619

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 619 :: یکشنبه 3 دی 1385

Mobin_s2004@yahoo.com

پيام تسليت + تولدم

سلام مي کنم به همه شما دوستان خوبم
وقتتون به خير و خوشي

1- ديروز با خبر شدم با کمال تاسف يکي از بستگان نزديک دوست بسيار عزيزم «گير3پيچ» فوت شده اند. از طرف خودم و همه اعضا گروه به ايشان و خانواده محترمشان تسليت مي گم.

2- امروز سوم دي هست. طبق تقويم ميلادي امروز 24 دسامبر (و طبق نظر برخي ديگر فردا) ميلاد حضرت مسيح هست. طبق تقويم قمري امروز 3 ذي الحجه سالروز ميلاد  ابوريحان بيروني و نيز خاقاني شرواني مي باشد. و طبق تقويم شمسي امروز سوم دي ماه سالروز تولد من هست! به عبارت ساده تر امروز جشن تولد من هست. البته امسال سالروز تولدم نسبت به سالهاي پيش حال و هواي ويژه اي داره، چون ....
ناگفته نماند سوم دي سال گذشته نيز يکي از بيادماندني ترين سالها بود، چون بصورت مجازي (از طريق اينترنت) جشن تولد بسيار بيادماندني در کنار دوستان خوبم داشتم.

باقي بقايتان

mobin_s2004@yahoo.com

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره دیروز «روزانه» (618) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • گرانترین درخت کریبسمس دنیا
  • معرفي و دانلود فيلم: بازگشت
  • دانلود آلبوم: سبک سنگین
  • آهنگ زیبای سكوت
  • Tag&Rename 3.3
  • برنامه ای شبيه Winamp براي موبايل
  • جوان سازی پوست صورت
  • نمايندگان مردم يا حاميان باند ثروت و قدرت؟!
  • روز 29 بهمن روز سپندار مذگان
  • دایی؛ اسطوره‌ای بر فراز یک قرن
  • محبوبترين کارتونهاي دوران کودکي
  • من «مس» هستم !
  • روزي كه سكرترم رو اخراج كردم
  • مردها هم انسان هستند!
  • و ....
 

 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

10 عکس برتر تلسکوپ فضایی هابل
گرانترین درخت کریبسمس دنیا
نامهای دختران

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

اولين واكنش ايران به قطعنامه شوراي امنيت
ايران راه‌اندازي 3000 سانتريفيوژ را آغاز خواهد كرد

وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در واكنش به قطعنامه شوراي امنيت در خصوص برنامه هسته‌اي صلح‌آميز كشورمان اعلام كرد: ملت ايران با تكيه بر توان خود مرحله راه‌اندازي واحد 3000 سانتريفوژ در نطنز را تحت نظارت آژانس آغاز و با جديت پيگيري و اجرا خواهد كرد.
وزارت امور خارجه اعلام كرد: جمهوري اسلامي ايران تصويب قطعنامه جديد شوراي امنيت در خصوص برنامه صلح‌آميز هسته‌اي خود را اقدامي فراقانوني و خارج از چارچوب وظايف شورا و برخلاف مقررات صريح منشور ملل متحد مي‌داند.
در اين بيانيه آمده است: صدور اين قطعنامه نشان مي‌دهد كه همچنان، برخي از اعضاي دائم شوراي امنيت بويژه ايالات متحده و بريتانيا در پي استفاده ابزاري از اين نهاد، هستند و اين در حالي است كه اين قدرتها نه تنها به تعهدات خويش طبق معاهده NPT بويژه ماده يك مبني بر برخورداري از انتقال مواد و فناوري و تجهيزات نظامي هسته‌اي به ساير كشورها و ماده شش الزام به خلع سلاح ‌هسته‌اي خود پايبند نيستند، بلكه برخلاف آنها به توسعه زرادخانه‌هاي هسته‌اي خود ادامه مي‌دهند.
در اين بيانيه آمده است: انجام اين گونه اقدامات سياسي و غير حقوقي شوراي امنيت، نمي‌‌تواند حقوق حقه و مسلم كشورها را محدود و يا در اجرا و اعمال آنها مانع‌تراشي كند، بلكه صرفاً بي‌اعتبار شدن تصميمات شوراي امنيت را در پي خواهد داشت.
در اين بيانيه مي خوانيم، ملت ايران پيش از اين هم استفاده يكجانبه و ابزاري از شوراي امنيت را توسط انگلستان و آمريكا عليه استقلال و حاكميت ملي خود كه ملي شدن صنعت نفت را به عنوان تهديد صلح و امنيت بين‌المللي در شوراي امنيت مطرح و تحت فشار قرار دادند، به خاطر دارد.
اين بيانيه مي افزايد: امروز در شرايطي كه رژيم صهيونيستي حاضر نيست به معاهده عدم اشاعه سلاح هسته‌اي بپيوندد و خود را تحت نظارت پادمان‌هاي آژانس قرار دهد و شوراي امنيت نيز هيچ اقدامي در قبال اعلام علني و رسمي نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در برخوداري از سلاح‌ هسته‌اي نمي‌كند، براي ملت ايران رويكرد دوگانه شوراي امنيت در قبال برنامه هسته‌اي ايران و زاردخانه‌هاي تسليحات اتمي اسرائيل قابل قبول نيست. برهمين اساس مردم ايران سرنوشت خود را به تصميمات بي‌اعتبار شوراي امنيت نسپرده و پس از اين هم نخواهند سپرد.
در بيانيه وزارت خارجه با تاكيد بر اين كه انجام و تكرار اين گونه اقدامات در شوراي امنيت ادامه مسير غلطي است كه ثمره‌اي بجز پيچيده‌تر كردن اوضاع و افزايش سطح بي‌اعتمادي ملت بزرگ ايران به آمريكا و انگلستان، به عنوان تهديد استراتژيك عليه استقلال و حاكميت ملي خود نخواهد داشت، آمده است: برنامه هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران مورد حمايت و اجماع تمامي مسئولان نظام، نخبگان و افكار عمومي است از اينرو، اقدامات فراقانوني و غير حقوقي آمريكا و انگلستان در شوراي امنيت، عليه منافع ملي ايران موجب تحكيم اراده و عزم ملي ايرانيان در پايداري از استقلال و حاكميت ملي و پايداري براي حفظ حقوق حقه خود جهت تضمين آينده ايران خواهد شد.همانگونه كه در انتخابات اخير ملت بزرگ ايران، اين عزم و اراده را به منصه ظهور رسانده و به صورت باشكوهي در پيش چشم جهانيان به نمايش گذاشتند.
در اين بيانيه تصريح شده‌است: به اعتقاد وزارت امور خارجه، اگرچه آمريكا و انگلستان همه توان سياسي و حقوقي خود در صدور قطعنامه جديد در شوراي امنيت را بكار گرفته‌اند، تا مانع از بهره‌‌برداري كامل ملت ايران از همه حقوق هسته‌اي خود شوند، ليكن اين قدرت‌هاي رو به افول بايد بدانند كه با ارعاب و تهديد نمي‌توانند ملت ايران را از پيشرفت و توسعه منصرف سازند.
در اين بيانيه مي خوانيم: جمهوري اسلامي ايران، اينگونه اقدامات شوراي امنيت را در راستاي اعمال آپارتايد هسته‌اي و تقسيم جهان به شمال و جنوب در برخورداري فناوري پيشرفته مي‌داند و اعتقاد دارد سبب خواهد شد كه ساير كشورهاي در حال توسعه نيز بطور جدي به سمت روند خوداتكايي در زمينه اكتساب فناوري صلح‌آميز هسته‌اي و بهره‌گيري از آن سوق يابند.
از اين رو قطعنامه جديد شوراي امنيت نه تنها نمي‌تواند مانعي بر سر راه پيشرفت هسته‌اي ايران باشد، بلكه ملت ايران با تكيه بر توان ملي خود و در چارچوب احقاق حقوق مسلم خود مطابق معاده NPT، برنامه‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي خود را براساس برنامه‌هاي از پيش تعيين شده ادامه خواهد داد و بويژه عملياتي نمودن مرحله راه‌اندازي واحد 3000 سانتريفيوژ در نطنز را در اجراي ادامه فعاليت‌هاي تحقيقاتي صلح‌آميز خود تحت نظارت آژانس آغاز و با جديت پيگيري و اجرا خواهد نمود.
اين بيانيه مي افزايد: دشمنان ملت ايران بايد مطمئن باشند كه انجام اينگونه اقدامات در شوراي امنيت، موجب ناديده انگاشتن نقش، جايگاه، نفوذ و تأثيرگذاري جمهوري اسلامي ايران بر تحولات، ثبات و امنيت منطقه‌‌اي نخواهد شد.
وزارت امور خارجه در بيانيه خود تاكيد كرده است: اگر چه جمهوري اسلامي ايران همواره با رويكرد واقع‌گرا، چند جانبه‌گرايانه و عمل‌گرا خواستار حل مسائل موجود از طريق مذاكره مي‌باشد، ليكن معتقد است، انجام اين اقدامات يكجانبه و غير مسئولانه و غير معقول در شوراي امنيت، نه تنها كمكي به تسهيل فرآيند مذاكرات نمي‌كند، بلكه در مسير مذاكرات مانع‌تراشي جدي هم مي‌نمايد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

بازگشت 
Volver / To Return

کارگردان: پدرو آلمودووار. موسيقي: آلبرتو ايگلسياس. مدير فيلمبرداري: خوزه لوئيس آلکاينه. تدوين: خوزه سالسيدو. طراح صحنه: سالوادور پارا. بازيگران: پنه لوپه کروز[رايموندا]، کارمن مائورا[ايرنه]، لولا دوينياس[سوله]، بلانکا پورتيلو[آگوستينو]، چاس لامپريوه[تيا پائولا]. ١٢١ دقيقه. محصول ٢٠٠٦ اسپانيا. نامزد نخل طلا و برنده جايزه بهترين بازيگر زن و بهترين فيلمنامه از جشنواره کن، برنده جايزه تماشاگران و بهترين بازيگر زن، بهترين فيلمبرداري، بهترين موسيقي و بهترين کارگرداني از جشنواره فيلم اروپا، برنده جايزه فيپرشي به عنوان بهترين فيلم سال از جشنواره سن سباستين، برنده جايزه تماشاگران از جشنواره والادوليد.
رايموندا با دخترش پائولا و شوهر هميشه مست اش پاکو در مادريد زندگي مي کند. خواهرش سوله مطلقه است و مخفيانه به عنوان آرايشگر کار مي کند. دو خواهر والدين شان را در جريان يک آتش سوزي در زادگاه شان- دهکده اي در لامانچا- از دست داده اند. تنها خويشاوند آنها که در ده زندگي مي کند خاله پائولاست که طوري از خواهرش ايرنه- مادر سوله و رايموندا- حرف مي زند، که انگار هنوز در قيد حيات است. دو خواهر سالهاست بعد از مرگ والدين خود در مادريد ساکن شده اند، اما با مرگ خاله پائولا همه چيز دگرگون مي شود. چون گذشته بار ديگر همراه با اسرار و تعليق هاي خود بازگشته است...

چرا بايد ديد؟
چون امکان ندارد آلمودووار فيلم بدي بسازد و حتماً بايد ديد!
از آخرين فيلم آلمودووار دو سالي گذشته و هنوز خاطره خوش تماشاي آن باقي است. چون آلمودووار شخصيت ها و روايتي خاص خود دارد که او را چند سال قبل صاحب جايگاهي ميان بونوئل کبير و داگلاس سيرک دانسته ام. آلمودووار يکي از معدود مولف هاي روزگار ماست و با اين حال براي خيلي ها بچه تخس سينماي اسپانيا و براي برخي ترسناک، چون اغلب شخصيت هاي فيلم هاي او را هم جنس گرا، دو جنس گرا، ترانسکشوال ها و... تشکيل مي دهند. آلمودووار در هفدهمين فيلم خود بار ديگر پس از چند سال وقفه کروز و مائورا را به کار گرفته، به دوره فيلم هاي اوليه خود رجوع کرده و در واقع به سراغ ريشه هاي خود در لامانچا برگشته است. بازگشت پاسخي به دغدغه هاي هميشگي کارگردان درباره مرگ، عشق و خانواده و نسل هاست که بار ديگر در ترکيبي کمدي/درام توانسته آنها در کنار هم بچيند. کروز با اين فيلم به اوج قله بازيگري خود دست يافته و ثابت مي کند که کار در هاليوود و توليدات بين المللي نتوانسته ذره اي از اعتبار کار با آلمودووار را براي او فراهم کنند. براي اطلاع دوستداران کنجکاو فيلم بايد بگويم که نام فيلم از تانگويي متعلق به دهه ١٩٣٠ ساخته کارلوس گاردل گرفته شده و حتماً طرفداران فيلم هاي آلمودووار- مخصوصاً خانم ها- از ديدن بازگشت شگفت زده شده و ساعت هاي خوشي را خواهند گذراند.
ژانر: کمدي، درام.

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

دانلود مجموعه طنز

باغ مظفر - قسمت هفدهم

سریال جدید و  زیبای باغ مظفر کاری از مهران مدیری؛
این سریال هر شب از شبکه سوم تلویزیون دولتی ایران پخش میشه، ما هم سعی میکنیم همزمان برای دانلود براتون بزاریم.

 این قسمت از سریال را می توانید از طریق لینکهای زیر دانلود کنید:

سرور ۱      سرور ۲      سرور ۳

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسی

سبک سنگین
باصدای سندی

آلبوم جدید و بسیار زیبای سندی به نام سبک سنگین با دو کیفیت

 

برای دانلود روی هر یک از آهنگهای بالا کلیک سمت راست کرده و Save Target As را بزنید.
 


 

تک موزیک

آهنگ زیبای سكوت
باصدای ايرج بسطامي

 لینک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کره و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Tag&Rename 3.3

آخرین نسخه از نرم افزار Tag&Rename لحظاتی پیش در اینترنت منتشر شد.شما به کمک این نرم افزار قادر خواهید بود تگ های فایل های mp3، wma، as وogg خود را ویرایش کنید؛همچنین توانایی افزون اطلاعات خود را به فایل مورد نظر خواهید داشت.

 لینک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کره و Save Target As را بزنيد.

Serial: TR-QI1S7SQ3-IFNY3U-FH58DOOY
 


 

دنیای موبایل

برنامه ای شبيه Winamp براي موبايل

 لینک دانلود
بعد از کليک روي لينک بالا صفحه جديدي باز مي شود که در اين صفحه جديد کافي است دکمه Download  را بزنيد.
اگر برای باز کردن فایل از شما رمز خواست، reza-2006 را وارد کنید.
 

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


دردم از یار است و درمان نیز هم

دردم از یار است و درمان نیز هم
این که می​گویند آن خوشتر ز حسن
یاد باد آن کو به قصد خون ما
دوستان در پرده می​گویم سخن
چون سر آمد دولت شب​های وصل
هر دو عالم یک فروغ روی اوست
اعتمادی نیست بر کار جهان
عاشق از قاضی نترسد می بیار
محتسب داند که حافظ عاشق است

 

دل فدای او شد و جان نیز هم
یار ما این دارد و آن نیز هم
عهد را بشکست و پیمان نیز هم
گفته خواهد شد به دستان نیز هم
بگذرد ایام هجران نیز هم
گفتمت پیدا و پنهان نیز هم
بلکه بر گردون گردان نیز هم
بلکه از یرغوی دیوان نیز هم
و آصف ملک سلیمان نیز هم

 
 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»

 

جمله روزانه

3 دی
وقتی خودمان را دوست داشته باشیم، اجازه نمی دهیم دیگران نوع احساسات ما را تعیین کنند. بخشش پایان تمام کشمکش هاست.
وین دایر

فرستنده:
saheledoosti@yahoo.com

**************

از بزرگمهر حكيم پرسيدند: "كارها به كوشش است يا به قضا؟"
جواب داد: "كوشش، قضا را سبب است"

فرستنده:
s_ir62@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

سخن طیب و پاكیزه را از هر كه گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل نكند.
امام محمد باقر (ع)

 

 

نکات ريز خانه داري
mitramrz@yahoo.com

بخش دوم : نکاتی درباره ی نگهداری و استفاده از مواد غذایی

نکاتی در مورد طبخ سیب زمینی
سیب زمینی که با پوست آب پز شود ، در حدود 30 درصد از ویتامین های خود را از دست می دهد . بعضی افراد به اشتباه فکر می کنند که برای جلوگیری از آلودگی هنگام پخت ، بهتر است سیب زمینی را پوست کنده سپس آب پز نمایند . توجه شود که با این کار بیش از 40 درصد ویتامین ها به هدر می رود . سیب زمینی پخته شده در فر 40 در صد ، سیب زمینی سرخ شده 10 تا 35 درصد و سیب زمینی بخار پز 5 تا 30 درصد از ویتامین های خود را از دست می دهند .
اگر سیب زمینی زیادتر از حد لازم بپزد ، رنگش کدر خواهد شد و هنگام تهیه پوره ، رنگ آن را خراب خواهد کرد . برای برطرف کردن این حالت می توانید پیش از اضافه کردن سایر مواد ، کمی شیر خشک به سیب زمینی پخته و رنده شده اضافه کنید ، بدین ترتیب رنگ آن بهتر خواهد شد .
توجه فرمایید که اگر پیش از پختن یا تنوری کردن سیب زمینی روی آن را کمی کره یا روغن بمالید نه تنها ترک نخواهد خورد ، بلکه مزه و طعم بهتری هم پیدا می کند . راه دیگر جلوگیری از بد فرم شدن سیب زمینی تنوری ، سوراخ کردن آن با چنگال است . می توانید با نوک چنگال چند سوراخ ریز در قسمتهای مختلف سیب زمینی ایجاد کنید . با انجام این کار ، پوست سیب زمینی سالم می ماند و از ترک خوردگی و ترکیدگی سیب زمینی جلوگیری به عمل می آید .

 

 

آرایشی - بهداشتی
amoozesh_v_sh@yahoo.com

مراقبت طبيعي ناخن و ترميم آن

حال که عضو ناخن را بهتر شناخته و درک مي کنيم ، مي توانيم بهتر و با روشي اصولي تر از ناخن هاي خود مراقبت نماييم. در زير چند نکته جالب و ضروري آمده که در انجام اين امر مفيد خواهد بود. پوست و ناخن هاي ما همواره با جريان مداوم آب و چربي تغذيه مي شوند.
هر چيزي را که ما ديده و لمس مي کنيم (غير از نور و الکتريسيته) شيميايي است. افراط در شستن دست و يا استفاده از محلولهاي پاک کننده شيميايي بدون دستکش مي تواند به رطوبت و چربي مفيد پوست و ناخن ها آسيب زده و آنها را از بين ببرد. در نتيجه اين واکنش ناخن ها و پوست ، پوسته پوسته مي شوند. آب نيز همانند تمام محصولات مربوط به ناخن يک ماده شيميايي است. قرار گرفتن بيش از حد در معرض مواد شيميايي مي تواند عکس العمل هاي اگزمايي را ايجاد کند.
ورقه ناخن از لايه هاي بسياري از سلولها که مواد دروني اشان را از دست داده و صاف ، سخت و شکننده مي شوند تشکيل مي شود. مقاومت در ناخن يعني ترکيبي از سختي و انعطاف پذيري. کمک به ترميم و حفظ زيبايي و سلامتي ناخن ها بر عهده متخصصين مي باشد.
اما شما نيز مي توانيد به ترميم ناخن هايتان در منزل بپردازيد. ناخن هايي که شکسته و يا ورقه ورقه مي شوند دچار کمبود رطوبت و چربي هستند. بيماري ها و مشکلات ناخن بايد توسط يک پزشک تشخيص داده شوند و سپس داروهاي لازم در اين رابطه مصرف شوند. متخصص ناخن براي تشخيص بيماري هاي ناخن و مشکلات آن تعليم داده مي شوند اما آنها مجاز به معالجه اين موارد در سالنهاي زيبايي نيستند.
فراموش نکنيد که دستهايتان را مرطوب کنيد . از آنجائيکه بيش از 10 درصد از حجم ناخن را آب تشکيل مي دهد. اگر ناخن آب خود را از دست بدهد همانند پوست، قابليت ارتجاعي اش را نيز از دست خواهد داد. ناخن هاي خشک بيشتر در معرض شکستن هستند تا خم شدن.
ناخن هاي بلند بيشتر کثيف و آلوده مي شوند و نسبت به ناخن هاي کوتاه در اين حالت بيشتر احتمال برگشتن ناخن هنگام برداشتن اشيا و ورود آلودگي به داخل بستر ناخن وجود دارد.
پاک کردن مستمر کثيفي و جرم جمع شده درزير ناخنها به مشکل ناخن خواهد افزود. وقتي از مرطوب کننده ها استفاده مي کنيد از بالاي دست شروع کنيد و به سمت ناخن ادامه دهيد و روي ناخن ها را با مرطوب کننده بپوشانيد. بخش کوتيکل ناخن (بخش رشد کننده بيروني) را نيز مرطوب کنيد. بخش کوتيکل ناخن مانعي است براي نفوذ رطوبت به زير ناخن. مقدار بيشتري از مرطوب کننده را بروي لايه ناخن بماليد تا از افتادن ريشه ناخن جلوگيري نمايد.
ناخن انگشتان شما هر روز در معرض آسيب قرار دارند. مواد شوينده ، پوليش کردن (استفاده از لاک)، چسب ناخن، مواد سفت کننده ناخن و مواد شيميايي خانگي همه جزو مواد آسيب رسان و مضر براي ناخن هستند. شما مي توانيد با استفاده از دستکش هنگام شستن ظروف و لباس ها در اين راه کمک بزرگي به خود نماييد.
از تماس مستقيم با بنزين، گازوئيل، نفت، رنگ و ديگر مواد شيميايي قوي احتراز نماييد. مانيکورها و مخصوصا مواد پاک کننده لاک ناخن ( استون) ناخن را خشک مي کنند و اغلب باعث شکستن و خراب شدن ناخن ها مي شوند. اگر به اين گونه مواد شيميايي برخورد کرديد موادي را انتخاب کنيد که عاري ازماده فورمال دي هايد باشند.
توصيه ميکنيم مقدار 1 قاشق چايخوري روغن کرچک را در مقدار تقريبي 28 گرم آستون بريزيد تا هنگام استفاده به ناخنها رطوبت برسد.
ناخن هايي که به راحتي مي شکنند و ترک مي خورنداز مشکلات احتمالي تغذيه اي خبر مي دهند. ناخن ها برای سالم بودن و ماندن به مقدار زيادي کلسيم ، منيزيم، پروتئين و سيليس نياز دارند.
نوشيدن و دم کرده گياهان گزنه و سرخس و يا خوردن کپسول هاي اين گياهان بطور روزانه بسيار مفيد خواهد بود چرا که اين گياهان سرشار از سيليس و ديگر مواد معدني مهم مي باشند که در رشد ناخنها بسيار موثرند. استفاده از مکمل هايGLA (گل پامچال شب، گل گاوزبان يا کشمش سياه) نيز بسيار کمک مي کنند.
http://lover-than-love.mihanblog.com 

 

 

صهیونیسم
komeil_fa84@yahoo.com

13- ابهامات یازده سپتامبر

چرا تروريستها توانسته اند در ابعاد و حجم وسيع (100 تا 150 نفر) بدون هيچ محدوديتي از تمام لايه هاي امنيتي و دستگاههاي فوق مدرن الكترونيكي عبور كنند و اسلحه و مهمات و بمب به داخل هواپيما ببرند.
چرا چهار هزار يهودي شاغل مركز تجارت جهاني در روز عمليات از آمدن به محل كار خود امتناع ورزيدند. چرا سفر نخست وزير رژيم صهيونيستي به آمريكا كه قرار بود 11 سپتامبر انجام گيرد در شب عمليات به ناگهان لغو شد.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

دو هنگامه در شاهنامه

دو هنگامه ی تاریخی در شاهنامه هست که در تاریخ و فرهنگ و سرنوشت این مردم تاثیری ژرف داشته است. در این هنگامه ها، اما همواره فرزانگانی هستند که هشدار می دهند و با چشم خرد و دانایی آینده را می نگرند و به دیگران می نمایند. این هنگامه ها چندین بار دیگر نیز در تاریخ ما تکرار شده اند. پس تا نگاهی ژرف به این دو هنگامه، درسی باشد برای آموختن
هنگامه ی نخست:
لهراسب پادشاه عارف پیشه و آرامش طلب و دادگر ایران، در برابر دسیسه ها و آز و قدرت طلبی های فرزند، خود به بلخ، نیایشگاه عارفان کهن می رود. از تخت و قدرت کناره می گیرد و این همه را به گشتاسب می سپارد:
که گشتاسب را سر پر از باد بود
وزان کار، لهراسب ناشاد بود
گشتاسب در راه رسیدن به قدرت و تخت پدر از رفتن زیر پرچم بیگانگان نیز دریغ ندارد:
چنین داد پاسخ که در هندوان
مرا شاد دارند و روشن روان
و چون از هند بازش می آورند، بار دیگر برای رسیدن به قدرت به روم و نزد دشمنان ایران می رود.
شگفتا که شاهزاده ای چون سیاوش برای پیمان داری و وفای به عهد از قدرت و تخت چشم می پوشد و به توران پناه می برد. از سویی گشتاسب برای رسیدن به قدرت و تخت و تاج از فرمان پدر سر می پیچد و به روم پناه می برد.

 

 

مشکان
info@moshkan.com

یکشنبه: داستان راستان

نصيحت زاهد

گرمی هوای تابستان شدت كرده بود . آفتاب بر مدينه و باغها و مزارع‏ اطراف مدينه به شدت می‏تابيد ، در اين حال مردی به نام محمد بن منكدر كه‏ خود را از زهاد و عباد و تارك دنيا می‏دانست - تصادفا به نواحی بيرون‏ مدينه آمد ، ناگهان چشمش به مرد فربه و درشت اندامی افتاد كه معلوم بود در اين وقت ، برای سركشی و رسيدگی به مزارع خود بيرون آمده ، و به واسطه‏ فربهی و خستگی به كمك چند نفر كه اطرافش هستند و معلوم است كس و كارهای خود او هستند ، راه می‏رود .
با خود انديشيد : اين مرد كيست كه در اين هوای گرم خود را به دنيا مشغول ساخته است ؟ ! نزديكتر شد ، عجب ! اين مرد محمد بن علی بن الحسين ( امام باقر ( است ؟ اين مرد شريف ، ديگر چرا دنيا را پی‏جويی می‏كند ؟ ! لازم شد نصيحتی بكنم و او را از اين روش باز دارم .
نزديك آمد و سلام داد . امام باقر نفس زنان و عرق ريزان جواب سلام داد .
- " آيا سزاوار است مرد شريفی مثل شما در طلب دنيا بيرون بيايد ، آن‏ هم در چنين وقتی و در چنين گرمايی ، خصوصا با اين اندام فربه كه حتما بايد متحمل رنج فراوان بشويد ؟ ! چه كسی از مرگ خبر دارد ؟ كی می‏داند كه چه وقت می‏ميرد ؟ شايد همين‏ الان مرگ شما رسيد . اگر خدای نخواسته در همچو حالی مرگ شما فرا رسد ، چه وضعی برای شما پديد خواهد آمد ؟ ! شايسته شما نيست كه دنبال دنيا برويد ، و با اين تن فربه در اين روزهای گرم ، اين مقدار متحمل رنج و زحمت بشويد . خير ، خير ، شايسته شما نيست " .
امام باقر دستها را از دوش كسان خود برداشت و به ديوار تكيه كرد و گفت : " اگر مرگ من در همين حال برسد و من بميرم ، در حال عبادت و انجام وظيفه از دنيا رفته‏ام ، زيرا اين كار ، عين طاعت و بندگی خداست . تو خيال كرده‏ای‏ كه عبادت منحصر به ذكر و نماز و دعاست . من زندگی و خرج دارم ، اگر كار نكنم و زحمت نكشم ، بايد دست حاجت به سوی تو و امثال تو دراز كنم . من‏ در طلب رزق می‏روم كه احتياج خود را از كس و ناكس سلب كنم . وقتی بايد از فرارسيدن مرگ ترسان باشم كه در حال معصيت و خلافكاری و تخلف از فرمان الهی باشم ، نه در چنين حالی كه ، در حال اطاعت امر حق هستم ، كه‏ مرا موظف كرده بار دوش ديگران نباشم ، و رزق خود را خودم تحصيل كنم " .
زاهد : " عجب اشتباهی كرده بودم ، من پيش خود خيال كردم كه ديگری را نصيحت كنم . اكنون متوجه شدم كه خودم در اشتباه بوده‏ام ، و روش غلطی را می‏پيموده‏ام و احتياج كاملی به نصيحت داشته‏ام " ( 1 ) .

پاورقی :
1ـ بحار الانوار ، چاپ كمپانی ، جلد 11 ، حالات امام باقر ، صفحه 82

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة البقرة آيات: 286 محل نزول: مدینه

وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّ أَرِنِي كَيْفَ تُحْيِـي الْمَوْتَى قَالَ أَوَلَمْ تُؤْمِن قَالَ بَلَى وَلَـكِن لِّيَطْمَئِنَّ قَلْبِي قَالَ فَخُذْ أَرْبَعَةً مِّنَ الطَّيْرِ فَصُرْهُنَّ إِلَيْكَ ثُمَّ اجْعَلْ عَلَى كُلِّ جَبَلٍ مِّنْهُنَّ جُزْءًا ثُمَّ ادْعُهُنَّ يَأْتِينَكَ سَعْيًا وَاعْلَمْ أَنَّ اللّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ 260 مَّثَلُ الَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِي كُلِّ سُنبُلَةٍ مِّئَةُ حَبَّةٍ وَاللّهُ يُضَاعِفُ لِمَن يَشَاء وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ 261 الَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ ثُمَّ لاَ يُتْبِعُونَ مَا أَنفَقُواُ مَنًّا وَلاَ أَذًى لَّهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ 262 قَوْلٌ مَّعْرُوفٌ وَمَغْفِرَةٌ خَيْرٌ مِّن صَدَقَةٍ يَتْبَعُهَآ أَذًى وَاللّهُ غَنِيٌّ حَلِيمٌ 263 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تُبْطِلُواْ صَدَقَاتِكُم بِالْمَنِّ وَالأذَى كَالَّذِي يُنفِقُ مَالَهُ رِئَاء النَّاسِ وَلاَ يُؤْمِنُ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ فَمَثَلُهُ كَمَثَلِ صَفْوَانٍ عَلَيْهِ تُرَابٌ فَأَصَابَهُ وَابِلٌ فَتَرَكَهُ صَلْدًا لاَّ يَقْدِرُونَ عَلَى شَيْءٍ مِّمَّا كَسَبُواْ وَاللّهُ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ 264

 

ترجمه فارسي مکارم

و (به خاطر بياور) هنگامى را كه ابراهيم گفت: «خدايا! به من نشان بده چگونه مردگان را زنده مى‏كنى؟» فرمود: «مگر ايمان نياورده‏اى؟!» عرض كرد: «آرى، ولى مى‏خواهم قلبم آرامش يابد فرمود: «در اين صورت، چهار نوع از مرغان را انتخاب كن! و آنها را (پس از ذبح كردن،) قطعه قطعه كن (و در هم بياميز)! سپس بر هر كوهى، قسمتى از آن را قرار بده، بعد آنها را بخوان، به سرعت به سوى تو مى‏آيند! و بدان خداوند قادر و حكيم است; (هم از ذرات بدن مردگان آگاه است، و هم توانايى بر جمع آنها دارد)» «260» كسانى كه اموال خود را در راه خدا انفاق مى‏كنند، همانند بذرى هستند كه هفت خوشه بروياند; كه در هر خوشه، يكصد دانه باشد; و خداوند آن را براى هر كس بخواهد (و شايستگى داشته باشد)، دو يا چند برابر مى‏كند; و خدا (از نظر قدرت و رحمت،) وسيع، و (به همه چيز) داناست «261» كسانى كه اموال خود را در راه خدا انفاق مى‏كنند، سپس به دنبال انفاقى كه كرده‏اند، منت نمى‏گذارند و آزارى نمى‏رسانند، پاداش آنها نزد پروردگارشان (محفوظ) است; و نه ترسى دارند، و نه غمگين مى‏شوند «262» گفتار پسنديده (در برابر نيازمندان)، و عفو (و گذشت از خشونتهاى آنها)، از بخششى كه آزارى به دنبال آن باشد، بهتر است; و خداوند، بى‏نياز و بردبار است «263» اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! بخششهاى خود را با منت و آزار، باطل نسازيد! همانند كسى كه مال خود را براى نشان دادن به مردم، انفاق مى‏كند; و به خدا و روز رستاخيز، ايمان نمى‏آورد; (كار او) همچون قطعه سنگى است كه بر آن، (قشر نازكى از) خاك باشد; (و بذرهايى در آن افشانده شود;) و رگبار باران به آن برسد، (و همه خاكها و بذرها را بشويد،) و آن را صاف (و خالى از خاك و بذر) رها كند آنها از كارى كه انجام داده‏اند، چيزى به دست نمى‏آورند; و خداوند، جمعيت كافران را هدايت نمى‏كند «264»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید

 


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي ... التماس دعا

 

 

 

بخش دوم

مطالب ارسالی ديگر اعضا

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

dorna_na2005@yahoo.com

در مکتب ما رسم فراموشی نیست
در مسلک ما عشق هماغوشی نیست
مهر تو اگر به هستی ماافتد
هرگز به سرش خیال خاموشی نیست

 

 

mitramrz@yahoo.com

تسلیت

گیر سه پیچ عزیز

همیشه همین طور است
یکی می ماند ، تا روزها و گریه ها را حساب کند
یکی می رود تا در قلبت بماند و تا ابد
اشک هایت را پشت پایش بریزی.
رسم رویا ها همین است
که تنها بمانی با اندوه خویش
و روزها و گریه ها را ، به آسمان خالی ات سنجاق کنی

لحظه ی جدایی از عزیزان سخت و طاقت فرساست . عزیزان کوچ می کنند و ما می مانیم با کوله باری از دلتنگی . ولی باور داریم دوباره روزی فرا خواهد رسید که باز در کنار هم و برای ابد در آرامش خواهیم بود .
گیر سه پیچ عزیز ، مصیبت وارده را تسلیت عرض می کنم و امیدوارم که خداوند به شما و خانواده ی محترمتون صبر و شکیبایی عطا کنه .
ما همگی در غمتون شریک هستیم .
میترا

 

 

metemadi1351@yahoo.com

Do you know the relationship between two eyes..?
They blink together,
they move together,
they cry together
they see things together and
they sleep together BUT THEY NEVER SEE EACH OTHER..
That¢s what friendship is
But when a beautiful girl comes in front, one eye goes blink and the other remains open........ ......... ......... ......... .....
Moral of the story: Girls can break even the best of friendships

 

 

pesari_az_babol_2000@yahoo.com

شاگردي از استادش پرسيد: عشق چست؟استاد در جواب گفت:به گندم زار برو و پر خوشه ترين شاخه را بياوراما در هنگام عبور از گندم زار، به ياد داشته باش كه نمي تواني به عقب برگردي تا خوشه اي بچيني شاگرد به گندم زار رفت و پس از مدتي طولاني برگشت.استاد پرسيد:چه آوردي؟ و شاگرد با حسرت جواب داد:هيچ! هر چه جلو ميرفتم، خوشه هاي پر پشت تر ميديدم و به اميد پيدا كردن پرپشت ترين، تا انتهاي گندم زار رفتم .استاد گفت: عشق يعني همين شاگرد پرسيد: پس ازدواج چيست؟استاد به سخن آمد كه:به جنگل برو و بلندترين درخت را بياور اما به ياد داشته باش كه باز هم نمي تواني به عقب برگردي شاگرد رفت و پس از مدت كوتاهي با درختي برگشت. استاد پرسيد كه شاگرد را چه شد و او در جواب گفت:به جنگل رفتم و اولين درخت بلندي را كه ديدم، انتخاب كردم. ترسيدم كه اگر جلو بروم، باز هم دست خالي برگردم .استاد باز گفت:ازدواج هم يعني همين.

 

 
viski_601@yahoo.com

شاعروفرشته اي با هم دوست شدند. فرشته پري به شاعر داد و شاعر ،شعري به فرشته. شاعر پر فرشته را لاي دفتر شعرش گذاشت و شعرهايش بوي آسمان گرفت و فرشته شعر شاعر را زمزمه كرد و دهانش مزه عشق گرفت. خدا گفت : ديگر تمام شد. ديگر زندگي براي هر دوتان دشوار مي شود. زيرا شاعري كه بوي آسمان را بشنود، زمين برايش كوچك است و فرشته اي كه مزه عشق را بچشد، آسمان

 

 

afsanehmah@yahoo.com

زندگـــــــي ، برگ بودن در مسيـــــــر باد نيست !

امتحان ريـــــشه هاست !

ريشه هم هـــــرگز اسير باد نيست !

زندگــــــــي چون پيچكي است !

انتهايش مي رسد پيش خــــــــــــد ا ......

 

 

ali_alipour2010@yahoo.com

خودموني

درود
- برخی از دوستان که تا دیروز سایه ی قالیباف را با تیر می زدند حال مدافع سر سخت حامیان شهردار تهرانند واز راه یافتنشان به شورای شهر ،کلی ذوق کرده اند. همین دوستان که برای هاشمی ،پشیزی ارزش قائل نبودند حالا او را مانند خود اصولگرا می دانند . واقعا چه می کند این انتخابات !! احتمالا این عزیزان تا چند روز آینده جملات جالب تری نیز بر زبان خواهند آورد مثلا:
ساعی کجایش شبیه اصلاح طلب ها ست. اصلا خودمان شنیدیم که ساعی گفت چو دولت مباشد تن من مباد.
دبیر که مستقل نبود . مگر رایحه ی خوش خدمت به مشامتان نمی رسد.
مسجد جامعی که خیلی خیلی معتدل است اصلا گمان می کنیم اصول گرا باشد
حرف نجفی راکه دیگر نزنید چون شدید خنده مان می گیرد.
پروین احمدی نژاد فی الواقع اول بود. به او گفتیم هشتم شو تا قبل از معصومه ابتکار قرار گیرد و آن وقت ما آرای این دو را مقایسه کنیم ، به شما بخندیم وهی قند در دلمان آب شود.
اصلا این معصومه ابتکار دیگر کیست ؟ او را نمی شناسیم. اصلاح طلب است؟ و...
- از سیاست بیرون می آییم . می گوییم چرا تخم مرغ گران شده است؟ می گویند چرا این قدر به تخم مرغ پیله کرده اید، اصلا مگر شما در دوازده ماه سال تخم مرغ هم می خورید؟ طفلکی ها، فکر میکنند مشکل اصلی ما با خود تخم مرغ است. ولی از حق که نگذریم پر بی راه نمی گویند، چون تا زمانی که مساله ی مهمی مانند هلو کاست وجود دارد تخم مرغ و سیب زمینی که مهم نیستند . مهم این است که ما حرف خود را در مورد هلو کاست در جهان به اثبات برسانیم . این قبیل موضوعات بی ارزش مثل خالی بودن شکم مردم و گران بودن قیمت تخم مرغ خودش (متعاقبا) حل خواهد شد.
- رسیدیم به صدا وسیما . شور بختانه این رسانه شدیدا تلاش می کند تا اینگونه القا نماید که خاتمی از این انتخابات رضایت کامل دارد. و مدام از این صحبت می کند که خاتمی گفته شیرینی حضور مردم را تلخ نکنید، خاتمی به قربان وزیر کشور رفته است و ... همان طور که جناب محمد علی ابطحی نیز اشاره کردند هدف آقای خاتمی از تماس تلفنی با وزیر کشور، ابلاغ نگرانی جدی از ابهام های مطرح شده نسبت به شمارش آرا و اعلام نتایج بوده است .حال چرا جناب پور محمدی در سخنان خود تنها به تشکر خاتمی از خود بسنده کردند ،جای سوال دارد. از صداو سیما انتظار داشتیم ولی از وزیر کشور نه.
بدرود
 

 

.

salman_yavar@yahoo.com

وكيل مدافعان وطني منافع صهيونيستها

همزمان با تشديد فشارهاي خارجي و لابي هاي صهيونيستي به جمهوري اسلامي به دليل برگزاري كنفرانس روشنگرانه هولوكاست در تهران، يك سايت اينترنتي منتسب به يكي از چهره هاي سياسي به تخطئه برگزاري اين كنفرانس توسط دولت پرداخت.
اين سايت اينترنتي كه به «محسن- ر» منتسب بوده و رياست آن بر عهده «اميرعلي- ا» كانديداي شوراي شهر تهران و يكي از نزديكان فرد ياد شده مي باشد، ابتدا در خبري كه ساعاتي بعد از خروجي اين سايت حذف گرديد، كوشيد، ايده به چالش كشيدن مشروعيت رژيم صهيونيستي از طريق هولوكاست را به يكي از اعضاء ستاد «رايحه خوش خدمت» نسبت داده و رئيس جمهور را در طرح اين موضوع مهم متأثر از ديدگاههاي غير كارشناسانه و افراطي معرفي سازد.
بنا بر اين گزارش، هر چند كه پس از ساعاتي اين خبر بدون هيچگونه توضيحي به مخاطبان و بنا به دلايل نامعلومي از خروجي اين سايت حذف گرديد اما بلافاصله طي يادداشتي به قلم يكي از افرادي كه به اتهام نشر اكاذيب و افترا در محاكم قضايي پرونده دارد، ابتكار جمهوري اسلامي در قرار دادن علامت سؤالي بزرگ بر پيشاني مشروعيت رژيم صهيونيستي، موضع شخصي رئيس جمهور دانسته شده و خواستار تفكيك آن از مواضع نظام شد!

گفتني است عدم مو فقيت همه كانديداهاي مورد حمايت! اين سايت در انتخابات رياست جمهوري 84 موجب شد اين سايت پس از انتخابات و به قصد انتقام گيري رسانه اي، به تخريب شخص رئيس جمهور و برخي اعضاء شاخص دولت بپردازد. با اين حال دروغ پردازيهاي اين سايت اينترنتي در يك سال گذشته بيش از آنكه به تخريب رئيس جمهور بيانجامد به انزواي رسانه اي اين سايت انجاميده و اغلب كاربران اينترنتي كه تا پيش از اين به اين سايت به ديد رسانه اي نسبتاً حرفه اي مي نگريستند، اعتماد نسبي خود را به اين رسانه از دست داده و به اين سايت اينترنتي به ديد رسانه اي باج گير و منفعت طلب مي نگرند. راه اندازي اين سايت توسط «محسن- ر» با انگيزه حفظ حيات رسانه اي و بهره برداري از آن در مواقع خاص بود اما اينگونه حركات منفي موجب شده علاوه بر سلب اعتماد كاربران، هدف اوليه حفظ حيات رسانه اي نيز تحت الشعاع قرار گرفته و مواضع بعضاً مغاير فرد مذكور با اين سايت تنها هزينه اين نام را بر وي تحميل سازد.
اين سايت حتي پس از تأييدات رهبر انقلاب در خصوص عقبه كارشناسي دولت، سياست خارجي فعال، سفرهاي استاني، لجن پراكني برخي رسانه ها عليه دولت و تجليل بي سابقه ايشان از رئيس جمهور نيز روند تخريبگرانه خود را تغيير نداده و لجن پراكني هاي خود را در حكم انتقاداتي منصفانه (؟!) مي انگارد.
اين سايت همچنين در يكي از آخرين موارد لجن پراكني عليه منتخب ملت به دروغ پردازي درباره حضور رئيس جمهور در مراسم رقص افتتاحيه بازيهاي آسيايي دوحه و انتشار تصاوير مونتاژ شده پرداخت كه با واكنش و تكذيب شديد خبرنگاران و يكي از عكاسان پايگاههاي خبري حاضر در آن مراسم و روشن شدن تناقض گويي هاي اين سايت، در اين تخريب رسانه اي ناكام و با شكست سنگيني مواجه شد.
به هر ترتيب به نظر مي رسد انتخاب گزينه وكيل مدافعي براي منافع صهيونيستها و درخواست براي عدم طرح موضوع هولوكاست از سوي دولت! روش مناسبي براي تسويه حساب هاي شخصي و ادامه منش تخريبي اين سايت و پشت پرده هاي آن نبوده و سايت مدعي جريان سوم اين بار ناخواسته و بدون جيره و مواجب، به جريان مدافع منافع صهيونيستها تبديل شده است.

 

 

mofeed@hotmail.comm

مـوت يـا حمـار

ليست أولى مصائبنا التي نتستر عليها وبالطبع لن تكون آخرها، فالسلوك (النعامي) ملاذنا الذي نفضله دائماً على مواجهة مشاكلنا.
بدون فلسفة سأدخل في الموضوع، علماً أنه ليس موضوعاً بالمعنى.. إنما فقط مجرد تساؤل:

* هل يوجد في شوارعنا أطفال ونساء يتعاطون المخدرات ؟
- إذا كان جوابك: لا، فلا داعي لإكمال قراءة المقال عزيزي القارئ.
أما إذا كان الجواب: نعم، فهذا يعني أنهم في حاجة ماسة إلى العلاج قبل أن يصبح المدمن (الصغير) مدمناً ومجرماً وربما قاتلاً (كبيراً)، وتصبح (الفتاة) المدمنة عاهرة وربما حاضنة ناقلة للإيدز.

* هل المستشفيات المخصصة لعلاج الإدمان (مستشفى الأمل مثلاً) هي المكان المناسب لعلاج المدمنين أطفالاً كانوا أو نساء ؟
- إذا كان الجواب: لا، فأرجو أن ترسل عزيزي القارئ رسالة إلى وزارة الصحة ليرشدوا هؤلاء المرضى (أقصد المدمنين وليس موظفي الوزارة) أين من المفترض أن يعالجوا ؟
أما إذا كان جوابك: نعم، فاعلم عزيزي القارئ أن مستشفى الأمل المتخصصة في علاج الإدمان لا تستقبل الفتيات او الشابات أو النساء المدمنات ولا الأطفال المدمنين !

* إذا كان مستشفى الأمل لا يستقبل الأطفال والفتيات او الشابات أو النساء المدمنات، فأين تذهب المدمنات؟ وأين يذهب الأطفال المدمنون؟
- الفتيات: يذهبن إلى مستشفى الصحة النفسية لأخذ محاضرات عن أضرار المخدرات وما ستؤول إليه حالهن إن لم يعالجن بسرعة من هذه المخدرات !
وبالطبع لا مانع من تعاطيهن جرعاتهن على ألا يكون ذلك أثناء المحاضرات.
الأطفال: عليهم أن يستمروا في التعاطي إلى أن يصلوا إلى السن القانونية للسماح لهم بدخول المستشفى؛ ليتمكنوا من فتح ملفات لهم وعلاجهم كمرضى بالغين (هذا إن وصلوا) !

* ما السبب الذي يجعل المستشفى تمارس هذا العبث ؟
- في السابق: لم يكن لدى المسؤولين أو المجتمع قناعة - أو ربما لا يريدون الاعتراف - بأن أطفالنا وبناتنا ربما يكون بينهم مدمنون، وأن كل ما هنالك هو حالات فردية (قليلة جداً) لا تستدعي الالتفات لها أو الاحتياط منها مستقبلاً !
حالياً: لا يوجد أماكن شاغرة ولا ممرضون وممرضات مؤهلون بشكل كاف، إضافةً إلى تواضع التجهيزات، فمستشفى الأمل بجدة يستقبل المدمنين من جدة، مكة، المدينة، الطائف، أبها، ينبع.. (أكمل ولا كفاية ؟!).

* هل يستطيع مستشفى الأمل استيعاب المدمنين الموجودين في هذه المناطق التي يقدر سكانها بأكثر من ثلث سكان المملكة ؟
- قبل معرفة الحقيقة.. كنت أتوقع أنها قادرة على ذلك.
لكن بعد معرفة الحقيقة.. اكتشفت أن مستشفى الأمل في جدة يوجد به أقل من 180 سريرا فقط، ولا ننسى أنها بشكل حصري للرجال ولا مكان للعوائل والأطفال !

* من المتسبب في كل هذه الكوارث ؟
- رأي المستشفى: نحن نؤدي واجبنا على أكمل وجه وعلى الطرف الآخر (ربما يقصدون المدمنين) أن يحلوا مشاكلهم !
رأي أهالي المدمنين من الأطفال والنساء: نحن في مصيبة وننتظر يداً تمتد إلينا.

* يد من هذه التي ينتظرها الأهالي الغرقى ؟
- الله أعلم.

* ما علينا، طيب ومتى تمتد هذه اليد ؟
- رأيي أنا: موت يا حمار !

 

 

drfbehnia@yahoo.frm

جوان سازی پوست صورت
قسمت دوم

در قسمت قبل لیست انواع روشهای جوان سازی پوست خدمتتان عرض گردید و در این قسمت قرار است شرح هریک از این روشها بطور مفصل بیان گردد.
1. محصولات موضعی
این محصولات صرفا برای از بین بردن نشانه‌های خفیف ناشی از گذشت سن مانند خطوط ظریف، چروکها و لکهای سطحی مصرف میشوند. این محصولات را میتوان هرروز بصورت موضعی استفاده نمود. یکی از ویژگیهای این ترکیبات اینست که میتوان چند نوع از آنها را با هم استفاده کرد به این ترتیب تاثیر مضاعف ایجاد نمود. البته تعدادی از آنها هم اثرات همدیگر را خنثی می‌کنند که نباید باهم مصرف شوند. از این محصولات موضعی میتوان برای کاهش تعداد دفعات انجام دیگر روشهای زیبایی سازی پوست یا افزایش فاصله انجام آنها نیز استفاده کرد.
2. مواد پرکننده و بوتاکس
از مواد پرکننده جهت برجسته کردن شیارها یا فرورفتگیهای صورت استفاده میشود به این ترتیب ظاهری جوانتر و زیباتر ایجاد میکند. از جمله این مواد میتوان به کلاژن، چربی بدن خود شخص (برداشت سلولهای چربی از نواحی دارای تجمع چربی زیر پوستی و تزریق آنها در نواحی فرورفته)، اسید هیالورونیک و حجمهای پلیمری نام برد. این مواد بخصوص برای هموار کردن خطوط اطراف دهان و برجسته کردن لب کاربرد زیادی دارند.
خطوط و چروکهای وابسته به حرکت عضلات صورت را میتوان با تزریق بوتاکس برطرف نمود. تزریق مقادیر بسیار ناچیز این ماده باعث شل شدن عضله مربوطه شده، خطوط وابسته به آنها را از بین میبرد. این تزریق بخصوص برای چروک عمودی بین دو ابرو، خطوط پیشانی و چروک گوشه چشم تاثیر بسزایی دارد. تزریق این ماده بسیار حساس است و حتما باید توسط یک پزشک با تجربه انجام گردد.
3. پیلینگ شیمیایی
از مواد شیمیایی برای بر طرف کردن چروکهای اطراف چشم و دهان، لکهای پوستی، رفع کدورت پوست و از بین بردن فرورفتگیهای ظریف جای جوش میتوان استفاده کرد. برای این منظور اسیدهای غلیظ خاصی را به سطح پوست میمالند. این اسیدها با قدرت نفوذ خاص خود باعث رشد مجدد پوست میشوند. پوست جدید معمولا لطیفتر، صافتر و دارای رنگ شفافتری هستند.با انجام پی در پی این عمل پوست شفافیت پایدارتری پیدا میکند. پیلینگ شیمیایی مانند آفتاب سوختگی پوسته ریزی ایجاد میکند که بسته به عمق نفوذ ماده شیمیایی از چند روز تا چند هفته طول میکشد. هرچه عمق اثر این ترکیبات شیمیایی بیشتر باشد، مراقبت بیشتری نیاز دارد و از طرف دیگر تا تعداد جلسات کمتری میتوان به نتیجه مطلوب رسید.
4. میکرودرم ابریژن
در این روش کریستالهای ریز و ظریفی با لبه‌های تیز با سرعت بالا به پوست برخورد میکنند که نتیجه آن کنده شدن لایه سطحی پوست است و بدنبال آن لایه‌های زیرین پوست نمایان گشته از یک طرف نمای تازه‌تری به پوست داده و از طرف دیگر لایه های زاینده زیرین را تحریک کرده باعث رشد سلولهای جدید میشود. تا چند روز بعد از انجام این کار لایه سطحی بصورت پوسته‌هایی ظریف جدا می‌شود. توجه داشته باشید که این پوسته‌ها نباید از سطح پوست کنده شوند. بعد از ریزش این پوسته‌ها پوستی نرم و روشن ظاهر میشود. با این روش میتوان جای زخمهای قدیمی، لکهای سطحی پوست، چروک و تخریب پوست ناشی از آفتاب را از بین برد. این روش بسیار ظریف است و بقدری با ملایمت کار خود را انجام میدهد که هیچگونه ناراحتی در بیمار ایجاد نمیکند به همین دلیل جلسات متعددی نیاز دارد. این روش را نیز میتوان با دیگر روشهای جوان سازی پوست بطور همزمان استفاده کرد. در صورت استفاده از ترکیبات موضعی میتوان فاصله جلسات را زیاد نمود.
موارد دیگر جوان سازی پوست را میتوانید در قسمت بعد مطالعه نمایید. سوالات خود را میتوانید به این آدرس ایمیل نمایید: DrFBehnia@yahoo.FR

 

 

sun1971_h@yahoo.com

سخنان احمدی نژاد در جمع نخبگان کرمانشاه

(این مطالب خلاصه و قسمتهایی است که در صدا و سیما و روزنامه ها به علت منافع احزاب منتشر نمی شوند)
رئیس جمهور گفت: برای اولین بار دولت به طور کامل در انتخابات عظیمی که در کشور برگزار شد، کنار ایستاد. دهها گروه عکس مرا چاپ کردند و گفتند ما طرفدار احمدی نژاد هستیم اما من گفتم کسی از دولت مایه نگذارد و یک انتخابات آرام برگزار شد. و بیش از 28 میلیون نفر درانتخاباتی که فضا سازی در آن نبود، شرکت کردند .
وی خاطرنشان کرد: هدف دوم ما تلاش برای اصلاح جامعه جهانی و تهیه الگو برای سایر کشورهاست؛ امکان ندارد کسی بگوید ما مرزها را می بندیم و در داخل ایران یک سرزمین جداگانه می سازیم. امکان ندارد ملتی دور خود حصار بکشد و به نقطه تعالی برسد. لازمه ساختن داخل، ارتباط با سایر کشورهاست و نیازمند موفق شدن حضور در عرصه جهانی است؛ این دو هدف، دو روی یک سکه هستند.سازندگی مبتنی بر ارزشها و اصول اعتقادی، بسیار سخت تر از دیگر سازندگی هاست. می شود از دیگران الگو برداری کرد و به سرعت تغییراتی در بخش های گوناگون ایجاد کرد اما این تغییرات به حیات طیبه و سعادتمند منتهی نخواهد شد.
رئیس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: کسانی در داخل کشور هستند که سعی می کنند کشورهایی را که رفته و دیده اند به رخ ما بکشند اما اگر در عمق آن برویم ، متوجه می شویم که آنها به سمت سقوط می روند. امروز همه ملت ها بیدار شده اند و یکی پس از دیگری در دهان ابرقدرت ها می زنند، یکی از دلایل اصلی فشار آوردن آنها بر مسئله هسته ای این است که وقت مدیران ما را بگیرند و نگذارند این موتور پرسرعت با شتاب تر به جلو برود.وی در ادامه خطاب به منتخبان و نخبگان کرمانشاه گفت: سلسله کارها و وظایفی بر عهده شماست، اگر در ذهن کسی این باشد که احمدی نژاد می تواند امور کل کشور را در نظر داشته باشد ، انتظار خوبی است اما، این در عمل به سختی امکان پذیر است.‌ استان در اختیار شماست و لازمه پیشرفت آن هم این است که همه با هم همدل و متحد باشیم استانهایی که مسئولان و مردم آن با هم همدل هستند ، پیشرفت بیشتری هم دارند.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه به کارهای استان باید نگاه عالمانه داشت، گفت: این طور نباشد که در هنگام انتخابات شعارها و حرف های باربط و بی ربط زده شود و بعد از آن همه چیز رو به فراموشی رود، استعدادهای استان باید به دقت ارزیابی و در مورد آن طراحی و مطالعه صورت گیرد. همه باید کمک کنیم تا این استعدادها شکوفا شود.
وی ا فزود: آدمهای خودخواهی که همه امکانات کشور در دستشان بود، اقدام نکردند و همه فرصتها را از دست دادند و اکنون مدعی هستند و کارشکنی می کنند اما بدانند دولت از این حرکت عقب نخواهد نشست و تا زمانی که احمدی نژاد هست، همچنان این مسیر پیشرفت خواهد کرد.یک عده خواب می بینند و نقشه می کشند که این دولت رفتنی است و نمی تواند فرهنگ انقلاب را جا بیاندازد ، آنها باید بدانند این ملت پای فرهنگ انقلاب تا پایان خواهد ایستاد.
رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه متاسفانه باندبازی برای عده ای دین و آیین شده است، اظهار داشت: همه تلاششان این است که باندشان سر قدرت بیاید، وقتی بر مسند قدرت نیستند هر کاری می کنند، و گمان می کنند می توانند هر افترایی بزنند، نقشه می کشند تا برنامه ها اجرا نشود. آیا اینها به وطن علاقه دارند؟
احمدی نژاد افزود: از مشکلاتی که برای کشور پیش می آید، همه آسیب خواهند دید، باید اجازه دهند دولت بدون فشار مسئولیت بپذیرد و پاسخگو هم باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان گفت: آنان که موثر هستند از جمله سیاسیون و علما ، اجازه دهند استاندار که نماینده دولت است با احساس تعهد نسبت به استان کارهای خود را تنظیم کند ، البته نماینده دولت هم نباید تحت تاثیر روابط شخصی قرار بگیرد.
ما در برابر پیشگاه خدا، شهیدان و تاریخ مسئول هستیم؛ متاسفانه پایه فشارها به دولت از تهران شکل گرفت اما به مرور ریشه کن خواهد شد ، آنقدر فشار آوردند که در عزل و نصب های رئیس جمهور هم می خواهند دخالت کنند، می خواهم معاونم را جابجا کنم، هزار مصاحبه می کنند و فشار می آورند.
رئیس جمهور افزود: مردم رای دادند، پس بگذارید مسئولی که مردم انتخاب کرده اند، کارش را انجام دهد اما می گویند می خواهی معاون عوض کنی باید با ما صحبت کنید. کسانی که با فشار سر کار می آیند، صلاحیت لازم را برای آن کار ندارند.

 

 

hafez_asadi_tehran@yahoo.com

نامه‌ي سرگشاده 16 بسيج دانشجويي به نمايندگان مجلس
نمايندگان مردم يا حاميان باند ثروت و قدرت؟!

بسيج دانشجويي شانزده دانشگاه مهم كشور با صدور نامه اي سرگشاده خطاب به نمايندگان مجلس به شدت از عملكرد آنان در قبال دانشگاه آزاد انتقاد كردند.
در بخشي از اين بيانيه با اشاره به نامه 221 نماينده در تشكر از جاسبي آمده است: انتشار نامه و متن آن كه طبق شنيده‌ها نه توسط نمايندگان، بلكه توسط معاون پارلماني يك دانشگاه تهيه شده است، چه تصويري از نمايندگان در ذهن توده‌ي مستضعف جامعه ايجاد مي‌كند؟ به راستي مردم آنان را نمايندگان ملت خواهند ناميد يا نمايندگان باند قدرت؟
متن كامل اين نامه سرگشاده در پي مي آيد.

بسم الله الرحمن الرحيم
لازمه‌ي حركت صحيح در مسير توسعه، پيشرفت وتعالي هر مجموعه‌اي يقيناً حركت در چارچوب قوانين آن مجموعه براي ايجاد روند حركتي منظم و در راستاي رسيدن به آن اهداف است. در اين ميان در نظام جمهوري اسلامي ايران، جايگاه مجلس شوراي اسلامي به عنوان قوه‌ي مقننه و قانون‌گذاري از اهميت وافري برخوردار است. مجلس شوراي اسلامي و نمايندگان محترم آن به عنوان تعيين‌كنندگان قوانين كشور، خود بايد اولين عاملان به آن باشند و در صورت مشاهده‌ي هرگونه حركت خلاف قانون، از نقش نظارتي خود بر ساير مجموعه‌ها استفاده كرده و با برخورد به موقع و صحيح و در چارچوب قانون، مانع از تخطي هر شخص و گروهي شوند. يقيناً اين انتظار از مجلس هفتم كه اكثريت نمايندگان آن داعيه‌دار اصول‌گرايي هستند، بيش از سايرين مورد توقع است و براي آن هيچ عذر و بهانه‌اي پذيرفته نيست.
و اما اصل سخن با شما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي:
چندي پيش يكي از مصوبات خوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي پيرامون ترميم هيأت مؤسس و اصلاح ساختار دانشگاه آزاد اسلامي، با رأي اكثريت اعضا به تصويب رسيد. مصوبه‌اي كه حكايت از درك درست و عميق اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي و به ويژه رييس آن شورا، يعني رياست محترم جمهور آقاي دكتر احمدي‌نژاد دارد.
حقيقت امر اين است كه هيچ‌كس منكر اقدامات و خدمات خوب دانشگاه آزاد نيست؛ اما همان‌گونه كه بيان شد لازمه‌ي رشد صحيح و هماهنگ هر جامعه‌اي، حركت در چارچوب قانون است كه تخطي از آن توسط هر شخص يا گروهي كه باشد محكوم است.
آيا براي ثبت دانشگاه آزاد در سال 1361 مجوز قانوني اخذ شده و اقدامي صورت گرفته است؟
آيا براي انتخاب رياست دانشگاه توسط هيأت امناي مربوطه، از بدو تأسيس تاكنون روند قانوني طي شده است؟
آيا بر طبق قوانين، براي احداث واحدهاي جديد و يوم الولاده‌ي دانشگاه آزاد و دريافت شهريه از دانشجويان آن، طبق قوانين وزارت علوم، تحقيقات و فناوري عمل شده است؟
در اين راستا از نمايندگان مجلس انتظار بر اين بود كه پيش از اين نقش نظارتي خود درباره‌ي دانشگاه آزاد را اعمال كنند؛ اما علاوه بر اين‌كه اين‌گونه نشد، شاهد مانع‌تراشي برخي از آنان در جريان تحقيق و تفحص خودِ مجلس شوراي اسلامي از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در دانشگاه‌هاي آزاد كشور بوديم كه جاي بسي سؤال و البته تأسف دارد.
به راستي علت گريز رياست دانشگاه آزاد از پذيرش تحقيق و تفحص نمايندگان ملت از زير مجموعه‌ي انحصاري خود چيست؟
آيا شائبه‌ي تخلفات عديده و تخطي‌هاي پي در پي از قوانين شوراي عالي انقلاب فرهنگي، اساسنامه‌ي دانشگاه آزاد و مقررات وزارت علوم باعث آن شد كه اين مجموعه به تحقيق و تفحصِ مجلس شوراي اسلامي رضايت ندهد؟
از سوي ديگر، هنگامي كه اين حركت انقلابي به ابتكار رييس جمهور محترم صورت مي‌گرفت كه اجراي آن حتماً و يقيناً به رشد و شكوفايي دانشگاه آزاد اسلامي و خدمت به طيف گسترده‌ي دانشجويان اين دانشگاه منجر مي‌گرديد، علاوه بر آن‌ كه شاهد حمايت از سوي شما نبوديم، بلكه آن گاه كه دست‌اندركاران دانشگاه آزاد با انتساب خود به حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري، سعي در توجيه اقدامات غير قانوني خود داشتند نيز، شما در مقابل آنان موضع‌گيري نكرديد كه هيچ، از اعلام حمايت علني خود هم دريغ نورزيديد.
هنگامي كه يكي از بهانه‌هاي دروغين مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامي، حضور مقام معظم رهبري در هيأت امناي دانشگاه آزاد است ـ مسأله‌اي كه توسط ايشان تكذيب شده است ـ به راستي اقدام شما 221 نماينده‌ي مجلس در نامه‌نگاري به ايشان و اعلام حمايت از دانشگاه آزاد اسلامي و به ميان آوردن جايگاه ولايت فقيه در چنين قضيه‌اي چه معنايي مي تواند داشته باشد؟ شأن ولي فقيه بالاتر از آن چيزي است كه مستمسك اين چنين وقايعي گردد و اين موضوعي است كه از داعيه‌داران اصولگرايي انتظار درك آن مي‌رود و البته به هيچ عنوان گزاف هم نيست.
با انقلاب اسلامي ايران، حكومت مادام‌العمر و موروثي به سر رسيد. ابقاي يك فرد در طي 25 سال گذشته در كسوت رياست اين دانشگاه، توهين به كل مديران اين مملكت نيست؟ آيا نمايندگان امضاكننده، بر طبق الگوي شايسته‌سالاري، فرد مدير ديگري در ميان 70 ميليون ايراني سراغ ندارند؟
شأنيت نمايندگي ايجاب مي‌كند كه نمايندگان مردم در فضاي تقابلي بين مردم و باند‌هاي قدرت، حامي مردم باشند نه باند‌هاي قدرت و ثروت. آيا نماينده‌اي كه بدون كنكور و با رانت نمايندگي از دانشگاه آزاد مدرك تحصيلي اخذ مي‌كند، شهامت برخورد با مفاسد را دارد؟
انتشار نامه و متن آن كه طبق شنيده‌ها نه توسط نمايندگان، بلكه توسط معاون پارلماني يك دانشگاه تهيه شده است، چه تصويري از نمايندگان در ذهن توده‌ي مستضعف جامعه ايجاد مي‌كند؟ به راستي مردم آنان را نمايندگان ملت خواهند ناميد يا نمايندگان باند قدرت؟
شما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به عنوان منتخبان ملت ايران، وظيفه‌ي پاسداري از حقوق آنان و برآوردن توقعات و انتظارات آنان و حمايت از آنان در برابر باند‌هاي قدرت را عهده‌دار هستيد؛ نه آنكه حمايت از مركز قدرتي را پيشه‌ي خود كنيد كه با اعمال غير قانوني خود ـ نظير افزايش شهريه‌ي دانشگاه ـ نارضايتي مردم را برانگيخته است.
با اين همه خواهشمنديم در صورت اعتقاد به حركت در مسير استيفاي حق ملت و انتشار اين نامه در اين مسير، اسامي امضاكنندگان اين نامه را منتشر نماييد. بديهي است عدم اقدام در انتشار اسامي مذكور به معناي ترس از بازخورد آن در جامعه مي‌باشد.
اميدواريم نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با رعايت تقواي سياسي و حركت در چارچوب قانون و پيروي از فرمايشات مقام معظم رهبري در راستاي برآوردن انتظارات مردم مسلمان ايران و نيازهاي حقيقي آنان و رشد و تعالي جامعه‌ي اسلامي‌مان تلاش بيشتري نمايند.
از خداوند متعال موفقيت و سربلندي شما را در راستاي خدمت به ايران اسلامي خواهانيم.

بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي: اصفهان، تربيت‌مدرس‌تهران،‌ تهران ‌و علوم‌پزشكي‌تهران، شهركرد، شهيد‌باهنركرمان، شهيد‌چمران‌اهواز، شيراز، صنعتي‌اصفهان، صنعتي‌اميركبيرتهران، صنعتي‌خواجه‌نصيرالدين‌طوسي‌تهران، صنعتي‌شريف‌تهران، علامه‌طباطبايي‌تهران، علم‌و‌صنعت‌تهران، فردوسي‌مشهد، گيلان و يزد

 

 

sabanp@gmail.com

روز 29 بهمن روز سپندار مذگان

روز عشق شاد باد!

وقتي به شروع و چگونگي وقوعش فكر مي كنم، بنظرم همه چيز گيج و پيچيده مي آيد! اما ظاهرا اين گيجي چندان هم عجيب ودور از انتظار نيست،چون عبارت "ضربه فرهنگي" را چنين تعريف كرده اند: "تغييراتي در فرهنگ كه موجب به وجود آمدن گيجي، سردرگمي و هيجان مي شود." اين ضربه چنان نرم و آهسته بر پيكر ملت ما فرود آمد كه جز گيجي و بي هويتي پي آمد آن چيزي نفهميديم!

شايد افراد زيادي را ببينيد كه كلمات Hi و Hello را با لهجه غليظ American اش تلفظ مي كنند. اما تعداد افرادي كه از واژه درود استفاده مي كنند، بسيار نادر است! همين طور كلمه Thanks بيش از سپاسگزارم و Good bye بسيار راحت تر از «بدرود» در دهان ها مي چرخد. ما حتي به اين هم بسنده نكرده ايم! اين روزها مردم برگزاري جشن ها و مناسبت هاي خارجي را نشانه تجدد، تمدن و تفاخر مي دانند. سفره هفت سين نمي چينند، اما در آراستن درخت كريسمس اهتمام مي ورزند!

جشن شب يلدا كه به بهانه بلند شدن روز، براي شكرگزاري از بركات و نعمات خداوندي برگزار مي شده است را نمي شناسند، اما همراه و همزمان با بيگانگان روز شكرگزاري برپا مي كنند!

همه چيز را در مورد Valentine و فلسفه نامگذاريش مي دانند، اما حتي اسم "سپندار مذگان" به گوششان نخورده است.

چند سالي ست حوالي26 بهمن ماه (14 فوريه) كه مي شود هياهو و هيجان را در خيابان ها مي بينيم. مغازه هاي اجناس كادوئي لوكس و فانتزي غلغله مي شود. همه جا اسم Valentine به گوش مي خورد. از هر بچه مدرسه اي كه در مورد والنتاين سوال كني مي داند كه "در قرن سوم ميلادي كه مطابق مي شود با اوايل امپراطوري ساساني در ايران، در روم باستان فرمانروايي بوده است بنام كلوديوس دوم. كلوديوس عقايد عجيبي داشته است از جمله اينكه سربازي خوب خواهد جنگيد كه مجرد باشد. از اين رو ازدواج را براي سربازان امپراطوري روم قدغن مي كند.كلوديوس به قدري بي رحم وفرمانش به اندازه اي قاطع بود كه هيچ كس جرات كمك به ازدواج سربازان را نداشت.اما كشيشي به نام والنتيوس(والنتاين)،مخفيانه عقد سربازان رومي را با دختران محبوبشان جاري مي كرد.كلوديوس دوم از اين جريان خبردار مي شود و دستور مي دهد كه والنتاين را به زندان بيندازند. والنتاين در زندان عاشق دختر زندانبان مي شود .سرانجام كشيش به جرم جاري كردن عقد عشاق،با قلبي عاشق اعدام مي شود...بنابراين او را به عنوان فدايي وشهيد راه عشق مي دانند و از آن زمان نهاد و سمبلي مي شود براي عشق!"

اما كمتر كسي است كه بداند در ايران باستان، نه چون روميان از سه قرن پس از ميلاد، كه از بيست قرن پيش از ميلاد، روزي موسوم به روز عشق بوده است!

جالب است بدانيد كه اين روز در تقويم جديد ايراني دقيقا مصادف است با 29 بهمن، يعني تنها 3 روز پس از والنتاين فرنگي! اين روز "سپندار مذگان" يا "اسفندار مذگان" نام داشته است. فلسفه بزرگداشتن اين روز به عنوان "روز عشق" به اين صورت بوده است كه در ايران باستان هر ماه را سي روز حساب مي كردند و علاوه بر اينكه ماه ها اسم داشتند، هريك از روزهاي ماه نيز يك نام داشتند. بعنوان مثال روز اول "روز اهورا مزدا"، روز دوم، روز بهمن ( سلامت، انديشه) كه نخستين صفت خداوند است، روز سوم ارديبهشت يعني "بهترين راستي و پاكي" كه باز از صفات خداوند است، روز چهارم شهريور يعني "شاهي و فرمانروايي آرماني" كه خاص خداوند است و روز پنجم "سپندار مذ" بوده است. سپندار مذ لقب ملي زمين است. يعني گستراننده، مقدس، فروتن. زمين نماد عشق است چون با فروتني، تواضع و گذشت به همه عشق مي ورزد. زشت و زيبا را به يك چشم مي نگرد و همه را چون مادري در دامان پر مهر خود امان مي دهد. به همين دليل در فرهنگ باستان اسپندار مذگان را بعنوان نماد عشق مي پنداشتند. در هر ماه، يك بار، نام روز و ماه يكي مي شده است كه در همان روز كه نامش با نام ماه مقارن مي شد، جشني ترتيب مي دادند متناسب با نام آن روز و ماه. مثلا شانزدهمين روز هر ماه مهر نام داشت و كه در ماه مهر، "مهرگان" لقب مي گرفت. همين طور روز پنجم هر ماه سپندار مذ يا اسفندار مذ نام داشت كه در ماه دوازدهم سال كه آن هم اسفندار مذ نام داشت، جشني با همين عنوان مي گرفتند.

سپندار مذگان جشن زمين و گرامي داشت عشق است كه هر دو در كنار هم معنا پيدا مي كردند. در اين روز زنان به شوهران خود با محبت هديه مي دادند. مردان نيز زنان و دختران را بر تخت شاهي نشانده، به آنها هديه داده و از آنها اطاعت مي كردند.

ملت ايران از جمله ملت هايي است كه زندگي اش با جشن و شادماني پيوند فراواني داشته است، به مناسبت هاي گوناگون جشن مي گرفتند و با سرور و شادماني روزگار مي گذرانده اند. اين جشن ها نشان دهنده فرهنگ، نحوه زندگي، خلق و خوي، فلسفه حيات و كلا جهان بيني ايرانيان باستان است. از آنجايي كه ما با فرهنگ باستاني خود ناآشناييم شكوه و زيبايي اين فرهنگ با ما بيگانه شده است. نقطه مقابل ملت ما آمريكاييها هستند كه به خود جهان بيني دچار مي باشند. آنها دنيا را تنها از ديدگاه و زاويه خاص خود نگاه مي كنند. مردماني كه چنين ديدگاهي دارند، متوجه نمي شوند كه ملت هاي ديگر شيوه هاي زندگي و فرهنگ هاي متفاوتي دارند. آمريكاييها بشدت قوم پرستند و خود را محور جهان مي دانند. آنها بر اين باورند كه عادات، رسوم و ارزش هاي فرهنگي شان برتر از سايرين است. اين موضوع در بررسي عملكرد آنان بخوبي مشهود است. بعنوان مثال در حالي كه اين روزها مردم كشورهاي مختلف جهان معمولا به سه، چهار زبان مسلط مي باشند، آمريكاييها تقريبا تنها به يك زبان حرف مي زنند. همچنين مصرانه در پي اشاعه دادن جشن ها و سنت هاي خاص فرهنگ خود هستند.

"اطلاع داشتن از فرهنگ هاي ساير ملل" و "مرعوب شدن در برابر آن فرهنگ ها" دو مقوله كاملا جداست.با مرعوب شدن در برابر فرهنگ و آداب و رسوم ديگران، بي اينكه ريشه در خاك، در فرهنگ و تاريخ ما داشته باشد، اگر هم به جايي برسيم، جايي ست كه ديگران پيش از ما رسيده اند و جا خوش كرده اند! براي اينكه ملتي در تفكر عقيم شود، بايد هويت فرهنگي تاريخي را از او گرفت. فرهنگ مهم ترين عامل در حيات، رشد، بالندگي يا نابودي ملت ها است. هويت هر ملتي در تاريخ آن ملت نهاده شده است. اقوامي كه در تاريخ از جايگاه شامخي برخوردارند، كساني هستند كه توانسته اند به شيوه مؤثرتري خود، فرهنگ و اسطوره هاي باستاني خود را معرفي كنند و حيات خود را تا ارتفاع يك افسانه بالا برند. آنچه براي معاصرين و آيندگان حائز اهميت است، عدد افراد يك ملت و تعداد سربازاني كه در جنگ كشته شده اند نيست؛ بلكه ارزشي است كه آن ملت در زرادخانه فرهنگي بشريت دارد.
شايد هنوز دير نشده باشد كه روز عشق را از 26 بهمن ( Valentine ) به 29 بهمن (سپندار مذگان ايرانيان باستان) منتقل كنيم.

 

 

kral_gh@yahoo.com

«دایی؛ اسطوره‌ای بر فراز یک قرن»

آن‌ دسته از دانشجویانی که سال 73 از کنار زمین چمن دانشگاه شریف رد می‌شدند بازیکنی را می‌دیدند که به تنهایی در سرمای زمستانی با شورت ورزشی دور زمین می‌دود و تمرین می‌کند.شاید هیچ‌کس گمان نمی‌کرد آن بازیکن سخت‌کوش اردبیلی که با پیکان قرمز رنگش صبح به صبح به دانشگاه می‌آمد و بعد از تمام شدن کلاس‌هایش راهی زمین چمن می‌شد، بعدها به اسطوره‌ای در فوتبال ایران تبدیل شود.
” آنقدر با سر به دیوار خانه‌مان هد زدم که گچ دیوار خانه‌مان ریخت”.
دایی دیر فوتبال را شروع کرد چرا که به پدرش قول داده بود اول تحصیلش را تمام کند و بعد سراغ ورزش برود. اولین بازی ملی‌اش را در 24 سالگی انجام داد و از آن پس بیش از 10 سال است که در سطح اول فوتبال ایران بازی می‌کند. قابلیت‌های استثنایی‌اش هر مربی‌ای را وادار می‌کرد تا از او بطور ثابت استفاده کند. اعتماد به نفسی که در دایی هست را در کمتر فوتبالیستی می‌بینیم. کار و بار یک مهندس که به جماعت لمپن و سطح فرهنگی خاص که بیافتد تقابل دیدنی می‌شود اما دایی نشان داد در طول این 14 سال چگونه با آن‌ها برخورد کند.نه فک و فامیل دایی در فدراسیون بود، نه پارتی خاصی داشت. او نشان‌دهنده قشری بود که تنها و تنها با لیاقت به همه چیز رسید. دیگر تا سال‌ها مثل دایی نخواهد آمد. اسطوره‌ای ناب که در این آشفته بازار با لیاقت به همه‌جا رسید
“زمانی که در بازی‌های آسیایی پکن مصدوم شدم، یک سال و نیم یک نفر در را به رویم باز نکرد که آقا اصلا تو هستی؟”
می‌توان گفت این اخلاق اوست که از او دایی ساخته است.در اوج متواضع، بی‌سر و صدا، بدون جار و جنجال کار خودش را می‌کند. طی چند سالی که در آلمان بازی می‌کرد، خبرنگاران سمج آن کشور که از کاه کوه می‌سازند( و نمونه آخرش ماجرای مهدوی‌کیا) نتوانستند کوچکترین ضعف اخلاقی از او بدست آورند. دایی 30 ساله ومجرد آن‌قدر با اخلاق بود که تنها به هدف اصلی‌اش که فوتبال بود فکر کند و در زمانی که قدرتمندترین مهاجمان تاریخ فوتبال بایرن مونیخ نظیر البر حضور داشتند مربی را وادار کند تا از او در ترکیب فیکس استفاده کند. یادمان نمی‌رود عکس روی جلد روزنامه بیلد را که در جشن قهرمانی بایرن علی دایی را به تصویر کشیده بود که در میان انواع مشروب‌ها و الکل‌های رنگارنگ وجشن بازیکنان در گوشه‌ای نشسته و تنها نظاره‌گر است. دایی در تمام سال‌هایی که به فوتبال مشغول بوده است، یک قران از پول‌هایش را از ایران خارج نکرده است،همه را در ایران به کار انداخته است. ساخت چندین و چند کارخانه در زادگاهش که مستمری صدها خانوار را تامین می‌کند تنها گوشه‌ای از این کمک‌هاست.در ماجرای زلزله بم که بسیاری از ورزشکاران برای مطرح کردن نام خود کمک‌هایشان را به رخ این و آن می‌کشیدند، دایی بدون سرو صدا دهها میلیون تومان به بمی‌ها کمک کرد بی‌آنکه درصدد مطرح کردن خود باشد. آن‌ها که از نزدیک او را می‌شناسند می‌دانند که در هرکار خیرخواهانه‌ای او پیش‌قدم است و ثروت خود را بی‌هیچ چشم‌داشت صرف مردم کشورش کرده و هیچ منتی را بر سر هیچ‌کس نه گذاشته و نه می‌گذارد.چه مطابق با آنچه همیشه گفته است؛ ” تنها با خدا معامله می‌کند”.
دایی هیچ‌گاه محبوب نبوده است چرا که در عمرش نه از کسی باج خواسته و نه به کسی باج داده است. با هیچ کس تعارف ندارد. آن‌جا که حق پایمال می‌شود می‌ایستد و حقش را می‌گیرد. 15 سال است که نقش سیبل فحاشی و تهمت را بازی کرده است.هرگاه گل می‌زند می‌گویند که تیم مقابل ضعیف بوده! و یا شانسی بوده است. 109 گل برای تیم ملی زده است( رقمی که هیچ کس به خواب هم نمی‌بیند) بعد عنوان می‌کنند که همه را به مالدیو زده. لمپنیسم را ببینید تا کجا. چقدر پست و چقدر حقیر.در کجای جهان، در کدام مملکتی به بازیکنی که برای تیم ملی کشورش گل زده است چنین رفتاری می‌کنند؟ هر وقت تیم می‌برد او هیچ‌کاره است و بقیه بازیکنان بوده‌اند که زحمت کشیده‌اند. هر وقت تیم می بازد بر روی سر دایی آوار می‌شوند حتی اگر یک اشتباه هم نداشته باشد. نمونه آخرش بازی با مکزیک. میرزاپور پاس اشتباه داده است، مهدوی‌کیا می‌خواهد از 50 متری گل بزند، رضایی توپ را لو داده و گل خوردیم، کریمی در زمین راه رفته، مربی تعویض‌هایش درست نبوده ، همه بازیکنان در نیمه دوم بد بازی کرده‌اند اما دایی باید فحشش را بخورد.چقدر حق‌کشی؟ چقدر؟ تا جایی که صدای علی پروین هم درمی‌آید که چرا به دایی حمله می‌کنید. عادت ما ایرانی‌هاست که بعد از هر باخت می‌گردیم به دنبال کسی که تمام عقده‌هایمان را سرش خالی کنیم و دایی مدت‌هاست که این نقش را بر عهده گرفته است. خدا را شکر که در این مملکت زمان بازی که می‌شود همه کارشناس می‌شوند. هر بقال و چقال و نقالی به خودش اجازه می‌دهد که بدون کمترین اطلاعات ورزشی شدیدترین حمله‌ها را به او بکند و انواع و اقسام فحش‌ها و تحلیل‌های عوامانه را نثار او و بازی او کند. از آن تحلیل‌هایی که مثلا” دایی به مربی تیم ملی خط می‌دهد!”، ” دایی باعث شده تا مهاجمان جوان ما بسوزند!”" قدیم‌هایش خوب بود الآن نیست”. در طول این سال‌ها تیم ملی بیش از 10 مربی عوض کرده است و جالب اینجا که هر کدام تا آمده‌اند از دایی به عنوان بازیکن فیکس استفاده کرده‌اند. از طالبی و شاهرخی گرفته تا ایویچ و بلازویچ و ایوانکوویچ. دایی ارث پدری این‌ها بوده یا ما بغض و کینه داریم و حسد می‌ورزیم؟ چرا اینقدر غرض؟ علی دایی جز خدمت به فوتبال ایران چه کرده است؟ مگر نیست که هر مهاجمی زمانی که در کنار دایی قرار گرفت اوج فوتبال خود را سپری کرد؟ دوره اوج خداداد عزیزی چه زمانی بود؟ دوره اوج مدیرروستا چه زمانی؟ عقل نداریم، چشم که داریم. دایی چه گناهی کرده که مستحق چنین عقوبتی است؟ مگر همین 2 ماه پیش نبود که دایی در سن 37 سالگی در 10 بازی باشگاهی 14 گل زد؟ قسم حضرت عباستان را باور کنیم یا دم خروس را؟ هر بازیکنی یک روز بد بازی می‌کند، یک روز خوب. همه جای دنیا همین است. یک روز خوب. یک روز متوسط . یک روز هم بد. بازی دوم برزیل در همین جام را ببینید. رونالدو 70 دقیقه هیچ کار مثبتی نکرد. مردم برزیل آنقدر فحشش دادند؟ زیر باران ناسزا گرفتندش؟ در خبرها آمده بود که دایی بعد از بازی در تحمل این حجم ناسزا و توهین به گریه افتاده است. این رسمش بود؟ ببینید که با افتخار مملکتمکان چه می‌کنیم. عوض روحیه دادن و تشویق انتظار داریم تیم چهارم جهان را ببریم و اگر نبردیم کاپیتان تیم را که حتی یک پاس اشتباه هم نداده است زیر انتقاد و فحش بگیریم و اشک او را درآوریم. خجالت هم خوب چیزی است به خدا. بس کنید آقایان. بس کنید. راه‌های بهتری هم برای ابراز وجود هست.
افتخاری که دایی در فوتبال به آن رسیده‌ است، به ذهن هیچ فوتبالیست نه تنها ایرانی، که حتی آسیایی نیز خطور نمی‌کند. کدام ایرانی و حتی کدام آسیایی است که در فینال جام باشگاه‌های اروپا حاضر شده باشد و مدال نقره آن مسابقات را به گردن آویزد؟ کدام فوتبالیستی است که در 149 بازی ملی برای کشورش 109 گل زده باشد؟ اولین و تنها بازیکن آسیایی که در مقر فیفا در زوریخ روی سن رفته باشد کیست؟ چه کسی است که در نمایشگاه فیفا جای پایش در کنار پله و مارادونا روی زمین به یادگار ثبت شده باشد؟ کیست که یک گروه موسیقی در برلین به افتخارش آهنگ می‌سازد؟ کیست که چندین فصل در معتبرترین لیگ‌های اروپایی و در بالاترین سطح بازی کرده است؟ دروازه‌های چلسی و آث‌میلان وصدها باشگاه مقهور قدرت اعجاب‌انگیز چه کسی شده است؟ کیست که اوتمار هیتزفلد، بکن‌بائر و پوشکاش به تحسینش لب گشودند؟ افتخار فوتبال ایران است علی دایی. در تمام دنیا ما را و فوتبال ما را با علی دایی می‌شناسند.
با کوبیدن دایی نه او کوچک می‌شود و نه منتقدانش بزرگ می‌گردند. آن قدر مقام و شخصیت او بزرگ و دست‌نیافتنی است که این غرض‌ورزی‌ها، این کینه‌توزی‌ها و این حسادت‌ها نمی‌توانند ذره‌ای وجود اساطیری او را بیالایند چه که فوتبال ما و فوتبال این قرن به ستاره‌ای چون او افتخار می‌کند. اسطوره‌ای چون او که تا ابد سایه‌اش بر فوتبال ما و کشور ما سنگینی می‌کند هرچند قدرش را ندانیم و لعن و نفرینش کنیم و به تیر تهمت و افترا از خود برانیمش.
امان از ما مردم زنده‌کش مرده پرست.

 

 

setayesh_new@yahoo.com

محبوبترين کارتونهاي دوران کودکي

خانواده دکتر ارنست، رامکال، پرين، بچه هاي مدرسه والت، آن شرلي، سارا (پرنسس) کوچولو، بنر، نيک و نيکو، لوسي و مهاجران، آنت و قصه هاي آلپ و حنا، دختري در مزرعه...
براي نوجوانان امروزي که وقت فراغتشان را بين وبگردي و تماشاي جديدترين فيلمهاي روز در شبکه هاي ماهواره اي مي گذرانند، دشوار است تصور کنند که بخش اعظم شخصيتهاي کارتوني که روياهاي کودکان دهه شصت و اوايل هفتاد را شکل مي دادند، همگي از خط توليد يک شرکت ژاپني بيرون آمده بودند.
در دوران تحريم اقتصادي، جنگ و غرب ستيزي، شرکت ژاپني نيپون فرصت يافته بود تا با محصولات ارزانترش، بازار برنامه هاي کودکان را در تلويزيون ايران به انحصار خود در آورد. کودکان ايراني، داستانهاي مشهور غربي همچون تام ساير، هکلبري فين، دور دنيا در هشتاد روز، بابا لنگ دراز و حتي افسانه ايراني «سندباد بحري» را هم به روايت نسخه هاي ژاپني نيپون مي ديدند.
در کنار آنها، شماري از کارتونهاي غربي هم (که بازمانده از دوران پيش از انقلاب يا نخستين سالهاي پس از آن بودند و بسياري از آنها گرايش آموزشي داشتند) به سهم يک ساعته کودکان از  تلويزيوني راه مي يافتند که آکنده از اخبار و اعلاميه هاي جنگ بود.
اين جيره روياهاي ارزان قيمت، روزي دو نوبت عرضه مي شد؛ صبحها براي دانش آموزاني که بعدازظهر به مدرسه مي رفتند و تکرارش در بعدازظهر براي کساني که صبح، سر صف و کلاس بوده اند.
ابراهيم ايوبي، که حالا حقوقدان و وکيل دادگستري است به ياد مي آورد که گاهي هفته ها که «صبحي» بود، براي آنکه زودتر قسمت تازه کارتون محبوبش را ببيند، خود را به مريضي مي زد و به مدرسه نمي رفت تا خانه بماند و پاي تلويزيون بنشيند.
با گذشت نزديک به دو دهه، نويسندگان مجله زيگ زاگ، همزمان با روز جهاني کودک و تلويزيون، کارتونهاي محبوب دوران کودکي خود را برگزيده اند:
خانواده دکتر ارنست
نام اصلي: فلون در جزيره شگفت انگيز، بر اساس: خانواده سوئيسي رابينسون (يوهان داويد ويس -1812)، محصول: نيپون (ژاپن)- 1981، 50 قسمت 26 دقيقه اي
در اين نسخه کارتوني، فلون دختر 10 ساله و پرجنب و جوش خانواده، محور داستان است. پدر او، دکتر ارنست نامه اي از دوست انگليسي خود دريافت مي کند که حالا در استراليا اقامت دارد و از دکتر ارنست هم مي خواهد تا به او بپيوندد زيرا در اين سرزمين مهاجران، به شدت به پزشک نياز است. اعضاي خانواده، تصميم مي گيرند تا خانه قديمي خود در برن را ترک کنند و راهي سفر دريايي به سوي استراليا شوند اما سرانجام سرنوشت آنها را به صورت کشتي شکستگاني به ساحل اين جزيره مي رساند. خانواده دکتر ارنست تلاش مي کنند تا خود را با وضعيت تازه تطبيق دهند و با استفاده از منابع غني موجود در جزيره و بقاياي کشتي شکسته، زندگي را از نو سروسامان دهند. در اين ميان، سازندگان کارتون قصد داشته اند تا با روايت ماجراهاي فلون کنجکاو و پرشور، بر اهميت نقش خانواده و لذت زندگي در ميان طبيعت بکر تاکيد کنند..

پلنگ صورتي
خالق: فريتز فره لنگ، محصول: دو پاتي-فره لنگ و يونايتد آرتيستز (آمريکا) - 1963 تا حال حاضر، 124 قسمت رنگي، قالب کلاسيک: قطعه هاي شش دقيقه اي
شخصيت کارتوني پلنگ صورتي، ابتدا براي تيتراژ آغازين و پاياني فيلمي به همين نام (ساخته بليک ادواردز) طراحي شد. اما محبوبيتش چنان بالا گرفت که در تيتراژ همه فيلمهاي بعدي مجموعه پلنگ صورتي (به جز «تيري در تاريکي») حضور يافت و مجموعه اي از فيلمهاي کوتاه کارتوني بر محور همين شخصيت ساخته شد. تم به ياد ماندني موسيقي فيلم پلنگ صورتي که ساخته هنري مانچيني است، اين فيلمهاي کوتاه کارتوني را نيز همراهي مي کنند. کارتونهاي پلنگ صورتي با مايه هاي سوررئال و انتزاعي داستانش و حرکات پانتوميم وار شخصيت اصلي، تاثير چشمگير بر تحول و پيشرفت آثار انيميشن داشته و علاوه بر محبوبيت عام، مورد توجه و تحسين منتقدان هم قرار گرفته است. در اين فيلمهاي کوتاه، علاوه بر شخصيت اصلي، شخصيتهاي فرعي به يادماندني و مشهوري همچون بازرس، مورچه و مورچه خوار حضور مي يابند.

بامزي، قوي ترين و مهربان ترين خرس دنيا
خالق: رون آندرياسون، محصول: سوئد - 1966 تاکنون، چندين قسمت سياه و سفيد در دهه شصت و  هفت قسمت رنگي در اوايل دهه هفتاد ميلادي
بامزي، خرس قهوه اي مهرباني است که با خوردن کوزه اي از عسل  که مادربزرگش براي او تهيه مي کند، قدرت مي گيرد. دوستان نزديک بامزي، ليلي اسکات، يک خرگوش سفيد ترسو و اسکالمان (در انگليسي: پرفسور شل بک، در فارسي: شلمان) لاک پشت نابغه و مخترع هستند. داستان بامزي در طول چهار دهه دنبال شده و بسط يافته است تا جايي که امروز بامزي، چهار فرزند و ليلي اسکات يک فرزند دارد. شخصيت بامزي ابتدا در سال 1966 با مجموعه اي از فيلمهاي کوتاه تلويزيوني معرفي شد و همزمان به صورت کميک استريپ هفتگي در روزنامه به چاپ رسيد. اما از سال 1973 شخصيت بامزي که به سرعت به شهرت و محبوبيت رسيده بود، داراي مجله اختصاصي خود شد. مجله مصور بامزي، اهداف آموزشي دارد و در صفحات ويژه «مدرسه»، شخصيتهاي داستاني به خوانندگان درباره حيوانات، فرهنگهاي بيگانه، جهان و ساير موضوعات آموزش مي دهند. بامزي و دوستانش، اصول اخلاقي خود را دارند و به شدت عليه نژادپرستي، زورگويي و خشونت موضع مي گيرند.

 بابا لنگ دراز
براساس کتابي به همين نام
شخصيت اصلي داستان، جروشا «جودي» آبوت دختر سرزنده و باهوشي است که در يک پرورشگاه بزرگ مي شود اما با پشتيباني مالي حامي ناشناس خود مي تواند به مدرسه خصوصي راه يابد. جودي که حامي خود را نمي شناسد و فقط در يک نگاه از پشت سر ديده است، او را «بابا لنگ دراز» مي نامد و اغلب درباره زندگي و فعاليتهايش به او نامه مي نويسد (رمان در قالب همين نامه ها روايت مي شود). جودي در مدرسه به سختي تلاش مي کند تا فاصله فرهنگي خود با جامعه پيرامونش را که ناشي از بزرگ شدن در انزواي پرورشگاه است، جبران کند. در پايان، «بابا لنگ دراز» خود را معرفي مي کند.
 

همينه;
نام اصلي: پت و مت ( پيش از آن: و همينه!)، خالق: لوبومير بنش، ولاديمير ژيرانک، محصول چکسلواکي -1976 تا 2005، 78 قسمت رنگي 
شخصيتهاي اصلي اين مجموعه عروسکي، دو کارگر و تعميرکار دست و پا چلفتي هستند که در هر قسمت مي خواهند مشکلي را حل کنند اما هرچه تلاش مي کنند، مشکل پيچيده تر مي شود و مشکلات جانبي بيشتري پديد مي آيد. در آخر، با احمقانه ترين و پردردسرترين شيوه به راه حلي دست مي يابند که از آن «رضايت» دارند. دو شخصيت عروسکي ابتدا در فيلم کوتاهي به نام «متفکران» حضور يافتند و سپس مجموعه تلويزيوني مستقلي بر اساس اين شخصيتها با عنوان «و همينه!» ساخته شد. در اين زمان بود که شکل و ظاهر آنها به صورت کنوني طراحي شد. عاقبت در سال 1989 اين شخصيتها داراي نامهاي پت و مت شدند و مجموعه تلويزيوني آنها هم به همين اسم ناميده شد. 

تام و جري
خالقان: ويليام هانا، جوزف باربرا، محصول: مترو گلدوين ماير و کمپاني هاي ديگر - از 1940 تا حال حاضر
اين موش و گربه، بازيگران يکي از ستايش شده ترين و محبوبترين کارتونهاي هاليوود هستند. داستان درگيري هاي تام و جري که هر بار در قالب يک فيلم کوتاه کارتوني با موضوعي مستقل روايت مي شود، بيش از شش دهه است که تماشاگران تلويزيون و سينما را سرگرم مي کند. شخصيتهاي تام و جري علاوه بر کارتونهاي تلويزيوني به فيلمهاي سينمايي، بازي هاي کامپيوتري و کتابهاي مصور هم راه يافته است. گذشته از اين، در بسياري از آثار سينمايي و ادبي ديگر هم ارجاعات و اشاراتي به اين مجموعه کارتوني شده است. به طور خاص، عبارت «تام و جري» کنايه اي از دشمني بي دليل، بي هدف و پايان ناپذير شده است، چنان که مضمون اصلي مجموعه، «دعواي موش و گربه» هم از قديم به چنين معنايي به کار مي رفت. پس از خالقان اصلي مجموعه، جين دايچ، کارتونيست آمريکايي مقيم پراگ و چاک جونز، کارگردان آمريکايي که با لوني تونز و شخصيتهايي چون باگز باني، دافي داک و رودرانر و کايوت شهرت دارد، قسمتهايي از تام و جري را در دهه شصت ساخته اند.

تنسي تاکسيدو و چاملي
نام اصلي: تنسي تاکسيدو و داستانهايش. محصول: توتال تلويژن براي تلويزيون سي بي اس (آمريکا) - از 1963 تا 1966
داستان اين مجموعه کارتوني محبوب که در کنار سرگرمي اهداف آموزشي هم دارد، بر محور يک پنگوئن به نام تنسي تاکسيدو و دوستش چاملي که يک شيرماهي است شکل مي گيرد. اين دو دوست در باغ وحشي زير نظر يک نگهبان تندمزاج به نام استنلي لوينگستون زندگي مي کنند. آنها اغلب از اين باغ وحش فرار مي کنند و در دنياي بيرون به دردسر مي افتند. وقتي از حل مشکل و دردسر خود عاجز مي شوند به سراغ دوستشان، آقاي ووپي که استاد دانشگاه است مي روند. آقاي ووپي در هر زمينه اي اطلاعات وسيعي دارد که با کمال ميل در اختيار دوستانش مي گذارد و با کمک يک تخته سياه سه بعدي که از کمد درهم و برهمش بيرون مي کشد، توضيح مي دهد. تنسي تاکسيدو و چاملي، سپس تلاش مي کنند تا اطلاعات تازه خود را براي حل مشکلي که به آن دچار شده اند به کار ببرند اما نهايتا به دردسر بزرگتري با استنلي، نگهبان باغ وحش دچار مي شوند. بازيگري که در اين مجموعه به جاي تنسي تاکسيدو حرف زده است، بيست سال بعد در نقش بازرس گجت گويندگي مي کند.

مهاجران
نام اصلي: رنگين کمان جنوبي، محصول نيپون، ژاپن - 1982، 50 قسمت 26 دقيقه اي
در حافظه کساني که از کودکي خود سالهاي بيشتري فاصله گرفته اند، قصه هاي اين مجموعه و حتي گاهي هويتش با «خانواده دکتر ارنست» اشتباه مي شود. اينجا هم بار ديگر با داستان سفر يک خانواده اروپايي به قلب طبيعت بکر استراليا روبرو هستيم: اما خانواده لوسي، برخلاف خانواده «سوئيسي» دکتر ارنست، از انگلستان به استراليا مهاجرت مي کنند تا يک مزرعه بزرگ را اداره کنند. آغاز زندگي تازه با نااميدي و ناکامي تمام همراه است. روزهاي دردناک نوميدي شان تا زماني که سرانجام زمين مزرعه شان را صاحب مي شوند ادامه دارد. با وجود اين، لوسي و خواهرانش از تجربه هاي متنوع و تازه خود، از جمله کشف حيوانات عجيب و غريب و آشنايي با بوميان و ديدار با آدمهاي جديد لذت مي برند.

بارباپاپا
براساس مجموعه کتابي به همين نام نوشته آنت تيسون و تالوس تيلور، محصول: فرانسه 1975، 40 قسمت پنج دقيقه اي
مجموعه کتابهاي مصوري که نخستين بار در دهه هفتاد به زبان فرانسه انتشار يافت و سپس به دهها زبان ديگر ترجمه شد، نام «بارباپاپا» را به دو معنا به کار مي برد؛ هم نام شخصيت اصلي کتاب است و هم «نوع» يا «گونه» موجوداتي که اين شخصيت به آن تعلق دارد. کلمه بارباپاپا به قرينه از واژه فرانسوي barbe à papa ساخته شده که به معناي پشمک است. بارباپاپا خود يک موجود صورتي رنگ است که در حالت عادي شکلي شبيه گلابي دارد اما مي تواند به هر شکلي درآيد. او در ميان زندگي آدمها بر خورده و سعي مي کند که خود را با اين سبک زندگي تطبيق دهد. او پس از ماجراهاي شگفت انگيز فراوان، با زني هم‌نوع خود به نام بارباماما آشنا مي شود که سياه رنگ است. آنها هفت بچه (باربابيبي) به دنيا مي آورند که هريک به رنگي هستند: باربازو (زرد، پسر، عاشق حيوانات)، باربالالا (سبز، دختر، عاشق موسيقي)، بارباليب (نارنجي، دختر، عاشق کتاب)، باربابو (سياه و پشمالو، پسر، عاشق هنر)، باربابل (ارغواني، دختر، عاشق زيبايي)، باربابرايت (آبي، پسر، عاشق علوم)، باربابراوو (قرمز، پسر، عاشق قدرت و پهلواني).

حنا، دختري در مزرعه
نام اصلي: کاتري، دختر گاوچران، محصول نيپون (ژاپن) - 1984، 49 قسمت 26 دقيقه اي
يکي ديگر از محصولات شرکت نيپون که در غياب توليدات پرطرفدار (و گران قيمت تر) بين المللي به بازار ايران راه پيدا کرد و در ميان تماشاگران خردسال آن دوران محبوب شد. داستان فرزندي که به دنبال مادرش مي گردد، مضمون آشناي سريالهاي ژاپني آن دوران، از جمله هاچ زنبور عسل، در اينجا هم تکرار مي شود؛ کاتري (حنا) با پدربزرگ و مادربزرگش در مزرعه اي در فنلاند زندگي مي کند و منتظر است مادرش که براي کار به آلمان رفته بازگردد. اما جنگ جهاني آغاز مي شود و کاتري (حنا) با وقايع ناگوار بسياري روبرو مي شود از جمله قادر به برقراري ارتباط با مادرش نيست. اما او اين دشواري ها را با سخت کوشي و اراده قوي تحمل مي کند و همواره از محبت و علاقه اطرافيانش برخوردار است.

بنر;
نام اصلي: بنر تيل، داستان سنجاب خاکستري، بر اساس داستانهايي از ارنست تامپسون ستون، محصول: نيپون (ژاپن) - 1979، 26 قسمت 26 دقيقه اي
باز هم ماجراي جدايي از مادر (نامادري) در يکي از محصولات نيپون که داستان آن اين بار، همچون مجموعه ديگري از ساخته هاي همين شرکت (دهکده حيوانات با نام اصلي ميشا) در ميان حيوانات مي گذرد.  سنجابي کوچک اندکي پس از به دنيا آمدن به مزرعه اي مي آيد و از بخت بد به دست انساني گرفتار مي شود که قصد دارد او را به گربه دست آموزش بدهد تا بخورد. اما دل گربه به حال سنجاب کوچک مي سوزد، او را به فرزندي قبول مي کند و نام بنر بر او مي گذارد. بنر و مادر گربه اش با شادماني در مزرعه زندگي مي کنند اما خوشبختي انها طولي نمي کشد؛ مزرعه آتش مي گيرد، بنر از مادرش جدا مي شود و ناچار به جنگل فرار مي کند؛ جايي که با حيوانات جنگلي روبرو مي شود و ماجراها و دشواري هاي مختلفي را تجربه مي کند.

پسر شجاع
نام اصلي: ماجراهاي دون چاک، محصول KNACK (ژاپن)- 1975، 26 قسمت نيم ساعته، دنباله: داستانهاي تازه دون چاک، 1976، 73 قسمت
در رقابت ميان نيپون و توئي، دو توليدکننده بزرگ انيميشن در ژاپن، KNACK جزو شرکتهاي ناکامي است که هرگز نتوانسته چنان موفقيتي را به دست آورد و صرفا به توليد محصولات تقليدي و ارزانتر که بيشتر بازار صادراتي دارند دلخوش بوده است. اين شرکت همچنين در توليد کارتونهاي پورنوگرافيک هم دست داشته است. با وجود اين، يکي از محصولات آن، «ماجراهاي دون چاک» و دنباله اش توانست جايگاهي ميان کودکان ژاپني پيدا کند و به محبوبيت برسد. اين کارتون در ميان بچه هاي ايراني هم به شهرتي (شايد بيش از ژاپن) رسيد؛ تقريبا همه بچه هايي که در دهه شصت و اوايل دهه هفتاد تماشاگر برنامه کودک بوده اند، «پسر شجاع» را به ياد مي آورند. اين مجموعه، ماجراهاي يک سگ آبي جوان و شجاع به نام چاک (پسر شجاع) را بازگو مي کرد که لباس سرهمي آبي مي پوشيد. وقتي چاک و دوستان کوچکش به دردسر مي افتادند، او معمولا به سراغ پدرش مي آمد تا کمک بگيرد. تمام شخصيتهاي اصلي اين مجموعه در فارسي با نامهاي کلي خوانده مي شدند، از جمله: پسر شجاع، خانم کوچولو، خرس مهربون، شيپورچي، خرس قهوه اي و ... پدر پسر شجاع!

رامکال
نام اصلي: راسکال، محصول نيپون (ژاپن)- 1977، 52 قسمت 26 دقيقه اي

اين بار  حيوانات و انسانها کنار هم در يکي از محصولات نيپون نقش آفريني مي کنند، گرچه اين همزيستي پايدار نيست؛ استرلينگ نورث، پسر خوش قلبي است که حيوانات را خيلي دوست دارد. او يک روز يک بچه راکون را در جنگل پيدا مي کند. استرلينگ راکون را راسکال (رامکال) مي نامد و به خانه مي برد. از اين به بعد، رامکال همراه هميشگي استرلينگ مي شود. همه چيز به خوبي پيش مي رود تا آنکه يک روز ذرت شيرين زير زبان رامکال مزه مي کند و او شبانه به مزرعه ذرت همسايه يورش مي برد. استرلينگ درک مي کند که همزيستي انسان با حيوانات وحشي واقعا دشوار است. داستان زماني که باد و بوران سنگين، گله دامهاي پدر استرلينگ را به کلي تلف مي کند، تلختر مي شود. استرلينگ بايد به دبيرستاني در ميلواکي برود. رامکال حالا بزرگ شده است و استرلينگ تصميم مي گيرد او را به محيط طبيعي اش در ميان درختان جنگل باز گرداند. او رامکال را به کنار درياچه مي برد و رها مي کند تا به ميان درختان برود. خود او هم روز بعد شهرش را با قطار ترک مي کند و به سوي ميلواکي مي رود.


دختري به نام نل
نام اصلي: سرگرداني هاي دختري به نام نل، بر اساس رمان The Old Curiosity Shop

يک نسخه ژاپني ديگر از رمانهاي غربي که باز هم مضمون جستجوي مادر را دارد. اين بار نل ترنت در بريتانياي عهد ديکنز به همراه پدربزرگش به دنبال مادرش مي رود. اما همراهي اين پدربزرگ که در داستان ديکنز از ناچاري و فشار مالي به قمار رو آورده است، نمي تواند کمکي به جستجوي نل بکند. برادر نل که بيشتر با موهاي بلندي به ياد آورده مي شود که صورتش را مي پوشاند، هم از شخصيتهاي مجموعه کارتوني بود. سازندگان مجموعه قصد داشته اند با آفريدن موقعيتهايي، علاوه بر ماجراجويي و درام، عنصر کمدي را هم به داستان بيفزايند اما وحشت و بدبختي نل و تصوير سياه بريتانياي قرن نوزدهم (که از آثار ديکنز برگرفته شده) فضاي کارتون را تيره تر مي کند. شايد به دليل همين تيرگي، يکي از اعضاي مجله زيگ زاگ در پاسخ به نظرخواهي محبوبترين کارتونها، نه تنها «دختري به نام نل» را در فهرست کارتونهاي محبوب خود نياورد بلکه آن را در شمار مجموعه هايي که از آن نفرت داشت ذکر کرد. با اين حال، نل و پدربزرگ و جعبه موسيقي شان به اندازه کافي راي آوردند تا در ليست محبوبترينها جاي بگيرند!!

و ديگران
وقتي خاطرات کودکي را مرور مي کنيم، نامهاي بسياري هستند که در ياد و حافظه ما جاي باز کرده اند و هنوز به فهرست محبوبترين هايمان راه مي يابند. براي اعضاي مجله زيگ زاگ، اين نامها به يادماندني تر بوده اند:

آنت، قصه هاي کوهستان آلپ (نيپون - ژاپن، 1983)، واتو واتو، پرنده اعجاب انگيز (فرانسه، 1979- 1980)، فوتباليست ها (نام اصلي: کاپيتان سوباسا - توئي - ژاپن، 1983 تا 1986)، ماجراهاي گاليور (هانا و باربرا - آمريکا، 1968)، سرنديپيتي، جزيره ناشناخته (نام اصلي: ماجراهاي سرنديپيتي: دوستان روي جزيره پيور - فوجي - ژاپن، 1983)، پت پستچي (بي بي سي - بريتانيا، 1981)، پروفسور بالتازار (يوگوسلاوي، 1967 - 1971)، چوبين (نام اصلي: چوبين، کودک ستاره - تاتسونکو - ژاپن، 1974)، يوگي و دوستان (نام اصلي: دارودسته يوگي - هانا و باربرا، 1973)، باخانمان (نام اصلي: داستان پرين، نيپون - ژاپن، 1978)، سندباد بحري (نيپون - ژاپن، 1975)، بل و سباستين (ژاپن، 1981)، ماجراهاي پينوکيو (نيپون، 1976)، مزرعه سبزيجات (نام اصلي: گياهان - بي بي سي - بريتانيا، 1968)، رابين هود (والت ديزني - آمريکا، 1973)، بچه هاي مدرسه والت (نام اصلي: Cuore، نيپون، 1981)، گوريل انگوري (هانا و باربرا - آمريکا، 1975)، پاپاي (پارامونت کارتون - آمريکا، 1960 - 1962)، لوک خوش شانس (هانا و باربرا و موريس - آمريکا و بلژيک، 1983 تا 1991)، سايمون در سرزمين نقاشي هاي گچي (فيلم فير - بريتانيا - 1976)، دهکده حيوانات (نام اصلي: ميشا - محصول نيپون، 1979) و ...

همچنين توليدات ايراني: شهر موشها، مدرسه موشها، هادي و هدا، خونه مادربزرگه و علي کوچولو

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

3 دی / 24 دسامبر / 3 ذی الحجه

Mobin_s2004@yahoo.com
3 دي ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
كريم خان زند امپراتور هند را كه به انگلستان امتياز داده بود تقبيح كرد
براي كريم خان « خليج فارس » در اولويت قرار داشت

24 دسامبر سال 1765 ميلادي كريم خان زند رئيس وقت كشور ايران در دفتر كار خود در شيراز ( موزه پارس امروز ) به منشي اش گفت كه نامه اي به « شاه عالم » امپراتور هند بنويسد و اين اقدام او را كه به انگليسي ها امتياز و اختيار داده است تقبيح و محكوم كند.
    بنويسد كه اجازه داد و ستد در بندر ؛ بله ، ولي امتياز و اختيار ؛ نه .
     كريمخان به منشي اش تاكيد كرده بود كه نامه همان روز بايد به مهر و امضاي او برسد و ارسال شود. در آن روز كريم خان خشمگين به نظر مي آمد، كه در او اين حالت به ندرت ديده مي شد.
     « شاه عالم » امپراتور هند به كمپاني هند شرقي انگلستان در منطقه بنگال اختيارات ديواني (اداري ــ حكومتي ) و امتياز كشت ترياك و حقوق ديگر داده بود. كريم خان كه نظر به گسترش بازرگاني خارجي داشت دو سال پيش از آن( سال 1763 ) به بازرگانان انگلبسي اجازه داده بود كه در بوشهر تنها به كار داد و ستد مال التجاره بپردازند .
     كريم خان كه از سال 1749 تا 1779 بدون اين كه اجازه دهد عنوان شاه بر او بگذارند بر ايران حكومت كرد براي خليج فارس و جزاير آن و امور مربوط، اولويت قائل بود. وي اخراج هلندي ها به سركردگي « كتيپ هاوزن » از خارك ، به زنجير كشيدن شيخ سلمان بني كعب ، تصرف بصره در سالهاي 1773 و 1775 و ... را در همين راستا انجام داد .
    كريم خان با اين كه قول امضاي يك پيمان امنيت مشترك با روسيه را به اين دولت داده بود ، از تنظيم پيمان شانه خالي كرد ، زيرا مي ترسيد كه پس از مرگ او ، روسها از مفاد پيمان سوء استفاده كنند.
    كريم خان كه يكي از ژنرال هاي نادر شاه و يك پارس اصيل از طايفه زند قبيله « لر ــ بختياري » بود در پي قتل نادر در توطئه دهم ژوئن سال 1747 در فتح آباد قوچان ، با يك رشته جنگ با ژنرالهايي كه قصد تجزيه وطن را داشتند و جانفشاني هاي ديگر مانع اين عمل شد و يكپارچگي ايران را حفظ كرد و سپس دست به آباداني فراوان زد . وي هيچيك از مغلوبان را مجازات نكرد و دشمناني را كه درجنگ مقتول مي شدند با تشريفات رسمي و عزاداري كامل به خاك مي سپرد.

 

رضا شاه وزارت دربار را منحل كرد

رضا شاه در پي بي اعتماد شدن نسبت به تيمور تاش وزير دربار، سوم دي ماه سال 1311 خورشيدي ( 24 دسامبر 1932 )وي را بر كنار و وزارت دربار را هم منحل كرد . رضا شاه وزارت دربار را
     دستگاهي زائد و پر هزينه اعلام داشت و دستور داد كه از آن پس نامه هاي ارسالي مردم ، از طريق يك منشي نظامي به اطلاع وي برسد. از همين روز تيمورتاش درخانه اش بازداشت بود.
    

 

لايحه قانون تعليمات اجباري و رايگان در ايران

در اين روز در دي ماه سال 1321 خورشيدي ( 24 دسامبر 1942 ميلادي ) لايحه قانون تعليمات اجباري در ايران تهيه و به مجلس داده شد . طبق اين قانون كه بعدا تصويب و به اجرا در آمد؛ تعليمات عمومي در ايران اجباري ، رايگان و يكسان بايد باشد. اين قانون، چند سال پيش از تدوين و تصويب اعلاميه جهاني حقوق بشر كه دوره آموزش و پرورش عمومي را در كشورهاي عضو سازمان ملل اجباري و رايگان توصيه كرده تصويب شده بود . آموزش رايگان و يكنواخت در ايران از شهريور سال 1353 به همه مقاطع تحصيلي تا دكترا تعميم داده شد و مدارس غير دولتي به صورت دولتي درآمدند، ساختمانها و تجهيزات آنها خريداري شد و كاركنانشان با احتساب سوابق كار به استخدام دولت درآمدند. در سال 1358 قانون اساسي تازه ايران (جمهوري اسلامي) اصل 30 خود را به رايگان بودن آموزش و پرورش در قلمرو كشور اختصاص داد كه بايد حاكم بر اين امور باشد.
     با اين كه قانون اساسي جاري تصريح بر رايگان بودن آموزش و پرورش دارد؛ به نظر مي رسد كه از اواخر دهه 1360 خورشيدي بارديگر عملا اجازه داده شده است كه حتي در دوره هاي تعليمات عمومي ، تحت عنوان «غير انتفاعي!» مدارس پولي داير شود و ....
 

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

03/10/58
تهديد آمريكا مبني بر صدمه ديدن شوروي در صورت عدم همكاري شوروي باآمريكا در رابطه با تحريم ايران.

03/10/59
جبهه هاي جنوب : جا به جاي دشمن در منطقه عمومي سوسنگرد .

درگيري ايذايي در جاده اهواز ـ خرمشهر ، شخم زمينهاي بستان توسط دشمن .

تحرك دشمن در جبهه مريوان .

گزارش سازمان عفو بين الملل از بازداشتها و شكنجه ها در عراق .

مصاحبه مطبوعاتي «جنبش خلق عربستان» ( خوزستان ) در بغداد و تهديد به افزايش عمليات .

نمونه هايي از حمايت تداركاتي ، سياسي و تبليغي عربستان و قطر از عراق و حمايت سياسي سوريه از ايران .

بازتاب اخبار مربوط به طرح مسألة محاكمه احتمالي گروگانها توسط ايران و واكنش تند وزارت خارجه و رئيس جمهور آمريكا و نيز تفسير يك نشريه آفريقايي از ارتباط استقلال جهان سوم با سرنوشت آتي ايران در برخورد بر آمريكا .

03/10/63
موافقت‌نامه‌اي بين رژيم بغداد و آمريكا كه موجب آن يك واحد 200 نفري از نيروهاي تفنگداران دريايي آمريكا به منظور حفاظت از سفارت و ديگر تاسيسات آمريكايي در بغداد به عراق اعزام شده‌اند.

03/10/65
آزادي شهر ... و عراق توسط كردهاي مخالف دولت عراق (22 ژانويه 1986)

عمليات کربلاي 4: عمليات کربلاي چهاربا رمز محمد رسول الله(ص) درمنطقه عملياتي غرب اروند رود آغازشد. عمليات کربلاي چهار به همت نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي صورت گرفت . رزمندگان پرتوان سپاه اسلام در اين عمليات ضمن پاک کردن منطقه عملياتي ازلوث وجود دشمن تعداد کثيري ازآنان را به هلاکت رسانده يا به اسارت گرفتند.
 

 

 ارسال پيام آیت الله خميني به مناسبت تولد حضرت مسيح (ع)

[3 دي 1358] - درآستانه سالگرد ولادت حضرت عيسي مسيح(ع) پيامبربزرگ مسيحيان جهان حضرت امام خميني(ره) پيامي به اين مناسبت ارسال داشتند. رهبرو بنيانگذارجمهوري اسلامي ايران خطاب به مسيحيان جهان فرمودند: چه خوب است و بجاست كه ناقوسها را به فرمان خداوند و بدستورعيسي مسيح به نفع ملتهاي مستضعف به صدا درآوردند.

Mobin_s2004@yahoo.com
24 دسامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
سالروز درگذشت آغازگر استعمار اروپاييان بر خاور زمين

24 دسامبر سالروز در گذشت وسكو دا گاما Vasco da Gama دريا نورد پرتغالي است در سال 1524 ميلادي . وي در 23 ماه مه سال 1498 با چهار كشتي مجهز به 20 توپ و 170 تفنگدار پس از دور زدن دماغه جنوب آفريقا و گذشتن از سواحل شرقي آفريقا وارد كاليكت در ساحل غربي شبه قاره هند شد و با اين كار ، آغازگر استعمار اروپاييان بر خاور زمين گرديد . پرتغاليها در همان سالها در هند -سه منطقه از جمله « گوا » را متصرف شدند كه تا نيمه دوم قرن 20 در اختيار داشتند و از آنجا به ساير نقاط اسيا و خليج فارس دست اندازي كردند و اسپانيايي ها ، هلندي ها ، انگليسي ها و فرانسويان به رقابت با آنان پاي به اين منطقه گذاردند. پيروزي غربي ها بر خاور زميني ها برتري اسلحه آنان بوده است كه با اين كه اخيرا چين و هند به اسلحه پيشرفته دست يافته اند هنوز آن برتري را حفظ كرده اند .

 

اعدام اسرار آميز "بريا " رئيس پليس امنيتي شوروي و شش مقام امنيتي ديگر

23 دسامبر 1953 و 9 ماه پس از درگذشت استالين، هفت تن از همشهريان گرجستاني او و از جمله «لاورنتي بريا» به اتهام قتل سياسي در سابق و نيز قصد براندازي دولت مالنكوف اعدام شدند. هر هفت نفر سالها از مقامات پليس امنيتي شوروي بودند و دو تن از آنان تا سمت وزارت بالا رفته بودند. «بريا» مدتي وزير كشور و معدم ديگر وزارت كنترل سازمانها و موسسات ( حراست ) را برعهده داشت.بريا در ماه ژوئيه دستگير شده بود. دادستان محكمه حتي «بريا» را متهم كرده بود كه از سال 1919 با انگليسي ها تماس داشته است!. درباره بريا در خارج از روسيه كتابهاي متعدد انتشار يافته و در برخي از آنها، مولفان مدعي شده اند كه «بريا» استالين را مسموم كرده بود كه به نظر نمي رسد دقيق باشند. ولي ترس مالنكوف جانشين استالين از بريا و احتمال توطئه بريا بر ضد او به ثبوت رسيده است زيرا كه بريا در چهار ماه پس از درگذشت استالين بر شمار ماموران مخفي و تجهيز پليس امنيتي به سلاحهاي سنگين افزوده بود. اين اعدامها، نخستين براندازي متحدين استالين از صحنه حكومت شوروي بود و واضح بود كه در چنين محيط آكنده از خصومت، نفاق و نبرد برسر قدرت؛ پياده كردن سوسياليسم واقعي امكان پذير نبود و فروپاشي نظام شوروي قابل پيش بيني بود.

 

درياسالار ضد انگليسي فرانسه ترور شد

دارلان

دريا سالار ژان فرانسوا دارلان فرمانده نيروهاي مسلح فرانسه و فرماندار كل مستعمرات اين كشور در شمال آفريقا 24 دسامبر 1942 در الجزاير ترور شد. وي در 17 اوت 1881 به دنيا آمده بود . هنگام حمله هيتلر به فرانسه ، وي رئيس ستاد نيروي دريايي فرانسه بود. پس از شكست فرانسه در جنگ ، به او پيشنهاد شد كه كشتي هايش را به يك بندر در انگلستان منتقل كند تا به دست آلمان نيافتند ؛ كه چون با انگليسي ها قلبا خوب نبود آن را اجرا نكرد . درياسالار دارلان از همان آغاز كار هم با نوعي سازش با هيتلر موافقت داشت. وي بعدا در دولت ويشي فرانسه معاون مارشال پتن شد كه پس از آشتي لاوال و پتن به افريقا اعزام شد و بسياري از كشتي ها را هم با خود به آنجا برد . در استانه حمله متفقين به شمال آفريقا به او پيشنهاد شد كه همانند دوگل به آنها بپيوندد كه به دليل ضديتي كه با انگليسي ها داشت به امروز و فردا كردن پرداخت و در همين جريان ترور شد . در باره انگيزه ترور او روايات متعدد و جود دارد.

 

اعدام نخست وزير ژاپن سه سال پس از جنگ

23 دسامبر سال 1948 ( 24 دسامبر به وقت ژاپن ) هيدكي توجو Hideki Tojo و شش تن ازهمكارانش كه 12 نوامبر ( ماه پيش از آن ) در دادگاه متفقين به مرگ محكوم شده بودند اعدام شدند . اعدام « توجو » سه سال و چهار ماه پس از پايان جنگ صورت گرفت . وي قبلا يك بار در صدد خودكشي بر آمده بود كه نجات داده شده بود . شانزده تن ديگر از مقامات ژاپني زمان جنگ دوم جهاني به زندان محكوم شدند.
     توجو در دسامبر 1884 در توكيو به دنيا آمده بو د و يك ژنرال بود . او پيش از نخست و زير شدن مقامات مختلف نظامي را برعهده داشت از جمله وزير جنگ بود . در طول جنگ مدتي علاوه بر نخست وزيري ، سمت هاي وزيران جنگ ، خارجه و داخله را هم خود بر عهده داشت . او بود كه براي تقويت حس ميهندوستي ژاپني ها ، تعداد ساعات درس تاريخ را در مدارس چهار برابر كرده بود.
     وي كه مدتي در آلمان آموزش نظامي ديده بود يك ناسيوناليست ژاپني بود و عقيده به دور ساختن روسيه از خاور دور و سلطه ژاپن بر چين و دست كم مناطق شمالشرقي آن را داشت . او عميقا مصر به اخراج غرب از آسياي زرد و ايجاد نظمي نوين در اين منطقه بود . پس از تصرف سيپان Saipan توسط نيروهاي آمريكايي در سال 1944 ، توجو دريافته بود كه پيروزي نظامي ژاپن امكان پذير نيست ولي باور هم نداشت كه شكست نزديك باشد زيرا كه بمباران اتمي ژاپن را نمي توانست پيش بيني كند . توجو در سه سالي كه در زندان در انتظار محاكمه بود خاطرات خود را نوشت كه در دست است.

برخي ديگر از رويدادهاي 24 دسامبر

  • 1715:   سوئد با توسل به نيروي نظامي نروژ را تصرف كرد .

  • 1814:   پيمان گنت Ghent به جنگ آمريكا و انگلستان كه در سال 1812 آغاز شده بود و انگليسي ها ضمن آن شهر واشنگتن و كاخ سفيد را آتش زده بودند پايان داد.

  • 1865:   چند نظامي سابق كنفدراسيون آمريكا در شهر پولاسكي Pulaski ايالت تنسي جمعيت كو كلاكس كلان را بر پايه برتري نژاد آرين تشكيل دادند.

  • 1893:   هنري فورد نخستين موتور بنزين سوز قابل استفاده را ساخت و از همان زمان نفت يك كالاي استراتژيك شد و كشورهاي صادر كننده آن گرفتار هزاران دشواري شده اند.

  • 1946:   800 هزار عضو عادي حزب نازي آلمان تحت عنوان Minor Nazi (نازي هاي كوچك) مورد عفو عمومي فاتحان جنگ قرار گرفتند.

  • 1954:   لائوس استقلال خود را از فرانسه به دست آورد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    3 ذی الحجه هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     تولد «ابوريحان محمّد بن احمد بيروني» منجّم، رياضيدان، جغرافيدان و فيلسوف برجسته و پرآوازه ايران

    [3 ذي الحجه 362] - «ابوريحان محمّد بن احمد بيروني» منجّم، رياضيدان، جغرافيدان و فيلسوف برجسته و پرآوازه ايران و جهان اسلام درشهرخوارزم متولد شد؛ ازاين رو به بيروني شهرت يافت. بيروني ابتدا دردرباراميران خوارزم بسرمي‎برد. درسال 48هجري قمري همراه محمود غزنوي به غزنيه رفت و ازآن پس حتي درجنگها همراه اين حاكم غزنوي بود. اين دانشمند بزرگ ايراني درآثارتأليفي خود دراستفاده ازهرسند شيوه انتقادي به كارمي‎برد و اين روش ازتصحيح جزئيات عبارات تا تحليل نظريه‎هاي علمي را شامل مي‎شد. آثارابوريحان بيروني ازمنابع مهم تاريخي بشمارمي‎رود زيرا او همواره به مسائل و حوادث تاريخي توجه خاص داشته است. «آثارُ الباقيه، قانون مسعودي و تحقيق مالِلهِند» ازمشهورترين آثارابوريحان بيروني محسوب مي‎شوند.

     

     تولد «خاقاني شرواني» ازشاعران توانمند كشورمان

    [3 ذي الحجه 520] - «خاقاني شرواني » ازشاعران توانمند كشورمان درقريه دربند شروان بدنيا آمد. او علوم و فنون ادبي و صنايع شعري را از ابوالعلاء، گنجوي آموخت و به سبب استعداد سرشارخويش شاعري برجسته شد و به خاقاني تخلص كرد. خاقاني شرواني به سفرحج نيزرفت و مدتي درمكه و مدينه اقامت گزيد. او دربازگشت ازاين سفرمشاهدات خود را دركتابي بنام «تُحفةُ‌ العَراقَين» نگاشت. خاقاني درشهرتبريزدرگذشت.

     

     درگذشت آيت الله العظمي حاج ميرزا محمدتقي شيرازي

    [3 ذي الحجه 1338] - آيت الله العظمي حاج ميرزا محمدتقي شيرازي فقيه عاليقدر و مبارز ظلم ستيز درنجف اشرف درگذشت و پيكرش را دركربلا بخاك سپردند. ايشان پس ازاتمام نحصيلات مقدماتي به كربلا سفركرد و نزد مجاهد كبيرميرزاي شيرازي به دانش اندوزي پرداخت. آيت الله محمد تقي شيرازي بعد ازوفات آيت الله خراساني رياست مسلمانان را درسامرا بعهده گرفت و با وجود مشغله فراوان تأليفات متعددي ازخود به يادگارگذاشت. «حاشيه برمَكاسِب» ازجمله اين آثاراست.

     

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    فضيلت سوره والفجر

    مرحوم مجلسى در جلد هفتم بحار چاپ قديم از حضرت امام صادق عليه السلام نقل نموده : كه مضمونش اين است سوره والفجر را در نمازهاى واجب و مستحب خود بخوانيد، به جهت اينكه آن سوره حضرت امام حسين عليه السلام است و به آن رغبت كنيد تا خدا شما را رحمت كند.
    اسامه عرض كرد: اين سوره چگونه مخصوص امام حسين عليه السلام شده امام صادق فرمود: نمى شنوى قول خداى تعالى را: (( يا ايتها النفس المطمئنه ارجعى الى ربك راضية مرضية ، فادخلى فى عبادى و ادخلى جنتى . ))
    اى نفس مطمئنه ، برو به پيشگاه پروردگارت در حاليكه او از تو راضى است و تو از او خشنود، پس داخل شو در ميان بندگان من و به بهشت من داخل شو.
    لذا امام حسين عليه السلام نفس مطمئنه است و راضى و مرضى خداوند است و اصحاب و ياران آن حضرت از ياران حضرت محمد هستند كه خدا از آنها راضى است و اين سوره در مورد امام حسين عليه السلام و شيعيان اوست و مخصوصا هر كه مداومت كند بر خواندن سوره والفجر با حضرت امام حسين عليه السلام در بهشت محشور شود.
     

     

     

     

     

     

     

    راديو روزانه

    radio_roozaane@yahoo.com

    اولين تريبون آزاد

    دوستاي عزيز سلام ..
    اميدوارم كه حالتون خوب باشه
    سعي مي كنم كه جمعه ها با قسمت تريبون آزاد در خدمت شما باشم ...
    تريبون آزاد رو اختصاص دادم به حرف شما . .موضوع و مطلب بدين تا توي اين قسمت بذارم . .
    يا بعضي وقتا سوژه مي دم شما مطلب راجع به اش بنويسين برام بفرستين . .
    اين هفته متاسفانه مصادف شد با فوت خواننده ي محبوب آقاي ناصر عبداللهي .. به اين خواننده ارادت خاصي داشتم .. توي صداش يه چيزي بود كه آدم رو جذب مي كرد ..
    بنا به دلايلي كه توي وبلاگم توي سايت مبين نوشتم و علاقه به ايشون تريبون آزاد اين هفته رو به ايشون اختصاص دادم ..
    اگه مطالب وبلاگم رو بخونين مي فهمين چرا مثل اين آدماي مست دارم حرف مي زنم .
    خب .. به آدرس راديو روزانه براي شنيدن تريبون آزاد مراجعه كنين يا روي لينك زير كليك كنيد .

    تريبون آزاد ..

    راستي .. بعضي ها گفته بودن يه كم با احساسات تر حرف بزنم .. اجازه بدين يه كم صميمي بشم با اين ميكروفن احساسات هم به كار مي بريم . .

    فعلا تا بعد ..
     

     

     

     

     

     

     

     

    داروخانه مبين

    motlagh3d@yahoo.com

    دانترولن (DANTROLEN)
    نام تجاری : Dantrium

    گروه دارویی : تحریک کننده سمپاتیک
    گروه درمانی : بازکننده مجاری هوایی ریه
    شکل دارویی : قرص ، اسپری ، تزریق
    موارد مصرف : آسم ، بیماری های انسدادی ریه ، پیشگیری از زایمان زود رس
    میزان مصرف :اسپری را هر 6 ساعت ، در آسم مزمن هر 4میلی گرم شربت 6تا8ساعت و 8میلی گرم تزریق
    موارد منع مصرف : زیر 12 سال و بی نظمی ریتم قلبی
    عوارض جانبی مهم : تهوع ، لرزش دست، خشکی دهان، بی خوابی ، افزایش ضربان قلب ، استفراغ
    شرایط نگه داری : در دمای معمولی نگه داری شود .
    توصیه ها :
    1- لرزش دست یکی از عوارض شایع است .
    2- در صورت عدم اصلاح مشکل تنفسی موارد را به پزشک گزارش کنید.
    3- احتمال سرگیجه و منگی نیز در برخی موارد وجود دارد.
     

    دوستان عزیز آماده  پاسخگویی به سوالات داروئی
     شما هستیم
    motlagh3d@yahoo.com

    *****
     

    اطلاعيه مهم

    با سلام و احترام به محضر همشهریان عزیز تهرانی
    با توجه به لرزش های اخیر در حومه شهر تهران و گزارش فعال شدن یکی از گسلهای جنوبی استان جمعیت هلال احمر با توجه به درخواستهای بیشمار همشهریان اقدام به برگزاری دوره های آموزش امداد ونجات در زلزله نموده است . لذا علاقه مندان می توانند برای شرکت در دوره آموزشی امداد و کمکهای اولیه به فرهنگسراها و برای آموزش دوره زلزله به مسئولین جمعیت منطقه مراجعه نمایند.
    • قابل ذکر است که پیش نیاز دوره زلزله گذراندن دوره 35 ساعته اولیه می باشد.

     

     

     

     

     

     

     

     

    زبان خوراکیها

    دكتر غياث الدين جزايرى

    املاح و ويتامين ها
    من «مس» هستم !

    جزء تركيبات خون بوده - فقدان من در زنان توليد ترشحات بيرنگ و خارش مى نمايد و نيز كمبود من در زنان آبستن باعث ترك پوست شكم مى شود و من در بادام - فندق - مغز گردو - گندم - مارچوبه - ذرت - جو - ترب - چغندر مركبات - شلغم - پياز - تره فرنگى - والك - تره - خرما - هويج و زردك - گلابى - قارچ - دنبلان كوهى - كلم - اسفناج - گيلاس ‍ - سيب و انگور يافت مى شوم .

     

     

     

     

     

     

     

     

    طنزانه
    طنزگويه هاي اجتماعی «روزانه»

    روزي كه سكرترم رو اخراج كردم

    صبح كه داشتم بطرف دفترم مي رفتم سكرترم ژانت بهم گفت: صبح بخير آقاي رئيس، تولدتون مبارك! از حق نميشه گذاشت، احساس خوبي بهم دست داد از اينكه يكي يادش بود.
    تقريباً تا ظهر به كارام مشغول بودم. بعدش ژانت درو زد و اومد تو و گفت: ميدونين، امروز هواي بيرون عاليه؛ از طرف ديگه امروز تولدتون هست، اگر موافق باشين با هم براي ناهار بريم بيرون، فقط من و شما!
    خداي من اين يكي از بهترين چيزهائي بوده كه ميتونستم انتظار داشته باشم. باشه بريم. براي ناهار رفتيم و البته نه به جاي هميشه‌گي. براي نهار بلكه باهم رفتيم يه جاي دنج و خيلي اختصاصي. اول از همه دوتا مارتيني سفارش داده و از غذائي عالي در فضائي عالي تر واقعاً لذت برديم.
    وقتي داشتيم برمي‌گشتيم، ژانت رو به من كرده و گفت: ميدونين، امروز روزي عالي هست، فكر نمي‌كنين كه اصلاً لازم نباشه برگرديم به اداره؟ مگه نه؟ در جواب گفتم: آره، فكر ميكنم همچين هم لازم نباشه. اونم در جواب گفت: پس اگه موافق باشي بد نيست بريم به آپارتمان من.
    وقتي وارد آپارتمانش شديم گفتش: ميدوني رئيس، اگه اشكالي نداشته باشه من ميرم تو اتاق خوابم. دلم ميخواد تو يه جاي گرم و نرم يه خورده استراحت كنم.
    خواهش مي كنم در جواب بهش گفتم. اون رفت تو اتاق خوابش و بعداز حدود يه پنج شش دقيقه‌اي برگشت. با يه كيك بزرگ تولد در دستش در حالي كه پشت سرش همسرم، بچه‌هام و يه عالمه از دوستام هم پشت سرش بودند كه همه با هم داشتند آواز «تولدت مبارك» رو مي‌خوندند.
    ... در حاليكه من اونجا... رو اون كاناپه نشسته بودم... لخت مادرزاد!!!

     

     

     

     

     

     

     

     

    مسائل زندگي
    کار، مُد، سلامتی، رموز موفقیت و ...

    مردمان

    مردها هم انسان هستند!

    بـر اسـاس بـاور بسیـاری از متـخـصـصـان مشــاوره آقـایــون هـمـچـنان ذهـنـیـت اولـیـه و بــدوی خود را در مورد مسائل مربوط به روابط با خانمـها حفظ کرده اند. این دسته از افراد تصـور می کنند که شخصیت خانم ها منفعل بوده و دست یـابی بــه آنها کار دشواری است. چرا؟ به این دلیل که آنها معتقدند که زمانی رسیدن به یک خانم لذت بخش خواهد بود که برای دست یابی به او هفت خوان رستم را پشت سر بگذارند. آقایون تصور می کنند که اگر به دنبال خانم ها راه نیفتند و تمام سختی ها را به خاطر او تحمل نکنند به اندازه کافی مردانگی خود را آشکار نساخته اند.
    اما متاسفانه آنها چیزی در مورد عشق حقیقی و فضای رمانتیکی که بعد از ازدواج ایجاد می شود، چیزی نمی دانند. وظیفه یک مرد پس از تعقیب کردن و بدست آوردن همسر مورد علاقه اش چیست؟ در این جا آنها بر این باورند که بالاترین خواست یک خانم این است که او به مردانگی خود عمل کرده و یا خانم مصالحه کند.

    دوران مردهای خشن سر آمده
    شاید مردهایی وجود داشته باشند که دارای پدران سرسخت و مادران نیازمندی بوده اند، اما تحقیقاتی که از 18 سال پیش تا کنون ادامه داشته است گویای این مطلب است که پرونده یک چنین تفکراتی را باید به طور کلی بست. زوج ها در هر سنی به کلاس های مشاوره خانواده می روند، کلاس های آموزش رابطه برگزار می شود و سمینارهای برای هر دو جنس تدارک دیده می شود. اما آیا مفید واقع می شوند؟ اینطور نیست زمانیکه موقع عمل فرا می رسد دوباره همان داد و بیدادهای همیشگی به راه می افتد، آقایون تن صدای خود را برای خانم ها بالا می برند و باز هم همان کشمکش های قدیمی جای تمدن امروزی را تنگ می کنند.
    آنوقت همین مردها از همسرانشان انتظار دارند که مسئولیت بیشتری را در زندگی به عهده بگیرند و از خود فعالیت بیشتری نشان دهند.
    در کنگره ای که در شهر ملبورن استالیا برگزار شده یکی از آقایون شرکت کننده اظهار داشت که: "خانم من انتظار دارد من بتوانم ذهنش را بخوانم و خواسته هایش را قبل از آنکه بر زبان آورد اجرا کنم، اما من نمیتوانم." بسیاری از آقایونی که در آن جمع حضور داشتند بر صداقت رفیقشان لبخند زده و سپس او را تشویق کردند. از سوی دیگر بر روی لب خانم ها نیز خنده ای از سر رضایت و تصدیق نقش بست. در جلسه دیگری که در شهر دیتروید برگزار شد یکی از آقایون اظهار داشت که "همسرم همیشه از من انتظار دارد که کمی احساساتی تر باشم و وقت بیشتری را در کنار او صرف کنم. اما زمانی که به او گفتم اگر به این کار ادامه دهیم این امکان وجود دارد که شغل فعلی ام را از دست بدهم، او در جواب من گفت شغلم برایش اهمیتی ندارد و هیچ وقت نباید کاری انجام دهم که او ناراحت و عصبانی شود."

    بله آقایون از خانم ها می ترسند
    حقیقت امر این است که مردها هم انسان هستند و سرشار از احساس می باشند. غیرت دارند، نیازمند احترام هستند و می خواهند کسی باشد که آنها را از صمیمی قلب دوست بدارد. اما بسیاری از آنها وحشت دارند که احساسات واقعی خود را با همسرانشان در میان بگذارند چرا که احساس می کنند شاید از طرف خانم ها مورد احترام قرار نگرفته و عواطفشان خدشه دارد شود.
    مردها علاقه خاصی به در میان گذاشتن احساساتشان با خانم ها دارند اما فقط زمانی این کار را انجام می دهند که مطمئن شوند ارزش درونیشان حفظ شده و شاهد برخورد مناسبی خواهند بود. در غیر اینصورت، بله، در مورد تحقیر و اهانت خانم ها محافظه کارانه عمل می کنند. مردها دوست دارند که ارتباط بالغ و کاملی را با خانم ها برقرار کنند تا اینکه مانند شوالیه ای برای نجات خانم ها از ذلت ظاهر شوند.
    اما نقش هایی که آقایون از بازی کردن در آنها لذت می برند اندکی محدود است. در حال حاضر فقط چند سال است که به آقایون اجازه داده می شود که در هنگام تولد فرزندانشان در کنار خانم ها حاضر شوند یا اینکه در خانه بمانند و از بچه ها مراقبت کنند و در عوض خانم ها به خارج از خانه رفته و کار کنند (البته بدون اینکه کسی آنها را مسخره کرده و از روی او جوک بسازد) و به تازگی مردها این حق را پیدا کرده اند که جشن ازدواجشان را خودشان برنامه ریزی کنند.

    مردها فقط تماشاچی هستند
    در موردش فکر کنید. خانم ها خواستار همسر فعال و پرانرژی هستند در حالیکه تمام کارها از قبیل خرید عروسی، دعوت کردن مهمان ها و حتی ماه عسل را همراه با مادرهایشان برنامه ریزی می کنند. پس چه بلایی بر سر قدرت و نیرویتان آمد شوالیه های پر قدرت؟ ارزش شما را تا حد یک ناظر پایین آورده اند. تمام برنامه های عروسی به وسیله مادر عروس هدایت می شود! پس این مرد اگر نتواند توانایی ها، تجارب و انتظاراتش را در مقابل زنی که به او می گوید دوستت دارم؛ بروز دهد پس کجا می تواند آنها را آشکار کند؟
    پس نباید تعجب کنید که بعضی از مردها به زندگی مشترک خود به عنوان شیء فرعی نگاه می کنند و انتظارات خانم ها را آنچنان که باید و شاید برآورده نمی سازند. خانم ها به آنها یاد داده اند که جزء بازیکن های ذخیره زندگی هستند. بنابراین اگر روزنامه و کامپیوتر و یا فوتبال شب جمعه را به مسائل زندگی خود ترجیح می دهند نمی توان بر آنها خرده گرفت چراکه همانند شب عروسی تمام کارها را بر عهده خانم می گذارند.

    جادوی تفاوت ها
    همه ما، چه زن و چه مرد، از دیگران انتظار داریم که به ما احترام بگذارند و ارزش ما را نگه دارند. این مسئله زمانی که زن و مرد زندگی مشترکشان را با یکدیکر آغاز می کنند از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. بهتر است ذهن خود را از کلیشه هایی نظیر: "تمام چیزی های که خانم ها می خواهند..." و " مردها این چنین هستند.." پاک کنیم و با حس کنجکاوی خالص خود پیش رویم تا بتوانیم به حقایق دست پیدا کنیم.
    به همین دلیل است که ما نام کتاب اخیر خود را "با هم برای زندگی شادتر و کم فشارتر برنامه ریزی کنیم" گذاشتیم. در این کتاب با اصولی آشنا می شوید که می توانید به آسانی به استقبال پیوند آرزوهایتان با فرد مورد علاقه خود بروید. خوشبختانه ما شاهد این امر هستیم که اخیرا بیش از 40 در صد از آقایون به طور دائمی پی گیر مسئله ازدواج خود می شوند و در تمام مراحل از نامزدی گرفته تا ماه عسل به خانم ها کمک می کنند. هر چند کتاب های بیشماری برای نو عروس ها و تازه دامادها به چاپ رسیده اما کتابی که در این قسمت به شما معرفی شد تنها کتابی است که می تواند شما را حمایت کرده و از ادواجتان پشتیبانی نماید.
    یکی از خوانندگان کتاب ما که به تازگی هم داماد شده بود نظر خود را چنین بیان می کند "وقت آن رسیده که ما مردها تکانی به خود بدهیم، و این کتاب انگیزه لازم را برای ما فراهم می آورد." او با خوشحالی برای ما توضیح می داد که چگونه با همکاری نامزدش تمام سور و سات عروسی را برپا کردند. او آگاه شده بود که گاهی اوقات هیچ کس به نظر آقایون در مورد ازدواج، بچه و روز عروسی شان اهمیت نمی دهد. تازه در این جا خانم ها شکایت هم می کنند که مردها اصلا علاقه ای از خود نسبت به زندگی مشترکشان نشان نمی دهند و بیشتر دوست دارند با دوست هایشان به گردش و تفریح بپردازند تا اینکه اوقات فراغت خود را با همسرانشان بگذرانند. خوب این کار دقیقا چیزی است که خانم ها مردها را وادار به انجام آن می کنند. ما مرد ها یاد گرفته ایم که فقط باید برای رسیدن به خانم ها مانند یک مرد با مسائل و مشکلاتی که بر سر راهمان قرار دارد مبارزه کنیم اما هنگامیکه به هدف رسیدیم کارمان تمام شده و نوبت خانم هاست تا باقی مسائل را برنامه ریزی کنند.
    باید در نظر داشت که مردها هم انسان هستند و دارای روحیات حساسی می باشند. خانم ها نیز باید خیلی بیشتر از این ها خود را پذیرای احساسات و عواطف آقایون کنند. تنها در چنین حالتی است که راه رسیدن به یک ارتباط مطلوب برایمان هموار می شود. رابطه ای که شاید اکثر ما آرزوی برخورداری از آن را می کنیم.
     
     

     

     

     

     

     

     

     

    اس.ام.اس روزانه

    roozane_sms@yahoo.com
    روزهاي فرد هفته + جمعه ها منتظر ما باشيد

    دوستاي عزيز سلام ..
    اميدوارم كه حالتون خوب باشه ..
    خب .. بريم سراغ مسيج هاي شما ..

    371- يارو مي ره تو عمق پنج متري استخر مي ياد بيرون مي گه لعنتي كاشي كاره عجب نفسي داشته .. (5703-0917)

    372- نفرين 2007 : الهي فيلمت در بياد .. (5208-0912)

    373- دزد مياد خونه ي يه باباي ... سگش فلج بوده .. سگه رو مي اندازه تو فرغون و مي افته دنباله دزده (9646-0912)

    374- دل يه موقع زود رنج مي شه از دست اين زمونه ي بي معرفت .. اين نيز بگذرد . و چون مي گذرد غمي نيست (0240-0912)

    375- چشم وقتي قشنگه كه مال اشك باشه .. اشك وقتي قشنگه كه مال عشق باشه .. غشق وقتي قشنگه كه مال تو باشه .. تو وقتي قشنگي كه دستت توي دماغت نباشه (2708-0917)

    376- مي دوني اين چيه ؟

    () ( ) ( )

    اين دل منه كه هر روز براي تو تنگ تر مي شه .. (3442-0913) از طرف پسر بد

    377- دو نفر مي رن مكه داشتن سنگ به شيطون مي زدن .. سنگ يكيشون تموم مي شه .. اون يكي ميگه كم نيار فحش بده (5208-0912)

    378- اعاده ي اس ام اس اعاده ي زندگيست .. هم اكنون نيازمند ياري سبزتان هستيم .. انجمن بيماران اس ام اسي (0823-0912)

    379- آرزويم اين است :

    نتراود اشك در چشم تو هرگر مگر از شوق زياد .. نتراود لبخند از عمق نگاهت هرگز .. و به اندازه ي هر روز تو عاشق باشي .. عاشق آنكه تو را مي خواهد و به لبخند تو از خويش رها مي گردد .. و تو را دوست بدارد به همان اندازه كه دلت مي خواهد ..(9176-0912)

    اين اس ام اس رو هم زينب خانوم برام ايميل كردن

    380- هی اس ام اس برو پيش اون که همش بهش فکر ميکنم..اگه کار داشت مزاحمش نشو..اگه خوابيده بود آروم بوسش کن ....اگه تو رو خوند بگو خيلی دوسش دارم



    خب دوستان اين قسمت هم تموم شد ..

    تا پس فردا

    اميد ( شماره براي ارسال مسيج : 09125698059)

     

     

     

     

     

     

     

     

    ليگ مبين

    football@mobin-group.com 

    نتایج هفتۀ دوم و برنامۀ هفتۀ سوم لیگ مبین

    با عرض سلام خدمت همۀ دوستان. خسته نباشین.
    نتایج بازی های هفتۀ دوم هم مشخص شدند و شما می تونین امتیازات خودتون رو در انتهای همین ستون مشاهده کنین.
    البته همون طور که اطلاع دارین، بازی تیم های بتیس و بارسلونا به علت حضور تیم بارسلونا در رقابت های باشگاه های جهان به تعویق افتاد و قراره که 24 ژانویه برگزار بشه. به همین دلیل هم این بازی از لیست بازی های هفتۀ دوم حذف می شه و پیش بینی های 4 مسابقۀ دیگه برای این هفته محسوب می شه. این قانون برای هفته های دیگه هم پابرجاست. یعنی اگه یه بازی برگزار نشه، از لیست برنامۀ اون هفته حذف می شه.
    خب...، احتمالاً شما از نتایج 4 بازی این هفته مطلع هستین. ولی جهت اطلاع عزیزانی که از نتایج اطلاع ندارن، این نتایجو می نویسم :

    =============
    نتایج هفتۀ دوم لیگ مبین :

    اسپانیول 0 - 1 رئال مادرید
    اینتر میلان 2 - 0 مسینا
    آ.اس. رم 4 - 0 پالرمو
    سیه نا 1 - 1 آتالانتا

    =============

    خب، این هم از نتایج. حالا می رسیم به اعلام برنامۀ هفتۀ سوم.
    ولی قبل از اعلام برنامۀ هفتۀ سوم، لازم می دونم که چند تا نکته رو به عرضتون برسونم.
    نکتۀ اول اینکه برای نوشتن برنامۀ لیگ به منابع معتبر رجوع می شه و اینطوری نیست که مثلاً برنامۀ بازی ها از فلان روزنامه و فلان مجله برداشته بشه. برنامۀ تمام بازی های خارجی از سایت خبری « گل » برداشته می شه و برنامۀ بازی های داخلی هم از سایت فدراسیون فوتبال و یا اگه امکانش نبود از سایت خبرگزاری های معتبر.
    نکتۀ دوم اینکه در اعلام برنامۀ بازی ها، تیم هایی که اسم اون ها در سمت راست نوشته می شه میزبان هستند. مثلاً در همین هفتۀ دوم، تیم اسپانیول میزبان رئال مادرید بود.
    نکتۀ سوم اینکه دوستانی که لطف می کنن و پیش بینی می فرستن، دقت کنن که پیش بینی خودشونو بوسیلۀ همون آدرسی که ثبت نام کردن بفرستن. چون اگه یه پیش بینی از آدرسی نا شناس یا نا معتبر به دستمون برسه، از پذیرفتنش معذوریم. حتماً درک می کنین که این کار برای رعایت مسائل امنیتیه. چون اگه قرار باشه که با هر آدرسی بشه برای یه نفر پیش بینی ارسال کرد، امکان این هم هست که یه نفر بیاد و از طرف اعضای لیگ و البته بصورت مخفیانه پیش بینی هایی رو ارسال کنه که باعث نتیجه نگرفتن اعضا در اون هفته بشه.
    نکتۀ چهارم اینکه دوستان حتی المقدور از فونت های انگلیسی برای ارسال میل هاشون استفاده کنن، و یا اگه تمایل به ارسال پیش بینی به زبان فارسی دارن، حتماً پیش بینی خودشون رو بصورت Unicode بفرستن. چون توی این دو هفته چند تا پیش بینی به دستم رسیده که بصورت درهم و نا مفهوم بودن. خواهشاً این موردو رعایت کنین تا حداقل حق خودتون ضایع نشه.
    نکتۀ پنجم اینکه سعی کنین پیش بینی هاتون واضح و مفهوم باشه. یعنی به وضوح مشخص کنین که نتیجه رو به نفع کدوم تیم پیش بینی کردین. مثلاً یکی از میل هایی که به دستم رسیده اینطوری بوده :
    بازی اول : 2-1
    بازی دوم : 1-1
    بازی سوم : 1-0
    بازی چهارم : 3-1
    بازی پنجم : 2-0
    خب، به نظر شما من از کجا باید بفهمم که مثلاً نتیجۀ بازی سوم، یک بر صفر به نفع کدوم تیم پیش بینی شده؟ خواهشاً نام تیم برنده رو مشخص کنین تا همون طور که گفتم، حقتون ضایع نشه.
    نکتۀ ششم اینکه از ارسال فایل های اتچ شده به همراه میل پیش بینی خودداری کنین. چرا که من به دلیل مسایل امنیتی نمی تونم هیچ کدوم از فایل های اتچ شده رو باز کنم. همینجا هم از تموم عزیزانی که برای من فایل فرستادن عذر خواهی می کنم.
    نکتۀ هفتم و آخر هم اینکه از هفتۀ بعد ( یعنی هفتۀ سوم) به تمام افرادی که برای لیگ پیش بینی ارسال نکنن، به ازای هر هفته غیبت، یک امتیاز منفی تعلق می گیره ( طبق آیین نامه).
    خب...، فکر می کنم که دیگه تقریباً همه چیزو توضیح دادم. ولی اگه احیاناً بازم سوال، انتقاد، و یا پیشنهادی داشتین می تونین منو بوسیلۀ آدرس خصوصیم مطلع کنین.
    آدرس خصوصی :
    milad_graydays@yahoo.com
    برای هفتۀ سوم لیگ، دو بازی از رقابت های لیگ برتر و سه بازی از رقابت های سری آ رو انتخاب کردم. البته باید بگم که این هفته به علت برگزاری مسابقات جام حذفی، مسابقات لیگ برتر ایران انجام نمی شه. به همین دلیل هم هر 5 بازی رو از لیگ های اروپایی انتخاب کردم. ولی احتمالاً از هفتۀ دیگه و با تعطیلی موقت تمامی لیگ های اروپایی ( بجز لیگ انگلیس) مجبور می شیم که از بازی های ایران بیشتر استفاده کنیم.
    تمامی بازی های این هفته روز شنبه دوم دی ماه ( 23 دسامبر ) برگزار می شن. فرصت ارسال پیش بینی ها هم تا ساعت دوازده ظهر شنبه هستش. فرصت خیلی کمیه، پس عجله کنین!
    حالا این شما و این هم برنامۀ بازی ها :
    ============

    ویگان اتلتیک - چلسی
    استون ویلا - منچستر یونایتد
    اینتر میلان - آتالانتا
    اودینزه - میلان
    پارما - لاتزیو

    ============
    دقت کنین که پیش بینی هاتون واضح باشه.
    پیش بینی های خودتون رو هم همون طور که می دونین باید به آدرس زیر ارسال کنین :
    football@mobin-group.com
    در ضمن برای ثبت نام توی لیگ هم می تونین به همین آدرس میل بفرستین.
    موفق باشین.

    میلاد – مسئول لیگ پیش بینی مسابقات فوتبال ( لیگ مبین )
     

    *****

    براي مشاهده نتايج لیگ مبین تا پایان هفته دوم اینجا را کلیک کنید


    آدرس رسمی لیگ :
    football@mobin-group.com
    آدرس خصوصی مسئول لیگ :
    milad_graydays@yahoo.com

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان