662

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 662 :: دوشنبه 23 بهمن 1385

Mobin_s2004@yahoo.com

آخرين خبر
«اخراجي‌ها» و «سنتوري» بهترين فيلم از نگاه تماشاگران

سلام!
در آخرين دقايق انتشار شماره امروز روزانه، خبر مربوط به انتخاب بهترين فيلم از نگاه تماشاگران در جشنواره امسال فيلم فجر در خروجي خبرگزاري فارس قرار گرفت که عينا در زير مي آيد:
 

 «اخراجي‌ها» و «سنتوري» بهترين فيلم از نگاه تماشاگران

در مراسم پاياني بيست و پنجمين جشنواره فيلم فجر دو فيلم «اخراجي‌ها»(مسعود ده‌نمكي) و «سنتوري»(داريوش مهرجويي) توانستندبه طور مشترك سيمرغ بلورين بهترين فيلم از نگاه تماشاگران را به دست آورند.
به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري فارس، در پايان مراسم اختتاميه جشنواره بيست و پنجم فيلم فجر، محمد مهدي دادگو ضمن اشاره به چگونگي شمارش آراي فيلم برگزيده تماشاگران، روي رقابت شديد بين سه فيلم اخراجي‌ها، سنتوري و روز سوم تاكيد كرد و در نهايت اعلام كرد؛ بر اساس محاسبات و مشاورت‌هاي آماري مختلف، ساعاتي پيش شمارش آراي مردمي به پايان رسيد و دو فيلم «اخراجي‌ها» و «سنتوري» با 90 درصد آراي مردمي، به طور مشترك سيمرغ بلورين بهترين فيلم از نگاه تماشاگران را به دست آوردند.
در ادامه از «حبيب‌الله كاسه‌ساز» و «فرامرز فرازمند» خواسته شد تا سيمرغ بلورين را از دستان پرويز پرستويي دريافت كنند.
در اين بخش از مراسم پاياني جشنواره ، «كاسه‌ساز» از «ده نمكي» كارگردان فيلم «اخراجي‌ها» خواست تا براي دريافت سيمرغ مردمي به روي سن بيايد. حضور «ده‌نمكي» و اعتراضات صريح و احساساتي او به نحوه قضاوت هيات داوران و ناديده گرفتن بازيگران فيلم «اخراجي‌ها» كه باتحريك تماشاگران حاضر در سالن و واكنشهاي اعتراض آميز آنها همراه بود، پايان مراسم پاياني جشنواره را به سمت و سويي ديگر برد. سمت و سويي كه البته پيش‌تر، «بهرام رادان» و «محمدعلي سجادي» هنگام دريافت جوايز خود، جرقه ايجاد آن را زده بودند.


*****

توجه: تصميم گرفتم براي «روزانه» (مجله الکترونيکي حاضر) يه اسپانسر اختصاصي بگيرم، افراد حقيقي و حقوقي که مايل به همکاري هستند، لطفا با خود من تماس بگيرند: mobin_s2004@yahoo.com


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (661) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • وقتی خانمها موتور سوار بشوند!
  • معرفي و دانلود فيلم: مرد سال
  • دانلود آلبوم: Lesa Habaib باصداي Moustafa Amar
  • موزيک ابتدايی و انتهایی برنامه فوق العاده با خوانندگی رضا صادقی
  • تبدیل عکس ها به فایل های تصویری توسط Image Video Machine v4.0
  • 110 Ringtone - Classic music
  • اماکن مقدسه، نوامیس الهی
  • اخراجی ها: بیمرغ از جشنواره ، سیمرغ از مردم!
  • وای بر ضعیف النفس ها ...
  •  با Google SketchUp آشنا شويد
  • اسراف در مقياس ملي
  • وطن‌فروش‌ها …
  • بمب ساعتی
  • لوازم آرايش يا گريم
  • دلايل بروز سنگ كليه
  • ویستا
  • و ....
 

 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

کوه های یخی بسیار دیدنی 
وقتی خانمها موتور سوار بشوند!
رهبران جهان در اوقات فراغت!
مجله الکترونيکي حسينيه سيدالشهدا - شماره 23 - بيست و سه محرم

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

اعلام مواضع قطعي نظام در زمينه مسئله هسته اي
 

در فاصله زماني كمتر از دو هفته تا پايان مهلت قطعنامه 1737 شوراي امنيت و افزايش فشارهاي خارجي و در حاليكه برخي زمزمه ها درخصوص پذيرش تعليق كوتاه مدت شنيده مي شد، رئيس جمهور و رئيس شوراي عالي امنيت ملي كشور، صبح امروز در اجتماع ميليوني مردم تهران، به تبيين مواضع هسته اي نظام پرداخت.
به گزارش خبرنگار رجانيوز، رئيس جمهور با مروري بر مسئله هسته اي، اين مسئله را داراي 3 بعد حقوقي، فني و سياسي برشمرده و به بيان استدلالهايي در مورد چرايي موضع نظام در زمينه عدم تعليق فعاليتهاي هسته اي پرداخت و تآكيد كرد: احدي حق عقب نشيني ندارد.
رئيس جمهوري به تعليق 2 ساله غني سازي نيز اشاره كرد و با اشاره اي تلويحي بر اين نكته كه اين تعليق غيرقانوني و بدون مصوبه مجلس شوراي اسلامي صورت گرفته است، افزود: دولت و ملت ايران با صداقت با آنها رفتار كرد. دولت جمهوري اسلامي قدم به قدم و بنا به تقاضاي آنها فعاليتهاي هسته‌اي خود را به حالت تعليق درآورد، ماموران آژانس آمدند و خلاف مقررات بر تاسيسات اصفهان پلمپ زدند اما آنها به جاي استفاده مناسب از اين صداقت و همكاري و حسن نيت، هر روز يك بهانه جدي آوردند و گفتند كه تمام فعاليتها را تعليق كنيد تا مذاكره كنيم.
بنابراين گزارش رئيس جمهور پس از بيان استدلال ها در مورد عدم تعليق تأكيد كرد: ملت، رهبري و دولت ايستاده‌اند و در اين سرزمين احدي حق ندارد سر سوزني از حقوق ملت ايران عقب نشيني كند و هر كسي در عمل و كلامش سر سوزني كوتاهي در حق ملت ايران مشاهده شود، آن شخص منفورترين انسانها در نزد ملت ايران خواهد بود. دشمنان تا چند ماه حرفها و اقداماتي را خواهند زد، اما ملت ايران در 22 بهمن 85 از گردونه عبور كرده و حق مسلم خود را تثبيت نموده است و تا روز 20 فروردين سال 86 به طور متناوب شما پيشرفت هاي ملت ايران را شاهد خواهيد بود.
پيشنهاد تشكيل كنسرسيومي از كشورهاي ديگر دست يافته به فنآوري هسته اي با جمهوري اسلامي كه سال گذشته نيز از سوي احمدي نژاد در مجمع عمومي سازمان ملل عنوان شده بود، بار ديگر مورد تأكيد وي قرار گرفت. پيشنهادي كه علي لاريجاني نيز در سفر به مونيخ به آن اشاره كرده و بهترين راه اعتمادسازي را عملي شدن اين پيشنهاد دانسته است.
اين گزارش حاكيست بحث عدم تعليق حتي يك روزه فعاليت هاي هسته اي از بحثي ميان نخبگان و فعالين سياسي خارج شده و به مطالبه اي عمومي براي استقلال كشور تبديل شده است به طوريكه در طول مسير راهپيمايي، شعار "انرژي هسته اي حق مسلم ماست، تعليق اين دستاورد توطئه امريكاست" بارها از ميان راهپيمايان فرياد گرديد. همچنين در مسير راهپيمايي پلاكاردهايي با نوشته هايي همچون "تعليق، هرگز"، "عدم تعليق، حتي براي يك ثانيه"، "پيش بسوي پيشرفت" و... توسط راهپيمايان حمل مي گرديد.
گفتني است اعلام مواضع قطعي و صريح نظام در خصوص عدم تعليق از سوي رئيس جمهور و هشدار وي به برخي بلندگوهاي داخلي دشمن كه با پخش مستقيم از بزرگترين شبكه هاي خبري دنيا همراه بود، پرونده زمزمه هاي مشكوك درباره مسائلي همچون پذيرش "طرح جديد البرادعي"، "توافقنامه 11 بندي"، "تعليق دو ماهه غني سازي" و... كه همگي دايرمدار تعليق غني سازي و آغاز مذاكرات بودند را خواهد بست.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

مرد سال
Man of the Year

نويسنده و کارگردان: بري لوينسون. موسيقي: گريم ريول. مدير فيلمبرداري: ديک پاپ. تدوين: بلر ديلي، استيون وايزبرگ. طراح صحنه: استفانيا سليا. بازيگران: رابين ويليامز[تام دابز]، لورا ليني[الينور گرين]، کريستوفر واکن[جک منکن]، لويس بلک[ادي لنگستون]، جف گولدبلوم[آلن استوارت]. ١١٥ دقيقه. محصول ٢٠٠٦ آمريکا.
تام دابز، صداي مردم خشمگين و ناراضي آمريکاست. او کمدين و مجري يک برنامه تلويزيوني است که همواره در حال نيش زدن به سياستمدارهاست. تا اين يک روز با نزديک شدن به انتخابات رياست جمهوري به اين فکر مي افتد که خود را نامزد احراز اين پست کند. او با کمک اطرافيان و بينندگان برنامه اش به شکلي غير منتظره موفق مي شود و ...بله؛ او حالا رئيس جمهور آمريکاست!

چرا بايد ديد؟
در زمانه اي که سياست هاي مضحک سياستمداراني که سعي مي کند جدي باشند و دنياي ما دچار فلاکت و بدبختي مزمني کرده، اگر يک کمدين رئيس جمهور آمريکا شود چه پيش خواهد آمد؟
جواب اين سوال را دقيقاً مي توانيد در مرد سال پيدا کنيد که قرار است بهترين هجويه سياسي امسال باشد و توسط يکي از کار آزموده ترين و موفق ترين کارگردان هاي هاليوود ساخته شاست. و از همه مهم تر رابين ويليامز دوست داشتني بار ديگر پس از مدت ها حضور در نقش هاي جدي و منفي به قلمرو آشناي خود بازگشته است که همين کافي است تا دل هوادارانش را شاد کند.
اگر فراموش نکرده باشيد در هفته هاي گذشته فيلمي به بنام روياي آمريکاي معرفي شد که در ان نيز دست اندازي رئيس جمهور آمريکا به دنياي نمايشتصوير شده بود. ظاهراً اين دو دنيا در آمريکا به شکلي باور نکردني از هم جدايي ناپذير هستند. [نقطه اوج آن حضور هنرپيشه ابلهي مانند ريگان در کاخ سفيد است] و اين بار کسي به سراغ اين موضوع رفته که تا امروز در هر ژانري فيلم ساخته: از کمدي تا تريلر، و از اکشن تا درام هميشه موفق بوده و جوايز بي شماري که براي رين من، Avalon، بلاگزي و دمي که سگش را تکان داد دريافت کرده خود شاهدي بر اين مدعا ست.
لوينسن متولد ١٩٤٢ بالتيمور آمريکا که در ١٩٨٢ با فيلم شام شروع به کارگرداني کرده، قريحه اي سرشار در شوخي با دنياي سياست دارد، اما براي اولين بار در اين فيلم، در دقايق ابتدايي آن تمامي شيره سوژه اش يعني رئيس جمهور شدن يک کمدين را کشيده و انتظاراتي را که خلق کرده بر باد مي دهد. با اين حال دقايقي در فيلم وجود دارد که به مدد حضور ويليامز خالي از خنده نيست. و اين براي لوينسن که جهت کارگرداني يکي از آخرين فيلم هايش[راهزن ها] ده ميليون دلار دستمزد گرفته يا ويليامز دستاورد چندان چشمگيري محسوب نمي شود.البته با کمي اغماض و در نبود فيلم هاي کمدي مناسب مي توان از اين يکي لذتي وافر برد. مرد سال با فروشي نه چندان چشمگير[٣٧ ميليون دلار] و رقم توليدي نامشخص از پروژه هايي است که فعلاً نمي توان با قطعيت در مورد توفيق مالي آن سخني بر زبان آورد. ولي براي کسي که مي خواهد ويليامز را ببيند ارقام چه معنايي مي تواند داشته باشد؟
ژانر: کمدي، عاشقانه، درام، تريلر.

دانلود فيلم
این فیلم را می توانید از طریق لینکهای زیر دانلود کنید

سرور یک
http://rapidshare.com/files/5866104/chel.goda.part1.rar.html
http://rapidshare.com/files/5868012/chel.goda.part2.rar.html
http://rapidshare.com/files/5869832/chel.goda.part3.rar.html
http://rapidshare.com/files/5871571/chel.goda.part4.rar.html
http://rapidshare.com/files/5859535/chel.goda.part5.rar.html
http://rapidshare.com/files/5861304/chel.goda.part6.rar.html
http://rapidshare.com/files/5863345/chel.goda.part7.rar.html
http://rapidshare.com/files/5864079/chel.goda.part8.rar.html
 

راهنمای دانلود
بعد  از اینکه روی لینک فایل مربوطه کلیک کردید، صفحه ای باز می شود که وارد سای ت Rapidshare می شوید. در صفحه باز شده جدولی را مشاهده می کنید که در انته ای آن دو کلید وجود دارد: Free و Premium
باید رو ی Free کلیک کنید تا صفحه مربوط به دانلود باز شود. در وسط صفحه شمارنده  ای بصورت معکوس از عدد 60 شروع به شمارش می کند. وقتی شمارنده به صفر ر سید، در همان قسمت منوی جدیدی باز می شود، بعد از وارد کردن کد امنیتی که  در همانجا نوشته شده است (و معمولا 3 کاراکتری می باشد)، روی Download From Mirror کلیک کنید تا شروع به دانلود فایل مورد نظرتان کند.
تذکر مهم: در هنگام دانلود از سایت Rapidshare و سایتهای اینچنینی، حتما باید نرم افزار مخصوص دانلود مثل (DAP و ... ) غیرفعال باشند و نباید توسط چنین نرم افزارهای دانلود کنید، چون موفق نخواهید شد!
بعد از دانلود همه قسمتها، فايل قسمت اول را اجرا کنيد، تا فيلم Extract و آماده نمايش شود.

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

Lesa Habaib
باصداي Moustafa Amar


 

01 - Lesa Habaib [24Kps] [128Kps]

02 - Di Mesh Awidak [24Kps] [128Kps]

03 - Mabahebekish [24Kps] [128Kps]

04 - Zay Zaman [24Kps] [128Kps]

05 - Kdaba [24Kps] [128Kps]

06 - Khsara [24Kps] [128Kps]

07 - Ely Agabny Feek [24Kps] [128Kps]

08 - Yama Kan Ya Alby [24Kps] [128Kps]

09 - Bnzret Een [24Kps] [128Kps]

10 - Yom Men Bad Yom [24Kps] [128Kps]

11 - Harakat [24Kps] [128Kps]

  براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

موزيک ابتدايی و انتهایی برنامه فوق العاده
با خوانندگی رضا صادقی

موزيک ابتدايی

موزيک انتهائي

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کره و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

تبدیل عکس ها به فایل های تصویری توسط Image Video Machine v4.0

 

یکی از روش های ساخت تصاویر کارتونی که به نقاشی متحرک معروف است کشیدن تصاویر به صورت نقاشی و یا عکس ، و کنار هم قرار دادن آن ها می باشد تا با نشان دادن سریع آن ها در هر مرحله گویا تصاویر حرکت می کنند. امروز نرم افزاری را به شما معرفی می کنیم که وظیفه آن ساخت فیلم از فرمت های مختلف عکس می باشد. به عنوان مثال شما 100 عکس با فرمت JPG را انتخاب می کنید و نرم افزار آن ها را به یک فایل تصویری با فرمت avi و به صورت فیلم تبدیل می کند.

Image Video Machine نام این نرم افزار می باشد . این برنامه محصول شرکت نرم افزاری DanDanas می باشد که حیطه فعالیت این شرکت نرم افزاری ساخت وتولید نرم افزارهای MultiMedia و تبدیل کننده ها می باشد.

همچنین توسط این نرم افزار شما می توانید تصاویر متحرک به صورت عکس نیز بسازید. این برنامه عکس های مورد نظر ظما ره به صورت عکس های متحرک با فرمت GIF ذخیره سازی می کند.

از قابلیت های بسیار جالب این برنامه می توان به تبدیل فریم های یک فایل تصویری به عکس نیز اشاره کرد. در واقع این برنامه همان طور که یک عکس را به فیلم تبدیل می کند ، توانایی تبدیل یک فیلم به تعدادی عکس را نیز دارد. این نرم افزار از ویژگی های پیشرفته و متعددی برخوردار می باشد که از آن ها می توان به جدا سازی تصاویر و ذخیره سازی آن ها به صورت عکس نیز نام برد.

 

این برنامه از فرمت های عکس JPEG; . GIF; . PNG; . BMP; . PCX; . WMF; . EMF; . TIFF; . TGA; . RAS; . J2K جهت ساخت فایل های تصویری پشتیبانی می کند و همچنین می تواند تصاویر را در هر یک از فرمت های AVI (DivX, XviD, MS MPEG4, Uncompressed, Cinepak ) و MPEG (MPEG-1 and MPEG-2 Video) ,WMV  ذخیره سازی کند.

 

جزئیات کامل تر به زبان سایت سازنده ....

  دانلود کنید نسخه  4.0 را با حجم 18 مگابایت
  تصویری از محیط نرم افزار
  English Explanations

براي دريافت کرک اينجا را کليک کنيد


 

دنیای موبایل

110 Ringtone - Classic music

 لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کره و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


به جان پیر خرابات و حق صحبت او

به جان پیر خرابات و حق صحبت او
بهشت اگر چه نه جای گناهکاران است
چراغ صاعقه آن سحاب روشن باد
بر آستانه میخانه گر سری بینی
بیا که دوش به مستی سروش عالم غیب
مکن به چشم حقارت نگاه در من مست
نمی​کند دل من میل زهد و توبه ولی
مدام خرقه حافظ به باده در گرو است

 

که نیست در سر من جز هوای خدمت او
بیار باده که مستظهرم به همت او
که زد به خرمن ما آتش محبت او
مزن به پای که معلوم نیست نیت او
نوید داد که عام است فیض رحمت او
که نیست معصیت و زهد بی مشیت او
به نام خواجه بکوشیم و فر دولت او
مگر ز خاک خرابات بود فطرت او

 
 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»

 

جمله روزانه

23 بهمن
کسی نمی تواند درکی از خود، از جهان، از کارآمدی داشته باشد، مگر به آرامش باطنی رسیده باشد.
وین دایر

فرستنده:
saheledoosti@yahoo.com

**************

پول غلام مرد عاقل و ارباب مرد احمق است

فرستنده:
s_ir62@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

صوم النفس عن لذات الدنیا انفع الصیام
روزه نفس از لذتهاى دنیوى سودمندترین روزه ‏هاست.
امام علی (ع)

 

 

نکات ريز خانه داري
mitramrz@yahoo.com

بخش دوم : نکاتی درباره ی نگهداری و استفاده از مواد غذایی

نگهداری حبوبات
برای اینکه حبوبات شته نزنند ، پس از پاک کردن و شستن ، آنها را جلوی آفتاب خشک می کنیم . سپس مقداری نمک به آنها زده و در جای تاریک و خنک نگه می داریم ، در ظرف ها را محکم می بندیم .

 

 

آرایشی - بهداشتی
amoozesh_v_sh@yahoo.com

بعضي از افراد از اينکه انگشتان پاي خود را به کسي نشان بدهند و يا اينکه کاري روي آنها انجام بدهند خجالت مي کشند چرا که انگشتان پاي آنها ميخچه ، کيست يا ورم دارد و يا به شکل غير طبيعي و مضحک جلوه مي کند. به هر حال همه اين افراد دليلي براي پنهان کردن انگشتان پاي خود دارند .
براي انجام پديکور شما نياز به همان وسايل و آلات مانيکور داريد به استثناي تعويض کاسه شناور يا يک لگن يا وان کوچک براي پاها. قبل از شروع پديکور يک حوله يا پارچه بزرگ روي زمين پهن کنيد و بعد لگن آب را روي آن بگذاريد. ظرف را تا نيمه از آب پر کنيد و چند قطره صابون مايع يا لايه بردار ناخن به آن اضافه کنيد به همراه روغنهاي معطر بعد آنها را با هم مخلوط کنيد.
تمام وسايل خود را روي حوله جايي که به راحتي به آنها دسترسي داشته باشيد بگذاريد. تمام مراحلي را که در مانيکور رعايت مي کرديد اينجا هم رعايت مي کنيد به جز مرحله سوهان زدن که درجه سوهاندر پديکور قدري متفاوت است يعني سوهان پديکور زبر تر از سوهان مانيکور مي باشد. شما به ناخن گير يا قيچي مخصوص انگشتان پاي خود نياز داريد. شايد دلتان بخواهد قبل از شروع پديکور از اسپري هاي ضدعفوني کننده استفاده کنيد. پس اول با شستن دستهاي خود شروع نماييد.
1- لاک را از روي انگشتان پاي خود پاک نماييد.
2- ناخن انگشتان پاي خود را در قسمت مرکز ناخن صاف و در گوشه ها گرد سوهان بزنيد تا به شکل خود انگشت مطابقت داشته باشد. براي از بين بردن گوشه ها و پوسته هاي ناخواسته اطراف و زير ناخن از ناخن گير استفاده نماييد. در اين صورت اين زوائد ديگر به داخل گوشت شما رخنه نخواهند کرد .
3- يک يا هر دو پاي خود را داخل لگن محتوي آب و صابون مايع و مايع ضدعفوني کننده بگذاريد و ماساژ دهيد. اينکار را تا 5 دقيقه ادامه دهيد.
4- در اين مرحله مي توانيد از لايه بردار کوتيکل نيز استفاده کنيد.

ادامه دارد...

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

و اما بزرگمهر بختگان در شاهنامه:
چون قرار است که شاه خواب ببیند پس خواب دیدن مقدس و کاری پیامبری
شمرده می شود و خواب شاهنشاه قدر قدرت ؛ البته که دست کمی از کاری
پیامبری ندارد:
نگر خواب را بیهده نشمری
یکی بهره دانی ز پیغمبری
به ویژه که شاه جهان بیندش
روان درخشنده بگزیندش

با این درآمد شبی انوشیروان خوابی می بیند:

شـبی خفتـه بد شاه نوشین روان
خردمـند و بیدار و دولـت جوان
چـنان دید درخواب کز پیش تـخـت
برسـتی یکی خـسروانی درخـت

چون بیدار می شود، خوابگزاران از تعبیر خواب در می مانند و به جستجوی دانایی بر می آیند:
در این میان یکی از دانایان به نام آزاد سرو به شهر مرو می رسد:
یکی از ردان نامش آزاد سرو
ز درگاه کسرا بیامد به مرو
در آنجا کودکی میبیند در نهایت دانایی که نامش بوزرجمهر یا بزرگ مهر است
بزرگمهر را که هنوز کودکی بیش نیست می یابد و به خود به نزد شاه می برد:
و به شاه می گوید که:
ز فرهنگیان کودکی یافتم
بیاوردم و تیز بشتافتم

ادامه دارد ...

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

سود و زيان بوسه (4 ) بخش پاياني
معذالك نويسنده اي در يكي از مجلات انگليسي مي نويسد : با وجود همه اين اشكالات و محدوديتها بوسيدن به موجب آيات صريح انجيل علامت صلح و صفا و محبت و ترك خصومت است و انجيل نيز خود مردم را به صلح و صفا و محبت و ترك خصومت دعوت مي نمايد .
اين بوسه ها كه ميوه باغ جواني اند بنيانگذار دوستي جاوداني اند ( كريم فكور )
اغلب شاعران و نويسندگان بوسه را مايه ايجاد يا تشديد عشق و محبت در ميان زن و شوهر دانسته اند .
جان كلارك مي گويد : بوسه ميزان محبت زن و شوهر را بالاتر مي برد .
رابرت برنس عقيده دارد كه ميان زن و شوهر سيلي قفل عشق و بوسه كليد عشق است . لابد به همين جهت است كه بعضي از مردها اول زن خود را كتك مي زنند
و بعد با بوسه ، سيلي را تلافي مي كنند . رابرت هريك مي گويد : بوسه چيست ؟ ساروج بناي عــــــــــشق .
اين سخن نيز در باره اثر عميق بوسه است : صداي بوسه دو دوست به بلندي صداي يك توپ نيست ولي انعكاس آن خيلي بيشتر طول مي كشد ( او- دبليو - هولمز)
اما شكسپير ، كه در شمار زيرك ترين شاعران جهان است ، حقيقتي را بدين صورت بيان كرده است : اگر بوسه تنها لذت بستر بود زن شوهر ديگري مي كرد .
خواهش بوسه اين بحث را با دو شعر فكاهي از شادروان سيد غلامرضا روحاني پايان ميدهيم :
گفتم كه بـوسه اي به من بيـنوا بــد ه پنــداشت من گـدايم و گفتا خدا بده
گفتم كه تشنه لب لعلم ، به خنده گفت سر كنگبين بخور جگرت را جلا بده

 

 

مشکان
info@moshkan.com

دوشنبه: خواندني هاي ديني

آيت الله سيد رضا بهاءالدينی - ره

«اگر مردم مقام و موقعیت عرفان الهی را می دانستند چشم و نظر نمی انداختند به آنچه روزیِ دنیاداران شده است، از زر و زیورها و زینتها و دنیای آنان در دیدشان کمتر از خاکی بود که بر آن قدم می گذاردند.
عارفان متنعمند در معرفت و شناخت خدا و لذت آنان چنان لذتی است که گویا همیشه با اولیاء خدا در باغهای بهشت بسر می بردند»
«انسان در فقر محض است»
روزی می فرمودند:
«یکی از آقایان مشهور که الان از دنیا رفته می گفت: با این مشکل و گرفتاری چه کنم؟
این که مریدان و علاقه مندان تا در منزل همراه من می آیند، اما چون پای خود را به داخل منزل می گذارم، همسرم با کفش و داد و فریاد از من پذیرایی می کند!!
گفتم: او از جانب خدا مأمور است، تا منیت و شرکهای درونی تو را از بین ببرد. در مسجد، مدرسه و در درس و بحث، غرور و خودبینی را کنار بگذاری و بدانی که انسان در فقر محض است و در برابر غنای مطلق نباید مغرور شد و برای خود چیزی قائل بود.
این که سخنران خوبی هستم. شهرت دارم، با فلان شخصیّت مرتبط هستم، از نظر علمی در چه درجه ای هستم و چه موقعیّتی دارم و احساس آرامش کردن با اینها، شرکهایی است که اعتقادات ما را خدشه دار می کند.
افرادی که استعداد قوی و حافظه خوب دارند به آنها تکیه نکنند، همان طور که کم استعدادها و صاحبان حافظه های ضعیف نباید از رحمت خدا ناامید و مأیوس باشند.
کیفیت اعتقاد را فدای کمیتهای ظاهری نکنید. چرا که گاهی اولیای خدا افرادی هستند که انسان هیچ تصور آن را نمی کند.»

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

 سوره: سورة النساء آيات: 176 محل نزول: مدینه

أُوْلَـئِكَ الَّذِينَ لَعَنَهُمُ اللّهُ وَمَن يَلْعَنِ اللّهُ فَلَن تَجِدَ لَهُ نَصِيرًا 52 أَمْ لَهُمْ نَصِيبٌ مِّنَ الْمُلْكِ فَإِذًا لاَّ يُؤْتُونَ النَّاسَ نَقِيرًا 53 أَمْ يَحْسُدُونَ النَّاسَ عَلَى مَا آتَاهُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ فَقَدْ آتَيْنَآ آلَ إِبْرَاهِيمَ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَآتَيْنَاهُم مُّلْكًا عَظِيمًا 54 فَمِنْهُم مَّنْ آمَنَ بِهِ وَمِنْهُم مَّن صَدَّ عَنْهُ وَكَفَى بِجَهَنَّمَ سَعِيرًا 55 إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُواْ بِآيَاتِنَا سَوْفَ نُصْلِيهِمْ نَارًا كُلَّمَا نَضِجَتْ جُلُودُهُمْ بَدَّلْنَاهُمْ جُلُودًا غَيْرَهَا لِيَذُوقُواْ الْعَذَابَ إِنَّ اللّهَ كَانَ عَزِيزًا حَكِيمًا 56 وَالَّذِينَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ سَنُدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا لَّهُمْ فِيهَا أَزْوَاجٌ مُّطَهَّرَةٌ وَنُدْخِلُهُمْ ظِـلاًّ ظَلِيلاً 57 إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُكُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا وَإِذَا حَكَمْتُم بَيْنَ النَّاسِ أَن تَحْكُمُواْ بِالْعَدْلِ إِنَّ اللّهَ نِعِمَّا يَعِظُكُم بِهِ إِنَّ اللّهَ كَانَ سَمِيعًا بَصِيرًا 58 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَطِيعُواْ اللّهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِي الأَمْرِ مِنكُمْ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللّهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ ذَلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلاً 59

 

ترجمه فارسي مکارم

آنها كسانى هستند كه خداوند، ايشان را از رحمت خود، دور ساخته است; و هر كس را خدا از رحمتش دور سازد، ياورى براى او نخواهى يافت «52» آيا آنها ( يهود) سهمى در حكومت دارند (كه بخواهند چنين داورى كنند)؟ در حالى كه اگر چنين بود، (همه چيز را در انحصار خود مى‏گرفتند،) و كمترين حق را به مردم نمى‏دادند «53» يا اينكه نسبت به مردم ( پيامبر و خاندانش)، و بر آنچه خدا از فضلش به آنان بخشيده، حسد مى‏ورزند؟ ما به آل ابراهيم، (كه يهود از خاندان او هستند نيز،) كتاب و حكمت داديم; و حكومت عظيمى در اختيار آنها ( پيامبران بنى اسرائيل) قرار داديم «54» ولى جمعى از آنها به آن ايمان آوردند; و جمعى راه (مردم را) بر آن بستند و شعله فروزان آتش دوزخ، براى آنها كافى است! «55» كسانى كه به آيات ما كافر شدند، بزودى آنها را در آتشى وارد مى‏كنيم كه هرگاه پوستهاى تنشان (در آن) بريان گردد (و بسوزد)، پوستهاى ديگرى به جاى آن قرار مى‏دهيم، تا كيفر (الهى) را بچشند خداوند، توانا و حكيم است (و روى حساب، كيفر مى‏دهد) «56» و كسانى كه ايمان آوردند و كارهاى شايسته انجام دادند، بزودى آنها را در باغهايى از بهشت وارد مى‏كنيم كه نهرها از زير درختانش جارى است; هميشه در آن خواهند ماند; و همسرانى پاكيزه براى آنها خواهد بود; و آنان را در سايه‏هاى گسترده (و فرح بخش) جاى ميدهيم «57» خداوند به شما فرمان مى‏دهد كه امانتها را به صاحبانش بدهيد! و هنگامى كه ميان مردم داورى مى‏كنيد، به عدالت داورى كنيد! خداوند، اندرزهاى خوبى به شما مى‏دهد! خداوند، شنوا و بيناست «58» اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! اطاعت كنيد خدا را! و اطاعت كنيد پيامبر خدا و اولو الامر ( اوصياى پيامبر) را! و هرگاه در چيزى نزاع داشتيد، آن را به خدا و پيامبر بازگردانيد (و از آنها داورى بطلبيد) اگر به خدا و روز رستاخيز ايمان داريد! اين (كار) براى شما بهتر، و عاقبت و پايانش نيكوتر است «59»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

 

بخش دوم

مطالب ارسالی ديگر اعضا

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

gwmorteza@yahoo.com

اين يك فال قشنگه به نام فال لاك پشت
وقتي لاك پشت تخم ميزاره بايد يكي يكي تخم ها رو بشكني تا ببيني طرفت دوست داره يا نه ؟
خيلي باحاله

فال انبياء هم جالبه


فال چوب رو ببين حال كن
خيلي درسته منكه خيلي لذت بردم مبين . امتحان كن ...

 

 

roozitalab@gmail.com

سرباز اسرائیلی

اسرائیل با این سربازان می خواهد با ما بجنگد؟



در گیری های امروز در بیت المقدس

 

 

amshf_a@yahoo.com

hagigat baraye adami haman ast ke az oo yek adam besazad vagar na shena kardan dar jahate jaryane aab az ohdeye mahee ye morde ham bar miayad.arezoo

 

 

ma_ramin@yahoo.de

اماکن مقدسه، نوامیس الهی

یکی از ویژگی های فطری انسانها، داشتن «غیرت» برای حفظ هویت انسانی خویش است.
تمام انسانها بطور طبیعی نسبت به حفظ مال و جان و ناموس خود «غیرتمند» هستند و این غیرتمندی به میزان رشد «خود آگاهی» آنها افزایش می یابد. بالاتر از این سطح از غیرت، خودآگاهی نسبت به همنوعان و انسان دوستی و «دیگر خواهی» است که برتر از خودخواهی است و آن داشتن غیرت نسبت به حفظ مال و جان و ناموس دیگران در برابر تجاوزگران و زورگویان جهان است.
اما برترین نوع خودآگاهی فطری انسان ها توجه به اصالت و ماهیت الهی خویش است که بالاترین سطح از غیرتمندی را موجب می شود و آن پاسداری از اموال و نوامیس الهی بر روی زمین است.
آنچه به احکام و اوامر و نواهی شریعت بر می گردد و هر آنچه که به مقدسات دینی انسان ها مربوط می شود همانند حاکمیت دینی، ولایت اسلامی و اماکن مقدسه، تماما جزء نوامیس الهی هستند که برای حفظ و حراست آنها از آسیب و آزار اشرار در جهان، تمام انسانهای رسالت مدار و مسئولیت شناس باید همه هستی خود را غیرتمندانه سپر بلای نوامیس الهی سازند.
بیت المقدس و مسجد الاقصی همانند مکه و کعبه والاترین اماکن مقدس برای موحدان و بویژه امت بزرگ اسلامی هستند. تجاوز به حریم این مقدسات به مفهوم تجاوز به نوامیس خداوند، مشروعیت ادامه حیات را از هر اوباش و هر گروه شرور سلب خواهد کرد.
اگر مسلمانان نسبت به پاسداری از نوامیس الهی در برابر اشرار جهانی سهل انگاری کنند، جان و مال و ناموس خود آنها دیگر در هیچ جای جهان مصونیت نخواهد داشت.

 

 
bidari57@yahoo.com

اخراجی ها: بیمرغ از جشنواره ، سیمرغ از مردم!

«اخراجی ها»ی ده نمکی شاهکار هنری نیست.به خوبی هم می توان فهمید خرجی که برای تهیه این فیلم شده بسیار کمتر از فیلم های مشابه است (که البته هیچ چنگی به دل نمی زنند). اما این فیلم واقعا" دیدنی است.به نظرم مهمترین عاملی که موجب شده تا «اخراجی ها» با این حجم از توفیق مردمی مواجه شود ، این است که حرف این فیلم از دل برآمده و لاجرم بر دل می نشیند. البته اخراجی ها در عین حال که ساده و صمیمی است ، برجستگی های هنری و حرفه ای خاص خودش را هم دارد.
با زحمت توانستم این فیلم را ببینم و البته ارزش به زحمت افتادن را هم داشت. به مسعود ده نمکی به خاطر این کار تبریک می گویم. البته امیدوارم - و البته مطمئن- که مسعود با این استقبال مردمی از فیلمش جوگیر نشود.
شک ندارم که فیلم اخراجی ها مستحق دریافت چند جایزه جشنواره فیلم فجر (هم در کارگردانی ، هم فیلمنامه و هم بازی ها) بود . نمی دانم چه عاملی موجب شده تا هیات داوران ارزش های این فیلم را نادیده بگیرد و مرغ و سیمرغ درخوری به آن اختصاص ندهد! . بالاخره سینمای ایران و جشنواره فیلم فجر هزارتوهای عجیب و مافیا بازی های خاص خودش را دارد. نمی گویم ده نمکی به حق خوری ها اعتراض نکند و به جشنواره ای ها نگوید که اخراجی ها لابد ارزش های هنری و حرفه ای دارد که خلق الله - اعم از روشنفکر و حزب اللهی و عام و خاص- این قدر طالب آن هستند. اما به نظرم نباید خیلی خودش را درگیر حاشیه هایی کند که بعدا" برای او در زمینه های مختلف دردسرساز خواهند شد.
مسعود در آینده باید کار خود را دنبال کند و انرژی اش را صرف ساخت فیلم های دیگر- و انشاءالله بهتر- کند. حاشیه ها گرچه مهمند اما نباید به ترمز کار تبدیل شوند. همین که «اخراجی ها» با حدود ۸۵ درصد هوادار مردمی در صدر فیلم های برگزیده تماشاگران قرار گرفت بهترین جایزه برای ده نمکی و بازیگران و دیگر دست اندرکاران فیلم است. البته یک کمی شلوغ کاری از جانب امثال ماها برای معروف شدن بیشتر فیلم و انشاء الله فروش خوبش زمان اکران بد نیست!

 

 

f_ghorbani666@yahoo.com

آري آغاز
دوست داشتن است
گرچه پايان راه ناپيداست
من دگر به پايان نمي انديشم
كه همين دوست داشتن زيباست

 

 

ashoora63_ht@yahoo.com

وای بر ضعیف النفس ها ...
 

شب جمعه گذشته مصاحبه ای از فرزاد حسنی مجری سیما با هاشمی رفسنجانی از شبکه سوم سیما پخش شد که در نوع خود جالب بود.
حسنی در این مصاحبه آنچنان مجذوب و مقهور هاشمی شده بود که در صحنه های مختلف با نشان دادن حالت ها و گفتن کلماتی، این مقهور بودن او بر همگان نمایان شد.
البته از همان ابتدا هم می شد چنین حالتی را حدس زد؛ چون این مجری به هیچ وجه در حد و اندازه چنین مصاحبه ای نبود و با توجه به این که فرزاد حسنی شاید تا کنون اینچنین با یک شخصیت مواجه نشده بود، قافیه را به یکباره باخت.
از آنجایی که آقای هاشمی باید پاسخگوی سوالات فراوانی باشد، همگان از حسنی جسارت و بی پروایی همیشگی را در این مصاحبه بیش از پیش انتظار داشتند، اما او آنچنان مقهور شده بود و بی مهابا برای هاشمی مدیحه سرایی می کرد که تحسین خود رفسنجانی را هم برانگیخت!
حرکات و گفتار زننده فرزاد حسنی در برنامه های مختلف تلویزیونی بیشتر به یک دلقک شبیه است. او ابروهایش را بر می دارد، چهره ای ناموجه دارد، بسیاری از دختران جوان از طرق مختلف با او در تماسند تا جایی که اگر جستجویی در میان وبلاگ ها داشته باشید می بینید که دختران جوان وبلاگ های مختلفی با مضامینی زننده در حمایت از او براه انداخته اند .
کسانی که حضور حسنی در نمایشگاه کتاب و یا سایر مراسم ها را به یاد دارند صحنه های جلف او با دختران بزک کرده را بارها دیده اند ... همین فرد گهگاه در سیما از مسائل عقیدتی هم سخن به میان می آورد که موجب رنجش بسیاری از دلسوزان شده بود
از سوی دیگر، خبرنگاران و اهالی رسانه به خوبی می دانند فرزاد حسنی فردی است که آشنایی چندانی با تاریخ و سیاست ندارد، پس چه لزومی داشت که او برای مصاحبه ای سیاسی با هاشمی انتخاب شود؟!
او یک کتوله سیاسی است و به همین خاطر اصلا نمی داند له شدن محرومان در زیر چرخ های توسعه اقتصادی کارگزاران سازندگی چیست... او اصلا نمی داند که در دولت هشت ساله هاشمی و کارگزارانش بر محرومان چه گذشت و شکاف طبقاتی چگونه به وجود آمد ...
آیا فرزاد حسنی حتی برای یک بار جملات امام خمینی و رهبر انقلاب درباره لزوم ساده زیستی مسئولان حکومتی را شنیده است تا بداند اشرافیت مسئولان به چه معناست؟!
آیا این آقاپسر ضعیف النفس اصلا می داند که در مراسم 15 خرداد بر سر طلاب جوانی که قصد پرسیدن چند سوال از جناب هاشمی رفسنجانی را داشتند، چه آمد؟
به همین دلایل حسنی مقهور و مجذوب هاشمی در این مصاحبه شد و آنچنان برای دولت سازندگی هاشمی و عملکرد و سیاست او مداحی می کرد که خیلی ها برای او و هاشمی تاسف خوردند.
شاید هم مسئولان دفتر هاشمی با علم به این که این فرد بی هویت را به خوبی می توانند برای تبلیغ هاشمی ابزار قرار دهند، او را به این مصاحبه فراخواندند اما باز هم اشتباه کردند چون کار آنها نتیجه منفی داد و بینندگان "فوق العاده" در پنج شنبه شب گذشته نیز نه تنها سوالات هرچه بیشتری درباره هاشمی برایشان به وجود آمد بلکه همان اندک محبوبیت فرزاد حسنی نیز بر باد رفت و خیلی ها هم برای همیشه از این دو نفر متنفر شدند.
برای متولیان برنامه " فوق العاده"، مدیر شبکه 3 و در راس همه آنها جناب آقای ضرغامی متاسفیم؛ چون انسانهای ضعیف النفسی همچون فرزاد حسنی از نیروهای آنها هستند ...
یاد حضرت روح الله به خیر ... می فرمود : وای به روزی که کسی خود را نساخته باشد و قبل از آنکه خود را بسازد، مورد توجه مردم قرار گیرد ..

 

.

meherdad_kazemi@yahoo.com

 با Google SketchUp آشنا شويد

اکثر شما تا به حال با برنامه هایی نظیر Poser, 3D MAX, MAYA و... کار کردید و می دانید که برای ساختن مدل ها و تصاویر متحرک سه بعدی به کار می روند. اکثر این برنامه ها حرفه ای هستند و شروع مستقیم با آنها، کار سخت و کمی پیچیده ای است.

SketchUp نرم افزاری مدل ساز است که یکی از بهترین های گوگل است. این برنامه به صورتی کاملا ساده و آسان طراحی شده که می توانید مدل های مختلف را با سرعتی بسیار بالا و به آسانی طراحی کنید. بر اساس گفته سایت این نرم افزار شما می توانید یک مدل ساده نظیر جعبه کفش تا یک آسمان خراش را به آسانی طراحی کنید.

از دیگر امکانات این برنامه این است که با نرم افزار Google Earth ارتباط خوبی دارد. یعنی به راحتی می توانید تصاویر سه بعدی کره زمین را با این نرم فزار مخلوط کنید و مدل زیبا با توجه به دلخواه خود بسازید.

این نرم افزار که در دو نسخه رایگان و پولی ارائه شده است در حال حاضر نسخه ۶ خود را دارد. نسخه حرفه ای آن که پولی است با مبلغی معادل ۴۹۵ دلار (حدود ۴۵۰ هزار تومان) به فروش می رود که کم پولی نیست، اگر می خواهید فقط یک بار آن را آزمایش کنید. برای آزمایش، بهتر است نسخه رایگان آن را از لینک زیر دانلود کنید.

دانلود برنامه: Google SketchUp 6.0.312

+ اگر نتوانستید از لینک بالا استفاده کنید می توانید از این لینک استفاده کنید.

 

 

sheytonak_pk@yahoo.com

سلام به همه دوستان عزیز و گرامی .... خوبید؟ خوشید؟ خوش میگذره؟
منم ای بد نیستم و دارم حالم رو میکنم ... البته امروز 22 بهمن هست و منم که کافر بالفطره و نعوذ بالله مخالف دین و یهودی و کثیف و مال مردم خور نرفتم تظاهرات ( نه راهپیمایی ) !!!!
البته از 10 روز پیش که دیگه تلویزیون و رادیو شده بود منابع تبلیغات به روش های گوناگون ... مثلا یکی رفته بود ورزشکار آورده بود و میگفت که ما باید بریم راه پیمایی و یکی دیگه رفته بود بازیگران تلویزیون رو آورده بود و یکی رفته بود از افسران جنگ نظر میخواست و یکی دیگه جانباز آورده بود و یکی رفته از تمامی احزاب مصاحبه کرده بود و .... ( ایشالله سال بعد میرن خواجه حافظ شیرازی رو از زیر خاک میکشن بیرون و با اون هم مصاحبه میکنند و میگن که بیایید راهپیمایی ) خجالت هم خوب چیزیه !! دیگه شورش در آوردید ... بسه دیگه ... اگر کسی بخواد میاد اگر نخواد نمیاد ! دیگه نیاز نیست که به زور مردم رو بیارید !
حال آدم بهم میخوره از این مسخره بازی ها ! گندش رو در آوردن ! تلویزیون 6 تا کانال داره 4 تاش داره مصاحبه میکنه که باید ( اجبار هم وجود داره – مثلا میگه شما وظیفه تان هست که بیایید و اگر نیایید میرید جهنم !!! ) بیایید و خیلی خوبه و باعث میشه که ما پیشرفت ( البته از در عقب ) کنیم و ... ( حالا نمیدونم این همه ما پیشرفت میکنیم چرا هر روز مملکت گند تر میشه ) بعد 1 کیش داره پیام بازرگانی نشون میده که خدا رو شکر دیگه زمانش رفته بالای 5 دقیقه و یکی دیگشم داره قرآن میخونه ! بعد میگن چرا مردم ماهواره میخرن ... چرا جوونها میرن بیرون کرم میریزن و ... خوب آخه اینم شد وضع ؟ شاید یکی یهودی بود نخواست این ها رو ببینه . شما که میگید آزادی و دموکراسی و ... این وضعشه ؟ شما ها که میگید به همه قومیت ها احترام میذاریم ؛ این یهودی چی کار کنه ؟ شاید اون اصلا نخواد بیاد راه پیمایی ، چه غلطی بکنه ؟
حالا به هر حال ما که نرفتیم ( آخه خیلی چیزها لیاقت میخواد ... حالا من لیاقت ندارم یا این دولت خودش جای بحث داره )
بعدشم که یه صحبتی با این برادر گیر بابا ؛ کربا بده بابا داشتم ... ! اول که مخلص مهندس هم هستیم و بعدشم که گیر جان یه چیزی .. ببینم مگه زن گرفتن گناهه؟ مگه اشتباهه ؟ ( حالا شاید این باشه ها ) مگه زن گرفتن حرومه؟ اگر اینجوریه که چرا داری زن میگیری اما اگر اینجوری نیست خوب داداش من ترس نداره که ... داری زن میگیری دیگه چیزی نیست که ... چرا همش میگی دروغه ؟ چرا میزنی زیرش ! قرار شد شام بدی ... خوب حال کردی میدی ؛ حال هم نکردی نمیدی اما چرا میزنی زیرش؟ از مبین یاد بگیر ؛ درسته که شام نداد اما اقلا املت که داد .. توام حالا شام هم ندادی اقلا یه املت که میتونی بدی ( البته قیمت یه پرس املت داره کم کم به چلوکباب برگ – که من خیلی دوست دارم و زیاد هم میخورم ؛ قابل توجه سروش جان !!! – نزدیک میشه )
پس خواهشن هی نگو خبری نیست و ... که بعدش که معلوم بشه دیگه واقعا ضایع هست!
بعدشم که یکی میل داده بود که تو خسته نشدی بسکه به احمدی نژاد و سروش و بقیه گیر دادی ؟ قابل توجه این دوست عزیزم ... من فعلا که بیکارم ( البته سر کار میرم اما خوب دانشگاه نمیرم ) و حرفهام رو میزنم به کسی هم گیر نمیدم ... گیر دادن کار این گیر بابا ؛ مربا بده بابا هست که کم کم هم داره از سرش میفته آخه عیال واری دیگه وقت نمیذاره واسه آدم که گیر بده ! پس خواهشن نگید من گیر میدم !
بعدشم که این میلاد هم که خبری ازش نیست .... برادر بزرگ میلاد خان ! یه لطفی بکن و اون قراری که با من بسته بودی رو انجام بده ... چرا زدی زیر قرارت ؟ یادته که؟ باز اگر نمیتونی خبرم کن که تو کفش نمونم ... مرسی ! ( باز هم طبق معمول از یابنده این میلاد تقاضا میشود او را به صندوق پست بیاندازد – بازهم اجرش با کرام الکاتبین )
این علی علی پور هم که با اون میل اش کشت منو از خنده .... خداییش خیلی باحال بود .. من همچنان منتظر قسمت دومش هستم ... آخه خیلی جذاب بود ! اما یک نکته اونم این که چرا این بیداری و عاشورا نبودند ؟ این سروش رو تنهایی آورده بودید ! همشون باید باشند که حال بده ... ( من که ایندفعه این شات گان کذایی که گیر داشت رو قرض میگیرم میام ! سروش جان شما هم چماقتان فراموش نشه . میتونید دو تا بادی گارد زن همراه خودتون بیارید که چماق هارو زیر چادرشون مخفی کنند !!!
خوب دیگه کافیه ... آها اینو یادم رفت بگم که این گیر بابا ؛ مربا بده بابا راست میگه ... چقدر شما ها دی اکتیو هستید ؟ ( میخواستم بگم زبانم خوبه و خیلی حالیمه )
بیه کم کار کنید ... یه کم جم بخورید ... یه کم متن بدید !!! برید تو این Forum پیام بدید ( حالا یکی نیست بگه تو خودتم چیزی تو Forum نمیدی ! من چیزی ندارم که بگم ! مگر نه میگفتم ! )
راست میگه بنده خدا ... تازه میخواد زن بگیره دیگه سرش شلوغ تر هم میشه نمیرسه .. همین الانشم مگه نمی بینید که چقدر کم میل میده .. از علایم عیال واری هست دیگه !
موفق باشید و در پناه حق پاینده ....

محمد – ص ( 24 ساله دانشجوی مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین – البته بدون پول و بی ریخت و معدل کم ! سروش جان یه کم به وزارت اطلاعات بگو بیشتر دقت کنه ! کم کم داره سوتی زیاد میده ها ! - )

 

 

farzanhaddadi@yahoo.com

اسراف در مقياس ملي
 

يكي از اصول اقتصادي اسلام ميانه‏روي در مصرف و استفاده كامل از هر چيزي است كه قابليت استفاده داشته باشد. وقتي از يكي از ائمه سوال كردند كه اسراف چيست ايشان پاسخ دادند يعني اين هسته خرما را اگر استفاده‏اي داشته باشد دور بيندازي. با رشد جمعيت بشر و افزايش مصرف، مساله پرهيز از اسراف نقش مهمي نيز در حفظ محيط زيست پيدا كرده است. جمعيت بشر به حدي رسيده است كه اگر بدون در نظر گرفتن ظرفيت محدود محيط زيست به مصرف بي‏رويه بپردازد باعث لطمه شديد به اكوسيستم كره زمين خواهد شد. اين در حالي است كه فرهنگ سرمايه‏داري امروز به اسراف بشكل يك ضرورت براي توسعه مي‏نگرد و اساسا معتقد است مردم بايد آزاد باشند هر طور صلاح مي‏دانند مصرف كنند بشرطي كه پول آنرا بپردازند. البته مفهوم آزادي در اينجا عدم ايجاد قيدهاي اخلاقي است نه آزادي انتخاب كه اسلام هم بر آن صحه مي‏گذارد. بنابراين براي نقد اين گرايش خوب است چند مثال را در عرصه جهاني و داخلي بررسي كنيم و نيم نگاهي نيز داشته باشيم بر سياست‏هاي دولت كنوني.
«خطوط هوايي كم هزينه»‏ يكي از موفقيت‏هاي ده سال اخير آمريكا در عرصه اقتصادي است. تا پيش از دهه 90 ميلادي قيمت بليط هواپيما در آمريكا مانند همه جاي دنيا گران بود. هواپيماهاي جمبوجت با كلاس‏بندي درجه يك، تجاري و اقتصادي، مهمانداران فراوان كه اغلب براي شما انواع غذاها و نوشيدنيها را سرو مي‏كردند و خدمات ديگر كه تجربه سفر با هواپيما را به يك مهماني در يك رستوران گران‏قيمت تبديل كرده بودند. طبعا مشتريان سفر با هواپيما به اقشار خاص و ثروتمند يا كساني كه بدليلي نياز حياتي به چنين سفري داشتند محدود شده بود و استراتژي سودآوري شركتها مبتني بر ارائه خدمات مجللتر براي گرفتن پول بيشتر از معدود مشتريان ثروتمند بود. سپس در ابتداي دهه 90 اوضاع تغيير كرد. آزادسازي بازار خطوط هوايي منجر به تاسيس شركتهاي كوچك با سرمايه كم شد. اين شركتها از آنجا كه سرمايه زيادي در اختيار نداشتند بجاي خريد هواپيماهاي جت به هواپيماهاي دست دوم، توبوپراپ (ملخي) و از فروشندگان ارزان‏فروش بين‏المللي روي آوردند. ساعت كاري خلبانان خود را افزايش دادند و از مرخصي‏ها كاستند. مهمانداران را حذف كردند. وعده غذايي ميان پرواز را براي پروازهاي كوتاه برداشتند و از فرودگاه‏هاي دورافتاده و كوچك براي پرواز استفاده كردند. هر هواپيما تنها يك مامور خدماتي داشت كه در زمان شروع پرواز بتنهايي توضيحات لازم را براي مسافران ارائه مي‏كرد، در حين پرواز خدمات ارائه مي‏داد و پس از پرواز به كار نظافت هواپيما مي‏پرداخت يا در كار انتقال بارها كمك مي‏كرد. استراتژي سودآوري خطوط هوايي ارزان‏قيمت مبتني بر شكستن بازار بود. خط قرمز آنها قيمت بليط بود و خود را متعهد مي‏دانستند كه بليط آنها بسيار ارزانتر از شركتهاي هوايي معمولي باشد. اگرچه شركتهاي بزرگ هوايي در ابتدا اين رقباي كوچك را چندان جدي نگرفتند اما پس از گذشت چند سال نه تنها بخش بزرگي از بازار خود را واگذار كردند بلكه مجبور شدند قيمتها را تا حدود زيادي كاهش دهند. خطوط هوايي ارزان‏قيمت با استراتژي خاص خود بسرعت در سراسر جهان تشكيل شدند. امروزه اين خطوط باعث افزايش تعداد مشتريان سفرهاي هوايي شده‏اند و در فلسفه خود بقدري پيش رفته‏اند كه چند هفته قبل در اخبار شنيديم يكي ازين شركتها در مالزي يك ميليون بليط مجاني صادر كرده است. اگر بخواهيم مقايسه‏اي با ايران انجام دهيم بايد از حركت خوب صنايع هوايي براي خريد خط توليد هواپيماي منطقه‏اي ايران 140 تقدير كنيم. اين هواپيما در مقايسه با هواپيماهاي جت كنوني بسيار ارزانتر و داراي مصرف سوخت كمتري است. دولت نيز حمايت جدي مالي از خريداران اين محصول صورت داده است.
مورد جدي‏تري كه در اينجا خوب است به آن اشاره كنيم بحث خودروهاي فرسوده است. كشورهاي صنعتي پس از رسيدن به مرحله اشباع بازار داخلي بر اثر افزايش بي‏رويه توليد و در شرايطي كه امكان صادرات نيز برايشان كاملا فراهم نبود فلسفه جديدي براي مصرف خودرو ابداع كردند و آنرا بطور موفقيت آميزي به سراسر دنيا صادر كردند. اين فلسفه «مصرف كن و دور بينداز» پايه و اساس بحث از رده خارج كردن قرار گرفت كه اين روزها در كشور ما نيز مطرح شده است. اصولا تا پيش ازين همواره بنوعي تبليغ مي‏شد گويي از رده خارج كردن خودروها پس از چند سال كار كردن در غرب نشانه ثروت بي‏حساب و پيشرفته بودن آنهاست. امروز اين پيش‏زمينه ذهني با برخي استدلال‏ها در زمينه آلوده كننده بودن خودروهاي فرسوده همراه شده تا اجماعي ملي و بين‏المللي در اين زمينه شكل بگيرد. طرح بحث از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده كه بيش از همه شركت‏هاي خودروسازي منادي آن هستند بدليل امكان حفظ اضافه توليد اين شركت‏هاست وگرنه كيست كه نداند اين شركت‏ها محلي از اعراب براي منافع عمومي اعم از بحث آلودگي هوا، ايمني و ترافيك قايل نيستند. در اينجا خوب است اشاره كنيم كه يكي از وعده‏هاي انتخاباتي دكتر احمدي‏نژاد مهار كردن شركت‏هاي خودروساز در زمينه تيراژ توليد بود كه كاملا مسكوت مانده است. بايد پرسيد آيا خودرويي كه 20 سال سن دارد و با اندكي تعميرات جزئي مي‏تواند هم آلوده كننده نباشد هم ساير ويژگي‏هاي فني خود را حفظ كند مستحق له كردن و ذوب كردن است؟ آيا بايد صاحب آنرا زير فشار تبليغاتي كه هر روز باعث كاهش قيمت خودرويش مي‏شود وادار كنيم بخش بزرگي از درآمد خود را مجددا صرف خريد يك خودروي لوكس جديد بكند؟ آيا تصور مي‏كنيم اقتصاد ما با بريز و بپاش پيشرفت مي‏كند؟
در پايان همچنين نگاهي داريم به سياست جديد دولت در زمينه مخابرات. اگرچه سياست دولت براي به صفر رساندن قيمت سيم‏كارت تلفن همراه برخي محافل سرمايه‏داري را به خشم آورده است اما بايد آنرا اتفاقا در راستاي سودآوري بيشتر و بزرگتر كردن بازار تلفن همراه دانست. با كاهش قيمت سيم‏كارت سيل مشتريان جديد براي ثبت‏نام هجوم آورده‏اند و اين موضوع در درجه اول باعث رونق بازار فروشندگان گوشي نيز شده است. از آن گذشته دولت قصد دارد سودآوري را با گسترش بازار و از محل هزينه مكالمه تامين كند كه ابزراي ماندگار و دائمي است در مقابل هزينه سيم‏كارت كه تنها يك بار توسط مشتري پرداخت مي‏شود. از قضا اين سياست جديد منطبق بر روح عدالت محور دولت جديد نيز هست و اين انطباق شايد همان چيزي است كه مدعيان تئوري‏هاي سرمايه‏داري از آن نگرانند.

 

 

setayesh_new@yahoo.com

We give thanks for our blessings,
We pray for well-being,
We ask for peace and love...

But we should also take time
To enjoy these things-
The blessings that come from above.
For the Lord fulfills our wishes
With this our special ability:

To partake in all life's blessings -
Even simple pleasures,
Like a heartwarming cup of tea.

I hope you have a peacefull and relaxing Sunday!

Remember to enjoy life's special gifts,
don't take them for granted!!

 

 

salman_yavar@yahoo.com

وطن‌فروش‌ها …

اخیراً برخی رسانه های وابسته به مخالفان دولت موجی از انتقادات کور و کینه جویانه علیه دولت نهم ـ و در واقع علیه کشور ایران ـ به راه انداخته‌اند، به طوری که هر فرد عادی با ملاحظه روزنامه‌های وابسته به حزب اعتماد ملی، حزب کارگزاران، حزب مردم‌سالاری، مجمع روحانیون مبارز و سایت‌هایی همچون سایت منسوب به مجمع تشخیص مصلحت، چنین برداشت می‌کند که «وضع کشور عادی نیست» و دولت دارد با ندانم‌کاری در سیاست‌های هسته‌ای و اقتصادی، کشور را به پرتگاه و باتلاق و ... می برد.
درباره جوسازی اخیر علیه دولت محترم که به طور مشکوکی از حدود 2 هفته پیش به شکلی هماهنگ اوج گرفته، تذکر چند نکته لازم است:

1. اصرار و پافشاری برخی شخصیت‌ها و رسانه‌های مخالف دولت به نشان دادن شرایطی غیرعادی و نگران‌کننده در کشور و معرفی دولت به صورت گروهی ناتوان و با سیاست‌های فاجعه‌بار، نه فقط جفا در حق دولت نهم، بلکه جفا در حق کشور و ملت نجیب ایران است. در شرایطی که کشور باید سرمایه‌گذار خارجی جذب کند و گروه‌های متعددی سرگرم جلب سرمایه‌گذاران خارجی به کشور هستند آیا غیرعادی و رو به سقوط نشان دادن کشور ظلم نیست؟
در شرایطی که آمریکا صریح‌تر از همیشه به ایران چنگ و دندان نشان می‌دهد، ضعیف نمایاندن داخل، به چه معناست؟
مگر سران و مدیران دوم خردادی و کارگزاران با اخراج از مناصب دولتی چه چیزی از دست داده‌اند که برای دوباره به دست آوردن آن حاضر هستند این‌طور در حق این آب و خاک جفا کنند؟

2. دولت نهم اگر احيانا اشتباهاتی هم دارد، بارها و بارها از دولت دوم خرداد موفق تر است. دولت نهم زیاد دیکته می نویسد و می‌خواهد فرصت‌سوزی‌های و تعلل‌ها و بعضا خرابکاری‌های دولت گذشته را جبران کند. طبیعی است این دیکته‌ها غلط هم داشته باشد. دولتی که همت دیکته نوشتن دارد، هزار بار شرف دارد به دولتی که حال و حوصله کار کردن و دیکته نوشتن نداشت و 8 سال فرصت کشور برای سازندگی و خدمت به این ملت فداکار را به باد داد.
در واقع اگر انتقادی بر دولت نهم وارد است در بسیاری از موارد به نسبت وعده‌ها و توقعات بالای ایجاد شده از این دولت است و گرنه همین الان هم جهت‌گیری‌ها و عملکرد دولت نهم در یکسال و نیم گذشته، از بسیاری جهات و مولفه‌ها، با جهت‌گیری‌ها و عملکرد دولت دوم خردادی یا سازندگی قابل مقایسه نیست.

3. متاسفانه دستگاه اطلاع‌رسانی دولت نهم، ناقص و ضعیف و بعضا ًبا اشتباه عمل می‌کند. اصرار برخی اطرافیان رییس‌جمهور و اعضاء محترم هیات دولت به مطلق کردن آقای دکتر احمدی‌نژاد و انکار اشتباهات دولت، فضا را چنان ساخته است که ذکر نقاط قوت و دفاع منطقی از عملکرد مثبت رییس‌جمهور محترم در این فضا بسیار مشکل شده است.
با این حال نباید از یاد برد که یکی از ویژگی‌‌های آقای دکتر احمدی‌نژاد، پرهیز از علنی کردن پرونده‌های فساد و رانتخواری برخی مسوولان سابق است. (البته شاید این ویژگی نقطه ضعف رئیس‌جمهور محترم است تا نقطه قوت). فراموش نکرده‌ایم که آقای دکتر احمدی‌نژاد در سال 1381 یک شهرداری فاسد، مردم‌آزار و هم‌دست زمین‌خواران را از دوم‌خردادی‌ها تحویل گرفت اما برای این‌که جنگ روانی جدیدی به افکار عمومی تحمیل نشود، مسائل موجود در شهرداری دوم خرداد را بر ملا نکرد و ترجیح داد در چاه متعفن عملکرد اسلاف خویش را ببندد.
همین منش و خوی مدارای ایشان با رانتخواران دولت‌های سابق باعث شده است تا آن‌ها که از ترس برملا نشدن پرونده حیف‌‌و‌میل‌هایشان تاکنون به گوشه‌ای خزیده بودند، امروز گردن کلفت‌شان را بالا بگیرند و مدعی شوند.

4. و در پایان، سخنی با بزرگان و عقلای جریان دوم خرداد و کارگزاران.
برادران محترم ... !
این چه رفتاری است که در این بحبوحه تهدیدات مستقیم آمریکا، کشور را از درون بحران زده و روبه سقوط می‌نمایانید؟ درایت رسانه‌ای شما کجا رفته است؟ مگر نمی‌دانید این‌طور حمله مستقیم و تند علیه دولت، به محبوبیت طرف مظلوم و رسوایی حمله کننده منجر می‌شود؟
برادران محترم اصلاح‌طلب ... ! قبول بفرمایید که حملات بسیار تند و گزنده زیردستان و عناصر تندروی همفکر شما علیه دولت، نه فقط ضربه به دولت و شخص آقای احمدی‌نژاد، بلکه ضربه به اعتماد بنفس ملی و ضربه به روحیه بالای مردم نجیب این آب و خاک است. یکبار دیگر مواضع تان و تیترهای رسانه‌هایتان در دو هفته مرور بفرمایید و ببینید ناخواسته چه ظلمی در حق این آب و خاک کرده‌اید.

 

 

ahkh20032000@yahoo.com

شايد كه عمل كنيم

تفاوت كشورهاي ثروتمند و فقير، تفاوت قدمت آنها نيست.

زيرا براي مثال كشور مصر بيش از 3000 سال تاريخ مكتوب دارد و فقير است!

اما كشورهاي جديدي مانند كانادا، نيوزيلند، استراليا كه 150 سال پيش وضعيت قابل توجهي نداشتند اكنون كشورهايي توسعه‌يافته و ثروتمند هستند.

تفاوت كشورهاي فقير و ثروتمند در ميزان منابع طبيعي قابل استحصال آنها هم نيست.

ژاپن كشوري است كه سرزمين بسيار محدودي دارد كه 80 درصد آن كوه‌هايي است كه مناسب كشاورزي و دامداري نيست اما دومين اقتصاد قدرتمند جهان پس از آمريكا را دارد. اين كشور مانند يك كارخانه پهناور و شناوري مي‌باشد كه مواد خام را از همه جهان وارد كرده و به صورت محصولات پيشرفته صادر مي‌كند.

مثال بعدي سويس است.كشوري كه اصلاً كاكائو در آن به عمل نمي‌آيد اما بهترين شكلات‌هاي جهان را توليد و صادر مي‌كند. در سرزمين كوچك و سرد سويس كه تنها در چهار ماه سال مي‌توان كشاورزي و دامداري انجام داد، بهترين لبنيات (پنير) دنيا توليد مي‌شود.

سويس كشوري است كه به امنيت، نظم و سختكوشي مشهور است و به همين خاطر به گاوصندوق دنيا مشهور شده‌است (بانك های سويس).

افراد عاليرتبه‌اي كه از كشورهاي ثروتمند با همپايان خود در كشورهاي فقير برخورد دارند براي ما مشخص مي‌كنند كه سطح هوش و فهم نيز تفاوت قابل توجهي در اين ميان ندارد.

نژاد و رنگ پوست نيز مهم نيستند زيرا مهاجراني كه در كشور خود برچسب تنبلي مي‌گيرند در كشورهاي اروپايي به نيروهاي مولد تبديل مي‌شوند.

پس تفاوت در چيست؟

تفاوت در رفتارهاي است كه در طول سال‌ها فرهنگ و دانش نام گرفته است.

وقتي كه رفتارهاي مردم كشورهاي پيشرفته و ثروتمند را تحليل مي‌كنيم متوجه مي‌شويم كه اكثريت غالب آنها از اصول زير در زندگي خود پيروي مي‌كنند:

1) اخلاق به عنوان اصل پايه
2) وحدت
3) مسئوليت پذيري
4) احترام به قانون و مقررات
5) احترام به حقوق شهروندان ديگر
6) عشق به كار
7) تحمل سختي‌ها به منظور سرمايه‌گذاري روي آينده
8) ميل به ارائه كارهاي برتر و فوق‌العاده
9) نظم‌پذيري

اما در كشورهاي فقير تنها عده قليلي از مردم از اين اصول پيروي مي‌كنند.

ما ايرانيان فقير هستيم نه به اين خاطر كه منابع طبيعي نداريم يا اينكه طبيعت نسبت به ما بيرحم بوده‌است.

ما فقير هستيم براي اينكه رفتارمان چنين سبب شده‌است.

ما فاقد اهتمام لازم جهت آموختن و رعايت اصول فوق كه توسط كشورهاي پيشرفته شناسايي شده‌است هستيم.

اگر شما اين نامه را براي ديگران نفرستيد اتفاقي براي شما نمي‌افتد. گربه شما نمي‌ميرد، از محل كارتان اخراج نمي‌شويد، هفت سال بدبختي بر سرتان آوار نمي‌شود و مريض هم نخواهيد شد.

اما اگر ميهن خود را دوست داريد اين پيغام را به گردش بياندازيد تا شايد تعداد بيشتري از هموطنانمان مانند شما آن را بفهمند، تغيير كرده و عمل كنند.

 

 

hussein_rfa@yahoo.com

تخریب دیوار غربی مسجدالاقصی:
بمب ساعتی
 

گویی دیوار غربی مسجد الاقصی (دیوار البراق) و حیاط رو به روی آن صحنه جنگ و پایگاه نظامی است که نظامیان صهیونیست و ارتش اشغالگر قدس با تمام قوا و با انواع سلاح برای حمایت از تندروهایی که به این مکان می آیند و آن را دیوار (المبکی) نام گذاشته اند، دفاع می کنند.
سال هاست که این دیوار شاهد حوادث ناگواریست. در دهه بیستم قرن گذشته قیام فلسطینیان موسوم به "هدیه البراق" در پی تلاش یهودیان برای سیطره بر این مکان آغاز گردید و این قضیه در سازمان ملل و محافل بین المللی مطرح و در نهایت بر حق فلسطینیان بر این دیوار تأکید شد.
رژیم صهیونیستی پس از پیروزی در جنگ ژوئن 1967 اولین کاری که کرد محله المغاربه در مجاورت دیوار غربی مسجد الاقصی را نابود ساخت. این محل قدمتی 900 ساله داشت که ساکنان آن مذهب فاطمی داشتند. هدف صهیونیست ها از این کار گسترش حیاط همجوار با این دیوار بود که به دروغ "المبکی" نام گذاشته بودند
فلسطینیان صهیونیست ها را به تخریب این محله بر سر ساکنان آن متهم می کنند و چند سال پیش فرمانده صهیونیستی مسئول عملیات تخریب این محل به قتل دو فلسطینی زیر آوار اعتراف کرد و این کار خود را این طور توجیه کرد که می خواست پیش از مداخله شورای امنیت و اجبار طرف های درگیر به عقب نشینی و پایبندی به آتش بس، پیش دستی کرده باشد.
کابینه رژیم صهیونیستی دیوار البراق و حیاط آن را در چارچوب مکان هایی قرار داده که دیدارهای رسمی از آن صورت می گیرد به طوری که هر بار یکی از مقامات صهیونیست به محض آن که به مکان مذکور می رسد کلاه یهودی را بر سر می نهد و مراسم مشخصی را انجام می دهد.
تخریب راه منتهی به باب المغاربه
مقامات رژیم صهیونیستی در 15 فوریه 2004 با تخریب راه منتهی به باب المغاربه به این مکان که یکی از درهای اصلی مسجد الاقصی به شمار می رود، سیطره یافتند.
دست اندرکاران فلسطینی گفتند که بر اثر حفاری های مداوم مؤسسه صهیونیستی در زیر مسجد الاقصی و محوطه آن که از سال ها پیش آغاز شده این مکان را با خطر فرو ریختن و ویرانی رو به رو ساخته است و این در حالیست که مؤسسه مذکور مانع ترمیم نقاط مختلف مسجد الاقصی توسط اداره اوقاف و مؤسسه الاقصی می شود
تصمیم برای از بین بردن آثار اسلامی
روزنامه صهیونیستی یدیوت آهارونوت در مطلبی جاری فاش ساخت که شهرداری قدس قصد دارد دیوار و راه منتهی به باب المغاربه را به طور کامل ویران کند و پل جدیدی احداث کند تا پلیس رژیم صهیونیستی بتواند در وقت ضرورت به مسجد الاقصی یورش ببرد.
روزنامه مذکور همچنین اضافه کرد که شهرداری قدس پس از بررسی های مهندسی تأکید کرد که این دیوار و راه منتهی به آن در هفته های آینده خراب می شود.
مهندس اوری شطریت کارمند شهرداری صهیونیست ها تصریح کرد: خاکی که راه باب المغاربه بر آن بنا شده سست است و ریزش هایی در آن مشاهده شده است که انتظار می رود با فرا رسیدن فصل زمستان فرو بریزد از این رو به ناچار باید این دیوار را برداشت.
بنابر اعلام این روزنامه صهیونیستی پس از تخریب مسیر منتهی به باب المغاربه پلی چوبی موقتاً احداث می شود تا پلیس رژیم صهیونیستی بتواند در وقت ضرورت به مسجد الاقصی حمله کند و خاخام های یهود نیز از آن استقبال کرده اند.
پس از انتشار این خبر مؤسسه الاقصی که در زمینه تعمیر و ترمیم مقدسات اسلامی فعالیت می کند به شهرداری قدس نسبت به پیامد ویرانی این دیوار و راه منتهی به باب المغاربه که به دیوار غربی مسجد الاقصی چسبیده است، هشدار داد و آن را بخش جداناشدنی این مسجد خواند.
مؤسسه الاقصی با صدور بیانیه ای فوری اعلام کرد:"شهرداری قدس و مؤسسه صهیونیستی مذکور حق ندارد حتی یک سنگ یا بخش کوچکی از این دیوار یا راه منتهی به باب الغاربه را بردارد زیرا این دیوار و این راه جز لا ینفک مسجدالاقصی محسوب می شود و به هیچ وجه اجازه ندارند که راه منتهی به باب المغاربه را تخریب کنند.
شیخ علی ابو شیخه، رئیس مؤسسه الاقصی در زمینه این طرح شهرداری قدس تصریح کرد:"ما اجازه نمی دهیم هیچ ساخت و ساز و تغییری در این مکان صورت گیرد و به آثار اسلامی به ویژه در مسجد مبارک الاقصی لطمه ای وارد شود. تخریب دیوار مذکور کاری بسیار خطرناک است که این مؤسسه صهیونیستی مسئول پیامدهای خطرناک آن خواهد بود. بدیهی است که این عملیات برای یهودی کردن و تغییر آثار اسلامی در قدس و مسجد الاقصی صورت می گیرد.
مؤسسه الاقصی اعلام کرد که این اولین باری نیست که شهرداری قدس یا مؤسسه صهیونیستی مذکور تغییراتی ساختاری را در منطقه دیوار غربی مسجد الاقصی به ویژه در مسیر منتهی به باب المغاربه اعمال می کنند. آنها بارها در سال های اخیر به این کار دست زده اند. مؤسسه الاقصی تصریح کرد که این گونه اقدامات در چارچوب طرح های طولانی این مؤسسه صهیونیستی، شهرداری قدس و اعضای جماعت های یهودی برای آسیب رساندن به مسجد الاقصی و روبه رو ساختن آن با خطر ویرانی صورت می گیرد.
مؤسسه الاقصی تأکید کرد که اداره اوقاف اسلامی در قدس تنها منبعی است که می تواند در نقاط مختلف مسجد الاقصی، دیوارهای آن و حومه آن تغییری انجام دهد یا آن را تعمیر کند.
بنابر اعلام منابع فلسطینی تصمیم شهرداری قدس برای ویرانی این راه و احداث پلی بر روی آن به قیام های جدیدی مثل اتفاقات سال 1996 موسوم به انتفاضه تونل ها خواهد انجامید که پس از ایجاد تونل توسط شهرداری قدس در مجاورت مسجد الاقصی به وقوع پیوست. کما اینکه دیدار جنایتکار جنگی شارون تروریست از حرم بیت المقدس جرقه ای بود که به آغاز انتفاضه الاقصی منتهی شد.
مؤسسات فلسطینی همچون هیئت عالی اسلامی، شورای اوقاف و مقدسات اسلامی در قدس نسبت به این تصمیم صهیونیست ها به شدت اعتراض کردند و آن را به منزله نابودی بناها و آثار اسلامی دوره ایوبی و مملوکی در محله المغاربه خواندند که در سال 1967 به دست اشغالگران ویران شد.

 

 

metemadi1351@yahoo.com

SOCIALISM: You have 2 cows, and you give one to your neighbour.

COMMUNISM: You have 2 cows. The State takes both and gives you some milk.

FASCISM: You have 2 cows. The State takes both and sells you some milk.

NAZISM: You have 2 cows. The State takes both and shoots you.

BUREAUCRATISM: You have 2 cows. The State takes both, shoots one, milks the other, and then throws the milk away...

TRADITIONAL CAPITALISM: You have two cows. You sell one and buy a bull.
Your herd multiplies, and the economy grows. You sell them and retire on the income.

SURREALISM: You have two giraffes. The government requires you to take harmonica lessons.

AN AMERICAN CORPORATION: You have two cows.
You sell one, and force the other to produce the milk of four cows.
Later, you hire a consultant to analyse why the cow has dropped dead.

A FRENCH CORPORATION: You have two cows.
You go on strike, organise a riot, and block the roads, because you want three cows.

A JAPANESE CORPORATION: You have two cows.
You redesign them so they are one-tenth the size of an ordinary cow and produce twenty times the milk.
You then create a clever cow cartoon image called 'Cowkimon' and market it worldwide.

A GERMAN CORPORATION: You have two cows.
You re-engineer them so they live for 100 years, eat once a month, and milk themselves.

AN ITALIAN CORPORATION: You have two cows, but you don't know where they are. You decide to have lunch.

A RUSSIAN CORPORATION: You have two cows.
You count them and learn you have five cows. You count them again and learn you have 42 cows.
You count them again and learn you have 2 cows. You stop counting cows because your sobering up and open another bottle of vodka.

A SWISS CORPORATION: You have 5,000 cows. None of them belong to you. You charge the owners for storing them.

A CHINA CORPORATION: You have two cows. You have 300 people milking them.
You claim that you have full employment, and high bovine productivity, and arrest the newsman who reported the real situation.

AN INDIAN CORPORATION: You have two cows. You worship them.

A BRITISH CORPORATION: You have two cows. Both are mad.

IRAQI CORPORATION: Everyone thinks you have lots of cows.
You tell them that you have none.
No-one believes you, so they bomb the **** out of you and invade your country.
You still have no cows, but at least now you are part of a Democracy....

AUSTRALIAN CORPORATION: You have two cows.
Business seems pretty good. You close the office and go for a few beers.

WELSH CORPORATION: You have two cows. The one on the left looks very attractive.
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

23 بهمن / 12 فوريه / 23 محرم

Mobin_s2004@yahoo.com
23 بهمن ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
سالروز درگذشت امير تيمور

امير تيمور گوركان كه سه بار به ايران لشكر كشيد 12 فوريه سال 1405 ميلادي در كزاخستان امروز ( در ايران؛ اصطلاحا قزاقستان نوشته مي شود ) در 69 سالگي درگذشت و پيكر او را به سمرقند منتقل و در آرامگاهي كه خود وي ساخته بود دفن كردند. . تيمور درجريان لشكركشي به چين بود كه بيمارشد و درگذشت . او يك مغول تبار از ايل« بارلاس » بود كه در « كش » كه امروز شهر سبز خوانده مي شود، در جنوب سمرقند ، به دنيا آمده بود. حملات نظامي تيمور را به زبان تاتاري « يورش » نوشته اند. قلمرو تيمور ازهند تا قفقاز و از مرز غربي مغولستان تا دمشق وسعت داشت كه پس از مرگ او ديري نپاييد.
    تيمور در يكي ازلشكر كشي هايش به ايران، شهر اصفهان را ويران و در اين شهر از كله مقتولان مناره ساخت. با وجود اين ، ابن خلدون از او به عنوان مردي اديب پرور و علاقمند به اصحاب فكر و دانش و مشوق هنر ، معماري و مهندسي ياد كرده است . مورخان نظامي نوشته اند كه تيمور نبردها را عمدتا با جنگ رواني و تبليغ قبلي در مهارت و شجاعت سربازان و سلاحهاي برتر آنان مي برد . او ناچار به اين كار بود ، زيرا كه به حد كافي سرباز نداشت و خشونت هاي او هم عمدتا به همين دليل بود. با اين كه ازبكها از قوم ديگري هستند و از منطقه اورال آمده اند ، امير تيمور را موسس ازبكستان مي دانند.
    مورخان روس سالروز مرگ تيمور را 18 فوريه نوشته اند كه نتيجه تفاوت تقويم هاي قديمي ميلادي است . جهان غرب به اقتباس از مورخان ايراني امير تيمور را تيمور لنگ
    ( تيمور لين) مي نويسد. « فارسي» زبان مكاتبات رسمي تيمور ، سازمانهاي دولتي و موسسات فرهنگي اش بود.

قلمروثابت امير تيمور

قلمروثابت امير تيمور

 

لغو رواديد

دولتين ايران و تركيه رواديد ورود اتباع دو كشور به خاك يكديگر را 23 بهمن 1342 لغو كردند . در سالهاي اخير دولت تركيه توصيه هاي متعدد را كه بار ديگر براي اتباع ايران مقررات ويزا برقرار كند نپذيرفت.

 

پس از 3 سال جنجال، فاطمه پهلوي با شوهر آمريکايي اش به تهران بازگشت

هيلر و فاطمه

هيلر و فاطمه

فاطمه پهلوي 18 بهمن 1332 به همراه شوهر آمريکايي اش علي هيلر به تهران بازگشت و برغم پيش بيني قبلي مورد استقبال اعضاي خانواده سلطنتي وقت قرار گرفت. وي سه سال پيش از آن بدون کسب اجازه از وزارت امور خارجه ايران به هيلر که يک روزنامه نگار آمريکايي بود ازدواج کرده بود. طبق قانون، وي به عنوان يک زن ايراني قبلا بايد از وزارت امور خارجه ايران کسب اجازه مي کرد. اين قانون ازدواج زن ايراني را با اتباع کشورهاي ديگر منوط به کسب اجازه از دولت (وزارت امورخارجه ايران) کرده بود. به علاوه، ازدواج مسلمه (زن مسلمان) با مرد غير مسلمان ممنوع بود که بعدا هيلر مسلمان شده بود. اين ازدواج که در جريان مبارزه براي ملي شدن نفت ايران صورت گرفته بود، موقع شاه را شديدا تضعيف کرده بود. بعدا اين ازدواج که با عشق! آغاز شده بود به طلاق ختم شد و فاطمه با خاتمي دوست شاه و فرمانده نيروي هوايي ازدواج کرد که خاتمي هم چند سال بعد هنگام تمرين با کايت کشته شد.

 

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

23/11/57
گزارشي از آخرين درگيريهاي بين مردم و نظاميان طرفدار رژيم گذشته. محاصره و سقوط پادگانهاي سلطنت‌آباد و لويزان به دست مردم. كشته‌ شدن سپهبد بدره‌اي (فرمانده نيروي زميني) و سرلشكر بيگلري (فرمانده گارد جاويدان) و تسليم استعفاي فرماندهان نيروهاي سه‌گانه به امام خميني.
آغاز سازماندهي ارتش و نيروهاي انتظامي‌ پس از انقلاب. تحويل رسمي‌ستاد ارتش به دولت بازرگان. دولت موقت سرلشكر قره‌ني را به سمت رئيس ستاد ارتش برگزيد. انتصاب سپهبد محمدعلي نوروزي به كفالت شهرباني، سپهبد مهديون به عنوان كفيل نيروي هوايي و سپهبد احمدعلي محققي به سرپرستي ژاندارمري كل‌كشور.

مواضع گروههاي سياسي در قبال ارتش : سازمان چريكهاي فدايي خلق : ارتش حربه اصلي امپرياليسم و نوكرانش به نيروي شكوهمند توده‌هاي مردم درهم شكست و مي‌رود تا فردا ارتش خلق بنيان گيرد. سازمان نويد : در ماشين و دستگاه پليسي و نظامي‌رژيم شكاف عميق افتاد اما هنوز كاملاً درهم شكسته نشده است. شفق سرخ : ملت اكنون براي نبرد نهايي مسلح شده است ولي شب و روز تبليغ مي‌شود كه تفنگها را تحويل دهيم. جاما : ارتش استعماري بايد به يك ارتش مردمي‌ تبديل گردد.
تلاشهاي سازمانهاي سياسي براي جذب هوادار از توده‌هايي كه بشدت سياسي شده‌اند و صدور دستورالعمل‌هاي سياسي - نظامي‌خطاب به اعضاء و هواداران و ارائه رهنمود درباره چگونگي به دست‌گيري جريان انقلاب در سرتاسر كشور و ادامه فعاليت و جذب نيرو و نيز تشكيل جنبش ملي مجاهدين به عنوان يك نهاد سياسي براي فعاليت در وضعيت جديد در عين حفظ هويت چريكي در بقاي تشكيلات سازمان مجاهدين خلق.

پيامها و هشدارهاي امام‌خميني خطاب به ملت درباره تحريكهاي ضدانقلاب داخلي و خارجي، ارتش، خلع سلاح عمومي‌ و … امام : اكنون كه قواي انتظامي‌ (ارتش، ژاندارمري، شهرباني) به ملت پيوسته‌اند بر عموم ملت لازم است كه به هيچ‌وجه تعرض به آنان نكنند. اسلحه‌هايي كه در دست مردم است جمع شوند. هركس اسلحه‌‌اي پيدا كرد بايد به مسجد خود ببرد و به امام جماعت مسجد تحويل بدهد و بعد‌‌اين اسلحه‌ها از مسجد به كميته‌ها آورده مي‌شود.
ضرورت تجديد سازمان هر چه سريعتر ارتش به دست دولت بازرگان از نگاه راديو لندن : كميته‌ها كشور را تحت اداره موثر واحدي در خواهند آورد، مگر آنكه مهندس بازرگان بسرعت نيروي ارتش و پليس را بشناسد و بتواند آنها را وادار سازد كه به فرمان او عمل كنند. از‌هم‌پاشيدگي در ارتش خطر بيشتري دربر دارد.

گزارش مفصل ويليام سوليوان (سفير آمريكا در تهران) با قيد " خيلي محرمانه " دربارة " حوادث جاري در‌‌ايران " و بررسي آنچه آمريكاييها درباره آن مي‌خواهند چيزي بدانند و در طول دو روز گذشته روي داده است.
اعلام آمادگي آمريكا براي همكاري با دولت جديد‌‌ ايران : جيمي‌كارتر (رئيس‌جمهور آمريكا) : آمريكا آماده همكاري با دولت انقلابي‌‌ ايران به رياست مهندس بازرگان است. كارمند بلندپايه آمريكا :‌‌ايالات متحده براي برقراري روابط عادي با زمامداران جديد‌‌ ايران تلاش مي‌كند.

سايروس ونس (وزير خارجه آمريكا) : دستورهايي به سوليوان ابلاغ شد كه با دولت موقت تماس بگيرد و تصميم آمريكا را به برقراري روابط با دولت اعلام نمايد. هدف، حفظ دستگاههاي حساس نظامي و اطلاعات آمريكا در‌‌ايران و تامين امنيت اتباع آمريكايي در‌‌اين كشور بود.
اقدامهاي واشنگتن براي تخليه اتباع آمريكايي از‌‌ ايران : رويتر : هلي‌كوپترهاي بزرگ نفربر از ارتش آمريكا با 69 تفنگدار دريايي عازم خاورميانه شدند تا به تخليه هفت هزار آمريكايي مقيم‌‌ ايران بپردازند. ‌هادينگ كارتر (سخنگوي وزارت خارجه آمريكا) :‌‌اين نيرو به عنوان يك اقدام احتياطي به مراكز نزديك به‌‌ ايران اعزام شده است. تلاشهاي بازرگان دليل اصلي لغو برنامه اعزام يك گروه از هلي‌كوپترهاي آمريكايي حامل 69 تفنگدار دريايي به تهران جهت تخليه افراد آمريكايي سفارت بوده است.

شوروي دولت جديد‌‌ ايران را به رسميت شناخت. پيام الكسي‌كاسيگين (نخست‌وزير شوروي) به مهندس بازرگان : اتحاد شوروي شناسايي دولت موقت‌‌ ايران را اعلام مي‌كند و آمادگي خود را براي گسترش روابط بين دو كشور براساس اصول برابري و حسن همجواري و احترام به حاكميت ملي و عدم مداخله در امور داخلي يكديگر اظهار مي‌نمايد.
مواضع دولتهاي اروپايي در قبال انقلاب اسلامي ؛ ديويد اوئن (وزير خارجه انگلستان) : لندن قصد مداخله در امور‌‌ ايران را ندارد. سخنگوي وزارت خارجه آلمان : دولت آلمان‌غربي حوادث ‌‌ايران را يك مسألة كاملا داخلي مي‌داند. فرانسوا ميتران : انقلابهايي از نوع انقلاب‌‌ ايران در كشورهاي اسلامي‌ همسايه نيز روي خواهد داد.

آثار پيروزي انقلاب اسلامي‌در خاورميانه ؛ النهار : محل سفارت اسرائيل در تهران در اختيار فلسطيني‌ها قرار خواهد گرفت. بگين (نخست‌وزير اسرائيل) : به نظر مي‌رسد موجي از اسلام تعصب‌آميز در خاورميانه شيوع پيدا كند. رويتر : در تظاهرات شيعيان در شهر صيدا ‌‌اين شعار به چشم مي‌خورد. امروز‌‌ايران، فردا فلسطين. رهبر جبهه خلق براي آزادي فلسطين : انقلاب ‌‌ايران پيروزي بزرگي براي خلق فلسطين و توده‌هاي عرب است.
كشورهاي پاكستان، سوريه، موريتاني ليبي و هند دولت موقت‌‌ ايران را به رسميت شناختند

گزارش غيررسمي‌ از اقدام سازمان چريكهاي فدايي خلق در برانگيختن حساسيت‌هاي قومي‌ در گنبد‌كاووس. به تحريك چريكهاي فدايي عده‌اي از جوانان تركمن به نيروهاي انقلابي مستقر در شهرباني گنبد هجوم آورده، خواهان تقسيم سلاح شدند. چريكها شايع كرده‌اند كه شيعه‌ها تفنگها را گرفته، مي‌خواهند حمله‌هاي (قبلي) چماق به دستها را - كه تركمنها انجام دادند - تلافي كنند. نيروهاي انقلابي مستقر در شهرباني براي‌‌ اينكه سلاح به دست چريكهاي فدايي نيفتد با دعوت از پرسنل شهرباني، پاسگاه شهرباني را مجدداً به آنها تحويل دادند.


23/11/61
سفر كلودشون وزير خارجه فرانسه به سه كشور امان، عراق، سوريه، لوموند. هدف كمك به عراق است.

23/11/63
اجراي مانور آزادي قدس در بيش از 90 منطقه كشور

ايران براي اولين بار شهرهاي بصره – مندلي و خانقين را در هم كوبيد.

23/11/64
ايران براي اولين بار شهرهاي بصره – مندلي و خانقين را در هم كوبيد.

23/11/66
سفر ولاديمير پتروفسكي معاون وزير خارجه شوروي به ايران

 

 

 آغاز کاردولت موقت به طوررسمي

[23 بهمن 1357] - درنخستين روزهاي پيروزي انقلاب اسلامي دولت موقت به طوررسمي كارخود را آغازكرد. همچنين دراين روز كميته‎هاي انقلاب اسلامي به منزله نخستين نهاد انقلابي تشكيل شد. پس ازسقوط رژيم پهلوي و پيروزي انقلاب  اسلامي نيروهاي مردمي پاسداري مراكزمهم وحساس را درشهرها به عهده گرفتند. ازاين رو وجود سازماني منظم و متشكل براي اداي اين مسئوليت و مبارزه با عناصروابسته به رژيم پهلوي ضرورتي اجتباب ناپذيربود. به همين علت به فرمان آيت الله خميني رهبرفقيد انقلاب اسلامي براي دردست گرفتن اوضاع و برقراركردن نظم، كميته‎هاي انقلاب اسلامي تشكيل شدند.

 

 تشکيل کميته انقلاب اسلامي به فرمان آيت الله خميني

[23 بهمن 1357] - تشکيل کميته انقلاب اسلامي به فرمان آيت الله خميني

Mobin_s2004@yahoo.com
12 فوريه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
ملكه انگلستان دستور داد ملكه سابق اين كشور را گردن زدند!

جين گري

12 فوريه سال 1554 « جين گري » كه چند ماه پيش از اين به مدت 9 روز ملكه انگلستان شده بود به دستور « ماري تودور Mary Tudor » ملكه تازه انگلستان در ارگ لندن گردن زده شد. در كنار « جين » شوهر او نيز گردن زده شد.
    «جين» داوطلبانه به سود ماري از سلطنت كناره گيري كرده بود، زيرا مايل نبود كه انگلستان گرفتار جنگهاي مذهبي شود. جين پروتستان و ماري كاتوليك بود و مي خواست كه با فيليپ پادشاه كاتوليك اسپانيا هم ازدواج كند. ماري دختر هنري هشتم بود كه پس از درگذشت پدرش به مذهب مادر خود «كاترين اوروگون » بازگشته بود. هنري هشتم كه در طول سلطنت خود دستور داده بود دوتن از شش همسرش را گردن بزنند پاپ را كه حاضر نشده بود كاترين همسر اول او را طلاق دهد از رياست كليساي انگلستان بركنار كرد و خود رياست اين كليسا را برعهده گرفته بود.
    «جين» و شوهرش برضد ماري تودور عملي انجام نداده بودند ، ولي محبوبيت جين كه زني آرام بود ماري را آشفته ساخته بود و بيم از آن داشت كه تا « جين » زنده باشد او نخواهد توانست بدون دغدغه حكومت كند ، زيرا هر آن ممكن بود مردم به حمايت از جين بپاخيزند و او را بركنار كنند . ماري كه چشم ديدن جين را به عنوان آلترناتيو خود نداشت مترصد فرصت براي حذف كامل او بود كه اين بهانه را « توماس ويات » يكي از اميران انگليسي كه با سه هزار سوار براي تصرف لندن و بركناري ماري به حركت در آمده بود به دست داد.
    «ويات» براي جلوگيري از ازدواج ماري با فيليپ پادشاه اسپانيا و دشمن انگليسيها به اين لشكر كشي دست زده بود ، ولي ماري آن را به حساب جين گذارد و دستور اعدام وي و شوهرش ( لرد گيلفورد دادلي ) را صادر كرد. جين هنگام اعدام 37 ساله بود .
     «ويات» موفق به تصرف لندن نشد و ماري با پادشاه اسپانيا ازدواج كرد، ولي زن و شوهر موافقت كرده بودند كه در دو كشور زندگي كنند . ماري چهار سال پس از اعدام جين در گذشت و خواهرش اليزابت ( دختر دوم هنري هشتم ) به پادشاهي انگلستان رسيد كه او هم ماري ملكه اسكاتلند را اعدام كرد .
    آن بولين مادر اليزابت به دستور پدر او گردن زده شده بود.

تصوير صحنه پيش از اعدام در ارگ لندن

تصوير صحنه پيش از اعدام در ارگ لندن

 

برخي ديگر از رويدادهاي 12 فوريه

  • 1502:   مسيحيان اسپانيا كه منطقه «گرانادا» را تصرف كرده بودند به مسلمانان آنجا تاكيد كردند كه مسيحي شوند و يا مهاجرت كنند. اين منطقه اروپايي در زمان امويان تصرف و ساكنانش مسلمان شده بودند . بسياري از آنان هم از مهاجران عرب بودند.

  • 1733:   «جيمز گلثورپ» در ساواناي آمريكاي شمالي ايجاد مهاجر نشين انگليسي تازه اي را اعلام داشت و آن را به نام پادشاه انگلستان « جورجيا » نام نهاد كه ايالت جورجياي كنوني است . در همين روز در سال 1825 اين مهاجران به بوميان( سرخپوستان ) جورجيا تا اول سپتامبر سال بعد مهلت دادند كه از اراضي آباء ــ اجداديشان دست بكشند و از جورجيا خارج شوند و گرنه در پي مهلت با زور اخراج و يا نابود خواهند شد. بيشتر بوميان جورجيا از قبيله « كريك » بودند.

  • 1818:   « اوتو لودويگ » نويسنده آلماني به دنيا آمد.

  • 1818:   شيلي مهاجر نشين قديمي اسپانيا در منتهي اليه قاره آمريكا استقلال يافت.

  • 1882:   اتحاديه سوسيال دمكرات هلند در آمستردام تشكيل شد.

  • 1921:   وينستون چرچيل پسر لرد چرچيل وزير مستعمرات انگلستان شد. وي در دوران جنگ جهاني دوم و سپس در دوران ملي شدن نفت ايران نخست وزير انگلستان بود.

  • 1938:   ارتش آلمان وارد اتريش شد. اين دو سرزمين آلماني نژاد پيش ازجنگ جهاني دوم كشور واحدي را تشكيل داده بودند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    23 محرم هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت «محمّدبن طاهرسِجستاني منطقي» مشهوربه ابوسليمان منطقي

    [23 محرم 375] - «محمّدبن طاهرسِجستاني منطقي» مشهوربه ابوسليمان منطقي ازفضلا و فيلسوفان عرب درگذشت. وي پس ازدانش اندوزي درعلوم مختلف به تأليف كتب و رسالاتي چون شرح كتاب ارسطو، و رسالَةً في مَراتِب قَوي الانسان پرداخت. گفتني است كه ابوسليمان منطقي قريب به هشت قرن پيش ازنيوتن انگليسي درباره جذب زمين نظريه اي اعلام كرده بود.

     

     در گذشت علامه ملا مهدي نراقي

    [23 محرم 1209] - در گذشت علامه ملا مهدي نراقي

     

     تولد «آيت الله مدني كاشاني»

    [23 محرم 1321] - «آيت الله مدني كاشاني» ازعلماي مبارز دركاشان بدنيا آمد. وي دوران تحصيلات مقدماتي و سطح را درزادگاهش گذراند و درسال1304هجري قمري همزمان با ورود آيت الله العظمي حائري يزدي به قم براي ادامه تحصيل به اين شهرمقدس عزيمت كرد. آيت الله كاشاني درپايان تحصيلات و پس ازمراجعت به كاشان به تربيت طلاب علوم ديني و توسعه امورفرهنگي اين شهرهمت گماشت. اين عالم گرانقدرشيعي دردوره زندگي پربارش ضمن تأليف كتب و رساله هاي متعدد، مدارس علمي و ديني و كتابخانه هاي بسياري نيزدركاشان بنا كرد.

     

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    ذم عجب
    يكى قطره بارانى ز ابرى چكيد
    خجل شد چو پهناى دريا بديد
    كه جايى كه درياست من كيستم
    گر او هست حقا كه من نيستم
    چو خود را به چشم حقازت بديد
    صدف در كنارش چو لؤ لؤ شاهوار
    سپهرش بجايى رسانيد كار
    كه شد نامور لؤ لؤ شاهوار
    بلندى از آن يافت كان پست شد
    در نيستى كوفت تا هست شد

    تواضع
    تواضع تو را سربلندى دهد
    زروى شرف ارجمندى دهد
    زخاك آفريدت خداوند پاك
    پس اى بنده افتادگى كن چو خاك
    تواضع سر رفعت افرازدت
    تكبر به خاك اندر اندازدت
    به عزت هر آنكو فراتر نشست
    بخوارى بيفتد ز بالا به پشت
    به گردون فتد سركش تندخوى
    بلنديت بايد بلندى مجوى
    بلنديت بايد تواضع گزين
    كه اين بام را نيست سالم جز اين
     

     

     

     

     

     

     

     

    طنزانه
    طنزگويه هاي اجتماعی «روزانه»

    لوازم آرايش يا گريم

    يه وقتهايي پيش مياد آدم دلش ميخواد كه بگه خدا پدر مادر اين مخترع لوازم آرايش رو بيامرزه چون مارو از دست دختراي بي‌ريخت اجتماع راحت كرد!
    ولي بر عكس يه وقتهايي آدم تو دلش! از ته دل به خود مخترع و فك و فاميلش فحش ميده!
    تا 2-3 سال پيش يه لوازمي بود براي ايجاد تغييرات جزئي و موقت در صورت!
    ولي گذشت اون روزگار! برا چي روزگار؟! چون بابا اين 2-3 سال براي ما (پسراي خوش‌تيپ اين مرز و بوم) يه عمر گذشت!
    من به كدوم سازماني بگم كه در ايران داره يه فاجعه انساني صورت ميگيره!
    آي دخترا... بابا آنقدر از اين لوازم آرايش آتاشغال به صورتاتون نزنيد!
    اگه خيلي به خودت مطمئني بدون گريم بيا بيرون! حالا چون توئي آرايش كن اشكال نداره... نه اينكه گريم كني و خودتو نقاشي كني و اصطلاحاْ خودتو تو كرم پودر و روژ لب و ريمل و روژگونه و... خفه كني!
    آگه فكر ميكني زشتي، حتماْ خدا يه چيزي ميدونسته كه تو رو زشت آفريده !
    اگه ميگي زشت نيستي، پس حتماْ براي اينكه جلب توجه كني و لب و لوچه پسراي مردم رو آب بندازي آرايش ميكني! كه كار بسيار خوبي است! نه منظورم اينه كه نكن بده!
    همين كارا باعث شده كه الان درصد كثيري (نزديك به 100 درصد از دختراي اين مرز و بوم و متعلق به جبهه دختران دم بخت در وضعيت ترشيدن قرار بگيرن!
    هي با قيافه‌هاي تقلبي مياين جلو پسرها، ولي يادتون رفته كه تو قرن ۲۱‌ام هستيم و پسرا به راحتي گول نميخورن! ياد گرفتن و ميدونن كه قيافه شما تقلبيه (با تو دختر گل نيستم!)
    بعد تازه همتون از بي شوهري ميناليد و به راههاي مختلف متوسل ميشين تا يه پسر بدبخت بيچاره و فلك زده رو اغفال كنيد...
     

     

     

     

     

     

     

     

    مسائل زندگي
    کار، مُد، سلامتی، رموز موفقیت و ...

    مردمان

    دلايل بروز سنگ كليه

    سنگ کلیه چیست؟ چه کسانی مبتلا به این بیماری می شوند؟ چه کاری می توان برای بهبود آن انجام داد؟
    در آمریکا هر ساله تعداد 300 هزار نفر به دلیل سنگ کلیه در بیمارستان ها بستری میشوند. این بیماری از سال های بسیار دور در بدن انسان وجود داشته. نمونه های سنگ کلیه حتی در مومیایی های مصر باستان نیز یافت می شود. خوب، سنگ کلیه چیست؟ و راه حل موثر در پیشگیری از آن چه می باشد.
    سنگ کلیه از مواد مختلفی تشکیل می شود و و اشکال و سایزهای متفاوتی دارد (می تواند به صورت یک رشته موی میکروسکوپی باشد و یا آنقدر بزرگ شود که تمام کلیه را فرا بگیرد). در سه حال متفاوت شیمیایی موادی که در ادرار وجود دارند در هسته مرکزی کلیه جمع شده و باعث رشد سنگ می شوند. تقریبا در حدود 80% از سنگ های کلیه از طریق ادرار دفع می شوند. اما اگر سنگ بیش از اندازه بزرگ باشد در درون کلیه باقی مانده و محل خروج ادرار را مسدود می کند. برای بهبود حال بیمار باید از معالجات پزشکی کمک گرفت.
    چه چیز باعث بروز سنگ کلیه می شود؟
    مجمع پزشکی تا کنون به هیچ گونه توضیح مستدلی در این زمینه دست نیافته است. اما گفته می شود که اختلات متابولیسمی، مواد معدنی، کالبدی، در این امر نقش مهمی را ایفا می کنند. تا حدودی به اثبات رسیده است که مسائل ژنتیکی نیز در این امر دخیل هستند. طرز زندگی نیز بر روی بروز بیماری تاثیر می گذارد. محل زندگی بیمارانی که دارای سنگ کلیه هستند معمولا در قسمت هایی با هوای گرم و مرطوب است تا هوای سرد. همچنین افرادی که تحرک کمی دارند بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به این بیماری قرار می گیرند. رژیم غذایی نیز یکی از عوامل کلیدی به شمار میرود. غذاهای پر چاشنی مثل کاری و فلفل نیز خطر ابتلا به بیماری را افزایش میدهند. این امر از طریق مشاهده آداب غذایی فیجی قابل اثبات می باشد. افراد این منطقه معمولا از خوراک های بی طعم و شیرین استفاده می کنند به همین دلیل بیماری سنگ کلیه به ندرت در آنها دیده می شود. اما اغلب افراد هندوستانی که معمولا از غذاهای تند و کاری دار استفاده می کنند معمولا از بیماری سنگ کلیه رنج می برند.
    در این قسمت راه هایی برای جلوگیری از سنگ کلیه را به شما معرفی می کنیم:
    1- نوشیدن آب فراوان به ویژه در آب و هوای مرطوب. سعی کنید روزی 8 لیوان آب بنوشید.
    2- اگر شما زندگی بی تحرکی دارید سعی کنید کمی ورزش کنید، از راه رفتن در حوالی خانه شروع کنید و رفته رفته میزان تحرک خود را افزایش دهید.
    3-میزان مصرف روزانه خود را از لبنیات بیشتر کنید و مصرف غذاهای فلفلی را نیز کاهش دهید. همچنین از غذاهای حاوی کاری و چاشنی بیش از اندازه نیز خود داری کنید.
    کارشناسان اثبات کرده اند که می توان از طریق مصرف خوراکی اکسید منیزیوم به همراه ویتامین B6 پیشگیری کرد. البته مصرف این دارو باید تحت نظر پزشک معالج انجام پذیرد. مصرف فسفات و آنتی بیوتیک ها نیز باید زیر نظر پزشک انجام پذیرد.
    تا پیش از سال 1980 برای برداشتن سنگ کلیه از عمل های جراحی ماژور استفاده می شد. اما پیشرفت های پزشکی موجب شده است که در چند سال اخیر دیگر نیازی به این کار احساس نشود. درمان از طریق اشعه های آلترا سونیک ( فراصوتی) این امکان را فراهم میسازند که با کمی شکاف سنگ کلیه از میان برود. امواج اکستراکورپوریل نیز برای شکستن سنگ کلیه استفاده می شوند که در این صورت دیگر هیچ گونه نیازی به جراحی و بریدگی نمی باشد.
    پیشرفت های پزشکی استرس مداوای سنگ کلیه را تا حد بسیار زیادی کاهش داده است. اگرچه بهتر است که سعی کنیم تا جایی که ممکن است از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنیم. همچنین سعی کنید تا میزان کافی آب بنوشید. آیا درمانی از این ساده تر وجود دارد؟
     

     

     

     

     

     

     

    ستون آزاد

    ویستا

    مطمئنأ شما نیز تاکنون دیگر نام جدیدترین ویندوز عرضه شده مایکروسافت یعنی ویندوز ویستا را شنیده اید. این سیستم عامل مدت کمی است که از عرضه آن میگذرد. مطمئنأ در آینده ای نه چندان دور XP هم به سرنوشت ویندوزهای پیشین دچار خواهد شد پس باید از هم اکنون کامپیوتر خود را برای پذیرش این ویندوز آماده کنید. ویستا قابلیتهای جدید و متنوعی دارد که مایکروسافت آن ها در آن گنجانده است ، شاید برای مطرح کردن ترفندهای منحصر به فرد این ویندوز زود باشد. به همین دلیل در این ترفند قصد داریم تا 10 نکته اساسی پیش از استفاده و نصب ویندوز ویستا را به شما معرفی کنیم. با دانستن این نکته ها میتوانید این سیستم عامل جدید و ناشناخته را به طور کامل بشناسید.

    ۱- آيا سخت‌افزار كامپيوتر و يا شبكه داخلي سازمان شما امكان پشتيباني ويندوز ويستا را دارد؟
    ويستا بسيار مجهز و مفيد است ولي شايد از يك نظر بسيار نامرغوب باشد و آن نياز بالاي اين سيستم عامل به سخت‌افزار قوي و سنگين است. مشخصا سخت‌افزار مورد نياز براي اجراي سيستم عامل ويستا در مقايسه يا سيستم‌هاي عامل قبلي ويندوز اختلاف زيادي دارد. يعني سخت‌افزار مورد نياز براي اجراي اين سيستم عامل بايد بسيار قوي و پرسرعت باشد.
    در واقع براي اجراي اين سيستم عامل نياز به دو گروه سخت‌افزار جداگانه است: يك گروه سخت‌افزاري مورد نياز براي اجراي سيستم عامل "Vista Capable" و ديگري براي اجراي "Vista Premium Ready". اين در حالي است كه براي اجراي "Premium Ready" نياز به پردازش‌گر 1 گيگاهرتز و حافظه RAM حداقل يك گيگا بايت و كارت گرافيكي با كيفيت بسيار بالا است. البته سخت افزار مورد نياز براي اجراي "Capable" اندكي پايين‌تر و ارزان‌تر است.
    بنابراين قبل از اينكه براي استفاده از سيستم عامل ويستا در سازمان خود برنامه‌ريزي كنيد شما بايد سخت‌افزار مورد نياز براي اجراي اين سيستم عامل را از وب‌سايت «راهنماي سخت‌افزار مورد نياز براي اجراي سيستم عامل ويستاي مايكروسافت» بررسي كنيد.

    2- كدام نگارش ويستا را بايد در شبكه داخلي سازمان خود استفاده كنيد؟
    انتخاب نگارش درست ويندوز XP براي شبكه داخلي كسب و كار شما شايد كار بسيار آساني باشد. چهار نگارش از اين سيستم عامل در دسترس است: نگارش ويژه كامپيوترهاي خانگي ويندوز XP، نگارش حرفه‌اي، نگارش ويژه لب‌تاپ‌ ويندوز XP و نگارش Media Center.
    اگر بخواهيد از ويندوز XP در شبكه داخلي سازمان خود استفاده كنيد نگارش‌هاي اولي و آخري حذف خواهند شد يعني اين نگارش‌ها در شبكه قابل استفاده نيستند. (البته نگارش Media Center نسخه 2004 قابل استفاده است ولي نسخه 2005 اين نگارش قابل استفاده در شبكه‌هاي داخلي نيست).
    مشخصا از آن‌جايي كه نگارش ويژه لب‌تاپ ويندوز XP فقط در لب‌تاپ‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد استفاده از اين نگارش در شبكه داخلي يك شركت كارايي چنداني نخواهد داشت. پس تنها انتخاب ممكن براي استفاده از ويندوز XP در شبكه داخلي يك كسب و كار استفاده از نگارش حرفه‌اي اين سيستم عامل است.
    اما در مورد ويندوز ويستا وضعيت كمي پيچيده‌تر است. در حال حاضر پنج نگارش زير براي ويستا وجود دارد:
    Home Basic، Home Premium، Business، Enterprise و Ultimate.
    درست است كه شما از نگارش‌هاي Home ويندوز ويستا در شبكه داخلي كسب و كار خود استفاده نمي‌كنيد اما مطمئناٌ در مورد انتخاب سه نگارش بعدي يعني Business، Enterprise و Ultimate براي شبكه داخلي خود اطمينان كافي نداريد.
    نگارش Business ويستا تا حدودي قابل مقايسه با نگارش حرفه‌اي ويندوز XP است و نگارش Enterprise يك سري امكانات و ويژگي‌هاي بيشتري مانند BitLocker Drive Encryption يعني رمز‌دار كردن اطلاعات ذخيره شده بر روي هاردديسك ( يك لايه امنيتي اضافي‌ براي شبكه‌هاي لب‌تاپ‌ها)، امكانات سازگاركننده نرم‌افزارهاي نصب‌شده، SUA (زير سيستم‌هايي براي برنامه‌ها و نرم‌افزارهاي تحت يونيكس) و سيستم پشتيباني پيشرفته چندزبانه و ... را نسبت به نگارش Business ويستا دارا است.
    نگارش Ultimate يك مجموعه بسيار كامل است كه در واقع كليه ويژگي‌ها و امكانات ساير نگارش‌هاي ويستا حتا Media Center را دارد كه شايد از نياز شما براي شبكه داخلي بسيار فراتر باشد.

    3- مجوز استفاده از ويندوز ويستا
    مايكروسافت در سيستم عامل جديد خود نگارش Enterprise را اضافه كرده است كه فقط براي كسب و كارهايي كه عضو Software Assurance يا Microsoft Enterprise Agreement باشند قابل دسترسي و استفاده است.
    امكان جديد ديگري كه مايكروسافت ارايه داده است امكان به روز كردن ويندوز ويستا در هر زماني است كه شايد براي برخي كسب‌وكارهاي كوچك بسيار مفيد باشد. اين برنامه امكان به روز كردن برخي نگارش‌هاي ويندوز ويستا به نگارش‌هاي بالاتر را در هر لحظه‌اي براي خريداران فراهم مي‌سازد. براي مثال شما مي‌توانيد نگارش Home Basic را به نگارش Home Premium و يا نگارش Business را به Ultimate تبديل كنيد.

    4- سازگاري برنامه‌ها و نرم‌افزارهاي مورد استفاده در سيستم عامل ويندوز ويستا
    مهم‌ترين عامل براي پيشرفت كار يك كسب و كار نرم‌افزارها و برنامه‌هاي ويژه‌اي است كه آن كسب‌وكار براي انجام كار خود نيازمند آن است.
    بنابراين براي كسب‌وكارها اجراي مناسب و بدون دردسر نرم‌افزارها اولويت و ارجحيت بيش‌تري نسبت به سيستم عامل مورد استفاده دارد. از اين رو در طراحي يك سيستم عامل مهم‌ترين نكته‌اي كه بايد مورد توجه قرار گيرد اين است كه اين سيستم عامل امكان اجراي همه نرم‌افزارها و برنامه‌هاي كامپيوتري را بدون مشكل و دردسر براي كاربران فراهم آورد.
    ساختار ويندوز ويستا به شكلي است كه مي‌تواند تمام نرم‌افزارهايي را كه در نگارش‌هاي قبلي سيستم عامل ويندوز قابل استفاده هستند پشتيباني و ساپورت كند. مايكروسافت يك برنامه جديد با نام Application Compatibility Toolkit ارايه داده است كه كاربران را در تشخيص نرم‌افزارهايي كه مي‌تواند در اين سيستم عامل مورد استفاده قرار گيرد كمك مي‌كند و همچنين مشخص مي‌كند كه كدام برنامه‌ها براي اجرا در ويستا نياز به به‌روز كردن دارند.
    همچنين شما در اين سيستم عامل مي‌توانيد از فناوري‌هايي مانند Virtual PC ، Virtual Server و Terminal Services براي سازگار كردن نرم‌افزارهاي مورد نياز خود با ويستا استفاده كنيد.
    با اين حال شما بايد نرم‌افزارها و برنامه‌هاي مورد نياز و حياتي كسب و كار خود را مشخص كنيد و سازگاري آن را با ويندوز ويستا امتحان كنيد و اگر اين برنامه‌ها در ويستا قابل اجرا نمي‌باشند براي استفاده از نرم‌افزارهاي مشابه و يا ارتقاي نرم‌افزار موجود برنامه‌ريزي كنيد.

    5- دسترسي به شبكه و اينترنت
    تبديل سيستم عامل شبكه به ويندوز ويستا شايد سبب شود كه شما پروتكل اينترنت خود را به IPv6 تغيير دهيد. ويستا پشتيباني بسيار مناسبي از پروتكل جديد اينترنت را داراست. براي ويندوز XP و همچنين ويندوز Server 2003، استفاده از IPv6 نياز به نصب پروتكل جداگانه‌اي دارد در حالي كه TCP/IP در ويندوز ويستا و سرور لانگهورن قابليت پشتيباني توام IPv4 و IPv6 به صورت پيش‌فرض دارا هستند.
    دلايل بسيار زيادي براي تغيير از IPv4 به IPv6 وجود دارد. تغيير به IPv6 نه تنها باعث بهبود امنيت IP مي‌شود بلكه سبب افزايش كارايي در استفاده از امكانات صوتي و تصويري در برنامه‌هاي اينترنتي نيز مي‌گردد

    6- نياز به ويندوز ويستا؟
    شايد شما نخواهيد و يا نيازي نباشد كه همه كامپيوترهاي شبكه داخلي سازمان خود را يك مرتبه به سيستم عامل ويستا ارتقاء دهيد. در حقيقت زمان زيادي براي ارتقاي كليه كامپيوترهاي يك شبكه به سيستم عامل ويستا وجود دارد و نيازي نيست كه اين كار در يك مرحله انجام پذيرد.
    البته اين بدان معنا نيست كه ارتقاي كامپيوترها بايد به صورت تصادفي صورت گيرد. شما بايد مشخص كنيد كه كدام كاربر مي‌تواند از امكانات جديد ويستا بيش‌ترين استفاده و سود را ببرد و يا كدام كاربر نياز به امكانات امنيتي پيشرفته ويستا در سازمان شما دارد. به هر حال شما بايد اولويت‌هاي خود را براي ارتقاء كامپيوترهاي شبكه به سيستم عامل ويندوز مشخص نماييد.
    كامپيوترهايي كه براي اجراي برنامه‌هايي مانند نرم‌افزار Word و يا Excel مورد استفاده قرار مي‌گيرند مي‌توانند از سيستم عامل قبلي خود استفاده كنند.

    7- آيا كارمندان شما آماده استفاده از اين سيستم عامل هستند؟
    ملاحظاتي مانند ميزان هزينه، تغيير سخت‌افزارها و بنيان IT يك شركت شايد مشخصه‌هايي باشند كه شما در هنگام تغيير سيستم عامل شبكه كسب‌وكار خود مورد توجه قرار دهيد. اما عامل مهمي كه نبايد فراموش شود كارمندان شما هستند. تعداد بسيار كمي از كاربران كامپيوتر از فناوري‌هاي جديد استقبال مي‌كنند و علاقه زيادي براي يادگيري و استفاده از فناوري‌هاي جديد را ندارند. در واقع ذات بشر به نوعي است كه در مقابل هر تغييري مقاومت مي‌كند، حتا اگر اين تغيير به نفع او باشد و سبب بهبود كارها شود.
    ارتقاي به يك سيستم عامل جدديد هميشه نياز - ترفندستان - به برگزاري دوره‌هاي آموزشي براي كارمندان و كاربران آن را دارد. به ويژه براي سيستم عامل ويستا كه امكانات و ويژگي‌هاي بسيار جديدي دارد كه شايد آموزش آن براي افراد كم‌سواد‌تر بسيار سخت و زمان‌بر باشد.
    بسيار مهم است كه كاربران و كارمندان خود را براي استفاده از اين سيستم عامل آموزش مناسب دهيد. آموزش بايد به ميزاني باشد كه كار كردن با اين سيستم عامل را براي آن‌ها آسان سازد. به عنوان مثال شما مي‌توانيد به آنها اجازه دهيد كه كاربران از فرمت classic ويندوز كه آشنايي بيشتري با آن دارند استفاده نمايند.

    8- پشتيباني از كاربران و كارمندان در استفاده از سيستم عامل ويستا
    براي ارتقاي سيستم عامل به ويستا تنها آموزش كارمندان كافي نيست بلكه شما بايد از امكانات و فناوري‌ها و همچنين دستياران خود براي پشتيباني كاربران در هنگام استفاده از اين سيستم عامل استفاده كنيد. چرا كه در ابتدا اين كاربران در هنگام استفاده به چندين سوال و مشكل برخورد مي‌كنند كه بايد تمهيدات لازم براي رفع آن‌ها فراهم شود.
    به هر حال آن‌ها براي اينكه بتوانند آموزش كافي داشته باشند و در زمينه استفاده ازاين سيستم عامل خبره شوند به صورت مشخص نياز به كار كردن بيشتر از حد طبيعي با اين سيستم عامل و گذارن زمان كافي براي يادگيري عملي آن دارند.
    شما بايد بلافاصله بعد از ارتقاي شبكه خود به چند نفر را به عنوان پشتيبان اين سيستم عامل به صورت موقت استخدام و از وجود آن‌ها براي آموزش و رفع اشكال كارمندان خود استفاده نماييد.

    9- حفظ داده‌هاي ارزش‌مند
    اگر همه چيز به خوبي پيش رود بعد از ارتقاء شبكه شما داده‌هاي ارزشمند شما سالم خواهند ماند. اما اگر همه چيز به خوبي پيش نرود چه اتفاقي مي‌افتد؟ اساسي‌ترين راه و شايد بهترين راه اين است كه شما از داده‌هاي ارزشمند خود بك‌آپ بگيريد. بنابراين شما براي حفظ داده‌ها و اطلاعات ارزشمند كسب و كار خود بايد به صورت مرتب از آن‌ها بك‌آپ بگيريد. اين امر نياز به ذخيره‌سازي دوباره اين اطلاعات براي اطمينان از صحيح كار كردن آنها در هنگام نياز باشد.

    10- هزينه اين كار واقعا چقدر است؟
    زماني كه شما ملاحظات بالا را در نظر گرفتيد مي‌توانيد ميزان هزينه لازم براي ارتقا سيستم عامل شبكه خود را محاسبه كنيد. فراموش نكنيد كه هزينه اين كار بسيار بالاتر از پرداخت مجوز استفاده از اين سيستم عامل است. اين هزينه شامل هزينه لازم براي ارتقاء سخت‌افزاري شبكه‌، هزينه ارتقاء نرم‌افزارهاي مورد استفاده و يا جايگزيني نرم‌افزارهاي جديد و نگارش‌هاي جديد، هزينه تغيير ساختار و پروتكل شبكه (در صورت امكان‌پذير بودن)، هزينه كارمندان و مشاوراني كه براي اين امر بايد استخدام نماييد، هزينه آموزش كارمندان(با در نظر گرفتن اين موضوع كه زماني كه صرف آموزش آن‌ها مي‌شود سبب عقب افتادن از كارها و وظايف كاري آن‌ها نيز مي‌شود)، هزينه آموزش پشتيبانان و كارمندان IT و هزينه‌ ساير عمليات مانند بك‌آپ‌گيري و ... است.
    اگر شما يك تخمين درستي از هزينه‌ها داشته باشيد مي‌توانيد در مورد ارتقاء شبكه خود به سيستم عامل ويستا تصميم درست بگيريد و در نتيجه شما مي‌توانيد در مورد استفاده از سيستم عامل ويندوز XP يا ويندوز 2000 و يا جايگزيني آن با ويندوز ويستا انتخاب درستي داشته باشيد.

     

     

     

     

     

     

     

    ليگ مبين

    football@mobin-group.com 

    برنامۀ هفتۀ هشتم لیگ

    استقلال اهواز -- پیروزی تهران
    سپاهان اصفهان -- ابومسلم خراسان
    اینتر میلان -- کالیاری
    امپولی -- آ اس رم
    سیه نا -- میلان

    توضیح : تمامی بازی ها یکشنبه 29 بهمن ماه ( 18 فوریه 2007 ) برگزار می شوند.
    مهلت ارسال پیش بینی ها تا ساعت 12 ظهر یکشنبه 29 بهمن ماه خواهد بود.
     

    *****

    آدرس رسمی لیگ :
    football@mobin-group.com
    آدرس خصوصی مسئول لیگ :
    milad_graydays@yahoo.com

    *****

    براي مشاهده نتايج لیگ مبین تا پایان هفته ششم اینجا را کلیک کنید

     

     

     

     

     

     

     

    تبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 

    با سلام
    از اين به بعد در نظر داريم يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه گردد امیدوارم از این ایده استقبال گردد.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر

     

     

     گروه اینترنتی مشکان