بخش اول |
مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه» |
|
1 بهمن
ورود به باغ جادویی معجزات به معنای تاکید بر توانایی گسترده ضمیر است.
وین دایر فرستنده:
saheledoosti@yahoo.com ************** بيشتر افراد ناموفق كساني هستند كه از شروع كار طفره مي روند و هميشه دلايلي براي توجيه آن دارند.اين دلايل گرچه ظاهري منطقي دارد،اما به دور از هر پايه و اساسي است و از ترديد سرچشمه مي گيرد. فرستنده:
s_ir62@yahoo.com |
|
حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com |
|
مَـن فـرّج عن مـومـن فـرّج الله عَن قَلبه یـَوم القیمة
هر كس اندوه و مشكلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت انـدوه را از قلبش بر طرف می سازد
امام رضا (ع) |
|
نکات ريز خانه داري
mitramrz@yahoo.com |
|
بخش دوم : نکاتی درباره ی نگهداری و استفاده از مواد غذایی
چاره غذای شور
برای بر طرف ساختن شوری بیش از حد غذا ، بستگی به نوع غذایتان باید از خوراکی هایی مانند سیب زمینی ، سرکه و قند کمک بگیرید .
اگر این غذا آبگوشت ، سوپ ، طاس کباب و ... است ، برای از بین بردن شوری آن ، باید سیب زمینی های پخته شده را خارج ساخته و به جای آن سیب زمینی های خام قرار دهید .
چنانچه غذای شما فاقد سیب زمینی است ، باز هم می توانید چند تکه سیب زمینی موقتا" به داخل غذایتان بیندازید تا شوری آن بر طرف گردد و قبل از کشیدن غذا سیب زمینی ها را خارج نمایید .
روش دیگر آن است که یک قاشق سرکه و یک قاشق شکر و یا قند به غذای شور اضافه نمایید .
برای از بین بردن شوری پلو یا کته ، چنانچه برنج در حال جوشیدن است چند تکه سیب زمینی به آن اضافه کنید و موقع دم کشیدن خارج سازید
|
|
آرایشی - بهداشتی
amoozesh_v_sh@yahoo.com |
|
اين رژيم غذايي تقويت کننده و افزايش دهنده موي سر را امتحان کنيد
صبحانه
انتخاب اول: غلات به همراه سرشير و شاه توت و آب پرتغال
انتخاب دوم : غلات به همراه شيرسوياي کم چرب و توت فرنگي و آب گريپ فروت
انتخاب سوم: سبوس غلات با سرشير و مخلوط توتها و آب پرتغال
ناهار
انتخاب اول : ساندويچ بوقلمون با نان و کاهو و گوجه فرنگي، سالاد به همراه فلفل سبز و قرمز و گوجه فرنگي، شير سويا
انتخاب دوم : سوپ نخود، نان گندم سياه، کلم بروکلي و هويج ، شليل و سرشير.
انتخاب سوم : پيتزاي سبزيجات، سالاد ، کلم بروکلي، فلفل هاي سبز و قرمز و ماهي تن، کيوي، سرشير.
شام
انتخاب اول: سيب زميني شيرين له شده، لوبياي سبز بخار پز شده، مخلوط توتها به همراه عسل يا شيره درخت افرا، شير سوياي کم چربي.
انتخاب دوم : برنج قهوه اي، مخلوط پرتغال و گريپ فروت ، شير سوياي کم چربي.
انتخاب سوم: کلم دکمه اي، سالاد با چاشني مرکبات، سيب زميني پخته شده باخامه کم چرب ترش. نان کره اي ترد، شير سوياي کم چرب، گوشت بدون استخوان گردن گوسفند.
خوراک مختصر: اين غذا سطح انرژي شما را هنگاميکه موهاي شما نياز به مواد غذايي و کسب انرژي دارند بالا مي برد. حتما روزانه در يک وعده غذايي مختصر خود از خشکبار و در وعده ديگر از سويا استفاده کنيد.
http://lover-than-love.mihanblog.com
|
|
فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no |
|
داستان گشتاسب در شاهنامه
منم گفت: یزدان پرستنده شاه
مرا ایزد پاک داد این کلاه
داستان گشتاسب در شاهنامه، داستان قدرت است.
نبرد برای کسب قدرت و پیامدهای شوم قدرت.
داستان آوردن دین نو به میان مردم ایران است.
تا آن زمان مردم ایران بنا به باورهای کهن خویش، زنخدایان بسیاری را نماد مهر و دانایی و باران و روشنی دانسته و ستایش می کردند.
داستان گشتاسب، داستان آمدن دینی سراسری به ایران است.
داستان درآمیختن دین و دولت به یکدیگر است.
دوران گشتاسب یکی از مهم ترین دوران های تاریخی در ایران است.
در این زمان آیین و آزادگی مردم با شمشیر و کینه باژگونه می شود و دشمنی و نفرت، جای مهر و مدارا را می گیرد.
دوران گشتاسب یکی از تلخ ترین آزمون های تاریخ و اساتیر ماست که بارها تکرار می شود.
با گشتاسب دوران حکومت های مستقل و آزاد دودمانی در ایران به سر می آید.
با گشتاسب دوران پهلوانی به سر می آید و اسفندیار و خاندانش و رستم و خاندانش در پایان از میان می روند.
دستگاه پهلوانی که نماینده ی مردمانی آزاد است در برابر توفان یک حکومت دین- شاهی از پا در می آید.
ادامه دارد ...
|
|
|
يکشنبه: پرچين راز من سر نوشت گمشده ی اجدادم بودم در شهر
کرگدنی که از گله جدا افتاده باشد
با آوازی تلخ در گلویش
کدام چهارراه
کدام خیابان
نشانِِ خانه ام را می داند؟
معشوق من!
با من حرف بزن
چون عطر گیاهی آشنا
هنگامی که از دکان عطاری بیرون می زند. |
|
مصحف
hamed.1360@yahoo.com |
|
هر روز چند آيه قرآن بخوانيم
« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »
سوره:
سورة آل عمران
آيات:
200
محل نزول:
مدین |
|
|
|
آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید
توضيح: هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا
|
|
بخش دوم |
مطالب ارسالی ديگر اعضا |
اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.
|
برای اینکه جاش امن باشه......
اون رو تو قلبم قایم کردم ......
اما نمی دونستم که یه روز برای اینکه اون رو پس بگیری......
قلبم رو می شکنی......
هيوا از كوردستان عراق
|
|
|
آن لحظه كه تو نيستي كافي ست كمي بيشتر بياسايي
و همه چيز را به دست حيات بسپاري...
اعتماد صرف و بياعتنايي كامل.
غيبت تو حضور خداوند گونهگيست.
آن لحظه كه تو نيستي،
همان دم معجزه رخ نموده است. |
|
golbarge_maryam@yahoo.com |
|
ما فکرمیکنیم که دیگران از علاقه ای که نسبت به آنها داریم آگاهند اما غالباً اینطور نیست ، گاهی اوقات ما آنچنان سرگرم اثبات عشق خود می شویم که گفتنش را فراموش میکنیم |
|
|
این روزها مسِله امنیت و پخش عکس و فیلم های خصوصی داغ هست پس زمان خوبی هست که این مطلب را بخوانید:
بله بحث آینه های دو طرفه. بله افرادی به این روش از شما در حالیکه در هتل یا اتاق پرو یا در حمام یا دستشویی هستید فیلم یا عکس تهیه کرده و به معرض عموم می گذارند. پس حتما قبل از اینکه از محل های دارای آینه استفاده کنید از یکطرفه بودن آن مطمِن شوید!!
اما چطور؟؟؟؟؟
قبل از هرکاری از تست انگشت اسفاده کنید:
انگشت خود را روی آینه قرار داده. اگر بین انگشت شما و تصویر آن یک فاصله ای باشد این آینه واقعی است.اگر انگشت شما به تصویرش چسبیده باشد. این آینه دو طرفه است و فردی دارد شما را مشاهده می کند.
دلیل :
چون در آینه واقعی لایه جیوه در پشت شیشه است ولی در آینه های دو طرفه لایه جیوه در روی سطح شیشه است.
از همه شما دوست های خوبم خواهش میکنم این موضوع را برای دوستان خود مطرح کنید و از پاپشیده شدن آبروی فرد و خانواده ای جلوگیری کنید. |
|
|
|
بسم الله الرحمن الرحیم
قسمت اول
در سال های چهل دو و سه مرحوم مغفور دکتر محمد ابراهیم آیتی رضوان الله تعالی در رادیو ایران هفده سخنرانی ایراد نمودند که در کتابی به نام بررسی تاریخ عاشورا توسط انتشارات صدوق منتشر شد . در ابتدای کتاب دانشمند مرحوم علی اکبر غفاری رضوان الله تعالی مقدمه ای نگاشتند که به گفته تمامی روحانیون و آیات اعظام ، بی نظیرترین متن در مورد این حادثه و انقلاب عظیم است .
متنی که در پی می آید مقدمه کتاب بررسی تاریخ عاشورا به قلم مرحوم علی اکبر غفاری رضوان الله تعالی می باشد .
در ایام اربعین سال هشتاد و پنج هجری قمری در مجمع دوستان درباره قیام حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام مذاکراتی نموده بودم و به بعضی اشکالات که در ذهن اکثر جوانان تحصیل کرده پیدا شده جواب گفته ، رفقا و دوستان اصرار داشتند که آنچه در آن جلسه گفتگو شده عینا چاپ شود و در دسترس همگان قرار گیرد ...
... مذاکرات آنروز این بود که آیا عمل حسین بن علی علیهما السلام فرار از بیعت بود یا اجابت دعوت کوفیان و یا قیام و نهضت و به قول امروزی ها انقلاب ؟ و آیا می دانست کشته می شوند یا نه ؟ آیا از روی نقشه عمل می کرد یا اینکه در پیشامدها هر یک جداگانه تصمیم خاصی می گرفتند ؟ چرا در بین راه کوفه پس از خبر شهادت مسلم بن عقیل به همراهان خود پیشنهاد کرد بروید و مرا تنها گذارید ؟ و چرا بعد از این و آن تقاضای یاری می کرد ؟ چرا شب عاشورا از همگی درخواست نمود بروید ؟ و چرا حبیب بن مظاهر را برای یاری خواستن به قبیله بنی اسد فرستاد ؟ چرا از عبیدالله ابن حر جعفی در قصر بنی مقاتل یاری خواست ؟ و چرا پسران عقیل را شب عاشورا گفت بروید و از شما همان کشته شدن مسلم بس است ؟ چرا از ضحاک بن عبدالله مشرقی و رفیقش و زهیر بن قین با امتناع شدید آنها یاری خواست و آنقدر اصرار کرد و حتی حاضر شد که ضحاک تا دم آخر او را یاری نماید و بعد برود . اینها آیا کاشف از عدم علم به مآل کار و عاقبت امر نیست ؟ و دلالت بر نداشتن نقشه نمی کند ؟ آیا اقدام به این عمل خطیر القای نفس در تهلکه نیست ؟ آیا کسی که می داند او را خواهند کشت با زن و فرزند و اطفال شیر خوار به طرف مرگ می رود ؟ ... ادامه دارد .
|
|
daneshjou2001@yahoo.co.in |
|
عوام گرائی یا مردم داری ؟
(قسمت هفتم و آخر)
با سلام
*اگه عوام گرائی اینه که تو این چند سطر ذکر شد چه خوبه که همه مسئولان عوام بشن تا بیشتر ببینیمشون ، جلسه دارن و الان سرشون شلوغه و .... نشنویم و چه خوبه که رئیس جمهورمون رو حد اقل یه بار از نزدیک دیده باشیم صداشو شنیده باشیم تا بدونیم به کی رای دادیم . نمیدونم شنیدید که احساس امنیت مهمتر از امنیته یا نه و من رو همین استدلال میگم احساس این که دارن برای ما کار میکنن مهمتر از اینه که کسی برای ما کار کنه و ما نفهمیم که این اتفاق میافته چون در حالت اول انگیزه ای برای فکر کردن به رنگ سبز فردا خواهیم داشت اما در حالت دوم اصلا به فردا فکر نمیکنیم چه برسه به این که چه رنگیه .
*فکر میکنم برای مقدمه بد نبود ، منتظرم نظر تکمیلی بقیه رو هم بشنوم تا حرفی نمونده باشه .
میدونم که عاری از اشتباه نیستم پس با این پیش فرض نقد کنید که قراره اشتباهاتمو اصلاح کنم و هدف شما این باشه که از هم چیز یاد بگیریم نه این که پوز همو بزنیم .
یا حق
|
|
.
|
تولدی دوباره
صداي ساز و آواز و هياهوي اهل مجلس مانند هميشه از آن خانه بلند بود. عربدة مستانة آنها گوش فلك را كر مي كرد. نغمة كنيزكان آوازخوان، عقل و هوش از همه ربوده و آنها را از عالم و آدم بي خبر ساخته بود.
تقدير چنين بود مردي كه نغمه اي آسماني بر زبان داشت و گل واژه نام دوست بر لبانش مي شكفت، گذارش به آن خانه بيفتد. چراغ در دست، در به در به دنبال انسان مي گشت. عطش هدايت گمشدگان وادي ضلالت داشت و درد سعادت بشر. در سيمايش هاله اي از شكوه و جلال خدايي با پرتوي از جلال و مهرباني درآميخته بود. درست در همين هنگام كنيزكي در خانه را گشود تا مقداري خاكروبه پشت در بگذارد. نگاهش به چشمان نافذ و پر رمز و راز آن مرد خدا افتاد. چهرة پر فروغ آن مرد كه بر اثر عبادت فراوان زرد گشته بود و هيبت و وقارش، كنيزك را در جايش ميخكوب كرد.
آهنگ موزون كلام مرد كه با هر جاني آشنا بود، كنيزك را به خود آورد؛ صاحب اين خانه، آزاد است يا بنده؟ كنيزك پاسخ داد: البته كه كلام آزاد است. چگونه ممكن است كسي كه آقا و سرور است و خدمت گذاران، غلامان، كنيزان فراوان و خدم و حشم بسياري دارد و همگي گرد شمع وجودش مي گردند و آمادة خدمت و گوش به فرمان اويند، بنده و زيردست كسي باشد؟
آن مرد آسماني كه بندة صالح و شايستة خداوند و حجت او در زمين، حضرت موسي بن جعفر عليه السلام بود، فرمود: تعجبي ندارد كه صاحب اين خانه آزاد است؛ اگر عبد خدا بود و بند بندگ او را بر گردن داشت، چنين جسور و بي پروا و افسار گسيخته نبود و حدود الهي را پايمال سم ستوران هوا و هوس نمي ساخت و كشور وجودش را در بست به لشكريان شيطان تسليم نمي كرد. درنگ كنيزك بيش از اندازة معمول به درازا كشيد. وقتي به خانه برگشت، مولايش «بشر» علت تأخيرش را جويا شد. كنيزك داستان ديدارش با امام همام و سخناني را كه ميان آن دو گذشته بود، براي بشر بازگفت تا به اين جملة حضرت عليه السلام رسيد: «اگر بنده بود، چنين گستاخ نبود». اين سخن چون پتكي سنگين بر سرش فرود آمد و دنيا در نظرش تيره و تار گرديد. احساس كرد تازه از خوبي گران و چندين ساله بيدار شده و از زير خروارها گرد و غبار غفلت و بي خبري بيرون آمده است. هماي سعادت بر بام او نشسته بود و نسيم رحمت به كوي او وزيدن گرفته بود. فرصت را از دست نداد. چنان با شتاب از خانه بيرون آمد كه پوشيدن كفش را از ياد برد. آن سخن آسماني كه از حلقوم مردي ملكوتي برخاسته بود، تا عمق روح و جان بشر نفوذ كرده بود. كوچه هاي تنگ و باريك را يكي بعد از ديگري در جست و جوي مسيحا دمي كه زندگي دوباره اي به او بخشيده بود، پشت سر گذاشت و سرانجام چشمش با ديدن سيماي تابناك آن امام معصوم عليه السلام كه تجلي گاه جلال و كمال خداوند، روشن گرديد. به پايش افتاد و عذر تقصير به پيشگاهش آورد؛ از جان و دل اظهار ندامت كرد و خالصانه به توبه روي آورد. اكنون آزاد و رها گشته بود و احساس تولدي دوباره مي كرد.
گفته اند به پاس آن لحظه پر افتخار و زرين كه با پاي برهنه به شرف توبه نائل گشت، ديگر كفش نپوشيد و از آن پس به «بشر حافي» يعني «بشر برهنه پاي» معروف گشت و چون قلبش با انوار هدايت روشن گشته بود، نه تنها خود راهرو راه بندگي و حقيقت شد، بلكه رهبر اين راه و راهنماي حق جويان گرديد.
|
|
|
گير3پيچ سلام بر آب.... ج...ي هاي گ...>رام<ي ( اخويان گرام اين يه بار شرمندتونم اساسي .. به يه خانومي قول دادم اين بار فقط به آبجي ها سلام بدم )
ام+++:::::يدو^^%%ارم كه حال!!!!!!تون خو?????ب باشه ..
( آخيش تموم شد .. چقدر سخت بود اين دو خطه گفتنش )
خب ...
اخوي سعيد چون مي خواستم خيلي بهت گير بدم و الان نمي شه پس هيچي .. ولي همش رو نوشتم سر فرصت مي گم ..
ولي اينو فعلا بگم .. اخوي .. مثل اينكه خودت هم بدت نمي ياد كه بري قاطي مرغا .. از تك تك كلماتت معلوم بود ديگه .. خودتو نزن كوچه ي علي چپ كه خيلي وقته بن بست شده . با ما باش اخوي . بي خود هم منو نده جلو گاز ..
خدمت شيطونك هم بگم من همون روز برنامه ها رو تستيدم .. برات ميل هم زدم .. فكر كنم اونجوري باشه كه گفتي ... به اون هم كه قرار بود بگيم گفتم .. ...( آخ مي ميرم براي اين كه الان موندين كه من چي گفتم به شيطون كوچولومون . اگه دوست داشتين حالتون رو زحمت بكشين خودتون بفرستين تو قوطي يا شيلنگ يا سوراخ موشي .. اي بابا . من چه مي دونم .. )
خب .. بريم سر ماجراي خودمون .. يه جرياني پيش اومده برام كه شايد يه مسافرت دوساله رفتم .. نترسين .. تنهاتون نمي ذارم .. كماكان با گروه در ارتباط هستم ولي شايد اين جريانه مثل رنگبر و پاكن و اين چيزا حضورم رو كمرنگ كنه .. هنوز تاييد نشده ..
.. نمي دونم اينو كه دارين مي خونين من كجام ؟ احتمالا اون موقع زدم به جاده .. رفتيم كه ( باز اون ته سالنيه داد زد بري و برنگردي..) اي بي تربيت .. خجالت نمي كشي مگه من به تو چي كردم ... بي ادب ..
چي مي گفتم ؟ آها .. رفتيم كه براي دو سه روز ديگه برگردم ..
چند تا مطلب هم آماده كردم كه وقتي برگشتم مي گم بهتون .. مطمئن هستم كلي دعوا و جيغ جيغ توي گروه راه مي افته ..
خب.. وراجي بسه .. بريم سر اصل مطلب ... ( نيگا ترو خدا .. لپ احسان و علي و ميلاد و سعيد و محمد ( شيطونك ) و اون محمد جون رفيقم گل انداخت .. بابا كنترل كنين خودتونو .. لپ من ؟ عمرا .. آخه آدم با اين چيزا لپش سرخ بايد بشه ؟ گذشت اون زمانا .. قديمي شده .. الان وقتي اينو توي مجلس خواستگاري مي گن همه نفس راحت مي كشن كه از موضوعات متفرقه خلاص شدن .. تازه بعضي جاها خواستگار يا دختره – البت بيشتر دختره – مي گه چه كار خوبي .. زودتر مي رفتين سر اصل مطلب .. ) ( خدايا خودت به جووني من رحم كن .. مي دونم كه الان همه ي خانوماي گروه با چاقو و قيچي و ساطور و بازوكا و نانچيكو و هزار چيز ديگه وايسادن دم Inbox ايميلم تا پيدام شد خفتم كنن .. خدايا خودم رو به تو سپردم .. ) مبين جان حيف كه از دستم زود پريدي وگرنه اين قدر جاي گير دادن داشتي كه نگو و نترس. اما حالا جرات ندارم خدايي .. پس بي خيال ..
چقدر حاشيه . آها ... اومدم اينو بگم .. آقا .. تالار گفتگو جاييه كه همه توش شركت كنن .. نه اينكه فقط من اونجا برم چيز بنويسم اونوقت شما بياين و برين هيچي هم نگين .. تازه بعضي آدماي بد مي يان تو تالار تخمه مي خورن پوستش رو مي ريزن رو زمين .. چقدر آخه شما بي تربيت هستين . اينجا يه مكان عموميه ها .. خونواده رد مي شه ..
پس يادتون نره كه بياين شركت كنين .. مطلب بنويسين .. هيچ ترسي هم نداره .. من اونجا هستم . اين قسمت كار گروهيه ..
نه تك نفره .. پس يادتون نره كه چي گفتم ..
آفرين پسراي خوب .. |
|
|
سپاس خدايي را سزاست كه تا صدايش مي كنم پاسخ مي گويد
اگرچه او وقتي مرا صدا ميزند،من كاهلي مي كنم
و سهل انگاري براي پاسخ گفتن و جواب دادن
وسپاس خدايي را كه هر چه از او مي طلبم عطا ميكند
اگرچه وقتي او درخواستي مي كند يا چيزي مي طلبد
من بخل مي ورزم وخست به خرج مي دهم
اين خداي،اين خداي من،به راستي ستايش بر انگيز است
به حقيقت دوست داشتني است
و به واقع سجده كردني
راستي كه محبوبي به خوبي او نيست
واو معشوقترين من است
(فرازي از دعاي ابو حمزه ثمالي ) |
|
|
اي كاش مي شدكه آنقدرخوب بود كه فرصت خوب بودن را ازديگران گرفت،
و اي كاش مي شد كه آنقدر از بديها دور مي شديم كه ديگر هيچگاه دست نا زيباي بديها به ما نمي رسيد،
چرا كه من هنوز باور دارم كه مي توان بهتر زيست. در راه متعالي شدن شرط اول قدم آنست كه باران باشيم، باران با سخاوتي كه هم بر كويرمي بارد و هم در دشت سرسبز،
آري اينگونه مي توان بهتر زيست ،عاشق تر ماند، شاعرتر شد و در نهايت جاودانه شد
*****
خداوندا من در كلبه فقيرانه خود چيزي دارم كه تو در عرش كبرياي خود نداري
من چون تويي دارم و تو چون خود نداري |
|
|
حاشیه های دادگاه شهرام جزایری
در پی می آید حاشیه های خبرنگار مهر از این جلسه است:
* شهرام جزایری در این جلسه دفاع از خود را با ژستی کاملا معنوی، اینگونه آغاز کرد: بسم الله الرحمن الرحیم، الحمدلله رب العالمین؛ آنان که عمل صالح کردند و نیکوکاری را پیشه نمودند ، سرانجام در بهشت خدا جای گرفتند. جهان هستی یک سور الهی است و ما همه مهمان خداییم و در این مهمانی الهی، باید از نعمت های خدا نهایت بهره را ببریم.
* متهم در ادامه، نگاهی مظلومانه به حاضرین در جلسه انداخت و خطاب به جمع حاضر در جلسه دادگاه ادامه داد: مبنای پرواز انسان عشق معنوی است.
* متهم با بیان اینکه مسیر اصلی زندگی باید مورد تایید ذات اقدس الهی باشد، گفت: مسیرهای فرعی زندگی همه سیاست بازی است و دنیا یک گذرگاه موقت است.
* در تمام مدت دادگاه، شهرام جزایری را زیر نظرداشتم، خنده های همراه با بی خیالی او برایم بسیار سئوال برانگیز بود!
* متهم مرتبا از قاضی دادگاه با واژه های محترمانه " بزرگوار" و " صبور" می خواست که رایی عاقلانه و عادلانه و در اعلام بیگناهی صادر کند.
* جالب این جا بود که متهم با قیافه ای کاملا حق به جانب و دلسوزانه، هرگونه رایی غیر از رای برائت را از سوی دادگاه موجب وارد آمدن خسارات هنگفت به" بیت المال و حق الله" دانست! ظاهرا متخصصان امر باید روشن کنند چه رابطه ای بین شهرام جزایری و بیت المال و حق الله می تواند وجود داشته باشد!
* شهرام جزایری در سخنانش همواره بر این موضوع تاکید می کرد که هیچگونه سوء نیت و جرمی در فعالیت های اقتصادی اش ، قابل احراز و اثبات نیست! وی همچنین از دادگاه و قوه قضاییه مرتبا پرداخت خسارت مادی 5 سال توقیفش را درخواست می کرد!
* متهم پس از طرح درخواست خسارت از محضر دادگاه گفت : تنها راه جلب رضایت دیون بلاتکلیف و خسارات وارده ، رای هوشمندانه دادگاه در اعلام برائت و بی گناهی من است.
* جزایری در پایان سخنانش گفت : بر مبنای عدالت میخواهم در کنار خانواده ام باشم و بعد از این دادگاه به زندان اوین بر نگردم.
- در حاشیه جلسه محاکمه، خبرنگار مهر فرصت یافت تا دقایقی را بی پرده با شهرام جزایری صحبت کند که ماحصل آن در پی می آید .
س: فکر می کنید که دادگاه چه حکمی را برای شما صادر کند؟
جزایری : بعید می دانم که مجازات حبس برایم در نظر گرفته باشند.
س: چه شد که کار شما به اینجا کشید؟
جزایری : خیلی از آقا زاده هایی که فساد مالی دارند، به خاطر وابستگی هایشان آزادانه می گردند اما من چون به هیچ حزب و جناحی وابسته نیستم، گرفتار شده ام.
س: در حال حاضر شما چقدر سرمایه دارید؟
در حالی که با با آستینش بازی می کرد ، جواب داد : در حال حاضر من 160 میلیارد تومان سرمایه دارم.
س: این همه پول را با این سن کمتان از کجا آورده اید؟
جزایری : ما کشور خیلی خوبی داریم که می شود خیلی خوب در آن ثروتمند شد.
س: پرسیدم اصل کسب سرمایه که یک اصل مقدس است، سر جای خودش، اما در تفسیر این سخن امام علی (ع) که فرمود : "هیچ سرمایه و ثروتی انباشته نمی شود مگر اینکه حق مظلومان و محرومان جامعه برای آن پایمال شده است" چه می گویید؟ جزایری با آشفتگی گفت : غلط می کند کسی که به من بگوید من حق کسی را خورده ام ، اگر مرا گرفتند به خاطر این بود که اولا به هیچ جا وصل نبودم و ثانیا از اینکه من آدم دست و دلبازی بودم و راه پولدار شدن را به بقیه نشان می دادم می ترسیدند!
وی ادامه داد : اسلام برای سرمایه ارزش قائل است و این سرمایه خدیجه بود که اسلام را گسترش داد.
به او گفتم : اولا اسلام هر سرمایه ای را ارزشمند نمی داند و سرمایه ای در اسلام ارزش دارد که پاک و حلال باشد و ثانیا تنها سرمایه و پول را عامل گسترش اسلام دانستن، جهل محض به تاریخ اسلام و ظلم به پیامبر است.
جزایری عرب که نشان داد در پریدن از شاخه ای به شاخه دیگر و عوض کردن موضوع بحث استاد است ، گفت : در هر حال من به کارم و به شیوه پول در آوردنم افتخار می کنم.
اخبار برگزیده
|
|
mashhadimojtaba@yahoo.com |
|
نام :انسان
نام :خوانوادگی آدمیزاد
نام: پدرآدم
نام :مادرحوا
ملقب :اشرف مخلوقات
نژاد:خاکی
صادره از :دنیا
ساکنکهکشان راه شیری منظومه شمسی زمین
مقصد: برزخ
ساعت حرکت وپرواز:هر وقت خدا بخواهد
مکان: انشاا... بهشت
وسایل مورد نیاز برای پرواز
1دو متر پارچه سفید
2نماز اول وقت
3عمل نیک
4ولایت ائمه اطهار
5دعای والدین و مومنین
6اعمل صالح تقوا وایمان
7امر به معروف ونهی از منکر
8انجام واجبات وترک محرمات
توجه
1خواهشاً جهت رفاه حال خود خمس وزکات خود را قبل از پرواز پرداخت کنید
2از آوردن ثروت،مقام،منزل،ماشینوحتی کفش در داخل فرودگاه جداً خودداری کنید
3قبل از حرکت به بستگان خودتوضیح دهید تا از آوردن دسته گل های سنگین وسنگ قبر گران و تجملاتی و نیز مراسم پر خرج وغیره خودداری نمایند
4جهت یادگاری قبل از پرواز نحوه تقسیم اموال خود را بین فرزندان وهمسر وفقرا مشخص کنید
5از آوردن بار اضافی از قبیل حق الناس،غیبت،تهمت وغیره جداًخودداری کنید
برای کسب اطلاعات بیشتر پرواز به قرآن وسنت پیامبر(ص)مراجعه نمایید
تماس ومشاوره به صورت شبانه روزی ورایگان مستقیم وبدون وقت قبلی میباشد
در صورتی که قبل از پرواز به مشکلی برخوردید با شماره های زیر تماس حاصل فرمائید
129 توبه 55اعراف 186 بقره 45 نساء
امیدوارم سفر آسوده ای در پیش داشته باشید
رئیس کاروان
حضرت عزرائیل |
|
|
با وبلاگستان اعراب آشنا شوید: «توت» ، نمونه عربی دو در دو
چند روز پيش شما را با سایت "اکبس" ، یک سایت اشتراک ویدئو که اعراب آن را ساختهاند ، آشنا کردم ، جستجویی در اینترنت من را به سایت "توت" رساند ، سایتی که کارکردی مشابه دو در دو خودمان ، ولی برای وبلاگستان عرب دارد و همان کسانی که سایت "اکبس" را راه انداختهاند ، سازندگان این سایت بودهاند.
مثل دو در دو ، این سایت یک خبرخوان آنلاین است که بیشتر وبلاگهای عربهایی را که به زبان انگلیسی مینویسند ، پوشش میدهد. برای دیدن لیست وبلاگهای این ساین سایت به اینجا بروید ، در حال تقریبا 150 وبلاگ توسط این سایت ایندکس میشوند.
این سایت طراحی خوب و قابل قبولی دارد. مروری اجمالی بر وبلاگهای این سایت برای من بسیار جذاب بود. میدانید ، وقتی آدم مدتی طولانی در فضای تکراری یک وبلاگستان تنفس کرده باشد ، خواندن وبلاگهایی از تمدنها و فرهنگهای دیگر که بر خلاف انتظارمان چندان با تصور رسمیمان هماهنگ نیست ، میتواند بسیار جالب باشد.
نمونههایی از این وبلاگها : وبلاگ "مادری از غزه" ، یک زن ژورنالیست فلسطینی ؛ درد دلهای زیاد و خواندنیای هم دارد.
وبلاگ دختری از مصر
وبلاگ "افکار یک پرنسس فلسطینی" ، که در آخرین پستش درباره بمبگذاری انتحاری یک زن نوشته و اظهار نظر کرده است.
این وبلاگ هم که متعلق به یک دانشجوی اهل حجاز عربستان است که در حال حاضر در آمریکا دانشجو است ، نظرم را بسیار به خود جلب کرد.
وبلاگ saudi jeans هم ظاهرا یکی از وبلاگهای مشهور عربستان است.
وبلاگ زندگی در مصر
یک وبلاگ دیکر مصری
این هم وبلاگ عمر که ظاهرا در کاناداست و بارش برف برایش بسیار جالب بوده.
راستی ، اکبس در عربی معنی کلیک را میدهد. این را امروز خواندم.
دکتر عليرضا مجيدي
|
|
|
آسیبشناسی و آفت زدایی از مراسم عزاداری
متن کامل سخنرانی سید احمد خاتمی
قسمت اول
بسم الله الرحمن الرحیم
الف. جایگاه مراسم عزادارى
عزادارى و برپایى مراسم ماتم در سوگ خوبان و اولیاء خدا امرى است که ریشه در قران و سیره نبوى(ص) وسیره امامان(ع) دارد. این عزادارىها مصداق مودت اهل بیت(ع) است.(1)مصداق تعظیم شعائر الهى است.(2) مصداق فریاد مظلوم علیه ظالم است(3) و در سیره نبى اکرم(ص) داریم که حضرت در سوگ شهداى احد و بویژه حمزه سیدالشهداء عزا گرفت وترغیب به عزادارى بر حضرت کرد نیز درسوگ شهادت حضرت جعفر بن ابى طالب و زید بن حارثه و عبدالله بنرواحه عزا گرفت. برپائى مجلس عزا را عیب نمىدانست و با آن برخورد نمىکرد راوى گوید: یکى از بستگان پیامبراکرم (ص) از دنیا رفت، زنها جمع شدند و مجلس عزا براى او برپا کردند عمر برخاست آنها را از اینکار نهى کرد و آنها را طرد نمود پیامر(ص) فرمود: عمر، رهایشان کن که چشمگریان و قلب مصیبت دیده و داغ تازهاست.(4) شنیدنى است که پیامبر اکرم(ص) براى امام حسین(ع) در روز اول ولادتش مجلس عزا گرفت.(5) در منزل ام سلمه در دوره کودکى براى امام حسین مجلس عزا گرفت.(6) در منزل عائشه براى حضرت امام حسین(ع) مجلس عزا گرفت.(7) در خانه امام على(ع) براى حضرت عزا گرفت.(8) بنابراین اگر بگوئیم بنیانگذار عزادارى بر سید و سالار شهیدان حضرت نبى اکرم(ص) امامان(ع) بوده استسخنى بگزاف نگفتهایم.(9)
در سیره امامان(ع) هم برنامهاى که هرگز در هیچ شرائطى ترک نشد برپائى عزا بر سالار شهیدان امام حسین(ع)بود. امام سجاد(ع) پس از امام حسین(ع) تا زنده بود در هر مجلس از داغ حسین مىگفت و در حقیقت مجلس عزا برپامىکرد. امام باقر(ع) هم در شرائط سخت و خفقانى دستور مىداد روز عاشورا عزاى امام حسین را بر پا کند. مالک جهنى مىگوید امام باقر(ع) در روز عاشورا فرمود: همه براى امام حسین گریه کنند و اهل خانه را دستور بهگریه بر حضرت مىکرد.(10) همین سیره را حضرت امام صادق(ع) و امامان دیگر(ع) داشتند آنها بر این امر اصرار داشتند که از رهگذرعزادارى و برپائى عزاى سالار شهیدان چراغ پرفروز نهضت حسینى روشن بماند که ماند.
مجالس عزاى حسینى نه تنها نام سیدالشهداء(ع) را پرآوازه نگهداشته بلکه سبب ماندگارى پیام اسلام عزیز شدند.بر این اساس است که احیا گر مکتب نجات بخش عاشورا در عصر حاضر حضرت امام خمینى_ ره _ بیشترین تأکیدها رابر برپائى عزادارى سید و سالار شهیدان داشتند: ملت ما قدر این مجالس را بدانند مجالسى است که زنده نگه مىداردملتها را (11) ملت ما را این مجالس حفظ کرده بیخود نبود که رضاخان مأمورین ساواک رضا خان تمام مجالس عزا را قدغنکردند.(12) مجالس عزا را با همان شکوهى که پیشتر انجام مىگرفت و بیشتر از او حفظ کنید.(13) مجالس سوگوارى ائمه اطهار(ع) را باید حفظ کنید اینها را باید حفظ کنید. اینها شعائر مذهبى ماست که بایدحفظ شود. باتوجه به جایگاه رفیع عزادارى و گوهر ارزشمندى که در آن نهفته است بدیهى است که دشمنان تلاش گستردهدر جهت تخریب و تحریف آن داشته باشند. در برههاى از زمان که عباسىها قدرتمند بودند در پى تخریب عزاىسالار شهیدان بودند که عزاداران را دستگیر مىکردند، شکنجه و اعدام مىکردند و در برههاى که قدرت مقابلهنداشتند، در پى تحریف آن بودند تا جلوى تأثیر گذارى این سنت مبارک را بگیرند. با توجه به تأثیر ژرف فرهنگعاشورا در پیروزى و تدام انقلاب اسلامى، دشمنان قسم خورده اسلام این بار در پى تحریف این فرهنگ برآمدند تاتأثیر آفرینى آنرا کمرنگ کنند. گزارش ذیل هشدارى است براى همه آنان که در این رابطه تأثیر گذارند هم بانیان محترمهم خطباء محترم و هم مداحان محترم:
نقشه سیا در رابطه با فرهنگ عاشورا
اخیراً کتابى به نام نقشهاى براى جدائى مکاتب الهى در آمریکا انتشار یافته که در آن گفتگوى مفصلى با دکترمایکل برانت یکى از معاونان سابق سیا سازمان اطلاعاتى مرکزى آمریکا انجام شده است او در این زمینه مىگوید بعداز مدتها تحقیق به این نتیجه رسیدیم که قدرت رهبر مذهبى ایران و استفاده از فرهنگ شهادت در انقلاب ایران تأثیرگذار بوده است ما همچنین به این نتیجه دست یافتیم که شیعیان بیشتر از دیگر مذاهب اسلامى فعال و پویا هستند دراین گردهم آئى تصویب شد که بر روى مذهب شیعه تحقیقات بیشترى صورت گیرد و طبق این تحقیقات برنامهریزیهایى داشته باشیم بهمین منظور چهل میلیون دلار بودجه براى آن اختصاص دادیم و این پروژه درسه مرحله بهترتیب زیر انجام شد... پس از نظر سنجیها وجمع آورى اطلاعات از سراسر جهان به نتایج مهمى دست یافتیم متوجهشدیم که قدرت مذهب شیعه در دست مراجع و روحانیت مىباشد... این تحقیقات ما را به این نتیجه رساند که بطورمستقیم نمىتوان با مذهب شیعه رودر رو شد و امکان پیروزى بر آن بسیار سخت است و باید پشت پرده کار کنیم مابجاى ضرب المثل انگلیسى اختلاف بیانداز حکومت کن از سیاست اختلاف بیاندازد نابود کن استفاده کردیم و درهمین راستا برنامه ریزیهاى گستردهاى را براى سیاستهاى بلند مدت خود طرح کردیم حمایت از افرادى که بامذهبشیعه اختلاف نظر دارند و ترویج کافر بودن شیعیان به گونهاى که در زمان مناسب علیه آنها توسط دیگر مذاهب اعلامجهاد شود. همچنین باید تبلیغات گستردهاى راعلیه مراجع و رهبران دینى شیعه صورت دهیم تا آنها مقبولیت خود رادر میان مردم از دست بدهند.
یکى دیگر از مواردى که باید روى آن کار مىکردیم موضوع فرهنگ عاشورا و شهادتطلبى بود که هر سالهشیعیان با برگزارى مراسمى این فرهنگ را زنده نگهمى دارند ما تصمیم گرفتیم با حمایتهاى مالى از برخى سخنرانان ومداحان و برگزارکنندگان اصلى اینگونه مراسم که افراد سودجو و شهرت طلب هستند عقاید و بنیانهاى شیعه وفرهنگ شهادتطلبى را سست و متزلزل کنیم و مسائل انحرافى در آن به وجود آوریم به گونهاى که شیعه یک گروهجاهل و خرافاتى در نظر آید. در مرحله بعد باید مطالب فراوانى علیه مراجع شیعه جمع آورى شده و بوسیله مداحانو نویسندگان سودجو انتشار دهیم و تا سال 1389 مرجعیت را که سد راه اصلى اهداف ما مىباشند تضعیف کرده وآنان رابه دست خود شیعیان ودیگر مذاهب اسلامى نابود کنیم و در نهایت تیر خلاص را بر این فرهنگ و مذهب بزنیم.(14)
امام راحل پیشگام آسیب زدایى
لذاست که آسیبشناسى این مجالس و آسیب زدائى از آنها بزرگ ترین خدمت به نهاد مقدس عزادارى است. ازکلمات امام راحل عظیمالشأن استفاده مىشود که آن امام عزیز با فراستى که در مؤمن است از حدود 60 سال پیش بهاین نکته هم توجه داشتهاند: باید بدانید که اگر بخواهید نهضت شما محفوظ بماند باید این سنتها را حفظ کنید البتهاگر چنانچه ناروائى بوده است سابق ودست اشخاصى بى اطلاع از مسائل اسلام بوده آنها یکقدرى تصفیه شود لکنعزادارى به همان قوت خودش باقى بماند.(15)
در اینجا باید یک سخنى هم در خصوص عزادارى و مجالسى که به نام حسین بن على(ع) برپا مىشود بگوئیمما و هیچیک از دینداران نمىگوئیم که بااین اسم هر کسى هر کارى مىکند خوب است چه بسا علماى بزرگ ودانشمندان بسیارى از این کارها را ناروا دانسته و به نوبت خود ازآن جلوگیرى کردند چنانچه همه مىدانیم که در بیستچند سال پیش از این عالم عامل بزرگوار مرحوم حاج شیخ عبدالکریم که از بزرگترین روحانیون شیعه بود در قم شبیهخوانى را منع کرد و یکى از مجالس بزرگ را مبدل به روضه خوانى کرد و روحانیین و دانشمندان دیگر هم چیزهایىراکه بر خلاف دستور دینى بوده منع کرده و مىکنند.(16) بنابراین خدمت بزرگ درمقطع کنونى به عزادارى سالار شهیدان شناسایى آسیبها و تلاش در جهت آسیبزدایى است روز چهارشنبه 9/6/84 گذشته در محضر آیتالله العظمى فاضل لنکرانى بودم صریح عبارت ایشان اینبود که اگر این آسیبهایى که در برخى مجالس عزادارى هست ادامه یابد من بر اصل کیان تشیع احساس خطر مىکنم.شبیه این اظهار نظر را آیتالله العظمى مکارم داشتند و فرمودند اگر این روند ادامه یابد بیم آن مىرود که روند مجالسعزادارى بدست کسانى بیفتد که اصلاً اهلیت ندارند.
افراط و تفریط در عرصه آسیبها
پیش از آنکه در عرصه بحث از آسیبها شویم تذکر یک نکته را ضرورى میدانم و آن اینکه: در عرصه مقابله باآسیبها دو نظریه وجود دارد که بنده معتقدم در دو طرف افراط و تفریط است و نظریه معتدل حد وسط است. این دونظریه عبارتند از:
یک نظریه آن است که عزادارى امر مقدسى است اصلاً نباید در این عرصه وارد شد بگذاریم مردم هر کارى مىکنند بکنند به هر شکلى که مىخواهند عزادارى کنند اگر بخواهیم در این میدان وارد شویم و نقد کنیم چه بسا اصلعزادارى آسیب مىبیند پس چرا دست به ابروى عزادارى بزنیم که در نتیجه چشم کور شود! صاحبان این نظریه باید توجه کنند که اگر از عزادارى آسیب زدائى نشود چه بسا اصل عزادارى آسیب دیده وشاهد آن باشیم که چند سال آینده در عزادارى همه چیز باشد جز احیاء مکتب سالار شهیدان(ع) ما نمىتوانیم در اینعرصه بى تفاوت باشیم و اجازه دهیم در پوشش عزادارى گناه و معصیت صورت پذیرد.
نظریه دوم که نظریه تفریطى مىدانیم این است که به گونهاى از عزاداریها انتقاد کنیم که خداى ناکرده مردم ازاصل برپایى آن دلسرد شوند. بگونهاى از مداحها انتقاد کنیم که خوبان آنها نیز زیرسؤال روند. بحمدالله در جمعمداحان کشور کسانى هستند که هم مخلصانه مىخوانند هم با مطالعه و هم مراقباند از حدود شرع خارج نشوند منارج و ارزش اینگونه مداحان را از دعبل و کمیت دیروز کمتر نمىدانم. نباید بگونهاى از خطبا انتقاد کنیم کهتر وخشکش همه با هم بسوزد! خطباى ارزشى که زبان گویاى اسلاماند نیز آسیب ببینند. اینهم نادرست است، ما معتقدیم باید در این عرصه جانب اعتدال را گرفت. بر برپایى عزاى حسینى واهل بیت(ع) تأکید داشته باشیم از خطبا و مداحان مخلص تجلیل و تکریم کنیم در عین حال رسالت روشنگرى خود رادر عرصه عزاداریها همانند دیگر عرصهها داشته باشیم بنابراین اگر در این مجلس عظیم سخن از آسیبها داریم. هرگزدر صدد تخریب عزاداریها، خطبا و مداحان مخلص نیستیم بلکه در پى آنیم که این نهاد مقدس با نشاط و شادابى بماند و همانند گذشته الهام بخش باشد.
ادامه دارد....
|
|