677

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 677 :: سه شنبه 8 اسفند 1385

Mobin_s2004@yahoo.com

رو دست زدن قوه قضائيه به شهرام جون!
+
مجازات شديد متخلفان در استقلال!

سلام عرض شد!
قبل از اينکه «سخن مبين» امروز را بخونيد، اول لطفا کمي پائين تر، در قسمت خبر داغ روز، دو خبر مهمي که گذاشته ام را بخونيد، بعدا تشريف بياوريد اينجا در خدمتتون هستم!
.
.
.
.
مطلب اول اينکه امروز سه شنبه هست و دقيقا يک هفته پيش در چنين روزي شهرام جون فرار کرد. يعني يک هفته هست که شهرام جون در رفته اما هنوز خبري از دستگيري وي نيست.
يکي نيست به من بگه آخه ادم ساده لوح! اگر قرار بود دستگير بشه که ديگه فرار نمي کرد! .... بگذريم، ديروز بعد از مدتها و در اثر فشار رسانه ها و افکار عمومي، بالاخره قوه قضائيه حکم شهرام جون را صادر کرد. 14 سال حبس، 10 سال تبعيد و باز پرداخت 121 ميليون دلار آمريکا.
بابا اقتدار، بابا جذبه، بابا عدالت، خداييش حکم را حال مي کنيد، ايول نداره؟! قوه قضائيه واقعا به شهرام جون رو دست زد! آخه اگه شهرام جون مي دونست قرار هست حکمش اينقدر سبک باشه ديگه اصلا فرار نمي کرد. به عنوان نمونه اين را بگم که در حکم جديد دادگاه فقط در يک مورد حبس، از 27 سال به 14 سال کاهش پيدا کرده! (بقول شاعر: رأفت اسلامي بين!) از اين 14 سال هم که تا حالا 5 سال را گذرونده بود، و مي مونه 9 سال ناقابل. حالا خداوکيلي گذروندن حداکثر 9 سال حبس در هتل اوين خيلي سخت بود که شهرام جون بخواد فرار کنه؟ بگزارش منابع موثق از هتل اوين (زندان اوين سابق) شهرام جون در پنچ ساله گذشته فقط 50 ميليون تومان خرج سوئيت خود (سلول سابق) کرده! اينجاست که شاعر ميگه: من مانده‌ام از چه رو فراري شده است / آخر هتل اوين چه ايرادي داشت؟
شايان ذکر هست در اين مدت 9 سال، شهرام جون مي تونست مثل سابق از مرخصي هاي کوتاه مدت، طولاني مدت و حتي خيلي طولاني مدت! استفاده کنه. تازه حتي مي تونست در اين مدت 9 سال تجديد فراش کنه و مثل 5 سال گذشته که در هنگام زنداني بودن ازدواج کرد و به مرخصي طولاني مدت رفت، اينبار هم يکسالي را مرخصي ازدواج جوانان بگيره! ... و از اينجور امتيازات!
برسيم به قسمت دوم حکم يعني پرداخت جريمه به مبلغ 121 ميليون دلار آمريکا. اگر شما از دلار 1000 تومن حساب کنيد، ميشه 121 ميليارد تومن. با توجه به ثروت و دارائي هاي شهرام جون که دادگستري تهران اعلام کرده، بعد از پرداخت اين جريمه، تازه شهرام جون 59 ميليارد تومن دارائي داره. يعني شما مي گيد توي اين دوره زمونه با 59 ميليارد تومن نميشه يه زندگي معمولي را گذروند؟! .... يه کم انصاف داشته باشيد تو رو خدا!
تازه بروبچز (!) هم که هستند، و هر جا که شهرام جون بمونه، مي تونند مثل سالهاي گذشته زير پر و بالش را بگيرند، بالاخره يه قوانين حمايتي، چيزي تصويب ميشه!
و اما جالبترين قسمت حکم اونجايي هست که گفته شهرام جون نمي تونه بمدت 10 سال از تسهيلات بانکي استفاده کنه! (خداييش من روم نميشه در مورد اين بند توضيحي بگم!)
خب اين بود از حکم انقلابي قوه قضائيه در مورد شهرام جون که واقعا چشم همه بدخواهان و ياوه گويان را يه هوري از حدقه درآورد! ايشالا بعد از تشريف فرمائي شهرام جون از مسافرت، اين حکم حتما اجرا خواهد شد!

مطلب دوم اينکه ديروز کنفدراسيون فوتبال آسيا نظر نهايي خود را اعلام کرد و استقلال رسما از شرکت در سوپر جام باشگاههاي آسيا حذف شد. بعد از اعلام اين خبر، علي‌آبادي رئيس سازمان تربيت‌بدني در نامه اي به رئيس فدراسون فوتبال خواستار حذف متخلفان استقلال از صحنه اجرايي ورزش شد! بعد از چند ساعت هم اعلام شد هيئت مديره و مدير عامل باشگاه استقلال استعفا دادند (يا داده شدند!) و بدين ترتيب متخلفان به سزاي اعمال خود رسيدند و همه چيز به خوبي و خوشي فراموش خواهد شد!
.... ولي خودمونيم حذف استقلال براي اعضا هيئت مديره و مديرعامل اين باشگاه زياد هم بد نشد! چون هر کدوم از اين حضرات حداقل 4 ، 5 شغل اجرايي و مديريتي داشتند و اين استعفا باعث ميشه يه خورده وقتشون بازتر بشه (به اندازه يک ساعت حضور در جلسه هفتگي باشگاه!)
راستي به اون موجود دو پا که اسمش هم انگار «قلعه نوعي» بود و افاضات فرموده بودند که از جيب باباشون (يا همون بيت المال المسلمين سابق!) جريمه مي دهند تا مشکل برطرف بشه! بفرمائيد، که پس چي شد؟ اينبار رشوه دادن جواب نداد؟؟

خب اين هم از دو گندکاري هفته گذشته که بدين صورت ماستماليزاسيون شد ... زياد خودتون را ناراحت نکنيد، صد سال اول زندگي سخته!

باقي بقايتان!


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (676) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • رو دست زدن قوه قضائيه به شهرام جون!
    عکس بی نظیر یک میکروسکوپ یونی
  • برترین کاریکاتورهای تایم در سال 2006
  • استعفاي دسته‌جمعي هيئت مديره و مدير عامل باشگاه استقلال تهران
  • معرفي و دانلود فيلم: شنونده در شب
  • آلبوم جديد امید نوری
  • موزيک ابتدايی و انتهایی سريال آدمخوار
  • عکس برداری از روی فیلم توسط Video Snapshots Genius v1.1
  • برنامه كنترلينگ (دوربين مدار بسته) براي گوشيهاي سري 60 نوکيا
  • چگونه ميتوان کبودي زير چشم را کم کرد؟
  • این همه دیوانه ، بیرون قفس!
  • ضرب المثلها و اصطلاحات انگلیسی (8)
  • آقای قلعه نوعی وقت دادن جریمه است
  • قطار هسته اي ايران هرگز نمي ايستد
  • فيلم فرار شهرام جزايري رسيد
  • گزارشی از فعالیت و گردانندگان روزنامه اینترنتی «روز»
  • آموزش hyper terminal  ارسال فایلها بدون استفاده از اینترنت
  • عطر سنبل عطر كاج
  • انواع جوات
  • فوايد آجيل
  • مردم خوشحال از كاهش نرخ سود بانكي
  • و ....
 

 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

عکس بی نظیر یک میکروسکوپ یونی
برترین کاریکاتورهای تایم در سال 2006
خنده دارترین تبلیغات جهان
مجله الکترونيکي حسينيه سيدالشهدا - شماره 39 - نهم صفر

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

جزايري به 14 سال حبس و 10 سال تبعيد محكوم شد

رئيس مجتمع قضايي امور اقتصادي اعلام كرد: شهرام جزايري به 14 سال حبس و 10 سال اقامت اجباري در شهرستان طبس محكوم شد.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، الياس محمودي رئيس مجتمع قضايي امور اقتصادي بعد از ظهر ديروز دوشنبه در نشستي مطبوعاتي، حكم پرونده شهرام جزايري عرب كه توسط قاضي وحيد كربلائي آقاملك در شعبه 1192 اين مجتمع امروز صادر شد، اعلام كرد.
شهرام جزايري عرب، قبل از ظهر سه شنبه هفته گذشته از دست ماموران متواري شد.
رئيس مجتمع قضايي امور اقتصادي اظهار داشت:بر اساس دادنامه شماره 30 كه امروز از سوي رئيس شعبه 1192 صادر شد، شهرام جزايري عرب از لحاظ اتهام تحصيل مال به طريق نامشروع علاوه بر رد مال به مبلغ 61 ميليون و 420 هزار و 600 دلار آمريكا به پرداخت جريمه نقدي معادل دو برابر يعني 122 ميليون و 861 هزار و 200ميليون دلار آمريكا محكوم شد.
وي افزود: متهم به خاطر جعل اسناد رسمي، اسناد مجعول، اعمال نفوذ بر خلاف حق و مقررات،به اتهام رشوه به سه سال حبس و تحصيل معافيت خدمت نظام وظيفه به طور متقلبانه 4 سال و ساير اتهامات در مجموع به 14 سال حبس با احتساب ايام بازداشت محكوم شد.
وي افزود: شهرام جزايري عرب از لحاظ جعل اسناد رسمي به سه سال حبس تعزيري، از لحاظ سند مجعول سه سال حبس تعزيري، از لحاظ اعمال نفوذ بر خلاف مقررات يكسال حبس تعزيري و از باب تعميم حكم و مجازات تكميلي به 10 سال اقامت اجباري در شهرستان طبس و 10 سال محروميت از هر گونه اخذ تسهيلات بانكي و 10 سال محروميت از فعاليت‌هاي بازرگاني و تجاري اعم از صادرات و واردات با احتساب ايام بازداشت قبلي محكوم شده است.
رئيس مجتمع قضايي امور اقتصادي خاطرنشان كرد:شهرام جزايري عرب از لحاظ رابطه نامشروع منتسبه او با رعايت اصل 37 قانون اساسي و با توجه به دفاعياتش حكم برائت گرفت.
محمودي،از خروج جزايري با پاسپورت جعلي و يا بدلي از كشور ابراز بي‌اطلاعي كرد.
پيش از اين حكم محكوميت جزايري 27 سال زندان بود.

 

استعفاي دسته‌جمعي هيئت مديره
و مدير عامل باشگاه استقلال تهران

اعضاي هيئت مديره باشگاه استقلال تهران بمنظور همدردي با هواداران اين تيم در حذف از ليگ قهرمانان آسيا از سمت خود استعفا كردند.
پس از آنكه صبح ديروز اين تيم از ليك قهرمانان آسيا حذف شد هيئت مديره اين تيم عصر امروز تشكيل جلسه دادند و در واكنش به اين اتفاق به صورت دسته‌جمعي استعفا كردند.
در پايان اين نشست با استعفاي مقداد نجف نژاد مدير عامل اين تيم موافقت شد.

علي‌آبادي خواستار حذف متخلفان استقلال از صحنه اجرايي ورزش شد
رئيس سازمان تربيت‌بدني با ابراز تاسف از حذف استقلال از ليگ قهرمانان آسيا، خواستار برخورد و حذف متخلفان از صحنه اجرايي ورزش شد.
به گزارش پايگاه خبري ورزش، معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان تربيت بدني در نامه‌اي به كيومرث هاشمي با ابراز تاسف شديد از سهل انگاري پيش آمده و حذف استقلال از ليگ قهرمانان باشگاه‌هاي آسيا، خواستار برخورد با متخلفان و بركناري آنها از صحنه اجرايي ورزش شد.
در نامه محمد علي‌آبادي به كيومرث هاشمي، معاون سازمان و رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني و حرفه اي آمده است: وصول خبر حذف قطعي استقلال از ليگ قهرمانان باشگاه‌هاي آسيا كه به دليل سهل انگاري و بي‌توجهي برخي اعضاي آن باشگاه به وقوع پيوست،‌ موجب تأثر شديد خانواده بزرگ ورزش و جريحه دار شدن احساسات ميليون‌ها هوادار علاقمند به اين تيم بزرگ و خوش نام در داخل و خارج از كشور شد و علاوه بر محروميت باشگاه از يك فرصت بزرگ ورزشي در سطح آسيا كه با صرف هزينه هاي هنگفت به دست آمده بود،‌ موجبات خدشه دار شدن نام جامعه فوتبال شد و مشتاقان بيشمار فوتبال و باشگاه استقلال را متأثر و نگران و هواداران عزيز اين باشگاه را از حق طبيعي خود محروم ساخت.
در ادامه اين نامه آمده است: به قيد فوريت نسبت به تشكيل كار گروهي مركب از افراد ذيصلاح و صاحبنظر اقدام و نسبت به بررسي علل و عوامل اين موضوع پرداخته و مقصران اين بي توجهي غير قابل گذشت را معرفي و از كار بركنار كنند. اينجانب تمامي اختيارات خود را در اين زمينه به جنابعالي واگذار مي‌كنم و توقع دارم با سرعت و دقت اين موضوع را پيگيري و تصميم لازم را اتخاذ و اقدام كنيد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

شنونده در شب
The Night Listener

کارگردان: پاتريک استتنر. فيلمنامه: آرميستيد مائوپين، تري اندرسون، پاتريک استتنر بر اساس رماني از آرميستيد مائوپين. موسيقي: پيتر ناشل. مدير فيلمبرداري: ليزا رينزلر. تدوين: اندي کاير. طراح صحنه: مايکل شاو. بازيگران: رابين ويليامز[گابريل نون]، توني کولت[دانا دي. لوگاند]، جو مورتون[اشي]، بابي کاناواله[جس]، روري کالکين[پيت دي. لوگاند]، ساندرا اوه[آنا]. ٩١ و ٨٢ دقيقه. محصول ٢٠٠٦ آمريکا.
گابريل نون نويسنده اي که به تازگي از محبوب خود جدا شده است، با قبول پيشنهاد ناشرش براي خواندن دست نوشته يک رمان با سرگذشت پر تلاطمي آشنا مي شود. اين رمان درباره پسر سيزده ساله اي به نام پيت لوگاند است که مورد تجاوز جنسي قرار گرفته است. گابريل تصميم مي گيرد پسرک را بيابد و با وي ارتباط برقرار کند. گابريل در مي يابد که پيت از سوي زني به نام دانا به فرزندي پذيرفته شده است. گابريل با پيت آشنا مي شود، اما پس از مدتي به اين فکر مي افتد که دانا شخصي خيالي است که پيت او را خلق کرده است. گابريل مي کوشد تا رازهاي پيرامون پيت و دانا را کشف کند، اما همزمان خاطرات دردناک گذشته خودش نيز به طرف او هجوم مي آورند.

چرا بايد ديد؟
چند سالي است که ويليامز به همراه بالا رفتن سن خود مي کوشد تا تصويري که از خود به عنوان بازيگر اختصاصي نقش هاي کمدي ساخته بود، با پذيرش نقش هاي درام و حتي منفي در نزد تماشاگر از ميان برده و به آنها بقبولاند که قادر به ايفاي هر نقشي است[البته اين کار ممکن است تصوير او را در نزد تماشاگران نسل جديد به عنوان يک کمدين خدشه دار و حتي غير قابل باور کند] و حال پس از بيخوابي و سفيدي پهناور بار ديگر در درامي جنايي و راز آميز شرکت کرده است. ويليامز اين بار نقش شخصيت راز آميز نويسنده اي را بازي مي کند که از سوي آرميستيد مائوپين نويسنده داستان يک شهر خلق شده است. مائوپين ٦٤ ساله نويسنده کتاب شش جلدي داستان يک شهر اساساً خبرنگار است و کتاب هاي او نيز بر تجارب روزنامه نگاري وي متکي است. سه جلد اول کتابهاي او به فيلم هاي تلويزيوني تبديل شده و شنونده در شب که شش سال قبل منتشر شد، اولين کتاب اوست که دستمايه فيلمي سينمايي قرار مي گيرد. شنونده در شب که به ادعاي او و کارگردان فيلم بر اساس داستاني واقعي ساخته شده، از فيلم هاي کم هزينه هاليوود محسوب مي شود که بودجه ٤ ميليون دلاري آن در مناسبات امروز هاليوود مبلغ مهمي نيست. اما زماني که همين فيلم در نمايش اوليه خود دو برابر اين مبلغ را برمي گرداند، يک موفقيت صد در صد خلق مي شود. موفيتي که نه فقط مديون ساختار هيچکاک گونه اثر، که مديون شهرت ويليامز و توني کولت هم هست.
پاتريک استتنر که در سال ١٩٩٦ با فيلم Flux شروع به فيلمسازي کرد، با دريافت جايزه بهترين فيلم کوتاه جشنواره اوپسالا براي همين فيلم نشان داد که کارگرداني در حال متولد شدن است. فيلم بعدي او کار بيگانگان در جشنواره سندنس نامزد دريافت جايزه بزرگ هيئت داوران شد و از جشنواره هاي پاريس و سن فرانسيسکو جوايز با ارزشي به دست آورد. شنونده در شب سومين فيلم و اولين فيلم بزرگ اوست که نشان از استعداد و قدرت کارگرداني اش دارد. ديدن اين فيلم توصيه قطعي من به کساني است که سويه تاريک رابين ويليامز را مي پسندند و از تريلر خوش شان مي آيد!
ژانر: درام، راز آميز، تريلر..
 

دانلود فيلم
این فیلم را می توانید از طریق لینکهای زیر دانلود کنید

سرور  بک
http://rapidshare.com/files/9831051/N_Slush.part1.rar
http://rapidshare.com/files/9831710/N_Slush.part2.rar
http://rapidshare.com/files/9832347/N_Slush.part3.rar
http://rapidshare.com/files/9832959/N_Slush.part4.rar
http://rapidshare.com/files/9833704/N_Slush.part5.rar
http://rapidshare.com/files/9834375/N_Slush.part6.rar
http://rapidshare.com/files/9834947/N_Slush.part7.rar

سرور دو
http://rapidshare.de/files/29540172/No4noy_slushatel.part1.rar
http://rapidshare.de/files/29540166/No4noy_slushatel.part2.rar
http://rapidshare.de/files/29540173/No4noy_slushatel.part3.rar
http://rapidshare.de/files/29540158/No4noy_slushatel.part4.rar
http://rapidshare.de/files/29540161/No4noy_slushatel.part5.rar
http://rapidshare.de/files/29540174/No4noy_slushatel.part6.rar
http://rapidshare.de/files/29540160/No4noy_slushatel.part7.rar
http://rapidshare.de/files/29540104/No4noy_slushatel.part8.rar

سرور سه
http://www.filefactory.com/file/8829f4
http://www.filefactory.com/file/c92244
http://www.filefactory.com/file/1cc652
http://www.filefactory.com/file/3a8b87
http://www.filefactory.com/file/7ace9c
http://www.filefactory.com/file/5130fd
http://www.filefactory.com/file/b45895
http://www.filefactory.com/file/620072


راهنمای دانلود

بعد از اینکه روی لینک فایل مربوطه کلیک کردید، صفحه ای باز می شود که وارد سای ت Rapidshare می شوید. در صفحه باز شده جدولی را مشاهده می کنید که در انته ای آن دو کلید وجود دارد: Free و Premium
باید رو ی Free کلیک کنید تا صفحه مربوط به دانلود باز شود. در وسط صفحه شمارنده ای بصورت معکوس از عدد 60 شروع به شمارش می کند. وقتی شمارنده به صفر ر سید، در همان قسمت منوی جدیدی باز می شود، بعد از وارد کردن کد امنیتی که در همانجا نوشته شده است (و معمولا 3 کاراکتری می باشد)، روی Download From Mirror کلیک کنید تا شروع به دانلود فایل مورد نظرتان کند.
تذکر مهم: در هنگام دانلود از سایت Rapidshare و سایتهای اینچنینی، حتما باید نرم افزار مخصوص دانلود مثل (DAP و ... ) غیرفعال باشند و نباید توسط چنین نرم افزارهای دانلود کنید، چون موفق نخواهید شد!
بعد از دانلود همه قسمتها، فايل قسمت اول را اجرا کنيد، تا فيلم Extract و آماده نمايش شود.

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

آلبوم جديد امید نوری
 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

موزيک ابتدايی و انتهایی سريال آدمخوار

موزیک ابتدایی سریال آدمخوار(بی کلام)

موزیک ابتدایی سریال آدمخوار (احسان خواجه امیری)

لينک دانلود غيرمستقيم مي باشد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

عکس برداری از روی فیلم توسط Video Snapshots Genius v1.1
 

آیا تا به حال برای شما این موضوع پیش آمده است که نیاز به تهیه یک عکس از روی یک فیلم را داشته باشید. به عنوان مثال قصد این را دارید تا از روی یک فیلم عروسی و یا یک فیلم خانوادگی تعدادی عکس تهیه کنید.همان طور که مطلع می باشید تهیه عکس از روی فیلم از روش های معمولی مانند استفاده از کلید Printscreen در صفحه کلید امکان پذیر نمی باشد. نرم افزارهایی هم که برای این منظور طراحی شده اند این وظیفه را با تهیه عکس با کیفیت بسیار پایین انجام می دهند.

نرم افزاری را امروز به شما معرفی می کنیم که به کمک آن شما می توانید از روی فیلم های خود عکس های متعدد را همانند کیفیت فیلم تهیه کنید.

 

Video Snapshots Genius نام نرم افزاری است که شما به کمک آن می توانید به راحتی از روی تصاویر اقدام به تهیه عکس نمایید. این نرم افزار

این توانایی را در اختیار شما قرار می دهد تا از از روی فایل های تصویری با فرمت MPEG, AVI, WMV, DivX, RealMedia, QuickTime و DVD اقدام به تهیه عکس و ذخیره سازی آن ها به فرمت های مختلفی نظیر BMP, JPEG, GIF, PNG و TIFF نمایید.

همچنین شما در این نرم افزار می توانید با انجام تنظیمات زمانی برنامه را طوری تنظیم نمایید تا در طی زمان های معیین و با توجه به فواصل زمانی مشخص اقدام به عکس برداری از روی تصاویر نماید.

همچنین این نرم افزار دارای ابزار نمایش عکس و همچنین دارای ابزاری برای ویرایش عکس می باشد که به کمک آن می توانید شفافیت و روشنایی ، رنگ و دیگر تنظیمات مربوط به عکس را اعمال نمایید.

 

جزئیات کامل تر به زبان سایت سازنده ....

  تصویری از محیط نرم افزار
  English Explanations

 

لينک دانلود
لينک دانلود غيرمستقيم مي باشد. براي دانلود از rapidshare بعد از باز کردن لينک به پايين صفحه رفته و بر روي دکمه free کليک کنيد. سپس پس از اتمام وقتي که در ميان صفحه است کد امنيتي ظاهر مي شود که با وارد کردن آن در محل مخصوص و کليک براي دانلود برنامه را مي توانيد دانلود کنيد.
نکته: در صورت دانلود به صورت free از رپيد شما امکان استفاده از برنامه هاي مديريت دانلود را نداريد و با برنامه دانلود مرورگر خود بايد دانلود کنيد


 

دنیای موبایل

ARS Server

برنامه كنترلينگ (دوربين مدار بسته) براي گوشيهاي سري 60 نوکيا

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


ناگهان پرده برانداخته​ای یعنی چه

ناگهان پرده برانداخته​ای یعنی چه
زلف در دست صبا گوش به فرمان رقیب
شاه خوبانی و منظور گدایان شده​ای
نه سر زلف خود اول تو به دستم دادی
سخنت رمز دهان گفت و کمر سر میان
هر کس از مهره مهر تو به نقشی مشغول
حافظا در دل تنگت چو فرود آمد یار

 

مست از خانه برون تاخته​ای یعنی چه
این چنین با همه درساخته​ای یعنی چه
قدر این مرتبه نشناخته​ای یعنی چه
بازم از پای درانداخته​ای یعنی چه
و از میان تیغ به ما آخته​ای یعنی چه
عاقبت با همه کج باخته​ای یعنی چه
خانه از غیر نپرداخته​ای یعنی چه

 

 
 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 
 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

اِیاك و مصاحبة الشریر ، فاِنه كالسیف المسلول یحسن منظره و یقبح اَثره
از همراهی و رفاقت با آدم شرور بپرهیز ،زیرا كه او مانند شمشیر برهنه است كه ظاهرش نیكو و اثرش زشت است.
امام جواد (ع)

 

 

نکات ريز خانه داري
mitramrz@yahoo.com

بخش دوم : نکاتی درباره ی نگهداری و استفاده از مواد غذایی

شناخت ماهی تازه
هنگام خرید ماهی دقت کنید که تازه باشد . برای تشخیص یک ماهی تازه علایم و روش های گوناگونی وجود دارد که در زیر به چند مورد آن اشاره می کنیم :
** چشم : چشم های ماهی باید روشن و شفاف و اندکی بر آمده باشد . ماهی کهنه و یا مانده دارای چشمانی فرو رفته ، کدر و یا نیمه باز هستند .
**فلس : فلس های ماهی باید درخشان باشد و به اصطلاح برق بزند و محکم و سالم به پوست چسبیده باشد . فلس های کدر و ریخته دلیل کهنگی ماهی می باشد .
** اگر ماهی تازه صید شده را در یک ظرف آب بیاندازیم ، ماهی زیر آب فرو می رود ، اما اگر روی آب آمد بدانید که ماهی کهنه و مانده است .

 

 

آرایشی - بهداشتی
amoozesh_v_sh@yahoo.com

چگونه ميتوان کبودي زير چشم را کم کرد؟

کبودي زير چشم مشکلي است که اکثر خانمها با آن مواجه هستند. کبودي و پف زير چشم اکثر به خاطر استرس، بيخوابي و گاهي اوقات هم ارثي است. اين کبودي در حقيقت ناشي از جريان خون زياد در مويرگهاي اين قسمت از صورت است که ناشي از مشکلاتي است که در بالا گفته شد.
براي رفع اين کبودي و ورم، بايد از کرم هاي زير چشمي استفاده کنيد که منشا گياهي و دريايي داشته باشند تا اين رگها را آرامش داده و حالت مرطوب کنندگي هم داشته باشند. اين کرم را صبح و شب با ضربه هاي آرام به زير چشم خود بماليد تا اين جريان خون را هماهنگ کرده و جلوي تورم را بگيرد.
بالاخره پاک کردن آرايش...
توجه داشته باشيد که پاک کردن آرايش هم به اندازه خود آرايش کردن اهميت دارد. قبل از خواب، با استفاده از يک شير پاک کن خوب آرايش و چربي و کثيفي را به خوبي از روي پوست خود پاک کنيد تا شب آرام و خوبي داشته باشيد.

ادامه دارد...

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

هوشنگ بر دیوان پیروز می شود
سپس هوشنگ:
جدا کرد گاو و خر و گوسفند
به ورز آورید آنچه بد سودمند
چو سنجاب و قاقم چو روباه گرم
چهارم سمورست کش موی نرم
ببخشید و گسترد و خورد و سپرد
برفت و جز از نام نیکو نبرد
دوران تهمورث اما زمان پیروزی بر دیوان است. نبرد به انجام رسیده و فرهنگ و یکجا نشینی پیروز شده است.

کار بافتن و رشتن و ساختن ارج یافته و دیوو دشمن به بند آمده است:
پس از پشت میش و بره پشم و موی
برید و به رشتن نهادند روی
ز مرغان همان آن که بد نیک ساز
چو باز و چو شاهین گردن فراز
چو این کرده شد، ماکیان و خروس
کجا برخروشد گه زخم کوس ....
تهمورث دیوان را به بند می کشد و از آنان خط نوشتن را می آموزد:
نبشتن به خسرو بیاموختند
دلش را به دانش بر افروختند

ادامه دارد ...

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

معلم : هوشنگ ، می توانی بگوئی فرق مرد متاهل با مرد مجرد چیست ؟
هوشنگ : بله ..... مرد مجرد روی پیراهنش دگمه ندارد ، مرد متاهل اصلا پیراهن ندارد

*********************

چو عیسی گر توانی خفت بی جفت مـد ه نـقــد تجرد را زکـف مفــت

به گلخن پشت بــر خاکستـــر گرم بـه از پهــلوی زن بــر بستــر نــرم
جامی
********************

مــولــیـر ، هنرمند و نمایشنامـه نویس فــرانسوی ، گفتـه است : عشــق اغـلـــب مــیـو ه ازدواج است
ویلیام وایچرلی به او چنین جواب می دهد : ازدواج برای ازدیاد عشـق مـاننــد قمــار بــرای ثــروتمنـــد شــدن اســت ، سرمـایه مختصـری هم که قبــلا داشتــه اید ، می بازید

*********

اسکار وایلد ، نویسنــده معروف انگلیـــسی نیــز می گویـــد : آدم باید همیشـــه عاشـــق باشــد . از این رو ، مرد نبــاید ازدواج کنـــد

********

به عقیـــده ولتــر ، نویسنـــده طنــز پرداز فــرانســـوی نیز : عشق شیرینتـــر از ازدواج اســــت برای اینــــکه رمـــان هـــم شیـــریـــن تــر از تــاریــخ اســـت

********

ایـن جمـلـه کــوتــاه هــم از شوســر است : نــوکـــر د ر عشـــق و اربــاب د ر ازد واج

*******

لوئیز . ن پارکر نیز با شوســر هم عقیده اســت و به صراحـــت می گــوید : تمام کســانی کـه به خاطــر عشــق ازدواج می کننــد ، یــا زنان خود را کتــک می زننـــد یــا از دســـت آنان می گــریــزنــد 

ادامه دارد ...

 

 

مشکان
info@moshkan.com

سه شنبه: يادي از شهيدان

به ياد سردار شهيد «سيدمرتضي مؤمن»
امام تنها مؤذن گلدسته اسلام غريب است

سردار شهيد سيدمرتضي مؤمن در يك صبح جمعه سال 1330 در روستاي خمارآباد جنوب شهر خون و قيام ورامين به دنيا آمد. در سال 42 شاهد كفن پوشيدن پدر و قيام او بر عليه رژيم شاه و مصدوميتش در پل باقرآباد ورامين بود. دوران تحصيل را همراه با كمك به پدر در زمين كشاورزي گذراند. در سال 1353 عليرغم ميل باطني وارد مخابرات شد و بخاطر استعداد، تقوا، شهامت، شجاعت و مديريت مدبرانه و كسب اعتماد در سال 1366 به مديريت شبكه هوايي جنوب شرق تهران منصوب شد.
او مبارزه را از پدر و تقوا را از مادر و شب زنده داري را از اجدادش به ارث برده بود. از سال 1354 با مبارزين و مخالفين رژيم هماهنگ بود و در حادثه سال هاي 56 و 57 عملا فرماندهي بسياري از تظاهرات و مديريت بسياري از جلسات را به عهده داشت. در زمان جنگ هم فرمانده محور سقز، بانه بود.
در وصيت نامه اش مي گويد: «امام و ياران امام را تنها نگذاريد چرا كه امام تنها مؤذن گلدسته اسلام غريب است.»
سردار شهيد سيدمرتضي مؤمن پس از ماهها حضور در جبهه آخرين بار در جوار مقام معظم رهبري براي سركوبي منافقين وارد عمليات مرصاد شد و پس از آن به جنگ احزاب ملحد كومله و دمكرات شتافت و در يك جنگ نابرابر در محور سقز، بانه بدست پليدان سربريده شد و در تاريخ 17/5/67 به شهادت رسيد. اكبر سليماني

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

 سوره: سورة النساء آيات: 176 محل نزول: مدینه

لاَّ يُحِبُّ اللّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوَءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاَّ مَن ظُلِمَ وَكَانَ اللّهُ سَمِيعًا عَلِيمًا 148 إِن تُبْدُواْ خَيْرًا أَوْ تُخْفُوهُ أَوْ تَعْفُواْ عَن سُوَءٍ فَإِنَّ اللّهَ كَانَ عَفُوًّا قَدِيرًا 149 إِنَّ الَّذِينَ يَكْفُرُونَ بِاللّهِ وَرُسُلِهِ وَيُرِيدُونَ أَن يُفَرِّقُواْ بَيْنَ اللّهِ وَرُسُلِهِ وَيقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَكْفُرُ بِبَعْضٍ وَيُرِيدُونَ أَن يَتَّخِذُواْ بَيْنَ ذَلِكَ سَبِيلاً 150 أُوْلَـئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ حَقًّا وَأَعْتَدْنَا لِلْكَافِرِينَ عَذَابًا مُّهِينًا 151 وَالَّذِينَ آمَنُواْ بِاللّهِ وَرُسُلِهِ وَلَمْ يُفَرِّقُواْ بَيْنَ أَحَدٍ مِّنْهُمْ أُوْلَـئِكَ سَوْفَ يُؤْتِيهِمْ أُجُورَهُمْ وَكَانَ اللّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا 152 يَسْأَلُكَ أَهْلُ الْكِتَابِ أَن تُنَزِّلَ عَلَيْهِمْ كِتَابًا مِّنَ السَّمَاء فَقَدْ سَأَلُواْ مُوسَى أَكْبَرَ مِن ذَلِكَ فَقَالُواْ أَرِنَا اللّهِ جَهْرَةً فَأَخَذَتْهُمُ الصَّاعِقَةُ بِظُلْمِهِمْ ثُمَّ اتَّخَذُواْ الْعِجْلَ مِن بَعْدِ مَا جَاءتْهُمُ الْبَيِّنَاتُ فَعَفَوْنَا عَن ذَلِكَ وَآتَيْنَا مُوسَى سُلْطَانًا مُّبِينًا 153 وَرَفَعْنَا فَوْقَهُمُ الطُّورَ بِمِيثَاقِهِمْ وَقُلْنَا لَهُمُ ادْخُلُواْ الْبَابَ سُجَّدًا وَقُلْنَا لَهُمْ لاَ تَعْدُواْ فِي السَّبْتِ وَأَخَذْنَا مِنْهُم مِّيثَاقًا غَلِيظًا 154

 

ترجمه فارسي مکارم

خداوند دوست ندارد كسى با سخنان خود، بديها(ى ديگران) را اظهار كند; مگر آن كس كه مورد ستم واقع شده باشد خداوند، شنوا و داناست «148» اگر نيكيها را آشكار يا مخفى سازيد، و از بديها گذشت نماييد، خداوند بخشنده و تواناست (و با اينكه قادر بر انتقام است، عفو و گذشت مى‏كند) «149» كسانى كه خدا و پيامبران او را انكار مى‏كنند، و مى‏خواهند ميان خدا و پيامبرانش تبعيض قائل شوند، و مى‏گويند: «به بعضى ايمان مى‏آوريم، و بعضى را انكار مى كنيم‏» و مى‏خواهند در ميان اين دو، راهى براى خود انتخاب كنند «150» آنها كافران حقيقى‏اند; و براى كافران، مجازات خواركننده‏اى فراهم ساخته‏ايم «151» (ولى) كسانى كه به خدا و رسولان او ايمان آورده، و ميان احدى از آنها فرق نمى‏گذارند، پاداششان را خواهد داد; خداوند، آمرزنده و مهربان است «152» اهل كتاب از تو مى‏خواهند كتابى از آسمان (يكجا) بر آنها نازل كنى; (در حالى كه اين يك بهانه است;) آنها از موسى، بزرگتر از اين را خواستند، و گفتند: «خدا را آشكارا به ما نشان ده! و بخاطر اين ظلم و ستم، صاعقه آنها را فرا گرفت سپس گوساله (سامرى) را، پس از آن همه دلايل روشن كه براى آنها آمد، (به خدايى) انتخاب كردند، ولى ما از آن درگذشتيم (و عفو كرديم) و به موسى، برهان آشكارى داديم «153» و كوه طور را بر فراز آنها برافراشتيم; و در همان حال از آنها پيمان گرفتيم، و به آنها گفتيم: س‏خ‏للّه(براى توبه،) از در (بيت المقدس) با خضوع درآييد!» و (نيز) گفتيم: «روز شنبه تعدى نكنيد (و دست از كار بكشيد!)» و از آنان (در برابر همه اينها،) پيمان محكمى گرفتيم «154»  

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

 

بخش دوم

مطالب ارسالی ديگر اعضا

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

panyz621@yahoo.com

پيام عشق

زندگي را از طبيعت بياموزم آموخته ام که
چون بيد متواضع باشم،
چون سرو ، راست قامت،
مثل صنوبر ، صبور ،
بلوط، مقاوم ، مثل
مثل رود، روان
مثل خورشيد با سخاوت و
مثل ابر با كرامت باشم
اگر مايلم پيام عشق را بشنوم ، خود نيز بايستي آن را ارسال كنم

 

 

zh_s_2003@yahoo.com

سلام دوستان گلم. اميد وارم كه خوب باشيد خيلى معذرت ميخوام كه چند مدت است كه براتون شعراى خوب نميفرستم من هيوا هستم از كوردستان عراق اون ايميلى كه براى دوستان گلم به روزانه مطلب ميفرستادم به سرقت رسيده من از اقا سيامك و زهرا خانم ابجى عزيزم كه روزيتا هستم ميخواهم به اين ايمل با من در تماس باشند hiwa_m22
از مدير گروه خيلى ممنون
برادرتون هيوا از كوردستان عراق

 

 

bidari57@yahoo.com

این همه دیوانه ، بیرون قفس!

همه در عجبند که دیوانه ای از قفس پرید و من در عجبم که این همه دیوانه در شهر می لولند و برای دیگران قفس می سازند و صدای کسی هم درنمی آید!
همه در عجبند که شهرام جزایری چرا و چگونه و به کجا گریخت . من در عجبم که ده ها آقازاده دم کلفت تر از جزایری ، نه که فرار نمی کنند بلکه عدالت خواهان را فراری می دهند و هر دهانی که بخواهد به عدالت باز شود گل می گیرند! کافی است پا روی دمشان بگذاری ، عالم و آدم را بر سرت آوار می کنند. مگر دهان احمدی نژاد را گل نگرفتند وقتی گوشه ای از مفاسد دانشگاه آزاد را افشا کرد؟ مگر آن طلبه بدبخت سیرجانی را به جرم افشای زمین خواری به چند ماه هلفدانی محکوم نکردند؟
نه دوست عزیز! با پارچه کثیف نمی توان شیشه را پاک کرد! باید آهنگ دیگری ساز کرد.

 

 

H.Ekbatan@NIOC-KEPCO.COM

بهار را باور کن
باز کن پنجره ها را که نسیم روز میلاد اقاقی ها را جشن میگیرد
و بهار،روی هر شاخه ،کنار هر برگ ،شمع روشن کرده است
همه چلچله ها برگشتند و طراوت را فریاد زدند
کوچه یکباره آواز شده است و درخت گیلاس هدیه جشن اقاقی ها را گل به دامن کرده است
حالیا معجزه باران را باور کن
و سخاوت را درچشم چمنزار ببین
و محبت را در روح نسیم
که در این کوچه تنگ
با همین دست تهی
روز میلاد اقاقی ها را جشن می گیرد

فریدون مشیری

 

 
helia_k48@yahoo.com

ضرب المثلها و اصطلاحات انگلیسی (8)

با سلام حضور دوستان و عرض به خدمت علاقمندان ضرب المثلها و اصطلاحات انگلیسی:
سری آخر ضرب المثلها را امروز ارسال می کنم از دست این ضرب المثلهای قلمبه, سلمبه راحت بشید و از این به بعد یکسری لغات انگلیسی که از نظر املایی خیلی به هم نزدیک ولی از لحاظ معنی کاملا با هم متفاوتند و همچنین اصطلاحات ریز ولی مهم که در ترجمه و مکالمه بدردمون می خورند را ارسال خواهم کرد.
1.a garden full of weeds عالم بی عمل زنبور بی عسل .
2.you can not get blood out of astoneکف دستم را بو نکردم .
3.i have had enough,thanks alotبرای هفت پشتم بس.
4.there is only tow possibilityesاز دو حال خارج نیست.
5.let,s have a breakبیایید یک استراحتی داشته باشیم.
6.i,ll eat my hat if i don,t do itاگر اینکار را نکنم اسمم را عوض می کنم.
7.many a little makes a mikleهمان مفهوم پایینی
7.little and often fills the purseاندک اندک جمع شود وانگهی دریا شود.
8.he is no foolآنقدر ها هم احمق نیست.
10.he doesn,t have a clueچیزی سرش می شود.
11.what he hell do you want?به چه کوفتی می خوای؟
12.stand a good chanceشانس داشتن.
13.to have the luck of devilشانس زیاد داشتن.
14.burn the mid nightزیاد درس خواندن.
15.you have become cocky latelyتازگی ها دم در آوردی.
16.he has a great deal pullالاغش میرود.
و اینم به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز تقدیم به همهء ایرانیان عزیز
Many happy returus of the day.صد سال به این روزها
You did a good job دستتان درد نکند.
خوش باشید .................هلیا تا بعد

 

 

chehrzad332@yahoo.com

يک ايميل دريافتي

سلام به آقا مبين و همه دوستان گروه
در مورد مسئله هسته اي و مسائل اخير که داره در سطح جهاني و منطقه اتفاق مي افته، مي خواستم نظر شخصي خودم را بگم.
واقعا بی‌شرمی است که تمام دنیا دارد بخاطر دو بهانه‌ی کاملا دروغ، آمریکا را در این ماجرا فعالانه یا با سکوتش همراهی می‌کند.
چه کسی تا حالا سندی برای اینکه ایران دارد بمب اتمی درست می‌کند پیدا کرده است؟ ایران تا حالا کدام بند از NPT را نقض کرده است که دارند با آن این طوری تا می‌کنند، در شرایطی که به اسراییل و پاکستان و هند که حتی آن را امضا هم نکرده‌اند، نیروگاه اتمی که هیچ، اجازه‌ی ساختن سلاح اتمی داده‌اند؟
حتی اگر ایران نیت ساختن سلاح اتمی را داشته باشد، از کی تا حالا قوانین بین‌المللی بر اساس نیت کشورها، حتی قبل از اینکه به آن عمل کرده باشند، آن‌ها را مجازات می‌کند؟
برای دخالت در عراق هم که تا حالا همه‌ی سندهایشان قلابی از کار درآمده و خودشان هم دیگر از آن دفاع نمی‌‌کنند. بجز این، حتی بر فرض دخالت ایران، مگر همین الان عربستان رسما نگفته که دارد سنی‌های جنگجوی عراق را بر ضد شیعه‌ها همه جوره ساپورت می‌کند؟ مگر خود آمریکا کم در کشورهای دیگر دخالت نظامی می‌کند؟ آیا مثلا ایران حق دارد به فرانسه برای اینکه به مسیحیان لبنان کمک می‌کرد اعلام جنگ بدهد؟
دنیای خرتوخری شده است. سازمان‌های جهانی، همان‌طور که خیلی‌ها از جمله نگری و هارت در کتاب بی‌نظیرشان Empire گفته‌اند، تبدیل به ابزارهای اعمال قدرت آمریکا یا همان امپایر شده‌اند، در لباسی ظاهرا بی‌طرفانه. از دیده‌بان حقوق بشر بگیر تا سازمان ملل. هر جا آمریکا بخواهد از طریق آنها کارش را پیش می‌برد و آنها هم زور ندارند جلوی بزرگترین منابع مالی‌شان که همانا آمریکا است بایستند. وا می‌دهند تا لااقل لذتش را، بقول آن جوک، ببرند.

 

 

peyman_mb2006@yahoo.com

آقای قلعه نوعی وقت دادن جریمه است
 

((تیم فوتبال استقلال تهران بارای کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا به طور رسمی از شرکت درمسابقات جام باشگاههای آسیا محروم شد.))

روز گذشته خبرفوق درصدر اخبار ورزشی کشور قرارگرفت وکاری که نبایدانجام میشد، صورت گرفت.استقلال که بعداز چندین سال نایب قهرمانی درلیگ برتر و تقدیم قهرمانی درهفته آخر به تیم های دیگر، سال گذشته قهرمان دوره پنجم لیگ شده بود، امسال باید در مسابقات جام باشگاههای آسیا شرکت میکرد. اما همچناکه مستحضرید به خاطر بی کفایتی و بی تجربگی مسئولان این باشگاه به راحتی آب خوردن از مسابقات حذف شد. بحث اینکه چرا وچگونه این امر صورت گرفته مورد نظر نیست، که البته در روزهای اخیر مطالب زیادی دراین باره گفته وشنیده شده است.
موضوع مهمی که مرا برای اولین بار وادار به نوشتن در روزانه وزین وادار کرده است، مصاحبه امیرخان قلعه نوعی ژنرال فوتبال ایران! است که در مصاحبه روز 23 بهمن خود با اخبار ورزشی ضمن تائید اینکه باگذشت یکروزاز مهلت قانونی هنوز اسامی ارسال نشده است، آنرا مهم ندانسته و میگوید: نگران نباشید، فوقش جریمه میکنند که آنرا (حتما ازجیب بیت المال) میپردازیم. روی سخن بنده با آقای قلعه نوعی است.
آقای قلعه نوعی! حالاموقع دادن جریمه است. اما نه به کنفدراسیون فوتبال آسیا بلکه به هواداران تیم استقلال. هواداری که در سوزناکترین شبهای سال ، شب را پشت در استادیوم آزادی صبح میکند، به امید اینکه فردایش شاهد ناز ستاره های کاغذی باشد. هواداری که پول توجیبی و یا دستمزد چندروزه خود را جمع میکند تا دربدترین شرایط ممکن به تماشای بازی تیم شما بنشیند و گلویش را به خاطر شما وبازیکنانتان پاره کند و جالب آنجاست که وقتی به حق برعلیه شما شعارداده واز نحوه بازی تیمتان انتقاد میکند، منت گذاشته و عشق به مردم را به رخشان میکشید. صدالبته عشقی که باعدم پرداخت حقوق چندمیلیونی یکماه شما، به نفرت و بی انگیزگی تبدیل میشود.
ژنرال! هیچ وقت یادم نمیرود که درآخرین مسابقه استقلال و پرسپولیس که دوماه پیش برگزارشد، برنامه ورزش یک ، شب قبل از مسابقه گزارشی را از ورودی های مختلف استادیوم آزادی تهیه کرده بود و درآن جوانی که خود را طرفدار استقلال میخواند و چند پتو به دور خود پیچیده بود، اظهارمیکرد که از فرط سرما خوابش نمیبرد. و بدتر آنکه میگفت: سه روز است که از بم به تهران آمدم و بلیط دو هزار تومانی را بیست ودو هزار تومان(یازده برابر) خریدم و حالا پولی برای برگشت به شهرم ندارم وهمه اینها فقط به عشق استقلال است وبس. بگذریم که آن بازی به نفع پرسپولیس تمام شد.
سرمربی محترم تیم ملی! اگر لیاقت وجراتش را دارید، بروید وآن جوان و هزاران جوان مانند او را پیدا کنید و جریمه و هزینه این همه وقت وانرژی به هدر رفته آنان را بدهید.
ژنرال! هواداران لشگرت، انتظاردرخشش در آسیا را داشتند اما نه با منت گذاشتن و قهر کردن و قراردادها و ماشینهای آنچنانی، فقط با یک جو غیرت که البته انتظاری بود بی پایان... یاعلی!

 

.

ashoora63_ht@yahoo.com

قطار هسته اي ايران هرگز نمي ايستد
 

از بزرگي شنيده بودم كه مقابله ما و دشمنان مانند جاده اي است كه دو ماشين با تمام سرعت به سمت يكديگر در حال حركتند. در اين مسير كسي موفق خواهد شد كه فرمان و ترمز اتومبيل خود را بكند و به پيش برود. چون در اين صورت اتومبيل مقابل مجبور خواهد شد كه در اخرين لحظه كنار بكشد.
احمدي نژاد هم در سخنراني اخير آب پاكي را روي دست همه دشمنان و مرعوبان ريخت و گفت : " ايران فناوري توليد سوخت را در اختيار دارد و اين قطاري است كه در حال حركت است و ترمز و دنده عقب ندارد. چون ما در سال گذشته ترمز و دنده عقب آن را كنده و دور انداخته‌ايم".
با اين جملات حساب شده رئيس جمهور، چه مرعوبان داخلي و چه دشمنان و زياده خواهان خارجي روياهاي خود را برباد رفته ديدند و به معناي واقعي كلمه ملتفت شدند كه ديگر بحث از تعليق، توقف يا عقب نشيني در مساله هسته اي ايران هيچ معنا و جايگاهي ندارد.
اظهارات موثر رئيس جمهور آنچنان دشمنان را سردرگم كرد كه با فاصله چند ساعت، رايس وزير امور خارجه آمريكا با واكنشي منفعلانه گفت: "به دنده عقب نیازی نیست، همان دکمه توقف را فشار دهید. اگر ایران این کار را بکند، آمریکا حاضر است گفتمان سیاسی با ایران را شروع کند. در صورت توقف این قطار، امیدوارم با همتای ایرانی ام ملاقات کنم".
اظهارات حساب شده رئيس جمهور علاوه بر آنكه منجر به واكنش عاجزانه رايس و خواهش از ايران براي مذاكره شد، بلكه برتري گفتمان رئيس جمهور مكتبي ايران را بر همگان مشخص ساخت.
همه آگاهان به مسائل ديپلماتيك و علوم ارتباطات مي دانند كه استناد مسئول يك كشور (رايس) به سخنان مسئول يك كشور ديگر (احمدي نژاد) به معناي پذيرش تفوق(برتري) گفتمان مسئولي است كه به سخنانش استناد شده است.
احمدي نژاد به سرعت در حال به دست گرفتن فضاي خبري دنياست كه نتيجه آن چيزي جز ناكارآمد شدن فضاسازي رواني رسانه هاي بيگانه عليه ايران نخواهد بود. به همين علت است كه رايس بلافاصله به تك تك سخنان رئيس جمهور واكنش نشان مي دهد تا فضاي خبري دنيا مجذوب سخنان مدبرانه احمدي نژاد كه در راستاي فرامين رهبري است، نگردد.
در اين ميان درباره سخنان اخير رئيس جمهور اين نكته را نبايد از ذهن دور داشت كه ايران هرگز ترمز نبريده است بلكه با اراده خود ترمز قطار هسته اي را كنده و به دور انداخته است تا هرگز توقف نكند و با اقتدار به راهش ادامه دهد.
پس همگان بدانند قطار هسته اي ايران هرگز نمي ايستد؛ دشمنان خود را به زحمت نياندازند.

 

 

elnaz_sahar_2000@yahoo.com

آشتی

 ای آشنای من،
بر خیزو با بهار سفر کرده باز گرد،
تا پر کنیم جام تهی از شراب را!
وز خوشه های روشن انگورهای سبز،
در خم بیفشریم می آفتاب را،

برخیز و با بهار سفر کرده باز گرد،
تا چون شکوفه های پر افشان سیب ها،
گلبرگ لب، به بوسه ی خورشید وا کنیم.
وانگه چو باد صبح
در عطر پونه های بهاری شنا کنیم.
بر خیز و باز گرد.
با عطر صبحگاهی نارنج های سرخ،
از دور، از دهانه ی دهلیز تاکها،
چون باد خوش، غبار بر انگیز و باز گرد.

یک صبح خنده رو،
وقتی که با بهار گل افشان فرا رسی؛
در باز کن، به کلبه ی خاموش من بیا.
بگذار تا نسیم که در جستجوی تست،
از هرکه در ره است، بپرسد نشانه هات
آنگاه با هزار هوس، با هزار ناز
بر چین دو زلف خویش
آغاز رقص کن.
بگذار تا به خنده فرود آید آفتاب،
بر صبح شانه هات.
ای آشنای من!
بر خیز و با بهار سفر کرده باز گرد،
تا چون به شوق دیدن من بال و پر زنند،
بر شاخه های لبان تو، مرغان بوسه ها،
لب بر لبم نهی،
تا با نشاط خویش مرا آشنا کنی،
تا با امید خویش مرا آشتی دهی.

 

 

ahmadak_110@yahoo.com

هنر صدق

 

انسان هرچه دوست دارد برای رفیقش که از دنیا رفته است بفرستند که عین شفاست.اصلا آنها مریض ندارند.عطاهایشان به هم میرسد.خدا رحمت کند حاج اقا معین را.خدوم بود،با علما،با سادات،با مردم عادی،با مردم معصیت کار.با همه یگانه بود.خدا دستش را پر کرده بود.با این که روضه خوان بود از اطراف و اکناف برایش میرسید.با علما و بزرگان مودب و قشنگ زندگی کرد.
عجیب این بود:با اینکه آدم خیلی مقدس با عرفا نمیتواند بنشیند و آبش با آنها در یک جوی نمیرود،با یک عارف بزرگ رفیق شد.اگر آدم خشک مقدس با اشخاصی که اهل محبت هستند بنشیند به زحمت میافتد.جز اینکه خدا او را بزرگش کند.خلاصه آن عارف بزرگ چقدر دانا بود که او را گرفت.چون حاج آقا معین صدق داشت. و عجیبتر این که حاج آقا معین آن عارف را پسندید.هر دو معجزه بود.
این مال بزرگی و صدق است.صدق راهنمای بزرگی است.صدق آنقدر به آدم شرافت میدهد که با یکی عرشی مینشیند.یک آدم کوچک با یک عرشی.هیچ بی ادبی هم نمیکند.خداوند در صدق چه قرار داده است؟یعنی یک دهاتی ضعیف فقیر با یکی سلطانی که سلطنت آسمان و زمین را دارد مینشیند.یکی سر سوزن هم بی ادبی از او سر نمیزند.
صدق حافظ انسان است.آدم رارنگ میکند عزیز میکند.خیلی شریف است.اگر بو ببرد که خدا و پیامبر او را میخواهند صدقش دریا میشود.اینجاست که کار بالا میگیرد.اول نمیداند که آنها با او نشستند.چون پاک است و صدقش کوچک است.کم کم میبیند به او سلام میکنند.علما به او سلام میکنند.عابدها هم به او سلام میکنند.یک بویی میبرد که او را راه انداخته اند.از آنها معذرت میخواهد که شما با آن بزرگی میآیید،با ما مینشینید.
عبد و بنده تعجب میکند که خداوند با این جمال و کمال با ما مخلوقات مینشیند.این مثل عذرخواهی است.مثل شکرگویی است.مثل تقاضای عفو است.من نفس میکشم پهلوی من مینشیند.صحبت میکنم پهلوی من است.یعنی اینها جسارت است.ادب اینجور است.
در زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها میخوانیم:السلام علیک یا ممتحنه امتحنک الله الذی خلقک قبل ان یخلقک.سلام بر تو ای آزموده شده.آن خدایی که تو را آفرید،پیش از آن که تو را بیافریند آزمود.و تو را صابر و استوار یافت.این از آن سلامهاست.خود شما هم یک سلامی انداخته ای.کجا؟قبل از ایجادت.یک سلام برای آنجا.آنجا که هنوز نیامده بودیم.خیلی راه است.راه دعا راه اینها خیلی وسیع است.این نصیب شده که انسان یک سلامی به خانم خودش بکند آن هم قبل از اینکه آفریده شده باشد.انشاءالله که اجابت بخورد.یعنی تو از نور بوده ای.

به وبلاگ احمدک هم سری بزنید
http://ahmadak.blogfa.com

 

 

s_th_2006@yahoo.com

حاشيه هاي پرونده شهرام جزايري

رسيدگي به پرونده‌ي شهرام جزايري در حالي در شعبه اول دادگاه عمومي تهران آغاز شد كه يكي از روزنامه‌هاي عصر از ارتباط 60 نماينده‌ي اصلاح‌طلب مجلس با مفاسد اقتصادي ياد كرد و تعدادي از نمايندگان را “جماعت آلوده” ناميد. پرونده شهرام جزايري، نام 60 نماينده‌ي اصلاح‌طلب مجلس را با خود به دادگاه برد.
شهرام جزايري كه موفق شده بود جايزه خوش‌حسابي دريافت كند و اين را بارها در دادگاه‌هاي خود مورد استفاده قرار داد، به عنوان مشاور كميسيون اقتصادي و دارايي مجلس به كار گرفته شده بود و به گفته‌ي يكي از نمايندگان وقت حتي موفق به گرفتن كارت ‌500 نيز شده بود.
بالاخره اولين جلسه‌ي دادگاه شهرام جزايري در تاريخ اول بهمن ماه 80 برگزار و كيفرخواست پرونده قرائت شد؛‌ كيفرخواستي كه به گفته‌ي برخي حقوقدانان بيشتر مردم‌پسند بود تا محكمه پسند! و انتظار مي‌رفت موارد اتهامي دقيقا تعيين شود.
در جريان برگزاري دادگاه‌ها، منزل سيدهادي حسيني، قاضي پرونده شهرام جزايري مورد تعرض چند ناشناس قرار گرفت كه در اين زمينه، يك مسوول حفاظت اطلاعات قوه‌ي قضاييه وعده داد كه از ناگفته‌هاي پرونده‌ي شهرام جزايري در فرصت مناسب پرده‌برداري خواهد شد؛ البته ظاهرا پس از گذشت سال‌ها اين فرصت مناسب هنوز نرسيده است كه ناگفته‌هاي اين پرونده فاش شود
جلسه‌ي دادگاه جزايري يكي پس از ديگري در شرايطي برگزار مي‌شد كه «شهرام جزايري عرب» در طول برگزاري اين جلسات به تدريج به مصداق برخورد با پرونده‌هاي مفاسد اقتصادي تبديل شده بود و افكار عمومي در جهتي حركت مي‌كرد كه انتظار صدور مجازات سنگيني را داشت؛ اما افكار عمومي خبر نداشت چند سال بعد اتهام اخلال در نظام صادراتي از اتهامات متهم پاك خواهد شد.
در نهايت پس از اخذ آخرين دفاعيات از متهمان پرونده،‌ شهرام جزايري از سوي شعبه اول دادگاه عمومي تهران به 27 سال حبس محكوم شد.
طبق راي صادره كه قريب به 400 صفحه است،‌ جزايري به دليل اتهام اخلال در نظام صادراتي به 20 سال حبس، به اتهام پرداخت رشوه 3 سال حبس و به اتهام تقلب كارت نظام وظيفه به 4 سال حبس محكوم شد.
پس از تجديدنظر‌خواهي در اين پرونده، شعبه‌ي 20 ديوان عالي كشور محكوميت شهرام جزيري از جهت اتهام اخلال در نظام صادراتي كشور را نقض و پرونده را به شعبه‌ي هم‌عرض دادگاه بدوي ارجاع كرد.
پس از اين اقدام، شايعاتي درباره‌ي تبرئه‌ي شهرام جزايري جامعه را فرا گرفت؛ شايعاتي كه سخنگوي وقت قوه قضاييه را به اظهار نظر وادار كرد تا در گفت‌وگويي با ايسنا تاكيد كند كه راي ديوان عالي كشور در نقض محكوميت شهرام جزايري و ارجاع آن به دادگاه بدوي، به هيچ عنوان به معناي تبرئه يا آزادي وي نيست و مسايل مطروحه در اين زمينه جوسازي است.
پس از برگزاري چند جلسه‌ي تحقيق از شهرام جزايري، نخستين جلسه‌ي رسيدگي به اتهامات وي در تاريخ 12/10/1385 به رياست قاضي وحيد كربلايي آقاملكي در مجتمع قضايي ويژه‌ي امور اقتصادي برگزار شد.
در جلسات دادگاه، شهرام جزايري كه با شادابي خاصي حاضر مي‌شد و سعي داشت دائما لبخند بزند، تاكيد مي‌كرد كه تكليفش سريع‌تر معلوم شود؛ او كم‌كم فضايي به دست آورد كه مدعي شد اگر درآمد نفت را به او بدهند، معضل بيكاري را بعضا با انجام تخلفات كوچك مرتفع خواهد كرد.
وي همچنين در جريان دادگاه خود مدعي شده بود كه «اسنادي در دست رياست دادگاه است كه من نمي‌خواهم راجع به آنها صحبت كنم ولي اين اسناد ناشي از بررسي‌هاي دقيق به وجود آمده و همين موضوع باعث شده جلوي نابودي مجموعه‌هاي اقتصادي در چند ماه اخير گرفته شود.»
در طول برگزاري دادگاه‌هاي شهرام جزايري نگراني‌هايي مبني بر تبرئه‌ي متهمي كه به عنوان نماد برخورد با مفاسد اقتصادي مطرح مي‌شود، وجود داشت؛ به طوري كه خبرنگاران در پايان دادگاه از قاضي پرونده احتمال تبرئه يا احتمال خروج متهم از كشور را مورد سوال قرار مي‌دهند كه پاسخ قاضي اين بود كه قطعا متهم برائت نخواهد گرفت.

 

 

behnosh_2005@yahoo.com

از دوست داشتن

امشب از آسمان دیده تو
روی شعرم ستاره میبارد
در سکوت سپید کاغذها
پنجه هایم جرقه میکارد
شعر دیوانه تب آلودم
شرمگین از شیار خواهشها
پیکرش را دوباره می سوزد
عطش جاودان آتشها

آری آغاز دوست داشتن است
گرچه پایان راه ناپیداست
من به پایان دگر نیندیشم
که همین دوست داشتن زیباست
از سیاهی چرا حذر کردن
شب پر از قطره های الماس است
آنچه از شب به جای می ماند
عطر سکر آور گل یاس است

آه بگذار گم شوم در تو
کس نیابد ز من نشانه من
روح سوزان آه مرطوب من
بوزد بر تن ترانه من
آه بگذار زین دریچه باز
خفته در پرنیان رویا ها
با پر روشنی سفر گیرم
بگذرم از حصار دنیاها

دانی از زندگی چه میخواهم
من تو باشم ‚ تو ‚ پای تا سر تو
زندگی گر هزار باره بود
بار دیگر تو بار دیگر تو
آنچه در من نهفته دریاییست
کی توان نهفتنم باشد
با تو زین سهمگین طوفانی
کاش یارای گفتنم باشد

بس که لبریزم از تو می خواهم
بدوم در میان صحراها
سر بکوبم به سنگ کوهستان
تن بکوبم به موج دریا ها
بس که لبریزم از تو می خواهم
چون غباری ز خود فرو ریزم
زیر پای تو سر نهم آرام
به سبک سایه تو آویزم

آری آغاز دوست داشتن است
گرچه پایان راه نا پیداست
من به پایان دگر نیندیشم
که همین دوست داشتن زیباست

فروغ فرخزاد

 

 

tanzaneh@yahoo.com

فيلم فرار شهرام جزايري رسيد

فيلم فرار شهرام جزايري در 5 نسخه رسيد !

1- نسخه افغاني:
ش.ج: آهاي سربازها آن كفتر را بنگريد، كه همانا از آن بالا كفتر مي آيه!
سرباز اولي: عجب كفتر مالي است!
سرباز دومي: آن كفتر را ولش كن، آن يكي ديگر را بنگر كه بسيار مال تر است!
سرباز دوم ( در اينجا به زير آواز مي زند): از آن بالا كفتر مي آيه، يك دانه ...
سرباز اولي: اِ شهرام كو؟
سرباز دومي: اي واي انگاري اغفال شديم، شهرام فرار كرد.

2-سخه فارسي:
ش.ج: چند مي گيرين اغفال شين؟
سرباز اولي: دهنت رو ببند! اين چه حرفيه؟ مگه خودت ناموس نداري!
ش.ج: احمق! منظورم از اغفال اينه كه بزاري متواري بشم!
سرباز اولي: آها! اما جواب بقيه رو چي بديم؟
( اين قسمت از فيلم براي اكران عمومي حذف گرديد!)
سرباز اولي : واي چه احساس بدي دارم!
سرباز دومي: فكر كنم اغفال شديم!

3-سخه هندي:
ش.ج: من هوس بستني كردم.
سربازها: پس بايد ما رو هم مهمون كني!
ش.ج: عجب رويي دارين، دو دقيقه پيش پيتزا مهمونتون كردم ، باشه بستني هم مي خرم. آقاي بستني فروش بي زحمت سه تا بستني بدين.
بستني فروش: اِ، شهرام تويي؟! اينجا چكار مي كني؟ يادته تو محله مون با هم توي بستني فروشي كار مي كرديم؟وضعت توپ شده ما رو نمي شناسي!
سرباز اولي كه انگار تازه متوجه ماهيت شهرام مي شود خطاب به او: ا‌ِ شهرام جزايري تويي؟! مي دوني چند سال دنبالت مي گشتم؟! شهرام منم بهرام! داداش گم شدت!
ش.ج سرباز اولي رو در آغوش مي گيره و در حالي كه از خوشحالي اشك مي ريزه: داداش!
سرباز دومي: شهرام وبهرام منم اسفنديار هستم!
( لازم به توضيح است در اين فيلم اسفنديار با شهرام و بهرام هيچ نسبتي ندارد، و صرفاً جهت گفتن يك ديالوگ يك جمله اي است.)
بعد اين چهار نفر در همان حالي كه بستني مي خوردن آواز خوندن و حركات موزون انجام هم انجام مي دادن، در ضمن باران هم مي آمد!
ترجمه آواز:
سرباز اولي - اي شهرام! اي مايه دار، اي مخ اقتصادي، اي يابنده آسانسور ترقي، اي استعداد درك نشده، اي فرار مغزها، اي خوشتيپ، اي هديه دهنده به هر مجلس و محفلي، اي كمك كننده به بي نياز و با نياز، تو را با دل و جان دوست دارم.
ش.ج- اي بهرام! اگر عشقت حقيقي است پس اغفال شو!
بستني فروش: اين همه بستني اي من، فداي يك خنده ي تو، اي كه با اشارتي همه ميشن بنده ي تو!
سرباز دومي: خيلي خونسردي، ديوونم كردي!
ش.ج خطاب به سرباز دومي: پس تو يكي كه هيچي! آهاي بهرام اغفال شو ديگه!كار دارم، بايد برم ديرم ميشه ها!
سرباز اولي: داداش اين حرفا چيه! ما اغفالتيم، شما متواري شو!

4-سخه هاليوودي:
يك آدم خفن(در حالي كه با يك عدد موبايل از نوع « از كي تا حالا» صحبت مي كند): سربازها توي تير رس هستن.
ش.ج (در حالي كه با يك همراه 150 هزار توماني صحبت مي كند و در ضمن هزينه اضافي هم پرداخت نمي كند): نمي خواد تير اندازي كني، خودم اغفالشون مي كنم.
( اين قسمت از فيلم به علت بيش از حد هاليوودي بودن سانسور شده است.)
سرباز اولي: پايين رو ول كن، بالا رو ببين! شهرام با يك هلي كپتر متواري شد.
سرباز دومي: اما خوشبختانه يك سر نخ مونده.
سرباز اولي: نادون! اين كه سر نخ نيست اين موهه!
سرباز دومي: اي واي! انگاري تو اين نسخه فيلم هم اغفال شديم!

5-سخه سينماي ماوراء:
يك عدد سفينه وارد زمين مي شود.
يك عدد گشت كنترل نا محسوس: بزن كنار!
گشت نا محسوس: از كجا ميآي به كجا مي ري؟
موجود فضايي: از خونه مادرزنم كه توي كره مشتري بود راه افتاديم مي خوايم شهرام جزايري رو متواري اش كنيم بعد مي ريم خونه خودمون توي كره مريخ!
گشت نامحسوس ( خطاب به همكارش): ايشون حالت طبيعي ندارن، يك تست ازش بگير!
گشت كنترل نا محسوس: تخلفاتت رو قبول داري؟ اگه نداري ما خيلي پيشرفته هستيم، همشون رو ضبط كرديم، باورت ميشه؟! خيلي با حاله مگه نه؟!!
موجود فضايي: تخلفاتم چي بود؟!
گشت كنترل نا محسوس: سرعت غير مجاز و تغيير در شكل ظاهري وسيله نقليه، اِ پلاك هم كه ندارين! بايد ماشينت رو بخوابونيم!
( در همين لحظه موجود فضايي غيب ميشه و يه راست با سفينه اش كنار شهرام و اون دو تا سرباز ظاهر ميشه)
موجود فضايي: شهرام جزايري تويي؟
ش.ج: آره!
موجود فضايي: تو هموني هستي كه ادعا كردي اگه رئيس جمهور كشورت بشي مي توني معضل اشتغال رو حل كني؟
ش.ج: بله، البته با انجام تخلفات كوچيك.
موجود فضايي: پس تو خيلي كارت درسته! ما مي خوايم تو رو بدزديم و ببريم كره مريخ!
ش.ج: اشكالي نداره، فقط بنا بر فيلمنامه قبلش بايد اين دو تا سرباز رو اغفال كنين.
موجود فضايي: اي بابا ... اين كه كاري نداره!
و بدين ترتيب موجودات فضايي شهرام را به كره مريخ بردند.

 

 

hussein_rfa@yahoo.com

در ادامه افشاگري از پشت پرده برخي سايتهاي خبري
گزارشی از فعالیت و گردانندگان روزنامه اینترنتی «روز»

روزنامه اینترنتی روز که توسط برخی از روزنامه‌نگاران فراری خارج از کشور اداره می‌شود، برخی از روزنامه‌نگاران دوم خردادی داخل کشور را نیز به همکاری فرا خوانده است.
روزنامه اینترنتی «روز» فعالیت خود را از تاریخ 20 اردیبهشت‌ماه 1384 (10 مه 2005) آغاز کرد. این روزنامه اینترنتی که توسط برخی از روزنامه‌نگاران فراری خارج از کشور اداره می‌شود، برخی از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب داخل کشور را نیز به همکاری فرا خوانده است که به همین خاطر بسیاری از آنها با ارائه مطلب همکاری خود را با این نشریه اینترنتی آغاز کرده‌اند.
روز آنلاین هر روز صبح به‌طور منظم (البته به غیر از روزهای پنجشنبه و جمعه) منتشر می‌شود. ناشر این روزنامه شرکت «ایران گویا» است که دفتر آن در فرانسه است. ضمناً این روزنت در همین کشور نیز به ثبت رسیده است.
براساس اطلاعات دریافتی دولت هلند مهم‌ترین حمایت‌کننده مالی این نشریه اینترنتی است. هرچند که برخی از فعالین این روزنامه اینترنتی مدعی هستند که حمایت کننده مالی «روز» یک سازمان غیر دولتی هلندی است و نه دولت هلند.
مسئول این روزنامه اینترنتی «حسین درخشان» است. وی همچنین مدیر وبلاگی به نام «سردبیر خودم» و همچنین وب‌سایت خبری «صبحانه» است.
در بررسی صورت گرفته از مطالب روزنامه اینترنتی «روز» در مقطع زمانی یک هفته آمار ذیل به‌دست آمد: این نشریه در طول یک هفته 72 خبر بلند و کوتاه را در سایت اینترنتی خود منتشر کرده است. از این تعداد 13 خبر کوتاه و 59 خبر بلند بوده‌اند. اخبار کوتاه این نشریه اخباری است که در سایت‌ها و خبرگزاری‌های دیگر منتشر شده است و «روز» تنها به این سایت‌ها لینک می‌دهد. البته برخی از اخبار بلند این نشریه اینترنتی نیز برگرفته از روزنامه‌هایی مانند «کارگزاران»، «اعتماد ملی» و «همبستگی» است. ضمنا سایت‌های خبری «آفتاب»، «بی.بی.سی فارسی»، «ایلنا»، «انتخاب» و... از جمله مهمترین منابع خبری هستند که روزآنلاین به برخی از اخبار این سایت‌ها لینک داده است.
در طول هفته مذکور 20 مقاله توسط افراد مختلف در این نشریه الکترونیکی به چاپ رسیده است و نهایتاً گفت‌و گو با سه تن از مسئولان داخلی و برخی افراد سرشناس نیز ماحصل فعالیت یک هفته‌ای بخش گفت‌وگوی «روز آنلاین» بوده است.
42 درصد از مطالب اخبار این نشریه اینترنتی به مسایل سیاسی اختصاص داشته است. همچنین سهم مطالب اقتصادی 5 درصد هنری 10 درصد، اجتماعی 16 درصد و فرهنگی 15 درصد بوده است.

آشنایی با عناصر فعال در روزآنلاین:
مسئولیت این روزنامه اینترنتی را «حسین درخشان» و سردبیر آن را «براساس برخی اطلاعات دریافتی» «مسعود بهنود» بر عهده دارند. «دانا شهسواری»، «بابک مهدیزاده»، «باربد کاوه»، «سهیل آصفی»، «نسرین کریمی» از افراد فعال در بخش گفت‌وگوی روزآنلاین هستند.
«محمدجواد اکبرین»،‌«جلال یعقوبی»، «فروزان آصف نخعی»، «حسین باستانی»، «فرح کریمی» (حضور فرح کریمی در ترکیب نویسندگان شائبه حمایت مالی هلند را از این نشریه الکترونیکی تقویت می‌کند. کریمی پیش از این برای راه‌اندازی یک شبکه ماهواره‌ای در هلند تلاش می‌کرد) «غلامرضا امامی»، «احمد زیدآبادی»، و «مهرانگیز کار» از جمله افرادی هستند که مقالات آنها در روزآنلاین منتشر می‌شود.
«نیک آهنگ کوثر» کاریکاتوریست روزنامه‌های زنجیره‌ای نیز با درج کاریکاتورهای روزنامه در روزآنلاین فعالیت می‌کند.
«ابراهیم نبوی» طناز فراری و مقیم خارج از کشور که چند سال گذشته نامه‌ای توهین‌آمیز خطاب به مسئولان بلندپایه نظام نوشت مسئول قسمت «طنز روز» این نشریه الکترونیکی است.
مسایل هنری نیز تا حدودی در روزآنلاین پیگیری می‌شود. بخش «نگاه» به بررسی فیلم‌های اکران شده در سینمای ایران می‌پردازد و «نمایش روز» مختص معرفی یکی از تئاترهای اجرا شده در سالن‌های تئاتر کشور است و «کتاب روز» بخش دیگری است که در آن مهمترین کتاب‌های منتشر شده ایرانی در داخل یا خارج از کشور معرفی می‌شود. گفتنی است بخش‌های هنری فوق‌الذکر از جمله بخش‌هایی است که پنجشنبه‌ها در روزآنلاین منتشر می‌شود.

بررسی حرفه‌ای روزنامه الکترونیکی «روز»
یکی از ایرادات اساسی این وب‌سایت خبری عدم رعایت اصول نگارش در آن است که البته این قضیه در ابتدا مشهود بود اما پس از گذشت مدتی از راه‌اندازی این اشکال تا حدی مرتفع شد.
پس از فیلتر شدن این روزنامه اینترنتی دست‌اندرکاران روز آنلاین مطالب مطالب خود را به‌وسیله ایمیل به‌صورت منظم برای علاقمندان ارسال می‌کنند.
خوانندگان این روزنت برای ارتباط مستقیم با نویسندگان روز می‌توانند از نشانی ایمیل آنان در صفحه نوشته‌هایشان استفاده کنند.
مطالب منتشر شده در روز آنلاین در برخی اوقات همراه با توهین به مقامات دولتی و حکومتی است.
مقدار قابل توجهی از مطالب این نشریه الکترونیکی برگرفته از منابع خبری خارجی نظیر فانس پرس، میدل ایست آنلاین، لوموند، ساندی تایمز، و... است که برای تحریریه چنین نشریه‌ای یک نقطه ضعف محسوب می‌شود.
علی جواهر فروش ترجمه مقالات دریافتی از منابع خبری خارج را در روز‌آنلاین انجام می‌دهد.
برخی از تصاویر منتشر شده در روزآنلاین (به‌ویژه در قسمت معرفی فیلم‌های روز جهان) به سمت و سوی ابتذال سوق دارد.
باتوجه به مواضع دست‌اندرکاران این وب‌سایت خبری با مسئولان دولتی و حکومتی مصاحبه برخی از نمایندگان مجلس و... با این نشریه قابل تأمل می‌نماید.
پیگیری نقض حقوق بشر و وضعیت زندانیان سیاسی از جمله موضوعاتی است که روز آنلاین همیشه و در همه حال توجه بسیار زیادی به آن داشته است.
قسمت آگهی‌های روز آنلاین علی‌رغم فعالیت چندین ماهه تاکنون نتوانسته است توفیقی در این زمینه کسب کند.
بابک مهدی‌زاده و آرش بهمن دو تن از فعالان این روزنت هستند که گویا بسیاری از امور اجرایی این نشریه توسط این دو تن انجام می‌گیرد.
مهم‌ترین محورهای مورد توجه «روز آنلاین» در هفته مورد بررسی:
الف) تخریب و تضعیف عملکرد دولت نهم
ب) ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه با حتمی خواندن درگیری میان ایران و آمریکا
ج) توهین به رهبری دینی در کشور
د) القای رد صلاحیت‌های گسترده نامزدهای اصلاح‌طلب توسط شورای نگهبان در انتخابات مجلس خبرگان
ه) زیر سؤال بردن حدود الهی
و) القای محدودیت در عرصه اطلاع‌رسانی در دولت نهم
ز) پیگیری وضعیت زندانیان سیاسی و ارائه چهره‌ای مظلوم از آنان
ح) پیگیری وضعیت معلمان و تحریک آنان به جوسازی منفی در کشور.

 
 

amoozesh_v_sh@yahoo.com

آموزش hyper terminal
ارسال فایلها بدون استفاده از اینترنت

سلام خدمت تمامی دوستان عزیز.مطمئن هستم که بعد از خوندن مطلبم از تعجب شاخ در میارین.خودم هم همین حالت را دارم.
آخه یکی از دوستان به من میل زده و خواسته که واسش مطلب زیر را توضیح بدم. حالا چرا را نمی دونم . (آموزش آرایش چه ربطی به Hyper terminal داره را خدایش منم نمی دونم. )اما در هر صورت اطاعت امر کردم و .....

آموزش hyper terminal
ارسال فایلها بدون استفاده از اینترنت

HyperTerminal برنامه ای است که توسط آن می توانید با استفاده از خطوط تلفن (و بدون نیاز به اینترنت) فایلهایی را از هر نوع به دوستانتان ارسال و یا از آنها فایلهایی را دریافت نمایید.

HyperTerminal چیست؟
HyperTerminal برنامه ای است که توسط آن می توانید با استفاده از خطوط تلفن (و بدون نیاز به اینترنت) فایلهایی را از هر نوع به دوستانتان ارسال و یا از آنها فایلهایی را دریافت نمایید. در صورت کار با این برنامه در بسیاری از موارد شما دیگر نیازی به استفاده از اینترنت نخواهید داشت، بنابراین قادرید در هزینه های اتصال به اینترنت تا حد زیادی صرفه جویی کنید.
برنامه Hyper Terminal به صورتی کاملاً ساده و آسان طراحی گردیده به صورتی که شما با چند بار کار کردن با آن می توانید با نحوه کار کاملاً آشنا گردید.
نکته: برای استفاده از HyperTerminal شما به امکانات خاص نیاز ندارید فقط کافی است که کامپیوتر شما و فردگیرنده به یک مودم مجهز باشد تا شما از طریق خط تلفن فایل مورد نظرتان را ارسال و یا دریافت نمایید.
نحوه استفاده از Hyper Terminal
برای فعال نمودن HyperTerminal در ویندوز xp به روی کلید Start کلیک نموده و از منوی کشویی ظاهر شده به ترتیب Accessories < All programs < Hyper Terminal< Communications را انتخاب کنید تا پنجره Connection Description در روی صفحه نمایش ظاهر گردد.
در کادر فوق یک نام را برای اتصال وارد کرده و از قسمت Icon یک آیکون را به دلخواه انتخاب نموده و بر روی کلید OK کلیک کنید.
در پنجره Connect To از منوی کشویی Country / region کشور محل سکونت خود (که در اینجا IRAN را باید انتخاب نمایید مگر اینکه خارج از ایران زندگی می کنید)، AreaCode کد کشور، phonenumber شماره تلفن تماس و از منوی ConnectUsing ابزار مورد استفاده (که در این جا مودم می باشد) را انتخاب کرده و برروی کلید OK کلیک نمایید.
نکته: در قسمت phone number شما باید شماره تلفن شخصی که می خواهید برای او فایل مورد نظرتان را ارسال کنید را وارد نمایید.
در پنجره Connect شما کافی است بر روی کلید Dial کلیک کنید تا شماره گیری انجام گیرد. در این مرحله در صورتی که می خواهید تغییری در شماره تلفن تماس و یا محل سکونت خود دهید کافی است برروی کلیدهای Modify یا Dialing properties کلیک کرده و در کادرهای محاوره ای ظاهر شده تغییرات مورد نظر را اعمال نمایید.
بعد از چند لحظه شماره گیری توسط مودم انجام می شود.
تنظیماتی که فرد گیرنده باید انجام دهد
برای دریافت یک فایل از طریق HyperTerminal فقط کافی است در پنجره اصلی برنامه از منوی Call گزینه Wait For a Call را انتخاب نمایید.
بعد از چند لحظه شما می توانید فایلهای ارسالی را دریافت کنید.
ارسال فایلها
بعد از اینکه در پنجره Connect تنظیمات مربوطه را انجام دادید و توسط شماره گیری به شماره مربوطه متصل شدید. برای مشخص کردن فایلهای ارسالی از منوی Transfer گزینه Send File را انتخاب کنید تا کادر محاوره ای Send File در روی صفحه نمایش ظاهر گردد.
در کادر محاوره ای ظاهر شده برای انتخاب فایل مورد نظرتان بر روی کلید Browse کلیک کنید تا کادر محاوره ای Select File to Send در روی صفحه نمایش ظاهر گردد.
در کادر محاوره ای فوق شما کافی است فایل مورد نظرتان را انتخاب نموده و بر روی کلید Open کلیک نمایید و در کادر محاوره ای Send file بر روی کلید Send کلیک کنید تا عمل ارسال انجام پذیرد.
ارسال پیغام به صورت متن
بعد از اینکه به شماره مورد نظرتان متصل شدید در پنجره اصلی برنامه Hyper Terminal شما به صورت مستقیم می توانید متن مورد نظرتان را تایپ نمایید. متن تایپی در این قسمت برای دوست شما که به کامپیوتر او توسط برنامه Hyper Terminal متصل شدید نیز قابل مشاهده می باشد.
مشخص کردن محلی برای ذخیره سازی فایلهای دریافتی
شما به سادگی می توانید محلی را برای ذخیره سازی فایلهای دریافتی از طریق برنامه را به صورت پیش فرض تعریف نمایید. برای این منظور از منوی Transfer گزینه Receive File را انتخاب نمایید تا کادر محاوره ای مربوطه در روی صفحه نمایش ظاهر گردد. در کار محاوره ای فوق شما با کلیک نمودن کلید Browse می توانید محلی را برای ذخیره سازی فایل دریافتی تعیین نمایید.
ذخیره سازی اتصال
بعد از برقراری ارتباط از طریق برنامه Hyper Terminal، شما می توانید اتصال فوق را برای استفاده مجدد ذخیره نمایید. برای این منظور از منوی کشویی File گزینه Save را انتخاب کنید. با این کار اتصال شما با اسمی که شما برای آن مشخص نموده اید ذخیره می گردد، برای برقراری اتصال برای دفعات آتی، در زیر منوی Accessories < All Programs < Start HyperTerminal Communications کافی است به روی نام اتصال فقط کلیک کنید.
قطع نمودن اتصال
بعد از اینکه فایل های موردنظرتان را برای دوستانتان ارسال کردید و یا از آنها دریافت کردید، برای قطع نمودن اتصال به روی گزینه Disconnect کلیک نمایید تا اتصال شما قطع گردد.
نوار ابزار برنامه Hyper Terminal
در نوار ابزار برنامه HyperTerminal مجموعه دستورات پراستفاده به صورت آیکونهایی در دسترس شما قرار گرفته است. در صورتی که نوار ابزار برنامه در زیر نوار منوها وجود نداشت از زیر منوی View گزینه ToolBar را انتخاب کنید. (HAVE GOOD TIME )
امیدوارم به درد دوست عزیزم sara_2538 خورده باشه
موفق باشید

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

8 اسفند / 27 فوريه / 9 صفر

Mobin_s2004@yahoo.com
8 اسفند ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
صلح با عثماني پس از دو سال جنگ در قفقاز

27 فوريه 1579 ميلادي پس از دوسال جنگ ، ميان ايران و عثماني يك پيمان صلح امضاء شد. بيشتر صحنه هاي اين جنگ در قفقاز بود. سپاهيان ايران در قره باغ، شماخي و دربند قفقاز عساكر عثماني را شكست داده بودند.در اين جنگها حمزه ميرزا صفوي نيروهاي ايران را فرماندهي مي كرد. در اين رشته جنگها، تعرض از جانب عثماني ها بود كه نيروهاي ايران دست به حمله متقابل مي زدند.

 

بازداشت سرلشكر قره ني

گزارشهايي كه در اين روز در اسفند 1336 در تهران انتشار يافت نشان مي داد كه سرلشكر ولي قره ني معاون ستاد و رئيس اداره اطلاعات ارتش بازداشت شده و در يك محكمه نظامي محاكمه خواهد شد . طبق شايعات آن روز، اين ژنرال قصد حذف شاه را داشت. قره ني كه مدتي در زندان بود پس از پيروزي انقلاب، وزير دفاع شد و سپس به قتل رسيد و گروه فرقان متهم به طرح نقشه قتل او شد.

 

اصلاح مبدأ تقويم ايران

چهار سال و چند ماه پس از برگزاري مراسم تاسيس دولت مركزي ايران به دست کوروش بزرگ 25 قرن پيش از آن، در تهران اعلام شد كه تصميم گرفته شده است مبدآ تقويم رسمي ايران از هجري خورشيدي به سالروز ايجاد دولت واحد ايرانيان به رهبري کوروش و آغاز شاهنشاهي او تغيير کند كه دوهفته بعد ( 24 اسفند 1354 ) با مصوبه پارلمان اين تصميم قطعي شد و به صورت قانون درآمد و از نوروز ، سال در تقوبم رسمي ايران 2535 قرار گرفت كه تا شهريور 1357 ( 2537 ) به همين صورت بود و همه سر برگهاي نامه هاي دولتي كه قبلا چاپ شده بود تغيير يافت. سران مذهبي ايران با اين اقدام مخالف بودند و آن را سرآغاز تغييرات ديگري از اين دست از جمله تغيير الفباي نوشتن و حذف برخي از تعطيلات مذهبي و ... مي پنداشتند. جعفر شريف امامي که در شهريور 1357 نخست وزير شده بود، با هدف راضي کردن روحانيون، اين قانون را لغو کرد و مبدا تقويم ايران بار ديگر به هجرت بازگشت.

 

حمله به كالسكه محمدعلي شاه در تهران با بمب دستي

27 فوريه سال 1908 (هشتم اسفند 1286) در تهران به سوي كالسكه محمد علي شاه قاجار دو بمب دستي پرتاب شد كه ضمن آن عده اي جلودار و محافظ يمين و يسار كشته شدند، اما به خود شاه آسيبي نرسيد. محمدعلي شاه از گاخ گلستان عازم باغ دوشان تپه بود كه به سوي كالسكه او بمب پرتاب شد.
    در پي اين حادثه به دستور شاه ظفر السلطنه فرماندار تهران را چوب زدند. ظفرالسلطنه همان روز (پيش از رويداد حمله به كالسكه) به عنوان وزير جنگ معرفي شده بود كه پس از كتك خوردن به زندان افتاد. 

 

درگذشت غلامحسين بنان از استادان مسلّم و تواناي آواز ايران

8 اسفند 1364 -  غلامحسين بنان از استادان مسلّم و تواناي آواز ايران بعد از يك دوره بيماري طولاني روي در نقاب خاك كشيد و او را در امامزاده طاهر كرج به خاك سپردند. استعداد بنان در هنر موسيقي از اويل جواني آشكار شد و او تحت تعليم پدر قرار گرفت. بنان از 13 سالگي در كنار تحصيلات متداول؛ موسيقي را نزد بزرگان اين هنر آموخت و پس از چند سال خود استادي برجسته شد. استاد بنان از سال 1320 شمسي همكاري خود را با راديو آغاز كرد و بعد از تأسيس انجمن موسيقي ملي در سال 1323 در اين مركز به تعليم هنرجويان پرداخت. حاصل همكاري استاد بنان با راديو بيش از 375 برنامه بود كه در عرصه موسيقي ملي ايران جاويد و به يادگار خواهد ماند.

Mobin_s2004@yahoo.com
27 فوريه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
شاه انتخابي فرانسه به انگلستان گريخت

27 فوريه 1848 لوئي فيليپ پادشاه فرانسه سه روز پس از كناره گيري به لندن گريخت. وي پس از دو سال زندگي در انزوا در انگلستان در اين كشور درگدشت . فرانسويان در جريان انقلابات سال 1848 اروپا از 23 فوريه شعار تظاهرات خودرا بركناري لويي فيليپ قرارداده بودند و او عصر روز بعد ( 24 فوريه ) كتاره گيري كرد.
    در پي كناره گيري لويي ناپلئون، در اين كشور جمهوري دوم برقرار شد. نظام جمهوري فرانسه پس از انقلاب اواخر قرن 18 اين كشور دوباره سلطنتي شده بود.
    لويي فيليپ از جمله شاهزادگاني بود كه در 1789 از انقلاب فرانسه حمايت كرده بود و يك بار در زير پرچم انقلاب به نام ژنرال فرانسه با اتريش به جنگ پرداخته بود. انقلاب فرانسه عنوان دوك دو ارلئان را از لويي فيليپ نگرفته بود.
    پس از سقوط امپراتوري ناپلئون كه با راي مستقيم فرانسويان امپراتور آنان شده بود ، لويي فيليپ با بازگشت فرانسه به دوران اشراف ( داراي لقب ، ولي بعضا بدون ثروت زياد) مخالفت كرد و اين مبارزه ، او را عملا در كنار بورژواها ( توانگران بدون لقب ) قرارداد كه پس از فرار شارل دهم جانشين لويي 18 از فرانسه با كمك همين بورژوا ها پادشاه فرانسه شد.
    وي براي اين كه به پادشاهي خود مشروعيت بدهد شرط پادشاه شدن را راي پارلمان قرار داد و پارلمان كه در صدد رفع بحران ناشي از فرار شارل دهم به انگلستان بود راي به پادشاه شدن لويي فيليپ داد .
    لويي فيليپ به دليل حمايت از بورژوا ها به تدريج علاقه و حمايت كارگران و روشنفكران را از دست داد و سرانجام بر اثر فشار آنان مجبور به كناره گيري و فرار شد. وي نزديك به 18 سال پادشاه مشروطه فرانسه بود.

 

روزي كه پدر اندونزي بي اختيار شد

سوكارنو در سال 1965 در حال نوازش دخترش مگاواتي (رئيس جمهوري كنوني)

27 فوريه سال 1967 ژنرال سوهارتو كه چند سال پيش از رياست كشور اندونزي معزول شد و به اتهام سوء استفاده هاي متعدد تحت تعقيب قضايي قرار گرفته است دكتر احمد سوكارنو موسس جمهوري اندونزي و نخستين رئيس جمهوري اين كشور را كه قبلا تحت نام هند هلند مستعمره اين كشور بود مجبور كرد كه اختيارات اجرايي خود را به او تفويض كند و از آن پس تنها عنوان پدر اندونزي را داشته باشد و رئيس تشريفاتي ( بدون اختيار ) كشور باشد.
    سوكارنو از بانيان جنبش كشورهاي غير متعهد مانع ورود شركتهاي اصطلاحا چند مليتي به اندونزي و استثمار اين كشور توسط انها بود و به علاوه از حزب كمونيست اندونزي كه از احزاب كمونيست بزرگ جهان بود حمايت مي كرد و اين عمل او قابل تحمل غرب نبود.
    يك اقدام حزب كمونيست بر ضد ژنرالهاي هوادار غرب در اندونزي در نيمه دهه 1960 كه پيروزي با دوام نداشت بهانه را به ژنرالها از جمله سوهارتو داد تا اختيارات سوكارنو را به تدريج از او سلب كنندو ...
    
    

برخي ديگر از رويدادهاي 27 فوريه

  • 280:   كنستانتين كه باا قتدار تمام از 306 تا 336 ميلادي بر امپراتوري روم حكومت كرد، مسيحي شد و شهر قسطنطنيه ( استانبول ) را ساخت به دنيا آمد.

  • 1797:   بانك انگلستان پوند كاغذي( نوت ) به جريان گذارد و اين كار را از اسكناس يك پوندي شروع كرد.

  • 1801:   كنگره امريكا با وضع يك قانون اداره امور شهر واشنگتن كه عنوان ناحيه كلمبيا (D.C) را دارد و به هيچ ايالتي تعلق ندارد زير نظر خود قرار داد.

  • 1909:   عثماني بر ضميمه شدن بوسني به قلمرو امپراتوري اتريش صحه گذارد.

  • 1916:   در اين روز گروهي از كارمندان دولت وقت ايران كه پرداخت مقرري آنان عقب افتاده بود ، به منظور اعتراض و وصول آن در سفارت روسيه در تهران متحصن شدند!!. آنان كه اغفال محركان شده بودند نمي دانستند كه چنين اشتباهات، در تحليل بيگانگان به ضعف وطندوستي تعبير مي شود و نه تنها به تاريخ و سابقه درخشان ملت آسيب مي زند بلكه باعث تشويق خارجي به مداخله مي گردد.

  • 1964:   (اسفند 1342) حكومت نظامي در تهران كه از 15 خرداد آغاز شده بود تمديد شد.

  • 1991:   جنگ آمريكا با عراق پس از پرتاب موشك از عراق به يك قرارگاه نظاميان آمريكا در كشور سعودي كه منجر به كشته شدن 28 آمريكايي شد پايان يافت.
     

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    9 صفر هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    شهادت عمار ياسر در جنگ صفين

    9 صفر 37 -  عمار بن ياسر، از صحابه بزرگ و نزديك رسول خدا(ص ) و از ياران باوفاى امير مؤ منان (ع ) حدود 54 سال پيش از هجرت پيامبر در مكه مكرمه به دنيا آمد.
    عـمـار از نـخـسـتـيـن ايـمـان آورنـدگان و مادرش سميه اوّل شهيده اسلام از مهاجران به حبشه و از نـمـازگـزاران بـه دو قـبـه و در بـدر و تـمـامى جنگ هاى پيامبر حضور داشت و هنگام ساخت مسجد النبى دو برابر ديگران تلاش مى كرد.
    پيامبر گرامى اسلام در مورد عمار مى فرمايد. هنگام شكنجه عمار توسط قريش
    ((يا ناركونى برداً و سلاماً على عمار كما كنت برداً و سلاماً على ابراهيم ))
    اى آتش براى عمار خنك و مايه سلامت باش همان طور كه براى ابراهيم خنك و مايه سلامت بودى .
    عـمـار در يـكـى از روزهـاى صـفـين در جمع مبارزان ايستاد و خطبه اى خواند و در اين خطبه پاسخ روشـن بـه بـهـانـه جـويـى هـاى فـتـنـه جـويـان درمـورد انـتـقـام خـون عـثـمـان مقتول داد.
    عـمـّار يـاسـر در جـنـگ صـفـيـن ، مـبارزات زيادى به عمل آورد و به سپاه معاويه مى گفت (ع ) ((و لوددتُ اءنّكم خلق واحد قد بحتكم )) به خدا سوگند دوست داشتم كه شما همه يك خلق بوديد و تمامى شما را ذبح مى كردم .
    سـرانجام در يك عمليات بزرگ سپاهيان امام على شيرازه سپاه معاويه را در هم ريخت و ضربات سـهـمـگـيـنى بر سپاه معاويه وارد نمود و بعد از آن كه درخواست آب نمود يك كاسه شير به او دادنـد نـشانه مرگش بود پس از نوشيدن شير رزم بى امانى نمود در بحبوحه نبرد فردى به نـام ابـو عـاديـه بـا نـيـزه او را نـشـانـه گـرفت و فرمانده عالى سپاه على (ع ) را به شهادت رساند و فرد كثيف ديگرى به نام ابن جون سرش را از بدن جدا نمود.
    ايـن دو نـفـر در حـالى سـر بـريـده را نزد معاويه بردند كه در مورد كشتن عمار ياسر نزاع مى نمودند.
    شـهـادت عـمـّار ضـربه سهمگين و تزلزل آورى بر سپاه معاويه وارد كرد و بسيارى از آنان را به ترديد و دودلى انداخت زيرا آنها بارها شنيده كه پيامبر اكرم (ص ) فرموده است (ع )
    ((تقتله الفئة الباغية ))
    او را گروه سركش و ستم كار مى كشند.
    معاويه براى پوشش شهادت عمار و اين فضاحت آشكار در ميان سپاه خود شايع نمود عمّار را على كشته است زيرا عمّار به دستور على به جنگ شاميان آمده است . و به دست شاميان كشته شده است پس قاتل او على (ع ) است .
    عـمـار هـنـگـام شـهـادت 94 سـال سـن دانـسـت حـضـرت عـلى (ع ) پـيـكـر عـمـّار و هـاشـم مـرقـال را در كـنـار هـم قـرار داد و بـر آنـهـا نماز گذارد و فرمود هر كس از شهادت عمار ياسر دل تنگ نشود از مسلمان نصيبى نبرده است .

     

     وقوع جنگ نهروان

    9 صفر 38 - پس از آن كه حضرت على (ع ) در صفين با اصرار و درخواست بسيارى از فرماندهان و حيله هاى مـعـاويـه حـكـمـيـت را بـا اكـراه پـذيـرفـت و جـنـگ را پـايـان داد كـه در اوّل بـر حـكـميت اصرار داشتند به پذيرش حكميت اعتراض كردند و آن را اقدامى نامشروع و اهانت آميز براى خود محسوب مى كردند.
    هـنـگـامـى كـه حـضـرت پـس از پـايـان جـنـگ صـفـيـن در ربـيـع الاوّل سـال 37 قـمـرى بـه كوفه بازگشت اين گروه كه به خوارج معروف شدند از ورود به كوفه خوددارى كردند و به ((حرورا)) در ناحيه كوفه رفتند و در آن جا متمركز شدند.
    ساير هم فكران آنان و كسانى كه از حكومت عدل على (ع ) ناراضى بودند به آنان پيوستند.
    هـمـگـان مـنـتـظـر اعـلام نـتـيـجـه حـكـمـيـت مـانـدنـد خـوارج در ايـن مـدت اقـدام بـه اعـمـال خلاف زيادى نمودند و مرتكب جناياتى گرديدند از جمله چند تن از هواداران حضرت على را بـه شـهـادت رسـانـدند تا اين كه حكمين سپاه عراق و شام در اجتماع بزرگان دو طرف اعلام نتيجه كردند و حكميت به سود معاويه به پايان رسيد. اين موضوع آتش اختلافات داخلى و آتش افروزى هاى خوارج و منافقان را شعله ورتر نمود.
    منافقان كه ضديت خود با امام على (ع ) را شدّت بخشيده بودند از حرورا خارج شده و به منطقه اى به نام ((نهروان )) رفته و در آن جا همه منافقان و دشمنان آن حضرت را گرد آوردند و اعلان جنگ نمودند.
    حضرت برخى از ياران اهل سخن و بيان خود را مانند عبدالله بن عباس و صعصعة بن صوحان را بـه نـزد آنـان فـرسـتـاد تـا بـا آنـان بـه تفصيل گفت و گو كنند ولى نتيجه مطلوبى نداد آن حـضـرت اعـلام بـسـيـج عـمـومـى نـمـود و در آغـاز از آنـان درخـواسـت كرد كه قاتلان ياران او را تـحـويـل دهـنـد ولى خـوارج امـتـنـاع كـرده و در پـاسـخ گـفـتـنـد مـا هـمـه قاتل آنان هستيم .
    حـضـرت بـا آنـان چـنـدين بار گفت و گو نمود و در آخر ضمن خطبه اى با آنان اتمام حجت نمود هـنـگـامى كه سخنان آن حضرت به پايان آمد صداى شيون و گريه از ميان لشكر خوارج بلند شد و عده اى كه تعداد آنان حدود هشت هزار نفر بود توبه نمودند و سپاه خوارج را ترك نمودند و به حضرت پيوسته و چهار هزار نفر ديگر بر لجاجت و جهالت خود پافشارى نمودند و آماده نـبـرد شـدنـد و با شمشيرهاى كشيده به سوى سپاه حضرت على حمله بردند شعله هاى جنگ بار ديگر در روز نهم ماه صفر المظفر سال 38 هجرى قمرى برافروخته شد و ياران حضرت على و دشـمـنان آن حضرت به نبردى بى امان پرداختند از سپاه خوارج 9 نفر جان سالم بدر بردند و اقدام به فرار نمودند.
    حضرت على پس از پيروزى بر منافقان و شكست قاطع خوارج به تسليم شدگان امان داد و با ظفرمندى به كوفه بازگشت .

     

    درگذشت « ابوعلي احمد مُسكويه» ازجمله بزرگترين فلاسفه، حكما و مشاهيردانشمندان اسلامي

    9 صفر 432 -  « ابوعلي احمد مُسكويه» ازجمله بزرگترين فلاسفه، حكما و مشاهيردانشمندان اسلامي درگذشت. او درلغت، منطق، ادبيات، فنون شعري، رياضيات، فلسفه و حكمت استاد بود و بعد ازارسطوو فارابي به معلم ثالث شهرت يافته بود. ازآثارابن مسكويه «تَجاربُ الاُمَم، جاويدان خرد و تَهذيبُ الاَخلاق و تَطهيرُالاَعراق» را مي توان نام برد.

     

     دريافت وام ازبارون ژوليوس براي تكميل مخارج سفراول ناصرالدّين شاه قاجاربه به خارج ازكشور

    9 صفر 1290 - دولت ايران براي تكميل مخارج سفراول ناصرالدّين شاه قاجاربه خارج ازكشورمبالغي ازبارون ژوليوس دورويتروام گرفت. با رون دورويتردربرابرپرداخت اين وام امتيازات بسياري به مدت70سال ازدولت ايران دريافت كرد. تأسيس بانك و استخراج همه معادن طبيعي ايران به جزطلا و نقره ازجمله اين امتيازات بود. بدين ترتيب تأمين مخارج سفرناصرالدّين شاه آسيب هاي شديدي برپيكره اقتصادي و مالي ايران وارد آورد.

     
    واگذاري امتيازاستخراج نفت درايران به ويليام فاكس دارسي

    9 صفر 1319 - امتيازاستخراج نفت درايران به ويليام فاكس دارسي انگليسي واگذارشد. دارسي سرمايه دراانگليسي پس ازتحقيق درباره معادن نفت ايران و اطمينان ازسختي بودن غني بودن آنها پيشنهاد ناعادلانه خود را به واسطه وزيرمختارانگليس درايران به مظفرالدّين شاه قاجارارائه كرد. اين شاه بي كفايت نيزبدون درنظرگرفتن منافع ملت و كشور، اين امتيازرا به دارسي واگذاركرد.

     

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    لف و نشر مرتب
    لف و نشر مرتب آنرا دان
    كه دو لفظ آورند و دو معنى
    لفظ اول بمعنى اول
    لفظ ثانى بمعنى ثانى

    لف و نشر مشوش
    لف و نشر مشوش آنرا دان
    كه دو لفظ آورند و دو معنى
    لفظ ثانى بمعنى اول
    لفظ اول بمعنى ثانى 
     

     

     

     

     

     

     

    کتاب روزانه

    seringa80@yahoo.com 

    عطر سنبل عطر كاج

    فيروزه جزايري دوما
    كتاب عطر سنبل، عطر کاج ، کتاب جذاب و ساده ی است با لحن طنز که داستان زندگی نویسنده به عنوان مهاجری ایرانی در سرزمین یانکی ها را تعریف می کند. خواندن این کتاب برای تمام کسانی که در فکر ترک ایران ومهاجرت هستند از واجبات هست، به خاطر دید واقعی و رئالی که نویسنده از زندگی به عنوان یک " خارجی" در غرب می دهد. کتاب از فصل های متعدد کوتاهی تشکیل شده که هر کدام خاطره ای از زندگی نویسنده را با زبانی ساده بیان می کند، داستانهای کوتاهی که هر کدام به راحتی ده دقیقه ای بیشتر قبل از خواب را نمی گیرند. فقط یک انقاد کوچک به این کتاب خواندنی و نویسنده خوبش وارد است و آن عنوان اصلی کتاب به انگلیسی است:
    كتاب طنز «عطر سنبل، عطر كاج» نوشته فيروزه جزايري دوما، نويسنده ايراني‌الاصل ساكن آمريكا، با عنوان اصلي Funny in Farsiبا ترجمه محمد سليماني نيا، زمستان 1384 براي اولين بار توسط «نشر قصه» چاپ و در تابستان 1385 به چاپ پنجم رسيد.
    اين اثر يكي از كتاب هاي پرفروش آمريكا در دو سال گذشته بوده و جوايز متعددي كسب كرده است، از جمله يكي از سه كانديداي نهايي جايزه تِربر (جايزه كتاب‌هاي طنز امريكا) در سال 2005 و كانديداي جايزه pen آمريكا در بخش آثار خلاقه غير تخيلي.
    كتاب عطر سنبل، عطر کاج ، کتاب جذاب و ساده ی است با لحن طنز که داستان زندگی نویسنده به عنوان مهاجری ایرانی در سرزمین یانکی ها را تعریف می کند. خواندن این کتاب برای تمام کسانی که در فکر ترک ایران ومهاجرت هستند از واجبات هست، به خاطر دید واقعی و رئالی که نویسنده از زندگی به عنوان یک " خارجی" در غرب می دهد. کتاب از فصل های متعدد کوتاهی تشکیل شده که هر کدام خاطره ای از زندگی نویسنده را با زبانی ساده بیان می کند، داستانهای کوتاهی که هر کدام به راحتی ده دقیقه ای بیشتر قبل از خواب را نمی گیرند.

    «عطر سنبل، عطر كاج» سرگذشت‌نامه جزايري دوما است كه از هفت سالگي همراه خانواده‌اش به آمريكا مهاجرت كرده است. وي در يادداشتي بر ترجمه فارسي كتاب، انگيزه خود را از نوشتن اين كتاب چنين عنوان مي‌كند: «وقتي خردسال بودم، پدرم آن قدر از ماجراهاي دوران كودكي‌اش در اهواز و شوشتر برايم تعريف مي‌كرد كه حس مي‌كردم آن دوران را همراه او گذرانده‌ام. زماني كه خودم صاحب فرزنداني شدم، خواستم آنها ماجراي من را بدانند. به همين دليل بود كه اين كتاب را نوشتم.»
    احترام و تعلق خاطر نويسنده به وطن و فرهنگ ايراني از سطر به سطر كتاب پيداست. احترام و تعلق خاطري كه گاه با شناخت غيرقابل تصوري از يك مهاجر همراه است. جزايري دوما در كنار توصيف زندگي‌اش در آمريكا، آن قدر خوب ايران و فرهنگ ايراني را توصيف مي‌كند كه احساس مي‌كنيم همين تازگي‌ها او را در كوچه پس كوچه‌هاي شهرمان ديده‌ايم.
    جزايري دوما از آن دست مهاجراني است كه در پس زمينه ذهن‌شان هميشه اين جمله هست: «من ايراني هستم». يك ايراني كه در هر كجا سعي مي‌كند معرف فرهنگ و كشورش باشد: ‌‌‌‌‌در مورد ايران، ذهن آمريكايي ها لوحي سفيد بود. از سوال‌ها معلوم بود كه بيشتر آن ها در سال 1972 هيچي از ايران نشنيده بودند. ما تمام تلاش‌مان را براي آموزش‌شان به كار مي گرفتيم: «آسيا را مي شناسي؟ خب، از شوروي مي روي طرف جنوب ما آنجاييم.» يا خودماني تر اشاره مي كرديم به جنوب درياي خزر، « جايي كه خاويار معروف از آنجا مي آيد.»
    جزايري دوما با زباني ساده و شيرين به تفاوت بين فرهنگ‌ها مي پردازد: «ازدواج در فرهنگ ما كاري به عشق و عاشقي ندارد. بيشتر انتخابي مصلحتي است. اگر آقا و خانم احمدي از آقا و خانم نجاتي خوش‌شان بيايد، فرزندان‌شان بايد با هم ازدواج كنند. از طرف ديگر اگر پدر و مادرها از هم خوش‌شان نيايد ولي بچه‌هاي‌شان همديگر را دوست داشته باشند، خب همين وقت‌هاست كه اشعار غمگين عاشقانه سروده مي‌شود. اگرچه اين پيوندهاي مصلحتي از ديد دنياي غرب عجيب به نظر مي‌رسد، موفقيت آنها شايد كمتر از ازدواج‌هايي نباشد كه با برخورد دو نگاه توي كلاب پايه‌ريزي مي‌شود.»
    نويسنده همان قدر كه به فرهنگ ايراني علاقه‌مند است، به فرهنگ كشوري كه در آن زندگي مي كند نيز احترام مي گذارد.
    جزايري دوما در همه جاي كتابش آگاهانه سعي به معرفي فرهنگ و مليت ايراني‌اش دارد. توصيف سفره هفت سين و توضيح نماد هر يك، آداب و رسوم ازدواج ايراني، علاقه ايرانيان به مهمان نوازي و اشاره به وابستگي فاميلي (بدون خويشانم من يك رشته نخ هستم، با همديگر، يك فرش ايراني رنگارنگ و پرنقش و نگار مي‌سازيم.) از او نويسنده‌اي مي سازد كه با وجود برخي پراكنده گويي‌ها، كاملا به نثرش مسلط است.
    او همچنين به خوبي نقش سياست را در آگاهي، رفتار و سرنوشت مردم از دو سوي ايران و آمريكا نشان مي‌دهد كه چگونه ناداني‌ها و پيش‌داوري‌هايي مبتني بر سياستهاي منفعت‌طلبانه آمريكايي‌ها و همچنين اقدامات و خطاهاي سياسي دولتمردان ايران در زندگي تك‌تك مهاجران ايراني در آمريكا تأثير مي‌گذارد: «من ‌خوش‌شانس بودم كه سالها قبل از تحولات سياسي ايران به آمريكا آمدم... در مورد ايران، ذهن آمريكايي‌ها لوحي سفيد بود. از سؤال‌ها معلوم بود كه بيشتر آنها در سال 1972 هيچي از ايران نشنيده بودند. ما تمام تلاشمان را براي آموزششان به‌ كار مي‌گرفتيم...به عنوان يك بچه هفت ساله برايم عجيب بود كه آمريكايي‌ها هيچ وقت روي نقشه به ما توجه نكرده بودند... هيچ كدام از بچه‌ها در آمريكا از من درباره جغرافي نمي‌پرسيدند. آنها مي‌خواستند چيزهاي مهم‌تري را بدانند. مثلاً شترها... من هميشه با اعتراف به اينكه در تمام عمر يك شتر هم نديده‌ام مأيوسشان مي‌كردم... من و خانواده‌ام نمي‌دانستيم چرا آمريكايي‌ها چنين تصور اشتباهي از ايران دارند. يك روز يكي از همسايه‌ها گفت ايران را مي‌شناسد، چون فيلم لورنس عربستان را ديده است!...يكي ديگر از همسايه‌ها به ما گفت گربه‌هاي شما خيلي خوشگل هستند... اين براي ما تازگي داشت. تنها گربه‌هايي كه در كشورمان ديده بوديم گربه‌هاي ولگرد و گري بودند كه آشغالهاي جلو خانه مردم را مي‌خوردند. از آن به بعد وقتي مي‌گفتم ايراني هستم، اضافه مي‌كردم «كشور گربه‌هاي پرشين» كه تأثير خوبي روي مردم مي‌گذاشت...
     

     

     

     

     

     

     

     

    طنزانه
    طنزگويه هاي اجتماعی «روزانه»

    انواع جوات


    جوات تهويه
    جوات تهويه‌ها بنا به شرائط جغرافيائي و اکو سيستم محيط به گونه‌اي غير طبيعي سازگاري پيدا کرده‌اند. با توجه به نداشتن کولر در پيکان و هواي گرم تابستان جوات تهويه‌ها بصورت ژنتيکي دچار جهش در ژن کنترلي دست چپ شده و بر خلاف ساير انسانها که در هنگام رانندگي دستشان داخل ماشين است جوات تهوي‌ ها دستشان يک متر و ده سانت بيرون ماشين است. با اين عمل دست جواتها خنک شده و گردش خون بدن جواتها را خنک مي‌کند.
    کاربرد ديگر اين عمل آلودگي توربو در محيط زيست مي‌باشد به آن معنا که علاوه بر دود اگزوز با دود سيگار آلودگي را به حد استاندارد در جهان سوم مي‌رساند.
    کاربرد سوم صرفه‌جوئي در عمر باطري است و با اين عمل آنها يک دست راهنماي هوشمند دارند که در سرپيها و سبقتها به آنها کمک مي‌کند.

    توصيه ايمني
    شماره يک: اگر هواي داخل خودروئي که شما مسافر آن هستيد گرم شد هيچوقت دست خود را بيرون نبريد و بهتر است از پا استفاده کنيد که محکمتر است.
    شماره دو: اگر راننده هستيد و نزديک به جوات تهويه‌ها شديد يک متر بيشتر از حد معمول براي سبقت فاصله بگيريد.

    جوات وسطيکها
    جوات وسطيکها علاقه شديدي به رانندگي در همه جا به غير از وسط لاين دارند و اگر از آئينه خود به عقب نگاه کنيد هيچوقت تصوير کامل آنها را نخواهيد ديد.
    در استانداردهاي بين المللي رابطه قانونمند براي سرعت و فاصله از اتومبيل جلو وجود دارد که با وجود اين جوات‌ها امکان اجراي اين قانون در ايران فعلا وجود ندارد.
    مهمترين اصل در رانندگي جوات وسطيکها پوزه ماشين مي‌باشد و در واقع مهم آنست که يک وجب پوزه ماشينشان در آفسايت باشد و بعد از اين آنها با تمام هيکل روي ماشين شما مي‌آيند. جوات وسطيکها بسيار صميمي و خونگرم هستند و هيچگاه نمي‌توانند ازماشينهاي هموطنان ديگر دور باشند و علاقه شديدي به چسبيدن و سريش شدن دارند و از پشت و بغل مداوم به شما مي ‌سبند تا حدي که آيينه‌هاي يکديگر را تاچ کنند. البته بعضي وقتها اينکار خوبي است چون شما ميتوانيد موسيقي زيبايي از هايده يا عباس قادري يا جواد يساري و يا تيس‌تيس... بشنويد.
    جواد وسطيکها از سرعت 0 تا 125 کيلومتر سلطان جاده مي‌باشند و تا اين مرز سرعت هر کار دلشان بخواهد مي‌کنند.

    توصيه ايمني:
    شماره يك: در صورتي که جوات وسطيکها پشت شما بودند ابتدا از آينه به چشمشان نگاه کنيد اگر او داراي موهاي سيخ و فر بود و بصورت زاويه 90 درجه در چشمان شما نگاه کرد يک گاز محکم به موتور بدهيد و دوباره نگاه کنيداگر موهايش سيخ شده بود بدون هيچ مقاومتي از سر راه او کنار برويد و اگر او با شما کمي فاصله گرفت و سمت راست يا چپ را نگاه کرد از جان شما صرف نظر کرده است و مي‌توانيد بدون نگراني رانندگي کنيد.
    شماره دو: در صورتي که جوات از کنار به شما چسبيد و شما خانم هستيد لطفا با او کل‌کل نکنيد و فاصله بگيريد و اگر آقا هستيد شما اتومبيل خود را در وسط لاين قرار دهيد و اروپائي رانندگي کنيد و اجازه ندهيد دور ماشين شما بيايند. اگر کنار رفت و درست رانندگي کرد که چه خوب و عالي ولي اگر صداي موتورش بلند شد و در دنده سنگين رفت سرعت خود را کم کنيد و محترمانه راه بدهيد.
    شماره سه: اگر ديديد شما در خط سوم هستيد و جوات مداوم به روي خط زرد مي‌رود و صداي لاستيکهايش مي‌آيد و مدام چراغ مي‌زند و بوق مي‌زند يک دستمال سفيد بيرون بياوريد و در صورت خالي بودن سمت چپ کنار بکشيد.
    شماره چهار: اگر جوات پشت سر شما مدام و بي دليل بوق و چراغ زد اجازه بدهيد عبور کنيد و شما پشت سر او به مدت يک دقيقه هي بوق بزنيد و چراغ بزنيد تا ادب شود.
    شماره پنج: صريحا به شما توصيه مي کنيم اگر يک وقت از دست جوات وسطيکها عصباني شديد و ميزان ترشح هورمون لايي‌لايي‌کشي در شما بالا رفت خودتان را کنترل کنيد و راديو پيام را روشن کنيد تا آرام بشويد و اگر افاقه نکرد بيش از سه دقيقه کل‌کل نکنيد و اگر نه خدا شما را رحمت کند.

    جوات ديزاينها
    يك كارتوني بود بنام رامكال. در اين كارتون يك كلاغي بود بنام پودو كه عاشق چيزهاي براق مثل انگشتر، سكه، گردنبند، ساعت و… بود.
    حالا اين جوات ديزاينها هم عاشق چيزهاي استيل، براق، هفت رنگ، چسب رنگ‌دار و چيزهاي عجيب و غريب هستند.
    روزي در يك پيكان مسافركش نشسته بودم. جاي شما خالي يك تكه گليم سفارشي انداخته بود روي صندلي‌ها. در جلوي داشبورد كلي گردنبند، جاسوئيچي، زنگوله و تسبيح آويزان بود از همه با حال تر اين بود كه از وسط سقف يك لوستر چهار شاخه كوچك با كلي ذلم و زينبل آويزان بود.
    واقعيت اين است كه ما اين كارها را مسخره مي‌كنيم، اما نبايد لذتي را كه از هنرمندي اين افراد مي‌بريم پنهان كنيم. اين در واقع سبكي از هنر است با نام پريمتيو يا هنر اوليه كه قابل مقايسه با نقاشي غارهاي بيش از 000/10 سال پيش از ميلاد ميباشد.
    جوات ديزاينها كاملاً بي‌خطرند اما از لحاظ تهاجم فرهنگي، مشكل بزرگي هستند. چون براي اينها آرم playboy يا خرگوش هيچ فرقي ندارد و آرم كدام مسلك و مرامي كه باشد باز فرق ندارد. اين افراد حاضرند تبليغ هر چيزي را بكنند به شرط آنكه براق باشد يا چسب داشته باشد.

    نكات ايمني:
    بيماري جوات ديزاينها مسري است و همه ژن ابتلا به آن را بصورت نهفته دارند.
    براي اينكه سهواً دچار جوات ديزاينها نشويد قبل از تصميم‌گيري براي اضافه كردن ذلم وزينبل تزئيني به اتومبيل خود خوب فكر كنيد.

    جوات دنجروسها
    اگر روزي شوماخر بخواهد با اتومبيل فراري خود در خيابانهاي تهران با دنجروسها مسابقه دهد مطمئنا بعد از مسابقه از اتومبيلراني خداحافظي خواهد کرد . دنجروسها گونه‌هايي هستند متمايل به درندگان يك نكته قابل ذكر است و آن اينكه: هيچ وقت از شير نترسيد چون آن را نخواهيد ديد ولي از دنجروسها بترسيد چون روزي حداقل 20 بار آنها را مي‌بينيد.
    دنجروسهاي نوع اول بسيار بي‌عاطفه‌اند و رانندگان پير و خانمها و کارمندان با احتياط و اشخاص ماشين دوست از دست آنها امان ندارند. دنجروسها عموما به صورت اتوبوسي سبقت مي‌گيرند. يعني از پشت به ماشين مي‌چسبند و هي کله ماشينشان را بيرون مي‌آورند و کافي است فقط 50 متر جلوتر خالي باشد که عمل سبقت را آغاز كنند.
    در بزرگراهها از فاصله يک کيلومتري چراغ مي‌زنند (و اين نشانه استعمار انگليس است که پيکان را طوري ساخته که دسته نور بالا از همه چيز در دسترس تر است و ترمزش خيلي قوي است!) ناف دنجروسها را با تصادف بسته‌اند و اگر يکي اشتباهي تصادف نکند يک دنجروس ديگر اورا بر اثر تصادف خواهد کشت.
    دسته دوم دنجروسهاي قراضه هستند که نشستن در خودرو آنها مانند نشستن بر روي صندلي مرگ است که دچار اتصالي شده است که ممکن است اگزوز بيفتد يا ترمز ببرد يا فرمان مرخص شود و يا سيم‌کشي بسوزد و تهويه داخل خودروها شبيه موتورخانه قيرسازي است.

    نكات ايمني:
    شماره يک: اگر از دور ديديد چراغ مي‌زنند خونسردي خود را از دست ندهيد و اجازه بدهيد عبور کنند و از شما يک کيلومتر فاصله بگيرد و بعدا شما نيز همان کار را دو بار تکرار کنيد.
    شماره دو: اگر در جاده دچار دنجروسها شديد و آنها قصد سبقت اتوبوسي داشتند، فوق العاده احتياط کنيد چون بيش از چهل درصد سبقتهاي اين افراد خطرناک است.
    شماره سه: اگر مسافر هستيد و دنجروس قراضه ديديد به لباسهاي خودتان رحم کنيد و سوار نشويد و اگر اشتباه کرديد و سوار شديد حتما اگر کمربند ايمني نداشت يک برگ کاغذ سفيد برداريد و کل وصيت‌نامه خود را سريع بنويسيد.

    جوات سفري
    اينگونه جوات به صورت گروهي و مستقل وجود دارد. در ابتداي فصل بهار كه موقع پوست‌اندازي است و كاپشن‌اندازي جوانها مي‌باشد، مهاجرت اين گروه از مناطق مركزي ايران به سمت جنگل‌هاي سرسبز شمال آغاز مي‌شود. در اين مسافرت طولاني كه به صورت غريزي در ذات اين جاندار قرن بيست و يكم وجود دارد، عمل جهت‌يابي، مواجهه با خطرات و حيوانات درنده، لانه‌سازي موقت، همه به نظم حيرت‌انگيزي انجام مي‌شود. مسير حركت جوات سفري از ميان كوهستانهاي شمالي البرز و از مسير فيروزكوه، چالوس و هراز انجام مي‌شود.
    در هنگام حركت گروهي جوات سفري‌ها، رعب و وحشتي در مسير براي ساير جانداران ايجاد مي‌شود. در اين مسافرات طولاني تعداد زيادي از جوات سفري‌ها و جانداران بي‌گناه ديگر تلف مي‌شوند.
    جوات سفري‌ها از نوعي تكامل خاص در بين پستانداران سود مي‌برند و آن اينكه قادرند يك آشپزخانه و يك خانه را در مسافتي بين 300 تا 500 كيلومتر همراه خود ببرند. نوعي از جوات سفري موسوم به نو كيسه‌داران قادرند حتي لوازم صوتي و تصويري با خود حمل نمايند.
    جوات سفري‌هاي ايران بسيار خاص مي‌باشند و مشابه اين جانداران در هيچ فلات ديگري موجود نيست.
    تعيين قلمرو براي جوات سفري‌ها مانند شيرهاست. يعني شيرها با بجا‌گذاشتن آثار بدبويي از خود، قلمرو را براي رقيب تعيين مي‌كنند و جوات سفري با بجا‌گذاشتن آشغال و بقاياي غذا، قلمرو خود را براي مسافران مجاور تعيين مي‌كنند.
    با وجود آنكه مهاجرت و سفر در بين جانداران كار بسيار دشواري است، تنها جوات سفري‌ها هستند كه قدرت لذت بردن وصف‌ناپذيري از سفر دارند.

    نكات ايمني:
    1- در قلمرو اين پستانداران وارد نشويد.
    2- از حركت كردن در فاصله كمتر از 50 متري آنها در جاده‌ها بپرهيزيد.
    3- در مناطقي اقامت كنيد كه مطمئن باشيد از ديد جوات سفري‌ها محفوظ هستيد.
     

     

     

     

     

     

     

     

    مسائل زندگي
    کار، مُد، سلامتی، رموز موفقیت و ...

    مردمان

    فوايد آجيل

    اگر شما از خوردن کره بادام زمینی و ژله لذت می برید، نمی توان نام طرفدار آجیل را بر روی شما گذاشت. آجیل یکی از میان وعده های بسیار مفید است. محققین به این نتیجه دست پیدا کرده اند که آجیل دارای خواص بیشماری است؛ از بروز حملات قلبی و ابتلا به دیابت جلو گیری می کند، مانع رشد سرطان شده و تا آن اندازه که قبلا تصور می شد موجب فربگی نمی شود.
    جهان پر از چیزهای جذاب است، البته من در مورد نامزد قبلی شما که ساعت 3 نیمه شب با تماس تلفنی خود شما را از خواب بیدار می کرد تا با هم صحبت کنید، حرف نمی زنم. بلکه منظور من کاشو، گردو، فندوق، و پسته می باشد. و با وجود این همه خشکبارهای سخت پوست می توانید از بین آنها هریک که شما را بیش از سایرین به خود جلب می کند، را انتخاب کنید.

    چه چیز آجیل است و چه چیز نیست؟
    آجیل معمولا به میوه های دانه ای شکلی گفته می شود که بر روی درخت های شکوفه ای و یا بوته های مستقیم رشد می کنند. یکی از اشتباهات در مورد آجیل این است که مردم اغلب تصور می کنند بادام زمینی نیز جزء این گروه می باشد. بادام زمینی شاید خوشمزه باشد، اما از انواع آجیل نیست و مانند نخود و لوبیا نوعی بنشن(حبوبات) است. (دانه ای خوردنی که درون یک پوسته می روید) و اغلب در زیر زمین رشد می کند.
    هر چند آجیل سویا نیز دارای خواص بسیار زیادی است اما عموما نمی توان آنها را در زیر گروه آجیل قرار داد. آجیل سویا معمولا از خشک کردن و یا حرارت دادن دانه های سویا بدست می آید به همین دلیل به زیر گروه حبوبات تعلق دارد.

    خواص کلی
    هر کدام از انواع آجیل ها دارای خواص بیشماری می باشند. دارای چربی های اشباع شده گیاهی بوده که کلسترول خون را پایین آورده و از بروز حملات قلبی جلوگیری میکنند.
    بیشتر آنها دارای پروتئین می باشند. نوع پروتئینی که در آجیل ها یافت می شود "آرجینی" نام دارد. این ماده یکی از پیش نیازهای تولید اکسید نیتریک است که به سلامت رگ های خونی و کاهش فشار خون کمک می کند.
    در آخر باید اضافه کرد که اغلب انواع آجیل ها منبع مناسبی از ویتامین و فیبر میباشند و باعث می شوند که عملکرد بدن شما روان و بدون مشکل باشد.

    انواع آجیل

    بادام زمینی
    هر چند بادام زمینی رسما آجیل نیست اما دارای خصوصیاتی می باشد که ما را به یاد اجیل می اندازد. منبع غنی پروتیین می باشد (20 تا 30 درصد از آن از پروتیین تشکیل شده است) حاوی انواع ویتامین ها به ویژه گروه ویتامین های B، پتاسیم و نیاسین(اسید نیکوتینیک) می باشند.

    فواید
    به جای استفاده از هله هوله سعی کنید بادام زمینی مصرف کنید. ویتامین هایی که در بادام زمینی وجود دارند سلامت پوست، مو و ماهیچه ها را تضمین می کند. پتاسیم موجود در آن آب بدن را تنظیم می کند و متابولیسم بدن را در حد نرمال نگه داشته و از گرفتگی عضلات در حین انجام ورزش های سنگین جلوگیری می کند.
    در هنگام خوردن بادام زمینی لازم نیست ناراحت باشید که ممکن است تمام تلاش هایی که در باشگاه کرده اید از بین می رود: بادام زمینی به آن اندازه که شما تصور می کنید چاق کننده نیست. 85% از کل چربی بادام زمینی اشباع نشده است و 50% از این چربی ها اشباع نشده تکی می باشد که خون را از کلستول بد (لیپو پروتیین های کم تراکم) پاک می کنند، شریان های خونی را باز می کنند و خطر حمله قلبی را پایین می آورد.

    نکته ای در مورد کره بادام زمینی
    شروع نکنید به خوردن کوهی از ساندویچ کره بادام زمینی. شاید تصور کنید که چون بادام زمینی دارای خواص بیشماری است پس خوردن کره آن نیز همان نتایج را در بر خواهد داشت. اما این تصور درست نیست. هر چند کره آن همانند خودش دارای مقادیر زیادی پروتیین می باشد، بیشتر کره هایی که در بازار یافت می شوند دارای میزان زیادی چربی، سدیم، شکر، روغن هیدروژنه برای تازه نگه داشتن می باشند. اگر میخواهید از این نوع کره ها استفاده کنید بهتر است یکی از آنها که فاقد روغن هیدروژنه می باشد را انتخاب کنید. یا از روغن های طبیعی که به روش سنتی از بادام زمینی گرفته می شوند استفاده کنید.

    بادام
    بادام نه تنها دارای مواد فیبردار و پروتیین می باشد بلکه حاوی کلسیم نیز میباشد. لاکتوزهایی که برای بدن مفید بوده و اغلب در شیر وجود دارند در بادام نیز یافت میشوند: یک چهارم فنجان بادام تقریبا به اندازه یک فنجان شیر دارای کلسیم لاکتوز می باشد. اگر این فواید شما را به خوردن بادام وادار نمی کند باید بگوییم که حاوی ویتامین E و سلسیوم نیز می باشد.

    فواید
    کلسیم موجود در بادام شبانه روز به شما کمک می کند که استخوان ها و دندان های سالمی داشته باشید و همچنین در برخی موارد از ابتلا به سرطان روده و پروستات نیز جلوگیری می کند. آنتی اکسیدان هایی که در بادام وجود دارند از تخریب دیواره های سلولی که یکی از دلایل اصلی بروز سرطان می باشند، جلوگیری می کنند. آنها همچنین دارای خواص بیشماری برای حفظ سلامت قلب می باشند. تاثیر بادام در پایین آوردن کلسترول خون از بادام زمینی هم بیشتر است. 70% از کل چربی که در بادام وجود دارد از انواع چربی های اشباع نشده تکی است که منجر به تسویه شریان های قلب می شود.

    کاشو
    کاشو میوه درخت بلارد می باشد و آنقدر مفید است که شما می توانید ساعت ها در زیر درخت آن به انتظار بنشینید تا یکی از میوه ها از درخت به پایین بیفتد و شما آنرا میل کنید. حاوی میزان زیادی ویتامین و مواد معدنی از قبیل منیزیم، مس، فسفر، و آهن می باشد.

    فواید
    مس موجود در آن به بهبود بدن از بیماری و رهایی از عفونت ها کمک می کند. منیزیم انرژی بدن را بالا برده و جزء پیش نیازهای تولید پروتیین می باشد. فسفر به همراه کلسیم در به وجود آوردن استخوان ها و دندان های محکم سهیم است. آهن نیز برای حفظ سلامت گلبول های قرمز خون، پوست، مو و ناخن ضروری است.

    پسته
    پسته به خانواده کاشو تعلق دارد و مانند سایر انواع آجیل ها فاقد کلسترول می باشد. علاوه بر این آرد آن برای درست کردن بستنی های خوشمزه کاربرد زیادی دارد؛ سرشار از خواص غذایی است: 30 گرم از آن (در حدود 45 عدد) شامل بیش از 10% از خواص لبنیات مصرفی در طول روز، منیزیوم، مس، فسفر و ویتامین های خانواده B می باشند.

    فواید
    پسته فاقد کلسترول بوده و در عوض دارای چربی های اشباع نشده تکی می باشد که مانند سایر آجیل ها به شما در حفظ سلامت قلب کمک می کنند. مس، منیزیم و ویتامین های B موجود در آن عملکرد سیستم ایمنی بدن را افزایش داده و بدن را در حال تناسب نگه می دارند.

    گردو
    گردو یکی از انواع آجیل ها می باشد که بیشترین فایده را برای قلب دارد. نه تنها فاقد چربی های اشباع شده می باشند بلکه حاوی امگا 3 نیز می باشند. یک مشت گردو، دارای امگا 3 بیشتری نسبت به 30 گرم ماهی قزل آلا دارد.

    فواید
    امگا 3 موجود در گردو از ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری کرده و لخته های خونی موجود در شریان های قلب را از بین می برد. در حالی که امگا 3 از آرتروز و افسردگی جلوگیری می کند شما می توانید با مصرف گردو اسکی بروید، قلاب بافی کنید و در اوج پیری با صداي بلند بخندید.

    گردوی امریکایی
    این نوع گردو شامل خواص غذایی بیشماری می باشد: استروئید، زینک، ویتامین E ، فسفر از انواع آنها می باشد.

    فواید
    شاید نتوانند از شکسته شدن قلب شما جلوگیری کنند اما می توانند از آن محافظت کنند. استروئید موجود در آن به کاهش کلسترول خون کمک می کند. بر اساس تحقیقاتی که در دانشگاه نیومکزیکو انجام شده مصرف ¾ این ماده به طور روزانه کلسترول بد خون را به طور قابل توجهی پایین اورده و خون را تصفیه می کند. زینک موجود در آن شما را در مقابل انواع عفونت ها مصون می کند. ویتامین مانع بروز سرطان است و ویتامین A صورت شما را باز و بشاش می کند.

    ماکادمیا
    مانند سایر انواع آجیل ها 85% در صد آنرا چربی های اشباع نشده تکی تشکیل میدهد و دارای پتاسیم و منیزیم نیز می باشند.

    فواید
    میزان زیاد چربی های اشباع نشده حاکی از توانایی بالا در رفع لخته های خونی در شریان های قلبی می باشد. منیزیم و پتاسیم نیز برای سایر قسمت های بدن مفید هستند و برای ماهیچه های، سیستم عصبی، عملکرد قلب، حفظ تعادل آب بدن، سطح کلی انرژی و فعال کردن ویتامین های B ضروری می باشند.

    فندوق
    فندوق میوه ای شبیه به بلوط می باشد و با اینکه بسیار کوچک است منبع مناسبی از مواد غذایی و به ویژه ویتامینE و سلنیم می باشد.

    فواید
    اگر همراه با شکلات های خوشمزه مصرف نشوند، می توانند فواید بیشماری را برای حفظ سلامت بدن شما به همراه داشته باشند. سلنیم مانع پیری زودرس و فرسایش بافتها می شود و ویتامین E نیز در تولید گلبول های سفید و قرمز خون موثر است.

    جوز برزیلی
    شامل پروتیین، سلنیم، نیاسین، منیزیم، مواد فیبردار و ویتامین E می باشد.

    فواید
    سلنیم و ویتامین E به بدن در مبارزه با رادیکال های آزاد (ملکول هایی که به راحتی می توانند دیواره های سلولی را تخریب کنند) کمک می کنند. مواد فیبردار فرایند گوارش را روان می سازند و منیزیم انرژی زیادی را به بدن می دهد.

    بلوط
    بر خلاف سایر آجیل ها داخل بلوط سفت و سخت نبوده و نرم و آبدار می باشد. به این دلیل که دارای مقداری تانیک اسید هستند، نمی توانید آنرا نپخته مصرف کنید زیرا ممکن است دچار ناراحتی های مزاجی شوید. می توانید آنرا به صورت پخته و یا بو داده مصرف کنید.

    فواید
    شامل ویتامین C,B6 می باشد. ویتامین C حاوی آنتی اکسیدان می باشد که بروز سرماخوردگی و عفونت جلوگیری می کند. ویتامین B6 نیز به تولید پروتیین، هورمون و سلول های جدید کمک می کند. پتاسوم نیز عملکر سیستم عصبی و جریان خون را بهبود می بخشد.

    میوه درخت کاج
    میوه کاج به طور کلی به عنوان آجیل شناخته نمی شود اما به عنوان یک دانه، دارای خواص بسیار زیادی است. اما اجازه ندهید تا ظاهر کوچک آنها شما را فریب دهد. این دانه های کوچک مغذی می باشند و شامل: ویتامین A,C,D می باشند.

    فواید
    دارای چربی های اشباع نشده هستند و راه شما را در جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی هموار می سازند. ویتامین D با جذب کلسیم، داندان ها و استخوان های سالم تری را برای شما درست می کند. ویتامین A,C نیز بینایی شما را تقویت می کنند و سیستم دفاعی بدن را نیز تقویت می کنند.

    در رژیم غذایی خود آجیل را بگنجانید
    بهترین راه استفاده از آجیل این است که آنها را در غذاهایی که مصرف می کنید بریزید و یا از آن به جای میان وعده های ناسالمی مثل چیپس و یا شیرینی استفاده کنید.

    چند دستورالعمل که ما را تشنه مصرف آجیل می کند:
    استفاده از گردو در سالاد سبزیجات ( به اندازه یک مشت).
    می توانید از میوه درخت کاج به همراه نعناع و ریحان و کمی روغن غذای خوشمزه ای درست کنید.
    بادام زمینی و کاشو را به همراه مقداری رشته فرنگی در آب بخیسانید، مقداری سس،آبلیمو، تن ماهی، سبزی تازه به آن اضافه کنید و تفت دهید. می توانید برای خوشمزه تر شدن، روی آن مقداری آجیل پودر شده بپاشید.
    گردوی آمریکایی را به همراه سیب زمینی و شکر بپزید و بعد میل کنید.
    مرغ، کاشو، زنجبیل: مرغ را به صورت لایه های نازک در آورید و سپس زنجبیل و کاشوی خرد شده را به آن اضافه کنید و سرخ کنید. برای طعم بهتر می توانید مقداری سس سویا و عسل نیز به آن اضافه کنید.
    بادام را می توانید به همراه کرن فلکس برای صبحانه میل کنید.
    بالکارا: نوعی دسر یونانی است که با گردو تهیه می شود.
    پلو به همراه سالاد پسته.
    با استفاده از تمام آجیل هایی که ذکر کردیم و مقداری کشمش و سایر میوه های خشک کرده و بادام زمینی یک دسر خوشمزه درست کنید.

    چه زمان نباید آجیل مصرف کرد ؟
    با اینکه تمام انواع آجیل ها دارای چربی های اشباع نشده می باشند اما پس از اینکه به کارخانه می روند عملیاتی برای خوش طمع شدن بروی آنها انجام می شود که درصد شکر، سدیم و چربی آنها را تا حد زیادی کاهش می دهد، از نگهدارنده های شیمایی نیز برای دوام بیشتر بر روی آنها استفاده می کنند. از خوردن آجیل شور و یا عسلی خود داری کنید چراکه دارای مقدار زیادی چربی می باشند و می توانند به راحتی فشار خون را افزایش داده و سایز شما را نیز زیاد کنند.
    باید مراقب باشید که تبلیغات کاکائو ها و شکلات های فندقی و گردویی شما را فریب ندهد. شکر؛ چربی و مواد نگه دارنده ای که در شکلات ها وجود دارد تمام خواص آجیل را از بین می برد.
    نکته دیگر این است که در حدود 1% از کل مردم به آجیل حساسیت دارند. اگر شما تصور می کنید که جزئی از آن افراد هستید پس بهتر است طرف آجیل نروید. برخی افراد به درخت این میوه ها آلرژی دارند و سایرین به خود آجیل. اما عده ای نیز هستند که نسبت به هر دو آلرژی دارند. در هر صورت هر تحریکی ممکن است بیماری را حاد تر کرده و سلول های عصبی واکنش شدیدتری از خود نشان دهند و بیمار دچار مرگ شود.

    حقایق جذاب
    میدانم که تا این لحظه بسیار متعجب شده اید اما اگر 5 بار در هفته یک مشت آجیل میل کنید از تمام خواصی که برایتان ذکر کردیم بهرمند خواهید شد. و ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت در شما تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. مصرف مقدار ذکر شده باعث اضافه وزن نمی شود و جلوی اشتهای شما را نیز می گیرد.
    حالا که از فواید آجیل آگاه شدید شاید از خود بپرسید که طرز نگهداری آنها به چه صورت است؟ اگر برایتان مقدور می باشد باید آنها را با پوست درون ظرف های دربسته نگهداری کنید. در این حالت نباید بیش از 6 ماه در یخچال قرار بگیرند، اما می توانید آنها را برای 1 سال به حالت فریز شده نگهداری کنید. اگر آنها را از پوستشان جدا کنید چیزی بیش از دو هفته تازه نمی مانند و باید در محل خشک و خنک قرار داده شوند.

    دست به کار شوید و آجیل بخورید!
    اگر می دانید که نسبت به آجیل حساسیت ندارید، شروع کنید و سرخودتان را با خوردن آن گرم کنید. شاید کوچک باشند اما توانایی های زیادی دارند. شامل مواد بسیار مغذی می باشند که ریسک سکته قلبی را کاهش می دهند، مانع بروز سرطان هستند و عمر را طولانی تر می کنند. این موارد کافی است که شما را جذب خوردن آجیل کنید.
     

     

     

     

     

     

     

    ستون آزاد

    گزارشي از نتايج يك تصميم
    مردم خوشحال از كاهش نرخ
    سود بانكي

    راحله ايماني آزاد

    كاهش نرخ سود بانكي را بايد از جمله اقدامات مهم مجلس هفتم و دولت نهم در عرصه اقتصادي عنوان كرد كه بحث ها و حديثهاي فراواني به دنبال داشت ،موافقان و مخالفان در خصوص دلايل رد يا قبول اين تصميم سخنها گفتند و ادله ارائه كردند.
    به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس آنچه در اين راستا كمتر مورد توجه قرار گرفت نظر مردم به عنوان يكي از مهمترين مخاطبان سيستم بانكي و تسهيلات آنها است، گزارش زير به همين موضوع مي پردازد.
    نرخ سود بانكي سهم قابل توجهي در هزينه تمام شده كالا و خدمات دارد و كاهش آن مي تواند به عنوان يكي از ابزارهاي سياست هاي پولي دولت مورد استفاده قرار گيرد، اما در عين حال بايد پذيرفت كه در اتخاذ چنين تصميمهايي بايد فاكتورهاي مختلف از جمله تورم مد نظر قرار گيرد.نكته قابل توجه ديگرآنكه استفاده كنندگان از تسهيلات بانكي تنها سرمايه گذاران و توليد كنندگان نيستند بلكه اقشار متوسط و حتي پايين جامعه به لحاظ درآمدي نيز از اين تسهيلات استفاده مي كنند .گزارش زير اظهار نظر اين دسته از استفاده كنندگان از تسهيلات بانكي است.

    *اولين گام دولت براي تحقق عدالت اقتصادي
    بنابراين گزارش مردم كاهش نرخ سود بانكي را گام مصمم دولت در كنترل اقتصاد و توسعه و تحقق عدالت اقتصادي مي دانند، آقاي 50 ساله اي كه براي دريافت تسهيلات به بانك كشاورزي مراجعه كرده بود، گفت: كم شدن نرخ سود، باعث تشويق مردم به سرمايه گذاري در بخش هاي توليدي شده است، قبلا كه نرخ سود بالاي 20 درصد بود خيلي ها به خاطر نرخ سود بالا از خير دريافت تسهيلات مي گذشتند.
    وي افزود: تا وقتي كه نرخ سود بانكي بالاي 20 درصد بود تسهيلات بانك ها كالاي لوكسي بود كه در اختيار قشر پايين جامعه قرار نمي گرفت، حتي تسهيلات تكليفي دولت مثل تسهيلات با نرخ پايين كه در اختيار بخش كشاورزي قرار مي گرفت بيش از آنكه در اختيار كشاورزان قرار بگيرد به صورت رانت دراختيار افراد خاص قرار مي گرفت.

    *رفع سوء تفاهم مردم
    به گزارش فارس كاهش نرخ سود بانكي بدگماني مردم به سيستم بانكي را برطرف كرده است و دوباره اعتماد مردم را به اين سيستم جلب نموده، خانم كارمند شعبه 19 سازمان تامين اجتماعي كه براي دريافت تسهيلات خريد خودرو به بانك ملت مراجعه كرده بود، گفت: قبلا سود بانك ها خيلي زياد بود و مردم براي دريافت تسهيلات با مشكلات زيادي روبرو بودند، معرفي ضامن، وثيقه و مدارك زيادي كه از مردم گرفته مي شد، باعث بدگماني مردم به بانك ها شده بود.
    وي افزود: در زمان بالا بودن نرخ سود بانكي تصور مردم از بانك ها اين بود كه بانك ها فقط از مردم پول مي گيرند،حالا يا سپرده يا سود هاي گزاف تسهيلات، ولي وقتي قرار مي شد بانك ها به مردم پول بدهند بايد از هفت خوان رستم مي گذشتي؟

    *ناراضيان كاهش نرخ سود بانكي
    بنابراين گزارش همه مردم از كاهش نرخ سود بانكي راضي نيستند و اين امر در بين مردم هم منتقداني دارد، با كاهش نرخ سود بانكي، علاوه بر نرخ سود تسهيلات بانكي، نرخ سود سپرده هاي بانكي نيز كاهش يافت و اين امر براي كساني كه سود سپرده هاي بانكي مهمترين منبع درآمدشان بود، خوشايند نيست.
    آقاي 65 ساله اي در بانك تجارت گفت: پس از بازنشستگي تمام حق سنواتي كه دريافت كردم در يك حساب بلند مدت در يكي از بانك هاي خصوصي گذاشتم و اميدوار بودم كه سود مناسبي از آن دريافت كنم ولي با كاهش نرخ سود بانك ها سودي كه به سپرده من تعلق مي گيرد چندان قابل توجه نيست.
    كارمند يكي از شعب بانك رفاه كارگران نيز درباره همين موضوع گفت: ما در اين شعبه سپرده گذاري داشتيم كه بيش از 300 ميليون تومان سپرده بلند مدت داشت و هميشه سپرده گذاري در بانك را خيلي عاقلانه تر و باصرفه تر از خريد آپارتمان و اجاره دادن آن مي دانست و مي گفت: اين كار هم سود بيشتري دارد، هم از دردسر ودرگيري با مستاجر و بنگاه و هزينه هاي نگهداري آپارتمان ها معافي و هم لازم نيست ماليات بدهي"، همين شخص پس از كاهش نرخ سود بانكي، ديگر سپرده گذاري در بانك را سود آور ندانست و نه تنه تمام پولش را از حساب خارج كرد، بلكه به دنبال تسهيلات بود تا در زمينه ساخت مسكن سرمايه گذاري كند.

    *كاهش نرخ سود بانكي و معماي كاهش منابع بانك ها
    به گزارش فارس پس از كاهش نرخ سود بانكي بسياري از بانك ها با اعلام اين مطلب كه با كمبود منبع مواجهند از اعطاي تسهيلات به متقاضيان خودداري كردند.
    خانم كارمند يكي از شعب بانك صادرات گفت: زيان كاهش نرخ سود بانكي بيش از سود آن است، بانك صادرات تا پيش از كاهش نرخ سود بانكي ، تسهيلات مختلفي به مردم ارائه مي كرد كه با كاهش نرخ سود بانكي به خاطر كمبود منابع بانك ها بسياري از اين تسهيلات يا به طور كلي حذف شد (مثل تسهيلات 5 ميليون توماني خريد خودرو و يا مثل تسهيلات 3 ميليون توماني خريد كالاهاي بادوام)يا ميزان آن كاهش يافت، الان ميزان اين تسهيلات 2 ميليون تومان است.
    كارمند يكي از شعب بانك ملي نيز بر زيان مضاعف كاهش نرخ سود بانكي تاكيد كرد و گفت: تفاوت بين نرخ سود سپرده ها و نرخ سود تسهيلات مهمترين منبع درآمد بانك ها بود، با كاهش نرخ سود اين رقم كاهش يافته و صنعت بانكداري را از سود دهي دور كرده است.
    وي افزود: با كاهش نرخ سود بانكي، منابع مالي بانك ها كاهش يافته و به دنبال آن درآمد بانك ها نيز كاهش يافته است، به همين خاطر امتيازات كاركنان بانك ها نيز كاهش يافته است، با توجه به سختي كار در بانك ها كاهش امتيازات كاركنان بانك ها انگيزه كارمندان بانك ها را از بين برده است.

    *كاهش نرخ سود بانكي و زمينه رانت خواري
    بنابراين گزارش افزايش سوء استفاده از تسهيلات بانك ها در نظام بانكي نه تنها كارشناسان اقتصادي را نگران كرده است بلكه تنها موضوع نگراني مردم از كاهش نرخ سود بانكي است.
    يك كارمند وزارت راه در يكي از شعب بانك سپه گفت: قبلا كه نرخ سود بانكي بالاي 20 درصد بود، مردم براي دريافت تسهيلات مشكل داشتند و مدت طولاني در انتظار دريافت تسهيلات مي ماندند و بانك ها تسهيلات را به عنوان امتياز و رانت در اختيار داشتند و به دلائل مختلف مثل سوء استفاده هاي مالي در اختيار كساني كه مايل بودند قرار مي دادند.
    وي افزود: با كاهش نرخ سود بانك ها به نظر مي رسد بانك كمبود منابع را بهانه و دستاويز قرار دهند و روند قبلي با شدت بيشتري ادامه پيدا كند.

    *بنگاه هاي كوچك كارآفرين و تسهيلات ارزان قيمت
    به گزارش فارس اختصاص 35 درصد مانده منابع بانك براي اجراي آيين نامه گسترش بنگاه هاي كوچك اقتصادي زودبازده و كارآفرين به موازات كاهش نرخ سود بانكي باعث دلگرمي بيشتر مردم شده است و اين اعتقاد در مردم به وجود آمده است كه سياست هاي دولت در هدايت منابع بانك ها به مسير اصلي توليد با نرخ سود منطقي واقعي است و دولت با جديت به دنبال اجراي عملي اين سياست هاست.
    خانمي كه براي پرس و جو درباره نحوه دريافت تسهيلات بنگاه هاي كوچك و زودبازده به بانك كشاورزي مراجعه كرده بود، گفت: اگر آنچه درباره اين طرح مي گويند درست و واقعي باشد و دولت به وعده هاي خود عمل كند، ديگر نگران اشتغال فرزندانم نيستند و اميدوارم كه با استفاده از تسهيلات بنگاه هاي كوچك بتوانيم يك كسب و كار كوچك خانوادگي راه بياندازيم.
    وي افزود: مشاوري كه در وزارت كار ما را براي دريافت اين تسهيلات هدايت كرد، به ما گفت كه نرخ سود اين تسهيلات براي طرح ما بسيار منطقي است و سود آوري طرح ما را تضمين مي كند.

    *********

    اقدام دولت در كاهش نرخ سود بانكي هرچند موجب برخي انتقادات شد، ولي مورد استقبال مردم قرار گرفت و به نظر مي رسد كه انگيزه هاي تازه اي در مردم براي استفاده از تسهيلات بانك ها براي سرمايه گذاري هاي تازه ايجاد كرده است.
    به نظر مي رسد با كاهش نرخ سود بانكي نه تنها تسهيلات بانك ها بلكه سرمايه ها و نقدينگي موجود در جامعه نيز به سمت مسير اصلي توليد هدايت شده است و همين امر به خودي خود مي تواند سرمايه گذاري بانك ها را سود آور كرده و بازگشت سرمايه بانك ها را تضمين كند.

     

     

     

     

     

     

     

    ليگ مبين

    football@mobin-group.com 

    اطلاعيه

    با عرض سلام خدمت تمامی عزیزان...
    بدون مقدمه می رم سر اصل مطلب! قرار شده که از این به بعد اخبار فوتبال ایران و جهان و همچنین اطلاعیه های لیگ مبین در سایت گروه اینترنتی مبین هم درج بشه. ولی بنده به علت یه سری گرفتاری های شخصی نمی تونم هم اطلاعات رو وارد سایت کنم و هم به لیگ مبین رسیدگی کنم. به همین علت هم دنبال یه همکار می گردم که بتونه توی ادارۀ لیگ مبین به من کمک کنه. اگر کسی مایل به همکاری با من و گروه مبین هست، می تونه به آدرس شخصی من ( milad_graydays@yahoo.com ) ایمیل بزنه.
    ضمناً بگم که این کار وقت زیادی نمی گیره. حداکثر دو ساعت در هفته. هر کسی که می بینه از عهدۀ این کار بر میاد، می تونه ما رو در ادارۀ هرچه بهتر لیگ مبین یاری بده.
    متشکرم. حق نگهدار...
     

    *****

    برنامۀ هفتۀ هشتم لیگ

    استقلال اهواز -- پیروزی تهران
    سپاهان اصفهان -- ابومسلم خراسان
    اینتر میلان -- کالیاری
    امپولی -- آ اس رم
    سیه نا -- میلان

    توضیح : تمامی بازی ها یکشنبه 29 بهمن ماه ( 18 فوریه 2007 ) برگزار می شوند.
    مهلت ارسال پیش بینی ها تا ساعت 12 ظهر یکشنبه 29 بهمن ماه خواهد بود.
     

    *****

    آدرس رسمی لیگ :
    football@mobin-group.com
    آدرس خصوصی مسئول لیگ :
    milad_graydays@yahoo.com

    *****

    براي مشاهده نتايج لیگ مبین تا پایان
    هفته هفتم اینجا را کلیک کنید

     

     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان