585

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 585 :: شنبه 27 آبان 1385

Mobin_s2004@yahoo.com

خوب شد رد صلاحيت شدم!

سلام!
اول اجازه بديد يه چيزي را بگم بعدا به اون چيز بالا هم مي پردازم.
بعضي از دوستان به من ايراد مي گيرند که: چرا هر روز که مي خواي در سخن مبين مطلبي بنويسي، هر دفعه دفعه مي گي: «سلام»! يه کم باکلاس باش!
يکي نيست بگه بابا جون آخه سلام هم گير دادن داره؟! ما يه «گير3پيچ» داريم واسه هفتاد پشت و سر و کمر و دستمون کافيه، شما ديگه چرا؟
اولا که من نمي دونستم سلام ندادن با کلاسي هست! دوما چون خيلي از دوستان صبح از محل کار، دانشگاه و يا از خونه ايميل را باز مي کنند، من هم به نشانه احترام، در شروع يک روز کاري بهشون سلام مي کنم. سوما از قديم هم گفتند سلام سلامتي مياره. چهارما هم نداره همين!
و اما ديروز يکي از دوستان به نام «ماغازا» (خداييش اسم را حال مي کنيد!) مطلبي را با عنوان «خوب شد رد صلاحيت شدم» برام فرستاده بود. با توجه به اينکه در آستانه انتخابات شوراها هستيم و الان بحث رد صلاحيتها سوژه روز هست، تصميم گرفتم مطلب ايشان را در همين قسمت «سخن مبين» بنويسم. ضمن تشکر از «seid37@hotmail.com» (يا همون ماغازا!) توجه شما را به مطلب ايشان جلب مي کنم:

خوب شد رد صلاحيت شدم!
يكي از دوستان ما كه در قضيه شورا ردصلاحيت شده بود خيلي خوشحال بود. گفيتم عزيزم چرا خوشحال هستي اين كه بد است يعني شما صلاحيت نداري كانديداي شورا بشوي يعني به شما اعتمادي نيست
گفت : اولا به فرض اينكه رد نمي شدم و حالا مي زد و عضو شوراهم مي شدم تو ابروي مرا مي بردي مثل ابروي خليي ها در ثاني اين براي من افتخاري است كه به دليل سياسي مرا رد كردهاند از امروز من از اعضاي برجسته جناح رد شدگان هستم و اين يعني نون توي روغن
گفتم : تو كه مي گفتي به دليل مدرك تحصيلي بود نه چيز ديگد
گفت : اون را به تو گفتم مدرك تحصليي مگر مهم است من ار ايران ديپلم دارم مرا قبول ندارند طرف از دانشگاه هاواي دكترا دارد بدون اينكه حتي فوق ديپلم داشته باشد قبولش دارند مهم اين است كه رد شدم هم پولم ماند توي جيبم هم ابرويم كه راي نمي اوردم هم اعتبار سياسي پيدا كردم كه از همه مهم بود.
راستي چرا افرادمخفي رد صلاحيت ميشوند. اين سئوالي بود كه ماغازا از مسئولين پرسيد.
مدير گل اونجا: ما كه نمي توانيم با ابروي مردم بازي كنيم اينها براي ما مهم است همين چند شب پيش سيماي تبريز از كشف بطري هاي اب معدني تاريخ گذشته خبري پخش كرد مگر اسم كالا را به زبان اوردند كه ما علت رد صلاحيت را بگويم طرف ميليون دلار اختلاص مي كند به قول صفحه اخر نويس شما اقاي ((ذ)) مي نويسند حالا يك كانديداي مثلا دزد موتور است ما بيايم ابرويش را ببريم اين كه از قضيه سلامت مردم مهمتر نيست درهمان خبراب فاسد روي ارم شيشه مشجر كشيده بودند كه ابروي بطري نرود چه برسد به ادم!

-----------------
مبين: خب، طور بود؟ خوشتون اومد؟؟ راستي در ادامه تغييرات سلسله وار در روزانه اولا به طرفداران فيلم و سينما مژده مي دم که در بخش دنياي هنر و تصوير يک تغييري که حسابي خوش بحالشون بشه را ايجاد خواهم کرد (همين فردا پس فردا). دوما فوتبالي هاي عزيز در گروه منتظر باشند که در همين روزها يک بخش هيجان انگيز به روزانه اضافه خواهد شد!

باقي بقايتان!

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (584) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • به اين ميگن يه فکر بکر!
  • گزارش تصویری از تجمع اعتراضي دانشجويان تبريز در برابر کنسولگري ايران شمالي (آذربايجان)
  • معرفي فيلم: کوکب سياه
  • دانلود فيلم: The Illusionist (2006)
  • Twenty Five
  • تیتراژ آغازی و پایانی سریال کاراگاه رشید
  • ارسال ايميل هاي ويديويي توسط نرم افزار قدرتمند CyberLink VideoLive Mail v4.1
  •  Psiloc Task Manager v1.81
  • کليپ ابرای پائیزی ـ محسن چاوشی
  • سوتی های تاریخی
  • بشمار ببين چن تاس ؟؟؟
  • شليک پليس به يک دانشجوی ايرانی در دانشگاه لس آنجلس
  • داستان مسلمان شدن  فوتباليست مطرح برزيلي
  • بيانيه حركت آزاديبخش ايران شمالي
  • دختران دانشجو دانشگاهاي دولتي
  • اسم من «فلفل» است !
  • ما را بس...!
  • چگونه فردي جالب و خوش مشرب باشيم
  • در مورد  صهيونيسم مسيحي  چه مي دانيد؟
  • و ....
 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


به اين ميگن يه فکر بکر!

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

گزارش تصویری از تجمع اعتراضي دانشجويان تبريز در برابر کنسولگري ايران شمالي (آذربايجان)
دعاي قلب مرا بوسه ات اجابت کرد
(اين تصوير را دوست خوبمون «amir0801» طراحي کرده اند)
چند زلزله بزگ دنيا را روي مانيتور امتحان کنيد

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

120، 160و 180تومان، سه پيشنهاد در دست بررسي براي قيمت بنزين در سال 86

سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور در حال بررسي سه گزينه پيشنهادي براي تعيين قيمت بنزين در سال 86 است.
بر اساس اين پيشنهادها عرضه بنزين به سه قيمت 120، 160 و 180 تومان مطرح است و كارشناسان سازمان مديريت و برنامه‌ريزي هم اكنون در حال بررسي اين پيشنهادها مي‌باشند.
اين در حالي است كه مجلس سال گذشته با افزايش بهاي بنزين مخالفت كرد و قيمت فعلي بنزين كه هر ليتر آن 800 ريال مي‌باشد از سال 83 تاكنون ثابت مانده است.
به گزارش فارس، دولت در سه سال اخير در مجموع حدود 15 ميليارد دلار از حساب ذخيره ارزي براي واردات بنزين اختصاص داده است.
همچنين بر اساس تكليف دولت كه مجلس در قانون بودجه آن را مشخص ساخته طرح‌هاي دوگانه سوز كردن خودروها، اجراي كارت هوشمند توزيع بنزين و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي به قوت خود باقي است.
بر اساس اين گزارش، دولت نيز با تشكيل كميته ويژه اجراي تبصره 13 قانون بودجه كه ناظر بر كنترل مصرف بنزين در كشور مي‌باشد، در حال بررسي و اجراي سياست‌هاي مندرج در اين تبصره است.
طبق برنامه شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران نيز اجراي كارت هوشمند توزيع بنزين در كرج آغاز شده است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي فيلم

کوکب سياه
The Black Dahlia

کارگردان: برايان د پالما. فيلمنامه: جاش فرايدمن بر اساس رماني از جيمز الروي. موسيقي: مارک ايشام. مدير فيلمبرداري: ويلموش زيگموند. تدوين: بيل پنکاف. طراح صحنه: دانته فره تي. بازيگران: جاش هارتنت[دوايت بليکرت]، اسکارلت جوهانسون[کي ليک]، آرون اکهارت[لي بلنچارد]، هيلاري سوانک[مدلين لينسکات]، ميا کرشنر[اليزابت شورت]، مايک استار[راس ميلارد]. ١٢١ دقيقه. محصول ٢٠٠٦ آلمان، آمريکا. نامزد شير طلايي جشنواره ونيز.
دهه ١٩٤٠، لس آنجلس. جسد دختري به نام اليزابت شورت در حالي که از وسط به دو نيم شده، يافته مي شود. دوايت بليکرت و لي بلنچرد کارآگاهان پليس مامور تحقيق درباره اين پرونده مي شوند. دوايت در جستجوهايش به دختري جذاب و شبيه به اليزابت به نام مدلين لينسکات برخورد کرده و عاشق وي مي شود. همزمان لي که دوست دختري زيبا به نام کي دارد، کشته مي شود. دوايت که دريافته لي و بسياري ديگر از مامورين پليس فاسد هستند، تصميم دارد تا راز مرگ اليزابت را به تنهايي کشف کند. او به زودي درمي يابد که مدلين و خانواده او در ماجراي مرگ اليزابت دخيل هستند، اما رابطه پر حرارت ميان او و مدلين و از سوي ديگر عشق بر زبان نيامده اش نسبت به کي همه کارها را بيش از پيش براي دوايت سخت تر مي کند.

چرا بايد ديد؟
به جرات مي توان گفت آخرين ساخته استاد برايان دپالما که حاصل بيش از چهار دهه فيلمسازي است، يکي از بهترين فيلم هاي امسال است که هر عاشق سينمايي را به وجد مي آورد. کوکب سياه که بر اساس پرونده مشهور و همچنان گشوده مرگ اليزابت شورت در سال ١٩٤٧ و کتاب جيمز الروي به همين نام- منتشر شده در ١٩٨٦- ساخته شده، به يکي از سياه ترين و بدنام ترين حوادث قرن بيستم آمريکا مي پردازد. اين واقعه که تا به امروز يک نسخه سينمايي ديگر[اعتراف هاي حقيقي، ١٩٨١، اولو گروسبارد] يک فيلم مستند[دختري از مدفورد، کايل جي وود] و يک فيلم تلويزيوني[کيست اين کوکب سياه؟، ١٩٥٧، رابرت لينسکي]ساخته شده، در دستان سازنده روش کارليتو تبديل به فيلمي نمونه اي در ژانر نوآر شده است. جيمز الروي که بر اساس داستان هاي او تا امروز فيلم هاي پليسي/جنايي معروفي چون محرمانه:لس آنجلس ساخته شده، بر خلاف پيشگامان و استادان خود قهرمانش را نه از ميان کارآگاهان خصوصي، بلکه از ميان مامورين پليس انتخاب کرده و از اين رهگذر نگاهي از درون به فساد در تشکيلات پليس مي اندازد.
کوکب سياه که با سرمايه ٥٠ ميليون دلار تهيه شده، از نظر طراحي صحنه، لباس و موسيقي در نوع خود کم نظير است و حال و هواي دهه ١٩٤٠ آمريکا را به خوبي زنده مي کند. اما انتخاب جاش هارتنت و بازي کم جان او از تاثير روايت و کوشش هاي ديگر عوامل به شدت کاسته و تنها زيبايي نفس گير خانم جوهانسون است که در کنار بازي سوانک به نقش يک زن مرگبار[که جايگزين اوا گرين و فيروزا بالک شد]، فيلم را سر پا نگاه مي دارد. تماشاگر با ديدن هارتنت يقيناً بر نبود هنرپيشگاني چون بوگارت يا رالف ميکر افسوس خواهد خورد. اما اين انتخاب غلط نمي تواند دستاورد دپالما را کلاً زير سوال ببرد، حتي اگر در گيشه موفقيت مالي زيادي به چنگ نياورده باشد. البته اين پروژه در دستان ديويد فينچر-که به شدت علاقمند ساختن فيلمي سه ساعته و سياه و سفيد بر اساس اين ماجرا بود - فيلم مدرن تر و پر تحرک تري از کار در مي آمد. کوکب سياه يک محله چيني هاي ديگر نيست، اما يک فيلم حرفه اي به معناي کاملاً کلمه است که ديدن آن به دوستداران فيلم هاي جنايي/پليسي و فيلم هاي دپالما توصيه مي شود.
ژانر: جنايي، درام، راز آميز، تريلر.

 

دانلود فيلم

The Illusionist (2006) (DVDRip)

لینکهای دانلود فیلم:
 
http://rapidshare.com/files/2890297/Illjuzionist.part1.rar.html
http://rapidshare.com/files/2891914/Illjuzionist.part2.rar.html
http://rapidshare.com/files/2893571/Illjuzionist.part3.rar.html
http://rapidshare.com/files/2895032/Illjuzionist.part4.rar.html
http://rapidshare.com/files/2896502/Illjuzionist.part5.rar.html
http://rapidshare.com/files/2898115/Illjuzionist.part6.rar.html
http://rapidshare.com/files/2888335/Illjuzionist.part7.rar.html
http://rapidshare.com/files/2888872/Illjuzionist.part8.rar.html

لينکهای دانلود غير مستقيم مي باشد.

راهنمای دانلود: بعد از اینکه روی لینک فایل مربوطه کلیک کردید، صفحه ای باز می شود که وارد سایت Rapidshare می شوید. در صفحه باز شده جدولی را مشاهده می کنید که در انتهای آن دو کلید وجود دارد: Free و Premium
باید روی Free کلیک کنید تا صفحه مربوط به دانلود باز شود. در وسط صفحه شمارنده ای بصورت معکوس از عدد 60 شروع به شمارش می کند. وقتی شمارنده به صفر رسید، در همان قسمت منوی جدیدی باز می شود، بعد از وارد کردن کد امنیتی که در همانجا نوشته شده است (و معمولا 3 کاراکتری می باشد)، روی Download From Mirror کلیک کنید تا شروع به دانلود فایل مورد نظرتان کند.
تذکر مهم: در هنگام دانلود از سایت Rapidshare و سایتهای اینچنینی، حتما باید نرم افزار مخصوص دانلود مثل (DAP و ... ) غیرفعال باشند و نباید توسط چنین نرم افزارهای دانلود کنید، چون موفق نخواهید شد!
بعد از دانلود همه قسمتها، فايل قسمت اول را اجرا کنيد، تا فيلم Extract و آماده نمايش شود.

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: انگليسي

Twenty Five

آلبوم جدید و بسیار زیبای George Michael به نام Twenty Five
به صورت کامل در ۳ سی دی

 دانلود سي دي 1 در يك فايل زيپ  |  دانلود سي دي ۲ در يك فايل زيپ 
دانلود سي دي ۳ در يك فايل زيپ

بلينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد

 


 

تک موزیک

تیتراژ آغازی و پایانی سریال کاراگاه رشید
با صدای رسول اکبریان و شهریار صابری

 تيتراژ‍ آغازي  |  تيتراژ پاياني
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

ارسال ايميل هاي ويديويي توسط نرم افزار قدرتمند CyberLink VideoLive Mail v4.1

همگی ما مایل به استفاده هرچه بهتر از امکانات و تکنولوزی روز هستیم . حال که دنیا آنقدر کوچک شده که با چند کلیک ساده می تواند به سادگی پیام و عکس خود را به هرکجای دنیا که مایلید ارسال کنید .
کمپانی
Cyberlink نرم افزار جالبی تحت عنوان VideoLive Mail داراست که به کاربران امکان ارسال ایمیل ویدیویی با کمترین حجم ممکن را به هر آدرسی که مایلند را می دهد . این نرم افزار بسیار مفید برای اجرا تنها به یک سخت افزار وب کم و دوربین دیجیتال متصل به PC نیاز دارد تا بتواند با استفاده از Encoder های قدرتمند خود، تصاویر دریافتی با حد اکثر فشردگی به فرمت رایج ویدیویی سیستم عامل جدید ویندوز یعنی Windows Media Video یا همان فرمت WMV تبدیل نماید . آخرین نسخه  ارائه شده ی این نرم افزار از سوی کمپانی CyberLink VideoLive Mail 4 است که در ادامه با برخی ویژگی های اصلی آن بشتر آشنا می شویم .

- کیفیت بسیار بالا و کاهش قابل توجه حجم فایل ها

- ارائه ی ویدیو های آماده و ایمن از هر نوع آلودگی به ویروس و قابل پخش در تمامی سیستم ها

- ارائه ی فرمتهایی با قابلیت Streaming و پخش آنلاین (ASF)

- ظاهری زیبا، آشنا و ساده و در عین حال گرافیکی

- قابلیت های تبدیل فرمت نرم افزار  (AVI, MPEG, Windows Media Format ,WAV, MP3  و ...)

- قابلیت تنظیم کیفیت صوتی و ویدیویی که به حد بسیار بالای کیفیت دی وی دی هم می رسد

- محیط بسیار ساده ی نرم افزار که با کاربر حرفه ای و آماتور به آسانی ارتباط برقرار می کند .

جزئییات کامل تر به زبان سایت سازنده ....

سیستم مورد نیاز برای کارایی کامل نرم افزار :

Windows 95/ 98/ NT4/ 2000/ Me
Pentium MMX Processor at 166MHz or AMD K6 166, or above
32 MB RAM
Sound card, microphone and speakers
Video capture device (PC camera, Capture card, TV tuner, or DV camcorder)
VGA card with DirectDraw

 لینک دانلود
لینک دانلود غیرمستقیم می باشد (از سایت رپیدشر)

 


 

دنیای موبایل

 Psiloc Task Manager v1.81

يک برنامه مفيد براي گوشيهاي نوکيا سري 60

 لینک دانلود
براي دانلود، کافي است فقط روي لينک بالا کليک کنيد.

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


جوزا سحر نهاد حمایل برابرم

جوزا سحر نهاد حمایل برابرم
ساقی بیا که از مدد بخت کارساز
جامی بده که باز به شادی روی شاه
راهم مزن به وصف زلال خضر که من
شاها اگر به عرش رسانم سریر فضل
من جرعه نوش بزم تو بودم هزار سال
ور باورت نمی​کند از بنده این حدیث
گر برکنم دل از تو و بردارم از تو مهر
منصور بن مظفر غازیست حرز من
عهد الست من همه با عشق شاه بود
گردون چو کرد نظم ثریا به نام شاه
شاهین صفت چو طعمه چشیدم ز دست شاه
ای شاه شیرگیر چه کم گردد ار شود
شعرم به یمن مدح تو صد ملک دل گشاد
بر گلشنی اگر بگذشتم چو باد صبح
بوی تو می​شنیدم و بر یاد روی تو
مستی به آب یک دو عنب وضع بنده نیست
با سیر اختر فلکم داوری بسیست
شکر خدا که باز در این اوج بارگاه
نامم ز کارخانه عشاق محو باد
شبل الاسد به صید دلم حمله کرد و من
ای عاشقان روی تو از ذره بیشتر
بنما به من که منکر حسن رخ تو کیست
بر من فتاد سایه خورشید سلطنت
مقصود از این معامله بازارتیزی است

 

یعنی غلام شاهم و سوگند می​خورم
کامی که خواستم ز خدا شد میسرم
پیرانه سر هوای جوانیست در سرم
از جام شاه جرعه کش حوض کوثرم
مملوک این جنابم و مسکین این درم
کی ترک آبخورد کند طبع خوگرم
از گفته کمال دلیلی بیاورم
آن مهر بر که افکنم آن دل کجا برم
و از این خجسته نام بر اعدا مظفرم
و از شاهراه عمر بدین عهد بگذرم
من نظم در چرا نکنم از که کمترم
کی باشد التفات به صید کبوترم
در سایه تو ملک فراغت میسرم
گویی که تیغ توست زبان سخنورم
نی عشق سرو بود و نه شوق صنوبرم
دادند ساقیان طرب یک دو ساغرم
من سالخورده پیر خرابات پرورم
انصاف شاه باد در این قصه یاورم
طاووس عرش می​شنود صیت شهپرم
گر جز محبت تو بود شغل دیگرم
گر لاغرم وگرنه شکار غضنفرم
من کی رسم به وصل تو کز ذره کمترم
تا دیده​اش به گزلک غیرت برآورم
و اکنون فراغت است ز خورشید خاورم
نی جلوه می​فروشم و نی عشوه می​خرم

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»

 

saheledoosti@yahoo.com

جمله روزانه

27 آبان
وقتی اجزاء جهان با هم در تضادند، کل بشریت نمی تواند کاری در جهت سازگاری آنها انجام دهد.
وین دایر

 

 

arash_new2001@yahoo.com

حديث روزانه

کسی که می خواهد خیر و برکت خانه اش زیاد شود، قبل از خوردن غذا وضو بگیرد.
امام صادق (ع)

 

 

ستون وي‍ژه
ebi2959@yahoo.com

*ضرب سکه پیامبر اعظم(ص)
به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم شیبانی در حاشیه ششمین همایش چهره های ماندگار در گفتگو با ستاد خبری بزرگداشت سال پیامبر اعظم (ص) اظهار كرد: چندین طرح از سوی ستاد بزرگداشت سال پیامبر اعظم (ص) به بانك مركزی ارایه شد كه یكی از طرح ها انتخاب شده است.وی با بیان این كه طرح ضرب سكه پیامبر اعظم (ص) در حال گذراندن مراحل اجرایی است، گفت: امیدواریم هر چه زودتر سكه های پیامبر اعظم (ص) ضرب شود.همچنین محمد حسین صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد بزرگداشت سال پیامبر اعظم (ص) روز گذشته در گفتگو با ستاد خبری اعلام كرد: بانك مركزی از پیشنهاد ضرب سكه پیامبر اعظم (ص) استقبال كرد كه به درخواست آنان طرح ها ارائه شد.

*رانندگان ایرانی سال گذشته 40 میلیون قبض دزیافت کرده اند.
معاون راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به صدور ۴۰ میلیون برگ جریمه برای رانندگان متخلف در سال گذشته گفت: در صورت موافقت رئیس قوه قضائیه رانندگانی كه تخلفات پر خطر دارند از سوی پلیس بازداشت و به دادگاه معرفی خواهند شد. . وی با اشاره به صدوربرگ جریمه گفت: گاهی جریمه كردن از بازدارندگی لازم جهت جلوگیری از تخلف برخوردار نیست و باید اقدامات جدی‌تری صورت گیرد تا یك راننده خاطی با انجام رانندگی پرخطر جان تعداد زیادی را به خطر نیندازد.به گفته وی نیروهای پلیس جهت برخورد قاطع نیازمند پشتوانه قضایی هستند. معاون راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: ما درخواست خود مبنی بر ارایه مجوز از سوی مقامات قضایی جهت برخورد با رانندگان متخلف را تا چند روز آینده به رئیس قوه قضائیه ارایه می‌دهیم و امیدواریم تا با موافقت وی و برخورد پلیس با متخلفین و معرفی آنها به دادگاه بتوانیم از بروز رفتار پرخطر آنها جلوگیری كنیم . به گفته رویانیان این رویه در تمامی كشورهای دنیا انجام می‌شود.

*طراحی خودروهای شاسی‌بلند پژو و سیتروئن
شركت‌های خودروسازی پژو و سیتروئن بر روی پلات‌فرمی مشترك، دو خودرو با برندهای پژو و سیتروئن شاسی بلند طراحی كردند. پژو 4007 نام نخستین محصول شاسی بلند موسوم به سی یو وی شرکت پژوست.شرکت سیتروئن نیز محسول سی کروزر را معرفی کرده که ازنظر طراحی زیباتر از4007 خواهد بود. این خودروها سال آینده میلادی وارد بازار می شوند وقیمتی بیش ازبیست هزار یورو خواهند داشت.

*پاسخ ایران به گزارش تازه آژانس
منشا آلودگی ذرات پلوتونیوم و اورانیوم با غنای بالا که در گزارش تازه آژانس در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران به آن اشاره شده مربوط به سوخت های قدیمی راکتور تحقیقاتی تهران است که تحت نظارت کامل آژانس قرار دارد. سازمان انرژی اتمی کشورمان با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام این مطلب افزوده است: موضوع آزمایشهای پلوتونیوم که در گزارش اخیر آژانس آمده ، موضوع جدیدی نبوده و سه سال است که مباحث تخصصی زیادی بین ایران و آژانس در این خصوص برگزار شده است. گفتنی است محمد البرادعی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی شامگاه سه‌شنبه گزارش تازه‌ خود در مورد فعالیتهای هسته‌ای ایران را منتشر کرد.

*بن‌بست در مذاكرات ۶ كشور درباره قطعنامه علیه ایران
نماینده آمریكا در سازمان ملل با اعلام بروز شكاف های عمیق بین كشورهای غربی و روسیه در مذاكرات غیررسمی درباره متن قطعنامه اعمال تحریم علیه ایران، از به بن‌بست رسیدن مذاكرات خبر داد. آمریكا و سه كشور اروپایی مایلند شورای امنیت تحریم هایی علیه برنامه هسته ای و موشك های بالستیك ایران اعمال كند. در پیش نویس قطعنامه ای كه انگلیس، فرانسه و آلمان با حمایت واشنگتن ارائه كرده اند، فروش یا تامین تجهیزات، فناوری یا تامین مالی موادی كه می تواند در برنامه هسته ای یا موشك های بالستیك ایران مورد استفاده قرار گیرد، ممنوع می شود.اما روسیه و چین اصلاحاتی در متن پیش نویس داده اند كه تقریباً نیمی از آن تغییر می كند و تصمیم گیری درباره این موضوع را كه چه اقلامی ایران می تواند خریداری كند، به كشورها واگذار می كند.

*شرکتهای لیزینگ خودرو همچنان درچالش
شركت‌های لیزینگ خودرو پس از اعلام نرخ سود ۱۷ درصدی برای ادامه فعالیتشان اعلام كرده بودند كه دیگر قادر به ادامه فعالیت نیستند؛ اما به‌كار بردن برخی از شگرد‌ها باعث ادامه حیات آن‌ها شد كه این كار نیز از سوی دولت غیر قانونی اعلام شد. یك خریدار پراید با روش لیزینگ می‌گوید: برای خرید پراید به یكی از شركت‌های لیزینگ مورد تایید ‌سایپا مراجعه كردم و به من اعلام كردند كه باید سه میلیون و ۴۲۰ هزار تومان به عنوان پیش پرداخت به حساب این شركت‌ واریز كنم و یك چك بانكی به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان نیز به عنوان سپرده تضمین پرداخت به موقع اقساط به این مبلغ اضافه كنم تا در پایان اقساط آن را به من بازگردانند و به این ترتیب باقی قیمت خودرو (پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان) را در ۳۶ قسط ۱۵۰ هزار تومانی پرداخت كنم.وی افزود: به فاصله چند روز بعد از طرف شركت با من تماس گرفتند و اعلام كردند كه دفترچه اقساط را برای اصلاح به آنجا ببرم و در پی انجام این كار ۵۰۰ هزار تومان به عنوان سپرده تضمین پرداخت به موقع اقساط را به مبلغ پول پیش اضافه كردند و به این ترتیب میزان اقساط كاهش یافت. اما بررسی ماجرا ؛
با توجه به گزارش‌های رسیده، شركت‌های لیزینگ خودرو ابتدا افزون بر دریافت پول پیش خودرو، ۵۰۰ هزار تومان نیز به عنوان تضمین پرداخت به موقع اقساط و این كه پس از به اتمام رسیدن اقساط خودرو آن را دوباره به خریدار تحویل خواهند داد، از وی دریافت می‌كردند و در واقع با نگاه داشتن این مبلغ به مدت چند سال (پایان زمان اقساط) مابه التفاوت سود ۱۷ تا ۲۳ درصد را از این طریق جبران می‌كردند؛ اما با ارسال گزارش‌هایی در این خصوص به سازمان حمایت از مصرف‌كنندگان، این سازمان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام كرد كه شركت‌های لیزینگ حق دریافت مبلغی بیش از سود ۱۷ درصد را تحت هیچ عنوانی ندارند و وعده داد كه مبلغ اضافی دریافت شده به آنان مسترد خواهد شد.

*محمد نوری و كنسرتی دیگر
محمد نوری قصد دارد در ۷۸ سالگی كنسرت بزرگی برگزار كند. این خواننده كه بیشتر وقت سالهای اخیرش را با هنرجویان آواز آموزشگاه خود می گذراند كمتر روی صحنه می رود و با اركستر می خواند. سال گذشته نوری در تالار وحدت برای بنیاد خیریه خواند اما شاگردانش در گروه كر كه با نام خود محمد نوری فعالیت دارد چندین كنسرت برگزار كردند. این گروه كر كه فعال ترین گروه كر حرفه ای در كشور است با نظارت مستقیم نوری ۳ روز در هفته تمرین می كند. گروه كر محمد نوری در آذرماه كنسرت بزرگ خود را به رهبری علیرضا شفتی نژاد در تالار وحدت اجرا خواهد كرد. رفتن روی صحنه محمد نوری برای همه علاقه مندان به موسیقی غنیمتی است چرا كه او با صدایش خاطره ها یی را برای مردم ایران ساخته است كه شنیدن دوباره صدای آوازخوان لحظه زیبایی دیگر را به همراه می آورد.لازم به ذکراست که اخیراً هنرنمایی محمد نوری را درششمین همایش چهره های ماندگار شاه بودیم.


*تصویب قطعنامه علیه ایران در پارلمان اروپا
پارلمان اروپا طی نشست روز پنجشنبه (شانزدهم نوامبر) خود به بررسی وضعيت حقوق بشر در ايران پرداخت و با تصويب قطعنامه ای دولت ايران را به نقض حقوق بشر متهم کرده، از کميسيون اروپا خواست برای بهبود وضعيت حقوق بشر در ايران اقداماتی اتخاذ کند.از 65 عضو پارلمان اروپا که هنگام رأی گيری برای اين قطعنامه حاضر بودند، شصت نماينده رأی مثبت و سه نفر رأی ممتنع دادند.در اين قطعنامه آمده که طی يک سال گذشته، وضعيت ايران از لحاظ رعايت حقوق شهروندی و آزادی سياسی به صورت چشمگيری اززمان روی کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد در ايران افت کرده و زندانيان همچنان مورد بدرفتاری و شکنجه قرار می گيرند.اين قطعنامه از حکومت ايران خواستار پيگيری و تسريع رسيدگی به پرونده مرگهای مشکوک روشنفکران و ناراضيان سياسی و فراهم آوردن امکانات پزشکی برای آن دسته از
زندانيان شده که در شرايط جسمی خوبی قرار ندارند.
 

 

 

مشکان
info@moshkan.com

شنبه: کليپ
کليپ ابرای پائیزی ـ محسن چاوشی

براي مشاهده کليپ اينجا را کليک کنيد

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة البقرة آيات: 286 محل نزول: مدینه

أَوَلاَ يَعْلَمُونَ أَنَّ اللّهَ يَعْلَمُ مَا يُسِرُّونَ وَمَا يُعْلِنُونَ 77 وَمِنْهُمْ أُمِّيُّونَ لاَ يَعْلَمُونَ الْكِتَابَ إِلاَّ أَمَانِيَّ وَإِنْ هُمْ إِلاَّ يَظُنُّونَ 78 فَوَيْلٌ لِّلَّذِينَ يَكْتُبُونَ الْكِتَابَ بِأَيْدِيهِمْ ثُمَّ يَقُولُونَ هَـذَا مِنْ عِندِ اللّهِ لِيَشْتَرُواْ بِهِ ثَمَناً قَلِيلاً فَوَيْلٌ لَّهُم مِّمَّا كَتَبَتْ أَيْدِيهِمْ وَوَيْلٌ لَّهُمْ مِّمَّا يَكْسِبُونَ 79 وَقَالُواْ لَن تَمَسَّنَا النَّارُ إِلاَّ أَيَّاماً مَّعْدُودَةً قُلْ أَتَّخَذْتُمْ عِندَ اللّهِ عَهْدًا فَلَن يُخْلِفَ اللّهُ عَهْدَهُ أَمْ تَقُولُونَ عَلَى اللّهِ مَا لاَ تَعْلَمُونَ 80 بَلَى مَن كَسَبَ سَيِّئَةً وَأَحَاطَتْ بِهِ خَطِيـئَتُهُ فَأُوْلَـئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ 81 وَالَّذِينَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ أُولَـئِكَ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ 82 وَإِذْ أَخَذْنَا مِيثَاقَ بَنِي إِسْرَائِيلَ لاَ تَعْبُدُونَ إِلاَّ اللّهَ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَاناً وَذِي الْقُرْبَى وَالْيَتَامَى وَالْمَسَاكِينِ وَقُولُواْ لِلنَّاسِ حُسْناً وَأَقِيمُواْ الصَّلاَةَ وَآتُواْ الزَّكَاةَ ثُمَّ تَوَلَّيْتُمْ إِلاَّ قَلِيلاً مِّنكُمْ وَأَنتُم مِّعْرِضُونَ 83

 

ترجمه فارسي مکارم

آيا اينها نمى‏دانند خداوند آنچه را پنهان مى‏دارند يا آشكار مى‏كنند مى‏داند؟! «77» و پاره‏اى از آنان عوامانى هستند كه كتاب خدا را جز يك مشت خيالات و آرزوها نمى‏دانند; و تنها به پندارهايشان دل بسته‏اند «78» پس واى بر آنها كه نوشته‏اى با دست خود مى‏نويسند، سپس مى‏گويند: «اين، از طرف خداست; تا آن را به بهاى كمى بفروشند پس واى بر آنها از آنچه بادست خود نوشتند; و واى بر آنان از آنچه از اين راه به دست مى‏آورند! «79» و گفتند: «هرگز آتش دوزخ، جز چند روزى، به ما نخواهد رسيد» بگو: «آيا پيمانى از خدا گرفته‏ايد؟! -و خداوند هرگز از پيمانش تخلف نمى‏ورزد- يا چيزى را كه نمى‏دانيد به خدا نسبت مى‏دهيد»؟! «80» آرى، كسانى كه كسب گناه كنند، و آثار گناه، سراسر وجودشان را بپوشاند، آنها اهل آتشند; و جاودانه در آن خواهند بود «81» و آنها كه ايمان آورده، و كارهاى شايسته انجام داده‏اند، آنان اهل بهشتند; و هميشه در آن خواهند ماند «82» و (به ياد آوريد) زمانى را كه از بنى اسرائيل پيمان گرفتيم كه جز خداوند يگانه را پرستش نكنيد; و به پدر و مادر و نزديكان و يتيمان و بينوايان نيكى كنيد; و به مردم نيك بگوييد; نماز را برپا داريد; و زكات بدهيد سپس (با اينكه پيمان بسته بوديد) همه شما -جز عده كمى- سرپيچى كرديد; و (از وفاى به پيمان خود) روى‏گردان شديد «83»

آیات امروز را می توانید در اینجا هم مطالعه کنید

 


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي ... التماس دعا

 

 

 

بخش دوم

مطالب ارسالی ديگر اعضا

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

s_ir62@yahoo.com

3- "فكر خوب معمار و آفريننده است"
"فكر،غذاي مغز وتفكر، وجه تمايز انسان از حيوان است"
" رام كردن افكار سر كش آسا نتر از پيدا كردن افكار جديد است"
"هر انساني حاصل تفكرات روزانه خويش است"

 

 

tornado_energy@yahoo.com

4 کاغذ ديواري زيبا

salam be hamegi
emrooz chand ta wallpaper bahal vasatoon daram:

http://www.zizi.ir/reg/images/73241024-10043.jpg
http://www.zizi.ir/reg/images/95791024-9927.jpg
http://www.zizi.ir/reg/images/99491280-9476.jpg
http://www.zizi.ir/reg/images/7870nice-wallpaper _3.jpg

 

 

mehrnosh_azar1365@yahoo.com

در جایی نوشته بود گر بمیرد پسری ترشیده شود دختری ، گر بمیرند پسران دنیا لیته می شود
ولی به عقیده من : گر بمیرد پسری جای او روید گلی ، گر بمیرند پسران دنیا گلستان می شود

 

 

aminsanie550@yahoo.com

روزی مردی , عقربی را دید که درون آب دست و پا می زند . او تصمیم گرفت عقرب را نجات دهد , اما عقرب انگشت او را نیش زد.
مرد باز هم سعی کرد تا عقرب را از آب بیرون بیاورد , اما عقرب بار دیگر او را نیش زد .
رهگذری او را دید و پرسید:"برای چه عقربی را که نیش می زند , نجات می دهی" .
مرد پاسخ داد:"این طبیعت عقرب است که نیش بزند ولی طبیعت من این است که عشق بورزم" .
چرا باید مانع عشق ورزیدن شوم فقط به این دلیل که عقرب طبیعتا نیش می زند؟
عشق ورزی را متوقف نساز . لطف و مهربانی خود را دریغ نکن حتی اگر دیگران تو را بیازارند.

 

 
morteza2004s@yahoo.com

سوتی های تاریخی

همه ی تخت های دیوانه خانه جورجیا در سال گذشته پر شده بود و بسیاری هم
منتظر بودند تا نوبتشان بشود!
(از اساسنامه آتلانتا سال 1934)

شباهتهای من وپدرم با هم متفاوت هستند!
(دیل برا پسر یوگی برا)

مدام می نویسند بمباران بمباران.... اینکه بمباران نیست ، پشتیبانی هوایی
است!
(دیوید آپفر سرهنگ نیروی هوایی آمریکا در اعتراض به گزارشگر های جنگ ویتنام)

من بیشتر رشوه ها را به چشم هدیه نگاه می کنم!
(مدیر صنایع هوایی لاک هید؛ هنگام توضیح درباره ی رشوه ی 7 میلیون دلار که به مقامات هلند و
به عضوی مهم در دولت ژاپن داده بود )

چین کشور بزرگی است که چینی های بسیاری در آن ساکن هستند!
(شارل دوگل رئیس جمهور فرانسه)

اگر جنایت 100درصد هم کاهش پیدا کند باز هم پنجاه برابر آن میزانی است
که باید باشد!
(جان باومن کنسول اظهار نظر درباره ی میزان جنایت در واشنگتن دی سی)

بمب ها منحصرا به سمت اهداف نظامی نشانه می روند اما متاسفانه
افراد غیر نظامی در اطراف این هدفها هستند!

(آیزنهاور رییس جمهور آمریکا)

هشدار :دست زدن به این سیم ها به معنی مرگ آنی است...
متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت!
(اطلاعیه ای در یکی از ایستگاههای آمریکایی)

آقای رییس جمهور! پیشنهاد من این است که همه ی ماموران آتش نشانی
ده روز قبل از هر آتش سوزی آزمایش شوند!
(عضو یک شورای شهر در آمریکا به هنگام بحث)

 

 

sefreraha@yahoo.com

بشمار ببين چن تاس ؟؟؟

این نقطه ها را بشمارید . به یک گنج خواهید رسید . قول میدهم . قول شرف . قول مردانه . بشمار ببین
...........................................................................................................
...........................................................................................................
...........................................................................................................
...........................................................................................................
...........................................................................................................
...........................................................................................................
...........................................................................................................
...........................................................................................................
...........................................................................................................
...........................................................................................................
...............................................
مثلا یه عددی اومد . چند صد هزار تا ؟ ۲ هزار یا بیشتر ؟ زحمت کشیدید . لطف کردید . عمری صرفش کردید ولی که چی ؟ که چه بشه ؟ رفتیم کره ماه آب نداشت . حالا هم میریم مریخ ببینیم آب داره یا نه ؟ مغز هم از چهار میلیارد تکه تشکیل شده است و بخش اعظمی از آن معلوم نیست چه کار می کند !!! که چه بشه ؟؟؟برای فروختن جنس باید به روی مشتری بخندی . هر روز یک لباس متفاوت بپوشید و وقتی صبح از خواب بیدار میشوید به خودتان لبخند بزنید. مسخره احمق . خاک بر سر این صبح پا شدن ها ی زورکی و خنده های الکی و زندگی های عروسکی ... خانوم امروز کم رنگترین یا ماتیک یادتون رفته؟ ... ببخشین آقا میخوام پیاده بشم ... شبیه تمدن مسخره ماست !!! نیست ؟؟؟

 

 

dras_blogfa@yahoo.com

تبديل تاريخ شمسي به ميلادي و قمري و بالعكس

براي تبديل سال شمسي به ميلادي چنانچه روز مورد نظر بين اول فروردين تا 11 دي باشد عدد 621 و اگر روز مورد نظر بين 11 دي تا آخر اسفند باشد.عدد 622را به سال شمسي مي افزاييم تا سال ميلادي به دست آيد.
مثلا 22 بهمن (برابر با 11 فوريه) سال 57 شمسي مطابق با 1979=622+1357 ميلادي مي باشد.
14 خرداد (برابر با 4 ژوئن) سال 1368 شمسي برابر با 1989=621+1368 ميلادي مي باشد.

تبديل تاريخ ميلادي به شمسي
روز مورد نظر بين اول ژانويه تا 21 مارس باشد عدد 622 و اگر روز مورد نظر بين 22 مارس تا آخر دسامبر باشد عدد 621 را از سال ميلادي كسر مي كنيم.
مثلا 26 ژانويه (6 بهمن) 1978 ميلادي برابر است با 1356=622- 1978 شمسي
يا 6 آگوست (15 مرداد) 1945 ميلادي برابر است با 1324=621- 1945 شمسي

تبديل سال قمري به شمسي و بالعكس
هر سال قمري تقريبا 10 روز و 21 ساعت از سال شمسي كوتاه تر است يعني هر 33 سال شمسي برابر 34 سال قمري است بنا بر اين براي تبديل سال شمسي به قمري عدد سال شمسي را بر 33 تقسيم كرده حاصل را با عدد سال شمسي جمع ميكنيم .
مثال
سال 1373 شمسي برابر است با 1414 قمري 1414=14+1373 41=33 ÷ 1373
براي تبديل سال قمري به سال شمسي عدد سال قمري را بر 34 تقسيم كرده حاصل را از عدد سال قمري كم ميكنيم
مثال
سال1414 قمري برابر است با 1373 شمسي 1373=41 - 1414 41=34 ÷ 1414

 

.

nls_weblog@yahoo.com

شليک پليس به يک دانشجوی ايرانی در دانشگاه لس آنجلس

يک دانشجوی ايرانی-آمريکايی در کتابخانه ی دانشگاه لس آنجلس مشغول استفاده از کامپيوتر بوده که مسئول کتابخونه ازش می خواد کارت دانشجوييش رو نشون بده. ظاهرا اين روزها دانشجوهای ايرانی و عرب مدام مورد اينگونه بازرسی های "اتفاقی" قرار می گيرند. به هرحال اين پسر کارت نشون نمی ده. مسئول کتابخونه به پليس اطلاع می ده و وقتی پليس می رسه پسر داشته از کتابخونه بيرون می رفته (کاری که طبيعتا بايد انجام می داد) که پليس جلوش رو می گيره. پسر ازشون می خواد که بهش کاری نداشته باشن چون داره خودش می ره اما پليس ناگهان بهش حمله می کنه و با تفنگ الکتريکی بهش شليک می کنه که باعث می شه پسر روی زمين بيفته. پليس ها با داد و فرياد ازش می خوان که بلند بشه و پسر قادر نبوده به خاطر همين 4 بار ديگه همين شليک و داد و فرياد تکرار می شه. با اينکه پسر بهشون می گه که مشکل پزشکی داره. اما ظاهرا اينجا از "قانون مدنی آمريکايی" خبری نيست. فقط "وحشيگری حيوانی" ديده می شه...
به هرحال پسر رو می برند و بقيه دانشجوهايی رو هم که توی اين مدت می خواستند به نوعی کمک کنند يا دست کم جلوی تکرار شليک رو بگيرند، با تهديد به اينکه به سمت اونها هم شليک خواهند کرد تقريبا ساکت نگه می دارند.
توی ايران از اين می ناليم که حقمون به عنوان يک شهروند به طور کامل رعايت نمی شه. به آمريکا پناه مياريم که مرکز دنياست و بهترين در همه چيز! ميايم اينجا تا باهامون مثل حيوان رفتار بشه.
اميدوارم اين پسر و جامعه ايرانی بتونه از پليس شکايت کنه و حقش رو بگيره، اگه بتونه!!!!

 

 

sun1971_h@yahoo.com

دروغهای اینترنتی و ماکیاولیسم خبری
(قسمت پنجم)

قبل اینکه به مطلب دنباله دار دروغهای اینترنتی یا عام تر اگه بگم رسانه ای بپردازم یک مطلب از وبلاگ مسعود ده نمکی که تازگیها هم فیلم اخراجی ها رو به اتمام رسونده بیارم:
پرونده فیلم فقر و فحشا در دادگاه مختومه اعلام شد
بعد از دو سال بالاخره قاضی دادگاه شکایت نیروی انتظالمی از فیلم فقر و فحشا را رد کرده و رای به تبرئه اینجانب داد...اقایان والته کسان دیگری غیر از نیروی انتظامی ساخت و توزیع فیلم شبکه غیر رسمی و قاچاق و ماهواره ها و اینتر نت را عملی مجرمانه از سوی سازنده عنوان کرده بود که با تحقیقات بعمل امده این ادعا ثابت نشد ممم یکی از این دوستان نپرسید که بنده خدا فقر و فحشا اینگونه توزیع شد در مورد کدام استقلال کدام پیروزی که دومیلیون بار دانلود شده و در اکثر دانشکاهها اکران می شود و ودر ویدئو کلوپ ها جزو فیلم های پر بیننده هست چه میگو ئید...مشکل جای دیگر است من بی تقصیرم..
البته بعد از توقیف فیلم کتاب فقر و فحشا هم توقیف شد.حضرات می گفتند به دلیل اعتراض حضرت ایت الله مکارم شیرازی این کتاب علی رغم انکه از دولت فعلی مجوز چاپ داشت توقیف شده است...دیداری با حضرت ایت الله مکارم دست داد و ایشان بعد از صحبتهای مفصلی که داشتیم فرمودند کتاب برای دسترسی خواص و مسئولین بلا مانع است و البته حضرت ایشان به نیت ساخت فیلم انتقادی نداشتند و پرسشگری و فیلم های انتقادی در این سبک را ستودند و نسبت به این حقیر ابراز لطف هم نمودند
و اما بحث ماکیاولیسم خبری:

كج شدن برج ميلاد
اگر چه اين قضيه‌ي برج ميلاد در آستانه نوروز 84 منشاء مطبوعاتي دارد اما در اينترنت نيز به دليل انعكاس آن در سايت روزنامه شرق در همان ساعت‌هاي اوليه به ويژه از سوي برخي سايت‌ها و وبلاگ‌هاي خارج از كشور كه از قضيه‌ي شوخي نوروزي شرق اطلاع نداشتند و به محتواي طنزآميز آن دقت نكرده بودند با واكنش‌هاي بعضاً تند سياسي عليه بي‌كفايتي مسؤولين نظام ايران مواجه شد! چون چند روزي نيز به نوروز مانده بود، اين شبهه براي افراد بيشتر به وجود مي‌آمد كه خبر واقعي است. اتكاي مطلق به اينترنت و در واقع روزنه‌ي شيشه‌اي مانيتور به عنوان تنها منبع خبرگيري نيز از آسيب‌هاي جدي يك رسانه به شمار مي‌رود.

 

 

hussein_rfa@yahoo.com

داستان مسلمان شدن
فوتباليست مطرح برزيلي

همزمان با ايام ماه مبارك رمضان، مسلمان شدن هافبك سرشناس برزيلي يكي از عناوين درشت رسانه‌هاي ورزشي در سراسر دنيا شده بود. در چند ماه اخير تعداد زيادي از فوتباليست‌هاي معروف اروپايي به دين مبين اسلام رو آورده‌اند كه اكثرشان مليت فرانسوي داشتند. اما اين خبر كه كاكا مسلمان شده است، كمي هيجان‌برانگيز شده است.
به طور كلي مردم برزيل كه نژاد پرتغالي دارند، تعصب زيادي به اعتقادات خود دارند و كمتر پيش مي‌آيد كه رو به دين ديگري بياورند. ولي كاكا در سفري كه به كويت داشت مسلمان شدن خود را اعلام كرد.
او اظهار داشت: مي‌خواهد رو به ديني بياورد كه پيام صلح و دوستي دارد. او گفت: هر انساني در زمينه انتخاب راه خود آزاد است و مسئله دين نيز يك امر شخصي است، از اين رو كسي حق دخالت در اين موضوع را ندارد. من هم با آگاهي كامل و مطالعه دقيق، تصميم به مسلمان شدن گرفتم و اميدوارم كه مسئولان و اعضاي باشگاه ميلان، تيم ملي برزيل، طرفداران و دوستانم نظرشان نسبت به من تغيير نكند بيداري از خواب
كاكا قصد دارد مانند گذشته در تبليغات محصولات آديداس شركت كند و به فعاليت‌هاي خود مانند سابق ادامه دهد. او مي‌گويد: مسلمان شدنم تاثيري در شيوه فعاليت من نگذاشته تنها ديدگاه من نسبت به جهان عوض شده و آگاهانه‌تر و هوشيارتر به دنيا نگاه خواهم كرد. گويا در خواب بودم و اكنون از يك خواب سنگين بيدار شدم و در دنياي روشن چشم باز كردم.

تولد يك ستاره
اما اين بازيكن برزيلي كه با پيراهن شماره 8، يادآور (سوكراتس) است كيست؟ ريكاردو كاكا مهاجم - هافبك برزيلي در 22 آوريل 1982 در شهر برازيليا، پايتخت برزيل چشم به جهان گشود. نام او برگرفته از زبان پرتغالي است.
وقتي (ريكاردو) كوچك بود صاحب برادري به نام (رودريگو) شد. رودريگو با زبان كودكانه‌اش نمي‌توانست به راحتي نام برادر بزرگ خود را كه (ريكاردو) بود، خطاب كند، لذا او را )Caca( مي‌ناميد. همين نام بر روي ريكاردو باقي ماند. او مي‌گويد: نام كاكا براي من خوش‌يمن بوده است.
ريكاردوي هفت ساله در كوچه و خيابان‌ها پا به توپ بود. به گفته والدينش هيچ‌گاه او را بدون توپ نمي‌توانستند مشاهده كنند. كاكا 12 سال بيشتر نداشت كه وارد باشگاه سائوپائولو شد و در يك تورنمنت، با تيم زير چهارده ساله‌ها بازي كرد.
مسئولان باشگاه به استعداد وي پي بردند و او را تشويق به بازي فوتبال كردند. از ابتداي سال 2001، عضو تيم بزرگسالان سائوپائولو شد و در 131 بازي رسمي، 48 گل زد و خيلي سريع قدم به دنياي حرفه‌اي‌ها گذاشت. او در سن 21 سالگي پيراهن شماره 22 ميلان را بر تن كرد؛ در واقع در سال 2003 تيم خانگي سائوپائولو را ترك و وارد ميلان شد.او توانست به سرعت خود را در ميان بازيكنان مطرح قرار دهد.كاكا در ميلان محبوب شد. آمارها نشان مي‌دهند كه او هم‌تراز (آندره شوچنكو) و (پائولو مالديني) هوادار داشته است.

پسري بازيگوش
كاكا از همان دوران نوجواني پسري بازيگوش بود. او با موهاي سياه و چشمان نافذش خود را در دل همه جا كرد. وقتي سوار بر موتور (هارلي ديويدسن) و يا (بي‌‌ام‌و 1400) خود مي‌شد توجه همه را به خود جلب مي‌كرد. او به يك نام معروف و جنجالي تبديل شد البته نه در زمين فوتبال بلكه در ميان دوستانش آن هم به دليل روحيه شاد و بانشاطي كه داشت.
يك بار با دوستانش شرط بست كه در يك پرش خطرناك در استخر شركت كند اما سرش به لبه استخر خورد و آسيب جدي ديد، در نتيجه مدتي از صحنه فوتبال دور شد تا بهبود پيدا كرد. وقتي در خيابان‌هاي ميلان قدم مي‌زد و يا با مادرش سوار بر اتومبيل لوكس خود مي‌شد، نگاه‌هاي همه به سوي او جلب مي‌شد. كاكا به طور كلي فردي متواضع و مهربان است و همين مسئله همه را به سوي خود جلب كرده است.

و ازدواج در سال 2005
وي در 23 دسامبر 2005، در حضور ششصد مهمان در يك كليسا در برازيليا با كارولين 18 ساله فرزند نماينده شركت (ديور) شهر سائوپائولوي برزيل پيمان ازدواج بست، گرچه پيش از اين گفته مي‌شد، كارولين دختر صاحب (ديور) است اما بعد مشخص شد كه شايعه‌اي بيش نبود و كارولين دختر نماينده شركت آرايشي و بهداشتي و توليدكننده عطر و ادوكلن (ديور) در برزيل است، از مهمانان ويژه مراسم ازدواج آنان بايد به نام‌هايي چون رونالدو، آدريانو، ديدا، باتيستوتا و مربيان تيم ملي برزيل اشاره كرد. كارولين و كاكا براي اولين بار در سال 2002 در يك مهماني همديگر را ملاقات كردند و همين آشنايي تبديل به ازدواج آنان شد.
حتي وقتي كاكا از سائوپائولو در سال 2003 به سوي ايتاليا رفت، كارولين كه يك بچه مدرسه‌اي بود در انتظارش ماند و فقط اوقات تعطيلات را به همراه خانواده نزد كاكا به ميلان مي‌رفت. بالاخره آنان سال گذشته با يكديگر ازدواج كردند و هر دويشان از ازدواج‌شان، احساس خوشحالي و خوشبختي مي‌كنند.

منبع: خانوده سبز

 

 

mr_gir20@yahoo.com

گير 3پيچ

سلام عليكم (......)
خوبين كه ان شاءالله ...
الحمدالله كه بالاخره ميترا خانوم هم لطف كردن و چشم ما رو به جمال متون بي همتاشون روشن كردن ..
كلا با اين يه دونه ميلش موافقم ..
در همين راستا و نزديكتر كردن خودم به دم تيغ دختراي محترم گروه مبين يه عكسي كه گذاشته بودم تو آب نمك براي روز مبادا فرستادم روي نت تا ببينين و لذت ببرين . ..
خلاصه اينكه هي ما داريم به پسرا حال مي ديم ولي خبري مبني بر همكاري متقابل نيست .. ( اگه دختي خواست كمك كنه عليه همجنساي خودش با كمال ميل قبول مي كنيم )

اين عكس از يه سايت يا يه ولاگي بود به اسم siahe .. ( به جون خودم يادم نيست از كجا دودرش كردم )
بالاي عكس نوشته ( براي اعضا كم بينا و نصفه نيمه بينا ) تعداد دختران ايراني از پسران بيشتر است .
نكته هم اينكه ايون پسره اصلا و به هيچ وجه شبيه من نيست .... گرچه هي برام تور پهن مي كنن تا شيكارشون بشم ولي عمرا .. خدا به دور .. ايـــــــــــــــــش .. نزديك من نيا .. وا .... خدا مرگ بده ..( و يه سري جمله مامانم اينايي ديگه تو همين مايه ها )
ولي از شوخي گذشته ( مگه تا الان شوخي داشتم با شما ) بد نيست دخترا يه نيگاهي به اين آمار اينا داشته باشن ....

فعلا قربون خودم تا بعد

 

 

barbod_teh@hotmail.com

وصيتنامه دکتر شريعتي (قسمت سوم و پاياني)

او آزاد است که يا خود را انتخاب کند و يا مردم را، اما هرگز نه چيز ديگري را، که جز اين دو، هيچ چيز در اين جهان به انتخاب کردن نمي ارزد، پليد است، پليد.
فرزندم! تو مي تواني «هرگز بودن» را که بخواهي باشي، انتخاب کني. اما آزادي انتخاب تو چهارچوبِ حدود انسان بودن محصور است. با هر انتخابي بايد انسان بودن نيز همراه باشد وگرنه ديگر از آزادي و انتخاب، سخن گفتن بي معني است، که اين کلمات ويژهً خداست و انسان و ديگر هيچ کس، هيچ چيز، انسان بودن يعني چه؟ انسان موجودي است که آگاهي دارد (به خود و جهان) و مي آفريند (خود را و جهان را) و تعصب مي ورزد و مي پرستد و انتظار مي کشد و هميشه جوياي مطلق است. جوياي مطلق. اين خيلي معني دارد. رفاه، خوشبختي، موفقيت هاي روزمرهً زندگي و خيلي چيز هاي ديگر به آن صدمه مي زند. اگر اين را جزئ ذات آدمي بدانيم، چه وحشتناک است که مي بينيم در اين زندگي مصرفي و اين تمدن رقابت و حرس و برخورداري همه دارد پايمال مي شود. انسان در زير بار سنگين موفقيت هايش دارد مسخ مي شود، علم امروز انسان را دارد به يک حيوان قدرتمند بدل مي کند. تو هر چه مي خواهي باشي باش، اما ... آدم باش.
اگر پياده هم شده است سفر کن. در ماندن مي پوسي. هجرت کلمهً بزرگي در تاريخ «شدن» انسان ها و تمدن ها است. اروپا را ببين. اما وقتي ايران را ديده باشي، وگرنه کور رفته اي، کر بازگشته اي. افريقا مصراع دوم بيتي است که، مصراع اولش اروپا است. در اروپا مثل غالب شرقيها بين رستوران و خانه و کتابخانه محبوس ممان. اين مثلث بدي است. اين زندان سه گوش همهً فرنگ رفته هاي ماست. از آن اکثريتي که وقتي از اين زندان روزنه اي به بيرون مي گشايند و پا به درون اروپا مي گذارند، سر از فاضلاب شهر بيرون مي آورند، حرفي نمي زنم که حيف از حرف نزدن است ! اين ها غالبا پيرزنان و پيرمردان خارجي دوش و دختران خارجي گز فرنگيرا با متن راستين اروپا عوضي گرفته اند. چقدر آدم هايي را ديدم که بيست سال در فرانسه زندگي کرده اند و با يک فرانسوي آشنا نشده اند. فلان آمريکايي که به تهران مي آيد و از طرف مموشهاي شمال شهر و خانواده هاي قرتي و لوس اشرافي کثيف عنتر فرنگي احاطه مي شود، تا چه حد جوّ خانوادهً ايراني و روح جادهً شرقي و هزاران پيوند نامرئي و ظريف انساني خاص قوم را لمس کرده است؟
اگر به اروپا رفتي، اولين کارت اين باشد که در خانواده اي اتاق بگيري که به خارجي ها اتاق اجاره نمي دهند. در محله اي که خارجي ها سکونت ندارند. ار اين حاشيهً مصنوعي بي مغز آلوده دور باش. با همه چيز درآميز و با هيچ چيز آميخته مشو. در انزوا پاک ماندن، نه سخت است و نه با ارزش. «کُن مَعَ النّاسِ وَ لا تَکُن مَعَ النّاسِ ». واقعا سخن پيغمبرانه است.
واقعيت، خوبي و زيبايي،در اين دنيا جز اين سه هيچ چيز ديگر به جستوجو نمي ارزد، نخستين با انديشيدن، علم. دومين با اخلاق، مذهب. و سومين باهنر، عشق، مي تواند تو را از اين سه محروم کند. يک احساساتي لوس سطحي هذيان گوي خنک. چيزي شبيه جواد فاضل ، يا متين ترش نظام وفا ، يا لطيف ترش لامارتين يا احمق ترش دشتي و کثيف ترش ِ بليتيس! و نيز مي تواند تورا از زندان تنگ زيستن ، به اين هر سه دنياي بزرگ پنجره اي بگشايد و شايد هم ... دري و من نخستينش را تجربه کرده ام و اين است که آن را دوست داشتن نام کرده ام. که هم، همچون علم و بهتر از علم آگاهي مي بخشد و هم، همچون اخلاق روح را به خوب بودن مي کشاند و خوب شدن و هم، زيبايي و زيباييها (که کشف مي کند، که مي آفريند، چقدر در همين دنيا بهشتها و بهشتيها ) نهفته است. اما نگاهها و دلها همه دوزخي است ،همه برزخي است و نمي بيند و نمي شناسد ، کورند، کرند،چه آوازهاي ملکوتي که در زمين سکوت عظيم اين زمين هست و نمي شنود.همه جيغ و داد و غرغر و نق نق و قيل وقال و وراجي و چرت و پرت و بافندگي و محاوره.

حق یارتان: مجتبی باقریان

 

 

ashoora63@yahoo.com

بعضی رسانه ها: رهبر انقلاب هيچ ديداري با مردم گرمسار نداشته اند!

ر حالي كه پس از بيانات قاطعانه رهبر انقلاب در گرمسار تصور مي شد حداقل تا چند روز موج حملات بي انصافانه و لجن پراكني برخي مطبوعات كاهش يابد اما برخي رسانه ها كه خود را مخاطب هشدارهاي مقام معظم رهبري مي يافتند كوشيدند با سانسور اين سخنان فضا را براي ادامه حملات سازمان يافته عليه رئيس جمهور و دولت كنند.

برخي روزنامه هاي (عمدتا اقتصادي) در صفحه يكشان هيچ تيتر و عكسي از ديدار مقام معظم رهبري با مردم گرمسار منتشر نكردند. 

برخي روزنامه هاي سياسي هم با انتشار يك تيتر كوچك به خيال خود زيركانه از كنار اين قضيه گذشتند. كه در اين ميان رفتار غير حرفه اي روزنامه جام جم(وابسته به صداوسيما) جاي تعجب دارد.


 

از نگاه برخي سايت هاي اينترنتي هم كه بيشترين نقش را در تخريب رئيس جمهور بر عهده دارند رهبر انقلاب به گرمسار نرفته و هيچ سخنراني اي نداشته است!

برخي سايت ها وابسته به محافل مشكوك هم با درج يك خبر كوچك در پرت ترين قسمت سايت كوشيدند تا به سخنان رهبر انقلاب بي توجهي كنند.

*****

براي مشاهده سخنان مهم رهبر فرزانه انقلاب در گرمسار اينجا را کليک کنيد

 

 

Shimal8iranim@yahoo.com

بيانيه حركت آزاديبخش ايران شمالي به مناسبت انتشار مقاله اي موهن دريكي از نشريات ضد ديني باكو و اهانت اين نشريه به ساحت مقدس رسول اكرم (ص)

بسم الله الرحمن الرحيم
انا لله و انا اليه راجعون
چندين سال است كه برخي مطبوعات باكو، حركت زشت و نفرت ‏انگيزي را عليه دين اسلام، رسول اكرم (ص) ، ائمه اطهار (ع) و تشيع آغاز كرده‏ اند. رژيم منفور حاكم بر ايران شمالي (کشور موسوم به آذربايجان)، تاكنون نه تنها نسبت به پيشگيري از انتشار مكرر مقالات ضد ديني اقدام نكرده، بلكه با سكوت تشويق‏آميز خود موجب تداوم حركت چركين مطبوعات ضد اسلامي شده است.
نشرية « صنعت » از ابتداي انتشار مقالات بسيار اهانت‏آميزي دربارة ‌پيامبر اعظم (ص)، دين اسلام و قرآن كريم منتشر كرده است.
اين نشريه با حمايت مسوول سابق كميتة دولتي نظارت بر امور ديني (رافيق علي اف ) كه توسط حيدر علي اف (دشمن اسلام و مسلمانان و خدمتگزار رژيم شوروي) منصوب شده بود، تأسيس شده بود، در شماره‏هاي نخست خود بخش‏هايي از «‌آيات شيطاني » را درج كرد. رافيق علي اف كه سرسپردگي وي به مسيحيت بر همة‌ روشنفكران ، مطبوعات و مردم ايران شمالي آشكار شده است، با تأسيس اين نشريه، تبليغ آشكار به نفع مسيحيت و عليه اسلام ارزشهاي اسلامي را آغاز كرد. اين نشريه، سپس با انتشار مقالاتي اتهامهاي بسيار نفرت انگيزي را به رسول گرامي اسلام (ص) نسبت داد و قرآن كريم ـ اين كتاب الهي راـ ساختة‌ دست بشر دانست...
اما مقامات مزدور باكو كه هميشه با كوچكترين فعاليت تبليغي جوانان مسلمان به شدت مقابله مي‏كنند، در مقابل حركت زشت نشريه صنعت سكوت كردند و گردانندگان اين نشريه و نويسندگان مقالات نفرت انگيز را مورد تشويق قرار دادند.
امروز در ايران شمالي آگاهان سياسي مي‏دانند كه نشريات پان تركيستي و ضد اسلامي از حمايت مالي و سياسي رژيم صهيونيستي و آمريكا برخوردار هستند، رژيم صهيونيستي و آمريكا، نه تنها اينگونه نشريات را تأمين مالي مي‏كنند، بلكه هر از گاهي گروهي از روزنامه‏نگاران را با هماهنگي دولت باكو، به آمريكا و فلسطين اشغالي برده و آنها را تحت آموزش‏هاي سياسي و ضد اسلامي قرار مي‏دهند.
طي سالهاي گذشته، تشكلهاي اسلامي در ايران شمالي تحت شديدترين فشارها و تضييق‏ها قرار داشته‏اند.
اجماع ديني مسجد جمعه باكو، به دليل برگزاري نماز جماعت از سوي دولت مورد آزارهاي مكرر قرار دارد. و ايلقار ابراهيم اوغلو، رهبر اين اجماع ديني چندين ماه زنداني شده است. مسجد جمعه باكو كه يكي از نمادهاي روشن هويت شيعي ـ ايراني مردم ايران شمالي است، از سوي رژيم تعطيل شده است. مسجد «كهنه گونشلي» در منطقة «خطايي» تخريب، و «مسجد زاويه» در نخجوان به سالن آرايش و موسيقي زنان تبديل شده است.
علاوه بر عده زيادي از فعالان اسلامي و دانشجويان علوم ديني كه تحت بازجويي‏ها و شكنجه‏ها قرار گرفته‏اند، دو تن از فعالان اسلامي (كربلايي آقا، و علي حسن آقايف) به شهادت رسيده‏اند. «كربلايي آقا» تحت شكنجة‌ مأموران حيدر علي اف كشته شد و «علي حسن آقايف» در هجوم مأموران رژيم به منطقة نارداران به شهادت رسيد. علي اكرام عليزاده، رهبر نستوه حركت اسلامي ايران شمالي پنج سال در زندانهاي وزارت امنيت رژيم مقاومت كرد كه هم اكنون آثار شكنجه‏ها وي را از نعمت بينايي محروم كرده است...
تبليغات سياه عليه دين اسلام، پيغمبر اكرم (ص) و تشيع، چندين سال پيش توسط روزنامة «يئني آذربايجان» (آذربايجان نوين) ارگان حزب حاكم آغاز شد كه با انتشار مقاله‏اي ضمن اهانت به تشيع و مرجعيت ديني اعلام كرد كه : « بايستي از عزاداري مردم در ايام عاشورا جلوگيري كرد، ما ترك هستيم و ترك‏ها و آذربايجاني‏ها بايد در سوگ افرادي مثل بابك و كوراوغلو و قاچاق نبي گريه كنند، امام حسين (ع) عرب است....»
هنگامي كه در روزنامة‌ رسمي حزب حاكم، چنين مقالاتي منتشر مي‏شود، از رژيم منفور باكو نبايد انتظار داشت كه از فعاليت مطبوعات ضد ديني جلوگيري كند، در ايران شمالي، نشريات و احزاب ضد اسلامي و فعاليت مؤسسه‏ها و تشكلهاي مسيحي ـ صهيونيستي آزاد است، اما فعاليت نشريات و احزاب اسلامي ممنوع است. يهودي‏ها و مسيحي‏ها و شيطان پرستها و ... مي‏توانند به مجلس نمايشي رژيم وارد شوند، اما نامزدي فعالان اسلامي در انتخاباتهاي فرمايشي ممنوع است...
در حالي كه اكثريت مردم ايران شمالي مسلمان و شيعه هستند، در قانون اساسي رژيم حاكم، دين اسلام به عنوان دين رسمي معرفي نشده است... همة اينها حاكي از آن است كه رژيم حاكم بر ايران شمالي و خاندان علي اف‏ها، ذاتاً ضد اسلامي و سرسپردة غرب ، آمريكا و رژيم صهيونيستي مي‏باشد. چگونه است كه انتشار مقاله و كتاب عليه صهيونيسم و اسراييل ممنوع است و كساني كه عليه منافع صهيونيسم و آمريكا فعاليت كنند، محبوس مي‏شوند، اما فعاليت عليه اسلام آزاد است؟...
حركت آزاديبخش ايران شمالي ضمن استمداد از همة‌ مسلمانان جهان بخصوص ملت بزرگ ايران ، مراجع تقليد و ائمة‌ جمعه براي مقابله با حركت شيطاني رژيم منفور باكو، اعلام مي‏دارد كه اينگونه اقدامات رژيم، عزم فرزندان قهرمان ايراني شمالي را در مبارزه با رژيم مصمم‏تر خواهد كرد.
اكنون موج اعتراض‏هاي فعالان اسلامي سراسر ايران شمالي را در برگرفته است. طي روزهاي گذشته اهالي مناطق مختلف با برپايي تجمعات اعتراض آميز خواستار مجازات عوامل اهانت به پيامبر اسلام (ص) شده و حتي فرزندان قهرمانمان اعلام كرده‏اند كه منتشر كنندگان نشرية ضد اسلامي « صنعت » و نويسندگان مقالة موهن را به سزاي اعمال خود خواهند رساند.
مطابق احكام اسلام ، مجارات كسي كه پيامبر اسلام (ص) را مورد اهانت قرار دهد، اعدام است. و اهالي مناطق مختلف از جمله مردم غيور نارداران، اين را به صورت آشكار اعلام كرده‏اند.
اما خطاب اصلي ما به سركرده رژيم منفور باكو مي‏باشد كه دير يا زود آتش غضب و انتقام مردم مسلمان ايران شمالي دامان او را خواهد گرفت.

و سيعلم الذين ظلموا اي منقلب ينقلبون
حركت آزاديبخش ايران شمالي ، باكو ،
22آبان 1385 / 13 نويابر 2006

 

 

siavosh_west@yahoo.com

دختران دانشجو دانشگاهاي دولتي

ويژگي هاي کلي: اين دختران از آن دسته دختراني هستند که تا زمان ورود به دانشگاه با واژه اي به اسم پسر غريبه هستند و تنها وسيله نقليه اي که سوار شده اند اتوبوس مي باشد.از نظر شکل ظاهري بيشتر شبيه مردان غيرتمند و با خدا هستند!!!

خصوصيات دانشجويان دختر:
ترم 1- اصولاً وقتي به آنها بگوييد با سه حرف پ- س – ر يک کلمه معني دار بسازيد مخ آنها ERROR ميدهد! چون فکر ميکنند تنها دانشجوي اين مملکت هستند عمراً کسي را تحويل نميگيرند. و تا وقتي که قبل از اسمشان کلمه مهندس و دکتر را به کار نبريد جوابتان را نمي دهند! {پيشنهاد ميکنم که در دختران ترم يکي (صفري) به دنبال GF نباشيد چون اولاً پا نمدهند و ثانياً اگر حتي يکي از اين دختران براي دوستي پا بدهد(يکي در هر 10 ميليون سال)همه به شما به چشم يک همجنس باز نگاه خواهند کرد !} فقط براي عمليات قضاي حاجت به WC مي روند.طولاني ترين مسيري را که طي ميکنند مسير دانشگاه تا خانه مي باشد.به پسران همکلاسي به چشم خواستگار نگاه مي کنند.تمام کتب ترم اول را مي خرند و با دقت جلد ميگيرند.سوژه خنده دانشجويان ترم بالايي هستند. وقتي به آنها سلام ميکنيد به چشم يک مزاحم خياباني به شما نگاه ميکنند!(بي جنبن ديگه!!!) در فاصله بين کلاسها نان و پنير دستپخت مادر را ميل ميکنند تا انرژي بگيرند!

ترم 2 – همچنان قادر به ساختن کلمات معني دار نميباشند! متوجه ميشوند به غير از آنها افراد ديگري نيز به اسم دانشجو تو اين مملکت هستند! به مقدار بسيار ناچيز از قطر ابروها کاسته ميشودولي سيبيل جزيي از اعضاي ثابت بدن مي باشد.سر کلاس متوجه موجوداتي عجيب و غريب ميشوند اما اسم آنها را نمي دانند.کماکان مسير دانشگاه تا خانه بدون هيچ کم و کاستي طي ميشود.نيمي از کتاب هاي ترم را ميخرند و نيمه ديگر را از کتابخانه ميگيرند.اگر به آنها سلام کنيد در جواب زمزمه نامفهومي ميشنويد با اين مضمون:سلام عليکم ورحمة الله و برکاته! دو- سه بار از جلوي ترياي دانشکده رد ميشوند اما جرأت داخل شدن را ندارند!(استغفرالله)

ترم 3 - به معناي واژه پسر پي مي برند و با ماهيت آن موجودات عجيب و غريب آشنا مي شوند.به اين نکته حياتي پي مي برند که تنها استفاده WC قضاي حاجت نيست!!!سوژه خنده پيدا مي کنند.همه کتابها را از کتابخانه مي گيرند و متوجه ميشوند که تا 4 جلسه ميتوانند سر کلاس غيبت کنند.مي فهمند که شهر خيلي بزرگ است و غير از خانه شان جاهاي ديگري هم دارد! تريا دانشکده تبديل به پاتوق آنها ميشود.در جواب سلام شما ميگويند سلام!

ترم 4 – با واژه BF آشنا ميشوند اما راه و رسم تور کردنش را بلد نيستند.ابروها نازک ميشودو سيبيل ناپديد!در ساعت هاي استراحت بين کلاسها و حتي وسط کلاس ها به WC ميروند!!!هميشه در دانشگاه از قسمتهاي "پر پسر" عبور ميکنند.شروع ميکنند به پرسيدن آدرس از پسراي خوش تيپ دانشگاه!(نکته:اگر ديديد که جلوي در آموزش يه دختر ازتون آدرس آموزش رو پرسيد پس: 1- دختره ترم 4 درس ميخونه.2-شما خوشتيپيد!.3 – يالا مخشو بزن ديگه چلمن!)
شروع ميکنن به نوشتن جزوه !هر 2-3 شب يکبار به خانه ميروند براي حاضري و به خاطر غر زدن هاي مامان بابا.(خوب پدر مادرن ديگه دلشون تنگ ميشه شما به بزرگي خودتون ببخشيد!) و تعويض لباس و بقيه روز ها خونه دوستشون درس ميخونن!(آره جون خودت .بيچاره پدر ,مادره خبر نداره خوابگاه دخترا بغل خوابگاه پسراست!!!!) در جواب سلام شما ميگويند:سلام.چطوري؟خوبي؟

ترم 5 –يکي از اين موجودات خوش خط و خال (BF ) را بدست مي آورند اما چون تازه کار هستند بامبول هاي زيادي سرشان پياده ميشود!اصلاً سر کلاسها نمي روند و از دانشگاه فقط با WC کار دارند!چون BF دارند ديگه احدي را تحويل نميگيرند و درست مثل ترم يک ميشوند( چون اين دفعه فکر ميکنن فقط خودشونن که BF دارند و آسمان باز شده اين پسره افتاده تو بغل اينا! =آخر بي جنبگي)کوتاهترين مسيري را که طي ميکنند مسير دانشگاه به کافي شاپ و سپس خانه ميباشد.از چهره مردانه گذشته تنها خاطره اي باقي مانده است!(اينجاست که ميگن مردونگي مرده!!!) به دليل افزايش آرايشات روي صورتشون اضافه وزن مي آورند و براي جبران آن از مقدار شلوار و مانتو شان کم ميکنند!يک ميز اختصاصي براي خودشان و BF شان در تريا دانشکده رزرو است!تابلو ميشوند.کارکنان حراست دانشگاه آنها را به اسم کوچک مي شناسند.سند کميته انضباطي را به نامشان ميکنند!
در جواب سلام شما (بعد از 10 دقيقه!) مي گويند:اوا سلام ببخشيد حواسم نبود(طرف داره عاشق ميشه و حواسش يه جاي ديگست....خاک بر سرت!)

ترم 6 – خيلي تابلو ميشوند!عاشق ميشوند! مورد سوءاستفاده قرار ميگيرند!مشروط ميشوند!!!

ترم 7 – به طرز وحشتناکي تابلو ميشوند! در عشق شکست ميخورند!مشروط ميشوند!

ترم 8– دوباره آدم ميشوند.ديگر تابلو نيستند چون جوانان مستعد ديگري جاي آنها را ميگيرند(من لذت مي برم ميبينم اين جوونا.......!)جاي جاي دانشگاه برايشان خاطره انگيز است.مثل بچه آدم اين ترم درس ميخوانند فارغ ميشوند.در به در دنبال شوهر ميگردند.به نگهبان جلوي در دانشگاه هم پا مي دهند.به اولين پيشنهاد جواب مثبت ميدهند و از چاله به چاه مي افتند!!!!

بعد از دانشگاه: ازدواج ميکنند و رخت بچه ميشورند

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

27 آبان / 18 نوامبر / 26 شوال

Mobin_s2004@yahoo.com
27 آبان ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
بهرام پنجم و مسئله به شاهي رسيدن او

در پي كشته شدن يزدگرد يكم شاه ساساني وقت با لگد اسب در نزديكي نيشابور در سال 420 ميلادي، هجدهم نوامبر بهرام پسر او (بهرام گور) خود را بهرام پنجم شاه ايران خواند. شاپور برادر بزرگ بهرام قبلا در يك درگيري كشته شده بود و نرسي برادر مياني، مقام پادشاهي را نمي پذيرفت و بزرگان ايران با شاه شدن بهرام موافق نبودند. يكي از دلايل مخالفت بزرگان اين بود كه مادر او سوشندخت، يك بانوي ايراني يهودي بود. بزرگان ايران (به نوشته مورخان اروپايي: طبقه گرنديز، و يا گراندس) در دوران سلطنت 21 ساله يزدگرد نسبت به پيروان اديان ديگر، بسيار حساس شده بودند زيرا كه يزدگرد وسيعا به مسيحيان قلمرو ايران آزادي مذهبي و اجازه تاسيس كليسا و حتي تبليغ داده بود (يهوديان از زمان كوروش بزرگ از چنين آزادي برخوردار بودند) و موبدان زرتشتي كه با اين همه تسهيلات موافق نبودند او را «يزدگرد گناهكار» مي خواندند. در دوران ساسانيان، روحانيون زرتشتي، سرداران و سالاران ارتش و سران خاندانها را «بزرگان» خطاب مي كردند كه به باور زبانشناسان تاجيك، واژه «گراندس» در زبانهاي لاتين از واژه «گران زا = گرانزاد» پارسي ميانه متداول در «دره زرافشان» گرفته شده است يعني بزرگ و بزرگ بودن، و «بزرگي» در ايران دوران ساسانيان بر پايه ثروت و داشتن سرمايه نبود؛ بلكه معلومات، ايراندوستي و فداكاري در راه ميهن و هموطنان و پيروي راسخ از آيين ايرانيان و علاقه مندي به فرهنگ ايراني ملاك «بزرگي» بود (تقريبا معادل اشرافيت در اروپاي قرون وسطا و جديد تا انقلاب فرانسه، كه سرمايه داران «اشراف» خوانده نمي شدند و بورژوا بودند).
    بزرگان وقت ايران از آن هراس داشتند كه بهرام با داشتن مادري يهودي، همانند پدرش وسيعا آزادي مذهب بدهد. به علاوه، آموزگار نظامي او، منذر ابن نعمان (حكمران حيره، منطقه اي در جنوب كوفه و چسبيده به آن كه طايفه لخميون در آنجا زندگي مي كردند و عربستان ايران خوانده مي شد) يك مسيحي بود. با اين تصور، بزرگان ايران شاهزاده اي به نام «خسرو» را به عنوان شاه اعلام كردند. ولي بهرام كه مردي نظامي و دلاور بود و در ارتش هواداران فراوان داشت بر آنان غلبه كرد. درباره شاه شدن بهرام داستانسرايي بسيار شده است، ازجمله اين كه تاج سلطنتي را ميان دو شير قرار دادند تا هركدام (بهرام و يا خسرو) كه آن را به دست آورد؛ شاه شود كه بهرام به ميان شيرها رفت و تاج را ربود.
     بهرام با اين پيروزي، سياست پدر (دادن آزادي مذهبي) را در پيش نگرفت و به خواست موبدان به آذربايجان رفت و نسبت به آتشكده «آذر گشنسپ» مستقر در منطقه گزن (جزن) اداي احترام كرد. بهرام كه 17 سال و چند ماه سلطنت كرد، براي راضي نگداشتن موبدان، حتي خودمختاري تاريخي ارمنستان (از زمان داريوش بزرگ) را لغو كرد و آن را به صورت يك ساتراپي (استان) درآورد. بهرام روميان را هم كه درصدد حمايت از مسيحيان قلمرو ايران برآمده بودند، در جنگ شكست سخت داد و هپتالها را از مرزهاي شمالشرقي ايران (مرزهاي منطقه سغديانا و در آن زمان شامل همه تاجيكستان امروز، بخارا، سمرقند، خوارزم، بلخ و ...) بيرون راند. بهرام در سال 438 ميلادي در جريان شكار گور ناپديد شد و ايرانيان نزديك به دو سال او را زنده مي پنداشتند و شاه تازه انتخاب نكردند. برخي از مورخان حدس زده اند كه به باتلاقهاي زاينده رود فرو رفته باشد. فردوسي درباره مرگ بهرام گفته است: بهرام كه گور مي گرفتي همه عمر ـ ديدي كه چگونه گور بهرام گرفت.
    طبري مورخ شهير ايران (متولد آمل مازندران) از بهرام پنجم به عنوان شاهي آبادگر نام برده كه هر جا توانسته بود باغ ملي (بوستان عمومي) و ساختمان دولتي به وجود آورده بود. كاخ ساسانيان در سروستان (استان فارس) از يادگارهاي دوران بهرام پنجم است.

 

روزي كه مجلس روسيه متن قرارداد انگلستان و روسيه مبني بر تقسيم ايران را دريافت كرد

محمدعلي شاه

محمدعلي شاه

18 نوامبر سال 1907 ايسفولسكي وزير خارجه وقت روسيه متن قرارداد انگلستان و روسيه منعقد در 31 اوت همين سال مبني بر تقسيم ايران ميان خود را به پارلمان تازه تاسيس روسيه (دوما) جهت اطلاع تسليم كرد. اين قرارداد كه بدون توجه به استقلال ايران كه 12 قرن قدرت اول و يا يكي از دو قد رت جهان و از لحاظ ادبيات و معارف تا قرن هفدهم در سطوح بالا قرار داشت تنظيم و به اجرا گذارده شده بود در سن پترزبوگ به امضا رسيده بود.
    طبق اين قرارداد كه مشروح آن در قسمت فارسي همين سايت در تاريخ 31 اوت و در قسمت انگليسي در همين امروز آمده است، ايران به دو منطقه نفود انگلستان و روسيه و يك منطقه حايل (بيطرف) تقسيم شده بود كه در منطقه نفوذ روسيه كه از قصر شيرين تا مرز ايران و افغانستان در شمال شرقي خراسان بود، روسها قراقخانه و در قسمت انگلستان كه شامل سراسر شرق و جنوب از بيرجند تا فارس بود.
    انگليسي ها پليس جنوب (اس.پي.آر) مستقر ساختند و بناي هر گونه مداخله را گذاردند. با انعقاد و اجراي اين قرارداد كه با ميانجي گري فرانسه به انجام رسيد اختلافات مستعمراتي روسيه و انگلستان بر طرف شد و اين دو دولت و فرانسه بر ضد آلمان و اتريش و ايتاليا متحد شدند.
    كارگردان بعدي سلطه انگلستان بر ايران «لرد كرزن» معاون و بعدا وزير خارجه انگلستان بود كه قبل از قبول مقام دولتي؛ درباره ايران، افغانستان و آسياي ميانه مطالعات و تحقيقات فراوان كرده بود و كارشناس اين منطقه بود. هم او بود كه طرح تحت الحمايه كردن ايران و قرارداد 1919 معروف به وثوق الدوله را تهيه كرده بود و ....
    

 

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

27/8/59
وضعيت استقرار و فعاليت دشمن در جبهه سوسنگرد پس از شكست در تهاجم اخير و ادعاي عراق دربارة تداوم محاصره سوسنگرد .

گزارش جنگ سوسنگرد در راديو آمريكا : عراق و ايران هر دو ادعاي پيروزي در جنگ سوسنگرد را دارند . جنگ سوسنگرد بزرگترين تلفات نيروي انساني ايران و عراق از آغاز جنگ تاكنون را به همراه داشته است . بررسي انگيزههاي عراق در تهاجم اخير به سوسنگرد ، وضعيت ديگر جبهههاي نبرد و چگونگي توزيع لشكرهاي عراقي در جبههها از راديو لندن .

افزايش حضور نظامي انگلستان و آمريكا در خليج فارس و اقيانوس هند . آثار جنگ در بازار نفت . حركت سياسي تبليغاتي جديد سازمان مجاهدين خلق و صدور بيانيه دربارة جنگ و اعلام " تداوم شركت مجاهدين در رفع تجاوز عليرغم فضاي خفقانآور ناشي از عملكرد مرتجعين " در پاسخ به اطلاعيه دادستاني آبادان مبني بر لزوم خروج گروهها از شهر .

آيتالله بهشتي : امروز براي ادامة انقلاب اسلامي ، وحدت ازهر چيز ديگر بيشتر مورد نياز است .

رزمندگان مسلمان عراقي پل ارتباطي بين عراق و اردن را كه محل عبور كاميونها و تريلرهايي است كه بندر عقبه اردن به عراق را متصل مي‌سازد منفجر كردند.

27/8/63
شناسايي نيروهاي خودي در هور و ادامه فعاليتهاي پراكنده دشمن در اين منطقه گزارشهايي از تحركات و تردد نيروهاي ضدانقلاب در غرب كشور؛ درگيري نيروهاي دمكرات و كومهله گزارش مجله "الطليعه الاسلاميه" از بنبست مذاكرات طالباني و صدام؛ متنفي شدن وحدت ضدايراني عراق - طالباني - دمكرات - كومهله - منافقين.

عليرغم تكذيب واگذاري جزاير كويتي به عراق از سوي مقامات كويتي، اخباري از استقرار موشكهاي سام و نيروهاي عراقي در جزيره بوبيان ميرسد.

ادامه ورود كاميونهاي حامل تجهيزات از اردن و عربستان به بغداد پاسخ دفتر ترمينال اصلي نفت ايران در جزيره خارك به دعاوي دفتر بيمه لندن در مورد كمبود وزن محموله و بار از جزيره خارك: سيستمهاي به كارگرفته شده در اين ترمينال مطابق استانداردهاي جهاني است.

برنامه تلويزيون عراق و ادعاي وجود پادگانهاي آموزش تروريستهاي ضدعراقي در دمشق تشكيل مجمعي از انجمنهاي يهوديان 21 كشور دنيا در پاريس در آستانه سفر ميتران به دمشق، با طرح هدف رسيدگي به شرايط زندگي غيرقابل تحمل 4800 يهودي سوريه؛ واكنش حافظ اسد نسبت به اين اقدام تحريكآميز.

27/8/66
حمله هواپيماهاي عراقي به مركز هسته‌اي بوشهر

عمليات ظفر 3
سفر وزير خارجه آلمان غربي به بغداد .

 

 

 وفات منوچهر بزرگمهر فرزند ميرزا يوسف خان ملقب به عليم السلطنه

[27 آبان 1365] - منوچهر بزرگمهر فرزند ميرزا يوسف خان ملقب به عليم السلطنه درگذشت. او تحصيلات ابتدايي و متوسطه را در تهران به پايان رساند و دو سال در مدرسه حقوق تحصيل كرد و سپس به انگلستان رفت و با اخذ درجه ليسانس حقوق از دانشگاه بيرمنگام به ايران بازگشت. وي تسلط كامل به زبان انگليسي كتب فلسفي فراواني ترجمه كرد كه« پوپر، تحليل ذهن، رساله درباره فهم انساني، حقيقت و منطق، ژان پل سارتر و فلسفه چيست» از آن جمله‏اند. از منوچهر بزرگمهر كتب ديگري چون «از بيرون گود، ديگ جوش قلندر، عرفان نو و مرقعات صاحبدل» باقي مانده است.

Mobin_s2004@yahoo.com
18 نوامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
«دماغه اميد نيك» سرآغاز استعمار خاور زمين

وسکو داگاما

18 نوامبر سال 1488 بارتولومو دياز ، دريانورد پرتغالي ، به منتهي اليه قاره افريقا رسيد و آنجا را كه دو اقيانوس اطلس و هند با هم تلاقي مي كنند دماغه توفانها نام نهاد، ولي پس از بازگشت به پرتغال و دادن گزارش كار خود به پرنس جان دوم رئيس كشور پرتغال، جان دوم نام دماغه كه باب تازه اي را به روي اروپاييان مي گشود به «دماغه اميد نيك» تغيير داد كه هنوز به همين نام باقي است.
     سران پرتغال از جمله جان دوم و مانوئل كه انديشه هاي پرنس هانري (هانري دريانورد) را با حرارت تمام دنبال مي كردند پس از تصرف انگولا در غرب افريقا در سال 1484 به فكر يافتن راه دريايي هند از جنوب افريقا پرداخته بودند.
     ماموريت دياز دو سال طول كشيد و وي در بازگشت به ليسيون به پرنس جان دوم گزارش داد كه با نزديك شدن به جنوب آفريقا ستاره شمال ناپديد شد و دماغه، منطقه اي توفاني است كه او مجبور به عبور زيگزاگ از آن شد و مسافت كوتاهي را در 13 روز طي كرد، آن طرف دماغه مردمي زندگي مي كنند كه تمدن بالاتري دارند و به زباني ديگر تكلم مي كنند.
     رئيس كشور پرتغال پس از دريافت اين گزارش و تنظيم نقشه دريايي بر پايه مدار و نصف النهار، در سال 1497 «وسكو داگاما» را كه يك نظامي دريانورد بود با چهار كشتي مجهز به 20 توپ و 170 تفنگدار روانه هند كرد كه اين گروه 22 نوامبر سال 1497 از دماغه اميد نيك گذشت و از طريق موزامبيك و مومباسا و با كمك يك راهنماي هندي به نام ابومجيد كه با او در يك بندر افريقاي شرقي آشنا شده بودند و يك دريانورد بود 23 ماه مه سال 1488 تقريبا يك سال پس از ترك ليسيون به ساحل غربي هند در «كاليكت» رسيد. به اين ترتيب، وي و همراهانش اولين اروپاييان بودند كه از طريق دريا به هند رسيده بودند، كريستف كلمب شش سال پيشتر (1492) براي يافتن راه دريايي هند از طريق درياهاي غرب به قاره آمريكا رسيده بود، وي از سوي اسپانيا مامور اين كار شده بود.
     داگاما با پرداخت رشوه و دادن هديه از تحريك حكمران محلي در هند به دشمني با خود پيشگيري كرده و ماندگار شده بود.
     وي در بازگشت به پرتغال گزارش كرد كه مسلمانان شرق عمدتا نسبت به مسيحي بودن آنان عكس العمل نشان مي دادند تا اروپايي بودنشان.
     داگاما در سفر دوم براي ايجاد پايگاهي در ساحل هند از توپ استفاده كرد.
     در پي سفرهاي داگاما و كلمب راه براي استعمار اروپايي باز شد، مخصوصا كه پاب با صدور فرماني قاره آمريكا ( اموال و اراضي بوميان معروف به سرخپوستان ) را به اسپانيا و پرتغال بخشيد!. همزمان با اين تحولات، به حكومت مسلمانان هم كه بر گوشه اي از اسپانيا مسلط بودند خاتمه داده شد.
     جانشينان داگاما بودند كه به خليج فارس دست اندازي كردند و مسائل موجود منطقه، ريشه همان دست اندازي ها و رقابت هاي استعماري اروپاييان است.
    

 

كتاب بوش در جنگ

«باب وودوارد» نايب سردبير اجرايي واشنگتن پست و روزنامه نگار آمريكايي در كتاب چاپ نوامبر 2002 خود تحت عنوان «بوش در جنگ» مطالبي متعدد را افشاء كرده است. از جمله نوشته است كه در آغاز ماجراي افغانستان چون مشاوران بوش به پيروزي نظامي حتي با اعزام 50 هزار سرباز ترديد داشتند به «سيا» متوسل شدند كه اين سازمان با پرداخت 70 ميليون دلار اسكناس صد دلاري نقد به سركردگان افغان (وار لردها)، به دست آنان طالبان را از صحنه خارج ساخت و عبدالرشيد دوستم با همين پول براي خود استخر شناي سرپوشيده ساخته است.
    «وود وارد» در جاي ديگر كتاب خود نوشته است كه كولن پاول وزير خارجه آمريكا كه در جريان جنگ سال 1991 با عراق رئيس ستاد ارتش امريكا بود با نظر «چي ني» معاون بوش و رامسفلد وزير دفاع براي جنگ با عراق مخالفت مي كرد و چون موفق نشد در جلسات چند نفري نظر خود را بقبولاند در فرصت مناسب با بوش به تنهايي ملاقات كرد و گفت كه اگر كشورهاي ديگر كمك نكنند، حمله نظامي آمريكا به عراق نتيجه اي جز فاجعه ببار نخواهد آورد و تاكيد كرد كه آمريكا به تنهايي اگر هم از در برقراري آرامش از عهده اين جنگ برآيد در عراق موفق نخواهد شد. اين كتاب داراي 378 صفحه است.
    

 

به مناسبت صد ساله شدن تفاهم فرانسه و انگلستان كه سرانجام به تقسيم ايران انجاميد

به مناسبت صد ساله شدن تفاهم فرانسه و انگلستان معروف به « Etente Cordiale»، شيراك رئيس جمهوري فرانسه 18 نوامبر 2004 به لندن رفت. اين تفاهم كه عمدتا به منظور حل اختلافات ديرپاي مستعمراتي دو كشور و مناطق نفوذ آنها بود راه را براي اتحاد دو كشور با روسيه بر ضد آلمان ، اتريش و ايتاليا هموار ساخت. در آن زمان، فرانسه شديدا نگران تقويت بنيه نظامي آلمان بود. طبق اين تفاهم كه مرحله نخست آن در هشتم آوريل 1904 حاصل شد، قرار شد كه انگلستان و فرانسه مالكيت و نفوذ خود بر سر سرزمين هاي آفريقاي غربي را كه تا آن زمان كسب كرده بودند حفظ كنند و به درگير شدن با يكديگر در اين مناطق پايان دهند، فرانسه آقايي انگلستان بر مصر و انگلستان نفوذ فرانسه در مراكش را بپذيرد ، طرفين بي طرفي سيام ( تايلند ) را كه حايل ميان مستعمرات دو كشور در شبه جزيره هند و چين بود رعايت كنند و بر جزاير نيو هبريد ادعاي ديگري نداشته باشند. در اين قسمت از تفاهمات وضعيت نيوفاوند لاند هم روشن شد و قرار شد كه مذاكرات براي تامين تفاهم بيشتر ادامه يابد. هدف فرانسه رفع اختلافهاي انگلستان و روسيه بر سر ايران، افغانستان و تبت بود كه در مذاكرات بعدي مطرح شد و با ميانجي گري فرانسه، سرانجام به امضاي معاهده سن پترزبورگ در اوت 1907 و تقسيم ايران به دومنطقه نفوذ ميان روسيه و انگلستان و يك ناحيه حايل ( در اختيار دولت تهران ) منجر شد كه براي ايرانيان يك مصيبت ملي بود.
    ژاك شيراك در آستانه ديدار از لندن در مصاحبه اي با روزنامه هاي انگلستان كه سه شنبه ( 16 نوامبر 2004 ) انتشار يافت گفت كه انگلستان از كمك به مساعي آمريكا براي اشغال نظامي عراق طرفي نبست و از اين همكاري سهم چشمگيري به دست نياورد. شيراك گفت كه گمان مي كند امريكاييان، جز با اصرار و يا شرط قبلي حاضر نشوند داوطلبانه سهمي به كسي ديگر بدهند و اين در طبيعت آنان نهفته است. وي ضمن اشاره به ادامه شكاف ميان آمريكا و اروپاي غربي گفت: سياست آمريكا فعلا بر پايه اي استوار است كه امكان ايجاد پل ميان دو قاره را نمي دهد و او مطمئن نيست كه در اين شرايط، توني بلير بتواند يك ميانجي و واسطه ميان دو قاره باشد.
 

Mobin_s2004@yahoo.com
26 شوال هجري قمري
Mobin_s2004@yahoo.com

 « محمدبن جريرطبري» فقيه، مورخ مسلمان و دانشمند برجسته ايراني دربغداد چشم ازجهان فروبست.

[26 شوال 310] - « محمدبن جريرطبري» فقيه، مورخ مسلمان و دانشمند برجسته ايراني دربغداد چشم ازجهان فروبست. او در7سالگي حافظ كل قرآن شد و دوران جواني را به منظور كسب علم درمسافرت طي كرد. طبري درمراكز بزرگ علمي جهان اسلام چون بصره و كوفه به تحصيل پرداخت و افزون برتاريخ، درفقه، ادبيات عرب، رياضيات، طب، اخلاق و علوم قرآني دانش ‎‎اندوخت. اين مورخ گرانقدرجهان اسلام و ايران ابتدا شافعي مذهب بود ولي بعدها خود مذهبي پديد آورد كه پس ازمرگش دوامي نيافت و بتدريج ازميان رفت. ازمشهورترين آثاراين مورخ ارزشمند« كتاب تاريخُ الرُّسُل وَالمُلوك يا تاريخ طبري» را مي‎توان نام برد.اين كتاب شامل حوادث تاريخي ازآغازآفرينش تا سال302هجري است. ديگراثرطبري جامعُ البيان في تفسيرالقرآن كه به تفسيرطبري شهرت دارد.

 

 « ابن حاجب» نحودان و اديب پرآوازه مسلمان دراسكندريه دارفاني را وداع گفت.

[26 شوال 647] - « ابن حاجب» نحودان و اديب پرآوازه مسلمان دراسكندريه دارفاني را وداع گفت.« ابوعُمرجمال الدين بن عمر» قرائات هفتگي فقه، حديث و ادبيات عرب را ازعلماي قاهره آموخت. او درنحو شاگرد« زمخشري» بود و پس از اتمام تحصيلات مدتي تدريس علوم اسلامي را دردمشق بعهده گرفت. ابن حاجب عالمي متواضع و صبور بود و با آرامش كامل پرسشهاي ديگران را پاسخ مي‎داد. ازاين رو طالبان علم ازهمه جا براي آموختن صرف و نحو قرائت نزد وي مي‎شتافتند. شهرت عالمگيراين اديب فرزانه اسلامي بويژه درمشرق زمين به سبب كتابهاي نحوي اوست.« الشافيه درصرف، اَمالي درتفسير، اَلمَقصَدُ الجَليل درعروض و الكافيَه» درنحو ازآثارارزشمند ابن حاجب محسوب مي‎شوند.

 

 آيت الله بهاءالدين محلاتي فقيه گرانقدر خطه فارس بدرود حيات گفت.

[26 شوال 1401] - آيت الله بهاءالدين محلاتي فقيه گرانقدر خطه فارس بدرود حيات گفت. وي درنجف زاده شد و دركودكي همراه پدر به شيرازرفت و فقه، اصول، فلسفه و حكمت آموخت. آيت الله محلاتي مدت 10سال نيزدرحوزه نجف تحصيل كرد و بدرجه اجتهاد رسيد. اين روحاني فرزانه بعد ازبازگشت به شيرازبراي نقد و بررسي اصول عقايد و راهنمايي جوانان براي دستيابي به حقايق دين مبين اسلام جلساتي تشكيل داد. آيت الله محلاتي همواره پرچمدار قيام عليه ظلم و رهبرمبارزه مستمردربرابرنظامهاي استبدادي و پاسدارجنبش عدالتخواهي و آزادي رضاخان و محمدرضا بود و درنهضت ملي شدن نفت طي اعلاميه‎اي حمايت خود راازاين حركت اعلام كرد. آيت الله محلاتي درمبارزات مردم با شاه كه سرانجام به پيروزي انقلاب اسلامي منجرشد؛ حضوري فعال داشت. حضرت امام خميني)ره( درپيام تسليت به مناسبت رحلت ايشان فرمودند:« آن بزرگواردرطول زندگي پربركت خود يكي ازاسطوره‎هاي روحانيت و پشتوانه‎هاي نهضت اسلامي بودند».

 

 

 

 

 

 

کشکول ممتاز

از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

ابوذر كيسه درهم را قبول نكرد
عثمان بن عفان كيسه درهمى را بايك غلامى براى ابوذر فرستاد عثمان به غلام گفته بود كه اگر ابوذر اين كيسه درهم را پذيرفت ، تو آزادى ، غلام كيسه را به خدمت ابوذر آورد، و اصرار كرد كه قبول كن ، ابوذر قبول نكرد، غلام به او گفت : قبول كن چون اگر قبول كردى من آزادم ، ابوذر گفت : بلى ، و لكن با قبول كردن آن من برده مى شوم .
 

 

 

 

 

 

 

 

زبان خوراکیها

دكتر غياث الدين جزايرى


اسم من «فلفل» است !

براى معالجه بى حسى و فلج مرا بكار بريد.
تقويت كننده حافظه و اعصاب و مسكن دردهاى عصبى هستم .
اگر مرا در دندان كرم خورده بريزيد از پيشرفت كرم خوردگى جلوگيرى مى كنم .
غلظت خون را از بين مى برم .
آنان كه به جذام مبتلا هستند، به سراغ من بيايند.
پادزهر خوبى هستم ...و هزاران خاصيت ديگر كه كمتر كسى از آن مطلع است !

فلفل هندى سياه و خال مهرويان سياه
هر دو جان سوزاند اما اين كجا و آن كجا!
فارسى من پلپل است و معرب آن فلفل مى باشد. زادگاه من هندوستان بوده و به دو رنگ سياه و سفيد در بازار عرضه مى شوم . فلفل سياه ميوه نارس من است كه آنرا خشك كرده اند و چنانچه ميوه من پس از رسيدن خشك كرده و بعد در آب خيسانده ، لفافه ى خارجى آنرا بگيرند، به رنگ سفيد درآمده و فلفل سفيد خوانده مى شود. ميوه من داراى 5/1 تا دو درصد اسانس است با بوى مطبوع و طعمى تند همراه با يك ماده ى عامله تند و صمغى كه در الكل و اتر حل مى شود، من مخاط را تحريك مى كنم و عطسه آور مى باشم . زياده روى در خوردن من باعث افزايش ترشحات معدى است و به همين جهت است كه مبتلايان به ناراحتى هاى معدى نبايد در خوردن من افراط كنند و استفاده از مقدار كم من براى آنها هم مفيد است . گرد كوبيده من حشرات را متفرق مى كند و اگر آنرا در لابلاى پارچه بپاشند بيد نمى خورد و از گزند حشرات محفوظ مى ماند. سابقا كچلى را با من معالجه مى كردند. به هضم غذا كمك مى كنم . زهكش بلغم و ضد زهر مى باشم . من مقوى حافظه و اعصاب و مسكن دردهاى عصبى هستم . جويدن دانه من همراه با مويز جهت رفع رطوبات دماغ و معده مفيد است . ماليدن ميوه من با روغن جهت فلج و بى حسى توصيه شده است . اگر يك حبه قند را در يك قاشق فلزى قرار داده روى آتش ذوب نمايند و بعد مقدارى گرد فلفل به آن مخلوط كرده گرم گرم در حفره ى دندان هاى كرم خوردگى بريزند درد آن را تسكين داده و از پيشرفت كرم خوردگى جلوگيرى مى كند. ماليدن من به لثه درد دندان را ساكت مى كند.
من بلغم را از بين مى برم و جگر را گرم مى كنم و اشتها را زياد ميكنم . من غذا را نرم و لطيف كرده و اخلاط غليظ را از بين مى برم من خون غليظ را سبك مى كنم ، و براى درمان جذام مفيد مى باشم . من بادشكن بوده و دل درد را معالجه مى كنم و آروغ ترش را برطرف مى سازم ، حمول دانه من خارج كننده جنين و بعد از جماع مانع باردارى است . و اين يكى از هزاران طرق تنظيم خانواده و جلوگيرى از ازدياد نفوس است . ضماد من بازفت خنازير را فرو مى برد. و جهت سفيدك ناخن مفيد است و با آب پياز و نمك جهت روياندن موى گرى ((داءالثعلب )) مفيد است ((داءالثعلب ريزش موى سراسرى بدن است كه معمولا پس از ابتلا به امراض عفونى ايجاد مى شود)) براى معالجه مسمومين مخصوصا ترياك خورده و عقرب گزيده چنانچه دسترسى به پزشك نداشته باشيد بهتر است جوشانده ى مرا مكرر به مسموم بخورانيد و بگذاريد قى نمايد. در گذشته عده اى معتقد بودند كه اگر مار گزيده دانه مرا بخورد وتندى آن را حس ننمايد زهر در بدن او تاثير عميق كرده و معالجه آن آسان نيست ، ولى اگر تندى آنرا حس كند، قابل مداوا و درمان است . مقدار خوراك من حداكثر تا پنج گرم است . من براى اشخاص گرم مزاج خوب نيستم و توليد سر درد مى كنم و سينه را به خس ‍ خس مى اندازم و براى كبد ضرر دارم ، و برعكس براى پيران و اشخاص ‍ سرد مزاج مفيد مى باشم .
 

 

 

 

 

 

 

طنزانه
طنزگويه هاي اجتماعی «روزانه»

ما را بس...!

محمد حسین صفاریان

آهي از كلّ بساط دو جهان ما را بس
هيكلي لاغر و چشمي نگران ما را بس

من و هم‌صحبتي بوقلمون دورم باد
از گرانان جهان مرغ گران ما را بس

زانتيا را كه به پاداش عمل مي‌بخشند
ما كه رنديم و گدا بوق ژيان ما را بس

بنشين بر در بانك و گذر پول ببين
"كاين اشارت ز جهان گذران ما را بس "

ما كمي عاشق پوليم نه خواهان بهشت
مبلغي نيست! دو ميليارد تُومان ما را بس

جيب پرپول شما مايه ي درويشي ماست
گر شما را نه بس اين سود، زيان ما را بس

از نگاران كه قد سرو و صنوبر دارند
قدّ كوتاه تو اي دشمن جان ما را بس

آن‌قدرها دل من گير و گرفتار تو نيست
كه گرفتاري وام دگران ما را بس

آري از مشرب قسمت گله ناانصافي‌ست
طبع ناساز و سخن‌های چاخان ما را بس

 

 

 

 

 

 

 

مسائل زندگي
کار، مُد، سلامتی، رموز موفقیت و ...

مردمان

چگونه فردي جالب و خوش مشرب باشيم

همه می خواهند که از نظر دیگران خوب و باحال باشند، اما اكثرا نمی توانند. این کار هیچ رمز و رازی ندارد. فقط باید بدانید که چطور باشید و چطور رفتار کنید. راه های مختلفی برای رسیدن به این منظور وجود دارد.
در اینجا به چند نکته اشاره می کنیم تا بدانید که چطور از نظر دیگران باحال جلوه کنید. این کارها را انجام دهید و بعد خواهید دید که چقدر دوستانتان علاقه مند به رفت و آمد با شما می شوند.

نامزدي خوب پیدا کنید
یک نامزد خوب همیشه شما را پیش اطرافیان سربلند خواهد کرد و باعث می شود که از نظر دیگران فرد ارزشمندی جلوه کنید. چرا؟ چون یک فرد خوب و زيبا حتماً دوستان زیادی دور و بر خود دارد، شما هم با آنها آشنا خواهید شد. و دوستانتان حتماً بدشان نخواهد آمد که با کسی رفت و آمد کنند که افراد زیادی را می شناسد.

زیاد به دوستانتان زنگ نزنید
سعی کنید زیاد دنبال دوستانتان نرفته و مدام به آنها تلفن نکنید. حد مشخصی برای این مسئله وجود ندارد، اما دقت کنید همیشه کمتر از مقداری که آنها به شما زنگ می زنند به آنها زنگ بزنید.

همیشه با قصد و منظور به دوستانتان تلفن کنید
فقط برای حرف زدن به دوستانتان تلفن نکنید. تلفن هایتان را کوتاه کنید. فقط یکبار زنگ بزنید. و اگر لازم بود برایش پیغام بگذارید. اگر آنها با شما تماس نگرفتند، دوباره به آنها زنگ نزنید مگر اینکه مسئله ای ضروری پیش آمده باشد. مثلاً اگر می خواهید شام بدهید و دوست دارید که آنها را هم دعوت کنید، و آنها با شما تماس نگرفتند، مشکل خودشان است. شما نباید دنبال آنها بروید.

خوب لباس بپوشید
مردم دوست ندارند با آدم های بدتیپ و ژولیده رفت و آمد کنند. البته نمی گویم وقتی می خواهید با دوستانتان بیرون بروید کت و شلوار و این چیزها تنتان کنید، اما سعی کنید همیشه مرتب و خوش پوش باشید. یادتان باشد که مردم معمولاً از روی قیافه و ظاهر در مورد افراد نظر می دهند.

مطلع و آگاه باشید
مردم دوست دارند با کسی رفت و آمد کنند که بتوانند از او مطلبي یاد بگیرند. اما هول نشوید، اطلاعاتتان را زماني در اختیار آنها بگذارید که از شما سوال کنند. چون ممکن است فکر کنند قصد پز دادن دارید. و این اصلاً خوب نیست.

شوخ و بذله گو باشید
نمی گویم که دلقک باشید. اما اگر طبع شوخ دارید، کمی از آن را به دوستانتان نشان دهید. لازم نیست که منبع سرگرمی و خنده شوید. تعادل را حفظ کنید. و خواهشاً اگر می خواهید جوک تعریف کنید، سعی کنید که حداقل آنرا بی مزه تعریف نکنید که مردم جای خندیدن گریه کنند.

افسرده نباشید
اگر حالتان خوب نیست، بهتر است که در خانه بمانید. چون مردم دوست دارند که وقتی با دوستانشان بیرون می روند به آنها خوش بگذرد. کسی دوست ندارد در آن زمان شما را مشاوره روانپزشکی کند. بله، می توانید به یکی از دوستان نزدیکتان مشکلتان را در میان بگذارید، اما وقتی یک شب با دوستان بیرون رفته اید سعی کنید که مشکل را فراموش کنید.

اسرارآمیز باشید
اگر همه ی جزئیات زندگیتان را به دوستانتان بگویید، ممکن است زیاد جذب شما نشوند. همیشه چیزی را ناگفته نگاه دارید، و افراد همیشه علاقه مند به دانستن آن موضوع باقی می مانند.

ضعف و ناتوانی هایتان را به کسی نگویید
هر کسی ضعف و ناتوانی دارد، اما لازم نیست که این مسئله را به اطلاع همه برسانید. اگر این کار را بکنید، آن ضعفتان را باعث شوخی و خنده ی اطرافیان می کنید. اگر نسبت به چیزی حساسیت دارید، با کسی آن را مطرح نکنید و پیش خود نگاه دارید.

با افراد اجتماعی و باحال رفت و آمد کنید
اگر بخواهید همیشه افراد شکست خورده و به دردنخور را وارد اکیپ دوستانتان کنید، خودتان هم خیلی زود جزء همان ها به حساب خواهید آمد. و از طرف دیگر، اگر افراد اجتماعی و درست و حسابی را در اطراف خود داشته باشید، مردم هم همان فکر را در رابطه با شما خواهند کرد.

افراد را به یکدیگر معرفی کنید
جزء آن افرادی باشید که گروه ها و اکیپ های مختلف را به هم معرفی می کنند. اگر شما دو اکیپ دوست دارید، آنها را به هم معرفی کنید. البته اگر فکر می کنید که این دو گروه به هم می خورند. و از آنجا که آنها فقط شما را می شناسند، احتمالاً وقتی با هم روبه رو می شوند در مورد شما صحبت خواهند کرد.

همیشه دیر بر سر قرار بیایید
زود رسیدن سر قرار دو اشکال دارد. یکی اینکه وقتی شما وارد می شوید دیگران متوجه شما نخواهند شد. و دیگری اینکه دوستانتان تصور خواهند کرد که شما جای دیگری نداشته اید که بروید و فقط منتظر آمدن به آنجا بوده اید. اما دقت کنید که خیلی دیر هم نرسید.

به حرفهایتان عمل کنید
عمل کردن به حرفها و قول هایتان به دیگران ثابت می کند که فرد قابل اعتمادی هستید و می توان رویتان حساب کرد. اما عمل نکردن به حرفهایتان، نه تنها شهرتتان را لکه دار می کند بلکه باعث می شود چند تا از دوستانتان را هم از دست بدهید.
آخرین نفری نباشید که مجلس را ترک می کند
اگر شما آخرین نفری باشید که جمع را ترک کند، نشان می دهد که شما مزاحم بوده اید. اگر بخواهید بیش از حد بمانید احتمالاً شانس دعوت شدن در آینده را از دست خواهید داد.

برای بیرون رفتن برنامه ریزی کنید
هر چند وقت یکبار (دوسال یکبار کافی است) برنامه ریزی کنید و دیگران را جایی دعوت کنید. همه چیز را مرتب کرده و بعد همه را دعوت کنید.

تحت هیچ شرایطی خونسردیتان را از دست ندهید
کسی دوست ندارد که با کسی بیرون برود که سریعاً عصبانی شده و کنترل خود را از دست می دهد. اتفاقات بد ممکن است بیفتد و شما هم باید واکنش نشان دهید. اما لازم نیست که کنترل اعصابتان را از دست بدهید. همیشه خونسردی خود را حفظ کنید.

باحال باشید
ــــــــــــــــــــ
رعایت همه ی این نکات باعث می شود که در جمع دوستان به عنوان فردی باحال و خوش مشرب شناخته شوید. اما لازم نیست که برای این کار خیلی تلاش کنید. بگذارید همه چیز عادی پیش برود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مجله فرهنگي

ebgh_80@yahoo.com
مجله فرهنگی، روزهای زوج منتشر می شود

شماره پنجم

سخن سردبیر
سلامی گرم بر اعضا محترم . همانطور که قول داده بودم ، سعی ام این است که در هر شماره قسمتی جدید به مجله اضافه کنم . در این شماره هم با همت دوست خوبم ، خانم مقصودی ، دو بخش به نام آشنایی با شخصیت های بزرگ و برنامه نگارخانه ها و موزه ها را برای شما منظور کرده ام . امیدوارم مورد توجه قرار بگیرد . شاد باشید .
***

آشنایی با شخصیت های بزرگ
( برنادت مقدس – نوشته خانم آناهیتا مقصودی )
-----

در تاریخ 11 فوریه 1858 "برنادت سوبیروس" دختر چهارده ساله یک آسیابان از روستای لورد در جنوب فرانسه دیداری عجیب و باور نکردنی داشت . در غاری در کنار رودخانه کوچک گافه بانویی در لباسی سفید و درخشان در برابر او ظاهر شد که با آرامش و سکوت به او تبسم می کرد و پس از چند لحظه ناپدید شد . از آن تاریخ شانزده دیگر نیز بر برنادت ظاهر شد . در ماه مارس او خود را برنادت معرفی کرد بعنوان مادر مسیح ( مادر مقدس ) . برخورد با مادر مقدس در غار لورد زندگی برنادت کوچک را کاملا تغییر داد . او که از تجربه دیدارهای خود با مادر مقدس سخت تکان خورده بود ، تصمیم گرفت راهبه شود . او در سال 1866 در سن بیست و دو سالگی در شهر همجوار روستای خود بنام نورز وارد صومعه سن جیلدارد گردید . او در آنجا در شانزده آوریل 1879 در حالیکه تازه سی و پنج ساله بود ، بر اثر ابتلا به سل استخوان درگذشت . تابوت او سه روز پس از مرگ در یک عبادتگاه کوچک در باغ صومعه به خاک سپرده شد . او بیش از سی سال در این مکان بدون هیچگونه مزاحمتی آرامید اما هنگامیکه مقدمات کار " اثبات تقدیس " برنادت فراهم گردید و تحقیق در این باره آغاز شد ، مقامات کلیسا در تاریخ ییست و دوم سپتامبر 1909 اجازه دادند تابوت او در حضور دو پزشک و چند تن دیگر باز شود . مشاهده جسد برنادت ، قدرت تکلم را از حاضرین سلب کرده بود . برنادت بدون هیچ تغییری بر بستر خود آرمیده بود . یکی از بانوانی که شاهد عینی گشایش تابوت بود ، بعدها مشاهدات خود را اینطور بیان کرد : "کوچک ترین نشان از عفونت و کمترین اثری از بوی بد در جسد نبود و چنین به نظر می رسید که او خوابیده است " . پس ازاتمام تشریفات اداری جسد را لباسی نو پوشاندند و آنرا همراه کلیه مدارک رسمی معاینه در یک تابوت مسی دربسته حفط کردند . گزارش کمسیون تحقیق در اذهان عامه مورد قبول مومنان قرار گرفت ، اما برخی نیز به این گزارش با شک و تردید نگریستند . در سوم اوت 1925 مومیایی برنادت طی مراسمی رسمی به صومعه سن جیلدارد نقل مکان داده شد . ار آن زمان تاکنون او در آنجا در لباس رسمی راهبه گی خود ، با صورت و دستهایی که با پوشش مومی نازکی پوشانیده شده است در یک تابوت شیشه ای به آرامش ابدی سپرده شده است .

شعر
(بهار - شاعر ؛ خانم سوسن اسدیان – از مجموعه تنها در آدینه )
-----
نفسی تازه شده ست .
سر هر شانه فرسوده این توده خاک
و به پندار من آن کوره داغ
به گل یخ گفته است : چه شکوهی دارد ؟
سر هر قلعه برفی که مسخر شده است
پرپرواز بلندای درخت

موسیقی
( سایه ماه – کت استوینس " یوسف اسلام " )
-----
کت استیونس از مادری سوئدی و پدری یونانی متولد شد و در سالهای نوجوانی به موسیقی فولک و راک اند رول علاقمند شد . مایک هارست یکی از اعضا رسمی یک گروه فولک – پاپ صدای او را شنید و وی را به یک استودیو ضبط برد و نخستین کار او را اجرا کرد . این تجربه جزو چهارصد کار برتر انگلیس در 1966 قرار گرفت و کار بعدی او رتبه نخست این نمودار را در 1967 به دست آورد . در 1971 آلبوم دنیای وحشی را ارایه کرد که او را به یک فوق ستاره در آمریکا تبدیل کرد . در همین سال آلبوم سایه ماه وی جز چهارصد آهنگ برتر انگلیس و آمریکا قرار گرفت . در بیست و سوم دسامبر 1977 استیونس بطور رسمی مسلمان شد و نام یوسف اسلام را برای خود برگزید . با این تغییر رویه یازدهمین آلبوم استیونس با نام بازگشت به زمین آخرین آلبوم او نام گرفت و یوسف اسلام دیگر موزیک پاپ نخواند . موسسه آوانمای سپهر ، این آلبوم را منتشر کرده است . البته این اثر ، اثری است تصویری و در دو غالب وی سی دی و دی وی دی قابل تهیه است . قیمت این اثر 3000 تومان می باشد .

معرفی یک کتاب
-----
(صد و یک مساله فلسفی – نویسنده مارتین کوهن)
برخی از مسایل فلسفه قرن هاست که ذهن فیلسوفان و علاقمندان فلسفه را به خود مشغول کرده است و گرچه درباره آنها بحث های بسیار شده و کتابهای زیادی نوشته شده ، هنوز مسایل حل شده و فیصله یافته محسوب نمی شوند . در این کتاب صد و یک مساله از این گونه مسایل با زبانی ساده و در قالبی داستانی مطرح شده است که برخی از آنها از دیر باز و برخی مربوط به دوره کنونی است . این کتاب برای همه علاقمندان به فلسفه جالب و خواندنی است . مترجم این کتاب امیر غلامی است و انتشارات مرکز آنرا نشر کرده است . قیمت این کتاب 1950 تومان است .


معرفی یک سایت
-----
www.nationalgallery.org.uk
این سایت متعلق به یکی از بزرگترین کلکسیون های نقاشان اروپایی است که آثار سال های 1250 تا 1900 را در بر می گیرد . زندگی نامه هنرمندان ، اخبار هنری و اطلاعاتی دیگر ، از امکانات دیگر این سایت می باشد . ( معرفی از خانم آناهیتا مقصودی )

برنامه نگارخانه ها و موزه ها
-----
( نگارخانه لاله )

نگارخانه لاله به نشانی خیابان دکتر فاطمی ، ضلع شمالی پارک لاله ، جنب موزه فرش از تاریخ چهارم الی چهاردهم آذر ماه به مدت ده روز پذیرای علاقمندان به هنرهای تجسمی و تصویر سازی می باشد . نمایشگاه تصویر سازی گروهی ، می تواند برای عموم علاقمندان جالب و دیدنی باشد . ( خبر از خانم آناهیتا مقصودی )

معرفی یک فیلم
Memoirs of a Geisha
-----
این فیلم بر اساس داستانی به همین نام از آرتور گلدن توسط راب مارشال کارگردانی شده است . موسیقی این فیلم را جان ویلیامزبر عهده داشته که انصافا اثری عالی خلق کرده است . تصاویر بدیع ، موضوع بکر و بی نظیر و بازی هنرپیشه گان ؛ این فیلم را در حد یک اثر فوق العاده به پیش برده است . هر چه سعی کردم موضوع فیلم را در چند خط بنویسم ، نتوانستم برای همین از دیالوگی از فیلم استفاده می کنم .
گیشا نه همسر است و نه فاحشه . گیشا هنر رقص و هنر موسیقی دارد . یک گیشا باید بدنبال ولی نعمتی باشد تا ارزنده ترین عضوش ( بکارت ) را با بالاترین قیمت پیشنهادی بفروشد و همواره ولی نعمتی برای خود داشته باشد ...

تهران قدیم
-----
( برگرفته از کتاب تاریخ سینمای ایران – مسعود مهرابی )
( اتفاقات در سالن سینما )
فیلم های آنزمان همگی صامت بودند و فقط تعداد کمی از فیلم ها زیر نویس داشتند . در آنزمان ، هنگام نمایش فیلم ، شخصی که دیلماج نامیده می شد در وسط سالن سینما راه می رفت و نوشته های فیلم را به فارسی ترجمه می کرد و با صدای بلند می خواند . اگر دیلماج به دلیلی بر سر کارش حاضر نمی شد ، دستیار او که گاها هم بی سواد بود ، نقش او را اجرا می کرد و جالب اینکه اگر در جایی اشتباه دوبله می کرد ، تماشاگری که زبان بلد بود ، با فریاد ترجمه درست زیر نویس را برای همه شرح می داد . از جالب ترین اتفاقات این بود که همزمان با دوبله دیلماج ، آجیل فروشان و تنقلات فروشان هم وسط فیلم و هم زمان با او شروع به تبلیغ برای کالاهایشان می کردند و فریاد هر دو همواره بلند بود .

درس نویسندگی
-----
وقتی داستانی نوشته اید و پس از مدتی می نشینید و سعی می کنید آنرا بازنویسی و موثرتر کنید ، سعی نکنید به کلمات بهتر یا گیراتر بیاندیشید . سعی کنید آدم ها را بهتر ببینید . ( براندا اولند )

نقل قول های سینمایی
-----
وودی آلن می گوید : اگر فیلمم باعث شود که یک نفر دیگر هم احساس بدبختی کند ، احساس خواهم کرد که وظیفه ام را انجام داده ام !

یک جمله
-----
هنگامیکه همه یکسان فکر می کنند ، دیگر کسی بیشتر نمی اندیشد . ( والتر )

نظرات ، انتقادات ، پیشنهادات و آثار خود را با من در میان و ارسال بفرمایید .
با احترام ، احسان بهرام غفاری
 ebgh_80@yahoo.com
 

 

 

 

 

 

 

 

ستون آزاد

در مورد
صهيونيسم مسيحي
چه مي دانيد؟

نويسنده:
سيد امير حسين اصغري

آشنايي با انديشه‌هاي مسيحيان صهيونيست، موجب درك استراتژي كلان صهيونيسم بين الملل در قبال اسلام و اتحاد اسلامي خواهد شد. بايد دانست كه جنبش مسيحيان صهيونيسم در تحليل نهايي، به مثابه دزدان مفاهيم ديني و شركاي جهانخوارگان بين‌المللي، مرزبانان انديشه‌هاي ضدبشري‌اند كه نتيجه آن، جز آشوب و آشوبگري در جهان و قدرت‌طلبي نه براي هدف مقدس كه درست برخلاف هدف مقدس ـ يا دجال ـ ظهور مي كند.
صهيونيزم بين‌الملل اكنون در همه جاي جهان تارهاي خويش را تنيده است. توجه به ساختار روابط دروني بزرگترين سرمايه داران يا صاحبان رسانه‌هاي بزرگ جهاني و فيلم‌سازيها يا لابي‌هاي صهيونيزم در جهان همه نشان از اين نفوذ ننگين دارد.
تاريخ نيز از صهيونيزم خاطره‌هاي تلخي در ذهن خود دارد. گامهاي آغازين اين منفعت‌سالاري شيطاني، از همان زماني كه فتنه سامري آغاز شد، متولد شد و در طول تاريخ، چه در زمان ظهور و بعثت حضرت عيسي و يا بعثت حضرت ختمي(ص)، به نقطه‌هاي اوج خود رسيد. خطاب‌هاي قرآني را بنگريد. رد پاي اين منفعت‌سالاري شيطاني را به راحتي مي‌توان درك كرد. و اينك در دوران معاصر، كه فتنه‌ها از زمين و آسمان، بر سر انسان باريدن گرفته است، به سادگي مي‌توان تارهاي فتنه اين انديشه زرسالار را پيدا كرد.
بعيد نيست كه ما در دوران پاياني آخر الزمان زندگي كنيم و اين هم قابل انكار نيست كه ممكن است چنين امري صحت نداشته باشد. بشر هرگاه در تنگاهاي سخت معيشتي قرار گرفته است، بيشتر به ياد منجي افتاده است، زمان حمله مغول در ذهن آنان كه مورد حمله واقع شده بودند، شايد به آخرالزمان بسيار شبيه بود و شايد نسل ما، دوران ما و حيات ما نيز چنان باشد و يا نه. بسياري را مي‌شناسيم كه بر حسب اعتقادات ديني و باورهاي مذهبي در انتظار ظهور منجي‌اند...
آيات و روايات را كنكاش مي كنند. از اين نشانه به سوي آن نشانه مي‌روند. و گاه عمر خود را در اين راه سپري مي كنند. گاه اين مساله از حيث شدت علاقه ديني و گاه در برخي ديگر به عنوان دستمايه‌اي براي كلاهبرداري و جلب توجه آنها به خود، و مطرح كردن خود به عنوان شخصيتي برتر و احياناً به دست گرفتن قدرت و در مقياس بالاتر و سطح پنهانتر رهبري جهان به سمت و سوي هدفي مشخص است. گويي در وجه منفي اين قضيه چنين شخصيت‌هايي خود بازيچه‌هاي شيطان و يا خود شيطان‌اند و در قامتي دجاله‌هايي كه پوستين عبادت به دوش انداخته‌اند و بر دوش خلق سواري مي‌گيرند تا اهداف پليد سياسي و قدرت‌گرايي مخوف شيطاني خود را عملي كنند. مسيحيان صهيونيست، دقيقاً از اين گروهند!
آنها را در ساختار قدرت‌هاي جهاني به راحتي مي‌توان ديد. دست ايشان در دست سياست‌مداران زرسالاري است كه انديشه استيلاي آنها بر جهان و تدارك نظم شيطاني و استبدادمآبانه‌شان، اينك ديگر بر همه كس هويداست. در چنين فضايي است كه درك و شناخت بيشتر از چنين افراد و انديشه‌هايي، موجب افزايش آگاهي ما، نسبت به عمق توطئه‌ها و استراتژيهايي مي‌شود كه سعي در تسخير زمين! دارند.
آنها، خود را ناجياني مي‌دانند كه گويي پيامبران عصر جديد و رسولان دوران مدرنند.
من در اين مقاله، قصد معرفي چند چهره برجسته از مسيحيان صهيونيست و در واقع حاميان انديشه اسرائيل مقدس را دارم و در نهايت روشن خواهد شد كه هدف اين افراد از به ميان كشيدن چنين انديشه‌هايي چيست. نخست بايد روشن شود كه اين افراد لابي قدرتمند صهونيزم در ايالات متحده بوده و اركان سياسي ايالات متحده بنا به نفوذ فوق‌العاده سياسي‏ اقتصادي و... آنها قابل تغيير و تبدل است. در نظر اين افراد، برحسب نوشته خانم گريس هال سل چند تئوري ابتدايي ريشه دوانده است:
- يهوديان امت برگزيده خدا هستند
- خداوند سرزمين قدس را به امت برگزيده خود يهوديان داده است.
- از آنجا كه يهوديان امت برگزيده خدا هستند، به همه كساني كه به يهوديان دعاي خير كنند بركت مي دهد، و كساني را كه به يهوديان لعن و نفرين كنند، لعنت خواهد كرد.
اين گزاره‌ها به سادگي نشان مي‌دهد كه در مواجهه اسرائيل و فلسطين در ذهن اين افراد بدون هيچگونه قضاوتي اعراب نماد دجال يا ضد مسيح‌اند و هيچ گزينه ديگري وجود نخواهد داشت. يك وجه عقيده اين افراد همان نكته‌هايي است كه در بالا ذكر شد اما وجه ديگر آن، ساختار تعليمي است كه بديشان داده شده است.
آيا اين عقيده ممكن نيست كه عده‌اي از تئوريسين‌ها واستراتژيست‌هاي خواهان سلطه بر جهان، بخواهند با در هم آميزي عقيده‌اي مذهبي و شالوده تئوريهاي سياسي، اذهان افراد جهان را براي اهداف شيطاني خود آماده كنند؟ آيا اين ممكن نيست كه عده‌اي بخواهند براي تسلط بر جهان، جهاني كه دو جنگ جهاني را گذرانده و مردماني كه در پي منجي اند، با پوشيدن لباس منجي و حرف زدن از عدالت بي پايان، خود را به عنوان رسول جديد خدا معرفي كنند كه در قرن بيست و يك مامور نجات بشريتند؟ همه چيز به نظر من، به خواست قدرت برمي‌گردد قدرتي كه زر و زور و سرمايه‌سالاري را هدف گرفته و استفاده‌اي از هر وسيله جهت دستيابي بدان رامشروع مي داند. سخن درباره اين حركت بسيار است و شايد يكي از مشكلات ارائه چنين بحثي، دشواري دريافتن نقطه آغاز و خط مبداء است. اگر بحث از انديشه ديني انتظار و منجي باشد، حرف حقي است، اگر بحث بر سر اين است كه استراتژيهاي ابرقدرت را براي بقاي سلطه جهاني خود در كارند باز هم قابل توجه است. نكته در اينجاست كه ما بايد با گشت وگذار و تحليل ايده‌ها و انديشه‌هايي كه از سالها پيش، چنان پنهان هم نبودند و با توجه به رخدادها و حوادثي كه روي داده‌اند، بتوانيم حلقه واسطي بيابيم كه اثبات مي‌كند، همه اين تلاشها، سخن‌ها، ايده‌ها، نماي مذهبي و منجي گرفتن‌ها، سخن از دجال و مسيح گفتن‌ها، همه براي كسب قدرت وانديشه استيلاي بر جهان است. توجه به تاريخ بشريت به ما نشان مي‌دهد كه استفاده از احساسات مذهبي و يا استفاده از چنين مفاهيمي در جهت سروري بر انسانها كم نبوده است. آيا سامري با ساخت گوساله قصد رهبري بني‌اسرائيل را نداشت. و آيا ديگران و ديگراني از اين و فرعونياني كه سوداي سروري داشتند، نگفتند كه انا ربكم الاعلي؟ از حيث تحليل تاريخي هم مي توان به چنين داده‌هايي دست يافت. آنها حتي گاه براي پيشبرد مقاصد و اهداف شيطاني خود كه لباس رحماني پوشيده است‏، دست به پيشگويي‌ها و آينده‌نگريهايي هم ميزنند و از قضا با توجه به قدرت و ثروتي كه دارند و با آن استراتژي و تئوري كه آن را تدارك ديده و جوامع را بدان سو برده‌اند، بدانها هم دست مي‌يابند.
امروزه، انديشه مسيحيان صهيونيست در سايت‌هاي مختلف اينترنتي وجود دارد. نويسنده پنج سال پيش گفتار مفصلي در باب اين انديشه منتشر كرده است و اكنون با تحقيقات و تاملات بيشتر درمي‌يابد كه برخي سخنان اينان صورت تحقق به خود گرفته و گويي بخشي از يك پروسه است. البته نبايد تصور كرد كه ما در اين نوشتار با اشاره به ايالات متحده، از مساله اصلي يعني اسرائيل و فلسطين دورافتاده‌ايم. نطقه اصلي همان اسرائيل است و اين همه فتنه از همان جا برمي‌خيزد. اشاره كردم كه در سايت‌هاي اينترنتي مختلفي اين انديشه‌ها تبليغ و ترويج مي‌شوند. وقتي كه حدود دو سال پيش در حال بررسي برخي از اين سايت‌ها بودم، نكات جالبي را از آنها مورد توجه قرار دادم. در سايت شمارش معكوس[1] Count down در جمله‌هاي نخستين يك صفحه يك پيشگويي به چشم مي‌خورد:
ما در دوران بسيار مهيجي زندگي مي كنيم كه به زودي در آن برخي تغييرات بزرگ جهاني رخ خواهد داد. پرده‌ها در آخرين نمايش بزرگ زمين به كناري كشيده شده‌اند. نمايش آغاز شده است و اكنون ياراي توقفش نيست. هر كدام از ما كه زنده باشد گرفتار اين رويدادهاي عظيم خواهد شد. شمارش معكوس تا آرماگدون آغاز شد است... همه اينها جزئي از تقدير خداوند است.
اين پيش‌گوييها، درست در زماني اوج مي‌گيرند كه جمهوريخواهان محافظه‌كار و پيروان انديشه مشيت الهي گرايي و در واقع جريان مدافع سر سخت اسرائيل و لابي صهيونيزم در ايالات متحده قدرت را به دست مي‌گيرند. و اين تعجب برانگيز نيست كه يك انديشه گام به گام در پي آماده كردن اذهان عمومي و در واقع اغفال آنها براي دست يافتن به اهداف جهاني خود براي تسلط بر زمين باشد. جالب است كه در فيلم‌هاي هاليوود‌، آمريكا و ارتش آن كشور به عنوان مدافع زمين‌اند از حمله‌ها و خطرات معرفي مي‌شوند و جالب است كه كسي توجه نمي‌كند كه آمريكا و ارتش آن، و در واقع مدافعان صهيونيزم همان حمله كنندگان به زمينند! اين دجالي است كه لباس موعود به تن كرده است. به هر حال سخن از پيشگوييهايي بود كه در جريان يك پروسه قدرت سالارانه، بخشي از فعاليت‌هاي طرفداران آن را شامل مي‌شد.
اكنون در دوران معاصر، پروسه سلطه بر جهان مسيحيان صهيونيست در حال انجام است. افراد به ظاهر مذهبي و پيروان مسيح – پيامبر صلح و عدالت – كه اكنون جز زبان زور و قتل و تجاوز چيزي را در نمي‌يابند. اين غاصبان مسند مسيح اكنون به گونه‌اي حق به جانب سخن مي‌گويند كه گويي نبي مرسل ياملك مقربند! آنها سخن از حمايت مستقيم خدا از پروژه‌هايشان دارند! و ياللعجب!
به خاطر اين كه شاهدي مطمئن را وارد بحث كنيم بايد به كتاب تدارك جنگ بزرگ، اشاره كنيم. مرحوم خانم گريس هال سل، نويسنده كتاب، همانطور كه از نام كتاب به روشني برمي‌آيد ـ در سال 1989 پس از سالها تحقيق كتابي را منتشر ساخت كه در ان به فاش ساختن انديشه‌هاي شيطاني چنين كشيشان و سياست مداران مخوفي پرداخت. متاسفانه وي در سال 2000 از دنيا رفت و ما از نحوه مرگ وي اطلاعي نداريم.
نويسنده در اين كتاب به دنبال آن است تا پرده از طرح تسلط ايالات متحده بر جهان با نام مسيح و اسرائيل مقدس و به منظور تسلط در منابع نفتي و ثروت كشورهاي اسلامي و نفت بدانها و تهاجم جنگي نمايد.
گريس هال سل، به روشني كتاب را تدارك جنگ بزرگ نام نهاده است. او به استفاده‌هاي كشيشان مسيحي صهيونيست از پيشگويي‌هايي انبياي اسرائيل اشاره كرده و با اشاره به موضوع آرماگدون به عنوان محل جنگ آخرالزمان كه از سوي اين كشيشان عنوان مي‌شود، اشاره مي نمايد كه:
آگاه شدن از اين مسيحيان جنگجوي زورمند، كه يك جنگ هسته‌اي محتوم و ناگريز را تبليغ مي كنند، بايد خود به منزله آماجي براي مردان و زنان صلح‌جو درآيد: چون روشن مي سازد، وظيفه‌اي كه در برابر ما قرار دارد، وظيفه آساني نيست؛ براي اين كه در اين باره ساكت بنشينند، لازم است با بلند كردن صداي خود، بر ضد اتحاد ميان دولت اسرائيل و مسيحيان جنگجوي دست راستي ايالات متحده به بهترين و مؤثرترين صورت، از يك هارمجدون هسته‌اي جلوگيري كنند.[2]
او در بخش پاياني كتاب خود، با اشاره به ساختار انديشه‌هاي قدرت‌طلبانه و تشريح عصبيت و خشونت موجود در انديشه‌هاي مسيحيان صهيونيست و كلام غيرمنطقي و غير منطبق بر انديشه‌هاي ايشان مي گويد:
من به دنبال اين بودم كه براي ما در باره موعظه كوه مسيح همه سخن بگويند نيز منتظر آن بوده‌ام كه شيوه و كردار مسيح را هم به ما يادآوري كنند؛ كه هرگز بر پايه قدرت نظامي استوار نبود. روش مسيح اين نبود كه جان و مال مردم را نابود كند و به دنبال يك قلمرو پادشاهي دنيوي و زميني باشد. بلكه او، آمد تا زندگي را و حيات را به پيش برد و افزونتر سازد. او با پيام صلح آمد. او به ما آموخت، با صلح است كه مي‌توانيم حيات داشته باشيم.[3]

كشيشان مسيحي صهيونيست
كشيشان مسيحي صهيونيست، طرفداران اسرائيل و حاميان عقيده جنگ بزرگ آخرالزمان‌اند. در واقع مساله اساسي، تفسيري است كه آنان از پيشگوييهاي انبياي بني‌اسرائيل ارائه مي‌دهند. هارمجدون و يا آرماگدون نقطه اوج مقولات مورد بحث آنهاست. كلمه آرمگدون ياد آور جنگ آخرالزمان و زمينه ظهور مسيح و منجي است.
هارمجدون كلمه‌اي عبري است. يوحنا در باب 16 مكاشفات خود گفته است: و ايشان را به موضعي كه آن را به عبراني هارمجدون مي خوانند،فراهم آوردند. مسيحيان صهيونيست در تفسير اين كلام يوحنا، هارمجدون را منطقه‌اي در في ما بين اردن و فلسطين اشغالي مي‌دانند و معتقدند كه نبرد آخر الزمان در آنجا انجام مي‌شود و به تعبير برخي از تفاسير ايشان: تا دهانه اسبان، منطقه پر از خون خواهد شد و شواهد نشان دهنده آن است كه اين نبرد هسته‌اي خواهد بود!
اين كشيشان داراي كليساها و علاوه بر آن كلوپ‌ها و برنامه‌هاي تلويزيوني در آمريكا هستند و با سرمايه و نفوذ بسياري كه در عرصه سياسي آمريكا دارندسعي در هدايت سياستمداران در عملي كردن جنگ بزرگ دارند. نويسنده كتاب تدارك جنگ بزرگ مي نويسد: نظام اعتقادي كساني كه خداشناسي هارمجدون راتبليغ مي كنند، بر روي سرزمين انجيلي صهيون و دولت صهيونيستي اسرائيل متمركز است، كه اين دو را برابر هم و يكي مي‌گيرند. اينان، چون اعتقاد دارند اسرائيل بايد مقر فرود آمدن دومين ظهور مسيح باشد، سعي دارند پرستش سرزمين اسرائيل را به يك آيين مذهبي بدل سازند.
بسياري از واعظان[4] تلويزيون آمريكا، از جمله هال ليندسي ، مرتب اين پيام را تكرار مي كنند:
اين سياره زمين به احتمال زياد، در دوران زندگي ما، به مرحوم سياره بزرگ، زمين بدل خواهد شد.خدوند، خود مي داند كه چنين چيزي واقع خواهد شد؛ خداوند، اين را از ازل مي‌دانسته است. خداوند اين طرح خود را از هزاران ميليارد مردمي كه پيش از اينها مي‌زيسته‌ان، پنهان كرده بود. اما اكنون اين طرح خود را، بر ليندسي وديگران، از قبيل جري فال ول، جيمي سواگارت، پت رابرتسون، كه خداشناسي هارمجدون را تبليغ مي كنند، آشكار ساخته است.
در 2 دسامبر 1982، سخن پراكني جري فال ول را تماشا مي كردم كه مي گفت: واژه هارمجدون در دل مردمي ترس به وجود مي‌آورد. او موعظه خود را، در حالي كه لبخند تندي به بينندگان خود ميزد، با اين گفته به پايان برد: اي مردم، چه زيباست مسيحي بودن! ما، چه آيندة اعجاب انگيزي در پيش داريم! البته، خداشناسي او همه كساني را كه تجديد حيات مسيحي پيدا نكرده‌اند، محكوم ابدي به دوزخ مي‌داند. در تاريخ 9 ژوئن 1982، پت رابرتسون به شوندگان شبكه سخن پراكني مسيحي باشگاه 700، گفت: همه شرايط اين رويداد (نبرد هارمجدون) حالا دارد عملي مي شود. در هر لحظه ممكن است روي بدهد، تا كلام حزقيال تحقق بپذيرد. تحقق آن دارد آماده مي شود... ايالات متحده بر آن است كه اين آيه حزقيات، عملي شود... ما از حزقيال حمايت مي كنيم.
پيام خدا شناسي هارمجدون روشن است. جنگ ناگزير است، پيش بيايد با جان و دل به آن بپردازيم. همه اينها از نظر اثرهاي سياسي‌اي كه نشستن يكي از همين مشيت الهي گرايان در پشت ميز رياست جمهوري ايالات متحده، پديد مي‌آورد بسيار مهم مي‌نمايد. با اينكه رابرتسون در حزب جمهوريخواه به عنوان داوطلب رياست جمهوري سال 1988، برنده نشد، او و ميليونها پيرو وفادارش، در حزب جمهوريخواه نفوذ فراواني اعمال مي كنند. هميشه اين خطر وجود دارد كه حاميان متعصب و تندرو خداشناسي هارمجدون، سياستمداران را وادار سازند تا بر طبق يك چنين ديدگاههاي مكاشفه‌آميزي عمل كنند.[5]
اما اكنون اين حادثه اتفاق افتاده است. جورج بوش پسر، اگر خوديكي از همين كشيشان نباشد اما بزرگترين حاميان وي همان مسيحيان صهيونيست بودند كه از جمله آنها مي‌توان به جري فال ول اشاره كرد. به تعبير يك روحاني مسيحي: حاميان مذهبي بوش به عنوان بزگتررين مشوقان وي، به جاي اينكه نقش مشاوران معنوي را ايفا كنند به صورت هوراكشان وي درآمده‌اند. آنها حواريون معتقد به وي هستند و فكر مي كنند كه خداوند او را به رئيس جمهوري آمريكا مقرار گرده است... تمام شواهد موجود حاكي از اين است كه مردم آمريكا داود خود را در بوش يافته‌اند و متقابلاً اين باور نيز نزد رئيس جمهور تداعي گرديده است.
جري فال ول، اينك مشاور مذهبي جرج بوش و يكي از مردان منتفذ در ميان جمهوريخواهان ايالات متحده است. همو بود كه در اواخر سال 2002 پيامبر اسلام را به عنوان تروريست معرفي كرد. حال آنكه خود را از ياد برده بود كه اكنون در مسند توجيه‌گر عظيم‌ترين ظلمهاي جهان عمل مي كند. خانم هال سل مي‌نويس:
من به عنوان بخشي از تحقيق خودم درباره خداشناسي هارمجدون، در دو سفر دسته جمعي كه به سرپرستي فال ولي زمان داده شده بود نيز شركت كردم. من يكي از 630 همسفر مسافرت 1982 و80 همسفر مسافرت 1985 بودم. فال ول شخصاً اين گردش دسته‌جمعي حضور يافت. در گردش 1983، او يك ميهماني به افتخار وزير دفاع اسرائيل كه در آن موقع موشه آژنز بود، ترتيب داد. در اين مهماني، من سخن فال ول را شنيدم كه از دريافت هواپيماي ويندستريم Windstream كه اسرائيليان به او بخشيده بودند، تشكر كرد. در سفر 1985 او اين ميهمان را به افتخار آريل شارون مغز متفكر تهاجم اسرائيل به لبنان ترتيب داد. جنگي كه موجب كشته و زخمي شدن 200/000 نفر گرديد كه بيشترشان نظامي نبودند. اين بار فال ول، شارون را، از زمره بزرگترين مردان جهان، مانند جمع واشنگتن و آبراهام لينكلن خواهد.
فال ول، دستيارانش و راهنمايان اسرائيلي ما، عموماً فلسطينيان را ناديده مي گرفتند. هنگامي كه از آنها نامي برده ميشد؟ تنها به عنوان موانعي در راه تحقق خواست خدا، كه از آنها ياد مي كردند.[6]
در همين رابطه لازم است تا به آثار ديگري اشاره شود:
كتاب زمين سياره بزرگ مرحوم Thelate plenete Earth اين كتاب كه به تبليغ خدا شناسي هارمجدون و جنگ آينده مي‌پردازد، در سراسر دهه 70 پرفروشترين كتاب بود و فروش آن پس از انجيل از هر كتاب ديگري فراتر رفته بود.
هال ليندسي،‌ نويسنده اين كتاب و چهار كتاب ديگر از جمله جهان نويني در كارفرا رسيدن است. There is anew world comming اعلام مي دارد كه خداوند مقرر فرموده است كه ما به يك جنگ هارمجدون هسته اي دست بزنيم. ليندسي مي‌گويد كه ما بايد هفت مرحله بر حسب هفت مرحله‌اي كه در مكاشفات يوحنا آمده است، يا هفت مشيت الهي را از سر بگذرانيم كه يكي از آنها نبرد هراس انگيز هارمجدون است، كه در آن همه گونه سلاحهاي بس ويرانگر هسته‌اي به كار برده خواهد شد. از آنجا كه اين هفت مرحله، هفت مشيت الهي ناميده مي‌شود، خود اين نظام اعتقادي، مشيت الهي گرايي و پيروان آن نظام، هواخواهان مشيت الهي ناميده مي شوند.
انجيل مرجع سكوفيلد:
قبل از شرح اين كتاب لازم است ذكر شود كه مسيحيان دست راستي ايالت متحده كه به مشيت الهي معتقدند، مسيحيان صهيونيست خوانده مي‌شوند و اين مساله ذهنيت پديد آمده درباره چگونگي پيوند يهود و مسيحيت را مرتفع مي‌كند.
سيروس اينكرسون سكوفيلد كتاب خويش را در بسط مفهوم مشيت الهي گرايي نوشته است كه باتيراژهاي چندين ميليون به فروش مي‌رسد. او در اين كتاب تعليم مي‌دهد كه مسيحيان تجديد حيات يافته بايد از هارمجدون استقبال كنند. زيرا همين كه جنگ آغاز بشود، رستگار شدگان به آسمانها عروج خواهند كرد و ملكوت الهي را در خواهنديافت.
جيمي سواگارت:
ايستگاه تلويزيوني موعظه انجيلي او در باتن روژ ايالت لوييزيانا قرار دارد. او در جمع، هر روز به4/5 ميليون خانوار، دسترسي داشت كه درروزهاي يكشنبه، سر به 25/1 ميليون خانوار مي زدند.
- جيم باكر
جيم باكر (با سابقه رابطه نامشروع) با شبكه وحي آميز پي تي ال متنفذي به نام جري فال ول كه با برنامه ساعت بشارت انجيل كهن dtime gospel Hour تحت عنانين مذهبي، استراتژي سياسي آينده صهيونيستها و آمريكايي‌ها را بيان مي‌دارد و يكي از حمايت كنندگان مالي غاصبان قدس در ايالات متحده است.
كنت كوپلند و ريجارد دوهان با برنامه روز اكتشاف Dayot Discavery هر يك مخاطباني را براي پيام آينده بحراني خود دارند:
كوپلند در سخناني مي‌گويد: خداوند اسرائيل را سرافراز كرده است... خداوند رامي‌بينيم كه به حمايت از اسرائيل به حركت درآمده است... چه زمان درخشاني است اين زمان كه از دولت خودمان كه حامي اسرائيل است پشتيباني مي كنيم. چه زماني درخشاني است كه خداوند را آگاه سازيم، از اينكه تا چه پايه شما درست از ريشه‌ها سرچشمه‌هاي ابراهيم، تقدير مي‌كنيد.
بيلي گرام يكي از كشيشان پروستان انجيلي بنيادگرا در موضوع هارمجدون در سال 1970 هشدار داده است كه: جهان اكنون به سرعت دارد به سوي جنگ آخرالزمان هارمجدون خودنزديك مي شود و نسل كنوني جوان ما، شايد آخرين نسل در تاريخ باشد.[7]
تامل در اين سخنان ميزان نزديكي شكل و محتوايي يك نظريه‌پرداز سياست خارجي آمريكا– فرانسيس فوكوياما را با بيلي گرام نشان مي دهد. فوكوياما درنظريه معروف سياسي خود، در يك آينده پژوهي يا استمداد از روح جوامع كه در فلسفه هگل ذكر شده است از پايان تاريخ و آخرين انسان سخن مي گويد. The end of the world and pastman گرچه ميزان بحران هسته اي كه در سخنان كشيشان انجيلي آمده است در نظريه فوكوياما نماد چنداني ندارد اما او در نهايت به همان مقوله حاكميت يك عقلانيت خاص در دوره پاياني جوامع انساني مي‌پردازد.
هال ليندسي يكي ازكشيشان انجيلي كه مولف كتاب زمين سياره بزرگ مرحوم است مي گويد: پيش از اين كه يهوديان تشكيل يك ملت بدهند هيچ چيز درست سرجايش نبود. تنها حال كه اين اتفاق افتاده است، تحقق همه گونه علايم پيشگويي‌هايي نبوي، دارد جاي خودش قرار مي گيرد. زيرا كه برخي فضاهاي قدرت سياسي بايستي نخست پديد مي‌آمد و اكنون بنا بر الگوي پيشگويي هاينبوي، كانون همه جهان درخاورميانه، و به ويژه در سرزمين اسرائيل امروزي متمركز شده است. همه ملتهاي جهان بر اثر آنچه كه در آنجا مي گذرد به رنج و عذاب خواهند افتاد و در آن درگير خواهند شد. حالاما مي توانيم ببينيم چگونه آنچه كه در اين زمانها رخ مي دهد مانندهمين اتفاقهايي كه روزنامه‌ها مي نويسند درست، با الگوي پيشگويي‌هاي نبوي جور در مي آيد.[8]
پت رابرتسون: از ديگر مسيحيان است كه با داشتن كلوپ 007 به ارائه چنين تغييراتي ميپردازد. او نيز داراي برنامه تلويزيوني وتبليغات خاص است. درسايت اينترنتي كلوپ 007 برخي پرسشها و پاسخ‌هاي وي درج شده است. تامل در اين اظهارنظرها، نشان مي دهد كه اولاً تا چه اندازه نسبت به اسلام و عقايد اسلامي بيگانه است و دوما تا چه حد در توجيه سياستهاي ظالمانه و ضدبشري كاخ سفيد مي‌كوشد. در اينجا به عنوان نمونه و بدون هيچگونه توضيح اضافي دو نمونه از سئوالهايي را كه وي پاسخ داده است، ذكر مي كنيم.
سؤال: آيا الله و God خدا برابرند؟
پاسخ: اولاً خداي كتاب مقدس، خداي عشق و رستگاري است كه فرزندش را به اين جهان فرستاد تا به خاطر گناهان ما بميرد. خداي قرآن به مردم مي‌گويد براي رستگاري براي او كشته شوند، اماهيچ مفهومي ازرستگاري وجود ندارد. اله خداي ماه درمكه بود براي همين در اسلام هلال ماه هست. پرچم تركيه داراي هلال ماه با يك ستاره درون آن است. خوب ماه براي آن است كه الله خداي ماه بوده است؟ وحدش همين مقدار است اما ما هيچ وقت خداي ماه را پرستش نمي‌كنيم. ما خداي آفرينش و آفريننده همه چيز را پرستش مي‌كنيم.
آنها شبيه هم نيستند. ترجمه الله به خدا God غلط است. وقتي شما چيزي در آنجا مي بينيد. و به آن الله مي‌گويد. فقط به الله ترجمه كنيد. آن را God نخوانيد زيرا اينها متفاوتند. God آفريننده و يهوه و الوهيم است.
سؤال: آيا عيسي صلح طلب بوده است؟
پاسخ: در ايمان شخصي بله اما عيسي اين جمله‌هاي رفتار توام با عطوفت را براي سياستمداران نگفته است. بايد نيرويي براي مقابله باشد.
سؤال: شنيده‌ام برخي مي‌گويند‌؛ تنها جنگ، آيا اين يك ايده منطبق با كتاب مقدس است؟ به نظر شماآيا اين تنها يك جنگ است كه ما درگير آنيم؟
پاسخ: عقيده تنها جنگ برخاسته از خداگرايان كليساي كاتوليك روم است كه با چنين مشكلي مواجه شده‌اند. مطمئناً عقيده تنها جنگ برخاسته از كتاب مقدس نيست. كتاب مقدس ما مي‌گويد از يوغ ستم آزاد شويم. شما چگونه از زير يوغ ستم آزاد مي‌شويد؟ آيا با دعا يا با فعاليتهاي ديگر؟ اگر در خيابان ببينيد كه مردي در حال زدن كودكي است چه خواهيد كرد؟ خوب، شما مي توانيد به پليس زنگ بزنيد و يا او را از زدن بازداريد. زيرا مساله اينجاست كه شما بايد از كار او جلوگيري كنيد.
صدام وحشي شده بود و مردم‌اش را ترور مي‌كرد. با بمب شيميايي بر مردم كرد حمله كرد.او جنگي را بر عليه ايران به راه انداخت كه يك ميليون نفر در طي آن جان باختند. به كويت حمله كرد. او به عربستان و اسرائيل موشك پرتاب كرد. او در مقابل قوانين ايستاد. اكنون در چنين حالتي، مطمئناَ كسي او را بايد به دستان عدالت بسپارد! سازمان ملل يك جوك است! مشروعيت اخلاقي،‌ قدرت قانوني و قدرت نظامي ندارد. پس تنها كساني كه مي توانند اين كار را انجام دهند آمريكائيان هستند.
آيا اين عدالت است؟ بله، آيا از نظركتاب مقدس عادلانه است؟ البته كه هست. سؤال اين است: آيا مي‌خواهيم شهوات را حاكم كنيم و به مردم اجازه بدهيم تا وحشي و ويرانگر باشند، به خاطر اينكه فكر مي كنيم شايد قادر به ادامه راه نباشيم؟ ما نمي‌خواهيم كلانتر جهان باشيم و به دنبال ملت‌هاي جهان يكي پي ايراد ديگري بدويم و رژيم‌هاي شر را سركوب كنيم. مساله اين است كه در جهان امروز ما تعدادي از حكام ظالم وجود دارند كه نه تنها براي ملت خودشان بلكه براي ما هم خطرناكند. براساس كتاب مقدس، ما بايد ستم‌ديدگان را آزاد سازيم[9].
او يك كشيش در اختيار انديشه‌هاي صهيونيستي افراطي است و اكنون همچنان كه همه شاهد آنند، با نفوذي كه توسط بوش پسر در كاخ سفيد يافته‌اند، در حال بسط و اجراي عملي ايده‌هاي خطرناك خودند. اما آيا با بهره‌گيري از عبرتهاي تاريخ اين دجال يا گوساله سامري نيست كه رداي مسيح يا پوستين خدا بر خويش افكنده است؟
از سوي ديگر، اكنون در كابينه جرج بوش صهيونيست‌هاي تندرويي حضور دارند كه از سويي جنگ صد ساله عليه اسلام[10] را طراحي مي‌كنند و از سوي ديگر اعراب را از گروههاي شر مطلق در برابر خيرمطلق يعني اسرائيليها معرفي مي كنند. و تنها راه حل مشكل اسرائيل را جنگ تا شكست نهايي اعراب اعلام مي‌نمايند.
اساس عقايد اين دست ازسياستمداران برگرفته از انديشه‌هاي همان كشيش‌هاي مسيحي صهيونيست است و در واقع اينان بازوان عملي چنان ايده‌هايي هستند. در اكتبر 2002 روزنامه نيويورك تايمز اخباري را در مورد ولفو وتيز و پيروان وي منتشر كرد كه در آن از فشار اين افراد بر دولت بوش براي آغاز جنگ فوري بر ضد عراق سخن گفته شده است، زيرا حمله به افغانستان (سرزمين خشك و فقير) نمي‌تواند جنگ جهاني را كه آنان در صدد شعله‌ور كردن آن هستند، آغاز كند. اما از نظر آنان، عراق پله ديگري براي جنگ بر ضد تروريسم و برخورد تمدنهاست. در اين طرح دين اسلام به عنوان دشمن معرفي شده است كه بايد جنگي صد ساله بر ضد آن آغاز شود... اين گروه در حال حاضر، ايالات متحده را در همان مسيري هدايت مي‌كنند كه سياست تندرو و افراطي و بسيار خطرناك صهيونيست‌ها به آن سو در حال حركت است. در اين تفكر، همه دولت‌هاي اسلامي كه اسرائيل از آنها مي‌ترسد، دشمن تلقي شده‌آند و شايد اگر دولت بوش نبود اين ايده‌هاي ولفو ويتز تنها يك رؤيا باقي مي‌ماند.[11]
صاحب چنين انديشه‌هايي اكنون در حال پيشبرد طرح نظم نوين جهاني به رهبري آمريكا هستند كه در نهايت اهداف صهيونيستي پنهان درآن منطوي خواهد بود.
گذشته از چنين سياستمداراني مي‌توان به نظريه پردازاني چون لوي اشتراوس وساموئل هانتينگتون اشاره نمود. اينان در قالب چهره‌اي به ظاهر عملي به اظهار نظر پرداخته‌اند اما كمي تامل كافي است تا هدف مشترك اين سه دسته را روشن كند.
يكي از نظريه‌هاي لوي اشتراوس اين است كه اكنون جهان مكاني است كه دموكراسي‌هاي ليبرال به صورت منفرد و در معرض تهديد دائمي دشمنان خارجي به سر مي‌برند و با خطراتي مواجهند كه بايد با قدرت و رهبري مقتدرانه با آنها به مقابله برخاست اكنون شاگردان مكتب اشتراوس در سياست گذاريهاي آمريكا حضور دارند و اين ايده مورد تاكيدآنان نيزهست.
به نظر نويسنده تئوري برخورد تمدنهاي ساموئل هانتينگتون نيز در اين راستا قابل طرح است. هانتينگتون ازسالها پيش با اشاره به ايده برخورد تمدنها،‌ خود عملاً در مسير رسيدن به چنين جنگ بزرگي گام برداشته است. تئوري جهاني او، يك استراتژي خاص در جهت آماده‌سازي رواني اذهان جوامع بشري با جنگ و درگيريهايي بود كه به تعبير وي بيشتر درگسل شدن اسلامي و غرب رخ خواهد داد. و مگر نه اينكه دراكثر يا همه جنگ‌هايي كه به نحوي به گسل تمدني عالم اسلامي بر‌مي خورد، نقشي از ايالات متحده و استعمارگران درميان است؟
اينك اين دنياي پيرامون ماست كه در آن، ائتلاف سه گانه سياستمداران، نظريه‌پردازان و صهيونيستهاي افراطي براي سروري جهان شكل گرفته است. اين آينده‌پژوهي آنها بود كه تدارك جنگ بزرگ را هدف قرار داده بود و اكنون در حال اجراي طرحهاي خود است. نتيجه ظاهري چنين طرحي براي آنان دسترسي به ثروت كشورها، استفاده از منابع عظيم نفتي، تغيير نقشه جغرافيايي خاورميانه، سلطه بر جهان و دست يازيدن به همه آمال شيطاني خود است.
شايد ما در دوره پاياني آخرالزمان زندگي مي‌كنيم. اگر چنين باشد، جرج بوش در اين ميانه يا دجال است يا درازگوشي كه دجال بر آن مي‌نشيند!
جري فال ول در جايي ميگ ويد:
هارمجدون واقعيت است، اما شكرخدا، اين پايان روزگار امتهاي جز يهودي و مسيحي است زيرا كه پس از آن صحنه براي سلطنت پادشاه ما، خداوندگار عيسي مسيح، در نهايت افتخار و قدرت آماده مي‌شود. تقريبا تمام تعليم دهندگان كتاب مقدس كه من مي شناسم، بازگشت بسيار نزديك مسيح را پيش بيني مي كنند و من شخصاً ايمان دارم كه بخشي از آن آخرين نسل هستيم. آن آخرين نسلي كه تا سلطان مامسيح نيايد، نخواهد مرد[12].
از سوي ديگر توجه به اين مسئله جالب است كه چگونه ممكن است داعيه داران يك حكومت سكولار مدعي زمينه سازي براي ظهور مردي شوند كه نه يك سكولار بلكه يك پيامبر الهي است و آنچه مي راند،‌ حكم الهي است. حداقل بايدشباهتي ميان اين و آن باشد. هيچ شباهتي نيست بلكه تضاد بيش از همه چيز رخ مي‌نمايد. شايد اين دجالگان با چنين برنامه‌هايي، پايان قريب الوقوع خويش را نويد مي‌دهند: شايد هيچ تعبيري نهايت چنين دجالهايي را بهتر از تعبير قرآن مجيد بيان نكند:
وقت انتقام ظلم ديگر شما فرا رسد، تا اثر بيچارگي و خوف بر رخسار شما ظاهر شود و به بيت المقدس مانند بار اول در آيند و به هر چيز رسندنابود ساخته و به هركس تسلط يابند هلاك گردانند.(اسرا – 7(



--------------------------------------------------------------------------------
[1] www.countdown.org/armageddon/prepare.htm
اين سايت در تاريخ 30/5/1380 مورد بررسي قرار گرفت.
[2] ص33 – تدارك جنگ بزرگ – ترجمه خسرو اسدي – ناشر: رس
[3] ص316 - پيشين
[4] Evangelic يا انجيلي يكي از فرقه‌هاي مسيحي پروتستان است
[5] پيشين، ص21
[6] پيشين، ص24
[7] پيشين 50
[8] پيشين، ص 51
[9] برگرفته از سايت اينترنتي كلوپ 007 متعلق به پت رابرتسون
[10] استراتژي طراحي شده توسط پل ولفو ويتز، معاون وزير دفاع آمريك
[11] روزنامه ياس نو، ص 8، پنجشنبه 9 مرداد1382، سال اول، شماره 122
[12] تدارك جنگ بزرگ –گريس هال سل

 

 

 

 گروه اینترنتی مشکان