564

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 564 :: جمعه 5 آبان 1385

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي يک وبلاگ

سلام به همه دوستان خوبم
بيش از يکسال پيش من يک دوستي را از طريق همين گروههاي ياهو پيدا کرده بودم، که بعدا بخاطر يکسري مسائلي مدتي بود ازش خبر نداشم. تا اينکه چند روز پيش ايميلي از اين دوست عزيزم دريافت کردم و کلي من را با اين ايميلش خوشحال کرد.
القصه اينکه از همه شما مخاطبان گرامي روزانه دعوت مي کنم سري به وبلاگش بزنيد، شايد که مفيد باشد!

http://faamod.persianblog.com

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (563) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • مریخ در گوگل
  • معرفي فيلم: هو يوان جيا / بي باک
  • دانلود فيلم: مکس
  • دانلود آلبوم: گلبانو با صداي ستار
  • آهنگ من غریب خلوت تنهایی ام
  • تلفن گويا
  • بازی Carmageddon3D
  • ایران بار دیگر در پیش خوان روزنامه فروشی ها
  • تيپ سوسولي
  • دیوی به نام من
  • «ترکها» و «آذری آريايی» يکسان نيسيتند
  • قواعد دوست داشتن
  • اسم من «زردچوبه» است !
  • Zen Micro
  • SMS هاي خنده دار (قسمت دوم)
  • و ....
 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

 

تصويري بسيار زيبا از کهکشان « Andromeda» که بيش از دو ميليون و دويست هزار سال نوري (9,460,800,000,00 کيلومتر!) با ما فاصله دارد.
(براي مشاهده تصويري در ابعاد بزرگتر، کليک کنيد)

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

مریخ در گوگل
سايت محبان مهدي
Tim Tom را ببینید
(5 دقیقه، محصول فرانسه، سیاه و سفید)

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

دادستان آرژانتين حکم دستگیری
هاشمی رفسنجانی را صادر کرد!

غرب در تازه ترین جنجال برای منزوی کردن و تحت فشار قراردادن ایران در پرونده ی هسته ای، پرونده ی کهنه ای را گشود که در آن ايران رسماً در ارتباط با انفجار آرژانتين متهم شد.
«آلبرتو نيسمان»، دادستان دولت فدرال، در پي آنچه تحقيقات يک ساله درباره آن بمبگذاري مي‌خواند، دولت وقت جمهوري اسلامي را به سازمان دادن آن حمله و گروه حزب‌الله را به اجراي آن متهم کرده است.
وي خواستار بازداشت رهبران وقت ايران از جمله اکبر هاشمي رفسنجاني، رئيس‌جمهور‌ اسبق، دو وزير اسبق جمهوري اسلامي، رهبران سابق حزب الله و کارمندان سابق سفارت ايران در بوئنوس آيرس شده است.
علي اکبر ولايتي، علي فلاحيان، محسن رضايي، احمد اشعري، احمد وحيدي، محسن رباني و «عماد مغنيه» لبناني از افرادي هستند كه وي با انتشار تصاوير آنها، خواستار بازداشتشان شده است.
«خوزه آدازکو»، قائم مقام مرکز جامعه يهوديان آرژانتين گفت، اميدوار است اين تصميم، پرونده را در جهت اجراي عدالت به پيش برد.
در انفجار سال 1994 در مركز فرهنگي يهوديان بوئنوس آيرس، 85 نفر كشته شدند. این در حالی است که ايران همواره اتهام دخالت در آن بمبگذاری را رد کرده و اين پرونده باعث تيرگی روابط دو کشور شده است.

تحقيقات تازه
تحقيقات طولانی در مورد شناسائی عاملان اين انفجار در سال 2004 بدون اينکه کسی مجرم شناخته شود و يا معلوم شود که عوامل غير آرژانتينی در آن نقش داشته اند به پايان رسيد و متعاقبا آلبرتو نيسمان مسئول پیگيری پرونده و انجام تحقيقات تازه شد.
پرونده پيچ و خم های زيادی را طی کرده و از جمله قاضی اول پرونده به تخلف و رشوه دادن به يکی از شهود دادگاه متهم شد.
پليس بين الملل (اينترپل) سال گذشته اسامی دوازده ايرانی را که حکم جلب آنها در ارتباط با انفجار مرکز يهوديان آرژانتين صادر شده بود، از فهرست افراد تحت تعقيب حذف کرد.
پليس بين الملل گفت که قاضی آرژانتينی که حکم بازداشت اين 12 ايرانی را صادر کرده بود، از کار برکنار شده و بنابراين حکم او ديگر اعتباری ندارد.
پليس بريتانيا نيز در ماه اوت سال 2003 هادی سليمانپور را که در زمان انفجار، سفير ايران در آرژانتين بود به درخواست پليس بين الملل بازداشت کرد و پرونده ای برای او در دادگاهی در شهر لندن تشکيل شد تا موضوع استرداد او را به آرژانتين بررسی شود اما وزارت کشور بريتانيا مدارک ارسال شده از آرژانتين را برای استرداد آقای سليمانپور کافی تشخيص نداد و دستور توقف رسيدگی قضايی و نهايتا آزادی وی را صادر کرد.

پرونده جنجالی
آلبرتو نيسمان، دادستان ويژه، سال گذشته گفت حمله سال 1994 به مرکز يهوديان در بوئنوس آيرس توسط يک بمبگذار انتحاری انجام گرفته است.
به گفته اين قاضی عامل انفجار يک شبه نظامی لبنانی وابسته به گروه حزب الله بوده است. ايران يکی از حاميان عمده گروه حزب الله شناخته می شود، البته دولت جمهوری اسلامی می گويد حمايت هايش از حزب الله تنها شامل "کمک معنوی" است.
خبرنگاران بی بی سی می گويند که خانواده های قربانيان و بخش عمده ای از مردم آرژانتين از ناکامی دولت های قبلی برای کشف عاملان آن حمله خشمگين هستند.
به گفته گزارشگر بی بی سی در زمان وقوع حادثه هيچ نمونه بردای و آزمايش دی ان ای در صورت نگرفت و مأموران پليس سری را که در نزديکی محل حادثه پيدا شده و احتمالا به عامل انفجار تعلق داشته بدون هيچ تجسسی دفن کردند.
جامعه يهوديان آرژانتين دولت کارلوس منم، رئيس جمهور پيشين اين کشور را به مانع تراشی در انجام تحقيقات اين پرونده متهم کرده است. اتهامی که از جانب وی و دولتش تکذيب شده است.
نستر کرچنر، رئيس جمهور فعلی آرژانتين، در ماه ژوئيه ٢٠٠٥ رسما اعلام کرد که بخشی از مسئوليت شکست تحقيقات اين پرونده بر عهده دولت آرژانتين بوده است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي فيلم

هو يوان جيا / بي باک 
Huo Yuan Jia/Fearless

کارگردان: راني يو. فيلمنامه: کريس چاو. موسيقي: شيگارو اومه باياشي. مدير فيلمبرداري: هانگ سانگ پون. تدوين: ويرجينيا کتز، ريچارد ليرويد. بازيگران: جت لي[هو يوان جيا]، شيدو ناکامورا[آنو تاناکا]، بتي سان[مون]، يونگ دانگ[نونگ جينسان]، هي چينگ پاو]مادر يوان جيا]، ناتان جونز[هرکول اوبراين]. ١٠٣ و ١٠٥ دقيقه. محصول ٢٠٠٦ چين، هنگ کنگ، آمريکا. نام ديگر: بي باک جت لي، افسانه يک جنگجوJet Li's Fearless -Legend of a Fighter
سال هاي پاياني قرن نوزدهم، چين. هو يوان جيا شاهد مغلوب شدن پدرش در ميدان مبارزه است و تصميم مي گيرد تا در آينده جنگجويي شکست ناپذير شود. چند سال بعد وي در جواني پشت همه حريفانش را به خاک رسانده و از قدرت خود دچار نخوت شده است. هو يوان جيا يک روز به خاطر يکي از شاگردانش به مبارزه با استادي محترم برمي خيزد و او را به قتل مي رساند. شاگردان و پسر استاد، به خونخواهي وي همسر و فرزند هو يوان جيا را مي کشند. هو يوان جيا سر به بيابان مي گذارد تا غم خود را فراموش کند. پيرزني روستايي و دختر نابينايش او را که در سرما مشرف به مرگ بوده، يافته و از او پرستاري مي کنند. هو يوان جيا چند سال نزد آنان زندگي کرده و زندگي روستايي را سرشار از صلح مي يابد. اما روزي فرا مي رسد که بايد بر سر خاک عزيزانش رفته و از بازماندگان استاد مرحوم نيز طلب ببخش کند. سال ١٩١٠ است و نيروهاي ژاپني و انگليسي براي کسب منافع بيشتر در چين، دامنه رقابت را به ميدان هاي نبرد هنرهاي رزمي نيز کشانده اند. هو يوان جيا که تصميم گرفته بود دست از مبارزه بردارد، با مشاهده پيروزي حريفان خارجي در ميدان هاي نبرد و تحقير ملت چين، تصميم مي گيرد بار ديگر پا به ميان بگذارد.

چرا بايد ديد؟
بايد بپذيريم که نسل تازه اي فيلم هاي هنرهاي رزمي پا به ميدان گذاشته که سعي دارند براي کسب بازارهاي غربي از تکنيک هاي تازه براي هر چه باشکوه تر و فخيم تر نشان دادن قصه هاي خود بهره ببرند. بنابر اين تعجبي ندارد که خانه خنجر هاي پرنده يا قهرمان و ببر کمين کرده، اژدهاي پنهان به ماتريکس شبيه باشند. با اين حال بي باک يک تفاوت اساسي با اين آثار دارد و ان داستان واقعي مشهورترين جنگجوي قرن بيستم چين است که دستمايه اخرين فيلم راني يو شده است.
راني يو متولد ١٩٥٠ هنک کنگ از کارگردان هاي آسيايي شناخته شده اي است که در دهه ١٩٩٠ با فيلم عروس زال به شهرت رسيد و توانست به هاليوود راه پيدا کند. آخرين فيلم هاليوودي او فردي عليه جيسون نام داشت که سه سال قبل به نمايش در آمد و اينک بعد از وقفه اي طولاني با کار در حيطه اي آشنا بازگشته است. بي باک با وجود خوش ساخت بودنش بيشتر مديون تهيه کننده اش بيل کونگ[قهرمان]، طراح مشهور صحنه هاي نبرد يوئن وو پينگ و بازيگر اصلي فيلم است که سهمي به سزا در ساخت فيلم و موفقيت آن دارد.
داستان تراژيک زندگي هو يوان جيا، براي همه علاقمندان به کنگ فو و هنرهاي رزمي آشناست و همواره براي آشنا شدن نوآموزان با روح واقعي هنرهاي رزمي و درک آن توصيه مي شود. بي باک پيامي ساده دارد؛ تاکيد بر روحيه ورزشکارانه و پرهيز از خشونت و به قولي کشف خويشتن و انتخاب ميان جنگجو بودن و برنده شدن يا قهرمان مردم بودن.
راني يو به خوبي توانسته جوهره پيام خود را به تماشاگر منتقل کند و محصولي خوش سر و شکل عرضه کند که فقط در دو هفته گذشته نزديک ٢٠ ميلون دلار در سينماهاي آمريکا عايدي داشته و اين نشانه خوبي است. صحنه هاي نبرد، مخصوصاً نبرد نهايي هو يوان جيا با مشت زن انگليسي، شمشير زن اسپانيايي، سرباز بلژيکي و رزمي کار ژاپني در يک روز به خوبي پرداخته شده اند و شايعاتي مبني بر شکسته شدن استخوان هاي برخي بازيگران هم شنيده شده است. با وجود دقت نويسنده و کارگردان در روايت قصه، متاسفانه اشتباهي بزرگ به فيلم راه يافته است. در فيلم نشان داده مي شود که همه خانواده هو يوان جيا کشته مي شوند، در حالي که امروز ١١ نفر از نوه هاي دختري او در چين زندگي مي کنند! البته فکر نمي کنم اين اشتباه جزئي مانع از تماشاي بي باک توسط طرفداران سرسخت جت لي و لذت بردن از آن شود.
ژانر: اکشن، درام.   

دانلود فيلم

مکس

فیلم بسیار زیبای مکس با کیفیت خوب


لینکهاي دانلود فيلم

سرور ۱

سی دی ۱

سی دی ۲

 

سرور ۲

سی دی ۱

سی دی ۲

 

سرور ۳

سی دی ۱

سی دی ۲

لينکهای دانلود غير مستقيم مي باشد.

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
هر هفته در روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي دانلود گذاشته مي شود

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

گلبانو
با صداي ستار

01 - Khaki [24Kps] [128Kps]

02 - Akharin Tallash [24Kps] [128Kps]

03 - Golbanoo [24Kps] [128Kps]

04 - Golgasht [24Kps] [128Kps]

05 - Yegaanegi [24Kps] [128Kps]

06 - Salam [24Kps] [128Kps]

07 - Cheshmaanat [24Kps] [128Kps]

08 - Ashk Aashegh [24Kps] [128Kps]

براي دانلود، روي لينکهای بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.


 

تک موزیک

آهنگ من غریب خلوت تنهایی ام

لینک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

تلفن گويا

درباره تلفن گويا چه مي دانيد:
سيستم تلفن گويا يك سيستم اطلاع رساني الكترونيكي است كه با امكاناتي كه در اختيار كاربران قرار مي دهد در زمان ووقت كاربر صرفه جويي شده و بادقت مي تواند تمام اطلاعات خواسته شده را به دست آوردبه طور مثال شما با استفاده از اين سيستم قادر خواهيد بود محصولات توليدي و يا خدمات خود را تنها با يك تلفن به متقاضي اطلاع دهيد تا نيازي به مراجعه مستقيم نباشد .سيستم تلفن گويا مورد استفاده در ادارات موسسات شركت ها و حتي افراد ميباشداين سيستم كه براساس ورودي كه توسط كاربر وبا استفاده از كليد هاي تلفن انجام مي پزيرد مي تواند بر اساس فرمان داده شده قادر به پاسخ گويي باشد كه به اين سيستم IVR گفته ميشود اين كلمه مخفف كلمه زیر مي باشد
Interactive Voice Response System
مشخصات نرم افزار:
*
قابليت كار با مودم هاي معمولي
*
قابليت كار با سيستم DTMF/FSK
*
قابليت نمايش شماره تماس گيرنده
*
ذخيره شماره هاي ورودي به سيستم
*
تعريف پيام براي كليد هاي تلفن
*
پخش فايل صوتي با فرمت wav
*
قابليت دريافت پيام صوتي با قابليت مرور آنها
*
سيستم كنترل رايانه از راه دور
*
انتخاب رمز ورود به سيستم كنترل
*
قابليت كار با چند خط
*
راهنماي فارسي مستقيم
 

 لینک دانلود نرم افزار
براي دانلود، کرک اينجا را کليک کنيد

 


 

دنیای موبایل

بازی Carmageddon3D

 لینک دانلود
لينک دانلود غيرمستقيم مي باشد.

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


عشقبازی و جوانی و شراب لعل فام

عشقبازی و جوانی و شراب لعل فام
ساقی شکردهان و مطرب شیرین سخن
شاهدی از لطف و پاکی رشک آب زندگی
بزمگاهی دل نشان چون قصر فردوس برین
صف نشینان نیکخواه و پیشکاران باادب
باده گلرنگ تلخ تیز خوش خوار سبک
غمزه ساقی به یغمای خرد آهخته تیغ
نکته دانی بذله گو چون حافظ شیرین سخن
هر که این عشرت نخواهد خوشدلی بر وی تباه

 

مجلس انس و حریف همدم و شرب مدام
همنشینی نیک کردار و ندیمی نیک نام
دلبری در حسن و خوبی غیرت ماه تمام
گلشنی پیرامنش چون روضه دارالسلام
دوستداران صاحب اسرار و حریفان دوستکام
نقلش از لعل نگار و نقلش از یاقوت خام
زلف جانان از برای صید دل گسترده دام
بخشش آموزی جهان افروز چون حاجی قوام
وان که این مجلس نجوید زندگی بر وی حرام

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

amir.armita@yahoo.com

قسم

هر چه بیشتر قسم بخوریم تا حرفمان را ثابت کنیم ، باور دیگران را نسبت به خود کاهش داده ایم.

 

 

azizilord2006@yahoo.com

مردعاقل نخوردمی نکندمستی
ننهد پای به سوی پستی
گرعربده جوید گویند که وی کرد نه می
گرنییکی کندگویند که می کرد نه وی
 

 

 

hiwa20062002@yahoo.cm

خلوت

خلوتم را نشكن
شايد اين خلوت من كوچ كند
به شب پروانه
به صداي نفس شهنامه
به طلوع اخرين افسانه
و غروبي كه در ان
نقش ديوانگي يك عاشق
بر سر ديواري پيدا شد.
خلوتم را نشكن
خلوتم بس دور است
ز هواي دل معشوق سهند
خلوتم راه درازي ست ميان من و تو
خلوتم مرواريد است به دست صياد
خلوتم تير وكماني ست به دست ارش
خلوتم راه رسيدن به خداست
خلوتم را نشكن

هيوا از كوردستان عراق

 

 

eshge.mahdi@gmail.com

غم شیعه ها امام زمان عج را آزار می دهد

سید حلاوی یک قصیده شکواییه ای ساخت که در آن به امام زمان عج شکایتها دارد: یابن العسکری کجا هستید؟ شیعیان شما را آزار می کنند. فلان دسته از شیعیانت گرفتار شده اند و دچار رنج و شکنج و بلا و محنت هستند. در این اشعار بلاهای که بر شیعیان مختلف رخ داده است به نظم کشیده شده است.
این اشعار را این طرف و آن طرف در دو سه جلسه خوانده بود. یکی دو نفر از اوتاد نجف در عالم رویا به حضور مبارک حضرت بقیةالله شرفیاب شدند. حضرت به آنها فرمودند: بروید به سید بگویید: سید! اینقدر دل من را مسوزان، اینقدر سینه مرا کباب مکن، اینقدر ناراحتی شیعه را به گوشم مرسان، من از شنیدن آن متاثر می شوم. عبارتی که پیغام داده است این است: " لیس الامر بیدی " سید! کار به دست من نیست، به دست خداست. دعا کنید خدا فرج مرا برساند تا شیعیانم را از این شکنجه ها نجات دهم.

قربان محبتت یا بقیة الله، قربان آقاییت ای پدر مهربان.
خدایا! به سوز سینه امام حسین (ع)، به سوز سینه خواهر و دختران یتیمش، همین ساعت امر فرج امام زمان عج را مقرر بفرما.
الهی! به اشکهای پیاپی سید الشهدا در روز عاشورا، صریع الدمة الساکبة است، امام حسین در روز عاشورا دائما اشک می ریخت، یک وقت بدن جوانش را بغل می گرفت و گریه می کرد، یک وقت بدن برادرزاده اش را در آغوش می گرفت و... وای! وای! دائما گریه می کرد. خدایا! به گریه های سوزناک سید الشهدا بزودی امام زمان ما را آشکار فرما. پدر ما یتیمان را برسان. مشکلات ما را به سوز دل امام زمان عج حل و آسان بفرما. گرفتاریهای همه شیعیان را به آبروی امام زمان عج حل بفرما.

اللهم عجل لوليک الفرج

 

 
ebi2959@yahoo.com

ایران بار دیگر در پیش خوان روزنامه فروشی ها

سلام / پس ازچند ماه کش وقوس ودادگاه بالاخره روزنامه ایران مجور انتشار یافت. روزنامه ایران که حقوق آن متعلق به دولت جمهوری اسلامی است چند ماه پیش به علت انتشار کاریکاتور توهین آمیز به اقشار
ترک زبان توقیف شده بود. این کاریکاتور که دربخش کودکان روزنامه ایران درروزجمعه انتشار یافته بود خیلی سرو صدا کرد واعتراض مردم تبریز وارومیه واردبیل وسایرشهرهای آذری زبان رو بشدت بدنبال داشت.این کاریکاتور پرسروصدا فقط تصویر یک سوسک بود که وقتی یک آدم با اون صحبت می کرد در جوابش گفته بود<نمنه>.ترکا که آدمای حساسی هم هستند سوسک رو قوم ترک قلمدادکرده بودند.یکی نیست بگه
بابا تو مملکت روزانه 1000 تا جوک درمورد ترکا می سازن .این کاریکاتور بیچاره چه گناهی کرده که باید جور همه اونها رو بکشه......؟!
درهرصورت ایران مجددا چاپ می شود.
کار مملکت ما جالب که گاهی ازیه دروازه تو نمیریم گاهی ازسوراخ سوزن رد می شیم.
مویدباشید.
علیرضا محمدی

 

 

nazi_jesus2004@yahoo.com

بهتر است‌ عشق‌ را به‌ خانه‌تان‌ دعوت‌ كنيد!

خانمي‌ از منزل‌ خارج‌ شد و در جلوي‌ در حياط با سه‌ پيرمرد مواجه‌ شد. زن‌ گفت‌: شماها رانمي‌شناسم‌ ولي‌ بايد گرسنه‌ باشيد لطفا به‌ داخل‌ بياييد و چيزي‌ بخوريد. پيرمردان‌ پرسيدند: آيا شوهرت‌منزل‌ است‌؟ زن‌ گفت‌: خير، سركار است‌. آنها گفتند: ما نمي‌توانيم‌ داخل‌ شويم‌. بعد از ظهر كه‌ شوهر آن‌زن‌ به‌ خانه‌ بازگشت‌ همسرش‌ تمام‌ ماجرا را برايش‌ تعريف‌ كرد. مرد گفت‌: حالا برو به‌ آنها بگو كه‌ من‌ درخانه‌ هستم‌ و آنها را دعوت‌ كن‌. سپس‌ زن‌ آنها را به‌ داخل‌ خانه‌ راهنمايي‌ كرد ولي‌ آنها گفتند: ما نمي‌توانيم‌با هم‌ داخل‌ شويم‌. زن‌ علت‌ را پرسيد و يكي‌ از آنها توضيح‌ داد كه‌: اسم‌ من‌ ثروت‌ است‌ و به‌ يكي‌ ديگرازدوستانش‌ اشاره‌ كرد و گفت‌ او موفقيت‌ و ديگري‌ عشق‌ است‌. حالا برو و مسئله‌ را با همسرت‌ در ميان‌بگذار و تصميم‌ بگيريد طالب‌ كداميك‌ از ما هستيد! زن‌ ماجرا را براي‌ شوهرش‌ تعريف‌ كرد. شوهر كه‌بسيار خوشحال‌ شده‌ بود با هيجان‌ خاص‌ گفت‌: بيا ثروت‌ را دعوت‌ كنيم‌ و منزلمان‌ را مملو از دارايي‌نماييم‌. اما زن‌ با او مخالفت‌ كرد و گفت‌: عزيزم‌ چرا موفقيت‌ را نپذيريم‌! در اين‌ ميان‌ دخترشان‌ كه‌ تا اين‌لحظه‌ شاهد گفت‌ و گوي‌ آنها بود گفت‌: بهتر نيست‌ عشق‌ را دعوت‌ كنيم‌ و منزلمان‌ را سرشار از عشق‌كنيم‌؟ سپس‌ شوهر به‌ زن‌ نگاه‌ كرد و گفت‌: بيا به‌ حرف‌ دخترمان‌ گوش‌ دهيم‌، برو و عشق‌ را به‌ داخل‌دعوت‌ كن‌، سپس‌ زن‌ نزد پيرمردان‌ رفت‌ و پرسيد كداميك‌ از شما عشق‌ هستيد؟ لطفا داخل‌ شويد ومهمان‌ ما باشيد. در اين‌ لحظه‌ عشق‌ برخاست‌ و قدم‌ زنان‌ به‌ طرف‌ خانه‌ راه‌ افتاد. سپس‌ آن‌ دو نفر هم‌ بلندشده‌ و وي‌ را همراهي‌ كردند. زن‌ با تعجب‌ به‌ موفقيت‌ و ثروت‌ گفت‌: من‌ فقط عشق‌ را دعوت‌ كردم‌! دراين‌ بين‌ عشق‌ گفت‌: اگر شما ثروت‌ يا موفقيت‌ را دعوت‌ مي‌كرديد دو نفر از ما مجبور بودند تا بيرون‌منتظر بمانند اما زماني‌ كه‌ شما عشق‌ را دعوت‌ كرديد، هر جا كه‌ من‌ بروم‌ آنها نيز همراه‌ من‌ مي‌آيند.
هر كجا عشق‌ باشد در آنجا ثروت‌ و موفقيت‌ نيز حضور دارد.

 

 

ashege_shahadat_84@yahoo.com

تيپ سوسولي

مسعود از بچه‌هاي خيابان پيروزي و از افراد گردان ابوذر لشكر 27 محمدرسول ا... (ص) بود. يك بار در تابستان سال 63 به منزلشان رفتم. آن روز به قول خودش تيپ سوسولي زده بود. پيراهنش را زده بود توي شلوار، موهايش را صاف زده بود عقب اصلا شبيه قيافه جبهه‌اش نبود. گفتم: اين چه قيافه‌اي است كه براي خودت درست كردي و با خنده پاسخ داد: مگه چيه؟ از آن روز به بعد ديگر سراغش نرفتم. دلم گرفت و فكر ميكردم او جذب دنيا شده و از همه چيز بريده با خود گفتم ديگر نه من نه او. تا اينكه زمستان سال 65 اتفاقي، از خيابان آنها رد مي‌شدم كه چشمم به پارچه‌اي افتاد. رنگم پريد. مسعود و اين حرفها. اون كه سوسول شده بود. گيج شدم. « مسعود شهادتت مبارك» اين بار از خودم و داغ بازيهاي بي‌موردم بدم آمد. اشك از چشمانم جاري شد. شهيد بي مزار مسعود .... شهادت: عمليات كربلاي 5

منبع: مجله فكه شماره 9 و 10 صفحه 14

 

 

star_goldenfish@yahoo.com

تخلیه فکر و بازیابی نیرو

تکنیکی را که به شما میگم حتما خیلی از شما آن را میدانید ولی با توجه به اهمیت اون، من آن را دوباره بیان خواهم کرد. این روش در عین سادگی یکی از قویترین روشهای تنظیم فکر و آزادسازی هر انرژی منفی در لحظه عمل هست، انرژیی که باعث میشه ما نتوانیم تمام توانمان را بر آن هدف اعمال کنیم و نتیجه دلخواه را بگیریم. حتی اگر توجه کرده باشید این تکنیک در آگاهی در خواب هم استفاده میشه، حتما شما تعجب کردید. ولی این تکنیک را ما بارها به صورت آگاهانه یا ناآگاهانه استفاده کرده ایم. آیا تا بحال این اتفاق برای شما رخ داده که در هنگام مطالعه یک کتاب، کار یا فعالیتهایی از این قبیل کاملا تمرکز خودتون را از دست بدید و وقت شما به هدر رفته باشه و نتیجه لازم را نگرفته باشید؟ با اعمال این روش شما روز به روز شاهد افزایش انرژی فکری خودتان خواهید بود، دلیلش چیه؟ چون شما از این به بعد انرژی خودتان را که برای یک فعالیت کافیه به چند فعالیت اختصاص نمیدهید و با این کار موفقیت شما چندین برابر خواهد شد.

 

 

mogtaba_mogtaba26@yahoo.com

دیوی به نام من

دیوی که درون هر کسی خودشو جا داده و مرتبا من و من میکنه مال من شخصیت من و ......
سوالی که بعضی افراد براشون پیش می یاداینکه
وفتی من باشیم غرورمانراززیر پای کسی نمی ذاریم؟
من هویت هر انسانه؟
جواب این سوالات این میتونه باشه
مفصود من هویت یک انسانه که بشکل من خودشو نشون میده
هویتی که از درون من
کوته نظر کوته فکرمتولد بشه چیزی غیر از اون نیست
اون تافته جدا بافته
در حالی که انسان در یک مجموعه جهانی مثل ابهای یک دریا فاطی اند
انسان تا وفتی بگه من خیلی حفیر به نظر مییاد
درست مثل یه قطرهای که بخواهد موجودیتش را به رخ دریا بکشه
اما وفتی بگی ما تو دیگه قطره نیستی دریایی
وفتی تو فقط قطرهای عقده های جور وا جور حسابتو میرسن ولی وفتی دریایی
عقدها اگه به بزرگی افیانوس پیماها هم باشن با یک پف
دریا به ساحل پرتاب میشن
و کسی که بخواد دریا بشه باید خودشو به دریا بندازه
سوالی که پیش مییاد اینه که
اگر نتونه تحمل کنه و تو دریا غرف بشه چی مسشه
جواب اینه که
فطره به محض ورود به دریا دیگه دریاست
و دریا هم در خودش غرق نمیشه
پس این یک تولد تازه است
در افیانوس وحدت

عرفان
ggolyakh@yahoo.com

 

 

neda5908@yahoo.com

>>دستور آشپزی هفته<<
آش دوغ

مواد لازم:
گوشت چرخ کرده: 300 گرم
پیاز: 1 عدد
آرد برنج: نصف لیوان
تخم مرغ: 2عدد
سبزی( تره؛ گیشنیز و سیر ): 1کیلو
نخود پخته: 3 لیوان
برنج: نصف لیوان
دوغ: 4کیلو
روغن؛ نمک و فلفل: به میزان لازم
پیاز داغ: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:
گوشت را با نمک و پیاز مخلوط می کنیم و به شکل قلقلی های ربز در آورده سپس در کمی روغن تفت می دهیم؛ دوغ را با آرد برنج و برنج و تخم مرغ ( تخم مرغ را برای نبریدن دوغ استفاده می شود) مخلوط می کنیم و روی حرارت گذاشته مرتب از یک جهت ( برای اینکه دوغ نبره) هم می زنیم تا مخلوط جوش بیاید
سبزی؛ پیاز داغ ؛ کوفته ریزه ؛ نخود و نمک و فلفل را اضافه می کنیم و می گذاریم تا آش جا بیفتد
سپس روی آش را با فلفل و روغن و پیاز داغ تزیین می کنیم 
 

شاد باشيد و برقرار
آشپزباشي ندا
http://www.parsplanet.com
http://pershian.mycloob.com

 

 

aryaempire@yahoo.com

«ترکها» و «آذری آريايی» يکسان نيسيتند

پس از حدود800سال پس از شکست ايرانيان از اعراب، برای نخستين بار اقوام و قبيله های ترک مجال رخنه به درون ايران را پيدا کردند. گزارش های تاريخی نشان دهنده ی آن است که برخی زمانها ايرانيان خودخواسته و در بشينه ی زمانهای ديگر ترکها به شيوه ی خود، کشت و کشتار به درون ايران راه يافتند و بيشتر در آذرآبادگان ساکن شدند. اما با وجود فرمانروايی ترکها در چند صد سال و پشتيبانی های آنها از قبائل رخنه گر در آذرآبادگان، ديده ميشود که شمار اينها از باشندگان اصلی و آذربايجانی ها کمتر بوده و در درازای زمان از ديد نژادی حل شده و از بين رفته اند. اينها نتوانستند فرهنگ ايرانی و چند هزارساله ی آذری ها را از بين ببرند و تنها با ياری فرمانروايان ترک به دگرگونی 60% ی زبان مردم آذرآبادگان بسنده کردند. در اسناد و مدارک تاريخی و بازگويی ها بارها ثابت شده که مردم آذرآبادگان پيش از يورش قبائل ترک به زبانی ايرانی و هم ريشه با فارسی به نام پهلوی آذری که شاخه ای از زبانهای شمالی پهلويست سخن ميگفته اند. به سادگی ميتوان دريافت که اين زبان پيشينه ای تنها 300 ساله دارد در آذرآبادگان و ايران اصالتی ندارد. مردم آذرآبادگان بايد در پی اصالت راستين خود باشند. هم ميهنان اذری و ارجمند، زبان کنونی مردم آذرآبادگان همچون زبان پارسی که مخلوط با عربيست،با ترکی آميخته شده و زمان پالايش آن رسيده. بدبختانه پان ترکهای با بهره بردن از همين ميخواهند هويت اصيل آذری را از مردم اين ديار گرفته و زهی پندار باطل که اسطور های و جشن ها و ريشه ی نژادی بسيار توانمندتر است از زبان! آن هم زبانی بيگانه با پيشينه ای حدود 300ساله!
در بالا به ريختی چکيده از ديد زبانشناختی به اين پرسمان پرداختيم. در اينجا از ديد ژنتيک به اين پرسمان مينگريم. با توجه به بيگانه بودن ترکان در ايران و مهاجر بودنشان چامه سرايان ما بارها به ريختی ويژه به آنها پرداخته اند و ويژگی های آنها را گوشزد کرده اند. يک جمع بندی از اين سروده ها چهره ی ترکان را اينگونه نمايان ميکند:
1. چشمان تنگ 2. گونه های برجسته 3. قد کوتاه(از اين دست به مغولها و تنگ چشمان آسيای ميانه ميتوان اشاره کرد. )

ترک راستین

به سادگی ميتوان گفت که آذری های گرامی هيچ کدام از اين ويژگی ها را ندارد، و از آنجايی که ريشه ای يکسان و آريايی دارند، همسان ديگر ايرانيان کرد و فارس و لر و ... چهره ای همگون با همه ی تيره های ايرانی آريايی دارند.
در پايان بخشی از چامه ی شهريار:

درد دل را با زبان دل بیان کردی ولی
کیست اهل دل که باشد آشنا با آن زبان

لیکن اینها دشمنان کردند، از ایران مرنج
دوست را قربانی دشمن نشاید کرد، هان

تو همایون مهد زرتشتی و فرزندان تو
پور ایرانند و پاک آیین نژاد آریان

اختلاف لهجه ملیٌت نزاید بهر کس
ملٌتی با یک زبان کمتر به یاد آرد زمان

-----------------------------------------------------

*در اين نوشتار کوشيده شده ساده و چکيده به پرسمان پرداخته شود، بيگمان مدارک و اسناد هستند و در آن شک و ترديدی نيست!

 

 

behrooztavakkoli28@yahoo.com

آقا اجازه خانوم اجازه

آقا اجازه آقا من آدامس دارم بيست تومنه ارزونه
خانوم اجازه خانوم من گل دارم كلهاي رنگي
گلِ نرگس گلِ سرخ
آقا اجازه آقا من بابا ندارم بابا كه نونم بده
آقا اجازه بابا چند بخش ميشه با ... با
خانوم اجازه خانوم من مادر ندارم مادر كه آبم بده
خانوم اجازه مادر چند بخش ميشه ما ...در
آقا اجازه كيسه ي من خالي مونده امروز
نون خشكي تو خونه نداريد
شيريني نه جاي اون نمك ميدم
خانوم اجازه مدرسه يعني چه؟
مدرسه يعني بابا نونم داد
مدرسه يعني مامان آبم داد
خانوم اجازه مدرسه يعني مشق؟
مدرسه يعني درس؟
مدرسه يعني شما يعني من؟
خانوم اجازه مادر يعني چه؟ يعني شما؟
يعني خانومهاي شيك؟ يعني ماشينهاي شيك مدل بالا
خانوم اجازه خانوم من گل دارم داداشم آدامس داره
داداشم يه كيسه خالي داره شما نونِ خوشكي پلاستيكي نداريد
شيريني نه جاي اون نمك ميديم
آقا اجازه آقا مدير يعني چه؟ يعني شما؟ يعني مردي كه از اون بالا نگاهم ميكنه
آقا اجازه مدرسه يعني چه باباي توي كتابا يعني چه؟
مادرِ توي كتابا يعني چه؟
آقا من آدامس دارم بيست تومنه ارزونه
خانوم اجازه خانوم من گل دارم رنگارنگه
آقا بگذار شيشه ماشينتو پاك كنم
آقا بگذار كفشاتو واكس بزنم
آقا من بابا ندارم كيسه ام امروز خاليه نون خشك تو خونه نداريد؟
خانوم گلهام داره پژمرده ميشه كلفت نميخواي؟
همه جا رو ميشورم همه خونه رو آينه ميكنم بخدا ميتونم بخدا ميتونم
آقا اجازه بابا داشتن يعني چه؟
خانوم اجازه مامان گفتن يعني چه
راه مدرسه كجاست كتاباي درسي چه رنگيه؟ عكس داره؟
عكس بابا عكس مادر عكس خونه عكس ماشينهاي خوشگل
عكس دامنهاي چين دار و قشتگ
عكس كفشاي قرمز عكس كباب عكس نوشابه زرد يا سياه
توكلي

 

 

ali_leo_akh@yahoo.com

چند نصيحت از بزرگان

۱.نهال دوستي واقعي آهسته رشد مي کند.

۲.بزرگتر از آرامش فکر هيچ خوشبختيي نيست.

۳.سخت نگيرييد.بر غم ها و نگراني هاي خود بخنديد تا ببينيد چگونه دود مي شوند و به هوا مي روند.

۴.هر وقت بتوانيم بعد از شکست لبخند بزنيم شجاع خواهيم بود.

۵.مايوس مباش زيرا ممکن است آخرين کليدي که در جيب داري قفل را بگشايد.

۶.اگر تورا دشمني مي باشد دلتنگ مشو که هر که را دشمني نباشدبي قدر و بها مي باشد.

۷.براي کسي که آهسته و پيوسته راه مي رود هيچ راهي دور نيست.

۸.زندگي خيلي جدي تر از آن است که بخواهيد درباره اش جدي صحبت کنيد.

۹.بهترين درمان براي قلب هاي شکسته اين است که دوباره بشکند.

۱۰.خوشبخترين انسان کسي است که خوشبختي را درون خانه ي خود جستجو کند.

۱۱.بهترين انتقام ها فراموشي و بخشش است.

۱۲.عالي ترين سلاح براي مغلوب کردن دشمن خونسردي است.

۱۳. عشق کد زندگي ست.

۱۴.عاشق شدن هنر نيست عاشق ماندن هنر است.

۱۵.زندگي به سه چيز پايدار است:اميد.صبر و گذشت.کسي که هر يکي اينها را داشته باشد هرگز فرو نمي ريزد.

۱۶.صبر کليد پيروزي است.

۱۷.اين شکست ها هستند که مو فقيت ها را جذاب مي کنند.

۱۸. هميشه اميد داشته باش چون هميشه فردايي هست.

۱۹. شوخي شوخي به گذشته ها نگاه کنيد و جدي از آنها درس بگيريد.

۲۰. دوست آن نيست که يک دل به صد يار دهد دوست آن است که صد دل به يک يار دهد.

۲۱.محبت خرجي ندارد در حالي که مي تواند همه چيز را خريداري کند.

۲۲.انسان تا زماني که طعم تلخي ها را نچشد معناي خوشبختي را درک نمي کند

۲۳.غرور انسان را نابود مي کند.

۲۴.رازت را به کسي نگو ! وقتي خودت نمي تواني آن را حفظ کني چگونه از ديگران انتظار داري که آن را برايت حفظ کنند؟

۲۵.از زندگي هر آنچه لياقتش را داريم به ما مي رسد نه آنچه آرزويش را داريم.
 

 

 

setayesh_new@yahoo.com

قواعد دوست داشتن

دوستي مانند يك بازي است كه مهره هاي آن دائم در حال برخوردن هستند. در بهترين حالت آن دو نفر مانند چراغ مه شكن هستند و راه يكديگر را روشن مي كنند. همچنين نقاط ضعف هم را آشكارمي كنند كه موجب رشد دوطرف و پايداري علاقه مي شود اما اين تعادل را چگونه مي توان حفظ كرد؟ خيلي ساده و با رعايت قواعد بازي مي توان اين كار را انجام داد. مهمترين قواعد دوست داشتن به قرار زير است:

1ـ خود را دوست بداريد
كسي كه اعتماد كافي به خود ندارد نمي تواند از احساسات طرف مقابل به درستي قدرشناسي كند. به اين ترتيب موفق مي شويد: دست از كار كردن مانند سيندرلا برداريد. اين در صورتي است كه خود را به درستي ارزيابي نكرده ايد. برنامه خود را تغيير دهيد. شعارتان اين باشد، بهترين چيزها براي خودم! براي خود چيز تازه اي بخريد، به سينما برويد. كسي كه باخودخواهي به برآورده كردن خواسته هاو اهداف خود بينديشد، نتيجه عكس آن را مي گيرد. علاقه به خود در اثر ارتباط عاطفي و روحي با همسر انسان به دست مي آيد، نه درحل كردن مشكلات به تنهايي.

2ـ مسئوليت خود را برعهده بگيريد
هركس طراح خوشبختي خود است. به اين ترتيب موفق مي شويد؛ اگر فكر مي كنيد خوشبختي در دوستي خود به خود به وجود مي آيد، در اشتباه هستيد. علاقه هم مانند يك غذاي لذيد بايد درست شود. فعال شويد! دوستي ايده آل محصولي از عقايد، اهداف و همكاري است. بايد سؤال زير را براي خود مطرح و آن را حل كنيد، آيا اصلاً به زندگي زناشويي علاقه اي داريد؟ همسر شما بايد داراي چه ويژگيهايي باشد؟ در كجا مي توانيد او را بيابيد؟ و هنگامي كه او را يافتيد بايد بين واقعيت و تصورات خود تعادلي برقرار كنيد.

3ـ به خود وقت بدهيد
زن و شوهر بايد با صرف وقت و صبر زياد، نخهاي زندگي خود را به هم گره بزنند، به اين ترتيب موفق مي شويد: زندگي زناشويي خود را خانه اي ببينيد كه بايد آن را بسازيد و عشق يكي از مصالح اصلي آن است. براي اينكه ساختمان محكم ساخته شود، بايد پايه هاي محكمي براي آن بريزيد. شما بايد براي كشيدن نقشه و پياده كردن آن درساختن اين خانه آرامش و زمان زيادي صرف كنيد. اين موضوع در مورد ارتباط دو نفر هم صدق مي كند.
اگر شما براي رسيدن به علاقه اي عميق، عجله به خرج دهيد، در خاتمه چيزي به دست خواهيد آورد كه فقط شبيه يك ارتباط است. اما معلوم نيست كه اين ارتباط در مواقع بحراني هم دوام پيدا كند، بنابراين دربيان نظرات خود و پذيرفتن نيازهاي طرف مقابل رك باشيد.

4ـ بر ترسهاي خود غلبه كنيد
آيا گمان مي كنيد كه رشد، تكامل و سرزندگي در درازمدت جايي در زندگي زناشويي شما نخواهد داشت؟ دوستي واقعي، ردوبدل كردن دائمي افكار است. به اين ترتيب موفق مي شويد ليستي از مسائل مهم تهيه كنيد. ترسهاي خود را بشناسيد. شما در كجا جلو خود و همسر خود را مي گيريد و مانع پيشرفت رابطه مي شويد؟ چه چيزي موجب رنجيدگي شما مي شود؟ در چه مواردي مي توانيد با گذشت باشيد؟ باهمسر خود صحبت كنيد كه چگونه مي توان با موانعي كه در ارتباط شما وجود دارد، مبارزه كرد؟

5ـ از كلمات صحيح استفاده كنيد
لحن صحبت دريك ارتباط زناشويي نقش مهمي دارد. پس از سپري شدن دوران اوليه زندگي، بايد با همسر خود گفتگوهاي زيادي داشته باشيد تا بتوانيد يكديگر را بهتر درك كنيد. به اين ترتيب موفق مي شويد، هنگام صحبت با همسر خود توجه داشته باشيد كه زمان ومكان صحيحي را انتخاب كرده ايد. نبايد با طعنه يا خشونت صحبت كرد. احساسات خود را هنگام گفتگوهاي منطقي زياد به بازي نگيريد. از گله كردن بپرهيزيد. به يك توافق برسيد. تشويق وتحسين در زندگيهاي موفق نقش بسيار مهمي برعهده دارند. براي هر انتقاد بايد 5 نكته مثبت را هم در نظر بگيريد.
6ـ رفتاري قاطع و در عين حال منصفانه داشته باشيد
آيا شما در بن بستي قرار داريد ونمي دانيد چگونه بايد از آن خارج شويد؟ همواره در زندگي زناشويي وضعيتهايي وجود دارند كه با توافق دوطرفه، هيچكس احساس مغبون شدن نمي كند. به اين ترتيب موفق مي شويد. اولين قدم قبول داشتن همسر است. بعد بايد نتيجه مورد نظر خود را تعيين كنيد. همواره در تمام مسائل توافقي وجود دارد كه هر دوطرف را راضي كند.

7ـ در تغييرات با يكديگر همكاري كنيد
هيچ چيز ثابت نيست. درزندگي زناشويي تغييرات غيرقابل اجتناب هستند. تغيير شغل، تولد فرزند و غيره مسائلي هستندكه زن و شوهر بايد با هم بر آن غلبه كنند.
به اين ترتيب موفق مي شويد: انعطاف پذيري علاوه بر اينكه يكي از پايه هاي مهم زندگي است، يكي از مهمترين خصوصيات افرادي است كه برخورد بهتري در حل مشكلات دارند. پذيرفتن تغييرات با انعطاف پذيري يعني وداع با چيزهايي كه در گذشته وجود داشته است. تغييرات همواره موجب تغيير روند بازي مي شوند. حال بايد رفتاري جديد در پيش گرفت. تغييرات سه مرحله دارند. 1ـ هنوز همه چيز آشناست وهركس مي داند چه بايد بكند. 2ـ چيزهاي آشنا شروع به از بين رفتن مي كند و حال بايد فعال بود. 3ـ هر يك ازافراد خانواده در چارچوب تغيير موردنظر خود را تطبيق مي دهد.

8ـ جمع بندي رابطه
همانطور كه اتومبيل خود را نزد تعميركار مي بريد، بايد از رابطه خود هم مراقبت به عمل آوريد. كنترل دائمي ارتباط موجب حل راحت تر مشكلات و اختلافات احتمالي مي شود.
به اين ترتيب موفق مي شويد، هر روز كاملاً آگاهانه براي همسر خود وقت بگذاريد. از او بپرسيد كه روز خود را چگونه گذرانده است و به چه فكر مي كند. ارتباط مانند يك باغچه است، بايد از آن مراقبت كرد، در غير اين صورت پژمرده مي شود.

9ـ ارتباط خود را تازه و شاداب نگه داريد
راز داشتن ارتباط خوب و درازمدت اين است كه دائم به آن رسيدگي كرد.
به اين ترتيب موفق مي شويد، گاهي اوقات او را به طرز مطبوعي غافلگير كنيد. به پيك نيك برويد، تا جايي كه امكان دارد با هم بخنديد. اتفاقاتي را به خاطر بياوريدكه هردو در آنها نقش داشته ايد. در برخي موارد موضوعات كوچك را همواره رعايت كنيد. بعضي از اين مسائل هميشه ثابت مانند لنگري هستندكه كشتي احساسات را در درياي توفان نگه مي دارند و شما را به آرامش مي رسانند.

10ـ آرامش خود را حفظ كنيد
بايد كاملاً آگاهانه قواعدي را رعايت كنيد، زيرا زماني مي رسد كه شما به زندگي روزمره خود بازمي گرديد.
به اين ترتيب موفق مي شويد: هنر بزرگي است كه هويت همسر خود را بپذيريد وبه آن احترام بگذاريد و درعين حال خود را هم فراموش نكنيد به ايده آل هاي خودوفادار بمانيد و ارتباط خود را با دوستانتان قطع نكنيد. حتماً بايد به كار خود ادامه دهيد و علايق خود را فراموش نكنيد.

 

 

salman_yavar@yahoo.com

ياران حضرت مهدى (عج)

با نگاهى گذرا به تاريخ جوامع بشرى، نقش دوران‏ساز و كليدى جوانان در غالب حركت‏هاى فرهنگى و اجتماعى و نيز نهضت‏هاى حياتبخش پيامبران الهى كاملا آشكار و روشن است. تجربه تاريخ بيانگر اين مهم است كه در هر حركتى از استعدادهاى فكرى و نهفته قشر جوان به صورت اصولى و صحيح بهره‏بردارى شده است، دستاوردهاى بسيار مهم و ارزشمندى به دست آمده است. در مقابل، زمانى كه هدايت و رهبرى گروه‏هاى جوان به دست افراد هوسران و قدرت‏طلب افتاده است، جنايات و تراژدى‏هاى بسيار دهشتناكى به وقوع پيوسته است. در حالى كه، در تفكر دينى بها دادن و شخصيت دادن و اهتمام به جوانان بسيار توصيه شده است .
براى روشن شدن اين حقيقت، سزاوار است، سيره و عملكرد يكى از انبياء الهى در اين زمينه، با بهره‏بردارى منفى رهبران مستبد از نيروهاى جوان در جنگ‏هاى جهانى اول و دوم مقايسه شود تا آن‏گاه پيامدهاى استفاده از ظرفيت‏هاى قشر جوان و نيز عدم استفاده و غفلت از آن آشكار گردد .
از اين‏نظر، وقتى مجموعه روايات مربوط به قيام حضرت مهدى (عج) را مطالعه مى‏كنيم، با اين حقيقت آشنا مى‏شويم كه زمينه‏سازان اصلى ظهور و اصحاب و ياران خاص آن حضرت در جريان تلاش براى تشكيل حكومت عدل جهانى، جوانان خواهند بود . به عنوان مثال، يكى از شخصيت‏هاى وارسته و شجاعى كه در آخرالزمان با هدف اصلاح وضع نابسامان جوامع اسلامى قيام خواهد كرد، فردى به نام «سيد حسنى‏» است. به روايت امام صادق‏عليه السلام حسنى يك جوان خوش‏چهره و نورانى است كه على‏رغم به دست آوردن قدرت و امكانات بسيار زياد، آن‏گاه كه از ظهور حضرت مهدى‏عليه السلام آگاه مى‏شود، خود را به همراه سپاهيانش به امام‏عليه السلام مى‏رساند و با آن حضرت بيعت مى‏كند. به يك روايت، امام زمان (عج) به وسيله ايشان براى مردم مكه چند روز پيش از قيام پيامى مى‏فرستند ...
گذشته از اين، وقتى حضرت على‏عليه السلام به مناسبتى از ياران و اصحاب امام عصر (عج) سخن مى‏گويند، در توصيف ويژگى‏هاى آنان اين چنين مى‏فرمايند : ياران قائم (عج) همه از ميان جوانان خواهند بود. سالخورده در بين آنها بسيار كم است و نسبت‏سالخوردگان بر جوانان در بين اصحاب آن‏حضرت همانند سرمه‏اى براى چشم و نمك براى غذاست و كمترين بخش غدا را نمك تشكيل مى‏دهد . (1)
اين امر، ناشى از اين است كه جوان به دليل داشتن فطرت پاك و صفاى باطن در درجه اول، از استعداد و ظرفيت‏بالاى درك و توان شناخت‏حقيقت‏برخوردار است . علاوه بر آن، به واسطه شجاعت و شهامت زيادى كه دارد زودتر پذيراى حقايق مى‏شود و در مقابل آنها لجاجت و سرسختى بى‏مورد به خرج نمى‏دهد .

اوصاف منتظران جوان
در خصوص ياران حضرت حجت (عج) ويژگى‏ها و اوصاف ذيل بيان شده است :
برخوردارى از علم و معرفت كامل و ايمان استوار، شهامت و شجاعت‏بى‏نظير، گذشت و فداكارى، شهادت‏طلبى، فروتنى و تواضع در اوج برخوردارى از قدرت و امكانات، حق‏مدارى، عشق به امام‏عليه السلام، تبعيت و پيروى كامل از رهنمودهاى حضرت حجتعج) و خيرخواهى به همنوعان و صفا و صميميت و . ...

وظايف منتظران جوان
در معارف دينى، وظايفى براى منتظران واقعى حضرت حجت‏عليه السلام بيان شده كه از طريق عمل به مجموعه‏اى از تكاليف افراد بتوانند از چنان شايستگى برخوردار شوند كه در زمره ياران واقعى آن‏حضرت درآمده و در حد توان و ظرفيت و به ميزان همت و تلاش افراد به فراهم شدن بستر مناسب براى ظهور منجى عالم بشريت كمك نمايند. گرچه مجموعه وظايف منتظران بسيار است اما در اين نوشته، تنها به ذكر چند مورد مهم، كه در شرايط كنونى جامعه اسلامى داراى اهميت است‏بسنده مى‏كنيم .

الف. شناخت امام زمان عليه السلام
يكى از مهم‏ترين و اساسى‏ترين اصولى كه از اركان اصلى مكتب تشيع محسوب مى‏شود، مساله امامت و آشنايى با امام هر عصر است. به اعتقاد شيعه، در هيچ برهه از زمان، زمين خالى از حجت و انسان بدون امام معصوم نخواهد بود. چرا كه هدايت و رهبرى صحيح و همه جانبه انسان بر اساس تعاليم الهى تنها از طريق پيروى از رهنمودها و روشنگرى‏هاى امامى ممكن است كه علاوه بر، آشنايى با سنت‏هاى حاكم بر نظام هستى، از تمامى مصالح بشر و حقايق تعليمات پيامبران الهى آگاه باشد. با توجه به اين حقيقت، يكى از وظايف مهم آحاد جامعه، به‏ويژه قشر جوان آن است كه در هر عصرى، نسبت‏به امام و حجت الهى موجود در آن زمان به گونه‏اى شناخت پيدا كنند كه بر تعاليم مسؤوليت‏هاى خود آگاهى پيدا كرده و بر اساس آن عمل نمايند. اهميت‏شناخت امام زمان (عج) در هر عصرى به گونه‏اى است كه در برخى روايات، عدم كسب معرفت لازم از امام هم‏رديف، بلكه مساوى با كفر و بى‏ايمانى شمرده شده است. پيامبر اكرم‏صلى الله عليه وآله در همين زمينه مى‏فرمايند: «هركسى كه بميرد و امام زمان خودش را نشناسد به مرگ جاهليت از دنيا رفته است .» (2) و يا در يكى از ادعيه كه بر آن نيز بسيار سفارش شده است. به همين مساله اشاره شده است: پروردگارا حجت‏خودت را به من بشناسان چرا كه اگر حجتت را به من نشناسانى من از دين و آئينم گمراه مى‏شوم . (3) مضمون اين‏گونه روايات زمانى بهتر روشن خواهد شد كه به پيامدهاى مثبت و منفى يك جامعه، در اثر برخوردارى و عدم برخوردارى جامعه از امام و رهبرى شايسته توجه و دقت‏بيشترى شود. در طول تاريخ، چه بسيار بوده‏اند حركت‏ها و يا نهضت‏هاى عظيم مردمى كه به دليل فقدان رهبر شايسته با شكست مواجه شده‏اند و يا پس از پيروزى به جهت افتادن زمام امور در دست زمامداران بى‏كفايت‏به انحراف و اضمحلال كشيده شده‏اند ...
البته، كم و كيف شناخت امام‏عليه السلام با توجه به نياز و توانايى و ظرفيت افراد متفاوت است. مهم اين است كه اين شناخت‏به گونه‏اى باشد كه در صورت مواجه افراد با تهديدها و شبهه‏افكنى‏هاى دشمنان و بدخواهان، در تشخيص راه صحيح و شيوه درست از دچارشدن به گمراهى و انحراف آنها را نجات دهد. و گرنه شناخت كامل و همه جانبه حجت‏هاى الهى براى افراد عادى با توجه به محدوديت استعدادها و توانايى‏هاى فكرى غيرممكن است .

ب. پيروى از نائبان امام زمان عليه السلام
در دوره غيبت كبرى، فقهاى جامع‏الشرايط به نصب امام زمان‏عليه السلام مسؤوليت نمايندگى عام امام‏عليه السلام را در استمرار حركت‏حيات‏بخش امامت و پاسدارى از احكام و مقررات اسلامى برعهده دارند. بر اين اساس، يكى از وظايف افراد در عصر غيبت، پيروى از رهنمودهاى فقهاى عادل است. چرا كه فقها به دليل آشنايى با شيوه‏هاى صحيح استنباط احكام از منابع اصيل دينى، قادرند تا به پرسش‏هاى مختلف مردم در زمينه مسائل دينى پاسخ دهند. امام صادق‏عليه السلام در اشاره به چنين امر مهمى فرمودند: «فقها از سوى ما منصوب شده‏اند تا به سؤالات شما پاسخ دهند و شما نيز مؤظف هستيد در شرايطى كه به ما دسترسى نداريد به آنها مراجعه كنيد و بر اساس نظر آنان در چهارچوب احكام الهى عمل كنيد و هرگز حكم آنها را كه براساس موازين شرعى ارائه مى‏شود، رد ننماييد. چون رد نظر آنان، به منزله رد حكم و نظر ماست و رد نظر ما، به منزله رد نظر و حكم خداوند است .» (4)
در همين باره زمانى كه از حضرت مهدى (عج) سؤال كردند كه در دوران غيبت كبرى كه به شما دسترسى نداريم جواب احكام و مسائلى را كه با آنها مواجه مى‏شويم چگونه به دست آوريم؟ آن‏حضرت در پاسخ فرمودند: «در پيشامدها و حوادثى كه رخ مى‏دهد به آشنايان با احاديث ما (يعنى مجتهدان جامع‏الشرايط كه متخصصان متون دينى و احاديث اهل‏بيت‏عليهم السلام هستند) مراجعه كنيد و آنها حجت من براى شما و من حجت‏خدا بر آنان هستم .» (5) پس، برخلاف نظر نادرست‏برخى افراد ناآشنا به معارف اسلامى، مسلمانان در دوران غيبت كبرى بدون راهنما نمانده‏اند كه مجبور باشند با شيوه‏هاى ناصواب متكى به انديشه‏هاى ناقص بشرى و نظريه‏هاى غيرعلمى به حل مشكلات اقدام كنند و در نتيجه، گرفتار معضلات فرهنگى و اقتصادى و اجتماعى فراوان گردند . بلكه در دورانى كه بنابر مصالحى امام معصوم‏عليه السلام در دسترس همگان نيست مردم موظف‏اند كه به فقهاى عالم و عادل مراجعه كنند و آنان نيز موظفند بدون كوتاهى و سهل‏انگارى بر اساس موازين شرعى از طريق مراجعه به آيات قرآن و روايات اهل‏بيت‏عليهم السلام به همه سؤالات و نيازهاى فكرى و اعتقادى و فقهى و فرهنگى و سياسى و... آنها پاسخ‏هاى مناسبى ارائه دهند .

ج. خودسازى و تهذيب نفس
اصلاح نفس و ترك گناهان و آراستن به فضايل اخلاقى در همه احوال ضرورت دارد. ولى خودسازى و اصلاح نفس در دوره غيبت، كه زمينه لغزش و انحراف و آلوده گشتن به رذايل اخلاقى بيشتر است، از اهميت زيادى برخوردار است .
امام صادق‏عليه السلام در اين زمينه مى‏فرمايند: «صاحب‏الامرعليه السلام غيبتى خواهد داشت اگر كسى در آن دوره بخواهد ديندار بماند، سخت در مشقت‏خواهد بود. بنده خالص خدا در آن شرايط بايد تقواى الهى پيشه كند و دو دستى به دين خود بچسبد .» (6)
به علاوه، چون فراهم شدن زمينه ظهور امام زمان‏عليه السلام از يك نظر وابسته به وجود افراد خودساخته و آراسته به فضايل اخلاقى است و جز از طريق تهذيب نفس و پيدا كردن پرورش اسلامى نمى‏توان در سلك ياران و زمينه‏سازان حضور آن حضرت قرار گرفت. بنابراين، يكى از وظايف افراد تلاش در راه خودسازى و تهذيب نفس است. بر اين اساس، امام صادق‏عليه السلام مى‏فرمايند: «من سره ان يكون من اصحاب القائم فلينتظر و ليعمل بالورع و محاسن الاخلاق (7) ... هر كس دوست دارد از ياران حضرت قائم‏عليه السلام باشد بايد در انتظار ظهور آن حضرت باشد و در اين حال، به پرهيزكارى و اخلاق نيكو رفتار نمايد» و حتى در توقيعى كه امام زمان‏عليه السلام آن را به مرحوم شيخ مفيد نوشته‏اند چنين آمده است كه اعمال ناشايست و گناهانى كه از شيعيان سر مى‏زند، يكى از عوامل طولانى شدن دوره غيبت و محروميت آنها از ديدار امام‏عليه السلام است .

د. جامعه‏ سازى
از آنجا كه يكى از شرايط مهم رشد ارزش‏ها و فراهم شدن زمينه حاكميت احكام الهى، اصلاح وضع عمومى جامعه است لذا در تعليمات روشنگرانه اسلام اهتمام به وضع جامعه و مبارزه با نارسايى‏هاى اجتماعى و فساد و كجروى‏ها از طريق امورى چون امر به معروف و نهى از منكر مورد تاكيد قرار گرفته است. به گونه‏اى كه حتى انسان‏هاى بى‏توجه به امور اجتماعى و مشكلات ساير مردم، خارج از زمره مسلمانان محسوب مى‏شود: «من اصبح ولايتهم بامورالمسلمين فليس بمسلم‏ » (8)
علاوه بر اين‏كه بر اساس روايات اهل‏بيت‏عليهم السلام تا آمادگى‏هاى لازم فكرى و فرهنگى و... در احاد جامعه براى پذيرش و يارى امام زمان‏عليه السلام پيدا نشود، ظهور حضرت محقق نخواهد شد. از سوى ديگر، تحصيل آمادگى‏هاى لازم نياز به بستر سالمى دارد كه افراد در سايه آن بتوانند به كسب مهارت‏ها و كمالات لازم بپردازند. اين بسترسازى مشروط به احساس مسؤوليت همگانى و مشاركت همه جانبه تك تك افراد در پاكسازى فضاى عمومى جامعه است كه براى انجام كامل و به موقع اين امر نيز مكانيزم‏هاى زيادى پيش‏بينى شده است كه مهمترين آنها، اقامه فريضه امر به معروف و نهى از منكر است. يعنى همه افراد جامعه اسلامى موظفند از طريق تحصيل آشنايى كامل با شرايط و احكام آن، به اصلاح نارسايى‏هاى اجتماعى و حفظ سلامت فضاى جامعه بپردازند تا از اين طريق، اولا: شرايط لازم براى ظهور آن حضرت فراهم گردد و ثانيا، امكان زندگى براساس احكام نورانى اسلام در دوره غيبت، ولو به ضرورت ناقص، بوجود آيد .

هـ . دعا براى تعجيل فرج
با توجه به نقش و جايگاه مهمى كه دعا در تفكر اسلامى دارد، اگر دعا با شرايط لازم انجام گيرد همچون ساير علل و عوامل موثر در نظام هستى، مى‏تواند در امور تكوينى تغيير ايجاد نمايد. در بخشى از روايات پيامبر اكرم‏صلى الله عليه وآله و ائمه اطهارعليهم السلام توصيه شده است كه براى فرج امام زمان‏عليه السلام زياد دعا كنيد و از خود حضرت بقية‏الله (عج) نقل شده است كه آن حضرت فرمودند: «اكثروا الدعا بتعجيل الفرج فان ذلك فرجكم‏ » (9) براى تعجيل در فرج و ظهور، زياد دعا كنيد چرا كه اين‏كار موجب فرج و خوشحالى شماست .
بنابراين، از ديگر تكاليف عاشقان امام زمان (عج) درخواست تعجيل فرج آن حضرت است. البته، توجه به اين نكته نيز ضرورى است كه اولا، دعا زمانى به مرحله اجابت مى‏رسد كه دعا كننده شرايطى را در خود ايجاد نموده باشد كه دعاى او شرايط استجابت را داشته باشد. ثانيا، بايد توجه داشت كه دعا هرگز جاى عمل به وظايف ديگر را نمى‏گيرد بلكه دعا در صورتى مفيد است كه همراه با عمل به ساير تكاليف دينى باشد .
علاوه بر موارد فوق، پايدارى در راه ولايت اهل‏بيت‏عليهم السلام، استقامت در برابر مشكلات و نارسايى‏ها، كمك و مساعدت به همنوعان، تحصيل علم و به دست آوردن تخصص‏هاى لازم، احياء شعائر اسلامى و پاسدارى از ارزش‏هاى اصيل و... از جمله مسائلى هستند كه اهتمام به آنها سعادت و سلامت جامعه، به ويژه نسل جوان را تضمين مى‏كند .

--------------------------------------------------------------------------------
پی ‏نوشت‏ها :
اصحاب‏القائم شباب لاكهول فيهم... بحارالانوار، ج 52، ص 334، ح 63
قال‏رسول‏الله‏صلى الله عليه وآله: من مات ولم يعرف امام زمانه مات ميتة الجاهلية. اصول كافى، ج 1، ص 377
اللهم عرفنى حجتك فانك ان لم تعرفنى حجتك ضللت عن دينى... همان، ج 1، ص 377، ح 5
اصول كافى، ج 1، ص 54، ح 10
بحارالانوار، ج 52، ص 181
اثباة الهداه، ج 3، ص 422، روايت 14
غيبة نعمانى، ص 200، ح 16
ميزان‏الحكمة، ج 4، ص 531
كمال‏الدين، ج 2، ص 485

 

 

مشکان
info@moshkan.com

جمعه: داستانک

شاید آزادی

بعد از خودکشی اولم نتوانستم و نداستم به سئوال خودم که چرا خودکشی جواب دهم
بعد از خودکشی دوم ام در گور هم نتوانستم و ندانستم به خود و دیگران چه باید بگویم؟
که چرا خودکشی؟

 


 
arash_new2001@yahoo.com

حديث روزانه

خواسته های مردم از شما از نعمتهای پرورگار است، بنابراین از آنها ملول و ناراحت نشوید.
امام حسین (ع)

 


 
saheledoosti@yahoo.com

جمله روزانه

5 آبان
اگر باور داری که احساس بد یا نگرانی زیاد، در آنچه در گذشته اتفاق افتاده یا در آینده رخ می دهد تغییری ایجاد می کند، بدان که انگار روی این کره زندگی نمی کنی و از واقعیت های آن سر در نمی آوری.
وین دایر

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

5 آبان / 27 اکتبر / 4 شوال

Mobin_s2004@yahoo.com
5 آبان ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
سالي كه ايران قدرت اول مديترانه شد

27اكتبر سال 398 پيش از ميلاد «كونون» ادميرال مشهور آتني با شماري از افسران دريايي آتن كه به ايران پناهنده شده بودند به استخدام نيروي دريايي ايران در آبهاي مديترانه و اژه در آمدند و به تصميم اردشير دوم شاه وقت از دودمان هخامنشي دراختيار «فرنه باز » ژنرال معروف ايران و فرمانده نيروهاي مستقر در غرب و شمالغربي شامل مصر، قبرس، فنيقيه و آسياي صغير قرار گرفتند و به نوسازي ناوگان ايران در اژه و مديترانه كمك بسيار كردند.
    ژنرال «فرنه باز» باكمك اين ناوگان نوسازي شده اسپارت را در «سنيدوس» شكست داد و سپس چند شهر را در منطقه «لاكوني» در جنوب غربي شبه جزيره بالكان تصرف كرد و به تاخت وتاز اسپارت كه با كمك ايران بر آتن فائق آمده بود در مديترانه و منطقه اژه پايان داد. طبق قرار محرمانه ميان ايران و اسپارت، بنا نبود كه اسپارت پس از پيروزي بر آتن دست به تصرف «كشور ــ شهر»هاي يوناني بزند و قلدري كند .
    پس از شكست اسپارت از «فرنه باز»، پس از نزديك به يك قرن ايران موفق شد استراتژي خود در جهان هلنيك (يوناني زبانها) را به اجرا در آورد و آن، ايجاد موازنه قدرت ميان «كشور ــ شهر» هاي يوناني و جدا نگهداشتن آنها از هم و جلوگيري از تشكيل يك اتحاديه «دلوس» ديگر و نيز قطع تحريكات ضد ايراني شان در مصر و قبرس بود.
    در اجراي اين سياست دولت ايران كمك مالي در اختيار پاره اي ازاين «كشور ـ شهر» ها از جمله آتن قرار داد تا خرابيهاي ناشي از جنگ طولاني«پلوپونز» را مرمت كنند و به اقتصاد خود سر وسامان دهند و پس ازآن، فرنه باز در سال 391 پيش از ميلاد يك شورش ضد ايران در قبرس را سركوب و سال بعد به دو ژنرال ايراني مامور فرو نشاندن فتنه در ساتراپي مصر كمك كرد.
    «فرنه باز» در عين حال داماد اردشير دوم شاه وقت بود.

 

رئيس قره قوينلو تبريز را گرفت


    27 اكتبر سال 1406 ميلادي (785 خورشيدي) قراه يوسف رئيس تركمانان قره قوينلو تبريز را تصرف كرد. وي از آن پس ظرف 14 سال سراسر شمالغربي ايران از گرجستان تا ساوه را متصرف شد.
    تركمانان كه از بقاياي مهاجمان آن سوي ماوراءالنهر به ايران و آسياي غربي بوده اند اينك عمدتا در جنوب غربي تركيه امروز و منطقه سليمانيه عراق زندگي مي كنند.
    

 

توقيف روزنامه هاي در تهران

صمصام السلطنه (نجفقلي صمصام بختياري رئيس الوزراء وقت و ايلخان بختياري كه در 1309 در گذشت)

پنجم آبان 1291 خورشيدي (27 اكتبر 1912) صمصام السلطنه رئيس الوزراء وقت دستور داد روزنامه هايي را كه از او انتقاد كرده بودند و يا نوشته بودند كه به جاي كم سواد هاي نالايق از تحصيلكرده هاي فرنگ رفته براي احراز مقامات بالا استفاده شود توقيف و مديرانشان بازداشت شوند. به اين ترتيب بيشتر روزنامه هاي تهران توقيف شدند. دانستني است كه رئيس الوزراء بعدي نيز اين روش را كه مورد حمايت روسيه هم بود دنبال كرد و حساسيت نسبت به جرايد و محدوديت نشر روزنامه در ايران از همان زمان وارد سياست داخلي وطن ما شده و عملا يكي از رديف هاي فهرست آن قرار گرفته و به باور برخي از اصحاب نظر مانع اصلي تكامل و پيشرفت ژورناليسم ايران بوده است و تا اين مسئله حل نشود، نمي توان انتظار حل مسائل ديگر را داشت.

 

آغاز تظاهرات ضد قاجاريه در ايران

در پي مخالفت دولت وقت با بازگشت سلطان احمد شاه قاجار از اروپابه وطن، از پنجم آبان سال 1304 (27 اكتبر 1925) تظاهرات ضد قاجاريه - طبق يک برنامه از قبل تنظيم شده - نخست در تهران ( ميدان توپخانه ) و سپس شهرهاي ديگر بر پا شد و تظاهركنندگان خلع قاجاريه را از سلطنت درخواست داشتند. اين تظاهرات تا نهم آبان كه طرح نمايندگان مبني بر خلع قاجاريه به تصويب مجلس رسيد ادامه داشت.

 

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

05/8/59
افزايش فشار نيروهاي عراقي بر آبادان پس از سقوط خرمشهر و كوشش براي تكميل محاصره شهر .

اجراي آتش توپخانه و بمباران در اهواز ، تقويت نيرو در سوسنگرد و تپه هاي اطراف اللهاكبر ، غارت در بستان و بمباران ماهشهر توسط دشمن .

عمليات چريكي و ايذايي سپاه پاسداران در جبهه هاي دزفول ، سلمانيه ، آبادان و اهواز . جبهه مياني : مينگذاري جادههاي عقبه دشمن در مهران ـ تبادل آتش در ايلام ـ اجراي آتش توسط دشمن در شهر سرپل ذهاب و پيشروي به سوي آن از قصرشيرين ، بروز نشانههاي بازگشت وضع عادي در گيلان غرب و اسلام آباد . جبهه شمالي : درگيري نيروهاي خودي با عناصر حزب دمكرات و ديگر گروههاي ضد انقلاب در كردستان .

گزارش راديو لندن ، راديو كلن و روزنامه تايمز از حمله عراق به آبادان ، خرمشهر و قصرشيرين و نيز پيشبيني و احتمال طولاني بودن جنگ.

05/8/63
ورود نيرو هاي لشكر 27 رسول الله به اردوگاه ارتفاع كوفلان در شمال غرب مريوان

05/8/63
ادامه عمليات شناسايي در هور و بازگشت 3 گروه اعزامي كه 2 گروه آن از روز قبل اعزام شده بودند.

نامه معاونت عمليات فرماندهي قرارگاه خاتمالانبيا به مهندسي رزمي اين قرارگاه كه در آن خواستار احداث سنگرهاي مقاوم در برابر بمبارانهاي شديد هوايي شده است گزارشي از اقدام كم سابقه يك گروه گشتي عراق در نفوذ به نواحي مرزي ايلام و سرقت احشام و اسارت چند تن از اهالي و درگيري با نيروهاي بسيج محلي.

سخنان فرمانده تيپ سراب در مورد مسائل مربوط به عمليات پايان يافته عاشورا (ميمك) حمله مهاجمين بعثي به دو پست مرزي؛ گزارش چند كمين ضدانقلاب در هفته گذشته؛ ادامه جريان تسليميها گزارش وزارت خارجه دبيركل سازمان ملل متحد سازمان درباره 80 مورد تخلف رژيم عراق از تعهد قبلي ( ژوئن 84) راجع به عدم تعرض به مناطق مسكوني گزارش يك نشريه داخلي سپاه از اقدامات عناصر ضدانقلاب نظير تردد و انفجارات داخلي كه با هدف دادن روحيه به هواداران و اعلام ادامه حيات اين گروهها در داخل، صورت ميگيرد.

تسليح روزافزون عراق توسط فرانسه از جمله تحويل اولين سري جتهاي جنگنده جديد ميراژ و برتري آنها بر هواپيماهاي سوپراتاندارد در حمله به كشتيها

پخش برنامههاي ويژه محرم از راديو تلويزيون عراق براي اولين بار و ديدار صدام از كربلا و نجف براي جلب افكار عمومي عراق

05/8/65
گزارش قرارگاه عملياتي جنوب از تلاشهاي مهندسي، شناسايي، مانور و تحكيم مواضع دشمن در شرق بصره، جزاير خيبر و شرقالعماره.

در جلسه قرارگاه خاتمالانبيا: بررسي اقدامات مهندسي و شناسايي خودي در منطقه هور و جزاير مجنون، بررسي طرح مانور عمليات در اين منطقه، دستور توجيه يگانهاي مأمور عمليات در اين منطقه و شروع اقدامات آمادهسازي عمليات يدك در اين منطقه.

موضوعات مطرح شده در جلسه قرارگاه نيروي زميني سپاه: بررسي فعاليتهاي خودي و دشمن در منطقه عملياتي فاو، افزايش اقدامات پدافندي دشمن، تدارك العميه و البكر از طريق جزيره بوبيان كويت، كمبود مهمات و وسايل مهندسي در منطقه فاو. تك دشمن در منطقه كلاله سركوب شد.

عمليات مشترك قرارگاه رمضان با پيشمرگان حزبالله كرد عراق در شمال مرگهسور. ورود چند گروه مزدور عراقي به خاك ايران براي تلافي عمليات فتح1. ت

جاوز هواپيماهاي عراقي به حريم باختران، اسلامآباد غرب، گيلانغرب، سرپلذهاب و سقوط يك هواپيماي دشمن. پرواز ميگ25 عراقي در آسمان تهران. تجاوز 5 هواپيماي جنگي تركيه به فضاي جمهورياسلامي.

اعزام روحانيون و پاسداران وظيفه از قم؛ اعزام نيروهاي اعزام مجدد و تخصصي از تهران.

گزارش تلويزيون بيبيسي از توليد سلاحهاي شيميايي در عراق به كمك غرب، به خصوص آلمان.

05/8/66
درخواست آمريكا از ژاپن و ديگر متحدان خود براي اعمال سخنگيري‌هاي اقتصادي عليه ايران.

ديدار طه ياسين رمضان از عربستان و كويت.

 
 اشغال خرمشهر شهر خون و قيام توسط ارتش بعثي عراق

[5 آبان 1359] - خرمشهر شهر خون و قيام به اشغال ناميمون ارتش بعثي عراق درآمد. در جريان جنگ تحميلي، رژيم صهيونيستي عراق با چندين لشكر زرهي و انبوهي از تجهيزات نظامي به خرمشهر حمله نمود و قصد داشت در ظرف چند ساعت اين شهر را تصرف كند اما با مقاومت ايثارگرانه سپاه اسلام و ساكنان غيور شهر روبرو شدند به طوريكه پس از 35 روز و با تحمل خسارات بسيار شديد توانست خرمشهر را اشغال كند. ناگفته نماند پس از اين مدت هم خيانت خائنان داخلي درپيشبرد مقاصد شوم دشمن تأثير بسيار داشت. اما سرانجام پس از 20ماه رزمندگان دليراسلام در خردادماه سال 1361شمسي خرمشهر را ازلوث وجود دشمن پاك كردند و اين شهر قهرمان پرور را آزاد ساختند.

Mobin_s2004@yahoo.com
27 اکتبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

اديان و روحانيون

روزي که «سروتوس» پزشک اسپانيايي را به گناه کفر آتش زدند

27 اکتبر سال 1553 سروتوس Michael Servetus پزشک اسپانيايي که در باره بيماري ها و گردش خون هم کتاب نوشته بود در ژنو در يک محکمه مذهبي به گناه کفر و الحاد به اعدام محکوم شد و او را آتش زدند. وي هنگام مرگ 42 ساله بود. سروتوس مکتوبي در باره پايه و تعريف گناه نوشته بود و اشاره کرده بود که تعريف کليساي کاتوليک را در اين زمينه در انجيل نديده است. اين نوشته خشم رهبران کليساي کاتوليک را برانگيخت و او را متهم به کفر و الحاد کردند و در وين به زندان افکندند که از زندان فرار کرد و در سر راه خود وارد ژنو شد که در آنجا به چنگ پروتستانها افتاد و آنان وي را «يونيتارين» خواندند و اتهامات سابق را هم اضافه کردند و به اعدام محکوم ساختند. صداي اعدام سروتوس در اروپا پيچيد و سرانجام به تحمل مذاهب منجر شد.

سينما

درگذشت بازيگر فيلم و نويسنده داستان

  26 اکتبر 2003 اعلام شد که بانو "دريا اربس Derya Arbas " بازيگر فيلم و نويسنده داستان در آپارتمان خود در لس آنجلس بر اثر حمله قلبي در گذشته است . وي 35 ساله بود.
     زرين مادر " دريا " ملکه زيبايي پيشين ترکيه و پدرش " برتي " يک بازيگر سرخپوست آمريکايي فيلم است که از هم جدا شده بودند. دريا که در کاليفرنيا به دنيا آمده بود نيمي از سال را در استانبول و نيم ديگر را در لس آنجلس مي گذرانيد. پس از ايفاي نقش در هفت فيلم سينمايي به کار نوشتن داستان پرداخته بود که هفت کتاب از او انتشار يافته است. با وجود اين، ارتباط خود را با هنر تصوير قطع نکرده بود. مراسم تدفين او طبق آداب بوميان آمريکا ( سرخپوستان ) برگزار شده است.

در قلمرو ادب

دو جنايي نگار امريکايي در يک روز درگذشتند

رکس ستوتRex Stout داستان نگار آمريکايي 27 اکتبر سال 1975 در 89 سالگي در گذشت. رکس نويسندگي را پيشه تمام وقت خود قرار داده بود و در طول عمر 70 داستان نوشت که عمدتا زمينه جنايي - پليسي دارند. وي که در ايندياناي آمريکا به دنيا آمده بود گفته بود که در قالب داستان جنايي ، بهتر مي توانست مشکلات اجتماعي - اقتصادي و حتي سياسي را بيان دارد و راه حل ارائه کند. يکي از داستانهاي او قصه ناپديد شدن ( تخيلي ) رئيس جمهوري است که ضمن آن مسائل سياسي را مطرح ساخته است.

جيمز ام کين James M. Cain داستان نگار مولف داستان معروف « پستچي دو بار زنگ مي زند » 27 اکتبر 1977 در 85 سالگي در گذشت. داستانهاي او شگفت انگيز ، پرماجرا و برخي پليسي و جنايي هستند. پيشه اصلي وي که در مريلند به دنيا آمده بود روزنامه نگاري بود و سالها سمت سردبيري داشت. جيمز کين چند سال معاون والتر ليپمن روزنامه نگار معروف در نشريه « نيو يورک ورلد » بود . جيمز کين در عين حال در دانشگاه و عمدتا «کالج سن جان» روزنامه نگاري تدريس مي کرد و مرد پرکاري بود. درباره استعداد او کافي که بدانيم که پيش از رسيدن به 18 سالگي تمام از دانشگاه ليسانس گرفته بود. سه داستان او که به صورت فيلم سينمايي در آمده اند عبارتند از : بيمه دوگانه ، ميلدرد پيرس ، و پستچي دوبار زنگ مي زند.او خودش بازيگران اين فيلمهارا انتخاب کرده بود . براي مثال « لانا ترنر » را براي فيلم پستچي.
    جيمز کين در اتو بيوگرافي اش متذکر شده است که نويسنده نبايد پيش از نوشتن روي درآمد آن فکر کند ، بايد انديشه کند که نوشته اش چه نتايجي در جامعه خواهد داشت و چه تحولي را به وجود خواهد آورد . او افزوده است که افراد داستانهايش را از ميان مردم معمولي و گاهي خارج از شهرها انتخاب مي کرد. کين نوشته است : کار من آموزش بوده است ؛ از طريق روزنامه ، داستان و تدريس و عاشق کار خود بوده ام و احساس خستگي نمي کردم . من تنها با قلم ( ماشن تحرير ) زندگي مي کردم.

در قلمرو دانش

الغ بيگ

27اكتبر سال 1449 ميلادي الغ بيگ پسر شاهرخ و نوه امير تيمور (گوركان) كه در 1393 ميلادي در سلطانيه زنجان به دنيا آمده و رصد خانه معروف سمرقند را ساخته كه در آن، محل 992 ستاره شناسايي شده بود در همين شهر در گذشت.
    وي كه از رياضي دانان برجسته قرون وسطا و دانشمندان علم هيات (فضا شناسي) بشمار مي رود در سمرقند كه در عين حال خود او فرماندارش بود يك دانشكده علوم رياضي تاسيس كرده بود و شصت دانشمند علوم رياضي از جمله «كاشاني» را براي تدريس در آن و كار در رصدخانه به قندهار دعوت كرده بود. همين گروه به اتفاق الغ بيگ فرمولهاي سينوس و تانژانت را در رياضي نوشتند.
    رصد خانه قندهار براي مشاهده ستارگان، لوله تنوره مانندي به ارتفاع 35 متر و قطر پنج متر داشت.
    الغ بيگ كه پايتخت پدرش شهر هرات خراسان بود تنها يك پنجم از اوقات خود را صرف امور دولتي مي كرد و بقيه را در تحقيقات علمي مي گذرانيد. وي پسر چهارم شاهرخ ميرزا بود. بررسي تاريخ نشان مي دهد كه توجه به علم، ادب و هنر در خاندان تيموريان امري عمومي بوده است.
 

ساير ملل

جنگ اول بالكان و شكست عثماني و شورش افسران جوان آن

27 اكتبر سال 1912، نيروهاي عثماني در هر سه جبهه ــ صربستان، بلغارستان و يونان ـ دست به عقب نشيني زدند. اين جنگ كه به جنگ اول بالكان معروف شده است سه ماه بيشتر طول نكشيد، و در ماه دسامبر همين سال با عقد يك پيمان ترك مخاصمه پايان گرفت و نقشه منطقه تغيير يافت.
    اتحاديه بالكان مركب از صربستان، مونته نگرو، بلغارستان و يونان كه قبلا همگي از مستملكات عثماني بودند ازسلطان عثماني خواسته بودند كه به سلطه خود بر مقدونيه پايان دهد كه دولت عثماني اين درخواست را رد كرد و جنگ اول بالكان كه در آن روسيه از اتحاديه بالكان حمايت مي كرد در اكتبر 1912 آغاز گرديد.
    علت شكست ارتش عثماني گستردگي جبهه بود كه فرماندهي عثماني مجبور به تقسيم نيروهاي خود و اعزام هر دسته به يك جبهه شده بود. دو رويداد ديگر باعث تضعيف روحيه سربازان عثماني شد يكي اعدام افسراني كه عقب نشيني مي كردند به دستور «ناظم پاشا» وزير ارتش عثماني، و ديگري اعلام استقلال آلباني در اثناي اين جنگ بود. عثماني ها به دليل مسلمان بودن آلبانيايي ها انتظار جدا شدن آلباني را مخصوصا در آن زمان نداشتند.
    در پايان اين جنگ كه به شكست عثماني انجاميد ومتصرفات آن در اروپا به كمترين مقدار رسيد، افسران جوان ارتش عثماني (تركيه امروز) بر ضد سلطان دست به كودتا زدند و وي و وزيرانش را متهم به بي عرضگي، خود محوري، سوء نيت و فساد كردند و بركنار ساختند و....

 

ايجاد کشوري به نام " روسيه " و ادامه مشکلات ناشي از اختلاط نژادي

ايوان چهارم

27 اكتبر سال 1505 ايوان سوم، مردي كه باطرد مغولها، كشور روسيه را ايجاد كرد در گذشت. وي حكمران مسكو بود كه با شكست دادن مغولها و تصرف مناطق ديگر، روسيه را تاسيس كرد و جانشين او - ايوان چهارم - خود را «تزار» روسيه خواند و دو قرن بعد، پتر اول روسيه را يك امپراتوري و خودرا تزار همه آن ناميد. روسيه بمانند ساير مناطقي که در مسير مهاجرت اقوام مهاجم شرق خود قرار داشته اند اختلاط نژاد يافته و گرفتار مشکلات ناشي از آن است. اين مشکلات به حدي ريشه گرفته اند که سوسياليسم و آموزشهاي ويژه آن - گرچه سطجي - نتوانست تغييري در آن دشواريها ايجاد کندو مردمي آگاه از اوضاع سياسي جهان و اهداف و برنامه هاي ساير دولتها ، و هماهنگ با يکديگر که زير بار زور نروند و فريب تبليغات را نخورند پرورش دهد. اين شکست ثابت کرد که تنها با شعار نمي توان نسل بهتري به بار آورد.
    لنين اين امپراتوري وسيع را بر پايه مليتهايش به صورت اتحادي اي از كشورها در آورد كه ده سال مانده به پايان قرن 20 اين اتحاديه منحل و هر كدام از اعضاي آن از جمله روسيه استقلال يافتند.
    بعضي از روسها اين انحلال را كه بدون رفراندم و استعلام نظر مردم انجام شده قانوني نمي دانند و بر همين پايه دوماي روسيه با تصويب طرحي اين فروپاشي را غير قانوني خوانده است.

 

تصميم احزاب آمريكا به نداشتن روزنامه ارگان

27اكتبرسال 1787 احزاب آمريكا به جاي تحمل هزينه سنگين چاپ روزنامه ارگان تصميم گرفتند كه يك صفحه از روزنامه هاي عمومي را براي انتشار اخبار، نظرات و آگهي هاي حزب كرايه كنند.نخستين حزبي كه اين فكر را عملي ساخت حزب فدراليست بود كه همان روز يك صفحه از يك روزنامه نيويورك را براي اين منظور اجاره كرد. هنوز هم احزاب عمده آمريكا روزنامه ارگان ندارند و تقريبا به همان ترتيب عمل مي كنند و اعلاميه هاي خودرا جهت انتشار به رسانه هاي عمومي دهند.

 

آغازعمليات كاميكاز

خلبان انتحاري ( كاميكازي ) ژاپني به سوي يك ناو آمريكايي شيرجه مي رود تا هواپيمايش را بر آن بكوبد كه آخرين ماموريت اوست

27 اكتبر سال 1944، در جريان نبرد دريايي خليج «ليته» در فيليپين، خلبانان ژاپني براي نخستين بار با هواپيماهاي پر از مواد منفجره خود را بر ناوهاي آمريكايي كوبيدند و آنها را غرق كردند و يا آسيب زدند.
    اين عمل كه تا پايان جنگ جهاني دوم ادامه يافت به «كاميكاز» به معناي باد آسماني، بادي كه خدا آن را مامور كرده باشد شهرت يافته است. هفت قرن پيش از آن چنين بادي كشتي هاي حامل سربازان مغول را كه قصد تصرف ژاپن را داشتند غرق كرده بود و به اين وسيله ژاپن از هجوم مغولها در امان ماند. ژاپني حمله انتحاري خلبانان خودرا به نام همان باد «كاميكاز» گذاردند.

 

ابتکار " حمايت از مصرف کننده "

رالف نادر

رالف نادر، امريكايي لبناني تبار 27 اکتبر 1969 براي مبارزه با اجحاف فروشندگان و نامرغوب بودن كالا ، سازمان حمايت از مصرف كنندگان (آمريكايي) را تاسيس كرد و نام آن را كه داراي نشريه ارگان است و كالاي نامرغوب و گرانفروشان را افشاء ميكند «نيدر ريدرز» گذارد. خريدارن آمريکايي سالها عادت کرده بودند که پيش از خريد وسايلي از قبيل خودرو ، تلويزيون و... نخست ، عيب و حسن مارک و مدلي را که مي خواهند خريداري کنند در نشريه حمايت از مصرف کنندگان بخوانند و با چشم باز اقدام به خريد کنند .
    به دليل پيروز مندانه بودن اقدام رالف نادر که دو بار هم از جانب حزب سبز آمريکا خود را در انتخابات رياست جمهوري اين کشور نامزد کرده است ،در بسياري از کشورها به اقتباس از او «انجمن حمايت از مصرف کننده » تاسيس شده است از جمله در دوران نظام سابق در ايران.

برخي ديگر از رويدادهاي 27 اكتبر

  • 1399:   مداد در انگلستان ساخته شد. سالها به جاي زغال سنگ، در آن سرب بكار برده مي شد.

  • 1920:   مقر جامعه ملل به ژنو انتقال يافت.

  • 1924:   جمهوري سوسياليستي ازبکستان درچارچوب اتحاد جماهير شوروي تاسيس شد.

  • 1924:   کمپاني امريکايي « دوپونت » نخ مصنوعي اختراعي خود را « نايلون » نام گذاري کرد.

  • 1949:   دولت آلمان غربي حاضر نشد با دولت آلمان شرقي براي تامين وحدت آلمان وارد مذاکره شود!!.

  • 1961:   بارديگر در شهر برلن تانكهاي روسيه دست به صف آرايي زدند و وضعيت تهاجمي به خود گرفتند و مردم نگران آغاز جنگ ديگري در اروپا شدند. مقامات شوروي دليل اين عمل خود را تمركز جاسوسان خارجي در برلن غربي اعلام كردند

  • 1962:   خروشچف به کندي پيشنهاد کرد اگر آمريکا پايگاههاي خود در ترکيه را برچيند ، آماده است از تکميل سکوي هاي موشکي شوروي در کوبا دست بردارد و قطعات موشک را از آنجا خارج سازد.

  • 1966:   در لندن بيش از 50 هزار تن بر ضد ادامه جنگ در ويتنام تظاهرات کردند.

  • 2004:   كوبا با دلار وداع كرد و معاملات دلار در اين كشور ممنوع شد و به جاي آن يورو ، فرانك سويس و ... قرار گرفت. نگراني آمريكا از اين است كه كشورهاي ديگر از اين الگو پيروي كنند و قدرت و رفاه آن كشور كه عمدتا بر پايه بين المللي بودن دلار استوار است متزلزل شود.

  • 1994:   ويليام کلينتون رئيس جمهوري وقت آمريکا از سوريه ديدن کرد. وي نخستين رئيس جمهوري آمريکا بود که از 1974 از سوريه ديدن مي کرد.

  • 2004:   بالا رفتن بهاي نفت خام تا هر بشكه 55 دلار، سود سرشار نصيب كمپاني هاي نفتي كرده و سود خالص شركت نفت انگلستان از اين درآمد بادآورده در سه ماهه سوم سال 2004 چهارميليارد دلار بوده است.

  • 1996:   اعضاي چند جمعيت اسلامي بر ضد بانو « بينظير بوتو » نخست وزير پاکستان در اين کشور به نشانه اعتراض راهپيمايي کردند.

  • 2004:   در سال 2003 در ايالات متحده آمريكا 16 هزار و پانصد قتل جنايي روي داد كه نسبت به سال ماقبل افزايش نشان مي داد.

  • 2004:   به گفته سناتور جان كري نامزد حزب دمكرات براي احراز مقام رياست جمهوري آمريكا در يك نطق انتخاباتي ؛ در طول حكومت پرزيدنت جورج بوش نرخ بيمه درماني 64 درصد، شهريه دانشگاهها 35 درصد، بنزين 30 درصد و دارو 12 درصد افزايش يافته ؛ درآمد متوسط آمريكاييان سالانه 1600 دلار كاهش يافته، 4 ميليون آمريكايي ديگر به زير خط فقر رفته ، بر شمار افراد فاقد بيمه درماني 5 ميليون افزوده شده، يك ميليون و ششصد هزار شغل ديگر ازدست رفته و ... و در خارج هم ما را قلدر ، و بي اعتنا به موازين بين المللي مي خوانند و اعتبار جهاني مان از دست رفته است. من به شما اميد مي دهم، نه اين كه مانند رقيبم، شما را مي ترسانم تا به من راي بدهيد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    4 شوال هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     «ابوبكرمحمّدبن عباس خوارزمي» شاعر، اديب و كاتب معروف قرن چهارم هجري بدرود حيات گفت.

    [4 شوال 383] - «ابوبكرمحمّدبن عباس خوارزمي» شاعر، اديب و كاتب معروف قرن چهارم هجري بدرود حيات گفت. زادگاه او خوارزم و مادرش ازاهالي طبرستان بود ازاين رو ابوبكر گاه خوارزمي و گاه طبري معرفي شده است. ابوبكر عباس خوارزمي ازدرخشانترين چهره‎هاي ادب عربي است. خوارزمي به سرزمينهاي مختلف سفركرد و درحلب به دربارسيف الدوله حَمداني پيوست و دراين دوره با اديبان و عالمان بزرگ نحو آشنا شد. خوارزمي پس از سالها با توشه‎اي گرانقدر ازادب، تاريخ، اَنساب و اخبارعرب و لغت به شرق بازگشت. اين دانش بسيارازخوارزمي وي را زبردست و ناقدي چيره دست ساخت بطوريكه كمتركتابي درادب عربي يافت مي‎شود كه درآن به آثارخوارزمي استشهاد نشده باشد. كتابهاي او بيشتر بصورت اِخوانيات درموضوعات مدح، رَثا، هَجا، تسليت و تهنيت است.

     

     حيدرعلي كمالي اصفهاني شاعر ايراني درابرقو متولد شد.

    [4 شوال 1288] - حيدرعلي كمالي اصفهاني شاعر ايراني درابرقو متولد شد. او ازكودكي با صلاحديد پدربه كار دركارگاههاي آهنگري مشغول شد اما15 ساله بود كه شوق يادگيري خواندن ونوشتن وي را به تحصيل كشاند. او درمدتي كوتاه خواندن و نوشتن را آموخت و از همان زمان سرودن شعررا آغاز كرد. درآغازمشروطيت حيدرعلي كمالي اصفهاني ازآزاديخواهان بود و روزنامه پيكار را منتشركرد. اشعار كمالي بااينكه به سبك شاعران فارسي و عراق است ازحيث لطافت و دقت نظربا بهترين اشعارسبك هندي برابري مي‎كند. ازآثار كمالي اصفهاني ديوان اشعار او را مي‎‏توان نام برد. ديگر اثراو «مَظالم تَركان خاتون» نام دارد.

     

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    شناختن ماههاى رومى
    نيسان سى و يك روز است و آن برج حمل است هفتم از آن طالع حوت است .
    ايار: برج ثور است و آن سى و يك روز است و پنجم آن براى مسافرت دريا خوب است چون هوا معتدل است و روز يازدهم آن اول بارح است و روز بيست و سوم آن طالع ثريا است (طلوع مى كند و بالا مى آيد) و در آن قفاز الخيل است .
    حزيران : برج جوزا است ، سى و دو روز است .
    تموز: برج سرطان است ، سى و يك روز است ، روز هفتم آن ملخ مى ميرد.
    آب : برج اسد، سى و يك روز است ، روز دوم آن سهيل در يمن طلوع مى كند.
    ايلول : برج سنبله ، و آن سى روز است .
    تشرين الاول : برج ميزان است و آن سى روز است .
    تشرين الثانى : برج عقرب است ، و آن سى روز است .
    كانون الاول : برج قوس است و آن بيست و نه روز است و روز يازدهم آن مريعانيه است .
    كانون الثانى : برج جدى است ، و آن بيست و هشت روز است .
    شباط: برج دلو است ، و آن سى روز است .
    آذار: برج حوت است ، و آن سى روز است .
     

     

     

     

     

     

     

    داروخانه مبين

    motlagh3d@yahoo.com

    فاکتور نه (FACTOR IX)
    نام تجاری : Alphanine SD

    گروه دارویی : فاکتور های انعقاد خون
    گروه درمانی : ضد هموفیلی (B)
    شکل دارویی : تزریقی
    موارد مصرف : ضد خونریزی ، جلوگیری از خونریزی ناشی از هموفیلی Bیا بیماری کریسمس ، قبل از عمل جراحی یا کنترل خونریزی در حین و بعد از عمل ، پیشگیری از کنترل خونریزی در هموفیلی (A)
    میزان مصرف : سرعت و میزان بر اساس نوع بیماری و شدت خونریزی و سطح فاکتور متفاوت است .
    موارد منع مصرف : حساسیت شدید دارویی
    عوارض جانبی مهم : سر درد ، گر گرفتگی ، تغییر تعداد ضربان قلب ، کهیر ، تب و لرز و ترومبوز وریدی
    شرایط نگه داری : در یخچال نگه داری شود .
    توصیه ها :
    1- سرعت تجویز متفاوت است ولی 3 میلی لیتر در هر دقیقه معمول است . 2- تا حل شدن کامل پودر به آرامی محفظه را تکان دهید .
    3- احتمال لخته شدن و ترومبوز در عروق وجود دارد .
    4- در صورت بروز کاهش فشار خون یا درد قفسه سینه به پزشک اطلاع دهید .
    5- از مصرف آسپرین به طور همزمان خودداری شود .
    6- از آسیب به مفاصل جلوگیری شود .
    نکته : هموفیلی B بیماری ارثی است که باعث کمبود فاکتور IX (نه) و باعث خونریزی می شود .

    ****************

    دوستان عزیز آماده  پاسخگویی به سوالات داروئی
     شما هستیم
    motlagh3d@yahoo.com

     

     

     

     

     

     

     

    زبان خوراکیها

    دكتر غياث الدين جزايرى


    اسم من «زردچوبه» است !

    من عامل اصلى درمان كيسه صفرا و ناراحتى هاى كبدى هستم
    شفاف كننده چشم و ضد يرقانم .
    معده را تقويت مى كنم و گل من كك و مك چهره را پاك مى كند...

    اسم من زردچوبه است . به من عروق الصباغين - عروق الصفر - ريشه زعفران - زعفران هندى هم مى گويند. زادگاه اوليه من هند است ، ولى در چين و بعضى از كشورهاى ديگر هم مى رويم . در ايران كشت من تحت مطالعه است .
    در اواخر قرن نوزدهم و اوايل قرن بيستم ، پس از كشف مواد رنگى مصنوعى عده اى سودجو عليه من قيام كردند و نه تنها تمام خواص مرا منكر شدند، بلكه ماده ى رنگ كننده مرا بيمارى زا و خطرناك معرفى كردند، اين تبليغات سوء به سرعت در جهان انتشار يافت و كار بجايى رسيد كه عده يى خوردن مرا تحريم كردند، ولى چيزى نگذشت كه دانشمندان علم شيمى و غذاشناسى به حمايت من برخاستند و به كمك علم ، مواد عامله مرا پيدا كردند و ثابت نمودند كه در من چندين اسانس و مواد سودمند جمع شده و آنچه را داروسازان و پزشكان قديم ايران و هند در وصف من گفته اند، صحت دارد و در مقابل ثابت شد كه تعداد زيادى از محصولات رنگين مصنوعى كه معاندان در مقابل من علم كرده بودند مولد سرطان مى باشد. من عامل درمان كيسه صفرا و ناراحتى هاى كبدى هستم . محرك دستگاه گوارش بوده غذا را رنگين و معطر مى نمايم . مضمضه جوشانده من جهت درد دندان مفيد است .
    من مقوى معده و بادشكن مى باشم . من داراى نشاسته - يك روغن فرار كه خاصيت تشعشع دارد، مواد رزينى و يك ماده رنگى و چند تركيب ديگر هستم . ادرار را زياد مى كنم و اشتهاآور هستم . علاوه بر رنگين كردن غذا در صنعت نيز براى رنگ كردن نخ و پشم به كار مى روم . يك نوع من كه در مالزى و هند و چين به عمل مى آيد، براى دفع كيسه صفرا و سنگ هاى ((صفراوى )) داروى ارزنده اى است . من شفاف كننده چشم و درمان استسقاء و يرقان مى باشم . مضمضه كردن اين محلول مسكن درد دندان و بازكننده ى پيله و ورم لثه مى باشد. در هند بعد از حجامت بلافاصله كمى گرد كوبيده ى مرا روى محل حجامت مى پاشند، تا زخم آن زودتر التيام پيدا كرده و چرك ننمايد. ماليدن گل من كك و مك را بر طرف مى كند. و لكه هاى پوستى را از بين مى برد. زياده روى در خوردن من براى قلب خوب نيست گر چه در ريشه من تركيباتى شبيه جوهر سنبل الطيب وجود دارد، مقدار خوراك من تا ده گرم مى باشد. حالا اجازه فرماييد عنان سخن را بدست برادرم ((ماميران )) بدهم و اميدوارم بتواند بيماران سرطانى و برص و غيره را راهنمايى نمايد.
     

     

     

     

     

     

     

    تاريخ اجتماعى ايران
    از آغاز تا مشروطيت

    دكتر عزت الله نوذرى


    قسمت چهل و دوم
    حكومت سامانيان

    پس از حكومت هاى طاهريان ، و صفاريان دولت سامانى ، سومين دولت بالنسبه مقتدرى است كه در ايران ظهور كرد. در مدتى كوتاه منطقه ماوراء النهر، سيستان ، خراسان را به حيطه ى قدرت خود افزود. در اين دوره ، شاهنشاهان سامانى ، نه تنها باعث وحدت بخشيدن حيات سياسى كشور شدند، بلكه عامل رونق علم و هنر و شعر و فرهنگ شدند.
    برتولد اشپولر، در تاريخ ايران در قرون نخستين اسلامى مى نويسد: حكومت بغداد، ديگر نمى توانست از تصرف خراسان به دست سامانيان و تشكيل يك دولت جديد بزرگ ايرانى جلوگيرى كند. بدين وسيله ، مقدمات و شرايط احياى مجدد روح و معنويات ايرانى به وجود آمد وى در ادامه مى نويسد: تمدن و فرهنگ ايرانى ، بى نهايت مديون ايشان است . (188)
    سامانيان ، گرفتار ملوك الطوايفى بودند، هر ناحيه از كشورشان در دست يك امير محلى بود و با وجودى كه دولت مركزى به شدت با تمايلات استقلال طلبانه امراى محلى و در جهت تثبيت حكومت مركزى مبارزه مى كرد، نتوانست مقصود خود را در بسيارى از نواحى دوردست عملى سازد. آنان جهت جلوگيرى از شورش ها و قيام ها در نقاط مختلف كشورشان ، متفذين محلى را به حكومت مى گماردند. همين متنفذين ، بعدها از موقعيت استفاده كرده و مستقلا حكومت كردند. هر چند ولاياتى چون خوارزم (189)، چغانيان (190)، ختلان (191)، اسفيجاب (192)، رسما جزو قلمرو حكومت سامانى بودند، ولى در واقع ، حكام اين نواحى ، با استقلال حكومت مى كردند. البته بايد متذكر گرديد، امرا و فرمانروايان محلى ، حكومت خويش را در داخل قلمرو ساسانى ، حفظ نموده بودند. بنابراين ، دولتى كه اسماعيل سامانى تاسيس نمود، به هيچ وجه يكدست نبود، زيرا علاوه بر حكامى كه از جانب دربار بخارا به ولايات اعزام مى شدند، فرمانروايان محلى نيز وجود داشتند. اما چون دستگاه حكومت با تساهل و نرم رفتارى سامانيان ، نه تنها به منافع طبقه ى دهگان صدمه اى نمى رساند، بلكه موجب تقويت اين طبقه هم مى شد. فرمانروايان محلى و دهقانان از اين دستگاه پشتيبانى مى كردند و چنين بود كه امارت آنان ، بيش از يك قرن دوام يافت .
    اسماعيل ، امير سامانى ، خود املاك وسيعى را يا خريد و يا ضميمه املاك خود نمود و آن ها را توسعه داد، سپس به خاصان و اعضاى خاندان خود بخشيد. البته واگذارى زمين و ملك ظاهرا از رسوم پيشين نظام فئودال بود. اين املاك به نام اقطاع به امرا و سران لشكر اعطا مى شد، كه بعدها، يعنى در دوره سلجوقيان بسيار وسعت يافت . سامانيان ، سياست ملكدارى خويش ‍ را بر بنياد هماهنگى و يا گاهى ايجاد نفاق افكنى ، بين روحانيون و بزرگ مالكان و حكام مى گذاردند ولى هنگامى كه اين سياست نتوانست به تثبيت موجوديت آنان كمك نمايد و از طرفى در مقابل شورش و قيام هاى مردمى ، در داخل و حمله ى حكومت هاى ديگر از خارج ، خود را مستاصل ديدند، به تقليد از خلفاى عباسى ، به تشكيل صنوف مختلف نظامى و حرفه اى از گاردهاى ترك نمودند، تا شايد به طور جدى از اين طريق در مقابل توده هاى مردم ، نيروى كارآمدى را سازمان دهند.
    ريچارد فراى در كتاب بخارا، مى نويسد:
    تعداد غلامان در دربار سامانيان ، به چندين هزار مى رسيد، اما تعداد غلامان سرباز كه در خدمت سپاه بودند بسى بيش تر از اين بود.
    با گسترش اين نيروى عظيم ، اهميت اين غلامان بدان جا رسيد كه به مقامات عالى نيز دست يافتند و حتى مورد مشورت اميران قرار مى گرفتند و بالاخره هم اينان حكومت سامانيان را در معرض خطر قرار دادند، حمدالله مستوفى در اين باره مى نويسد:
    منصور سامانى ، بعد از پدرش ، امرا در كار پادشاهى مشورت كردند و از الپتگين (غلام ترك كه به مقام حاجبى رسيده بود) كه بزرگ ترين امرا بود، اجازت طلبيدند تا نيز كسى را انتخاب نمايد چون منصور نوجوان بود، الپتگين جواب فرستاد و عم او را اختيار كرد پيش از آن كه جواب الپتگين به امرا رسيد، منصور را به پادشاهى نشاندند، الپتگين ازو متوهم شد.

    به تحف و پيغام او دل خوش مى كرد اما فايده اى نبود تا شش سال و پس ‍ الپتگين را به درگاه خواند، الپتگين دانست كه خواندن او (دليل ) خير نيست ، اما (ناچار) روان شد. در راه با امرا بر سبيل آزمون ، در مخالفت منصور سخن گفت ، امرا تمامت موافقت الپتگين كردند و حق (نمك ) رعايت (نمودند). او بر ايشان (دعا) كرد و ايشان را وداع كرد و به حضرت فرستاد و با سه هزار غلام خود، سر خود گرفت و عزم غزنين كرد. امير منصور جاى او در خراسان به ابوالحسن سيمجور داد و پانزده هزار سوار به جنگ الپتگين فرستاد. (193)
    و يا، ترشخى در كتاب تاريخ بخارا در مورد غلامان مى نويسد:
    رسم آن بود كه يكى شير داشتى ، هر شبى بر در آن خانه كه وى خفتى ، به زنجير بر بستندى تا هر كه خواستى كه بر اين خانه درآيد، آن شير روى را هلاك كردى . آن شب چون امير احمد بن اسماعيل دلتنگ بود، خاصگان همه ، دل مشغول بودند، فراموش كردند. آوردن شير را، او به خفت جماعتى از غلامان امير درآمدند و سرش را بريدند و ابوالحسن را تهمت نهادند كه او گماشته است و او را به بخارا آوردند و بر دار كردند و آن غلامان (را) كه كشته بودند، بعضى را يافتند و بكشتند و بعضى به تركستان بگريختند.

    علل رشد ديوان سالارى
    با رشد و گسترش شهرها، بر وسعت و پيچيدگى شهرهايى چون بخارا و سمرقند، خصوصا نيشابور و ديگر شهرهاى خراسان از يك طرف ، كاهش ‍ نفوذ و استقلال روستاييان از طرف ديگر و يا دهگانان كه خود نيز دستخوش ‍ تغيير شده بودند و در عين ملكدارى بيش از پيش به بازرگانى و صنايع آلوده شده بودند، باعث گرديد كه به تدريج به شهرها روى آورند. در واحه ى بخارا، دهگانان بيش از پيش به پايتخت روى آورده و در مجاورت دربار سامانى مى زيستند و در عين حال املاك خود را نيز حفظ كرده بودند، اما خود بر سر ملك خويش نبودند. روستاييان در شهرها به صنعت و حرفه و فن روى آوردند و يا در بدبختى و فقر و فاقه خويش به سر مى بردند. از طرفى مالكان بزرگ (دهقانان ) كه به شهر آمده بودند، منشاء روابط بازرگانى داخلى و خارجى گرديدند و بدين ترتيب بود كه در ابتداى اين دوره رشد صنعت و پيشه و فن بازرگانى ، باعث رونق دولت سامانى گشته بود.
    در اين رهگذر، دستگاه هاى مختلف ديوانى به تقليد از دوره قبل (عباسيان ) و به رشد نهاد.

    ادامه دارد ....

     

     

     

     

     

     

     

     

    نقد، مرور و انتخاب

    Zen Micro

    شرکت Creative این محصول را در رقابت با مینی iPod ها و با هدف شکست آنها به بازار عرضه کرده است.

    نکات مثبت
    Zen Micro مجهز به صفحه کنترلی لمسی مشابه با iPod ، به همراه تنظیم کننده رادیو FM ، ضبط کننده صدا و باتری قابل شارژ می باشد. به علاوه دفترچه آدرس و تقویمی نیز برایش تعبیه شده که قابل تنظیم با Outlook مایکروسافت است.
    کارخانه سازنده مدعی شده که "بالاترین کیفیت صوتی " را که تا کنون در کلیه پخش کننده های MP3 مشاهده شده، در این محصول به کاربران ارائه کرده است.
    Zen Micro، به یک "سایه آبی رنگ هیپنوتیزم کننده" مجهز است، که ممکن است برای دسته ای از کاربران حائز اهمیت و جالب باشد.

    معایب
    هرچند شرکت سازنده تمام تلاش خود را به کار برده تا ظاهری شبیه به مینی iPod ها برای این محصول فراهم کند و حداکثر تنوع رنگی را برای آن در نظر گرفته است اما طراحی اش چندان جذاب به نظر نمی رسد.
    بر خلاف محصولات مشابه - که با به کارگیری میکروفون داخلی می توان میکروفون های خارجی را نیز به آنها متصل کرد - میکروفون داخلی Zen Micro به جز ضبط معمولی صدا، کار فوق العاده ای انجام نمی دهد.
    شاید بزرگترین اشکال Zen Micro پشتیبانی نکردن فایل های MP3 با کیفیتی بالاتر از 128 کیلو بایت بر ثانیه است که با ادعای " بالاترین کیفیت صوتی " شرکت سازنده مغایر است.

    خصوصیات اصلی
    ظرفیت : 4، 5 یا 6 گیگا بایت
    رنگ های موجود : سفید، مشکی، نقره ای، آبی تیره، قرمز، ارغوانی، نارنجی، سبز و صورتی
    ابعاد : 51 x 84 x 19 میلی متر
    فرمت های قابل پخش : MP3, WMA, WAV, IMA ADPCM
    وزن: 108 گرم
    عمر متوسط باتری : 12 ساعت
    وب سایت کارخانه سازنده : www.creative.com
     

     

     

     

     

     

     

    ستون آزاد

    SMS هاي خنده دار
    (قسمت دوم)

    با عرض سلامي به بلندي بيل، به محكمي كلنگ، به گردي اسامبلي، به سرعت فرغون، به تيزي شاقول، به انعطاف پذيري طناب، به لبريزي دوغآب، به سفيدي سيمان، به صافي ماله، به وسعت بشكه، به معرفت عمله، به قدرت كارگر، به ظرافت گچ كار، به لطافت معمار، به شجاعت صاحب كار، به رشادت مهندس، به صلابت جوشكار، به محبت صافكار، به رفاقت همكار، به سر كار گذاشتن توي بيكار

    بدون زشتی، زیبایی معنی نداره
    بدون نفهمی، فرزانگی معنی نداره
    میبینی؟ دنیا به تو احتیاج داره!

    اگه یکی به اسم حسن بهت اس ام اس داد سراغ منو گرفت بگو نمی شناسمش اخه گیتارش دسته منه

    قدرت دید خانوم ها: یک تار مو را روی کت شوهرشان می بینند اما یک تیر چراغ برق را هنگام رانندگی نمی بینند

    تو گلی مثل گلای قشنگه قالی . تو به ظرافت تار و پود فرشای زیبای ایرانی ......اصلا تو خود فرش پاتریسی .........همون که یه تختش کمه

    اگه خواستي يه كسي، عاشق هم نفسي، عمرشو حيرونت كنه جونشو قربونت كنه جون مادرت رو ما يكي حساب نكن

    قلب فقط قلب فاتی، عشق فقط عشقه لاتی، رنگ فقط شکلاتی، 6 ماه تو حبس بی ملاقاتی؛ فکر نکنی گنده لاتيم، ما فقط خاطر خاتيم!

    من آزاد دادم. يعني چاره اي نداشتم. مجبور بودم... آخه بهش نياز داشتم! کاشکي تو هم ميومدي تا باهم ميداديم. ولي اشکالي نداره... خودت رو آماده کن براي سال ديگه... براي يک دانشگاه دولتي!

    در اين دنيا دو عنصر به وفور يافت ميشود، يكي هيدروژن و ديگري حماقت!!!

    ميدونی "اسکل" به کی ميگن؟
    برو پایين
    .
    .
    .
    .
    ميدونی اسکل به کی ميگن؟
    .
    .
    .
    برو بلا

    اگه یکی بهت گفت اسکل ناراحت نشو. اسکل اسم یه پرنده زیباست که تابستونا دونه جمع می کنه.....قایم میکنه.....زمستونا نمی تونه پیداش کنه !!!!

    امروز روزجهانی مزخرف‌ترين دوست دنياست، تو هم مثل من اين اس‌ام‌اس رو به مزخرف‌ترين دوستت بفرست

    تو خری ، گاوی ، گوسفندی ، سگی،میمونی ، بوزینه ای ، شامپانزه ای ، گوساله ای ........ برای فروش نداری ؟

    این SMS تنها برای بیدار کردن شما ارسال شده و هیچ ارزش دیگری ندارد حالا می تونی بری بخوابی شب بخیر......

    اگه گقتي فرق موز با خیار چيه ؟؟؟؟؟؟؟
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    نمي دوني ؟
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    هميشه كه جواب اين پايين نيست !!!!!! خودت فكر كن

    ميتونم يه چيزي رو بهت بگم؟مطمئن باش از ته قلبم ميگم.هميشه از خدا ميخواستم که تو زندگي يه همراه خوب بهم بده.همراهي که هميشه کنارم باشه و من بتونم به راحتي باهاش ارتباط بر قرار کنم.خدا يکي رو بهم داد.همراه من نوکياست مال تو چيه؟

    روزي سه تا ديوونه مي رن عروسي، دو تا شون مي رن وسط و مي رقصن، اون يکي مي شينه کنار و مي گه: قرمز سبز زرد، قرمز سبز زرد،مي پرسن؟ تو چرا نمي رقصي؟ مي گه: من رقص نورم!!!

    از غضنفر مي پرسن: مي دوني پل رو براي چي مي سازند؟ مي گه: براي اينکه کشتيها از زيرش رد بشن

    شده خواب ببيني كه وقتي خوابيدي تو خواب داري خواب ميبيني كه خوابي و داري مي خوابي و خواب خوابو ميبيني كه در اون حالي كه تو خواب داري خواب خواب رو ميبيني تو خواب همونطور كه خوابي يكي ديگه هم مثل خودت خوابه و تو خوابش خوابه خوابو ميبينه و همين طور كه خوابيده تو خواب به تويي كه خوابي بگه: انرژي هسته اي حق مسلم ماست

    يه کوسه يه آباداني رو مي خوره ميره پيش باقي کوسه ها مي گه مو نهنگم.

    شده تا حالا کابوس ببيني..از خواب بپري و کلي خوشحال بشي که کابوس بوده؟ شده بزرگترين آرزوهاتو تو خواب ببيني..از خواب بپري و حالت گرفته بشه!؟ خب اين به اون در

    يه روز تو رو تو كوچه ديدم و عاشقت شدم....فرداش تو خيابون ديدمت و ديوونت شدم... امروز تو اتوبان ديدمت خدا آخر و عاقبتم و به خير كنه... عجب 206ي هستي!

    وقتي به چهره‌ي تو فکر مي کنم، به شوخ طبعي خدا پي‌مي برم!

    از جورج بوش پرسيدن چرا از ايران بدت مياد گفت: آخه تو ايران هرکي ميچسه ميگه بوش آمد.

    آخرين فيلم در حال ساخت سينماي ايران: زندگي پيامبران با حضور افتخاري علي دايي در نقش حضرت نوح.

    علي دايي اعلام کرد: من با لباس سفيد اومدم با کفن هم ميرم.

    حيوانات 12 دقيقه زودتر زلزله رو تشخيص مي دن اگر خبري شد هواي ما رو هم داشته باش ما رو بي خبر نذار.

    آخ پگ پکچ سپيخو کمچچ ووئچج پضصث... تبريک مي گم شما تونستيد به زبان ميمون آنگولايي صحبت کنيد.

    خيلي پستي.................................................................... و بلندي در زندگي هست که بايد از آنها درس بگيريم !!!!

    آخه چرا؟ ؟ ؟
    .................
    بگو چرا؟ ؟ ؟ ؟
    ............................
    ............................
    تو که اين قدر باهوشي
    تو چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ............................
    ............................
    ............................
    ............................
    آخه چرا تو که ميدوني سر کاري باز ميايي پايين؟

    کاشکی زنها هم مثل پول بودند. یه 40 ساله میدادی، 2تا 20 ساله میگرفتی!

    عشق يعني زندگي را باختن . چند سالي بي دليل با هر الاغي ساختن!

    گلی گم کرده ام در باغ هستی... خودت رو لوس نکن، اون گل تو نیستی!

    چشمهاي تو مثل درياست... اجازه ميدي جورابامو توش بشورم؟

    به دليل بالارفتن سكه فردا روز جهانيه به اجرا گذاشتن مهريه است .به اين فكر كنيد كه ديه ارزانتر از مهريه است

    نسل میمون ها هم دیگه داره منقرض میشه. عزیزم مواظب خودت باش!

    چرا ناراحتی؟ چرا گوشه خونه کز کردی؟ چرا اينقدر خودت رو اذيت ميکنی؟ اخه اندی که منظوری ندشت!

    مخصوص ساعت 3 بعد از نصفه شب: ببخشيد مي دونم الان بد موقع هستش که مزاحمت شدم فقط خواستم بپرسم ايران که نفت صادر مي کنه، بشکه ها شو پس مي گيره يا نه؟

    خيلي وقت بود نديده بودمش، وقتي بعد از مدتها ديدمش خيلي جا خوردم، بازم هول شدم، دست و پامو گم کردم برق چشماش تنمو مي لرزوند، وقتي مي بينمش بي اختيار مي لرزم، هول مي شم مي خوام داد بزنم نميدونم فقط منم که طاقت نگاشو ندارم يا همه اينطورين؟ مدتي خيره به هم نگاه کرديم، هر کدوم منتظر حرکتي از ديگري بوديم ، اون موقع مثل يک قرن بود، برام ثانيه ها از حرکت ايستاده بودن، موتور مغزم با سرعت تمام کار مي کرد اون موقع بي اختيار فرياد کشيدم.. سوسسسسک

    12564 . . . . يكي به عدد بالا اضافه كن واسه نفر بعد بفرست.(مركز آمار اسگل شدگان)

    اگه کسي دستهات رو گرفت و قلبت لرزيد، عجله نکن... شايد بابا برقي باشه!

    سلام، من از اداره گاز مزاحمتون می شم، اجازه می دین لپتونو گاز بگیرم؟

    دعاي دختران دم بخت: ربنا آتنا في‌الدنا زوجا جميلا، قدا طويلا، ثروتنا كثيرا، ماشينا پرشيانا، موبايلا نوكيانا، والدينا امواتا

    قبل از رفتن به جنگ يكی دو بار و پيش از رفتن به خواستگاری سه بار برای خودت دعا كن. (يكی از دانشمندان لهستانی)

    در زندگي براي رسيدن به آزادي راههاي مختلفي وجود دارد، فقط بايد قيمت آن را پرداخت كرد. از رسالت 500 تومان، از شوش 900 تومان

    ميازار موري که دانه کش است که جان دارد و جانم به قربانت ولي حالا چرا عاقل کند کاري که باز آيد به کنعان غم مخور کلبه احزان شود روزي ز سر سنگ عقابي به هوا خواستن توانستن است

    پي ام هاي عشقي من از غم نيست آف هاي نيومده ي من کم نيست من واسه خودم يه قانون دارم توي قانون من هر کسي که واسم آف نذاره آدم نيست

    اسمت رو روي كوه نوشتم ريزش كرد، رو آب نوشتم بخار شد، رو كاغذ نوشتم پاره شد، آخه اينم اسمه تو داري؟

    هاي، ساري، آي هو نو اس‌ام‌اس فور يو تودي! هي، آي سيد نو اس‌ام‌اس فور يو! در ايز نو اس‌ام‌اس فور يو! الاغ، ميگم اس‌ام‌اس برات ندارم، حالا هي بخون!

    اگه فکر کردي بري قيد چشاتو مي زنم اگه فکر کردي بري ازت به آسوني دل مي کنم آفرين يه بار تو عمرت درست فکر کردي!

    (اين مسيج مخصوص ساعت 3 بامداد است) ميخواستم ببينم شب‌ها كه ميخواي بخوابي، گوشيتو خاموش مي‌كني كه سر كارت نزارن؟
    sms
    تف به مرامت عوضي... برنامه امشب سينما هاي تهران وشهرستانها!

    پيرترين آدم دنيا: علي دايي - جواد ترين آدم دنيا: بنيامين - با استعداد ترين بازيگر سينماي دنيا: محمدرضا گلزار - بد بخت ترين آدم دنيا: دوست پسر - باحال ترين آدم دنيا: من - ضايع ترين آدم دنيا: شک نکن که خودتي!!!

    خوش ندارم شمع باشم دختران فوتم كنند دوست دارم سيگار باشم لوتيان دودم كنند.

    حیف که فقط تو یکی رو دارم............اگه از تو یه عالمه داشتم............الان یه گاوداری زده بودم!

    هرجا هستی لطفا از این ساعت به بعد از خونه بیرون نرو چون الان وقت جمع آوری زباله است!

    اخه بز، خر ، گوسفند ، الاغ ، میمون ، گورخر ، گاو ، بوزینه ، کنه،......... این همه حیوون . چرا شیر شد سلطان جنگل؟

    بد ترین درد این نیست که عشقت بمیره بد ترین درد این نیست که به اونی که دوستش داری نرسی بد ترین درد این نیست که عشقت ندونه دوسش داری بد ترین درد اینه که دستشویی داشته باشی اما دستشویی اونورا نباشه

    اگرمی خواهید دیگران را حرص بدهید .... 1.قبل از شروع امتحان از اطرافيانتان چند تا سوال پيچيده که در پاورقي بوده بپرسيد... بعد وقتي همه رو به جون هم انداختيد با خيال راحت براي امتحان تمرکز کنيد... 2-وقتي زنگ آيفون را ميزنيد و در را برايتان باز مي کنند دوباره زنگ بزنيد و بگوييد: ممنون! باز شد! -3.وقتي ميخواهيد تلویزون رو خاموش کني صداشو تا آخرين شماره ببريد بالا تا نفر بعدي که مياد روشن کنه برق از سه فازش بپره!

    براي عشق تو در قلبم سه کوه ساختم اولي کوه وفا دومي کوه صداقت سومي....... کوهي که هر وقت بهم گفتي دوست ندارم از اون بندازمت پايي

    ديشب خواب ديدم اونم چه خوابي... حالا گوش کن تا تعريف کنم خواب ديدم مرديم و داريم ميريم بهشت... توي راه تو خسته شدي و من کولت کردم... سر پل صراط که رسيديم من خسته شدم و تو منو کول کردي... دم در بهشت که رسيديم نگهبان گفت خرت رو ببند دم در و بيا داخل؟

    : ميدوني رمز موفقيت تو زندگي چيه؟
    بهت ميگم ولي قول بده كه به كسي نگي!!!
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    235487646431000210215445054

    هر چي زنگ مي زنم آنتن نميده جات بده به مامانت بگو جاتو عوض کنه.

    .
    ..
    ...
    ....
    .....
    چيه دنبال چيزي مي گردي؟

    انوشه انصاري به زمين بازگشت. در همين راستا سازمان ناسا اعلام كرد: از اون بالا كفتر مي‌آيد، يك دانه دختر مي‌آيد!

    (اين مسيج مخصوص ساعت 3 بامداد است) ببخشيد عزيزم كه اين موقع شب مزاحم خوابت شدم چون يه سوال مهم برام پيش اومده، مي خواستم بدونم «هواپيما بوق داره؟

    ميدوني «نبات» کيلويي چنده؟ نمي‌دوني؟ «نقل» چي؟ اونم نمي‌دوني؟ اشکال نداره، از قديم گفتن: خر چه داند قيمت نقل و نبات!

    زندگي 3 ايستگاه داره 1. تولد 2.عشق 3.مرگ... آقا ايستگاه دوم نگه دار

    اصفهانيه خونش آتش ميگيره اس ام اس ميزنه به آتشنشاني ميگه يه خونه آتيش گرفته زنگ بزنيد تا آدرسشو بگم

    الهي ميدون بشي، وانت بشم دورت بگردم

    ايران بالاخره پس از کارشناسي هاي دقيق پاسخ 5+1 را داد: مي شه 6

    خانه‌اي با تماميِ امكانات: سونا خشك، سونا بخار، استخر، جكوزي، سالن كنفرانس، سالن بدن‌سازي، لابيِ بزرگ، 5 خوابه، 450 متر زيربنا، دوبلكس ( يعني كلا 900 متر )، در بهترين نقطة بالايِ شهر، پنت‌هاوسِ يه برجِ 40 طبقه، با ديدِ عالي متعلق به اينجانب ميباشد! دل همتون بسوزه

    خيلي دوست دارم زود به زود ببينمت اما حيف بليط باغ وحش گرونه

    ماه مبارک رمضـان بر همه ي مـسلمين جهـان مـبارک باد حتي شما دوست عزيزي که کله گنجشکي مي گيري

    آيه 16 ا سوره ياهو: اي کساني که شبها چت ميکنيد، بدانيد که قبض تلفن شما را رسوا خواهد کرد

    تو يک آدم: مهربون.با کلاس. با پرستيژ. مرتب. فهميده. با شعور. جذاب. خوش تيپ. خوشکل. خوش زبون. خوش قيافه. با مرام و با فرهنگي مثل من ديده بودي؟؟؟

    ميگي گل رو دوست داري ولي ميچينيش... ميگي بارون رو دوست داري ولي با چتر ميري زيرش... ميگي پرنده رو دوست داري ولي تو قفس ميندازيش... چه جوري ميتونم نترسم وقتي ميگي دوستم داري؟؟؟

    من بيمارستانم نگران نشو. من تصادف کردم. تا فردا مرخص ميشم. دکتر ميگه شونت شکسته. ديگه خوب نمي شه بايد برم يه برس ديگه بخرم
     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان