609

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 609 :: سه شنبه 21 آذر 1385

Mobin_s2004@yahoo.com

يک توضيح مهم

سلام
در شماره ديروز روزانه در همين «سخن مبين» در مورد وضعيت زندگي يک خانواده در اطراف تهران مطالبي نوشته شده بود. ديروز چند تن از دوستان به من ايميل زده و از من خواسته بودند که شماره حسابي را در روزانه اعلام کنم تا افرادي که مايل هستند به اين خانوده کمکي بکنند از اين طريق اقدام کنند، که در پاسخ اين دوستان با عرض پوزش جواب منفي دادم. علتش اينه که: متاسفانه در کشور ما برخي مسائل بيش از حد لوث شده و بقول يکي از دوستان، «لگدمال» کرده ايم. يکي از اين مسائل اعلام شماره حساب براي جمع آوري کمکهاي مالي هست. به نظر من چون اعلام يک شماره حساب موجب ميشه سوء تفاهماتي بوجود بياد، به همين دليل آدرس دقيق اين خانواده را ديروز نوشته بوديم تا اونايي که مايل به کمک هستند خودشون زحمت بکشند و از نزديک وضع اين خانواده را مشاهده کنند. همچنين به نظر من براي خود ما ديدن چنين زندگانيهايي مفيد و تاثيرگذار هست، چون با ديدن موارد اينچنيني بيشتر قدر داشته هاي خود را خواهيم دانست.

باقي بقايتان!

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (608) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • تست گريم سيامك انصاري در نقش جد بزرگ مظفر خان
  • معرفي و دانلود فيلم: بازيابي
  • دانلود آلبوم: گرفتار
  • آهنگ زیبای كوچ  باصدای فزلباش بختياري
  • ثبت مخفیانه ی گفتگوهای طرفین در مکالمات اینترنتی نرم افزار های چت توسط نرم افزار قدرتمند Chat Watch 4.49
  • يه خرس كوچولو كه مدام روي صفحه موبايل راه ميره
  • سرعت رشد ناخن
  • بزرگترين افتخار احمدي نژاد
  • 8 علت برای حضور پر شورتر در انتخابات
  • رابطه تمکین و قتل 
  • Good Tips
  • اشعار نامه نگارى
  • من كلسيم هستم !
  • هفتاد و دو ملت
  • 11 ماده غذايي افزايش دهنده طول عمر
  • اطلاعیه مربوط به هفته اول و دوم لیگ
  • آيا براي فردا آماده‌ايد؟
  • و ....
 

 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

پخش زنده كربلا
تست گريم سيامك انصاري در نقش جد بزرگ مظفر خان
لوگوي "راي مي دهم، پس هستم" ويژه وبلاگ ها

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

در دانشگاه امیرکبیر چه گذشت؟!
حاشیه های حضور احمدی نژاد در دانشگاه امیرکبیر

حضور دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری در دانشگاه امیرکبیر و سخنرانی ایشان در این دانشگاه، با حاشیه هایی همراه بود. از حاشيه هاى مراسم امروز دانشگاه اميركبير می توان به موارد زیر اشاره کرد.

درگيرى هاى پراكنده و شروع سخنرانى احمدى نژاد
اعضاى ميليشياى تحكيم وحدت در ابتداى مراسم سخنرانى دكتر احمدى نژاد در دانشگاه اميركبير، در حالى كه اعضاى تشكل هاى دانشجويى به بيان نظراتشان مى ‍رداختند با دادن شعارهايى عليه دكتر احمدى نژادسعى كردند فضا را متشنج كنند.
پس از دقايقى از طرح اين شعارهاى موهن و ازپيش برنامه ريزى شده، اعضاى اين ميليشيا به برخورد فيزيكى با دانشجويان پرداختند. در اين حال برخى از اعضاى ميليشياى تحكيم وحدت كوشيدند تا با هل دادن به سمت جايگاه حمله كنند كه با برخورد دانشجويان روبرو شدند.
گزارش خبرنگار رجانيوز از شكسته شدن دوربين هاى صداوسيما از سوى ميليشياى تحكيم وحدت حكايت دارد.

يكى از اعضاى اين ميليشيا با صداى بلند گفت: مى ميريم ولى مراسم را تعطيل مى كنيم!
با اين حال دكتر احمدى نژاد در ميان هياهوى دانشجويان با خواندن دعاى فرج سخنرانى اش را شروع كرد.
دكتر احمدى نژاد گفت:عده اى قليل كه مدعى وجود خفقان هستند، خودشان با ايجاد خفقان نمى گذارنداكثريت حرف ها را بشنود.

آتش زدن عكس رئيس جمهور و پاسخ احمدى نژاد
پس از آن كه عده از ميليشياى تحكيم وحدت اقدام به آتش زدن عكس رئيس جمهور كردند، دكتر احمدى نژاد گفت: كسانى مثل شهيد رجايى در راه دفاع از آزادى حقيقى و عدالت جان و تنشان را سوزاندند، افتخار من سوختن در راه تعالى اين ملت است.

پرتاب نارنجك دستى از سوى ميليشياى تحكيم وحدت
ميليشياى تحكيم وحدت ‍س از آن كه از تعطيل كردن مراسم نااميد شدند، اقدام به پرتاب دو نارنجك دستى قوى در سالن كردند كه به جراحت چند دانشجو انجاميد.
پس از اين اقدام زشت احمدى نژاد با خنده گفت: توپ تانك مسلسل ديگر اثر ندارد كه دانشجويان هم اين شعار را تكرار كردند و به هو كردن ميليشيا پرداختند.

پايان سخنرانى احمدى نژاد همراه با تشويق دانشجويان
سخنرانى دكتراحمدى نژاد در ميان استقبال گسترده دانشجويان پايان يافت و دانشجويان در حالى كه كف مى زدند، شعار مى دادند: احمدى دوستت داريم كه احمدى نژاد هم گفت: من هم همه شما را دوست دارم. احمدى نژاد همچنين گفت: هر كسى اين جا به من و شما تعرضى هم كرد، راضى نيستم حتى تذكرى به او بدهيد.
پايان سخنرانى با اذان ظهر همزمان شد و دانشجويان براى اقامه نماز به سمت مسجد دانشگاه حركت كردند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

بازيابي
Gwai wik / Re-cycle

کارگردان: اوکسيد و دني پنگ. فيلمنامه: کيوب چين، سام لونگ، تامس-اکسيد و دني پنگ. موسيقي: پايونت پرمسيت. مدير فيلمبرداري: اکا اسميرانتا. بازيگران: آنجليکا لي[تسوئيي تينگ يين]، لارنس چاو[لاورنس]، سيو-مينگ لو[پيرمرد]، کيکي ژنگ[تينگ-يو]. ١٠٨ دقيقه. محصول ٢٠٠٦ تايلند، هنگ کنگ.
زني جوان به نام تينگ- يين که با نام مستعار چو زون شناخته مي شود، با اولين رماني که منتشر مي کند خيلي زود به شهرت مي رسد. در روز امضاء کتاب مدير وي اعلام مي کند که کتاب بعدي او به نام بازيابي درباره قدرت هاي ناشناخته دنياي ارواح خواهد بود و اينک خوانندگان بي صبرانه منتظر رمان تازه او هستند. تينگ- يين که زير فشار روحي شديدي شروع به نوشتن اين رمان کرده، ناخواسته وارد دنيايي پر از غرايب و پس از مدتي دچار اوهام مي شود. همزمان دوست پسر سابق اش پس از هشت سال دوباره به سراغش مي آيد و مي خواهد تا با ديگر به او بپيوندد. تينگ-يين به زودي با ظاهر شدن يکي از شخصيت هاي رمانش در زندگي واقعي، خود را درون دنيايي مي يابد که در رمان تازه اش خلق کرده است. و با تعقيب اين شخصيت وارد ماجراهايي هراس انگيز مي شود.

چرا بايد ديد؟
آخرين فيلم برادران پنگ که امسال در بخش نوعي نگاه جشنواره فيلم کن به نمايش در امد و توجه بسياري را جلب کرد؛ قبل از هر چيز فيلمي متکي به اتمسفر خود به شمار مي رود که در نهايت مهارت خلق شده است. برادران پنگ که از نيمه دوم دهه ١٩٩٠ وارد کار فيلمسازي شده اند، يکي ديگر از نمونه هاي موفق کارگردان هاي شرق دور هستند که با خلق فضاهاي هراس آور و پر از خون و خشونت در بدنه سينماي غرب جايگاهي براي خود يافته اند. بازيابي اخرين فيلم آنها نيز از اين قاعده مستثني نيست و با وجود روايت ثقيل و اهسته خود موفق مي شود تا تماشاگر را در چنگ خود نگه داشته و تا پايان ماجرا با خود همراه کند. برادران پنگ که با فيلم هاي چشم ١و٢ توانسته بود، نظر مساعد تماشاگران را[به همراه تعدادي جايزه از جشنواره درجه دو] جلب کنند با بازيابي توانسته نقدهاي مثبت منتقدان سخت گير را نيز به چنگ آورند. به جرات مي شود گفت که جلوه هاي ويژه و صحنه آرايي فيلم از هيچ فيلم هاليوودي اين رشته کم ندارد و هراسي که خلق مي کند تا رگ و پي تان خواهد خليد. دوستداران اين ژانر اگر به دنبال کسب تجربه اي متفاوت هستند، فرصت ديدار بازيابي را از دست ندهند!
ژانر: فانتزي، ترسناک، راز آميز.

دانلود فیلم
این فیلم را می تونید از آدرسهای زیر دانلود کنید:

http://rapidshare.com/files/5968822/Rechikl.part1.rar.html
http://rapidshare.com/files/5969490/Rechikl.part2.rar.html
http://rapidshare.com/files/5970440/Rechikl.part3.rar.html
http://rapidshare.com/files/5971098/Rechikl.part4.rar.html
http://rapidshare.com/files/5971813/Rechikl.part5.rar.html
http://rapidshare.com/files/5972527/Rechikl.part6.rar.html
http://rapidshare.com/files/5968167/Rechikl.part7.rar.html
http://rapidshare.com/files/5986641/Rechikl.part8.rar.html


را
هنمای دانلود
بعد از اینکه روی لینک فایل مربوطه کلیک کردید، صفحه ای باز می شود که وارد سایت Rapidshare می شوید. در صفحه باز شده جدولی را مشاهده می کنید که در انتهای آن دو کلید وجود دارد: Free و Premium
باید روی Free کلیک کنید تا صفحه مربوط به دانلود باز شود. در وسط صفحه شمارنده ای بصورت معکوس از عدد 60 شروع به شمارش می کند. وقتی شمارنده به صفر رسید، در همان قسمت منوی جدیدی باز می شود، بعد از وارد کردن کد امنیتی که در همانجا نوشته شده است (و معمولا 3 کاراکتری می باشد)، روی Download From Mirror کلیک کنید تا شروع به دانلود فایل مورد نظرتان کند.
تذکر مهم: در هنگام دانلود از سایت Rapidshare و سایتهای اینچنینی، حتما باید نرم افزار مخصوص دانلود مثل (DAP و ... ) غیرفعال باشند و نباید توسط چنین نرم افزارهای دانلود کنید، چون موفق نخواهید شد!
بعد از دانلود همه قسمتها، فايل قسمت اول را اجرا کنيد، تا فيلم Extract و آماده نمايش شود.

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

دانلود مجموعه طنز

باغ مظفر

سریال جدید و  زیبای باغ مظفر کاری از مهران مدیری؛
این سریال هر شب از شبکه سوم تلویزیون دولتی ایران پخش میشه، ما هم سعی میکنیم همزمان برای دانلود براتون بزاریم.

 این قسمت از سریال را می توانید از طریق لینکهای زیر دانلود کنید:

روز یکشنبه قرار بود قسمت هفتم پخش شود که نشد!

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسی

گرفتار
باصدای فرشید امین

برای دانلود روی هر یک از آهنگهای بالا کلیک سمت راست کرده و Save Target As را بزنید.
 


 

تک موزیک

آهنگ زیبای كوچ
باصدای فزلباش بختياري

 لینک دانلود
لينک دانلود غيرمستقيم مي باشد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

ثبت مخفیانه ی گفتگوهای طرفین در مکالمات اینترنتی نرم افزار های چت توسط نرم افزار قدرتمند Chat Watch 4.49

 

يكي از دغدغه هاي اصلي بسياري از والدين و حتي مشكلات كارفرمايان هنگام استفاده فرزندان و يا كاركنان از اينترنت , استفاده نادرست از آن مخصوصا سو استفاده از ابزارهاي گفتگوي گسترده ي اينترنتي و يا به عبارتي چت كردن است . شايد شما هم مايل باشيد بدانيد فرزندانتان كه ساعت ها وقت را در محيط اينترنت به چت كردن مي پردازند , چه مي كنند ؟ آيا مايل به محدود كردن استفاده آنها از از ابزارهاي گفتگوي اينترنتي و ارتباط جمعي اين چنيني و گرفتن كنترل كامل اين فعاليت ها مي باشيد ؟

Chat Watch نام محصولي از شركت Zemerick Software , ابزاري مفيد و قدرتمند براي كنترل و ثبت تمامي نرم افزارهاي گفتگوي اينترنتي رايج است . با امكانات خوبي كه در اختيار شما قرار مي دهد شما به آساني قادر به كنترل كامل , با خبر شدن از گفتگو ها و محدود كردن و اعمال فيلترينگ بر روي فعاليت هاي اين چنيني خواهيد بود .

بنا به ادعای سایت سازنده نرم افزار Chat Watch تنها ابزاریست که قادر به نظرات ذخیره ی محرمانه ی  گفتگوی های اینترنتی هر دو طرف گفتگو را در پیام رسان های رایج AOL Instant Messenger, ICQ, MSN Messenger, و Yahoo! Messenger را داراست !

ويژگي هاي كليدي نرم افزار Chat Watch :

ثبت گفتگو هاي هر 2 طرف گفتگو هاي اينترنتي !

اجراي مخفي و ناشناس در محيط ويندوز

امنيت بالاي محيط نرم افزار كه قابل پسورد گذاري و اجرا توسط Hot Key مي باشد .

امكان فرستاده شدن چت ها و گفتگو ها به Email شما در صورت نياز .

مشاهده ي از راه دور چت ها به صورت زنده و مستقيم توسط ابزار وب سايت Chat Watch.NET !

ويژگي تنظيم بندي زماني و مشخص كردن تنها زمان هاي خاصي كه افراد مي توانند از نرم افزار هاي گفتگوي اينترنتي استفاده كنند .

از بين بردن دسترسي كامل سيستم به يكي و يا تمامي نرم افزار هاي گفتگوي اينترنتي در سيستم تا به هيچ عنوان امكان دسترسي به آنها را نداشته باشد .

گفتگو ها به آساني قابل اشتراك گذاري در شبكه مي باشند .

ويژگي هاي بخش كنترل والدين نرم افزار :

ويژگي جالب Acronym Translator قادر به ترجمه ي تمامي حروف مختصر مورد استفاده در چت است و آنها را با معني واضح به شما نشان مي دهد .

نرم افزار به طور خودكار تمامي گفتگو ها و لغات زننده و زشت و نا مناسب را براي كاربر شما Highlight و مشخص مي كند .

توانايي زمان بندي كه در چه ساعاتي از شبانه روز چت كردن مجاز و در چه ساعاتي غير مجاز است !

مسنجر هاي سازگار با اين نرم افزار :

نسخه 4.49 نرم افزار آخرین ویرایش ارائه شده از سوی سایت سازنده تا به اکنون است که قابلیت سازگاری با آخرین ویرایش مسنجر های رایج دنیا را داراست !

Yahoo! Messenger 7,0,0,437, 7.5.0.814, 7.5.0.819

Yahoo! Messenger 8.1.0.209

AOL Instant Messenger 5.9.3861, 5.9.6089

AOL Explorer 8.0

AIM Express (Internet Explorer Only)

AIM 6.0.28.1

ICQ 5.10 Build# 2573

Netscape 8 Messenger (AIM/ICQ)

MSN Messenger 7.5.0311

Windows Messenger 4.7, 5.0, 5.1

Windows Live Messenger 8.0.0812, 8.1.0068

جزييات كامل تر در مورد اين محصول به زبان سايت سازنده .....

Chat Watch را مي توانيد از اينجا :

دانلود كنيد نسخه ي 4.40 را با حجم 2.8 مگابايت

تصاويري از محيط نرم افزار

Translate To English


برای دریافت کرک اینجا را کلیک کنید
توضیح: فایل cwd.exe را در پوشه ی نصب شده ی نرم افزار به جای فایل موجود کپی کنید.


 

دنیای موبایل

يه خرس كوچولو كه مدام روي صفحه موبايل راه ميره

 لینک دانلود
بعد از کليک روي لينک بالا صفحه جديدي باز مي شود که در اين صفحه جديد کافي است دکمه Download  را بزنيد.
اگر برای باز کردن فایل از شما رمز خواست، reza-2006 را وارد کنید.

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


من ترک عشق شاهد و ساغر نمی​کنم

من ترک عشق شاهد و ساغر نمی​کنم
باغ بهشت و سایه طوبی و قصر و حور
تلقین و درس اهل نظر یک اشارت است
هرگز نمی​شود ز سر خود خبر مرا
ناصح به طعن گفت که رو ترک عشق کن
این تقواام تمام که با شاهدان شهر
حافظ جناب پیر مغان جای دولت است

 

صد بار توبه کردم و دیگر نمی​کنم
با خاک کوی دوست برابر نمی​کنم
گفتم کنایتی و مکرر نمی​کنم
تا در میان میکده سر بر نمی​کنم
محتاج جنگ نیست برادر نمی​کنم
ناز و کرشمه بر سر منبر نمی​کنم
من ترک خاک بوسی این در نمی​کنم

 
 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»

 

جمله روزانه

21 آذر
هر یک از ما سر به کار خود دارد. ما دقیقا کاری را می کنیم که در ذهن مان می گذرد و به زندگیمان شکل می دهیم.
وین دایر

فرستنده:
saheledoosti@yahoo.com

**************

افرادي كه به كمترين موفقيت و به قولي به آب باريكه اي قانع اند، دست در جيب خود كرده، آ سوده خيال كنار ساحل قدم ميزنند و به قول خود قناعت پيشه مي كنند. اما آنهايي كه انتظار " بهترين" ها را دارندو با تمام وجوداهداف خويش را تعقيب مي كنند ، هرگز از پاي نمي نشينند و جرات و شهامت بيشتري در خود سراغ دارند و بجاي قدم زدن در كنار ساحل و برغم خطر كوسه، دل به دريا ميزنند و صدف خود را در دريا جستجو مي كنند.

فرستنده:
s_ir62@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و نگرانیها به او رو می آورد.
امام حسین (ع)

 

 

نکات ريز خانه داري
mitramrz@yahoo.com

بخش دوم : نکاتی درباره ی نگهداری و استفاده از مواد غذایی

راه حل ساده برای میوه های کال
اگر می خواهید موز ، کیوی ، گوجه فرنگی یا سیب کال زودتر برسد ، این روش پیشنهادی را امتحان کنید .
قرار دادن میوه در مقابل تابش مستقیم آفتاب ، باعث نرم شدن و حتی له شدگی آن خواهد شد . میوه را درون یک حوله یا پارچه تمیز و مرطوب بپیچید . سپس درون یک پاکت کاغذی یا مقوایی قرار دهید . بزودی میوه شما بدون آنکه له یا سیاه رنگ شود ، درون پاکت کاغذی می رسد .

 

 

آرایشی - بهداشتی
amoozesh_v_sh@yahoo.com

سرعت رشد ناخن

سرعت رشد ناخن بستگي به عوامل بسياري ازجمله سن، تغذيه، بيماريها، هورمونها و فصول سال دارد توجه كنيد:
1_ ناخن بطور طبيعي 0.1 ميلي متر در روز و يا 3 ميلي متر در ماه رشد ميكند.
2_ سرعت رشد انگشتان دست از انگشتان پا بيشتر ميباشد.2 تا 3 برابر.
3_ سرعت رشد ناخنها در تابستان بيشتر از زمستان ميباشد.
4_ سرعت رشد ناخنها در افراد راست دست در دست راست و افراد چپ دست در دست چپشان بيشتر است.
5_ سرعت رشد ناخنهاي مردان از زنان بيشتر است.جز در زنان باردار و مسن
6_اگر ناخن به طـور كامل از جايش كنده شود براي ناخن هاي دست 3 الي 6 ماه طول مي كشد تا مجددا ناخن بطور كامل رشد كند اين زمان براي ناخنهاي پا 12 الي 18 ماه ميباشد

 

 

صهیونیسم
komeil_fa84@yahoo.com

3. پروتكل شماره يك

شمار انسانهائي كه داراي غرائض بد و شيطاني هستند بر شمار كساني كه داراي غرائض خوب هستند پيشي مي گيرد. لذا براي آنكه بتوان بر انسانها حكومت كرد بايد به اعمال زور و خشونت و ترور توسل جست… آزادي سياسي تنها يك نظريه است نه يك واقعيت لذا آدمي بايد بداند كه چگونه براي فريب توده ها از واژه آزادي سياسي استفاده كند… هنگاميكه ما به قدرت رسيديم… طلا جاي قدرت را خواهد گرفت… صفاتي چون درستكاري و راستگوئي خطري بزرگ براي سياست به شمار مي روند. البته فرمانروايان جوامع غير صهيونيسم بايد چنين صفاتي را داشته باشند تا هر چه زودتر از پا در آيند… به اعتقاد ما حق يعني اعمال زور… به كمك زنان صهيونيسم مردان غير صهيونيست را در عشرتكده ها و محل هاي عياشي به فساد اخلاقي مي كشانيم و آنها را از جاده عفت و پاكدامني منحرف مي سازيم… منطق ما زورگوئي و متقائد كردن است.

 

 

فردوسي
baran432002@yahoo.no

کتاب شاهنامه حاصل کوششی است که توسط ایرانیان فرزانه در مدت بسیار بسیار طولانی برای زنده کردن آداب و سنن و فرهنگ ایران و زنده ساختن اساطیر ملی ایرانیان ،در مقابل تحقیری که از سوی اعراب تحمیل شده بود ،بوجود آمد
و این ملت فرزانه بزودی دریافت که در مقابل این اشغال گری که بصورت نا جوانمردانه و کشتارهایی که حاصل فرومایگی دشمن بود وبه ایشان تحمیل شده بود ،باید به اصلاح برخیزد
بهمین جهت ابتدا شمشیر از غلاف بیرون کشید و تا مدتها مبارزه می کرد ؛تا آنکه سر انجام نتوانست متجاوزین عرب را با شمشیر عقب براند بهمین جهت ایرانی؛ شمشیر فرهنگ بر کشید به جهت آنکه ایرانیان در طول تاریخ کهن خود مردمانی هنر دوست و شاعرو خردگرا بودند قادر شدند با شمشیر فرهنگ و ادب ایرانی در مقابل این تهاجم دد منشانه که منتهی به نابودی زبان فارسی میشد ،قد برافراشته و فرهنگ و زبان ایرانی را به واسطۀ زنده ساختن اساطیر ملی خود در کتاب شاهنامه ،حفظ نمایند
وجود فردوسی بیشتر از هزار سپاه برای ما کار کرده است و همچنان نیز سپاهیان فردوسی ؛سپاه سخن استاد طوس، دور دستها را تسخیر مینمایند
همه راست گفتی نگفتی دروغ
ز کژی نگیرند مردان فروغ

پیش از فردوسی تنی چند به این کار پرداختند ولی توفیقی حاصل نکردند مانند مسعودی مروزی و دقیقی و دیگران که بسیار بودند و البته دقیقی توفیق بیشتری یافت و توانست هزار بیت را کار سازی نماید که استاد در متن کتاب وارد فرموده است
شاهنامه شناسنامۀ مااست و ما از این کتاب مهمتر هرگز نداشته ایم
استاد طوس بدون آنکه وارد بحثهای تیؤریک شود ،تمام فرزانگیهای ایرانیان را در چهرۀ پهلوانان و قهرمانان به تصویر میکشاند ،بدون آنکه هیچیک از این داستانها اختراع فردوسی باشد و دخل و تصرف استاد صرفا هنر خاص اوست

مرا سر نهان گر شود زیر سنگ
از آن به که نامم برآید به ننگ

 

 

مشکان
info@moshkan.com

سه شنبه: رهجوی کمال

با همه ي توضيحات قبلي باز سؤال پيش مي آيد كه بسياري از افراد با اين كه نماز مي گزارند در اقسام مشكلات غوطه ورند و اين مطلب بيانگر اين است كه خواندن يا نخواندن نماز هيچ تفاوتي ندارد. اكنون نظرتان چيست؟

حال سؤال اينجاست كه اين نمازگزاران غافل از ياد خدا چگونه فكر مي كنند؟ اين دسته روش هاي گوناگون و طرز عمل هاي متفاوتي دارند كه عبارت است از :
1- اِعمال كنندگان سليقه هاي شخصي: كساني هستند كه به تصوّر خام خويش شايد هر موضوع و هر حركت در زندگي را با سليقه ي خود مي سنجند و خود را به گونه اي قانع مي سازند و مسايل عبادي آنها نيز تحت سلطه ي سليقه هايشان در مي آيد و اگر در جايي اشتباهي كنند ، حتي اگر به آنها گوشزد هم شود قبول نمي كنند و يا آن را مهم نمي پندارند و مي گويند خدا مي بخشد. هنوز معلوم نيست كه آيا حركت هاي خود سرانه ي هر لحظه اي آنها را خدا مي بخشد يا نه. آنها خود خواه هستند و به جاي حق تعالي تصميم مي گيرند.
2- عابدهاي متعصّب: كساني هستند كه فقط خود را قبول دارند و هيچ حقيقتي را از ديگران نمي پذيرند و اين گونه مي پندارند كه بنده ي مخلص خدا هستند و بر ديگران به هر نحوي عيب مي نهند.
3- منافقين و رياكاران: كساني هستند كه هرگز نماز بر آنها اثر نخواهد گذاشت. نماز يك وادي كاملاً شعورمند و هوشمند است، هرگز نمي توان با نيرنگ درآن وادي راه پيدا كرد. قرآن در « سوره ماعون » مي فرمايد : « اَلَّذينَ هُمْ يُراؤُنَ‌ » (6)، ترجمه « همانان كه ريا و خود نمايي مي كنند ( اگر طاعتي كنند )».
4- جاهلان بي تلاش: كساني هستند كه هيچ تلاشي براي فهم معارف نماز نمي كنند و با انديشه ي بسته ، وارد موضوعات ديني مي شوند و هرگز وارد وادي عرفان نماز نخواهند شد.
5- گرفتاران رذايل: افرادي هستند كه در صفات رذيله غوطه ور شده اند و براي ترك آن صفات تلاشي نمي كنند و چه بسا حاضر نيستند كه اِشكال خود را بر طرف كنند.
6- دروغ گويان و فريب كاران: كساني هستند كه آن قدر دروغ و فريب را در زندگي خود آغشته كرده اند كه درون آنها خاصيّت و رنگ دروغ و فريب پيدا كرده است و به قول خودشان سعي مي كنند به طور خالص وارد حريم الهي شوند ولي هرگز نخواهند توانست چون روح بيمار نمي تواند خلوص را ايجاد كند و اين دسته هرگز وارد حقيقت نماز نخواهند شد.
7- منفعت طلبان: كساني هستند كه به سبب منفعت طلبي به سمت خدا مي روند، گرچه اِشكالي ندارد اما چگونگي رفتن آنها صحيح نيست، يعني احساس طلب كاري خود را كه از خلق بريده اند ، به خدا معطوف ساخته اند. سپس در زمان مقتضي در عبادتشان سعي دارند به درگاه الهي به منفعت مادي نگاه كنند و حتي چه بسا به معامله اي دست مي زنند كه چون من اين همه عبادت مي كنم، بايد مورد لطف باشم لذا طلب كار مي شوند؛ اينها كساني هستند كه دين را به خوبي نشناخته اند و آداب عبادت را به خوبي نياموخته اند. البته اصل مطلب اين است كه با خداوند مي توان معامله كرد، اما مصلحت خويش را نبايد بر مصلحت خداوند ترجيح داد.
8- سهل انگاران : كساني هستند كه نماز مي خوانند و حلّ مشكلات را به خدا مي سپارند ولي خودشان هيچ تلاشي براي حلّ مشكل نمي كنند و مشكلات روي هم انباشته مي شوند و اسم اين سهل انگاري و بي مبالاتي را توكل به خدا مي گذارند در صورتي كه خداوند به انسان اختيار و عمل داده است.
9- تعليم نيافتگان : كساني هستند كه بي اثر بودن نماز بر آنها به خاطر عدم تعليم و تربيت ديني صحيح است.
البته مسايل ديگري مانند مال حرام و غيره نيز در بي اثر سازي نماز مستقيماً دخالت دارد كه ممنوعيّت مال حرام عموماً در قرآن بيان شده است.

منبع: كتاب عرفان و رهجويان كمال، عرفان نماز ( نويسنده : سيد مهدي محمدي )

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة البقرة آيات: 286 محل نزول: مدینه

فِي الدُّنْيَا وَالآخِرَةِ وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الْيَتَامَى قُلْ إِصْلاَحٌ لَّهُمْ خَيْرٌ وَإِنْ تُخَالِطُوهُمْ فَإِخْوَانُكُمْ وَاللّهُ يَعْلَمُ الْمُفْسِدَ مِنَ الْمُصْلِحِ وَلَوْ شَاء اللّهُ لأعْنَتَكُمْ إِنَّ اللّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ 220 وَلاَ تَنكِحُواْ الْمُشْرِكَاتِ حَتَّى يُؤْمِنَّ وَلأَمَةٌ مُّؤْمِنَةٌ خَيْرٌ مِّن مُّشْرِكَةٍ وَلَوْ أَعْجَبَتْكُمْ وَلاَ تُنكِحُواْ الْمُشِرِكِينَ حَتَّى يُؤْمِنُواْ وَلَعَبْدٌ مُّؤْمِنٌ خَيْرٌ مِّن مُّشْرِكٍ وَلَوْ أَعْجَبَكُمْ أُوْلَـئِكَ يَدْعُونَ إِلَى النَّارِ وَاللّهُ يَدْعُوَ إِلَى الْجَنَّةِ وَالْمَغْفِرَةِ بِإِذْنِهِ وَيُبَيِّنُ آيَاتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ 221 وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الْمَحِيضِ قُلْ هُوَ أَذًى فَاعْتَزِلُواْ النِّسَاء فِي الْمَحِيضِ وَلاَ تَقْرَبُوهُنَّ حَتَّىَ يَطْهُرْنَ فَإِذَا تَطَهَّرْنَ فَأْتُوهُنَّ مِنْ حَيْثُ أَمَرَكُمُ اللّهُ إِنَّ اللّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ وَيُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ 222 نِسَآؤُكُمْ حَرْثٌ لَّكُمْ فَأْتُواْ حَرْثَكُمْ أَنَّى شِئْتُمْ وَقَدِّمُواْ لأَنفُسِكُمْ وَاتَّقُواْ اللّهَ وَاعْلَمُواْ أَنَّكُم مُّلاَقُوهُ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ 223 وَلاَ تَجْعَلُواْ اللّهَ عُرْضَةً لِّأَيْمَانِكُمْ أَن تَبَرُّواْ وَتَتَّقُواْ وَتُصْلِحُواْ بَيْنَ النَّاسِ وَاللّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ 224

 

ترجمه فارسي مکارم

(تا انديشه كنيد) درباره دنيا و آخرت! و از تو در باره يتيمان سؤال مى‏كنند، بگو: «اصلاح كار آنان بهتر است و اگر زندگى خود را با زندگى آنان بياميزيد، (مانعى ندارد;) آنها برادر (دينى) شما هستند» (و همچون يك برادر با آنها رفتار كنيد!) خداوند، مفسدان را از مصلحان، بازمى‏شناسد و اگر خدا بخواهد، شما را به زحمت مى‏اندازد; (و دستور مى‏دهد در عين سرپرستى يتيمان، زندگى و اموال آنها را بكلى از اموال خود، جدا سازيد; ولى خداوند چنين نمى‏كند;) زيرا او توانا و حكيم است «220» و با زنان مشرك و بت‏پرست، تا ايمان نياورده‏اند، ازدواج نكنيد! (اگر چه جز به ازدواج با كنيزان، دسترسى نداشته باشيد; زيرا) كنيز باايمان، از زن آزاد بت‏پرست، بهتر است; هر چند (زيبايى، يا ثروت، يا موقعيت او) شما را به شگفتى آورد و زنان خود را به ازدواج مردان بت‏پرست، تا ايمان نياورده‏اند، در نياوريد! (اگر چه ناچار شويد آنها را به همسرى غلامان باايمان درآوريد; زيرا) يك غلام باايمان، از يك مرد آزاد بت‏پرست، بهتر است; هر چند (مال و موقعيت و زيبايى او،) شما را به شگفتى آورد آنها دعوت به سوى آتش مى‏كنند; و خدا دعوت به بهشت و آمرزش به فرمان خود مى‏نمايد، و آيات خويش را براى مردم روشن مى‏سازد; شايد متذكر شوند! «221» و از تو، در باره خون حيض سؤال مى‏كنند، بگو: «چيز زيانبار و آلوده‏اى است; از اين‏رو در حالت قاعدگى، از آنان كناره‏گيرى كنيد! و با آنها نزديكى ننمايد، تا پاك شوند! و هنگامى كه پاك شدند، از طريقى كه خدا به شما فرمان داده، با آنها آميزش كنيد! خداوند، توبه‏كنندگان را دوست دارد، و پاكان را (نيز) دوست دارد «222» زنان شما، محل بذرافشانى شما هستند; پس هر زمان كه بخواهيد، مى‏توانيد با آنها آميزش كنيد و (سعى نمائيد از اين فرصت بهره گرفته، با پرورش فرزندان صالح) اثر نيكى براى خود، از پيش بفرستيد! و از خدا بپرهيزيد و بدانيد او را ملاقات خواهيد كرد و به مؤمنان، بشارت ده! «223» خدا را در معرض سوگندهاى خود قرار ندهيد! و براى اينكه نيكى كنيد، و تقوا پيشه سازيد، و در ميان مردم اصلاح كنيد (سوگند ياد ننماييد)! و خداوند شنوا و داناست «224»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید

 


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي ... التماس دعا

 

 

 

بخش دوم

مطالب ارسالی ديگر اعضا

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

hamid_bazm@yahoo.com

بزرگترين افتخار احمدي نژاد

همان طور كه دوست عزيزم حسن روزي طلب گفت: اين عكس بزرگترين افتخار احمدي نژاد است.


يك عضو انجمن اسلامي اميركبير در حال سوزاندن عكس احمدي نژاد
در جلسه ي سخنراني او در دانشگاه - 20/9/1385
.

براي مشاهده متن کامل اين گزارش در وبلاگ «يادنامه» اينجا را کليک کنيد

 

 

metemadi1351@yahoo.com

 ازم پرسيد منو بيشتر دوست داري يا زندگي تو؟ خوب منم راستش رو گفتم، گفنم زندگيمو! ازم نپرسيد چرا؛ گريه كرد و رفت اما نمي دونست كه اون خودش زندگيمه

 

 

dorna_na2005@yahoo.com

خواستم خودمو گول بزنم ؛ همه ی خاطراتم رو انداختم یه گوشه ای و گفتم : فراموش ؛ یه چیزی ته قلبم خندید و گفت : یادمه

*****

عشق فراموش کردن خود در وجود کسی است که همیشه و همه جا ما را به یاد دارد

 

 

sahra_rf@yahoo.com

هميشه بهترين راه را براي پيمودن مي بينيم ، اما فقط راهي را مي پيماييم كه به آن عادت كرده ايم .
پائلو كوئليو

******

تنها راه يافتن راه حل صحيح ،‌شناختن راه حل هاي نادرست است .
پائلو كوئليو

 

 
ssh_mrf_teh@yahoo.com

خدايا بي پناهان را پناهي
بسوي خسته حالان كن نگاهي

در اين درگه اگرچه شرمسارم
تو خود دستم بگيرو كن نگاهي

ميان خسته حالان كن عتابم
كه تا سوي تو آيم از سياهي

سياهيها همه بر دل نشسته
براني اين دل من از سياهي

چنان دستت كشيدي بر سر من
كه من ماندم چو طفلي بر دو راهي

نديدم نور حقت را به چشمم
كه سوي شمع گشتم من چو راهي

خدايا نور تو در جان وتن بود
به نورت ديدگانم گشت راهي

خدايا من تو را دارم همين بس
چه محتاجم به اين و آن الهي

با تشكر
يا علي

 

 

vl_mahdavi@yahoo.com

8 علت برای حضور پر شورتر در انتخابات

 به نظر می رسد امسال بیشترین درصد شرکت کننده انتخابات شورا ها نسبت به دوره های قبلی را خواهیم داشت در ادامه به علل این ادعا می پردازم:

1. اینکه یک "شهردار" (یعنی نتیجه انتخابات شوراها) رییس جمهور شده است باعث شده مردم باور کنند این انتخابات در بقدرت رساندن یکی از خودشان بسیار مهم است.

2. تجمیع این انتخابات با انتخابات مجلس خبرگان هم به نوعی باعث داغتر شدن آن شده است.

3. حضور همه احزاب داخلی با تمام قدرت و بدون نا امیدی از شکستهای گذشته هم علت مهمی است.

4. خاطره خوش از دوره قبل شورای شهر تهران در اذهان توده مردم در جهت خدمت رسانی و طرحهای جدید

5. تایید صلاحیت تقریبا همه ی ثبت نام کنندگان شورا ها (علیرغم تبلیغات علیه دولت) و نیز دوبرابر تایید شدگان خبرگان دوره قبلی هم می تواند از این علل باشد.

6. اهمیت دادن به اظهارات و ابراز نظر توده مردم باعث شور و هیجان بیشتر سیاسی در بین مردم شده است.

7. واضح شدن بیشتر جایگاه شوراها در اداره شهری برای مردم بعد از دو دوره از انتخابات.

8. اینکه مردم دیده اند که با یک تکه کاغذ چند سانتیمتری میتوانند یک شخصیت درجه یک را کنار بگذارند و یک شخص نه چندان مشهور بدون حمایت هیچ حزب و گروه را به قدرت برسانند، بر اعتماد مردم به انتخاباتها افزوده است.

انشاءالله این حضور بیشتر نسبت به دوره قبلی انتخابات شوراها ، به تثبیت بیشتر جایگاه بین المللی کشور عزیزمان منجر خواهد شد.

 

 

behnosh_2005@yahoo.com

خاطرات

باز در چهره خاموش خیال
خنده زد چشم گناه آموزت
باز من ماندم و در غربت دل
حسرت بوسه هستی سوزت
باز من ماندم و یک مشت هوس
باز من ماندم و یک مشت امید
یاد آن پرتو سوزنده عشق
که ز چشمت به دل من تابید
باز در خلوت من دست خیال
صورت شاد ترا نقش نمود
بر لبانت هوس مستی ریخت
در نگاهت عطش طوفان بود
یاد آن شب که ترا دیدم و گفت
دل من با دلت افسانه عشق
چشم من دید در آن چشم سیاه
نگهی تشنه و دیوانه عشق
یاد آن بوسه که هنگام وداع
بر لبم شعله حسرت افروخت
یاد آن خنده بیرنگ و خموش
که سراپای وجودم را سوخت
رفتی و در دل من ماند به جای
عشقی آلوده به نومیدی و درد
نگهی گمشده در پرده اشک
حسرتی یخ زده در خنده سرد
آه اگر باز بسویم ایی
دیگر از کف ندهم آسانت
ترسم این شعله سوزنده عشق
آخر آتش فکند بر جانت

فروغ فرخزاد

 

.

daneshjou2001@yahoo.co.inm

آقای غفاری سلام
متاسفانه همان طور که عرض کردید این داستان ادامه دارد و البته خدمت دیگر نویسندگان عزیز روزانه عارضم که برخورد من با آقای غفاری را حمل بر اخلاق همیشگی من در جهت کوبیدن افکار دیگران ندانید بلکه آقای غفاری در روزانه برای من و بعضی دیگر ( تا آنجا که می دانم ) استثنا است و نظر دیگران را با جان و دل خریدارم چون تا به حال در هیچ ایمیل دیگری غرض ورزی برای تخریب یک شخصیت سیاسی یا تخریب اصول ارزشی عده ای ( که کم هم نیستند ) ندیده ام و معمولا نظر شخصی خود را با اعتراف به این که انسان ممکن الخطاست ( نه جائز الخطا البته ) نوشته اند البته ایمیل های دنباله دار ترک و فارس را زیاد مطالعه نمی کنم ولی بر حسب ظاهر در آنجا هم عده ای در جهت تفرقه افکنی زحمت !!! می کشند .
حال که از آن ایمل کذائی در باب کمک 120 ملیون دلاری چند روز گذشته با اعصاب آرامتری در خدمت شما هستم .
دراین ایمیل و ایمیل های بعدی دوست دارم به چند نکته اشاره کنم که به گمانم شما آنها را رعایت نمیکنید .
1. شما به هیچ وجه اصول نقد و حتی اصول ساده و بدیهی مباحثه را هم رعایت نمی کنید ، و من عمدی و یا سهوی بودن آن را با ارفاق به حساب کم کاری شما در آموزش اصول بحث می گذارم . در صورت مطالعه تمام ایمیل من بعید میدانم در جائی حمایت مستقیم من از افکار و اعمال احمدی نژاد را بتوان برداشت کرد و حتی بر فرض محال که من از افکار احمدی نژاد حایت کرده باشم جائی نخواهید دید که من احمدی نژاد را معصوم از خطا بدانم و یا گرانی و فساد و بی قانونی و هزار مرض اقتصادی ،اجتماعی که گریبان گیر جامعه شده را نتایج دولت های قبل و دولت فعلی را دولت کریمه بخوانم اما شما بر حسب کم آوردن منطق در جهت نکوهیدن عمل کمک 120 ملیون دلاری تمام معظلات جامعه را بر شمرده و میگوئید حا ل که احمدی نژاد اینها را درست نکرده چه حقی در بذل و بخشش حق مسلم ایرانیان دارد . آخه پسر خوب مشکل ما اون 120 ملیون دلار ناقابل نبود که شما سنگ جامعه را به سینه میزنی که ما چندین برابر این مبلغ را با مدیریت غلط بر منابع عظیم خدادادی خود از دست میدهیم ( سوراخی کیسه بودجه و این که خیلی اتفاقی پولا تو راه هپلی هپو میشه رو بی خیال ) و ککمان هم نمیگزد دوست گرامی اگر ما زعفرانمان را فله ای به اروپائیان نفروشیم و اگر نفت را که می توان بشکه ای 700 دلار فروخت 70 دلار نفروشیم ( در صورتی که نخبگان گرام جامعه با کمی که نه خیلی بزرگواری در ایران بمانند و مشکلات را تحمل کنند بخش زیادی از مشکلات نرم افزاری ما برای تبدیل نفت به فراورده پنروشیمی و یا دیگر مشکلات فنی حل خواهد شد ( کما این که خیلی ها این کار را میکنند و هیچ ادعائی هم ندارند ) آدم برای مملکت خودش که کلاس نمیذاره ! نگوئید که مشکلات عدیده نخبگان را نم یدانم که چرا درد غربت را به درد عدم درک مسئولان ترجیح داده اند که خود در خانواده ای نخبه پرور بزرگ شده ام ( خودم که نه بقیه خانواده رو میگم)) اگر این چنین نبود درآمد سرانه کشور ما 2300 $ نبود (شرمنده خیلی زور زدم جمله رو جمع و جور کنم تا مجبور نشید برای فهمیدنش دو بار اونو بخونید بذارید به حساب این که از بس تریپ نسل سومی حرف زدم حف زدن آدم وار یادم رفته ) دوست گرامی کمک 120 ملیون دلاری خوب که نه لازم هم بود اما مدیریت ضعیف خیلی هم بد است و باید تصحیح شود . برگردیم سراغ حرف اصلی شما باید در جواب خود اصل کمک را نقد می کردید نه این که با یک مغالطه خیلی فنی صورت مسئله را پاک کرده و کمک کننده را نقد کنید که با منطق جور در نمی آید و شاید اگر به جای داستان سرائی ( یک حانواده 60 هزار تومان در ماه میخورد و فلان هزار تومان اجاره میدهد ) میگفتید که اصولا کمک به لبنان دردی را از ما دوا نمیکند ( که مسلما میکند ) و اصلا کمک به خودی خود چیز بدی است ( خیلی هم چیز خوبی است ) و باید فقط کمک گرفت و غیره حد اقل در چارچوب بحث خودمان صحبت کرده بودید .
خوب برای این که بتوان این سریال را ادامه داد در همین جا شما را به خدا میسپارم ، تا بعد .
*****************************
یه گپ خودمونی هم با بچه های گروه داشته باشم
قبلا که دوستان میگفتند با فرستادن یه ایمیل خاص دیگه نمیتونن از خجالت بقیه در بیان که میل باکسشونو با انواع فحش پر میکنن من باور نمیکردم و به حساب کلاس گذاشتن و از این صحبتا میذاشتم اما الان کم کم به همین نتیجه میرسم البته کمی هم پیاز داغشو زیاد میکردن چون تا حالا فقط یکی از دوستان لطف کرده و منو خجالت داده !! و البته در کمال احترام و بدون فحش ، آقا رضای عزیز اگه صحبتی هست خوب داداش بگو همه بدونن بدون سلام علیک یه جمله اون هم فینگیلیش برداشته نوشته " امثال تو هستن که اینا رو گرده ملت سوارن " من هر چی فکر کردم که اینا کیان و سواری چه جوریه من این جا چه کاره بیدم و اصلا دلیل این حرف چیه نفهمیدم از آق رضا خواهشمندیم بیشتر توضیح بدن اگه هم خجالتی هستن نمتونن تو جمع صحبت کنن اشکا نداره فعلا به ایمیل خودم بنویس کم کم راه میفتی ولی از جدی گذشته کسی که خوشش نمیاد تو اشتباه خودش بمونه انسان دوست داره با کمک و راهنمائی دوستاش اگه اشتباهی داره متوجه بشه و باز هم با کمک و راهنمائی اونها در جهت رفع اونا اقدام کنه پس رضا یا هر فرد دیگه ای که دوست داشت به داداشش کمک کنه بسم الله من بی صبرانه منتظرم

محمد علي پوردارا دانشجوي سال آخر مهندسي صنايع
به فكر رنگ سبز فردا باش
حق نگه دارتون

 

 

ashoora63@yahoo.com

حمايت جانانه حسين درخشان از تمام كانديداهاي اصلاح طلبان

حسين درخشان، ضد انقلاب مقيم آمريكا كه در طول سالهاي اخير به سازماندهي وبلاگ ها و سايت هاي عليه نظام مشغول است در ابتداي مطلب اخيرش در سايت اينترنتي خود مدعي شد كه مجلس خبرگان بخاطر قرائت غيردموکراتيک شوراي نگهبان از قانون اساسي، از حالت انتخابات درآمده است اما در عين حال تاكيد مي كند كه اصلاح‌طلبان در خبرگان بايد قطعا يک فهرست هرچند کوچک از "کمتربدها" بدهند.


حسين درخشان

وي  اينگونه اظهار داشته كه قصد دارد با همفكرانش در شهرهاي دانشجويي كه نفوذ اينترنت در آن زياد است، تمام انرژيشان را بگذارند و با ايميل، وبلاگ و اس ام اس بطور ضربتي تبليغ کنند تا در نهايت حداقل چندهزار راي براي اصلاح طلبان جمع شود!
اين ضدانقلاب خارج از كشور تاكيد دارد كه استراتژي اصلاح‌طلبان منجر به همگرايي بين کارگزاران و مشارکت شده و به همين علت مي‌توان اميدوار بود که چند تا آدم‌حسابي به شوراي شهر راه پيدا کنند !
درخشان گفت: با کمال افتخار و خوشحالي از تمام فهرست اصلاح طلبان در انتخابات حمايت مي‌کنم.
وي در عين حال كه اعتراف مي كند همه نامزدهاي طيف مورد حمايتش را نمي شناسد و مي خواهد كوركورانه به آنها راي دهد اما از همه مي‌خواهد که آنها هم به اين تلاش جمعي بي‌نظير (ائتلاف صلاح طلبان) راي بدهند و نزديکانشان را هم قانع و تشويق کنند که همين کار را انجام بدهند.
اين ضدانقلاب خاطرنشان كرد كه قصد دارد با ياري دوستانش انحصار محافظه‌کاران بر تمام حکومت را بشکند!

*****

در حال تهيه اين مطلب بودم كه امروز معصومه ابتكار يعني همان عضو كابينه خاتمي كه اكنون از اعضاي شاخص ليست اصلاح طلبان در انتخابات شوراهاست، به خبرگزاري ما آمد. پرسيدم : حسين درخشان كه خيلي از حاميان وبلاگ نويستان از سايت و نظرات او پيروي مي كنند، گفته است كه در انتخابات شوراها از تمام ليست اصلاح طلبان حمايت مي كند. چه نظري داريد؟
ابتكار گفت : من اصلا اين آقا رو نمي شناسم. خيلي ها ممكن است به خيلي ها راي بدهند. من كه وقت ندارم بروم و چنين سايت هايي را بخوانم...

 

 

didar_bkh@yahoo.com

رابطه تمکین و قتل 

مدتی پیش خبرنگار حقوق خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گزارش داد :قاضی شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران پس از شور با اکثریت آراء متهم به قتل یک زن را که توسط همسرش به قتل رسیده است به سه سال حبس تعزیری محکوم کردند . طبق کیفر خواست صادره عیوض 80 ساله 9 مهر ماه سال گذشته با همسرش کبری درگیر شده و با میله آهنی بر سر او ضربه وارد کرده است .بلافاصله کبری به بیمارستان انتقال داده شده است و در بیمارستان فوت کرده .در جلسات رسیدگی به پرونده عیوض در دفاع از خود گفته است :همسرم سی سال از من کوچکتر بود و به مدت چهارده سال از من تمکین نداشت شب حادثه با هم درگیر شدیم میل زورخانه دستم بود .ناگهان از دستم افتاد و به سر همسرم برخورد کرد!
متهم می گوید :او چهارده سال از من تمکین نمی کرد من قصد کشتن نداشتم فقط می خواستم او را ادب کنم تا از من تمکین کند
حالا کسی نمی پرسد پس چرا سه ضربه به سر همسرش خورده است ؟
آنچه مسلم است در قوانین ایران با وجود تمام کاستی ها و نامهربانی ها نسبت به جنس زن
هرگز به شوهر اجازه نداده اند تا همسرش را به جرم آنکه تمکین نمی کند و پاسخ گوی غریزه جنسی او نیست به قتل برساند .در قوانین ایران زنی که از شوهرش تمکین نمی کند حق مطالبه نفقه از او سلب می شود برای بخش بزرگی از زنان ایران که منبع درآمد دیگری به جز نفقه پرداختی شوهر ندارند تمکین و همخوابگی با شوهر در هر شرایط و تامین نیازهای طبیعی و حتی انحرافی او تبدیل می شود به شیوه ای برای ادامه حیات این وضعیت که بسیار غیر منصفانه است تا زمانی که دولت ها فکری برای ایجاد چتر حمایتی مالی نسبت به زنان نکرده اند و تصور می کنند با راه حل های ناکارآمدی مانند مهریه و اجرت المثل آنها را یاری می دهند ادامه خواهد داشت پرونده ای که در آغاز مطلب از آن نام بردم یک پرونده استثنایی نیست و در قوه قضایی ایران نظایر آن بسیار وجود دارد حتی این نمونه ها خاص دوران جمهوری اسلامی هم نیستند پیش از انقلاب هم در بر همین پاشنه می چرخیده است
تمکین از شوهر با اکراه و نفرت به لحاظ وضعیت نابسامان معیشتی انبوه زنان شیوه ای بوده است برای ادامه یک زندگی بخور و نمیر و در مواردی شکنجه آمیز .هرگز دولت های نفتی حاکم بر ایران تامین بیمه و رفاه اجتماعی زنان خانه دار و گرفتار را در دستور کار خود نداشته اند هر چند از باب تبلیغات جهانی گاهی از آن سخن گفته اند .بنابراین با آنکه قانون بیرحمانه است و از نگاه امروزی اجبار زن به همخوابگی با شوهر در همه حال زیر عنوان مجرمانه تجاوز جنسی غیر انسانی شناخته شده است اما شرایط اقتصادی اجتماعی و سیاسی و مذهبی و فرهنگی در ایران چنان است که امر بر شوهران مشتبه شده و می انگارند همسری که تمکین نمی کند سزاوار مرگ است
عیوض که با کبری سی سال فاصله سنی داشت و همواره میل زورخانه به علامت توانایی و قدرت مردانه کنار بستر زناشویی اش بوده است از تمام ضعف های قانونی اقتصادی سیاسی و اجتماعی حاکم بر کشور بهره برداری کرده و به خوبی می دانسته است که در سایه قانون قصاص می تواند از خویشاوندان همسر بیچاره اش که او را لابد از فرط فقر و استیصال به پیرمرد شوهر داده اند به سهولت و با پرداخت پولی ناچیز رضایت بگیرد .قضاوت هم حداکثر توانسته اند او را به سه سال حبس تعزیری محکوم کنند اما عیوض یا به لطایف الحیل اساسا حبس نمی شود یا در زمانی کمتر از سه سال به جامعه باز می گردد و به اتکاء قوانین زن ستیز و باورهای زن ستیز دیگر بار میل زورخانه را کنار بستر زناشویی تازه ای می گذارد و دختر فقر و بیچاره ای را به شکنجه گاه تمکین می برد
مردم نمی خواهم بگویم که همواره شکنجه های جنسی در بستر زناشویی به قتل می انجامد اما تداوم آن بر زنان ایرانی لطمات عاطفی روانی و جنسی فراوانی وارد می کند اغلب این زنان می آیند تا قانون به آنها کمک و یاری برساند و آنها را از جهنم هم آغوشی اجباری یا انحرافی رها کند اما پاسخی در خور نمی یابند .از نگاه قضات نه تنها همخوابگی اجباری (تمکین از شوهر) تکلیف شرعی و قانونی زن محسوب می شود بلکه از برخی قضات با ناباوری شنیده ام که گفته اند هم آغوشی انحرافی هم با همسری که بر شوهر حلال است منع شرعی ندارد زن مانند باغ با صفایی است که دو در دارد شوهر از هر دری که بخواهد می تواند وارد بشود و منعی نیست
راستی در این جهنم قانونی دیدگاهی اقتصادی اجتماعی که زنان ایرانی در آن به دام افتاده اند چه می توان کرد ؟

 

 

shadow_1352@yahoo.com

شکلات

آری با يه شکلات شروع شد. من يه شکلات گذاشتم تو دستش.اونم يه شکلات گذاشت تو دستم من بچه بودم اونم بچه بود سرمو بالا کردم سرشو بالا کرد. ديد که منو ميشناسه خنديدم گفت دوستيم؟ گفتم دوست دوست گفت تا کجا؟ گفتم دوستي که نداره گفت: تا مرگ خنديدم و گفتم: من که گفتم تا نداره گفت: باشه, تا پس از مرگ گفتم :نه نه تا نداره گفت: خب باشه تا وقتي که همه دوباره زنده بشن بازم با هم با هم دوست هستيم تا بهشت, تا جهنم ـ خنديدم و گفتم :قبوله تو براش تا هر جا که دلت ميخواد يه تا بذار - اصلا يه تا بکش از اين سر دنيا تا اون سر دنيا.امــا من اصلا تا نمي زارم نگام کرد نگاش کردم مي دونستم اون ميخواد که دوستي ما حتما يه تا داشته باشه. اون دوستي بدون تا رو نمي فهميد. گفت : بيا واسه دوستيمون يه نشونه بذاريم گفتم : باشه.تو بذار گفت: شکلات هر بار که همديگه رو ميبينيم يه شکلات مال تو يکي هم مال من. باشه؟ گفتم: باشه قبوله هر بار که همديگه رو ميديديم يه شکلات ميذاشتم تو دستش اونم يکي مي ذاشت تو دست من باز همديگه رو نگاه ميکرديم يعني اينکه دوستيم. دوست دوست من تندي شکلاتمو باز مي کردم و مي ذاشتم تو دهنم مي گفت:شکمو.تو دوست خيلي شکمويي هستي واسه من بعدش هم شکلاتشو نميخورد. مي ذاشتشون تو يه صندوق کوچولوي خيلي قشنگ. مي گفتم: بخورش مي گفت:تموم ميشه دلم نمي خواد تموم شه. صندوقش پر از شکلات شده بود.هيچ کدومشو نمي خورد ولي من همشو خورده بودم گفتم:اگه يه روز شکلاتاتو مورچه ها بخورن چي؟ گفت:مواظبشون هستم ميگفت مي خوام نگرشون دارم تا وقتي که دوستيم من بهش مي گفتم:نه نه تا نداره ,دوستي که تا نداره. يه سال,دو سال,پنج سال,ده سال و بيست سال گذشت اون بزرگ شده بود منم همينطور من همه شکلاتامو خورده بودم.اون همشو نگه داشته بود امشب اومده که خداحافظي کنه مي خواد بره .بره اون دور دورا ــ ميگه:مي رم امــا زود برمي گردم. ميدونم که ميره و بر نمي گرده. يادش رفت شکلاتو به من بده ــ من يادم نرفت ــ يه شکلات گذاشتم کف دستش گفتم:اين براي خودته. يکي هم گذاشتم کف اون دستش و گفتم:اين هم آخرين شکلات براي صندوق کوچکت يادش رفته بود که صندوقي هم داره هر دو تا شو خورد خنديدمميدونستم که دوستي من تا نداره و دوستي اون تا داره. مثل هميشه خوب شد همه شکلاتامو خوردم اما اون هيچ کدومشو نخورد حالا با يه صندوق پر از شکلات نخورده چي مي کنه

 

 

viski_601@yahoo.com

وقتی که به دنیا اومدی تو تنها کسی بودی که گریه می کردی و بقیه می خندیدن ،سعی کن یه جوری
زندگی کنی وقتی رفتی تنها تو بخندی و بقیه گریه کنن.
ما واقعا تا چیزی رواز دست ندیم قدرش رو نمی دونیم ولی درعین حال تا وقتی که چیزی رودوباره
به دست نیاریم نمی دونیم چی رو از دست دادیم.
امید برای انسان اهمیتی همچون اهمیت بال برای پرنده را دارد.
آنچه ناشناخته را معرفی می کند جستجوست.
بکوش غضبت در نگاه تو باشد نه در آنچه می نگری .
همه می خواهند آدم مهمی باشند ولی کمتر کسی می خواهد فردی مفید باشد.
براستی که اولین نشانه انسانهای بزرگ فروتنی است .
تیز هوش کسی است که امروزش از دیروزش برتر باشد .
انسان های بزرگ شکستهای بزرگ را تجربه کرده اند .
این دنیا همانند نمایشخانه ایست ، هر کس در فرصت زندگی نقش خویش را بازی میکند و سپس
پنهان می شود.
افسوس که جوان نمی داند و پیر نمی تواند.
گذشته مکان یادگار ها ، آینده مقام امید ها و حال جایگاه تکلیف هاست.
زیبایی که با فضیلت همراه نباشد ، گل بی عطر و بویی را ماند.
از سفر آموختم، برای درک عظمت و شکوه هر چیز باید قدری از آن دور شد .
همیشه یادت باشد ، سوالات احمقانه پرسیدن بهتر از اشتباهات احمقانه است.
تصمیم نیروی است که امور نامرئی را مرئی و رویا را به واقعیت تبدیل می کند.
زندگی خوب ، زیاد داشتن نیست ، بلکه لذت بردن از چیزیست که داریم .
در شتاب و هیاهو ، درد و رنج نهفته است و در صبر و تامل ، پیروزی و رسیدن به هدف .
دو چیز را فراموش نکن: یاد خدا و یاد مرگ. دو چیز را فراموش کن: بدی دیگران در حق تو
و خوبی تو در حق دیگران. چهار چیز را نگه دار: گرسنگیت را سر سفره دیگران ِ زبانت را
در جمع٬ دلت را سر نماز و چشمت را در خانه دوست.
بیا روشن بیا بی کینه باشیم چو آه ساکتی در سینه باشیم
برای کثرت خورشید درخویش بیا مثل دل آیینه باشیم

www.viskionline.8m.com

 

 

ali_mahdavi2006ok@yahoo.com

می گذرانیم . چون می گذرد .
چه حقیقت چه خیال .
می رویم چون می رود .
آه می کشیم چون از پی این آه ها می گذرد .
ها هی ها . .
به داد چشمانم برسید !
همیشه بارانی است .
عشق زده ام .
چه دنیای بزرگی . کاش حتی قطره ای بودم .
عجب انسانهایی آمده اند و رفته اند .
و حالا ..
نوبت به من و هم عصران من رسیده است .
و ما هم می رویم .
چه بی وفا!
چه بی وفایی دنیا .
این همه معجزه ی تغییر از کجاست ؟
نفسم !
هنوز دم و بازدمی دارم .
خود را حس می کنم .
روزی من و تو هم نخواهیم بود .
عجیب این است که روزی جوانی از نسل آینده
به جای من دوباره این سخنان را تکرارخواهد کرد .
او هم از مستی ها و پریشانی هایش خواهد نوشت .
و حیرت آورتر این است که آن روز من وتو از
همه ی اسرار عالم با خبریم بی هیچ مانعی .
شاید سکوت بهتر باشد .
سرنوشت .
لن یصیبنا الا ما کتب الله .
شاید خسته شدم . شاید شما خسته شدید . نمی دانم .
با خود بازی می کنم . قلبم . کافی است که ثانیه هایی او از تپیدن خسته شود .
کودکانه می نویسم کودکانه نوشتن کار هر کسی نیست .
می دانی چرا ؟
چون انسانها وقتی بزرگ می شوند یا نمی نویسند
یا اگر بنویسند کودکانه نمی نویسند بزرگانه می نویسند .
آه . من را جدا کردند .
مرا از یارم جدا کردند .

اشتباه است .
اینکه می گویند انسان نمی تواند پرواز کند اشتباه است .
اینکه می گویند بال ندارد اشتباه است .
پس اینها چیست ؟
پرواز . پر کشیدن .
این آسمان بی پایان جز برای پرواز نیست .

تا به حال بیماری شدیدی داشته ای ؟
آیا حس کردی نباشی ؟
آیا شده که فکر کنی در حال گذراندن آخرین لحظاتی ؟
آیا شده برگردی به اطرافیانت بگویی حلالم کنید .
به مادرت بگویی :
مادر اگر فرزند خوبی نبودم مرا ببخش ای کسی که عمری عاشقانه عمرت را به پایم گذاشتی .
به پدر بگویی :
پدر ،همیشه دوستت داشتم و هیچ وقت نگفتم . پدر روح فداکارت را همیشه حس کرده ام . .
درس عبرت !
هنوز از پا نیفتاده ام .
اگر لحظات آخر باشد تا لحظاتی دیگر این زبان قادر به سخن گفتن نخواهد بود برای همیشه مهر خاموشی !
این جسم دیگر تحرکی نخواهد داشت . انگار که نبوده ام . سکوت مطلق .
آیا می توانی گریه نکنی ؟
کجایند اجداد هایمان ؟
کجا ؟
پس چگونه می توانی وارد سپاه عشق نشوی ؟
هم اکنون نیمه شب است . روزی سپری شده .
و فردا خواهد آمد .
این همه خوشبختی ؟
بگذارید ببینم قلبم چه می گوید .
می گوید :
علی !
خیال نکنی که همه ی اینها دروغ است !
خیال نکنی که باید مسیرت را عوض کنی !
بدان که راه عشق بهترین راه هاست .
عشق مانند تیشه ای تو را همچون قلمی می تراشد تا راه عشق را با خط خوش بنویسی .
آری تا تیشه زخمهایی همیشگی در جانت ایجاد نکند حتما راهت را گم خواهی کرد .
و من می گریم .
او می گوید و من می گریم .
می گویم : حاضرم .
وا ی . وای .
اینجا کجاست .؟
من که هستم ؟.
اصلا هستی یعنی چه ؟
اصلا خدا یعنی چه ؟

اینها را قلبم با هر تپشش می گوید و می پرسد .
و دیدگانم می گریند .
و چشم و قلب چه یاران خوبی برای هم هستند .
یکی می گوید و یکی می گرید .

دلم خون و سینه ام سوزان است
روحم ز تنهایی و دوری یار حیران است .
آه
آه...
آه...

 

 

simin_eivazi@yahoo.com

Good Tips

Bed Sheets
After drying my sheets, put both sheets and one pillowcase in the
other pillow case. Fold neatly in a square. Next time you change
sheets, you just take the one pillow case and all the sheets and
pillow case are inside. No need to look for matches.

Clean your glass shower
To clean the glass in your shower easily, apply lemon juice to the
glass with a sponge. Then, take newspaper and wipe the lemon juice off
the glass. It will be clean and sparkle with no scrubbing!

Reheat Pizza
Heat up leftover pizza in a non-stick skillet on top of the stove,
set heat to med-low and heat till warm. This keeps the crust crispy.
No soggy micro pizza. I saw this on the cooking channel and it really
works.

Easy Deviled Eggs
Put cooked egg yolks in a zip lock bag. Seal, mash till they are all
broken up. Add remainder of ingredients, reseal, keep mashing it up
mixing thoroughly, cut the tip of the baggy, squeeze mixture into egg.
Just throw bag away when done easy clean up.

Expanding Frosting
When you buy a container of cake frosting from the store, whip it
with your mixer for a few minutes. You can double it in size. You get
to frost more cake/cupcakes with the same amount. You also eat less
sugar/calories per serving.

Reheating refrigerated bread
To warm biscuits, pancakes, or muffins that were refrigerated, place
them in a microwave with a cup of water. The increased moisture will
keep the food moist and help it reheat faster.

Newspaper weeds away
Start putting in your plants, work the nutrients in your soil. Wet
newspapers put layers around the plants overlapping as you go cover
with mulch and forget about weeds. Weeds will get through some
gardening plastic they will not get through wet newspapers.

Broken Glass
Use a dry cotton ball to pick up little broken glass pieces of
glass-the fibers catch ones you can't see!

No More Mosquitoes
Place a dryer sheet in your pocket. It will keep the mosquitoes
away.

Squirrel Away!
To keep squirrels from eating your plants sprinkle your plants with
cayenne pepper. The cayenne pepper doesn't hurt the plant and the
squirrels won't come near it.

MINE!!!!! <------- not mine, but a really good idea...... (Rita)
If you purchase a new bike for your child, place their picture
inside the handle bar before placing the grips on. if the bike is
stolen and later recovered, remove the grip and there is your proof
who owns the bike.

Flexible vacuum
To get something out of a heat register or under the fridge add an
empty paper towel roll or empty gift wrap roll to your vacuum. It can
be bent or flattened to get in narrow openings.

Reducing Static Cling
Pin a small safety pin to the seam of your slip and you will not
have a clingy skirt or dress. Same thing works with slacks that cling
when wearing panty hose. Place pin in seam of slacks and -- voila --
static is gone.

Measuring Cups
Before you pour sticky substances into a measuring cup, fill it with
hot water. Dump out the hot water, but don't dry the cup. Next, add
your ingredient, such as peanut butter, and watch how easily it comes
right out.

Foggy Windshield?
Hate foggy windshields? Buy a chalkboard eraser and keep it in the
glove box of your car. When the windows fog, rub with the eraser!
Works better than a cloth!

Reopening envelope
If you seal an envelope and then realize you forgot to include
something inside, just place your sealed envelope in the freezer for
an hour or two. Voila! It unseals easily.

Conditioner
Use your hair conditioner to shave your legs. It's a lot cheaper
than shaving cream and leaves your legs really smooth. It's also a
great way to use up the conditioner you bought but didn't like when
you tried it in your hair...

Good-bye Fruit Flies
To get rid of pesky fruit flies, take a small glass fill it 1/2"
with Apple Cider Vinegar and 2 drops of dishwashing liquid, mix well.
You will find those flies drawn to the cup and gone forever!

Get Rid of Ants
Put small piles of cornmeal where you see ants. They eat it, take it
"home," & can't digest it so it kills them. It may take a week or so,
esp. if it rains, but it works & you don't have the worry about pets
or small children being harmed!

Take baby powder to the beach
Keep a small bottle of baby powder in your beach bag. When your
ready to leave the beach sprinkle yourself and kids with the powder
and the sand will slide right off your skin.

 

 

barbod_teh@hotmail.com

مناظره تلويزيوني در ايتاليا
به نام خداوندی که که قوي تر از ناوهاي جنگی آمريكاست

قسمت دوم

مجري: به نظرم مي‌رسد كه در اين نقطه رشته علوم را طبيعتاً بايد به همكار آمريكايي بسپارم

آمريكايي: بايد سرم را در دستانم بگيرم.

مجري: گوش فرا ميدهيم به رولاند فلامينيي

آمريكايي: چيزهايي هستند كه از ديدگاه روزنامه نگاري كه بارها در اين سال در آنجا بوده است.
مي‌بايست الان هم آنجا باشم اگر قبل از همه روزنامه نگاران آمريكايي اخراج نشده بودم. غير از اين نبوده كه روزنامه من استثناء شد. موضوع شخصي بنده نبوده و مستثني مانده است.
ولي يك موضع ايراني وجود دارد. موضع ايران اين است كه شاه خيلي خسارت وارد كرده است. خيلي پول دزديده است. خيلي موجب رنج بردن مردم شده است و آمريكايي‌ها او را حمايت كردند. اين يك موضوع قابل بحث كردن است. مي‌توان در مورد يك مسئوليت آمريكايي‌ها صحبت كرد. آنچه را كه نمي‌فهمم اين زنداني شدن اجباري 50 نفري است كه در زمان شاه حتي در كشور حضور نداشتند.
و پاسخي را كه فكر مي‌كنم با صحبتهايي كه هميشه با ايراني‌ها داشته‌ام يافتم و فكر مي‌كنم كه توهم آنرا دريافته باشي، اين است كه يك تفاهم فرهنگي وجود ندارد. ما از قواعد ديپلماسي صحبت مي‌كنيم. ما از مصونيت مقدس صحبت مي‌كنيم. مصونيت. اصل مقدس مصونيت. مردمي كه هرگز قواعد ديپلماسي غربي را قبول نكردند. تا 100 سال قبل سفير به برخي مناطق اعزام نمي‌كردند. از جمله به فارس. براي اينكه ديگر باز نمي‌گشتند. پر واضح است كه جاسوسي در سفارتخانه‌ها وجود دارند. يكي از عملكردهاي سفارتخانه‌ها جاسوسي بوده است. نه فقط متعلق به غربي‌ها. بلكه آنهايي كه ترك‌ها مي‌فرستادند به ونيز ـ به رم به فرانسه در سال‌هاي 700.
يك عملكردي از سفارتخانه كه چندان مطلوب نيست: بنابراين گرفتن 50 گروگان اينگونه به اين دليل كه شاه را مي‌خواهند و در انتظار معاوضه باشند، بي‌معني است. به هر حال يك چيز هست. از يك پايگاه فرهنگي حركت مي‌كند. از يك نوع برخورد فرهنگي حركت مي‌شود كه نمي‌توان حل كرد. همين.

مجري: قبل از عبور به جنبه ديگري كه مورد توجه ما است كه در اين لحظة وخيم و فوري است و آن جنگ ايران و عراق است، ما هم همان سئوالي را كه از همكار ايران پرسيدم به صورت خلاصه بپرسم و آن اينكه از ديدگاه آمريكا چه راه‌هايي خروجي از اين شرايط وخيم وجود دارد؟

آمريكايي: باري ـ از ديدگاه آمريكا اولين كاري كه بايد در ايران انجام گيرد اين است كه نمايندگاني منتخب شامل بني‌صدر بايد كنترل اوضاع را بدست بگيرند. يك چيزي كه بطور وضوح او آن را ندارد. . هفته گذشته سعي كرد آن را بدست آورد. ولي واضح است كه دانشجويان به حمايت آيت ا... خميني آنرا مسدود ساختند. او براساس آنچه من از اين فهميدم و ساده هم نيست، سعي كرد مسئله را از طريق ديپلماتيك حل كند. امروز او دارد به نمايندگان اروپا مي‌گويد كه براي گروگانها هيچ كاري از دست او بر نمي‌آيد. رئيس جمهور ايران مي‌گويد كه هيچ كاري از دستش برنمي‌آيد. همه چيز لاينحل باقي مي‌ماند، چون آيت ا... خميني به اوضاع از نقطه نظر راه حل سياسي نگاه نمي‌كند.

مجري: من از شما خواهش مي‌كنم حوصله كنيد. به موضوع بر مي‌گرديم زيرا به نظر مي‌رسد كه موضوع قابل گفتگو خيلي زياد مي‌باشد.
مايلم اشاره كنم با همكار عراقي فائز شاعر آتاهه به جنگ ايران و عراق كه درست در حالي كه ما صحبت مي‌كنيم. آخرين خبرها هنوز حاكي از جنگ در طول مرزها است. خيلي خوب چگونه اين بحران خيلي وخيم بين دو كشور نزديك به هم، در چارچوب بحران كلي‌تر كه لحظاتي پيش در مورد آن صحبت كرديم قرار مي‌گيرد.

عراقي: من مايلم كه قبل از هر چيز توقفي كنم بر دوجنبه كه مربوط به موضوع بحث ما و جنبه بين‌المللي بحران در آن منطقه از جهان است. آن نقش آمريكا در خاورميانه است كه همه آن را مي‌دانيم. همه از نقش آمريكا مطلع هستيم. چه چيزي موجب يك سياست امپرياليستي، سياست تجاوزگري شد. قطعي است همچنين كه ايران بخشي از اين سياست در زمان شاه بود. مطمئناً جنبه‌اي كه از سوي سفارت آمريكا در تهران انجام شد. نه فقط موجب بروز بحران بين‌المللي شد. به نظر من بحراني كه فقط مربوط به ايران نيست. فقط مربوط به مناطق خاورميانه نيست. بلكه به طور كلي به تمام جهان مربوط است. براي اينكه منطقه، همانطور كه همه مي‌دانيم يك منطقه استراتژيك است و مانع شدن براي امنيت بين‌المللي، مبارزه‌ي عليه امپرياليسم. به نظر من، روش‌هاي مختلفي براي مبارزه با امپرياليسم آمريكا وجود دارد. واقعيت بحران سفارت در تهران را نمي‌بينم مگر يك مبارزه‌اي كه در آن جهت قرار داد: به طريقي صحيح. زيرا اين عراق و حزب بعث عربي سوسياليستي بود كه شاهد بود كه همه جهان محكوم كرد. اين واقعيت مشاهده مي‌شود كه خطراتي كه از اين بحران نشأت مي‌گيرند يك خطري است كه به همه جهان مربوط است. براي آنكه زير آن جنبه دخالت نظامي در منطقه قابل تفسير است كه حتي يك منطقه حياتي است با هدف كنترل راه‌هاي عبور نفت در جهان و به نظر من (اضافه مي‌كنم داخل پرانتز) كه اگر خوب است براي كشورهاي نفت‌خيز بلكه خوب است براي همه بشريت و همه جهان و نيازي نيست كه هرگز تحت بازي قدرت‌ها قرار گرد يا تحت بازي ابرقدرت‌ها در جهان و اين جنبه كلي بحران است. قطعاً آخرين تحولات بين عراق و ايران از اين بحران ناشي نمي‌شود بلكه ناشي از جنبه‌هاي خيلي قبل‌تر است. اگر در تاريخ بگرديم بيش از هر چيز آنچه كه موجب بروز اين بحران شد ادعاي سه جزيره از سوي عراق، از سوي حزب بعث سوسياليستي است.

مجري: كه در يك موقعيت استراتژيكي قرار دارند.

عراقي: بله، آنها هستند و تنگة هرمز را كنترل مي‌كنند. سه جزيره اين كه شاه در سال 1971 به سفارش آمريكايي‌ها اشغال كرد. دقيقاً براي كنترل آن راه‌هاي حياتي براي همه جهان. عراق تمام جنبش‌هاي آزادي‌بخش، تمام احزاب چه در جهان عرب و چه در خارج در سطح بين‌المللي، چه همان جنبش‌هايي كه در آن زمان جزو مخالفين بودند. جنبش‌هاي آزاديبخش زمان شاه، شامل حزب كمونيست ايران (توده) و همچنين گروه‌هاي مذهبي.
اين اقدام شاه را محكوم كردند و خواستار عقب‌نشيني فوري نيروهاي ايراني از آن سه جزيره شدند و عراق كه از نزديك توجه دارد به موضوع زيرا كه آن سه جزيره به امارات متحده عربي تعلق دارد كه از سال 1971 ادعاي آن سه جزيره را دارد.

مجري: چگونه مي‌توان از اين شرايط خارج شد؟

عراقي: نه، من قبل از رسيدن به سئوال شما مي‌خواهم تأكيد كنم براينكه سياستمداران ايراني كه در آن زمان جزو مخالفين بودند كه محكوم كردند و خواستار عقب‌نشيني شده بودند الان سكوت مي‌كنند. يعني اينها اشخاصي هستند كه با انتقادات با بياناتشان محكوم كردند و خواستار عقب‌نشيني شدند، اما ساكت هستند.
اين سئوالي است كه پشت‌سر اين موضوع وجود دارد. ابتدا محكوم كردند و خواستار بازپس‌دهي سه جزيره شدند. اكنون هيچكس حرفي نمي‌زند.

مجري: شايد اين سئوال را بتواند به زودي همكارمان قديري جواب دهد. من سئوالي را متوجه پيرو بنتاتزو مي‌كنم به دليلي كه همه شما آن را مي‌شناسيد. درگير شدن قوي اروپا در اين بحران ايراني. رئيس جمهور كارتر خواستار پيوستگي و همبستگي شد و اعلام كرد كه تدابيري براي بايكوت در قبال ايران خواستار است و نه يك همبستگي ظاهري در كلمات، بلكه از كشورهاي اروپايي هم پيمان آمريكا خواست كه همان تدبير را اتخاذ كنند. تا به حال اين امر واقع نشده است. چه چيزي در طرفين موضوع در حال وقوع است؟ خوب طبيعتاً خيلي نگراني وجود دارد زيرا كه مربوط است به ورود به منطق درگيري رودر رو. مربوط به يك درگيري‌اي كه همكار عراقي مي‌گفت كه محدود به دو جانبه و دو كشور باشد. اروپا يك نگراني عميق دارد براي اينكه دنباله‌رو آمريكا باشد. سياستي كه از جنبه ديگر به نظر من معرف جنبه‌هاي كنجكاوانه‌اي هست. من نمي‌توانم عبداً پرهيز كنم از نگراني نسبت به آخرين حركت كارتر كه بطور وضوح حاصل منطق انتخابات داخلي است.
اگر منطقي كه پايه سياست صبر كارتر را تشكيل داده بود داراي ارزش بود. يعني انتظار براي اينكه قدرت قانوني در ايران تقويت شود. براي اينكه در نتيجه آن يك مخاطبي كه بتوان با آن معامله كرد شكل بگيرد. چرا الان بايد اين منطق را كنار گذاشت؟ شايد به اين دليل كه ريگان در اين لحظه دارد كارت را شكست مي‌دهد. به هر حال معرف يك خطر است. بله، من فكر مي‌كنم كه اينها سئوالاتي هستند كه اين روزها مطرح مي‌باشند؛ اگر ما فكر بكنيم به طور مثال به رفتار خانم تاچر كه تا كنون پرچمدار معتقد آتلانتيسم در جهان غرب بوده و غيره و غيره . . . عليرغم آن از لندن هم ترديدهايي ظاهر مي‌شود. خود اسميت صدر اعظم آلمان ديروز جهان را دعوت كرد كه به منطق سارايوو وارد شود. يعني منطقي كه در آن همه مي‌فهمند كه جنگ در پي دارد و هيچكس نمي‌داند چه كار بكند. امروز ما مي‌دانيم كه چه بايد بكنيم ما بايد ميانجيگري بكنيم. ما بايد مانع ورود به منطق درگيري روياروي شويم. كه در آن همه با استخوان خرد شده از آن بيرون خواهند آمد و نه فقط ايران. و بيش از هر چيز اروپا كه وابستگي بيشتري به منطقه مشخصي در خليج‌فارس دارد. بله، من مي‌گويم كه اين اساساً دليل رفتار اروپا است. يعني رفتاري كه به دنبال ميانجيگري است. خيلي خسته كننده است زيرا به نظر مي‌رسد كه هيچكس نمي‌خواهد آن را انجام دهد. ولي ما را وادار مي‌كند كه از يك منطق درگيري روياروي خارج شويم. ما را به انتظار وا مي دارد. اگر به طور وضوح نياز به آن هست. با توجه به اينكه خود كارتر بود كه چهار پنج ماه قبل آن را مطرح كرده بود. اين سياست چرا ناگهاني الان بايد سقوط كند؟

ادامه دارد ....

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

21 آذر / 12 دسامبر / 20 ذی القعده

Mobin_s2004@yahoo.com
21 آذر ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
بهبهان و اختلاف نظر بر سر نامگذاری اين شهر

تصوير قباد يکم روی يک سکه باقيمانده از دوران او

12 دسامبر سال 525 ميلادی در نشستی که در کاخ پادشاهی ايران در شهر تيسفون بر گزار شده بود تني چند از مقامهای کشوری و لشکری که تحت نفوذ افکار مزدک قرار داشتند با پيشنهاد بزرگ وزير قباد يکم شاه وقت ايران از دودمان ساسانيان به گذاردن نام قباد برشهر تازه ساز ميان شوش و استخر(شيراز) مخالفت کردند و گفتند که نبايد نام يک شاه زنده (در طول حيات او) بر يک شهر گذارده شود که تاريخ از اين عمل ، قضاوت تملق گويی خواهد کرد و قباد که خود او هم متمايل به انديشه های مزدک بود پذيرفت که نام ديگری بر شهر گذارده شود. پيشنهاد شد که نام شهر را «ارگان» بگذارند و پس از درگذشت قباد، با جلب نظر جانشين او شهر به اسم وي تجديد نام يابد ؛ زيرا اين شهر تازه به دستور قباد و زير نظر مستقيم او ساخته شده بود و محل آن را نيز خود قباد در کنار رودخانه مارون تعيين کرده بود. رسم شاهان ساسانی بود که هر کدام يکی _ دو شهر تازه بسازند. به نوشته پاره ای ازمنابع بيزانس (قسطنطيه)، قباد شخصا در اين جلسه خواسته بود که شهر تازه به نام او خوانده شود؛ که به نظر درست نمی آيد.
    شهر ارگان بعدا ويران و متروک شد _ احتمالا بر اثر زلزله و عوامل طبيعی _ و نفوس آن ترجيح دادند که به جای نقل مکان به شهر کوچک «بهانBohan » در همان نزديکی ، شهری به فاصله ای نه چندان دور در جنوب ارگان برای خود بسازند که پس از تکميل بنای اين شهر، نام آن را «به بهان» به معنای بهتر از « بهان » گذاردند که تا به امروز باقی مانده است و شهری است قديمی.
     بايد دانست که مزدک که انديشه های او در زمان حکومت قباد يکم ( گواد - کواد ) منتشر و ترويج شد پايه گذار سوسياليسم در جهان بشمار می رود.

 

انتقال سلطنت به دودمان پهلوی

احمد شاه و قاجارها رفتند

احمد شاه و قاجارها رفتند

12 دسامبر سال 1925 ميلادی (1304 خورشيدی و در آن سال مصادف با 22 آذر) مجلس موسسان که انتخاب اعضای آن 15 آذر تکميل شده بود ظرف پنج جلسه در هفت روز چهار اصل از اصول متمم قانون اساسی مصوب سال 1906 را اصلاح کرد که برپايه آن ، حکومت قاجارها پايان يافت و سلطنت به دودمان پهلوی منتقل شد و دو روز بعد ژنرال رضا خان پهلوی در مجلس شورا حاضر شد و سوگند وفاداری به قانون اساسی ياد کرد و رضا شاه شد . وي روز بعد ( 25 آذر ) بر تخت سلطنت نشست و نزديک به 16 سال پادشاهی کرد.
مجلس شورا 43 روز پيش از مصوبه مجلس موسسان ، به نام سعادت ملت ايران انقراض قاجاريه را اعلام داشته بود و تا تعيين تکليف نطام حکومتی ، موقتا رضا خان سردار سپه و رئيس الوزراء را رئيس و مسئول کشور قرار داده بود.
از لحظه کودتای نظامی فوريه 1921 چنين تغييری قابل پيش بينی بود . ملت ايران از قاجاريه که حکومت آن ازسال 1794آغاز شده بود به سبب شکست ها ، عقب نشيني ها ، تسليم شدنها و ضعف هاي متعدد که نشان داده بود راضی نبود . قاجارها در اصل مغول تبار و از نسل« قاجار نويان» امير زاده مغول بودند .
    

 

پايان کار گروه پيشه وري

21 آذر 1321 ( 12 دسامبر 1046 ) عمليات برای سرکوبی گروه پيشه وری در آذربايجان به پايان رسيد و عوامل آن کشته ، دستگير و يا به خارج از کشور فرار کردند. مرحله اصلی اين عمليات با ورود واحدهای چهار لشکر ، از 19 آذر آغاز شده بود ولی آذربايجانيهای ايراندوست پيش از آغاز عمليات ارتش ، خود به سرکوب کردن گروه پيشه وری پرداخته بودند.
    تاخير اين سرکوبی که يک سال طول کشيد به اين دليل بود که شوروی حاضر نمی شد بدون دريافت امتياز به تعهدی که در سال 1943 در جريان کنفرانس تهران سپرده بود عمل کند و نيروهای خود را از آن منطقه از ايران خارج سازد و يا اجازه دهد كه واحدهاي ارتش ما به آن منطقه وارد شوند. دولت مسكو از همان زمان كه شهرهاي متصرفي از ايران ( به موجب قرارداد هاي ننگين گلستان و تركمن چاي ) را آذربايجان نام نهاد ، مقاصد سوء براي تماميت ايران داشت.

 

وقايع دفاع مقدس در چنين روزي

21/09/59
تحركات و درگيرهاي جزيي در جبهه هاي جنوب ، گلوله باران دزفول و وارد آمدن خسارت جاني زياد به دليل اصابت توپ دشمن به نقطه پر رفت و آمد دزفول . استفاده نظامي عراق از فرودگاههاي اردن .

موضعگيري امام جمعه تهران ( آيت ا … خامنه اي ) عليه تشنج در مدارس و عليه كساني كه بين ارتش و سپاه و ارتش و روحانيون و سياستمداران تفرقه افكني ميكنند . تظاهرات در شيراز به حمايت از روحانيت پيرو خط امام ، در اطلاعيه امام جمعه شيراز ( آيت الله دستغيب ) سخنراني نماينده مردم تهران در مجلس ( آقاي فخرالدين حجازي) در مسجد جامع رفسنجان و انتقاد شديد از كساني كه روحانيت سمبل انقلاب و ياران امام را ميكوبند . تجمع و تظاهرات طرفداران و مخالفان رئيسجمهور براي سخنراني شيخ علي تهراني در اصفهان و اقدامات و شعارهاي آنها .

طرح مجدد مسأله " سه جزيره " توسط امارات متحده عربي . اقدامات عربستان درباره صلح .

21/09/61
ابلاغ پيام عارفانه امام خميني به رزم آوران جبهه هاي حق عليه باطل.

 

 

 درگذشت «سيّد جلال الدّين مُؤيدُ الاسلام» مدير روزنامه «حَبلُ المَتين»

[21 آذر 1309] - «سيّد جلال الدّين مُؤيدُ الاسلام» مدير روزنامه «حَبلُ المَتين» در دفتركارش در كلكته براثر حمله قلبي درگذشت. مرحوم مؤيد الاسلام كارخود را با سيد جمال الدين اسدآبادي آغازكرد و مدتها روزنامه حبل المتين را منتشر مي كرد و مبارزات وي مدت روزنامه نگاري اش درخور تقدير است.

 

 درخواست دولت امريكا براي تحريم اقتصادي ايران

[21 آذر 1358] - دولت امريكا ازهم پيمانان خود در ناتو خواست تا جمهوري اسلامي ايران را تحريم اقتصادي كنند. اين اقدام استكبارجهاني در پي تسخير لانه جاسوسي و قطع روابط سياسي- نظامي ايران با امريكا و به منظور شكست حركتهاي انقلابي مردم مسلمان ايران صورت گرفت. اما درنهايت با رهبري خردمندانه حضرت امام خميني(ره) و حضور مردم انقلابي هميشه درصحنه ايران توطئه دشمنان در نطفه خفه شد.

 

 وفات استاد غلامرضا قدسي مشهدي استاد دانشگاه، شاعر و اديب دلسوخته معاصر

[21 آذر 1368] - استاد غلامرضا قدسي مشهدي استاد دانشگاه، شاعر و اديب دلسوخته معاصر براي هميشه ديده برهم نهاد و درحين آزادي حرم حضرت امام رضا(ع) بخاك سپرده شد. ايشان درسال1325هجري شمسي به همراه چند تن از دوستانش انجمن ادبي فردوسي را تأسيس كرد و دركنار آن به فعاليتهاي سياسي پرداخت بطوريكه چندين بار به دست عوامل رژيم طاغوت دستگير و زنداني شد. درسال1355هجري شمسي كه اززندان رهايي يافت در دفتر نشرفرهنگ اسلامي به ترجمه و تصحيح كتب اشتغال ورزيد و پس ازپيروزي انقلاب اسلامي درمقام مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان خدمت كرد. ايشان به واسطه تسلط به زبان وادبيات عربي و فارسي مدتي هم به تدريس اين دو زبان دردانشگاه مشغول بود.

Mobin_s2004@yahoo.com
12 دسامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
منع كمپاني هاي روسيه ، آلمان ، فرانسه و كانادا از شركت در مناقصه هاي بازسازي عراق

گوينده شبكه تلويزيوني « سي بي اس » آمريكا بخش اخبار شش و نيم بعد از ظهر پنجشنبه 11 دسامبر 2003 را با بيان اين جمله كه مسئله عراق كه زيرعنوان مبارزه با تروريسم آغاز شده بود اينك به مسابقه بر سر كسب پول مبدل شده است آغاز و اضافه كرد كه بازرسان وزارت دفاع آمريكا گزارش كرده اند كه عوامل كمپاني
    « هاليبرتون » كه به كنتراتهاي چند ميليارد دلاري « ترك مناقصه! » اي در عراق دست يافته حتي به واحدهاي ارتش آمريكا در عراق هم در سوخت رساني گرانفروشي كرده و ميزان اين گرانفروشي معادل 61 ميليون دلار برآورد شده و در اين زمينه هنر آن تنها تحويل بنزين كويت به نيروهاي امريكا در عراق بوده است و مي دانيم كه از سال 1995 تا انتخابات رياست جمهوري سال 2000، ديك چني معاون رئيس جمهوري آمريكا رئيس هيات مديره كمپاني « هاليبرتون » بود. اين شبكه سپس نمونه هاي ديگر كنتراتها و گرانفروشي هاي اين كمپاني را برشمرد.
    در همين روز برخي از رسانه هاي چاپي امريكا نوشته بودند: تا اين لحظه در عراق اسلحه كشتار جمعي به دست نيامده ، عوامل حزب بعث و مقاومت عراقي ها شكسته نشده ، خطر تروريسم كاهش نيافته و مخالفان جهاني اشغال نظامي عراق كم نشده اند كه هيچ ؛ كانادا ، فرانسه ، روسيه و آلمان ـ چهار كشور دوست آمريكا هم با تصميم اخير وزارت دفاع كه آنها را از شركت در مقاطعه هاي بازسازي عراق محروم كرده از ما رنجيده و خشمگين شده اند.
     به نوشته اين روزنامه ها ، قرار بود كه پرزيدنت بوش ، نخست تصميم منع كشورهاي چهارگانه را تلفني با سران اين كشورها مطرح سازد و سپس موضوع اعلام شود كه وولفوويتس معاون وزارت دفاع پيشدستي كرد و آن را اعلام داشت و بوش را در برابر امر انجام شده قرار داد و مجبور كرد كه به دفاع از تصميم بپردازد و بگويد : كنتراتها حق كشورهايي است كه خطر مرگ سربازانشان را پذيرفته و نيرو به عراق فرستاده اند. اين روزنامه ها نوشته بودند كه اين اقدام وولفوويتس هم يك معما شده است. تازه، اين در حالي است كه كنترات هاي چاق و چله به كمپاني هاي داخلي مورد توجه، نظير هاليبرتون داده شده است.
    كمترين نتيجه اين كار اين بود كه وزير دفاع روسيه با اشاره به ماموريت جيمز بيكر وزير اسبق امور خارجه امريكا مبني بر مذاكره با طلبكاران عراق كه در مطالبات مالي خود تخفيف دهند گفت : مگر عراق فقير است كه ما پس از سالها انتظار ، مطالبات مالي خود را تخفيف دهيم . كميسيون مربوط در اتحاديه اروپا هم عمل آمريكا مبني بر منع دولتهاي مخالف ادامه اشغال نظامي عراق از شركت در كنتراتهاي مربوط به بازسازي اين كشور را يك اشتباه سياسي خواند و آن را مغاير موازين سازمان بازرگاني جهاني ناميد.
     برخي منابع اروپايي هم درباره فرمول مطرح شده تازه براي تثبيت اوضاع عراق اظهار نظر كرده و گفته اند كه فرمول « شيعه ، سني و كرد » تازگي ندارد و در قرن گذشته چند بار عملا شكست خورده است ؛ زيرا كشورهاي عربي مجاور عراق تضعيف سني ها و تركيه تقويت كردها را نپذيرفته بودند و پافشاري روي آن ، بر مشكلات جاري خواهد افزود . بايد فرمول عملي تري را يافت .
    

برخي ديگر از رويدادهاي 12 دسامبر

  • 627:   ارتش ايران در جنگی که در منطقه نينوا با روميان کرد پيروزی نداشت و دست به عقب نشينی زد . اين جنگ و ساير جنگهای غير ضروری خسرو پرويز و اختلافات داخلی سبب ضعف نظامی ايران و شکست قادسيه شد.

  • 1905:   مارکونی موفق شد برای نخستين ميان اروپا و امريکا از فراز اقيانوس اطلس از طريق امواج راديويی علائمی (سيگنال) را رد و بدل کند.

  • 1937:   برای نخستين بار از فرستنده سيار تلويزيونی استفاده شد و به اين طريق از خيابانهای نيويورک گزارش زنده پخش گرديد.

  • 1991:   پيمان Maastricht اتحاديه اروپا را به وجود آورد.

  • 1993:   انتخابات روسيه نشان از وجود يک قشر نيرومند ملی گرا در اين کشور داد .

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    20 ذی القعده هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت « احمدبن طولون» مؤسس سلسله طولونيان

    [20 ذي القعده 207] - «احمدبن طولون» مؤسس سلسله طولونيان از دنيا رفت. در ميان حاكمان واميران مسلمان مصر طولونيان نخستين سلسله مستقل بشمار مي روند. احمدبن طولون از جانب خليفه والي مصر شد اما در عمل مدت ده سال بطور مستقل بر مصرو شام استيلا داشت .اين حاكم طولاني به كشتار مردم و قساوت قلب مشهور بود، و برخي از مورخان شمار كشته شده گان را به دستور احمدبن طولون بيش از 18000تن ذكر كردند.

     

     درگذشت غالب دهلوي شاعر و دانشمند پارسي گوي هندي

    [20 ذي القعده 1285] - غالب دهلوي شاعر و دانشمند پارسي گوي هندي در هفتاد و سه سالگي در گذشت. نجم الدوله دبير الملك ميرزا اسدالله خان مشهور به غالب دهلوي در سال 1217 هجري قمري در 5 سالگي پدر را از دست داد و تحت سرپرستي عموي خود قرار گرفت. غالب دهلوي از زمانيكه سرودن شعررا آغاز كرد مورد توجه و احترام حكام قرار گرفت. او تحولات سياسي هند را در زمان خود سروده هايش را به نظم كشيد و تأثير پذيري از اين دگرگوني ها در اشعارش آشكار است غالب دهلوي شاعر هندي پيشرو سبك نو شعر اردوست و نخستين كسي است كه عقايد فلسفي رادر شعراردو وارد كرد.

     

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    اشعار نامه نگارى

    نظر كردن بدرويشان بزرگى كم نمى گردد
    سليمان با همه حشمت نظرها داشت با موران
    رسيد نامه گمانم حيات جان آمد
    حيات جان چه بود عمر جاودان آمد
    ز شوق بر سر چشمم نهادم و گفتم
    عجب عجب كه ترا ياد مخلصان آمد
    بوسيدم و بوئيدم و بر ديده نهادم
    پيچيدم و تحويل دل سوخته دادم
    بحمدالله رسيد از كوى آن يار
    نوازش نامه اى با لطف بسيار
    سراسر خواندمش و زبهر تعويذ
    فرو پيچيدمش در هم چو طومار
    هست در ديده من خوبتر از روى سفيد
    روى حرفى كه بنوك قلمت گشته سياه
    عزم من بنده چنانست كه تا آخر عمر
    دارم از بهر شرف خط شريف تو نگاه
    قاصد رسيد و نامه رسيد و خبر رسيد
    در حيرتم كه جان بكدامين كنم نثار
    تا قيامت شادمان باشى كه شادم كرده اى
    كى رود اين نعمت از يادم كه يادم كرده اى
    ما را بهانه كرم خود نموده اى
    ورنه سزاى اينهمه احسان نبوده ايم
    اين تازه قلم از قلم كيست كه بادا
    صد جان گرامى بفداى قلم او

     

     

     

     

     

     

     

    داروخانه مبين

    motlagh3d@yahoo.com

    لیزینوپریل (LISINOPRIL)
    نام تجاری :
    Zetril

    گروه دارویی : مهار کننده
    گروه درمانی : ضد فشار خون ، گشاد کننده عروق
    شکل دارویی : قرص
    موارد مصرف : فشار خون بالا ، سکته قلبی (میوکارد) ، گشاد کننده عروق قلب
    میزان مصرف :10میلی گرم در روز یک بار
    موارد منع مصرف : حساسیت شدید دارویی ، نارسایی کلیه و کبد
    عوارض جانبی مهم : کاهش شدید فشار خون ، عوارض کلیوی، درد قلبی ، سردرد ، سرگیجه ، ضایعات جلدی ، حساسیت به نور
    شرایط نگه داری : در دمای معمولی نگه داری شود .
    توصیه ها :
    1- فشار خون بیمار بعد از مصرف دارو کنترل شود.
    2- این قرص را می توانید نصف کرده و در روز دو نوبت مصرف کنید .
    3- از رانندگی و انجام کارهای حساس خودداری کنید.
    4- مصرف چای زیاد و نوشابه همراه دارو ممنوع است.
     

    دوستان عزیز آماده  پاسخگویی به سوالات داروئی
     شما هستیم
    motlagh3d@yahoo.com

     

     

     

     

     

     

     

     

    زبان خوراکیها

    دكتر غياث الدين جزايرى

    املاح و ويتامين ها
    من كلسيم هستم !

    من فراوانترين عنصر كانى موجود در بدن انسان هستم و مهمترين مصالح سازنده ى استخوانها به شمار مى آيم و روى همين اصل شما روزانه از نيم گرم تا يك گرم به من احتياج داريد و الا ممكن است به بيمارى نرمى استخوان - عقب ماندگى در رشد و كرم خوردن دندان مبتلا شويد، شما مى توانيد مرا در مركبات شير - سفيده تخم مرغ و چند خوراكى ديگر مثل چغندر - هويج - كلم - گندم - سيب زمينى - يونجه - اسفناج - توت فرنگى - گردو - تره - تره فرنگى - كاهو - غلات - تمشك - نخود تازه - لوبياى تازه - فندق - بادام - پسته - كرفس - پياز - عدس - انگور... پيدا كنيد. من خوراك استخوان - دندان - غضروفها - هسته هاى سلولى - خون - چربى سلسله اعصاب بوده براى هضم غذا - براى جذب غذا و همچنين براى سنگربندى آهكى در اطراف ميكربهايى مثل ميكرب سل و دمل لازم و ضرورى هستم .
    ويتامين ها و هورمونها در جذب من در بدن انسان دخالت مستقيم دارند و چون آفتاب و شرايط محيط در جذب من بستگى كامل دارند، عوارض ‍ كمبود من در ساكنان مناطق معتدله و سردسير ديده مى شود. نور آفتاب يكى از بزرگترين عوامل حياتى براى جذب من به شمار مى آيد چه ويتامين ((د)) كه در جذب من دخالت مستقيم دارد به وسيله نور آفتاب ساخته مى شود. در مناطقى كه نور آفتاب به حد كافى ندارند جذب من به آسانى صورت نمى گيرد و تظاهرات كمبود من بيشتر به چشم مى خورد و به همين جهت است كه ساكنان اين نواحى به من نياز بيشترى دارند و بايستى با خوردن سبزيها و ميوه ها كمبود مرا جبران كنند. آنهايى كه فكر مى كنند تنها با خوردن شير مى توانند گرسنگى خود را نسبت به من برطرف كنند سخت در اشتباه مى باشند و بهترين دليلى كه در رد اين ادعا مى توان اقامه كرد اين است كه مردم آمريكا بيشتر از ساير مناطق جهان شير مى خورند و بيشتر از ساكنان قاره هاى جهان دچار كمبود من هستند - بيمارى نرمى استخوان در كودكان انگليسى بقدرى زياد است كه عده اين بيمارى را مرض انگليسى ها مى دانند و برعكس در جنوب ايران و سواحل خليج فارس با اينكه كمتر شير مى خورند و خاكشان از نظر كلسيم فقير است كمتر به اين مرض مبتلا شده و كمتر دچار كرم خوردگى دندان مى شوند.
    يكى از بهترين منابع گياهى من انگبين هاى گياهى مثل شير خشت ، ترنجبين ، و گز علفى مى باشد - در خوانسار و نواحى اطراف اصفهان كه گز زياد مصرف مى شود و همچنين در آذربايجان كه به خوردن گز علفى علاقه زياد دارند، بيمارى نرمى استخوان و كرم خوردگى دندان كمتر ديده مى شود. ساكنان فقير بلوچستان با اينكه دچار فقر غذايى هستند و به شير و لبنيات كمتر دسترسى دارند، معذلك از بيمارى نرمى استخوان و پوسيدگى دندان معاف مى باشند چه آنها علاوه بر داشتن آفتاب فراوان از سبزيهاى صحرايى كه غالبا سرشار از كلسيم هستند تغذيه مى نمايند و نان را بيشتر با سبوس كه مقدار زيادى كلسيم دارد ميل مى نمايند. سياهپوستان و ساكنان مناطق حاره دندانهايشان به مراتب سفيدتر و محكم تر از شما سفيد پوستان مى باشد زيرا آنها با كلسيم موجود در گياهان و تابش مستقيم آفتاب بيشتر استفاده و بهره بردارى مى كنند و اين يك حقيقت است كه سياه پوستان مقاومت بدنشان در برابر تابش آفتاب زيادتر بوده و مى توانند عريان در مزارع كار كنند بدون آنكه تابش آفتاب كوچكترين صدمه اى به پوست بدن آنها وارد آورد. كسانى كه به سفر حج رفته اند بخوبى مى دانند كه در عرفات سياه پوستان و ساكنان محل از ظهر تا غروب آفتاب در دامنه ى كوه رحمت در برابر تابش مستقيم خورشيد مى ايستند و هيچگونه صدمه اى نمى خورند و طبق دستورها و موازين دينى ايستادن ما در آفتاب ممنوع بوده و بايستى در زير چادرها وقوف نماييم .
    حال به خوبى متوجه خواهيد شد كه چرا با وجود فراوانى كلسيم در مناطق معتدله باز گرسنگى نامرئى من در اين نواحى رايج است ساكنان نواحى گرمسير و استوايى با اينكه قد و قامت كوتاه داشته و رشد زيادتر نمى كنند، استخوان بندى محكمترى دارند و برعكس در نواحى معتدله و اروپا رشد زيادتر استخوان بندى درشت تر ولى پوك تر است و همگى استخوانى ترد و شكننده دارند، اين ضعف استخوان در كشورهاى مترقى و پيشرفته روز به روز زيادتر مى شود. در آمريكا دانشمندان متوجه شده اند كه اسكلت نسل جوان گر چه به ظاهر درشت تر از اسكلت نياكانشان مى باشد اما در عوض ‍ سست و شكننده شده است و براى نجات از عواقب وخيم آن به همه توصيه مى شود كه تا مى توانند روغن ماهى و تركيبات ديگرى كه ويتامين ((د)) دارند بخورند حال در اينجا اين سوال پيش مى آيد كه چرا اسكيموها با اين كه كمتر رنگ آفتاب را مى بينند به بيمارى نرمى استخوان مبتلا نشده و از اين مرض و كرم خوردگى دندان رنج نمى برند بلكه همگى استخوانى محكم و دندانهاى تيز و برنده و سالم دارند در جواب اين سوال دانشمندان اظهار عقيده مى كنند كه آن ها با جويدن استخوان شكار و يا ماهى كلسيم و ويتامين ((د)) مى شود.
    اكنون اجازه فرمائيد ويتامين ((د)) كه يكى از ياران من بوده و در جذب من به بدن شما كمك مى كند خود را معرفى مى نمايد.

     

     

     

     

     

     

     

     

    طنزانه
    طنزگويه هاي اجتماعی «روزانه»

    و اين است زندگي سخت !

    يك نفر مجسمه‌ساز يهودي از سنگ مرمر مجسمه‌اي تمام قد از دختري 18 ساله تراشيد! مجسمه كاملا عريان و آنقدر زيبا و باروح و خوش‌تراش بود كه آب در دهان هر پيرمردي مي‌انداخت.
    يك نفر فرانسوي آن را ديد و گفت: اگر جان داشت براي عشقبازي و رقص نظير نداشت!

    يوناني دستي به سر و صورت مجسمه كشيد و گفت: اگر پسر بود خيلي بهتر بود!

    آلماني ديد و گفت: قشنگ است ولي افسوس كه آريانژاد نيست!

    انگليسي با دقت تماشا كرد و گفت: بايد دختري به اين زيبايي پيدا كنم و براي جاسوسي به ... بفرستم!

    مصري ديد و سري جنبانيد كه: منم هم عقيده يوناني هستم!!

    هندي از سفيدي مجسمه ناليد و گفت: هنوز يوغ استعمار به گردن بلوريش نيفتاده تا رنگش قهوه‌اي شود.

    آمريكايي گفت: به اندازه هزار دلار قشنگ است!

    ايتاليايي آهي كشيد و گفت: از موسوليني خيلي خوشگلتر است!

    ژاپوني گفت: اگر روح داشت با او ازدواج مي‌كردم و هر شب سرباز فدايي مي‌ساختم!

    چيني گفت: بايد ترياك كشيد و مجسمه را نگاه كرد و لذت برد.

    روسي خنديد كه: اين تن و بدن سفيد و زيبا را بايد در آغوش كارگر و زحمتكش انداخت كه خستگي روزانه‌آش رفع شود.

    قفقازي گفت: بايد شراب خورد و گونه‌هاي زيبايش را بوسيد!

    يهودي خنديد كه: حرف همه‌شان مفت است. نه بدرد جاسوسي مي‌خورد، نه به درد عشقبازي، خودم با روغن چراغ خوب چربش مي‌كنم و دو سه سال زير خاكش مي‌كنم و بعد عوض آنتيك قالبش مي‌كنم!
     

     

     

     

     

     

     

     

    مسائل زندگي
    کار، مُد، سلامتی، رموز موفقیت و ...

    مردمان

    11 ماده غذايي افزايش دهنده
    طول عمر

    فـکـر مـی کنـید راز زندگی جاودان کشف شده است؟ در فیـلـم های سینـمـایــی مثل "آسمان وانیلی" و "آستین پـاورز" مـــی بینیم که می توان با منجمد کردن جسم به آن زنـدگـی جـــاوید داد. اما هیچگاه خود را از این تخیلات دور نمیکنیم تا ببینیم که در دنیای واقعی چطور میتوانیم طولانی زندگی کنیم.

    خوب است بدانید که با خوردن بعضی مواد غذایی می توانید به این مسئله کمک کنید و به طول عمرتان بیفزایید.
    این مواد غذایی که به خاطر همین مسئله مشهور شده اند، حاوی دسته ای ویتامینها و مواد شیمیایی مخصوص هستند که به شما برای مقابله با بسیاری از بیماری های کشنده کمک می کند. در اینجا به دسته ای از این مواد غذایی اشاره می کنیم.

    1-سیب
    محتویات: سیب سرشار از آنتی اکسیدان هایی مثل کورستین است. همچنین حاوی فیبرهای قابل حل مثل پکتین می باشد.
    اثرات آن روی سلامتی: کورستین که یکی از بهترین آنتی اکسیدان ها به شمار میرود، از ابتلا به سرطان و از لخته شدن خون جلوگیری می کند. پکتین نیز سطح کلسترول خون را پایین می آورد و سموم سرطان زا را از جریان خون دفع می کند.
    بهترین راه استفاده: بهتر است سیب را به حالت خام و با پوست استفاده کنیم چون کورستین در پوست سیب موجود است.

    2-آوکادو
    محتویات: آوکادو حاوی مقدار قابل توجهی فیبر است و حتی بیش از موز پتاسیم در خود دارد.
    اثرات آن روی سلامتی: نه تنها باعث صافی و نرمی پوست می شود، بلکه از بالا رفتن فشار خون، بیماری های قلبی و انواع بخصوصی از سرطان ها به ویژه سرطان روده نیز جلوگیری می کند.
    بهترین راه استفاده: فقط کافی است که پوست آن را کنده و خام بخورید. می توانید آن را با گوجه فرنگی، آبلیمو، فلفل هالپانو و نمک نیز ترکیب کرده و سس گواکامولی از آن بسازید.

    3-موز
    محتویات: موز حاوی مقدار زیادی پتاسیم، منیزیم و فلیت است.
    اثرات آن روی سلامتی: پتاسیم از بالا رفتن فشار خون جلوگیری کرده و احتمال سکته را پایین می آورد. فلیت به رشد صحیح بافت ها کمک کرده و از ایتلا به بیماری های قلبی و سرطان جلوگیری می کند.
    بهترین راه استفاده: دقیقاً مثل میمون ها به راحتی موز را پوست کنده، بخورید و لذت ببرید. به نظر می رسد که میمون ها بیش از آنچه ما فکر می کنیم باهوش هستند.

    4-تخم مرغ
    محتویات: تخم مرغ حاوی مقدار قابل توجهی کولین، پروتئین، کاروتینوئید و زآکسانتین می باشد.
    اثرات آن روی سلامتی: فایده ی عمر طولانی چیست اگر حتی نتوانید به یاد بیاورید که دندان مصنوعی هایتان را کجا گذاشته اید؟ خوردن تخم مرغ به شما کمک می کند. کولین موجود در تخم مرغ به حفظ حافظه در زمان پیری کمک می کند. کاروتینوئید نیز از ابتلا به بیماری های چشمی مربوط به پیری مثل آب مروارید جلوگیری می کند.
    بهترین راه استفاده: تخم مرغ را می توانید به حالت آب پز، جوشانده یا خاگینه استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که پختن آنها با مقدار زیادی کره یا روغن برایتان ضرر دارد.

    5-سیر
    محتویات: سیر هم حاوی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها می باشد.
    اثرات آن روی سلامتی: سیر از لخته شدن خون جلوگیری کرده و خطر سکته را کاهش می دهد. همچنین با کشتن سلول های سرطانی مقدار زمان زنده ماندن را در افراد سرطانی افزایش می دهد.
    بهترین راه استفاده: بهتر است که سیر را به حالت خام استفاده کنید. می توانید آن را خرد کرده و به محتویات سالادتان اضافه کنید.

    6-لوبیا قرمز
    محتویات: حاوی مقدار زیادی فیبر قابل حل می باشد.
    اثرات آن روی سلامتی: فیبر به حفظ سلامتی سیستم گوارشی کمک بسیاری میکند و یک سیستم گوارشی سالم نیز از ابتلا به دیابت و سرطان روده جلوگیری میکند. فیبر قابل حل همچنین کلسترول و قند خون را پایین می آورد.
    بهترین راه استفاده: هم لوبیای خشک و هم لوبیای کنسرو شده این اثرات خوب را روی سلامتی می گذارند. خوب است که مقداری از این لوبیاها را هم در غذاهای مورد علاقه تان بیندازید یا آنها را به غذاهای مکزیکی اضافه کنید.

    7-گردو
    محتویات: گردو حاوی مقدار قابل توجهی اسید چرب امگا 3 است.
    اثرات آن روی سلامتی: اسید چرب امگا 3 نه تنها از لخته شدن خون و ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری می کند، همچنین می تواند از افسردگی و ورم مفاصل هم جلوگیری کند.
    بهترین راه استفاده: بهتر است که گردو را به حالت تازه بعد از بیرون آمدن آن از پوست استفاده کنید، اما تا دو هفته بعد از بیرون آمدن از پوست هم می توانند تا حدودی تازگی خود را حفظ کنند به شرط اینکه در مکان های خشک و خنک نگهداری شوند. از گردو می توانید برای تزئین روی سالاد هم استفاده کنید.

    8-محصولات سویا و توفو
    محتویات: حاوی هورمون های گیاهی ایزوفلاون می باشد.
    اثرات آن روی سلامتی: سویا به پایین آمدن میزان LDL ناسالم در کلسترول خون کمک می کند که فشار خون را پایین آورده و احتمال حملات قلبی را نیز کاهش می دهد.
    بهترین راه استفاده: توفوی سفت بهترین منبع سویا می باشد و برخلاف باور عموم توفو طعم بدی ندارد.

    9-انگور قرمز
    محتویات: انگور قرمز حاوی آنتی اکسیدان های قوی کاتچین و نوعی پلی فنول به نام رسیراترول می باشد.
    اثرات آن روی سلامتی: کاتچین به از بین بردن رادیکال های آزاد کمک کرده و از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند. تحقیقات جدید نیز نشان می دهد که رسیراترول میزان کلسترول خون را کاهش می دهد و از پیشرفت سرطان های پوستی و سایر سرطان ها جلوگیری می کند.
    بهترین راه استفاده: نوشیدن یک یا دو لیوان آب انگور در روز برای این منظور کافی است. اما مصرف بیشتر از این میزان می تواند اثرات خوب این ماده را از بین ببرد.

    10-اسفناج
    محتویات: اسفناج یکی از سالم ترین سبزیجات به حساب می آید. به اندازه ی سیر در خود آنتی اکسیدان داشته و منبع خوبی برای اسید فولیک و ویتامین های A و C به شمار می رود.
    اثرات آن روی سلامتی: اسفناج تاثیرات بسیار مثبتی روی سلامتی شما دارد. با سرطان، بیماری های قلبی و اختلالات مغزی مبارزه می کند.
    بهترین راه استفاده: اسفناج خام یا بخارپز شده بهترین نوع خوردن این ماده ی مفید غذایی می باشد. می توانید آن را با گوجه فرنگی، گردو و تخم مرغ آبپز ترکیب کرده و سالادی خوشمزه بسازید.

    11-رازیانه
    محتویات: رازیانه که جزء سبزیجات ایتالیایی است، حاوی مقدار زیادی ویتامین A، کلسیم، پتاسیم و آهن می باشد.
    اثرات آن روی سلامتی: رازیانه به برطرف کردن مشکلات گوارشی کمک می کند. آهن و ویتامین A موجود در این گیاه به سلامت پوست و ناخن کمک بسزایی می کند. از خستگی و کم خونی نیز جلوگیری می کند.
    بهترین راه استفاده: رازیانه را می توانید به صورت های مختلفی استفاده کنید: خام، بخار پز شده یا سرخ شده.

    بخورید تا زنده بمانید...
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    حال که با فواید این مواد غذایی آشنا شدید، بهتر است که حتماً آنها را در برنامه غذاییتان بگنجانید تا همیشه سالم مانده و عمری طولانی داشته باشید.
     

     

     

     

     

     

     

     

     

    اس.ام.اس روزانه

    roozane_sms@yahoo.com
    روزهاي فرد هفته + جمعه ها منتظر ما باشيد

    دوستان عزيز سلام ..
    اميدوارم كه حالتون خوب باشه ..
    يه قسمت ديگه از مسيج ها رو تقديم مي كنم ..
    304- در شبان غم تنهايي خويش .. عابد چشم سخن گوي توام .. من در اين تاريكي .. من در اين تيره شب جانفرسا .. زائر ظلمات گيسوي توام ..(4060-0917) مهرداد
    305- تعريف عشق در كودكي : عشق يعني بذالي اونم از پفكت بخوله .. اما فقط دوتا دونه ها .. (4060-0917)
    306- http://www.love.com
    .
    ..
    ..
    ..
    Search
    .
    ..
    Loading
    10%
    20%
    30%
    ..
    ..
    ..
    100%
    Done
    You are successfully
    Loaded in my heart
    (4060-0917)
    307- چشمانت زماني سبز محبت بود و من قانون جاذبه اش را وقتي سيب سرخ دلم افتاد فهميدم (4060-0917)
    308- يه چيزيو مي خوام از ته قلبم بهت بگم .. هميشه از خدا مي خواستم تو زندگي يه همراه خوب بهم بده .. خدا هم يكيشو داد . مال من نوكياس .. مال تو چيه ؟ (0962-0912)
    309- وقتي دستام خالي باشه ..وقتي باشم عاشق تو قعر دل چيزي ندارم .. كه بدونم لايق تو ...(4799-9745+)تقديم به عشق از كودكي ام ..
    310- رفاقت به معني حضور در كنار فردي ديگر نيست ... بلكه به معني حضور در درون اوست .. (0892-0915)

    خب دوستان .. اين قسمت هم تموم شد ..
    تا پس فردا فعلا
    اميد ( شماره براي ارسال مسيج : 09125698059)

     

     

     

     

     

     

     

     

    ليگ مبين

    football@mobin-group.com 

    اطلاعیه مربوط به هفته اول و دوم لیگ

    با عرض سلام خدمت همۀ دوستان عزیز. بالاخره بعد از کش و قوس های فراوان، بازی های هفتۀ اول لیگ مبین انجام شدن و نتیجه هاشون مشخص. امتیازات تمام افرادی که پیش بینی ارسال کرده بودن هم محاسبه شده. شما می تونین امتیازات خودتون و هم جدولی هاتون رو توی شمارۀ بعدی روزانه مشاهده کنین.
    سطح پیش بینی های هفتۀ اول در کل قابل قبول بود. یعنی اگه بخوایم بهتر بگیم، برای هفتۀ اول لیگ خیلی خوب بود. تقریباً اکثر اعضایی که ثبت نام کرده بودن هم پیش بینی های خودشونو ارسال کردن. بغیر از چند نفر که به هر دلیلی نتونستن پیش بینی خودشونو ارسال کنن. به این دسته از افراد توصیه می کنم که حتماً توی هفتۀ دوم لیگ شرکت کنن، وگرنه بر طبق آیین نامه از لیگ کنار گذاشته می شن. پس خواهشاً دقت کنین.
    یه خبر داغ هم براتون دارم! قرار شده که در کنار لیگ پیش بینی، مسابقات جام حذفی رو هم راه بندازیم. البته این خبر هنوز صد در صد قطعی نشده و فعلاً داریم روی جزئیاتش کار می کنیم. ولی فعلاً همینقدر بهتون بگم که توی جام حذفی افراد دو به دو و بصورت مستقیم با هم رقابت می کنن. مثلاً چند تا مسابقۀ فوتبال رو در نظر می گیریم و افراد دو به دو تقسیم می شن و اونارو پیش بینی می کنن. درپایان هر کسی که امتیاز بیشتری از پیش بینی اون هفته بدست بیاره برنده می شه و به مرحلۀ بعدی می ره. بازنده هم که از رقابت ها کنار می ره یا اصطلاحاً حذف می شه. بعنوان مثال فرض می کنیم که دو نفر با اسامی X و Y توی قرعه کشی خوردن به هم و قراره که با هم رقابت کنن. این دو نفر میان و بازی های اعلام شده رو پیش بینی می کنن. بعد از اتمام بازی ها فرد X دوازده امتیاز و فرد Y هشت امتیاز کسب می کنه. به این ترتیب فرد X برنده می شه و به مرحلۀ بعدی می ره و فرد Y هم حذف می شه ( درست مثل جام حذفی فوتبال کشورهای مختلف).
    البته همونطور که گفتم فعلاً داریم روی این طرح کار می کنیم. برای همین هم از شما می خوام که اگه نظر یا پیشنهادی درمورد برگزاری مسابقات جام حذفی دارین، به آدرس خصوصی من اطلاع بدین. مطمئناً پیشنهادات شما می تونه توی بهتر برگزار شدن جام حذفی موثر باشه.
    آدرس خصوصی :
    milad_graydays@yahoo.com
    ===========

    و اما برنامۀ هفتۀ دوم !!!
    برای هفتۀ دوم بازی های زیر رو براتون انتخاب کردیم. دو بازی از لالیگا و سه بازی از سری A. البته به این دلیل که برنامۀ هفتۀ 13 لیگ ایران نامشخص بود، از این لیگ مسابقه ای رو در نظر نگرفتیم. تموم بازی های این هفته یکشنبه 26 آذر برگزار می شن. مهلت ارسال پیش بینی ها هم تا ساعت 12 ظهر روز یکشنبه 26 آذر هستش. پیش بینی های خودتونو می تونین به آدرس رسمی لیگ ارسال کنین :
    football@mobin-group.com
    ولی چند نکته!!! توی هفتۀ اول عده ای از اعضا با کدهای شناسایی خودشون مشکل داشتن. به همین خاطر هم تصمیم گرفتیم که از این هفته کدهای شناسایی رو حذف کنیم. برای همین هم شما می تونین هر جوری که دلتون خواست پیش بینی خودتون رو ارسال کنین. نتایج رو هم هرجوری که خواستین و با هر زبانی که خواستین بنویسین. فقط سعی کنید که خوانا و قابل فهم باشه. در ضمن هر شخص فقط می تونه با همون آیدی که ثبت نام کرده پیش بینی ارسال کنه. یعنی افراد نمی تونن که با استفاده از یه آیدی برای یه آیدی دیگه پیش بینی بفرستن. لطفاً تو این موضوع دقت کنین.
    بیشتر از این دیگه منتظرتون نمی ذارم. فقط افرادی که هنوز ثبت نام نکردن، می تونن آدرس ایمیل خودشونو برای من ارسال کنن تا نسبت به پذیرش عضویتشون اقدام بشه.
    خب دیگه... این شما و این هم برنامۀ هفتۀ دوم :
    =============

    رئال بتیس - بارسلونا
    اسپانیول - رئال مادرید
    اینتر میلان - مسینا
    آ اس رم - پالرمو
    سیه نا - آتالانتا

    =============
    موفق باشین

    میلاد – مسئول لیگ پیش بینی مسابقات فوتبال
    .....................
    آدرس رسمی لیگ :
    football@mobin-group.com
    آدرس خصوصی مسئول لیگ :
    milad_graydays@yahoo.com

    *****

    ثبت نام کنندگان در ليگ، تا بحال در 12 جدول
     18 نفري قرار داده شده اند

    براي مشاهده همه جدولها اينجا را کليک کنيد

    *****

     

     

     

     

     

     

     

     

    ستون آزاد

    آيا براي فردا آماده‌ايد؟
    راه‌حل «تله‌وِر» براي مهارت‌آموزي موفقيت‌آميز

    پايوي پيرونن
    مترجم : علي‌حسين قاسمي
    دانشجوي دوره‌ي دكتري اطلاع‌رساني و كتابداري
    دانشگاه فردوسي مشهد

    بين‌المللي‌شدن، آزادسازي [از نظارت دولتي]، ادغام، و همگرايي، نيروهاي محركه‌ي تحول در محيط صنعتي بوده‌اند و پيشرفت سريع فناوري را افزايش داده‌اند. پيشرفت سريع فناوري در چند سال اخير، راه جديدي براي اداره‌ي سازمان‌ها و انجام امور پيشه‌گاني گشوده است. امروزه در محيط پيشه‌گاني جديدي زندگي و عمل مي‌كنيم و با راه‌هاي جديد كاركردن و حتي راه‌هاي جديد زندگي، همساز مي‌شويم. سياربودن، آزادي بيش‌تر در انتخاب را، چه در كار و چه در تفريح، موجب شده است. سياربودن به عنوان يكي از جهتگيري‌هاي عمده، با فراهم‌آوردن آزادي امكان كار در مكان مورد نياز/ دلخواه و زمان مورد نياز/ دلخواه، بر شيوه‌هاي كاركردن اثر مي‌گذارد. كار را مي‌توان با استفاده از پايانه‌ و شبكه‌ي مناسب به‌انجام‌رساند. رقومي‌سازي، «آي‌پي»، نسل بعدي شبكه‌هاي سيار، و همگرايي شبكه‌اي، در گذار به سازمان‌هاي مجازي‌تر به ما كمك خواهند كرد.
    آخرين پيشرفت‌هاي فناوري بسياري از امكانات جديد پيشه‌گاني را محقق كرده است، اما چالش‌هاي فراواني را نيز موجب شده. فناوري پيچيده‌تر مي‌شود، تعداد گزينه‌هاي گوناگون فناوري افزايش مي‌يابد، و در عين حال حجم عظيمي از اطلاعات، موجود است. ما با چالشي مبني بر همگامي با دانش و مهارت‌ها[ي روز] زندگي مي‌كنيم. ما همواره نيازمند توسعه‌ي مهارت‌ها هستيم و يادگيري به يك فرايند مادام‌العمر بدل شده است. براي نيروي كار امروز، استمرار توسعه‌ي مهارت‌هاي فردي يك الزام است. آنچه زماني مزيت شمرده‌ مي‌شد، اكنون كليد بقا است. درعين‌حال، از منظر پيشه‌گاني، توانايي براي يافتن اطلاعات مناسب، در زمان مناسب، ‌و درك آن اطلاعات، بسيار اهميت دارد. مهم‌تر از همه اين كه بايد بتوانيم باربط‌ترين اطلاعات را از اطلاعات كم‌اهميت‌تر جدا كنيم و بايد بدانيم كه چگونه از اين اطلاعات بهره‌ بگيريم. نكته اين است كه اطلاعات با سرعتي فزاينده، كهنه مي‌شود و محيط كاري امروز بايد بتواند از عهده‌ي همگامي با اين سرعت فزاينده برآيد.

    در محيط پيشه‌گاني فردا چگونه مي‌توان موفق شد؟
    در رقابتي كه همواره سخت تر مي‌شود، بدترين حالت آن است كه فرد، هيچ كاري انجام ندهد. برندگان فردا كساني‌اند كه مشتريانشان را بشناسند و نيز بدانند كه چگونه مراقب آن‌ها باشند. شركت‌هاي پيروز با يادگيري و توسعه‌ي مستمر به اين نقطه مي‌رسند. آنان همچنين مهارت‌هاي مناسب براي گوش‌دادن و مشاهده‌ي مشتريان، رقبا، و محيط پيرامون خود را دارند. قابليت اين شركت‌ها نه‌فقط در گردآوردن اين اطلاعات، بلكه در استفاده از آن است. برتري ديگر اين شركت‌هاي موفق آن است كه قابليت توفيق در فرايندهاي تغيير را دارند. در محيط پيشه‌گاني سريعاً متحول، توانايي انطباق‌يابي پويا بسيار اهميت دارد. اين شركت‌ها نيز قادر به برقراري ارتباط اثربخش، هم با مشتريان و هم با كاركنان خود هستند. حصول موفقيت همچنين نيازمند آن است كه امور پيشه‌گاني با شركاي مناسبي به انجام برسند.

    چالش‌هاي سازمان‌هاي مجازي

    نزديك‌ترشدن به سازمان‌هاي مجازي كار الكترونيكي و به شيوه‌ي كار سيار، چالش‌برانگيز است. اين چالش‌ها ماهيتاً بسيار شبيه چالش‌هاي موجود در سازمان‌هاي سنتي‌تر هستند. از جمله‌ي اين چالش‌ها مثلاً مي‌توان به اين موارد اشاره كرد: مديريت كاركنان مجازي، دادن شرح‌كار مناسب به آنان، يافتن راه‌هاي مناسب براي اندازه‌گيري انجام كار،‌ توسعه‌ي مهارت‌آموزي، و كارآيي. در شيوه‌ي جديد كاركردن، مسائل مربوط به حضور كاركنان، تا حدي پيچيده‌تر مي‌شوند. چالش‌ مربوط به حضور كاركنان به معناي يافتن راه‌هايي است كه از آن طريق، كاركنان، هر چند كه در كنار هم نيستند، احساس كنند كه [در يك مكان واحد] حضور دارند. موفقيت در سازماني كه به كار الكترونيكي مي‌پردازد مستلزم فناوري مناسب و مهيابودن اين فناوري است. مديريت دانش و موضوعات امنيتي نيز اهميت دارند، مهم‌تر از همه اين كه موفقيت‌، نيازمند افراد مناسب، با مهارت‌هاي مناسب است.

    ملزومات تجديد نظر در روش مهارت‌آموزي
    از آنجا كه فناوري‌ نوين، پيچيده‌ است و سريعاً به پيش مي‌رود، و از آنجا كه استفاده از فناوري نوين روز به روز گسترش مي‌يابد، نياز به كارشناس [ومتخصص]، اولويت درجه‌ي اول اين جبهه است كه باسرعت، اهميتي هرچه‌فزاينده‌تر مي‌يابد. تقاضا براي مهارت‌آموزي نيز دستخوش رشد مستمر مي‌باشد. با وجود افت بازار، پيشه‌ها هنوز به دنبال نيروي كار ماهر هستند. اين وضعيت در برخي قسمت‌هاي جهان برطرف شده، اما به موجب بررسي اخير كه توسط «آي‌دي‌سي»[2] انجام شده. تا سال 2004 در حوزه‌ي فناوري اطلاعات و مخابرات، با كمبود 31% نيروي كار ماهر روبرو خواهيم بود. اين امر به دليل سالخوردگي جمعيت و ورودي كم‌تر نيروي كار جديد مي‌باشد. بقا در محيط فردا نيازمند يادگيري مادام‌العمر است. پيشرفت‌هاي اخير و آتي در فناوري، موجب ظهور ابزارهايي براي استفاده در محيط كار الكترونيكي مي‌شوند.
    يكي از چالش‌هاي سازمان فردا، توسعه‌ي مستمر مهارت‌ها و قابليت كارفرمايان و مشتريان است. اطلاعات با سرعتي فزاينده، كهنه مي‌شود و اين امر، ما را به يادگيري سريع‌تر و بيش‌تر وامي‌دارد. در سازمان‌هاي متحول و پويا، كارها و مقتضيات شغلي سريعاً تغيير مي‌كنند و به‌منظور موفقيت در همگامي با اين تحولات در محيط كاري، داشتن دانش گسترده و سازگاري سريع فرايندها، بسيار اساسي است. يادگيري سريع و يادگيري چيزهاي مناسب، اهميت دارد. لازمه‌ي بقا، يادگيري مستمر است.
    يكي از موضوعات عمده در سازمان فردا، صرفه‌مندي است. اين امر در مهارت‌آموزي و يادگيري نيز مصداق دارد. داشتن مهارت مناسب، شركت در دوره‌ي آموزشي مناسب، و آموزش‌ديدن در زمان و مكان مناسب،‌ اهميت دارند. همچنين اطمينان‌يافتن از اين كه مهارت‌آموزي در سطح مناسب و با عمق مناسب روي مي‌دهد، بسيار مهم است. ديگر نمي‌توان يادگيري را پاداش حاصل از يك كار خوب دانست،‌ بلكه از لوازم بقا است.

    راه‌حل «تله‌وِر» براي مهارت‌آموزي موفقيت‌آميز
    «تله‌وِر» بر پايه‌ي يك مرحله‌ي بررسي، توسعه و آزمون دقيق وطولاني، راه‌حل‌هايي را براي تأمين نيازهاي آموزشي جامعه‌ي فرداي پيشه‌ي كار الكترونيكي تدوين كرده است. ما مهارت‌آموزي بر مبناي آخرين فناوري‌هاي اطلاعاتي را پيشنهاد مي‌كنيم. شايد توان پيشه‌گاني امروز براي فردا كافي نباشد. موفقيت مستلزم واكنش‌هاي سريع، و موفقيت در تغييرها نيازمند تعهد و پايبندي رده‌هاي بالاتر مديريتي است. يادگيري الكترونيكي، راه‌حل مناسبي براي توزيع افقي دانش شمرده مي‌شود و نوعاً براي مهارت‌آموزي به كارشناسان [و متخصصان] مورداستفاده قرار مي‌گيرد. سازمان‌هاي امروزي از افرادي با كاركردهاي شغلي كاملاً متفاوت تشكيل شده و بسياري از آنان، البته در سطوح فني مختلف،‌ نياز به آموزش‌ مهارت فني دارند. راه‌حل آموزشي «تله‌وِر» براي گروه‌هاي متفاوتي، از رده‌هاي بالاي مديريتي گرفته تا مشتريان، كارآيي دارد، زيرا قابليت تعيين دقيق نيازهاي آموزشي هر يك از گروه‌هاي هدف را دارد.
    راه‌حل آموزشي «تله‌وِر» بر يادگيري فعال استوار است و ما بر يادگيري چرخه‌اي تكيه مي‌كنيم. يادگيري با اندازه‌گيري و نظارت مستمر بر ميزان موفقيت در يادگيري گره خورده است. در مهارت‌آموزي، ما از گزينه‌هاي مختلفي استفاده مي‌كنيم: يادگيري الكترونيكي، تركيب يادگيري الكترونيكي و مهارت‌آموزي كلاسي، و مهارت‌آموزي كلاسي محض. موفقيت‌آميزبودن مهارت‌آموزي تركيبي براي محيط‌هاي كار مجازي و سيار به اثبات رسيده. فايده‌ي اين شيوه براي كارفرما آن است كه از نيروي كار كاركنان خود به دليل چند هفته شركت در دوره‌ي آموزشي محروم نمي‌شود و در عين حال، كاركنان نيز لازم نيست نگران افزايش احتمالي فشار كار [متراكم‌شده و اتباشته] باشند. كاركنان فرصت برنامه‌ريزي درس‌ها را بر مبناي وضعيت شغلي خود دارند. هر دو طرف از راه‌حل آموزشي «تله‌وِر» كه هم موجب صرفه‌جويي در هزينه‌ي مالي و هم افزايش سطح دانش و مهارت‌ها مي‌شود، سود مي‌برند.
    ما در آموزش تركيبي خود، ‌فوايد يادگيري الكترونيكي را با مزاياي آموزش كلاسي تركيب مي‌كنيم. در طول دوره از مراحل وارسي متفاوتي براي حصول اطمينان از صحت فرايند يادگيري استفاده مي‌شود. گروه افرادي كه در يك دوره‌ي مشخص شركت مي‌كنند، جمعي را تشكيل مي‌دهند كه براي پيشبرد و انگيزش فرايند يادگيري، داراي جلسات مهيج گفتگو و جلسات مشاوره هستند.
    اساس مهارت‌آموزي‌هاي ما نه فقط اندازه‌گيري خود پديده‌ي يادگيري، بلكه ديگر عوامل مؤثر بر سازمان نيز هست. راه‌حل‌هاي آموزشي «تله‌وِر» بر اندازه‌گيري عواملي همچون مشتريان، بازارها، رقبا، و كارآيي كاركنان استوار است. اين ارزش‌ها همراه با چشم‌انداز و راهبرد شركت خدمتگير، بعداً براي طراحي آموزش مورد استفاده قرار مي‌گيرند. اين شيوه، آموزش دقيقي را براي افراد مناسب و با عمق فني مناسب فراهم مي‌آورد. در طول فرآيند آموزش، پيشرفت و اثربخشي فرايند يادگيري مستمراً اندازه‌گيري مي‌شود. ما اين كار را با استفاده از مراحل بررسي و پرسش در پايان هر بخش درسي انجام مي‌دهيم. علاوه بر اندازه‌گيري ميزان موفقيت هر مورد يادگيري با آزمون نهايي، اثرات عملي مهارت‌آموزي بر كار نيز با استفاده از عوامل پيش‌گفته اندازه‌گيري مي‌شوند. ما با تعداد مشتريانمان اثبات كرده‌ايم كه مي‌توانيم به نتايج خوب و سريعي در يادگيري دست يابيم.

    آموزش تركيبي «تله‌وِر» در هفت مرحله‌ي اصلي انجام ‌مي‌شود:
    ● پيش‌آزمون: در طول اين مرحله، سطح كارآيي اندازه‌گيري مي‌شود (محيط يادگيري الكترونيكي). در برخي موارد، انطباق كارآيي‌ها در مقياس وسيع انجام مي‌شود.
    ● پيش‌مطالعه:‌ دانشجويان مواد پيش‌مطالعه‌ي يك دوره‌ را مي‌خوانند (يادگيري الكترونيكي).
    ● پرسش‌هاي پيش‌ساخته براي يك روز آموزش كلاسي: دانشجويان براي يك روز كلاسي، پرسش‌هايي را آماده مي‌كنند يا تكاليفي را از قبل انجام مي‌دهند.
    ● روز آموزش فشرده‌ي كلاسي.
    ● مطالعات پيشرفته (يادگيري الكترونيكي).
    ● بررسي و به‌كارگيري دانش.
    ● آزمون نهايي: با آزمون نهايي، سطح دانش و پيشرفت‌هاي حاصل‌شده در سطح دانش در طول دوره‌ي آموزش،‌ انداز‌ه‌گيري مي‌شوند.
    هر دوره را مي‌توان با تركيبي از اين مراحل برگزار نمود و برخي از اين مراحل را مي‌توان به صورت چرخه‌اي تكرار كرد. يافته‌هاي ما نشان مي‌دهند كه با تركيب مناسب مطالعه و بررسي، به تركيب مناسبي از اقدامات يادگيري دست مي‌يابيم و اين امر، موفقيت آموزش را تضمين مي‌كند. با استفاده از فرايند پيش‌مطالعه، حصول سطح پايه‌ي مشخصي از دانش را براي هر دانشجو تضمين مي‌كنيم و نيز او را به موضوع، علاقه‌مند و انگيزه‌مند مي‌كنيم. با روش آموزشي «تله‌وِر» ما سرعت و اثربخشي فرايند يادگيري را تضمين مي‌كنيم. با داشتن يك دوره‌ي آموزشي مناسب با محتوا و عمق مناسب، تضمين مي‌كنيم كه يادگيري، باصرفه است و با نياز سازمان شما، مناسبت زماني دارد.
     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان