648

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 648 :: شنبه 7 بهمن 1385

Mobin_s2004@yahoo.com

مجموعه لينکهاي محرم

سلام به همه شما دوستان عزيز
امروز 7 بهمن برابر با 7 محرم است. امسال براي ايام محرم ويژه نامه هاي مختلفي در سايتهاي اينترنتي قرار گرفته که حاوي مطالب متنوع و مفيدي هستند.  با توجه به گستردگي مطالب و بحثها، تصميم گرفتم مجموعه اي از لينکهاي مطالب گوناگون درباره قيام عاشورا و زندگاني و شخصيت شهداي كربلا را تهيه کنم تا علاقه مندان بتواند به راحتي به مطالب مورد علاقه خود دسترسي داشته باشند.

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (647) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • برترین محصولات دیجیتالی سال 2006
  • بوردا استایل ، سایتی خوب برای خیاطها و طراحان لباس
  • اين آرزو را به گور خواهند برد
  • معرفي و دانلود فيلم: ١٢:٠٨ شرق بخارست
  • ضبط تصاویر کلیپ های آنلاین توسط Replay AV v8.04
  • برنامه ساعت با اسکین های بسیار زیبا
  •  کمربندها را ببندیم یا نه؟
  • با ScoopLive یک پاپارازی حرفه‌ای شوید 
  • تحريفات عاشورا
  • نقد به احمدی نژاد
  • تاوان اين خون تا قيامت ماند بر ما
  • افشاگري درباره پشت پرده يك سايت هتاك
  • دلم برایت سوخت سردار!
  • دست خدا بر سر ما ...
  • زندگی اجتماعی، سلامت فرد را بهبود می بخشد
  • ۱۶ فنآوري كليدي در سال ۲۰۲۰
  • زبان عشق
  • و ....
 

 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

بوردا استایل ، سایتی خوب برای خیاطها و طراحان لباس
مقتل خواني در دنياي مجازي
برترین محصولات دیجیتالی سال 2006

مجله الکترونيکي حسينيه سيدالشهدا - شماره 7 - هفتم محرم


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

 واكنش رئيس جمهور به شايعات اخير
اين آرزو را به گور خواهند برد

رئيس جمهور با بيان اين كه دشمنان ملت ايران آرزوهاي پوشالي خود را به صورت يك جنگ رواني و تير‌هاي زهرآگين شايعه به سمت انقلاب و ملت ايران نشانه رفته‌اند، گفت: چيزي جز شرمندگي و شكست نصيب دشمنان ملت ايران نخواهد شد.
به گزارش خبرنگار سياسي فارس ، محمود احمدي نژاد ، رئيس جمهور كشورمان كه ديشب (جمعه) در مراسم عزاداري سالار و سرور شهيدان، حضرت امام حسين(ع) در مسجد ارگ تهران حاضر شده بود، طي سخناني، با بيان اين كه عاشورا مكتب زندگي است ، اظهار داشت:همه زيباي ها و خوبي هاي عالم در مكتب حسيني جمع شده و تنها راه رستگاري و نجات بشريت ، مكتب امام حسين (ع) و عاشورا است.
وي با تاكيد بر اين كه امام حسين(ع) كانون همه خوبي ها، عزت، سرافرازي، عشق به انسانها،كمال بشريت، عزت و كرامت انسانها تا آخرت است،گفت:امام حسين(ع) تبلور مظلوميت،انسان كامل و رحمت الهي براي همه عالم بشريت است.
احمدي نژاد با بيان اين كه امام حسين(ع) خانواده خود را فدا كرد تا راه كمال انسانها را نمايان كند، بيان داشت:هر زمان مردان الهي در ميدان بودند، يك صف از قدرت طلبان در مقابل آنها قد برافراشتند.
وي ادامه داد: هر كس در مسير انبياء بود خود را در اين صف‌بندي به طور آشكار پيدا خواهد كرد.
رئيس جمهور با بيان اين كه امام خميني(ره) آمد و انقلاب را بر پا كرد تا صف بندي‌ها مشخص شود، تصريح كرد:اكنون رهبر معظم انقلاب ستون خيمه ارزشها، حركت حسيني و مكتب عاشوراست و در مقابل ايشان پشت در پشت قدرت طلبان صف كشيده اند، همانطور كه قدرت طلبان زمان عاشورا با قطعه قطعه كردن عطش‌شان فرو نشست، امروز نيز با همان عطش به ميدان آمده‌اند.
وي با بيان اين كه امروز آنها آرزوهاي پوشالي خود را به صورت يك جنگ رواني و تيرهاي زهر آگين شايعه به سمت انقلاب و ملت ايران نشانه رفته اند،اظهارداشت:امروز همه دشمنان انقلاب دست در دست هم مي خواهند در مقابل ملت ايران بياستند، اما به لطف الهي و عنايت امام زمان(عج)اين آرزو را كه با جنگ رواني و شايعه منتشر مي كنند را به گور خواهند برد.
احمدي نژاد با تاكيد بر اين كه امروز فصل نويني ار انقلاب اسلامي آغاز شده است، بيان داشت:امروز يك بيداري گسترده، بازگشت به فطرت، توحيد و عدالت در جهان ديده مي‌شود و يك نياز روزافزون به حضور انسان كامل و امام به سرعت در بطن انسانهاي صالح در حال شكل گرفتن است.
رئيس جمهور با تاكيد بر اين كه امروز كانون اين جوشش، هدايت و بيداري در ايران عزيز است، گفت: دشمنان عاشورا، معنويت و خداپرستي همه به خيال خود بسيج شده‌اند تا نور الهي را خاموش كنند، اما غافل از آنكه هر كس در برابر اين نور بياستد بدون ترديد نابود خواهد شد.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي با بيان اين كه آنها در مقابل وحدت، آگاهي و عشق شما مردم ايران به مكتب حسيني و روحيه ايثارگري و شهادت طلبي شكست خورده‌اند، تصريح كرد: دشمنان ملت ايران خود مي‌دانند كه امكان آسيب وارد كردن به ملت ايران را ندارند و حال از در نيرنگ و فريب وارد شده‌اند و به خيال خود مي خواهند ما را از قدرت و تواني كه ندارند بترسانند.
وي اضافه كرد:دشمنان با فضا سازي و استفاده از عناصر زبون بلندگو به راه انداخته‌اند تا ملت ايران را نگران كنند و در سايه نگراني خواسته هاي ناحق خود را به ملت ايران تحميل نمايند.
رئيس جمهور اسلامي ايران خطاب به دشمنان ملت ايران، گفت: اشتباه كرديد و همانطور كه امام خميني(ره)فرمودند: «امروز ملتي كه شهادت دارد اسارت ندارد».
وي با تاكيد بر اين كه دشمنان در مقابل منطق و ايستادگي ملت ايران شكست خورده‌اند،گفت:امروز اميد آنها اين است تا در صفوف ما تفرقه بياندازند، اما همه جبهه كفر باز هم اشتباه مي كند، چرا كه چيزي جز شرمندگي و شكست نصيب آنها نخواهد شد.
احمدي نژاد با بيان اين كه امروز آنهايي كه در خط عاشورا هستند مي دانند هر روز عاشوراست و هر نقطه زمين كربلاست، بيان داشت:اين بار عاشوراييان و پيروان مكتب حسيني پيروز هستند و آنها (دشمنان ملت ايران) شكست خورده هستند.
رئيس جمهور كشورمان در پايان تاكيد كرد:با اين عشق حسيني و دلهاي پاك و ايستادگي، به فضل الهي به زودي شاهد سقوط رژيم صهيونيستي و اضمحلال آمريكا خواهيم بود.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

١٢:٠٨ شرق بخارست 
a12:08 East of Bucharest

نويسنده و کارگردان: کورنليو پرومبيو. موسيقي: روتاريا. مدير فيلمبرداري: ژرژ داسکالسکو، ماريوس پاندورو. تدوين: روکسانا زل. طراح صحنه: دانيل رادوتا. بازيگران: ميرسه آ آندرسکو[پيسکوچي]، تئودور کوربان[ويرژيل يدرسکو]، ايون ساپدارو[مانسکو]، کريستينا کيوفو[والي]، لوميناتا گرگوريو[دومانا مانسکو]، لوسيان ايفتيمه[کوستل]. ٨٩ دقيقه. محصول ٢٠٠٦ روماني. نام ديگر: A fost sau n-a fost? . برنده دوربين طلايي و نشان سينماي اروپا از جشنواره کن، نامزد جايزه بزرگ جشنواره Cottbus، نامزد بهترين فيلمنامه از مراسم فيلم اروپا، نامزد بهترين فيلمنامه از مراسم روح مستقل، برنده جايزه تماشاگران و بهترين فيلم رومانيايي از جشنواره ترانسيلوانيا.
٢٢ دسامبر. ١٦ سال از وقوع انقلاب گذشته و کريسمس بار ديگر در حال رسيدن به شهر کوچک است. پيسکوچي، مرد مسن و بازنشسته خود را براي يک کريسمس ديگر که بايد به تنهايي سر کند، آماده مي کند. منسکو معلم تاريخ نيز نمي خواهد تمامي حقوق اش را با پرداخت بدهي هايش از دست بدهد. اما يدرسکو صاحب ايستگاه تلويزيون محلي از فرا رسيدن تعطيلات چندان خشنود نيست. براي او زمان آن فرا رسيده که با تاريخ رو در رو شوند. او تصميم مي گيرد با کمک منسکو و پيسکوچي جوابي براي اين سوال شانزده ساله بيابد که آيا انقلاب به شهر آنها رسيده يا خير؟

چرا بايد ديد؟
در سال هاي پاياني دهه ١٩٨٠ رژيم هاي کمونيستي بسياري در در اروپاي مرکزي و شرقي سقوط کرد، اما هنوز مردم بسياري از اين کشورها نتوانسته اند باتغييرات گسترده اجتماعي پس از اين حادثه خو بگيرند. يکي از اين کشورها روماني است که جدايي رهبر کمونيست آن- نيکلاي چائوشسکو- از قدرت را همه مردم دنيا به شکل زنده از تلويزيون هاي شان مشاهده کردند. اما هنوز پس از گذشت يک دهه و نيم هنوز سوال هاي بسياري درباره اثرات انقلاب بر مردم و کشور روماني در ذهن ملت آن جا داد و ١٢:٠٨ شرق بخارست کورنليو پرومبيو قرار است تا اين سوال ها را براي ما آشکار کرده و پاسخ هايي نيز ارائه کند. البته پرومبيو براي پرهيز از افتادن به ورطه کسالت قالب کمدي موقعيت را براي فيلمش برگزيده و شخصيت هايي انتخاب کرده که هر کدام وصله ناجوري بر تن جامعه به شمار مي روند. يک الکلي، يک مجري خودخواه تلويزيون و يک آدم بازنشسته که قرار است تاريخ و ديدگاه هاي ديگران را به محاکمه بکشند.
پرومبيو متولد ١٩٧٥ واسولي، فيلمساز جواني است که در سال ٢٠٠٣ با فيلم سفر به شهر اولين فيلم خود را کارگرداني کرد. او با همين فيلم موفق به کسب جايزه دوم سينه فونداسيون از جشنواره کن شد و تا نامزدي بهترين فيلم جشنواره کارلوي واري پيش رفت. فيلم دوم او روياي ليويو نام داشت که با وجود پخش گسترده جهاني موفقيت فيلم اول را تکرار نکرد. اما سومين فيلم او ١٢:٠٨ شرق بخارست توانسته جوايز معتبري براي سازنده اش به ارمغان بياورد. فيلمي که به رده آثار بدون بوجه تعلق دارد[٢٠٠ هزار يورو بودجه] و قدرت آن در سادگي اش نهفته است. به جرات مي توانم بگويم که يکي از بهترين فيلم ها درباره اثرات فروپاشي شوروي و زير سوال رفتن آموزه هاي مارکسيستي و اثرات انقلاب است که ديده ام. با اين تم که بالاخره انقلاب بهتر است يا اصلاح و اين که سرعت کارهاي انقلابي چقدر بايد باشد... بنابر اين به کليه رفقاي سابق اکيداً توصيه مي کنم که فيلم را ببينند، فايده ها در اين کار نهفته است!
ژانر: کمدي، درام.

 

 

دانلود سريال ايراني

هزار دستان
قسمت هفتم

 لينک مشاهده فيلم
براي مشاهده آنلاين اين قسمت از سريال هزار دستان، روي لينک بالا کليک کنيد.

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

 
نام موزیک خواننده

پخش

غزل عاشورا جمال الدين منبري پخش
غم حسيني   پخش
غوغاي نينوا مهرداد كاظمي پخش
فرصت عاشقي حامي شريف پخش
قانلي افق فريدون بيگدلي پخش
قدرت   پخش
قربانگاه محسن حسن زاده پخش
كجاوه آسمان مهدي سالار حاجيها پخش
كشته عشق محسن حسن زاده پخش
كشته كربلا مهرداد كاظمي پخش
كشته كربلا مهرداد كاظمي پخش
كوچ سرخ پرويز طاهري پخش

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

ضبط تصاویر کلیپ های آنلاین توسط
 Replay AV v8.04

 

حتما شما هم با مشکل ذخیره سازی تصاویر و صداهایی که در اینترنت به طور آنلاین پخش می شوند مواجه شده اید. به عنوان مثال یک کلیپ خنده دار در اینترنت را بعد از گذشت مدت زمان تقریبا زیادی ( 10-11 دقیقه ) بارگذاری کرده اید اما تنها قابلیت دیدن تصویر در اختیار شماست و نمی توانید آن را ذخیره سازی کنید. یا این که ممکن است شما از کارت تلویزیون در کامپیوتر خود استفاده می کنید و قصد ضبط تصاویر زنده را دارید ، راه حل این مشکل چگونه است ؟  امروز نرم افزاری را به شما معرفی می کنیم که راه حل این مشکل را در اختیار دارد.

 

Replay A/V نرم افزاری است که شرکت applian سازنده آن می باشد و توانایی فیلم برداری و ضبط تصویر از روی تصاویر دیگر است. به عنوان مثال یک کلیپ در حال پخش شدن می باشد ، شما به کمک این نرم افزار می توانید از روی تصویر در حال پخش فیلم برداری کنید و آن را ذخیره سازی کنید.

 

این نرم افزار توانایی ضبط تصاویر از مواردی که در زیر ذکر می شود را دارد:

- کلیپ های سایت های معروفی مثل YouTube, MySpace, Google Video و ...

- ایستگاه های رادیویی اینترنتی

- شبکه های تلویزیونی اینترنتی

- تصاویر کارت تلویزیون ( TV Tuner Cards  )

- تصاویر دوربین های اینترنتی ( WebCam ) در حال Chat

- تمامی صداهای که از کامپیوتر خارج می شوند

و ... .

 

جزئیات کامل تر به زبان سایت سازنده ....

  دانلود کنید نسخه  8.04 را با حجم 39.91 مگابایت
  تصویری از محیط نرم افزار
  English Explanations

براي دريافت کرک اينجا را کليک کنيد

نحوه كرك:
فايل كرك را در داخل پوشه اي كه برنامه را نصب كرده ايد كپي كنيد سپس فايل هاي
ReplayAV.exe
ReplayConverter.exe
را توسط برنامه كرك پچ كنيد. اگر بعد از پچ كردن برنامه سريال درخواست كرد هر چيزي ميتونيد وارد كنيد و رجيستر كنيد.
---------
طريقه دانلود از rapidshare: بعد از باز کردن لينک به پايين صفحه رفته و بر روي دکمه free کليک کنيد. سپس پس از اتمام وقتي که در ميان صفحه است کد امنيتي ظاهر مي شود که با وارد کردن آن در محل مخصوص و کليک براي دانلود برنامه را مي توانيد دانلود کنيد.

 


 

دنیای موبایل

برنامه ساعت با اسکین های بسیار زیبا

 لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کره و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


خوشتر از فکر می و جام چه خواهد بودن

خوشتر از فکر می و جام چه خواهد بودن
غم دل چند توان خورد که ایام نماند
مرغ کم حوصله را گو غم خود خور که بر او
باده خور غم مخور و پند مقلد منیوش
دست رنج تو همان به که شود صرف به کام
پیر میخانه همی​خواند معمایی دوش
بردم از ره دل حافظ به دف و چنگ و غزل

 

تا ببینم که سرانجام چه خواهد بودن
گو نه دل باش و نه ایام چه خواهد بودن
رحم آن کس که نهد دام چه خواهد بودن
اعتبار سخن عام چه خواهد بودن
دانی آخر که به ناکام چه خواهد بودن
از خط جام که فرجام چه خواهد بودن
تا جزای من بدنام چه خواهد بودن

 
 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»

 

جمله روزانه

7 بهمن
تو ذهن بسیار قدرتمندی داری که اگر بخواهی، می تواند هر اتفاقی را ممکن کند.
وین دایر

فرستنده:
saheledoosti@yahoo.com

**************

عشق و علاقه به هدف، پادزهر ترس و اضطراب است

فرستنده:
s_ir62@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

اَكْثَرُ مَصَارعِ‌ الْعُقُولِ تَحْتَ بُرُوقِ الْمَطَامِعِ.
قربانگاه عقلها غالبا در پرتو طمعها است.
امام علی (ع)

 

 

نکات ريز خانه داري
mitramrz@yahoo.com

بخش دوم : نکاتی درباره ی نگهداری و استفاده از مواد غذایی

پیاز مقرون به صرفه
هرگاه پیازی را نصف کردید در حالی که نیمی بیشتر از آن را نیاز نداشتید ، توصیه می کنیم روی نیمه باقیمانده کره یا روغن بمالید . با این کار - پیاز شما تازه می ماند
- میکروبهای موجود در فضای اطراف را به خود جذب نمی کند.
- کره یا روغنی که روی آن مالیده اید باعث می شود هنگام مصرف و یا سرخ کردن آن ، از روغن کمتری استفاده کنید ، ضمن آنکه در مصرف پیازتان نیز صرفه جویی کرده اید .

 

 

آرایشی - بهداشتی
amoozesh_v_sh@yahoo.com

ساختمان طبيعي مو 

موي پستانداران از دو بخش غلاف و ريشه تشكيل شده است. غلاف به شكل يك برجستگي بر روي پوست و ريشه در زير سطح پوست قرار دارد. رشد مو از قسمت ريشه انجام مي‌شود. ساير بخش‌هاي مو مرده هستند.
موي سر به‌طور طبيعي، در هر ماه حدود يك سانتي‌متر رشد مي‌كند. مدت قرار داشتن هر مو بر روي سر 3 تا 5 سال است و هر انسان 100 تا 150 هزار عدد مو بر روي سر خود دارد. مو داراي دو نوع
رنگدانه (ملانين) است كه يك نوع آن شامل رنگ‌هاي قهوه‌اي تا سياه و نوع ديگر دربرگيرندة رنگ‌هاي طلايي، زرد، حنايي و قرمز است. نبود رنگدانه باعث سفيدي موها مي‌شود. پيش از قرار گرفتن رنگ‌هاي مصنوعي در غلاف مو، كوتيكول يا لاية بيروني آن بايد باز شود.
http://lover-than-love.mihanblog.com

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

گشتاسب از مردم می خواهد که دین نو بگیرند و بت چین که همان نیایشگاه نوبهربلخ یا مرکز آیین های کهن ایرانی است را وانهند:
بگیرید یک سر ره زردهشـــت
به سوی بت چین برارید پشت
به آیین پیشینیان منگرید
بدین سایه ی سرو بن بغنوید
ســــــــوی گنبد آذر آرید روی
به فرمان پیغمبر راست گـــوی

بنا به نوشته ی شاهنامه در این عهد ایران به چین باج می داد و زرتشت شاه را بر می انگیزد که با چین وارد جنگ شود:
به شاه جـــهان گفت زردشت پیر
که در دین ما این نباشد هژیـــر
که تو باژ بدهی به سالار چیـــــن
نه اندر خور آید به آیین و دیــــن

پس گشتاسب پذیرفت:
پـذیرفت گشتاسپ گفتا که نیــــز
نفرمایــــــمش دادن از باژچیـــــــز
برادر گشتاسپ زریر و فرزند پهلوان٬ او اسنفدیار رویین تن مبلغان دین و آیین نو شدند.
ارجاسب که نیک می داند این دین نو چه آشوبی به پا خواهد داشت به گشتاسب می نویسد که:
پیــامد یکــی مرد مردم فریـــــب
تو را دل پر از بیم کــرد و نهـــیب
سخن گفت از دوزخ و از بهشت
به دلت اندرون تخم زفتی بکشـت
تــو او را پـذیـرفتـی و دیـنش را
بیـــاراستـی راه و آئینـــــــش را

ادامه دارد ...

 

 

مشکان
info@moshkan.com

شنبه: ادبي

غروب هفتم دی، ایستگاه راه آهن
و حس و حال غم آلود لحظه ی رفتن
هوا به طرز عجیبی گرفته است مرا
و قطره ـ شرشر باران به روی پیراهن
مسافران گرامی! قطار ساعت هفت
برای رفتن آماده می شود لطفا"... .ـ
«مرا ببوس»، در این لحظه های باید رفت
چقدر بر تن من تلخ می وزد شیون
تکان دست مسافر و سینه خیز قطار
صدای سوت خداحافظی و گریه ی زن
چرا نمی شنوی التماس دستم را؟
کجای این شب تاریک می روی بی من؟
کسی دچار قطاری که می رود شده است؟
تمام سینه اش آشوب، جنگل سوزن
کنار پنجره دیگر تکان دست نبود
دو خط خیس موازی، صدای گنگ ترن
به انتظار تو در ایستگاه می مانم
که بوی پونه بیاری، که بوی آویشن
تو باز می رسی از راه با قطار بهار
سفر به خیر عزیزم، پرنده ی روشن!
 

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة آل عمران آيات: 200 محل نزول: مدین

فَانقَلَبُواْ بِنِعْمَةٍ مِّنَ اللّهِ وَفَضْلٍ لَّمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ وَاتَّبَعُواْ رِضْوَانَ اللّهِ وَاللّهُ ذُو فَضْلٍ عَظِيمٍ 174 إِنَّمَا ذَلِكُمُ الشَّيْطَانُ يُخَوِّفُ أَوْلِيَاءهُ فَلاَ تَخَافُوهُمْ وَخَافُونِ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ 175 وَلاَ يَحْزُنكَ الَّذِينَ يُسَارِعُونَ فِي الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لَن يَضُرُّواْ اللّهَ شَيْئاً يُرِيدُ اللّهُ أَلاَّ يَجْعَلَ لَهُمْ حَظًّا فِي الآخِرَةِ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ 176 إِنَّ الَّذِينَ اشْتَرَوُاْ الْكُفْرَ بِالإِيمَانِ لَن يَضُرُّواْ اللّهَ شَيْئًا وَلهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ 177 وَلاَ يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُواْ أَنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ خَيْرٌ لِّأَنفُسِهِمْ إِنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدَادُواْ إِثْمًا وَلَهْمُ عَذَابٌ مُّهِينٌ 178 مَّا كَانَ اللّهُ لِيَذَرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلَى مَآ أَنتُمْ عَلَيْهِ حَتَّىَ يَمِيزَ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ وَمَا كَانَ اللّهُ لِيُطْلِعَكُمْ عَلَى الْغَيْبِ وَلَكِنَّ اللّهَ يَجْتَبِي مِن رُّسُلِهِ مَن يَشَاء فَآمِنُواْ بِاللّهِ وَرُسُلِهِ وَإِن تُؤْمِنُواْ وَتَتَّقُواْ فَلَكُمْ أَجْرٌ عَظِيمٌ 179 وَلاَ يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ يَبْخَلُونَ بِمَا آتَاهُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ هُوَ خَيْرًا لَّهُمْ بَلْ هُوَ شَرٌّ لَّهُمْ سَيُطَوَّقُونَ مَا بَخِلُواْ بِهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَلِلّهِ مِيرَاثُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَاللّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ 180  

 

ترجمه فارسي مکارم

به همين جهت، آنها (از اين ميدان،) با نعمت و فضل پروردگارشان، بازگشتند; در حالى كه هيچ ناراحتى به آنان نرسيد; و از رضاى خدا، پيروى كردند; و خداوند داراى فضل و بخشش بزرگى است «174» اين فقط شيطان است كه پيروان خود را (با سخنان و شايعات بى‏اساس،) مى‏ترساند از آنها نترسيد! و تنها از من بترسيد اگر ايمان داريد! «175» كسانى كه در راه كفر، شتاب ميكنند، تو را غمگين نسازند! به يقين، آنها هرگز زيانى به خداوند نمى‏رسانند (بعلاوه) خدا مى‏خواهد (آنها را به حال خودشان واگذارد; و در نتيجه،) بهره‏اى براى آنها در آخرت قرار ندهد و براى آنها مجازات بزرگى است! «176» (آرى،) كسانى كه ايمان را دادند و كفر را خريدارى كردند، هرگز به خدا زيانى نمى‏رسانند; و براى آنها، مجازات دردناكى است! «177» آنها كه كافر شدند، (و راه طغيان پيش گرفتند،) تصور نكنند اگر به آنان مهلت مى‏دهيم، به سودشان است! ما به آنان مهلت مى‏دهيم فقط براى اينكه بر گناهان خود بيفزايند; و براى آنها، عذاب خواركننده‏اى (آماده شده) است! «178» چنين نبود كه خداوند، مؤمنان را به همان‏گونه كه شما هستيد واگذارد; مگر آنكه ناپاك را از پاك جدا سازد و نيز چنين نبود كه خداوند شما را از اسرار غيب، آگاه كند (تا مؤمنان و منافقان را از اين راه بشناسيد; اين بر خلاف سنت الهى است;) ولى خداوند از ميان رسولان خود، هر كس را بخواهد برميگزيند; (و قسمتى از اسرار نهان را كه براى مقام رهبرى او لازم است، در اختيار او مى‏گذارد) پس (اكنون كه اين جهان، بوته آزمايش پاك و ناپاك است،) به خدا و رسولان او ايمان بياوريد! و اگر ايمان بياوريد و تقوا پيشه كنيد، پاداش بزرگى براى شماست «179» كسانى كه بخل مى‏ورزند، و آنچه را خدا از فضل خويش به آنان داده، انفاق نمى‏كنند، گمان نكنند اين كار به سود آنها است; بلكه براى آنها شر است; بزودى در روز قيامت، آنچه را نسبت به آن بخل ورزيدند، همانند طوقى به گردنشان مى‏افكنند و ميراث آسمانها و زمين، از آن خداست; و خداوند، از آنچه انجام مى‏دهيد، آگاه است «180»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

 

بخش دوم

مطالب ارسالی ديگر اعضا

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

ssahebfosool@gmail.com

تشنه لب...!

گويا تشنه لب است ... آري تشنه لب است .
گويا صداي كودكش كه تيري در گلو دارد دلش را خون كرده است ...آري خون كرده است.
گويا صداي شيون خواهر را مي شنود وصداي شيون همسر را از فراق طفلش...
گويا مي بيند برادر را؛ پاره تن را ... آري مي بيند بدن بدون سر و دستش را و كوزه آب شكسته را در كنارش
گويا صدايي مي آيد در اين غوغا كه مي گويد
حسين جان بيا ...
گويا صداي دلنشين مادر است
و چه شيرين صدايي ست
و چه شيرين رفتني

 

 

setayesh_new@yahoo.com

 کمربندها را ببندیم یا نه؟

كمربند وسيله بسيار مفيدي مي باشد كه در جاهاي زيادي كابرد دارد.
از كمر بند در اتومبيل، شلوار، زور زدن، جاده(كمربندي) و .... استفاده ميشود.
كمر بند شلوار وسيله اي است كه از پايين آمدن شلوار شما و رفتن آبرو و حيثيت شما جلوي ملت جلوگيري ميكند. اين نوع كمر بند در خيلي از جاها از عفت شما نيز محافظت ميكند كه به دليل اينكه خانواده اينجا رفت و آمد ميكند از تشريح بيش از حد آن خودداري مينماييم.
كمربند اتومبيل اصولا براي حفظ ايمني طراحي شده كه در ايران بيشتر براي حفظ سرمايه استفاده ميشود. يك راننده ايراني هنگامي كه سوار اتومبيل خود شده و آن را روشن كرده و حركت كرده و به اولين چهار راه رسيده و افسر راهنمايي رانندگي را مشاهده كرده. به اين نتيجه ميرسد كه بايد كمر را ببندد. ولي چون كمربنداتومبيل او جايي براي قفل شدن ندارد آن را روي شانه انداخته و سر آنرا داخل شلوار ، شورت و حتي به كمربند شلوار خود گره ميزنند تا به اصطلاح افسر راهنمايي رانندگي را خر نموده و جريمه نشود.
شركتهاي خودرو سازي در ايران بسيار به فكر مشتريان خود هستند و طالب راحتي آنها ميباشند. كمربند را طوري طراحي ميكنند كه اگر فردي دچار يك تصادف شديد شد هنگام تصادف سر افراد بيخ تا بيخ بريده شود كه تا هنگاميكه گروه امدادي بعد از 1 الي 2 ساعت رسيد آنها در اين مدت زجر نكشند.
مسئول توليد گروه ايران خوردو گفت: اين افراد كه قرار است كشته شوند چرا زودتر نميرند. ما ايرانيان هميشه مشتاق مرگ بوديم و هستيم

 

 

www.tor2649@yahoo.com

شایعه سازان محترم! امشب تشریف بیاورید حسینیه امام خمینی(ره) آیت الله خامنه ای را ببینید

از شنبه : مراسم عزاداري امام حسين (ع) در حضور رهبر انقلاب
مراسم عزاداري سيد و سالار شهيدان، حضرت اباعبدالله الحسين(ع) با حضور رهبر فرزانه انقلاب از شنبه هفتم بهمن ماه به مدت 6 شب در حسينيه امام خميني(ره) تهران برگزار مي‌شود.
به نوشته «کيهان»، مجلس سوگواري و عزاداري حضرت سيدالشهداء(ع) همچون سالهاي گذشته از شب هشتم محرم الحرام مصادف با شنبه هفتم بهمن ماه در حسينيه امام خميني(ره) برگزار مي‌شود.
در اين مراسم که با نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت ولي امر مسلمين، آيت‌الله خامنه‌اي آغاز مي‌شود، خطيبان و مداحان به ذکر مصائب و زواياي مختلف نهضت حسيني(ع) مي‌پردازند.
بنا بر اين گزارش حجج اسلام کازروني، حاج علي اکبري، پناهيان، انصاريان، سيداحمد خاتمي و صديقي به عنوان سخنرانان شب‌هاي شش گانه اين مراسم اعلام شده اند.
همچنين مداحان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) منصور ارضي، محمود کريمي، سعيد حداديان، سيدمهدي ميرداماد، محمدرضا و مرتضي طاهري نيز در اين شب‌ها در رثاي حضرت اباعبدالله (ع) و حماسه جاودان عاشورا به ذکر مصيبت و مرثيه خواني مي‌پردازند.
شايان ذکر است، ارادتمندان به ساحت اهل بيت(ع) و حضرت سيدالشهداء(ع) مي‌توانند براي حضور در اين مراسم معنوي که تا 5شنبه دوازدهم بهمن ماه ادامه دارد هر شب و همزمان با نماز مغرب و عشاء به حسينيه امام خميني(ره) واقع در خيابان فلسطين جنوبي مراجعه کنند.

 

 

afagh_m51@yahoo.com

شبی که آوای نی تو شنیدم
چو آهوی تشنه پی تو دویدم
دوان دوان تا لب چشمه رسیدم
نشانهای از نی و نغمه ندیدم
تو ای پری کجایی که رخ نمی نمایی
از آن بهشت پنهان دری نمی گشایی
من همه شب پی تو گشته ام
از مه و مهر نشان گرفته ام
بوی تو را ز گل شنیده ام
دامن گل از آن گرفته ام
تو ای پری کجایی که رخ نمی نمایی
از آن بهشت پنهان دری نمی گشایی
دل من سرگشته توست
نفسم آغشته توست
به باغ رویا ها چو گلت بویم
در آب و آیینه چو مهت جویم
تو ای پری کجایی که رخ نمی نمایی
در این شب یلدا ز پی ات پویم
به خواب و بیداری سخنت گویم
تو ای پری کجایی که رخ نمی نمایی
مه و ستاره درد من می دانند
که همچو من پی تو سرگردانند
شبی کنار چشمه پیدا شو
میان اشک من چو گل واشو
تو ای پری کجایی که رخ نمی نمایی

از هوشنگ ابتهاج

 

 
cetayesh_1351@yahoo.com

دلم خيلي گرفته است وقتي كه يادم مي آيد چشمهام پراز اشك مي شود قلبم مي گيرد نفسم تنگ ميشود وبه شماره مي افتد همه دنيا وظواهرش جلوي چشمهام بي ارزش وپوچ مي شوند بغض سنگيني گلوم را ميگيره با خود م مي گويم : خدايا ايكاش مرده بودم وآن صحنه را هيچوقت نمي ديدم.
شب چهار شنبه بود بعداز يك روز كاري سخت طوريكه مجبور شد بعلت كارزياد سرويس رااز دست بدهم ساعت 7 شب از محل كارم آمدم بيرون هوا خيلي سردبود وقتي كه داشتم مي رفتم سوار اتوبوس بشوم ديدم يك نفر كنار خيابان نشسته يك اسكناس از تو جيبم درآوردم كه بهش بدهم كمي كه جلوتر رفتم متوجه شدم صداي ناله و زاري مي آيد ديدم يك پسر بچه 11-12 ساله هست كه از سرما زانوهاش را بغل كرده يك لباس مندرس رادور زانوها وپاهاش پيچيده بود سرش را گذاشته بود روي زانوهاش ،ازسرما مي لرزيدوگريه مي كرد وطنين گريه هاش در آن هواي خيلي سرد يخ مي زد چندتا جوان را ديدم كه خيلي شاد وسرمست ومغرور، بي اعتنا از كنارش رد شدند اسكناس را بهش دادم نگرفت گذاشتم روي زانوهاش كه آنها را بغل كرده بود باز هم اعتنايي نكرد واسكناس افتاد اسكناس را از روي زمين برداشتم و دوباره گذاشتم روي لباس مندرسي كه دور زانوهاش پيچيده بود وسرش را گذاشته بود روي آن گريه مي كرد و مي لرزيد صداي گريه هاش خيلي سوزناك ولرزان بود خيلي ناراحت شدم با خودم گفتم ايكاش مي توانستم كاري برايش انجام بدهم اما نميدانستم در آن لحظه چه كاري ميتوانم برايش انجام بدهم وقتي داشتم ازاو دور مي شدم پاهام مي لرزيد بغض گلويم را گرفته بود مرد ميانسالي كه چند قدم جلوتراز من راه مي رفت وآن صحنه را ديد بود برگشت سمت من وبا حالتي نگران گفت :"بيچاره تا صبح تواين هواي سرد چطوردوام مياره تا صبح زنده نمي مونه" من هم وحشت زده و نگران به آن مرد نگاه ميكردم بعد گفت:" واقعا بدبختيه اين مملكت با اين همه ثروت آنوقت ما بايد اين صحنه ها را ببينيم " ورفت .احساس كردم پاهام ديگه قدرت راه رفتن نداره نميدانستم چكاركنم نميدانستم چه كمكي ميتوانم به آن فرد كنم نميدانستم برگردم يا بروم اگر آن فرد تا صبح از سرما مي مرد آيا من مسئول نبودم با چشمهاي پرازاشك سواراتوبوس شدم توي راه بغض سنگيني گلويم را گرفته بود نا خودآگاه وقتي ياد آن صحنه مي افتادم اشك مي ريختم به نظرم همه چيز پوچ و بي ارزش بود مغازه هاي لوكس ،آدمهاي مغرور وسرمست ، خيابان وليعصرو... با خودم مي گفتم :" وقتي قرار باشه كودكان ما تا صبح در اين خيابان يخ بزنند و بميرند هيچ چيزي ديگه ارزش نداره واقعا حيف بيت المال كه صرف پروژه بهسازي پياده رو خيابان وليعصر ميشه در حاليكه آدمها از سرما كنار همين پروژه مي ميرند مگر پياده رو قبلي چه مشكلي داشت" در حاليكه با چشمهاي پرازاشك از پنجره اتوبوس بيرون را نگاه ميكردم چشمم به يك نوشته كه پشت يك ماشين بود افتاد روي شيشه عقب ماشين نوشته بود "حيدريم" نگاهم روي اين كلمه خيره ماند با خودم گفتم :" ايكاش يكبار وفقط براي يكبار هم كه شده به حرفهايي كه مي زنيم عمل مي كرديم آنوقت هيچوقت توشهرمون هيچ صحنه دلخراشي را نمي ديديم " الآن هم هر وقت در رختخواب گرم ميخوابم با خودم ميگويم :" يعني تا صبح چند نفردراين شهر از سرما مي ميرند " ويا هروقت دستم را با بخاري گرم مي كنم ناخودآگاه بغض گلويم را ميگيره ياد آن پسر بچه مي افتم با خودم ميگويم " ايكاش مي توانستم كاري براي آن فرد انجام بدهم "

 

 

obedient_follower@yahoo.com

محرم

Kheilyha faramoosh kardan keh dar mahe moharram che ettefaghati oftade va chera azadari mikonim. Mosalmoona, ya behtare begam Shi’eha baraye Imam Hossein azadari mikonan. Ba har ashki keh baraye oo mirizim darim ahd mibandim keh moghavemat konim dar barabare setame bi ensafi, abadiyat (immortality), bi edalati, va kazbo sokhane doroogh. Har dafe keh dastemoono boland mikonim va be rooye sine mizanim darim be Imamemoon, Hossein Ebne Ali, Labbaik migim. Azaye Imam Hossein shamele azadariye dastejam’i, gerye va zari, matam, va har chizi keh neshoon bede keh ma ehsase gham, khashm, va mohemtar az hame ehsase tanaffor nesbat be Yazid dashte bashim. Bayad bedanim keh chi gozasht va che ettefaghati rokh dad too in mahe moharram, makhsoosan dar rooze Tasoo’a va Ashoura.

Man parsal baraye Ashoura Iran boodam va didam keh vaghe’iyate Karbala ra shabihsazi karde boodand. Donbale dasteha miraftim va har kodoom chizaye mokhtalefi ra neshoon midad. Khaterate chandino chand sale pish ra zende karde boodand. Hatta kheimeha ra neshoon midadand keh atash zadand. Kheily baram tajrobeye jalebi dasht.

Too America motoasefane nemishe intor azadari kard vali khoshbakhtane too masjedemoon az Iran chand ta aghaye rohani va maddah miyayand va har shab ham sokhanrani darim va ham roze. Mardom dar in shabha bekhatere eshghe be Imam Hossein mostaghiman ba’ad az kareshoon be masjed miyayand ta inke in barname ra az dast nadahand. Bacheha be mahze inke miresan khoone ba zogho shogh mashghashoono mikonan keh mabada raftane be masjedo az dast bedan va natoonan too majlese Imam Hossein sherkat konand. Har shab hodoode 400-500 nafar jami’yat too masjedemoon hast, balke bishtar. Dar rooze Ashoura te’dadi keh miyan masjed hodoodan be 2000 nafar mirese. Mardom bedoone inke azashoon darkhast beshe bani mishan. Doctor va Mohandesayee dide mishan keh in shakhsiyateshoono kenar gozashtan va daran baraye Imam Hossein khedmat mikonan. Ashpaz miyad baraye jam’e azadaran ashpazi mikone bedoone inke harfi az hoghoogh bezane. Ina hamash eshgho alaghast be Imame sevvomemoon, Hossein Ebne Ali.

Fekresho bokonin age be in ayyame moharram ahamiyat dade neshod, allan hich rango booyee az moharram nadashtim va hame in vaghe’eye mohem va faramoosh nashodani ra az yad mibordand. Ma har sal azadari mikonim keh in khatereye hamasi zende bemanad ta inke batene Eslami ra dar tak takemoon parvaresh dahim va olademan va bazmandeganemoon motoahed bemanand be nehzate Imam Hossein.

 

 

alirezamajidi@gmail.com

با ScoopLive یک پاپارازی حرفه‌ای شوید 

مدیر سایت ScoopLive می‌گوید: "هر اتفاقی ، شاهدان خودش را دارد." و با رایج شدن گوشی‌های موبایل مجهز به دوربین ، هر شاهدی بخت پول درآوردن از عکس‌هایش را پیدا کرده است.

اینترنت مملو از ویدئوهای آماتوری شده است ، از به در آویخته شدن صدام گرفته تا حلق‌آویز شدن مایکل ریچاردز. همه این ویدئوها به وسیه "شهروندان ژورنالیست" تهیه می‌شود. تا به حال منفعت بردن از این کارهای آماتوری کمتر ممکن بود.

سایت ScoopLive  که به تازگی از مرحله بتا درآمده است ، در کنار رقیبانش یعنی Scoopt.com و SpyMedia.com این امکان را فراهم آورده که عکس‌ها و ویدئوهای جنجالی خود را به فروش برسانید.

استفاده از این سرویس‌ها مسلما برای ژورنالیست‌های حرفه‌ای جذابتی ندارد ولی برای آماتورهایی که تک‌عکس‌های بسیار جالب و مهیجی دارند ، این سایت‌ها امکانات جالبی را مهیا کرده‌اند. تأییدی بر این مسئله عکسی از پاریس هیلتون است که با مبلغ 50 هزار دلار خریداری شده است.

سایت ScoopLive ، عکس‌های آماتوری کاربرانش را به 150 خریدار عمده از 15 کشور جهان می‌فروشد و تا به حال 2500 نفر از 60 کشور جهان عکس‌هایشان را به این سایت فروخته‌اند.

شاید این پست چندان برایتان جالب نباشد و توجه شما را به خود جلب نکرده باشد ولی به وجود آمدن سرویس‌هایی که به پدیدآورندگان آماتور محتوا ، پول پرداخت می‌کنند ، قدم بعدی در "سایبر ژورنالیسم" و "روزنامه‌نگاری شهروندی" محسوب می‌شود ، شاید امروز فقط به عکس‌های جنجالی مشاهیر مبلغ‌های قابل اعتنا پرداخت شود ولی شاید روزی فرا برسد که مقاله‌ها و تحلیل‌های برجسته هم مجال خودنمایی در این عرصه را پیدا کنند.

مشاهده سایت ScoopLive
مشاهده گالری عکس‌های کاربران در این سایت

دکتر عليرضا مجيدي

 

.

hussein_rfa@yahoo.com

تحريفات عاشورا

تحريف از ماده حرف است و به معني منحرف کردن و کج کردن يک چيز از مسير و مجراي اصلي است. برخي از داستان‌هايي که به دروغ به زندگي سيدالشهدا (ع) نسبت مي‌دهند، عبارتنداز:
1- داستان عروسي قاسم (ع) که ظاهراً خيلي مستحدث است و از زمان قاجاريه تجاوز نمي‌کند. ( از زمان ملاحسين کاشفي )
2- داستان فاطمه صغري (ع) در مدينه و خبر دادن مرغ بر او.
3- داستان دختر يهودي که فلج بود و قطره‌اي از خون اباعبدالله به وسيله يک مرغ به بدنش چکيد و بهبود يافت.
4- حضور ليلا در کربلا و امر حضرت (ع) به او برود در يک خيمه جداگانه موي خود را پريشان کن.
5- داستان طفلي از ابي عبدالله که در شام از دنيا رفت و بهانه پدر مي‌گرفت و سر پدر را آوردند و همان‌جا وفات يافت.
6- بازگشت اسرا به کربلا در اربعين و ملاقات امام سجاد (ع) با جابر. ( اما اينکه جابر مزار پاک سيدالشهدا(ع) را زيارت کرده است، صحت دارد. )
7- هشتصد هزار نفر بودن لشکر عمرسعد بلکه يک ميليون و ششصدهزار نفر و هفتاد و دو ساعت بودن روز عاشورا _ با يک حمله ده هزار نفر را کشتن س هجده گز بودن نيزه‌ي هاشم مرقان و ...
8- داستان طفلي که در حين اسارت گردنش را بسته بودند و سوار مي‌کشيد تا طفل خفه شد.
9- حضرت زينب (س) در حالت احتضار آمد به بالين امام (ع) فرمقها بطرفه فقال لها اخوه ارجعي الي الخيمه ... ( پس حضرت با گوشه‌ي چشم به وي نگاهي انداخت و فرمود: به خيمه بازگرد که دلم را شکستي و غمم را افزودي.)
10- امام چند بار به دشمن حمله کرد و هر نوبت ده هزار نفر را کشت.
11- داستان اباعبدالله هنگام رفتن به ميدان جنگ و طلب کردن اسب سواري و اين‌که کسي نبوده براي ايشان اسب را بياورد و حضرت زينب (س) آن را مي‌آورد.
12- داستان حضور حضرت زينب در قتلگاه: مي‌گويند تا امام را ديد که در حال جان دادن است، خود را به روي بدن امام (ع) انداخت و گفت: تو برادر مني، تو اميد مايي، تو پناه مايي، تو پشتيبان مايي ...
13- بوسيدن گلوي حضرت (ع) توسط زينب (س) قبل از اعزام به ميدان جنگ و اين‌که زينب (س) ذکر مي‌کند که مادرم وصيت کرد به من.

منبع : حماسه حسینی

 

 

daneshjou2001@yahoo.co.in

نقد به احمدی نژاد

با سلام
* مدت ها بود که نقدی از من به احمدی نژاد نخونده بودید ( یعنی هیچ وقت ) اما من امروز میخوام یه نقدی به احمدی نژاد داشته باشم البته اسمشو نمیشه نقد گذاشت یه اعتراضه یا یه پیشنهاد .
مدتهاست که سعی میکنم روزنامه های نزدیک به هر دو جناح فکری رو بخونم ، روزنامه کیهان که هر رو فراموش نمیشه و اون قدیم ها شرق مرحوم ( ابته نمیخریدم چون 150 تومن برای خریدن شرق خیلی زیاده اون هم هر روز ، ولی به عنوان یه روزنامه حرفه ای ( در جهت منافع خودش ) باید حتما خونده بشه ) حالا هم که آفتاب و اعتماد امثالهم رو میخونم ( نه همشو قسمتای سیاسی ، ترجیحا سر مقاله ، شاید هم هیچ کدوم بستگی به تیتراش داره )
حالا این همه صغری کبری چیدم که اینو بگم : مدتی بود با خوندن تیتر های روزنامه ها که عموما در یک جهت حرکت میکنند به این باور نزدیک میشدم که این محمود خان ما یه چیزیش میشه اما دیشب با دیدن و شنیدن سوالای صریح برنامه گفتگوی خبری و جوابای احمدی نژاد به کلی از جوابام رسیدم اما به نکته هست که آزارم میده ! چرا باید اطلاع رسانی دولت اینقدر ضعیف باشه که هر کسی یه حرفی بزنه و یه موج تو جامعه ایجاد کنه ، اصلا گیریم که هیچ کسی حرف نامربوط نمیزنه ! یه دولت نباید حرفاشو زود به زود به ملت بزنه ؟ گر چه تو سفرای استانی و .... یه حرفائی زده میشه اما یه چیزائی هست که تا از کسی پرسیده نشه کسی مستقیم ذکر نمیکنه مثل سوال دیروز که پرسیدن شما احساسی تصمیم میگیری ؟ با اعمالت مسیر کشور رو به جاهاب باریک میکشونی و ... ( دیشب با صدا و سیما حال کردم اساسی )
حال اگه علاقه به تاسیس حزب ندارید که منافعتون رو تامین کنه به من ربطی نداره اما باید سوالای اساسی جامعه پاسخ داده بشه . این که تا دیروز گفته میشد گرانی وجود نداره و امروز میگن این گرانی برنامه ریزی شدست باید برای مردم توجیه بشه . گر چه جواب قبلا هم داده شده بود و دیروز هم به طور قانع کننده ای ( حد اقل برای من ) پاسخ داده شد . چرا سوالائی که بعضیا !!! تو ذهن مردم میندازن جواب داده نمیشه . امیدوارم به زوری این مشکل برطرف بشه و با یه دولت شفاف موجه باشم . این که ثانیه ها رو هم نباید از دست بدهیم درست اما برای مردم شبهه ایجاد میکنن و این خطرناکه . کسانی که دستشون تو کاره دقیقا میفهمن کی کار میکنه و کی کار نمیکنه اما عده زیادی در جریان اصول مدیریتی کشور نیستن . از یه طرف میگن پس این شعار نفت سر سفره مردم چی شد ؟ از طرف دیگه میگن این احمدی نژاد پول مفت گیر اورده همین طور داره میریزه تو حلقوم ملت اینا تورم زاست ! عزیز من میگن دروغگو کم حافظست همینه دیگه این دو تا جمله دقیقا متضاد هم دیگست .سوال من از احمدی نژاد اینه که چرا این اتفاقات خوب پوشش داده نمیشه
* انتقاد دیگه من به احمدی نژاد اینه که من تا قسمتی قبول دارم که این دولت خیلی کارش درسته و این مسئله رو آمار نشون میده و آمار رو همون سازمانی در میاره که قبلا در میاورد و کسی از خودش حرف در نمیاره اما این که مرتب گفته بشه دولت من اولید دولتی بود که فلان .. و دولت من ...ترین دولته من نمیپسندم . جواب دادن به سوالات که در انتقاد اول گفتم به جای خود اما تضعیف بقیه هم جای خود داره ، حتما میشه بدون تضعیف کسی فقط گفته بشه که دولت ما طبق برنامه توسعه چهارم و سند چشم انداز 20 ساله و حتی در بعضی موارد جلو تر از اون حرکت میکنه و لزومی نداره که با بقیه مقایسه بشه . بارها گفتم که باید عملکرد رو با حق سنجید نه با دیگران . احمدی نژآد یه بار در حرفاش گفت این مورد در 10 سال پیش بود و در 6 سال پیش هم بود یعنی چی یعنی دقیقا مقایسه با دولت های گذشته و این موضوع به نحو دیگری چند بار تکرار شد .
* من اعتقاد دارم تا وقتی کسی از حد.د خودش خیلی دور نشده نباید انتقاد کرد چون بار روانی منفی داره و مردم رو ناامید میکنه حتیالمقدور باید حضوری ذکر بشه اما چون حضوری نمیتونیم مستقیم میگیم . با این وجود الان دور شدن از اصول رو در احمدی نژاد نمیبینم اما خواستم این پیامو برسونم که رئیس جمهور ما معصوم نیست و بالاخره اشتباه میکنه و ما ها هم اگه هیچی نمیگیم دلیل بر تقدیس اون نیست بلکه برای اینه که امیدوار به اصلاح نقایص هستیم ( مثل بودجه سال 86 که خدائیش ترکونده با رفع نواقص قبلی از جمله قیمت نفت که خیلی باهاش حال کردم . پیام این کار این بود که من سال به سال بهتر میشم و مسلما اشتباهاتی بوده که در حال رفعه انشاالله )
امیدوارم نقدم منصفانه باشه و کسی رو نرنجونده باشم . منتظر نظرات شما هستم .
بعد از مدتها : به فکر رنگ سبز فردا باش .
حق نگهدارتون .

 

 

eshge.mahdi@gmail.com

تاوان اين خون تا قيامت ماند بر ما
 

روزي كه در جام شفق مُل كرد خورشيد
بر خشك‌چوب نيزه‌ها گل كرد خورشيد

شيد و شفق را چون صدف در آب ديدم‌
خورشيد را بر نيزه گويي خواب ديدم‌

خورشيد را بر نيزه‌؟ آري‌، اين‌چنين است‌
خورشيد را بر نيزه ديدن سهمگين است‌

بر صخره از سيب زنخ بر مي‌توان ديد
خورشيد را بر نيزه كمتر مي‌توان ديد

در جام من مي پيش‌تر كن ساقي امشب‌
با من مدارا بيشتر كن ساقي امشب‌

بر آبخورد آخر مقدّم تشنگانند
مي ده‌، حريفانم صبوري مي‌توانند

اين تازه‌رويان كهنه‌رندان زمين‌اند
با ناشكيبايان صبوري را قرين‌اند

من صحبت شب تا سحوري كي توانم‌؟
من زخم دارم‌، من صبوري كي توانم‌؟

تسكين ظلمت شهر كوران را مبارك‌
ساقي‌! سلامت اين صبوران را مبارك‌

من زخمهاي كهنه دارم‌، بي‌شكيبم‌
من گرچه اينجا آشيان دارم‌، غريبم‌

من با صبوري كينة ديرينه دارم‌
من زخم داغ آدم اندر سينه دارم‌

من زخم‌دار تيغ قابيلم‌، برادر
ميراث‌خوار رنج هابيلم‌، برادر!

يوسف مرا فرزند مادر بود در چاه‌
يحيي‌! مرا يحيي برادر بود در چاه‌

از نيل با موسي بيابانگرد بودم‌
بر دار با عيسي شريك درد بودم‌

من با محمد از يتيمي عهد كردم‌
با عاشقي ميثاق خون در مهد كردم‌

بر ثور شب با عنكبوتان مي‌تنيدم‌
در چاه كوفه واي حيدر مي‌شنيدم‌

بر ريگ صحرا با اباذر پويه كردم‌
عماروَش چون ابر و دريا مويه كردم‌

تاوان مستي همچو اشتر باز راندم‌
با ميثم از معراج دار آواز خواندم‌

من تلخي صبر خدا در جام دارم‌
صفراي رنج مجتبي در كام دارم‌

من زخم خوردم‌، صبر كردم‌، دير كردم‌
من با حسين از كربلا شبگير كردم‌

آن روز در جام شفق مُل كرد خورشيد
بر خشك‌چوب نيزه‌ها گل كرد خورشيد

فريادهاي خسته سر بر اوج مي‌زد
وادي به وادي خون پاكان موج مي‌زد

بي‌درد مردم‌، ما خدا، بي‌درد مردم‌
نامرد مردم‌، ما خدا، نامرد مردم‌

از پا حسين افتاد و ما بر پاي بوديم‌
زينب اسيري رفت و ما بر جاي بوديم‌

از دست ما بر ريگ صحرا نطع كردند
دست علمدار خدا را قطع كردند

نوباوگان مصطفا را سر بريدند
مرغان بستان خدا را سر بريدند

در برگ‌ريز باغ زهرا برگ كرديم‌
زنجير خاييديم و صبر مرگ كرديم‌

چون بيوگان ننگ سلامت ماند بر ما
تاوان اين خون تا قيامت ماند بر ما

روزي كه در جام شفق مل كرد خورشيد
بر خشك‌چوب نيزه‌ها گل كرد خورشيد

 

 

salman_yavar@yahoo.com

افشاگري درباره پشت پرده يك سايت هتاك

يكي از نزديكان حسن روحاني ، رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام که بنابر ادعای خود از دوستان قدیمی و صمیمی وی است،در نامه اي به روحانی از مشكل سازی يك سايت اينترنتي برای آینده سیاسی وی سخن به میان آورده است.
در ابتداي اين نامه كه با عنوان « آقای روحانی ، آفتاب از کجا طلوع مي کند ؟» منتشر شده آمده است: جناب آقاي روحاني نوشتن اين چند خط نه به معناي کاهش ارادت نويسنده به جنابعالي و نه تشکيک در ديانت و وفاداري شما به ارزش هاي انقلاب اسلامي . نگارنده اين سطور شما را همچنان از استوانه هاي نظام مي داند و بنابراين تنها به قصد روشن شدن برخي از قضايا و آشکار شدن خط نفاقي که حضرتعالي را محاصره کرده و به تعبيري در چنگال خود گرفته است، از سر خيرخواهي مي نويسد.
در ادامه اين نامه آمده است: سايت خبري آفتاب ، که اطرافيان شما تمايل دارند آن را خبرگزاري آفتاب بخوانند در حقيقت ادامه همان راهي است که پيش از آن با راه اندازي سايت ايرپنا (Iran Peaceful Nuclear Activities ) آغاز شده بود . هدف از اين سايت در ابتدا تشريح مواضع صلح آميز هسته اي ايران و اطلاع رساني شفاف بود. (در حال حاضر سايت آفتاب را بر روي آدرس IRPNA هم مي توانيد مشاهده کنيد ) .
حضور جمعي از اهالي مطبوعات که عموما از ميان روزنامه نگاران روزنامه هاي تعطيل شده انتخاب شده بودند و همچنين حضور «و . پ » از همان ابتدا باعث شد تا جمعي از خيرخواهان به شما هشدار بدهند که با توجه به نزديکي انتخابات رياست جمهوري راه اندازي اين سايت چندان به صلاح شما نيست. انتساب اين سايت به شما و مجموعه مرکز تحقيقات استراتژيک امري نيست که نياز به اثبات داشته باشد . اين سايت حداقل حدود 6 ماه در زير زمين مرکز تحقيقات مجمع به کار خود ادامه داده است . حضور و مديريت «م.ح. م» و تعيين بودجه 15 ميليون توماني از محل انتشارات مرکز تحقيقات امري نيست که از ديد شما و ماموران حراست مجمع بدور مانده باشد.
با نزديک شدن به دوران انتخابات متاسفانه به ميل يا بر خلاف ميل شما اين سايت تبديل به محل تخريب نامزدهاي رقيب شد. جايگزين «و . پ » نيز در اين ميان از روزنامه نگاراني انتخاب شد که با توجه به آشنايي خود با حوزه بين الملل بتواند بيشترين تاثيرگذاري را در سطح خارجي و در جهت معرفي آقاي هاشمي به عنوان تنها گزينه ممکن براي نجات کشور داشته باشد . «م.ق» در اين شرايط با حمايت کامل جنابعالي کار خود را آغاز کرد. آفتاب با نظارت حضرتعالي تبديل به مرکزي براي تخريب نامزدهاي اصولگرا شد . معاون شما نيز در اين زمان در پاسخ به انتقاد روزنامه کيهان خود را به عنوان مدير مسئول سايت معرفي کرده بود. »
نويسنده نامه در ادامه به شكست حسن روحاني در انتخابات رياست جمهوري نهم اشاره مي كند و مي افزايد: «با گذشت دوران انتخابات ، برخي شايعات حاکي از نارضايتي شما از عملکرد سايت آفتاب بود اما جالب بود که در کادر سايت تغيير چنداني داده نشد . تغيير محل سايت نيز تنها به دليل دور نگاه داشتن شما از انتقادات صورت گرفت و گرنه کيست که نداند مکان فعلي سايت آفتاب توسط «م.ح.م» و براي انتشار نشريات سال ها قبل از ستاد فرمان امام به بهاي نازل و حيرت آوري اجاره بيست ساله شده است.
کاش پس از پايان انتخابات حمايت خود از اين سايت که تبديل به محل شايعه پراکني عليه نظام شده است را پايان مي داديد . متاسفانه اين امر صورت نگرفت و شما با تجهيز سايت به تقويت آن پرداختيد. تنها تغييري که پس از افشاي ارتباطات اين سايت با شما و معاون شما صورت گرفت انتقال مسئوليت ها به مدير دفتر «م.ح.م» بود.»
نويسنده در اين نامه كه خطاب به حسن روحاني نوشته شده، اين سايت را به ضربه زدن به پايه هاي نظام متهم مي كند و مي افزايد: « سايت آفتاب متاسفانه در دوران فعاليت خود نه تنها به ضربه زدن به پايه هاي نظام پرداخته است بلکه حتي با سواستفاده از فضايي که پس از شکست حزب مشارکت و رها شدن روزنامه نگاران روزنامه هاي زنجيره اي به حال خود ايجاد شده جمعي از عناصر معاند را به خود جلب کرده است. حضور «ح.ف» و «ج.خ» که يکي به تمايلات آشکار صهيونيستي مشهور است و يکي ديگر از مسئولان ستاد جنگ رواني آقاي هاشمي بوده است نشانه چيست ؟»
در ادامه اين نامه كه ‍پیش از انتخابات خبرگان نوشته شده، آمده است: تخريب دولتي که حتي به نظر شما شايد ناتوان باشد مصداق بر شاخ بن بريدن است . اطرافيان شما متاسفانه با اقدامات خود معدود نيروهاي عاقل را هم از پيرامونتان پراکنده اند . آيا مي دانيد که از ابتداي ماه جاري به دليل استعفاي گسترده در سايت آفتاب ، دبيران سرويس هاي شما و سردبير شما به سر کار نمي روند و حاميان صهيونيست ها و عاملان ايجاد جنگ رواني عليه کانديداهاي اصولگرا جايگزين آن ها شده اند؟ آيا مي دانيد علت اين استعفاي دسته جمعي تاکيد «م.ح.م» بر لزوم تخريب بيشتر دولت و تمرکز بر پديده راي عدم اعتماد به دولت و ايجاد فضاي دوقطبي براي ملتهب کردن انتخابات خبرگان رهبري و ايجاد شبهه اختلاف در ميان روحانيون بلند مرتبه بوده است ؟
آيا مي دانيد که نامبرده در جلسه اي به نقل از شما خطاب به اين افراد اعلام کرده است که باید فضاي کشور را بحراني نشان داد و خطر حمله آمريکا به ايران را نزديک نشان داد تا نقش شما و آقاي هاشمي پر رنگ شده و دولت به حاشيه رانده شود ؟ آيا مي دانيد اين روند باعث شده است تا اين افراد که همگي از منتقدان و مخالفان دولت بوده اند در اعتراض به سياست هايي که به ضرر کشور و ملت تمام مي شود بيکاري را به جان بخرند و استعفا دهند ؟ آقاي روحاني آيا واقعا اين سخنان که به شما منتسب شده است ، نشانگر انديشه شماست ؟
نگاهي دوباره به سايت آفتاب بياندازيد . ببينيد چه ميزان خبر و مقاله و گزارش و ياداشت در مورد ناتواني ايران در مقابله با آمريکا ، تبعات مقابله با آمريکا ، هراس مردم از مقابله با آمريکا، ناتواني دولت ، ناکارآمدي رييس جمهور ، رانده شدن پرونده هسته اي به جنهم شوراي امنيت و ... درج شده است . آيا اين موارد واقعا ديدگاه شماست ؟»
در انتهاي اين نامه آمده است:
«جناب آقاي روحاني
هنوز هم دير نشده است . هيچکس شما را بدخواه نظام و ملت نمي داند . شما از استوانه هاي نظامي هستيد که بهايش را ملت پرداخت کرده است . نگذاريد در زير سايه حمايت هاي مادي و معنوي شما مردم از انقلاب و دولت رويگردان شوند.
جناب آقاي روحاني
حتي اگر معتقديد که اين سايت با شما ارتباطي ندارد ، بازهم به نظر مي رسد وظيفه ملي و شرعي شماست که اجازه ندهيد در پناه نام شما و مرکزي که هدايت آن با شماست چنين اقداماتي صورت بگيرد . چگونه ممکن است که شخصي که تخريب دولت مورد حمايت رهبري را پيشه خود کرده است در مقام معاونت شما با حمايت کامل به کار خود ادامه داده و بودجه مرکز تحت نظارت شما را صرف تخريب دولت کند ؟
جناب آقاي روحاني
اين سطور را تنها براي بيان حقايقي نوشتم که خدا کند از آن بي خبر باشيد . هر چند بي خبري هم از بار مسئوليت شما نمي کند اما حداقل مي تواند اميدوار کننده باشد که اين غده فاسد را که در زير سايه شما رشد کرده است هر چه سريعتر رشه کن کنيد و نگذاريد که تخريب دولتي که اميد مردمان به آن بسته شده است به نام شما و در دفتر عمر شما ثبت شود . »
گفتني است مدير مسئول كنوني اين سايت از عناصر روزنامه هاي زنجيره اي است كه پیش از این فحاشي های کم سابقه ای علیه شخص رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام را در كارنامه خود به جای گذاشته است .

 

 

atris_k1986@yahoo.com

سلام دوستان خوبم امیدوارم حالتون خوب باشه . بخشی از سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی مورخ 19 دی هست که به نظرم جالب اومد میذارمش اینجا شما هم بخونید. البته ببخشید یه کم طولانیه. بازم از توجهتون ممنونم

بسم الله الرحمن الرحيم
سخني با رئيس جمهور محترم آقاي احمدي نژاد داريم . ما همت شما را در احقاق حقوق هسته اي ايران پاس مي داريم و از زحمات شما تشكر مي كنيم اما چند ملاحظه در مطالب و روش كار شما داريم كه لازم مي دانيم با صراحت بيان كنيم .
(الف ) اين مطلب درستي است كه پرونده ملي بايد در قلب ملت جاي پيدا كند و همينطور هم هست شما به حق در سخنان خود علي العموم به آن مي پردازيد تا اراده ملي پشتوانه اين پرونده قرار گيرد. اما توجه به حد امور نيز لازم است . هر چيزي كه بيش از حد تكرار شود بجاي اينكه اراده ها را تحريك كند موجب بي اعتنائي مي گردد. اينكه جنابعالي در تمام سخنرانيها در همه شهرها لازم مي دانيد راجع به انرژي هسته اي سخن بگويند به نظر مي رسد استراتژي تبليغي درستي نيست .
(ب ) مخصوصا برخي تصميمات مهم در پرونده هسته اي را شما در سخنراني در شهري بيان مي داريد كه به ذهن القا مي كند بدون پشتوانه فكري و تدبير لازم تصميم گيري مي شود و اصولا چه نيازي است رئيس جمهور سياستهاي مرحله اي اتمي را در سخنرانيها بيان دارد يك روز 3000 دستگاه غني سازي را اعلام مي كنيد چند روز بعد 60000 دستگاه غني سازي . ما از كم و كيف روش رسيدن به اين مراحل مطلع نيستيم و شايد نياز هم نباشد مطلع باشيم ولي با توجه به ضرورت سنجيده بودن كار به ذهن ما كه از بيرون به مساله مي نگريم چنين القا مي شود كه سخنان سنجيده اي نيست و محاسبه دقيق پشت سر آن وجود ندارد و اگر طراحي هم شده است نوع بيان شما القا مي كند پشتوانه كارشناسي ندارد.
(ج ) نوع بيان در مسائل اتمي آنقدر تهاجمي و با كلمات نه چندان زيباست كه در مخاطب القا مي كند يك حالت لج بازي در بحث اتمي راه افتاده است در حالي كه نفس حركت هسته اي كشور با تدبير رهبر معظم انقلاب داهيانه و باطمانيه مي باشد. سئوال اينست كه چه نيازي به اين گونه بيان است كه هم مستمسكي براي زورگويان شود تا فشار را زيادتر كنند و هم در داخل عده اي آنرا دستمايه راست نمايي روشهاي غلط گذشته خود كنند و هم در ذهن مردم القا نمايد كه رئيس جمهور به هر دليل در مساله هسته اي تندروي مي كند. اتفاقا در شرايطي كه آنان دنبال عمليات رواني داخلي كشور هستند رئيس جمهور بايد با آرامش و منطق درست راه و رسم هسته اي كشور را در حد نياز بيان دارد و در بسياري از موارد ديگران بايد سخن بگويند نه جنابعالي .
(د) نوع برخورد شما در بحث هسته اي در سخنرانيها به نحوي است كه مساله هسته اي را نماد و شعار دولت خود كرده ايد. اولا اين حق نيست اين كار نظام است و همه دولتهاي گذشته به نحوي در آن مشاركت داشتند. ثانيا به همان ميزان كه حزبي برخورد كردن مساله هسته اي در اردوگاه دوم خرداد تقبيح مي شد تبديل شدن آن به شعار توسط شما هم ايراد دارد. چون مساله هسته اي وراي همه دولتها و سلائق است و مساله ملي است . دولتها مي آيند و مي روند اما مساله ملي مي ماند. همانطور كه تماميت ارضي ايران يا زبان فارسي و يا اسلاميت ربطي به اين يا آن دولت ندارند موضوع هسته اي هم اينگونه است .
(هـ) دوستانه به جنابعالي كه فرد خدومي هستيد تاكيد مي كنيم كه نوع تبليغاتي كردن مسئله هسته اي در سخنرانيهايتان بگونه ايست كه به مخاطب القا مي كند شما خداي ناكرده براي سرپوش نهادن به برخي كاستيهاي دولت مساله هسته اي را چنان برجسته مي سازيد كه اشكالات دولت ديده نشود. به داوري در اين مبحث نمي پردازيم كه نيات را خدا مي داند فقط برداشت بيروني را روايت مي كنيم . اين موضوع براي دولت شما و شخص شما مضر است . دولت بايد پاسخگوي نيازهاي كشور در ابعاد مختلف باشد تورم گراني اشتغال و صدها امر ديگر. شما هم اهتمام داريد مسئله هسته اي هم موضوع مهمي است كه رئيس جمهور درحد خود بايد بدان بپردازد. اگر به ذهن مردم متبادر شود كه دولت براي انحراف ايجاد كردن در مطالبات مساله هسته اي را برجسته مي كند عملا شما پشتوانه ملي را در پيگيري هسته اي از دست خواهيد داد.
(ز) مساله هسته اي ابعاد متنوعي دارد. مهمترين آن پيشرفت فني آنست كه در دوره شما بدان اهتمام خوبي شد و جاي قدرداني دارد. ولي بخشي از پرونده هسته اي ديپلماسي است كه ساز وكار خود را مي طلبد. گاه مذاكره نياز دارد گاه مقاومت گاه تاكتيكهائي براي آرام سازي گاه شدت گاه انعطاف . بهر تقدير پرونده اي به اين مهمي در بعد ديپلماتيك روش معقول خود را مي خواهد. بخش ديگري از كار هم كار رسانه اي براي مردم است . به نظر مي رسد نوع كار شما توجه به ابعاد همه جانبه آن ندارد و تصور نموده ايد صرفا با سخنرانيها و كار رسانه اي موضوع را مي توانيد حل كنيد. اين امر به معناي محروم كردن كشور از ظرفيت ديپلماسي است و اين حق نيست كه رئيس جمهور طوري عمل كند كه ظرفيتي از كشور كم خاصيت شود ضمن اينكه با اين روش هزينه كار را بالا مي بريد. اتمي شدن و استقامت در كار امري لازم و ضروري است اما نبايد رئيس جمهور هزينه ملي را براي تحقق اين كار بالا ببرد. در واقع از كيسه ملت نمي توان راحت بخاطر سلائق هزينه كرد.
(ح ) نكته ديگر اينست كه مردم بايد احساس كنند رئيس جمهور با واقع بيني درصدد حل مساله مي باشد. اينكه چه قطعنامه صادر شود و چه نشود آنرا مهم نمي دانيد به نظر راه و رسم درستي نيست . مردم قوه تحليل دارند و قدرت تحمل هم دارند. قطعا قطعنامه فعلي به ضرر كشور بوده است حالا عده اي آنرا به دليل اعتراض خود خيلي بزرگ مي كنند كه افراط است تفريط آن هم اينست كه بگوئيم كاغذ پاره !
بهرحال اين قطعنامه مشكلاتي ايجاد مي كند خوبست رئيس جمهور به اندازه و حد آن با مردم سخن بگويند. مردم ايران مردم آگاهي هستند و از مسئولان هميشه جلوترند. فكر نكنيد اگر واقعيت را بگوئيد مردم حمايت نمي كنند بدانيد اگر سرپوش بگذاريد حمايت خود را از شما مي گيرند. اين قطعنامه ناحق است و در ابعاد محدودي مضايق ايجاد مي كند. بنابر اين نه صفر است و نه صد. چه نيكوتر كه مردم از زبان رئيس جمهور اعتدال و تدبير استشمام كنند.
(ط ) با توجه به مسائل فوق پيشنهاد به رئيس جمهور محترم اينست كه جز در مراسم بزرگ ملي كه اقتضاي زمان است به مسئله هسته اي نپردازند و در سخنرانيهاي استاني خود اينهمه از آن نگوئيد حتي در برابر قلدرمآبي هاي آمريكا و غربيها بگذاريد مسئولين پرونده درحد نياز موضع گيري كنند. هر مساله اي در كشور مسئولي دارد. ورود روزانه شما به مساله هسته اي مثل اينست كه به تمام مسائل مهم بهداشتي كشاورزي و دامپروري كشور نيز شما بپردازيد. مگر شما راجع به آنفلوانزاي مرغي در شهرها سخنراني مي كنيد يا راجع به ايدز يا سرطان و يالله !
با اتخاذ اين روش اولا فضاي آرامتري در داخل ايجاد مي كنيد ثانيا احساس مي شود تدبير كافي در برخورد با موضوع حاكم است ثالثا ديپلماسي فضاي كافي براي تحرك پيدا مي كند و رابعا دولت به مسائل ديگري مي پردازد كه براي مردم ملموس هستند.

 

 

ashoora63_ht@yahoo.com

دست خدا بر سر ما ...

مدتي است در برخي رسانه‌هاي خارجي و سايت‌هاي خبري و به تبع آنها بين مردم، شايعه گسترده‌اي درباره كسالت شديد رهبر معظم انقلاب اسلامي مطرح شده ...
«به نظر مي‌رسد كه در واقع (آيت‌الله) خامنه‌اي فوت كرده و يا در حال فوت است و نظام ايران تلاش دارد ارزيابي كند اگر اين خبر اعلام شود، چه اتفاق و واكنشي خواهد داشت و واكنش مردم چه خواهد بود.
تازه‌ترين گزارش‌هاي پزشكي نشان مي‌دهند كه وقتي او (حضرت آيت الله خامنه اي) هفته گذشته از بيمارستان مرخص شد، دچار گردش‌ خون نامناسب، ضربان قلب ضعيف، فشار خون بالا و نارسايي شنوايي است و تقريباً بينايي در يكي از چشمان خود را از دست داده و از درد شديد كمر رنج مي‌برد.
ظاهراً نمي‌تواند به تنهايي از روي صندلي يا تخت خويش برخيزد. همه اين عوارض ناشي از سرطاني است كه او به آن مبتلا است. با اين حال به پزشكان خود گفته است كه تا زماني كه آمريكايي‌ها از منطقه خارج نشده‌اند و در لبنان، جمهوري اسلامي اعلام نشده باشد،زنده خواهد ماند»
اين ادعا هاي «مايكل لدين» از اعضاي موثر موسسه «امريكن اينتر پرايز» است كه برخي او را مسئول طرح براندازي جمهوري اسلامي ايران معرفي مي‌كنند.
ادعاهاي اين مقام امريكايي در تاريخ 10 ژانويه مصادف با 20 ديماه سال جاري منتشر شد و پيش از آن، در 4 ژانويه مصادف با 14 دي نيز در سايت pajamasMEDIA به طور اشاره آمده بود. اين شايعه آغاز ماجرايي شد كه سپس برخي شبكه‌ها‌ي خبري مانند فاكس نيوز كه زير نظر پنتاگون عمل مي‌كند و برخي خبرگزاري‌هاي غربي ديگر، آن را دنبال كردند و اين روزها در سطح مردم اين سؤال با نگراني مطرح مي‌شود كه «از حال آقا چه خبر؟ مي‌گويند...» و ادعاهاي فوق تكرار مي‌شود.
اساساً مقوله شايعه كه برخي آن را "انتقال پيام و خبر از طريق شفاهي و بدون داشتن ماخذ و منبع شناخته شده " تعريف مي‌كنند و برخي ديگر با نگاه خوشبينانه شايعه را "بخشي از خبري مي‌دانند كه به علل مختلف دور از دسترس افكار عمومي قرار مي‌گيرد". مقوله‌اي پيچيده‌ و پرسابقه است كه موضوع اصلي اين گزارش نيست.
البته عده‌اي از كارشناسان، شايعه را به دليل غيرموثق و بي‌اساس بودن، شايسته تحقيق و پيگيري هم نمي‌دانند، ولي برخي ديگر معتقدند به عنوان كنشي پيچيده با كاربردهاي چندگانه حتماً بايد جدي گرفته شود.
شايعات در كشور ما سابقه طولاني دارند و نمونه‌هاي جالبي از آنها در دسترس است كه بعضاً پس از چندي به عنوان «دروغ سال» نيز شهرت يافته اند.
مثلاً ماجراي كج شدن برج ميلاد از نمونه‌هاي بارز آن است. اين بحث از يك طنز آغاز شد. «رضوانيه» توليد كننده اين طنز خود در اين باره مي‌گويد:« زماني كه در زمستان 81 خبر خنده‌دار و غيرواقعي درباره كج شدن برج ميلاد را مي‌نوشتم، هرگز فكر نمي‌كردم كه روزنامه‌ها، وب سايت‌هاي خبري و شبكه‌هاي راديو، تلويزيون، خبري به اين مضحكي! را باور و سپس منتشر كنند. شايعه كج شدن برج ميلاد تا حدي در ميان مرد تقويت شد كه يكي از شبكه‌هاي خبري معتبر غرب نيز اين خبر را با جديت اعلام كرد و ماجرا چنان جدي تلقي شد كه دفتر يكي از سازمان‌هاي بين‌المللي مستقر در تهران نيز قصد تشكيل كميته بحران درباره اين موضوع را داشت....»
انتشار شايعه بيماري سرطان رهبر انقلاب اسلامي نيز موضوع بي سابقه اي نيست و بسياري از مردم به خاطر دارند كه از روزهاي نخستين پيروزي انقلاب اسلامي تا مدتها، عين همين بحث درباره بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره) تكرار مي‌شد و راديو هاي عراق و اسرائيل بيش از ديگران آن را دنبال مي كردند.
البته روشن است كه شخصيت‌هايي حتي در طراز رهبري انقلاب نيز همچون همه مردم ممكن است دچار عارضه‌اي يا كسالتي شوند. كما اينكه آيت‌الله خامنه‌آي نيز مدتي است دچار سرماخوردگي نسبتاً شديد شده‌اند كه آثار آن در صداي ايشان در آخرين ديدار نيز نمايان بود و به همين خاطر مقداري از برنامه هاي ايشان با توصيه پزشكان كاسته شد.
جالب است كه ايشان همزمان با انتشار اين خبر (بخوانيد شايعه) ديدارها و ملاقات‌هاي عمومي مانند ديدار با مردم قم به مناسبت سالگرد قيام 19 دي و ديدار با شركت‌كنندگان در هم انديشي علماي اهل تسنن و تشيع در دومين همايش بزرگداشت ابن ميثم بحراني در 25 دي ماه داشته‌اند كه رسانه‌هاي مختلف از جمله صدا و سيما، متن، صدا و تصاوير آن را منتشر كردند.
معمولاً چنين شايعاتي با اهداف چند گانه مانند ايجاد نگراني و اضطراب در مسئولان و مردم، ارزيابي واكنش مردم و ارزيابي نحوه واكنش مسئولين دستگاه‌هاي رسمي به چنين موضوعي ساخته و پرداخته مي‌شوند و ازهمين رو شايد لازم بود دستگاه هاي ذي صلاح، اطلاع رساني مناسبي را انجام مي دادند.
اين ترفند در اوج جنگ 33 روزه جنوب لبنان و در مورد سيد حسن نصرالله نيز از سوي منابع رژيم صهيونيستي بكار گرفته شد.
كساني كه شايعه سرطان رهبر معظم انقلاب اسلامي را طراحي كردند تا واكنش مردم را ارزيابي كنند، بدانند مردم با نگراني كه از عشق به رهبري حكايت دارد اين موضوع را دنبال مي كنند و اين روزها در مساجد كشورمان شعار «خدايا خدايا تا انقلاب مهدي از نهضت خميني محافظت بفرما خامنه اي رهبر به لطف خود نگهدار» با شور و سوز بيشتري پس از نمازها تكرار مي شود. زماني كه براي تهيه اين گزارش به سايت‌هاي مختلف مراجعه كرديم كاربران اينترنتي درباره اخبار مربوط به اين موضوع، اظهار نظرهاي مختلف و جالبي كرده بودند، ولي بيشتر از همه، اين عبارت تكرار شده بود. « به كوري چشم دشمنان، خامنه‌اي زنده است».

دست خدا بر سر ماست *** خامنه ای رهبر ماست

آقا جون دوستت داریم

 

 

sun1971_h@yahoo.com

دلم برایت سوخت سردار!

من پیکر آن سردار را بر سر دار، پرچمی می بینم نماد فداکاری، جانفشانی و سرسپردگی به استعمار پیر انگلیس!
دلم برایت سوخت سردار سرشکسته قادسیه!
دلم برایت کباب شد سردار بر سر دار!
اصلا وقتی دیدم که تو، آن سردار مغرور و متکبر که خدا را بنده نبودی، آن گونه خفیف و خوار، به اسارت اربابانت درآمدی، دلم برایت سوخت.
*
اولین روزی که پای بر خط مقدم جبهه گذاشتم، از این که خاک وطنم را در اشغال می دیدم، دلم آتش گرفت ولی ...
اولین بار که غرور ملی ام شدیدا جریحه دار شد، ایستگاه حسینیه جاده اهواز به خرمشهر بود.
(بی خود نگویید داودآبادی هم ملی مذهبی شده. ما هم بعد از دین و انقلاب، وطن هم برای مان ارزش والایی داشت. البته نه از جنس ملیون لاف زن، بی خاصیت و خارج گودنشین.)
روز دوازدهم یا سیزدهم اردیبهشت ماه سال 1361 و در ادامه عملیات آزادسازی خرمشهر بود.
(الان که دارم آن خاطره را به یاد می آورم، لرزم گرفته و اعصابم به هم ریخته.)
عراقی های برادر شده امروز! از جاده خرمشهر عقب نشینی کرده بودند. برای این که مهمات و گلوله تهیه کنم، به داخل سنگرهای عراقی که در شانه خاکی در غرب جاده قرار داشت، رفتم. داخل سنگر متوسطی که شدم، اولین چیزی که نظرم را جلب کرد، قالیچه پهن شده بر کف سنگر بود. (خب چکار کنم، پدرم فرش فروش است و با وجودی که از انواع آن سردرنمی آورم، ولی نسبت به فرش و قالی حساسیت خاص دارم.)
یک دفعه لرزم گرفت.
قالیچه ایرانی، کف سنگر اشغالگران عرب!
جعبه های مهمات را که به دنبال فشنگ زیر و رو کردم، ناگهان چشمم به چند جفت کفش کتانی افتاد. درست مثل کفش های خودمان بود. تعجب کردم. زیر آن آتش و درگیری، مهمات را بر زمین گذاشتم و یکی از کتانی ها را که نوی نو و داخل مشما بود، برداشتم. از کیسه که خارج کردم و نگاهی به کف آن انداختم، تنم لرزید.
"کفش ملی ایران"
کف کفششان هم مثل کفش های ما بود!
چی؟ کفش ملی ایران؟
بله. کفش ملی ایران.
برادران عراقی اشغالگر، خانه ها و مغازه های خرمشهر را غارت کرده و در سنگرهای شان از آنها استفاده می کردند.
آتش گرفتم. سوختم.
وقتی به سنگرهای خودمان برگشتم، "رضا علی نواز" (چند روز بعد در دروازه های خرمشهر به شهادت رسید) تا چشمش به قیافه پکر من افتاد، پرسید که چه شده؟
خیلی خودم را کنترل کردم. ولی نه. هر چه فحش رکیک و کلمات زشت، از دوران کودکی تا جوانی در محل از این و آن شنیده و در ته ذهنم جا خوش کرده بودند، از مقابل ذهنم رژه رفتند و بر زبان سرخم جاری شدند.
....
نپرسید که چه گفتم. اگر خودتان بودید، چه می گفتید؟
همه غرور ملی ام خدشه دار شده بود. بغض کردم. اشکم درآمد. خاک وطنم در اشغال بود، قالیچه ایرانی کف سنگرشان پهن بود، لباس ها و کفششان هم از مغازه های خرمشهر غارت شده بود، و این دل صاحب مرده من بود که مدام بر غیرتم لعنت می فرستاد که چرا؟!
سردار!
آن روز خیلی از تو و سربازانت تنفر پیدا کردم. به خون همه تان تشنه شدم.
نپرسید که در ضد حمله آن روز صبح عراقی ها که بی شرفانه و با پررویی تمام برای بازپس گیری مجدد جاده خرمشهر، به ما حمله کردند، چه کردم و چه گذشت. ولی کمی دلم خنک شد. آخیش!
*
وقتی آن گونه تو را در دستان سربازان کثیف آمریکایی، اسیر و ذلیل دیدم، بر خودم لعن و نفرین کردم.
چرا؟
چرا باید این گونه تمام می شدی؟
اگرچه امام خیلی پیش از اینها سرنوشت تو را پیش بینی کرده و گفته بود: "صدام راهی جز خودکشی ندارد."
ولی هیچ گاه باور نمی کردم که این گونه خودکشی کنی.
پس از سال ها نوکری و سرسپردگی، از اولین روزهای مهر ماه سال 1359 تا همین الان، 26 سال تمام ملت عراق را درگیر جنگ، مرگ و نیستی سازی و بر نعش جوانان شان شراب سرخ بنوشی!
پوتین های آمریکایی ها را که لیس زدی، اجازه دادی تا تاریخ هزاران ساله عراق را به یغما برند.
تا سال های سال، ملت عراق که هیچ گاه حاضر نشد با فدا کردن تعدادی اندک جوانانش، همچون ملت ایران، شب سیاه وحشت را به صبح رساند، تاوان سال ها ترس، زبونی و وحشت خود را با میلیون ها تن کشته و مفقود داده و می دهد.
کجایند آنان که بر سر و روی رزمندگان اسیر ما که مظلومانه در خیابان های بصره و بغداد چرخانده می شدند تا سند پیروزی سردار قادسیه باشند، سنگ، لنگه کفش و آب دهان پرت می کردند؟
کجایند آنان که وقتی فرزندان شان، با وجودی که تا صبح هر چه گلوله داشتند به طرف نیروهای ما خالی کرده و یا بمب ها و موشک های هواپیمای شان را بر خانه و کاشانه مردم در شهر ریخته بودند، به محض این که به اسارت در می آمدند، همچون میهمان و برادر با آنها برخورد می شد و به بهترین وضع در اردوگاه ها زندگی می کردند؟
*
تا دیروز خیلی سعی می کردم حساب تو را از مردمت جدا کنم، ولی هر چه کردم نشد.
آنها که هشت سال تمام بمب شیمیایی، آتش زا، خمپاره و موشک بر سر ملت ما ریختند و شادمانه "هلهله صدام" سر می دادند، که بودند؟
الان کجایند؟
همین ها که امروز وحشیانه، مثلا برای این که به آمریکایی ها فشار وارد کنند! وحشیانه و دیوانه وار، بدن های کثیف بعثی خود را، با مواد منفجره پوشانده و خود را میان کوچه، بازار و مسجد منفجر می کنند.
*
آه صدام!
چقدر دلم برایت سوخت.
حلبچه را که دیدم آن گونه وحشیانه و بی رحمانه هموطنان خودت را بمباران شیمیایی کردی، در خواب و بیداری آرزویم بود که روزی چهره تو را ببینم که از استنشاق گاز سیانور نفس نفس بزنی و سال ها در این درد بسوزی تا جان بکنی.
*
آه سردار!
با رفتنت، همه آرزوهایم را بر باد دادی!
تو برای من، مجسمه سرسپردگی، بله قربان گویی، فداکاری، جانفشانی و جنایت در پای اربابان بودی.
شاید "جورج بوش" و "تونی بلر" هم این گونه برای اهداف صهیونیستی شان جانفشانی نکنند، ولی تو، کردی.
فریادهایت در دادگاه، پیام آخرینت و حرف های آخرینت، اگر چه همه شعار بودند و کذب، ولی یک نکته مهم را در خود داشتند و فریاد می کردند:
صدام علیه ایران، آمریکا و شاید هم اسرائیل، شعار می داد و مثلا ملت عراق را از خطر آنان برحذر می داشت.
ولی ...
ولی صدام کوچک ترین کلمه ای به "انگلیس" این پیر استعمارگر، نگفت و اهانت نکرد!
*
نوکر وفاداری بودی صدام.
خیلی هم وفادار.
آن قدر که جسد کثیف و نکبتت هم شد منشاء کمک به اهداف استعماری کهن انگلیس.
تفرقه بین شیعه و سنی، فتنه ای بود که استعمارگران از سال های بسیار گذشته دنبالش بودند و تو، سر بر فرمان اربابانت، بی کوچک ترین اعتراف و افشاگری، گردن بر طناب نهادی و به خیال خودت، و ادعای هوادارانت شدی "شهید قهرمان عرب".
صدام!
دلم برایت سوخت که تو نباید این گونه می مردی.
تو باید به دست رزمندگان ما، جان می کندی.
تو باید در حلبچه، جلوی چشمان از حدقه درآمده کودکانی که تا سال های بسیار پیش رو، همچنان ناقص الخلقه به دنیا خواهند آمد، جان می کندی.
تو باید ...
تو باید...ولش کنید. تمام شد.
صدام هم رفت و این قصه، ناگفته و مبهم به پایان رسید.

منبع : خاطرات جبههه

اخباربرگزیده : http://www.golha.net/yanni/News/8bahman.htm

 

 

 komeil_fa84@yahoo.com

سيب سرخ بهشتي

هفتم محرم 1428


 

با کاروان

امام علیه‌السّلام چون از (هدایت) آنان ناامید شد و دانست که با او می‌جنگند رو به اصحاب خود کرده فرمود: «برخیزید و دور خیمه‌ها گودالی همچون خندق حفر کنید و در آن آتش افروزید تا با اینان از یک رو درگیر شویم و هنگام درگیری حرم  (پیامبر صلی ‌اللّه ‌علیه ‌و آله ‌و سلّم) را در امان داریم».
اصحاب امام علیه‌السّلام از هر سو آمده، به کمک هم خندقی می‌کندند و خار و هیزمهای بیابان را جمع کرده در آن افکندند و آتش زدند.
در نقل دیگری آمده است: امام علیه‌السّلام به سوی اصحاب خود آمده فرمود تا خیمه‌ها را به هم نزدیک و طنابها را در هم کنند و خود در درون جا گیرند تا خیام از هر سو بر آنان احاطه کند مگر از آن سو که با دشمن روبرو می‌شوند.
ابن‌اعثم گوید: سواره‌ای از لشکر ابن‌سعد به نام مالک بن حوزه آمد نزد خندق ایستاد و فریاد کرد: ای حسین! مژده باد که آتش دنیا قبل از آخرت می‌سوزاندت!
امام علیه‌السّلام فرمود: «ای دشمن خدا! دروغ گفتی، من بر پروردگار رحیم و صاحب شفاعتی که (فرشتگان) فرمانش برند درآیم و آن جدّم رسول خداست». سپس فرمود: «این مرد کیست»؟ گفتند: مالک‌بن‌حوزه. امام علیه‌السّلام فرمود: «خدایا! او را در آتش بلا و پیش از آخرت در دنیایش بسوزان». پس بی‌درنگ اسب مالک بر او آویخته او را در آتش افکند و سوخت. پس اصحاب امام(ع) تکبیر گفتند و هاتفی از آسمان ندا داد: این اجابت سریع گوارایت باد ای فرزند رسول خدا.

 فرهنگ جامع امام حسین (ع) «ص 437»

 

حکيم حکمت

... باید بدانید كه اگر بخواهید نهضت شما محفوظ بماند باید این سنتها راحفظ كنید . البته‏اگر چنانچه ناروائى سابق بوده است و دست اشخاصى بى اطلاع از مسائل اسلام بوده ، آنها یكقدرى تصفیه شود لكن‏عزادارى به همان قوت خودش باقى بماند.

کشف الاسرار  ،  ص173

 

در سايه سار حسيني

عزت عاشورا
... عاشورا درس مى‏دهد كه براى حفظ دين، بايد فداكارى كرد. درس مى‏دهد كه در راه قرآن، از همه چيز بايد گذشت. درس مى‏دهد كه در ميدان نبرد حقّ و باطل، كوچك وبزرگ، زن ومرد، پير و جوان، شريف و وضيع و امام و رعيّت، با هم‏در يك صف قرار مى‏گيرند. درس مى‏دهد كه جبهه دشمن با همه تواناييهاى ظاهرى، بسيار آسيب پذير است. (همچنان كه جبهه بنى‏اميه، به‏وسيله كاروان اسيران عاشورا، در كوفه آسيب ديد، در شام آسيب ديد، در مدينه آسيب ديد، و بالأخره هم اين ماجرا، به فناى جبهه سفيانى منتهى شد.) درس مى‏دهد كه در ماجراى دفاع از دين، از همه چيزبيشتر، براى انسان، بصيرت لازم است. بى‏بصيرتها فريب مى‏خورند. بى‏بصيرتهادرجبهه باطل قرار مى‏گيرند؛ بدون اين‏كه خود بدانند. همچنان كه در جبهه ابن‏زياد، كسانى بودند كه از فسّاق و فجّار نبودند، ولى از بى‏بصيرتها بودند.
اينها درسهاى عاشوراست. البته همين درسها كافى است كه يك ملت را، از ذلّت به عزّت برساند. همين درسها مى‏تواند جبهه كفر و استكبار را شكست دهد. درسهاى زندگى سازى است. ...

 

اينک عاشورا

ياران باوفاى حسين(ع) با بدنهاى چاك چاك بر روى خاك افتاده و به جز اهل‏بيتش كسى زنده نمانده بود.
در آن هنگام فرزندش علىّ‏بن‏الحُسَيْن(ع) كه چهره‏اش از همه مردم، زيباتر و اخلاقش از همه نكوتر بود، به سوى پدر آمد و اجازه كارزار خواست. حسين(ع) بدون درنگ اذنش داد. سپس نگاهى مأيوسانه بر اندام و چهره او انداخت و بى‏اختيار قطرات اشك، بر صورتش جارى شد و گفت:
«خداوندا! تو شاهد باش كه جوانى به سوى اين سپاه رفت كه از لحاظ اندام، اخلاق و گفتار از همه مردم به رسول تو شبيه‏تر بود و هرگاه ما مشتاق ديدار پيغمبرت مى‏شديم به اين جوان مى‏نگريستيم.» پس از آن متوجّه عمربنْ‏سعد شد و فرياد زد:
«اى پسر سعد! خدا رحم تو را قطع كند چنانكه رحم مرا قطع نمودى.»
در اين هنگام على‏بن‏الحُسَين(ع) به دشمن نزديك شد و به جنگ پرداخت و زد و خورد سخت و خونينى نموده، عدّه زيادى را كشت و سپس به سوى پدر آمد و گفت:
«اى پدر بزرگوار! تشنگى جانم را به لب رسانيده و سنگينى آلات جنگ، مرا به تعب انداخته است آيا ممكن است با اندكى آب، مرا از تشنگى نجات دهى؟»
امام حسين(ع) گريست و فرمود: « فرزند عزيزم بازگرد كمى ديگر بجنگ، زيرا بسيار نزديك است كه جدّت محمّد(ص) را ملاقات كنى و از دست او جام سرشارى از آب بنوشى كه از آن پس، هرگز تشنه نشوى.»
على به سوى ميدان بازگشت، دست از جان شسته و آماده شهادت شد. حمله بسيار شديدى را آغاز نمود. ناگاه منقذبن‏مره‏عبدى (لعنةاللَّه عليه) او را هدف تيرى قرار داد كه از اثر آن تير نيروى دفاع از او سلب شد و به روى زمين افتاد و فرياد زد: «پدر جان! خداحافظ و سلام بر تو، اينك جدّم محمّد(ص) تو را سلام مى‏رساند و مى‏گويد: اى حسين زود نزد ما بيا.» سپس فريادى كشيد و جان داد.
حسين(ع) آمد و بر بالين كشته فرزندش ايستاد. و صورت بر صورت او نهاد و فرمود:
«پسر جانم! خدا بكشد كسانى را كه تو را كشتند. چقدر گستاخى نمودند بر خدا؟ چقدر حرمت رسول خدا شكستند؟ على الدّنيا بَعدَك العَفا. پس از تو، خاك بر سر اين دنياى بى‏وفا باد.»
راوى مى‏گويد: زينب(س) از خيمه‏ها بيرون آمد و راه ميدان را در پيش گرفت و با صداى اندوهناكى مى‏گفت: حَبيباهُ يابْنَ‏اَخاهُ تا بر بالين كشته برادرزاده خود رسيد. خويش را بر روى آن بدن پاره‏پاره افكند. حسين(ع) آمد و او را به خيمه بانوان برگردانيد.
پس از او جوانان اهل‏بيت(ع) يكى پس از ديگرى به ميدان مى‏آمدند، تا آنكه عدّه‏اى از آنان به دست سپاه ابْن‏زياد كشته شدند. در اين هنگام حسين(ع) فرياد زد: «اى پسر عموهاى من و اى اهل‏بيت من! شكيبا باشيد. به خدا قسم پس از امروز هرگز خوارى و حقارت، نخواهيد ديد.»

لهوف - سید ابن طاووس

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، جون مادر زنتون فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

7 بهمن / 27 ژانويه / 7 محرم

Mobin_s2004@yahoo.com
7 بهمن ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
شكست نهايي مروان از ابومسلم خراساني

در جنگ دو روزه ــ 26 و 27 ژانويه ــ سال 750 ميلادي كه ميان نيروهاي ابومسلم خراساني و لشكريان مروان آخرين حكمران امويان شرق در كنار رودخانه «زاب» روي داد، مروان شكست خورد و به مصر گريخت و در آنجا كشته شد. ابومسلم كه بر ضد حكومت امويان بپا خاسته بود سال پيش از اين (749 ميلادي ــ 128 هجري خورشيدي) ارتش امويان را شكست داده بود و پس از اين پيروزي، مروان را از خلافت خلع و آن را به ابوالعباس سفاح منتقل كرده بود. بسياري از مورخان، اين سال را آغاز خلافت عباسيان و گسترش نفود ايرانيان در امور حكومت نوشته اند. طولي نكشيد كه مركز خلافت هم از شهر دمشق به شهر تازه ساز بغداد واقع در 36 كيلومتري شمال مدائن (تيسفون) پايتخت پيشين ايران منتقل شد. نام« بغداد» كه در زمان ساسانيان يك روستا و درختستان بود تغيير داده نشده است كه «بغ» در فارسي ميانه به معناي «خدا» و «داد» از مصدر دادن است كه جمع دو كلمه معناي «هديه خدا» را مي رساند.

 

زادروز شاه عباس

 شاه عباس با کلاهي که خود طرح تهيه آن را داده بود

شاه عباس با کلاهي که خود طرح تهيه آن را داده بود

بيست و هفتم ژانويه زاد روز شاه عباس است. تولد و وفات شاه عباس در ژانويه اتفاق افتاده است. وي در27 ژانويه 1556 به دنيا آمد و در 19 ژانويه سال 1629 فوت شد.
     مورخان متفق القول گفته اند كه سياستهاي داخلي و خارجي او مشابهت زياد به طرحهايي داشت كه هزار سال پيش از وي توسط خسرو انوشيروان (انوشيروان دادگر) به اجرا درآمده بود. شاه عباس كه از جانب پدر فرماندار خراسان بود و درشهر هرات حاكم نشين خراسان بسر مي برد پس از آن كه شنيد كه سران قزلباش پدر نابيناي او را آلت دست قرار داده و مادرش «مهدعليا» را كه مانع سوء استفاده هاي ايشان بود كشته اند با لشكر خراسان به قزوين رفت و برضد پدر كودتا كرد و شاه شد و دست قزلباش را به تدريج از كارها كوتاه كرد.

 

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

07/11/62
ديدار صدام با ريچارد مورفي معاون وزير خارجه آمريكا بررسي جنگ تحميلي

07/11/65
معيري معاون نخست وزير: حمله ايران در نزديكي بصره كه از 19 ديماه آغاز شد مرحله نهايي اين جنگ مي‌باشد و ايران تمايلي به پيشروي به سوي بغداد ندارد.

 

 تحصن روحانيون در دانشگاه براى بازگشت آيت الله خمينى به ايران

[7 بهمن 1357] - تحصن روحانيون در دانشگاه براى بازگشت آيت الله خمينى به ايران

Mobin_s2004@yahoo.com
27 ژانويه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
پايان محاصره 30 ماهه لنينگراد و درس عبرت

27 ژانويه سال 1944 پس از 30 ماه و تحمل نزديك به يك ميليون تن تلفات، محاصره شهر لنينگراد (سن پترزبورگ كه ولاديمير پوتين از آنجاست)، و دومين شهر بزرگ روسيه بشمار مي رود شكسته شد. نيروهاي آلمان از دهم ژوئيه 1941 محاصره لنينگراد را به منظور تضعيف روحيه روسها آغاز كرده بودند. حمله به لنينگراد با 38 لشكر آلماني از طريق منطقه بالتيك آغاز شده بود. نيروهاي فنلاندي هم در اين حمله به آلماني ها كمك مي كردند. 83 روز طول كشيد تا نيروهاي آلماني از حومه شهر بگذرند و آن را از همه سوي محاصره كنند. تا نوامبر سال بعد 640 هزار و 803 تن از ساكنان شهر و عمدتا از گرسنگي و سرما جان سپرده بودند. در آن ماه (نوامبر1942) روسها با ايجاد يك جاده روي درياچه منجمد، موفق به رساندن خوراك و سوخت و نيروي تازه نفس به شهر شدند و 550 هزار تن از ساكنان غير نظامي را تخليه كردند. از اين شهر جمعا 517 هزار سرباز روس دفاع كردند و بسياري از آنان كشته شدند.
     سرانجام 27 ژانويه نيروهاي آلماني تحت فشار ارتش سرخ دست از محاصره لنينگراد برداشتند و كار عقب نشيني را آغاز كردند كه تا برلن ادامه يافت.
     در ژانويه سال 2004 برخي از مورخان به مناسبت شصتمين سال پايان محاصره سن پترزبورگ (لنينگراد) به پوتين توصيه كرده بودند كه اين رويداد را آويزه گوش خود كند تا تكرار نشود. نرمش هاي مسکو پس از فروپاشي شوروي در برابر غرب باعث شده بود كه در اين سال برخي از تحليلگران اين نظر انديشمندان را زنده و به آن استناد كنند كه درونگرايي و آماده سازش بودن، فرهنگ مردمي شده است كه در طول تاريخشان حكومت مغولها بر خود را تجربه كرده اند. روسها قرنها تحت سلطه مغولها بودند.

اين ساختمان شدت جنگ لنينگراد و نبرد ساختمان به ساختمان در حاشيه شهر را نشان مي دهد . اين ساختمان را به همين صورت حفظ كرده اند تا درس عبرت باشد. جنگ شهري بسيار دشوار و پرتلفات است.

اين ساختمان شدت جنگ لنينگراد و نبرد ساختمان به ساختمان در حاشيه شهر را نشان مي دهد . اين ساختمان را به همين صورت حفظ كرده اند تا درس عبرت باشد. جنگ شهري بسيار دشوار و پرتلفات است.

 

پايان مشاركت آمريكا در جنگ ويتنام - آتش بس آمريكا و كمونيستها ويتنامي

سناتور جيمز وب (در 2007)

ساعت هفت بامداد 27 ژانويه سال 1973 ميان نيروهاي آمريكا و كمونيستها در ويتنام آتش بس بر قرار شد. اين آتش بس عملا شامل زدو خورد نيروهاي ويتنام جنوبي با كمونيستها نمي شد. قرار داد آتش بس قبلا در پايان يك رشته مذاكرات طولاني در پاريس امضاء شده بود. در لحظه امضاي قرارداد، شمار نيروهاي آمريكايي در ويتنام از رقم 500 هزار تجاوز مي كرد.
     جمع تلفات اين نيروها از آغاز جنگ ويتنام 57 هزار كشته، يك هزار و سيصد ناپديد، 600 اسير و 303 هزار و 640 مجروح اعلام شده بود. اين جنگ براي آمريكا 109 ميليارد و 500 ميليون دلار هزينه داشت. جنگ ويتنام كه از سال 1961 آغاز شده بود از 1965 شدت يافته بود. دو سال پس از اين آتش بس و تخليه تدريجي نظاميان آمريكايي، شهر سايگون در سي ام آوريل 1975 به دست نيروهاي كمونيست افتاد و وحدت ويتنام تامين شد. سايگون به شهر «هوشي مين» تغيير نام داده است.
    در سالهاي 2006 و 2007، که استرتژي آمريکا در عراق زير انتقاد شديد بوده، تفسيرنگاران جمهوريخواه آمريكا در دفاع از «استراتژي تجديد نظر شده» جورج بوش در قبال مسئله عراق، نتايج سازش پاريس و تخليه ويتنام را استناد قرار مي دهند.

صحنه ديگري از جنگ ويتنام ؛ سربازان آمريكايي در سنگر

صحنه ديگري از جنگ ويتنام ؛ سربازان آمريكايي در سنگر
 

 

پس از درگذشت مائو همسرش را به اعدام محكوم كردند!

در اين روز در ژانويه 1983 مجازات اعدام بانو چيانگ چينگ همسر سالخورده مائو تسه تونگ رهبر انقلاب و بنياد گذار جمهوري توده اي چين به حبس ابد تبديل شد. پس از درگذشت مائو ، همسر وي و سه تن ديگر از ياران سابق مائو متهم به سازمان دادن انقلاب فرهنگي چين شده بودند. هدف از انقلاب فرهنگي چين زدودن هر گونه تفكر و عادات غربي از جامعه اين كشور اعلام شده بود كه تلفاتي هم داشت. بانو چيانگ توسط همانهايي به اعدام محكوم شده بود كه اگر تلاش و زحمات مائو نبود به مقام نمي رسيدند!.
    

برخي ديگر از رويدادهاي 27 ژانويه

  • 98:   ماريوس نروا امپراتور روم در 76 سالگي درگذشت و جانشين او تراژان پس ازكسب راي اعتماد سنا وعده مبارزه با فساد و نيز دادن وام كشاورزي با بهره 5 درصد داد تا كشاورزان مجبور نشوند از نزولخورها قرض بگيرند.

  • 1755:   پس از شمارش كشته شدگان زلزله شهر ليسبون پايتخت پرتغال كه روز پيش از اين ( 26 ژانويه ) رخ داده بود اعلام شد كه بيش از سي هزار تن جان باخته بودند. ليسبون كه بر هفت تپه بنا شده در طول تاريخ چندبار براثر زلزله ويران شده است .

  • 1756:   « موزارت » آهنگساز بلند آوازه اتريشي در سالزبورگ به دنيا آمد.

  • 1926:   ( 1304 )محمد رضا پهلوي از سوي پدرش رضا شاه به عنوان وليعهد اعلام شد.

  • 1943:   نيروي هوايي آمريكا شهر ويلهلمز هاون آلمان را با 50 بمب افكن سنگين بمباران كرد.

  • 1951:   آزمايشهاي اتمي آمريكا در صحراي نوادا با پرتاب بمب از هواپيما آغاز شد.

  • 1967:   60 كشور قرارداد منع آزمايشهاي هسته اي در هوا و فضا را امضاء كردند.

  • 1976:   ( 1354 خورشيدي ) بازگشت نيروهاي ايراني از ظفار آغاز شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    7 محرم هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     بستن رود فرات و شعب آن بر امام حسين (ع)

    [7 محرم 61] - «عمر بن سعد» بدستور ابن زياد، عمرو بن حجّاج را با 500 سوار بر اطراف رود فرات و شعب آن مامور كرد تا امام حسين ويارانش دسترسي به آب نداشته باشند .بدين ترتيب تشنگي براولاد حضرت رسول اكرم (ص) و ديگر افراد مستولي شد و امام حسين (ع) فرمودند كه براي خيمه گاه اب فراهم شود . بر اين اساس حضرت عباس بن علي (ع) برادر شجاع امام حسين (ع)همراه20 تن ديگر با مشكهاي آب به طرف فرات حركت كردند .پيشا پيش اين گروه نافع بن هلال با پرچمي نشانه صلح حركت مي كرد اما دشمنان كافر بي اعتنا به اين پرچم به اين گروه اندك يورش بردند و حضرت عباس با وجود تمام شجاعت ها و رشادتهايش بدون آب و با جراحت هاي بسيار به خيمه گاه بازگشت .

     

     فرار اعضاي سفارتخانها و اتباع دولتهاي درگير جنگ با روسيه ازتهران

    [7 محرم 1334] - پس ازورود سپاهيان روس و انگليس به ايران اكثر نمايندگان دوره سوم مجلس قانون گذاري، اعضاي سفارتخانها و اتباع دولتهاي درگير جنگ با روسيه ازتهران گريختند؛ اين حادثه در زمان جنگ جهاني اول روي داد . در همين ايام كميته اتحاد اسلام نيز در تهران تشكيل شد و بدين ترتيب بسياري از كسانيكه از مظالم روس و انگليس به تنگ آمده بودند زير چتر اتحاد اسلام گرد آمدند؛ گفتني است كه عده اي نيز در قم دفاع ملي تشكيل دادند.

     

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    تربت امام حسين عليه السلام

    مرحوم علامه سيد نعمت الله جزائرى صاحب كتاب زهر الربيع گويد: چشمم ضعيف و كم ديد شده بود، پس رفتم در كربلاء و در زير گنبد حضرت سيدالشهداء عليه السلام زيارت عاشورا را خواندم پس در روز دوم يا سوم كه در آنجا بودم وقتيكه زوار خارج شدند خدام روضه مطهره آن حضرت آنجا را جارو نمودند كه فرش پهن كنند من و جمعى ديگر نرفتيم و در زير قبه آن حضرت مانديم پس يك مقدار گردى از جارو نمودن فرشها پيدا شد من چشمهايم را باز نگاهداشتم تا از آن غبارها پر كنم پس وقتى كه چشمهايم را از غبار زوار و خاكهاى قبه آن حضرت پر كردم و از روضه مطهره آن حضرت خارج شدم چشمهايم مانند چراغ نورانى گشته و تا حال هيچ دردى عارض من نشده و هيچ چشمهايم را معالجه و درمان نكرده ام جز با غبار و تربت آن حضرت ، كه از تربت آن حضرت سرمه ساخته و به داخل چشمم مى مالم .
     

     

     

     

     

     

     

    مسائل زندگي
    کار، مُد، سلامتی، رموز موفقیت و ...

    مردمان

    زندگی اجتماعی،
    سلامت فرد را بهبود می بخشد

    مانند بسیاری از افراد دیگر، شما نیز برای بدن خود ارزش زیادی قائل هستید، البته بدنی که تحت فشار زیاد قرار دارد، و استفاده های غیر صحیح از آن می کنید. شما هزاران هزار کار مختلف برای انجام دادن دارید و به همین دلیل وقت کمی برای خوابیدن و استراحت کردن باقی می ماند و این چرخه هر روز تکرار می شود. این در حالی است که حفظ سلامت بدن فقط با پیدا کردن چند دوست صمیمی قابل حل می باشد.
    دیپاک کاپرا اظهار می دارد که "سلامت فردی در گرو حفظ تعادل بدن، ذهن و روح است." بنابراین اگر می خواهید سالم و تندرست باشید، باید در تمام جنبه های زندگی خود به ویژه بخش اوقات فراغت و زندگی اجتماعی تعادل برقرار کنید.
    اگر هر روز کار می کنید و وقت زیادی ندارید تا با دوستان و یا خانواده خود بگذرانید به زودی زود دچار مشکلات عاطفی و جسمانی خواهید شد، چرا که برای نیازهای روحی و فیزیکی خود اهمیت لازم قائل نشده اید. در حقیقت ساده ترین و کم خرج ترین راه تقویت سلامت این است که دوستان زیادی را در اطراف خود جمع کنید و روابط اجتماعی خود را نیز افزایش دهید.

    فواید داشتن پشتیبان
    بر اساس گفته های سایت thirdage.com بسیاری از تحقیقات گویای این مطلب هستند که افرادی که با دیگران در ارتباط گسترده ای به سر می برند خیلی کمتر از افرادی که در تنهایی سر می کنند دچار بیماری های مختلف می شوند. و اگر هم افراد اجتماعی دچار بیماری شوند خیلی زود بهبودی حاصل می کنند. حمایت عاطفی حتی می تواند مرگ را نیز به تاخیر بیندازد. یکی از دانشجویان هاروارد بیان می کند که مرگ در افرادی که همیشه تنها هستند تقریبا در حدود 20% از افرداری که با دیگران دارای ارتباطات وسیع هستند بیشتر می باشد.
    همچنین در تحقیق دیگری که دکتر والری آنرا انجام داده، چندین داوطلب سالم را در معرض ویروس سرما خوردگی قرار دادند. سپس محققین در آنها به دنبال پیدا کردن ظهور سرما خوردگی نشستند. تنها 34% از کل داوطلبانی که دارای روابط اجتماعی متنوع و مثبت بودند، دچار سرماخوردگی شدند. اما کسانیکه دارای روابط اجتماعی نبودند این رقم در آنها 20% بیشتر از گروه اول گزارش شد. بنابراین می توانیم نتیجه بگیریم که ارتقاء روابط اجتماعی می تواند خطر ابتلا به بیماری را در شما به نصف کاهش دهد!

    بیماری های تنهایی
    آمار و ارقام نشان می دهد که برقرارای ارتباط های اجتماعی باعث ایجاد سلامت در افراد مختلف است. افرادي که با دیگران در ارتباط هستند خیلی کمتر دچار ایست و سکته های قلبی می شوند و معمولا از سلامت نسبی برخوردار می باشند. به علاوه بیماری هایی نظیر بیماری قلبی، جنون، سرماخوردگی های معمولی و آنفلونزا خیلی کمتر در افرادی که با دیگران در ارتباط هستند بروز می کند.
    چرا افراد معاشرتی خیلی کمتر از گوشه نشینان دچار بیماری می شوند؟ فرض محقیقین بر این امر استوار است که افراد معاشرتی به دلیل رابطه ای که با سایر افراد برقرار می کنند خیلی کمتر در معرض استفاده از الکل، و مواد مخدر قرار گرفته و دارای رژیم های غذایی ناسالم و پیرو زندگی غلط نمی باشند. به علاوه هیچ گاه هم نسبت به تست های پزشکی بی توجهی نمی کنند و نسبت به علائم بیماری های مختلف نیز حساس هستند.
    کسانی که در اطراف شما هستند تشویقتان می کنند که بیشتر مراقب سلامت جسمانی خود باشید و به شما پیشنهاد می کنند که لذات و خوشی های ناسالم جسمی و روحی را کنار بگذارید.
    داشتن دوستان و آشنایان زیاد میزان استرس را کاهش می دهد و متابولیسم بدن را نیز به طور شگفت انگیزی بهبود می بخشد. استرس باعث می شود تا بدن شما حالت تهاجمی به خود گیرد، این امر باعث افزایش کورتیزول شده و سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند.
    آزاد کردن استرس از طریق برقراری رابطه با دیگران و تخلیه احساسی فیزیک بدن را تغییر داده و احتمالا میزان هورمون هایی که باعث بالا رفتن فشار خون و سایر بیماری ها می شوند را نیز کاهش می دهد.

    ایجاد سلامت اجتماعی
    برای بدست آوردن فواید ارتباطات اجتماعی چه کاری می توان انجام داد؟ مثل تمام آدمهایی که در این دنیای پرسرعت، سرشار از استرس، خودمحوری، و غربی گرایی هستند، شانس شما نیز برای بدست آوردن مهارت های اجتماعی و دوستان بیشتر محدود است. این امر نه تنها برای شخص شما سودمند و با ارزش می باشد بلکه دارای فواید فیزیولوزیک نیز می باشد.
    دوستان وسیله بسیار مناسبی برای پشتیبانی اجتماعی هستند چرا که به عنوان نوعی منبع آرامش برای تخلیه استرس به شمار می روند و شما را در زمانی که دچار خلا عاطفی هستند همراهی می کنند. در این قسمت لیستی از اموری را که به وسیله آن می توانید زندگی اجتماعی خود و بالطبع سلامت جسمانیتان را بهبود بخشید، آورده ایم.

    5 راه برای تقویت زندگی اجتماعی

    1- دوستی های قدیمی را تجدید کنید
    چرا به دوستانی که مدت هاست از آنها خبر ندارید زنگ نمی زنید و با آنها قرار ملاقات نمی گذارید تا کار جالبی نظیر ماهی گیری یا رفتن به بولینگ را انجام دهید؟ این کار به شما کمک می کند که آرامش خاطر پیدا کنید و از زندگی روزمره و پردردسر شغلی برای مدت زمانی هر چند کوتاه خلاص شوید. و اگر گرفتن ماهی قزل آلا به نظر شما کار جالبی نیست چرا به بازار نمی روید و سیستم تصویری جدیدی را که مدت ها آرزوی ان را داشتید نمی خرید؟ در اینصورت می توانید دوستان خود را در تعطیلات آخر هفته برای تماشای یکی از جدیدترین فیلم ها به خانه خود دعوت کنید و از با هم بودنتان نهایت استفاده را ببرید. در نهایت اینکه : خلاق باشید و دیگران را نیز شریک کنید.

    2- یک همسر رمانتیک انتخاب کنید
    مطالعات نشان می دهند که افراد متاهل چند سال بیشتر از افراد مجرد زنده باقی میمانند. با داشتن یک همسر نه تنها می توانید از مزایای داشتن روابط جنسی بهرمند شوید، بلکه عشق و حمایت عاطفی جزء مواردی هستند که هیچ قیمتی نمی توان بر روی آنها گذاشت. همچنین افراد با همسران خود از هر کس دیگری راحت تر هستند و می توانند با آرامش خاطر مشکلات مختلف را با آنها در میان بگذارند و دوست دارند تا مستمع پیشنهاد ها و راه حل های جدید از زبان همسرانشان باشند. بنابراین ازدواج کنید و شروع کنید به صحبت کردن ( یا هر ارتباط "صمیمانه" دیگری را که فکرش را میکنید آغاز کنید.)

    3- وقتی را با خانواده خود بگذرانید
    خانواده عزیزترین و نزدیکترین کس به شما است و به عنوان یکی از ارزشمند ترین منابع پشتیبانی اجتماعی به شمار می رود. چه با پدر و مادر خود چاي بنوشيد و یا فرزندانتان را به اسكي ببرید، با این کار با عزیزترین کسانتان ارتباط برقرار کرده اید و این کار درصد زیادی از بار عاطفی شما مرتفع می سازد.

    4- با افراد جدید آشنا شوید
    در یک تیم ورزشی عضو شوید، در کلاس های مطالعه آزاد شرکت کنید و کارهای داوطلبانه انجام دهید. راه های بیشماری برای شما وجود دارد که از طریق آن میتوانید ارتباط های جدیدی را شکل دهید. بدن شما به خاطر مزایای فعالیت های گروهی برای همیشه از شما قدردان خواهد بود.

    5- گوش دهید و یاد بگیرید
    سعی کنید هفته ای 20 دقیقه وقت بگذارید تا حداقل با 2 تا از دوستانتان صحبت کنید. معاشرت با دیگران باعث می شود که از فشار و استرس کاسته شود و احساس حمایت و پشتیبانی به وجود اید. این کار شما را به چالش وا می دارد و باعث می شود تا از اولویت های دیگران در زندگی با خبر شوید. شما هر چه بیشتر در مورد اطرافیان خود بدانید خیلی بهتر می توانید ارتباط برقرار کرده و با آنها هم دل و همراه شوید.

    بهتر زندگی کنید
    ـــــــــــــــــــــــــ
    اگر با دیدی کلی گرایانه بخواهیم به زندگی نگاه کنیم باید برای تمام جنبه های زندگی به ویژه بعد اجتماعی آن ارزش قائل شویم. دوستان به این دلیل که کیفیت زندگی را در نظر شما بهبود می بخشند، وابستگی های مثبت احساسی به وجود می آورند و بعد از اتمام بازی شرکای خوبی برای یک نوشیدنی هستند به راحتی می توانند فشارها و تنش های موجود در زندگی شما را تا حد قابل ملاحظه ای کاهش دهند.
    تلاش کمی برای تقویت ارتباط های فعلی، مشارکت در رویداد های عمومی، و برقراری رابطه با چیز دیگری بجز لپ تاپ به طور جدی سلامت روحی و روانی شما را تضمین می کند. جان دان فیلسوف این امر را به زیباترین شکا منتقل ساخته. وی اظهار میدارد که "یک مرد به تنهایی قادر به هدایت پدافند های جنگی نیست." و شما هم مطمئنا دوست ندارید زمانی که بیمار هستید در خانه بنشینید و Solitaire بازی کنید؟ من هم یک همچین احساسی دارم.   
     

     

     

     

     

     

     

     

    ليگ مبين

    football@mobin-group.com 

    برنامۀ هفتۀ ششم لیگ و جدول رده بندی هفتۀ پنجم

    با عرض سلام خدمت همۀ دوستان
    بازی های هفتۀ پنج برگزار و نتایجشون مشخص شد. بدون مقدمه، نتایج این هفته رو براتون می نویسم :
    لیورپول 2 - 0 چلسی
    آرسنال 2 - 1 منچستر یونایتد
    اینتر میلان 3 - 1 فیورتنینا
    لیوورنو 1 - 1 آ اس رم
    لاتسیو 0 - 0 میلان
    خب... اینم از بازی های هفتۀ پنجم...

    و اما برنامۀ هفتۀ شش...
    قبل از اینکه برنامۀ این هفته رو اعلام کنم، باید چند تا نکته رو عرض کنم. اول اینکه برای هفتۀ شش، چهار تا بازی در نظر گرفتیم که همۀ این بازی ها هم از لیگ انگلیس هستن. دلیلش هم اینه که می خوایم برنامۀ لیگ رو بصورت منظم و هفتگی در بیاریم. به این صورت که ابتدای هر هفته، برنامۀ هفتۀ بعدی اعلام بشه. بر همین اساس، برای این هفته بازی هایی رو انتخاب کردیم که به منظم تر شدن لیگ کمک کنن. این بازی ها سه شنبه و چهار شنبه ( 10 و 11 بهمن ) برگزار می شن. بعد از پایان هفتۀ ششم، برنامۀ بازی ها رو بصورت منظم و هفته به هفته اعلام می کنیم.
    نکتۀ بعدی اینکه در قسمت تالارهای گفتگوی سایت مبین، قسمتی درنظر گرفته شده برای لیگ مبین. شما عزیزان می تونین با عضویت در سایت، اطلاعات لیگ پیش بینی فوتبال رو از طریق سایت گروه هم دنبال کنین، و همچنین می تونین نظرات خودتون رو همونجا مطرح کنین تا همۀ بازدید کننده ها ازش آگاه بشن.
    ضمناً در همون بخش ورزش تالار گفتگوی سایت مبین، قسمتی درنظر گرفته شده برای فوتبال. شما می تونین اخبار روز و همچنین اطلاعات مسابقات، تیم ها، و بازیکنان فوتبال رو در اون قسمت مشاهده کنین. ضمناً اگه دنبال مطلب خاصی دررابطه با فوتبال هستید ( اطلاعات تیم ها، زندگی نامۀ بازیکن ها، معرفی باشگاه های ایرانی و خارجی، آمار لیگ های مختلف، و ... )، می تونید همونجا درخواست کنین تا من هم اون مطلب رو براتون روی سایت بذارم.
    و نکتۀ آخر هم اینکه برخی از دوستان نسبت به امتیازشون تا پایان هفتۀ پنجم اعتراض داشتن و اعلام کرده بودن که میلشون خونده نشده. حتی دو نفر از این دوستان ایمیل ارسالی خودشون رو برای من اتچ کرده بودن تا به من ثابت کنن که میل پیش بینی هفتۀ پنجم از طرف اونها فرستاده شده. اتفاقاً تاریخ ارسال ایمیلشون هم با تاریخ برگزاری هفتۀ پنجم لیگ مطابقت داشت. ولی خدمت این عزیزان باید عرض کنم که من بارها میل باکم رو چک کردم. ولی ایمیل هایی که شما صحبتش رو می کنید هیچکدوم به دست من نرسیده. از این موضوع صد درصد مطمئنم. ولی حرف شما عزیزان هم درسته. باید با بزرگان و مسئولین گروه مشورت کنم و ببینم که آیا می شه میلایی که حرفشو می زنید رو بپذیریم یا نه؟ نتیجۀ این موضوع رو بعداً اعلام می کنم. فعلاً بچسبین به هفتۀ شش که وقت کمه!!!
    خب... با این توضیحات، برنامۀ هفتۀ ششم رو اعلام می کنیم :
    هفتۀ شش :
    وستهام - لیورپول
    آرسنال - منچستر سیتی
    چلسی - بلکبرن
    منچستر یونایتد - واتفورد

    لازم به ذکره که دو بازی اول روز سه شنبه ( 10 بهمن/ 30 ژانویه/ 10 محرم ) و بازی های سوم و چهارم هم چهارشنبه برگزار می شن. بنابراین شما عزیزان تا ساعت 12 ظهر سه شنبه 10 بهمن وقت دارین که پیش بینی های خودتون رو ارسال کنین.
    ضمناً جدول رده بندی لیگ تا پایان هفتۀ پنجم رو هم می تونین در انتهای همین ستون مشاهده کنین.
    باز هم می گم که اگه احیاناً نظر، انتقاد، و یا پیشنهادی دارین، می تونین منو فقط بوسیلۀ ایمیل خصوصیم در جریان بذارین.
    پیش بینی های خودتون رو هم که باید به آدرس رسمی لیگ ارسال کنین.
    پس یادتون نره... حتماً توی سایت مبین عضو بشین.
    موفق باشین و سلامت...

    میلاد – مسئول لیگ پیش بینی مسابقات فوتبال

    *****

    آدرس رسمی لیگ :
    football@mobin-group.com
    آدرس خصوصی مسئول لیگ :
    milad_graydays@yahoo.com

    *****

    براي مشاهده نتايج لیگ مبین تا پایان هفته چهارم اینجا را کلیک کنید

     

     

     

     

     

     

     

    ستون آزاد

    ۱۶ فنآوري كليدي در سال ۲۰۲۰

    به نظر مي رسد كه تا سال ۲۰۲۰ در كشورهاي پيشرفته جهان شانزده فنآوري پيشرفته كاملا رايج شده و تقاضاي بازار قابل ملاحظه اي براي آنها وجود داشته باشد. اين فنآوري ها كه بر بخش هاي مختلف زندگي اعم از تامين آب و غذا، زمين، جمعيت، حكومت، ساختار اجتماعي، انرژي، سلامت و بهداشت، توسعه اقتصادي، آموزش، دفاع و امور نظامي، و نهايتا محيط زيست و آلودگي تاثيرات چشمگيري خواهند گذاشت، عبارتند از:

    انرژي خورشيدي ارزان: سيستم هاي انرژي خورشيدي به اندازه كافي ارزان مي شوند تا به طور گسترده و فراگير در دسترس مردم كشورهاي رو به توسعه و كمتر توسعه يافته و همچنين جوامع عقب مانده از لحاظ اقتصادي قرار بگيرند.
    ارتباطات بي سيم برون شهري - روستائي: اتصال گسترده تلفني و اينترنتي بدون نياز به وجود يك زيرساخت شبكه سيمي
    دستگاه هاي ارتباطي براي دسترسي همه جائي به اطلاعات: دستگاه هاي ارتباطي و ذخيره اطلاعات - اعم از با سيم و بي سيم- كه دسترسي چالاك به منابع اطلاعاتي را در هر زماني و هر مكاني ميسر مي سازند. اين دستگاه ها كه به طور يكپارچه با پروتكل هاي ارتباطات و ذخيره داده كار مي كنند ظرفيت هاي رو به افزايشي براي ذخيره نه تنها متن بلكه رسانه هاي فرامتني و اطلاعات لايه لايه اي به شكل تصوير، صدا، موسيقي، ويدئو، و فيلم خواهند داشت.
    محصولات اصلاح شده ژنتيكي: اين غذاها به خاطر افزوده شدن ويتامين ها و ديگر تركيبات مغذي ارزش غذائي بيشتري داشته و از طريق سازگاري با شرايط محلي و نيز افزايش مقاومت در برابر آفت ها ميزان برداشت آنها بيشتر و ميزان آفت كش هاي به كار رفته براي آنها كمتر است.
    دستگاه هاي آزمايش سريع: آزمايش هائي كه به سرعت و گاهي اوقات همزمان انجام شده و نشان مي دهند كه آيا مواد بيولوژيك مشخصي در جائي وجود دارند يا ندارند.
    فيلترها و كاتاليزور ها: تكنيك ها و دستگاه هائي كه بدون نياز به نيروي كار متخصص مي توانند منابع آب محلي را به سرعت تصيفه و از آلودگي ها پاك و قابل شرب كنند.
    رسانش هدفمند دارو به سلول ها: داروهاي هوشمندي كه تومورها و عوامل بيماري زا در در بدن را هدف گيري كرده و بي آنكه به بافت ها و سلول هاي سالم آسيب برسانند با بيماري ها مبارزه مي كنند.
    مسكن هاي ارزان و خودكفا: مسكن ها متكي به خود و استطاعت پذير كه مطابق شرايط محلي براي مردم سرپناهي فراهم مي كنند و نيز انرژي لازم براي گرما و سرما و آشپزي را تامين مي كنند.
    ساخت و توليد سبز: فرآيند هاي ساخت و توليد نوين كه با رفع كامل يا كاهش شديد جريان هاي فاضلاب صنعتي ضروت استفاده از مواد سمي را از بين مي برند.
    برچسب گذاري محصولات تجاري و انسان ها با استفاده از تكنيك هاي شناسائي مبتني بر فركانس راديوئي: كاربرد گسترده برچسب هاي راديوئي براي رديابي محصولات تجاري از كارخانه ها تا مصرف كننده و همچنين رديابي انسان ها و جابجائي هاي آنها.
    خودروهاي سوخت تركيبي (هايبريد): خوردروهاي قابل خريد در بازار عمومي كه در سيستم قدرت آنها احتراق داخلي با ديگر منابع قدرت تركيب شده و در عين حال قادر به بازيافت انرژي تلف شده ترمز هستند.
    حسگر هاي فراگير: حضور حسگرهاي پيچيده در همه مكان هاي عمومي و وجود شبكه هاي حسگري داده ها براي مراقبت آني و لحظه به لحظه از محيط زندگي.
    مهندسي بافت سلولي: طراحي و مهندسي بافت هاي سلولي زنده براي پيوند زدن به افراد بيمار و نيازمند.
    روش هاي بهتر تشخيص پزشكي و جراحي: فنآوري هاي مرتبط با دقت زياد در تشخيص بيماري و اثربخشي فوق العاده بيشتر در عمل هاي جراحي بدون شكافتن بدن و با دوران نقاهت كوتاه تر.
    رايانه هاي پوشيدني: ابزارهاي رايانه اي كه در انواع لباس يا ديگر وسائل همراه مانند كيف دستي يا جواهر آلات تعبيه مي شوند.
    رمزنگاري كوانتومي: روش هاي مبتني بر مكانيك كوانتوم كه اطلاعات را براي انتقال با امنيت رمزنگاري مي كنند.

    مطالب تكميلي:
    انقلاب جهاني تكنولوژي؛ روندهاي جهاني در بيوتكنولوژي، نانوتكنولوژي، تكنولوژي مواد و هم افزائي آنها با تكنولوژي اطلاعات تا سال 2015، ستاد ويژه توسعه فنآوري نانو
    http://nano.ir/sub_books.php?page=propbooks&title=properties

     

     

     

     

     

     

     

     

    ستون آزاد

    زبان عشق

    خواهرش بر سينه و بر سر زنان
    رفت تا گيرد برادر را عنان
    سيل اشكش بست برشه راه را
    دود آهش كرد حيران شاه را
    در قفاى شاه رفتى هر زمان
    بانگ مهلا مهلااش بر آسمان
    كاى سوار سرگران كم كن شتاب
    جان من لختى سبكتر زن ركاب
    تا ببوسم آن رخ دلجوى تو
    تا ببويم آن شكنج موى تو
    شه سراپا گرم شوق و مست ناز
    گوشه چشمى به آن سو كرد باز
    ديد مشكين مويى از جنس زنان
    بر فلك دستى و دستى بر عنان
    زن مگو مرد آفرين روزگار
    زن مگو بنت الجلال اخت الوقار
    زن مگو خاك درش نقش جبين
    زن مگو دست خدا در آستين
    باز دل بر عقل مى گيرد عنان
    اهل دل را آتش اندر جان زنان
    مى دراند پرده اهل راز را
    مى زند با ما مخالف ساز را
    پنجه اندر جامه جان مى برد
    صبر و طاقت را گريبان مى درد
    هر زمان هنگامه اى سر مى كند
    گر كنم منعش فزونتر مى كند
    اندر اين مطلب عنان از من گرفت
    من از او گوش او زبان از من گرفت
    مى كند مستى به آواز بلند
    كاينقدر در پرده مطلب تا به چند
    سر خوش از صهباى آگاهى شدم
    ديگر اينجا زينب اللهى شدم
    مدعى گو كم كن اين افسانه را
    پند بى حاصل مده ديوانه را
    كار عاقل رازها بنهفتن است
    كار ديوانه پريشان گفتن است
    خشت بر دريا زدن بى حاصل است
    مشت بر سندان نه كار عاقل است
    ليكن اندر مشرب فرزانگان
    همرهى صعب است با ديوانگان
    همرهى به عقل صاحب شرع را
    تا از او جوييم اصل و فرع را
    همتى بايد قدم در راه زن
    صاحب آن خواه مرد و خواه زن
    غيرتى بايد به مقصد رهنورد
    خانه پرواز جهان چه زن چه مرد
    شرط راه آمد نمودن قطع راه
    بر سر رهرو چه معجر چه كلاه
    پس ز جان بر خواهر استقبال كرد
    تا رخش بوسد الف را دال كرد
    همچو جان خود در آغوشش كشيد
    اين سخن آهسته در گوشش كشيد
    كاى عنانگير من آيا زينبى؟
    يا كه آه دردمندان در شبى؟
    پيش پاى شوق زنجيرى مكن
    راه عشق است اين عنانگيرى مكن
    با تو هستم جان خواهر همسفر
    تو به پا اين راه كوبى من به سر
    خانه سوزان را تو صاحبخانه باش
    با زنان در همرهى مردانه باش
    جان خواهر در غمم زارى مكن
    با صدا بهرم عزا دارى مكن
    معجر از سر پرده از رخ وا مكن
    آفتاب و ماه را رسوا مكن
    هست بر من ناگوار و ناپسند
    از تو زينب گر صدا گردد بلند
    هر چه باشد تو على را دخترى
    ماده شيرا كى كم از شير نرى
    با زبان زينبى شاه آنچه گفت
    با حسينى گوش زينب مى شنفت
    با حسينى لب هر آنچه او گفت راز
    شه به گوش زينبى بشنيد باز
    گوش عشقآرىزبان خواهدزعشق
    فهم عشق آرى بيان خواهد ز عشق
    با زبان ديگر اين آواز نيست
    گوش ديگر محرم اين راز نيست
    اى سخنگو لحظه اى خاموش باش
    اى زبان از پاى تا سر گوش باش
    تا ببينم از سر صدق و صواب
    شاه را زينب چه مى گويد جواب
    گفت زينب در جواب آن شاه را
    كاى فروزان كرده مهر و ماه را
    عشق را از يك مشيمه زاده ايم
    لب به يك پستان غم بنهاده ايم
    تربيت بوده است بر يك دوشمان
    پرورش در جيب يك آغوشمان
    تا كنيم اين راه را مستانه طى
    هر دو از يك جام خوردستيم مى
    هر دو در انجام طاعت كامليم
    هر يكى امر دگر را حامليم
    تو شهادت جستى اى سبط رسول
    من اسيرى را به جان كردم قبول
    خودنمايى كن كه طاقت طاق شد
    جان تجلى تو را مشتاق شد
    حالتى زين به براى سير نيست
    خودنمايى كن در اينجا غير نيست
    شرحى اى صدر جهان,اين سينه را
    عكسى اى داراى حسن, آيينه را!
    قابل اسرار ديد آن سينه را
    مستعد جلوه آن آيينه را
    ملك هستى منهدم يكباره كرد
    پرده پندار او را پاره كرد
    معنى اندر لوح صورت نقش بست
    آنچه ازجان خواست اندردل نشست
    خيمه زد در ملك جانش شاه غيب
    شسته شد ز آب يقينش رنگ ريب
    معنى خود را به چشم خويش ديد
    صورت آينده را از پيش ديد
    آفتابى كرد در زينب ظهور
    ذره اى زان آتش وادى طور
    شد عيان در طور جانش رايتى
    ((خر موسى صعقا)) زان آيتى
    عين زينب ديد زينب را به عين
    بلكه با عين حسين, عين حسين
    طلعت جان را به چشم جسم ديد
    در سراپاى مسمى اسم ديد
    غيب بين گرديد با چشم شهود
    خواند بر لوح وفا نقش عهود
    ديد تابى در خود و بى تاب شد
    ديده خورشيد بين پر آب شد
    صورت حالش پريشانى گرفت
    دست بى تابى به پيشانى گرفت
    خواست تا بر خرمن جنس زنان
    آتش اندازد انا الاعلى زنان
    ديد شه لب را به دندان مى گزد
    كز تو اينجا پرده دارى مى سزد
    رخ ز بى تابى نمى تابى چرا
    در حضور دوست بى تابى چرا
    كرد خوددارى ولى تابش نبود
    ظرفيت در خورد آن آبش نبود
    از تجليهاى آن سرو سهى
    خواست زينب تا كند قالب تهى
    سايه سان بر پاى آن پاك اوفتاد
    صيحه زن غش كرد بر خاك اوفتاد
    از ركاب اى شهسوار حق پرست
    پاى خالى كن كه زينب شد ز دست
    شد پياده بر زمين زانو نهاد
    بر سر زانو سر بانو نهاد
    پس در آغوشش نشانيد و نشست
    دست بردل زد دل آوردش به دست
    گفتگو كردند با هم متصل
    اين به آن و آن به اين از راه دل
    ديگر اينجا گفتگو را راه نيست
    پرده افكندند و كس آگاه نيست

    عمان سامانى, از كتاب گنجينه اسرار

     

     

     

     

     

     

     

     

    تبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 

    با سلام
    از اين به بعد در نظر داريم يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه گردد امیدوارم از این ایده استقبال گردد.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان