562

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 562 :: چهارشنبه 3 آبان 1385

Mobin_s2004@yahoo.com

حاجی ادیسون در تبریز!

سلام عرض شد!
شايد چند روز پيش در رسانه ها (البته منظورم رسانه هاي خبري داخل ايران) شنيده باشيد که جوانکي به نام کهولي به عنوان مخترع برتر جهان در سال 2006 شناخته شده!!
ديروز در اين مورد يک نوشته بسيار جالبي را دريافت کردم که تصميم گرفتم امروز در اين قسمت براتون بنويسم.
راستي قبلش دو نکته اي را در مورد روزانه بگم: 1- اينکه اولين قسمت SMS روزانه امروز نوشته شده (که يک بخش تازه تاسيس هست) و در ستون سمت چپ مي تونيد مشاهده کنيد.
2- اين روزها که روزهاي عيد هست و دولت هم چهار روز مملکت را تعطيل کرده تا يه حالي به ملت بده، من هم نخواستم از قافله غقب بمونم و امروز در قسمت موسيقي همه آلبومهاي  «سياوش قميشي» را  براي دانلود گذاشته ام. ... باز بگيد «مبين» به فکر امت نيست!
خب حالا به «حاجی ادیسون در تبریز!» توجه بفرمائيد:

یک مخترع ایرانی که در تبریز زندگی می کند و درس می خواند، ضمن زدن مشت محکم به دهان همه مخترعین و مکتشفین جهان، و با ریختن آب پاکی روی دست کلیه تاریخ علم و صنعت و بخصوص هوانوردی، اطلاعات عجیبی را توسط خودش در اینترنت منتشر کرده است که این اطلاعات چون نیازمند توضیح است، موارد زیر بعرض می رسد.

  • بنا به گزارش خبرگزاری انتخاب، رضا کهولی مخترع برگزيده ايران در سال 2005 ميلادي گفت: « اولين وسيله نقليه مسافت كوتاه جهان را به عنوان دومين اختراع خود در زمينه هوافضا بزودي در جشنواره لندن ارايه مي كند.»*
    توضیح اول: رضا جان، مخترع برگزیده سال 2005 میلادی نشده است، بلکه در یک نمایشگاه نوآوری های جهانی، در کنار چهل نفر دیگر، که ده دوازده نفر آنها مالزیایی و کویتی و بوسنیایی و غیره بودند، یکی از جوایز را گرفته است و جایزه اول را هم یک فرانسوی گرفته است.
    توضیح دوم: اولین وسیله نقلیه مسافت کوتاه جهان، به اسم فرقون سالها قبل اختراع شده است.
    توضیح سوم: اولین نقلیه مسافت کوتاه هوا فضای جهان هم به نام هلی کوپتر، دهها سال قبل اختراع شده است.
    توضیح سوم: معلوم نیست این جشنواره لندن چیست و چه اعتباری دارد و اصولا چه اهمیتی دارد؟

  • به گزارش خبرگزاری «انتخاب» به نقل از قدس، رضا كهولي در جمع خبرنگاران افزود: اين اختراع يك وسيله نقليه هوايي است كه در ساخت آن از اصول پروازي بالن، تكنولوژي هواپيما و كشتي موسوم به (A.B.SAIRCRAFT + BALLON + SHIP) استفاده شده است*.

توضیح چهارم: این اختراع که با فعل «شده است» در مورد آن حرف زده شده، اختراعی است که هنوز نه به بار است و نه به دار، یعنی احتمالا اگر رضا جان امکانات کافی داشته شود، ممکن است در آینده یک اختراعی توسط وی انجام شود که در صورت موفقیت ممکن است این هواپیما در جشنواره لندن، که معلوم نیست وجود دارد یا نه، عرضه شود یا تا دو ماه بعد مثل سایر اکتشافاتی که توسط سایت ها اعلام می شود، معلوم شود کل ماجرا چیزی نیست.

توضیح پنجم: اصولا برای پرواز سه تکنولوژی بیشتر وجود ندارد، یا هواپیما، یا ایرکرافت و یا بالون، و طبیعی است که هر جوانی که به فکر پرواز می افتد تلاش می کند از یکی از این سه راه استفاده کند. ضمنا تمام نامهایی که در پرانتز نوشته شده است، همان نامهایی است که به فارسی در بیرون پرانتز نوشته شده است. به همین دلیل به بینندگان هشدار داده می شود که اصلا از این اسامی خارجی نترسند، چون موضوع خطرناکی در میان نیست.

رضا کهولی، اضافه كرد: اين وسيله 20 متر طول و يك هزار كيلومتر سرعت دارد و قادر به حمل حداقل 20 نفر مسافر و حداكثر 200 نفر را دارد، ضمن آن كه وزن آن در حالت خالي 2300 كيلوگرم بوده و قادر به حمل 4220 كيلوگرم است.

توضیح ششم: معلوم نیست وسیله ای که قرار است اولین وسیله نقلیه مسافت کوتاه جهان باشد، چرا با هزار کیلومتر سرعت می رود؟ و چرا تا این حد ظرفیت آن مشخص و دقیق است، مثلا بین 20 تا 200 مسافر حمل می کند. و ضمنا توانایی حمل 2000 کیلو بار دارد، یعنی مسافران حق ندارند بیش از ده کیلو وزن داشته باشند.

به گفته كهولي كاربرد هواپيما، ويژه كودپاشي زمينهاي كشاورزي، حمل و نقل يگانها در زمان جنگ و يا حمل و نقل به هنگام بروز سوانح و همچنين سفرهاي تفريحي است.

توضیح هفتم: شاید یکی از مهم ترین جنبه های این اختراع، همه جانبه بودن آن است. مثلا از این هواپیما برای کودپاشی زمین های کشاورزی می توان استفاده کرد. اما معلوم نیست چرا از هواپیمایی که برای حمل کود، یگانهای جنگی، آسیب دیدگان سوانح و غیره می توان استفاده کرد، چرا برای حمل مسافر نمی توان از آن استفاده کرد؟

رضا کهولی گفت: وجود بالنها و موتورها در اين وسيله نقليه، احتمال خطر سقوط را به حداقل كاهش مي دهد.

توضیح هشتم: این اختراع برتر یکی از مشکلات بزرگ هوا- فضا را در جهان از بین برده است. چون در این هواپیما موتور وجود دارد و همین موتور باعث می شود که هواپیما سقوط نکند، و این اولین باری است که در یک هواپیما از موتور استفاده می شود.

رضا کهولی گفت: وسيله نقليه هوايي اختراع شده وي، فروردين ماه سال آينده در تبريز به پرواز در مي آيد. وی گفت: محاسبات و مطالعات اين اختراع انجام گرفته و مدل پروازي آن تا دو ماه ديگر آماده مي شود.

توضیح نهم: برای دقت بیشتر در توضیحات رضا جان، مخترع جوان، به این نکات دقت کنید که با توجه به اینکه دقت زیادی در طراحی این هواپیما انجام گرفته است و بیش از شش ماه تحقیق شده است( معمولا این کار را شرکت های هواپیمایی معتبر چون وقت اضافی دارند، در شش سال می کنند.) مدل پروازی هم که در همه موسسات معتبر در دو سال آماده می شود، قرار است در دوماه ساخته شود. کار تولید این هواپیما هم که معمولا در یک کارخانه عظیم در مدت دو سال انجام می شود، در تبریز در دو ماه انجام خواهد شد. ( به نظر شما این همه عجله برای چیست، ما که هنوز وقت داریم؟)

خاطرنشان مي شود، رضا كهولي در سال 2005 با ارايه طرح جديد در زمينه باروري ابرها شگفتي جهان را برانگيخت و به عنوان برترين مخترع جهان در اين سال انتخاب شد. وي با وجود دريافت پيشنهادهاي تحصيل در برترين دانشگاههاي جهان ترجيح داد كه در دانشگاه تبريز در رشته مكانيك ادامه تحصيل دهد.

توضیح یازدهم: چنانکه گفته شد، رضا کهولی در سال 2005 به عنوان مخترع برتر جهان انتخاب نشد، بلکه گمان می رود که چون ایشان یکی از چهل و هشت نفری بود که به عنوان افراد برتر در یک نمایشگاه در اروپا یک جایزه گرفته است، احتمالا ایشان در خانواده گفته است که من مخترع برتر جهان شدم و یکی از اعضای فامیل این خبر را به وب سایت انتخاب داده است.

توضیح دوازدهم: با توجه به اینکه رضاجان، این مخترع جوان تازه هجده سال دارد و کسی که تازه هجده سال دارد، احتمالا چند ماه قبل وارد دانشگاه شده است، بنا براین دانشگاههای جهان وقت نداشتند که به وی پیشنهاد تحصیل بدهند، اما احتمال دارد که در صورت اختراع این هواپیما تا فروردین سال آینده وی بتواند با همین هواپیما به یکی از دانشگاههای برتر جهان برود و در آن ادامه تحصیل دهد.

وب سایت انتخاب نوشت: این مخترع در حال حاضر 18 سال سن دارد در طول دوران تحصيلي خود از زمان نوجواني توانسته است نزديك به 16 اختراع ارايه كند.

توضیح سیزدهم: علت اصلی اظهارات مخترع جوان فعلا به این شرح اعلام می شود. وی هجده سال دارد و هنوز نمی داند که دنیا جای بزرگی است و اگر آدم حرف هایی بزند که بعدا معلوم شود درست نیست، ممکن است خیلی بد بشود.

توضیح برای آینده: با توجه به اینکه هر دوسه ماهی یک جوان در کشورمان از این ادعاها می کند و لازم است که ما مواظب باشیم که جوانان دیگر احساس تحقیر و بدبختی نکنند، لذا من تا فروردین که هواپیمای مذکور پروازش را آغاز می کند، منتظر می مانم تا بقیه داستان را روایت کنم.

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره قبلي روزانه (561) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • عکس هایی از خانه رونالدینیو در اسپانیا
  • معرفي فيلم: نقاب آئينه
  • دانلود فيلم: آخرين گناه
  • همه آلبومهاي سياوش قميشي
  • آهنگ ای عاشقان من از کجا، عشق از کجا، با صداي همایون شجریان
  • Audio Zone Trigger v1.5 نرم افزاري قدرتمند براي تشخيص و واکنش به صداهاي مختلف !
  • بازي جذاب بولينگ
  • شهدا اين ‌قدرها هم نازنين نبودند!
  • دولت منادي نظم  و دو روز تعطيلي بدون برنامه!
  • ترک و آذری را با هم برابر نکنيم
  • داستان مووبل تایپ و شرکت سیکس اپارت
  • من «شير خشت» هستم !
  • سونی اریکسون W950i
  • و ....
 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

 

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

عکس هایی از خانه رونالدینیو در اسپانیا
سایت در دست ساخت روزنامه روزگار
ناشنيده‌هايي از حاج آقا مصطفي خميني

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

چه کساني براي انتخابات شورا ثبت نام کردند؟
خواهر رئيس جمهور هم کانديدا شد

پروين احمدي‌نژاد صبح روز يكشنبه ثبت نام كرد.
همچنين محمدي، مسئول دفتر علي اكبر ناطق نوري، عباسعلي مسئول دفتر قاليباف شهردار تهران، مهدي محمد نبي رييس كميته مسابقات ليگ برتر،بذر پاش رئيس سابق گروه مشاوران جوان رياست جمهوري و خسروي وفا عضو عضو فعلي شوراي شهر تهران نيز با نام نويسي به جمع كانديداهاي سومين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر تهران پيوستند.
همچنين به گزارش ايسنا ، روز يكشنبه آخرين مهلت ثبت نام در سومين دوره‌ي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا بود و تا زمان ارسال اين خبر افرادي از جمله مرتضي طلايي رييس سابق پليس تهران، غلامرضا ظريفيان معاون وزير علوم سابق، معصومه ابتكار معاون رييس‌جمهورسابق، مرتضي لطفي سخنگوي حزب اسلامي كار، دوستي عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي، حميد بهبهاني از مشاوران رييس جمهور، علي رضا دبير ورزشكار، كاظمي اردكاني وزير سابق وزارت رفاه، علي محمد غريباني عضو جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي، روانبخش دبير سياسي هفته‌نامه پرتو ، غلامرضا ظريفيان معاون دانشجويي وزير علوم سابق، خسروي از اعضاي سابق شوراي شهر تهران علي محقق عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي و علي محقر معاون پارلماني وزير كشور سابق امروز با حضور در فرمانداري تهران براي انتخابات شوراها به جمع ثبت‌نام‌كنندگان روزهاي گذشته پيوستند.
همچنین در آخرين ساعات ثبت‌نام كانديداهاي سومين دوره‌ي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا، ابراهيم اصغرزاده، دبيركل سابق حزب همبستگي و همچنین احمد مسجد جامعي و عبدالله ناصري با حضور در ستاد انتخابات فرمانداري تهران براي كانديداتوري در انتخابت شوراي شهر ثبت نام كرد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي فيلم

نقاب آئينه 
MirrorMask

کارگردان: ديو مک کين. فيلمنامه: نيل گيمن بر اساس داستاني از ديو مک کين و خودش. موسيقي: ايان بلامي. مدير فيلمبرداري: توني شيرن. تدوين: نيکلاس گستر. بازيگران: استفاني لئونيداس[هلنا]، جينا مک کي[جوآن]، راب برايدون[پدر هلنا]، جيسون بري[والنتين]، دورا برايان[نان]، رابرت لولين[گرايفون]، استيون فراي[کتابدار]. ١٠١ دقيقه. محصول ٢٠٠٥ انگلستان، آمريکا. برنده جايزه هيئت داوران جوان و نامزد يوزپلنگ طلا از جشنواره فيلم لوکارنو.
هلناي ١٥ ساله که به همراه والدين اش در سيرک کار مي کند، آرزو دارد تا از زندگي سيرک گريخته و زندگي واقعي را تجربه کند. اين تصميم سبب بروز درگيري لفظي ميان هلنا و مادرش جوآن مي شود. بعد از اين واقعه جوآن بيمار و در بيمارستان بستري مي شود. اين کار براي هلنا و پدرش تعطيلاتي اجباري را به همراه دارد، چون جوآن بايستي تحت عمل جراحي قرار بگيرد. هلنا که خود را در اين ماجرا مقصر مي داند و در دلهره نتيجه عمل قرار دارد، در رويا به سرزميني پاي مي گذارد که همه در آن نقاب بر چهره دارند. ملکه اصلي اين سرزمين، زني سفيدپوش و شبيه به جوآن- بيمار شده و هلنا بايد نقاب آينه را به دست بياورد تا وي بهبود يافته و سرزمين اش را از چنگ سياهي ها نجات دهد. اما ماجرا به همين جا ختم نمي شود، چون ظاهراً جاي هلنا را نيز در دنياي واقعي دختري بدقلق گرفته است...

چرا بايد ديد؟
ديو مک کين متولد ١٩٦٣ که در سال ٢٠٠٢ با فيلم N[eon] موفق شد تا جايزه بزرگ تکنيک جشنواره کلرمون-فران را به دست بياورد، بار ديگر دست به خلق دنيايي زده که در عين بديع بودن، نه فقط براي نوجوان ها بلکه براي بزرگ تر ها نيز واجد هميت و جذابيت است. قصه فيلم که مانند اغلب داستانهاي پريوار حول و حوش احساس گناه و نجات مادر مي چرخد در دست هاي مک کين تبديل به بهانه اي براي خلق دنيايي حيرت انگيز شده که از تجربه هاي کافکا، خوآن ميرو سالوادور دالي بهره مند است. دستاورد او از نظر فني در زمانه اي که همه بر طبيعي تر بودن حرکات حيوانات و ادم هاي خيالي در قصه هاي کودکان و نوجوانان اصرار دارند، قدمي به جلو محسوب نمي شود. بلکه تجربه اي متفاوت تر و لاجرم ديدني تر را فراهم مي کند. تاکيد مک کين بر نقاشي و سيرک"آيا خود زندگي يک سيرک نيست؟" بر بدعت هاي بصري فيلم رنگي تجربي مي دهد که در زمانه ما چيزي کمياب است. اگر از ديدن هري پاتر ها، ارباب حلقه و نارنيا خسته شده ايد و محتاج چيزي تازه تر هستيد که ذهن تان را به چالش بطلبد، نقاب آينه بهترين است.
ژانر: فانتزي.  

دانلود فيلم

آخرين گناه

چهار قسمت ديگه از سریال زیبای بوی خوش زندگی که از شبکه 5 تلویزیون ایران پخش میشه

لینک های دانلود فیلم:
قسمت ۲۱             سرور ۱      سرور ۲      سرور ۳

قسمت ۲۲             سرور ۱      سرور ۲      سرور ۳

قسمت ۲۳            سرور ۱       سرور ۲      سرور ۳

قسمت ۲۴            سرور ۱       سرور ۲      سرور ۳
 

لينکهای دانلود غير مستقيم مي باشد.

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
در ايام ماه مبارک رمضان، سريالهاي تلويزيوني آخرین گناه، بوی خوش زندگی، صاحب دلان و زیر زمین که از تلويزيون ايران پخش مي گردد را مي توانيد در اين قسمت دانلود کنيد. (هر روز چند قسمت از يک سريال)

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

همه آلبومهاي سياوش قميشي

همانطور که در قسمت «سخن مبين»  گفتم، امروز همه آلبومهاي «سياوش قميشي» را براتون گذاشته ام، بريد حالشون ببريد! فقط دقت داشته باشيد لينک دانلودها غيرمستقيم مي باشد.

 

 

بی سرزمین تر از باد

دانلود کل آلبوم در یک فایل زیپ

لینک صفحه دانلود

 

شهر آفتاب

دانلود کل آلبوم در یک فایل زیپ

لینک صفحه دانلود

 

فرنگیس

دانلود کل آلبوم دریک فایل زیپ

لینک صفحه دانلود

 

قاب شیشه ای

دانلود کل آلبوم در یک فایل زیپ

لینک صفحه دانلود

 

قصه امیر

دانلود کل آلبوم در یک فایل زیپ

لینک صفحه دانلود

 

قصه گل و تگرگ

دانلود کل آلبوم در یک فایل زیپ

لینک صفحه دانلود

 

حادثه

دانلود کل آلبوم در یک فایل زیپ

لینک صفحه دانلود

 

هوای خونه

دانلود کل آلبوم در یک فایل زیپ

لینک صفحه دانلود

 

حکایت

دانلود کل آلبوم در یک فایل زیپ

لینک صفحه دانلود

 

خواب باروون

دانلود کل آلبوم در یک فایل زیپ

لینک صفحه دانلود

 

نقاب

دانلود کل آلبوم در یک فایل زیپ

لینک صفحه دانلود

 

روزهای بی خاطره

دانلود کل آلبوم در یک فایل زیپ

لینک صفحه دانلود

 

شکوفه های کویری

دانلود کل آلبوم در یک فایل زیپ

لینک صفحه دانلود

 

تاک

دانلود کل آلبوم در یک فایل زیپ

لینک صفحه دانلود

 

براي دانلود، روي لينکهای بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.


 

تک موزیک

آهنگ ای عاشقان من از کجا، عشق از کجا،
 با صداي همایون شجریان

لینک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Audio Zone Trigger v1.5 نرم افزاري قدرتمند براي تشخيص و واکنش به صداهاي مختلف !

Audio Zone Trigger نرم افزار تشخیص صدای جدید و بسیار جالبی از شرکت نرم افزاری Omega Unfold است که پیشتر با نرم افزار تشخیص حرکت و تصویر این شرکت اشنا شده بودیم .قابلیت کلی Audio Zone Trigger در دریافت صدا از هر منبع صوتی و نشان دادن عکس العمل خاص نسبت به هر صدای خاص است .بنابراین به اسانی می توانید با تنظیم و معرفی هر صدایی به نرم افزار از آن انتظار عکس العمل خاص تعیین شده در قبال دریافت آن صدا را داشته باشید !

برای مثال از نرم افزار می توانید

- به عنوان سیستم امنیتی استفاده کرده که با دریافت کوچکترین صدایی آژیر خطر از پیش تعیین شده شروع به صدا کند.

- به عنوان ضبط کننده ی صداها استفاده کنید تا به محض دریافت هر صدایی یا صدای خاصی عملیات ضبط آغاز شود.

- به عنوان دستور دهنده و رابطی میان صدای شما و فرامین دریافتی رایانه استفاده شود و با دادن دستور خاص، عملیات اجرایی از پیش تعیین شده اعمال شود، فلان نرم افزار باز شود و ...

جالب این است که برای رفع اشکال ها و ایراد های احتمالی این سیستم جالب، نرم افزار به طور خودکار خود را با محیط وفق می دهد و تنها صدا های اصلی را دریافت می کند و از دریافت سر و صدا های زاید پرهیز می کند .

برخی از ویژگی های کلی نرم افزار Audio Zone Trigger :

- ثبت وقایع و به صورت جزئی و دقیق

- قابلیت شروع خودکار همزمان با شروع سیستم عامل .

- قابلیت اجرا به طور کاملا مخفی و کنترل به وسیله ی کلید های کلیدی از پیش تعیین شده توسط شما !

دارا بودن دستورات اجرایی مختلف هنگام دریافت صدا مانند :

پخش فایلهای صوتی و یا هشدار دهنده های خطر با فرمت ها WAV.

ذخیره ی صوت با فرمت WAV, WMA.

اجرای هر فایل و فرمتی مانند EXE, JPG,MP3 و ....

قابلیت تنظیم Hotkey های مختلف .

و ....

جزییات کامل تر به زبان سایت سازنده .....

این نرم افزار با سیستم عامل Windows 98/ME/2000/XP/2003 سازگار است .

Audio Zone Trigger را می توانید از اینجا :

دانلود کنید نسخه ی 1.5 را با حجم 2.1 مگابایت

تصاویری از محیط نرم افزار

English Explanations

براي دريافت کرک نسخه ي 1.5 نرم افزار اينجا را کليک کنيد

فايل AudioTriggerZone.exe را در پوشه نصب شده ي نرم افزار به جاي فايل موجود کپي نماييد تا نرم افزار به طور کامل کرک شود.
کرک تست شده و 100% کار مي کند !


 

دنیای موبایل

Bowling

بازي جذاب بولينگ

 لینک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


هر نکته​ای که گفتم در وصف آن شمایل

هر نکته​ای که گفتم در وصف آن شمایل
تحصیل عشق و رندی آسان نمود اول
حلاج بر سر دار این نکته خوش سراید
گفتم که کی ببخشی بر جان ناتوانم
دل داده​ام به یاری شوخی کشی نگاری
در عین گوشه گیری بودم چو چشم مستت
از آب دیده صد ره طوفان نوح دیدم
ای دوست دست حافظ تعویذ چشم زخم است

 

هر کو شنید گفتا لله در قائل
آخر بسوخت جانم در کسب این فضایل
از شافعی نپرسند امثال این مسائل
گفت آن زمان که نبود جان در میانه حائل
مرضیه السجایا محموده الخصائل
و اکنون شدم به مستان چون ابروی تو مایل
و از لوح سینه نقشت هرگز نگشت زایل
یا رب ببینم آن را در گردنت حمایل

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

rodposht@yahoo.com

كاش ميشد راز چشمان تورا با اشك ماه
روي گلبرگ گل سرخي نوشت
يا نگاهت را ميان آسمان
تا هميشه قاب كرد

علي عباسي

 

 

meet_with_dreamgirl@yahoo.com

اگر می خواهی احساس ثروتمند بودن و توانگری کنی
، چیزهایی را به خاطر بیاور که پول قادر به خرید آن ها نیست
 

 

 

sepanta_335@yahoo.com

وقتي گلدون خونمون شکست !! پدرم گفت: قسمت اين بود... مادرم گفت:هيف شد... خواهرم گفت: قشنگ بود... داداشم گفت : کاش دوتا داشتيم...... اما وقتي دل من شکست کسي به فکرش نبود - هيچکس نمي تونه به دلش ياد بده که نشکنه ولي من حد اقل مي تونم بهش ياد بدم که وقتي شکست با لبه هاي تيزش دست اوني که شکسته رو نبره. بااحترام

 

 

amir.armita@yahoo.com

ادب در همه حال

هر کلام و حالت شخص ، نشان دهنده ادب ،شخصیت و آگاهی او میباشد.
میتوانیم به آسایشی که به همراه ادب به دست می آوریم ، زندگی راحتی را در کنار هم و در این دنیای بزرگ داشته باشیم.
سه کلمه جادویی
این سه کلمه جادویی را در روز چندین بار بکاربرید:لطفا،متشکرم ، ببخشید

 

 
y_baran_1998@yahoo.com

خوشا به حال انان که مهربانند
زیرا با همان مهربانی خود تسکین میابند.

 

 

tornado_energy@yahoo.com

سلام به همگی
100 تا کیسه داریم که توی هر کدوم 100 تا مهره هست همه مهره ها 4 گرمیه به غیر از یه کیسه که
مهره هاش 6 گرمیه چطور میشه با یک بار وزن کردن اون کیسه رو پیدا کرد؟

 

 

ashege_shahadat_84@yahoo.com

شهدا اين ‌قدرها هم نازنين نبودند!

ماه‌نامه «امتداد» نشريه راهيان نور و فرهنگ پايداري، در شماره دهم خود با اقدامي جالب، در بخشي با عنوان «‌مي‌ترسم اين كتاب‌ها به دست شما نرسد» يادداشت‌هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي را بر تعدادي از كتاب‌هاي ويژه دفاع مقدس آورده است.
اين كتاب‌ها عبارتند از: داستان يك انسان واقعي، پا به پاي باران، فرهنگ جبهه، فرمانده من، ياد ياران، زنده باد كميل، دشت شقايق‌ها، جشن حنابندان، نوني صفر، خاك‌هاي نرم كوشه و مدال و مرخصي.
در پا نوشت كتاب «فرهنگ جبهه» نوشته سيد مهدي فهيمي، حضرت آيت الله خامنه اي چنين مرقوم كرده اند: «وقتي كه جلد اول فرهنگ جبهه در آمد، طبعاً به طور عادي، مثل بقيه منشوراتي كه پيش من مي‌آورند، نشستم آن را خواندم. اين كتاب از بس مرا جذب كرد، تا آخرش خواندم. بعد ديدم كه كافي نيست، آن را به خانه بردم و گفتم همه بنشينيد اين كتاب را بخوانيد. گفتم اين كتاب اصلاً بايد در فضاي خانه‌ها باشد و همه بايد آن را هميشه داشته باشند. 16/10/70»
در بخش «شهدا اين‌قدرها هم نازنين نبودند»، مي‌خوانيم: «اصغر كه شهيد شد، مي‌دانست روزي خواهد رسيد كه فقط شهداي نازنين را ياد خواهند كرد. آنها كه نه فرزندان پابرهنه جنوب شهري خميني‌اند و نه بغض به قربان‌گاه آمده، نه تازيانه خوردگان تاريخ تلخ و شرمآور محروميت‌ها و نه شمشير برهنه عدالت علي در برهوت ظلم و تحجر، شهدايي كه به «نشستن» فرا مي‌خوانند و گريستن و حال، و نه به قيام و مبارزه و قيل و قال، شهداي نازنين، شهدايي كه مي‌شود برچسبشان را چسباند به داشبورد زانتيا و گاز داد تا جمكران!». نويسنده ادامه مي دهد: «تا آنجا كه يادم مي‌آيد، شهدا اينقدرها هم كه حالا مي‌گويند، نازنين نبودند، هميشه هم لبخند روي لبشان نبود، آن‌قدر مست خدا نبودند كه فقر و فساد و تبعيض از يادشان برود و آن‌چنان از خوف خدا غش نكرده بودند كه هيچ خوفي بر دل هيچ‌كس نيندازند.»
از ديگر عناوين اين نشريه مي‌توان به: در ايران يا فرانسه تفاوتي نمي‌كند، زنده باد كميل، دردي مغز استخوانم را مي‌سوزاند، حادثه‌اي در راه است، آينه‌هايي كه زنگار گرفته‌اند و پشت صحنه تسليحات صدام اشاره كرد.

ماه‌نامه راهيان نور و فرهنگ پايداري با عنوان «امتداد» به سردبيري رضا مصطفوي، از سوي بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس، ستاد مركزي راهيان نور چاپ مي‌شود.

 

 

setayesh_new@yahoo.com

هرآنچه هستي بهترينش باش

اگر نمي تواني بلوطي برفراز تپه اي باشي
بوته اي دردامنه كوهي باش
ولي بهترين بوته اي باش كه كنار راه ميرويد

اگرنميتواني درخت باشي بوته باش
اگر نمي تواني بوته اي باشي علف كوچكي باش
وچشم اندازكنار شاهراهي را شادمانه تركن

اگر نمي تواني نهنگ باشي فقط يك ماهي كوچك باش
ولي بازيگوش ترين ماهي درياچه
همه مارا كه ناخدا نمي كنند
اما ملوان مي توان بود

دراين دنيا براي ما كاري هست
كارهاي بزرگ وكارهاي كوچكتر
وآنچه وظيفه ماست چندان دورازدسترس نيست

اگر نميتواني بزرگراه باشي كوچه راه باش
اگر نمي تواني خورشيد باشي ستاره باش
با بردن وباختن اندازه ات نمي گيرند
هرآنچه هستي بهترينش باش
 

 

 

behzad_s1361@yahoo.com

مزاح، تنبلى، سستى

متن حديث:
يَا عَلىُّ: لاَ تَمْزَحَ فَيَذْهَبُ بَهَاؤُكَ، وَلاَ تُكْذِبْ فَيَذْهَبُ نُورُكَ، وَإيَّاكَ وَخِصْلَتَيْنِ الضَّجْرِةُ وَالْكَسَلُ، فَاِنَّكَ إِنْ ضَجَرَتْ لَمْ تَصْبِر عَلى حَقٍّ، وَاِنْ كَسَلْتَ لَمْ تُؤَدِّ حَقَّاً.

ترجمه:
اى على،مزاح نكن،كه ارزش وشخصيّت را مى برد، دروغ نگو نورت را مى برد، و برحذر باش از دو خصلت: تنبلى و كسل بودن، پس بدرستى كه اگر تنبل شدى بر حقّى صبر نمى كنى. و اگر كسل شدى حاضر نيستى كه حقّى را ادا كنى.

شرح حديث:
در اين جا مقدارى درباره مزاح و شوخى بحث كنيم: از گناهانى كه موجب دريده شدن پرده ها مى گردد، ردّ و بدل كردن سخنان بيهوده و شوخى براى خنداندن مردم است براى اين كه بدانيد اصل اين عمل چه اندازه از نظر اسلام مذموم است به اين حديث توجّه فرماييد:
رسول خدا(صلى الله عليه وآله) فرمود: «گاهى است كه انسان سخنى مى گويد تا هم محفلان خود را بخنداند، ولى همان سخن، او را (از نظر هلاكت و بدبختى) به جايى دورتر از ثريّا ساقط مى كند».
و در جايى ديگر مى فرمايد: «شوخى زياد آبرو را مى برد». كلمات بسيارى از رهبران بزرگوار ما در اين زمينه رسيده و با بيانهاى مختلف اين نكته را تذكّر داده اند كه شوخى و مزاح با ايجاد دشمنى و كينه ميان افراد موجب دريده شدن پرده هاى اجتماعى گشته و مردم را نسبت به يكديگر گستاخ و بى شرم مى سازد.(1)


1- كيفر گناه، ج 1، ص 101 ـ 107.

 

 

salman_yavar@yahoo.com

دولت منادي نظم
و دو روز تعطيلي بدون برنامه!

يکي از مسايلي که در سالهاي اخير بسيار مورد تاکيد بوده کاهش تعطيلات در طول سال بوده است. شايد سه سال قبل بود که پس از اينکه تعطيلات نوروزي عملا تا 17 روز افزايش يافت مقام معظم رهبري در نماز جمعه از اين وضعيت انتقاد کردند و خواستار اصلاح اين وضع شدند. پس از آغاز به کار مجلس هفتم نيز مدتي اين موضوع مورد بحث قرار گرفت ولي تا به امروز منجر به نتيجه نشده است. در طول بيش از يک سالي نيز که از آغاز کار دولت نهم که شهرت به سختکوشي دارد متاسفانه در اين رابطه هيچ بحثي حداقل به صورت علني مطرح نشده است. گفته مي شود که هر روز تعطيلي براي دولت دهها ميليارد تومان هزينه دارد و اين مساله موجب افزايش حساسيت اين مساله مي شود.
در ساعات پاياني روز سه شنبه يکم آبان ماه خبرگزاري فارس به نقل از دفتر امور رسانه‌‌هاي رياست جمهوري اطلاعيه اي منتشر کرد. در اين اطلاعيه پس از ذکر مقدماتي چنين آمده است :
«دولت خدمتگزار، اين عيد بزرگ و جشن پيروزي بر شياطين و طاغوت درون و برون را به همه مردم عزيز و شريف ايران و رهبر معظم انقلاب اسلمي و مسلمين جهان تبريك و تهنيت مي‌گويد و از خداوند متعال، رستگاري و عزت و كرامت همه انسانها را آرزو مي‌كند و با ارج نهادن به اين روز بزرگ و برگزاري با شكوه جشن باشكوه فطر، روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه (سوم و چهارم آبان ماه) را تعطيل اعلام مي‌‌كند. تا در آغاز روز جديد كاري، فصل تازه‌اي از خدمت خالصانه، بي‌وقفه و پرتلاش با بهره‌ از توشه معنوي ماه رمضان به روي ملت گشوده شود و بركات رحمت واسعه الهي به مردم عزيز، مستمر و جاودانه باشد.»
آنچه که مسلم است اينکه همه مردم مي دانند که همبشه اين احتمال وجود دارد که تعطيلي روز عيد فطر منطبق بر تقويم نباشد و اين مساله را در برنامه ريزي هاي خود لحاظ مي کنند. با توجه به اعلان زمان عيد فطر در عربستان از يک هفته قبل نيز عيد بودن روز سه شنبه مسلم شده بود. بنابراين اين تغيير زمان عيد نسبت به تقويم غير منتظره نبوده است. از اين گذشته اگر هم فرض کنيم که کسي با توجه به تقويم براي تعطيلي روز چهارشنبه برنامه ريزي کرده باشد و تصميم به مسافرت براي آخر هقته گرفته باشد مي بايست براي روز پنجشنبه مرخصي مي گرفته است. اگر چنين قاعده اي وجود دارد که به اصطلاح «بين التعطيلين» تعطيل باشد بايد دولت در اين رابطه مصوبه اي داشته باشد تا مردم براي هميشه تکليف خود را بدانند نه اينکه منتظر بمانند تا يک روز قبل در اخبار بشنوند که هيات دولت فلان روز را تعطيل اعلام کرد. متاسفانه اين شيوه تصميم گيري در گذشته سابقه داشته است.
دولت بايد در جامعه منادي نظم و انضباط و کار و تلاش باشد نه اينکه خود زمينه ساز تعطيلي کار و تلاش شود. دولت بايد پاسخگوي کساني باشد که براي اين دو روز جهت پيش برد کارهايشان برنامه ريزي کرده بودند.
از لحن اطلاعيه دولت نيز چنين به نظر مي رسد که هدف از اين تصميم استراحت مردم در پايان ماه رمضان و آغاز کار با نيرويي مضاعف باشد. در اخبار نيز چنين شنيده شد که قرار است تعطيلي روز عيد فطر به دو روز افزايش يابد. اين اقدام موجب افزايش روزهاي تعطيل در طول سال مي شود و مستلزم اين است که از تعطيلات رسمي در روزهاي ديگري از سال کاسته شود که با توجه به تجربه مجلس هفتم در اين رابطه بعيد به نظر مي رسد عملي باشد.
به هر حال اين اولين باري بود که هيات دولت نهم روزي را بدين شکل تعطيل مي کرد و اميدواريم که اين آخرين بار باشد که چنين تصميمي گرفته مي شود.

 

 

less10mah@gmail.com

1 x 8 + 1 = 9
12 x 8 + 2 = 98
123 x 8 + 3 = 987
1234 x 8 + 4 = 9876
12345 x 8 + 5 = 98765
123456 x 8 + 6 = 987654
1234567 x 8 + 7 = 9876543
12345678 x 8 + 8 = 98765432
123456789 x 8 + 9
= 987654321 


1 x 9 + 2 = 11
12 x 9 + 3 = 111
123 x 9 + 4 = 1111
1234 x 9 + 5 = 11111
12345 x 9 + 6 = 111111
123456 x 9 + 7 = 1111111
1234567 x 9 + 8 = 11111111
12345678 x 9 + 9 = 111111111
123456789 x 9 +10=
1111111111 


9 x 9 + 7 = 88
98 x 9 + 6 = 888
987 x 9 + 5 = 8888
9876 x 9 + 4 = 88888
98765 x 9 + 3 = 888888
987654 x 9 + 2 = 8888888
9876543 x 9 + 1 = 88888888
98765432 x 9 + 0 = 888888888

   1 x 1 = 1
11 x 11 = 121
111 x 111 = 12321
1111 x 1111 = 1234321
11111 x 11111 = 123454321
111111 x 111111 = 12345654321
1111111 x 1111111 = 1234567654321
11111111 x 11111111 = 123456787654321
111111111 x 111111111= 12345678 9 87654321

 

 

didar_bkh@yahoo.com

دگر سازمان ملل خوب نیست
که فرقیش با سنگ و با چوب نیست
واز سنگ گاهی درآید صدا
ولی سازمان را زبان در قفا
اگر فی المثل بوش میلش کشد
که جمعی ز خلق خدا را کشد
و یا سر به سر را به کشتن دهد
کماکان "یوئن"چشم بر هم نهد
فقط آخر سر بیاید که چی؟
که محکوم سازد از آن را کمی
چنان که به لبنان و افغان نمود
و یا در عراق و در ایران نمود
لهذا سزد گر که این سازمان
شود یک کم اصلاح زیرا بدان :
"طبیبی که باشد ورا زرد روی
از او داروی سرخ رویی مجوی"
از این رو اگر سازمان ملل
نخواهد شود سازمان "ولل"
بباید شود ساختارش عوض
سپس هم شود ساز و کارش عوض
برای شروع ابتدا بهتر است
کند پاک خاکی که بر سردر است
مگر رخ نماید ز زیر غبار
همان شعر سعدی که گشتش شعار :
"بنی آدم اعضای یک پیکرند
که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضوها را نماند قرار
تو کز محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی"

 

 

aryaempire@yahoo.com

ترک و آذری را با هم برابر نکنيم

بر همگان روشن است كه ميان واژه و تيره ي آذري و ترك تفاوت فراوان است.
نخست امروزه تركها را از دودمانِ تيره ی مغولان ميدانند. در صورتي كه آذريها را هم تاريخ نگاران پيشين(بويژه هردوت) و هم تاريخ دانان كنوني از تيره ماد كوچك ميدانند.
دو اينكه به گونه 100% تابت شده كه مادها يكي از تيره هاي آريايي هستند. هر چند كه چند بي خرد پان ترك با ادعاي اينكه مادها آريايي نيستند لبخند را به روي لب هاي همگان آورده اند.
سه اينكه هر كس به آساني ميتواند دريابد كه هم ميهنان آذري ما از ديدگاه ريخت و چهره بيشتر همساني با ايرانيان دارند و يا با تنگ چشمان آسياي ميانه و مغولان.
چهارمين مورد آشكارترين مورد ميباشد. همين نام آذربايجان هست. آيا اين نام هم يك نام تركي هست؟؟؟
پنج اينكه در شاهنامه چندين بار نام آذرآبادگان آمده. پرسش اينجاست اگر آذرآبادگاني وجود نداشته پس ديدگاه فردوسي كجاي ايران بوده؟ من تنها يكي از نمونه ها را مي آورم:
همي تاز تا آذرآبادگان
 ديار دليران و آزادگان
اين بيت در بخش پادشاهي يزدگرد هست. جايي كه يزدگرد از همه بخشهاي ايران زمين آغاز به گرآوري سپاه ميكند. كه يكي از آن بخشها آذرآبادگان است. نغز است اينکه در همين بخش و چند بيت پس از آن فردوسی سرراست ترکها را دشمن ايران ميداند.
انگار اين بزرگ مرد چنين روزهايي را پيش بيني ميكرده و اين ابيات را براي پند گيري ما آورده. جايي كه آذريها را همراه و بخشي از ايران و تركها را دشمن سوگند خورده ايران و ايراني ميداند.
خواهش من از هم ميهنان آذري اينه كه در اين باره ژرفتر بيانديشند. هم اكنون زمان آن رسيده كه همين آذريهاي ميهن پرست جنبشهايي را تشكيل دهند براي مبارزه با اين محافل پان ترك. اکنون همان زمانی است که بايد يک بابک ديگر از جا برخيزد و مبارزه را آغاز کند با كساني كه آذري و ترك را در يك تراز قرار ميدهند.

و در پايان بخشی از چامه ی نظامی گنجوی که پان ترکها او را ترک ميدانند:
تُرکی صِفَت وَفای ما نيست
 تُرکانِه سُخن سِزای ما نيست
آن کز نَسَبِ بُلَند زايد
او را سُخن بُلند بايد
به نِفرين تُرکان زَبان بَرگُشاد
که بی فِتنِه تُرکی زِ مادَر نَزاد
زِ چينی بِجُز چينِ اَبروُ مَخواه
ندارند پِيمان مردم نِگاه
سُخن راست گُفتند پيشينيان
که عَهد و وَفا نيست در چينيان
همه تَنگ چِشمی پَسنديده اند
 فَراخی به چَشمِ کَسان ديده اند
خبر نی که مهر شما کين بُوَد
دل تُرکِ چين پُر خَمُ و چين بُوَد
اگر تُرکِ چينی وَفا داشتی
جهان زيرِ چين قَبا داشتی
هَمه عالم تَن است و ايران دِل
نيست گويندهِ زين سُخن خَجل
چونکه ايران دلِ زمين باشد
دل ز تَن به بود يقين باشد

 

 

aaspour@yahoo.com

شعر اينترنتی

کار من هر روز با اينترنت است
 اطّلاعاتم به روی ديسکت است
هرچه ميگيرم همه از Server است
 فايلهای من درون Folder است
بايگانی کوچک و کامل شده
 همدم من سيستم عامل شده
ارتباطم با جهان آسان شده
 لينک‌ها امّا، بلای جان شده
فرصت ديدار کوه و دشت نيست
چون دگر وقتی برای گشت نيست
توی گلدان جای گُل تنها گِل است
 چونکه تفريحات من در Google است
هر زمان مشتاق آهو مي‌شوم
 واردِ Google و Yahoo می‌شوم
من حقيقی نيستم، تقليديَم
چون به دنبال کپی از CDام
گاه با بعضی کمی چَت ميکنم
 بعد از آن خود را شماتت ميکنم
کارهايم از سر بی‌ميلی است
 ارتباطاتم همه ايميلی است
دست و پايم خسته و بی‌حس شده
 راه رفتن، خارج از Access شده
ورزش از برنامه‌ها کنسل شده
 ورزشم Windows يا Excel شده
يادگيری از سر مجبوری است
 اين ز الزامات فيبر نوری است
نام من محدود بــه Password گشت
جمله هايم مختصر چون Word گشت
هرچه از آن زندگی شيرين شود
 زود در سطل Recycle Bin شود
گرچه من گاهی شکايت می‌کنم
 اندک اندک دارم عادت می‌کنم
شعر بنده در همينجا End شد
 نامه‌ام با کامپيوتر Send شد
حرفهايم را همه Forward کن
هرچه گفتم Save روی Hard کن
چاره‌ای جز علم و جز تکنيک نيست
 شِکوه‌هايم آنچنان Basic نيست.

عارف

 

 

star_goldenfish@yahoo.com

تمرکز و تخیل

شايد هميشه از خودتان بپرسيد که از کجا ميتوانم شروع کنم؟ شما علاقه داريد به حقيقت برسيد و دوست داريد که کارهايی را انجام بدهيد و قدرتهای درونی خودتان را تجربه کنيد، ولی نميدانيد چگونه قدم اول را برداريد. شايد به تله پاتی(اتصال و خواندن فکر) علاقه داريد يا به حرکت دادن اشياء فيزيکی توسط قدرت ذهن ولی نميدانيد قدم اول را چطور برداريد. شايد دوستی داريد که کاری خارق العاده انجام ميدهد و هميشه به اين فکر ميکنيد که چه کار جالبی انجام ميدهد ولی هيچوقت جواب درستی از او نگرفتيد. شايد او به شما راه حل را خودهیپنوتيزم معرفی کرده يا شايد مديتيشن و يا جوابهای ديگر و شايد شما هم اين راهها را امتحان کرديد و به نتيجه نرسيديد. اين دليلش اين نيست که آن روشها موثر نيستند بلکه ميتواند به اين خاطر باشد که شما از کاری که ميکنيد کاملا آگاه نيستيد. در ابتدای کار بايد به اندازه کافی آگاهی خودتان را با خواندن کتاب، مطالعه مقالات موجود در اينترنت، و آگاه شدن به کاری که انجام ميدهيد گسترش دهيد. وقتی به آگاهی اهميت داديد رسيدن به جواب فقط نياز به تمرين خواهيد داشت و البته بدون توقع نتيجه پيامد. در اينصورت ميتوانيد مطمئن باشيد که موفق خواهيد شد. دو عنصر بسيار مهم در فعاليتهای مابعدالطبيعه تخيل و تمرکز هستند. تقويت اين دو عنصر ميتواند به شما در رسيدن به هدفی که داريد، هر چه ميخواهد باشد، کمک بسياری بکند و شما را به هدفتان نزديکتر کند. اکنون تمرينی را برای تقويت هريک از اين دو به شما خواهم داد. هر دوی اين تمرينات بسيار ساده هستند و وقتی از شما نخواهند گرفت و در ضمن بسيار لذت بخش هستند و ميتوانيد به راحتی آنها را انجام دهيد.
تقويت تخيل: تخيل در ذهن حتما به اين معنا نيست که شما چيزی را در ذهن خواهيد ديد بلکه کاری است که ما روزانه بارها و بارها آن را انجام ميدهيم. وقتی در روياهايمان غوطه ور ميشويم در واقع ما در حال استفاده از تخيل هستيم. پس تخيل کار عجيبی نيست و برای ما بسيار آشناست. کاری که ميتوانيد برای تقويت آن انجام دهيد ميتواند به اين صورت باشد. مثلا شما در حال راه رفتن در مسيری هستيد. برای لحظه ای به اطراف آگاه شويد و اشياء موجود در محيط را بررسی کنيد. اکنون چشمهايتان را ببنديد و همينطور به راه خود ادامه دهيد و در همين حين در ذهن خود مسير، اشياء موجود در مسير و در اطراف شما و اينکه چه مقدار از مسير را پيموده ايد تجسم کنيد و آنها را در ذهنتان تخيل کنيد. يا با گفتار ساده تر در ذهنتان ببينيد( با اينکه به آن معنی ديدن نيست) پس از مدتی چشمانتان را باز کنيد و دوباره اين کار را تکرار کنيد. اين تمرين بسيار موثری است و شبيه يک بازی ميباشد که البته نه فقط برای تقويت قدرت تخيل بلکه فوايد ديگری دارد. اين تمرين برای کسانی که در زمينه آگاهی در خواب تمرين ميکنند بسيار مفيد ميباشد.
تقويت تمرکز: تمرکز عنصری است که ما هميشه از آن استفاده ميکنيم. چه در کارهای کوچک و چه در کارهای بزرگمان. وقتی ميخواهيم چيزی را بياد آوريم، اينکار نياز به مقداری تمرکز دارد، در واقع عناصری را که از آنها به دفعات نا متناهی استفاده ميکنيم در حالتی مخفی قرار ميگيرند و ما نسبت به وجود آنها آگاهی نخواهيم داشت با آنکه از آنها استفاده ميکنيم و استفاده خواهيم کرد. در اينجا ميبينيد که آگاهی عنصر بسيار مهمی است که در همه جا حضور دارد. وقتی هدفی تعيين ميکنيد و برای آن تلاش ميکنيد چه به آن برسيد چه نرسيد برای اينکار تمرکز کرده ايد. وقتی به مديتيشن میپردازيد و در عين حال که ميخواهيد به حالتی از خلأ و خالی از افکار برسيد برای پرداختن به اين فکر که ميخواهيد به حالت خلأ و سکوت درون برسيد باز هم به تمرکز میپردازيد با اينکه حضور آن باز هم نامحسوس است. در لحظه کنونی که شما سعی در خواندن و فهم اين سطور ميکنيد و ممکن است متنن نم اشتبها داشهت باشد شما باز هم در حال استفاده از تمرکز هستيد. پس همانگونه که مشاهده ميکنيد تمرکز عنصری هميشگی ميباشد. برای تقويت تمرکزتان ميتوانيد به حالت بسيار راحت و چهار زانو نشسته و يک شمع را روشن کرده به شعله آن خيره شويد و سعی کنيد افکارتان را خاموش کنيد. به اين ترتيب شما ميتوانيد به سطح بالايی از تمرکز برسيد. سعی کنيد در محيط تاريک اين کار را انجام دهيد و بر روی سطح نرمی نشسته باشيد و پشتتان را به ديوار تکيه دهيد. با انجام اين تمرين شما ميتوانيد هم به تمرکز بالايی دست پيدا کنيد و به مرور زمان خلسه خوبی را تجربه کنيد. در صورت تمرين مداوم احساس يکی بودن باشمع به شما دست خواهد داد و شمعی خواهيد شد که در حال سوختن و آب شدن است
همه شما عزیزان را به خدای واحد میسپارم
ستاره.

 

 

daneshvet@yahoo.com

باقر خان سالار ملي

 باقر خان سالار ملّي قبل از مشروطيت بنّا بود. پس از مشروطيت مجاهد شد.
رياست مجاهدين محله خيابان (خيابان يکي از محلات قديمي تبريز است مشتمل
بر بخش هاي واقع در جنوب رودخانه آجي در شرق شهر که تا جنوب شرقي نيز
ميرسيد)، تبريز به دست او افتاد. پس از به توپ بستن مجلس، به دستور
انجمن ايالتي مانند ستارخان دست به اسلحه برد و با قشون دولتي که تبريز
را در محاصره داشت جنگ کرد. امّا پس از اوّلين شکست که از قشون دولتي
خورد، سست شده در صدد تسليم برآمد. تا کار ستّارخان که در اميرخيز،
محله ديگر تبريز با دولتيان جنگ مي کرد قوت گرفت، وي نيز سستي را از
خود دور ساخته بار ديگر به جنگ با قشون دولتي پرداخت. در اثر همکاري او
با ستّارخان کار مشروطه طلبان پيشرفت کرد و تبريز از فشار محاصره راحت
شد. انجمن ايالتي تبريز باقرخان را به لقب سالار ملي ملقب ساخت، و از
او تقدير کرد و آوازه اشتهارش در سراسر ايران پيچيد.
چنانکه در تواريخ مشروطيت نوشته اند، در اثر مجاهدت ستّارخان و باقرخان
مشروطيّت نجات يافت. اما خود تبريز ديري نگذشت که به دست قشون روس
افتاد. سالار ملي و سردار ملي در تبريز نماندند و به تهران حرکت کردند.
يک استقبال شاهانه از اين دو مجاهد شجاع از طرف دولت مشروطه به عمل
آمد.
باقرخان در تهران منزوي ميزيست تا قضيه مهاجرت پيش آمد. او ديگر در
تهران درنگ نکرد و دنبال مهاجرين رفت. شبي در نزديکي قصر شيرين عده اي
از اکراد بر سر او و رفقايش ريختند و سرشان را بريدند. (مرگ باقرخان به
همراه هجده نفر از ياران و همراهانش در محرم 1335 قمري / آبان 1295
خورشيدي به دست يکي از اشرار معروف اکراد قصرشيرين به نام محمد امين
طالباني به قصد تصاحب اسب و وسائل مهمانان خود، صورت گرفت.)
باقرخان بر خلاف ستّارخان که شيخي بود، از متشرعه بود. از علماي مخالف
مشروطيت که متشرعه بودند جانبداري مي کرد و به آنها احترام مي گذاشت.
با ستارخان رقابت داشت و مي گفت: مرد آن نيست که در اميرخيز جنگ کند.
مرد منم که در ساري داغ با قشون دولتي جنگ کرده ام. (علي رغم اين سخن
اين دو بزرگوار دو بازوي قوي و شکست ناپذير انقلاب مشروطيت بودند)
در هر حال سالار ملّي مردي جسور و ساده بود. حق بزرگي به گردن مشروطيت
ايران دارد. او و ستارخان براي مشروطيت با قواي دولتي به جنگ برخواستند
و موفق شدند. پس از آنکه مشروطيت بار ديگر مستقر گرديد اين دو نفر به
عنوان قهرمان مشروطيت معرفي شدند؛ چه، مشروطيت براي خود قهرمان لازم
داشت. اين دو نفر از توده برخاسته بودند، در سخت ترين ايام با اتکاء به
توده تبريز با شاه مستبد مبارزه کرده بودند؛ يک حرکت و نهضت ملي را
رهبري کرده بودند، مسلمان بودند و به مشروطيت ايمان داشتند. اين بود که
به آساني قهرمان ملت شناخته شدند.
دمکراتهاي آذربايجان که نهضت خود را در دنباله نهضت مشروطيت و مکمل آن
و خود را وارث سنن مجاهدين آن دوره مي دانستند، مجسمه باقر خان را در
ميدان شهرداري تبريز تصب کردند. در 24 آذر ماه 1325 پس از سقوط پيشه
وري مردم در تحت تأثير احساسات آن مجسمه را که اثر دمکراتها بود
برانداختند. از اين عمل معلوم مي شود که نهضت پيشه وري چقدر به ضرر
مشروطيت و آزادي و اين قبيل معاني بوده است.
داماد باقر خان سرتيپ هاشمي است که فرمانده قواي دولتي مأمور آذربايجان
بود که در طي جنگي مختصر قواي دمکراتها را در قافلانکوه مغلوب کرد و در
ميدان جنگ به درجه سرتيپي نايل آمد.

 

 

sun1971_h@yahoo.com

در دیدار دانشجویان با احمدی نژاد مسائلی از پشت پرده ها گفته شد که هیچگاه در صدا و سیما حتی اشاره ای به آن هم نشد و نمی شود
 (حتمآ بخوانید)

قسمت دوم

«یک عده می گویند احمدی نژاد ما را می کوبد. من هنوز چیزی به مردم نگفته ام. من هنوز به مردم نگفته ام چه دولتي را تحویل گرفتم. هر گرهی را باز می کنیم یک ردپایی از مافیا را می بینیم. حق ما این بود که یقه کسانی که خوردند و بردند را بگیریم و بگوییم چه کردید؟ حتی این کار را هم نکردیم. این آرزوی ماست.
بعضی ها خودشان را مالک کشور می دانند. هیچ کس مالک کشور نیست جز ملت شریف ایران!»(تکبیر حضار)
«می گویند تمام نیروهای انقلاب را کنار گذاشته اید. حالا این 100 نفر شدند تمام نیروهای انقلاب. چرا انقلاب را منحصر در خودتان می بینید. آن جانباز 70 درصد نیروی انقلاب نیست و آن کسی که تا اهواز هم نیامده نیروی انقلاب است. بله 16 سال مدیر بوده اند و نیروی انقلاب شده اند! حالا شما کمی استراحت کنید تا دیگران بیایند!»
«بعضی هستند که چهار ماه پیش می گفتند: سفر استانی عجب چیز خوبی است. بعد که پیغامی می فرستند و مخالفت می شود. می گویند: این سفر استانی چه صیغه ای است.»
«به قول خودشان انتقاد و در واقع تهمت ، تا دلشان می خواهد می زنند ولی پاسخ ما را نمی نویسند. همین چهارتا پاسخ دکتر الهام به حرف های خودشان را هم منتشر نمی کنند. اما بدانيد صد برابر این هم توهین کنید، دولت جلوی شما را نمی گیرد.»
«فراجناحی ترین دولت این دولت است. معیاری که برای من اصلا مهم نبود، مسئله رای در انتخابات بود. چه کسی به من رای داده و یا نداده است اصلا مهم نبود. ما از شیراز و کرمان و اهواز وزیر و معاون تعیین کردیم. بعضی از وزرا را قبل از انتخابات من نمي شناختم. جمعی از نمایندگان مجلس و غیره معرفی کردند و من مصاحبه کردم ، دیدم عجب نیروی خوبی است. چرا امثال دکتر لنکرانی نباید وزیر بهداشت شوند؟من کشور را فدای آدم ها نمی کنم. اگر نزدیکان بنده خطا کنند، من باید برخورد کنم. این وظیفه من است.»
«من به بوش نامه نوشتم، بسیاری از سیاست مداران دنیا تحسین کردند و گفتند این یک ابتکار بسیار عالی بود ولی در داخل گفتند و نوشتند که تو آبروریزی کردی که بوش جواب نامه را نداد. نمی دانند که اين پیام جواب نمی خواهد.»
«بعض ها می گویند افشا کن اما برخی مسائل روحیه عمومی را مکدر می کند. مثلا از یک حساب دولتی 3میلیون دلار گذاشته بودند در حساب یک کارخانه خودرو سازی. چرا؟ چون مي خواستند هر کسی را معرفی می کنند، بیاید خودرو تحویل بگیرد! در اين ميان یک نفر از همان آقايان آمده زن و مادر زن و پسرش را معرفی کرده که بروند خودرو بگیرند!
در گرفتن امتیازات هم که غوغاست! یک کار زیز زمینی شروع کرده بودند برای غارت اموال عمومی که الحمدالله در لحظه آخر تبر عدالت آمد و قطع کرد. فقط در همان تخلف بحث 1000 میلیارد تومان پول بود.
يا اينكه بر سر یک پروژه ای که ما در داخل به راحتی می توانستیم آن را انجام بدهیم، رفتند با یک کشور خارجی قرارداد بستند، چرا؟ چون سالانه 8 تا 9 میلیارد تومان پورسانت برود در جیب این آقا!»
«در مجموعه دولت و به عبارت بهتر در مجموعه حکومت یک کانون متفکر وجود دارد، که ان هم سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.25 سال است که تمام دلسوزان کشور فریادشان از چرخه های درونی سازمان مدیریت که قبلا سازمان برنامه و بودجه بود، بالا است. یک موجودی شکل گرفته که خروجی اش وضع کنونی کشور است. البته حساب کارشناسان سازمان جداست. این سازمان اختیارتی برای خودش جمع کرده و الا ن تبدیل به یک مجموعه بزرگ شده که از موانع اصلی برنامه های عدالت محور است و نمی گذارد در کشور تحول ایجاد شود.25 سال است تغییر در سازمان مدیریت در دستور کار نظام است. همه دولت ها می خواستند این برنامه را پیدا کنند. من با یکی از روسای دولت های گذشته مشورت می کردم، همین را می گفت. من گفتم شما این نکته را بنویس حتی بدون اسم.من از سال 74 که استاندار بودم روی ساختار سازمان مدیریت و برنامه ریزی مطالعه کردم. تغییر ساختار سازمان مدیریت یکی از شعارهای انتخاباتیم بود. این مسئله را با برادری که مسئول این کار شد هم شرط کرده بودم و گفته بودم این چند کار باید انجام شود.»
«بسیاری از سازمان های دولتی اگر تعطیلاتشان 3ماه هم بشود، اتفاق مهمی در کشور نمی افتد! مدیری که یک ماه می رود حج ، اگر در یک ماه اتفاقی نیفتاد،بدانید نبودش در 12 ماه سال هم فرقی نمی کند!»
«الان دقیق ترین سیاست های اقتصادی را دولت دنبال می کند. یکی از معضلات کشور این بود که ما پنج ، شش سال پیش، سالانه 40 میلیارد دلار واردات داشتیم و 4 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی. همه هم اذعان داشتند که وضعیت صادرات نامطلوب است. ما در همان سال اول تمام صادرکنندگان را جمع کردیم و برنامه دقیقی چیدیم و در همان سال 2 میلیارد دلار از پیش بینی برنامه پنج ساله جلو زدیم و صادرات غیر نفتی را به 5/8 میلیارد دلار رساندیم.
الان از 2700 مصوبه استانی هیات دولت 60درصد عملیاتی شده است. برخی مصوبات مثل ساختن سد زمان می برد تا تامین اعتبار شود و پیمانکارش مشخص شود و بعد از آن هم زمان می برد تا عملیاتی شود.»
«سال گذشته ما هزینه های عمرانی را افزایش و مصرف ارز را کاهش دادیم. می گویند:دولت ارز را حیف و میل می کند؟ مگر ما خلاف مصوبه مجلس می توانیم عمل کنیم. ما فقط گفتیم تند تند خرج و جذب می کنیم، که انجام داديم... همیشه غصه مدیران کشور این بود که چرا بودجه عمرانی نسبت به بودجه جاری این قدر کم است. در سال 83 بودجه عمرانی 7/19 درصد بودجه کل بود که ما این بودجه را افزایش دادیم. تمام هزینه ای مصرفی دولت را زیر ذره بین برده ایم. میلیاردها تومان از این هزیته ها کاسته ایم. حالا بگویند دولت کار علمی نمی کند!»
«یک هماهنگی بی سابقه در دولت وجود دارد. ما معضل 20 ساله کشاورزان را حل کردیم. قبلا کشاورزان که محصولشان را می فروختند، حداقل 8 ماه بعد مبلغش را دریافت می کردند و حتی برخی پرداخت ها تا پنج سال به تاخیر می افتاد. ولی امسال با تلاش و هماهنگی وزیر بازرگانی و وزیر جهاد کشاورزی، کشاورزان به روز که محصولشان را می فروختند، مبلغشان را دریافت می کردند. به اضافه آنها اینکه در متمم بودجه سال 84 یعنی اولین متمم بودجه دولت نهم تمام طلبکاری های کشاورزان از سال 74 تا 83 را ما پرداخت کردیم.»
معنای حرف های من البته این نیست که همه کارها در دولت عالی است. در کلان فرهنگ دولت خوب کار کرده است. اما در جزئیات و نهادینه کردن ضعیف بوده ایم. اما الان فضای کلان کشور مملو از امید به آینده ایران و خودباوری است هرچند كه این مسئله در عرصه های فرهنگی مثل سینماو تئاتر و ... متجلی نشده است. و البته در بعضی از قسمت های اقتصادي هم ضعیف عمل کرده ایم .»

سعی کردم تا حد امکان مطالب را خلاصه کنم

ادامه دارد ...

 

 

alirezamajidi@gmail.com

داستان مووبل تایپ و شرکت سیکس اپارت

وبلاگ‌های فارسی زیادی از سیتم وبلاگ‌نویسی مووبل تایپ استفاده می‌کند ، فکر می‌کنم در حال حاضر بیشتر وبلاگ‌های اصطلاحا دات کام از این سیستم استفاده می‌کنند. آیا به عنوان یک وبلاگ نویس یا خواننده وبلاگ‌های MT تا به حال به این فکر کرده‌اید که این سیستم ارائه دهنده محتوی به وسیله چه کسانی نوشته شده ، از چه سالی شروع به کار کرده است؟ آیا می‌دانید وجه تسمیه six apart یعنی شرکت ارائه‌دهنده مووبل تایپ چیست؟
خود من تا به حال با وجود اینکه بیش از یک سال است از MT استفاده می‌کنم ، در این باره جستجویی انجام نداده بودم و چیزی نمی‌دانستم.
اگر می‌خواهید به جواب این سؤال‌ها برسید ادامه این نوشته را بخوانید ، این نوشته برگرفته از مقاله"داستان وبلاگ" است ، که در آخرین شماره هفته‌نامه عصر ارتباط به چاپ رسیده. توصیه می‌کنم حتما شماره این هفته را تهیه کنید و مقاله کامل را به هماره سایر مطالب خوب این شماره بخوانید.
خانم منا ترات می‌گوید هنگامی که 23 ساله شد ، مجبور بود با یک حقیقت تلخ روبرو شود : تقدیر چنین نبود تا عکس او هم مانند دیگر خانم‌های جوان ، روی جلد مجلات سرگرمی و مد قرار بگیرد. او می‌گفت عکس هنرپیشگان معروف خانم 20 تا 30 ساله ، همیشه روی جلد مجلات دیده می‌شد ، اما وی تنها در یک استودیوی طراحی وب مشغول به کار بود. تا حالا کسی به خاطر طراحی وب هم معروف شده است؟
بهار سال 2001 بود که ترات احساس خستگی کرد. او به Blogger.com رفت که در آن زمان ، یک سایت کوچک بود که کاربران اینترنتی در آن ژورنال‌های آنلاین را که به وبلاگ یا بلاگ معروف شده بودند ، منتشر می‌کردند. نام سایت وی Dollarshort بود. وی شروع کرد به تایپ داستان‌هایی خنده‌آور از زندگی خودش ، فیلم‌ها و نمایش‌هایی که نگاه می‌کرد ، ‌اینکه چطور همسرش اجازه نمی‌داد تا یک بانجو بخرد و دیگر مطالبی که اگر کس دیگری آنها را می‌نوشت ، توسط مجله US Weekly به عنوان یک ستاره برگزیده می‌شد.
او می‌گوید:"من احساس کردم که به یک نقطه عطف رسیده‌ام. من با خودم گفتم :"دوست دارم شانسم را امتحان کنم و ببینم معروف می‌شوم یا نه." و اگر نمی‌توانستم معروف شوم ، دست‌کم در جهان آنلاین از شهرت برخوردار می‌شدم."
این اندیشه‌ها بودند که سرانجام منجر به Six apart شدند ، بسته‌ای از ابزارها که برای کاربران کامپیوتری به منزله سکویی است تا نظرها و داستان‌های خود را با مخاطبان زیاد اینترنت تقسیم کنند. هدف سیکس اپارت -بزرگ‌ترین سرویس وبلاگ مستقل- عادی‌تر ساختن جریان وبلاگ‌نویسی است. تاریخچه سیکس اپارت منعکس‌کننده توسعه وبلاگ‌نویسی به عنوان یک پدیده است- تلاش‌های آن نیز نشان‌دهنده چالش‌های آتی وبلاگ‌نویسی هستند.
بنابر آمار تکنوراتی ، روزانه بیش از 75 هزار وبلاگ ایجاد می‌شوند. بر اساس برخی از برآوردها ، امروزه بیش از 100 میلیون وبلاگ در سرتاسر جهان وجود دارند. سیکس اپارت میزبان این فناوری برای بیش از 15 میلیون وبلاگ است. این سایت چهار سرویس دارد : Movable Type نرم‌افزاری برای وبلاگ‌نویسی ، TypePad یک سرویس وبلاگ‌نویسی غیر رایگان ، LiveJournal یک سرویس وبلاگ‌نویسی رایگان با 11 میلیون کاربر و Vox که مشابه لایوژرنال اما بر بر مخاطبان خاص متمرکز است.
سیکس اپارت از روزهای نخست خود ، راه درازی را پیموده است ، یعنی زمانی که تمام آنچه ترات می‌خواست ، روشی برای ضمیمه کردن نظرها ، طرح‌ها و دسته‌ها و طبقه‌های بیشتر در وبلاگش بود. در آن زمان او با همسرش - بن ترات- در یک مؤسسه طراحی کار می‌کرد. هنگامی که این مؤسسه بسته شد ، این زوج تصمیم گرفتند اوقات فراغت جدید خود را صرف توسعه کاربردهایی بکنند که لازم هستند. ترات می‌گوید :"این کار در ابتدا جنبه سرگرمی داشت." وی ادامه می‌دهد :" ما متوجه شدیم که می‌توانیم چند ماه روی آن کار کنیم و سپس به دنبال کارهای واقعی بگردیم."
این زوج در روز 8 اکتبر (16 مهر) 2001 ، مووبل تایپ را راه‌اندازی کردند. در ظرف نخستین ساعت ، 100 نفر این سرویس را دانلود کردند. ترات می‌گوید بخشی از ادامه کار ، واکنش به حملات تروریستی بود که چند هفته پیش اتفاق افتاده بودند ، یعنی در 11 سپتامبر. بسیاری از آمریکایی‌ها دوست داشتند احساساتشان را با غریبه‌ها در میان بگذارند. ترات می‌گوید:" مردم دوست داشتند یک صدا باشد که حرف آنها را بزند."
تعداد کاربران مووبل تایپ به زودی به هزاران نفر رسید و مووبل تایپ به سرعت تبدیل به یک شغل تمام‌وقت شد. 9 ماه بعد منا و بن ، شرکت six apart را پایه‌گذاری کردند که نشان‌دهنده 6 روز فاصله بین روزهای تولد این زوج بود. سپس این زوج اتاق خوابی را که به مهمانان اختصاص داده بودند تبدیل به دفتر شرکت خود کردند.
در جولای 2002 یک سرمایه‌دار ژاپنی به نام جوی ایتو ، پشتیبان مالی سیکس اپارت شد. تعداد کارمندان شرکت از 2 نفر به 50 نفر رسید. شرکت دفاتری در اروپا و ژاپن گشود تا به توسعه بازاریابی خود کمک کرده باشد.
در اکتبر 2004 سرمایه‌گذاری 10 میلیون دلاری یک شرکت دیگر به سیکس اپارت کمک کرد تا شرکت گانگا اینتراکتیو ، یعنی همان شرکت به وجود آورند لایو ژرنال را تصاحب کند و به این ترتیب 5.5 میلیون کاربر به کاربران قبلی خود اضافه کند.

دکتر عليرضامجيدي

 

 

مشکان
info@moshkan.com

چهارشنبه: دانلود آهنگ
 
کلیپ اول تیتراژ سریال کمک کن هست با صدای مسعود خادم
 
کلیپ دوم تیتراژ اول سریال خانه به دوش هست
 
کلیپ سوم تیتراژ پایانی سریال خانه به دوش هست باصدای مجید اخشابی
کلیپ چهارم تیتراژ سریال گمکشته هست با صدای مجید اخشابی
 
کلیپ پنجم تیتراژ برنامه جزر و مد هست با صدای محمد علیزاده
 
کلیپ ششم آهنگ ویژه ماه رمضون برنامه رنگین کمون پارسال هست که برای کودکان پخش می شد  (حتما دانلود کنید )
 
کلیپ هفتم تیتراژ اول سریال مرده متحرک هست با صدای علیرضا قربانی
 
کلیپ هشتم تیتراژ پایانی سریال مرده متحرک با صدای علیرضا قربانی

 


 
arash_new2001@yahoo.com

حديث روزانه

نهان دارنده کار نيک هفتاد برابر حسنه دارد، فاش سازندة کار بد خوار گردد، نهان دارندة کار بد آمرزيده گردد.
امام رضا (ع)

 


 
saheledoosti@yahoo.com

جمله روزانه

2 آبان
نفس کشیدن ما، بودن ما روی این کره، ارتباط برقرار کردن ما، معجزه است.
وین دایر

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

3 آبان / 25 اکتبر / 2 شوال

Mobin_s2004@yahoo.com
3 آبان ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
پيمان ايران و اتحاديه يونانيان، نتايج آن و تكرار تاريخ

پلوتارک

25 اكتبرسال 449 پيش از ميلاد درشهر شوش ميان دولت ايران و رئيس هيات اعزامي اتحاديه يونانيان معاهده اي امضاء شد كه به موجب آن اين اتحاديه حاكميت ايران برقبرس را به رسميت شناخت و قول به انحلال اتحاديه «دلوس» داد و در عوض دولت ايران پذيرفت كه به شهرهاي يوناني زبان آسياي صغير (شهرهاي ساحلي غربي تركيه امروز، و در آن زمان معروف به ايوني) استقلال داخلي بدهد به اين شرط كه ماليات مقرر را بپردارند و در صورت نياز براي ايران كشتي بسازند و برحسب جمعيت خود سرباز بدهند. مورخان اروپايي اين عهدنامه را به نام رئيس هيات نمايندگي يونانيان «عهدنامه كالياس» نامگذاري كرده اند.
     شاه وقت، اردشير، از دودمان هخامنشي كه پلوتارك اورا «اردشير درازدست» نوشته است دستور اجراي اين معاهده را داد و شهرهاي يوناني زبان آسياي صغير (ايوني) به شوراهاي انتخابي اين شهرها سپرده شدند، ولي اتحاديه «دلوس» مركب از كشور ــ شهرهاي يونان، به تحريك آتن حاضر به انحالال خود نشد و نقض عهد كرد كه دولت ايران مجبور شد چند سال بعد پس از آغاز جنگ ميان آتن و اسپارت معروف به«جنگ پلوپونز»، محرمانه به اسپارت كمك برساند و آتن نابود شود.
     2438 سال پس از عهدنامه «كالياس»، توافق مشابهي در جهان ميان دو بلوك شرق و غرب حاصل شد كه بر پايه آن اگر بلوك شرق (پيمان ورشو) خود را منحل كند، اتحاديه اتلانتيك شمالي (ناتو) هم دست كم از صورت نظامي خارج خواهد شد كه ديديم پس از انحلال پيمان ورشو چنين نشد و ناتو دست به توسعه خود در قلمرو سابق پيمان ورشو هم زده و حتي وارد خاك شوروي سابق شده است و ....

 

ارشك (اشك يكم) كوشش خودرا براي نجات ايران آغاز مي كند

مورخاني كه روي تاريخ ايران باستان كار كرده اند در اين كه ارشك (اشك يكم) حكمران خراسان كوشش پي گير خود را از اكتبرسال 256 پيش از ميلاد براي نجات ايران آغاز كرده است متفق القولند و دو مورخ آمريكايي ــ ساندرسون و لامبرتون ــ در سال 1900 ميلادي آغاز اين تلاش را 25 اكتبر آن سال اعلام داشتند.
     اسكندر مقدوني پس از فتح ايران، هر شهر ميهن ما را به يك حكمران محلي سپرده بود و سياستي را به اجرا گذارده بود كه هيچكدام از اين حاكمان نتوانند با هم برسر تاسيس دولت واحدي در ايران كنار آيند.
     سلوكيها، جانشينان اسكندر در ايران در انتاكيه و سلوكيه مي نشستند و نظارت دقيقي بر همه ايران به ويژه خراسان نمي توانستند داشته باشند. به علاوه، از آغاز دهه 260 پيش از ميلاد ميان آنان و جانشينان اسكندر در مصر دشمني و رقابت شديد پديد آمده بود. جانشينان اسكندر در خاك اصلي يونان هم با بپاخيزي هاي محلي روبه رو بودند. از سوي ديگر رومي ها هم قدرت مي گرفتند، ولي توجه رومي ها در آن زمان معطوف به كارتاژي ها (شمال افريقا) بود كه از قدرت دريايي چشمگير برخوردار بودند و شبه جزيره ايتاليا را تهديد مي كردند و در اين وضعيت، ارشك از طايفه ايراني پارت ــ يكي از سه طايفه تشكيل دهنده قبيله واحد آرين هاي جنوبي كه به فلات ايران مهاجرت كرده بودند ــ كه در خراسان (از شرق درياي مازندران يا درياي گرگان به سمت شرق از جمله منطقه دامغان) مي زيستند تصميم به نجات و احياء دولت واحد ايران گرفت و با حكمرانان مناطق مجاور ازجمله سغديا (تاجيكستان امروز) تماس گرفت و آنان را همفكر خود ساخت و در زماني كوتاه همه خراسان را تحت يك پرچم متحد ساخت و روابط اين منطقه را با سلوكي ها كه درگير استقلال طلبي شهرهاي آسياي صغير بودند قطع كرد و شهر «نسا» را ساخت كه به نام او « اشك آباد (معلوم نيست كه چرا در ايران «عشق آباد» تلفظ ميشود) » خوانده مي شود. وي سپس گرگان، مازندران و نواحي اطراف را آزاد كرد و در جنگ سال 250 پيش از ميلاد بر سلوكيها پيروز شد و شهر صد دروازه (دامغان) را نامزد پايتختي ايران كرد.
     پس از وي برادرش «تير داد» كه مورخان عنوان اشك دوم بر وي نهاده اند در همين شهر در مراسمي كه بر پا شده بود برجاي او نشست و افتخار احياء دولت مستقل و واحد ايران را با شكست دادن سلوكيها نصيب خود ساخت و از اين زمان به بعد، مورخان اين دودمان را« اشكانيان » خوانده اند كه شيفته فلسفه يونان و دمكراسي بودند و مطالعه افكار فلاسفه يوناني كه از زمان اسكندر در ايران رواج يافته بود توسط فرزندان ذكور بزرگان اشكاني و فراگرفتن دست كم مقدمات خواندن و نوشتن زبان يوناني تا مدتي اجباري بود. دولت اين دودمان داراي پارلمان بود و نصب و عزل ژنرالهاي ارشد در دست شاه نبود كه خود منتخب سناي ايران (مهستان) بود. گاهي مهستان نظر به شايستگي، شخص شاه را ژنرال ارشد اعلام مي كرد كه در اين صورت بايد با ارتش به جنگ مي رفت. به خاطر اين كه سكه هاي اشكاني بين المللي باشد يك سوي سكه را به يوناني ضرب مي كردند كه زبان علمي آن زمان بود. براي نزديك بودن به قلمرو روم، اشكانيان بعدا شهر تيسفون را در كنار دجله ساختند و پايتخت را به اين شهر منتقل كردند كه تا قرن هفتم ميلادي پايتخت ايران بود.

 

دكتر متين دفتري هوادار آلمان نخست وزير ايران شد و...

دکتر متين دفتري

سوم آبان 1318 (25 اكتبر 1939) چند هفته پس از آغاز جنگ جهاني دوم و زماني كه اخبار پيروزي هاي آلمان گوش فلك را كر كرده بود، رضاشاه دكتر احمد متين دفتري داماد دكتر مصدق را كه شهرت ناسيوناليستي و هواداري از آلمان داشت و در اين هواداري تعصب مي ورزيد نخست وزير ايران كرد. روزنامه هاي اروپاي غربي اين انتصاب را گامي براي نزديكي هرچه بيشتر رضاشاه به دولت وقت آلمان و جلب دوستي آن دولت قلمداد كردند و مطبوعات فرانسوي زبان نوشتند كه رضاشاه در باطن مي كوشد كه ايران از زير بار نفوذ انگلستان كاملا برهد و اينك فرصت مناسبي به دست آورده است. سه روز پس از انتصاب دكتر متين دفتري به نخست وزيري بود كه دولت ايران محرمانه به هيتلر اطلاع داد كه شوروي نسبت به ايران نظر سوء دارد و همين خبر بر سوء ظن هيتلر نسبت به استالين که باهم قرارداد عدم تعرض داشتند و آلمان نيمي از لهستان را به شوروي بخشيده بود نسبت به او تغيير داد. تحولات بعدي و يک خواست استالين در مورد ايران و بلغارستان بر سوءظن و ترديد هيتلر نسبت به استالين افزود و به تدريج به قدري نسبت به وي دچار سوء ظن شد كه علي رغم نظر ژنرالهايش دستور تهاجم به شوروي را صادر كرد.
    شنيده شده است كه دكتر متين دفتري هرگاه خبري از شكست نظامي آلمان در يك جبهه مي شنيد نه تنها آن را دروغ مي دانست بلكه غمزده وخشمگين مي شد و در ملاقاتهاي خود با رضا شاه همه اش از پيروزي هاي آلمان مي گفت. مخالفان دكتر متين دفتري گفته اند كه همين تلقين هاي او باعث ترديد رضا شاه از اتخاذ يك سياست درست شده بود كه بالاخره به اشغال نظامي ايران از سوي دولتهاي مخالف المان انجاميد.
    پس از اشغال نظامي ايران توسط انگلستان و شوروي، با اين كه دكتر متين دفتري مدتها بود كه ديگر نخست وزير نبود به اتهام هواداري از آلما ن و تشويق رضا شاه به حمايت از آن دولت به زندان متفقين افتاد و دوسال زنداني بود.
    دكتر متين دفتري بعدا سالها نماينده مجلس و سناتور بود و در سالهاي دهه 1340 از فعالان رديف اول مبارزه با آلودگي هوا در تهران بشمار مي رفت. فعاليت او در اين راه از طريق نطق و مصاحبه و مذاكره با مقامات وقت به حدي بود كه اورا « آقاي شماره يك ضد دود » لقب داده بودند.

 

نام امير كبير برسد كرج

امير کبير

بالاخره سوم آبان سال 1340 (25 اكتبر 1961) نام دولتمرد بزرگ و ايراندوست، امير كبير (ميرزا تقي خان)، بر سد كرج گذارده شد.
     يكي از برنامه هاي امير كبير، انتقال آب رودخانه كرج به تهران بود كه با ساختن اين سد تحقق يافته است. امير كبير 154 سال پيش از اين تاريخ (سال 1851 ميلادي مطابق 1230 خورشيدي) ناجوانمردانه به دستور ناصرالدين شاه مقتول شده بود. وي آرزوهاي فراوان براي ايران داشت، دارالفنون را بنا نهاد و نخستين روزنامه منظم الانتشار ايران ــ وقايع اتفاقيه ــ را در سال 1850 ميلادي داير كرد و ....
    غلامحسين كرباسچي شهردار وقت تهران به پاس خدمات امير كبير به وطن، در ابتداي خياباني كه به نام اين مرد بزرگ است ميداني را به مجسمه او تزيين كرد

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com
25 اکتبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در قلمرو انديشه

نکاتي جالبي درباره افراد و انقلاب

25 اکتبر سال 1806«ماكس ستيرنر» فيلسوف آلماني به دنيا آمد كه گفت بدون ارتقاء سطح آگاهي هاي مردم، دمكراسي واقعي تامين نخواهد شد. اين نكته نيز از اوست: «كساني كه به گذشتگان خود احترام نگذارند، ميهنشان را هم دوست ندارند و نمي توان با اطمينان گفت كه دوستان و نزديكان خود را هم واقعا و دائما دوست داشته باشند و در عقايدشان پابرجا بمانند».
     وي با مشاهده انقلابات سال 1848 اروپا گفته بود: «براي برانداختن نظام كهن، مي توان از مردم معمولي استفاده كرد، ولي براي سپردن كارهاي دولتي به آنان، نه. بايد تاريخ انقلاب فرانسه را از نظر دور نداشت.».
    روس ها پس از پيروزي انقلاب اكتبر به اين اندرز گوش نكردند و سرانجام شوروي از درون فروپاشيد.

در قلمرو دموکراسي

اعتراض 650 روشنفكر مصري به روند دمكراسي در اين كشور

25 اكتبر 2004 ششصد و پنجاه سياستمدار، روزنامه نگار ، و روشنفكر مصري خواستار محدود شدن رياست جمهوري مصر به دو دوره شدند و تاكيد كردند كه بر تحقق اين خواست خود پا فشاري خواهند كرد. اين گروه ترديد كرده اند كه حسني مبارك رئيس جمهوري مصر بخواهد در اكتبر سال 2005 جاي خود را به ديگري بدهد. وي كه يك ژنرال هوايي بود پس از سالها معاونت انور سادات، پس از ترور او رئيس جمهور مصر شده و سخني هم از كنار رفتنش به ميان نياورده است.
     اين معترضان جانشين شدن پسر 41 ساله وي ، جمال ، را هم به صورتي كه پدرش معرفي كند و تنها نامزد جناح حاكم باشد نمي پذيرند و مي گويند كه جمال هم مي تواند در رديف ساير نامزدها قرار گيرد و انتخاب او بسته به نظر اكثريت مردم مصر خواهد بود. معترضان اعلام كرده اند كه چهار دوره رياست جمهوري حسني مبارك از طريق انتخاباتي نظير رفراندم ( بله يا نه ) انجام شده كه مغاير دمكراسي اصيل است. به علاوه، دمكراسي براي فراهم ساختن فرصت هاي برابر براي اعضاي جامعه بر قرار مي شود و رئيس جمهور شدن هم يكي از اين فرصتها است كه اگر تامين نشود آسيب بزرگي خواهد بود به همه كشور و محروم شدن جامعه از افراد بهتر خود. معترضان در بيانيه مفصل خود، رياست جمهوري بيش از دو دوره را نوعي سلطنت مي دانند كه در اين صورت معنا ندارد يك كشور «جمهوري» خوانده شود.
    

در قلمرو ادب

درگذشت نويسنده بزرگ چين در 101 سالگي

Ba Jin

Ba Jin

هفدهم اكتبر 2005 «با جينBa Jin» نويسنده بزرگ چين در يكصد و يك سالگي درگذشت. نوشته هاي وي به بيداري چينيان كمك بسيار كرد. «با» 25 نوامبر 1904 به دنيا آمد و در سال 1927 داستان «تخريب» را در پاريس نوشت. داستان او تحت عنوان «خانواده» كه در آن ظلم فئودالهاي چين را منعكس كرد در چين توفان بپا ساخت و باعث تقويت جنبش هاي انقلابي چين شد. وي يك كمونيست بود و يك بار هم به رياست كميته نويسندگان چين برگزيده شد. «با» به موازات داستان نگاري براي روزنامه هاي چين هم مقاله مي نوشت و همواره در كنار كشاورزان و كارگران بود. «با» آخرين كار خود را كه وصيت كرده است پس از مرگش منتشر شود در سالهاي آخر عمر نگاشته بود كه بزودي به دست چاپ داده خواهد شد.

ساير ملل

قطع پيشروي ارتش مسلمانان در اروپاي غربي

شارل مارتل

شارل مارتل

به نوشته «ريچارد گريدانوس» مولف «تاريخ اسپانيا»، 25 اكتبر سال 732 ميلادي ارتش مسلمانان كه تا پواتيه در فرانسه پيش رفته بود در جنگ منطقه «تور» از سپاه شارل مارتل رئيس فرانكها شكست خورد و به اسپانيا (اندلس ـ اندلوس ـ اندلوسيا) بازگشت و از آن پس، مسلمانان در صدد گسترش قلمرو خود در آن سوي شبه جزيره ايبريا (اسپانيا و پرتغال) برنيامدند. علت شكست «تور» را، كشته شدن عبدالرحمن (ابن عبدالله) حكمران اندلس نوشته اند كه نيروهاي مسلمان با از دست دادن فرمانده خود دست به عقب نشيني ناگهاني زدند. عبدالرحمن براي گرفتن فرانسه و پيشروي به سوي شمال و غرب آن يك ارتش 80 هزار نفري را مجهز كرده بود كه در ميان آن واحدهايي از شام (سوريه، لبنان، اردن و فلسطين) و يمن وجود داشت. اين حمله وسيع با تصويب هشام ابن عبدالملك حكمران اموي وقت (دمشق) صورت گرفته بود. عبدالرحمن خود از مردم يمن بود كه قبلا به عنوان افسر ارتش به اندلس فرستاده شده بود. هدف او تصرف همه گل (گاليا ـ گالاتيا مركب از فرانسه، سويس، بلژيك و قسمت كوچكي از جنوب آلمان و هلند امروز) بود. با اين پيروزي، شارل مارتل امپراتوري بزرگي را تشكيل داد كه شارلماني وارث آن شد.
    (ساير مورخان با کمي اختلاف، سالروز جنگ تور را به دست داده اند که در جاي خود در اين سايت آمده است)

 

روز انقلاب بلشويكي (توده اي) روسيه در اکتبر 1917

منظره يك خيابان سن پترزبورگ (پتروگراد) در جريان انقلاب

منظره يك خيابان سن پترزبورگ (پتروگراد) در جريان انقلاب

25اكتبر، سالروز آغاز انقلاب سوسياليستي روسيه به رهبري لنين معروف به انقلاب بلشويكي (توده اي) است كه در 1917 به ثمر رسيد و در آخرين روز سال 1991 پس از 74 سال حكومت، شكست خورد. طبق تقويم آن زمان روسيه (ژوليان)، انقلاب «هفتم نوامبر» آغاز شده بود، بنابراين «25 اكتبر» طبق تقويم گريگوري است كه اينك بين المللي شده و تاريخ رويدادها (كتب تاريخ) را به آن مي نگارند.
    انقلاب بلشويكي اكتبر سال 1917 در حقيقت سومين مرحله از انقلاب مردم روسيه ظرف چند ماه بود. انقلاب اول توسط ليبرالها و انقلاب دوم كه در فوريه موفق به وادار كردن تزار به تفويض اختيارات شد در فوريه همان سال توسط سوسياليست هاي ملايم و ناسيوناليستها انجام شده بود كه كرنسكي را رئيس دولت موقت كرده بودند. در انقلاب بلشويكي كه ساعت 9 و 45 دقيقه شب با شليك توپ از سوي رزمناو آيورورا به اوج شدت رسيد، كمونيست ها (بلشويك ها)، سوسياليست هاي انقلابي و منشويك ها شركت داشتند و انقلابيون ساعت 2 بامداد كاخ زمستاني محل استقرار دولت را در شهر پترو گراد (سن پترزبورگ) گرفتند كه از آن واحدهاي قزاق و نيز واحدهاي دانشجو (دانشكده افسري) دفاع مي كردند. واحدهاي دانشجو به كمك قزاقها فراخوانده شده بودند. در پي سقوط كاخ و دستگير شدن بيشتر مقامات ارشد دولت، لنين پيروزي انقلاب و بركناري دولت را اعلام داشت و اداره امور روسيه به دست كنگره ساويت ها مركب از 649 كمونيست، سوسياليست و منشويك سپرده شد. لنين معتقد بود كه همه كساني كه معتقد به نوعي سوسياليسم هستند بايد در مقامات و اداره امور مشاركت داشته باشند ولي بعدا «لئون تروتسكي» سوسياليست هاي ميانه رو را مشتي ورشكسته و فرصت طلب خواند و به دور انداخت و برجاي كنگره ساويت هاي سراسر روسيه، شوراي كميسرهاي مردم مركب از نمايندگان كارگران و كشاورزان بلشويك را مستقر ساخت، علامت داس و چكش را رسميت بخشيد و مصادره اراضي اشراف، مالكان بزرگ و حتي كولاك ها (خرده مالكين) و كارخانه ها، بانكها و كارگاهها را اعلام داشت و همين جهش كه مورد علاقه لنين نبود كه آن منطقي نمي دانست باعث شد كه سنگ اول كج گذارده شود. لنين معتقد به سير تكامل تدريجي و پس از موفقيت هر مرحله، رفتن به مرحله ديگر سوسياليستي كردن بود ولي به دليل مخالفت غرب و لشكركشي انگلستان، فرانسه، آمريكا و ژاپن به روسيه و آغاز جنگ داخلي مصلحت نمي ديد (و يا قادر نبود) كه با كارهاي افراطي تروتسكي مخالفت كند مخصوصا كه تروتسكي به فرماندهي خود، ارتش سرخ را به وجود آورده بود. سه دولت انگلستان، فرانسه و آمريكا «آلمان» را حامي دگرگوني روسيه مي دانستند زيرا كه قبلا روسيه متحد با آنها در جنگ (جنگ جهاني اول) با آلمان، اتريش و عثماني بود. ده روز طول كشيد تا انقلاب بر مناطق اطراف پايتخت حاكم شود و ....
     پيروزي انقلاب روسيه عمدتا به دليل نارضايي مردم از تبعيضات و نا برابري هاي اقتصادي ــ اجتماعي و وجود فساد در دستگاههاي دولتي و بوروكراسي خسته كننده آن بود.
     نفع آني اين انقلاب براي وطن ما ــ ايران ــ اين بود كه لنين همه دعاوي روسيه در ايران را كه طبق قرار داد سال 1907 سن پترزبورگ ميان انگلستان و روسيه به مناطق نفوذ اين دو كشور تقسيم شده بود لغو و ابطال كرد.
     پس از مرگ لنين، جانشينان او به تدريج از مردم جدا شدند و به تجمل گرايي و قدرت طلبي و خود خواهي روي آوردند كه چاپلوسي مقامات پايين تر، دروغ و رياكاري را به دنبال داشت و چون مردماني كم سواد بودند به جاي ترويج سوسياليسم از راه آموزش (مدارس و مطبوعات) و تفهيم منافع انساني آن با انعكاس بدي ها و نارسايي نظامهاي ديگر، به روشهاي ديگري متوسل شدند و سوسياليسم را در وضعيتي قرار دادند كه به شكست كشانده شد. سوسياليسم روسيه بر پايه عقايد ماركس و لنين بود بايد نسلهايي مي ساخت كه به مباني آن با تمام وجود وفادار بمانند و يا دست كم به آساني از آن عقب نشيني نكنند.
    البته با شكست سوسياليسم در كشورهاي سابق اتحاد شوروي، وضعيت مردم در اين سرزمين ها بهتر نشده است.
     شكست سوسياليسم شوروي كه از اول هم جوامع آن آمادگي لازم براي پياده شدنش را مخصوصا با «جهش» نداشتند به معناي شكست اصول و فرضيه ها ي سوسياليستي نيست. پيروان و معتقدان به اين اصول كه آن را راه نهايي تامين سعادت بشرمي پندارند به كوششهاي خود ادامه مي دهند و تلاش آنها اين است كه با گرفتن پند از شكست شوروي راههاي تازه اي را براي تحقق سوسياليسم بيايند. بسياري از اين معتقدان به اين نتيجه رسيده اند كه با جهش نمي توان سوسياليسم را پياده كرد و مراحل كار بايد با دقت و برنامه ريزي دقيق طي شود و كار از سوسيال دمكراسي آغاز گردد و در هر جامعه بر پايه فرهنگ ملي عملي گردد تا قابليت هضم شدن داشته باشد.

 

مثالهايي كه موسوليني از تاريخ ايران زد

25 اكتبر سال 1932 موسوليني در سخنراني خود معروف به « مهلت 30ساله » گفت كه براي تحقق برنامه اصلاحات آجتماعي ــ اقتصادي خود و تجديد عظمت ايتاليا كه 15 قرن يك ابر قدرت بزرگ بود به 30 سال زمان نياز دارد و اين مدت را بايد بر سركار باقي بماند؛ زيرا بيم دارد كه اگر كنار برود همه رشته ها پنبه شود. وي سپس به عقيده خود مبني بر نقش نوابغ و نخبگان در پيشبرد يك ملت پرداخت و براي اثبات مجدد ان اين بار به ذكر مثالهاي متعدد از تاريخ ايران كه هگل آن را كاملترين تاريخ دانسته است پرداخت وگفت:
    ايران هر زمان كه يك رهبر توانا و دلسوز داشته، عظمت و اقتدار هم داشته و مطالعه كارهاي كوروش، داريوش، اردشير پاپكان (ساساني)، خسرو انوشيروان، شاه عباس و... اين واقعيت، و نقش نخبگان و نوابغ را در اعتلاي كشور ثابت مي كند. نادر شاه ايراني نمونه يك نابغه نظامي بود و اگر ترور نشده بود، وطن او اينك چيز ديگري بود و... من هم اگر در ميان راه كنار بروم ويا به ترتيبي، پيش از سي سالي كه گفته ام از صحنه خارج شوم به جايي كه بايد برسيم نخواهيم رسيد. نادر شاه درست زماني كه بايد از ان همه جنگ و نزاع كه هزينه اش بر مردم عادي تحميل شد در جهت رفاه آنان نتيجه بگيرد كشته شد و همه چيز يك شبه بر باد رفت و....
    اسناد متعدد در دست است كه نشان مي دهد موسوليني به ايران علاقه داشت و كمك بسيار كرد تا ايران داراي يك نيروي دريايي موثر شود كه بتواند انگليسي ها را از خليج فارس به دور اندازد. كشتي هايي را كه انگليسي ها در شهريور 1320 غرق و يا مصادره كردند موسوليني به ايران داده بود و افسران نيروي زميني ايران محرمانه و به دور از چشم انگليسي ها به ايتاليا جهت تحصيل فنون دريايي اعزام شده بودند و بعدا نيروي دريايي ايران را به وجود آوردند كه انگليسي ها را از بسياري از پايگاههايشان در خليج فارس از جمله« باسعيدو » بيرون راند.

 

پوزش خواهي از پدر ملت، پس از هفت سال!

اگر روزنامه هاي دهه 1950 تا 1964 را مرور كنيد پر از شرح مبارزات دكتر « كنت كائوندا» است كه براي كسب استقلال وطن خود زامبيا از استعمار انگلستان تلاش مي كرد. مبارزات دكتر كائوندا المثناي مبارزات گاندي در هند بود و رنگ خشونت نداشت. انگلستان زامبيا را رودزياي جنوبي مي ناميد. بالاخره اين كشور در روزي چون پريروز در سال 1964 استقلال يافت و زامبيايي ها كائوندا را پدر ملت خواندند و به سمت رئيس كشور برگزيدند و او از « صفر » شروع كرد و سازمانهاي دولتي را به وجود آورد و قوانين و ضوابط را پيشنويس كرد و ....
    كائوندا پس از كنار رفتن از امور دولتي هم مراقب اوضاع بود تا طفلي را كه به وجود آورده پيش از رسيدن به سن بلوغ از دست نرود و در اين راستا در سال 1997 به رئيس جمهوري وقت هشدار داد كه زير ذره بين اوست و از دستگاه او بوي اختلاس به مشام مي رسد كه رئيس جمهوري وقت با استفاده از يك جلسه گردهمايي او را متهم به طرح توطئه كودتا كرد و به زندان افكند. كائوندا كه انتظار اين را نداشت دست به اعتصاب غذا زد، در پي آن برخي از زامبيايي ها رئيس جمهور را تهديد كردند و زندان كائوندا به حبس خانگي تبديل شد و پس از تغيير رئيس جمهور، دادستان تازه از كائوندا رفع اتهام كرد ولي به خاطر زندان و حبس خانگي از او عذرخواهي نشد ؛ تا اين كه پس از گذشت هفت سال، 23 اكتبر 2004 كه رئيس جمهوري زامبيا به مناسبت چهل ساله شدن استقلال كشور از پدر ملت كه اينك 80 ساله است پوزش خواست و قول داد كه تعقيب قضايي رئيس جمهوري سابق به اتهام يك ميليون دلار اختلاس را دنبال كند .
    

 

حمله نظامي آمريکا به کشور کوچک گرانادا

25 اکتبر 1893حمله نظامي آمريكا به كشور كوچك گرانادا واقع در كارائيب، شش روز پس از كودتاي نظامي اين كشور و اعدام بيشاب نخست وزير و همكارانش آغاز شد و گراندا ظرف مدتي كمتر از يك هفته به اشغال نظامي آمريكا درآمد.
     مقاومت ارتش كوچك گرانادا شديدتر از ارتش عراق در سال 2003 بود.

برخي ديگر از رويدادهاي 25 اكتبر

  • 0:   سال 2137 پيش از ميلاد ماه گرفتگي روي داد و چيني ها آن را در تاريخ ثبت كردند. اين نخستين بار بود كه يك ماه گرفتگي ثبت شده است.

  • 1662:   چارلز دوم پادشاه وقت انگلستان با دريافت پول از دولت فرانسه، بندر دونكرك را كه از سالها پيش در اشغال نظامي آن كشور بود تخليه كرد.

  • 1868:   شهر « ادو» در ژاپن به « توكيو» تغيير نام داد.

  • 1881:   پابلو پيكاسو نقاش معروف اسپانيايي به دنيا آمد.

  • 1911:   نخستين پرواز اكتشافي (نظامي) در تاريخ انجام گرفت و ايتاليايي ها محل استقرار نيروهاي طرف مقابل در ليبي را با فرستادن هواپيما كشف كردند.

  • 1945:   نيروهاي ژاپن جزيره تايوان را پس از سالها تصرف، تخليه كردند

  • 1954:   ماشين حساب (كلكوليتور) تمام ترانزيستوري ساخته شد.

  • 1971:   چين توده اي 22 سال پس از تاسيس، بالاخره كرسي و مقام خود در سازمان ملل را به دست آورد.

  • 2001:   ويندوز «اكس پي» وارد بازار شد.

  • 2005:   از دوشنبه 24 اكتبر 2005، سلفونهاي يک كمپاني مخابراني آمريکا با بکار بردن يک تلنولوژي تازه صاحبان خود را به اي ميل هايشان دسترسي دادند که اين کار بزودي جهاني خواهد شد. سلفون ها (تلفن هاي موبايل) قبلا مورد استفاده در عكسبرداري، فيلمبرداري دريافت خبر و .... قرار گرفته اند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    2 شوال هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com
     

     

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    لطيفه
    شخصى الاغى داشت ، آن را به سوى خانه خويش با زدن زياد هدايت مى كرد، ولى الاغ نافرمانى صاحبش را مى كرد و ابدا به طرف خانه قدم بلند نمى كرد، به او گفتند: معمولا الاغها به طرف خانه خوب راه مى روند، چطور الاغ شما بر خلاف همه الاغها از خود حركتى نشان نمى دهد؟! وى گفت : الاغها معمولا براى خوراك به خانه خوب راه مى روند، چون در خانه ما چيزى نيست ، لذا الاغ حاضر نيست به طرف خانه حركت كند.
     
    لطيفه
    شخصى شب عيد نوروز، به خانه يكى از دوستانش در قزوين با زن و بچه وارد شد، تا سيزده فروردين در آنجا بماند، دوستش وقتى متوجه شد، بخانه همسايه اش كه تفنگ داشت رفت ، و گفت : مهمانهاى من وقتى وارد خانه من شدند، تو چند تير هوائى بزن ، همسايه گفت : براى چه ؟ او با لهجه قزوينى گفت : تو چه كارى دارى ؟ همسايه اش هم وقتى ميهمانهاى او وارد شدند، چند تير هوائى زد، ميهمانها ترسيدند و به صاحبخانه گفتند: چه خبر شده ؟ صاحب خانه با لهجه قزوينى گفت : چيز مهمى نيست سال گذشته موقع عيد نوروز من چند ميهمان از او كشته ام او هم مى خواهد تلافى كند، و ميهمانهاى مرا بكشد، ميهمانها در اين هنگام از ترس ، خانه دوستشان را رها كردند و رفتند.

    لطيفه
    دزدى به خانه روضه خوانى وارد شد، اثاثيه او را جمع كرد وقتى كه خواست آنرا از زمين بر دارد، گفت : يا على ! روضه خوان از صداى او بلند شد، دست دزد را گرفت و به او گفت : من اين اموال را يك عمر با يا حسين جمع كرده ام ، تو مى خواهى همه را با يك يا على گفتن ببرى .

    لطيفه
    اربابى به مستراح رفت ، نوكرش را صدا زد كه آفتابه را بياور نوكر با عجله زيادى كه داشت آب سماور را كه جوش بود در آفتابه ريخته و فراموش ‍ كرد كه قدرى آب سرد در آن بريزد و همينطور به دست ارباب داد، ارباب هم بدون توجه مقدارى از آب آفتابه را استعمال كرد، تمام مقعدش ‍ سوخت ، همينكه از مستراح بيرون آمد نوكرش را به باد داد كتك گرفت ، نوكر كتكها را مى خورد و زير لب مى گفت : بزن ارباب حق دارى ، مى دانم كجايت مى سوزد.

    لطيفه
    شخصى ترك از جائى مى گذشت ، ديد چند نفر ترك دارند گربه اى را مى شويند، با لهجه تركى گفت : گربه را نشوييد شكوم ندارد، مى ميرد، و رفت ، بعد كه برگشت ، ديد آنها دارند گريه مى كنند گفت : چه شده كه گريه مى كنيد؟ آن تركها در جواب گفتند: گربه مرده است آن شخص گفت : مگر به شما نگفتم گربه را نشوييد شكوم ندارد مى ميرد گفتند: از شستن كه نمرده ، از چلاندن مرده است .

    لطيفه
    شخصى سه روز بود ديوانه شده بود، روز چهارم سوار بر شترى شده فرياد مى زد اى مردم مى خواهم به مكه بروم ديوانه ديگرى چوبى به سر او زد و گفت : بى حيا من چهل سالب است ديوانه ام ولى تا اين امامزاده كه يك فرسخى ما است نرفته ام تو چهار روز است ديوانه شده اى مى خواهى به مكه بروى .

    لطيفه
    گويند صيادى مرغى را هدف قرار داد و تيرش به خطا رفت و مرغ پرواز كرد، شخصى كه ناظر جريان بود شروع كرد به احسنت احسنت گفتن ، صياد عصبانى شده و به وى گفت : مرا مسخره مى كنى ؟! فرد ناظر گفت : خير، احسنت احسنت گفتن من به آن مرغ است كه چه زيبا از دام گريخت .
     

     

     

     

     

     

     

    داروخانه مبين

    motlagh3d@yahoo.com

    ارگوتامین تات رات
     (ERGOTAMINE TARTRATE)

    نام تجاری : Ergomar

    گروه دارویی : آلکالوئید مشتق ارگوت
    گروه درمانی : ضد میگرن ، ضد سر درد عروقی
    شکل دارویی : قرص زیر زبانی
    موارد مصرف : درمان سر دردهای عروقی (میگرن)
    میزان مصرف : یک قرص به صورت زیر زبانی و در صورت لزوم تکرار
    موارد منع مصرف : حساسیت شدید دارویی ، بیماری و نارسایی کبدی و کلیوی ، فشار خون بالا ، سابقه سکته قلبی ، کم خونی شدید
    عوارض جانبی مهم : تهوع واستفراغ ، خواب آلودگی ، ضعف عمومی ، ضعف شدید ، درد شکم ، درد شدید ، پارستنری ، تشنج
    شرایط نگه داری : دمای اتاق مطلوب است .
    توصیه ها :
    1- در صورت تهوع شدید از متوکلوپرامید خوراکی یا تزریقی استفاده کنید .
    2- مصرف خود سرانه یا مصرف بالای دارو ممنوع است .
    3- نباید دارو جویده یا بلعیده شود .
    4- در صورت ضعف عمومی و سردی انگشتان به پزشک مراجعه کنید .
    5- استعمال همزمان سیگار خطرناک است .
    6- هر گونه عفونت احتمالی را به پزشک اطلاع دهید .

    ****************

    دوستان عزیز آماده  پاسخگویی به سوالات داروئی
     شما هستیم
    motlagh3d@yahoo.com

     

     

     

     

     

     

     

    زبان خوراکیها

    دكتر غياث الدين جزايرى


    من «شير خشت» هستم !

    برادرانم بيد خشت - ترنجبين - ون انگبين - شكر گز - و شكر تيغال و بيست انگبين ديگر مى باشند. ما جزو انگبين هاى دوايى هستيم و با انگبين هاى غذايى گز انگبين و گز علفى برادر ناتنى مى باشيم و فرق ما بيشتر در خاصيت مسهلى ما است زيرا به مقدار زياد خاصيت اسهالى داريم ولى اسهال ما بدون اذيت و اضطراب است و پس از آنكه معده را پاك كرديم ، توليد يبوست نمى نماييم و بهترين مسهل براى اطفال و پيران سالخورده مى باشيم ، در گذشته ما قلم مهمى از صادرات ايران را تشكيل مى داديم ولى اكنون كمى از مصرف ما كم شده و كشورهاى ديگر بازار ما را گرفته اند!
    ((منج )) من از دسته سوم يعنى ((ميكرومنج ))ها است ، در اثر خراش ‍ وارده بر روى پوست برخى گياهان ميكرومنج من وارد عمل شده و مرا مى سازد - در خراسان و هرات مرا از گياهى به نام ((كاروان كش )) مى گيرند و نوع عالى من است . به اين گياه ((كشيرو)) نيز مى گويند، ولى در شهرهاى ديگر ايران ، نوع ديگر من از گياه ((كپ شير)) به عمل مى آيد. اين گياه در كرج - ارنگه - آذربايجان - اروميه - صائين قلعه - زنجان - رودبار و بلوچستان مى رويد، ولى در همه جا شير خشت نمى دهد و علت آن عدم وجود ((ميكرومنج )) در آن نواحى است ، محصول من در سال هاى خشك بيشتر از سال هاى بارانى است . حال اجازه بفرماييد ساير برادران خود را معرفى كنم و بعد خواص مشترك خود را براى شما شرح دهيم .
    بيد خشت
    انگبين من از گياهى از خانواده ى بيد بدست مى آيد. اين بيد در مازندران به نام نك در رامسر و تنكابن فوكا و در گيلان ويدار نام دارد.
    اين بيد در جوستان طالقان ، نزديك تبريز و در جنوب ايران كوه هاى اطراف شيراز مى رويد، پزشكان قديم ايران انگبين مرا خنك ترين و بهترين نوع انگبين مى دانستند.
    ترنجبين
    اسم من در اصل ترانگبين بوده ولى اعراب آنرا ترنجبين كردند. در اروپا به نام مان ايران معروف مى باشم ، مرا از خارشتر مى گيرند. همان بته اى كه در شب چهارشنبه سورى به شهرها مى آورند و آتش مى زنند و شما از روى آن مى پريد. در اكثر نقاط ايران مى رويم ولى در همه جا ترنجبين نمى دهم چون منجك من در همه جا نيست . من علاوه بر خواص طبى و درمانى براى شيرين كردن داروها به مراتب بهتر از قند مى باشم .
    شكر تيغال
    گياه من تيغى است از خانواده خارخاسك ، به نام تيغال و تيهال ، و منجك آن از دسته ى قاب بالان است ، به نام خز و كك . طرز ساختمان من با ساير انگبين ها فرق دارد، زيرا خز و كك مرا براى تغذيه خود نمى سازد، بلكه براى حفظ نوزاد خود نيكنوش گياهان را گرفته ، و آنرا به صورت انگبين در آورده ، و مانند پيه دور تخمها و نوزاد خود مى بندد و پس از چندى كه نوزاد بالغ شد، پيله را سوراخ كرده از آن خارج مى شود. تركيبات اين پيله عبارتند از سلولز - نشاسته و قندى به نام تره هالز - در آن يك ماده ى ضد حساسيت نيز وجود دارد. و به همين جهت است كه بعضى از بيمارانى كه مبتلا به تنگ نفس مى باشند، از جوشانده ى من بهره مند مى گردند. من مانند ساير انگبين ها ملين بوده و دستگاه گوارش را منظم مى نمايم . به گياه من اعراب ((رعى الايل )) و ((شوك الجمال )) - ((شوك الجمل )) - ((شكر تيار)) هم ميگويند. جهت سرفه و سوزش مرى توصيه شده ام - صدا را زياد مى كنم و خشكى گلو را برطرف كرده ، نرم مى نمايم . زياده روى در خوردن من توليد قى مى نمايد و مقدار خوراك من تا هجده گرم مى باشد. صاحب كتاب اختيارات مرا اشتباها ((سكرالعشر)) دانسته است و من غير از آن مى باشم !
    خواص مشترك انگبينها
    حال كه مختصرى از خواص چند تن از ما خانواده را دانستيد، اجازه بفرماييد خواص مشترك خودمان را كه مخصوص تمام انگبين هاى غذايى و دوايى مى باشند شرح دهم .
    از نظر كلى ما انگبين ها همان شراب رنگارنگ هستيم كه در سوره ى نحل به آن اشاره شده است . زيرا چهل تا پنجاه درصد از تركيب ما يك ماده ى شيرين است كه در شيمى به آن مانيت مى گويند. اين ماده گرچه به ظاهر نوعى قند است ، ولى از نظر علمى نوعى الكل شناخته شده است . الكلى كه در اصل مايع نيست و مستى نمى آورد، مايعى است مفيد كه چون وارد دهان شود، آنرا خنك مى كند و عطش را برطرف مى سازد.
    نيكنوشى است كه شفا را در بردارد و هر دارويى با آن همراه شود اثرش ‍ چندين برابر مى شود.
    ما مثل ساير الكل ها خاصيت ضدعفونى كننده داريم و ميكربها را از بين مى بريم و با اين حال هيچگونه ضرر و حساسيت نداريم . ما به مقدار كم ملين و به مقدار زياد مسهل هستيم ، و اسهال ما با ساير مسهل ها فرق دارد. پس از آنكه معده را پاك كرديم ، ايجاد يبوست نمى نماييم . ضمنا صفرا و اخلاط سوخته را دفع مى نماييم . مقوى كبد، معده و روده ها هستيم . حرارت و التهابات درونى راتسكين مى دهيم و غم و غصه را برطرف مى سازيم . سينه و گلو را نرم كرده ، سرفه را تسكين مى دهيم . اگر مبتلا به نزله و سرفه نيستيد، بهتر است ما را همراه با گلاب يا هل ميل نماييد. چه در اين صورت مفيدتر مى باشيم . مبتلايان به حصبه و ساير امراض عفونى روده اى كه احتياج به تبريد دارند، و هندوانه به علت داشتن نفخ براى روده ى آن ها خوب نيست ، مى توانند آب هندوانه را گرفته و همراه با ما نوش نمايند، و ما همگى مخلوط با آب جوشانده ى جو (ماءالشعير) مسهل خوبى براى مبتلايان به تب هاى حاد هستيم ، اطفال و سالخوردگان مسهلى مناسب تر از ما ندارند. ضماد ما ضدعفونى كننده پوست بوده ، رنگ چهره را باز مى نمايد. اگر شير نجوشيده را با ما مخلوط و شيرين كنيد و آنرا به صورت بماليد جهت طراوات گونه بسيار مؤ ثر مى باشند. اگر دم كرده ى زيره را با ما شيرين كرده و بنوشيد قرقر شكم را از بين مى بريم . اگر شير تازه دوشيده را با ما شيرين كرده ميل نماييد، شهوت را تقويت مى كنيم ، و بدن را گرم مى نماييم . در تب هاى حاد، آبله مرغان و انواع حصبه و اسهال خونى و بواسير و پيدا شدن خون در ادرار، از خوردن ترنجبين خوددارى كرده ، و به جاى آن شير خشت يا بيد خشت ميل نماييد زيرا در بين ما تنها ترنجبين است ، كه توليد صفرا مى كند. ما همه داراى ويتامين هاى مختلف ، مخصوصا ويتامين ((د)) هستيم و املاح زياد مخصوصا كلسيم داريم و به همين جهت است كه براى معالجه و پيشگيرى نرمى استخوان اثرى نيكو و مؤ ثر داريم . اين شيرين كردن داروها حتما از ما استفاده كنيد، زيرا به علت داشتن اشعه راديواكتيو، اثر داروها را چند برابر مى نماييم . شيرينى ما نه تنها براى دندان مضر نيست ، بلكه از كرم خوردن و پوسيدگى آن جلوگيرى مى نمايد. در فصل زمستان صبحانه يك ليوان شير كه با ترنجبين شيرين شده باشد اضافه كنيد، از عوارض آن روى كبد جلوگيرى كرده ايد.
     

     

     

     

     

     

     

    تاريخ اجتماعى ايران
    از آغاز تا مشروطيت

    دكتر عزت الله نوذرى


    قسمت چهلم
    حكومت طاهريان

    با ظهور طاهر بن حسين ، ملقب به ذواليمينين و ايجاد حكومت موروثى طاهريان در خراسان آرزوى ديرينه ايرانيان در تحصيل استقلال تا حدى فراهم آمد، نخستين ضربه واقعى به امپراتورى عرب در ايران وارد گرديد. طاهر، يكى از ايرانيان خراسان بود كه چون مامون به سال 194 هجرى مخالفت خود را نسبت به امين آشكار كرد با وى همداستان شد و به سردارى سپاه وى در چند جنگ سرداران امين را شكست داد و بغداد را محاصره و تسخير نمود و امين را كشت و از اين زمان است كه حكومت ممالك اسلامى به دست خراسانيان افتاد.
    برتولد اشپولر در تاريخ ايران در قرون نخستين اسلامى در اين باره مى نويسد:
    طاهر كه از لحاظ سياسى مردى كارآمد بود اين امكان را به دست آورد كه به محض ورود به نيشابور، در خطبه نماز جمعه از ذكر نام خليفه خوددارى كرد با اين عمل ، مطابق مراسم آن زمان حكومت خود را مستقل اعلام نمود (207 ه ) (178)
    طاهريان زمانى كه استقرار يافتند، براى حفظ موقعيت خود و تامين استقلال ، بيش تر، روش عاقلانه اى در پيش گرفتند سعى كردند قلوب اكثريت مردم را متوجه خود سازند. به همين جهت ، على رغم اكثريت قريب به اتفاق فرمانروايان عرب و ايران ، با عامه مردم بخصوص يا كشاورزان به مدارا رفتار كردند. كوشش نمودند در حوزه حكمرانى آنان انقلاب و شورشى رخ ندهد، سعى كردند مردم را راضى نگهدارند تا بهانه به دست دشمنان خود ندهند در كتاب زين الاخبار گرديزى آمده است :
    عبدالله بن طاهر را رسم هاى نيكو بسيار است يكى آن است كه به همه كارداران نامه نوشت كه حجت برگرفتم شما را، تا از خواب بيدار شويد! و از خيرگى بيرون آييد و صلاح خويش بجوييد و با برزيگران ولايت مدارا كنيد، و كشاورزى كه ضعيف گردد، او را قوت دهيد! و بجاى خويش ‍ بازآريد! كه خداى عزوجل از دست هاى ايشان طعام كرده است و از زبان هاى ايشان سلام كرده است و بيداد كردن برايشان حرام است (179)
    بارتولد درباره سياست طاهريان چنين مى نويسد:
    عبدالله ، كوشيد تا ميزان خراج را دقيقا بررسى و ثابت و مشخص نمايد و نيروى توليدى كشور را بالنتيجه استعداد مرد روستا را براى پرداخت ماليات بيفزايد تحرير احكام شرعى كاريز در سيستم آبيارى مصنوعى در زمان وى توسط فقها و علما تدوين گرديد. (180)
    در زمان طاهريان ، زبان و ادبيات فارسى دوباره زنده شد. زبان درى كه از زمان اشكانيان ، در گوشه و كنار اين مملكت به وجود آمده بود، در عصر طاهريان كم كم رو به ترقى گذاشت . به قولى زبان فارسى درى ، زبان دربار طاهريان گرديد به علاوه شعراى فارسى زبان چون حنظله بادغيسى ، در اين دوره زندگى مى كرده اند. اما طاهريان به منظور ثبات و قدرت خويش و شايد براى جلب رضايت بغداد، با نهضت هاى ايرانى ، چون بابك خرم دين (208 در آذربايجان ) و مازيار بن قارن به سال 224 - كه از لحاظ فكرى و عقيدتى ، ظاهرا با نهضت هاى مذهبى خراسان كه جملگى به منظور استقلال و احياى نظام حكومت ايرانى و براندازى خلافت بغداد به مبارزه برخاسته بودند، به جنگ پرداخت و آنان را يكى پس از ديگرى از ميان برداشت .
    گرديزى در اين باره مى نويسد:
    مازيار بن قارن ، به طبرستان عاصى شد و دين بابك خرم دين بگرفت و جامه سرخ كرد و عبدالله آن جا رفت و با وى حرب كرد و مازيار را بگرفت و به نزد معتصم فرستاد و معتصم فرمود تا مازيار را پانصد تازيانه بزنند و هم اندر روز از آن مرد بمرد. (181)
    اين عملكرد عبدالله بن طاهر، مورد قبول ايرانيان مبارز نبود و همين امر، بهترين دليل لشكركشى يعقوب ، به خراسان جهت از بين بردن حكومت ابن سلسله مى باشد.
    خواندمير مى نويسد:
    چون يعقوب كس نزد عبدالله فرستاد، و از وى پرسيدند بى حكم و نشان امير المومنين به كجا مى آيى ؟ قاصد محمد، اين پيغام به يعقوب رسانيد او شمشير از زير مصلا بيرون آورد و گفت : حكم و نشان من اين است و بعد از مراجعت قاصد محمد بن طاهر، مردم متفرق گشته و از خدمتش فرار نمودند

    ادامه دارد ....

     

     

     

     

     

     

     

     

    نقد، مرور و انتخاب

    سونی اریکسون W950i

    واکمن W950i جزو گوشی های باریک و مدرن مجهز به پخش کننده موسیقی بسیار پیشرفته است که به منظور افزایش کارایی و سهولت استفاده کاربران، صفحه نمایشگر لمسی آن تا حد ممکن بزرگ طراحی شده است.
    کار کردن با آن بسیار ساده است، صفحه کلید باریک و مسطحی دارد و دکمه های کنترل پخش موسیقی و تنظیمات مربوطه تنها با یک اشاره شروع به کار می کنند.
    علاوه بر اینها کاربران به سهولت و سرعت قادر به انتقال فایل های موسیقی مورد علاقه خود از PC ها به این گوشی هستند، بخصوص اگر بدانید که W950i چهار گیگا بایت حافظه داخلی قابل جابجایی نیز دارد.
    در این گوشی از مرورگر وب Opera™ 8.0 برای جستجوهای اینترنتی استفاده می شود، به این ترتیب کاربران از هر نقطه ای می توانند به اینترنت دسترسی داشته و بسیار سریع سایت های مورد نظرشان را مرور کنند.
    به نظر می رسد سونی اریکسون W950i دو تفاوت عمده با مدل M600i این شرکت داشته باشد یکی صفحه کلید آن است که به حالت استاندارد 123/abc بازگشته و چند دکمه برای کنترل پخش موسیقی به آن افزوده شده است و مورد دوم افزایش حافظه 4 گیگا بایتی آن است که به طور متوسط حدود 1000 فایل MP3 را می توان در آن ذخیره کرد و امکان ده ساعت پخش مداوم موسیقی را نیز داراست.
    شاخصه مهم W950i همراه داشتن نام "Walkman" – که بعد از iPod به عنوان شناخته شده ترین مارک سازنده پخش کننده های موسیقی قابل حمل در جهان به شمار می رود - است .

    مشخصات سونی اریکسون W950i
    از مهمترین مشخصات W950i می توان به موارد ذیل اشاره نمود

    وزن : 112 گرم
    - صفحه نمایشگر : لمسی، 240x320 پیکسل یا 2.6 اینچ؛ با قابلیت وضوح بسیار بالا
    - 4 گیگا بایت حافظه داخلی قابل جابجایی
    - مرورگر وب : Opera™ 8.0
    - اتصالات : 3G، بلوتوث 1.2، USB 2.0 و Infrared
    - رادیو FM، فرمت های MP3 و AAC را نیز پشتیبانی می کند.
    .
     
     

     

     

     

     

     

     

     

     

    S.M.S

    roozane_sms@yahoo.com
    روزهاي زوج هفته منتظر ما باشيد

    دوستان عزيز سلام ..
    اولين سري sms خدمتتون تقديم مي شه ..
    البته اين سري قرار بود روز دوشنبه – روز قبل از عيد – منتشر بشه كه به علت مشكلاتي نشد .. پس اگه بعضي از مسج ها در باطه با قبل از عيد و عيد فطر و ماه رمضون هستند تعجب نكنيد لطفا
    خب چند تا نكته رو خدمتتون عرض كنم
    اول اينكه براي فرستادن مسيج هاتون هيچ محدوديتي نداره .. 24 ساعت شبانه روز در خدمتيم .
    دوم اينكه مسيج هاتون رو به جك و مطالب دريافتي از ديگران خلاصه نكنيد .. خودتون هم ابتكاربه خرج بدين و جمله هاي كوتاه و قشنگ درست كنيد و بفرستيد .. ( اين قسمت نكته داره )
    سوم اينكه مي تونين مسيج هاي عاشقانه يا احساسي هم بفرستيد .. براي دوست ، نامزد ، همسر و اونايي كه خواننده ي روزانه هستند مثل اين مسيج :
    م . م عزيز ... اوني كه رفتنيه منم نه تو .. اگه من برم اتفاق خاصي نمي افته ولي اگه تو بري شادي و خنده با تو مي رن و غم و غصه جايگزين مي شه .. به خاطر اونايي كه دوستت دارن بمون و ادامه بده .. ( ايمان .. 8059)
    كه اگه دقت كنيد چهار شماره ي آخر ايمان عزيز نوشته شده .. شما هم مي تونيد مثل ايشون مسيج بزنين .
    و آخر اينكه به هر زياني كه دوست داريد مسيج بفرستيد ..
    اما مسيج هاي دريافتي ..

    1-براي گروه مبين :
    10 met garm . 9karetam . 7.8barmigam . 6ye omram . 5ye aftabam . 4rye dardam . 3taree shabhae man . 2stet daram .. 1taye man (5872)

    2-اين پيام كاملا جديه باور كنيد . من هم اول قبول نداشتم . مشقامو خوب نوشتم . بابام بهم عيدي داد . يه توپ قلقلي داد . (1592)

    3-A 30retam 4rei nadaram 2.4 eshghet shodam ( 1592)

    4-لحظه ها را سپري كرديم كه به خوشبختي برسيم . غافل از آنكه لحظه ها همان خوشبختي بودند ( 9176)

    5-عشق رو اد كن . غم رو ديليت كن . براي غرور آف بذار. دروغ رو هك كن . از انسانيت كپي بگير. حالا مثل من براي عزيزترينا سند كن .( 9176)

    6-تا حالا دستت رو زير بارون باز كردي؟ به اندازه ي قطره هايي كه تو دستته دوسم داري .به اندازه قطره هايي كه نيست دوستت دارم(8091)

    7-اگه عادت كردي شبها بري روي پشت بوم ستاره ها رو بشمري امشب نرو . چون ممكنه ببيننت و فردا رو عيد فطر اعلام كنن. (9646)

    8-3
    3
    3
    3
    3
    برو پايين سر كار نيست ..
    3
    3
    3
    3
    يكم ديگه بري مي رسي .. باور كن سر كار نيست ..
    3
    3
    3
    3efareshi asheghetam ( 8057)

    9-در غريبي ياد ياران عار نيست ..... يك sms كمتر از ديدار نيست .. ( 3586)

    10- يه بابايي مي ره مشهد ميگه يا امام رضا تو كه ضامن آهويي .. ضامن من يابو هم باش .. (2008)

    11- 10مت گرم 9کرتم 8شیشتم 7تیرتم 6یشه عرقتم 5چرتم 4کرتم 3پایتم 2ست دارم 1دنیا (2008)

    12 - پیروزی شکوهمند حزب الله لبنان و موفقیت ایران دردستیابی به انرژی هسته ای رو ولش کن خودت چطوری؟ (2008)

    13 – اگه يه روز يه نفر دستش رو گذاشت تو دستت و قلبت لرزيد هول نكن .. شايد بابابرقي باشه .. (1316)

    14- عميق ترين درد در زندگي پنهان كردن قلبي است كه به اسفناك ترين حالت شكسته شده .. گذاشتن سد در برابر روديست كه از
    چشمانت جاريست . ( 2337 – پرناز )

    15- اين گونه زندگي كنيم : ساده اما زيبا ...... مصمم اما بي خيال .... متواضع اما سربلند .. مهربان اما جدي .. سبز اما بي ريا ...
    عاشق اما عاقل (1175)

    16-دوستي مثل ايستادن روي سيمان خيسه ... تا هستي رفتنت سخته .. و اگر يه روز بري جاي پات براي هميشه باقي مي مونه
    (1175)


    خب دوستان .. يه سري sms توپ هم در مجله ي همشهري جوان در رابطه با سريالهاي ماه رمضان چاپ شده بود كه بد نيست شما هم بخونين ..
    نيازمندي ها :
    يك عدد قرنيه چشم با كيفيت برزخ بيني نيازمنديم
    دماغ با قدرت برزخي بدون گرفتگي
    چند فيلم هاليوودي جهت ايده گرفتن و ساخت سريال ماه رمضان سال بعد نيازمنديم . اولويت با معناگراهاست
    حيوانات جديد ( خوك و ميمون ) جهت استفاده در جلوه هاي ويژه رسيد
    اتاق در زيرزمين همراه با گنج شش ميلياردي به بالاترين قيمت اجاره داده مي شود
    يكي از اتاق هاي خانه ي صابر خالي شد . بشتابيد كه غفلت مايه ي پشيماني است ..
    دفتر وكالت جهت كلاه برداري اجاره داده مي شود
    به يك عدد كوراني پولدار خنگ جهت كلاه برداري نيازمنديم
    معلم زبان فارسي براي كاترين نيازمنديم
    قلب گوسفند تازه كشتار جهت پيوند موجود است .
    آپارتمان ضد زلزله ، ضد بلاي آسماني بدون نياز به تير و تخته براي اجاره يا رهن كامل
    پمپ آب براي باغبان آقاي حشمتيان . فوري فوري
    هاي لايت مو جهت اعضاي هيات علمي دانشگاه ها ..

    اميد . شماره براي ارسال اس.ام.اس:  09125698059
    خب دوستان تا قسمت بعد c u ( راستي .. عيدتون مبارك)
    روزهاي زوج هفته منتظر ما باشيد

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان