي در استبصار مي فرمايد: عن زيد بن علي عن آبائه عن علي ابن ابي طالب (ع) قال: «حرم رسول الله ص لحوم الحمر الاهلية و نکاح المتعة» زيد ابن علي ازقول پدرانش علي ابن ابي طالب (ع) روايت کرده است که گفت: پيامبر(ص) گوشت خران اهلي و نکاح متعه را تحريم فرمودند. (الاستبصار، ج3/142 شماره حديث 5-511 چاپ سوم تهران.) براي اشنايي بيشتر با شيخ طوسي به کتب اهل تشیع مراجعه شود
دراينجا ما دو آيه از قران کريم نيز مي اوريم تا دليل محکمي باشد بر تحريم متعه: آيه 33 سوره نور: «کسانيکه به ازدواج دسترسي ندارند بايد صبر کنند و خودشان را پاک نگهدارند تا وقتي که خداوند از فضل خود آنان را غنا بخشد»
آيه 25 سوره نساء: (به علت طولاني بودن مطلب فقط قسمت اخر ايه را مياوريم که شکيبايي و پاکدامني پيشه کردن برايتان بهتراست) پس خداوند حکيم کساني را که به علت کمبود امکانات به ازدواج دسترسي ندارند دستور به پاکدامني و صبر داده...... والا اگر متعه حلال بود چرا به آن دستور نداد تا بعدا که مشکلاتشان حل شد ازدواج دايم کنند؟
و اما احادیث اشتباهی که موافقان عمل صیغه در مورد صیغه برای حلال نشان دادن آن درست کرده اند:
1- از امام صادق پرسيده شده که آيا متعه ثواب دارد؟ فرمود: اگر مقصودش رضاي خداباشد دربرابرهرکلمه اي که با او صحبت مي کند يک نيکي برايش نوشته می شود و هرباري که به اونزديک شود خداوند گناهي را ازاو مي بخشد و هرگاه غسل کند به اندازه قطرات آبي که بربدنش ريخته خداوند گناهانشان را مي آمرزد.(من لا يحضره الفقيه3/366)

2- پيامبر خدا (ص) فرمود: کسي که يک مرتبه با زن مسلمان متعه کند گويا هفتاد مرتبه خانه کعبه را زيارت کرده و هم چنين گفته: کسي که يک بار صيغه کند ازغضب خداي جبار درامان مي باشد و کسي که دو بار صيغه کند با ابرار محشورمي شود و کسي که سه بار صیغه کند در بهشت دوشادوش من خواهد بود (من لا يحضره الفقيه 3/366

3- آقاي فتح کاشاني در تفسير منهج الصادقين از پيامبرروايت مي کند: فرمودند کسي که يک مرتبه صيغه کند به مقام امام حسين و دوبار به مقام امام حسن و اگر سه بار صيغه کند به درجه مولي علي (ع) و اگر چهار بار متعه کند به درجه من مي رسد.

4- اين را هم بدانيد براي زن صيغه شونده شرط نيست که به سن بلوغ رسيده باشد يا نه حتي دخترده ساله يا حتي شيرخواره را هم مي توان در اين مذهب صيغه کرد. في المثال در کتاب تحريرالوسيله جلد سوم با ترجمه فارسي مساله 12 امام خميني ميگويد: نزديکي با زوجه قبل ازتمام شدن نه سال جايزنيست ولي مي توان ساير لذتها مانند لمس نمودن با شهوت و بغل گرفتن و لاي ران گذاشتن (تفخيذ) حتي در شيرخوارجايز است و اشکالي ندارد.(دفترانتشارات الاسلامي وابسته به جامعه مدرسين حوزه علميه قم)
براستي که از گفتن بقيه احاديث معذور هستم و آيا واقعا اين قدر صيغه صواب دارد که يکبار و دوبار و غيره اش به مقامهاي امامان و چهاربارش به مقام رسول الله (ص) مي رسد؟ پناه مي برم به الله از اين گفتار شنيع. آيا مقام امام و رسول الله (ص) تا اين حد است که کسي با انجام اين فعل قبيح و شرم آور به اين درجات برسد؟ پس مجاهدين واصحاب و شهدا و مومنين بسيار ضرر کردند که به جنگ رفتند آنها ميتوانستند با انجام اين عمل راحت به مقام رسول الله (ص) برسند. اعوذ باالله من هذه الافتراء
مفاسد صيغه(متعه)
1- باز گذاشتن اين راه خطرناک (متعه) وسيله اي قرارگرفته که آدمهاي پست و شهوت پرست و هرزه همواره براي ارضاي خواهشهاي نفساني خويش درجستجوي زنان اوباشي مانند خود هستند و چه بسا خانواده های شريف و متديني نيز فريب مي خورند و به نام دين مورد حمله و سوء استفاده ديني قرار ميگيرند.
2- کانون خانواده ازهم پاشيده مي شود چه بسا زني که ببيند شوهرش تن به اينکار داده چه احساسي به او دست ميدهد؟
3- حتي در متعه ارث نيست و اگرفرزندي هم بدنيا آيد به مرد ملحق مي شود و اين فرزند بدون وجود مادر پرورش مي يابد و چه بسا از تربيت درستي هم برخوردار نشود . به نقل از روزنامه همشهري دوشنبه 4 ابان 1383 صفحه 6 شماره 3536 امده است: «سازمان ثبت احوال کشور ازافزايش 200 درصدي ازدواج موقت طي 6ماهه اول امسال نسبت به 6ماهه اول سال گذشته خبرداد. بر اساس اين گزارش به تعداد547 مورد در اول امسال رسيد. بالا رفتن امارازدواج موفت پيامدهايي به همراه دارد که مهمترين ان بر جاي ماندن کودکان بي هويت است».( عينا از روي روزنامه همشهري ميباشد). در همين روزنامه همشهري اين بار در شماره 3549 صفحه 16 دوشنبه 18 آبان 1383 توضيحات مفصلي راجع به متعه آمده که دراين جا سرتيتر آنرا مياوريم: _قابل توجه اونهایی که به ایرانی بودن و فرهنگشون افتخار میکنن(tak_3da)_: ثبت ازدواج موقت با299هزارتومان ، مردان متاهل مشتاق ترند، کودکان بي هويت،امار طلاق
60هزارمطلقه،درسال.
خوانندگان عزيز خودتان با سند مشاهده کرديد اين تحقيق مرا و اميدوارم حديث اول را که راجع به تعصب بود را در اول اين گزارش فراموش نکرده باشيد و همچنين به خاطر داشته باشيد که متعه باعث مي شود ديگرکسي علاقه اي به ازدواج دايم و تشکيل خانواده اي با کانون گرم ندهد و مدام به بهانه عدم توان ازدواج مشغول به اين کار باشد که اين خود علاوه بر گسترش بيماري هاي فراوان جنسي بسيار خطرناک مي باشد. در آخر ميخواهم يک خاطره نيز برایتان ذکر کنم:
روزي به يکي از مردان فاميل خودم که بسيار بسيار انسان متدين و مذهبي و طرفدار مذهب اماميه ( شيعه اثني عشريه) مي باشد ( چون خودم تا 18 سالگي شيعه بودم و تمامي افراد خانواده ام هم اکنون شيعه هستند) گفتم اگه ممکن اين دختر خود را با عقد موقت من در بیاورد که هم من و هم دخترشما توانايي ازدواج را الان نداريم باعث ثواب مي شود (لازم به ذکراست که مادر و خواهرشان هم مطلقه بودند وخواهرشان27ساله بودن و خيلی جوان) ولي اگر بدانيد چشمتان روز بد نبيند که شما خود آن صحنه عصبانيت را مجسم کنيد. والله که من آنروزقصد ثواب اين کارراداشتم زيرا تا ان موقع اين کارراجايزمي شمردم ولي ازآن روزفهميدم اينها فقط اين کار را با ناموس ديگران جايز مي دانند نه با ناموس خود.
موفق باشید.  tak_3da@yahoo.com  

 

 

مشکان
hra62302@yahoo.com

چهارشنبه: ترفند

مروري بر مهمترين تنظيمات Internet Explorer

بخش چهارم
گزينه Launching Programs and Files in a IFRAME : هنگام ورود به بعضي از سايتها ، يك پنجره شناور بر روي صفحه باز مي شود ، اين پنجره IFRAME يا «فريم شناور» نام دارد . شما مي توانيد از طريق اين گزينه از به كار افتادن برنامه ها يا فايلهايي كه همراه اين پنجره ها مي باشد جلوگيري نماييد .
بد نيست بدانيد كهIFRAME ها با POPUP ها تفاوت دارند . IFRAME ها بر روي همان صفحه اي توسط كار بر باز شده است ، باز مي شوند ، در حاليكه Popup ها در يك پنجره جديد باز مي شوند ، معمولاً Popup ها كاربران را دچار دردسر هاي زيادي مي كنند و با باز نمودن پنجرهاي پي در پي هم كاربر را خسته مي كنند و هم اينكه كارآيي سيستم را پايين مي آورند . براي جلوگيري از اجراي Popup ها مي توانيد از نرم افزارهايي مانند Popup Killer يا Popup Stopper استفاده نماييد . (براي اطلاع بيشتر در مورد تفاوت IFRAME ها با POPUP ها به آدرس
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/reference/objects/IFRAME.asp
مراجعه نماييد )
تب Privacy :
اين بخش مربوط به مديريت حريم خصوصي و كوكي هايتان است . بعضي از سايتها بدون اطلاع شما وارد حريم خصوصي شما شده و بدون اجازه شما از اطلاعات كوكي ها بهره برداري مي كنند . در اين بخش مي توانيد با حركت دادن دگمه لغزنده داخل فريم Setting يكي از شش حالت پذيرش كوكي ها را قبول كنيد . ( پذيرش تمام كوكي ها = Accept All Cookies ، Low ، Medium ، Medium High ، High و عدم پذيرش كوكي ها = Block All Cookies )
كوكي هاي اطلاعاتي هستند كه بعضي از سايتها به صورت Text در كامپيوتر شما ذخيره مي كنند . مثلاً ممكن است شما از سايتي نظير http://www.Amazon.com كه يك سايت فروشگاهي مي باشد بازديدي داشته باشيد اين سايت به كمك اين كوكي ها از خريدهاي شما مطلع شده و اطلاعاتي هم از جستجوهاي اخيرتان به دست آورده و محصولات جديد را به شما پيشنهاد مي دهد . كوكي هايي از اين قبيل را كوكي هاي دسته اول يا طرف اول مي گويند.
بعضي از كوكي ها هستند كه از طرف سايتهايي كه جنبه تبليغاتي دارند ( مثل AOL ) در كامپيوتر شما ذخيره مي شوند . اين شبكه هاي تبليغاتي كه براي بسياري از سايت هاي وب تبليغات مي كنند، توسط كوكي ها مي توانند بفهمند كه شما به كدام يك از اين سايت ها سر زده ايد و اولويتهاي بازديدهايتان چه بوده است . به اين نوع كوكي ها ، كوكي هاي دسته سوم يا طرف سوم مي گويند .
( اين كوكي ها از هيچ قانوني براي حفظ اطلاعات خصوصي تبعيت نمي كنند و از اطلاعات معرّف شما بدون كسب اجازه بهره برداري مي نمايند)
دسته اي ديگر از كوكي ها نيز به كوكي هاي جلسه اي معروفند اين كوكي ها مربوط به ديد و بازديدهاي فعلي شما مي باشند و تا زماني وجود دارند كه مرورگرتان باز است و بعد از بستن مرورگر آنها نيز پاك مي شوند .
براي كنترل كوكي ها مي توانيد يكي از گزينه هاي دگمه لغزان را انتخاب كنيد . پيش فرض مرورگر كه Medium مي باشد كه كوكي هاي طرف سوم را مسدود و كوكي هاي شخص اول را مي پذيرد .
اگر هيچ كدام از شش مورد تعيين سطح پذيرش كوكي ها را نمي پسنديد مي توانيد از طريق اجراي گزينه Advanced و نهادن تيك در گزينه Override automatic بقيه گزينه ها را فعال نموده و در سمت چپ تنظيمات مربوط به كوكي هاي نوع اول و در سمت راست تنظيمات مربوط به كوكي هاي نوع سوم را مشخص نماييد . با نهادن تيك در گزينه Always allow مي توانيد كوكي هاي از نوع جلسه اي را نيز پذيرا باشيد.
در فريم Setting (تب Privacy ) از طريق گزينه Import مي توانيد فايلي را كه داراي تنظيمات دلخواه شماست Import نماييد . اين نوع فايل ها را مي توانيد از سايت سازمانهاي حامي حريم هاي خصوصي افراد به دست آوريد . براي اطلاع بيشتر مي توانيد به آدرس: http://www.microsoft.com/privacy/wizard يا http://www.privacy.org مراجعه نماييد .
از طريق گزينه Edit در فريم Web Sites مي توانيد آدرس سايتهايي را كه مي خواهيد كوكي هاي آنها را ممنوع ( Block ) يا مجاز ( Allow ) تعيين كنيد ، ثبت كنيد .
لازم به يادآوري است كه تنظيمات مربوط به حريم خصوصي شما فقط در وب سايت هايي عمل مي كنند كه در منطقه امن اينترنت تعريف شده باشند. اگر سايتي را در منطقه سايت هاي معتمد (Trusted) قرار دهيد، IE تمام كوكي هاي آن سايت را پذيرفته و اجازه خواندن كوكي ها را از كامپيوتر شما به سايت مي دهد و اگر سايتي را در منطقه سايت هاي «ممنوعه» (Restricted) بگذاريد، IE تمام كوكي هاي ارسالي آن سايت را بر مي گرداند.

 


 
saheledoosti@yahoo.com

جمله روزانه

8 شهريور
تمام آنچه تا به حال در زندگی ات رخ داده یا فرصتی برای رشد و ترقی توست یا مانعی برای رشد و ترقی ات. خودت انتخاب کن.
وین دایر

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

8 شهريور / 30 آگوست / 5 شعبان

Mobin_s2004@yahoo.com
8 شهريور ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي كه به جاي دفاع، سربازان را مرخص كردند!

30 اوت 1941 (هشتم شهريور 1320) هواپيماهاي شوروي برفراز تهران و شهرهاي شمالي كشور اعلاميه تبليغاتي پخش كردند و به زحمتكشان ايران وعده زندگاني بهتر دادند. در همين روز ابلاغيه مرخص شدن سربازان پادگانها از سوي سرلشكر نخجوان كفيل وزارت جنگ به واحدهاي ارتش كه خود را براي دفاع آماده مي كردند و دو لشكر مستقر در تهران در اطراف پايتخت سنگر گرفته بودن واصل شد!

 

انفجار در دفتر نخست وزير جمهوري اسلامي

سي ام اوت مصادف است با وفات محمد جواد باهنر در سال 1981 (هشتم شهريور1360 خورشيدي) - نخستين كرماني كه در طول تاريخ ايران تا مقام رياست دولت بالا رفته بود در انفجار عمدي دفتر نخست وزيري . در اين رويداد علاوه بر باهنر چندتن ديگر از جمله رجايي، رئيس جمهور وقت جان سپردند. باهنر 44 ساله بود.

 روز مبارزه با تروريسم

[8 شهريور هر سال] - روز مبارزه با تروريسم

 

 ترور ناجي العَلي طراح و كاريكاتوريست فلسطيني

[8 شهريور 1366] - ناجي العَلي طراح و كاريكاتوريست فلسطيني كه درلندن بدست عوامل امريكاي جهانخوار ترور شده بود پس از38روز بيهوشي بدرود حيات گفت. او ازفلسطينيان اردوگاه «عِينُ الحُلوَه» واقع درجنوب لبنان بود كه درسيرتكاملي حيات هنري خود ازطراحان بنام عرب شد. او آثارخود را ازطريق همكاري با نشريات مختلف كويت عرضه مي كرد. طرحهاي او اغلب مضامين ضد صهيونيستي و انتقادي ازضاج سازشكا عرب دارد. گفتني است كه شش ماه پس ازمرگ ناجي العَلي اتحاديه بين المللي ناشران جايزه قلم طلايي آزادي را به وي اختصاص داد.

 

 درگذشت حضرت آيت الله العظمي سيد شهاب الدين مرعشي نجفي

[8 شهريور 1369] - حضرت آيت الله العظمي سيد شهاب الدين مرعشي نجفي از مراجع تقليد شيعيان جهان بر اثر سكته قلبي به رحمت حق پيوست . مرحوم آيت الله مرعشي در ماه صفر سال 1315هجري قمري در نجف در خانواده اي روحاني و اهل علم ديده به جهان گشود و از كودكي به تحصيل علوم متداول در حوزه پرداخت . ايشان مقدمات را نزد پدر و علم تجويد قرآن رااز شيخ نورالدّين بكتاشي آموخت.اين عالم رباني از شاگردان آيت الله خالصي در كاظمين بود و در ادامه تحصيل و آموختن فقه و اصول ، حديث و رجال در كاظمين به نجف عزيمت كرد و علوم تفسير، كلام واصول اخلاقي را فرا گرفت . آيت الله مرعشي پس از كسب درجه اجتهاد از دهها تن از مراجع وعلماي حوزه علميه نجف به دستور آيت الله حائري يزدي در حوزه علميه قم به تدريس و تحقيق مشغول شد. ايشان در قم نيز از مطالعه غافل نماند و دانش خود را در زمينه هاي عرفان، علوم عقلي رياضيات، هندسه، علوم شيمي و ادبيات گسترش داد. ايشان در مبارزات علما و روحانيون با رژيم پهلوي همواره يار و همراه امام بود و با اعمال ضد انساني شاه مخالفت مي كرد. از مهمترين خدمات وي تأسيس كتا بخانه اي كم نظير در قم است كه بيش از 300000جلد كتا ب درآن نگهداري مي شود. گفتني است كه اين عالم وارسته در مسافرتهاي متعدد علمي ـ تحقيقي خود به مناطق مختلف جهان با افرادي فاضل و علمايي گرانقدر چون «علّامه بغدادي، هانري كُربَن و رابين درانات تاگور» مباحثات و مبادلات علمي داشت.

Mobin_s2004@yahoo.com
30 آگوست ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي که کلئوپاترا خودکشي کرد

كلئوپاترا

كلئوپاترا Cleopatra ملكه يوناني تبار مصر پس از شكست تلاشهايش به منظور به دام انداختن "اوكتاويان" امپراتور روم براي حفظ حكومت يونانيان (جانشينان اسكندر كه خود از اعقاب آنان بود) ، سي ام اوت سال 30 پيش از ميلاد با نيش افعي دست به خودكشي زد. وي قبلا با هدف ادامه حكومت اسكندريان بر مصر سزار امپراتور روم را به دام عشق خود گرفتار كرده بود و پس از او، ماركوس آنتونيوس را دلبند و شوهر خود كرده بود كه در جنگي كه ميان اوكتاويان و ماركوس روي داد ماركوس شكست خورد. كلئوپاترا كه تاريخ مصرف ماركوس را پايان يافته ديده بود با نيرنگ وي را وادار به خودكشي كرد تا بتواند اوكتاويان را به دام اندازد كه موفق نشد.

 

يك ميليارد و پانصد ميليون دلار غرامت هوسبازي 60 كشيش كاتوليك در لس آنجلس!

به گزارش 29 اوت 2004 لس آنجلس تايمز، سركشيش كليساهاي منطقه لس آنجلس و آرنج كاونتي در ايالت كاليفرنيا بايد بابت هوسبازي 60 كشيش كه براي پوشيدن اين لباس حق ازدواج را از خود سلب كرده اند جمعا يك ميليارد و پانصد ميليون دلار به خانواده هاي نزديك به پانصد پسر كه در زمان تعرض كمتر از سن قانوني بودند بپردازد تا رضايت آنان جلب شود. اين بزرگترين غرامتي است كه كليساي كاتوليك بابت اين كار مي پردازد. دادگاه تصميم قبلا گرفته بود كه «سركشيش» كليسا ها در منطقه بكوشد در خارج از دادگاه از خانواده اين پسران و يا خود آنان كه به سن رشد رسيده اند جلب رضايت شود تا حكم مجازات صادر نگردد و پرونده مختومه شود. بر اين پايه، توافق حاصل شده است كه به هر شاكي، جهت جلب رضايت سه ميليون و يكصد هزار دلار پرداخت شود. در سالهاي اخير در برخي از كشور ها به ويژه آمريكا، صدها كشيش كاتوليك متهم به هوسبازي شده و پيرامون آنان جنجال شده است ولي تاكنون غرامتي به اين سنگيني تعيين نشده بود.

برخي ديگر از رويدادهاي 30 اوت

  • 1944:   نيروهاي شوروي كه سرگرم عقب زدن ارتش هيتلر از اروپاي جنوبي و شرقي بودند؛ شهر بوخارست پايتخت روماني را از چنگ آنان بيرون آوردند. هدف عمده هيتلر از تصرف روماني دست يافتن بر ذخاير نفت اين كشور بود.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    5 شعبان هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    ولادت امام زين العابدين (ع)

    [5 شعبان 38] - ولادت امام زين العابدين (ع)
    او فرزند حسين بن على ـ عليه السلام ـ سومين امام شيعيان جهان , مادرش شهر بانويه , مشهورترين لقبش زين العابدين و سجاد است.
    امام سجاد ـ عليه السلام ـ در سال سى و هشت قمرى ديده به جهان گشود و دوران كودكى خود را در مدينه سپرى كرد. حدود دو سال از خلافت جدش امير موءمنان ـ عليه السلام ـ را درك نمود و پس از آن مدت ده سال شاهد حوادث دوران امامت عمومى خويش امام مجتبى ـ عليه السلام ـ بود كه تنها در شش ماه آن عهده دار خلافت اسلامى بود. پس از شهادت امام مجبتى ـ عليه السلام ـ در سال 50هجرى , به مدت ده سال در دوران امامت پدرش حسين بن على ـ عليه السلام ـ كه در اوج قدرت معاويه با او در ستيز و مبارزه بود, در كنار او قرار داشت
    در محرم سال 61هجرى در جريان قيام و شهادت پدرش حسين ـ عليه السلام ـ در سرزمين كربلا حضور داشت . پس از فاجعهء كربلا كه امامت به او رسيد, همراه ديگر اسيران اردوگاه حسينى به اسيرى به كوفه و شام برده شد, و در اين سفر سر پرست و تكيه گاه حسينى به اسيرى به كوفه و شام برده شد, و در اين سفر سر پرست و تكيه گاه اسيران در كوران مصائب و گرفتاريها بود. او در اين سفر با سخنرانيهاى آتشين خود حكومت يزيد را رسوا ساخت و پس از باز گشت از شام , در شهر مدينه اقامت گزيد تا آنكه در سال 94يا 95هجرى به شهادت رسيد و در قبرستان معروف <بقيع > در كنار قبر عمويش امام حسن ـ عليه السلام ـ به خاك سپرده شد

    زيارت امام سجاد در اين روز فضيلت دارد .
    صدقه دادن در اين ماه نسبت به ساير ماهها فضيلت بيشتري دارد

     

     محمّد بن زكرياي رازي پزشك مشهورو كاشف الكل با زندگي وداع كرد

    [5 شعبان 313] - محمّد بن زكرياي رازي پزشك مشهورو كاشف الكل با زندگي وداع كرد. حرفه رازي زرگري و صرّافي بود و او ازاين رهگذر بتدريج به كيمياگري علاقمند شد و توانست ماهيّت فلزات را دگرگون سازد. رازي از مشاهير علوم پزشكي، هندسه، منطق و علوم فلسفي بشمارمي رود. او كه به «طَبيبُ المُسلمين و جالينوس عرب» شهرت دارد علاوه برداشتن دانش بسياردر پزشكي و جراحي، شيميداني برجسته بود. رازي ساليان متمادي ازعمرخدو را صرف تجزيه و تحليل و تركيب اجسام و مواد طبيعي كرد و موفق شد كه اسيد سولفوريك را اززاج سبز با سنگ گوگرد بدست آورد. محمّد بن زكرياي رازي اين نابغه دوران و دانشمند شهيرايراني نخستين كسي بود كه الكل را استخراج كرد. رازي تأليفات متعددي دارد كه اين تأليفات درباره« كيميا، طب، الهيات و فلسفه اند». «اَلحاوي و طبِّ منصوري» از ارزشمندترين آثار محمّد بن زكرياي رازي بشمار مي روند.

     

     قيام سربداران سبزوارآغاز شد

    [5 شعبان 737] - قيام سربداران سبزوارآغاز شد. رهبري اين قيام را امين الدّين عبدالرّزاق پسر خواجه فضل الله باشتيني برعهده داشت. پيروان وي ازلان رو خود را سربدارمي خواندند كه معتقد بودند «اگرتوفقيق يابيم دفع ظالمان كنيم و اِلّا سرخود بردار ببينيم كه تحمل تعدّي و ظلم را نداريم». اميران سلسله سربداريه نزديك به 50 سال درسبزوار و برخي از ولايات مجاورآن فرمانروايي كردند. آنان درراه ترويج تشيع تلاش فراوان كردند. سلسله سربداريه با كشته شدن علي بن مؤيّد بدست تيمور گوركاني منقرض شد. قيام سربداران خراسان درحركتهاي انقلابي بعدي برضد ظالمان مغول تأثيرشگرفي داشت.

     

     نمايندگان ايران و روسيه عهدنامه ننگين تركمانچاي را منعقد كردند.

    [5 شعبان 1243] - نمايندگان ايران و روسيه عهدنامه ننگين تركمانچاي را منعقد كردند. اين عهدنامه درزمان فتحعلي شاه قاجار با ميانجيگري دولت انگلستان منعقد شد و به موجب آن ولايات ايروان و نخجوان به روسيه واگذارشد و حق كشتيراني در درياي خزر مجدداً به كشتي هاي روسي واگذارشد. دولت روسيه نيزوليعهدي عباس ميرزا را برسميت شناخت و ازآن حمايت كرد. همچنين كليه اتباع روسي براساس عهدنامه تركمانچاي ازحمايت قوه قضائيه ايران برخوردارشدند.

     

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    حكايت

    زنى از دست شوهرش پيش قاضى رفت و شكايت كرد و گفت : مى خواهم طلاق بگيرم ، قاضى گفت : به چه علت ؟ زن گفت : چون او هر شب در رختخوابش ادرار مى كند، قاضى گفت : آيا حيا نمى كنى كه هر شب در رختخواب ادرار مى كنى ؟.
    مرد گفت : آقاى قاضى عجله نكن ، تا داستان را برايت تعريف كنم من در خواب ديدم كه در جزيره اى در دريا هستم و در آن جزيره كاخى بود و بالاى كاخ منارى بسيار بلند و بالاى منار يك شتر نرى بود و من بر پشت آن شتر بودم و شتر بسيار تشنه بود، سر خود را پايين نمود تا از دريا آب بخورد، من هم از ترس در رختخواب خود ادرار كردم ، قاضى چون اين داستان را شنيد از ترس در لباس خود ادرار كرد، قاضى به زن گفت : اى زن من از شنيدن داستانش از ترس ادرار كردم تا چه رسد به اين بدبخت ، پس از او عذر بخواه و برو با او زندگى كن .
     

     

     

     

     

     

     

    فارسي شکر است

    amirrousta52@yahoo.co.uk

    كاريكلماتور
    مرحوم پرويز شاپور

    بهار را در قلبم به خاك سپردم.
     


    قند و نمك

    مرحوم جعفر شهري
    ضرب المثلهاي تهراني
    (به زبان محاوره)

    آفتاب از كدوم طرف در اومده؟
    اتفاق عجيب. امر خلاف عادت بدان گونه كه آفتاب از مغرب طلوع مي كند.
     

     

     

     

     

     

     

    زبان خوراکیها

    دكتر غياث الدين جزايرى


    اسم من «پنير» است!

     مقوى معده ام و به هضم غذا كمك مى كنم .
    اگر مرا با مرزه و مغز گردو بخوريد، به چاق شدن خود كمك كرده ايد.
    با پونه اگر خورده شوم پادزهر خوبى مى شوم ...

    از قديم نان خورش شما ايرانيان بوده ام ، و بسيارى از سالخوردگان روستا نشين ، زيادى عمر خود را از من مى دانند. من از بسته شدن شير به وسيله پنير مايه بدست مى آيم و بيش از سيصد نوع دارم و اين انواع بستگى به انواع پنير مايه دارد و بطور كلى انواع پنير مايه به دو دسته حيوانى و نباتى تقسيم مى شوند، انواع حيوانى آن را از مخاط معده ى حيوانات نوزاد كه شيرخوار بوده و علفخوار نشده اند مى گيرند و انواع نباتى ، از شيرابه درخت انجير و چند درخت ديگر بدست مى آيد كه مهمترين و سودمندترين آن ها گياهى است به نام پنير بند كه در بلوچستان ايران بطور خودرو به عمل مى آيد و سى درصد مايه پنير خالص دارد. اين گياه مفيد يكى از ثروت هاى خداداد ايران زمين مى باشد كه متاءسفانه تاكنون مورد توجه و بهره بردارى قرار نگرفته و در بوته فراموشى گذاشته شده است . اگر در نظر بگيريد كه در دنيا روزانه چه مقدار پنير مصرف مى شود، به شما ثابت خواهد شد كه ايران مى تواند صادراتى هزار برابر كتيرا و منافعى هم عرض صادرات مهم از اين محصول بدست آورد. با مطالعاتى كه شده است ، در زمين هاى وسيع و مستعد بلوچستان و كرمان مى توان اين گياه را كاشت و سالانه بيش از صدها هزار تن محصول بدست آورد.
    پنيرى كه با پنير بند ساخته شود، ويتامين هاى بيشترى داشته و خوش بو و خوش طعم تر از ساير انواع پنيرها است و من از شما ايرانيان كه از وجود اين نعمت خداداد استفاده نمى نماييد، بسيار متعجب و گله مند مى باشم ، وقتى مرا با پنير مايه حيوانى مى سازند، و براى تهيه آن حيوان كوچكى را كه تازه به دنيا آمده است مى كشند پنيرى بدست مى آورند كه از نظر شرع اسلام خوردن آن مكروه بوده ، و زود فاسد مى شود، در صورتى كه نوعى از پنير مايه هاى نباتى بدست مى آيد، نواقص فوق را ندارد. يك نوع مرا از ماست تهيه مى كنند و اين نوع نيز بسيار مرغوب و سودبخش است . چنانچه مرا از شير حيوان سالم كه در صحرا چريده باشد درست كنند، بسيار مطبوع و گوارا بوده و منافع سرشارى خواهم داشت .
    به علت داشتن ويتامين هاى ((ث )) و انواع ((ب )) و املاح معدنى مخصوصا كلسيم ، نان خورش كاملى هستم كه تمام عوامل حياتى را در برداشته ، و كمبود آنها را جبران مى نمايم ، من مقوى معده و روده ها هستم و موجودات مفيدى كه در روده ها زندگانى كرده ، و به هضم غذا كمك مى نمايند، از من تغذيه مى كنند. من خون سالم درست مى كنم ، من كمى دير هضم هستم ، ولى پس از هضم زود جذب ياخته ها شده ، و آنها را وادار به سازندگى مى كنم . با مغز گردو و مرزه ، چاق كننده بدن و باعث نرمى پوست مى شوم ، و پادزهر املاح نقره و سرب مى باشم .
    چون تازه مرا در آب جوشانده و آب آن را به زن بچه شيرده بدهند، شير او را زياد مى كنم ، خوردن برشته من بعد از پختن و گرفتن آب آن اسهال را بند مى آورد، كهنه و فاسد شده من ، سمى و خطرناك است و توليد سنگ مى نمايد.
    تازه من كه آب آن را هنوز نگرفته و در اصطلاح پنيرسازان دلمه ناميده مى شود، خواب آور بوده و جهت تقويت اعصاب و التهاب معده و امراض ‍ سل و دق زياد تجويز مى شوند و معالج خشكى پوست و علاج وسواس و امراض صفراوى و فشار خون است .
    اگر مى خواهيد من دير فاسد شده ، و مدتى در خانه شما بمانم . هميشه مرا در ماست يا آب ماست بيندازيد.
    نمك زده و كهنه من در صورتى كه فاسد نشده باشد، بلغم را از بين مى برد و اشتها را تحريك مى نمايد، رطوبت معده را مى گيرد، ضماد آن را با عسل جهت باز شدن دمل و با روغن زيتون جهت نرم شدن مفاصل زياد تجويز مى شود و اگر آن را روى پينه هاى دست و پا بمالند، آنها را برطرف مى نمايد. اگر مرا با آب ژلاتين يا آب پاچه هاى گوسفند مخلوط كرده ، كمى نوشادر به آن اضافه كنيد، و علاوه بر منافعى كه جهت دستگاه گوارش دارد، پادزهر گزيدن زنبور و كژدم است . چنانچه مرا با خرما ميل فرماييد كيفيت غذايى آن را بالا مى برم ، به عقيده پزشكان قديم ايران ، خوردن من همراه با يك سبزى يا يك ميوه مثل گردو نافع تر خواهد بود.
    من يك برادر مادرى دارم كه اسمش ماست مى باشد مادر ما هر دو شير است و پدرمان متفاوت مى باشد. البته ماست به موقع خود را به شما معرفى مى كند، ولى من مى خواهم در اينجا سؤ الى از خوانندگان كنجكاو بنمايم .
    اگر از شما بپرسند كه اولين ماست را در دنيا چه كسى درست كرد، و چه مايه اى به او زد، چه جوابى خواهيد داد؟ شما مى توانيد اين سؤ ال را از ديگران هم بكنيد و بپرسيد، اولين ماست در جهان چگونه درست شد؟
    بدون شك جواب اين پرسش را نه شما مى دانيد و نه ماست بندان و نه دانشمندان حتى غذاشناسان امروزى . حل معما، افتخارى بر افتخار ايران عزيز خواهد افزود و ثابت خواهد كرد كه اولين ماست برخلاف تصور ديگران در ايران بدست يك ايرانى درست شده و اينكه مى گويند اولين بار آنرا در بلغارستان ساخته اند صحيح نيست !
     

     

     

     

     

     

     

    معرفي آثار انديشمندان

     تلخیص: شمیم شادمان
    shamim_shadman@yahoo.com

    دکتر علي شريعتي
    پدر! مادر! ما متهميم (29)

    خواهر! برادر!
    درست برعكس و درست برعكس بينش عاميانه و منحط مذهبي رايج ، اسلام ، معاش و معاد را ، ماديت و معنويت را و دنيا و آخرت را از هم جدا و با هم متضاد نمي داند ، بلكه اساسا " دنيا را تنها جايگاه كار و توليد و تكامل و سازندگي و كسب ارزشهاي مادي معنوي و سعادت اخروي " معرفي مي كند ، دنيا وسيله كسب ارزشهاي خدايي و بدست آوردن شايستگي هاي بهشتي است . اساسا دنيا اصل است و زندگي پيش از مرك اصل است و آخرت فرع بر دنيا است ، بدين معني كه زندگي اخروي ، سعادت رستگاري الهي و سرنوشت نهايي آدمي در معاد ، نتيجه و معلول سرگذشت آدمي در زندگي اين جهاني اوست ...
    حضرت رسول در يك جمله كوتاه و قاطع و روشن اين اصل را چنان بيان كرده كه آن را به عنوان مترقي ترين شعار سازنده و عملي و ضد خرافي بايد طرح كرد :
    " هر كه زندگي مادي ندارد ، زندگي اخروي نيز ندارد ."
    بنابراين كساني كه تحمل فقر و ذلت و اسارت و بيماري و عقب ماندگي و ضعف و بدبختي خود را در زندگي اقتصادي و اجتماعي و سياسي – كه استبداد ، استثمار و يا استعمار برايشان فراهم آورده اند – عامل جبران و پاداش الهي و كسب ثروت و عزت آخرت و رستگاري و عافيت و ورود به بهشت مي پندارند ، فريب دنيا داراني را خورده اند كه به نام دين آنها را " استحمار " كرده اند و به تحمل و شكيبايي بر سرنوشت شوم خويش واداشته اند ! قرآن به اينان و نيز به روشنفكران ضد مذهبي كه هر دو اين فريبكاري استحماري را به نام مذهب تلقي كرده اند پاسخ مي دهد كه :
    " هر كه در اينجا ، در زندگي اين جهاني ، در زمان و جامعه خويش ، نابينا و ناخودآگاه است ، در آخرت نيز نابينا و ناآگاه است و گمراه تر !
    ...

    ادامه دارد ...
     

     

     

     

     

     

     

     

    داروخانه؛ بزودی ....

    آشنايي با فرهنگ مصرف دارويي از عوارض ناخواسته و مصرف خودسرانه دارو مي کاهد
    کاهش مصرف خودسرانه دارو گامي بلند در جهت سلامت جامعه است
    بخش داروخانه در ستون ويژه به شما کمک مي کند واقعا جملات بالا را باور کنيد .
    هر روز يک دارو معرفي مي گردد تا نحوه مصرف و علل مصرف و عوارض آنرا بدانيد.
    منتظر نظرات شما علاقه مندان هستيم.
    motlagh3d@yahoo.com
     

     

     

     

     

     

     

    کمکهای اولیه و امداد
    First Aid and Relief

    motlagh3d@yahoo.com


    جلسه پنجاه و پنج
    بانداژ (Bandage)

    به مجموعه مقدماتی که موجب محکم و ثابت شدن پانسمان می شود ، بانداژ می گویند و درطی این عمل معمولاً از باند استفاده می گردد . بانداژ با ایجاد فشار مستقیم بر روی زخم ، موجب بند آوردن خونریزی خارجی نیز می شود .
    • علائم مشخصه سفت بسته شدن باند عبارتند از :
    1- تغییر رنگ پوست : کبودی یا بیرنگ شدن پوست
    2- سردی انتهایی در انگشتان
    3- بی حسی و مورمور انگشتان
    4- درد : چند دقیقه بعد از بستن بانداژ

    نکته بسیار مهم : در صورت ظهور این علائم ، سریع باند را شل کرده و پس از برقراری مجدد گردش خون ، باند را شل تر از قبل ببندید .

    انواع باند :
    1- باند نواری : بانداژ اختصاصی برای پوشیدن زخم های باز است . در کل سه نوع باند بزرگ ، متوسط و کوچک (انگشتی) وجود دارد .
    2- باند سه گوش : از یک متقال یا پارچه 70 تا 100 سانتی متری تشکیل شده که اغلب لبه های آن تیز دوخته شده و به راحتی قابل تا شدن و گره خوردن است . از این باند به عنوان تورنیکه یا باند محدود کننده نیز استفاده می شود .اگر در حین استفاده از این باند ، طول باند برای بستن زخم کوتاه باشد می توان یک باند سه گوش دیگر را به سر باند قبلی گره زد .

    3- باند کراواتی : این باند را مطابق شکل رو به رو می توان با تا کردن باند سه گوش به دست آورد . در حین بستن این باند مراقب سفت بستن بیش از حد آن باشید و قبل از بستن باند ، چند گاز ضخیم روی زخم قرار دهید . از باند کراواتی برای بستن جراحات سر ، گونه ، شانه ، آرنج ، بازو ، ران و زانو استفاده می شود .
    4- باند جنگی : این باند آماده حاوی گاز استریل و باند استریل بوده و در مواقع خیلی اورژانسی قسمت پد یا گازدار آن بر روی زخم قرار گرفته و با باند چسبیده به آن ثابت می گردد .

    اصول پانسمان و بانداژ :
    1- پارچه به کار رفته برای باند ها باید بسیار تمیز یا استریل باشد .
    2- پانسمان و بانداژ باید خونریزی را بند آورد .
    3- پس از باز کردن دقیق پانسمان و بانداژ ، نباید بخشی از پانسمان یا بانداژ در محل زخم بر جای بماند .
    4- در صورت ادامه خونریزی پس از انجام پانسمان ، پانسمان قبلی خون آلود را برندارید بلکه به ضخامت پانسمان اضافه کنید (چند گاز بر روی گازهای خون آلود قرار دهید) .
    5- پانسمان باید تمام زخم را بپوشاند .
    6- بانداژ باید به طرزمناسب بسته شود ، به طوری که نه خیلی سفت باشد که خون رسانی را مختل کند و نه خیلی شل که بر روی زخم بلغزد .
    7- تمام لبه های پانسمان باید توسط بانداژ سفت گردد .
    8- نوک انگشتان باید آزاد بمانند .
    9- بانداژ نباید به صورت حلقوی ، فشارنده و با قطر کم باشد
    10- اعضاء را در وضعیت طبیعی و بدون فشار قرار دهید .نباید پس از بانداژ به مفاصل فشار زیادی وارد آید و سعی نکنید که پس از بانداژ عضو ، مفاصل را خم کنید .
    11- حتماً از مصدوم درباره سفت یا شل بسته بودن بانداژ سوال نمائید .

    وسایل مورد نیاز برای پانسمان و بانداژ :
    1- گاز (Gauze) استریل 2- باند نواری 3- باند سه گوش 4- محلول های ضدعفونی کننده 5- پنس یا پنست 6- قیچی 7- سرم 8- چسب تنسوپلاست 9- چسب هندی پلاست 10- پنبه استریل

    گره مربع :
    این گره یکنواخت و مسطح بوده و به راحتی باز می شود و استحکام لازم را برای محافظت بانداژ داراست . همچنین تکنیک انجام این گره نیز آسان بوده و به همین دلیل به عنوان گره پایه در بانداژها شناخته می شود . جهت گره زدن دو انتهای باند ، ابتدا انتهای باند سمت چپ را روی باند سمت راست قرار داده و پس از یک پیچش ، انتهای باند سمت راست را روی سمت چپ قرار دهید و بپیچید و گره را محکم کنید .

    عرض مناسب جهت انتخاب باند :
    باند مناسب جهت جراحات انگشتان :
    5/2 سانتی متر یا 1 اینچ
    باند مناسب جهت جراحات دست :
    5 سانتی متر یا 2 اینچ
    باند مناسب جهت جراحات بازو :
    6-5 سانتی متر یا 5/2 تا 2 اینچ
    باند مناسب جهت جراحات پا :
    9-5/7 سانتی متر یا 5/3 تا 3 اینچ
    باند مناسب جهت جراحات تنه :
    15-10 سانتی متر یا 6 تا 4 اینچ


    • پاسخگویی به سوالات Motlagh3d@yahoo.com 
    • هماهنگی ها Emdadgar_2109@yahoo.com 
     

     

    قابل توجه کلیه دوستان و علاقه مندان به مباحث امداد و کمکهای اولیه

    با توجه به برگزاری دوره تئوری این کلاس ها و نظر به گذراندن ساعات عملی این دروس لازم است به اطلاع دوستان برسانیم که شروع دوره عملی این کلاسها از 85/6/1 خواهد بود . لذا علاقه مندان لازم است فرم ثبت نام در این دوره ها را تکمیل و اعلام آمادگی خود را برای کلاسهای عملی و اردوهای مرتبط اعلام نمایند .
    لازم به یادآوری است که این کلاسها زیر نظر جمعیت هلال احمر برگزار می گردد.
    لطفا براي هماهنگي فقط با آدرس motlagh3d@yahoo.com  تماس بگيريد.

     

     

     

     

     

     

     

     

    تاريخ اجتماعى ايران
    از آغاز تا مشروطيت

    دكتر عزت الله نوذرى


    قسمت دوازدهم
    امپراتورى هخامنشيان
    (2)

    قوانين
    در امپراتورى هخامنشيان نظام ها و سازمان هاى مختلفى در كنار يكديگر وجود داشتند. بنا به نوشته گريشمن :
    در بيستون ، تخت جمشيد، شوش و نقش رستم يك سلسله فرامين داريوش ‍ به دست آمده است كه تشابهى بين متون آن و قوانين حمورايى موجود مى باشد. اين فرامين كه روى لوحه يا پاپيروس نوشته مى شده است براى اجرا به ايالات و ساتراپ هاى امپراتورى ايران ارسال مى شده است .
    در اين دوره ، سازمان قانونگذارى ، نظير آن چه كه در يونان و بعد در روم بوده وجود نداشته است . (51)
    در حقيقت دستورات و فرامين شاه كه در بعضى موارد با نظر مشاوران مخصوص تهيه مى شد. اساس قوانين را تشكيل مى داده است . در طول تاريخ ايران ، اين نظامات با تعليمات و دستورات مذهبى و عرف و عادت آميخته گرديده و روى هم رفته قوانين و اصول جارى كشور را به وجود آورده اند.
    در هر صورت ، در امپراتورى هخامنشى يك سلسله نظامات وجود داشته كه مربوط به تمام قلمرو امپراتورى بوده و تمام ايالات شاهنشاهى مجبور و مقيد به اطاعت از آن بوده اند. اما در عين حال ، آنان با درك اهميت روابط محلى و براى تنظيم روابط داخلى ايالات مختلف ، قوانين محلى و قديمى را نيز حفظ مى كردند.
    در ايران باستان ، از نظر قضايى يك سلسله قوانين كيفرى وجود داشته است كه اساس مجازات جرائم را تشكيل مى داده بزه هاى كوچك را با تازيانه از 5 تا 200 ضربه كيفر مى دادند. گناهان بزرگ تر را با داغ كردن ، ناقص كردن عضو و بريدن دست يا پا، كندن چشم ، به زندان افكندن و در نهايت ، كشتن ، مجازات مى كردند.
    در ايران بالاترين مقام قضايى از آن شاه بود، و البته اصل بر اين قرار داشت كه پادشاه در قضاوت هاى خود از اهورامزدا الهام مى گيرد. در مرتبه دوم ، محكمه ى عالى قرار داشت كه اين محكمه از هفت عضو تشكيل مى گرديد. بعد از محكمه ى عالى ، دادگاه هاى محلى قرار داشتند. قوانين قضايى را معمولا مغان و روحانيون وضع مى كردند. اغلب قضات از روساى مذهبى بودند. ظاهرا اشخاص غير مذهبى نيز به اين سمت برگزيده مى شدند. (52) براى جلوگيرى از طولانى شدن جريان دعاوى ، رسيدگى به هر مورد شكايت ، مدت زمان معينى داشت . به هنگام رسيدگى به جرايم متهمين ، اعمال خوب و بد آنان را در نظر مى گرفتند در اين زمان ، نسبت به امانت در قضاوت و رعايت عدالت نهايت سخت گيرى مى شد. فى المثل ؛ كمبوجيه دستور داد، قاضى اى را كه متهم به عدم رعايت عدالت گرديده بود، اعدام و پوستش را بر مسند قضا پهن كنند و پس از آن به دستور وى پسر آن قاضى به همان سمت منصوب گرديد.

    دين
    از مجموعه مدارك موجود مربوط به دين ايرانيان ، چنين مى توان نتيجه گرفت كه اقوام آريايى پيش از استقرار در سرزمين ايران ، براى برخى از مظاهر طبيعت ، مانند ماه و خورشيد و باران ، احترامى ويژه قايل بوده اند. چنين به نظر مى رسد كه اقوام آريايى نيز همانند بسيارى از اقوام قديمى ديگر، مانند مصريان و بابليان ، احترامى خاص نسبت به خورشيد داشته اند. در عين حال ، آرياييان سنت قديمى احترام به آتش و كوشش در جهت نگهدارى آن را كه ناشى از نياز طبيعى اقوام بدوى به آتش بوده است ، براى خود هم چنان حفظ كرده بودند از سوى ديگر، به نظر مى آيد كه در اوايل عهد هخامنشيان ، آئين زرتشت نفوذ زيادى در ايران نداشته است در اين باره ايوانف در كتاب تاريخ ايران باستان مى نويسد:
    با داورى از روى سنگ نبشه هاى داريوش اول و خشايارشا كه تا روزگار ما رسيده است . دين پارسيان وجوه مشتركى با آيين زرتشت دارد. اهورامزدا را چون خداى بزرگ (اما نه يگانه ) مى شناسند و اعتقادات دوگانه گرايى دارند. برخى از دانشمندان در اين تفاوت ها گواهى بر وابستگى نداشتن دين آغازين هخامنشيان به آيين زرتشت مى بينند كه در خطوط كلى ، گرامى داشت فرد را تنها چون بازتاب مرده ريگى يگانه در خود دارد. به نظر مى رسد هخامنشيان ، دين تازه را پيگيرانه نپذيرفتند. اين دين در زير تاثير تصورات دينى محلى تغيير شكل داده بود. در مورد دين هاى مغان و كاهنان پارسى و ماد باستان نيز ابراز ترديد مى شود برخى بر اين پندارند كه اينان در آغاز زرتشتى نبوده اند و سپس زرتشتى شدند و شكل آيين زرتشت را تغيير داده يا آن را تحريف كرده اند اما در هر حال در سرتاسر روزگار هخامنشى مغان ، صرف نظر از اين كه بى درنگ پس از پديد آمدن تعليمات نو، زرتشتى شده بودند و يا اين كه ديرى پس از آن ، اين دين را پذيرفته باشند، كاهنان دين زرتشت بودند اين نيز احتمال دارد، چون كه در سده هاى ششم تا پنجم ق .م . آيين زرتشت در پارس رو به گسترش بود و پادشاهان هخامنشى با آن كه برترى تعليمات دين زرتشت را چون دين رسمى خويش ارزيابى كرده بودند، با اين همه از نيايش خدايان كهن كه نماد نيروهاى سركش بود و قبيله هاى پارس آنان را مى پرستيدند، دست نكشيدند، اما گرامى داشت اهورامزدا بالاتر از ديگر خدايان بود.

    ادامه دارد ....

     

     

     

     

     

     

     

    ستون آزاد

    هفت آموزش و ترفند کامپیوتری

    ۱.حذف ويندوز مسنجر مزاحم:
    اگر از windows messenger رنج ميبريد و نمي خواهيد در startup شما باشد و براي هميشه حذف شود به مسير زير بريد:
    Start > Run
    حالا کد زير را کپي (Copy) و در پنجره Run بازنشاني (Paste) کنيد و OK رو بزنيد:
    RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove

    -------------------------------

    ۲.رایت مجدد بر روی یک سی دی از طریق نرم افزار nero:
    برای این کار پس از رایت توسط نرم افزار معروف Nero در انتهای رایت شما پیغام " رایت Cd با سرعت X کامل شد" را مشاهد خواهید کرد.
    نکته مهم اینجاست که در صورتی که شما روی OK کلیک کنید انتهای CD بسته می شود و دیگر امکان رایت مجدد وجود ندارد ، اما اگر روی ضربدر کلیک کنید انتهای CD باز می ماند و شما می توانید از ظرفیت باقی مانده CD یتان دوباره استفاده کنید و روی آن رایت کنید.

    -------------------------------

    ۳.غير فعال كردن گزارش خطا درWindows XP :
    کنترل پنل خود را باز کنيد.حتما باید کنترل پنل در حالت نمایش کلاسیک باشد تا گزینی System فعال باشد.سپس واردSystem شويد. بر روي زبانه Advanced کليک کنيد. سپس بر روي error-reporting در زير پنجره کليک کنيد.Disable error reporting را انتخاب کنيد و با فشار بر روی OK صفحات خارج شويد.

    -------------------------------

    ۴.برداشتن فلش از روی Shortcut:
    اگر بر روی آیکون های میانبرهای (Shortcut) روی صفحه دسکتاپ دقت کرده باشید دیده اید که همواره در پایین آیکون ، تصویر یک فلش که نشانه میانبر بودن آن آیکون است وجود دارد. این آیکون میتواند از زیبایی آیکون های رو صفحه دسکتاپ شما تا مقدار زیادی بکاهد. با استفاده از این ترفند میتوانید این فلش را از روی آیکون های روی دسکتاپ تان بردارید.
    برای این کار:
    1- ابتدا بر روی روی Start کلیک کرده و گزینه ی Run رو انتخاب کنید.
    2- در کادر درون پنجره Run دستور Regedit رو تایپ کنید و Enter بزنید.
    3- به آدرس مقابل بروید : HKEY_CLASSES_ROOT/ lnkfile
    4- در سمت راست پنجره ، گزينه ی IsShortcut را می بینید. روی آن راست کلیک کرده و از منوی باز شده Rename را انتخاب کرده و نام آن را به IsShortcutOld تغیر دهید، یعنی بعد از آن - بدون فاصله - کلمه ی Old را تایپ کنید .
    5- کامپیوتر خود را Restart یا Log off کنید.

    -------------------------------

    ۶.اشتراک گذاشتن پوشه ها :
    برای اشتراک گذاشتن پوشه ها در ویندوز XP بطور معمول از طریق کلیک راست بروی پوشه مورد نظر وسپس انتخاب گزینه sharing and security قادر به انجام این کار می باشیم که برای اولین بار کمی وقت گیر می باشد. پس ما با همراه شوید تا با ترفندی این کار را ساده تر و مانند ویندوز 2000 کنید.
    حال بدین منطور:
    1- وارد My computer شوید.
    2- از منوی tools گزینه folder options را انتخاب کنید.
    3- در برگه view و در کادر باز شده در عنوان Advanced settings در آخرین گزینه عنوان Use simple file sharing را انتخاب کرده وسپس ok را کلیک کنید.
    4- و برای بار دیگر که گزینه Sharing and security را انتخاب می نمایید.

    -------------------------------

    ۷.تنظیم اتوماتیک مدت زمان روشن بودن کامپیوتر
    با استفاده از ترفندی که هم اکنون به شما معرفی خواهیم کرد میتوانید سیستم تان رو طوری تنظیم کنید که مثلا پس از 1 ساعت از روشن شدن ، به صورت اتوماتیک خاموش شود. این ترفند میتواند برای افرادی که میخواهند برای فرزندشان یک زمان معین برای استفاده از کامپیوتر را تعیین کنند بسیار مفید باشد.
    بدین منظور:
    1-روی فضای خالی دسکتاپ رایت کلیک کنید.
    2- properties رو انتخاب نمایید.
    3- در پنجره باز شده به برگه Screan saver رفته و روی Power کلیک کنید.
    4 - در محیط Power schemes در قسمت Turn off hard disk زمان خاموش شدن دستگاه را پس از روشن شدن تعیین کنید.
     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان