Text Link Ads

 

 

 

692

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 692 :: دوشنبه 28 اسفند 1385

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود فيلم «300»


سلام!
چند روز پيش در همون روزهاي اولي که فيلم «300» داشت اکران مي شد لينکهاي دانلود اين فيلم را گذاشته بودم که البته بعد از دو روز از روي سرور پاک شد. خيلي از دوستان اين روزها از من مي خواستند که دوباره لينکهاي دانلود اين فيلم را در روزانه قرار دهم.  لذا بخاطر احترام به نظرات شما عزيزان لينکهاي دانلود اين فيلم را در زير قرار داده ام. البته اينبار لينکها از دو سرور مختلف هستند تا از هر کدوم که براتون ممکن بود دانلود کنيد. فقط زودتر تا پاک نشده!  (فايلها تست شده و صدردرصد کار مي کنند)
راستي جا داره همينجا از همکاري صميمانه دوست عزيزم آقا صادق که در آمريکا زندگي مي کنند تشکر و قدرداني ويژه اي داشته باشم.

لينکهاي دانلود فيلم «300» (به زبان اصلي، ضبط شده از پرده سينما):

از سايت رپيدشر:
http://rapidshare.com/files/20411818/300.CAM.XviD-CAMERA.part1.rar
http://rapidshare.com/files/20411927/300.CAM.XviD-CAMERA.part2.rar
http://rapidshare.com/files/20411035/300.CAM.XviD-CAMERA.part3.rar
http://rapidshare.com/files/20411235/300.CAM.XviD-CAMERA.part4.rar
http://rapidshare.com/files/20411366/300.CAM.XviD-CAMERA.part5.rar
http://rapidshare.com/files/20411487/300.CAM.XviD-CAMERA.part6.rar
http://rapidshare.com/files/20411599/300.CAM.XviD-CAMERA.part7.rar
http://rapidshare.com/files/20411687/300.CAM.XviD-CAMERA.part8.rar

رمز فايل: n0thinG@projectw

براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

*****
 

لينکهاي دانلود از سايت مگاآپلود:

http://www.megaupload.com/?d=NGQIURIC
http://www.megaupload.com/?d=I5OG5DZ4
http://www.megaupload.com/?d=SXWG6NNW
http://www.megaupload.com/?d=YH2EYJ2D
http://www.megaupload.com/?d=S30FRF99
http://www.megaupload.com/?d=NCGGFA80
http://www.megaupload.com/?d=L38YMLPW
http://www.megaupload.com/?d=HQAWCA5D

رمز فايل: www.whereisit.org


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (691) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • دانلود فيلم «300»
  • رنگ آميزي مکعب
  • معرفي و دانلود فيلم: در جستجوي خوشبختي
  • اجراي موسيقي و Emotion هاي صوتي در پس زمينه تمامي گفتگو هاي صوتي اينترنتي با نرم افزار رايگان vEmotion 5.5
  • پخش کننده فايلهاي صوتي با فرمت Ogg 
  • زندگي نوشيدن قهوه است
  • معجزه قرآن، دانشمند آمریکايی را مسلمان کرد
  • نگاهی به ويندوز مدیا پلير ۱۱
  • اولین قربانی تصادف در ایران
  • هرگز رهايم مكن
  • انگيزه هاي غلط براي بچه دار شدن
  • گزارش كامل فيلمهاي نوروزي در شبكه‌هاي سيما
  • و ....
 

 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

انفجار
فیلمی با سرعت کند از انفجار یک خودرو. به حباب حرارت دقت کنید
سایت رسمی سید حسام الدین سراج
رنگ آميزي مکعب
يک پازل جذاب. سطح يک مکعب بايد به گونه اي رنگ آميزي شود که نقاط هم رنگ به يکديگر متصل شوند

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

جزييات دستگيري شهرام جزايري از زبان
وزير اطلاعات

وزير اطلاعات ديشب در جمع خبرنگاران جزئيات دستگيري شهرام جزايري عرب را تشريح كرد.
غلامحسين محسني اژه‌اي وزير اطلاعات امشب يكشنبه در جمع خبرنگاران گفت: شهرام جزايري با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) و با كمك وزارت امور خارجه و قوه قضائيه در نخستين ساعات بامداد ديروز يكشنبه دستگير شد.
وي درباره چگونگي ورود وزارت اطلاعات به موضوع پرونده شهرام جزايري خاطرنشان كرد: اين پرونده در اختيار قوه قضائيه بود و محكوم هم دوران دادگاه و مجازات خود را سپري مي‌كرد و طبيعتاً وزارت اطلاعات در خصوص اين پرونده هيچ نقشي نداشت.
وزير اطلاعات اضافه كرد: پس از فرار متهم از دست ماموران و اطلاع وزارت اطلاعات از اين موضوع، اين وزارتخانه احساس كرد كه بايد موضوع را پيگيري كند.
محسني اژه‌اي افزود: مسئولين قوه قضائيه هم پس از مدتي درخواست كردند كه وزارت اطلاعات وارد اين پرونده شود و موضوع فرار اين متهم را پيگيري كند.
وزير اطلاعات با بيان اين كه اين وزارتخانه بلافاصله پس از درخواست قوه قضائيه با شيوه‌هاي اطلاعاتي موضوع را پيگيري كرد، اظهار داشت: ابتدا خبرهايي مي‌رسيد مبني بر اين كه خانواده جزايري ايران را ترك و به يكي از كشورهاي حاشيه خليج فارس رفته‌ است و از آنجا هم قصد دارد به كشور ديگري به خصوص كشورهاي اروپايي برود.
وي افزود: با بررسي‌هاي به عمل آمده مشخص شد،شهرام جزايري با خانواده خود نيست و وزارت اطلاعات با توجه به توانايي كه در حال حاضر دارد موضوع را دنبال كرد و چند روز پيش مطلع شديم وي در منطقه‌اي دورافتاده در يكي از كشورهاي حاشيه خليج فارس به سر مي‌برد.
وزير اطلاعات با بيان اين كه اين مجرم به دليل اين كه با نام اصلي خود وارد اين كشورها نشده بود، آنها از ورود وي اظهار بي‌اطلاعي مي‌كردند، گفت: نيروهاي وزارت اطلاعات موفق شدند پس از پيدا كردن محل اختفاي جزايري و در اواخر هفته گذشته پس از هماهنگي با مسئولين قوه قضائيه و وزارت امور خارجه تيمي را به محل اعزام كند.
وي افزود: تيم اعزامي محل اختفاي شهرام جزايري را به پليس اين كشور نشان داد و آنها هم همكاري كردند و پس از دستگيري وي را طبق ضوابط تحويل جمهوري اسلامي ايران دادند.
محسني اژه‌اي گفت: هواپيماي حامل شهرام جزايري مجرم فراري ساعت 18:00 امروز در فرودگاه مهرآباد تهران به زمين نشست و نامبرده تحويل مقامات قضايي و از آن جا به زندان منتقل شد.
وزير اطلاعات در پايان خاطرنشان كرد: يكي از اشتباهات شهرام جزايري فرار ذليلانه و خفت‌بار آن بود و اشتباه ديگرش اين بود كه افرادي وجود دارند كه از رشوه گرفتن معصوم‌ هستند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

در جستجوي خوشبختي 
The Pursuit of Happyness

کارگردان: گابريله موچينو. فيلمنامه: استيو کنراد. موسيقي: آندرآ گوئرا. مدير فيلمبرداري: فيدون پاپا مايکل. تدوين: هيوز واينبورن. طراح صحنه: جي. مايکل ريوا. بازيگران: ويل اسميت[کريس گاردنر]، جدن اسميت[کريستوفر]، تندي نيوتن[ليندا]، برايان هاو[جي تويستل]، جيمز کارن[مارتين فروهم]، دان کاستلانتا[آلن فراکش]، کرت فولر[والتر ريبون]، تاکايو فيشر[خانم چاو]. ١١٧ دقيقه. محصول ٢٠٠٦ آمريکا. نامزد اسکار بهترين بازيگر نقش اصلي مرد، نامزد گلدن گلاب بهترين بازيگر مرد و بهترين بازيگر جوان، نامزد جايزه بهترين بازيگر مرد از اتحاديه بازيگران سينما، نامزد جايزه بهترين بازيگر مردد و بهترين بازيگر جوان از انجمن منتقدان رسانه ها، نامزد چهار جايزه از مراسم Image و....
دهه ١٩٨٠. کريس گاردنر مردي فعال و خوش قلب است که از نظر مادي روزگار خوشي ندارد، اما به شدت براي سر پا ماندن تلاش مي کند. ولي همسرش ديگر از وضعيت سخت زندگي شان به تنگ آمده و خانه را ترک مي کند. اين واقعه سبب مي شود که کريس به پسرش کريستوفر تنها بماند. هنوز از بهت و ضربه روحي اين واقعه خلاص نشده اند که که توسط صاحبخانه از منزل مسکون شان رانده مي شوند. کريس به همراه پسرش آواره کوچه و خيابان مي شود، اما عشق عميق او به پسرش باعث مي شود تا با وجود زندگي در مکان هاي پست مختلف با باقيمانده نيرويش به جنگ عليه شرايط موجود ادامه دهد...

چرا بايد ديد؟
گابريله موچينو متولد ١٩٦٧ در سينماي امروز ايتاليا نام شناخته شده است. او از ١٩٩٦ با ساختن سريال مکاني در آفتاب شروع به فيلمسازي کرد. اولين و دومين فيلم هاي سينمايي اش کمدي هاي همين است! و براي هميشه در مغز من نام داشت. فيلم دوم سر آغاز شهرت و موفقيت داخلي و خارجي موچينو بود. از سومين فيلمش آخرين بوسه رگه هايي از درام و قصه هاي عاشقانه به آثارش راه يافت. اين فيلم جايزه ديويد دوناتللوي بهترين کارگرداني و جايزه تماشاگران جشنواره سندنس را براي وي به ارمغان آورد و زمينه ساز شناخته شدنش در آمريکا شد. آخرين فيلمش مرا به ياد داشته باش، عشق من با شرکت مونيکا بلوچي از فيلم هاي پر فروش سال ٢٠٠٤ ايتاليا شد. ويل اسميت بعد از ديدن دو فيلم آخر وي مصرانه بر کارگرداني خود و پسرش در فيلم اخير پافشاري کرد و نتيجه آن به شکلي باورنکردني فروش باورنکردني ١٥٧ ميليون دلاري فيلم تا اين لحظه و رسيدن اسميت هاي پدر و پسر به مراسم اسکار و نامزدي در يکي از مهم ترين رشته شد.
در جستجوي خوشبختي همان گونه که از نامش پيداست درامي خانوادگي و به شدت عاطفي درباره پدر و پسري در آمريکاي دو دهه قبل و سرشار از مبارزه آنها با بيخانماني و زندان و مشکلات مختلف براي رسيدن به اعتبار و احترام اجتماعي است. در جستجوي خوشبختي فيلمي ساده در ستايش از عشق و اميد و حفاظت آنهاست و شايد بتوان مهم ترين عامل قدرتمندي فيلم را در حقيقي بودن ماجراي کريس گاردنر و اين که او در حال حاضر يکي از مرفه ترين مردان آمريکاست، دانست. از ديگر نکات جالب فيلم حضور گاردنر واقعي در يک صحنه کوتاه و بيخانمان واقعي در کل فيلم و پرداختي بيش از حد معمول به آنهاست و تبليغ براي يکي از ارزان ترين خطوط هوايي آمريکا[Pacific Southwest Airlines] است. اگر موچينو را نمي شناسيد، يقين دارم که با ديدن در جستجوي خوشبختي شيفته نوع نگاه او به موضوع عشق و علاقه و محبت ميان نوع بشر خواهيد شد که تنها مايه ادامه زندگي و مبارزه است!
يک موضوع ديگر: کسي مکعب جادويي روبيک را به ياد مي آورد؟ از نقش محوري اين مکعب در فيلم غافل نشويد، چون ويل اسميت براي آماده شدن جهت بازي در نقش گاردنر روزها توسط يک آدم خبره براي حل اين مکعب آموزش ديده!
ژانر: زندگي نامه، درام.

 

لينکهاي دانلود فيلم:

part1.rar
part2.rar
part3.rar
part4.rar
part5.rar
part6.rar
part6.rar
part7.rar

براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

نام موزیک خواننده

دانلود

حسرت جدائي محسن حسن زاده دانلود
در سوگ خورشيد محمد گلريز دانلود
در سوگ خورشيد محمد گلريز دانلود
سينه زني مجمع الذاكرين دانلود
سينه زني مجمع الذاكرين دانلود
سينه زني مجمع الذاكرين دانلود

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

اجراي موسيقي و Emotion هاي صوتي در پس زمينه تمامي گفتگو هاي صوتي اينترنتي با نرم افزار رايگان vEmotion 5.5

 

شاید وجود آهنگی زیبا در پس زمینه مکالمات تلفنی و صحبتهای اینترنتی شما بر جذابیت و هر چه دلچسب تر شدن مکالمات بیافزاید.
vEmotion نام نرم افزار رایگان و بسیار جالبیست که در عین حال با انجام دو نوع کار مفید به کار بسیاری از علاقمندان به مکالمات رایانه ای می آید .
نخستین وظیفه این نرم افزار ضبط تمامی مکالمات تلفنی و اینترنتی صوتیست که بلافاصله هنگام آغاز مکالمه شروع به ضبط آنها نموده و پس از پایان مکالمه آن را به صورت فرمتهای رایج MP3 و WAV ذخیره می سازد .
از دیگر ویژگی های این بخش می توان کیفیت عالی ضبط صدا، داشتن چندین و چند ضبط برای یک مکالمه،  قابلیت ارسال وپخش صداهای ضبط شده بلافاصله برای طرف مکالمه، قابلیت آپلود خودکار مکالمات بر روی اینترنت  و همچنین قابلیت اجرای مخفی و استفاده جاسوسی از نرم افزار !
ویژگی دوم و متمایز کننده نرم افزار
vEmotion افزودن طراوت و روح به مکالمات تلفنیست که این کار را با پخش افکت های صوتی زیبا و یا آهنگ های ملایم در پس زمینه مکالمات به خوبی انجام می دهد.
vEmotion را می توان یک Addon یا ابزاری کمکی برای تمامی ابزار های پیام رسان و گفتگو اینترنتی صوتی دانست که به خوبی با تمامی نرم افزار های گفتگوی اینترنتی یا Instant Messengers و همچنین
VOIP Clients یا Voice Over Internet Protocol سازگار است .
دیگر ویژگی های این بخش شامل  ارسال
Emotion های صوتی برای دوستان و قابلیت Text to Speech است .
سازگار با تمامی نرم افزارهای گفتگوی اینترنتی رایج مانند • Skype, Icq, Msn / Wlm, Gtalk, Aim / Triton / Pro , Yim, و
Yahoo Messenger .

vEmotion را می توانید از اینجا:
 

دانلود کنید نسخه ی 5.5.0.85 را با حجم 2.5 مگابایت
 

دانلود کنید نسخه ی 5.5.0.85 را همراه با پکیج صوتی با حجم 4.3 مگابایت
 

تصویری از محیط نرم افزار

English Explanations


 

دنیای موبایل

OggPlayer v1.00

پخش کننده فايلهاي صوتي با فرمت Ogg 

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

رمز فايل: reza-2006

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


ای دل مباش یک دم خالی زعشق و مستی

ای دل مباش یک دم خالی زعشق و مستی
گر جان به تن ببینی مشغول کار او شو
با ضعف و ناتوانی همچون نسیم خوش باش
در مذهب طریقت خامی نشان کفر است
تا فضل و عقل بینی بی​معرفت نشینی
در آستان جانان از آسمان میندیش
خار ار چه جان بکاهد گل عذر آن بخواهد
صوفی پیاله پیما حافظ قرابه پرهیز

 

وان گه برو که رستی از نیستی و هستی
هر قبله​ای که بینی بهتر ز خودپرستی
بیماری اندر این ره بهتر ز تندرستی
آری طریق دولت چالاکی است و چستی
یک نکته​ات بگویم خود را مبین که رستی
کز اوج سربلندی افتی به خاک پستی
سهل است تلخی می درجنب ذوق مستی
ای کوته آستینان تا کی درازدستی

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 
 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

انَّ العَملَ القَلیل الدّائم غلی الیقینِ اَفْضَلُ عِنداللهِ منَ العَمَلِ الكثیر علی غَیرِ یقین
عمل اندك و بادوام كه بر پایه یقین باشد و در نزد خداوند از عمل زیاد كه بدون یقین باشد برتر است.
امام صادق (ع)

 

 

آرایشی - بهداشتی
amoozesh_v_sh@yahoo.com

آشنايي با انواع کرمها

كرمهاي مرطوب كننده: اين كرمها از سه طريق مي توانند رطوبت پوست را تأمين نمايند برخي با بر جاي گذاردن يك لايه چرب بر روي پوست مانع از دست رفتن آب پوست مي شوند (مانند وازلين و كلد كرمها) ، برخي كرمها حاوي اجزاء جاذب رطوبت هستند كه رطوبت را جذب و در خود نگه مي دارند، برخي از كرمهاي مرطوب كننده حرفه اي (مانند هيدرازن لانكوم) سيستم آب رساني دارند و مرتب آب به پوست مي رسانند.
کرمهاي ضد آفتاب : اين كرمها حاوي موادي به نام فيلترهاي ضد اشعه UV هستند كه اشعه مضر فرابنفش خورشيدي را از طريق جذب نور و يا تفرق و انعكاس آن تضعيف مي كنند و مانع از آسيب رساندن آن به پوست مي شوند. ميزان كارايي يك فراورده ضد آفتاب با استفاده از عددي به نام SPF نشان داده مي شود.مفهوم اين عدد افزايش مقاومت پوست در برابر قرمز شدن در صورت استفاده از فراورده ضد آفتاب است.براي مثال اگر پوست بدن شما بدون استفاده از فراورده ضد آفتاب مثلاً پس از 10 دقيقه قرمز شود با استفاده از فراورده ضد آفتاب با SPF=15 پس از 150 دقيقه قرمز خواهد شد.
كرمهاي روز و كرمهاي شب : تشابه اين دو كرم در مرطوب كنندگي آنها است تفاوت آنها در اين است كه كرمهاي روز حاوي مقاديري فيلتر ضد آفتاب ولي كرمهاي شب حاوي ويتامين ها و مواد مغذي مفيد براي پوست است . تا در طول شب بر روي پوست مانده و تأثير خود را ظاهر كنند
 

ادامه دارد...

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

خواب دیدن ضحاک
ضحاک سالیان دراز به ستم و بی داد پادشاهی کرد و گروه بسیاری از مردم بی گناه را برای خوراک ماران به کشتن داد. کینه او در دلها نشست و خشم مردم بالا گرفت.
یک شب که ضحاک در کاخ شاهی خفته بود در خواب دید که ناگهان سه مرد جنگی پیدا شدند و بسوی اوروی آوردند. از آن میان آنکه کوچکتر بود و پهلوانی دلاور بود بر وی تاخت و گرز گران خود را بر سر او کوفت. آن گاه دست و پای او را با بند چرمی بست و کشان کشان بطرف کوه دماوند کشید ، در حالی که گروه بسیاری از مردم در پی او روان بودند.
در ایوان شاهی شبی دیر یاز
به خواب اندرون بود با ارنواز
یکی بانگ برزد بخواب اندرون
که لرزان شد آن خانه صدستون

ضحاک به خود پیچید و ناگهان از خواب بیدار شد و چنان فریادی برآورد که ستونهای کاخ به لرزه افتادند. ارنواز دختر جمشید که در کنار او بود حیرت کرد و سبب این آشفتگی را جویا شد. چون دانست ضحاک چنین خوابی دیده است گفت باید خردمندان و دانشوران را از هر گوشه ای بخوانی و از آنها بخواهی تا خواب تو را بگزارند تعبیر کنند

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة المائدة آيات: 120 محل نزول: مدینه

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِيَاء بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاء بَعْضٍ وَمَن يَتَوَلَّهُم مِّنكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللّهَ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ 51 فَتَرَى الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ يُسَارِعُونَ فِيهِمْ يَقُولُونَ نَخْشَى أَن تُصِيبَنَا دَآئِرَةٌ فَعَسَى اللّهُ أَن يَأْتِيَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِّنْ عِندِهِ فَيُصْبِحُواْ عَلَى مَا أَسَرُّواْ فِي أَنْفُسِهِمْ نَادِمِينَ 52 وَيَقُولُ الَّذِينَ آمَنُواْ أَهَـؤُلاء الَّذِينَ أَقْسَمُواْ بِاللّهِ جَهْدَ أَيْمَانِهِمْ إِنَّهُمْ لَمَعَكُمْ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فَأَصْبَحُواْ خَاسِرِينَ 53 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَلاَ يَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ ذَلِكَ فَضْلُ اللّهِ يُؤْتِيهِ مَن يَشَاء وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ 54 إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ 55 وَمَن يَتَوَلَّ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ فَإِنَّ حِزْبَ اللّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ 56 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ الَّذِينَ اتَّخَذُواْ دِينَكُمْ هُزُوًا وَلَعِبًا مِّنَ الَّذِينَ أُوتُواْ الْكِتَابَ مِن قَبْلِكُمْ وَالْكُفَّارَ أَوْلِيَاء وَاتَّقُواْ اللّهَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ 57

 

ترجمه فارسي مکارم

اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! يهود و نصارى را ولى (و دوست و تكيه‏گاه خود،) انتخاب نكنيد! آنها اولياى يكديگرند; و كسانى كه از شما با آنان دوستى كنند، از آنها هستند; خداوند، جمعيت ستمكار را هدايت نمى‏كند «51» (ولى) كسانى را كه در دلهايشان بيمارى است مى‏بينى كه در (دوستى با آنان)، بر يكديگر پيشى مى‏گيرند، و مى‏گويند: «مى‏ترسيم حادثه‏اى براى ما اتفاق بيفتد (و نياز به كمك آنها داشته باشيم!)» شايد خداوند پيروزى يا حادثه ديگرى از سوى خود (به نفع مسلمانان) پيش بياورد; و اين دسته، از آنچه در دل پنهان داشتند، پشيمان گردند! «52» آنها كه ايمان آورده‏اند مى‏گويند: «آيا اين (منافقان) همانها هستند كه با نهايت تاكيد سوگند ياد كردند كه با شما هستند؟! (چرا كارشان به اينجا رسيد؟!)» (آرى،) اعمالشان نابود گشت، و زيانكار شدند «53» اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! هر كس از شما، از آيين خود بازگردد، (به خدا زيانى نمى‏رساند; خداوند جمعيتى را مى‏آورد كه آنها را دوست دارد و آنان (نيز) او را دوست دارند، در برابر مؤمنان متواضع، و در برابر كافران سرسخت و نيرومندند; آنها در راه خدا جهاد مى‏كنند، و از سرزنش هيچ ملامتگرى هراسى ندارند اين، فضل خداست كه به هر كس بخواهد (و شايسته ببيند) مى‏دهد; و (فضل) خدا وسيع، و خداوند داناست «54» سرپرست و ولى شما، تنها خداست و پيامبر او و آنها كه ايمان آورده‏اند; همانها كه نماز را برپا مى‏دارند، و در حال ركوع، زكات مى‏دهند «55» و كسانى كه ولايت خدا و پيامبر او و افراد باايمان را بپذيرند، پيروزند; (زيرا) حزب و جمعيت خدا پيروز است «56» اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! افرادى كه آيين شما را به باد استهزاء و بازى مى‏گيرند -از اهل كتاب و مشركان- ولى خود انتخاب نكنيد و از خدا بپرهيزيد اگر ايمان داريد! «57» 

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

n_s_r_i_n@yahoo.com

من تمام هستي ام را در نبرد با سرنوشت
در تهاجم با زمان
آتش زدم كشتم
من بهار عشق را ديدم ولي باور نكردم
يك كلام در جزوه هايم هيچ ننوشتم
من ز مقصدها پي مقصودهاي پوچ افتادم
تا تمام خوبها رفتند و خوبي ماند در يادم
من به عشق منتظر بودن همه صبر و قرارم رفت
بهارم رفت
عشقم مرد
...يارم رفت

 

 

shahab.ehsan@gmail.com

آستانه نوروز

وقتی نسیم صبح
نام خدا ــ به زمزمه ــ درگوش خاک گفت ،
جان جهان شکفت ؛
درکوچه های شهر
از هر شکاف سنگ دل سبزه ای تپید
گلبوته ها دمید
نوروز سر رسید .



هان ، ای بهار من
بازآ که بی حضور تو عیشم به کام نیست
فصل بهار آمده اما بدون تو
تام و تمام نیست .

باز آی تا به عهد اما نت وفا کنیم :
احیای عشق قدیمی ؛ معصوم ، پاک ، صمیمی .
وقت است باز شور جوانی به پا کنیم ؛
از لوح دل غبار بشوییم
در جویبار خاطره های زلال خویش
ماهی شویم ؛ عاشق و شیدا شنا کنیم !

 

 

helia_k48@yahoo.com

لغات و اصطلاحات انگلیسی(6)

سلام بر همگی و آرزوی سلامتی
سری 6 لغات و اصطلاحات انگلیسی را خدمت مخاطبین محترم تقدیم می کنم

comence شروع کردن
comerce تجارت
commend ستودن
command فرمان دادن

in order that بترتیبی که

as yet تا کنون

abandon رها کردن
abundont فراوان

it,s the weather آن از آب و هواست

weather آیا

it,s itself خود خودش

nausea تهوع
sneeze عطسه
hiccup سکسکه

the rich ثروتمندان -جمع rich
the poor فقیران-جمع poor

breach شکاف
breech ته(یک اصطلاح ما ما یی وقتی نوزاد با ته می اید)
beach ساحل
peach هلو

i mean it معنی دادن-جدی می گم آ

i,ll show you نشونت می دم-خیال کردی

welcome back رسیدن بخیر

2 time 2 =4 - time وقت-بار-ضربدر

خوش باشید هلیا
ادامه دارد0000000

 

 

shokrollahi@ppars.com

پدر در حال رد شدن از کنار اتاق خواب پسرش بود، با تعجب ديد که تخت خواب کاملاً مرتب و همه چيز جمع و جور شده. يک پاکت هم به روي بالش گذاشته شده و روش نوشته بود «پدر». با بدترين پيش داوري هاي ذهني پاکت رو باز کرد و با دستان لرزان نامه رو خوند :

پدر عزيزم،
با اندوه و افسوس فراوان برايت مي نويسم. من مجبور بودم با دوست دختر جديدم فرار کنم، چون مي خواستم جلوي يک رويارويي با مادر و تو رو بگيرم. من احساسات واقعي رو با Stacy پيدا کردم، او واقعاً معرکه است، اما مي دونستم که تو اون رو نخواهي پذيرفت، به خاطر تيزبيني هاش، خالکوبي هاش ، لباسهاي تنگ موتور سواريش و به خاطر اينکه سنش از من خيلي بيشتره. اما فقط احساسات نيست، پدر. اون حامله است. Stacy به من گفت ما مي تونيم شاد و خوشبخت بشيم. اون يک تريلي توي جنگل داره و کُلي هيزم براي تمام زمستون. ما يک رؤياي مشترک داريم براي داشتن تعداد زيادي بچه. Stacy چشمان من رو به روي حقيقت باز کرد که ماريجوانا واقعاً به کسي صدمه نمي زنه. ما اون رو براي خودمون مي کاريم، و براي تجارت با کمک آدماي ديگه اي که توي مزرعه هستن، براي تمام کوکائينها و اکستازيهايي که مي خوايم. در ضمن، دعا مي کنيم که علم بتونه درماني براي ايدز پيدا کنه، و Stacy بهتر بشه. اون لياقتش رو داره. نگران نباش پدر، من 15 سالمه، و مي دونم چطور از خودم مراقبت کنم. يک روز، مطمئنم که براي ديدارتون بر مي گرديم، اونوقت تو مي توني نوه هاي زيادت رو ببيني.
با عشق،
پسرت،
John

پاورقي : پدر، هيچ کدوم از جريانات بالا واقعي نيست، من بالا هستم تو خونه Tommy. فقط مي خواستم بهت يادآوري کنم که در دنيا چيزهاي بدتري هم هست نسبت به کارنامه مدرسه که روي ميزمه. دوسِت دارم! هروقت براي اومدن به خونه امن بود، بهم زنگ بزن.

 

 
mhrsanei@googlemail.com

قرص های لاغری را می توان به چند دسته تقسیم کرد - دسته اول آنهائی که کاهش دهنده اشتها هستند دسته دوم مانع جذب چربی می شوند اما تاثیری بر جذب انواع کربوهیدراتها و قندها ندارند
دسته سوم داروهائی که به عنوان حجم دهنده در سیستم گوارش عمل می کند و با اشغال حجمی از معده قبل از هر وعده غذائی باعث ایجاد حالت سیری می شود و دسته چهارم چربی سوزها که بیشتر بدنسازان در دوران قبل از مسابقات جهت تفکیک وکات عضلانی استفاده می کنندکه عمده آنها از ترکیبات افدرین (یک ترکیب گیاهی که منشا آن در چین است ) به همراه کافئین استفاده می شود چندین سال است که مصرف افدرین در قرصهای لاغری به دلیل عوارضی از قبیل فشار خون و افزایش ضربان قلب از طرف سازمان نظارت بر دارو و غذای آمریکا ممنوع شده اما در سایر کشورها از جمله ایران همچنان بازار داغی دارند بعضي از آنها هم باعث افزايش كاركرد غده تيروئيد مي شود (غده تيروئيد ميزان سوخت و ساز بدن را كنترل ميكند) و یکی دیگر از عوارض افدرين تحریک اعصاب اضطراب و بی خوابی است و مصرف آن برای افراد زیر 18 سال و در دوران شیر دهی ممنوع است (البته امیدوارم هیچ خانمی در دوران بارداری به فکر تناسب اندام نباشد) از دیگر عوارض داروهای بلوکر ( قرص هائی که مانع جذب چربی می شوند ) ناراحتی های گوارشی است .
800 میلیون نفر در جهان از چاقی رنج می برند و همه به دنبال یک سری راههای میانبر می گردند اما هیچ روش جادوئی برای کم کردن وزن وجود ندارد مگر رعایت رژیم غذائی و ورزش های ائروبیک زماني كه يك ورزش هوازي انجام بدهيم علاوه بر كالري سوزي در هنگام ورزش تا 5 و 6 ساعت بعد از تمرين بازاي هر ساعت حدود 10 تا 20 كالري بيشتري مي سوزانيم و كار با وزنه متابوليسم مارا تا 24 ساعت بالا نگه مي دارد . به عبارت دیگر وقتی شما هنگام عصر به باشگاه بدنسازی می روید بدن شما حتی هنگام خواب هم چربی سوزی می کند

 

 

dejkameh@mapnaturbine.com

زندگي نوشيدن قهوه است

گروهي از فارغ التحصيلان پس از گذشت چند سال و تشكيل زندگي و رسيدن به موقعيت هاي خوب كاري و اجتماعي طبق قرار قبلي به ديدن يكي از اساتيد مجرب دانشگاه خود رفتند. بحث جمعي آن ها خيلي زود به گله و شكايت از استرس هاي ناشي از كار و زندگي كشيده شد. استاد براي پذيرايي از ميهمانان به آشپزخانه رفت و با يك قوري قهوه و تعدادي از انواع قهوه خوري‌هاي سراميكي، پلاستيكي و كريستال كه برخي ساده و برخي گران قيمت بودند بازگشت. سيني را روي ميز گذاشت و از ميهمانان خواست تا از خود پذيرايي كنند . پس از آنكه همه براي خود قهوه ريختند استاد گفت: اگر دقت كرده باشيد حتما متوجه شده ايد كه همگي قهوه خوري هاي گران قيمت و زيبا را برداشته ايد و آنها كه ساده و ارزان قيمت بوده اند در سيني باقي مانده‌اند. البته اين امر براي شما طبيعي و بديهي است. سرچشمه همه مشكلات و استرس‌هاي شما هم همين است. شما فقط بهترين ها را براي خود مي‌خواهيد. قصد اصلي همه شما نوشيدن قهوه بود اما آگاهانه قهوه خوري هاي بهتر را انتخاب كرديد و البته در اين حين به آن چه ديگران برمي داشتند نيز توجه داشتيد. به اين ترتيب اگر زندگي قهوه باشد، شغل، پول، موقعيت اجتماعي و ... همان قهوه خوري هاي متعدد هستند. آنها فقط ابزاري براي حفظ و نگهداري زندگي اند، اما كيفيت زندگي در آنها فرق نخواهد داشت. گاهي، آن قدر حواس ما متوجه قهوه خوري‌هاست كه اصلا طعم و مزه قهوه موجود در آن را نمي فهميم . پس دوستان من، حواستان به فنجان ها پرت نشود... به جاي آن از نوشيدن قهوه خود لذت ببريد

 

.

salman_yavar@yahoo.com

معجزه قرآن، دانشمند آمریکايی را مسلمان کرد

معجزه خداوند در قرآن کریم باعث شد که یک دانشمند مشهور آمریکایی به دین اسلام بگرود .
به گزارش پایگاه خبری تقریب به نقل از مجله "المجتمع"، تیمی ازدانشمندان آمریکایی دریافتند که برخی ازگیاهان استوایی فرکانس هایی ما فوق صوت از خود صادرمی کنند که به وسیله دستگاه های پیشرفته علمی ثبت شده است .
دانشمندانی که حدود سه سال به تحقیق و مطالعه این وضعیت حیرت آور پرداختند، دریافتند که این پالس های ما فوق صوت به الکتریسته نوری تبدیل شده و بیش از صد مرتبه در ثانیه تکرار می شوند .
یک تیم آمریکایی این آزمایش را در برابر یک گروه علمی در انگلیس انجام دادند که در بین این گروه، یک دانشمند مسلمان هندی الاصل نیز قرار داشت.
بعد از 5 روز آزمایش، گروه انگلیسی ازاین مسئله بسیار شگفت زده شدند ولی دانشمند مسلمان انگلیسی گفت : ما مسلمانان این مسئله را در 1400سال پیش تفسیر کرده ایم. دانشمندان از این سخن وی بسیار حیرت زده شدند و اصرار کردند که آن را برایشان شرح دهد. دانشمند مسلمان این آیه قران را قرائت کرد:"وهیچ موجودی نیست جز آنکه او را به پاکی می ستاید ولی شما ذکر تسبیحشان را نمی فهمید. او بردبار و آمرزنده است ".
زمانی که اسم جلاله "الله " بلند شد ، پالس های مافوق صوت به الکتریسیته نوری تبدیل و بر روی مانیتورها ظاهر گشت.
پروفسور" ولیام براون"، مسئول این تیم تحقیقاتی با این دانشمند مسلمان برای شناخت دین اسلام به گفت و گو پرداخت و دانشمند مسلمان برای وی دین اسلام را تشریح کرده ویک جلد قرآن مجید به همراه تفسیر آن به زبان انگلیسی را به وی اعطاء کرد .
براون شهادتین را گفت و مسلمان شد .

 

 

nobodyman1978@yahoo.com

تفاوت زمانی دکتر محمد مصدق و دکتر محمود احمدی نژاد

مبین عزیز سلام
نمی خواستم این مطلب را بنویسم چون فکر می کردم آن را در روزانه قرار نخواهی داد ولی ذهنم را خیلی مشغول کرده بود تصمیم گرفتم چند خطی بنویسم و امیدوارم برای اینکه تکثر آرا در روزانه وجود داشته باشد، علاوه بر تعریف هایی که از دولت نهم می شود این انتقاد نیز در آن قرار گیرد.

شرایط در زمانی که مصدق برای ملی شدن صنعت نفت به شورای امنیت رفت بسیار با الان متفاوت بود. در آن زمان در خوشبینانه ترین حالت تعداد کشورهای موافق و مخالف ایران در شورای امنیت با هم برابر بود (چه بسا که کشورهای طرفدار ایران بیشتر بودند) ولی درحال حاضر که آقای احمدی نژاد برای دفاع از حق ملت ایران در مورد انرژی هسته ای می خواهند به شورای امنیت بروند چند کشور موافق و همسو با ایران هستند؟
تا دیروز امیدمان به چین و روسیه بود که نماینده چین در اقدامی که شایسته یک دیپلمات نیست حضور
آقای احمدی نژاد را در شورا امنیت خنده دار خواندند و یا روسیه که پس از متوقف کردن نیروگاه بوشهر با پیشنویس اولیه شورای امنیت هم موافقت کرده است.
ضمن اینکه به گفته برخی از اعضای شورای امنیت، آقای احمدی نژاد که مصوبات شورا را کاغذ پاره می خوانند و برای آن هیچ ارزش و اعتباری قائل نیستند چطور می خواهند به آنجا بیایند و برای اعضای آن سخنرانی کنند؟
وقتی قرار است در مورد یک کشوری در شورای امنیت تصمیم گیری شود نماینده از آن کشور می تواند در شورا حاضر شود که صرفا این نماینده رئیس جمهور نیست زیرا رئیس جمهور بالاترین مقام اجرایی یک کشور است و اگر هم قرار باشد به هر دلیلی درشورا حضور داشته باشد این کار باید توسط عناصر دیپلماتیک پیگیری شود که در نهایت شورا از رئیس جمهور دعوت کند که در جلسه حضور داشته باشد.
در نهایت این نکته هم قابل ذکر است که تصمیم گیری ها در شورای امنیت در جلسات متعدد مشورتی گرفته می شود و در جلسه رسمی رای هر کس تقریبا مشخص است. به این دلیل سخنان آقای احمدی نژاد در جلسه رسمی و با توجه به اینکه در راستای اهداف شورای امنیت نخواهد بود ( زیرا آنها تعلیق غنی سازی را می خواهند که ایران مخالف آن است ) تاثیری در رای نهایی شورا نخواهد داشت.
بهتر است آقای احمدی نژاد به جای خرج از بیت المال برای سفر خود و هیات همراه به نیویورک، تلاشها و گفتگوهای دیپلماتیک را با کشورهای دارای نفوذ ادامه دهند و ضمن پافشاری بر اصول از حقوق ملت ایران دفاع کنند.
به امید سربلندی ایران و ایرانی

 

 

azadeh_rad57@yahoo.com

آيا ميدانستيد؟

1. آيا ميدانستيد که زرافه تار صوتي ندارد و لال است و نميتواند هيچ صدايي از خود در آورد
2. آيا ميدانستيد که موشهاي صحرايي چنان سريع تكثير پيدا ميكنند ،كه در عرض هجده ماه دو موش صحرايي قادرند يك ميليون فرزند داشته باشند.
3. آيا ميدانستيد که جنين بعد از هفته هفدهم خواب هم ميتواند ببيند.
4. آيا ميدانستيد که گربه و سگ هر كدام پنج گروه خوني دارند و انسان چهار گروه.
5. آيا ميدانستيد که روباهها همه چيز را خاكستري ميبينند.
6. آيا ميدانستيد که اسبها در مقابل گاز اشك آور مصون اند.
7. آيا ميدانستيد که زرافه ايستاده وضع حمل مي‌كند و نوزادش از فاصله 180 سانتي متري به زمين ميافتد.
8. آيا ميدانستيد که 1300 كره زمين در سياره مشتري جاي مي گيرد.
9. آيا ميدانستيد رود دجله به خليج فارس ميريزد.
10. آيا ميدانستيد که 85% گياهان در اقيانوسها رشد ميكنند.
11. آيا ميدانستيد که اولين تمبر جهان در سال 1840 در انگلستان به چاپ رسيد
12. آيا ميدانستيد که سريعترين پرنده شاهين است و ميتواند با سرعت 200 كيلومتر در ساعت پرواز کند
13. آيا ميدانستيد که اولين اتوموبيل را مظفرالدين شاه قاجار وارد ايران كرد
14. آيا ميدانستيد که قدرت بينايي جغد 82 برابر قدرت ديد انسان است.
15. آيا ميدانستيد که در شيلي منطقه ي صحرايي وجود دارد كه هزاران سال است در آن باران نباريده است .
16. آيا ميدانستيد هر 50 ثانيه يک نفر در دنيا به بيماري ايدز مبتلا ميشود.
17. آيا ميدانستيد که وزن اسكلت انسان بالغ سيزده تا پانزده كيلوگرم است .
18. آيا ميدانستيد که خرس قطبي هنگامي كه روي دو پا مي‌ايستد حدود سه متر است .
19. آيا ميدانستيد زرافه ميتواند با زبانش گوشهايش را تميز کند.
20. آيا ميدانستيد خرگوش و طوطي تنها حيواناتي هستند كه مي‌توانند بدون برگشتن ،اشياء پشت سر خود را ببينند

 

 

nadja_mirghasemi@yahoo.se

Ba salam!
Bahse daghe filme "300" in rozha hamegir shode. Shoma
ham bedone shak ba in shegrde "Amirkayi" na ashena
nistid. Amrika bare avalash nist ke chenin mikonad va
be yagin akharin baresh ham nakhahad bod.
Nemidanam ketabe "Beti Mahmodi" ro ba onvane "Bedone
dokhtaram hargez" ro be khater darid ya na? Salha pish
bod. Avalin dahe bad az engelab, va dar holo hoshe
jange "Iran va Eragh". On rozha "Amrika" ke khodesh ro
moftazah yafte bod donbale bahaneyi migasht baraye be
eftezah keshidane "Iran" va "Irani". Be gole khodemon
"joyande yabande ast" Onha ham yaftand anche dar
peyash bodand.
In ketab ke az zabne hamsare amikaye yek doktore irani
nagl shode bod. Ba tabligate kostarde anrika dar yek
cheshm bar ham zadan be aksare zabanhaye zendee donya
tarjome shod mozoyi shod baraye bahse roze mahafel.
Filme por froshi ham be okran avard. Sad albate in
"Beti" khanom na nevisande bod va na sarmayedar. Balke
ao ham vasilehyi shod baraye estefadee namashroe
"Amperiyalism". Ba kalami digar "Tighe borandehyi shod
dar dasthaye Zangye mast".
Tasavor konid ke ba hezar talash o poshtekar va hese
ba shokohe "Irani bodan" bayad istadegi konid dar
moghabele in "Tighe zahragine boran". Tighi ke din va
farhang ma ro riyakarane va zalemane be nozolitarin
sathe momken keshide va yekdast ba siyahi rangesh
kardeh.
Inja bod ke resalate ma "Iraniha" bayad az marhalee
"harf" be "amal" miresid. Dar marhalee azmayeshi
gharar dashtim ke mibayast "moshgi mibodim ke khod
beboyim - Na anke atar begoyad" In pande gohar bar
darsi bod ke az pedaranemon kerfteh bodim va onra dar
amal chon mirasi barye farzandanemon pas midashtim.
Zaman va cheshmhaye bidare donya hagigat ro khahad
did. Mah poshte abr nemimone. Faghat esalatemon ro
khadshedar nakonim.
Donya bidare, mibine va mishenave. Garche resanehaye
gorohi az sahme besezayi barkhordare. Vali hargez
nemitone esalat va yekparchege melati ra darham
bekobad. Pas bar mast ke ba ham, dastdardaste ham
monsajem va ostovartar az hamishe metanate zatie
khodemon ro be donya neshon bedim.
Dar payane zemestan rosiyahi ro be "Zoghal" arzani
konim. In niz bogzarad...
Ba baharitarin drodha Nadia
 

 

 

meherdad_kazemi@yahoo.com

نگاهی به ويندوز مدیا پلير ۱۱

در حال حاضر پخش کننده های مختلفی برای پخش انواع فرمت های تصویری و صوتی وجود دارد، که هر فردی روی یکی از آنها تعصب داره و حاضر نیست به هیچ وجه آن رو با چیز دیگری جایگزین کند.
یکی از پرطرفدارترین پخش کننده ها Windows Media Player است که مدتی است نسخه نهایی ۱۱ آن به بازار عرضه شده است و با استقبال خوبی روبرو شده است. در این پست قصد دارم تا جای امکان به بررسی تحلیلی این برنامه محبوب (یکیش خودم که هم از آزمایشی نسخه ۱۱ استفاده کردم هم نسخه نهایشو دارم استفاده می کنم که نسبت به آزمایشی تغییرات زیادی کرده است.) بپردازم و شما را با عکسهایی از جای جای این برنامه همراه با توضیحات کامل در مورد آن نسبت به آن آشنا گردانم و توصیه می کنم اگر از نسخه های قبل از ۱۱ استفاده می کنید حتما این مطلب را بخوانید.

طراحی آسان و زیباطراحی ساده و زیبا
در این نسخه طراحی بسیار زیباتر شده است که می توان یکی از علت های آن را ارائه ویندوز ویستا به بازار و هماهنگی ظاهری با این ویندوز دانست.(عکس 1) همان طور که در عکس ۱ دیدید منوی کلاسیک در این نسخه دیگر دیده نمی شود و به صورت کاملا مدرن می توان با این نسخه کار کنید و از آن نهایت لذت و استفاده را ببرید.(امکان بازگشت به حالت کلاسیک هم وجود دارد.)
دسترسی بسیار سریع و آسان به قسمت های مختلف تنظیمات و قرار گرفتن دکمه ها برای جابجایی بین صفحات قبل و بعد و کلی امکانات دیگر برای راحتی کار شما. قسمت کنترل کردن برای پخش فایل ها بسیار زیبا و اصولی طراحی شده است و هنگام قرار گرفتن موس روی دکمه های بسیار نرم عمل می شود.(عکس 2)قسمت وضعیت پخش نیز بسیار کاربدی تر و قابلیت های بیشتری برای تغییر دستی کابر قرار داده شده است.(عکس 3)

دسته بندی و دریافت آهنگ ها دسته بندی و دریافت آهنگ ها
در این نسخه کار کردن با قسمت دسته بندی فایل ها و سی دی ها بسیار بهتر شده است. امکانات خرید آهنگ از طریق فروشگاه های مجاز و برتر بسیار راحتر و بهتر شده است.(زیاد به درد ما ایرانی ها نمی خوره) امکان تبدیل فرمت ها از روی سی دی Audio به فرمت دلخواه همچون mp3 وجود دارد. لیست آهنگ های در حال پخش زیبا تر و کارا آمد تر شده و قابلیت امتیاز دادن به فایل ها به راحتی امکان پذیر است و می توانید فایل های صوتی تصویری خود را امتیاز بندی کنید.

تمام سرگرمی های شما در یکجاتمام سرگرمی های شما در یکجا
به راحتی بسیار زیادی این امکان فراهم شده تا تمام عکس ها, آهنگ ها, ویدئو ها و حتی برنامه های تلوزیونی را بر روی کامپیوتر خود ذخیره و مدیریت کنید و حتی با دیگران تبادل کنید.
امکان مدیریت به این شکل است که برنامه ها یا کلا فایل های تصویری و صوتی را بر اساس تاریخ, سازنده, نوع و ... دسته بندی کنید تا برای جست و جو کردن استفاده از آنها با مشکل کمتری روبرو شوید.
همچنین فایل های ویدئویی, تصویری و ... به صورت کوچک تر در قسمت جمع آوری فایل های شما (کتابخانه) به صورت کوچک می توانید از آنها اطلاعاتی ببینید و یا قسمتی از آنها را در اندازه ای کوچکتر از خود آنها ببینید.(عکس 4)

در هر جا لذت ببریددر هر جا لذت ببرید
امکان اتصال چندین وسیله قابل حمل نظیر موبایل, mp3 Player, نوت بوک و ... به راحتی و هماهنگ شدن آنها با برنامه به راحتی گفتن ۱-۲-۳ و اتصل حتی ۱۰۰ وسیله به نرم افزار بدون برخورد با مشکل خاصی در برنامه.(عکس 5) چه تبلیغی هم برای نوکیا N91 شده در سایت نرم افزار!!!!(عکس 6) امکان رایت کردن سی دی هم بهتر شده و هنگام رایت شدن مقدار فضای باقی مانده را به شما به صورتی زیبا نمایش می دهد (عکس 7) و شما می توانید علاوه بر آهنگ، فایل های مختلف را بر روی سی دی رایت کنید.
حال فکر کنم نظر شما نسبت به این نسخه نرم افزار تغییر کرده باشه مخصوصا وقتی روی کامپیوتر نصب می شود که بسیار زیبا و ساده است و نهایت لذت را از این برنامه خواهید برد.

دانلود: Windows Media Player 11

نکته: حتما باید ویندوز خود را به صورت اصل در بیاورید تا بتوانید این برنامه را نصب کنید.

 

 

lbmohammadi@yahoo.com

اولین قربانی تصادف در ایران

غلامحسين خان درويش (درويش خان)
زمان عكس : حدود 1305 – 1300

شرح واقعه مرگ استاد

غلامحسين درويش معروف به درويش خان يكي از نامداراترين موسيقيدانان ايران ، اولين قرباني تصادف رانندگي در ايران است ، ماجرا از اين قرار است كه : آخر شب دوم اسفند ماه سال 1305 هجري شمسي جهت عزيمت استاد از محفل موسيقي به منزل درشكه اي دو اسبه كرايه مي كنند و استاد سوار بر درشكه به طرف منزل حركت مي نمايد ، در آن زمان اتومبيل به تازگي وارد خيابانهاي شهر شده بود و تعداد آنها به سختي به 50 دستگاه مي رسيد و همچنين اخذ گواهي نامه رانندگي هنوز وجود نداشت و رانندگان عموما" ناشي بودند و قوانين راهنمايي و رانندگي نيز نه وجود داشت و نه اعمال مي شد ،زمانيكه درشكه حامل درويش خان از خيابان اميريه به سمت شمال مي پيچد ، اتومبيل فوردي از جهت مخالف با درشكه و اسبهاي آن تصادف مي كند ، اسبهاي درشكه درجا تلف مي شوند و استاد از درشكه به بيرون پرتاب شده و از ناحيه سر به زمين برخورد مي كنند ، بلافاصله مردم رسيده و مجروح را به بيمارستان نظميه تهران كه بهترين بيمارستان آن زمان تهران بود مي رسانند ، اما متاسفانه ضربه سنگين بوده و استاد گرانقدر موسيقي ايران بعد از 5 روز ، به دليل ضربه مغزي فوت نموده و جامعه موسيقي را سياه پوش و داغدار فقدان خود مي نمايد . درويش خان در زمان مرگ 54 ساله بود ، پيكر استاد را در گورستان ظهير الدوله جنب مزار مراد خود ظهيرالدوله داماد درويش مسلك ناصرالدين شاه دفن نمودند
مزار درويش خان در خيابان دربند گورستان ظهير الدوله پايين آرامگاه ظهيرالدوله
مختصري از زندگينامه استاد غلامحسين درويش خان :
مآخذ : سرگذشت موسيقي ايران (ج1/ ص310).

(( غلامحسين درويش )) استاد موسيقي و فرزند (( حاجي بشير طالقاني )) در سال 1251 ه ش درتهران متولد شد.
پدرش به نواختن سه تار آشنا بود و همين آشنايي وي را بر آن داشت تا غلامحسين را به مدرسه (( دارالفنون ))بفرستد تا موسيقي ياد بگيرد .
غلامحسين در 11 سالگي به شعبه موزيك دارالفنون راه يافت و نزد معلمان فرانسوي خط موسيقي و نواختن طبل كوچك و شيپور را آموخت .
تكيه كلام پدر به هنگام اسم بردن از دوستان كلمه درويش بود . دوستان نيز او را غلامحسين خطاب مي كردند به طوري كه بعدها نام خانوادگي او شد .
درويش مدتي در دسته موزيك (( مليجك )) (عزيز السلطان ) طبل كوچك مي نواخت .
از ويژگيهاي موسيقي درآن زمان دوگانه بودنش در جامعه بود : گروهي نوازندگان موسيقي سرگرم كننده بودند و آهنگهايشان در ميان مردم عادي رايج بود و در مراسم جشن و سرور استفاده ميشد اما گروه دوم موسيقيدانان جديو رديفدان بودند و هنرنمايي ايشان به طبقات ممتاز تعلق داشت و نوازندگان معروف زمان در دربار رفت و آمد داشتند.
غلامحسين خان كه از موزيكچي هاي مليجك و كامران ميرزا شده بود امكان شنيدن موسيقي گروه دوم را در دربار يافت و علاقه خاصي به تار پيدا كرد و از پدر خواست تا امكان آموزش او را فراهم آورد.
پس از مدتي به كلاس موسيقي (( آقا حسينقلي )) رفت و تار و سه تار آموخت و به دستگاه (( شعاع السلطنه))( پسر مظفرالدين شاه و والي فارس ) راه يافت و با او به شيراز رفت و در همانجا ازدواج كرد ثمره اين ازدواج دختري به نام ( قمر ) بود .
درويش خان براي جبران كمبود مستمري و امرار و معاش ناچار شد دعوت ساير بزرگان را براي اجراي موسيقي پذيرفت و به همين سبب مورد غضب شعاع السلطنه قرار گرفت . او دستور داد انگلستان دست درويش را قطع كنند(( كمال السلطنه )) ( پدر ابوالحسن صبا و از دوستان درويش خان ) نزد والي وساطت كرد و او را از اين سرنوشت وحشتناك نجات بخشيد .
چندي بعد درويش در تهران در منزل خود كلاس داير كرد . شعاع السلطنه فراشي را فرستاد تا درويش را مجبور به بازگشت به شيراز كند ولي درويش از چنگ او فرار كرد و به دوستش ( كه سرايدار سفارت بريتانيا بود ) پناه برد.
سرايدار در فرصت مقتضي او را به سفير بريتانيا معرفي كرد. درويش با نواختن چند نغمه اروپايي با تار به همراهي پيانوي خانم سفير موفق به جلب نظر آنان و اخذ نامه اي از سفارت به شعا السلطنه شد كه تقاضاي آزادي او را كرده بودند و با آن نامه از شر مزاحمت شعاع السلطنه خلاص شد.
بعد ها درويش رئيس اركستر (( اخوان صفا )) شد و در انجمن (( اخوت )) با ابتكاري جالب (( پيش در آمد ))را ابداع كرد . آثار او برخي تابع سنت و بخشي تحول يافته بود . پيش در آمد هاي او ويژگيهايي داشت كه تا آن زمان بي سابقه بود .
او دو سفر براي ضبط صفحه به خارج از ايران كرد . در سفر اول با شهردار و طالهرزاده و رضا قلي خان و هنگ آفرين و باقر خان رامشگر و اسد الله خان و اكبر خان فلوتي از راه روسيه به لندن رفت . در سفر دوم هم به اتفاق باقر خان و طاهرزاده و اقبال السلطان و دوامي به تفليس رفت . به علت تقارن با جنك جهاني اول فقط 2 صفحه به ايران آورده شده است .
درويش خان پس از داير كردن كلاس هاي خود شايد اين نخستين كلاس خصوصي است كه واجد مقررات و نظم خاصي بوده است .
شاگردان دوره هايي را طي ميكردند و در پايان دوره ي آخر به اخذ گواهي نامه موسيقي مدال تبرزين از دست استاد خود نايل مي گشتند.
در اين كلاس ها وي اولين كلاس موسيقي براي خانمها داير كرد كه خواهرش نيز در آنجا نوازنده تار بود .
درويش خان در موسيقي مبتكر و صاحب سبك بوده و تار و سه تار را نيكو مي نواخت.
مهمترين كار وي نو آوري و پويايي او در جهت اعتلاي موسيقي ايراني بود و برترين ويژگي او تاثيرش بر تكامل سازها و فرمهاي موسيقي ايراني است كه نبوغ سر شار او نشان مي دهد.
قبل از او تار 5 سيم داشت : 2 سيم سفيد و دو سيم زدر و يك سيم بم .
درويش خان يك سيم سفيد هم بين سيم زرد و بم اضافه كرد و آن را (( سيم شش )) ناميد.
اين كار باعث كاملتر شدن صداي تار شد و تنوع جديدي در انواع كوك به وجود آورد .
درويش خان رنگها و تصنيفها و برخي قطعات مانند (( مارش )) و (( پولكا )) ساخت كه موسيقي را از يكنواختي بيرون آورد

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

اسلام‌ستيزي در هاليوود
از «اينديانا جونز» تا «علاءالدين»

فيلم «بابل» ديگر فيلم ضداسلامي سينماي امسال آمريكا، داستان‌ توريستي آمريكايي (كيت بلانشت) است كه به خاطر شيطنت دو كودك مسلمان و بازيگوش و بازي آنها با اسلحه زخمي شده و مجبور مي‌شود تا يك نصفه روز را در يك دهكده دور افتاده مسلمان نشين به همراه همسرش (برد پيت)، در اوضاعي بسيار ملالت‌بار و بدون دسترسي به هر گونه ابزار درماني سپري كند.
هاليوود همواره در فيلم‌هاي خود، از «اينديانا جونز» به كارگرداني «استيون اسپيلبرگ» گرفته تا كارتون جذاب «علاء الدين»، سعي كرده تا با معرفي مسلمانان در چهارچوب شخصيت‌هاي منفي، بر تصورات منفي و سوء تفاهم‌هايي كه در ارتباط با مسلمانان وجود دارد بيش از پيش دامن زند.
اگرچه اسلام‌ستيزي در هاليوود مسئله چندان جديدي نيست ولي طي سال‌هاي اخير بالاخص پس از حادثه 11 سپتامبر، اين مسئله شدت يافته است، آنچنانكه امسال در فيلم‌هاي زيادي از جمله دو فيلم از نامزدهاي اسكار، «بابل» و «پرواز شماره 93»، شاهد چنين تصوير منفي از مسلمانان بوديم.
در فيلم «پرواز شماره 93»، پروازي با نام «يونايتد 93»، در تاريخ 11 سپتامبر، توسط عده‌اي از جوانان مسلمان به قصد منهدم نمودن كاخ سفيد دزيده مي‌شود ولي با تلاش مسافران، قبل از رسيدن به مقصد، در ميانه راه سقوط مي‌نمايد.
اين فيلم با صحنه‌اي آغاز مي‌شود كه اين جوانان با خواندن نماز و قرآن و مجهز نمودن خود به ابزاري چون خنجر و چاقو خود را براي چنين عمليات تروريستي آماده مي‌كنند و در سكانس ديگري در هواپيما شاهد آن هستيم كه يكي از اين جوانان در بدو اقدام به هواپيماربايي، بدون هيچ اخطاري، الله اكبر گويان چاقوي خود را در پهلوي مسافري بي‌گناه فرو مي‌برد.
كارگردان در اين فيلم سعي كرده تا مسلمانان را افرادي بسيار خشن و غيرمنطقي كه براحتي براي رسيدن به هدف خود هر فرد بي‌گناهي را قرباني مي‌كنند، نشان مي‌دهد.
فيلم «بابل» ديگر فيلم ضداسلامي سينماي امسال آمريكا، داستان‌ توريستي آمريكايي (كيت بلانشت) است كه به خاطر شيطنت دو كودك مسلمان و بازيگوش و بازي آنها با اسلحه زخمي شده و مجبور مي‌شود تا يك نصفه روز را در يك دهكده دور افتاده مسلمان نشين به همراه همسرش (برد پيت)، در اوضاعي بسيار ملالت‌بار و بدون دسترسي به هر گونه ابزار درماني سپري كند.
«يوسف» كودك 10ساله‌اي كه باعث اين اتقاق شده در اين فيلم نه بعنوان يك كودك بازيگوش كه بعنوان مسلماني كه از كودكي به شدت به اسلحه علاقمند است، معرفي مي‌شود. حتي در صحنه‌اي از فيلم مخاطب، «يوسف» را در حالي مشاهده مي‌كند كه مخفيانه به بدن عريان خواهر خود مي‌نگرد و از اين كار بسيار لذت مي‌برد.
«آرزو مرالي»، يكي از نويسندگان گزارش «نقش بحران‌زاي فيلم‌هاي غربي در ترويج تصويري منفي از مسلمانان» كه اخيرا در چند مجله و روزنامه عربي و حتي اروپايي به چاپ رسيده است، مي‌نويسد: در اينگونه فيلم‌ها چيزي به اسم يك شخصيت خوب مسلمان وجود ندارد.
«مرالي» در مصاحبه‌اي با خبرگزاري رويترز‌ گفت: سينما چه در هاليوود و چه در انگلستان، همواره در جهت ارائه چهره‌اي پليد و شيطاني از مسلمانان گام برداشته‌ است. اين رسانه‌ها، مسلمانان را افرادي وحشي و عقب‌مانده معرفي مي‌كنند و همواره برخي احساسات نژادپرستانه و تعصب‌آميز را ترويج مي‌كنند كه اين مسئله پس از حادثه 11 سپتامبر شدت يافته است.
مرالي در گزارش خود آورده است: همواره در فيلم‌هاي غربي و هاليوود همواره شاهد ستيزه با مسلمانان هستيم، بعنوان مثال در فيلم «اينديانا جونز» با بازي «هريسون فورد» محصول سال 1981 اين مسئله كاملا واضح به مخاطب القاء مي‌شود، آنچنانكه در يكي از صحنه‌ها، زني محجبه را مي‌بينم كه با عجله از ميان بازار مي‌گذرد و در اين حين آهنگ مشهور مارگيري به گوش مي‌رسد.
مرالي در گزارش «نقش بحران‌زاي فيلم‌هاي غربي در ترويج تصويري منفي از مسلمانان» مي‌نويسد: فيلم «محاصره» با بازي «بروس ويلس» و «دنزل واشنگتن»، محصول سال 1998، يكي از مهمترين‌هاي اين مجموعه از فيلم‌هاست كه در آن مسلمانان/عرب‌ها/ فلسطينيان افردي بسيار خشن و وحشي معرفي مي‌شوند كه براي رسيدن به مقصود خود حتي براي جان خود ارزش قائل نيستند.
البته اينگونه تصورات جهت‌گيري شده كه به مخاطب القاء مي‌شود، تنها به فيلم‌ها محدود نشده، بلكه در انيميشن‌هاي جذاب و مشهوري چون «علاءالدين» محصول كمپاني بزرگ و صهيونيستي «والت ديزني» به چشم مي‌خورد. در اين كارتون زادگاه «علاءالدين»، بعنوان فردي عرب، يك كشور كاملا بي‌فرهنگ و عاري از هرگونه تمدن به تصوير كشيده مي‌شود.
البته با استناد به اين دو مطلب كه «هاليوود در تسخير يهود» است و به عبارتي ديگر «جاده صاف كن سياست‌هاي كاخ سفيد» است، اسلام ستيز بودن اين صنعت بزرگ آمريكايي چندان تعجب‌برانگيز نخواهد بود.
البته مقاله به چاپ رسيده در پايگاه «يهودشناسي» نيز خود مؤيد اين مطلب است كه گرداندگان اصلي هاليوود در واقع همان يهوديان (صهيونيست‌ها) هستند.
در اين مقاله آمده است، بيش از 1500 يهودي (اعم از بازيگر، كارگران، تهيه‌كننده و…) در هاليوود مشغول بكارند كه در اين ميان تعداد بسياري از مشاهير سينما هستند و با اين حال بسيارند يهوديان گمنامي كه در هاليوود مشغول به كارند.
اين پايگاه اطلاع رساني در ادامه اين مقاله، به نام برخي از اين افراد اشاره مي‌نمايد: از ميان تهيه‌كنندگان يهودي هاليوود: «آدولف زوكر»، «ساموئل زنتسر»، «جوئل سيلور» و «رابرت مردوخ» از شهرت بيشتري برخوردارند، در فهرست كارگردانان يهودي با اسامي مشهورتري مواجه مي‌شويم كه برخي از آنها تهيه كننده آثار خود نيز محسوب مي‌شوند؛ «اريك فون اشتروهايم»،«اشترنبرگ»، «ارنست لوبيچ»، «استنلي كوبريك»، «ماكس افولس»، «ديويد كروننبرگ»،، «رومن پولانسكي»، «استيون اسپيلبرگ»، «وودي آلن»، «سيدني پولاك»، «ژان لوك گدارد»، «مل بروكس»، «پيتر باگرانوويچ»، «ساموئل گلدوين»،«مايك نيكولز»، «تيم برتون» و «توني راندال» از آن جمله‌اند.
در ادامه اين مقاله نام بازيگران مشهوري چون «جري لوئيس»، «هريسون فورد»، «مايكل داگلاس»، «داستين هافمن»، «رابرت ردفورد»،« پل نيومن»، «مارتين شين»، «اليزابت تيلور»، «مريلين مونرو»، «آدري هيپورن» و «سارا بولاك» نيز در فهرست بازيگران يهودي هاليوود آورده شده است.
گذشته از همه اين‌ها، هاليوود همواره سعي كرده تا همواره هم‌سو با سياست‌هاي دولت آمريكا گام بردارد، آنچنانكه در جلسه اخير ماموران سازمان اف‌بي‌اي با نويسندگان و صاحبان كمپاني‌هاي بزرگ فيلمسازي هاليوود، اين سازمان از هاليوود خواست تا در فيلم‌هاي خود بيش از پيش، تلاش‌هاي اين نهاد دولتي براي ريشه‌كن نمودن تروريست را به تصوير بكشد.
در اين جلسه حتي از «حزب‌الله» بعنوان يك تشكيلات تروريستي وابسته به شيعيان و «القاعده» بعنوان گروه تروريستي سني‌ها اشاره شده است.

منبع: موعود

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

28 اسفند / 19 مارس / 29 صفر

Mobin_s2004@yahoo.com
28 اسفند ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
ماجراي « وسموس » بالاخره باعث كناره كيري رئيس الورزاء شد

ميرزا حسن مشير الدوله

ميرزا حسن
 مشير الدوله

اسفند 1293 ( مارس 1915 ) در دومين سال جنگ جهاني اول ، ماجراي ناپديد شدن « وسموس » ديپلمات آلماني در فارس دولت ايران را دچار بحران شديد كرده بود كه بالاخره باعث كناره گيري ميرزا حسن مستوفي از رئيس الوزرايي شد و ميرزا حسن مشير الدوله جاي او را گرفت.
    « وسموس » كنسول آلمان در شيراز كه شهرت داشت ايرانيان و سران بعضي قبايل را بر ضد انگلستان تحريك مي كند نيمه اسفند در مسير شيراز به بهبهان توسط نيروهاي انگليسي كه طبق موافقتنامه سن پترزبورگ جنوب و شرق ايران منطقه نفوذ آنها بود دستگير و بازداشت شده بود. دولت آلمان از طريق نماينده سياسي خود در تهران در اين زمينه به مستوفي رئيس الوزراء ايران اعتراض كرده بود . مستوفي در پي اين اعتراض از والي فارس خواست كه وسموس را از انگليسي ها بگيرد كه انگليسي ها خبردادند وسموس از قرارگاه آنها گريخته و احتمالا به برازجان رفته است . والي فارس عازم برازجان شد كه وسموس را تا شيراز بدرقه كند كه نيروهاي انگليسي دوباره او را بين راه دستگير نكنند . مستوفي كه از اين وضعيت و مداخلات انگليسي ها خسته شده بود از كار كنار گيري كرد و مشير الدوله رئيس الوزراء شد . كابينه مشير الدوله تنها 18 روز عمر كرد و بر اثر فشار روسيه و انگلستان كه نگران افزايش محبوبيت آلمان ميان ايرانيان بودند بركنارشد. پس از انحلال كابينه مشيرالدوله ، به فاصله 24 ساعت احمد دو رئيس الوزراء تعيين كرد . اولي را به اصرار سفيران انگلستان و روسيه و دومي را تحت فشار سفيران المان و عثماني ! و بالاخره مجلس به رئيس الوزراء سوم كه عين الدوله بود راي تاييد داد كه او هم سه ماه بعد كناره گيري كرد .
     احمد شاه دست به دامن مستوفي شد كه رئيس الوزراء شود كه نپذيرفت ، عين الدوله و مشير الدوله هم زير بار تشكيل كابينه نرفتند كه مجلس دوباره سراغ مستوفي رفت و او را رئيس الوزراء كرد .
     دليل اين وضعيت بحراني ، مداخلات خود سرانه نيروهاي انگلستان و روسيه در ايران بود كه انگليسي ها در بوشهر ژاندارمهاي ايران را خلع سلاح كرده بودند و روسها بيش از ده هزار سرباز در قزوين مستقر ساخته و هر دم دولت تهران كه ديگر كاري از دستش بر نمي آمد تهديد مي كردند و در شهرهاي مركزي و جنوبي از جمله اصفهان ، كرمان و فارس مردم به جان نمايندگان انگلستان افتاده بودند و به قتل و جرح آنان مبادرت مي كردند.

 

 پايان استعمار فرانسه در الجزاير

28 اسفند 1341 - پايان استعمار فرانسه در الجزاير

Mobin_s2004@yahoo.com
19 مارس ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در دنياي تاريخ‌نگاري

رويداد و تفسير آن

امروز زادروز « بندتو وارچي Benedetto Varchi» مورخ و فيلسوف ايتاليايي است كه 19 مارس 1503 به دنيا آمد و 62 سال عمر كرد. وارچي به معني واقعي كلمه يك تاريخنگار حرفه اي بود . يك تاريخ شانزده جلدي محصول كار او ست . وي به خواست دولت فلورانس يك تاريخ جامع براي اين منطقه ايتاليا نوشت.او گفته است كه يك مورخ حرفه اي مي تواند به خواست و سفارش هر كس يك موضوع تاريخي و يا يك رويداد را بررسي كند ، حقايق را كشف و بنويسد ، ولي نبايد حتي اگر خنجر برگردنش بگذارند از حقيقت نويسي خارج شود . مورخ نبايد مرعوب و يا تطميع شود و اگر بشود از اين كسوت خارج است .
     وارچي نوشتن رويداد به صورت مطلق را تاريخ نويسي نمي داند و آن را رويداد نويسي و درج وقايع عنوان داده است و تاكيد دارد كه مورخ بايد نظر خودرا هم بر رويداد اضافه كند . به گفته او ، ممكن است يك رويداد توسط چندين مورخ نوشته شود وهمين تفسير مورخ است كه ميان انها ايجاد تفاوت مي كند و يكنواخت بودن از ميان مي رود و تفسير رويدادها به تدريخ مورخ را فيلسوف و صاحب نظر مي كند.

 

ساير ملل

خودكشي امپراتور چين با 200 تن از درباريان و پايان يك دودمان

قبور پادشاهان دودمان « مينگ » در نزديكي پكن

قبور پادشاهان دودمان « مينگ » در نزديكي پكن

19 مارس سال 1644 ميلادي « سي سانگ » امپراتور وقت چين از دودمان مينگ پس از اين كه شنيد يك مقام اين كشور از راه خيانت يكي از دروازه هاي پكن را به روي نيروهاي شورشي « لي زي چنگ » كه شهر را محاصره كرده بودند گشوده و شورشيان وارد شهر شده اند خودكشي كرد و متعاقب او دويست تن از اعضاي خاندان و درباريان او دست به خودكشي زدند تا اسير و تحقير نشوند و با خودكشي آنان حكومت سلسله مينگ بر چين كه 276 سال طول كشيده بود پايان يافت و سلسله« كوينگ» كه از منچوها بود و آخرين دودمان سلطنتي چين بشمار مي رود روي كار آمد . دودمان كوينگ در 1911 منقرض شد.
دودمان مينگ در سال 1368 ميلادي با بركنار كردن خاندان چنگيز ( مغولها ) بر جاي انها نشست و پايتخت چين را در« بي جينگ Beijing به معناي پايتخت شمالي ( پكن ــ پايتخت مغولها ) تثبيت كرد . اين دودمان ديوار چين را به منظور جلوگيري از رخنه مغولها تعمير و تقويت كرد. در زمان همين دودمان ، چين به صورت يك قدرت دريايي درآمده بود و بزرگترين كشتي هاي جهان آن روز را مي ساخت و با بنادر آسيا و افريقا داد و ستد داشت. دست اندازي ژاپني ها به شبه جزيره كره و فساد اداري باعث تضعيف اين دودمان شده بود.

 

قتل لاسال

رنه ـ رابر لاسال Rene – Robert La Salle كه مالكيت دولت فرانسه را بر مناطق مركزي ايالات متحده امروز بر قرار كرده بود 19 مارس سال 1687 در تكزاس امروز هنگامي كه در جستجوي دهانه رود «مي سي سي پي» و جايي كه به خليج مكزيك مي ريزد بود به دست يكي از همراهانش كشته شد. لاسال منطقه طرفين رود مي سي سي پي را به نام لوئي 14 پادشاه وقت فرانسه « لوئيزيانا » اسم گذاري كرد كه هنوز باقي است.
    لاسال از طريق كانادا دست به اكتشاف مناطق مركزي آمريكاي شمالي از شيكاگو تا دلتاي مي سي سي پي زده بود. وي نخستين اروپايي بود كه به رودخانه اهايو رسيد. او مركز تجسس خود را در سن لوئي كه اينك شهر بزرگي است مستقر ساخته بود . لاسال نخست تصور مي كرد كه مي سي سي پي به خليج كاليفرنيا مي ريزد ولي بعدا كه طول اين رودخانه را طي كرد به اشتباه خود پي برد. علت قتل او اين بود كه راه را گم كرده بودند و يكي از همراهان او كه به اين لحاظ كنترل اعصاب خود را ازدست داده بود لاسال را كشت. لاسال بر خلاف مهاجران انگليسي هاي كه سرخپوستان را مي كشتند با ايشان دوستي مي كرد و روابط حسنه داشت و از همان زمان سرخپوستان هميشه متحد فرانسه بودند و در جنگ با انگليسي ها به فرانسويان كمك مي كردند. 130 سال بعد از استقرار فرانسويان در امريكاي شمالي دولت واشنگتن لويزيانا را از دولت ناپلئون خريداري كرد.

 

برخي ديگر از رويدادهاي 19 مارس

  • 721:   در بابل ( جنوب عراق امروز ) ماه گرفتگي مشاهده شد كه آن را ثبت كردند و سفالنبشته آن كه شرح ماجراست به دست آمده است.

  • 1571:   اسپانيايي ها مانيل امروز را به عنوان پايگاه استعمار خود بر فيليپين انتخاب كردندكه همه اين سرزمين به نام فيليپ پادشاه وقت اسپانيا « فيليپين » نامگذاري شده است.

  • 1628:   مهاجرنشين انگليسي ماساچوست در امريكاي شمالي تاسيس شد.

  • 1748:   قانون تبعه خواندگي ( نچراليزيشن ) انگلستان به يهوديان امكان داد كه به آمريكاي شمالي مهاجرت كنند.

  • 1942:   رئيس جمهوري وقت آمريكا دستورالعملي صادر كرد كه به دليل ورود اين كشور به جنگ جهاني دوم مردان 45 تا 64 ساله آمريكايي هم بايد براي خدمات غير رزمي ثبت نام كنند.

  • 1945:   در نتيجه حمله انتحاري ( كاميكازي ) يك خلبان ژاپني به يك ناو امريكايي در نزديكي آبهاي ژاپن 800 تن از افراد نيروي دريايي آمريكا كشته شدند.

  • 1945:   هيتلر دستور العملي صادر كرد كه برپايه آن بايد همه موسسات توليدي آلمان كه ممكن بود مورد استفاده فاتحان جنگ جهاني دوم قرار گيرند منهدم شوند.

  • 1965:   دكتر سوكارنو رئيس جمهوري اندونزي همه شركتهاي نفتي خارجي در آن كشور را ملي اعلام كرد. همين اقدام بر مخالفت غرب با او افزود و ژنرال سوهارتو تشويق به كودتا بر ضد وي شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    29 صفر هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    تولد « قطب الدين محمود شيرازي»

    [29 صفر 634] -  « قطب الدين محمود شيرازي» از بزرگترين حكيمان ايران و مشهوترين فيلسوف قرن 7 هجري قمري در شيراز متولد شد . قطب الدين بعد از مرگ پدر ، بجاي او دربيمارستان مظفري شيراز بكار مشغول شد ودر كنار مداواي بيماران به مطالعه كتب ابن سينا پرداخت . بعد از اطلاع از تاسيس رصد خانه مراغه قطب الدين با عشقي وافر خود رابه محضر خواجه نصير الدين طوسي رساند و مدتها از دانش او كسب فيض كرد . بدين تريتب در پزشكي ، هيئات و فلسفه استادي بزرگ و صاحبنظرشد . قطب الدين محمود شيرازي به اكثر سرزمينهايي كه در تصرف ايلخانيان بود سفر كرد ودر همين دوره جامع الاصول را نوشت .آخرين كتاب شيرازي «درة التاج» بزبان فارسي است كه از گنيجنه ها ي جامع علوم به شمار مي رود .

     

     قتل ميرزا ابولقاسم قائم مقام فراهاني اديب و سياستمدار دوره قاجار

    [29 صفر 1251] - ميرزا ابولقاسم قائم مقام فراهاني اديب و سياستمدار دوره قاجار بدستور محمد عليشاه قاجار بقتل رسيد . او فرزند ميرزا بزرگ از مردم هزاوه اراك بود .ميرزا ابولقاسم مشاغل ديواني را با وزارت عباس ميرزا آغاز كرد .بعد از مرگ فتحعليشاه به مقام صدارت محمد شاه رسيد ولي همچون گذشته با دشمني هاي درباريان كه وجود او مانعي براي مقاصد شوم خود مي دانستند ، از مقام خود عزل شد. بدين ترتيب ميرزا ابولقاسم قائم مقام فراهاني در باغ نگارستان زنداني و سپس كشته شد .گفتني است كه وي افزون بر تبحر در سياست وكشور داري ، در شعر و ادب نيز صاحب نظر بود و از پيشروان سبك جديد ادبي ايران بشمار مي رفت . «منشآت قائم مقام» از جمله آثار ارزنده اوست .

     

    درگذشت ملا حسينعلي تويسركاني از مشهور ترين علما و استادان اصفهان

    [29 صفر 1286] -  ملا حسينعلي تويسركاني از مشهور ترين علما و استادان اصفهان در گذشت. وي عالمي صالح و اول تحقيق و تتبع بود. در زمينه فقه و اصو ل اطلاعاتي گسترده داشت و سالهاي متمادي دانش خود را در اختيار طلاب قرار داد . از مهمترين آثار تويسركاني «كشف السرار در فقه» را مي توان نام برد .

     

     سيد ابوالحسن ممتاز العلما لخنوي از بزرگان علوم ديني در بمبئي هندوستان

    [29 صفر 1298] - سيد ابوالحسن ممتاز العلما لخنوي از بزرگان علوم ديني در بمبئي هندوستان متولد شد .ممتاز العلما تحصيلاتش را در زادگاه خود آغاز كرد و بعد از كربلا و نجف در حوزهاي علميه اين شهر ها تحصيلات خود راادامه داد .در زمان جنگ جهاني اول به بمبئي بازگشت و تدريس و خطابه پرداخت اين عالم مسلمان آثاري چند دارد كه از آن ميان به« كتاب الوقايه» مي توان اشاره كرد.

     

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    رباعى
    افسوس كه آن گلرخ رعنا زبرم رفت
    وان پيكر سروين قدو زيبا زبرم رفت
    مانند ستاره اى كه در سما كرد طلوع
    غائب زنظر بگذشت و تنها زبرم رفت

    يك رباعى ديگر
    حالا كه جوان هستم و حالى دارم
    اندر سر خود شور و نوائى دارم
    بهتر بودم كه فكر عقبى باشم
    زيرا كه پس از موت جزائى دارم
    روز و شب خود همى به حسرت دادى
    از بهر هوى همى تو ثروت دادى
    كردى تلف عمر خود تو در غفلت و نوم
    از بهر هوس تو گوهر از دست دادى

     

     

     

     

     

     

    کتاب روزانه

    seringa80@yahoo.com 

    هرگز رهايم مكن

    ايشي گورو
    ايشي گورو نويسنده ژاپني مقيم انگلستان در طول بيست و پنج سال نويسندگي فقط شش رمان نوشته است؛ رمان‌هايي كه ميليون‌ها نسخه از آن‌ها به فروش رفته. هرگز رهايم مكن» تازه‌ترين كتابي است كه از او به فارسي ترجمه شده است. هميشه شعبده‌باز‌هاي قهاري بين چشم بادامي‌ها پيدا مي‌شوند كه چيزي براي غافل‌گيري در چنته دارند. كافي است تصميم بگيرند مخترع، محقق يا حتي نويسنده خوبي باشند.آن وقت است كه دستشان را توي جيب جادويي‌شان فرو مي‌برند و از داخل آن مثلا شش رمان بيرون مي‌آورند كه حداقل پنج تايش برندة جايزة بوكر از آب در مي‌آيد.ايشي گورو و رمان‌هايش هم جزئي از اين غافل‌گيري محسوب مي‌شوند. واقعيت اين است كه وقتي او دست به قلم مي‌شود، يعني يك اتفاق ادبي مهم ديگر در حال شكل‌گيري است.همة منتقدها دربارة رمان‌اش حرف مي‌زنند و روزنامه‌نگارها دم در خانه‌اش از كنج خلوت و آرام شمال لندن قطار مي‌شوند تا آرامش مردم را به هم بزنند. ولي او فقط لبخند بودايي‌وارش را تحويل آن‌ها مي‌دهد، دستگاه قهوه‌جوش را از ته انباري بيرون مي‌كشد و آن‌ها را يكي يكي به خلوت‌اش راه مي‌دهد.
    هيچ‌وقت نمي‌توانيد حدس بزنيد اين آدمِ به شدت شرقي كه در ابتداي داستان دارد از خاطرات‌اش برايت حرف مي‌زند، باطني آشوب‌زده داشته باشد. در داستان‌هاي ايشي گورو معمولا همه چيز اين‌طور شروع مي‌شود كه شخصيت اصلي داستان روي كاناپة اتاق پذيرايي‌اش در جايي ساكت و خلوت در حومة يك شهر، لم داده است و دارد با خونسردي تمام گذشتة نكبت‌بارش را برايت تعريف مي‌كند.
    ايشي گورو عاشق گذشته و به يادآوردن خاطره است. انگار او اصلا كتاب مي‌نويسد تا شخصيت‌هاي داستان‌هايش را در گذشتة خودشان غرق كند؛ گذشته‌اي كه با حال غيرعادي و نامعلوم‌شان چندان هم تفاوت ندارد.
    آخرين رمان اين نويسند اندكي تاريك، سرد و غم‌انگيز است. البته موضوع داستان شايد تا حدي دغدغة ذهني آشفته‌ است؛ انسان‌هاي شبيه‌سازي شده.قسمت نچسب قضيه، زيادي رئال نگاه كردن به اين ماجرا همراه با تصور ورود اين نوع آدم‌ها به زندگي روزمره‌مان است. آن وقتي كه توي صندلي راحتي‌ات فرو رفته‌اي و داري با طرف مقابل‌ات از بي‌رمقي زندگي حرف مي‌زني و از اين كه هيچ‌وقت فكر نمي‌كردي زندگي يك همچين چيز كسالت‌آوري از آب دربيايد. و درست همه چيز، آن‌جايي بدتر و بدتر مي‌شود كه يك لحظه شك كني اين آدمي كه روبه‌رويت نشسته، يك انسان واقعي نباشد.حس ضربة داستان "هرگز رهايم مكن"، وقتي مي‌فهمي شخصيت‌هاي اصلي موجودات شبيه‌سازي شده هستند، درست مثل همان لحظه‌اي است كه شك‌ات به يقين تبديل مي‌شود؛ يقيني كه كم‌كم صندلي راحتي‌ات را به جهنمي از چوب‌هاي سفت و محكم تبديل مي‌كند كه تو چاره‌اي جز بيرون كشيدن خودت از آن نداري.با همة اين‌ها با همة اين افكار صد تا يه غاز و ماليخوليايي، نمي‌توانيم طرف مقابل‌مان را ناديده بگيريم؛ چون او خيلي شبيه خودمان است و اصلا بعيد نيست كه او هم، همين فكر را دربارة ما بكند. از كجا معلوم، شايد طرف مقابل‌مان از ما ماليخوليايي‌تر باشد."هرگز رهايم مكن" درباره چند شخصيتي است كه به طور مصنوعي در آزمايشگاه و به روش كلونينگ به دنيا آمده‌اند و به زودي مي‌فهمند هدف به وجود آوردن‌شان، استفاده از اعضاي بدن آن‌ها است و اين كه همه محكوم به مرگي زودرس هستند. كتي به همراه روت، تومي و خيلي‌هاي ديگر در مؤسسة هيلشم (مؤسسه‌اي مرموز در انگلستان) به وجود آمده‌اند و همان‌جا هم بزرگ شده‌اند. حالا داستان را "كتي اچ" سي و يك ساله برايمان تعريف مي‌كند. او از لابه‌لاي خاطرات وحشتناك‌اش، بدترين‌ها را انتخاب و به بهترين شكل ممكن برايمان تعريف مي‌كند.ايشي‌گورو كه با اين رمانش يك بار ديگر برندة جايزة بوكر شد، در جايي مي‌گويد: "از همان اول مي‌دانستم نمي‌خواهم رماني دربارة طبقه‌اي كه مورد سوءاستفاده قرار گرفته و به بردگي گرفته شده و بعد هم شورش مي‌كند، بنويسم. موضوع مورد علاقة من اين است كه بدانم ظرفيت بشر براي پذيرش سرنوشت مشخص و بي‌رحمانه چقدر است.» شايد بد نباشد جواب موضوع مورد علاقة ايشي گورو را خيلي رك بدهيم: "هيچي"
     

     

     

     

     

     

     

    مسائل زندگي
    کار، مُد، سلامتی، رموز موفقیت و ...

    مردمان

    انگيزه هاي غلط براي بچه دار شدن


    اخود خـواهـي عـامل اصلي در بـچـه دار شدن اكثر قريب به اتـفـاق مردم ميبــاشد. مادر و پدر شدن كار بسيار آساني اسـت امــا پدري كردن و مـادري كـردن كـاري بـس دشـوار.
    مـحصول رابطه جنسي لذت جويانه ممكن است به زايمان و تـولد كودكي منجر گردد اما آيا همين امر كافيست كه زن و مـرد دخـيل در ايـن فـرايند را پدر و مادر بناميم؟ پس بهتر اسـت كه عبارت كليشه اي "بهشت زيرپاي مادران است"
    را اين گـونه بـاز گويي كنيم: "بهشت زير پاي زنانيست كه بـراي فــرزندانشـــان مادري مي كـنـند." هـر زن بـچه داري شـايسته نام مادري نيست. پيش از آنكه اقدام به بچه دار شـدن كنـيد بـهـتر است ببينيد صلاحيت اين كار را داريد يا خـير. شما مي بايسـت از مـال، دانـش و بـلـوغ جســمي،
    اجتماعي و هيجاني كافي برخوردار باشيد تا بتوانيد نيازهاي فرزند خود را از لحاظ مادي، معنوي و فكري تامين كنيد. اما عملا خلاف اين قاعده عمل ميگردد بطوري كه افرادي كه هيچ گونه صلاحيت پرورش كودك را ندارند تعداد فرزندانشان بيشتر از سايرين است! و كساني كه توانايي و صلاحيت بچه دار شدن را دارا ميباشند تمايلي به داشتن فرزند از خود نشان نميدهند. انگيزه هاي خودخواهانه در اين رابطه را بررسي كنيد:

    1- انگيزه هاي زيستي و براي حفظ بقاء: انگيزه اي ناخودآگاه و تحميلي ميباشد كه بدون تفكر صورت ميگيرد. غرايز خود را كنترل كنيد.

    2- نوه آوردن براي والدين: مختص افرادي است كه استقلال فكري نداشته و كماكان نيازمند تاييد از سوي والدين خود ميباشند. بهتر است براي خودتان زندگي كنيد.

    3- دوست داشتن بچه:نمودي از خودخواهي انسانهاست. عوض آن كودكي را به فرزند خواندگي بپذيريد. و يا معلم كودكان گرديد.

    4- به تصور برتر بودن ميخواهند ژنهاي خود را منتقل كنند: نمودي از خود بزرگ بيني مفرط. اگر تصور ميكنيد انسان باهوش و مهمي مي باشيد اعمال بزرگ را خودتان به انجام رسانيد و آن را به نسل آينده خود واگذار نكنيد.

    5- منبع درآمد و كمك خرج خانه: استخدام ارزانترين كارگر. استفاده ابزاري از فرزندان.

    6- كسي باشد كه در دوران سالخوردگي عصاي دستشان باشد: اين طرز تفكر ترس از پيري را آشكار ميسازد. نگرش والدين سوء استفاده گر و خودخواه به فرزندانشان.

    7- بارداري و زايمان از تجارب زندگي هستند: بهتر است از اين تجارب خودخواهانه صرفنظر كرده و از ساير تجارب زندگي لذت ببريد.

    8- بدون فرزند اركان خانوداه سست ميگردد: نشانگر عدم امنيت اجتماعي در فرد است. بهتر است با ارتباطات دوجانبه موثر روابط خود را استحكام بخشيد.

    9- جبران مشكلات كودكي: اين افراد آرزوها و تخيلات سركوب شده خود را با بچه دار شدن و با برآورده ساختن تمام نيازهاي فرزندشان (در واقع نيازهاي كودكي خودشان) تسكين ميبخشند. در واقع قصد دارند الگوي يك پدر و يا مادر خوب را به جامعه و اطرافيان خود نشان دهند.

    10- افتخار آفريني كاذب: اين گونه افراد فرزندان خود را مجاب ميكنند تا به دانشگاه رفته و مدرك تخصصي دريافت كنند و يا به ورزش و يا فعاليت دلخواه خودشان بپردازند و مايه مباهات آنان گردند. مختص افراد بي كفايت كه خود قادر به انجام كاري نيستند.

    11- زنده نگه داشتن نام خانوادگي: و يا ترس از انقراض نسل. يك نوع تفكر ساده لوحانه و متكبرانه.

    12- كنجكاوي از ظاهر و چهره فرزند: ميخواهند بدانند فرزندشان چه شكلي خواهد بود. خود شيفتگي وخودخواهي محض. و عدم رضايت از خود.

    13- دستورات مذهبي و قومي: در واقع اطاعت بدون انديشه از اصول تعصب آميز، نژاد پرستانه و نامعقول ميباشد.

    14- همسرم خواهان بچه است: تحكيم رابطه و ترس از دست دادن همسر. بهتر است با افزايش اعتماد بنفس خود با آن غلبه كنيد. استفاده ابزاري از فرزند.

    15- مي خواهيم مانند ديگران باشيم: نوعي شرطي سازي فرهنگي. عدم اعتماد بنفس و عزت نفس. ترس از طرد شدن.

    16- مادر شدن آرزوي هر زنيست: تسليم افكار عمومي شدن. براي مادر شدن نياز به بچه دار شدن نيست كودكان بي سرپرست بسياري منتظر مهر مادرانه شما هستند.

    17- تبعيض جنسيت: برخي خواهان پسر و برخي خواهان دختر ميباشند. نشان از استفاده ابزاري از فرزندان براي دستيابي به آرزوها و پيروي از فرهنگ و آداب وسنن متحجرانه. بهتر است قدر دان افرادي كه در حال حاظر در كنارتان هستند باشيد.

    18- ساعت بيولوژيكي زنان: در سن 30 تا 40 سالگي ميل جنسي در زنان افزايش مي يابد. اما برقراري رابطه جنسي حتما نبايد به حاملگي منجر گردد.

    19- بي دليل: افراد بسياري وجود دارند كه هيچ دليلي براي بچه دار شدن ندارند تنها مانند چارپايان توليد مثل ميكنند.

    20- بارداريهاي ناخواسته و برنامه ريزي نشده: سهل انگاري در استفاده از وسايل جلوگيري كننده از بارداري به علت استفاده نادرست از آنها و يا استفاده نكردن به دلايل گوناگون همچون لذت بيشتر. در كشورهاي توسعه يافته سالانه 28 ميليون حاملگي روي ميدهد كه 50 درصد آنها نا خواسته بوده و 26 درصد آنها به سقط جنين مي انجامد. در كشورهاي در حال توسعه سالانه 182 ميليون حاملگي روي ميدهد كه 40 درصد آنها ناخواسته بوده و 20 درصد آنها به سقط جنين منجر ميگردد.

    يك نسل كشي پنهان و فرزنداني كه بي دليل زاده شده اند. محصول ناخواسته رابطه جنسي.

    21- ترس از انگ نازابودن: اينگونه افراد به صرف اينكه بارور بودن خود را به اثبات برسانند بچه دار ميشوند. نشانه اعتماد بنفس پايين و رفتار منفعلانه.

    22- بچه نمك زندگي است: براي مقابله با زندگي يكنواخت و كسالت بار خودشان. كودكان ابزار سرگرمي نيستند.

    23- القاء حس بزرگ شدن: مانند افرادي كه تصور مي كنند چون سيگار مي كشند ديگر بزرگ شده و در جرگه بزرگسالان جاي گرفته اند.
     

     

     

     

     

     

     

     

    ستون آزاد

    گزارش كامل فيلمهاي نوروزي
    در شبكه‌هاي سيما

    صداو سيما در نوروز امسال 78 فيلم براي پخش در ايام نوروز از شبكه‌هاي مختلف سيما در نظر گرفته است. از مجموع اين فيلمها شبكه اول 15 فيلم، شبكه دوم 17 فيلم، شبكه سوم 15 فيلم، شبكه چهارم 16 فيلم و شبكه تهران 16 فيلم را پخش خواهند كرد.


    شبكه اول
    شبكه اول فيلمهاي خود را در قالب برنامه سينما يك هر روز ساعت 16 پخش خواهد كرد.

    *«ماشينها»
    انيميشن سينمايي ماشين‌ها به كارگرداني مشترك «جان لسه‌تر» و «جو رنفت» ساخته شده و روز اول فروردين ماه پخش خواهد شد.
    فيلمنامه «ماشين‌ها» را «يورگن كلوبين»، «دن فوگلمن»،«كايل موراي» و «فيل لوريس» نوشتند و اين انيميشن در سال 2006 ساخته شد.«اوون ويلسن»، «پل نيومن»، «باني هانت»، «مايكل كيتن»، «تام هنكس»، «تيم آلن»، «بيلي كريستال» و «جان گودمن» صداپيشگان اين اثر هستند.
    اين انيميشن كه محصول كشور آمريكاست در 116 دقيقه ساخته شده و «رندي نيومن» موسيقي آن را ساخته است. اين انيميشن نامزد اسكار بهترين موسيقي متن و بهترين فيلم انيميشن و برنده گلدن گلوب بهترين انيميشن سال و نامزد 9 جايزه از مراسم اني شده است.
    ماشين ها براي سازندگانش120 ميليون دلار هزينه داشت و پس از اكران در آمريكاي شمالي 244 ميليون دلار براي سازندگان خود به ارمغان آورد.
    داستان ماشين ها درباره لايتنينگ مك كوئين اتومبيل تندرو مسابقات اتومبيلراني است كه در مسير رسيدن به مسابقه نهايي به صورت كاملاً اتفاقي از شهري دورافتاده سر درمي آورد و براي ساكنان آنجا مشكلاتي درست مي كند. اهالي از وي مي خواهند تا مشكلات را برطرف نكرده، شهرشان را ترك نكند و اين در حالي است كه مك كوئين فرصت چنداني ندارد، اما در هر حال او خيابان شهر را بازسازي مي كند و سر موقع به مسابقه مي رسد، در حالي كه اهالي شهر او را ترك نكردند و ...
    اين فيلم روز اول فروردين پخش خواهد شد.

    *«اينجا چراغي روشن است»
    نويسنده و كارگردان اين فيلم سينمايي «سيد رضا ميركريمي» است كه روز دوم فروردين ماه پخش خواهد شد.
    فيلم سينمايي اينجا چراغي روشن است در سال 85 در سينماهاي ايران اكران شد و جوايز بسياري را از جشنواره هاي مختلف داخلي و خارجي كسب كرد.
    در اين فيلم بازيگراني چون حبيب رضايي، الله قلي نظري، محمود راسخ فر، سعيد پورصميمي و فلامك جنيدي بازي كرده‌اند.
    فيلم اينجا چراغي روشن است پس از فيلمهاي كودك و سرباز و زير نور ماه سومين فيلم بلند رضا ميركريمي است و در خلاصه آن آمده است:متولي امامزاده‌ي به علت بيماري قلبي دنبال جانشيني براي خود مي‌گردد و مردم به دليل شريط سختي كه پيش رو دارند و اعتقاد خود را به امامزاده از دست داده‌اند، حاضر نيستند جانشين او شوند و متولي ناچار مي‌شود توليت اين امامزاده را به برادرزاده كم عقلش بسپارد.

    *«مادر را از قطار پياده كن»
    اين فيلم محصول سال 1987 به كارگرداني «دني دويتو» با بازي بازيگراني چون «دني دويتو»، «بيلي كريستال»، «كيم گريست»، «آن رمزي» و «كيت مولگرو» است.
    اين فيلم كه اقتباسي كمدي از فيلم «بيگانگان در ترن» نوشته «آلفرد هيچكاك» است در 88 دقيقه ساخته شده و ماجراي آن درباره دو مرد است كه هركدام اشخاصي را دارند كه از صميم دل آرزوي مرگشان را در دل مي‌پرورانند.
    يكي همسر سابقي دارد كه زندگي‌اش را تبديل به جهنم كرده و ديگري مادري زورگو كه زندگي او را خراب كرده است.
    چه كاري آسان تر از جابه جايي جنايتها براي گمراه كردن پليس و از بين بردن است؟ اين دو نفر جاي خود را عوض مي‌كنند...
    اين فيلم روز سوم فروردين ماه از سينما يك پخش خواهد شد.

    *«وكيل هادساكر»
    روز چهارم فروردين فيلم سينمايي «وكيل هادساكر» محصول دو كشور آلمان و آمريكا در سال 1994 پخش خواهد شد. اين فيلم به كارگرداني «جوئل كوئن» بر اساس فيلمنامه‌اي از اتان و جوئل كوئل ساخته شده است.
    در اين فيلم كه موضوعي كمدي فانتزي دارد بازيگراني چون «جان ماهوني»، «بيل كابس» و «بروس كمپ بل» به ايفاي نقش مي‌پردازند.
    اين فيلم در 111 دقيقه ساخته شده است.
    زمانيكه هودساكر خودكشي مي‌كند، هيات رئيسه به رياست «سيدني ماسبرگر» با پروژه‌اي طلايي درصدد آن بر مي‌آيد تا بدين وسيله كوهي از پول و سرمايه را بوجود آورد.
    بورس سقوط مي‌كند و سيدني و دوستانش با خريد مقدار بسياري سهام كنترل كمپاني هودساكر را در دست مي‌گيرند و...

    *«ورطه»
    اين فيلم كه روز پنجم فروردين ماه پخش خواهد شد در سال 1989 به مدت 146 دقيقه در آمريكا توليد شده است.
    نويسنده و كارگردان اين فيلم «جيمز كامرون»‌ است و بازيگراني چون اد هريس، ماري اليزابت، ماسترانتونيو و مايكل بين بازي كرده‌اند.
    يك زير دريايي اتمي آمريكايي در زمان جنگ سرد مورد حمله قرار مي‌گيرد و غرق مي شود. بعد از جنگ نيروي دريايي از كاركنان يك سكوي نفتي مي‌خواهد كه براي جستجو و يافتن اين زير دريايي و كشف علت تصادف به افرادش ملحق شود اما در حين انجام ماموريت مشكلات و مواردي پيش مي‌آيد كه ...

    *«طوفان در جامائيكا»
    اين فيلم كه روز ششم فروردين ماه پخش خواهد شد، توليد سال 1965 كشور انگليس به كارگرداني الكساندر مكندريك است.
    اين فيلم 103 دقيقه زمان دارد و بازيگراني چون آنتوني كويين، جيمز كابرن، دنيس پرايس و ليلا كدرووا بازي مي‌كنند.
    والدين كودكي كه در جامائيكا زندگي مي‌كنند ناراحت اين هستند كه كودكانشان بدور از تمدن رشد كنند، پس تصميم مي‌گيرند آنها را با كشتي به انگلستان بفرستند اما در اين راه گروهي از دزدان دريايي به كشتي حمله مي‌كنند و عده اي از كودكان را مي‌دزدند...

    *«هيات منصفه فراري»
    اين فيلم روز هفتم فروردين ماه پخش خواهد شد و مدت زمان آن 127 دقيقه است.
    كارگردان اين فيلم «گري فلدر» است و «برايان كاپمن» فيلمنامه آن را بر اساس رماني از «جان گرشام » نوشته است.
    در اين فيلم «جان كيوزاك»، «جين هاكمن»، «داستين هافمن»، «ريچارد وايز»، «بروس ديويد سون» و «بروس مگ گيل»‌ بازي كرده اند.
    وقتي كه يك قاضي در كمال خونسردي در محل كارش به قتل مي‌رسد همه مدير يك شركت بزرگ اسلحه سازي را مسوول اين موضوع مي‌دانند و وكيلي به نام «ون دل روهر» را استخدام مي‌كنند تا به اين موضوع رسيدگي كند.

    *«وقتي همه خواب بودند»
    اين فيلم كه روز هشتم فروردين ماه پخش مي‌شودبه كارگرداني و نويسندگي فريدون حسن پور در سال 1384 ساخته شد. اين فيلم قصه بي بي سليمه، ماماي پير و محبوب روستاي تازه آباد است كه سرانجام پس از سال ها انتظار نوبت سفرش به خانه خدا فرارسيده، بي بي در حال خداحافظي و حلاليت طلبي از اهالي ده است كه خبر مي رسد اجازه سفر ندارد.
    در اين فيلم گلاب آدينه، محمدرضا فروتن، صادق صفايي، غزل شاكري و نازنين فراهاني به ايفا نقش پرداختند. اين فيلم 84 دقيقه است و در دوره بيست و چهارم جشنواره بين المللي فيلم فجر در بخش سينماي معناگرا برگزيده سيمرغ بلورين فيلم (فرشته طائرپور) و در بخش جوايز جنبي برگزيده لوح تقدير نگاه لطيف و روابط انساني و تأكيد بر باورهاي ملي و مذهبي و توجه به سالمندان شد.

    *«سياه و سفيد»و «اتاق امن»
    فيلم سينمايي «سياه و سفيد روز نهم فروردين ماه پخش خواهد شد و روز دهم فروردين فيلم «اتاق امن» به كارگرداني «ديويد فينچر» پخش خواهد شد.
    اين فيلم به مدت 112 دقيقه محصول كشور آمريكاست و بازيگراني چون «جودي فاستر»‌، «كريستين استوارت»، «دوايت ياوكام»،‌ «جاردلتو» و « فارست ويتاكر» در آن به ايفاي نقش پرداخته‌اند.
    زني كه به تازگي از همسرش طلاق گرفته خانه‌اي مي‌خرد تا با دخترش در آن ساكن شود. خانه يك اتاق دارد كه نام آن اتاق امن است و براي پنهان شدن و پناه گرفتن در زمان دزدي ساخته شده است.
    يك شب سه نفر به خانه اين زن هجوم مي‌آورند. او به همراه دخترش در اين اتاق پنهان مي‌شود غافل از اينكه اين مردان به دنبال چيزي هستند كه در اين اتاق مخفي شده است.

    *«استالين گراد»
    اين فيلم مقاومت قهرمانانه سربازان ارتش روسيه در مقابل حمله ارتش آلمان نازي را به تصوير مي‌كشد.
    «استالين گراد» روز يازدهم فروردين ماه پخش خواهد شد.

    *«كوئيمادا»،«تعقيب در شاهراه»‌
    كوئيمادا روز دوازدهم فروردين ماه و تعقيب در شاهراه روز سيزدهم فروردين ماه از شبكه اول سيما پخش خواهد شد.
    تعقيب در شاهراه به مدت 110 دقيقه توسط «استيون اسپيلبرگ» كارگرداني شده است.
    در اين فيلم بازيگراني چون «گلدي هاون»، «بن جانسون»، «مايكل ساكنت» و «ويليام اترتون»‌ بازي مي كنند.
    لو جين يك زن موطلايي است كه به همسرش پيشنهاد مي‌كند با هم فرار كنند.
    آنها نقشه مي‌كشند كه تنها فرزندشان را كه نزد خانواده‌اي به فرزند خواندگي سپرده شده به گروگان گيرند.
    فرارشان موفق آميز است تا اينكه با پليس ها برخورد مي‌كنند.

    *«ديويد كاپرفيلد»
    اين فيلم پس از وقفه‌اي دو روزه در دو قسمت روزهاي شانزدهم و هفدهم فروردين ماه از شبكه اول سيما پخش خواهد شد.
    وقتي پدر ديويد مرد مادر او دوباره ازدواج كرد. پدر خوانده ديويد مرد خشني بود كه عقايد سخت گيرانه‌اي در مورد تربيت بچه‌ها داشت.
    پس از مدتي مادر ديويد مرد و پدر خوانده‌اش ديويد را به لندن فرستاد تا براي تامين زندگي‌اش كار كند اما ديويد فرار مي‌كند و به عمه‌اش پناه مي‌برد تا زندگي‌اش روز به روز بهتر شود...


    شبكه دو
    شبكه دو سيما در ايام نوروز فيلمهاي خود را ساعت 23:30 براي مخاطبان خود پخش خواهد كرد.

    *«اوهام»
    فيلم سينمايي «اوهام» شنبه 26 اسفندماه ازاين شبكه پخش خواهد شد.اين فيلم به كارگرداني كاظم معصومي ساخته شده است و شهاب حسيني در آن بازي كرده است.
    داستان اين فيلم درباره زوج جواني به نام شروين و ستاره است كه براي گذراندن ماه عسل خود ويلايي را در شمال اجاره مي كنند. صبح اولين روز اقامت ستاره مفقود مي شود و شروين در جستجوي او متوجه مي شود ...

    *«شمشير زن يكدست»
    فيلم سينمايي « شمشيرزن يك دست » محصول كشور چين يكشنبه 27 اسفندماه پخش خواهد شد.
    كارگردان اين فيلم چانگ چيون است و داستان آن درباره شمشير زن ماهري به نام وانگ يو فانگااست. او با دختر استاد خود درگير مي شود و در اين مبارزه دست خود را از دست مي دهد.يك زن روستايي از او پرستاري مي كند تا ...

    *«قرباني»
    فيلم سينمايي «قرباني» به كارگرداني كاظم معصومي روزدوشنبه 28 اسفندماه پخش خواهد شد.
    ياسمن و سعيد در نيروي انتظامي فعاليت مي كنند.آنها از توليد و توزيع كراك از نوع شيميايي و صنعتي با خبر مي شوند . در همين حين ياسمن متوجه مي شود سعيد به ايدز مبتلاست.

    *«بيد مجنون»
    فيلم سينمايي بيد مجنون محصول سال 83 به كارگرداني «مجيد مجيدي» است. مدت زمان اين فيلم 93 دقيقه است و بازيگراني چون پرويز پرستويي، رويا تيموريان، ليلا اوتادي و آفرين عبيسي بازي كرده‌اند و داستان آن درباره مردي است كه بعد از سالها بينايي خود را باز مي‌يابد و در مواجه با زندگي جديد با مسائل مختلفي روبرو مي‌شود.
    بيد مجنون ششمين فيلم مجيد مجيدي است كه براي اولين بار در آن از بازيگران حرفه‌اي در نقش‌هاي اصلي استفاده كرده است.

    *«در راه خانه»
    اين فيلم كه روز اول فروردين ماه پخش خواهد شد محصول سال 1999كشور چين است كه بر اساس نوشته‌اي از «بااوشي» به كارگرداني «ژان گيمو»‌ به مدت 89 دقيقه ساخته شده است.
    در اين فيلم «‍ ژانگ زي»، «سان هونگلي»و «ژانگ هاو» بازي كرده‌اند و داستان آن درباره يك تاجر شهر نشين به نام «يوشنگ او» است كه به دهكده زادگاهش در شمال چين برمي‌گردد تا در مراسم تدفين پدرش شركت كند.
    در طول اين مراسم مادر پير او اصرار دارد تا تمام مراسم خاكسپاري به روش سنتي و با لباسهاي سنتي انجام شود. در طول اين مراسمات مرد تاجر در مي‌يابد كه با وجود گذر زمان، مادرش و بسياري از افراد اين ده هيچ تغييري نكرده‌اند.

    *«دشت باز»
    اين فيلم محصول سال 2003 كشور آمريكاست كه به كارگرداني «مايكل گمبون» ساخته شده است.
    زمان اين فيلم 139 دقيقه است و «گريك استوپر» آن را بر اساس رماني از «لائوران پين» نوشته است.
    بازيگراني چون «رابرت دوال»، «كوين كاسنر» و «آنت بنينگ» در آن بازي كرده‌اند.
    در اين فيلم يك كشاورز كه قبلا هفت تير كش بوده‌است مجبور مي‌شور عليه قاضي فاسدي كه دارايي‌هاي او را مورد تهديد و تجاوز قرار داده است دوباره مسلح شود.
    اين فيلم روز دوم فروردين ماه پخش خواهد شد.

    *«شمشير بدون سايه»
    اين فيلم به كارگرداني «كيم يونگ جون»‌ در سال 2005 با مشاركت كره جنوبي و آمريكا ساخته شده كه به علت وفور صحنه هاي خشونت آميز درجه R دريافت كرده است.
    اين فيلم 104 دقيقه زمان دارد و بازيگراني چون «چوي جيو»، «جيونگ هوبين»و «كيم سورو» در آن بازي كرده‌اند.
    فيلم سينمايي شمشير بدون سايه روز سوم فروردين ماه پخش خواهد شد.

    *«معجزه برن»
    اين فيلم محصول سال 2003 آلمان است كه 118دقيقه زمان دارد و روز چهارم فروردين ماه پخش خواهد شد.
    كارگردان آن «زونكه وردمن» است و بازيگراني چون «لوئيس كلاموس»،‌ «پيتر لومير»،‌ «جوانا گاستورد»‌ در آن بازي كرده‌اند.
    داستان اين فيلم درباره مسابقات قهرماني تيم فوتبال آلمان در سال 1954 است كه به دو داستان ديگر ارتباط پيدا مي‌كند.
    داستان اول درباره خانواده يك پسر جوان است كه خانواده‌اش در خلال جنگ جهاني دوم از هم پاشيده شده وپدرش پس از 13 سال اسارت از روسيه باز مي‌گردد در حاليكه با خاطراتي كه از همسر و فرزندش به ياد دارد براي بازگشت به دنياي واقعي دچار مشكل شده است و داستان دوم ماجراي يك خبرنگار و همسرش است كه از مسابقات ورزشي گزارش تهيه مي‌كند.

    *«سواركاري به نام مرگ»
    اين فيلم محصول سال 2004 روسيه به كارگرداني «كارن شاخنازارو» است كه 106 دقيقه زمان دارد و بازيگراني چون «آندري پانين»و «كسانيا راپاپورت» در آن بازي كرده‌اند.
    روز پنجم فروردين ماه اين فيلم پخش خواهد شد.

    *«شينوبي»
    فيلم سينمايي شينوبي محصول سال 2005 كشور ژاپن است كه به كارگرداني «تن شيموياما» به مدت 107 دقيقه ساخته شده است.
    «كينا هيراتا» داستان اين فيلم را بر اساس رماني از «فيوتارو يامادا» نوشته است و بازيگراني چون «يوكي ناكاما»، «جوادا گيري»،‌ «توموكا كوروتاني» و «اريكا ساواجيري» در آن بازي كرده‌اند.
    شوگان امپراطوري بزرگ براي نابودي ده تن از جنگجويان شوبي كه آخرين بازماندگان نسل مبارزان در تاريكي هستند روياروي آنها قرار مي گيرد و ...
    شينوبي روز ششم فروردين ماه پخش مي‌شود.

    *«دسته ببرها»
    اين فيلم در مدت زمان 125 دقيقه محصول سال 2005 كشور فرانسه است كه «جروم كورناو» آن را كارگرداني كرده است.
    در اين فيلم كه روز هفتم فروردين ماه پخش خواهد شد «كلويس كورنيلاك»، «ديان كروگر»، «ادوارد بئر» و «اليور گورمت» بازي كرده‌اند.
    داستان اين فيلم در سال 1912 ميلادي اتفاق مي‌افتد كه پليس فرانسه گروهي را براي مبارزه با افراد تبهكار و شورشي تشكيل مي‌دهد...

    *«سوفي شل»
    اين فيلم به كارگرداني «مارك رودموند» سال 2005 در كشور آلمان ساخته شده است.
    در اين فيلم بازيگراني چون «جوليا جنتس»، «فابيان هنريك»و «جوانا گاستادورف» بازي كرده اند.
    در سال 1943 يك زن جوان در مقابل نازي‌ها ايستادگي مي كند. او دانشجوي اهل مونيخ است كه به همراه برادرش گروه مقاومت «رزهاي سفيد» را تشكيل مي‌دهد.سوفي توسط نازي‌ها تيرباران و دليري‌هايش به افسانه تبديل شد.
    روز هشتم فروردين ماه اين فيلم از شبكه دو سيما پخش خواهد شد.

    *« روزهاي شكوه»
    «ريچارد بوچارب» اين فيلم را در سال 2006 به مدت 120 دقيقه ساخته است. روزهاي شكوه محصول مشترك كشورهاي فرانسه، مراكش، الجزاير و بلژيك است.
    در اين فيلم بازيگراني چون «جامل دبوز»، «سامي ناصري»و «برنارد بلنكان» در آن بازي كرده‌اند و روز نهم فروردين ماه پخش خواهد شد.
    در زمان جنگجهاني دوم، چهار مرد متعلق به شمال آفريقا براي شركت در جنگ در ارتش فرانسه ثبت نام مي‌كنند تا در مقابل ستمهاي ارتش نازي و آزادي آن مقاومت كنند...

    *«تيغ پنهان»
    اين فيلم محصول سال 2004 كشور ژاپن است كه به مدت 132 دقيقه ساخته شده است.
    كارگردان آن «يوجي يامادا» و «يوشيتاكا آساما» نويسنده آن است.
    فيلم سينمايي تيغ پنهان روز دهم فروردين ماه پخش خواهد شد.

    *«مجردها»
    فيلم سينمايي مجردها توليد سال 1383 به كارگرداني اصغر هاشمي است كه روز يازدهم فروردين ماه پخش خواهد شد.
    در اين فيلم بازيگراني چون آتيلا پسياني، محمد رضا فروتن، مجيد صالحي، مريلا زارعي و الناز شاكر دوست بازي كرده‌اند.
    چند جوان تصميم مي‌گيرند براي به دست آوردن زندگي بهتر ايران را ترك كنند اما با وقوع اتفاقهايي از تصميم خود منصرف مي‌شوند.
    مجردها پس از فيلم هاي روزهاي انتظار، زير بامهاي شهر، در آرزوي ازدواج، دو همسفر، مهريه بي بي، گروگان، زندگي و نگين نهمين فيلم اصغر هاشمي‌است.

    *«پنج كودك و آن»
    اين فيلم محصول سال 2004 كشورهاي انگلستان، آمريكا و فرانسه است.
    اين فيلم 89 دقيقه است و «جان استفان» كارگرداني آن را برعهده داشته است.
    در اين فيلم بازيگراني چون «تارا فيتزگراد»، «فردي هيمور»، «آلكس جنينگر» و «جاناتان بايلي» بازي كرده‌اند.
    فيلم سينمايي پنج كودك و آن روز دوازدهم فروردين ماه پخش خواهد شد.

    *«بلوك 13»
    اين فيلم كه روز سيزدهم فروردين ماه پخش خواهد شد محصول كشور فرانسه است كه به كارگرداني «پير مول» ساخته شده و «ديوي بل» در آن بازي كرده است.
    اين فيلم درگيري‌هاي داخل يك گروه قاچاق مواد مخدر را به تصوير مي‌كشدكه يكي از اعضاء آن به نام باليو مقدار زيادي مواد مخدر را به سرقت مي‌برد. پس ازاين حادثه روساي تشكيلات خواهر باليو را به گروگان مي‌گيرند...

    *«با هم در خانه»
    فيلم سينمايي «با هم در خانه» در گروه فيلم و سريال شبكه دو سيماتوليد شده است و موضوع آن درخصوص بهادر و رجب دو پيرمردي است كه با هم باجناقند و با همسرانشان، دو دختر و دو داماد خود همگي در ساختماني زندگي مي كنند.
    اين خانواده بزرگ قرار است روز سيزده بدر به پارك جنگلي بيرون شهر بروند . يكي از پيرمردها مخالف رفتن و ديگري موافق رفتن است است و از آن جا كه اين دو پيرمرد باجناق در همه مسائل با هم لجبازي و مخالفت دارند بالاخره هر دو تصميم مي گيرند در خانه بمانند . در پي اين تنها ماندن ماجراها و حوادثي رخ مي دهد.
    تله فيلم «با هم در خانه» به تهيه كنندگي غلامحسين باي ساخته شده و بازيگراني چون عليرضا خمسه، باقر صحرارودي، مينا جعفر زاده، فريده سپاه منصور، محسن زهتاب، عزت مهرآوران، حسين چنگي، افسانه ناصري، فرحناز منافي ظاهر، امير نوري درآن بازي مي‌كنند.
    اين فيلم روز چهاردهم فروردين ماه پخش خواهد شد.

    *«مامور ماليات»
    اين فيلم محصول سال 1999كشور آمريكاست كه 109 دقيقه زمان دارد.
    نويسنده و كارگردان اين فيلم «انتوني نيلسون» است و بازيگراني چون: «بيلي كونولي»، «كن استوت»‌، «فرانسيسكا آنيس» و «لاين روبرتسون» در آن بازي كرده‌اند.
    اين فيلم روز شانزدهم فروردين ماه پخش خواهد شد.

    *«همه چيز پول نميشه»
    فيلم سينمايي «همه چيز پول نميشه» محصول كشور آمريكا است.
    اين فيلم داستان يك خلافكار است كه بليت‌هاي مسابقه‌ها را به صورت بازار سياه در اختيار مشتريان مي‌گذارد. او ناخواسته درگير ماجراي سرقت الماس مي‌شود و ...
     

    شبكه سه
    اين شبكه در ايام نوروز فيلمهاي خود را ساعت 20:15 پخش خواهد كرد.

    *«چند مي‌گيري گريه كني»
    اين فيلم توسط «شاهد احمدلو» در سال 1384 كارگرداني شده است.مدت زمان اين فيلم 100دقيقه است و بازيگراني چون «مرحوم منوچهر نوذري»،‌ «ابولفضل پور عرب»، «شهرام حقيقت دوست»، «الناز شاكر دوست»، «حميد لولايي» و «محبوبه بيات» در آن بازي كرده‌اند.
    اين فيلم قصه پيرمردي است كه مقيم آمريكاست و زمانيكه احساس مي‌كند در آستانه مرگ قرار گرفته به ايران برمي‌گردد تا در وطن خود بميرد و چون دوست و فاميلي در كشورش ندارد، سراغ آدمهايي را مي‌گيرد تا پس از مرگش برايش گريه و زاري كنند.
    اين فيلم اول فروردين ماه پخش خواهد شد.

    *«نارنيا»
    اين فيلم كه روز دوم فروردين ماه پخش خواهد شد در سال 2005 به مدت 135 دقيقه به كارگرداني «اندرو آدامسون» ساخته شده است.
    نارنيا بر مبناي «شير، جادوگر و كمد» نخستين رمان چاپ شده از مجموعه داستان‌هاي فانتزي و كودكانه «وقايع‌نگاري نارنيا» نوشته سي. اس. لوئيس ساخته شده است.
    داستان اين فيلم درباره چهار كودك بريتانيايي است كه در دوران بمباران لندن در اوايل دهه 1940 به حومه شهر فرستاده مي‌شوند. بچه‌ها يك كمد پيدا مي‌كنند كه آنها را به دنياي فانتزي نارنيا هدايت مي‌كند، جايي كه پس از متحد شدن با يك شير به نام اسلان، عليه نيروهاي جادوگر سفيد وارد مبارزه مي شوند.

    *«الماس خونين»
    اين فيلم كه روز سوم فروردين ماه پخش خواهد شد محصول سال 2006 آمريكا به كارگرداني « ادوارد زوئيك» است و 143 دقيقه زمان دارد.
    فيلمنامه اين فيلم را چارلز ليويت نوشته و بازيگراني چون «لئوناردو دي‌كاپريو»، «جنيفر كانلي»، «ديجيمون هونسو»،«كاگيسو كوپيرس» و «بينو مابنا» بازي كرده‌اند.
    داستان اين فيلم درباره استعمارگران غربي است كه براي غارت ثروت آفريقا دست به هر جنايتي مي‌زنند.آنها با كشتار مردم به دفاع و استثمار آنها به دست خود الماس ثروت ملي آفريقا را استخراج و به تاراج مي‌برند.

    *«پسر اژدها سوار»
    پسر اژدهاسوار محصول مشترك آمريكا و بريتانيا در سال 2006 است كه به كارگرداني «استفان فانگ مير» ساخته شده است.
    اين فيلم كه روز چهارم فروردين ماه پخش خواهد شد 104 دقيقه زمان دارد و «پيتر بوچمن» فيلمنامه آن را بر اساس رماني از «كريستوفر پائوليني» نوشته است.
    در اين فيلم بازيگراني چون «ادوارد اسپليرز»، «جرمي آيرنز»، «سيه‌نا گيلوري»، «رابرت كارلايل» و «جان مالكوويچ» به ايفاي نقش پرداخته‌اند.
    داستان پسر اژدها سوار درباره پسري است كه در يك دهكده به نام آن گاسيا با يك تخم اژدها رو به رو مي شود. اين واقعه او را به سفري افسانه‌اي مي‌برد و درمي‌يابد تنها او مي‌تواند سرزمينش را نجات دهد. اين فيلم روز چهارم فروردين ماه پخش خواهد شد.
    اين فيلم روز چهارم فروردين ماه پخش خواهد شد.

    *«غريبه در شهر»
    اين فيلم روز پنجم فروردين ماه پخش خواهد شد و محصول سال 200 به كارگرداني «ژوزف مارزانو» است.

    *«به نام پدر»
    اين فيلم به كارگرداني «ابراهيم حاتمي كيا» در سال 83 ساخته شد.
    در اين فيلم كه روز ششم فروردين ماه پخش خواهد شد پرويز پرستويي، گلشيفته فراهاني، مهتاب نصيرپور، كامبيز ديرباز، سيدمهرداد ضيايي، افشين هاشمي، ميرطاهر مظلومي، كاظم هژير آزاد و شبنم مقدمي بازي كرده اند.
    اين فيلم كه به ارتباط ميان يك پدر و دختر مي پردازد، از موضوعي اجتماعي با پس زمينه جنگ برخوردار است.

    *«پسران پرواز»
    فيلم سينمايي پسران پرواز روز هفتم فروردين ماه پخش خواهد شد.
    اين فيلم به كارگرداني «توني بيل» محصول مشترك كشورهاي فرانسه و آمريكاست و 140 دقيقه زمان دارد.
    در پسران پرواز بازيگراني چون«جيمز فرانكو»، «اسكات هازل» و«فيليپ وينچستر» بازي كرده‌اند.

    *«سياهچاله و اژدها»
    فيلم سينمايي «سياهچاله واژدها» محصول مشترك ليتواني و آمريكاست كه روز هشتم فروردين ماه پخش خواهد شد.
    اين فيلم در سال 2005 به مدت 105 دقيقه به كارگرداني «گري ليويلي» توليد شده است.
    داستان اين فيلم درباره مرد شروري است كه قصد دارد با در اختيار گرفتن قدرت حاكم جهان شود. به همين دليل از نيروهاي شيطاني كمك مي‌گيرد و قصد دارد اژدهايي را كه سال‌ها قبل زنداني شده است، آزاد كند.
    در «سياهچاله و اژدها» بازيگراني چون «مارك دايموند»، «كلمنسي بورتن ـ هيل»، «بروس پاين»، «استيون الدر» و «داون اكمي» به ايفاي نقش پرداخته‌اند.

    *«برمودا»
    فيلم سينمايي برمودا در دو قسمت روزهاي نهم و دهم فروردين ماه پخش خواهد شد.
    اين فيلم محصول مشترك آمريكا و انگلستان است كه در سال 2005 به كارگرداني «كريگ. آر باكسلي »ساخته شده است.
    در اين فيلم بازيگراني چون «اريك استولتز»،«كاترين بل»، «لودايموندفيليپس»،«بروس داويسن» و «مايكل اي رودگرز» در آن بازي كرده‌اند. آمريكايي‌ها آزمايش‌هاي مخفي در اقيانوس انجام مي‌دهند كه باعث ايجاد شكاف زمان در آن منطقه مي‌شود و حالا مي‌خواهند از اين نيروي عظيم كه طي چند سال چند برابر شده است براي تسلط استفاده كنند كه ....

    *«تنگنا»
    فيلم سينمايي تنگنا محصول كشور ايران است و روز يازدهم فروردين ماه پخش خواهد شد.
    اين فيلم به كارگرداني عليرضا بذرافشان ساخته شده و بازيگراني چون شهاب حسيني، سروش صحت، جعفر دهقان، نيما رئيسي و رضا توكلي در آن بازي كرده‌اند.
    داستان اين فيلم درباره دو دوست قديمي است كه پس از سال‌ها دوري به يكديگر مي‌رسد، اما درگير يك ماجراي پليسي مي‌شوند.

    *«حق السكوت»
    فيلم سينمايي «حق السكوت» محصول هندوستان است كه به كارگرداني «آنيل ديوگان» ساخته شده است و بازيگراني چون «آجي ديوگان»،‌ «سونيل شتي» و«پرينكا چويرا» ساخته شده است.
    اين فيلم درباره معاون پليس شهر در تعقيب يك مجرم سابقه دار است كه او را دستگير مي‌كند، اما در جريان اين دستگيري همسر مجرم كه باردار است پس از زايمان مي‌ميرد. پليس تصميم مي‌گيرد اين بچه را به فرزندي بپذيرد. پس از سال ها همين مجرم كه اطلاعي از زنده بودن فرزند خود ندارد، توسط يك رهبر باند مافيايي ماموريت دارد تا معاون را به قتل برساند.

    *«تيغه‌هاي جادويي»
    اين فيلم كه روز سيزدهم فروردين ماه پخش خواهد شد،محصول هنگ كنگ در سال 1976 است.
    اين فيلم به كارگرداني «چو يوئن» و بازي «تن لونگ»، «چينگ لي» و ... ساخته شده است.
    داستان اين فيلم درباره فوخونگ شوئه، ماهرترين شمشيرزن چين است. او به مهارت‌هايي در مبارزه رسيده كه كسي قادر به شكست او نيست.

    *«جايزه»
    فيلم سينمايي جايزه كه روز شانزدهم فروردين ماه پخش خواهد شد خلاصه مجموعه تلويزيوني «جايزه بزرگ» به كارگرداني «مهران مديري» است كه قبلا از تلويزيون پخش شده است.
    در اين فيلم مهران مديري،رضا شفيعي‌جم، جواد رضويان، سعيد پيردوست، روشنك عجميان، بهنوش بختياري، سيامك انصاري و ... به ايفاي نقش پرداخته اند.
    يك حساب مشترك در بانك برنده يك جايزه بزرگ مي‌شود كه تقسيم جايزه بين افراد برنده باعث بروز مشكلاتي مي‌شود.


    شبكه چهار
    شبكه چهار سيما فيلمهاي خود را در ايام نوروز ساعت 17:30 پخش خواهد كرد.

    *«شارلوت گري»
    اين فيلم روز اول فروردين ماه پخش خواهد شد.شارلوت گري در سال 2001 با مشاركت كشورهاي انگليس، استرليا و آلمان ساخته شده است. كارگردان آن گيلين آرم استرانگ است و بازيگراني چون كيت بلانشت، جيمز فلت و روبرت پنري جونز در آن بازي كرده‌اند.

    *«روزنامه»
    فيلم سينمايي روزنامه به كارگرداني «ران هاوارد» روز دوم فروردين ماه پخش خواهد شد.اين فيلم توليد سال 1994 آمريكا و مدت زمان آن 112 دقيقه است. فيلمنامه‌اش را ديويد و استفن كوپ نوشته‌اند و مايكل كيتن، رابرت دووال، گلن كلوز، ماريسا تومي، رندي كوئيد و جيسن روباردز در آن نقش‌آفريني مي‌كنند.
    اين فيلم 24 ساعت از زندگي حرفه‌اي و شخصي اعضاء يك روزنامه را به تصوير مي‌كشد. هنري هكت سردبير روزنامه‌اي در نيويورك سيتي است، مردي بسيار پركار كه كار را عاشقانه دوست دارد، اما ساعت‌ها كار و دستمزد پائين نارضايتي به همراه دارد. برني وايت، ناشر روزنامه با مشكلات مالي رو به روست و آليشيا كلارك مدير مسئول كه دشمن هنري است، محدوديت‌هاي بيشتري وضع مي‌كند.
    از سوي ديگر، مارتا همسر هنري كه قبلاً به عنوان گزارشگر با او كار مي‌كرده و الان باردار است، از دست او خسته شده، براي اينكه وقت كمي براي خانواده مي‌گذارد. تا اينكه يك روز هنري با يك پيشنهاد كاري بهتر مواجه مي‌شود و ...

    *«جنگجوي حرفه‌اي»، «آخرين تدوين»
    فيلم سينمايي جنگجوي حرفه‌اي روز سوم فروردين ماه پخش خواهد شد و آخرين تدوين به كارگرداني «عمر نعيم» روز چهارم فروردين ماه پخش خواهد شد.
    اين فيلم ژانري علمي تخيلي دارد و به مدت 125 دقيقه در سال 2004 ساخته شده است. بازيگراني چون «رابين ويليامز»، «جيمز كاويزل»، «ماريا سورونيو»و «استفاني رومانو»در آن بازي كرده‌اند.

    *«ويدوك»، «راز گاليندر»
    فيلم سينمايي ويدوك روز پنجم فروردين ماه پخش خواهد شد و راز گالينرد نيز روز هفتم پخش خواهد شد.

    * «باغهاي كندلوس»
    فيلم‌هاي سينمايي باغ‌هاي كندلوس روز هفتم فروردين ماه پخش خواهد شد.
    "باغ‌هاي كندلوس" محصول سال 1383 به نويسندگي و كارگرداني ايرج كريمي است. داستان اين فيلم درباره مقطعي از زندگي سه مرد است كه براي تجديد خاطره دو تن از دوستان خود كه يك زوج جوان هستند و حدود 20 سال پيش در يك تصادف فوت كرده‌اند، عازم جاده كندلوس و محل دفن آنها مي‌شوند. آنها در طول راه با چند مسافر جوان مواجه مي شوند و به مرور بخشي از خاطرات خود مي پردازند.
    در اين فيلم 85 دقيقه اي محمدرضا فروتن، خزر معصومي، مسعود كرامتي، بهناز جعفري، احسان اماني، محمد ناجي، شاهرخ فروتنيان و فريبا كامران به ايفاي نقش پرداختند. عليرضا شجاع‌نوري تهيه‌كننده، محمدرضا سكوت مدير فيلمبرداري، ايرج كريمي و رضا شيرواني تدوين، فرشته يميني شريف طراح صحنه و لباس، سينا سليمي آهنگساز، مرتضي اصلانزاده و سعيد احمدي صدابردار، محمد حقيقي صداگذار و بابك شعاعي و مهين نويدي طراح چهره‌پردازي با اين پروژه همكاري داشتند.

    *«يكشنبه طولاني نامزدي»
    فيلم سينمايي "يكشنبه طولاني نامزدي" سال 2004 به كارگرداني ژان پير ژونه ساخته شد و در آن آدري تاتو و گاسپار اوليه بازي مي‌كنند. اين فيلم محصول مشترك فرانسه و آمريكا و زمان آن 133 دقيقه است و روز هشتم فروردين ماه پخش خواهد شد.

    *«يك بوس كوچولو»
    اين فيلم روز نهم فروردين ماه پخش خواهد شد.كارگردان يك بوس كوچولو بهمن فرمان آراست و بازيگراني چون هديه تهراني، جمشيد مشايخي و رضا كيانيان بازي كرده‌اند.

    *«قهرمانان»،«ناپولي»،‌«كلبه حصيري»
    اين سه فيلم به ترتيب روزهاي دهم، يازدهم و دوازدهم فروردين ماه پخش خواهد شد.
    فيلم سينمايي "كلبه حصيري" محصول كشور چين سال 2000 به كارگرداني جينگ ژو است. در اين فيلم 105 دقيقه اي دان كائو، كين كين وو و يوان دو به ايفاي نقش پرداختند.

    *«نيكيفور»، «ريو»
    فيلم سينمايي نيكيفور روز سيزدهم فروردين ماه پخش خواهد شدو روز چهاردهم نيز فيلم ريو پخش خواهد شد.
    فيلم سينمايي «ريو» سال 2004 به كارگرداني نوبوهيكو اوبايشي ساخته شده است. ژانر فيلم "ريو" درام و معمايي محصول كشور ژاپن به مدت 160 دقيقه است و در آن بازيگراني چون مياكو آكازا، تاكورو آتسوكي، بنگال و آكيرا ايموتو به ايفاي نقش پرداختند.

    *«پيرمردان غرغرو»
    اين فيلم كه آخرين فيلم نوروزي شبكه چهار سيماست در قالب كمدي به كارگرداني دانلد پتري ساخته شده است.
    اين فيلم با بازي جك لمون، والتر ماتائو و آن مارگارت محصول 1993 آمريكا است. فيلم را دانلد پتري بر مبناي داستاني از مارك استيون جانسن كارگرداني كرد. داستان درباره جان و مكس، دو پيرمرد غرغروست كه در همسايگي هم زندگي مي‌كنند. آنها هميشه با هم دعوا دارند و مدام به هم توهين مي‌كنند...


    شبكه پنج
    شبكه پنج سيما فيلمهاي نوروزي خود را هر روز ساعت 13:30 پخش خواهد كرد.

    *«زيارت»
    تله فيلم زيارت روز بيست و نهم اسفند ماه پخش خواهد شد. كارگرداني اين اثر را «صادق كرميار» برعهده دارد و بازيگراني چون حسن جوهرچي، ستاره اسكندري، اردلان شجاع كاوه، كاوه سماك باشي و مليكا ناظري در آن بازي مي كنند.
    تله فيلم زيارت نگاهي به سرنوشت انسان هايي دارد كه به زيارت مرقد مطهر امام هشتم (ع) مي روند و در اين سفر به تحول روحي و معنوي مي رسند. اين فيلم به كرامات و معجزات آن حضرت نيز مي پردازد.

    *«گل»
    فيلم سينمايي گل محصول كشور انگلستان است و روز اول فروردين ماه پخش خواهد شد. اين فيلم محصول سال 2003 به كارگرداني «هنري فاستر» است و بازيگراني چون «جان آشتون»، «مارك گرايدون»، «ديويد گيسي»و «ويكتوريا ايمراي» در ان بازي كرده‌اند.

    *«اگه ميتوني منو بگير»
    اين فيلم سينمايي به كارگرداني «استيون اسپيلبرگ» و «لئوناردو دي كاپريو» روز دوم فروردين ماه پخش خواهد شد.
    اگه مي‌توني منو بگيردر سال 2002 بر اساس فيلمنامه‌اي ازف ناتانسن ساخته شد. داستان اين فيلم درباره فرانك به عنوان يك شهروند موفق است كه براي همشهريانش سخنراني مي كند، ولي واقعيت اين است كه او در حال ورشكستگي است و همسرش نيز در حال جدا شدن از اوست ...

    *«راب بي هود»
    فيلم سينمايي «رابي بي هود» به كارگرداني «بني چان» و بازي «جكي چان»، «ترزا كارپيو»، «اندرو دلين»، «جيسن توبين» و «كورتني وو» روز سوم فروردين ماه پخش خواهد شد.
    اين فيلم بر مبناي فيلمنامه‌اي از جكي چان و كام لون يون در 136 دقيقه ساخته شده است. داستان اين فيلم كه محصول هنگ‌كنگ است درباره دو دوست صميمي با نام‌هاي تانگز و اكتاپوس است كه در كارهاي خلاف دست دارند. پدر تانگز با او خيلي مخالف است و از او مي‌خواهد دست از كارهايش بردارد، ولي تانگز ....

    *«شبي در موزه»
    فيلم سينمايي شبي در موزه به كارگرداني «شاون لوي» روز چهارم فروردين ماه پخش خواهد شد.
    اين فيلم كمدي محصول سال 2006 آمريكاست و بر مبناي كتاب شبي در موزه نوشته «ميلان ترنك» ساخته شده است. فيلمنامه اين اثر را «بن گارانت» و «تامس لنون» نوشته‌اند و «شاون لوي»، كارگرداني آن را بر عهده داشته است.
    اين فيلم 108 دقيقه زمان دارد و بازيگراني چون بن استيلر، رابين ويليامز، ديك وان دايك، ميكي روني و اوئن ويلسن بازي كرده‌اند.
    داستان شبي در موزه درباره مخترعي به نام لري است كه اختراعاتش خريداري ندارد. او از همسرش جدا شده، ولي پسرشان نيكي به همراه لري زندگي مي‌كند. لري از طريق يك بنگاه كاريابي كا در موزه را مي‌پذيرد، ولي اين موزه يك موزه معمولي نيست.

    *«قتل آنلاين»
    اين فيلم ايراني به كارگرداني مسعود آب پرور روز چهارم فروردين ماه پخش خواهد شد.
    نويسنده فيلم سينمايي قتل آنلاين نادر وحيدي است و به تهيه كنندگي سيد كمال طباطبايي ساخته شده است و بازيگراني چون حميد گودرزي، جمشيد هاشم پور، غلامحسين لطفي، شهاب حسيني و الناز شاكردوست در آن بازي كرده‌اند.
    داستان فيلم درباره قاتلي است كه از راه چت و اينترنت، سلسله قتل هايي را انجام مي دهد تا اين كه پليس وارد ماجرا مي شود.

    *«پلنگ صورتي»،«زن بدلي»
    فيلم سينمايي پلنگ صورتي روز پنجم و زن بدلي روز ششم فروردين ماه پخش خواهد شد.
    فيلم سينمايي زن بدلي به كارگرداني مهرداد ميرفلاح ساخته شده است و بازيگراني چون رامبد جوان، رضا شفيعي جم،‌ ماهايا پطروسيان،رابعه اسكويي، بهزاد فراهاني، مهدي اميني‌خواه و منوچهر آذري به ايفاي نقش پرداختند.
    اين فيلم 90 دقيقه است و داستان آن درباره شادي پارسي و آرش سپهري است كه به يكديگر علاقه دارند. آرش موسيقي كار مي‌كند. او هنگام خواستگاري از شادي متوجه مي‌شود كه او تصميم دارد براي ادامه تحصيل به لندن برود و ....

    *«تاريكي»، «خانه خنجرهاي پران»
    تاريكي كه روز هفتم فروردين ماه پخش خواهد شد محصول كشور هندوستان است و آميتا باچان به عنوان نقش اول در آن بازي كرده است. فيلم خانه خنجرهاي پران نيز روز هشتم فروردين ماه از شبكه تهران پخش خواهد شد.

    *«اقبال»، «چكمه‌هاي استالين»
    فيلم سينمايي اقبال نيز محصول كشور هند است كه روز دهم فروردين ماه پخش مي‌شود.
    فيلم سينمايي «چكمه‌هاي استالين» نيزبه كارگرداني «بيژن صمصامي» و «رضا حامدي» ساخته شده كه روز يازدهم فروردين ماه پخش خواهد شد. در اين فيلم پورانداخت مهيمن، سعيد پورصميمي و يكتا ناصر بازي مي كنند و داستان آن درباره يوسف تهراني، پيرمردي است كه دو بار ازدواج كرده و همسر دومش سال هاست كه فوت كرده است. او صاحب چند فرزند دختر و پسر است، پيرمرد به يك بيماري خاص مبتلا مي‌شود، به همين دليل با گذشته‌اش زندگي مي كند و ...

    *«كلك تو كلك»، «محافظ»
    فيلم سينمايي كلك تو كلك روز يازدهم و فيلم سينمايي محافظ روز سيزدهم فروردين ماه پخش خواهد شد.

    *«افسانه»
    اين فيلم كه محصول سال 2005 كشورهاي چين وهنگ كنگ است روز چهاردهم فروردين ماه پخش خواهد شد. اين فيلم را «استنلي تونگ» كارگرداني كرده و بازيگراني چون «جكي چان»، «هي-سون كيم»، «توني ليونگ كا فاي»، «مليكه شراوت» و «كن لو» بازي مي‌كنند.
    افسانه 122 دقيقه زمان دارد و داستان ژنرال منگ ‌لي را روايت مي‌كند كه ماموريت دارد شاهزاده اكي سو را براي ازدواج مصلحتي كه باعث پيوند بين دو امپراطوري خواهد شد، محافظت كند و به مراسم جشن ازدواج برساند، اما در بين راه مجبور مي‌شود براي حفظ جان شاهزاده خانم...

    *«ديوار آتش»
    اين فيلم آخرين فيلم نوروزي شبكه تهران خواهد بود كه روز هفدهم فروردين ماه پخش خواهد شد.
    ديوار آتش ساخته ريچارد لانكرين است كه در سال 2006 ساخته شد و مدت زمان آن 100 دقيقه است. اين فيلم روايتگر يك كارشناس امنيت در زمينه امور بانكي است كه زندگي خانوادگي خوبي دارد. تا اينكه يك گروه تبهكار به رهبري بيل كاكس به خانه او حمله مي‌كنند و جك را وا مي‌دارند در ازاي حفظ جان خانواده‌اش، 100 ميليون دلار به يك حساب بانكي در جزاير كيمن منتقل كند. وقتي بيل خانواده او را آزاد نمي‌كند، جك مي‌كوشد به تنهايي آنها را نجات دهد.

    منبع: فارس
     

     

     

     

     

    تبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 

    با سلام
    از اين به بعد در نظر داريم يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه گردد امیدوارم از این ایده استقبال گردد.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر
     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان

    Text Link Ads