667

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 667 :: شنبه 28 بهمن 1385

Mobin_s2004@yahoo.com

سزاوار مرد نيست ...

سلام به همه شما دوستان عزيزم
امروز مي خوام يه شعري که يکي از اشعار مورد علاقه من هست را در اين قسمت قرار دهم.
البته شايد براي بعضي از دوستان تکراري باشه، اما اونقدر شعر پرمحتوايي هست که هر بار که آدم مي خونه بيشتر ازش لذت مي بره:

در پشت چار چرخه ی فرسوده ای ،کسی
خطی نوشته بود:
((من گشته ام نبود! تو ديگر نگرد نيست‌!))
اين آيه ی ملال
در من هزار مرتبه تکرارگشت وگشت
چشمم برای اين همه سرگشتگی گريست
چون دوست در برابر خود می نشاندمش
تا عرصه ی بگو مگوی ،می کشاندمش:
در جست وجوی آب حياتی!
در بيکران اين ظلمات آيا ؟
در آرزوی رحم ؟عدالت؟
دنبال عشق ؟ دوست ؟...
ما نيز گشته ايم
و آن شيخ با چراغ همی گشت
آيا تو نيز،چون او ـ انسانت آرزوست ؟؟
گر خسته ای بمان واگر خواستی بدان :
ما را تمام لذت هستی به جست وجوست
پويندگی تمامی معنای زندگی ست
هرگز نگرد ! نيست سزاوار مرد نيست......

 


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (666) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • بزرگترین دیتابیس های دنیا کدامها هستند؟
  • آخرين اخبار از حوادث زاهدان
  • معرفي و دانلود فيلم: آلماني خوب
  • آلبوم جدید و زیبای شاهرخ به نام ترانه باران ۱ با دو کیفیت 
  • تیتراژ پایانی برنامه من رو زیر سایه خودت بگیر با صدای نیما مسیحا
  • Comodo Personal Firewall 2.4.18.184
  • 6 ويدئو تجاري جالب از Nike
  • برداشتن و مرتب کردن ابرو
  • نیلوفر و مرداب
  • طومار اعتراض؛ مسجدالاقصی را دریابید
  • ساعت كولري
  • 3 حركت براي از بين بردن  چربي هاي زير بغل و كمر
  • کرک، خطرات و دانستنی ها
  • و ....
 

 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

www.sepandarmazgan.ir
دولت پادگانی (از زبان دکتر عبدالله شهبازی) - حکومت رضاخان را بهتر بشناسید - صوتی
بزرگترین دیتابیس های دنیا کدامها هستند؟
مجله الکترونيکي حسينيه سيدالشهدا - شماره 28- بيست وهشت محرم

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

آخرين اخبار از حوادث زاهدان

انفجار جمعه شب زاهدان ناشي از يك بمب صوتي بود
حسنعلي نوري فرماندار زاهدان در گفتگوي جمعه شب خود با خبرنگار فارس در خصوص حوادث جمعه شب شهر زاهدان گفت: مقارن ساعت 22 امشب صداي انفجاري در جاده كمربندي شهر منتهي به بلوار جمهوري زاهدان كه در آن تعداي مجتمع مسكوني نيمه ساز وجود دارد و در جوار مدرسه دخترانه معارف اسلامي است، به گوش رسيد كه با گزارش‌هاي مردمي نيروهاي انتظامي و امنيتي به سرعت خود را به منطقه رسانده و به تعقيب مظنونين پرداختند.
فرماندار زاهدان در ادامه با اشاره به اينكه حادثه امشب زاهدان يك عمليات كور بود كه ارزش عملياتي نداشت، افزود: نيروهاي انتظامي با تيراندازي به ردگيري و برخورد با مظنونين اين حادثه پرداختند كه با متواري شدن اين افراد، عمليات پايان يافت و هم اينك زاهدان در كمال آرامش قرار دارد.
وي خاطرنشان كرد: مردم پس از اين حادثه در محل انفجار بمب صوتي حاضر شده و با سر دادن شعار، انزجار خود را از اقدامات تروريستي ضد مردمي گروهي كه قصد برهم زدن آرامش مردم و ايجاد اختلاف ميان گروههاي مذهبي شهر را دارند، اعلام كردند.
نوري با اشاره به حضور گسترده مردم در آئين تشييع شهداي انفجار بمب چهارشنبه گذشته زاهدان تصريح كرد: مردم زاهدان اعم از شيعه و سني چهار شنبه با حضور گسترده در تشييع پيكرهاي پاك فرزندان خود، ضمن اعلام انزجار، يك‌صدا و هماهنگ از آرمانها و دستاوردهاي نظام اسلامي حمايت كردند كه اين حركت پر شور و كم نظير مردم، بي‌شك باعث خشم دشمنان مردم و انقلاب شد.
فرماندار زاهدان با بيان اينكه حركت كور تروريستي جمعه شب در زاهدان عصبانيت تروريست‌ها را از حركت هماهنگ مردم نشان داد، افزود: تروريست‌ها با رفتار جمعه شب خود تلاش كردند تا با ايجاد رعب و وحشت، وحدت مردم را مختل كنند ولي نيروهاي جان بركف امنيتي و انتظامي با تمام توان براي حفظ امنيت در منطقه تلاش مي‌كنند.

طرح ترور مولوي‌هاي اهل تسنن و سران طوايف در سيستان و بلوچستان لو رفت
يك مقام آگاه امنيتي در پي دستگيري عوامل بمب گذار حادثه تروريستي در زاهدان، ابعاد ديگري از توطئه‌ اخير آمريكا براي ايجاد فتنه قومي و مذهبي در كشور را افشا كرد.
يك مقام آگاه امنيتي در گفت و گو با خبرگزاري فارس با اشاره به اعتراف عوامل تروريست بمب گذار در زاهدان اظهار كرد: اين افراد اجير شده بوده‌اند و هيچ‌گونه سازماندهي در داخل كشور و استان سيستان و بلوچستان نداشته‌اند. آنان افراد شروري بوده‌اند كه از سوي سرويس‌هاي اطلاعاتي و آموزشي خرابكاري ديده‌اند.
در اين حادثه تروريستي كه صبح چهارشنبه انجام شد، يك اتوبوس حامل كارمندان سپاه پاسداران در ميدان ثارلله زاهدان منفجر گرديد كه بر اثر آن 12 تن كشته و 24 نفر هم مجروح شدند.
اين مقام آگاه افزود: در اعتراف يكي از عوامل بمب گذار اشاره شده كه افرادي كه به وي آموزش بمب گذاري و ترور داده‌اند با زبان انگليسي صحبت مي‌كرده‌اند و مترجمين احتمالاً از اعضاي منافقين بوده‌اند.
اين منبع مطلع به علت اين اقدامات تروريستي اشاره كرد و گفت: در اعترافات افراد دستگير شده اشاره شده كه در راهپيمايي گسترده 22 بهمن، حضور اهل تسنن در كنار شيعيان باعث ناخرسندي آمريكا شده و براي بر هم زدن اين وحدت، همدلي و تابعيت از نظام و رهبري تصميم گرفتند كه چند اقدام خرابكاري در استان سيستان و بلوچستان انجام شود.
اين مقام آگاه امنيتي در ادامه گفت و گو با فارس به نقل از دستگير شدگان تصريح كرد: اين افراد پس از بمب گذاري و به شهادت رساندن تعدادي از شهروندان شيعه و سني، قصد داشتند برخي از مولوي‌هاي اهل تسنن و سران طوايف در استان سيستان و بلوچستان را ترور كنند و از اين طريق فتنه قوي مذهبي در استان و حتي كشور ايجاد كنند.
به گفته اين منبع مطلع، يكي از افراد دستگير شده نحوه دستگيري خود را اين گونه بيان كرده است: «من فكر نمي‌كردم كه مردم به ما حمله كنند؛ زيرا ما را توجيه كرده بودند كه مردم با شما هستند اما پس از انجام انفجار، مردم به سوي من حمله كردند و مرا به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند و بعد از آن از سوي مامورين دستگير شدم.»
اين مقام آگاه در پايان اعلام كرد: افراد دستگير شده با اظهار ندامت و پشيماني از اقدام خود به اغفال خويش و دريافت وجوه كلان براي اقدامات تروريستي اشاره كرده‌اند.

65 مظنون انفجار زاهدان در يك خانه تيمي دستگير شدند
فرمانده عملياتي فتح انتظامي استان سيستان و بلوچستان گفت: خانه تيمي با تجهيزات كامل نظامي و جنگي متعلق به عوامل اصلي شرارت و بمب گذاري زاهدان در اين شهر كشف و 65 مظنون در اين رابطه دستگير شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از سايت پليس، سردار محمد غفاري ادامه داد: در پي ترور 4 نفر از ماموران انتظامي زاهدان، قرارگاه مشتركي متشكل از فرماندهي انتظامي استان، سپاه پاسداران و بسيج به مسووليت قرارگاه عملياتي فتح در زاهدان تشكيل و فعال شد.
وي اضافه كرد: اين قرارگاه بلافاصله پس از شروع فعاليت به تشديد فعاليت ها و كنترل دقيق تر گلوگاهها و مبادي ورودي و خروجي شهرهايي كه احتمال داده مي شد اشرار اقدام به خرابكاري كنند، كرد.
او در ادامه تصريح كرد: با بررسي‌هاي انجام شده اشرار و عوامل اصلي نا امني پس از ترور 4 مامور انتظامي در زاهدان قرار بود به يكي از كشورهاي همسايه متواري شوند اما به سبب حضور مقتدرانه نيروهاي قرارگاه عملياتي فتح اين افراد نتوانستند از شهر خارج شوند.‌
غفاري گفت: از آن‌جا‌ كه اين افراد شرور از خارج كشور خط دهي مي‌شدند قرار بود كه در فرصت مناسب اقدام به بمب گذاري كنند اما چون فعاليت نيروهاي قرارگاه گسترده شد به ناچار طبق دستور اربابان خود مي بايست ضمن كار گذاشتن بمب و انفجار آن به خارج از كشور متواري شوند.
او گفت: در پي انفجار روز چهارشنبه در بلوار ثارالله زاهدان با هوشياري مردم يكي از عوامل اصلي بمب گذار به هلاكت رسيد و يك نفر ديگر نيز به همراه سلاح و نارنجك دستگير شد.
وي افزود: اين شخص پيش از اين نيز در چند سرقت مسلحانه از بانك، گروگانگيري و راهبندي شركت داشته و فردي بيسواد است كه از طريق اجتماعات تبليغي به گروهك تروريستي جندالله ملحق شده بود.
فرمانده قرارگاه عملياتي فتح افزود: دو نفر ديگر از اشرار كه وظيفه پشتيباني و فراري دادن عامل اصلي بمب گذاري را بر عهده داشتند نيز اقدام به تيراندازي به سمت مردم و فيلمبرداري از صحنه كردند كه اين دو نفر نيز توسط مردم دستگير شدند.
وي توضيح داد: از اين افراد نيز يك دستگاه دوربين فيلمبرداري كشف شد كه در آن تمامي صحنه هاي شروع عمليات، نحوه جاسازي مواد منفجره، خارج شدن از خانه تيمي، حمله به اتوبوس كارمندان سپاه و غيره فيلمبرداري شده بود.
او گفت: به دنبال اعتراف هاي دستگيرشدگان، شب گذشته نيز تعدادي از اعضاي مرتبط با گروهك تروريستي جندالله دستگير شدند.
به گفته اين مقام ارشد نيروي انتظامي صبح روز 5 شنبه نيز يك خانه تيمي متعلق به گروهك تروريستي جندالله شناسايي شد.
سردار غفاري‌ اظهار داشت: در بازرسي از اين خانه تيمي 7 قبضه سلاح كلاشينكف، يك قبضه آر پي جي 7 با گلوله هاي مربوطه، 80 پوند تي ان تي آماده كارگزاري در نقطه اي از زاهدان، 16 قبضه نارنجك دستي و تعدادي شمشير و قمه كشف شد.
او ادامه داد: در رابطه با حادثه بمب گذاري چهارشنبه گذشته زاهدان علاوه بر 3 نفر عامل اصلي، 65 نفر مظنون ديگر دستگير شده اند.
وي اضافه كرد: در بررسي فيلم كشف شده از اشرار، وابستگي كامل آنان به گروههاي مخالف با نظام و سازمان هاي جاسوسي برخي كشورها نظير آمريكا و انگليس قطعي است.
وي اعلام كرد: مواد منفجره جاسازي شده در خودروي پيكان كه در مقابل اتوبوس حامل كاركنان سپاه منفجر شد حدود 100 پوند وزن داشت.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

آلماني خوب
The Good German

کارگردان: استيون سادربرگ. فيلمنامه: پل آتاناسيو بر اساس کتاب جوزف کنون. موسيقي: تامس نيومن. مدير فيلمبرداري: پيتر اندروز. تدوين: مري آن برنارد. طراح صحنه: فيليپ مسينا. بازيگران: جورج کلوني[سروان جيکوب گيسمر]، کيت بلانشت[لنا برانت]، توبي مگوآير[پاتريک تالي]، بو بريجز[سرهنگ مولر]، توني کوران[دني]، للاند اورسر[برني تيتل]، جک تامسون[بريمر]، رابين ويگرت[هانه لور]، راويل ايسانوف[ژنرال سيکورسکي]. ١٠٥ دقيقه. محصول ٢٠٠٦ آمريکا. نامزد اسکار بهترين موسيقي. نامزد خرس طلاي جشنواره برلين، نامزد جايزه بهترين موسيقي از مراسم انجمن منتقدان رسانه ها.
جنگ دوم جهاني به پايان رسيده و برلين به مناطق تحت نفوذ نيروهاي متفقين تقسيم شده است. جيکوب گيسمر به همراه بريمر نماينده کنگره وارد برلين مي شود و در اولين روزهاي ورودش با محبوب پيشين لنا برانت برخورد مي کند. لنا که با پاتريک تالي راننده جيکوب رابطه دارد، مايل به يادآوري گذشته مشترک نيست. ظاهراً شش ماه قبل همسر او کشته شده و لنا ناچار به کار در کافه ها و روسپيگري پرداخته است. لنا در تلاش است تا با کمک تالي مدارک سفر به دست آورده و از آلمان خارج شود. جيکوب بعد از کشته شدن تالي به دست سربازان روسي تحت امر سيکورسکي در پوتسدام، سعي مي کند تا به لنا نزديک شود. اما به زودي خود را تحت تعقيب مامورين اطلاعاتي سرهنگ مولر مي يابد. از شواهد پيداست که شوهر سابق لنا اهميت زيادي براي متفقين دارد و هنوز زنده است. اما لنا همه چيز را انکار مي کند تا اين که جيکوب موفق به پيدا کردن رد برانت شده و درمي يابد که وي براي ناکام ماندن پروژه موشکي و اتمي هيتلر خود را مخفي کرده و اينک هر کدام از نيروهاي متفقين در صدد دستيابي به او و دستنوشته هايش هستند تا پروژه را از آن خود کنند. طرحي که اگر ناکام بماند بايد برانت اين بار و واقعاً با زندگي وداع کند....

چرا بايد ديد؟
سادربرگ کارگردان جسور، همه فن حريف و بلندپروازي است و ساختن يک کازابلانکاي ديگر فقط در مخيله چنين کسي مي تواند جاي گيرد آن هم با استفاده از روش هايي کهنه مانند استفاده از بک پروجکشن يا فيلمبرداري به طريقه سياه و سفيد!
البته همان طور که مي شود حدس زد حاصل کار اثر گيرايي خواهد شد، اما در دوران هجوم رنگ و قصه هاي پرشتاب و خشن امروزي چنين فيلمي تا چه حد مي تواند تماشاگر را به خود جلب کند؟ پاسخ تقريباً منفي است يعني همان کاري که تماشاگر پاپ کورن خور آمريکايي کرده و فيلم ٣٢ ميليون دلاري سادربرگ را از گيشه ها با رقمي زير ميليون به دفاتر پخش برگردانده است. اما بياييد از وجوه مادي اثر بگذريم و به قصه بپردازيم. مطمئناً اگر کازابلانکايي وجود نداشت[بدترين فيلم محبوب تاريخ سينما] فيلمنامه قرص آلماني خوب مي توانست براي تماشاگر چند دهه قبل فيلمي به ياد ماندني با موسيقي سحر انگيز و بازي هايي تکان دهنده را رقم بزند. آلماني خوب بر خلاف کازابلانکا به وحشت هاي پايان جنگ پرداخته، يعني لحظه اي که جنگ سرد ميان شوروي و آمريکا شکل گرفت. انتخاب چنين مقطعي و قرار دادن شخصيت ها در محلي مانند برلين که تحت نفوذ چند دولت متفق قرار دارد[مانند مرد سوم، که ماجراي مرگ دروغين هري لايم نيز بي شباهت به مرگ برانت در اين فيلم نيست] و پر از تنش و آتش زير خاکستر است، آن را به يک تريلر جاسوسي با مايه هاي فيلم نوآر نيز نزديک مي کند. سادربرگ که خود با نام هايي جعلي فيلمبرداري و تدوين آلماني خوب را نيز انجام داده، به گسترش اين ايده رغبت نشان مي دهد که انتخاب آمريکا براي حمايت و بازسازي آلمان غربي در هنگامه جنگ سرد[يعني کنار آمدن با قصاب هاي نازي که بين شان آلماني هاي خوب هم وجود داشت] بهتر از دست دادن با استالين و اقمار شوروي بود. باکي نيست، تاريخ نشان داد که هر دو طرف اشتباه مي کردند!
سادربرگ متولد ١٩٦٣ آتلانتا و سوئدي تبار از با استعداد ترين کارگردان هاي امروز سينماي آمريکاست. نمايش هر فيلم تازه او حادثه اي محسوب مي شود که منتقدان و تماشاگران را يکسان به شوق مي آورد. پديده کم نظيري که نبوغ خود را در ساختن فيلم هايي دو وجهي[به قول دوستان هنري و تجاري] بسيار نيک به کار گرفته است[ نمونه هاي بارز آن قاچاق و دسته يازده نفري اوشن]. پس بر خلاف تماشاگر آمريکايي آلماني خوب را ببينيد، چون فرصت بي نظيري است تا جورج کلوني و کيت بلانشت را در نقش هايي متفاوت نظاره کنيد. و از همه مهم تر موسيقي خاطره برانگيز و اسکاري تامس نيومن را بشنويد که فقط يک رقيب جدي دارد[ خاوير ناوارت آهنگساز هزار توي پان] و جالب است بدانيد که ابتدا ديويد هولمز براي فيلم موسيقي کاملي تصنيف کرده بود، اما سادربرگ آن را کنار گذاشت!
ژانر: درام، راز آميز، تريلر.  

دانلود فيلم
این فیلم را می توانید از طریق لینکهای زیر دانلود کنید

سرور یک
http://www.filefactory.com/file/448dae/
http://www.filefactory.com/file/64d34d/
http://www.filefactory.com/file/90bf36/
http://www.filefactory.com/file/96589b/
http://www.filefactory.com/file/1c110e/
http://www.filefactory.com/file/33af54/
http://www.filefactory.com/file/540c3b/
http://www.filefactory.com/file/920fea

سرور دو
http://depositfiles.com/files/545345
http://depositfiles.com/files/545344
http://depositfiles.com/files/545350
http://depositfiles.com/files/545347
http://depositfiles.com/files/545361
http://depositfiles.com/files/545365
http://depositfiles.com/files/545366
http://depositfiles.com/files/545267

راهنمای دانلود
بعد  از اینکه روی لینک فایل مربوطه کلیک کردید، صفحه ای باز می شود که وارد سای ت Rapidshare می شوید. در صفحه باز شده جدولی را مشاهده می کنید که در انته ای آن دو کلید وجود دارد: Free و Premium
باید رو ی Free کلیک کنید تا صفحه مربوط به دانلود باز شود. در وسط صفحه شمارنده  ای بصورت معکوس از عدد 60 شروع به شمارش می کند. وقتی شمارنده به صفر ر سید، در همان قسمت منوی جدیدی باز می شود، بعد از وارد کردن کد امنیتی که  در همانجا نوشته شده است (و معمولا 3 کاراکتری می باشد)، روی Download From Mirror کلیک کنید تا شروع به دانلود فایل مورد نظرتان کند.
تذکر مهم: در هنگام دانلود از سایت Rapidshare و سایتهای اینچنینی، حتما باید نرم افزار مخصوص دانلود مثل (DAP و ... ) غیرفعال باشند و نباید توسط چنین نرم افزارهای دانلود کنید، چون موفق نخواهید شد!
بعد از دانلود همه قسمتها، فايل قسمت اول را اجرا کنيد، تا فيلم Extract و آماده نمايش شود.

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

ترانه باران 1
باصداي شاهرخ


 

آلبوم جدید و زیبای شاهرخ به نام ترانه باران ۱ با دو کیفیت 

MP3  128

Taraneh Baran

Fekreh Rahat

Zibaee

Mardom

Nagoo Nagoo

Ghabileh

Chaleh Be Chah

Nazanin

Nemidooni


 WMA  64

Taraneh Baran

Fekreh Rahat

Zibaee

Mardom

Nagoo Nagoo

Ghabileh

Chaleh Be Chah

Nazanin

Nemidooni

 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

تیتراژ پایانی برنامه من رو زیر سایه خودت بگیر با صدای نیما مسیحا

 لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کره و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Comodo Personal Firewall 2.4.18.184

Comodo Firewall Pro یک فایروال(دیواره آتش ) خوب و قدرتمند می باشد که به صورت رایگان نیز هست.این برنامه به خوبی سیستم شمارو در براب هکرها ،و برنامه های مخرب اینترنتی (ویروسها ،اسپیها،)در امان نگه می دارد.شما تنها برای رجیستر کردن این نرم افزار کافی است به این آدرس رفته و ایمیل و اسم خود را وارد کنید تا سریال برنامه به ایمیل شما فرستاده شود

 لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کره و Save Target As را بزنيد.

 


 

دنیای موبایل

6 ويدئو تجاري جالب از Nike

 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کره و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


ای قبای پادشاهی راست بر بالای تو

ای قبای پادشاهی راست بر بالای تو
آفتاب فتح را هر دم طلوعی می​دهد
جلوه گاه طایر اقبال باشد هر کجا
از رسوم شرع و حکمت با هزاران اختلاف
آب حیوانش ز منقار بلاغت می​چکد
گر چه خورشید فلک چشم و چراغ عالم است
آن چه اسکندر طلب کرد و ندادش روزگار
عرض حاجت در حریم حضرتت محتاج نیست
خسروا پیرانه سر حافظ جوانی می​کند

 

زینت تاج و نگین از گوهر والای تو
از کلاه خسروی رخسار مه سیمای تو
سایه​اندازد همای چتر گردون سای تو
نکته​ای هرگز نشد فوت از دل دانای تو
طوطی خوش لهجه یعنی کلک شکرخای تو
روشنایی بخش چشم اوست خاک پای تو
جرعه​ای بود از زلال جام جان افزای تو
راز کس مخفی نماند با فروغ رای تو
بر امید عفو جان بخش گنه فرسای تو

 

 
 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»

 

جمله روزانه

28 بهمن
وقتی در جستجوی عشق و شادمانی هستی، از تو می گریزند. وقتی سراپا عشق و خوشحالی می شوی، آنها همیشه حضور دارند.

فرستنده:
saheledoosti@yahoo.com

**************

يك زندگي مطالعه نشده ارزش زيستن ندارد

فرستنده:
s_ir62@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

اِیاكَ وَ المِزاحَ فَاِنَّهُ یذهَبُ بِنُورِ ایمانِكَ
از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا كه شوخی نور ایمان تو را می برد.
امام موسی کاظم (ع)

 

 

نکات ريز خانه داري
mitramrz@yahoo.com

بخش دوم : نکاتی درباره ی نگهداری و استفاده از مواد غذایی

کپک آبغوره
برای جلوگیری از کپک زدن آبغوره می توانید پس از ریختن آن در بطری ، یک کاغذ و یک تکه پلاستیک زیر در بطری بگذارید و با نخ دور آن را محکم ببندید . توجه داشته باشید که نباید بطری را کاملا" پر کنید.

 

 

آرایشی - بهداشتی
amoozesh_v_sh@yahoo.com

برداشتن و مرتب کردن ابرو

مقدمه:
زيبا ساختن ابروان ميتواند تغيير شگفت انگيزي در ظاهر شما ايجاد کند. منظور من فقط تغيير سبک ظاهر نيست، بلکه حالت چهره شماست. ابرواني که شکل زيبايي دارند مانند قابي براي چشمان شما هستند، درست مانند موهاي آرايش کرده که قاب چهره است و قاب عکس که زيباساز يک نقاشي زيبا ميتواند باشد. اقراق نيست اگر بگوييم که شکل ابرو ميتواند به ظاهر شما جلوه دهد و يا جلوه آن را از بين ببرد.

قبل از شروع، نکات زير را بياموزيد:
ابروان شما از کجا بايد آغاز شوند؟
مداد را در کنار بيني به صورت عمودي نگه ميداريم نقطه طلاقي مداد با ابرو، همان محل شروع ابرو شماست.
بلندترين نقطه ابرو بايد کجا باشد؟
مدادي را در کنار بيني به سمت قسمت خارجي عنبيه چشم (قسمت رنگي چشم) نگه داريد . محل طلاقي مداد با ابرو، محل بلندترين نقطه ابروي شما را مشحص ميکند.

نقطه پاياني ابرو کجاست؟
مدادي را طوري نگهداريد که امتداد آن از کنار گوشه خارجي چشمتان بگذرد. محل طلاقي مداد با ابروي شما دقيقا نقطه پاياني ابروي شماست.

شکل درست ابرو را پيدا کنيد؟
وقتي به ابروي خودتان نگاه ميکنيد، بايد دو خط مرئي وحود داشته باشد. يکي از نقطه شروع ابرو تا بلندترين نقطه ابرو و دومي از بلندترين نقطه ابرو تا نقطه انتهاي ابرو. اين خطوط بايد ممتد و بدون قطعي باشند و در انتها نازک شود.

نکته:
اگر تا کنون ابرويتان را برنداشته ايد، بگذاريد اولين بار يک شخص متخصص اين کار را براي شما انجام دهد و ابرويتان را شکل بدهد. و همچنين اين را به ياد داشته باشيد که هميشه در جهت رشد مو ابروانتان را برداريد. اين مسئله درد ناشي از کنده شدن مو را کم ميکند.
ادامه دارد...

ادامه دارد...

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

پندگویان و نویسندگان کتابی که راهنمای خودکامه باشد از شاهزادگان و یا وزیران بودند
وبیشترشان نیز جان بر سر این کار نهادند. و کتاب هایشان:
قابوس نامه و پندنامه و سیاست نامه و خردنامه و....

به هر روی بزرگمهر از شاه می خواهد که به درد و رنج مردم پایان دهد.
زندانیان و گرفتاران را آزاد کند.
نباید که خسبد کسی دردمند
که اید مگر شاه را زو گرند
هر آن کس که باشد به زندان شاه
گنهکار گر مردم بی گناه
به فرمان یزدان بباید گشاد
و نیک پیداست که خودکامه از این پندها و راهنمایی ها خوشنود نیست.
در این میان هندوان شطرنج را به ایران می فرستند و بزرگمهر
راز این بازی را در می یابد.
بزرگمهر نیز نرد را بر مثال گردش ماه و ستارگان بر ساخته و نزدشان می فرستد.
در شاهنامه البته برزویه نامی که پزشک است، کلیله و دمنه را به ایران می آورد،
اما برخی را
گمان بر این است که برزویه همان بزرگمهر است.

ادامه دارد ...

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

آقاي عاشق پيشه سخت غمگين است،ازاو مي پرسند :خوب چه شده ؟ چرا اينقدرگرفته اي ؟

معشوقه اي داشتم ظريف، حساس،با ذوق و و و و
خوب ! چطورشـد ؟ تركت كرد ؟
نـه . با او ازدواج كردم
********
خانومي براي يكي از دوستانش درد دل مي كرد و مي گفت : بله جانم . من و شوهرم وا قعا يك زوج ايده ال هستيم . چون هيچ وقت كار ما به مباحثه و جدال نمي كشد
چرا . به چه دليل ؟
براي اينكه هر وقت در موضوعي حق با من باشد فورا قبول مي كند
وقتي كه او حق داشته باشد چطور ؟
اوه ...ابدا ... هرگز چنين چيزي تا به حال اتفاق نيفتاده است
**************************
مردي مي خواست براي پسر كوچكش وجود خداوند را كه هميشه ناظر بر اعمال رفتار انسان است ثابت كند
لذا براي آنكه بداند پسرش منظور او را فهميده است يا نه، از او پرسيد : كي هميشه ناظر اعمال و حركات ماست؟ پسر كوچك بلا فا صله جواب داد: مامان 

 

 

مشکان
info@moshkan.com

جمعه: کليپ هفته

كليپ: راستي

براي مشاهده کليپ اينجا را کليک کنيد

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

 سوره: سورة النساء آيات: 176 محل نزول: مدینه

اللّهُ لا إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ لَيَجْمَعَنَّكُمْ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ لاَ رَيْبَ فِيهِ وَمَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللّهِ حَدِيثًا 87 فَمَا لَكُمْ فِي الْمُنَافِقِينَ فِئَتَيْنِ وَاللّهُ أَرْكَسَهُم بِمَا كَسَبُواْ أَتُرِيدُونَ أَن تَهْدُواْ مَنْ أَضَلَّ اللّهُ وَمَن يُضْلِلِ اللّهُ فَلَن تَجِدَ لَهُ سَبِيلاً 88 وَدُّواْ لَوْ تَكْفُرُونَ كَمَا كَفَرُواْ فَتَكُونُونَ سَوَاء فَلاَ تَتَّخِذُواْ مِنْهُمْ أَوْلِيَاء حَتَّىَ يُهَاجِرُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ فَإِن تَوَلَّوْاْ فَخُذُوهُمْ وَاقْتُلُوهُمْ حَيْثُ وَجَدتَّمُوهُمْ وَلاَ تَتَّخِذُواْ مِنْهُمْ وَلِيًّا وَلاَ نَصِيرًا 89 إِلاَّ الَّذِينَ يَصِلُونَ إِلَىَ قَوْمٍ بَيْنَكُمْ وَبَيْنَهُم مِّيثَاقٌ أَوْ جَآؤُوكُمْ حَصِرَتْ صُدُورُهُمْ أَن يُقَاتِلُونَكُمْ أَوْ يُقَاتِلُواْ قَوْمَهُمْ وَلَوْ شَاء اللّهُ لَسَلَّطَهُمْ عَلَيْكُمْ فَلَقَاتَلُوكُمْ فَإِنِ اعْتَزَلُوكُمْ فَلَمْ يُقَاتِلُوكُمْ وَأَلْقَوْاْ إِلَيْكُمُ السَّلَمَ فَمَا جَعَلَ اللّهُ لَكُمْ عَلَيْهِمْ سَبِيلاً 90 سَتَجِدُونَ آخَرِينَ يُرِيدُونَ أَن يَأْمَنُوكُمْ وَيَأْمَنُواْ قَوْمَهُمْ كُلَّ مَا رُدُّوَاْ إِلَى الْفِتْنِةِ أُرْكِسُواْ فِيِهَا فَإِن لَّمْ يَعْتَزِلُوكُمْ وَيُلْقُواْ إِلَيْكُمُ السَّلَمَ وَيَكُفُّوَاْ أَيْدِيَهُمْ فَخُذُوهُمْ وَاقْتُلُوهُمْ حَيْثُ ثِقِفْتُمُوهُمْ وَأُوْلَـئِكُمْ جَعَلْنَا لَكُمْ عَلَيْهِمْ سُلْطَانًا مُّبِينًا 91   

 

ترجمه فارسي مکارم

خداوند، معبودى جز او نيست! و به يقين، همه شما را در روز رستاخيز -كه شكى در آن نيست- جمع مى‏كند! و كيست كه از خداوند، راستگوتر باشد؟ «87» چرا درباره منافقين دو دسته شده‏ايد؟! (بعضى جنگ با آنها را ممنوع، و بعضى مجاز مى‏دانيد) در حالى كه خداوند بخاطر اعمالشان، (افكار) آنها را كاملا وارونه كرده است! آيا شما مى‏خواهيد كسانى را كه خداوند (بر اثر اعمال زشتشان) گمراه كرده، هدايت كنيد؟! در حالى كه هر كس را خداوند گمراه كند، راهى براى او نخواهى يافت «88» آنان آرزو مى‏كنند كه شما هم مانند ايشان كافر شويد، و مساوى يكديگر باشيد بنابر اين، از آنها دوستانى انتخاب نكنيد، مگر اينكه (توبه كنند، و) در راه خدا هجرت نمايند هرگاه از اين كار سر باز زنند، (و به اقدام بر ضد شما ادامه دهند،) هر جا آنها را يافتيد، اسير كنيد! و (در صورت احساس خطر) به قتل برسانيد! و از ميان آنها، دوست و يار و ياورى اختيار نكنيد! «89» مگر آنها كه با همپيمانان شما، پيمان بسته‏اند;يا آنها كه به سوى شما مى‏آيند، و از پيكار با شما، يا پيكار با قوم خود ناتوان شده‏اند; (نه سر جنگ با شما دارند، و نه توانايى مبارزه با قوم خود) و اگر خداوند بخواهد، آنان را بر شما مسلط مى‏كند تا با شما پيكار كنند پس اگر از شما كناره‏گيرى كرده و با شما پيكار ننمودند، (بلكه) پيشنهاد صلح كردند، خداوند به شما اجازه نمى‏دهد كه متعرض آنان شويد «90» بزودى جمعيت ديگرى را مى‏يابيد كه مى‏خواهند هم از ناحيه شما در امان باشند، و هم از ناحيه قوم خودشان (كه مشركند لذا نزد شما ادعاى ايمان مى‏كنند; ولى) هر زمان آنان را به سوى فتنه (و بت پرستى) بازگردانند، با سر در آن فرو مى‏روند! اگر از درگيرى با شما كنار نرفتند و پيشنهاد صلح نكردند و دست از شما نكشيدند، آنها را هر جا يافتيد اسير كنيد و (يا) به قتل برسانيد! آنها كسانى هستند كه ما براى شما، تسلط آشكارى نسبت به آنان قرار داده‏ايم «91»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

 

بخش دوم

مطالب ارسالی ديگر اعضا

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

metemadi1351@yahoo.com

در يك نظر سنجي از مردم دنيا سوالي پرسيده شد و نتيجه جالبي به دست آمد . سوال :" نظر خودتون رو راجع به راه حل كمبود غذا در ساير كشورها صادقانه بيان كنيد؟" و كسي جوابي نداد چون در آفريقا كسي نمي دانست غذا يعني چه؟ در آسيا كسي نمي دانست نظر يعني چه؟ در اروپاي شرقي كسي نمي دانست صادقانه يعني چه؟ در اروپاي غربي كسي نمي دانست كمبود يعني چه؟ در آمريكا كسي نمي دانست ساير كشورها يعني چه!!!!!!!

 

 

shadow_1352@yahoo.com

نیلوفر و مرداب

يه روز وقتي به گل نيلوفر نگاه مي کردم ترس تموم وجودمو برداشت که شايد منم يه روزمثل گل نيلوفرتنها بشم.
سريع از کنار مرداب دور شدم.
حالا وقتي که ميبينم خودم مرداب شدم دنبال يه گل نيلوفر ميگردم که از تنهايي نميرم و حالا مي فهمم گل نيلوفر مغرور نيست اون خودشو وقف مرداب کرده

 

 

mamaam110@yahoo.com

بدون شرح

 

 

mamani_1385@yahoo.com

عاقل دیوانه

کارشناسی برای بازدید به یک تیمارستان رفت وی مردی را دید که
خیلی باهوش می آمد.او را صدا کرد و با کمال مهربانی پرسید «می بخشید آقا
شما را به چه علت به تیمارستان آورده اند؟!»
مرد در جواب گفت:
آقای دکتر بنده زنی گرفتم که دختری ۱۸ ساله داشت. روزی پدرم از این دختر
خوشش آمد و او را گرفت، از آن روز به بعد زن من، مادرزن پدر شوهرش شد، و
چندي بعد دختر زن من که زن پدرم بود پسري زاييد که نامش را چنگيز گذاشتند؛
چنگيز برادر من شد، زيرا پسر پدرم بود. اما در همان حال چنگيز نوه ي زنم بود و از اين
قرار نوه ي من هم مي شد؛ و من پدر بزرگ برادر تني خود شده بودم!
چندي بعد زن من پسري زاييد، و از آن روز زن پدرم، خواهر ناتني پسرم و حتي مادر
بزرگ او شد، در صورتي که پسرم، برادر مادر بزرگ خود و حتي نوه ي او بود. از طرفي
چون مادر فعلي من يعني دختر زنم، خواهر پسرم مي شود، بنده ظاهرا خواهرزاده ي
پسرم شده ام، ضمنا من پدر مادرم و پدر بزرگ خود هستم. پس پدرم، هم برادر من
است و هم نوه ام !!!
حالا آقاي دکتر اگر شما هم به چنين مصيبتي گرفتار مي شديد کارتان به تیمارستان نمی کشید؟

 

 
lr_210@yahoo.com

Read this, very goooooooooooooood one?

A college student needed a small two-hour course to fill his schedule and
the only one available was wildlife Zoology. So he joined in and after one
week of study, a test was held.The professor passed out a sheets of small
paper where in each square was a carefully drawn picture of a bird's legs.
No bodies, no feet, just legs.

The test asked each student to identify the birds from their legs. Our
student sat and stared at the test getting angrier every minute. Finally he
stomped up to the front of the classroom and threw the test on the teacher's
desk. "This is the worst test I have ever written."

The teacher looked up and said: "Young man, you have not filled in anything
and you definitely have failed the test. Tell me, what's your name?"

The student pulled up his pant to the knee showing his legs and said, "You
tell me..."

 

 

ab_ladan@yahoo.com

کوه پرسید ز رود
زیر این سقف کبود
راز ماندن در چیست ؟
گفت: دررفتن من
کوه پرسید :و من؟
گفت :در ماندن تو
بلبلی گفت:ومن؟
خنده ای کرد و گفت:
در غزلخوانی تو
آه از آن آبادی
که در آن کوه رود
رود مرداب شود
ودر آن بلبل سر گشته سرش را به گریبان ببرد
ونخواند دیگر
من و تو بلبل و کوه و رودیم
راز ماندن جز
در خواندن من ماندن تو رفتن یاران سفر کرده ی مان نیست "بدان"

شاعر:ابوالفضل سپهر

 

 

arash_sheitoon_666@yahoo.com

تا تو هم تانشوی تو نرود
قد رعنای تو از درب صبا

باید امشب به درت بگزارم
سرخویشتن به تسلیم و رضا

خاطرت هست تو را می کردم
شب ها تا به سحر گاه دعا

یادت آید که به من می دادی
درس آزادگی و مهر و وفا

تو بخوابیدی و من مالیدم
به خاک کف پایت ز وفا

کرده ام راست و تو شل کردی
عهد و پیمانم و پیمانت را

تا فرو کردم فریاد زدی
خنجر از بهر چه بر روی لقا

تیز برخیز و سریع پایین کش
شعله ی خصم و دل و جور و وفا

پاره شد بس که پیاپی کردم
پردهی عافیت از فرط دعا

تیز بالا زد و بیرون پاشید
غضب از حلقهی چشمان شما

دستمالی بده تا پاک کنم
عرق شر ز رخسار شما

 

.

sheytonak_pk@yahoo.com

سلام به همه دوستان گل خوبید ؟
بدون مقدمه میرم سر اصل مطلب ... آقا از همین جا دارم میگم ... اگر این گیر بره منم میرم ! دارم جدی هم میگم ! این گیر دوست خیلی خوبی برای من بود و هست ! از خدا همیشه تشکر کردم که دوست خوبی به من داده ... شاید حکمت آشنایی من با این گروه این بوده که گیر بشه یکی از بهتریم دوستانم ... ( چون من تو این گروه خیلی دوست پیدا کردم ... چه دختر و چه پسر که همه هم مثل خواهر و برادر من هستند مثل گیر ؛ میلاد ؛ علی ؛ سعیده ؛ میترا ؛ دانشجو ؛ سروش ؛ احسان ؛ خود مبین ؛ تارا و .... – البته اگر این افراد من رو دوست خودشون بدونند )
خانم sweetanim074@yahoo.com من میل شما رو خوندم اما جوابی به شما ندادم ( خودتون بهتر میدونید که من خوب بلدم جواب بدم اما یه علتی داشت که من جواب ندادم اون هم این بود که هر چی باشه شما ها از من قدیمی تر هستید تو گروه و من عضوی تقریبا جدید و نمیتونم در مورد گذشته نظر بدم ) اما امروز میل گیر رو دیدم و 3 تا میل دیگه هم از دوستانم داشتم که در مورد میل شما گفته بودند و اینکه به همه توهین کرده اید ! خانم عزیز چرا فکر میکنید که اگر روزانه نظر شما رو تامین نمیکنه ؛ نظر هیچ کس دیگه رو هم تامین نمیکنه ؟ چرا شما همچنان در قرون وسطی زندگی میکنید ؟ خانم محترم ... زمان برای میل های عاشقونه و داستانک و رمان و جک و ... زیاد هست ... اما زمان برای حل مشکلات اصلی و پایه ای بسیار کم ! ما اینجا سعی میکنیم که با هم بتونیم نظراتمون رو بگیم مگر نه کار دیگه ای وجود نداره !
خیلی ها فکر میکنند که من مثلا با این سروش مشکل دارم اما به خدا اینجوری نیست ... من سروش رو یکی از دوستانم میدونم ( اگر ایشون هم بدونه ) اما مشکل ما تفاوت نظراتمون هست ! یک بار دیگه هم گفته بودم که ما اینجا جمع نشدیم که برای هم دیگه داستان های عاشقانه بفرستیم ! ( البته مبین جان همه گروهی رو ساپورت میکنه ! هم مسائل سیاسی وجود داره هم مطالب دیگر ! از قرآن گرفته تا جک! چرا ؟ چون نظر همه افراد گروه رو تامین کنه ) ... اون دفعه هم به یک خانم دیگر هم گفتم انتظار نداشته باشید که روزانه باب میل شما باشه ... همانظور که من این میل رو ندارم ... ( من دوست دارم روزانه فقط در مورد سیاست و کامپیوتر مطلب داشته باشه اما آیا میشه ؟ )
و یا اینکه میترا ... ایشون با اینکه فرصت بسیار کمی برای میل دادن دارند اما با این حال این فرصت را به گروه میدهند که از میل های ایشون لذت ببریم ... من خودم تا به حال از خوندن برخی از میل های ایشون قهقهه زدم ... آیا نظر من مهم نیست ؟ فقط باید داستانک باشه ؟ نمیشه چیزی باشه که باعث بشه آدم از مشکلات زندگی دور بشه ؟
خانم عزیز شما میگید که ما باعث انحراف روزانه شده ایم ! شما مگر انحراف شناسی؟ ببینم اگر چیزی نظر شما رو تامین نکنه منحرف شده ؟ چرا شما عادت کرده اید که اینقدر خودخواه باشید ؟ به قول گیر ( که گفتم یکی از بهترین دوستان من هست ) یک طرفه میرید قاضی و دو طرفه بر میگردید !! چرا شما به همه توهین میکنید ؟ چرا میگید که بعضی از افراد باعث شدند که شما نتونید میل بدید ؟ مگر ما سهامی رو از مبین خریده ایم که جای شما رو تنگ کرده ؟ شما هم متن بده ... کنار نشسته ای و میخونی و بعدش میگی روزانه مثل قبل نیست ؟ انسان خودش باید کاری کنه ... نه اینکه بشینه و به کسی بگه که براش کاری انجام بده ... شما هم شروع کن به متن دادن و کاری کن که همه مثل شما کار کنند نه اینکه بیرون بشینی و فکر کنی که ما حق شما رو خورده ایم .
به هر حال بیشتر از این مزاحم نمیشم .
اول میلم هم گفتم ... اگر گیر دوباره به روزانه نیاد من هم دیگه میل نمیدم . ( میدونم که الان این خانم خوشحاله که ما داریم از روزانه میریم ... خوشحال باشید که ما نیستیم و جا برای شما باز شده و میتونید که جمله های عاشقانه برای روزانه بفرستید و از اینکه روزانه تحت اختیار شما هست لذت ببرید ... )
من هم مثل خیلی های دیگه از دوستان موقع امتحان هم میل دادم ... موقعی که کار داشتم میل دادم ... الکی وقتم رو حروم نکردم .. سعی کردم که بتونم خیلی چیز ها رو بگم و سعی میکردم که میل هام اقلا برای تعداد کمی از افراد خوندنی باشه !
موفق باشید و در پناه حق پاینده ...
محمد – ص ( 24 ساله دانشجوی مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین )

 

 

saeed67a@yahoo.com

-ميگن شيشه ها احساس ندارند ولي وقتي روي يه شيشه ي بخار گرفته نوشتم دوست دارم آرام گريست

-براي كشتي كه مقصد نداره باد موافق معنا نداره

-آسمان را مي خواهم براي عبور راه باريك است
ماه را مي خواهم براي نور جاده تاريك است

-
Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω \Ω/ Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω
Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω
نگاه كن اين همه آدم تورو دوست دارن
منو ميبيني؟ اونجام دستمو برات بلند كردم

-اينگونه زندگي كنيم : شاد اما دلسوز ساده اما زيبا مصمم اما بي خيال متواضع اما سر بلند مهربان اما جدي سبز اما بي ريا عاشق اما عاقل

-سفيد = ساكت
آبي = گوشه گير
سياه = مشكوك
قرمز = گرم
صورتي = عاشق
سبز = دوست داشتني
ارغواني = زيبا
قهوه اي = سرد
نارنجي = با هوش
خاكستري = وراج
شما چه رنگي هستيد؟

-من تو دنيا 4 چيزو خيلي دوست دارم :
تو آسمون خدارو
رو زمين خودمو
تو خودم قلبمو
تو قلبم تو رو

همتونو دوست دارم
 

 

 

ebgh_80@yahoo.com

يادداشتهاي همينجوري

اولیش ) بچه هایی که جزو فسیل های گروه محسوب می شوند ( مثلا خود من قبل ازسزارین روزانه توسط مبین ، برای روزانه مطلب می فرستادم ! ) اخیرا شاهد رفتن دو تن از دوستان گروه بودند که مسبب آن ، خانم شکرالهی بوده است . در اینکه خداوند متعال ، خانم الهه شکرالهی را به زمین گرم بزند یا نزند ، بحث و نظری ندارم ولی می خواهم برایتان یک چیزی را تعریف کنم .
در بین این سه چهار میلیون اعضا ی گروه مارشال و مبین و جرقه و ترقه ، من شهره آفاقم به قهر کردن . نمونه اش سر همین مجله فرهنگی . ولی معمولا دو روز بعد ، دوباره روز را از نو شروع کردم و دوباره نوشتم . اینکه محمد و ایمان بخواهند بروند ، دست خودشان است ، ولی قرار نیست با یک نقد یا چهار تا فحش که به باکسمان وارد می شود ( که خود من کلکسیونش را دارم از نوع ناموسی و کش دار ! ) فوری میدان را خالی کنیم و برویم . اولا ، این انتقادات باعث می شود ما سطح انتقاد پذیری خودمان را بالا ببریم ( چیزی که اصلا در این جامعه معنایی نداشته ) ، دوما این انتقادات باعث می شود ما بفهمیم که خودمان تنها موجودات مغز دار روی زمین نیستیم و بقیه هم حق اظهار نظر دارند . سوما با این انتقادات و فحش ها می فهمیم که بقیه هم حق بازگو کردن عقایدشان را دارند و الا آخر . خودم را مثال می زنم ، فکر کنم بر همگان رابطه من و سروش عزیز پیدا باشد ولی بارها شده که من از سروش بخاطر مطلبی تشکر کرده ام و عینا هم سروش همین کار را برای من انجام داده ( نمونه اش فوت مادربزرگ من که اولین نفر از گروه سروش بود که به من تسلیت گفت و من ممنونشم ) . اگر بخواهیم با هر انتقادی ، گروه را کنار بگذاریم و بهمان بربخورد که فکر کنم نصف بیشتر اعضا گروه ، حداقل بخاطر گیر دادن من بهشان باید رفته باشند .
ایمان و محمد دو تن از دوستانی هستند که چه باهاشان موافق باشیم یا نباشیم ، حداقل جای خالی شان در گروه کاملا احساس می شود و خواهد شد . من به شخصه دوست دارم که این دو نفر باز گردند و دوباره شروع کنند و مطمینم اینطور هم فکر نمی کنند که با برگشتنشان ، غروری ازشان کسر شده باشد ، چون احساس شخصی من این است که همگی با هم دوست هستیم و با اضافه شدن هر کس به این جمع مان ، با هر عقیده و مسلکی ، جمع مان گرم تر می شود . بنابراین من از طرف خودم از این دو دوست عزیز ، می خواهم که برگردند . ( راستی حرف مرد یکی است را هم بریزید دور ، چون خیلی حرف مزخرفیه ، برگشتتان هم دلیل بر کم آوردن و این مزخرفات نیست ) .
ولی دومیش ) آقا و خانم های محترم که سادیستی تشریف دارید . سال ها قبل کار من در این روزانه نوشتن طنز بود . گیر دادین ننویس ، و من زدم تو خط سیاست . یک شب خواب از سرمان پریده بود و ما یک مطلب نوشتیم تحت نام تب ! از دو روز پیش تا حالا همه میل می دن که تو تا الان کجا بودی با این قلم طنزت . باز هم طنز بنویس که کلی مسرور می شویم . خداییش ما نفهمیدیم شماها دیگر چه جور جانورانی هستید .
و سومیش ) از این به بعد برای احترام به دو عزیز ناکام و از دست داده گروه ، این دو شاخه گل پرپر ، جوانان ناکام و تازه داماد و شمشاد منش ، قلم طنز را پوست می گیرم و در پیش دستی تعارفتان می کنم . باشد که جواب ما را با فحش ندهید که من هم این بار مانند هزاران بار پیشین قهر می کنم .
چهارم ) یک مطلب نوشتیم در مورد خانم رجبی . دیدیم در گروه بگذاریم ، سروش غش می کند و سلمان یاور ضعف ، پس ترجیحا برای خود سلمان یاور می فرستیم به آدرس شخصی شان و مبین را نمی بخشم اگر آنرا در روزانه بنهد .
پنجمیش ) دوستانی که موضوعی در ذهن دارند ولی سواد نوشتن و اعتماد به نفس کافی ندارند و می دانند که با قلم مبارکشان گند می زنند به سوژه ، برای ما بفرستند تا ما آنرا به رشته تحریر با قلم الهی مان در آوریم . در ضمن خواهران محترم ، حتما باید ضمیمه طرحشان ، شماره تلفنی را هم پیوست کنند ، در غیر اینصورت طرحشان مورد قبول واقع نمی شود .
تبصره : خواهرانی که عکس دارند ، در اولویت قرار دارند .
ششمیش ) قابل توجه دوستانی که هی زرت زرت از ما ای اس ال می خواهند . شما می توانید هر گونه اصلاعات در مورد من را از آقای سروش عبدالهی بگیرید .
هفتمین ) پیشنهاد داشتم که شماره 666 روزانه را به آمریکا این شیطان بزرگ اختصاص بدهید و مطلبش را هم بدهید دانشجو بنویسد که متاسفانه برق رفت و این ایمیل ما دیر به دست مبین رسید .
هشتمیش ) همین دیگه .


 

 

m_esfand_2006@yahoo.com

dog.
The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog.
The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog.
dog.
The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog.
The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog.
dog.
The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog.
The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog.
dog.
The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog.
The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog.
dog.
The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog.
The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog.
dog.
The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog.
The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog.
dog.
The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog.
The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog. dog.
The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog.
The quick brown fox jumps over the lazy dog. The quick brown fox jumps over the lazy dog.

 

 

behnosh_2005@yahoo.com

قهر

نگه دگر به سوی من چه میکنی؟
چو در بر رقیب من نشسته ای
به حیرتم که بعد از آن فربیها
تو هم پی فریب من نشسته ای
به چشم خویش دیدم آن شب ای خدا
که جام خود به جام دیگری زدی
چو فال حافظ آن میانه باز شد
تو فال خود به نام دیگری زدی
برو ... برو ... به سوی او مرا چه غم
تو آفتابی ... او زمین ... من آسمان
بر او بتاب ز آنکه من نشسته ام
به ناز روی شانه ستارگان
بر او بتاب ز آنکه گریه میکند
در این میانه قلب من به حال او
کمال عشق باشد این گذشتها
دل تو مال من تن تو مال او
تو که مرا به پرده ها کشیده ای
چگونه ره نبرده ای به راز من ؟
گذشتم از تن تو زانکه در جهان
تنی نبود مقصد نیاز من
اگر بسویت این چنین دویده ام
به عشق عاشقم نه بر وصال تو
به ظلمت شبان بی فروغ من
خیال عشق خوشتر از خیال تو
کنون که در کنار او نشسته ای
تو و شراب و دولت وصال او
گذشته رفت و آن افسانه کهنه شد
تن تو ماند و عشق بی زوال او

فروغ فرخزاد

 

 

m_sh2510@yahoo.com

روزي تصميم گرفتم كه ديگر همه چيز را رها كنم . شغلم ‏را دوستانم را ، زندگي ام را !
به جنگلي رفتم تا براي آخرين بار با خدا ‏صحبت كنم . به خدا گفتم : آيا مي ‏ تواني دليلي براي ادامه زندگي برايم بياوري ؟
و جواب ‏او مرا شگفت زده كرد.
او گفت : آيا درخت سرخس و بامبو را مي ‏ بيني؟
پاسخ دادم : بلي .
فرمود : ‏هنگامي كه درخت بامبو و سرخس راآفريدم، به خوبي ازآنها مراقبت نمودم . به آنها نور ‏و غذاي كافي دادم . دير زماني نپاييد كه سرخس سر از خاك برآورد و تمام زمين را فرا ‏گرفت اما از بامبو خبري نبود . من از او قطع اميد نكردم . در دومين سال سرخسها بيشتر ‏رشد كردند و زيبايي خيره كننده ‏ اي به زمين بخشيدند اما همچنان از بامبوها خبري نبود .‏من بامبوها را رها نكردم. در سالهاي سوم و چهارم نيز بامبوها رشد نكردند . اما من ‏باز از آنها قطع اميد نكردم. در سال پنجم جوانه كوچكي از بامبو نمايان شد. در ‏مقايسه با سرخس كوچك و كوتاه بود اما با گذشت 6 ماه ارتفاع آن به بيش از 100 فوت ‏رسيد. 5 سال طول كشيده بود تا ريشه ‏ هاي بامبو به اندازه كافي قوي شوند. ريشه هايي ‏كه بامبو را قوي مي‏ ساختند و آنچه را براي زندگي به آن نياز داشت را فراهم مي ‏كرد.
‏خداوند در ادامه فرمود : آيا مي ‏ داني در تمامي اين سالها كه تو درگير مبارزه با ‏سختيها و مشكلات بودي در حقيقت ريشه هايت را مستحكم مي ‏ساختي . من در تمامي اين مدت ‏تو را رها نكردم همانگونه كه بامبو ها را رها نكردم .
‏هرگز خودت را با ديگران ‏مقايسه نكن و بامبو و سرخس دو گياه متفاوتند اما هر دو به زيبايي جنگل كمك مي ‏ كنن. ‏زمان تو نيز فرا خواهد رسيد تو نيز رشد مي ‏ كني و قد مي ‏ كشي !
‏از او پرسيدم : من ‏چقدر قد مي‏ كشم .
‏در پاسخ از من پرسيد : بامبو چقدر رشد مي ‏ كند؟
جواب دادم : هر ‏چقدر كه بتواند .
‏گفت : تو نيز بايد رشد كني و قد بكشي ، هر اندازه كه ‏بتواني !

 

 

ashoora63_ht@yahoo.com

طومار اعتراض؛ مسجدالاقصی را دریابید
 

مسجدالاقصی را دریابید

متن فارسی طومار اعتراض

بسم الله القاصم الجبارين
اين يک اعتراضنامه به تخريب مسجد الاقصي نيست ، کمي به اين فکر کنيم که اعتراض به چه و اعتراض به که؟! اعتراض به صهيونيست ها ؟! آيا اعتراض ما تغييري در قصد اين ديوانگان پيامبرکش ايجاد مي کند؟! آنها مي خواهند ما را بکشند و تمام آرزويشان تخريب قبله ي اول مسلمانان است؛ اعتراض به مجامع جهاني؟! آيا اعتراض به کساني که همواره از اسرائيل و اشغالگري آن حمايت کرده اند و حتي در مقابل کشتار مردم لبنان از اسرائيل حمايت کردند، تغييري در رويکرد آنها ايجاد مي کند و آيا آن ها اصلاً اهميتي به اين اعتراض مي دهند؟!
اين نامه يک اعتراض نامه نيست بلکه پيامي است به گروه ها و توده هاي مختلفي از مردم که به ترتيب مي آيند:
1- به مجاهدان مسلمان: اي مجاهدان مسلمان امروز تمام نگاه ها به سوي شماست که ببينند چه عکس العملي در مقابل اين جنون صهيونيست ها نشان مي دهيد ؛ اي مجاهدان مسلمان 60 سال است که فلسطين زير ظلم چکمه پوشان اسرائيلي تخريب مي شود و در اين 60 سال ديده ايم که مذاکره هيچ فايده اي براي ما نداشته است و فقط عمل است که جواب مي دهد ؛ پس همانطور که خداوند در قرآن کريم مي فرمايد همانطور که به شما ظلم کردند به آنان ستم کنيد و آنها را در هر کجا که ديديد به قتل برسانيد!
اي مجاهدان مسلمان شما پرندگان ابابيل خداوند براي تاديب اين ديوانگانيد؛ خداوند اصحاب فيل را که به کعبه حمله کردند، با سنگ هايي از جهنم که بوسيله پرندگان ابابيل بر سر آنها ريخت تاديب کرد ؛ حال چشم ما به شماست و با اموال، جان و هر آنچه داريم از شما حمايت مي کنيم تا ببينيم چگونه اين ديوانگان را تاديب مي کنيد! يقيناً پرتاب چند موشک محدود به شهرک هاي صهيونيستي جواب کافي اي به اين جنايت نيست!
2- به تمام مسلمانان جهان: سال ها است فلسطين در اشغال است و مقصر ماييم؛ مقصر ماييم که به دولت هاي خائن عرب اطمينان کرديم؛ مقصر ماييم که نجنگيديم ، مقصر ماييم که از مجاهدان مسلمان حمايت نکرديم ؛ حال زمان جبران است و هيچ بهانه اي هم پذيرفته نيست؛ فرياد، اعتراض و راهپيمايي دردي از فلسطين دوا نخواهد کرد، فلسطين امروز جان ما براي شهادت و اموال ما براي کمک به مجاهدان مسلمان، تامين اسلحه و بازسازي قدس را مي خواهد! اي مردم عامي مسلمان، اي ثروتمندان، اي نخبگان و ... شما روزي به معاد خواهيد رفت و از شما درباره ي قصورتان در قبال قدس شريف سؤال خواهند کرد! کاري نکنيد که در آخرت پشيمان شويد!
3- به حاکمان کشورهاي عربي و فقيهان درباري: ما را به خير شما اميد نيست ، شر مرسانيد و دهانتان را ببنديد و مانند جنگ 33 روزه لبنان و اسرائيل از صهيونيست ها حمايت نکنيد ؛ و بگذاريد مجاهدان مسلمان صهيونيست ها را نابود کنند.
4- به يهوديان جهان: اي يهوديان! اروپايي ها و مسيحيان به دليل نفرت ديرينه اي که به خاطر مصلوب شدن عيسي (ع) از شما دارند، آرزوي نابودي شما را دارند؛ و چون نتوانستند شما را نابود کنند، زمينه تشکيل اسرائيل را بوجود آوردند؛ حال اسرائيل، اقليتي يهودي در ميان اکثريتي مسلمان است، که در مقابل دوربين هاي جهان و در برابر انظار تمام مردم دنيا مرتکب جناياتي عظيم مي شود، و به اين صورت خشمي جهاني ذخيره مي گردد تا روزي همه ي مردم جهان شما يهوديان را نابود کنند و مسيحيان و اروپايي ها به خواسته ي خود برسند و خداوند از اين حيله آگاه بود که در تورات شما را از تشکيل دولت واحد اسرائيل تا رسيدن آخرالزمان منع کرد تا نابود نشويد! شما صد سال پيش در پناه دولت هاي مسلمان مي توانستيد با آرامش زندگي کنيد ولي در حال حاضر اسرائيل مقدمه ي نابودي شما را آماده مي کند! پس هرچه زودتر خود دولت اسرائيل را نابود کنيد!
5- به مردم سراسر جهان: اي مردم جهان شاهد باشيد که هشدار داده بوديم، ولي اسرائيل نه تنها مردم فلسطين و لبنان را به خاک و خون کشيد بلکه مقدس ترين مکان هاي مسلمانان را نيز نابود کرد پس جنگ ما با ايشان بيهوده نيست و هر چه از حالا بر سر ايشان بياوريم پاسخي به جنون صهيونيست هاي خون خوار است!

امضای طومار

 

متن عبری طومار اعتراض
כדעלדת הן אתו אנתנז אתוע
קדנדת שדהמדת גמדדת לדמדדת
ץדיכדת גדדת ידדעדת ידשבדת
אנתנד - אתם - הם דצדת ץדצדת
אנכלים גדמדים לדמדים
עדשכים עדשים שדתים
גדים ידדעים הדלבים ידשבים
דויא אני - את דדצים ץדיבים
לעדדד לדעדת לת לדץש גדת
ללכח לגדד לבדם לבדא
דדעד לפעדל ללמדד לענדת
ידדע עד בא ערין
עדנה ידשב תדלד
לדמדעדנד עדנד שרתה
דאת מדדה דאה אשד
לדת מדדה תלמידה א גדה
ידדע ידדעת מעע בדה
לדמד לדמדת
- שמדנה תשע עשד
? השעה - שש שנע
? הדא ידשא לדתב
דאשדד הד ידשנעל נסא
שתי ם שתת דביעי שלישי שני
אחד עחח אדלע שליש
חמשה דשלה שנים
שע עדכד שצדת גדמדח
דדח גד גם גד גםידס ף
כחדד גדדל כחדד
גל אצל משפהת אימני
הדת - ספד לגדדלים דסיד גד
כאדלפד ?- כד האדלפד
לא - לאיש ידכע את השפה
לדמד דמדדה ה יד סף שע נז
חדד תיל חיל תילים עם
כית - ספד חדד

 

 

milad_graydays@yahoo.com

واکنش

موضوع) گفتگویی بسیار مهم با اعضای گروه

سلام خدمت همۀ دوستای خوبم.
این میل رو نوشتم... فقط به خاطر اینکه چند کلمه ای با اعضای گروه مبین حرف بزنم...اگه منو بعنوان یه عضو خیلی کوچیک از جامعۀ بزرگ روزانه قبول دارین، خواهش می کنم که فقط به حرفام گوش کنین...
حتماً اکثر شما عزیزان اطلاع دارین که دو سه روز پیش دوست عزیزمون گیر سه پیچ ( mr_gir20@yahoo.com  ) با دادن یه میل از گروه خداحافظی کرد... دلیلش رو هم مسائل کاری عنوان کرد... و اتفاقاً دیروز هم همین مسئله برای محمد عزیز یا همون شیطونک خودمون ( sheytonak_pk@yahoo.com  ) به وجود اومد که ایشون هم اعلام کرد که دیگه نمی تونه برای روزانه مطلبی بفرسته...
ممکنه این دوستان مشغله های کاری رو بعنوان دلیل کنار کشیدنشون عنوان کرده باشن... ولی واقعیت فقط این نیست... می شه گفت که هر دوی این دوستان به نوعی خسته شدن... خسته از دست افرادی که کورکورانه دست به انتقاد می زنن، با چشم های بسته هر چیزی که لایق خودشونه رو بار دوستان می کنن، ادعا دارن که مطالب این عزیزان جای مطالب مفید دیگه رو توی روزانه تنگ کرده...، و خلاصه این دوستان رو باعث افت کیفی مطالب روزانه می دونن...
من در اینجا روی صحبتم با این افراده... همین افرادی که نسبت به مطالب و فعالیت های گیر سه پیچ و شیطونک ( و من و احسان و میترا و علی و بقیه ) خرده می گیرن... همین افرادی که توی هیچ کدوم از شماره های روزانه نه اسمی ازشون هست و نه مطلبی...
دوستان من... نمی دونم شما بر چه اساسی می گین که سطح کیفی روزانه پایین اومده؟ اگه نظر من نوعی رو بخواین، می تونم به قطعیّت بگم که سطح کیفی روزانه نسبت به قبل خیلی هم بالاتر رفته... البته من مدت زیادی نیست که عضو روزانه هستم... شاید حداکثر یه سال بشه... ولی توی این مدت به وضوح شاهد تغییرات مهم و مثبتی در مجله بودم... مطالبی که الان در روزانه چاپ می شن، نسبت به مطالبی که سال گذشته در روزانه چاپ می شدن تغییرات زیادی کردن... هم از نظر کمّی و هم از نظر کیفی... اگه شما بعنوان مثال مجلۀ روزانۀ دیروز رو مشاهده کنین یقیناً می بینین که هر مطلبی که بخواین توش پیدا می شه... مطالب علمی... فرهنگی... ادبی... سیاسی... اجتماعی... خبری... و مطالب دیگه ای که حتماً خودتون بهتر از بنده می دونین...
اگه بخوایم روزانه رو با روزانۀ سال گذشته مقایسه کنیم، متوجه می شیم که بخش های بسیاری بهش اضافه شدن... در ستون سمت چپ که مطالب آموزندۀ زیادی رو می تونین پیدا کنین... بخش نویسندگان ثابت هم که چند ماهه به روزانه اضافه شده... سایر مطالب رو هم که خودتون می دونین... شاید تنها مطالبی که نسبت به گذشته کمتر در روزانه چاپ می شن، شعرهای اعضا باشه، بعلاوۀ مطالب طنزی که گاه و بیگاه توسط یکی دو نفر در روزانه چاپ می شد... ولی درمورد همۀ این تغییرات توضیحی وجود داره...
اول از همه درمورد اشعار و متون ادبی اعضاء... دوستان... در این مورد تقصیر به گردن خود شماست... اگه یکی از شماره های روزانۀ سال گذشته رو ببینید، متوجه می شید که تقریباً دو سوم مطالب رو متون ادبی تشکیل می دادن... منکرش نمی شم، ممکنه که این متون طرفدارای زیادی داشته باشن... ولی عزیزان، می خوام یه نکته رو بهتون یادآوری کنم... اگه یادتون باشه چند ماه پیش دوست و برادر عزیزم آقا احسان اقدام به راه اندازی مجلۀ فرهنگی کرد... و از همۀ عزیزان هم خواست که اگه مطلب یا دل نوشته ای دارن به آدرس ایشون ارسال کنن تا توی مجلۀ فرهنگی چاپ بشه... از این قضیه یکی دو ماه گذشت...ولی به گفتۀ خود آقا احسان حتی یک نفر هم در این رابطه میلی به ایشون نزد... خب... نتیجۀ این رفتار چیه؟ نتیجه ش همینی می شه که دارین می بینین... یعنی مسئول گروه فکر می کنه که شعر ها و مطالب ادبی طرفدار زیادی ندارن، و به همین دلیل هم تصمیم می گیره که حجم اینجور مطالب رو کم کنه... بله دوستان... در این مورد خود شما مقصر اصلی بودین... شمایی که فقط انتظار دارین لقمه رو بذارن توی دهنتون... شمایی که به خودتون زحمت همکاری نمی دین... شمایی که از امور دنیا فقط انتقاد کردن رو بلدین...
اما درمورد مطالب طنز... تا همین چند وقت پیش، دو یا سه نفر بودن که بصورت ثابت مطالب طنز می نوشتن... یکیشون آقا احسان بود که البته هنوز هم جسته و گریخته به این کار ادامه می دن... دومی میترا خانوم بودن که چند وقتیه دیگه زیاد مطلب طنز برای روزانه نمی فرستن... سومی هم علی علی پور بود که تازگی ها علاوه بر اینکه طنز می نویسه، به عالم سیاست هم وارد شده... ( اگه افراد دیگه ای هم بودن ازشون معذرت می خوام... چون الان زیاد حضور ذهن ندارم... )
نمی دونم... شاید درمورد بار طنز روزانه حق با شما عزیزان باشه... ولی هنوز هم می تونین مطالب طنز زیادی رو توی شماره های مختلف روزانه ببینین... البته قبول دارم که این مسئله نسبت به گذشته کمرنگ تر شده... ولی اینقدر مهم نیست که بخواین به هر شکل ممکن دو نفر از اعضای پرکار و پرتلاش روزانه رو زیر بار انتقاد ببرین... اگه مشکل شما مطالب طنزه، من خودم سعی می کنم که از این به بعد براتون مطلب طنز هم بفرستم... ببینم دیگه چه مشکلی دارین...
یکی دیگه از مواردی که مطرح می کنن، زیاد شدن بحث های سیاسی در گروهه. بحث هایی که خود من هم توش شرکت دارم... عزیزان من... مطمئن باشین که این بحث ها خواننده ها و طرفدارای بسیاری داره... اینو من نوعی که خودم جزئی از این بحث ها هستم می دونم... نه شمایی که بیرون گود نشستین... خود من که یه عضو کوچیک از روزانه هستم، معمولاً در روزهای عادی بین 10 تا 15 میل از طرف اعضای محترم گروه دارم... البته این میل ها در روزهایی که مطالبم در روزانه چاپ می شه ممکنه حتی به 40 هم برسه... اصلاً هم قصد مبالغه ندارم... چون این چیزها هیچ جای افتخار نداره... دوستان لطف می کنن و نظراتشون رو به من منتقل می کنن. حالا بعضی از دوستان فهیم هستن و حتی اگه انتقادی هم دارن بصورت منطقی بیانش می کنن و من هم وظیفۀ خودم می دونم که جواب این دسته از دوستان رو براشون بفرستم... ولی بعضی از دوستان مثل شما فقط بلدن که به من و سایر دوستایی که گفتم بد و بیراه بگن و حتی کار رو به فحش های ناموسی برسونن... هم من و هم سایر اعضای گروه تاحالا از این دسته ایمیل ها بسیار داشتیم... ایمیل هایی که فرستنده هاشون از نظر بنده حتی لیاقت یه تف سربالا رو هم ندارن...
از بحث اصلی خارج نشیم... حتماً همۀ شما عزیزان می دونین که گیر سه پیچ و شیطونک در این مدت چقدر برای گروه فعالیت کردن... ولی اگه نمی دونین، بذارین یه سری مطلب رو خدمتتون عرض کنم... من با هردوی این عزیزان آشنا هستم و آشنایی من هم از طریق همین گروه مبین بوده... با وجود اینکه فاصلۀ مکانی ما با همدیگه خیلی زیاده، ولی من هردوی این عزیزان رو مثل برادر خودم می دونم... حتماً همۀ شما عزیزان می دونین که تالار گفتگوی سایت مبین با همت دوست عزیزمون گیر سه پیچ شروع به فعالیت کرد... ولی ممکنه خیلی از شماها ندونین که گیر سه پیچ برای راه اندازی و ادارۀ این تالار چقدر زحمت کشید... ممکنه خیلی از شماها ندونین که گیر سه پیچ برای ادارۀ رادیو روزانه و تکمیل و ارائۀ پست های این رادیو چقدر زحمت کشیده... چند شب بی خوابی کشیده... چقدر اینو و اونور رفته... چقدر وقت گذاشته... ممکنه هیچکدوم از شما نتونین درک کنین که جمع آوری ستون گیر سه پیچ که هر روز به یه مطلب گیر می داد چقدر وقت گیر بوده... ممکنه خیلی از شماها ندونین که گیر سه پیچ برای ادارۀ یکی از ستون های روزانه ( که البته ممکنه صلاح نباشه اسمشو ببرم )، چقدر وقت گذاشته... چقدر زحمت کشیده تا امر ویرایش رو انجام بده... چقدر زحمت کشیده تا چیزی که در اون ستون به دست شما می رسه اندکی دل شما رو شاد کنه...
بله دوستان... گیر سه پیچ یکی از اعضای بسیار پرتلاش روزانه بود که شما اصلاً قدر زحماتشو ندونستین... این رسم جوونمردی نبود... حق نداشتین که مزد زحمات این عزیز رو اینطوری بدین... نمی خوام بگم که گیر سه پیچ در حد مدیر گروه ( مبین عزیز ) برای روزانه زحمت کشیده، ولی با توجه به شناختی که ازش دارم، مطمئنم که تموم وقت و انرژی و زندگیشو در راه روزانه گذاشته... اونوقت شما اینطوری جوابشو دادین... واقعاً که متأسفم...
اما درمورد دوست عزیزم شیطونک...
خب... حتماً می دونین که شیطونک در ابتدای ورودش به گروه اصلاً سیاسی کار نمی کرد... ولی بعد از اینکه چند تا گیر کوچیک به دولت داد، اونقدر بهش پیله کردین و انتقاد براش فرستادین و فحش دادین که شیطونک هم تصمیم گرفت هرطور شده جواب مخالفانش رو بده... برای همین از همون موقع اکثر فعالیت خودش رو بر روی مسائل سیاسی متمرکز کرد... من و شیطونک و علی علی پور با هم توی یه جبهه بودیم... ( البته این اواخر چند نفر دیگه هم اضافه شدن )... از مسائل سیاسی انتقاد می کردیم و دوستان طرفدار دولت هم جواب انتقادات ما رو می دادن... البته چند نفری توی روزانه مطلب می نوشتن... مثل دانشجو و سروش عبداللهی... این دوستان اگرچه با نظرات و انتقادات ما به شدت مخالف بودن، ولی جواب مطالب ما رو بصورت منطقی می دادن... من واقعاً از این دوستان ممنونم و دست همه شون رو می بوسم... ولی در این بین، عده ای جماعت بی فرهنگ دور از تربیت هم بودن که تنها راه رو فرستادن میل های شدیداللحن و خلاف ادب می دونستن. نام نمی برم، چون هنوز به این حد از فلاکت نرسیدم که بخوام جواب نامردی رو با نامردی بدم... ولی مطمئن باشید که نام اکثر این افراد رو می دونم... افرادی که میان و چند تا فحش می دن و می رن پی کارشون و تا یه مدت هم هیچ اثری ازشون نیست...
صحبت سر شیطونک بود... حدوداً یه ماه پیش، یه مشکل شخصی برای من پیش اومد... مشکلی که باعث شد حضور من در روزانه کمرنگ بشه... و حتی به جایی رسید که گاهی اوقات وقت خوندن روزانه رو هم نداشتم... البته از اخبار و اتفاقات روزانه بی خبر نبودم و همۀ اخبارو دنبال می کردم... جاداره که همین جا یه تشکر درست و و حسابی و صمیمانه از دوست و رفیق عزیزم علی علی پور داشته باشم که تمام اتفاقات مجله رو تلفنی به من می رسوند. خسته نباشی برادر... دستت درد نکنه... امیدوارم که بتونم جبران کنم...
آره... کار به جایی رسید که نمی تونستم مطلب سیاسی بفرستم. چون وقتش رو نداشتم... بنابراین موندن علی و شیطونک. توی همین شرایط بود که علی هم مریض شد.. البته با اینکه مریضیش خیلی سخت بود، ولی باز هم سعی می کرد برای گروه مطلب بنویسه... حتی با وجود اینکه در بستر بیماری بود هم مطالب خودش رو آماده می کرد و می فرستاد... ولی نسبت به قبل کمتر شده بود... یعنی عملاً این وسط فقط شیطونک بود که بار جبهۀ ما رو به دوش می کشید... و طبیعتاً فحش های بسیار بیشتری هم نسبت به قبل براش ارسال می شد... خب... آدم مگه چقدر می تونه تحمل کنه؟ چقدر می تونه فحش بشنوه و بندازه پشت گوشش؟ یادمه یکی دو هفتۀ پیش شیطونک ازم خواست که میل ها رو نوبتی بفرستیم. یعنی خواست که من و علی هم بهش کمک کنیم. چون واقعاً خسته شده بود. آخه تنهایی باید جواب عدۀ زیادی رو می داد و تازه آخرش هم کلی بد و بیراه می شنید... من هم بهش قول دادم که توی این کار کمکش کنم... قول دادم که حداقل هفته ای دو تا میل برای روزانه بفرستم... ولی نتونستم به قولم عمل کنم... آخه وقتم خیلی پر بود... به همین دلیل شیطونک مجبور شد که باز هم همۀ انتقاد ها رو تنهایی جواب بده... همین مسائل باعث شده که کم کم خسته بشه... و دیروز هم که اعلام کرد دیگه نمی خواد برای روزانه مطلبی بنویسه...
خب... فکر می کنید مقصر کی بود؟ شیطونک که داشت در راه تعالی ایران قدم برمی داشت؟ تنها هدفش هم این بود که از بحث هایی که می شه یه نتیجه گرفته بشه... این رو بارها و بارها به من گفته بود... و می دونم که راست می گه... ولی شما باهاش کاری کردین که از همه چیز خسته شد... این رسم برادری نبود... این رسم خواهری نبود... از وقتی که من عضو گروه شدم، مهم ترین چیزی که نظرمو به خودش جلب کرد صمیمیت بین اعضای گروه بود... ولی شما با این کاراتون همه چیزو خراب کردین...
یه خورده فکر کنین، ببینین با این کاراتون چی بدست آوردین؟ ثمرۀ این حرکاتتون آیا چیزی بجز جدایی دو نفر از اعضای ثابت و پرکار گروه بوده؟ آیا الان احساس رضایت می کنین؟
مطمئن باشین که ثمرۀ این اتفاقات اصلاً به نفع گروه نیست... مطمئن باشین که نبودن این دو تا عضو می تونه سطح کیفی روزانه رو به شدت پایین بیاره... تا جایی هم که من می دونم هیچکدوم از شما توانایی و همت اینو ندارین که بخواین و بتونین برای این افراد جانشین مناسبی باشین...
ولی حالا صحبتم با اون دسته از افرادیه که فقط و فقط یه دونه از مطالب ارسالی گیر سه پیج و شیطونک رو خوندن... با اون دسته از دوستایی که حداقل از یکی از مطالب بی شمار گیر سه پیچ و شیطونک استفاده کردن. با اون دسته از اعضای با غیرت و انساندوستی که حداقل یه بار به نوشته های این دو عزیز فکر کردن و یا بهش خندیدن... آره عزیزان... با شما هستم... الان و در این شرایط وظیفۀ شماست که به این دو تا برادر خوبمون میل بزنین و ازشون بخواین که در تصمیمشون تجدید نظر کنن. اگه ذره ای علاقه به روزانه در وجود شماست، اگه ذره ای انسان دوستی دارین، حتماً باید این کار رو بکنین... همۀ ما با هم این کار رو می کنیم... باید به این دو عزیز ثابت کنیم که نوشته هاشون هوادارای زیادی داره... باید بهشون نشون بدیم که می خوایم کماکان از مطالبشون استفاده کنیم... باید ثابت کنیم که هنوز هم در روزانه صمیمیت اعضاء حرف اول و آخر رو می زنه... باید نشون بدیم که همۀ اعضای روزانه تحت هر شرایطی پشت همدیگه وایسادن... باید این دو عزیز رو از تصمیمشون منصرف کنیم...
یادتون نره... این دو عزیز از افرادی هستن که مدت زیادیه دارن برای من و شما زحمت می کشن... توی این مدت، گیر سه پیچ و شیطونک برای شاد کردن و آگاه کردن من و شما همه کار کردن، و حالا نوبت من و شماست که حمایت خودمونو ازشون اعلام کنیم... نباید بذاریم که این دو نفر به همین راحتی از روزانه جدا بشن... نباید بذاریم اون دسته از افرادی که اقدام به فحاشی کردن به هدفشون برسن... باید ثابت کنیم که مبینی هستیم و همیشه هم مبینی می مونیم...
آدرس این دو عزیز رو که حتماً می دونین و در ابتدای میلم هم نوشتم، ولی باز هم می نویسم :
گیر سه پیچ : mr_gir20@yahoo.com 
شیطونک : sheytonak_pk@yahoo.com 
حالا دیگه وقت اونه که حمایت خودمونو اعلام کنیم... دوستان، فرستادن یه ایمیل وقت زیادی نمی بره... پس ازتون خواهش می کنم که کوتاهی نکنین...
از اینکه منو قابل دونستین و به حرفام گوش دادین متشکرم... امیدوارم که مثل همیشه ثابت کنین که مبین و مبینی همیشه بهترینه...
حق نگهدارتون...

میلاد – تا بینهایت...

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

28 بهمن / 17 فوريه / 28 محرم

Mobin_s2004@yahoo.com
28 بهمن ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي كه طبري مورخ بزرگ ايراني درگذشت

ابوجعفر محمد جرير طبري مولف تاريخ 16 جلدي «اخبار الرسل والملوك» 16 فوريه 923 ميلادي ( 301 خورشيدي ) از اين دنيا رفت. اثر مهم او به « تاريخ طبري » معروف است. محمد جرير از مردم طبرستان ( مازندران ) بود كه علاوه برتاريخ بسيار مفصل خود ، چند تاليف و تفسير ديگر هم دارد . در آن زمان ، همانند اروپا كه تا قرون جديد كتابهاي فلسفي ، تاريخ و علوم به زبان لاتين ( زبان كليسا ) تاليف مي شد تا در همه سرزمين هاي مسيحي خواننده داشته باشد ؛ نويسنگان ايراني هم اين قبيل كتابها را به عربي مي نوشتند تا در سراسر جهان اسلامي انتشار يابد و خوانده شود . بنابر اين، محمد جرير هم تاليف خود « اخبار الرسل والملوك » و « الامم والملوك » را به عربي نوشت كه به دستور منصور ساماني ، وزير وي ابوعلي محمد بلعمي آن را به فارسي برگردانيد كه نثري روان ، ساده و دلنشين است. طبري آغاز قيام ايرانيان براي تامين استقلال وطن را شاهد بود.
    محمد جرير در مقدمه تاليف خود نوشته است كه هدف او از اين كار پر زحمت ؛ خبر رساندن و آگاهي دادن از حوادث ايام ملوك ، پيمبران ، و خليفگان از آغاز خلقت است و كارهايشان را بگويم تا كوتهي آنان روشن شود. وي در اين مقدمه نوشته است كه آن چه را كه آورده از قول راويان و ناقلان است و از او نيست و درستي آنها را جز آن چه كه در زمان خودش و يا نزديك به عصر خودش بوده تضمين نمي كند.

 

آزاد شدن تلگرافخانه ايران ازقيد انگلستان

سالها پس از حذف قاجاريه از سلطنت و لغو موافقتنامه تقسيم ايران ميان انگلستان و روسيه ، تازه در اين روز در سال 1310 ( فوريه 1932 ) تلگرافخانه ايران از قيد موسسه انگليسي« تلگراف هندوستان » آزاد شد و استقلال يافت . شايد هم اين گذشت انگلستان به خاطر دريافت لقمه بزرگتري و همانا تمديد قرارداد نفت در سال بعد بود كه ضمن آن بر منطقه قرار داد و مدت آن افزوده شد، و ملت ايران سا لها بعد با يك تلاش همگاني موفق به لغو اين قرارداد شد، كه بازهم ....

 

قوام السلطنه به مسكو رفت

قوام السلطنه نخست وزير تازه كه وظايف وزيران خارجه و كشور را هم بر عهده داشت از چنين روزي در سال 1324( فوريه 1946) فرماندهي ژاندارمري كشور را هم خود بر عهده گرفت! و روز بعد براي مذاكره با مقامات شوروي پيرامون تخليه ايران ــ باتوجه به اوضاع آدربايجان ــ رهسپار مسكو شد. به دليل اوضاع آذربايجان و ممانعت نيروهاي شوروي از انتقال واحدهاي ارتش ايران به آن استان و رفع غائله ، مجلس باتوجه به دوستي قوام با انگلستان و ساير دولتهاي غرب ، اوايل بهمن ماه نسبت به نخست وزير شدن او ابراز تمايل كرده بود.

 

تاسيس حزب دولتي مليون

28بهمن ماه 1336( 17 فوريه 1958 ) دكترمنوچهر اقبال نخست وزير وقت به رهبري خود حزبي به نام حزب مليون تاسيس كرد . به اين ترتيب، اين پزشك امراض عفوني كه وارد صف دولتمردان شده بود سياستمدار هم شد كه بعدا كارشناسي نفت را هم بر اين تخصص ها اضافه كرد!. قبلا امير اسدالله علم ، دوست نزديك شاه، حزب مردم را تشكيل داده بود . اين احزاب جنبه صوري داشتند و هدف از تاسيس آنها اين بود كه نشان دهند در ايران هم دمكراسي وجود دارد و آسانتر در انتخابات مداخله كنند. پس از براندازي 28 مرداد و انحلال و يا منع فعاليت احزاب قديمي كه در جامعه ريشه گرفته بودند، روشنفكران جهان حكومت ايران دولتي دست نشانده خارجي و غير دمكراتيك مي خواندند. اعضاي دوحزب مردم و مليون را برخي از مقامات دولتي و يا كساني تشكيل مي دادند كه در سر هواي كسب جاه و مقام داشتند .

 

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

28/11/57
انتصاب دريادار مدني به سمت فرماندهي نيروي دريايي به دستور سرلشكر قره‌ني و انتصاب سرهنگ مجللي و سرهنگ ممتاز به رياست شهرباني كل كشور و ژاندارمري به دستور وزير كشور
انتصاب دريادار مدني به سمت فرماندهي نيروي دريايي به دستور سرلشكر قره‌ني و انتصاب سرهنگ مجللي و سرهنگ ممتاز به رياست شهرباني كل كشور و ژاندارمري به دستور وزير كشور

انحلال گارد شاهنشاهي و گارد جاويدان به دستور سرلشكر قره‌ني و اعلام برنامه‌هاي ستاد ارتش در جهت كاهش دوره‌هاي وظيفه و آموزش در نيروهاي مسلح.
انحلال گارد شاهنشاهي و گارد جاويدان به دستور سرلشكر قره‌ني و اعلام برنامه‌هاي ستاد ارتش در جهت كاهش دوره‌هاي وظيفه و آموزش در نيروهاي مسلح.

اعلام همبستگي تيپ هوابرد باغشاه و كادر هوانيروز با امام خميني و شروع به كار كاركنان صنايع نظامي‌پس از فرمان امام خميني مبني‌بر شكستن اعتصابها.
تداوم گردهماييها و راهپيماييهاي سازماندهي شده در مخالفت با تجديد سازمان ارتش و طرفداري از تشكيل ارتش خلقي و اجتماع گروهي از نظاميان در مقابل پادگان قلعه‌مر‌غي براي حمايت از انحلال ارتش و تشكيل ارتش خلقي. گردهمايي گروهي در دانشكده نفت آبادان براي حمايت از انحلال كامل ارتش ؛ محاكمه و مجازات كليه سران ارتش ؛ ‌‌ايجاد كميته‌هاي انقلابي از رزمندگان خلق ؛ تشكيل ارتشي از پرسنل ميهن‌پرست ارتش و رزمندگان سازمانهاي خلقي.

دستگيري، محاكمه و اعلام بازنشستگي عده‌اي از سران ارتش و مقامهاي دولتي رژيم گذشته ؛ از جمله محاكمه سالار جاف، هويدا، تيمسار ربيعي، اميني‌افشار، فخر مدرس، نوذري‌بقاء، سرتيپ محققي، امجدي، جهانباني، ‌هاشم برنجيان، بازداشت ارتشبد طوفانيان، سرلشكر منوچهري، تيمسار شعاعي، آزادي و سرهنگ سلامي‌ و اعلام بازنشستگي 26 تن از امراي نيروي هوايي به دستور ستاد كل ارتش.
ورود ياسر‌عرفات به تهران و ملاقات با امام خميني. عرفات در بدو ورود به‌‌ايران : انقلاب‌‌ ايران همچون زلزله‌‌اي براي تمام دنيا و اسرائيل و امپرياليزم بود. امام در ديدار عرفات با‌‌ ايشان : ما حالا هم (مثل سابق) در كنار شما هستيم.

حمله گروهي مسلح به سفارت مراكش در تهران و اشغال آن. ادعاي آسوشيتدپرس درباره درخواست دولت‌‌ايران از دولت مغرب مبني بر استرداد شاه و پاسخ منفي ملك حسن به‌‌ اين درخواست.
تفسير روزنامه مصري الاهرام درباره تلاش اسرائيل در جهت متقاعد كردن آمريكا براي واگذاري ژاندارمي‌خليج‌فارس به آن كشور و تلاش شوروي براي بهره‌برداري از اوضاع جديد جهت به قدرت رسانيدن حزب كمونيست طرفدار آن كشور در‌‌ايران

پيام تبريك جبهه آزادي بخش خلق عمان به دولت موقت جمهوري اسلامي‌ ايران : توده‌هاي خلق عمان پيروزي انقلاب ملت‌‌ ايران را تجلي آرمان‌‌ اين ملت تحت رهبري آيت‌الله خميني مي‌دانند كه جبهه تازه‌‌اي را برضد استعمار امپرياليسم مي‌گشايد.
نامه دولت عراق براي مهندس بازرگان و استقبال از مواضع ضداسرائيلي رهبري انقلاب : دولت عراق بيانات آيت‌الله خميني رهبر بزرگ ديني و ساير شخصيتهايي كه انقلاب‌‌ ايران را رهبري مي‌نمايند درباره روابط با ملتهاي عرب و موضع‌‌ ايران را در برابر گروه غاصب صهيونيستي با خرسندي تلقي مي‌نمايند.

28/11/59
صدام حسين: تداوم اين جنگ ايران را به حالت بحران انفجار و اختلافات داخلي خواهد كشاند.

28/11/64
ديدار ادوارد شوالد نادزه وزير امور خارجه شوروي با طارق عزيز وزير امور خارجه عراق پيرامون يافتن راه حل پايان دادن به مناقشه ايران و عراق – طارق عزيز بعد از اين سفر براي شركت در اجلاس شوراي امنيت به نيويورك مي‌رود.

 

 پايان اعتصاب صدها هزار تن از كارگران، كارمندان و نظاميان اعتصابي به فرمان آيت الله خميني

[28 بهمن 1357] - صدها هزار تن از كارگران، كارمندان و نظاميان اعتصابي به فرمان آيت الله خميني به اعتصاب خود پايان دادند. بدين ترتيب به فرمان آيت الله خميني كليه كاركنان وزارت دارايي، شركت پست و مخابرات، ماموران اداره راهنمايي و رانندگي، قواي ارتش و كارمندان شركت هواپيمايي در محل كار خود حضور يافتند. همچنين در اين روز دولتهاي فرانسه، لهستان، مصر، برزيل و بسياري از كشورهاي آسيايي و آفريقايي حكومت اسلامي ايران را به رسميت شناختند.

 

 شهادت حجت الاسلام راغب حرب

[28 بهمن 1362] - شيخ راغِب حَرب امام جمعه شهرك جَبشيت در منطقه بَنَطيّه به دست نيروهاي اشغالگر قدس به شهادت رسيد. وي كه از روحانيان مبارز و فعال اين منطقه بود قبل از شهادت نيز به علت موضع جهادگرانه در دعوت مردم جنوب لبنان به قيام بر ضد رژيم صهيونيستي بدست عمال صهيونيست دستگير شده بود. اما با اعتصاب و تحصن گسترده مردم جبل عامل آزاد شد. هنگام تشييع پيكر شيخ راغب حرب درگيريهاي شديدي ميان جوانان شهرك جبشيت و نيروهاي رژيم اشغالگر قدس روي داد كه به كشته يا زخمي شدن عده اي از مردم لبنان منجر شد.

Mobin_s2004@yahoo.com
17 فوريه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
مرگ ژوويانوس ، امپراتوري كه ديكته هاي ايران را نوشت

تصوير ژوويانوس بر سكه اش

فلاويوس كلاديوس ژوويانوس ( ژوويان ) 17 فوريه سال 364 ميلادي در راه بازگشت به ايتاليا در جنوب غربي تركيه امروز در گذشت . وي 32 ساله بود. در باره علت مرگ او ، روايات متعدد است . بعضي مورخان نوشته اند كه چون به شاپور دوم شاه وقت ايران امتياز فراوان داده بود هنگام خواب ، زغال نيمسوز به اطاقش بردند و او را با گاز زغال مسموم كردند. مورخان ديگر مرگ او را براثر گاز زغال ، ولي به سبب بي مبالاتي ( نه توطئه) نوشته اند . چند نفري هم نوشته اند كه خود كشي كرده بود.
    ژوويانوس 26 ژوئن سال 363 پس از درگذشت ژوليان كه در جنگ با شاپور دوم شاه وقت ايران مجروح شده بود به سمت امپراتور انتخاب شده بود . وي يكي از افسران ارتش در حال عقب نشيني روم از برابر ايرانيان بود. ژوويانوس كه مسيحي بود با حمايت افسران مسيحي به سمت امپراتور انتخاب شده بود و بي درنگ به شاپور دوم پيشنهاد ترك مخاصمه داده و شرايط شاپور ( ذوالاكتاف ) را كه به او ديكته شده بود نوشته و امضاء كرده بود تا بتواند بقيه لشكريان از كشته شدن و يا اسارت نجات دهد.
     ايرانيان نظاميان اسير را به كار اجباري مي گماردند و بر خلاف ساير ملل آنان را به صورت برده نمي فروختند و در نيمه دوم عمر پس از اين كه مطمئن مي شدند كه قادر به جنگيدن نخواهند بود آزاد مي كردند.
     ژوويان پذيرفته بود كه از همه اراضي مورد ادعاي ايران در شرق مديترانه خارج شود و در امور ارمنستان مطلقا مداخله نكند و به ايران غرامت مالي بدهد و هرسال نيز مبلغي به ايران بپردازد تا مانع عبور اقوام با تمدن عقب مانده از كوههاي قفقاز و ورود به قلمرو روم شود.
     بسياري از مقامات رومي و پاره اي از افسران ارتش اين كشور از امتيازاتي كه ژوويان به ايران داده بود و ايران را به صورت ابر قدرت برتر در جهان در آورده بود راضي نبودند.
     ژوويان در مسير قسطنطنيه عازم بازگشت به ايتاليا بود كه در گذشت و 26 فوريه والنتينيان به امپراتوري روم انتخاب شد.

 

نيروهاي ايالات شمالي آمريكا شهرهاي جنوبي ها آتش زدند

17 فوريه 1865 ، در آخرين سال جنگهاي خونين داخلي آمريكا نيروهاي ايالات شمالي ( فدراسيون آمريكا ) شهر كلمبيا واقع در كاروليناي جنوبي را پس از تصرف آتش زدند و ويران ساختند . همزمان شهر چارلستون را در اين ايالت به همين روز افكندند . قبلا شهر اتلانتا را هم آتش زده بودند و بعدا شهر ريچموند پايتخت جنوبي ها (كنفدراسيون) را ويران ساختند. اين جنگ برادر كشي 4 سال طول كشيد.. عكس ، گوشه اي از شهر ويران شده را نشان مي دهد . يك سرباز شمالي سرگرم پاسداري است.

 

« كروپ » سازنده توپهاي آلمان

فردريك كروپ

فردريك كروپ ي وارث صنايع كروپ 17 فوريه 1854 به دنيا آمد و تا 1902 عمر كرد. صنايع كروپ متعلق به يك خانواده از قرن 16 براي آلمان اسلحه ساخته و در خدمت وطن بوده است . بيسمارك با كمك توپهاي ساخت كروپ با سه جنگ محدود ، آلمان را يكپارچه كرد . قيصر ويلهلم دوم به اتكاي سلاحهاي ساخت كروپ وارد جنگ جهاني اول شد. پس از اين جنگ صنايع كروپ را كه همچنان متعلق به خانواده كروپ بود ملي كردند كه هيتلر بار ديگر آن را به آن خانواده باز گردانيد. كروپ كمك كرد كه بارديگر آلمان مسلح شود و جنگ جهاني دوم را راه اندازد. پس از شكست آلمان در جنگ ، بزرگ خانواده كروپ در دادگاه عوامل جنگ( نورنبورگ ) محاكمه و به 12 سال زندان محكوم شد. وي پس از تحمل مجازات ، كارخانه را در خط فولاد سازي و توليدات فولاد قرارداد و سپس آن را شركت سهامي كرد كه دولت وقت ايران مقدار زيادي از سهام آن را خريداري كرد. صنايع كروپ اخيرا با شركت فولاد سازي ديگري ادغام شده است تا لقب « توپ ساز » به فراموشي سپرده شود.

 

روزنامه چيني در آمريكا

نخستين روزنامه چينيان مهاجر در امريكا به نام « چونگ ساي يات پو » در سانفرانسيسكو به زبان چيني با هدف اطلاع رساني از رويدادهاي داخلي چين و دفاع از حقوق جامعه چيني آمريكا 16 فوريه 1900 انتشار خود را آغاز كرد. در ايالات متحده، مهاجران مختلف هركدام به زبان خود بيش از يك نشريه دارند ، زيرا طبق قانون اساسي آمريكا انتشار روزنامه در اين كشور نياز به دريافت پروانه از دولت ندارد و هر كس هر وقت و به هر زبان و هر هدف كه بخواهد مي تواند روزنامه چاپ و توزيع كند . اين كشور داراي قانون مطبوعات نيست.

 

دوك بزرگ روسيه ترور شد

17 فوريه 1905 پس از اين كه كالسكه دوك بزرگ روسيه « سرگي الكساندرويچ » عموي تزار نيكلاي دوم از كاخ كرملين خارج شد به داخل آن نارنجك انداختند كه كالسكه منفجر و دوك بزرگ كه حاكم ايالت مسكو بود كشته شد. قبلا به همسر دوك اخطار كرده بودند كه با شوهرش در يك كالسكه ننشيند. دوك اين اخطار را به دليل غروري كه داشت باور نكرده بود. وي مشاور ويژه تزار بود و مردم او را دوست نداشتند. ترور دوك بزرگ روسيه كار حزب سوسياليست انقلابي روسيه بود كه فهرستي از كساني كه بايد ترور شوند تهيه كرده بود. روسيه در آن زمان اوضاع نا آرامي داشت و روزي نبود كه اعتصاب و تظاهرات نباشد و شكست ارتش روسيه از ژاپن دولت روسيه را در موضع ضعيفي قرار داده بود . اين اوضاع تا انقلاب بلشويكي 1917 پايان نيافت.
    

برخي ديگر از رويدادهاي 17 فوريه

  • 1758:   جان پينكرتن تاريخنگار اسكاتلندي و مولف « مروري بر تاريخ » ، « تاريخ اسكاتلند » ، « رابطه تمدن با نژاد و محيط زيست » و ... به دنيا آمد.

  • 1876:   نخستين قوطي هاي كنسرو ماهي به بازار آمد.

  • 1880:   به الكساندر دوم تزار روسيه سوء قصد شد ، ولي نجات يافت.

  • 1929:   ميان ايران و آلمان در اين روز يك قرار داد توسعه تجارت و مناسبات كنسولي به امضاء رسيد . انگلستان و فرانسه از امضاي چنين قراردادي باطنا راضي نبودند.

  • 1922:   دكتر مصدق والي ( استاندار ) آذربايجان شد. ظاهرا اين انتصاب به منطور پيشگيري از رويدادي مشابه ماجراي لاهوتي بوده است.

  • 1937:   كارخانه شيميايي« دو پونت » آمريكا نايلون را اختراع كرد.

  • 1961:   چين از راكتور اتمي خود استفاده كرد.

  • 1991:   بر اثر اصابت يك موشك هوشمند آمريكايي به پناهگاه الاميريه در غرب بغداد 403 تن از جمله 126 زن و 52 كودك كشته شدند.

  • 1996:   پژوهشگران زيست شناس اعلام كردند كه نوزاد از هفت ماهگي قادر به درك مكالمات است و حركات دهان و زبان و گلوي خود را هم آهنگ با لهجه و اهنگ صوت مادرش مي كند.

  • 2004:   با اين كه در سازمان جهاني بازرگاني ( دبليو. تي . او ) به عراق اشغالشده سمت « ناظر » داده شد ، امسال هم ايران نتوانست به آن سازمان راه يابد.اين سازمان داراي 146 عضو است.
     

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    28 محرم هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com
    نداريم!

     

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    صبحى

    در مردن من ناله و فرياد كنيد
    هم روح مرا به فاتحه ياد كنيد
    افسوس كه گل رخان كفن پوش شدند
    رفتند و به زير خاك خاموش شدند
    گرگ اجل يكا يك از اينم گله مى برد
    وين گله رانگر چه خوش آسوده مى چرخد
    عمر بگذشت به بيهودگى و بوالهوسى
    اى پسر فكر كفن كن كه به پيرى برسى
    از مملكت وجود مى بايد دفت
    دير آمديم و زود مى بايد رفت
    زين بحر هر آنكه سر برون زد چو حباب
    تا چشم ز هم گشود مى بايد رفت
    جوانى رفت و پيرى شد نصيبم
    فرازى رفت و اكنون در نشيبم
    طلب كردم طبيب درد پيرى
    اجل گفتا كه م بهتر طبيبم
     
     

     

     

     

     

     

     

    طنزانه
    طنزگويه هاي اجتماعی «روزانه»

    ساعت كولري

    بيل گيتس ميميره و ميره تو آسمون پيش فرشته‌ها. فرشته‌ها ميگن ما فعلا وقت نداريم يک 3-4 ساعتي توي اون اتاق منتظرباش تا به کارهات رسيدگي بشه. بيل گيتس ميره تو اتاق و ميبينه در و ديوار اتاق پر از ساعته. زير هر ساعتي هم اسم يک شرکت نوشته شده ساعتها هم همه با هم همزمان کار نميکنن و هر کدومشون سرعت بخصوصي دارن.
    خلاصه کنجکاو ميشه و ميگرده قسمت شرکتهاي کامپيوتري رو پيدا ميکنه: آي‌بي‌ام، اپل، او‌اس‌2، خلاصه همه شرکتها اونجا ساعت دارن الا ماکروسافت. خيلي بهش بر ميخوره . وقتي فرشته‌ها بر ميگردن ميگه اول جريان اين ساعتها رو بگين :
    اونا ميگن در ازاي خرابيهايي که برنامه‌ها و عملکرد شرکتها براي مشتريها بوجود بيارن، ساعت مربوط به شرکت يک ثانيه ميره جلو.
    بيل گيتس خوشحال ميشه و با غرور ميگه: پس واقعا جاي تعجب نيست که شرکت من اينجا ساعت نداره.
    فرشته‌ها ميخندند و ميگن: آقاي گيتس، ساعت ميكروسافت رو ما 25 ساله تو بهشت به جاي پنكه ازش استفاده ميکنيم.
     

     

     

     

     

     

     

    مسائل زندگي
    کار، مُد، سلامتی، رموز موفقیت و ...

    مردمان

    3 حركت براي از بين بردن
    چربي هاي زير بغل و كمر

    آيا احساس ميكنيد كنترل زندگي از دستانتان خارج است؟ آيـا احسـاس مي كنـيد ديگران مدام از شما سوء استفاده كـرده و حـقـوق شـمـا را زيـر پـا مي گذارند؟ اگر دچار چنين احساسي هستيد بي ترديد شما تا كنون هيچگونه مرزي ميان خود و سايرين تعيين نكرده ايد و يا از مرزهاي تعيين شـده مـتزلزلي برخوردار هستيد. تعريف متعارف مرز چنين اســت: حـد فــاصلي كه قلمرو دو كشور و يا دو شـيء را از هم متمايز ميسازد. اما افراد نيز براي بهره مندي از روابط سالم به مرزهاي بين فردي محسوسي نيازمندند. مرزهاي ميان فردي را ميتوان اينگونه تعريف كرد:

    1-خط نامرئي كه ميان دو فرد ترسيم ميگردد كه عبور از آن تجاوز به قلمرو طرفين قلمداد ميگردد.
    2- مرزهاي ميان فردي تعيين كننده و تامين كننده هويت، تماميت و امنيت افراد است.
    3-تبيين ارزشها و معتقدات مورد حمايت افراد در كليه عرصه هاي زندگي شان ميباشد.
    4-مرزها حصارها و يا نرده هاي فرضي و نماديني ميباشند كه 2 كاربرد دارند:
    * جلوگيري از تجاوز ديگران به قلمرو و محدوده ما و سوء استفاده از ما.
    * جلوگيري از تجاوز ما به قلمرو و محدوده ديگران و سوء استفاده از ديگران.

    هدف از تعيين مرزهاي ميان فردي: مراقبت و محافظت از افكار، احساسات، امنيت، رفتارها و هويت شما.
    هيچ فردي سزاوار آن نيست كه مورد بي احترامي و بد رفتاري قرار گيرد. اما اين وظيفه خود فرد است كه با مشخص ساختن مرزهاي شخصي از حريم امن خود در برابر تجاوز و هجوم ديگران محافظت كند. تعيين مرزها بيانگر آنست كه شما فردي مسئوليت پذير و بالغ بوده و خواستار مساوات و احترام در روابط خود مي باشيد. هنگامي كه شما خود را بي حفاظ و بدون هيچگونه مرزي در معرض ديگران قرار ميدهيد و از آنجايي كه ديگران فرا روي خود هيچگونه محدوديتي در نحوه رفتار و برخورد با شما احساس نميكنند، با شما هر رفتاري را كه صرفا به سود و مصلحت خودشان باشد روا خواهند داشت. ضمن آنكه براي شما احترام و ارزشي نيز قائل نخواهند شد. در واقع شما اينگونه به اطرافيان خود القاء ميكنيد كه هيچگونه اراده، اقتدار و خواسته اي نداريد و ديگران مجاز هستند هر گونه كه تمايل دارند با شما رفتاركنند. از آنجايي كه درخواستها و تقاضاهاي همكاران، دوستان، اعضاء خانواده و حتي همسايگان ممكن است پايان ناپذير باشند، اجابت و براورده ساختن همه آنها سرانجام شما را فرسوده، نا اميد و ناكام در زندگي خواهد ساخت. اين نكته بسيار مهم را بايد همواره به ياد داشته باشيد كه نه گفتن به ديگران تنها نه گفتن به درخواست آنها است و نه خود آنان. برخي افراد به سبب اعتماد بنفس پايين و ترس از طرد شدن ، كشمشكها و ترديد در حقوق فردي خود (به مقاله حقوق فردي رجوع كنيد) در برابر هر گونه رفتار ناشايستي سكوت اختيار ميكنند. در زير نشانه هايي از وجود مرزهاي ناسالم بين فردي در اينگونه افراد را ملاحظه ميكنيد:

    1- همه چيز را گفتن. افشاي تمام اطلاعات و رازهاي شخصي.
    2-با صميميت سخن گفتن در نخستين جلسه ملاقات.
    3- مدام در انديشه فرد ديگري بودن. وابسته بودن.
    4-مقدم داشتن نيازها و خواسته اي ديگران بر نيازها و خواسته هاي خود.
    5-مدام نگران نوع واكنش ديگران نسبت به رفتار، نگرش، عقايد و سبك زندگي شان ميباشند.
    6-ترس از طرد شدن از سوي ديگران.
    7-نياز به پذيرش و تاييد ديگران.
    8-نياز به خشنود سازي ديگران در همه اوقات.
    9-اجازه ميدهند تا ديگران هدايت زندگي شان را در دست بگيرند.
    10-اجازه دادن به ديگران تا هر گونه كه خواستند آنان را تعريف كنند.
    11-وانمود به موافقت در صورتي كه كاملا مخالف هستند.
    12-پنهان ساختن احساسات حقيقي خود.
    13-مدام در اختيار ديگران بودن.
    14-نا ديده گرفتن نيازهاي خود.
    15-پرداختن به فعاليتهايي كه به آنها علاقه ندارند و بالعكس.
    16- روي آوردن به فعاليتها و رفتارهاي افراط آميز و غير قابل كنترل بمنظور نفي خود و اجتناب از خود و فرار از واقعيتهاي زندگيشان مانند: مصرف مواد مخدرو الكل، گرسنگي كشيدن، پر خوري عصبي، بي محابا خرج كردن، افراط در رابطه جنسي، ورزش و غيره.
    17-برنامه روزانه مشخصي نداشته و دنباله رو برنامه هاي روزانه ديگران ميباشند.
    18-انتخاب و ترجيهات منفعلانه.
    19-به سهولت ميتوان آنها را متقاعد ساخت.

    مراحل تعيين مرز
    1-تصميم بگيريد كه چه چيزي از ديگران ميخواهيد و آنها چگونه رفتاري بايد با شما داشته باشند.
    2-سپس مرزهاي مطلوب خود را تعيين و به اطلاع ديگران برسانيد.
    3-سپس پيامدهايي را در صورت تجاوز به مرزهاي خود تعيين كرده و آنها را قاطعانه به مرحله اجرا گذاريد.
    براي مثال به دوست پسر خود بگوييد كه تا چه اندازه اجازه دارد به شما نزديك گردد و يا شما را لمس كند و در صورت تجاوز وي از مرزهاي شما به وي اخطار دهيد كه وي را ترك خواهيد كرد. هرگاه وي كماكان از مرزهاي مشخص شده شما پا فراتر گذاشت گفته خود را عملي سازيد و بي هيچ اغماضي وي را ترك كنيد. چنانچه شما با افراد متجاوز به مرزهايتان با ملايمت برخورد كنيد اقتدار و اعتبار خود را از دست خواهيد داد. البته معمولا واكنشهاي ديگران نسبت به مرزهاي معين شده شما در ابتدا با مقاومت، تمسخر و يا امتحان شما همراه خواهد بود اما اطرافيان شما به تدريج مي آموزند كه چگونه مي بايد با شما رفتار كرده و به مرزهاي شخصي شما احترام بگذارند.
    تعيين مرزهاي نفوذ ناپذير و بسيار محكم نيز ممكن است شما را مبدل به يك انسان تنها و نزديك نشدني كند. بهتر است برخي اوقات مرزهاي خود را انعطاف پذير ساخته و اجازه دهيد رابطه سالم و متعادلي ميان شما و سايرين برقرار گردد. دو عنصر صميميت و اعتماد در انعطاف بخشيدن به مرزها نقش بسزايي دارا ميباشند.

    انواع مرزها
    1- مرزهاي فيزيكي: فاصله مجاز ديگران با شما- چه زمان و به چه ميزان ديگران مجاز هستند شما را لمس كنند.
    2- مرزهاي احساسي:چگونه و با چه لحني ديگران مجازند با شما صحبت كنند- تا چه ميزان با شما صميمي گردند. مسئوليت افكار و احساسات شما به عهده خودتان و مسئوليت افكار و احساسات ديگران نيز به عهده خودشان ميباشد.
    3- مرزهاي جنسي: چه فردي و با چه شرايطي مجاز به برقراري جنسي با شما ميباشد.
    4- مرزهاي معنوي:اعتقادات و باورهاي شما اموري شخصي و خصوصي ميباشد و ديگران حق بازخواست از شما را ندارند. و ديگران نيز حق ندارند اعتقادات خودشان را به شما تحميل كنند.
    * شما بدون دارا بودن مرزهاي مشخص هويت مستقلي نخواهيد داشت.
    * مرزهاي شخصي ديگران را مراعات كرده و محترم شماريد.
    *هيچگاه خود را بي حفاظ و آسيب پذير در معرض ديگران قرار ندهيد.
     

     

     

     

     

     

     

     

    ستون آزاد

    کرک، خطرات و دانستنی ها


    کرک (Crack) که گاهی راک (Rock) نیز نامیده میشود، ماده ای محرک است که از تصفیه کوکائین به دست می آید و به اشکال مختلف تدخین (استنشاق دود) میشود.

    خطر کرک در چیست؟
    یقینا یکی از آشناترین جملات در رابطه با سوء مصرف مواد مخدر و محرک این است که شخص به محض استفاده از آن، دیگر نمیتواند مصرف این مواد را ترک کند. تنها سه بار مصرف مقدار بسیار اندکی از کرک، اعتیاد به آن را حتمی خواهد کرد و پس از این زمان بسیار کوتاه، شخص را به شدت به خود نیازمند و وابسته میکند.
    تقریبا هرگونه حالت تحرک و نشاط روحی و جسمی که توسط مواد اعتیاد آور ایجاد شود، با حس بیحالی و لختی همراه خواهد بود و هر چقدر مقدار به اصطلاح “پرواز” شادمانه حاصل از این سوء مصرف، بالاتر باشد، “سقوط” و احساس خماری و افسردگی پس از آن شدیدتر و طولانی تر خواهد بود.
    اعتیاد از همین جا آغاز میشود زیرا نیاز به فرار از این حالت ناگوار، موجب مصرف مجدد کرک شده و پس از برطرف شدن تاثیر اولیه کرک، حالت افسردگی باز میگردد…و این چرخه همچنان ادامه میابد.

    چرا آمار توزیع و مصرف کرک بالا است؟
    فروشندگان مواد مخدر علاقه بسیاری به فروش کرک دارند زیرا نه تنها ارزان تر از کوکائین است و راحت تر به فروش میرسد، بلکه مصرف آن هم ساده تر است و به ظاهر چندان “خطرناک” نمیرسد و از طرفی پنهان کردن آن هم ساده است.
    به این ترتیب فروش کرک در شهرهای بزرگ جهان و در مکانهایی مانند میادین شهر، مدارس، فروشگاههای بزرگ و … که پیش از این برای این تجارت مکانهایی بسیار خطرناک محسوب میشدند، به شدت افزایش یافته است.

    یک عمر پشیمانی و افسردگی در مقابل ۵ دقیقه لذت ظاهری!
    تدخین کرک برای شخص حس نشاط ظاهری شدیدی به دنبال دارد که حدود ۵ تا ۷ دقیقه طول میکشد. اما پس از آن با افسردگی حاد، احساس بی ارزش بودن و ولع فراوان برای مصرف مجدد این ماده، ادامه میابد.
    در یک دوره زمانی بسیار کوتاه، این ماده کنترل مصرف کننده را در دست میگیرد و این الگوی رفتاری به اعتیاد شدید می انجامد. نیاز به مصرف مکرر کرک به دوره هایی که معتادان کرک آنرا binge ( مدت عیاشی) مینامند، می انجامد. در یک دوره مصرف فرد تا جایی که پول و یا کرک در اختیار دارد و یا تا زمانی که به اغما فرو رود، به مصرف کرک ادامه میدهد.

    تهیه مواد از هر طریق ممکن
    نیاز به کرک بر هر نیاز و وابستگی عاطفی غلبه کرده و فرد معتاد برای تهیه آن به هر جنایت و عمل خشونت آمیز دست میزند.
    در میان افراد معتاد به هر گونه ماده اعتیاد آور، تهیه “مواد” در بسیاری از مواقع از راههای نامشروع و خلاف انجام میگیرد و بسیاری از کسانی که به کرک اعتیاد دارند نیز برای برآمدن از عهده مخارج تهیه مداوم آن به روشهای خلافکارانه دست میزنند. اما نکته پر اهمیت این است که دست زدن این افراد به اعمال خشونت بار و جنایتکارانه دلیل مهم دیگری هم دارد و آن بروز رفتارهای شرورانه و پرخاشگرانه ناشی از بروز بیماری پارانویا (بیماری سوء ظن) است که از عوارض مصرف کرک به شمار می آید و در واقع پرداختن این اشخاص به اعمال خشونتبار، لزوما به دلیل نیاز به پول نیست.

    اثرات روانی مصرف کرک چیست؟
    شخصی که کرک مصرف میکند به سرعت در حالات و شرایط مختلف روانی در حرکت است که با خوشی و رضایت فراوان و احساس برانگیختگی و هیجان همراه است، سپس با کم شدن اثر این ماده، دلتنگی و افسردگی و متعاقب آن زودرنجی، بی خوابی و پارانویا بر شخص غلبه میکند.
    معتادان به کرک، ممکن است حالات روانی اسکیزوفرنیک، توهم و خطاهای حس را نیز تجربه کنند. کسانی که مصرف کرک بسیار زیادی دارند در یک binge (مصرف) تمام این حالات را از سر میگذرانند، عده ای از این افراد در اثر ابتلا به پارانویا و افسردگی ناشی از مصرف دائم کرک، دست به خودکشی یا جنایت میزنند.

    مصرف بیش از حد یا Overdose و جنون
    تدخین کرک، به علت مقدار بسیار زیاد ماده محرکی که وارد جریان خون و به دنبال آن به مغز میکند، احتمال مصرف بیش از حد و مرگ آور یا مسمویت از کوکائین را هم افزایش میدهد. نشانه های این دو وضعیت مشابه بوده و شامل تهوع، استفراغ و تنفس نامرتب، تشنج و اغما است که میتواند به مرگ منتهی شود.
    مصرف همزمان کوکائین با الکل یا مواد مخدر دیگر، میتواند واکنشهایی شدید و مرگ آور به دنبال داشته باشد. مصرف مداوم کرک ممکن است به جنون کوکائین منجر شود که نوعی حالت روانی دائمی بوده و نشانه های آن پارانویا و توهم دیداری و شنیداری است.

    تاثیرات فیزیکی مصرف کرک
    ابتدایی ترین تاثیرات جسمانی کرک، گلودرد مزمن، گرفتگی صدا و تنگی نفس است که به برونشیت (ورم نایژه) و نفخ ریه منجر میشود. چشمها درشت شده و شخص هنگام تمرکز برای دیدن هر چیز، هاله هایی نورانی در اطراف آن مشاهده میکند.
    ضربان قلب تا حد ۵۰% افزایش میابد و رگها به سرعت منقبض شده موجب بالا رفتن فشار خون میشوند که میتواند به حمله قلبی، تشنج و سکته منجر شود. کرک به دلیل از بین بردن میل به غذا خوردن و ایجاد بیخوابی، موجب کاهش وزن شدید و سوء تغذیه میشود.

    چه کسانی از کرک استفاده میکنند؟
    هرچند کوکائین زمانی به عنوان ماده مخدر طبقه ممتاز شهرت داشت، اما اعتیاد به کرک محدود به یک گروه سنی یا شرایط اجتماعی / اقتصادی خاص نیست. در واقع کرک ارزان و در دسترس بوده لذا مصرف کوکائین را برای همه ممکن ساخته است. در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان، اعتیاد به کرک نه تنها از سنین مدرسه، که از هنگام تولد و توسط مادران معتاد، آغاز میشود!

    چگونه معتادین به کرک را تشخیص دهیم؟
    یک نشانه ابتدایی سوء مصرف کرک، جدایی ناگهانی جسمی / روحی فرد از کانون خانواده و تغییر رفتار چشمگیر اوست. هرچند بسیاری از نشانه های زیر با مشکلاتی چون اختلالات احساسی یا گذراندن دوران سخت بلوغ مشابه است، اما هرگز نباید احتمال مصرف مواد محرک یا مخدر را از نظر دور داشت :
    • تغییرات بارز در شخصیت و رفتار
    • از دست دادن توجه و تمرکز
    • کاهش وزن
    • ناپدید شدن لوازم قیمتی خانه و نداشتن توضیح قانع کننده برای مقدار پول خرج شده
    • رفت و آمد با افراد معتاد
    • آشفتگی چشمگیر
    • رفتار کینه توزانه با افراد خانواده و دوستان
    • برنامه خواب نامنظم
    • بی توجهی به آراستگی ظاهری
    • پارانویا شدید (سوء ظن به همه)
    • بی قراری
    • اضطراب

    ۵ نشانه هشدار دهنده
    به گفته معتادین به کرک حالات زیر در هنگام برطرف شدن آثار ماده محرک بروز میکنند :
    • نگرانی و بیقراری برای تهیه مجدد کرک
    • افسردگی شدید
    • فقدان انرژی و بی اشتهایی
    • بی خوابی
    • داشتن احساساتی متناقض از عشق و تنفر نسبت به خود

    آیا راه حلی هم وجود دارد؟
    بله، با این شرط که شخص معتاد با آگاهی از مراحل مختلف سم زدایی، دارو درمانی، شرکت در جلسات و این مطلب مهم که ترک اعتیاد، بازگشت به زندگی و تولدی دوباره خواهد بود، به مراکز درمانی معتبر مراجعه نماید. دوستان و خانواده این افراد باید شرایط ناگوار آنها را درک نموده و در این راه از پشتیبانی او دریغ نورزند تا شخص معتاد بتواند با موفقیت و در زمان کوتاه تری به حالت طبیعی بازگردد.

     

     

     

     

     

     

     

     

    ليگ مبين

    football@mobin-group.com 

    برنامۀ هفتۀ هشتم لیگ

    استقلال اهواز -- پیروزی تهران
    سپاهان اصفهان -- ابومسلم خراسان
    اینتر میلان -- کالیاری
    امپولی -- آ اس رم
    سیه نا -- میلان

    توضیح : تمامی بازی ها یکشنبه 29 بهمن ماه ( 18 فوریه 2007 ) برگزار می شوند.
    مهلت ارسال پیش بینی ها تا ساعت 12 ظهر یکشنبه 29 بهمن ماه خواهد بود.
     

    *****

    آدرس رسمی لیگ :
    football@mobin-group.com
    آدرس خصوصی مسئول لیگ :
    milad_graydays@yahoo.com

    *****

    براي مشاهده نتايج لیگ مبین تا پایان
    هفته ششم اینجا را کلیک کنید

     

     

     

     

     

     

     

    تبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 

    با سلام
    از اين به بعد در نظر داريم يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه گردد امیدوارم از این ایده استقبال گردد.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر
     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان