618

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 618 :: شنبه 2 دی 1385

Mobin_s2004@yahoo.com

چند نکته

سلام

1- ديروز (جمعه) روزانه منتشر نشد. راستش در دو هفته گذشته روزهاي پنجشنبه که بايد مجله روز جمعه را تهيه کنم يکسري گرفتاريهايي پيش اومد (البته از نوع + ) که باعث شده روزهاي جمعه روزانه منتشر نشود. البته اين وضعيت ممکنه تا چند هفته آينده هم ادامه داشته باشه، شايد هم نه! .... راستي مطالب روز جمعه را مي تونيد در شماره امروز بخونيد.

2- در مورد «جوابيه»ها يک توضيحي را مي خواستم بگم و اينکه از دو سه ماه پيش اعلام کردم که بخاطر درخواستهاي اعضا، جوابيه هاي شخصي در روزانه نوشته نخواهد شد و از اون موقع تا حالا وضعيت جوابيه ها بهتر شده است. البته در چند مورد مانند مسائل مربوط به آذري زبانها و نيز برخي مسائل سياسي جوابيه هايي از سوي دوستان ارسال شده بود (و مي شود) که با رايزني با برخي از اين دوستان ازشون خوهش کردم که جوابيه نوشته نشه و در عوض مي توانند مطالب و نقطه نظرات خود را در قالب مقالات و گزارشهاي مختلف بفرستند و جوابيه مستقيم نباشه. که البته برخي از دوستان اين تقاضاي من را قبول کردند و جوابيه شخصي شان را منتشر نکردم (مثل دوستان خوبمون: بيداري، سيستاني و ...)

3- «راديو روزانه» داره با تلاشهاي خوب دوست عزيزم «گير3پيچ» کم کم جايش را بين مخاطبان روزانه پيدا مي کنه. امروز هم دومين پست راديو با عنوان تريبون آزاد آماده شده. اطلاعات بيشتر در اين زمينه را مي توانيد در قسمت سمت چپ در ستون «راديو روزانه» مطالعه کنيد.

4- هجده روز بعد خبر مهمي را اعلام خواهم کرد. (البته براي من خيلي مهمه اما براي دوستان شايد نه!) .... راستي من پلنگ کي ام؟؟

باقي بقايتان!

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره قبلي «روزانه» (617) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • پرسشنامه آن لاین تاثيرموبايل بر تعاملات اجتماعي
  • عزیزم من کوک نیستم!
  • باغ مظفر - قسمت شانزدهم
  • دانلود آلبوم: نهان مکن باصدای علیرضا عصار
  • آهنگ زیبای  باور باصدای طوفان کرمی
  • Agnitum Outpost Firewall 4.0
  • FExplorer v1.15-Farsi
  • قطار خدا در عصر تاریکی
  • دستور آشپزی هفته خوراك به با شيره انگور  
  • انتخاباتی ورزشی و ادامه مناظره
  • 18قدم تا نمره 20
  • اگر عمر دوباره داشتم
  • چنين دوستى بايد به فرياد دوست برسد
  • اولين تريبون آزاد
  • من «کلر» هستم !
  • دو مجسمه
  • تقويت نيروي اراده و تاديب نفس
  • نتایج هفتۀ دوم و برنامۀ هفتۀ سوم لیگ مبین
  • پديده عروسك باربي
  • و ....
 

 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

تصاویری از عمیق ترین استخر جهان!
پرسشنامه آن لاین تاثيرموبايل بر تعاملات اجتماعي
تصاوير احمدي‌نژاد در ميان کردهاي کرمانشاه
لینک 1 | لینک 2

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

لاريجاني:
ايران به قطعنامه پاسخ درخور خواهد داد

دبير شوراي عالي امنيت ملي در واكنش به صدور قطعنامه عليه ايران‌ گفت: ايران به اين قطعنامه پاسخ درخور خواهد داد.
به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، علي لاريجاني دبير شوراي عالي امنيت ملي عصر پنجشنبه پس از ديدار با «خورشيد محمود قصوري» به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.
وي درخصوص به راي گذاشتن پيش‌نويس قعطنامه‌ عليه ايران در شوراي امنيت با بيان اين مطلب كه صدور قطعنامه عليه ايران حاصل زيادي نخواهد داشت، تصريح كرد: اين قطعنامه ظرفيتي براي اعمال فشار بر عليه ايران نيست.
مذاكره كننده ارشد هسته‌ا‌ي كشورمان با تاكيد بر اين كه «ما (ايران) به اين قطعنامه پاسخ درخور خواهيم داد»، افزود: با صدور قطعنامه ايران در موقعيت جديدي قرار گرفته و آن وقت مذاكره در آن سطح انجام خواهد شد؛ لذا آنها فكر نكنند صدور قطعنامه بدون واكنش خواهد بود.
لاريجاني صدور قطعنامه را رفتاري غير معقول براي حل مساله هسته‌اي دانست و گفت: ما به اين رفتار غير معقول در همكاري با آژانس و در زمينه‌هاي ديگر پاسخ خواهيم داد.
وي با اشاره به مذاكرات ايران با گروه 1+5 گفت: چند ماه پيش گروه 1+5 پيشنهاد مذاكره داد و گفت كه در داخل اين پكيج مذاكره مي‌كنيم؛ هر چند اين مجموعه نقايص زيادي داشت، اما ايران با نگاه مثبت مذاكرات را آغاز كرد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به قطع مذاكرات از سوي 1+5 گفت: آنها وسط مذاكره بداخلاقي كرده و قطعنامه‌اي صادر كردند و بعد آقاي عنان و طرفهاي ديگر از ما خواستند كه مذاكرات را ادامه دهيم و ما نيز پاسخ مبسوطي به بسته پيشنهادي داده و مذاكرات را بر اساس آن آغاز كرديم.
وي برگزاري چهار دور مذاكره با سولانا (مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا) را نتيجه بخش خواند و افزود: در عين حال آنها مجدداً‌ مذاكره را بر هم زده و به سمت قطعنامه رفتند.
لاريجاني با بيان اين مطلب كه «آنها خود بايد به ميز مذاكره بازگردند» تاكيد كرد: ما امروز نيز مي‌گوييم به مذاكرات قبلي و به نتايج مذاكرات با آقاي سولانا هم پايبند هستيم.
لاريجاني با تاكيد بر اين كه «عدم تعهد به نتايج مذاكرات گرفتاري و بي‌اعتمادي را بيشتر مي‌كند»،‌ اظهار داشت: اين مشكل در گذشته وجود داشت و اكنون تشديد شده است.
وي اضافه كرد: اين كه آنها مذاكرات را متوقف كرده و در قلمرو قطنامه مي‌روند بيانگر عدم پايبندي آنها به مذاكرات است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به تلاش‌هاي 27 ساله آمريكا براي تصويب قطعنامه‌ در شوراي امنيت بر عليه ايران، اظهار داشت: اين سند مهمي نيست. اين همان شوراي امنيتي است كه در جنگ وحشيانه اسراييل بر عليه مردم لبنان خودش را نشان داد كه حاضر نبود قطعنامه صادر كند و وقتي كه ديد اسراييل شكست خورد با عجله قطعنامه صادر كرد؛ بنابراين اين كه سندي بتوانند از آن در بياورند نيست.
وي با اشاره به برخي اصلاحات در پيش نويس قطعنامه، خاطرنشان كرد: ‌با توجه به اصلاحاتي كه در متن قطعنامه انجام شده ظرفيتي براي چنين ادعايي در درون اين قطعنامه نيست؛ چون روشن است كه در همين ايام اسراييل گفته است كه ما بمب اتم داريم واكنشي ندارد؛ ولي در مقابل ايران كه مي‌گويد ما «ان.پي.تي» را پذيرفته‌ايم و آژانس هم بر فعاليت‌هاي ما نظارت كند اينگونه رفتاري دارند؛ بنابراين اين حرفها خيلي ارزشي ندارد و آنها از اين حرفها زياد زده‌اند.
وي تلاش‌هاي مسوولين سياست خارجي در اين زمينه را مورد اشاره قرار داد و گفت:
ديپلماسي كشور و وزارت امور خارجه در اين زمينه بسيار مهم است.
لاريجاني با طرح اين سوال كه آيا بايد انتظار داشته باشند كه ايران توسعه آينده سرزمين خود را در گرو اين سندسازي‌ها كند؟ گفت: اين طور نيست.
وي افزود: آقاي قصوري نيز به مزاح مي‌گفت لابد آمريكايي‌ها چند وقت ديگر مي‌خواهند راجع به كتابهاي فيزيك هم ممنوعيتي ايجاد مي‌كنند؛ پس اين منطق را كشورهاي ديگر هم نمي‌پذيرند.
مذاكره كننده ارشد هسته‌اي، يادآور شد: اين گونه حرف‌ها حرف‌هايي نيست كه كسي در دنياي امروز آن را بپذيرد. ممكن است آنها از ابزار شوراي امنيت استفاده كنند؛ اما به همان ميزان نيز در جاي ديگر آسيب مي‌پذيرند؛ يعني اين طور نيست كه از ابزار قدرت استفاده كنند و طرف مقابل بدون ابزار باشد.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آيا دعوتنامه‌اي از سوي ايران براي مذاكره با طرفين هسته‌اي ارسال شده است؟ اظهار داشت: دعوتنامه‌اي در اين زمينه وجود ندارد؛ بلكه ما مسير روشني را تعريف كرده‌ايم و قبلاً‌ هم گفته‌ايم كه مساله هسته‌اي ايران ماهيت حقوقي و فني دارد و قاعدتاً‌ بايد در درون آژانس بررسي شود.
لاريجاني افزود: اگر كشورهايي به اين مساله شكل سياسي مي‌دهند، بايد براي حل آن نيز از ظرفيت مذاكرات سياسي استفاده كنند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي تاكيد كرد: رفتار دوگانه داشتن در قضيه هسته‌اي كه گاهي از ابزار و قطعنامه و گاهي از مذاكره استفاده كنند تا به امروز جواب نداده و از اين به بعد هم جواب نخواهد داد.
وي به طرفهاي هسته‌اي ايران توصيه كرد كه مسير مذاكراتي را در پيش بگيرند؛ چرا كه اين معقولتر و به نفع طرفين است.
مداكره كننده ارشد هسته‌اي در خصوص درخواست البرادعي براي بازديد از مراكز هسته‌اي نيز آن را در چارچوب «ان. پي. تي» و پادمان عنوان كرد.
لاريجاني در ارزيابي خود از برگزاري همايش هولوكاست در ايران‌ هم اظهار داشت: در كشوري كه دموكراسي وجود دارد بايد مجال داد كه همه نظرات خود را ارائه دهند.
وي درخصوص بررسي اين مساله در شوراي عالي امنيت ملي گفت: سطح مساله در حدي نبود كه در شوراي امنيت راجع به آن بحث كنيم.
مذاكره كننده ارشد هسته‌اي در ارزيابي خود از اظهارات نخست وزير رژيم صهيونيستي مبني بر دارا بودن سلاح هسته‌اي هم گفت: گاهي مسوولين بعضي كشورها حرفهايي مي‌زنند كه براي شما روزنامه‌نگاران مفيد است. سالهاي طولاني بود كه دارا بودن سلاح هسته‌اي اسراييل پنهان بود و اكنون رو شد. حال بايد رفتار برخي كشورها منجمله آمريكا، كشورهاي اروپايي و شوراي امنيت را نسبت به دو پديده هسته‌اي ايران و اسراييل مقايسه كرد.
وي با اشاره به شكست اسراييل در جنگ 33 روزه لبنان، گفت: اولمرت بعد از شكست جنگ وضع نامناسبي در داخل اسراييل دارد؛ چرا كه هدفش اين بود كه طرف 10 روز كل حزب الله را به شكست برساند؛ اما نتيجه‌اش اين شد كه خود در داخل اسراييل به حالت جنازه سياسي در آمدند و چاره‌اي نداشت كه راه‌حل ديگري را براي برون رفت داخلي پيدا كنند؛ لذا براي اين كه بگويد ما خيلي مهم هستيم، گفت ما سلاح هسته‌اي داريم.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

عزیزم من کوک نیستم!

نويسنده و كارگردان: محمدرضا هنرمند
تهيه كننده، مدير توليد و مجري طرح: سيدكمال طباطبايي
مدير فيلمبرداري: محمد آلادپوش
تدوين: محمدرضا موييني
موسيقي: سعيد انصاري
طراح صحنه: ايرج رامين فر
طراح لباس و چهره پردازي: علي عابديني
صدابردار: محمود سماك باشي
صداگذاري و ميكس: محمدرضا دلپاك
عكس: غوغا بيات
بازيگران: پرويز پرستويي، فاطمه معتمدآريا، مهدي فتحي، محمد كاسبي، فرهاد آئيش، ماني نوري، سپهر آزادي،‌ مهران رجبي، حسن شيرزاد، مجيد عبدالعظيمي، جمشيد شاه محمدي، زهره مجابي، نورعلي لطفي، صالح ميرزا آقايي،‌الهام حاجي زاده
زمان: 95 دقيقه
سال ساخت: 1380

خلاصه داستان:
حميد افشاري به همراه پسرش رامين، زندگي فقيرانه و دشواري را مي گذارند. رامين مفتون کامپيوتر است و حميد افشاري براي رفع تکليف پدرانه به رامين قول داده است تا در صورت قبولي با معدل 20 در پايان سال تحصيلي براي او کامپيوتر مورد نظرش را بخرد. رامين هم علي رغم انتظار و پيش بيني با معدل 20 قبول مي شود. حميد افشاري براي وفاي به عهدش تحت فشار قرار مي گيرد و ...

يادداشت:
عزیزم من کوک نیستم، پس از فیلمهای مرگ دیگری (1361)، گورکن (1363)، زنگها (1364)، ردپایی بر شن (1366)، دزد عروسکها (1368)، دیدار (73/1372)، مرد عوضی (77/1376)، مومیایی 3 (1378)، نهمین فیلم بلند محمدرضا هنرمند است.

لینک مشاهده فیلم

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

دانلود مجموعه طنز

باغ مظفر - قسمت شانزدهم

سریال جدید و  زیبای باغ مظفر کاری از مهران مدیری؛
این سریال هر شب از شبکه سوم تلویزیون دولتی ایران پخش میشه، ما هم سعی میکنیم همزمان برای دانلود براتون بزاریم.

 این قسمت از سریال را می توانید از طریق لینکهای زیر دانلود کنید:

سرور ۱      سرور ۲    

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسی

نهان مکن
باصدای علیرضا عصار

آلبوم جدید و بسیار زیبای علیرضا عصار به نام نهان مکن با دو کیفیت

 

برای دانلود روی هر یک از آهنگهای بالا کلیک سمت راست کرده و Save Target As را بزنید.
 


 

تک موزیک

آهنگ زیبای  باور
باصدای طوفان کرمی

 لینک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کره و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Agnitum Outpost Firewall 4.0

یکی از قدرتمند ترین فایروال های مطرح جهان Outpost Firewall Pro محصول شرکت Agnitum می باشد.از ویژه گی های این فایروال به سیستم کشف حملات مجهز به تکنولوژی قدرتمند IDS یا همان Intrusion Detection System که برای کشف تمامی نفود ها و حملات به سیستم؛ جلوگیری از ورود نرم افزارهای جاسوسی و محاظفت از امنیت سیستم؛فیلترینگ پکت ها و نرم افزارهای مختلف؛زیر نظر گرفتن فعالیت های شبکه ای؛مدیریت محتواهای اینترنتی می توان اشاره کرد.

 لینک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کره و Save Target As را بزنيد.

سریال:

--------- OUTPOST KEY BEGIN ----------------
0Pv2FDKpgAjWqtdg0gBH6o1i6qORuHpmT6e629
B8ehAi7R/v0g8oIfhT+z/KjgArAnl73uc5DFtY/Jn
5jl3GsI2Y12VRdT528wpzI7hYgJXBN7qq4pYGD
J/YYL9QvYdPZeZgUfEKKz3FNMQbNd1dLaJRC
yrjfhcNe02izGs1usUQ=
---------- OUTPOST KEY END ------------------
 


 

دنیای موبایل

FExplorer v1.15-Farsi

با اين برنامه يك ويندوز كامل و كاربردي در موبايلتان خواهيد داشت.

 لینک دانلود
بعد از کليک روي لينک بالا صفحه جديدي باز مي شود که در اين صفحه جديد کافي است دکمه Download  را بزنيد.
اگر برای باز کردن فایل از شما رمز خواست، reza-2006 را وارد کنید.
 

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


دیدار شد میسر و بوس و کنار هم

دیدار شد میسر و بوس و کنار هم
زاهد برو که طالع اگر طالع من است
ما عیب کس به مستی و رندی نمی​کنیم
ای دل بشارتی دهمت محتسب نماند
خاطر به دست تفرقه دادن نه زیرکیست
بر خاکیان عشق فشان جرعه لبش
آن شد که چشم بد نگران بودی از کمین
چون کائنات جمله به بوی تو زنده​اند
چون آب روی لاله و گل فیض حسن توست
حافظ اسیر زلف تو شد از خدا بترس
برهان ملک و دین که ز دست وزارتش
بر یاد رای انور او آسمان به صبح
گوی زمین ربوده چوگان عدل اوست
عزم سبک عنان تو در جنبش آورد
تا از نتیجه فلک و طور دور اوست
خالی مباد کاخ جلالش ز سروران

 

از بخت شکر دارم و از روزگار هم
جامم به دست باشد و زلف نگار هم
لعل بتان خوش است و می خوشگوار هم
و از می جهان پر است و بت میگسار هم
مجموعه​ای بخواه و صراحی بیار هم
تا خاک لعل گون شود و مشکبار هم
خصم از میان برفت و سرشک از کنار هم
ای آفتاب سایه ز ما برمدار هم
ای ابر لطف بر من خاکی ببار هم
و از انتصاف آصف جم اقتدار هم
ایام کان یمین شد و دریا یسار هم
جان می​کند فدا و کواکب نثار هم
وین برکشیده گنبد نیلی حصار هم
این پایدار مرکز عالی مدار هم
تبدیل ماه و سال و خزان و بهار هم
و از ساقیان سروقد گلعذار هم

 
 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»

 

جمله روزانه

2 دی
تا زمانی که دوست داری تنها باشی یا فقط با دور و بری هایت در ارتباط هستی و دل به دریا نمی زنی، راه ترقی ات سد می شوی.

وین دایر

فرستنده:
saheledoosti@yahoo.com

**************

بيشتر خوشبختيها و بدبختيهاي افراد، صرفا به دست خودشان است

فرستنده:
s_ir62@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
امام موسی کاظم (ع)

 

 

نکات ريز خانه داري
mitramrz@yahoo.com

بخش دوم : نکاتی درباره ی نگهداری و استفاده از مواد غذایی

جگر نرم
اگر مایل هستید تا جگر سیاه کاملا" نرم شود می توانید آن را در شیر خیس کنید.

چاره مرغ دیر پز
برای پختن مرغ های دیر پز به این روش عمل کنید :
محلولی از آب و سرکه ( دو سوم آب ، یک سوم سرکه ) تهیه کنید و مرغ دیر پز را چند ساعت قبل از پخت در این محلول قرار دهید . بدین ترتیب مرغ شما هم زودتر می پزد و هم خوشمزه تر می شود .

 

 

آرایشی - بهداشتی
amoozesh_v_sh@yahoo.com

خطور برجسته عمودي بر سطح ناخن
 (به علت پيري)

اين عارضه از مشخصه هاي پيري است هر چند که محدود به پيري و جواني نمي شود. ورقه ناخن در قسمت بستر ناخن به سمت جلو رشد مي کند اما به شکل راه راه و برجسته، يعني خطوط برجسته و عمودي از بستر ناخن بيرون آمده و رشد مي کند. به مرور که ما مسن تر مي شويم سطح چربي و آب طبيعي ناخن کم مي شود و اين خطوط برجسته ريل مانند نمايان مي شوند. ناخن هاي راه راه شده برجسته را روزانه دوبار با جريان آّب رساني و چربي حاوي jojoba و ويتامين E چرب کنيد تا بهبود يابد.

نازک شدن ناخن
اين عارضه به هنگام کمبود آهن در بدن در ناخن ها نمود پيدا مي کند. ناخن ها از قسمت نوک ناخن نازک، ورقه ورقه و مقعر مي شوند. براي رفع اين مشکل و اختلال در فرم ناخن بايد به پزشک مراجعه و در رفع کمبود آهن در بدن تلاش نمود.

http://www.lover-than-love.mihanblog.com

 

 

صهیونیسم
komeil_fa84@yahoo.com

حكماي صهيونيستها چه كساني هستند؟

شناخت حكماي صهيونيستها راز سر به مهري است كه هنوز باز نگرديده. آنها هيئت امنا( نمايندگان يهودي مجلس انگلستان) نيستند و نيز اسرائيلي هاي هم پيمان كه در پاريس اقامت دارند نمي باشند.
اما وا لترراتنو كه با احتمال زياد يكي از رهبران آنها مي با شد، اطلاعاتي درباره آنان بدست مي دهد. وي در روزنامه( وي نرفري پرس) بتاريخ 24 دسامبر 1912 چنين مي نويسد:
( زعماي صهيونيست سيصد نفرند كه همگي يكديگر را مي شناسند و سرنوشت اروپا را تعيين مي كنند و جانشين خود را از ميان دوستان بسيار نزديك خويش تعيين مي كنند).
اندكي قبل از نهضت 1848 صهيونيستها، بنيامين وي زرائيلي كه نام حقيقي اش بنيامين اسرائيلي است و بوسيله صهيونيستها غسل تعميد داده شده در داستان كوتاهي كه بسال 1844 ميلادي منتشر كرد، مي نويسد:
( دنيا بدست شخصيتهائي اداره مي شود كه در پشت پرده دست اندركارند و همه اين شخصيتها صهيونيست هستند)

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

شاهنامه با نام جان و خرد آغاز می شود. آغازی بی مانند در ادبیات ایران. کتابی سراسر داد و دانایی. واژه ها همه، دانه های دانایی اند. شاهنامه ، داستان پهلوانی ها، پیمان داری ها، مهربانی ها، مدارایی ها نیز هست. در این روایت کم مانند ادبیات جهان، خرد و عشق چنان در هم آمیخته است که گویی جهان فردوسی، آمیزه ای از عشق و دانایی است.این فرهنگنامه با ستایش مردم و خرد می آغازد و با برچیده شدن بساط خرد و اندیشه به پایانی تلخ می رسد. سراسر، داستان خرد است و در آویختن و درآمیختن آن با بی خردی. عشق است و کین. با خدایانی برآمده از جان مردمان، همه مهر و مدارا و شادی و شادمانی می آغازد و با بر سر کار آمدن خدایی کینه کش و شمشیر به کف و کف بر دهان به سرانجام شوم خود می رسد.
در كتاب گزارش گمان شكن آمده است:
جان آدمی پنج وسیله مینوی دارد: هوش دریافت. خرد. دانش. آگاهی. و پنج وسیله استومند: بینایی و شنوایی و بویایی و چشایی و بساوایی كه با پنج اندام چشم و گوش و بینی و دهان و پوست پیوند دارد.
فردوسی دارد:
سه پاس تو چشم است و گوش و زبان
كزین سه رسد نیك و بد بی گمان

در گزارش گمان شكن آمده است:
آفریدگار، دین و دانش و خرد بی پایان را همانند درختی بسیار عظیم آفرید.
و در شاهنامه آمده است:
به گفتار دانندگان راه جوی
به گیتی بپوی و به هر کس بگوی
ز هر دانشی چون سخن بشنوی
از آموختن یک زمان نغنوی
چو دیدار یابی به شاخ سخن
بدانی كه دانش نیاید به بن

 

 

مشکان
info@moshkan.com

جمعه: ترفند

Refresh سيستم :

Refresh سيستم در ويندوز XP ، در طي زمان احتياج به يك فضاي قابل توجه در حافظه هارد دارد. اين عملكرد توسط فرمان زير انجام مي پذيرد:
Start>Settings>Control Panel>System>System re-Stablishment
همة درايوها را توسط قراردادن تيك جلوي آنها غير فعال كنيد. توجه داشته باشيد كه اين تنظيم فقط بايد توسط كاربرهاي متبحر انجام شود. به عنوان مثال، هنگام نصب اشتباه يك برنامه يا يك درايو، به راحتي امكان دوباره سازي وضعيت قبلي وجود ندارد.

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة البقرة آيات: 286 محل نزول: مدینه

اللّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُواْ يُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّوُرِ وَالَّذِينَ كَفَرُواْ أَوْلِيَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُوْلَـئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ 257 أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِي حَآجَّ إِبْرَاهِيمَ فِي رِبِّهِ أَنْ آتَاهُ اللّهُ الْمُلْكَ إِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّيَ الَّذِي يُحْيِـي وَيُمِيتُ قَالَ أَنَا أُحْيِـي وَأُمِيتُ قَالَ إِبْرَاهِيمُ فَإِنَّ اللّهَ يَأْتِي بِالشَّمْسِ مِنَ الْمَشْرِقِ فَأْتِ بِهَا مِنَ الْمَغْرِبِ فَبُهِتَ الَّذِي كَفَرَ وَاللّهُ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ 258 أَوْ كَالَّذِي مَرَّ عَلَى قَرْيَةٍ وَهِيَ خَاوِيَةٌ عَلَى عُرُوشِهَا قَالَ أَنَّىَ يُحْيِـي هَـَذِهِ اللّهُ بَعْدَ مَوْتِهَا فَأَمَاتَهُ اللّهُ مِئَةَ عَامٍ ثُمَّ بَعَثَهُ قَالَ كَمْ لَبِثْتَ قَالَ لَبِثْتُ يَوْمًا أَوْ بَعْضَ يَوْمٍ قَالَ بَل لَّبِثْتَ مِئَةَ عَامٍ فَانظُرْ إِلَى طَعَامِكَ وَشَرَابِكَ لَمْ يَتَسَنَّهْ وَانظُرْ إِلَى حِمَارِكَ وَلِنَجْعَلَكَ آيَةً لِّلنَّاسِ وَانظُرْ إِلَى العِظَامِ كَيْفَ نُنشِزُهَا ثُمَّ نَكْسُوهَا لَحْمًا فَلَمَّا تَبَيَّنَ لَهُ قَالَ أَعْلَمُ أَنَّ اللّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ 259

 

ترجمه فارسي مکارم

خداوند، ولى و سرپرست كسانى است كه ايمان آورده‏اند; آنها را از ظلمتها،به سوى نور بيرون مى‏برد (اما) كسانى كه كافر شدند، اولياى آنها طاغوتها هستند; كه آنها را از نور، به سوى ظلمتها بيرون مى‏برند; آنها اهل آتشند و هميشه در آن خواهند ماند «257» آيا نديدى (و آگاهى ندارى از) كسى ( نمرود) كه با ابراهيم در باره پروردگارش محاجه و گفتگو كرد؟ زيرا خداوند به او حكومت داده بود; (و بر اثر كمى ظرفيت، از باده غرور سرمست شده بود;) هنگامى كه ابراهيم گفت: «خداى من آن كسى است كه زنده مى‏كند و مى‏ميراند» او گفت: س‏خ‏للّهمن نيز زنده مى‏كنم و مى‏ميرانم!» (و براى اثبات اين كار و مشتبه‏ساختن بر مردم دستور داد دو زندانى را حاضر كردند، فرمان آزادى يكى و قتل ديگرى را داد) ابراهيم گفت: س‏خ‏للّهخداوند، خورشيد را از افق مشرق مى‏آورد; (اگر راست مى‏گويى كه حاكم بر جهان هستى تويى،) خورشيد را از مغرب بياور!» (در اينجا) آن مرد كافر، مبهوت و وامانده شد و خداوند، قوم ستمگر را هدايت نمى‏كند «258» يا همانند كسى كه از كنار يك آبادى (ويران شده) عبور كرد، در حالى كه ديوارهاى آن، به روى سقفها فرو ريخته بود، (و اجساد و استخوانهاى اهل آن، در هر سو پراكنده بود; او با خود) گفت: «چگونه خدا اينها را پس از مرگ، زنده مى‏كند؟!» (در اين هنگام،) خدا او را يكصد سال ميراند; سپس زنده كرد; و به او گفت: «چه‏قدر درنگ كردى؟» گفت: «يك روز; يا بخشى از يك روز» فرمود: «نه، بلكه يكصد سال درنگ كردى! نگاه كن به غذا و نوشيدنى خود (كه همراه داشتى، با گذشت سالها) هيچ‏گونه تغيير نيافته است! (خدايى كه يك چنين مواد فاسدشدنى را در طول اين مدت، حفظ كرده، بر همه چيز قادر است!) ولى به الاغ خود نگاه كن (كه چگونه از هم متلاشى شده! اين زنده شدن تو پس از مرگ، هم براى اطمينان خاطر توست، و هم) براى اينكه تو را نشانه‏اى براى مردم (در مورد معاد) قرار دهيم (اكنون) به استخوانها(ى مركب سوارى خود نگاه كن كه چگونه آنها را برداشته، به هم پيوند مى‏دهيم، و گوشت بر آن مى‏پوشانيم!» هنگامى كه (اين حقايق) بر او آشكار شد، گفت: «مى‏دانم خدا بر هر كارى توانا است‏» «259»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید

 


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي ... التماس دعا

 

 

 

بخش دوم

مطالب ارسالی ديگر اعضا

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

dorna_na2005@yahoo.com

با نهایت تاسف در کذشت ناصر عبداللهی این خواننده پاپ و خوش صدای جنوبی را به هم میهنان عزیز ( خارج و داخل کشور ) تسلیت عرض مینمایم و از خداوند مهربان برای خانواده آن مرحوم و کلیه بازماندگان صبر و بردباری مسئلت میدارم

 

 

metemadi1351@yahoo.com

يادته يه روز بهم گفتي : هر وقت خواستي گريه کني برو زير بارون که نکنه نامردي اشکاتو ببينه و بهتت بخنده ... گفتم : اگه بارون نبود چي ؟ گفتي : اگه چشماي قشنگ تو بباره آسمونم گريش مي گيره ... گفتم : يه خواهش دارم . وقتي آسمون چشمام خواست بباره تنهام نزار . گفتي : به چشم ... حالا امروز من دارم گريه مي کنم اما آسمون نمي باره ... تو هم اون دور دورا ايستادي و بهم مي خندي

 

 

helia_k48@yahoo.com

خدایا:به من توفیق تلاش در شکست; صبر در نومیدی ;رفتن بی همراه; جهاد بی سلاح; فداکاری در سکوت; دین بی دنیا; مذهب بی عوام ;عظمت بی نام; خدمت بی نان; ایمان بی ریا; خوبی بی نمود ;گستاخی بی خامی; مناعت بی غرور; عشق بی هوس; تنهایی در انبوه جمعیت ;و دوست داشتن بی انکه دوست بداند روزی کن .دکتر علی شریعتی

 

 

arshia_arg@yahoo.com.aum

قطار خدا در عصر تاریکی

خاله و خواهرزاده ای لکوموتیورانهای قطاری بودند
که بسمت خدا میرفت.پسری به جرم مذهبی بودن و
فقدان ثروت و ماشین(بی کلاسی) مجبور به ترک
قطار گشت و برای بدست آوردن کلاس در آموزشگاهی
ثبت نام کرد.از قضا مسول آموزشگاه از دوستان
لکو موتیو ران بو د که عملکرد پسر را به قطار گزارش
میکرد.پسرک که هدفمند وارد آموزشگاه شده بود نام
مادر خود و ماجراهای شخصی که تنها لکو موتیو ران
از آن اطلاع داشت را توسط بچه های آموزشگاه که
به آرامی با هم صحبت میکردند شنیدو بسیار ناراحت
شد بگونه ای که درس خواندن برایش مشگل گشت و
نتوانست در امتحانات پایان ترم شرکت کند وبه فکر
ترک تحصیل افتاد.گاهی از روی لجبازی تصمیم میگرفت
کارهای عجیب و غریب انجام دهد و گاها" آرام می گرفت.
یک روز نیز تصمیم گرفت عکس یکی از مردان خدا را
به همراه چند عکس شخصی که در تلفن همراه خود
ذخیره داشت از طریق دوستانش به قطار برساند.
در ظاهر آن عکس چشمان خداجوی پسر , با
عینکی دودی و انبوهی عقده و خودخواهی دیگر
پیدا نبودو انعکاس نور آن شیشه های دودی جلوی چشم
پسرک یاد آورنده رانده شدن انسان از بهشت شداد
توسط گروهی را خاطر نشان میکرد که با تجسسهای
مخفیانه و نابخردانه خود, افکار کودک الهی را که تنها
به خدا فکر میکردچنان منحرف وآشفته ساخت
که سریعترین راه رسیدن به خدا را سوار شدن
.بر ماشیتهای سریع و گران دانست

 

 
viski_601@yahoo.com

عشق

از استاد ديني پرسيدند عشق چيست؟ گفت:حرام است. از استاد هندسه پرسيدند عشق چيست؟ گفت:نقطه اي که حول نقطه ي قلب جوان ميگردد. از استاد تاريخ پرسيدن عشق چيست؟ گفت:سقوط سلسله ي قلب جوان. از استاد زبان پرسيدند عشق چيست؟ گفت:همپاي love است . از استاد ادبيات پرسيدند عشق چيست؟ گفت : محبت الهيات است . از استاد علوم پرسيدند عشق چيست؟ گفت : عشق تنها عنصري هست که بدون اکسيژن مي سوزد. از استاد رياضي پرسيدند عشق چيست؟ گفت : عشق تنها عددي هست که پایان ندارد
love story

 

 

eshge.mahdi@gmail.com

بی ظهور تو با شب های یلدایی چه کنیم 

ای خورشید بی غروب و ای بهار بی پاییز! بی ظهور تو شب های یلدای مان را فجری نیست و روزهای مان تیره و توفانی است.
چه یلداهایی که آمد و تو نیامدی و چه جمعه هایی که تیره تر از هر یلدایی گذشت.
تا کی ندبه و استغاثه؟ تا کی به امید جمعه نشستن؟ تا کی دعای فرج خواندن و دل به جمعه بستن و امیدواری؟
بیا و ببین انتظار فرجت چه ها با ما کرده و چون قاصدکان سرگردان آواره کوی توایم. بیا و ببین شب یلدای مان چه قدر بلند است. تو خود می دانی که همه شب های ما شبیه شب یلداست.
ای دریای بی ساحل و ای مولای عشق! بیا و ببین جمکرانت از این انتظار طولانی چه بغض ها در گلو دارد. بیا و ببین یا چه غمی دست به گریبانیم و از چه غمی، شب ها سر آسوده، بر بالین آرامش نمی گذاریم.
ای حضور مطلق! گاهی به خود می گوییم نکند رنجیده ای و عطر یاس ات را از ما دریغ می کنی، ولی باز به امید جمعه می نشینیم و از خدا می خواهیم ظهورت را.
به خود می گوییم شاید این جمعه ... و هر جمعه این را می گوییم و هر جمعه منتظریم و هر جمعه یک دیگر را امیدوار می کنیم و هر جمعه دل های مان را با چراغ نامت روشن می کنیم. 

 

 

ali_alipour2010@yahoo.com

خودموني

*سرمقاله ی کیهان در روز چهار شنبه حاوی نکات آموزنده ای بود .جناب شریعتمداری کسب آرای بسیار زیاد ،توسط هاشمی رفسنجانی در انتخابات خبرگان را با نگاه اصولگرایانه ی ایشان منطبق دانسته بودند. فکر می کنم همین روزنامه ی کیهان بود که چندی پیش به یاری قلم همسر جناب الهام (فاطمه رجبی که گه گاه مقالاتشان در مبین نیز چاپ می شد) ، هاشمی رفسنجانی را جیره خوار آمریکا معرفی می نمودند. حال چه شده که ایشان تبدیل به یک اصولگرای دوست داشتنی شده است ...!!
*شکست سنگین حامیان دولت در این انتخابات تاسف برانگیز بود و اما دوستان در چند روز گذشته بیش از آنکه به آرای خود بیندیشند روی شکست به قول خودشان مفتضحانه ی اصلاح طلبان مانور می دهند. ساعی را که می گویند ورزشکار معروفی است و ربطی به جریان اصلاح طلبی نداردو اگر مستقل شرکت می کرد چه بسا رایش بیشتر از اینی که بود، می شد .پروین احمدی نژاد را چه می گویند ؟فقط 15 ماه از عمر دولت محترمه می گذرد و این جایگاه برای خواهر رئیس جمهور می تواند بیانگر مسائلی باشد .هنوز یادمان نرفته که محمد رضا خاتمی در زمان ریاست جمهوری برادرشان چه آرای بالایی کسب نمود.
*نمی دانم اخبار ساعت 19 شبکه ی اول را در روز سه شنبه دیدید یا نه. امیدوارم که دیده باشید . یک افتضاح کامل بود . از سوتی های گوینده ی محترمه که جای قادر می فرمودند قاطر ودر هنگام خواندن یک جمله عربی آنچنان به تته پته افتادند که گمان کردم خدای ناکرده الکن باشند و همچنین از خمیازه های زیبا و دل انگیزشان که بگذریم ، زیر نویس های غلط املایی دار مدام روی اعصاب می رفت و لذت دیدن اخبار را از بین برده بود. پاینده باشید ضرغامی عزیز.
*در پی اعتراض رایحه خوش خدمت به روند شمارش آرا اتفاق جالب دیگری روی می دهد و سایت رجا نیوز که حامی لیست احمدی نژاد هست خبر از سقوط حتمی نجفی و مسجد جامعی می دهد و اعلام می دارد که زریبافان و بذر پاش جای آن ها را خواهند گرفت. به لیست که نگاه کردم (البته در هنگام نگارش این متن ، هنگامی که این مطلب را می خوانید احتمالا نتایج نهایی اعلام شده است) فاصله ی زیادی بین آنها یافتم .برایم جای تعجب داشت که چگونه این دو با این سرعت از رتبه های 24 و 26 به ناگاه می خواهند جزء 15 نفر قرار گیرند و عجیب تر آنکه دقیقا هم می خواهند جای دو نامزد اصلاح طلب را بگیرند و کاری به بقیه ی نامزد ها ندارند. بعد از کلی تفکر و تامل به این نتیجه رسیدم که احتمالا رجا نیوزی ها ، جادو بلدند و ورد می خوانند.
*اعضای گروه هم که جدیدا همگی شاخ شده اند و از خود تعریف میکنند .لازم شد که بنده هم صلابت خود را نشان دهم. احسان عزیز اگر یک بار دیگر از خود تعریف کنی ، می خورمت . پس هوای خود را داشته باش. چون همگی از ترس می لرزید، پس بدرود.

 

.

sun1971_h@yahoo.com

>>دستور آشپزی هفته<<
خوراك به با شيره انگور  

مواد لازم:
به: 500 گرم
مارگارين يا كره: 2 قاشق غذاخوري
برنج: 2 قاشق غذاخوري
آب: دو ليوان
شيره انگور( اگر در دسترس نبود از شكر استفاده كنيد): 1ليوان

طرز تهيه:
به ها را شسته و پوست آنها را بگيريد؛ سپس به ها را طول برش دهيد و كف يك ظرف چيده آب بريزيد و درب ظرف را محكم ببنديد تا به ها پخته و رنگ بياندازند؛ بعد برنج و مارگارين يا كره را اضافه كنيد و بگذاريد تا برنج نيز نرم شود سپس شيره يا شكر را اضافه كنيد؛ وقتي آب خوراك تمام شد مي توانيد آن را سرو كنيد.

 

شاد باشيد و برقرار
آشپزباشي ندا
http://www.parsplanet.com
http://delkadeh.parsgig.com

 

 

sun1971_h@yahoo.com

انتخاباتی ورزشی و ادامه مناظره

انتخابات ورزشی : انتخابات شوراها هم برگزار شد کاری با پیروزی اصولگرایان یا اصلاح طلبان یا ... ندارم .اما جالب بود انگار راه خادم در چند سال پیش آغازی بود بر تسخیر کرسی های سیاسی .به زودی زود مجلس به کمیته المپیک تبدیل می شود و هر کس که مدال آورد شورای شهری و مجلسی و ... هم می شود و به بهترین نحو از شهرت استفاده می کنند و با این حساب از حالا رئیس جمهور آینده ایران مشخص شد ، حسین رضازاده .با ورود ورزشکاران به عرصه سیاست کم کم هنرپیشگان هم به فکر استفاده از شهرت می افتند پس از حالا نمایندگان مجلس و وزرای آقای رضا زاده هم مشخص شدند هدیه تهرانی - پارسا پیروز فر - امین حیایی -و ... از ورزشکاران هم که دیگه تا اونموقع حسابی جا باز کردن تو سیاست حتمآ هادی ساعی معاون اول - علیرضا دبیر ،دبیر شورای امنیت ملی - خادم وزیر نفت و .... عجب دولت و مجلسی بشه به با ربط و بی ربط و سابقه کار سیاسی هم که کار ندارن و لیسانس تربیت بدنی و لیسانس چاپ پارچه یا هنرهای نمایشی یا ... هم قبوله.

اما مناظره با آقا میلاد: آقا میلاد سلام .در مورد مثال کمک به عراق گفته بودید که حرف من درست است در صورتی که فقیر ( عراقی ها )خودش پدر نان آور نداشته باشد . آقا میلاد عراق پدر دارد چند تا پدر هم دارد ولی پدران معتادی (آمریکا ، انگلیس ) که هر چه پول فرزندان در می آورند جمع می کنند می زنند بر سرشان و خرج اعتیادشان می کنند پدری که اگر نبود خیلی بهتر بود اگر عراق پدر داشت که با کمتر از 1/3 جمعیت ما و منابع نفتی حدود ما 70% فاقد برق نبودند بغداد بهترین شهرش یک روز برق دارند 2 روز ندارند و حداقل روزی صد نفر در بمب گذاریها کشته می شوند بگذریم من مفصل توضیح دادم که این کمکها بیش از جنبه معنوی ،جنبه سیاسی و معنوی دارد
در مورد موفقیت ورزشکاران گفته بودید موفقیت مربوط به هم احمدی نژاد است هم خاتمی و احمدی نژاد هم اگه کاری کرده وظیفه بوده و منتی نیست .خوشحالم که انصاف را رعایت کردید من هم اگر می گویم احمدی نژاد فلان کار را کرد نمی گویم که منتی هست می گویم که به وظیفه اش عمل کرده و اگر از کسی هم انتقاد می کنم یعنی فلان کس وظیفه اش را انجام نداده اصلآ بحث منت نیست
در مورد طوفان کاترینا خرابی آنچنانی صورت نگرفت آب که پایین رفت خانه ها سر جایشان بودند و به خانه هایشان برگشتند و مهم این بود که در آن سه ماه آنها هم با آنهمه درآمد سرانه مثل ما رفتار کردند
در مورد اینکه احمدی نژاد لباس کردی ها را اگر بپوشد نشانه سیرک بازی اوست بدون تعارف می گویم واقعآ بی انصافید حالا دیگر لباس کردی لباس سیرک است؟ اگر لباس محلی یکی از مناطق ایران را مثلآ در مقابل رئیس جمهور گامبیا که با لباس محلی خودشان می آید بپوشد سیرک بازی است .فکر کنم همون انتقادای تخم مرغی بهتر از این است .
در پایان امیدوارم دست از پدر کشتگی با دولت نهم بردارید و نمی گویم چشمانتان را باز کنید فقط اگر باز می کنید منصفانه باز کنید وگرنه باز نکردنش بهتر است .مسلمآ در این مورد دیگر جوابیه ای نمی نویسم برایتان چون مرغ شما یک پا دارد ......... موفق و پیروز باشید

 

 

sknaghavi@yahoo.com

18قدم تا نمره 20

1- جائی مطالعه کنید که قادر به تمرکز باشید.
2- برگه های خلاصه نویسی تهیه کنید.
3- خودتان را با دیگران مقایسه نکنید.
4- از خودتان با تغذیه مناسب وخواب کافی مراقبت کرده واز مصرف مواد کافئین دار که موجب افزایش اضطراب میشود خودداری کنید.
5- یک روز قبل از امتحان آزمونی را که حتی الامکان شبیه آزمون واقعی است انجام دهید.
6- زمانی را برای احساس آمادگی ونیز حضور به موقع در جلسه امتحان قرار داده واز هم کلاسیهای مضطرب که درباره امتحان صحبت می کنند دوری کنید.
7- ابتدا به آسانترین سوال پاسخ دهید.
8- وقت وانرژی خودرا با نگران شدن و فکر کردن به عواقب امتحان وکنجکاوی درباره اینکه دیگران چه می کنند هدر ندهید.
9- یک ساعت قبل از امتحان مطالعه درس را بطور کامل تعطیل کنید وبه هیچ وجه قبل از شروع امتحان از یکدیگر چیزی نپرسیدچرا که ممکن است سوالی را بلد نباشید ودچار اضطراب شوید ومطالب دیگررا نیز فراموش کنید.
10- شب امتجان غذاهای سبک وپر کالری مصرف کنید چرا که فعالیتهای ذهنی نیازمند مصرف کالری فراوان است وخوب بخوابید تا بتوانید پر انرژی در جلسه امتحان حاضر شوید.
11- وقتی می بینید اضطراب مانع تمرکز حواستان می شود وشدت آن به اندازه ای است که مفهوم یک جمله را هم درک نمی کنید خودتان را بیازمائید. کتاب را ببندید و جمله را تکرار کنید . دوباره کتاب را باز کنید ومطلب را با صدای بلند بخوانید سپس کتاب را ببندید این بار خواهید توانست مطلب فرا گرفته را به خاطر آورید وتمرین وجدیت شما نیروئی عظیم تر از نیروی اضطراب است.
12- اگر حین مطالعه نگرانید وحواستان پرت می شود چند دقیقه استراحت به خود بدهید .پس از زنگ استراحت مجددا"به مطالعه بپردازیدوفقط مطالعه کنید . این ترفندشما را از حواس پرتی وخیالبافی در حین مطالعه نجات خواهد داد.
13- توجه داشته باشید که یکی از عوامل موثر وجدی دراضطراب امتحان انباشته شدن درس ها برای شب امتحان است ضمنا" فراموش نکنید شب امتحان زمان یاد گیری درس نیست بلکه زمان مرور درس است .
14- اضطراب نوعی احساس فریب انگیز است که به شما القا می کندکه از پس کاری که قرار است انجام دهید بر نمی آئید.پس درشرایط اضطراب دست از تلاش وکوشش برنداریدوبه مطالعه درس امتحانی مشغول شوید اجازه ندهید اضطراب زمام شمارا در دست بگیرد.
15- آرامش روحی وروانی تاثیر زیادی در موفقیت شما دارد .سعی کنید محیط آرام ودور از تشنج ودرگیری برای خود وخانواده ودوستان خود داشته باشید.
16- روی صندلی محل امتحان نشسته وچند نفس عمیق بکشید.
17- انرژی خود را قبل از جلسه امتحان با بحث های بی مورد در باره سئولات امتحانی از بین نبرید.
18- در تحویل برگه امتحانی به مراقبان عجله نکنید ویک بار پاسخهایتان را مرور کنید.

 

 

salman_yavar@yahoo.com

لبخند دوباره تهران به جريان اصولگرايي
 

مردم در انتخابات شوراي شهر سوم تهران در گام چهارم (پس از انتخابات شوراي دوم، مجلس هفتم،نهم رياست جمهوري) بار ديگر به جريان اصولگرايي اقبال نشان دادند.
به گزارش خبرگزاري فارس ، انتخابات سومين دوره شوراهاي شهر تهران در حالي برگزار شد كه جبهه دوم خرداد با وساطت خاتمي و كروبي و انجام مذاكرات طولاني ميان احزاب و گروههاي تأثيرگذار، به ائتلافي ولو شكننده دست يافته بودند اما داستان ائتلاف در ميان گروههاي اصولگرا به گونه‌اي دگر رقم خورده بود و آنان با سه ليست جداگانه با عناوين ائتلاف اصولگرايان، رايحه خوش خدمت و جبهه پيروان خط امام در انتخابات شركت كردند.
نتايج نهايي اين انتخابات نشان مي‌دهد كه 4 منتخب اول شوراي شهر تهران را كانديداهاي ائتلاف بزرگ اصولگرايان يعني چمران، طلايي، خادم و شيباني تشكيل مي‌دهند.
نفر پنجم هادي ساعي است كه امروز در گفت‌وگو با فارس اعلام كرد به هيچ وجه سياسي نيستم و خود را در كنار دولت و تحت فرمان مقام معظم رهبري مي‌دانم. تفاوت آراي ساعي با ديگر كانديداهاي اصلاح‌طلب هم نشان مي‌دهد كه آراي وي نمي‌تواند به خاطر قرار گرفتن وي در ليست جبهه دوم خرداد باشد.
حمزه شكيب عضو فعلي شوراي شهر تهران هم تنها كانديداي متشرك اصولگرايان و رايحه خوش خدمت است كه رتبه ششم را به خود اختصاص داده است. برخي ناظران معتقد بودند اگر مردم تهران ليستي رأي مي دادند وي منتخب اول تهران بود.
عليرضا دبير تنها كانديداي مستقلي است كه در اين انتخابات موفق گرديد در ميان 15 عضو اصلي جاي گيرد. دبير پيش از اين اعلام كرده بود كه خود را متعلق به جبهه اصولگرايان مي‌دانم. همچنين برخي شواهد حاكي از آن بود كه هزينه و كارهاي انتخاباتي دبير توسط ستاد انتخاباتي اصولگرايان اصلاح‌طلب پشتيباني مي‌شد.
پروين احمدي‌نژاد در حالي بر سه كانديداي اصلاح‌طلب يعني ابتكار، مسجدجامعي و نجفي پيشي گرفت كه چهره شناخته شده‌اي نبوده و از مسئوليت‌هايي چون وزارت و معاونت رئيس جمهوري برخودار نبود. آراي پروين احمدي‌نژاد نشان داد كه صرف ارتباط نسبي با احمدي‌نژاد باعث خواهد شد آراي بيشتري از كانديداهاي جبهه دوم خرداد داشت.
آراي 233 هزاري ابتكار كه موفق به جلب آراي يك هشتم رأي دهندگان تهراني شده، نشان از موقعيت اصلاح‌طلبان در تهران دارد.

همچنين دهم شدن مسجدجامعي كه از چهره‌هاي معتدل اصلاح‌طلبي است نشان داد كه حاميان جبهه دوم خرداد گرايش بيشتري به چهره‌هاي معتدل دارند.برخي خبرها حاكي از آن بود كه مسجدجامعي در آخرين روزهاي تبليغات انتخاباتي قصد كناره‌گيري داشت كه با پادرمياني و اصرار خاتمي در صحنه رقابت باقي ماند. مسجدجامعي مي‌خواست به كاروان حجتي و اشرف بروجردي بپوندد.
رتبه يازدهمي نجفي كه سابقه وزارت در دو وزارتخانه آموزش عالي و آموزش و پرورش به همراه رياست بر سازمان مديريت و برنامه‌ريزي را دارد باعث گرديده بود كه در كوران تبليغات انتخاباتي از وي به عنوان شهردار اصلاح‌طلبان نام ببرند.
معصومه آباد عضو ديگر جهبه اصولگرايي است كه با سابقه 4 سال اسارت، دكتراي جنين‌شناسي و عضويت در هيئت علمي دانشگاه بقية‌الله توانسته اعتماد مردم تهران را نسبت به سوابق و تجربيات خود به دست آورد.
حسن بيادي كه كانديداي ائتلاف اصولگرايان و قائم مقام رئيس شوراي شهر تهران است دبيركلي آبادگران جوان را نيز برعهده دارد. بيادي نماينده اصولگرايان براي مذاكره با بذرپاش نمايندگان رايحه بوي خوش خدمت جهت رسيدن به ائتلاف واحد بود.
خسرو دانشجو عضو فعلي شوراي شهر تهران، دومين و آخرين كانديداي رايحه خوش خدمت است كه در ليست 15 نفره جاي گرفته است.مسئوليت و شهرت برادران دانشجو كه يكي منصب استانداري تهران و ديگري رياست دانشگاه تربيت مدرس را برعهده دارد، در آراي دانشجو بي‌تأثير نبوده است.
حبيب كاشاني كه در پنجمين روز شمارش آرا بر عبدالمقيم ناصحي دبير اجرايي جامعه روحانيت مبارز پيشي گرفت، آخرين عضو شوراي شهر تهران است كه از ليست ائتلاف اصولگرايان مي‌باشد.
منتخبان رتبه شانزده تا بيست و يكم هم كه به عنوان اعضاي علي‌البدل شناخته مي‌شوند، همگي از جبهه اصولگرايان مي‌باشند.

 

 

obedient_follower@yahoo.com

The text in the parentheses is the correct way to translate the Persian "sayings". As you can see the plain translation doesn't really make sense!!

Ate my head. (talked too much)
سرمو خورد

He has grown a tail! (has become too smart for his own good)
دم در آورده

On my eyes. (your wish is my command)
به روي چشمام

Light up my homework! (tell me what I'm supposed to do)
تکليف منو روشن کن

Don't hit yourself into left Ali Street. (don't pretend you don't know anything about it)
خودتو به کوچه علي چپ نزن

To my death? (really?)
مرگ من?

I ate the ground and my father came out! (I fell and it hurt a lot)
خوردم زمين/پدرم در اومد

May they take away the person that washes your dead body! (hate your guts - may I see your death)
مرده شورت ببرن

Pull your carpet out of the water! (pull your own weight - stand on your own two feet)
گليمتو از آب بکش

I'll hit you so hard that electricity will pop out of your eyes!
سفت بزنمت که برق از چشات بپره

His/Her donkey passed over the bridge! (he/she got what she wanted)
خرش از پل گذشت

What kind of dirt should I put on my head?! (what the he-- am i supposed to do now?)
چه خاکي به سرم بريزم

The neighbor's chicken is a goose! (grass is greener on the other side)
مرغ همسايه غازه

Marriage is an uncut watermelon! (marriage is a risk)
ازدواج هندونه ئ نبريدس

Happiness has hit you under the belly! (you have nothing "real" to complain about, so you're nagging about trivial things)
خوشي زده زير دلش

Don't drop worms! (don't cause trouble - don't bug me)
کرم نريز

May I die for your height and top. (Love U too much)
قربون قد بالات

 

 

shadow_1352@yahoo.com

اگر عمر دوباره داشتم

دان هرالد (Don Herold) كاريكاتوريست و طنزنويس آمريكايى در سال 1889 در اينديانا متولد شد و در سال 1966 از جهان رفت. دان هرالد داراى تاليفات زيادى است اما قطعه كوتاهش «اگر عمر دوباره داشتم...» او را در جهان معروف كرد.
بخوانيد:
"البته آب ريخته را نتوان به كوزه باز گرداند، اما قانونى هم تدوين نشده كه فكرش را منع كرده باشد.

اگر عمر دوباره داشتم مى كوشيدم اشتباهات بيشترى مرتكب شوم.
همه چيز را آسان مى گرفتم.
از آنچه در عمر اولم بودم ابله تر مى شدم.
فقط شمارى اندك از رويدادهاى جهان را جدى مى گرفتم.
اهميت كمترى به بهداشت مى دادم.
به مسافرت بيشتر مى رفتم.
از كوههاى بيشترى بالا مى رفتم و در رودخانه هاى بيشترى شنا مى كردم.
بستنى بيشتر مى خوردم و اسفناج كمتر.
مشكلات واقعى بيشترى مى داشتم و مشكلات واهى كمترى.
آخر، ببينيد، من از آن آدمهايى بوده ام كه بسيار مُحتاطانه و خيلى عاقلانه زندگى كرده ام، ساعت به ساعت، روز به روز. اوه،
البته منهم لحظاتِ سرخوشى داشته ام. اما اگر عمر دوباره داشتم از اين لحظاتِ خوشى بيشتر مى داشتم.
من هرگز جايى بدون يك دَماسنج، يك شيشه داروى قرقره، يك پالتوى بارانى و يك چتر نجات نمى روم. اگر عمر دوباره داشتم، سبك تر سفر مى كردم.
اگر عمر دوباره داشتم، وقتِ بهار زودتر پا برهنه راه مى رفتم و وقتِ خزان ديرتر به اين لذت خاتمه مى دادم.
از مدرسه بيشتر جيم مى شدم.
گلوله هاى كاغذى بيشترى به معلم هايم پرتاب مى كردم.
سگ هاى بيشترى به خانه مى آوردم.
ديرتربه رختخواب مى رفتم و مى خوابيدم.
بيشتر عاشق مى شدم.
به ماهيگيرى بيشتر مى رفتم.
پايكوبى و دست افشانى بيشتر مى كردم.
سوار چرخ و فلك بيشتر مى شدم.
به سيرك بيشتر مى رفتم.
در روزگارى كه تقريباً همگان وقت و عمرشان را وقفِ بررسى وخامت اوضاع مى كنند، من بر پا مى شدم و به ستايش سهل و آسان تر گرفتن اوضاع مى پرداختم.
زيرا من با ويل دورانت موافقم كه مى گويد: "شادى از خرد عاقل تر است".
اگر عمر دوباره داشتم، گْلِ مينا از چمنزارها بيشتر مى چيدم.

 

 

setayesh_new@yahoo.com

قانون اصلي براي ارتباطات انساني

در ايـن قسمت برخي از قـوانـيـن اصـلـي ارتـبـاطات انـساني در فضاي كاري را مشاهده ميكنيد.
براي مهارت يافتن در آنها، بايد اين قوانين را جزئي از خود درآوريد.

1- ديگران را با نام صدا بزنيد
اين خوشايند ترين صدا براي گوش هر كسي است. وقتي نام فردي را بكار مي بريد، در حقيقت پيغام خود را به صـورتي اختصاصي و تـنها براي شـخـص او مبـدل مـي سـازيــد. همچنين علاقمندي و ميزان اهميت شما را نسبـت به فرد ميـرسـاند. اين يك ابزار ساده فريبنده براي كاستن از جبهه گري هاي شخص مي بـاشـد چـرا كه يك نوع وجه ضمان و تـعهــد بـوجود مي آورد. جملات خود را با اسامي افراد آميـخته، و بـا سـؤالاتــي نــظـيـر، "علي، امروز خوب هستي؟" آغاز كنيد.

2- اشتباه خود را بپذيريد
ممكن است تصوركـنيد كه اگر اشتباهي كه مرتكب شده ايد را بگردن نگيريد، وجهه خود را از دست خواهيد داد. اين كار درست نيست. اعتراف به اشتباهات در مـحيط كـار يكي از ستوده ترين اعمال است چون اندك افرادي مبادرت به آن مي نـمايـنـد. بـيـامـوزيــد كه چـگونه تـكبـر و خـودخـواهـي را كنار گذاشته و بپذيريد كه كامل نيستيد. فقط در اين كـار زياده روي نكنيد مثلا لازم نـيست با عذرخواهي هاي فـراوان در جـلسـات اقـدام به بيان اشتباهات خود نماييد. يك جمله "من اشتباه كردم و متوجه آن ميشوم،" كفايت ميكند.

3- ديگران را با معيارهاي بالا درنظر بگيريد
اندك افرادي در بين ما، كه معمولا عقل كل خطاب ميگردنـد، بـنـظر مي رسد اينگونه فكر ميكنند كه هيچ كسي جز خودشان قادر به انجام صحيح امور نميباشد. جزء اين گروه از افراد نباشيد. به قابليتهاي ديگران اعتماد كنـيد. در واقـع به آنـهـا در انـجام دادن كارها به بهتريـن وجـه ممـكن اطـمـيــنان داشتـه بـاشيد. ايـن به مـعناي داشتن انتظارات بيش از حد نيست. باور داشتن يك فرد او را تشـويـق بـه انـجـام كـارها با حداكثر توان نموده و از نا اميدي جلوگيري بعمل مي آورد.

4-علاقه اي صادقانه و صميمي از خود نشان دهيد
"كارها خوب پيش ميره علي جان؟خوبه، ميشه اين پرونده ها رو برام چك كني؟" اين به معناي ابراز علاقه نبوده و بيشتر به دوستي خاله خرسه شباهت دارد. هر فردي در دفتر كار شما داراي سابقه اي غني از علايق، تجارب و سلايق مي بـاشد. حـتـي اگر نقطه اشتراكي با هم نداريد، در مورد اطرافيانتان اطلاعات كسب كنيد.
اگر يكي از همكاران شما گفت كه شركت در گيم هاي آنلاين را دوست دارد، در مورد آن از او سؤال نماييد-- حتي اگـر بـراي شـما جالب نيست. نه تنها ميتوانيد چيز جديدي ياد بگيريد، اگر در آينده به آن گرايش پيدا كنـيـد، از امتيازاتـي برخوردار خواهيد گشت. مردم دوست دارند كه ديگران آنها را بخاطر داشته باشند
به سخن خود مشغول بوده و بدانيد چه وقت بايد آنرا بيان كنيد

5- از ديگران تعريف و تمجيد نماييد
فقط نگوييد "خوب بود." در مورد تعريف خود صريح تر بوده و نشان دهيد كه در مورد آنچه كه فرد در حقيقت انجام داده آگاهي داريد. "علي، تـو خيـلي خوب جلسه را اداره كردي بخصوص وقتي هـمـه از مسيـر مـوضوع اصـلـي منـحرف شده بودند،" اين يك مثال خوب است. در عين حال سعي كنيد به ندرت و فقط زماني كه واقـعا نـيـاز است انتقاد نماييد. انتقاد را طوري بيان كنيد كه مانند يك نصيحت سازنده از طرف دوسـتـي قـابـل اعـتـمــاد در نظر گرفته شود

6- مراقب حرفهايتان باشيد
اگر تصميم پيگيري كاري را نداريد، نگوييد كه آن را انـجـام خواهيد داد. اعتبار شما ارتباط تنگاتنگي با كلامتان دارد. اگر به قول خود عمل نكنيد، در مـورد كـارهـاي بـزرگ بـه شـما اعتماد نشده و در نتيجه پيشرفتي نخواهيد كرد

7- قدرداني و سپاسگزاري كنيد
اگر فـردي لـطفـي به شما كرد، و يا براي انجام كاري براي شما از خواسته خود گذشت، مطمئــن گرديد كـه بـه اين سـعي و تـلاش آگـاه شويد. شما بخودي خود مستحق لطف نـبـوده و كسـي بــه شما بدهكار نيست. اگر مورد لـطـف واقـع شـديد، تـشـكر نـمـوده و درعوض مقابله بمثل كنيد

8- با فكر و با ملاحظه باشيد
هـرگز تـصور نـكيند كه ديگران سخنان شما را مساعد و ارزشمند تلـقـي خـواهـنـد كـرد. برخي افراد بصورت طبيعي تك تك كلماتي كه شخص بـيـان مي كنـد را بـراي يـافــتن يك رودررويي شخصي مورد جستجو قرار مي دهند. شما نمي تـوانيـد اينگونه افراد را تغيير دهيد، اما قادريد نزد آنها حرف هاي خود را با دقت سازمان دهي نماييد. پيش از صحبت كـردن فكر كنيد و مطمئن شويد كه هيچ ابهامي كه باعث سوء تعبيـر شـود در سـخـنـان شما وجود ندارد.همچنين ميتوانيد سـعي در فهميدن نقطه نظرات ديگران نماييد تا از بروز سوء تفاهمات ممانعت بعمل آوريد. ممكن است عميقا" اعتـقـاد بر حـقانـيـت خـود داشـتـه باشيد، اما متوجه گرديد كه ديگران به همين منوال درباره عقايد و باورهايشان مي انديـشند. شما بايد نظرات آوها را محترم شمرده و ببينيد چرا آنها اينگونه فكر ميكنند. بجاي مـشاجره از ديگران بخواهيد در مورد مواضعشان توضيح دهنـد. مجـبـور نيـستـيد مـوافــقت كنيد، اما ميتوانيد بگوييد، "من متوجه هستم شما چه لي گوييد."

9- از خود گذشتگي كنيد
گه گاهي از مكان شغلي خود خارج شده و به ديگران در كـارهـايشـان كـمك نماييد. اين عمل را بدون اينكه از شما درخواست شود انجام دهيد. گفتن، "كمك لازم نـداري؟" يــك تاثير دوگانه در پي دارد. ابتدا، شما ديگران را تشويق بـه از خـود گـذشتـگي نـمـوده و در نتـيـجـه مـحيـط كـاري مثـبـت تـري ايـجاCF خـواهد شـد. دوم، بـراي خود لطفي متعاقب را خريداري ميكنيد، چرا كه مهرباني هميشه بازميگردد

10- متواضع و فروتن باشيد
تلاشهاي مشهود براي تحت تاثير قرار دادن همكاران و اشخاص مافنق نـتـيجه عكس به همراه خواهد داشت. هيچكس آدم خودنما را دوست ندارد. اگر ميــخواهيد كمالات شما تـوسـط ديـگران تصديق شوند، كافي است تمرين بردباري بيشتري بنماييد. كاميابيـهاي شما زماني مصداق واقعي پيدا ميكنـند كـه اجازه دهيد ديگران خود متوجه آنها گردند نه اينكه مرتب صحبت از آن بميان آوريد

11- به حفظ آبروي ديگران كمك كنيد
هـر كسي اشتباه مي كـنـد. بــه دفعه قبلي كه اشتباهي خجالت آور مرتكب شديد فكر كنيد. دوست نداشتيد كسي بيـايـد و اشـتـباه شـمـا را كـوچـك جلوه داده و از جديت آن بكاهد؟ پس همين كار را شما در مورد ديگران انجام دهيد. با خنـديـدن به اشتباهي كه شخص ( نه با خنديدن به خود شخص ) مرتكب شده بهمراه ضربه اي دوستانه به شانه هـاي او از پريشانيش كاسته و بگوييد، "اين براي بهترين افراد اين شـركـت هـم مـمـكـن است پيش بيايد." با اين كار به او و به ديگران اطمينان ميدهيد كه دنيا به پايان نرسيده است. اگر مـــناسب است، بجاي جلب توجه بي مورد نسبت به اD4تباه رخ داده، هيـچ چيزي نگوييد

پاكسازي ميدان مين
ــــــ
محيط كاري مي تـواند ميـدان ميـني از اشـخاص زود رنعج و احـساساتـي بـاشــد. داراي خصوصيات خود بودن آن را خنثي نمي كـنـد. بـا دانسـتـن قـوانـيـن بـرخـورد بـا ديـگـــران سياستمدارترين فرد محل كار خـود بـاشـيد. امـروزه، كـارمنــداني كه از روابط انساني به بهترين وجه آگاهي دارند، مناسب ترين افراد براي مديريت محسوب ميگـردند. كـارفرماي شما احتمالا اين موضوع را دانسته و به آن توجه خواهد كرد

 

 

sheytonak_pk@yahoo.com

سلام به همه! آقای سروش عبد اللهی (sun1971_h) من نمیخواستم که جوابیه بدم اما باید یه چیزایی بگم :
اولا که من از جوابیه کسی نمیترسم که بخوام طوری میل بدم که کسی نتونه جوابم و بده . آخه گفته بودی که از یه مبحث شروع میکنی و به همه جا میرسونیش که کسی نتونه جوابتو بده. اولا که من مثل شما نیستم که چیزی نداشته باشم بگم که مجبور باشم فقط در مورد یه چیز صحبت کنم بسکه مطلب هست خدا رو شکر ( دکـــــــــــــتر/پروفسور/مهندس/.... احمدی نژاد جایی نمونده که کم گذاشته باشه و کاری کرده که دست هرجا میذاری 1000 تا صدا ازش در میاد ) و اگر میل میدم و دقت کرده باشی همیشه حرفهام عوض میشه چون مطلب زیاده و نمیخوام که فقط تو یه مورد حرف زده باشم . در مورد کمک به کشورهای همسایه و اینکه همسایه از خانه آدم واجب تر هست زمانی هست که همسایه هم لیاقت کمک داشته باشه نه مثل لبنان و فلسطین و سوریه و عراق! حالا چرا لیاقت ندارن باید بگم کسی که ادعای مسلمونی میکنه باید مسلمون باشه نه اینکه دسیکو و کازینو های سوریه از آمریکا هم شلوغ تر باشه و یا مگه ما کم شو های لباس لبنانی و سوریه ای دیدیم؟ مسلمون که نمیاد با زناهشون شو لباس برگزار کنه! پس لیاقت اینکه کمک کنیم ندارن! البته این دلیلل دومی هست که نباید کمک کرد! دلیل اصلی اینه که همین همسایه که شما میگید رو من تعداد زیادیشون رو میشناسم ( به خدا میشناسم) که تو همین ایران به نون شب محتاجن و نمیتونند که یه شب سر سیر به زمین بذارند؛ حالا به نظر شما همسایه داخل کشور مهمتره یا همسایه خارج کشور؟ اونم کشوری که وضعشون اونه!؟ یا اینکه همین عراقی که میخواین ملت و پاره پوره کنید که باید بهشون کمک کرد مردم مارو که واسه زیارت میخوان برن میگیرن میکنند تو زندون بعدش با هزار تا ناز و عشوه حاضرند آزادشون کنند! (کم مونده بود که بگن نمیدیمشون) به نظر شما کمک به کدومشون واجبتره؟
راستی در مورد کمک های آمریکا به ایران در حادثه بم درسته که آمریکا برای جلب توجه مردم جهان این کارو کرده اما این دلیلی نمیشه که ما هم به لبنان کمک کنیم! چون لبنان با ایران فرق داره! دقت کنید ما به کشوری کمک میکنیم که در حال جنگ هست و زلزله هم پیش نیومده که بگیم کمک واسه مردمش هست! همه میدونند که ایران به مردم لبنان کمک نمیکنه بلکه این کمکهای مالی فقط برای خرید ادوات جنگی استفاده میشه! پس این کمک آمریکا رو با کمک ایران یکی نکنید! آخه باز اون دفعه که آمریکا به ایران کمک کرد زمانی بود که تو ایران زلزله شده بود و اما ما برای چی به دولت لبنان ( دقت کنید به دولتش نه به مردمش) کمک میکنیم؟ بعدشم که در مورد کمک آمریکا به اسرائیل همه میدونند که این کمک ها فقط برای تولید جنگ افزار و آدم کشی و .... هزینه میشه اما یه سوال! ما آمریکا هستیم که سرانه در آمد هر نفر تو آمریکا نزدیک 18 برابرکشو ماست؟ ما آمریکا هستیم که درآمد خالص (دقت کنید خالص) شرکت جنرال موتورز برابر درامد کل کشور ما از فروش نفت است؟ ما آمریکا هستیم که در آمد فقط شرکت LockHeed تقریبا برابر کل درآمد ناخالص صنعتی کشور ما هست؟ چرا شما همه چیز رو با هم قاطی میکنید؟
در مورد طوفان کاترینا هم باید بگم که زلزله بم ماله 4 سال پیشه هنوز هم شهر بم زیاد فرق نکرده و مردم هنوز تو چادر میخوابن اما کاترینا تا 93% بازسازی شد! پس بحث کاترینا رو هم نیارید وسط که نه تنها به توجیه شما کمک نمکنه بلکه بدتر خلاف حرفهای شما رو ثابت میکنه!
اما در مورد کمک قطر به حماس و کمک ایران به حماس! باز این مساله پیش میاشد که چرا همه چیز را با هم قاطی میکنید؟ ببینم قطر 2 میلیون نفر جمعیت داره ایران 70 میلیون ( در آینده هم که بنا به دستور بزرگترین مرد مدیر کشورکه در بعد و قبل از انقلاب بوده ؛ قرار 120 میلیون نفر بشه – که بهتر هست برای حسن اجرای این دستور اعلام کنند که تمامی کارخانجات کاندوم سازی پلمپ شوند که کسی نتونه جلوگیری کنه -) و قطر از ما بیشتر گاز برداشت میکنه (دیگه قضیه پارس جنوبی هست و خودتون بهتر میدونید) و کمک های مالی آمریکا رو هم داره و چون یه منطقه اقتصادی هم شده پس وضعش چه جوریه؟ خیلی هم خوب اما ما چی؟ هیچی!! میدونی هیچی یعنی چی؟ یعنی آدم هایی که با ماهی 100 هزار تومان اجاره نشین هستند و برای نون شب محتاج! حالا قطر اینارو نداره و اگر هم داشته باشه 100 هزار نفر ( که اون ها هم همونهایی هسنتد که بدون ویزا و مجوز وارد کشورش شده اند . آخه میدونی همه دولتها مثل دولت ما نیستند که اگر تو افغانستان جنگ بشه همه افغانی ها بیان ایران و به قول معروف در کشور مثل در گاراژ باز نیست هر کس از ننش قهر کرد بره اونجا کشور مردم حساب داره و دولت خودش رو در برابر مردم مسئول میدونه البته اینجا هم مسئول میدونه اما فقط موقع پول گرفتن و تظاهرات و رای گیری و ... بعد از اون میگن ک.. لق مردم) نه اینکه 32 میلیون نفر مردم کشورش زیر خط فقر باشند ( بنا به گفته خود دولت – سازمان برنامه و بودجه -) پس باز هم این مساله را با اون قاطی نکنید! اما اینکه کسی پولی رو میخوره و از خزانه دودر میکنه و کسی هم نمیتونه ازش پس بگیره باز بر میگرده به بی عرضگی دولت و سیستم ناکارمد قضایی! من به شخصه چیکار میتونم بکنم! اگر دولت توانایی نداره که 1000 میلیاردی که یه فرد بالا کشیده رو ازش پس بگیره پس نشون از بی عرضگیش هست و باید استعفا بده! مگه جز این است که دولت وام دار مردم است و باید حق مردم را از افراد سوء استفاده کننده پس بگیرد پس حال که او توانایی نداره پس بهتر است که کرسی را خالی کرده کسی که توانایی داره به جای او بنشیند! البته اگر کسانی که از کنار این دولت به نون نوایی رسیدند بگذارند!
در مورد اینکه من عرضه نداشتم که دانشگاه سراسری قبول شم رو باید بگم که من همین که قبول شدم خیلی خدارو شکر بسکه سهمیه وجود داره که واقعا جای تعجب داره که من تونستم قبول شم ! نمیدونم اگر داداش من تو جبهه شهید شده باشه چه ربطی به من داره؟ مگه داداش من برای اینکه من سهمیه داشته باشم میره جبهه که شهید بشه یا شایدم برای اینکه از همین سهمیه استفاده کنه رفته !؟! پدر یا برادر اونهایی که رفتند و شهید شدند ( خدا ایشالله از صدقه سری اونها مارو هم ببخشه) سر اینکه یه آرمانهایی داشتند و رفتند و خوش بحالشون که رفتند و این دوره زمونه رو ندیدند! و خودشون رو برای ما فدا کردن اما دولت ما کاری کرده که نه تنها باعث نشده که بقیه مردم برای این کار با ارزش اونها احترامی قائل شیم بلکه باعث بیشتر شدن غم و غصه مادر و پدر و ... اون شهیدان شدن! ببینم شما میرید جبهه و جانباز میشد دولت موظف هست که به شما خدماتی بیش از اون خدماتی که به من ارائه میشه ارائه کنه در مورد این شکی نیست اما اینکه برادر یا خواهر زاده شما از اون خدمات استفاده کنه چه جوری قابل توجیه هست؟ پدر و مادر شهید هم باید خدماتی بیشتر بگیرند اما نه اینکه همه چیز همین بشه!
راستی برای اینکه قضیه عرضه دار بودن یا نبودن من معلوم بشه یه عکس برای شما قرار میدم که ببینید که سهمیه داشتن با نداشتن چقدر فرق داره و اگر کسی سهمیه داشته باشه با کسی که خودش بخواد به جایی برسه چقدر تفاوت دارند. (لینکش رو پایین گذاشتم و از همه میخوام که برن و ببینند و برای بهتر دیدن روی کامپیوترتون ذخیره کنید و بعد ببینید که واضع تر باشه و بتونید که متنش رو بخونید) حالا نمیدونم چرا کسی که یکی از افراد خانوادش شهید میشه باید توسط کنکور و دانشگاه جبران بشه! (البته مساله کنکور هم یکیش هست! مساله استخدام مساله مسافرتها مساله همکاری ها.....) نمیدونم چرا باید حق من و امثال من که سهمیه ای نداریم (البته به خداوندی خدا شکر هم میکنم که نداشتم چون توانایی جواب گویی به مردم کشورم را در پیشگاه خدا ندارم) باید به آتیش بعضی ها که خودم دارم بین دوستان دانشگاهیم میبینم ؛ بسوزم. نمونه اش رفیق خودم تو دانشکاه هست که با تراز 4900 رشته من رو که ترازش 6700 هست رو قبول شد و سر کلاس ریاضی 1 نمیتونست که یه انتگرال ساده بگیره! میدونی چرا ما هرچی مهندس میدیم بیرون باز واسه مملکت فرقی نداره؟ چون همین فرزندان شهیدان و برادران جانباز و بسیجی و سپاهی (در مورد سپاه رو خواهشن نگید نیست که من خودم تو دانشگاهمون با 2 تاشون رفیقم که یکیشون 32 سالشه و از طرف سپاه دانشگاه اومده که درس بخونه حالا اگر دلیل دیگه هم داره من نمیدونم) و ..... وقتی میان دانشگاه که سوادی ندارند آخه همه مدت زمانی که باید درس بخونند که کنکور قبول شن و سطح علمیشون بالا بره تو خیابونها به دنبال این هستن که فلان دختره مو سرش بیرونه و کی دیش ماهواره داره و یا دارن میرن جمکران و قم و یا ملاقات با آقا و .... بعد میان دانشگاه هیچی بلد نیستن (آخه سهمیه به کسی نه نمیگه و هر کس سهمیه داشته باشه 100% قبوله) و بعدشم که با همین کلک ها و عضو بسیج دانشکاه شدن و تور جمکران و قم گذاشتن و.... نمره میگیرند و میان بیرون و چون باز 20 سال پیش مثلا بابشون شهید شده میرن سر یه کار دولتی خوب با یه حقوق خوبتر استخدام میشن و کسانی که درس خوندن اما سهمیه ندارند بیرون باید برن سر کاری که اصلا به رشته اونا ربطی نداره (مثالش رو هر کس خواست بیاد من بهش نشون بدم که لیسانس برق مغازه پوشاک داره) بعدشم که وقتی یه جایی مهندسی میکنند و طرحی رو ارائه میکنند و چون سواد ندارند؛ پس گند میزنند و چون نمیشه گفت که اینها چیزی بلد نبودند ( آخه این افراد علمشون خدایی هست) پس مقصر اسرائیل و آمریکای جنایتکار و منافقین و .... شناخته میشن! (نمونش پل تانبیل که سر ماه نشد خراب شد و بعدشم که معلوم شد مهندس اونها برادران جان بر کف بسیجی فارغ التحصیل از دانشکاه علم صنعت بودند که حتی بعد از 4 سال درس خوندن تو رشته مهندسی عمران حتی توانایی ساختن یک پل را ندارند)
در مورد اینکه تخم مرغ چی بوده و چی شده باید بهتون بگم که من اصلا نمیدونم تخم مرغ چیه و همش دارم پیتزا و کباب میخورم (البته نه کباب کوبیده من کباب سلطانی دوست دارم) اما شما که همیشه هم خودتون هم دولت مرداتون و به خصوص رییس جمهور محبوبتون که همیشه سنگ مردم بدبخت و ضعیف رو به سینه میزنید و میگید که دولتهای قبلی اصلا به فکر محرومان نبودند و فقط به فکر باند بازی بودند و .... چرا حالا که دولت محترم حتی توانایی تنظیم کردن قیمت تخم مرغ را نداره میگید که همه چیز شده تخم مرغ؟ ببینم همین شما نبودید که میگفتید احمدی نژاد اگه رییس جمهور بشه همه جا ارزونی میشه و وفور نعمت میشه و .... چی شده؟ نمیدونم کی بود که میگفت من حقوق معلم هارو زیاد میکنم ... نمیدونم کی بود که میگفت شهریه دانشگاه آزاد رو کم میکنم ... نمیدونم کی بود که میگفت نرخ تورم رو به یک رقمی میرسونم ( الان که میدونید چقدر شده؟ نمیدونید؟ من بهتون میگم! 15% البته میدونید که با کسوراتش اینقدر شده درستش که حدود 28% هست – داره یه رقمی میشه-) همه چیز یادتون رفت یا اینکه دوران عوض شده؟ ببینم تخم مرغ که گرون شده و میگید نخورید باشه... نون چی شد؟ آخر گرون شد یا نه؟ دولتی که حتی سازمانهای تحت امرش با هم درگیری دارند چطوری میخواد این همه قولی رو که داده اجرا کنه؟ (سازمان غلات زیاد میکنه سازمان مدیریت کم میکنه) نکنه اینها هم توسط عوامل منافقین تو ایران پیاده شده؟ صد البته! منافقین همه جا هستند و جلوی پیشرفت مارو میگیرند! راستی اینکه میگی تو شهر شما تخم مرغ شده 80 تومان باید بگم که من خودم 2 روز پیش از بازار روز خریدم دونه ای 95 تومان! حالا نمیدونم شهر شما چه جوریه ! (شاید براتون از بهشت تخم مرغ میاد که ارزون شده) . اینم بگم که حالا گیریم شده باشه 80 تومان واقعا باید به این مدیریت افتخار کرد! مسئولین متشکریم! متشکریم! تخم مرغ 45 تومانی شده 80 تومان ! نمردیم و معنی تثبیت قیمت رو هم فهمیدیم! اگر هم که دولت بعد از کشتن مرغها باعث افزایش قیمت شده ( که من نمیدونم و دارم تحقیق میکنم که ببینم واقعا اینجوری بوده یا نه) باز هم قابل توجیه نیست! اگر دولتی که این همه ادعا داره که همه چیز بروی مدیریت هست و توانایی کنترل همه چیز رو داره اگر با کشتن تعدادی مرغ نتونه نیاز اصلی پروتئین مردم رو تامین کنه لیاقت اینکه بروی مسند حکومت باشه رو نداره! وای اگر توی آمریکا یه همچین اتفاقی بیفته! همه کشور و تلویزیون برای یک هفته شروع میکنند به تفسیر و اینکه آمریکا بدبخت شده و به گل نشسته و آمریکا شکست خورده و نمیتونه حتی قیمت تخم مرغش را ثابت نگه داره و میرن از آنگولا مفسر میارن که نظر شما از اینکه تخم مرغ تو آمریکا شده دونه ای 10 سنت چیه؟ میرن تو مترو تریبون آزاد میذارن که به نظر شما آیا آمریکا توانایی اینکه قیمت تخم مرغش را دوباره به حالت قبل در بیاره داره یا نه؟
راستی گفته بودی به مردم وام میدن و خودت دیدی که وام گرفتن مردم! اولا که من نمیدونم از کی تاحالا برای کم کردن میزان ضرر تورم به اقشار کم درآمد وام میدن و اوضاع را بدتر میکنند! اما من کاری ندارم به این مساله چون اگر بخوام توضیح بدم خودش یک ساعت توضیح داره ( بهتون پیشنهاد میکنم که از کسی که اقتصاد خونده بپرسی که در زمانی که نقدینگی کشور اینقدر بالا هست و تورم پدر هر کسی رو در آورده وام دادن چه حکمی رو داره! حکم مرگ اقتصاد و خرد کردن تمام زیر ساخت های اقتصادی) اما به رییس جمهورتون بگید که من خودم کسی رو میشناسم که میخواست وام بگیره بهش ندادند و بنده خدا آخر مجبور شد بره پول نزولی بگیره (البته وام هم که خودتون بهتر میدونید نزول پوله دیگه! 7 میلیون بگیر 13 میلیون پس بده ! حالا اسمش نزول پول ؛ سود پول؛ ارزش پول .... هرچی که شما میخواهید بزارید اما تا اونجا که من میدونم و تو احادیث و ... خوندم اگر وامی به کسی میدید اگر یک ریال هم زیاد تر بگیری نزول پول هست ! حالا شما برید اسمشو عوض کنید! شاید بشه درستش کرد)راستی اینم بگم که تو کشور جنایتکار و مال مردم خور آمریکا نرخ بهره بانکی 4/1 ( یک و چهار دهم) هست اما تو ایران که قربونش برم هر روز میره بالاتر. شب میخوابی صبح پا میشی میبینی که سود بانکی رفته بالا! راستی نگید که الان ثابت شده و کم هست! برو باز از همون فردی که اقتصاد خونده بپرس که آیا واقعا کم شده یا نه؟ یه مدتی هم صدایش در آومد که نه تنها بانکها سود پولشون رو کم نکردند بلکه با ترفند هایی باعث زیاد تر شدنش هم شدند اما باز بنا به اینکه هر چیزی رو نباید گفت سر و صدایش پس از چند روز خوابید!
در مورد خلیج فارس ( همیشه فارس) باید بگم که اولا من به نوشته های آقای غفاری واقعا اعتقاد دارم و ایشون از نظر من بسیار روان و جالب مینویسن اما کار کپی برداری برای من نیست آخه من هنوز جایی کم نیاوردم که بخوام با کپی برداری حرفم رو بزنم! این کار ها ماله بعضی ها هست ( خودتون میدونید کی رو میگم) و من فعلا به اون فلاکت نیوفتادم! اما در مورد خلیج باید بگم که دیدیم که چقدر حرف دکـــــــــــــــــــــتر احمدی نژاد هم تاثیر گذاشت و باعث شد که عربهای ملخ خور اسم خلیج رو عوض نکنند! واقعا فکر کردین احمدی نژاد با این حرفش چی کار کرده؟ نه تنها هیچ جیزی رو عوض نکرده که بلکه بدتر هم کرده! آخه نه اینکه ایشون حرفش در تمام مجامع بین المللی سند و مدرکه هروقت حرفی بزنه همه قبول میکنند حالا با گفتن این حرف تمامی کشورهای دنیا از ایشون اطاعت کرده و اسم خلیج عربی را به خلیج فارس تغییر دادند! پس حالا به رییس جمهور محبوبتون بگید که بره کاری کنه که موسسه های معتبر دنیا اسم خلیج عربی رو وردارن و بکنند خلیج فارس! البته اگر به نظر شما و رییس دولت اون موسسه ها ارزش داشته باشند که احمدی نژاد براشون نامه بده؛ آخه نه اینکه تمام دنیا رو انگشت کوچیکه دولت محترم ما میچرخه ارزش اینکه رییس جمهور محبوب به اونا نامه بده را نداره! ایشون بهتر هست که برای مردم آمریکا و دولت آلمان و .... نامه بنویسه و اونهارو به راه راست راهنمایی کنه! آخه نوه پیامبر هست دیگه ! (هاله نور که گفتم یادتونه که؟)
همین الان تلویزیون ( سه شنبه اخبار 20:30) گفت که وزیر امور خارجه مصر به کاندولیزا رایس گفته که این خلیج عربی بوده و همه آبهایش هم ماله عربها هست و تاحالا ایران بیخودی حرف زده! به به ! چقدر رییس جمهورما حرفهاش خریدار داره!
احتمالا ایشون حرف دکتـــــــــــــــــر احمدی نژاد رو نشنیدند که اینو گفتند اگر بشنوند به غلط کردن افتاده و از ایشون طلب آمرزش میکنند!!!!
در مورد پژو هایی که آتیش میگیرند و مردم زنده زنده توش میسوزند (هلو کاست ایران) اصلا حرف شما 100% قبول (فرض محال) اما دولت قبلی برای پیدا کردن هولوکاست نمایشگاه نمیذاشت و کاری به این مسائل نداشت! دولت قبلی تو سازمان ملل از هلوکاست صحبت نمیکرد! دولت قبلی مثل بعضی ها برای ثابت کنه که درست میگه همه چیز و همه کس رو فدای حرفهای بی اهمیت خودش نمیکنه! پس لطفا از این حرفها نزنید که دیگه کهنه شده . بهتره به فکر حرفهای جدیدتری باشید!
راستی من سمند ندارم و خوشحالم که ندارم! چون واقعا ماشین مزخرفیه! البته توهین به دارندگان این ماشین نمیکنم چون متاسفانه ما انتخابهای زیادی نداریم. (ماشینی که بدنه اش مال BMW باشه اما اون کشور که خودش طراح این بدنه بوده به خاطر اینکه این بدنه توانایی پاس کردن استانداردها رو نداشته از اون استفاده نکرده به صورت خیلی جالب از شرکت طراح دزدیده میشه و حتی پول طراحی رو هم ایران نمیده و به نام اینکه ایرانی ها طراحیش کردند وارد بازار کشور میشه و پزی هم که برای اون داده میشه که انگار فراری 740 رو طراحی کرده اند! ماشینی که بدنش این باشه و موتورش اون باشه و سیستم ترمزش به اون فلاکت باشه و .... معلومه که چی از آب در میاد) اما اینکه میگم کسی باهاش 180 تا بره و ببینه که چی میشه دلیلش چیز دیگس! چرا وقتی شما نمیتونید جواب سوال منو بدید از این شاخه به اون شاخه میپرید؟ منظور من اینه که یه ماشین که همه چیزش کپی برداری بوده وهیچیش ماله ما نیست و ما فقط بلدیم بگیم که مال ما هست اگر باهاش 180 تا برید همون خانومه / آقاهه میگه " این است خودرو ملی" واقعا مدیران ایران خودرو چی فکر کردن؟ نکنه 180 تا سرعت رفتن تو این دوره واقعا تخم دوزرده گذاشتنه؟
یا شاید فکر مردن مردم خرند؟ ببینم 14 میلیون پول ماشینه حالا 180 تا رفتن کاری هست که باید گفته بشه؟(البته میدونید که 180 تا رو نمیشه زیاد باهاش رفت چون از اونجا که این ماشین واقعا از نظر ایمنی مشکل داره شاید باعث مرگ بشه!!!) پیکان 30 سال پیش 140 تا میرفت و طراحاش صداشون در نیومد اما حالا تو قرن 21 ، 180 تا سرعت اینو میخواد؟ واقعا که باید به همه طراحان و کپی برداران تبریک گفت! !!!!
اما اینکه سمند 17-18 لیتر بنزین تو 100 کیلومتر میسوزونه هم باید باز به سازمان محیط زیست و طراحان و سازندگان و .... تبریک گفت! واقعا این ماشین تمام استاندارد ها رو پاس کرده که شده خودرو ملی؟ واقعا برای محیط زیست اهمیتی قائل هستید که هی تولید میکنید و میریزیدش تو بازار و شده خودرو ملی؟! (شاید بگید که با سرعت 180 تا همه ماشینها همین قدر و بیشتر میسوزونند که باید بهتون بگم اگر شما فقط ایران رو میبینید من همه جارو دیدم! نمونه هم میزنم! ماشینBMW-360j – همونی که الان تو ایران هست و خیلی جاها هم استفاده میشه قیمتشم حدود 5000 دلار هست البته تو عراق! تو ایران که قربونه مدیریت برم اندازه خون بابای مسئولین باید گمرک بدیم! - در سرعت 250 تا فقط 12 لیتر میسوزونه و در سرعتهای پایین تر هم کمتر! با حجم سیلندر 4800 سی سی! سمند چی؟ حجم موتور 2000 سی سی و تو 180 تا به گفته شما 18 لیتر! واقعا عجب خودروی ملی هست این ماشین!)
در مورد میل هایی که گفتم برام فحش میفرسن اگر خواستید براتون 100 تاشو فوروارد میکنم! آخه میدونی همه مثل ما بی جنبه نیستن که اگر بخواهیم انتقاد کنیم فحش ندیم بعضی ها هستن که آخر جنبه و نماز اول وقتشون ترک نمیشه و وقتی من میلی رو میدم به روزانه برام فحش ناموسی میفرستن که نمونه هاش زیاده! (البته فقط من نیستم میتونید از بقیه بچه ها هم بپرسید که به اون ها هم داده میشه) آخه ما که بخواهیم انتقاد کنیم فحش ناموسی نمیدیم اما بعضی ها که میخوان از ما انتقاد کنند چون نمیدونن که چی باید بگن و مثل بعضی از رهبراشون دهن رو باز میکنند و همه چیز میگن!
البته اینم بگم که بعضی ها هم هستند که ازم واقعا تشکر میکنند و خوشحال میشم که اینجور آدمها هم هستند اما بعضی دیگه موقع انتقاد متاسفانه فکر میکنند که با فامیلهاشون حرف میرنند و انتقاد نیست در واقع ........ هست!
پس اینو برای اونها گفتم! راستی اگر دقت کرده باشی من تمام قسمتهای میلت رو از اول تا آخر جواب دادم اما شما فقط قسمتهایی رو جواب دادی که به نظر خودت میتونستی توجیه اش کنی (که البته همش رو دیدی که دلیل و برهانت غلط بود) و قسمتهایی که نتونستی چیزی در موردش بگی سانسورش کردی! سانسور بازی هم خوب کاری هست ! (اکثر محافظه کارها قبل از اینکه چیزی یاد بگیرند اصول سانسور کردن رو یاد میگیرند) .
بسیار خوب در پایان از تو و همه دوستان به خاطر پرحرفیم معذرت میخوام و امیدوارم که در آینده شاهدی ایرانی باشیم که لایق ایرانی باشه.
راستی آقا سروش نمیخوام از من دلگیر باشی چون من هم مثل تو ماله همین آب و خاک هستم و مثل خیلی ها طرفدار اون آمریکای ... نیستم بلکه میخوام کشورم به جایی برسه که همون آمریکا به ما غبطه بخوره . متاسفانه با این وضع کنونی شاید آرزوی دور و خارج از توان باشه اما امید همچنان وجود داره .
موفق و سربلند باشید و در پناه حق پاینده....
لطفا همه دوستانی این عکس رو ببینند. حتی کسانی که میل های منو نمیخونند.
http://i13.tinypic.com/4dnleg.jpg
محمد – ص ( دانشجوی ترم 7 مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین)
 
 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

2 دی / 23 دسامبر / 2 ذی الحجه

Mobin_s2004@yahoo.com
2 دي ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
دي ماه نا آرام 1294 خورشيدي

ايران دي ماه 1294 خورشيدي ( دسامبر 1915 و ژانويه 1916 ميلادي در جريان جنگ جهاني اول ) را با حملات واحدهاي روسيه به اطراف تهران ، فعاليت كميته دفاع ملي و مهاجرت نمايندگان مجلس ، هواداران ايراني آلمان و گروهي از روشنفكران به اصفهان و كرمانشاه آغاز كرد و ماهي بسيار نا آرام داشت .
    دو روز اول و دوم دي ماه نيروهاي تازه روسيه كه به بهانه جلوگيري از گسترش نفود آلمان در ايران تا حومه تهران پيشروي كرده بودند در رباط كريم شهريار با ژاندارمها ، افراد مسلح « كميته دفاع ملي » و ايرانيان داوطلب كه اسلحه برداشته بودند در گيري داشتند كه اين زدو خوردها با پيروزي روسها به پايان رسيد و ايرانيان تلفات سنگين متحمل شدند و دليل عمده آن ناهماهنگي ايرانيان در جنگ بود. با شكست اين نيروها در رباط كريم ، رجالي كه به قم مهاجرت كرده بودند و نيز اعضاي كميته دفاع ملي از آنجا عازم اصفهان و كرمانشاه شدند.
    داوطلبان مسلح و افراد وابسته به كميته را افسران آلماني كه به عناوين ديگر در ايران بودند هدايت مي كردند . به هدايت و تحريك همين آلمانيها ، مردم در اصفهان ، كرمان و شيراز به كنسولگري هاي انگلستان كه متحد روسها در جنگ جهاني بودند حمله بردند و چند انگليسي را كشتند ، زخمي كردند و يا ربودند. اين وضعيت به حكمران انگليسي هند بهانه لازم را داد تا يك نيروي نظامي تازه به فرماندهي ژنرال پرسي سايكس باكشتي روانه ايران سازد .
    روسها باوجود پيروزي در نبرد رباط كريم شهريار وارد تهران نشدند . مستوفي از رياست وزراء كناره گيري كرد ، فرمانفرما جاي اورا گرفت و به ديپلماتهاي آلماني كه در قم با رجال مهاجر ملاقات كرده بودند اخطار كرد كه از تهران نشوند و آلماني هايي را كه در ايران به وجودشان نياز نيست خارج سازند .
    در اين ميان براي تضعيف روحيه دولت تهران و در نتيجه اطاعت از دستورها انگلستان و روسيه ، عوامل اين دوكشور كاركنان دولت را كه مواجب ماهانه آنان عقب افتاده بود تشويق به متحصن شدن در سفارتخانه ها و كنسولگري ها اين دو كشور مي كردند و عده اي از كارمندان هم متحصن شدند !.
    مهاجرت رجال به كرمانشاه به منظوربر خورداري از حمايت عثماني متحد آلمان بود كه عراق گوشه اي آن امپرتوري را تشكيل مي داد ، غافل از اين كه اين كار بهانه تازه اي به انگليسي ها كه از پيش نقشه بالا كشيدن نفت عراق را كشيده بودند خواهد داد تا نيرو وارد عراق كنند.
    اگر رويدادهاي دي ماه 1294 خورشيدي را با وقايع مرداد و شهريور 1320 مقايسه كنيم خواهيم ديد كه ايرانيان در آن سال با دست خالي و با اين كه ميهنشان به صورت دو منطقه نفود بود بهتر، از و طن خود دفاع كردند . در شهريور 1320 با اين كه داراي يك ارتش چهارصد هزارنفري با انضباط بودند به دليل خيانت و خريداري شدن پاره اي از ژنرالهاي موفق به دفاع نشدند و اين درس را انگليسي ها از دي ماه 1294 گرفته بودند كه چگونه بموقع از خائنان به ايران بهره برداري كنند و ارتش در حساسترين لحظه مرخص شود و كميته دفاع ملي هم به وجود نيايد!

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

02/10/58
تحريم اقتصادي ايران از سوي ژاپن در صورت تصويب شوراي امنيت سازمان ملل.

02/10/59
جبهه هاي جنوب : عقب نشيني و تقويت نيروهاي دشمن در الله اكبر در تحليل سپاه خوزستان .

عمليات كمين سپاه عليه نيروهاي دشمن در دشت عباس .

گزارشي از شهر اشغال شده بستان .

طارق عزيز در سفر به فرانسه : عراق اهداف نظامي مورد نياز خود را در اين جنگ بدست آورده و اكنون براي انجام مذاكرات صلح از يك موضع قوي آماده است .

عراق از اقليتهاي ايراني كه براي خودمختاري مبارزه ميكنند حمايت ميكند و تا بتواند به آنان كمك ميكند .

تندتر شدن مواضع آمريكا در قبال گروگانها و جنگ تبليغاتي رسانه هاي غربي عليه ايران .اعلام مواضع رئيس مجلس در اين باره و اعلام آمادگي براي مقابله با توطئه هاي آمريكا .

02/10/61
ملاقات رجوي و طارق عزيز بمدت چهار ساعت.

هشدار سوليوان سفير سابق امريكا در ايران مبني بر سقوط صدام در سال 1982.

02/10/63
پايان كنفرانس اسلامي بدون تصويب قطعنامه‌اي در رابطه با جنگ عراق با ايران.
 

Mobin_s2004@yahoo.com
23 دسامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در قلمرو ادب

زادروز نخستين كتاب طنز

هوراتيوس

كتاب طنزها (Satires) تاليف شاعر و فيلسوف رومي كوينتوس هوراتيوس فلاكوس 23 دسامبر سال 35 پيش از ميلاد در شهر رم به صورت نسخه هاي متعدد دستنويس انتشار يافت كه باقي مانده است و هنوز مورد مطالعه كساني است كه لاتين مي دانند.
    اين كتاب ، نخستين مجموعه طنز به صورت نظم و نثر در تاريخ است و به اين لحاظ است كه هوراتيوس ( در دنياي انگليسي زبان : هوراس و در آلمان : هوراز ) را پدر طنز در جهان و نخستين طناز در تاريخ بشمار مي آورند و واژه طنز در زبانهاي اروپايي، از عنوان كتاب او گرفته شده است . از آنجا كه او در جواني براي تحصيل فلسفه به يونان فرستاده شده بود و طنزها ي او بوي فلسفي و سياسي مي دهد از آن پس عادت شده است كه طنازان عمدتا سياسي بگويند و انتقادهاي خود از اوضاع روز را به طنز در آورند كه به دليل لطف كلام نه تنها بر دل همگان نشيند بلكه از تعقيب و مجازات هم در امان باشند و از آن برهند و مقامات، هرچند مستبد ، به انديشه مجازات و محدود كردن آنان بر نيايند و طنز تصويري ( كاريكاتور ) كه دنباله و مكمل آن است به همين دليل مورد توجهبوده و نوعي بيان و انعكاس انتقاد ار كارها و گفته ها است .
    نيچه فيلسوف بلند آوازه آلمان و نويسنده كتاب چنين گفت زرتشت در باره هوراس گفته است: لذتي كه از خواندن طنزهاي هوراس و قطعات او و نيز غزلهايش احساس مي شود از هيچ شعر ديگري به دست نمي آيد . اشعار و گفته هاي هوراس و مفاهيم انها كهنه شدني نخواهد بود . بايد اين اشعار و طنزها را به همان گونه كه خود او مي خواند بخوانيد تا لدت ببريد ؛ اهسته ، شمرده و كلمه به كلمه . به نوشته نيچه ، وقتي كه يك فيلسوف شعر بگويد ، اين شعر جاويدان خواهد ماند و عمر زباني را هم كه به آن اين اشعار گفته شده پايدار خواهد گردانيد.
    هوراس كه در سال 65 پيش از ميلاد به دنيا آمد هشت سال پيش از ميلاد در 57 سالگي در گذشت . وي سه مجموعه ديگر هم دارد كه عمدتا قصيده و غزل هستند . با اين كه هوراس در اشعار و طنزهايش سناي روم ، ثروتمندان و حتي امپراتور اوگوستوس را مورد انتقاد قرار داده هزينه دو كتاب (دوم و سوم ) را سناي روم و هزينه كتاب چهارم را اوگوستوس پرداخت كرده بودند . هوراس كه معاصر سه شاعر و نويسنده رومي ويرجيل ، واريوس و ماسه ناس بود در شبهاي شعر كه براي نخستين بار داير شده بود طنزها و اشعار خود را مي خواند و شهرت اوليه او از انجا برخاست.

ساير ملل

نتايج انقلابهاي سال 1848 اروپا تا 23 دسامبر آن سال و پيش بيني انقلابهاي مشابه در دو دهه اول قرن 21

انقلابات سال 1848 اروپا كه ماهيت چپگرايانه داشت و عمدتا با هدف برقراري عدالت اقتصادي ـ اجتماعي ، ضديت با استثمار فرد از افراد و تعديل ثروت آغاز شده بود تا 23 دسامبر اين سال (روزي چون امروز) اين نتايج را به بار آورده بود:
در اتريش ؛ مترنيخ مرد نيرومند اروپا و صدراعظم آن امپراتوري پس از 27 سال صدارت بركنار شده و امپراتور به سود پسر 18 ساله اش كناره گيري کرده بود زيرا كه به باور اتريشي هاي آن زمان، وقتي كه رئيس كشور جوان و بي تجربه باشد مديريت امور به دست گروه خواهد افتاد و «مديريت گروهي» همانا تحقق دمكراسي و انجام اصلاحات در جهت تامين منافع توده هاست. در ايتاليا ؛ پاپ از واتيكان گريخته بود . در فرانسه؛ به تجديد حيات جمهوري منجر شده بود ، و .... تنها در آلمان، قيصر با توسل به نيروي ارتش انقلاب را سركوب كرده بود( جزئيات اين انقلابات به موقع خود آمده است ) .

مترنيخ

مترنيخ

پاره اي از اصحاب نظر را عقيده بر اين است كه با توجه به وضعيتي كه در سالهاي اخير در نقاط مختلف جهان مشاهده مي شود به ويژه وسعت فاصله ثروتمندان و بي ثروتها ، تضعيف شديد معنويات و اخلاقيات، ايجاد طبقه حاكمه در بيشتر كشورها و يك قطبي شدن جهان؛ در سالهاي آتي (اواخر دهه اول قرن 21 و دهه دوم اين قرن) احتمالا شاهد چنان انقلاباتي در گوشه و كنار خواهيم بود. زيرا كه در برخي نقاط پيدايش همان شرايطي به چشم مي خورد كه پيش از انقلابات سال 1848 در اروپا برقرار بود. به علاوه ، نظر بر اين است که در آخرين دهه قرن 20 و سالهاي نخستين اولين دهه قرن21 در بسياري از كشورها ـ صرف نظر از نوع نظام حكومتي آنها ، دولتمردان راهي جدا از مردم خود در پيش گرفته اند و براي ماندن بر اريكه قدرت آماده هرگونه سازش با دولتهاي قدرتمند هستند و امور جهاني در مذاكرات خصوصي و اطاقهاي دربسته تنظيم مي گردد، و اسثتمار به طريقي ديگر(متفاوت از وضعيتي كه در قرن 19 وجود داشت ) رو به گسترش است و نيرويي در صحنه نيست كه آنان را افشاء ، متوقف و توده ها و ملل کوچکتر را آماده دفاع كند.
    

 

چرچيل در آمريكا

وينستون چرچيل نخست وزير انگلستان دو هفته پس از ورود رسمي ايالات متحده به جنگ جهاني دوم در هر دو صحنه آن براي گفتگو با روزولت رئيس جمهوري اين كشور وارد واشنگتن شد و مذاكرات رسمي از 23 دسامبر1941 ميان اين دو آغاز گرديد. اين مذاكرات طولاني در باره همكاري هاي دو دولت در جنگ بر ضد آلمان و ژاپن بود. طرفين با گشودن يك جبهه دوم در اروپا موافقت كردند ،زيرا پيشروي عميق آلمان در روسيه اين فرصت را فراهم ساخته بود . در همين مذاكرات ترتيب كمك رساني به شوروي از طريق خاك ايران داده شد ، زيرا شوروي نياز به نيروي انساني نداشت . چرچيل به روزولت اطمينان داد كه حمله آلمان به شوروي نهايتا به شكست اين كشور پايان خواهد يافت .

 

وقتي كه يك سياستمدار مراقبت از زبانش را فراموش مي كند

سناتور لات

يك قاعده دوهزار و اندي ساله مي گويد كه سياستمدار بايد مراقب زبانش و دولتمرد مواظب اعمالش باشد تا به درد سر نيافتد و اين سياستمدار و دولتمرد به همان اندازه كه توانمندتر و شناخته تر بشود بايد بر مراقبت از زبان و دست بيافزايد ، زيرا كه شمار رقيبان ، مخالفان و دشمنانش هم افزايش مي يابد و مترصد كوچكترين لغزش و اشتباه او براي ضربه زدن هستند . « ترنت لات» از مردان قدرتمند آمريكا ، رئيس اكثريت سنا ، دوست رئيس جمهوري و... بود و در اين كشور يكي از چهار مرد رديف بالا بشمار مي رفت كه در نيمه دسامبر 2002 با بيان يك جمله ، بسياري از اين امتيازات را از دست داد.
    سناتور لات در مراسم صدساله شدن سناتور كاروليناي جنوبي ــ ستروم ترموند ــ كه از ژانويه 2003 در پايان دوره سنا خود را بازنشسته کرد و هفت ماه بعد هم درگذشت براي خوش آمدن او گفت كه اگر در سال 1948 ترموند درانتخابات رياست جمهوري پيروز شده بود ، آمريكا مشكلات امروز را نداشت كه اشاره به نامزدي ترموند در آن سال بود .
     مخالفان و رقباء و هركس كه از ژست و قيافه سناتور لات خوشش نمي آيد اين يك جمله را بر پايه منافع خودش تفسير كرد ؛ از جمله اين كه چون ترموند در آن سال بر ضد سياهپوستان بود ، پس سناتور لات هم ضد سياهپوست است و جنجال بپا شد و هرچه كه سناتور لات صريحتر پوزش مي خواست بر دامنه جنجال افزوده مي شد تا سرانجام بيستم دسامبر2002 دست از مقاومت كشيد و از اكثريت سنا و بسياري از امتيازات خود صرفنظر كرد و ....
    اين رويدادي بود كه تا نيمه دسامبر تصور وقوع آن هم نمي رفت و به صورت يك درس در تاريخ باقي خواهد ماند.
    

برخي ديگر از رويدادهاي 23 دسامبر

  • 1571:   لوپز دو لگازپي اسپانيايي شهر مانيل ( مانيلا) را در فيليپين ساخت كه اينك پايتخت اين كشور است.

  • 1805:   جوزف اسميت بنياد گذار كليساي مورمون كه از فرقه هاي ديگر مسيحيت به اسلام نزديكتر و در آن تعدد زوجات آزاد و قمار ممنوع است به دنيا آمد .

  • 1876:   امپراتوري عثماني براي نخستين بار داراي قانون اساسي شد.

  • 1913:   براي نخستين بار در تاريخ مطبوعات ، نيويورك ورلد به چاپ جدول كلمات متقاطع پرداخت.

  • 1947:   ترانزيستور اختراع شد.

  • 1973:   در پي رفع تحريم صدور نفت كشورهاي عربي ، بهاي نفت خام كشور هاي حوزه خليج فارس دفعتا دوبرابر شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    2 ذی الحجه هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     تولد محمّد بن عَبدُ السُّكوربن حكيم شيرعلي معرو ف به رحمان علي

    [2 ذي الحجه 1244] - محمّد بن عَبدُ السُّكوربن حكيم شيرعلي معرو ف به رحمان علي ازفضلا و اَطِباي نامدارهند متولد شد. او پزشكي حاذق بود و كتابي با عنوان نُخبَةُ البَحرين نوشت كه مشتمل برقواعد حفظ صحت و برگرفته شده ازاصول طب پزشكان يوناني است. ازاين حكيم پرآوازه آثارمتعددي باقي است كه هريك منبع باارزشي براي طالبان علم است. ازميان تأليفات رحمان علي به «اَبنيّةُ الاِسلام، فوايد جلاليه و تُحفه مقبول» مي‎توان اشاره كرد. همچنين «رياضُ الأمراء درشرح احوال علماي هند» ازآثاررحمان علي بشمارمي‎رود.

     

     درگذشت آيت الله حاج شيخ علي نمازي شاهرودي ازمحدثان فاضل و حافظان قرآن مجيد

    [2 ذي الحجه 1358] - آيت الله حاج شيخ علي نمازي شاهرودي ازمحدثان فاضل و حافظان قرآن مجيد درمشهد مقدس رضوي بدرود حيات گفت .وي بيش از40بار از شاهرود پياده به زيارت آن حضرت شتافت. اين عالم جليل القدر درحوزه علميه مشهد همواره مورد تكريم اهل فضل و كمال بود. آيت الله شاهرودي عمرخود را درباره تدريس و تربيت شاگردان و نشرحقايق اسلامي به پايان رساند و آثارباارزشي ازخود به يادگارگذاشت كه ازآن جمله‎اند: «مُستَدركُ سفينةُ البَحار در10جلد، تاريخ، فلسفه و تصوف، رساله نورُ الاَنوار، اَركان دين، اثبات ولايت و مناسك حج».

     

    درگذشت طنطاوي جوهري ازعلما و حكماي قرن14

    [2 ذي الحجه 1358] -  طنطاوي جوهري ازعلما و حكماي قرن14 بدرود حيات گفت. او درعلوم متداول عصرخود دانش و مهارت بسيارداشت و ازپيشوايان علم لغت بشمارمي‎رفت. طنطاوي جوهري كلام خدا قرآن مجيد را ازحفظ داشت و هرزمان كه فرصتي مناسب مي‎يافت به تفسيرو تجزيه و تحليل آن مي‎پرداخت. شايان توجه است كه اين حكيم فرزانه به زبان انگليسي نيزآشنايي كامل داشت و همواره به تعليم و تدريس مشغول بود. كتب الاَرواح، ميزان الجَواهر، تفسيرقرآن و اَصلُ العالم ازجمله آثاراين دانشمند گرانقدربشمارمي‎روند.

     

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    چنين دوستى بايد به فرياد دوست برسد

    نقل است : كه شخصى را يك شبى اتفاقى حاجت به خانه دوستى افتاد دوست را آواز داد، اما چون صاحب خانه صداى يار خود شنيد و شناخت ، شمشيرى حمايل خود كرده ، و كيسه زرى در دست و كنيز زيبائى در پشت سر، در خانه اش بگشود و با او معانقه نمود رفيقش ‍ پرسيد كه كيسه زر و شمشير و كنيز بهر چيست ؟ گفت : با خود فكر كردم كه دوست من بى وقت بدرخانه من آمده خالى از سه حال نيست .
    يا دشمنى با او آغاز خصومت كرده كه به حمايت من نيازمند است .
    يا فقر و فاقه بر او غلبه كرده كه به زر محتاج است .
    يا از تنهائى دلتنگ شده به مونسى مشتاق است .
    و من هر سه را قبل از طلب حاضر ساختم كه به هر كدام اشاره نمايد از عهده برآيم .
     

     

     

     

     

     

     

    راديو روزانه

    radio_roozaane@yahoo.com

    اولين تريبون آزاد

    دوستاي عزيز سلام ..
    اميدوارم كه حالتون خوب باشه
    سعي مي كنم كه جمعه ها با قسمت تريبون آزاد در خدمت شما باشم ...
    تريبون آزاد رو اختصاص دادم به حرف شما . .موضوع و مطلب بدين تا توي اين قسمت بذارم . .
    يا بعضي وقتا سوژه مي دم شما مطلب راجع به اش بنويسين برام بفرستين . .
    اين هفته متاسفانه مصادف شد با فوت خواننده ي محبوب آقاي ناصر عبداللهي .. به اين خواننده ارادت خاصي داشتم .. توي صداش يه چيزي بود كه آدم رو جذب مي كرد ..
    بنا به دلايلي كه توي وبلاگم توي سايت مبين نوشتم و علاقه به ايشون تريبون آزاد اين هفته رو به ايشون اختصاص دادم ..
    اگه مطالب وبلاگم رو بخونين مي فهمين چرا مثل اين آدماي مست دارم حرف مي زنم .
    خب .. به آدرس راديو روزانه براي شنيدن تريبون آزاد مراجعه كنين يا روي لينك زير كليك كنيد .

    تريبون آزاد ..

    راستي .. بعضي ها گفته بودن يه كم با احساسات تر حرف بزنم .. اجازه بدين يه كم صميمي بشم با اين ميكروفن احساسات هم به كار مي بريم . .

    فعلا تا بعد ..
     

     

     

     

     

     

     

     

    داروخانه مبين

    motlagh3d@yahoo.com

    سالبوتامول (SALBUTAMOL)
    نام تجاری :
    Ventolin

    گروه دارویی : تحریک کننده سمپاتیک
    گروه درمانی : بازکننده مجاری هوایی ریه
    شکل دارویی : قرص ، اسپری ، تزریق
    موارد مصرف : آسم ، بیماری های انسدادی ریه ، پیشگیری از زایمان زود رس
    میزان مصرف :اسپری را هر 6 ساعت ، در آسم مزمن هر 4میلی گرم شربت 6تا8ساعت و 8میلی گرم تزریق
    موارد منع مصرف : زیر 12 سال و بی نظمی ریتم قلبی
    عوارض جانبی مهم : تهوع ، لرزش دست، خشکی دهان، بی خوابی ، افزایش ضربان قلب ، استفراغ
    شرایط نگه داری : در دمای معمولی نگه داری شود .
    توصیه ها :
    1- لرزش دست یکی از عوارض شایع است .
    2- در صورت عدم اصلاح مشکل تنفسی موارد را به پزشک گزارش کنید.
    3- احتمال سرگیجه و منگی نیز در برخی موارد وجود دارد.
     

    دوستان عزیز آماده  پاسخگویی به سوالات داروئی
     شما هستیم
    motlagh3d@yahoo.com

    *****
     

    اطلاعيه مهم

    با سلام و احترام به محضر همشهریان عزیز تهرانی
    با توجه به لرزش های اخیر در حومه شهر تهران و گزارش فعال شدن یکی از گسلهای جنوبی استان جمعیت هلال احمر با توجه به درخواستهای بیشمار همشهریان اقدام به برگزاری دوره های آموزش امداد ونجات در زلزله نموده است . لذا علاقه مندان می توانند برای شرکت در دوره آموزشی امداد و کمکهای اولیه به فرهنگسراها و برای آموزش دوره زلزله به مسئولین جمعیت منطقه مراجعه نمایند.
    • قابل ذکر است که پیش نیاز دوره زلزله گذراندن دوره 35 ساعته اولیه می باشد.

     

     

     

     

     

     

     

     

    زبان خوراکیها

    دكتر غياث الدين جزايرى

    املاح و ويتامين ها
    من «کلر» هستم !

    من همان شبه فلزى هستم كه با تركيب با فلز سديم نمك طعام را براى شما مى سازم . از مصالح ساختمانى سرم خون و مايعات بدن شما بوده و در ساختن استخوان دندان و غضروف ها نقش اساسى دارم - در نمك طعام - در آب دريا و رودخانه هاى شور - در خرما - غلات - فندق - لوبياى سبز - گردو و بادام وجود دارم .
     

     

     

     

     

     

     

     

    طنزانه
    طنزگويه هاي اجتماعی «روزانه»

    دو مجسمه

    توي يه پارک در سيدني استراليا دو مجسمه بودند يک زن و يک مرد. اين دو مجسمه سالهاي سال دقيقا روبه‌روي همديگر با فاصله کمي ايستاده بودند و توي چشماي هم نگاه ميکردند و لبخند ميزدند.
    يه روز صبح خيلي زود يه فرشته اومد پشت سر دو تا مجسمه ايستاد و گفت:" از آن جهت که شما مجسمه‌هاي خوب و مفيدي بوديد و به مردم شادي بخشيده‌ايد، من بزرگترين آرزوي شما را که همانا زندگي کردن و زنده بودن مانند انسانهاست براي شما بر آورده ميکنم. شما 30 دقيقه فرصت داريد تا هر کاري که مايل هستيد انجام بدهيد." و با تموم شدن جمله‌اش دو تا مجسمه رو تبديل به انسان واقعي کرد: يک زن و يک مرد.
    دو مجسمه به هم لبخندي زدند و به سمت درختاني و بوته‌هايي که در نزديکي اونا بود دويدند در حالي که تعدادي کبوتر پشت اون درختها بودند، پشت بوته‌ها رفتند. فرشته هر گاه صداي خنده‌هاي اون مجسمه‌ها رو ميشنيد لبخندي از روي رضايت ميزد. بوته‌ها آروم حرکت ميکردند و خم و راست ميشدند و صداي شکسته شدن شاخه‌هاي کوچيک به گوش ميرسيد. بعد از 15 دقيقه مجسمه‌ها از پشت بوته‌ها بيرون اومدند در حاليکه نگاههاشون نشون ميداد کاملا راضي شدن و به مراد دلشون رسيدن.
    فرشته که گيج شده بود به ساعتش يه نگاهي کرد و از مجسمه‌ها پرسيد:" شما هنوز 15 دقيقه از وقتتون باقي مونده، دوست نداريد ادامه بدهيد؟" مجسمه مرد با نگاه شيطنت‌آميزي به مجسمه زن نگاه کرد و گفت:" ميخواي يه بار ديگه اين کار رو انجام بديم؟" مجسمه زن با لبخندي جواب داد:" باشه. ولي اين بار تو کبوتر رو نگه دار و من ميرينم روي سرش."

    نکته اخلاقي: (برگرفته از کتاب اخلاق مسعودي)
    بنگريد که تلافي کردن تا چه حد در زندگي اين نوع دو پا اثر گذار است که تا همچنان حرکتي پيش ميروند. پس اي قوم هيچگاه عملي مرتکب نشويد که شخصي را به تلافي بر انگيزاند چرا که ممکن ميباشد که وي روزي روي سرتان بريند!

     

     

     

     

     

     

     

     

    مسائل زندگي
    کار، مُد، سلامتی، رموز موفقیت و ...

    مردمان

    تقويت نيروي اراده و تاديب نفس

    مردم همواره افراد توانمندي راكه در زندگي به موفقيتهاي بزرگي نايل گشته اند و نيروي اراده و تاديب نفس از خــود بنمايش گذارده اند را مورد ستايش و احترام قرار ميدهند. افرادي كه در تمام عرصه هاي زندگي تنها با نـيـروي اراده، تاديب نفس و بلند همتي زندگي خود را بهبود بـخشيـده، مهارتهاي جديدي را فراگرفته و بر مشكلات فايق آمـده اند.
    واقـعـيت آن است كه اين نيروهـاي باطـنـي مـخـتـص افـراد بخصوصي نبوده و هرفردي قادر ميباشد توسط آموزشهاي عملي بـدرجات رفيعي از نيروي اراده و تاديب نفس دست يـابـد. نـيروي اراده و تـاديب نفس مهمترين و سـودمندترين عناصر براي دستيابي به موفقيت ميباشند.

    نيروي اراده چيست؟
    نيروي باطني براي اتخاذ تصميمات، اقدام به كار، اداره و انجام اهداف و وظـايـف تـا زمـان تحقق يافتن آنها عليرغم تمام موانع، دشواريها، مشكلات و رنجهاي دروني و خـارجـي. نيروي ارده توانايي غلبه بر تنبلي، وسوسه ها و عادات منفي و دستيابي به اهداف ولو آنكه آن اهداف دشوار، خسته كننده و مغاير عادات و خلق و خوي شما باشند.

    تاديب نفس چيست؟
    صرف نظر كردن از يك لذت و خوشي زود گذر و آني به نفع يك هدف والاتر و بهتر. تـاديـب نفس توانايي تداوم عمل، افكار و رفتاري مي باشد كه به موفقيـت و پـيـشرفت مـنـتهي ميگردند. تاديب نفس نوعي كنترل نفس ميباشد كه سبب نظم بخشيدن به جنبه هاي روحـي-روانـي، احـساسي، فيزيكي و معنوي شخص مي گردد.هـدف از آن داشـتـن يـك زندگي محدود و معين نبوده و مقصود ما نيز زندگي درويش گونه نميباشد. تـاديب نفس تنها يكي از ستونهاي موفقيت و قدرت است. بـه شما قدرتي عطا ميكند كه تمام انرژي خودتان را بروي يك هدف متمركز كرده و با پـشتكار و سخت كوشي تا محقق گشتن آن از پاي نايستيد.

    راهكارها
    يكي از شيوه هاي كارآمد براي پرورش نيـروي اراده و تـاديب نفس امتناع از ارضاء و اقناع آرزوهاي بي اهميت و غيرضـروري ميباشد. هر فردي در زندگي دائما با آرزوها و وسوسه هاي بي حدي مواجه است كه اغلب آنها به واقع بي اهميت ميباشند.شما با خودداري ورزيدن از ارضاء تك تك آنها خودتان را قدرتمند خواهيد ساخت. با امـتـناع از آرزوهاي بي ثمر، مضر و غير ضروري بر خلاف عاداتتان رفتار كرده و نيروي دروني خود را تقويت كنيد.
    1- براي 1 يا 2 روز روزنامه مطالعه نكنيد.
    2- هنگاميكه احساس تشنگي كرديد آب بنوشيد، برغم ميلتان براي نوشيدن نوشابه.
    3- بجاي استفاده از آسانسور از راه پله بالا و پايين برويد.
    4- از اتوبوس يك ايستگاه بعد ويا قبل از مقصد اصلي خود پياده گرديد و باقيمانده مسير را پياده طي كنيد.
    5- براي يك هفته يك ساعت زودتر از موعد معمول به رختخواب رويد.
    6- هنگامي كه وسوسه شديد كه بستني بخوريد مقابـل ميـل خـود مقاومت كنيـد.
    اينها تنها نمونه هاي معدودي از راهكارهايي ميـباشند كه به تقويت نيروي اراده و تاديب نفس شما كمك مي كنند. با نيروي اراده و تاديب نفس قادر خواهيد بود تا كنترل زندگي خود را بدست گرفته، به اهدافتان دست يافته،زندگي خود را بهبود بخشيده و به آرامش خاطر برسيد.
     
     

     

     

     

     

     

     

     

     

    اس.ام.اس روزانه

    roozane_sms@yahoo.com
    روزهاي فرد هفته + جمعه ها منتظر ما باشيد

    دوستاي گلم سلام ..
    اميدوارم كه حالتون خوب باشه . ..
    قبل از هر چيز لازمه كه تشكر بكنم از تمامي دوستان كه با مسيج هاي شبيه " بيا اي دل كمي وارونه گرديم ..." و"اين مسيج رو n روز ديگه نخون " و " امشب جوجه هاتو حتما بشمر " گوشي دوستم رو تركوندن .... باز خدا رو شكر كه ايشون رم بالايي روي گوشيشون نصب كرده بودن وگرنه نصف مسيج ها از دست مي رفت ..
    من از همه تون تشكر مي كنم و البته به علت اينكه تعداد اين عزيزان خيلي زياد بود و نشد از تك تك شون با ذكر شماره تشكر كنم اين شد كه با يك جمله مي گم واقعا متشكرم .. خيلي لطف دارين . .
    خب .. بريم سراغ مسيج هاي شما ..
    361- اندر دل بي وفا غم و ماتم باد .. آنرا كه وفا نيست از عالم كم باد (9188-0913)
    362- هفت راه براي شادي ..
    متنفر نشو
    نگران نباش
    ساده زندگي كن.
    چشم داشتت كم باشه
    زياد ببخش
    هميشه ساده باش
    يك دوست خوبي مثل من داشته باش (4982-0918)
    363- هميشه به خاطر داشته باش چيزايي كه تو رو شاد مي كنن و فراموش كن چيزايي رو كه تو رو ناراحت مي كنن (4982-0918)
    364- مي دوني به دختر خوشگلي كه لباس خواب پوشيده چي مي گن ؟
    .
    ..
    ..
    ..
    ..
    مي گن شب بخير (1916-0912)
    365- جواني به درگاه خدا رو كرد و گفت بار خدايا چرا خانمها را زيبا آفريدي ؟ فرمود تا شما عاشق آنها شويد ... پرسيد چرا آنها را ناقص العقل آفريدي ؟ فرمود تا عاشق شما شوند (3038-0912)
    366- مي دوني فرق تو با راه چيه ؟ راه رو بايد رفت تا به آخرش رسيد ولي تو خودت آخرشي (1531-0913)
    367- سلام سارا جان .. عزيزم دلم .. خوبي .. اون طرفام .. گفتم بيام ببينمت .. وقت داري بيام پيشت ؟ خيلي زشته كه مسيج يكي ديگه رو مي خوني اونم تا آخرش ...(0823-0912)
    368- آدما براي هم مثل كتاب مي مونن .. وقتي به انتها مي رسن مي رن سراغ يكي ديگه .. يادمون باشه جلوي ديگران تند تند ورق نخوريم . (9176-0912)
    369- جيگر
    .
    ..
    ..
    ..
    بستني
    .
    ..
    ..
    ..
    هلو
    .
    ..
    ..
    رو اگه باهم بخوري رودل مي كني . .(5703-0917)
    370- به يكي مي گن چرا ريش و سيبيل نداري ... مي گه به مادرم رفتم (5703-0917)

    خب دوستان اين بخش هم تموم شد .. چون ديشب شب يلدا بود استثنا قسمت جك و مسيج هايي كه هر جمعه براتون مي ذاشتم رو ديروز گذاشتم .
    سعي مي كنم جمعه ي بعد تلافي كنم ..
    خب .. تا بعد
    اميد ( شماره براي ارسال مسيج : 09125698059)

     

     

     

     

     

     

     

     

    ليگ مبين

    football@mobin-group.com 

    نتایج هفتۀ دوم و برنامۀ هفتۀ سوم لیگ مبین

    با عرض سلام خدمت همۀ دوستان. خسته نباشین.
    نتایج بازی های هفتۀ دوم هم مشخص شدند و شما می تونین امتیازات خودتون رو در انتهای همین ستون مشاهده کنین.
    البته همون طور که اطلاع دارین، بازی تیم های بتیس و بارسلونا به علت حضور تیم بارسلونا در رقابت های باشگاه های جهان به تعویق افتاد و قراره که 24 ژانویه برگزار بشه. به همین دلیل هم این بازی از لیست بازی های هفتۀ دوم حذف می شه و پیش بینی های 4 مسابقۀ دیگه برای این هفته محسوب می شه. این قانون برای هفته های دیگه هم پابرجاست. یعنی اگه یه بازی برگزار نشه، از لیست برنامۀ اون هفته حذف می شه.
    خب...، احتمالاً شما از نتایج 4 بازی این هفته مطلع هستین. ولی جهت اطلاع عزیزانی که از نتایج اطلاع ندارن، این نتایجو می نویسم :

    =============
    نتایج هفتۀ دوم لیگ مبین :

    اسپانیول 0 - 1 رئال مادرید
    اینتر میلان 2 - 0 مسینا
    آ.اس. رم 4 - 0 پالرمو
    سیه نا 1 - 1 آتالانتا

    =============

    خب، این هم از نتایج. حالا می رسیم به اعلام برنامۀ هفتۀ سوم.
    ولی قبل از اعلام برنامۀ هفتۀ سوم، لازم می دونم که چند تا نکته رو به عرضتون برسونم.
    نکتۀ اول اینکه برای نوشتن برنامۀ لیگ به منابع معتبر رجوع می شه و اینطوری نیست که مثلاً برنامۀ بازی ها از فلان روزنامه و فلان مجله برداشته بشه. برنامۀ تمام بازی های خارجی از سایت خبری « گل » برداشته می شه و برنامۀ بازی های داخلی هم از سایت فدراسیون فوتبال و یا اگه امکانش نبود از سایت خبرگزاری های معتبر.
    نکتۀ دوم اینکه در اعلام برنامۀ بازی ها، تیم هایی که اسم اون ها در سمت راست نوشته می شه میزبان هستند. مثلاً در همین هفتۀ دوم، تیم اسپانیول میزبان رئال مادرید بود.
    نکتۀ سوم اینکه دوستانی که لطف می کنن و پیش بینی می فرستن، دقت کنن که پیش بینی خودشونو بوسیلۀ همون آدرسی که ثبت نام کردن بفرستن. چون اگه یه پیش بینی از آدرسی نا شناس یا نا معتبر به دستمون برسه، از پذیرفتنش معذوریم. حتماً درک می کنین که این کار برای رعایت مسائل امنیتیه. چون اگه قرار باشه که با هر آدرسی بشه برای یه نفر پیش بینی ارسال کرد، امکان این هم هست که یه نفر بیاد و از طرف اعضای لیگ و البته بصورت مخفیانه پیش بینی هایی رو ارسال کنه که باعث نتیجه نگرفتن اعضا در اون هفته بشه.
    نکتۀ چهارم اینکه دوستان حتی المقدور از فونت های انگلیسی برای ارسال میل هاشون استفاده کنن، و یا اگه تمایل به ارسال پیش بینی به زبان فارسی دارن، حتماً پیش بینی خودشون رو بصورت Unicode بفرستن. چون توی این دو هفته چند تا پیش بینی به دستم رسیده که بصورت درهم و نا مفهوم بودن. خواهشاً این موردو رعایت کنین تا حداقل حق خودتون ضایع نشه.
    نکتۀ پنجم اینکه سعی کنین پیش بینی هاتون واضح و مفهوم باشه. یعنی به وضوح مشخص کنین که نتیجه رو به نفع کدوم تیم پیش بینی کردین. مثلاً یکی از میل هایی که به دستم رسیده اینطوری بوده :
    بازی اول : 2-1
    بازی دوم : 1-1
    بازی سوم : 1-0
    بازی چهارم : 3-1
    بازی پنجم : 2-0
    خب، به نظر شما من از کجا باید بفهمم که مثلاً نتیجۀ بازی سوم، یک بر صفر به نفع کدوم تیم پیش بینی شده؟ خواهشاً نام تیم برنده رو مشخص کنین تا همون طور که گفتم، حقتون ضایع نشه.
    نکتۀ ششم اینکه از ارسال فایل های اتچ شده به همراه میل پیش بینی خودداری کنین. چرا که من به دلیل مسایل امنیتی نمی تونم هیچ کدوم از فایل های اتچ شده رو باز کنم. همینجا هم از تموم عزیزانی که برای من فایل فرستادن عذر خواهی می کنم.
    نکتۀ هفتم و آخر هم اینکه از هفتۀ بعد ( یعنی هفتۀ سوم) به تمام افرادی که برای لیگ پیش بینی ارسال نکنن، به ازای هر هفته غیبت، یک امتیاز منفی تعلق می گیره ( طبق آیین نامه).
    خب...، فکر می کنم که دیگه تقریباً همه چیزو توضیح دادم. ولی اگه احیاناً بازم سوال، انتقاد، و یا پیشنهادی داشتین می تونین منو بوسیلۀ آدرس خصوصیم مطلع کنین.
    آدرس خصوصی :
    milad_graydays@yahoo.com
    برای هفتۀ سوم لیگ، دو بازی از رقابت های لیگ برتر و سه بازی از رقابت های سری آ رو انتخاب کردم. البته باید بگم که این هفته به علت برگزاری مسابقات جام حذفی، مسابقات لیگ برتر ایران انجام نمی شه. به همین دلیل هم هر 5 بازی رو از لیگ های اروپایی انتخاب کردم. ولی احتمالاً از هفتۀ دیگه و با تعطیلی موقت تمامی لیگ های اروپایی ( بجز لیگ انگلیس) مجبور می شیم که از بازی های ایران بیشتر استفاده کنیم.
    تمامی بازی های این هفته روز شنبه دوم دی ماه ( 23 دسامبر ) برگزار می شن. فرصت ارسال پیش بینی ها هم تا ساعت دوازده ظهر شنبه هستش. فرصت خیلی کمیه، پس عجله کنین!
    حالا این شما و این هم برنامۀ بازی ها :
    ============

    ویگان اتلتیک - چلسی
    استون ویلا - منچستر یونایتد
    اینتر میلان - آتالانتا
    اودینزه - میلان
    پارما - لاتزیو

    ============
    دقت کنین که پیش بینی هاتون واضح باشه.
    پیش بینی های خودتون رو هم همون طور که می دونین باید به آدرس زیر ارسال کنین :
    football@mobin-group.com
    در ضمن برای ثبت نام توی لیگ هم می تونین به همین آدرس میل بفرستین.
    موفق باشین.

    میلاد – مسئول لیگ پیش بینی مسابقات فوتبال ( لیگ مبین )
     

    *****

    براي مشاهده نتايج لیگ مبین تا پایان هفته دوم اینجا را کلیک کنید


    آدرس رسمی لیگ :
    football@mobin-group.com
    آدرس خصوصی مسئول لیگ :
    milad_graydays@yahoo.com

     

     

     

     

     

     

     

     

    ستون آزاد

    پديده عروسك باربي

    مقدمه
    در روش هاي تعليم و تربيت، مهمترين و كليدي ترين عامل، بحث « الگوسازي » است. هر سن و هر جنس، الگوي خاص خود را برمي تابد. در اين ميان مهمترين سن، دوران كودكي است. تربيت دوران كودكي توام با بهره گيري از الگوهاي خاص و ويژه اين دوران است. طبيعي است كه الگوهاي دوران كودكي به طور عمده از مولفه هاي عاطفي به جاي گزاره هاي عقلاني بهره مي برد. لذا رمز و رازهاي موجود در خيال پردازي كودكانه، جايگزين گزاره هاي واقع گرايانه در تربيت بزرگسالان مي شود.
    در اين ميان دختربچه ها انحصاراً به عروسك علاقه مند هستند. اين علاقه نشأت گرفته از عاطفه ويژه دختربچه ها و همچنين به دليل قدرت برتر عروسك در ايجاد حس همزاد پنداري و تفاهم خيالي با كودك است.
    عروسك بالاترين نقش تربيتي را به ويژه در شكل دهي و پايه ريزي شخصيت دختران دارد. دختر بچه ها، زنان زنان آينده هر ملت هستند و براي انحطاط هر ملت بايستي دختران و زنان آن ملت را منحط تربيت كرد؛ همانگونه كه براي اعتلاي هر ملت، بايستي دختران و زنان آن ملت را متعالي تربيت كرد. از اين منظر، نقش عروسك در تهاجم فرهنگي نقشي بسيار برجسته است.

    پديده عروسك باربي
    كمپاني «متل»
    كمپاني متل در سال 1945، توسط زوج «هندلر» و «مت» در ايلات كليفرنياي جنوبي آمريكا تأسيس شد. اين شركت، ابتدا قاب عكس توليد مي كرد و سپس به ساخت مبلمان خانه، و در نهايت به توليد اسباب بازي روي آورد.

    جهت گيري در عروسك سازي
    در سال 1959، به دليل علاقه دختر«هندلر» به عروسك هاي كاغذي، اين شركت طرح ساخت عروسك را دنبال كرد كه منجر به عقد قرارداد براي دريافت امتياز عروسك آلماني «لي لي» شد.
    عروسك «لي لي» :‌
    عروسك «لي لي» در واقع برگرفته از شخصيت و اندام و چهره يك زن خيابان گرد آلماني به همين نام بود. عروسك آلماني «لي لي» به عنوان يك قطعه كلكسيوني فقط به بزرگسالان به ويژه كلكسيونرهاي اسباب بازي فروخته مي شد.

    تغيير نژاد
    كمپاني «متل»، امتياز عروسك «لي لي» را از آلمان خريد، و پس از تغييراتي، صورت بندي نژادي آن را به نژاد «آنگلوساكسون» همانند كرد وبه توليد انبوه آن در آمريكا اقدام نمود.

    تولد باربي
    اين عروسك تغيير نژاد يافته(به نژاد آمريكايي- انگليسي آنگوساكسون) باربي لقب گرفت. باربي اسم خلاصه شده باربارا، دختر كوچك رئيس كمپاني متل يعني آقاي هندلر بود.
    طرح تغييرات «باربي» در آمريكا در كمپاني «متل»، «جك راين» است. وي قبل از آن در پنتاگون (وزارت جنگ آمريكا) طرح موشك هاي اسپارو و هاوك بود. شركت متل او را بخاطر تخصص و استعدادش در شناخت فرم هيكل زنان استخدام كرد.
    از 1963 تا سال 1965، ثروت كمپاني «متل» از 100 ميليون دلار به 500 ميليون دلار افزايش يافت.

    تولد كن ( دوست پسر باربي)
    در سال 1961 كمپاني«متل» عروسك « كن» را توليد كرد. اين عروسك پسري بود با لباسهاي شيك و موهاي قهوه اي با نامي برگرفته از نام پسر آقاي هندلر (رئيس كمپاني متل). به اين ترتيب عروسك باربي صاحب يك دوست پسر شد.
    در سال 1968، كمپاني«متل» براي اينكه به باربي يك شخصيت تربيتي جهاني ببخشد، اقدام به ساخت و فروش عروسك هاي سياه و زدري نمود كه هيكل و اندام آنها كاملاً همانند اندام باربي، ولي رنگ پوست و چهره آنها متفاوت است. عروسك دو رگه آفريقايي – آمريكايي براي كودكان سياه پوست در آمريكا و آفريقا كه به باربي سياهان معروف شد، با نام «كريستين» توسط كمپاني «متل» به بازار آمد.

    بازار بيش از يك ميلياردي زرد پوستان در آسيا و همچنين تربيت غربي دختران آنان، ضرورت نگاه فرهنگ غربي به آن عرصه را جدي ساخت.
    كمپاني متل، براي ترويج باربي در سال 1986، شركت « هنگ كنگي اراكو » را تأسيس كرد. در سال 1988 با كمپاني «والت ديسني» در جهت توليد و بازاريابي اسباب بازي ها و فيلم هاي شخصيت هاي عروسكي و كارتوني معروف والت ديسني در سراسر جهان، قرارداد همكاري منعقد نمود. همچنين در سال 1988، كمپاني «متل» كل سهم شركت اسباب بازي سازي فرانسوي اس.اي را خريد.

    معاهده جهاني تي.اچ.كيو
    در سال 2001، كمپاني متل به معاهده جهاني چاپ و انتشارات تي اچ كيو براي گسترش و نشر بازي هاي آموزشي و نرم افزارهاي توليدي خود با توجه به ذخاير كمپاني متل شامل باربيهاتوي – دختر آمريكايي – مچ باكس و فشيرپرايز به معاهده جهاني چاپ و انتشارات تي.اچ.كيو وارد شد.

    فيلم هاي باربي
    در سال 2001 عروسك «باربي»‌ در اولين فيلم كامپيوتري خود به نام باربي در فندق شكن ظاهر شد. از آن پس تا كنون، تعداد قابل توجهي فيلم كامپيوتري، انيميشن، فيلم سينمايي، مستهجن سكس در مورد باربي توليده شده است.
    در طي ساليان گذشته، باربي بيش از 500 بار در نقش ها و شخصيت هاي متفاوت عرضه شده است از آن جمله : پرستار، افسر پليس، آموزگار، پزشك، دندانپزشك، دامپزشك، خواننده موسيقي راك، ژيمناست، كارآگاه، افسر نيروي دريايي، افسر خلبان، مهماندارهواپيما، دزد، گدا و... كه اين شخصيت پردازي ها، براي كاركردهاي تربيتي اين عروسك است.

    باربي و سياست
    در طول 40 سال گذشته عروسك باربي فعال در عرصه سياست آمريكا بوده است. در طول انتخابات ايالتي و ملتي، باربي بسيار فعال است. در طول جنگ ويتنام، گرانادا، پاناما و در انتهاي جنگ سرد، باربي نقشهاي متفاوتي ايفا كرد. در طول جنگ عراق و آمريكا در سال 1990، عروسك باربي با پوشش يونيفورم نيروهاي نظامي ضد تروريست، با ايفاي نقش جديد خود به تهييج افكار عمومي پرداخت. تيتر آگهي هاي تبليغاتي باربي، براي نبرد ضد تروريسم اين بود: باربي- روح آمريكايي.
    باربي و تعليم و تربيت
    كمر باريك و اندام كشيده باربي باعث شده است تا دختران نوجوان در غرب و ساير كشورها براي اينكه اندامشان شبيه باربي شود يا از الگوي باربي خيلي فاصله نداشته باشند، از خوردن غذا به اندازه كافي در سن رشد خود پرهيز كنند. لذا آمار حيرت آور سازمانهاي بهداشتي غرب از سوء تغذيه دختران غربي خبر مي دهد.
    چون مطرح مي شود كه تركيب اندام باربي هيچگاه به هم نخواهد خورد، لذا در تربيت دختران براي اينكه در سنين بزرگسالي هيچگاه آبستن نشود، در حفظ اندام آنان بسيار موثر بود. در دهه 90 ميلادي به دليل كاهش نرخ توليد مثل در غرب به ويژه در آمريكا، باربي براي تربيت دختران در آن زمينه وارد صحنه شد و در 1955 اين عروسك با يك جنين در شكم خود، به بازار عرضه شد تا دختران نوجوان با وضع حمل باربي به دست خود، اشتياق مادر شدن بيابند. امروزه اسكيپر كه خواهر كوچك باربي محسوب مي شود، بخشي از پاسخ به درخواست سياست گذاران فرهنگي براي بچه دار بودن باربي است.
    نگاهي به تحول لباسها و شخصيت باربي، بيانگر آن تحول اجتماعي است كه باربي در آن آفريده شده است. امروزه عروسك بزرگ باربي در هيكل يك دختر جوان حقيقي، براي مقاصد مستهجن در فروشگاه هاي غربي خريد و فروش مي شود. امروزه باربي بر روي تمام وسايل مورد استفاده كودكان و نوجوانان اعم از لوازم التحرير، لوازم بهداشتي و آرايشي، پوشاك، اسباب بازي، لوازم تزئيني و ... حك شده است و حتي خوردني هاي فانتزي كودكان مانند آدامس و شكلات نيز از حضور باربي بي نصيب نيست. اينكه دخترها در سراسر جهان بايستي حضور مدل و الگوي غربي خود (باربي) را همواره در پيرامون خود حس كنند. مادران غربي مي پرسند؛ چرا دختران ما زودتر از آنچه بايد بالغ مي شوند؟ دليل اين بلوغ زودرس جنسيتي دختران ما در چيست؟

    استراتژي فرهنگي آمريكا و باربي
    از آنجا كه بيا ن دكترين فرهنگي آمريكا بر اومانيسم(بشرمداري به جاي خدا محوري)، ليبراليسم(اباحي گر)، سكولاريسم(عرفي انديشي و دنياگرايي) و هدونيسم(لذت محوري) است، طبيعي است كه سياستمداران و استراتژيك هاي فرهنگي آمريكا تلاش نماييند تا از طريق شيوه و راهكارهاي مختلف، بيان فرهنگي خود را تقويت، و‌ آن را در آمريكا و و سراسر جهان بسط و تسري دهند. يكي از اين شيوه ها، تربيت دختران آمريكا و سراسر جهان با گزاره هاي فرهنگ آمريكايي است. لذا به عنوان بهترين و كارآمدترين راه، اگر دختران ساير ملت ها با «ارزش»هاي آمريكايي تربيت شوند، و چون اين دختران، نقش همسران و مادران را در جوامع خودشان عهده دار مي شوند، لذا مبتني بر ارزش هاي آمريكايي، جامعه شان را اداره مي كنند و اين مهمترين كاركرد تهاجمي يك فرهنگ مهاجم است كه شهروندان، ديگر ممالك را با ارزش هاي خود بپرورانند.
    باربي در استراتژي فرهنگي آمريكا واجد بالاترين تأثيرها و ارزش گذاري هاست. و در عرصه پدافند در برابر تهاجم فرهنگي عروسك باربي، مهمترين اقدام در گام نخست تبيين مخاطرات تربيتي و فرهنگي اين عروسك است. لذا هشدار بصيرت بخش در صدر اين اقدمات است.
    عروسك باربي برخلاف ساير عروسك ها تداعي كننده بچه نبوده و داراي چهره بچه گانه نمي باشد، بلكه يك زن بيست ساله آمريكايي با تمام مشخصات اندامي آن كه با دقت فراوان طراحي و ساخته مي شود و با حضور تصاويرش در تمام اكثر مايحتاج و ملزومات ضروري كودكان و نوجوانان از قبيل لاوزم التحرير، كيف، كفش، شكلات ها، ظروف، البسه، ساعت، وسايل شخصي و ... كه به بيش از دهها هزار مورد موجود در بازار حتي بازار داخاي مي رسد، ملكه ذهني كودكان و نوجوانان گرديده و خود را به آنان تحميل و موجب خريد عروسك مي گردد. خريداران باربي با خريد يك عروسك كارشان تمام نشده و مجبورند تمام وسايل مكمل آن را از قبيل لباس خواب، وسايل حمام، مايوي شنا، لباس مهماني، وسايل آرايش و... را كه همه ساله در چندين نوبت نيز تغيير مد داده، بازسازي و توليد مي شوند را تهيه و همواره آن را به روز نمايند. بديهي است مدل لباس باربي و تمام آنچه كه تحت عنوان متعلقات عروسك عرضه مي شود، مدل لباس و ساير وسايل مورد نياز دختران و زنان قرار گرفته و بدين صورت دختران مأنوس با اين عروسك با سليقه باربي( يا به قول دقيقتر با سليقه و خواست يك زن آمريكايي) بزرگ شده و در زماني كه به سن انتخاب مي رسند، دقيقاً داراي سليقه اي همانند باربي(يا يك زن آمريكايي) مي باشند. بنابراين هرآنچه در تمدن غرب براي انحطاط بشر توليد و عرضه مي شود، قبلاً ذائقه و احساس نياز به آن را با هزينه مصرف كنندگان به وجود آورده اند پديده «باربي بيس» يكي از نمونه هاي عيني در دخل كشور است كه متخصصان تربيتي و تغذيه داخلي با نگراني فراوان از طريق

    رسانه هاي جمعي در جستجوي راه حلي براي آن و اطلاع رساني به خانواده هاي ايراني براي پيشگيري و جلوگيري از گسترش آن هستند؛ در شرايطي كه در صفحه نيازمندي هاي روزنامه هاي صبح و عصر
    آگهي هاي بسيار فريبنده اي با عبارت اغفال كننده اي دختران اين مرز و بوم را با وعده و وعيد فراوان به باربي شدن دعوت مي نمايند.
    نبايد فراموش كرد ك هات اين لحظه، هيچ كشور و ملتي نتوانسته است در برابر باربي، رقيبي ماندگار و جدي بتراشد و در اين عرصه كاملاً شكستنخورده باشد كه از جمله« عروسك سندي» در انگليس مي باشد.
    باشد كه عروسك هاي ملي «سارا» و «دارا» كه از نژاد آريايي و داراي فرهنگي ايراني – اسلامي مي باشند، بتواند خلاء مذبور را پر نموده و رد رقابتي سنگين و نفس گير، باربي را در رزمگاه تربيتي دختران جهان اسلام با شكست روبرو سازد.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان