638

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 638 :: دوشنبه 25 دی 1385

Mobin_s2004@yahoo.com

مي خواستم بگم .... (چهار نکته مهم)


سلام!
حال و احوالتون که ايشالا خوبه. با سرماي هوا چکار مي کنيد؟ خب مي خواستم امروز چند نکته را بگم .... اوهوووووووووم

سلام!
حال و احوالتون که ايشالا خوبه. با سرماي هوا چکار مي کنيد؟ خب مي خواستم امروز چند نکته را بگم .... اوهوووووووووم

سلام!
حال و احوالتون که ايشالا خوبه. با سرماي هوا چکار مي کنيد؟ خب مي خواستم امروز چند نکته را بگم .... اوهوووووووووم

سلام!
حال و احوالتون که ايشالا .... خب حلا چرا عصباني مي شيد، مي گم!

1- ديروز يه ايميل تبليغاتي داشتيم، امروز لازم ديدم اين توضيح را بگم که در مورد بنرها و ايميلهاي تبليغاتي که در گروه قرار دارند و يا‌در آينده قرار خواهند گرفت، اگر هر گونه سوال و يا نظري داشتيد، لطفا از خود فرد يا شرکت تبليغ دهنده بپرسيد، ما فقط يک رسانه هستيم که تبليغات را منعکس مي کنيم، محتواي تبليغ با فرد يا شرکتي هست که سفارش تبليغ را داده! اصطلاحا ما هيچ کاره بيديم!

2- ستون «زبان خوراکيها» که يکي از ستونهاي پرطرفدار مجله بود، سه شماره هست که نوشته نميشه. علتش هم خيلي ساده هست، چون مطالب در نظر گرفته شده تموم شده. جا داره همينجا از جناب آقاي دکتر جزايري بخاطر ارائه اين مطالب ارزشمندشان تشکر و قدرداني ويژه اي داشته باشم. البته لازم به گفتن هست چند مقاله مفيد و خواندني از ايشان را قراره در روزانه و در ستون آزاد بنويسم (مثل مقاله اي که در شماره امروز نوشته شده) پيشنهاد مي کنم از دستشون نديد!

3- پنج روز ديگه محرم ميرسه. اگر هر يک از دوستان که براي اين ايام برنامه يا مطالب ويژه اي دارند لطفا با من تماس بگيرند. اين را هم بگم که تيم نرم افزاري سايت zizi.ir که از دوستان خوب من هستند، براي اين ايام يه کارايي کرده اند که لينکش در روزانه هست.

4- خب يه سايت توپ هم معرفي کنم که فقط بريد حالشو ببريد. vixy.net يک مبدل آنلاین فلش هست. کافیه آدرس فایل رو بهش بدین بعد یه لینک دانلود میده که میتونین دریافتش کنین؛ مثلا هر فایلی که روی youtube یا هر وب سایت دیگه ای میبینین رو به پسوندهای avi ، mp3 ، یا 3gp (قابل توجه موبایل بازها ) تبدیل کنین و رو کامپیوتر save کنید. به درد میخوره .

خب ....

سلام!
حال و احوالتون که ايشالا خوبه. با سرماي هوا چکار مي کنيد؟ خب مي خواستم امروز چند نکته را بگم .... اوهوووووووووم

ببخشيد من داشتم شروع مي کردم يا تموم؟

باقي بقايتان!

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره قبلی «روزانه» (637) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • بیا و خوبی کن!!
  • عکس های بسیار زیبای تلسکوپ فضایی هابل
  • جسد سوخته کاريکاتوريست اهانت کننده به پيامبر اسلام (ص) پيدا شد
  • معرفي و دانلود فيلم: مرد کوچک
  • اثری ماندگار و جاودان از زنده یاد ناصر عبداللهی به نام ماندگار
  • موزيکهای انتهایی و میانی برنامه نور باران
  • کنترل افراد و کامپیوتر های دیگران با webcam توسط Oleansoft Hidden Camera v2.24
  • برنامه اي براي استفاده از منوهاي گوشي  بدن نياز به سيم كارت
  • 9 دلیل قانع کننده برای ضرورت نصب سرویس پک2 ویندوز XP
  • نامه اي از خدا
  • سومالي تنها ماند
  • جشنواره طنز قالیباف!
  • عزاداري در لس آنجلس
  • 24 نشانه خانواده خوشبخت
  • اشعار سعدى در مورد اهل دنيا
  • چگونه كارمند خوبي باشيم؟
  • حقايقي در مورد تخم مرغ
  • بهترین فن آوریهای خانگی سال 2006
  • چه بكنيم كه فرزند ما قد بلند و قهرمان شود؟
  • و ....
 

 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

بیا و خوبی کن!!
کاغذ ديواريهاي محرم
سري اول | سري دوم
عکس های بسیار زیبای تلسکوپ فضایی هابل

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

جسد سوخته کاريکاتوريست اهانت کننده به پيامبر اسلام (ص) پيدا شد

شبکه فرهنگي عرب زبان «هجر» اعلام کرد، جسد سوخته کاريکاتوريستي که به پيامبر گرامي اسلام (ص) اهانت کرده بود ، نزديک دفتر نشريه محل کار وي در دانمارک ، پيدا شده است. به گزارش فارس ، به نقل از شبکه «هجر» جسد اين فرد صبح ديروز نزديک دفتر نشريه وي يافت شد. شبکه تلويزيوني الفرات عراق نيز ديروز در بخش زيرنويس خود اين خبر را پخش کرد. منابع دولت دانمارک هنوز خبر فوق را تاييد يا تکذيب نکرده و در قبال آن سکوت کرده اند. اين فرد که به نام او و يا نشريه اش اشاره نشده است ، طراح 12 کاريکاتور موهن به پيامبر گرامي اسلام (ص) بود. روزنامه پرتيراژ دانمارکي «يولند پوستن» سي ام سپتامبر 2005 به بهانه و ادعاي آزادي بيان ، تصاويري اهانت آميز به پيامبر اکرم (ص) منتشر کرده بود که روزنامه مگزينز نروژ اين تصاوير را 10 ژانويه سال بعد براي دومين بار چاپ کرد. چاپ اين کاريکاتورها در روزنامه يولند پوستن و متعاقب آن روزنامه هاي چند کشور اروپايي ديگر، خشم مسلمانان جهان را برانگيخت

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

مرد کوچک
Little Man

کارگردان: کينان آيوري واينز. فيلمنامه: کينان آيوري واينز، شاوون واينز، مارلون واينز. موسيقي: تدي کاستلوچي. مدير فيلمبرداري: استيون برنستاين. تدوين: مايکل جکسون، نيک مور. طراح صحنه: لسلي ديلي. بازيگران: مارلون واينز[کالوين]، شاون واينز[داريل]، تريسي مورگان[پرسي]، کري واشنگتن[ونيسا]، جان ويترسپون[پاپس]، لاکلين مونرو[گرگ]. ٩٠ و ٨٧ دقيقه. محصول ٢٠٠٦ آمريکا. نام ديگر: Perfect Gem & Valuable.
کالوين دزد جواهر، پس از سال ها حبس به شکل مشروط از زندان آزاد مي شود. کالوين بسيار کوتاه قد، اما سرسخت است و قصد دارد از اين فرصت استفاده کرده و آخرين سرقت قبل از بازنشستگي خود را انجام دهد. کالوين و شريک قديمي اش پرسي موفق مي شوند الماس مشهوري را بدزدند، اما بعد از سرقت ناچار آن را در کيف دستي ونيسا رها مي کنند. ونيسا و شوهرش داريل که روح شان از شراکت خود در نقشه سرقت آن دو خبر ندارد، به خانه خود در شيکاگو برمي گردند. پرسي و کالوين نيز براي پس گرفتن جواهر مسروقه نقشه اي طرح مي کنند. کالوين بايد نقش کودکي را بازي کرده و وارد خانه اين زوج شود. کالوين مي پندارد به زودي با برداشتن جواهر از خانه زوج فرار خواهد کرد، اما بازي در نقش کودک و همزمان گشتن به دنبال الماس-آن چنان که به نظر مي آيد- کار ساده اي نيست...

چرا بايد ديد؟
برادران واينز با دو قسمت فيلم ترسناک به اندازه کافي شهرت به هم زدند که نيازي به معرفي من نداشته باشند، با اين حال به طور خلاصه عرض مي کنم که کينان مانند بقيه برادرهاي بي شمارش بازيگر، نويسنده تهيه کننده و کارگردان است. تا امروز چند بار براي بازي هايش نامزد امي بوده و دو بار هم نامزد جايزه راتزي[بدترين هاي سال] براي نوشتن و کارگرداني White Chicks شده است.
ايده آخرين سرقت که تا اين لحظه دستمايه فيلم هاي جدي و خوبي در تاريخ سينما بوده، اين بار و فکر مي کنم جزو معدود مواردي است که در فيلمي کمدي به کار گرفته شده است. برادران واينز که تخصص غريب در هجو فيلم هاي ديگران دارند، اين بار نيز با الهام از پوستر فيلمي ترسناک به نام Test Tube Baby سناريويي نوشته و آن را ساخته اند. مرد کوچک که با سرماي ٦٤ ميليون دلار ساخته شده-مي گم چر اين قدر گران، صبر کنيد- تا اين لحظه به زحمت توانسته به رقمي در همين حدود دست پيدا کند. دليل اين گراني، استفاده بيش از اندازه از جلوه هاي ويژه تصويري بوده که پول هنگفتي را فداي تبديل مارلون واينز ١٩٠ سانتيمتري به کودکي ٧٥ سانتيمتري کرده است. او همه نقش خود را در برابر پرده سبز بازي کرده و سپس با کمک جلوه هاي رايانه اي سر وي روي بدن کودک ٩ ساله بازيگري به نام ليندن پورکو قرار داده شده است. اگر فيلم هاي برادران واينز را مي پسنديد اين يکي هم به مزاق تان خوش خواهد آمد. اما يک توصيه ايمين: سعي نکنيد شوخي هاي فيلم را روي دوستان خود-مخصوصاً از نوع مونث- پياده کنيد که بلافاصله به عنوان مخلوقي بي ادب شناخته و از جامعه طرد خواهيد شد.
ژانر: کمدي، جنايي.

لینک دانلود
این فیلم را می توانید از طریق لینکهای زیر دانلود کنید

لينک دانلود
 

را هنمای دانلود
بعد  از اینکه روی لینک فایل مربوطه کلیک کردید، صفحه ای باز می شود که وارد سای ت Rapidshare می شوید. در صفحه باز شده جدولی را مشاهده می کنید که در انته ای آن دو کلید وجود دارد: Free و Premium
باید رو ی Free کلیک کنید تا صفحه مربوط به دانلود باز شود. در وسط صفحه شمارنده  ای بصورت معکوس از عدد 60 شروع به شمارش می کند. وقتی شمارنده به صفر ر سید، در همان قسمت منوی جدیدی باز می شود، بعد از وارد کردن کد امنیتی که  در همانجا نوشته شده است (و معمولا 3 کاراکتری می باشد)، روی Download From Mirror کلیک کنید تا شروع به دانلود فایل مورد نظرتان کند.
تذکر مهم: در هنگام دانلود از سایت Rapidshare و سایتهای اینچنینی، حتما باید نرم افزار مخصوص دانلود مثل (DAP و ... ) غیرفعال باشند و نباید توسط چنین نرم افزارهای دانلود کنید، چون موفق نخواهید شد!
بعد از دانلود همه قسمتها، فايل قسمت اول را اجرا کنيد، تا فيلم Extract و آماده نمايش شود.

 

دانلود مجموعه طنز

باغ مظفر
قسمت های سي و پنجم

سریال جدید و  زیبای باغ مظفر کاری از مهران مدیری؛
این سریال هر شب از شبکه سوم تلویزیون دولتی ایران دانلود میشه، ما هم سعی میکنیم همزمان برای دانلود براتون بزاریم.

 این قسمت از سریال را می توانید از طریق لینکهای زیر دانلود کنید:

سرور ۱        سرور ۲      سرور ۳      سرور ۴

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسی

ماندگار
باصداي ناصر عبداللهي

اثری ماندگار و جاودان از زنده یاد ناصر عبداللهی به نام ماندگار با دو کیفیت

برای دانلود روی هر یک از آهنگهای بالا کلیک سمت راست کرده و Save Target As را بزنید.
 


 

تک موزیک

موزيکهای انتهایی و میانی برنامه نور باران

موزيك تیتراژ انتهایی برنامه نور باران با خوانندگی رضا عشقی پور

موزيک اول میانی برنامه نور باران

موزيک دوم میانی برنامه نور باران

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کره و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

کنترل افراد و کامپیوتر های دیگران با webcam توسط Oleansoft Hidden Camera v2.24
 

مدیران ادارات همیشه درحال کنترل کارمندان هستند،به خصوص اگر اداره ای باشد که کارمندان آن برای کار با کامپیوتر کار می کنند. کنترل کارمندان در چنین مکان هایی به صورت بازدید حضوری تقریبا امری غیر ممکن به شمار می آید. به طور مثال در یک قسمت بیش از 150 کارمند در حال کار با کامپیوتر می باشند و شما می خواهید از این موضوع مطلع شوید که آیا کارمندانی که زیر نظر شما هستند واقعا در حال کار می باشند و یا برای گذران وقت مشغول سرگرم کردن خود و یا انجام کار های شخصی می باشند.

 برای این امر شما نیازمند یک برنامه کامل می باشید تا از تمام جهات سیستم مورد نظر را کنترل کنید.

نرم افزاری که در این مطلب برای شما معرفی می کنیم نه تنها کنترل کامپیوترهای مورد نظر را در اختیار شما قرار میدهد ، بلکه توانایی کنترل اعمال فرد مورد نظر در پشت کامپیوتر را نیز به شما میدهد.

 

Oleansoft Hidden Camera برنامه ای قدرتمند در زمینه برنامه های امنیتی در محدوده کاربران محسوب می شود. این برنامه دارای توانایی ها و قابلیت های بی شماری می باشد. به کمک این نرم افزار می توان کامپیوترهای تحت یک شبکه را به راحتی مدیریت و نظارت  کرد. همچنین این امکان در اختیار شما قرار می گیرد تا از طریق کامپیوتر خود که مدیر شبکه می باشد ، کامپیوترهای دیگر را کنترل کنید. مهمترین ویژگی این برنامه در این است که شما می توانید به وسیله webcam اعمال کاربر را نیز نظاره کنید .

کمی در باره کارکرد این برنامه از زبان سایت سازنده:

این نرم افزار توانایی بیش از 250 کامپیوتر را دارا می باشد. همچنین برای مدیریت بهتر و آسان شما توانایی گروه بندی تعدادی از کامپیوتر ها را دارا می باشید. امکان ضبط تصاویر گرفته شده از دیگر کامپیوتر ها و اجرای آن ها برای باز بینی مجدد در زمان دلخواه.

دوربین مخفی و نظارت:

دوربین های مخفی کار گذاشته شده توسط شما به سادگی تصاویر کارمندان شما را به کامپیوتر شما منتقل می کنند و شما امکان ذخیره سازی این تصاویر را نیز دارا خواهید بود.

کنترل از راه دور سیستم کارمندان :

شما می توانید صفحه نمایش کامپیوتر کارمندان را بر روی کامپیوتر خود مشاهده کنید و تمامی اطلاعات از قبیل حرکت موس ، کلیدهای که بر روی صفحه کلید اسفاده می شوند ، داده های در حال انتقال و .... را نظارت کنید. همچنین شما بدون هیچ محدودیتی از سیستم خود اعمال دلخواه را بر روی آن کامپیوتر اجرا کنید. اعمالی نظیر اجرای برنامه ها ، کار بر روی سند های متنی ، انتقال فایل ، خاموش کردن کامپیوتر و ... . البته تمامی این امکانات به شرطی در اختیار شما می باشد که شما مدیر این شبکه باشید و بر پشت سیستمی که برنامه سرور بر آن نصب باشد نشسته باشید.

 

جزئیات کامل تر به زبان سایت سازنده ....

  دانلود کنید نسخه 2.24 را با حجم 1.34 مگابایت
  تصویری از محیط نرم افزار
  English Explanations

 

شماره سریال مورد نیاز رجیستر کردن نسخه ی 2.24 نرم افزار :
Name : P30World
Email : hatef@p30world.com
Quantity : 256
Serial : SFJAUDXPJWQMOMID

 


 

دنیای موبایل

برنامه اي براي استفاده از منوهاي گوشي
بدن نياز به سيم كارت

 لينک دانلود
پسورد فایل reza-2006 مي باشد.

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


گر چه ما بندگان پادشهیم

گر چه ما بندگان پادشهیم
گنج در آستین و کیسه تهی
هوشیار حضور و مست غرور
شاهد بخت چون کرشمه کند
شاه بیدار بخت را هر شب
گو غنیمت شمار صحبت ما
شاه منصور واقف است که ما
دشمنان را ز خون کفن سازیم
رنگ تزویر پیش ما نبود
وام حافظ بگو که بازدهند

 

پادشاهان ملک صبحگهیم
جام گیتی نما و خاک رهیم
بحر توحید و غرقه گنهیم
ماش آیینه رخ چو مهیم
ما نگهبان افسر و کلهیم
که تو در خواب و ما به دیده گهیم
روی همت به هر کجا که نهیم
دوستان را قبای فتح دهیم
شیر سرخیم و افعی سیهیم
کرده​ای اعتراف و ما گوهیم

 
 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»

 

جمله روزانه

25 دی
بچه هایی که تحسین شان می کنی چون از زندگی لذت می برند، از کرات دیگر نیامده اند. یکی از آن بچه ها در درون تو هم هست.
وین دایر

فرستنده:
saheledoosti@yahoo.com

**************

زندگي يعني بالا رفتن از سربالايي نه پايين آمدن از ان. كسي كه پايين مي آيد، زندگي را مي بازد و آن كه بالا ميرود،زندگي را متحرك تر وپر نشاط تر مي سازد

فرستنده:
s_ir62@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

ان الوصول الی الله عزوجل سفر لا یدرک الا بامتطاء اللیل
وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
امام حسن عسگری (ع)

 

 

نکات ريز خانه داري
mitramrz@yahoo.com

بخش دوم : نکاتی درباره ی نگهداری و استفاده از مواد غذایی

نرم کردن کره
کره ای را که از فریزر در آورده اید ، هیچگاه بوسیله کارد از وسط به دو نیم نکنید . زیرا احتمال دارد به علت سفت بودن ، دست شما را ببرد . جهت این کار روشهای زیر پیشنهاد می شود :
- کره فریزری را رنده کنید . می بینید که به سرعت نرم می شود .
- ماهیتابه ای کوچک را روی آتش گرم کنید و بر عکس بر روی ظرف کره بگذارید ، به زودی نرم می شود .

 

 

آرایشی - بهداشتی
amoozesh_v_sh@yahoo.com

راه هاي درخشش مو

آب ليمو ترش باعث شده که موها ديرتر خشک شوند. اما در عين حال به موها فرم داده و بر درخشش آنها مي افزايد. براي اينکه موهاي روشن و خوش رنگي داشته باشيد بهتر است از گل بابونه يا عصاره آن براي شست و شوي موي خود استفاده نماييد.
براي اينکه موهاي تيره شمابراق باشند بهتر است از جوشانده اکليل کوهي يا روغن بادام شيرين براي ماساژ موي خود استفاده کنيد و پس از 30 دقيقه موها را بشوييد.
براي درخشش و براقي موهاي بلوند و روشن ، بهتر است هنگام آب کشي ، کمي آب ليمو ترش که در اين حالت موها پرپشت تر و خوش حالت تر خواهند بود به آب بيافزاييد و موها را با اين محلول شست و شو داده و سپس خشک نماييد.
براي درخشش موهاي تيره مي توانيد از محلول سرکه و آب به روش بالا استفاده نماييد. براي درخشش موهاي خرمايي و قرمز مي توانيد از آب توت فرنگي يا گيلاس استفاده کنيد.
http://lover-than-love.mihanblog.com 

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

 گستهم به مردم قول میدهد که پس از به قدرت رسیدن ؛به گوشه ایی رفته و مداخله ایی نخواهد کرد :
یکی گوشه ای بس کنیم از جهان
به یک سو روانیم با همرهان

این سخنان است که مردم به غوغا در می آیند. اژدهای درون از خواب بر می خیزد. تنوره می کشد.
تا بسوزاند خرمن هستی همین مردمان راولی پس از به قدرت رسیدن قول خود را نادیده انگاشته
به گقتار چون شوخ شد لشکرش
هم آن گه زدند آتش اندر درش
شدند امدر ایوان شاهنشهی
به نزدیک آن شاه با فرهی

بردگان و غلامان و دست بوسان دیروز، کف بر لب و تیغ برکف به میدان آمده اند ؛و همان می کنند که سپس بارها و بارها فرزندانشان کردند:
چو تاج از سر شاه برداشتند
ز تختش نگونسار بر کاشتند
نهادند پس داغ بر چشم شاه
شد آنگاه چون شمع رخشان سیاه
کار دارد به انجام تلخ خویش می رسد:
ورا هم چنین زنده بگذاشتند
ز گنج آن چه بود پاک برداشتند

صحنه را نیک بنگرید!

 

 

مشکان
info@moshkan.com

دوشنبه: ترفند

9 دلیل قانع کننده برای ضرورت نصب سرویس پک2 ویندوز XP

مدت زمان زیادی از عرضه سرویس پک 2 ویندوز XP میگذرد ، اما بسیاری از کاربران همچنان به همان ویندوز قدیمی خود راضی هستند. عده ای هم از SP2 استفاده میکنند اما از بسیاری از تفاوتهای موجود با SP1 بی خبرند. در این ترفند قصد داریم تا 9 دلیل قانع کننده برای شما رو کنیم که با مطالعه آنها میتوانید تصمیم گیری کنید که چرا باید از سرویس پک 2 استفاده کنید.

۱- کمک به حفاظت از کامپیوتر شما از پیوست های خطرناک
ویندوزXP سرویس پک 2 با هشدار در مورد پیوست های نا امن ممکن از کامپیوتر شما در مقابل ویروس هایی که از طریق Internet Explorer , Outllook Express , Windows Messenger گسترش می یابند دفاع می کند.

۲- بهبود بخشیدن به امنیت شما بر روی وب
SP2 از اطلاعات محرمانه شما بر روی فایل ها روی کامپیوتر شخصی تان بوسیله تنظیمات امنیتی نگهبانی و حفاظت می کند.

۳- پرهیز ازدانلود های نا امن
تنظیم Internet Explorer Information Bar که در مورد دانلود های نا امن به شما هشدار می دهد و انتخاب را به شما واگذار میکند تا از دانلود آن فایل هائی که می توانند خطرناک باشند جلوگیری کنید.

۴- کاهش pop-up های آزار دهنده
Internet Explorer pop-up Blocker جستجو و گردش در اینترنت را با کمک به شما در کاهش آگهی و تبلیغات نا خواسته و نوشته های pop-up وقتی که شما در حال وب گردی هستید برای شما لذت بخش تر میکند.

۵- بکار گیری دیواره آتش Firewall
دیواره آتش قدرتمند ویندوز اینک در SP2 به صورت پیش فرض روشن است. این به حفاظت ویندوز XP در مقابل ویروس ها و کرم ها که در در اینترنت گسترده شده اند کمک میکند.

۶- به کار گیری تنظیمات امنیتی شما
Windows security center جدید به شما اجازه میدهد تا به راحتی وضعیت امنیتی خود را بررسی کنید و بر تنظیمات امنیتی خود مدیریت کنید.

۷- دریافت جدیدترین بروز ترین بروزرسانی به آسانی
افزوده شدن بروز رسانی اتوماتیک ویندوز ایکس پی بروز رسانی را راحت تر کرده است به علاوه اینکه اضافه شدن فناوری جدید به قسمت Help Dial-up customer بازدهی بروز رسانی ها را افزایش داده است.

۸- کمک به شما برای حفاظت از آدرس های پست الکترونیک
باز سازی Outlook Express بوسیله محدود سازی آدرس ایمیل شما به کاهش ایمیل های ناخواسته به وسیله Spam ها کمک میکند.

۹- به کار گیری فناوری Wireless بدون دردسر
SP2 پشتیبانی از wireless را بهبود بخشیده و فرایند یافتن و وصل شدن به شبکه های بی سیم را برای شما در خانه یا سفر ساده کرده است.

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة آل عمران آيات: 200 محل نزول: مدین

ِوَكَيْفَ تَكْفُرُونَ وَأَنتُمْ تُتْلَى عَلَيْكُمْ آيَاتُ اللّهِ وَفِيكُمْ رَسُولُهُ وَمَن يَعْتَصِم بِاللّهِ فَقَدْ هُدِيَ إِلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ 101 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوتُنَّ إِلاَّ وَأَنتُم مُّسْلِمُونَ 102 وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْكُرُواْ نِعْمَةَ اللّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنتُمْ أَعْدَاء فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنتُمْ عَلَىَ شَفَا حُفْرَةٍ مِّنَ النَّارِ فَأَنقَذَكُم مِّنْهَا كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ 103 وَلْتَكُن مِّنكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَأُوْلَـئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ 104 وَلاَ تَكُونُواْ كَالَّذِينَ تَفَرَّقُواْ وَاخْتَلَفُواْ مِن بَعْدِ مَا جَاءهُمُ الْبَيِّنَاتُ وَأُوْلَـئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ 105 يَوْمَ تَبْيَضُّ وُجُوهٌ وَتَسْوَدُّ وُجُوهٌ فَأَمَّا الَّذِينَ اسْوَدَّتْ وُجُوهُهُمْ أَكْفَرْتُم بَعْدَ إِيمَانِكُمْ فَذُوقُواْ الْعَذَابَ بِمَا كُنْتُمْ تَكْفُرُونَ 106 وَأَمَّا الَّذِينَ ابْيَضَّتْ وُجُوهُهُمْ فَفِي رَحْمَةِ اللّهِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ 107 تِلْكَ آيَاتُ اللّهِ نَتْلُوهَا عَلَيْكَ بِالْحَقِّ وَمَا اللّهُ يُرِيدُ ظُلْمًا لِّلْعَالَمِينَ 108

 

ترجمه فارسي مکارم

و چگونه ممكن است شما كافر شويد، با اينكه (در دامان وحى قرار گرفته‏ايد، و) آيات خدا بر شما خوانده مى‏شود، و پيامبر او در ميان شماست؟! (بنابر اين، به خدا تمسك جوييد!) و هر كس به خدا تمسك جويد، به راهى راست، هدايت شده است «101» اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! آن گونه كه حق تقوا و پرهيزكارى است، از خدا بپرهيزيد! و از دنيا نرويد، مگر اينكه مسلمان باشيد! (بايد گوهر ايمان را تا پايان عمر، حفظ كنيد!) «102» و همگى به ريسمان خدا ( قرآن و اسلام، و هرگونه وسيله وحدت)، چنگ زنيد ، و پراكنده نشويد! و نعمت (بزرگ) خدا را بر خود، به ياد آريد كه چگونه دشمن يكديگر بوديد، و او ميان دلهاى شما، الفت ايجاد كرد، و به بركت نعمت او، برادر شديد! و شما بر لب حفره‏اى از آتش بوديد، خدا شما را از آن نجات داد; اين چنين، خداوند آيات خود را براى شما آشكار مى‏سازد; شايد پذيراى هدايت شويد «103» بايد از ميان شما، جمعى دعوت به نيكى، و امر به معروف و نهى از منكر كنند! و آنها همان رستگارانند «104» و مانند كسانى نباشيد كه پراكنده شدند و اختلاف كردند; (آن هم) پس از آنكه نشانه‏هاى روشن (پروردگار) به آنان رسيد! و آنها عذاب عظيمى دارند «105» (آن عذاب عظيم) روزى خواهد بود كه چهره‏هائى سفيد، و چهره‏هائى سياه مى‏گردد، اما آنها كه صورتهايشان سياه شده، (به آنها گفته مى‏شود:) آيا بعد از ايمان، و (اخوت و برادرى در سايه آن،) كافر شديد؟! پس بچشيد عذاب را، به سبب آنچه كفر مى‏ورزيديد! «106» و اما آنها كه چهره‏هايشان سفيد شده، در رحمت خداوند خواهند بود; و جاودانه در آن مى‏مانند «107» « اينها آيات خداست; كه بحق بر تو مى‏خوانيم و خداوند (هيچ گاه) ستمى براى (احدى از) جهانيان نمى‏خواهد «108»     

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

 

بخش دوم

مطالب ارسالی ديگر اعضا

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

adadres@yahoo.com

يه نفر اومد تهران رفت توي صف اتوبوس ديد شلوغ است رفت براي كل صندلي ها و نفرات ايستاده اتوبوس بليط خريدو دادبه آقاي راننده گفت دادش لطفا دربست برويد اينم بليط هايش

 

 

arashfor2@yahoo.com

ای شب،به پاس صحبت ديرين،خدای را
با او بگو چه ميکشم از درد اشتياق
شايد وفا کند،بشتابد به ياريم
ای دل،چنان بنال که آن ماه نازنين
آگه شود ز رنج من و عشق پاک من
با او بگو که مهر تو از دل نميرود
هر چند بسته مرگ،کمر بر هلاک من
ای شعر من،بگو که جدايی چه ميکند
کاری بکن که در دل سنگش اثر کنی
ای چنگ غم،که از تو بجز ناله بر نخاست،
راهی بزن که ناله از اين بيشتر کنی
ای آسمان،به سوز دل من گواه باش
کز دست غم به کوه و بيابان گريختم
داری خبر که شب همه شب دور از آن نگاه
مانند شمع سوختم و اشک ريختم
ای روشنان عالم بالا،ستاره ها!
رحمی به حال عاشق خونين جگر کنيد
يا جان من ز من بستانيد بی درنگ
يا پا فرا نهيد و خدارا خبر کنيد!
آری،مگرخدا به دل اندازدش که من
زين آه و ناله راه به جايی نميبرم
جز ناله های تلخ ز ساز من
از حال دل اگر سخنی بر لب آورم
آخر اگر پرستش او شد گناه من؛
عذر گناه من،همه،چشمان مست اوست
تنها نه عشق و زندگی و آرزوی من؛
او هستی من است که آينده دست اوست.
عمری مرا به مهر و وفا آزموده است
داند من آن نيَم که کنم رو به هر دری
او نيز مايل است به عهدی وفا کند
اما-اگر خدا بخواهد-عمر ديگری

 

 

mohsenmohamed_1978@yahoo.com

And The God Created The Woman
و خداوند زن را آفريد
God created Woman out of the left side of man
خداوند زن را از پهلوي چپ مرد آفريد
not from his head to be above him
نه از سر او تا بر او مسلط گردد
not from his foot to be trampled by him
نه از پاي او تا لگد كوب اميال او گردد
but from his side to be equal with him
بلكه از پهلوي او تا برابر او باشد
and from under his arm to be supported by him
و از زير بازوي او تا در حمايت او باشد
and from nearest to his heart
و از نزديكترين نقطه به قلب او
to be loved by him.
تا مورد عشق او باشد

ترجمه و تنظيم دكتر الهي قمشه اي

 

 

gwmorteza@gmail.com

چگونه يك رئيس خوب باشيم‌؟

1 - قدرداني و تجليل‌هاي خالصانه و واقعي را از ياد نبريد.
2 - اشتباهات ديگران را غيرمستقيم به آنان گوشزد كنيد.
3 - قبل از سرزنش ديگران‌، درباره خطاهاي خود صحبت كنيد.
4 - به جاي اين كه مستقيماً دستور بدهيد، آنها را در قالب سؤال مطرح كنيد.
5 - آبروي ديگران را حفظ كنيد.
6 - چنان چه كوچكترين پيشرفتي در عملكرد سايرين مي‌بينيد، از آنها تمجيد كنيد. در تصديق كردن‌هايتان‌، خالص و در تمجيدهايتان بي‌مضايقه عمل كنيد.
7 - ديگران را به نيكي ياد كنيد تا آنها نيز بتوانند در زندگي خودشان را بالا بكشند.
8 - به كارمندان خود دلگرمي بدهيد.
9 - اگر ديگران به پيشنهادتان عمل كردند با رفتار مناسب خود آنها را شاد كنيد.

 

 
h.maleki@iasbs.ac.ir

نامه اي از خدا

به: شما
تاريخ : امروز
از: خالق
موضوع : خودت
عطف به: زندگي من

خدا هستم. امروز من همه مشكلاتت را اداره ميكنم . لطفا به خاطر داشته باش كه من به كمك تو نياز ندارم. اگر در زندگي وضعيتي برايت پيش آيد كه قادر به اداره كردن آن نيستي، به راه های رفع آن فکر کن ولی خود راعذاب نده . آنرا در صندوق (براي خدا تا انجام دهد) بگذار .
همه چيز انجام خواهد شد ولي در زمان مورد نظر من ، نه تو . وقتي كه مطلبي را در صندوق من گذاشتي ، همواره با اضطراب دنبال(پيگيري) نكن . در عوض روي تمام چيزهاي عالي و شگفت انگيزي كه الان در زندگي ات وجود دارد تمركز کن . نااميد نشو ، توي دنيا مردمي هستند كه رانندگي براي آنها يك امتياز بزرگ است. شايد يك روز بد در محل كارت داشته باشي : به مردي فكر كن كه سالهاست بیکار است و شغلی ندارد ممكنه غصه زودگذر بودن تعطيلات آخر هفته را بخوري : به زني فكر كن كه با تنگدستي وحشتناكي روزي
دوازده ساعت ، هفت روز هفته را كار ميكند تا فقط شكم فرزندانش را سير كند وقتي كه روابط تو رو به تيرگي و بدي ميگذارد و دچار ياس ميشوي : به انساني فكر كن كه هرگز طعم دوست داشتن و مورد محبت واقع شدن را نچشيده وقتي ماشينت خراب ميشود و تو مجبوري براي يافتن كمك مايلها پياده بروي : به معلولي فكر كن كه دوست دارد يكبار فرصت راه رفتن داشته باشد ممكنه احساس بيهودگي كني و فكر كني كه اصلا براي چي زندگي ميكني و بپرسي هدف من چيه ؟ شكر گذار باش . دراينجا كساني هستند كه عمرشان آنقدر كوتاه بوده كه فرصت كافي براي زندگي كردن نداشتند وقتي متوجه موهات كه تازه خاكستري شده در آينه ميشي : به بيمار سرطاني فكر كن كه آرزو دارد كاش مويي داشت تا به آن رسيدگي كند ممكنه تصميم بگيري اين مطلب رو براي يك دوست بفرستي : متشكرم از شما ، ممكنه در مسير زندگي آنها تاثيري بگذاري كه خودت هرگز نميدانستي

 

 

hussein_rfa@yahoo.com

سومالي تنها ماند

1. آمريكا چند روز است كه جنوب سومالي را بمباران مي‌كند، نخست‌وزير دولت موقت سومالي از آمريكايي‌ها خواسته است كه براي كنترل اوضاع در خاك سومالي نيرو پياده كند، ناوهاي آمريكايي به سمت سواحل سومالي حركت كرده‌اند.
به نظر مي‌رسد كار دادگاه‌هاي اسلامي به سرانجام رسيده است.
2. الجزيره در اين چند روز سومالي را قرباني قدم‌هاي صدام كرد، انگار پوشش خبري مراسم ختم ديكتاتور خونخوار عراق در تحريريه تلويزيون به اصطلاح خصوصي دوحه مهم‌تر از به خاك و خون كشيده شدن اسلام‌گراها در سومالي است.
هرچند صدا و سيماي جمهوري اسلامي نيز دست كمي از تلويزيون شيوخ دوحه ندارد.
البته آقاي ضرغامي يد طولايي در توليد برنامه دربارة آفريقا دارد سريال «ناتاشا در آفريقا» كه به بررسي فرهنگ اقوام بدوي(!) آفريقا مي‌پرداخت همچنان در كارنامه صدا و سيما مي‌درخشد. اما به هر حال در سومالي جنگ است هرچند كه آفريقاست اما كشوري كه در آن جنگ است جاي خوبي براي اعزام جهانگرد – با عرض معذرت خبرنگار – نيست. فاصله هم آنقدر زياد است كه نمي‌شود از اين سوي خليج‌فارس يا اروند گزارش جنگي از سومالي تهيه كرد.
3. بعضي از حضرات هم دكاتره – جمع مكسّر دكتر! - آنقدر سرشان در مسايل دول معظم اروپايي و آ‌مريكا شلوغ است كه فرصت نمي‌كنند وقتشان را صرف كشورهاي آفريقايي نمايند. اصلاً چه كسي دوست دارد او را متخصص آفريقا صدايش كنند.
البته هميشه پيدا مي‌شوند مثل نشريات فيخمه‌اي چون «همشهري ديپلماتيك» كه فداكاري كنند و يك صفحه‌اي را به چنين رويدادهايي اختصاص دهند منظور همين اتفاقات سومالي است.
با اين حال بايد واقع‌گرا بود، مهم اين است كه منطقي با موضوع برخورد كنيم و كارشناسي! به هر حال «همشهري ديپلماتيك» يك نشريه‌تخصصي است و نبايد وجهه‌اش با نگاه‌هاي سطحي و غيرتخصصي خراب شود.
اصولاً به صلاح نشرية وزيني مثل «همشهري ديپلماتيك» نيست كه از يك مشت «اسلام‌گراي افراطي» در برابر اتيوپيايي‌هايي مظلوم و وطن‌پرست كه براي حفظ كشورشان از خطر تجزيه، اسلحه به دست گرفته‌اند و مي‌جنگند دفاع كند. آن هم «اسلام‌گراهاي افراطي» كه القاعده‌اي هم هستند حالا چرا سلفي‌ها از آنها حمايت نكردند، چرا حكومت كوتاه اين اسلام‌گراها هيچ شباهتي به طالبان نداشت و خيلي چراهاي ديگر بحث ديگري است مهم اين است كه سومالي و دادگاه‌هاي اسلامي پايگاه القاعده شده بود كه الحمدالله برچيده شد، مدرك مي‌خواهيد پايگاه‌هاي خبري موثق BBC و CNN.
4. اسلام‌گراها در سومالي به خاك و خون كشيده شده‌اند و آمريكايي‌ها هم آن‌طور كه مي‌خواستند تلافي شكست و تحقيرشان (دهه نود) را از مسلمانان اين كشور آفريقايي گرفتند.
عرب‌هاي مدعي نگاه كردند و سرتكان دادند و روزنامه‌ها و مجلات هم تيترهاي نه چندان درشت زدند.
اما يك واقعيت هيچ‌گاه تيتر نشد: «سومالي تنها ماند!»

 

 

daneshjou2001@yahoo.co.in

عوام گرائی یا مردم داری ؟
(قسمت دوم)

با سلام
در زمان شهرداری دکتر تراکتور ( لقبی که یکی از وبلاگ های موافق بهش داده بود چون مثل تراکتور کار میکنه ، احتمالا هم دوستان بی انصاف ما الان بگن چه فایده داره تراکتوری که منطق نداشته باشه ، بی خیال جواب این بخش میشم که از سریال های بعدی منه ) هم در مورد دادن وام ازدواج توسط شهرداری و برداشتن عوارض تالار جشن عروسی برای کاهش هزینه ازدواج ، تجهیز کوی دانشگاه و دیگر اقدامات این چنینی تهمت کار سیاسی و جلب نظر مردم زده میشد اما میبینیم که بعد از رسیدن به ریاست جمهوری هم این حرکات ادامه یافت ( به تشکیل صندوق مهر رضا که بسیار وسیع تر از اون کار قبلیه منجر شد ) اما دیگه این کارا لازم نبود دیگه چه کسی رو باید .... کنیم دیگه خر ما از پل گذشته چه نیازی به عوام فریبی ؟ حتما یه نیت خیری در کار بوده ؟ چه اشکالی داره یه بار قبول کنیم یکی داره برای رضای خدا کار میکنه ؟ و طبق گفته دوست مارشالیمون ( متاسفانه اسمشو نمیدونم تا ازش به نیکی یاد کنم ) احمدی نژاد معصوم نیست که اون هم ممکنه اشتباه کنه اما وقتی بدونیم هدفش خیر بوده راحت تر اشتباهاتشو میبخشیم .
بله میگفتم که زمان شهرداری دکتر هم این حرفا بود اما حالا که دیدن تبلیغاتی نیست بحث هزینه و بی ثمر بودنشو پیش میکشن . چه روئی دارن این منتقدا که فقط دنبال بهونه میگردن که له کنن با چماق بدون جماق و اخیرا با پنبه هم سر میبرن .
بابا آدم هر چه قدر هم که اطلاع داشته باشه دیگه با کار این نامردا مخش شسته میشه ، من خودم به عنوان یه دوستدار دکتر بعد از هجمه تبلیغات روزنامه های زنجیر ای کم کم داشتم شک میکردم که نکنه واقعا این دکتر راه میره و تصمیم میگریه ؟ ماشاالله اینقدر هماهنگ و گازانبری حمله میکنن که آدم خلع سلاح میشه حالا به چه بهونه ای مهم نیست با دروغ یا با افترا مهم نیست . (هنوز قضیه هاله نور و حضور دکتر در مجلس رقص دوحه و بقیه و بقیه رو فراموش نکردیم ! من از دوستان نزدیک احمدی نژاد در مورد هاله پرسیدم و کسی از قول ایشون تائید نکرد و چه لزومی داره که مخفی کنن هر چند ماورائی و مسخره باشه اما دکتر کسی نیست که به خاطر حرف مردم پا رو عقایدش بذاره ) این عوام گرائی هم که برای این روزنامه ها شده چوب عثمون هر جا کم میارن علمش میکنن که این دگتر عوام فریبی میکنه.

بسه دیگه ، بقیش باشه واسه فردا
یا حق

 

.

sun1971_h@yahoo.com

انگلیسی در خواب بیاموزید

مدتها بود می خواستم در مورد سی دی های انگلیسی در خواب بیاموزید مطلب بنویسم اما بحث های سیاسی اجازه نمی داد تا اینکه نوشته دوستی در روزانه باعث شد بالاخره حرفم رو بزنم و هشدار بدم که من گول خوردم شما کلاه سرتون نره این انگلیسی را مثل زبان مادری صحبت کردن و فیلم و کتاب زبان اصلی خوندن هم برا ما معضلی شده که سالهاست با اون درگیرم البته زبانم بد نیست اما نه اون طوری که راحت بخونم و مکالمه کنم برا همین یکی دو سال قبل که تبلغ این سی دی رو دیدم خوب اولش باور نکردم و گفتم مگه می شه که بخوابی و صبح کلی به دامنه لغاتت اضافه شده باشه ( آخه تو تبلیغش زده بود شب بخوابید صبح انگلیسی بلغور کنید ) رفتم توضیحاتش رو خوندم دیدم چیزای قلمبه سلمبه نوشته و که از فلان سیستم مغز استفاده می کنه و ... .به محصولات دیگه شرکت نگاه کردم دیدم محصولاتش خیلی زیاده پس کلاه برداری نیست خلاصه اینکه سفارش کالا دادیم و ۹۹۰۰ تومان بی زبان رو دادیم به مآمور پست ( اینا هم از اروپایی ها یاد گرفتن مثلآ انگلیسی ها نمی نویسن ۱۰ پوند می گن ۹ پوند و ۹۹ پنی و یک پنی هم تخفیف نمی دن تو ذهن طرف هم ۹ پوند می مونه نه ۱۰ پوند)بازش کردم دیدم سی دی که پرینکو معمولیه و کپیه .بعد گذاشتیم ببینیم چه طوریه دیدم صداش از یه گوشی هد فون می آد بعد این گوشی قطع می شه از اون یکی می آد شب بعد کلی کلنجار رفتن چون بازم باور نداشتم که این طور چیزی واقعی باشه موقع خواب گذاشتم گوشم و خوابیدم صبح بیدار شدم دیدم هیچ خبری نیست گفتم یه زنگ بزنم به شرکته ببینم چه خبره و اون طرف خط برام توضیح دادن که این سی دی رو نیم ساعت یا یک ساعت قبل از خواب باید گوش بدی نه موقع خواب به همین سادگی با پس و پیش کردن یک کلمه ۲۴۰۰ درصد سود بردن و تو روز روشن کلاه برداری کردن یعنی تو تبلیغ می گن انگلیسی در خواب بیاموزید و بعد خرید می گن در خواب که نه انگلیسی قبل از خواب بیاموزید .خوب اگه قرار باشه قبل از خواب باشه که هر سی دی و نوار آموزش انگلیسی دیگه ای هم همین کار رو می کرد خلاصه دو سی دی پرینکو به ارزش ۴۰۰ تومان رو می ندازن به آدم ۹۹۰۰ تومان .
اما یه توضیحی هم به دوستمون که از سیستم خرید اینترنتی و پرداخت درب منزل گله کرده بود بدم .دوست عزیز متآسفانه شما بد شانسی آوردین که ۲ کالا خرید کردین و یکیش اشتباه در آمده من حدود ۳ ساله دارم از همین سیستم خرید می کنم از دارو بگیر تا سی دی و کتاب تا به حال برام مشکلی پیش نیامده البته خوب مثل فروشگاه های غیر مجازی خوب منصف دارن گران فروشم دارن ولی خود سیستم پرداخت که با همکاری اداره پسته سیستم خیلی خوبیه چون تو خارج از کشور هم باید اول با کارت اعتباری هزینه رو پرداخت کنی بعد برات بفرستن اما این سیستم کالا رو مستقیم درب منزل تحویلت می دن و پول رو می گیرن من خودم تا به حال برام پیش نیامده که کالایی رو اشتباهی برام بفرستن و خیلی هم خرید می کنم ...ایام به کام... یا حق

 

 

s_ir62@yahoo.com

گير به «گير3پيچ»

سلام مبين جان
سلام خدمت همه بچه هاي روزانه
داشتم فكر ميكردم چي بنويسم اين مستر گير 3 پيچ يه سوژه دستش بياد و به من گير بده
حالا بذار من بهت گير بدم
نميدونم مشكلت چيه كه نمي توني ازدواج كني، آخه انقدر كه من دارم غصه تو رو مي خورم يادم رفته كه خودمم مجردم، منم مثل مبين جان دلم برات كباب شده، اصلا مي خواي به مبين جان سفارش كنم و يه بخش به گروه اضافه بشه و اسمشو بزاريم "بخش ازدواج" و يه دختر خوب برات پيدا كنيم؟؟؟؟
راستي چرا اينقدر تو صحبت كردن خجالتي هستي(موش بخورتت)، نكنه ميخواي نازو عشوه بياي
كه يكي عاشقت بشه و زودتر سروسامون بگيري،بر عكس احسان جان كه گفتن صدات شبيه رييس تشخيص مصلحت نظامه ،من مي گم صدات خيلي شبيه محمدرضا فروتن هستش(برو حال كن)
ولي جدا بگم خيلي باحالي و همه بچه هاي گروه دوستت دارن و از اينكه براي گروه احساس مسئوليت مي كني مخصوصا راديو روزانه، يك خسته نباشيده جانانه بهت ميگيم و اميدواريم(يعني من و همه بچه هاي گروه) يه خانم خوب مثل خودت قسمتت بشه و هميشه همينطور شادو خوشحال ببينيمت(يعني متن هاتو بخونيم و صداي قشنگتو بشنويم)
بريم سراغ مبين جان:
من بازم تاكيد ميكنم براي حفظ جونت از گفتن جمله" دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد" جدا پرهيز كن(خدمت همسر محترم مبين جان و تمام خانمهاي متاهل گروه و ميترا خانم)
راستي شيطونك جان ما نسبت به كلمه "تخم مرغ" آلرژي گرفتيم ، زين پس اگه خواستي بگي، بگو"مرغ زاده"(با آقازاده اشتباه نگيريا)
راستي ميترا خانم از جشن مبين جان برامون بگو ،اينبار كه آبروت نرفت ،راستي از حركات موزون هم خبري بود؟

اين باشه تا بعد
سعيد

 

 

ali_alipour2010@yahoo.com

خودموني

درود
- کف کردیم از بس تبریک گفتیم مبین را و پرکاشن نواختیم.همه جای بدنمان درد می کند .از دار دنیا هم یک ماشین فکسنی داشتیم که احسان از مال خلیفه بخشیدش. آرزو می کنیم دیوار اتاقشان بریزد تا دیگر از این حاتم بخشی ها نکنند
- کچل های روزانه به ترتیب اجرای ریش : اولی شاعریست از دیار طوس که کچلی مو فرفریست و سرکار باران ایشان را می آرایند . دومی فروغ فرخزاد است که بهنوش جان زحمتش را می کشند و سومی دانشجوست که مادر زاد کچل بوده ، ربطی هم به مرغ های هورمونی ندارد.
- از بس گیر سه پیچ مظلوم ، خجالتی و محفوظ به حیاست که دل گوسفند برایش کباب می شود. طفلک زن می خواهد ولی به آهستگی می گوید :" می خواهم درسم را ادامه دهم " .یک مقام آگاه از قول ایشان گفت :" برایم آستین بالا بزنید" لذا از تمامی دختر خانوم هایی که قصد ازدواج دارند ، می خواهیم که این فرصت طلایی را از دست ندهند که شانس فقط یک بار در خانه ی آدم را می زند.
- قرار بود بمبی هنری را در روزانه بترکانیم . گروهی فکر کردند منظور عقد آسمانی مبین است. زهی خیال باطل. کماکان سماق بمکید . ضمنا G3 جان، اگر منظورت از کودتا همین بود که به روی چشم. روغن گران است ، با این حال سبیلت را چرب می کنیم. زود باش یک عدد ده رقمی انتخاب کن. اگر هم منظورت این نبود که تورا به خیر و ما را به سلامت
- خوشحالیم که بالاخره احسان عزیز متوجه شدند که مجله ی فرهنگ و هنرشان ، در پیت است. ولی دوست من باور کن مشکل از علاقه ی شدید به فیلم های سکسی نیست ، مشکل اصلی از خودت است . هر وقت به وبلاگت سر زدم و داستانی را خواندم ، چند روز بعد داستان مورد نظر را در مجله ات یافتم . خب تکراری است دیگر . چقدر بخوانیمش . از طرف دیگر می دانم از اینکه فهمیدی به وبلاگت سر می زنم در پوست خود نمی گنجی . به شما حق می دهیم ولی توصیه ای داشتیم از برایتان. لطفا دیگر با صدای زمخت وغیر هنری خود نگویید که " حق کپی رایت ما را بدهید " . از بس که امتحانات فشار آورده دیگر حال و حو صله ی این خاله زنک بازی ها را نداریم.
- از آن جا که تبریکات صمیمانه ی یکی از اعضا، در پست بترکون رادیو روزانه مغایر با جریان اصول گرایی بود لذا سروش عبداللهی بیکار ننشسته و طی تماسی مخفیانه ایشان را تهدید به چماق کشی می کنند . فردای همان روز اثری از کلام نامبرده در میان خیل عظیم تبریکات نیست. بوی خون می آید اینجا. لازم به توضیح است که آن عضو شریفه اول اسمشان میتراست. باور ندارید بار دیگر دانلود بدارید پست مربوطه را.
- پس از عقد مبین ، دوستانی بس ملیح ، پا به عر صه ی طنز نهادند. با تک تکشان حال می کنیم و می خواهیم باز هم مستفیضمان کنند.
بدرود – علی علی پور

 

 

meherdad_kazemi@yahoo.com

جشنواره طنز قالیباف!

تا حالا به عنوان یک طنزنویس،اینقدر احساس سرافکندگی و خجالت نکرده بودم...در مراسم دیروزجشنواره طنز طهران،وقتی از اکبر عبدی به عنوان یکی از چهره های شاخص و سرآمد(!) طنز امروز تقدیر شد و او پای تریبون از جناب دکتر قالیباف،با سخیف ترین عبارات،برای هنرمندان ودست اندرکاران طنز،مسکن گدایی کرد، احساس کردم زمانه با تمام وجود دارد به ریش نداشته ام می خندد.وقتی منوچهر آذری به عنوان پدیده طنز معاصر بالای تریبون رفت و سوت بلبلی زد وطی حرکات شنیعی(!)گفت:"آقای قالیباف!ما اهالی طنز بیکاریم،به ما کار بدهید"،احساس کردم زمانه دارد به هیکلم تف می اندازد.وقتی شیر خدا آنطور مجیز قالیباف را گفت،احساس کردم دهها سال به عقب برگشته ام...سعدی افشار،در ادای مطالبات اهالی طنز،کار را تمام کرد وپای احمدی نژاد را هم به میان آورد...وقتی بازیگری به تقلید از قالیباف سخنرانی طنز آمیزی ایراد کرد،ومجریان،بکرات از محضر ایشان که اجازه چنین جسارتی را داده، تشکر کردند و از ایشان معذرت خواستند و کم مانده بود حضار به دست و پایشان بیافتند تا بلکه رحمت آورند و جسارت را ببخشایند،احساس کردم کم مانده بالا بیاورم.تا به حال به عنوان یک طنز پرداز،هیچوقت اینقدر احساس شرمندگی نکرده بودم...خدا خیر و طول عمر بدهد به ناصر پاک شیر که وقتی نوبت تجلیل از او شد،پشت تریبون گفت:"تنها چیزی که من می خواهم،لبخند مردم است".اگرچه سخن او و یکی-دو نفر دیگر هم نتوانست یخ مراسم را بشکند...
نقاط قوت مراسم دیروز،کم نبود:جمعیت بی سابقه بود.چنین تعدادی را طنز تا به حال دور هم جمع نکرده بود.چهره های شاخص ونام آشنای طنز و کاریکاتور را تا به حال اینطور یکجا جمع ندیده بودم.به لطف ثروت و مکنت شهرداری تهران(که سازمان فرهنگی-هنری آن متولی مراسم بود)،در بخشهای مختلف مدیریتی و هنری،نگاه حرفه ای بچشم می خورد و تنگ نظری های (!)برخاسته از ملاحظات مادی در آن راه نداشت.حجم آثار ارسالی به بخش مسابقه،زیاد بود و مطالب در خور توجه وبا کیفیت (لااقل در داستان و نثرکه من جزو داورانش بودم) زیادبود،آنچنانکه انتخاب را مشکل کرده بود.فضای مراسم، بیشتر مخاطب عام را جذب می کرد،ولی در مجموع،نشان از ماهها کار و برنامه ریزی داشت،که بخشی از آن را در زحمات رضا رفیع در رساندن نتایج داوری به یک جمع بندی منصفانه شاهد بودم.
با این حال،همه این نقاط قوت،زیر بار حقیقتی تلخ پنهان بود:تو گویی دیروز، چهره های سرآمد طنز و کاریکاتور،جمع شده بودند تا حاصل ماهها کار و تلاششان،فاتحه ای باشد نثار طنزی که دولتی است و لاجرم مجیز گوی قدرت است و چنین مباد...

برگرفته از وبلاگ بي بي گل

 

 

عليرضا از آريزونا

عزاداري در لس آنجلس

از شـهري كه من در آن زندگي مي كنم (مركز ايالت آريزونا) تا شـهر لوس آنجلس (يكي از بزرگترين شـهرهاي آمريكا در ايالت كالــيفرنياي جنوبي) حدود پنج تا شـش ساعت با خودرو راه است.
چند ســال پيش، اولين باري كه مي خواسـتم به لوس آنجلس بروم، نمي دانم چرا فـكر مي كردم كه در آنجـا نبايد سراغ خدا را گرفت، گمان مي كردم كه لوس آنجلس، شهري است كه خدا با آن قهر كرده است. شايد هم به خاطر چيزهايي بود كه از بعضي از هموطنان مقيم لوس آنجلس مي ديدم يا مي شنيدم؛ چون كسي را در لوس آنجلس نمي شناختم، به يكي از برادران انجمن اسلامي ـ كه خود و همسرش در ايالت اوهايو در دانشگاه Kent State تدريس مي كردند ـ تلفن كردم و از ايشان كمك خواستم، ايشان هم مرا به يكي از اعضاي قديمي انجمن اسلامي به نام «مصطفي» معرفي كردند.
خانه برادر مصطفي، در شرق لوس آنجلس واقع شده بود و به راستي كه اين دوست اهل نجف آباد، چقدر مخلص و باصفا بود. او گفت كه پيش از اين در غرب لوس آنجلس و نزديك دريا زندگي مي كرده و چندي پيش براي اينكه فرزندانش را در مدرسه اسلامي ثبت نام كند، به آنجا آمده است.
با تعجب پرسيدم: مگر لوس آنجلس هم مدرسه اسلامي دارد؟ مصطفي خنديد و با لهجه شيرين اصفهاني گفت: بله كه دارد، خوبشم دارد، يكي هم نه، چند تا دارد. منتها اين يكي چون مال شيعيان بود، ما ترجيح داديم بچه ها را اينجا ثبت نام كنيم.
صبح روز بعد، همـراه فـرزندان ايشان به مدرسه اسـلامي رفتم. مدرسه City Of Knowledge كه مديريت علمي آن با خواهر مسلماني بود كه شغل دندانپزشكي را رها كرده و عاشقانه به تربيت نسل آينده اهتمام مي ورزيد و مديريت ديني مدرسه، با روحاني پيرمردي بود كه به سه زبان فارسي، عربي و انگليسي تكلم مي كرد و به راستي كه نورانيت اين روحاني بزرگوار، چقدر دردل دانش آموزان تأثير گذاشته بود.
در اين مدرسه خيلي چيزها ديدم كه نقل همه آنها از حوصله اين نوشتار خارج است، اما شاخه گلي را از آن بوستان، به رسم سوغات تقديم مي كنم.
يكي از ايرانياني كه ساليان درازي است مقيم آمريكاست، در لوس آنجلس صاحب كارخانه آهن است و طبعاً وضع مالي بسيار خوبي هم دارد، تصميم مي گيرد كه دختر خود را به مدارس دولتي آمريكا Public School نفرستد، گرچه خانواده ايشـان چندان مذهـبي نبودند، اما او كه دو پسر بزرگترش (پـيام و پويا) در مدارس دولـتي آمريكا درس مي خواندند به خوبي از اوضاع اين مدارس با خبر بود و دلش نمي خواست دخترش شيرين، در چنان محيطي رشد كند و صرفاً به خاطر محيط سالم مدرسه اسلامي دخترش را به اين مدرسه مي آورد و خود نيز كمك مالي خوبي به مدرسه مي كند. خب حالا حتماً مي خواهيد بدانيد چه تحولي در اين دخـتر متولد آمريكا به وجود آمده است فقط اين را بگويم كه مي شناسم ايراني هاي بسيار متديني را كه به حال او غبطه مي خورند. شيرين، نه تنها خود باحجاب مي شود بلكه مادر خود را نيز با حجاب مي كند. تأثير او بر دو برادرش به گونه اي بود كه پيام و پوياي متولد آمريكا كه در خـانواده غيرمذهـبي و در مدارس دولتي آمـريكا رشــد يافته و به سختي زبان فارسي را متوجه مي شدند، اكنون به رغم مخالفت هاي شديد پدر، در ايران به تحصيلات حوزوي مشغول شده اند و نام خود را هم به «حسين» و «عباس» تغيير داده اند.
به هرحال تازه فهميدم كه خدا، با هيچ شهري و با هيچ مردمي قهر نكرده و بندگان صالح خدا در همه جاي اين گيتي پهـناور وجود دارند و در شهر بزرگي مثل لوس آنجلس نيز چه بسيارند.
پس از آن با مراكز اسلامي فراواني در لوس آنجلس آشنا شدم. مراكزي چون «مسجدالزهرا»، «مسجدالنبي»، «مسجد اهل البيت» و «مركز اسـلامي اورنج كانتي» و بسـياري از مراكز و مســاجد ديگر كه هر يك صفاي خاص خود را دارد.
يكي از مراكزي را كه سال گذشته در شب عاشورا كشف كردم، بنيادي است به نام «ياسين» Yasin Foundation كه اعضاي آن همه جوانان دانشجو مي باشند و آپارتماني را در نزديكي دانشگاه مشهور UCLA اجاره كرده اند. شب هاي جمعه براي دعاي كميل و روزهاي يكشنبه هم براي بحث هاي اعتقادي دور هم جمع مي شوند، اما سال گذشته براي مراسم تاسوعا و عاشورا به دليل كمبود جا، اين دوستان ناچار شدند يكي از سالن هاي شهرداري را براي دو روز اجاره كنند و به راستي كه چه مراسـم باصفايي داشتـند. جواناني كه متولد و يا بزرگ شده آمريكا بودند، تي شـرت هاي سـياه كه مـزين به نام حسـين (عليه الســلام) بود بر تن كـرده و چـفـيه بر دوش انداخته براي فـرزند زهــرا (سلام الله عليها)، عـزاداري مي كردند، در آنجا براي اولين بار، مراسم مقـتل خواني به زبان انگليسي را ديدم. وصف آن همه شور و شوق، دشوار است.
راسـتش وقتي ديدم روضـه اباعبـدالله(ع) در قلب لوس آنجلس برگزار مي شود و عـزاداران نه پيرمردان و زنان بـلكه جوانان پر شــوري هستند كه چفيه بر دوش دارند و چون پرسيدم كه چرا چفيه به دوشتان انداخته ايد ؟ جواب دادند: «به ياد شــهدا».

 

 

didar_bkh@yahoo.com

من فرزند انقلابم
و تکفیر وتهدید و تبعید
سرنوشت من است

گذشته ی غیر مجازم را
سال ها پیش باطل کردند و
به آن سوی مرز
فرستادند
و خاطره های نداشته ام
قرار است تا چند سال آینده
تهیه تایید چاپ و منتشر شود

من فرزند انقلابم
و جنگ و فقر و زندان را
خوب می شناسم

سنگریزه های سرزمین من
هر گونه رویای عاشقانه را
از هم می پاشند
و ریسمان های جهان سومی اش
حنجره ی کودکان سیزده ساله را
به بارگاه آسمان گره می زنند

من فرزند انقلابم
و روزهایم را

با یک فنجان خشم تلخ
و چند حبه ناسزای انقلابی
آغاز می کنم

عدالت ندیده ام
آزادی نمی شناسم
و حالم از مردم سالاری اسلامی
به هم می خورد

صدا و سیمای سرزمین من
بیمار است
و بوی تند استفراغ های خونی اش
رسانه های دهکده جهانی را
به سر گیجه می اندازد

من فرزند انقلابم
نسل ممنوع پیش از خود را ندیده ام
و لهجه ی غلیظ نسل بعد را
نمی فهمم

دانشگاه های سرزمین من
پر از بوته های سیاه چماق اند
و کتاب ها و جزوه ها و تخته های سفید کلاس هایم
فقط حرف زور می زنند

من فرزند انقلابم
و از روزی که خاطره های مصنوعی ام
به زور بر دست های تاریخ نازل شود
می ترسم

تقدیم به مادرم میهن و خانم م.ز

 

 

shekoofeh493@hotmail.com

24 نشانه خانواده خوشبخت

و مِن ءَاَيتِهِ أَن خَلَقَ لَكُم مِّن أَنفُسِكُم أَزوَجَاَ لّـِتـَسكُنُوا إِلَيهَا وَ جَعَلَ بَينَكُم مَّوَدَّةَ وَ رَحمَةً إِنَّ فِي ذَلِكَ لَأَيتٍِِِِ لِّقَومٍ َيتَفَكَّرُونَ
و از نشانه هاي او(خدا) اين كه از [ نوع] خودتان همسراني براي شما آفريد تا بدانها آرام گيريد، و ميانتان دوستي و رحمت نهاد.آري، در اين (نعمت) براي مردمي كه مي‎انديشند قطعاً نشانه‎هايي است. ( سوره روم آيه 21 )
وَ مِن ءَاَيتِهِ أَن خَلَقَ لَكُم مِّن أَنفُسِكُم أَزوَجَاَ لّـِتـَسكُنُوا إِلَيهَا وَ جَعَلَ بَينَكُم مَّوَدَّةَ وَ رَحمَةً إِنَّ فِي ذَلِكَ لَأَيتٍِِِِ لِّقَومٍ َيتَفَكَّرُونَ
و از نشانه هاي او(خدا) اين كه از [ نوع] خودتان همسراني براي شما آفريد تا بدانها آرام گيريد، و ميانتان دوستي و رحمت نهاد.آري، در اين (نعمت) براي مردمي كه مي‎انديشند قطعاً نشانه‎هايي است. ( سوره روم آيه 21 )
طبيعي ترين شكل خانواده، اين است كه هيچ عاملي جز مرگ نتواند پيوند زناشويي را بگسلد و ميان زن و شوهر جدايي بيفكند. كوشش مصلحان جامعه - مخصوصاً پيامبران خدا - اين بوده است كه نظام خانواده، يك نظام مستحكم و پايدار باشد و هيچ عاملي نتواند اين كانون سعادت را متلاشي گرداند. به هر حال خانواده‎ي خوشبخت نشانه‎هايي دارد كه ما دراينجا به چند نمونه ي آن اشاره مي‎كنيم. اميد است كه خانواده ي شما نيز برخوردار از اين نشانه ها باشد.

1- در بين اعضاي خانواده جمله " به من چه يا به تو چه " رد و بدل نمي‎شود، چرا كه اعضا به گفتگو و مشورت منطقي اعتقاد دارند و احساس مسئوليت مي كنند.
2- افراد به يكديگر اعتماد دارند و از اين اعتماد سوء استفاده نمي‎كنند و اعتماد را يكي از پايدارترين ويژگي ازدواج موفق و خانواده موفق مي‎دانند.
3 - تا جايي كه امكان دارد با هم هستند و در میهماني‎ها يا كارهاي مربوط به خانواده تنها نمی‎‎روند. همدلي، همكاري، همفكري، هماهنگي را بقاي خانواده خوشبخت مي دانند.
4- با هم اتحاد دارند و در مسائل مختلف، با گفتگو و مشورت به تفاهم مي‎رسند و سعي مي‎كنند اگر سوء‎تفاهم به وجود آمد، آن را در درون خود بدون اين كه كسي بفهمد حل كنند.
5 - به سليقه ها و عقايد يكديگر آگاه بوده و به آن احترام گذاشته و عمل مي‎كنند.
6 - نسبت به هم شرم مسموم ندارند يعني خواسته هاي طبيعي خودشان را بدون نگراني يا خشونت ابراز مي‎كنند.
7 - به حريم يكديگر احترام گذاشته و از حدود مشخص شده خود فراتر نمي روند.
8 - نگران سلامت روحي و جسمي يكديگر بوده و از هم مراقبت مي‎كنند. اگر چنانچه مشكلي به وجود آيد، سعي وافر در حل مشكل را دارند.
9- در بيشتر اوقات لحظات خوشي را كه با يكديگر بوده اند مرور مي كنند؛ دنبال خاطرات تلخ نيستند، دوست دارند هميشه در خوشي، شادي و نشاط زندگي كنند.
10 - براي فاميل ها و همسايه‎هاي خود اهميت قائل‎اند و پذيراي فاميل يكديگر هستند.
11 - از امور مالي يكديگر خبر دارند و چيزي را از يكديگر پنهان نمي‎كنند. صرفه جويي و پس انداز کردن جزء برنامه هاي اقتصادي خانواده هاي خوشبخت است.
12- براي رشد يكديگر تلاش كرده و زمينه پيشرفت خانواده را فراهم مي‎كنند.
13- افراد به هم افقي نگاه مي‎كنند نه عمودي. يعني هيچ كس خود را برتر از ديگري و در مقام قدرت نمي‎بيند. ديكتاتوري، زور و قدرت طلبي حاكم نيست.
14- همه اعضا احساس برنده بودن، موفق بودن، اميد داشتن مي‎كنند و خودشان را در زندگي برنده مي‎دانند.
15- در كنار هم احساس امنيت و آرامش مي‎كنند نه ترس و اضطراب يا تنش و درگيري.
16- علاقه، عشق، محبت، صفا و يكدلي خود را هم در رفتار و هم در گفتار به يكديگر ابراز مي‎كنند.
17- از يكديگر انتظار بيجا و توقع نامناسب ندارند.
18 - اگر مشكلي پيش بيايد به راه حل فكر مي‎كنند و به دنبال مقصر و گناهكار نمي‎گردند. دست به علت‎يابي و ريشه‎يابي آن مشكل مي‎زنند و راه حل منطقي ارائه مي‎دهند.
19- هريك از طرفين پيوسته به فكر خوشحال نمودن و راضي نگه داشتن يكديگر هستند.
20 - زن و شوهر به خاطر همديگر زندگي مي‎كنند: اول خود بعد ديگران. زندگي آنها به خاطر بچه‎ها يا ترس از طلاق و حرف مردم نيست.
21 - زن و مرد مي‎توانند هر روز به دنياي اختصاصي يكديگر نزديكتر شوند، كار به مسائل خصوصي و زندگي ديگران ندارند.
22 - با درخواست هاي يكديگر برخوردهاي مثبت و منطقي دارند.
23 - زن و مرد در كنار يكديگر هستند نه رو در رو و رقيب يكديگر، بلكه رفيق هم هستند و واكنش منفي از خود نشان نمي‎دهند.
24 – خانواده‎هاي خوشبخت تلاش دارند كه بچه‎هاي خوب و خوشبختي نيز به جامعه تحويل دهند.

 

 

Aliakbar_313@yahoo.com

با کاروان حسيني

وقايع منزلگاه هاى راه مكّه ـ كربلا
بيضه

بـه كـسـر بـاء، آبـى اسـت مـيـان واقـصـه بـه سـوى عـذيـب متصل به حَزَن متعلق به بنى يربوع . (معجم البلدان ، ج 1، ص 532).
طـبـرى بـه نـقـل از ابـن ابـى العـيزار گويد: حسين (ع ) براى ياران خود و حرّ در بيضه سـخـنـرانـى كـرد و پـس از حـمـد و ثـنـاى خـداونـد گـفـت : هـان اى مـردم ، رسـول خـدا(ص ) فـرمـود: هـركـس فـرمـانـروايـى سـتـمـگـر را بـبـيند كه حرام هاى خدا را حـلال مـى شـمـرد، پـيـمـان خـدا را مـى شـكـنـد، بـا سـنـّت رسـول خدا(ع ) مخالفت مى ورزد و در ميان بندگان خدا با گناه و تجاوز رفتار مى كند و او بـا كـردار و گـفـتـار خـود او را دگـرگـون نـسـازد، بر خدا است كه او را در جايگاه آن ستمگر درآورد.
بـدانـيـد كـه ايـنـان فرمانبردار شيطان گشته اند و اطاعت خداى رحمان را ترك گفته اند. فـسـاد را آشـكـار سـاخـتـه ، حـدود را تـعـطـيـل كـرده انـد. بـيـت المـال را بـه خـود اخـتـصـاص داده انـد. حـرام خـداونـد را حلال و حلال او را حرام ساخته اند و من از ديگران براى شوريدن بر اينان سزاوارترم . نامه هاتان به من رسيده است . فرستادگان شما آمدند و گفتند شما بيعت كرده ايد كه مرا وانـگـذاريـد و تـرك نـگـويـيـد. اگـر بـر بـيـعـت خـود بـمـانـيـد، رشـد و كـمـال يـافـتـه ايـد. مـن حـسـيـن بـن عـلى هـسـتـم . مـن پـسـر فـاطـمـه ، دخـتـر رسـول خـدا(ص ) هـستم . من خود با شمايم و خاندانم با خاندان شما است . من الگوى شما هـسـتـم . اگـر چـنـين نكرديد و پيمان خويش را شكستيد و بيعت مرا از گردن برداشتيد، به جـانـم سـوگـنـد، ايـن رفـتار از شما ناشناخته (و بعيد) نيست . شما اين كار را با پدرم ، بـرادرم و پـسرعمويم مسلم كرديد. فريب خورده كسى است كه فريب شما را بخورد! شما بـهـره خـود را نـشـنـاختيد و سهم خود را تباه ساختيد. هر كس پيمان بشكند، همانا به زيان خـويـش شـكـسـتـه اسـت و خـداونـد نـيـز مـرا از شـمـا بـى نـيـاز خـواهـد سـاخـت . والسـلام .

اشاره
ايـن خـطـبه يكى از مشهورترين و پرمحتواترين خطبه هاى امام در منزلگاه هاى راه مكّه به كربلا است . اين خطبه محكم ترين دلايل را ارائه مى دهد مبنى بر اين كه بر همه مسلمانان واجـب اسـت در بـرابـر حـاكـم سـتـمـگـرى كـه حـرام خـدا را حـلال مـى شـمـرد، پـيـمـان خـدا را مـى شـكـنـد، بـا سـنـّت رسـول خدا(ص ) مخالفت مى ورزد و در ميان بندگان خدا با ستم و تجاوز رفتار مى كند، قـيـام كنند. امام از جدشان نقل مى كند كه فرمود: ((هر كس ديد))، بنابراين اين وضعيت به يك فرد خاص اختصاص ندارد.
آنـگـاه مـى فرمايد: ((و با گفتار و كردارش )) بر او نشورد، بر خداوند است كه او را در جايگاه همان ستمگر قرار دهد!)) اين سخن بس شگفت انگيز است و در اينجا انكار قلبى تنها ـ چـنـان كـه از ظـاهـر مـتـن بر مى آيد ـ صاحبش را از درافتادن به سرنوشت سلطان جائر، نجات نمى دهد.
نـيـز در ايـن خطبه مشاهده مى شود كه امام (ع ) به مسؤ وليت خاص خودش در ميان امت اشاره مى فرمايد: او فرزند رسول خدا(ص ) است . امامى است كه از سوى خداوند تعيين شده است . اطـاعـتـش واجـب اسـت . از اين رو براى ((شوريدن )) بر ضد حاكم ستمكار و قيام و نهضت براى سرنگونى او از ديگران سزاوارتر است . او در دوران خودش برپا دارنده حق است .
او حسين بن على و فرزند فاطمه دختر رسول خـدا(ص ) است . او همان طور كه خود فرمود: ((من الگوى شما هستم ))، براى همه مسلمانان الگو است . بنابراين همه مسلمانان به طور عام و به ويژه آنهايى كه ندايش را شنيدند، مـوظـفند به يارى اش ‍ برخيزند و براى سرنگونى طاغوت او را يارى دهند و به رشد و خير دنيا و آخرتشان دست بيابند.
اگـر چـنين نكردند و پيمان را شكستند و بيعت را از گردن برداشتند، اين كار براى امام و پـدر و بـرادرش ، نـاشناخته نيست . او از رفتارشان نسبت به پدر، برادر و پسرعمويش آگـاه اسـت ... و آنـان بـا ايـن كـار خـويـشـتـن را از فـرصتى كه براى جهاد در راه خداوند نـصـيـبـشـان گـشـتـه ، آن هـم در ركـاب امـامـى كه اطاعتش واجب است ، محروم ساختند. به هر حـال امـام از پـيـمـان شـكنان بى نياز است . او شهيد پيروزى است كه اى كاش مى دانستند، پيروزى تنها به دست او حاصل شدنى هست و بس !

 

فقط  5 روز تا محرم حسين (ع) باقي مانده

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

25 دی / 15 ژانويه / 25 ذی الحجه

Mobin_s2004@yahoo.com
25 دي ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
روز درخشان ديگري درتاريخ ايرانيان: احياء حاكميت ملي

پانزدهم ژانويه سال 946 ميلادي (25 ديماه) احمد ديلمي (معزالدوله)بغداد را متصرف شد ، المستكفي بيست و دومين خليفه عباسي را بركنار كرد و با اين اقدام حكومت سراسر ايران بار ديگر در دست ايرانيان قرار گرفت و تجديد حاكميت ملي كه مرداني چون ماكان و مرداويز از مازندران و ديلمان، بابك خرمدين از آذربايجان، سيستاني ها (ايرانيان خاوري كه امروز افغان خوانده مي شوند) به ويژه صفاريان، خراساني ها به ويژه سامانيان و ... در راهش تلاش كرده و جان باخته بودند به تحقق پيوست. علي، احمد و حسن ديلمي پسران بويه از پيروان و دستياران مرداويز بودند كه آرزوها و انديشه هاي وي را دنبال كردند.
     بوئيان شيعه اثني عشري را با ناسيوناليسم ايراني در آميختند تا ميهن آنان ماهيتي كاملا مستقل داشته باشد ؛ درست به همان گونه كه آئين زرتشت ستون ناسيوناليسم ايراني در دوران ساسانيان بود.
     احمد از سوي برادر خود علي ديلمي مامور پس گرفتن خوزستان و تصرف بغداد بود كه به انجام هر دو ماموريت موفق شد. احمد چون شنيد كه خليفه بركنار شده از دسيسه دست بر نداشته دستور مجازات او را داد كه حكم به نابينا شدن او داده شد تا نتواند توطئه كند و اين حكم كه احمد شخصا در تعيين نوع مجازات مداخله نداشت به اجرا در آمد.
     تاريخ نگاران اروپايي 15 ژانويه 946 ميلادي (فتح مقر خليفه عباسي) را براي ايرانيان روزي بزرگ نوشته اند، روزي درخشان همانند روزي كه كوروش ايجاد ايران را اعلام داشت و روزي كه اشكانيان مقدونيهاي اشغالگر را به مديترانه ريختند.

 

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

25/10/58
مخالفت كورت والدهايم با تصويب قطعنامه تحريم اقتصادي عليه ايران و همچنين مخالفت با اعمال فشار آمريكا بر ايران.

شوروي قطعنامه عليه ايران را در شوراي امنيت وتو كرد.

(9 راي موافق – آلمان شرقي مخالف – بنگلادش و مكزيك ممتنع و شوروي وتو كرد.)

حمايت كره شمالي از ايران در مقابل تحريم اقتصادي غرب عليه ايران.

25/10/65
عمليات كربلاي 6 (در غرب كشور)

25/10/66
آغاز عمليات بيت المقدس 2 با رمزيا زهرا( س) آغاز شد . اين عمليات که تا دوم بهمن همان سال به طول انجاميد درمنطقه عمومي ارتفاعات قميش وسليمانيه آغازشده بود . در عمليات بيت المقدس 2 بيش از 2500 نفر از افراد دشمن کشته و يا زخمي شدند . همچنين در اين ميان 785 نفر از افراد دشمن به اسارت نيروهاي خودي در آمدند . بر اثر اين عمليات تعداد 15 تانک و نفربر دشمن منهدم و بيش از سي تانک و نفربر و همچنين ادوات سنگين و سبک و مهندسي دشمن نيز به غنيمت نيروهاي اسلام در آمد .

تحويل سوپراتاندارد به عراق (5 فروند).
 

25 دي 1366
نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي عمليات بيت المقدس را بارمزيازهرا(س) آغازكرد. هدف ازاجراي اين عمليات آزادسازي ارتفاعات غرب شهرماووت عراق درمنطقه عملياتي شمال سلمانيه بود كه با موفقيّت به پايان رسيد. دراين عمليات ضمن آزادسازي ارتفاعات مهمي چون يولان و اورال غنايم فراوان ازدشمن بدست آمد. نيروهاي دلاورسپاه اسلام بيش از4500تن ازافراد دشمن را به هلاكت رساندند يا مجروح كردند و 900نفرازآنان را به اسارت خويش درآوردند.
 

Mobin_s2004@yahoo.com
15 ژانويه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
... و به اين سان قيام مسلحانه كمونيستهاي آلمان شكست خورد

يك صحنه از سنگر گيري و تير اندازي نظاميان آلمان و راستگرايان اين كشور در برلن برضد كمونيستها در جريان قيام مسلحانه ژانويه 1919

15 ژانويه سال 1919 قيام مسلحانه كمونيستهاي آلمان در شهر برلن باقتل دو رهبر اصلي قيام، «رزا لوكزمبورگ» و «كارل ليب نكت» شكست خورد . بانو «رزا» و كارل كه دو روز پيش از اين احساس كرده بودند پيروزي شان دشوار است در يك هتل پناه گرفته بودند كه ماموران دولت آلمان آنان را در آنجا دستگير كردند و پس از باز جويي، هنگام انتقال از هتل، هردو كشته شدند!. «رزا» هنگام انتقال از هتل به دست راستگرايان كه با تباني قبلي ماموران دولت در خارج از ساختمان گرد آمده بودند مضروب و از دست ماموران خارج و با شكنجه فراوان كشته شد و جسدش را به كانال آب افكندند كه كشف نشد. ماموران كارل را با اتومبيل بردند ولي پس از طي مسافتي خودشان او را در اتومبيل كشتند. دولت وقت آلمان دستور رسيدگي داد و بعدا دو مامور متهم به قتل دستگير شدند و ....
    قيام مسلحانه يك هفته طول كشيده بود، ولي از 12 ژانويه ــ چهارمين روز قيام، پيدا بود كمونيستها كه مهارت جنگي سربازان را نداشتند برنده نخواهند بود. تلفات اين جنگ خياباني بسيار سنگين بود و روزها طول كشيد تا اجساد كشتگان را از خيابانها و ساختمانها جمع آوري كردند.
     حزب سوسياليست آلمان از مدتها پيش در آستانه انشعاب قرار گرفته بود . جناح تند رو به نام «شاخه اسپارتاكوس» به رهبري «رزا» و «كارل» با تعيين نامزد براي انتخابات عمومي 19 ژانويه مخالفت كرد و راه رسيدن به سوسياليسم را قيام مسلحانه اعلام داشت و چون با مخالفت ضمني رو به رو شد اول ژانويه دست به انشعاب زد و تحت نام حزب كمونيست «اسپارتاكيست ــ گرفته شده از نام اسپارتاكوس انقلابي دوهزار سال پيش از آن» درآلمان اعلام جمهوري سوسياليستي كرد. در سراسر آلمان كارمندان و مقامات سوسياليست از همكاري با دولت دست كشيدند و اين، تنها همكاري جناح ديگر با تندروها بود.
     در آغاز قيام، اسپارتاكيست ها موفق به تصرف بسياري از سازمانهاي دولتي آلمان شدند. سوسيال دمكراتها نه تنها از آنان حمايت نكردند بلكه در مواردي هم به ارتش و ناسيوناليستها (راستها) كمك كردند. توان قيامگران از روز چهارم پس از بركناري رئيس پليس برلن كه يك سوسياليست بود رو به كاهش گذارد و تا 15 ژانويه به شكست كامل انجاميد.
     «رزا» رهبر كمونيستهاي سپارتاكيست در نظر داشت يك نظام سوسياليستي شورايي مشابه روسيه در آلمان كه آمادگي بيشتر و شرايط مناسبتر داشت بر قرار كند . بسياري از اصحاب نظر گفته اند كه اگر قيام كمونيستهاي آلمان در آن زمان پيروز شده بود سوسياليسم جهانگير مي شد و جهان چهره ديگري داشت.
كمونيستهاي آلمان تا سال 1990 سوسيال دمكراتها را كه در قيام مسلحانه ژانويه 1919 به آنان كمك نكرده بودند «خائن» مي خواندند كه از اين سال بار ديگر ميان دو حزب نوعي همكاري بر قرار شده است. سوسيال دمكراتها براي دفاع از خود گفته بودند و هنوز هم تكرار مي كنند كه برنامه آنان دستيابي تدريجي به سوسياليسم و از طريق همزيستي با نظامهاي كاپيتاليستي و موجود است تا قيام مسلحانه و انقلاب كه در آن، دوره تخريب كوتاه و سريع و دوران بازسازي بسيار كند است و با كوچكترين غفلت و اشتباه ممكن است هرگز دست ندهد. در بخش « انديشه » در سايت امروز اشاره كوتاهي به افكار «رزا لوكزمبورگ» شده است.

 

وقتي كه از قانون كاري ساخته نباشد ...

Sara Jane Moore

Sara Jane Moore

«سارا جين مورSara Jane Moore» چهل و دو ساله و مادر چهار فرزند كه قصد ترور جرالد فورد رئيس جمهور وقت آمريكا را كرده بود 15 ژانويه 1976 به اين جرم به حبس ابد محكوم شد. وي در دادگاه به عمل خود اعتراف كرده و گفته بود: «وقتي كه از قانون كاري ساخته نباشد، بايد از تفنگ استفاده كرد.». وي كه قبلا پرستار بيمارستان بود در 42 سالگي به صف ناراضيان آمريكايي پيوسته بود و در سپتامبر 1975 هنگامي كه فورد در شهر سانفرانسيسكو از هتل اقامتش بيرون آمده بود تپانچه خود را به سوي او نشانه رفته بود كه يك رهگذر زير دستش زده بود، گلوله به خطا رفتة بود و فورد نجات يافته بود.
    در آن زمان، رسانه هاي آمريكا گزارش كرده بودند كه «سارا» قبلا پنج بار شوهر كرده بود ولي در هيچيك از آنها موفق نبود. وي همچنين در تحصيل و كار شكست خورده و تحصيل در دانشكده پرستاري را ناتمام گذارده بود. به ادعاي اين رسانه ها، سارا مدتي هم «خبرچين» اف بي آي شده بود و در اين ماموريت با ناراضيان آشنا شده و به صف آنان پيوسته بود.

 

برخي ديگر از رويدادهاي 15 ژانويه

  • 1953:   ( دي ماه سال1332 ) برغم مخالفت مردم و يك رشته تظاهرات خونين ، سفارت ايران در لندن و سفارت انگلستان در تهران باز گشوده شدند و دو روز بعد راجر استيونسون سفير انگلستان در تهران و علي سهيلي سفير ايران لندن شد .
        

  • 1955:   سناي امريكا بدون راي مخالف تصويب كرد كه كار بازرسي كارمندان سازمانهاي عمومي از نظر وفاداريشان به دولت آغاز شود.

  • 1965:   وينستون چرچيل دولتمرد محافظه كار انگليسي دچار سكته مغزي شد و 15 روز بعد ( سي ام ژانويه ) در 91 سالگي در گذشت.

  • 1973:   نيكسون رئيس جمهوري وقت آمريكا دستور قطع هر گونه حمله نظامي به شمال ويتنام را صادر كرد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    25 ذی الحجه هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت ميرزا نظام الدّين دستغيب شيرازي ازشاعران پرآوازه شيرازي

    [25 ذي الحجه 1029] - ميرزا نظام الدّين دستغيب شيرازي ازشاعران پرآوازه شيرازي بدرود حيات گفت. وي ازخاندان سادات دستغيب شيرازي بود ازاين رو به نظام دستغيب شهرت يافت. اين شاعرهنرمند، درخوشنويسي و خطاطي نيزچيره دست و توانا بود و بويژه خط نستعليق را زيبا مي‎نوشت. ازنظام دستغيب ديوان شعري بجاي مانده كه بيشتراشعارش درقالب قصيده و درستايش ائمّه اطهار(ع) است.

     

     درگذشت حاج ملا هادي سبزواري عالم، حكيم و فيلسوف پرآوازه ايران

    [25 ذي الحجه 1289] - حاج ملا هادي سبزواري عالم، حكيم و فيلسوف پرآوازه ايران بدرود حيات گفت. وي درپايان تحصيلات خود درخراسان بويژه درزادگاهش سبزوار به تدريس پرداخت. حاج ملاهادي سبزواري آرا و ديدگاههاي ارزنده‎اي دارد كه هنوزهم مورد توجه علماست. اين فيلسوف بلند پايه همچنين طبعي روان داشت و اشعارش حاوي نكات فلسفي و عرفاني ظريف است. « هِدايةُ المُستَرشِدين و حاشيه براَسفار» ازمشهورترين آثاراين فيلسوف ارزنده ايراني بشمارمي‎روند.

     

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    اشعار سعدى در مورد اهل دنيا

    اهل دنيا از كهين مهين
    لعنه الله عليهم اجمعين
    اين دغل دوستان كه مى بينى
    مگسانند دور شيرينى
    تا طعامى كه هست مى نوشند
    همچو زنبور بر تو مى جوشند
    تا بروزى كه ده خراب شود
    كيسه چون كاسه حباب شود
    ترك صحبت كنند و دلدارى
    دوستى خود نبود پندارى
    بار ديگر كه بخت باز آيد
    زندگانى بر به سر فراز آيد
    دوغبائى بپز كه از چپ و راست
    در وى افتند چون مگس در ماست
    راست خواهى سگان بازارند
    كاستخوان از تو دوست تر دارند

     

     

     

     

     

     

    بحران شهري
    (داروخانه سابق)

    motlagh3d@yahoo.com

    قسمت دهم

    مراحل مربوط به امداد رساني
    در بلاياي طبيعي (3)

    3. عمليات جستجو و نجات:
    در بعضي از عملياتهاي امدادرساني نياز به عمليات طولاني مدت نمي باشد زيرا بناها به طور كلي تخريب نشده يا آسيب جدي نديده اند در اين گونه موارد عمليات امدادرساني بدين صورت انجام مي گيرد كه ابتدا افراد گروه امدادي به دسته هاي مختلفي تقسيم مي شوند و هر كدام از افراد به بررسي نقاط مختلفي از منطقه آسيب ديده مي پردازند و ميزان خسارات وارده را بررسي و حتي الامكان براي هر خانوار شناسنامه امدادي تكميل مي كنند. كليه ساختمانها بايد از نظر قابل سكونت بودن مورد بررسي قرار گيرند. در صورت امكان سعي شود تا اقلام توزيعي بين آسيب ديدگان به يك اندازه باشد. به خاطر داشته باشيد كه افرادي نيز در منطقه آسيب ديده هستند كه هيچ گونه خسارت مالي نديده اند يا خسارت وارده به آنها ناچيز مي باشد ولي آنها نيز از شما تقاضاي كمك دارند. مراقب باشيد كه با اين گونه افراد چگونه ارتباط برقرار نماييد تا در منطقه تنش ايجاد نشود . سعي كنيد اعتماد افراد را نسبت به خود جلب كنيد ولي به آنها دروغ نگوييد يا قول بي اساس ندهيد و در حيطه مسووليتها و وظايف خود عمل كنيد.
    معمولا در اين گونه حوادث پس از گذشت چند روز منطقه به حالت عادي خود با ز مي گردد كه در اين موقع سازمانها و نهادهاي ديگر نسبت به بازسازي و تعمير بعضي از بناها كه قابل سكونت نيستند اقدام خواهند كرد.
    حال اگر سانحه وسيع باشد و تخريب بناها را در بر داشته باشد پس از وقوع آن عمليات جستجو ونجات افراد زير آوار آغاز مي شود كه گروهاي امدادي به تيم هاي مختلف تقسيم مي شوند و هر تيم مسوول تجسس در قسمتي از منطقه مي باشد در كنار گروه تجسس و نجات گروههاي ديگري نيز فعاليت مي كنند مانند كمكهاي اوليه ترياژ ، پشتيباني ، اطفا حريق و ... كه كار كليه اين گروهها وابسته به يكديگر مي باشد.
     

    *****

    اطلاعیه

    دوستان و همراهان قدیمی سلام
    با آرزوی اوقاتی خوش برای کلیه دوستان و همراهان به اطلاع می رسانیم که با توجه به نزدیکی ایام محرم و برگزاری مراسم های مختلف و نیاز شدید به نیروهای امدادی و آموزش دیده برای تامین نیازهای امدادی از بین علاقه مندان جهت شرکت در ماموریتهای امدادی ثبت نام به عمل می آید .لذا متقاضیان باید به منظور اعلام آمادگی فقط یک ایمیل ارسال کنند
    محتویات ایمیل ارسالی
    الف)مشخصات فردی شامل نام و نام خانوادگی و تاریخ دقیق تولد
    ب)آدرس محل سکونت
    ج)شماره تماس برای دسترسی سریع ترجیحا موبایل یا تلفنی که شخصا پاسخگو باشید
    **************
    موفق و پیروز باشید

    emdadgar_2109@yahoo.com
     

     

     

     

     

     

     

    طنزانه
    طنزگويه هاي اجتماعی «روزانه»

    چگونه كارمند خوبي باشيم؟

    سعي كنيد هنگام تردد در راهروهاي اداره هميشه پرونده زير بغل داشته باشيد:
    اين ترتيب به نظر كارمند سخت كوشي ميرسيد كه قرار است در جلسه مهمي شركت كند. كساني كه دست خالي اين طرف و آن طرف ميروند عاطل و باطل به نظر ميرسند و تصور عموم از كساني كه روزنامه زير بغل دارند اين است كه زير كار در ميروند و به جاي آن وقت خود را صرف خواندن روزنامه و حل جداولش ميكنند.

    براي اين كه به نظر برسد سرتان شلوغ است:
    از كامپيوتر استفاده كنيد. استفاده از كامپيوتر در نگاه خيلي از كساني كه چشم‌شان به شما مي افتد مترادف «كار» است در حالي كه شما مي‌توانيد فرصت را مغتنم شمرده و ايميل‌هاي شخصي و دريافت و ارسال نماييد، چت كنيد در مورد موضوعات مورد علاقه خود سرچ كنيد، وبلاگها و سايتهاي مورد علاقه خود را نگاه كنيد و بدون اينكه ذره‌اي كار انجام داده باشد، حسابي خوش بگذرانيد و اگر زماني توسط رئيس‌تان گير افتاديد (كه حتما گير مي‌افتيد) بهترين دفاع اين است كه ادعا كنيد در حال يادگيري نرم‌افزار جديدي هستيد كه به نوعي به كارتان مرتبط است.

    ميز كارتان را به هم بريزيد:
    اطراف خودتان را حسابي با اسناد و جزوات و اوراق پر كنيد. در نگاه افراد حجم كاري كه ديده ميشود مهم است. اگر ميدانيد قرار است كسي در دفتر كارتان در مورد كارش با شما ديدار داشته باشد اسناد و مدارك مربوط به او را در ميان اوراق خود گم و گور كنيد و بعد در حضور او دنبالشان بگرديد.

    از منشي تلفني استفاده كنيد و حتي المقدور به تماس‌ها پاسخ ندهيد:
    افراد براي اين كه چيزي به شما بدهند با شما تماس نميگيرند، آنها تماس ميگيرند تا شما براي آنها كاري انجام دهيد و فقط بلدند براي شما دردسر بسازند و اين منصفانه نيست!

    ظاهري آشفته و پريشان داشته باشيد:
    ظاهر پريشان شما رئيس‌تان را متقاعد ميكند كه سر شما حسابي شلوغ است.

    كاري كنيد كه به نظر برسد تا ديروقت كار ميكنيد:
    هميشه دير دفتر را ترك كنيد به خصوص زماني كه رئيس‌تان در اداره است. ميتوانيد از اين فرصت براي خواندن مجلات، كتابها و سرگرمي‌هاي اين چنيني كه هميشه قصد انجامشان را داشتيد ولي فرصت نكرده‌ايد استفاده كنيد.

    آه بكشيد:
    زماني كه افراد زيادي اطرافتان هستند وانمود كنيد داريد به سختي كار ميكنيد و بعد با صداي بلند طوري كه همه بشنوند آه بكشيد. تصور حجم بالاي كاري كه داريد انجام ميدهيد آن‌ها را تحت تاثير قرار خواهد داد.

    از الفاظ قلمبه سلمبه استفاده كنيد:
    اگر چنين واژه‌هايي بلد نيستيد معادل انگليسي كلمات مرتبط با حوزه كاريتان را پيدا كنيد و به خصوص هنگام صحبت كردن با مافوق خود به جاي كلمات فارسي از آن‌ها در جملات‌تان استفاده كنيد. مهم نيست كه او متوجه آن چه ميگوييد ميشود يا خير!

    مهم اين است كه شما تاثير گذار به نظر ميرسيد.

     

     

     

     

     

     

     

     

    مسائل زندگي
    کار، مُد، سلامتی، رموز موفقیت و ...

    مردمان

    حقايقي در مورد تخم مرغ

    تاسـم تـخـم مـرغ در یـکـی دو دهـه اخـیـر بد در رفته است. کـارشناسان سلامتی معتقدند که برای سلامت قلب مضر اسـت، و خـلاصـه این کــه موضوع بحث و انتقاد بسیاری از مـنـتـقدان مـی بـاشنـد. امـا آیـا بـه راسـتی دوست سفید رنـــگ ( و گاهی قهوه ای) ما برایمان اینقدر مضر است؟ به تـازگی بسـیــاری از سازمانهای بهداشتی به دفاع از فواید تخـم مـرغ پــرداخته اند. پس ما باید کدام یک از حرف ها را قبول کنیم؟ اگر مضر هستند پس چرا مجددا درمورد خواص آنها تبلیغ می شود؟

    تصور نادرست در مورد تخم مرغ
    سـابق بر این تصور می شد که تخم مرغ کلسترول خون را افزایش می دهد. و همانطور که می دانـیـد کلســـترول بالا باعث ایجاد سکته قلبی میـشود. زرده تخم مرغ به تنهایی شامل 5 گرم چربی می باشد که برای متخصصین تغذیه کافی است که ادعا کنند تخم مرغ باعت ایجاد تسدد شراین می شود.
    یک تصور نادرست دیگر این است که مردم فکر می کنند کلسترول همان چربی است. این امر درست نیست. کلسترول یک ماده مومی شکل است که از نظر ظاهری کمی شبیه به چربی می باشد اما خصوصیات متفاوتی با آن دارد. دانشمندان امروزه به این نتیجه دست پیدا کرده اند که کلسترول در بسیاری از غذاها وجود دارد و کلسترولی که در خون مشاهده می شود با آنچه که قبلا تصور می شد تفاوت های بسیاری دارد. بنابراین برای حل کردن راز تخم مرغ باید مطالبی در مورد کلسترول بدانیم.

    کلسترول
    پیش از هر چیز باید بدانید که کلسترول لزوما چیز بدی نیست. بدن انسان برای حفظ دیواره سلولی، تجزیه بافت اعصاب و تولید ویتامین D به کلسترول نیاز دارد. ضمنا دو نوع کلسترول وجود دارد: کلسترولی که در غذاها وجود دارد و دیگری کلسترول خون. که هر دو از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند.
    کلسترول غذایی را می توانید در غذاهایی نظیر: گوشت قرمز، گوشت سفید، غذاهای دریایی، تخم مرغ و لبنیات پیدا کنید. کلسترول نوع دوم ( کلسترول خون) در کبد تولید می شود و با جریان خون به تمام نقاط بدن می رسد. کلسترول خون خود به دو زیر مجموعه تقسیم بندی می شود: لیپو پروتیین های متراکم (HDL) و لیپو پروتیین های کم تراکم (LDL). LDL به این دلیل که به دیواره شریان های خونی می چسبد به عنوان کلسترول بد شناخته می شود.
    چیزی که واقعا بد است میزان لیپو پروتیین های کم تراکمی است که در خون وجود دارد. مقدار بیش از اندازه آن باعث ایجاد ناراحتی های قلبی می شود. دانشمندان اخیرا به این نتیجه رسیده اند که مصرف غذاهایی که دارای کلسترول هستند میزان کلسترول خون را افزایش نمی دهند. حداقل می توان گفت که تعدادی از کارشناسان با این نظر موافقند ( مثل همیشه عده ای مخالف وجود دارد.)
    بر اساس یکی از تحقیقاتی که دکتر وندا هاول به همراه همکارانش در دانشگاه آریزونا انجام داده است، در طی یک مطالعه آماری که در طول 25 سال به پایان رسید به این نتیجه رسیده اند که مصرف کلسترولی که در لبنیات وجود دارد به هیچ وجه کلسترول خون را بالا نمی برد. این تحقیق همچنین حاکی از آن است که افرادی که دارای رژیم غذایی کم چربی بوده و حتی روزی 2 تخم مرغ مصرف می کردند هیچ نشانه ای از افزایش کلسترول در خون آنها مشاهده نشده است.
    بنابراین چه چیزی باعث افزایش کلسترول خون می شود؟ یکی از تئوری ها بر این اصل استوار است که چربی های اشباع شده عامل افزایش کلسترول می باشند. از سه نوع چربی که وجود دارد ( اشباع شده، اشباع حلقه ای و اشباع نشده) تنها نوع اشباع شده آن باعث افزایش کلسترول و در نتیجه میزان LDL می باشند. تخم مرغ دارای چربی های اشباع نشده می باشد که می تواند میزان کلسترول بد خون را کاهش دهد، به شرط اینکه مصرف آنرا جایگزین غذاهایی با چربی های اشباع شده نمایید.

    غذاهای خوشمزه
    تخم مرغ یک غذای کاملا مغذی است. فقط از چربی (زرده) و پروتئین (سفیده) تشکیل نشده، بلکه مقادیر بسیار زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن نیز در آن یافت می شود که از جمله آنها می توان به نکات زیر اشاره کرد...

    ویتامین ها
    A: مناسب برای پوست و رشد
    D: با تولید کلسیم مقاومت استخوان ها را افزایش می دهد
    E: از سلول ها در برابر فرایند اکسایش جلوگیری می کند
    B1: باعث آزاد شدن انرژی موجود در کربوهیدرات ها می شود
    B2: انرژی موجود در چربی ها و پروتئین ها را آزاد می کند
    B6: سوخت و ساز پروتئین در بدن را بهبود می بخشد
    B12: در ساختار بافت های عصبی و سلول های خونی نقش مهمی دارد

    مواد معدنی
    آهن: در ساخت گلبول های قرمز خون بسیار موثر است
    روی: به تعادل آنزیم ها کمک کرده و فرایند بلوغ را تسریع می بخشد
    کلسیم: مهمترین ماده معدنی در تقویت استخوان و دندان
    ید: ترشح هورمون ها تیروئید را کنترل می کند
    سلنیوم: مانند ویتامین E از سلول ها در برابر فرایند اکسایش محافظت می کند

    بهترین نوع پروتئین
    اگر موارد بالا برای شما کافی نیست باید این را هم اضافه کنیم که در سفیده تخم مرغ انواعی از خالص ترین پروتیین ها وجود دارد. آنقدر مغذی است که دانشمندان زمانی که میخواهند پروتئین سایر غذاها را محاسبه کنند، پروتئین سفیده تخم مرغ را به عنوان استاندارد در نظر می گیرند. "ارزش غذایی" آن (مقیاسی است برای تعیین فایده پروتئین رشد) 39.7 می باشد. این در حالی است که ارزش غذایی شیر، گوشت و برنج به ترتیب 84.5 ، 74.3 ، و 64 می باشد.
    هر چه ارزش غذایی بالاتر باشد پروتیین بهتر جذب می شود. به همین دلیل است که بدن سازها در رژیم غذایی خود از سفیده تخم مرغ استفاده می کنند. زمانی که شخص، به عنوان نمونه گوشت مصرف می کند، تمام پروتیین آن به طور خالص مصرف نمی شود.
    پروتئین یک ماده مرکب می باشد. به این دلیل است که کارشناسانی که برای بدن سازها پروتئین مصنوعی می سازند همیشه از سفیده تخم مرغ در فراورده های خود استفاده می کنند. همانطور که مشاهده می کنید هر عدد تخم مرغ معمولی حاوی 6.3 گرم پروتئین می باشد.

    چگونه تخم مرغ را بخوریم
    کارشناسان معتقدند با اینکه تخم مرغ دارای میزان کمی چربی های اشباع شده است بیش از روزی 2 عدد از آنها را نباید مصرف کرد. زرده تخم مرغ دارای چربی می باشد که اگر چه این چربی ها باعث بالارفتن کلسترول خون نیستند اما اگر بیش از اندازه از آنها مصرف شود مشکلات دیگری را برای فرد ایجاد می کنند.
    مسمویت از طریق تخم مرغ هر ساله 5000 نفر را به کام مرگ می برد. 1 تخم مرغ از هر 10000 عدد به سالمونلا آلوده است. به همین دلیل شما نباید هیچ گاه آنها را به طور خام مصرف کنید، و یا اینکه در شیر مخلوط کرده و یا به طور خام ببلعید.
    بهترین روش برای طبخ تخم مرغ بستگی به غذایی که دارد که می خواهید درست کنید. سازمان غذایی آمریکا اعلام می کند که دمای طبخ تخم مرغ نباید بیش از 250 درجه فارنهایت باشد. اگر بر روی تخم مرغ قسمت های آبکی و شلی وجود داشته باشند بدین معناست که پخت به طور کامل انجام نشده است.

    به به ، تخم مرغ
    ـــــــــــــــــــــــــ
    بنابراین شما با تمام حقایق در مورد این ماده خوراکی و مفید آشنا شدید. زمانی دشمن شما بود اما حالا یکی از دوستان جدا نشدنی شماست که بسیار مغذی بوده و آنقدرها هم که تصور می کردید مضر نیست. حاوی مقادیر زیادی پروتئین بوده و طرز تهیه آن بسیار ساده می باشد و یک غذای طلایی طبیعی است... البته اگر در خوراک آن زیاده روی نکنید.
     
     

     

     

     

     

     

     

     

    ستون آزاد

    بهترین فن آوریهای خانگی
    سال 2006

    به نظر می رسد که سال گذشته در زمینه ظهور وسایل جدید، نرم افزار و ابزار های الکترونیکی از رشد زیادی برخوردار بوده است.
    لپ تاپ آپل( مک بوک) با استقبال بسیاری در اوایل سال 2006 روبرو شد در حالی که بسیاری از مردم مشتاقانه منتظر دستیابی به آخرین دستاورد میکروسافت یعنی سیستم عامل ویندوز ویستا بودند.
    در رقابت برای دستیابی به بازار خرید های کریسمسی، هم سونی و هم نینتندو ابزارهای بازی کامپیوتری جدیدی را روانه بازار کردند.
    بی بی سی از برخی از صاحب نظران تکنولوژی خواسته است تا بهترین فن آوریهای سال 2006 را برشمارند.

    فریزر مک دونالد، سردبیر، مجله استاف
    محصولی که در این سال خیلی بر سر زبان ها افتاد، پلی استیشن 3 سونی بود.
    بعد از مدتها تاخیر، سرانجام پلی استیشن 3 به بازارعرضه شد
    نسل تازه ای از فن آوری در بازیهای کامپیوتری، فن آوری سیستم پخش دی وی دی بلو-ری، فن آوری رسانه های خانگی ارتباطات بی سیم، برای خوانندگان مجله استاف، ابزارهایی شاخص محسوب می شود.
    من اصولا بیشتر طرفدار نینتندو هستم و همیشه نسبت به پلی استیشن بدبین بوده ام، اما محصول تازه پلی استیشن واقعا عالی است. بازی که من بیشتر از همه به آن علاقمندم 'موتور استورم' است که واقعا جذاب است.
    فن آوری به کار رفته در پلی استیشن 3 بسیار جالب است اما Wii نینتندو هم جایگاه خودش را دارد.

    مارتین لینچ، سردبیر گیزمودو
    خیلی از مردم تصور می کنند که تنها راه ورود به عصر فن آوری وضوح بالا خرید یک تلویزیون پلاسما یا ال سی دی با وضوح بالا است اما راه جایگزینی هم وجود دارد: پروژکتور با وضوح بالا.
    در واقع این تنها راهی است که می توان احساس در سینما بودن را با استفاده از کامپیوتر، پخش کننده های دی وی دی، بازیهای کامپیوتری و گیرنده های برنامه های تلویزیونی داشت.
    گذشته از همه این ها، چرا باید 1300 پوند برای خرید یک تلویزیون 42 اینچی به شکل قاب تابلو پرداخت در حالی که با همان پول می توان به قاب تصویری 4.5 متری با کیفیت عالی دست یافت.
    یکی از خوش ظاهر ترین محصولات این سال، پروژکتور وضوح بالای اینفوکس بود. این شرکت به خوبی می داند که پروژکتورهای مشتری پسند چگونه باید به نظر بیایند: براق، خوش نما و با قالب سیاه رنگ.
    با استفاده از پروژکتور با وضوح بالا می توان با کیفیت خوب حسی مشابه در سینما بودن یافت
    خوش ظاهری این پروژکتور با کارآیی خوب هم همراه است، تصاویری که پخش می کند کاملا واضح و کیفیت رنگ آنها مانند سینما است.
    به علاوه اصلا مهم نیست که اتاق نشمین شما چقدر باشد، با این پروژکتور شما می توانید تصویری به بزرگی 36 اینچ تنها از فاصله یک متری داشته باشید وبعد هم آن را زیر بغل تان بگیرید و هر جایی دلتان خواست با خودتان ببرید.

    کتی لی ، سردبیر شینی شینی
    نینتندو Wii شايد وسيله موفق سال 2006 بود.
    بهترین مشخصه ابزارهای بازی کامپیوتری نینتندو آن است که همه می توانند با آن بازی کنند در حالی که با Xbox پلی استیشن سونی شما باید یک بازی کننده حرفه ای باشید.
    موفقیت نینتندو در سال 2006 سبب شد که در بازار ابزارهای بازی کامپیوتری موقعیت بهتری به دست آورد. البته شايد پلی استيشن 3 در سال بعدی موفق باشد

    جینا تراپانی، سردبیر لایف هکر
    ابزارهای موازی به کاربران اجازه دادند که از سیستم ویندوز روی کامپیوتر مک استفاده کنند
    با کامپیوترهای آپل که حالا از تراشه اینتل استفاده می کنند، اکنون دست یافتن به کامپیوتری که بتواند همزمان از سیستم عامل مک و ویندوز استفاده کند به واقعیت بدل شده است.
    بوت کمپ آپل به کاربران اجازه می داد که هر زمان که بخواهند بین دو سیستم عامل OS X و سیستم عامل ویندوز یکی را انتخاب کنید. اما مشکل اين بود که برای تبديل يکی به ديگری وبه عبارتی حرکت بين دو سيستم عامل بايستی دستگاه ری بوت (reboot) می شد.
    اکنون با "پارالل دسکتاپ" کاربر اپل می تواند هر دو سيستک عامل را همزمان آماده داشته باشد و به سادگی بين اين دو بدون خاموش و روشن کردن و يا ری بوت دستگاه، حرکت کند.
    به این ترتیب بسیاری از مردم برای استفاده همزمان از قابليتهای سخت افزار آپل و نرم افزار ویندوز راه حل خوبی یافته اند.

    جیمز بچینور-کولینز، سردبیر مجله T3
    فن آوری منتخب من در سال 2006، ابزار بازی نینتندو است که علاقمندی بسیاری از کسانی را که پیش از این به بازیهای کامپیوتری توجه چندانی نشان نمی دادند، برانگیخته است.
    ابزار بازی نینتندو از نوآوری تازه ای در کنترل بهره برده است
    ابزار بازی نینتندو، فقط سریع تر یا دارای گرافیک بهتر نیست بلکه نسل جدیدی از بازیهای ویدئویی است.
    من تصور می کنم این ابزار همتای پلی استیشن3 و اکس باکس باشد. در حالیکه سونی و میکروسافت به راه دیگری رفته اند، نینتندو مسیر دیگر را برگزیده است و من واقعا معتقدم که سونی و میکروسافت از نینتندو عقب خواهند افتاد.

     

     

     

     

     

     

     

     

    ستون آزاد

    چه بكنيم كه فرزند ما قد بلند و قهرمان شود؟

    دكتر غياث الدين جزايرى

    شالوده ى استخوان بندى و قد و قامت هم مثل بسيارى از مشخصات ديگر در رحم مادر ريخته مى شود. ما در صفحات گذشته مخصوصا هنگام معرفى فلوئور شما را با مردمان بند پى كه همگى چهار شانه بوده و قدى بلند دارند آشنا كرديم و اكنون بد نيست بدانيد بند پى كجا است و چرا ساكنان آن اينگونه قد بلند مى باشند.
    بند پى يكى از بخش هاى بابل است كه در رودخانه كلارود، سجاد رود و شكراله رود از اين بخش مى گذرد. در اين رودخانه ها سنگهاى خروجى زياد ديده مى شود و آب آنها سرشار از املاح معدنى مثل يد و فلوئور و فسفور است و هواى آن نيز از بخار درياى مازندران استفاده كرد داراى بخار شبه فلز ((يد)) مى باشد و به اين ترتيب پايه ى استخوان بندى ساكنان اين بخش با مصالح كافى گذاشته شده و ساكنان آن از نظر مواد معدنى گرسنگى ندارند و چون شغل اكثر ساكنان آنجا گله دارى و چايكارى است و از نظر مواد سفيده اى نيز بعلت خوردن گوشت و لبنيات در رفاه بوده گرسنگى مواد سفيده اى ندارند. - ماهى نيز در آنجا زياد خورده مى شود.
    يكى از مواد معدنى كه تاثير فراوان روى قد و قامت دارد فسفور است اين شبه فلز نيز در خاك آنجا بحد كافى هست و وجود كرمهاى شبتاب در آن نواحى مويد اين نظريه مى باشد.
    وجود عناصر گوناگون در آبهاى آن نواحى سبب شد كه من اين بخش را تكزاس ايران لقب داده و از شما دعوت نمايم كه در فرصت مناسب از اين ناحيه كه زادگاه سردار رشيد ايران مى باشد ديدن كنيد و از آب رودخانه هاى آن نوشيده و مقدارى همراه خود بياوريد و به بانوان آبستن توصيه كنيد كه از اين آب بنوشند تا فرزندى همراه خود بياوريد و قهرمانان داشته باشند بديهى است خوردن شير و لبنيات نيز لازم بوده و اين خوراكيهاى مفيد پايه ى بلند قدى خواهند بود.

    آب نيك
    ممكن است بفرماييد ما به بندپى دسترسى نداريم اشكالى ندارد اگر ساكن تهران هستيد من شما را به جايگاه يك دسته ى ديگر از توئيكى هاى ايران راهنمايى مى كنم .
    در نزديكى فشم شهركى بنام آب نيك وجود دارد در آنجا نيز ساكنان آن بلند قد مى باشند. اين قصبه بعلت داشتن آب و هواى سالم و معتدل ييلاق نشين است و خانواده هاى متمكن تهران تابستانها در آنجا سكونت دارند و فرزندان آنها نيز خوش هيكل و چهارشانه و بلند قامت مى شوند چشمه هاى اين شهرك نيز بحد كافى مواد معدنى براى بلندى قد دارند و چنانچه گفتيم در شمشك كه نزديك آن است يكى از معادن بزرگ فسفور وجود دارد.

    دورود و سيلاخور
    نمى دانم شما اسم سربازان سيلاخورى را شنيده ايد يا نه اگر نشنيده ايد پيرمردان و پيرزنان خانواده شما شنيده و بخاطر دارند.
    سيلاخورى ها معمولا باريك اندام و قد بلند مى باشند ولى استخوان بندى محكمى ندارند و در حقيقت استخوانهاى آنها پوك و سست است اين ها از رودخانه ها سيلاخور مشروب مى شوند. اين رودخانه در دورود كه نزديك خرم آباد بوده و از توابع بروجرد است به رودخانه ى ديگرى مى ريزد. در اين آب يكى از فلزات نادر كه خاصيت تشعشع دارد وجود دارد و معدن آن در كوه هاى سيلاخور بوده و با كنترل شديد دولت استخراج شده به خارج فرستاده مى شود اگر مى خواهيد خاصيت تشعشع اين فلز گرانبها را مشاهده كنيد در سر راه جنوب نيم ساعت در دورود توقف كنيد و دقت نماييد اين آب چند كيلومتر داراى تشعشع بوده و امواجى به چشم شما مى خورد كه در اصطلاح محلى مارلان گويند. اساس بلندى قد سيلاخورى ها همين فلز است كه در آب خوردن آنها موجود است ولى چون اين آب بحد كافى فلوئور ندارد اين اشخاص استخوان محكمى ندارند اكثر قبل از سى سالگى دندانهايشان مى ريزد و ساق پاى آنها مى شكند و اغلب لنگان لنگان راه مى روند اگر به آب هاى لوله كشى آنها فلوئور اضافه شود اين نقص برطرف شده آنجا نيز مهد پرورش قهرمانان و اشخاص خوش قد و قامت خواهد شد.

    ساكنان اطراف كوير
    در دهات بين كاشان و يزد هم شما با اشخاص بلند قد و لاغر اندام زياد بر مى خوريد اينها ساكنان اطراف كوير مى باشند آبهاى آنها سرشار از املاح معدنى است و هوايى كه تنفس مى نمايند نيز غالبا توام با گرد و غبار است و از اين راه نيز مقدارى مواد معدنى جذب بدن آنها مى شود در جلدهاى بعدى اين كتاب باز هم شما را با گياهان و آب هايى كه سرشار از مواد معدنى هستند آشنا خواهيم كرد.

     

     

     

     

     

     

     

    ليگ مبين

    football@mobin-group.com 

    برنامۀ هفتۀ پنجم لیگ  

    سلام دوستان. خسته نباشین. بعد از دو سه روز غیبت، امروز قصد داریم که برنامۀ هفتۀ پنجم لیگ رو اعلام کنیم.
    همون طور که می دونین، بازی های لیگ ایران فعلاً تعطیلن. برای همین این هفته هم فقط از بازی های اروپایی استفاده می کنیم. برای این هفته، دو بازی از لیگ انگلیس و سه بازی از لیگ ایتالیا رو درنظر گرفتیم. بی مقدمه، برنامۀ این هفته رو اعلام می کنیم ( تیم هایی که اسمشون در سمت راست نوشته میزبان هستن ) :

    لیورپول - چلسی
    آرسنال - منچستر یونایتد
    اینتر میلان - فیورنتینا
    لیوورنو - آ . اس . رم
    لاتسیو - میلان

    بازی لیورپول و چلسی شنبه 30 دی ماه ( 20 ژانویه ) و سایر بازی ها یکشنبه 1 بهمن ( 21 ژانویه ) برگزار می شن. بنابراین شما تا ساعت 12 ظهر شنبه وقت دارین که پیش بینی های خودتونو ارسال کنین. به همون آدرس همیشگی ( football@mobin-group.com  ).
    در ضمن دو نفر از دوستان به من میل زده بودن و گفته بودن که امتیازات هفتۀ آخرشون لحاظ نشده. من مجدداً پیگیری می کنم و درصورتیکه حرفشون صحیح باشه، امتیاز صحیحشون رو توی جدول هفتۀ پنجم می نویسم.
    راستی یه مطلب دیگه. دو نفر از دوستان که تا حالا نتونسته بودن برای لیگ میل بفرستن و از لیگ کنار گذاشته شده بودن، به من میل زدن و شرایط خودشون رو برام توضیح دادن. عذرشون از نظر من موجّه بود. به همین دلیل، از این هفته در جدول شمارۀ 8 قرار می گیرن و با اعضای این گروه به رقابت می پردازن. حالا چرا جدول 8؟ چون اگه یادتون باشه، بعد از تعویض ترتیب جدول ها، جدول شمارۀ 8 دو تا جای خالی داشت. خب...، این دو تا جای خالی هم قسمت این عزیزان بود.
    در پایان باز هم می گم که اگه سؤال، انتقاد، و یا پیشنهادی دارین، منو بوسیلۀ ایمیل خصوصیم مطلع کنین. ممنون.
    بیشتر از این دیگه صحبت نمی کنم. موفق باشین.
    حق نگهدار...  

    آدرس رسمی لیگ :
    football@mobin-group.com
    آدرس خصوصی مسئول لیگ :
    milad_graydays@yahoo.com

    *****

    براي مشاهده نتايج لیگ مبین تا پایان هفته چهارم اینجا را کلیک کنید

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان