633

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 633 :: یکشنبه 17 دی 1385

Mobin_s2004@yahoo.com

خدا به من گفت 2007 یک کشتار بزرگ داریم!

سلام!
پت رابرتسون، مشهور ترین تلونجلیست آمریکایی و از افراد متنفذ بر تصمیمات بوش، در برنامه دیروز خود گفت: "خدا به من گفت در 2007 یک کشتار بزرگ اتفاق خواهد افتاد" ...  اين خبر را در وبگردي ديروزم ديدم، من هيچ توضيحي نمي دم، خودتون ادامه خبر را بخونيد:

 وی که در جریان برنامه "کلوب 700" شبکه تلویزیونی مسیحی CBN صحبت می کرد اضافه کرد، "یک حمله تروریستی به آمریکا، کشتار بزرگی را به دنبال خواهد داشت". او ادامه داد "خدا به من نگفت این یک برخورد اتمی خواهد بود. اما من یقین دارم که چیزی شبیه آن است". وی مدعی شد خدا این پیش گویی ها را در جریان یک دعای توبه به او الهام کرده است.
تصمیمات بزرگ سیاست های بوش را مردان مذهب می گیرند؟
ایوانجلیست مشهور آمریکایی همچنین ادعا کرد که این برخورد ها، میلیون ها تن از مردم و شهرهای بزرگ دنیا را درگریر خواهد کرد. او همچنین مدعی شد این اتفاقات "زمانی پس از سپتامبر" رخ خواهند داد.
رابرتسون با پدر رئیس جمهور فعلی نیز رابطه ای نزدیک داشته است و گفته می شود از افراد تاثیر گذار در شروع جنگ خلیج فارس بوده است.

خدا آخر عاقبت اين دنيا را به خير کنه! .... راستي شماره فردا روزانه را حتما بخونيد، خبر مهمي دارم!

باقي بقايتان!
 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره دیروز «روزانه» (632) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • عکس های بسیار زیبای تلسکوپ فضایی هابل
  • معرفي و دانلود فيلم: ارّه ٣
  • دانلود آلبوم: تو کجایی همه عشق
  • موزيک تيتراژ ابتدايی و میانی و انتهايی سريال کتابخانه هدهد
  • نرم افزار«Al-Quran» برای تايپ اتوماتيك آيات قران
  • كنترل كننده زمان مكالمات
  • راه هاي درمان موهاي چرب و کف سر چرب
  • عيد فصح
  • معرفی یک داروی جدید؛ تحولی عظیم در دپرسیون
  • مستقیم بطرف جهنم
  • عوارض پزشکی بلعیدن شمشیر ، مقاله‌ای از مجله پزشکی bmj
  • یک شعر حماسی بسیار زیبا
  • همایش هولوکاست و تبعات آن
  • تست روانشناسی
  • ما و این فرهنگ عهد دقیانوسی
  • براى رفع كمبود ويتامين هاى ب
  • انشاء: بهار را تعريف كنيد
  • فراورده هاي پروبيوتيك
  • و ....
 

 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

عکس های بسیار زیبای تلسکوپ فضایی هابل
دوچرخه ای برای اسکی روی برف

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

خانه ‌تكاني بوش در سال نو

رئيس جمهوري آمريكا در تلاش براي جبران ناكام‌هاي ارتش اين كشور در عراق، دو نفر از فرماندهان ارشد نظامي اين كشور را در عراق و خاورميانه تغيير داد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، جرج بوش در تازه‌ترين اقدام براي تغيير در پرسنل ديپلماتيك، اطلاعاتي و نظامي آمريكا، جانشينان فرمانده ارتش آمريكا در عراق و رئيس فرماندهي مركزي اين كشور را تغيير داد.
اين اقدام به منزله آن است كه رئيس جمهوري آمريكا كه قرار است در چند روز آينده راهبرد جديد اين كشور را در عراق بطور رسمي اعلام كند، از هم‌اكنون دست به خانه‌ تكاني عمده در زنجيره فرماندهي ارتش در اين جنگ غيرمتعارف زده است.
بوش پيش از اين نيز بعد از شكست حزبش در انتخابات ميان دوره‌اي كنگره آمريكا با استعفاي دونالد رامسفلد، وزير دفاع پيشين موافقت كرده و "رابرت گيتس" را به جانشيني وي برگزيد.
در بيانيه‌اي كه از سوي وزير دفاع جديد آمريكا صادر شده است، ژنرال "جرج كيسي" فرمانده كنوني نيروهاي فرامنطقه‌اي در عراق جاي خود را به ژنرال دو ستاره "ديويد پترائوس" داده است.
پترائوس از سال 2003 يعني زمان تهاجم آمريكا به عراق تاكنون در ماموريت‌هاي مختلف در عراق خدمت كرده است.
گيتس همچنين آدميرال "ويليام فالون" را به جايگزيني ژنرال "جان ابي‌زيد" رئيس فرماندهي مركزي آمريكا منصوب كرد. فرماندهي مركزي آمريكا ستادي است كه بر عمليات‌ نظامي ارتش آمريكا در شمال آفريقا و آسياي مركزي و خاورميانه نظارت دارد.
با اين حال كاخ سفيد در تلاش براي تبرئه ناكامي‌هاي ارتش اين كشور در عراق، گزارش‌ هاي مربوط به نارضايتي بوش از عملكرد ژنرال‌ها و فرماندهان را رد و اعلام كرد، ژنرال كيسي قرار است ارتقاي درجه يافته و به رياست ستاد ارتش منصوب شود.
بوش نيز در بيانيه‌اي اعلام كرد: «ژنرال پترائوس سربازي بااراده است و خدمتش به عراق اين توانايي را به او داده كه در نبردهاي نامنظم و عمليات برقراري ثبات تخصص داشته و از دشمناني كه رو در روي ما هستند، اطلاع دارد.»

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

ارّه ٣
Saw III

کارگردان: دارن لين بوسمن. فيلمنامه: لي وانل، جيمز وان بر اساس داستاني از وانل. موسيقي: چارلي کلاوسر. مدير فيلمبرداري: ديويد اي. آرمسترانگ. تدوين: کويت گروترت. طراح صحنه: ديويد هکل. بازيگران: توبين بيل[جان کرمر/جيگساو]، شاوني اسميت[آماندا]، انگوس مک فيدن[جف]، بهار سومخ[دکتر لين دنلون]، دينا مه ير[کري]، داني والبرگ[اريک متيوز]. ١١٣ و ١٠٧ دقيقه. محصول ٢٠٠٦ آمريکا.
جان کرمر ملقب به جيگساو، نابغه بي رحم جنايت که جامعه را با کارهايش به وحشت انداخته و پليس را نيز عاجز کرده، موفق مي شود با همکاري مريدش آماندا يک بار ديگر گريخته و از ديده ها پنهان شوند. همزمان که کارآگاهان به دنبال يافتن ردپايي از آنها هستند، دکتر دنلون و جف در حال تبديل شدن به مهره هاي آخرين بازي شطرنج جيگساو هستند، اما روح شان نيز از اين واقعه خبر ندارد...

چرا بايد ديد؟
سومين بخش از سري اره که از سال ٢٠٠٤ آغاز شد و هر سال با يک قسمت جديد ادامه يافت. اولين قسمت ١٣٠ و دومين قسمت ١٤٤ ميليون دلار سود در پخش جهاني نصيب سازندگان خود کرد و اين يکي نيز با ١٢ ميليون دلار تا اين لحظه ٨٠ ميليون دلار روانه جيب گشاد سازندگانش کرده است. چند نفر از عوامل قسمت پيشين در اين يکي حضور دارند، مانند شاوون اسميت که بار ديگر در نقش آماندا در کنار توين بيل به نقش جيگساو حضور دارد و دارن لين بوسمن نيزکه در حال تبديل شدن به عنصر ثابت سري است. شايعات حاکي از اين است که نسخه نهايي فيلمنامه اين يکي در عرض يک هفته نوشته شده و بر خلاف قسمت قبلي داستان مستقلي ندارد و ادامه قسمت دوم محسوب مي شود. به همين خاطر صحنه هايي از قسمت هاي قبلي در فيلم جاي گرفته، اما با اين حال براي کساني که منتظر اطلاعات عجيب و غريب و غير منتظره درباره جيگساو هستند نکته هاي غافلگير کننده اي نيز در نظر گرفته شده!
دارن لين جانسون متولد ١٩٧٩ اورلند پارک کانزاس متعلق به گروهي است که آلن جونز منتقد مجله توتال فيلم آن را "Splat Pack" مي نامد و از آلکساندر آجا، نيل مارشال، گرگ مک لين، الي روث، جيمز ورکد، لي وانل و راب زامبي تشکيل شده که همگي در ساختن فيلم خشن و خون بار شهرت دارند. جانسون با ساختن دو فيلم کوتاه روياي پروانه و هويت گمشده در سال ٢٠٠٠ وارد سينما شد، اما با اولين فيلم بلند سينمايي خود اره ٢ به شهرتي زود هنگام دست يافت. سري اره در بسياري از کشورها تبديل به فيلم Cult بسياري شده، با اين حال قسمت سوم نيز مانند دو قسمت پيشين گرفتاري هايي با اداره سانسور آمريکا و بسياري از کشورها داشته و گفته مي شود که فيلم هفت بار بازبيني و اصلاح شده است. [قابل توجه کساني که فکر مي کنند وزارت ارشاد خودمان فقط بي رحم است، البته نوع رسالت اين دو خيلي فرق دارد] اما نکته جالب براي ما ايراني ها نقش بلندي است که به خانم بهار سومخ هنرپيشه ايراني الاصل متولد ١٩٧٥ تهران داده شده. بهار در چهار سالگي به همراه خواهر بزرگ ترش به لس آنجلس مهاجرت کرده و از دانشگاه کاليفرنيا در رشته محيط زيست فارغ التحصيل شده است. خاتم سومخ که در چند سال گذشته جدا از بازي در سريال هاي تلويزيوني مانند ٢٤، Bones، In Justice، The Unit و Day Break در فيلم هايي مانند تصادف و ماموريت غير ممکن ٣ نقش هاي کوتاهي بازي کرده بود و در اره ٣ بلندترين نقش خود در محصولي هاليوودي تجربه مي کند. به نظر مي رسد ستاره بخت ايشان در حال درخشيدن است، چون همين امسال از سوي مجله People نيز به عنوان يکي از ١٠٠ انسان زيبا روي دنيا برگزيده شد. پس علاقمندان به ايران و دارندگان عرق ملي نيز بشتابند که غفلت موجب پشيماني است، فقط اميدواريم اين خانم هم بعد از به دست آوردن شهرت بين المللي مانند سرکار اليه شهره آغداشلو هوس روسري سر کردن نکنند! که داغ عظيمي بر دل طرفداران رو به تزايد خود خواهند گذاشت!
ژانر: جنايي، ترسناک، تريلر.

لینک دانلود
این فیلم را می توانید از طریق لینکهای زیر دانلود کنید

سرور یک
http://rapidshare.com/files/1498675/Pila.3.part1.rar.html
http://rapidshare.com/files/1498711/Pila.3.part2.rar.html
http://rapidshare.com/files/1498752/Pila.3.part3.rar.html
http://rapidshare.com/files/1498813/Pila.3.part4.rar.html
http://rapidshare.com/files/1498861/Pila.3.part5.rar.html
http://rapidshare.com/files/1498935/Pila.3.part6.rar.html
http://rapidshare.com/files/1499001/Pila.3.part7.rar.html
http://rapidshare.com/files/1499008/Pila.3.part8.rar.html

سرور دو
http://rapidshare.com/files/3407880/Pila_3_SuperTS_www.exfilm.net.part1.rar.html
http://rapidshare.com/files/3387840/Pila_3_SuperTS_www.exfilm.net.part2.rar.html
http://rapidshare.com/files/3389031/Pila_3_SuperTS_www.exfilm.net.part3.rar.html
http://rapidshare.com/files/3390138/Pila_3_SuperTS_www.exfilm.net.part4.rar.html
http://rapidshare.com/files/3391253/Pila_3_SuperTS_www.exfilm.net.part5.rar.html
http://rapidshare.com/files/3392365/Pila_3_SuperTS_www.exfilm.net.part6.rar.html
http://rapidshare.com/files/3393617/Pila_3_SuperTS_www.exfilm.net.part7.rar.html
http://rapidshare.com/files/3394184/Pila_3_SuperTS_www.exfilm.net.part8.rar.html

سرور سه
http://www.filefactory.com/file/d40ad4/
http://www.filefactory.com/file/492a8c/
http://www.filefactory.com/file/04f6b5/
http://www.filefactory.com/file/1c9e82/
http://www.filefactory.com/file/5bedd7/
http://www.filefactory.com/file/da0ae1/
http://www.filefactory.com/file/be7e5c/
http://www.filefactory.com/file/07e785/


را
هنمای دانلود
بعد  از اینکه روی لینک فایل مربوطه کلیک کردید، صفحه ای باز می شود که وارد سای ت Rapidshare می شوید. در صفحه باز شده جدولی را مشاهده می کنید که در انته ای آن دو کلید وجود دارد: Free و Premium
باید رو ی Free کلیک کنید تا صفحه مربوط به دانلود باز شود. در وسط صفحه شمارنده  ای بصورت معکوس از عدد 60 شروع به شمارش می کند. وقتی شمارنده به صفر ر سید، در همان قسمت منوی جدیدی باز می شود، بعد از وارد کردن کد امنیتی که  در همانجا نوشته شده است (و معمولا 3 کاراکتری می باشد)، روی Download From Mirror کلیک کنید تا شروع به دانلود فایل مورد نظرتان کند.
تذکر مهم: در هنگام دانلود از سایت Rapidshare و سایتهای اینچنینی، حتما باید نرم افزار مخصوص دانلود مثل (DAP و ... ) غیرفعال باشند و نباید توسط چنین نرم افزارهای دانلود کنید، چون موفق نخواهید شد!
بعد از دانلود همه قسمتها، فايل قسمت اول را اجرا کنيد، تا فيلم Extract و آماده نمايش شود.

 

 

دانلود مجموعه طنز

باغ مظفر - قسمت بیست و هفتم

سریال جدید و  زیبای باغ مظفر کاری از مهران مدیری؛
این سریال هر شب از شبکه سوم تلویزیون دولتی ایران پخش میشه، ما هم سعی میکنیم همزمان برای دانلود براتون بزاریم.

 این قسمت از سریال را می توانید از طریق لینکهای زیر دانلود کنید:

دیشب پخش نشد

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسی

تو کجایی همه عشق
باصدای علی تفرشی

برای دانلود روی هر یک از آهنگهای بالا کلیک سمت راست کرده و Save Target As را بزنید.
 


 

تک موزیک

موزيک تيتراژ ابتدايی و میانی و انتهايی
سريال کتابخانه هدهد

موزيک تیتراژ ایتدایی سریال کتابخانه هدهد(بی کلام)
موزيک تیتراژ میانی سریال کتابخانه هدهد(بی کلام)
موزيک تیتراژ انتهایی سریال کتابخانه هدهد(بی کلام)

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کره و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

نرم افزار«Al-Quran» برای تايپ اتوماتيك آيات قران

به‌وسيله نرم افزار«Al-Quran» می‌توان درنرم‌افزار Word بخش يا تمامی آيات يك سوره قرانی را به‌طور اتوماتيك با اعراب تايپ كرد.
بعد از نصب نرم‌افزار«Al-Quran» يك منو به منوهای Word اضافه می‌شود بنام Al-Quran كه می توان توسط آن سوره و آيات مورد نظرتان را انتخاب كرد تا به صورت اتوماتيك ايه موردنظر تايپ شود.
ازخدمات ديگر ارائه شده در اين نرم افزار تايپ اتوماتيك ترجمه انگليسی آيات قران است برای استفاده ازاين خدمات نرم‌افزار«Al-Quran» بايد در هنگام انتخاب ايات گزينه ترجمه انگليسی را هم انتخاب كرد.
حجم فايل دانلود اين نرم افزار حدود 1 مگابايت است.

 لینک دانلود نرم افزار
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کره و Save Target As را بزنيد.

 


 

دنیای موبایل

كنترل كننده زمان مكالمات

با نصب این برنامه٬ در موقع صحبت کردن٬ هر دقیقه که از مکالمات شما بگذره٬ یک Beep کوچولو به شما شروع شدن دقیقه جدید مکالمه رو هشدار میده! شما همچنین می تونید این برنامه رو جوری تنظیم کنید که بجای هر دقیقه٬ بعد از گذشتن زمان مورد نظر شما٬ Beep هشدار دهنده رو پخش کنه!

 لینک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کره و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


دوستان وقت گل آن به که به عشرت کوشیم

دوستان وقت گل آن به که به عشرت کوشیم
نیست در کس کرم و وقت طرب می​گذرد
خوش هواییست فرح بخش خدایا بفرست
ارغنون ساز فلک رهزن اهل هنر است
گل به جوش آمد و از می نزدیمش آبی
می​کشیم از قدح لاله شرابی موهوم
حافظ این حال عجب با که توان گفت که ما

 

سخن اهل دل است این و به جان بنیوشیم
چاره آن است که سجاده به می بفروشیم
نازنینی که به رویش می گلگون نوشیم
چون از این غصه ننالیم و چرا نخروشیم
لاجرم ز آتش حرمان و هوس می​جوشیم
چشم بد دور که بی مطرب و می مدهوشیم
بلبلانیم که در موسم گل خاموشیم

 
 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»

 

جمله روزانه

17 دی
روزها، جریان با ارزش زندگی هستند.
وین دایر

فرستنده:
saheledoosti@yahoo.com

**************

براي برداشتن كوه، بايد از سنگريزه هاي آن شروع كرد

فرستنده:
s_ir62@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

اَلعِلمُ کَنزٌ عَظیمٌ لایَفنی
علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی گردد.
امام علی (ع)

 

 

نکات ريز خانه داري
mitramrz@yahoo.com

بخش دوم : نکاتی درباره ی نگهداری و استفاده از مواد غذایی

جدا کردن برگ های کلم
هنگام پختن کلم ، بویژه برای تهیه دلمه کلم و نظایر آن باید ابتدا کلم را درسته درون ظرف قرار دهید و آب را به جوش آورید . سپس کلم را خارج ساخته و آب آن را بگیرید و برگ هایی را که نرم شده اند کشیده و جدا سازید . سپس بقیه کلم را مجددا" درون آب قرار داده و این عمل را آنقدر تکرار کنید تا همه ی برگها نرم شده و جدا شوند

 

 

آرایشی - بهداشتی
amoozesh_v_sh@yahoo.com

راه هاي درمان موهاي چرب و کف سر چرب

براي درمان اين موها بهتر است از شامپوهاي مخصوص همين موها که متناسب با آنها ساخته مي شوند، استفاده نماييد و همچنين براي درمان آن از راه گياهي مي توانيد از يکي از راه هاي زير استفاده کنيد:
1- آب نارنج را گرفته و سپس آنرا صاف نماييد. ماليدن اين آب به موها، چربي هاي اضافي آنرا مي گيرد و پوست سر را نيز ضدعفوني مي کند و همچنين موها را براق مي نمايد. بعد از ماليدن اين آب و بعد از گذشت 40 دقيقه موها را خوب آبکشي کنيد.
2- گرد زنبق براي موهاي چرب و روشن به عنوان شامپوي خشک به کار مي رود. براي اين کار بايد اندکي گرد را به سر خود بپاشيد . ده دقيقه صبر کنيد سپس با دقت و قدرت موها راشانه کنيد.
3- براي چربي زدايي مو، هر دو روز يک بار، پوست سر را با جوشانده مخلوطي از گياهان زير مالش دهيد. اين جوشانده علاوه بر خاصيت چربي زدايي، موها را تقويت کرده و از ريزش آنها جلوگيري مي کند: تخم گشنيز، بابونه، گزنه، گل ختمي، شاه تره از هر کدام 20 گرم ، در نيم ليتر آب جوشانده، بعد از صاف کردن، پوست سر را با آن مالش دهيد.

 

 

صهیونیسم
komeil_fa84@yahoo.com

28. عيد فصح

يكي از جمله عيدهاي عمده و اهم يهود است كه اشاره به قرباني مسيح برّه خداست كه از براي گناهان ما مقتول گشت. و آن چنان بود كه در شب روز چهاردهم از ماه اول يعني نيسان گوسفند را مي كشتند و در صبح روز پانزدهم شروع به فطير مي شد كه مدت هفت روز طول مي كشيد. اما لفظ فصح اختصاص به آن شامي دارد كه گوسفندان را در آن مي خوردند. اما اغلب اوقات اشاره به تمام عيد دارد يعني از وقت ذبح قرباني تا نهايت هفته فطير، شروع اين عيد بين العشاعين بود.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

بهرام پس ازبوجود آوردن نهادها و ارگانهایی که رفاه اجتماعی طبقات مختلف را فراهم میکنند و آرامش را به مردم بازمیگرداند:
خرد بر دل خویش پیرایه کرد
به رنج تن از مردمی مایه کرد
ز دل کیفر و بدخویی دور کرد
خرد را به هر کار دستور کرد
بیانیه و فرمان بزرگ و تاریخی خویش را چنین صادر می کند. بیانیه ای که باید بر تمام دل ها نوشت و در یادها سپرد. و این گزینه ای از آن است:
که با زیر دستان جز از رسم و داد
ندارند و از بد نگیرند یاد

جان کلام در فرمان تاریخی بهرام :

ز دارنده بر جان آن کس درود
که از مردمی باشدش تار و پود
چنین است که جهان در آزادی و آرامش به خود می بالد و زندگی چونان بهشت می شود:

ز شادی جوان شد دل مرد پیر
به چشمه درون آب ها گشت شیر
و آنگاه بهرام رو به کارداران و سرداران ایران نموده
و به آنان می گوید که چنین است وظیفه و پیمان یک سیاستمدار والا:
که با زیردستان مدارا کنیم
ز خاک سیه مشک سارا کنیم
که با خاک چون جفت گرددتنم
نگیرد ستمدیده ای دامنم
همه دست پاکی و نیکی بریم
جهان را به کردار بد نسپریم

 

 

مشکان
info@moshkan.com

یکشنبه: داستانک

آدم می شوم

تا نگفته ای غلط کردم همانجا می مانی ، می پوسی و می میری . بدبخت صدبارگفته ام حق نداری با فک و فامیلهایت و همسایه ها حرف بزنی . نگفته ام ؟ ... مخت را بهم می ریزند ....تو ادم نمی شوی ...حیوان ...باید همانجا بمانی و بمیری ...
حتما نعره هایش را می شنوند...انگشتهایم مثل دندانهایم می لرزند. تمام تنم درد می کند .مثل یک تکه گوشت افتاده ام اینجا ، گوشه انباری. باور نمی کند چهار ماه است ، نه ...از آخرین روزی که امدند زنگ زدند ، از کلانتری بود انگار ،‌ ۴ ماه و ۲۴ روز است که با کسی حرف نزده ام. گفت :
چیزی نیست ، بگو مگوی ساده ای بین مان بود که رفع شد ، مثل همه زن و شوهر ها... می گوید : چرا صدایم را در می آوری ، چرا نمی گذاری یک روز که خسته و کوفته به خانه می ایم ‌،غذایم را کوفت کنم و بتمرگم. فکر می کنی از صبح تا شب سگ دو زدن توی این شهر خراب شده و سروکله زدن با مسافرها کار راحتیست...چرا برای ادم اعصاب نمی گذاری زن ، تو ادم نمی شوی ؟ ..هان ؟........... ۱۳ ساله بودم که به زور کتک ننه ام زنش شدم . رفته بودم سرچشمه تا اب بیاورم.کاش قلم پایم شکسته بود و نمی رفتم .چشمهایم عاشقش کرد.امده بود دهمان دیدن عمه پیرش . ۵ روز تمام گریه کردم گفتم درسم چه می شود ....گفت : خانه ، ماشین ، کارخوب ...همه چی دارم...می برمت شهر میان آدمهای حسابی ، درست را می خوانی ، دیپلمت را می گیری و معلم می شوی ، خانمت می کنم...
حالا بنظر مثل زنهای پنجاه ساله ام نه سی ساله ..دلم می خواهد موهایم را بلند کنم.ناخنهایم را هم .لاک بزنم .کفشهای نو ، رنگی و پاشنه بلند بپوشم.لبهایم را سرخ کنم .سرمه بکشم ، بالا و پایین و توی چشمهایم...می گوید : چشمهات زنهای همسایه رو بی شوهر می کنه..وسط پرده ها را دوخته و به دیوار میخ زده. دلم می خواهد برای یکبار هم که شده بروم زیر باران ،‌ زیر افتاب ، روی سنگفرش داغ ، پابرهنه ، روی برف حتی،دلم می خواهد لباسهای یقه باز با استین حلقه ای و دامنهای کوتاه و چین دار بپوشم . دلم می خواهد مثل زنهای حامله بشوم...اجاقش کور است.می گوید : بچه به چه درد می خورد .آخرش مثل تو می شود .دست و پاچلفتی و بی عرضه....
ضعف کرده ام .سر دلم می سوزد .از صبح که رفته تا الان که آمده ،‌ اینجا کز کرده ام.باید بگویم غلط کرده ام وگرنه مثل سه ماه پیش تا چند روز بی آب و غذا زندانی ام می کند . با ته مانده رمقی که دارم تنم را می کوبم به در ....می غرد : هان ...آدم شدی یا نه ؟........
یک ساعتی است که سفره را جمع کرده ام ، ظرفها را شسته ام و اشپزخانه را مثل دسته گل جارو زده ام . تلویزیون را که روشن مانده خاموش می کنم . روبرویش با پیراهن رکابی سفیدی ولو شده و موهای بلند سیاه و سفید سینه اش با هرنفسی که بیرون می دهد ، می رقصند .می ترسم نگاهش کنم ، حتی حالا که خواب رفته . ارام بطرف آشپزخانه می روم . ضربان قلبم تند و تند می زند .دور تا دورش و تا زیر پاهایم که خیس میشود به دیوار تکیه می دهم. با صدای افتادن پیت خالی و سبک از دستم ، نفس عمیقی می کشد و پنجه های یک پایش را روی ساق پای دیگرش می کشد. صدای ضربان قلبم توی گوشم می پیچد . دستهایم می لرزند.کبریت را می کشم ، روشن نمی شود ، چند تای دیگر ...همگی از کمر می شکنند.می نشینم چهار زانو و چوب دیگری می کشم .شعله اش روی زمین که می نشیند .چشمهایم را می بندم ...حالا دیگر نه صدای نعره هایش را می شنوم و نه بوی گوشت سوخته تنمان را حس می کنم ...تنها دهمان را می بینم و دختری را که با موهای بلند و چشمانی درشت ،‌پابرهنه می دود میان گندم زار.

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة آل عمران آيات: 200 محل نزول: مدین

ِإِنَّ هَـذَا لَهُوَ الْقَصَصُ الْحَقُّ وَمَا مِنْ إِلَـهٍ إِلاَّ اللّهُ وَإِنَّ اللّهَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ 62 فَإِن تَوَلَّوْاْ فَإِنَّ اللّهَ عَلِيمٌ بِالْمُفْسِدِينَ 63 قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْاْ إِلَى كَلَمَةٍ سَوَاء بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أَلاَّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللّهَ وَلاَ نُشْرِكَ بِهِ شَيْئًا وَلاَ يَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضاً أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللّهِ فَإِن تَوَلَّوْاْ فَقُولُواْ اشْهَدُواْ بِأَنَّا مُسْلِمُونَ 64 يَا أَهْلَ الْكِتَابِ لِمَ تُحَآجُّونَ فِي إِبْرَاهِيمَ وَمَا أُنزِلَتِ التَّورَاةُ وَالإنجِيلُ إِلاَّ مِن بَعْدِهِ أَفَلاَ تَعْقِلُونَ 65 هَاأَنتُمْ هَؤُلاء حَاجَجْتُمْ فِيمَا لَكُم بِهِ عِلمٌ فَلِمَ تُحَآجُّونَ فِيمَا لَيْسَ لَكُم بِهِ عِلْمٌ وَاللّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ 66 مَا كَانَ إِبْرَاهِيمُ يَهُودِيًّا وَلاَ نَصْرَانِيًّا وَلَكِن كَانَ حَنِيفًا مُّسْلِمًا وَمَا كَانَ مِنَ الْمُشْرِكِينَ 67 إِنَّ أَوْلَى النَّاسِ بِإِبْرَاهِيمَ لَلَّذِينَ اتَّبَعُوهُ وَهَـذَا النَّبِيُّ وَالَّذِينَ آمَنُواْ وَاللّهُ وَلِيُّ الْمُؤْمِنِينَ 68 وَدَّت طَّآئِفَةٌ مِّنْ أَهْلِ الْكِتَابِ لَوْ يُضِلُّونَكُمْ وَمَا يُضِلُّونَ إِلاَّ أَنفُسَهُمْ وَمَا يَشْعُرُونَ 69 يَا أَهْلَ الْكِتَابِ لِمَ تَكْفُرُونَ بِآيَاتِ اللّهِ وَأَنتُمْ تَشْهَدُونَ 70

 

ترجمه فارسي مکارم

اين همان سرگذشت واقعى (مسيح) است (و ادعاهايى همچون الوهيت او، يا فرزند خدا بودنش، بى‏اساس است) و هيچ معبودى، جز خداوند يگانه نيست; و خداوند توانا و حكيم است «62» اگر (با اين همه شواهد روشن، باز هم از پذيرش حق) روى گردانند، (بدان كه طالب حق نيستند; و) خداوند از مفسده‏جويان، آگاه است «63» بگو: «اى اهل كتاب! بياييد به سوى سخنى كه ميان ما و شما يكسان است; كه جز خداوند يگانه را نپرستيم و چيزى را همتاى او قرار ندهيم; و بعضى از ما، بعضى ديگر را -غير از خداى يگانه- به خدايى نپذيرد» هرگاه (از اين دعوت،) سرباز زنند، بگوييد: «گواه باشيد كه ما مسلمانيم!» «64» اى اهل كتاب! چرا درباره ابراهيم، گفتگو و نزاع مى‏كنيد (و هر كدام، او را پيرو آيين خودتان معرفى مى‏نماييد)؟! در حالى كه تورات و انجيل، بعد از او نازل شده است! آيا انديشه نمى‏كنيد؟! «65» شما كسانى هستيد كه درباره آنچه نسبت به آن آگاه بوديد، گفتگو و ستيز كرديد; چرا درباره آنچه آگاه نيستيد، گفتگو مى‏كنيد؟! و خدا مى‏داند، و شما نمى‏دانيد «66» ابراهيم نه يهودى بود و نه نصرانى; بلكه موحدى خالص و مسلمان بود; و هرگز از مشركان نبود «67» سزاوارترين مردم به ابراهيم، آنها هستند كه از او پيروى كردند، و (در زمان و عصر او، به مكتب او وفادار بودند; همچنين) اين پيامبر و كسانى كه (به او) ايمان آورده‏اند (از همه سزاوارترند); و خداوند، ولى و سرپرست مؤمنان است «68» جمعى از اهل كتاب (از يهود)، دوست داشتند (و آرزو مى‏كردند) شما را گمراه كنند; (اما آنها بايد بدانند كه نمى‏توانند شما را گمراه سازند،) آنها گمراه نمى‏كنند مگر خودشان را، و نمى‏فهمند! «69» اى اهل كتاب! چرا به آيات خدا كافر مى‏شويد، در حالى كه (به درستى آن) گواهى مى‏دهيد؟! «70»    

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

 

بخش دوم

مطالب ارسالی ديگر اعضا

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

mishaneh235@yahoo.com

غدیر......... شاید یادواره ی عهدی است که ما بستیم ودیگران به فراموشی سپردند........

 

 

gwmorteza@yahoo.com

چه وقت رد پايي از عادت باقي نمي ماند؟

بگذار عادت ها خودشان از سرت بيفتند؛ تو آنها را كنار نگذار. بگذار فعاليت خود به خود محو شود؛ تو به زور آن را محو نكن - زيرا همان تلاش تو براي محو اجباري آن، خودش فعاليتي است به شكلي ديگر. مراقب باش، حواست را جمع كن، گوش به زنگ باش تا شاهد پديدة معجزه آسايي باشي: وقتي چيزي خودش، به ميل و رضاي خودش كنار رفت، از خود هيچ ردپايي بر جاي نخواهد گذاشت.

 

 

metemadi1351@yahoo.com

بهترين روز ديدن تو بهترين حرف گفتن از تو
زندگي هستي و بودن يعني خواستن. خواستن تو.
بهترين خاطره از تو يادگار عمر من تو
دورترين راه واسه من. کمترين فاصله از تو

آبي تر از آنيم كه بي رنگ بميريم
از شيشه نبوديم كه با سنگ بميريم
تقصير كسي نيست كه اينگونه غريبيم
شايد كه خدا خواست كه دلتنگ بميريم

بخشندگي را از گل بياموز، زيرا گل ته كفشي كه لگد مالش مي كند را هم خوشبو مي كند

 

 

setayesh_new@yahoo.com

معرفی یک داروی جدید؛ تحولی عظیم در دپرسیون
ازدواج

نام دارو: ازدواج
ساختمان شیمیایی : به صورت دو حلقۀ در هم
دستۀ دارویی : ضد افسردگی های دوحلقه ای ، نسل قدیم
.موارد مصرف : افسردگی های شدید و دو قطبی Bipolarدر موارد مقاوم که به دیگر داروهای ضد افسردگی پاسخ نداده باشد
(!دوزاژ بالغین : معمولا یک بار مصرف در طول عمر ( البته به نیاز متفاوت است در صورت عدم پاسخ مناسب تکرار شود
!دوزاژ در سالمندان: معمولا برای افزایش طول عمر توصیه می گردد
نحوۀ مصرف: تزریق عمیق روحی ( تزریق آهسته با سرعت یک دوز در طول عمر ، در صورت تزریق سریع این دارو
(!فلاشینگ داده ، منجر به عود شدید بیماری می گردد
عوارض جانبی : اوایل با اوفوریا و سرخوشی بیش از حد، بعدها به بی اوجهی، بی تفاوتی، دلسردی، جیغ
و داد و بیداد که منجر به گرفتگی صدا، فلاشینگ صورت و کبود شدن بدن! می انجامد
،و اگر مصرف این دارو همچنان ادامه یابد عود مجدد و شدید دپرسیون رخ ی دهد که اختلاف پاسخ به این دسته دارویی
.دیگر بسیار ناچیز است
احتیاطات: شاخص درمانی این دارو بسیار کم است لذا بهتر است شدیدا مواظب رفتار خود باشید، عوارض جانبی
!آن را در نظر داشته باشید و توصیه های ایمنی را جدی بگیرید
.تداخلات: دو دارو از این دستۀ دارویی را به هیچ وجه همزمان مصرف نکنید
!اگر احتیاج شدید داشتید، حتما داروی قبلی را قطع کرده و یا به فاصلۀ چند سال از هم مصرف کنید
اثر ساختمان - فعالیت : مطالعات بالینی نشان داده است که اگر دو حلقه از هم جدا شوند اثر دارو به حداقل می رسد
فارماکودینامیک دارو: هنوز مکانیسم اثر این دارو پیدا نشده است ولی اغلب عقیده دارند رسپتورهای آن در قلب وجود دارد
این دارو آگونیست نسبی است یعنی روی رسپتورهای مهر و محبت اثر آگونیستی و روی رسپتورهای کینه وجدایی
.اثر آنتاگونیستی دارند. در صورتعدم رعایت دوزاج می تواند ر رسپتورهای مهر و محبت هم اثر آناگونیستی ایجاد کند
فارماکوکینتیک دارو: این دارو به خوبی جذب می شود ولی شاید مشکلات مالی جذبش را به تاخیر بیاندازد
دفع آن معمولا با متابولیزه شدن دارو با یک آنزیم (طلاقاز) صورت گرفته که منجر به جدایی حلقه ها از هم می شود
اشکال دارویی: سینگل دوز در بسته های قلبی شکل
!!قیمت: اصلا حرفش را هم نزنید بی خیال شوید

 

 
hamlet20002002@yahoo.co.uk

کدام قله کدام اوج ؟
مگر تمامی این راههای پیچاپیچ
در آن دهان سرد مکنده
به نقطهء تلاقی و پایان نمیرسند ؟
به من چه دادید ، ای واژه های ساده فریب
و ای ریاضت اندامها و خواهش ها ؟
اگر گلی به گیسوی خود میزدم
از این تقلب ، از این تاج کاغذین
که بر فراز سرم بو گرفته است ، فریبنده تر نبود ؟
فروغ

وقتی ادم های کوچک (مثل من)بخواهند در باره آدم های بزرگ(مثل او) چیزی بنویسند در اکثر مواقع نه تنها خودشان را مضحکه دیگران می کنند بلکه امکان دارد از روی نادانی همه چیز را بزنن و خراب کنن؛(همانند فیلی در مغازه چینی فروشی) برای همین ترجیح می دهم که دهان فرو ببندم تا تاریخ خود گواه بزرگی، عظمت و شکوه بزرگان ما باشد.
تنها جسارت می کنم و جرئت به خود می دهم تا سلام کنم؛

پس سلام بر "فروغ"
فروغ بی پایان
فروغ ابدیت
فروغ جاودانه هستی
"فروغ" دلها
فروغ اعماق روح خودم
"فروغ" تولد؛ "تولدی دیگر"
فروغ عصیان روح بشریت
"فروغ" بادبادکها
سلام بر" فروغ"
که "دیوار" را مفهومی از آغاز بخشید
فروغ که از اسارت "اسیر"ی خود به در آمد
سلام بر خالق فصل سرد
او که "به راستی ایمان آورد به آغاز فصل سرد"

سلامی به پهنای کهکشان راه شیری بر او
راستی چه شد و چه بر او رفت که او این نام را برگزید

هملت

 

 

mohsen381@gmail.com

مستقیم بطرف جهنم

بدون شک زیباترین جمله ائی که در زمان اعدام صدام گوش را نوازش میداد این جمله بود "مستقیم بطرف جهنم" او لیاقت طی مسیری مستقیم بسوی جهنم را داشت
زمانی که تصویر کودکی خفته در خون را در آغوش مادر را میبینیم
وقتی که چهره خونبار نوجوانی پرپر شده را در گوشه ای از خیابانها ی حلبچه میبینیم
هنگامی که شیوه و ناله هزاران مادر داغ دیده را میبینیم
وقتی که عطر یاد شهیدان در ذهنمان میپیچد
وقتی که بهترین افراد جامعه را سوار بر ویلچر میبینیم
زمانی که غرش هواپیماهای منحوسش لرزه بدل کودکان میانداخت
هنگامی که اسیران بیگناهش را در اسید فرو میبرد
هنگامی که دود سفید رنگی حکایت از جنایتی هولناک میداد
و هنگامی که با افتخار از حملات شیمیایی به ایران دفاع میکرد
و هزاران جنایت دیگر
آری در میابیم که او لیاقت طی مسیری مستقیم بسوی جهنم را داشت
مطمئنم هنگامی که دریچه زیر پایش گشوده شد مستقیم بسوی چاه جهنم سرازیر شد
نوش جانت جرعه های آتشین جهنم

 

 

helia_k48@yahoo.com

یک ایمیل دریافتی

با درود به حضور مدیر روزانه واقعا که دست پر تلاشتان درد نکنه وصد احسنت به خلاقیتتون ونیز جا داره که من از مدیر مارشال هم قلبا تشکر کنم چون من یک مارشالیزمم و روزانه رو ایشان با لطف اقا مبین به ما ارمغان اوردند .وواقعا که لیاقت امیری دارند .ودرودوسلامی به تعداد اعضای روزانه به اعضای محترم دارم که با نوشته ها و اثارشان مجله رو هر چه جذابتر و متنوع تر میکنند که جا داره از زحمات تک تک شما از طرف بنده حقیر هم یک قدردانی مختصری بشه با لاخص اقا حامد که با ارسال چند ایه از قران کریم فضا رو معنوی تر کردند اجرکم عندالله............و میترا خانم که با نکات خانه داری که خیلی جالب و قابل استفاده هستند ایشا الله خوشبخت بشی.و بقیه دوستان و دست اندرکاران که از ذکر نام و برنامه شون فاکتور میگیرم تا نوشته ام طولانی نشه و باور کنید تایپ فارسی برام مشکله چون من اولین تایپ فارسیمو به روزانه زدم و از این نظر هم اگه پیشرفت کنم مدیون روزانه هستم .یه پیشنهاد کوچولو هم به دوستان اصول گرا واصلاح طلب دارم که البته من کاره ای نیستم که بخوام شما رو از کارتون منصرف کنم نظر شخصی هر کسی محترم وشا یدم شما از بحثا تون لذت میبرین ولی از اونجا ییکه این بحث ها طولانی شده و احتمالا از حوصلهء اکثریت خارج علتشم اینکه مردم به اندازهءکافی تو زند گی با سیاست سرو کار دارند وبحث های غیر سیاسی جذابیت بیشتری دارند لا اقل اگه بحثی هم میشه بهتر دور از تنش وبدون اهانت به همدیگه ویا فحش به مسئولین صرفا به خا طرحفظ حرمت مجله واحترام به مدیر گروه وبقیهءاعضا بشه حالا خودمونیم با این بحث ها کدوم اصولگرایی اومده اصلاح طلب شده و یا با لعکس؟پس هر کی رو حرف خودش ونظر خودشو قبول داره پس شما هم بیایید بعنوان وظیفهء شرعی و عرفی و انسانی به نظرات همدیگه ارزش قائل شده وبه فکر پیشرفت -تعا لی وجبران عقب ماندگیهای فرهنگی-علمی-اقتصادی و..........ایران عزیزمان که زمانی مهد تمدنها وغنی از فرهنگ بود باشیم .چون دولت که به اندازه کافی به سیاست اهمیت میده بیشتر از رفاه وامنیت و ........مردم بیایید شما قشر تحصیلکرده با شعار "نوگرایی"به جای اصولگرایی و اصلاح طلبی یکصدا و یکنظر با توکل به خدا وبا رعایت شئونات اسلام واقعی نه اسلامی که الان ما مسلمونا وارونه اش کردیم (به قول یکی از علما :رفتم غرب اسلامو دیدم مسلمان ندیدم واومدم شرق مسلمان دیدم اسلامو ندیدم)به فکر سازندگی کشور باشید چون هر کسی به گفتهءاسلام عمل کنه وقران را سرمشق خودش قرار بده دیگه اب از اب تکون نمیخوره که چون اسلام یه دین ظریف وحساسیه که به تموم نکات ریز اشاره کرده بعنوان مثال اگه ما به بهداشتی که اسلام توصیه کرده عمل کنیم یه شهر ویا یه محیط تمیز و بدون اشغال خواهیم داشت که متاسفانه اندر خم یک کوچه ایم مسئله ای که در کشورهای اروپایی وامریکایی و............از چندین سال پیش و بخوبی رعایت میشه حتی در چین تف انداختن تو خیابون جریمه داره !!!!!
و صدها موارد دیگه ......پس اگه بفکر پیشرفت میهن هستید بحث های سیاسی رو ول کنید دیگه رئیس جمهور هم استغفرالله فرستادهء خدا نیست که همه جانبه تمام مشکلات مملکت و حل کنه دست اقای خاتمی درد نکنه که ازادی بیان وبحث گفتگوی تمدنها رو و...............رواج داد و دست اقای دکتراحمدی ......( نتونستم کامل بزنم چون یه حرفشو تو کیبورد نداشتم)هم درد نکنه که به عدالت گستری و حمایت از قشر محروم رو .........
اهمیت داد تازه با یک گل بهار نمیشود (one swallow doesnt mack a summer )
این عقب ماند گی که کشور ما داره حاصل چندین سال و زائیدهءچندین عوامل که با نهایت درایت و سیاست یک رئیس جمهور قابل جبران نیست .ادامهء بحث برای اتی و بعد از اظها ر نظر دوستان .قرار بود من امشب چند تا ضربالمثل انگلیسی همراه با معانی فارسی براتون تایپ کنم ولی دیگه نوشته ام طولانی شد انشاالله تو ایمیل بعدی.به قول مبین :باقی بقایتان!

 

.

alirezamajidi@gmail.com

عوارض پزشکی بلعیدن شمشیر ، مقاله‌ای از مجله پزشکی bmj

مجلات پزشکی هم مانند سایر روزنامه‌ها و مجلات انگلیسی زبان به مناسبت آغاز سال نوی میلادی ، مقاله‌های ویژه‌ای چاپ کردند ، مجله bmj هم یکی از همین مجلات پزشکی است که در آخرین شماره خود ، مقالات بسیار جالبی منتشر کرده است:
مقدمه : کسانی که شمشیر می‌بلعند به خوبی می‌دانند که حرفه‌شان تا چه اندازه خطرناک است ، انجمن جهانی بلعندگان شمشیر! ، کسی را رسما به عنوان بلعنده شمشیر قبول می‌کند که قادر باشد یک تیغه فلزی که جمع نشود را ببلعد ، این تیغه باید دست‌کم دو سانتیمتر عرض و 38 سانتیمتر طول داشته باشد.
از آنجا که فقط دو فرد انگلیسی که به چنین حرفه‌ای اشتغال داشتند ، دچار آسیب پزشکی شدند ، بر آن شدیم تکنیک و عوارض این عمل را بررسی کنیم.
روش : ما نامه‌هایی برای انجمن بلعندگان شمشیر فرستادیم که در آن از اعضای این انجمن در مورد تکنیک کارشان و تعداد شمشیرهایی که در سه ماه قبل بلعیده‌اند ، سؤال شده است. ما برای آنها یک پرسش‌نامه پزشکی نفرستادیم ، ولی از آنها خواستیم که هر مشکل پزشکی را دارند ، بیان کنند. همچنین افرادی را که آسیب پزشکی‌شان به خاطر خوردن چیزهایی مثل شیشه ، لامپ نئون ، نیزه بودیم از مطالعه خارج کردیم.
نتایج و بحث : 46 نفر از 110 نفری که برای انها نامه فرستادیم ، موافقت خود را برای انتشار اطلاعات ، اعلام کردند ، سن متوسط آنها 31 سال بود ، آنها در سن متوسط 25 سالگی تکنیک خوردن شمشیر را یاد گرفته بودند ، قد آنها به طور متوسط 176 سانتیمتر و وزن آنها 79 کیلوگرم بود ، درازترین شمشیری که توسط آنها بلعیده شده بود ، 60 سانتیمتری بود ، هیچ همبستگی بین طول شمشیری که یک فرد می‌توانست ببلعد با قدش وجود نداشت ، 5 نفر 10 شمشیر را در یک نمایش بلعیده بودند و یک نفر هم 16 شمشیر را در یک نمایش خورده بود. تعداد شمشیرهای که به طور متوسط توسط این گروه در طی سه ماه گذاشته بلعیده شده بود ، 43 تا بود.
13 نفر هیچ مشکل پزشکی را ذکر نکردند ، 19 نفر گلودرد را در ابتدای دوره فراگیری‌شان ، یا هنگامی که با فاصله زمانی کم شمشیرهای زیادی را قورت داده بودند ، زمانی که چند شمشیر را باهم بلعیده بودند و یا از شمشیرهای با شکل عجیب و غریب استفاده کرده بودند ، گزارش کردند. چند نفر ذکر کردند که دچار دردهای پایین قفسه سینه می‌شوند که چند روز طول می‌کشد و با تعطیل کردن نمایش بهبود می‌یابد ، 3 نفر مورد جراحی گردن قرار گرفته بودند ، یک نفر دچار پارگی 1.5 سانتیمتری در سطح D2 و نوموتوراکس شده بود. (نوموتوراکس عارضه‌ای است که در طی آن پرده‌ای که ریه را می‌پوشاند و به پرده جنب موسوم است ، پر از هوا می‌شود و با فشار بر ریه باعث اختلال در تنفس و در مراحل پیشرفته‌تر فشار بر قلب و اختلال جریان خون می‌شود.) یک نفر سوراخ نقطه‌ای در مری و آمفیزم جراحی پیدا کرده بود. بقیه هم دچار پارگی حلق شده بودند. در سه بیمار پارگی‌ها به صورت محافظه‌کارانه درمان شدند ، یک بیمار دچار پارگی ثانویه و آسپیراسیون آبسه حلقی به دنبال آن شده بود.
3 نفر سابقه مشکوکی از تروما می‌دادند ، از شرح حالشان برمی‌امد که دچار پلورزی ، پریکاردیت و تماس شمشیر با قلب شده بودند.
در میان این 46 نفر کسی مورد توراکوتومی قرار نگرفت.
16 نفر خونریزی گوارشی پیدا کرده بودند که شدت آن از ملنا تا خونریزی شدیدی که آنها را نیازمند دریافت خون کرده بود ، متغیر بود.
کسی به خاطر بلعیدن شمشیر نمرده بود ، ولی مخارج پزشکی که متحمل شده بودند چشم‌گیر بود ، سه نفر از آنها مبلغی بین 30 تا 70 هزار دلار بابت مخارج پزشکی پرداخته بودند.
علیرغم مخاطره‌آمیز بودن حرفه این افراد در انتهای این مقاله چنین نتیجه‌گیری شده است که این افراد در صورت آسیب مری ، پیش‌آگهی بهتری نسبت به بیمارانی دارند که به صورت ناخواسته (یاتروژنیک) ، در حین آندوسکوپی دچار آسیب مری می‌شوند.

منبع

 

 

eshge.mahdi@yahoo.com

یک شعر حماسی بسیار زیبا

اهل عالم بشنوید این زمزمه
نام من عبد حسین فاطمه

من هوس را از درونم رانده ام
چون کتاب عاشقی را خوانده ام

روز اول تا که چشم ام باز شد
درس عشق و عاشقی آغاز شد

نغمه لالای من می شد حسین
بوده ام از کودکی من زیر دین

مادرم ذهن مرا مي زد ورق
شير مي داد به عشق شير حق

دفتر مشقم ز برگ ياس بود
آب بابايم همان عباس بود

گفتم از عشق شاْن و رتبت است
آريا اکنون زمان خدمت است

ثبت نام کوي جانبازي شدم
بعد از آن راهي سربازي شدم

نام من سرباز کوي عترت است
دوره آموزشيم هيئت است

پادگانم چادري چون وصله دار
سر درش عکس علي با ذوالفقار

ارتش حيدر محل خدمتم
بهر جانبازي پي هر فرصتم

در مصاف کفر هستم بي شکست
چون سلاحم دين و ايمان من است

نقش سر دوشي من يا فاطمه است
قمقمه ام پر ز آب علقمه است

بين کفر و حق پرستي حد و مرز
بي پوتينم پا برهنه بهتر است

رنگ پيراهن نه رنگ خاکي است
زينب آنرا دوخته پس مشکي است

اسم رمز حمله ام ياس علي
افسر مافوقم عباس علي

يا رقيه بهترين اسم شب است
آن دعاي صبحگاه يا زينب است

مدت سربازيم تا محشر است
آريا تمديد گردد بهتر است

گرچه من سرباز هيچ و زاده ام
سر خوشم مهدي بود فرمانده ام

گرچه شد فرمانده ام پاي ولي
دل خوشم بر نائبش سيد علي
 

اگر می خواهید این شعر زیبا و حماسی را با صدای عبدالرضا هلالی بشنوید، اینجا را کلیک کنید

 

 

fal2005.ali@gmail.com

سلام خوبان
دو نامه خيلي قشنگ و از سر محبت برام آمده كه منو برا ادامه مسير و درد دل با اهالي مبين استوارتر ساخت ، در پاسخ دانشجوي خوب خودمان قول دادم كه يه پيشنهادي رو بعنوان مثال مطرح كنم تا منظورم از نامه اول نيز شفافتر و رساتر بشه ، موقع چايي خوردن (بقول آقاي احمدي نژاد دوپينگ كردن ) برنامه تلويزيون را نيز نگاه ميكردم كه مجلس را نشان ميداد و مباحث مورد گفتگويشان كه يكي از آنها بحث ساعات كار بانكها بود كه پس از اينهمه اعلام نارضايتي و تصويب مجلس جهت برگشت به قبل و رد شوراي نگهبان ، هنوز بدنبال رفع مشكل بوده و مذاكرات مجلس را در پي دارد ، يك لحظه به خودم گفتم تو ديگه چقد ساده و خوشباور تشريف داري ؟ مسئله به اين سادگي كه داخلي بوده و داد مردم به آسمان رسيده كه روش قبل را ادامه دهيد ( روشي كه نه از دوره جناب خاتمي كه از دولتهاي قبلتر و با توجه به روشي كه در اكثر كشور ها هست و جواب داده ) و آن تغيير ساعت در ابتداي مهر و اول فروردين بوده است در دولت جناب احمدي نژاد چه غروري حاكم است كه قادر نيست اعتراف به اشتباه نمايد ؟ هرچند در ابتدا اعلام نمودند آزمايشي است ، الان براي دولت چه مشكلي دارد درخواست مردم را قبول نمايند ، آنوقت امثال بنده انتظار داريم در خصوص مسئله هسته اي نظر مردم را نيز جويا شوند ولي اگر قرار باشد با اين افكار از ميدان در رفته و حرفمان را نزنيم ظلم به خود و كشور نموده و شريك مصائب و مشكلات آتي خواهيم بود ، متقابلا چنانچه احساس مسئوليت نموده و مشاركت حداكثري را داشته باشيم حداقل در پيشگاه خدا و ملت و وجدانمان شرمنده نخواهيم بود
درقسمت اول سوالاتي را كه مد نظرم هست مينويسم و چهارچوب نظرخواهي ازخوانندگان محترم مبين را كه مد نظرم است تا حدودي مشخص ميكنم ، باشد تا دوستان گرامي همكاري نموده و چنانچه اشتباه و ايرادي بود اشتباهات بنده را تذكر دهند و اگرموارد و سوالات ديگري را لازم دانستند اضافه نمايند
لازم به ذكر است عزيزاني در اين فراخوان مورد سوال واقع ميشوند و نيازمند مشاركت و دانستن نظرشان هستيم كه با اصل نياز ايران به انرژي صلح آميز هسته اي موافق بوده و از آن حمايت نمايند ، البته اعتقاد بر اين است كه احدي با پيشرفت ايران و داشتن فن آوري هاي نو مخالف نيست مگر با روش بدست آوردن انرژي هسته اي و مقدارهزينه كردن براي آن ،كه در حال حاضر دچار بحران شده است
آيا روش مذاكرات پرونده هسته اي ايران در زمان دولت قبلي مورد تائيد شما است ؟
به نظر شما شعار محو اسرائيل از روي نقشه جهان ( با توجه به شعار 28 ساله مرگ بر اسرائيل )كامل كننده بهانه ها در سناريو امريكا و اسرائيل جهت رويارويي آشكار با كشور ايران نبود ؟
به نظر شما برگزاري همايش هولوكاست در اين مقطع زماني كه مسئله هسته اي در نقطه اوج رويارويي كشورهاي اروپايي با ايران است لازم بود ؟ بنوعي دخالت آشكار در مسائل مذهبي و باورملتهاي چند كشور مهم اروپائي نيست ؟( درست يا غلط بودنش بما چه مربوط وقتي ما هنوز تفرقه شيعه و سني را نه تنها حل نكرده كه اخيرا در كشورهاي همسايه عراق و افغانستان و پاكستان روزبروز در تزايد) است
به نظر شما اگر دانشمندان ما مزاحمت و مانعي را بر سر راه رسيدن به فناوري استفاده از انرژي هسته اي نداشته باشند ، چند سال طول ميكشد تا لامپ اولين ساختمان در ايران از برق هسته اي روشن شود ؟
به عقيده شما اگر رئيس جمهورمحترم عقيده و نظر شخص خودشان را در خصوص محو اسرائيل و قضيه هولوكاست در رسانه هاي بين المللي ابراز و اعلام نمي كردند ، پرونده هسته اي ايران باز هم به شوراي امنيت ميرفت ؟ ويا هنوز در آژانس و شوراي حكام بود
به نظر شما چند نفر در ايران 70 ميليوني ميدانند كه هولوكاست چيست ؟ خوراكي بوده ؟ نام شهري است و يا اسم جنگي بين يهوديان و مسيحيان؟
چرا تاكنون مقام معظم رهبري كه از قبل انقلاب در مصادر گوناگون داراي مسئوليت بوده و زخم صهيونيست و امريكاي جنايتكار را بر تن خود دارند، چنين واضح و آشكار با اسرائيل به جنگ و ستيز لفظي نپرداخته اند ؟ مصالح مملكت را مد نظر قرار داده يا به فكرشان نرسيده بوده ؟
آيا معتقد به تاريخ مصرف هستيد يا نه ؟ فكر نميكنيد شعار دادن بر عليه امريكا ، اسرائيل و يا شخصي منفور ، ديگر جاذبه اي ندارد ؟
به نظر شما پس از دستيابي به انرژي هسته اي صلح آميز و بومي شدن كامل آن ، چه مقدار زمان مورد نياز است تا مسير صلح آميز به سوي مقاصد نظامي تغيير مسير دهد ؟ يك لحظه كوتاه خود را بر جاي كشورهاي 5+1 ببينيد ، آيا حق ندارند از آقاي احمدي نژادرئيس جمهور فعلي و دانشجوي خط امام سابق با توجه به جميع اظهاراتي كه تاكنون شنيده اند ( كاغذ پاره خواندن قطعنامه شوراي امنيت راهم داشته باشيد )هراس داشته باشند .
به مسئوليت و مقام رسيدن رجال رده بالاي نظامي خصوصا عزيزان پاسداركه در چند سال اخير شروع شده و هنوز هم رو به ازدياد است نبايد دشمنان ما را به فكر و هراس وادارد ؟
به نظر شما اظهارات فرماندهان رده بالا حزب الله لبنان د ر زمان جنگ 34 روزه و ارتباط نزديك ايران با مقامات رده بالا عراق همچنين مقتـــدا صـــد ر و روحانيون مطرح عراق كه اكثريت مردم عراق را نيز شيعيان تشكيل ميدهند ، در محاسبات بوش و دوستان صهيونيستش موثر نبوده و وحشتشان را از آينده ايران هسته اي چند برابر نكرده است ؟ ( درقسمت بعد پيشنهادي را تقديم دوستان مينمايم ) با آرزوي سربلندي ايران و ايراني

 

 

sun1971_h@yahoo.com

همایش هولوکاست و تبعات آن
 

بعد انتخابات نهم ابطحی تو وبلاگش نوشته بود حالا که انتخابات تموم شد بهتره مثل زمان خاتمی همه وقتمون رو به مقایسه و دعوا نگذرونیم من از این جمله اش خیلی خوشم اومد گفتم چه خوب دیگه دعواهای زرگری تموم شد اما خود ابطحی شد پیشتاز ایراد از هر حرف و کاری و بقیه هم روز به روز داغ تر به این جدالهای حزبی دامن زدند و تو روزانه هم که ماها شدیم کاسه داغ تر از آش .اصلآ دوست ندارم اینقدر خاتمی رو با احمدی مقایسه کنم چون به هر حال اون وقت مردم نظرشون اون بوده حالا اینه اما اینقدر مقایسه می کنن که آدم مجبور می شه به دفاع بپردازه . تا به حال هیچ چماق به دست و گروه فشاری به خاتمی این طور توهین هایی نکرده بودند که حالا اینجا علنآ می گن دلقک و ... بعدم می گن فضای خفقان .خوب این اصلآ بحث نداره کلام هرکس شخصیت گوینده رو می رسونه .اما در مورد هزینه همایش هولوکاست گفته بودن و مقایسه کردن با گفتگوی تمدنها .اگه منظور هزینه نقدیه که بهتره بازش نکنید هزینه همایش گفتگوی تمدنها و ادیان سرسام آوره اگه هولوکاست تو ایران برگزار شد و هزینه داشت گفتگوی تمدنها هر ماه در یک کشور از ایتالیا بگیر تا انگلیس و آفریقای جنوبی نمونه کوچک آن همون 30 هزار جلد کتابی بود که به دانشگاه لندن هدیه شد و به بعد دو سال هم همون دانشگاه به آقای خاتمی دکترای افتخاری داد و این سفرها و این کشور به اون کشور رفتن ها هنوز هم ادامه داره . کاری هم که صورت می دادن و می دن اینه که چندتا کشیش و روحانی جمع می شدن تو یه کشور و حرفای قشنگ می زدن که دوستی خوبه و کار خوب خوبه ،کار بد بده و ما با هم هیچ مشکلی نداریم و کشیش ها و فیلسوفان هم می گفتن درست است درست است و همون وقت که این حرفای قشنگ رد و بدل می شد و همون موقع آقای بوش می آمد تلویزیون و می گفت ایران محور شرارته و میوه جنگ عراق در ایران چیده خواهد شد و ژاک شیراک و بلر هم در حالی که به قول فروغ فرخزاد با آقای خاتمی روبوسی می کردند طناب دارش رو می بافتند شاید شما ندونید که وقتی آمریکا به افغانستان حمله کرد ایران قول همکاری داد به شرطی که تهدید نظامی برای ما نباشه و از نیروهای احمد شاه مسعود هم در دولت افغانستان باشند چنر دوز قبل از جنگ احمد شاه مسعود به قتل رسید در دولت افغانستان هم هیچ کدام از این گروه نبودن و مدام هم به حمله نظامی تهدید شدیم و گروه شرارت بودیم .نتیجه سیاسی گفتگوی تمدنها همین بود محاصره کامل ایران توسط آمریکاییها و تهدید مدام به حمله به ایران از طرف آمریکا و اسرائیل در زمانی که تمام فعالیتهای هسته ای متوقف شده بود .اما همایش هولوکاست اولآ از نظر نقدی فقط یک همایش بود در ایران که هزینه اش هر چه بود مثل یکی از صدها همایش های گفتگوی ادیان بود و از نظر سیاسی نتیجه اش اینه که با این که ایرن به غرب چنگ و دندون بیشتری نشون می ده باز هم می گن حمله نظامی به ایران مردود است و آمریکا تهدید نظامی نمی کنه .زمانی که احمدی نژاد در همایش جهان بدون صهیونیست شرکت کرد بی بی سی یه مصاحبه با یکی از چهره های سیاسیشون داشت و اون با عصبانیت می گفت گفته احمدی نژاد شرم آوره اما متاسفانه امکان استفادده از زور هم منتفیه .می دونید چرا؟چرا زمانی که از گفتگو حرف می زدیم مدام تهدید می شدیم اما بعد رفتار تند احمدی منتفی شد؟چون از کارای احمدی به این نتیجه رسیده بودن که احمدی منتظر بهونه است و اگه به ایران حمله بشه ایران و حزب الله لبنان به اسرائیل حمله می کنن .دیگه نه اسرائیل نه آمریکا حرفی از حمله به ایران نمی زنن تو شورای امنیت هم فقط بحث تحریم می کنن.بله دوست عزیز هیچ کس از گفتگو بدش نمی آد اما اگر شما رو تو یه جنگل بندازن که یه شیر گرسنه روبروته و می خواد تیکه پاره ات کنه نمی شه بهش بگی بیا با هم دوستی کنیم و حرف بزنیم برا اون شیر تا اسلحه نشون ندی فرار نمی کنه کم به عمق سیاست های راهبردی هم فکر کنید همایش هولوکاست-جهان بدون صهیونیزم یه به همین منظوره .کمی منصف باشید من با رفتار آقای خاتمی هم مخالف نیستم چون فکر می کنم شاید لازم بود تا به همه ثابت شود که راهی برای گفتگو وجود ندارد .اگر خوشبینانه در مورد رفتار خاتمی با احمدی قضاوت کنیم شاید خاتمی هم به همین نتیجه رسیده بود وگرنه چرا در آخرین روزهای دولتش و قبل از تحویل به احمدی فعالیت هسته ای را آغاز کرد این رفتار دو جواب دارد یا اینکه یک رفتار موذیانه سیاسی بوده که فقط به منفعت حزبی اش فکر کرده نه ملی .یا اینکه نه ایشان هم به این نتیجه رسیده اند که انفعال فایده ندارد .اما در مورد اینکه چرا آلمانی ها هولوکاست را قبول دارند برای اینکه آلمان پس از جنگ جهانی به شدت تحت فشار بین المللی است به طوری که تا قبل از جنگ آمریکا و افغانستان آلمان حتی اجازه داشتن ارتش را هم نداشت هلموت کلد چند ماه قبل به ایران آمده بود همین نکته را متذکر شده بود .خود این همایش هم برای بررسی راست و دروغ بودن و ابعادش و اهدافش بود .این لینک رو هم بخونید نظر دکتر عبدالله شهبازی تاریخدان برجسته ایرانیه که از حزب بازی هم به دوره شما که اعتقاد ندارین که از عبدالله شهبازی بیشتر می دونین؟؟؟؟ ----- مطلب دیگر اینکه چرا احمدی در مورد دانشگاه آزاد و خیلی چیزای دیگه نتونست کاری بکنه منم به همین نتیجه رسیدم که نمی تونه کاری کنه در مورد همین دانشگاه آزاد رو می گم و بقیه هم به همین ترتیب .احمدی از قیمت سر سام آور دانشگاه آزاد انتقاد کرد فرداش هاشمی موضع تندی نسبت به انتقاد احمدی گرفت هفته بعدش 221 نماینده اصولگرا و سوسولگرای مجلس امضا جمع کردن و به رهبر نامه دادن که از جاسبی تقدیر و حمایت کنه به عبارت دیگه رهبر رو ملزم کردن که به احمدی بگه تو این چیزا دخالت نکنه و به کانونهای قدرت و ثروت نزدیک نشه 2 هفته بعدشم که خاتمی دفاع جانانه ای از جاسبی کرد تو این جو از احمدی چه کاری بر می آد چپ و راست ، اصولگرا و اصلاح طلب نمی ذارن کاری کنه در هر موردی که بگی همین طور --- در مورد سفرهای استانی شاید بعد توضیح دادم چون الان از نوشتن خسته شدم فقط بگم که درست یا غلط جزء برنامه های بود که از اول کاندیداتوری تو همه جا اعلام کرد پس باید عمل کنه حداقل این مورد که دست خوشه ...ایام به کام ... یا حق

 

 

amir_h_r1978@yahoo.com

شهر هرت جايي است که رنگهاي رنگين کمان مکروهند و رنگ سياه مستحب
شهر هرت جايي است که اول ازدواج مي کنند بعد همديگه رو مي شناسن
شهر هرت جايي است که همه بَدَن مگر اينکه خلافش ثابت بشه
شهر هرت جايي است که دوست بعد از شنيدن حرفات بهت مي گه:‌ دوباره لاف زدي؟؟
شهر هرت جايي است که بهشتش زير پاي مادراني است که حقي از زندگي و فرزند و همسر ندارند
شهر هرت جايي است که درختا علل اصلي ترافيک اند و بريده مي شوند تا ماشينها راحت تر برانند
شهر هرت جايي است که کودکان زاده مي شوند تا عقده هاي پدرها و مادرهاشان را درمان کنند
شهر هرت جايي است که شوهر ها انگشتر الماس براي زنانشان مي خرند اما حوصله 5 دقيقه قدم زدن را با همسران ندارند
شهر هرت جايي است که همه با هم مساويند و بعضي ها مساوي تر
شهر هرت جايي است که براي مريض شدن و پيش دکتر رفتن حتماْ بايد پارتي داشت
شهر هرت جايي است که با ميلياردها پول بعد از ماهها فقط مي توان براي مردم مصيبت ديده چند چادر برپا کرد
شهر هرت جايي است که خنده عقل را زائل مي کند
شهر هرت جايي است که زن بايد گوشه خونه باشه و البته اون گوشه که آشپزخونه است و بهش مي گن مرواريد در صدف
شهر هرت جايي است که مردم سوار تاکسي مي شن زود برسن سر کار تا کار کنن وپول تاکسيشونو در بيارن
شهر هرت جايي است که 33 بچه کشته مي شن و ماموراي امنيت شهر مي گن: به ما چه. مادر پدرا مي خواستند مواظب بچه هاشون باشند
شهر هرت جاييه که نصف مردمش زير خط فقرن اما سريالاي تلويزيونيشو توي کاخها مي سازن
شهر هرت جايي است که 2 سال بايد بري سربازي تا بليط پاره کردن ياد بگيري
شهر هرت جاييه که موسيقي حرام است حرام
شهر هرت جايي است که همه با هم خواهر برادرن اما اين برادرا خواهرا رو که نگاه مي کنن ياد تختخواب مي افتن
شهر هرت جايي است که گريه محترم و خنده محکومه
شهر هرت جايي است که وطن هرگز مفهومي نداره و باعث ننگه
شهر هرت جايي است که هرگز آنچه را بلدي نبايد به ديگري بياموزي
شهر هرت جايي است که همه شغلها پست و بي ارزشند مگر چند مورد انگشت شمار
شهر هرت جايي است که وقتي مي ري مدرسه کيفتو مي گردن مبادا آينه داشته باشي
شهر هرت جايي است که دوست داشتن و دوست داشته شدن احمقانه، ابلهانه و ... است
شهر هرت جايي است که توي فرودگاه برادر و پدرتو مي توني ببوسي اما همسرتو نه...
شهر هرت جايي است که وقتي از دختر مي پرسن مي خواي با اين آقا زندگي کني مي گه: نمي دونم هر چي بابام بگه
شهر هرت جايي است که وقتي مي خواي ازدواج کني 500 نفر رو دعوت مي کني و شام مي دي تا برن و از بدي و زشتي و نفهمي و بي کلاسي تو کلي حرف بزنن
شهر هرت جايي است که هرگز نمي شه تو پشت بومش رفت مگر اينکه از يک طرفش بيفتي..
شهر هرت جايي است که .......
خدايا اين شهر چقدر به نظرم آشناست!!!!!!

 

 

shekoofeh493@hotmail.com

تست روانشناسی

روان شناسان شخصیتی بر این عقیده اند که شماره تولد، شما را از آن چیزی که می خوا هید باشید دور نمی کند بلکه مانند رنگی است که نوع آن و زیبایی اش برای افراد مختلف متفاوت است. به مثال زیر توجه کنید :
فرض می کنیم که شما متولد 29 اردیبهشت 1364 هستیداردیبهشت ماه(2) سال است پس :
9=1+8=18=5+9+3+1=1395=1364+2+29
"9" شماره تولد شماست و اکنون می توانید آنچه راکه مربوط به این شماره است با خود مطابقت دهید.

تفسیر اعداد:

1. خالق و مبتکر
"یک" ها پایه و اساس زندگی هستند. همیشه عقاید جدید و بدیع دارند و این حالت در آنها طبیعی است. همیشه دوست دارند تمامی کارها و مسائل بر حول محوری که آنها می گویند و تعیین می کنند در گردش باشد و چون مبتکر هستند ،گاهی خود خواه می شوند. با این حال "یک" ها بشدت صادق و وفادار ند و به خوبی مهارتهای سیاسی را یاد میگیرند . همیشه دوست دارند حرف اول را بزنند و غالبا رهبر و فرمانده هستند، چون عاشق این هستند که "بهترین" باشند . در استخدام خود بودن و برای خود کار کردن بزرگترین کمک به آنهاست ولی باید یاد بگیرند عقاید دیگران ممکن است بهتر باشد و باید با رویی باز آنها را نیز بشنوند.

2.پیام آور صلح
"دو" ها سیاستمدار به دنیا می آیند ! از نیاز دیگران خبر دارند و غالبا پیش از دیگران به آنها فکر می کنند . اصلا تنهایی را دوست ندارند . دوستی و همراهی با دیگران برایشان بسیار مهم است و می تواند آنها را به موفقیت در زند گی رهنمون سازد. اما از طرف دیگر ، چنانچه در دوستی با کسی احساس ناراحتی کنند ترجیح می دهند تنها باشند.از آنجایی که ذاتا خجالتی هستند باید در تقویت اعتماد به نفس خود تلاش کنند و با استفاده از لحظه ها و فرصت ها آنها را از دست ندهند.

3. قلب تپنده زندگی
" سه " ها ایده آلیست هستند،بسیار فعال اجتماعی جذاب رمانتیک وبسیار بردبار و پر تحمل خیلی کارها را با هم شروع می کنند اما همه انها را پیگیری نمی کنند. دوست دارند که دیگران شاد باشند و برای این کار تمام تلاش خود را به کار می گیرند. بسیار محبوب اجتماعی و ایده آلیست هستند اما باید یاد بگیرند که دنیا را از دید واقعگرایانه تری هم ببینند.

4. محافظه کار
"چهار" ها بسیار حساس و سنتی هستند. آنها عاشق کارهای روزمره، روتین و پیرو نظم و انضباط هستند و تنها زمانی وارد عمل می شوند که دقیقا بداننند چه کاری باید انجام دهند. به سختی کار و تلاش می کنند. عاشق طبیعت و محیط خارج از خانه هستند. بسیار مقاوم و با پشتکار هستند. اما باید یاد بگیرند که انعطاف پذیری بیشتری داشته و با خود مهربانتر باشند.

5.ناهماهنگ با جماعت
"پنج" ها جهانگرد هستند و کنجکاوی ذاتی، خطر پذیری و اشتیاق سیری ناپذیر آنها به جهان هستی و دیدن محیط اطراف خود،غالبا برایشان درد سر ساز می شود. آنها عاشق تنوع هستند ودوست ندرند مانند درخت در یک جا ثابت بمانند. تمام دنیا مدرسه آنهاست و در هر موقعیتی به دنبال یادگیری هستند. سوالات انها هرگز تمام نمی شود. آنها به خوبی یاد گرفته اند که قبل از اقدام به عمل، تمامی جوانب کار را سنجیده و مطمئن شوند که پیش از نتیجه گیری ،تمامی حقایق را مد نظر قرار داده اند.

6.رمانتیک و احساساتی
" شش" ها ایده آلیست هستند و زمانی خوشحال می شوند که احساس مفید بودن کنند. یک رابطه خانوادگی بسیار محکم برای آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اعمالشان بر تصمیم گیری هایشان موثر است و آنها حس غریب برای مراقبت از دیگران و کمک به آنها دارند. بسیار وفادار و صادق بوده و معلمان بزرگی می شوند. عاشق هنرو موسیقی هستند. دوستانی صادق و در دوستی ثابت قدم هستند. "شش" ها باید بین چیزهایی که می توانند آنها را تغییر دهند و چیزهایی که نمی توانند، تفاوت قائل شوند.

7. عاقل و خردمند
"هفت" ها جستجو گر هستند. آنها همیشه به دنبال اطلاعات پنهان و مخفی بوده و به سختی اطلاعات به دست امده را با ارزش حقیقی آن می پذیرند.احساسات هیچ ارتباطی با تصمیم گیری های آنها ندارد. با اینکه در مورد همه چیز در زندگی سوال می کنند اما دوست ندارند مورد پرسش واقع شوند و هیچگاه کاری را ابتدا به ساکن با سرعت شروع نمی کنند و شعارآنها این است که به آرامی می توان مسابقه را برد. آنها فیلسوفهای آینده هستند؛ طالبان علم که به هر چه می خواهند می رسند و سوال بی جوابی ندارند . مرموز هستند و در دنیای خودشان زندگی می کنند و باید یاد بگیرند در این دنیا چه چیزی قابل قبول است و چه چیزی نه!

8. آدم کله گنده
"هشت " ها حلال مشکلات هستند. اساسی و حرفه ای سراغ مشکل رفته و آن را حل می کنند. قضاوتی درست دارند و بسیار مصمم هستندو طرحهاو نقشه های بزرگی دارند و دوست دارند زندگی خوبی داشته باشند. مسوولیت افراد را بر عهده می گیرند و مردم را با هدف خاص خود می بینند. با شرایط ویژه ای این امکان رابه وجود می آورند که دیگران همیشه آنها رارئیس ببینند.

9. اجرا کننده و بازیگر
"نه " ها ذاتا هنرمند هستند . بسیار دلسوز دیگران و بخشنده بوده و آخرین پول جیب خود را نیز برای کمک به دیگران خرج میکنند . با جذابیت ذاتی شان اصلا در دوست یابی مشکلی ندارند و هیچ کس برای آنها فرد غریبه ای به حساب نمی آید.در حالات مختلف شخصیت های متفاوتی از خود بروز می دهند و برای افرادی که اطرافشان هستند شناخت این افراد کمی دشوار به نظر می رسد . آنها شبیه بازیگرانی هستند که در موقعیت های مختلف رفتارهای متفاوتی نشان می دهند. افرادی خوش شانس هستند اما خیلی وقتها از آینده خود بیمناک و نسبت به آن هراسان هستند. آنها برای موفقیت باید به یک دوستی و عشق دو جانبه که می تواند مکملشان در زندگی باشد دست یابند

 

 

didar_mihan@hotmail.com

ما و این فرهنگ عهد دقیانوسی

قسمت اول

ایران اگر چه عقب مانده ترین کشور جهان و منطقه نیست ولی در عرصه های فرهنگی بخصوص در برخورد با زن و برابری جنسی بر خلاف باورهای خودمان هنوز راه بسیار زیادی در پیش دارد .اگر چه به عنوان یک جامعه مذهبی _که در آن مذهب همیشه نقش بسیار موثر و مهمی داشته است_باید به بررسی نقش مذهب پرداخت ولی به نظر من تاکید بیش از اندازه بر روی نقش مذهب گمراه کننده است .باید به بررسی آنچه که می توان آن را فرهنگ ایرانی مان نامید پرداخت که البته یکی از وجوه آن باورهای مذهبی ماست.همین جا بگویم که حتی در میان ایرانیانی که عقاید و باورهای استوار مذهبی ندارند و یا حتی چپ اندیش اند ما شاهد نگرشی به مقوله زنان هستیم که اگر نگویم شرم آور به راستی متاسف کننده است.
به طور کلی باید گفت که وضعیت زن و دختر در ایران با عوامل فرهنگی و اجتماعی شکل می گیرد که اگر با آنها مقابله نشود زن و دختر را به حاشیه می راند و مشارکت آنها را در مسایل اجتماعی اقتصادی و سیاسی به حداقل می رساند .اگر چه این سالها به خصوص در پیوند با تحصیلات دانشگاهی دختران مشارکت بیشتری دارند ولی میزان مشارکتشان در بازار کار و یا در مقامات تصمیم گیر جامعه به هیچ وجه رضایت بخش نیست .در بخش اشتغال موقعیت برتر از آن مردان است و مردان به دلایل گوناگون از تحرک بیشتری برخوردارند .مشارکت زنان در بخش رسمی اقتصاد هنوز محدود است و بخش عمدهکار زنان در بخش غیر رسمی _اقتصاد خانواری _انجام می گیرد که نه فقط بدون مزد بلکه 24 ساعته است و از آن گذشته بیشتر به چشم "ادای وظیفه "به آن نگریسته می شود .در ذهنیت تاریخی ایرانیان مرد و پسر به زن و دختر برتری دارند و این باور در بسیاری از عرصه های روزمره خود را نشان می دهد .نوزاد پسر وقتی که حتی از سوی مادر خود هم ناز می شود مفتخر به لقب "شومبول طلا " می گردد !!و البته نوزاد دختر را "عروسک فرنگی "می نامند و کم نیستند خانواده هایی که وقتی نوزاد به دنیا آمده دختر باشد مادر و پدر را دلداری می دهند که خیلی ناراحت نباشد "انشاالله دفعه دیگر نوزادتان پسر می شود"!!
اگر چه از بررسی عوامل فرهنگی نباید غفلت کرد ولی عوامل اقتصادی و اجتماعی نیز در شکل بخشیدن به این ذهنیت عهد دقیانوسی ما دخیل اند .ناگفته روشن است که قصدم به هیچ وجه توجیح این نابرابری ها و تبعیض ها نیست به سخن دیگر بگویم و بگذرم که اگر چه هیچ عاملی تبعیض موجود را توجیه نمی کند ولی شاید در نظر گرفتن عوامل اقتصادی و اجتماعی کمک کند تا علت این تبعیض را اندکی بهتر بفهمیم.
در جوامعی که یک نظام مفید و کارآمد رفاه اجتماعی ندارد پدر و مادر در دوران کهولت خویش نیاز دارند که از سوی فرزندان خویش مورد حمایت قرار گرفته و نگهداری بشوند .محدود بودن حوزه فعالیت اقتصادی مستقل زنان به انها این امکان را نمی دهد که بتوانند چنین خدماتی را به والدین ارائه نمایند و از جمله به همین دلیل "مسئولیت "حفظ و نگهداری والدین در کهن سالی اغلب به گردن پسر می افتد و شاید به این خاطر هم باشد که زمینه برای تداوم این تبعیضات فراهم می شود.
از سوی دیگر فرهنگ و ذهنیت مردسالارانه هم داریم که به خاطر مجموعه ای از عوامل برای مرد حساب جداگانه باز می کند .تاسف در این است که حتی وقتی این ذهنیت به پرسش گرفته می شود نه این که با باور به برابری و آزادی جایگزین شود بلکه همان باور به نابرابری منتها به شیوه ای دیگر تداوم می یابد .به عبارت دیگر ذهنیت ما همچنان بر مبنای تبعیض ونابرابری باقی می ماند.آنچه تغییر می کند اینکه تبعیض بر علیه گروه دیگری اعمال می شود.بگویم و بگذرم که این دوگانه بینی این سیاه و سفید دیدن و این دوگانگی موضوعی بسیار اساسی است که باید با ان مبارزه کنیم .در این ذهنیت چالشگر مردسالاری در ایران به دلایل کاملا قابل فهم بخش قابل توجهی از آنان زنان هستند که شمار قابل توجهی از آنها ادعاهای فمینیستی هم دارند .تا اینجا حرفی نیست .ولی تاسف در این است که در این طیف بخش قابل توجهی خواهان جامعه ای برابر و انسانی نیستند .خسته از نقد زشتی ها به تعبیری خواهان حق برابر برای انجام همان زشتی ها هستند .مردان حق چند زنی دارند شماری از این دوستان برای رسیدن به برابری می پرسند چرا زنان دارای این حق نباشند !در حالیکه از ماتحت دو زشتی زیبایی بیرون نمی آید .آنچه که باید بشود و بیشتر هم بشود نقد چند زنی است نه این که در کنارش مدافع چند شوهری باشیم !شمار قابل توجهی از مردسالاران بدزبانی می کنند و حرمت دیگران را نگه نمی دارند .شمار دیگری از این دوستان نیز جواب کلوخ انداز را با سنگ می دهند .زبانشان به همان اندازه زشت و ناسزاگوست .وقتی می رسیم به توزیع قدرت در جامعه و یا حتی در درون خانوار نه این که مدافع شراکت مسئولانه و برابر در قدرت باشیم بلکه در بسیاری از موارد بخش قابل توجهی از این چالشگران در معادلات قدرت دست بالا را به زن می دهند .شماری از این دوستان حتی بحث را به مسائل تبارشناسی کشانده اند که انگار ژن خانمها از جنس بهتری است !!
من دروغ چرا این بحث ها را نمی فهمم .به قول یک نویسنده آمریکایی تنها داشتن رحم برای انسان بودن کافی نیست !
ما نیاز به نگرشی تازه به این مسایل داریم که به یک تعبیر از جنسیت فراتر برود و انسان را مستقل از جنسیت در مرکز کائنات قرار بدهد .با این حساب بیهوده نیست که این نگرشی که در میان شماری از چالشگران مردسالاری وجود دارد به دنبال خویشسر از عبارات مضحکی چون زن ذلیل در می آورد .می خواهم این را بگویم که ما ظاهرا جان به جان مان که بکنید نمی توانیم مناسباتی بر مبنای برابری جنسیتی داشته باشیم .اگر مردسالار نباشیم پس لابد بر اساس دوگانه بینی مان باید زن ذلیل بشویم !و همین جا بگویم که اگر چه مردان به خاطر موقعیت مسلط خویش نقش مخرب تری دارند ولی از نقش زنان در تداوم این فرهنگ منحط غافل نمانیم .بدون اینکه از کسی بخواهم اسم ببرم گفتم که حتی در نوشته های بسیاری از فمینیست های ما هم شما این باور به نابرابری را می بینید .تفاوت شان با مردسالاران در این است که آنها زن را برتر می دانند !ناگفته روشن است که از این بی راهه به سر منزل مقصود نمی توان رسید .البته که عده ای سرشان را شیره می مالند و حتی خواهند کوشید سر دیگران هم شیره بمالند ولی مشکلات و مصائب فرهنگی ما روی دستهایمان می ماند.

ادامه دارد ...

 

 

Aliakbar_313@yahoo.com

با کاروان حسيني

وقايع منزلگاه هاى راه مكّه ـ كربلا
ذات عرق

((ذات عـرق جـاى لبـيـك گـويـى اهـل عراق و مرز ميابن نجد و تهامه است و گفته اند: عرق كوهى است در راه مكّه و ذات عرق بخشى از آن است ...))
((اهـل تـسـنـن ذات عـرق را مـيقات عراقيان و اهل شرق مى دانند، در حالى كه فقيهان [شيعه ] احـتياط مى كنند و معتقدند كه بايد از مسلخ ، كه از مكّه دورتر است ، محرم شد. ذات عرق از مكّه دو مرحله (يعنى حدود 92 كيلومتر) فاصله دارد.))
ديدار بشر بن غالب اسدى
بشر بن غالب اسدى : وى (در اصطلاح رجالى ) از اصحاب امام حسين (ع ) و امام سـجـاد(ع ) بـه شـمار مى آيد... برقى وى را از اصحاب اميرالمؤ منين ، حسنين و سجاد(ع ) شمرده است .او و بـرادرش ـ بشير ـ دعاى معروف امام حسين (ع ) در روز عرفه را روايت كرده اند. اين دو دربـاره سـيـره قـائم (ع ) نـيـز نـقـل روايـت كـرده انـد. بـشـر از امـام حـسـيـن (ع ) نـقـل كـرده اسـت كـه فـرمود: ((هركس ما را به خاطر خدا دوست بدارد ما و او اين گونه بر رسول خدا(ص ) وارد مى شويم . و انگشتانش را به هم چسباند؛ و هركس ما را به خاطر دنيا دوسـت بـدارد، دنـيا نيكوكار و بدكار را در بر مى گيرد. روايت هاى ديگر وى از امام حسين (ع ) در كـتـاب عـدّة الداعـى ، فـضـل القـراءة ، ص 296 نقل شده است . (ر.ك : مستدركات علم رجال الحديث ، ج 2، ص 33، شماره 2130).ابـن حـجـر گـويـد: ابـو عـمـرو كـشـّى در كـتـاب رجـال الشـيـعـه گـفـتـه اسـت : عـالمـى فـاضـل و جليل القدر؛ و گويد: از حسين بن على و پسرش زين العابدين روايت كرده است ...)) (لسان الميزان ، ج 2، ص 29). با امام (ع )
سـيـد بن طاووس گويد: سپس رفت تا به ذات عرق رسيد. در آنجا با بشر بن غالب كه از عـراق مـى آمـد ديـدار كـد و دربـاره مردم آنجا پرسش كرد و او گفت : من در حالى آنجا را تـرك گـفـتـم كـه دل ها با تو بود و شمشيرها با بنى اميّه ، حضرت فرمود: راست گفت : بـرادر بـنـى اسـد، خـداونـد آنـچـه بـخـواهـد انـجـام مـى دهـد، و آنـچـه اراده كند فرمان مى دهد.))
اشاره
هـم در ديـدار امـام بـا فـرزدق و هم با بشر بن غالب ديده مى شود كه هر دو به امام (ع ) اطلاع مى دهند كه دل هاى كوفيان با او و شمشيرهاشان با بنى اميه است ! اين قضيه پيش از رسـيـدن خـبر قتل مسلم بن عقيل بود نيز ملاحظه مى كنيم كه امام (ع ) هر دو را تاءييد مى كند! اين تاءييد از موثّق ترين دلايل تاريخى است كه امام (ع ) از همان آغاز مى دانست كه كوفيان او را رها كرده خواهند كشت و از همان آغاز مى دانست كه سرنوشت او شهادت است .
درنگ
بـشـر بـن غـالب پس از ديدار با امام (ع ) كجا رفت ؟ و چرا به كاروان حسينى نپيوست ؟! بـه ويـژه ايـن كـه وى روايـاتـى در دعـا، اثـر دوسـتـى اهـل بـيـت ، امـامـت و اخـبـار قـائم و غـيـره را از آن حـضـرت نقل كرده است كه حاكى از اعتقاد وى به محبت اهل بيت مى باشد.
آيـا او در جـدا شـدن از امـام (ع ) و يـارى نـكـردن آن حضرت عذرى داشته است ؟ ما با تتبع قـاصـرمـان ، در ايـن بـاره چـيزى نمى دانيم و مورّخان و رجاليّون نيز در اين باره خاموش اند!
فرزدق ... بار ديگر
بـلاذرى بـه نـقـل از زبـير بن خرّيت گويد: از فرزدق شنيدم كه گفت : با حسين (ع ) كه آهـنـگ كـوفـه داشـت ، در ذات عـرق ديـدار كـردم . او بـه مـن فـرمـود: بـه نـظـر تـو اهـل كـوفـه چـه خـواهند كرد؟ من مجموعه اى از نامه هاشان را به همراه دارم . گفت : مرو كه رهايت مى كنند. تو نزد مردمى مى روى كه دل هاشان با تو است ولى دست هاشان بر ضد تو است . ولى او از من نپذيرفت !))
پـيش از اين درباره محل دقيق ديدار امام با فرزدق بحث كرديم . پذيرفتنى ترين و قوى تـريـن نـظـريـه ايـن اسـت كـه فـرزدق در بـسـتـان بـنى عامر واقع در نزديكى هاى مكّه و اوايـل سرزمين حرم ، با امام (ع ) ديدار كرد. زيرا لازم است كه اين ديدار در روز ترويه و روز خروج امام (ع ) از مكّه و بسيار نزديك شهر بوده باشد، تا فرزدق بتواند مراسم حج را به دقت به جا آورد.
آيا امام (ع ) در ذات عرق با عون بن عبداللّه بن جعده ديدار كرد؟
بـلاذرى گـويـد: ((گـويـنـد: عون بن عبداللّه بن جعفر بن جعده در ذات عرق با حسين (ع ) ديـدار كـرد و نامه پدرش را كه در آن خواستار بازگشت امام (ع ) بود، به ايشان تسليم كرد؛ و خطراتى را كه در پيش راه دارد يادآور شد. ولى امام نپسنديد!))
از اين روايت چنين بر مى آيد كه عون در مكّه بود و رفت تا در ذات عرق به امام (ع ) رسيد؛ و پدرش در اين هنگام در مكّه به سر مى برد. گويا راوى به خطا نام عون بن عبداللّه بن جـعـده را بـه جـاى نـام عـون بـن عـبـداللّه بـن جـعـفـر نـوشـتـه اسـت ! بـه ايـن دلايل :
يـكـم : در تـاريـخ آمـده اسـت كـه عـون و محمد، پسران عبداللّه جعفر بن ابى طالب پس از خروج امام (ع ) از مكّه ، به وى پيوستند.
دوم : نيز در تاريخ آمده است كه بنى جعدة بن هبيره مخزولى در كوفه زندگى مى كردند. آنـهـا از كـسـانى بودند كه پس از شهادت امام حسن (ع ) در خانه سليمان بن صرد خزاعى اجتماع كردند و طى نامه اى به امام حسين (ع )، ضمن تسليت گفتن به ايشان ، عنوان كردند كـه كـوفـيـان نـسـبـت بـه ايـشان حسن نظر دارند و دوستدار آمدن و چشم به راه آن حضرت هستند...
از هـمـه ايـنـهـا گـذشـتـه ، ايـن روايـت را تـنـهـا بـلاذرى نـقـل كـرده اسـت و نـديـديـم كـه مـورخ ديـگـرى نـيـز آن را نقل كرده باشد تا بر كشف رموز و از ميان بردن آشفتگى آن به ما كمك كند.

 

فقط 13 روز تا محرم حسين (ع) باقي مانده

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

17 دی / 7 ژانويه / 17 ذی الحجه

Mobin_s2004@yahoo.com
17 دي ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
شمار تلفات رومي ها در دو جنگ با شاپور ذوالاكتاف به نقل از آرشيو دولتي روم

تصوير كنستانتينوس دوم بر يك سكه زمان او

گزارش رسمي جنگهاي روم وايران در سالهاي 348 و 350 ميلادي (دوران حكومت شاپور دوم معروف به ذوالاكتاف) كه به تاريخ 20 اكتبر 351 از سوي ارتش روم تكميل و به تاريخ هفتم ژوئيه سال 352 به امضاي كنستانتينوس دوم امپراتور وقت رسيده و براي اطلاع سناي روم ارسال شده و سپس در آرشيو دولتي روم قرار گرفته و اينك در آرشيو واتيكان نگهداري مي شود ارقام تلفات ( كشتگان ) ارتش روم را به اين شرح نشان مي دهد:
    
    جنگ سال 348 ( جنگ يكم ) : پنجاه هزار و 231 كشته
    
    جنگ سال 351 ( جنگ دوم ) : 39 هزار و12 تن كشته
    
    تاريخها پس از احتساب با تقويم تازه ميلادي ، از سوي كيوريتور آرشيو اصلاح شده اند. هردو جنگ را رومي ها آغاز كرده بودند كه شكست خوردند .. مجسم كنيد كه اگر قدرتي به نام ايران وجود نداشت كه در برابر جاه طلبي رومي ها بايستد مشرق زمين با چه بدبختي رو به رو مي شد ــ همان بدبختي كه در غياب قدرتي چون ايران از اوايل قرن نوزدهم تا كنون ( به استثناي چهار دهه اي كه قدرت شوروي وجود داشت ) بر سرش آمده است. شرق بايد مديون مردان ايران باشد که در خون حود غلطيدند و هزاران سال آزادي و شئون آنان را حفظ کردند.

 

روزي كه پهلوان تختي درگذشت

پليس تهران در اين روز در دي ماه1346 خورشيدي خبري را در اختيار خبرنگاراني كه اخبار جنايي شهر را پوشش مي دادند قرار داد كه حاكي از آن بود كه غلامرضا تختي پهلوان معروف كشتي كه شهرت به پيروي از خط دكتر مصدق و مخالفت با روش حكومت كردن شاه را داشت در يك هتل شهر خودكشي كرده و طبق يادداشتي كه بر جاي گذارده انگيزه او مشكلات داخلي بوده است.
    اين نگارنده( مولف اين سايت) كه در آن زمان در تحريريه روزنامه اطلاعات دبير اخبار بود از خليل بهرامي خبرنگار مربوط خواست تا فتوكپي يادداشت را تهيه كند و آن را عينا در صفحه حوادث روزنامه اطلاعات كليشه كرد تا روزنامه صحت و سقم آن را روشن نكرده باشد و مردم ، خود قضاوت كنند و روز تشييع جنازه تختي هم ، برخلاف روش روزنامه اطلاعات ، با آماده كردن خود براي تحمل هرگونه اعتراض ، عكس جسد جهان پهلوان را كه در تالار تشريح پزشكي قانوني گرفته شده بود به مسئوليت خود در صفحه اول روزنامه چاپ كرد و ....

 

ژنرال هايزر در تهران و ماموريت او

17دي ماه 1357 افشاء شد كه «رابرت هايزر» ژنرال آمريكايي و معاون نيروهاي مسلح ناتو در اروپا ( معاون ژنرال هيگ كه اين ژنرال بعدا وزير امورخارجه آمريكا شد ) به دستور كارتر وارد تهران شده و مذاكرات خود را با مقامات نظامي ايران آغاز كرده است و اين مذاكرات احتمالا درباره سرنوشت شاه و حقيقت يابي درزمينه كابينه شاپور بختيار است. ژنرال هايزر بعدا و پيش از فوت، درباره ماموريت خود در تهران و جلسات متعددش با ژنرالهاي ايراني كتابي مفصل منتشر كرد.

 

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

17/10/59
ادامه عمليات نصر ( هويزه ) : عدم تحرك جدي طرفين ، اجراي آتش شديد روي مواضع خودي مخصوصاً نيروهاي مستقر در جنوب كرخه ، عدم اقدام جدي براي عقب كشيدن تجهيزات خودي و غنيمتي به جاي مانده در منطقه بين نيروهاي خودي و دشمن ، شكست و خسارت عراق در هجوم به روستاي صفحه 2 در محور فارسيات و نقل و انتقال دشمن در محور پادگان حميد .

گزارش كتاب « جنگ خليج » دربارة حوادث امروز عمليات .

بازتاب عمليات اخير در خبرگزاري عراق ، راديو لندن و روزنامه فرانسوي لوكوتيدين ؛ به جز خبرگزاري عراق ، نحوة انعكاس حاكي از پيروزيهاي ايران است .

اجراي آتش مكرر توپخانه عراق در دزفول و اصابت دو فروند موشك فراگ به اهواز .

آماري از درگيرهاي گيلان غرب .

عمليات عليه ضد انقلاب در مريوان .

انتقال مسئوليت بررسي وضعيت و تدارك گروههاي مخالف ايران از ارتش عراق به استخبارات اين كشور .

اعلام مواضع ايران توسط رئيس جمهور ، خطاب به صدام : آمريكا براي تثبيت مواضع خود در خليج فارس شما را به كار گرفت ، در ارزيابي خود اشتباه كرد . شما نيز اشتباه كرديد . ما نه به تجاوز صّحه ميگذاريم نه آن را تحمّل ميكنيم و اين باعث ميشود كه ملت عرب نيز به اسلام برگردد و تسليم تجاوز اسرائيل نشود .

پيام تشكر آيت الله منتظري و رئيس مجلس شوراي اسلامي ( آقاي هاشمي رفسنجاني ) خطاب به رئيس جمهور و رزمندگان بمناسبت عمليات اخير .

گزارش روزنامه انقلاب اسلامي از تظاهرات عليه دكتر بهشتي در مشهد به حمايت از رئيس جمهور ( بني صدر ) و اعلام جرم استاندار خراسان عليه خبرنگار روزنامه مزبور و تكذيب مواردي از گزارش نامبرده .

تفسير راديو لندن از تاثير مشكلات سياسي داخلي ايران بر نيروهاي نظامي .

تفسير راديو اسرائيل از نتايج احتمالي اجلاس آتي سران كشورهاي اسلامي در رياض و تأثير آن در جنگ .

اعلام حمايت مجدّد شاه حسين از عراق : رشادت ارتش عراق در جنگ با ايران اولين مرحله احقاق حقوق پايمال شده اعراب است .

گفتگوي داگلاس هرد ، معاون وزير خارجه انگليس ، با شيخ خليفه ، وليعهد امارات ، درباره جنگ ايران و عراق و ديگر مسائل اعراب .

17/10/64
شوروي اعلام كرد كه ايران نبايد نگران تغيير موضع شوروي باشد.

اعلام بي‌طرفي كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در جنگ ايران و عراق.

 

 

پديده كشف حجاب

در 12 خـرداد 1313، رضـاخـان عـازم تـركـيـه شـد آن زمـان مـصـطـفـى كـمال آتاتورك بنيانگذار رژيم لائيك ، بر آن كشور حكومت مى كرد، تركيه در آن زمان از نظر مـعـيـارهـاى غـربـى پـيـشـرفتهاى چشمگيرى كرده بود. رضاخان پس از بازگشت بى درنگ به تغيير اوضاع ايران در همه امور، به ويژه در زمينه فرهنگى پرداخت .
در بهمن 1313، كه دانشگاه تهران افتتاح گرديد، به دختران دستور دادند (بدون حجاب ) به تـحـصـيـل مـشـغـول شـوند تا در آينده اى نه چندان دور پيشتاز نهضت كشف حجاب گردند. البته تاءسيس ‍ دانشسراهاى عالى و مقدماتى كه از سال 1312 آغاز شده و رضاخان در 17 دى 1314 طـى جـشـن فـارغ التـحصيلى دختران بى حجاب دانشسراهاى مقدماتى ، كشف حجاب را رسما اعلام كـرد ايـن اقدامات با برگزارى مراسم و آيين هاى عمومى مختلط ادامه يافت و در خرداد 1314 مؤ سسه پيشاهنگى دختران تاءسيس گرديد كه با اجراى صدها برنامه ضد اخلاقى و انحرافى ، گام مهم و مؤ ثر در منزلت زنان و دختران برداشت .
رضاخان پس از بازگشت از تركيه مى گويد:
((كـوشـش مـن ايـن اسـت كـه ايـرانـيـان را در طـريـق تـرقـى و قـبـول تـمـدن جـديـد (غـربـزدگـى ) وارد كـنـم . امـا مردم متاءسفانه حاضر نيستند خود را براى زندگى عصر جديد حاضر نمايند.))
شـش مـاه پـس از واقعه مسجد گوهرشاد، رضاخان با بى اعتنايى به مخالفت علما و مردم مسلمان روز 17 دى 1314، قانون كشف حجاب زنان را بطور آشكار و رسمى اعلام كرد و خود به اتفاق هـمـسـر و دخترانش (اشرف و شمس ) كه بدون حجاب بودند در جشن فارغ التحصيلى دانشسراى مـقـدمـاتـى كـه بـه ابـتـكـار عـلى اصـغـر حـكـمـت وزيـر مـعـارف و فـرامـاسـونـر تـشـكـيـل گـرديـد شركت كرد و سخنانى ايراد كرد كه آغازگر يك دوره سياه براى زنان ايران بود.
مـاءمـوران رضـاخـان در اجـراى ايـن قـانـون ، بـا تـمـام قوت و قدرت ، شب و روز در كوچه ها و خيابان ها گشت مى زدند و هر جا زن با حجابى را مى يافتيد با خشونت با او رفتار مى كردند.
حضرت امام فرمودند:
((مـن يـادم اسـت كـه ايـن هـا در زمـان رضـاخـان بـه اسـم اتـحـاد شـكـل ، بـه اسم كشف حجاب چه كارها كردند چه پرده ها دريدند از اين مملكت ، چه زورگويى ها كـردنـد و بـچـه ها ساقط شدند در اثر حمله هايى كه اين ها مى كردند به زن ها كه چادر در از سرشان بكشند.))

 

در گذشت جهان پهلوان تختي

[17 دي 1346] -  جهان پهلوان تختي قهرمان ورزش كشتي ايران به طرزي مشكوك درگذشت. تختي درخانواده‎اي تهيدست درتهران متولد شد. او دريايي ازپاكي و صداقت بود. دلاوري بي‎باك كه قلبي رئوف و مالامال ازعشق مردم درسينه ستبرخود داشت. همه اين ويژگيها او را به پهلوان شكست ناپذيرو محبوب دلها مبدّل كرده بود. تختي درزندگي‎اش بيش ازقهرماني به پهلواني و خلق و خوي انساني اهميت مي‎داد. تختي دردوران قهرماني خود با كسب 9مدال طلا و نقره جهاني و بازيهاي المپيك ورزشكارايراني است كه بيشترين طلاهاي عرصه‎هاي بين المللي را براي ايران به ارمغان آورده است اما هرگز فروتني و تواضع خود را ازدست نداد و همواره ساده زندگي كرد. جهان پهلوان تختي با فتح حماسي خود دربازيهاي المپيك ملبورن درسال1956ميلادي مدال طلا برگردن آويخت و با فرستادن نماينده‎هاي شوروي سابق و اِمريكا به رده‎هاي دوم و سوم اعتباربيشتري براي كشتي ايران فراهم كرد. تختي پهلوان ايران كه درمقابل ظلم سرفرود نياورد سرانجام با دسيسه‎هاي عمال رژيم پهلوي به قتل رسيد و مرگ او رياكارانه خودكشي قلمداد شد اما مردم خودكشي تختي را باورنكردند.

 

 درج مقاله توهین آميز به آیت الله خميني

[17 دي 1356] - درج مقاله جسارت آميز به آیت الله خميني در روزنامه اطلاعات

Mobin_s2004@yahoo.com
7 ژانويه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
ايجاد «مملكت سعودي»

عبدالعزيز بن عبدالرحمن السعود

عبدالعزيز بن عبدالرحمن السعود هفتم ژانويه سال 1926 قلمرو خود را « مملكت سعودي » اعلام داشت كه 20 ماه مه سال 1927 دولت انگلستان طبق عهدنامه جده استقلال آن كشور را كه تا نيمه جنگ جهاني اول تحت الحمايه عثماني بود به رسميت شناخت . از نيمه دوم جنگ جهاني اول ، دولت انگلستان جاي عثماني را در برخي از مستملکات اين امپراتوري در جهان عرب از جمله عراق و حجاز و سرزميني که بعدا ماوراء اردن نامگذاري شد گرفته بود.
    عبدالعزيز در جواني با خانواده خود براثر فشار الرشيد كه زادگاه آنان رياض در منطقه نجد را متصرف شده بود به كويت رفته بود كه در دسامبر سال 1901 در 21 سالگي با نيرويي كه از چهل و چند نفر بيشتر نبود به قصد پس گرفتن رياض عازم نجد شد و اوايل 1902 رياض را تصرف كرد و سپس به كوتاه كردن دست الرشيد از نقاط ديگر پرداخت. تا سال 1904 همه نجد را برغم حمايت نظامي عثماني از الرشيد تصرف كرد و با مرگ الرشيد در سال 1906 راه در برابر عبدالعزيز باز شد و به تدريج ساير مناطق تحت سلطه عوامل الرشيد را گرفت و در سال 1913 حصاء راهم بر قلمرو خود افزود و به ساحل خليج فارس رسيد. دولت انگلستان كه سرگرم عقب راندن عثماني از سرزمين هاي عربي و مسلط شدن بر انها بود در سال 1916 ( اواسط جنگ جهاني اول ) نجد و حصا ء را به عنوان قلمرو عبدالعزيز برسميت شناخت . عبدالعزيز در سال 1925 از اختلاف شريف مكه با دولت انگلستان استفاده كرد و حجاز را هم بر قلمرو خود افزود و خود را سلطان نجد و حجاز اعلام داشت و انگلستان طبق عهدنامه سال 1927 جده استقلال قلمرو او را برسميت شناخت . ولي تاريخ اعلام رسمي تاسيس كشور سعودي 23 سپتامبر 1932 است . عبدالعزيز كه در سال 1880 به دنيا آمده بود بسال 1953 در گذشت . سلطنت بر كشور سعودي در خانواده السعود موروثي است .
    كشور سعودي كه در ايران عربستان خوانده مي شود داراي2 ميليون و 250 هزار كيلومتر مربع وسعت و طبق آمار رسمي سال 2001 بيست و يك ميليون و 400 هزار تن سكنه دارد و از لحاظ صدور نفت ، مقام اول را در جهان داراست .

 

انگشت نگاري و عکسبرداري از مسافران ورود به آمريکا

دستور انگشت نگاري، عكسبرداري و احيانا سئوالات متعدد در دروازه هاي ورودي آمريكا ( 115 فرودگاه ، بنادر و مرزهاي زميني) كه از دوشنبه 5 ژانويه 2004 ، جز در مورد اتباع 27 كشور ( 22 كشور اروپايي ، كانادا ، استراليا ، نيوزيلند ، ژاپن و سنگاپور) يه اجرا در آمد و از همان روز با واكنش هايي رو به رو گرديد از جمله دولت چپگراي برزيل درقبال اتباع آمريكا مقابله به مثل كرد ، پروازهاي مكزيك به آمريكا دچار تاخيرهاي چند ساعته شد و در فرودگاههاي ميان راه ( رابط ) صفوف طولاني مقابل گيت هاي پروازهاي آمريكا تشكيل گرديد زيرا كه مشخصات مسافران به مقصد آمريكا بايد الكترونيكال اخذ و به وزارت امنيت وطن در آمريكا ارسال و پيش از رسيدن مسافر به آمريكا به آن واصل شود.
    حاميان آمريكايي حقوق مدني اين عمل را مغاير شئون انساني مي دانند و مدعي هستند كه ممكن است از اين عكسها و اطلاعات سوء استفاده شود. برخي كشورها ناخرسندي خود را از جمع آوري ناخواسته اطلاعات و عكس و آثار انگشت اتباعشان توسط دولتي ديگر نشان داده اند. برخي منتقدين داخلي آمريكا اين كار دولت را بهانه براي افزايش و نيز توجيه بودجه سنگين وزارت امنيت وطن دانسته اند.

 

برخي ديگر از رويدادهاي 7 ژانويه

  • 624:   طبق كرونيكلهاي به زبان انگليسي ، با تبديل تقويم ها ، غزوه احد در هفتم ژانويه 624 ( بعضي سالها مصادف با هشتم ژانويه ) روي داد كه سه روز پس از آن، غزوه حمراء الاسد در 42 كيلو متري مدينه به وقوع پيوست .

  • 1714:   نخستين ماشين تحرير جهان كه به دست هنري ميل ساخته شده بود در لندن به معرض تماشا گذارده شد.
        
        * 1936 : برنامه معروف به کشف حجاب با شرکت همسر و دختران رضا شاه پهلوي بدون حجاب در جشن دانشسراي عالي به اجرا گذارده شد.

  • 1952:   كشور اردن كه با انديشه و به دست انگليسي ها ساخته شده است داراي قانون اساسي شد.

  • 1945:   مجلس شورا 17 دي ماه 1323اختيارات دكتر ميلسپو مستشار ماليه ايران را كه با مدير كل وقت بانك ملي درگيري پيدا كرده بود لغو كرد . ميلسپو كه معتقد بود تا ايرانيان به ماليات دادن عادت نكنند ، ادارات دولتي از رشوه و تنبلي پاك نشوند و توصيه و پارتي بازي ( اعمال نفوذ ) از ميان نرود مسائل ايران حل نخواهد شد 9 روز بعد كناره گيري خود را اعلام داشت و به آمريكا بازگشت .

  • 1964:   ليندن جانسون رئيس جمهوري وقت آمريكا برنامه مبارزه فقر در اين كشور را اعلام داشت.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    17 ذی الحجه هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     تولد «سِيفُ الدّوله حَمداني» فرمانرواي مسلمان حَلَب

    [17 ذي الحجه 303] - «سِيفُ الدّوله حَمداني» فرمانرواي مسلمان حَلَب و سرزمينهاي تابع آن بدنيا آمد. وي پس ازخلع خليفه عباسي درسال330هجري قمري حلب و دمشق را تصرف كرد. سيفُ الدّوله درانديشه تصرف مصربود اما دركناره رود اردن ازقواي مصري شكست خورد و ناچارتن به صلح داد. سيفُ الدّوله حمداني حاكمي ادب دوست بود و شاعران و علما را بسياراحترام مي‎كرد و ازجمله اين بزرگان كه دردرباراو بودند« ابوالفرج اصفهاني» را مي‎توان نام برد.

     

     درگذشت « شيخ زاهد سعيد متّقي» مشهور به« باباعموعبدالله»

    [17 ذي الحجه 716] - « شيخ زاهد سعيد متّقي» مشهور به« باباعموعبدالله» ازعارفان معروف اوايل قرن هشتم هجري قمري درگذشت. مزارباباعموعبدالله خارج ازشهراصفهان است و دو طرف آن طاق و دو مناره بناشده است. مزارباباعموعبدالله به مناره جُنبان معروف شده است. زيرا اگريكي ازدو مناره حركت داده شود مناره ديگرنيزخود به حركت درمي‎آيد.

     

     تولد « محبُّ الدّين سرايي خطايي» مشهور به « آق سرايي»

    [17 ذي الحجه 790] - «محبُّ الدّين سرايي خطايي» مشهور به « آق سرايي» مفسّر و فقيه ايراني نژاد درقاهره متولد شد. خطايي دركودكي پس ازمرگ پدرتحت سرپرستي جدّخود شيخ شمس الدّين آق سرايي قرارگرفت. محبُ الدّين سرايي خطايي درمدارس متعددي چون جماليّه تدريس مي‎كرد و درحوزه درس او گروهي ازدانشمندان ازجمله سَخاوي گردهم مي‎آمدند. كتاب «حاشيه بركشّاف» ازآثارمحبُّ الدّين سرايي خطايي است.

     

    درگذشت مصطفي بن عبدالله مشهور به حاجي خليفه كاتب و مورخ مسلمان

    [17 ذي الحجه 1067] - مصطفي بن عبدالله مشهور به حاجي خليفه كاتب و مورخ مسلمان بدرود حيات گفت. حاجي خليفه از14سالگي درزادگاه خويش قسطنطنيّه درديوان محاسبات شغل پدرش يعني سلاح داري را پيشه كرد. وي همچنين ازسال1033هجري قمري به مدت 12سال با سپاه ترك درسرحدات آناتولي بسربرد و بعد ازبازگشت به استانبول سمت نظارت برديوان سپاهيان سواررا بعهده گرفت. حاجي خليفه پس ازكناره گيري ازامور ديواني به سفرحج رفت و بعد از بازگشت ازاين سفرمعنوي به تحقيق و تأليف پرداخت.

     

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    در مذمت و بدى غيبت و سخن چينى

    از چيزهائى كه باعث عذاب آخرت ، و بدختى و ذلت انسان در دنيا مى گردد. غيبت و بدگوئى است و خدا آن را ناپسند و حرام و از گناهان كبيره مى داند.
    زيرا در قرآن مجيد مى فرمايد: (( و لايغتب بعضكم بعضا ايحب احدكم ان ياكل اخيه ميتا فكرهتموه .))
    بعضى از شما غيبت و بدگوئى بعض ديگر را نكنيد، آيا يكى از شما دوست دارند كه گوشت مرده برادر (دينى ) خود را بخور شما (مسلما) بدتان مى آيد.
    در اين آيه خداى متعال مبالغه بسيار در نهى نموده و غيبت و بدگوئى پشت سر مؤ منان را تشبيه به خوردن گوشت ميته مسلمان نموده است بلكه امام صادق عليه السلام فرمود:
    (( ان المغتاب لمسلم بما فيه خارج عن ولاية رب العالمين ، داخل فى ولاية الشياطين .))
    كسى كه پشت سر مسلمان غيبت كند به آنچه كه در اوست از ولايت پروردگار عالم خارج شده و در ولايت شيطان داخل گرديده است .
    و پيامبر اكرم (ص ) فرمود:
    (( من اغتاب مسلما او مسلمة لم يقبل الله صلوته و صيامه اربعين يوما و ليلة الا ان يغفر له صاحبه . ))
    كسى كه پشت سر مرد و زن مسلمان بدگوئى و غيبت كند خداى متعال نماز او و روزه اش را تا چهل شبانه روز قبول نكند، مگر اينكه فردى را كه غيبتش را كرده ، او را ببخشد و راضيش گرداند.
    باز پيامبر(ص ) فرمود:
    (( اياكم و الغيبة فانها اشد من الزنا فان الرجل يزنى و يتوب ، فيتوب الله عليه ،
    و ان صاحب الغيبة لا يغفر له حتى يغفر له صاحبها.))
    از غيبت و بدگوئى پشت سر ديگران بپرهيزيد، زيرا غيبت حكمش از زنا شديدتر است چون فردى كه زنا مى كند (پشيمان شده ) توبه مى كند پس خداوند متعال توبه او را مى پذيرد، اما غيبت كننده را خدا نمى بخشد تا غيبت شده را از خود راضى سازد و غيبت شده او را ببخشد.
    و زنا كننده فقط خود را اذيت مى كند ولى غيبت كننده علاوه بر خودش ‍ مردم را هم آزار مى دهد و چه بسا سبب قتل و هتك عرض و از بين رفتن مال مى شود و يا باعث جدائى خانواده اى مى شود و اين ها همان فتنه اى است كه خداى متعال فرموده : (( الفتنة اشد من القتل )) يعنى فتنه از آدم كشى سخت تر و بدتر است بلكه غيبت كننده مشمول آيه هم مى شود: (( ويل لكل همزة لمزة واى بر هر دو به همزن و سخن چين و خورنده گوشت مردم .
    و در كتاب ارشاد شيخ مفيد است كه حضرت رسول (ص ) فرمود: چون شب معراج به آسمان رفتم بر گروهى گذشتم كه صورت خود را با ناخن هاى خود مى خراشيدند از جبرييل درباره آنها سوال كردم : (( فقال : هؤ لاء الذين يغتابون الناس )) جبرئيل فرمود: اينها كسانى هستند كه غيبت مردم را مى كردند.
    و نيز حضرت رسول (ص ) در ضمن خطبه اى پس از آنكه ربا و خطر آن را متذكر شده و فرمود: يك درهم از ربا كه به انسان مى رسد از هفتاد زنا با محرم گناهش عظيم تر است (( و اعظم من ذلك عرض المسلم )) و گناه بزرگتر از ربا عرض و آبروى مسلمانى را بردن است .
    و باز حضرت رسول (ص ) فرمود:
    (( من اغتاب امرء مسلما بطل او نقض وضوئه ، و جاء يوم القيامة و يخرج من فيه رائحة الجيفة يتاءذى به اهل الموقف . ))
    كسى كه غيبت شخص مسلمانى را بكند وضويش باطل مى شود، و روز قيامت به محشر وارد مى شود در حاليكه از دهانش بوى گندى خارج مى شود كه اهل محشر را آزار مى دهد.
    و باز مى فرمايد:
    (( من اغتاب مسلما فى شهر رمضان لم يوجر على صيامه . ))
    كسى كه در ماه رمضان غيبت مسلمانى را بكند روزه اش هيچ پاداشى ندارد.
    از امام صادق نقل شده كه فرمود:
    (( الغيبة حرام على كل مسلم ، و انها لتاكل الحسنات ، كما تاكل النار الحطب . ))
    غيبت و بدگوئى پشت سر هم مسلمانى حرام است ، و كارهاى خوب انسان را مى خورد همچنانكه آتش هيزم را مى خورد.
     

     

     

     

     

     

     

     

    بحران شهري
    (داروخانه سابق)

    motlagh3d@yahoo.com

    قسمت پنجم

    اصول جستجو و نجات


    SEARCH AND RESCUE
    (SAR)

     كليه اقداماتي كه توسط يك نجاتگر در محل حادثه به منظور نجات و امدادرساني به افرادي كه در مخاطره افتاده و جهت تسكين آلام كساني كه نا اميدانه نياز به كمك دارند ، جستجو و نجات مي نامند.

     

    مراحل جستجو و نجات

    L

    LOCATE

    تعيين موقعيت

    A

    ACCESS

    دسترسي به سوژه

    S

    STABILIZE

    تثبيت

    T

    TRANSPORT

    حمل و نقل

     

     

     

     

     

     

     

     

    زبان خوراکیها

    دكتر غياث الدين جزايرى

    املاح و ويتامين ها
    براى رفع كمبود ويتامين هاى ب

    من در كتاب اعجاز خوراكيها و اسرار خوراكيها براى رفع كمبود ويتامين هاى ب شما را به خوردن سوپ چلتوك برنج دعوت كردن در عمل پيش بينى من درست در آمد و فوائد اين سوپ خيلى بيشتر از آن بود كه من فكر مى كردن عده اى از مردان و زنان پير و فرتوت با داشتن صورت پرچين و چروك و اعصاب ناراحت كم حوصله و زودرنج با خوردن مرتب اين سوپ بعد از يك ماه سلامتى خود را بازيافته و قواى از دست رفته را دوباره بدست آوردند و گويى چندين سال جوان شده و حتى عده اى از آن ها درصدد گرفتن همسر افتادند. چلتوكى كه براى تهيه سوپ بكار مى رود همان پوسته سخت روى برنج است و پوست نازكى نيز بعد از اين پوست سخت در روى برنج مى باشد كه در اثر سفيد كردن بصورت پودر نرم بدست مى آيد خوردن اين گرد كه در كارخانه هاى رشت بنام سوپ معروف شده است نيز مفيد مى باشد خوردن سوپ سبوس گندم و جو نيز فوايد بسيارى دارند كه در مورد هر يك خواهد آمد من بار ديگر شما را بخوردن اين اكسيرهاى بى قيمت و پر فايده دعوت مى نمايم .
    بقيه ويتامين ها را در جلدهاى بعد خواهيد خواند.
     

     

     

     

     

     

     

    طنزانه
    طنزگويه هاي اجتماعی «روزانه»

    انشاء: بهار را تعريف كنيد

    تا آنجا که ما ميدانيم بهار يکي از فصول چهارگانه سال است. در اين فصل ما مستراح‌هايمان را خالي ميکنيم و پاي درختان ميدهيم. در اين فصل بوي گند و کثافت سراسر ده را پر ميکند. به هر کوچه‌اي که گام بگذاري کود و نجس روي هم انباشته شده است.
    بهار فصل پر فايده‌اي است. چون همانا در اين فصل است که منهاي جمعه و دهها تعطيلي ديگر، چهارده روز پشت سر هم تعطيلي داريم و ميتوانيم در صحرا کار کنيم و بيل بزنيم و وقتمان را در مدرسه هدر نکنيم. البته ما دانش‌آموزان عزيز از اين موضوع انشا چنين نتيجه ميگيريم که بايد بهار را دوست بداريم
     

     

     

     

     

     

     

     

     

    مسائل زندگي
    کار، مُد، سلامتی، رموز موفقیت و ...

    مردمان

    فراورده هاي پروبيوتيك

    با دانستنيهاي شگفت انگيز در مورد نحوه هضم غذا و فراورده هاي پروبيوتيك و نيز منافع، اشكال و اثرات درماني آنها بر انواع سرطانها آشنا شويد.

    بـراي آشنـايي بـا پــروبـيــوتيك ها نخست لازم است با فلور روده و
    نقش آن در سلامت انسان آشنا شويد.
    فـلور روده(gut flora): شامـل ميـكرو ارگـانيـسـم هـايي است
    كه بطور طبيعي در مجاري گوارشي، بصورت همزيستي مسالمت آميـز، زنـدگي كـرده و در سـلامـت انسـان و يــا مـيزبان نقش دارند. درون دسـتـگاه گـوارش هـمـه جانوران اين فلور روده اي وجـود دارد. جانورانی که کاملا در شرایط بـدون بـاکـتری پرورش می یابند، بیش از جانوران عادی که فـلور روده آنـهـا شـکــل گـرفـتـه اســت، آسیب پـذیـرتر هســتند. ترکیب فلور روده هـر جانور، ویـژه ی هـمان جـانـور است.
    كل بدن يك انسان بطور ميانگين از 14^10 (10 به توان 14 معادل 100 تريليون) سلول تشكيل يافته است. شمار ميكروارگانيزمهاي موجود در روده 10 برابر كل سلولهاي بدن فرد ميباشد. باكتري ها بخش عمده فلور روده را به خود اختصاص داده اند، بطوري كه 35 تا 50 درصد قولون (روده بزرگ) از باكتري ها تشكيل يافته است. 60 درصد توده مدفوع را باكتريها تشكيل ميدهند. چيزي حدود 300 تا 1000 گونه ميكروارگانيسم مختلف در روده ها زيست ميكنند. مخمرها نيز بخش كوچكي از اين فلور را به خود اختصاص داده اند. 400 تا 800 گونه باكتري در روده ها بسر ميبرند. عمده باكتريهاي روده كوچك "گرم مثبت" هستند، اما باكتريهاي روده بزرگ "گرم منفي" ميباشند. روده بزرگ از لحاظ متابوليكي يكي از فعالترين عضوهاي بدن بشمار مي آيد. بخش هاي ابتدايي قولون مسئول تخمير كربوهيدراتها و بخشهاي انتهايي وظيفه شكستن پروتئين ها و اسيدهاي آمينه را بعهده دارند. 99 درصد باكتريهاي روده غير هوازي ميباشند، و در روده كور(cecum) باكتريهاي هوازي بيشترين تراكم را دارند. روده بزرگ حاوي باكتريهاي مضر نيز ميباشد، اما ميزان باكتريهاي مفيد بايستي حداقل 85 درصد كل ميكروارگانيسمهاي روده را تشكيل بدهند، تا سلامت ميزبان تضمين شود.
    باكتري هاي سودمند روده عمدتاً از جنس Bacteroides, Clostridium, FusobacteriumEubacterium, Ruminococcus, Peptococcus, Peptostreptococcus, Bifidobacterium, Escherichia , Lactobacillus ميباشد. باكتروئيد ها (Bacteroides) به تنهايي 30 درصد كل باكتريهاي روده را تشكيل ميدهند.
    تنـهـا مـخـمـرهـاي مـوجـود در روده هـا شـامـل كـانـديـدا (Candida) و سـاكـارومــــيس (Saccharomyces) ميباشند.

    نقش هاي مهم فلور طبيعي روده:
    1-تخمير و جذب كربوهيدراتها: بدون فلور روده، بدن انسان قادر به شكستن برخي كربوهيدراتها نيست. كربوهيدراتهايي كه بدن بدون ياري فلور روده قادر به هضم آنها نيست شامل نشاسته ها، فيبرها، اوليگوساكاريدها، قندها (لاكتوز)، الكل ها و پروتئينها ميباشد. اين خاصيت فلور روده به خاطر توليد آنزيم هايي است كه قادر به شكستن پلي ساكاريد ها ميباشند.
    2-باكتري ها كربوهيدراتهاي تخمير شده را به اسيدهاي چرب كوتاه زنجير و يا (SCFAs) (عمدتاً استات، بوتيرات و پروپيونات) و همچنين گازهاي CO2، متان و هيدروژن تبديل ميكنند.(SCFAs) ميتوانند به عنوان يك منبع غذايي و انرژي براي ميزبان مورد استفاده قرار گيرند.(SCFAs) در افزايش جذب آب توسط روده، كاهش تعداد باكتريهاي زيانبار، افزايش رشد سلولهاي روده اي، افزايش تكثير باكتريهاي مفيد روده، كنترل تكثير و تمايز سلولهاي اپي تليال روده نقش دارند.
    3-يك تخمير نه چندان مطلوب ديگر نيز در روده روي ميدهد، كه پروتئين هايي نظير آنزيمها، سلولهاي باكتري ها و ميزبان مرده، كلاژن و الاستين (موجود در غذا) را شكسته و توليد سم ميكند. اين سم سرطانزا ميباشد، از اينرو توصيه ميشود رژيم غذايي كم پروتئين باشد.
    4-سركوب رشد باكتري هاي بيماريزا: فلور روده با ايجاد رقابت از رشد و تكثير باكتري هاي مضر و مخمرها جلوگيري بعمل مي آورند. باكتري هاي نافع روده با رقابت بر سر مواد غذايي و محلهاي اتصال به اپي تليوم از رشد باكتري هاي مضر جلوگيري ميكنند. همچنين فلور روده توليد باكتريوسين (bacteriocin) ميكند، كه باعث كشته شدن ميكروبهاي مضر ميگردد. فرآيند تخمير نيز با توليد اسيدهاي چرب، باعث كاهش ph قولون گرديده و همين امر از تكثير باكتريهاي مضر ممانعت بعمل مي آورد.
    5-تكامل سيستم ايمني: فلور روده تاثير پويا و مداومي بروي سيستم ايمني بدن انسان دارد. باكتريها بافت لنفاوي مخاط روده را تحريك به توليد آنتي بادي ها عليه عوامل بيماريزا ميكنند. به مجرد اينكه نوزاد متولد ميشود، باكتري ها شروع به ايجاد كولوني در مجراي گوارش ميكنند. نوزادان باكتري ها را از مادر و سپس از مواد غذايي كسب ميكنند. نخستين باكتري هايي كه در روده مستقر ميشوند،بروي پاسخ ايمني تاثير گذار بوده و آن را مساعد بقاي خود و نامساعد براي گونه هاي رقيب ميكنند.بنابراين نخستين كولوني باكتريها تعيين كننده فلور دائمي مادام العمر شخص ميباشد. باكتري هاي مفيد فلور روده با تغيير گيرنده هاي سطحي خود، با تقليد از سلولهاي ميزبان، از هجوم پاسخ ايمني عليه خودشان جلوگيري ميكنند.
    6-جلوگيري از آلرژي ها: افرادي كه دچار آلرژي هستند، داراي تركيب فلور روده اي متفاوتي نسبت به افرادي كه دچار آلرژي نميشوند، هستند. فلور روده با تحريك سيستم ايمني به آن مي آموزد كه چگونه به آنتي ژنها پاسخ دهد. فقدان اين باكتري ها در دوران نوزادي و كودكي به سيستم ايمني ناكارآمد در فرد منجر ميشود، بطوري كه سيستم ايمني به آنتي ژنها پاسخ شديد ميدهد.از سوي ديگر تفاوتها در فلور روده ميتواند نتيجه آلرژي ها باشد و نه علت آنها.
    7-باكتريها و (SCFAs) از بروز بيماريهاي التهابي روده ممانعت بعمل مي آورند.
    8-كمك به جذب ويتامينها و مواد معدني (آهن، كلسيم و منيزيوم.
    9-ساخت ويتامنيهاي گروه B و ويتامين K.
    10-افزايش جذب و ذخيره ليپيدها.
    11-بر اساس آخرين تحقيقات بعمل آمده، باكتري هاي روده اي نقش مهمي در تعديل وزن بدن دارند. روده افراد چاق حاوي باكتري هاي بيشتري، كه در استخراج كالري از غذا كارا تر هستند، ميباشد.
    12-ساخت برخي آنزيمها، خنثي كردن مواد سمي، كمك به كاهش كلسترول، ساخت مواد آنتي باكتريال و ضد قارچ، جلوگيري از مسموميت ها و اسهال هاي حاد، افزايش مواد ضد ميكروبي فعال عليه هليكو باكترپيلوري (عامل زخم معده) از ديگر كاركردهاي فلور روده ميباشند.

    تاثير آنتي بيوتيك ها بر روي فلور روده:
    از آنجايي كه باكتري ها نقش مهمي در سلامتي ميزبان ايفا ميكنند، ايجاد تغيير در تعادل و سطوح آنها بروي سلامتي و توان هضم مواد غذايي ميزبان تاثير گذار است. آنتي بيوتيكها يا بصورت مستقيم (دارو) و يا بصورت مصرف فرآورده هاي گوشتي، وارد بدن ميگردند. آنتي بيوتيك ها ميتوانند ايجاد اسهال (با تحريك روده) كرده و با اعمال تغيير در فلور روده زمينه رشد باكتري هاي بيماريزا را فراهم آورند. يكي ديگر از عوارض مصرف آنتي بيوتيكها افزايش تعداد باكتري هاي مقاوم به آنتي بيوتيك است، كه وقتي به بدن حمله ور ميشوند درمان آنها به كمك آنتي بيوتيك ها دشوار تر ميشود (مقاومت باكتريايي). همچنين كاهش سطوح فلور روده توان تخمير كربوهيدراتها و متابوليزه كردن اسيدهاي صفراوي را كاهش داده و ميتواند ايجاد اسهال كند. كربوهيدراتهاي شكسته نشده آب زيادي جذب كرده و ايجاد اسهال ميكنند. همچنين خاصيت بازدارندگي رشد باكتري هاي مضر متوقف ميشود. و در آخر اينكه مصرف آنتي بيوتيك نياز فرد را به مصرف ويتامين ها افزايش ميدهد.
    هشدار: افزايش نفوذپذيري مخاط روده و يا سوراخ شدن آن سبب عبور فلور روده از مخاط روده و گسترش آن در بدن ميگردد. كه ميتواند به عفونت شديد و يا مرگ بيانجامد.
    (DYSBIOSIS): عبارت است از بر هم خوردن توازن باكتريهاي روده. عوامل موثر بر فلور روده شامل موارد زير ميباشد:
    1-مصرف آنتي بيوتيك ها و استروئيدها.
    2-افزايش اسيديته سيستم گوارش(به علت استرس،كم خوابي و يا رژيم بد غذايي)
    3-اسهال و يبوست.
    4-مصرف زياد قند و شكر و فرآورده هاي (غلات) بدون سبوس.
    5-مصرف الكل.
    6-فلوريد سديم و كلر موجود در آب لوله كشي شهري.
    7-استفاده از صابونهاي آنتي باكتريال، در معرض مواد سمي بودن، پرتو درماني، استرس، مصرف قرصهاي ضد بارداري و اكثر داروها، و بيماريها.
    علايم خارج شدن توازن باكتريهاي روده:
    علاوه بر مختل شدن وظايف فلور ميتواند باعث: نشانگان روده تحريك پذير، آكنه، آلرژي غذايي، خستگي مفرط، افسردگي، رشد زياد كانديدا(CANDIDA)، نفخ، افزايش گاز روده، سردرد، بوي بد دهان، سوء جذب، يبوست وافزايش مسموميت ها گردد.


    پروبيوتيك ها(PROBIOTICS):
    پروبيوتيك يك واژه لاتين به معني "براي زندگي" است. پروبيوتيك ها ميكروارگانيسم هاي زنده اي هستند كه حاوي باكتريهاي و مخمرهاي سودمند ميباشند. باكتري لاكتيك اسيد(LACTIC ACID BACTERIA/LAB) مهمترين باكتري بكار رفته در لبنيات تخميري ميباشد. اين باكتريها قادر به تبديل قندها (شامل لاكتوز) و ساير كربوهيدراتها به لاكتيك اسيد ميباشند. طعم ترش لبنيات تخمير شده نظير ماست نيز به همين خاطر است. همچنين لاكتيك اسيد به عنوان يك نگهدارنده از فساد فرآورده هاي لبني جلوگيري ميكند.
    پروبيوتيك ها با ايجاد يك كولوني موقت جايگزين فلور طبيعي تخليه شده ميشوند تا فلور طبيعي مجددا بتواند به توازان برسد. در واقع پروبيوتيكها باعث بهبود تعادل ميكروبي روده ميشوند.
    پروبيوتيك هاي رايج شامل گونه هاي مختلف باكتريهاي بيفيدوباكتريوم (Bifidobacterium) و لاكتوباسيلوس (Lactobacillus) و همچنين مخمر (Saccharomyces boulardii) ميباشند.

    منافع مصرف پروبيوتيك ها:
    1-كاهش مقاومت لاكتوز. چراكه (LAB) باعث تبديل لاكتوز به اسيد لاكتيك ميگردد.
    2-جلوگيري از سرطان قولون، روده كوچك، كبد و پستان.
    3-كاهش كلسترول خون و ميزان جذب آن از روده (با تجزيه صفرا در روده)
    4-كاهش فشار خون.
    5-بهبود و تقويت سيستم ايمني و جلوگيري از عفونت ها.
    6-درمان و پيشگيري از اسهال حاد.
    7-كاهش التهابات روده اي.
    8-كاهش آلرژي غذايي و يا اگزما در كودكان.
    9-بهبود جذب مواد معدني و ويتامينها.
    10-بهبود علايم نشانگان روده تحريك پذير و كوليت(ورم مخاط روده بزرگ)
    11-جلوگيري از رشد و تكثير باكتري هاي مضر.
    12-درمان و پيشگيري ازعفونتهاي مخمري مهبل، اسهال مرتبط با مصرف آنتي بيوتيك ها، آفت دهان، پوسيدگي دندانها، ورم مهبل(واژينيت)، پاي ورزشكاران، عفونتهاي قارچي، برفك(كانديدياز دهاني).
    13-بهبود عمل گوارش و جذب مواد غذايي.
    14-كمك به ساخت ويتامينهاي گروه B و K.

    اشكال پروبيوتيك ها:
    1-به صورت مكملهاي غذايي كه به اشكال پودر، شربت و يا قرص عرضه ميگردد.
    2-مواد غذايي غني شده با پروبيوتيك ها. اگر در توليد هرگونه فرآورده لبني تخميري همچون ماست، از باكتريهاي پروبيوتيكي استفاده شود، محصول حاصل را پروبيوتيك مي نامند.

    نكات مهم در رابطه با پروبيوتيك ها:
    1-اثربخشي آنها تا زماني ادامه مي يابد كه پروبيوتيك مصرف گردد.
    2-مكملهاي غذايي به صورت قرص بايستي حتما داراي روكش محافظ باشند، تا باكتريهاي مفيد، حين عبور از معده، در اسيد معده از بين نروند.
    3-فرآروده هاي لبني بهترين حامل براي پروبيوتيك ها محسوب ميگردند.
    4-موز، عسل، مارچوبه، كنگر فرنگي، سير و پياز پروبيوتيك هاي طبيعي ميباشند. اما براي اثر بخشي بايستي مقادير زيادي از آنها مصرف گردد.
    5-مكملهاي غذايي پروبيوتيك بايستي از مقادير كافي باكتريهاي مفيد برخوردار باشند.
    6-افرادي كه آنتي بيوتيك مصرف ميكنند،دچار اسهال، عفونت مخمري مهبل و يا دچار سوء تغذيه ميباشند، در اولويت مصرف پروبيوتيك ها قرار دارند.
    7-استارتر (باكتري) ماست(Lactobacillus bulgaricus) ، پروبيوتيك محسوب نميگردد.
    8-مصرف مكملهاي پروبيوتيك به غير از زنان باردار و شيرده، براي همه افراد مجاز است.

    پري بيوتيكها(PREBIOTICS):
    در لغت به معني "پيش نياز زندگي" است. تركيبات غذايي غير قابل هضمي ميباشند ، كه بطور سود مندانه اي بروي سلامتي ميزبان اثرگذار هستند. پري بيوتيك ها با تحريك گزينشي رشد و فعاليت يك يا چند باكتري در روده بزرگ، در نهايت به بهبود سلامت ميزبان مي انجامند. معمولاً باعث افزايش رشد و فعاليت باكتري لاكتيك اسيد و بيفيدوباكتريا (BIFIDOBACTERIA) ميشوند.
    كربوهيدراتها (اوليگوساكاريدها) نظير (آرتيشو) كنگر فرنگي (حاوي اينولين است)، جو دوسر خام، جو و گندم سبوس دار از جمله پري بيوتيك ها ميباشند.
    نكته:اوليگوساكاريدهاي موجود در شير مادر نقش مهمي را در توسعه و تكامل سيستم ايمني نوزادان ايفا ميكنند.
    نكته:مصرف تركيبي پري بيوتيك ها و پروبيوتيك ها (SYNBIOTIC) ناميده ميگردد.
     

     

     

     

     

     

     

    ليگ مبين

    football@mobin-group.com 

    اعلام نتایج هفتۀ چهارم لیگ

    با عرض سلام خدمت همۀ دوستان و خوانندگان مجلۀ پربار روزانه.
    امروز جدول امتیازات اعضاء تا پایان هفتۀ چهارم رو براتون آماده کردیم که می تونین از لینکی که آخر ستون هست مشاهده شون کنین. نتایج بازی های هفتۀ چهارم رو هم که حتماً می دونین، ولی محض اطمینان می نویسمشون :

    سپاهان اصفهان 2 - 1 فولاد خوزستان
    پیکان 4 - 2 مس کرمان
    سایپا 3 - 1 استقلال تهران
    لیورپول 3 - 0 بولتون
    نیوکاسل 2 - 2 منچستر یونایتد

    خب...، اینم از نتایج.
    پیش بینی های این هفته یه خورده عجیب و غریب بود! افرادی که توی سه هفتۀ گذشته امتیازات زیادی جمع کرده بودن، توی این هفته نتونستن که خودشونو نشون بدن و اکثرشون نتایج رو غلط پیش بینی کردن. ولی در عوض افرادی که توی سه هفتۀ گذشته امتیاز خوبی کسب نکرده بودن، توی این هفته آبروداری کردن و امتیازات خوبی آوردن. بطور کلی اتفاقاتی که تو نتایج این هفته افتاد، باعث شد که امتیازات افراد به هم نزدیک تر و در نتیجه رقابت ها حساس تر بشه.
    یه مطلب رو هم بگم. از این هفته، تمام افرادی که توی این چهار هفته پیش بینی ارسال نکرده بودن از لیست اعضاء حذف می شن و رقابت ها فقط با کسایی ادامه پیدا می کنه که حداقل یه بار پیش بینی ارسال کرده باشن.
    البته با توجه به تغئیراتی که توی جدول ها ایجاد شده، ممکنه اسم شما به یه جدول دیگه منتقل شده باشه. اگه یه خورده بگردین، حتماً اسم خودتون رو توی جدول جدید پیدا می کنین. ولی اگه احیاناً نتونستین اسم خودتون رو پیدا کنین، به ایمیل خصوصی من میل بزنین و منو در جریان بذارین. حتماً به مشکل شما رسیدگی می کنم.
    در حال حاضر، هفت جدول 15 نفره، یک جدول 13 نفره، و یک جدول 19 نفره داریم.
    یه نکتۀ دیگه؛ اگه می بینین که توی شمارش امتیازات شما اشتباهی صورت گرفته، حتماً منو بوسیلۀ ایمیل خصوصیم باخبر کنین. چون در غیر اینصورت حق خودتون ضایع می شه.
    و اما در مورد برنامۀ هفتۀ پنجم لیگ. من خیلی منتظر موندم تا بالاخره تاریخ شروع نیم فصل دوم لیگ برتر ایران از طرف فدراسیون فوتبال تأیید بشه، ولی تا زمانی که من دارم این مطلبو می نویسم یه همچین اتفاقی رخ نداده. من یه روز دیگه هم منتظر می مونم. اگه تاریخ دقیق اعلام شد که شد، وگرنه مجبورم که فقط از بازی های خارجی، یا بازی های دستۀ اول ایران استفاده کنم.
    پس تا زمان اعلام برنامۀ هفتۀ پنجم ( فردا یا پس فردا)، حق نگهدار... 

    آدرس رسمی لیگ :
    football@mobin-group.com
    آدرس خصوصی مسئول لیگ :
    milad_graydays@yahoo.com

    *****

    براي مشاهده نتايج لیگ مبین تا پایان هفته چهارم اینجا را کلیک کنید

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان