581

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 581 :: سه شنبه 23 آبان 1385

Mobin_s2004@yahoo.com

یک ایمیل دریافتی + تشکر

سلام به شما دوستان نازنینم
دیروز یکی از دوستان عزیز گروه به من ایمیل فرستاده، و می گفت که نامزدش که خیلی هم دوستش داره، کسالتی داره و این روزها می خواد عمل جراحی بکنه. به همین دلیل خیلی نگران وضعیت اش بود و از من خواست که از از همه شما دوستان گروه بخوام که برای ایشون دعا کنید.
این عزیز، در ایمیلش به نکته جالبی اشاره کرده بود:
« hich kari ke az dastam bar nemiyad, amma midunam ke doaye digaran migire »
امیدوارم نامزد این دوستمون هر چه سریعتر بهبود پیدا کنند و عمل خوب و موفقیت آمیزی را پشت سر بگذارند، ضمنا مطمنئن هستم شما دوست خوبم که این نوشته را می خونید حتما براش دعا خواهید کرد.

راستی دیروز در همین قسمت «سخن مبین» از دوستان فوتبالی گروه دعوت به همکاری کرده بودم. امروز صبح که ایمیلم را کنترل کردم، کلی ایمیل در اینباره دریافت کرده بودم که حسابی شوکه شدم (از این همه استقبال) که جا داره از همه این عزیزان تشکر و قدردانی ویژه داشته باشم.

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (580) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  •  به این مگن هوندا پرنده !
  • معرفي فيلم: چقدر مرا دوست داري؟
  • دانلود فيلم: The Prestige
  • دانلود آلبوم: Saat Betoul با صدای Wael Jassar
  • يه آهنگ بسياري زيبا که ...
  • تغيير چهره تصاوير و ويرايش آنها با نرم افزار جالب Fun Morph 3.7
  • N-Series Music Player OS8 only
  • بهش می گن زندگی
  • عدد عجيب
  • ناگفته هاي جنگ
  • گوگل، دوست پزشکان و بیماران
  • مثلث تخريب، دو ضلعي شد
  •  دروغهای اینترنتی و ماکیاولیسم خبری
  • بازگشت گلدكوئيست
  • اسم من «مرغ» است !
  • جلسه است. مزاحم نشوید!!
  • روشهاي پيشگيري از حملات قلبي
  • بي‌خيال بنزين؛ گاز بده!
  • و ....
 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


با تشکر از دوست عزیزم «meet_with_dreamgirl» که این تصویر را فرستادند

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

یک هدیه
این هدیه را دیروز یکی از دوستان بسیار عزیزم واسم فرستاده بود که من هم تصمیم گرفتم امروز در این بخش بذارم.
 به این مگن هوندا پرنده !!!!!!!
یک تی شرت زیبا با طرح سیمرغ

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

144 نامزد انتخابات خبرگان رهبري تاييد صلاحيت شدند

 سخنگوي شوراي نگهبان اعلام كرد: ‌پس از بررسي مجموع صلاحيت‌هاي عمومي و علمي نامزدهاي خبرگان رهبري از سوي فقهاي شوراي نگهبان،سرانجام 144 نفر از كانديداها تأييد صلاحيت شدند.
عباسعلي كدخدايي در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري فارس با بيان اين كه شوراي نگهبان تا ديروز دوشنبه 22 آبان ماه فرصت بررسي صلاحيت‌ عمومي و علمي نامزدهاي چهارمين دوره انتخابات خبرگان رهبري را داشت اظهار داشت:نتايج اين بررسي ها استخراج شده و امروز سه شنبه به وزارت كشور اعلام مي شود.
وي گفت:از مجموع داوطلباني كه در آزمونها شركت كرده بودند بر اساس بررسي صلاحيت‌هاي عمومي و علمي، تعداد 144 نفر تأييد صلاحيت شدند.
به گفته كدخدايي از بين تأييد صلاحيت‌شدگان يك نفر نيز غير معمم است.
وي تعداد انصرافي‌ها را 100 نفر اعلام كرد و افزود: ممكن است آمار فوق افزايش يابد.
سخنگوي شوراي نگهبان همچنين، تعداد ردصلاحيت‌شدگان علمي و عمومي نامزدهاي چهارمين دوره انتخابات خبرگان رهبري را 240 نفر اعلام كرد و گفت:حدود 54 نفر از رد صلاحيت شدگان، تحصيلات غيرحوزوي داشتند.
بنا بر اعلام قائم مقام شوراي نگهبان،از بين خانم‌هايي كه نامزد انتخابات خبرگان رهبري بودند كسي در آزمون كتبي موفق به اخذ نمره علمي نشده است.
كدخدايي در ضمن خاطرنشان كرد:به جز 3 نفر كه بررسي‌هاي جديد در مورد آنها صورت گرفت،بقيه نامزدهايي كه هم‌ اكنون عضو مجلس خبرگان رهبري هستند صلاحيتشان تأييد شده است.
قائم مقام شوراي نگهبان قانون اساسي، متذكر شد:ممكن است به علت اقداماتي كه خود داوطلبان انجام مي دهند، تعداد انصرافي ها يا ردصلاحيت‌ها تغيير جزيي داشته باشد.
سخنگوي شوراي نگهبان تصريح كرد:وزارت كشور از امروز سه‌شنبه به مدت دو روز فرصت دارد مراتب را به داوطلبان اعلام كند و نامزدها در ظرف3 روز «پنج‌شنبه، جمعه و شنبه» فرصت دارند كه نسبت به بررسي صلاحيت‌ها اعتراض كنند.
به گفته كدخدايي، شوراي نگهبان هم بعد از آن طي10 روز فرصت بررسي شكايت‌ها را دارد كه پس از آن، اعلام نظر نهايي را داشته باشد.
بنا بر اعلام سخنگوي شوراي نگهبان، داوطلباني كه نسبت به تعيين صلاحيت‌هاي خود اعتراضي داشته باشند شكايات آنان از طريق دفاتر نظارتي در مراكز استانها و خود شوراي نگهبان دريافت خواهد شد.
از كدخدايي در خصوص دلايل انصراف‌ها سئوال شد كه وي در پاسخ اظهار داشت:عمده انصرافي ها ممكن است به دلايل مشكلات شخصي نامزدها باشد طوري كه فردي قصد شركت در امتحان نداشته باشد.
وي برگزاري آزمون هاي كتبي و شفاهي خبرگان را بر اساس استانداردهاي علمي اعلام كرد و گفت:از نامزدهايي كه مشخصاً اعتراض خاصي در اين زمينه داشته باشند پذيرفته نخواهد شد؛ولي با اين حال اعتراض‌هاي احتمالي در جلسه فقهاي شوراي نگهبان مورد بررسي قرار مي‌‌گيرد و اگر وارد باشد طبعاً اظهارنظر جديدي هم نسبت به وضعيت افراد اعلام خواهد شد.
كدخدايي گفت:قطعاً رد يا تأييد صلاحيت فقط و فقط در خصوص مجلس خبرگان است و در زمينه‌هاي ديگر استفاده اي از اين رد يا تأييدها نخواهد شد؛بنابراين كساني كه اسم آنها جزو قبولي‌ها و تأييد شده‌ها نباشد نبايد خيلي نگران باشند.
كدخدايي بيان داشت:نتايج بررسي ها به طور رسمي از سوي وزارت كشور و فرمانداري‌ها به نامزدها ابلاغ مي شود؛البته ما تلفني سعي كرديم به نوعي به افراد اطلاع دهيم كه اگر مايل بودند قبلا، اقداماتي را كه لازم باشد انجام داده باشند.
وي افزود:‌تا آنجايي كه به ما مربوط است اسامي افراد و علت رد صلاحيت‌ها را اعلام نمي‌كنيم كه حرمت افراد حفظ شود ولي اگر خودشان مايل بودند اين كار انجام شود بر عهده خود افراد است و طبعاً مسئوليتش نيز برعهده خود آنان است.
وي ابراز اميدواري كرد، در عرصه‌هاي ديگر شاهد حضور پرشور نامزدها باشيم.
سخنگوي شوراي نگهبان همچنين ابراز اميدواري كرد:در روز 24 آذرماه، شاهد انتخابات پرشوري با مشاركت حداكثري مردم باشيم.
سخنگوي شوراي نگهبان در پايان از كليه داوطلباني كه براي چهارمين دوره انتخابات خبرگان ثبت نام كردند، تشكر كرد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

 
معرفي فيلم

چقدر مرا دوست داري؟
 Combien tu m'aimes

نويسنده و کارگردان: برنار بليه. موسيقي: انتخابي. مدير فيلمبرداري: فرانسوار کاتونه. تدوين: ماريون مونستيه. طراح صحنه: فرانسوا د لاموته. بازيگران: مونيکا بلوچي[دانيلا]، برنار کامپون[فرانسوا]، ژرار دپارديو\چارلي]، ژان پي ير داروسين[آندره ميگوت]. ٩٥ دقيقه. محصول ٢٠٠٥ فرانسه، ايتاليا.
فرانسوا که از بازي لوتو پنج ميلون دلار به دست آورده، تصميم دارد تا زماني که اين پول تمام شود با زن روياهايش دانيلاي روسپي بگذراند. دانيلا قرار است در برابر دستمزدي بالا با فرانسوا زندگي کند. دانيلا مي پذيرد، اما مانعي در سر راه شان قرار دارد: چارلي، معشوق گانگستر دانيلا.

چرا بايد ديد؟
يکي از بزرگ ترين مولف هاي سينماي امروز فرانسه که تخصص غريبي در ساختن کمدي هاي سياه دارد[شخصاً عاشق فيلم لباس شب او هستم]. فرزند برنارد بليه بازيگر نام آور سينماي فرانسه و صاحب رکوردي قابل اعتنا در جشنواره کن[چهار بار نامزد نخل طلا و برنده جايزه بزرگ هيئت داوران] و مراسم سزار[ سه بار برنده جايزه بهترين کارگرداني و فيلمنامه و بيش از همين تعداد نامزدي در رشته هاي مختلف] است. او که از ١٩٦٣ با ساختن فيلم هيتلر، اسمش هم نشنيده ام وارد سينما شد تا امروز ١٨ فيلم ساخته و نمايش هر کدام از آنها حادثه اي در سينماي فرانسه محسوب مي شود. آخرين فيلم او چقدر مرا دوست داري؟ که با سرمايه ١٠ ميليون يورو توليد شده، از کارهاي برجسته بليه نيست. اما نام استاد و بازيگراني چون بلوچي و دپارديو کافي است تا هر سينما دوستي را به سالن ها بکشاند. چقدر منو دوست داري؟ که شباهت هايي با معشوقه گانگستر[مارچلو ماستروياني و سوفيا لورن] دارد، يعني يک ساعت و نيم خنده و تفريح! غفلت موجب پشيماني خواهد بود.
ژانر: کمدي، درام.

دانلود فيلم

The Prestige (2006) (DVDRip)

لینک دانلود فیلم:
http://rapidshare.com/files/2415782/Prestige.TS.part01.rar.html
http://rapidshare.com/files/2416076/Prestige.TS.part02.rar.html
http://rapidshare.com/files/2416191/Prestige.TS.part03.rar.html
http://rapidshare.com/files/2416271/Prestige.TS.part04.rar.html
http://rapidshare.com/files/2416413/Prestige.TS.part05.rar.html
http://rapidshare.com/files/2416573/Prestige.TS.part06.rar.html
http://rapidshare.com/files/2416807/Prestige.TS.part07.rar.html
http://rapidshare.com/files/2416905/Prestige.TS.part08.rar.html
http://rapidshare.com/files/2416985/Prestige.TS.part09.rar.html
http://rapidshare.com/files/2417178/Prestige.TS.part10.rar.html
http://rapidshare.com/files/2417262/Prestige.TS.part11.rar.html
http://rapidshare.com/files/2417484/Prestige.TS.part12.rar.html
http://rapidshare.com/files/2417605/Prestige.TS.part13.rar.html
http://rapidshare.com/files/2417819/Prestige.TS.part14.rar.html
http://rapidshare.com/files/2417929/Prestige.TS.part15.rar.html

لينکهای دانلود غير مستقيم مي باشد.

راهنمای دانلود: بعد از اینکه روی لینک فایل مربوطه کلیک کردید، صفحه ای باز می شود که وارد سایت Rapidshare می شوید. در صفحه باز شده جدولی را مشاهده می کنید که در انتهای آن دو کلید وجود دارد: Free و Premium
باید روی Free کلیک کنید تا صفحه مربوط به دانلود باز شود. در وسط صفحه شمارنده ای بصورت معکوس از عدد 60 شروع به شمارش می کند. وقتی شمارنده به صفر رسید، در همان قسمت منوی جدیدی باز می شود، بعد از وارد کردن کد امنیتی که در همانجا نوشته شده است (و معمولا 3 کاراکتری می باشد)، روی Download From Mirror کلیک کنید تا شروع به دانلود فایل مورد نظرتان کند.
تذکر مهم: در هنگام دانلود از سایت Rapidshare و سایتهای اینچنینی، حتما باید نرم افزار مخصوص دانلود مثل (DAP و ... ) غیرفعال باشند و نباید توسط چنین نرم افزارهای دانلود کنید، چون موفق نخواهید شد!
بعد از دانلود همه قسمتها، فايل قسمت اول را اجرا کنيد، تا فيلم Extract و آماده نمايش شود.

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: عربي

Saat Betoul
با صدای Wael Jassar

01 - Betouli Ansak [24Kps] [128Kps]

02 - Ehtagteli [24Kps] [128Kps]

03 - Kalam El Dounya [24Kps] [128Kps]

04 - Saat Betoul [24Kps] [128Kps]

05 - Kol Helmoh [24Kps] [128Kps]

06 - Ana Habeit [24Kps] [128Kps]

07 - La Yehmounak [24Kps] [128Kps]

08 - Whyat Kol El Layali [24Kps] [128Kps]

09 - Youm Zafafek [24Kps] [128Kps]

10 - Ouyoun El Nas [24Kps] [128Kps]

 

براي دانلود، روي لينکهای بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

 


 

تک موزیک

يه آهنگ بسياري زيبا که ...

اين آهنگ زيبا را يکي از دوستان عزيزم «tn_sima» ارسال کرده اند، توضيحات مربوط به آهنگ را به نقل از ايشان عينا در زير مي بينيد:

DISHAB AZ TELEVIZION COPY GEREFTAM BARATON MIFRESTAM SHOMAM LOTF KONID BARAY AZA BEZARID FILE RMXP2.exe MIBASHAD.

 لینک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

تغيير چهره تصاوير و ويرايش آنها با نرم افزار جالب Fun Morph 3.7

 

Fun Morph یکی از نرم افزار های با مزه و مفید شرکت نرم افزاری ZEALLSOFT است که قابلیت های منحصر به فرد و جالبی را برای ویرایش تصاویر در اختیار کاربر برای ایجاد تغییرات جالب در تصاویر قرار می دهد .

اصول کار Fun Morph و در کل نرم افزارهای Morphing در ایجاد تغییرات در صورت است که با انتخاب نقاط کلیدی در چهره های دو تصویر حال چه حیوان و چه انسان و یا حتی انسان و حیوان، قادر به ساخت تصویر سیر تکاملی و تشابهی میان این دو تصویر است . بنابراین شما می توانید چهره خود، دوستان، مشاهیر و یا هر چهره ای را با ظاهر خود ادغام کنید و یا صورت خود را به اسانی هرچه تمام تر در قالب آن تصویر جای دهید .

برخی از قابلیت های ویراستار Fun Morph :

ساخت چهره های جعلی به صورت Morphing به اسانی هرچه تمام تر و با چند کلیک ساده .

ساخت سریع و در همراه با پیش نمایش لحظه به لحظه ی کار .

ابزارهای قدرتمند ویرایش تصاویر مانند ابزارهای تغییر سایز، بریدن، تنظیم و افزایش کیفیت تصاویر.

قابلیت های جانبی مانند ذخیره و باز کردن پروژه ها، قابلیت بزرگنمایی، Redo/Undo و ....

قابلیت استخراج آثار ساخته شده به فرمتهای رایج انیمیشن مانند AVI, SWF, GIF, HTML و ....

جزئیات کامل تر به زبان سایت سازنده .....

تصویری از محیط نرم افزار

English Explanations

 لینک دانلود
لینک دانلود غیر مستقیم می باشد.

 


 

دنیای موبایل

N-Series Music Player OS8 only

 لینک دانلود
براي دانلود، کافي است فقط روي لينک بالا کليک کنيد.

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


گر دست دهد خاک کف پای نگارم

در نهانخانه عشرت صنمی خوش دارم
عاشق و رندم و میخواره به آواز بلند
گر تو زین دست مرا بی سر و سامان داری
گر چنین چهره گشاید خط زنگاری دوست
گر به کاشانه رندان قدمی خواهی زد
ناوک غمزه بیار و رسن زلف که من
حافظا چون غم و شادی جهان در گذر است

 

کز سر زلف و رخش نعل در آتش دارم
وین همه منصب از آن حور پریوش دارم
من به آه سحرت زلف مشوش دارم
من رخ زرد به خونابه منقش دارم
نقل شعر شکرین و می بی​غش دارم
جنگ​ها با دل مجروح بلاکش دارم
بهتر آن است که من خاطر خود خوش دارم

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»

 

saheledoosti@yahoo.com

جمله روزانه

23 آبان
طوری عمل کن انگار آنچه می خواهی قبلا مهیا شده.
وین دایر

 

 

arash_new2001@yahoo.com

حديث روزانه

چیزی سزاوارتر از زبان برای تداوم زندانش نیست.
پیامبر اکرم (ص)

 

 

ستون وي‍ژه
ebi2959@yahoo.com

*"باغ مظفر"نام مجموعه جدید مهران مدیری
داستان این مجموعه ۴۵ قسمتی درباره دو تن از نوادگان خان‌های تهران است كه در مجاورت هم در تهران امروز زندگی می‌كنند، زندگی آرام و بسته آنها با ازدواج پسر یكی از آنها و ورود عروس جدید به خانواده ماجراهایی را پدید می‌آورد.این سریال قرار است در ماه آذر از شبكه سوم سیما پخش گردد.

*حمایت رهبر انقلاب ازمحموداحمدی نژاد
آيت الله خامنه ای، درتازه ترین اضهارات به دفاعی کم سابقه از دولت محمود احمدی نژاد پرداخته و برخی مطبوعات ايران را به 'بی انصافی در قبال دولت' متهم کرده است.رهبر جمهوری اسلامی که روزيکشنبه در شهر گرمسار، محل تولد آقای احمدی نژاد،سخنرانی می کرد، وی را رئيس جمهوری "با شيوه و منش مردمی، با ايمان،ساده ‌زيست، دلسوز، خستگی ناپذير، شجاع و دارای اعتماد به نفس در وسط ميدان کار و تلاش و صاحب ابتکارعمل درمسایل داخلی وبين ‌المللی ناميده است.وی وضعيت ايران را به لحاظ 'شاخص های مختلف اقتصادی واجتماعی' در يکی از 'بهترين شرايط' ارزيابی کرده و منتقدين آقای احمدی نژاد را متهم کرده که "با استفاده از روش های تبليغاتی سعی در زير سوال بردن اقدامات دولت و بزرگ نمايی برخی عيوب کوچک دارند."سخنان رهبر در دفاع از عملکرد 'اقتصادی-اجتماعی' دولت در حالی
طرح می شود که بنا به آمار رسمی، رشد اقصادی کشور در سال گذشته روبه کاهش داشته و در بخش نفت که ضعيف ترين عملکرد را داشته، رشد آن منفی بوده است.

*نتایج مزایده شماره های رند
در جلسه‌ نهایی مزایده‌ ۵۰۰ شماره‌ی رند و مناسب، بالاترین قیمت برنده را هفت میلیون و ۲۱۰ هزار تومان(برای شماره‌ی ۰۹۱۲۲۱۱۱۱۱۱، با قیمت پایه‌ی 36 میلیون ریال)وکمترین قیمت برنده را 650 هزارتومان(برای شماره 09122002827 با قیمت پایه 600 هزارتومان اعلام کرده است.

*تهران ازبیست روزدیگرمی لرزد
قرار است تهران تقریبا از ۲۰ روز آینده با زمین لرزه‌های مصنوعی به مدت ۳ ماه بلرزد تا كارشناسان بتوانند در طرحی دیگر، گسل های پنهان شهر تهران را شناسایی و وضعیت آنها را ارزیابی كنند.

*دلیل تعلل درتولید ال 90 درایران
تولید تندر (ال-۹۰) ابتدا قرار بود طبق اعلام از خرداد ماه امسال آغاز شود؛ اما پس از تاخیرهای انجام شده برای اصلاح قرارداد، این زمان به شهریور و سپس به آذرماه موكول شد؛ اما بعد از آن رنو اعلام كرد كه این خودرو در ابتدای دی ماه وارد بازار ایران خواهد شد. پس از آن نیز بازهم تولید تندر به تاخیر افتاد؛ چرا كه رییس شركت سهامی سازمان گسترش و نوسازی صنایع اعلام كرد كه این خودرو اسفند ماه تولید می‌شود. حال پس از تاخیر پیاپی در ورود این خودرو به بازار این سوال مطرح است كه به هر حال این خودرو چه زمانی وارد بازار می‌شود؟ جو کاذبی که دراثرشایعه ثبت نام ال90 وتولید آن درکوتاه مدت وتحویل سریع به مشتریان ایجاد شده دلیلی است که ازسوی کارخانه های سازنده اعلام می شود.

 

 

مشکان
info@moshkan.com

سه شنبه: داستانک
بهش می گن زندگی

صبح که چای ريختم يکی گفت: " زندگی "
چای را تلخ خوردم که دوباره يکی گفت:" زندگی "
از خانه بيرون زدم. در بيرون هم چند مرتبه شنيدم: " زندگی "
دختری که از تو آينه اتوبوس ديدم که بروبر نگاهم می کرد. وقتی که با هم در يک ايستگاه پياده شديم از جفتم رد شد و بهم گفت: " زندگی "
در دفتر کام قلم و کاغذ نگاهشان به من بود. نوشتم: " زندگی "
همکارم در اتاق را زد و وارد شد. سلام نکرده در حين در آوردن شالش و اورکوتش شکايت می کرد از اين: " زندگی "
پرسيدم چرا؟
با چشمان گرد شده بروبر نگاهم کرد و هيچ نگفت.
شب در برگشت به خانه هيچ کس نگفت: " زندگی "
فردا صبح دوباره چای بود و نوشيدن و البته زندگی

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة البقرة آيات: 286 محل نزول: مدینه

وَإِذْ نَجَّيْنَاكُم مِّنْ آلِ فِرْعَوْنَ يَسُومُونَكُمْ سُوَءَ الْعَذَابِ يُذَبِّحُونَ أَبْنَاءكُمْ وَيَسْتَحْيُونَ نِسَاءكُمْ وَفِي ذَلِكُم بَلاء مِّن رَّبِّكُمْ عَظِيمٌ 49 وَإِذْ فَرَقْنَا بِكُمُ الْبَحْرَ فَأَنجَيْنَاكُمْ وَأَغْرَقْنَا آلَ فِرْعَوْنَ وَأَنتُمْ تَنظُرُونَ 50 وَإِذْ وَاعَدْنَا مُوسَى أَرْبَعِينَ لَيْلَةً ثُمَّ اتَّخَذْتُمُ الْعِجْلَ مِن بَعْدِهِ وَأَنتُمْ ظَالِمُونَ 51 ثُمَّ عَفَوْنَا عَنكُمِ مِّن بَعْدِ ذَلِكَ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ 52 وَإِذْ آتَيْنَا مُوسَى الْكِتَابَ وَالْفُرْقَانَ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ 53 وَإِذْ قَالَ مُوسَى لِقَوْمِهِ يَا قَوْمِ إِنَّكُمْ ظَلَمْتُمْ أَنفُسَكُمْ بِاتِّخَاذِكُمُ الْعِجْلَ فَتُوبُواْ إِلَى بَارِئِكُمْ فَاقْتُلُواْ أَنفُسَكُمْ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ عِندَ بَارِئِكُمْ فَتَابَ عَلَيْكُمْ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ 54 وَإِذْ قُلْتُمْ يَا مُوسَى لَن نُّؤْمِنَ لَكَ حَتَّى نَرَى اللَّهَ جَهْرَةً فَأَخَذَتْكُمُ الصَّاعِقَةُ وَأَنتُمْ تَنظُرُونَ 55 ثُمَّ بَعَثْنَاكُم مِّن بَعْدِ مَوْتِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ 56 وَظَلَّلْنَا عَلَيْكُمُ الْغَمَامَ وَأَنزَلْنَا عَلَيْكُمُ الْمَنَّ وَالسَّلْوَى كُلُواْ مِن طَيِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاكُمْ وَمَا ظَلَمُونَا وَلَـكِن كَانُواْ أَنفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ 57

 

ترجمه فارسي مکارم

و (نيز به ياد آوريد) آن زمان كه شما را از چنگال فرعونيان رهايى بخشيديم; كه همواره شما را به بدترين صورت آزار مى‏دادند: پسران شما را سر مى‏بريدند; و زنان شما را (براى كنيزى) زنده نگه مى‏داشتند و در اينها، آزمايش بزرگى از طرف پروردگارتان براى شما بود «49» و (به خاطر بياوريد) هنگامى را كه دريا را براى شما شكافتيم; و شما را نجات داديم; و فرعونيان را غرق ساختيم; در حالى كه شما تماشا مى‏كرديد «50» و (به ياد آوريد) هنگامى را كه با موسى چهل شب وعده گذارديم; (و او، براى گرفتن فرمانهاى الهى، به ميعادگاه آمد;) سپس شما گوساله را بعد از او (معبود خود) انتخاب نموديد; در حالى كه ستمكار بوديد «51» سپس شما را بعد از آن بخشيديم; شايد شكر (اين نعمت را) بجا آوريد «52» و (نيز به خاطر آوريد) هنگامى را كه به موسى، كتاب و وسيله تشخيص (حق از باطل) را داديم; تا هدايت شويد «53» و زمانى را كه موسى به قوم خود گفت: «اى قوم من! شما با انتخاب گوساله (براى پرستش) به خود ستم كرديد! پس توبه كنيد; و به سوى خالق خود باز گرديد! و خود را (يكديگر را) به قتل برسانيد! اين كار، براى شما در پيشگاه پروردگارتان بهتر است» سپس خداوند توبه شما را پذيرفت; زيرا كه او توبه‏پذير و رحيم است «54» و (نيز به ياد آوريد) هنگامى را كه گفتيد: «اى موسى! ما هرگز به تو ايمان نخواهيم آورد; مگر اينكه خدا را آشكارا (با چشم خود) ببينيم!» پس صاعقه شما را گرفت; در حالى كه تماشا مى‏كرديد «55» سپس شما را پس از مرگتان، حيات بخشيديم; شايد شكر (نعمت او را) بجا آوريد «56» و ابر را بر شما سايبان قرار داديم; و «من‏» ( شيره مخصوص و لذيذ درختان ) و «سلوى‏» ( مرغان مخصوص شبيه كبوتر) را بر شما فرستاديم; (و گفتيم:) «از نعمتهاى پاكيزه‏اى كه به شما روزى داده‏ايم بخوريد!» (ولى شما كفران كرديد!) آنها به ما ستم نكردند; بلكه به خود ستم مى‏نمودند «57»

آیات امروز را می توانید در اینجا هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه شروع کنيم!
ياعلي ... التماس دعا

 

 

 

بخش دوم

مطالب ارسالی ديگر اعضا

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

setareh_2002b2002@yahoo.com

che ghadr sakhte gole arezoohato to baghe digari bebini va hezar bar to khodet beshkanio oon vaght aroom zire lab begi : gole man baghcheye no mobarak

 

 

navid_nazeh@yahoo.com

زندگي شهد گل است
زنبور زمان مي خوردش
آنچه مي ماند به جا
عسل خاطره هاست

 

 

rahi_spring@yahoo.com

عدد عجيب

142857
اگر عدد مذکور را در دو ضرب کنيم، حاصل: 285714 ميشود!-به ارزش مکاني 14 توجه کنيد
اگر اين عدد را در سه ضرب کنيم حاصل: 428571 ميشود!-به ارزش مکاني 1 توجه کنيد
اگر اين عدد را در چهار ضرب کنيم حاصل: 571428 ميشود!-به ارزش مکاني 57 توجه کنيد
اگر اين عدد را در پنج ضرب کنيم حاصل: 714285 ميشود!-به ارزش مکاني 7 توجه کنيد
اگر اين عدد را در شش ضرب کنيم حاصل: 857142 ميشود!-سه رقم اول با سه رقم دوم جا بجا شده
اگر اين عدد را در هفت ضرب کنيم حاصل: 999999 ميشود

اين عدد به تازگي کشف نشده! بلکه هزاران ساله که به عنوان يه عدد جالب مورد توجه بوده. 142857 در واقع دوره گردش عدد 1/7 هست و خاصيتهاي جالب ديگه اي هم داره
همونطور که ميبينيد، مضارب اين عدد همه يا 142857 (با گردش حلقوي) هستند يا 999999 . جالب اينجاست که براي اعداد بزرگتر هم اين روند به صورت ديگه اي ادامه داره

مثلا 8*142857 ميشه 1.142.856، حالا اگه رقم اول رو با 6 رقم بعد جمع کنيد حاصل ميشه: 142.857

و مثلا 42*142857 ميشه 5.999.994، حالا اگه رقم اول رو با 6 رقم بعد جمع کنيد حاصل ميشه: 999.999

و 142857*142857 ميشه 20.408.122.499، حالا اگه 5 رقم اول رو 6 رقم بعد جمع کنيد حاصل ميشه: 142.857
 

 

 

jamshid_peace@yahoo.com

اصراف

سلام
آخه به این می گن اسراف؟ تو ادارمون سال 78 یه طرحی رو میخاستن اجرا کنن اول اومدن ملزوماتشو تهیه کردن بعدم تصویب نشوده و اجرایی نشده از جمله این ملزومات 200000 برگ فرم بوده بصورت برگه A4
دو رو و رنگی که هزینش میشه اگه کپی رنگی میگیرید خودتون حساب کنید تا حالا هم توی انبار بوده که
مسئول انبار عوض شده و مسئول جدید متوجه این برگه ها شده که دیگه استفاده ای نمیشه از اونا کرد حتی به عنوان چک نویس چون دو رو چاپ شده.
اگه گفتین من کجا کار میکنم?

 

 
ashege_shahadat_84@yahoo.com

ناگفته هاي جنگ

سخنرانی سردار حاج سعید قاسمی با عنوان: "ما مرد جنگیم..." که در در دانشگاه فدوسی مشهد در آذر ماه1384 برگزار شد ناگفته هایی از جنگ داره که مطمئناً برای شمایی که حتی شاید از جنگ خیلی چیزها می دانید جالب باشد.

 

 

 

life_life_arg@yahoo.com

با سلامی به گرمی اقلیمم جنوب خدمت شما عزیزان عضو روزانه امیدوارم روزگاری خوب سپری کنید وبا امید به
صبح روشنی دیگر به حیات در وادی آمدن زیستن را یاری را کرده تا به اذنش برای وادی رفتن رخت ببندیم
من تو ایمدت با جملات وقدرت ذهنم تونستم یه جورائی به ادامه امید داشته باشم برای اولین بار هم دوست دارم یک جمله رو برای شما عزیز دوست داشتنی یاد گار بنویسم که میخوام بهش خوب توجه داشته باشی !!!البته قصدمن تحمیل جمله هائی که مینویسم نیست اینا رو من از بزرگان دارم وبهشون رسیدم
برای نخستین بار این جمله قصار رو که میگه
مموقعي که خيلي خوشحالي آرام بخند تا غصه ها بيدار نشند وموقعي که خيلي غصه داري آرام گريه کن تا خنده هاغصه دار نشوند.  رو نشتم تا بعد.
موفق ،پیروز وسربلند باشید.
life_life_arg

 

 

itstartweblog@gmail.com

با Google Earth در زمان بگردید

با اضافه شدن بعد زمان به نرم افزار Google Earth امکان سیر بر روی نقشه های تاریخی نیز به آن اضافه شد.
به طور مثال شما با استفاده از Google Earth چهار بعدی می توانید در جهان سال ۱۷۹۰ بگردید. مطمئنا نباید انتظار جزئیات با عکس های با کیفیت را داشت ولی دیدن نقشه های قدیمی که به صورت عکی های ماهواره ای شبیه سازی شده اند می تواند جالب باشد. احتمالا از این که ببینید شهرها در طول تاریخ به چه شکلی تغییر کرده اند برایتان جالب باشد.
فعلا تعداد محدودی از نقشه از شهرهای مهم جهان بر روی Google Earth قرار گرفته که مطمئنا در آینده به تعداد نقشه ها اضافه خواهد شد.
برای استفاده از این امکان جدید از قسمت Content و در ادامه قسمت Layer Panel گزینه Rumsey Historical Maps را انتخاب کنید.
لینک مطلب

 

.

alirezamajidi@gmail.com

گوگل، دوست پزشکان و بیماران

111006GoogleDoctor.jpg

یکی از مقاله‌های شماره اخیر مجله پزشکی انگلستان New England Journal of Medicine ، سر و صدای زیادی به پا کرده است ، موضوع این مقاله شاید تازه نباشد و اگر خواننده وبلاگ من بوده باشید ، قبلا به مطالبی در این مورد برخورده‌اید.
فید ریدر خودم را که چک کردم ، دیدم هم سایت‌های معتبر آی‌تی و هم سایت‌های پزشکی بارها در مورد این تحقیق نوشته‌اند :
Boing Boing ، WebProNews، InformationWeek ، Lifehacker از جمله سایت‌های آی‌تی بودند که به این مقاله استناد کرده بودند.
در این مقاله که می‌توانید نسخه PDF آن را از اینجا دانلود کنید ، نویسندگان مقاله به شیوه جالبی ، موضوع جستجوی پزشکی در اینترنت به وسیله پزشکان را دست مایه یک تحقیق اینترنتی قرار داده‌اند. هدف آنها از این کار این بود که تعیین کنند ، با جستجوی نشانه‌ها و علایم یک بیماری ، گوگل چه میزان می‌تواند پزشک را به تشخیص درست بیماری برساند.
روش آنها برای این کار این بود که کیس‌ها یا همان موارد بیماری را که در مجله پزشکی NEJM در طول سال 2006 منتشر شده بود ، انتخاب کردند و علایم و نشانه‌های بیماری را در گوگل جستجو کردند. آنها 25 کیس را به این منظور انتخاب کردند.
در نهایت آنها دریافتند که گوگل در 58 موارد ، می‌تواند تشخیص کاملا درست بدهد. ( فاصله اطمینان 95 درصد ، 38 تا 77 درصد)
آنها در نهایت نتیجه گرفته‌اند که با توجه به اینکه دسترسی به اینترنت در کلینیک‌های سرپایی و بخش‌های بیمارستان‌ها افزایش یافته است ، اینترنت رفته‌رفته به یک منبع خوب برای پزشکان مبدل گشته است و استفاده از اینترنت می‌تواند به پزشکان در رسیدن به تشخیص‌های درست کمک کند.
قبلا هم در NEJM مقاله جالبی چاپ شده بود که در آن داستان جالبی از قول یک پزشک زن نقل شده بود ، وی توانسته بود یک سندرم بسیار نادر را به نام IPEX را با استفاده از گوگل تشخیص دهد و با این کار همکاران و حتی یکی از اساتید برجسته را شگفت‌زده کند ، وی برای این کار تنها علایم بیماری را وارد گوگل کرد و به تشخیص درست رسید.
جالب اینجاست که بیماران هم از اینترنت برای مقاصد پزشکی استفاده‌های بسیار جالبی کرده‌اند. یک ماجرای جالب دیگر هم در این مورد در مقاله NEJM نقل شده است:
پسر 16 ساله‌ای به ورزش واترپلو می‌پرداخت ، وی دچار علایم بیماری‌ای شد که پزشکان بعد از ارزیابی پسر، بیماری را ترومبوز ورید ساب کلاوین تشخیص دادند ، یکی از پزشکان به پدر بیمار گفت که در مورد پسر وی ، ترومبوز علت خاصی نداشته ، در همان هنگام پدر بیمار گفت :"ولی وی سندرم Paget-von Schrötter دارد."!!
اما پدر دختر چگونه به این تشخصی رسیده بود. او علایم بیماری را در گوگل جستجو کرده بود. حتی پدر بیمار در مورد آسیب‌شناسی این بیماری توضیح داد و گفت که چگونه هایپرتروفی ( افزایش حجم عضلات به دنبال فعالبت مداوم و شدید)  عضلات گردن می‌تواند باعث فشرده شدن دینامیک وریدهای آگزیلاری در ورودی گردن و در نهایت ترومبوز شود. وی همچنین در مورد درمان درست بیماری توضیح داد.
یک وبلاگ‌نویس دیگر هم خاطره جالبی از گوگل دارد ، وی مدتی مشکل صدا و همچنین مشکلی در دستش داشت ، به طوری که نمی توانست روی کاغذ طراحی کند. چند پزشک نتوانستند در این باره به وی کمک کنند. تا اینکه وی علایم برجسته بیماری‌اش را به دو کلیدواژه Dystonia و voice جستجو کرد و گوگل بیماری‌اش را spasmodic dysphonia تشخیص داد ، همین وبلاگ‌نویس با استفاده از گوگل نورولوژیستی را که در زمینه همین بیماری متبحر بود پیدا کرد ، بعد از ویزیت این پزشک تأیید کرد که دکتر گوگل درست تشخیص داده است.
همه اینها می‌تواند به ما بفهماند که چقدر جستجو به وسیله گوگل برای رسیدن به تشخیص درست ، می‌تواند مفید باشد.
البته جستجو در گوگل برای رسیدن به تشخیص بیماری‌ها ، تنها در صورتی که امکانپذیر است که بیمار یا پزشک علایم برجسته بیماری را تشخیص داده باشد ، از ترم‌های درست استفاده کند و با چگونگی جستجوی صحیح آشنا باشد.
نیاز به نوشتن نیست که در کشورمان هم پزشکان هم از بیماران هر کدام به دلایلی خاص اینترنت را جدی نمی‌گیرند که نوشتن در مورد آنها زیاد خوشایند نیست.
در مورد این تحقیق این فایل PDF را هم که جزئیات پژوهش را نشان می‌دهد ، دانلود کنید

دکتر عليرضا مجيدي

 

 

laleh_da@yahoo.com

جوابيه
لزوما هر کسی نمیتونه نقد کنه نظر بده و بنویسه

من یک مصرف کننده شدم چون استعداد تولید کلام و نوشته نداشتم در ضمن استعداد ادم بزرگ و مهم شدن هم نداشتم

"یک مثال ساده برای نتیجه گیری از حرفهایم ، ساده ترین مساله درروابط را می توان در همین گروه خودمان ببینیم . با چند هزار عضو ، شاید بیست نفر هم ثابت نداشته باشیم که مطلب برای ارسال دارند . بقیه فقط مصرف کننده اند . یعنی من و شما و حسین و بهزاد و میترا و گیر و غیره بنویسیم ، دیگران فقط خواننده باشند و حتی زحمت یک نقد یا توافق هم به خودشان نمی دهند"

مطب فوق بخشی از نوشته یکی از دست به قلمهای پای ثابت روزانه آقای احسان بهرام اقبالی ! با عنوان سایه روشنها میباشد.
راستی داشتن یه قلم خوب و روان میتونه یه دلیل بسیار پر قوت برای مصرف کننده قلمداد کردن بقیه اعضای محترم گروه ! باشه؟
و در ضمن باز همین خاص و مختص بودن و بیست نفر بودن باز هم دلیل کافیه که نوشته رو دوباره مرور و غلط گیری نکرد که مبادا کلمه ای جا افتاده باشد یا غلط املائی وجود داشته باشد ...
اینم از خصوصیات ملل کهن هست که تا یکی میاد و صاحب وجاهت و کمال و هنر میشه و یه خورده بیشتر مطالعه میکنه و یه خورده بیشتر باسواد میشه فوری خاص میشه و بقیه عام میشن!
لزوما هر کسی نمیتونه نقد کنه نظر بده و بنویسه و نبایدم اینجوری باشه .

مخلص اینکه : چنین که پرده داربه شمشیرمیزندهمه را
کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند

با ارادت و احترام به نویسنده مطلب سایه روشنها و سپاس از قلم خوبشان
لاله _دا

 

 

hussein_raf@yahoo.com

مثلث تخريب، دو ضلعي شد

نگاه نقادانه البته با رعايت مرزهاي انصاف و اخلاق، نه تنها امري مردود نيست بلكه برخاسته از مفاهيم عميق اسلامي بوده و بر دو فرع از فروع شرع مقدس؛ امر به معروف و نهي از منكر تكيه مي زند.
در جامعه اخلاقي اسلام، نيازي به كارد جراحي جراحان بيروني ديده نمي شود و اصلاحگري و مبارزه با فساد از درون، حتي به قيمت جداسازي و قطع عضو فاسد، صورت مي گيرد. جامعه فضيلت محور در مسير حركت به كمال، موانع سرعت گير دروني را برنتابيده و با دفع اين موانع، از رشد باز نمي ايستد.
گزاره فوق البته نه به معناي اراده تك تك افراد اين جامعه، بلكه بردار برآيند خواست جمعي به سوي مبارزه با مفاسد و تحصيل محاسن مي باشد. با اين وجود نمي توان انگيزه هاي قوي مثل تخريب مفسدان، غرض ورزان و غافلاني را كه به خيال اصلاح به افساد مي پردازند، ناديده انگاشت. مفسدان در گذر بهبوديابي دائمي، منافع خود را در خطر مي بينند، غرض ورزان كه از اصلاحگري برداشت هايي متناسب با انگاره هاي خويش دارند، موقعيت اجتماعي خود را در آستانه سلب، مي پندارند و نهايتاً غافلان به جهل خود با آنچه بيش از آنكه قريب به واقعيت باشد، دست ساز اوهام است، به مخالفت بر مي خيزند.
تميز ميان حق و باطل و تابعين اين دو و سربازي در يك سر اين ميدان، اگرچه در برهه هايي از تاريخ دشوار بوده و فضاي غبارآلود و خاكستري، بعضاً خواص را نيز گرفتار عدم بصيرت ساخته است، اما از آنجا كه هدايت خلق و اتمام حجت بر خداوند لازم است، عمر اين برزخ به سرعت به پايان رسيده و شمس يقين از مشرق هدايت مي دمد.
14 ماه از روي كارآمدن دولت نهم سپري مي گردد و اين در حالي است كه اين دولت كمترين بهره تبليغاتي از حيث حمايت رسانه ها، كارشناسان رسانه اي!، نمايندگان مجلس و... و بيشترين حجم تخريب پذيري نسبت به دولت هاي پيش از خود را ذخيره دارد. دليل آن بي رغبتي در همياري را كه دامنه اين همياري مي تواند از حمايت نقادانه –به معناي واقعي و نه پوششي براي تخريب هاي با ژست روشنفكرانه- تا ارائه تئوري و نظر نو و تعامل سازنده گسترده گردد و اين اشتياق زايدالوصف و بي نظير به تخريب و نا اميد ساختن مردم نسبت به دولتي كه به تعبير رهبر انقلاب مايه اميدواري مستضعفين و محرومين است، را بايد در همان سه گانه اي كه در بالا به آن اشاره شد، جستجو نمود.
اگرچه عملكرد دولت شفاف و در مرآي دلسوزان، غرض ورزان و غافلان بوده و همين امر دو گروه اخير را كه عزمي جدي در ناكارآمد نماياندن دولت داشته اند، براي تحصيل اين نيت به ورطه شايعه سازي، دامن زدن به دروغ هاي رسانه اي و تخريب هاي غيراخلاقي كشانده است، اما از رهگذر همين شيطنت ها نيز ممكن است هر از چندگاهي غباري اين آينه را كدر نموده و ابهام بر يقين سايه افكند. اما سنت الهي لا يتغير است و بر اتمام حجت و باقي نماندن هيچگونه عذر و بهانه اي استوار.
ولايت فقيه كه از ديدگاه امام راحل (ره) از حيث حجيت همان ولايت رسول الله است، زنگار از اين آينه گرفته و محكي براي آزمودن تطابق ادعا و عمل مدعيان ارئه مي دهد.
پاسخ موجز و مكفي رهبر انقلاب به شبهات مخالفين دولت –شبهاتي كه به دليل كمبود سوژه مخالفين از دو سه محور معدود با رخ هاي بزك كرده متنوع تشكيل شده اند- در مورد عقبه كارشناسي دولت، سفرهاي استاني و تأكيد ايشان بر ويژگيهاي شخص رئيس جمهور از جمله محبوبيت در اثر پيروي از آرمانهاي امام (ره)، شیوه و منش مردمی، با ایمان، ساده زیست، دلسوز، خستگی ناپذیر، شجاع و دارای اعتماد به نفس، در وسط میدان كار و تلاش و صاحب ابتكار عمل در مسائل داخلی و بین‌المللی، در همين راستا ارزيابي مي شود.
با تمسك به اين معيار و فرقان، چنانچه قلب، بيمار به امراض روحي همچون تكبر، حسد، بدبيني و... نباشد، تميز حق از باطل دست يافتني و پيروان هر دو گروه نيز قابل شناسايي خواهند بود.
تكليف نفوذي هاي بيگانه در عرصه مديريت فرهنگي و رسانه ها و تبليغات كشور كه رهبر انقلاب با تيز بيني خاص خود، سالها قبل نسبت به آن هشدار دادند و هم اكنون نيز پسماندهايي ناتوان از آن جريان در برخي از مراكز و مطبوعات وجود دارند، روشن است اما از اين پس، داعيه اصولگرايي از سوي افرادي كه جز به طعن و تخريب دولت لب نمي گشايند و گامي در همياري و تعامل با دولت بر نمي دارند، خريداري نخواهد داشت چرا كه صراحت كلام رهبري راه را بر عذر غفلت و تغافل ها بسته و از مثلث تخريب و انتقادات غيرمنصفانه، جز دو ضلع فساد و غرض ورزي باقي نمانده است.

 

 

sun1971_h@yahoo.com

 دروغهای اینترنتی و ماکیاولیسم خبری

اهميت شناخت عكس‌ها و پيام‌هاي فريب‌‌آميز اين است كه مديران رسانه‌ها و سايت‌هاي خبري به علت آسيب‌پذيري در اين مورد و گسترش سريع شايعات اينترنتي به دليل ذات تكنولوژيكي آن، پيش از هر چيز از صحت و سقم رويدادها و عكس‌ها كاملاً اطمينان حاصل كنند و اعتبار و اصالت اخبار خود را با دقت بيشتري كنترل كرده و بر خروجي مطالب خود نظارت دقيق‌تري داشته باشند. به همين لحاظ و بر اساس تجارب به دست آمده شايد لازم باشد يك مدير يا مسؤول خبر يك سايت خبري علاوه بر قواعد خبرنويسي و نگارش و معلومات عمومي بالا در زمينه‌هاي متعدد و ساير رشته‌هاي مرتبط با رسانه، با نرم‌افزارهاي گرافيكي نظير فتوشاپ و افكت‌ها و فيلترها و با انواع فونت‌ها و سياق‌هاي آن و ديگر مسائل فني وب و كامپيوتر به خوبي آشنا باشد.اين تنها نمونه‌هايي از دروغهای اینترنتی است كه در مدت‌هاي اخير در سايت‌هاي مختلف منعكس شده است.

■ صيغه شيرين‌ترين لذت!
در تاريخ 29 فروردين امسال عده‌اي از زنان محجبه در اعتراض به بدحجابي در مقابل مجلس تجمع كردند. خبرگزاري مهر عكس‌هايي از اين تجمع و حواشي آن تهيه كرد. متن تصوير پلاكارد يكي از اين عكس‌ها دستكاري شده و به اين جمله تغيير يافت: «صيغه شيرين‌ترين لذتي است كه نصيب زن مسلمان مي‌شود»! و به فاصله كمتر از چند روز در صدها سايت و وبلاگ منتشر شد. بسياري آن را در سايت و وبلاگ خود به كار برده و تفسيرهاي متعدد مذهبي و سياسي نيز از آن ارائه دادند. تا جايي كه حتي سعيد ابوطالب نماينده تهران نيز جوگير شده و در مجلس در مورد آن عكس جنجال به پا كرد! هنوز در برخي كليپ‌هاي شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي‌زبان اين تصوير تحريف‌شده را به عنوان عكسي مستند از رويدادهاي ايران به كار مي‌برند.
كاربراني كه با يك نرم‌افزار خوشنويسي نظير چليپا يا كلك كار كرده باشند يا حداقل قواعد خوشنويسي را بدانند در اولين نگاه و به سادگي متوجه جعل ناشيانه‌ي نوشته مي‌شوند. مخصوصاً چليپا و نامه‌نگار و بسياري نرم‌افزارهاي خوشنويسي ديگر كه فاصله‌گذاري نامناسب نقطه‌هاي آن به خوبي مشهود است.
<<<< ادامه دارد >>>>

 

 

peyman_khajavi@yahoo.com

داستانهای زیبای زنان (3)
پاداش لکه دار نکردن دامن زنی از ذریه حضرت رسول « ص »

یکی ازمردان صالح نقل میکند که من در مصر آهنگری را دیدم که دست در کوره آهنگری میبرد وآهن گداخته را با دست خود میگرفت وبیرون میکشید وروی سندان میگذاشت ولی حرارت آتش در دست او اثر نمیکرد و او را نمی سوزاند.
با خود گفتم: این از عجائب است، آتش باید بسوزاند؛ حتما" رازی در کار این مرد نهفته است . لذا به نزد او رفتم، سلام کرده و گفتم: تو بی شک از مردان نیک روزگاری و مستجاب الدعوه میباشی، یک دعائی در حق من بفرما.
اوگفت: « آنچنان نیست که تو خیال میکنی»
گفتم: پس چرا آهن گداخته، دست تورا نمیسوزاند؟ مرد ابتدااز جواب دادن خودداری کرد واشک از چشمانش سرازیر گشت اما هنگامی که اصرار مرا دید، ابتدا آهی از اعماق دلش کشید و در جواب،داستان عجیبی نقل کرد.
او گفت: روزی درهمین دکانی که میبینی زنی آمد که بسیار زیبا بود ومن تا آنروز زنی به آن زیبائی ودلربایی ندیده بودم. او بمن عرض حاجت کرد ومعلوم شدکه بچه هایش یتیم هستند وگرسنه اند واز سر درماندگی، برای نجات آنها به دکان من آمده است تا بتواند کمکی از من بگیرد.
من که عاشق جمال وزیبائی وی شده بودم گفتم: اگر حاضر باشی با من به خانه ام بیایی تا ساعتی با هم خوش باشیم، در مقابل هرچه بخواهی بتو خواهم داد.
زن با ناراحتی گفت: به خدا سوگند من زنی نیستم که به این کارهای ناشایست رضایت دهم و دامنم را به گناه آلوده سازم.
گفتم: در غیراینصورت بهتراست که از اینجا بروی ؛ واو هم غمگین رفت.
پس از چند روز دوباره بنزدم آمد و بازهم عرض حاجت کرد ومن همان جواب را دادم. قدری بفکر فرو رفت و سپس گفت: آنچنان تنگدست و فقیر هستم که چاره ای جز تسلیم در برابر گناه ندارم.
من فوری در دکان خودرا بستم که با آن زن به خانه ام بروم. او گفت: بچه هایم گرسنه اند. مقداری غذا بده تا به آنها برسانم. قول میدهم که زود بسوی تو بازگردم.
من ناخودآگاه باو اعتماد کردم، پس برایش مقداری غذا فراهم کرده وبهمراه مبلغی پول اورا روانه کردم. پس از ساعتی بازگشت وبا من به خانه ام آمد. من هم درب خانه را قفل کردم.
زن پرسید: چرا چنین کردی؟
گفتم: از ترس مردم.
گفت: چرا از خدای مردم نمیترسی؟
گفتم: خداوند آمرزنده ومهربان است. این سخن را گفته وبسوی او رفتم. دیدم مثل شاخه بید می لرزد و سیلاب اشک بر رخساره اش جاری شد.
گفتم: از چه میترسی؟
او گفت: از خداوند آمرزنده مهربان میترسم. ای مرد! تورا به خدا دست از من بردار واز این چند لحظه زود گذر صرف نظر کن که اگر از این خیال درگذری، ضمانت میکنم که خداوند تورا در دنیا وآخرت نسوزاند.
من که آن حال اضطراب را در او دیده وگفتارش را شنیدم، از قصد خود منصرف شدم وهرچه داشتم به وی دادم واو خوشحال شد ورفت.
همان شب در عالم خواب دیدم که بانوی محترمه ای، که تاجی از یاقوت برسر داشت به نزد من آمد وگفت: ای جوانمرد! خدا بتو پاداش خیر بدهد.
پرسیدم: شما کی هستید ؟!!
گفت: من مادر همان زنی هستم که به نزد تو آمد و تو بخاطر خدا، از او گذشتی ودامن او را لکه دار نکردی. خداوند در دنیا وآخرت تورا نسوزاند.
پرسیدم: آن زن از کدام خاندان است؟
گفت: او از ذریه ونسل رسول خدا (ص) است.
وقتی از خواب بیدار شدم، خیلی خوشحال گشتم و خدا را شکرکردم که بمن توفیق دوری از گناه را عطا کرد...
و از آنروز تا بحال، آتش دنیا مرا نسوزانده است؛ امیدوارم که آتش آخرت نیز مرا نسوزاند.

( فضائل السادات ص 240)

 

 

bita_0012002@yahoo.com

دلنوشته

رفته بودم خونشون ، ديدمش ، تو راه هي تو دلم مي گفتم وقتي ببينمش چي ميشه .
قصه مال خيلي وقت پيشه . قصه كه نه يه واقعيته . اول دبيرستان بودم .اينم بگم هر دو تامون توي يه شهرك سازماني زندگي مي كرديم كه از مركز استان (شهر ايكس) فاصله داشت . اون دانشگاه قبول شده بود و ميرفت شهر ايكس دانشگاه و من و خانوادم به دلايلي هم شهرك زندگي مي كرديم هم ايكس . اسم هيچ كس يا جايي رو نمي برم ، مي ترسم بعد از اين همه سال كه گذشته اونم اينارو بخونه ( نمي دونم چرا مي ترسم بخونه ) . منو خواهرش هم كلاس بوديم ، باباهامون همكار . خودمون همسايه . فاميلهامون هم يكي بود ( چه شود ) . يه بار وقتي دبستان مي رفتم رفته بودم خونشون با خواهرش درس بخونم ، مثل پسر شيطونا اومد يه سركي كشيد . وقتي ديدمش برق از سرم پريد به خواهرش(فرض كنيم اسم دوستم فريبا باشه) با همون زبون بچگي از روي سادگي گفتم واي فريبا داداشت چقد زشته اصلا بهت شبيه نيست ( آخه فريبا مثل من بور و سفيد و خوشگل بود) . بعد از خونشون ديگه نديدمش تا يه جمعه وقتي اول دبيرستان بودم كه از شهرك مي خواستيم بريم خيليا منتظر بودن كه اتوبوس بياد منم با مامانمينا واستاده بوديم كه يكي از دوستاي مامانم كه كنارمون وايستاده بود به مامانم گفت پسر فلاني رو يادته بچگياش چقد زشت بود حالا نگاش كن جاي برادري چه خوشگل شده و بعد به مامان نشونش داد . منم برگشتم ببينم اين شازده كيه كه بقيشو نگو .ديگه از اون به بعد هر هفته منتظر بودم جمعه برسه ما بخوايم از شهرك بريم من اونو تو ايتگاه ببينم . هميشه يه جور وا ميستادم كه خوب ببينمش . يه لحظه نبود بهش فكر نكنم . يه شب نبود خوابشو نبينم . وقتي مي ديدمش قلبم تالاپ تالاپ مي كرد .هميشه فكر مي كردم يعني اصلا منو ميبينه بعد تو دلم مي گفتم نه اون مثل تو ترسو نيست اگه ديده بودت ازت خوشش اومده بود يه جوري مي فهموند . بعضي وقتا خونشون زنگ مي زدم صداشو بشنوم ولي شانس من هميشه مامانش جواب مي داد و منم قطع مي كردم . واي تابستونا كه مي شد دق مي كردم چون ديگه از شهرك نمي خواستيم بريم شهرايكس . ديگه ديوونه مي شدم . يه دوست (سميرا) خيلي صميمي داشتم كه از آمادگي با هم بوديم خونه هامون چسبيده بود به هم ، چيزي نبود تو دل يكيمون كه اون يكي ندونه .قضيه رو به سميرا گفته بودم . هر شب مي اومديم بيرون جلوي خونمون قدم مي زديم . يه شب سميرا يكي رو نشون داد گفت ليلي مجنونت اومد ، اونم با دوستش قدم مي زد ولي فاصلشون خيلي زياد بود منم عينكي توي تاريكي تشخيص نمي دادم حسابي غصه خوردم . ديگه از اون شب هر شب تابستون با سميرا مي اومديم بيرون كه شايد من اونو ببينم . اين اوضاع تا اخراي سوم دبيرستان طول كشيد و من همچنان تو روياهام بودم . نمي دونم چطور شد كه توي شهر ايكس مونده بود و ديگه شهرك نيومد . بعدشم رفت سربازي . من نديدمش ، نديدمش ، انقده نديدمش كه يادم رفت اگه يه جمعه نمي ديدمش ديوونه مي شدم . منو خانوادم چون بابام بازنشست شده بود از شهرك بيرون اومده بودم به طور كامل ساكن شهر ايكس شده بوديم . پنج سال نديدمش تا چند ماه پيش كه باباي اونم بازنشست شد اوناهم اومدن شهر ايكس . بعضي وقتا زنگ مي زدم كه با فريبا حرف بزنم ولي بر عكس قديما هميشه اون بر مي داشت ولي قلبم ديگه تالاپ تالاپ نمي كرد . فريبا دو سه بار اومده بود خونمون ولي من درگير درس و پايان نامه كارشناسيم بودم . يه چند وقت سرم خلوت شد قرار شد با مامان بريم خونشون . زنگ زدم به فريبا بگم اون گوشي رو بر داشت . قرارم كنسل شد زنگ زدم خبر بدم اون گوشي رو برداشت . ديگه وقتي قطعي شد بريم خونشون هي دعا مي كردم خدايا خونه نباشه ديگه نمي خوام اسيرش باشم ، هي دعا مي كردم خدايا خونه باشه مي خوام براي يه بار ديگه ببينمش . رفتيم خونشون اونم خونه بود اومد جلو سلام عليك كرد ولي من ولي من اصلا هيچ حسي نداشتم ،هيچ ، هيچ ، انگار نه انگار يه روز براش مي مردم ( گفتم نمي دونم چي شد نديدمش يه سري مريض شدم مامان بيچاره داشت دق ميكرد كه من چمه ، منم نمي تونستم مجنون شدم ) وقتي از خونشون برمي گشتيم اولين برف زمستون داشت اروم اروم مي باريد . من خوشحال بودم . مي خنديدم . تو كوچه هاي خلوت داد مي زدم ، دور خودم مي چرخيم ، نه بخاطر اينكه ديده بودمش ، نه بخاطر اينكه ديگه دوستش نداشتم .
به نظرتون من ديوونه شده بودم ؟؟!!

اسم هيچ كسي رو نبردم چون شاهزاده من انقده زيبا بود كه همه ميشناختنش . همينطور منو خانواده هامون و شهرك و شهر ايكس رو .

از اون به بعد عاشق هيچ پسري نشدم ، به خودم قول دادم كه بذار يكي برات بميره بعد تو براش بمير ( ولي اگه اون طرف هم يه همچين قولي به خودش داده باشه تكليفمون چيه ؟ ) .
؛ )

بازم ممنوم

 

 

sabokbal_57@yahoo.com

«زن» از ديدگاه تمدنهاي مختلف دنيا...
و نگاه بلند قرآن...

قسمت دوم و پاياني

در يونان
«يونانيان، عمومازن را يك مخلوق بسيار پس و فرومايه خيال مى‏كردند كه فائده وجوديش فقط خدمت خانه و تكثير نسل بوده است، واگر از يك زن بچه ناقص الخلقه‏اى به وجود مى‏آمد، او را به قتل مى‏رساندند.
مسيوتروپ لنگ مى‏نويسد: در «اسپارت» اگر از يك زن بدبختى چنين اميدى نبود كه از وى سرباز قوى پنجه‏اى به وجود بيايد، آن زن را اعدام مى‏نمودند... زمان اوج تمدن يونان هم غير از زنان نوازنده و سازنده، از هيچ زنى احترام نمى‏كردند و به همين جهت، غير از زنان طبقه مزبور در هيچ طبقه، رسم آموزش و روش «تعليم و تربيت» جارى نبوده است.(9) سقراط، فيلسوف بزرگ يونانى، وجود زن را بزرگ‏ترين منشا انحطاط بشريت مى‏دانست. فيثاغورث، ديگر دانشمند يونانى، معتقد بود اصلى خوب وجود دارد كه نظم، نور و مرد را آفريده است و اصلى بد كه آشوب، تيرگى و زن را آفريده است. همچنين ارسطو بر اين باور بود كه زن چيزى نيست مگر مرد ناكام، خطاى طبيعت و حاصل نقصى در آفرينش(10). به عقيده ارسطو، طبيعت آن جا كه از آفريدن مرد ناتوان است زن را مى‏آفريند. زنان و بندگان، بنابر طبيعت، محكوم به اسارت هستند و به هيچ وجه سزاوار شركت در كارهاى عمومى نيستند.(11) كتاب مقدس يهوديان، عهد عتيق، حوا را عامل گناه اوليه آدم و مسئول خروج وى از بهشت مى‏داند. مردان يهودى در دعاى صبحگاهى از خداوند تشكر مى‏كنند كه آنان را زن نيافريده است. مسيحيت كليسايى متاثر از آيين يهود و ديدگاه‏هاى رومى و يونانى، زن را عامل گناهكارى انسان اوليه مى‏دانست. به اعتقاد مسيحيان، گناه اوليه آدم سبب شد كه اين گناه در گوهر همه انسان‏ها سرشته شود. بنابراين، انسانها، جز عيسى عليه‏السلام و مريم، با گناه متولد مى‏شوند. از اين جا نقش مهم زن (حوا) در گناه‏كارى تمام انسان‏هاى روى زمين مشخص مى‏شود. سبب مذموم بودن ازدواج در ميان مسيحيان و ميل به تجرد نيز از پليد بودن ارتباط با زنان ناشى مى‏شود. در سال 568 ميلادى، در فرانسه كنفرانسى برگزار شد تا به اين موضوع رسيدگى كنند كه آيا زن، انسان است يا نه؟(12) توماس آكويناس، پرآوازه‏ترين دانشمند مسيحى در قرون وسطى، نيز بر اين اعتقاد بود كه زن با نخستين مقصود طبيعت يعنى كمال جويى منطبق نيست. بلكه با دومين مقصود طبيعت، يعنى گنديدگى، بد شكلى و فرتوتى،انطباق دارد.(13) برخورد عملى با زنان نيز بر همين ديدگاه استوار بود.
به هر حال اين نظريه سخيف و ناآگاهانه در ميان اقوام و ملل و به اصطلاح صاحبان اديان، شايع گشت كه شيطان يا مار حوا را فريفت و سپس حوا آدم را به گناه وادار ساخت.
«ترتولين مقدس به زن‏ها مى‏گويد: آيا مى‏دانيد كه هر يك از شما «حوايى هستيد؟ مجازات خدا بر جنس شما تا اين زمان ادامه دارد. در اين صورت، شرارت بالضروره بايد باقى باشد. شما زنها دروازه‏هاى شيطان هستيد. شما كسانى هستيد كه از آن درخت ممنوع، ميوه چيديد. شما هستيد كه قانون الهى را شكسته‏ايد. شما كسانى هستيد كه آدم را فريفته‏اند؛ آنهم هنگامى كه شيطان هنوز حمله نكرده بود. شما هستيد كه با آن سهولت، صورت خدا را در نهاد بشر، ضايع و فاسد كرده‏ايد. بدبختى و مرگ، مربوط به شما است و حتى مرگِ پسر خدا مربوط به شما است(14)».
با اين بينش، بزرگ‏ترين ستم‏ها را نسبت به زن، (يكى از دو ركن اساسى جامعه بشرى) روا داشته‏اند و بر اساس ساير اهانت‏ها و ستم‏ها را پى ريزى كرده‏اند و از اين طريق، ضرب‏المثل‏ها و اداب و رسوم غلطى را در ميان جوامع مرسوم نموده‏اند، تا آن جا كه در بسيارى نقاط جهان، خود زن به اين تهمت‏ها تن در داده و اين‏گونه به استضعاف كشيده شده است.

نگاه اسلام به زن
اسلام زن را هم‏چون مرد انسان مى‏داند و ويژگى‏هاى مهمى همانند مرد درباره او ابراز ميدارد. قرآن بارها به اين ويژگى‏هاى او اشاره مى‏كند.
خداوند مى‏فرمايد(17):
« إِنَّ الْمُسْلِمِينَ وَالْمُسْلِمَاتِ وَالْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ وَالْقَانِتِينَ وَالْقَانِتَاتِ وَالصَّادِقِينَ وَالصَّادِقَاتِ وَالصَّابِرِينَ وَالصَّابِرَاتِ وَالْخَاشِعِينَ وَالْخَاشِعِينَ وَالْخَاشِعَاتِ وَالْمُتَصَدِّقِينَ وَالْمُتَصَدِّقَاتِ وَالصَّائِمِينَ وَالصَّائِمَاتِ وَالْحَافِظِينَ فُرُوجَهُمْ وَالْحَافِظَاتِ وَالذَّاكِرِينَ اللّه‏َ كَثِيرا وَالذَّاكِرَاتِ أَعَدَّ اللّه‏ُ لَهُمْ مَغْفِرَةً وَأَجْرا عَظِيما » عليهاالسلام قدس‏سرهم
به يقين، مردان مسلمان و زنان مسلمان، مردان با ايمان و زنان با ايمان، مردان مطيع فرمان خداو زنان مطيع فرمان خدا، مردان راستگو و زنان راستگو، مردان صابر و شكيبا و زنان صابر و شكيبا، مردان با خشوع و زنان با خشوع، مردان انفاق كننده و زنان انفاق كننده، مردان روزه دار و زنان روزه دار، مردان پاكدامن و زنان پاكدامن و مردانى كه بسيار به ياد خدا هستند و زنانى كه بسيار ياد خدا مى‏كنند، خداوند براى همه آنان مغفرت و پاداش عظيمى فراهم ساخته است.
در اين آيه، خداوند همه ويژگى‏هايى كه براى مردان ذكر كرده براى زنان نيز ذكر كرده است و اين خود دليلى است بر اين كه اسلام جنسيت را ملاك برترى نمى‏داند، بلكه برترى در اين است كه انسان (چه زن و مرد) مطيع خدا و پايبند به فرامين او باشد.
«وَعَدَ اللّه‏ُ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الاْءَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَمَسَاكِنَ طَيِّبَةً فِي جَنَّاتِ عَدْنٍ وَرِضْوَانٌ مِنْ اللّه‏ِ أَكْبَرُ ذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ»(18)
خداوند براى مردان و زنان با ايمان، باغ‏هايى از بهشت وعده داده كه نهرها از زير درختانش جارى است؛ جاودانه در آن خواهند ماند؛ و مسكن‏هاى پاكيزه‏اى در بهشت‏هاى جاودان، (نصيب آنها ساخته)؛ (خشنودى و) رضاى خدا، (از همه اينها) برتر است؛ و پيروزى بزرگ همين است.
در اين آيه، خداوند پاداش زن و مرد را به طور يكسان ذكر نموده؛ كه خود دليلى بر آن است كه مرد هيچ فضيلتى بر زن ندارد وگر نه مردان مى‏بايستى پاداش بيش‏تر و ويژه دريافت مى‏كردند.
نيز در قرآن آمده است:
«... انى لا اضيع عمل عامل منكم من ذكر أو انثى بعضكم من بعض...»(19)
من هيچ عمل كننده‏اى از شما را مرد باشد يا زن ضايع نخواهم كرد؛ شما هم نوع و از جنس يكديگريد.
خدا در اين آيه، به عمل مرد و زن اشاره مى‏كند و آن را باعث فلاح، پيروزى و ملاك برترى مى‏داند، چه از ناحيه مرد باشد چه از زن. و نيز هر دو تا را هم نوع و به يكديگر وابسته مى‏داند، يعنى همان اندازه كه زن به مرد وابسته است مرد نيز به زن وابستگى دارد.
در جاى ديگر، قران به حيات طيبه زن و مرد اشاره مى‏كند و مى‏گويد:
«مَنْ عَمِلَ صَالِحا مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً وَلَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ»(20)
هر كس كار شايسته‏اى انجام دهد، خواه مرد باشد يا زن در حالى كه مومن است او را به حياتى پاك زنده مى‏داريم ؛ پاداش آنها را به بهترين اعمالى كه انجام مى‏دادند، خواهيم داد.
نيز در آيه ديگر مى‏فرمايد:
«وَمَنْ يَعْمَلْ مِنْ الصَّالِحَاتِ مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُوْلَئِكَ يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ وَلاَ يُظْلَمُونَ نَقِيرا»(21)
و كسى كه چيزى از اعمال صالحه را انجام دهد، خواه مرد باشد يا زن، در حالى‏كه ايمان داشته باشد، چنان كسانى داخل بهشت مى‏شوند و كمترين ستمى به آنها نخواهد شد.
در اين آيه، همانند آيات قبل، به عمل زن و مرد و پاداش آنها اشاره شده است. علاوه بر اين، قرآن بر يك نكته تاكيد دارد و آن اين كه در اسلام كه كمترين ستمى به زنان نخواهد شد و اين خود شاهدى است كه مكتب اسلام هيچ موقع در مورد زن كم‏ترين ستمى را روا نداشته و شخصيت او را همانند مرد محترم مى‏شمارد.
و ده‏ها آيه ديگر در قرآن زن و مرد را يكسان مورد خطاب قرار داده و هيچ گاه مرد را بر زن فضيلت نداده است.
در تعدادى از آيات، زن باعث آرامش مرد دانسته شده و بين آنها مودت و رحمت قرار داده شده و همه اينها آيات خداوند معرفى شده است. قرآن در اين‏باره مى‏گويد:
«وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِي ذَلِكَ لاَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ» (22)
و از نشانه‏هاى او اين كه همسرانى از جنس خودتان براى شما آفريد تا در كنار آنان آرامش يابيد، و در ميانتان مودت و رحمت قرار داد؛ در اين نشانه‏هايى است براى گروهى كه تفكر مى‏كنند.
از لابلاى اين آيات روشن شد اسلام همان اندازه‏اى كه به مرد اهميت داده، به زن نيز اهميت داده است و هر دو تا را بر اساس ايمان و عمل به طور يكسان پاداش مى‏دهد و هيچ‏گاه آنها را مورد ستم قرار نداده و كوچك‏شان نشمرده است.
نيز آمده است(23):
«... هن لباس لكم و انتم لباس لهن...»، زنان لباسِ شما و شما لباس آنها هستيد.
در اين آيه، وابستگى زن و مرد به يكديگر مطرح شده است؛ يعنى همان اندازه‏اى كه زن به مرد وابسته است، مرد نيز به همان اندازه به او وابسته است.
اين آيه دقيقا خط بطلانى است براى كسانى كه صرفاً زن را مستقل نمى‏دانند و او را وابسته به مرد مى‏دانند.

التماس دعا

 

 

hra62302@yahoo.com

بازگشت گلدكوئيست
بازگشت گلدكوئيست غمنامه اي بر قمار قرن بيست و يكم

روياي پولدار شدن آنهم به كوتاه ترين زمان و آسان ترين شيوه! همواره در ذهن بشر دوپا بوده و هست، بويژه كه شرايط اقتصادي هم آنچنان كه بايد خوب نباشد. جالب تر اينكه تب پولدار شدن از روش هاي هرمي كه كلي كلاس و درس و دانشگاه هم بايد بروي تا شيرفهم شوي عجب كلاه گشادي است، مثل ماجراي بنزين هر چند ماه يكبار در خانه هاي ملت مي غلتد و به در و ديوار مي خورد، چند تايي مشتري پيدا مي كند و مي رود تا چند وقت ديگر. حالا هم به شكرانه برخوردهاي جدي مسئولان با اين برنامه ها مثل آلودگي هوا، مصرف بنزين، بدحجابي، تعطيلات، مفاسد اقتصادي و... يكباره چشم باز مي كني و مي بيني دور و برت پر شده از شركت هاي هرمي، همان ها كه سال قبل با موج آفريني رسانه ها و فريادهاي مسئولان و بده بستان هاي قوه قضاييه رفته بودند كه براي هميشه بروند توي پاركينگ!

اصل ماجرا
آدم ابوالعجايب ابا مكر ابن كلك؛ همواره بدنبال راه ميان بر است. از كودكي و كوچكي و بازيهاي كوچه گانه! و كلكهاي دم دستي گرفته تا مدرسه و تقلب و دانشگاه و غيبت و حاضري زدن ديگران و اداره و كارت نزدن و هواي همكار داشتن و زيرآبي معاملات بورس كردن و استفاده از رانت دولت براي خانواده و... (اه چقدر كلك بلد بودم خودم خبر نداشتم) آدميزاد اصلا هميشه دنبال آسايش بدون زحمت است فراموش مي كند كه اگر زحمتي نباشد آسايش معنا ندارد فكر نمي كند كه بايد زحمت كشيد تا منتظر فرصتي براي استراحت بود. (درس اخلاق رو صفا كردي!) شعار اصلي ما اشرفان مخلوقات اين است: مزد آن گرفت «جاي» برادر كه كرد! مراد از برادر خود است! خلاصه كه داستان آدم شدن پينوكيو هم فايده اي ندارد و ملت حتي گربه نره هاي درشت هيكل هزاره سوم را نمي بينند، آن هم با اين همه دنگ و فنگ و سروصدا. هنوز دنبال درخت طلا مي گردند تا يك سكه بكارند و يك درخت برداشت كنند!

و اما ايران...
يكسال پيش و در يك فضاي ملي، مكلا و معمم همه دست در دست يكديگر دادند كه گلدكوئيست و هزار نوع ديگر گلدكوفت و گلدزهرمار را بايكوت كنند. كلي دادگاه و شكايت و فتوا و... براي اينكه حالي به احوالات ملت داده شود و ديگر كسي پشت دستش را جيز كند اگر برود سراغ اين زرنگ بازي ها اما حالا و در يكسالگي اين اقدام جسورانه و جدي! دولت و ملت ، باز هم سرو كله گلدكوئيستي ها با انواع و اقسام نام هاي جديد و سبك هاي نوين در تهران و ساير استان ها مشغول به كار شدند... و اين در حالي است كه علي رغم تأكيدات مكرر مسئولان امر مبني بر غيرقانوني بودن اين شركت ها و فعاليت ها و همچنين مصوبه مجلس مبني بر عدم اجازه فعاليت به اينگونه شركت ها در داخل كشور، برخورد جدي و قاطعانه با اين پديده قرن ارتباطات! را هنوز نديده ايم! البته اينكه برخي دولتي ها دستشان در كار بوده و حالا چوب لاي چرخ قوه قضاييه پر سرعت ما مي گذارند و اجازه نمي دهند پس از يك سال حتي اسامي برخي سركرده هاي گردن كلفت گلدكوئيست كه بالغ بر هزاران شكايت از آنها ثبت شده را اعلام كنند، به ما ربطي ندارد!! مهم اين است كه هنوز برخي مردم- با تأسف برخي دانشجويان هم- براي زود پولدار شدن از پينوكيوي چوبي هم كم عقل ترند. راستي اگر اين روش خيلي خوبي براي پولدار شدن است چرا هميشه بساطش در كشورهاي آسيايي و در حال توسعه پهن است؟!

نسخه هاي ايراني!
وست ويژن يا همان گلدكوئيست ايراني هم به مدد همين اهمال كاري و عدم برخورد قاطع با شكارچيان پول مردم در ايران شكل گرفت. طرف تجربه گلدكوئيست را داشت و زد روي دست آن. در واقع محصولات!! خود را ارزان تر مي فروخت و به جاي سكه و زيورآلات و طلاجات آمد زرنگي كرد و صنايع دستي! فروخت، منبت كاري، گليم، تنديس هاي چوبي و... بعد هم گفت هر كس در اين نت ورك ماركتينگ محصول 15 هزار توماني بخرد و 6 نفر را(...) كند، 7 هزار و پانصد تومان پورسانت دريافت مي كند يعني ارزش هر مشتري 1500 تومان! حالا پس از يكسال بيش از هزار شكايت از شركت هاي گلدكوئيست، گلدماين، گلدبيز، هفت الماس، وست ويژن، آسوگستر شرق و چندتاي ديگر... به ستاد مبارزه با قاچاق رسيده است. البته مي دانيد كه به خاطر همان دست هاي پنهان كه هميشه پنهان مي مانند! همواره شكايت به دادسرا مي رسد و همين! تازه همين شنبه هفته پيش 17 كيلو طلا و جواهر در قالب سكه و ساعت گلدكوئيست توي فرودگاه امام(ره) كشف و ضبط! شد. چي مي گي؟ خب مسافرايي كه اينها رو آورده بودن هم تحويل مقامات قضايي شدن ديگه! چرا گير مي دي؟؟!!
درد يكي نيست ، امروزه روز همه مرجع تقليد شدن، همه خودشون تصميم مي گيرن و به رأي و نظر كسي هم كار ندارن. البته من به اين ميگم؛ حماقت و رانندگي با سرعت 200كيلومتر بدون چراغ در اتوبان مه گرفته. حالا چراغ و سرعت و اتوبان مه گرفته را خودتان پيدا كنيد. به هرحال براي آنها كه هنوز قبول ندارند و «مثلاً» تأكيد مي كنم مثلاً مذهبي هم هستند (مذهبي ها ياد گرفته اند مثل امام موسي كاظم(ع) كار كنند و دستمزدشان را خرج خانواده كنند) دوباره كه نه صدباره مي گوييم كه اي برادر و خواهر: حرام است... عاقلان بشنوند و ناقلان بجارند! (همان منتشر كردن گوش به گوش)
با اتفاق نظر مراجع عظام تقليد؛ گلدكوئيست حرام اعلام شد. حالا هر شب با كلي عمله و اكله! راه بيفت بيا توي پاركينگ خونه و فك بزن كه: آره سكه ها رسيده توي گمرك گير كرده، شما دو نفر ديگه تون رو پيدا كنيد. بعد هم يه سكه دو هزار توماني نقره را توي يك جعبه جادو! بپيچ و نشون ملت بده و بگو: اين سكه سهيله كه تازه رسيده. مي دوني چقدر مي ارزه؛ 4هزار دلار!!!

مقصر كيه؟!
يك كارشناس اقتصادي معتقد است رسانه ها در امر اطلاع رساني در اين زمينه خيلي كوتاهي كرده اند. وي مي گويد علت اصلي فعاليت و سرمايه گذاري در اين شركتها را بايد در ترس از فقر بيشتر جستجو كرد. هرجا كه اين ترس مشهودتر و نمايانتر باشد امكان سرمايه گذاري در اين شركتها بيشتر مي شود براي همين شما مردم را مي بينيد كه با سرمايه هاي اندك مثلاً 100هزار تومان و 200هزار تومان و 500هزار تومان وارد اين هرم مي شوند، براي كسب پولي كه بتواند فقر و ناداري و مشكلات معيشتي آنها را برطرف كند، امروز در جامعه ما نگراني از فقر يك نگراني عمومي است و بايد براي آن يك فكر اساسي شود.

واعظان كاين جلوه بر محراب و منبر ...
اينكه برخي بچه مثبت ها هم وسوسه شدند جاي تعجب ندارد، جاي تأسف دارد براي متوليان و راهنمايان آنها كه نتوانسته اند آنها را براي كسب روزي حلال ، خوب قانع كنند كه برو كار ميكن مگو كار نيست!! كه ايزد در بيابانت دهد باز... به جاي دلالي و چانه زني مجاني براي گول مالي سر ديگران برو دنبال كاسبي حلال... البته باز هم همان حكايت هميشگي آخر وقتي جوان هست و كار نيست... كار هست و كار حلال نيست... كار حلال هست و جوان اهل كار نيست چه كنيم؟ (چي شد؟!)
راستي اصلاً تقصير آنها هم نيست تقصير دولتمردان ماست؛ براي زندگي كه نمي شود با باد هوا گذران كرد بايد برويم دنبال پول چه پولي بهتر از... تا وقتي كار و كسب و رفاه مردم مهيا نباشد همين آش است و همين كوزه!! تازه متهم مي شويم كه ما روزنامه نگارها حسوديم! به ما مي گويند اگر مي توانيد خودتان يك «پرت پوليست» بزنيد و مردم را سرگرم و پولدار كنيد... خدا خير بدهد به كسي كه فقر و بيكاري را كمي مرهم شود، نه غلام؟!

برو جان برادر كار پيدا كن اگر هست!
اين قمار قرن بيست و يكم آنقدر لايه هاي دروني دارد كه هيچ كس فكر نمي كند دارند با عقل او قمار مي كنند... چه كسي باور مي كند كه «او» دارد بدترين و گشادترين كلاه دنيا را بر سر مظلومترين، (با عرض معذرت) مغفول ترين (با عرض شرمندگي) تنبل ترين و (با عرض احترام) خنگ ترين آدمها مي گذارد. اينكه به محض ورود بايد 4بدبخت ديگر را بپيچاني و به بردگي اين زنجيره استعمار و قدرت و ثروت درآوري، يعني چه؟ اينكه تا پايان عمر آن سرشاخه زنجيره خوب و خوش و سلامت بدون درگيري هر روز چاق و فربه تر گردد و تو همچنان به اميد و آرزوي اينكه 4نفري كه يوق بر گردنشان انداختي هر يك 4نفر فلك زده ديگر را اغفال كنند و آن 4نفر 4نفر ديگر را و در فكر و خيال پول آنها به عرش بروي! يعني چه؟ پولي كه با زحمت بدست آمده ولي بي زحمت در جيب ديگري مي رود كه تو اصلاً نمي داني كيست. خيلي جالب است پول مي دهي نمي داني چرا و به كي. آدم اجير مي كني نمي داني چرا و براي كي؟ آخر سر هم طرف فرار مي كند و تو دستت به هيچ جا بند نيست و آن يك نفر كه مي شناسي هم خود اظهار بدبختي مي كند...
اينكه چرا ما هيچ وقت نمي خواهيم با زحمت به آسايش برسيم خود جزئي از همان صفت ابوالعجايب ماست. به هرحال بد نبود ما كه در اكثر مواقع كارشناسان كاركشته اي هستيم كه همه را مسئول بدبختي خود مي دانيم و دائم از بدبخت تر شدنمان گله منديم اينجا هم مي گفتيم ما خودمان داريم خودمان را بدبخت مي كنيم. نكنيم ديگر! اي كاش اينجا هم همچون خيلي جاها كه به زمين و زمان فحش مي دهيم كمي هم به خودمان... اصلا بي خيال اينها كه گفتيم، در كشور ما كه نيست !

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

23 آبان / 14 نوامبر / 22 شوال

Mobin_s2004@yahoo.com
23 آبان ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
خشکسالي سه ساله ايران و نتايج آن

14 نوامبر 467 ميلادي، پس از سه سال خشكسالي شديد در ايران، ريزش باران آغاز شد كه يك هفته طول كشيد و پيروز ساساني شاه وقت دستور داد كه به اين مناسبت، از آن پس هر سال در چنين هفته اي جشن بگيرند. خشكسالي سه ساله ايران همزمان با هجوم پي در پي اقوام شمال شرقي معروف به هپتال ها بود كه بالاخره پيروز مجبور شد در گرگان براي جلوگيري از دست اندازي آنان سدي بلند، همانند ديوار چين بسازد كه مردم محل بقاياي آن را « سد اسكندر! » گويند. خشكسالي سه ساله به قدري روحيه ايرانيان را خراب كرده بود كه در چند جنگ با هپتالي ها موفقيت نداشتند.
    
    

 

روزي كه شاه تحقير شد - سرنوشت مشابه پدر و پسر

دو ديدار از ديدارهاي متعدد محمد رضا شاه پهلوي از آمريكا « 23 آبان » و به فاصله 28 سال ازهم آغاز شد . يكي از اين دو سفر 23 آبان 1328 و ديگري 23 آبان 1356شروع شده بود كه سفر اخير او كه ضمن آن در واشنگتن با تظاهرات دامنه دار مخالفان ايراني اش رو به رو و تحقير شد اخرين ديدار او به عنوان رئيس كشور ايران از آمريكا بود. تظاهراتي كه در آبان سال 1356 مقابل كاخ سفيد واشنگتن بر ضد شاه صورت گرفت وجهه اورا درميان هودارانش در غرب شكست و در تضعيف روحيه اش نقش موثر داشت. شاه از واشنگتن به پاريس رفت كه در آنجا هم با چنين تظاهراتي كه وسعت آن قبلا سابقه نداشت رو به رو گرديد . تظاهرات ضد شاه از ان پس تا 14 ماه بعد كه ايران را براي هميشه ترك گفت ادامه يافت .بسياري از مورخان متفق القول نوشته اند كه رضا شاه و پسرش بمانند يكديگر با سياست و حمايت خارجي بالا آمدند و به همان گونه هم پايين رفتند و هر دو در تبعيد درگذشتند و .... رضا شاه با حمايت انگليسي ها با کودتاي 1299 روي کار آمد و چون بعدا متمايل به آلمان شد برکنار و تبعيدش کردند و در تبعيد در آفريقاي جنوبي درگذشت و جسدش مدتها در مصر بود. محمد رضا شاه هم با حمايت انگلستان و آمريکا با کودتاي 28 مرداد 1332 به سلطنت باز گشت و چون پس از دو دهه دم از استقلال ملي و تمدن بزرگ زد مجبور به فرار شد و در تبعيد و در به دري در مصر

 

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

23/8/58
توقيف كليه دارائيهاي متعلق به ايران در امريكا و شعب بانكهاي امريكايي در سرتاسر جهان بدستور كارتر.

عدم پذيرش استرداد شاه توسط كارتر.
تشديد فعاليتهاي مهندسي نظامي عراق در مرزها

23/8/59
تهاجم دشمن به سوسنگرد : كوبيدن شهر با توپخانه و هواپيما ، گزارش پيشروي زميني دشمن از سمت جنوب ، غرب و شمال شرقي سوسنگرد ، مقاومت خودي با وجود شهدا و مجروحين بسيار ، محاصره شهر و بستهشدن راههاي تخليه مجروحان به جز راه رودخانه و قايق .

طرح برخي مشكلات اردوگاه خودي در نامة فرمانده عمليات سپاه خوزستان به مركز و گزارش سپاه خوزستان . جمع بندي و تحليل موقعيت سوسنگرد در جبهههاي جنوب : سوسنگرد تنها كانون مقاومت در محور عماره ـ اهواز و مانع عمده دشمن در اشغال سراسر منطقه . گزارش راديو آمريكا از نبرد در سوسنگرد .

عمليات چريكي 4 تن از برادران پاسدار در عمق مواضع دشمن در فارسيات و شهادت هر 4 تن هنگام مراجعت .

اجراي آتش توپخانه دشمن در اهواز و توپخانة خودي در فاو و مقابل جزيرة مينو . عمليات هوائي خودي در محمديه و حاج عمران .

23/8/63
تبادل آتش كه در خطوط نبرد. درگيريهاي پراكنده در غرب كشور از جمله در جاده بانه - سردشت، سنندج و صائيندژ.

مصاحبه رئيس پارلمان عراق با روزنامه الاهرام، شامل انتقاد از سوريه و ليبي به دليل حمايت از ايران و نيز طرح ادعاي خريد سلاح بهوسيله ايران از بازار سياه و اسرائيل گزارش بيبيسي در مورد احتمال از سرگيري روابط عراق در امريكا و دلايل به وجود آمدن زمينه اين تجديد رابطه.

 

 

 انحلال سومين مجلس شوراي ملي

[23 آبان 1294] -سومين مجلس شوراي ملي منحل شد. پس از حركت سپاه روس به طرف تهران شمارزيادي ازنمايندگان مجلس و رجال به قم حركت كردند و كميته دفاع ملي را تأسيس كردند. بدين ترتيب مجلس ازاكثريت افتاد و تعطيل شد. احمد شاه قاجارهم تصميم گرفت پايتخت را تغييردهد. اما وزيران مختارروس و انگليس با احمد شاه ملاقات كردند و او را ازانتقال پايتخت به اصفهان منصرف ساختند. گفتني است كه درآن زمان دولتهاي روس و انگليس مي‎كوشيدند كه ايران را درجنگ با آلمان دخالت دهند ازاين رو بعد ازمدتي قواي خود را درايران مستقرساختند. انگليسي‎ها درجنوب ايران نيرو پياده كردند و دسته‎اي به نام تفنگداران جنوب تشكيل دادند. روس‎ها هم درشهرهاي مختلف ايران بطور مستقيم درامور داخلي ايران دخالت مي‎كردند.

 

 درگذشت آيت الله پسنديده برادر آيت الله خميني

[23 آبان 1375] - درگذشت آيت الله پسنديده برادر  آيت الله خميني

Mobin_s2004@yahoo.com
14 نوامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در قلمرو انديشه

انتقام واكنش طبيعي در برابرظلم است

Saint Augustine of Hippo

« اوگوستين هيپو » نويسنده رومي در اين روز ( 14 نوامبر سال 411 ميلادي ) كار تاليف كتاب مشهور خود «شهر خدا» را به پايان برد . اين كتاب در شرح ويران شدن شهر « رم » به دست ويزيگت ها (ژرمن هاي جنوبي) در اوت 410 ميلادي است . اوگوستين در اين تاليف ضمن بيان تاريخ شهر رم و گزارش تخريب سه روزه آن به دست ويزيگت ها ، عقايد فلسفي خودرا آورده است كه در قرون 18 و19 تفسير هاي متعدد بر اين عقايد فلسفي نوشته شده كه همچنان تجديد چاپ مي شود. اوگوستين كه از فلاسفه مشوق معنويات و اخلاقيات است عمر ظلم را كوتاه خوانده و هيچ ظلمي را بدون واكنش نمي بيند كه عمر اين واكنش طولاني خواهد بود .
     به عقيده او اگر ظلم و ستمگري نباشد انتقام هم نخواهد بود كه گاهي همين انتقامها كه عكس العمل طبيعي ظلم است ، خود به ظلم تازه تبديل مي شود. اوگوستين آزمندي را عامل عمده فساد مي داند كه آن را به اضافه ظلم دو عامل اصلي انحطاط امپراتوري روم در بخش غربي آن قلمداد كرده است .
     وي ثابت كرده است كه بيشتر آزمندان احساس بخل هم دارند كه برناهنجاري هاي يك جامعه مي افزايد و مردم را در برابر هم قرار مي دهد.

در قلمرو دانش

زيان آور بودن مصرف ويتامين « E » اضافي

طبق اعلاميه هاي 11 نوامبر 2004 چند مر كز تحقيقات پزشكي از جمله انجمن بيماري هاي قلب آمريكا و نشست پزشكي نيوارلئان ، مصرف روزانه بيش از از حدي معين و محدود ويتامين E « اي » شيميايي براي سالخوردگان و افرادي كه بنيه ضعيف دارند خطرناك است. قبلا اعلام شده بود كه مصرف روزانه اين ويتامين به درمان بيماري هاي قلبي كمك، از سرطان جلوگيري مي كند و باعث طول عمر مي شود كه با تحقيقات تازه معلوم شده است مصرف بيش از دويست واحد بين المللي آن در هر روز نتيجه عكس مي دهد و تاكنون باعث مرگ بسياري از بيماران قلبي شده است. در اين اعلاميه ها توصيه ها شده است كه ويتامين « اي » موجود درقرصهاي مولتي ويتامين زيان آور نيست زيرا كه در اين قرصها بيش از بيست واحد بين المللي ويتامين « اي » وجود ندارد. ويتامين « اي » موجود در مواد غذايي از جمله دانه ها ، مغر بادام و فندق و سبزيها زيان آور نيست.سال گذشته ( 2003 ميلادي ) تنها در آمريكا به ارزش 750 ميليون دلار قرص ( شيميايي ) ويتامين « اي » به فروش رفته بود كه از اين لحاظ پس از ويتامين « ث » قرار داشت.

ساير ملل

سالروز درگذشت ژوستينيان كه دوبار از ايران شكست خورد

Justinian

14 نوامبر سال 565 ژوستينيان امپراتور روم كه دوبار از ارتش ايران شكست خورد در 82 سالگي درگذشت و آرزوي تصرف مجدد سوريه را با خود به گوربرد.وي در سال 527 ميلادي امپراتور شده بود.
     ژوستينيان در شكست سال 540 ميلادي از ارتش ايران ، انتاكيه را از دست داد و در شكست سال 545 مجبور شد كه با پراخت 5 هزار سكه طلا به ايران موافقت با ترك مخاصمه را به دست آورد. قبلا ميان وي و ايران در سال 532 ميلادي يك پيمان صلح به نام « آشتي هميشگي » امضاء شده بود كه ژوستينيان آن را نقض كرده بود .
     از كارها ي بد ژوستينان ، بستن آكادمي آتن بود كه ده فرن عمر داشت . مدير و شش پروفسور اين آكادمي به ايران پناهنده شدند و خسرو انوشيروان شاه وقت ايران كمك كرد تا در « حران » براي خود مدرسه مشابهي تاسيس كنند كه تا عصر اسلامي به كار ادامه مي داد.
     ژوستينيان كه برخي رويدادهاي دوران حكومت اورا « پروكوپيوس »بر نگاشته است در زمان حكومت خود با همه گيري طاعون و نيز يك انقلاب از سوي مردم كه به انقلاب « نيكا » شهرت يافته است رو به رو شد . او با پيروان آيين مانوي نيز در قلمرو خود در گيري داشت .
    

 

روزولت با ناوجنگي عازم ايران شد

14 نوامبر سال 1943 روزولت رئيس جمهوري وقت آمريكا براي شركت در نشست سران متفقين در تهران با ناو جنگي « آيوا » كشور خودرا ترك گفت .
     ضمن راه ، اشتباها يك اژدر از ناوشكن « پورتر » كه ناو سنگين آيوا را بدرقه مي كرد رها شد و به دنباله آيوا اصابت كرد . اگر اين اژدر به بدنه اصلي ناو اصابت مي كرد احتمال مرگ روزولت و همرانش زياد بود . نشست تهران در جلسه 28 نوامبر خود در باره چگونگي وضعيت اروپا در صورت شكست هيتلر تصميم گرفت . ارتش المان در ان زمان در بيشتر جبهه ها در حال غقب نشيني بود . در همين اجلاس سران سه كشور آمريكا ، شوروي و انگلستان ير تماميت ارضي و حاكميت ملي ايران مهر تاكيد گذاردند.

ناو « آيوا»  كه در 1943كار خود را در نيروي دريايي آمريكا آغاز كرد و در 1998 پس از شركت در جنگهاي متعدد بازنشسته شد و در خليج سانفرانسيسكو دوران باز نشستگي خود را مي گذراند

ناو « آيوا» كه در 1943كار خود را در نيروي دريايي آمريكا آغاز كرد و در 1998 پس از شركت در جنگهاي متعدد بازنشسته شد و در خليج سانفرانسيسكو دوران باز نشستگي خود را مي گذراند

برخي ديگر از رويدادهاي 14 نوامبر

  • 1867:   1867 : دومين تلاش گاريبالدي ميهندوست ايتاليايي براي تصرف شهر رم كه آرزوداشت آن را پايتخت ايتالياي واحد قرار دهد شكست خورد ، زيرا سربازان فرانسوي مامور دفاع از پايتخت پاپ تفنگهاي تازه سازي دريافت كرده بودند كه بردشان دوبرابر تفنگهاي گاريبالدي بود.

  • 1889:   جواهر لعل نهرو سياستمدار مشهور هند به دنيا آمد.
        

  • 1910:   نخستين هواپيما از عرشه يك كشتي در ابهاي نورفك ( ويرجينيا ) به پرواز درآمد و انديشه ساختن ناو هواپيما بر را تقويت كرد و (13 نوامبر31 سال بعداز آن) نخستين ناو هواپيما بر در جنگ غرق شد. اين ناو كه « آرك رويال » نام داشت و متعلق به انگلستان بود در غرب مديترانه هدف اژدر يك زير دريايي قرار گرفت و به زير آب فرو رفت .

  • 1918:   مازاريك ايجاد جمهوري تازه تاسيس چك اسلواكي را به رياست خود اعلام داشت.
        

  • 1940:   منطقه « كاونتري » انگلستان بر اثر بمباران هوايي آلماني ها ويران شد.
     

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    22 شوال هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     «ابوطاهرمُقري»، محدث و نهري بغدادي بدرود حيات گفت.

    [22 شوال 349] - «ابوطاهرمُقري»، محدث و نهري بغدادي بدرود حيات گفت. آگاهي اوبه علم قرائت و نحوموجب شد كه وي را دروجوه قرائات ازداناترين مردم بدانند. حلقه درس مُقري دربغداد بسياري ازعلاقمندان به قرائت را جذب مي‎كرد. ابوطاهرمقري صاحب تأليفات بسياري است كه رساله‎اي دراخبارنحويان ازآن جمله‎ است. اَلبيان ازديگركتابهاي مقري درقرائت است.

     

     « صدرُالدّين ابوبكر محمّدبن ثابت» نواده ابوبكرخُجَندي و ازشخصيتهاي برجسته آل خجند بدرود حيات گفت.

    [22 شوال 552] - « صدرُالدّين ابوبكر محمّدبن ثابت» نواده ابوبكرخُجَندي و ازشخصيتهاي برجسته آل خجند بدرود حيات گفت. صدرُالدين دانشهاي متداول زمان را دراصفهان فراگرفت و درموعظه بسيارتوانا شد. سپس درمدرسه نظاميه بغداد به تدريس پرداخت. صدرُالدين بعد ازمدتي به اصفهان بازگشت و رياست شافعيان اصفهان را بعهده گرفت. ازحوادث مهم زمان صدرُالدين خجندي شورش اميربوزابه فرمانرواي فارس را مي‎توان نام برد. خجندي دريكي ازسفرهاي خود ازبغداد به اصفهان درگذشت. ازوي اشعاربسياري به زبان عربي باقيست.

     

     « اِبن اَبي اِصبَع » اديب و شاعر مصري درگذشت.

    [22 شوال 654] - « اِبن اَبي اِصبَع » اديب و شاعر مصري درگذشت. او ابتدا علومي چون معاني بيان و بديع را آموخت و دراين رشته‎ها كتابها و رساله‎هاي متعدد جمع آوري كرد. ابن ابي اِصبَع بخش اعظم مطالعات و تحقيقات خود را به بررسي و گزينش آثارگذشتگان و طبقه بندي و تأليف آنها اختصاص داده بود. اِبن اَبي اِصبَع قريحه شاعري هم داشت و دراوقات فراغت به سرودن شعرمي‎پرداخت. اشعاراو اغلب درمدح و هجا بود و اصولاً شعررا براي بكارگيري صنايع شعري مي‎سرود. ابن ابي اِصبَع انواع صنايع بديعي را بطور مجزا گردآوري و درچندين باب تنظيم كرد و بصورت كتابي تحت عنوان« تَحريرُالمُختَصَر» تأليف كرد. اين كتاب نخستين اثرمفصّل درعلم بديع است كه دردورانهاي بعد مورد توجه اديبان قرارگرفت و ازمنابع اصلي دايرةالمعارفهاي بزرگ ادبي بشمارمي‎رفت. ديوان اشعارابي اصبع«صِحاحُ المَدايح» نام دارد و درمدح حضرت محمد(ص) و ديگرائمّه اطهار(ع) سروده شده است.

     

     اميرمحمد حسين خاتون آبادي ازفضلاي قرن 12هجري قمري درگذشت.

    [22 شوال 1152] - اميرمحمد حسين خاتون آبادي ازفضلاي قرن 12هجري قمري درگذشت. اوازبزرگان فقه و ادب و حكمت بشمارمي‎رفت. خاتون آبادي ازعلماي گرانقدرشيعه انشايي روان و دلنشين داشت و روايت‎ها و احاديثي را كه ازبزرگان شنيده بود ثبت و ضبط كرده بود. مرحوم خاتون آبادي تأليفات بسياري ازخود بجاي گذاشته است كه ازآن ميان« حاشيه برشرح لُمعه، حاشيه برشرح جديد تَجريد و اَلاَلواحُ السَّماويّه» را مي‎‏توان نام برد.

     

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    رباعى از شيخ بهائى
    گر كسب كمال مى كنى مى گذرد
    ور فكر محال مى كنى مى گذرد.
    دنيا همه سر بسر خيال است خيال
    هر نوع خيال مى كنى مى گذرد.(50)

    از رشيد و طواط
    اى روى تو فردوس برين دل من
    روزان و شبان غمت قرين دل من .
    گفتم مگر از دست غمت بگريزم
    عشق تو گرفت آستين دل من
     

     

     

     

     

     

     

     

    داروخانه مبين

    motlagh3d@yahoo.com

    بوپرنورفین (BUPRENORPHIN)
    نام تجاری : Buprenex

    *باتوجه به درخواست دوستان

    گروه دارویی : آگونیست
    گروه درمانی : ضد درد (مخدر)
    شکل دارویی : آمپول
    موارد مصرف : تسکین دردهای شدید، قبل از بیهوشی، کنترل و برگرداندن مهار تنفسی ناشی از فنتانیل در بیهوشی
    میزان مصرف : 3/0میلی گرم عضلانی یا وریدی (آهسته تزریق شود) و 6 ساعت بعد در صورت نیاز تکرار شود
    موارد منع مصرف : حساسیت شدید دارویی
    عوارض جانبی مهم : سرگیجه ، سردرد ، کاهش فشار خون ، تهوع، تعریق
    شرایط نگه داری :در دمای کمتر از 30 درجه و درو از نور نگهداری شود .
    توصیه ها :
    1- مهار سیستم تنفسی احتمال دارد.
    2- انجام تنفس عمیق و یا سرفه های مکرر برای بیمار ضروری است.
    3- پوست محل استفاده حتما استریل شود.

     

    ****************

    دوستان عزیز آماده  پاسخگویی به سوالات داروئی
     شما هستیم
    motlagh3d@yahoo.com

     

     

     

     

     

     

     

     

    زبان خوراکیها

    دكتر غياث الدين جزايرى


    اسم من «مرغ» است !

    خون را تصفيه مى كنم .
    دشمن سرسخت سنگ كليه و مثانه هستم .
    براى معالجه يرقان و نقرس مرا توصيه كنيد.
    شيره ساقه مرا براى رفع سرفه مصرف كنيد.
    اختلالات معدى را از بين مى برم .
    بذر مرا براى جلوگيرى از قى و اسهال تجويز كرده اند.

    من مرغ هستم ، همان مرغى كه در مرغزار مى رويد نه آن مرغى كه مى پرد و همسر خروس است . در فارسى به من بيدگياه - بيد گياه كرك - جوداش ‍ علف قوشك هم گفته اند. در كتاب هاى قديم از من به نام هاى ثيل - ابريق اوتى - عرق النجيل - خومه - فرز - فرزد - مرج و سبزه چمن ياد شده است . فرنگى ها به من ((شين دان )) يعنى ((دندان سگ )) گويند و اينكه عده اى از مترجمين ((شين - دان )) را علف هفت بند ترجمه كرده اند، اشتباه است زيرا علف هفت بند گياه ديگرى است كه بعدا خود را معرفى خواهد كرد. من معمولا در مناطق متعدله از جمله ايران در كنار جويها و زمينهاى نمناك روييده و توليد چمن مى كنم و از چمنهاى اصيل ايرانى هستم . سرعت انتشار من به قدرى زياد است كه تمام سطح مزارع را ميگيرم اخيرا براى محكم كردن اطراف جويها در بلوچستان مرا به آن استان برده و كاشتند و من در آنجا شروع به رشد و تكثير كردم ، بطورى كه مجال رشد به ديگر گياهان ندادم و روى اين اصل مدت ها كوشيدند تا مرا كنده و از بين برند. گلهاى من در فاصله خرداد و تيرماه ظاهر مى شوند و سبز رنگ بوده و به شكل سنبله مى باشد و شما در تهران هم مرا در كنار جويها مى بينيد. قسمت مورد استفاده من بيشتر ساقه ى زيرزمينى من است كه عده اى به غلط آنرا ريشه مى دانند، برگ و ساقه هوايى من بى مزه و ساقه زيرزمينى من كمى شيرين - تند و گس است ، اين ساقه زيرزمينى دو درصد قند، كمى لعاب و چند تركيب دارويى دارد، سيد ضياء الدين طباطبايى مرا در باغ الهيه كاشته بود و به مبتلايان سنگ مثانه مجانا مى داد.
    ساقه هوايى مرا براى چرندگان بگذاريد، زيرا آنها آنرا با ولع مى خورند و براى استفاده دارويى به سراغ ساقه زيرزمينى من برويد. اين ساقه ها داراى گره هايى هستند كه فاصله آنها 2 تا 3 و حتى چهار سانتى متر است . رنگ آنها زرد و كمى شيرين و لعابدار مى باشد. اين ساقه ها داراى چند عامل دارويى املاح و پتاس است و به علت داشتن پتاس ادرار را زياد مى كند. خون را تصفيه مى نمايد و قلب را تقويت مى كند. زيادكننده ى عرق و نرم كننده ى پوست مى باشد. پس بهتر است شما اين ساقه ها را در آورده ، شسته و ريشه هاى آنها را كنده و خشك كنيد و در موقع لزوم از آنها استفاده كنيد. اگر اين ساقه ها را با مقدارى ريشه شيرين بيان دم كنيد، درمان خوبى براى رفع خشكى زبان و تقويت دستگاه دفع ادرار و معالج قولنج كبدى و سنگ كليه و مثانه است . عصاره اين ساقه هاى زيرزمينى براى مبتلايان به مرض قند مفيد است . از اين ساقه ها به صورت جوشانده و دمكرده بيست در هزار مى توان استفاده كرد. شيره برگ و ساقه هاى جوان هوايى من در قولنج كبدى ، يرقان و سنگهاى صفراوى سودمند مى باشد.
    آشاميدن جوشانده ى ساقه هاى زيرزمينى من براى پيچش شكم و زخم ها و التهابات مثانه و سختى ادرار و خرد كردن سنگهاى داخلى مفيد مى باشد. اين جوشانده در تبهاى شديد و بيمارى سل تجويز شده و بسيار نافع است ، ضماد ساقه زيرزمينى من جهت التيام زخمهاى تازه و ورمهاى گرم و جلوگيرى از آبريزش بينى تجويز شده است . ضماد خاكستر گياه من جهت بند آوردن خون بواسير و فرو بردن ورمها و بهبود زخم هاى چركى و خونى سودمند مى باشد.
    بذر من نيز پيشاب آور بوده از قى و اسهال جلوگيرى مى كند و براى سنگهاى داخلى و التيام زخم ها و رفع التهابات نافع است . من براى كليه ى امراض كه نتيجه كمى ترشح غدد داخلى باشد، مفيد مى باشم و در بيماريهاى كبدى ، يرقان و نقرس مرا توصيه كرده اند. حساسيت هاى مزمن و اختلالات هاضمه و امراض جلدى با نوشيدن جوشانده ى من برطرف مى شوند. براى درمان برنشيت كهنه ، شيره ساقه مرا بگيريد و روزى سه قاشق چايخورى نوش ‍ جان كنيد، شيره و ساقه و برگ تازه من خاصيت نرم كننده دارد و سرفه هاى پى در پى را معالجه مى كند و ضد ورم مى باشد. سى گرم از ساقه زيرزمينى خشك من در يك ليتر آب و هشت گرم ريشه شيرين بيان و مقدارى پوست ليمو براى كليه اختلالات معدى ، يبوست و نفخ مفيد است . حال براى اطلاع آن دسته از مترجمانى كه ((شين دان )) را علف هفت بند ترجمه كرده اند، اجازه فرماييد عنان سخن را بدست آن بسپارم .
    علف هفت بند
    من گياهى هستم از تيره ترشك ها كه به حالت وحشى در مزاع و اراضى باير روييده ، سطح گردشگاه ها را با برگ و ساقه هاى خود فرش زمردين مى نمايم . به من برنشيان - صد پيوند - سرخ مرز و سرخ مرد هم مى گويند. در گيلان به خاك تيره معروف مى باشم . بعضى مرا عصاى حضرت موسى لقب داده اند - عربى من عصى الراعى و شبط الغول است . جلوگيرى از خون ريزى سينه و معده - زخم معده و روده مرا تجويز مى كنند. ضماد من ورمهاى خونى را فرو مى برد. جوشانده ى من مسكن درد است .
     

     

     

     

     

     

     

     

    طنزانه
    طنزگويه هاي اجتماعی «روزانه»

    جلسه است. مزاحم نشوید!!

    بر خلاف بسیاری از افرادی که تصور می کنند نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به سایر شاغلین دارای بیشترین مرخصی در طول سال هستند اما اگر کمی عدالت محور باشیم حتما سخن این افراد را رد می کنیم. مجلسیان طرح ها و پیشنهادات مختلفی را در طول سال مورد بررسی قرار می دهند که برخی از آنها دارای اهمیت بیشتری است. اخیرا مجلس محترم طرح انحلال وزارت رفاه و ادغام آن به وزارت بهداشت را در دستور کار خود قرار داده است.
    نمایندگان موافق این طرح به دلایل مستدل زیر استناد می کنند و معتقدند نبود این وزارتخانه از بودنش بهتر است:
    1- در طی سال اخیر رفاه نسبی در کشور به وجود آمده است. بنابراین دلیلی برای بقا چنین تشکیلاتی وجود ندارد. (این رفاه به هیچ وجه به وزارت خانه فوق الذکر ارتباطی ندارد)
    3- موازی کاری این وزارتخانه با کمیته امداد (!!).
    4- حجیم شدن دولت که سهم (؟؟) بقیه را هم کاهش می دهد.
    5- در سایر نقاط دنیا (حتی کشورهایی چون زامبیا و نایروبی) چنین وزارتخانه ای وجود ندارد و نمی توان جایگاه بین المللی برای آن متصور شد(بنا به قول خوش چهره نماینده مجلس)
    6- آقای مددی از کاظمی خوشش نمی آید!!!!!!!!!!

    اما دلایل ادغام وزارت رفاه در وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شرح زیر است:
    1- وزارت بهداشت از سایر وزارتخانه ها بیکارتر است.
    2- کسی برای تامین رفاه و بیمه به این وزارتخانه مراجعه نخواهد کرد.
    3- برای افراد بیمار در همان محل اتاق عمل دفترچه بیمه صادر خواهد شد و بدین ترتیب به امور سرعت بخشیده می شود.
    4- وزارت رفاه در وزارتخانه مذکور راحت تر گم می شود!!

    نام وزارتخانه جدید:
    وقتی وزارت جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی ادغام شد مشکل اصلی انتخاب اسم وزارت جدیدالتاسیس بود که با ادغام دو اسم نام جهاد کشاورزی به وجود آمد و مشکل برطرف شد. بنابراین به نظر می رسد وزارتخانه جدید را با نام وزارت رفاه، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معرفی کنند.
    البته نامهای پیشنهادی زیر هم قابل بررسی است:
    1- بهداشت، درمان پزشکی و آموزش رفاه!!
    2- درمان رفاه، آموزش بهداشت و امور پزشکی
    3- رفاه پزشکی، آموزش درمان و بهداشت!

     

     

     

     

     

     

     

     

    مسائل زندگي
    کار، مُد، سلامتی، رموز موفقیت و ...

    مردمان

    روشهاي پيشگيري از حملات قلبي

    می دانـیـد عـامـل بیـشـترین مرگ و میر در جهان چیست؟ بیـمـــاری های قلبی. و البته می توان با دقت روی بـرنـامه غـذایی خـود از بـیماری های قلبی جلوگیری کرد. با برنامه هـای کـاری پـر دردسـر و خسته کننده و محبوبیت غذاهای فسـت فـود، تعجبی ندارد که نیمی از مردم دنيا اضافه وزن دارند. دیگر وقتش است کـه دسـت از خـوردن آن غـذاهــای  چرب،روغن دار و سرخ کرده بردارید و بدنی سلامت داشته باشید.

    غذاهای سالم بخورید
    بـا دقـت در انـتـخاب نــوع غذاها می توانیم احتمال ابتلا به
    بیـماری هـای قلـبـی را پـایـیـن بیاوریم. برای داشتن قلبی
    سالم تر بهتر است از غذاهای زیر استفاده کنیم:
    سدیم کمتر: اگرچه به مقداری سدیم در رژیم غذایی نیاز داریم، اکثر ما بیش از نیاز از این ماده استفاده می کنیم. خوردن نمک کمتر باعث پایین آمدن فشار خون می شود که احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را نیز پایین می آورد. پس از افزودن نمک اضافی به غذاها جلوگیری کنید.
    فیبر بیشتر: می توانید با گرفتن فیبر از حبوبات، میوه ها و سبزیجات خطر ابتلا به حملات قلبی را پایین تر بیاورید.
    کالری کمتر: وقتی بیش از حد نیاز کالری استفاده می کنیم، وزنمان بالاتر خواهد رفت. حتی اگر آن غذا فاقد چربی باشد. اضافه وزن یکی از عوامل ابتلا به بیماری های قلبی است. پس سعی کنید که وزنتان را همیشه پایین تر از حد نرمال نگاه دارید.
    چربی کمتر: بعضی از انواع چربی ها خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های قلبی دارند. از چربی های موجود در گوشت، شیر، پنیر و کره ی حیوانی و غذاهای حاوی روغن های گیاهی و روغن نارگیل بپرهیزید. به جای آن از چربی های اشباع نشده و سالم امگا 3 که در خشکبار، آوکادو، روغن زیتون و ماهی آزاد یافت می شود استفاده کنید.

    نکاتی برای داشتن قلبی سالم
    اول از همه باید از برنامه غذایی استفاده کنید که در آن میزان کمتری چربی اشباع شده، کلسترول و نمک وجود دارد. و بیشتر میوه، سبزیجات، حبوبات، گوشت مرغ و ماهی، خشکبار و روغن زیتون بخورید.
    رعایت چنین برنامه ی غذایی به این معنی نیست که شما باید مقدار بیشتری وقت صرف آماده سازی چنین غذاهایی بکنید و حتی نیازی به صرف پول و هزینه ی بیشتری هم نیست. تنها کاری که باید بکنید این است که عادات خرید کردن خود را تغییر دهید و مواد غذایی سالم تری بخرید. در اینجا به بعضی از این تغییرات اشاره می کنیم:
    به جای خرید قسمت های پرچرب گوشت می توانید قسمت های کم چرب آن را خریداری کرده و یا اینکه چربی های گوشت را جدا کنید.
    به جای خرید گوشت قرمز و گوشت مرغ و ماهی دودی، نمک سود و یا کنسرو شده سعی کنید گوشت های بی نمک تازه یا منجمد استفاده کنید.
    به جای خوردن غذاهای سرخ کردنی، از غذاهای بخارپز شده، جوشانده شده، کبابی یا پخته شده استفاده کنید.
    به جای پختن غذاها با چربی، کره و روغن نارگیل از روغن زیتون استفاده کنید.
    به جای خوردن تخم مرغ به طور کامل، سعی کنید فقط از سفیده ی آن استفاده کرده و زرده را دور بیندازید.
    به جای استفاده از لبنیات %2 از لبنیات %1 استفاده کنید.
    به جای خوردن چیپس های نمکی و سایر تنقلات نمک دار و چرب، از چیپس ذرت بی نمک و کم چربی یا ذرت بوداده استفاده کنید.
    به جای خوردن کلوچه های نمک دار، از کلوچه ها و بیسکوییت های بی نمک و کم سدیم استفاده کنید.
    به جای استفاده از سس، نمک و کره، سبزیجات بخورید.
    وزنتان را کاهش دهید
    وزن کم کردن به این معنی نیست که باید از گرسنگی خود را به کشتن دهید. می توانید آن وزن اضافی را با ورزش مداوم و خوردن غذاهای سالم پایین بیاورید. باید به طور متوسط سه بار در هفته حدود 30 تا 40 دقیقه ورزش کنید. این مخصوصاً برای افراد بالای 30 سال ضروری است چون متابولیسم بدن آنها رو به کاهش است و کاهش وزن برای آنها دشوارتر می شود. یک راه عالی برای کم کردن وزن این است که مقدار غذای مصرفی در هر وعده را پایین بیاوریم. از خوردن غذاهای پرچرب و سرخ کردنی ها، دسرهای سنگین و شکلات اجتناب کنید. به جای آن سعی کنید مقدار بیشتری سبزیجات و میوه خورده و از غذاهای کم کالری مثل سالاد استفاده کنید.
    برچسب های مواد غذایی را بخوانید
    با خواندن برچسب های روی محصولات غذایی هنگام خرید می توانید سالها به عمر خود اضافه کنید. این برچسب ها می تواند شما را به انتخاب مواد غذایی کم چربی کمک کند. قبل از خرید هر محصول، پشت برچسب را چک کرده و مطمئن شوید که درصد چربی و سدیم و کالری کمی دارد و حاوی مقدار بیشتری فیبر است. روی برچسب های مواد غذایی به دنبال کلماتی خاص باشید و تفاوت ها را مقایسه کنید. FDA قانون هایی برای نحوه ی استفاده از این کلمات دارد و این به این معنی است که هر تولید کننده نمی تواند هر چه می خواهد روی برچسب محصول غذایی تولیدی خود بنویسد.
    زمانی که برچسب های روی مواد غذایی را قبل از خرید بررسی کنید می توانید با آن محصول بیشتر آشنا شوید. دقت کنید که درصد چربی، کلسترول یا سدیم آنها باید پایین تر از %5 باشد. این درصد ابتلای شما به بیماری های قلبی را پایین خواهد آورد.

     

     

     

     

     

     

     

     

    اس.ام.اس روزانه
    RooZaaNe SMS

    roozane_sms@yahoo.com
    روزهاي فرد هفته + جمعه ها منتظر ما باشيد

    دوستاي عزيز سلام .. قسمت بعدي مسيج ها رو مي خونيم ...

    127- دختري نابينا و پسري عاشق هم مي شن . دختر به پسر مي گه اگه بيناييش رو بدست بياره تا آخر عمر پيشش مي مونه يكي پيدا مي شه كه چشماشو به دختره بده . دختره چشماشو باز مي كنه و مي بينه كه پسره هم نابيناست . مي گه برو ما به درد هم نمي خوريم .پسر لبخند تلخي مي زه و مي گه : من مي رم ولي مواظب چشمام باش . ( 3057-0914) اميد : از اين دوست خوبم براي ارسال اين مسيج طولاني و مسيج هاي ديگشون كمال تشكر رو دارم
    128- دنيا ديگه مثه تو نداره ..... نه داره نه نمي تونه بياره .......... آخه عصر دايناسورها خيلي وقته كه تموم شده ( 9646-0912)
    129- ------------ß---------<@
    ------------ß----------<@
    ---------------ß----------<@
    اين گلاي رز مثل تو هستن با اين تفاوت كه از اونا يك ميليون هستش ولي از تو فقط يه دونه ( 9176-0912)
    130- از يه ديوونه مي پرسن چرا ديونه شدي؟ مي گه : من يه زن گرفتم كه يه دختر 18 سال داشت . دختر زنم با بابام ازدواج كرد
    پس زن من من مادرزن پدر شوهرش شد . دختر زن من پسري زاييد كه داداش من و نوه ي زنم بود .پس نوه ي منم بود . پس من پدربزرگ داداشم بودم . زن من پسري زاييد كه زن پدرم خواهر ناتني پسرم و مادربزرگ اون شد .پس پسرم داداش مادربزرگش بود و من خواهرزاده ي پسرم و .... (9176-0912)
    131- قلب آدما مثل يه جزيره ي دور افتاده مي مونه .. اينكه كي واسه اولين بار پا به جزيره مي ذاره مهم نيست . مهم اون كسي كه هيچوقت جزيره رو ترك نمي كنه . (9646-0912)
    132- BE ta BA hala KH ka SH si ID toro KOO injo CH ri IKA sare RO kar BE goza KH shte UN bud !!??
    فقط حروف بزرگ رو بخون ( 0240- 9659+) رضا از كويت
    133- به برگ گل نوشتم دوستت دارم اما توي بز اونو خوردي .. ( 3537-0912)
    134- قصري ساخته بودم برايت از جادويي ترين شاخه هاي گل سرخ .. اما تو به لطافت يك تراكتور از روي آن گذشتي ( 3537-0912)
    135- به يه بابايي مي گن اسم بچه ات رو چي مي خواي بذاري ؟ مي گه اس ام اس .. مي گن چرا ؟ مي گه از "پيام " كه بهتره ( 9176-0912)
    136- انسان به خدا گفت : خدايا به من همه چيز بده تا از زندگي لذت ببرم . خدا به او گفت : من به زندگي دادم تا از همه چير لذت ببري . ( 0380-0911) مجيد
    137- مراقب افكارت باش كه عقايدت مي شوند . مراقب عقايدت باش كه رفتارت مي شوند .مراقب رفتارت باش كه عادت مي شوند .مراقب عادتت باش كه شخصيت مي شوند .مراقب شخصيتت باش كه سرنوشتت مي شوند . حديثي از امام علي (ع)
    (0380-0911)
    138- سلام .. اصولا آدما به سه دسته تقسيم مي شوند : دسته اول .. دسته ي دوم و دستيه سوم . (2337-0912)
    139- سكوتم را به باران هديه كردم .تمام زندگي را گريه كردم . نبودش در فراق شانه هايت .. به هر خاري رسيدم تكيه كردم . ( 4753-0915)
    140- من از اداره ي برق مزاحمتون مي شم .شما شاكي خصوصي دارين . آخه برق چشاتون يكي رو كشته ( 4753-0915)

    خب دوستان اين قسمت هم تموم شد .
    تا قسمت بعدي .
    اميد CU
    شماره براي ارسال مسيج ( 09125698059)
     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ستون آزاد

    بي‌خيال بنزين؛ گاز بده!

    ليلا رضايي

    براي ماشين‌بازي و گشت و گذار و چرخ زدن‌هاي درون شهري، هيچ كجاي دنيا به پاي خيابان ولي‌عصر، راسته ميدان ونك نمي‌رسد.
    البته به جز خيابان جردن. تمام عشق ماشين‌ها، تمام آن‌ها كه مدعي دست فرمان خوب و رانندگي شوماخري هستند و تمام آن‌ها كه براي كلاس گذاشتن و تفريح و زبانمان لال كارهاي مشابه‌تر، مي‌خواهند سري توي سرها در بياورند، از پر و پا قرص‌هاي اين خيابان‌هاي معروف هستند.
    از بزك كردن ماشين‌ها و از تيپ‌زدن‌هاي افراطي و مدل‌هاي جديد و ماشين‌هاي مدل بالاي جردن و ولي‌عصر و بالاي ونك كه بگذريم، مي‌رسيم به بالا و پايين رفتن ماشين‌ها توي آن راسته‌ها، بعد از ساعات اوليه شب. درست همان ساعاتي كه سر شبِ لوطي‌هاي تهران است، ماشين‌هايي در دو خيابان بزرگ تهران بالا و پايين مي‌روند و با خيابان‌ها صفا مي‌كنند.
    اين همه دنگ و فنگ، اين همه بالا و پايين رفتن، اين همه ويراژ دادن، فكر مي‌كنيد به چه قيمتي تمام مي‌شود؟براي آن‌ها كه كارشان شده بعد از درس و مشق و دانشگاه و كار و خستگي روزانه، بالا و پايين رفتن از خيابان‌هاي با كلاس شمال شهر، كه هيچ! ولي براي آن‌هايي كه كمي به فكر خودشان و كمي بيشتر به فكر نسل آينده هستند، قضيه شكل مهم‌تري به خود مي‌گيرد.
    شايد بگوييد نه، ولي...آخر هفته نيست، يكي از روزهاي وسط هفته است؛ سه‌شنبه. خيابان گاندي از شمال به جنوب، ترافيك سنگيني دارد. ساعت 10:20 شب و ترافيكي به آن سنگيني، آن هم در خياباني كه خيابان اصلي شهر نيست، جزو جاذبه‌هاي شهر ماست. زانتياي سفيد كه از ترافيك خسته شده، ناگهان نعره مي‌كشد، راه را مي‌شكافد و از گاندي مي‌پيچد توي خيابان فرزان، تا ميان‌بر بزند.
    چهار دختر جوان، سرنشينان هميشگي زانتيا، همراه با يك قطعه موسيقي پيچيده در فضاي دربسته ماشين، ضرب و ريتم گرفته‌اند. انتهاي فرزان كه مي‌رسد به خيابان ولي‌عصر، دوباره ترافيك بي سر و سامان شروع مي‌شود و سرعت ماشين‌ها كم مي‌شود. اما دخترهاي جوان، همچنان ريتم گرفته‌اند.
    مهسا راننده زانتيا كار هميشگي‌اش بالا و پايين رفتن از خيابان ولي‌عصر است و تفريح و گشت‌وگذار و به گفته خودش فر خوردن توي خيابان‌هاي اين شهر بي در و پيكر. مهسا و هيچ يك از سه دوستش اصلا به فكر هزينه‌هايي كه صرف خريد سوخت براي ماشين خود مي‌كنند نيستند؛ حتي اگر مجبور باشند براي هر بار پر كردن باك ماشينشان چيزي حدود 5 تا 7 هزار تومان هزينه كنند.
    مهسا كه سال‌هاست اوقات فراغت خود را به اين شكل سپري مي‌كند، درباره ميزان مصرف سوخت ماشينش مي‌گويد: «پيش از اين‌كه زانتيا بخرم، پژو سوار مي‌شدم. پژوي 405، خرج بنزينش بسيار بالاتر از زانتيا است. البته ميزان مصرف بنزين بستگي دارد به اين‌كه در روز چه مقدار راه بروم و به كدام مسير! مسلما اگر مسير، يك مسير ترافيك‌خور باشد، بنزين بيشتري مصرف مي‌شود، اما ما جايي را نداريم جز خيابان ولي‌عصر، حد فاصل ونك – پارك‌وي و يا ونك -تجريش!»
    مهسا تاكنون ميزان مصرف ماشين‌هاي مختلف را تجربه كرده است و معتقد است كه زانتيا، نصف تمام ماشين‌هايي كه تاكنون سوار شده‌است، بنزين مصرف مي كند و برايش به صرفه‌تر است. او كه هر شب مسير ونك تا تجريش را چيزي حدود 6 الي 7 بار گز مي‌كند، اصلا به حياتي بودن سوخت ماشينش اعتقادي ندارد:
    «به من چه؟ چرا فقط من بايد رعايت مصرف سوخت را بكنم. اين همه آدم در روز، بنزين مصرف مي‌كنند و اصلا هم به فكر اين نيستند كه ممكن است يك روز كارشان به گدايي بكشد و مجبور باشند براي يك قطره بنزين، دستشان را جلوي غريبه‌ها دراز كنند، آن وقت، من يكي بايد به فكر باشم؟»
    با يك حساب سرانگشتي، مهسا و دوستانش اگر حداقل روزي 100 كيلومتر توي خيابان‌هاي تهران چرخ بزنند و در هر 100 كيلومتر، 10 ليتر بنزين مصرف كنند، مصرف بنزين‌شان در هفته مي‌شود چيزي حدود 70 الي 80 ليتر. به عبارت ديگر، مهسا و دوستانش در ماه، 320 = 4 × 80 ليتر بنزين مصرف مي‌كنند. معادل توماني آن هم مي‌شود 25 هزار و 600 تومان تا 30 هزار تومان. اين كمترين هزينه‌اي است كه آن‌ها براي تفريح مي‌توانند بپردازند. سينما هم مي‌رفتند، بيشتر از اين خرجشان مي‌شد.

    روزبه و آستينا‌ي منحصر به‌فردش
    اتومبيل مشكي رنگ با سرعت بسيار زياد از تمام ماشين‌هاي در حال حركت به سمت شمال خيابان ولي‌عصر، لايي مي‌كشد. روزبه راننده تنها ماشين مدل آستينا است و ديگر همه ماشين بازهاي حرفه‌اي راسته ولي‌عصر، او و ماشينش را مي‌شناسند.
    او معتقد است بنزين ليتري 80 تومان، پدر ماشينش را در مي‌آورد: «من ترجيح مي‌دهم از بنزين سوپر استفاده كنم. ليتري 110 تومان مي‌دهم و ماشينم را كمتر به تعميرگاه مي‌برم. هر بار كه باك ماشينم را پر مي‌كنم، چيزي حدود شش هفت هزار تومان بابت آن مايه مي‌دهم كه اگر معمولي بزنم كمتر مي‌شود؛ 5 هزار تومان.»
    مصرف ماشين روزبه به دليل انژكتوري بودنش پايين است. او از وضعيت بنزين مصرفي ماشينش راضي است و مي‌گويد: «بسته به ترافيك، صدي 10تا، صدي 12 تا بنزين مصرف مي‌كند. اين ماشين و امثال آن، بنزين را پودري مصرف مي‌كنند و به خورد موتور مي‌دهند. به همين دليل هم، مصرفشان پايين است. ماشين‌هاي انژكتوري به درد همين مي‌خورند كه بنزين كمي مصرف مي‌كنند و هزينه كمتري بابت بنزين صرفشان مي‌شود.»
    روزبه با آستيناي منحصر به فردش كمي بيشتر از بقيه به فكر هدر رفتن سرمايه ملي است: «با وجودي كه ماشينم مصرف سوخت بالايي ندارد، ولي سعي مي‌كنم زياد با آن راه نروم. البته نمي‌شود اين كار را كرد. به هر حال، دوستانم فقط دو روز آخر هفته را تعطيل هستند. توي اين دو روز اگر به شمال نرويم، جايي براي تفريح نداريم. البته به جز خيابان‌هاي تهران.»

    بچه مايه‌دارهاي بي‌حوصله
    محمد علي، صاحب يك ب‌ام‌و630 است. او خوراكش بالا و پايين رفتن توي خيابان‌هاي تهران است. بي‌آن‌كه هدفي داشته باشد. محمد علي به گفته دوستانش از آن بچه مايه‌دارهايي است كه از بيكاري و بي‌حوصلگي، عصرها كار و تفريحش ماشين بازي است. خودش مي‌گويد: «روزانه حدود هفتاد هشتاد كيلومتر با ماشين مي‌گرديم. هدف مشخصي نداريم. فقط در خيابان، بالا و پايين مي‌كنيم تا دوستان قديمي‌مان را پيدا كنيم و ديداري تازه كنيم و يا به شكل خوش‌بينانه‌تر، دوستان تازه‌تري پيدا كنيم.»
    او هم مثل خيلي‌هاي ديگر حالي‌اش نيست كه بنزين مملكت با چه جان‌كندني تأمين مي‌شود و بالاخره به زودي، روزي فرا مي‌رسد كه بنزين جزو تجملاتي‌ترين مايحتاج بشري شود؛ «فكر نكنيد هدر رفتن انرژي سوخت برايم مهم نيست، ولي كاري‌‌اش نمي‌شود كرد. شما هم به فكر نسل آينده نباشيد. نسل آينده خودش فكري به حال سوخت مورد نياز خودش مي‌كند. بنزين را كه نمي‌خورند، مصرف مي‌شود، همين!»

    روزي نيم باك
    بابك متال از بچه‌هاي معروف ولي‌عصر است. خودش مي‌گويد: «تمام بر و بچ اين‌جا و آن‌جا و همه‌جاي تهران كه اهل ماشين بازي‌اند، بابك متال را مي‌شناسند.» بابك يك 206 دارد كه با رنگ قرمزش بدجوري در شهر توي چشم است. او عشق اسپرت كردن دارد و ماشينش را آن‌قدر اسپرت كرده كه هر جاي تهران گم بشود، به راحتي پيدايش مي‌كند. او روزانه نيم باك مصرف مي‌كند.
    ماشين انژكتوري‌اش كم مصرف است، اما ميزان سوخت مصرفي ماشين و هدر رفتن انرژي مملكت، تنها چيزي است كه براي بابك بي‌اهميت است: «اين همه خرج كرده‌ام كه ماشين را بخوابانم كنج خانه؟! نه، هيچ گربه‌اي محض رضاي خدا موش نمي‌گيرد. من هم براي خانه‌ام ماشينم را بزك نكرده‌ام. حالا به جهنم كه روزي 20ليتر هم بنزين هدر مي‌رود. فكر مي‌كنيد چقدر مي‌شود؟ 20 ليتر به ازاي هر ليتر 80تومان، مي‌شود 1600 تومان! 1600 تومان پولي است كه بخواهم به خاطرش توي خانه بنشينم؟»
    دست آخر هم قبل از آن‌كه پدال گاز را فشار بدهد و به قول خودش بگازد و همه ماشين‌ها را بگيرد، مي‌گويد: «بابا بي‌خيال! توي ايران تا دلت بخواهد از اين سوخت‌ها هست. بنزين نشود، فداي سرت، يك سوخت ديگر! اين‌جوري كه نمي‌ماند!»
    حالا با اين اوصاف، شما خودتان حساب كنيد اگر روزانه فقط صد دستگاه اتومبيل، صرفا براي گردش‌هاي اين‌چنيني به خيابان ولي‌عصر (دقت كنيد فقط ولي‌عصر) بيايند، چقدر سوخت و انرژي مملكت هدر مي‌رود. صد دستگاه اتومبيل داريم، به ازاي هر دستگاه بر فرض مثال اگر ميانگين، 10 ليتر بنزين مصرف شود، روزانه هزار ليتر بنزين دود مي‌شود مي‌رود توي چشم من و شما. حالا هزار ليتر بنزين را اگر به صورت ميانگين، نصف سوپر و نصف معمولي در نظر بگيريم، هزينه آن مي‌شود مبلغي حدود 950 هزار تا يك ميليون تومان در روز!

    بگرد تا بگرديم
    ساعت 12 شب است و به عبارتي 24. سيندرلاهاي خيابان ولي‌عصر بايد سر ساعت خانه باشند. براي همين، خيابان تقريبا از وجود سيندرلاها خالي است. شاهزاده‌ها اما با بنز سي‌ ال كا، فورد، لامبورگيني، فراري و... هنوز كفش طلايي به دست به دنبال صاحب كفش مي‌گردند، بي‌آن‌كه بدانند پدر مملكت درآمده تا بنزين امروز ماشين‌هاي آن‌ها تهيه شود. عمق فاجعه هم اين‌جا است كه آن‌ها پدران نسل آينده مملكت هستند.

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان