639

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 639 :: سه شنبه 26 دی 1385

Mobin_s2004@yahoo.com

Invalid IP Address


سلام عرض شد
يه نکته را خيلي سريع بگم، از وقتي که سايت گروه (mobin-group.com) افتتاح شده بود برخي از دوستان داخل کشور هنگام ورود به سايت مشکلاتي داشتند. علتش اين بود که روي سايت برنامه محافظ و امنيتي براي جلوگيري از هک و خرابکاري نصب شده و اين برنامه فقط به IPهايي که در ليست اش وجود داره اجازه ورود به سايت را مي ده. به همين دليل برخي از کاربران داخل کشور هنگام ورود به سايت با صفحه سياه رنگي مواجه مي شدند که نوشته بود: Invalid IP Address.
ظرف ديروز و امروز داريم ليست IPها را اصطلاحا بروز مي کنيم و اميدوارم در روزهاي آينده اين مشکلي که براي برخي دوستان پيش اومده، برطرف بشه.
راستي اين هم آدرس تالار گفتگوي گروه:
http://www.mobin-group.com/modules.php?name=Forums

باقي بقايتان!

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره قبلی «روزانه» (638) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • تصاویر بسیار جالب فضایی از زمین 
  • دانه درشتهاي مفاسد اقتصادي معرفي شدند
  • معرفي و دانلود فيلم: تاريک
  • دانلود آلبوم: Number One Party Anthems (2006)
  • آهنگ زیبای محسن چاووشی و محسن یگانه به نام نفس بریده
  • بازگرداندن اطلاعات پاک شده توسط نرم افزار قرتمند FileRescue Professional v2.6.10
  • بازي زيباي PuzzleBobble
  • مجعد نمودن موي سر
  • Gender Test ( Funny )
  • کلاسهای آمادگی برای آقايان - خانمها هم بخوانند
  • 20 كليد طلايي براي زناني كه خواهان ارتباط موفق با شوهر خود هستند! 
  • تويوتا کمري 2007
  • جمعيت كوفه و شرايط حاكم بر آن
  • لات بازي در چت (لات تازه كار)
  • روش نگارش يك رزومه كامل
  • شهری که می‌خواهد هنگ‌کنگ باشد
  • و ...
 

 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

تصاویر بسیار جالب فضایی از زمین 
کاغذ ديواريهاي محرم
سري سوم | سري چهارم
یک بازی فلش جالب
حاشیه های خواندني از بازديد احمدي نژاد از محله هاي فقير نشين ماناگوا + گزارش تصويري از استقبال مردم نيكارگوآ

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانه درشتهاي مفاسد اقتصادي معرفي شدند

 دبير ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز در جمع خبرنگاران از دانه درشتهاي مفاسد اقتصادي و پرونده هاي آنان گفت.
حميدرضا محمدتقي‌زاده دبير ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز عصر ديروز در جمع خبرنگاران افزود: ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز، پرونده‌هاي دانه درشت را پيگيري مي‌كند، از جمله پرونده‌هاي درشت، پرونده قاچاق 80 ميليارد تومان و پرونده كشتي‌ قاچاق سوخت در خرمشهر و پرونده 300 ميليارد توماني كه مرحوم كريمي‌راد اعلام كرد.
محمدتقي‌زاده افزود: هنوز پرونده‌هاي بيش از 10 ميليارد تومان در ستاد مبارزه با قاچاق وجود دارد كه در پيچ و خم رسيدگي است.
وي از رسانه‌ها خواست كه رسيدگي، پرونده‌هاي دانه درشت را خواستار شوند و نگذارند، رسيدگي به آنها به فراموشي سپرده شده يا در پيچ و خم اداري قرار گيرد.
دبيرستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: پرونده امروز مرتبط به يك سرشبكه قاچاق كالا به نام رحيم «س» و دو برادر كه در ترخيص كالا بودند، مي‌باشد اين افراد از طريق تخليه بارهاي ترانزيتي كه طبق مقررات بايد از كشور خارج مي‌شد، در داخل كشور علاوه بر اين كار قاچاق به جاي كالاي ترانزيتي، كالاهاي يارانه‌دار داخلي را جاسازي مي‌كردند و از كشور به طور غيرقانوني خارج مي‌كردند.
محمدتقي‌زاده گفت: برخي عوامل در دستگاههاي دولتي هم در جعل اسناد ترانزيت و از مسير خارج كردن محموله‌ها دست داشتند.
وي گفت: پرونده نزديك به ختم رسيدگي قرار دارد.

*كشف 42 كانتينر قاچاق
دبير ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: نيروي انتظامي 42 كانيتنر قاچاق كالا در تهران، مشهد و اصفهان كشف كرد كه كالاهاي پوشاك، كفش، عطر، ادكلن، و لوازم آرايشي تاريخ گذشته وارد شده بود و به جاي آن 700 تن پودر لباسشويي كه يارانه‌دار جاسازي شده بود كشف و ضبط شد.
وي گفت: مدير يك شركت توليدكننده پودر لباسشويي يارانه‌دار با قاچاقچيان دست داشته و قاچاقچيان حتي در خارج از كشور مؤسسه‌ها و كارخانه‌هايي احداث كرده بود.
محمدتقي‌زاده دبير ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: اين باند 14 ميليارد تومان جنس محصولات قاچاقي وارد و صادر كرده بودند كه جريمه آنها 28 ميليارد تومان اعلام شد.
وي با اشاره به اين كه مجتمع قضايي ويژه امور اقتصادي پرونده‌ قاچاق 80 ميليارد توماني را خوب رسيدگي كرد، گفت:‌اين پرونده هم اكنون در شعبه دوم مجتمع در حال رسيدگي است.
دبير ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: طبق قانون اگر رسيدگي به پرونده‌هاي قاچاق كالا ظرف يك ماه در دادگاه به نتيجه نرسد، سازمان شاكي (مانند گمرك) مي‌تواند پرونده را به سازمان تعزيرات حكومتي منتقل كند.

*پرونده قاچاق گوشي تلفن همراه
محمدتقي‌زاده دبير ستاد مبارزه با قاچاق كالا گفت: در راستاي پشتيباني از تصميم دولت مبني بر افزايش تعرفه واردات گوشي تلفن همراه دستورالعملي در ستاد صادر شد و ظرف ماه گذشته محموله‌هايي در بوشهر شامل چند هزار دستگاه گوشي تلفن همراه به ارزش 6 ميليارد تومان كشف و عليه آن اعلام جرم شد.
وي گفت: پيش‌بيني مي‌شود كه ميزان جريمه اين قاچاق 5 برابر ارزش محموله باشد.
وي گفت: پرونده قاچاق گوشي تلفن همراه در دادگاه عمومي و انقلاب اسلامي بوشهر در حال رسيدگي است.
تقي‌زاده خبر از كشف يك محموله ترانزيت ديگر گوشي تلفن همراه در تهران داد و گفت: دهها كارتن گوشي تلفن قاچاقي را ناجا در تهران كشف كرده و تحويل گمرك داده است.

*مبارزه با قاچاق سوخت در اولويت
محمد‌تقي‌زاده دبير ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز بيان داشت: مبارزه با قاچاق سوخت با توجه به حجم آن و يارانه‌‌اي بودن سوخت در اولويت ستاد قرار دارد. در اين رابطه دو پرونده در استانهاي آذربايجان شرقي و غربي در جريان است.
وي گفت: يك پرونده قاچاق سوخت مربوط به استان آذربايجان غربي شامل قاچاق 520 هزار ليتر فرآورده‌هاي نفتي است كه در تعزيرات حكومتي در حال رسيدگي است.
وي گفت:‌قاچاقچيان سوخت سهميه سوخت در قالب يك كارخانه را دريافت مي‌كردند و از شبكه مصرف كشور خارج مي‌كردند، طبق مصوبه مجلس جريمه اين قاچاق 5 برابر ارزش محموله است.

* تخليه ضايعات سوخت در بيابان
سردار محمدتقي‌زاده در مورد محموله ديگر قاچاق سوخت گفت: اين محموله در استان آذربايجان شرقي به ميزان 350 هزار ليتر فرآورده‌ نفتي است كه در قالب ضايعات نفتي حمل مي‌شده و پس از تخليه آن در بيابان‌، جاي آن را نفت گاز (گازوئيل) بار مي‌‍زدند و از كشور خارج مي‌كردند.

*اسامي محكوم‌شدگان پرونده قاچاق در سايت
دبير ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز ضمن درخواست از رسانه‌ها براي پيگيري پرونده‌هاي بزرگ قاچاق گفت: پايگاه اطلاع‌رساني ستاد راه‌اندازي شده و از اين پس اسم و عكس محكوم‌شدگان پرونده‌هاي درشت قاچاق در آن اعلام مي‌شود.

*شناسايي 201 اسلكه و 12 هور
حميدرضا محمدي‌تقي‌زاد دبير ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز خبر از ساماندهي و شناسايي 210 اسكه و 12 هور داد و گفت: از اين تعداد 43 اسكه تجاري، 69 اسكله صادراتي، 20 اسكه صنعتي 23 اسكله چند منظوره، 7 اسكله مسافري، 15 اسكله نظامي و 13 اسكله متروك بوده‌اند.
وي گفت: در بررسي وضعيت اسلكه‌ها مشخص شد كه با تغيير اعضاي ستاد مبارزه با قاچاق روند، رسيدگي به اسكله‌ها كند شده بود، آنچه تاكنون عمل شده 34 اسكله كه متروك بوده يا متولي نداشتند، تعطيل شدند.
وي ادامه داد: در 47 اسكله حضور نيروي انتظامي ضعيف بود كه اقدام به تصويب ناجا در آنها شد، 15 اسكله در اختيار نيروهاي مسلح بود كه هيئتي از ستاد كل نيروهاي مسلح براي رفع مشكل آنها اعزام شد و از آنها يك اسكله بلاتكليف بود كه تعطيل شد.

*رفع مشكل از 102 اسكله شيلاتي
حميدرضا محمدي‌تقي‌زاده دبير ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: 102 اسكله شيلاتي، مسافري و چند منظوره وجود دارد كه مجاز هستند ولي فاقد تمامي مجوزهاي فعاليت هستند. از اين تعداد اكنون برخي مجوزهاي را گرفته‌اند.
دبير ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: تا نيمه نخست سال 86 كل 102 اسكله شيلاتي و چند منظوره ساماندهي مي‌شوند.
وي گفت: تاكنون 65 تا 70 درصد كار اسكله‌ها ساماندهي شده و در كاهش قاچاق از اسكله‌‌ها 80 درصد پيشرفت كار صورت گرفته است.
وي افزود: ساماندهي 100 درصد اسكله‌ها به معني خلاف قاچاق نيست، بلكه بايد با نيروهاي اطلاعات و نيروي انتظامي جلو سواستفاده از مجوزهاي قانوني گرفته شود.

*ستاد مبارزه با قاچاق و نشست مشترك با مجلس

محمدتقي‌زاده گفت: اين ستاد تاكنون دو جلسه با نمايندگان مجلس در كميسيون امنيت ملي و برنامه بودجه داشته‌اند.
وي گفت:‌در جلسه دوم با كميسيون برنامه عملكرد بند هـ تبصره 13 مورد رسيدگي شد كه با افزايش جريمه قاچاق كالا، چقدر از ظرفيت‌ قانوني آن استفاده شده است.

*دستورالعمل مبارزه با قاچاق سوخت
دبير ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز از تدوين دستورالعمل مبارزه با قاچاق سوخت خبر داد و گفت: اين دستور كار ظرف 3 ماه كارشناسي تهيه شده و در 4 نشست ستاد مورد بررسي قرار گرفته است.
محمدي‌تقي‌زاده گفت:‌ ويرايش دستورالعمل بايد تنظيم شود و تا پايان ديماه جاري براي اجرا به ستاد مبارزه با قاچاق كالا ابلاغ‌شود.
وي گفت: همچنين از افراد خوش‌نام در صادرات قانوني كالاها و فرآورده‌هاي نفتي تقدير به عمل مي‌آيد.

*ميانگين حجم قاچاق 6 ميليارد دلار درسال
دبير ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز در پاسخ به پرسش خبرگزاري فارس مبني بر برآورد ميزان قاچاق گفت:‌جرم‌ قاچاق پنهان و سياسي است، اما براساس برآوردها ميانگين 6 ميليارد دلار در سال قاچاق كالا وارداتي و صادراتي وجود دارد.
وي در مورد پرونده سلطان‌شكر گفت: آنچه در دادگاه رسيدگي مي‌شود جرم زمين‌خواري است و هنوز وارد بحث قاچاق شكر نشده است، لذا در ستاد هم از آن بحث نشده است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

تاريک
The Dark

کارگردان: جان فاوست. فيلمنامه: استيون ماسيکوته بر اساس داستان گوسفند نوشته سايمون ماگين. موسيقي: ادموند بات. مدير فيلمبرداري: کريستين سبالدت. تدوين: کريس گيل. بازيگران: ماريا بلو[آدل]، شون بين[جيمز]، موريس رووس[دافيد]، سوفي استاکي[سارا]، ابيگيل استون[ابريل]، ريچارد الفين[روآن]. ٩٣ دقيقه. محصول ٢٠٠٥ آلمان، آمريکا.
آدل که در نيويورک زندگي مي کند، براي اين که دوباره اعضاي خانواده اش را گرد هم آورد به همراه دخترش سارا به شهر گالر در ناحيه ولش مي رود. هدف او از اين کار بودن در کنار شوهر عجيب و غريب اش جيمز و دوري از دوستان و محيط هاي آشناست. او قصد دارد تا با اقامت در مزرعه اي کوچک زندگي تازه اي بنا کند، اما کابوس هميشگي او با گمشدن سارا در کنار دريا به حقيقت مي پيوندد. با ناپديد شدن سارا دختري به نام ابريل، فرزند چوپان متعصب دهکده که سال ها قبل مرده بود به جاي وي ظاهر مي شود. آدل که بعد از شنيدن افسانه هاي محلي به اين باور رسيده دخترش در محلي ميان دو دنيا موسوم به "Annwyn" گير افتاده، شروع به تحقيق براي يافتن راهي مي کند تا سارا را از آنجا نجات دهد.

چرا بايد ديد؟
اولين فيلم درباره اسطوره "Annwyn" که از باور هاي مردم مسيحي ناحيه ولش محسوب مي شود. بر اساس اين باور انسان ها مي توانند جسماً يا روحاً وارد اين منطقه شوند که چيزي معادل همان برزخ خودمان است. تاريک با وجود دست انداختن به اسطوره اي که مي تواند قابل تامل باشد[مثل خيلي از اساطير ديگر که در فيلم هاي ترسناک به لجن کشيده مي شوند] در نهايت يک تريلر ترسناک است که در اين سال ها مشابه آن بسيار روي پرده آمده و رفته و اين اتفاق بارها تکرار خواهد شد. اما آن چه تاريک را اندکي متمايز مي سازد حضور شون بين است که نقشي کم و بيش مشابه را امسال در سايلنت هيل بازي کرد و به نظر مي رسد در ادامه بازي در نقش بدمن ها به شوهران منفعل يا غير عادي فيلم هاي ترسناک رسيده است. جان فاوست متولد ١٩٦٨ ادمونتون کانادا بيشتر کارگرداني تلويزيوني است، که با فيلم کوتاه Scratch Ticket- برنده جايزه بهترين فيلم کوتاه از جشنواره مونترال- به شهرت رسيد. فاوست که در تلويزيون براي کارگرداني سريال Da Vinci's Inquest شهرت دارد با فيلم ترسناک جنيجر اسنپز توانست جاي پاي محکمي در عالم سينما براي خود فراهم کند. اما اصرار تهيه کننده ها در استفاده از اسطوره گالر در پس زمينه که نقطه قوت فيلم مي توانست باشد، سبب شده تا حاصل کار وي فيلمي معمولي در اين ژانر جلوه کند. فيلم که بر اساس رمان ١٩٩٤ ماگين و با بودجه ٣ ميليون پوند ساخته شده، نتوانسته در کشور خود به موفقيت چنداني دست يابد و بايد منتظر ارقام پخش جهاني و ويديويي ان بود تا بتوان قضاوت نهايي را در مورد شکست يا موفقيت آن اعلام کرد. با اين حال براي کساني که از اسطوره گالر اطلاع چنداني ندارند، تاريک مي تواند شروعي خوب راي تحقيق باشد. تاريک به مدت ٨ هفته در استويوهاي ايلينگ و تمام صحنه هاي گالر در جزيره مان فيلمبرداري شده است. براي افزودن تاثير نگاه شيطاني ابريل [ابي گيل استون] از لنز سياه استفاده شده است.
ژانر: ترسناک، راز آميز، تريلر. 

 

 

دانلود مجموعه طنز

باغ مظفر
قسمت های سي و ششم

سریال جدید و  زیبای باغ مظفر کاری از مهران مدیری؛
این سریال هر شب از شبکه سوم تلویزیون دولتی ایران دانلود میشه، ما هم سعی میکنیم همزمان برای دانلود براتون بزاریم.

 این قسمت از سریال را می توانید از طریق لینکهای زیر دانلود کنید:

سرور ۱        سرور ۲      سرور ۳      سرور ۴

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: انگليسي

Number One Party Anthems (2006)

CD1
01. Monkees - Im A Believer
02. Frankie Goes To Hollywood - Relax
03. Survivor - Eye Of The Tiger
04. Adam & The Ants - Stand And Deliver
05. Alice Cooper - Schools Out
06. Slade - Cum On Feel The Noize
07. Nena - 99 Red Balloons
08. Los Lobos - La Bamba
09. Billy Ocean - When The Going Gets Tough
10. A-Ha - The Sun Always Shines On TV
11. Sister Sledge - Frankie
12. Rick Astley - Never Gonna Give You Up
13. Real Thing - You To Me Are Everything
14. Ben E King - Stand By Me
15. Jackie Wilson - Reet Petite
16. Anita Ward - Ring My Bell
17. Gloria Gaynor - I Will Survive

CD2
01. LeAnn Rimes - Can't Fight The Moonlight
02. Dead Or Alive - You Spin Me Round (Like A Record)
03. Bonnie Tyler - Total Eclipse Of The Heart
04. Village People - YMCA
05. Communards - Don't Leave Me This Way
06. Lou Bega - Mambo No.5
07. Gina G - Ooh Aah Just A Little Bit
08. Sandie Shaw - (There's) Always Something The
09. Kelly Marie - Feels Like Im In Love
10. Baccara - Yes Sir I Can Boogie
11. Brotherhood Of Man - Save All Your Kisses For Me
12. Bay City Rollers - Bye Bye Baby
13. Bucks Fizz - Makin Your Mind Up
14. David Essex - Hold Me Close
15. Musical Youth - Pass The Dutchie
16. Desmond Dekker - Israellites
17. Anthea & Donna - Uptown Top Rankin'

CD3
01. Shakin Stevens - This Ole House
02. Jerry Lee Lewis - Great Balls Of Fire
03. Bill Haley - Rock Around The Clock
04. Showadawaddy - Under The Moon Of Love
05. Tommy James & The Shondells - Mony Mony
06. Four Tops - Reach Out (I'll Be There)
07. Detroit Spinners - Working My Way Back To You
08. Roger Miller - King Of The Road
09. Men At Work - Down Under
10. Holly Valance - Kiss Kiss
11. Chaka Khan - I Feel For You
12. Irene Cara - Fame
13. Helen Shapiro - Walking Back To Happiness
14. The Scaffold - Lily The Pink
15. Marmalade - Ob-La-Di-Ob-La-Da
16. Dave Stewart & Barbra Gaskin - It's My Party


Download

Part I
Part II
Part III

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.

را هنمای دانلود
بعد  از اینکه روی لینک فایل مربوطه کلیک کردید، صفحه ای باز می شود که وارد سای ت Rapidshare می شوید. در صفحه باز شده جدولی را مشاهده می کنید که در انته ای آن دو کلید وجود دارد: Free و Premium
باید رو ی Free کلیک کنید تا صفحه مربوط به دانلود باز شود. در وسط صفحه شمارنده  ای بصورت معکوس از عدد 60 شروع به شمارش می کند. وقتی شمارنده به صفر ر سید، در همان قسمت منوی جدیدی باز می شود، بعد از وارد کردن کد امنیتی که  در همانجا نوشته شده است (و معمولا 3 کاراکتری می باشد)، روی Download From Mirror کلیک کنید تا شروع به دانلود فایل مورد نظرتان کند.
تذکر مهم: در هنگام دانلود از سایت Rapidshare و سایتهای اینچنینی، حتما باید نرم افزار مخصوص دانلود مثل (DAP و ... ) غیرفعال باشند و نباید توسط چنین نرم افزارهای دانلود کنید، چون موفق نخواهید شد!
بعد از دانلود همه قسمتها، فايل قسمت اول را اجرا کنيد، تا فيلم Extract و آماده نمايش شود.
 


 

تک موزیک

آهنگ زیبای محسن چاووشی و محسن یگانه
به نام نفس بریده

 لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کره و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

بازگرداندن اطلاعات پاک شده توسط نرم افزار قرتمند FileRescue Professional v2.6.10

 

هارد دیسک در کامپیوتر وظیفه نگهداری از اطلاعات و داده های کاربران را بر عهده دارد و کاربران تمامی اطلاعات شخصی و تجاری مهم خود را در آن ذخیره سازی می کنند. اگر یک روز متوجه این موضوع شوید که تمامی اطلاعات شما که برایتان دارای اهمیت زیادی از نظر شخصی و یا حتی تجاری بودند به یک باره از هارد دیسک پاک شده اند ، چه عکس العملی خواهید داشت؟

 

FileRescue Pro نرم افزارقدرتمندیست که در چنین زمانی به یاری شما خواهد آمد. به کمک این نرم افزار به راحتی توانایی بازگرداندن فایل های پاک شده از هارد خود را دارا خواهید بود.

همچنین این نرم افزار این قدرت را در اختیار شما قرار می دهد تا فایل های پاک شده از سطل آشغال ویندوز را بازگردانی کنید.

Recovering processاز ویژگی این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد :

- واسط گرافیکی بسیار مدرن تا کاربر به راحتی قادر به بازگرداندن فایل های مورد نظر خود باشد.

- پشتیبانی از تمامی ویندوزهای NT/2000/XP/2003 و فرمت

 درایوهای FAT12, FAT16, FAT32, NTFS و NTFS 5

- بازگردانی اطلاعات گمشده ناشی از حملات  ویروس ها و معایب نرم افزاری

- توانایی بازگرداندن فایل های پاک شده از Recycle Bin

- پشتیبانی از UNICODE در شناسایی نام فایل های پاک شده ( به عنوان مثال پوشه ای که به صورت فارسی نام گذاری شده )

- و .......

پشتیبانی از فرمت های:

این برنامه از تمامی فرمت های صوتی و تصویری ، فایل های آرشیو ، سندها و ... پشتیبانی می کند که در زیر تعدادی از آن ها ذکر شده است:

 JPEG (.jpg, .jpeg) Executable File (.exe)
PkZip, WinZip (.zip) AVI (.avi)
RAR (.rar) MS Word (.doc)
MP3 (.mp3) Bitmap (.bmp)
MS Outlook (.pst, .oab, .dbx) MPEG (.mpg, .mpe, .mpeg, .mp4)
DjVu - image format by AT&T (.djv) MS Calendar (.cal)
 

 

جزئیات کامل تر به زبان سایت سازنده ....

 

  دانلود کنید نسخه 2.6.1 را با حجم 1.67 مگابایت
  تصویری از محیط نرم افزار
  English Explanations

 

براي دريافت کرک اينجا را کليک کنيد


 

دنیای موبایل

بازي زيباي PuzzleBobble

 لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کره و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


فاتحه​ای چو آمدی بر سر خسته​ای بخوان

فاتحه​ای چو آمدی بر سر خسته​ای بخوان
آن که به پرسش آمد و فاتحه خواند و می​رود
ای که طبیب خسته​ای روی زبان من ببین
گر چه تب استخوان من کرد ز مهر گرم و رفت
حال دلم ز خال تو هست در آتشش وطن
بازنشان حرارتم ز آب دو دیده و ببین
آن که مدام شیشه​ام ازپی عیش داده است
حافظ از آب زندگی شعر تو داد شربتم

 

لب بگشا که می​دهد لعل لبت به مرده جان
گو نفسی که روح را می​کنم از پی اش روان
کاین دم و دود سینه​ام بار دل است بر زبان
همچو تبم نمی​رود آتش مهر از استخوان
چشمم ازآن دوچشم توخسته شده​ست وناتوان
نبض مرا که می​دهد هیچ ز زندگی نشان
شیشه​ام از چه می​برد پیش طبیب هر زمان
ترک طبیب کن بیا نسخه شربتم بخوان

 
 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»

 

جمله روزانه

26 دی
وقتی تو بیشتر اطمینان قلبی داشته باشی تا تردید، می فهمی که برای تحقق بخشیدن به هدفت باید به اولی بیشتر اهمیت بدهی.
وین دایر

فرستنده:
saheledoosti@yahoo.com

**************

عشق و سازگاری نثار کن، ذهن و جسمت را در آرامش قرار بده و سپس بگذار جهان کار خودش را بکند.

فرستنده:
s_ir62@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

مَنْ أرادَ أن یكُنَ‌ أقوَی النّاسِ‌ فَلْیتَوكَّلْ عَلی اللهِ
هر كه می خواهد كه قویترین مردم باشد بر خدا توكل نماید.
امام موسی کاظم (ع)

 

 

نکات ريز خانه داري
mitramrz@yahoo.com

بخش دوم : نکاتی درباره ی نگهداری و استفاده از مواد غذایی

جداکردن ژله
جهت جدا کردن ژله از قالب ، توصیه می کنیم حوله ای را در آب گرم خیس کرده ، سپس بچلانید و به مدت تقریبا" 15 ثانیه به دور قالب ژله بپیچید ، سپس با هر دو دست و با حرکت سریع و رو به پایین مچها آن را از قالب جدا کنید.

 

 

آرایشی - بهداشتی
amoozesh_v_sh@yahoo.com

مجعد نمودن موي سر

مجعد نمودن موها توسط داروها و مواد شيميايي، شايد موها را زيبا جلوه دهد ولي به آنها آسيب هاي جدي مي رساند که جبران ان در بعضي مواقع غير ممکن مي نمايد. گاهي ديده مي شود به علت مانده بودن مواد و يا ناوارد بودن آرايشگر موها سوزانده مي شوند که جبران آن هر چند با پول غير ممکن است.
بنابراين براي جلوگيري از چنين پيشامدهايي و براي اينکه خانمها و يا آقايان بتوانند از داشتن موهاي مجعد لذت ببرند، گياهاني که به وسيله آنها بتوان موها را مجعد نمود از اين قرارند:
موها را ابتدا بالعاب اسفرزه خيس کرده و بعد با بيگودي آنها را بپيچيد اگر موهاي شما زياد چرب است با محلول 20% صمغ عربي در آب پيچيده و عمل کنيد.
مردار سنگ و آهک رابا سدر، مخلوط کرده و از آب آنها براي خيس کردن مو و فر نمودن استفاده نماييد. لعاب بهدانه ، محلول کتيرا و ساير صمغها نيز براي فر نمودن موها مناسب هستند.

http://lover-than-love.mihanblog.com
 

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

با کیخسرو در شاهنامه

با کی خسرواست که ، بازی خدایان و شاهان و پهلوانان در هم می آمیزدو به اوج خود می رسد.
کی ؛ به معنی شاه است و خسرو نیز همین معنی را دارد، چنان که سپس به شکل های کسرا، کایزر، تزار، سزار، قیصر و خضر به زبان های دیگر راه می یابد.
پس کی خسرو یعنی شاه شاهان یا شاهنشاه و او نخستین پهلوانی است که چنین لقبی دریافت داشته است و فراموش نکنیم که در آن هنگام و تا مدت ها بعد، شاه را برای درویشان و عارفان به کار می بردند و شاه و خدا نیز معنایی یگانه داشتند.
کی خسرو سومین شاهزاده ی ایرانی است که چون ابراهیم ادهم، شاهزاده ی افسانه ای و بنیان گذار عرفان ایرانی در بلخ، از سلطنت کناره می گیرد و مانند بودا به عارفی پاکباخته بدل می گردد: ابراهیم . ایرج. کیخسرو
کی خسرو در بستر مرگ نیز از دستگیری بینوایان و آبادانی شهرها باز نمی ایستد و حتی جامه های خود را به رستم می بخشد و برهنه به سوی آخر جهان به راه می افتد و نمی میرد، بلکه ناپدید می شود و به صف جاودانگان می پیوندد.
کی خسرو که او را چهرۀ افسانه‌ای کورش می‌‌پندارند، و برخی نیز او را همان کی آخسار یا هوخشتره می شمارند، در ادب فارسی نماد انسان کامل است و در شمار هفت تن جاویدانی است که بنابرباور زرتشتیان روز رستاخیز به یاری سوشیانت، برمی خیزد و اهریمن و پلیدی را از پهنۀ زمین پاک می‌‌کند.
چنین می گویند که غار شاه زنده، در سی و پنج کیلومتری جنوب غربی اراک، محلی بود که کیخسرو در آنجا ناپدید شده است. این غار، دخمه‌ای بزرگ است که بر فراز قله‌ای به ارتفاع ۲۸۹۰ متر از سطح دریا واقع شده و زرتشتیان هرساله از سراسر جهان برای زیارت به آنجا می‌‌روند. در پای کوه چشمه‌ای پرآب از زمین می‌‌جوشد که از آب آن می‌‌نوشند و چونان داروی شفا بخش به همراه خود می‌‌برند.

 

 

مشکان
info@moshkan.com

سه شنبه: طنز

شاهد آفلاین!

"شاهد آن نیست کـــه مویی و میانی دارد
بنده ی طلعت آن بـــــــــــاش که آنی دارد"

با اجازه ی خواجه!

شاهدon نیست!....کــــــــه مویی و میانی دارد؟؟
بنــــــــــــده ی طلعت آن باش کـــــــــه on ی دارد!
شاهد on نیست!.... کــــــــــــه pm بفرستد مارا؟
یــــــــــــا کـــــــــــــه از ID بنده نشــــــانی دارد؟
شاهد off است و ز مــــــــو یا ز میانش چه ثمـــر
چون که بی webcam خــــــــــــود روی نهانی دارد!
اي خوش آن دوست که با ميل و مسنجـر همه شب
خوشتر از باد صبـــــــــــــا ، نامــــــــــــه رساني دارد
خرّم آنکس کــــه بــــــــــــــه دور از نظـــــــــر کاربران
بهــــر چت کردن خـــــــــــود دنج مکـــــــــــانی دارد!
یا کــــــه بـــــــــــــــا دلبـــــــر دلخواسته ای دورا دور
خلوتی خواسته در نیمــــــــــه شبــــــــــــانی دارد!
یا کــــــه از صورتک بوســـــــــــه به هنگامه ی چت
گــــــــــــاه و بیگــــــــاه لب بوســـــــــه ستانی دارد
انفعــــــــالاتي اگــــــــــــــر گشت پديــــد از چت او
بــــــــــــا نگــــــــــــاري فعـــــــلاتن فعــــــلاني دارد!
**
دوش دیدم کــــــه به جنّت بنشسته است عبوس
"خواجه" در زیـــــــــــــــر لبش آه وفغــــــــــانی دارد
گفتمش خواجه بگـــو اینهمـــــــــه اندوه ز چیست
ای کــــــــــــه اشعـــــــار تــــــو از غیب لسانی دارد
بکشید آهی و فرمـــــــــود کــــــــــــه : خیل شعــرا
بوالفضــــــــــول الشعــــــرا نــــــــــام جوانی دارد!
قصد دیــــــــــوان مـــــــــــرا کـــرده و پنداشته است
این روانی بــــــــــه عبث ، طبـــــــــــع روانی دارد
چــون خــــــــــدا روز قیامت به حســــــــابش برسد
بنگر او را کــه چــــــــــــــه جزغــــــــــاله زباني دارد!
بوالفضـــــــــولي گــــر از اين است کــه ايشان دارد
با غ طنـــــــــــز از دم او طرفـــــــــــــــه خزاني دارد!
گفتـــــــــم : اي طوطي حـــق! نادره ي دورانهـــــا!
اي کـــــــــه هــر بيت تــــــو در خويش جهاني دارد
صاحب سفــــــره تــــو هستي و از اين بيش مرنج
سائلي گرسنه گــــــــر ديده بـــــــــه خـــواني دارد
بوالفضولانه پي شـــــــادي خلـــــــق است و به کف
بهـــــــــر تاراندن غـــــــــم تيـــــــر و کمـــــــــاني دارد
بي امــــان هر کـــــــه امــــــــان غــم مــــردم ببُرد
از غــــــــــــــم و دلهـــــــــــــره ی حشـــر امانی دارد

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة آل عمران آيات: 200 محل نزول: مدین

ِوَلِلّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الأَرْضِ وَإِلَى اللّهِ تُرْجَعُ الأُمُورُ 109 كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَلَوْ آمَنَ أَهْلُ الْكِتَابِ لَكَانَ خَيْرًا لَّهُم مِّنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَأَكْثَرُهُمُ الْفَاسِقُونَ 110 لَن يَضُرُّوكُمْ إِلاَّ أَذًى وَإِن يُقَاتِلُوكُمْ يُوَلُّوكُمُ الأَدُبَارَ ثُمَّ لاَ يُنصَرُونَ 111 ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ أَيْنَ مَا ثُقِفُواْ إِلاَّ بِحَبْلٍ مِّنْ اللّهِ وَحَبْلٍ مِّنَ النَّاسِ وَبَآؤُوا بِغَضَبٍ مِّنَ اللّهِ وَضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الْمَسْكَنَةُ ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ كَانُواْ يَكْفُرُونَ بِآيَاتِ اللّهِ وَيَقْتُلُونَ الأَنبِيَاء بِغَيْرِ حَقٍّ ذَلِكَ بِمَا عَصَوا وَّكَانُواْ يَعْتَدُونَ 112 لَيْسُواْ سَوَاء مِّنْ أَهْلِ الْكِتَابِ أُمَّةٌ قَآئِمَةٌ يَتْلُونَ آيَاتِ اللّهِ آنَاء اللَّيْلِ وَهُمْ يَسْجُدُونَ 113 يُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَيُسَارِعُونَ فِي الْخَيْرَاتِ وَأُوْلَـئِكَ مِنَ الصَّالِحِينَ 114 وَمَا يَفْعَلُواْ مِنْ خَيْرٍ فَلَن يُكْفَرُوْهُ وَاللّهُ عَلِيمٌ بِالْمُتَّقِينَ 115

 

ترجمه فارسي مکارم

و (چگونه ممكن است خدا ستم كند؟! در حالى كه) آنچه در آسمانها و آنچه در زمين است، مال اوست; و همه كارها، به سوى او باز مى‏گردد (و به فرمان اوست) «109» شما بهترين امتى بوديد كه به سود انسانها آفريده شده‏اند; (چه اينكه) امر به معروف و نهى از منكر مى‏كنيد و به خدا ايمان داريد و اگر اهل كتاب، (به چنين برنامه و آيين درخشانى،) ايمان آورند، براى آنها بهتر است! (ولى تنها) عده كمى از آنها با ايمانند، و بيشتر آنها فاسقند، (و خارج از اطاعت پروردگار) «110» آنها ( اهل كتاب، مخصوصا» يهود) هرگز نمى‏توانند به شما زيان برسانند، جز آزارهاى مختصر; و اگر با شما پيكار كنند، به شما پشت خواهند كرد (و شكست مى‏خورند; سپس كسى آنها را يارى نمى‏كند «111» هر جا يافت شوند، مهر ذلت بر آنان خورده است; مگر با ارتباط به خدا، (و تجديد نظر در روش ناپسند خود،) و (يا) با ارتباط به مردم (و وابستگى به اين و آن); و به خشم خدا، گرفتار شده‏اند; و مهر بيچارگى بر آنها زده شده; چرا كه آنها به آيات خدا، كفر مى بناحق مى‏كشتند اينها بخاطر آن است كه گناه كردند; و (به حقوق ديگران،) تجاوز مى‏نمودند «112» آنها همه يكسان نيستند; از اهل كتاب، جمعيتى هستند كه (به حق و ايمان) قيام مى‏كنند; و پيوسته در اوقات شب، آيات خدا را مى‏خوانند; در حالى كه سجده مى‏نمايند «113» به خدا و روز ديگر ايمان مى‏آورند; امر به معروف و نهى از منكر مى‏كنند; و در انجام كارهاى نيك، پيشى مى‏گيرند; و آنها از صالحانند «114» و آنچه از اعمال نيك انجام دهند، هرگز كفران نخواهد شد! (و پاداش شايسته آن را مى‏بينند) و خدا از پرهيزكاران، آگاه است «115» 

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

 

بخش دوم

مطالب ارسالی ديگر اعضا

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

mishaneh235@yahoo.com

پرستوها تنها منتظر یک نسیم بهاریند تا کوچ کنند...........این یک نسیم بهاریست.........کوچ خواهم کرد.

 

 

asgar_14@yahoo.com

هر كجا هستي باش، به اينجا از ته دل بيا
كنفوسيوس
 

 

 

ashoora63_ht@yahoo.com

گردهمايي وبلاگ نويسان مسلمان

۲۸ دی ماه ۱۳۸۵ ؛ ساعت ۱۳

تهران؛ ميدان بهارستان؛ مقابل درب اصلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي؛ شوراي فرهنگ عمومي كشور

جزئيات اين گردهمايي را هم اينجا بخوانيد

يا علي مدد

 

 

metemadi1351@yahoo.com

در صورتيکه با تلفن همراه شما تماسي بر قرار شد و در آن شخصی ادعا نمود که از مهندسين شرکت مخابرات است و قصد چک کردن خط شما را دارد و از شما تقا ضا نمود که عددي را شماره گيري کنيد بدون هيچ گونه شماره گيري فورا تماس را قطع کنيد چون شرکتي جعلي از اين طريق به سيم کارت شما دسترسي خواهد يافت و از طريق خط شما و با هزينه شما تماسهاي تلفني بر قرار خواهد کرد
تمامي کاربران تلفن همراه توجه داشته باشند که در صورتيکه با شما تماسي برقرار شد و در نمايشگر گوشي شما اين پيغام ظاهر شد ( XALAN) از پاسخ دادن به آن خودداري نماييد و تماس را به سرعت قطع کنيد در صورت جواب دادن به تماس، گوشي شما ويروسي خواهد شد اين ويروس اطلاعات IMEI و IMSI را از روي گوشي و سيم کارت شما پاک خواهد کرد که اين امر باعث قطع ارتباط شما با شبکه تلفن همراه خواهد شد و شما مجبور خواهيد شد گوشي ديگري خريداري نماييد

 

 
engmhbahjat@gmail.com

حذف درايوها از پنجره My Computer

ابتدا از منوی start گزینه RUN انتخاب كنيد سپس تايپ كنيد Regedit بعد از باز شدن پنجره Registry Editor به شاخه زیر بروید.

HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows

/CurrentVersion/Policies/Explorer

يك متغيير از نوع DWORD به نام NoDrivers ايجاد كنيد . حال نكته اصلي برميگرده به مقداري كه به اين متغيير ميدهيد

A:1 , B:2 , c:4 , D:8 , E:16 , F:32 و...........

يعني اگر بخواهيد درايو C را مخفي كنيد كافي است كه مقدار آن را برابر 4 قرار دهيد توجه مبناي اين اعداد دسيمال ميباشد.

توجه : اگر بخواهيد كليه درايوهاي شما نمايش داده نشود ميتوانيد از عدد دسيمال 67108863 را استفاده كنيد .!

نکته ۲:اگه ميخواهيد دو درايو رو مخفی کنيد متونيد شماره هاشو جمع کنيد مثلاز c&d=4+8=12 رو بنويسيد

 

 

mohsenmohamed_1978@yahoo.com

و اين هم نظر من
و خداوند گفت : زن را مظهر آرامش و شفقت آفريديم ؛ به او آموختيم كه در همان احساسات ظريفش ، چون كوهي محكم باشد در برابر ناملايمات و به او اشك هايي داديم كه بريزد اين اشك ها فقط مال او و براي استفاده اوست در هر زماني كه به آن ها نياز داشته باشد او به هيچ دليلي نياز ندارد تا توضيح دهد ؛ چرا اشك مي ريزد اشك زن ، نمود سادگي و صفا ، صداقت و صبر و احساسات پاك اوست هرگاه كه آزرده شود، هرگاه كه احساس بلورينش با سنگ بي مهري ترك بردارد و هرگاه كه دست جفا زخمي زند بر پيكر تنهايي اش ؛اشك وسيله دفاعي او خواهد بود و ما به زن ياد داديم كه زيبايي اش ؛ در لباس و تفاخر ظاهري و شيوه آرايش چهره و موهايش نيست؛ بلكه زيبايي يك زن در چشمها و نگاهش نهفته است ، چرا كه چشم هاي او دريچه روح اوست روحي كه بي آلايش است و صفا و سادگي و تقدس را بذرافشاني مي كند و زيبايي يك زن در قلب اوست؛ جايي كه كلمه مقدس عشق را مي پروراند پس ؛ بايد كه زن قدر و مرتبه پر ارزش خود را بداند و كشف كند رازهاي نهفته در درونش را

 

 

daneshjou2001@yahoo.co.in

عوام گرائی یا مردم داری ؟
(قسمت سوم)

با سلام
ادامه سریال رو داشته باشید :
آخه مگه مغز آدم تاب داره که به خاطر عوام فریبی این همه راهو بکوبه بره شهرستان های دور و نزدیک هر روز کلی سخنرانی کنه ( واقعا چه کار سختیه سخنرانی برای سه شهر در روز و تلاش برای این که حرف تکراری نزنی ؟ ) کلی مصوبه تصویب کنه و کلی بی خوابی بکشه خوب مینشست زیر باد کولر یا زمستون روبروی شوفاژ خودشو گرم میکرد ! دوست عزیزی که میگی فقط یه فایده این سفرهای استانی رو بگو اون رو که به موقعش میگم که بیشتر از جنس کار فیزیکی خواهد بود اما مهمترین فایدش از جنس ماده نیست بلکه از جنس اعتماد سازیه که معنویه و این امر هر چند میلیارد تومان هم هزینه داشته باشه به صرفست ، چرا ؟ الان عرض میکنم . دوست عزیز شاید قبول نداشته باشی اما از اواسط دوره سازندگی ایجاد شکاف میان مردم و مسئولان شروع شد و این شکاف روز به روز هم بیشتر و بیشتر شد ( خبر خرید سطل آشغال 400000 تومانی وزیر رفاه هنوز تو گوشم ونگ ونگ میکنه یا اگه ممکنه یه سر به خونه مسئولان بزنید خوشبختانه خونه احمدی نژاد رو بار ها نشون دادن و بار اول میشد بگیم دروغه بار دوم هم پرروهاش اینو گفتن اما دیگه چند ماه که بچه های نازنازی مسئولان برای عوام فریبی نمیتونن یه خونه 300 متری رو تحمل کنن ! خونه بقیه وزیران رو هم کم و بیش تلویزیون مثلا در برنامه اتاق شیشه ای 20:30 پخش کردن ) داشتم میگفتم که این فاصله باید یه روزی پر میشد و با این سفرا و گرفتن نامه از دست مردم ، دست دادن با مردم عادی ( واه واه بلا به دور با مردم عادی هم مگه میشه دست داد ؟ دستت اوف میشه ) تلاش برای صحبت دست پا شکسته به لهجه شیرین هر قوم و حتی پوشیدن لباس محلی اونجا میتونه مردمو امیدوار کنه که انگار یه خبرائیه ، قبول دارم که اشتباهاتی هم رخ داده ولی وقتی میبینی دکتر روبروی ملت یه استاندار وظیفه نشناس رو ملامت میکنه برای کسانی که گیر بروکراسی اداری و کم محلی مسئولان و جلسه دائمی بالا دستان افتادن بهترین مرهمه ، اگه هم اعتراضی میشه این که نمیشه استاندار رو جلوی جمع ضایع کرد قهر میکنه میره ! باورش سخته اما من آدمائی رو میشناسم که حاضرن مجانی واسه این نظام خدمت کنن نمونش رو هم میتونم با اسم و مشخصات براتون بگم اما این کارو نمیکنم چون میدونم اونی که باید اسم این افرادو بدونه حتما میدونه اما بنا به دلائلی واسش صرفه نداره که یه عده قانونمند شایسته رو منصوب کنه ، پس نگران قهر مدیران ما نباشید ، البته تعداد این افراد کمه اما اینقدری هستن که ایران رو متحول بکنن اما کو قدر شناس ؟
خیلی از ماها زمان جنگ رو یادمون نمیاد اما اونائی که یادشون میاد یه چیزائی رو تعریف میکنن که واقعا آدمو وسوسه میکنه تا دوباره یه جنگ راه بیافته دوباره این صحنه ها رو ببینیم ( شوخی کردم گیر ندید این خشونت طلبه ) گلای من حتما یادتون میاد که یه عده زیادی از نوجوون 14-15 ساله گرفته تا پیرمرد 90 ساله برای دفاع از خاکشون و ناموسشون بدون هیچ چشمداشتی ( واقعا این همه از خود گذشتگی رو نمیشه با کلمات توصیف کرد) به مناطق جنگی اعزام شدن یعنی اینا هم برای عوام فریبی اومده بودن ؟ ( ممکنه ربط دادن این دو موضوع به هم کمی گنگ باشه من اما نمیتونم بهتر از این توضیح بدم ) بیائید باور کنیم مردی از جنس همون آدما برگشته که بدون چشمداشت خدمت کنه و بیائید اونو با همه اشتباهاتش دوست داشته باشیم و مثل سربازای جبهه در هنگام مواجهه با یه تصمیم عجیب سکوت کنیم و نتیجه رو ببینیم . گاها فرماندهان یه تصمیماتی میگرفتن که برای خیلیا عجیب بود و یا با خود کشی فرقی نمیکرد اما نتیجه چیز دیگه ای رو نشون میداد آخه اونا چیزی رو میدیدن که آدمای عادی نمیتون ببینن .

میدونم خیلی منتظرید ببینید آخر سریال چی میشه اما به دلائل فنی تیم من هر روز نمیتونه بیشتر از یه صفحه آ 4 سریال سازه پس تا برنامه بعد خدانگه دار

 

.

ali_laila_live@yahoo.com

Gender Test ( Funny )

Important Test !!!

Are You Male or Female ???

To Know The Answer, Look Down ...







NOT HERE ... MY FRIEND

I SAID LOOK DOWN ...

NOT SCROLL DOWN ...


with the best wishes

 

 

 

nseifolahpour@yahoo.com

کلاسهای آمادگی برای آقايان - خانمها هم بخوانند

موضوع دوره: رسيدن به سطح هوشی يک خانم ( کامل شدن)

هدفهای آموزشی: کلاسهای آمادگی دايم برای مردان تا عضوی از بدنشان به نام مغز را فعال کنند، عضوی که آنان منکر وجود آن هستند.

برنامه: 4 واحد اجباری
واحد 1 : کلاسهای اجباری
1. بياموزیم چگونه بدون مادرمان زندگی کنيم.(2000 ساعت)
2. زن من مادر من نيست.( 350 ساعت)
3. تمام درآمدم را به زنم می دهم.(550 ساعت)
4. می فهمم که فوتبال ورزش نيست و رونالدو يک ابله است.(500 ساعت)
5. زن من پرستار من نيست.
6. زن من کلفَت من نيست.

واحد 2 : زندگی مشترک
1. بچه دار شدن بدون احساس حسادت.(50 ساعت)
2. من ديگر به دوره های دوستانه ی زنم دوره ی احمقها نمی گويم.( 500 ساعت)
3. ترک اعتياد به بازی کردن با کنترل از راه دور تلويزيون.( 550 ساعت)
4. من ديگر سر پا ادرار نمی کنم. من پيشرفت کردم و تکبر را کنار گذاشتم....( تمرين عملی همراه با نوار وي ديو 100 ساعت)
5. من ديگر دوش استخر را با دوش حمام اشتباه نمی گيرم.
6. چگونگی انتقال لباسهای کثيف به سبدشان بدون پخش و پلا کردن آنها.
( 500 ساعت)
7. چگونگی بهبود يافتن از سرماخوردگی بدون از دست دادن اميد به زندگی.
( 200 ساعت)
8. چگونگی به تنهايي لباس پوشيدن،به تنهايي لباس انتخاب کردن و دانستن محل کمد لباسها.

واحد 3 : تفریح و سرگرمی
1. اتو کشی در دو مرحله:
الف) يک پيراهن در کمتر از 2 ساعت
ب ) تکرار با ديگر لباسها ( تمري ن عملی)
2. تميز کردن خانه... فعاليتی مطلوب و دلپذير.
3. فراموش نکردن بيرون بردن زباله ها.
4. به خاطر سپردن معنای جاروبرقی: وسيله ای برای تميز کردن خانه که گرد و خاک و آشغالها را جمع می کند.( برای استفاده ی بهتر به بخش 1 واحد 4 توجه کنيد.)
5. چگونگی استفاده از دستمال گردگيری.
6. جمع کردن خرابکار يها بعد از انجام تعميرات در خانه.
7. بياموزيم معادل زنانه ی + نشستن جلوی تلويزيون ; ، + ايستادن کنار اجاق گاز; نيست.

واحد 4 : کلاس آشپزی
سطح 1 (مقدماتی): وسايل خانه:
ON : روشن کردن دستگاه
OFF: خاموش کردن دستگاه

سطح 2 ( پيشرفته): درست کردن اولين سوپ آماده بدون سوزاندن آن.
( تمرين عملی: قبل از اضافه کردن مواد، آب را بجوشانيد.)

سطح 3 ( تخصصی): درست کردن چای بدون فراموش کردن آب و چای، و دم کردن آن داخل قوری و نه کتری.

سطح 4 ( عالی): تعارف کردن چای بدون اين که نصف آن در نلبکی بريزد.

مهلت ثبت نام: هر چي زودتر بهتر
---------------------
برای تمام کسانی که هنوز می خندند.

 

 

sun1971_h@yahoo.com

بخش هايي از كتاب احمدي نژاد،
داود در ميان خشم جالوت

طبق معمول قبل از اصل مطلب حرف خودم رو هم بگم.بعد از درج این خبر که کتاب زندگینامه احمدی نژاد با استقبال بی سابقه مردم اندونزی ( پر جمعیت ترین کشور مسلمان با بیش ار 220 میلیون جمعیت ) به چاپ سوم رسیده یکی از اعضا همین جوری طبق معمول همین جوری در باره این خبر نوشتن "خب به شکرانه اصول گرایی در اندونزی و جاکارتا هم سه تا سه تا بیوگرافی دکتر چاپ می کنند . ای خدا ما چه بدبخت شدیم که به این چیزا می نازیم . " حالا اگه همین دوست همین جوری یه خبر می زدن مثلآ فلان کتاب آقای خاتمی در گوگولستان به چاپ دوم رسید بلند گو بر می داشتن تو روزانه که :" آهای اهالی محترم ،رئیس جمهور ما زندگینامه اش در گوگولستان به چاپ دوم رسید اما این احمدی نژاد ***** ( ستاره همون صدای بوقه تو سریال باغ مظفره) این قدر از رو خیکش حرف می زنه که تو هیچ جا براش تره هم خرد نمی کنن تا چه رسد به این که بخوان کتاب زندگینامه اش رو بخرن." ای خدا ما چقدر بد بختیم که منتقدین ما با کلی ادعای روشنفکری و وطن پرستی این طور نقداشون کینه توزانه است تازه اینا کاره ایی نیستن و هیچ منفعت حزبی هم ندارن ببین بقیه که از نقداشون نفع ریالی و مقامی هم می برن چه می کنن
_______ و اما اصل مطلب:

روزنامه مالايي زبان "رپوبليكا" چاپ اندونزي در شماره روز گذشته خود كتاب "احمدي نژاد، داوود در ميان خشم جهان جالوت" را به بهانه چاپ سوم آن معرفي كرد.
اين روزنامه نوشت: تنها در زمان كمي، احمدي نژاد دنيا را به خود جذب كرد، وي يكي از معدود روساي جمهوري است كه در برابر آمريكا ايستادگي مي‌كند.
"احمدي نژاد در سال ‪ ۲۰۰۳‬به عنوان شهردار تهران انتخاب شد، از همان زمان بود كه جانبداري از حقوق مردم در شيوه مديريت احمدي نژاد بچشم مي خورد."
رپوبليكا افزود: زماني كه او شهردار تهران بود حتي از پوشيدن لباس رفتگرها و جارو كردن خيابان‌هاي تهران هراسي نداشت.
اين روزنامه در پايان مي‌نويسد: در كتاب "احمدي نژاد، داوود در ميان خشم جهان جالوت" تنها از زندگينامه رييس جمهوري ايران سخن به ميان نيامده است بلكه اين كتاب چگونگي پيروزي انقلاب اسلامي ايران در سال ‪ ۱۹۷۹‬را نيز شرح مي‌دهد.
كتاب " احمدي نژاد، داوود در ميان خشم جهان جالوت " كه چند ماه قبل به همت انتشارات ميزان وارد بازار كتاب اندونزي شده بود، به چاپ سوم رسيد.
در مقدمه اين كتاب كه توسط گروه مولفان به زيور طبع آراسته شده است ، "روزيانا سيلالاحي" ، سردبير شبكه تلويزيوني خصوصي ‪ SCTV‬اندونزي ، احمدي نژاد را رهبري متواضع با شمايل شرقي، سخت كوش ، آرمان‌گرا و ساده‌زيست توصيف كرد.
در بخشي از اين كتاب با اشاره به سوابق آقاي احمدي نژاد از وي به عنوان دانشجوي انقلابي در رژيم شاه ، رزمنده زمان دفاع مقدس ، استاندار اردبيل ، شهردار تهران و در نهايت بعنوان رييس جمهوري منتخب مردم ياد مي‌شود.
متن كامل نامه رييس جمهوري اسلامي ايران به جورج بوش و مصاحبه احمدي نژاد با مجله اشپيگل ، بخش‌هاي ديگري از اين كتاب را تشكيل مي‌دهد.
در ديگر صفحات اين كتاب "كوسمايانتو كاديمن" وزير پژوهش و فناوري اندونزي سخنان احمدي نژاد در اندونزي را نقل مي‌كند:
"اگر استفاده از تكنولوژي هسته‌اي اشتباه مي‌باشد و ما نبايد از آن استفاده كنيم پس چرا شما كشورهاي مستبد از آن استفاده مي‌كنيد؟ و بلعكس اگر استفاده از انرژي هسته‌اي براي شما خوب مي‌باشد پس چرا ما نبايد از آن استفاده كنيم؟"
وزير اندونزيايي در ادامه مي‌افزايد: آيا همچنان كشوري وجود دارد كه بتواند در برابر آمريكا ايستادگي كند؟ پاسخ اين سوال آري است ، يكي از آن چند كشور، ايران به رياست محمود احمدي نژاد مي‌باشد.
" سخنان متعدد وي ( احمدي نژاد) درباره فناوري هسته‌اي و اسراييل خشم مستبدان را بهمراه داشته است ولي احمدي نژاد هنوز پابرجا و استوار است." در بخش ديگري از اين كتاب ، ديدگاه شخصيت‌هاي اندونزيايي درباره رييس جمهوري ايران آورده شده است.
"مصطفي عبدالرحمن" خبرنگار كومپاس و ساكن خاورميانه معتقد است: احمدي نژاد به دليل اينكه توانسته است به يك نماد مبارزه با سياست‌هاي يكجانبه غرب تبديل شود، در دنياي اسلام به شهرت خاصي دست پيدا كرده است.
"او يادآور سوكارنو رييس جمهوري اسبق اندونزي در سال‌هاي ‪ ۱۹۶۰‬و همچنين ماهاتير محمد نخست وزير سابق مالزي در سال‌هاي ‪ ۱۹۹۰‬است."
"ازيوماردي آزرا" استاد تاريخ و رييس دانشگاه شريف هدايت‌الله معتقد است " همانطور كه در اين كتاب آمده است احمدي نژاد نماد مبارزه با يكجانبه گرايي است."
" رضا سيهبودي" محقق موسسه تحقيقات اندونزي و تحليلگر مسايل خاورميانه مي‌نويسد: شخص احمدي نژاد انساني بي‌آلايش و نزديك با مردم است. او توانايي آن را دارد تا تمامي دل‌ها را با خود همراه كند.
"زولكارنائين لوبيس" رييس دانشگاه دولتي‌در شهر مدن و نويسنده اندونزيايي معتقد است " تصميمات و اقدامات احمدي نژاد بايد الگويي شود كه چگونه يك رهبر دل مردمش را بدست مي‌آورد و همچنين چگونه يك رهبر از شان و عزت ملت خود دفاع مي‌كند.

 

 

gwmorteza@gmail.com

20 كليد طلايي براي زناني كه خواهان ارتباط موفق با شوهر خود هستند! 

1 - همسرتان را به عنوان يك مرد بپذيريد و براي شناخت دنياي مردانه او دانش و آگاهي خود را افزايش دهيد.
2 - همسر خود را به چشم يك شي‌ء مسؤول ننگريد. بلكه به شخصيت وجودي او احترام بگذاريد.
3 - جنبه يا بخش‌هايي از شخصيت شوهرتان را كه باعث تمايز او از سايرين مي‌شود مورد توجه و تحسين قرار دهيد.
4 - براي اين كه همسرتان با شما روراست باشد سعي كنيد او را درك كرده و براي افكار و احساساتش ارزش قايل شويد. اگر حرف‌ها و گفته‌هاي او مطابق ميل شما نيست از خود واكنش تند نشان ندهيد زيرا به اين وسيله بذر بي‌اعتمادي در زندگي خود مي‌كاريد.
5 - وقتي همسرتان با شما درد دل مي‌كند و راز دلش را با شما در ميان مي‌گذارد، احساساتش را بپذيريد و به او نگوييد كه اسرار درونش ناخوشايند و بي‌رحمانه است‌.
6 - به طور مداوم از شوهرتان انتقاد نكنيد زيرا انتقاد پياپي باعث مي‌شود كه شوهرتان از شما فاصله بگيرد.
7 - او را به درك نكردن‌، عدم صميميت و بي‌احساس بودن متهم نكنيد. زيرا او درك كردن‌، صميميت و با احساس بودن را به شيوه مردانه نشان مي‌دهد.
8 - نيازهاي واقعي شوهرتان را دريابيد. اين امر اتفاق نمي‌افتد مگر اين كه همسرتان اين نيازها را باز گويد و به همين جهت در مواقع مناسب با لحن ملايم در مورد نيازهايش از وي سؤال كرده و ديدگاههاي واقعي وي را نسبت به خود و زندگي‌تان دريابيد و در نهايت جوابي را كه شوهرتان مي‌دهد بدون انتقاد و جبهه‌گيري بپذيريد.
9 - زماني كه همسرتان با شما صحبت مي‌كند به دقت به حرفهاي او گوش فرا دهيد زيرا عدم توجه شما به گفته‌هاي او عدم علاقة شما را نشان مي‌دهد.
10 - هيچ وقت از كارهايي كه همسرتان براي جلب محبت شما انجام مي‌دهد انتقاد نكنيد براي مثال وقتي او به شما محبت مي‌كند، آن را بيش از اندازه لوس ندانيد او به شيوة خود ابراز محبت مي‌كند.
11 - او را به شيوه خودتان دوست نداشته باشيد بلكه به وجود او نيز اهميت بدهيد. به عنوان مثال اگر در سالگرد ازدواج‌تان‌، هديه‌اي به او مي‌دهيد سعي كنيد از قبل در مورد هدية مورد علاقه‌اش اطلاعاتي به دست آوريد.
12 - از همسر خود انتظار نداشته باشيد كه با تمامي طرح‌ها و ايده‌ها و افكار شما موافق باشد و آنها را تحسين كند. واقع بين باشيد و به او اجازه دهيد كه نظرش را هر چند كه برخلاف ميل شما باشد، بيان نماييد.

13 - اصرار زيادي براي جلب محبت همسرتان نداشته باشيد و اين نكته را زماني كه وي عصباني است بيشتر مراعات كنيد. در بسياري اوقات حالت روحي او براي ابراز محبت به شما مناسب نيست و اصرار زياد شما منجر به مخالفت شديد او مي‌شود.
14 - براي همسر خود نقش يك زن حساس و شكننده را بازي نكنيد. زيرا اين حالت شما باعث مي‌شود كه همسرتان فكر كند شما ضعيف و بي طاقتيد و اگر چيزي بگويد باعث رنجش‌تان مي‌شود. بنابراين سعي مي‌كند كه ارتباط كلامي كمتري داشته باشد و همين امر باعث ناراحتي شما مي‌گردد.
15 - سعي كنيد كه در ارتباط با همسرتان همواره هويت خود را به عنوان يك زن و همسر حفظ كنيد. زني كه توجه به روابطش به قيمت از دست دادن هويتش تمام شود به خود و روابطش صدمه مي‌زند. زيرا اين مسئله باعث مي‌شود كه وي خود را بخشنده‌تر و دوست داشتني‌تر از شوهرش ببيند و فكر كند كه همسرش بي‌نهايت خودخواه و ناسپاس است‌. مردها با زني به عنوان همسر در ارتباط دايمي باقي خواهند ماند كه هويت مستقل و قوي خود را حفظ كند.
16 - اگر احساس مي‌كنيد كه در روابط خود با همسرتان از عزت نفس پاييني برخورداريد و ميل داريد كه او را واداريد تا در اين زمينه به شما كمك كند كه از احساس خوبي برخوردار شويد اشتباه مي‌كنيد. اين مسئله مشكل شماست شخصاً روي آن كار كنيد و در صورت لزوم از يك روان‌شناس كمك بخواهيد.
17 - زماني كه همسرتان از فشار عصبي رنج مي‌برد سعي نكنيد از لحاظ احساسي به او نزديك شويد. زيرا اگر براي صميميت و نزديك شدن به او فشار آوريد فقط او را عصباني‌تر كرده و از خود دور مي‌كنيد. زماني كه استرس او كم شود به حالت عادي خودش بر مي‌گردد.
18 - در زندگي زناشويي خويش سعي كنيد خود را مسؤول خوشبختي خود بدانيد. زني كه مسؤوليت خوشبختي زندگي مشترك را فقط بر عهده شوهرش مي‌گذارد يك همسر آزرده و افسرده به بار مي‌آورد.
19 - او را به دوست نداشتن و گريزان بودن از همسر و زندگي متهم نكنيد. زيرا وي اعتقاد دارد كه شريك زندگي‌اش را دوست دارد و از او گريزان نيست ولي به نظرش او را متهم به چيزي مي‌كنيد كه در موردش صدق نمي‌كند و اين مسئله موجب كدورت در روابط مي‌شود.
20 - وقتي شما در مي‌يابيد كه در ايجاد مشكلات زندگي خود سهم داشته‌ايد و آن را به همسرتان بگوييد عشق و محبت بار ديگر در زندگي‌تان شكوفا مي‌شود. زيرا بعد از آن همسرتان نيز سهم خود را مي‌پذيرد و با كمك شما درصدد رفع مشكل بر مي‌آيد.

 

 

meherdad_kazemi@yahoo.com

تويوتا کمري 2007
 

نشستن در اتاق کنفرانس و گوش دادن به سخنرانی مدیران کمپانی تویوتا که آزادانه مدل های قدیمی کَمِری، که موفقترین و مهمترین اتومبیل ساخت این کمپانی بوده است، را "وانیل"، "نان و کره" ، "معمولی"، "خسته کننده" و "ناامید کننده" و "فاقد الهام بخشی" توصیف می کنند، خالی از لطف نیست. ممکن است با خودتان تصورکنید که این کنفرانس هم مثل جلسات 12 مرحله ای اعتراف بوده است. اما علاقه مندان اتومبیل همه ی این مطالب را در مورد تویوتا کمری سالهای سال است که می دانند، اما مقامات عالی رتبه کمپانی تویوتا آن را نادیده می گرفتند. حالا به نظر می رسد که کمی توجه نشان داده اند.
تویوتا همیشه محصولات کمی را برای عرضه داشته است، اما سعی داشته که کَمِری را رقیب اتومبیل هایی مثل سوبارو لِجسی، فورد فیوژن، و هیوندا سونوتا کند. و البته اتومبیل های دیگری مثل مزدا 6، نیسان آلتیما، و هوندا آکورد جدید هم رقبای بدی به نظر نمی رسند.
آیا این به آن معناست که با گذشت یک نسل، کمری توانسته است به زیباترین، جالب ترین، و دوست داشتنی ترین اتومبیل خانواده تبدیل شود؟ نه کاملاً! نورافکن های ابرو شکل، شانه های بلند، کمر باریک، و صندوق عقب بلند همه طرح هایی کاملاً آشنا هستند که تغییر چندانی پیدا نکرده است.

اتاق کمری های جدید چیز تازه ای ندارد، حتی اندازه اش هم تغییر چندانی نکرده است، اما بسیار خوش ساخت تر و راحت تر است و طراحی فوق العاده ای دارد. صندلی های عقب مدل XLE حتی خوابیده تر هم هستند. سیستم خودکار و سیستم اتصال بلوتوس موبایل اختیاری است. ایربگ های بغل در صندلی های جلو و عقب هم که در همه ی مدل ها جزء استاندارد است. ابزارهای داخلی اتومبیل که در مدل XLE و مدل های هیبرید وجود دارد نیز به رنگ آبی نیمه شفاف درآمده است که یادآور "باندی بلو"، کامپیوتر های اولیه iMac است. این نمونه ای کاملاً مدرن و جذاب از روکش کردن پنل دستگاه است، بدون نیاز به استفاده مفرط از چوب یا آلومینیوم.
بله، کمری برای اولین مرتبه با موتورهای همنیروزا هیبرید تویوتا ساخته شده است، که بسیار پرانرژی تر از مدل پریوس است. تویوتا در کمری هیبرید از چرخه اتکینسون استفاده کرده است که بسیار بالاتر از حد استاندارد کار می کند، کمری 4 سیلندر 2.4 لیتر به موتور الکترونیکی hp45 تبدیل شده است که انرژی خروجی کل سیستم hp 192 می باشد. کمری هیبرید با 3637 پوند وزن، حدود 150 تا 350 پوند سنگین تر از هم نوعان خود است که ممکن است سرپیچ ها کمی اذیت کند اما در اکثر موقعیت های رانندگی، هیبرید کاملاً عالی کار می کند و قدرت رسانی آن کاملاً سریع و روان است. کمپانی تویوتا ادعا دارد که فقط 8.9 ثانیه طول می کشد تا سرعت این خودرو به 100 كيلومتر در ساعت برسد. EPA صرفه جویی این خودرو را در سوخت در رانندگی های شهری و اتوبان mpg 47/43 می داند. برای آندسته افرادی که حاضرند کمی راحتی اتومبیل را به کارایی بیشتر آن بفروشند، دکمه “eco” به طور طبیعی خروجی دستگاه تهویه اتومبیل را کاهش می دهد. ما تصور می کنیم که این پاسخی برای انتقاداتی است که کمپانی تویوتا به خاطر شکست مدل پریوس متحمل شدند. گرچه جیم لنتز، مدیر کل فروش تویوتا، پیش بینی می کند که کمپانی قادر به تولید کافی از کمری هیبرید نخواهد بود و میزانی که در توان دارد پاسخگوی تقاضاها نمی باشد. و مانند گذشته آنها از بین یک 4 سیلندر و V-6 انتخاب می کنند. 4 سیلندری 2.4 مدت ها دوباره و دوباره تولید شده اما 3.0 و 3.3 لیتر V-6 ها به خاطر V-6 3.3 کنار گذاشته شده اند. اما کَمِری که در مدل های SE، LE و XLE وجود دارد، V-6 قادر است hp 268و lb-ft 248 گشتاور نیرو از طریق سیستم 6 دنده ای خودکار بفرستد.
مدل SE مدل اسپرت تر این اتومبیل است. مانند گذشته حالت تعلیق کمتری دارد اما اکنون دیگر SE به خاطر وجود بدنه استاندارد و نیز بسیار زیبا، کمی از سایر مدل ها پایین تر است. وسایل بیشتری در مدل استاندارد با چرخ ها 17 اینچی SE وجود دارد. وجود بست V شکل بین بدنه و کابین ثبات اتومبیل را حین پیچیدن بیشتر می کند.
تویوتا هنوز هم در کمری های چهار سیلندر خود از 5 دنده دستی استفاده می کند و از اینرو SE که اسپرت هم شده باشد و تجهیزات مختلف روی آن نصب شده باشد، برای رانندگی بسیار عالی است. دنده ماشین بلند و بزرگ است که تغییر دنده با آن بسیار راحت و خوب است، و دیگر کسی نمی تواند از این شکایت کند که چرا کمری هنوز 5 دنده ای معمولی و دستی تولید می شود.
مدل محبوب ما SE است که V-6 و اتومات هم باشد. شما می توانید کیلومترها بدون هیچ توقفی با این اتومبیل رانندگی کنید و درعین حال از رانندگی خود لذت ببرید. قدرت هندلینگ این ماشین تاحدی است که در جاده های پرپیچ و خم هیچ نگرانی نخواهید داشت و با سرعت بالا هم قادرید در پیچ ها گردش کنید.
کمری جدید قادر بوده خود را از مدل های قدیمیش تا حد زیادی جدا کند و دیگر اتومبیلی معمولی و خسته کننده خطاب نشود. کیفیت ساخت، قابلیت اطمینان، قیمت، ثبات، کنترل و امنیت این اتومبیل مثال زدنی است. اما هنوز هم که هنوزه فاقد قدرت الهام بخشی است.

 

 

hussein_rfa@yahoo.com

جمعيت كوفه و شرايط حاكم بر آن

بررسي اوضاع اجتماعي دنياي اسلام در زمان واقعه عظيم و دردناك عاشورا عموماً و شهر كوفه خصوصاً باعث شناخت بيشتر علل و انگيزه هاي قيام امام حسين (عليه السلام) مي شود و به روشن شدن دلايل عدم موفقيت ظاهري آن كمك شاياني مي كند.

¤ جمعيت كوفه در زمان نهضت
بنيان شهر كوفه در سال هفده هجري به وسيله خليفه دوم و به دست سعدبن ابي وقاص، به منظور برپايي يك پادگان نظامي براي پيگيري هرچه بيشتر فتوحات اسلامي در داخل كشور ايران پي ريزي شد. عمر دستور داده بود كه مسجد اين شهر داراي چنان مساحتي باشد كه تمام جمعيت جنگجو و مقاتل را در خود جاي دهد و مسجدي كه طبق اين دستور پي ريزي شد، گنجايش چهل هزار نفر جمعيت را دارا بود.
بنابراين مي توانيم چنين نتيجه گيري كنيم كه كوفه در آغاز تأسيس، حدود چهل هزار سرباز داشته است كه با توجه به اين كه بسياري از اين سربازان، زن و فرزند خود را نيز همراه داشته اند، مي توانيم به جمعيتي در حدود صد هزار نفر در زمان تأسيس، دست پيدا كنيم كه رقم معقولي به نظر مي رسد.
كوفه پس از تأسيس به علت آب و هواي خوش و نزديكي به فرات و همسايگي ايران و وضعيت اقتصادي نيكويي كه از راه غنايم و خراج سرزمين هاي فتح شده كسب نموده بود، پذيراي سيل مهاجرت اقوام و گروه هاي مخلتف از سرتاسر مملكت وسيع اسلام آن روز گرديد. اين مهاجرت ها به خصوص در سال 36 هجري كه حضرت علي (عليه السلام) اين شهر را پايتخت كشور اسلامي قرار دادند شدت بيشتري به خود گرفت. به گونه اي كه تعداد سپاهيان كوفي در جنگ صفين به 65 هزار نفر و با احتساب خانواده آنان به رقم 150 هزار نفر مي رسيد.
بعد از صلح امام حسن (عليه السلام) در سال 40 هجري، بعضي از ياران امام (عليه السلام) به عنوان اعتراض به اين عمل سخن از وجود سپاه 100 هزار نفري اهل كوفه به ميان مي آورند. از سال 50 هجري كه «زيادبن ابيه» از طرف معاويه عهده دار امارت كوفه شد، با توجه به فراواني شيعيان علي (عليه السلام) در كوفه دست به انتقال عظيم نيروي انساني از كوفه به شام و خراسان و نقاط ديگر زد. گفته شده است كه او تنها 50 هزار نفر را به خراسان منتقل نمود.
در سال 60 هجري و بعد از مرگ معاويه، بعضي از كوفيان با نوشتن نامه به امام حسين (عليه السلام) سخن از سپاه صد هزار نفري آماده به خدمت به ميان آوردند.
نتايجي كه مي توان از مطالب فوق در نهضت امام حسين (عليه السلام) گرفت به قرار زير است:
1- ذكر رقم 12 هزار نامه به امام حسين (عليه السلام) گرچه بسيار بزرگ مي نمايد، اما نسبت آن به جمعيت كوفه از نصف كمتر است، هرچند بپذيريم كه بعضي از اين نامه ها از سوي چند نفر و يا گروه هايي نگاشته شده باشد. بنابراين امام حسين (عليه السلام) بدان اكتفا نكرده و براي كسب آگاهي بيشتر حضرت مسلم را به كوفه گسيل مي فرمايد.
2- تعداد بيعت كنندگان با حضرت مسلم را 11-12 هزار تا 40 هزار نفر نوشته اند، اما در حديثي منسوب به امام باقر (عليه السلام) از تعداد 20 هزار بيعت كننده ياد شده است. اگر اين رقم را بپذيريم، به تعدادي حدود يك پنجم مقاتلين كوفه دست مي يابيم كه شايد بتوانيم با اين نتيجه گيري به توجيهي براي عدم اقدام جدي از سوي مسلم برسيم. البته پر واضح است كه در صورت اقدام جدي مسلم و تشكيل حكومت، بسياري از عناصر بي طرف و حتي مخالف، نيز به اين حكومت نوپا مي پيوستند.
3- به نظر مي رسد رقم 30 هزار نفري لشكر عمربن سعد كه در روايتي از امام صادق (عليه السلام) به آن اشاره شده است، رقمي معقول است و البته اين رقم هنوز به نصف جمعيت مقاتل كوفه نرسيده است و از اينجا كثرت سپاهيان مختار نيز كه آن را 60 هزار نفر ذكر كرده اند، قابل توجه است؛ زيرا سپاهيان او را افرادي تشكيل مي دادند كه در كربلا جزء لشكر عمربن سعد نبودند.

¤ تركيب جمعيت كوفه
تركيب جمعيت كوفه را از دو بعد نژادي و عقيدتي بررسي مي نماييم:
الف) تركيب نژادي جمعيت:
به طور كلي مي توان جمعيت كوفه را به دو بخش عرب و غيرعرب تقسيم نمود.
بخشي از عرب هاي ساكن كوفه را قبايلي تشكيل مي دادند كه با آغاز فتوحات اسلامي در ايران از شبه جزيره عربستان به قصد شركت در جنگ به سمت عراق كوچ كردند. اين عرب ها كه هسته اوليه كوفه را تشكيل مي دادند از دوتيره قحطاني و عدناني بودند كه در اصطلاح به آنها يماني ها و نزاري ها اطلاق مي شد.
در ابتدا يماني ها علاقه بيشتري نسبت به خاندان اهل بيت (عليهم السلام) داشتند و لذا معاويه سرمايه گذاري بيشتر روي آنها نمود و آنها را به خود نزديكتر كرد.
بخش ديگري از عرب ها را قبايلي همچون «بني تغلب» تشكيل مي دادند كه قبل از اسلام در عراق سكونت گزيده و پيوسته با ايرانيان در جنگ بودند.
عناصر غيرعرب كوفه را گروه هاي بزرگي همچون موالي، سرياني ها و نبطي ها تشكيل مي دادند. بزرگترين گروه موالي را ايرانياني با عنوان «حمراء ديلم» تشكيل مي دادند «حمراء» اسم عامي بود كه عرب ها نسبت به ايرانيان استعمال مي نمودند. اين گروه يك سپاه چهار هزار نفري ايرانيان را در برمي گرفت كه به رهبري شخصي به نام «ديلم» به سپاه اسلام تحت رهبري سعدبن ابي وقاص پيوستند و با او پيمان همكاري بستند.
رشد جمعيت موالي در كوفه بسيار بيستر از عرب ها بود. به طوري كه پس از چند سال نسبت يك به پنج بين موالي و عرب ها برقرار شد. معاويه از اين رشد فراوان در بيم شد و به «زياد» دستور انتقال آنها را از كوفه داد و زياد بخشي از آنها را به شام و بخشي را به بصره و ايران منتقل كرد، اما با اين حال كثرت وجود موالي در سپاه مختار در سال 66 هجري نشانگر فراواني اين گروه در زمان شروع نهضت امام حسين (عليه السلام) در كوفه مي باشد.

 

 

shokrollahi@ppars.com

بخت خوب

نويسنده: دكتر راشل نائومي ريمن
مترجم: مهدي مجردزاده كرماني

هر اتفاق بدي كه در خانواده ما مي‌افتاد، پدرم سرش را تكان مي‌داد و مي‌گفت «اين هم از بخت خانواده ما.» و اين عبارت را در كمال راحتي و عادلانه براي هر موردي به كار مي‌برد و فرقي برايش نمي‌كرد كه اين اتفاق بد، به سادگي از دست دادن جاي پارك اتومبيل باشد و يا مورد مهمي نظير ورشكستگي و يا بيماري مزمن تنها دخترش. بخت خانواده ما بي‌ترديد بخت خوبي نبود. پدرم كه عقيده محكمي به مجبور بودن انسان در اين جهان داشت، زندگي را ناشي از تصادفات روزگار و در معرض خطر مي‌دانست و خود را دستخوش حوادث مي‌ديد. بخت خانواده ريمن غالباً در خواب بود. طي سال‌هاي بسيار، عقيده بر اين بود كه ما مردمان بدبختي هستيم.
در سال 1971 پدرم جايزه بخت آزمايي ايالت نيويورك را برد. مبلغ جايزه، رقم سرسام آوري نبود، ولي بيش از آن بود كه پدرم در عمر خود چنين مبلغي را يك جا ديده باشد. از نظر او، پول بادآورده‌‌اي بود. از نظر من هم بخت خوبي بود، نه به لحاظ پول، بلكه به خاطر آن چه كه بعد از آن اتفاق افتاد.
هنگام برنده شدن، پدرم در بيمارستان بستري بود و پس از جراحي غده‌‌اي كه معلوم شد خوش خيم بوده است، دوران نقاهت را مي‌‌گذراند. او بليت را به سينه‌اش چسبانده بود و مي‌گفت به هيچ يك از افراد خانواده‌، دوستان و حتي مادرم اعتماد ندارد تا آن را برايش نقد كند. باور كرده بود كه ممكن است ديگران بليت را براي خودشان بردارند، و يا بگذارند كسي آن را بدزدد، و يا هنگام نقد كردن، كاركنان اداره بخت آزمايي سرشان را كلاه بگذارند و بليت را ثبت نكنند. مدت‌ها بليت را نگه داشت. هنگامي كه آخرين مهلت ارائه بليت نزديك شد، من و مادرم را قسم داد كه اين راز را فاش نكنيم، چون اگر ديگران بفهمند كه پول بادآورده‌‌اي به دستمان رسيده است، به فكر سوء استفاده خواهند افتاد. سرانجام خودش بليت را برد و نقد كرد، ولي هرگز آن را خرج نكرد، چون مي‌ترسيد ديگران بفهمند كه او پول دارد.
كم كم نگراني خاصي بر زندگي ما سايه انداخت. پس از آن ثروت بادآورده‌‌اي نصيب من شد كه جنبه معنوي داشت. من ديدم كه بخت بد خانواده ما ساخته و پرداخته خود ماست. براي اين كه پدرم در اين جهان خوشبخت شود، هيچ راهي وجود نداشت. او حتي مي‌توانست بردن پنجاه هزار دلار جايزه را به يك بدبختي، موجبي براي اندوه و غصه، نگراني و فشار عصبي تبديل كند. پيش از آن واقعه، من باور كرده بودم كه ما واقعاً بدبخت هستيم، بعد از آن گويي پرده تاريكي كه بر زندگي ما افتاده بود، برداشته شد. بعد از واقعه بليت بخت‌آزمايي، گويي به ثروت بادآورده‌اي دست يافتيم.
اما از زندگي پدرم ثروت‌هاي بادآورده‌ي ديگري هم نصيب من شد و آن درس‌هايي بود درباره از دست دادن و به دست آوردن. در حقيقت، هيچ انسان زنده‌‌اي وجود ندارد كه چيزي را از دست نداده باشد. در واقع، از لحظه تولد، فقدان چيزها را ياد مي‌گيريم. غالباً طرز تلقي خانواده را از موضوع فقدان، مي‌پذيريم، همچنان كه من پذيرفتم. اين درس‌هايي كه درباره فقدان و معني آن ياد مي‌گيريم، جزو مهم‌ترين درس‌هاي زندگي ما هستند. اين حكمت‌ها را كسي با كسي در ميان نمي‌گذارد، زيرا وقتي چيزي را از دست مي‌دهيم، غالباً احساس شرمندگي مي‌كنيم.
پدرم در خانواده‌‌اي مهاجر به دنيا آمده بود و از خردسالي كار كرده بود. در بيشتر ايام عمر خود، داراي دو شغل بود. شب‌ها، غالباً در حالي كه پاهايش را در لگن آب گرم گذاشته بود، خوابش مي‌برد، و خسته‌تر از آن بود كه چيزي بگويد. غالباً در استخدام ديگران بود و طبق ميل ديگران و در جهت هدف‌هاي ديگران كار مي‌كرد. يكي از اولين چيزهايي كه يادم است پدرم به من گفت اين بود كه چه قدر مهم است انسان آقاي خودش باشد و اختيار زندگي خودش را داشته باشد.
من در طبقه ششم آپارتماني واقع در منهاتان بزرگ شدم. در تمام دوران كودكي، يك بازي بود كه به كمك پدرم انجام مي‌دادم. او درباره خانه‌اش صحبت مي‌كرد. خانه‌‌اي كه بنا بود زماني مالك آن شود. در آشپزخانه آن يك ماشين ظرف‌شويي بود. يك باغچه هم داشت. بحث ما بر سر اين بود كه آيا اتاق نشيمن به رنگ سبز روشن باشد يا به رنگ كرم. من طرفدار رنگ كرم بودم و او فكر مي‌كرد كه اين رنگ، خيلي سطح بالاست.
وقتي سرانجام پدر و مادرم جاي كوچكي را در لانگ آيلند خريدند و پدرم بازنشسته شد من بيست سال داشتم. تا مدتي به نظر مي‌آمد كه روياي او به حقيقت پيوسته است. يك روز شنبه، چند ماه پس از آن كه صاحب خانه شده بودند، دم منزلشان توقف كردم و ديدم كه پدرم توي صندلي از فرط خستگي خوابش برده است. منظره‌‌اي كه از زمان كودكي با آن آشنايي داشتم، ولي فكر مي‌كردم كه ديگر وضعشان خوب شده است. مادرم گفت كه پدرم به تازگي كار كوچكي پيدا كرده است و شايد بتوانند دستي به سر و روي خانه بكشند. هر چيزي استهلاك دارد.
بار بعدي كه به ديدارشان رفتم، باز هم توي صندلي خوابيده بود. پرسيدم «از وضعتان راضي هستيد؟» مادرم گفت «خوب، پدرت مي‌ترسد كسي وارد منزل شود و هر چه را كه در اين مدت به زحمت فراهم كرده‌ايم، ببرد. او هنوز ناچار است كار كند تا شايد بتوانيم خانه را به دستگاه دزدگير مجهز كنيم.» دلم فرو ريخت. پرسيدم كه چه قدر خرجش مي‌شود. از جواب طفره رفت و گفت طولي نمي‌كشد كه آن را نصب خواهند كرد. چند ماه بعد كه به ديدارشان رفتم، پدرم را خسته و كسل ديدم. پرسيدم كه چه موقع براي استفاده از تعطيلات به سفر مي‌روند. مادرم گفت «امسال كه نمي‌شود. نمي‌توانيم خانه را خالي بگذاريم.» پيشنهاد كردم كسي را براي مراقبت از خانه بياورند. پدرم با ترس گفت «نه، نه، مي‌داني كه مردم چه جوري هستند. حتي دوستان با دلسوزي از اموال آدم نگهداري نمي‌‌كنند.» و بعد از آن ديگر به مسافرت نرفتند.
سرانجام، طوري شد كه پدر و مادرم به ندرت با هم بيرون مي‌رفتند، حتي براي رفتن به سينما. هميشه احتمال آتش سوزي يا فاجعه مبهم و نامعلوم ديگري وجود داشت. و پدرم تا زنده بود، مشاغل عجيب و غريبي را به عهده گرفت. عاقبت خانه چنان بر سرنوشت آنان حاكم شد كه هيچ يك از كارفرمايان سابقش چنان نبودند.
وقتي بترسيم كه چيزي را از دست بدهيم، اشيايي كه ما مالك آن‌ها هستيم، مالك ما مي‌شوند

 

 

Aliakbar_313@yahoo.com

با کاروان حسيني

وقايع منزلگاه هاى راه مكّه ـ كربلا
عذيب (1)

عـذيـب : تـصغير عذب ، به معناى آب گوارا است . و آن آبى است ميان قادسيه و مـغيثه ، كه با قادسيه چهار ميل و تا مغيثه 32 فاصله دارد. گفته اند كه آن دشتى است از بنى تميم و از منزلگاه هاى حاجيان كوفه است . (معجم البلدان ، ج 4، ص 93).هجانات
طـبـرى در ادامـه روايـت ابـن ابـى عيزار، كه خطبه امام خطاب به اصحاب را در ذى حصم و پـاسـخ زهـير بن قين از زبان همه انصار را نقل كرده است ، مى نويسد: ((حرّ همگام با امام حركت مى كرد و مى گفت : اى حسين تو را به خدا خودت را به كشتن مده ، من گواهى مى دهم كه اگر بجنگى تو را مى كشند و اگر با تو بجنگند به اعتقاد من كشته مى شوى !
حـسـيـن (ع ) فرمود: آيا مرا از مرگ مى ترسانى ؟ مگر بالاتر از اين كه مرا بكشيد چيزى هـسـت ؟ نمى دانم با تو چه بگويم ولى شعر همان برادر اولى را به تو مى گويم كه وقـتـى براى يارى رسول خدا(ص ) مى رفت ، پسرعمويش او را ديد و گفت : كجا مى روى كه كشته مى شوى ؟ و او پاسخ داد:
ساءمضى و ما بالموت عار على الفتى
اذا ما نوى حقاً و جاهد مسلماً
و آسى رجال الصالحين بنفسه
و فارق مثبوراً يغش و يرغما
مى روم كه مرگ براى مرد
اگر نيت پاك دارد
و مسلمان است و پيكار مى كند
و به جان از مردان پارسا پشتيبانى مى كند
عار نيست
گـفـت : حـرّ با شنيدن اين سخنان از او كناره گرفت . وى با يارانش از يك منطقه و حسين و يارانش از منطقه ديگرى مى رفتند. تا آن كه به عذيب هجانات ـ كه گله هاى نعمان در آنجا چـرا مـى كـردنـد ـ رسيدند. در اين هنگام چهار تن را ديدند كه از كوفه مى آمدند. آنان بر مـركـب هـاشـان سـوار بـودنـد و اسـب نـافـع بـن هـلال بـه نـام كامل را يدك مى كشيدند. راهنمايشان طرماح بن عدىّ بود كه سوار بر اسب خويش اين شعر را مى خواند:
يا ناقتى لا تذعرى من زجرى
و شمرى قبل طلاع الفجر
بخير ركبان و خير سفر
حتّى تحلّى بكريم النجر
الماجد الحرّ رحيب الصدر
اءتى به اللّه لخير امر
ثمت ابقاء بقاء الدّهر
اى شتر من ، از اين كه تند مى رانمت بيم مكن و شتاب كن كه پيش از سحرگاهان
با بهترين سواران و بهترين مسافران به مردى والا نسب برسى ؛
بزرگوار آزاده گشاده دل ، كه خدايش براى بهترين كار به آنجا آورد
و خداوند او را همانند روزگار باقى بدارد.
گفت : چون به حسين رسيدند اين اشعار را برايش خواندند. امام (ع ) فرمود:
((بـدانـيـد به خدا سوگند من اميدوارم آنچه خداوند براى ما بخواهد خير باشد. خواه كشته شويم يا پيروز گرديم !
حرّ بن يزيد پيش رفت و گفت : اينها كه از كوفه آمده اند در زمره همراهان تو نيستند و من يا آنها را زندانى مى كنم و يا باز مى گردانم !
حسين (ع ) گفت : از آنها همانند خويش دفاع مى كنم ! اينان يار و پشتيبان من هستند. تو به من قول دادى كه تا رسيدن نامه ابن زياد متعرض من نشوى !
گفت : بله ، ولى اينها با تو نيامده اند!
فـرمود: آنها ياران من و به منزله كسانى هستند كه با من آمده اند. يا به پسمانى كه ميان من و تو بود عمل مى كنى و يا آن كه با تو پيكار مى كنم !
و حرّ دست از آنان برداشت .
خبر قتل قيس بن مسهّر صيداوى
آنگاه حسين (ع ) گفت : با من از خبر مردى كه پشت سر نهاده ايد، بگوييد. مجمع بن عبداللّه عائذى ـ يكى از ان چهار تنى كه آمده بودند ـ گفت : بزرگان قوم را رشوه هاى كلان داده انـد و جـوال هـاشـان را پـر كـرده انـد. دوسـتـى آنـان را بـه خـود جلب مى كنند و به صف خودشان مى برند. آنان بر ضد تو همدستند!
ديـگر مردم ، دل هاشان به تو مايل است ولى ، فردا شمشيرهاشان بر روى تو كشيده مى شود!
فرمود: بگوييد از پيكى كه نزدتان فرستاده ام چه خبر داريد؟
گفتند: او كه بود؟
فرمود: قيس بن مسهّر صيداوى
گـفـتـنـد: بـله ، حـصـيـن بـن نـمير او را دستگير كرد و نزد ابن زياد برد، ابن زياد به او فـرمـان داد كـه تـو را و پدرت را لعنت كند. ولى او بر تو و پدرت درود فرستاد و ابن زياد و پدرش را لعنت كرد و مردم را به يارى تو خواند و از آمدنت به آنان خبر داد. سپس به فرمان ابن زياد او را از بالاى قصر به زير افكندند.
اشـك در چشمان حسين (ع ) جارى شد و نمى توانست خوددارى كند. سپس گفت : ((... فهنهم من قضى نحبه و منهم من ينتظر)) (احزاب / 23)؛ برخى از ايشان مردند و برخى در انتظارند و هيچ تغيير و تبديلى در عهد و پيمان خود نداده اند. خداوندا ما و آنان را در بهشت جاى ده و در جـايـگـاه رحـمـت خـويـش و در كـنـار آنـچـه بـراى نـيـكـان ذخـيـره كـرده اى ، گـرد آور.))
مجموعه مجاهدانى كه در عذيب هجانات به امام پيوستند
كـسـانـى كـه در عـذيـب هـجـانـات بـه امـام پيوستند، آن طور كه طبرى مى گويد چهار تن نـبـودنـد، بلكه شش تن بودند، به اين نام : عمرو بن خالد اسدى صيداوى و غلامش سعد، مـجـمـع بن عبداللّه عائذى و پسرش عائذ، جنادة بن حرث سلمانى ، واضح ترك غلام حرث سـلمـانـى . بـا ايـنـان دو تـن ديـگـر نـيـز بـودنـد. يـكـى غـلام نـافـع بن هـلال كـه اسـبـش بـه نـام كـامـل را مى آورد و ديگرى ، آن طور كه از روايت طبرى بر مى آيد، طرماح بن عدى بود.
عمرو بن خالد اسدى صيداوى
عـمـرو از بزرگان كوفه و از دوستان اهل بيت بود. او همراه مسلم قيام كرد و پس از آن كه كوفيان به او خيانت كردند، عمرو چاره اى جز پنهان شدن نداشت . پس از شنيدن خبر قيس بـن مـسـهـّر صيداوى و آگاهى بر اين كه حسين به حاجر رسيده است ، (همراه ديگر كسانى كـه گـفـتـيـم ) بـه سـوى آن حـضرت رفت . آنان طرّماح بن عدى را كه براى تهيه آذوقه خـانـواده اش بـه كـوفـه آمـده بـود، راهـنماى خود قرار دادند. طرمّاح نيز آنان را به راهى دشوار برد و از بيم بسته بودن راه ، حركتشان به سختى انجام شد.
داستان ديدار امام را با اين گروه ـ مطابق روايت طبرى ـ آورديم ، و گفتيم كه ميان امام (ع ) و حـرّ ريـاحـى بـه خـاطـر آنها چه گذشت . نيز گفتيم كه چگونه امام (ع ) از آنان درباره قيس بن مسهّر صيداوى پرسيد و آنها چگونه پاسخ دادند.
نقل شده است كه هنگام برپا شدن جنگ در روز عاشورا، اينان شمشير كشيدند و در آغاز جنگ بر دشمن حمله بردند. چون خود را به قلب لشكر زدند، دشمن به آنها روى آورده آنان را در مـحـاصره گرفته از يارانشان جدا ساخت . حسين (ع ) با ديدن اين منظره برادرش عباس (ع ) را بـه يـارى آنـان فـرستاد. عباس براى نجات آنان ، به پيكار دشمنان رفت و به تـنهايى شمشير در ميانشان نهاد. تا آن كه آنان را آزاد ساخت . آنان كه زخمى شده بودند هـمـراه وى آمـدند. امّا در ميان راه دشمن دوباره راه را بر آنان بست . آنها (از عباس جدا شده ) از چشم عباس دور افتادند. و با شمشير يكباره به دشمن حمله بردند و آن قدر جنگيدند تا همگى يكجا كشته شدند. عباس آنان را رها كرد و نزد حسين (ع ) بازگشت و موضوع را به آگاهى امام (ع ) رساند. امام (ع ) چندين بار بر آنان رحمت فرستاد.
سـلام بـر عـمـرو بـن خـالد صـيداوى ، روزى كه زاده شد و روزى كه به شهادت رسيد و روزى كه زنده برانگيخته مى شود.
سعد، غلام عمرو بن خالد
ايـن غـلام ، مـردى شـريف النفس و بلند همت بود. او به همراهى آقايش عمرو به حضور امام حـسـين (ع ) رسيد و در ركاب آن حضرت جنگيد تا به شهادت رسيد. داستان او و آمدنش به كربلا و چگونه شهيد شدنشان را در ماجراى عمرو گفتيم .
سـلام بـر سـعـد، روزى كـه زاده شـد و روزى كـه بـه شـهـادت رسـيـد و روزى كـه زنـده برانگيخته مى شود.
مجمع بن عبداللّه عائذى و پسرش عائذ
نـام كـامل وى مجمع بن عبداللّه بن مجمع بن مالك بن اياس بن عبد مناة بن عبيداللّه بن سعد العشيره مذحجى عائذى است .
عبداللّه بن مجمع عائذى از صحابه و پسرش مجمع از تابعان و از ياران اميرالمؤ منين (ع ) بود. نسب نگاران و طبقه نويسان از آن دو ياد كرده اند.
مجمع و پسرش عائذ همان طور كه گفتيم ، در عذيب هجانات به امام (ع ) پيوستند، و همراه عمرو بن خالد صيداوى و جنادة بن حرث سلمانى ـ چنان كه در زندگى نامه عمرو بن خالد گـفتيم ـ در يك جا كشته شدند. ولى صاحب مدائق الورايه نوشته است كه پسرش عائذ در حمله نخست به شهادت رسيد.

 

فقط  4 روز تا محرم حسين (ع) باقي مانده

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

26 دی / 16 ژانويه / 26 ذی الحجه

Mobin_s2004@yahoo.com
26 دي ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
بركناري رشيدالدين فضل الله و قتل او

16ژانويه سال1317 ميلادي ابوسعيد بهادر ايلخان مغولي ايران رشيد الدين فضل الله همداني مورخ و پزشك معروف رااز وزارت بركنار كرد و يك سال بعد مقتول ساخت . مخالفان اين مورخ كه جامع التواريخ از تاليفات اوست از او نزد ايلخان بد گويي، و حتي وي را متهم به مسموم كردن« الجايتو» ايلخان پيشين كرده بودند . قتل رشيدالدين بسيار ظالمانه بود ؛ او را با شمشير به دو نيم كرده بودند . رشيدالدين در طول وزارت خود كوشيده بود كه مقامات كشوري را به اصحاب قلم و طبقه باسواد بدهد از جمله حمدالله مستوفي را متصدي امور منطقه قزوين تا زنجان كرده بود.
    

 

نيروي هوايي ايران به تامين يگپارچگي كنگو كمك كرد

26 ديماه 1341( ژانويه 1963) به درخواست دبيركل سازمان ملل ، ارتش ايران يك اسكادران از شكاري ــ بمب افكن هاي خود مركب از شش جت را براي پايان دادن به تجزيه طلبي موسي چومبه و تامين يكپارچگي كنگو به اين كشور فرستاد . پس از دو قرن ، اين نخستين بار بود كه نيروهاي مسلح ايران در خارج از مرزهاي كشور وارد عمليات نظامي مي شدند . به تصميم سازمان ملل، فرودگاه « كل وزي » در ايالت جدا شده كاتانگا بمباران و غير قابل استفاده شد و محل استقرار نيروهاي چومبه و مزدوران اروپايي او به فرماندهي « مايك ديوانه » در اليزبت ويل و جادوت ويل بمباران و راه براي ورود واحدهاي زميني سازمان ملل هموار گرديد ، چومبه به خارج فرار كرد و تجزيه كنگو كه به خاطر معادن الماس آن بود پايان يافت . تجزيه طلبي چومبه به تحريك و خواست كمپاني هاي خارجي الماس صورت گرفته بود. قبلا دولت ايران دو گروه پزشگ نظامي به خواست سازمان ملل به كنگو فرستاده بود.

 

شاه رفت

 عکس قسمت بالاي صفحه اول روزنامه اطلاعات26 دي ماه 1357

عکس قسمت بالاي صفحه اول روزنامه اطلاعات
26 دي ماه 1357

شانزدهم ژانويه سال 1979 (26دي ماه 1357 ) شاه و خانواده اش ايران را ترک کردند، رفتي كه بازگشت نداشت. از آن پس دوران آوارگي شاه كه از تهران به مصر رفته بود تا پايان عمرادامه يافت. شاه در دوران آوارگي در كشورهاي مختلف و در سايه ترس از ترور و يا دستگيري و تحويل داده شدن به ايران براي محاكمه بسر مي برد و سرانجام در تابستان 1359 بر اثر بيماري سرطان در يك بيمارستان نظامي مصر مرد و در قاهره مدفون شد.
     غلامحسين صالحيار سردبير وقت روزنامه اطلاعات اندكي پس از خروج شاه از تهران اين روزنامه را با اين تيتر سراسري : «شاه رفت» كه از پيش آماده شده بود منتشر ساخت و روزنامه تا ساعت هشت شب تجديد چاپ مي شد و هر نسخه يك توماني آن تا پنجاه تومان به فروش مي رسيد . در آن روز كه هنوز ارتش ، پليس و ساواك به وضعيت سابق باقي بودند و دولت منصوب از سوي شاه قدرت را به دست داشت و بيم از آن بود كه ارتش با كودتا زمام امور را به دست گيرد و شاه را باز گرداند، زدن چنين تيتري يك ريسك بزرگ بود و جرات، دلاوري و از جان گذشتگي زياد لازم داشت.
     در آن زمان در ايران هنوز كار حروفچيني به صورت سربي (لاينو تايپ) انجام مي گرفت و تهيه حروف و قرار دادن آنها در قالب فولادين صفحه سازي و سپس زير پرس قرار دادن و به صورت صفحه استوانه اي شكل فلزي در آوردن و به ماشين چاپ بستن وقت گير بود و صالحيار كه رفتن شاه را از چند روز پيش از آن پيش بيني كرده بود تهيه اين تيتر فوق العاده درشت را به استاد عباس مژده بخش مدير صفحات سفارش داده بود. صالحيار براي قبولاندن اين تيتر به شوراي دبيران روزنامه استدلال كرد كه هدف از نوشتن اين دو كلمه به اين درشتي اين است كه نظاميان پايين دست اطمينان حاصل كنند كه شاه باز نخواهد گشت و لذا با در نظر گرفتن عواقب كار، از تير اندازي به مردم خودداري كنند و هدف عمده او جلوگيري و دست كم كاهش قتل ايراني به دست ايراني است. باوجود اين استدلال، وي براي جلوگيري از مخالفت احتمالي بعضي دبيران تحريريه مجبور شد نهيب بزند. صالحيار 19 آذر 1382 فوت شد.

 

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

26/10/63
جلب حمايت جامعه اقتصادي اروپا از دولت ريگان براي ارائه طرحي بمنظور پايان دادن به جنگ ايران و عراق. اين طرح شامل پيشنهاد آتش بس ميان دو كشور عراق و ايران و توقف حمله به نفتكشها در خليج فارس مي‌باشد و هركدام از طرفين كه طرح مزبور را نپذيرند با تحريم اقتصادي اين جامعه روبرو خواهد شد.

تشكيل كميته هفتگانه وزراي 7 كشور عبي بمنظور رسيدگي به تحولات جنگ عراق و اردن.
 

 

 درگذشت مرتضي عبدالرسولي ازاستادان دانشكده ادبيات دانشگاه تهران

[26 دي 1373] - مرتضي عبدالرسولي ازاستادان دانشكده ادبيات دانشگاه تهران و هنرمند خوشنويس كشورمان بدرود حيات گفت. استاد عبدالرسولي عارفي وارسته بود و با وجود فعاليتهاي فراوان دردانشگاه خطاطي و خوشنويسي را نزد استادان هنرمند آموخت و سرانجام پس ازسالها تمرين درزمينه استادي ممتازشد. ازآثارخوشنويسي استاد عبدالرسولي كتيبه مزارحكيم عمرخيّام نيشابوري، كتابت گلستان سعدي و كتابت ديوان حافظ را مي‎توان نام برد.

Mobin_s2004@yahoo.com
16 ژانويه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در قلمرو رسانه‌ها

سالروز در گذشت پدر عكس خبري ؛ مردي كه نوشتن با دوربين را رواج داد

15 ژانويه سالروز درگذشت « متيو بريدي » پدر عكس خبري است كه در سال 1896 در 72 سالگي در گذشت . وي با اين عمل ، حرفه روزنامه نگاري را تكميل كرد.
     متيو كه با تشكيل يك گروه عكس ، جنگ داخلي امريكا را پوشش داد گفته است كه بعضي روزنامه نگاران با قلم مي نويسند و پاره اي ديگر با دوربين و فرق در اين است كه نوشته با قلم را مي توان تحريف كرد و عكس را نه . پس، عكس عين حقيقت را منعكس مي كند ؛ زيبا يا زشت . فرق ديگر اين است كه نوشته نياز به سواد خواندن دارد و درك عكس به سواد و دانستن زبان خاص نياز ندارد ، يك زبان بين المللي براي باز گو كردن حقايق است كه هر كس مي تواند آن را درك كند . يك عكس تنها مي تواند داستاني را بيان كند كه اگر به رشته تحرير در آيد يك كتاب قطور خواهد شد. يك كتاب عكس را مي توان در كمتر از يك ساعت خواند ، ولي همين كتاب اگر به صورت «نوشته» باشد دست كم يك هفته وقت مي گيرد و مطالب آن هم خيلي زود هم از ذهن خارج مي شود ؛ تازه تاثير عكس را كه يك سند غير قابل انكار است ندارد. به همين دليل متيو «روزنامه نگار با دوربين » را از ساختن صحنه منع كرده و آن را خيانت به حرفه روزنامه نگاري خوانده است كه مرتكب، سزاوار اخراج از اين حرفه است.
متيو كه صحنه هاي دلخراش جنگ كريمه اورا به فكر ابداع حرفه عكس خبري انداخت در جريان جنگ خونين و پرتلفات داخلي آمريكا كه نوعي برادر كشي بود از افراد گروه خود خواسته بود كه صرفا سراغ گرفتن عكس از افسران و ژنرالها و رژه سربازان نروند ؛ از خرابيها ، چاله هاي انفجار ، اجساد رهاشده و زخمي ها عكس بردارند تا هركس كه آنها را مشاهده كند از هر جنگي متنفر شود و عمر جنگ پايان يابد.
    با همين فكر ، وي عكسهايش را در سر چهار راههادر ويترين قرار مي داد تا تنفر عمومي از جنك برانگيخته شود . عكسهاي متيو به صورت كتاب در آمده و در هر موزه يك تالار را به خود اختصاص داده است . جنگ داخلي آمريكا در سال 1865 پايان يافت.
    «متيو بريدي » كه در سال 1823 در ايالت نيويورك به دنيا آمده بود به تكميل دوربين عكاسي و پيشرفت فن چاپ عكس و عكسبرداري و هنر پرتره برداري كمك بسيار كرد.
    

ساير ملل

اعلاميه مربوط به بمب اتمي 100 مگاتني شوروي ، ولي .....

نيكيتاخروشچف رهبر وقت شوروي 16 ژانويه 1963 اعلام كرد كه اين كشور بمب اتمي 100 مگا تني ساخته است . هنوز معلوم نشده كه بر سر اين تسليحات چه آمده و روسيه فدراتيو با اين قدرت آتش ، چرا سياست انفعالي و انزوا در پيش گرفته است كه مآلا برايش زيان غير قابل جبران خواهد داشت!. ديروز ( 16 ژانويه2004 ) از عمر كشور واحد روسيه كه ايجاد آن از سوي ايوان مخوف اعلام شد درست 457 سال گذشت

 

تصميم انگلستان به خروج از شرق سوئز که امکان داد دولت ايران برخي از جزاير خود را به قلمرو وطن باز گرداند

دولت انگلستان تصميم گرفت كه به دلايل مالي! نيروهاي خود را از شرق سوئز ازجمله منطقه خليج فارس و سنگاپور تا سال 1972 خارج سازد و روز بعد( 17 ژانويه
     1968 )ويلسون نخست وزير وقت انگلستان اين تصميم را در پارلمان اين كشور اعلام داشت. نيروهاي انگليسي چهار قرن در اين مناطق بودند. با خروج انگلستان از خليج فارس ، دولت وقت ايران امكان يافت كه با توسل به نيروي مسلح برخي جزاير خود را به قلمرو وطن بازگرداند . مروري بر تاريخ وطن نشان مي دهد كه ايران عمدتا به دليل نداشتن توان جنگ دريايي ، بيش از هر كشور ديگر از حضور طولاني انگلستان در منطقه خليج فارس آسيب ديده است.
    

 

آغاز نخستين جنگ آمريکا و عراق

حمله نظامي آمريكا و يارانش از جمله دولت سعودي، مصر و قطر با 690 هزار سرباز (425 هزار تن از آنان آمريكايي ) ، 1800 هواپيماي نظامي و دهها كشتي نظامي و ناوهاي پرتاب موشك كروز از سحرگاه 16 ژانويه 1991 به مواضع عراق در داخل اين كشور و كويت آغاز شد. هدف از اين حمله اجراي قطعنامه 678 شوراي امنيت اعلام شده بود كه به دولت عراق تا 15 ژانويه مهلت داده بود كه كويت را تخليه كند. اندكي پس از آغاز حمله 50 موشك كروز به سوي عراق و عمدتا بغداد پرتاب شد. در آن زمان چني ( معاون فعلي رياست جمهوري) وزير دفاع و ژنرال پاول ( وزير امور خارجه
    كنوني ) رئيس ستاد مشترك نيروهاي مسلح آمريكا بود. جورج بوش ( پدر ) در نطقي كوتاه اين حمله نظامي را اقدامي به منظور آزاد ساختن كويت خواند و صدام حسين در مطلبي كه از راديو تلويزيون پخش شد جورج بوش را مردي دو رو كه خيالات شيطاني دارد توصيف كرد.
    

برخي ديگر از رويدادهاي 16 ژانويه

  • 1938:   در آخرين سال رکود اقتصادي آمريکا معروف به رکود بزرگ ، طبق يك آمار رسمي ، جمع بيكاران آمريكا به هشت ميليون تن رسيده بود.

  • 1944:   شوراي مشورتي اروپا پيشنهاد كرد كه پس از شكست هيتلر، آلمان به چند منطقه تقسيم شود تا بار ديگر نتواند بر ضد همسايگانش جنگ به راه اندازد.

  • 1945:   ارتش سرخ ( شوروي ) آلمانيها را از شهر ورشو ( پايتخت لهستان) دور ساخت و دو روز بعد در اين شهر مستقر شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    26 ذی الحجه هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    درگذشت « ابوالفضائل آمِدي» فقيه و اديب شافعي مذهب

    [26 ذي الحجه 559] -  «ابوالفضائل آمِدي» فقيه و اديب شافعي مذهب درگذشت. آمدي درعلوم حساب و ادبيات دانشي درخورتوجه داشت بطوريكه ابن خَلَّكان دانش آمدي را درعلم حساب بسيارستوده است. آمدي اشعارزيبا و پرمعنايي نيزسروده است كه بخشي ازآنها باقيست.

     

     وفات محمد علي موسوي عاملي اصفهاني عالم شيعي

    [26 ذي الحجه 1274] - محمد علي موسوي عاملي اصفهاني عالم شيعي بدرود حيات گفت. محمد علي اصفهاني ازنوابغ روزگارخود بشمارمي‎رفت و طبق روايتهاي متعدد در12سالگي كتاب «اَلبَلاغُ المُبين في اَحكامِ الصِّبيان و البالغين» را نوشت. گفتني است كه سيد محمد باقرشفتي پس ازملاحظه اين كتاب به اجتهاد نويسنده آن گواهي داد و ازآن پس محمد علي اصفهاني به آقا مجتهد معروف شد.« ديوان اشعاربا تخلص عارف و كتاب فَرائِد الفَوائِد » ازآثارآقا مجتهد بشمارمي‎روند.

     

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    جناس لفظى در مورد كتاب

    درسى نبود هر آنچه در سينه بود
    گويند كه علم عشق درسى نبود
    صدخانه پر از كتاب سودى ندهد
    بايد كه كتابخانه در سينه بود

     

     

     

     

     

     

    بحران شهري
    (داروخانه سابق)

    motlagh3d@yahoo.com

    قسمت يازدهم

    مراحل مربوط به امداد رساني
    در بلاياي طبيعي (4)

     4. ترياژ:
    ترياژ به معني تقسيم بندي افراد صدمه ديده در حادثه مي باشد كه براي هر مرحله اي متفاوت مي باشد. جهت انجام اقدامات پزشكي براي مصدومان ابتدا يك تيم ترياژ تشكيل شده و مصدومان را از لحاظ آسيبهاي وارده به وسيله نوارهاي رنگي مخصوص و يا كارتهاي ويژه تقسيم بندي مي كنند تا بتوان مصدومان را به ترتيب اولويت انتقال و اقدامات پزشكي را براي آنها انجام داد.
    5. درمان و مراقبتهاي پزشكي از مجروحان:
    جهت اقدامات پزشكي اوليه در منطقه بيمارستانهاي صحرايي احداث مي گردد و حتي الامكان مصدومان در اين مراكز درمان مي شوند و در صورت نياز به بيمارستانهايي در شهرهاي مجاور اعزام مي شوند.
    6. مرحله عادي سازي :
    معمولا اين مرحله همزمان با عمليات امداد ونجات يا كمي بعد از آن اجرا مي شود كه شامل اقدامات زير مي باشد.
     

    *****

    اطلاعیه

    دوستان و همراهان قدیمی سلام
    با آرزوی اوقاتی خوش برای کلیه دوستان و همراهان به اطلاع می رسانیم که با توجه به نزدیکی ایام محرم و برگزاری مراسم های مختلف و نیاز شدید به نیروهای امدادی و آموزش دیده برای تامین نیازهای امدادی از بین علاقه مندان جهت شرکت در ماموریتهای امدادی ثبت نام به عمل می آید .لذا متقاضیان باید به منظور اعلام آمادگی فقط یک ایمیل ارسال کنند
    محتویات ایمیل ارسالی
    الف)مشخصات فردی شامل نام و نام خانوادگی و تاریخ دقیق تولد
    ب)آدرس محل سکونت
    ج)شماره تماس برای دسترسی سریع ترجیحا موبایل یا تلفنی که شخصا پاسخگو باشید
    **************
    موفق و پیروز باشید

    emdadgar_2109@yahoo.com
     

     

     

     

     

     

     

    طنزانه
    طنزگويه هاي اجتماعی «روزانه»

    لات بازي در چت (لات تازه كار)

    وضعيت ظاهري: شخص لات به کسي گفته ميشود که با ساختن يک ID يا يک Profile با اسمهاي ساختگي، خفن يا گول زننده به لات‌بازي مي پردازد.

    فعاليتها:
    1- در Chat Room‌ها با فونت شماره 32 اقدام به لات‌بازي مي‌کند.
    2- با استفاده از زنجير و چاقو (در اينجا منظور انواع Booter‌ها ميباشد) اقدام به لات‌بازي ميکند.
    راه حل: استفاده از قابليت Ignore يا Block در Messenger‌ها.

    لات بازي در وبلاگ:

    الف: ساخت وبلاگ: (لاتِ بيکار!) وبلاگي که معمولا با اسامي مستعار ولي پر از مصداق ساخته شده و اقدام به نوشتن مطالب براي کوبيدن شخص خاصي ميکند.

    فعاليتها: نوشتن در وبلاگ

    ب: لات بازي در سيستم نظرخواهي: (لاتِ بزدل!)

    وضعيت ظاهري: دو حالت دارد. يا بدون اسم و مشخصات مي باشد يا اينکه با اسامي افراد ديگر اقدام به نوشتن نظرات ميکند.

    راه حل: ندارد!

    لات بازي در وب سايت:

    الف: ساختن وب سايت: (لاتِ بيکار ولي اينکاره!) با ساختن يک سايت با موضوع و هدفي خاص اقدام به لات بازي ميکند.

    ب: هکر (لاتِ خيلي اينکاره!): اين پيشرفته‌ترين لات‌بازي در نوع اينترنتي مي‌باشد که شخص لات با تکيه بر علم و استعداد خود اقدام به لات‌بازي کرده و بعضي موارد قدرت اين لاتهاي خيلي زياد است و از آنها به "گنده لات" نام برده ميشود!

    نتيجه گيري اخلاقي: بعضي وقتها لات‌بازي لازمه.

    نتيجه گيري تاريخي: لات هم لاتهاي قديم.

    نتيجه گيري اجتماعي: لات‌بازي کار هر کسي نيست.

    نتيجه گيري اقتصادي: لات‌بازي پشت کامپيوتر خرج داره (اکانت اينترنت ميخواد!)
     

     

     

     

     

     

     

     

    مسائل زندگي
    کار، مُد، سلامتی، رموز موفقیت و ...

    مردمان

    روش نگارش يك رزومه كامل

    در رزومه معمولاً باید تعریف کامل و مشخصی از خودتــــان بدهید و این یکی از مهمترین مسائل در شناسنامه کـاری شماست.
    رزومه یک خلاصه ی دو یا سه صفحه ای از شما و مهارتها، دستاوردها، تجارب کاری و تحصیلاتتان است که هـــدف آن جلب نظر صاحب کار آینده تان است.
    رزومـه هـم مثل خود زندگی است. دچار تغییرات و تحولات زیاد می شـود. باید مداوماً به روز شود و اطلاعات جدید به آن اضافه شود. اگر می خواهید برای چند شغل در صنعت های مختلف تـقـاضـای کـار دهـیـد، بـهتر است رزومه های مختلف درست کنید که در هر کدام به مـهارت هــای خاص شما در رابطه به آن صنعت اشاره شده باشد. هدف این مقاله این است که شما را با نکات مهمی در زمینه ی تدوین یک رزومه ی خوب آشنا کنیم.

    تاثیر اول
    هروقت که می خواهیم یک رزومه درست کنیم، باید خودمان را جای استخدام کننده و کارفرمایی بگذاریم که رزومه ها را بررسی می کند. او باید از میان چندین رزومه، آن که از همه مناسب تر است را انتخاب کند.
    شما باید کاری کنید که ابتدا آنها از رزومه ی شما خوششان بیاید و بعد هم همه ی مطالب درج شده در رزومه را به آنها ثابت کنید.

    متن رزومه
    باید سعی شود که متن رزومه هر چه خلاصه تر باشد. فقط کافی است در آن خلاصه ی کوتاهی از خودتان بدهید، که نباید بیشتر از یک صفحه باشد. اطلاعات نباید به هیچ وجه در رزومه تکرار شوند. این صفحه باید حداکثر از سه پاراگراف به شکل زیر تشکیل شده باشد:
    پاراگراف اول: نباید بیش از دو یا سه جمله باشد. در آن مقدمه ی کوتاهی در مورد خودتان و اهداف کاریتان می دهید. همچنین می بایست در مورد طریقه ی اطلاع یافتن شما از آن شرکت توضیحی بدهید، چه روزنامه باشد یا آشنایی در همان شرکت.
    پاراگراف دوم: در این پاراگراف باید اطلاعات مربوطه در مورد میزان تحصیلات، مهارتهای تخصصی و توانایی هایتان که برای شرکت مورد نظر مفید خواهد بود را ارائه دهید.
    پاراگراف سوم: این پاراگراف آخر باید اطلاعات شخصی شما را به کارفرما ارائه دهد که در صورت نیاز بتوانند با شما تماس بگیرند. حتماً اسم، شماره ی تماس، ایمیل و شماره ی فکستان را ذکر کنید.
    آدرس ایمیلتان باید کامل و واضح باشد. مثلاً اگر اسمتان علي اسمیت است، آدرس ایمیلتان باید چیزی مثل ali@email.com باشد.
    باید در رزومه اطلاعاتی درج شود که حتماً به کار آن شرکت و پستی که می خواهند برای آن استخدام کنند بیاید. اطلاعات باید واضح و مرتبط باشد.

    یک رزومه معمولاً از 5 جزء تشکیل شده است:
    اهداف کاری
    تجارب کاری
    میزان تحصیلات
    اطلاعات اضافی
    منابع

    اهداف کاری
    اهداف کاری به عنوان پیش درآمدی برای یک رزومه ی خوب و اصولی است که همه ی اطلاعات با قاعده و ترتیب منظم شده است. در این بخش باید کارفرما را با اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود در زمینه ی کاری آشنا کنید. و بیان کنید که پیشرفت کاریتان تاکنون در چه حدی بوده است.
    این قسمت ارجحیت های کاری شما را به طور خلاصه و مرتب با سایر قسمت های رزومه بیان می کند می تواند فرصت خوبی برای ابراز توانایی هایتان در همان اول رزومه باشد.
    به یاد داشته باشید که از تکرار موارد جلوگیری کنید.

    تجارب کاری
    این قسمت تا حد زیادی می تواند بگوید که چه کارهایی می توانید انجام دهید و چطور و در کجا برای این کارها آموزش دیده اید. ممکن است از مهارت های مورد نیاز برای یک شغل باخبر باشید، اما بیان این مهارت ها می تواند به رئیس آینده تان نشان دهد که شما شایسته ی پستی حتی بالاتر هستید.

    به یاد داشته باشید که حتماً تجربه های کاریتان را به ترتیبی معکوس از نظر تاریخی بنویسید. برای هر کار موارد زیر را نیز مشخص کنید:
    عنوان پست
    عنوان سازمان
    محل کار
    تاریخ استخدام
    کارفرما وقتی در مورد تجربه های کاریتان بداند بسیار راغب خواهد بود تا با میزان تحصیلات و آموزش های شما هم آشنا شود.

    میزان تحصیلات
    اگر تجربه های کاریتان زیاد نبوده باشد، این قسمت اهمیت زیادی پیدا خواهد کرد. برای نوشتن از همان ترتیب معکوس تاریخی استفاده کنید.
    در زیر جنبه های اصلی که باید در این قسمت به آن اشاره شود را یادآور می شویم:

    درجه ی تحصیلات
    موسسات و دانشگاه ها
    تخصص/فوق تخصص
    سمینارها، کارگاه ها و آموزش های ویژه
    میانگین معدل

    اطلاعات اضافی
    این قسمت از رزومه می تواند شامل چند زیر مجموعه مثل علایق، دانش های رایانه ای، فعالیت ها، مهارت های زبانی و...باشد. در این قسمت باید به آن دسته از توانایی هایتان اشاره کنید که در دو بخش قبلی ذکر نشده بود.
    علایق: در این قسمت میتوانید به علایقتان در زندگی اشاره ای داشته باشید. اگر به دوچرخه سواری یا هر نوع ورزش دیگر علاقه دارید، می توانید ذکر کنید، با این کار کارفرمای شما متوجه خواهد شد که فردی هستید که از زندگی نهایت استفاده و لذت را می برید.
    اطلاعات کامپیوتری: بعضی از شغل ها نیازمند داشتن دانش ها و آگاهی هایی در زمینه ی بعضی برنامه های کامپوتر هستند. اگر اطلاعاتی در این زمینه دارید می توانید در این قسمت ذکر کنید.

    فعالیت ها: در این زمینه می توانید به فعالیت ها و دستاوردهای غیر کاری خود اشاره کنید.
    تخصص های زبانی: اگر قادرید که به زبان هایی غیر از زبان خود مکالمه کنید یا هر تخصصی در یکی از زبان های خارجی دارید باید در این قسمت به آنها اشاره کنید.

    منابع
    اگرچه بردن نام افراد در رزومه ضروری نیست اما با اینکار، کارفرمای شما می تواند به طور مثال با رئیس سابقتان در مورد شما گفتگو کند و اطلاعاتی کسب کند. اگر مایل نیستید که نام کسی را ذکر کنید می توانید در این قسمت اشاره ای داشته باشید که در صورت نیاز یا تقاضا قادر به ارائه ی منبع هستید.
    اگر خواستید از افراد در رزومه خود نام ببرید، حتماً به یاد داشته باشید که قبلش با خود آنها هماهنگی های لازم را انجام داده باشید و کسب اجازه کنید.
    حال که با نحوه ی تدوین یک رزومه ی خوب و کامل آشنا شدید، خود را برای مصاحبه آماده کنید...
     
     

     

     

     

     

     

     

     

    ستون آزاد

    شهری که می‌خواهد
    هنگ‌کنگ باشد

    اگر از برق زيورآلات و کالاهاي رنگ به رنگ بازارهاي موفق دوبي که بيشتر توريست‌ها را جذب مي‌کند صرف نظر کنيم، چيزي که اين شهر را به يکي از مراکز تجاري موفق در جهان تبديل کرده، هتل‌هاي چند ستاره و مراکز خريد چند منظوره نيز نمي‌تواند باشد ولي به هر حال اين شهر که کارشناسان از آن به بزرگترين ريسک امارات ياد مي‌کنند به عنوان يکي از مراکز تجاري عمده در خاورميانه مطرح است. جالب اينکه هر روز هم شکل منسجم‌تري به خود مي‌گيرد.
    مرکز بورس بين المللي دوبي، خود شهر کوچکي است که در ميان تجار به "دروازه" مشهور شده است، دروازه‌اي که از طريق آن مي‌توان به شرکت‌هاي اعتباري منطقه به راحتي دسترسي پيدا کرد. ناصر شالي يکي از مقامات ارشد اين مرکز اعتباري هدف کوچکتر اين مرکز و مراکز مشابه شهر را جذب شرکاي تجاري در کشورهاي منطقه و جهان و هدف بزرگتر اين مجموعه را رقابت و قرار گرفتن در کنار شهرهايي مثل هنگ کنگ، سنگاپور و حتي لندن و نيويورک ارزيابي مي کند.
    شايد مصداق اين نظريه باشد که هر قدر سرمايه جريانش بيشتر شود به همان اندازه شهرها از نظر رقابت در بازارهاي بين المللي فرصت‌هاي بيشتري کسب مي کنند. شهرهايي مثل استامبول، ساوپائولو، شانگهاي و کوالالامپور همگي مستعد پيشرفت در اندازه جهاني هستند ولي بدون جذب سرمايه گذاران و بانکداران بين المللي اين امر ممکن نخواهد بود و جذب اين اشخاص حقيقي و حقوقي علاوه بر تامين رفاه آنها چه از لحاظ سيستم هاي قانوني نياز به بالا بردن کيفيت زندگي در اين شهرها دارد. ولي در دوبي بر خلاف هنگ کنگ و سنگاپور که موقعيت اقتصادي خود را پله پله کسب کرده اند، به نظر مي‌رسد روند ديگري دارد طي مي‌شود. اماراتي ها با الگوبرداري از لندن و نيويورک سعي دارند موقعيت اقتصادي خود را سر ميز مذاکره و آن هم از طريق ميلياردها دلار نفتي تضمين کنند.
    جالب است بدانيد 2 تريليون دلار نفتي از سرمايه هاي کشورهاي حوزه خليج فارس در بازارهاي اين شهر جريان دارد و همانطور که کارشناسان پيش‌بيني ‌کرده‌اند تا سال 2010 ميلادي تعداد سرمايه گذار با بيش از يک ميليون دلار در اين منطقه به 300 هزار نفر خواهد رسيد که بيشتر ترجيح مي دهند در کشورهاي همزبان دلارهاي خود را به جريان اندازند. از سويي دولت‌هاي منطقه حاضرند در دوبي ميلياردها دلار صرف زير ساختارها و آژانسهاي خدماتي براي جذب سرمايه هاي سرگردان خارجي ‌کنند. و همچنين مزيت ديگر دوبي را بايد در طرحهاي مدرن شهرسازي جستجو کرد. ساکيا ساسن، استاد جامعه شناسي دانشگاه شيکاگو که روي شهرهاي جهان مطالعه مي‌کند، دوبي را با آمستردام قرن شانزدهم تشبيه قابل مقايسه مي‌داند که الگوهاي شهر سازي اروپا در آن موج مي‌زند.
    بندر جبل علي، فرودگاه‌هايي با استانداردهاي جهاني، خطوط هوايي منظم و فراگير امارات، کالاهاي بدون عوارض گمرکي، اولين هتل هفت ستاره جهان، امکان دسترسي به تکنولوژي روز دنيا و امکانات بهداشتي و رفاهي باعث شده از شاهزاده‌هاي سعودي تا سرمايه داران روسي اين شهر را براي تفريح و در بسياري موارد حتي براي زندگي انتخاب کنند.
    اگرچه بعضي نيز با اين طرز تفکر مخالفند. به عنوان مثال مدير حسابرسي يکي از شرکت هاي اعتباري بزرگ منطقه، آينده نااميدکننده‌اي براي شهر دوبي پيش‌رو مي‌بيند. اين مدير افزايش سرمايه را در تعداد مشاغل موجود مي داند و مي‌گويد بازار کار کنوني براي 30 موسسه بزرگ مالي و اعتباري که در اين شهر فعاليت مي‌کنند، کافي نيست.
    در حالي که بانک‌هاي بين المللي دوبي افزايش قابل ملاحظه‌اي در نرخ سودشان گزارش مي‌کنند ولي حجم معاملات در بازارهاي بورس بين المللي دوبي نااميد کننده است. لازمه جذب مشتري توسعه و سياست بازارهاي اعتباري است و تا وقتي که دولت اقدامي در اين جهت صورت ندهد موفقيتي حاصل نمي شود.
    تجار بين الملي از اين امر شکايت دارند که اگر حجم معاملات بورس تا اين اندازه بالا مي باشد چرا دولت امارات سهام نفتي خود را وارد بازار نمي‌کند؟! به گفته بانکداران خارجي که در بازارهاي بورس دوبي فعاليت مي کنند عدم وجود سهام هاي دولتي به عنوان سرمايه اوليه بازارهاي مالي و اعتباري مشکل کنوني اين بازارها مي باشد. به گفته اين بانکداران هيچ سرمايه گذاري بدون محک زدن بازار کالا، حاضر نخواهد بود در بازارهاي بورس شرکت کند و وقتي روند پيشرفت يا پسرفت بازاري مشخص نباشد آينده بازارهاي بورس نيز به مخاطره مي افتد.
    جاي هيچ شکي نيست که در طول 60 سال گذشته شرکت هاي اعتباري بسياري در خاورميانه دوبي را براي فعاليت انتخاب کرده و مي‌کنند و هر روز هم اين رويه تداوم مي‌يابد ولي از اين نکته نيز نبايد غافل شد که در طول همين سال‌ها، بانک‌ها يا موسسات تجاري فعاليت خود را محدود کرده‌اند ولي مسئولان شهر دوبي تسهيلاتي که در قانون گذاري قايل مي‌شوند تنها به مراکز اعتباري تعلق مي‌گيرد و براي رقابت با کشورهاي مثل هند و سنگاپور ساير مناطق شهر نيز بايد شامل اين قوانين شوند.
    امروزه دوبي در حال افزايش بازارهاي خود مي‌باشد و اگرچه تنها 15 ماه از عمر بازار بورس بين المللي اين شهر مي‌گذرد از نظر مسئولين افتتاح يک بازار معاملات اجناس البته با همکاري بازار تجاري نيويورک نيز ضروري به نظر مي‌رسد. با کمک محصولات نفتي عمان اين مرکز تجاري قصد دارد بزرگترين بازار داد و ستد کالا را در کنار بازارهاي اعتباري تقويت کند که همين تصميم نيز تا حدودي بازارهاي تجاري عمان را رونق بخشيده است.
    در اين بازارها معاملات تجاري ماليات نداشته و با وجود مالکيت صددرصد خارجي کالاها هيچ عوارضي بر آنها تعلق نمي‌گيرد. با تصويب قوانين و تسهيلات (در دوبي بيشتر قوانين و سيستم هاي حقوقي و حتي مجريان قانون از بريتانيا و استراليا مي‌باشند) براي ايجاد محيطي آرام براي کار و زندگي، مسئولين شهر در نظر دارند تا سال 2009 حدود 250 شرکت سرمايه گذاري خارجي را در اين شهر جذب کنند و اين امر تنها با وجود مديران و قانون گذاران متخصص داخلي امکان پذير است که فعلاً اين شرايط در اين شهر وجود ندارد.
    يکي از علل قدرت بازارهاي مالي و اعتباري دوبي قابليت اين شهر در گردهم آوردن سرمايه گذار و کساني است که به اين سرمايه نياز دارند. مثلاً شرکت هاي خاورميانه اي در طول يک سال گذشته براي اينکه مشتري هاي مسلمان خود را جذب کنند دوبي را به بزرگترين عرضه کننده سکاک (برگه سهام هاي اسلامي) کرده اند. ولي از ضعف هاي عمده اين بازارها آنگونه که تجار بزرگ خارجي مي‌گويند عدم استقلال و وجود يک سيستم قانوني معتبر است. مديران و بازرگانان خارجي مي گويند مسئولان محلي و ناآگاه در امور مربوط به بازارهاي بورس و شرکت هاي خارجي دخالت مي کنند‌.
    همچنين يکي ديگر از مشکلات تجارت در کشورهاي حوزه خليج فارس از زبان مورفي استنلي، مدير يکي از بخش هاي بازار بين المللي بورس دوبي، محيط کاري محدود است. مورگان از مسئولان محلي خواسته در قوانين شهر و حتي احکام شرعي اسلامي تجديد نظر کنند تا محيط براي خارجي ها نيز بيشتر فراهم گردد. مورگان که اين محيط را مغاير با استاندارهاي جهاني(!) بيان مي کند، مي گويد مديران و بازرگانان خارجي دوست ندارند در لابي هتل ها تجارت کنند.
    اگر دوبي را به عنوان شهري موفق از لحاظ تجاري بشناسيم نبايد اين موفقيت را در عرصه‌هاي فرهنگي و اجتماعي جاي دهيم. از وضعيت نابسامان آمارهاي پولشويي و فعاليت گروههاي جاسوسي که چشم پوشي کنيم، نمي‌توان از اجساد کشف شده کارگران خارجي در اين شهر گذشت. بر اساس آمارهاي اعلام شده از سوي مراکز دولتي امارات حدود 80 درصد کارگران و کارمندان در امارات را مهاجران خارجي تشکيل مي دهند که نسبت به افراد بومي از رفاه ناچيزي برخوردار هستند. از ديد سرمايه گذاران خارجي وجود اين معضلات اجتماعي که آلودگي و ترافيک بالا را نيز بايد به آن اضافه کرد، همگي سيستم بانکداري و صنايع بيمه را تحت‌الشعاع و در پايين‌ترين استانداردهاي خود را قرار مي دهد و اگر حتي بتوان بر اين مشکلات غلبه کند نبايد رقابت با کشورهاي مجاور را فراموش کرد.
    در اين جايگاه مسئله دروازه تجاري خاورميانه نيز مطرح است. همانطور که هنگ کنگ را به عنوان دروازه تجاري چين مي شناسند، هنوز هيچ کس دوبي را با وجود کويت، قطر و حتي بحرين با اين عنوان نمي‌پذيرد. از دهه 80 به بعد که جنگ لبنان شروع شد سرمايه داران خارجي به حوزه خليج فارس روي آوردند که تا به امروز دوبي تنها گزينه آنها نبوده است. البته همانطور که کارشناسان پيشنهاد کرده‌اند چند مشکل عمده براي باز کردن دروازه دوبي به روي تجار خارجي وجود دارد که عمده ترين آن را مي توان در مسائل فرهنگي و مذهبي جستجو کرد. سندي شيمتون، يکي از مديران خارجي مرکز بورس دوبي معتقد است تا وقتي که قوانين اسلامي بر اين شهر تسلط دارد خارجي ها براي تجارت در آن رغبت نشان نخواهند داد. به عنوان مثال فرهنگ و قوانين مذهبي عربستان باعث شده صاحبان شرکت هاي بين المللي خانواده خود را در دوبي که قوانين مذهبي آن کمرنگ‌تر از رياض و جده است اسکان داده و فقط آخر هفته‌ها براي ديدن آنها عربستان را به مقصد امارات ترک کنند. مقامات محلي و کشوري امارات نيز به اين مسئله وقوف کامل پيدا کرده و آنچه که سياست هاي سالهاي اخير اين کشور نشان داده حاکي از تقويت مشتري مداري و ضعف قوانين بومي کشور مي باشد.
    با وجود مراکز تجاري موفق در کشورهاي مجاور و رقابت شديد در منطقه به نظر مي‌رسد اين سياست اماراتي‌ها در کاهش محدوديت‌هاي اجتماعي، فرهنگي و حتي مذهبي براي خارجي‌ها همچنان ادامه خواهد يافت.

     

     

     

     

     

     

     

    ليگ مبين

    football@mobin-group.com 

    برنامۀ هفتۀ پنجم لیگ  

    سلام دوستان. خسته نباشین. بعد از دو سه روز غیبت، امروز قصد داریم که برنامۀ هفتۀ پنجم لیگ رو اعلام کنیم.
    همون طور که می دونین، بازی های لیگ ایران فعلاً تعطیلن. برای همین این هفته هم فقط از بازی های اروپایی استفاده می کنیم. برای این هفته، دو بازی از لیگ انگلیس و سه بازی از لیگ ایتالیا رو درنظر گرفتیم. بی مقدمه، برنامۀ این هفته رو اعلام می کنیم ( تیم هایی که اسمشون در سمت راست نوشته میزبان هستن ) :

    لیورپول - چلسی
    آرسنال - منچستر یونایتد
    اینتر میلان - فیورنتینا
    لیوورنو - آ . اس . رم
    لاتسیو - میلان

    بازی لیورپول و چلسی شنبه 30 دی ماه ( 20 ژانویه ) و سایر بازی ها یکشنبه 1 بهمن ( 21 ژانویه ) برگزار می شن. بنابراین شما تا ساعت 12 ظهر شنبه وقت دارین که پیش بینی های خودتونو ارسال کنین. به همون آدرس همیشگی ( football@mobin-group.com  ).
    در ضمن دو نفر از دوستان به من میل زده بودن و گفته بودن که امتیازات هفتۀ آخرشون لحاظ نشده. من مجدداً پیگیری می کنم و درصورتیکه حرفشون صحیح باشه، امتیاز صحیحشون رو توی جدول هفتۀ پنجم می نویسم.
    راستی یه مطلب دیگه. دو نفر از دوستان که تا حالا نتونسته بودن برای لیگ میل بفرستن و از لیگ کنار گذاشته شده بودن، به من میل زدن و شرایط خودشون رو برام توضیح دادن. عذرشون از نظر من موجّه بود. به همین دلیل، از این هفته در جدول شمارۀ 8 قرار می گیرن و با اعضای این گروه به رقابت می پردازن. حالا چرا جدول 8؟ چون اگه یادتون باشه، بعد از تعویض ترتیب جدول ها، جدول شمارۀ 8 دو تا جای خالی داشت. خب...، این دو تا جای خالی هم قسمت این عزیزان بود.
    در پایان باز هم می گم که اگه سؤال، انتقاد، و یا پیشنهادی دارین، منو بوسیلۀ ایمیل خصوصیم مطلع کنین. ممنون.
    بیشتر از این دیگه صحبت نمی کنم. موفق باشین.
    حق نگهدار...  

    آدرس رسمی لیگ :
    football@mobin-group.com
    آدرس خصوصی مسئول لیگ :
    milad_graydays@yahoo.com

    *****

    براي مشاهده نتايج لیگ مبین تا پایان هفته چهارم اینجا را کلیک کنید

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان