559

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 559 :: شنبه 29 مهرماه 1385

Mobin_s2004@yahoo.com

مهم .... حتما بخونيد!
اس.ام.اس روزانه هم راه اندازي شد!

يک سلام پرمهر و محبت تقديم به شما دوستان بامعرفت
بله بسلامتي SMS مجله الکترونيکي روزانه هم راه اندازي شد! به پيشنهاد دوست عزيزمون آقا اميد از امروز SMS مجله راه افتاد.
لازم به ذکر هست من هيچ نقشي در اين طرح SMS ندارم و آقا اميد مسئول اين بخش هست. بدون هر حرف اضافه ديگه توجه شما را به توضيحات آقا اميد جلب مي کنم.
راستي يه مطلبي را هم توي پارانتز بگم و اينکه يه مطلب افشاگرانه و جنجالي به دستم رسيده با عنوان «پنج ميليون و دويست هزار دلار رشوه «استات اويل» به آقازادة آقاي […] » قصد دارم فردا مفصلا به اين مطلب بپردازم، البته اگر تا فردا ترورم نکردند! ... اين رو شوخي کردم اما اگر تا فردا پشيمون نشم، مي تونيد در شماره فردا اين مطلب را بخونيد.
بگذريم .... خب حالا به توضيحات آقا اميد در مورد طرح SMS توجه بفرمائيد:

سلام ..
من اميد هستم . به تازگي با گروه مبين آشنا شدم . طي توافقاتي كه با مبين داشتم از اين به بعد روزهاي زوج با قسمت sms در خدمت شما هستم ..
شما مي تونيد sms هاي جديد و قشنگتون رو به شماره ي من ( 09125698059) ارسال كنيد . اگر هم پيام عاشقانه يا محبت آميزي هم داشتيد مي تونيد براي من ارسال كنيد .
اما نكاتي رو لازمه خدمتتون عرض كنم .
شرمنده ي sms هايي كه توهين به يك نژاد ، افراد ، مذاهب ، قوميت ها و غيره هستم .. سعي مي كنم كه ويرايششون كنم اگه نشد كه بلوك مي شن ...
در مورد sms هاي عاشقانه متن هر مسيج به همراه چهار شماره ي آخر ارسال كننده درج خواهد شد ..
اگه استقبال خوب بود مي تونيم مطالب رو هر روز داشته باشيم و حتي مسابقه و جايزه هم داشته باشيم ..
آيدي من هم roozane_sms هست كه مي تونيد با من در تماس باشيد .
اين شماره ي اعلام شده متعلق به يكي از دوستان هستش كه دوست داشتن ناشناس بمونن ...
منتظر مسيجهاي قشنگتون هستم ..
با تشكر : اميد ..
Roozane_sms@yahoo.com


 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز روزانه (558) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • تصاويري از پیست اسکی سرپوشیده در دوبی
  • پشت پرده استيضاح وزير جهادكشاورزي
  • معرفي فيلم: کليک
  • دانلود فيلم: صاحبدلان
  • دانلود آلبوم: The Storyman  Chris De Burgh
  • سرود ملی جمهوری اسلامی ایران
  • Panda Internet Security 2007
  • بازي قوي ترين مردان جهان
  • توپ های برفی
  • معجزه انگشتان دستان ما
  • در مورد سريال نرگس
  • شعر بدون نقطه
  • اسم من «خرما» است !
  • نگاهی به گوشی W900i
  • درآمد 547 میلیارد تومانی شماره های رند
  • پيشنهاد احمدی‌نژاد به حاميان اسرائيل
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

 

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

تصاویر را از دید چشم کودکان ببینید!
The World Without Zionism
(کد جديدي براي وبلاگ و يا سايت شما)
تصاويري از پیست اسکی سرپوشیده در دوبی

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

پشت پرده استيضاح وزير جهادكشاورزي

با وجود پس گرفتن 30 امضا از 45 امضاي جمع آوري شده براي استيضاح وزير جهادكشاورزي، منافع و انگيزه هاي شخصي تعداد معدودي از نمايندگان عضو كميسيون كشاورزي و سهم خواهي نمايندگاني از ساير كميسيونها، اين استيضاح را در دستوركار روز يكشنبه مجلس قرار داده است.
يك مقام آگاه در گفتگو با خبرنگار رجا ضمن بيان مطلب فوق به بيان نمونه اي از اين انگيزه هاي شخصي و سهم خواهي پرداخت.
اين مقام آگاه اصرار «احمد خ» و برخي ديگر از نمايندگان عضو كميسيون كشاورزي در مورد استيضاح وزير را مرتبط با ماجراي سكه هاي اهدايي وزير جهاد كشاورزي و پس گرفتن آنها دانست و در تشريح اين ماجرا افزود: اوايل سال جاري و پس از تعطيلات نوروزي حدود نيمي از نمايندگان عضو كميسيون كشاورزي به رسم معمول ديد و بازديد در دفتر وزير حضور يافته و از وي تقاضاي عيدي كرده بودند كه وزير جهاد نيز در پاسخ به اين تقاضا به هريك از نمايندگان حاضر يك سكه از سكه هايي كه در سال 72 به سفارش وزارت كشاورزي ضرب شده و دراختيار بانك كشاورزي قرار گرفته بوده، اهدا مي كند و حتي در پايان اين ديدار ساعدي رئيس كميسيون كشاورزي از وزير مي خواهد سكه افراد غايب را نيز به وي تحويل داده تا دراختيار نمايندگان غايب قرار دهد كه با مخالفت وزير روبرو مي شود.
اين مقام آگاه در ادامه افزود: اين نماينده اين سكه را دراختيار همسر خود قرار مي دهد و وي نيز سكه را براي فروش به بازار مي برد و از آنجاييكه اين سكه ها جزء مسكوكات رسمي كشور نبوده و جنبه يادبود داشته است، به نصف قيمت در بازار خريداري مي شود.
وي همچنين ادامه داد: پس از باز خواست وزير از سوي رئيس جمهور و دستور اكيد درخصوص بازپس گيري سكه ها، اين مسئله با مقاومت برخي از نمايندگان از جمله نماينده مذكور كه همسر وي سكه را فروخته بوده، مواجه مي شود اما سرانجام وي و ساير اعضاء كميسيون در برابر دستور رئيس جمهور و پيگيريهاي وزير تسليم شده و معادل سكه اي را كه فروش رفته بوده دوباره خريداري و به وزارت جهادكشاورزي باز مي گردانند.
اين مقام آگاه همچنين در تشريح انگيزه «داريوش ق» كه وي نيز ماهها به دنبال استيضاح وزير جهادكشاورزي است، تأكيد كرد: اين فرد در انتخابات مياندوره اي به مجلس راه يافت و تلاش زيادي براي مطرح كردن نام و فعال نشان دادن خود از طريق مصاحبه هايي كه در آن دولت را ناكارآمد نشان دهد، دارد. ق كه تقريباً همزمان با روي كارآمدن دولت به مجلس راه يافت فشار زيادي به وزير جهادكشاورزي براي انتصاب نزديكان خود به عنوان مديركل جهادكشاورزي چند شهرستان استان ايلام وارد كرد كه پس از ناكامي در اين زمينه، وي از ابتداي سال جاري پيگير استيضاح وزير مي باشد و دليل استيضاح خود را نيز انتصابات جناحي وزير عنوان مي كند!
اين مقام آگاه به «عشرت ش» به عنوان يكي ديگر از امضاكنندگان استيضاح وزير جهادكشاورزي اشاره كرد و افزود: اين نماينده اصرار فراواني بر انتصاب يكي از نزديكان خود به مديريت منابع طبيعي تبريز داشت كه وزير به اين سهم خواهي نيز توجهي نكرد.
گفتني است محمدرضا اسكندري از نيروهاي باسابقه وزارت جهاد كشاورزي بوده و در دولت گذشته مديريت اجرايي طرح موفق خودكفايي گندم را برعهده داشت. اسكندري در دولت نهم نيز كارنامه مثبتي از خود ارائه كرده و در ارزيابي هاي بعمل آمده از عملكرد وزرا توسط رئيس جمهور، يكي از موفق ترين وزرا بوده است. پرداخت نقدي وجه گندم كشاورزان با ميانگين 48 ساعت پس از تحويل كه پيش از اين، ميانگين زماني 8 ماهه اي را داشت و گاه پرداخت معوقات تا چندين سال نيز به طول مي انجاميد، از نقاط مثبت كارنامه يكساله عملكرد اسكندري مي باشد.
با اين وجود به نظر مي رسد كه هنوز چند نفر از نمايندگان كه پايگاهي در مجلس ندارند با انگيزه هاي شخصي و سهم خواهي كه به دور از شأن نمايندگي ملت مي باشد،در پي ناكارآمد نماياندن يكي از وزراي موفق كابينه مي باشند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي فيلم

کليک
Click

کارگردان: فرانک کوراچي. فيلمنامه: استيو کورين، مارک اوکيف. موسيقي: روپرت گرگسون ويليامز. مدير فيلمبرداري: دين سملر. تدوين: جف گورسون. طراح صحنه: پري اندلين بليک. بازيگران: ادام سندلر[مايکل نيومن]، کيت بکينسل[دانا نيومن]، کريستوفر واکن[مورتي]، ديويد هسلهوف[ايمر]، هنري وينکلر[تد نيومن]، جولي کاونر[ترودي نيومن] شون آستين[بيل]. ١٠٧ دقيقه. محصول ٢٠٠٦ آمريکا.
مايکل نيومن، آرشيتکتي موفق و پر کار است که زندگي تقريباً خوبي با دانا، همسر و دو فرزندش بن و سامانتا مي گذراند. اما کار زيادي که از طرف کار فرماي بيرحمش ايمر به او تحميل مي شود، گاه او را از خانواده دور نگاه مي دارد و از همه بدتر وجود کنترل از راه دورهاي متعدد در منزل روزهاي تعطيل وي را خراب مي کند، چون هميشه از کنترل اشتباهي استفاده مي کند. تا اين که يک شب تصميم مي گير براي رها شدن از دست اين دردسر يک کنترل همه کاره خريداري کند. بنابر اين به فروشگاهي رفته و با مخترعي به نام مورتي برخورد مي کند که کنترلي پيشرفته و همه کاره به شرط برنگرداندن در اختيار وي قرار مي دهد. در بازگشت به خانه مايکل مي فهمد که با اين دستگاه مي تواند زندگي و اطرافيانش را نيز کنترل کند. اما شادي وي زياد ادامه پيدا نمي کند، چون به زودي زندگي اش سرعت زيادي پيدا کرده و همه چيز از کنترل وي خارج مي شود...

چرا بايد ديد؟
فرانک کوراچي متولد ١٩٦٦ کارگردان کم کار، ولي مطمئني است که فيلم هايي مانند آوازخوان عروسي و دور دنيا در ٨٠ روز[با شرکت جکي چان] را از او به ياد مي آوريم. کليک نيز مانند فيلم هاي قبلي او يک محصول خانواده پسند است که تمي مردانه دارد: تا چه حد دوست داريد که زندگي تان را تحت کنترل در بياوريد؟ و اين که اصولاً آيا اين ايده چيز خوبي است؟ کليک با دستمايه قرار دادن قصه اي فانتزي پاسخي مفرح به اين سوال مي دهد: نه، ولي بعضي وقت ها داشتن چنين کنترلي خالي از تفريح نيست، مخصوصاً اگر نياز به تلافي و گرفتن انتقام از رئيس نامرد و رقيب عشقي احمق تان داشته باشيد!
کليک که با سرمايه ٧٠ ميليون دلار ساخته شده و سهم عمده اين پول صرف جلوه هاي ويژه رايانه اي اش شده، در اکران اوليه خود دو برابر اين مبلغ را به چنگ آورده و در مراسم انتخاب فيلم هاي نوجوانان نيز در چند رشته نامزد دريافت جايزه بوده است. کليک قدم تازه آدام سندلر براي تبديل شدن به کمدين محبوب نوجوان ها و البته خانواده هايي است که ترجيح مي دهند بچه هاي شان از تفريحات سالمي مثل سينما استفاده کنند. اما بد دهاني موجود در فيلم مي تواند اين شهرت را خدشه دار کند. کليک با شوخي اصلي خود"زندگي به مثابه يک دي وي دي" به تنهايي کافي است تا لحظات خوشي براي شما رقم بزند. از شوخي با رسانه مانند گفتار روي متن جيمز ارل جونز تا پشت صحنه و از همه جالب تر اين که گاه آدم هاي خوب مي تواند همه چيز را از اول تماشا کنند!
ژانر: کمدي، درام، فانتزي.

دانلود فيلم

صاحبدلان

چهار قسمت ديگه از سریال زیبای صاحب که از شبکه 1 تلویزیون ایران پخش میشه

لینک های دانلود فیلم:
قسمت ۲۱             سرور ۱      سرور ۲     سرور ۳

قسمت ۲۲             سرور ۱      سرور ۲     سرور ۳

قسمت ۲۳            سرور ۱       سرور ۲     سرور ۳

قسمت ۲۴            سرور ۱       سرور ۲     سرور ۳

لينکهای دانلود غير مستقيم مي باشد.

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
در ايام ماه مبارک رمضان، سريالهاي تلويزيوني آخرین گناه، بوی خوش زندگی، صاحب دلان و زیر زمین که از تلويزيون ايران پخش مي گردد را مي توانيد در اين قسمت دانلود کنيد. (هر روز چند قسمت از يک سريال)

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: انگليسي

The Storyman
Chris De Burgh

آلبوم زیبا و جدید Chris De Burgh به نام The StorymanAllah A3lam

براي دانلود، روي لينکهای بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.


 

تک موزیک

سرود ملی جمهوری اسلامی ایران

اين هم از سرود ملي ايران که خيلي از دوستان خارج کشور درخواست کرده بودند

لینک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Panda Internet Security 2007

محصول جدید پاندا برای مقابله در برابر حملات و دزدی های اینترنتی .

 لینک  دانلود قسمت اول | لينک دانلود قسمت دوم
لينک دانلود غيرمستقيم مي باشد


 

دنیای موبایل

بازي قوي ترين مردان جهان

 لینک صفحه دانلود
لينک دانلود غيرمستقيم مي باشد.

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


داراي جهان نصرت دین خسرو کامل

دارای جهان نصرت دین خسرو کامل
ای درگه اسلام پناه تو گشاده
تعظیم تو بر جان و خرد واجب و لازم
روز ازل از کلک تو یک قطره سیاهی
خورشید چو آن خال سیه دید به دل گفت
شاها فلک از بزم تو در رقص و سماع است
می نوش و جهان بخش که از زلف کمندت
دور فلکی یک سره بر منهج عدل است
حافظ قلم شاه جهان مقسم رزق است

 

یحیی بن مظفر ملک عالم عادل
بر روی زمین روزنه جان و در دل
انعام تو بر کون و مکان فایض و شامل
بر روی مه افتاد که شد حل مسائل
ای کاج که من بودمی آن هندوی مقبل
دست طرب از دامن این زمزمه مگسل
شد گردن بدخواه گرفتار سلاسل
خوش باش که ظالم نبرد راه به منزل
از بهر معیشت مکن اندیشه باطل

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

mahtabsahary@yahoo.com

مرگ امواج

از دریا پرسیدم: که این امواج دیوانه ی تو، از کرانه ها چه می خواهند؟ چرا اینسان پریشان و در به در، سر به کرانه های از همه جا بی خبر می زنند؟ دریا ،
در مقابل سوالم گریست! امواج هم گریستند...
آنوقت دریا گفت: که طعمه ی مرگ، تنها آدم ها نیستند، امواج هم مثل آدم ها
می میرند! و این امواج زنده هستند، که لاشه ی امواج مرده را، شیون کنان به
گورستان سواحل خاموش می سپارند! ...

(کارو)

 

 

behnoush_s1366@yahoo.com

زیباترین حرفت را بگو
شکنجه پنهان سکوتتت را آشکاره کن
و هراس مدار از آنکه بگویند
ترانه ای بیهوده میخوانید
چرا که ترانه ما
ترانه بیهودگی نیست
چرا که عشق حرفی بیهوده نیست
حتی بگذار آفتاب نیز برنیاید
به خاطر فردای ما اگر
بر ماش متنی است
چرا که عشق
خود فرداست
خود همیشه است
بیشترین عشق جهانرا به سوی تو می آورم
از معبر فریادها و حماسه ها
چرا که هیچ چیز در کناره من از تو عظیمتر نبوده است
که قلبت
چون پروانه ای ظریف و کوچک و عاشق است.
 

 

 

aafagh_m51@yahoo.com

دست ها

ز دل و ديده گرامي تر آيا هست؟
ز دل و ديده گرامي تر دست
زين همه گوهر پيدا و نهان در تن و جان
بي گمان دست گرانقدرتر است

هر چه حاصل كني از دنيا دستاورد است
هر چه اسباب جهان باشد در روي زمين
دست دارد همه را زير نگين
سلطنت را كه شنيدست چنين

شرف دست همين بس كه نوشتن با اوست
خوشترين نامه دلبستگي من با اوست

در فروبسته ترين دشواري
در گرانبارترين نوميدي
بارها بر سر خود بانگ زدم
هيچت ار نيست مخور خون جگر
دست كه هست

بيستون را ياد آر
دستهايت را بسپار به كار
كوه را چون پر كاه از سر راهت بردار

وه چه نيروي شگفت انگيزيست
دستهايي كه به هم پيوسته است
به يقين هر كه به هر جاي در افتد از پاي
دستهايش بسته است

دست در دست كسي يعني پيوند دو جان
دست در دست كسي يعني پيمان دو عشق
دست در دست كسي داري اگر
داني و دست چه سخنها كه بيان مي كند از دوست به دوست

لحظه اي چند كه از دست طبيب گرمي مهر به پيشاني بيمار رسد
نوشداروي شفا بخش تر از داروي اوست

چون به رقص آيي و سرمست برافشاني دست
پرچم شادي و شوق است كه افراشته اي

لشكر غم خورد از پرچم دست تو شكست

دست گنجينه مهر و هنر است
خواه بر پرده ساز
خواه بر گردن يار
خواه بر چهره نقش
خواه بر دنده چرخ
خواه بر دسته داس
خواه بر ياري نا بينايي
خواه در ساختن فردايي

آنچه آتش بر دلم مي زند اينك هر دم
سرتوشت بشر است
داده با تلخي غمهاي دگر دست به هم
بار اين درد و دريغ است كه ما
تيرهامان به هدف نيك رسيده است
ولي دستهامان نرسيده است به هم

از فريدون مشيري

 

 

didar_mihan@hotmail.com

تنهایی ها عمیق اند
عمیق
مثل صورت مردگان
حلزون ها چقدر تنهایند
به جز آشیانه ی خود همراهی ندارند
تنهایی ها عمیق اند آشیانه ی کوچکم
و تو در خاموشی هایم می درخشی
و من آن قدر دوستت دارم
که فراموش می کنم
زندگی
با بلعیدن زندگان است تنها که ادامه دارد

محمد شمس لنگرودی
برای عموی مهربانم

 

 
shabahang_ein@yahoo.com

فقر

چند روز پيش كه با مترو كه به منزل ميرفتم در يكي از ايستگاه هاي مترو دختر بچه حدود 8-9 ساله اي كه لباس فرم بچه دبستاني ها را پوشيده بود و يك كيف نسبتا كهنه داشت سوار مترو شد. در دستانش تعداد زيادي فال حافظ بود و از مسافرين ميخواست تا از او يك فال بخرند من هم كه براي يك مورد نذر كرده بودم 1000 تومان بدهم از دختر بچه يك فال خريدم و 1000 تومان به او دادم ولي او به من ميگفت بايد به آن مبلغي كه دادم فال حافظ بر دارم حالا من ميگم نميخوام از دخترك اصرار وقتي ديد من بيشتر از يك فال حافظ نميخوام فال هاي ديگر را شروع كرد به باز كردن و به زور به من داد وقتي به دخترك گفتم من راضيم گفت من گدا نيستم , باور نميكنيد من قصد تحقير اون دختر را نداشتم يكي از مسافرين ميانسال كه در مترو بود گفت: عجب غروري داره اين دختر . وقتي داشتم از مترو پياده ميشدم اشك تو چشمام جمع شده بود به وضع مملكتم افسوس خوردم . فكر نكنم لازم باشه بيشتر در اين مورد بنويسم خودتون ديگه همه چيز را گرفتين.

 

 

neda5908@yahoo.com

>>دستور آشپزی هفته<<
توپ های برفی

مواد لازم
گردو پودر شده : یک پیمانه
شکر: دو قاشق غذاخوری
کره یا مارگارین: یک دوم پیمانه
آرد سفید: یک پیمانه
وانیل: یک چهارم قاشق مرباخوری
پودر قند برای تزئین

طرز تهیه
کره و شکر را در یک ظرف گود با همزن برقی بزنید تا کاملا مخلوط شود. سپس آرد را که از قبل الک کردید به همراه پودر گردو به مخلوط کره و شکر بیفزایید و دوباره هم بزنید. در آخر کار وانیل را نیز اضافه کنید و هم بزنید. از مایه آماده شده به اندازه یک قاشق مرباخوری بردارید و در دست گلوله کنید و در سینی فر کمی چرب شده با روغن جامد با فاصله از یکدیگر قرار دهید با نوک انگشت کمی روی گلوله ها فشار بیاورید و در فری که قبلا گرم کرده اید با حرارت 350 درجه فارنهایت به مدت دوازده تا پانزده دقیقه بگذارید تا بپزد مراقب باشید رنگ شیرینی تغییر نکند
سپس شیرینی ها را از فر درآورید و بگذارید خنک شود بعد در پودر قند بغلطانید و در ظرف مورد نظر بچینید
با این مواد می توانید در حدود چهل عدد شیرینی درست کنید
 

شاد باشيد و برقرار
آشپزباشي ندا
http://www.parsplanet.com
http://pershian.mycloob.com

 

 

ashege_shahadat_84@yahoo.com

شکوه حضور به روايت تصوير

گزارش تصويري راهپيمايي روز قدس (1)

گزارش تصويري راهپيمايي روز قدس (2)

گزارش تصويري راهپيمايي روز قدس (3)

گزارش تصويري راهپيمايي روز قدس (4)

گزارش تصويري راهپيمايي روز قدس (5)

گزارش تصويري راهپيمايي روز قدس (6)

گزارش تصويري حضور مسئولين نظام در
 راهپيمايي روز قدس

 

 

 

panyz621@yahoo.com

می خواهم بگویم
سلام مهربونم! ...می خواهم بگویم ... از...
می خواهم از عشق سخن بگویم و از صدای سخن عشق...
می خواهم از شور بگویم و ازدوبارهء سرمستی ...
میخواهم از زیستن بگویم و از دوبارهء آغازیدن ...
میخواهم از نگاه بگویم و از دوبارهء نگریستن ....
می خواهم از گام بگویم و از دوبارهء رفتن....
می خواهم از راه بگویم واز دوباره ء در راه قدم نهادن ...
می خواهم ازنجواهای عاشقانه بگویم و از دوبارهء عاشقی ....
میخواهم... و می خواهم از همه اینها بگویم و از رمزها و رازها... و از زخمهای التیام نیافته درونم ...
اما دریغا! دریغا که واژه های دلم سنگین شده اند... آنقدر سنگین که در کوله بار هستیم جای نمی گیرند..
و اما...
و اما کدامین ستاره است که راه را نشانم دهد؟!...
کدامین واژه است که واژه را تفسیر نماید؟!..
.کدامین عشق است که عشق را معنا کند؟!...کدامین شور است که سرمستی را بیدار کند؟!..
کدامین سرگشتگی ، یارای پاسخ به سرگشتگیهایم را دارد... کدامین .... و کدامین...؟؟؟!!....

 

 

behzad_s1361@yahoo.com

ترس از خدا، ترس از همه چيز است

متن حديث:
يَا عَلىُّ: مَنْ خَافَ اللهَ عَزَّ وَجَلَّ خَافَ مِنْهُ كُلَّ شَىء وَمَنْ لَمْ يَخفْ الله أَخَافَه الله مِنْ كُلِّ شَىء.

ترجمه:
اى على كسى كه از خداوند عزّ وجلّ مى ترسد همه چيز از او مى ترسند، و كسى كه از خداوند نترسد، خداوند او را از همه چيز مى ترساند.

شرح حديث:
خشيت و خداترسى:
خشيت و خداترسى نتيجه هدايت به سوى خداست. آرى ثمره درخت هدايت و توحيد همان احساس مسئوليّت در برابر خداوند بزرگ است چرا كه هرگز خشيت بدون معرفت حاصل نمى شود.(1)
از اين جملات استفاده مى شود، كسانى كه عالم واقعى شده باشند در برابر وظايف خود احساس مسئوليّت شديد دارند و به عبارت ديگر اهل علم هستند نه اهل سخن، براى اين كه علم بى عمل دليل بر عدم خشيت است.
در روايتى از امام سجاد(عليه السلام) مى خوانيم: «علم و عمل دو دوست صميمى اند، كسى كه خدا را بشناسد از او مى ترسد، و همين ترس او را وادار به عمل و اطاعت فرمان خدا مى كند، صاحبان علم و پيروان آنها كسانى هستند كه خدا را به خوبى شناخته اند و براى او عمل مى كنند و به او عشق مىورزند».
در حديث ديگرى آمده: «از همه شما عالم تر كسى است كه ترسش از خدا از همه بيشتر باشد».(2)
خداترسى تا چه اندازه؟ از آن جا كه ممكن است كسى ايمان به روز جزا داشته باشد امّا خود را مشمول مجازات نشمرد، قرآن مى گويد: آنها هرگز خود را در امان نمى بينند. يعنى دائماً احساس مسئوليّت مى كنند، حسنات خود را ناچيز و سيّئات خويش را بزرگ محسوب مى دارند، لذا در حديثى از امام على(عليه السلام) آمده است: «آن چنان از خدا خائف باش كه اگر تمام حسنات مردم روى زمين را بياورى احتمال بده كه از تو نپذيرد! و آن چنان به او اميدوار باش كه اگر تمام گناهان اهل زمين را داشته باشى احتمال ده تو را بيامرزد.(3)

1- تفسير نمونه، ج 27، ص 209.
2- تفسير نمونه، ج 18، ص 241 ـ 243.
3- تفسير نمونه، ج 25، ص 33.

 

 

raven_pourian@yahoo.com

يک ايميل دريافتي از لوکزامبورگ

سلام دوستان گرامی، امیدوارم که همیشه شادو تندرست باشید؛ خواستم نکته هایی رو اشاره کنم که شاید کمکی در بهینه سازی روزانه باشه.
دوستان گرامی این کار شما در مورد نشان ندادن پاسخ نامه ها بنظر من اصلا درست نیست چون به این ترتیب هیچ گونه از نظر و دیدگاه دوستان ایرانی؛ چه در ایران و چه در خارج از ایران آگاه نمیشیم و دانستن این نکته به نوعی اندازه سواد سیاسی ، اجتماعی و ... قشر ایرانی رو ولو در مقیاس کم نشون میده
اما اگر همچنان اسرار شما به نوشتن واژه به واژه نیایش های مفاتیح الجنان و نیایش های مخصوص ماه رمضان است، که مسلما میدانیم که در تمام خانه ها این چیزها پیدا میشه -با توجه به سطح مذهبی بودن خانواده ها این مقدار کم و زیاد میباشد- ویا شعر هایی که گاهی بصورت سرسام آوری طولانی میشوند، نیازی واقعا دیده نمیشه که بصورت طوماری ؛ نیمی از روزانه رو بخودش اختصاص بده؛ نیازی نمیبینم که آنرا بصورت یک انتقاد بیان کنم.. اما پیشنهاد میکنم برای بالا بردن سطح روزانه از لحاظ آزمایش دموکراسی یک مکانی را پس ار نوشته ها قرار بدید که در واقع محل نظر سنجی اعضای گروه نسبت به مطلب فرستاده شده باشه مثلا : بد، خوب، خیلی خوب، عالی، .... به این تربیت اگر که پاسخ نامه ای هم قرار شد وارد روزانه نشه، حداقل نگارنده بدونه که چه مقدار نوشته هاش مورد استقبال قرار گرفته و یا برعکس.
در ضمن به نظر من بجای اینکه این همه به اندیشه این باشیم که ایرانیان خارج از کشور با زبان فارسی هماهنگ باشند و بتونند از این زبان شیرین بهره ببرند ، در تلاش باشیم که زبان های زنده دنیا رو به ایرانیان بیاموزیم حتی یک واژه .... آیا عرق شرم رو پیشونی یک ایرانی نباید بشینه وقتی یک مراکشی رو دعوت میکنند تا در مورد زندگینامه پورسینا توضیح بده؟؟؟ آیا آرزو نمیکنیم زمین دهن باز کنه تا بریم توش وقتی که میشنویم از چهار کشور برای کنفرانسی در مورد فردوسی ( اگه درست یادم بشه) دعوت بعمل میاد ولی از ایران کسی دعوت نمیشه و وقتی علت رو جویا میشند ؛ پاسخ میشنوند : ما هر چه جستجو کردیم و رایزنی کردیم کسی را که کارشناس این کار باشد و یا حداقل موضوع را بشناسد و به زبان خارجیی مسلط باشد پیدا نکردیم....خواهش میکنم خواهش میکنم خواهش میکنم که نام این رو دسیسه دشمنان بر ضد ایران نگذاریم // چیزی که افتاده تو دهن همه از اون بالا تا پایین، هر چی پیش میاد توطیه دشمن های این مرز بوم میشه // چون؛ اینجور که از قضیه بر میاد تا خودمون بین خودمون مشکلات کوچیک رو چنین بزرگ میکنیم و کارمون شده کری خونی و رو کم کنی زیرآب زنی حسودی زهر چشم گیری ، کینه ویا با مسخره کردن دیگران(برای خود مطرح کردن )، پس میبینم که حالا حالا ها دشمنی بزرگتر از خودمون نداریم... حالا این وسط دشمنان قدیمی ایران هم بسیار طبیعیه که یکیشون چشم به چپاول اموال و دارایی و منابع ما داشته باشه ، دیگری دست استثمارش رو هنوز هم از این کشور بر نمیداره طوری که بر نحوه تحریم ما هم تاثیر مستقیم داره میگذاره ( و حتما این تاثیر رو فردا ها به عنوان پیروزی برای خودمون خواهیم خواند... این رو یادمون نگه داریم ..) و یا اون یکی چشم به فرهنگ و آب و خاک و ناموس ما داره که اون هم شکرا لله تعالی بد بهش نمیگذره و تمام اینها رو که داره بدست میاره ؛ هیچ.. همین مونده که بگه : هر ایرانی باید با پس گردنی وارد و با پس گردنی خارج بشه...گرچه این کار رو از چند وقت پیش آغاز کردند.
یاد زمانی که ایرانیان مجبور به جزیه دادن شدند به خیر . کاش الان به جزیه و دختر هامون کفایت میکرد، نه؟؟
دوستان ... هم زبانان گرامی و از همه مهمتر؛ هموطنان عزیزم، اعراب نه تنها نام آب و خاک مارو میخوان دگرگون کنند و بنام خودشون بزنند.... بدانید که دانشمندانی که ما در کتابهای درسیمون به نام دانشمندان ایرانی نام میبریم دیگه ایرانی نیستند... پورسینا ( ایبن سینه) و فارابی( الفارابی) رازی ( الرازی) .... به کی میشه گفت که این آقا یا این خانوم یا این یارو که اومده جلوی دوربین و عناوین آنچنانی در زیر اسمش نمایان میشه داره یک دروغ بزرگ میگه به بزرگی تاریخ و فرهنگ دروغینشون ... دروغی که دیگه مدتهاست مردمان اونور مرز ایران به اون عادت کردند و اونو نه تنها قبول کردند بلکه حالا در مسابقات تلویزیونی هم بصورت پرسش مطرح میشه ( و حتما اگر ملیت فارابی رو بپرسند و کسی پاسخ ایران رو انتخاب کنه شانسی برای بردن نخواهد داشت ، چون اشتباه پاسخ داده) . دوستان ؛ عزیزان باور کنید کمی اگه بشینیم فکر کنیم میبینیم که این فرهنگ و گذشته ماست که به تاراج عرب ها رفته و من اینجا عمدا خواستم نامشون رو بیارم که بدونید چگونه اعراب برای خودشون از گذشته ما فرهنگ ساختند( گدشته ای که برای ما تنها به حد چند تا عکس و خشت و تیتر وبلاگ و سایت هامون شده و نه بیش) و جالبتر اینکه صاحب معماری هم شده اند.
بچه ها از هر کجا که میتونید به هر راهی که میشناسید کاری کنید که جلوی این حرفها حداقل گرفته بشه.
میدونم که آینده برای ایران بزرگ( اگه بزرگ بمونه) بسیار روشن و درخشان خواهد بود و کاش زنده باشیم و با هم ببالیم به ایرانمون

 

 

sheytonak_pk@yahoo.com

سلام به دوستان گلم! والا امروز حس عاشقیم بالا زد گفتم میل عاشقونه بدم! البته بگم من خودم تو تنها عشقم شکست خوردم (همین 1 ماه پیش میشه گفت دقیقا از زمانی که میل دادن به روزانه را شروع کردم) وپشت دستم و داغ کردم که دیگه عاشق نشم! عشق من بعد از 2سال سر یه مساله کوچیک ترکم کرد و رفت (شایدم دلش جای دیگه بند شده بود) اما در هر حال من یکبار تو زندگیم عاشق شدم اونم این شد. بسه طولانی شد امشب از اون شبایی بود که یاد اون دوران افتادم و پیش خودم گفتم واقعا نامردی اما چه کنم که هنوز عاشقتم نمی تونم نفرینت کنم. واسه همین این شعر و فرستادم که همه بخونن. بازم مثل همیشه بگم نمیدونم ماله کیه!
اي كاش مي توانستم بگويم چقدر دوستت دارم
اي كاش مي شد لرزش دستانم را در دستهايت حس كني
اي كاش مي توانستم آسمان آبي قلبت را توصيف كنم
اي كاش مي شد صداي هق هق گريه هايم را بشنوي
اي كاش مي توانستم چشمانت را در چشمانم زنداني كنم
اي كاش مي شد حرارت قلب بيقرارم را احساس كني
اي كاش مي توانستم تو را براي هميشه داشته باشم
اي كاش مي شد تمام حرفهاي عاشقانه ام را درك كني
اي كاش مي توانستم تا آخرين نفس در كنارت باشم
اي كاش مي شد هر لحظه و هر ثانيه در كنارم باشي
اي كاش مي توانستم عشقم را به تو ، بر زبان بياورم
اي كاش مي شد هزاران بار ، عاشقانه صدايم كني
اي كاش مي توانستم غم دوري از چشمانت را تحمل كنم
اي كاش مي شد تا آخرين لحظه زندگاني ، نگاهم كني
اي كاش مي توانستم بگويم كه ديوانه وار عاشقت هستم
اي كاش مي شد تمام خستگي هايم را درمان كني
اي كاش مي توانستم سر روي شانه هايت بگذارم و بگريم
اي كاش مي شد اشكهايم را با يك لبخند زيبايت دوا كني
اي كاش مي شد....
محمد-ص (24ساله – دانشجوی مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد واحد قزوین)

 

 

viski_601@yahoo.com

معجزه انگشتان دستان ما

مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید . تا معجزه ای شگفت انگیز را متوجه شوید.(این مطلب برگرفته از اساطیر چینی است)
1- ابتدا کف دو دستتان را روبروی هم قرار دهید و دو انگشت میانی دست های چپ و راستتان را پشت به پشت هم بچسبانید.
2- چهار انگشت باقی مانده را از نوک آنها به هم متصل کنید.
3- به این ترتیب تمامی پنج انگشت به قرینه شان در دست دیگر متصل هستند.
4- سعی کنید انگشتان شست را از هم جدا کنید. انگشت شست نمایانگر والدین است. انگشت های شست می توانند از هم جدا شوند زیرا تمام انسان ها روزی می میرند . به این صورت والدین ما روزی ما را ترک خواهند کرد.
5- لطفا مجددا انگشت های شست را به هم متصل کنید . سپس سعی کنید انگشت های دوم را از هم جدا نمائید. انگشت دوم (انگشت اشاره ) نمایانگر خواهران و برادران هستند. آنها هم برای خودشان همسر و فرزندانی دارند. این هم دلیلی است که انها ما را ترک کنند.
6- اکنون انگشت های اشاره را روی هم بگذارید و انگشت های کوچک را از هم جدا کنید. انگشت کوچک نماد فرزندان شما است. دیر یا زود آنها ما را ترک می کنند تا به دنبال زندگی خودشان بروند.
7- انگشت های کوچک را هم به روی هم بگذارید. سعی کنید انگشت های چهارم (همان ها که در آن حلقه ازدواج را قرار می دهیم) را از هم باز کنید. احتمالا متعجب خواهید شد که می بینید به هیچ عنوان نمی توانید آنها را از هم باز کنید. به این دلیل که آنها نماد زن و شوهری هستند که برای تمام عمر به هم متصل باقی می مانند.
عشق های واقعی همیشه و همه جا به هم متصل باقی می مانند.
شست نشانه والدین است .
انگشت دوم خواهر و برادر .
انگشت وسط خود شما .
انگشت چهارم همسر شما .
و انگشت آخر هم نماد فرزندان شما است .

 

 

mnaderi@qatar.net.qa

باران هنوز می بارید. تمام شب باران مدام به پنجره ها و شیروانی خانه ها کوبیده
بود . مثل اینکه شکم آسمان پاره شده بود و آب شرشر از آن بالا می ریخت . دیوار خانه ها تا ایوان رطوبت و نم را بخود جذب کرده بودند . در وسط کوچه ها ؛ آبگیرهای کوچکی به وجود آمده بودند که رفت و آمد را سخت تر می کرد .
بچه ها با های و هوی از مدرسه بیرون می زنند . ولی عوض رفتن به طرف خانه ها یشان در چند قدمی درب مدرسه جمع می شوند و دور پسربچه ای حلقه می زنند . همه یک صدا فریاد می زدند : هو- هو دیونه ... هو- هو دیونه !!
یکی از بچه ها که از بقیه بزرگتر بود خود را بزور داخل معرکه چپاند و با حرکاتی زشت و زننده ادای پسرک را در می آورد . همه دست می زدند و می خندیدند . پسرک هم به دقت به راه رفتن او که مانند اردک میان بچه ها دور می زد ؛ نگاه می کرد و می خندید. بیچاره پسرک فکر می کرد که آنها با او دوست هستند و بازی می کنند . ولی این بچه دجلها که اکثرشان از پدرانی بعمل آمده بودند که همیشه دائم الخمر بودند و در خانه هایشان هم نسبت به همسرانشان بی رحم بودند . طوری که اگر همسرانشان برای آنها اعتراضی می کردند ؛ بشدت کتک می خوردند . حالا بچه هایشان دور پسرکی لال و شل جمع شده اند و از اذیت کردن او لذت می بردند .
حلقه محاصره تنگ تر و تنگ تر می شد . پسرک خودش را باخته بود و با چشمانی وحشت زده به چهره تک تک آنها نگاه می کرد . مانند مرغان یک حیاط که به مرغ زخمی حمله ور می شوند و هر کدام به نوبه خود نوکی به سر و روی آن می زنند - اینها هم هر کدام همان کار را انجام می دادند تا از قافله عقب نمانند . پسرک برای اینکه نیفتد به درخت تکیه داد . او متعجب بود از اینکه در قبال این بچه ها چه جرمی را مرتکب شده است !
پسرک عادتا" جلوی مدرسه می ایستاد و دانش آموزانی را که با همهمه و خوشحالی خارج می شدند تماشا می کرد . دلش می خواست او هم مثل آنها کیف بردارد و مرتب لباس بپوشد وبه مدرسه برود و با همه آنها دوست شود . برای همین هم هر روز لباس تروتمیزی می پوشید ؛ امروز هم مادرش لباسش را بدقت اطو کرده بود . ولی بچه ها دنبال بازی دیگری بودند . آنها می خواستند که همیشه برنده باشند و چه کسی بهتر از این پسرک ؛ که در مقابل آنها هیچ مقاومتی نشان نمی داد و وقتی هم دردش می آمد آهسته گریه می کرد . اما آن دجل ها همانند پدرانشان که به گریه های مادرشان اهمیتی نمی دهند – به گریه پسرک وقعی ننهاده ؛ می زدند و می خندیدند . بعد از اینکه پسرک را کتک زدند راهشان را گرفتند و هر کدام به سوی خانه هایشان روانه شدند . پسرک با سر و رویی گل آلود ؛ در حالی که پاچه شلوارش هم پاره شده بود ؛ بلند شد و لنگ لنگان به خانه برگشت .
مادر پسرک در ایوان مشغول کاری بود . سراسیمه از پله ها پایین آمد و در حالی که موهای خیس پسرش را نوازش می کرد با محبت پرسید : چی شده عزیزم ؟ باز اون ذلیل مرده ها اذیتت کردن ؟ ... گریه نکن عزیز دلم ... گریه نکن پسر گلم ...
مادر سر پسرش را به سینه اش چسبانده بود . آهی کشید و با اندوه گفت : - خدایا شکرت ... خدایا ! آخه چرا من ؟ چرا من ؟... چرا بنده هاتو اینطوری آزمایش می کنی ؟ آخه این طفل معصوم چه گناهی داشت که ....
او نتوانست ادامه بدهد قطرات اشک صورتش را خیس کرد . درست است که بچه اش ناقص بود ولی او طوری رفتار می کرد که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده و هر روز لباس های تروتمیزی به او می پوشاند ؛ موهایش را خوب آب و شانه می کرد و مرتب می ساخت . سعی می کرد کمبود پسرش را اینطوری جبران کند . با این حال تعدادی از اهالی روستا با نیش و کنایه دل مادر پسرک را تیکه پاره می کردند .
نسترن دوان دوان وارد حیاط شد . مادر در حالی که لباسهای گل آلود پسرک را در می آورد رو به نسترن کرد و گفت : دخترم برو خونه تون ؛ منم اینو می برم حموم ... بعدا" می آیی با هم بازی می کنید ... آ فرین دخترکم ... به مامان سلام برسون .
دخترک در حالی که آستین پیراهنش را بدهن گرفته و می جوید ؛ با تکان دادن سرش برگشت و همانطور که آمده بود دوان دوان خارج شد . او تنها همبازی پسرک بود . هر دو همسن وسال بودند . موهای مواج دخترک همانند آبشار طلایی و چشمان تند – ماوی رنگش همانند دریا بود . چشم چپش انحراف کمی داشت که او را متشخص تر نشان می داد . در باغچه حیاط دختر لالایی را که از مادرش یاد گرفته بود می خواند و پسرک هم دو سه قایق کاغذی می ساخت ( این کار را خوب بلد بود) و در گودال کوچکی که از پس آب حوض بوجود آمده بود – می گذاشت و با فوت دادن آنها را مجبور به حرکت می کرد . وقتی هم حوصله شان سر می رفت ؛ نفری چوبی را برمی داشتند و سوارش می شدند و با هی هی گفتن دور باغچه می دویدند . آنها به خوشی زندگی شان را سپری می کردند.

پشت خانه آنها استخر پرورش ماهی قرار داشت که منظره دلبازی به آنجا می داد . دورها دور استخر باغ بود و از درختان سرسبزی پوشیده شده بود . پسرک خیلی اوقات در کنار استخر روی چمنها ولو می شد و در سایه درختان به دریاچه خیره می شد . در دنیای خودش تصور می کرد که : با دخترک سوار بر قایقی در دریاچه می گردند و او همان لالایی دوران بچگی را زمزمه می کند . این بزرگترین آرزوی پسرک بود .
پسرک هفدهمین بهار زندگیش را با نفس عمیقی تو کشید . احساس خوشایندی داشت مثل پرواز کردن ؛ دویدن و یا فریاد کشیدن .
خورشید می رفت و ماه با قرص کامل نماینگر می شد . گلها عطرافشانی کرده اند . بوی علف و سبزی تازه همه جا را فرا گرفته است . نوای دل انگیز جیرجیرکها سکوت شب را می شکست . پسرک سرشار از عشق و شادی افتان و خیزان به محل همیشگی ش می رود . از لای بوته های تمشک بسختی گذشت . از خانه باغ گلی که در کنار استخر بود صداهایی می آمد . صدا شبیه ناله کسی بود که انگار تنگی نفس دارد و در حال خفه شدن است . پسرک خودش را به خانه رساند و از حفره هایی که در دیوار کلبه ایجاد کرده بودند به داخل نظاره کرد . در سایه روشن اتاق – برادرش را دید که با دختری معاشقه می کرد . پسرک از اینکه آنها را به آن حالت می دید راضی بود . او حالا دختر را هم می دید . نسترن را دید که با چشمانی نیمه باز در ..... !!
لبان پسرک به لرزه افتاد . باورش نمی شد . دستانش را روی چشمانش گذاشت و به سرعت از آن محل دور شد . بغض گلویش را می فشرد . در خلوتگاهش دمر روی علفهای سبز افتاد . بدنش با هق هق هایش بالا و پایین می رفت ...
از گریه دست کشید و به پشت خوابید . گونه هایش خیس اشک بود . او حالا غمگین ترین پسرک دنیا بود . نیم خیز شد . به سطح آب استخر که عکس ماه رویش می رقصید خیره شد .- روی آب قایقی سفید رنگ قرار داشت . زنی داخل قایق ایستاده بود و برای پسرک دست تکان می داد . چشمانش را بست و دوباره نگاه کرد . آری نسترن بود ... نسیم ملایمی می وزید و حرکات موزونی به لباس سرتا پا سفیدی که به تن داشت می داد ... دختر او را بطرف خودش می خواند . با چشمانی نیمه باز صدا می کرد – بیا عزیزم ... تو مال منی ... بیا ...
پسرک صدای تپش قلبش را می شنید .

آنسوتر در خانه باغ ؛ نسترن بعد از یک معاشقه طولانی در کنار برادر پسرک خفته بود . صدایی شبیه صدای چیزی که توی آب بیفتد ؛ به گوش رسید . نسترن برای لحظه ای پلکهایش را از هم گشود . عنکبوتی از تیرک سقف آویزان بود و بسوی طعمه اش می رفت . دخترک چشمهایش را بست و لبخندی بر لبانش نشست .
فردا دمدمای صبح اهالی روستا ؛ جسد پسرک را از آب در آوردند . بدنش کبود شده بود . او را به پشت خواباندند . لبخند تلخی بر لب داشت .

 

 

aminsanie550@yahoo.com

تقسیم عادلانه
(قیصر امین پور)

من همسن و سال پسر تو هستم
تو همسن و سال پدر من هستی
پسر تو درس می خواند و کار نمی کند
من کار می کنم و درس نمی خوانم
پدرمن نه کار دارد نه خانه
تو هم کار داری هم خانه و هم کارخانه
من در کارخانه تو کار می کنم
و در اینجا همه چیز عادلانه تقسیم شده است
سود ان برای تو دود ان برای من
من کار می کنم تو احتکار می کنی
من بار می کنم تو انبار می کنی
من رنج می برم تو گنج می بری
من در کارخانه تو کار می کنم
ودر اینجا هیچ فرقی بین من و تو نیست
وقتی که من کار می کنم تو خسته می شوی
وقتیکه من خسته میشوم تو برای استراحت به شمال میروی
وقتیکه من بیمار میشوم تو برای معالجه به خارج میروی
من در کارخانه تو کار میکنم
و در اینجا همه کار ها به نوبت است
یک روز من کار می کنم تو کار نمی کنی
روز دیگر تو کار نمی کنی من کار می کنم
من در کارخانه تو کار می کنم
کارخانه تو بزرگ است
اما کارخانه تو هر قدر هم بزرگ باشد
از کارخانه خداکه بزرگتر نیست
کارخانه خدا از کارخانه ی تو و از همه کارخانه ها
بزرگتر است
و در کارخانه خدا همه کارها به نوبت است
در کارخانه خدا همه چیز عادلانه تقسیم می شود
در کارخانه خدا همه کار می کنند

 

 

sun1971_h@yahoo.com

گراني

قسمت اول
نوشته فاطمه رجبي

اين که گرانی در برخی کالاها به وجود مي آيد و اين که مقام معظم رهبری نسبت به رفع آن به دولت رهنمود داده اند, برای فضاسازی و بلوای جناح ها دليل موجهی پيش نمي آورد. چرا که اين قصه جناحی سر دراز دارد. از سوی ديگر کاهش قيمت اجناس و فراوانی برخی کالاهای ضروری هم مساله ای است که از چشم کم سوی شکست خوردگان در انتخابات همواره دور می ماند. به راستی به استثنای سياسی کاران و قدرت طلبان و باندهای قديم و جديد مافيايي و هواداران نامزدهای پرمساله با پرونده های مالی سنگين در انتخابات نهم, چه کسی در اين کشور منکر آن است که ” احمدی نژاد“ برای خدمت به مردم و اجرای عدالت يک لحظه آرام ندارد ؟!
چه کسی انکار می کند که اگر وکلای مجلس با داشتن ماشين های مدل ؟ و حقوق و مزايا و سفرهای خارجی و پی در پی و مرخصی های بی حساب, گاه موکلان خود را نظاره می کنند, دکتر احمدی نژاد و مردان دولتش با بسياری از افراد ديگر حضوراٌ ملاقات دارند, دردهای آنها را می شنوند و مشکلات شخصی ايشان را رسيدگی می کنند.
از اين روی “ مردم گرايي” شديد و غليظ کنونی و اين“ دردمندی برای مردم” و اين همه غم و بيماری دو جناح از ″ گرانی ″ و ″ فقر″ سبب ميشود تا ملت بگويند :
ای کاش زودتر احمدی نژاد رييس جمهور مي شد که ملت ″ آدم ″ به حساب بيايند. ″ گرانی ″ مطالبه آنها با باشد. ″ فقر″ واقعيت پيدا کند و مخارج دولت ″ زير ذره بين های سياه″ راست و چپ برود.
واقعيت آن است که هر دو جناح مسير آلوده ای را در پيش گرفته اند. نامش را هرچه بگذارند و پوشش آن را هر رنگي بدهند, مطمﺌن باشند مردم ″ بنيان ها″ را دريافته و بر آن تامل دارد. روند تخريب گری فاجعه آميز انتخابات به شهادت ملت حتی يک لحظه هم پس از پيروزی دکتر احمدی نژاد توقف نداشته است. آن ويرانگری بی سابقه با اشتباه گمانه زنی های سياسی پيرامون اولويت بندی برنامه های احمدی نژاد در انتخابات, ″ پروژه فرهنگ″ را ميدان تاخت و تاز خود قرار داد. ملت بخوبی بخاطر دارد يک دارنده لباس روحانی که نامزد کنونی خبرگان رهبری هم هست ″ رای دادن به احمدی نژاد را بدليل مرتجع بودنش يعنی ديندار بودن او حرام اعلام کرد.″ و يک همپالکی او اخطار داد که اجرای ″ حرام و حلال الهی توسط احمدی نژاد به جداسازی قبرستانهای زنانه و مردانه خواهد انجاميد″ و ديگری گفت : پياده روها هم ديوارکشی خواهد شد و ...
در يک کلمه ملت به ياد می آورد که چه سخن ها که گفته نشد, چه تخريب ها که انجام نگرفت و چه اظطراب و وحشتی که از ″ جمود ″ و ″ تحجر″ و ″ ارتجاع″ مردم را بمباران نکرد. اما اراده الهی به اين ″ وحدت تخريب و ترور″ پاسخ داد و آرای مردم را معجزه آسا بر گرد احمدی نژاد رقم زد و اين يعنی ايستادگی آگاهانه و يکپارچه ملت در برابر مافيای خطرناکی که با همه وجود ملت را به مصاف گرفته بود.
به گفته ″ محسن آرمين″ آن موج عظيم تخريب و ترور برآيند اشتباه اصلاح طلبان و همراهانشان از″ اولويت های برنامه های احمدی نژاد بود.″ به همين جهت به محض آغاز بکار رييس جمهور ميدان ″ اقتصاد″ محل ترکتازی آنان واقع شد و ″ مردم″ در اين ميدان″ نور چشم ضد مردمی ترين افکار و عقايد و سلايق شدند.″
حزب ها, گروهها, باندها, مطبوعات, راست, چپ , صاحبان قدرت پيشين همه و همه به برکت صدا و سيمای ضرغامی هرچه تير در ترکش داشتند و دارند به سوی احمدی نژاد پرتاب می کنند. چرا ؟ ملت به درستی واقعيت را دريافته است : ″ احمدی نژاد نه تنها خارج از حلقه مافياگران است, بلکه در انديشه اش قطع دست اين اژدهای هفت سر را می پروراند.
از اين روی بايد فرصت های او را سوزاند, کاه را کوه کرد, هر سخن و قدم و عمل را تخريب نمود و هرکاری انجام داد تا نيمه راه احمدی نژاد از پای بيفتدو مافيا دوباره بر مسند کار قرار بگيرد.″ به معنای ديگر ملت بايد بفهمد خارج از حلقه مافيا هيچ کس ديکر را به رياست جمهوری نمی تواند برگزيند ؟!
به هرحال امروز همه مردم گرا شده اند و همه از گرانی که″ گويي يک پديده عجيب و جديد و بی سابقه است برای مردم مينالند″ الحق که ″ضرغامی″ هم برای مافيا ابزار خوبی است و در بست پوشش همه چيز را توام با کمرنگ کردن, حذف, تضعيف و تخريب دولت دنبال می کند.
امروز رييس دولت سازندگی با نوعی دهن کجی به مردم از عدالت به توزيع فقر تعبير می کند و آن را خيانت می خواند!!! و شعور مردم را ناديده می گيرد که 8 سال توسعه″ فقر فزاينده″ را به مردم ارزانی داشت و ″خاندان های سرمايه خوار″ را در حلقه های به هم فشرده حاکميت بخشيد. شگفت تر آنکه امروز درد مردم حتی ″ خاتمی″ را هم دردمند کرده تا بياد بياورد که به احمدی نژاد پيرامون توزيع فقر هشدار داده بود. امروز رييس قوه قضاييه به دولت اخطار مي دهد که گرانی بی رويه !؟ را رفع و فتق کند. امروز رييس مجلس مدام اعلام خطر مي کند, هشدار می دهد اما او وقت خواندن مقاله های انتقادی نسبت به کارکرد مجلس را ندارد و مردم را هم از دادن نامه به مسولان توبيخ مي کند. امروز وکلا, مردم دوست شده اند. اقليت و اکثريت و از گرانی به مانند يک″ مولود تازه ″ برای مردم می نالند. وکلايي که 70 نفر از آنها در مجلس ششم حضور داشتند و در مجالس پيشين هم تعدادی از آنها صاحب کرسی بوده اند اما ″له شدن اکثريت مردم را زير چرخ های فقر فزاينده گرانی سرسام آور و ديگر مصيبت ها نه ديدند و نه شنيدند.″
امروز کارشناسان هم افزايش يافته اند و هم بسيار مردم گرا. کارشناسانی که به همه امور وقوف کامل دارند و همه با داشتن سمت های متفاوت يک دکتر هم پيشوند نامشان شده است و البته بيشتر تزيينی است و همه برای مردم عليه دولت فرياد سر مي دهند.
اين فضای مسموم, البته″دکتر توکلی″ را به انصاف وا مي دارد که به″جنگ روانی پيرامون گرانی″ اشاره کند و مطبوعات چی ها را به پاسخگويي در پيشگاه خداوند انذار دهد و خبرنگاران را به اطلاع رسانی واقعی و نه جنجال آفرينی رهنمون شود.″
اما در سوی ديگر″خوش چهره″ که از آغاز بکار دولت نهم حتی يک جمله جز ناسزا و تخريب و تضعيف عليه دولت از او شنيده نشده 16 سال روند سکولار کردن جامعه و برنامه های نمودن از بالا را از خاطر برده به همين دليل اينک به هراس افتاده است که عملکرد دولت در آينده جامعه را به لاثيم سوق دهد ؟!!″
از او می پرسم عملکرد مجلس چطور ؟ شهرداری چطور ؟ شورای شهر ؟ آيا مردم فقط يک ″ چشم″ دارند و مقدار کمی″ شعور″ که آن را هم به عملکرد دولت طبق روال کار حزبها و باندها و تخريب ها و تضعيف ها نموده اند ؟ آيا مجلس را و تصويب ورد لوايح را و نطق ها را و خط و نشان کشيدن ها را و تخريب ها و دشنام ها را و ... ملت را از دستور کار خود خارج کرده است ؟
اما من در اين واويلای خيلی مردم گرايانه بياد مي آورم روزی از روزهای اوج توسعه و سازندگی را که در مغازه ميوه فروشی بر خود لرزيدم و هنوز از يادآوريش بشدت متاثر می شوم. آن روز که رييس دولت در خطبه های نماز جمعه سخنرانی ها و ... همراه با دهها تريبون يار و ياورش از ″رفاه مردم″ ميگفت و ثمربخشی برنامه های توسعه را مدام بر سر و جان مردم ميکوفت. همان روز که زن بدحجابی به دليل قيمت سرسام آور ميوه نيم کيلو زردآلوی خريده را پس از شنيدن قيمت بسيار بالای آن به فروشنده باز گرداند. آن زن کودک خردسالی هم در آغوش داشت. اما نه آن روز و نه فردای اصلاح طلبانه و نه امروز هيچ يک از اين حنجره های مردم دوست کمترين زحمتی به خود نداد از گرانی و بيدادهای رفته بر ملت مانند امروز فرياد کند. چرا ؟

ادامه دارد...

 

 

majid0ahmady@yahoo.com

در مورد سريال نرگس

به سلامتی افسانه نرگس هم تموم شد. سریالی که هر شب حدود 50 میلیون ایرونی رو مچل خودش می کرد! اما خوب بنده در پایان این سریال نکات مبهم زیادی برام پیش اومد به خصوص بیماری بهروز که ما نفهمیدیم اگه ایدز گرفته پس چرا نشانه های سرطان خون رو داره بروز میده و البته این توهم یعنی چی؟من که تا حالا فکر میکردم باید یه چیزی مصرف کنیم(اکس-ال اس دی-سیگاری-شیشه و ...)تا دچار توهم بشیم اما واقعاً این سریال نشون داد که من اشتباه میکنم و آدم با خون دماغ شدن هم میتونه توهم بگیره!!! بنده تحقیقات وسیعی در رابطه با این بیماری انجام دادم که به سمع و نظر شما میرسونم:

راستش مارفتیم کلی به دکترای این مملک گیر دادیم تا اومدن به سوالاتمون جواب دادن ازشان می پرسیم توهم بیماری همان ایدز است؟ می گویند: نه.
می پرسیم آدم با توهم بیماری راه به راه خون دماغ می شود و دور لبش تبخال می زند و صورتش جوش جوش می شود و غشی از کار در می آید ؟
می گویند: نه.
می پرسیم توهم بیماری به دکتر مغز و اعصاب ربط داره
می گویند : نه
می پرسیم ایدز به متخصص مغز و اعصاب ربط دارد؟
می گویند :نه.
می پرسیم برای تشخیص ایدز نیازی به MRI هست ؟
می گویند : نه .
می پرسیم پس برای تشخیص توهم بیماری نیازی به MRI هست ؟
می گویند : نه .
می پرسیم آدم توهم بیماری بگیرد چلاق می شود ؟
می گویند : نه .
می پرسیم پسر آدم توهم بیماری داشته باشد پدرش سکته مغزی می کند؟
می گوید : نه .
می پرسیم سره آدم بخوره به میز سکته مغزی می کنه؟
می گویند : نه .
می پرسیم خونریزی مغزی همان سکنه ی مغزی است ؟
می گویند :نه .
می پرسیم آدم سکته ی مغزی بکند روی سرش زخم می شود؟
می گویند : نه .
می پرسیم فلج سکته ی مغزی بگیر نگیر دارد و گاهی آدم می تواند راحت حرف بزند گاهی سخت تر ؟
می گویند :نه .
هر چی می پرسیم فقط جواب می دهند :نه معلوم نیست اینهاتوی دانشگاه پس چی خواند ه اند که به اندازه ی سازندگان سریال ((نرگس))هم سواد پزشکی ندارند

 

 

roozitalab@gmail.com

ماجرای سانسور حمایت‌های اخیر رهبری
 از دولت

۱- چند روز پيش دانشجویان بنا به سنت گذشته افطار را میهمان رهبر انقلاب بودند. جلسه دو ساعتی طول کشید و حرف های زیادی رد و بدل شد.
اما نکته جالب برای آن هایی که آن جا بودند و کسانی که از دهان دانشجویان و نه اتاق خبر بیت رهبری خبر دیدار را شنیده بودند، سانسور بی رحمانه سخنان رهبری از سوی مسئولین تنظیم خبر بیت که از قضا مدیران ارشد معاونت سیاسی صداوسیما هستند، بود.
بارها شده که سخنان عمومی رهبری با مصلحت اندیشی بی جای مدیران صداوسیما منتشر نشده است و یا به صورت گزینشی و سانسور شده نقل شوند.
اينبار ماجرا به این شرح بود که رهبری در حضور نزدیک به ۱۵۰۰ در پاسخ به سخنان یکی از دانشجویان که درباره ضعف کارشناسی دولت پرسیده بوده بود گفتند:
يك نكته‏ ى ديگرى كه من در خلال اظهارات شما دوستان ديدم، اين است كه گويا اين‏گونه تصور ميشود كه عقبه‏ى كارشناسى دولت نهم، عقبه‏ى ضعيفى است يا اصلاً چنين عقبه‏اى وجود ندارد! من كه هر روز حدود شايد شانزده، هفده تا روزنامه را با گرايشهاى مختلف از جريانهاى مختلف كشور مرور ميكنم و مى‏بينم، اين، عيناً يكى از همان نقاطى است كه جريانهاى مخالف با اين دولت مورد تأكيدشان است. ما تصور ميكرديم كه اين‏گونه اظهارات و شايعه‏پراكنيها خيلى تأثير ندارد، اما حالا مى‏بينيم نه، بى‏تأثير هم نبوده است! يعنى شما كه دانشجو و جزو قشر زبده و نخبه هستيد، واقعاً تصور ميكنيد كه دولت، عقبه‏ى كارشناسى ندارد! نميشود چنين قضاوتى بكنيد، اين‏طور نيست. يا مثلاً در اظهارات شما بود كه: تغييراتى كه در دولت انجام ميگيرد، تا آن اعماق بدنه‏ى اجرايى، تغيير ايجاد ميشود! اين‏گونه نيست. خوب، دولتهاى متعدد و پى‏درپى‏اى با من سروكار داشته‏اند و من با آنها كار كرده‏ام؛ نوع كارشان، نوع تحركشان، نوع اقدامهايشان و تعويضهايشان را ديده‏ام؛ اين ايرادى كه تقريباً يكى از سرلوحه‏هاى مخالفان - حالا مخالفان مذاقى، سياسى و هر چه هست - با اين دولت هست و مطرح ميكنند، من به هيچ‏وجه تأييد نميكنم؛ اين‏طورى نيست. البته تغيير و تبديلهايى در همه‏ى دولتها شده است؛ در بعضى دولتها بيشتر و در بعضى كمتر. و اين دولت نهم، جزو آن بيشترها نيست. از اين تغييرات وسيعتر و عميق‏تر فراوان داشتيم. اين شايعات روزنامه‏اى و اينها را خيلى ترتيب اثر ندهيد.

حالا بیبینید حضرات چه طور خبر را تنظیم کرده اند: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، مطرح شدن ضعيف بودن عقبه كارشناسي دولت نهم را شايعهء برخي جريانهاي سياسي خواندند و افزودند: نبايد زياد به اين گونه شايعات اهميت داد چرا كه واقعيت ندارد.

به نظر شما این سانسور نیست؟

۲- اما این که چرا رهبری همین امروز به شایعه عدم کارشناسی دولت واکنش نشان داده است.
این ها راببینید:

مصاحبه های ایسنا علیه رئیس جمهور
مصاحبه های مهر علیه تصمیم احمدی نژاد.

لینک های پایینش را هم ببینید. نکته جالب این که مهر که وابسته به سازمان تبلیغات است رفته با هر چی دوم خردادی و مشارکتی مصاحبه گرفته. ذوق زدگی اصلاح طلبان هم جالب است. این اسامی را نگاه کنید. به نظر می رسد همین ها مقصرین شماره یک انهدام اقتصاد ایران هستند.
رجب علی مزروعی، اسماعیل گرامی مقدم(سخن گوی ۵۰ هزار تومانی کروبی ، فریبز رئیس دانای عرق خور!(ماجرایش را یک روزی می نویسم) هوشنگ حمیدی( نماینده متمایل به پ پ ک)  محمد طبیبیان( استراتژیست اقتصادی دولت سازندگی که میلیون ها ایرانی را در زیر چرخ های توسعه به خاک سیاه نشاند) بهرام تاج گردون (معاون مشارکتی سازمان برنامه و بودجه در دولت خاتمی)
ایلنا و فارس هم هر کدام ۱۰-۱۵ تا خبر در این باره رفته اند و از همه سنگین تر سخنان احمد توکلی و باندش بود که در تلافی حرف های احمدی نژاد که گفته بود: يكي از مشكلات اقتصادي ما به دليل بالا بودن نرخ سود بانكي است و همه آن را قبول دارند. يكي از دوستان ما كه دو سال قبل سخنراني‌‏هاي آتشيني عليه سود بالاي بانكي مي‌‏كرد، امروز دري به تخته خورد و از دست ما ناراحت شده و حالا 10 تا مصاحبه غير از آن چه كه قبلا مي‌‏گفت، كرده است. يا اين كه كسي دو ماه قبل مي گفت بايد اسامي مفسدين اقتصادي را زودتر اعلام كنيد و به محض اين كه دولت اعلام كرد آنها را به مردم معرفي مي‌‏كنيم، مصاحبه‌‏اي كرده است كه چرا با اين حرف‌‏ها امنيت اقتصادي را از بين مي بريد و موجب فرار سرمايه‌‏ها مي‌‏شويد. قضيه چگونه است، چه شده است به جز اين كه يك دوست آمده و با شما مشورت نكرده است؟ چه خبر است؟ اتفاقي نيفتاده است. چهار سال ديگر شما مي‌‏آييد.
الحق هم که احمدی نژاد درست گفته بود!

مطیع رهبریم!

۳- این هم شاهد سانسورچی بودن صداوسیما:
امیر جلیلی نژاد دبیر جنبش عدالت خواه در سخنانش به شدت به سریال های سطحی صداوسیما انتقاد کرد. تقریبا تمام حرف های ایشان درباره صداوسیما بود. اما حتی یک کلام از حرف های ایشان حتی به صورت یک جمله عنوان خبری هم اشاره نشده است. ببینید
جهت اطلاع عرض کنم که تمام رسانه ها از خبرگزاری ها و روزنامه ها تا صداو سیما طبق یک قانون نانوشته مجبور و موظفند اخبار حوزه رهبری را دقیقا همان گونه که اتاق خبری بیت رهبری ارسال می کند و در سایت دفتر  درج می شود منتشر کنند. حالا نکته جالب این است مسئولین اتاق خبر بیت رهبری همان مدیران واحد مرکزی خبر هستند. بالاخره آدم باید هوای رئیسش را داشته باشند!

۴- نمونه ای دیگر:
رهبری در دیدار مسئولین نظام با ایشان به شدت از رئیس جمهور دفاع کردند و گفتند: مواظب باشيد دولت به خاطر اختلاف نظر، اختلاف سليقه، اختلاف مذاق و اختلاف جناح مورد تضعيف قرار نگيرد. دولت را بايد نگه داشت. همه بايد رئيس‏جمهور را مورد تكريم قرار بدهند و اين را همه يك اصل بدانند.اينكه افرادى بيايند و سعيشان اين باشد كه دولت را ناكارآمد جلوه بدهند، اين خدمت به كشور نيست. اگر عقيده‏شان هم اين است، اين عقيده را بايست به يك نحوى به گوش خود مسئولان دولتى يا مسئولانى كه ميتوانند اثرگذار باشند، برسانند؛ اما تبليغِ ناكارآمدى دولت را در بين مردم كردن، آن هم غيرمنصفانه، صحيح نيست. اگر واقعيت هم ميداشت، نبايد به شكل تبليغاتى و داد زدنِ بر سر كوچه و بازار ظاهر ميشد؛ چه برسد به آنجايى كه واقعيت هم ندارد و غيرمنصفانه است. دولت با جديت و تلاش خوب، كارِ پرحجم و متكى به محاسبه انجام ميدهد، حالا گيرم كه در فلان مسئله‏ى اقتصادى ممكن است نظرى داشته باشد كه با نظر فلان كارشناس يكسان نباشد؛ خوب نباشد؛ اين، از اهميت و ارزش كار دولت نميكاهد. امروز همه دارند مى‏بينند؛ ما هم داريم مى‏بينيم و ديگران هم شاهدند كه حجم كار متراكمى كه دولت انجام ميدهد، انصافاً درخورِ تحسين و ستايش است؛ كارِ خيلى خوبى است. انتقادهاى غيرمنصفانه نشود. برخورد با دستگاههاى ديگر هم بايد همين‏طور باشد. (این بخش پیاده شده از نوار است)

حالا ببینید خبر را چه گونه تنظیم کرده اند: رهبر انقلاب اسلامی با تحسین جدیت، تلاش خوب و کار پرحجم دولت نهم افزودند: همه باید رئیس جمهور را مورد تکریم قرار دهند و اگر کسی درباره عملکرد دولت حرفی دارد آن را از طریقی به گوش دولت یا مسئولان برساند اما تبلیغ ناکارآمدی دولت، حتی اگر واقعیت داشته باشد صحیح نیست چه برسد به اینکه واقعیت ندارد و غیرمنصفانه است.

۵- حرف آخر:
روزی که هیات دولت با رهبر انقلاب دیر کردند. صحبت هایی رد وبدل شد که یکی از حاضرین دیدار آن را بسیار دوستانه توصیف می کردند. آن بزرگوار می گفت: حضرت آقا در میان کلامشان در تمجید از کوشش های دولت گفتند: سعی کنید این چند قلم کالا که نرخشان بالا رفته است را هم کنترل کنید تا بعضی از صداها خاموش شود. این را گفتند و گذشتند. اما شب هنگام اخبار ۲۱ به عنوان اولین خبر اعلام کرد، نگرانی و اعتراض رهبر انقلاب به گرانی ها. من بسیار تعجب کردم که یا من اشتباه شنیدم یا این که آقای ضرغامی از فرط گرسنگی در جلسه خوابشان برده بوده
جهت اطلاع هم عرض می کنم با گذشت ۲۰ رو از آن دیدار هنوز متن کامل بینات رهبر انقلاب منتشر نشده است و این خلاف رویه است. گفتنی است در دیدار هیات دولت با رهبر انقلاب هیچ نکته محرمانه ای هم نبوده به گونه ای که عکاسان از اول تا آخر جلسه حاضر بودند و به فعالیت مشغول بوده اند.

محمدحسن روزی‌طلب
دانشجوی حقوق دانشگاه امام صادق

 

 

komeil_fa84@yahoo.com


دعاي روز بيست و هفتم ماه مبارک رمضان

الّلهُمَّ ارزُقنی فيه فَضلَ لَيلةِ القـَدر
وَ صَيِّر اُموری فيه مِنَ العُسر إلی اليـُسر
وَ اقبَل مَعاذيری وَ حُطَّ عَنّی الذّنب وَ الوِزر
يا رَؤوفاً بعِبادِهِ الصّالِحين

از آن گاه که قرآن را فرو فرستادی و قدر را به ما شناساندی، و هزار ماه را در کفه ای و يک شب قدر را در کفه ای ديگر نشاندی، تا کنون هنوز اين شب برای ما خاکيان ناپيداست. ما آن را گم نکرده ايم؛ که تو خود سودای اين شبهای نورانی را در دلمان نهادی و سيمای آن را نشانمان ندادی. همين دانيم که واپسين روزهای رمضان است و طنين آوازهايی از ملکوت در همه جا پيچان. همين دانيم که پيامبر در چنين گاهی، از هر طرف آوای اجابت تو را می شنيد و بستر را به هم می پيچيد، پس به عبادت می نشست و بند دل را به درگاه تو می بست و ما را آموخت که چنين باشيم، آيا توانمان می دهی که حلاوت آن را بچشيم؟
گشاينده خدايا! تو که هر بند در هم تنيده ای را می گسلی و هر کوه سهمگينی را می شکنی، گرههای زندگی ما را به دست توانايت بگشای و دشواريهای زندگی پر پيچ و خم ما را آسان فرمای.
آمرزنده معبودا! پوزش آوردن به درگاه تو نه کاری بيهوده و نارواست، که تو توبه پذيری و پوشاننده هر گناه، بارم سنگين است و دوشم ناتوان، پشتم خميده است و زانوانم لرزان. بار گناه را از وجود من بريز، آن سان که درختان را از برگهای زرد و پوسيده خزانی تهی می کنی.
ای که باران مهرت پيوسته بر بندگان شايسته ات ريزان است و تازيانه خشمت از اندام آنان گريزان، مرا نيز در کنار آنان بنشان.

--------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------

چهل حديث روزه

  روزه مستحبى
امام صادق عليه السلام فرمود:
هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه است.
 
وسائل الشيعه، ج 7، ص 313، ح 33

  روزه ماه رجب
امام كاظم (عليه السلام) فرمود:
رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب را روزه بگيرد خداوند از آن نهر به او مي ‏نوشاند.

من لا يحضره الفقيه ج 2 ص 56 ح 2
وسائل الشيعه ج 7 ص 350 ح 3

--------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------

فضيلت صلوات بر پيامبر(صلى الله عليه وآله)
در ماه مبارك

وجود مبارك پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله)در اين خطبه فرمود: «و من أكثر فيه من الصلّوة ثقل الله ميزانه يوم تُخَفّف فيه الموازين»؛ هر كس در اين ماه بر من زياد صلوات بفرستد ترازوى اعمالش سنگين خواهد شد، روزى كه ترازوى اعمال بسيارى از مردم سبك مى شود.
در قيامت اعمال انسان را با يك واحد مخصوصى مى سنجند، نه با اجرام مادى و امثال آن در دنيا انسان اگر
خواسته باشد متاع مادى را بسنجد آن را با يك ترازوى خاصّ مادّى توزين مى كند مثلاً درجه حرارت را با ميزان مخصوص آن، اشياى كيلويى را با كيلو، اشياى مترى را با متر، مسائل ادبى مثل شعر را با وزن خاص آن. امّا اعمال ما را در روز قيامت با حق مى سنجند كه قرآن مى فرمايد: «وَالوَزْن يَومَئِذ اْلحَقُّ»
يعنى در آن روز اعمال و عقايد و اخلاق مردم را با حق مى سنجند. حق در يك طرف و اعمال در طرف ديگر كه مشخص مى شود حق است و چه عملى از حق بى بهره بود. و در قرآن مى فرمايد: آنان كه اعمالشان سنگين است اهل سعادت بوده و آنان كه اعمالشان سبك است از سعادت محرومند.
در بيانات اميرالمؤمنين(عليه السلام) آمده است، چه اين كه در بيان رسول الله (صلى الله عليه وآله)هم رسيده است كه حضرتش فرمود: «زِنُوا قَبْلَ أنْ تُوزَنوا»
در نهج البلاغه، خطبه90 چنين آمده است: «زنوا أنفسكم من قبل أن توزنوا و حاسبوها من قبل أن تحاسبوا...»
روزى مى رسد كه انسانها را وزن مى كنند كه كدام انسان سبك و كدام انسان سنگين است. كمال انسان به عقل و معارف عقلى اوست، خود را با يك ميزانى كه خدا نازل كرده است بسنجد، با ميزان قرآن كريم و با وزنى كه حق است.
حضرت فرمود: در ماه مبارك رمضان هر كس بيشتر بر من صلوات بفرستد خدا ترازوى او را سنگين مى كند.
چون صلوات بر آن حضرت يك دعايى مستجاب است و چون همراه صلوات حاجت خود را خواستيد، خداى سبحان اينچنين نيست كه يكى را برآورده كند و ديگرى را برآورده نكند، لذا در برنامه هاى آموزنده امام سجاد(عليه السلام)كه مَثَل اعلاى نيايش و دعا را به ما مى آموزاند، در بسيارى از فرازهاى ادعيه ايشان صلوات به چشم مى خورد، هر مطلبى را كه آن حضرت از خدا مى خواهند قبل و بعدش صلوات است، چون آن اول و اين آخر را خداوند مستجاب مى كند بين آنها را هم مستجاب خواهد كرد.

 

 

مشکان
info@moshkan.com

شنبه: طنز

شعر متوافت(!)

در این وانفسای مدرنیته ، آنقدر لقب شاعر سنتی را یدک کشیدیم که پاک عقده ای شدیم رفت پی کارش!
هر کس شعرمان را خواند گفت : بابا قدمایی!...بابا عتیقه!.... بابا فسیل!
حتی برخی از دوستان با وفا پشت سرمان صفحه گذاشتند : "طفلک فلانی! از مدرنیته بی بهره است بیچاره!
... شعر مدل جدید گفتن که کار هر کس و ناکس نیست؛ گاو نر می خواهد و الخ!!"
حالا نتیجه ی کار چه شد...این شد که به آئورت غیرتمان(!) بر خورد وکمانه کرد به روی کاغذ....
قلم قد علم کرد برای روکم کنی .... قابل توجه دوستان به اصطلاح با وفا!.... یک شعر تقدیم می شود
توپ مدرن ؛ که ما اسمش را گذاشته یم : سپید متوافت!.... حالا خودش هم دیدید متوافت نبود
بدانید حکما شاعرش بوده!

آفتاب کلیشه شد نازنین!
برایم آفتابه بیاور…!
...و من به تطهیر و طهارت غزل،
چه پست مدرن برخاسته ام
هنوز با اسم ضایعت کار ندارم اما...
لعنت به تو که در شعرهایم همیشه از عشق می میری…
تو باید در شعر من؛
از تهوع زرد دوست داشتن ؛
روی سنگ مستراح اندیشه ی کسی سکته کنی!
و از سوراخهای دماغت،
دو کرم بشکوه در شعرهای من بلولند…
ای خاک بر سر جنازه ات که همیشه مثل آدم می میری…!

خداییش حال کردید؟!...فسیل شاعرا که خودم باشم !....وا حسرتا به خاطر آن عمر گرانمايه که تلف کردم در گیر ودار وزن وقافیه و کشک ؛ درهوای عقرب زلف و نرگس چشم و زنخدان زهر مار!
... نگو که آب در پارچ و ما تشنه لبان همچون قارچ! ( ورژن مدرن" آب در کوزه...!")
مدرنیته را عشق است!.... حالا یکی زحمت بکشد بگوید: بابا با سوات!....بابا مدرن!...
بابا خوشگل(!)
...تا کور شود هر آنکه جانب اهل وفا نگه ندارد!! (بوالفضول الشعرا)

 


 
arash_new2001@yahoo.com

حديث روزانه

کسی که صبح کند و به فکر گره گشايی ديگر مسلمین نباشد مسلمان حقيقی نیست.
رسول اکرم (ص)

 


 
saheledoosti@yahoo.com

جمله روزانه

29 مهر
اگر بتوانی خواسته ات را در ذهن تصور کنی، می توانی آن را در دنیای مادی ات متجلی سازی.
وین دایر

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

29 مهر / 21 اکتبر / 27 رمضان

Mobin_s2004@yahoo.com
29 مهر ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
جنگ دريايي سالاميس تلافي شد

21 اكتبر سال 479 پيش از ميلاد، يك سال و چند هفته پس از جنگ دريايي سالاميس، ناوگان ايران در دماغه ميكال (جزيره آموس) دسته اي از كشتي هاي جنگي سه رديف پاروزن اتحاديه يونانيها را به دام انداخت و نابود كرد. مورخان نوشته اند كه با اين فتح، ايرانيان ناموفق بودن خود در جنگ سالاميس را تلافي كردند. بر پايه همين نوشته ها، در جريان جنگ دريايي دماغه ميكال چند افسر دريايي يوناني كه در جنگ سالاميس شركت كرده بودند به اسارت ايرانيان درآمدند و براي تحقيق و كشف تاكتيك اغفال كننده يونانيان در سالاميس ، به قلمرو ايران فرستاده شدند.

 

تصويب قرار داد نفت با كنسرسيوم

29 مهرماه سال 1333 مجلس قرار داد نفت با كنسرسيوم را تنها با 5 راي مخالف!! تصويب كرد و همه تلاشهاي ملت ايران در دوران حكومت دكتر مصدق و تحمل تحريم اقتصادي را برباد داد.
    در سنا نيز عده مخالفان بسيار كم بود. سناتور لساني كه در زمينه مسئله نفت كتابي نوشته است گفته بود :
    به سود ايران و ايرانيان بود ، اگر نفت نمي داشتند؛ ملت كارآمد ، دمكراسي برقرار و ايران بركنار از اصطكاك منافع قدرتها و بازي هاي آنها بود، روي پاي خود مي ايستاد و آسان نفس مي كشيد وچون ثروت بادآورده اي هم در كار نبود كسي جز دوستداران خدمت به ملت داوطلب مقام دولتي نمي شد و جرائم دولتي هم كمتر اتفاق مي افتاد.

 

 روز صادرات

[29 مهر هر سال] - روز صادرات

 

 جواد قوام پور مشهور به هاتفي اصفهاني ازشاعران خوش قريحه ايران در77سالگي درگذشت.

[29 مهر 1369] - جواد قوام پور مشهور به هاتفي اصفهاني ازشاعران خوش قريحه ايران در77سالگي درگذشت. قوام پور درسمنان بدنيا آمد و بعد ازاتمام تحصيلات عالي، به مطالعه علوم و معارف اسلامي مشغول شد. دوره شاعري شادروان هاتفي اصفهاني را به دو بخش قبل و بعد از انقلاب اسلامي مي توان تقسيم كرد. ازهاتفي اصفهاني مجموعه شعري بنام«ندا دل» بجاي مانده كه در دو جلد چاپ و منتشر شده است.

Mobin_s2004@yahoo.com
21 اکتبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در قلمرو ادب

روزنامه نگار ، طناز ، درام نويس و مبارز سياسي

Giacosa

21 اكتبر زادروز «جيوسپ جياكوسا Giaseppe Giacosa» روزنامه نگار، طناز، درام نويس و مبارز سياسي ايتاليايي است كه در 1847 به دنيا آمد و 59 سال عمر كرد.
    وي كه اصلا بوهمي بود از جواني سري پر شور داشت. در جواني در جنگ با عثماني شركت كرد ، زيرا اين دولت را زورگو ، فاسد و از عوامل عقب ماندگي اروپاييان مي پنداشت. پس از آن مقيم ميلان و به روزنامه نگاري سرگرم شد و مدتي خبرنگار «كورير دلا سرا» بود . آنگاه با دوستان راديكالش يك روزنامه تندرو به راه انداخت كه پس از مدتي توقيف شد. جياكوسا پس از مدتي به كار نوشتن درام و داستان روي آورد و نخستين نمايشنامه او « حسن Hassan » عنوان داشت كه مورد توجه فراوان قرار گرفت و او را به شهرت رسانيد. از آن پس وي ضمن نوشتن مقاله براي روزنامه ها، داستان نويسي و درام را پيشه اصلي قرار داد و به خلق آثار كم نظير موفق شد.
    در جريان جنگ جهاني اول، طبع نا آرام ، جياكوسا را آرام نگذارد و در سال1917 (در 58 سالگي!) به عنوان داوطلب، وارد ارتش ايتاليا شد و در همان سال در ميدان جنگ از اسب به پايين افتاد و از چند نقطه بدن دچار شكستگي استخوان شد و در 1919 براثر همين جراحات درگذشت. با وجود اين جراحات، در طول بستري بودن موفق به نوشتن دو داستان و دهها مقاله شده بود.

در قلمرو دانش

كاشف درمان سرطان با اشعه ايكس و راديوم

21 اكتبر 1928 دكتر چارلز مايو Mayo اعلام داشت كه با اشعه ايكس و راديوم مي توان از رشد سرطان جلوگيري كرد، سلولهاي سرطاني را از تكثير بازداشت و احيانا برخي از آنها نابود ساخت.
    وي در آن روز گفت كه پس از آزمايش بسيار در لابراتوار خود ، اين موضوع را كشف كرده است.
     دكتر چارلز يكي از دو برادر پزشك و فرزند دكتر مايو جراح انگليسي بود كه به آمريكا مهاجرت و مقيم ايالت مينه سوتا شده بودند و در همانجا كلينيك درماني ـ پژوهشي معروف مايو را تاسيس كرده اند كه سرگرم بكار است و در درمان بيماري سرطان تخصص دارد.
    

در قلمرو رسانه‌ها

يکي از مشکلات روزنامه ها در عصر اينترنت

روزنامه هاي بزرگ ( سراسري ) آمريكا از اكتبر 2004 بهاي اشتراك( آبونمان ) خود را كاهش داده اند. اين نشريات كه قبلا براي تحويل روزنامه در منزل ( هوم دليوري ) هرهفته سه دلار و پنجاه سنت دريافت مي كردند اين نرخ را به دو دلار و 90 سنت در هفته ( هر نسخه 380 تومان ) پايين آورده اند. اين نرخ با بهاي تكفروشي در جعبه ها و يا سوپرماركتها فرق دارد. نرخ تكفروشي ثابت مانده و بيشتر از « هوم دليوري » است. هنوز دليل اين كاهش بها اعلام نشده است ولي به نظر مي رسد كه عمدتا به خاطر كسب تيراژ است كه قرار گرفتن اخبار در اينترنت از دست اول، مانع از افزايش تيراژها شده است. برخي اصحاب نظر در حرفه روزنامه نگاري پيشنهاد كرده اند كه با پيدايش اينترنت، اينك آن زمان فرا رسيده است كه نشر روزنامه از لحاظ محتوا مورد تجديد نظر كلي قرار گيرد و بر پايه حوصله ( وقت )، خواست و معلومات روزنامه خوانان قرن 21 استوار شود. هنوز برخي از روزنامه ها روش قرن 19 را در تهيه و نگارش مطالب رها نساخته اند و مطالبشان پيچيده و وقتگير است.
    

ساير ملل

جنگ دريايي ترافالگار

نلسون

21 اكتبرسال 1805، روزي است كه جنگ درياييTrafalgarترافالگار ميان ناوگان فرانسه و اسپانيا از يك سوي و ناوگان انگلستان از سوي ديگر در اين دماغه روي داد و به پيروزي ناوگان انگلستان پايان يافت، ولي ضمن آن «نلسونNelson» دريا سالار انگليسي و فرمانده ناوگان اين كشور در كشتي خود «ويكتوري» هدف گلوله يك سرباز دريايي فرانسه قرار گرفت و كشته شد.
    در اين جنگ كه ناپلئون مايل به شركت در آن نبود تلفات سنگين به طرفين وارد آمد و 20 كشتي فرانسوي و اسپانيايي غرق و يا تصرف شدند. جمع كشتي هاي انگليسي در گير در اين جنگ 27 فروند گزارش شده است.
    با اين پيروزي، انگلستان تا قرن بيستم در جهان برتري دريايي داشت. تا نيمه قرن بيستم، انگليسي ها در سالروز پيروزي ترافالگار مراسم برپا مي داشتند.

 

زادروز آلفرد نوبل مخترع ديناميت و نگاهی کوتاه به زندگی او

آلفرد نوبل

21 اکتبر 1833 «آلفرد نوبلAlfred Nobel» کارخانه دار سوئدی و مخترع ديناميت به دنيا آمد که سرانجام اموال خود را وقف دادن جوائز به کساني کرد که در طول هر سال در رشته خود بيش از ديگران به بشر خدمت کرده باشند.
    مهندس نوبل که فارغ التحصيل روسيه در رشته مهندسی و شيمی بود در ژوئيه سال 1867 «ديناميت» را اختراع كرده بود.
     «نوبل» كه در شهر استكهلم و در يك خانواده سوئدي صنعتگر و سرمايه دار به دنيا آمده بود پس از فراغت از تحصيل در 20 كشور به تاسيس شعب كارخانه اقدام كرد.
     آزمايشگاههاي كارخانه هاي او در نيمه دوم قرن 19 موفق به 350 اختراع و طرح تازه شده بودند از جمله ساخت ماده منفجره «تي. ان. تي».
     وي از راه توليدات شيمياتي داراي ثروتي چشمگير شده بود، ولي از آنجا كه احساسي لطيف داشت و دست به قلم بود از اين كه ماده منفجره ساخته بود كه ممكن بود در كشتن انسان و تخريب ابنيه از آن استفاده شود دچار نوعي عذاب وجدان و عدم رضايت از خود شده بود و چون چاره اي به نظرش نمي رسيد سرانجام تصميم گرفت كه ثروت خود را وقف دادن جايزه به كساني كند كه در ه رسال بزرگترين خدمت را به بشريت كرده باشند. وی برای تحقق اين منظور، يك موسسه مشترك سوئدي ـ نروژي را مامور اين كار كرد و ضمن وصيتنامه اي كه در 27 نوامبر 1895 در پاريس تنظيم كرد همه اموال و درآمد كارخانه هايش را در اختيار آن موسسه قرارداد و برپايه نظر خود طرحي را به موسسه داد. آلفرد نوبل سال بعد در دهم دسامبر 1896 با وجداني نسبتا آسوده از اين عمل خود درگذشت.
     موسسه اهداي جوايز نوبل از محل دارايي و درآمد كارخانه هاي آلفرد نوبل پس از تنظيم سازمان و ضوابط مربوط از 27 ژوئن سال 1900 كار خود را آغاز كرد كه اين كار ادامه دارد و جوائز سالانه نوبل وسيله بزرگي براي تشويق امر پژوهش و تاليف بوده است.

 

ناوچه مصري ناوشكن اسراييلي را غرق كرد

اين ناوچه موشك انداز مصري به نام «اسيوت» 21 اكتبر سال 1967، در آبهاي شمالي مصر ناوشكن اسرائيلي «اٍلات» را با پرتاب يك موشك دريا به دريا ساخت شوروي غرق كرد و باعث شهرت تسليحات شوروي و دقت بكارگيري سلاحهاي پيشرفته از سوي مصريان شد. غرق اين ناوشكن تنها پيروزي دريايي اعراب در طول سه جنگ بر اسرائيل بود. در پي غرق «الات»، از آنجا كه در جهان موازنه نيرو برقرار بود، قدرتهاي بزرگ به ميانجي گري پرداختند و مانع جنگ ديگري بين اعراب و اسرائيل شدند.

 

ميكويان درگذشت

آناستاس ميكويان كمونيست قديمي و يك زمان رئيس شوراي عالي شوروي ( رئيس جمهوري ) 21 اكتبر سال 1978 در 83 سالگي درگذشت. وي بسال 1895 در ارمنستان به دنيا آمده بود.
    ميكويان در جواني در تفليس به تحصيلات مذهبي ( نستوري ) پرداخته بود كه پس از فوت والدينش مجبور به كارگري كردن شد. وي در باكو به صف بلشويكها پيوست و به انتشار يك روزنامه انقلاب كمونيستي پرداخت. پس از پيروزي كمونيستها در جنگ داخلي ، ميكويان مدارج ترقي را در حزب و دولت شوروي به سرعت پيمود و به دليل هوشمندي و انعطاف پذيري گرفتار تيغ پاكسازي هم قرار نگرفت و از رياست كميته محلي به عضويت دفتر سياسي و كميته مركزي و شوراي عالي تا رياست اين شورا دست يافت.
    

 

خودورکوفسکي در روسيه اين ثروت را از کجا آورده است؟!

يك داديار مسكو 20 اکتبر 2003 بار ديگر براي « ميخائيل خودوركوفسكي » ثروتمند روس و رئيس كمپاني نفتي « يوكس اويل » به اتهام شركت در سرقت املاك دولت و... احضاريه فرستاد. وي چهار ماه پيش پس از بازجوئي از «پلاتون لبدف» يكي از همكارانش كه متهم به سرقت اموال عمومي شده بود احضار گرديده بود. اين سوء استفاده ها مربوط به خريد شركت يوكس اويل در جريان حراج اين كمپاني در سال 1995و يك كارخانه كود شيميايي در 1994 است. خودور كوفسكي پس از فروپاشي شوروي موسسه مالي « منالپ بانك » را تاسيس كرده بود كه از طريق آن شركت نفتي روسيه و با بورس بازي هاي ديگر يك كارخانه دولتي توليد كود شيميايي را خريداري كرد. پس از انتشار نام او در مجله فوربس در كنار ثروتمندان رديف اول جهان ، اظهار نظرهاي متعدد انتشار يافت كه خودوركوفسكي اين ثروت را از كجا آورده است ؟!. زيرا كه در شوروي سوسياليستي ، تا پايان دهه 1990 كسي پول نداشت و قاعدتا هم نمي توانست داشته باشد. اين قبيل گزارشهاست كه جهانيان را گيج مي كند ، زيرا كه نمي توانند مجسم كنند كه در روسيه چه مي گذرد و اموال عمومي كه به بهاي گرسنگي خوردن و به اردوگاه كار اجباري رفتن 70 ساله آحاد ملت تهيه شده است ، چرا اين چنين به غارت مي رود!.

 

مسئله اي ديگر براي آمريکا

لي ان چان

« لي ان چان » رهبر حزب مليون تايوان و پيشتاز نامزد هاي انتخابات رياست بر اين جزيره (ايالت ياغي چين ) 20 اکتبر 2003 مقامات تايواني را متهم كرد كه با دم زدن از استقلال تايوان مي خواهند روي دست آمريكا كه در عراق و افغانستان و مبارزه با تروريسم درگير و با كره شمالي سرشاخ است مسئله ديگري بگذارند. حزب مليون که روزگاري در خاک اصلي چين حکومت را به دست داشت و اعضاي صاحب مقام آن در 1949 به تايوان گريختند دهها سال حکومت اين جزيره را تحت نام جمهوري چين برعهده داشت.

برخي ديگر از رويدادهاي 21 اكتبر

  • 1790:   در اين روز كه تب انقلاب هر لحظه در فرانسه بالا مي رفت، مجلس نمايندگان اين كشور طرح پرچم ملي اين كشور مركب از 3 رنگ را تصويب كرد.

  • 1879:   تماس اديسون با استفاده از نخ پنبه اي كاربونيزه لامپ برق ساخت.

  • 1945:   يكصد و 56 سال پس از انقلاب فرانسه و اعلام حقوق بشر، تازه زنان اين كشور 21 اكتبر 1945 اين حق را به دست آوردند كه در انتخابات شركت كنند ؛ راي بگيرند و راي بدهند.

  • 1966:   براثر سقوط يك توده بزرك زغال سنگ وغلطيدن آن روي يك دبستان در « ابرفان» ولز 116 كودك و28 بزرگسال كشته شدند.

  • 1967:   مخالفان و معترضان آمريكايي جنگ ويتنام كوشيدند كه به ساختمان وزارت دفاع اين كشور (اصطلاحا: پنتاگون) هجوم برند.

  • 1971:   نيکسون رئيس جمهوري وقت آمريکا ويليام رنکويست و لويس پاول را به عضويت ديوان عالي آمريکا منصوب و تصويب اين انتصابات را از سناي اين کشور درخواست کرد که پذيرفته شد. رنکويست که بعدا رياست ديوان عالي آمريکا را برعهده گرفت در جريان بحران خواندن آراء جهت تعيين رياست جمهوري آمريکا در سال 2000 در ايالت فلوريدا ابتکار را به دست گرفت و مسئله را در ديوان عالي مطرح ساخت که چون اکثريت قضات تمايل جمهوريخواه دارند و از سوي روساي جمهوري عضو اين حزب منصوب شده اند « جورج بوش ( پسر ) » را برنده اعلام داشتند.

  • 2004:   با ايجاد شعبه « چري » كارخانه اتومبيلسازي چين در مالزيا موافقت شد. اين نخستين جهش اتومبيلسازي چين به خارج از اين كشور است. شعبه چري در مالزيا دو نوع اتومبيل « كيو كيو » و « بي ـ 14 » را خواهد ساخت.

  • 2004:   در جريان مبارزات انتخاباتي، سناتور جان كري نامزد حزب دمكرات پرزيدنت بوش نامزد حزب جمهوريخواه آمريكا را متهم كرد كه در انديشه رفاه نظاميان سابق( وتران ها ) نيست و يك ميليون و هفتصد هزار تن از آنان فاقد بيمه درماني هستند.

  • 2004:   شمار سالخوردگاني که در ايالات متحده آمريکا از بازنشستگي عمومي برخوردار مي شود به 46 ميليون رسيد . جمعيت اين کشور 290 ميليون نفر است.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    27 رمضان هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    درگذشت علامه محمد باقر مجلسى (ره) در اصفهان

    [27 رمضان 1110] -  علامه محمد باقر فرزند محمد تقى مجلسى در سال 1037 قمرى متولد گرديد. وى از شخصيت هاى برجسته شيعه مى باشد. خدمات دينى او از حيث تاليف و آثار (مانند كتاب ((بحارالانوار فى اخبار الائمه الاطهار)) در 110 جلد), تدريس, احقاق حقوق مظلومين, رفع گرفتارىهاى مردم و رفع شر ظلمه در تاريخ چون برگى زرين مى درخشد. سرانجام اين بزرگ مرد جهان تشيع در 27 رمضان سال 1110 قمرى در اصفهان بدرود حيات گفت و در كنار بقعه والد بزرگوارش مدفون گرديد.

     

     لغو امتياز تنباكو به فتواى ميرزاى شيرازى

    [27 رمضان 1370] - پس از آنكه استعمار انگليس با ترفندهايى امتياز توتون و تنباكو را از ناصرالدين شاه قاجار گرفت, خيل دختران فرنگى و زنان بدكاره خارجى به سوى ايران سرازير شده و در گوشه و كنار شهرهاى بزرگ, اقدام به ايجاد مراكز فحشا و فساد نمودند. به دنبال آنها مبلغين و مبشرين مسيحى نيز به تدريج وارد كشور شده و كشور اسلامى ايران را همانند هندوستان مورد تاخت و تاز فرهنگى و ضد اخلاقى خويش قرار دادند. علما و مجتهدان دلسوز احساس خطر كرده و با دعوت مردم به اعتراض, علم مخالفت برداشتند. روحانيانى چون سيد على اكبر فال اسيرى در شيراز, ميرزا جواد آقا مجتهد تبريزى در تبريز, ميرزا حسن آشتيانى در تهران با يارى و هميارى مردم دست به شورش زدند. مرجع تقليد شيعيان آيه الله ميرزاى شيرازى كه در آن هنگام در سامراى عراق به سر مى برد, از اعمال حكومت ايران در واگذارى امتياز توتون و تنباكو به انگليس و بازگذاشتن دست خارجى ها در كشور, بسيار نارحت و متاسف بود. به همين جهت نامه هايى براى ناصرالدين شاه قاجار فرستاد وليكن همه آنها بى اثر بود. سرانجام ميرزاى بزرگ براى نجات اسلام و مسلمانان و حفظ مملكت ايران از شر دشمنان, فتواى تاريخى خود را در تحريم تنباكو به اين عبارت صادر نمود: ((اليوم, استعمال تنباكو و توتون باى نحو كان در حكم محاربه با امام زمان (ع) است)). پس از فتواى ميرزاى شيرازى, مردم مسلمان ايران به دعوت اعتراضى روحانيت, جواب مثبت گفته و به مخالفت با قرارداد, قيام نمودند و در اين راه شهيدانى تقديم نمودند. دولت قاجار, چون چاره اى جز تسليم نديد, قرارداد را فسخ نمود.

     

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    شعر بدون نقطه

    كه گرد كردگار گردم مردوار در عالم
    كه كرد اساس مكارم ممهد و محكم
    عماد عالم عادل سوار ساعد ملك
    اساس طارم اسلام و سرور عالم
    ملك علو و عطارد علوم و مهر عطا
    سماك رمح و اسد حمله و هلال علم
    سرو اهل محامد هلاك عمر عدو
    سر ملوك و دلارام ملك و اصل حكم
    كلام او همه سحر حلال در هر حال
    مراد او همه اعطاء مال در هر دم
    دم مكرم او همدم كلام و علوم
    دل مطهر او مورد صلاح امم
    هم او وهم دل او دار عدل را معمار
    هم او همدم او درد ملك را مرهم
    حاصل عمر مرا داس امل كرده درو
    كه هوا و هوس اعمال مرا داده گرو

     

     

     

     

     

     

     

    داروخانه مبين

    motlagh3d@yahoo.com

    کلر پرو پامید (CHLORPROPAMID)
    نام تجاری : Diabinese

    گروه دارویی : سولفونیل اوره
    گروه درمانی : ضد دیابت قندی
    شکل دارویی : قرص 250 میلی گرمی
    موارد مصرف : بیماری قند (تیپ 2 یا دیابت بزرگسالان) دیابت بی مزه
    میزان مصرف : یک عدد روزانه که قابل افزایش نیز هست و در سالمندان و نارسایی کلیه قابل کاهش است .
    موارد منع مصرف : در دیابت جوانان (تیپ1) منع مصرف دارد و یا در تیپ (I) که بیمار در کوما یا دچار عفونت شدید یا ترومای وسیع است ممنوع است.
    عوارض جانبی : عوارض گوارشی ، مشکلات خونی ، حساسیت ، کاهش قند خون
    شرایط نگه داری : در دمای 15 تا 30 درجه نگه داری شود .
    توصیه ها :
    1- سطح قند خون کنترل شود .
    2- دارو در یک نوبت تجویز کنید .
    3- دارو را صبح ها همراه صبحانه مصرف کنید .
    4- همیشه شکلات یا بیسکویت همراه داشته باشید .
    5- خشکی شدید ، عرق کردن و کرخت شدن اندام نشانگر کاهش قند خون است در این هنگام از خوراکی بیشتری استفاده کنید .


    ****************

    دوستان عزیز آماده  پاسخگویی به سوالات داروئی
     شما هستیم
    motlagh3d@yahoo.com

     

     

     

     

     

     

     

    زبان خوراکیها

    دكتر غياث الدين جزايرى


    اسم من «خرما» است !

     من در هر مرحله ، از شكوفه تا رسيدن ، داراى خواص گوناگون هستم .
    شكوفه ى من مقوى جسم و روح است .
    گل من پس از شكفتن التهاب خون را تسكين مى دهد
    و خودم براى امراض عفونى مفيد بوده ، قوه بينايى ، شنوايى ، درد مفاصل و سياتيك را درمان مى نمايم .
    در من هزاران خاصيت وجود دارد كه يكى از آن ها، دشمنى و مبارزه با سرطان است !

    اسم من خرما است . در فارسى به درخت من ((خرما بن )) و درخت خرما گويند و اعراب به خرما ((تمر)) و به درخت آن نخل گويند و اين همان درختى است كه حضرت عيسى در زير سايه آن از مادر متولد شدند و خداوند به حضرت مريم امر فرمودند تا از ميوه من بخورد - درخت من معمولا در جايى ميوه مى دهد كه سرش در آتش و پايش در آب باشد. چه آفتاب سوزان و آب فراوان براى من ضرورت دارد. در ايران در بم - بلوچستان - اهواز - آبادان - جهرم - قصرشيرين و خرمشهر به عمل مى آيم . اقسام زياد دارم كه فرق آنها در كوچكى و بزرگى و شكل ميوه است و بهترين محصول من مضافتى كرمان و بلوچستان است . درخت من نر و ماده دارد.
    درخت نر ميوه نمى دهد، فقط شكوفه مى نمايد و يكى از عجايب ايران يك درخت خرماى نر در بلوچستان مى باشد كه 45 متر قامت دارد. شكوفه درخت من معمولا در محفظه اى است به شكل ماهى كه سر و ته آن باريك و ميان آن پهن و ضخيم است . به غلاف اين محفظه در فارسى نارونه و در عربى كفرى گويند و چون اين غلاف بشكفد، در وسط آن ماده اى شبيه پشمك سفيد رنگ ظاهر مى شود كه به آن اعراب طلع گويند و داراى دانه است كوچكتر از گندم كه خرماكاران آنها را برداشته در وسط شكوفه ى ماده مى گذارند تا ميوه آن شيرين و شاداب شود، و در غير اين صورت ، ميوه آن نرك شده و قبل از رسيدن گنديده و از بين مى رود. طبق مطالعات نويسنده ى زبان خوراكيها، با اين ميوه هاى سبز نرك مى توان مربا و ترشى درست كرد. و از منافع آن بهره مند شد. ميوه من از موقع شكوفه كردن تا رسيدن هفت مرحله دارد كه هر يك داراى اسامى مختلف و گوناگون است و اكنون اجازه فرمائيد كه آنها يكى پس از ديگرى خود را به شما معرفى نمايند.
     

     

     

     

     

     

     

    تاريخ اجتماعى ايران
    از آغاز تا مشروطيت

    دكتر عزت الله نوذرى


    قسمت سي و هفتم
    ايران در زمان حكومت عباسيان (3)

    توسعه مالكيت زراعى در زمان خلافت عباسى
    سياست دولت عربى - اسلامى ، در قبال مالكيت زمين هاى كشاورزى ، بر اين اساس بود:
    1 - اراضى مفتوحه : كه عبارت از ملك عمومى كه ملك دولت را به حساب مى آمد، ولى در دست صاحبان باقى مى ماند ولى بايد بعد از كشت ، خراج به بپردازند كه تفاوتى نيز بين زمين هاى خراجى و عشرى وجود داشت .
    2 - زمين هاى خراجى : مسلمانان ، آن ها را فتح و در اختيار افراد گذارده بودند كه بايد در قبال خراج ، مى پرداختند.
    3 - زمين هاى عشرى : زمين هايى بود كه از طرف امام و بين كسانى كه آن را به غنيمت گرفته بودند، تقسيم مى شد و بايد عشر مى پرداختند.
    از طرفى ، در زمان پادشاهان ساسانى ، مرزبانان كه صاحب زمين بودند، و زمين هاى خود را از دست داده بودند، اين زمين ها ديگر در اختيار كسى نبود. دولت اسلامى ، زمين ها را به اقطاع مى داد كه به مرور، اين اقطاعات باعث مالكيت هاى زراعى وسيعى گرديد.
    بدين ترتيب جامعه عباسى شاهد انتقال از دوره كشاورزى محدود، به كشاورزى وسيع و ظهور طبقه اى از زمينداران بزرگ گرديد كه عبارت بودند از متفقان ، نظاميان ، صاحبان مشاغل و بازرگانان كه اغلب به خاطر عدم آشنايى به امور كشاورزى ، از نيروهاى ارزان نبطيان ، زنگيان و موالى ، براى كار بر زمين هاى خود يارى مى جستند. زيرا زمينداران بزرگ خود در شهرها زندگى مى كردند و نمايندگانشان درآمدها را جمع و براى آنان مى فرستادند. از اين طريق ، آنان مى توانستند داراى زندگى بر تجمل و درآمدهاى ميليونى باشند. نظام بزرگ مالكى يا اقطاع دارى كه در زمان عباسيان رشد نموده بود، سلسله مراتب بزرگ مالكى را در زمان عباسيان به وجود آورد، يعنى خليفه در راس قرار مى گرفته و با بيعتى كه از تابعان درجه اول خود مى گرفت ، زمين ها را در اختيارشان مى گذاشت . آنان نيز به نوعى خود زمين را به تابعان درجه دوم مى دادند و تابعان درجه دوم به كارگران آزاد بيش تر وجود داشت به چشم مى خورد.
    در اين سلسله مراتب خليفه از زيردستانش حمايت مى كرد و زيردستان نيز، به تابعيت خليفه گردن مى نهادند، در عراق نيز اكثر كشاورزان ، ايرانى و از اهل فقه بودند؛ زيرا مسلمانان عرب معمولا به علت بافت نظام قبيله اى كه داشتند يا در بيابان ها بيش تر به فكر شترچرانى و حفظ نظام قبيله اى خود بردند و يا در شهرها مى زيستند رشد كشاورزى در دوران عباسى ، باعث رونق و رشد صناعت و پيشه ها شد كشاورزى از دو جهت در اين روند موثر افتاد.
    1 - سرمايه لازم را براى طرح هاى صنعتى فراهم مى ساخت .
    2 - مواد خام مراكز صنعتى ، وابسته به مواد كشاورزى بود مثلا؛ صنعت نساجى كه به مواد اوليه پنبه نيازمند بود.
    بنابراين با رشد پيشه و صنعت ، اصناف پديدار شدند. به طور كلى اصناف در دوران عباسى ، عبارت بودند از افرادى كه داراى منافع مشتركى هستند و بر اساس پيمانى كه عرف حد و مرز آن را مشخص مى نمود به آن مى پيوستند. اين جمعيت در مقابل تصميمات كاملا تسليم بودند. اصناف متعدد بودند، مانند: زرگران ، فروشندگان گوشت و ... در دوره عباسى بيش تر اصناف به اين منظور ايجاد گشته بود.
    با ارتقاء صنعت در شهرها، اصناف متعدد اهداف خاصى را دنبال مى نمودند، كه مى توان اين اهداف را چنين خلاصه كرد:
    1 - تنظيم حرفه و فن .
    2 - حفظ اسرار صنفى .
    3 - تثبيت نرخ ‌هاى عادلانه توليدات صنعتى .
    4 - نظارت در سطح فنى نيروهاى انسانى .
    5 - توجه به بهداشت .
    6 - رسيدگى به منافع اعضاى صنف .
    7 - رسيدگى بر مواد اوليه .
    8 - تنظيم و كنترل بازار.
    با رشد صنعت و پيشه ، اصناف مختلف ، بازارهاى مختلف ايجاد شد كه هر يك ، محل صنف بخصوصى گرديد كه به شكل تخصصى درآمده بودند.

    ادامه دارد ....

     

     

     

     

     

     

     

     

    نقد، مرور و انتخاب

    نگاهی به گوشی W900i

    ایده اصلی برای تولید گوشی مدل W900i از سونی اریکسون که هنگام طراحی و تولید نام ساکورا (Sakura) را بخود گرفته بود، ارائه گوشی موبایلی بود که بیشترین توانایی را در میان مدلهای مختلف موبایل در بازار اروپا داشته باشد.
    از جمله این توانایی ها و مزایا می توان به نوع خاص کلید های این گوشی موبایل اشاره کرد که قرار بود تا بر اساس یک دایره گردش کننده باشد، هرچند کمپانی سازنده در نهایت از اجرای این طرح برای شماره گیر منصرف شد.
    این گوشی بر خلاف بسیاری دیگر از گوشیهای سونی اریکسون بصورت انبوه تولید نشده است بنابراین ممکن است طراحی ها و تجارب جدیدی در آن بکار رفته باشد که در نهایت می تواند جلوه مثبت یا منفی داشته باشد. نام گذاری با حرف W برای این گوشی نیز کاملآ اتفاقی بوده و به هنگام طراحی اصلآ قرار بر این نبوده که این گوشی بتوان بطور جدی به پخش موسیقی بپردازد.
    گوشی قدیمی تر S700 پایه و اساس طراحی و تولید گوشی W900i بوده که برای اولین باره ایده داشتن دو رابط کاربر را به اجرا گذاشت، در یک دست بسان موبایل عمل می کند و در دست دیگر همانند یک دوربین!

    صفحه نمایش و دوربین
    قوت بزرگ این گوشی دوربین با کیفیت تصویری 1.3 مگا پیکسل، صفحه نمایش بزرگ و چهره ظاهری متفاوت آن است. هرچند ابعاد این گوشی چندان کوچک نیست اما مزیت هایی که دارد، نوعآ باعث می شود تا طرفداران موبایل ابعاد نه چندان کوچک آنرا نادیده بگیرند.
    وضعیت صفحه نمایش این گوشی به عقیده بسیاری از استفاده کنندگان آن بسیار خوب است، ابعاد صفحه تصویر 240x320 برای محدوده ای معادل 31x40 میلیمتر مربع است و صفحه نمایش می تواند تا 262000 رنگ را نمایش دهد. البته اگر کیفیت نمایش تصاویر را بخواهیم با دیگر گوشهای مشابه در مارکهای مختلف مقایسه کنیم باید بگوییم که W900i یقینآ جایگاه اول را ندارد.
    به دلیل داشتن یک شتاب دهنده گرافیکی سه بعدی (3D graphic accelerator) این گوشی به شما اجازه می دهد که بسادگی بتواند با سرعت 30 فریم در ثانیه از تصاویر متحرک فیلم برداری کنید. این تصاویر با همان دقت 240x320 ضبط می شوند و به همین دلیل در نوع خود در میان سایر گوشی ها بسیار متمایز هستند.
    ابعاد
    W900i دارای ابعادی معادل 109х49х24 میلیمتر است که تفاوت چندانی با نسل قبلی آن یعنی S700 که دارای ابعاد 107.5х49х24.5 mm بود، ندارد.
    زوایا و گوشه های S700 بیشتر حالت دایره ای داشت اما W900i بیشتر حالت تیز و مستطیف شکل دارد. S700 به رنگ نقره ای تولید شده بود در حالی که W900i به رنگ مشکی و سفید، با وزن 148 گرم است؛ مشاهده میکنید که کمی سنگین وزن است، که البته توجیح آن چیزی جز داشتن صفحه نمایش بزرگ، مکانیسم گردش و باز و بسته شدن خودکار دو قسمت آن نیست.
    با ابعادی که دارد (حدود یازده در پنج سانتیمتر) هنگامی که آنرا در دست می گیریم کمی بزرگ بنظر می آید، چرا که چنین ابعادی عمومآ برای گوشی هایی است که دارای صفحه نمایش حساس به لمس (touch screen) هستند.

    باز و بسته شدن
    برخلاف S700 که دو قسمت آن بصورت دستی باید از یکدیگر باز می شدند، W900i را می توان بصورت خودکار باز کرد (دقیقآ مانند موتورولا V80). کافی است که قسمت رویی را به سمت چپ یا راست کمی بچرخانید تا بصورت گردشی 180 درجه چرخیده بطور کامل باز شود. البته در نظر داشته باشید که اغلب ویژگی های مهم این گوشی به هنگام بسته بودن نیز قابل دسترس است.
    مشکل این گوشی و همچنین گوشی های مشابه مانند V80 موتورولا آن است که چنانچه به هنگام بستن یا باز کردن گوشی دقت نکنید، ممکن است مجبور شوید پس از باز یا بسته کردن، گوشی را بچرخوانید. نکته مهم دیگر اینکه برای بسیاری از افراد باز یا بسته کردن این گوشی توسط یک دست دشوار بنظر می رسد.

    پخش موسیقی
    در ارتباط با پخش موسیقی این گوشی بصورت پایه به شما امکان می دهد تا حدود 470 مگا بایت موسیقی در آن ذخیره کنید و با هدفونهای خوبی که دارد از آنها لذت ببرید. امکان افزایش حافظه تا 2 گیگا بایت نیز موجود است. هنگامی که گوشی بسته است شما به راحتی می توانید از آن بعنوان یک دستگاه پخش MP3 البته کمی سنگین استفاده کنید.

    باطری
    باطری این گوشی از نوع لیتیوم پلی مریک (lithium-polymeric) با ظرفیت 900 میلی آمپر ساعت است که به گفته سازنده می تواند حدود 370 ساعت بصورت Standby یا حدود 8.4 ساعت در حال صحبت عملکرد داشته باشد. برای شارژ کامل باطری این دستگاه به چیزی در حدود 1 ساعت و 40 دقیقه وقت نیاز است.

    رابط کاربر
    رابط گرافیک این گوشی تا حد زیادی به نرم افزارهایی مانند MS Outlook شبیه است با که در مرحله اول استفاده ممکن است تا حدی برای دارنده گوشی عجیب هم باشد. ضعف هایی که از قدیم در رابط گرافیکی سونی اریکسون بوده، همانند عدم توانایی کپی کردن پوشه (Folder) همچنان وجود دارد، اما باید گفت که این گوشی به شما اجازه جستجو در فایل سیستم را نیز می دهد.
    ویندوز XP با سرویس پک شماره دو بسادگی این گوشی را می شناسد و شما می توانید به راحتی OS آنرا به روز کنید یا با کامپیوتر خود تبادل اطلاعات نمایید. هرچند هنگام اینکار امکان استفاده از گوشی وجود ندارد.

    بسته بندی
    بسته استاندارد این گوشی شامل موارد زیر است :
    گوشی موبایل ، باطری ، هدفون استریو ، دفترچه راهنما ، کابل USB ، نرم افزارهای لازم ، شارژر ، حافظه 64MB ، بند نگهدارنده دستی
     

     

     

     

     

     

     

     

    ستون آزاد

    پیش بینی مزایده پرمنفعت برای مخابرات
    درآمد 547 میلیارد تومانی
    شماره های رند

    اشاره

    براساس اعداد و ارقام ارایه شده در اولین دوره مزایده‌های سیم کارت‌های رند، شرکت ارتباطات سیار برای فروش 500 سیم کارت رند آن‌هم با حداقل قیمت‌های اعلام شده بالغ بر 670 میلیون تومان درآمد کسب خواهد کرد. با توجه به اینکه 400 هزار شماره رند قرار است به مزایده گذاشته شوند با در نظر گرفتن یک تناسب ساده به این نتیجه خواهیم رسید که مخابرات در ازای فروش این سیم کارت‌ها آن‌هم با حداقل قیمت تصویب شده از سوی هیات مدیره 537 میلیارد تومان درآمد کسب خواهد کرد.

    عصر یک روز پاییزی و ترافیک واپسین ساعت‌های روز آن‌هم در روزهای آغازین ماه رمضان باعث می شود که برای فرار از بن‌بست ازدحام ماشین‌ها به امواج رادیویی رو آورد تا شاید بتوان با استفاده از این فناوری راه فراری از ترافیک سنگین خیابان ولیعصر پیدا شود .

    گوینده رادیو: در یک اقدام بی‌سابقه شرکت ارتباطات سیار در نظر داره به زودی چهارصد هزار شماره رند تلفن همراه را از طریق مزایده به فروش برسونه و بر همین اساس گفتگوی زنده داریم با دکتر زارعیان رییس روابط عمومی شرکت مخابرات ایران. آقای دکتر سلام و لطفا در زمینه فروش چهارصد هزار شماره رند تلفن همراه برای شنوندگان ما توضیح دهید.

    زارعیان: من هم سلام عرض می کنم خدمت شما و تمامی شنوندگان عزیز. شرکت مخابرات از زمان واگذاری های سال 1381 و با توجه به تصویب قانون خارج کردن شماره‌های رند از واگذاری های مردمی اخیرا توانسته از شورای اقتصاد مجوز فروش شماره‌های رند خود را اخذ کرده و در نطر دارد به زودی بالغ بر چهارصد هزار شماره رند را از طریق مزایده و حراج به فروش برساند.

    گوینده: آقای دکتر پس تکلیف شماره‌های رند موجود در بازار آن هم از واگذاری های قبلی چی می شه؟

    زارعیان: خوب طبیعتا چون تا پیش از سال 81 در این خصوص قانونی وجود نداشته برخی از این شماره‌ها در دوره‌های گذشته واگذار شده‌اند.

    گوینده رادیو: می شه بگین چه‌جوری واگذار شدند؟ از طریق قرعه کشی یا ... ؟

    زارعیان: بله براساس قرعه کشی واگذار می شدند.

    گوینده رادیو: در مورد قیمت های گذاشته شد توضیح می دین؟

    زارعیان: اجاز بدین این موضوع تا زمان اعلام شماره ها و مزایده مسکوت بمانه.

    گوینده رادیو: بله از وقتی که در اختیار ما قرار دادین سپاسگذاریم. بحث شماره های روند تلفن همراه و قیمت آنها هم موضوع جذابی در بازار تلفن همراه است. به سراغ یک شماره استثنایی می رویم تا ببینیم این شماره به چه کسی تعلق داشته و قیمتش چقدر است. همکاران من در اتاق فرمان با شماره صفر،نه، یک،دو، سه، چهار، پنج، شش، هفت، هشت، نه تماس می گیرند.

    مالک خط: بفرمایید؟!

    گوینده رادیو: سلام آقا. من از را رادیو تماس می گیرم، می خواستم بدونم این شماره شخصی است؟

    مالک خط: نه، شخصی نیست، این خط دولتی است.

    گوینده رادیو: پس صاحب این خط باید آدم مهمی باشه؟

    مالک خط:ام، نه آقا این حرفا چیه. من از کارمندان شرکت ارتباطات سیار هستم و خیلی وقته که از این خط استفاده می‌کنم.

    گوینده رادیو: پس احتمال فروش رند ترین خط ایران با توجه به دولتی بودن و با توجه به اینکه در اختیار یکی از پرسنل شرکت ارتباطات سیار است نیز وجود داره؟

    مالک خط: بله خوب، اگه مسولان تصمیم به فروش این خط بگیرند، قطعا به فروش می رسد.

    گوینده رادیو: تشکر می کنیم از شما و منتظر می مانیم تا قیمت این خط رند طلایی اعلام شه.

    ...
    این گزارش رادیو از سویی و اعلام شماره‌های رند تلفن همراه به همراه قیمت از سویی دیگر، باعث شد تا این هفته به سراغ شماره‌های رند تلفن همراه رفته و سعی در تهیه گزارش جامعی در این زمینه داشته باشیم.

    چرا رند؟
    اصولا فناوري‌هاي جديد طی دو دهه اخير تاثيرات بسياري بر زندگي ما داشته اند و به نوعی زندگي جوامع بشري را تحت الشعاع قرارداده‌ و تا حد زيادي سبک زندگي را تغيير داده اند. در این بین نظریه پردازان معاصر مدرن همانند مانوئل کاستلز و آنتونی گیدنز نیز در رویکرد نظری خود به اینترنت و تركيب رایانه‌های شخصی و ارتباطات تلفنی توجه به خصوصی داشته‌اند.
    امروزه تلفن های همراه، در مقایسه با رایانه و فن آوری های اینترنتی، توسط اقشار بیشتری از مردم در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرند و تاثیر قویتری در زندگی اجتماعی، سبک زندگی، و رفتار مصرفی افراد به جای می‌گذارد. مردم برای تفریح و اوقات فراغت شان در زندگی اجتماعی، جای مخصوصی برای تلفن همراه باز می‌کنند.در این بین برخی از جامعه شناسان معتقدند، اغلب استفاده کنندگان از تلفن همراه به مصرف تظاهری از این وسیله می پردازند. آنها معتقدند علت خودنمایی در استفاده تظاهري از تلفن همراه کسب پایگاه اجتماعی است.
    اما جدای بحث استفاده از تلفن همراه در بخش گوشی فیزیکی و انتخاب نوع و مدل گوشی تلفن همراه در میان انواع و اقسام مارک‌های تجاری، انتخاب شماره تلفن نیز به یکی از جذابیت‌های دوستاران این فناوری تبدیل شده است.
    فعالان بازار می‌گویند، جوانان از اصلی ترین مخاطبان آن ها برای بدست آوردن شماره های جذاب هستند. فرید یکی از فروشندگان سیم کارت در خیابان جمهوری است. او از کندوکاو یکی از مشتریانش می گوید که برای اولین هدیه تولد همسرش پس از ازدواج، شماره همراهی که مطابق با روز، ماه و سال تولد همسرش بود را به قیمت 4 میلیون تومان خریده است.
    خسرو از دیگر فروشندگان فعال شماره‌های رند در بازار سیم کارت است. او روزانه یک ستون ثابت در ضمیمه آگهی یکی از روزنامه‌های صبح کشور دارد. از او در مورد چرایی استفاده از شماره‌های رند می پرسم. او در جواب می گوید: برخی دوست دارند شماره همراهی که بر روی کارت ویزیت آن‌ها چاپ می‌شود جذاب باشد. مشتریان خسرو، معتقدند که شماره تلفن همراه یکی از رموز موفقیت آن‌ها در تجارت محسوب می‌شود.
    محمد علی، از دیگر فروشندگان سیم کارت تلفن همراه جور دیگری صحبت می کند. او به یک ضرب المثل قدیمی اشاره کرده و می گوید: "مردم عقلشان به چشمشان است". به گفته او افراد با دیدن شماره تلفن جذاب و رند حساب دیگری بر روی طرف مقابلشان باز می کنند. او علاوه بر رند بودن به قدمت خطوط تلفن همراه نیز اشاره می کند. محمد علی به غیر از کد یک هیچ کد دیگری خرید و فروش نمی کند. او معتقد است افرادی که به سراغ کد با قدمتی مثل کد یک می آیند باکلاسند و سر قیمت چونه نمی زنند.

    شماره رند چیست؟
    براساس تعاریف موجود در بازار سیم کارت، شماره تلفن رند به شماره‌هایی گفته می شود که 3 رقم یا 2 رقم 2رقم به راحتی خواند و یا نوشته شوند. واژه‌هایی همچون پله‌ای، آینه‌ای، سریالی، زوج زوج، فرد فرد، کم به زیاد و یا زیاد به کم، متداول ترین اصطلاحات معروف در بین واسطه‌های بازار سیم کارت است.
    شماره پله‌ای شماره‌ای است که چهار رقم آن دوتا دوتا و به فاصله یک عدد اضافه شود. به عنوان مثال 3233***0912یک شماره پله‌ای است.
    شماره آینه‌ای به شماره‌ای گفته می شود که چهار رقم آخرش به صورت آینه‌ای قرینه باشد. به عنوان مثال 3223***0912 یک شماره آینه‌ای محسوب می‌شود.
    اما در بین خیل عظیم شماره‌های رند موجود در بازار، برخی از شماره‌ها ویژگی منحصر به فردی دارند. به دو شماره خیلی جذاب که فقط از ارقام صفر و یک تشکیل شده‌اند زنگ می‌زنم. اولین شماره خیلی دیر و آن‌هم بعد از چند بار تماس جواب می‌دهد. شماره متعلق به آقای قاسمی است. او که کارخانه دار است درباره شماره همراهش می گوید: این شماره در واگذاری‌های دوره اول و کاملا شانسی به او تعلق گرفته است و بابتش همان پول ثبت نام را پرداخت کرده‌است. قاسمی در مورد ارزش خط‌‌ اش می گوید: روزانه حداقل 15 نفر برای خرید این شماره به او زنگ می زنند و حتی تا 10 میلیون تومان هم پیشنهاد قیمت داده‌اند. او معتقد است چون این شماره شانسی به او رسیده‌است قصد ندارد به هیچ قیمتی آن‌را بفروشد.
    شماره دوم که تا حدودی از لحاظ گفتاری از شماره اول رندتر است به یک وکیل تعلق دارد. او درابتدا با لحنی تند که گویا فردی مزاحمش شده باشد صحبت می کند. این شماره را 7 سال پیش و به قیمتی خوبی خریده است. او که از قیمت خرید خود صحبت نمی کند می گوید 15 میلیون تومان آخرین رقم پیشنهادی برای خرید این شماره بوده است.

    معایب و محاسن شماره‌های رند
    زنگ خور بودن بیش از حد و دریافت روزانه بالغ بر ده پیشنهاد خرید از سوی واسطه‌ها و افراد دیگر بزرگترین مشکل دارندگان شمار‌های رند است. برخی دیگر نیز از تیکه پرانی‌های مزاحمان تلفنی گله‌مندند.
    در عین حال همانطور که گفته شد بسیاری از مالکان شماره‌های رند از آنجایی که دارای تمکین مالی نیز هستند این شمار‌ها را باعث افزایش پرستیژ خود دانسته و معتقدند داشتن یک شماره جذاب و رند در تجارت روزانه به عنوان یک مزیت محسوب می‌شود.
    اما بحث مالیکت شماره‌های رند از بعد روان شناختی و جامعه شناسی نیز خالی از لطف نیست. بدست آوردن یک شماره رند به هزینه کردن مبالغ هنگفتی منجر شده و اصولا مخاطب این شماره‌ها نیز باید افرادی از طبقه ثروتمند جامعه باشند. از این رو روانشناسان معتدقند برای افراد ثروتمند هزینه کردن رقمی چند ده میلیونی برای یک خط تلفن اهمیتی نداشته و اصولا صرف هزینه‌ای این‌چنینی تاثیر چندانی بر زندگی این افراد نخواهد داشت.
    اما دکتر مهران فرد، درباره افرادی که به دنبال شماره‌های رند هستند نظر دیگری دارد. او می گوید: داشتن یک شماره رند فقط در فرد ایجاد یک شخصیت کاذب کرده و فرد را دچار توهمات برتری نسبت به دیگر همنوعان خود می کند. او می گوید: افرادی که به دنبال تهیه شماره‌های رند هستند به دنبال به رخ کشیدن شخصیت کاذب خود نسبت به دیگران هستند.
    مهران‌فرد، معتقد است داشتن شماره رند نه‌تنها تاثیری بر افراد مقابل دارندگان این خطوط نمی گذارد بلکه باعث می شود تا مخاطبان آن‌ها از به‌رخ کشیدن شخصیت کاذب دارنده خط مطلع شده و بعضا حساب دیگری به غیر از تصورات دارنده خط نسبت به او داشته باشند.

    آغاز فروش رندهای مخابرات
    اما بعد از اعلام خبر واگذاری شماره‌های رند تلفن همراه توسط شرکت مخابرات دربهار امسال سرانجام زمان واگذاری‌ها، اعلام شماره‌ها و قیمت آن‌ها فرارسید.
    شرکت مخابرات ایران هفته گذشته پانصد شماره رند را به عنوان اولین گروه از 400 هزار شماره رند قابل فروش را اعلام کرد. نکته‌ای که در اطلاعیه شرکت ارتباطات سیار بیشترین سوال را در اذهان عمومی و فعالان بازار سیم کارت ایجاد کرده‌است تعیین حداقل قیمت‌های سیم کارت‌ها آن‌هم با مبالغی بسیار بالاتر از قیمت‌های بازار است.
    افشار فروتن لاریجانی در این باره می گوید: اگز قرار بود واسطه ها و فعالان در صنف همانند مخابرات برای شماره‌های رند قیمت گذاری کنند، آن وقت یک خط رند موجود در بازار آن هم با کد یک، باید بالای 50 میلیون تومان داد و ستد می شد.
    به اعتقاد فروتن برای تعیین قیمت شماره‌های اعلام شده کار کارشناسی و بازار سنجی صورت نگرفته و این طرح قطعا با شکست روبرو خواهد شد.
    اما داوود زارعیان، مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران مخالف نظر فروتن است و می‌گوید: بازار تعیین کننده قیمت‌های رند بوده است.
    این درحالی است که فروتن درباره قیمت گذاری بر روی شماره‌های رند می گوید: شماره رند، شماره‌ای است که از نظر چیدمان و توازن اعداد نسبت بقیه شماره‌ها از تناسب بیشتر برخوردار باشد و هر چقدر این تناسب بیشتر باشد رندتر به حساب می آیند.
    او می گوید: تا به الان آنچه که در بازار قیمت گذاری شده‌است بر اساس تناسب موجود در اعداد و نوع گفتار شماره بوده است.
    به اعتقاد رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم کارت و تجهیزات جانبی تلفن همراه، بعد از ورود کدهای جدید و یا به عبارتی مجزا شدن کدهای شهرستان‌ها از یکدیگر، بازار سیم کارت‌های رند با یک کاهش قیمت و تقاضا در این بخش روبرو بوده‌است.
    فروتن می‌گوید: خیلی از شماره‌ها به خاطر تعویض کدهای شهرستان از رندی خارج شدند و خیلی از شماره‌ها غیر رند نیز به این بهانه رند شدند. اما در مورد شماره‌های رند، نرخ گذاری از سوی فروشنده صورت می‌گرفت و هیچ وقت ارقام داد و ستد شمار‌های رند در بازار در حد 30 میلیون تومان نبوده است.
    اما زارعیان درباره تعیین قیمت اعلام شده از سوی مخابرات می‌گوید: کارشناسان ما با استعلام ومیانگینی که از نقاط مختلف بازار گرفته‌اند این قیمت‌ها را به کمیته چنده نفر ارجاع داده، کمیته قیمت‌ها را در هیات مدیره مطرح و در آنجا رقم نهایی تصویب شده است.
    صدوقي، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار نیز که با زارعیان هم عقیده است درباره قیمت‌های اعلام شده می‌گوید: قيمت پايه‌ شماره‌هاي رند براساس قيمت‌هاي بازار سنجيده مي‌شود و معمولا نيز زير قيمت بازار است.

    رندهای غیر رسمی ارزان تر از رندهای رسمی
    فروتن درباره رند بودن شماره‌های اعلام شده می‌گوید: شاید از بین 500 شماره اعلام شده تنها 10 یا 15 شماره رند واقعی باشند.
    او می‌افزاید: یکی از فاکتورهای بسیار مهمی که در بازار سیم کارت رند وجود دارد قدمت خط رند است و این درحالی است که هیچ کدام از کدهای قدیمی مانند کد یک و یا کد سه در این لیست وجود ندارند، در نتیجه ارایه چنین قیمت‌هایی میلیونی آن هم برای کدهای چهار، پنج و یا شش بسیار غیر واقعی بوده و قطعا با این ارقام استقبالی از این مزایده صورت نخواهد گرفت.
    این درحالی است که با اعلام قیمت شماره‌های رند از سوی مخابرات تاکنون تغییری در شماره‌های رند موجود در بازار صورت نگرفته و قیمت سیم‌کارت‌های رند موجود در بازار آن هم با کدهای یک و یا سه پایین تر از قیمت‌های ارایه شده توسط مخابرات است. (جدول یک)
    آگاهان می گویند: پیش از این برخی از شماره‌های رند به صورت قرعه کشی در اختیار متقاضیان قرار گرفته و برخی دیگر نیز با استفاده از رانت اطلاعاتی و با مبالغی مابین 50 تا 300 هزار تومان افزون بر قیمت ثبت نام به فروش می‌رسیدند.
    زارعیان اما درباره استقبال از این مزاید اطمینان دارد که بیشتر از پیش‌بینی کارشناسان مخابرات درآمد عاید شرکت ارتباطات سیار خواهد شد. او علاوه بر این می‌گوید: 95 درصد از سیم‌کارت‌های رند کشور در اختیار مخابرات است.
    او واگذاری‌های ارتباطات سیار را در طول سال‌های گذشته به سه مقطع تقسیم می‌کند و می گوید: از سال 81 به بعد با تصویب هیات مدیره مبنی بر خارج کردن شماره‌های رند از گردونه واگذاری‌های عادی تصمیم داشتیم که این شماره‌ها را با برگزاری مزایده و با بالاترین قیمت پیشنهادی به فروش برسانیم.
    او به پایین آمدن قیمت خطوط رند در یک مقطع اشاره می‌کند و می افزاید: باتوجه به اینکه در آن زمان قیمت‌های بازار پایین تر از حد انتظارات ما بود تصمیم گرفتیم در زمانی مناسب تر این مزایده را برگزار کنیم.
    صدوقی، رییس شرکت ارتباطات سیار نیز در جواب فروتن مبنی بر فروش نرفتن شماره‌های رند با قیمت‌های اعلام شده تاکید می‌کند: سيم‌كارت‌هاي رند مشتريان خاص خود را دارند و اگر تعداد چنداني از اين سيم‌كارت‌ها در اين مزايده فروش نرفت، باز هم مزايده در مراحل مختلف برگزار مي‌شود.

    مقابله یا ایجاد بازار سیاه
    اما در این بین فعالان بازار و کارشناسان نیز این اقدام مخابرات را علاوه بر آنکه غیر کارشناسانه ارزیابی کرده مخالف با اصل عدالت محوری دولت نهم نیز عنوان می کنند.
    رمضانعلی صادق زاده، رییس کمیته مخابرات مجلس همچنان انتظار دارد تا دولت سیم کارت را به عنوان کالایی تجاری تلقی نکند. او معتقد است فروش شماره‌های رند با مبالغ اعلام شده در مزایده شانس دستیابی متقاضیان سیم‌کارت تلفن همراه به شماره‌های رند را به صورت قرعه کشی از آنها می گیرد.
    او می‌گوید: در رابطه با شعار عدالت‌محوري دولت، بهتر بود كه اين شماره‌ها نيز در قالب قرعه‌كشي واگذار مي‌شد تا آنهايي كه تمكین مالي دارند يا ندارند صاحب اين شماره‌ها شوند. به گفته صادق زاده این اقدام مخابرات منجر به ایجاد یک بازار کاذب می‌شود.
    در عین رییس کمیته مخابرات مجلس نیز معتقد است که این اقدام با شکست روبرو خواهد شد. او می‌گوید با آمدن سیم کارت‌های تالیا و ایرانسل در بازار تنوع ایجاد شده و مردم دیگر به دنبال شماره‌های رندی این چنینی نخواهند بود.

    سهم مخابرات از مزایده شماره‌های رند
    براساس اعداد و ارقام ارایه شده در اولین دوره مزایده‌های سیم کارت‌های رند، شرکت ارتباطات سیار برای فروش 500 سیم کارت رند آن‌هم با حداقل قیمت‌های اعلام شده بالغ بر 670 میلیون تومان درآمد کسب خواهد کرد.
    با توجه به اینکه 400 هزار شماره رند قرار است به مزایده گذاشته شوند با در نظر گرفتن یک تناسب ساده به این نتیجه خواهیم رسید که مخابرات در ازای فروش این سیم کارت‌ها آن‌هم با حداقل قیمت تصویب شده از سوی هیات مدیره 537 میلیارد تومان درآمد کسب خواهد کرد.
    ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که برای شرکت در جریان مزایده هر فرد باید 5 هزار تومان بابت دریافت اسناد مناقصه بپردازد. با فرض اینکه برای هر شماره 5 متقاضی وجود داشته باشد پس باید 10 میلیارد تومان دیگر نیز به درآمد خالص سیم کارت‌ها اضافه کرد که با این حساب درآمد حداقلی مخابرات از محل فروش سیم‌کارت‌های رند 547 میلیارد تومان خواهد شد.
    اگر میانگین ثبت‌نام‌های صورت گرفته از ابتدا تاکنون را 440 هزار تومان فرض کنیم در آمد حاصل از 400 هزار سیم کارت رند برابر خواهد بود با یک میلیون 200 هزار خط عادی.
    گفته می شود پس از کسر مالیات از این رقم و نیز درصد مربوط به توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی روستایی، رقم مانده صرف توسعه کمی و کیفی شبکه تلفن همراه کشور خواهد شد.

    09123456789به موزه می‌رود
    اما بر اساس آخرین گفت‌وگو‌ها صاحب دولتی معروف‌ترین شماره تلفن همراه کشور از احتمال واگذاری شماره تلفن همراه 09123456789 به موزه ارتباطات خبر می‌دهد. او که از این شماره به عنوان شماره ملی یاد می کند، معتقد است در صورت به مزایده گذاشته شدن این شماره پیش بینی می شود رقم پیشنهادی برای خرید این شماره به نیم میلیارد تومان برسد.

     

     

     

     

     

     

     

     

    ستون آزاد

    پيشنهاد احمدی‌نژاد
     به حاميان اسرائيل

    "محمود احمدي نژاد" رييس جمهور ، رژيم صهيونيستي را يك رژيم جعلي و ساختگي خواند و گفت : به لطف خدا و بيداري ملتهاي جهان، تلاش براي تثبيت اين رژيم جعلي، بطور كامل شكست خورده است.
    احمدي نژاد كه روز جمعه همزمان با روز قدس و پس از راهپيمايي بعنوان سخنران قبل از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران، سخن مي‌گفت، تاكيد كرد: اين رژيم جعلي و فاسد ، فلسفه وجودي خود را از دست داده است.
    احمدي نژاد خاطرنشان كرد: حيات اين رژيم در قدرت نظامي ، تهاجم و افسانه شكست ناپذيري‌اش بود كه به لطف خدا و مقاومت مردم فلسطين و سرداران حزب الله لبنان اين افسانه‌هاي دروغين فروريخته و جنايتكاران صهيونيست امروز حتي در خانه خود نيز امنيت ندارند .
    رييس جمهوري در ادامه با اشاره به بيداري ملتهاي دنيا و فراگير شدن خشم ملتها برعليه جنايتكاران صهيونيست و حاميان آن گفت:امروزصهيونسيت‌هاي جنايتكار حتي در ميان ملتهاي كشورهاي حامي خود نيز جايي ندارند.
    احمدي نژاد با تاكيد بر جعلي بودن اين رژيم فاسد و ادعاهاي سردمداران آن،گفت: پيشنهاد دادم كه گروه تحقيقي متشكل از انديشمندان كشورها و قاره هاي مختلف جهان تشكيل شود و اين گروه درمورد ادعاهاي دروغين اين رژيم جعلي و حاميان آن تحقيق كند و منتظر پاسخ به اين پيشنهاد هستم.
    رييس جمهوري در ادامه تصريح كرد كه شرط انجام كار اين گروه تحقيق اين خواهد بود كه اگر نتيجه كار تحقيق اين گروه مطابق با ميل اين كشورها نبود جنجال به راه نياندازند و آن را بپذيرند .
    احمدي نژاد در ادامه به ادعاي صهيونيستها درخصوص مالكيت اجدادشان بر سرزمين‌هاي اشغالي اشاره كرد و گفت: سوال ما اين است كه ‪ ۳۰۰‬سال قبل در سرزمين خود شما چه كساني زندگي مي‌كردند .
    رييس جمهوري در ادامه افزود: رژيم فاسد صهيونيستي با ماموريت مشخص برپاو مستقر شده است كه بصورت دائم ملتهاي منطقه را تهديد و تجاوز كند و فضاي منطقه را در يك فضاي رعب و تهديد نگهدارد تا قدرتهاي زورگو و استعمارگر بتوانند در اين فضا بر كشورهاي منطقه مسلط شوند .
    احمدي نژاد باروشن دانستن نقش اين رژيم جعلي در بسط سلطه برخي قدرت‌هاي غربي در همه جهان اظهار داشت: حاميان اين رژيم فاسد پيش مقدمه برقراري ارتباط با كشورهاي جهان را به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي مي‌دانند.
    رييس جمهوري تاكيد كرد: اين رژيم جعلي براي اين درست شد كه منافع منطقه را ببلعد و اينكه براي دلجويي از كشته‌شدگان جنگ دوم جهاني درست شده است يك دروغ بزرگ است.
    احمدي نژاد ادامه داد: فرض كنيم كه شش ميليون از شما در جنگ كشته شد پس چرا براي ‪ ۵۴‬ميليون كشته ديگر جنگ دلسوزي نمي‌كنيد و غرامت نمي‌دهيد دلسوزي شما براي كساني است كه معلوم نيست چه كسي آنها را شمرده است.
    رييس جمهوري در ادامه با ذكر اين نكته كه برخي كشورهاي غربي نيز امروز در اسارت رژيم صهيونيستي هستند و ‪ ۶۰‬سال است كه در اسارت مناسبات جنگ دوم جهاني هستند، سوال من از شما اين است كه مناسبات جنگ دوم جهاني چه زماني تمام خواهد شد و ملت شما تا كي بايد غرامت بدهد.
    احمدي نژاد به ساخت نمادهايي از رژيم صهيونيستي در برخي كشورهاي غربي اشاره كرد و گفت:اين نمادها براي تحقير ملتهاي خودشان است .
    وي افزود: سه‌نسل قبل اتفاقي افتاده به‌فرض اينكه درست بوده باشد، مردم و جوانان امروز دنيا چه‌گناهي كرده‌اند كه‌بايد براي اين اتفاق خسارت بدهند.
    اين ادعاها چه زماني پايان مي‌پذيرد و چه ارتباطي به آمريكاو انگليس دارد كه به بهانه هولوكاست از دنيا باج خواهي مي‌كند .
    احمدي نژاد اضافه كرد: مگر همين انگليس نبود كه به تاراندن يهوديان به سرزمين هاي اشغالي متهم است، ملتي را از سرزمين خودش بيرون كردند و به زور مي‌خواهند عده‌اي ديگر را در اين سرزمين مستقر كنند .
    رييس جمهوري اسلامي ايران با اشاره به بيداري ملتها و خشم ملتهاي جهان نسبت به جنايات صهيونيستها و حاميان آنها،خاطرنشان كرد:اگر قدرتهاي غربي وسران صهيونيست در گذشته باعناصر زبون و خودباخته در كشورهاي جهان مواجه بودند، امروز شرايط عوض شده‌است.
    احمدي نژاد تاكيد كرد:امروز صهيونيستهاي غاصب و حاميان آنها با خشم توده‌هاي صدها ميليوني انسانهاي پاك و مصصم مواجه هستند و منطقه يكپارچه جوشش عليه صهيونيست و حاميان آن است.
    وي به مقاوت حزب الله لبنان در مقابل تهاجم رژيم اشغالگر قدس اشاره كرد و گفت: ديديم كه حزب الله قهرمان در يك جنگ ناخواسته و تحميلي در يك دفاع مقدس افسانه شكست ناپذيري آنها را بهم ريخت و امروز براي موجوديت اين رژيم چيزي باقي نمانده است.
    رييس جمهوري با توصيه به رژيم صهيونيستي و حاميانش به اينكه بدنبال جنايت جديد در منطقه و جهان نباشد گفت: هر جنايتي كه امروز اتفاق مي‌افتد و هر تهاجمي كه در كشورهاي همسايه صورت گيرد ملتهااز چشم شما مي‌بينند و انتقام آن را از شما خواهند گرفت.
    احمدي نژاد خطاب به حاميان اين رژيم فاسد و جعلي گفت: بايد بپذيريدكه اين رژيم رفتني است و سودي براي شما ندارد و اگر روزي هم سود داشت، امروز ديگر براي شما سودي ندارد و اگر با مجهزترين سلاح نيز از او حمايت كنيد، بدانيد كه اين رژيم رفتني است و حاميان و خود را نيز به قعر باتلاق خواهد كشاند .
    رييس جمهوري افزود: بدانيد، هرجنايتي كه اين رژيم جعلي مرتكب مي‌شود خشم ملتها را عميق تر مي‌كند و شما در نظر ملتها منفورتر مي‌شويد، شما سودي از حمايت اين رژيم جز تنفر ملتها نمي‌بريد.
    احمدي نژاد تصريح كرد: بدانيد كه خشم ملتهاي منطقه در حال تلاطم و جوشش است و اگر طوفان ملتها بپاخيزد ابعاد اين طوفان به مرزهاي فلسطين و لبنان محدود نخواهد شد و شما ضرر خواهيد كرد .
    رييس جمهوري در ادامه با تاكيد بر اينكه ملتهاي كشورهاي حامي رژيم فاسد صهيونيستي با عملكرد دولتهايشان موافق نيستند خطاب به حاميان رژيم صهيونيستي گفت: شما تا چه زماني مي‌خواهيد اين منطق نادرست راادامه دهيد.
    احمدي نژاد در ادامه سخنان خود به حاميان رژيم فاسد صهيونيستي توصيه كرد همانطوري كه با دروغ و فتننه اين رژيم فاسد را در منطقه حاكم كرده‌اند،خودشان به حيات اين رژيم جعلي خاتمه دهند و آن را از منطقه خارج كنند .
    رييس جمهوري بعنوان دومين پيشنهاد به حاميان رژيم صهيونيستي، گفت: اگر پيشنهاداول برايتان مشكل است، توصيه مي‌كنم به ادعاي خود مبني بر دمكراسي عمل كنيد و اجازه دهيد كه مردم فلسطين در يك انتخابات آزاد و قانوني سرنوشت خود را تعيين كنند .
    احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه براي رژيم صهيونيستي و حاميانش هيچ آبرويي باقي نماينده است، گفت: شما اگر به دنبال آبروي حقيقي مي‌گرديد، بدانيد كه آبروي حقيقي در سايه توحيد، عدالت و دفاع از مظلوم است و شما در دفاع از جنايتكاران آبرو كسب نخواهيد كرد .
    رييس جمهوري با اشاره به اينكه به نفع شما است كه اجازه دهيد كه مردم فلسطين خودشان سرنوشت خود را تعيين كنند، خاطرنشان كرد:به‌شمامي گويم هر دولتي كه از اين به بعد كنار صهيونست‌ها بياستد، جز نفرت ملتهاي جهان حاصلي نخواهد داشت.
    احمدي نژاد به حاميان رژيم صهيونيستي توصيه كرد كه به فكر روابط بلند مدت خود با مردم منطقه باشند و باحمايت از رژيم جعلي و فاسد خود در مقابل ملتهاي منطقه نياستند.
    رييس جمهوري بااشاره به جنابات رژيم صهيونيستي در سرزمين‌هاي اشغالي بر عليه‌مردم بي‌دفاع و مظلوم فلسطين و جنايات اين رژيم در لبنان، گفت: شرايط بسرعت در حال تحول است، به نفع شمااست كه خود را از اين جنايتكاران دور كنيد و به ملتها بپيونديد.

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان