567

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 567 :: سه شنبه 9 آبان 1385

Mobin_s2004@yahoo.com

چگونه از بی حوصلگی رهایی یابیم ؟

بی حوصلگی یک عارضه است. یک عارضه جسمی و روحی که به عوامل مختلف و نسبتا زیادی بستگی دارد این عوامل جسمی هستند و گاه روحی بی حوصلگی، منجر به بی اشتهایی و تغییرات مختلف جسمی نیز می‌شود. انسان بی حوصله، بیشتر به انزوا روی می‌آورد، کلافه است و گاه هرچه می‌کوشد، کمتر احساس شادی می‌نماید، و طبیعت و زیبایی‌های آن نیز برای او کسل کننده می‌شود در ادامه این عارضه مشکلات فراوانی برای آدم بی حوصله پیش می‌آید.
آدم بی‌حوصله در بسیاری از موارد به رغم میل خود، از همه چیز، حتی از تنوع هم احساس خستگی می‌کند، خستگی نیز توان برنامه ریزی را از انسان سلب می‌کند و بنابراین عارضه روز به روز بیشتر می‌گردد.
بنابراین اولین گام این است که در جهت عکس عوارض بی حوصلگی گام برداریم یک برنامه نسبتا دقیق و حساب شده می‌تواند اولین اقدام باشد روز را با برنامه از پیش تعیین شده شروع کنید شاید برنامه، مطابق محاسباتتان عملی نگردد.
اما همین که ترتیب اجرای آن را حفظ کنید، گام نخست را برداشته اید.
پس ازآن محیط پیرامونتان را از یکنواختی خارج کنید. اگر احساس می‌کنید که این کار می‌تواند با تغییر دکور اتاق نشیمن، ‌اتاق کار و اتاق استراحتتان، امکان پذیر شود، حتما این کار را انجام دهید، حتی اگر اتاق کوچک ساده‌ای با اشیاء و اثاث مختصر دارید، مطالعه کتاب‌های روانشناسی را در این زمینه در برنامه‌های روزانه‌تان جای دهید.
برای آغاز کار از کتاب‌های ساده که درک مطالب آن آسانتر است شروع کنید.
تلاشتان این باشد که در انتخاب معاشران خود، افراد شاد و با نشاط را دراولویت قرار دهید و کمتر به افراد نگران و به اصطلاح غم و غصه خور روی آورید. مهمترین نکته در حل بی حوصلگی ایجاد یک برنامه خوب ومناسب و حساب شده ورزشی است، ورزش میزان ترشح بسیاری از غدد بدن را تنظیم می‌کند.
در انسان، اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد و نیز توانایی‌های اجزای مختلف بدن را می‌نمایاند. شاید در آغاز تمرین‌های ورزشی خیلی زود احساس خستگی کنید، اما نگران نباشید، زیرا استمرار تمرین‌های مورد لزوم، توانایی‌های شما را دو چندان می‌کند و در کوتاه مدت، روحیه‌تان را شاداب و سرزنده می‌نماید.

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (566) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • اين كودك قادر نيست واژه‌ي «عدالت» را تلفظ كند
  • اگر دانشگاه ‌آزاد شهريه را كاهش ندهد، تصميم ‌انقلابي خواهيم گرفت
  • معرفي فيلم: شیطان
  • آلبوم جدید و زیبای Zober به نام بی وفا 
  • آهنگ زيباي حميد كرامتي به نام مي خوام برم
  • تبديل سيستم به آکواريومي زيبا و طبيعي با Marine Aquarium 2.6
  • Symentec Mobile Security 4.0
  • من و شما شمرده می شویم
  • همینم واسم زیاده
  • شیوه تشكـر، انتقـاد و بحـث
  • مولای من! به آنان بگو آن زمان که ...
  • بخل آن مرد و سخاوت ابو دحداح و نتيجه سخاوتش
  • اسم من «كرفس» است !
  • رستوران لبنانی "بی بی"
  • و ....
 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

 

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

اين كودك قادر نيست واژه‌ي «عدالت» را تلفظ كند
خبرگزاری شیعه؛ جایی که راجع به شیعیان می نویسد
ماشین عجیب هوندا

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

اگر دانشگاه ‌آزاد شهريه را كاهش ندهد،
تصميم ‌انقلابي خواهيم گرفت

"محمود احمدي نژاد" رييس جمهوري در جمع مردم پاكدشت گفت: اگر دانشگاه آزاد در سال جاري شهريه‌هاي خود را كاهش ندهد، تصميم انقلابي در اين خصوص اتخاذ خواهيم كرد.
به گزارش ايرنا، وي عصر دوشنبه در اجتماع مردم پاكدشت در ورزشگاه شهيد پازوكي اين شهرستان، افزود: شنيده‌ام امسال دانشگاه آزاد شهريه‌هاي خود را افزايش داده و سال گذشته نيز با تلاش‌هايي كه انجام داديم شهريه‌ها كاهش يافت و اگر امسال شهريه‌ها را كاهش ندهند با تصميم انقلابي ما همه ملت خوشحال خواهند شد.
رييس جمهوري تصريح كرد: من به رييس دانشگاه آزاد در خصوص كاهش شهريه مطالب لازم را گفته‌ام.
رييس جمهور همچنين در خصوص فعاليت‌هاي اقتصادي دولت براي اجراي عدالت، گفت: ما در دو بخش يكي شامل اعطاي سهام كارخانه‌ها در بورس و ديگري واگذاري سهام عدالت از پايين‌ترين قشر جامعه آغاز كرده‌ايم ولي عده‌اي در مقابل اين اقدام دولت مي‌گويند كه اين كار شما جلوي توليد را مي‌گيرد.
احمدي نژاد با بيان اينكه اجراي عدالت سخت‌ترين مرحله است و بايد تلاش كنيم عدالت را پياده كنيم، افزود: دولت تلاش دارد تا امكانات و حتي وقت خود را به طور عادلانه توزيع كند.
احمدي نژاد با انتقاد از اينكه در گذشته برخي ازافراد از تسهيلات ميلياردي بانكي در مدت سه روز برخوردار مي‌شدند و امروز ديگر از اين مسايل خبري نيست، گفت: در مقابل چنين امتيازاتي يك جوان براي دريافت ‪ ۵‬ميليون ريال وام نمي‌تواند از چنين تسهيلاتي برخوردار باشد.
رييس جمهوري گفت: در مقابل جلوگيري از ادامه امتيازها براي برخي در كشور، مي‌گويند كه "فلاني ضد بخش خصوصي است".
وي اظهار داشت: گويا بخش خصوصي تنها براي كساني است كه از آسمان به زمين آمده‌اند، ولي بايد بدانند بخش خصوصي يعني مردم و همه دوست دارند كشورشان را با برخورداري از تسهيلات آباد كنند.
رييس جمهوري با اشاره به اينكه بخش خصوصي زماني به ميدان مي‌آيد كه فساد وجود نداشته باشد، كشور اصلاح شود و زيرميزي نيز از بين برود، گفت: "آقاجان" اشتباه مي‌كنيد، ملت ما پاك است، شما آلوده هستيد.
وي با اشاره به اينكه در ‪ ۱۵‬سال گذشته با هدف كوچك كردن دولت آنچه واگذار شده، كمتر از ‪ ۳۰‬هزار ميليارد ريال است، افزود: در جريان اين اقدامات بسياري از كارخانه‌ها به قيمت بسيار كمتر از قيمت واقعي به اقساط واگذار شد و اين افراد نيز با خالي كردن انبارهاي كارخانه‌ها و فروختن ماشين آلات آنها كارگران را آواره كرده و حتي برخي از آنها ‪ ۳۰‬تا ‪ ۴۰‬ماه به كارگران حقوق نداده‌اند.
وي در خصوص رسيدگي به مسايل و مشكلات پاكدشت گفت: بودجه عمراني پاكدشت نسبت به سال گذشته ‪ ۷۴‬درصد افزايش داشته است و دولت نيز تلاش مي‌كند تا برطرف شدن همه فاصله‌ها اين افزايش ادامه يابد.
احمدي نژاد درباره ايجاد اشتغال براي جوانان، گفت: دولت امسال تصميم بزرگي گرفته است كه در ابتداي آن سيستم همراهي نمي‌كرد و برخي نيز از بيرون فشار مي‌آوردند تا جلوي آن را بگيرند،ولي بالاخره اين كار طراحي شد و امروز ما
مي توانيم در كشور مردم را از تسهيلات ارزان قيمت براي اشتغال برخوردار كنيم.
رييس جمهوري در پاسخ به شعارهاي مردم براي بيرون كردن افاغنه از كشور گفت: ما بايد فرصت‌هاي اشتغال را در اختيار جوانان خود قرار دهيم و در سال جاري سهم جوانان پاكدشت از تسهيلات ارزان قيمت ‪ ۵۰۰‬ميليارد ريال است كه دولت در جلسه روز چهارشنبه خود آن را افزايش خواهد داد.
وي با اشاره به اينكه مديران استان و شهرستان بايد بدون كارشكني و پيچ و خم تراشي، تبعيض و پارتي بازي به سرعت تسهيلات ارزان قيمت را در اختيار جوانان قرار دهند، اظهار داشت: اگر كسي پارتي بازي كند عضو اين دولت نيست و ما در خصوص حقوق ملت با احدي شوخي نداريم.
احمدي نژاد همچنين واگذاري اتوبوس مجهز با ‪ ۸۲/۵‬درصد تخفيف براي حمل و نقل مردم را از ديگر برنامه‌هاي دولت دانست و گفت: ‪ ۱۷/۵‬درصد از بهاي اين خودروها به صورت قسطي دريافت خواهد شد و دولت نيز تلاش مي‌كند علاوه بر اين شبكه ريلي، راه‌ها و بهسازي آنها را دنبال كند.
وي با اشاره به اينكه اتصال اتوبان شهيد بابايي به جاده امام رضا (ع) در دولت تصويب شده است، افزود: دولت علاوه بر اين در جلسه چهارشنبه خود در خصوص توسعه دانشگاه‌ها، مسكن، آب، حمل و نقل، احداث مجموعه ورزشي حداقل ‪۵‬ هزار نفري و مجموعه ورزشي براي دختران و پسران پاكدشت تصميمات لازم را خواهد گرفت.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي فيلم

شیطان
Sheitan

کارگردان: کيم شاپيرو. فيلمنامه: کريستين شاپيرو، کيم شاپيرو. موسيقي: نگوين له. مدير فيلمبرداري: الکس لامارک. تدوين: بنژامن ويل. طراح صحنه: ماري هلنه سولموني. بازيگران: ونسان کسل[ژوزف]، اليويه بارتلمي[بارت]، روکسان مسکوئيدا[ايو]، نيکو لو فات تان[تايي]، ليلا بختي[ياسمين]، ژولي ماري پارمنتيه[ژان]، لاج لاي[لاج]. ٩٤ دقيقه. محصول ٢٠٠٦ فرانسه.
پس از نزاعي مستانه در يک ديسکو و خوردن ضربه اي با بطري به سر بارت، ايو از او و دوستانش ياسمين، تايي و لاج دعوت مي کند تا به خانه روستايي او بروند. ميهمان ها درآنجا با عروسک هاي بيشمار قديمي و ژوزف سرايدار عجيب خانه روبرو مي شوند. همسر ژوزف آبستن است و خيلي از اتاق خود بيرون نمي آيد. جوان ها بعد از گشتي در دهکده با اهالي ناجور آنجا آشنا شده و بارت نيز مورد مزاحمت يک دختر قرار مي گيرد. در خانه نيز رقابت پسرها براي خوابيدن با ايو منجر به دعوا مي شود، اما شواهد حاکي از آن است که حوادثي شوم تر در کمين آنهاست...

چرا بايد ديد؟
دومين فيلم کيم شاپيرو بعد از La Barbichette[٢٠٠٢] که نام خود را زبان فارسي وام گرفته و قرار است يک بچه رزماري فرانسوي باشد، که نيست و در اکران عمومي خود در فرانسه نيز نتوانسته توجه تماشاگران و منتقدان را بر انگيزد. شيطان محملي براي نشان دادن جذابيت هاي خانم روکسان مسکوئيدا[دختر چاق و سکس يک کمدي است] است که شاپيرو لااقل در اين کار موفق شده، اما فراموش کرده که به روايت خود نيز سر و شکلي داده و اوج و فرودهايي مناسب به آن اضافه کند. بنابر اين تا پايان يک ساعت اول فيلم تماشاگر به سختي با فيلم همراه مي شود و زماني که در سکانس هاي پاياني آن با ترفندهاي روايي کارگردان[مانند ايده نخ نماي کليت فيلم به مثابه کابوس بارت] روبرو مي شود، ديگر حوصله اش را از دست داده و شايد سالن را نيز ترک کرده باشد. البته شاپيرو با همين ايده کهنه نيز شوخي نه چندان تازه اي کرده و پاياني قابل تحمل به فيلم افزوده، اما در مجموع شيطان فيلمي از دست رفته است. لحظات کميک آن خوب قوام نيافته و ايده هايي مانند استفاده از مونيکا بلوچي در فيلم هاي ترسناک تلويزيوني که شخصيت هاي فيلم ان را تماشا مي کنند، هم بر جذابيت ان نيفزوده است. پس گمان نمي کنم حالا که يک نفر از وقت و حوصله خودش مايه گذاشته و دست پخت جناب شاپيرو را صرف کرده، ديگران تمايلي به صرف آن داشته باشند!
ژانر: ترسناک، تريلر، کمدي.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

بی وفا
با صداي زبر

آلبوم جدید و زیبای Zober به نام بی وفا 

 

MP3  128

برو برو

بي وفا

مريم

خوشمزه

دلبرم

دختر همسايه

بابا

 

WMA  64

برو برو

بي وفا

مريم

خوشمزه

دلبرم

دختر همسايه

بابا

براي دانلود، روي لينکهای بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.


 

تک موزیک

آهنگ زيباي حميد كرامتي به نام مي خوام برم

لینک دانلود آهنگ
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

تبديل سيستم به آکواريومي زيبا و طبيعي با Marine Aquarium 2.6

 

یک نواختی و خشکلی محیط مجازی رایانه بسیاری اوقات موجبات خستگی را برای کاربر فراهم می آورد. بدین منظور نرم افزارهای مختلف مانند انواع پوستر ها و کاغد دیواری های زیبا و اسکرین سیور ها و Style ها و .. سعی در ایجاد تغییراتی در ظاهر سیستم برای زیباتر، طبیعی و دلپذیرترساختن محیط رایانه می کنند .

Marine Aquarium نام نرم افزار بسیار زیبا و جالبیست که امکان داشتن آکواریومی بسیار زیبا و پویا را در دنیای مجازی رایانه ولی در محیطی بسیار زیبا و طبیعی برای شما فراهم می آورد. حالات و مدل های سه بعدی طبیعی ماهی ها و دنیای زیر آب، حرکات ماهی ها و موج های طبیعی دریا، صدای بسیار فراگیر و طبیعی و استفاده از مدل های حقیقی و زیبای ماهی ها و همچنین طرزحرکات حقیقی آنها همه و همه نرم افزار را به آکواریومی زیبا و حقیقی و در عین حال بسیار جذاب .

قابلیت خوب این نرم افزار و اسکرین سیور دارا بودن بعد وسیعی از ماهی های زیبای دریاییست که اسامی آنها به شرح زیر است :

Achilles Tang , Addis Butterflyfish , Blue Damselfish , Blue Ring Angelfish , Clearfin Lionfish , Clown Triggerfish , Copper-banded Butterflyfish , Emperor Angelfish , Flame Angelfish , Forceps Butterflyfish , French Angelfish , Koran Angelfish , Lionfish , Longfin Bannerfish , Percula Clownfish , Picassofish , Powder Blue Tang , Purple Tang , Queen Angelfish , Redfin Butterflyfish , Regal Angelfish , Regal Tang , Rock Beauty Angelfish , Royal Gramma , SeaStar , Squarespot Anthias (male) , Threadfin Butterflyfish , Three Stripe Damselfish , Yellow Tang .

با کلیک بر روی نام هر یک از ماهی ها می توانید با عکس و مشخصات آن ماهی آن بیشتر آشنا شوید .

برای دریافت نسخه ی کامل نرم افزار Marine Aquarium 2.6 همراه با سریال مورد نظر با حجم حدود1.7 مگابایت اینجا را کلیک کنید

تصاویری از محیط نرم افزار : 1 , 2


 

دنیای موبایل

Symentec Mobile Security 4.0

 لینک دانلود
براي دانلود، کافي است فقط روي لينک بالا کليک کنيد.

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


بشری اذ السلامه حلت بذی سلم

بشری اذ السلامه حلت بذی سلم
آن خوش خبر کجاست که این فتح مژده داد
از بازگشت شاه در این طرفه منزل است
پیمان شکن هرآینه گردد شکسته حال
می​جست از سحاب امل رحمتی ولی
در نیل غم فتاد سپهرش به طنز گفت
ساقی چو یار مه رخ و از اهل راز بود

 

لله حمد معترف غایه النعم
تا جان فشانمش چو زر و سیم در قدم
آهنگ خصم او به سراپرده عدم
ان العهود عند ملیک النهی ذمم
جز دیده​اش معاینه بیرون نداد نم
الان قد ندمت و ما ینفع الندم
حافظ بخورد باده و شیخ و فقیه هم

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

sun1971_h@yahoo.com

این کلیپ زیبا رو تقدیم می کنم به سازمان ملل و تمام طرفداران حقوق بشر و دموکراسی آمریکایی

کلیک کنید

 

 

amir.armita@yahoo.com

شما یا تو؟

اگر برای اولین بار یا چندمین بار با تعمیرکار ، لوله کش ، کفاش ريال خیاط و دیگر کسانی که با آنها تماس دارید برخورد کردید، آنها را تو خطاب نکنید و به این وسیله برتری خود را به آنها نشان ندهید ،ولی در صورت داشتن صمیمیت زیاد در این کار آزادید
بد نیست گاه به گاه کمی با ادبمان تجارت کنیم مطمئنا افراد مودبتر در این تجارت موفق تر خواهند بود

 

 

asheghdidi@yahoo.com

boye lale boye shabnam mide dastet
boye ehsaso mohebat mide dastet
boye olfat boye rahmat mide dastet
haroz ke az omram migzare eshgham nesbat be to bishtar mishe
bavar kon ke divonatam
divone eyne hamishe
faghat to pareye tani be hormate ashkam ghasam
sokotamo bebin
bebin be to che kam shodam
sohbate rahe dor ke nist
bahse pahaye khastame
vaseye fadaye to shodan man hamishe hazeram
ro daste majnon mizanam faghat be khatere to
sar be biyabon mizanam faghat be khatere to
man sarzanesh misham faghat be khatere to

 

 

ashege_shahadat_84@yahoo.com

لاله‌ها، اينجا کنار عشق قامت مي‌زنند
 صف کشيده يک به يک بانگ اجابت مي‌زنند
 با زلال خون، وضو کردند در محراب عشق
بي‌امام جمعه، سجده بر شهادت مي‌زنند

روز بسيج دانش‌آموزي و سالروز  شهادت شهيد فهميده گرامي باد

 

 
ebi2959@yahoo.com

من و شما شمرده می شویم

6 آبان ماه وآغاز سرشماری عمومی نفوس ومسکن. محموداحمدی نژاد در سخنانی بااشاره به اهمیت سرشماری وداده های آماری فاصله سرشماری رو بیش از حد دونست وازآمادگی دولت برای پایی سرشماری هر5سال یک بارسخن گفت.(البته اگه فقط حرف نباشه).آخرین سرشماری درایران در سال 75 صورت گرفته وازاون تاریخ 10 سال می گذره واین درحالی که در بعضی کشور های اروپا هر ساله آمارگیری انجام می شه.ضمنا سرشماری 20 روز طول می کشه وتا 26 آبان ادامه دارد.
وظیفه هر ایرانی است در راستای توسعه وپیشرفت کشورنهایت همکاری رو با مامورین آمار انجام بدن.
پیروز باشید.
علیرضا محمدی

 

 

viski_601@yahoo.com

درس زندگی

درس سوم:
يه روز مسوول فروش ، منشي دفتر ، و مدير شرکت براي ناهار به سمت سلف قدم مي زدند... يهو يه چراغ جادو روي زمين پيدا مي کنن و روي اون رو مالش ميدن و جن چراغ ظاهر ميشه...
جن ميگه: من براي هر کدوم از شما يک آرزو برآورده مي کنم... منشي مي پره جلو و ميگه: «اول من ، اول من!... من مي خوام که توي باهاماس باشم ، سوار يه قايق بادباني شيک باشم و هيچ نگراني و غمي از دنيا نداشته باشم»... پوووف! منشي ناپديد ميشه...
بعد مسوول فروش مي پره جلو و ميگه: «حالا من ، حالا من!... من مي خوام توي هاوايي کنار ساحل لم بدم ، يه ماساژور شخصي و يه منبع بي انتهاي آبجو داشته باشم و تمام عمرم حال کنم»... پوووف! مسوول فروش هم ناپديد ميشه...
بعد جن به مدير ميگه: حالا نوبت توئه... مدير ميگه: «من مي خوام که اون دو تا هر دوشون بعد از ناهار توي شرکت باشن»!
نتيجه اخلاقي: اينکه هميشه اجازه بده که رئيست اول صحبت کنه!

 

 

aafagh_m51@yahoo.com

همینم واسم زیاده

منم و چند تا قناري با يه زندگي ساده
يه درخت بيد و سايه ش همينم واسم زياده
منم و يه آشيونه كه فقط اسمشه خونه
يه نهال گل نداده همينم واسم زياده

شده قلبم همين خونه با فضاي عاشقونه
اين فقط عشقه كه هر روز به رگام خون مي رسونه

منم و يه گلدون گل روي طاقچه ي اتاقم
شده اين گلدون كوچك وسعت تموم باغم
نه گله از بيش و از كم نه گله از دل پر غم
دوست دارم هميني كه هست با تموم اشتياقم

منم و چند تا قناري با يه زندگي ساده
يه درخت بيد و سايه ش همينم واسم زياده
منم و يه آشيونه كه فقط اسمشه خونه
يه نهال گل نداده همينم واسم زياده

 

 

magician1365@yahoo.com

بهشت زماني است که شما داراي: حقوق آمريکايي ، خانه بريتانيايي ، غذاي چيني ، اتومبيل آلماني و زن ايراني باشيد.
جهنم زماني است که شما داراي: اتومبيل آمريکايي ، زن بريتانيايي ، خانه چيني ، غذاي آلماني و حقوق ايراني باشيد

 

 

didar_bkh@yahoo.com

زمستان

سلامت را نمیخواهند پاسخ گفت
سرها در گریبان است
کسی سر بر نیارد کرد پاسخ گفتن ودیدار یاران را.
نگه جز پیش پا را دید نتواند
که ره تاریک و لغزان است.
وگر دست محبت سوی کس یازی
به اکراه آورد دست از بغل بیرون
که سرما سخت سوزان است .
نفس کز گرمگاه سینه می آید برون ابری شود تاریک.
چو دیوار ایستد در پیش چشمانت .
نفس کاینست پس دیگر چه داری چشم
ز چشم دوستان دور یا نزدیک؟
مسیحای جوانمرد من !ای ترسای پیر پیرهن چرکین !
هوا بس ناجوانمردانه سرد است ...آی ...
دمت گرم و سرت خوش باد!
سلامم را تو پاسخ گوی در بگشای!
منم من میهمان هر شبت لولی وش مغموم.
منم من سنگ تیپا خورده ی رنجور.
منم دشنام پست آفرینش نغمه ی ناجور
نه از رومم نه از زنگم همان بیرنگ بیرنگم.
بیا بگشای در بگشای دلتنگم.
حریفا !میزبانا! میهمان سال و ماهت پشت در چون موج میلرزد.
تگرگی نیست مرگی نیست
صدائی گر شنیدی صحبت سرما و دندان است.
من امشب آمدستم وام بگذارم.
حسابت را کنار جام بگذارم.
چه میگویی که بیگه شد سحر شد بامداد آمد؟
فریبت میدهد بر آسمان این سرخی بعد از سحرگه نیست.
حریفا!گوش سرما برده است این یادگار سیلی سرد زمستان ست.
وقندیل سپهر تنگ میدان .مرده یا زنده
به تابوت ستبر ظلمت نه توی مرگ اندود پنهان ست.
حریفا!رو چراغ باده را بفروز شب با روز یکسان ست.
سلامت را نمیخواهند پاسخ گفت.
هوا دلگیر درها بسته سرها در گریبان دستها پنهان
نفسها ابر دلها خسته و غمگین
درختان اسکلتهای بلورآجین
زمین دلمرده سقف آسمان کوتاه
غبار آلوده مهر و ماه
زمستان ست.
م.امید

 

 

ahkh20032000@yahoo.com

ببین، تو خودت را توی آینه دیدی. فکر می کنی من نمی دانم. من هم خودم را توی آینه دیدم، وقتی پسربچه بودم. اما سربازهای من هیچ وقت سراپای خودشان را ندیده اند. من ناچار بودم این هدیه، این ضیافت را به آنها بدهم و بگویم حالا خودتان را تماشا کنید، راه بروید، دست تان را بلند کنید، پولکا برقصید، تلافی کنید آن همه سال را که هیکل خودتان را نمی دیدید، توی تاریکی کورمال کورمال دنبال یک پیکر بودید- پیکر خودتان- که غریبه و ساکت و پرت افتاده بود، درست مثل همه پیکرهایی که اجازه لمس کردنشان را نداشتید. آنها جلو آینه حرکت کردند و طلسم مرا شکستند، جادویم را باطل کردند.

می دانی، اینجا بچه ها بازی ای دارند که به آن می گویند «جادو بازی» هر کس که به تو دست بزند، جادویت می کند. باید بی حرکت بمانی تا یکی دیگر بیاید و به تو دست بزند. آن وقت حق داری دوباره حرکت کنی. آدم چه می داند چقدر طول می کشد تا یکی دیگر بیاید و لمسش کند؟ کلمه خطرناکی است. تو افسون شده ای. دیگر مال خودت نیستی. مال کس دیگری هستی که شاید با تو خوب تا کند یا بد، کسی چه می داند. گوش کن، من از وقتی که اینجا، روی یک تشک کاهی توی اقامتگاه مستخدم ها به دنیا آمدم، این خانه جادویم کرد. من و این ملک 30 سال تمام رودرروی هم بودیم، همان طور که تو رودرروی آینه بودی، همان طور که افراد من عکس خودشان را توی آینه می دیدند.

گرینگوی پیر- کارلوس فوئنتس ـ ترجمه؛ عبدالله کوثری

 

 

hamid_freeboy@yahoo.com

شیوه تشكـر، انتقـاد و بحـث

چگونـه تشكـر كنيـم ؟
تشكر بايد از صميم قلب باشد.
تشكر را به صراحت و با لحن رسا بيان كنيد.
به هنگام تشكر، اسم طرف را بگوئيد.
به چشمان طرف مقابل نگاه كنيد.( اما خيره نشويد!)
ميشه به فكر قدرداني و تشكر از ديگران باشيد.
بطور غيرمنتظره از ديگران تشكر كنيد.

چگونـه انتقـاد كنيـم ؟
انتقاد بايستي بطور كاملاً محرمانه و دور از چشم ديگران انجام شود.
پيش از بيان انتقاد، كلام محبت‌آميزي به زبان بياوريد.
از عمل انتقاد كنيد نه از عامل.
راه‌حلهاي معقول و عملي پيشنهاد كنيد.
همكاري ديگران را با خواهش جلب كنيد نه با دستور .
براي هر لحظه فقط يك انتقاد كافي است.
با لحن دوستانه انتقاد خود را پايان دهيد.

چگـونه بحـث كنيـم ؟
بگذاريد طرف مقابل موضع خود را كاملاً تشريح كند.
قبل از پاسخ دادن كمي تأمل كنيد.
اصرار نداشته باشيد صد درصد برنده شويد.
موضع خود را به آرامي و به دقت بيان كنيد.
راي طرف راه فرار بگذاريد :
بگوئيد شايد او به همه حقايق دسترسي نداشته است.
راهي را پيشنهاد كنيد كه او بتواند خود را تبرئه كند.

 

 

farnoosh_z66@yahoo.com

داغ پیشانی

گرسنه ام است . تازگی ها مدام گرسنه ام می شود . مامان می گوید : ویار است . میلاد می خندد و می گوید : ویار چی ؟! از وقتی ازدواج کردیم همه اش می خورد . راست می گوید . بچه هم که بودم همه اش می خوردم ولی چاق نمی شدم . مامان می گوید : جوونور داری . آزمایش انگل دادم ولی نداشتم . بچگی ها بعد از ظهر ها می رفتم در انباری و انجیر خشک و توت خشک بر می داشتم و می بردم توی حیاط پشت درخت گیلاس می نشستم و می خوردم . وقتی مامان من را آن جا می دید می زد پشت گردنم و می گفت : ذلیل شی که یه بند دهنت می جنبه ! دهان بابا هم همیشه می جنبید . مامان کنار سینی چای بابا پیاله ای پر توت خشک می گذاشت .
میلاد هیچ وقت چای نمی خورد . می گوید : از رنگ سیاهش خوشم نمیاد . بابا عاشق موهای سیاه مامان بود . خودم یک بار از لای در آشپزخانه دیدم که دستش را در موهای سیاه مامان کرد و یک دسته را گرفت و بوسید . خدا بیامرزدش . مامان می گوید : خدا از سر تقصیراتش نگذره . من و بچه هام رو ول کرد و رفت با اون زنیکه ی ... . بابا بد کرد . خودش می گفت عاشق مامان است . ولی رفت . هیچ وقت معنی عشق را نفهمیدم . شاید یعنی رفتن . شاید هم ... . به هر حال مطمئنم آن روز در آشپزخانه بابا واقعا عاشق مامان بود . مامان هم .
خیلی وقت است سر خاک بابا نرفته ام . آخرین بار که رفتیم مامان از ماشین پیاده نشد . گفت : نمیام تا به مرده فحش ندم . بذار میراث خورای دیگه اش براش فاتحه بخوونن . بعد هم قرص زیر زبانیش را درآورد . گفتم : می خوای پیشت بمانم ؟! نگذاشت . پیش بابا که می رفتم هیچ حرفی برای گفتن نداشتم . تازگی ها با مامان هم . یعنی او کم حرف شده . حوصله ی هیچ کس را ندارد . میلاد می گوید : مامان پیر شده یا بیاد با ما زندگی کنه یا با مینا اینا . مامان نه می آید این جا نه حوصله ی شوهر و بچه های مینا را دارد .
حالم دارد به هم می خورد . از بچه خوشم نمی آید . از وقتی دارد می آید همه چیز را عوض کرده . من را میلاد را خانه را . کاش الان نمی آمد .
مامان می گوید : مارد شدن لیاقت می خواد . نمی دانم شاید لیاقتش را ندارم . به هر حال که این داغ دارد روی پیشانیم می خورد .
تلفن زنگ می زند . میناست . صدایش می لرزد . چشمانم سیاهی می رود . دهانم تلخ می شود . کاش مبل ها کمی جلوتر بودند . گوشی را می گذارم . باید تمام نوشته را پاک کنم و از اول بنویسم . همه ی فعل ها اشتباه هستند . دیگر مامان نمی گوید . مامان می گفت .
فرنوش زنگوئی
آبان 85

 

 

mogtaba_mogtaba26@yahoo.com

بیا تا بهار پرواز کنیم
بیا تا بکوچیم تا فصل عشق
بیا تا بباریم احساس کنیم
ودر عمق اندیشه ای سبز فانی شویم
بیا تا بگردیم وپیداکنیم،
پروازرادرقلبمان
وابی کنیم آسمان احساسمان
بیاتابه دنبال یک حجم سبز
درانبوه جنگل گم شویم
بیاتابه دنبال خورشیدمهر
پاره کنیم قلب ابرسیاه
تابه پاکی رسیم
سپس،دنبال کنیم خط رنگین کمان
بیا تا نفسهای خسته وسرد را
گرم مهرومحبت کنیم
و،این حس رها در ذهنمان
که دنیا همه سبزو آبی شود
و،درهای خاکستری رنگ قلبهای پوسیده را
به رنگی نو زیبا کنیم،و، باور کنیم
که وحشی ترین عشق در جنگل است
در اندیشه ای از جنس بلور
بپرسیم راه دریا کجاست
بیا،احساسهای مرده و خسته را
که زندانی تن های پوسیده اند،پرواز دهیم در آسمان
بیا در سکوت وتمنای شب
در احساسی از عشق گم شویم
بیا با ستاره همدست شویم
و،با چشمکی از شیطنت
حسی از عشق برپا کنیم
بیا تر کنیم لبهای خشک کویر
بیا بگیریم عکس ماه و از آب
و،آن را ببخشیم به آسمان
بیا تا بباریم پرواز کنیم،ببخشیم
بیا گم شویم،پیدا شویم،باور کنیم
بیا تا ز خود بگذریم
بیا تا در عشق همه گم شویم
بیا از تن خود آزاد شویم
و، در حسی برتر ، پرواز کنیم!!!

 

 

info@mobarezin.com

 نامه اي به رهبر انقلاب؛
 مولای من! به آنان بگو آن زمان که ...

فرستنده نامه: سلمان اسدي

باسمه تعالی
آقای خامنه ای سلام
عید سعید فطر بر شما و خانواده محترمتان مبارک
من متولد 12 فروردین 58 هستم اما شناسنامه ام 17 شهریور 57 است .
نمی دانم نسل اول دوم و یا سوم انقلابم ؟ اما می دانم که سعی می کنم انقلابی باشم اما انقلابی بودن سخت است .
نمی دانم چگونه شما هنوز هم انقلابی ماندید ، انقلابیون دنیا همه خسته شدند اما تو خسته نشدی ، آقا جان خسته نباشید .
یک بار شما را دیدم واشک در چشمانم حلقه زد آن زمانی بود که در کلاس سوم راهنمائی تحصیل می کردم و به مناسبت روز دانش آموزبه عنوان دانش آموز ممتاز خدمت رسیدم چه روز زیبائی بود آن روز .
اما چرا برایتان نامه می نویسم .
نمی دانم این نامه به دستتان می رسد یا نمی رسد ؟ آیا نامه را می خوانید یا نمی خوانید ؟ اما چرا می نویسم ؟
آقا جان ! 17 سال است که پیر و مرادمان خمینی کبیر دیگر در بینمان نیست و سکان دار کشتی انقلاب در این چند سال شما بودی ، آقا جان خسته نباشی .
نمی دانم تا به حال کسی به شما بابت این 17 سال خسته نباشید گفته یا نه اما من می گویم .
17 سال پر درد ورنج را گذراندی تا نامردان و نا اهلان انقلاب را از مسیر خود خارج نکنند و اگر تو نبودی معلوم نبود چه بر سر انقلاب می آمد پس آقا جان خسته نباشی ، خدا قوت.
نمی دانم که در سال های پس از امام از دوستان و دشمنان چه دیدی وچه شنیدی اما می دانم که در آسایش و آرامش نبودی ، آقا جان خسته نباشی .
چند سالی را در یکی از کشورهای خارجی تحصیل می کردم صاحبخانه ام سرهنگ باز نشسته ای بود که در ناز ونعمت زندگی می کرد نمی دانم در نماز جمعه تهران چه گفته بودی که روزی در حالی که می گریست به من گفت : رهبر تو عزت اسلام است آنروز احساس غرور کردم اما معنای کلامش را نفهمیدم اما امروز درک می کنم که او چه گفت.
زمانی که به عربستان رفته بودم در مسجد النبی در روضه الرضوان مسلمانی کویتی تو را شمشیر اسلام نامید اما من معنای کلامش را نفهمیدم اما امروز درک می کنم .
زمانی که در مسجد الحرام بودم شیعه ای بحرینی برایم گفت که چگونه شیعیان بحرین به خاطر هیبت و عظمت جمهوری اسلامی آزادانه زندگی می کنند و آن را از برکت وجود تو می دانست اما من معنای کلامش را نفهمیدم اما امروز درک می کنم که او چه گفت.
زمانی که در رستورانی در امارات متحده عربی با دوستان اماراتیم در مورد مسائل گوناگون صحبت می کردیم ایشان از فساد و زن بارگی شیوخ می گفتند و من احساس غرور می کردم .
زمانی که در فرودگاهی لوکس جوان روسی را دیدم که وقتی فهمید ایرانی هستم پنهانی عکس خمینی را که داخل وسایلش بود نشانم داد بر خود لرزیدم و اشک در چشمانم حلقه زد . از او سئوال کردم تو مسلمانی ؟ گفت : نه ! مسیحی ارتودکسم . گفتم : پس عکس ؟ گفت اگر خمینی آن میخائیل را تغییر نداد اما این میخائیل را آدم کرد . آنروز یاد جمله حضرت امام افتادم که گفت ما انقلابمان را به دنیا صادر می کنیم .
در سعی صفا و مروه مسلمان الجزایری را دیدم که در حالی که آداب حج را به من می آموخت از نوه اش می گفت که به خاطر عشق به خمینی اسمش را روح ا... گذاشته بود به یاد گفته شما افتادم که فرمودید عشق به خمینی عشق به همه خوبیهاست.
دوستی اتریشی دارم که مسلمان نیست اما آرزو می کند در ایران زندگی می کرد ، از او پرسیدم مگردر ایران ما چه داریم که تو نداری گفت : بوی خمینی .
دوستی مالزیایی دارم که گاه گاهی با هم چت می کنیم او می گفت : دکتر ماهاتیر محمد اگر ملت ایران را داشت دنیا را می گرفت .
آقا جان به خدا ملت خوبی داری . آرام ، صبور و استوار و شما خوب می دانید ما دنیا را نمی خواهیم . آقا جان تو را به خدا به مسوولین کشور بگوئید گند نزنند و به حساب اسلام نگذارند !
ایران چشم و چراغ ملت آزاده دنیا ست . آقای من ، من نه بسیجیم نه حزب الهی نه گروه فشاری نه راستی نه چپی نه اصلاح طلب نه اصول گراو نه ملی مذهبی ، من دانشجو هستم . نه بسیجی نه انجمنی نه تحکیم وحدتی نه اقلیت نه اکثریت من فدایی رهبرم فدایی آقایم سید علی همانگونه که اگر خمینی بود جانم در دستان او بود.
آقا جان ! بعضی ها می گویند شما تنهایید ! بگویند ، نگویند ، هنوز ما زنده ایم و تا زنده ایم غیرت انقلابی داریم . ما اجازه نمی دهیم سلاله زهرای اطهر(س) و فرزند خلف خمینی تنها بماند .
آقا جان بگو که تنها نیستی .
آقا جان ! آمریکا و اروپا ما را از تیر و تحریم می ترسانند به ایشان بگو سینه های ما سپر تیرهای آنان است . به ایشان بگو ما وجب به وجب خاک ایران را از خون آنان سیراب می کنیم و از کشته هایشان پشته می سازیم و حسرت یک روز مستی در خاک ایران را به دلهایشان می گذاریم .
آقای من ! به خدا قسم که کسی را به شجاعت تو ندیدم . آقا جان اینها می دانند شهادت چیست؟ دو کوهه کجاست ؟ فکه ، طلائیه ، اروند کجاست ؟
به خدا قسم که می دانند اما ........ مولای من به آنان بگو آن زمان که اراده کنند پوتین سربازانشان در خاک ما قرار گیرد ما با اراده و ایمانمان پیکر سربازانشان را تکه تکه می کنیم و بر پیکرهایشان می تازیم چرا که اراده کردند پا بر خاک ما بگذارند.
آقای من ! به آنان بگو ما اهل جنگ نیستیم ما به دنبال آرمان خمینی و اعتلای نام جمهوری اسلامی ایران در جهان هستیم اما واماندگان از قافله ایم و آن زمان که قافله سالارمان ندا دهد مرگ را در آغوش می گیریم و بر دشمن می تازیم و مگرتاکنون شربتی شیرین تر از شهادت در کام ما ریخته شده ؟
مولای من ! به آنان بگو که چرا ما را از تیر هایشان می ترسانند ؟ مگر تاکنون پیکر های ما زخم تیر هایشان را نچشیده ؟
آقای من ! به خدا قسم که با پیکر هایمان در مقابلشان می ایستیم اگر پاهایمان را قطع کنند با دست می ستیزیم و اگر دستهایمان را قطع کنند بدن هایمان را به آتش می کشیم تا آتش کینه مان پیکرشان را به خاکستر تبدیل کند .
مولای من ! به آنان بگو ما اهل جنگ نیستیم اما اگر بخواهند رویای چندین ساله شان را تعبیر کنند خواب ناز را از چشم هایشان می رباییم وآن چنان مرگ را در آغوش می گیریم که حسرت مرگ بر بستر بر دلهایشان بماند.
آقای من ! تو تنها نیستی تو ملتی داری به استواری کوه به وسعت دریا و به پاکی و زلالی آب و به کوبندگی رعد پس چرا ما را می ترسانند ؟
به خدا قسم که خلیج همیشگی فارس آرزوی رنگین کردن آبش با خون هایشان را دارد .
مولای من ! به آنان بگو آن زمان که تو فرمانمان دهی صفیر گلوله هایمان گوش هایشان را نوازش می دهد و کینه چندین ساله مان چون آتشفشانی فوران می کند و آن چنان در آتش خشممان می سوزند که ازپیکرهاشان جز خاکستری بی ارزش باقی نماند .
به ایشان بگو ما اهل صلحیم و سازش اما اگر بجنگیم و تو فرمانمان دهی آن چنان انتقام آن هشت سال آن هشت سالی که گلوله های آنان سینه های برادرانمان در کردستان و خوزستان را درید و خون مطهرشان را بر زمین ریخت می گیریم که صدای ضجه مادران سربازانشان گوش دنیا را کر کند .
مولای من ! قسم به روح رسول الله (ص) وقسم به فرق دریده علی (ع) و پهلوی شکسته زهرا(س) که ما گوش به فرمان توئیم و آن کاری را انجام می دهیم که تو بگوئی .
قسم به خدا که تو شجاعت را از خمینی به ارث بردی مولای من به ایشان بگو آرزوی ما این است که نظام مقدس جمهوری اسلامی را به دستان مولا و آقایمان مهدی (عج) بسپاریم و بر سر اعتقادمان سر می بازیم ( الهم عجل لولیک الفرج )
آقای من ! تو نه بت منی و نه من بت پرست . تو رهبر منی و من مطیع تو . همان گونه که سلمان مطیع محمد (ص) و علی (ع) بود من نیز فرمانبردار توام.
جانی دارم که آرزو دارم آ ن را در راه اسلام و محمد رسول الله (ص) فدا کنم پس جان من در دستان توست زیرا که می دانم تو در راه اسلام قدم بر می داری . هر زمان که اراده کنی جانم را فدای راه و هدف تو که همان راه و هدف خمینی کبیر است می کنم مولای من برایم دعا کن تا خدای باریتعالی شهادت در راه اسلام را نصیبم فرماید و لایق سربازی در راه محمد رسول الله (ص) گردم .
آقا جان 17 سال گذشته و گرد پیری بر رخسار مبارکت نشسته ، خسته نباشی .
فرزند خمینی

 

 

salman_yavar@yahoo.com

اخطار!
همه چيز درباره شرکتهاي هرمي

قسمت دوم

کلاهبرداری:
تعريف کلاهبرداری در قانون مجازات اسلامی: هر کسی که به امور واهی و خيالی مردم را اميدوار کرده مال آنها را ببرد، کلاهبردار محسوب ميشود.
محاسبه تعداد اندك گيرندگان پورسانت (در شيوه قديمي توسعه شبكه و مدل جديد ۳-۳)
تا قبل از توقيف ، ممنوعيت و تحت پيگرد قرار گرفتن ،گلد كوئيستيهاي ايران در شبكه هايي فعال بودند كه با شيوه (5و5) پورسانت ميگرفتند.
در اين روش هر شبكه به شكل لايه هايي در نظر گرفته ميشود.
هر عضو جديد در يكي از اين لايه ها قرار ميگيرد.
در بهترين شرايط عضوگيري ،لايه ها به شكل همزمان و دو طرف چپ و راست آن به شكل متعادل پر مي شود.
تعداد اعضاي هر لايه دو برابر تعداد اعضاي لايه قبلي است.
اگر مرتبه سر گروه را صفر در نظر بگيريم ، لايه يكم داراي دو عضو است و لايه دوم داراي 4 عضو و لايه سوم داراي 8 عضو و الي آخر .
اگر شبكه أي تا n لايه توسعه يافته باشد ، تعداد اعضاي لايه n ام برابر 2^n است(دو به توان n ).
مثلا در لايه 10 ام ، تعداد اعضاي اين لايه 2 به توان 10 ، يعني 1024 نفر خواهد بود.
با توجه به اينكه شرط دريافت پورسانت در اين شيوه توسعه يافتن ، جذب 5 عضو در سمت راست و 5 عضو در سمت چپ است ، هنگامي پورسانت بدست مي آيد كه عضو گيري تا سه لايه بعد از عضو اتفاق افتاده باشد.
به عبارتي سه لايه پائينتر ، نميتوانند پورسانت بگيرند و هرگاه در اين سه لايه پائيني اعضا به تعداد مناسبي جذب شوند ، به نفر بالا دستي (چهار لايه بالاتر) پورسانت داده ميشود(يك فقره).

تعداد اعضاي هر لايه = n
تعداد اعضاي شبكه أي كه n لايه دارد = 2^(n+1)) -1 )
عداد اعضاي سه لايه آخر = 2^n + 2^(n-1) + 2^(n-2) = 7*2^(n-2)

توجه : گفته شد اعضاي سه لايه آخر هيچ پورسانتي دريافت نميكنند.
نسبت اعضاي سه لايه آخر به همه اعضاي شبكه = (7*2^(n-2)) / (2^(n+1)-1) = A
حداقل درصد اعضايي كه پورسانت نميگيرند از مجموعه اعضاي شبكه = A*100%

حداكثر درصد اعضايي از شبكه كه پورسانت ميگيرند = (1-A)*100%

توجه : اعضاي چهارمين لايه بالاتر(نسبت به پائينترين لايه)فقط يك بار پورسانت ميگيرند.
حداكثر اعضايي كه بالاخره يك پورسانت ميگيرند = 2^(n-3)

نسبت اعضايي از كل شبكه كه بالاخره يكبار پورسانت ميگيرند = 2^(n-3) / ((2^(n+1))-1) = B
درصد اعضايي از كل شبكه كه بالاخره يكبار پورسانت ميگيرند = B * 100%
درصد اعضايي از كل شبكه كه بيشتر از يكبار پورسانت ميگيرند = (1-(A+B))*100%

سوال :
اگر شبكه أي بسيار زياد پيشرفت كند ، چند درصد اعضا پورسانت نميگيرند ؟

جواب :
كافي است كه از مقدار A وقتي n بسيار بزرگ ميشود حد بگيريم :
0.875= (7*2^(n-2)) / (2^(n+1)-1)) Lim
Infinite n ->

يعني حداقل 87.5% اعضا هيچوقت پورسانت دريافت نميكنند.
به همين شكل اثبات ميشود كه كمتر از 6.25% اعضا فقط يكبار پورسانت ميگيرند و حداكثر 6.25% اعضا هستندكه شايد بيشتر از يكبار پورسانت بگيرند.
البته به علت نامتقارن پر شدن شبكه ها عملا افرادي كه پورسانت ميگيرند از درصد ها گفته شده بسيار كمتراست.

درصد اعضايي كه پورسانت نميگيرند(حداقل)
درصد اعضايي كه پورسانت ميگيرند(حداكثر)
تعداد اعضايي كه پورسانت نميگيرند(حداقل)
تعداد اعضاي شبكه n لايه اي
تعداد اعضاي لايه n ام
n
33/93
67/6
14
15
8
3

32/90
68/9
28
31
16
4

89/88
11/11
56
63
32
5

19/88
81/11
112
127
64
6

84/87
16/12
224
255
128
7

67/87
33/12
448
511
256
8

59/87
41/12
896
1023
512
9

54/87
46/12
1792
2047
1024
10

52/87
48/12
3584
4095
2048
11

يك نتيجه گيري :
اگر بازار ايران با عضويت 7 ميليون نفر به اشباع برسد يا به هر دليل متوقف گردد ، آنگاه حداقل 5/87 درصد اين مجموعه يعني لااقل 125/6 ميليون نفر به پورسانت دست نخواهند يافت(يادآوري : توسعه به شكل (5و5)است).

ادامه دارد...
 

 

 

مشکان
info@moshkan.com

سه شنبه: مناجات

بنام او که وجودش صفاست* عهدش وفاست* محبتش کیمیاست
ای خدای تنهایان و بی کسان و بی مونسان
ای مخاطب درد آشنای دردهای نگفتنی
اگر بناست بسوزیم طاقتمان ده و اگر بناست بسازیم قدرتمان ده!
ای محبوب جاودانی
اگر نبود عطر حضور تودر تعفن این لاشه های مردارچگونه تاب میآوردیم
و اگر نبود گرمای دستهای تو در این سرمای بی کسی چگونه سر می کردیم
ای معشوق ازلی!
عموم آدمیان علی الخصوص مدعیان عاشقی در مقوله عشق عوامند
الفبای سخت دوست داشتن را به ما بیاموز

 


 
arash_new2001@yahoo.com

حديث روزانه

مسخرگی تفریح ابلهان و حرفه نادانان است.
امام هادی (ع)

 


 
saheledoosti@yahoo.com

جمله روزانه

9 آبان
کسانی که عواطف ما را جریحه دار می کنند کاری را انجام داده اند که بلد بوده اند. اینان به اقتضای نوع زندگی شان چنین کرده اند. اگر آنان را نبخشی، اجازه داده ای تا کینه تو را در چنگال خود بگیرند.
وین دایر

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

9 آبان / 31 اکتبر / 8 شوال

Mobin_s2004@yahoo.com
9 آبان ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
سالروز تصرف اصفهان به دست اعراب مسلمان

31اكتبر سال 641 ميلادي شهر اصفهان به تصرف اعراب مسلمان در آمد. اين سپاه قبلا در نهاوند لشكريان يزدگرد سوم را شكست و او را به شرق ايران فراري داده بود. در جنگ اصفهان (سپاهان) پادگان اين شهر به فرماندهي «استندر» كه موفق به دريافت كمك و نيروي تقويتي از يزدگرد كه خود در حال فرار بود نشده بود شكست خورد. اعراب به دليل وجود چند آبادي و شهرك پردرخت و سرسبز با فاصله اي كم از اصفهان ، اين مجموعه را «شهرستان» خواندند. اصفهان داراي دو محله معروف بود يكي يهوديه و ديگري «جي». بزرگترين پادگان نظامي ايران در دوران ساسانيان در اصفهان قرار داشت، زيرا كه از لحاظ موقع جغرافيايي، اصفهان مركز ايران زمين بود و انتقال نيرو جهت دفاع و يا حمله از آنجا صورت مي گرفت.

 

تورانشاه سلجوقي شاه كرمان شد

در اين روز در سال 1083 ميلادي تورانشاه سلجوقي پسر ملك قاورد و پسر عموي ملكشاه، شاه كرمان شد كه در آن روزگار تا خليج فارس و درياي عمان امتداد داشت. ملك قاورد كه حاضر نشده بود پادشاهي برادر زاده خود ملكشاه را برسميت بشناسد به دست او كشته شده بود. از آثار باقي مانده از زمان حکومت ملك قاورد در شهر كرمان، مسجدي در مركز شهر موسوم به مسجد ملك است كه پس از انقلاب به مسجد امام تجديد نام شده است.
     ملكشاه كه دست پرورده خواجه نظام الملك بود پس از كشته شدن پدرش آلب ارسلان به پادشاهي رسيده بود.
    

 

ايران اعلام بي طرفي كرد ، اما چه سود ؟!

حسن مستوفي رئيس الوزراء وقت

31 اكتبر 1914 (9 آبان 1293) دولت وقت ايران در قبال جنگ قدرتهاي اروپايي كتبا «بي طرفي» خود را اعلام داشت. در اعلاميه بي طرفي ايران كه توسط سلطان احمدشاه قاجار و رئيس الوزراء وقت، مستوفي الممالك (عكس بالا)، امضاء و ابلاغ شده بود چنين آمده بود: از آنجا كه ايران با همه ممالك متخاصمه دوستي دارد در قبال منازعات آنها بي طرف خواهد ماند.
     در اعلاميه اي جداگانه، مستوفي مقامات دولتي را از هرگونه كمك به دول متحارب ـ در آن زمينه ـ ممنوع ساخته بود. قبلا دولت وقت شفاها اشاره به بي طرفي خود در قبال جنگ اروپاييان كرده بود. باوجود اين، دولتهاي روسيه و انگلستان به استناد قرارداد 1907 سن پترزبورگ (تقسيم ايران) خود را محق به نقل و انتقال نيرو در ايران مي دانستند و دولتهاي در حال جنگ با آن دو قدرت نيز به همين دليل ايران را تحت نفوذ دشمن و منطقه جنگي تلقي مي كردند و ميهن ما را ناخواسته به ميدان نبرد خود تبديل كرده بودند و دولت وقت نيروي كافي براي دفاع از مرزهاي كشور را نداشت، با وجود اين چند واحد ژاندارم ايران با تسليحات اندک خود در صفحات غرب كشور به ويژه در همدان و كرمانشاه دست به دفاع جانانه زدند و در چند مورد به پيروزي هاي موقت نائل آمدند.

 

روزي كه به دوران سلطنت قاجارها بر ايران پايان داده شد

احمد شاه رفت ـ رضا شاه آمد

احمد شاه رفت ـ رضا شاه آمد

در پي يك رشته تظاهرات چهار روزه در تهران و شهرهاي ديگر كه تظاهركنندگان درخواست خلع قاجاريه از سلطنت را كرده بودند، نهم آبان 1304 (31 اكتبر 1925 ميلادي و روزي چون امروز) مجلس شوراي ملي طرح نمايندگان را مبني بر خلع قاجاريه تصويب كرد كه متن طرح با جمله «به منظور تامين سعادت ملت ايران ...» آغاز شده بود.
     نمايندگان در همين جلسه سردار سپه، ژنرال رضاخان پهلوي، را با لقب «والاحضرت اقدس» به عنوان رئيس موقت كشور تعيين كردند و كار اصلاح قانون اساسي و تعيين تكليف قطعي رياست كشور را برعهده مجلس موسسان قرار دادند. در اين جلسه دكتر مصدق نماينده تهران با دادن سمت رياست موقت كشور به سردار سپه به دليل سابقه قلدري او مخالفت كرده بود و اصولا سپردن چنين مقامي را به يك نظامي به مصلحت ندانسته بود. با وجود اين مخالفت، اين طرح فوري فقط پنج راي مخالف داشت. قبلا هم دولت با بازگشت سلطان احمد شاه كه در اروپا بود به وطن، مخالفت كرده بود. ميان مردم شايع كرده بودند كه با خلع قاجاريه، نظام جمهوري در ايران روي كار خواهد آمد.
     در همين روز اندكي پس از راي گيري در مجلس، جريان به سفارتخانه ها اعلام شد و بوذرجمهري شهردار وقت تهران تلفنهاي كاخ گلستان ( ميدان ارگ ــ 15 خرداد ) محل اقامت محمد حسن ميرزا وليعهد را قطع و پس از اخراج زنان احمدشاه و خانواده سلطنتي از آنجا درها را مهر و موم كرد.
     بعدا شهرباني (پليس تهران) درباريان را بازداشت و دولت با تامين پنج هزار تومان هزينه، محمد حسن ميرزا را روانه اروپا كرد. احمد شاه كه در فرانسه بود پس از آگاه شدن از خلع قاجاريه؛ به عمل مجلس اعتراض كرد، ولي تا آن زمان بسياري از دولتهاي دولت موقت تهران را به رسميت شناخته بودند و براي احمدشاه و همراهانش راهي جز درخواست پناهندگي باقي نمانده بود و به اين ترتيب سلسله اي كه در طول حكومت 130 ساله خود (از تاجگذاري آغامحمدخان در سال 1795ميلادي) براي ايران چيزي جز بدبختي به بار نياورده بود منقرض شد. قاجارها از يک ايل مغول تبار بودند و نام اين ايل از اسم «قاجار نويان» امير زاده مغول گرفته شده بود. با وجود انقراض دودمان قاجارها، مقامات بالاي دولتي تقريبا دست نخورده باقي ماندند! و بنا براين، حل مسائل ايران به درازا كشيد و ....

 

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

09/8/58
شهادت آيت الله قاضي اولين امام جمعه تبريز توسط گروه فرقان

09/8/59
اجراي آتش سنگين روي شهر آبادان ، عبور نيروهاي دشمن از بهمنشير و ورود به شهر از كوي ذوالفقاري ، مقاومت نيروهاي خودي و انهدام وسيع نيروهائيكه از بهمنشير گذشته بودند . آتش دشمن روي اهواز بعد از دو روز آرامش ـ آتش نيروهاي خودي روي ادوات زرهي و نيروهاي دشمن مستقر در منطقه سوسنگرد .

تلاش ناموفق نيروهاي عراقي در عبور از كرخه و تهديد دزفول و انديمشك . كاهش تحرك دشمن در جبهه مياني و ادامه گلوله باران شهرها دراين منطقه .

بحران ضدانقلاب در جبهه شمالي : تخليه سقز و متقابلاً تجمع نيروهاي ضدانقلاب در آن ـ تجمع نيروهاي ضدانقلاب در اطراف سنندج ، مهاباد ، بانه و مريوان و نيز در اطراف جادههاي كامياران ، سنندج و مريوان ـ حمله به فرودگاه سنندج .

اسارت وزير نفت جمهوري اسلامي ، محمدجواد تندگويان در جاده اهواز ـ آبادان .

تشكيل شوراي عالي دفاع به رياست نخست وزير ، اعتراض رئيس جمهور و تاييد وي توسط روزنامه ميزان و راديو كلن ، متهم شدن جناح سياسي مقابل بنيصدر به تضعيف روحيه ارتش .

اعتراض دانشجويان ايراني در فرانسه نسبت به فروش 60 فروند جنگنده ميراژ به عراق و خشونت پليس.

09/8/61
عمليات محرم

09/8/63
گزارش برخي مشكلات در زمينه تجهيزات و تداركات مربوط به انجام عملياتي كه در پيش است همراه با ادامه درگيريهاي جزئي در منطقه عمليات آتي.

تكرار تهديدهاي عراقي مبني بر هدف قرار دادن مناطق اقتصادي و ترغيب كارشناسان خارجي مشغول در پروژههاي نيمه تمام به ترك ايران.

ادامه درگيريها و تحركات نيروهاي خودي و ضدانقلاب در مناطق غرب كشور.

پيشبيني مفسران منطقه و غرب: احتمال انجام عمليات انحرافي در جبهه هاي شمال غرب و تمركز اصلي در جنوب بهوسيله ايران وجود دارد. عراق نيز براي چنين وضعيتي آماده است.

09/8/65
بررسي زمينه سازي اجراي يك عمليات بزرگ در منطقه سليمانيه و چگونگي همكاري با گروههاي معارض عراقي، در جلسه فرماندهان سپاه.

افزايش اقدامات دشمن در مناطق امالرصاص، ساحل خورعبدالله و سنگسر همزمان با تلاش سپاه براي اجراي عمليات سرنوشتساز. تجاوز هواپيماهاي عراقي به حريم هوايي اسلامآباد و اهواز. مهار آتش پالايشگاه بمباران شده باختران. در عمليات مقابلهبه مثل، هواپيماهاي ارتش جمهورياسلامي تأسيسات شهر كوت را بمباران كردند. شهر بصره نيز در 6 نوبت هدف توپخانههاي خودي قرارگرفت.

گروهي از خبرنگاران و هئيتي از صليبسرخ جهاني از آثار بمباران كوت ديدن كردند.

درگيري نيروهاي خودي با عناصر ضدانقلاب در مناطق ديواندره، مريوان، سقز، مهاباد و اشنويه.
 

 

 انقراض سلسله قاجاريه با تصويب مجلس شوراي ملي

[9 آبان 1304] - با تصويب مجلس شوراي ملي سلسله قاجاريه منقرض شد. دراين روزمجلس شوراي ملي طرحي را بصورت ماده واحده تصويب كرد كه بخشي از آن چنين نوشته شده بود: مجلس شوراي ملي به نام سعادت ملت ايران انقراض سلسله قاجاريه را اعلام نموده و حكومت موقتي را در حدود قانون اساسي و قوانين موضوعه مملكتي به رضاخان واگذارمي‎نمايد. قابل توجه است كه شماري ازنمايندگان مجلس شوراي ملي همچون آيت الله مدرس و دكترمصدق با حكومت رضاخان مخالف بودند و اعتقاد داشتند سلطنت رضاشاه به صلاح ملت ايران نيست.

 

 ربوده شدن مهندس محمد جواد تندگويان وزيرنفت بدست رژيم بعثي عراق

[9 آبان 1359] - مهندس محمد جواد تندگويان وزيرنفت دولت وقت جمهوري اسلامي ايران بدست نيروهاي رژيم بعثي عراق ربوده شد. او فارغ التحصيل رشته مهندسي نفت بود و مبارزه با رژيم پهلوي را اززمان تحصيل دردانشگاه آغازكرده بود و مدتها درزندانهاي رژيم در اسارت بسربرده بود. بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ابتدا مديريت مناطق نفتي جنوب و سپس وزارت نفت دولت شهيد رجائي را عهده‎دارشد. مهندس تندگويان در9آبان ماه سال1359هجري شمسي درنزديكي شهرآبادان به اسارت نيروهاي متجاوز عراقي درآمد و عاقبت درسياه چالهاي زندانهاي بعثيون شهيد شد.

Mobin_s2004@yahoo.com
31 اکتبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

سینما
زادروز بازيگر سريال «روزهاي زندگي»

Deidre Hall

«ديدر هال Deidre Hall» بازيگر سريالهاي «روزهاي زندگي» و «خانه ما» 31 اکتبر در شهر ميلواکي آمريکا به دنيا آمد.
     پخش سريال تلويزيوني روزهاي زندگي که نوعي «سوپ اپرا» است از ژوئن 1976 آغاز شده و هنوز ادامه دارد.
     اين برنامه، طبق نتايج سنجش افکار ( rating ) از برنامه هاي پربيننده تلويزيوني آمريکا است .

صنايع و فنون

آگاه شدن از تفكر سياسي فرد، از طريق اسكن مغز

29 اكتبر2004 رسانه هاي امريكا گزارش ب كرده بودند كه با بكار بردن تكنولوژي اسكن مغز و اف « ام.آر. آي» مي توان تفكر سياسي فرد و تمايل او به احزاب ، افكار ، اديان و ... و در نتيجه هواداري اش از افراد را تشخيص داد. از اين تكنولوژي سالها بود كه براي تشخيص بيماري هاي مغز و حافظه از جمله آلزايمر استفاده مي شد. با اين تكنولوژي سليقه ، ذوق و نيز علاقه افراد به غذا و لباس و ... را هم مي شود دقيقا تشخيص داد. اين گزارش پس از تجربه اي كه دانشگاه كاليفرنيا شعبه لس آنجلس انجام داده و نتايج مطلوب به دست آورده تنظيم و انتشار يافته است.
    اين تجربه بر پايه واكنش مغز به آن چه را كه يك فرد تمايل و علاقه دارد و چيزهايي كه مورد علاقه او نيست صورت گرفته است. نياز بخش ويژه مغز هنگام ياد كردن از اشياء ، افراد و موضاعات مورد علاقه به اكسيژن، متفاوت از موضوعات و اشياء مورد تنفر و يا عدم تمايل او است. دستگاه اسكن كننده از روي ميزان اين نياز، به «درصد» تمايل فرد پي مي برد و آن درج و ثبت مي كند. دانشمنداني كه اين تجربه را انجام داده اند تاكيد كرده اند كه نتايج، صد در صد دقيق بوده است. بايد دانست كه اين آزمايش روي هر فرد و براي هر موضع، فعلا هزينه مالي سنگين دارد.
    

در قلمرو رسانه‌ها

روزي که «جان فيني» روزنامه نگار افشاگر ديده از جهان فروبست

John Finney

John Finney

سي ام اكتبر پارسال (سال ميلادي 2004) «جان فيني» استاد روزنامه نگاري دانشگاه جورج تاون، يكي از دبيران سابق خبر در نيويورك تايمز و خبر نگار اسبق يونايتدپرس اينترنشنال و از روزنامه نگاران معروف قرن بيستم در 80 سالگي درگذشت.
     دو نمونه از دهها افشاگري او كه در تاريخ مطبوعات آمده و مسير تاريخ را تغيير داده و نتايج بزرگ داشته است از اين قرارند:
     افشا گري «فيني» دراين باره كه حمله ناوچه هاي ويتنام شمالي به دو ناوشكن آمريكايي در خليج تونكن كه بهانه بمباران ويتنام شمالي و گسترش جنگ ويتنام قرار گرفت؛ ساخته و پرداخته و نقشه كاخ سفيد بود. اين افشا گري باعث تظاهرات عمومي در آمريكا و اعتراض برخي سناتورها شد به گونه اي كه ليندن جانسون رئيس جمهوري وقت از نامزد شدن مجدد در انتخابات سال 1968 صرف نظر كرد.
     افشاگري چشمگير ديگر فيني اين بود كه متوجه روابط پنهاني مشاوران علمي ـ فني كاخ سفيد با كارخانه هاي سازنده اسلحه شد. وي در چند گزارش، با ذكر نام و جزئيات كار شرح داد كه اين دسته از مشاوران كاخ سفيد چگونه پس از قبولاندن طرحهاي خود به دولت، به استخدام كمپاني هاي بزرگ اسلحه سازي درآمده بودند. وي در گزارشهايش ثابت كرده بود كه اين كارخانه ها قبلا اين مشاوران را درجريان طرحهاي پر هزينه و سودآور خود قرار مي دادند و اينان اين طرحها را به رئيس جمهوري و شوراي امنيت ملي مي قبولاندند.
     جان فيني كار مطبوعاتي را از سال 1947 پس از گرفتن مدرك روزنامه نگاري از دانشگاه «ييل» آغاز كرده بود. وي پس از چند سال خبرنگاري، سردبير يك روزنامه محلي در منطقه نيو اينگلند آمريكا شده بود كه يك روز به طور غير منتظره كناره گيري خود را به صاحب روزنامه داد و در مقاله خداحافظي با خوانندگان نوشت: از نظر او روزنامه گاري چيزي جز خبرنگاري و دنبال كردن رويدادها و كشف حقايق نمي تواند باشد و او خودش را فريب داده بود كه سردبير شده بود. سردبيري كار يك روزنامه نگار فعال نيست.
     «جان» سپس به استخدام يونايتدپرس در آمد. كارهاي او در اين خبرگزاري باعث جلب نظر «رستون» شد و او را به نيويورك تايمز برد كه 30 سال در آنجا بود. سپس دانشگاه جورج تاون وي را دعوت به تدريس روزنامه نگاري كرد و به اين كار را تا چند ماه پيش از فوت از بيماري سرطان ادامه داده بود.
     «فيني» در عين حال مولف چند كتاب سياسي است. او درباره گسترش ساخت سلاحهاي اتمي پيش بيني كرده است كه زود و يا دير، ملل ديگر به آن دست خواهند يافت. در زمينه مسابقه تسليحاتي نوشته است: سلاحهاي اتمي، موشكي و تكنولوژي فضايي بوده اند كه از يك جنگ بزرگ ديگر در جهان جلوگيري كردند نه تدابير دولتمردان و سازمانهاي جهاني و در صدرشان سازمان ملل (بي خاصيت).

ساير ملل

ترور دو نخست وزير به يك صورت در دو « 31 اكتبر »

31 اكتبر شاهد ترور دو نخست وزير به يك شكل توسط نظاميان محافظ بوده است : استيفن تيژا نخست وزير مجارستان درسال 1918 و بانو اينديراگاندي نخست وزير هند درسال 1984.
     بانو گاندي دختر نهرو چهار بار نخست وزير هند بود. وي به دست دوتن از افراد گارد محافظ خود كه از ناسيوناليست هاي سيك بودند هدف گلوله قرار گرفت. شوهر اينديرا يکي از پارسيان هند بود.

 

در فرانسه بلعيدن فرزندان انقلاب آغاز مي شود

روبسپير

21 روز پس از اعلام «حالت فوق العاده» در فرانسه و ايجاد دولتي به همين نام و 15 روز بعد از اعدام «ماري آنتوانت» زن پادشاه سابق، 31 اكتبر سال 1793 ميلادي در فرانسه دوره اصطلاحا «بلعيدن فرزندان انقلاب» با اعدام 21 ژيروندن (ميانه رو) از جمله ژاك بريسو آغاز شد. اين عده به جرم تجديد نظر طلبي و دور شدن از اصول و هدف هاي انقلاب در ملاء عام با گيوتين گردن زده شدند.
     اين اعدام هاي گروهي دو ماه پس قدرت يافتن انقلابيون راديكال به رهبري روبسپير انجام شد. 20 روز پس از روي كار آمدن روبسپير، مجلس انقلاب قانون «دستگيري و محاكمه كساني كه به آنان سوء ظن مي رفت» تصويب كرده بود و دست راديكالها را براي محاكمه مخالفان و هركس كه به او بدگمان مي شدند باز گذارده بود. اين زمان در تاريخ فرانسه «دوره وحشت» عنوان گرفته است. روبسپير و همفكرانش در آن زمان، كار دستگيري افراد مورد سوء ظن را با بازداشت انقلابيون ميانه رو آغاز كرده بودند. انقلاب فرانسه عمدتا توسط همين ميانه روها آغاز شده بود. سالهاي بعد، نمايندگان مجلس گفتند كه هدفشان از تصويب قانون سال 1793 تنها در حبس نگهداشتن مخالفان مورد سوء ظن بود تا فعاليت هايشان بي اثر و خنثي شود، نه اعدام آنان.

 

انقلاب استقلال الجزاير آغاز مي شود

تاريخنگاران 31 اكتبر سال 1954 را آغاز دور اصلي انقلاب الجزايريها براي كسب استقلال خود از استعمار فرانسه ذكر كرده اند كه ملي گرايان الجزايري تظاهرات خشونت آميز خود را كه پس از دو روز سركوب برگزار كردند.
     اين انقلاب توام با خشونت تا اواخر ژوئن سال 1962 كه دوگل رهبر وقت فرانسه با برگزاري رفراندم استقلال موافقت كرد ادامه داشت و سوم ژوئيه 1962 دوگل باتوجه به نتايج رفراندم فرمان استقلال الجزاير را كه 132 سال مستعمره فرانسه بود ابلاغ كرد.

 

انتقال جسد استالين که حتي يک راي مخالف نداشت انجام شد!

31 اکتبر 1961 و يک روز پس اين که کنگره حزب کمونيست شوروي به خواست خروشچف به اتفاق آراء! تصويب کرد که جسد موميايي شده استالين از آرامگاه لنين در ميدان سرخ مسکو به جاي ديگري انتقال يابد و دفن شود تا مردم به ديدارش نشتابند، اين تصميم به اجراء درآمد و جسد در پاي ديوار کرملين در ميان ديگران مدفون شد.
     در جلسه 30 اکتبر، حتي يک مقام کمونيست که استالين تا سال 1953 بر آن حزب رياست کرده بود به پيشنهاد انتقال جسد، راي مخالفت نداد!، ولي «اين اتفاق آراء» در کشورهاي ديگر مورد تفسير و انتقاد قرار گرفت . برخي گفتند که استالين روانشناسي روسها را مي شناخت که ملتي متشکل از اختلاط نژادها است و در طول زمان به ويژه در دوران سلطه مغولها (تاتارها) به ديکتاتوري و اطاعت از حاکم وقت عادت کرده است که آن چنان رفتار مي کرد و ... و پاره اي هم با تحليل «اين اتفاق آراء» پيش بيني برچيده شدن حزب کمونيست را با چنين اعضاي وفاداري! در آينده کرده بودند، ولي باور نمي کردند که شوروي هم فرو پاشي کند، و تصور مي کردند که برجاي حزب کمونيست يک امپراتور بنشيند.
    

انتقال جسد موميايي شده استالين از آرامگاه لنين ، حتي يك راي مخالف نداشت !!!

انتقال جسد موميايي شده استالين از آرامگاه لنين ، حتي يك راي مخالف نداشت !!!

 

باگ گذاري اطاق خواب الينور همسر روزولت رئيس جمهوري متوفاي آمريکا !

الينور روزولت

31 اکتبر 1965 ، «باگ گذاري » اطاق خواب الينور همسر روزولت با « دستگاه شنود » در پي انتشار گزارشهاي متعدد در اين زمينه ، تاييد شد و يک مامور سابق اعتراف کرد که « طبق دستور » اين کار را مي کرد. وي گفت که دليل آن را نمي دانست و تنها مامور اجراي دستور بود و در طول سفر هم اطاق الينور در هتل توسط او باگ گذاري مي شد.

 

افشاگري تازه يک مرکز داوطلبان نظارت بر درستي عمل دولت آمريکا

« چارلز لويس» رئيس « مركز امانتداري عمومي Public Integrity » كه يك سازمان داوطلب براي پاييدن دولت آمريكاست سي ام اکتبر فاش کرد که شركتهايي كه كنترات بازسازي عراق و افغانستان را به مبلغ هشت ميليارد دلار با دولت آمريكا امضاء كرده اند بالاترين كمك دهندگان به مبارزات انتخاباتي سال 2000 جورج بوش بوده و رابطه تنگاتنگ با مقامات نظامي و كشوري آمريكا دارند. به اين شركتها از جمله كمپاني مربوط به « چني » معاون بوش ، انجام ده كار - بدون برگذاري مناقصه واگذار شده است و بهانه حذف مناقصه « فوريت كارها » اعلام شده است.
    نشاني سايت اين مركز كه بررس هاي آن محققان و روزنامه نگاران هستند از اين قرارست:
    www.publicintegrity.org
    

برخي ديگر از رويدادهاي 31 اكتبر

  • 1900:   كل جمعيت ايالات متحده 76 ميليون و 295 هزار و220 تن اعلام شد كه در طول قرن 20 تقريبا چهار برابر شده است.

  • 1908:   در پي انتشار مصاحبه ويلهلم دوم قيصر آلمان با ديلي تلگراف چاپ لندن كه متن آن 28 اكتبر انتشار يافته بود، بر دامنه خصومت آلمان و انگلستان افزوده شد؛ زيرا كه قيصر صريحا گفته بود كه آلماني هاي طبقه متوسط و پايين از انگلستان و انگليسي ها منتفرند. بايد دانست كه خاندان سلطنتي انگلستان آلماني تبار هستند و مادر ويلهلم از همين خانواده بود.

  • 1943:   سران چهار دولت متفق در مسكو بر سر چگونگي معامله خود با دولتهاي محور در صورت پيروزشدن بر آنها به توافق رسيدند.

  • 1945:   جيره بندي كفش در امريكا پايان يافت.
        

  • 1964:   در پي انتقاد شديد آيت الله خميني، حسنعلي منصور نخست وزير وقت در مجلس از برخوردارشدن نظاميان امريكايي از پاره اي مصونيت هاي قضايي در ايران دفاع كرد.
        

  • 1971:   مبادلات بازرگاني ميان ايران و جمهوري توده اي چين آزاد شد.
        

  • 1982:   سوسياليستهاي اسپانيا پس از 45 سال انتخابات اين كشور را بردند و رهبر جوان آنان، گونزالس، نخست وزير اسپانيا شد.

  • 2003:   دولت فرانسه براي تعمير كاخ تاريخي ورساي 158 ميليون دلار هزينه اختصاص داد . لويي چهاردهم ورساي را كه در آن قراردادهاي پايان جنگ جهاني اول امضاء شد شاه نشين فرانسه كرد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    8 شوال هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    «عضد الدوله ديلمي» دومين حكمران سلسله ديالمه فارس در گذشت .

    [8 شوال 372] -  «عضد الدوله ديلمي» دومين حكمران سلسله ديالمه فارس در گذشت . وي كه جانشين عماد الدوله ديلمي بود در سال 351هجري ازطرف خليفه به عضد الدوله ملقّب شد او در دوران حكومت خود نواحي وسيعي از ايران ، عراق ، ديارَپكر، والجزيره را تصرف كرد وبناهاي متعدد در نواحي عراق و فارس ساخت. عضد الدوله بر تربت پاك شهيدان كربلا مقابري بر پا كرد . عضد الدوله ديلمي سرانجام در سال 372 هجري بر اثر بيماري صرع در گذشت و در كنار مرقد حضرت علي (ع) به خاك سپرده شد.

     

     نخستين شماره روزنامه مجلس منتشر شد.

    [8 شوال 1324] - نخستين شماره روزنامه مجلس منتشر شد. اين روزنامه را سيّد محمد صادق طباطبايي مشروطه -خواه مشهور تأسيس كرد. پس از اعلام مشروطيت و آزادي مطبوعات، تعداد روزنامه‎هاي منتشره در ايران رو به افزايش نهاد ودهها روزنامه در تهران، رشت و تبريزانتشار يافت. امّا نخستين روزنامه عهد مشروطه كه بعدازگشايش مجلس شوراي ملّي درايران منتشرشد روزنامه مجلس بود كه بدرج اخبار و وقايع جلسات شوراي ملّي مي‎پرداخت. پس از انتشار روزنامه مجلس بتدريج بر تعداد روزنامه ها افزوده شد و كثيري اقدام به انتشار روزنامه كردند.

     

     تخريب بقاع متبرکه بقيع در مدينه , توسط وهابيان

    [8 شوال 1344] - تخريب بقاع متبرکه بقيع در مدينه , توسط وهابيان

     

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    بخل آن مرد و سخاوت ابو دحداح
    و نتيجه سخاوتش

    واحدى به سندى متصل مرفوع از عكرمه از ابن عباس روايت كرده ، كه مردى درخت خرمائى داشت ، كه شاخه اش در خانه شخص فقير و عيالمندى بود، و صاحب نخل مى آمد و از درخت خود بالا مى رفت تا خرما بچيند و چه بسا خرمائى از درخت مى افتاد، و بچه هاى آن فقير بر مى داشتند و مى خوردند، و صاحب نخل از درخت مى آمد پايين تا خرما را از دست بچه ها بگيرد، و اگر خرما را در دهان يكى از بچه ها مى ديد، انگشتش را داخل دهان آن بچه مى كرد، تا خرما را از دهان او بگيرد، آن مرد فقير هم به پيامبر صلى الله عليه و آله شكايت كرد، و حضرت را از آنچه كه صاحب نخل مى كرده خبر داد.
    پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: ((خيلى خوب حرفت را شنيدم )) برو،
    پيامبر خدا صاحب نخل را ملاقات كرد و به او فرمود: آن نخلى كه شاخه اش در خانه فلانى است را به متن مى دهى ؟ تا من يك درخت خرما در بهشت به تو بدهم . آن شخص گفت : من نخلهاى زيادى دارم ، اما هيچكدام از نخلهايم بخوبى خرماى اين نخل نيست : بالاخره آن شخص رفت و شخص ديگرى كه كلام پيامبر را شنيده بود، آمد و گفت : يا رسول الله ، آيا اگر من آن نخل را از او گرفتم و به شما دادم ، عوض آن نخلى به من در بهشت مى دهى ؟ پيامبر فرمود: بلى ، پس آن شخص رفت و صاحب نخل را ملاقات كرد، و با او مذاكره كرد در قيمت ، كه اگر اين نخل را به او دادم ، در بهشت نخلى به من عطا خواهد كرد؟
    صاحب نخل گفت : من از خرماى اين نخل خوشم مى آيد، ولى نخلهاى زيادى دارم و هيچكدام از نخلهاى من خرمايش به اين خوبى نيست ، كه اين درخت دارد آن شخص به او گفت : اين نخل را به من مى فروشى ؟ گفت : نه ، مگر اينكه پولى به من دهى كه باور ندارم ، آن شخص گفت :
    به چقدر راضى هستى كه من به تو بدهم ؟ صاحب نخل گفت : چهل آن شخص گفت : خيلى زياد است چهل در برابر يك نخل زياد است .
    سپس خريدار كمى ساكت شد، و بعد گفت : من به تو چهل نخل را مى دهم ، و خريدار به فروشنده گفت : من شهادت مى دهم كه تو راست مى گوئى و رفت پيش مردم و آنها را شاهد گرفت ، كه اين نخل در قبال چهل نخل مال من شد.
    و رفت پيش پيامبر صلى الله عليه و آله و عرض كرد: يا رسول الله اين نخل مال من شد و هم اكنون آن را ملك تو كردم پيامبر صلى الله عليه و آله رفت پيش صاحب خانه (مرد فقير) و فرمود: اين نخل مال تو و زن و فرزندانت شد. و در اين هنگام خداوند سوره ليل را نازل كرد.
    عطا گويد: اسم مردى كه نخل را خريد و داد به پيامبر صلى الله عليه و آله ابودحداح بود و كسى كه بخل كرد (( (بخل و استغنى ))) و نخل را نداد همان صاحب نخل بود و شان نزول (( (و سيجنبها الاتقى )))
    و همچنين شاءن نزول (( (ولسوف يرضى ))) هم درباره ابودحداح است ، يعنى (( (ولسوف يرضى اذا دخل الجنة ) ))
    بزودى وقتى وارد بهشت راضى مى شود، و پيامبر صلى الله عليه و آله وقتى به آن نخل مى گذشت مى فرمود: نخلهائى در عوض اين نخل براى ابودحداح در بهشت است .
     

     

     

     

     

     

     

    داروخانه مبين

    motlagh3d@yahoo.com

    داکتینومایسین (DACTINO MYCIN)
    نام تجاری : Cosmegen

    گروه دارویی : آنتی بیوتیک موضعی
    گروه درمانی : ضد جوش و آکنه
    شکل دارویی : پماد و محلول
    موارد مصرف : آکنه و جوش سر و صورت ، عفونت های پوستی و زخم های سطحی عفونی
    میزان مصرف : 1تا 4 بار در روز
    موارد منع مصرف : حساسیت شدید
    عوارض جانبی مهم : خشکی و پوسته ریزی ، خارش
    شرایط نگه داری : در دمای معمولی نگه داری شود .
    توصیه ها :
    1- مصرف موضعی کلیندا گاهی باعث اسهال می شود .
    2- در زمان اسهال به پزشک مراجعه کنید و پماد را آلوده نکنید.
    3- از تماس چشم و مخاط دهان و بینی با دارو پرهیز کنید.
     

    ****************

    دوستان عزیز آماده  پاسخگویی به سوالات داروئی
     شما هستیم
    motlagh3d@yahoo.com

     

     

     

     

     

     

     

    زبان خوراکیها

    دكتر غياث الدين جزايرى


    اسم من «كرفس» است !

    ضد رماتيسم هستم و درد مفاصل را علاج مى كنم .
    ضماد برگ و ريشه ام ، ورم را مى خواباند.
    عروق را باز مى كنم و تقويت كننده ى بى مانندى براى قلب و ريه هستم .
    براى رفع پيچش معده مرا توصيه كنيد...

    اگر مردم خاصيت كرفس را مى دانستند تمام مزارع را به كاشتن آن اختصاص ‍ مى دادند.
    ضرب المثل فرانسوى
    اسم من كرفس است . در فارسى به من كرفش و كرسب مى گفتند و اعراب مرا معرب كرده كرفس ناميده اند. من داراى انواع و اقسام مى باشم اما در بين آنها دو نوع در تغذيه و بقيه در مداوا به كار مى روند. در من ويتامين هاى آ - ب و ث و املاح سديم - پتاسيم - فسفر و آهك نهفته است - عطر مطبوع ، طعم گوارا و خواص انكارپذير من ، مرا بين سبزيها ممتاز كرده است .
    نوع خورشتى مرا همه مى شناسند و احتياج به معرفى ندارد و نوع ديگر من كه در تغذيه به كار مى آيد، كرفس سنگ است كه مانند كلم سنگ در جزو ريشه هاى خوراكى است و شباهت زياد به آن دارد و اخيرا در ايران كاشته شده و گاهگاهى در سبزى فروشى ها ديده مى شود و با آن مى توان خورشت كرفس پلو درست كرد و نيز مى توان آن را در سالاد، ترشى و مخلوط شور به كار برد و از عطر مطبوع آن استفاده كرد. مهمترين نوع دوايى من كرفس آبى يا كرفس مردابى است كه بطور خودرو در كنار مردابها مى رويد. اعراب به آن ((كرفس الماء)) و ((قرة العين )) مى گويند. نوع ديگر من كرفس عطرى است كه به علت داشتن عطر زياد به كرفس مشك معروف است .
    انواع ما به علت داشتن ويتامين ((ث )) لثه ها را محكم مى كنيم ، و از خونريزى و رقت خون جلوگيرى مى نماييم . اشتها را زياد مى نماييم و براى مبتلايان به بيمارى هاى روماتيسم - نقرس - درد مفاصل و تصلب شرائين غذاى مفيدى هستيم و اين دسته از بيماران هم مى توانند مرا در غذاى خود داخل كنند و هم مى توانند آب مرا گرفته يك فنجان در روز ميل نمايند. من تب بر - بادشكن و ضد نفخ هستم و به داروهاى مسهل كمك مى نمايم . كليه و مثانه را زهكشى و از سنگ پاك مى كنم و بعلاوه مجارى ادرار را ضد عفونى مى نمايم خوردن من جهت تنگى نفس - درد پهلو - سكسكه و زخم روده و درد شكم مفيد است ، و ليزى معده را از بين مى برم . من گرفتگى جگر را باز مى كنم و براى حصبه و بيماريهاى روده مفيد مى باشم ، مسكن دردهاى پشت - خاصره و عرق النساء هستم . ضماد برگ - ريشه و ساقه و برگ من ضد ورم مى باشد. ماليدن اين ضماد به مدت يك دقيقه جرب و ساير امراض جلدى را درمان مى كند و با گوگرد و بوره جهت سياهى پوست و لكه هاى پوستى مفيد است . زياده روى در خوردن من و جوشانده بذر و ريشه انواع دارويى من جهت زنان باردار و بچه شير ده خوب نيست ، زيرا محرك شهوت بوده و عادت ماهانه آور و مسقط جنين است ، و چنانچه باعث سقط جنين نشود نوزاد آن ناقص الخلقه و يا كودن خواهد شد. اسانس يا بهتر بگويم ، جوهر من فرار و زود جذب است و همراه خود مواد مقيد و مضر ساير داروها را حل كرده و به سرعت به ياخته ها مى رساند و به همين جهت است كه خوردن من قبل از نيش عقرب و بعد از آن خطرناك بوده و علاج را مشكل مى كند. من عروق را باز مى كنم و مقوى قلب و ريه هستم . جوشانده ى برگ من گرفتگى صدا را باز مى كند و آواز را تصفيه مى نمايد. كمپرس جوشانده ى من براى دست و پاى سرمازده و براى درمان اولسر و ساير زخم ها مفيد است . بذر من در باز كردن گرفتگى هاى معده قوى تر از ساير قسمت هاى من است - اين بذر اشتهاآور بوده به هضم غذا كمك مى كند و فضولات را از معده و رحم بيرون مى كند و جهت استسقاء مفيد است . خوردن اين بذر جهت شش چندان خوب نيست ، چون پنج گرم بذر كوبيده را در پارچه اى ريخته و آن را در نيم ليتر آب انگور آويزان نماييد، تا مواد مفيد آن حل شود، اين محلول جهت تقويت معده و رفع باد بسيار سودمند خواهد بود. مرباى ريشه و برگ من با عسل مسكن قى و مقوى معده است . ترشى من بازكننده و مقوى معده مى باشد، و اشتها را تحريك مى كند. جوشانده بذر و بيخ نوع كوهى من ، در باز كردن ادرار و عادت ماهانه اثر بيشترى دارد.
    كرفس سنگ كه به آن كرفس شلغمى و كرفس صخرى مى گويند، در كتب قديم تحت نام ((فطرالساليون )) ذكر شده قوى تر از كرفس خورشتى است . بادشكن و قاطع ليزى معده است . جهت درد پهلو و پيچش معده توصيه شده و در باز كردن ادرار و حيض قوى تر از انواع ديگر است .
     

     

     

     

     

     

     

    تاريخ اجتماعى ايران
    از آغاز تا مشروطيت

    دكتر عزت الله نوذرى


    قسمت چهل و پنجم
    دولت غزنويان

    پراكندگى نظام اجتماعى از يك سو، وجود خلاء قدرت سياسى در ايران از سوى ديگر و هم چنين ، تضاد و اختلاف خاندان هاى حاكمه و عدم توانايى آنان ، جهت پركردن اين خلاء و ايجاد يگانگى ملى ، عامل عمده اى براى زمينه سازى تسلط سلسله هاى غير ايرانى بوده است .
    تركان نمونه عالى استحاله اى هستند كه در حكومت سامانيان خدمت سربازى مى نمودند در جوانى و در سنين انعطاف پذير به عالم اسلام آورده شدند، در محيط گستره تمدن اسلامى غوطه خوردند و در اين محيط به مقام عالى رسيدند و مجبور شدند با پيجيدگى هاى زندگى سياسى و ادارى آن خود را هماهنگ سازند. ديرى نپاييد كه دين و فرهنگ نوين ، ميان اين مردم و بيابانى كه در پشت سر داشتند، جدايى افكند اما قابل توجه است ، كه گرچه در آغاز، در عصر حكومت سامانى ، از اصل خود جدا افتادند، اما به سرعت خود را با عالم ايرانى محيط خود تطبيق دادند (204).
    محمود غزنوى ، كه فرد شاخص عرصه ى سياست ايران گرديده بود، ابتدا سعى در تصرف و توسعه دولت خويش نمود (205). چنانچه سرزمين هاى خراسان ، طبرستان ، سيستان و افغانستان كنونى را به قلمرو دولت غزنويان درآورد. (206)
    محمود، پس از آن كه امارت وى از طرف خليفه ى بغداد، به رسميت شناخته شد، خود را سلطان ناميد، كليه فئودال ها و متنفذين محلى را سركوب نمود و توانست سيستان ، خانيان ، تركستان ، امراى خوارزم و جرجانيه را محكوم خويش گرداند و سپس تجاوزات يا غزوات تاريخى خود را به هندوستان آغاز نمود.
    محمود با حمله به هندوستان و فتح معبد سومنات ، به پول و ثروت فراوان دست يافت ، هر چند كه برخى از مورخان ، مقصود محمود از لشكركشى ها به هندوستان را برانداختن كفر و بت پرستى از آن سامان و انتشار دين اسلام دانسته اند.
    محمود سنى حنفى مذهب متعصب - كه بعدا توسط امام عبدالله ابن احمد قفال مروزى ، فقيه شافعى ، به مذهب شافعى گرويد - در برانداختن كفر كوشا بود و به خلافت عباسيان ، ايمان داشته و رفتار وى با كفار و پيروان ساير فرق اسلامى مانند اسماعيليه و قرامطه و شيعيان خوب نبوده ، نيكو مى توان دريافت كه فقط ديندارى و تعصب يگانه محرك لشكركشى هاى او به هندوستان نبوده است . بهترين دليل اين كه بتكده هاى هندوستان ، بيش تر از بتان آن سرزمين ، طرف توجه محمود بوده است ، كه چون شنيد جمعى از رايان هند، با لشكر بسيار سر راهش نشسته اند، برانداختن دشمنان اسلام را فراموش كرد و براى حفظ غنايم خويش به جاى به دريا زدن ، از بيراهه بازگشتن را بر مقابله با دشمن كه ممكن بود، نتيجه ى لشكركشى او را به باد دهد، ترجيح داد. به همين جهت بسيارى از لشكريان و همراهانش ، در صحراى بى آب و گياه تلف شدند، اين لشكركشى ها، مخصوصا جنگ هاى او در هندوستان ، عايدى سرشارى داشت ، جنگجويان در طى اين مبارزات ، از راه غارتگرى و قتل و كشتار، ثروت فراوانى به چنگ آوردند ولى توده هاى مردم كه در مسير اين لشكركشى ها بودند، بيش از پيش فقير و ناتوان تر مى شدند.
    خواندمير در كتاب تاريخ حبيب السير در اين باره مى نويسد:
    يمين الدوله و امين المله محمود غزنوى ، چون روزى چند از مشقت سفر برآسود، جهت تقويت دين نبوى عزم غزو كفار هند نموده به آن جانب نهضت فرمود و پس از آن كه رايات ظفر آيات سايه ى وصول بر شط و به هند افكند، اى بال بن اندپال كه به افزون اموال و انبوهى ابطال رجال از ديگر سلاطين هند ممتاز بود در برابر آمده قتالى شديد به وقوع انجاميد و اعلام اسلام ارتقاع يافته الويه كفر و ظلام انحضاض پذيرفت و سلطان به نفس نفيس مشركان را تكامشى نموده جمعى كثير به تيغ تيز بگذرانيد و به قلعه بهيم بغرا رسيده نواحى آنرا ممكسر ظفر اثر گردانيد و آن قلعه بود بر قله ى كوهى بنا يافته و اهل هند آن را مخزن صنم اعظم پنداشته و قرنا بعد قرن ، ذخاير و خزاين بدان جا نقل كرده آن را به زر و گوهر برگردانيده بودند و اين معنى را سبب تقرب به بارگاه احديت تصور نموده و چون محمود آن قلعه را محاصره فرمود رعب و هراس بر ضماير ساكنان آن حصن آسمان محاسن راه يافته فرياد الامان به ايوان كيوان رسانيدند و در قلعه گشاده در پيش اسب سلطان بر خاك راه افتادند و يمين الدوله به همراهى والى جوزجانان به آن حصار درآمده به ضبط اموال فرمان داد و از جمله غنايم آن چه ضبط درآمد هفتاد هزار درهم بود و هفتصد هزار من آلات زرين و سيمين و جواهر و دور و اثواب و اجناس حد و قياس نداشت . (207)
    حمدالله مستوفى شرح جنگ محمود را در هندوستان با چيپال هيتال مى نويسد:
    محمود او را اسير كرد و امان داد و خراج بستند اما چون غارت هندوان چنان بود كه هر پادشاه كه دو نوبت در دست مسلمان اسير شود، ديگر پادشاهى را نشايد و گناهش جز به آتش پاك نشود، چيپال ، پادشاهى به پسر داد و خود را بسوخت ، محمود در اين جنگ غازى لقب گرفت . (208)
    ناصرخسرو در اين باره با شكوه از اين ماجرا چنين مى نويسد:
    آنكو به هندوان شد، يعنى كه غازيم از بهر بردگان نه زبهر عزا شده است .
    محمود، پس از طرد مخالفان و شكست قطعى سامانيان ، خطبه به نام القادربالله خواند و با اين اقدام بستگى و ارادت خود را به حكومت بغداد نشان داد و چون به كسب خلعت و فرمان خليفه توفيق يافت ، اجازه يافت ، كه در روى سكه ، نام خود و خليفه را نقش كند. به طور كلى روابط محمود با خليفه كاملا دوستانه بود - هر چند كه بعدها معلوم گرديد كه محمود قصد داشت عليه خليفه قيام نمايد و به استقلال كامل برسد - به همين لحاظ شايد روابط آنان صرفا به خاطر منافع مشتركى بود كه اين پيوستگى را به ارمغان مى آورد به عنوان مثال رفتار وحشيانه محمود با اسماعيليان و قرمطيان ، نيز بيش تر براى جلب توجه خليفه بغداد بوده است و متقابل با حمايت معنوى خليفه نيز، حكومت عنصر ترك را مورد تاييد و تثبيت قرار داد.

    ادامه دارد ....

     

     

     

     

     

     

     

     

    نقد، مرور و انتخاب

    رستوران لبنانی "بی بی"

    اگر به دنبال تجربه غذاهای جدید هستید و یا با غذاهای لبنانی آشنا بوده و می خواهید حموس (Hummus) یا سالاد فتوش (Fattoush) خوشمزه میل کنید حتمآ به رستوران لبنانی "بی بی" روبروی پارک ملت در تهران سری بزنید.
    بله، درست روبروی ورودی اصلی پارک ملت در خیابان ولیعصر تهران، رستوران کوچکی بنام "بی بی" افتتاح شده است که غذاهای خوشمزه لبنانی ارائه می کند.
    هنگام ورود به این رستوران ناچار خواهید بود از طبقه اول آن عبور کنید. در این طبقه که در واقع آشپزخانه آن نیز هست تصویر و قیمت انواع غذاهای لبنانی با گوشت و مرغ و نیز پیش غذاها و سالادهای خوشمزه وجود دارد.
    قبل از آنکه به طبقه دوم یعنی محل نشستن و صرف غذا بروید باید به مسئول صندوق سفارش غذا بدهید، او می تواند شما را در انتخاب غذاها کمک کند اما زیاد نباید نگران باشید چون همه غذاهای آنجا خوشمزه است.

    محل سرو غذا
    طبقه دوم رستوران شامل سالن نسبتآ باریک و درازی است که در دو طرف آن میز و صندلی چیده شده، شاید گنجایش آن چیزی در حدود 20 نفر باشد. از پنجره بزرگ این سالن می توانید خیابان ولیعصر و پارک ملت را بخوبی مشاهده کنید. فضای سالن بسیار تمیز بوده و به دلیل داشتن کولر گازی بسیار خنک می باشد. طبیعی است که نباید از دیدن مشتری هایی با لباسهای عربی در محل و یا افرادی که به زبان عربی صحبت می کنند، تعجب نمایید.

    کیفیت و نوع غذا
    کیفت غذاها بسیار خوب است بخصوص اگر قیمت آنرا نیز مد نظر قرار دهید. شما می توانید انواع کباب، فلافل، دلمه و کوفته های لبنانی و پیش غذها و سالاد ها را در این رستوران داشته باشید. حموس آنرا حتمآ امتحان کنید چرا که بسیار خوشمزه و اشتها آور است. در محل رستوران تنور کوچکی قرار دارد که در آن نان لبنانی برای غذاها تهیه می شود.

    قیمت
    قیمت غذاها نسبت به کیفیت شان بسیار مناسب است و شما می توانید با چیزی در حدود چهار هزار و پانصد تومان از یک غذا و یک پیش غذا یا سالاد لبنانی میل کنید. اگر کیفیت غذاهای این رستوران و هزینه پرداختی را با دیگر رستوران هایی که غذاهای لبنانی در تهران سرو می کنند مقایسه کنید، بدون شک سری به این رستوران خواهید زد.
     
     

     

     

     

     

     

     

    اس.ام.اس روزانه
    RooZaaNe SMS

    roozane_sms@yahoo.com
    روزهاي فرد هفته منتظر ما باشيد

    دوستان عزيزم سلام
    اميدوارم كه حالتون خوب باشه ..
    قسمت دوم sms ها دريافتي رو خدمتتون تقديم مي كنم ..
    اما قبلش چد تا موضوع هست كه خدمتتون بگم ..
    شما مي تونيد حتي به اين ايميلي كه براي قسمت sms معرفي شده ايميل بزنيد و sms خودتون رو بفرستيد و اگه سايت يا وبلاگ جالبي رو ديدين كه sms داشت بهم بگين تا از اونا هم در اين قسمت بذاريم ..
    مورد بعد اينكه دوستي برام sms زد و گفت چندتا مسيج دارم ولي مي ترسم تكراري باشه .. خدمت شما عرض كنم كه من همه ي مسيج ها رو مي نويسم به شرطي كه قبلا در همين ستون نوشته نشده باشه ... حالا فرقي نداره كه قبلا كسي خونده باشه يا نه ...
    پس هر چيزي كه فكر مي كنيد جذابه و براي مبيني ها جالبه بفرستيد تا با شماره ي خودتون نوشته باشه ..
    خب .. حرف ديگه بسه و مسيج ها ر و با هم مي خونيم ..

    17- هست آن نيست كه هر لحظه كنارت باشد . هست آن است كه هر لحظه بيادت باشد ( 5185-0912)

    18- فرمان دادم بدنم را بدون تابوت و موميايي به خاك سپارند تا اجزاي تنم قسمتي از خاك ايران شود – كوروش كبير – روحش شاد (3718-0912)

    19- بدبخت و شقي كسي است كه رمضان از او بگذرد و خداوند گناهانش را نبخشد . از خدا بخوايم به حق مهدي ما را ببخشد . (2355-0912)

    20 –آدمهايي هستند كه دنيا را روشنتر مي كنند . تنها به خاطر حضورشان در جهان – ماري داووسون هيج – (8327-0912)

    21- آرام باش . توكل كن . تفكر كن . سپس آستين ها را بالا بزن . آنگاه دستان خدا را مي بيني كه زودتر از تو دست به كار شدند (5971-0912)

    22- زندگي مانند يك پيانوست . كليد هاي سفيد نماد شادي ها و كليد هاي سياه نماد غصه هاست . فقط هنگامي كه آنها را باهم مي نوازي آهنگ زندگي را مي شنوي . ( 5971-0912)

    23- براي ديدن نور خورشيد ، براي ديدن جادوي مهتاب ، براي ديدن زيبايي طبيعت ، براي ديدن اميد به آينده ، به آيينه نگاه كن (9646-0912)

    24- T I T A N I C
    __ll__

    _,-'::::::::'=._,/t__

    '___________________/
    ba tamame mosaferash FADAT. (9646-0912)

    25- --------------------------------------------------------------- به علت ايام سوگواري از گفتن اين جك معذوريم . (1963-0912)

    26 – عشق يعني زندگي را باختن ...... چند سالي بي دليل با هر الاغي ساختن .. ( 9355-0912)

    27- برگ در انتهاي زوال مي افتند و ميوه در انتهاي كمال . بنگر چگونه مي افتي . چون برگي زرد يا چون سيبي سرخ . (9095-0934)

    خب دوستان اين قسمت هم تموم شد . راستي از دوستان غير 0912 اي چه خبر .. منتشر مسيج هاي شما هم هستم .
    شماره ي براي ارسال مسيج . ( 09125698059 )
    با احترام . اميد ( c u )
     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان