592

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 592 :: شنبه 4 آذر 1385

Mobin_s2004@yahoo.com

چند نکته مهم در مورد روزانه

سلام!
خيلي سريع چند نکته مهم در مورد روزانه را بگم:

1- ليگ پيش بيني مبين از هفته گذشته کار خودش را با ثبت نام از اعضا شروع کرده و تا امروز فکر کنم 6، 7 جدول تکميل شده. از امروز يک ستون ويژه با نام «ليگ مبين» در روزانه ايجاد ميشه و آخرين اخبار مربوط به ليگ پيش بيني مبين را مي تونيد در اين بخش مطالعه کنيد. اين بخش جديد در ستون سمت چپ بعد از مطلب «مسائل زندگي» نوشته شده. ضمنا در اينجا جا داره از زحمات دوست عزيزم آقا ميلاد تشکر و قدرداني ويژه داشته باشم.

2- همانطور که مي دونيد در تغييرات جديدي که در روزانه اعمال شده، بخش پرطرفدار «مطالب ارسالي اعضا» به دو قسمت تقسيم شد. قسمت اول مربوط به نويسندگان ثابت روزانه اختصاص يافته، يعني اون عزيزاني که بصورت مداوم و روزانه مطلب مي فرستند. و قسمت دوم براي ديگر اعضا. از امروز دو ستون به قسمت نويسندگان ثابت اضافه شده. يکي متعلق به دوست عزيزم ميترا خانم خواهد بود که در آن هر روز نکات خانه داري را خواهند نوشت (قابل توجه خانم هاي محترم). دومي متعلق به دوست خوبم «باران» خواهد بود که در آن از شاعر بزرگ ايران زمين، حکيم سخن، فردوسي، هر روز مطالبي را بيان خواهند کرد (قابل توجه کساني که مي گفتند چرا فقط از حافظ مي گيد!). با احتساب اين دو بخش جديد، الان در اين بخش اول مطالب ارسالي اعضا، 7 نويسنده ثابت داريم.

3- همانطور که قول داده بودم، بخاطر درخواستهاي مکرر شما قرار بود در بخش «دنياي هنر و تصوير» يک تغييري را اعمال کنم. و اما از اواخر هفته گذشته اين تغيير ايجاد شده بدين ترتيب که، قبلا دو بخش جداگانه با عنوان معرفي فيلم و دانلود فيلم داشتيم. اما با اين تغيير جديد فقط يک بخش و اون هم با نام «معرفي و دانلود فيلم» خواهيم داشت. و بعد از اين، فيلمي را براي دانلود مي ذاريم که معرفي کرده باشيم يا به عبارت ديگر فيلمي را معرفي مي کنيم که براي دانلود گذاشته ايم!

4-  امروز شماره هفت مجله فرهنگي روزانه نوشته شده است. که چندي است با اضافه شدن اين بخش، مجله در مجله شده! و اما مژده بدم که مجلات تخصصي ديگر در راه است، مثل مجله اقتصادي و ...
ضمنا جا داره از دوست نازنيم آقا احسان که مسئول مجله فرهنگي هستند و زحمات زيادي را متحمل مي شوند، تشکر کنم.

5- از هفته گذشته دوستاني که به آدرس رسمي گروه (www.mobin-group.com) مي روند با يک صفحه سياه مواجه مي شوند. بايد عرض کنم سايت گروه مراحل پاياني طراحي را پشت سر مي گذاره و اميدوارم تا انتهاي همين هفته راه اندازي بشه.

6- يه مطلب خيلي محرمانه را هم بگم و اينکه بعد از راه اندازي، اس.ام.اس، ليگ پيش بيني فوتبال، مجله فرهنگي و ... يکي از دوستان پيشنهاد راه اندازي «راديو تلويزيون مبين» (!) را داده که فعلا در مرحله بررسي هست. راستش کار بسيار بزرگ و سختي هست که اگر بتونيم ايجاد کنيم، بقول دوستمون يک انقلابي در عرصه مجلات الکترونيکي خواهد بود. خب فعلا تا اين حد در جريان باشيد، تا ببينم در آينده چي ميشه!

7- کلام آخر اينکه مثل هميشه هر گونه انتقاد، ايراد، اشکال، پييشنهاد، نقطه نظر، طرp، ايده، و ... را با آغوش باز پذيرا هستم.
ايميلم را هم که مي دونيد: mobin_s2004@yahoo.com
 

مثل اون درياي بالا، همين  خروشان باشيد!
باقي بقايتان

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (591) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • گوسفند اونم از نوع تلفنی!
  • معرفي و دانلود فيلم: بادي که جوزار را مي لرزاند
  • آلبوم زیبای گروه ما دو تا - چهل گیس
  • موزیک تیتراژ انتهایی سریال مدير کل 
  • Microsoft Money 2007 نرم افزاری قدرتمند برای مدیریت و برنامه ریزی دقیق مالی !
  • بازي شطرنج برای گوشیهای سوني اريکسون
  • فيلتر شکن توپ!
  • خبرگزاري مجهول الهويه شهروند
  • آزادي بيان
  • عذابی که تر و خشک را با هم می سوزاند
  • پيوند آذريهای جهان با ايران
  • بنده هم از اين حرفها بلدم
  • ضد آفتاب
  • جالبترين مطالب خواندني از سراسرگيتي
  • اسم من «بابونه» است !
  • مدسبكهاي يادگيري
  • ليگ مبين
  • و ....
 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

گوسفند اونم از نوع تلفنی!
فیلم ویدئویی از یک پری دریایی واقعی که در آبهای خلیج فارس به دام صیادان و ماهیگیران ایرانی افتاده است
سايتي جالب با عنوان «قرآن شناسي»

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

شمار كشته‌هاي انفجار شهرک صدر در عراق از مرز 200 نفر فراتر رفت

بر اساس آمار جديد، شمار تلفات جاني انفجارهاي ديروز شهرك صدر در شمال بغداد به 202 نفر افزايش يافت.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، منابع بيمارستاني شهرك صدر امروز اعلام كردند، شمار تلفات جاني حملات روز گذشته در شهرك شيعه نشين صدر در شمال بغداد، به 202 كشته و 256 زخمي افزايش يافت.
با توجه به وخامت حال برخي از زخميها، منابع بيمارستاني پيش پيني مي‌كنند كه تعداد تلفات اين حمله افزايش يابد.
اين منابع ديروز اعلام كردند، بر اثر انفجار شش دستگاه خودروي بمب‌گذاري شده در حومه شهرك صدر، 152 نفر كشته و 236 نفر ديگر زخمي شدند.
يك منبع امنيتي عراقي نيز گفت: بعد از انفجار شهرك صدر، شب گذشته اصابت بيش از 13 گلوله خمپاره به منطقه سني نشين الاعظميه در شمال بغداد، به زخمي شدن بيش از ده نفر منجر شد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

بادي که جوزار را مي لرزاند
The Wind That Shakes the Barley

کارگردان: کن لوچ. فيلمنامه: پل لاورتي. موسيقي: جورج فنتون. مدير فيلمبرداري: بري آيکرويد. تدوين: جاناتان موريس. طراح صحنه: فرگوس کلگ. بازيگران: کيليان مورفي[ديمين]، پاتريک دلاني[تدي]، ليام کانينگهام[دان]، جرارد کيرني[داناکا]، ويليام ريون[گوگان]. 127 دقيقه. محصول 2006 آلمان، ايتاليا، اسپانيا، فرانسه، ايرلند، انگلستان. برنده نخل طلاي جشنواره فيلم کن.
دهه 1920، ايرلند. براي جلوگيري از حرکت استقلال طلبانه و آزاديخواهانه کارگران مزارع ايرلند سربازان انگليسي موسوم به Black and Tan به آنجا اعزام مي شوند. براي مبارزه با اين گروه ارتشي از داوطلبان تشکيل مي شود. دکتري جوان به نام ديمين نيز که احساس مسئوليتي شديد در خود حس مي کند، از روي ميهن پرستي تحصيلات خود را نيمه تمام رها کرده و به برادر چريک اش تدي مي پيوندد. نبرد جسورانه ايرلندي ها باعث وارد کردن تلفات سنگيني به نيروهاي ارتش انگلستان شده و آنها را به مرز گسست مي کشاند. در همين موقع طرفين براي پايان دادن به اين جنگ خونين تصميم به مذاکره مي گيرند. بعد از اين مذاکره بلافاصله ايرالند که دو پاره شده، درگير جنگ داخلي مي شود. ديمين نيز که دوشادوش تدي جنگيده، در برابر او قرار گرفته و تبديل به دشمن يکديگر مي شوند.

چرا بايد ديد؟
کن لوچ فيلمساز کهنه کاري است، غمخوار طبقه کارگر و آزادي خواه که همواره درام انساني افراد درگير سياست و جنگ را روايت مي کند. او در طي چهار دهه فيلمسازي به تبحر و سبکي فاخر دست يافته و کارنامه اش مملو از قله هاي رفيعي چون زمين و آزادي ، نام من جو است، نان و گل هاي رز، آواز کارلا و ... است. کمتر جايزه قابل اهميتي است که وي آن را به دست نياورده باشد و اين بار با بادي که جوزار را مي لرزاند برنده نخل طلاي معتبرترين جشنواره اروپايي شده است. داستان همراهي دو برادر در نبرد براي کسب استقلال که منجر به جنگي خانگي شده و زمينه براي مرگ يکي به دست ديگري فراهم مي کند.
فيلم به غير از يکي دو صحنه که به بحث هاي سياسي طولاني اختصاص دارد، از ريتم قابل قبول و پرداخت شده اي بهره مند است. يکي از عوامل قدرت فيلم فرايند جابجايي موقعيت تدي از قرباني/مبارز به قاتل/مامور دولت دست نشانده است که فيلمنامه نويس و کارگردان با مهارت توانسته اند اين روند را به شکلي موشکافانه تصوير کنند. پايان تکان دهنده فيلم نشان مي دهد که هنوز از زخم هاي اين جنگ خانگي خون مي چکد. زخم هايي که شايد به اين زودي ها التيام نپذيرد. کن لوچ بار ديگر سوالي اساسي را مطرح کرده و تماشاپران را به چالشي بزرگ همراه شخصيت هاي فيلمش مي خواند: آيا براي رسيدن به آزادي هر کاري مباح است؟ و اين که براي تنفس نسيم آزادي چه قيمتي بايد پرداخت؟
فيلمبرداري فوق العاده فيلم در کنار بازي هنرپيشگان اصلي و فرعي-مانند بازيگر نقش لکوموتيوران- کيفيتي ممتاز به فيلم مي دهد. بادي که جوزار را مي لرزاند -به دلايل کاملاً واضح سياسي-بعد از دريافت نخل طلا شانس آن را به دست آورد که در سينماهاي انگلستان به نمايش در آيد. فيلم تا اين لحظه در نزديک به 4 ميلون پاوند در گيشه عايدي داشته که رقم چشمگيري نيست، اما ادامه کار لوچ را دچار وقف نيز نمي کند. اگر تشنه ديدن يک درام خوب يا يک فيلم سياسي واقعگرا و مدرن هستيد بادي که جوزار را مي لرزاند، همه چيز دارد، به اضافه بازي بسيار خوب کيليان مورفي که خاطره نقش احمقانه او را در آخرين قسمت بتمن را از ذهن ها پاک مي کند!
ژانر: درام، جنگي.

دانلود فیلم
این فیلم را می تونید از آدرسهای زیر دانلود کنید:
http://rapidshare.de/files/31123743/Veter_4to_kolyshet.part1.rar
http://rapidshare.de/files/31122514/Veter_4to_kolyshet.part2.rar
http://rapidshare.de/files/31128132/Veter_4to_kolyshet.part3.rar
http://rapidshare.de/files/31129213/Veter_4to_kolyshet.part4.rar
http://rapidshare.de/files/31134331/Veter_4to_kolyshet.part5.rar
http://rapidshare.de/files/31135981/Veter_4to_kolyshet.part6.rar
http://rapidshare.de/files/31139663/Veter_4to_kolyshet.part7.rar
http://rapidshare.de/files/31140229/Veter_4to_kolyshet.part8.rar

راهنمای دانلود
بعد از اینکه روی لینک فایل مربوطه کلیک کردید، صفحه ای باز می شود که وارد سایت Rapidshare می شوید. در صفحه باز شده جدولی را مشاهده می کنید که در انتهای آن دو کلید وجود دارد: Free و Premium
باید روی Free کلیک کنید تا صفحه مربوط به دانلود باز شود. در وسط صفحه شمارنده ای بصورت معکوس از عدد 60 شروع به شمارش می کند. وقتی شمارنده به صفر رسید، در همان قسمت منوی جدیدی باز می شود، بعد از وارد کردن کد امنیتی که در همانجا نوشته شده است (و معمولا 3 کاراکتری می باشد)، روی Download From Mirror کلیک کنید تا شروع به دانلود فایل مورد نظرتان کند.
تذکر مهم: در هنگام دانلود از سایت Rapidshare و سایتهای اینچنینی، حتما باید نرم افزار مخصوص دانلود مثل (DAP و ... ) غیرفعال باشند و نباید توسط چنین نرم افزارهای دانلود کنید، چون موفق نخواهید شد!
بعد از دانلود همه قسمتها، فايل قسمت اول را اجرا کنيد، تا فيلم Extract و آماده نمايش شود.

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

آلبوم زیبای گروه ما دو تا - چهل گیس
 

برای دانلود روی هر یک از آهنگهای بالا کلیک سمت راست کرده و Save Target As را بزنید.
 


 

تک موزیک

موزیک تیتراژ انتهایی سریال مدير کل 

 لینک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

 Microsoft Money 2007 نرم افزاری قدرتمند برای مدیریت و برنامه ریزی دقیق مالی !

 

یکی از محصولات قدرتمند و پرطرفدار کمپانی مایکروسافت که همه ساله نسخه ی جدیدی از آن ارائه می شود، نرم افزار قدرتمند Microsoft Money برای مدیریت و محاسبات کامل مالی اشخاص است که با کار با آن به اسانی سود و زیان تجارت خود را محاسبه خواهید کرد و از برنامه ها و سود ها و اوضاع اینده به گونه ای کاملا برنامه ریزی شده مطلع خواهید بود و گزرشات کاملی را از اینکه پول و یا درآمد دریافتی خود را در چه جاهایی خرج و سرمایه گذتری کرده اید، خواهید داشت تا دیگر نگران اوضاع حسابداری شخصی درآمد خود نباشید ! نسخه ی 2007 این محصول قدرتمند کمپانی مایکروسافت چند وقتیست که عرضه شده است و مانند بسیاری دیگر از محصولات این کمپانی  در چندین ویرایش مختلف و با امکانات و قابلیت مختلف عرضه شده است .ویرایش های نسخه ی 2007 از نرم افزار Microsoft Money را از پایین به ترتیب Microsoft®
Money Essentials Microsoft® ،Money 2007 Deluxe Microsoft® ،Money 2007 Premium Microsoft® و Money 2007 Home & Business است .

برخی از نکات مثبت در رابطه نرم افزار Microsoft Money 2007 :

محیط و شروع به کار آسان نرم افزار که کاربر به سرعت با ان ارتباط برقرار می کند.

با استفاده از این نرم افزار در قالب آمار ها و چارت ها خواهید فهمید که درآمد شما دقیقا چگونه خرج می شود !

مدیریت مالی حساب هایتان با استفاده از برنامه ریزی های مالی و تنظیم کامل حساب های شما که چه مقدار و به که بده کارید و در چه تاریخ هایی و چه مقدار و از که طلب کارید و در چه تاریخ هایی .

دادن آمکار های دقیق برای مخراج روزانه، هفتگی و غیره به صورت آماری و گزارشی و چارت و گراف و ...

بهبود اوضاع کاری و تجاری با با برنامه ریزی های درست و مدیریت مالی هرچه بهتر .

و ....

 لینک دانلود
لینک دانلود غیرمستقیم می باشد (از سایت رپیدشر).

 


 

دنیای موبایل

 Chess Buddy

بازي شطرنج برای گوشیهای سوني اريکسون

 لینک دانلود
براي دانلود، کافي است فقط روي لينک بالا کليک کنيد.

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


مژده وصل تو کو کز سر جان برخیزم

مژده وصل تو کو کز سر جان برخیزم
به ولای تو که گر بنده خویشم خوانی
یا رب از ابر هدایت برسان بارانی
بر سر تربت من با می و مطرب بنشین
خیز و بالا بنما ای بت شیرین حرکات
گر چه پیرم تو شبی تنگ در آغوشم کش
روز مرگم نفسی مهلت دیدار بده

 

طایر قدسم و از دام جهان برخیزم
از سر خواجگی کون و مکان برخیزم
پیشتر زان که چو گردی ز میان برخیزم
تا به بویت ز لحد رقص کنان برخیزم
کز سر جان و جهان دست فشان برخیزم
تا سحرگه ز کنار تو جوان برخیزم
تا چو حافظ ز سر جان و جهان برخیزم

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»

 

جمله روزانه

4 آذر
برچسبهایی بر مردم می چسبانیم و با آنان می جنگیم. اگر واقعا خواستار سازگاری باشیم، باید این برچسبها را بکنیم و دور بیندازیم.
وین دایر

فرستنده:
saheledoosti@yahoo.com

**************

به درستي همان مي شود كه اغلب به آن فكر مي كند

فرستنده:
s_ir62@yahoo.com

 

 

arash_new2001@yahoo.com

حديث روزانه

اظهار شادی نزد غمدیده، از بی ادبی است.
امام حسن عسگری (ع)

 

 

mitramrz@yahoo.com

نکات خانه داري

بخش اول : لکه گیری (پاک کردن انواع لکه ها)

این بخش شما را با روش های بر طرف کردن لکه های گوناگون ایجاد شده روی فرش ، مبل و یا لباستان آشنا می کند.
ابتدا به نکات زیر توجه کنید :
1 – جهت لکه گیری و نظافت منزل لازم است مواد زیر را در خانه داشته باشید :
نشاسته ، الکل، کاغذ خشک کن ، سرکه ، لیموترش ، آب اکسیژنه ، آمونیاک ، ابر ،دستمال تمیز ، کاغذ روزنامه و جوش شیرین.
2 – قبل از به کار بردن هر یک از مواد ابتدا گوشه کوچکی از فرش یا پارچه مورد نظر را برای پاک کردن امتحان کنید و بعد اگر موثر واقع شد ، آن را به کار ببرید .
3 – برای تمیز کردن لکه ، از پارچه ای سفید رنگ استفاده کنید زیرا پارچه های رنگین امکان رنگ پس دادن دارند .
4 – پارچه را با حرکات دورانی به طور آهسته روی لکه بمالید .
5 – اگر برای بر طرف کردن لکه از برس استفاده می کنید ، آن را از لبه خارجی لکه به سمت مرکز بکشید ، زیرا به این ترتیب لکه به سطوح دیگر سرایت نخواهد کرد
 

 

 

baran432002@yahoo.no

حکيم سخن، فردوسي

داستان رستم واسفندیار شاهکار فردوسی بلکه، شاهکار ادبیات فارسی میباشد، به جهت درون مایه ایی است که این داستان مبتنی بر آزادی دارد
در باب حماسه ما باید این مطلب را توجه کنیم که حماسۀ یک ملت، وقتی داستانهای قومی و ملی خود را بیان میکند ؛سبک خاصی را طلب میکند شاعر حماسی به جهت آنکه کتاب را برای همۀ ملت می سراید بنابر این بایستی در منتهای سادگی این مطلب بیان شود

چنین رزمگاهی که غران دو شیر
به جنگ اندر آیند هر دو دلیر
کنون تا چه پیش آرد اسفندیار
چه بازی کند در دم کارزار

چو بشنید دستان ز رستم سخن
پراندیشه شد جان مرد کهن

بدو گفت کای نامور پهلوان
چه گفتی کزان تیره گشتم روان
تو تا بر نشستی بزین نبرد
نبودی مگر نیک دل رادمرد

 

 

ستون وي‍ژه
ebi2959@yahoo.com

*احتمال حذف دوره پیش دانشگاهی
مركز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی پس از بررسی‌های كارشناسی، خواستار بازنگری در ایجاد دوره پیش دانشگاهی شد.به گزارش دفتر اطلاع رسانی مركز پژوهش‌ها، دفتر مطالعات فرهنگی این مركز در پاسخ به درخواست كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، دیدگاه‌های مختلف در مورد دوره پیش‌دانشگاهی را مورد بررسی قرار داده و تصریح كرد كه تمامی یافته‌های تجربی حاصل از اجرای دوره پیش‌دانشگاهی از ابتدای تاسیس آن تاكنون كه از بررسی‌های كارشناسی و انعكاس نظرات مدیران و دبیران مراكز پیش‌دانشگاهی و مسئولان و كارشناسان مرتبط در سطح استان‌ها و مناطق به دست آمده است بر فاصله گرفتن دوره پیش‌دانشگاهی از اهداف اولیه خود اتفاق نظر دارند.اگر چه این نتیجه ممكن است ناشی از عدم تناسب اهداف اولیه این دوره با سایر عناصر نظام آموزشی و واقعیت‌های موجود كشور بوده یا از فراهم نبودن ابزار و امكانات لازم برای اجرای صحیح آن حاصل شده باشد، اما به هر دلیل در حال حاضر یافته‌های تجربی حذف دوره پیش‌دانشگاهی از نظام آموزشی كشور را تجویز می‌كند.همچنین صدور دیپلم ۱۱ ساله در نظام آموزشی كشور ضمن كاهش اعتبار جهانی دیپلم دوره متوسط – ایران - مشكلاتی را برای متقاضیان تحصیل در داخل و خارج از كشور فراهم كرده و به همین دلیل صدور دیپلم ۱۲ ساله در نظام آموزشی كشور ضرورت دارد چرا كه بیش از ۵۶ درصد كشورهای جهان نظام‌آموزشی ۱۲ ساله دارند و دیپلم پایان تحصیلات متوسطه آنان پس از ۱۲ سال تحصیل صادر می‌شود.از سوی دیگر عدم كاربرد گواهی‌نامه پایان تحصیلات دوره پیش‌دانشگاهی به غیر از ادامه تحصیل در مراكز آموزش عالی، دانش‌آموزان شاغل به تحصیل در این دوره را ترغیب می‌كند كه به حداقل معدل قبولی دوره پیش‌دانشگاهی بسنده كنند و بیشترین فرصت خود را صرف مهار تست‌زنی و یادگیری سطحی برای قبولی در كنكور كنند كه حذف این دوره و اتصال آن به نظام آموزشی كشور این نقیصه را هم برطرف خواهد كرد.مركز پژوهش‌ها در بخش دیگری از استدلال‌های خود برای حذف دورهٔ پیش‌دانشگاهی تصریح كرد كه محتوای درسی دوره پیش‌دانشگاهی عمدتا در دانشگاه‌ها و در رشته‌های مرتبط به صورت دروس پیش‌نیاز و یا دروس اصلی دانشگاهی تكرار می‌شود و لذا وجود این دوره از این لحاظ نیز اتلاف منابع به شمار می‌رود، ضمن اینكه این دوره بهترین مراكز آموزشی و مجربترین دبیران را نیز به خود اختصاص داده است و از اینرو حذف محتوایی درسی این دوره و یا تلفیق محتوای گزینش شده‌ای از آن با دوره متوسطه مطلوب خواهد بود.به علاوه از آنجا كه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان باید در دوره راهنمایی تحصیلی انجام شود، حذف این دوره و یا اتصال آن به نظام آموزش متوسطه كشور این امكان را فراهم خواهد كرد كه هدایت تحصیلی در پایان دوره راهنمایی به صورت شاخه‌ای اتفاق بیافتد و در دوره متوسطه دانش‌آموزان بتوانند هدایت تحصیلی رشته‌ای داشته باشند. مركز پژوهش‌ها همچنین خواستار دایر شدن دوره كاردانی پیوسته در رشته‌های فنی و حرفه‌ای متوسطه در آموزش و پرورش شد و افزود: بدینوسیله تعداد بیشتری از دانش‌آموزان جذب شاخه فنی و حرفه‌ای شده و از حجم ورود به پیش‌دانشگاهی كاسته خواهد شد و فضای آموزشكده‌های فنی و حرفه‌ای نیز كه در حال حاضر با آزمون ورودی و به صورت ناپیوسته دانشجو می‌پذیرند برای این منظور بسیار مناسب خواهد بود.

*توزیع كارت هوشمند سوخت در سراسر كشور از هفته‌ آینده
مدیرعامل شركت پست گفت: توزیع كارت هوشمند سوخت در سراسر كشور از هفته آینده آغاز می‌شود.
به نقل از سیتنا، محمد حسن محبیان ازشروع توزیع كارت هوشمند سوخت در سراسر كشور از هفته آینده خبر داد و اظهارداشت: توزیع كارت هوشمند در تهران آغاز شده ودر كرج به صورت پایلوت روزانه حدود ۱۰ هزار كارت توزیع می شود.وی افزود: تا كنون حدود۳۰۰ هزار كارت های هوشمند سوخت توزیع شده ودر صورت ادامه این روند تا چند روز آینده توزیع كارت ها به روزانه ۴۰ تا ۵۰ هزار عدد خواهد رسید.

*طرح ویژه توزیع تخم مرغ در سراسر كشور آغاز شد
به منظور تنظیم بازار، طرح توزیع تخم مرغ به قیمت خرده فروشی هر كیلو ۸۰۰ تا ۹۵۰ تومان از دیروز در سراسر كشور آغاز شد. به منظور تنظیم بازار، طرح توزیع تخم مرغ به قیمت خرده فروشی هر كیلو ۸۰۰ تا ۹۵۰ تومان از دیروز در سراسر كشور آغاز شد.«محمدصادق مفتح» معاون بازرگانی داخلی وزیر بازرگانی درخصوص افزایش اخیر قیمت تخم مرغ در بازار گفت: براساس مذاكرات وزارت بازرگانی با وزارت جهاد كشاورزی و اتحادیه مرغداران تخم گذار، قرار شد كه طرح توزیع تخم مرغ در سراسر كشورآغاز شود.مفتح افزود: از روز چهارشنبه (دیروز) تخم مرغ تحویل اتحادیه های صنفی می شود تا برای عرضه از طریق شبكه های توزیع دراختیارمردم قرار گیرد. مدیرعامل شركت بازرگانی دولتی درخصوص میزان عرضه تخم مرغ برای تنظیم بازار، افزود: محدودیتی در حجم ارائه آن وجود ندارد.

*نمایش نام ذینفع در انتقال وجه توسط خودپردازهای بانك ملی ایران
روابط عمومی بانك ملی ایران اعلام كرد: مشتریان بانك ملی ایران درصورت استفاده از سرویس‌ انتقال وجه از طرق خودپردازهای این بانك، می‌توانند جهت اطمینان از صحت عملیات بانكی خود ، نام و نام خانوادگی ذینفع در انتقال وجه را مشاهده كنند.سیستم انتقال وجه از حسابی به حساب دیگر در تمامی دستگاههای خودپرداز این بانك و در راستای افزایش ضریب ایمنی و كاهش ازدحام در شعب راه اندازی شده است.بر اساس این گزارش، دارندگان ملی كارت می‌توانند در تمامی ساعات شبانه روز و بدون معطلی، علاوه بر دریافت وجه، مانده حساب و صورتحساب پنج تراكنش آخر حساب خود، نسبت به انتقال وجه از كارت خود به كارت دیگر یا به سایر حساب‌های سیبایی مرتبط با كارت خود اقدام كنند.

 

 

مشکان
info@moshkan.com

شنبه: ادبي

یه شب گرم تابستون
تو دلش بارون غم بود
همه جا خون بود و آتیش
چه قیامتی به پا بود
یادم اومد که می گفتی
عاشق جفت چشاشی
وقتی که زوم می کنه اون
روی این چشمای آبی
لحظه ها رو می شمردی
واسه آهنگ صداهاش
همه روزاتو می دادی
واسه ی دیدن چشماش
حالا که آخر خطه
تو زدی به سیم آخر
می گی عشقتو نخواستم
از همون روزای اول
تو خماری دل تو
لحظه ها چه زود میمیرن
انگار اصلا نمی دونن
که جونیتو می گیرن

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة البقرة آيات: 286 محل نزول: مدینه

وَلَن تَرْضَى عَنكَ الْيَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعدَ الَّذِي جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ نَصِيرٍ 120 الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَتْلُونَهُ حَقَّ تِلاَوَتِهِ أُوْلَـئِكَ يُؤْمِنُونَ بِهِ وَمن يَكْفُرْ بِهِ فَأُوْلَـئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ 121 يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اذْكُرُواْ نِعْمَتِيَ الَّتِي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ وَأَنِّي فَضَّلْتُكُمْ عَلَى الْعَالَمِينَ 122 وَاتَّقُواْ يَوْماً لاَّ تَجْزِي نَفْسٌ عَن نَّفْسٍ شَيْئاً وَلاَ يُقْبَلُ مِنْهَا عَدْلٌ وَلاَ تَنفَعُهَا شَفَاعَةٌ وَلاَ هُمْ يُنصَرُونَ 123 وَإِذِ ابْتَلَى إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا قَالَ وَمِن ذُرِّيَّتِي قَالَ لاَ يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ 124 وَإِذْ جَعَلْنَا الْبَيْتَ مَثَابَةً لِّلنَّاسِ وَأَمْناً وَاتَّخِذُواْ مِن مَّقَامِ إِبْرَاهِيمَ مُصَلًّى وَعَهِدْنَا إِلَى إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ أَن طَهِّرَا بَيْتِيَ لِلطَّائِفِينَ وَالْعَاكِفِينَ وَالرُّكَّعِ السُّجُودِ 125 وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّ اجْعَلْ هَـَذَا بَلَدًا آمِنًا وَارْزُقْ أَهْلَهُ مِنَ الثَّمَرَاتِ مَنْ آمَنَ مِنْهُم بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ قَالَ وَمَن كَفَرَ فَأُمَتِّعُهُ قَلِيلاً ثُمَّ أَضْطَرُّهُ إِلَى عَذَابِ النَّارِ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ 126

 

ترجمه فارسي مکارم

هرگز يهود و نصارى از تو راضى نخواهند شد، (تا به طور كامل، تسليم خواسته‏هاى آنها شوى، و) از آيين (تحريف يافته) آنان، پيروى كنى بگو: «هدايت، تنها هدايت الهى است!» و اگر از هوى و هوسهاى آنان پيروى كنى، بعد از آنكه آگاه شده‏اى، هيچ سرپرست و ياورى از سوى خدا براى تو نخواهد بود «120» كسانى كه كتاب آسمانى به آنها داده‏ايم ( يهود و نصارى) آن را چنان كه شايسته آن است مى‏خوانند; آنها به پيامبر اسلام ايمان مى‏آورند; و كسانى كه به او كافر شوند، زيانكارند «121» اى بنى اسرائيل! نعمت مرا، كه به شما ارزانى داشتم، به ياد آوريد! و(نيز به خاطر آوريد) كه من شما را بر جهانيان برترى بخشيدم! «122» از روزى بترسيد كه هيچ كس از ديگرى دفاع نمى‏كند; و هيچ‏گونه عوضى از او قبول نمى‏شود; و شفاعت، او را سود نمى‏دهد; و (از هيچ سوئى) يارى نمى‏شوند! «123» (به خاطر آوريد) هنگامى كه خداوند، ابراهيم را با وسايل گوناگونى آزمود و او به خوبى از عهده اين آزمايشها برآمد خداوند به او فرمود: «من تو را امام و پيشواى مردم قرار دادم!» ابراهيم عرض كرد: «از دودمان من (نيز امامانى قرار بده!)» خداوند فرمود: «پيمان من، به ستمكاران نمى‏رسد! (و تنها آن دسته از فرزندان تو كه پاك و معصوم باشند، شايسته اين مقامند)» «124» و (به خاطر بياوريد) هنگامى كه خانه كعبه را محل بازگشت و مركز امن و امان براى مردم قرار داديم! و (براى تجديد خاطره،) از مقام ابراهيم، عبادتگاهى براى خود انتخاب كنيد! و ما به ابراهيم و اسماعيل امر كرديم كه: «خانه مرا براى طواف‏كنندگان و مجاوران و ركوع‏كنندگان و سجده‏كنندگان، پاك و پاكيزه كنيد!» «125» و (به ياد آوريد) هنگامى را كه ابراهيم عرض كرد: «پروردگارا! اين سرزمين را شهر امنى قرار ده! و اهل آن را -آنها كه به خدا و روز بازپسين، ايمان آورده‏اند- از ثمرات (گوناگون)، روزى ده! (گفت:) «ما دعاى تو را اجابت كرديم; و مؤمنان را از انواع بركات، بهره‏مند ساختيم; (اما به آنها كه كافر شدند، بهره كمى خواهيم داد; سپس آنها را به عذاب آتش مى‏كشانيم; و چه بد سرانجامى دارند» «126»

آیات امروز را می توانید از طریق این این هم مطالعه کنید

 


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي ... التماس دعا

 

 

 

بخش دوم

مطالب ارسالی ديگر اعضا

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

l_sadaf_2006@yahoo.com

مي شود ديده نبندي و صدايم بکني
پشت هر ضربه احساس دعايم بکني
بارها آمده ام، باز مزاحم شده ام
حاجتم، کاش که اين بار روايم بکني

 

 

navid_nazeh@yahoo.com

پائيز را دوست دارم چون فصل غم است غم را دوست دارم چون بهار دل است اشک را دوست دارم چون گواه دل است دل را دوست دارم چون جايگا ه تنهايم است وتنهايم را دوست دارم بي آنکه بدانم براي چه؟

 

 

alisadeghian@yahoo.com

فيلتر شکن توپ!

خیلی وقت بود دلم می خواست وارد این سایت بشم!اما چه کنم که فیلتر شده بود!فیلتر شدنش هم تقصیر خودم بود!کارهای من باعث شد که دروازه دلم فیلتر بشه.کلی تلاش سرچ کردم تا یه چیزهایی دستگیرم شد.آدمیزاد اگه خدا که ناظر اعمالش هست رو فراموش کنه یه کارهایی می کنه که یه فیلتر سیاه دور دلش رو میگیره و از ورود انوار الهی به دلش جلوگیری می کنه. اونوقته که دلش میشه یک قبرستان تاریک که توش انسانیت و شخصیتش رو خاک کردن! بگذریم...!

آدرس فیلترشکنی که گفتم توبه دات کام هست. وقتی واردش شدی لینک الهی العفو یادت نره! کلیک که کنی تمام محدودیت ها برداشته میشه! فقط یه شرط داره اونکه دیگه کاری نکنی که فیلتر بشی! فرصت رو از دست ندی چون تا یه سنی می تونی به این فیلتر شکن مراجعه کنی!

 

 

farhad00349@yahoo.com

خوش بين كسي است كه فكر ميكند خرمگس به دنبال راهي براي خروج از اتاق است

 

 
s_th_2006@yahoo.com

خبرگزاري مجهول الهويه شهروند

اگردرروزهاي اول خبر مربوط به بازيگر معصوم سينماي ايران روي اينترنت جستجو مي كرديد اولين لينك ،سايت خبر گزاري مجهول الهويه شهروند ، كه معلوم نبود براي چه كسي و ازكجاست . در روزهاي اول تا اين چند روزپيش فقط يك خبر بر روي اين سايت وجود داشت و آن هم خبر مربوط به بازيگر سينماي ايران بود. سپس چند وبلاگ ايراني هم با نقل از اين خبر گزاري مجهول الهويه اوج تشنج را بر روي اينترنت زياد كردند. هركي هر چي دوست داشت بيان مي كرد ! امروز از روي سايت انتخاب اصل خبر را ديدم كه نوشته بود "به گفته عليپور ، متهم در تحقيقات مدعي شده است با "زن
شبیه به هنرپیشه" مطرح در اين پرونده، محرميت داشته است.كه حتي اين خبر توسط گروههاي مختلف دستكاري شد ! اما خبر گزاري مجهول الهويه شهروند بالاخره راه اندازي شده و بر روي صفحه اصلي آن اخبار وجود دارد. اگر مي خواهيد بينيد اين سايت چقدر در حق ما ايرانيان نامردي مي كند يه سري به اين سايت نامرد بزنيد !

 

 

didar_bkh@yahoo.com

آزادي بيان

آزادی بیان
اندیشه آزادی بیان معنایش این بود که آدمی حق دارد خطا بکند و حق دارد رای و سخن خطای خود را بدون واهمه مجازات و افتادن در تنگنا یا دیدن عقوبت و محروم شدن از حقوق اجتماعی و سیاسی بیان کند
آیا شهروندی رعیتی مسلمانی نامسلمانی در جامعه اسلامی و در جامعه ایرانی ما حق دارد که نقدهایی را که به روحانیت و حتی به دین دارد آشکارا و لااقل در یک جامعه علمی و دانشگاهی بیان بکند یا حق ندارد یا در جامعه تئوریک تر آیا عقیده آدمیان بر جان آنها مقدم است و ترجیح دارد یا جان آنها بر عقایدشان مقدم است ؟به فرض که شخصی توهینی به پیامبر یا به پیشوایان دینی کرده باشد آیا به خاطر این توهین مستحق مجازات اعدام می شود ؟آیا باید جان خود و سر خود را ببازد چرا که سخنی ناسازاگونه نسبت به پیشوایان دینی بر زبان آورده است؟اگر کسی سخنی در انکار و نقد دین سخنی بر خلاف درک کنونی و قرائت رسمی از دین در جامعه ما بگوید مستحق مجازات های سنگین است ؟کسانی که مخالف اینگونه مجازات ها هستند امروزه نوعا از موضع حقوق بشر و حق آزادی بیان سخن می گویند یعنی معتقدند که آدمی از آن جهت که آدمی است به صرف انسان بودن و نه به هیچ دلیل دیگری واجد یک رشته حقوق است که یکی از آنها حق سخن گفتن حق عقیده داشتن حق اظهار نظر و نقد کردن است که در اعلامیه حقوق بشر آورده شده است این مساله برای امروزیان و برای کسانی که با فرهنگ جدید تمدن جدید و فلسفه جدید آشنا هستند در حکم یک امر بدیهی است یعنی نیازی به استدلال ندارد و امری است که بی چون و چرا پذیرفته شده و پذیرفتنی است و نباید بر سر ان چانه زد و یا برای آن دلیل خواست در کشورهای غربی چنین است و در کشورهای شرقی نیز آنها که متاثر از این اندیشه و فلسفه هستند همین گونه می اندیشند اما در تفکر دینی کلاسیک مساله هیچ گاه به این روشنی نبوده و چنین فکر و چنین رایی هیچگاه بدین صراحت و خلوص و بی تکلفی مورد قبول عالمان و پیروان هیچ دینی نبوده است منظور من از دین فقط اسلام نیست در مسیحیت و یهودیت نیز همین طور است در هیچ دینی قصه آزادی بیان به آن شکل و به آن صورت و به آن معنا که امروز خواسته و گفته و ترویج می شود وجود نداشته است نه تنها وجود نداشته بلکه با آن مخالفتهای صریح هم می شده است
ادامه دارد

 

 

ja_latifian@yahoo.com

يک ايميل دريافتي

سلام
مي خواستم بگم همه مان يا لااقل بيشترمون مي دونيم و قشر باصطلاح هنرمند را مي شناسيم
قشري كه فاسد در اون زياد يافت مي شه(گفتم زياد يافت مي شه نگفتم همه شون هستند) حالا فيلم يكيشون لو رفته
فيلم هزار تا ديگه شون كه لو نمي ره هيچ حرف و حديثي توش نيست اما مال اين يكي كه دست همه رسيده شده خوراك دهن مردم هركي به به يكي ديگه مي رسه به جاي سلام و احوالپرسي مي گه فيلم فلاني را ديدي.
حالا منظور من از اين صحبتها چي بود؟؟
اول مي خواستم بگم خواهشا ديگه تمومش كنيد هر روز يكي نياد و از خودش اظهار نظر كنه (بحمدالله بازار شايعه هم كه داغ داغ است يكي ميگه نامزدش بوده يكي مي گه عقد بودند يكي مي گه توي يك مصاحبه خونده كه تا حالا ازدواج نكرده يكي مي گه بدلش بوده و هزاران يكي يكي ديگه)و نصف اين مجله را با اين حرفها پر كنه
دوم اينكه تجاوز به حريم خصوصي افراد (از نظر عقل و شرع) كار درستي نيست و همه عالم هم كه قاضي نيستند بخواهند براي اين خانم تصميم گيري كنند و بگويند كه مي خواستيم ببينيم خودشه يا نه؟؟
سوم و چهارم و ... و هزارم خواهشا تمومش كنيد ديگه لا اقل توي اين مجله ديگه حرفي ازش نباشه يعني مردم اينقدر بيكار شده اند كه حرفشان فقط همين باشه؟؟
با تشكر
جليل لطيفيان

 

.

behnosh_2005@yahoo.com

عذابی که تر و خشک را با هم می سوزاند

در روایات متفاوت و بسیاری در اسلام، به آبروی انسان بیش از هر چیز دیگری توجه و توصیه شده است ، به طوریکه «حثیبت» آدمی با «زندگی» وی هم وزن و همطراز است. حتی «حیثت و آبروی انسان ها» همردیف و همطراف با «کعبه» خوانده شده است.
«آبروی» آدمی در اسلام، «تهمت»، «غیبت» و «تجسس در مسائل خصوصی مردم» در شمار بزرگترین گناهان است؛ گناهانی که ظاهراً، گناه مرسوم جامعه ی ماست.
پخش فیلمی گسترده از فردی شبیه به هنرپیشه جوان سینما و تلویزیون، این روزها نقل هر محفلی شده است. بوی تعفن غیب و تهمت، اینروزها بسی بیشتر از روزهای گذشته به مشام می رسد، خداوند آن دسته از کسانی را که به زندگی خصوصی مردمان کار دارند و از خصوصی ترین لحظات زندگی هر کس هم نمی گذرند، به اشد مجازات برساند.
حتی اگر هر کسی که ما «غیبتش» می کنیم ، گناهی هم مرتکب شده باشد، حتی «گفتن» و «نقل قول» آن حرام مطلق و گناه کبیره است. جرم اشاعه ی فحشا به مراتب بیشتر از «فحشا» است.
شاید این روزها در همه جای شهر، «گناهان کبیره» با ارزانترین قیمت ها قابل دسترسی است، باید منتظر عذابی الیم بود.
خشم خداوند، به خاطر بی اهمیتی «حثیبت» و «آبروی» هر کسی برای ما، بی شک بیش از آن است که انتظارش را داشته باشیم.
خشم خداوند به دلیل بازی با «حیثبت» و «آبروی» انسان، شاید عذابی بزرگ در پی داشته باشد، عذابی که تر و خشک را با هم می سوزاند...

 

 

sheytonak_pk@yahoo.com

سلـــــــــــــــــــــــــــــــــام! آقا خبر! خبر دست اول دارم براتون! یه اتفاقی الان (ساعت 23:56 پنج شنبه) برای من افتاده که منو نصف شبی ترکونده از خنده (دارم مثل دیوونه ها میخندم!) و گفتم حیف شماها هم اطلاع نداشته باشید!
آقا من الان رفتم تو مسنجرم و داشتم به آف هام میرسیدم که یه PM باز شد! بعد حالا جالبیش اینه از زمانی که من به روزانه میل میدم زیاد منو اد میکنند و منم کسی رو Deny نمی کنم! حالا ولش! بعد پم باز شده و میبینم که یکی میخواد واسم فایل بفرسته! حالا من اصلا نمی دونم کیه بعد طرف فکر کرده که من
پپو گلابی هستم! (این پپو گلابی تیکه من شده) بعد بهش میگم این چیه؟! میگه بگیر میبینی! میگم تو کی هستی ؟! میگه بعدا میفهمی! حالا مساله اینجاس که این فایل ویروسی بود! شاید بپرسید که من از کجا میدونم وقتی هنوز فایل رو نگرفته بودم! خوب این بر میگرده به این که من الان 3 ساله که خودم تو کار هک و .... هستم!
(البته چیز خاصی هم نبود! پسوند فایل EXE بود و وقتی اینجوری بیان بهت PM بدن و فایل EXE برات سند کنند خوب معلومه ویروسه دیگه! بعدشم که اسم فایل چیزی بود که برنامه ای که اون را میسازه همین اسم رو واسش انتخاب می کنه و اون جوجه هکر هم اقلا اسمشو عوض نکرده بود که اگه من دیدم اقلا فکر کنم راسته! البته بگم من چیزی حالیم نیستا! حالا کسی فردا نیاد بگه که چرا گفتی هکر!الکی میگیم هکریم! بی سوادیم بابا! اگه هکر بودیم که وضعمون به این در پیتی نبود!) بعد هیچی دیگه حالا طرف قراره که منو هک کنه منم برم منت کشی که آقا تورو خدا! تورو جون ارواح خاک بابات! الهی تمام فامیلات پیش مرگم بشن ...... پسورد ایدیم رو پس بده!
لـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــول! یعنی واقعا منو داره میخندونه!
میدونید آخه جالبیشم اینجاس که میگه من هکرم! دددد! آخه داداش من کسی که هکر باشه که از Magic-Ps استفاده نمی کنه که الان دیگه ضعیف ترین ضد ویروسها هم میشناسنش! خودش میره با دلفی یا ویژوال یا .... یه چیزی مینویسه که اقلا حالا اگه تونستی طرف رو خر کنی و فایل رو بهش دادی تا باز کرد ضد ویروسش
اونو نشناسه و گند بزنه به پروژت! اینکه کسی بره خودش اینو بنویسه کار 5 دقیقه هست! اگرم که بلد نیستی پس چی میگی من هکرم؟! والا ما که بلدیم از وقفه ها چه جوری کار بکشیم و چه جوری تو حافظه دست ببریم و چه جوری حافظه را بلوک کنیم و . .... هنوز میگیم بچه ایم! جوجه ایم! تو که نمی تونی حتی یه ویروس خودت بنویسی هکر شدی؟!
دیگه بالاخره بعضی از ملتهای خر فکر کردن که آره به همین سادگیه! نه داداش من! من الان خودم یه عمره که اینکارم باز به زور بگی نگی میتونم گلیم خودمو از آب بکشم بیرون! تو که میخوای تازه با این برنامه های مسخره در پیت که تو هر سی دی که از بازار بگیری پیدا میشه میخوای هک کنی دیگه چی میشی!
راستی گفته بود که یکی سفارش کرده که این کارو بکنه! عزیزان من لطفا زور نزنید بنده خودم اینجا مثل شیر سر ID ام ایستاده ام و هرگونه دست درازی به آن را با شدت تمام دفع خواهم کرد! ( اوهووو! چه ترسناک شد یه دفعه!)خوب دیگه اینم از سوژه خنده شما دوستان عزیز! البته خواستم ID این هکر بزرگ را بفرستم که همگی ازش بترسید اما گفتم ولش کن! جوونه! بچگی کرده! نادونه! نمی فهمه چی میگه! بزرگ میشه میفهمه که بچه بوده میخواسته منو هک کنه! راستی من که نمی دونم اما اگه کسی منو هک کرد من به شخصه دیگه تو مبین پیدام نمی شه (اگرم بشه میام تو مبین یه میل میدم و میگم که من جلوش کم آوردم ) و از همینجام دارم بهش میگم که داداش من! سعی نکن تو این کارا ادعات بشه! اولا که اگه چیزی بلدی در مورد کسی استفاده نکن (چون اگه کسی بلد نیست نامردیه) بعدشم که زیادی به خودت مغرور نشو! به قول معروف درخت هر چی بیشتر میوه میده بیشتر سرش خم میشه! راستی حواست باشه که به Trojan های من گیر نکنی! آخه چیزایی که من میفرستم واسه کسی ( اگه بفرستم که کم پیش میاد) توسط ضد ویروسها قابل شناسایی نیست چون از جایی کپی نکردم بلکه همشون تولید خودمه! پس توام یه کم مواظب باش که گیر من نیفتی! اون وقت من میام تو مبین با IDتو میل میدم! ( چه حالی میده ها!)
خوب دیگه اینم از سوژه خنده امشب! ما بریم بخوابیم! زیادی امشب خندیدیم!
محمد-ص (24ساله – دانشجوی مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد واحد قزوین)

 

 

shahab-sistani@yahoo.com

پيوند آذريهای جهان با ايران (۱)

حركت آزاديبخش آذربايجان قفقاز ، گامي در راستاي پيوند آذريهاي جهان با ايران
هر حركت و نهضت آزاديبخش ، بدون بهره مندي از پشتوانه تاريخي ، فرهنگي و مردمي تحقق نمي يابد . اگر امروز طرح تشكيل و فعاليت سازمان يافته " حركت آزاديبخش آذربايجان قفقاز" آذربايجان جدا شده از ايران طي عهدنامه هاي شوم گلستان و تركمنچاي با استقبال مطبوعات و روشنفكران و انديشمندان آذري هاي ايران روبرو مي شود ، حاكي از آن است كه اين حركت ريشه در تاريخ دارد . قريب دويست سال است كه 17 شهر قفقاز كه جمهوري آذربايجان امروزي نيز بخشي از آن است ، از ايران جدا شده است . از همان زمان جدايي ، حركت آزاديبخش آذربايجان قفقاز در ادبيات و شعر شاعران آنسو و اين سوي ارس انعكاس داشته است . علاوه بر اين پيوند هاي تاريخي ، ديني ، فرهنگي و قومي مردم آن سامان به ايران بوده است و از اين رو ست پيوسته در دوران تزار ها و كمونيست ها ، روسها كوشيده اند تاريخ ، دين و فرهنگ مردم مسلمان آذربايجان آن سوي ارس را تحريف كرده و از تاريخ ، فرهنگ و دين ايراني ها جداكنند . حركت آزاديبخش آذربايجان قفقاز در ادبيات و آثار نخبگان ايراني و آذربايجان جدا شده از ايران انعكاس داشته است . چنانكه در اشعار مرحوم استاد شهريار نيز ابيات فراواني در توصيف قفقاز و باكو ، پيوستن آذري هاي جدا شده به ايران ،و درباره دعوت از مردم غيور قفقاز براي قيام عليه كفر و استبداد وجود دارد . متاسفانه اين حركت فقط در ادبيات و كتابهاي تحقيقي و تاريخي بازتاب و بروز داشته و به صورت يك حركت عملي و اجتماعي فرصت ظهور نيافته است . پس اگر امروز از فعاليت حركت آزاديبخش آذربايجان قفقاز در ميان آذري هاي ايران به عنوان حركتي كه مي تواند پيوند و وحدت آذريهاي آن سوي ارس را با ايران احيا كند ، استقبال مي شود ، به علت برخورداري اين حركت از پشتوانه تاريخي و فرهنگي آمادگي امروز آذريهاي ايران براي رهايي آذربايجان جدا شده از ميهن است .
بعد از فروپاشي شوروي و جدايي آذربايجان آن سوي ارس ( جمهوري آذربايجان ) از آن ، فرصتي تاريخي و گرانبها براي پيوستن مردم آذربايجان قفقاز به ايران فراهم شد . واقعه معروف 31 دسامبر 1990 و سرازير شدن مسلمانان آذري از آنسوي ارس به سوي مرزهاي ايران ، تبلور آرزوي تاريخي مردم مظلوم آذربايجان شمالي بود . آذريهاي آنسوي ارس گروه گروه در كنار مرزهاي ايران وكرانه ارس تجمع كرده و با شعار هاي الله اكبر ، لا اله الا الله همبستگي خود را با ايراني ها ابراز داشتند . صدها تن از آذريهاي آنسوي ارس بي واهمه خود را به امواج ارس مي زدند تا بوسه بر خاك ايران بزنند و با برادران ديني خود در اين سوي ارس هم آغوش شوند . اكنون كه بعد از گذشت سالها آن واقعه عظيم را به ياد مي آوريم ، به راستي بر ناتواني دولت ايران در آن روز تاسف مي خوريم كه در دولتمردان ما نتوانستند طرح و تدبيري بيانديشند و زمينه را براي پيوستن دوباره آذربايجان از دست رفته به ايران مهيا كنند . مسلم است كه دولتمردان ايراني آن روزها تازه از جنگ فارغ شده بودند و به شدت سرگرم سازندگي مملكت بودند ، اما به نظر مي رسد علت مهمتر ، اين بود كه دولتمردان ما نيز چنان واقعه اي ( فروپاشي شوروي ) را پيش بيني نكرده بودند و آنگاه كه آن واقعه بزرگ در آن فرصت تاريخي اتفاق افتاد ، نوتنستند ابتكار عمل را دست گيرند و بستر لازم را براي پيوستن مردم جمهوري آذربايجان به سرزمين اصلي خود ايران فراهم كنند . كشورهايي مانند آمريكا ، اسرائيل و انگلستان با كمك هاي همه جانبه به جريان پان تركيسم و سردمدار آن ايلچي بيگ در جمهوري آذربايجان توانستند ، خيزش اسلامگرايي و وحدت با ايران را در آذربايجان قفقاز _ كه بخش شمالي آذربايجان ايران است _ تضعيف كرده و مزدوران پان تركيسم آمريكايي را عليه ايران واسلام به فعاليت وادارند ...
جالب است كه حيدر عليف در حركتي مضحك ، براي تحريف خيزش ايرانگرايي مردم مظلوم آذربايجان قفقاز ، روز 31 دسامبر را به عنوان روز همبستگي آذريهاي جهان اعلام كرد . مگر نه اين است كه اكثريت آذريهاي جهان ايراني هستند و در ايران زندگي مي كنند ؟ البته كساني چون حيدر عليف و افرادي كه شعار همبستگي آذريهاي جهان را مي دهند ، بارها اعتراف كرده اند كه اكثريت آذريهاي جهان ايراني هستند ، با اين اعترافات ، در يك فرآيند دمكراتيك و خردمندانه ، مسلم است كه هر كس و هر آذري كه در خارج از مرزهاي اين شعار همبستگي آذريها را مي دهد ، بايد به ايران بپيوندد تا با اكثريت آذريها به همبستگي برسد . و همبستگي آذريهاي جهان _ از جمله آذريهاي آنسوي ارس _ بدون پيوستن به ايران _ كه كانون اكثريت آذريهاست _ تحقق نمي يابد .

 

 

myendlessway@yahoo.com

بنده هم از اين حرفها بلدم
 

حرف اول: الغریق یتشبث بکل حشیش!
تحرکات سیاسی هفته های اخیر در آستانه انتخابات خبرگان و شوراها  یاد آور خاطرات  منتهی به انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری است. دورانی که عده اي که همه رويا هاي خود را نيمه تمام  مي ديدند براي تخريب دکتر احمدي نژاد مجبور می شده اند از باب «الغريق يتشبث بکل حشيش» (فرد درحال غرق شدن به هر چيز بي اهميتي چنگ مي زند) به هر چيز غير قابل اعتنايي در جهت تخريب دکتر احمدي نژاد تمسک می جستند.

اکنون نیز « گروههاي قدرت طلب هم که همه مناصب اصلي کشور را 20 سال در اختيار گرفته اند»(1) و از مدتها قبل « خودشان را آماده مى كرده اند » (2) همه تلاششان اين است شاید برای آخرین بار! خود را از غرق شدن در سونامی بیداری عدالت رهایی بخشند از این روست که يتشبث بکل حشيش!
شاید یکی از بهترین مصداق ها برای این دست و پا زدن ها ، این باشد که « یک نفر مثل جناب مصباح مورد هجوم تبلیغاتی قرار می گیرد»(3) . این نشانه روی حملات!شاید خیلی دور از انتظار نیز نباشد زیرا که« حرف رسا ، منطقی، قوی و مستحکم هر جایی باشد آنجا را دشمن زود تشخیص می دهد. با مرحوم شهید مطهری هم  همین جور برخورد کردند»(4). آری!جام های زهر آلود! هدیه ای است برای «یاران حق» که اولا بخوبی تشخیص داده اند  که « بعضی از کسانی که به هر حال سر  و سری با بیگانگان داشته اند ، توانسته اند در بعضی از پست های حساس کشور نفوذ کنند و مقاصد شوم دشمنان اسلام و انقلاب را به کمک مزدوران و نا آگاهان به اجرا در آورند»(5) وثانیا مخلصانه وارد میدان «جهاد»(6) شده اند تا لالایی ها ی «عده ای» که « اهل نمازند، اهل روزه اند، اهل عبادتند و حمایت از اسلام و انقلاب می کنند، ولی در باطن ، دلشان با کفار و دشمنان اسلام است.»(7)را بر هم بزنند:« لالایی های شیرینی است! تولرانس ، تساهل و تسامح ، صلح طلبی ، لبخند ، گفت و گو ، کنار گذاشتن  جدال و ستیزه ، مهربانی، صمیمت و ... . شما مهربانی کن تا او هر کاری که می خواهد بکند!».(8)
 

حرف دوم: رعد وبرق ها برای که به صدا در می آیند!
هر چند پرداختن به این هجوم تبلیغاتی که اکثرا حتی فاقد پایه های  استدلالی مناسب نیز هست اتلاف وقتی بیش به نظر نمی آید  ولی از آنجا که شیعیان ترسی تاریخی از به انزوا رفتن یاران حق با «رعد وبرق» های حق پوشانه اهل باطل را بر اجسام ! و اذهان  خود دارند تصمیم گرفتم گوشه ای از مقاله را به آن بپدازم که «العاقل الاشاره».
مجریان این هجوم تبلیغاتی در نقش پیاده نظام های مافیای قدرت و ثروت ، با دستمایه قرار دادن « موضع رهبری درباره مصباح» (9) گاه اسلام و مسلمین را بر با بلای نیزه برده!  و از خدا می خواهند که « اقلا اسلام و مسلمانها (را) از ضرر محافظت فرماید.»(10) و گاه فریاد وا رهبرا !!! سر می دهند «که احدی از آحاد ملت حق ندارد بر رهبری جلو بیفتد.»(11) و سپس از جایگاه سربازی فداکار! به تحریف!!! سخنان و مواضع معظم له می پردازند که « آیا رهبری از عملكرد و موضعگیری های شما (استاد مصباح یزدی)راضی است ما قرائنی داریم كه نه.»(12)  و سپس بدون ذکر قرائن خود چون هم کیشان خود ساده لوحانه!! با فرار به جلو سخن می رانند که : «شما اگر دلیلی بر رضایت ایشان از عملكرد خودتان دارید،ذكر فرمائید.»(13) و بعد با بی توجهی تمام تیر خلاص رابر بادکنک حرف های  خود رها می کنند که:« البته اینكه ایشان به موسسه شما (موسسه امام خمینی (ره)) كمك مالی بكنند یا شما در دفتر ایشان سخنرانی بكنید،دلیل نمی شود.»(!)(14) و این چنین کودکانه میکوشند تا مفری برای استدلال های خود بیابند.
و البته که برای کسانی که «شبهات را مایه ی  لغزش و فرار خود قرار داده اند» هیچ دلیلی نمی تواند حجت آور باشد حتی این که موسسه در راه حق (که تحت مدیریت استاد مصباح یزدی اداره می شد) و برنامه های سازنده ی آن آنقدر مورد توجه حضرت امام(ره) بود که از بدو پیروزی انقلاب تا رحلتشان تمام هزینه های برنامه های آموزشی موسسه را که نسبت به آن زمان مبلغ قابل ملاحظه ای نیز بود را مرحمت می کردند و  حتی فرموده بودند که اگر موسسه توسعه نیز پیدا  کند هزینه های را تامین خواهند کرد.
مقام معظم رهبری نیز که نزدیک به چهل سال است ایشان را می شناسند  و به عنوان یک فقیه،فیلسوف،متفکر و صاحب نظر در مسایل اساسی اسلام از ایشان یاد کرده وبا حمایت های مالی و معنوی از  موسسه در راه حق ، و نیز اشارات روشن گرانه ای چون «عقبه ی تئوریک نظام» «و «پر کننده خلاء اساتیدی چون استاد مطهری و علامه طباطبایی » چراغ هایی روشن بر مسیر طلاب حقیقت جو قرار داده و از توجه جوانان به ایشان رضایت خود را اعلام نموده و در واقع  مهر تاییدی بر فعالیتهای ایشان می زنند .

 

«اگر بنده در زمینه مسائل ولایت فقیه احساس كردم روزنه ای وجود دارد كه دشمن می تواند از آنجا نفوذ كند آیا باید بگویم یا نه ... اگر كسی بگوید نه آقا ولایت امر زمینی و با رای مردم است ... آیا باید سكوت كرد !...»(15) این عدم  سکوت استاد مصباح در برابر عده ای ناآگاه یا عده ای نفاق آلود که وجود آنها «در صدر اسلام هم یکی از بزرگترین بلاهایی بود که پیامبر(ص) و امیر المومنین(ع) به آن مبتلابودند،»(16) گلو له های تخریب را به سوی اوروانه کرد. آری، سد « بهترین راهی كه آمریكا می تواند به اسلام ضربه بزند » (17)جرم نابخشودنی است . راهی که قدم اول آن  مردمی کردن مشروعیت ولایت فقیه، و از بین بردن امر خداوند در مشروعیت بخشیدن به ولایت فقیه برای حرکت  شهر به شهر به سمت  تعبیر خواب پریشان حذف ولایت فقیه است. « طاغوت  وقتی از بین می رود که به امر خدای  تبارک و تعالی یک کسی نصب بشود.شما نترسید از این چهار نفر آدمی که نمی فهمند اسلام چه است... نمی فهمند که ولایت فقیه یعنی چه»(18)
 

حرف سوم : بنده هم از این حرفها بلدم
اما حقیقت قضیه چیز دیگری است:«الان درباره مشروعیت  حرف های زیادی زده می شود. بنده هم از این حرفها بلدم اما حقیقت قضیه این است که اگر ما به دنبال عدالت نباشیم حقیقتا من که این جا نشسته ام وجودم نامشروع خواهد بود.»(19) آری! اشارات رهبرمان حقیقت قضیه را روشن می سازد .
آری!حقیقت قضیه  این است که چرا « عدّه‏اى مسائل را اشتباه گرفتند... ، سازندگى را با مادّيگرايى، اشتباه گرفتند. »(20) و با انحراف از مسير اصلي انقلاب ،فاصله آرمانهاي انقلاب اسلامي با واقعيت هاي امروز جامعه را به دره عميقي تبديل کردند . چرا می رفتند تا بلایی که عبید الله زیاد ها و یزید ها بر سر انقلاب پیامبر آوردند بر سر انقلاب امام نیز بیاورند.« ! دنياطلبى و مادّى‏طلبى، كارى است كه عبيداللَّه زياد و يزيد مى‏كردند. آنها چه وقت چيزى را به وجود مى‏آوردند و مى‏ساختند؟! آنها فانى مى‏كردند؛ آنها مى‏خوردند؛ آنها تجمّلات را زياد مى‏كردند. اين دو را با هم اشتباه نبايد كرد. امروز عدّه‏اى به اسم سازندگى خودشان را غرق در پول و دنيا و مادّه‏پرستى مى‏كنند. اين سازندگى است؟»(21) آری « اگر پذيرفته باشيم که انقلاب ما ، انقلابي ماهيتا اسلامي است در اين صورت اين انقلاب به شرطي در آينده محفوظ خواهد ماند و به شرطي تداوم پيدا خواهد کردکه قطعا و حتما مسير عدالتخواهي را براي هميشه ادامه بدهد.» (22)حال که علمدارنی چون استاد مصباح یزدی در سپاه مقتداشان علم این حقیقت را در دست گرفته اند معاندان و مخالفان و قدرت طلبان باید بدانند تیرها زهر آلود هرگز علم این حقیقت را نخواهد شکست . . . مسلما براي بیدارانی چون استاد مصباح یزدی و تشنگان خدمتی چون دکتر احمدی نژاد  اين دوران از جهاتی سخت ترين و شاید پررنج ترين دوران زندگي به شمار مي رود همان طور که براي علي (ع)  نيز اين چنين گذشت،«دروه خلافت براي علي (ع)از تلخ ترين ايام زندگي او به حساب مي آيد،اما از نظر مکتبش او موفق شد بذر عدالت را در جامعه اسلامي بکارد. اگر علي (ع)بجاي آن دوره کوتاه،بيست سال خلافت مي کرد در حالي که نظام زمان عثمان همچنان باقي مي ماند امروز نه اسلام باقي مانده بود نه علي، نه نهج البلاغه و نه اسمي از عدالت....علي هم خليفه اي مي شد در رديف معاويه».(۲۳) باشد که ما نیز شاگرد مکتب علی باشیم و هان ای ابن مجلم های صف های نماز شمشیر ها را ببارانید «حاشا که بچه بسیجی میدان را خا لی کند.»(۲۴)


امام علی.ع.

--------------------

۱-دکتر احمدی نژاد
۱-کروبی
۳-مقام معظم رهبری
۴- همان
۵-استاد مصباح یزدی
۶-مقام معظم رهبری جلوگیری از انحراف در مردم را چون در مقابله با دشمن است جهاد تعبیر میکنند.
۷-استاد مصباح
۸-همان
۹-مقاله هشت حدیقه- روزنامه جمهوری اسلامی
۱۰-همان
۱۱-همان
۱۲-همان
۱۳- همان
۱۴-همان
۱۵-استاد مصباح یزدی
۱۶-همان
۱۷-همان
۱۸-امام خمینی (ره)
۱۹-مقام معظم رهبری
۲۰-همان
۲۱-همان
۲۲-شهید مطهری
۲۳-شهید مطهری
۲۴-شهید همت

 

 

setayesh_new@yahoo.com

وقتشه از عشق تودل بکنم
مثل تو که رودلت پا میذاری
میخوام این روزها مال خودم باشم
این مهم نیست که منو دوست نداری
دیگه فرقی واسه من نمیکنه
انگاری بودونبودت یکیه
تا بیام دوباره عاشقت بشم
میبینم پشت سرم تاریکیه
خوش به حال دل دیوونه ی من
تو را نشناخته عبادت میکنه
داره ذره ذره می میره ولی
به ندیدن تو عادت میکنه
خوش به حال تو که عاشق نشدی
منو بی بهانه تنها میذاری
وقتشه که دل به دریا بزنم
این مهم نیست که منو دوست نداری
خواب چشمهام راحروم کردی عزیز
گل میخواستم تویه خاربودی عزیز
من ساده تو را ناجی میدیدم
تو برام طناب دار بودی عزیز

 

 

barbod_teh@hotmail.com

امشب باز هم در کوچه باغهاي دل قدم ميزدم.عطر گلهاي تنهايي در مشامم پيچيد.خود را
مي بينم که در پشت حصار کهنه زمان جا مانده ام.رودهاي سکوت جاري اند.خاموش
مي شوم.با کلمه ها نمي توانم تو را بيافرينم و بي کلمه ها لحظه اي آرام و قرار ندارم.
باران مي بارد - چشم پنجره ها خيس است.
به ابرها اجازه نمي دهم که بين من و تو فاصله بيندازند.نور تو بالا و بالاتر ميرود و من دستهايم
را باز مي کنم.دنيا چقدر کوچک است!
بي تو هواي چشمانم باراني است.آنقدر تنهايم که حس مي کنم حتي ياسهاي باغچه هم از
من رو بر ميگردانند.......آنقدر احساس غريبي مي کنم که حس مي کنم خورشيد نيز گرما و
طراوتش را از من دريغ کرده و مرا به سايه ها سپرده............

 

 

drfbehnia@yahoo.fr

ضد آفتاب
قسمت اول

پرهیز از آفتاب در هر سنی مهم است تا از اثرات مخرب کوتاه مدت و طولانی مدت آن بر روی پوست جلوگیری شود. برای مراقبت کاملتر در مقابل آفتاب، استفاده از ضد آفتاب در کنار دیگر وسایل محافظتی ضروری بنظر میرسد.
حتما تابحال برای یکبار هم که شده درد و سوزش آفتاب سوختگی را تجربه کرده‌اید. یک آفتاب سوختگی شدید در کوتاه مدت باعث سوزش و قرمزی و حداکثر زخم و التهاب می‌شود که در مدت زمان کوتاهی بهبود می‌یابد اما این بیماری در آینده نیز باعث بروز عوارض دیگری خواهد شد که وحشتناکترین آنها بروز سرطان در سنین بالای 45 سالگی است. هیچ لزومی ندارد که حتما آفتاب سوختگی شدیدی پیش بیاید تا این عوارض ظاهر شوند بلکه در افرادی که مدت زمان طولانی در معرض آفتاب قرار دارند نیز سرطان، لک، پیری زودرس پوست، رگهای برجسته سطح پوست و تغییر قوام پوست بسیار دیده میشود.
در واقع بیشتر عوارض ناشی از تابش آفتاب بدلیل وجود اشعه ماوراء بنفش (UV) است. این اشعه بسیار خطرناک است و در هیچ نقطه ای از دنیا اشعه UV بیخطر وجود ندارد. (قابل توجه کسانی که تصور میکنند اشعه دستگاه سولاریوم بیخطر است.) این نکته را در پرانتز آوردم چونکه در بین دوستانی که این مطلب را میخوانند چنین تصوری وجود ندارد. خانمها/ آقایان در همین جا به همگی اعلام میکنم که مراقب برخورد اشعه خطرناک UV باشید و بی دلیل خود را به بهانه برنزه کردن پوست تحت آسیبهای غیر قابل برگشت و حتی در بعضی موارد غیرقابل درمان قرار ندهید. اشعه UV به دو دسته UVA و UVB تقسیم میشود که هرکدام خطرات مخصوص به خود را دارند.
با ایجاد یک پوشش در برابر آفتاب میتوان از عوارض ذکر شده جلوگیری نمود. کرمهای ضد آفتاب جدید قدرت پوشانندگی خوبی دارند و پوست را از هر دونوع اشعه UV محافظت میکنند. البته این کرمها برای اینکه تاثیر کافی داشته باشند باید هر 2-4 ساعت یکبار تمدید شوند. آکادمی پوست امریکا (AAD) توصیه کرده است که "حتی در صورت استفاده از ضد آفتاب: 1-از قسمت سایه خیابان رد شوید، 2- حمام آفتاب نگیرید، 3- از کلاههای با سایبان پهن استفاده کنید، 4- استفاده از عینک آفتابی با محافظ UV فراموش نشود و 5- از لباسهای پوشیده استفاده کنید."
یکی از معیارهای پوشانندگی در برابر آفتاب اندازه SPF یا Sun Protection Factor است که تقریبا همگی آنرا شنیده‌ایم. یک نکته خیلی جالب خدمتتان عرض کنم: آکادمی پوست امریکا اعلام کرده است که "یک تی شرت سفید معمولی به تنهایی فقط به اندازه یک ضد آفتاب SPF=3 قدرت پوشانندگی دارد در صورتی که برای محافظت از آفتاب حداقل درجه محافظت باید 15 باشد. پس فکر نکنید که با یک لباس دیگر میتوانید براحتی در آفتاب قدم بزنید.
من همیشه برای بیماران خود این مثال را میزنم که استفاده نادرست از ضد آفتاب یا پوششهای ناکافی مثل پوشیدن یک جلیقه ضد گلوله تقلبی در میدان جنگ است. یک سرباز اگر جلیقه نداشته باشد در سنگر پناه میگیرد و گلوله‌ای به وی اصابت نمیکند اما اگر به او یک جلیقه ضد گلوله تقلبی بدهند، او به وسط میدان رفته به این امید که دیگر گلوله بر وی اثری ندارد غافل از اینکه اولین گلوله وی را از پا خواهد انداخت.
ایمیل: DrFBehnia@Yahoo.FR

 

 

mobina2006x@yahoo.com

جالبترين مطالب خواندني از سراسرگيتي

● براساس آخرين تحقيق انجام شده در كشور انگلستان، حيوانات خانگي اين كشور هر روز چاق تر مي شوند و سلامتي شان را از دست مي دهند. دامپزشكان ،تغذيه بيش از حد حيوانات، كم تحركي آنها و رژيم غذايي نامناسب را عامل اين پديده مي دانند . به همين دليل يك پنجم حيوانات خانگي از بيماري هاي انساني از جمله آرتوروز و ديابت رنج مي برند.

● طبق گزارشات اخير يكي از مناره‌هاي تاج محل به طرز خطرناكي كج شده است و گروهي از كارشناسان در حال تحقيق در اين مورد هستند كه آيا خشك شدن رود يامونا كه در نزديكي اين مقبره قرن هفدهمي قرار دارد بر پايه‌هاي آن اثر گذاشته است يا خير. تاج محل كه 4 مناره ظريف دارد به دستور شاه‌جهان به ياد همسر دومش، ممتاز محل، كه به هنگام زايمان از دنيا رفت ساخته شد. يکي از کارشناسان معتقد است كه بستر رود يامونا بايد بار ديگر پر شود تا مناره بيش از اين كج نشود. انگليسي‌ها در سال 1940 تحقيقي انجام دادند كه نشان داد اين مناره در حدود 11 سانتي‌متر كج شده است. بنا بر يك تحقيق ديگر در سال 1965 كجي اين مناره تا 15 سانتي‌متر افزايش يافته بود. با گذشت زمان به احتمال زياد خميدگي اين مناره افزايش يافته و نياز به تصميم جدي دارد. تاج محل روي سكويي بلند قرار گرفته و 4 مناره 13 متري در 4 گوشه آن باعث تعادل آن هستند. اين مناره‌ها عمداً با قدري خميدگي به بيرون ساخته شده‌اند تا در صورت وقوع زلزله روي خود مقبره سقوط نكنند.

● در حوالي جزيره كيتنوس در درياي اژه، مجسمه برنزي 2400 ساله به تور يك ماهيگير خوش شانس يوناني افتاد. علي رغم اين كه مجسمه فاقد سر، يك دست و يك پا است ولي با اين حال همچنان اثر ارزشمندي تلقي مي‌شود. عريان بودن اين پيكره و فرم آن كه نشان دهنده نوعي حركت است و همچنين توجه خاص به جزئيات آناتومي بدن اين پيكره، كارشناسان را متقاعد كرده است كه اين مجسمه به يك ورزشكار جوان يوناني تعلق دارد. اين مجسمه حدود 75 كيلوگرم وزن و 150 سانتيمتر طول دارد.

● گراهام تیلور نویسنده مشهور کتب کودکان، در حين اسباب کشی ، وسایل غیر قابل استفاده‏اش را در یک سطل آهنی ریخت وآنها را آتش ‏زد اما اشتباها نسخه اصلی کتاب معروفش Shadowmancer و صد صفحه از کتاب اخيرش را نیز در جمع آنها سوزاند. گفته ميشود ارزش نسخه اصلي Shadowmancer بالغ بر 250 هزار پوند و ارزش آن صد صفحه هم 125 هزار پوند برآورد ميشود. وی در پاسخ به خبرنگاری گفت: "حالا من گرانترين خاکستر دنيا را دارم!"

● يک ماده چسبناک بدست آمده از پوست قوربقه را مي توان براي ترميم اتصالات زانو بکار برد. محققان استراليائي پارگي غضروفي در زانوي 10 گوسفند را با اين چسب طبيعي که قوربقه ها از آن براي به تله انداختن حشرات استفاده مي کنند ، ترميم کره اند.

● يك پژوهشگر دنماركي بر اين عقيده است كه قطعه چوبي كه در سال 1997 در گرين‌لند يافت شده بيش از هزار سال قبل به عنوان اسكي توسط نورس‌ها استفاده شده است. اين قطعه چوب كه 85 سانتي‌متر طول و 9 سانتي‌متر پهنا و لبه‌هايي گرد دارد در حفاري محل سكونت نورس‌ها در نزديكي شهر نانورتاليك كشف شده است. يوئل برگلوند كه تازه در سال جاري بر اين قطعه چوب كه تاكنون در موزيم ملي گرين‌لند در نوئوك، پايتخت اين كشور، نگه‌داري مي‌شده آزمايش تاريخ‌گذاري كربن 14 را انجام داده است مي‌گويد نتايج آزمايشات نشان ميدهد كه عمر اين قطعه چوب ساخته شده از درخت صنوبر به 1010 سال قبل ازامروز برمي‌گردد.

● ساخت يك سد روي رودخانه تاراي مونته‌نگرو كه در فهرست ميراث جهاني يونسكو نيز ثبت شده است، اعتراض اهالي اين كشور را برانگيخته است. رودخانه تارا كه بيش از صد كيلومتر طول دارد از ميان يكي از عميق‌ترين و زيباترين دره‌هاي دنيا مي‌گذرد. معترضان به طرح ساخت سد معتقدند كه سد بوك‌بيِلا كه قرار است بخشي از برق مونته‌نگرو و بوسني را تأمين كند بخش اعظم تارا را به زير آب خواهد برد و آن را به يك درياچه تبديل خواهد كرد.

● سي و سومين جايزه بهترين کارگردان تاريخ سينماي آمريکا از طرف انستيتوي فيلم (American Film Institute)به جرج لوکاس (George Lucas) کارگردان فيلم‌هاي معروف «جنگ ستارگان» و «اينديانا جونز» اهدا شد. اين جايزه يکي از مهمترين جوايز هاليوود است که هر ساله از طرف انستيتوي فيلم آمريکا به افرادي اهدا مي‌شود که در طول زندگي حرفه‌اي خود بزرگترين خدمات را به صنعت سينماي آمريکا در اين شهر کردند. نام جرج لوکاس 60 ساله از اين پس در کنار کارگرداناني چون اورسون ولز، جان فورد، ويليام وايلر، آلفرد هيچکاک، جان هيوستن و ديويد لين قرار مي‌گيرد. فيلم‌هاي جرج لوکاس از پولسازترين آثار سينمايي هاليوود هستند که از سال 1977 شکل تازه و متفاوتي به صنعت سينماي نوين داد و به خاطر همين آينده ‌نگري در کار فيلمسازي، مورد نظر اعضاي هيأت انتخابي انستيتوي فيلم آمريکا قرار گرفت.

● دولت اتريش براي تجليل از مقام شامخ اركستر فيلارمونيك وين (Vienna Philharmonic Orchestra) يك سكه طلا با قطر 37 سانتي متر و وزن بيش از 31 كيلوگرم ضرب كرده است. بر يك سطح اين سكه طلاي غول آسا سازهاي اركستر فيلارمونيك وين نقش بسته اند. 15 نمونه از اين سكه طلاي 24 عيار ضرب شده، ارزش اين سكه 100 هزار يورو تعيين شده و حكم پول جاري را دارد. با اين حال توصيه نمي شود اين سكه را خرج كرد زيرا ارزش طلاي آن بيش از 330 هزار يورو است. با اينكه اين سكه براي تجليل از اركستر فيلارمونيك وين ضرب شده اما در كتاب ركوردهاي گينس به عنوان بزرگترين و سنگين ترين سكه طلاي جهان ثبت شد.

● راجر كيني 36 ساله، از سوي دادگاه به تحمل 8 ماه زندان و 12400 دالر جريمه نقدي به موزيم فيربنكس محكوم شد. راجر كيني به همراه همدست خود جيمز باگز در بعدازظهر روز 22 آگوست 2000 به موزيم فيربنكس رفتند و مجسمه بوفالويي را كه با مناظر سرخپوستي تزئين شده بود، تخريب كردند. كيني از بالكن موزه بالا رفت و يك چوکي چوبي را به سوي اين اثر هنري پرتاب كرد. باگز نيز پيش از اين از سوي دادگاه به 86 روز زندان محكوم شده بود. ظاهراً ايندو از سوي شخصي براي تخريب اين اثر هنري اجير شده بودند. به گفته دادستان، تحقيقات براي يافتن مجرم اصلي ادامه دارد. شرکت بيمه ‌اي كه اين اثر هنري را
2/1ميليون دالر بيمه كرده بود، مشغول تحقيق است تا متوجه شود صاحب اثر و يا نزديكان او در اين تخريب دست داشته‌اند يا نه.

● دانشمندان پس از تحقيقات متعدد به اين نتيجه رسيده اند كه ماهي ها بسيار باهوش تر از سگ ها هستند و سرعت فراگيري آنها بسيار بيشتر است. پيش از اين مردم تصور مي كردند كه ماهي ها به دليل مغز كوچك خود تنها براي چند لحظه قادر به حفظ كردن اطلاعات هستند اما هم اكنون مشخص شده كه اين موجودات قادرند چندين ماه اطلاعات را در مغزشان ذخيره كنند به گونه اي كه ماهي هاي آكواريومي حتي صاحبان خود را مي شناسند.

● دانشمندان پس از چندين سال تحقيق به اين نتيجه رسيده اند كه زنان در مقايسه با مردان علاقه بيشتری نسبت به مصرف شكلات و غذاهاي شيرين دارند. تمايل زنان و مردان در استفاده از گوشت و کچالو تقريبا يكسان است اما هنگامي كه بحث شكلات مطرح مي شود، تمايل زنان نسبت به مردان سي درصد افزايش مي يابد.

● يك تيم باستان‌شناسي در كشور سوريه موفق به كشف دو تبر ساخته شده از سنگ چقماق شد كه به 35 هزار تا 40 هزار سال پيش تعلق دارند. اين تيم علاوه بر دو تبر مذكور چند سر پيكان سنگي نيز يافته است كه تاريخ ساخت آن‌ها حدوداً به 6 هزار سال پيش از ميلاد باز مي‌گردد. به گفته بصام جاموس، سرپرست عمليات باستان‌شناسي، اين دو تيغه تبر هشت سانتيمتري كه به شكل بادام هستند در عمق يك متري از كف غار الوادي در غرب سوريه كشف شده‌اند. تصور ميشود که غار الوادي كه نزديك به 600 متر طول دارد از صدها هزار سال پيش محل سكونت انسان‌هاي عصر باستان بوده باشد. در داخل اين غار اتاقي نيز وجود دارد كه در دوران حكومت بيزانس در درون ديواره‌هاي غار كنده شده است.

● نخست وزير هند در سالگرد تولدش، يك هديه غيرمنتظره دريافت كرد. سينگ به صراحت اعلام كرده بود كه به دليل مرگ زودهنگام مادرش، تاريخ دقيق روز تولد خود را نمي داند. بهمين دليل روز تولد وي را روز 26 سپتامبر مصادف با اولين روز ورودش به مدرسه اعلام كردند. اما چند ی پيش در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل، پرويز مشرف، رئيس جمهور پاكستان هديه غيرمنتظره اي به سينگ اهدا كرد. اين هديه ويژه پرونده تحصيلي نخست وزير در مقطع دبستان بود كه در اين پرونده تحصيلي تاريخ تولد سينگ كاملا مشخص شده بود. در آن زمان شبه قاره به دو كشور پاكستان و هند تقسيم نشده بود، اما پس از تقسيم شبه قاره در سال 1947، محلي كه سينگ در آن تحصيل كرده بود در ايالت پنجاب پاكستان قرار گرفت.
 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

4 آذر / 25 نوامبر / 3 ذی القعده

Mobin_s2004@yahoo.com
4 آذر ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
بحراني شدن روابط ايران و شوروي

در پي عضويت ايران در پيمان نظامي بغداد (سنتو) دولت شوروي 25 نوامبر سال 1955 در يادداشت شديدالحني كه در مسكو به سفارت ايران تسليم شد دولت ايران را مورد اعتراض قرار داد. در اين يادداشت به پيمان سال 1921 مسكو و تهران اشاره شده بود كه به موجب آن در صورت ورود و يا استقرار نيروهاي خصم دولت مسكو در ايران، آن دولت خواهد توانست نيروي نظامي وارد ايران سازد.
     دولت ايران پس از ده روز بحث و تبادل نظر(با غرب) ششم دسامبر (14 آذر 1334) به يادداشت شوروي پاسخ داد، ولي اين پاسخ از بحران روابط دو كشور نكاست. «سنتو» در چارچوب استراستژي آمريكا مبني بر محاصره شوروي از طريق ايجاد اتحاديه نظامي تاسيس شده بود.
     در همين ماه (آذر ماه 1334) براي تطبيق اوضاع نظامي ايران با ساير كشورهاي عضو پيمانهاي نظامي غرب، سازمان ارتش ايران تغيير يافت و يكانهاي آن ميان پنج سپاه تقسيم شدند. درهمين ماه رئيس ستاد مشترك نيروهاي مسلح آمريكا وارد تهران شد و با ژنرالهاي ايران پيرامون اجراي برنامه هاي نظامي مذاكره كرد و در پي آن سيل سلاحهاي ساخت آمريكا به ايران سرازير شد و....
    

 

افزايش بهاي فر آورده هاي نفتي و اعتصاب تاكسي ها

دوبرابر شدن بهاي بنزين و يك ونيم برابر شدن ساير فر آورده هاي نفتي در ايران كه از روزي چون امروز در سال 1343 (25 نوامبر 1964) به اجرا در آمد مردم را به دليل ثابت ماندن سطح دستمزدهاخشمگين كرد و با اين كه به همين نسبت كرايه تاكسي هاي شهري هم افزايش يافته بود رانندگان تاكسي از پنج روز بعد دست به اعتصاب زدند و دولت سرانجام مجبور شد كه افزايش قيمت را به حد اقل برساند تا اعتصاب تاكسي ها به ساير اصناف گسترش نيايد. طبق تصميم تازه بهاي بنزين معمولي كه پيش از چهارم آذرماه هر ليتر پنج ريال بود و به ده ريال افزايش يافته در شش ريال تثبيت شد. 
 

 

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

04/09/58
رد احتمال درگيري نظامي با عراق توسط دريادار مدني
اعلام آتش‌بس در كردستان توسط حزب منحله دمكرات

پيام حضرت امام به كردستان
04/09/59
اجراي آتش و تحرك زميني مجدد عراق در سوسنگرد ، عقبنشيني براثر ضربات مدافعان و افزايش استعداد و قوت گرفتن احتمال حمله وسيع عراق به سوسنگرد . دو گزارش متناقض از راديو كلن و نيويورك تايمز درباره حوادث سوسنگرد . اجراي آتش روي شهر اهواز .

جبهه شمالي : تحرك گروه ضدانقلابي كومله در سردشت و آماري از نفرات سردار جاف و شيخ عثمان و پاليزبان . حمله هوايي دشمن به ايلام .

گزارش نماينده امام و سخنگوي شوراي عالي دفاع ( آيتا… خامنهاي ) از تبليغات برون مرزي سخنراني رئيس مجلس ( آقاي رفسنجاني ) در مجلس ملي سوريه : علت شروع جنگ به خطر افتادن منافع آمريكا در منطقه است .

04/09/60
گزارشي از ردههاي اطلاعاتي در مورد تدابير و فعاليتهاي دشمن براي مقابله با حمله احتمالي ايران همراه با تبليغات رسانههاي عراق پيرامون عمليات آتي و تهديد به نابود كردن تأسيسات اقتصادي ايران در صورت حمله مزبور. گزارشهائي از ادامه فعاليت عمليات شناسايي در هور توسط نيروهاي خودي.

تمهيدات جهت تأسيس قسمت پدافندي ش.م.ر در يگان هاي سپاه با توجه به قطعي بودن استفاده عراق از سلاحهاي شيميايي.

شهادت 19 تن از رزمندگان خودي به دست ضدانقلاب در دو محور بوكان - مهاباد و اطراف بانه. فعاليتهاي ارتش عراق در ارتباط با تحركات ايذايي عوامل ضدانقلاب در داخل و خارج كشور ادامه ورود كاميونها با محموله سلاح و تجهيزات از كشورهاي اردن و عربستان به عراق ورود وزير امورخارجه عراق به امريكا و تأكيد مقامات عراقي بر تصميم جهت تجديد روابط با واشنگتن.

 

 

 رد قرارداد «الحاقي كمپاني نفت انگليس و ايران» توسط كميسيون نفت مجلس شوراي ملي

[4 آذر 1329] - كميسيون نفت مجلس شوراي ملي قرارداد«الحاقي كمپاني نفت انگليس و ايران» را رد كرد. اين قرار داددربحبوحه تضادهاي امريكا و انگليس درباره ايران و درشرايط رشد و گسترش جنبش مردم مسلمان ايران تنظيم شده بود. اين قرارداد كه درتاريخ ايران به قرارداد«گس- گلشائيان» معروف است به منظور تحكيم موقعيت انگلستان دربهره برداري ازنفت جنوب ايران طرح ريزي شده بود. قرارداد گس- گلشائيان حاكميت ايران را مورد تهديد قرار مي داد ازاين رو مجلسهاي پانزدهم و شانزدهم رد شد.

 

 وفات استاد جبّار باغچه بان مؤسس نخستين مدرسه كودكان ناشنوا

[4 آذر 1345] - استاد جبّار باغچه بان مؤسس نخستين مدرسه كودكان ناشنوا درايران چهره درنقاب خاك كشيد. استاد درسال1302هجري شمسي نخستين كودكستان ايراني را بنام «باغچه اطفال» درتبريز تأسيس كرد و اين آغازي براي باغچه بان بود تا بتواند سخن گفتن را به كودكان ناشنوا بياموزد. وي درسال1313هجري شمسي نخستين مدرسه كودكان ناشنوا را دايركرد ومدتي بعد شيوه اي براي زبان آموزي كودكان ناشنوا ابداع كرد كه درسراسر جهان به عنوان مترقي ترين روش شناخته شد. جمعيت حمايت ازكودكان كرو لال نيز به همت استاد جبارباغچه بان درسال1323هجري شمسي پايه گذاري شد.

Mobin_s2004@yahoo.com
25 نوامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در قلمرو ادب

لوپ دو وگا و سينکلر

25 نوامبر زاد روز درام نگار اسپانيايي " لوپ دو وگا Lope de Vega " است که در سال 1562 به دنيا آمد و 26 اوت 1635 درگذشت. اپتون سينکلر Upton Sinclair نويسنده و تلاشگر عدالت اجتماعي درچنين روزي (25 نوامبر) بسال 1968 در 90 سالگي فوت شد.

سينكلر --------------------  وگا

سينكلر -------------------- وگا

در قلمرو رسانه‌ها

سرنوشت غم انگيز نخستين روزنامه آمريكا

نخستين نشريه چاپي كه در آمريكاي شمالي انتشار يافت 25 نوامبر سال 1690 طبق دستور عمومي (بخشنامه) فرماندار انگليسي مهاجر نشين ماسا چوست براي هميشه تعطيل شد.. اين روزنامه به سردبيري «بنجامين هريس» تنها نسخه خود را 25 سپتامبر 1690 منتشر كرده بود و روز بعد به تصميم فرماندار اعزامي از لندن موقتا توقيف شده بود تا در باره سرنوشت آن از لندن استعلام شود كه تا رسيدن پاسخ دوماه طول كشيد. چند تن از معاريف منطقه سرمايه گذاران آن بودند و هدفشان اطلاع رساني و نيز نظرات خود درباره نارسايي ها و شكوه ها بود و قرار بود كه چند نسخه از آن با كشتي براي مقامات انگلستان از جمله پارلمان ونخست وزير به لندن ارسال شود.
    اين روزنامه به نام «وقايع عمومي» كه در قطع 30 در 50 سانتيمتر در هشت صفحه انتشار يافته بود در صفحه اول خود با تيتر درشت به بوروكراسي
     (كاغذبازي) دفتر فرمانداري ماساچوست و رفتار بد كارمندان دفتر با ارباب رجوع و امروز و فردا كردنها و اتلاف وقت مردم تاخته بود و نوشته بود كه كارمندان دولت نوكران عامه هستند نه سرور انان. همين مطلب سبب شد كه فرماندار موقتا آن را توقيف و نظر لندن را به ادامه انتشار آن استعلام كند كه جواب منفي دريافت كرده بود.
    14 سال بعد در همان محل دومين روزنامه به نام «بوستون نيوز لتر» انتشار يافت كه به انتشار خود ادامه داد و تاسال 1820 شمار نشريات در سراسر ايالات متحده به 582 نشريه رسيد كه چندين برابر ساير كشورها بود. شمار نشريات منظم ايالات متحده در1997 زائد بر 25 هزار بود.
     نخستين نشريات منظم به صورت كتابچه 24 صفحه اي كار خود را از آلمان آغاز كرده بودند و نخستين نشريه از اين دست به نام «كتاب خبر» در 28 ژوئيه سال 1588 در شهر كلن انتشار يافته بود.

ساير ملل

توفان نوح

به روايت روزنگار(تقويم تاريخ) اسقف جيمز آشرUssher ، توفان نوح ( The Great Deluge ) بيست و پنجم نوامبر سال 2348 پيش از ميلاد آغاز شد. طبق اين روزنگار ، نوح كه از پيش وقوع اين توفان به وي الهام شده بود، يك كشتي ساخت و گروهي از مردم و موجودات ديگر را در آن قرار داد كه نجات يابند و نسلشان منقرض نشود.
     بعضي را نظر بر اين است كه بقايايي كه در كوههاي آرارات كشف شده و هنوز باقي است متعلق به همان كشتي نوح است كه پس از رفع توفان در آنجا بر زمين نشسته است.
     به نوشته اسقف آشر، از سه پسر نوح «سام Shem ، حام و يافث (يافظ) Japheth» بعدا سه گروه جمعيت به وجود آمدند كه اعراب و يهوديان از نسل سام هستند.
    ديگران كه در اين زمينه مطالعه كرده اند وقوع توفان نوح را در اواخر ماه نوامبر ، ولي هزاران سال پيش از زماني كه اسقف آشر به دست داده رقم زده اند.

 

اعتراف دادستان كل آمريكا به فروش اسلحه به ايران

Edwin Meese

25 نوامبر سال 1986 «ميس» دادستان كل آمريكا در پي انتشار گزارشهايي داير بر ارسال اسلحه از آمريكا به ايران كه منع قانوني داشت اعتراف كرد كه دولت آمريكا مجبور شده بود به خاطر كمك مالي به مخالفان دولت ماركسيست نيكاراگوئه كه توسط «سيا» متشكل شده بودند، مستقيم و غير مستقيم، اسلحه به ايران بفروشد و پول حاصل از آن را به مخالفان مسلح دولت نيكاراگوئه (كنترا ها) بدهد تا از هم پاشيده نشوندواز آنجا كه كنگره آمريكا هر گونه كمك به كنتراها را ممنوع كرده است راهي جز اين به نظر نمي رسيد.
     متعاقب اين اعتراف، پرونده به دادگاه رفت، ولي چون قسمتي از اسناد مربوط توسط منشي سرهنگ اليور نورث يكي از دست اندركاران تخريب و ازميان رفته بود، دادگاه نتوانست به همه حقيقت پي ببرد، ولي عده اي محاكمه ومحكوم شدند.

برخي ديگر از رويدادهاي 25 نوامبر

  • 1835:   اندرو کارنگي Andrew Carnegie اسکاتلندي که به آمريکا مهاجرت و صنايع فولاد اين کشور را گسترش داد و کتابخانه تاسيس کرد به دنيا آمد. وي در اوت 1919 درگذشت .

  • 1864:   نقشه هواداران کنفدراسيون آمريکا ( اختيارات کامل در دست ايالات ) براي آتش زدن شهر نيويورک خنثي شد.

  • 1867:   آلفردنوبل (سوئدي) اعلام کرد که ماده منفجره ديناميت را توليد کرده است. وي که بعدا از اين عمل خود که ساخت يک وسيله تخريب بود پشيمان شده بود دارايي اش را وقف دادن جايزه سالانه به کساني کرد که در طول سال به بشريت خدمت بزرگ کرده باشند. وي صاحب چند کارخانه در کشورهاي اروپايي بود.

  • 1895:   آناستاس ميکويان ، مرد زرنگي که تا بالاترين مقام شوروي بالا رفت به دنيا آمد. در باره زرنگي وي که از ارمنستان بود گفته اند که ميکويان چنان مهارت داشت که مي توانست به اسکيموها بستي بفروشد!.

  • 1897:   دولت اسپانيا به مهاجر نشين قديمي خود پوتوريکو که بعدا به تصرف آمريکا درآمد خودمختاري داد.

  • 1948:   ارتش ونزوئلا كودتا كرد، رئيس جمهوري بركنار شد و ژنرالها زمام امور را به دست گرفتند.

  • 1973:   دولت هوادار غرب جورج پاپادوپولوس در يونان در يک کودتاي بدون خونريزي که توسط چند سرهنگ "هوادار غرب" انجام شد برکنار گرديد!. بعضي منابع، پاپادوپولس را حقوق بگير "سيا" قلمداد کرده اند.

  • 1977:   دكتر منوچهر اقبال پزشك بيماري هاي عفوني چهارم آذر ماه 1356 درگذشت. وي از دهه 1320 همواره وزير (وزارتحانه هاي ناهمگون)، نخست وزير، موسس حزب، و مدير نفت بود و راز اين كار هنوز به درستي روشن و اعلام نشده است. پژوهش، تنها در همين يك مورد بسياري از ضعف ها و نارسايي ها و ... حاكميت در ايران را در قرن بيستم نشان خواهد داد و اين، وظيفه «گروههاي تاريخ» دانشگاههاست كه تحقيق در اين زمينه را به صورت تكليف به دانشجويان خود بدهند. مورد دكتر اقبال، در تاريخ دو قرن اخير ايران نظاير فراوان داشته است.

  • 1978:   يک جت مسافربر امريکن ارلاينز از نوع " دي سي 10 " هنگام بلند شدن از فرودگاه شيکاگو سرنگون شد و 275 تن کشته شدند.

  • 1992:   پارلمان چك اسلواكي پذيرفت كه اين كشور تجزيه و دو جمهوري مستقل اسلواكي و چك تاسيس شوند. جمهوري چك اسلواكي پس از پايان جنگ جهاني اول و انهدام امپراتوري اتريش به وجود آمده بود.

  • 2003:   شوراي موقت عراق بانو « رند رحيم فرانكه » را كه در عراق متولد شده و تابعيت دولت آمريكا را دارد و در سي سال گذشته عمدتا در آمريكا زندگي كرده به سمت نخستين سفير عراق در آمريكا در 13 سال اخير منصوب كرد . بانو فرانكه در واشنگتن يك بنياد عراقي ضد صدام حسين تشكيل داده بود و از اين طريق با او مبارزه مي كرد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    3 ذی القعده هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     کشته شدن «علي بن حسين بن علي»

    [3 ذي القعده 400] - «علي بن حسين بن علي» معروف به« ابوالحسن مغربي» ازخاندان شيعه مذهب و وزيرچند تن ازاميران حَمداني و آل بويه دركشتاردسته جمعي اميران و قاضيان كه به دستورخليفه الحاكم انجام گرفت، كشته شد. ابوالحسن مغربي درحلب زاده شد و همانجا پرورش يافت. سپس به دربارحمدانيان راه يافت و مدتي وزيرسيف الدّوله حمداني بود.پژوهش درباره خاندان مغربي كه بيش ازيك قرن درحوادث پرمخاطره قرنهاي چهارم و پنجم قمري درشام، مصرو حتي عراق نقش داشتند؛ معمولاً با ابوالحسن مغربي آغازمي‎شود ولي پيشينه فعاليت سياسي و ديواني اين خاندان دست كم به دونسل قبل ازاو بازمي‎گردد. گويند پدرابوالحسن دربغداد زاده شده بود اما همراه خانواده‎اش به حلب نزد سيف الدّوله حمداني رفت و تاپايان عمردرآنجا ماند.

     

     تولد « ابوالعباس ناصرالدين بن مختار»

    [3 ذي القعده 620] - «ابوالعباس ناصرالدين بن مختار» ملقب به «ابن مُنَيِّر، معتبرخطيب و فقيه مالكي» دراسكندريه زاده شد. او دررشته‎هاي گوناگون چون اصول، ادبيات عرب و علوم قرآني مهارت داشت و مؤلفان، شخصيت علمي و اجتماعي او را ستوده‎اند. او دردوران زندگي خود مناصب مختلفي داشت و مدتي نيزبه امرقضاوت مشغول بود و عاقبت درسن63سالگي دراسكندريه درگذشت. وي درمسجدي كه امروزه به جامِعُ المنيّرمعروف است بخاك سپرده شد. وي آثارمتعددي دارد كه ازآن ميان «البَحرُ الكبير في تُحفِ التفسير درتفسيرقرآن مجيد و تحريرُالتَّنزيه» را مي‎توان نام برد.

     

     « شمس الدين ابوعبدالله بن عثمان» مشهوربه « ذَهَبي» بدرود حيات گفت.

    [3 ذي القعده 748] - «شمس الدين ابوعبدالله بن عثمان» مشهوربه « ذَهَبي» بدرود حيات گفت. او دردمشق زاده شد و تحصيلاتش را درمراكزمهم اسلامي به پايان رساند. گويند ذهبي از1300تن ازمشايخ عصرخود حديث شنيد. ازاين محدث مسلمان آثاربيشماري بجاي مانده كه مهمترين آنها «تاريخ اسلام و كتاب معروف ميزانُ الاعتدال في نَقدِالرِّجال» نام دارد.

     

     درگذشت سيد محمّد طباطبايي فرزند قاسم معروف به سيد استاد

    [3 ذي القعده 1316] - سيد محمّد طباطبايي فرزند قاسم معروف به سيد استاد ازعلما و فقهاي نامدارايراني درنجف درگذشت. او ازاهالي نشارك اصفهان بود اما بيشترسالهاي عمرخود را درعتبات عاليات سپري كرد.استاد پس ازطي مقدمات علوم اسلامي دركربلا وارد حوزه درس ميرزاي بزرگ درسامرا شد. او سالهاي متمادي ازمحضردرس ميرزاي شيرازي مبارزجليل القدروديگراستادان حوزه درس سامرا بهره‎مند شد و سرانجام خود نيزدرزمره مجتهدان بنام اين حوزه قرارگرفت و پس ازفوت ميرزاي بزرگ زعامت و فقاهت وي برعلماي ديگرنيزمحرزشد. ازشاگردان سيد محمد طباطبايي، سيد حسن مدرس را مي‎توان نام برد.

     

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    صبر كسائى
    دانشمند مشهور ادبيات عرب

    كسائى كه از دانشمندان مشهور ادبيات عرب است ، گفت : در ايام تحصيل روزگار را به فقر و تنگدستى مى گذراندم ، هر بامداد هنگام اذان صبح لباس پوشيده به مدرسه مى رفتم در رهگذر من مرد بقال فضولى بود، هر روز به من مى گفت : اى هرزه گرد كجا مى روى ، اين شغل بيهوده را واگذار، و به كارى بپرداز كه قوت لايموت از آن پيدا شود، در آن مدت روزى گفت : هنوز وقت آن نشده كه اين كاغذ پاره ها را در چاله اى بريزى و آب بر آن ببندى تا سبز شود.
    من با سر زنشهاى او از كار سرد نشدم به آزار و اذيت او صبر كردم تا در رشته هاى مختلف غلم به درجه بلندى رسيدم .
    اما چنان پريشان بودم كه قدرت تهيه لباسى نداشتم در مجاورت خانه ما شخصى مى نشست كه او هم مرا مى رنجاند، روزى از خانه بيرون آمدم مشاهذه كردم بر سر كوچه كوشكى (اطاق بلندى ) ساخته كه راه را تنگ نموده ، شخض سواره از آنجا نمى توانست عبور كند، گفتم : در اين راه من هم حق دارم چرا اين كوشك را ساخته اى ، گفت : عر زمان هودج تو خواست از اينجا عبور كند بگو تا خراب كنم من به اين طعنه ها صبر كردم ، يك روز در منزل ايستاده بودم ، كاردار امير بصره آمد، گفت : امير مرا دنبال شما فرستاده ، گفتم : با من چه كارى دارى ؟ با اين لباس از حضور در مجلس امير پوزش مى خواهم ، كاردار رفت و بعد از ساعتى برگشت ، جامه هاى قيمتى با هزار مثقال طلا، برايم آورد، و گفت : اين جامه را بپوش و زودتر به مدرسه امير بيا، من به موجب دستور عمل كردم همينكه چشم امير به من افتاد، گفت : خليفه امر كرده براى تعليم فرزندانش امين و ماءمون تو را به بغداد بفرستم .
    در همان روز وسائل حركت را آماده كرده و مرا رهسپار بغداد كردند، وقتى وارد خدمت خليفه شدم امين و ماءمون را براى آموزش آوردند، هنگام شروع به تعليم طبقهاى زر افشاندند، در آن روز چندان طلا جمع كردم كه هرگز تصور چنين مقدارى را نمى كردم ، هر ماهى ده هزار دينار نيز حقوق مقررى را تعيين كردند، مدتى گذشت يك روز هارون گفت : ميل دارم امين و ماءمون به منبر روند و خطبه بخوانند، گفتم : در اين فن آنها را يگانه روزگار كرده ام .
    روز جمعه امين به منبر رفت ، خطبه نيكويى انشاء نموده ، در آن روز امراء و اعيان دولت طبق هاى زر افشاندند، براى من اموال نامحدودى گرد آمد هارون نيز جايزه بزرگى داد، و گفت : اينك هر آرزويى دارى بخواه ، گفتم : از دولت خليفه من را آرزوئى نمانده ، اما مى خواهم اجازه فرماييد به بصره روم و بستگان خود را ببينم تا الطاف خليفه را درباره ام مشاهده نمايند و دو مرتبه باز گردم .
    هارون بعد ار اجازه به والى بصره دستورى نوشت كه با جميع اعيان از من استقبال كنند، هفته اى دوبار فرماندار با اعيان شهر به ديدن من بيايند، همينكه به بصره رسيدم جمعيت زيادى به استقبال آمدند، با همان جمعيت كه پياده بودند به طرف خانه خود رفتم ، هودجى زرنگار برايم ترتيب دادند، چون به كوشك آن همسايه رسيدم هودج رد نشد امر كردم كوشك را خراب كنند.
    بعد از اينكه براى ديدار آشنايان نشستم همان مرد بقال با جمعى به ديدنم آمد و هديه اى هم آورده بود، تا چشمم به او افتاد گفتم : ديدى آن كاغذ پاره ها چه درخت سبزى شد و چه ثمره اى يه بار آورد، بقال پوزش ‍ خواست و به نادانى خود اعتراف كرد

     

     

     

     

     

     

     

     

    داروخانه مبين

    motlagh3d@yahoo.com

    HCG
    (CHORIONIC GONADOTROPIN HUMAN)
    نام تجاری : Pregnyl

    گروه دارویی : گونادوتروپین (هورمون ها)
    گروه درمانی : محرک تخمک گذاری زنان و محرک اسپرماتوژنز مردان
    شکل دارویی : آمپول 500 و 5000 واحدی
    موارد مصرف : در موارد ناباروری ، نازایی زنان، درمان بیضه نزول نکرده
    میزان مصرف :در نازایی 5000 تا10000 واحد یک روز پس از آخرین زمان استفاده از داروی HMGI
    موارد منع مصرف : در زمان بارداری ممنوع است ، در بلوغ زودرس، سرطان پروستات
    عوارض جانبی مهم : کیست تخمدان، شوک، درد محل تزریق، افسردگی، بی قراری ، بزرگ شدن پستان مردان ، تشیکل لخته در عروق، درد ناگهانی شکم
    شرایط نگه داری : در دمای معمولی نگه داری شود .
    توصیه ها :
    1- این دارو در مردان باعث افزایش پرخاشگری و بزرگی بیضه ها .
    2- دارو به علت گران بودن و حساس بودن طبق دستور استفاده شود.

     

    دوستان عزیز آماده  پاسخگویی به سوالات داروئی
     شما هستیم
    motlagh3d@yahoo.com

    --------------------------

    اطلاعيه

    دوستان خوبم جزوه آموزشی امداد وکمکهای اولیه چاپ شده و در تعداد محدودی آماده تحویل شده است
    متقاضیان میتوانند جهت دریافت آن اقدامات زیر را انجام دهند:
    الف) مراجعه به محل توزیع حضوری جزوات در شهر تهران
    ب) واریز مبلغ جزوه به حسابهای اعلام شده و دریافت جزوه از طریق پست
    ج) هماهنگی با رابط جمعیت هلال احمر (مسئول برگزاری دوره در گروه مبین) برای دریافت با شرایط خاص

    هماهنگی با Emdadgar_2109@yahoo.com 
     

     

     

     

     

     

     

    زبان خوراکیها

    دكتر غياث الدين جزايرى


    اسم من «بابونه» است !

    من ، معده را تقويت مى كنم .
    گل من ضد عفونى كننده است .
    برگم غذا را لطيف و زود هضم مى كند.
    اعصاب را قوى كرده ، سم را از بدن دفع مى كنم .
    تنگ نفس را شفا داده ، سنگ هاى مثانه را از بين مى برم .

    اسم من بابونه است و اعراب آن را معرب كرده و بابونج گويند. داراى انواع و اقسام مى باشم . بطورى كه علاوه بر بانونه ى معمولى و اقحوان يك نوع ديگر من به نام بابونه ى رومى است كه در ايران تاكنون كاشته نشده و خواصى را كه بعضى از مترجمين به من نسبت داده اند مخصوص آن نوع مى باشد.
    بابونه ى معمولى
    من بابونه ى معمولى هستم كه نوع بستانى و پرورش يافته ى من در پلو آش - كوفته و خورش ها بكار مى رود.
    از گل من در رنگ كردن مو استفاده مى كنند، زيرا جوشانده ى گل من موهاى بلوطى را خرمايى و خرمايى را طلايى مى كند و موهايى كه با گل من رنگ مى شوند زيبا، شفاف و درخشنده خواهند شد. مخصوصا اگر با گل ريواس ‍ و ترشى آن مخلوط شود. نوع وحشى و خودروى من در كنار جاده ها و اراضى غير مزروع بيشتر نقاط ايران و اروپا ديده مى شود. گلبرگ هاى من سفيد رنگ بوده و در اطراف نهنج زرد رنگى قرار گرفته اند. گلبرگها زبانه اى و نهنج آن شامل لوله هاى زرد رنگ است . گلهاى مرا در فاصله ارديبهشت تا مهرماه چيده و خشك مى نمايند. گلهاى من داراى 20 تا 36 درصد اسانس ‍ است كه زنگ آن ابتدا آبى تيره بوده ، و به تدريج سبز و قهوه اى مى شود. در اين اسانس چند تركيب شيميايى و يك نوع الكل و مقدارى تانن همراه با يك ماده ى تلخ ديده مى شود.
    من مقوى معده و مسكن دردهاى آن مى باشم . اسانس گل من داراى اثر ضد عفونى كننده و خوردن آن موجب زياد شدن گويچه هاى سفيد خون است . گلهاى مرا مانند چاى دم كرده مى نوشند. اين جوشانده التهاب معده را از بين مى برد و زخم ها را التيام مى دهد.
    برگ من غذا را لطيف و زود هضم مى كند. من مقوى دماغ و اعصاب و شهوت بوده ، و ضد عفونى كننده و خوردن آن موجب زياد شدن گويچه هاى سفيد خون است . گلهاى مرا مانند چاى دم كرده مى نوشند. اين جوشانده التهاب معده را از بين مى برد و زخم ها را التيام مى دهد.
    برگ من غذا را لطيف و زود هضم مى كند. من مقوى دماغ و اعصاب و شهوت بوده ، و ضد سم مى باشم . ادرار، شير و عرق را زياد مى كنم و قاعده آور مى باشم . من امراض دماغى و سردرد را تسكين مى دهم و آبريزش بينى را از بين مى برم من در از بين بردن بقاياى ورم ملتحمه اثرى نيكو دارم . بادشكن ، مخصوصا محلل ورمها مى باشم . تنگ نفس را شفا مى دهم . يرقان را درمان مى كنم . براى درد سينه و جگر مفيد مى باشم . كيسه ى صفرا را باز مى كنم براى بازشدن عادت ماهانه ى زنان و رحم و تحليل ورم آنها سودمند مى باشم . ورم بيضه را نيز برطرف مى كنم . اثر من در خرد كردن سنگ هاى مثانه و خارج كردن مشيمه ((پرده اى كه جنين در آن است )) و دفع عفونت سودا و بلغم و تب هاى عفونى و قولنج روده حتمى است . براى بازشدن عادت ماهانه ى زنان نيز تجويز شده ام ، و براى اين كار نشستن در جوشانده من هم مؤ ثر است .
    بخور پخته من با سركه جهت رفع آبريزش چشم مفيد است . جويدن برگ و ساقه ى من جهت جوشهاى دهان و شستن چشم با آب پخته ى من جهت درد چشم نافع است . دود من حشرات را فرار مى دهد. مقدار خوراك من تا 15گرم است . ريشه من قوى تر از آن بوده و مقدار خوراك آن پنج گرم مى باشد. چنانچه گل مرا در چهار برابر روغن زيتون خيس كرده ، در آفتاب بگذارند و هفته اى يك مرتبه روغن آنرا تجديد كنند و يا آنكه آنرا با مقدارى آب بجوشانند تا روغن بماند و آب تبخير شود و بعد صاف كنند، روغنى بدست مى آيد كه معروف به روغن گل بابونه است . اين روغن ورم را فرو مى نشاند و زخم هاى چركى و آبكى را خشك مى كند. ترك پوست را كه در اثر سرما باشد معالجه مى كند. چكاندن اين روغن در گوش درد آنرا ساكت مى كند. سرخ شدن دست و پا را مى توان با ماليدن روغن من برطرف كرد، جوشانده ى من درد قاعده ى دختران را تسكين مى دهد و عادت ماهانه را مرتب مى كند.
    حالا اجازه دهيد ساير انواع من خود را به شما معرفى كنند.
    اقحوان
    اسم من ((اقحوان )) است ، به من درخت مريم - بابونه ى گاوى هم مى گويند. نوع بزرگ من كه فرنگى ها به آن بابونه ى بزرگ مى گويند، و در اكثر نقاط ايران مخصوصا در شمال و فارس زياد مى رويد. در لاهيجان - گنج نامه ى تبريز هم زياد ديده مى شود. تمام قسمت هاى من داراى اسانس و عطر است و خواص من شبيه بابونه ى رومى است كه در اروپا مى رويد و در ايران ديده نشده است ، عده اى كافوريه را نيز نوعى از من مى دانند. بوى من كمى نامطبوع و تلخ است ، گل من به رنگهاى زرد و قرمز ديده مى شود و تنها گلهاى زرد مورد استفاده است . من چاق كننده و نيروبخش مى باشم . كيسه ى صفرا را باز مى كنم و عرق را زياد مى نمايم . خون را پاك مى كنم و خون منجمد شده در مثانه و تهيگاه را از بين مى برم ، خوردن من براى زنان باردار خوب نيست ، زيرا ممكن است باعث سقط جنين شوم . سنگهاى داخلى را خرد كرده و از بين مى برم ، و داراى اثر ضد سم مى باشم . جهت درد مثانه ، ورم طحال ، استسقاء و قراقرمعده و قولنج تجويز شده ام و با نمك مسهل خواب است ، در طب سنتى ايران ، جهت رفع بى خوابى پيران دستور داده اند كه هر شب مقدارى اقحوان و جومقشر و بابونه را مخلوط كرده و در آب شيرين بجوشانند و كمى روغن ايرسا داخل آن كرده ، بر سر بمالند تا خواب آورد و چون خوردن من توليد قى صفراوى مى كند، براى ماليخوليا و غش زياد توصيه شده ام . خوردن هر روز يك مثقال از ريشه من جهت سرگيجه مفيد مى باشد. سرمه خشك شده من جهت تقويت طبقات چشم مفيد بوده ، جهت رفع تاريكى آن مفيد است ، آبريزش چشم را برطرف مى كند و اين خاصيت بيشتر در نوع كوچك من است .
    ايرسا ريشه بنفشه رنگين كمانى است كه خود را بعدا به شما معرفى خواهد كرد.
    اقحوان كوچك
    نوع كوچك مرا در فارسى ((بهار)) گويند و فرنگيها به آن بابونه ى كاذب لقب داده اند. خوردن آن جهت تنگ نفس و خونريزى سينه و خوردن يك مثقال بر آن با سكنجبين و نمك جهت تنگ نفس ، اسهال و سودا و از بين بردن خون منجمد سودمند مى باشد. خوردن يك مثقال گل خشك من با سكنجبين جهت درمان تنگ نفس و زياد شدن اشتها و خوشبو كردن معده مفيد مى باشد و خوردن پنج گرم آن جهت باز شدن ادرار، عروق و رفع قولنج نافع است . خوردن جوشانده برگ من با آب عسل ، ادرار را فوق العاده زياد مى كند و محلل خون منجمد در معده و مثانه است و درد آن را تسكين مى دهد و چون همراه با گل من مصرف شود، سنگ مثانه را خرد و قولنج كليوى را باز مى كند و حمول آن قاعده آور و مقوى رحم است . شياف آن جهت از بين بردن دكمه هاى بواسير تجويز شده است . نشستن در آب جوشانده ى آن ، سختى رحم را از بين مى برد. ضماد جميع اجزاى من جهت درمان بادسرخ ورمهاى گرم و سرد و نيز جهت ترميم ترك پوست و معالجه زخم هاى بدخيم بسيار سودمند مى باشد و زياده روى در خوردن من باعث سردرد و سرگيجه و سنگينى سر است و ضماد گل و برگ من جهت نيكويى رنگ رخسار مفيد مى باشد.
     

     

     

     

     

     

     

    طنزانه
    طنزگويه هاي اجتماعی «روزانه»

    مد

    بچه كه بوديم همش بهمون ميگفتن: «چاقو... برو بچه دماغو!» و ما ميخنديديم بدون اينكه معنی واقعی اين عبارت و رابطه چاقو با دماغ رو بطور دقيق متوجه باشيم! بعدها وقتی يكی از بچه‌های فاميل زد و جراح پلاستيك شد، تازه فهميديم دنيا دست كيه! تازه فهميديم كه ميشه به «دماغ» هم به عنوان يك منبع درآمد آبرومندانه نگاه كرد و نونِ شبِ زن و بچه رو از دماغ اين و اون تهيه كرد!
    اين روزها هم كه ماشالله مد شده هر خانمی برای اينكه دلبرتر و دلرباتر و تودل بروتر بشه (‌و در بعض‍ی مواقع فقط براي اينكه جلو پاشو ببينه تا زمين نخوره!!‌)‌ دماغ نازنين رو ميفرسته زير چاقوی تيز آقای جراح! البته جای شكرش باقيه كه يك سری از خانومها بعد از عمل جراحی، خوشگل‌تر كه ميشن هيچ، يه سه چهار كيلو هم وزن كم ميكنن!
    حالا از دماغ كه بگذريم، بعضی‌ها از روی چشم و هم‌چشمی ميرن سينه‌هاشون رو هم بزرگ ميكنن!! البته همه ميدونيم كه خرج هركدوم از اين عملها خدا تومنه، اگر چه بعضی‌ها راهشو بلدن و عمل‌ها رو دوتا يكی ميكنن! مثلا خانومه با دماغ گنده ميره پيش دكتر و با ارائه يكسری شعرهای انقلابی به دكتر ميگه:
    دكتر جون قربون دستت! بی‌زحمت از «اينجای ما» بكاه و بر «اونجای ما» بيفزا‌...!
    دكترهای ايرانی هم كه قربونشون برم كارشون رو خوب بلدن...! بعد از عمل هم... من نميگم چی ميشه! خودتون احتمالا ميتونين حدس بزنين!:
    - زن؟ خجالت بكش! يقه‌ تو درست كن! دماغت معلومه!
    - آقای دكتر، ديگه نميتونم به بچه‌ام شير بدم. هرچی «فين» ميكنم باز هم گشنه ميمونه...!
    حالا همه اينا به كنار، من نگران اون روزی هستم كه اين دماغهای پلاستيكی كمياب ميشه و بايد تو ناصرخسرو و كوچه پشت شهرداری دنبالشون بگردی!:
    - دماغ مايكل جكسونی تموم كرديم! ولي خواستی، دوتا از اين دماغ الويسی‌ها بهت ميدم ببر نصف قيمت!
    - شرمنده! فابريكشو نداريم، ولی اينا بازار مشتركيه! خيلی خوب زدن! دماغ خودم هم از هميناس! نيگا...!
    - جون تو يه دماغ دارم آكِ آك! مال يه خانوم دكتر بوده! باهاش فقط Christian Dior بو ميكرده! تَقه نخورده جونِ تو! خودش قسم ميخورد كه يه بارم حتی انگشت توش نكرده! حالا خدا شاهده قيمت خريدمو بهتون دادم! شما ببر، مشتری ميشی!
    تازه هنوز به اوج فاجعه نرسيديم...! اوضاع وقتی بيخ پيدا ميكنه كه:
    - آقای دكتر، من وضع ماليم خيلي خوب نيست. چهارتا دختر دم بخت دارم، ميشه اضافه‌های «ختنه» پسرم رو بهم بدين كه نگر دارم دو سه سال ديگه برای دماغ دخترم استفاده كنم...؟!

     

     

     

     

     

     

     

     

    مسائل زندگي
    کار، مُد، سلامتی، رموز موفقیت و ...

    مردمان

    سبكهاي يادگيري

    با شناسايي سبك يادگيري خود و بكارگيري تكنيكهاي يادگيري ويژه مربوط به آن يادگيري خود را بهبود بخشيد:

    1- سبك يادگيري ديداري
    65 درصد جمعيت را شامل مي گـردد. خــصوصيات اين نوع
    افراد به قرار زير است:
    * بـا مشـاهـده و تـركيـب تـصـاويـر بـا اطلاعات، اطلاعات را
    بخاطر مي سپارند.
    * بـراي بـرقـراري ارتـبـاط با ديگران و همچنين سازماندهي
    اطلاعات از تصاوير، نقشه ها و نمودارها استفاده ميكنند.
    * مـعـمـولا بـراي بـه خـاطـر آوردن مطـلبي چشمان خود را براي تجسم آن در ذهن خود ميبندند.
    * معمولا افرادي مرتب و منظمي ميباشند.
    * اينگونه افراد در تجسم اشياء، طرحها و نتايج در ذهن خود توانا ميباشند.
    * معمولا در كلاس درس نيمكتهاي رديف جلو را اشغال ميكنند.
    * تمايل به برداشتن يادداشت هاي مفصل و با جزئيات فراوان دارند.
    * جذب كتابهاي مصور ميگردند.
    * در بخاطر آوردن لطيفه ها مشكل دارند.
    * براي برجسته ساختن نكات كليدي از ماژيكهاي با رنگ روشن استفاده ميكنند.

    تكنيكهاي يادگيري:
    1- در روند آموزش از رنگها، تصاوير، اشكال، نمادها، اسلايدها و جداول استفاده كنيد.
    2- براي يادگيري بهتر به حركات و چهره آموزگار نگاه كنيد.
    3-يك محيط آرام و بدون سرو صدا را براي مطالعه برگزينيد.

    2- سبك يادگيري شنيداري
    30 درصد جمعيت را شامل مي گـردد. خصوصيات اين گونه
    افراد به قرار زير است:
    * تمايل دارند بيشتر با اصوات و موسيقي سرو كار داشته
    باشند.
    * قادرند ريتم و تن صدا را تشخيص دهند.
    * از طريق گوش دادن ياد ميگيرند.
    * براي به خاطر سپردن اطلاعات آنها را با يك صداي خاص تركيب ميكنند.
    * در محيطهاي شلوغ و پر سرو صدا تمركز خود را از دست ميدهند.
    * به يادداشت برداشتن تمايلي ندارند.
    * تمايل دارند مطالب را با صداي بلند بخوانند.
    * براي بخاطر سپردن مطالب دروس خود را با صداي بلند مكررا روخواني ميكنند.

    تكنيكهاي يادگيري:
    1- در مباحث گروهي كلاس خود مشاركت كنيد.
    2- از اصوات و موسيقي در يادگيري خود بهره گيريد.
    3-عوض نت برداري از ضبط صوت براي ثبت مطالب كمك بگيريد.

    3- سبك يادگيري جنبشي-بساوايي
    5 درصد جمعيت را شامل ميـگـردد. خصوصيات اين گروه به
    قرار زير است:
    * بـراي يادگيري و بخاطر سپردن اطلاعات از جسم و حس
    لامسه خود بهره ميگيرند.
    * به فعاليتهاي بدني و ورزش علاقه مندند.
    * در هـنگام بر قراري ارتباط و گفتگو مكررا دستهاي خود را
    تكان داده و از ژستهاي جسماني استفاده ميكنند.
    * از آنكه در كلاس درس بي حركت بنشينند و به درس گوش دهند بيزارند.
    * براي يادگيري و بخاطر سپردن اطلاعات به تحرك و تمرينات عملي نيازمندند.
    * هنگام مرور مطالب درسي خود مرتبا راه ميروند و نكات كليدي را با صداي بلند تكرار ميكنند.

    تكنيكهاي يادگيري
    1- در حين يادگيري آدامس بجويد.
    2- براي يادگيري بهتر از حس لامسه، حركت و تمرينات عملي بهره گيريد.
    3-حين يادگيري موسيقي گوش دهيد.
     

     

     

     

     

     

     

     

    ليگ مبين

    football@mobin-group.com 

    اطلاعيه

    با عرض سلام خدمت همۀ دوستان علاقه مند به ورزش فوتبال
    در این قسمت قصد تاسیس لیگ پیش بینی مسابقات فوتبال را داریم. لیگی که تمامی خوانندگان روزانه می توانند در آن شرکت کنند و با یکدیگر به رقابت بپردازند. اگر شما نیز تمایل دارید که در این لیگ شرکت کنید، فقط کافی است که ثبت نام کنید. بدین صورت که یک ایمیل را به آدرس football@mobin-group.com  ارسال کنید و در قسمت سابجکت، آدرس ایمیل خود را بنویسید. به محض اینکه تعداد افراد ثبت نام کننده به 18 نفر رسید، این افراد تشکیل یک جدول را داده و خود به خود از لیست ثبت نام کننده ها به لیست اعضاء منتقل می شوند. درصورتیکه عضویت شما در لیگ ثبت شود، یک پیغام ثبت عضویت به همراه جدولی که نام شما در آن قرار گرفته است به آدرس ایمیلی که در سابجکت میل ثبت نامتان نوشته بودید ارسال می شود. بنابراین لازم است که در نوشتن آدرس ایمیل خود دقت کنید.
    اگر هرگونه سوال و یا پیشنهادی داشتید، می توانید بنده را از طریق ایمیل مطلع سازید تا در اسرع وقت، پاسخ میل برایتان ارسال شود. فقط سعی کنید که اینگونه ایمیل ها را به آدرس خصوصی بنده که در انتهای ستون نوشته شده است ارسال کنید.
    ضمناً اگر می خواهید که آیین نامه ی لیگ را مطالعه نمایید، میلی را به آدرس خصوصی بنده ارسال کرده و آیین نامه ی لیگ را درخواست کنید تا نسخه ی پی دی اف آن برایتان ارسال شود.
    آدرس ثبت نام :
    football@mobin-group.com
    آدرس خصوصی مسئول لیگ :
    milad_graydays@yahoo.com

    توجه : تمام کسانی که بیش از 24 ساعت از ثبت نامشان می گذرد و هنوز پیغام ثبت عضویت را دریافت نکرده اند، می توانند بنده را از طریق ایمیل خصوصی مطلع سازند. بدیهی است که پس از بررسی ایمیل های دریافتی، نسبت به رفع مشکل این عزیزان اقدام خواهد شد.
    شایان ذکر است که برنامه ی هفته ی اول و چگونگی شرکت در مسابقه بزودی اعلام خواهد شد.
    در پایان نیز از همکاری شما عزیزان صمیمانه متشکرم.

    میلاد – مسئول لیگ پیش بینی مسابقات فوتبال ( لیگ مبین)
     

     

     

     

     

     

     

     

    مجله فرهنگي

    ebgh_80@yahoo.com
    مجله فرهنگی، روزهای زوج منتشر می شود

    شماره هفتم

    آشنایی با شخصیت ها

    ( فروغ فرخزاد – قسمت دوم )

    در مرداد ماه سال سی وشش بعد از ترجمه چند شعر آلمانی به کمک برادرش امیر مسعود ، به ایران بازگشت و شروع به چاپ خاطرات سفر اروپایش در مجله فردوسی کرد که بعد از هشت قسمت ناتمام ماند . فروغ در همان سال داستانهای کوتاه " بی تفاوت " و " کابوس " را در مجله فردوسی به چاپ رساند . در سال سی و هفت ، سومین دفتر شعرش را با نام " عصیان " منتشر کرد . سپس با ابراهیم گلستان آشنا و از او فن تدوین فیلم را آموخت . گلستان ، برای تکمیل آموزش تدوین ، فروغ را به انگلستان اعزام کرد .  در سال 1340 که " دیوار " به چاپ دوم رسید ، او در فیلم " خواستگاری " ساخته ابراهیم گلستان بازی کرد . یک سال بعد در سال چهل و یک ، فیلم " خانه سیاه است " را ساخت که طی دوازده روز در جذام خانه بابا غوری تبریز فیلم برداری کرد . فروغ سرپرستی کودکی بنام حسین را از همان جذام خانه گرفت و در همان سال با شاهین سرکیسیان در ترجمه نمایش " ژان مقدس " نوشته برنارد شاو همکاری کرد . چهارمین دفتر شعر فروغ با نام " تولدی دیگر " در سال چهل و دو به طبع رسید که آانرا به ابراهیم گلستان تقدیم کرد . " اسیر " در این سال به چاپ سوم رسید و فیلم " خانه سیاه است " جایزه بهترین فیلم جشنواره اوبرهاوزن را به دست آورد . ادامه دارد ...

    شعر

    ( شعری از خانم دیدار ابراهیمی از اعضای محترم روزانه )

    نگاه تو
    انعکاس صامت گرفتگی صدای یک فریاد است
    به من نگاه کن
    بگذار من
    در سکوت صدای نگاه تو
    تراژدی مرگ همه ی فریادها را
    تجربه کنم .

    موسیقی

     ( غزل – اثر کیهان کلهر ، شجاعت حسین خان )

    آلبوم غزل که در دو کاست ( یا سی دی ) انتشار یافته ، محصول بداهه نوازی کمانچه ی کلهر و سیتار حسین خان و تبلای چات هوری است . موسیقی ایرانی و موسیقی هندی ، در این آلبوم ، تلفیقی را ایجاد کرده اند که در نوع خودش بی نظیر است . سادگی ، آرامش و خیالات و تصورات از جاده ای که فرهنگ های مختلف را به هم متصل می نمود ، محصول این اثر است . روی جلد این آلبوم نوشته شده است : " آهنگ های گمشده جاده ابریشم " . این آلبوم محصول موسسه مادریز مهر می باشد و امیدوارم آنرا گوش کنید و لذت ببرید .

    دنیای هنر

    ( حکایت دختر فرانسیسکو گویا ! )

    آناهیتا مقصودی – تاریخ نگار هنری " جولیت بارو ویلسن " ادعا می کند که دو اثر از معروف ترین نقاشی های فرانسیسکو گویای مشهور ، هنرمند اسپانیایی قرن هجده ، متعلق به دختر با هوش وی " دو ساریو ویس " می باشد . وی با بیان این مطلب عنوان کرد که دو اثر مذکور فاقد مهارت و قدرت خاصی است که گویای پدر با آن شناخته می شود و این تفاوت با عکس برداری های اشعه ایکس ، تا حدی روشن شده .

     

    معرفی کتاب

     ( نان تلخ – دانته )

    کتاب نان تلخ ، مجموعه سخنان کوتاه دانته در 114 بند است . این کتاب دو زبانه می باشد و شما می توانید متن اصلی را هم در مقابل ترجمه اثر بخوانید . در مورد دانته سخنان و نظرات بسیاری نقل شده که به یکی از این نظرات بسنده می کنم .

    تی اس الیوت درباره دانته می گوید : دانته و شکسپیر دنیای امروز را بین خود تقسیم کرده اند . نفر سومی هم وجود ندارد . "
    این کتاب محصول انتشارات اندیشه عالم و با قیمت 500 تومان قابل تهیه می باشد .
     

    معرفی یک سایت

    آناهیتا مقصودی - " جانین مویر بوسگان " موسس این سایت از چهار سالگی در صحنه تاتر ظاهر شد . او در دوران تحصیل ، ایفاگر نقش های اصلی نمایش ها بود . او فارغ التحصیل رشته آموزش نمایش از دانشگاه کاتولیک آمریکا است . این سایت دارای صفحاتی جالب است که اطلاعات سودمندی در اختیار علاقه مندان به آموزش و یادگیری هنر نمایش قرار می دهد . از دیگر امکانات این سایت اینترنتی می توان به بخش معرفی کتاب ها با تفکیک موضوعی که شامل ؛ آموزش نمایش ، نمایش خلاق ، بداهه پردازی ، اجرای نقش و شیوه های آن ، کارگردانی نمایش ، نورپردازی صحنه نمایش ، طراحی لباس و طراحی صحنه و مدیریت صحنه اشاره کرد .

    در صفحه نمایش خلاق ، بوسگان به توصیف نمایش خلاق از دیدگاه خود می پردازد و در صفحه نمایش هایی برای اجرا ، می توان فهرست نمایش نامه هایی را یافت که نقش های آنها مخصوص کودکان و نوجوانان است .
      

    برنامه نگارخانه ها و موزه ها

     ( خانه هنرمندان )

    خانه هنرمندان واقع در خیابان ایرانشهر ، میزبان دو نمایشگاه با نام های " مداد جادویی " که کارهای تصویر سازی هنرجویان و فارغ التحصیلان انگلیسی را با موضع تصویر سازی کتاب کودک و نوجوان و نمایشگاهی با موضوع " فیل " است . در نمایشگاه موضوعی " فیل " آثاری از هنرمندان ایرانی را هم می توان یافت که به نظر من برخی از این دست آثار بسیار در نوع خودشان قوی تر از آثار هنرمندان خارجی است . بازدید از این نمایشگاه ها رایگان است .

     

    معرفی یک فیلم

    ( بچه – اثر برادران داردن " ژان پیر داردن و لوک داردن " )

    سونیا بچه بغل از پله ها بالا می رود . بچه چند روزه است و بعدتر می فهمیم سونیا تازه از بیمارستان مرخص شده . کلید می اندازد که وارد خانه اش شود ، ولی او را راه نمی دهند . معلوم می شود برونو خانه شان را چند روزه اجاره داده . سونیا در پی یافتن برونو بر می آید . برای کسی پیغام می گذارد . به پاتوق برونو کنار رودخانه سر می زند . تلفن می زند تا اینکه او را در خیابان ظاهرا در حال گدایی می بیند . می کوشد برونو را به بچه علاقمند کند ، می کوشد بچه بغل کردن یادش بدهد ، می کوشد او را به سرنوشت بچه پیوند بزند ... بی نتیجه .

    این فیلم محصول بلژیک و فرانسه است و در سال 2005 ساخته شده است .
     

    تهران قدیم  

     ( برگرفته از کتاب تاریخ سینمای ایران – مسعود مهرابی )

    ( سیاهی لشکرها )

    " تنها آرزوی من این است که یک بار بعنوان سیاهی لشکر هم که شده در فیلمی شرکت کنم . همین که همشهری هایم چهره مرا روی پرده سینما در کنار یک هنرپیشه یا ستاره معروف ببینند ، برایم کافیست . سه ماه است که من برای این منظور در تهران سرگردانم ... " .

    این ها حرفهای محبت الله سماعی جوان لرستانی بود که به دنبال هنر پیشه شدن به تهران آمده بود . پس اندازش را هم تمام کرد ، ولی کوچک ترین تقشی در سینما بدست نیاورد . نمونه های اینگونه زیاد بودند . در این میان سیاهی لشکرهایی وجود داشتند که با وجود سال ها این در و آن در زدن هرگز نتوانستند بیش از پنج دقیقه در یک فیلم بازی کنند و بالاخره برای همیشه هوس هنر پیشه شدن را کنار گذاشتند . مشتاقان هنرپیشه گی در گروه سنی هجده تا بیست و شش سال قرار داشتند و اکثرا جوانان شهرستانی بودند که به تهران آمده بودند . به همین علت بهترین طعمه برای شیادانی بودند که همیشه و همه جا گوش به زنگ ایستاده بودند . ادامه دارد ...

     

    درس نویسندگی

     ( احمد محمود )

    خواننده و مخاطب یک اثر ادبی و هنری نباید به هیچ صورت با ذهنیت روتوش نشده ی یک نویسنده یا هنرمند روبرو باشد و طرح این ایرادها نه در حیطه آفرینش ادبی و هنری ، بلکه در حوزه نقد قرار دارد .

     

    نقل قول های سینمایی

    ( وودی آلن )

    رابطه جنسی بدون عشق ، کاری بی معناست . اما در بین کارهای بی معنی ، یکی از بهترین هاست .
     

    یک جمله

     ( نیچه )

    بزرگترین فاجعه آنروزی به سراغ بشریت می آید که خیال پردازان نابود گردند .
     

    ***

    نظرات ، انتقادات ، پیشنهادات و آثار خود را با من در میان و ارسال بفرمایید .
    با احترام ، احسان بهرام غفاری
    ebgh_80@yahoo.com

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان