572

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 572 :: یکشنبه 14 آبان 1385

Mobin_s2004@yahoo.com

تغييرات جديد و مهم!

سلام به همه شما دوستان خوب و عزيزم،

اگر از خوانندگان هميشگي «روزانه» باشيد حتما در اين مدت متوجه شده ايد که در طول اين نزديک دو سال که از عمر روزانه مي گذرد، هميشه سعي کرده ام «روزانه» حالت يکنواخت نداشته باشه و هر از چدگاهي تغييراتي را با اضافه کردن يا حذف کردن بخشهاي مختلف در روزانه اعمال کنم.
از چند وقت پيش هم به ذهنم رسيده بود که تغييراتي اينبار اساسي تر در روزانه اعمال کنم، چون معتقدم هر چقدر هم مجله خوبي باشيم (که البته نيستيم!) باز هم نياز به تغيير داريم، که به قول استاد: «آب مانده و راکد را مرداب گويند!»
لذا از چند وقت پيش با دوستان مختلفي رابزني ها و مشورتهايي صورت گرفت مبني بر اينکه چه تغييراتي را لازم هست در روزانه اعمال کنيم؟ بعد از دريافت نظرات دوستان و بررسي آنها (که البته همچنان ادامه دارد) از امروز شروع به ايجاد تغييراتي در «روزانه» کرده ام. البته اين تغييرات بصورت آني و دفعتا نخواهد بود چون با توجه به گستردگي و تنوع مطالب در روزانه، اگر تغييرات آني و گسترده اي صورت گيرد، ممکن هست موجب سردرگمي مخاطب گردد، لذا اين اصلاحات بصورت تدريجي خواهد بود.
و اما براي شروع، امروز تغييرات زير اعمال شده:
1- قسمت «مطالب ارسالي اعضا» به دو قسمت تقسيم شده است. قسمت اول مربوط به دوستاني خواهد بود که جزو نويسندگان ثابت و هر روز «روزانه» هستند. (جمله روزانه، حديث روزانه، مشکان و ستون ويژه) و در قسمت دوم مثل گذشته مطالب ارسالي ديگر اعضا نوشته خواهد شد.
2- ستون جديدي با عنوان طنزانه (طنزگويه هاي روزانه) در قسمت سمت چپ ايجاد شده که از اين پس هر روز در اين بخش يک نوشته طنز درج خواهد شد.
3- توضيحي هم در مورد «ستون ويژه» که در قسمت مطالب ارسالي اعضا قرار دارد، بدهم و اينکه نويسنده اين ستون دوست خوبم آقاي عليرضا محمدي هستند و هر روز مطالب خبري را بصورت مختصر و مفيد بيان خواهند کرد.
4- به پيشنهاد دوست عزيزم آقا احسان يک بخش جديد با عنوان «مجله فرهنگي» به روزانه اضافه خواهد شد (يعني مجله در مجله!) که همانطور که از اسمش پيداست به مسائل فرهنگي و هنري خواهد پرداخت. شماره اول «مجله فرهنگي» را مي تونيد امروز در ستون سمت چپ مطالعه فرمائيد. ضمنا از همه شما عزيزان تقاضامندنم نظرات خودتان در مورد اين بخش جديد (مجله فرهنگي) را به دوستم خوبم آقا احسان (که مسئول اين بخش هستند) ارسال نمائيد. اين هم آدرس ايميلش: ebgh_80@yahoo.com  

خب به جز اين بخشها، الان دارم روي چند قسمت جديد و جذاب ديگر هم کار مي کنم که در روزهاي آينده به مرور معرفي خواهند شد.
هر گونه نظر، انتقاد و پينشهاد خود را مي تويند به آدرس شخصي خود من mobin_s2004@yahoo.com  بفرستيد.

زياده عرضي نيست
باقي بقايتان!

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (571) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • سایتی برای تبدیل آنلاین فایل ها به انواع فرمت ها
  • معرفي فيلم: باورهاي زيبا
  • دانلود آلبوم: گاو پیشونی سفید با صداي فرید
  • دو آهنگ جدید و زیبا از نیما قبادی
  • دريافت خودکار متن ترانه آهنگ هاي مختلف هنگام پخش آنها با  EvilLyrics 0.18
  • Face Store Snap FaceBundle CompletePack
  • تعداد سایت‌های اینترنتی از مرز 100 میلیون گذشت
  • 10 پرتال ویدئو آنلاین
  • گیر 3پیچ
  • اینجا «قدس» است...
  • نتيجه استقامت زن زيبا درمقابل گناهان وسختيها
  • اسم من «موز» است !
  • وقتي چند نفر با هم يك جا جمع ميشن چيکار ميکنن؟
  • و ....
 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

برنده نمایشگاه بین الملی کاریکاتور هولوکاست
بسیار جالب : دروغ هایی که آنها را راست می پنداشتید
سایتی برای تبدیل آنلاین فایل ها به انواع فرمت ها

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

احتمال صدور حكم اعدام براي صدام

يكي از اعضاي پيشين هيات دفاع از صدام گفت نشانه‌ها و دلايل از صدور حكم اعدام براي صدام حكايت دارد.
به گزازش فارس، نجيب النعيمي از اعضاي پيشين دفاع از صدام در مصاحبه شبكه خبري الجزيره با وي گفت همه نشانه‌ها و دلايل از ديدار "جان نگروپونته" رئيس دستگاه جاسوسي آمريكا از عراق، تا حالت آماده‌باش اعلام‌شده براي نيروهاي مسلح، حاكي است حكم دادگاه جنايي براي صدام اعدام خواهد بود نه حبس ابد.
نعيمي همچنين گفت: هيات دفاع خواستار تجديدنظر در حكم خواهد شد و يك هفته براي اعتراض به آن وقت خواهد داشت اما بعيد است اين چيزي را تغيير دهد زيرا درخواست تجديدنظر در همان هياتي بررسي خواهد شد كه در حال حاضر صدام را محاكمه مي‌كند و به احتمال زياد سرانجام حكم اوليه را تثبيت خواهد كرد.
در دور اول از دادگاه صدام، وي و همدستانش به اتهام كشتار بيش از 140 نفر از مردم شهر شيعه‌نشين دجيل در 60 كيلومتري شمال بغداد محاكمه شدند و صدام خود به دادن دستور برگزاري دادگاه‌هايي اعتراف كرد كه در نهايت امر به اعدام دهها نفر كه اعلام ‌شد در تلاش ناكام براي ترور وي در دجيل دست داشتند، انجاميد.
صدام و همدستانش اينك و در دور دوم دادگاه به اتهام كشتار بيش از 180 هزار كرد در قالب عمليات انفال محاكمه مي‌شوند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي فيلم

باورهاي زيبا
Pretty Persuasion

کارگردان: مارکوس سيه گا. فيلمنامه: اسکندر حليم. موسيقي: گيلدا بن امرام. مدير فيلمبرداري: رمزي نيکل. تدوين: نيکلاس اراسموس. طراح صحنه: پل اُبرمن. بازيگران: اوان ريچل وود[کيمبرلي جويس]، ران ليونگستون[پرسي آندرسون]، جيمز وودز[هنک جويس]، جين کراکووسکي[اميلي کلاين]، اليزابت هارنواز[بريتاني]، سلما بلير[گريس آندرسون]، آدي شنال[راندا]، استارک سندز[تروي]، دني کامدن[راجر نيکول]، جيمي کينگ[کتي جويسه]. ١٠٤ دقيقه. محصول ٢٠٠٥ امريکا. برنده جايزه جايزه مستقل هاي آلماني از جشنواره اولدنبورگ، نامزد جايزه بزرگ و ويژه از جشنواره دوويل و نامزد جايزه ويژه هيئت داوران از جشنواره سندنس.
کيمبرلي جويس که در مدرسه اي خصوصي متعلق به افراد مرفه جامعه در بورلي هيلز درس مي خواند، دوستانش بريتاني ولز و دختر عربي به اسم راندا آزومي را با طرح نقشه اي دقيق با خود همراه مي کند تا معلم ادبيات و نمايش خود، پرسي آندرسن را به اتهام مزاحمت جنسي به دادگاه بکشانند. همزمان اميلي کلاين گزارشگر يکي از تلويزيون هاي محلي که توجه اش به اين ماجرا جلب شده، شروع به تهيه برنامه هايي جنجالي در مورد اين ماجرا مي کند. پخش اين برنامه و جلسات دادگاه زمينه ساز مشهور شدن کيمبرلي را فراهم مي کند. اما دادگاه ظاهراً آن طور که او مي خواسته پيش نمي رود و بريتاني همه چيز را هنگام بازپرسي لو داده و در نتيجه پرسي تبرئه مي شود. به نظر مي رسد که همه چيز با خودکشي راندا و جدايي بريتاني از دوست پسرش به پايان خود نزديک شده، اما کيمبرلي باور دارد که بر خلاف نظر آنها همه چيز به خوبي پيش رفته است.

چرا بايد ديد؟
نسخه فکر شده تر رفتار وحشيانه که بر خلاف فيلم مک ناوتن يک تريلر جنايي نيست و نشان مي دهد که در عالم واقعيت باورهاي غلطي که به چشم شما زيبا مي آيند، چگونه مي توانند به تباه کردن زندگي ديگران منتهي شود. همه اين نقشه حساب شده که توسط کيمبرلي طراحي و اجرا شده، يک انتقام همه جانبه از بريتاني- به اتهام دزديدن دوست پسر او- پرسي آندرسون- به خاطر گرفتن نقش آن فرانک از کيمبرلي در نمايش مدرسه- و سرانجام رانداي نگون بخت است که بايد فداي تمايلات نژادپرستانه او شود.
تصويري که مارکوس سيه گا در چهارمين فيلم بلند خود- پس از تجربيات فراوان در ساخت سريال هاي تلويزيوني – از زنان آمريکايي به نمايش مي گذراند، تاجراني بي رحم را يادآوري مي کند که براي رسيدن به هدف خود هر کاري را مجاز مي پندارند. ازدواج و داشتن روابط جنسي نيز معاملاتي بيش نيستند، حتي مي توان با لذت تمام به همجنسگرايي نيز وانمود کرد- مانند رابطه ميان اميلي کلاين و کيمبرلي که به باج خواهي مي انجامد- و با خونسردي هر چه تمام تر مرگ يک انسان ديگر- راندا- را شاهد بود. راندا تنها دختر محجبه و ظاهراً مسلمان مدرسه است و پدر متمولش براي يافتن روياي آمريکايي او را به آنجا فرستاده، اما فقط کابوس نصيب اش شده است. مدرسه کلمباين را يادتان هست؟
باورهاي زبيا در نگاهي تهورآميز رابطه پدران و فرزندان را در بطن خانواده هاي امروزي آمريکايي نيز نقد مي کند، از پدر هروئيني کيمبرلي- با بازي خوب وودز- که سرگرم معاشقات تلفني است تا پدر مذهبي راندا که بعد از رسوايي در دادگاه دخترش را از خود مي کند. او نمونه يک تکنوکرات آسيايي يا آفريقايي است که طعم رفاه زندگي غربي را چشيده، اما در مواجهه با خصلت هاي فرهنگي آنان فروتني و حتي خويشتنداري خود را به نمايش نمي گذارد. همه آنها موجودات- يا هيولاهايي- ثروتمند هستند که جز رضايت خاطر خود به چيز ديگري فکر نمي کنند، پس کيمبرلي به عنوان کسي که در چنين محيطي بزرگ شده، يک نابغه به شمار مي رود و مي تواند آب پاکي را روي دست والدين اش بريزد و مي ريزد!
مارکوس سيه گا متولد ١٩٦٩ کوئينز با فيلم Stung در ١٩٩٩ وارد سينما شد و با دومين فيلم خود باورهاي زيبا – که همزمان با سومين فيلمش آدم سطح پايين ساخته شده- نشان مي دهد که موضوع اختلافات طبقاتي و شکاف نسل ها برايش موضوعي بسيار جدي است. وي هم اکنون سرگرم به پايان بردن آخرين فيلم خود تئوري آشوب است و بايد منتظر ماند و ديد که حاصل کار- با وجود نام جذابش- چه خواهد بود. اما تا آن روز باورهاي زيبا مي تواند اندرزهايي مفيد به شما در رويارويي با زنان آمريکايي ياد بدهد، هر چه باشد زنان مرگبار فيلم هاي آمريکايي[femme fatal] هرگز نمي ميرند! نژادپرست هاي خوش ظاهر را هم فراموش نکنيد!
ژانر: کمدي، درام.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

گاو پیشونی سفید
با صداي فرید

آلبوم جدید فرید به نام گاو پیشونی سفید

براي دانلود، روي لينکهای بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.


 

تک موزیک

دو آهنگ جدید و زیبا از نیما قبادی

یادته گفتی که شب بی اعتباره

یادته گفتی صدامو دوست داری

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

دريافت خودکار متن ترانه آهنگ هاي مختلف هنگام پخش آنها با EvilLyrics 0.18

بسیاری از علاقمندان به موسیقی و ترانه مایلند متن ترانه مورد نظر را به خوبی درک کنند تا با آن ارتباطی هر چه بهتر و نزدیک تر برقرار نمایند . بدین منظور برای یافتن متن ترانه مورد نظر خود به وب سایتهای مختلف مراجعه کرده و با سپری کردن زمانی متن ترانه را در صورت پیدا کردن، ذخیره و استفاده می کنند . حال اگر این عملیات جستجو و پیدا کردن ترانه های مورد علاقه به صورت خودکار انجام می شد، در وقت و هزینه صرفه جویی قابل قبولی صورت می گرفت .

EvilLyrics نرم افزار رايگان، کمکی کوچک و جالبیست که با افزوده شدن به بسیاری از نرم افزارهای رایج پخش آهنگ و فایلهای صوتی به طور خود به جستجو برای یافتن متون آهنگ های آنان و نمایش آنها برای شما می پردازد !

برخی از ویژگی های نرم افزار کوچک و مفید EvilLyrics :

جستجو در بیش از 15 میلیون ترانه در حالت آنلاین!

ذخیره ی ترانه ها برای نمایش آنها هنگام آفلاین .

قابلیت جالب ترجمه ی ترانه ها به زبان های مشابه !

قابلیت جستجو برای کورد های گیتار !

سازگاری با بسیاری از نرم افزار رایج و آشنای پخش آهنگ .

حجم کم و نصب و کارکرد بسیار آسان با نرم افزار .

و ....

EvilLyrics با نرم افزار های Winamp و WMP 9 ، iTunes ، MusicMatch Foobar ، MediaMonkey ، Real Player ، QCD ، Y!Music ، XMPlay ، AlbumPlayer به خوبی ارتباط برقرار کرده و متن آهنگ پخش شده در آنها را نمایش می دهد .

جزئیات کامل تر به زبان سایت سازنده ....

EvilLyrics را می توانید از اینجا :

دانلود کنید نسخه ی 0.18 را با حجم حدود 0.6 مگابایت

English Explanations


 

دنیای موبایل

Face Store Snap FaceBundle CompletePack [Templates For Face Snap]

اين نرم افزار برای گوشیهای نوکیا سری 60 می باشد

 لینک دانلود
براي دانلود، کافي است فقط روي لينک بالا کليک کنيد.

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


فاش می​گویم و از گفته خود دلشادم

فاش می​گویم و از گفته خود دلشادم
طایر گلشن قدسم چه دهم شرح فراق
من ملک بودم و فردوس برین جایم بود
سایه طوبی و دلجویی حور و لب حوض
نیست بر لوح دلم جز الف قامت دوست
کوکب بخت مرا هیچ منجم نشناخت
تا شدم حلقه به گوش در میخانه عشق
می خورد خون دلم مردمک دیده سزاست
پاک کن چهره حافظ به سر زلف ز اشک

 

بنده عشقم و از هر دو جهان آزادم
که در این دامگه حادثه چون افتادم
آدم آورد در این دیر خراب آبادم
به هوای سر کوی تو برفت از یادم
چه کنم حرف دگر یاد نداد استادم
یا رب از مادر گیتی به چه طالع زادم
هر دم آید غمی از نو به مبارک بادم
که چرا دل به جگرگوشه مردم دادم
ور نه این سیل دمادم ببرد بنیادم

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»

 

saheledoosti@yahoo.com

جمله روزانه

14 آبان
احساس تقصیر یعنی اینکه بگذاری لحظات کنونی ات بر اثر رفتار گذشته ات خراب شود.
وین دایر

 

 

arash_new2001@yahoo.com

حديث روزانه

عزت مومن در بی نیاز بودن از مردم است.
امام جواد (ع)

 

 

ستون وي‍ژه
ebi2959@yahoo.com

* "آخرین نفس"ازشبکه دو
با پایان پخش سریال روشنایی های شهر فیلم سینمایی آخرین نفس کاری ازمهدی فخیم زاده که به صورت سریال شش قسمتی درآمده از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.این کارساخته سال 82 فخیم زاده است.تلویزیون ایران چندوقتی است که برای پرکردن برنامه های روبه پخش سریالهای قدیمی واقداماتی ازاین دست آورده است.

*پرسپولیس 2-1 استقلال
بااحتساب بازی جمعه مجموعاً شصت ویک بازی بین دوتیم پایتخت برگزار شده که:
16 پیروزی ازآن پرسپولیس.20 پیروزی ازآن استقلال.25 تساوی حاصل کاردوتیم بوده است.

*آزمایش موشکهای نور.کوثر.نصر وهشدارآمریکائی ها
کاندولیزارایس وزیرامورخارجه امریکا ضمن هشدار به ایران هدف تهران راقدرت نمایی ودادن این پیام که هیچ کس نمی تواند مانع دستیابی ایران به تسلیحات اتمی شود خواند.وی گفت جامعه جهانی باید جلوی این جاه طلبی ایران رابگیرد.موشکهای نور وکوثر ونصر قابلیت پرتاب ازسکوهاه پرتاب متحرک را دارا می باشند وقابل نصب برروی ناوهای جنگی هستند.

*شرایط روسیه برای حمایت ازقطعنامه علیه ایران
وزیر امورخارجه روسیه قطعنامه پیشنهادی کشورهای اروپایی را فراتر ازتوافقات انجان شده خواندوگفت روسیه ازاین قطعنامه حمایت نمی کند.روسیه خواستاراقداماتی تدریجی ومعقول شده است وازحمایت قطعنتمه به شکل کنونی سرباز زده است.

 

 

مشکان
info@moshkan.comm

يکشنبه: ترفند
یک شوخی کوچک در اینترنت اکسپلورر

در این ترفند قصد داریم به معرفی یک شوخی کوچک در نرم افزار Internet Explorer بپردازیم. در این ترفند شما میتوانید با استفاده از یک کد ، برای چند ثانیه اینترنت اکسپلورر را تبدیل به یک زلزله چند ریشتری کنید!
بدین منظور:
نرم افزار Internet Explorer را اجرا کنید.
اکنون کافی است کد جاوای زیر را در قسمت آدرس بار Copy & Paste کنید و نهایتأ Enter کنید:
_javascript:function Shw(n) {if (self.moveBy) {for (i = 35; i > 0; i--) {for (j = n; j > 0; j--) {self.moveBy(1,i);self.moveBy(i,0);self.moveBy(0,-i);self.moveBy(-i,0); } } }} Shw(6)
(دقت کنید تمام خطوط کد را کپی کنید به طوری که در برنامه ظاهر شود)
و اکنون منتظر زلزله چند ریشتری باشید!

 

 

 

بخش دوم

مطالب ارسالی ديگر اعضا

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

asheghe_m_2005@yahoo.com

پدري براي سرگرم كردن فرزندش نقشه جهان را چند قسمت كرد و به او داد تا مانند پازل درستش كند پسر خيلي زود اين كار رو تمام كرد پدر كه ميدانست فرزند با نقشه دنيا آشنايي نداشته تعجب كرد و پرسيد چه طور به اين سرعت تونستي تكميلش كني پير جواب داد: پشت نقشه عكس يه آدم بود ، آدم رو ساختم جهان خود به خود درست شد

 

 

hiwa20062002@yahoo.com

می خواستم برای از دست دادنت اشک بریزم
ولی افسوس که تمامه اشکهایم را برای به دست
آوردنت ریخته بودم


هنوز جای پات رو قلبمه
هنوز داغی که روی سينه ام گذاشتی سرد نشده
هنوز آخرين لبخند تلخت از جلوی چشام پاک نشده
هنوز نتونستم فراموشت کنم
اما...
اين رو می دونستی که هم ی اونا کم رنگ شدن
کافيه يه موج کوچيک بياد تا رد پات رو پاک کنه
کافيه يه نسيم کوچيک بوزه تا اون داغ رو سرد کنه
و کافيه يه اشک شوق ببينم تا اون لبخندت رو از جلو چشام پاک کنه
فقط....؟؟؟؟؟؟؟
می مونه جای اون داغ که اونم جراحی پلاستيک می کنم
به همين راحتی

هيوا از كوردستان عراق

 

 

ali@alivaram.com

قندان

خانم حميدي براي ديدن پسرش مسعود ، به محل تحصيل او يعني لندن آمده بود‎. او در آنجا متوجه شد که پسرش با يک هم اتاقي دختر بنام Vikki ‎ زندگي ميکند. کاري از دست خانم حميدي بر نمي آمد و از طرفي هم اتاقي مسعود هم خيلي خوشگل بود.
او به رابطه ميان آن دو ظنين شده بود و اين موضوع باعث کنجکاوي بيشتر او مي شد. مسعود که فکر مادرش را خوانده بود گفت : " من ميدانم که شما چه فکري مي کنيد ، اما من به شما اطمينان مي دهم که من و Vikki فقط هم اتاقي هستيم‎ . "
حدود يک هفته بعد‎ ، Vikki پيش مسعود آمد و گفت : " از وقتي که مادرت از اينجا رفته ، قندان نقره اي من گم شده ، تو فکر نمي کني که او قندان را برداشته باشد ؟‎ " "خب، من شک دارم ، اما براي اطمينان به او ايميل خواهم زد‎."
او در ايميل خود نوشت‎ : مادر عزيزم، من نمي گم که شما قندان را از خانه من برداشتيد، و در ضمن نمي گم که شما آن را برنداشتيد . اما در هر صورت واقعيت اين است که قندان از وقتي که شما به تهران برگشتيد گم شده‎ . " با عشق، مسعود
روز بعد ، مسعود يک ايميل به اين مضمون از مادرش دريافت نمود‎ : پسر عزيزم، من نمي گم تو با Vikki رابطه داري ! ، و در ضـــمن نمي گم که تو باهاش رابطه نداري . اما در هر صورت واقعيت اين است که اگر او در تختخواب خودش مي خوابيد ، حتما تا الان قندان را پيدا کرده بود‎. با عشق ، مامان

فرستنده به علی وارم: سعيد رحمتي
www.alivaram.com
add to yahoo messenger: alivaram@yahoo.com

 

 

mab365@gmail.com

دانشنامه سیاسی - 3
اپوزوسيون

در معناي وسيع كلمه عبارتست از كوشش اتحاديه ها، حزبها گروهها دسته ها وافراد براي دستيابي به هدفهايي در جهت مخالف هدفهاي دارندگان قدرت سياسي اقتصادي و اجتماعي خواه با استفاده از شيوه هاي پارلماني خواه با شيوه هاي ديگر.
در معناي محدود ((اپوزوسيون))نامي است براي گروهي كه در نظامهاي حكومت پارلماني به موجب قانون سياسي موجوديت آن به رسميت شناخته شده و در پارلمان گروهي را تشكيل ميدهد كه به يك قانون اساسسي وفادار ميداند.اپوزوسيون پارلماني با شركت ذر گفت و گو هاي مجلس و با شور قانوني مطابق شرايطي كه قانون اساسي معين كرده است در كار حكومت نظارت مستقيم دارد و افكار عمومي را در جريان ميگذارد.مهمترين وظيفه اپوزوسيون آنست كه به انتخاب كنندگان امكانات انتخاب ديگري را نشان هد و از اين راه امكان انتخابات درستتر را فراهم كند. اپوزوسيون مظهر حكومت احتمالي آينده است
نخستين اپوزوسيون سياسي در سده هجدهم ميلادي در انگلستان با دوگروه(ويگها و توريها)پديد آمد كه از نظر منشا اجتماعي اختلاف اساسي نداشتندو در سياري موارد با هم همصدا بودندو جنگ اكثريت واقليت ميان آن دو وجابجا شدن حزب حاكم و حزب مخالف بيشتر جنبه اختلاف نظر سياسي شخصي داشت تا معناي كلي سياسي.
در يك نظام كامل حكومت پارلماني اپوزوسيون وظايفي را به انجام ميرساند كه در نظريه كلاسيك(تفكيك قوا)براي پارلمان در نظر گرفته شده است زيرا از زماني كه نظام پارلماني شكل گرفت همواره رييس دولت و رهبر اكثرين پارلماني يكي يا با هم متحد بوده اند و اين يگانگي ميتواند نقش پارلمان را كه نظارت بر اجراي قانون و وضع قوانين مطابق قانون اساسي است خراب كند.و از اينرو اپوزوسيون وسيله اي موثر براي نظارت بر قوه مجريه به شمار مي آيد
مبحث بعدي: آزادي

 

 
mohammad.pegah@gmail.com

برگزاري ويدئو کنفرانس تحصیل در رشته اقتصاد و آینده شغلی آن در مجموعه فرهنگي هنري تهران
(در ارتباطي زنده با وين)

در سالهای اخیر دانشجویان ایرانی، اقتصاد و رشته های مربوط به آن را به عنوان گزینه های جذاب خود برای ادامه تحصیل در نظر گرفته اند.در عین حال به نظر میرسد تقاضا برای اقتصاد دانان توانا در داخل ایران در 10 سال گذشته همواره بر عرضه پیشی داشته است.در نتیجه این رشته میتواند به عنوان یکی از گزینه های جذاب مورد نظر افرادی قرار گیرد که قصد کاریابی در بازار کار آینده ایران و خارج از آن را دارند.
در تاریخ 14 آبان (5 نوامبر) ساعت : 16:30 الي 19 جناب آقای مهندس حامد قدوسی دانشجوی دوره تحصیلات تکمیلی اقتصاد موسسه مطالعات پیشرفته وین در ويدئو کنفرانسي با عنوان ( تحصیل در رشته اقتصاد و آینده شغلی آن) شركت خواهند نمود و در این گفتار ابتدا یک ایده کلی در مورد اهداف وبرنامه تحصیلی یک دوره معمول اقتصادی برای حضار به وجود خواه ند آورد و سپس در مورد شغلهای احتمالی یک اقتصاد دان در حوزه های عمومی و خصوصی بحث خواه ند نمود .
علاقه مندان جه ت حضور در اين ويدئو كنفرانس با شماره تلفن هاي : 7-77641125 تماس حاصل فرمايند .
مكان : تهران ـ شريعتي مقابل بهارشيراز ـ مجموعه فرهنگي هنري تهران ـ طبقه سوم مركز همايش ها
جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به وبلاگ مركز همايش ها مراجعه فرماييد
www.tehranhamayesh.persianblog.com

با احترام
روابط عمومي مركز همايش هاي مجموعه فرهنگي هنري تهران

 

 

mitramrz@yahoo.com

سلام سلام سلام به همه دوستان عزیز و گلم
امیدوارم که حال همتون خوب باشه . به خاطر غیبت نسبتا" طولانی که داشتم از همگی عذر خواهی می کنم . تعداد زیادی از دوستان عزیز که همیشه لطفشون شامل حال من می شه ، مثل همیشه منو شرمنده کردند و میل زدند و علت غیبتم رو جویا شدند . پوزش می خوام که به دلیل گرفتاری خاصی که برام پیش آمده نتونستم جواب این عزیزان رو بدم . ولی از همین جا قول می دم که به زودی با مطالب تازه و مثل همیشه پر انرزی بر می گردم خدمتتون .

و اما جناب آقای شیطونک خان عزیز
احوال شریف چطوره ؟ آره دیگه ما رفتیم مرخصی و میدون افتاده دست شما !!! یه تنه باید جور همه رو بکشی تا ما برگردیم .
برادر من ملکوت اعلا کدومه ؟؟؟ مگه این علی آقای بنده خدا از جونش سیر شده که سر منو زیر آب کنه ، فکر کنم از دست من جونشو ورداشته و از این شهر و دیار سفر کرده . ( علی آقا جات خالیه ، بابا برگرد آتش بس اعلام شده ، به خدا کاریت ندارم ).

شیطونک جان شما چند روز دیگه فداکاری کن و به خاطر دوستای پرپر شده ، سنگر روزانه رو حفظ کن، تا ایشالا به زودی من و گیر سه پیچ عزیز با یه مطلب توپ توپ برگردیم .
راستی آقا احسان کجاست ؟
امیدوارم که شاد و موفق باشید
قربان همگی
میترا

 

 

alirezamajidi@gmail.com

تعداد سایت‌های اینترنتی از مرز 100 میلیون گذشت

طبق آخرین آماری که در اینجا منتشر شده است ، تعداد سایت‌های اینترنتی در ماه نوامبر از مرز 100 میلیون گذشت ، در ماه نوامبر 101,435,253 سایت اینترنتی وجود داشته است که نشان‌دهنده افزوده شدن 3.5 میلیون سایت ، تنها در عرض یک ماه است.
به این ترتیب در سال میلادی جاری حدودا 27.4 میلیون سایت جدید ایجاد شده‌اند ، تعداد سایت‌های تازه‌احداث در سال 2005 ، 17 میلیون سایت بود.
به این ترتیب در فاصله زمانی می 2004 تا نوامبر 2006 ، حجم اینترنت دو برابر شده است.

دکتر عليرضا مجيدي

 

.

ehsan.shariaty@gmail.com

10 پرتال ویدئو آنلاین

YouTube: خودتان را با محصولات YouTube از سینمای خانگی گرفته تا شو و کلیپ سیر کنید.

BPS Frontlines: براستی BPS اکثر تمام شو هایی را دارد که شما می توانید ان ها را به صورت آنلاین تماشا کنید. تنها کافیست که برای پیدا کردن آن ها عبارت زیر را در موتور جستجوی گوگل وارد کنید.
site: http://www.pbs.org/ "watch online" -frontline

ChannelChooser یک پرتال تلویزیون آنلاین مجانی که انتخاب صدها کانال تلویزیونی را به شما می دهد. تمام این ایستگاه ها به صورت استریم هستند.

wwTV.com: یک راهنمای مستقل برای رسانه های استریمی آنلاین بر روی وب است. تمام کانال های موجود در وب همه این جا جمع شده اند.

Democracy Internet TV: تلویزیون را از Democracy Internet TV به صورت آنلاین از دریچه نمایشگر Democracy Internet TV تماشا کنید. 600 کانال موجود است.

Jeff's Guide to "TV show only Available on the Internet: یکی از بهترین مکان ها برای یافتن بهترین شو ها. مثلا Happy Tree Friends یکی از اون هاست.

Yahoo TV: شما می توانید تریلر و چکیده فیلم هایی که در آینده نزدیک اکران خواهند شد را ببینید.

Choose and Watch: یک پرتال تلویزیون مجانی با صدها کانال

Google Video: اینجا یک مکانی پر از انواع ویدئو از کمدی گرفته تا موسیقی

Singing Fish: شما می توانید در Singing Fish به جستجوی هم محتوای صوتی و هم محتوای ویدئویی مورد نظر خودتان بگردید همچنین می توانید از قابلیت فیلترینگ آن نیز استفاده کنید.

 

 

mr_gir20@yahoo.com

گیر 3پیچ

سلام عليكم ..
حال شما ..
بعد از يه مدت طولاني دوباره برگشتم ..
اما چرا رفتم ؟
داستان - البته تا اونجايي كه مي تونم تعريف كنم - اين بود كه با حرفام باعث شدم يكي از استايد بسيـــــــــــــــــــــــــار عزيزم دلگير بشن ..
خب .. منم خواستم با خودكشي ديجيتالي عميقا ابراز تاسف بكنم حتي براي مبين هم يه متن خداحافظي - به طرز وحشتناكي سوزناك بود زده بودم رو دست هر چي فيلم هنديه .....قابل توجه رامپال عزيز .. - .. كه خب اين استاد گلم منو منصرف كرد و بخشيد و اين داستانا ..
حالا دوباره با گير هاي جديد برگشتم ..

بريم سر حرفاي خودمون .. اين مدته كه من نبودم مثل اينكه خيلي بهتون خوش گذشته ها .. كلي اتفاق تو اطراف و اكناف ايران و دنيا افتاده .. بچه ها هم كه ديدن كسي نيست خوب شلوغ بازي در آوردن .. پياده شين باهم بريم ..
سيريش و خانوم ميرزايي و احسان هم دچار غيبت - خدا كنه كبري نباشه - شدن .. اين وسط شيطونك بنده ي خدا هم كم آورده و به جاي گير دادن مطلب روانشناسي به خورد ملت مي ده . .( چاكريم داداش )
خب .. بي زحمت ماست ها رو كيسه كنيد كه دور جديد گير دادن ها شروع شد ..
فعلا قربون خودم تا بعد ..
 

 

 

hosseinamry@yahoo.com

یک ایمیل دریافتی

مبین عزیز سلام
جمله ات را در سحن مبین خواندم. به صورت غیر مستقیم راجع به خانم هنرپیشه ای بود که به سخت ترین وجه و به فجیع ترین شکل به قتل رسید. آری نه مرگ فیزیکی که به مراتب تحملش راحت تر می باشد. بلکه قتل شخصیت و حیثیت. مگر من و شما در زندگی زوایای تاریک و روشن نداریم که فقط مربوط به خودمان است و حتی در صمیمی ترین لحظات حتی به همسر و فرزندمان نیز چیزی راجع به آن نمی گوییم. چرا به سادگی خود را در ترور شخصیت این زن بی دفاع شریک می کنیم. چرا موبایل خود را منبع پخش این فیلم ها می کنیم. چرا! مگر این ترور شخصیت فقط مربوط به هنرپیشه هاست. اگر این کار زشت فراگیر شده و قبح آن از بین برود ما و نوامیسمان از آن در امان نخواهیم بود. روبط جنسی در هر شرایطی امری بسیار خصوصی است. محرم و نامحرم بودن آن به کسی مربوط نیست. در اسلام چنان شرایط سختی برای اثبات آن متصور شده است که هرگز نتوان شخصی را متهم کرد. گفته شده است که اگر دیدید دو نفر مشغول زنا هستند رویتان را برگردانید و دور شوید و از خداوند متعال بخواهید که آنها را به راه راست هدایت کند. واقعا کمترین مجازات برای فرد پستی که این فیلم ها را در اختیار همگان قرار داده است اعدام در ملاء عام است. خواهش می کنیم اکنون که دارای رسانه ای هستید که حداقل صدای شما به گوش عده ای ولو قلیل می رسد از مسئولان بخواهید که همین امروز به جای بازپرسی از این زن قانونی را تصویب کنند که حداقل مجازات برای این قبیل ناجوانمردی ها اعدام باشد. مطمئن باشید صدای شما را می شوند. اگر نمی شنیدند شما را به دادگاه نمی کشاندند!!!!!!!
با تشکر

 

 

ashege_shahadat_84@yahoo.com

اینجا «قدس» است...

اینجا «ایران زمین» است. صدای ما را از غرب! می شنوید!

اگر این تعبیر استراتژیست دولت های غربی درست باشد که هست، «چیفتن های» قرن بیست و یکم لشکر استعماری آمریکا «فاکس نیوز» و «سی ان ان» هستند. با نگاهی به مدار 37 درجه رد شنی های آنها را در خیابان های قدس! خواهی دید.

و قدس نه آن قبله ی اول مسلمانان بلکه در غربی ترین نقطه پایتخت ام القرای مسلمین قرار دارد. اینجا غیرت در غربت غوطه می خورد و قدس در گمنامی، خون می گرید و افسوسی که هیچ رگه ای از انتفاضه ی ارزش ها در این نقطه از جغرافیای شیعه نمی بینی.

شاید این ها پاچه های خود را تعمداً بالا زده اند تا از خون شهدا رنگی نشود و این نه از سر مُد است که از سر شادابی نسلی است که وجه المصالحة دموکراسی وارداتی شده اند.

باید برای ندیدن این ها چشم را بست و با چشم بسته راه رفت. تا مبادا متهم به خشونت شوی. جامعه دموکرات سالار اینها را می خواهد؛ مبادا برنجند.

شهدا را هم به سر این معابر دعوت کرده ایم تا شاهد ثمرات انقلاب فرهنگی باشند تا به خود ببالند که دو دهه بعد از عروج آنها چگونه نسلی پرورش یافته؛ بعد از آن ها چگونه مراعات خون شهدا را می کنند.

شهدا ببینید بعد از شما ما چه کرده ایم!

اینجا تبعیدگاه شهیدان است...

 

 

sun1971_h@yahoo.com

غیب شدن دسته جمعی گیرهای گروه --- سفر پر حاشیه خاتمی --- پرونده 700 میلیاردی

سلام به اعضای محترم گروه.خاطرتون اگه باشه تو یکی از شماره ها گفته بودم گیرها و سلایق آقای احسان غفاری و طرز نوشتاری ایشون عجب شباهت بی نظیری با اون یکی آقای گیر داره البته خوب آی دی شون متفاوته .جالبه که هر دو با اختلاف چند روز گفتن به کی قسم ما یکی نیستیم اما جالب تر اینکه وقتی غیب می شن هم با هم غیب می شن .چند وقتیه از هیچ کدوم خبری نیست.حالا شما بگردین دنبال پرتقال فروش .بگذریم .بریم سراغ مطلب خودمون:

سفر محمد خاتمي به انگليس كه به منظور دريافت دكتراي افتخاري از دانشگاه اسكاتلندي سنت اندروز صورت گرفت، با حاشيه هايي تأمل برانگيز همراه بوده است.عليرغم اعلام قبلي درخصوص اعطاء مدرك افتخاري به خاتمي به دست «سر منزيس كمپبل» رئيس تشريفاتي دانشگاه كه رهبري حزب ليبرال دموكرات انگليس (سومين حزب بزرگ و رو به رشد انگليس) را نيز در اختيار دارد، وي در اين مراسم حاضر نشد و معاون دانشگاه به جاي او به خاتمي دكترا داد.سفر 100 هزار پوندي خاتمي از جيب ملت براي دريافت مدرك دكتراي افتخاري حقوق ،حاشيه هاي ديگري نيز داشت.
پرونده۷۰۰ميليارد تومانى
با شكايت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى از قاضى پرونده مؤسسه فرهنگ و توسعه، مسائل پشت پرده بيشترى در اين پرونده مطرح شده و رسيدگى به آن ابعاد تازه اى پيدا كرده است.
به گزارش خبرنگار «ايران»، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى در تازه ترين اقدام درباره پرونده مؤسسه فرهنگ و توسعه كه گفته مى شود ارزشى بالغ بر ۷۰۰ ميليارد تومان دارد، عليه قاضى آن به اتهام ورود غيرقانونى به پرونده و صدور حكم خلاف قانون و جانبدارى از شكات پرونده، دادخواستى به دادسراى انتظامى قضات ارائه كرده است.
بنابراين گزارش در شكايت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى ضمن اعتراض به بى توجهى ديوان عدالت ادارى درباره دستور رئيس قوه قضاييه، عملكرد اين ديوان نيز به عنوان يك تخلف قابل رسيدگى، مورد توجه قرار گرفته است.
اين اقدام وزارت ارشاد در پى سخنان رئيس جمهور در جمع مردم پاكدشت صورت مى گيرد كه در اين باره گفت: در اجراى عدالت با دوستان انقلاب مواجه مى شويم.
دكتر احمدى نژاد پيش از اين تهديد كرده بود كه اگر اين اموال مؤسسه فرهنگ و توسعه به محل خود بازنگردد، غارتگران را نزد مردم رسوا خواهد كرد.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه ۲۰ سال پيش يكى از وزارتخانه ها يك مؤسسه فرهنگى از جيب دولت با ۶۰۰ تا ۷۰۰ ميليارد ريال تأسيس و اين مؤسسه امتيازات مختلفى را مانند زمين و غيره دريافت كرده است امروز ثروت آن به سه هزار ميليارد ريال بالغ مى شود، گفت: سال گذشته در جريان انتخابات اين مؤسسه را به نام چند نفر از اشخاص واگذار كردند، ولى دولت امروز تأكيد دارد كه اين مؤسسه بايد به بيت المال بازگردد و متوليان آن از اينكه فرزند و يا پدر هر كسى كه باشد باكى ندارد و بايد اين مؤسسه به بيت المال بازگردد.
رئيس جمهورى افزود: در مقابل چنين اقدامات ما، ادعا مى كنند كه اين دولت مخالف فعاليت هاى فرهنگى است، ولى ما مى گوييم فعاليت فرهنگى ترويج نماز و راستگويى است و مشخص نيست اين افراد با دست اندازى به بيت المال براى چه اهدافى تلاش مى كنند؟

 

 

mosafer_kocholo612003@yahoo.com

مرا در یاب با یک قطره لبخند
(قسمت دوم و پاياني)

اآمدم مجلس ترحیم خودم،همه را میدیم
همه آنهایی که نمی دانستم
عشق من در لشان ناپیداست
واعظ از من میگفت،حس کمیابی بود
از نجابت هایم،از همه خوبیهایم
وبه خانم ها گفت،اندکی آهسته
تاکه مجلس بشود سنگین تر
سینه اش صاف نمود وبه آواز بخواند
"مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک
چندروزی قفسی ساخته اند از بدنم"
راستی این همه اقوام ورفیق
من خجل از همه شان
من که یک عمر گمان می کردم تنهایم ونمی دانستم
من به اندازه یک مجلس ختم،دوستانی دارم
همه شان آمده اند،چه عزادار وغمین
من نشستم به کنار همه شان
وه چه حالی بودم،همه از خوبی من میگفتند
حسرت رفتن ناهنگامم،خاطراتی از من
که پس از رفتن من ساخته اند
از رفاقتهایم،از صمیمیت دوران حیا
روح من غلغلکش می آمد
گرچه این مرگ مرا برد ولی،گوییا مرگ مرا
یاد این جمله رفیقان آورد
یک نفر گفت:چه انسان شریفی بودم
دیگری گفت فلک گلچین است،خواست شعری خواند
که نیامد یادش
حسرت وچای به یک لحظه فرو برد رفیق
دونفر هم گفتند این اواخر دیدند که هوای دل من جور دیگر بوده است
اندکی عرفانی وکمی روحانی
وبشارت دادم که سفر نزدیک است
شانس آوردم من،مجلس خم من است
روح را خاصیت خنده نبود
یک نفر هم میگفت:من واو وه چه صمیمی بودیک
هفته قبل به او،راز دلم را گفتم
وعجیب است مرا،اوسه سال است که بامن قهر است
یک نفر ظرف گلابی اورد،وکتاب قرآن
که بخوانند کتاب وثوابش برسانند به من
گرچه بر میداشت رفیق،لای آن باز نکردگوثوابی که نیامد بر ما
یک نفر فاتحه ای خواند مرا،وبه من فتش کرد
اندکی سردم شد
آن که صدبار به پشت سر من غیبت کرد
آمد آن گوشه نشست،من کنارش رفتم
اشک در چشم،عزادار وغمین
خوبی ام را می گفت
چه غریب است مرا،آن که هرروز پیامش دادم
تا بیاید،که طلب بستانم
وجوابی نفرستاد نیامد هرگز
آمد آنجا دم در،بالباس مشکی،خیره بر قالی ماند
گرچه خرما برداشت،هیچ ذکری نفرستاد ولی
وگمان کردم من،من از او خرده ثوابی،نتوانم که ستاند
آن ملک آمد باز،آن عزیزی که به او گفتم من
فرصتی میخواهم
خبرآورد مرا،می شود برگردی
مدتی باشی،در جمع عزیزان خودت
نوبت بعد،توراخواهم برد
روح من رفت کنار منبر وبه آرامی به واعظ فهماند
اگر این جمع مرا میخواهند
فرصتی هست مرا
می شود برگردم
من نمی دانستم این همه قلب مرا میخواهند
باعث این همه غم خواهم شد
روح من طاقت این همه گریه ندارد هرگز
زنده خواهم شد باز
واعظ آهسته بگفت،معذرت میخواهم
خبری تازه رسیده ست مرا
گوییا شادروان مرحوم،زنده هستند هنوز
خواهرم جیغ کشید وغش کرد
وبرادر به شتاب،مضطرب،رفت که رفت
یک نفر گفت که تکلیف مراروشن کن
اگر او زنده است هنوز،که باید برویم
اگر او مرد،خبر فرمایید،خدمت برسیم
مجلس خم عزیزی دیگر،منعقد گردیده
رسم دیرین این است،ما بدانجا برویم،سوگواری بکنیم
عهد مانیست ،به دیدار کسی،کو زنده است، دل او شاد کنیم
کار ما شادی مرحومان است
نام تکلیف الی به لبم بود،چه بود؟
آه یادم آمد،صله مرحومان
واعظ آمد پایین،مجلس ازدوست تهی گشت عجیب
صحبت زنده شدن چون گردید،ذکر خوبی هایم
همه بر لب خشکید
ملک از من پرسید:پاسخت چیست؟بگو؟
تو کنون می آیی؟یا بدین جمع رفیقان خودت میمانی؟
چه سوال سختی؟بودن ورفتن من درگرو پاسخ آن
زنده باشم بی دوست، مرده باشم با دوست
زنده باشم تنها،مرده در جمع رفیقان عزیز
ناله ای زد روحم
وازآن خیل عزادار وسیه پوش وعزیزم پرسید:
چرا رنگ لباس ذکر خوبی ها ،سیه باید؟
چرا مادر عزای یکدگر از عشق میگوئیم؟
به جای انکه در سوگم مرا دریابی از گریه
کنون هستم،مرادریاب با یک قطره لبخند
چه رسم ناخوشایندی است،درسوگ عزیزان یادشان کردن
وبعد از مرگ یکدگر،به نیکی ذکر هم گفتن
اگر جمع میان زندگی بادوست ممکن نیست
تو را میخواهمت ای دوست
جوابم بشنو ای دنیا
نمیخواهم تو را بی دوست
خوشا بودن کنار دوست
خوشا مردن کنار دوست

 

 

hra62302@yahoo.com

جوابيه

مبين جان سلام
حالت چطوره؟
اين جوابي است كه البته نه فقط به شخص نويسنده است و بيشتر براي روشن شدن بعضي مسائل و بعضي افكار عجيب و غريب است. اگر به نظرت براي ديگران هم مفيد بود آن را در روزانه قرار بده.
موفق باشي ـ حميد

دوست عزيزم جناب ابي
جوابيه كوتاه شما را در مورد تعطيلات دو روزه پس از عيد سعيد فطر خواندم و مطالبي به نظرم رسيد كه خدمتتان عرض مي كنم كه متاسفانه كمي بلند است:
1ـ اولا خدمت شما دوست عزيز عرض كنم كه من خودم كارمند يكي از بانك هاي دولتي هستم و جهت استحضار شما دوست گرامي عرض كنم كه بعد از ظهر روز چهارشنبه بعد از عيد فطر به همراه همكارانم در محل كار خود حاضر شديم و دستگاه هاي عابر بانك را پول گذاري كرديم به طوري كه تا شنبه صبح كه مجددا سر كار حاضر مي شويم دستگاه ها نيازي به پول نداشته باشد. و اين دستور مديران عامل بانك هاست تا مردم دچار مشكل نشوند .
2ـ من در يكي از نقدهايي كه از عملكرد دولت در باره اين تعطيلات دفاع كرده بود مطلبي را خواندم كه حرف دل من و بسياري از همكارانم بود. ببينيد كار روزمره و يكنواخت و تكراري انسان را كمي خسته مي كند و باور كنيد كه من ( و برخي همكارانم كه اظهار كرده اند) در آن روزها واقعا به لحاظ روحي خسته بود، باور كنيد كه فشار روحي بر روي كارمندان ـ نه همه كارمندان! ـ ( به خصوص بانكها) خيلي زياد است. اين تعطيلات فرصت مناسبي بود تا من در اين چهار روز واقعا تجديد قوا كنم و روز شنبه با روحيه اي خوب ( نه عالي) سر كار حاضر شوم.
3ـ حتما تا الان شما يا كساني كه اين مطلب را مي خوانند با خودشان گفته اند كه: ولي شنبه پوستتان كنده شد اما من خدمت شما عرض كنم كه همه ما خودمان را براي يك روز شنبه شلوغ و پركار آماده كرده بوديم و در ضمن مي دانستيم كه اين شلوغي زودگذر است و به خاطر دو روز تعطيلي همه سال بانك شلوغ نمي شود.
4ـ يك نكته ديگر در مورد شلوغي بانك ها هم اينكه ما بايد آداب بانك آمدن را ياد بگيريم. مثلا: مني كه قبض آب و برق و تلفن دارم بايد بدانم كه بعد از چهار روز تعطيلي بانك خيلي شلوغ است. قبوضم را نگهدارم براي يكي دو روز بعد و يا مني كه براي گرفتن سود پولم به بانك مراجعه مي كنم اگر نياز واجب ندارم مي توانم چند روز بعد مراجعه كنم و يا مني كه سود پولم خود به خود به حسابم واريز مي شود دو ساعت در صف معطل نشوم تا فقط سود پولم را به دفترچه ام اضافه كنم و ... دهها مشكل از اين قبيل ...
5ـ در مورد دستگاه هاي عابربانك هم يك نكته قابل ذكر اينكه بعضي از ما هنوز فرهنگ استفاده از اين دستگاه ها را ياد نگرفته ايم. دوستان عزيز! دستگاه عابر بانك براي رفع نيازهاي ضروري است نه اينكه مثلا به يكباره دويست هزار تومان ( بانك ملت چهارصد هزار تومان) از آن بگيريم. بله ديگر يك دستگاه عابر بانك در شرايط معمولي بين 8 تا 16 ميليون تومان ظرفيت دارد . شما خودتان محاسبه كنيد كه اگر هر نفر 200 هزار تومان بخواهد دريافت كند بعد از چه مدت پول اين دستگاه ته مي كشد. تازه اضافه كنيد دردسرهاي پول گذاري را كه پول هايي كه در دستگاه قرار مي گيرند بايد همه تفكيك شده و تميز باشند و پول هاي كهنه و پاره در داخل آن قرار داده نشود كه دستگاه گير نكند.
6ـ البته شخصا قبول دارم كه اين تعطيلات دير اعلام شد ... يعني عصر روز دوشنبه زمان مناسبي براي اعلام زمان تعطيلي نبود.
7ـ اما در مورد اينكه تصميم دولت را «ناآگاهانه» خوانده ايد بايد عرض كنم كه من با حرف شما مخالفم ... من يك سوال مي پرسم: « شما واقعا فكر مي كنيد كه رئيس جمهور و اعضاي كابينه افراد احمقي هستند؟!!!» از نوع نوشته هاي شما اين مطلب دستگير من شد كه ما با افرادي كند ذهن و عقب مانده طرفيم كه هيچ چيز نمي فهمند حال آنكه باور كنيد اينگونه نيست.
شما واقعا فكر مي كنيد رئيس جمهور متوجه نيست كه با اعلام اين تعطيلات به اقتصاد كشور ممكن است خسارت وارد شود، به نظر شما وزير اقتصاد و ديگر وزرا آنقدر كند ذهند كه ندانند چكار دارند مي كنند؟!!!!
كمي واقع بين باش برادر من!
8ـ در مورد ساعت بانك ها گفته بودي ... بله! ساعت كار بانك هاي كمي نامناسب بود (؟!) اگر اخبار را ديده باشي وزير كشور اعلام كرد ساعت كار مناسب از نظر دولت براي بانك ها 8 صبح بود اما مديران بانك با توجه به اختلالي كه در سيستم بانكي پيش مي آمد با ساعت كار همزمان از 9 صبح موافقت كرده اند اما چرا؟
ببينيد اگر بانك هاي بقيه كشور هفت و نيم و بانك هاي تهران ساعت نه آغاز به كار كنند مشكلاتي به وجود مي آيد. مثلا ممكن است چك يك شخص تهراني در دست فردي شهرستاني باشد. فرد شهرستاني ساعت .30/7 به بانك مراجعه مي كند و بعد از اينكه حساب فرد تهراني را خالي مي بيند چك را برگشت مي زند، اين در حالي است كه هنوز بانك هاي تهران باز نشده اند تا شخص تهراني به حسابش پول واريز كند.
من هم شخصا با ساعت 8 صبح موافقم و خوشبختانه از امروز ( شنبه 13 آبان) ساعات كار بانك هاي استان ما ( همدان ) از صبح ها ساعت 8 الي 30/2 و بعدازظهرها از ساعت 3 الي 5 براي انجام عمليات هاي بانكي آماده اند.
9ـ در مورد تصميمات غير كارشناسي دولت هم عرض كنم كه چرا وقتي چيزي را نمي دانيم اظهار نظر مي كنيم؟ به نظر شما واقعا هيچ كار كارشناسي پشت تصميمات دولت نيست؟!!!
من تنها به ذكر همين جملات از مقام معظم رهبري در جمع دانشجويان كه اتفاقا در روزانه شماره 559 آمده بود اكتفا مي كنم و اميدوارم كه ادعا نكنيد كه از رهبر هم بيشتر اطلاعات داريد:
اينبار ماجرا به این شرح بود که رهبری در حضور نزدیک به ۱۵۰۰ در پاسخ به سخنان یکی از دانشجویان که درباره ضعف کارشناسی دولت پرسیده بوده بود گفتند: يك نكته‏ ى ديگرى كه من در خلال اظهارات شما دوستان ديدم، اين است كه گويا اين‏گونه تصور ميشود كه عقبه‏ى كارشناسى دولت نهم، عقبه‏ى ضعيفى است يا اصلاً چنين عقبه‏اى وجود ندارد! من كه هر روز حدود شايد شانزده، هفده تا روزنامه را با گرايشهاى مختلف از جريانهاى مختلف كشور مرور ميكنم و مى‏بينم، اين، عيناً يكى از همان نقاطى است كه جريانهاى مخالف با اين دولت مورد تأكيدشان است. ما تصور ميكرديم كه اين‏گونه اظهارات و شايعه‏پراكنيها خيلى تأثير ندارد، اما حالا مى‏بينيم نه، بى‏تأثير هم نبوده است! يعنى شما كه دانشجو و جزو قشر زبده و نخبه هستيد، واقعاً تصور ميكنيد كه دولت، عقبه‏ى كارشناسى ندارد! نميشود چنين قضاوتى بكنيد، اين‏طور نيست. يا مثلاً در اظهارات شما بود كه: تغييراتى كه در دولت انجام ميگيرد، تا آن اعماق بدنه‏ى اجرايى، تغيير ايجاد ميشود! اين‏گونه نيست. خوب، دولتهاى متعدد و پى‏درپى‏اى با من سروكار داشته‏اند و من با آنها كار كرده‏ام؛ نوع كارشان، نوع تحركشان، نوع اقدامهايشان و تعويضهايشان را ديده‏ام؛ اين ايرادى كه تقريباً يكى از سرلوحه‏هاى مخالفان - حالا مخالفان مذاقى، سياسى و هر چه هست - با اين دولت هست و مطرح ميكنند، من به هيچ‏وجه تأييد نميكنم؛ اين‏طورى نيست. البته تغيير و تبديلهايى در همه‏ى دولتها شده است؛ در بعضى دولتها بيشتر و در بعضى كمتر. و اين دولت نهم، جزو آن بيشترها نيست. از اين تغييرات وسيعتر و عميق‏تر فراوان داشتيم. اين شايعات روزنامه‏اى و اينها را خيلى ترتيب اثر ندهيد.
10ـ اللهم اجعل عواقب امورنا خيرا
برادر كوچك شما ـ حميدرضا الوندي

 

 

peyman_khajavi@yahoo.com

نتيجه استقامت زن زيبا درمقابل گناهان وسختيها

قسمت اول

دربني اسرائيل مردي بود كه به او ( ابوصالح حميري ) ميگفتند. اومردي متقي وپرهيزكار بود وزن درستكار وپاك وباعفتي داشت كه بسيار زيبا و قشنگ بود. نام وي ( عفيفه ) بود.
روزي ابوصالح تصميم به زيارت خانه خداوند گرفت پس بنزد تنها برادرخود رفت وبه او سفارشات لازم براي سرپرستي ونگهداري ازعيال خود را نمود وبه اوگفت: تو واورا به خدا ميسپارم وازتو خواهشمندم كه مواظب زن من باشي كه او از زنان باعصمت وبا عفت است بنابراين برادرش قبول كرد وابوصالح روانه حج گرديد.
چند روزازاين جريان گذشت. برادر ابوصالح كه تا آنروزچهره زن برادر خودرانديده بود چون تعريف زيبائي وقشنگي او را شنيده بود ميخواست اورا ببيند. پس هرروز به درخانه برادرش ميرفت ولي آن زن صالحه به تلاوت قرآن مشغول و دراتاقش بسته بود. تااينكه روزي آمدودراتاق راگشوده ديد پس بدون اجازه داخل شد وزن برادرش را كه بي حجاب بود مشغول تلاوت قرآن ديد. آن زن فورا" چادرش رابرسر كشيد وگفت: چرا از خدا شرم نكردي وبدون اجازه وارد شدي؟
آن مرد كه تيرعشق شيطاني آن زن برقلبش وارد شده بود به اواظهار علاقه وعشق كرد وگفت: دست ازسر توبرنميدارم تامرا كامياب كني. تورا كه ديدم،عقل وايمان خودراازدست دادم!.
زن گفت: «اي بدبخت بي حيا! اين چه سخني است كه ميگوئي؟! ازخداورسول اوشرم نميكني! زود از اين خانه بروبيرون.» وبعد دادوفرياد سرداد وآن مرد مجبورشد كه از خانه بيرون برود.
ولي اوبازهم به درخانه عفيفه مي آمد وحلقه بردرميزد. يكبار آن زن پاكدامن به پشت در آمد وبنرمي و ملايمت گفت: اي برادر! من بجاي خواهرتوهستم. ازاين قصدو نيت فاسدوشيطاني درگذروازخدابترس.
ولي نصيحتهاي زن درآن مرداثرنكرد واوهمچنان در خواهش خوداصرار ميورزيد.
زن گفت: اي برادر! مرااذيت وآزار مكن وبه حال خود باش كه من هرگز به اين عمل زشت راضي نخواهم شد وهرگزدامن خودرا بدست توي ناپاك، آلوده نخواهم كرد! ازخدا بترس. فردا جواب برادرت راچه خواهي داد؟
آن ناپاك گفت: من گرفتارعشق توشده ام. تامرا كامياب نگرداني دست ازتوبرنخواهم داشت. اگربه خواست من عمل نكني، ترا رسوا وهلاك خواهم كرد.
آن زن گفت: من بخاطرآلوده نشدن به گناه جانم راهم فداميكنم. توهركاري كه ميخواهي بكن! من خودرا به خداوند متعال ميسپارم.
پس آن نابكار، كينه آن زن را به دل گرفت وبه خانه خود رفته وشب تا صبح را به افكارشيطاني مشغول شد.
چون صبح شد، برخاست وبه خانه قاضي شهررفت وبه اوگفت: برادرم به سفرحج رفته واهل وعيال خودرا به من سپرده است. زن برادرم، زن بدكاره ومكاره ايست و درغياب شوهرش به اوخيانت ميكند!!!
قاضي گفت: من برادرت راخوب ميشناسم وتعريف زن اورا نيز شنيده ام. او زن صالحه ايست واهل گناه وخيانت نيست. تو دروغ ميگوئي وبه اوتهمت ميزني. اما آن نامرد بسيار اصرار ومبالغه نمود كه راست ميگويم.
قاضي گفت: بايد چهارشاهد عادل، گواهي بدهند. آن مردگفت: چهار گواه دارم وآنها را حاضر ميكنم.
مرد بدبخت ازآنجا بيرون آمد وبا رشوه چهارناكس مانند خودرا راضي به گواهي دادن نمود و روزبعد گواهان رابه حضورقاضي آورد وآنها نيز گواهي دروغ دادند وگفتند: « ماديده ايم كه او زنا داده است. »
قاضي برآشفت وگفت: حاشا كه اين گواهي شما راست باشد وگواهي آنان را قبول نكرد.
آن مردپست فطرت به دربار حاكم رفت و رشوه زيادي به بعضي از درباريان داد و آنها نيز پيش قاضي آمدند وگفتند: ما از طرف حاكم آمده ايم وتحقيق كرده ايم كه شهادت گواهان، درست است وآن زن زنا داده است.
بالاخره قاضي مجبورشد كه حكم به سنگسارآن زن بدهد. آنگاه جمعي از ملازمان حاكم به همراه قاضي، به درخانه آن زن مظلوم رفتند ودرخانه راشكستند. آن مرد بدرون خانه رفت وگفت: حالا يابه خواسته من تن ميدهي يا تورا سنگسارخواهند كرد.
زن گفت: هركار ميخواهي بكن، پاسخ من همان است كه نه
پس آن نامرد گيسوي زن بيچاره راگرفت وكشان كشان ازخانه بيرون آورد وگفت: تورا به صحرا برده وسنگسار خواهيم كرد.
زن گفت: اي بدبخت! من خودرا به خداوند متعال سپرده ام وتو به عذاب اليم نزديك هستي.
آن ناپاك اوراميكشيدومي برد وآن مظلومه به تسبيح و شكر خداوند مشغول بود. وقتي اورا ازشهر بيرون آوردند، گودالي كندند و وي راتا كمردرخاك كرده وسنگسار نمودند آنچنان كه در زيرسنگها پنهان شد.
و البته كه خداوند بخاطر اخلاص وتوكل وپاكي او، وي رادرپناه خود نگاه داشت وفرشته اي را موكل اوكرد تاهيچ ضرري به او نرسد.
عفيفه در ميان سنگها مانده بود وبا آوازخوش قرآن ميخواند. تا اينكه نزديك شب شد. اتفاقا" مرد با ايمان وپرهيزكاري سواربر شتر، از آنجا ميگذشت. وقتي تلاوت قرآن را شنيد، ازشتر پائين آمد ومشغول گوش دادن شد واين آيه كريمه راشنيد كه: ( امن يجيب المضطر اذا دعاه ويكشف السوء )، بعد صداي مناجاتي شنيدكه ميگفت: الهي تودانا وبينائي كه آنچه كردم درراه رضاي توبود وبه لطف وكرم تواميدوارم وغيرازتو دستگيري ندارم.
چون آن مردشنيده بودكه درهمان روز زني را سنگسار كرده اند، با خود گفت: حتما" خداوند حكمتي در اين ماجرا نهاده است و به يقين اين زن پاك وبا عصمت است. پس جلورفت وسنگهارا از روي او كنارزد. به اوسلام كرد وعفيفه هم جواب سلام داد. مرد از عفيفه خواست كه ماجرا را برايش بگويد وزن نيز حقيقت جريان را گفت. بعد مرد گفت: اي خواهر! بيا بر اين شترسوار شو تا ترا به خانه خود ببرم. زن نيزاورا دعاكرد وبرشتر سوار شد. آن مرد مهار شتررا گرفت وخودش پياده بهمراه آن زن بطرف خانه روان گرديد.
زن آن مرد، به عفيفه خوشآمد گفت و او را واردخانه كرد. پس عفيفه درآنجامسكن گزيد وشب وروز مشغول عبادت بود. آن مردوزن كه ازعصمت وپاكي آن زن آگاه گرديده بودند به او گفتند: اي خواهر! تاآمدن شوهرت، خيالت آسوده باشد وراحت به زندگي خود مشغول باش.
غلامي در خانه خدمت ميكرد. روزي آن غلام به صحن خانه آمد وعفيفه را كه مشغول وضو گرفتن بود ديد و دلش گرفتاراو شد و بيقرار گشت. پس هرروز بسراغ عفيفه مي آمد و به او پيشنهادهاي نانجيبانه ميداد.
آن زن گفت: توبجاي برادرمن هستي. از اين خيال فاسد درگذر...
غلام گفت: اگربه خواست من عمل نكني تورا رسواميكنم. زن گفت: من خودرا به خداسپرده ام، هرچه ميخواهي بكن.
غلام كه بسيار سنگدل وبيرحم بود به اتاق خودرفت وخوابيد ونصف شب كه همه خواب بودند بيدارشدوبه سر رختخواب طفل صاحب خانه رفت و سر آن طفل راجدا كرده وبرروي سينه اش گذاشت وكاردخون آلود را نزديك بالين عفيفه انداخت.
وقتي كه مادرطفل، براي شيردادن به كودكش برخاست ناگهان سر فرزند خودرا از تن جدا ديد وفريادي جانسوز سرداد. از فرياد زن، اهل خانه بيدار شدند وآن وضعيت وحشتناك را مشاهده كردند.
درآن وقت غلام دويد وكارد خون آلود را از زير بالين عفيفه بيرون آورد وگفت: من ديدم كه اين زن اينكار را كرد. اگرچه زن وشوهربه پاكدامني زن اعتقاد داشتند وحرف آن غلام را باور نميكردند اما مادر كودك بي اختيار بسوي عفيفه نگون بخت دويد وچند مشت برسروصورت وي زد. عفيفه گفت: من از اين جريان خبرندارم.
فرداي آنشب مرد مومن آن خانه به عفيفه گفت: اي خواهر! ما ميدانيم كه اين غلام بتو تهمت زده است، واين عمل پليد كارتو نيست! اما بگوكه حقيقت چيست؟ احساس ميكنم كه تورازي در دل داري..! و زن، خواسته غلام رابراي او بازگوكرد.
وقتي كه طفل را دفن كردند، عفيفه به آن مرد گفت: اي برادر ديگرحضورمن دراينجا مناسب نيست. تودرحق من بسيارخوبي ونيكي كرده اي. حق تعالي ترا جزاي خير بدهد. اگرچه بيگناهي من براي شما آشكار شده است، اما هروقت كه همسرت به من نگاه كند، به ياد اين موضوع مي افتد كه بواسطه من اين اتفاق افتاده است وجگرش ميسوزد.
مرد مومن سخن اوراقبول كرد وگفت: همينطوراست كه تو ميگوئي.سپس صد درهم ازمال خودرا به اوداد وگفت: مرا از دعاي خيرفراموش نكن.
پس ازخداحافظي عفيفه راه بيابان راپيش گرفت ورفت. پس از مدتي به دهي رسيد. عده زيادي راديد كه در بيرون ده جمع شده اند. پيرزني درميان آنها بودكه بسيار ناله وزاري ميكرد. پرسيد:اينهمه جمعيت براي چه جمع شده اند؟ گفتند: چون پسراين پيرزن خراج حاكم رانداده است، حاكم دستورداده كه اورا دار بزنند تا براي بقيه رعايا عبرت شود.
عفيفه گفت: مبلغ خراج او چقدراست؟ گفتند: صد درهم. عفيفه پيش آن پيرزن رفت و صد درهمي را كه آن مرد مومن به او داده بود، به وي داد تا پسرش را ازمرگ نجات بدهد. پيرزن بسيار خوشحال شد وپول را گرفت وپسرخودرا آزاد كرد، وعفيفه رانيز بسيار دعا نمود.
پسر پيرزن ازمادرش پرسيد: چه كسي جان مراخريد وباعث آزادي من شد؟
پيرزن گفت: زني بطورناگهاني پيدا شد وبا دادن وجه خراج، تورا آزاد كرد.
پسر ازمادرش، نشاني آن زن ومسير رفتن او را پرسيد. مادرش گفت: زني بودكه چادري از پشم شترپوشيده بود وراه بيابان را درپيش گرفت ورفت.

پايان قسمت اول

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

14 آبان / 6 نوامبر / 13 شوال

Mobin_s2004@yahoo.com
14 آبان ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
به بهانه نجات خليفه عباسي

طغرل سلجوقي که بسياري از نقاط ايران را در اشغال خود داشت پنجم نوامبر سال 1054 ميلادي به بهانه نجات خليفه عباسي از دست شيعيان و استقرار مجدد حاكميت اهل تسنن اعلام كرد كه عازم بغداد مي شود. طولي نكشيد كه طغرل با سپاهي گران روانه بغداد شد و اوايل سال 1055 ميلادي اين شهر را تصرف كرد و از آن پس به نام خليفه كه در دست او آلتي بيش نبود زمام امور قلمرو عباسيان را به دست گرفت و خود را حامي خليفه اعلام داشت و قدرت را به سني ها باز گردانيد يعني درست عكس كاري كه دهها سال پيش از او ديلميان ايراني كرده بودند.

 

ضعف دفاعي ايران

پنجم نوامبر 1914 (14 آبان 1293) شوراي وزيران دولت وقت ايران كه براي بررسي چگونگي مقابله با نقض بي طرفي كشور از سوي دول متخاصم تشكيل جلسه داده بود به بن بست رسيد؛ زيرا كه نظاميان وطن به دليل ضعف تجهيزات و آموزش، و نداشتن آمادگي و حتي آذوقه قادر به دفاع از بي طرفي كشور نبودند. بيشتر سربازان براي امرار معاش خود كه دولت موظف به تامين آن بود، درمنازل تهران به كارهايي ازجمله آب حوض كشي و نوکري مشغول بودند!. دولت در آن شرايط مي توانست تنها روي نيروي ژاندارم حساب كند كه اين نيرو هم فاقد سلاح سنگين و توپ بود و نمي توانست از عهده واحدهاي تجاوزگر كه وارد ايران شده بودند برآيد.

 

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

14/8/58
حمايت حضرت امام از اشغال لانه جاسوسي امريكا.

14/8/59
جبهه جنوب : گلوله باران آبادان و اهواز ـ تحرك و انتقال نيرو در سوسنگرد و شوش ـ درگيري ايذايي خودي در دشت عباس . جبهه مياني : ادامه درگيري در كنجان چم ( مهران ) . جبهه شمالي : تحركات ضدانقلاب .

هشدار امام خميني درباره لزوم شكسته شدن حصر آبادان و اتخاذ موضع تهاجمي از سوي خودي .

14/8/63
ادامه تحركات ايذايي ضدانقلابيون در مناطق كردنشين به ويژه در ديواندره طي چند روز اخير گزارشات مختلف و متناقض از ديدارها و روابط اكراد بارزاني و طالباني با دولت عراق جهت توافق بر سر اختلافات و خودمختاري و چشمانداز نااميد كننده از آينده اين توافقات

حركات ايذايي ضدانقلاب در سالگرد اشغال سفارت امريكا. گزارشي از اقدامات يك روحاني اهل سنت مرتبط با عربستان براي ترويج وهابيت در روستاهاي مرزي خراسان.

14/8/65
در جلسات امروز نيروي زميني سپاه با حضور فرماندهان قرارگاهها، فرمانده نيروي هوايي سپاه و مسئولان حفاظت، موضوعات كنترل و ترددها و حفاظت منطقه عملياتي، پدافند هوايي، ترابري هوايي و پدافند شيميايي بحث و بررسي شد. دشمن در جزيره امالرصاص و اطراف آن، به فعاليتهاي مهندسي و تقويت مواضع خود ادامه ميدهد.

دستورالعمل و ابلاغيههاي سپاه كشوري، ستاد مركزي سپاه و ستاد پشتيباني جنگ نخستوزيري جهت اعزام بزرگ سپاهيان محمد(ص) به جبههها.

چند ناوچه عراقي روبهروي بندر كويت هدف آتش توپخانه ايران قرارگرفتند. لايروبي خورالصبيه با هماهنگي عراق و كويت براي دستيابي عراق به خليجفارس.

بمباران آبادان و تجاوز هواپيماهاي عراقي به حريم شهرهاي، نهاوند، ملاير و قم.

افشاي ماجراي مك فارلين توسط آقاي رفسنجاني در سالروز تسخير لانه جاسوسي.
 

 

استعفاي دولت شريف امامي

[14 آبان 1357] - استعفاي دولت شريف امامي

 

 ايراد سخنراني آیت الله خمینی

[14 آبان 1358] - آیت الله خمینی با ايراد سخنراني مهمّي توطئه‎هاي داخلي و خارجي برضد جمهوري اسلامي ايران را محكوم كردند. اين سخنراني را امام راحل از اشغال لانه جاسوسي اِمريكا بدست دانشجويان مسلمان پيرو خط امام ايراد فرمودند. حضرت امام دربخشي از سخنان تاريخي خويش فرمودند: " ... بايد بدانند كه درايران باز انقلاب است. انقلابي بزرگتر از انقلاب اول…". همچنين افزودند: " ...بايد ملتها، جوانهاي برومند ما با كمال قدرت پيش بروند و از اين توطئه‎ها اصلاً نترسند."

 

 كشف خاصيت ضد پرتوي دربرخي ازمواد طبيعي توسط دكترفرامرزآشوري محقق ايراني درژاپن

[14 آبان 1369] - دكترفرامرزآشوري محقق ايراني درژاپن موفّق به كشف خاصيت ضد پرتوي دربرخي ازمواد طبيعي شد. دكترآشوري با درجه فوق دكتري دررشته داروسازي و بيوشيمي پس از14سال تحقيق مستمردراين زمينه دارويي جديد بنام " اِلاميك اسيد" كشف كرد. ازاين دارو براي پيشگيري از ضايعات ناشي از پرتوهاي يون ساز ازجمله ضايعات عصبي، عروق، مسموميت كبدي، بيماري قند و ضايعات مربوط به بينايي و نيز درمان آنها استفاده مي‎شود. اين دارو همچنين بدن انسان را مقاوم مي‎سازد.

Mobin_s2004@yahoo.com
6 نوامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در قلمرو رسانه‌ها

سالروز تاسيس نخستين ايستگاه راديويي

Konrad

Konrad

نخستين ايستگاه راديويي جهان به مفهوم امروز دوم نوامبر 1920 (85 سال پيش) در شهر پيتسبورگ ايالت پنسيلوانياي آمريكا آغاز بكار كرد. قبلا هم فرستنده راديويي ساخته شده بود ولي جنبه آزمايشي، موقت و نمايشي داشتند. صداي اين ايستگاه كه هنوز سرگرم كار است در همان نخستين روز در كانادا هم شنيده شد. اين ايستگاه از همان نخستين روز برنامه منظم پخش اخبار، موزيك و گفتار داشت و هر 15 دقيقه يك بار ساعت دقيق را اعلام مي كرد. اين ايستگاه كه «ك. دي. ك. ا» نام دارد توسط كمپاني صنايع الكتريك وستينگهاوس از دكتر فرانك كنرادKonrad سازنده آن (كه يك مهندس برق بود) خريداري و در پشت بام ساختمان شركت بكار انداخته شده بود. دكتر كنراد قبلا اين ايستگاه را در گاراژ خانه اش برقرار كرده و فقط ساعت دقيق را اعلام مي داشت. نخستين خبري كه از راديو تازه اعلام شد وضعيت راي گيري انتخابات رياست جمهوري آمريكا بود كه همان روز برگزار شده بود. اولين آگهي كه از اين ايستگاه پخش شد مربوط به فروش اسباب بازي بود. اين راديو كه با موج متوسط شروع كرده بود بعدا موج كوتاه را هم اضافه كرد. كمپاني وستينگهاوس ده سال پيش شبكه تلويزيوني سي بي اس را خريداري كرده و قديمي ترين راديو دنيا نيز وابسته به اين شبكه شده است.

 

نخستين خبرگزاري اعلان

هربرت موشل

«هربرت موشل» بنيادگذار نخستين خبرگزاري اعلان مطبوعاتي( خبرپولي ) 4 نوامبر 2003 در 84 سالگي در گذشت . خبرگزاري او كه سال 1954 تاسيس شده است در ‎آغاز كار « پي آر نيوز واير » نام داشت كه به «يونايتد بيزنس ميديا» تغيير نام داده است. اين خبرگزاري اخبار خام موسسات تجاري و حتي سازمانهاي دولتي را دريافت و به صورت خبر تنظيم و در اختيار رسانه ها مي گذارد و نرخ درج و پخش آن طبق ضابطه اي مشخص است و رسانه در صورت چاپ و يا بخش خبر ، وجه را دريافت مي دارند. گاهي اهميت اين خبرهاي پولي براي مردم بيشتر از ساير اخبار است. خبرگزاري موشل از همان آغاز فعاليت مجهز به دستگاههاي الكترونيك اطلاع رساني بود و رسانه ها به همان سان گزارشهاي تبليغي اين خبرگزاري را دريافت مي دارند كه گزارش هاي خبرگزاري هاي عمومي را.

ساير ملل

يك بانوي نويسنده و انقلابي فرانسوي به دست انقلابيون راديكال گردن زده شد!

سوم نوامبر سال 1793 و در زمان اقتدار روبسپير و انقلابيون راديكال، بانو «المپ دو گوژه» نويسنده انقلابي فرانسوي كه 45 ساله بود و در دادگاه انقلاب عنصري خطرناك تشخيص داده شده بود در ملاء عام با گيوتين گردن زده شد.
     بانو «دو گوژه» با نوشتن چند داستان و نمايشنامه كمك بسيار به آماده ساختن مردم فرانسه براي انقلاب كرده بود از جمله نمايشنامه «بردگي» ، «زندان زن و مرد»، «زندگي دو دشمن در زير يك سقف» و ... كه دو نمايشنامه اخير الذكر برضد ممنوعيت طلاق ميان كاتوليكها بود. وي بود كه در آستانه انقلاب شعارهاي آتشين و برانگيزاننده مي نوشت و به صورت شبنامه توزيع مي كرد كه بر نقاط پر رفت و آمد نصب مي شدند. انقلابيون فرانسوي بيشتر شعار هاي خود را از ميان همين جملات شعرگونه او بيرون كشيده بودند. اين بانوي انقلابي پس از پيروزي هاي اوليه انقلاب همچنين كمك كرده بود تا دسته هاي مسلح زنان براي پاسداري از انقلاب تشكيل شود. او پس از برچيده شدن زنان مسلح به دستور راديكالها، دست به مبارزه تازه اي زد و از حقوق سياسي زنان (از جمله راي دادن و به مقام اداري رسيدن) به دفاع برخاست و سپس با اعدام افراد در پي محاكمات كوتاه مخالفت كرد و آن تهي ساختن فرانسه از اتباعش خواند و اعلام داشت كه اين عمل نوعي ضديت با اراده ملي است كه اكثريت فرانسويان مايلند به جاي اعدام، مخالفاني كه به راه انقلاب باز نگردند تبعيد و خنثي شوند. شوراي انقلاب سه بار به او اخطار داده بود كه ساكت شود و براي مدتي به زادگاه خود در جنوب فرانسه برود كه نپذيرفته بود و پاسخ داده بود كه به اصول انقلاب همچنان وفادار است و اگر ضديتي تصور مي رود با روش هاي تازه و از جمله اعدامها، خشونت هاي غير ضروري و وارد آوردن اتهامات سياسي بي اساس به اين و آن است. شورا تحت فشار روبسپير سرانجام دستگيري و محاكمه وي را تصويب كرد و چند روز پس از اعدام 21 تن از ميانه روهاي انقلاب باهم، او نيز گردن زده شد. وي در دادگاه انقلاب و پاي گيوتين نيز از شعار دادن بر ضد روش راديكالها دست برنداشته و خواهان بازگشت به اصول انقلاب شده بود. اعدام بانو «دو گوژه» فرانسويان را از انقلاب دلسرد كرد و ....

 

نمونه اي ديگر از بلعيدن شرق ؛ و اين بار در چين

تسلط بر سرزمين هاي ديگر كه همچنان ادامه دارد ، در طول تاريخ و در هر مقطع به مقتضاي زمان شكل خاصي داشته است. در زمان اقتدار روم به يك صورت و پس از كشف راههاي دريايي توسط اروپاييان به صورتي ديگر بود. در قرن 19 چهره ديگر داشت و در سده 20 و دهه اول قرن 21 تغيير چهره داد. به يك نمونه از اين سلطه گري در قرن 19 به مناسبت سالگرد آن اشاره مي شود:
    دولت المان كه در صدد ايجاد يگ پايگاه دريايي در خاك چين بود كه قدرتهاي بزرگ با سوء استفاده از ضعف بنيه دفاعي اين كشور و نداشتن اسلحه پيشرفته سرگرم قطعه ــ قطعه كردنش بودند پنجم نوامبرسال 1897 ميلادي قتل دو «مروج » آلماني مذهب كاتوليك را در چين بهانه قرارداد و به ناوگان خود دستور تصرف منطقه خليج «كيائو شو» را صادر كرد. اين دو « مروج »اول نوامبر كشته شده بودند.
     دولت آلمان پروتستان مذهب بود ، اما آلماني بودن اين دو مبلغ فرصت مناسبي به دست دولت آلمان براي تصرف اراضي مورد نظرش را در خاك چين داد كه از مدتي پيش در جستجوي آن بود و به نام خونخواهي دستور حمله نظامي داد!.
     ناوگان آلمان منطقه خليج «كيائو شو» را كه مطمح نظر آن دولت در خاك چين بود تصرف كرد و آلمان دهكده ساحلي «كينگ داو» را در ان منطقه به صورت پايگاه در يايي خود در آورد و آنجا را مجهز و كشتي ها جنگي خود را مستقر ساخت. دولت وقت چين در قتل دو مروج الماني مطلقا دست نداشت.
     مي دانيم كه اروپاييان با استفاده از دانش چينيان كه از طريق سفرنامه ماركوپولو برآن واقف شده بودند باروت و قطب نما و كاغذ ساختند و با سلاحها ي پيشرفته سرزمين هاي دور دست را كه به مراتب بزرگتر و پرجمعيت بودند تصاحب كردند و از آن زمان سياست جلوگيري از دستيابي كشورهاي ساير قاره ها به اسلحه پيشرفته را اتخاذ و آن را به اجرا گذارده اند تا سلطه خود راكه هدف عمده اش اقتصادي است از دست ندهند.

 

زادروز سوسياليست آمريکايي كه نمي خواست تنبلخانه به وجود آيد

Debs

«يوجين دبزEugene V. Debs » سوسياليست معرف آمريکا ک پنج بار نامزد انتخابات رياست جمهوري اين کشور شده بود پنجم نوامبر سال 1855 چشم به جهان گشود و بيستم اکتبر 1926 در 71 سالگي درگذشت. وي از سال 1900 تا روز درگذشت پنج بار خود را نامزد انتخابات رياست جمهوري آمريکا کرده بود. در سال 1920 با اين که هنگام راي گيري در زندان بود موفق شد 920 هزار راي بياورد که با توجه به جمعيت آن زمان آمريکا، رقم قابل ملاحظه اي بود.
     يوجين که آرزو داشت روزگاري آمريکا سوسياليست شود در مبارزات انتخاباتي سال 1912 راه افراط در پيش گرفته بود و با يک قطار سرخ رنگ به شهرها مي رفت و شعار مي داد: هر کاپيتاليست دشمن مردم است.
    «دبز» از همان آغاز با روشي كه براي سوسياليستي كردن روسيه به كار گرفته شده بود، يعني «جهش» مخالف بود و مي گفت كه دولت بايد مزارع و كارخانه هاي بزرگ را به اجاره كاركنان آنها بدهد. براي مصارف داخلي، خود با بهاي عادله خريدار محصول باشد، ولي براي صادرات دست توليد كنندگان را آزاد بگذارد تا كشور به صورت تنبلخانه و جايگاه مردم بي انگيزه و مردمي كه تنها به دست دولت چشم دوخته اند در نيايد. كار دولت تامين آموزش و پرورش و درمان رايگان و بازنشستگي عمومي و ايجاد برابري نسبي ميان مردم و قطع فقر است.

 

كودتاي خانوادگي در كشور سعودي

ملک سعود

ملک سعود

دوم نوامبر سال 1964 ملك سعود دومين پادشاه كشور سعودي در يك كودتاي خانوادگي از مقام خود بركنار و به خارج تبعيد شد. وي پس از پدرش كه موسس كشوري سعودي بود يازده سال بر اين كشور پادشاهي كرده بود. قرار بود كه پس از او برادرانش به ترتيب به پادشاهي برسند ولي شنيده شده بود كه ملك سعود مي خواهد يكي از پسران 30 گانه خود را وليعهد كند. خاندان سعودي پسران او را جوان و بدون تجربه مي دانستند و با اين اقدام پادشاه (برادر بزرگتر) موافقت نداشتند. هنگامي كه ملك سعود شروع به توزيع مقامات دولتي ميان پسران خود كرد، خاندان سعودي سه اتهام داخلي، مذهبي و بين العربي به او وارد ساختند و بركنارش ساختند. اين سه اتهام عبارت بود از اسراف بيت المال، شرب خمر و مشاركت در توطئه مقدماتي ترور جمال عبدالناصر كه در جهان عرب محبوبيتي ويژه داشت. با اين اتهامات، بركناري او مورد حمايت اتباع سعودي، روحانيون و جهان عرب قرار گرفت. پس از او ملك فيصل برادر ناتني اش پادشاه سعودي شد كه بعدا او نيز به دست برادرزاده اش كشته شد. ملك سعود پنج سال پس از بركناري و تبعيد درگذشت. پس از بركنار شدن، عبدالناصر از وي دعوت كرده بود كه در قاهره اقامت كند. با بركناري ملك سعود، ديگر هيچيك از پادشاهان بعدي سعودي درصدد وليعهد كردن فرزند خود بر نيامد و برادران، يكي پس از ديگري پادشاه شدند و ....

 

اعدام زن شگفت انگيزي كه شوهران و نامزدان خود را سر به نيست مي كرد

Velma barfield

Velma barfield

دوم نوامبر سال 1984 بانو «ولما بارفيلدVelma barfield» 52 ساله در زندان شهر رالي در ايالت كاروليناي شمالي آمريكا به جرم چند قتل اعدام شد. اين نخستين زني بود كه از سال 1962 تا آن زمان (ظرف 22 سال) در آمريكا اعدام مي شد. ولما شوهر اول خود را با آتش زدن خانه كشته بود، ولي كسي به او ظنين نشده بود، دومين شوهرش را با خوراندن داروي تپش قلب نابود كرده بود، سومين شوهر را با قطع لوله ترمز اتومبيل از ميان برده بود، بعدا پيرمرد ثروتمندي را كه قرار بود با او كه پرستارش شده بود ازدواج كند با افزودن داروي مرگ موش بر سوپ كشت و چون آخرين نامزد خود را هم با مرگ موش كشت، پزشك قانوني متوجه قضيه شد، پليس ولما را دستگير و از او اعتراف گرفت. ولما آخرين قرباني خود را با افزودن مرگ موش به چاي شيرين كشته بود. ولما قبلا چندين نامه عاشقانه براي اين مرد فرستاده بود كه به دست پليس افتاد. ممكن است كه قربانيان ولما بيش از اين چند باشند ولي چون او پس از هر قتل، ايالت محل سكونت خود را تغيير مي داد، تحقيقات بيشتري صورت نگرفت. پيش از اجراي حكم اعدام، چند روانشناس با ولما مصاحبه كردند تا دليل رواني كار او را به دست آورند.

 

کره شمالي: سازمان ملل ابزار دست آمريکاست

دولت جمهوري خلق كره ( شمالي ) مصوبه 5 نوامبر 2003 مجمع عمومي سازمان ملل مبني بر تاييد برنامه آژانس بين المللي انرژي اتمي را كه ضمانت اجايي هم ندارد رد كرد و سازمان ملل را ابزاري در دست آمريكا به منظور اجراي سياستها و مقاصدش ناميد . دولت كره شمالي همچنين ژاپن را متهم كرد كه آماده كمك به حمله نظامي آمريكا به آن كشوراست.

 

28 سال در صف اعدام!

«جيمز براون » كه در 1975 (28 سال پيش ) متهم به قتل يك زن رقصنده به نام «بريندا واتسون» شده بود 4 نوامبر 2003 در زندان شهر جكسون ايالت جورجياي آمريكا با تزريق زهر اعدام شد. تنها مدرك جرم ، شام خوردن جيمز با بريندا در يك رستوان بود كه روز بعد جسد بريندا در بيشه مجاور شهر به دست آمد. بيست و هشت سال وكيل قضايي او اجراي حكم را به تاخير انداخته بود و در اين مدت دوبار محاكمه جيمز تجديد شده بود . روزنامه ها نوشته اند كه 28 سال زندگي در صف اعدام بودن سخت ترين مجازات است .

برخي ديگر از رويدادهاي 5 نوامبر

  • 1492:   كريستوفر كلمبوس درپي آشناشدن با سيب زميني، گوجه فرنگي و توتون در كوبا، در اين روز با نوعي غله كه همانا ذرت بود و بوميان آن را به جاي گندم مصرف مي كردند رو به رو و با فوايد آن آشنا شد و يقين حاصل كرد كه با انتقال بذر آن به اروپا به قحطي كه هر چند سال يكبار بروز مي کرد پايان خواهد داد.

  • 1605:   نقشه انفجار پارلمان انگلستان، پيش از انجام كشف شد و بشكه هاي باروت از راهرو زير بناي ساختمان بيرون برده شدند. «گاي فاوكسGuy Fawkes» به اتهام طرح اين نقشه دستگير و پس از محاكمه اعدام شد.

  • 1811:   در جريان جنگ هاي استقلال طلبي لاتين هاي قاره آمريكا و رهايي از قيد استعمار اسپانيا، السالوادوري ها هم بپا خاستند.

  • 1907:   روزنامه روح القدس به اتهام تندنويسي برضد محمد عليشاه قاجار ــ شاه وقت ــ به محاق توقيف افتاد.

  • 1914:   در اين روز كه هنوز زماني طولاني از آغاز جنگ جهاني اول نگذشته بود انگلستان جزيره قبرس ازمستملكات عثماني را متصرف شد. با اين كه اين جزيره در نيمه دوم قرن 20 استقلال خود را به دست آورده انگلستان هنوز پايگاههاي نظامي اش را در انجا حفظ كرده است.

  • 1917:   شوراي كليسا هاي ارتدوكس روسيه از فرصت پيروزي انقلاب بلشويكي و طرد سلطنت استفاده كرد و پس از 217 سال دفتر اسقف اعظم ارتدوكس را بازكرد كه پتر اول (كبير) در سال 1700 ميلادي آن رابسته بود.

  • 1947:   (1326 خورشيدي) دادستان شهرستان تهران براي رضا روستا رئيس شوراي متحده مركزي كارگران وابسته به حزب كمونيست توده كيفر خواست اعدام صادر كرد و پرونده را جهت محاكمه به دادگاه فرستاد.

  • تاريخ جاري

    آزمايش موشك تازه روسيه كه 50 ميليارد دلار آمريكا را به باد داد

    ارتش روسيه يكم نوامبر 2005 موشك بين قاره اي باليستيك «آر. اس ـ12 ام» از كلاس موشك هاي توپول (عكس بالا) را آزمايش كرد. اين موشك كه از هر سد دفاعي ضد موشكي مي تواند بگذرد از سكوي ثابت و يا به صورت موبايل (روي كاميون) مي تواند پرتاب شود. پراودا ضمن تشريح برتري هاي اين موشك از لحاظ نظامي نوشته است: آزمايش توپول تازه ثابت كرد كه اين موشك بسيار تازه مي تواند كلاهك مرگبار خود را از هرگونه شبكه دفاع موشكي آمريكا عبور دهد و به هدف برساند و به اين ترتيب پروژه 50 ميليارد دلاري « ا. بي. ام.» آمريكا را كه به منظور خنثي كردن هرگونه حمله موشكي احتمالي طرحريزي شده است نقش برآب ساخته است و اين پول را بر باد رفته بايد به شمار آورد.

    Mobin_s2004@yahoo.com
    13 شوال هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     «ابوعبدالله محمدبن اسماعيل بخارايي» مشهور به بخاري درشهربخارا بدنيا آمد.

    [13 شوال 194] - «ابوعبدالله محمدبن اسماعيل بخارايي» مشهور به بخاري درشهربخارا بدنيا آمد. او صاحب يكي ازشش كتاب عمده موسوم به صِحاح سِتّه است. بخاري درپي گردآوري حديث به خراسان، عراق، مصرو شام سفركرد و احاديث بسياري جمع آوري كرد كه بيش از 600000حديث است. وي همچنين صاحب نخستين كتاب صحيح است. گفتني است كه كتابهاي صحيح بخاري و صحيح مُسلِم به صحيحِين مشهورند.

     

     آيت الله شيخ محمدطه نجفي ازمجتهدان و عالمان تبريزيُ الاصل در نجف اشرف درگذشت.

    [13 شوال 1323] - آيت الله شيخ محمدطه نجفي ازمجتهدان و عالمان تبريزيُ الاصل در نجف اشرف درگذشت. ايشان ساليان متمادي ازمحضرعلماي بزرگ استفاده كرد و دركنارآن خود نيز به تحقيق درعلوم ديني پرداخت. آيت الله طه درفقه، اصول، تفسير، رجال و ادبيات عرب دانشي درخورتوجه كسب كرده بود و علم خويش را با تواضع بسياردراختيار دانش پژوهان مي‎گذاشت. ازتأليفات طه نجفي« اَلاِنصاف في تحقيق مسائِل الخِلاف و اَصالَةُ البَرائه» را مي‎توان نام برد.

     

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    اشعارى از ابو سعيد ابوالخير

    اشعارى از شاعر نامى ابوسعيد ابوالخير خراسانى كه در حاشيه مجمع الدعوت است و براى هر كدام خواصى ذكر كرده است .

    جهت گشايش كارها به اسم يا فتاح
    اى خالق ذوالجلال اى بار خداى
    تا چند روم در به در و جاى به جاى .
    يا خانه اميد مرا در بر بند
    يا قفل مهمات مرا در بگشاى .

    به اسم افوض امرى الى الله بخوانيد
    الله به فرياد من بيكس رس
    لطف و كرمت تمام عالم را بس .
    هر كس به كسى و حضرتى مى نازد
    جز درگه تو ندارد اين بى كس ، كس .

    جهت وسعت رزق و دفع عسرت
    يا رب زقناعتم توانگر گردان
    بر نور يقين دلم منور گردان .
    اسباب من سوخته سر گردان
    بى منت مخلوق ميسر گردان .
     

     

     

     

     

     

     

     

    زبان خوراکیها

    دكتر غياث الدين جزايرى


    اسم من «موز» است !

     يكى از ميوه هاى خونساز هستم .
    براى چاق شدن مرا مصرف كنيد.
    لينت دهنده مزاجم .
    اگر به شوره سر مبتلا هستيد، مرا انتخاب كنيد.
    در پوست من خواص بسيارى نهفته است .
    خاكستر پوستم براى بند آوردن خونريزى مفيد است .

    اسم من موز است . به من طلح و بنان نيز مى گويند. در كتب قديم طلر و طلح منضود ذكر شده است . زادگاه اول من مناطق استوايى و گرمسير است اخيرا در بلوچستان مرا كاشته و محصول خوبى بدست آورده اند. در كتابهاى قديم نوشته اند كه در جنوب ايران و سواحل خليج فارس كمى به عمل مى آيد و ميوه ى آن شيرين تر از موز هندى است . درخت من با همه بزرگى كه گاهى قامت آن به سه متر و عرض برگ آن شصت سانتى متر ميرسد، جزو گياهان علفى به حساب مى آيد و در هندوستان مغز ساقه درخت مرا ورقه ورقه كرده ، و آنرا با ماهى و يا تنهايى پخته مانند ساير سبزى ها و ريشه ها مى خورند. من داراى انواع و اقسام مى باشم و يك نوع نامرغوب من داراى هسته است . ميوه ى من در صورت رسيدن داراى عطرى ملايم ، خوش طعم و شيرين است . ميوه ى من نرم و بسيار مغذى است و قدرت غذايى آن كمى از سيب زمينى بيشتر است . ميوه ى من داراى ويتامين هاى آ - ب - ث و هشتاد درصد قند مى باشد، ولى از نظر مواد چربى - سفيده اى - ترشى - سلولز و كلسيم فقير است و به همين جهت كسانى كه در نواحى مرزخيز قوت غالب آنها ميوه ى من است ، پس از مدتى مبتلا به اختلالات معدى و سوء هاضمه و يبوست شده ، كم خون و ضعيف مى شوند. مبتلايان به آلبومين مى توانند مرا همراه با غذاهاى مناسب ديگر ميل نمايند و چون فاقد مواد سفيده اى هستم براى آنها مفيد مى باشم . ميوه ى مرا هميشه موقعى ميل نماييد كه كاملا رسيده باشد. خوردن ميوه ى خام من توليد ورم قولون (كوليت ) مى نمايد و در روده ايجاد تخمير مى كند. خوردن من براى مبتلايان به مرض قند خوب نيست و مبتلايان به يبوست نيز بايد از خوردن من پرهيز كنند. بعضى ها نسبت به ميوه من حساسيت داشته ، پس از خوردن آن زبانشان ورم كرده و يا جوش ميزند. باين اشخاص توصيه مى نماييم كه بلافاصله بعد از خوردن من يك ميوه ترش ميل نمايند و يا با آب ليمو مضمضه كنند. از سوزاندن شاخ و برگ خشك شده ى من خاكسترى بدست مى آيد كه در بعضى از شهرهاى هندوستان با آن لباس مى شويند و به جاى صابون به كار مى برند و نيز از اين خاكستر مى توان قليا و تيزاب صابون درست كرد. ميوه ى نارس من دير هضم و نفاخ است ، ولى پس از رسيدن زود هضم مى شود. من يكى از ميوه هاى خونساز هستم و اشخاص ضعيف البنيه را چاق مى كنم . من مسروركننده و ملين مى باشم .
    سرفه هاى خشك را آسان مى كنم و سينه را نرم مى نمايم و به مزاج لينت مى دهم . شهوت را تحريك مى نمايم . ماليدن ميوه ى كال من با سركه جهت كچلى و شوره سر و همچنين جرب و خارش تجويز شده است .
    ماليدن ميوه من مخلوط با مغز تخم خربوزه جهت كك و مك و نيكويى رنگ چهره مفيد است . ضماد پخته ى برگ من فرو برنده ى اورام است و ضماد ميوه من جهت سوختگى آتش مفيد مى باشد و چنانچه بلافاصله به كار رود، از تاول زدن جلوگيرى مى نمايد. پاشيدن خاكستر پوست درخت من جهت بند آوردن خون و درمان زخم ها نافع مى باشد. زياده روى در خوردن ميوه ى كال من باعث زيادى بلغم و باعث قولنج و پيچش شكم خواهد شد. مخصوصا در پيران و اشخاص سرد مزاج - هرگز بعد از خوردن ميوه ى من آب ننوشيد و مرا هيچگاه ناشتا ميل ننماييد. جوشانده ى ريشه درخت من ضد كرم است . پوست ميوه من از سمت داخل جوهر را بخود مى گيرد و براى پاك كردن جوهر و مركب از روى دست به كار مى رود. عصاره ميوه ى مرا به اطفال شيرخوار مى توان داد - كمپوت ميوه ى من جهت پيران و اشخاصى كه معده اى ضعيف دارند تجويز مى شود. در بعضى از كتاب هاى فلاحى قديم نوشته اند اگر هسته ى خرما را ميان فيل گوش (نوعى سيب زمينى است ) گذاشته و بكارند درخت موز مى شود. من نسبت به صحت اين موضوع ترديد دارم و بايستى حقيقت آن را از متخصصين كشاورزى پرسيد.
     

     

     

     

     

     

     

     

    طنزانه
    طنزگويه هاي «روزانه»


    وقتي چند نفر با هم يك جا جمع ميشن چيکار ميکنن؟

    توي آمريكا، با هم مسابقه ميدن!

    توي فرانسه، همه همزمان شروع به حرف زدن مي‌كنن!

    توي ايتاليا، در مورد مد عينك و لباس جديدشون بحث مي‌كنن!

    توي آلمان، درباره سياستهاي دولت حرف مي‌زنن!

    توي پاكستان، يه باند قاچاق ترياك تشكيل ميدن!

    توي عراق، براي حمله به سربازهاي آمريكايي نقشه مي‌كشن!

    توي افغانستان، اگه پول نداشته باشن كار مي‌كنن و اگه پول داشته باشن مي‌خوابن!

    توي آذربايجان، يه بطري آب پرتقال مي‌خرن و با هم مي‌خورن!

    توي مصر، ميرن يه جا مي‌شينن قليون مي‌كشن!

    توي امارات متحده عربي، ۴ نفرشون دست مي‌زنن و يه نفرشون مي‌رقصه!

    توي روسيه، از همديگه رشوه مي‌گيرن!

    توي ژاپن، هيچوقت ۵ نفر دور هم جمع نميشن! چون هميشه حداقل ۳ نفرشون كار دارن!

    توي هند، يا با همديگه مي‌رقصن و يا ميرن سينما و رقص تماشا مي‌كنن!

    توي كوبا، هر وقت ۲ نفر يا بيشتر يه جا جمع بشن از كاسترو تعريف مي‌كنن!

    توي سوريه، از ترس بلافاصله از همديگه جدا ميشن!

    توي كره جنوبي، با هم يه شركت راه ميندازن و يه كالاي ژاپني رو كپي مي‌كنن!

    توي مكزيك، دو نفرشون دوئل مي‌كنن و يه نفرشون ناظر دوئل ميشه و دو نفر ديگه هم گيتار مي‌زنن!

    توي ايران، يا پشت سر بقيه غيبت مي‌كنن يا روزنامه راه ميندازن يا يه جلسه سخنراني ترتيب ميدن يا به يه جلسه سخنراني حمله مي‌كنن يا از حرف زدن و سوتي‌هاي همديگه ايراد مي‌گيرن يا يه نفرشون رو ميذارن وسط و ۴ نفرشون متلك بارونش مي‌كنن يا الكي مي‌خندن يا يه پيتزا فروشي باز مي‌كنن يا بدون هيچ صحبتي مي‌ايستن و چشم و سرشون رو مي‌چرخونن و مردم رو مي‌چرن يا يه شركت كامپيوتر و اينترنت راه ميندازن يا ميرن يه چت روم توي ياهو مسنجر مي‌سازن يا يه وبلاگ دسته‌جمعي مي‌سازن يا گروه اينترنتي راه ميندازن!

     

     

     

     

     

     

     

     

    مجله فرهنگي

    ebgh_80@yahoo.com

    شماره اول

    آشنایی با داستانهای ملل مختلف
    (نیکاراگوئه – نویسنده : سرگیو رامیرز)
    -----
    تعدادی از دوستان و آشنایان لشکری و کشوری تولد حضرت ریاست جمهوری را در یکی از گاوداری های بی شمارش که رو به دریا بود جشن گرفته بودند . بعد از صرف غدا و اتمام مراسم رسمی و سخنرانی ها و تعارف های بی سر و ته ، میهمانان به فکر افتادند راهی بیابند تا حضرت ایشان را از افسردگی و کسالت در آورند . یکی لودگی می کرد ، یکی میرقصید ، یکی شوخیهای بی مزه پیش می کشید و خلاصه هر که هر چه در چنته داشت به کار زد اما هیچکدام افاقه ای در رییس جمهور افسرده نکرد . در همین موقع وزیر فرهنگ فکر بکری به سرش زد . او ذوق زده پیشنهاد یک بازی را طرح کرد و اسم آنرا ویلیام تل بازی گذاشت . در توضیح روش بازی گفت : میهمانان عالی مقام که شرف حضور دارند مفتخر می شوند میوه ای بر سر بگذارند و چون تیر و کمان نداریم ، مقام عالی ریاست جمهوری با تپانچه میوه را بزنند . رییس جمهور از این پیشنهاد بدش نیامد . وزیر فرهنگ بالافاصله خودش پیش قدم شد و انبه ای را که همسرش با دلشوره به او داد روی سر گذاشت . رییس تشریفات ، اسلحه و مهمات را در برابر رییس جمهور گرفت . عالیجناب تپانچه کالیبر 35 اسمیت اندوسن دسته صدفی را انتخاب کرد . همانطور که بعضی انتظار داشتند گلوله کاری بود و مغز وزیر فرهنگ به دیوار پاشید و انبه بی آنکه خش بردارد به زمین افتاد . مراسم تشییع جنازه وزیر فرهنگ با شکوه تمام برگزار شد و عالیجناب از افسردگی درآمد .

    آشنایی با یک مجله
    -----

    مجله هفت ، مجله ای است فرهنگی هنری که بصورت ماهانه منتشر می شود . کیفیت بالای مطالب و کاغذ و تمام رنگی بودن آن ، از نقاط قوتش به شمار می آید . مجله هفت ، از آن نوع مجلاتی است که از اولین تا آخرین صفحه آن را می توان بارها خواند و لذت برد . این مجله به هفت هنر می پردازد و تاکنون بسیار موفق عمل کرده است .

    موسیقی
    -----

    نشر هرمس ، مجوعه آثاری را بصورت کاست و سی دی منتشر می کند که جزو بهترین های موسیقی به حساب می آیند . کارهای موسیقیایی خاصی که حتما باید شنید . در این شماره به اثری بنام سیر می پردازم .
    سیر ، محصول همکاری مسعود شعاری ( تکنواز سه تار و آهنگساز ایرانی ) و کریستف رضاعی ( آهنگساز دورگه ایرانی – فرانسوی ) می باشد . سیر در پنج قطعه بیانگر چهار قالب و فضای متفاوت از موسیقی سنتی کشورمان است . تبلای هندی در جایگاه ساز ضربی تعامل نزدیکی با سه تار داشته و فضای موسیقی اثر را با موسیقی هندی آمیخته می سازد . از طرف دیگر ، همراهی ارکستر زهی و گیتار الکتریک بر بستر این گفتگو ، سعی دارد تا پلی میان موسیقی هند و غرب برقرار کرده و حول قالب های سنتی موسیقی کشورمان فضایی متفاوت را به شنوده القا نماید .

    معرفی یک کتاب
    -----

    در این بخش می خواهم کتابی با نام الفبای فلسفه نوشته نایجل واربرتون را معرفی کنم . این کتاب را انتشارات ققنوس منتشر کرده است و قیمت آن 2800 تومان می باشد و . سر فصل های مهم این کتاب شامل : فلسفه چیست ؟ اثبات وجود خدا . اخلاق . سرپیچی از قانون . صورت جهان . راه و رسم علم . ذهن و بدن و تعریف هنر ، از فصل های این کتاب است . این کتاب با زبانی ساده ، فصل های بالا را از نگاه فلسفه ، مورد کاوش قرار میدهد و ترجمه بسیار عالی ( مسعود علیا ) ارزش کتاب را دو چندان کرده است . خواندن این کتاب را به شما پیشنهاد می کنم و مطمینم که دیدگاه شما را نسبت به خدا و جامعه و هنر ارتقا می بخشد .

    معرفی یک سایت
    www.BEKHAN.COM

    -----
    در این سایت شما می توانید کتابهای مورد نظر خود را بر اساس موضوع انتخاب و بخرید . در معرفی هر کتاب در این سایت ، عکس روی جلد ، مشخصات کتاب ، فهرست کتاب ، در معرض دید شما قرار میگیرد .شما پس از انتخاب کتاب یا کتابهای مورد نظرتان می توانید انها را به سبد خرید خود اضافه نموده و با دادن نشانی خود ، کتابها را از طریق پیک ( در تهران ) و پست ( برای شهرستانها ) تحویل گرفته و جالب اینجاست که حتی ساعت تحویلتان را هم می توانید مشخص کنید . برای پرداخت مبلغ خرید خود هم چندین راه برای شما در نظر گرفته شده است . این سایت را حتما ببینید .


    نظرات ، انتقادات ، پیشنهادات و آثار خود را با من در میان بگذارید  ebgh_80@yahoo.com
     

     

     

     

     

     

     

     

     

    اس.ام.اس روزانه
    RooZaaNe SMS

    roozane_sms@yahoo.com
    روزهاي فرد هفته + جمعه ها منتظر ما باشيد

    دوستان عزيز سلام ...
    با يك قسمت ديگه از مسيج ها در خدمتتون هستيم ..
    اما يه نكته .. خواهشا همراه مسيج هاتون اسم كوچيكتون رو بگين .. اين مورد نكته داره .. اگه شهرتون هم تمايل داشتيم بگين ..

    خب بريم سراغ مسيج ها ..

    51- اگر كليد قلبي را نداري قفلش نكن .. اگر كسي را دوست داري خردش نكن . اگر دستي را گرفتي رهايش نكن . – از گفته هاي زرتشت –
    (2536-09111)

    52- شنيدم براي رسيدن به تو بايد از همه ي دنيام بگذرم . آخه تو كه دنياي مني چطور از تو بگذرم ؟ ( 9646-0912)

    53- شاعر نشدي وگرنه مي فهميدي كه پاييز بهاريست كه عاشق شده است ( 0026-0917)

    54- يه روز يه گل به خدا گفت چرا همه ي گلهاي زيبا خار دارن ؟ خدا گفت يه گل زيبا هست كه خار نداره . ولي صداش نكن داره اس ام اس مي خونه (6769-97150+ فرهنگ )

    55- يه بابايي مي ره رستوران گارسون بهش مي گه غداي امروز " كاستيدگيلينيكوفينوستا " با ليمو... ياروه مي گه " كاستيدگيلينيكوفينوستا" با چي ؟ (6768-97150+ فرهنگ ) توضيح اميد : خداييش نوشتن اسم اون غذا به فارسي چشامو باباقوري كرد ولي اين تيريپ مسيج هم قبول مي كنيم "

    56- اگه بگم برات مي ميرم اگه بگم نمي تونم فراموشت كنم اگه بگم از جلوي چشمم يه ثانيه اونور نمي ري ..اگه بگم همه ي زندگيمي برام پفك ميخري ؟ ( 6768-97150+ فرهنگ )

    57- مي دوني فاصله ي بين انگشت ها براي چيه ؟ واسه اينه كه يه نفر ديگه با انگشتاش اين جاي خالي رو پر كنه ( 5405-912)
    58- شما طبق ماده ي 25 قوانين دوستي محكوم به حبس ابد در قلب من هستيد . براي دفاع از خود آيا اعتراضي داريد ؟ (5405-0912)

    59- زمستون بهونه اس..برف از آسمون خسته مي شه .. پاييز بهونه اس .. برگ از درخت خسته مي شه .. اس ام اس بهونه اس .. دلم برات تنگ مي شه ( 5937-0914)

    60- دنبال سه چيز هرگز ندو .. مترو .. تاكسي .. دخترا .. چون هر سه تا هر پنج دقيقه به پنج دقيقه دوباره مي يان ( 3114-0932)

    خب دوست خوب و فعالمون ( نسرين 9646-0912 ) هم برامون چندتا مسيج ايميل كردند كه مي خونيم :
    61- اگه يه روز زنبور نيشت زد ناراحت نشو ..چون اونم فهميده كه تو گلي

    62- وقتي شادي آروم بخند تا غم بيدار نشه .. وقتي غمگيني آروم گريه كن تا شادي نااميد نشه

    63 - يادته قديما يادم تورو فراموش بازي مي كرديم .. هميشه تو مي بردي .. اما يه بارم من بردم .. آره .. اون روزي كه دلمو بهت دادم و تو يادت نبود .

    64- همين الان از آسمون تماس گرفتن و گفتن كه قشنگترين و نازترين و مهربون ترين فرشته شون رو گم كردن ... نگران نشي ها من بهشون نگفتم كه تو كجا قايم شدي ..

    65- فرشته ها وجود دارن .. اما بعضي وقتا چون بال ندارن ما بهشون مي گيم دوست ..

    66- تا حالا شده يكي تو رو ، يا تو يكي رو ، يا يكي يكي ديگه رو ، يا دوتا يكي رو ، يا يكي دو تا رو ، يا تو دوتا رو ، يا دوتا تو رو اينقدر كه من
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    چيه؟ فكر كردي مي خوام بگم: دوست دارم دوست داشته باشه؟
    .
    .
    .
    آره .. درست فكر كردي .. همين رو مي خواستم بگم


    خب دوستان عزيز . اين قسمت هم تموم شد ..
    اون نكته رو كه بالا گفتم خواهشا يادتون نره .. اين كه همراه با مسيج هاتون ( و ايميل هاتون ) اسم و شهرتون هم بگين ..
    دوم اينكه اگه برام ايميل مي زنين شماره تون رو هم بگين ...
    متشكرم
    اميد cu
    شماره براي ارسال مسيج ... 09125698059

     

     

     

     

     

     

     

    نقد، مرور و انتخاب

    نوکیا 3230

    گوشی تلفن همراه نوکیا 3230 از جمله smartphone های سری s60 است که در نوامبر سال 2004 با سیستم عامل Symbian 7.0 به بازار عرضه شده است.
    از تجهیزات این گوشی می توان به بازی های جدید چندکاربره از طریق بلوتوث، دوربین 1.23 مگاپیکسلی، Lifeblog، کارت حافظه 32 مگابایتی به منظور نگهداری تصاویر و برنامه های بیشتر در صورت نیاز، صفحه نمایش 65,536 رنگ با سایز 176×208 پیکسل، امکان دریافت و ارسال پیام به صورت مالتی مدیا و RealPlayer اشاره کرد. به علاوه یک روکش پلاستیکی بی رنگ نیز، از تجهیزات ظاهری این گوشی است.
    از معایب این گوشی می توان به نفوذ گرد و غبار به فضای بین صفحه LCD و روکش پلاستیکی مذکور اشاره نمود، هر چند با صرف کمی وقت و دقت می توان روکش را باز نموده و داخل آن را تمییز نمود.
    به طور کلی عمر باتری این سری از گوشی های نوکیا، کمتر از مدل های قدیمی تر بوده و عمر متوسط باتری کمتر از 2 روز است، در حالیکه مدل های قدیمی تر حدود یک هفته شارژ را نگه می داشتند. نوکیا 3230، یکی از کندترین گوشی های مجهز به Symbian موجود در بازار است.

    مشخصات فیزیکی
    ابعاد : 109 x 49 x 19 میلی متر
    وزن : 110 گرم
    تنوع رنگ : قرمز - مشکی

    نمایشگر
    وضوح : 176 x 208 پیکسل
    تعداد رنگ : 65536

    دوربین
    1.3 مگا پیکسل ( ابعاد عکس : 960 x 1280 )
    مدت فیلم برداری : حداکثر یک ساعت (ابعاد فیلم: 144176x پیکسل)

    اتصالات EGSM900/GSM1800/1900
    (E)GPRS data transfer
    IR
    USB
    بلوتوث

    عمر باتری
    حالت انتظار : حداکثر 150 ساعت
    حالت مکالمه : حداکثر 4 ساعت

    ویژگی های مالتی مدیا
    رادیو FM
    بلندگو
    قابلیت پخش Mp3 و MPEG4

    سایر موارد
    حافظه داخلی : 6 مگا بایت
    کارت حافظه همراه : 32 مگابایت
    سیستم عامل : 2.1 Series 60 7.0s Symbian OS
     
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان