656

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 656 :: سه شنبه 17 بهمن 1385

Mobin_s2004@yahoo.com

گاف های فرزاد حسنی در صدا و سیما !

سلام!
طبق معمول (!) ديروز در بين مطالب دريافتي مطلبي بود که تصميم گرفتم امروز در اين قسمت قرار دهم.

گاف های فرزاد حسنی در صدا و سیما !
دو شب پيش (یکشنبه شب) در برنامه زنده شبکه سوم سیما فرزاد حسنی در پایان برنامه از یک خانم دامدار نمونه یاد کرد که چند گوسفند تحویل گرفته و صدها گوسفند تحویل داده است.
وی در ادامه گفت: مثلا اگر من فرزاد حسنی را تحویل این خانم دهید، 30 تا فرزاد حسنی از او تحویل خواهید گرفت!
حسنی همچنین چندی پیش در یک برنامه رادیویی به انتقاد از نوع مواجهه مردم با پدیده فیلم های خصوصی بازیگران و ورزشکاران پرداخت و در پایان گفت: CD خود ما هم در دست تهیه است!

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (655) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • گاف های فرزاد حسنی در صدا و سیما !
  • قطعاتی از کنسرت اخیر استاد شجریان در تالار یونسکو
  • برنامه کامل سينماهای نمايش‌دهنده جشنواره فيلم فجر
  • معرفي و دانلود فيلم: فرزندان انسان
  • دانلود آلبوم: مقدس
  • آهنگ های سریال از نفس افتاده با صدای احسان خواجه امیری
  • ساخت autorun برای cd ها توسط Multimedia Builder v4.9.7
  • Mobisophy.Interactive.Voice.Call.Master.v1.50
  • محصولات برنزه كننده مصنوعي
  • تعبير خواب: مخصوص افرادي كه قصد دارند به خواستگاري بروند!
  • آمريکا خبر دارد که سر کار رفته ؟
  • چه کسی می داند جنگ چيست؟ 
  • روانشناسی عشق ورزیدن
  • روش های شوهر یابیكارمندان در خصلت و منش بر سه به علاوه یک دسته اند ...
  • ويروس HIV چگونه انتقال مي يابد؟
  • ليزرهاي فضائي
  • و ....
 

 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

قطعاتی از کنسرت اخیر استاد شجریان در تالار یونسکو
ويژه نامه الکترونيکي بمناسبت دهه فجر (تبيان)
برنامه کامل سينماهای نمايش‌دهنده جشنواره فيلم فجر

مجله الکترونيکي حسينيه سيدالشهدا - شماره 17 - هفده محرم


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

ديپلماتها: ايران به زودي آزمايش سانتريفيوژهاي خود را آغاز مي‌كند

ديپلمات‌هاي غربي اعلام كردند، ايران در دو نيروگاه اتمي زيرزميني خود، اقدام به راه‌اندازي دستگاه‌هاي سانتريفيوژ كرده است و در راستاي غني‌سازي اورانيوم در سطح صنعتي به زودي آزمايش آنها را آغاز خواهد كرد.
به گزارش فارس، به نقل از خبرگزاري فرانسه، يك ديپلمات غربي در وين گفت، ايران دست‌كم دو آبشار 164 سانتريفيوژي خود را راه‌اندازي كرده است.
وي كه نامش نيز منتشر نشده است، افزود:«ايران در عرض چند ساعت يا چند روز آينده اين سانتريفيوژها را قبل از تزريق گاز UF6 آزمايش خواهد كرد.»
يك ديپلمات ديگر نيز كه نام وي نيز فاش نشد، اعلام كرد رهبران ايران تا قبل از فرارسيدن سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در 11 فوريه خبر اتمي خود را اعلام خواهند كرد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

فرزندان انسان 
Children of Men

کارگردان: آلفونسو کوآرون. فيلمنامه: آلفونسو کوآرون، تيموتي جي. سکستون، ديويد اراتا، مارک فرگاس، هاوک آزتبي بر اساس داستاني از پي. دي. جيمز. موسيقي: جان تاونر. مدير فيلمبرداري: امانوئل لوتزکي. تدوين: آلفونسو کوآرون، الکس رودريگز. طراح صحنه: جيم کلاي، جئوفري کيرکلند. بازيگران: اوئن ويلسون[تيودور فارون]، جولين مور[جولين تيلر]، چيوتل اجيوفر]لوک]، چارلي هانام[پاتريک]، دني هيوستن[نايجل]، کلر هوپ آشيتي[کي]، پيتر مولان[سيد]، مايکل کين[جاسپر پالمر]، پم فريس[ميريام]. ١٠٩ دقيقه. محصول ٢٠٠٦ انگلستان، آمريکا. برنده جايزه بهترين فيلمبرداري از انجمن منتقدان فيلم شيکاگو، برنده جايزه بهترين فيلمبرداري از انجمن منتقدان فيلم لس آنجلس، برنده جايزه طلاي دست آورد تکنيکي/ امانوئل لوتزکي و چراغ جادو/آلفونسو کوآرون و نامزد شير طلايي بهترين کارگرداني از جشنواره ونيز، نامزد جايزه بهترين بازيگر مکمل مرد/ چيوتل اجيوفر و بازيگر مکمل زن/کلر هوپ آشيتي از بلک ريل آواردز، نامزد جايزه بهترين جلوه هاي ويژه از مراسم انجمن جلوه هاي ويژه.
سال ٢٠٢٧، لندن. اتفاق هايي ناگواري با دلايلي نامشخص دنيا را اسير آشوبي فراگير کرده است. ١٨ سال از تولد آخرين کودک گذشته و به نظر مي رسد اگر معجزه اي رخ ندهد نسل آدمي از ميان خواهد رفت. انگلستان تنها کشوري است که با کمک نيروي نظامي خود مرزهايش را بسته و سعي دارد تا از بروز هر گونه نا آرامي جلوگيري کند. ظاهراً انگلستان تنها کشور امن است و سيل پناهندگان به سوي اين کشور سرازير شده است. و ميليون ها انسان در اردوگاه هاي متعدد مرزي انتظار ورود به انگلستان را مي کشند. درون جامعه انگلستان هستند کساني که در پي يافتن راهي براي خروج از اين بن بست ها هستند، ولي تيودور خود را از اين جريانات کاملاً کنار کشيده و بر خلاف زندگي پيشين خود-يک فعال سياسي- تبديل به کارمند بوروکرات شده است. تا اين که يک روز، همرزم و محبوب سابقش جولين را در برابر خود مي يابد. کسي که به رهبري يک گروه تروريستي متهم شده و تحت تعقيب قرار دارد. جولين رئيس گروهي است که براي احقاق حقوق پناهندگان تلاش مي کند و از تيودور مي خواهد تا برگه هاي لازم براي خروج پناهنده اي به نام کي را از کشور فراهم کند. تيودور قبول کرده و به همراه کي به راه مي افتد، اما مدت ها بعد از اهميت خروج سالم وي از کشور آگاه خواهد شد...

چرا بايد ديد؟
تاگور شاعر هندي مي گويد: به دنيا آمدن هر کودک نشان دهنده اين است که خداوند هنوز از نوع بشر نا اميد نشده است. فرزندان انسان فيلمي درباره آخرين اميد است، آخرين کودک؛ کسي که شايد بتواند نوع بشر را معجزه وار نجات دهد.
آلفونسو کوآرون نويسنده، کارگردان، فيلمبردار، تدوينگر و ...متولد ١٩٦١ مکزيکو سيتي که با فيلم مادر تو را همين طور...[٢٠٠١] به شهرتي شايسته دست يافت، از ١٩٨٣ شروع به فيلمسازي کرد. شش سال بعد با دريافت جايزه نقره اي جشنواره آريل براي عشق سال هاي جنون شناخته شد و در ١٩٩٥ با فيلم شاهزاده خانم کوچک موفق به دريافت جايزه نسل جديد انجمن منتقدان فيلم لس آنجلس شد. ولي مادر تو را همين طور... بود که بعد از دريافت جايزه بهترين فيلمنامه و نامزدي شير طلاي جشنواره ونيز، جايزه بهترين فيلم خارجي جشنواره روحيه مستقل، جايزه فيپرشي جشنواره هاوانا و نامزدي اسکار بهترين فيلمنامه و کارگرداني راه را براي پذيرش همه جانبه او در هاليوود باز کرد. سه سال بعد بدون اين که کتابي از هري پاتر را خوانده باشد، زنداني ازکابان را ساخت که در چندين جشنواره نامزد دريافت جوايزي شد، اما به کارنامه او تعلق نداشت. و اينک پس از دو سال بار ديگر با فيلمي قابل اعتنا برگشته است تا تصوير هولناکي از آينده نه چندان دور را براي ما به نمايش بگذارد.
دنيايي که کوآرون با بودجه اي ٧٢ ميليون دلاري ترسيم کرده، در اندوه ناشي از مرگ آخرين کودک درون آشوبي بزرگ فرو رفته است. اما همه ماجرا اين نيست، شما به راحتي مي توانيد تصوير لندن پس انفجارهاي سال هاي گذشته و کلاً دنياي بعد از ١١ سپتامبر، بنيادگرايان مسلمان و هر آن چه بوي خطر از سوي شرق را دارد، در اين فيلم ببينيد. تعجب آور نيست که کوآرون براي تعادل بخشيدن به ديدگاه حاکم بر فيلم نقش مادر منجي نوع بشر را به يک دختر سياه پوست داده است. البته شايعاتي درباره پيشنهاد نقش کي به اما واتسون وجود دارد، اما کوآرون مي گويد که هميشه براي اين نقش به فکر يک رنگين پوست بوده[کي مي داند؟]. با اين حال نتيجه اي که حاصل شده، مي تواند نور اميد را در دل انسان زنده نگاه دارد[و به ايده همزيستي معنايي مثبت و عملي دهد] و مانند قهرمان نه چندان دوست داشتني و مايوس محرک شان براي حفظ زندگي در روي کره زمين باشد. کوآرون از تاکيد هاي مکرر مبني بر حفظ اکولوژي نيز چشم پوشي نمي کند و ادامه حيات آدمي و زمين را در گرو هم قلمداد مي کند. پيامي که اصلاً دور از ذهن و نپذيرفتني نيست. کوارون مي خواهد با دنيايي که خود دست به تخريب ان گشوده ايم روبرو شويم و به طبيعت ايمان بياوريم. فرزندان انسان فقط سفر تيودور يا کي نيست، بلکه سفر ذهني همه تماشاگران براي حفاظت از آخرين اميد است.
اگر تا امروز فيلمي از کوآرون و فيلمبردار هميشگي آثارش نديده ايد و از ويژگي هاي ديداري/شنيداري فيلم هاي او بي خبر هستيد؛ فرزندان انسان فرصتي بي نظير براي آشنا شدن است. اگر مادر تو را هم همين طور... را ديده ايد، باز هم اين فرصت را از دست ندهيد، چون با همه آثار کوآرون تفاوت تماتيک چشمگيري دارد.
ژانر: ماجرايي، درام، علمي تخيلي، تريلر.

دانلود فيلم
این فیلم را می توانید از طریق لینکهای زیر دانلود کنید

سرور یک
http://rapidshare.com/files/3464478/Ditia.part01.rar
http://rapidshare.com/files/3464482/Ditia.part02.rar
http://rapidshare.com/files/3464487/Ditia.part03.rar
http://rapidshare.com/files/3464462/Ditia.part04.rar
http://rapidshare.com/files/3464476/Ditia.part05.rar
http://rapidshare.com/files/3464454/Ditia.part06.rar
http://rapidshare.com/files/3464492/Ditia.part07.rar
http://rapidshare.com/files/3464448/Ditia.part08.rar
http://rapidshare.com/files/3464468/Ditia.part09.rar
http://rapidshare.com/files/3464497/Ditia.part10.rar
http://rapidshare.com/files/3464479/Ditia.part11.rar
http://rapidshare.com/files/3464469/Ditia.part12.rar
http://rapidshare.com/files/3464481/Ditia.part13.rar
http://rapidshare.com/files/3464459/Ditia.part14.rar
http://rapidshare.com/files/3464485/Ditia.part15.rar
http://rapidshare.com/files/3464157/Ditia.part16.rar

سرور دو
لينک دانلود از FTP | لينک دوم دانلود از FTP


را
هنمای دانلود
بعد  از اینکه روی لینک فایل مربوطه کلیک کردید، صفحه ای باز می شود که وارد سای ت Rapidshare می شوید. در صفحه باز شده جدولی را مشاهده می کنید که در انته ای آن دو کلید وجود دارد: Free و Premium
باید رو ی Free کلیک کنید تا صفحه مربوط به دانلود باز شود. در وسط صفحه شمارنده  ای بصورت معکوس از عدد 60 شروع به شمارش می کند. وقتی شمارنده به صفر ر سید، در همان قسمت منوی جدیدی باز می شود، بعد از وارد کردن کد امنیتی که  در همانجا نوشته شده است (و معمولا 3 کاراکتری می باشد)، روی Download From Mirror کلیک کنید تا شروع به دانلود فایل مورد نظرتان کند.
تذکر مهم: در هنگام دانلود از سایت Rapidshare و سایتهای اینچنینی، حتما باید نرم افزار مخصوص دانلود مثل (DAP و ... ) غیرفعال باشند و نباید توسط چنین نرم افزارهای دانلود کنید، چون موفق نخواهید شد!
بعد از دانلود همه قسمتها، فايل قسمت اول را اجرا کنيد، تا فيلم Extract و آماده نمايش شود.

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

مقدس
باصداي پوژنگ پروازی

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ های سریال از نفس افتاده
با صدای احسان خواجه امیری
  

 Track 01   Track 02
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کره و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

ساخت autorun برای cd ها توسط Multimedia Builder v4.9.7

حتما تاکنون شما نیز از مجموعه های نرم افزاری و آموزشی موجود در بازار استفاده کرده اید. تمامی این مجموعه ها و CD های آموزشی پس از قرار دادن cd به صورت خودکار اجرا می شوند ( AutoRun ) و پنجره ای که در هر مجموعه برای کاربر باز می شود بنا به نوع محتویات آن طراحی و ساخته شده و دارای امکانات مربوط به خود می باشند.

این اتوران های زیبا وگویا به توسط نرم افزار های مختلف سازنده اتوران ساخته می شوند که امروز قصد معرفی یکی از قدرتمندترین و محبوب ترین انها را داریم.

Multimedia Builder یا همان نرم افزار MMB نرم افزاریست که با توجه به گستردگی امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می گذارد، امکان ساخت autorun های زیبا و متنوع را به کاربر می دهد.

استفاده از این نرم افزار علاوه بر ساخت autorun در زمینه های دیگری همانند ساخت برنامه های پخش MP3 ، ساخت آموزش های چند رسانه ای ، ساختن برنامه هایی برای اجرای چندین ابزار و ... نیز می باشد.

 

از ویژگی ها و دیگر امکانات این برنامه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- طراحی و ساخت برنامه ها به صورت کاملا گرافیکی

- با یک کلیک می توانید اجزا و اشیا جدیدی را به برنامه اضافه کنید

- پشتیبانی از تمامی فرمت های مشهور گرافیکی

- ابزار جابجایی اجزا در برنامه

- ساخت و ذخیره سازی برنامه تنها در یک فایل اجرایی EXE

- توانایی ایجاد تغییرات و اعمال افکت بر روی تصاویر برنامه

- قابلیت بهینه سازی تنظیمات برنامه به صورت دستی و خودکار

- بیش از 40 افکت و فیلتر متفاوت برای ساخت برنامه

- قرار دادن آهنگ در متن برنامه

- توانایی قرار دادن فرمت های تصویری در برنامه و پخش آن ها با هر سرعتی

- قرار دادن افکت های مختلف در هنگام خروج از برنامه ساخته شده

و صدها امکان دیگر

 

جزئیات کامل تر به زبان سایت سازنده ....
  تصویری از محیط نرم افزار
  English Explanations

 لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کره و Save Target As را بزنيد.

نکته: فايل کرک در داخل همين فايل قرار دارد. رمز فايل: www.mobin-group.com

 


 

دنیای موبایل

Mobisophy.Interactive.Voice.Call.Master.v1.50

يك منشي تلفني با امكانات بسيار توپ كرك شده
ویژگیهای برنامه:
-کنترل تماسهای تلفنی بطور کاملا هوشمند
-دارای ۷ پروفایل ویژه : Accept- IVR-Send busy tone-Reject+Send SMS-Divert calls to-Record conversation secretly-Mute the ringer برای تماسهای شما
-قابلیت دریافت تماس و ضبط آن (به همراه منشی پاسخگوی کامل)
-قابلیت فرستادن بوق اشغال برای همه یا لیست سیاه (با عملکرد عالی و سرعت بالا)
-قابلیت برنامه ریزی و کنترل لیست سیاه و سفید
-قابلیت Divert مکالمات به صورت جزیی و کلی و یا با انتخاب لیست مورد نظر
-قابلیت برقراری تماس در موعد مقرر و IVR ویژه برای اعلام تبریک
-قابلیت ضبط مکالمات تلفنی بصورت اتوماتیک
-قابلیت کنترل و برنامه ریزی پیشرفته روی نحوه ی کارکرد در برقراری هر تماس
-قابلیت scheduler که توسط آن می توانید بطور منظم و سر وقت های دلخواهتان پروفایل مورد نظر را تغییر دهید.
-قابلیت استفاده از SMS به عنوان پاسخگو
-قابلیت اجرای خودکار در هنگام روشن شدن گوشی
-قابلیت نمایش indicator روی صفحه اصلی
-قابلیت Hide برنامه و نیز در هنگام کار کمترین حجم ممکن از حافظه را می گیرد
-قابلیت صبر قبل از IVR ها
-نمایش تماسهای رد و بدل شده
-قطع اتوماتیک IVR بعد از قطع مکالمه
-دارای یک موتور قوی و پرسرعت برای کنترل تماسها

سازگاری کامل با گوشیهای:
Nokia 3230/6260/6600/6620/6630/6670/6680/6681/6682/7610/N70/N90
Panasonic X700/X800

 لينک دانلود
لينک دانلود غيرمستقيم مي باشد.

نکته: پس از پایان نصب برنامه روی گوشی خود یک پیام روی صفحه گوشی خواهید دید که در آن کد Register برنامه نوشته شده شما باید فورا از روی آن کد یادداشت بردارید و در هنگام اجرای برنامه در قسمت Register فقط یکبار این کد را به برنامه بدهید تا برنامه بطور کامل رجیستر گردد .
 اگر هنگام باز کردن فايل از شما رمز خواست، reza-2006 را وارد کنيد.

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


کرشمه​ای کن و بازار ساحری بشکن

کرشمه​ای کن و بازار ساحری بشکن
به باد ده سر و دستار عالمی یعنی
به زلف گوی که آیین دلبری بگذار
برون خرام و ببر گوی خوبی از همه کس
به آهوان نظر شیر آفتاب بگیر
چو عطرسای شود زلف سنبل از دم باد
چو عندلیب فصاحت فروشد ای حافظ

 

به غمزه رونق و ناموس سامری بشکن
کلاه گوشه به آیین سروری بشکن
به غمزه گوی که قلب ستمگری بشکن
سزای حور بده رونق پری بشکن
به ابروان دوتا قوس مشتری بشکن
تو قیمتش به سر زلف عنبری بشکن
تو قدر او به سخن گفتن دری بشکن

 
 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»

 

جمله روزانه

17 بهمن
ما نه تنها سلامت ذهنی مان را انتخاب می کنیم، بلکه سلامت جسمانی مان را هم انتخاب می کنیم. خودمان سرماخوردگی را انتخاب می کنیم. خودمان پشت درد را انتخاب می کنیم. خودمان سردرد را انتخاب می کنیم. خودمان خستگی را انتخاب می کنیم. خودمان آلرژی ها را انتخاب می کنیم.
وین دایر

فرستنده:
saheledoosti@yahoo.com

**************

مردان بزرگ و شخصيتهاي مهم اشتباه مي كنند و آن را مي پذيرند.كسي كه اشتباه مي كند و آن را نمي پذيرد ، انساني حقير است

فرستنده:
s_ir62@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

اَكْثَرُ مَصَارعِ‌ الْعُقُولِ تَحْتَ بُرُوقِ الْمَطَامِعِ.
قربانگاه عقلها غالبا در پرتو طمعها است.
امام علی (ع)

 

 

نکات ريز خانه داري
mitramrz@yahoo.com

بخش دوم : نکاتی درباره ی نگهداری و استفاده از مواد غذایی

چند نکته در مورد پنیر
پنیر یکی از متداول ترین مواد غذایی مصرفی خانواده ها در وعده صبحانه است . در کنار خواص مفید و ارزشمند پنیر ، سلامت ظاهری آن نیز مورد توجه قرار می گیرد . برای جلوگیری از خشک و سفت شدن پنیر ، روی طرف بریده شده آن کره یا روغن بمالید . برای نرم کردن چنین پنیری ، می توان آن را در دوغ خیس کرد . برخی از خانم های کدبانو معتقدند اگر پنیر را درون ماست بیندازند ، بسیار لذیذ می شود ، ولی برای نگهداری پنیر ، هیچ چیز بهتر از آب پنیر نیست . اگر پنیر را میان پارچه ای که در سرکه انگور خیسانده اید قرار دهید ، طعم و مزه خوبی خواهد یافت و مدت بیشتری تازه خواهد ماند . پنیری را که کپک زده است دور نریزید ، درون ظرف در دار حاوی پنیر کپک زده ، چند حبه قند بیاندازید ، سپس در ظرف را بگذارید . کپک ها از پنیر جدا شده به سراغ قند می روند . قبل از بریدن پنیر ، همیشه کارد را گرم کنید . ملاحظه خواهید کرد که پنیر به آسانی ومانند کره بریده خواهد شد . اگر محصولات لبنی نظیر پنیر و کره در کاغذ آلومینیومی بسته بندی شوند ، تا مدت 8 ماه در فریزر قابل نگهداری خواهند بود . پنیر برای دردهای روده ای و بیماری های کبدی مفید است .

 

 

آرایشی - بهداشتی
amoozesh_v_sh@yahoo.com

محصولات برنزه كننده مصنوعي

1_ رنگهاي موضعي: بصورت لوسيون، كرم و اسپري موجود بوده و از رنگهاي گياهي توليد ميگردند. اما رنگ همراه با سلولهاي پوست مرده پس از چند روز مي ريزد.

2_ تسريع كننده هاي برنزه كننده: بـصورت لوسيون و اسپري موجود مي بـاشند. موثرترين مـاده شيميايي آنها DHA و يا DIHYDROXYACETONE است. اين ماده مـلانوسيتها را حساس كرده و با اين عمل توليد ملانين را افزايش مي دهـد كه سبـب تسريع روند برنزه شدن ميگردد.

SOLARIUM : اين دستگاه ها با ساطع كردن اشعه ماوراء بنفش عمل برنزه كردن پوست را انجام مي دهند اما همانند نور طبيعي خورشيد مضر بـوده و بـايد از آنها پرهيز كنيد.

4_ "BRONZER" : محصولات پودري شكلي ميبـاشند كه مستقيما توسط برس مخصوص به روي پوست بكار ميرود. قابل شستشو بوده و براي صورت مناسب ميباشد. بـي ضرر ترين روش برنزه كردن استفاده از محصولات برنزه كننده است البته بغير از سـولاريـوم
http://lover-than-love.mihanblog.com

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

مباد كه رستم تن به بند دهد! و نمی دهد و فریاد برمی دارد كه:

كه گفتت برو دست رستم ببند!
نبندد مرا دست، چرخ بلند!

و این گلبانگ آزادگی و سربلندی است كه از گلوی سردار عشق بر می آیدو مباد كه آن را از یاد ببریم!
پس رستم به نبرد و جستجو بر می خیزد و ... سرانجام...
بر راز مرگ اسفندیار آگاه می شود و :

بزد تیر بر چشم اسفندیار
سیه شد جهان پیش آن نامدار

گویند كه چون خواستند تا اسفندیار را رویین تن كنند ، او در چشمه ای فرو شد و از اثر آب آن چشمه، تیر و شمشیر بر او كارگر نبود. اما وی به هنگام فروشدن در آب، چشم خویش را بست و مرگ او در چشمانش تخم گذاشته بود. مانند آشیل كه مرگش در پاشنه پایش بود و عبارت پاشنه آشیل به معنای نقطه ضعف از آنجا آمده است.

ادامه دارد ...

 

 

مشکان
info@moshkan.com

سه شنبه: طنز

تعبير خواب: مخصوص افرادي كه قصد دارند به خواستگاري بروند!

1- اگر خواب ديديد در يك جاي تنگ و تاريك هستيد كه از ديواره هايش هلوپ هلوپ خون مي چكد و شما در حال شنا كردن در خون هستيد، تعبيرش اين است كه شما در قلب معشوقه تان جاي داريد! در ضمن به شما توصيه مي كنيم اينقدر فيلم هاي « سينما ماوراء» شبكه 4 را نگاه نكنيد!

2- اگر خواب ديديد در سر كلاس درس هستيد و تالس استاد شماست، تعبيرش اين است كه متاسفانه دچار بحران مثلث معروف(!) شده ايد، ضمن ابراز همدردي با شما، لااقل مراقب باشيد اين مثلث مربع يا پنج ضلعي نشود!

3- اگر خواب ديديد سوار يك عدد ژيان هستيد و ناگهان درهايش قفل شد و آتش گرفت ، تعبيرش اين است كه مي توانيد رابطه دوستانه خوبي با باجناقتان برقرار كنيد، راستي از اين بعد با عينك بخوابيد تا پژو 405 را ژيان نبينيد!

4-اگر خواب ديديد يك عدد ماهي هستيد كه در يك تور ماهيگيري گير كرده است و سپس به صورت معجزه آسايي از تور رهايي مي يابد، تعبيرش اين است كه متاسفانه اين وصلت سر نمي گيرد!

5-اگر خواب ديديد كه بدون هيچ جرمي زنداني هستيد و در حاليكه به پاهايتان زنجير زده اند، در هواي گرم با يك عدد كلنگ به سنگ ضربه مي زنيد، تعبير خوبي دارد، مبارك باشد، به وصال محبوبتان مي رسيد!

6-اگر خواب ديديد صبح ها در يك مهد كودك بچه تر و خشك مي كنيد و يعد از ظهر ها در يك رستوران ظرف مي شوريد ، رويم به ديوار(!) تعبيرش اين است كه شما هم « زي ذي» مي شويد!

7-اگر خواب ديديد ماهي كوچولوي ناز داخل آكواريم خانه يك دفعه تبديل به كوسه شد و شما را بلعيد، تعبيري ندارد، فقط شبها كمتر شام بخوريد!
 

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

 سوره: سورة النساء آيات: 176 محل نزول: مدینه

وَإِنْ أَرَدتُّمُ اسْتِبْدَالَ زَوْجٍ مَّكَانَ زَوْجٍ وَآتَيْتُمْ إِحْدَاهُنَّ قِنطَارًا فَلاَ تَأْخُذُواْ مِنْهُ شَيْئًا أَتَأْخُذُونَهُ بُهْتَاناً وَإِثْماً مُّبِيناً 20 وَكَيْفَ تَأْخُذُونَهُ وَقَدْ أَفْضَى بَعْضُكُمْ إِلَى بَعْضٍ وَأَخَذْنَ مِنكُم مِّيثَاقًا غَلِيظًا 21 وَلاَ تَنكِحُواْ مَا نَكَحَ آبَاؤُكُم مِّنَ النِّسَاء إِلاَّ مَا قَدْ سَلَفَ إِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةً وَمَقْتًا وَسَاء سَبِيلاً 22 حُرِّمَتْ عَلَيْكُمْ أُمَّهَاتُكُمْ وَبَنَاتُكُمْ وَأَخَوَاتُكُمْ وَعَمَّاتُكُمْ وَخَالاَتُكُمْ وَبَنَاتُ الأَخِ وَبَنَاتُ الأُخْتِ وَأُمَّهَاتُكُمُ اللاَّتِي أَرْضَعْنَكُمْ وَأَخَوَاتُكُم مِّنَ الرَّضَاعَةِ وَأُمَّهَاتُ نِسَآئِكُمْ وَرَبَائِبُكُمُ اللاَّتِي فِي حُجُورِكُم مِّن نِّسَآئِكُمُ اللاَّتِي دَخَلْتُم بِهِنَّ فَإِن لَّمْ تَكُونُواْ دَخَلْتُم بِهِنَّ فَلاَ جُنَاحَ عَلَيْكُمْ وَحَلاَئِلُ أَبْنَائِكُمُ الَّذِينَ مِنْ أَصْلاَبِكُمْ وَأَن تَجْمَعُواْ بَيْنَ الأُخْتَيْنِ إَلاَّ مَا قَدْ سَلَفَ إِنَّ اللّهَ كَانَ غَفُورًا رَّحِيمًا 23

 

ترجمه فارسي مکارم

و اگر تصميم گرفتيد كه همسر ديگرى به جاى همسر خود انتخاب كنيد، و مال فراوانى (بعنوان مهر) به او پرداخته‏ايد، چيزى از آن را پس نگيريد! آيا براى بازپس گرفتن مهر آنان، به تهمت و گناه آشكار متوسل مى‏شويد؟! «20» و چگونه آن را باز پس مى‏گيريد، در حالى كه شما با يكديگر تماس و آميزش كامل داشته‏ايد؟ و (از اين گذشته،) آنها (هنگام ازدواج،) از شما پيمان محكمى گرفته‏اند! «21» با زنانى كه پدران شما با آنها ازدواج كرده‏اند، هرگز ازدواج نكنيد! مگر آنچه درگذشته (پيش از نزول اين حكم) انجام شده است; زيرا اين كار، عملى زشت و تنفرآور و راه نادرستى است «22» حرام شده است بر شما، مادرانتان، و دختران، و خواهران، و عمه‏ها، و خاله‏ها، و دختران برادر، و دختران خواهر شما، و مادرانى كه شما را شير داده‏اند، و خواهران رضاعى شما، و مادران همسرانتان، و دختران همسرتان كه در دامان شما پرورش يافته‏اند از همسرانى كه با آنها آميزش جنسى داشته‏ايد -و چنانچه با آنها آميزش جنسى نداشته‏ايد، (دختران آنها) براى شما مانعى ندارد- و (همچنين) همسرهاى پسرانتان كه از نسل شما هستند (-نه پسرخوانده‏ها-) و (نيز حرام است بر شما) جمع ميان دو خواهر كنيد; مگر آنچه در گذشته واقع شده; چرا كه خداوند، آمرزنده و مهربان است «23»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

 

بخش دوم

مطالب ارسالی ديگر اعضا

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

marmuulac@yahoo.com

ما خودمان را متقاعد مي کنيم به اين که زندگي بهتر خواهد شد وقتي که ازدواج کنيم و خانواده اي تشکيل دهيم.سپس سر خورده و نا اميد مي شويم چرا که بچه هاي ما کوچک هستند و به توجه دائمي نياز دارند، پس به اميد آينده بهتري هستيم تا آنها بزرگ شوند بعد که به سن نوجواني رسيدند وما درگير مشکلات آنها هستيم آرزوي گذشتن آنها از سن بحران و فرداي شادتري را داريم.....به خودمان وعده ميدهيم زندگي بهتري را............ ..وقتي من و همسرم با هم تلاش کنيم،تا ماشين بهتري تهيه کنيم،تا به مسافرت تفريحي برويم،تا......بالاخره بازنشسته شويم ز حقيقت اين است که هيچ زماني براي شاد بودن بهتر از زمان حال نيست.زندگي هميشه پر از درگيري و سعي و تلاش است.چه بهتر قدرت رويارويي با آنها را داشته باشيم و عليرغم تمام مشکلات تصميم بگيريم شاد زندگي کنيم .

 

 

amoozesh_v_sh@yahoo.com

لطفا کمی مکث کنید !!!

رسیدن به اوج کار راحتی نیست ،اما در اوج ماندن کار بسیار سختی است .
زمانی عاشق می شوی که در قلبت جایی برای عشق وجود داشته باشد.
آینده از آن توست ، اگر از امروزت حداکثر استفاده را ببری .
تنها زمانی پیر شده ای که احساس پیری کنی.
توانمندی و قابلیتهای تو به اندازه ای است که آنها را ببینی.
یاس و ناامیدی تنها به دنبال آدمهای ضعیف می گردند.
تنها زمانی به عقب برگرد که بخواهی درسی از گذشته ات بگیری.
کسانیکه سریعتر میروند همیشه زودتر به مقصد نمی رسند.
قدرت واقعی در منطق قوی تو نهفته است.
تاریکی و سکوت شب زیباست به شرط آنکه در آن تاریکی ، روشن فکر کنی.
می توانید بهترین باشید ، کافی ست که بخواهید و اراده کنید، باور کنید.
به همین سادگی . لطفا کمی مکث کنید!!

برگرفته از مجله موفقیت

 

 

aboozar.mr@gmail.com

آمريکا خبر دارد که سر کار رفته ؟

زیاده عرضه نیست. عکس را ببینید

میگم آمریکا خبر داره چه جور رفته سر کار ؟

 

 

toraj_fal@yahoo.com

يک توضيح

سلام دوستان
گاهي وقتها آدم نمي دونه چه موضعي درست يا غلطه ، يا بهتره بگم گاهي سوالها بيشتر از يك جواب داره ، جوابهائي كه مقابل و متضاد نيز مي تونند باشند
در قضيه حذف كلمه مادر زن از مجله مبين ، من قصد داشتم جوابي بفرستم و در آن به دوست سوئـــدي تو ضيحاتي بدهم ، كه در حين نوشتن منصرف شدم ، چرا كه همسر خودم نيز با دوستمون هم عقيـــده بود و كمي توهين آميز ميدانست ، ولي حداقل در اينجا ضروري ميدونم بگم كه همه مردم اينجور فكر نمي كنند و مادر زن و مادر شوهر و خواهر شوهر مال گذشته بود ، افكار مردم خيلي با گذشته فرق كرده و تاثير هاي منفي نيز بجا مانده از شوخيهاي شومن هاي معروفي چون سيد كريم كه جك هاي زيادي از او در خاطره ها مانده و حميد ماهي صفت فعلي كه به رشتي و لر و ترك و اصفهاني و مادر زن و و و و گير داده و جك ميسازند
مسئله ديگه عكسهاي قشنگي بود كه در شماره 653 از دوست خوبمون آقاي ملكيان چاپ شده است ، من بعد از ديدن عكسي كه كـتــف سياه شده زنجير زني را نشان ميداد ، خيلي متاثر شدم چون اين عكسها در خارج از كشور بازتاب خوبي نخواهد داشت ، چون علي رغم توصيه ها و تـقـبـيح گردانــد ن علم و زنجير زني هنوز در كشور كساني از روشهاي منسوخ عزاداري پيروي مي كنند ، كه اين سوژه اي است براي كساني كه مي خواهند بر ضد دين و مذهب ما ايرانيها گزارش تهيه كنند ، ولي تا كسي چون ملكيان عزيز چنين عكسي تهيه و مجله مبين چاپ نكند از كجا من نوعي متوجه خواهم شد ، دقيقا همان كاري كه بنده در اولين ارتباطم با مجله مبين كردم و راه حلي براي كسب درآمد از راه خريد زمين و حفر آن و فروش مصالح ساختماني فرستادم ( كه در اصل قصدم بيدار شدن مسئولين ذيربط بوده و هرگز خودم دست به چنين كاري نزده بودم ) بهر حال بايد سعي شود در كنار چنين عكسها توضيحاتي نيز ارسال گردد تا هموطناني چون دوست سوئــدي فكر نكنند كه ايران همان ايران 30 سال پيش است

 

 
mohammad.pegah@gmail.com

از سوي مجموعه فرهنگي هنري تهران برگزار مي شود ؛
سمينار آموزشي تجارت الكترونيكي و تجارت اينترنتي

در مركز همايشهاي مجموعه فرهنگي هنري تهران روز چهار شنبه18 بهمن از ساعت 15 الي 19 سمينار آموزشي تجارت الكترونيكي و تجارت اينترنتي برگزار مي شود.
دكتر سيد عليرضا درخشان (عضو كميته سه نفره تجارت الكترونيك ) سخنران اين برنامه ،درباره عناوين زير سخنراني خواهد كرد: آشنایی با اصول و مفاهیم تجارت الکترونیکی(کسب و کار الکترونیکی، تجارت اینترنتی و ...)، ساختار سازمان¬های مربوط به تجارت الکترونیکی درسطوح بین¬المللی ،انجام یک پروسه تجارت الکترونیکی بصورت تئوری ،اجزای تجارت الکترونیکی(آشنایی با مراحل ورود شرکت ها و سازمان ها به عرصه تجارت الکترونیکی) ، نرم افزار ، ارتباطات ، استاندارد، محاسن و معایب تجارت الکترونیکی در عرصه های مختلف ( تغییرات فرهنگی، توسعه پایدار و...).
علاقه مندان براي رزرو و شركت در اين برنامه با شماره هاي 7-77641125 تماس حاصل نمايند و يا به نشاني :خيابان شريعتي،روبروي بهار شيراز،مجموعه فرهنگي هنري تهران(سينما ايران)،مركز همايشها مراجعه نمايند.
براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به اين سايت مراجعه فرماييد. http://www.tehranhamayesh.150m.com

 

 

saeidtpl@yahoo.com

چه کسی می داند جنگ چيست؟ 

چه کسی می داند فرود يک خمپاره قلب چند نفر را می درد؟ چه کسی می داند جنگ يعنی سوختن، يعنی آتش، يعنی گريز به هر جا، به هر جا که اينجا نباشد، يعنی اضطراب که کودکم کجاست؟ جوانم چه می کند؟ دخترم چه شد؟
به راستی ما کجای اين سوال ها و جواب ها قرار گرفته ايم ؟ کدام دختر دانشجويی که حتی حوصله ندارد عکس های جنگ را ببيند و اخبار آن را بشنود، از قصه دختران معصوم سوسنگرد با خبر است؟ آن مظاهر شرم و حيا را چه کسی ياد می کند که بی شرمان دامنشان را آلوده کردند و زنده زنده به رسم اجدادشان به گور سپردند.
کدام پسر دانشجويی می داند هويزه کجاست؟ چه کسی در هويزه جنگيده؟ کشته شده و در آنجا دفن گرديده؟ چه کسی است که معنی اين جمله رادرک کند:
نبرد تن و تانک؟! اصلا چه کسی می داند تانک چيست؟ چگونه سر 120دانشجوی مبارز و مظلوم زير شنی های تانک له می شود؟ آيا مي توانيد اين مسئله را حل کنيد؟
گلوله ای از لوله دوشکا با سرعت اوليه خود از فاصله هزار متری شليک می شود و در مبدا به حلقومی اصابت نموده و آن را سوراخ کرده وگذر می کند، حالا معلوم نماييد سرکجا افتاده است؟ کدام گريبان پاره مي شود؟ کدام کودک در انزوا و خلوت اشک می ريزد؟
و کدام کدام ...؟ توانستيد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگر نمی توانيد، اين مسئله را با کمی دقت بيشتر حل کنيد : هواپيمايی با يک و نيم برابر سرعت صوت از ارتفاع ده متری سطح زمين، ماشين لندکروزی را که با سرعت درجاده مهران – دهلران حرکت می نمايد، مورد اصابت موشک قرار می دهد، اگراز مقاومت هوا صرف نظر شود. معلوم کنيد کدام تن می سوزد؟ کدام سر می پرد؟ چگونه بايد اجساد را از درون اين آهن پاره له شده بيرون کشيد؟ چگونه بايد آنها را غسل داد؟ چگونه بخنديم و نگاه آن عزيزان را فراموش کنيم؟
چگونه می توانيم در شهرمان بمانيم و فقط درس بخوانيم. چگونه می توانيم درها را به روی خود ببنديم و چون موش در انبار کلمات کهنه کتاب لانه بگيريم؟ کدام مسئله را حل می کنی؟ براي کدام امتحان درس می خواني؟ به چه اميد نفس می كشی؟ كيف و كلاسورت را از چه پر می كنی؟ از خيال، از كتاب ، از لقب شاخ دكتر يا از آدامسی كه هر روز مادرت دركيفت می گذارد؟
كدام اضطراب جانت را می خورد؟ دير رسيدن به اتوبوس، دير رسيدن سر كلاس، نمره گرفتن؟ دلت را به چيز بسته ای؟ به مدرك، به ماشين، به قبول شدن در حوزه فوق دكترا؟ صفايی ندارد ارسطو شدن خوشا پر كشيدن، پرستو شدن
آي پسرك دانشجو، به تو چه مربوط است كه خانواده ای در همسايگی تو داغدار شده است؟جوانی به خاك افتاده است؟
آي دخترك دانشجو، به تو چه مربوط است كه دختران سوسنگرد را به اشك نشانده اند؟ و آنان را زنده به گور كردند؟ هيچ می دانستي؟ حتما نه ! ...
هيچ آيا آنجا كه كارون و دجله و فرات بهم گره می خورد، به دنبال آب گشته ای تا اندكی زبان خشكيده كودكی را تر كنی و آنگاه كه قطره ای نم يافتی؟ با اميدهای فراوان به بالين آن كودك رفتی تا سيرابش كنی؟ اما ديدي كه كودك ديگر آب نمی خورد!! اما تو اگر قاسم نيستی، اگر علی اكبر نيستی، اگر جعفر و عبدالله نيستی، لااقل حرمله مباش!
كه خدا هديه حسين را پذيرفت و خون علی اكبر و علی اصغر را به زمين پس نداد. من نمی دانم كه فردای قيامت اين خون با حرمله چه خواهد كرد... پس بيايد

حرمله مباشيم ...

نوشته ای از شهيد احمدرضا احمدی،
رتبه اول کنکور پزشکی سال 64
ساعتی قبل از شهادت

 

 

daneshjou2001@yahoo.co.in

ما مي توانيم

ما میتوانیم حدودا دو هفته پیش بود که با قسار میومدم تهران . در راه با یکی از مسافرا هم صحبت شدم . تا طبق معمول بیشتر این طور همصحبت شدنا رسیدیم به نالیدن از وضع کشور و اقتصاد و الی آخر . وقتی رسیدیم به انرژی هسته ای بهم خندید و گفت تو باور میکنی که ما به فناوری اون رسیده باشیم ، استادمون میگفت ( طرف دانشجوی شیمی بود ) این انرژی هسته ای ما عبدالقادر خانی . من خیال کردم یه اصطلاحی چیزیه اما بهم گفت که ایران یه شرکت بین المللی زده تو دبی و از اونجا این دستگاه ها رو از یه شرکت پاکستانی میخره و ازشون استفاده میکنه تا این که یه بی هویتی میاد و ما رو لو میده . ( انگار سانتریفوژ آب نباته که همین طوری بفروشن به ما ) و باقی قضایا رو که همه حفظیم . جالبترین بخش حرفاش این بود که آمریکا واسه این که ما به بمب اتم دست پیدا میکنیم نگران نیست فقط میگه چرا جرزنی میکنید چیزی که پاش زحمت نکشید به اسم خودتون میزنید . من از اون جائی که در این مورد دقیقا اطلاعی نداشتم مجبور بودم سکوت کنم اصولا هر آدم بی اطلاعی در مورد هر شایعه ای مجوره سکوت کنه یا این که بعضیا اونو راحت قبول میکنن . رفت و رفت تا دیشب که یه خبر تکراری اما خیلی جالب رو دوباره شنیدم و اون خبر تولید داروی ایدز بود . اون هم برای اولین بار در جهان . به نظر کار ساده ای میاد چند تا گیاه رو با هم قاطی میکنن و بعدش هم که بسته بندیش میکنن . به همین راحتی به همین خوشمزگی . تو این پروژه 100 نفر آدم به مدت 5 سال با هم همکاری کردن و این پروژه رو به اینجا رسوندن . حالا اگه سمند بود میگیم انگلیس واسمون ساخنه . اگه انرژی هسته ایه میگیم لطف پاکستان بوده . دیگه میخوام ببینم این حضرات اعتماد به نفس و کشور دوست چه بهونه ای میتونن بیارن غر از این که بابا کار مهمی نکردن . اصلا حرف من این نیست که ما قطب اول علم هستیم و کسی هنوز ما رو کشف نکرده ! نه بلکه حرف من اینه که ما کشوری داریم با چند بعد که دو بعد از اون رو من توضیخ میدم : از یک بعد ما هر روز داریم پیشرف میکنیم و خودمنو تقویت میکنیم . و در بعد دیگه همین طور با تلاش یه عده آدم وطن فروش بهمون القا میشه که ما هیجی نیستیم و باید تا ابد پیرو کشورای جهان سوم باشیم . و در اصل ما چیزی هستیم میان این دو . نه اون قدر پیشرفته که خود کفا باشه و نه اون قدر بی ارزش که جلوی آمریکا کم بیاره . کشور ما پر از مغزه اصلا کاری به کم لطفی دولتمردا هم ندارم . اونا رو ولشون کنید خودمون که میتونیم خودمونو باور کنیم و از خودمون انتظار بیشتری داشته باشیم . تو رو خدا نه این قدر خودمونو باد کنیم که از غرور بترکیم و نه این که اصلا خودمونو به حساب نیاریم. امیدوارم روزی برسه که از استعداد خودمون کمال استفاده رو ببریم و علاوه بر معایب ، محاسن کشور عزیزمون ایران رو هم ببینیم . نه مثل شماره 563 با یه داستان سراسر یاس و نا امیدی فضای ایران رو فضای پیریو فرتوتی و از جهت دیگر فضای خفقان و استبداد ببینیم همین
انشاالله

 

.

shekoofeh493@hotmail.com

روانشناسی عشق ورزیدن

نوشته : م.و.

برای انسان رسیدن به کمال بدون نوعی از عشق ورزیدن امکان پذیر نیست. بدین گونه هر کس در آرزوی عشق ورزیدن و مورد عشق واقع شدن است. هر چند عده زیادی هستند که بطور کامل ناکام می گردند. امروزه عده ای هستند که می ترسند به نفوذ عشق دیگری سر فرود آورند زیرا تصور می کنند هویت شخص خود را از دست می دهند. عده ای دیگر در ناخود آگاه خود عاشق شدن را ممنوع می کنند چون نمی خواهند مورد خیانت واقع شوند. در این مواقع است که بعلت ناسازگاریهای ناخود آگاه در درون فرد عشق ورزی غیر ممکن می گردد و دراين مواقع است که روانکاوی یا دوباره سازی روانی تقریبا همیشه موثر است.
زنان و مردانی که در شهرهای بزرگ برای ادامه کارو یا ادامه تحصیل آمده اند هنگامیکه متوجه می گردند چقدر تنها هستند و اغلب در پارک ها قدم می زنند و به زوجهای دیگر خیره می گردند بدنبال موقعیت های مشابه ای هستند تا نیاز خود را برطرف کنند. اما چون درآمد بالایی ندارند تا دیگران را به بیرون دعوت کنند یا تصور می کنند زشت و بد قیافه هستند خود را در اختیار هوس ها (تمايلات جنسی)قرار می دهند تا بدین صورت آن جانشین عشق گردد. هر چند که در انتها درمی یابند که این موضوع فریبی بیش نبوده و نمی تواند نیاز ایشان را برطرف کند اما بخاطر ناچاری بارها و بارها به آن افدام می ورزند.
توهم در عشق
افراد زیادی هستند که بدلیل عدم تجربه و آموزش کافی همیشه آنچه را که فقط توهمی خیال پردازانه است به عنوان عشق واقعی تعبیر می کنند. البته این توهم ببیشتر پیده ای رایج در میان جوانان است. تنظیم ملاک ها منبی بر تفاوت و تفارق بین عشق راستین و دروغین کار محالی نیست البته نه برای فرد عاشق چون او خود درگیر است بلکه بوسیله سوم شخص ناظر. بنظر ویلیام اشتکل روان شناس برجسته توهم در عشق ناشی از رنجیدگی است.
هنر عشق ورزیدن
هنر عشق ورزیدن چیزی است که بایستی آموخته شود و شگفت آور نیست که پندار در عشق موجب شوربختی می گردد. نخستین شرط خوشبختی در عشق، عشق مطلوب و عاملی است که باعث گسترش شخصیت هر دو شریک می باشد. یکی از مشکلاتی که دراین رابطه در مورد خانم ها مطرح می گردد سرد مزاجی است. سرد مزاجی حالتی است با خصوصیات از قبیل اغلب عصبی، متلون، فتنه جو و بد مشرب. این حالت می تواند ریشه در علل و حوادث رخ داده در زندگی و یا کشمکش های روانی باشد. این موضوع می تواند در دراز مدت باعث جدایی زوجین گردد. متاسفانه چون اکثر مردان متوجه این موضوع نمی گردند نمی توانند به همسران خود دراین رابطه کمک نمایند.
ماهیت عشق
غریزه در انسان هرگز چیزی منخصرا بیولوژیکی نیست. همانطور که در میان ما انسانها خوردن تنها در خدمت بقای فرد نمی باشد. بهمین شکل غریزه جنسی در زندگی می باشد. انسان برای بدست آوردن دل می بایست از راه احساسی نزدیک شود چرا که بدون آن خوشنودی واقعی امکان پذیر نیست. همچنین باید گفت عشق حقیقی موثرترین و تعالی بخش ترین خلاق وجود انسانی است.

 

 

hussein_rfa@yahoo.com

علل و عوامل انقلاب اسلامى - قسمت 4
تبعیض و بی ‏عدالتی 

کتاب: پیرامون انقلاب اسلامی صفحه 32
نویسنده: استاد شهید مرتضی مطهری

در زمان ما این مسئله-تکیه بر روی منشا طبقاتی انقلاب‏ها -رواج بسیار پیدا کرده و حتی کسانی هم که از مفاهیم اسلامی سخن میگویند و دم از فرهنگ اسلامی میزنند، خیلی زیاد روی مسئله مستضعفین،استضعافگری و استضعاف شدگی تکیه میکنند. بطوری که این افراط بنوعی تحریف و انحراف کشیده شده است.
پیروان نظریه دوم میگویند،بخلاف آنچه معتقدان نظر اول ادعا میکنند،همه انقلاب‏ها ریشه مادی صرف ندارد.البته ممکن است ریشه پاره‏ای از انقلابها دو قطبی شدن جامعه از نظر اقتصادی و مادی باشد،و یک شاهد مثال در اینمورد تعبیر حضرت امیر(ع) است در خطبه‏ای که بمناسبت آغاز خلافت ایراد فرمود. (1) .
امام علیه السلام در این خطبه از کظه ظالم-سیری و اشباع ظالم-و سغب مظلوم-گرسنه ماندن مظلوم-نام میبرد.یعنی دو قطبی شدن جامعه و تقسیم آن بمعدودی افراد سیر و کثیری افراد گرسنه.سیری که از شدت پرخوری ثقل کرده و باصطلاح تخمه (سوء هاضمه)پیدا میکند و گرسنه‏ای که از شدت محرومیت‏شکمش به پشتش می‏چسبد.
بر طبق نظر دوم درباره انقلاب‏ها،تقسیم جامعه از نظر اجتماعی و اقتصادی به دو قطب محروم و مرفه شرط ضروری پیدایش انقلاب نیست.بسا ممکن است انقلابی خصلت انسانی محض داشته باشد.طغیان به جهت گرسنگی،اختصاص بانسان ندارد. حیوان هم اگر خیلی گرسنه بماند بسا هست که علیه انسان یا حیوانهای دیگر و یا حتی علیه صاحبش طغیان میکند.حال آنکه در بسیاری موارد انقلابها صرفا خصلت انسانی داشته‏اند.انقلاب هنگامی می‏تواند انسانی باشد که ماهیتی آزادیخواهانه و ماهیتی سیاسی داشته باشد نه ماهیتی اقتصادی.چون این امکان هست در جامعه‏ای شکم‏ها را سیر بکنند و گرسنگی‏ها را تا حدی و یا بطور کلی از بین ببرند،ولی بمردم حق آزادی ندهند،حق دخالت در سرنوشت‏خود و حق اظهار نظر و اظهار عقیده را از آنها سلب بکنند.می‏دانیم که هیچ کدام از این مسائل به عوامل اقتصادی مربوط نیستند. در چنین جامعه‏ای،مردم برای کسب این حقوق از دست رفته قیام میکنند و انقلاب براه میاندازند و به این ترتیب انقلابی نه با ماهیت اقتصادی بلکه با ماهیتی دمکراتیک و لیبرالی بوجود میآورند.

پی‏نوشت:
1- اگر آن جمعیت انبوه حاضر نمی‏شدند و یاری نمیدادند تا حجت‏تمام شود،و اگر نبود عهدی که خدای تعالی از علما و از دانایان گرفته‏تا راضی نشوند،بر سیری ظالم و گرسنه ماندن مظلوم...(خطبه شقشقیه) .

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

 

 

gwmorteza@yahoo.com

راهکارهايي ساده براي جلوگيري از احساس کسالت و بيهودگي

احساس کسالت و بيهودگي مي کنيد؟ شايد چنين احساسي بيشتر از آن که به جسم شما مربوط باشد به روح و روانتان بستگي داشته باشد شايد شما نياز به يک تلنگر روحي داشته باشيد. در واقع همان طور که انرژي فيزيکي و جسماني شما حاصل رژيم غذايي سالم، ورزش و استراحت مناسب است، انرژي رواني هم از طريق زيستن به انواع روش هايي حاصل مي شود که به شما احساس اميدواري، اعتماد به نفس، سرزنده بودن، عشق و نايل شدن به تمامي چيزهايي که دوست داريد، مي بخشند.
از افرادي که مدام نق مي زنند و شاکي هستند يا اين که شما را درگير مشکلات شخصي خود مي کنند، حذر کنيد.بيشتر وقت خود را با افرادي سپري کنيد که به شما از خودتان احساس خوبي بدهند يا اين که به طريقي شما را احيا کنند و نيروي تازه اي ببخشند. به عبارتي ديگر با افرادي معاشرت کنيد که موج مثبت توليد مي کنند.
مي توانيد 4 روش زير را که بسيار هم ساده هستند به منظور برخورداري از روحيه اي شاد و سالم امتحان کنيد

1- به خاطر خشنود شدن ديگران زندگي نکنيد
ساده ترين مثال در اين مورد اين است که در عوض ازدواج با پزشک پولداري که مادرتان اصرار دارد ، با کارمند ساده اي که دوستش داريد ازدواج کنيد يا اين که اگر واقعاً انجام کاري را دوست نداريد به راحتي پاسخ رد بدهيد. همان کسي باشيد که خودتان مي خواهيد. همان کاري را انجام دهيد که دلتان مي خواهد. در اين صورت است که پاداش روحي خود را خواهيد گرفت.
وقتي به خاطر خشنودي ديگران زندگي مي کنيد در واقع زحمت ها را شما کشيده ايد، اما سود آن نصيب ديگران مي شود و همين موضوع مي تواند عامل هدر رفتن انرژي ، و خستگي روحي شما شود. درست مثل اين است که هر روز سر ساعت مشخصي به اداره برويد و کارها را انجام دهيد اما آخر ماه ، چک حقوقي را شخص ديگري دريافت کند.

2- افراد مثبت انديش را به دنياي خود وارد کنيد
هر کسي نياز دارد اطرافش را افرادي احاطه کنند که به وي اهميت مي دهند و حتي در تاريکترين ساعات زندگي اش از وي حمايت مي کنند. از افرادي که مدام نق مي زنند و شاکي هستند يا اين که شما را درگير مشکلات شخصي خود مي کنند، حذر کنيد.
بيشتر وقت خود را با افرادي سپري کنيد که به شما از خودتان احساس خوبي بدهند يا اين که به طريقي شما را احيا کنند و نيروي تازه اي ببخشند. به عبارتي ديگر با افرادي معاشرت کنيد که موج مثبت توليد مي کنند. شايد ديگر زمان آن رسيده باشد از افرادي که فقط در ظاهر دوست شما هستند چشم بپوشيد، زيرا اين افراد فقط وقتي به شما احساس نياز داشته باشند به يادتان مي افتند.

3- همواره در زندگي خود برنامه هايي بزرگ و جديد داشته باشيد
براي اين منظور مي توانيد نقشه مسافرت بعدي خود را در سر بپرورانيد يا اين که شروع به نوشتن رماني کنيد که هميشه در ذهن تان بوده است. به جلو نگاه کنيد؛ همچنين براي اين که روحيه شما تحريک شود بهتر است بر وقايع و اتفاقات برجسته زندگي تان مروري داشته باشيد. در نظر داشته باشيد که هر فردي از اميدهايي که براي آينده اش دارد انرژي مي گيرد. زمان حال خود را بيشتر کنترل پذير کنيد و اداره آن را در دست بگيريد.

4- هيچ گاه در گذشته ها زندگي نکنيد
به اين فکر نکنيد که اگر با فلان شخص دوست نمي شديد يا اين که اگر فلان شغل را بر نمي گزيديد چه مي شد يا اين که اگر فلان تصميم را نمي گرفتيد چه اتفاقي مي افتاد؟
در عوض بر زمان حال خود تمرکز کنيد و به آنچه نياز داريد انجام دهيد تا شما را به جلو براند، بينديشيد. دوست داريد شغلتان را عوض کنيد؟ در انتخاب همسر تجديد نظر کنيد؟ در زندگي خود ماجراجوتر باشيد؟ گرچه نمي توانيد هر چيزي را که در زندگي تان اتفاق خواهد افتاد پيش بيني کنيد، اما مي توانيد با ريختن برنامه هايي مناسب تر به اهداف زندگي خود برسيد. در نظر داشته باشيد که تمام چيزهايي را که دوست داريد تغييرشان دهيد همگي قابل کنترل هستند. شما به راحتي مي توانيد مسير شغلي، روابط دوستانه و چگونگي گذراندن اوقات فراغت خود را در کنترل خود درآوريد. هر کسي مي تواند به راحتي براي سرنوشت خود تصميم بگيرد و اين امر که وظيفه مهمي است زماني امکان پذير است که از انرژي روحي بيشتري برخوردار باشد. هم اکنون وقت انجام چنين کاري است، زيرا مطمئناً انرژي شما بيشتر از زمان آينده خواهد بود

 
 

ali_alipour2010@yahoo.com

خودموني

با سلام
همون طور که می دونین چند روز پیش ، میترا بانو از مبین خواست که یه گردهمایی تو پارک شهر برگزار کنه و بچه ها رو به صرف یه املت مشتی با پیاز و دوغ دعوتشون کنه. مبین هم قبول کرد و به هر جون کندنی که بود این گردهمایی برگزار شد. جاتون خالی عجب املتی بود. تازه بعد اینکه املت رو جذب بدن کردیم ، مبین جون خواست که یه بحث دوستانه هم در مورد تخم مرغ ، گوجه فرنگی و فواید اونها داشته باشیم. خلاصه ای از این گفتگوی صمیمانه رو آماده کردم که می تونین ، بخونین و لذت ببرین.
مبین: با سلام خدمت دوستای خوبم. از اینکه به دعوت بنده پاسخ مثبت دادین و امروز، این جا دور هم جمع شدین ، از همتون متشکرم. جا داره که یه تشکر ویژه هم داشته باشم از مریم خانوم که با حضورشون ، محفل رو واقعا نورانی کردن. ان شاء الله که بتونم جبران کنم. خب عزیزان، بحث امروز ما در رابطه باتخم مرغه. اگه کسی نظری داره، بگه تا بتونیم با صحبت هایی که در این زمینه می شه ،در نهایت یه جمع بندی کلی داشته باشیم و یه راهکاری ارائه بدیم.
شیطونک: اگه بچه ها اجازه بدن ، می خوام قبل از همه نظرمو بگم. آخه از بس دولت تو این زمینه ضعیف عمل کرده که می تونم واستون تا فردا صبح، صحبت کنم. اصلا شما بیاین قیمت همین تخم مرغ رو ببینین چه جوریه. آخه این انصافه؟
سروش عبداللهی: برو بچه سوسول، تورو چه به تخم مرغ . تو که همیشه پیتزا می خوری. راستی، شنیدم ماهواره هم نگاه می کنی. درسته؟
شیطونک: فرض می کنیم که آره. مثلا چی کار می خوای بکنی؟
سروش : ای زالو صفت، ای مرفه بی درد، ای خائن مزدور، ریشتو می خشکونم. حیف که چماقم همرام نیست وگرنه همین جا یه حال اساسی بت می دادم.
گیر سه پیچ: ای بابا ، سروش جون، حالا چرا ترش کردی؟ منم یه جورایی حق رو به شیطونک می دم. راستش دیروز رفتم تخم مرغ بخرم ، از بس گرون بود فر خوردم . بعدش رفتم سراغ گوجه فرنگی . یه بار دیگه هم اونجا فر خوردم. یه چیزای دیگه هم خواستم بخرم مثل سیب زمینی و نون و اینا. ولی از بس فر خوردم، سیر شدم. واسه همین دیگه چیزی نخریدم.
احسان: به نظر من این بحث های مزخرف رو بزاریم کنار چون هیچ نتیجه ای نداره. اگه مَردین فقط یه نتیجه از سفر های استانی رئیس جمهور بگین. همین.
دانشجو: من می دونم. ولی بت نمی گم تا حالت گرفته شه. اول باید بگی چه جوری لینک بذارم تو میلم. اون وقت جوابتو می دم
احسان: من که نفهمیدم تو چی گفتی. اصلا کی از تو خواست که نظر بدی؟
میترا: اه اه اه ، حوصلم سر رفت .چقدر شما بی کلاسین.
گیر سه پیچ: پشت خونه هم آدم بود؟
میترا: منظورت چیه بی کلاس دهاتی؟
علی: میترا جون تو دیگه چرا؟ تو که این قدر عصبی نبودی.
میترا: تو چی می گی مغز فندقی . ببینم اصلا تو ماتحتتو پروتز کردی که اومدی اینجا؟
مبین: خب، دوستای خوبم مثل اینکه بحث داره از مسیر اصلی خودش منحرف می شه. جا داره که یک بار دیگه از مریم خانوم تشکر کنم. حالا از همه می خوام که چند دقیقه استراحت داشته باشیم . بعدش دوباره بحث رو از سر می گیریم.
10 دقیقه بعد.......
باران: کنون رزم سهراب و رستم شنو دگرها شنیدستی این هم شنو
شیطونک: برو بابا تو هم مچلمون کردی با این شعر خوندنت.
سروش: باز که تو حرف زدی وطن فروش مزدور. می دم دهنتو پر کنن از سرب سوزان.
احسان: بسه دیگه . از وقتی که بحث رو شروع کردیم ، مدام دارین به پر و پای هم می پیچین . تمومش کنین این مسخره بازی هارو. همین.
شیطونک: مسخره خودتی و اون دماغ عقابیت. فک کردی کی هستی که اینجوری صحبت می کنی؟ بعد جلسه واسا ، حالتو می گیرم.
سروش: ای شکم پرست ، ای زالو، اون وقت به من می گی چماق به دست؟ این چه حرفای زشتیه که از دهنت بیرون میاد. مگه نمی بینی اینجا خانوم نشسته. اصلا من سروش عبداللهی نیستم ، اگه امروز آدمت نکنم.
میلاد: واقعا که همتون یه مشت دلقکین. یه بار دیگه میگم ، این پیش بینی هاتون رو فقط به آدرس لیگ مبین بفرستین . چرا به میل خصوصیم می فرستینشون. مگه زبون آدمی زاد سرتون نمی شه.
مبین:خدایا هم اینک مرگ ما را برسان. من غلط بکنم اگه یه بار دیگه شما هارو دور هم جمعتون کنم. اصلا ما رو چه به این بحثا. بریم همون روزانمونو چاپ کنیم ، خداییش سنگین تریم. می بینی مریم خانوم ، با چه اعجوبه هایی سرو کار دارم . اصلا جنبه ی بحث منطقی رو ندارن. تعطیلش کنین برین سراغ خونه زندگیتون.
و این بحث منطقی و دوستانه درهمین جا به پایان می رسه ولی این ماجرا احتمالا ادامه داره که باقیشو ، روزهای آینده واستون تعریف می کنم.
توضیح: مطلب بالا صرفا جنبه ی طنز داشت، کسی ناراحت نشه. با تشکر – علی علی پور

 

 

mitramrz@yahoo.com

روش های شوهر یابی -2

با سلام خدمت دوستان گلم (البته نه بی جنبه هاشون ) . امیدوارم که حالتون خوب باشه ( البته نه بی تربیت هاشون ) و روزگار بر وفق مرادتون باشه (البته نه بد دهن هاشون ) . خوب بعد از چاق سلامتی ییهو بریم سر اصل مطلب .
آقا ما خیلی ملت باحالی هستیم . همین جوری راه میریم و کیلو کیلو ادعا از سرو کلمون می ریزه پایین . دراز دراز می گردیم و حرف مفت از خودمون در می کنیم . می گید نه ؟ من می گم اشتباه می کنید دیگه !!! نمونه اش هم تو چند شماره ی آخر روزانه جیغ می زنه !!! بگذریم ، خوب به سلامتی و میمنت و مبارکی ، این گیر هم که قاطیه مرغ ها شد ، حیف شد ، جوون خوبی بود . خدا رحمتش کنه !! دیدم چند وقته دیگه کمتر مسیج میده ، نگو پسر گلم رفته ماه عسل و سرش شلوغه . بیایید براش آرزوی خوشبختی کنیم !!! راستی محمد (شیطونک) عزیز انقدر جوش ازدواج گیر رو نزن بابا . بی خیال شو . پیر می شی ها !! اون موقع دیگه هیچ کس به یه پیر مرد فکستنی زن نمی ده !! بزار به کوری چشم دشمنان !!!! ترم آخرت تموم بشه و سرحال و قبراق باشی تا خودم برات برم خواستگاری !! دهه دهه ! مگه تو چه چیزت از مبین کمتره ؟ هان ؟ دیگه نوبتی هم باشه نوبت تو و احسان و میلاد و علی علی پور ( از علی هم که همچنان خبری در دست نیست ! فکر کنم که این پسر گلمون هم بی خبر رفته گل بچینه!) حالا هر کی تک بیاره اون اول زن می گیره !!!!!!!! وای ، بدبخت شدیم رفت ، دوباره به اسم مبین افتاد !!! خوب اما حرف اصلی . داشتم می گفتم که چند کیلو باحالیم . حالا چرا اینارو می گم ؟ خوب دلیل داره . دلیلش هم اینه که یه دوست بامزه مرحمت فرموده و آی دی منو با پی ام های جالبش مزین نموده و نوشته که : " من می دونم چرا نکات خانه داری رو می نویسی ! می خوای بگی که خیلی کدبانو هستی ، تا بتونی شوهر پیدا کنی ! " آقا لپ کلام اینکه خیلی خفن و ضایع فرموده بودند " دنبال شوهر می گردی " وقتی اینو خوندم کلی خندیدم و فکر کردم که خدایا چه موجودات ریزی آفریدی!! بعد فکر کردم ببینم روشهای شوهر یابی و تاکتیکهای فنی جلوگیری از ترشیدگی بانوان در طول زمان چقدر دستخوش تغییرات شده . به یه سری نتایج علمی رسیدم ، که برای روشن شدن ذهن شما ، براتون می گم ، شاید مفید واقع بشه!
الف – روش سنتی : تو این روش دختره مثل بچه ی آدم می نشست توی خونه و از صبح تا شب گوسفند می شمرد و صلوات می فرستاد و زیر شلواری باباشو وصله پینه می کرد و به نیت پیدا شدن یه شوهر خوب ، تسبیح می انداخت . فال حافظ می گرفت و برای باز شدن بخت و اقبالش سراغ حسن آقا رمال می رفت . اما حالا دیگه این روش جواب نمی ده و دچار واپس زدگی شده !!
ب – روش کلاسیک : تو این روش دختره می رفت سبزی بخره . وقتی می رسید دم مغازه ی سبزی فروشی ، یه یارو غول بیابونی طاس شکم گنده رو می دید با لبای کبود و دندونای زرد . دختره می گفت : عمو سبزی فروش ! نره غول می گفت : بله ؟ ... دختره : سبزی کم فروش ! ... نره غول : بله ... و به این ترتیب دختره چند تا چشم و ابرو و عشوه خرکی میومد و چند بار چادرش رو باز و بسته می کرد و چراغ می زد و نره غول عاشقش می شد . به این میگن زندگی مسالمت آمیز ، چون هر دو طرف سود می بردند . دختره یه شوهر گندیده گیرش میومد و به قول قدیمی ها سایه بالا سر پیدا می کرد و اون غول بیابونی هم زن هشتمش رو می گرفت و از فردا صبح با انرژی مضاعف می رفت تره بار تا شنبلیله ی تازه برای عروس خانم بعدی بیاره . این روش کماکان بر قوت خودش باقیه . فقط به مرور زمان یه تغییرات جزئی داشته . به این شکل که الان دختره به جای اینکه زحمت به خودش بده و یه چادر حریر گل منگولی سر کنه ، یه وجب پارچه می پیچه دور خودش و میره مغازه ی سبزی فروشی . به جای یه غول بیابونی ، چشمش به رت باتلر می افته . یه پسر ملوس با موهای ژل زده . خوش تیپ و معاشرتی ، دختره : آقا سبزی فروش ( توجه کنید چون دختره نیت شومی در سر داره نمی گه عمو ، میگه آقا ) پسره : جونم ... دختره : جونت بی بلا .... پسره : قربون شما ، امری باشه ، در خدمتیم .... دختره : سبزی آش داری ؟ ..... پسره : شما جون بخواه ... و به این ترتیب تیر نگاهشون با هم تلاقی می کنه و قلب هردوشون تالاپ می افته کف پاشون و عاشق هم میشن ( البته چون سطح توقع دختر خانم بالا رفته ، این ارتباط عشقولانه به سرعت برق و باد گند زده می شه بهش و از بین میره )
پ – روش مذهبی : تو این روش دخترها از صبح تا شب دنبال مادرشون از این روضه به اون روضه و از این جلسه به اون جلسه می رفتند . این جور مکان ها معمولا" محل تبادلات اطلاعات فردی بود . هر خانمی که پسر داشت ، دنبال عروس می گشت و دخترها هم برای اون حاج خانم هایی که می دونستند پسر به درد بخور دارند ، تند تند چایی می بردند و مجیزشون رو می گفتند . این روش همیشه پاسخ گوی نیاز دو طرف بوده و کماکان هست . تنها تغییرش در طول تاریخ بشری اینه که به جای روضه و جلسه ، توی ابولفضل پارتی ( بعضی ها با پارتی اشتباه می گیرند ) و انواع و اقسام سفره ها و ملودی ها ( که محل اجرای فشن شده ) این اتفاق می افته .
ت – روش سرمایه داری : تو این روش پدر دختر و پدر پسر با هم شریکند . برای اینکه سرمایه هاشون چند برابر بشه و بین خودشون بمونه ، دختر و پسر رو به عقد هم در میارن تا خیالشون از کوتاه شدن دست اجانب راحت باشه . حالا تو این وسط گور بابای دختر و پسر . به جهنم که همدیگرو نمی خوان . چشمشون کور می خواستند بچه مایه دار نشن !!!! تو این روش آقا زیر زیرکی میره همسر دوم اختیار می کنه و خانم به همراه شخص مورد علاقه اش به یه نقطه ی نامعلوم فرار می کنه !!!
ث – روش مدرن : تو این روش دختر و پسر تو محیط های عمومی با هم آَشنا میشن . برای اینکه بهتر همدیگر رو بشناسند و ببینند که با هم تفاهم دارند یا نه ، آقا پسر ، دختر خانم رو به محیط های نیمه خصوصی دعوت می کنه . اونجا بعد از کلی مباحثه و تبادل اطلاعات به تفاهم نسبی می رسند و برای اثبات این تفاهم آقا پسر ، دختر خانم رو به یه محیط کاملا" خصوصی دعوت می کنه و از همون لحظه زندگی مشترکشون رو شروع می کنند . بعد از چند ماه که گندش در اومد ، آقا میره خواستگاری خانم . روز عروسی هم عروس خانم دردش می گیره و همراه با مدعوین محترم تشریف می بره بیمارستان !!! در این روش فقط می شه گفت : " قدم نو رسیده مبارک " . این روش خفن روبورسه و مدال طلای المپیک رو کسب کرده .
ج – روش داش مشتی ها : تو این روش که دست بر قضا خیلی هم مورد توجه بوده ، دختره داشته تو خیابون راه می رفته و چراغ می زده . ییهو چند تا جوون لات و لا ابالی که کلی هم مشروب خورده بودند و عقل از کلشون پریده بود ، مزاحم دختره میشن، تو این هاگیر واگیر داش مشتی از راه می رسه و برای اثبات مردونگی و غیرتش ، یه قشقرق راه میندازه و بزن بزن شروع می شه . وقتی همه رو لت و پار کرد ، شلوارش رو می تکونه و با صدای کلفت و خشن می گه : آبجی !! زن ما میشی ؟ .. آبجی که همونجا ذوق مرگ شده و از خوشی دچار ایست قلبی شده با خوش حالی و شرم و حیا چادرش رو باز و بسته می کنه و می گه : اوا خاک تو گورم ، من کنیز شما و حاج خانمم . هر چی شما بگید ... و به این ترتیب داش مشتی و دختر خانم به خونه ی بخت می رن . این روش به کلی تغییر ماهیت داده . الان جوونا با ماشین میفتن دنبال ماشین دختر خانم و شروع می کنند جواد بازی در آوردن . به جای داش مشتی هم برادران غیور نیروی انتظامی و پلیس نا محسوس اتوبان غیرتی میشن . نتیجه اینکه ماشین اسپرت آقا پسر گل به پارکینگ منتقل می شه و سر دختر خانم هم کاملا" بی کلاه می مونه . تو این روش فقط می شه گفت : " شوهر بی شوهر "
د – روش اینترنتی : دیگه ماشاالله همه خودشون اوستا کارن !!!! تو این روش به ندرت خدا پس کله ی کسی می زنه تا ازدواج کنه . یکی از مثمر ثمر ترین راه در این روش ، به قول دوست نمکدونم ، داشتن یه ستون برای نوشتن نکات ریز خانه داری تو نشریه ی وزین مبین هستش . نظر شما چیه ؟؟؟ البته می تونید از ستون ها و راه های دیگه هم استفاده کنید .
شرایط : برای استفاده از روش اینترنتی داشتن جنبه و رعایت ادب الزامیست .
خوب دوستان گلم ، نمی دونم شما برای ازدواج از چه روشی استفاده می کنید ، ولی اینو خوب می دونم که آرزوی خوشبختی برای همتون دارم ( حتی بی جنبه ها و بی ادب ها!)
قربان همگی
میترا

 

 

atris_k1986@yahoo.com

سلام دوستان مطلبی که در زیر اوردم عینا مطلبیه که در روزنامه اعتماد مورخ 15 بهمن خوندم. با تشکر از توجهتون

عدالت وارونه در آموزش وپرورش

دولت نهم با شعار «عدالت محوري و مهرورزي» بر سر کار آمد
علي پورسليمانہ

اگر نگاهي اجمالي به شعارها و سخنان آقاي احمدي نژاد در دور انتخابات نهم داشته باشيم، متوجه خواهيم شد که درصد بسيار بزرگي از اين موارد به شعارهاي اقتصادي و معيشتي برمي گردد و تکيه کلام ايشان و تيم انتخاباتي او اين بوده است که ما «نفت را بر سر سفره مردم مي آوريم» هرچند ايشان اخيراً و به تازگي اين جمله را تکذيب کرد،

البته ايشان قبل از تصدي رياست جمهوري، برنامه يا استراتژي مشخصي را در حوزه اقتصاد ارائه ندادند که کارشناسان بتوانند به نقد آن بپردازند بلکه صحبت ها و مواضع، بيان يکسري مسائل کلي و نقد وضعيت موجود به زبان ساده و به عبارت بهتر، عوام فهمانه و جذاب بود. دولت آقاي خاتمي در اواخر کار خود، لايحه مديريت خدمات کشوري را تقديم مجلس هفتم کرد. اين لايحه مشتمل بر 15 فصل است که دو فصل آن اختصاص به «نظام هماهنگ پرداخت کارکنان» دارد. پس از گذشت حدود 5/1 سال، مجلس مطابق اصل 85 قانون اساسي، کميسيون ويژه يي را مامور بررسي نظام پرداخت هماهنگ کرد. پس از اينکه مراحل بررسي انجام شد و نمايندگان دولت هم در جلسات حضور يافتند نهايتاً آقايان جهرمي و برقعي، پاي صورتجلسه را به همراه نمايندگان مجلس امضا کردند. اکنون که کار به مراحل پاياني رسيده است بين مجلس و دولت اختلاف پيش آمده است. مجلس مي گويد بار مالي اجراي اين نظام، حدود سه هزار ميليارد تومان است در حالي که دولت مصر است بار مالي آن بيش از 5 هزار ميليارد تومان و در حدود هفت هزار ميليارد تومان است و در ضمن اعلام کرده است که توانايي پرداخت آن را ندارد و قصد استرداد آن را دارد. در واقع پس از مدت مديدي انتظار، معلمان به آرزوي ديرينه خود که همانا «رفع تبعيض و نابرابري در پرداخت ها» است نرسيده اند.
اعتراضات دامنه دار معلمان در سال 80، دقيقاً فريادي بود عليه اين گونه بي عدالتي ها و تبعيض ها.
در آن زمان، رسانه هاي وابسته به جريان محافظه کار، دولت آقاي خاتمي و مجموعه ايشان را به ضعف مديريت در تامين مطالبات کارکنان به ويژه معلمان متهم مي کردند و اکنون در برابر تحولات روي داده، سياست «سکوت» را برگزيده اند. حداقل در آن زمان، وزير آموزش وپرورش در محافل و افکار عمومي حاضر مي شد و به سوالات و ابهامات پاسخ مي داد و يا در صورت ناتواني، عذرخواهي مي کرد.
اما وزير فعلي آموزش وپرورش که خود و مديرانش التزام نظري و عملي به آرمان ها و سياست رياست جمهوري دارند، يا سکوت پيشه کرده يا توجيه گر وضع موجودند. متاسفانه بايد اذعان کرد که نگاه کارشناسانه و تحول محور نسبت به اقتصاد آموزش وپرورش و تحليل سيستمي آن در هيچ دولتي به طور نسبي وجود نداشته است، و هر دولتي که روي کار آمده است برنامه خاص و مدوني در زمينه مسائل آموزش وپرورش ارائه نداده است. در مقابل، همواره به جامعه بزرگ معلمان، نگاه ابزاري وجود داشته است و بهترين مدعاي آن در زمان انتخابات چه در اجرا و چه در فرآيند بوده است. دولت اعلام کرده است که در بودجه سال 86، بودجه جاري را کاهش داده است و به نظر مي رسد اين کاهش از جيب کارکنان دولت و به ويژه معلمان خواهد بود. دولتي که حداقل در سال 85، به رغم هشدار کارشناسان و اقتصاددانان، از کاهش و يا لااقل ثابت نگه داشتن نرخ تورم ناتوان بوده است قصد دارد در سال آينده، تورم را به اين صورت مهار کند. از سوي ديگر، آقاي حاج بابايي منشي هيات رئيسه مجلس عنوان کرده است که بودجه سال 86 نسبت به بودجه سال 85 ، 3 درصد کاهش داشته است و نسبت به بودجه عملياتي، 18 درصد کاهش داشته است. اجراي سياست هاي انبساطي بي حد و حصر و بدون ضابطه سال 85 در مقايسه با بودجه انقباضي سال 86، چه توجيهي مي تواند داشته باشد؟ آيا اين مساله، نوعي افراط و تفريط نيست، از آنجا که در اقتصاد، اجراي يک سياست علاوه بر آنکه نتايج کوتاه مدت دارد، آثار واقعي خود را در درازمدت نشان مي دهد به طور قطع، عوارض و پيامدهاي تورمي و زيان بار بودجه سال 85 که از ماه هاي اخير شروع شده است در سال 86، خود را بيشتر نشان خواهد داد و به نظر مي رسد با اجراي طرح پلکاني افزايش حقوق که در بودجه سال 86، گنجانده شده است و نيز به احتمال زياد، افزايش حقوق در نيمه اول سال 86 رخ نخواهد داد؛ تعداد بسيار زيادي از معلمان در آستانه خطر فقر مطلق قرار خواهند گرفت.
در مجموع بايد گفت با اجراي سيستم پلکاني افزايش دستمزدها، تبعيض و بي عدالتي به منتها درجه خود خواهد رسيد و آموزش وپرورش نه در مسير تخصصي شدن و حرفه يي شدن که در چرخه نزول و رکود بي سابقه قرار خواهد گرفت. آيا معناي عدالت در آموزش وپرورش اين است که يک فرد با سابقه کم و با تخصص پايين همان حقوق و مزايايي را دريافت کند که يک فرد متخصص با سابقه بالا دريافت مي کند؟ مسوولان بايد پاسخ دهند چرا در لايحه نظام پرداخت هماهنگ، بعضي از کارکنان دولت مانند قضات و برخي از وزارتخانه ها و ارگان ها را از شمول اين طرح خارج کرده اند؟
دولتي که با شعار عدالت بر سر کار آمده است بايد در عمل نيز به آن پايبند باشد. اين لايحه، مراحل قانوني خود را طي کرده است و اکنون که آماده اجرا است نبايد با کارشکني ها و سنگ اندازي ها روبه رو شود و اعتبار آن بايد در بودجه 86 ديده شود.
اجراي نظام هماهنگ پرداخت، شايد وزنه کوچکي براي کاهش تبعيض ها و فاصله ها باشد.
ہ مسوول تشکيلات و برنامه ريزي سازمان معلمان ايران

 

 

vl_mahdavi@yahoo.com

مقايسه انقلاب هاي بزرگ فرانسه، روسيه
 و ايران

انقلاب

 

ويژگيهاي رهبري

فرانسه

(1789)

در فرايند انقلاب چهره هايي مانند لافايت ، روبسپير ، "دوك د . اورلئان" مطرح هستند كه هيچ كدام رهبري انقلاب را در تمامي دوران شكل گيري و پيروزي آن به طور جامع در دست نداشتند

 

روسيه

 

(1917)

لنين از چهره هاي شاخص و برجسته تا تاريخ انقلاب روسيه است. وي داراي امتيازات و استعدادها و نبوغ مشخصي بود كه در عملي شدن انقلاب اكتبر 1917 نقش اصلي و محوري داشت . در حالي كه در سقوط رژيم رومانوفها در فوريه همان سال نقشي نداشت .در دوران انقلاب فوق با چهره اي با ويژگيهاي ايدئولوژي و فرمانده انقلاب برخورد نمي كنيم چهره هاي اين انقلاب نه ايدئولوگ انقلاب بودند و نه فرمانده آن ، بلكه سازندگان و معماران بعد از انقلاب بودند . آنها اشخاصي بودند كه بر اسب سركش تحولات بعد از سقوط نظام سوار شده و در سير تحولات بعدي اثر گذاردند .

ايران

(1978)

در انقلاب اسلامي رهبري انقلاب حضرت امام خميني (ره) بويژه با برخورداري از جايگاه مرجعيت ديني و با نبوغ قدرت ويژگيهاي خاصي داشتند . نقش ايدئولوگ ، فرمانده و معماري انقلاب را به نحو احسن و در طول ربع قرن از حيات پر بركت خود را برعهده گرفته و ايفاء كردند

 

 

انقلاب

ايدئولوژي

فرانسه
 

ليبراليسم نقشي در پيروزي انقلاب نداشت ، ايدئولوژي طبقه خاص روشنفكر ، انقلاب عليه كليسا بود

روسيه
 

اين انقلاب نه تنها برعليه دولت بود بلكه عليه دين منحرف شده كليسا و پاپ بود و به اين ترتيب در اين دو انقلاب پاپ و وابستگان مطرود شد .

  

ايران

 

جهان بيني الهي افق بسيار وسيعي براي پيروان خود فراهم كرده بود و در مقايسه با دو مكتب ديگر از عظمت ويژه اي برخوردار است . مردم با اسلام مأنوس بودند و قاطبه مردم به آن اعتقاد داشتند ، بويژه مكتب تشيع با برخورداري از جوهره انقلاب زمينه كاملاً مساعدي براي بهره مندي از يك مكتب قدرتمند در پروسه انقلاب اسلامي فراهم كرده بود .

 

 

انقلاب

وضعيت اقتصادي

فرانسه

(1789)

مشكلات مالي واقتصادي : در فرانسه در دوران قبل از انقلاب بين پنجاه سال قبل از آن دچار مشكلات و بحرانهاي اقتصادي بود.

روسيه

(1917)

مشكلات مالي و اقتصادي و اعتصابات كارگري : روسيه از آغاز دهه اول قرن بيستم وضع مطلوبي نداشت ، ركود اقتصادي كه تا سال 1909 دوام داشت براي كاركنان و دهقانان شرايط سختي دامن زد و منجر به اعتصابات سراسري و گسترده شد

ايران

(1978)

مطلوبترين وضعيت اقتصادي : در تمام 57 ساله رژيم پهلوي اين وضعيت اقتصادي بي نظير بود ، آنهم افزايش قيمت نفت بود .

 

 

انقلاب

اقتدار نظامي

 

فرانسه

(1789)

در طول پنجاه سال قبل از انقلاب مدت 26 سال درجنگ و منازعات بين المللي بود و در اين منازعات جز يك ايالت ، نه تنها چيزي بدست نياورد. بلكه شكستها و خسارتهاي عظيم مالي و جاني و ارضي بدنبال داشت و افسران در انقلاب 1789 حوصله و علاقه دفاع از حاكميت را نداشتند و با انقلابيون همراه شدند.

روسيه

(1917)

انقلاب روسيه در اوج اشتغال در جنگ جهاني اول به وجود آمد زماني كه روسيه در جنگ كريمه و شكست ژاپن از موقعيت ويژه خود تنزل يافت و قواي نظامي آن كه در 1815 تنها قدرت قوي قاره اروپا بود به اعتصابات كارگري پيوستند و زمينه انقلاب را بوجود آورد .

ايران

 

(1978)

در طول 57 سال حكومت شاهنشاهي ارتش ايران در هيچ جنگ خارجي شركت نكرده بود و محمد رضاشاه پيش از هر پادشاه به نيروهاي  مسلح توجه داشت و يك ارتش قوي و قدرتمند براي غلبه بر انقلابيون و كشورهاي منطقه با چراغ سبز آمريكا ايجاد كرده بود و حتي آمريكا با اين وضعيت نظامي ايران را جزيره ثبات مي ناميدند .

 

 

انقلاب

مشاركت مردمي

 

فرانسه

در فرانسه ميران مشاركت مردم در براندازي رژيم هاي مستبده حاكم بسيار اندك بوده و حتي گفته شد كه نقشي نداشته اند و رژيم فرانسه به خاطر ضعفهاي خود الزاماً تسليم شده بود

روسيه
 

در روسيه تعداد محدودي از كارگران كارخانجات پطرزبورگ و سربازان پادگان همان شهر ، سربه شورش برداشته و موجبات سقوط خانواده رومانوفها را فراهم كرد

 

ايران

 

در انقلاب اسلامي ايران به استثناي بخش اعظم ارتش كه وابسته به رژيم شاه بودند همه اقشار مردم از همه طبقات و گروههاي اجتماعي ودر سراسر كشور اعم از شهرها و روستاها ، كارگران ، كارمندان ، كشاورزان ، اصناف و ... در مقابل رژيم تا دندان مسلح ايستادند.

 

 

انقلاب

طبقه رهبران انقلاب

فرانسه
 

در انقلاب روسيه و فرانسه :رهبران از طبقات متوسط و بالاي جامعه بوده و طبقه روشنفكر و تحصيل كرده رهبري انقلاب را برعهده داشتند .

روسيه

اشراف و روحانيون نقش ضد انقلاب داشتند .

ايران
 

رهبران جزء مردم محروم و فقير بودند و دقيقاً مدافع مستضعفيني كه از متن آنان برخاسته بودند روحانيون حامي انقلاب بودند .

 

 

انقلاب

حمايت كشورهاي بيگانه از انقلاب ها

 

فرانسه
 

به دليل جنگهاي طولاني لويي شانزدهم و پانزدهم با همسايگان خود منجله با اتريش ، روسيه ، انگليس و اسپانيا ، اين كشورها درجهت تضعيف لويي شانزدهم و كمك به انقلابيون كمك كردند .

 

روسيه

 

به دليل درگيري روسيه با آلمان و عثماني و ژاپن اين كشورها نه تنها از دولت آن زمان (رومانوفها) حمايت نكردند بلكه آنها به انقلابيون كمك كردند مثلاً لنين با حمايت و امكانات فراهم شده آلمانها به انقلابيون روسيه ملحق شد و پايه انقلاب بلشويكي را ريخت .

 

ايران
 

دولت ايران و رژيم شاه از حداقل يك دهه قبل از سقوط خود از حمايت كامل دو ابرقدرت و قدرتهاي بزرگ منطقه تا آخرين روزهاي حكومتش برخوردار بود و متقابلاً انقلابيون ايران از هيچگونه حمايت بين المللي برخوردار نبودند .

 

 

sheytonak_pk@yahoo.com

سلــــــــــــــــــام به همه دوستان عزیزم! چطورید؟ خوبید؟ منم ای بد نیستم اما خوب خوبم نیستم! میدونید که امتحانات تمام شد و حالا وقت نمره ها هست و منم که ای بابا! بیچاره و به گل نشسته ام! امروز میل یکی از دوستان رو تو روزانه دیدم واسم جالب بود گفتم که چند کلمه ای با ایشون اختلاط کنم!
البته ببخشید که دیر شد ( جدود 1 هفته ) اما باور کنید روزی که میلتون رو خوندم این میل رو نوشتم و برای مبین فرستادم اما خورد به عاشورا و تاسوعا و بعدشم که یه کم هم حجم مطالب زیاد بوده ؛ دیر چاپ شد این متن اما مهم زمان متن نیست بلکه مهم نفس متن هست...
آقای tanzaneh@yahoo.com من میلتون رو که خوندم واقعا برام سوال ایجاد شد که شما تو ایران هستید یا نه! حالا میگم چرا! البته بگم که شاید یه کم طول بکشه! اما خوب حالا شما لطف کنید و به مردونگی خودتون ببخشید
خوب بریم که رفتیم.... این که محمود خودش و زده به نفهمی یا واقعا نمی فهمه که خوب باید گفت فکر کنم دیگه همه دوستان بدونند که چجوریه و نیاز نباشه که من بگم (کافی هست فقط یه کم به عقل خودتون رجوع کنید تا جواب سوالتون رو بگیرید )
اما در مورد اینکه آدم بره این ور و اونور و پول بیت المال رو خرج حرفهایی بکنه که نه انجام میشه و نه ارزش اینکه گوش کنیم رو داره خودش جای بسی سوال داره ... ارجاعت میدم به سوالی که الان یه ماهی میشه که احسان داره از همه شما ها میپرسه و تاحالا کسی جوابی براش نفرستاده ... اونم اینه که یکی از نتیجه های این سفرهای مردمی و بسیار خوبی که ایشون تاحالا انجام داده رو به ما بگید که خوب انگار یا شما نمیدونید که بگید یا اینکه نمیخواهید بگید یا شایدم میدونید که نتیجه ای نداشته و فقط پول حروم کردن بوده و الکی حرف زدن بودن ...
اما اینکه کار ها با گفتمان حل میشه یا نمیشه باز جای صحبت داره والا اگر اون موقع آقای رییس جمهور قبلی با گفتمان جلو میرفت باز بهتر بود تا الان که با زور بخواهیم جلو بریم... اگر اون موقع که ما میگفتیم گفتمان ؛ آمریکا به عراق حمله کرد باز بهتر از الان بود که نمیگیم گفتمان و هر روز قطعنامه برامون صادر میشه و آمریکا ارتش میکشه برامون و .... ( البته اگر این هم برای شما مهم باشه آخه الان از همه مهتر اینه که لبنان به آزادی برسه یا اینکه کنگو و گینه بی صاحاب برای از ما طرفداری کنند و به انرژی هسته ای دست پیدا کنیم و بریم تو ونزوئلا بگیم که آمریکا هیچ غلطی نمیکنه و هزار تا دری وری دیگه...) پس نگید که سیاست چماق جواب میده ؛ نه عزیزم آخه سیاست چماق زمانی جواب میده که شما چماقی تو دستت باشه نه اینکه چماق تو دست کس دیگه باشه و شما بخواهید چماق رو ازش بگیرید که نه تنها جواب نمیده بلکه باعث میشه که هی چماق بخوره تو سرت ....البته قبلا گفتم که بعضی ها اصلا ذاتاً آدمهایی هستند که چون تو ایران همیشه کارشون رو با زور و چماق و کلاش و رابطه و .... جلو بردند فکر میکنند که هر چقدر برای خارجی ها هم شاخ و شونه بکشند بهتره ... فکر کردند که اونها هم مثل مردم بدبخت ایران تو سری خور بار اومدند که اگر شب خوابیدند و صبح پاشدند دیدند که یه جنس 500 تومانی شده 1500 تومان صداشون در نیاد ....
(حالا یه چیز باحال!!!! رییس جمهور محبوب ایران و کشورهای دیگر ( اعم از کنگو ؛ ونزوئلا ؛ گینه بی صاحاب ؛ ..) اعلام کرده : " ما توانسته ایم قیمت کالا ها را پایین بیاوریم و تثبیت کنیم " حالا یکی نیست بگه قیمت 500 تومانی لپه میشه 1800 تومان بعد میشه 1400 تومان ! بعد میگن که کم کردیم! ( میدونید قضیه چیه؟ اینه که اول 1000 تومان گرون میکنند بعد مردم صداشون در میاد بعد 500 تومان ارزون میکنند ؛ بعد میگن ما قیمت هارو کم کردیم!!!!)
بعدشم که گفته بودی که پول الکترونیک باعث کم شدن صف های بانک شده و کمتر تلف شدن وقت شده و .....
اول بگم که مگر وقت مردم برای دولت ارزش هم داره؟ ای بابا! چقدر ما وقتمون ارزش داشته و نمی دونستیم! مثلا نمونه ارزش وقت مردم رو میتونیم اینجا ببینیم که 3 روز برای عید فطر بدون اطلاع تعطیل میکنند که مردم برن بگردن! یا اینکه محمود بره خوزستان لباس عربها رو بپوشه ( لباس پاوه رو که قرار شد تو ملاقات رسمی بپوشه ؛ خوبه نمیگه لباس عربها رو تو ملاقات هام میپوشم – باز جای شکر داره - ) و بگه : " کی خسته هست....." و مردم بگن : " دشـــــمن " و دوباره محمود بگه چی ؛ نشنیدم و مردم دوباره بگن : " دشــــــــــــــــــــــــــمن " !!!! چقدر وقت مردم ارزش داره که با این حرفهای واقعا بچه گانه تلف بشه....
بعدشم که بگم که کسی ندونه فکر میکنه که احمدی نژاد خودش نشسته این سیستم ( سیستم کارتهای اعتباری ) رو طرح ریزی کرده و برای اولین بار تو ایران اجرا کرده و میخواهد به تمام دنیا ارائه کنه یا شایدم فکر میکنید که احمدی نژاد این سیستم رو تو ایران آورده؟ نمیدونم اما باید جهت افزایش قدرت آنالیرتون بگم که این سیستم از زمان خاتمی وارد شده بود و در حال کار بود و احمدی نژاد اون رو برای کشور به ارمغان نیاورده اما اینکه میگی باعث راحت شدن کار مردم شده و مردم وقتشون حروم نمیشه که تو صف واستند و صف بانکها را کم کرده و .... باید بگم که خداییش یا از چیزی اطلاع نداری یا اینکه اصل اول تیریپ اصول گرایی 6 لول رو داری پیاده میکنی! ( که فکر کنم دومیش باشه – اصل دوم اصول گرایی یعنی با پرویی تمام زیر همه چیزها بزنیم و هر واقعیتی را معکوس جلوه بدیم اصل اول هم که میدونی یعنی همه چیز را که به صرف نبود ؛ سانسور کنیم - ) اگر ایشون همون اول که طرح بزرگ مدیریتی خودشون رو ارائه کردند و نشون دادند که از مدیریت و ... اندازه یه بچه 5 ساله اطلاع ندارند گوش به حرف همین مردم داده بودند وضع بهتر از این بود! ساعت بانکها میشه ساعت 9 صبح!!!!!!!!!!!!!!!!!! واقعا چقدر ایشون مدیر هستند! بگیریم تا 9 صبح بخوابیم تا بانکها باز بشن و یا اینکه که مردم از ساعت 8 پاشن برن پشت در بانکها صف بکشند تا ساعت 9 بشه و بانک باز بشه و یا اینکه مردم نتونند صبح برن بانک و وسط روز از سر کار مرخصی بگیرند که برن بانکها! وای وای ! چقدر این کار باعث کاهش اتلاف وقت مردم شده است!!! پس اگر آقای دکـــــــــــــــــــتر احمدی نژاد لطف میکنند و از کارتهای اعتباری برای کاهش اتلاف وقت مردم استفاده میکنند ( انگار که تاحالا کسی از این تکنولوژی استفاده نکرده ) در عوض کارهایی میکنند که واقعا جای تامل دارد!!!
(حالا باز ما کاری به اینکه اصلا این کارتها کار میکنند و یا نه نداریم! فکر نکنم کسی اینجا باشه که ندونه این دستگاه های A.T.M چه وضعی دارند .....نکنه زیادی سریال باغ مظفر رو دیدید و چون مهران مدیری هی میگفت کارت های اعتباری خیلی خوبن ؛ اینجوری تصور کرده اید؟ )
خوب بعدشم که در مورد دانشگاه باید بگم که حال ندارم اون همه حرفی رو که اون دفعه نوشتم رو دوباره بنویسم ؛ پس ارجاعتون میدم به میل های قبلیم که در مورد دانشگاه خیلی نوشته ام ... اما اگر باز هم نیاز بود بگید که دوباره سر فرصت براتون کامل توضیح بدم ( آخه الان تا حدود 3 هفته بیکارم و اصلا میخوام تو روزانه هر روز میل بدم)
در مورد کشاورز ها هم که اصلا هرچی شما میگید درست ( فرض محال! ) میلاد جان یه میلی داده بود و من خوندم ( که اصلا اطلاعی نداشتم در موردش و بعدش که تحقیق کردم دیدم که درسته ) در مورد کشاورزها و زمین هایشان و اینکه چه جوری همین رییس جمهور محبوب که شما دارید خودتون رو براش میکشید ؛ اون موقع شهردار تهران بود با دوز و کلک زمینهای مردم رو مفت از دستشون گرفت و بعدشم که پرو پرو برگشت گفت : " ما برای اینکه جلوی ضرر مردم رو بگیریم زمین های مردم رو خریدیم " ( البته نمیگه که به یک دهم قیمت واقعی ) . پس لطفا هی نگید که کشاورز رو تو این دولت ارج مینهند! ( حرف وزیر کشاورزی – میدونید کی هست؟ همونی که برای اینکه بتونه رو گند کاری هاش سرپوش بذاره ؛ برداشت به نماینده هایی که رفته بودند دفترش سکه داد!!! البته خوب ایشون از بیت المال که نمیده از جیب خودش میده -)
خوب دیدی که داستان از چه قراره؟ اگر ندیدی پس لطفا عینک اصول گرایی رو بردار تا ببینی!
امیدوارم که دفعه بعدی که خواستی میل بدی یه کم بیشتر به حرفهایت فکر کنی که چیزی رو نگی که آدم یه جورایی بهت شک کنه ....
راستی از دست منم ناراحت نشو چون همیشه اینو میگم و گفتم که ما هممون دنبال یه چیز هستیم ؛ اونم سر بلندی کشورمون هست اما خوب به نظر من که تا رسیدن به اونجا اگر همیشه میگفتم راه درازی داریم اما الان میگم شاید یه نوع آرزو شده .... ( که البته نمیگم همش هم مقصر این دولت هست ؛ بلکه خیلی ها حتی افرادی که همه فکر میکنند من ازشون طرفداری میکنم – اصلاح طلب ها رو میگم – خراب کاری هایی کرده اند که واقعا جای تاسف داره.....
بعدشم که خانم nnargessh@yahoo.com من میدونم که شما چی میگید و چه حسی رو دارید اما باور کنید اینکه ما اینجا مباحث سیاسی رو میاریم وسط فقط به خاطر این هست که هر کسی اینجا نظری داره و دوست داره که به هم گروهی هایش اعلام کنه ... چون در هر حال ما همه با هم هستیم و ایرانی هستیم .... مال همین آب و خاک هستیم .... و همه ما فقط خواستار سربلندی کشورمون هستیم و این خواسته ما فقط در گرو این هست که بتونیم حرفهایمان را به هم بزنیم و از اونجا که ما تو این کشور آنقدر آزادی نداریم که بخواهیم در مورد مسائل سیاسی کنفرانس بگذاریم ( چون هنوز از جونمون سیر نشده ایم که البته اگر اینجوری پیش بره شاید سیر هم بشیم ) و اونجا با هم صحبت کنیم مجبوریم که به همین روزانه بسنده کنیم.... به هر حال الان طوری هست که همه باید دست در دست هم دهیم و کشور خودمان رو آباد کنیم و به همین دلیل باید از نظر های همدیگر مطلع باشیم و اینکه بخواهیم با مسائلی که شما گفتید زمان رو از دست بدیم متاسفانه ضررش را همه ما در آینده خواهیم دید ( البته نمیخوام بگم که مبحثی که شما اعلام کرده اید بی اهمیت است اما قبول کنید که ارجحیت با مسائلی است که به همه ما مربوط میشه نه به یک قشر خاص... به طور مثال من هم دچار مشکلاتی هستم که بدم نمیاد اینجا مطرح کنم اما اونها در اولویت نیستند )
البته شما هم جزو همین گروه هستید و حق اعلام موضع و نظر را دارید اما اینکه شما بخواهید همه گروه به همین منوال رفتار کنند ؛ تا حدی انتظار زیادی هست . خوشبختانه همه نوع مبحثی تو روزانه میشه و نمیشه گفت که فقط سیاسی هست ....
خوب دیگه بیشتر از این مزاحم نمیشم ....
موفق باشید و در پناه حق پاینده.....
محمد – ص ( 24 ساله دانشجوی مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین )

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

17 بهمن / 6 فوريه / 17 محرم

Mobin_s2004@yahoo.com
17 بهمن ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
تغيير نظر180 درجه اي مجلس شوراي ملي در هفت روز !

علي سهيلي

مروري بر رويدادهاي سياسي نيمه دوم بهمن ماه 1321خورشيدي (فوريه 1943 ) ايران ، يك تغيير نظر 180 درجه اي مجلس شوراي ملي را نشان مي دهد كه در كشورهاي ديگر كمتر سابقه دارد.
    پارلمان ايران در پي كنارگيري ده وزير كابينه قوام السلطنه نخست وزير وقت ، در اين روز در بهمن ماه 1321 خورشيدي در يك راي گيري وي را در سمت نخست وزيري براي انتخاب وزيران تازه تثبيت كرد . همين مجلس يك هفته بعد ، در حالي كه قوام هنوز نخست وزير بود، در يك راي گيري ديگر ابراز تمايل به نخست وزيري علي سهيلي كرد كه جاي قوام را گرفت و سه روز بعد وزيران خود را معرفي كرد!. در هر دو كابينه الهيار صالح وزير دارايي بود كه دو ماه بعد بر اثر اختلاف با دكتر ميلسپو مستشار آمريكايي ماليه كناره گيري كرد. در زمان دولت علي سهيلي بود كه لايحه مهم آموزش و پرورش عمومي، يكسان و رايگان به صورت قانون در آمد.

 

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

17/11/60
اظهار اميدواري از سوي هيگ براي پايان سريع جنگ

17/11/63
ديدار فاروغ الشرع وزير خارجه سوريه و عبدالسلام تريكي وزير خارجه ليبي بهمراه دكتر ولايتي با آقاي ميرحسين موسوي نخست وزير.

 

 حمايت مردم از دولت موقت

[17 بهمن 1357] - درپي حكم آيت الله خميني مبني برانتخاب رياست دولت موقت، مردم تهران و ديگرشهرهاي ايران با برگزاركردن راهپيمايي‎هاي با شكوه حمايت خود را از رئيس دولت موقت اعلام كردند. دراين روزدراكثرشهرستانها ازجمله اصفهان مردم با اجتماع درخيابانها فرياد سرنگوني دولت بختيار را سر دادند. ازنخستين ساعات بامداد 17بهمن كليه راهها و خيابانهاي منتهي به مجلس شوراي ملي تحت نظارت نيروي انتظامي قرارگرفته مجلس محاصره نظامي شده بود. مردم درخيابانهاي اطراف ميدان بهارستان تظاهرات كردند و شعارسرنگوني حكومت پهلوي و دولت بختياررا سردادند. ازديگررويدادهاي مهم اين روزخروج ژنرال هايزراز ايران بود. هايزرآخرين فرستاده كارتررئيس جمهوروقت اِمريكا به ايران يكماه بعد ازتوقف درتهران ايران را ترك كرد تا نتايج آخرين جاسوسي‎هاي خود را دراختياركارترقراردهد.

 

 تشکيل مجمع تشخيص مصلحت نظام به فرمان آيت الله خميني

[17 بهمن 1366] - تشکيل مجمع تشخيص مصلحت نظام به فرمان آيت الله خميني

 

 وفات استاد ابراهيم فخرايي محقق معاصركشورمان

[17 بهمن 1366] - استاد ابراهيم فخرايي محقق معاصركشورمان ديده ازجهان فروبست. فخرايي دررشت متولد شد. 16ساله بود كه براي ادامه تحصيل راهي تهران شد و دراوج نهضت جنگل به زادگاه خود بازگشت. فخرايي دراين ايام با ميرزا كوچك خان جنگلي آشنا شد و دراندك مدتي تصدي تحريرات ميرزا را به عهده گرفت. استا ابراهيم فخرايي دردوران نهضت جنگل همراه و يارميرزا كوچك خان بود و مدتي هم به وزارت عدليه وي درآمد. كتابهاي ارزنده‎اي چون «تاريخ ايران، سردارجنگل و گيلان درجنبش مشروطيت» ازجمله آثاراستاد ابراهيم فخرايي بشمارمي‎روند.

Mobin_s2004@yahoo.com
6 فوريه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در قلمرو رسانه‌ها

سالروز انتشار نخستين نشريه دانشگاهي

اواخر ژانويه در سال 1878 دانشگاه آمريكايي «ييل» نخستين نشريه دانشگاهي به نام «ييل نيوز» را منتشر ساخت و دانشگاههاي ديگر از آن اقتباس كردند. ديوان عالي آمريكا حكم داده است: از آنجا كه نشريات دانشگاهي با كمك هزينه دولت انتشار مي يابند، حق گرفتن اگهي تجاري و تكفروشي ندارند.

 

راز پيروزي مجله جيبي 15 ميليوني

مجله جيبي «ريدرز دايجست» كه ناشر آن مدعي است تيراژي بالاي 15 ميليون نسخه دارد و عمدتا با پست توزيع مي شود پنجم فوريه سال 1922 انتشار خود را آغاز كرد.
    «دويت والاس» و همسرش «ليلا» در آن سال با يك وام پنج هزاردلاري اين مجله را راه اندازي كردند زيرا روزنامه اي كه در آنجا كار مي كردند عذرشان را خواسته بود و نمي خواستند كه پس از آن «كارفرما» داشته باشند. نخستين شماره اين مجله 1500 نسخه فروش داشت.
    انتشار مجله به قطع جيبي ابتكار تازه اي بود، زيرا كه خواننده مي توانست آن را در جيب و يا كيف دستي خود ببرد و با هر فرصتي كه به دست آيد آن را بخواند.
    اين مجله با قطعي كوچك رقيب بزرگي براي كتاب شد، مخصوصا كه درهر شماره اش چند داستان كوتاه، خلاصه چند كتاب، مطالب دانستني، مطالب بهداشتي و آخرين گزارشهاي پزشكي، خبرهاي جنايي، مطالب خواندني. آخرين پيشرفتهاي علمي و موضوعهاي اجتماعي ــ فرهنگي را چاپ مي كرد و هنوز اين روش را ترك نگفته است.
    اين مجله در طول عمر خود به ندرت به مسائل سياسي ــ اقتصادي روز پرداخته و اعلام داشته است كه تا قطعيت پيدا نكنند (تاريخ نشوند) به اين مطالب نخواهد پرداخت، زيرا كه از حرف تا عمل فاصله اي طولاني وجود دارد و نمي خواهد خواننده گمراه شود. سياست اين مجله براين پايه است كه تا مي تواند از چاپ مطالبي كه خواننده را اغفال كند خودداري ورزد.

ساير ملل

عهدنامه محدود كردن جنگ افزار هاي دريايي

ششم فوريه سال 1922 دولتهاي آمريكا ، ايتاليا ، انگلستان ، ژاپن و فرانسه با توجه به اين حقيقت تاريخي كه «قدرت دريايي» دولت صاحب آن را به قلدري و خيال تجاوز بر مي انگيزد عهدنامه قطع رقابت دريايي و محدود كردن ابزار هاي جنگ دريايي را ميان خود امضاء كردند. اوضاع روسيه در پي انقلاب بولشويكي هنوز تثبيت نشده بود كه در اين پيمان شركت داده شود و آلمان كه در جنگ جهاني اول شكست خورده بود به موجب عهدنامه ورساي ناوگان خود را از دست داده و حق داشتن كشتي جنگي سنگين از آن سلب شده بود.
     گذشت زمان نشان داد كه از سه ـ چهار سال بعد ، دولتهايي كه اين معاهده را امضاء كرده بودند براي تقلب كردن درمفاد آن باهم مسابقه گذاشتند و .... تا جائي كه از اين عهدنامه تنها نامي باقي ماند.
    

 

روزي كه« روزولت » مجبور شد بانكهاي آمريكا را ببندد

« روزولت » كه در اوج ركود اقتصادي آمريكا به رياست اين كشور انتخاب شده بود از ششم فوريه سال 1933 به مدت ده روز بانكهاي آمريكا را تعطيل كرد . زيرا ، مردم براي بيرون كشيدن پس از اندازهاي خود كه تورم را شديدا بالا مي برد به بانكها هجوم برده بودند. به علاوه ، موجودي بانكها براي پرداخت كافي نبود و مقابل بانكها صفهاي طولاني به وجود آمده بود . عكس ، ازدحام مقابل شعبه يكي از بانكهاي آمريكا را در آن زمان نشان مي دهد.

 

تشديد بمباران هوايي برلن

يك بمب افكن « بي ـ 29 » امريكا در حال فرو ريختن بمب

دور تازه بمباران شديد و روزانه شهر برلن توسط هواپيماهاي نظامي متفقين از ششم فوريه 1944 آغاز شد كه تا پايان جنگ جهاني دوم ادامه داشت. ارتش آلمان به حد كافي هواپيما براي دفاع از آسمان برلن در اختيار داشت ولي اين هواپيماها سوخت لازم را براي به پرواز در آمدن نداشتند و از شهر، تنها با سلاحهاي زميني ضدهوايي دفاع مي شد كه از آنها هم به دليل شبانه بودن اين حملات و پرواز در ارتفاع زياد كار چنداني ساخته نبود و ژنرالهاي هيتلر تنها به اين اصل دلخوش بودند كه با حمله هوايي نمي شود جنگ را برد و كشوري را تسخير كرد.

 

بانو « رزا پاركز » ، كه دلاوري او جنبش حقوق مدني آمريكا را به حركت در آورد و پيروز كرد

« رزا » در سالهاي كهولت

بانو «رزا لي پاركز» كه يك اقدام دليرانه او باعث تشديد فعاليت جنبش حقوق مدني آمريكا و پيروزي آن شد چهارم فوريه سال 1913 در يك خانواده سياهپوست در شهر «تاسكجي» واقع در ايالت جنوبي آلاباما به دنيا آمد. پدرش نجار و مادرش آموزگار بود و خود او بعدا به کار دوزندگي سرگرم شده بود. او در محيطي زندگي مي كرد كه ميان سياهپوستان و سفيد پوستان تبعيض و جدايي بود و رنگ پوست ملاك برتري انسان بود.
     براي مثال؛ سياهپوستان حق نشستن روي صندليهاي رديفهاي جلوي اتوبوسهاي شهري را نداشتند و تازه اگر صندلي براي نشستن وجود نداشت و يك سفيد پوست وارد اتوبوس مي شد، سياهپوست بايد صندلي اش را به او مي داد. رزا از اين وضعيت و نيز جدا بودن مدارس سياه و سفيد ازهم خسته شده بود. وي روز اول دسامبر سال 1955 كه عازم محل كار خود (يك كارگاه لباسدوزي) در شهر مونتگمري بود ، نه تنها از در جلو اتوبوس وارد آن شد بلكه روي يك صندلي در رديفهاي جلوتر هم نشست و به اعتراض راننده توجه نكرد و از جاي خود تكان نخورد. راننده اتوبوس را متوقف ساخت و به پليس تلفن كرد، زيرا كه نشستن سياهپوستان روي صندليهاي رديفهاي جلو اتوبوس در آن ايالت جريمه نقدي داشت.
     تا آمدن پليس، بسياري از مسافران اتوبوس كه براي رسيدن به محل كار عجله داشتند پياده شدند و يكي از آنان به روزنامه شهر تلفن كرد و عكاس از اين صحنه عكس گرفت.
     پليس رزا را به دادگاه برد و جريمه شد. انتشار عكس و گزارش كار او واظهاراتش دربازجويي پليس در روزنامه شهر، در جهان چون توپ صدا كرد و اين عكس دربيشتر روزنامه هاي جهان به چاپ رسيد و جنبش مدني آمريكا برشدت فعاليت خود افزود.
    دكتر مارتين لوتر كينك رهبر جنبش راهپيمايي هاي چند صد هزاره نفري برپا كرد و با اين كه جان خود را برسر آن گذارد، جنبش در دهه بعد به پيروزي رسيد و قانون «حقوق مدني» به تصويب كنگره رسيد و ....
    رزا و خانواده اش چند سال بعد به شهر ديترويت آمريكا نقل مكان كردند، اما کار آن روز وي فراموش نشد هرجا و هروقت كه از جنبش حقوق مدني آمريكا نام برده مي شود ، وي نيز مطرح مي گردد و روزنامه ها به مناسبت سالروز تولد و سالروز اقدام شجاعانه اش با او مصاحبه مي كنند و نامش در تاريخ آمريكا ماندگار خواهد ماند. رزا در سال 2005 درگذشت و با احترام تمام و رعايت تشريفات رسمي مدفون شد.

 

رودخانه سرخ در خيابانهاي كاراكاس

چهارم فوريه سالروز دو رويداد مهم در ونزوئلاست. در اين روز در سال 1992 سرهنگ كماندو، هوگو چاوز با پنج واحد نظامي بر ضد كارلوس پرز رئيس جمهوري وقت ونزوئلا كه دستگاه حكومتي وي شهرت به آلوده شدن به فساد داشت كودتا كرد و با اين كه بسياري از نقاط پايتخت را تصرف كرده بود در اين كار موفق نشد و به زندان افتاد. چاوز در همين روز در سال 1999 دوران رياست جمهوري خود را آغاز كرد. وي پس از رهايي از زندان كه در آنجا دچار آسيب چشم شده بود به فعاليت سياسي برضد طبقه حاكم و ثروتمند ادامه داده بود و در انتخابات دسامبر 1998 پيروز شده بود.
     چهارم فوريه 2006 به مناسبت دو رويداد مورد بحث، صدها هزار تن از هواداران چاوز از سراسر ونزوئلا به كاراكاس آمده و در حاليكه به سبك او كلاه (بره) و پيراهن سرخ برتن داشتند در خيابانهاي كاراكاس به حركت درآمده بودند و اين منظره (عكس بالا)، خيابانهاي كاركاس را به صورت رودخانه هاي سرخ درآورده بود. علاوه بر هواداران چاوز در كاراكاس، بقيه جمعيت با چهار هزار و ششصد اتوبوس خود را به كاراكاس رسانده بودند و شعارهاي آنان عبارت بود از : آمريكا، نه ـ انقلاب، بله. در انتخابات دسامبر امسال، ده ميليون راي براي چاوز (تجديد انتخاب او) و ....
    در مراسم چهاذژرم فوريه 2006 چاوز خطاب به هوادارانش گفت كه براي مسلح كردن مردم جهت دفاع از انقلاب خود يك ميليون تفنگ در اختيار آنان قرار خواهد گرفت و صد هزار تفنگي كه از روسيه خريداري شده است مقدمه اين كار است.
    

برخي ديگر از رويدادهاي 6 فوريه

  • 743:   هشام ابن عبدالملك حكمران اموي خاور ميانه در گذشت.

  • 1917:   برغم مخالفت رئيس جمهوري وقت آمريكا ، پارلمان اين كشور (كنگره) با بيش از دوسوم آراء مهاجرت زردها را به آمريكا محدود ساخت. مخالفت با مهاجرت زردها عمدتا به اين جهت بود كه نه تنها به فرهنگ ملي خود پايبند بودند و قاطي مهاجران ديگر نمي شدند، بلكه در ايالات غربي آمريكا با مزد كم كار مي كردند و باعث بيكاري ديگران و كاهش دستمزد ها شده بودند.

  • 1957:   كشور غنا كه اروپائيان آن را ساحل طلا مي ناميدند از يوغ استعمار انگلستان خلاص شد و استقلال خود را به دست آورد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    17 محرم هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    در گذشت شاعر نامدار عبد الرحمان جامي

    [17 محرم 898] -  در گذشت شاعر نامدار عبد الرحمان جامي

     

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    فرصت نگهدار

    خبر دارى اى استخوان قفس
    كه جان تو مرغى است نامش نفس
    چو مرغ از قفس رفت و بگسست فيد
    دگر ره نگردد به سعى تو صيد
    نگهدار فرصت كه عالم دمى است
    دمى پيش دانا به از عالمى است
    سكندر كه بر عالمى حكم داشت
    در آندم كه مى رفت عالم گذاشت
    ميسر نبودش كز او عالمى
    ستانند و مهلتش دهندش دمى
    برفتند و هر كس در او آنچه كشت
    نماند بجز نام نيكو و زشت

     

     

     

     

     

     

     

     

    طنزانه
    طنزگويه هاي اجتماعی «روزانه»

    كارمندان در خصلت و منش بر سه به علاوه یک دسته اند ...

    كارمندان در خصلت و منش اداري برسه+يك دسته‌اند:
    كارمندان مرغ صفت
    كارمندان گربه صفت
    كارمندان سگ صفت

    1. كارمندان اسب صفت (نجيب)
    كارمندان مرغ صفت:
    الف. نسبت به ساير همكاران خود كم تر كار مي كنند
    ب. دير سر كار خود حاضر مي شوند
    پ. زود محل كار خود را ترك مي كنند.
    ت. گواهي هاي پزشكي و استعلاجي هميشه بخشي از زندگي كاري آنها است.
    ث. در محيط كار زياد صحبت مي كنند.
    ج. هميشه در خصوص كم بودن حقوق و مزاياي خود مي نالند.
    چ. هميشه از كم بودن اضافه حقوق و پاداش خود مي نالند.
    ح. خودشان را با ديگران زياد مقايسه مي‌كنند.
    خ. مدام در حال تلفن زدن هستند.
    د. موقع ارايه گزارش عملكردهاي خود، بسيار طولاني با شرح و تفسير فراوان مي‌نويسند. ( گزارش هاي چند صفحه‌اي جلد شده)
    ذ. هر عملكرد ساده، روزمره و كوچكي را با شرح و تفصيل فراوان آب و تاب مي دهند.
    ر. همه همكاران، هم قطاران و مديران از گزارش عملكرد آنها ناخواسته با خبر مي شوند.
    ز. پشت سر همكاران خود مدام در حال بدگويي و كم ارزش جلوه دادن كار آنها هستند.
    ژ. در طول ماه گزارشي مبسوط از عملكرد ويژه خود را به صورتي نواري ضبط شده براي همه تكرار تكرار و ارايه مي‌كنند.
    س. با مديران به هيچ وجه در نمي‌افتند.
    در يك جمله: مانند مرغ اگر تخمي بگذارند تا هفت خانه از هر طرف همسايه‌ها خواهند فهميد كه فردا صبحانه نيمرو خواهيم داشت.

    كارمندان گربه صفت:
    الف. نسبت به ساير همكاران خود، نشان مي دهند بيش تر كار مي كنند.
    ب. آرام و به موقع سر كار خود حاضر مي شوند.( كسي از حضور و عدم حضور آنها زياد مطلع نمي‌شود)
    پ. زود محل كار خود را ترك نمي كنند ولي بدون سر و صدا ترك مي كنند.
    ت. گاهي از گواهي هاي پزشكي و استعلاجي در زندگي كاري استفاده مي‌كنند ولي هيچكس نمي‌فهمد به راستي علت بيماري آنها چه بوده است.
    ث. در محيط كار كم صحبت مي كنند. ظاهرا راز دار و حرف نگه دار هستند.
    ج. هيچگاه درباره حقوق و مزاياي خود صحبت نمي‌كنند. فيش حقوقي آنها جزو اسرار مگو است.
    چ. هيچگاه درباره اضافه كار و تشويق هاي خود با كسي صحبت نمي‌كنند.
    ح. خودشان را با ديگران مقايسه نمي‌كنند.
    خ. خيلي كم و به ندرت مقابل گوش هاي تيز همكاران خود تلفن مي زنند.
    د. موقع ارايه گزارش از به ذكر چند جمله ساده و كوتاه بسنده مي كنند.( گزارش هاي يك يا دو صفحه‌اي)
    ذ. هيچ يك از همكاران، هم قطاران و مديران به جز مدير مستقيم او از گزارش عملكرد آنها با خبر نمي‌شوند.
    ر. پشت سر همكاران خود صحبتي نمي كنند.
    ز. تا كسي كاري به آنها نداشته باشد كاري به كسي ندارند.
    ژ. اگر با مديران در بيافتند بي نهايت طاقت دارند ولي اگر لازم باشد در مقابل آنها مي ايستند و به آنها چنگ مي زنند.
    در يك جمله: مانند گربه اگر كاري كنند هيچ يكي از اهالي خانه نخواهند فهميد كه كار كيست.

    كارمندان سگ صفت:
    الف. نسبت به ساير همكاران خود بسيار بيش تر كار مي‌كنند
    ب. بسيار زود سر كار خود حاضر مي شوند
    پ. بسيار دير محل كار خود را ترك مي كنند.
    ت. گواهي هاي پزشكي و استعلاجي در زندگي كاري آنها جايي ندارد.
    ث. در محيط كار اصلا صحبت نمي كنند.
    ج. هيچگاه فيش حقوقي خود را واكاوي نمي كنند.
    چ. هيچگاه از ميزان اضافه كار خود با خبر نيستند.
    ح. خودشان را با ديگران در اين كه همكارانشان بيش تر از خود آنها كار مي كنند مقايسه مي‌كنند.
    خ. مدام در حال تماس اداري يا مراجعه به دبيرخانه هستند.
    د. موقع ارايه گزارش عملكردهاي خود، طولاني با شرح و تفسير مناسب همراه با پيشنهادات زياد مي‌نويسند. ( گزارش هاي چند صفحه‌اي جلد شده)
    ذ. همه همكاران، هم قطاران و مديران مرتبط از گزارش عملكرد آنها با خبر مي شوند.
    ر. پشت سر همكاران خود صحبتي نمي كنند.
    ز. با مديران در نمي‌افتند. اگر مديري شيوه كاري آنها را نپسندد سريعا تغيير روش مي‌‌دهند.
    در يك جمله: مانند سگ از صبح تا شب مي دوند، كار مي‌كنند و به مديران بالا دستي و سازمان خود وفادارند.

    كارمندان اسب صفت (نجيب):
    الف. به اندازه لازم كار مي كنند. كم كاري در مرامشان نيست.
    ب. بسيار به موقع سر كار خود حاضر مي‌شوند
    پ. موقع مناسب و پس از انجام كليه‌ي كارهاي خود محل كار خود را ترك مي‌كنند.
    ت. گواهي هاي پزشكي و استعلاجي در زندگي كاري آنها فقط در مواقع لزوم جايي دارد.
    ث. در محيط كار به تناسب امور محوله و اصول روابط انساني صحبت مي‌كنند.
    ج. فيش حقوقي خود را جهت بررسي صحت موارد كنترل مي‌كنند. منتظر می‌‌مانند تا سیستم حقوق و مزایا براساس قوانین عمل كند. در غیر این صورت اعتراض خود را اعلام می‌کنند.
    چ. از ميزان اضافه كار خود مطلع هستند.
    ح. خودشان را با ديگران مقايسه نمي‌كنند.
    خ. تماس‌هاي اداري يا مراجعه به دبيرخانه و ساير بخش‌ها را به تناسب و با برنامه‌ريزي منظم و مشخص دارند.
    د. موقع ارايه گزارش عملكردهاي خود، متناسب با فعاليت‌هاي انجام شده با شرح و تفسير مناسب همراه با پيشنهادات كاربردي مي‌نويسند.
    ذ. همه همكاران، هم قطاران و مديران مرتبط از نحوه عملكرد آنها مطلع هستند.
    ر. پشت سر همكاران خود صحبتي نمي‌كنند.
    ز. به توانایی‌های خود ايمان داشته و آن را با ساير همكاران مقايسه نمي‌کنند.
    ژ. تمام توان خود را براي حل مساله به كار مي‌برد. قوانين در نظر او روشي براي حل مساله به صورت اصولي هستند. از قوانين براي ايجاد سّد و مانع در مقابل عملكرد سيستم اداري و همكاران استفاده نمي‌كند.
    س. با مديران متخلف و قانون گريز به وسيله‌ي قانون مقابله مي‌كنند. در صورت نياز از طريق مبادي ذي ربط به پيگيري‌هاي لازم مي‌پردازند.
    در يك جمله: مانند اسب نجيب است، به اندازه كار مي‌كند و به مديران بالا دستي و سازمان خود بر اساس قوانين و مقررات وفادارند.

     

     

     

     

     

     

     

     

    مسائل زندگي
    کار، مُد، سلامتی، رموز موفقیت و ...

    مردمان

    ويروس HIV چگونه انتقال مي يابد؟

    همواره نزد افراد راههاي انتقال ويروس HIV سوال برانگيز و ابـهـام آمـيـز بـوده اسـت در ايـن مـقـالـه به تفصيل راههاي انـتـقـال يـافـــتن اين ويروس و عواملي كه موجب انتقال آن نميگردند شرح داده شده است.

    ويروس HIV چگونه انتقال مي يابد

    * تـمـاس مسـتقيم مـايـــعات و ترشحات آلوده بدن مانند: مـنـي، تـرشحـات مــهبلي، شير پستانها. يعني ترشحات آلوده به ويروس HIV مي بايست مستقيما از طريق رگها، خراشها، زخمها و پارگيهاي روي پوست و يا پوششهاي مخاطي بدن همچون: چشمها، دهان، بيني، مهبل، مقعد و ذكر (آلت تناسلي مردان) وارد جريان خون فرد ديگر گردد.

    1- آميزش جنسي حفاظت نشده: اعم از آميزش جنسي مهبلي، مقعدي و دهاني با فرد آلوده.

    2-استفاده مشترك از سوزن سرنگهاي آلوده و ديگر ابزارهاي تزريق مواد مخدر.

    3- انتقال از مادر آلوده به نوزاد در پيش از تولد، هنگام زايمان و يا شير دهي.

    4-دريافت خون و فرآورده هاي خوني آلوده (به ويژه در بيماران تالاسمي و هموفيلي)

    نكات بسيار مهم:

    * خطر انتقال ويروس HIV حين آميزش مقعدي ميتواند بيشتر از آميزش مهبلي باشد. به اين سبب كه ديواره هاي مقعد بسيار نازك و پر از عروق خوني بوده و حين رابطه جنسي به آساني دچار پارگي عروق و خونريزي ميگردد.

    * با آنكه خطر سرايت ويروس HIV حين تحريك جنسي از راه دهان از آميزش مهبلي و مقعدي كمتر است اما از آنجايي كه سرتاسر دهان از غشاء مخاطي پوشيده گرديده لذا هنگام تماس با مايع پيش مني، مني و ترشحات مهبلي ميتواند سبب انتقال ويروس گردد. هر گونه بريدگي ناشي از مسواك زدن، نخ دندان كشيدن، زخمهاي دهاني مانند تبخال و بيماريهاي لثه اي اين خطر را دو چندان ميكند.

    * در افرادي كه مبتلا به بيماريهاي آميزشي ديگر (مانند سوزاك، كلاميديا، سيفليس و تبخالهاي ناحيه تناسلي) نيز ميباشند خطر انتقال ويروس HIV دو چندان ميگردد.

    * اغلب اوقات در فرد آلوده به ويروس HIV هيچگونه نشانه و علامت ظاهري دال بر آلوده بودن وي وجود ندارد.

    * احتمال انتقال آلودگي در هر بار آميزش ار طريق آميزش مهبلي از مرد به زن 2 برابر احتمال انتقال از زن به مرد ميباشد.

    * ويروس HIV قادر است تا چندين روز در مقادير اندك باقي مانده خون درون سوزن سرنگ زنده بماند.

    اما ويروس HIV از چه راههايي منتقل نميگردد:

    1- بوسيدن و روبوسي: با وجودي كه در بزاق افراد آلوده مقادير اندكي ويروس HIV موجود ميباشد اما تاكنون موردي مبني بر آلوده شدن فردي از اين طريق گزارش نگرديده است. اما در صورتي كه فرد آلوده دچار ضايعات و زخمهاي دهاني مانند تبخال باشد و يا لثه هاي ناسالمي داشته باشد (داراي خونريزي) بوسيدن عميق ممكن است خطر آفرين باشد.

    2- غلظت بالاي ويروس HIV در محيط آزمايشگاهي و تحت شرايط خاص (رطوبت و دماي مناسب و ثابت) قادر است تا 15 روز خارج از بدن انسان زنده مانده و قدرت آلوده كنندگي خود را حفظ كند. اما در شرايط عادي و محيط خارج از آزمايشگاه ويروس HIV بسيار آسيب پذير بوده و توسط آب داغ، صابون، الكل و كلر از بين ميرود.

    3- ويروس HIV از طريق نيش پشه و يا ساير حشرات قابل سرايت نيست. از آنجايي كه اين ويروس در بدن پشه قادر به حيات نيست. ساير حشرات مانند: كنه، شپش، ساس، مگس و زنبور نيز قادر به انتقال اين ويروس نيستند.

    4- شنا در استخر هاي عمومي و يا استفاده از جكوزي: خود آب داغ و همچنين مواد ضدعفوني كننده داخل آب استخرها (كلر) فورا ويروس HIV را نابود ميكنند.

    5- تماس با حيوانات خانگي. ويروس HIV تنها بوسيله انسانها قابل سرايت ميباشد. بنابراين حيوانات اهلي و خانگي تهديد بشمار نمي آيند.

    6- در تماسهاي روزمره مانند: در آغوش گرفتن، دست دادن، تماسهاي سطحي مانند لمس بدن فرد و يا لمس اشياء متعلق به فرد آلوده، تماسهاي فيزيكي مانند كشتي گرفتن سبب انتقال اين ويروس نميگردد.

    7- به اشتراك گذاردن البسه، غذا و ظروف غذا (ليوان، بشقاب، قاشق و چنگال، كارد) و استفاده از توالت عمومي موجب سرايت ويروس HIV نميگردد.

    8-ويروس HIV از طريق هوا، ب و غذا منتقل نمي گردد.

    9- تتو (خالكوبي) كردن، الكتروليز كردن، تراشيدن مو و سوراخ كردن گوش نيز در صورتي كه سوزن و ديگر ابزارهاي مربوط به آنها پيش از استفاده كاملا استريل شده باشند (البته سوزن نو) جاي نگراني نيست. در آرايشگاهها حتما از نو بودن و غير مستعمل بودن تيغ خود تراش اطمينان حاصل كنيد.

    10-استفاده از مسواك مشترك نيز در صورتي كه در موهاي آن خون باقي مانده باشد ميتواند خطر آفرين باشد. بنابراين هرگز از مسواك مشترك استفاده نكنيد.

    11-از طريق ساير ترشحات و مايعات بدن فرد آلوده مانند ادرار، بزاق دهان (آب دهان)، استفراغ، اشك، عطسه، سرفه، مدفوع و عرق تا زماني كه در آنها خون مشاهده نگرديده است خطر انتقال ويروس HIV وجود ندارد.

    12-در دندانپزشكي ها حتما از استريل بودن و ضد عفوني بودن كامل وسايل مورد استفاده اطمينان حاصل كنيد.
     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ستون آزاد

    ليزرهاي فضائي
    گامي نو در كشف حيات در منظومه شمسي

    همانطور كه ميدانيد ليزرها در ماموريت هاي فضائي استفاده هاي جديدي پيدا كرده اند . براي بررسي يك موضوع خاص ليزرها ميتوانند در وسيله اي به نام طيف سنج مورد استفاده قرار بگيرند . يكي از كاربردهاي طيف سنج استفاده از آن براي تشخيص تركيبات شيميائي به وسيله نور است . براي مثال وقتي پرتوي نوري از ميان يك گاز عبور ميكند گاز مورد نظر بر طول موج آن اثرهاي خاصي ميگذارد .براي مثال گازهاي زيادي هستند كه طول موج هاي مختلفي از نور را در خود جذب ميكنند . بنابراين نور عبور كرده از گاز ميتواند يك انگشت نگاري منحصر به فرد از آن گاز باشد . (بنابراين به كمك طيف سنج ميتوانيم به تشخيص نوع گاز مورد نظر بپردازيم )
    مثلا وقتي يك طيف سنج نور خورشيد از بالاي يك شهر را جذب ميكند ميتواند تشخيص بدهد كه هواي يك شهر شامل چه گازهائي است يا ميزان آلودگي هواي آن شهر را تشخيص و بررسي كند . خوب حالا يك نوع طيف سنج ليزري مخصوص وجود دارد كه ميتواند به همه طرف پيش روي كند و ميزان دقيق گاز موجود را اندازه بگيرد . (به نظر شما ) مثلا اين وسيله چه طوري ميتواند آثار حيات روي مريخ را جست و جو كند؟
    بله درست است ... يكي از راهها براي جست و جوي حيات گاز متان است . متان گازي است كه توسط موجودات زنده مثل باكتري ها ساخته ميشود . حتي مقدار كمي از متان بر روي مريخ ميتواند به اين معني باشد كه برخي موجودات زنده در آن به خوبي و خوشي زندگي ميكنند .
    قابل گفتن است كه دانشمندان طيف سنج هاي مخصوص را به عنوان قسمتي از يك مريخ نورد يا مامور سيار به مريخ ميفرستند . دانشمندان بر اين باورند كه متان و فقط متان است كه يك طول موج مخصوص از نور را جذب ميكند ... بنابراين مانند تنظيم صدا در يك ايستگاه راديوئي دانشمندان نيز طيف سنجهاي ليزري خود را روي آن طول موج مخصوص تنظيم ميكنند .
    ليزر طيف سنج با پرتوي خود يك سنگ را در فاصله دوري از مريخنورد نشانه گيري ميكند و پرتوي خود را روي آن مي اندازد اين پرتو با فشار از ميان هواي مريخ عبور كرده و به سنگ برخورد ميكند و سپس باز ميگردد اين پرتوي برگشتي به چشم طيف سنج باز ميگردد . اگر در برگشت نور ليزر ساتع شده از سنگ نسبت به حالت قبل ضعيف تر شده باشد به اين معني است كه متان موجود در هواي مريخ مقداري از انرژي اين پرتو ليزر با طول موج مخصوص را جذب كرده است و مقدار انرژي جذب شده توسط متان نشان دهنده ميزان متان موجود است .

    يك ليزر مخصوص :
    ناسا در حال فرستادن يك طيف سنج ليزري مخصوص به مريخ در سال 2009 است كه طيف سنج ليزري تنظيمي نام دارد . اين طيف سنج يكي از ابزارهاي مريخ نورد سيار " آزمايشگاه علمي مريخ " خواهد بود .
    در اين طيف سنج از سه نوع ليزر استفاده شده است . اين طيف سنج براي طول موج هاي مشخصي براي تشخيص گازها استفاده ميشود .مانند گاز متان . اين طيف سنج بسيار كوچك و سبك و حساس است . و ميتوان گفت كه اين طيف سنج وسيله اي ايده آل براي ماموريت هاي فضائي به مريخ و ساير سيارات خواهد بود .
    از اين طيف سنج در كره خاكي خودمان هم ميتوانيم استفاده كنيم :
    -- كمك كردن به پزشكان براي تشخيص بيماري ها
    -- قسمتي از سيستم هاي كنترلي گردشي براي جلوگيري از تصادفات اتومبيل ها

    منبع:
    http://spaceplace.jpl.nasa.gov/en/kids/laser/index.shtml

     

     

     

     

     

     

     

     

    ليگ مبين

    football@mobin-group.com 

    برنامۀ هفتۀ هفتم لیگ

    صبا باتری – سایپا
    فجر شهید سپاسی – استقلال تهران
    پرسپولیس – سپاهان اصفهان
    اشتوتگارت – وردربرمن
    کیه وو – اینتر میلان
    آ اس رم – پارما

    توضیح : بازی های لیگ ایران جمعه 20 بهمن، لیگ آلمان شنبه 21 بهمن، و لیگ ایتالیا یکشنبه 22 بهمن برگزار می شوند.
    مهلت ارسال پیش بینی ها تا ساعت یازده صبح جمعه بیستم بهمن خواهد بود.
     

    *****

    آدرس رسمی لیگ :
    football@mobin-group.com
    آدرس خصوصی مسئول لیگ :
    milad_graydays@yahoo.com

    *****

    براي مشاهده نتايج لیگ مبین تا پایان هفته پنجم اینجا را کلیک کنید

     

     

     

     

     

     

     

    تبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 

    با سلام
    از اين به بعد در نظر داريم يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه گردد امیدوارم از این ایده استقبال گردد.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان