Text Link Ads

 

 

 

697

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 697 :: جمعه 10 فروردين 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

يه عيدي کوچولو!
 

سلام!
امروز مي خوام يه بازي بسيار جالب و سرگرم کننده را معرفي کنم: Clayside
کلیت این بازی براساس بازی معروف دوز ساخته شده که برای کسب امتیاز و رفتن به مراحل بالاتر شما باید با حرکت دادن اشیاء در ستون ها و ردیف ها 3 شی یا بیشتر رو کنار هم قرار بدید تا حذف بشن.
محیط این بازی بسیار جذاب و دوستانه ساخته شده و از تنوع زیادی برخوردار هست و شما به هیچ وجه در محیط بازی احساس خستگی نخواهید کرد.
با استفاده از آیتم های فراوانی (مثل پنگه ، آهن ربا ، بمب ، نارنجک ، موشک و ...) که در بازی گنجانده شده جذابیت بازی بسیار بالا رفته است.
این بازی شامل بیش از 200 مرحله هست که برای همه فوق العاده جذاب و سرگرم کننده خواهد بود
با توجه به حجم کم بازی (حدود 9 مگابایت) و تعداد مراحل بسیار زیادی که داره پیشنهاد میکنم این بازی رو حتما دانلود کنید و ازش لذت ببرید ، مطمئن باشید مدتها شما رو سرگرم خواهد کرد. (با تشکر از دوستان خوبم در سايت پي.سي.ورلد)
 

لينک دانلود (حجم فايل در حدود 9 مگابايت)
لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دانلود مجلات و کتب خارجي


IKEA Catalogue 2007

کاتالوگي براي مبلمان و طراحي داخل منزل (2007)
 

تاریخ انتشار: 2007
تعداد صفحات مجله: 282
حجم فایل: 17 مگابايت
رمز فايل: www.mobin-group.com

برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید



آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (696) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • يه عيدي کوچولو!
    دانلود مجلات و کتب خارجي: IKEA Catalogue 2007
  • پاسخ های خنده دار به سوالات امتحانی
  • شوخی با نقاشیهای معروف دنیا به وسیله شخصیتهای کارتونی!
  • آلبوم جدید کیارش اشعریون به نام سرنوشت با دو کیفیت
  • آهنگ جدید ، و زيباي محمدرضا آزادپور به نام لحظه ی رفتن
  • WordWeb Pro 5.0 دیکشنری قدرتمند و بسیار سریع با دایره وسیع لغات و ریشه یابی آنها !
  • برنامه بسيار معروف و قوي براي مديريت ساعت - کورنومتر - آلارم و ..
  • جوش هاي صورت را چگونه درمان كنيم؟
  • بيست قسمت از کارتون زيباي پلنگ صورتي
  • YouTube را ببوس !
  • عجب صبری خدا دارد
  • لحظه را درياب
  • 15 متجاوز انگلیسی را محاکمه می کنیم؛ اما عجله نداریم
  • اصول تمرين در بدنسازي
  • جنگ جهاني چهارم
  • نسخه داروخانه
  • سونا و فوايد آن
  • عوامل پيروزى حضرت مهدى(عج)
  • و ....
 

 

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

پاسخ های خنده دار به سوالات امتحانی
مسابقه وحدت اسلامی
شوخی با نقاشیهای معروف دنیا به وسیله شخصیتهای کارتونی!

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

طبق اطلاعات ثبت شده در gps ملوانان انگليسي؛
ملوانان انگليسي در شش نقطه به آبهاي سرزميني ايران تجاوز كرده‌اند

فرمانده پايگاه مرزباني دريايي اروند اعلام كرد:طبق اطلاعات ثبت شده در gps ملوانان انگليسي،آنها در شش نقطه به آبهاي سرزميني جمهوري اسلامي ايران تجاوز كرده‌اند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي سرهنگ ستاره فرمانده پايگاه مرزباني دريايي اروند چگونگي تجاوز دو شناور نيروهاي انگليسي به آبهاي سرزميني جمهوري اسلامي ايران و دستگيري اين 15 ملوان را بر اساس اطلاعات ثبت شده در GPS خود آنها تشريح كرد.
وي با اشاره به اين كه اين قايق‌ها در شش نقطه وارد آبهاي سرزميني ايران شده‌اند، گفت:پس از تذكرات مكرر،سر انجام در سوم فروردين 86 برابر 23مارس 2007 اين دو شناور به همراه 15 ملوان توسط يگانهاي گشتي ايران در منطقه توقيف شدند.
ستاره افزود:نقض مكرر حريم آبهاي سرزميني جمهوري اسلامي ايران توسط نيروهاي متجاوز انگليسي عليرغم تعهد رسمي قبلي مسئولين سياسي انگلستان مبني بر عدم تكرار نقض حاكميت ايران مجدداً در آبهاي سرزميني صورت پذيرفته است.
فرمانده پايگاه مرزباني دريايي اروندرود تصريح كرد:اسناد و فيلم مربوط به نقض قوانين بين‌المللي توسط نيروهاي انگليسي را نيروهاي گارد ساحلي ايران ثبت كرده‌اند.
نيروهاي متجاوز قبلي انگليسي در تير ماه 84 پس از عذرخواهي مسئولين انگليسي و تعهد بر عدم تكرار آن پس از 3 روز آزاد شدند.
 


دبير شوراي عالي امنيت ملي: درشت گويي‌هاي لندن باعث تعليق آزادي ملوان زن انگليسي مي‌شود

لاريجاني تأكيد كرد:اگر درشت گويي‌هاي انگليس ادامه يابد آزادي يكي از نظاميان دستگير شده انگليسي كه يك زن است صورت نمي‌گيرد و تعليق مي‌شود.
به گزارش فارس علي لاريجاني دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در گفتگو با واحد مركزي خبر، درباره دستگيري نظاميان متجاوز انگليسي به آب هاي حريم ايران در اروند رود اظهار داشت: رفتاري كه دولت انگليس از خود نشان مي دهد، فرار به جلوست، رهبران انگليس در اين ماجرا سر و صدا راه انداخته‌اند و اينگونه رفتار به حل مسئله كمك نمي‌كند.
وي تأكيد كرد: رهبران انگليس بايد متوجه باشند كه اگر به كشوري تجاوز مي كنند، بايد اين مساله مطابق قوانين آن كشور پيگيري و رسيدگي شود،اگر مسيري كه آنها انتخاب كرده‌اند مسير جنجال سياسي و رسانه‌اي باشد جمهوري اسلامي ايران از مسير حقوقي مسئله را پيگيري مي‌كند.
لاريجاني با اشاره به تجاوزات مكرر نيروهاي انگليسي به حريم آب هاي ايران افزود: دفعه پيش نفر دوم سفارت انگليس امضا و تعهد داد كه اينگونه موارد ديگر تكرار نمي شود و اذعان كرد كه نيروهاي انگليسي در آب هاي ساحلي ايران بوده‌اند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي تأكيد كرد: اجازه نمي دهيم به حاكميت كشورمان تجاوز شود.
لاريجاني منطقي ترين راه را براي رهبران انگليس پيگيري كارشناسي و فني موضوع دانست.
وي گفت: براي ما عجيب است كه دولت انگليس به جاي اين كه در اين باره كار كارشناسي و فني انجام دهد، اين ماجرا را تبديل به يك ماجراي سياسي و رسانه‌اي كرده است. الان عصر حجر نيست سيستم‌هاي پيشرفته GPS وجود دارد كه مشخص مي كند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان افزود: علاقه داشتيم كه اين موضوع از طريق ديپلماتيك و دوجانبه حل شود، اما اگر انگليسي‌ها اين طور نمي‌خواهند، مشكلي نيست ما موضوع را از طريق حقوقي پيگيري مي‌كنيم.



حمله نظاميان انگليسي‌ به سركنسولي ايران در بصره

وزارت امور خارجه از حمله و تيراندازي نيروهاي نظامي انگليسي به سمت ساختمان سركنسولگري ايران در بصره خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، پيش از ظهر امروز پنجشنبه نظاميان اشغالگر انگليسي دست به يك اقدام تحريك آميز و ماجراجويانه بر ضد سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در بصره زدند.
بر اساس اين گزارش حوالي ساعت 11:30 به وقت تهران نيروهاي انگليسي با خودروهاي خود وارد منطقه‌اي در بصره شدند كه سركنسولگري كشورمان در آن قرار دارد.
آنها با نزديك شدن به ساختمان سركنسولگري با خودروهاي خود اقدام به تردد مستمر در اطراف ساختمان مذكور كردند و عملاً به مدت يك ساعت و 20 دقيقه اين ساختمان را به محاصره نظامي درآوردند.
اين گزارش مي‌افزايد: انگليسي هاي اشغالگر هنگام انجام اين عمليات بر تعداد نيروهاي خود افزودند و ساختمان سركنسولگري را مورد تعرض قرار داده و اقدام به تيراندازي به سوي آن نمودند.
اين تيراندازيها كه مدت 20 دقيقه به طول انجاميد هيچگونه تلفات جاني از خود به جاي نگذاشت.
اقدام تحريك آميز نظاميان انگليسي به فاصله تنها چند روز پس از تجاوز آشكار دو قايق انگليسي به آب‌هاي ايران در منطقه اروند رود صورت مي گيرد و خود به خود بر ميزان شك و ترديدهاي موجود در خصوص نيات واقعي انگليسي‌ها از تحركات چند روز اخيرشان در منطقه مي افزايد.
محاصره و تيراندازي به سوي سركنسولگري كشورمان در بصره امروز در شرايطي صورت گرفت كه اين سركنسولگري با موافقت دولت عراق و به شكل كاملاً قانوني فعاليت دارد و هم ساختمان و هم اعضاي سركنسولگري كه ديپلمات و داراي گذرنامه ديپلماتيك هستند به موجب كنوانسيون‌هاي بين المللي از مصونيت ديپلماتيك برخوردار مي باشند.
وزارت امور خارجه اعلام كرد كه پس از اين اقدام تحريك آميز و ماجراجويانه انگليس در بصره، بلافاصله مراتب اعتراض جمهوري اسلامي ايران به وزارت امور خارجه عراق منعكس و برابر كنوانسيون‌هاي بين المللي بر مسئوليت طرف هاي ذيربط در عراق در راستاي تأمين امنيت كاركنان سركنسولگري تأكيد گرديد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود سريالهاي نوروزي

ترش و شيرين

تهيه كننده: ايرج محمدي – مهران مهام
کارگردان: رضا عطاران

شرح مختصر: نصرت خانم زني متكي به نفس است كه پس از مرگ شوهرش كمر همت را بسته و از طريق ترشي فروشي چهار فرزند قد ونيم قدش را به سختي اما آبرومندانه از آب و گل در آورده است . داستان از جايي شروع مي شود كه مهلت خانه اجاره اي نصرت خانم به سر آمده واو مجبور است به خانه اي ديگر نقل مكان كند اما اين جابجايي باعث بروز ماجراهايي مي شود كه مسير زندگي نصرت خانم و خانواده اش را تغيير مي دهد.

لينکهاي دانلود (هر روز آپديت مي شوند)

قسمت 1    سرور 1   سرور 2    سرور 3

قسمت 2    سرور 1   سرور 2    سرور 3     سرور 4

قسمت 3    سرور 1   سرور 2    سرور 3   

قسمت 4    سرور 1   سرور 2    سرور 3     سرور 4

قسمت 5    سرور 1   سرور 2    سرور 3     سرور 4

قسمت 6    سرور 1   سرور 2     سرور 3    سرور 4

قسمت 7    سرور 1   سرور 2     سرور 3    سرور 4




 

روزگار خوش حبیب آقا

تهيه كننده: علي‌لدني
کارگردان: مهدي مظلومي
بازيگران : سيروس گرجستاني ، مهوش صبر كن ، سودابه گرجستاني ، محمود جعفري، سعيد آقاخاني، امير غفارمنش، مهناز فصاحتي، ناصر گيتي‌جاه، عباس جمشيدي‌فر

شرح مختصر: كارمندي به نام حبيب آقا كه زندگي شرافت‌مندانه‌اي دارد و برخلاف برخي از اطرافيان خود حاضر نيست از موقعيت خود براي كسب درآمد بيشتر سوء استفاده كند و به همين دليل دچار مشكلات و مسائلي مي‌شود.
سريال حبيب آقا يك سريال شخصيت محور است و ماجراها و رويدادهاي آن بر اساس محوريت يك شخصيت شكل مي‌گيرد. اين شخصيت همان حبيب آقاي كارمند است كه نقش او راهم سيروس گرجستاني ايفاء مي‌كند.
مظلومي تلاش كرده تا پايه سريال خود را بر طنز موقعيت قرار دهد و كمتر از طنز كلامي استفاده كند. البته اين مساله‌اي است كه بايد درباره ميزان درستي و نادرستي آن تا زمان نمايش سريال صبر كرد. اما درباره يك مساله از همين حالا مي‌توان اظهار نظر كرد و آن اينكه سريال در كنار لحظات شيريني كه دارد، لحظات تلخي هم دارد.

لينکهاي دانلود (هر روز آپديت مي شوند)

قسمت 1    سرور 1    سرور 2    سرور 3   سرور 4

قسمت 2    سرور 1    سرور 2    سرور 3   سرور 4

قسمت 3    سرور 1    سرور 2    سرور 3   سرور 4

قسمت 4    سرور 1    سرور 2    سرور 3   سرور 4

قسمت 5    سرور 1    سرور 2    سرور 3   سرور 4

قسمت 6    سرور 1    سرور 2    سرور 3   سرور 4

قسمت 7    سرور 1    سرور 2    سرور 3   سرور 4
 



 

بايرام

تهيه كننده: محمد صالحيان
کارگردان: مسعود نوابي
بازیگران فتحعلي اويسي و امير جعفري وهمچنين هنرمنداني چون غلامحسين لطفي، رضا ‌فيض‌نوروزي، زهره حميدي، رويا افشار ، يلدا قشقايي ، نفيسه روشن ، سهيل تاكي ، علي ترابي و ابراهيم آبادي در آن به ايفاي نقش پرداخته اند.

شرح مختصر: موضوع اين سريال در خصوص شخصي به نام بايرام است كه با شخصيت مثبتي كه دارد هركجا كه وارد مي‌شود اتفاق جديدي برايش رخ مي‌دهد و هر اتفاق يكي از داستانهاي اين مجموعه را رقم مي‌زند.

لينکهاي دانلود (هر روز آپديت مي شوند)

قسمت 1    سرور 1    سرور 2     سرور 3    سرور 4

قسمت 2     سرور 1    سرور 2     سرور 3    سرور 4

قسمت 3     سرور 1    سرور 2     سرور 3    سرور 4

قسمت 4     سرور 1    سرور 2     سرور 3    سرور 4

قسمت 5     سرور 1    سرور 2     سرور 3    سرور 4

قسمت 6     سرور 1   سرور 2      سرور 3    سرور 4

قسمت 7     سرور 1   سرور 2      سرور 3    سرور 4

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

 
دانلود آلبوم: فارسي

سرنوشت
با صداي کيارش

آلبوم جدید کیارش اشعریون به نام سرنوشت با دو کیفیت

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ جدید ، و زيباي محمدرضا آزادپور
به نام لحظه ی رفتن

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

WordWeb Pro 5.0 دیکشنری قدرتمند و بسیار سریع با دایره وسیع لغات و ریشه یابی آنها !

 

در دنیای پر پیچ و خم صفحات وب، هر آن امکان رویارویی شما با کلمه و عبارتی نا آشنا و گنگ وجود دارد که دانستن معنی آن واژه حل چه به زبان انگلیسی باشد، چه آلمانی، چه فرانسه و چه چینی، کلید معمای شما در رسیدن به هدفتان است . بنابراین در هر سیستم در صورت وجود یک دیکشنری سریع و مختص اینترنت بسیاری از نیازهای علمی کاربران در دسترسی به دنیای بیکران اطلاعات وب در اینترنت رفع خواهد شد .

WordWeb نام نرم افزار دیکشنری بسیار سریع، جالب و مفیدی برای سیستم عامل ویندوز است که به خوبی قادر به نمایش تمامی معناهای یک لغت از میان دیتابیس بسیار قدرتمند خود با یک کلیک ساده بر روی کلمه مورد نظر در هر محیط و صفحه ایست و تلفظ آن با صدایی رساست! نرم افزار به گونه ای منحصر به فرد پس از یافتن و نمایش معانی کلمه مذکور و همچنین تمامی هم معنی ها ( Synonyms ) و کلمات مربوطه، آنها را به صورت لینک مانند قرار داده تا با کلیک بر روی هر یک و یا کلیک بر روی انواع انشعابات آنها با دریای بی کردان معانی جدید و مشابه و کاربردهای گوناگون لغات و اصطلاحات بیشتر آشنا شویم .

این نرم افزار قدرتمند از سوی شرکت سازنده در قالب دو نسخه رایگان و حرفه ای ارائه شده است که نسخه حرفه ای قابلیت های متعدد جانبی بیشتری علاوه بر ترجمه لغات و کلمات در قیاس با نسخه رایگان دارد .

معرفی ویژگی ها و توانایی های دیکشنری قدرتمند WordWeb Pro 5.0

پیدا کردن معانی لغات تنها با یک کلیک از تمامی محیط های نرم افزارهای مانند MS Word و ....

دارای صفحات Tab گونه و زبانه دار متعدد برای پیدا کردن معانی و منابع ترجمه در اینترنت مانند Wikipedia یا Wiktionary.

قابلیت Highlight کردن کلماتی که پیشتر استفاده شده یا معانی آن یافت شده است .

قابلیت Bookmark کردن کلمات مرود علاقه .

پیدا کردن تمامی کلمات مشابه یک لغت .

قابلیت ویرایش و افزودن داده های دیتابیس نرم افزار .

درست کردن کلمات غلط چاپ شده و معرفی کلمات مشابه قابل اشتاه با کلمه مذکور .

قابلیت تنظیم برای تبدیل به انگلیسی امریکایی، بریتانیایی، کانادایی، استرالیایی و حتی انگلیسی آسیایی .

و ....

توانایی های دیتابیس قدرتمند نرم افزار WordWeb Pro 5.0

بیش از 158 هزار کلمه اصلی قابل ترجمه به کلمات دیگر .

بیش از 126 هزار هم معنی و Synonym .

جستجو میان بیش از 260 هزار کلمه اشتقاق یافته و گرفته شده از یکدیگر !

بیش از 70 هزار تلفظ برای کلمات به صورت متنی و صوتی .

بیش از 49 هزار مثال استفاده کلمات در جمله .

و ....

جزئیات کامل تر به زبان سایت سازنده ...

این نرم افزار قدرتمند با ویندوز های 98/2000/Me/XP و ویندوز ویستا سازگاری کامل دارد .

WordWeb Pro را می توانید از اینجا :

دانلود کنید نسخه ی 5.01 را با حجم حدود 8 مگابایت

تصاویری از محیط نرم افزار : 1 ، 2

English Explanations

براي دريافت كرك نسخه ي 5.01 نرم افزار اينجا را کليک کنيد



 

دنیای موبایل

Epocware Handy Clock

برنامه بسيار معروف و قوي براي مديريت ساعت - کورنومتر - آلارم و ..

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

رمز فايل: reza-2006

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


دیدم به خواب دوش که ماهی برآمدی

دیدم به خواب دوش که ماهی برآمدی
تعبیر رفت یار سفرکرده می​رسد
ذکرش به خیر ساقی فرخنده فال من
خوش بودی ار به خواب بدیدی دیار خویش
فیض ازل به زور و زر ار آمدی به دست
آن عهد یاد باد که از بام و در مرا
کی یافتی رقیب تو چندین مجال ظلم
خامان ره نرفته چه دانند ذوق عشق
آن کو تو را به سنگ دلی کرد رهنمون
گر دیگری به شیوه حافظ زدی رقم

 

کز عکس روی او شب هجران سر آمدی
ای کاج هر چه زودتر از در درآمدی
کز در مدام با قدح و ساغر آمدی
تا یاد صحبتش سوی ما رهبر آمدی
آب خضر نصیبه اسکندر آمدی
هر دم پیام یار و خط دلبر آمدی
مظلومی ار شبی به در داور آمدی
دریادلی بجوی دلیری سرآمدی
ای کاشکی که پاش به سنگی برآمدی
مقبول طبع شاه هنرپرور آمدی

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

جمله روزانه
saheledoosti@yahoo.com

وقتی چالشهای زندگیت فراتر از حد مسئولیتت است، به خدا توکل کن.او نه تنها جواب را دارد،بلکه خود جواب می باشد.
تویس اسمیلی

 

 
 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

الخیرَ کُلُّهُ قَد اجتَمَعَ فی قَطعِ الطّمعِ عمّا فی أَیدِی النّاس
تمامیِ خیر و خوبی در بریدن طمع و چشم نداشتن به آنچه که در دستان مردم جمع شده، است.
امام سجاد (ع)

 

 

آرایشی - بهداشتی
amoozesh_v_sh@yahoo.com

جوش هاي صورت را چگونه درمان كنيم؟

يكي از اختلالات شايع خصوصاً در سنين نوجواني جوش صورت است. تغييرات هورموني در هنگام بلوغ، منجر به افزايش فعاليت غددي در پوست مي گردد، كه آنها را غدد سباسه مي گويند، به طوري كه اين غدد بزرگتر شده و سموم بيشتري ترشح مي كنند و اين تغييرات به قدري در بلوغ شايع است كه آن را ضميمه طبيعي و فيزيولوژيك بلوغ مي دانند و گاهي به آن آكنه يا جوش جواني گفته مي شود.
معمولاً جوش ها در صورت بروز مي كند ، اما گاهي به سينه، بازو و پشت كمر هم كشيده مي شوند. اين آكنه ها اكثراً با ميكروارگانيسم هاي طبيعي پوست، عفونت پيدا كرده و جوش هاي چركي را موجب مي شوند.
اين جوش ها در نوجواني شايع تر بوده و با اضافه شدن سن به تدريج از بين مي رود ، ولي در بعضي افراد هم ممكن است ادامه يابد.

ادامه دارد...

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

 در یک هتل بزرگ شهر کان در جنوب فرانسه آقائی از پیشخد مت پرسید : ببینم ، آقا ، آن خانم مو بور یک ستاره سینما نیست ؟
پیشخدمت جواب داد : بله آقا او تمام ماههای عسلش را در این هتل می گذراند

*************

یکی از ستارگان هالیوود در برابر آیینه آرایش می کرد که به او خبر دادند : ویلیام آمده و میخواهد شما را برای صرف نهار ببرد . خانم گفت : عجب مرد ابلهی است
خیال می کند من می توانم دعوت هر کسی را به نهار بپذیرم . در این حین از داخل آیینه متوجه شد که ویلیام نیز وارد اتاق شده است و سخنان وی را شنیده است . فورا به مستخدم گفت : فهمیدی ؟ به آن ابله بگو من نمی توانم دعوت ترا بپذیرم . من می خواهم با ویلیام نهار بخورم

*****************

جز مردی که زن گرفته چه کس دیگری از لذت ها و آسایش ها و کامیابی ها ئی که در خانواده است خبر دارد ؟

ادامه دارد ...

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

سالی چند گذشت و فریدون بزرگ شد . جوانی بلند بالا و زورمند و دلاورشد. اما نمی دانست فرزند کیست . چون شانزده ساله شد از کوه به دشت آمد و نزد مادر خود رفت و از او خواست تا بگوید پدرش کیست و از کدام نژاد است.
آنگاه فرانک راز پنهان را آشکار کرد و گفت« ای فرند دلیر، پدر تو آزاد مردی از ایرانیان بود . نژاد کیانی داشت و نسبتش به پشت تهمورث دیوبند پادشاه نامدار می رسید. مردی خردمند و نیک سرشت و بی آزار بود. ضحاک ستمگر او را به دژخیمان سپرد تا از مغزش برای ماران خورش ساختند.
من بی شوهر شدم و تو بی پدر ماندی . آنگاه ضحاک خوابی دید و اختر شناسان و خواب گزاران گفتند که فریدون نامی از ایرانیان به جنگ وی بر خواهد خاست و او را به گرز گران خواهد کوفت. ضحاک در جستجوی تو افتاد .
من از بیم تو را به نگهبان مرغزاری سپردم تا تورا پیش گاو گرانمایه ای که داشت بپرورد. به ضحاک آگاهی رسید. ضحاک گاو را کشت و خانه ما را ویران کرد. ناچار از خانه بریدم و تو را از ترس مار دوش ستمگر به البرز کوه پناه دادم.»

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة المائدة آيات: 120 محل نزول: مدینه

وَإِذَا سَمِعُواْ مَا أُنزِلَ إِلَى الرَّسُولِ تَرَى أَعْيُنَهُمْ تَفِيضُ مِنَ الدَّمْعِ مِمَّا عَرَفُواْ مِنَ الْحَقِّ يَقُولُونَ رَبَّنَا آمَنَّا فَاكْتُبْنَا مَعَ الشَّاهِدِينَ 83 وَمَا لَنَا لاَ نُؤْمِنُ بِاللّهِ وَمَا جَاءنَا مِنَ الْحَقِّ وَنَطْمَعُ أَن يُدْخِلَنَا رَبَّنَا مَعَ الْقَوْمِ الصَّالِحِينَ 84 فَأَثَابَهُمُ اللّهُ بِمَا قَالُواْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَذَلِكَ جَزَاء الْمُحْسِنِينَ 85 وَالَّذِينَ كَفَرُواْ وَكَذَّبُواْ بِآيَاتِنَا أُوْلَـئِكَ أَصْحَابُ الْجَحِيمِ 86 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تُحَرِّمُواْ طَيِّبَاتِ مَا أَحَلَّ اللّهُ لَكُمْ وَلاَ تَعْتَدُواْ إِنَّ اللّهَ لاَ يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ 87 وَكُلُواْ مِمَّا رَزَقَكُمُ اللّهُ حَلاَلاً طَيِّبًا وَاتَّقُواْ اللّهَ الَّذِيَ أَنتُم بِهِ مُؤْمِنُونَ 88 لاَ يُؤَاخِذُكُمُ اللّهُ بِاللَّغْوِ فِي أَيْمَانِكُمْ وَلَـكِن يُؤَاخِذُكُم بِمَا عَقَّدتُّمُ الأَيْمَانَ فَكَفَّارَتُهُ إِطْعَامُ عَشَرَةِ مَسَاكِينَ مِنْ أَوْسَطِ مَا تُطْعِمُونَ أَهْلِيكُمْ أَوْ كِسْوَتُهُمْ أَوْ تَحْرِيرُ رَقَبَةٍ فَمَن لَّمْ يَجِدْ فَصِيَامُ ثَلاَثَةِ أَيَّامٍ ذَلِكَ كَفَّارَةُ أَيْمَانِكُمْ إِذَا حَلَفْتُمْ وَاحْفَظُواْ أَيْمَانَكُمْ كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ 89

 

ترجمه فارسي مکارم

و هر زمان آياتى را كه بر پيامبر (اسلام) نازل شده بشنوند، چشمهاى آنها را مى‏بينى كه (از شوق،) اشك مى‏ريزد، بخاطر حقيقتى كه دريافته‏اند; آنها مى‏گويند: «پروردگارا! ايمان آورديم; پس ما را با گواهان (و شاهدان حق، در زمره ياران محمد) بنويس! «83» چرا ما به خدا و آنچه از حق به ما رسيده است، ايمان نياوريم، در حالى كه آرزو داريم پروردگارمان ما را در زمره صالحان قرار دهد؟!» «84» خداوند بخاطر اين سخن، به آنها باغهايى از بهشت پاداش داد كه از زير درختانش، نهرها جارى است; جاودانه در آن خواهند ماند; و اين است جزاى نيكوكاران! «85» و كسانى كه كافر شدند و آيات ما را تكذيب كردند، همانها اهل دوزخند «86» اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! چيزهاى پاكيزه را كه خداوند براى شما حلال كرده است، حرام نكنيد! و از حد، تجاوز ننماييد! زيرا خداوند متجاوزان را دوست نمى‏دارد «87» و از نعمتهاى حلال و پاكيزه‏اى كه خداوند به شما روزى داده است، بخوريد! و از (مخالفت) خداوندى كه به او ايمان داريد، بپرهيزيد! «88» خداوند شما را بخاطر سوگندهاى بيهوده (و خالى از اراده،) مؤاخذه نمى‏كند; ولى در برابر سوگندهايى كه (از روى اراده) محكم كرده‏ايد، مؤاخذه مى‏نمايد كفاره اين‏گونه قسمها، اطعام ده نفر مستمند، از غذاهاى معمولى است كه به خانواده خود مى‏دهيد; يا لباس پوشاندن بر آن ده نفر; و يا آزاد كردن يك برده; و كسى كه هيچ كدام از اينها را نيابد، سه روز روزه مى‏گيرد; اين، كفاره سوگندهاى شماست به هنگامى كه سوگند ياد مى‏كنيد (و مخالفت مى‏نماييد) و سوگندهاى خود را حفظ كنيد (و نشكنيد!) خداوند آيات خود را اين چنين براى شما بيان مى‏كند، شايد شكر او را بجا آوريد! «89»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

saiaton_sangine_mola@yahoo.com

 آغاز 1168 سال ولايت امام عصر ، مولا مهدي (عج)
بر تمامي منتظرانش مبارك باد



يا مهدي سال هاست دست ها به سمت آسمان بلند و لب ها دعاي (العجل مولا العجل مولا) را زمزمه مي كنند.
كي شود كه نداي نجات بخش (يا اهل العالم انا المهدي) در سراسر جهان طنين انداز شود....................
منتظريم مولاااااااااا
مي دانيم كه خواهي آمد....
آري ( روزگار رهايي ) نزديك اســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــت.

 

 

raven_pourian@yahoo.com

بيست قسمت از کارتون زيباي پلنگ صورتي

http://rapidshare.com/files/6723712/pp001.rar  
http://rapidshare.com/files/6723710/pp002.rar  
http://rapidshare.com/files/6723697/pp003.rar  
http://rapidshare.com/files/6723593/pp004.rar  
http://rapidshare.com/files/6723694/pp005.rar  
http://rapidshare.com/files/6723594/pp006.rar  
http://rapidshare.com/files/6723596/pp007.rar  
http://rapidshare.com/files/6723740/pp008.rar  
http://rapidshare.com/files/6723738/pp009.rar  
http://rapidshare.com/files/6723604/pp010.rar  
http://rapidshare.com/files/6723603/pp011.rar  
http://rapidshare.com/files/6723598/pp012.rar  
http://rapidshare.com/files/6723600/pp013.rar  
http://rapidshare.com/files/6723748/pp014.rar  
http://rapidshare.com/files/6723606/pp015.rar  
http://rapidshare.com/files/6723601/pp016.rar  
http://rapidshare.com/files/6723608/pp017.rar  
http://rapidshare.com/files/6723750/pp018.rar  
http://rapidshare.com/files/6723731/pp019.rar  
http://rapidshare.com/files/6723691/pp020.rar

 

 

donya_lotfabadi@yahoo.com

يك داستان كوتاه أموزنده

دو مرد در کنار درياچه ای مشغول ماهيگيری بودند . يکی از آنها ماهيگير با تجربه و ماهری بود اما ديگری ماهيگيری نمی دانست .
هر بار که مرد با تجربه يک ماهی بزرگ می گرفت ، آنرا در ظرف يخی که در کنار دستش بود می انداخت تا ماهی ها تازه بمانند ، اما ديگری به محض گرفتن يک ماهی بزرگ آنرا به دريا پرتاب می کرد .
ماهيگير با تجربه از اينکه می ديد آن مرد چگونه ماهی را از دست می دهد بسيار متعجب بود . لذا پس از مدتی از او پرسيد :
- چرا ماهی های به اين بزرگی را به دريا پرت می کنی ؟
مرد جواب داد : آخر تابه من کوچک است !
گاهی ما نيز همانند همان مرد، شانس های بزرگ، شغل های بزرگ، روياهای بزرگ و فرصت های بزرگی را که خداوند به ما ارزانی می دارد را قبول نمی کنيم. چون ايمانمان کم است .ما به يک مرد که تنها نيازش تهيه يک تابه بزرگتر بود می خنديم، اما نمی دانيم که تنها نياز ما نيز، آنست که ايمانمان را افزايش دهيم. خداوند هيچگاه چيزی را که شايسته آن نباشی به تو نمی دهد .
اين بدان معناست که با اعتماد به نفس کامل از آنچه خداوند بر سر راهت قرار می دهد استفاده کنی . هيچ چيز برای خدا غير ممکن نيست .
به ياد داشته باش :
به خدايت نگو که چقدر مشکلاتت بزرگ است ،
به مشکلاتت بگو که چقدر خدايت بزرگ است .

 

 

meherdad_kazemi@yahoo.com

YouTube را ببوس !


قبل از این دکتر مجیدی و نوید بطور مجزا در مورد دانلود ویدئو از سایت های اشتراک گذاری ویدیو مطلب نوشتند که البته خوندن هر دوش را به شما توصیه می کنم .
در این مطلب من هم می خواهم یک سایت را معرفی کنم که در واقع برای ساده کردن فرآیند دانلود ویدیو از سایت YouTube ساخته شده است. سایت یک روش ابتکاری و جالب را برای دانلود کردن این ویدئوها به شما ارائه می ده. هیچ نیازی به بوکمارک کردن لینک ها و نصب برنامه های اضافی نیست. فقط بوسه را به یاد داشته باش !
هنگامی که شما مشغول دیدن یک ویدیو در این سایت هستید ، برای دانلود ویدیوی دلخواهتون کافیه به ابتدای آدرس آن ویدیو در نوار آدرستان کلمه "kiss" را اضافه کنید و اینتر را بزنید. ویدئو بر روی کامپیوتر شما با فرمت FLV دانلود می شود .
برای مثال اگر آدرس فایل شما چیزی شبیه youtube.com/watch?v=ls1954aa است ، با اضافه کردن کلمه kiss به ابتدای آدرس (یعنی قبل از youtube) آن را دانلود کنید. آدرس نهایی به این شکل است :
kissyoutube.com/watch?v=ls1954aa

 

 
achi123us@yahoo.com

عجب صبری خدا دارد

عجب صبری خدا دارد
اگر من جای او بودم ، همان يک لحظه اول ، كه اول ظلم را ميديدم از مخلوق بي وجدان ، جهان را با همه زيبائی و زشتی به روی يکدگر ويرانه ميکردم
عجب صبری خدا دارد
اگر من جای او بودم ، که ميديدم يکی عريان و لرزان ، ديگری پوشيده از صد جامه رنگين ، زمين و آسمان را ، واژگون مستانه می کردم
عجب صبري خدا دارد
اگر من جاي او بودم . براي خاطر تنها يكي مجنون صحرا گرد بي سامان ، هزاران ليلي ناز آفرين را كو به كو ، آواره و ديوانه ميكردم
عجب صبری خدا دارد
اگر من جای او بودم ، که در همسايه صدها گرسنه ، چند بزمی گرم عيش و نوش ميديدم ، نخستين نعره مستانه را خاموش آندم ، بر لب پيمانه می کردم
عجب صبری خدا دارد
اگر من جای او بودم ، نه طاعت ميپذيرفتم ، نه گوش از بهر استغفار اين بيداد گرها تيز کرده ، پاره پاره از کف زاهد نمايان ، تسبيح صد دانه ميکردم
عجب صبری خدا دارد
اگر من جای او بودم ، بگرد شمع سوزان دل عشاق سرگردان ، سراپای وجود بی وفا معشوق را ، پروانه ميکردم
که می ديدم مشوش عارف و آهی ز برق فتنه اين علم عالم سوز دم کش، بجز انديشه عشق و وفا معدوم هر فکری در اين دريای پر افسانه می کردم
عجب صبری خدا دارد
اگر من جای او بودم ، به عرش کبريائی ، با همه صبر خدائی ، تا که ميديدم عزيز نا بجائی ناز ، برگی ناروا گرديده خواهی می فروشد
گردش اين چرخ را وارونه بی صبرانه می کردم
عجب صبری خدا دارد
چرا من جای او باشم
همين بهتر که او خود جای خود بنشيند و تاب تماشای تمام زشتکاری های اين مخلوق را دارد
وگرنه من به جای او چه بودم
يک نفس کی عادلانه سازشی با جاهل و فرزانه می کردم
عجب صبری خدا دارد
عجب صبری خدا دارد

 

.

viski_601@yahoo.com

خدا كيه؟...............

خدا كسي هست كه ما رو افريد و اشرف مخلوقات كرد. به فرشته ها و همه دستور داد تا به ما تعظيم كنن (تعظيم صرفا براي خدا بود). به ما آگاهي داد . علم داد و .... تا مقام ما از ديگران بالا باشه. وقتي مارو از بهشت بيرون انداخت باز در نعمت خودش رو به ما نبست به ما فرصت بازگشت داد. مطمئن باشين خدا از هر لحاظ بهترين يار براي ماست. الان توضيح ميدم.

محرم اسرار :
تا حالا چقدر كار بد انجام دادي كه اگه كسي ميدونست آبروت ميرفت؟؟ آيا بهترين دوست شما هميشه اسرار شما رو نگه داشته؟؟ . كمي فكر كن. خدا همه اونا رو ميبينه و اسرار تورو فاش نميكنه!!!

مهربان و دوست:
هيچ كس كاملا تو اين زمونه مهربون نيست خودت ميدوني و از دوستي با هم قصد و نيتي دارن مثلا اشكال درسي همو ميپرسن.با هم وقتگذراني ميكنن و ... خدا انقدر مهربونه كه حتي بدترين آدمها اگه توبه كنن اونارو ميبخشه.انقدر مهربونه كه دنبال بهونه هست كه ما رو به بهشت برگردونه. وقتي صداش ميكني جوابت رو ميده ممكنه نفهمي ولي مطمئن باش داده نفهميدي

بخشنده:
تا حالا وقتي از كسي چيزي خواستي ديدي نده يا منت بذاره؟ خب خدا انقدر بخشنده هست كه اينهمه نعمت به ما داده كه حتي قادر به شمارش اونا نيستيم.مثلا سلامتي، زيبايي، ضريب هوشي، پول ، خونه و.....(قرار نيست همه اينها رو داشته باشيم اگه حتي يكي از اونا رو هم داشته باشيم ميتونيم خوشبخت باشيم به شرطي كه راه اونو بدونيم) الان حتما ميگي كه من مثلا فلان چيز رو خواستم ولي نداده . خب ممكن بود كه به صلاحت نبود اونو داشته باشي مثلا موبايل بخري اونوقت سر برج بايد كلي هم پول فيض موبايل روبدي در حاليكه نياز ديگه اي رو ميشد با اون پول برطرف كرد. يا انصاف در دعا كردن نداشتي . مثلا همين اوله راهي ميخواي آدم بزرگي بشي. نه عزيز همه چيز با تلاش ممكنه نسبت به خواسته خودت بايد تلاش هم بكني. يا ممكنه شرايط دعا كردن رو زياد ندوني
انسان كيه؟ انسان كسي هست كه بتونه قدرتهاي دروني خودشو بشناسه.منزلت واقعي خودشو درك كنه. براي رسيدن به خدا دوباره تلاش كنه و صفات و اخلاقهاي مثبت رو شناسايي و شكوفا كنه و بر عكس منفي ها رو از بين ببره. انسان كسي هست كه بتونه به علت پيدايش خودش فكر كنه و هدف از آفرينش خودش رو پيدا كنه (خودشناسي) انسان داراي چنان قدرتي در همين لحظه هست كه غير قابل تصور هست. مثلا با سرعت نور ميتونه حركت كنه يا موجودات ديگه مثل جن_روح_پري و .... رو به اختيار خودش دربياره. ميتونه آينده رو پيش بيني كنه(كاري كه فقط خدا و بنده هاي خاص خدا اين كار رو بكنن. ميتونه شفاگري كنه و ...... فقط شرطش اينه كه اونا رو بشناسه و شكوفا كنه همين

نيروهاي شيطاني چي هستن؟
خب همونطور كه ميبينين نيروهاي منفي هستن كه ميخوان نذارن كه ما به تكامل برسيم. جون خودشون موفق نشدن سعي ميكنن كه ما رو هم نذارن كه موفق بشيم. اين نيروها همهيشه در اطراف ما هستن و همه روزه بيشتر ميشن و نحوه تشخيص اونا خيلي راحته فقط كافيه به قلبت رجوع كني ببيني كه اين كاري كه كردي يا ميخواي انجام بدي درسته يا نه؟(مقايسه با يه انسان كامل) نحوه مقابله با اونا هم اينطوره: اونا ميان و از نقطه ظعف شما استفاده ميكنن تا به شما لطمه بزنن شما بايد اون نقاط ضعف رو تقويت كني(تو داري به يه انسان كامل تبديل ميشي پس نذار تورو دلسرد كنن). براي دور كردن اونا دعاها و آيه هايي از قرآن و طلسم هايي وجود داره .ولي سعي كن با اراده خودت اونا رو شكست بدي نه با سلاح

love story

 

 

raufihamed@yahoo.com

دعا

سلام به همه دوستاي گلم....
ديروز مشرف شدم محضر آقاي امامي (سلمه الله) در منزل ايشان....
كه به امر ايشان به همراه يكي از دوستان به دليل كسالتشان و آلودگي هواي شهر به باغ ايشان در منطقه حسن آباد شهرمان رفتيم.
در آنجا بسيار با ايشان صحبت كردم و از حضورشان بهره بردم، همينطور بسيار شعر از سعدي خوانديم و به امر ايشان بنده كمي از اشعار خودرا برايشان خواندم...
اما مطلبي كه قصد عرض آن را به خدمت همه دوستان دارم سه مورد از صحبت هاي ايشان بود كه عينا نقل مي كنم:
1-
ايشان از من پرسيدند كه چرا گاهي اوقات خداوند براي ما كاري انجام مي دهند كه به نفع ماست ليكن ما انجام آن را خواستار نشده ايم ولي گاهي اوقات هر چه كه ما دعا مي كنيم و مطلي كوچكي را نيز از خداوند تبارك و تعالي خواستاريم، هو حق تعالي آن را اجابت نمي كند؟
بنده هم گفتم كه حتما صلاح ما در آن مورد بوده كه داده‌اند و آن چه ندادند به مصلحت نبوده‌است.
ايشان فرمودند پس دليل اين آيه كه مي قرمايد «اُدعوني اَستجب لكم» چيست؟
من هم برا مزاح عرض كردم لابد خوشش مي آيد!!!
ايشان هم فرمودند مگر هوس است و خدا هوس باز -العياذ بالله-؟؟؟
بنده عرض كردم دليل بر من پوشيده است.
ايشان فرمودند اين نفس دعاست كه لازم است. يعني در خود دعا كردن مواردي نهان است كه انسان از آن خبر ندارد ولي هنگامي كه دعا مي‌كند بدون اينكه بداند از مزايايي بهره مند مي‌شود كه خود از آن ناآگاه است. لذا اگر دعاي انسان اجابت هم نشود عطايي در مورد انسان صورت گرفته كه آن نفس دعاست.
2-
ايشان در هنگام سير در باغ از من پرسيدند كه كدام يك از اين دو بهتر است... اينكه يك خر آدم را ببوسد يا اينكه با يك بوسه آدم را خر كنند؟ ( اجلّكم الله)
من هم گفتم يك خر آدم را ببوسد بهتر است و در ذهن خود انديشه اي داشتم.
ايشان هم بر حرف من صحه گذاردند و فرمودند اگر يك خر آدم را ببوسد انسان تقصيري نداشته چون عمل از يك خر سر زده و انسان اختياري در اين امر نداشته‌است ليكن اگر با يك بوسه انسان را خر كنند شخصيت انساني فرد را به زير سؤال برده‌اند.
من هم عرض كردم موارد زيادي از يان دست در تاريخ مي بينيم مثل عمر سعد( لعنه الله) كه وعده حكومت ري را به او دادند ولي حتي يك درهم هم به او در ازاي كشتن امام حسين -عليه السلام- ندادند.
3-
بنده از ايشان سؤال كردم كه اين حديث كه مي گويد : من مات و لم يعرف امام زمانه مات ميتة جاهلية.
در آن منظور از -يعرف- چيست؟ و اين چه شناختي است كه بايد نسبت به حضرت حجت بايد داشته باشيم؟ آيا دانستن نام مباركشان و پدر و مادرشان كفايت مي كند يا خير؟
ايشان فرمودند و علاوه بر اينها بايد كارشان را هم بدانيد.
من عرض كردم يعني دانستن اينكه ايشان خليفةالله هستند كفايت مي كند؟
ايشان فرمودند بلي.
من عرض كردم ولي شناختي كه بسياري از ما بهتران دارند چيست؟ آنها كه حضرا را درك كرده‌اند و به محضر مبارك شرفياب شده‌اند چه؟ آيا نبايد شناخت ما مانند آنها باشد؟
ايشان سؤال كردند كه در عصر پيامبر در اطاف ايشان چه كساني مسلمان بودند؟
بنده عرض كردم به حسب ظاهر همه.
ايشان فرمودند منظورم اين نيست. آنها كه مسلمان بودند كيانند؟
عرض كردم همه‌اشان.
ايشان فرمودند بله. هم سلمان مسلمان بود هم اباذر هم مقداد هم ... ليكن درجه هركدام فرق داشت. سلمان شد منّا اهل البيت ولي اباذر نشد. خوب ايا اباذر مسلمان نبود چون شناخت سلمان را نداشت؟
عرض كردم چرا مسلمان بود.
ايشان فرمودند الآن هم همين است لذا ما بايد سعي كنيم به درجات بالاي معرفتي برسيم. ( البته ايشان داستان زيبايي در مورد مادر موسي (ع) بيان كردند كه به دليل كمي طولاني بودن از بيان آن صرف نظر كردم)
خدا ما را هدايت كناد. ان‌شاءالله.

 

 

zahra_18192@yahoo.com

لحظه را درياب

امروز عصر, از بین یه خروار روزنامه که می خواستم بریزمشون دور, یهو چشمم به یه مطلبی خورد...:-)))))))) توش کودک داشت کنجکاو شدم... من عاااااااااااااااااااشق بچه هام :-)))
می گفت (یعنی اون مطلبه می گفت) که سلامت فکر یعنی تو لحظه زندگی کردن. اگه ما بتونیم هر روز یه خورده بیشتر از دیروز توی حال زندگی کنیم, به سبک زندگی مستقل و جدا از قیود نزدیک تر می شیم. می دونی یعنی چی؟ یه لحظه بهش فکر کن...وقتی یه لحظه دچار ضعف و افسردگی بشی, در واقع اجازه دادی این لحظه ی کنونی زندگیت به خاطر چیزی که در گذشته اتفاق افتاده یا هنوز پیش نیومده, هدر بره. این اتفاق هر چی هم که باشه, ولی باز باعث می شه که تو توان درونیت رو برای داشتن یه احساس خوشایند برای این لحظه ای که الان توش واستادی, از دست بدی..اما اگه توی همین یه لحظه غرق می شدی اون وقت دیگه گذشته جرئت نمی کرد که غمو بیاره تو دلت.....هیچ وقت این جوری فکر نکرده بودم...چه قدر می تونه آدم شاد باشه! راستش سر شام یه چیزی شد که باز یه خورده ناامیدی و ترس اومد تو دلم ولی الان دلم می سوزه که چرا اون یه لحظه مو به خاطر آینده ای که هنوز نیومده از دست دادم:-)))))))))))))))) البته دیگه نباید دلم بسوزه:-)))))) اینم اشتباهه, به گذشته فکر نکن..اولش خوب سخته ولی اگه تمرین کنم فکر می کنم که بتونم موفق بشم..:-)
اگه بتونم خودم رو به این شیوه عادت بدم, اون موقع این توانایی رو پیدا می کنم که به طور کلی خودمو وقف و سرگرم یه برنامه بکنم. تو هم همین طور. ببین! بچه ها رو دیدی؟ دیدی این الگوهای زندگی رو؟ اونا دقیقا همین جورین. ولی از اون طرف آدمای کسل و بی حوصله که تو بیمارستان روانی بستری هستند رو نگاه کن:-/ می دونی چرا اونجان؟ چون که از لحظه ی کنونی غافل شدن و واقعیت اون چیزی که هستند رو یادشون رفته. به خاطر همین هم هست که هر چی می گذره و به این شیوه ادامه می دن, بیشتر احساس غم و کسالت می کنن. هر چی بیشتر ناراحت پیشامدهایی باشیم که قبلا افتاده یا نگران اتفاقایی که بعدا می افته, زندگی تو زمان حال برامون سخت تر می شه.
بچه ها از همون اول که پا می ذارن به دنیای ما این معجزه ( واقعا معجره, چون اجی مجی میکنه و زندگی آدمو از این رو به اون رو می کنه) رو دارن. و این اصلا جزئی از طبیعت ماست که خودمون با دستای خودمون از خودمون گرفتیم! ما همش در گذشته و حال, و حال و آینده داریم پیاده روی می کنیم! هر کس با اراده ی خودش می تونه بره توی اتفاقی که قبلا افتاده یا خودش رو تو آینده فرض کنه, مگه نه؟ با تاسف خوردن درباره ی بخت بدی که داریم یا کاری که قبلا کردیم یا یه بابایی در حق ما کرده یا این که وای خدایا چی میییییشه فردا(!) فقط و فقط حالو از خودمون می گیریم(:-)))))) تو حال ایهام هست) این جاست که ضرب المثل ”خودم کردم که ... بر خودم باد" به کار برده میشه.
می دونم الان می گی, برووووووووووووووو بابا حالت خوشه.. همش شعار...همش حرفای قشنگ. ولی دوست من اون قدرا هم که میگی غیر عملی نیست. بیچاره بچه های ما چه گناهی دارن که تجربه ی این ناراحتی ها و رنج هایی که ما چشیدیم و این زمانهای خوبی که ما از دست دادیم رو داشته باشن.. دلمون می یاد؟ من به شخصه خیلی اوقات سر اتفاقاتی که برام افتاده خیلی ناراحت شدم. خیلی اوقات شده که سر یه مسئله ای پیش اومده یا برای استرس این که حالا چی می شه.. چی کار کنم... چرا فلانی این جوری کرد.. واییییی چه بد شد که این جوری شد, اصلا حال نداشتم که وظایفم رو و برنامه هامو اجرا کنم. می بینی, تو حال زندگی کردن به نظر می یاد که مساوی با بی برنامگی ولی کاملا برعکسه!
این تجربه ی شخصی منه! من اون قدر سن ندارم ولی خیلی برام پیش اومده که همه چی آماده است ولی متاسفانه فکرم یاری نمی کنه که به کارام برسم ... پس نتیجه می گیرم که دروازه ی موفقیت من, همینه. این که غصه چیزی که رفته و چیزی که هنوز نیومده رو نخورم! بدون عصبیت و استرس زندگی کنم. و این جوریه که واقعا زندگی می کنم.
باید به بچه های آینده این رو یاد که بدیم که همیشه عادتای خوب بچگی شون رو حفظ کنن و اینکه بزرگونه(!) فکر کردن هنر نیست. و بهشون نشون بدیم که دیدی این آدم بزرگ و که چه جوری در مقابل هر فرازو نشیبی تو زندگی به عسر و هرج می یفته. پس چه بهتر که بچه بمونی. و حوادث و خاطراتی که توش سم داره اصلا بعد از یه چند دقیقه اصلا یادت نموووووونه و اصلا فراموش کنی که نگران آینده باشی و بیخودی حال خودتو بگیری. لازم نیست که بهشون درسای مختلف بدیم و سخنرانی و ... نه بابا ... فقط کافیه که از سر راهشون بکشی کنار تا بذاری کمی باد بیاد :-) و یه کاری نکنی که از این موهبتی که خدا بهشون داده و از این هوشیاری و روشنگری محروم بشن! بچه ها رو باید پذیرفت, همین جوری که هستن. البته اینایی که میگم همه بعد از اینه که خودت خودتو پذیرفتی و کار خودتو درست انجام دادی:-) و خودت (خودم) اومدیم تو خط..
همین سوالا هست که می پرسن از بچه ها( می خوای وقتی بزرگ شدی چی کاره شی؟). با همین سوال بهش القا کردیم که تو الان هنوز انسان کاملی نیستی! اگه یه بچه یی بگه ( من کاره ای نمی شم. من همین الانم برای خودم کسی ام!) می گیم.اااااااااوه چه زبووونی داره! خیلی به نظر می یاد که اووووو این مسائل ریز که اهمیت آن چنانی نداره! یا بگی که استغفرا..., این سوسول بازیا چیه!
ختم کلامم اینه که من افتخارمه که به بچه ها نگاه کنم و گذشته ی روشن خودمو به یاد بیارم و زندگی کردن و عمیق زندگی کردن و به یاد بیارم. و دوست دارم جای نصیحت کردن اونا, ازشون درس بگیرم. دلم می خواد دوباره تو لحظه زندگی کنم.

 

 

ashoora63_ht@yahoo.com

15 متجاوز انگلیسی را محاکمه می کنیم؛
اما عجله نداریم

خبر دستگیری ۱۵ تفنگدار متجاوز انگلیسی به آبهای ایران در ایام نوروز بسیار مسرت بخش بود و شادی را در ما دو چندان کرد. چون هنوز تلخی آزاد کردن سریع و مرعوبانه ۸ نظامی انگلیسی که در سال ۸۳ در آبهای ایران دستگیر شده بودند، در کام دلسوزان انقلاب باقی مانده بود.
اما در مورد دستگیری ۱۵ نیروی متجاوز انگلیسی که سوم فروردین ماه ۸۶ توسط جانبرکفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آبهای ایران بازداشت شدند، نکاتی وجود دارد که هرگز نباید از ذهن دور داشت:
۱- رسانه های غربی طی چند روز گذشته تبلیغات بسیار وسیع و کم سابقه ای را برای آزادی این ۱۵ متجاوز آغاز کرده اند که اکثر آن بر این محور شکل گرفته است که این نیروها وارد آبهای ایران نشده اند. اما اعترافات صریح بازداشت شدگان، مستندات مربوط به دستگاه جی پی اس و اظهارات فرمانده گارد ساحلی عراق به وضوح نشان می دهد که حضور این ۱۵ نفر در آن قسمت از آبهای اروند رود که متعلق به ایران است، بسیار ناموجه بوده و آنها وارد مرزهای آبی ما شده اند و این حق انکارناپذیر ایران بوده که آنها را بازداشت کند.
۲- نیروهای دریایی انگلیس همواره توسط رسانه های غربی به عنوان شکست ناپذیرترین سربازان دریایی دنیا جلوه داده شده اند در حالی که دستگیری این ۱۵ متجاوز انگلیسی و همچنین دستگیری ۸ نفر دیگر از آنان در سال ۸۳ - که البته چند روز پس از دستگیری آزاد شدند- هیمنه پوشالی و افسانه شکست ناپذیری نیروهای نظامی آنان را شکست.
۳- قطعا انگلیسی ها و امریکایی ها از یاد نبرده اند که طی چند سال اخیر بارها و بارها شهروندان و دیپلمات های ایرانی را به بهانه های واهی ربوده اند و به خود اجازه داده اند که با دهن کجی به افکار عمومی دنیا، آنان را چندین و چند ماه در زندان های مخوف خود نگهداری کنند. پس قطعا ایران نیز می تواند این ۱۵ نفر را که مرزهای ما تجاوز کرده اند، مورد بازجویی و محاکمه قرار دهد که البته این کار زمانبر خواهد بود و شاید ماه ها به طول بیانجامد.
۴- بر اساس قوانین جمهوری اسلامی افراد مسلحی که بدون اجازه کشورمان وارد مرزهای ایران شوند، باید بر اساس قوانین ایران محاکمه شوند و قاعدتا اتهام آنان جاسوسی خواهد بود و حکم جاسوس نیز اعدام است. پس مسئولان ایران حق ندارند هیچ کدام از این ۱۵ نفر را قبل از محاکمه آزاد کنند.
۵- دستگیری این ۱۵ جاسوس برای ما یادآور دستگیری جاسوسان آمریکایی در ۱۳ آبان ۵۸ در جریان تسخیر لانه جاسوسی است و میخواهیم تا زمانی که دولت نجس انگلیس (به فرموده رهبری) از ایران عذرخواهی رسمی نکرده و ندامت خود را به جهانیان اعلام نکرده است، این متجاوزین را در ایران زندانی نگاه داریم تا درس عبرتی برای همه زورگویان جهان باشد. در این زمینه این نکته را نیز نباید فراموش کرد که اگر در سال ۸۳ با مسامحه دولت پیشین ایران، ۸ جاسوس انگلسی را محاکمه کرده بودیم و به جرم جاسوسی به چوبه دار می سپردیم، دیگر این زحمت ها پیش نمی آمد...
۶- انگلیسی تنها با گذشت ۶ روز از دستگیر نیروهای نظامی خود، رسما اعلام کردند که روابط تجاری انگلیس با ایران تا زمان آزادی این ۱۵ نفر قطع شد. ما از این جریان خوشحالیم. چون سالها بود که انتظار چنین روزی را می کشیدیم. اما کار ناقص مانده است. دلدادگان انقلاب اسلامی ایران زمانی خنکای غرور ملی و اقتدار اسلامی را با تمام وجود احساس خواهند کرد که نه تنها روابط تجاری بلکه همه روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ایران و انگلیس برای همیشه قطع شود و درب سفارتخانه و موسسات انگلستان در ایران پلمپ شود و حقوق غصب شده ایرانیان - از جمله باغ قلهک- به ملت ایران بازگردانده شود.
۷- سپاه، وزارت خارجه و تمام مسئولانی که در جریان دستگیری ۱۵ نیروی متجاوز انگلیسی به نوعی دست داشته اند باید بدانند که فرزندان معنوی حضرت روح الله بر دستان آنان بوسه می زنند و از تصمیم گیران در این زمینه انتظار دارند که این ۱۵ جاسوس پس از طی شدن مراحل قانونی بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران محاکمه شوند.
در این زمینه مسئولان کشورمان باید توجه داشته باشند که هیچ عجله ای در کار نیست و باید با خونسردی و بدون توجه به جنجال های انگلیسی ها و غربی ها کار خود را بکنند چون هیاهوی غربی ها برای آزادی زودهنگام این ۱۵ متجاوز، معنایی جز آب در هاون کوبیدن ندارد.
* برای موافقت با عدم آزادی این ۱۵ انگلیسی متجاوز و محاکمه آنها می توانید فعلا این طومار را که یکی از دوستان زحمت تهیه آن را کشیده، امضا کنید.

 

 

mhrsanei@googlemail.com

اصول تمرين در بدنسازي

بدنسازي به اين معني است كه به عضلات ، قلب و ششها فشار آوريد، آنگاه به بدن وقت كافي براي بازگشت به حالت اوليه بدهيد. پس از بازگشت به حالت اوليه ، بدن قوي تر از پيش مي شود. وبايد برنامه تمريني خود را سنگين تر كنيد . اين روند، اصل بار اضافي ناميده مي شود البته اين بدين معني نيست كه در هر جلسه با وزنه هاي بيشتر و سنگين تري تمرين كنيد . بار اضافي مي تواند از طريق اضافه كردن فقط يك تكرار به يك ست نسبت به برنامه پيشين هم اعمال شود .
يك مثا ل مي زنم . در يك روستا پهلوانان با هم مسابقه مي دادند يكي از جوانان يك گاو دويست كيلوئي را روي دوشش مي گذارد و از كوه بالا مي برد . وقتي بقيه ازاو مي پرسند چه طور اينكار را كرد مي گويد خيلي ساده است از دو سال پيش كه يك گوساله بيست كيلوئي بود هر روز از كوه بالا مي بردم
چند اصل مهم ديگر كه در مورد برنامه تمريني بايد رعايت شود
1- پيش از تمرين حتما با حركات كششي بدن را گرم كنيد اگر در باشگاه تجهيزات آئروبيك وجود دارد حدود 5 دقيقه نرم ورزش هوازي كنيد و گردش خون را بالا ببريد .
2- از سيستم غريزي پيروي كنيد . كسي كه مي خواهد بدنسازي موفق شود بايد بدن خود ضعف ها و نياز هاي آن را كاملا بشناسد وبه واكنشهاي بدن دقت كند .وا كنشهاي بدن از قبيل دم عضلاني – درد بعد از تمرين حداقل 6 ماه زمان لازم است تا كاملا با عكس العملهاي بدن خود آشنا شويد و بدانيد كه چه نوع تمريناتي وكدام برنامه غذائي براي رشد عضلات شما مناسبتر است .
3- اصل ديگر داشتن تناسب است . هيچ كدام از عضلات بدن نبايد بيش از اندازه و يا كمتر ازحد معمول رشد كنند . ( ببينيد كه در كدام از قسمت بدن ضعف داريد وتمرينات آن عضله را در اولويت برنامه تمريني قرار دهيد )
4- يك دفترچه با خود داشته باشيد وهمه چيز را كامل و دقيق بنويسيد . وزن . سايز عضلات و در هر جلسه ميزان وزنه ها - ست ها و تعداد تكرار در هر ست را ياد داشت كنيد . با يادادشت واكنشهاي بدن و باز بيني آنها و توجه به همين نكات كوچك است كه شما را از آماتورها جدا كرده و به جرگه حرفه اي ها خواهيد پيوست اگر قصد داريد زماني جزو بهترين هاي پرورش اندام باشيد از همين امروز شروع كنيد و يك دفترچه تهيه كنيد.
5- انجام تمرينهاي هوازي (آئروبيك ) را فراموش نكنيد شما به يك قلب و ريه قوي براي پمپاژ خون و اكسيژن رساني به عضلاتتان احتياج داريد واين ميسر نمي شود مگر با انجام تمرينات هوازي ضمن اينكه مطمئنم كه هيچ كدام مايل نيستيد عضلاتتان در زير لايه اي از چربي پنهان بماند .
6- مسئله مهم ديگر شناخت كامل عضلات اسكلتي بدن مي باشد و از آن مهمتر اينكه در هر تمرين كدام عضلات تحت فشار يا به اصطلاح در گير هستند - تقويت عضله پشت بازو بر ركورد پرس سينه شما و تقويت اين عضله (سينه ) تاثير دارد و اگر مي خواهيد عضله سينه را تحت فشار قرار دهيد نبايد قبل از آن با تمرينات پشت بازو عضله سه سر بازو را خسته كنيد و همينطور انجام تمرين ساعد قبل از مجموعه حركات سر شانه با دستگاه اشتباه است .
7- تنفس صحيح در هنگام تمرينات اهميت بسزائي دارد در بخش نگاتيو حركت (مثلا پائين آوردن هالتر در پرس سينه ) عمل دم و بخش پوزتيو عمل بازدم صورت مي گبرد . به هيچ عنوان نفس خود را هنگام بالا بردن وزنه حبس نكنيد مخصوصا در هنگام تمريناتي مثل سرشانه هالترچونكه احتمال سرگيجه به هم خوردن تعادل و اسيب ديدگي وجود دارد.
8- روي عضله كاملا تمركز داشته باشيد و عمق عضله را هدف بگيريد و در كل جلسه تمريني فقط به انجام برنامه تمريني خود فكر كنيد (پرتوهاي خورشيد وقتي كه متمركز مي شوند مي سوزانند) - ذهن خود را از اضطراب استرس و نگراني هاي خارج از باشگاه دور نگاه داريد .
9- تنوع را در برنامه خود در نظر بگيريد وبا انجام حركات مختلف ضمن اينكه يك عضله را از زواياي گوناگون تحت فشار قرار مي دهيد (درمورد عضلات زير بغل چونكه از عضلات متنوعي تشكيل شده اند بسيار مهم است) دچار ورزش زدگي يا به عبارت ديگر عدم رغبت براي ادامه تمرينات هم نمي شويد.
10- اگر شما همه تلاش خود را بكار بگيريد شايد بهترين نباشيد ولي مسلما در يك قدمي آن قرار خواهيد گرفت

 

 

vl_mahdavi@yahoo.com

جنگ جهاني چهارم

آنچه بنام قطعنامه عليه جمهوري اسلامي ايران صادر شد به تنهايي در جامعه ايران هيچ تاثيري ندارد آنچه باعث برد و نتيجه بخش شدن آن مي شود مانور روي اثرات رواني آن در داخل ايران و فضاي بين الملل مي باشد. لذا بنظر من همه قلم بدستان مزدوري كه در داخل كشور در به نتيجه رساندن اين عمليات رواني كمك مي كنند در واقع قسمت اصلي اين تهاجم(قطعنامه) مي باشند. مثل سايت آفتاب نيوز (كه بعقيده ي من بي بي سي ايران است)

   بعد از داستان شايعات اخير درباره رهبرمعظم انقلاب(با واسطه ي عطريانفر) و در ادامه، جدي شدن خبر حمله امريكا (توسط محسن رضايي!) بحثهاي جنگ رواني حسابي داغ شده است. مساله اين است كه متاسفانه اين، رسانه هاي غربي هستند كه مشخص مي كنند مردم امروز در چه موردي صحبت كنند و يا فكر كنند و يا نگران چه باشند؟ يك روز ايدز، يك روز سوراخ شدن لايه ازن و هفته ي بعد كودتا در بوركينافاسوي عُليا و... را مهمترين گفتمان جامعه جهاني قرارمي دهند. اگرچه ظاهرا نفوذ اين رسانه ها در كشور ما كمتر است ولي بهرحال داخل كشور ما نيز از اين حملات در امان نيست. (مثلا ديديم كه در تغيير دولت سومالي توسط امريكا هيچ صدايي در ايران بر نخاست و نخواست! (+) به اين آمار توجه كنيد:

 

خبرگزاري

تعداد شليك كلمه در روز

آسوشيتد پرس

17 ميليون

يونايتد پرس

11 ميليون

فرانس پرس

3.4 ميليون

رويتر

1.5ميليون

جمع

35 ميليون

  

آمار مربوط به ايالات متحده :

۱ تعداد نشريه 11000
۲ مالكيت تبليغات بين الملل 75 درصد تبليغان جهان
۳ هزينه تبليغات بنگاههاي تبليغاتي 45 ميليارد دلار
۴ هزينه تاسيسات ارتباطي تبليغاتي 60ميليارد دلار
۵ مجموع هزينه هاي تبليغاتي دولت امريكا دوبرابر كل درامد نفتي و غيرنفتي ايران در سال84
۶ تعداد كارمندان حوزه تبليغات 8000 نفر
۷ هزينه نيرو انساني بنگاههاي خبري 400ميليون دلار
۸ تعداد شبكه تلويزيوني 1200 ايستگاه
۹ تعداد شبكه هاي راديويي 10000 تقريبا
۱۰ تعداد روزنامه 500 روزنامه

 

با توجه به قدرت تسليحاتي فوق امريكا به دنبال شبيه سازي برنامه فروپاشي شوروي در ايران مي باشد:

در زمان جنگ سرد در امريكا كميته اي با نام "كميته خطر جاري" به اين منظور تشكيل شد اين كميته شامل افراد ذيل بود:

·   جوزف بايدين

·   مايكل لدين (از يهوديان افراطي امريكا)

·   جورج شولتز (وزير خارجه دولت ريگان)

·   جيميز وولسي(رييس اسبق سازمان سيا)

·   كونداليزا رايس (قائم مقام وقت پنتاگون در حوزه شوروي و ..)

·   كنت پولاف (مدير تحقيقات مركز سياست خاور ميانه اي سابان در موسسه يروكينگز)

·   مارك پالمر (از استراتژيستهاي معروف امريكا)

اين كميته راهكارهايي براي فروپاشي شوروي ارايه كرد كه اينجا گذرا فقط به اين عناوين اشاره مي شود:

1.       تضعيف بنيه اقتصادي اتحاديه شوروي از طريق پايين نگه داشتن قيمت نفت

2.       به هدر دادن منابع مالي اين كشور با وارد كردن اين كشور به مسابقه تسليحاتي

3.       تغيير نگرش مردم و جابجايي افكار عمومي از طريق تبليغات و جنگ رسانه اي

4.       جذب تربيت و هدايت نخبگان سياسي و فرهنگي شوروي

5.       تلاش براي عدم دستيابي شوروي به فنآوري هاي پيشرفته

6.       مهار قدرت نرم و نفوذ ايدئولوژيك شوروي سابق بويژه در كشورهاي جهان سوم

       بعد از اين فروپاشي كه در واقع بعلت ضديت كمونيستها با اصل دين و فطرت بشري بود ولي "كميته خطر جاري" آن رابنام خود نوشت ؛ اعضاي اصلي اين كميته ( نئومحافظه كاران امروز) آن را  پيروزي در جنگ جهاني سوم را ناميدند(1) اعضاي اين كميته بعد از يك دهه تعليق براي شروعي مجدد و ماموريتي جديد ليست اعضاي خود را ترميم كردند:

·   كونداليزا رايس(وزير خارجه امريكا)

·   ريچارد پرل (رييس امريكن ايتنرپرايز و عضو مركز يهودي در امور امنيت ملي )

·   داگلاس فيث (عضو برجسته مركز يهودي امنيت ملي)

·   مارك پالمر (استراتژيست امريكايي و نويسنده ي كتاب "طوفان تهديد زا" براي توجيه حمله به عراق)

·   كنت پولاكف

·   مارتين اينديك

·   مارك گرچث

اكثر اعضاي اين گروه به جنگ رواني عليه ايران تاكيد دارند (2) و حتي از لفظ جنگ جهاني چهارم نيز استفاده كردند.

راهكارهاي پيشنهادي اين كميته نهايتا شامل 11 برنامه شد:

  1. ايران در صدر برنامه ي سياست خارجه در  4سال آينده قراربگيرد و همه ي نيروها براي اين استراتژي بسيج شوند. كليه درسهاي مربوط به فروپاشي شوروي و يا تغيير دولتهايي مثل شيلي و اندونزي الجزاير و ... مورد بازبيني قرار گيرند.
  2. درباره فعاليتهاي هسته اي ايران بايدبا احتياط، دورانديشي كرد و چند جانبه عمل كرد. نه فشار به گونه اي باشد كه ايران خودسرانه به سمت سلاح هسته اي برود و نه...
  3. شبكه هاي متعدد راديو و تلويزيون براي ايرانيان راه اندازي شود تا فضاي ذهني ايرانيان از طريق سياستهاي مورد نظر ايالات متحده تغذيه شود.
  4. گفتگو با دولتمردان ايران هم بايد مورد توجه قرار گيرد. براي ابراز علاقمندي خود به تعامل و رفع نگرانيها اين موضوع هم بايد مورد توجه قرارگيرد.
  5. بايد قدرت سپاه و بسيج كاملا از بين برود و در وزارت اطلاعات ايران تغيير اساسي ايجاد كرد...
  6. با توجه به رشد اقتصادي و افزايش درامدهاي اين كشور كه نهايتا موجب حمايت از گروههاي تروريستي مي شود بايد ازراهكار هاي مناسب براي اختلالات اقتصادي در اين كشور استفاده كرد همچنين  اختلافات سليقه اي در بين طراحان اقتصادي اين كشور نيز محل تامل است.
  7. حمايت از اپوزيسيون و كمك به سفر فعالان جوان امريكايي به ايران و...
  8. دامن زدن به نافرماني مدني در تشكلهاي دانشجويي و نهادهاي غير دولتي و صنفي براي اعمال فشار به دولت ايران
  9. دعوت فعالان جوان ايراني به خارج براي شركت در سمينارهاي كوچك (همانطور كه در كشورهايي مثل صربستان، فيليپين، اندونزي و شيلي اين برنامه موثر واقع شده است)
  10. سهولت براي اعطاي ويزا و امكان فعاليتهاي NGOs امريكايي در ايران.
  11. كمك مالي به خانواده هاي زندانيان و گروههاي مخالف حكومت ...

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

10 فروردين / 30 مارس / 10 ربيع الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
10 فروردين ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
منوچهر دوم شاه شروان شد و به اين مناسبت نگاهي كوتاه به شروانشاهيان

آغاز پادشاهي منوچهر دوم بر منطقه شروان را دهم نوروز ( 30 مارس ) در سال 1120 ميلادي نوشته اند. پدر او فريدون شاه در جنگ با گرجيان كشته شده بود . شروان منطقه ساحلي درياي مازندران در قفقاز بود . ساسانيان يكي از ژنرالهاي ايران را به حكومت اين منطقه مي گماردند تا از دربند قفقاز در برابر اقوام مهاجر و نيز مهاجمان پاسداري كند . اخرين ژنرالي كه به اين سمت انتخاب و اعزام شد پس از شكست ساسانيان از عربان و انحلال امپراتوري ايران ، در همين جا ماند و خود را شروانشاه خواند و اين عنوان در خانواده او باقي ماند . شروانشاهيان تا پايان كارشان در سال 1500 ميلادي پيرو آيين زرتشت بودند و به قوانين و آداب عهد ساسانيان وفادار مانده بودند.
    سلطان حيدر پدر شاه اسماعيل صفوي با درويشهاي مسلح خود در سال 1487 ميلادي به نام مسلمان كردن شروانيان به جنگ آنان رفت ولي در اين جنگ از فرخ يسار شاه شروان شكست خورد و كشته شد .
    اسماعيل يكي از سه پسرسلطان حيدر نخستين اقدام خود پس از به دست گرفتن فرماندهي مريدان مسلح خانقاه صفويان را خونخواهي پدر قرار داد و در سال 1500 ميلادي به جنگ شروانشاه شتافت و در زد و خوردي كه ميان او و فرخ يسار در ناحيه گلستان روي داد فرخ يسار كشته شد و مرگ او نقطه پاياني بر حكومت 900 ساله شروانشاهيان گذارد كه از بقاياي ساسانيان بودند. اسماعيل صفوي نزديك به دو سال پس از اين پيروزي خود را شاه ايران اعلام كرد.

 

توافق ايران و انگلستان بر سر خط تلگراف هند ـ اروپا

30 مارس1902 ميان ايران و انگلستان در مورد تكميل خط تلگراف اروپا ــ هندوستان توافق حاصل شد. اين خط از خاك ايران مي گذشت. قبلا امتياز كشيدن خط تلگراف به رويتر واگذار شده بود كه ناصر الدين شاه در سال 1888 ميلادي به دليل ! تعلل رويتر آن را لغو كرد و در عوض امتياز چاپ اسكناس و تاسيس بانك را به او داد! . رويتر از اتباع انگلستان و موسس خبرگزاري بود.

 

نيروهاي روسيه مرقد امام رضا(ع) را به توپ بستند

دهم فروردين 1291 ( 30 مارس1912 ) نيروهاي روسيه به فرماندهي سرهنگ روكوف در مشهد مرقد امام رضا (ع) را به توپ بستند . از مندرجات روزشمار تاريخ ايران تاليف باقرعاقلي ( چاپ چهارم ، سال 1376 ، تهران ـ جلد اول ، صفحه 91) چنين بر مي آيد كه در اين
     تير اندازي به ساختمان مرقد آسيب وارد آمد و دست كم دويست تن كشته شدند. در اين ميان به خزانه مرقد نيز دستبرد زده شد.
    نظاميان روسيه كه طبق موافقتنامه اوت 1907 سن پترزبورگ (روسيه و انگلستان ) وارد منطقه نفوذ در ايران شده بودند و سپس با هدف براندازي مجاهدان مشروطيت خود را با قزاق تازه نفس تقويت كرده بودند پيش از حادثه مشهد ، در تبريز و چند شهر ديگر هم دست به خشونت زده بودند . در تبريز يك روحاني و چند تن ديگر را دار زده بودند.
    روسها نسبت به مشروطيت ايران سوء ظن داشتند و علنا آن را دستپخت انگلستان ـ رقيب استعماري خود ـ مي خواندند .

 

بپا خيزي مسلحانه ايرانيان بر ضد انگليسي ها

تاريخ ايران در قرن 20 نشان مي دهد كه از دهم فروردين 1297 ( 30 مارس 1918 ) ضديت ايرانيان با انگليسي ها به مبارزه مسلحانه مردمي مبدل شده است . از اين روز درجنوب؛ كازروني ها، دشتستاني ها ، تنگستاني ها و ... و در شمال جنبش جنگل بر ضد انگليسي ها وارد جنگ شدند . با اين كه در 15 فروردين كنسول انگلستان در شيراز مردم فارس را تهديد و به آنان اخطار كرد كه خصومت با انگلستان را كنار بگذارند اين مبارزه ادامه يافت.
    اين مبارزه مسلحانه همچنين بهانه اعزام چند واحد نظامي انگليسي به گيلان قرار گرفت كه سرانجام كمونيستها ي روسيه كمك كردند و انگليسي ها از گيلان اخراج شدند.

 

وطندوستي از ديدگاه وثوق الدوله ! با خودكشي يك سرهنگ حاكميت ملي ايران حفظ شد

سرهنگ آق اولي

دهم فروردين 1299 ( 30 مارس 1920 ) وثوق الدوله مخالفان قرارداد 9 اوت 1919 را كه با انگلستان امضاء كرده بود مردمي خواند كه معناي وطندوستي را نمي دانند و اشاره كرد كه اين قرارداد مورد حمايت و تاييد وطندوستان است ! . اين قرارداد كه مجلس آن را نپذيرفته بود ايران را دربست تحت الحمايه انگلستان قرار مي داد. در فصل امور نظامي ، اين قرارداد مقرر مي داشت كه تسليحات نظامي ايران بايد به تصويب و صلاحديد انگلستان از هند تامين شود ، آموزش و ترفيع افسران ايراني زير نظر انگليسي ها و عوامل هندي آنان صورت گيرد و امور مالي ارتش زير نظر افسران انگليسي باشد و....
    هدف وثوق الدوله از اظهارات دهم فروردين خود اين بود كه عكس العمل خبر خودكشي سرهنگ فضل الله آق اولي را ميان مردم كاهش دهد . سرهنگ آق اولي فرمانده ژاندارمري مركز روز اول فروردين ماه به جاي حضور در مراسم سلام نوروز كه در كاخ گلستان بر پا مي شد پس از نوشتن شرح مخالفت با قرارداد 1919 وثوق الدوله و دولت انگلستان در دفتر كار خود با شليك گلوله حودكشي كرده بود و متن يادداشت او كه به دست وثوق الدوله افتاده بود هرگز فاش نشد ، اما وي قبل از خودكشي خشم خود را از قرار داد وثوق الدوله با انگلستان با بسياري ازهمكاران و دوستانش در ميان گذاشته بود و گفته بود كه تحت سرپرستي انگلستان قرار گرفتن ايران را با اين تاريخ باعظمت تحمل نخواهد كرد. خشم او هنگامي به اوج رسيد كه اطلاع يافت دولت انگلستان گفته است كه قرارداد قطعي و لازم الاجرا است و نيازي به تصويب آن در مجلس نيست. وي ساعتي پيش از خودكشي آگاه شده بود كه انگليسي ها گفته اند كه درجه افسران ايران نبايد از سرگردي و در موارد استثنايي از سرهنگي بالاتر رود.
    خبر خودكشي سرهنگ آق اولي به علت تعطيلات نوروزي به موقع به گوش مردم نرسيده بود و وثوق الدوله با اظهارات دهم فروردين خود خواسته بود زهر قضيه را بگيرد و از خود دفاع كند ، اما موفق نشد و خبر خودكشي سرهنگ چنان تاثيري در جامعه ايران كرد كه انگليسي ها مصلحت كار را در آن ديدند كه اجراي قرار داد را به تعويق اندازند . آنان سپس به راه ديگري متوسل شدند و آن طرح نقشه كودتا بود كه 11 ماه بعد عملي شد و ....

 

اعدام سران قبايل جنوب و مركز

دهم فروردين 1313در تهران پنج تن از سران ايلهاي بختياري ، بوير احمدي ، ممسني و قشقايي كه در دادگاه نظامي محاكمه شده بودند اعدام شدند . گروهي ديگر از بزرگان اين ايلها هم به زندان محكوم شدند . ا ين عده قبلا به اتهام نافرماني ، عمليات مسلحانه بر ضد دولت و بر هم زدن نظم عمومي دستگير و در بازداشت بودند. گزارش شده بود كه در همين روز سردار اسعد بختياري ( جعفرقلي خان ) كه از پائيز 1312 زنداني بود در زندان تهران در گذشته بود . بعدا اعلام گرديد كه همزمان با اعدام سران قبايل ، وي را نيز در زندان با تزريق آمپول هوا كشته بودند. هدف رضا شاه از اين سختگيري ها پايان داده شدن به مسئله سازي ايلات مركز و جنوب ايران بود . ولي مرور زمان چند مورد از اين نا آرامي ها را در جريان جنگ جهاني دوم و اشغال نظامي ايران و حتي زمان اجراي اصلاحات ارضي نشان داد.

 

اعدام تجزيه طلبان مهاباد

قاضي محمد كه با استفاده از فرصت ادامه استقرار نيروهاي شوروي در ايران و باحمايت اين دولت در مهاباد حكومت خود مختار اعلام كرده بود دهم فروردين 1326 ( 30 مارس 1947 ) اعدام شد. با او دوتن از همدستانش ، سيف قاضي و صدر قاضي نيز اعدام شدند. اين سه تن و گروهي ديگر در دي ماه 1325 در دادگاه نظامي به اتهام تجزيه طلبي و اقدام مسلحانه بر ضد وطن محاكمه و محكوم شده بودند. مصطفي بارزاني كه از اين تجزيه طلبي حمايت كرده بود با پانصد تن از افراد مسلح خود موفق به خروج از منطقه و ورود به قلمرو شوروي شده بود و 13 سال در آنجا بسر برد. وي پس از كودتاي ژنرال كمونيست عبدالكريم قاسم در عراق در 1958 به اين كشور بازگشته بود.

 

درگذشت آية الله عظمي بروجردي

آيت الله العظمي بروجردي

آيةالله عظمي حاج آقا حسين طباطبائي بروجردي مرجع تقليد شيعيان دهم فروردين 1340 در قم درگذشت و به همين مناسبت تعطيل عمومي اعلام شد . شاه ، وزيران و مقامات رسمي در مراسم ترحيم حضور يافته بودند. علت فوت حمله قلبي اعلام شده بود.
    شاه طي تلگرامي که متن آن دوبار از راديو ايران پخش و در روزنامه هاي تهران انتشار يافت درگذشت آيت الله بروجردي را به آيت العظمي حکيم که در نجف اقامت داشت تسليت گفته بور . تفسير شده بود که شاه با ارسال اين تلگرام، حکيم را به عنوان جانشين بروجردي برسميت شناخته است.

 

Mobin_s2004@yahoo.com
30 مارس ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

در قلمرو انديشه

مورخ و فيلسوف

جان فيسك

امروز ــ 30 مارس ــ زاد روز جان فيسك John Fiske مورخ و فيلسوف آمريكايي است كه در 1842 به دنيا آمد و در 4 ژوئيه 1901 در گذشت. وي صاحب اين عقيده است كه بررسي در جهت كشف حقايق مربوط به يك رويداد از جمله علل و نتايج آن ، مورخ را به انديشه كردن فلسفي در باره آن وادار مي كند و به اين لحاظ بيشتر مورخان صاحب فلسفه و فرضيه هستند كه بايد دوباره و با دقت و از اين ديدگاه آثار آنان را خواند و فلسفه و فرضيه را كه قطعا براي بشريت مفيد است استخراج كرد . بنابر اين، مطالعه تاريخ نبايد بدون تعمق و با عجله صورت گيرد. براي اين منظور بايد نخست شخصيت مورخ را شناخت و سپس به بررسي كارهاي او پرداخت.
    نظرات فيسك عمدتا دركتابي كه دخترش پس از فوت او تحت عنوان « يادداشتهاي داخلي پدرم » منتشر ساخته منعكس است. مترجمان اين كتاب به زبان فرانسه و اسپانيايي عنوانش را « نامه هاي پدرم » انتخاب كرده اند.
    از فيسك دهها اثر باقي مانده است كه مهمترين آنها عبارتنداز: اوت لاين آو كازميك فيلازوفي ، درسهايي كه انقلاب استقلال آمريكا مي دهد ، فرانسه پس از انقلاب ، انگلستان نوين ، جنگ داخلي آمريكا ، داروينيسم ، كشف قاره آمريكا و نتايج جهاني آن ، از طبيعت به خدا ، زمان حساس ( وقتي كه يك رهبر بر سر دو راهي قراربگيرد ) و....

 

دامنه و نيروي خيال

كارل مي

كارل مي Karl May داستان نويس آلماني سي ام مارس 1912 در 70 سالگي پس از انتشار 70 داستان در گذشت . دامنه و نيروي خيال اين نويسنده زبانزد است . براي مثال: او بدون اين كه قبلا از صحاري اعراب و يا مساكن سرخپوستان آمريكا ديدن بود در داستانهاي خود چنان اوضاع را تشريح كرده است كه خواننده پس از بازديد از محل در درستي آن چه را كه خوانده ترديد نمي كند.
    خود وي گويد : رفتن به كتابخانه و خواندن يك تاريخ و يا جغرافيا و يا كتابي در قلمرو علوم انساني و علوم اجتماعي در او انگيزه نوشتن داستاني را تلقين مي كند و او در جريان نوشتن ، خود را در همان محيط حس مي كند و مي نويسد.
    كساني كه كتابهاي او بررسي و نقد كرده اند درباره اش كارگزافه گويي را به آنجا رسانيده اند كه وي را داراي مغزي خارق العاده توصيف كرده اند.

 

(آنتروپوزوفي)ANTHROPOSOPHY

رودلف شتاينر

سي ام مارس در سال 1925 روزي است كه رودولف شتاينرRudolf Steiner فيلسوف در سويس در گذشت . وي در 1861در ناحيه اي از كرواسي امروز كه در آن زمان گوشه اي از اتريش بود به دنيا آمده بود و به اين لحاظ بيوگرافي نويسان او را فيلسوف اتريشي نوشته اند.
    بررسي و پژوهش هاي او در زمينه آنتروپوزوفي و ارتباط روح با ديد و تجربه انسان است . وي معرف روش واحدي براي بررسي اين سه عنصر است. شتاينر در باره «شان انساني» تعاريف تازه به دست داده و روي آن تاكيد كرده است به گونه اي كه اين تاكيد به صورت جنبشي جهاني در آمده است. در جاي ديگر ، وي اثبات كرده است كه تفكر افراد هماهنگ احساس آنان نسبت به زندگي و شرايطي است كه در آن زندگاني مي كنند. مهمترين تاليف او تعريف آنتروپوزوفي است . تاليف ديگر او «شئون انسان» است .

صنايع و فنون

روزي كه ايليوشين ديده به جهان گشود
 

ايليوشين ــ 2 ( مرگ سياه ) نخستين شكاري ـ بمب افكن ساخت مهندس ايليوشين ( 1938 )

ايليوشين ــ 2 ( مرگ سياه ) نخستين شكاري ـ بمب افكن ساخت مهندس ايليوشين ( 1938 )

سرگي ايليوشين Sergei Ilyushin طراح هواپيما و ژنرال شوروي سي ام مارس 1894 در يك خانواده كشاورز روس ديده به جهان گشود . از 16 سالگي علاقه مند به پرواز با هواپيما و طراحي و ساخت آن شد . نخستين جنگنده را كه « ايليوشين ـ 2» نام داشت در سال 1938 براي نيروي هوايي شوروي ساخت كه آلماني ها اين هواپيما را به دليل قدرت مانور « مرگ سياه » مي خواندند. ايليوشين سپس به ساخت انواع ديگر هواپيما از جمله بمب افكن هاي سنگين و جت باري و مسافربر پرداخت و يكي از طراحان بنام جهان شد. .اين مهندس هوانوردي و فضاپيمايي شوروي كه در ارتش اين كشور به درجه ژنرالي رسيد بسال 1977 در گذشت و غم فروپاشي بسيار ارزان شوروي را كه براي پايداري اش آن همه رنج برده وتلاش كرده بود نخورد.
       

ساير ملل

زادروز« محمد فاتح » كه با اقدام او تاريخ قرون وسطا بسته شد

سلطان محمد دوم ( فاتح ) سي ام مارس 1432 ميلادي در« ادرنه» به دنيا آمد و با تصرف قسطنطنيه در 29 ماه مه سال1453 به دست او ، تاريخ قرون وسطا بسته شد و تاريخ عمومي نخستين صفحه قرون جديد را باز كرد. عثماني ها از دير زمان بر قسمتي از آناتولي ، غرب قسطنطنيه و گوشه اي از بلغارستان امروز حكومت داشتند و گاهي تا آدرياتيك پيشروي مي كردند ولي تصرف قسطنطنيه برايشان ميسر نمي شد. سلطان محمد دوم نه تنها اين شهر مظهر قدرت غرب و مسيحيت شرق را تصرف كرد بلكه با شكست دادن « اوزون حسن » تركمان بر تمامي آناتولي سلطه يافت . سلطان محمد قسطنطنيه را به اسلامبول تغيير نام داد و كليساي ايا صوفيه را به مسجد تبديل كرد . با تصرف قسطنطنيه به دست تركان عثماني بسياري از تحصيلكرده ها و دانشمندان اين شهر با كتابهايي كه داشتند به غرب مهاجرت كردند و سلطان محمد به ناچار درهاي اين شهر را به روي مهاجران باز كرد و مقدمات تاسيس يك امپراتوري اسلامي را كه جانشين خلافت عباسيان شود فراهم ساخت. فاتح در سوم ماه مه سال 1481 (حدود 20 سال پيش از اعلام پادشاهي اسماعيل صفوي ) در گذشت.

 

پتر اول پدر امپراتوري روسيه به دنيا آمد

سي ام مارس همچنين زاد روز پتر اول پدر امپراتوري روسيه است كه در 1672 به دنيا آمد و در 1725 در گذشت . وي براي آشنا شدن با عوامل پيشرفت اروپاي غربي به صورت فردي عادي به اين ديار رفت و حتي در كارگاه كشتي سازي نجاري كرد. از كارهاي او ساختن شهر سن پترز بورگ و انتقال پايتخت روسيه به آنجا بود تا به اروپاي غربي نزديك باشد . او به ملوك الطوايفي در روسيه پايان داد و به توسعه قلمرو اين كشور در درجه اول در سرزمين هاي خويشاوند ( اسلاو ) پرداخت و سپس سراغ همسايگان روسيه ازجمله عثماني رفت كه براي روسها به عنوان يك قدرت ارزش قائل نبودند. براي انجام اصلاحات و از ميان برداشتن مسائل اجتماعي روز مره ، با نوشتن قانون راه حل به دست آورد و راهي را باز كرد كه جانشينانش با در پيش گرفتن آن موفق به ساختن امپراتوري روسيه شدند .
    دولت حزب كمونيست در قرن 20 بر پايه برنامه هاي جهاني خود به گمان اين كه براي هميشه باقي خواهد ماند اين امپراتوري را بر پايه مليت ها تقسيم كرد كه در 1991 بدون جنگ و خونريزي و مبارزه و بمانند خوردن آب منحل شد ــ رويدادي كه در همه تاريخ بشر سابقه نداشته است . در باره اين حادثه شگفت انگيز هنوز تحقيق تاريخي به عمل نيامده و اسرار اين معما در پرده ابهام است . روسها ظاهرا هنوز هم متوجه شكستي كه خورده اند و دنباله خواهد داشت نشده اند . حزب كمونيست در دوران حكومت 72ساله خود نه تنها موفق به ساختن سوسياليسم نشد و نتوانست تفكر سوسياليستي در مردم به وجود آورد و طبيعت آنان تغيير يابد بلكه تتمه وطندوستي را از ايشان گرفت و ....
    عكس بالا مجسمه برنزي پتر اول معروف به پتر بزرگ را نشان مي دهد كه 250 سال پيش به دستور كاترين اول ساخته شد و در كنار رود « نوا » در آستانه شهر سن پترز بورگ بر صخره اي قرار گرفته است . كمونيستها نه تنها آن را تخريب نكردند بلكه در نگهداري از آن و مرمتش كوشيدند و به همين دليل تا به امروز به همان صورت باقي مانده است.

 

آمريكا آلاسكا را از روسيه به 7 ميليون دلار خريد

ويليام سيوارد

خريد آلاسكا از روسيه سي ام مارس 1867 قطعي شد ، ولي انجام معامله و تحويل آلاسكا از جانب روسيه به آمريكا موكول به تصويب شرايط معامله در سناي آمريكا شد كه سنا نيز در جلسه 9 آوريل خود قرارداد معامله را تصويب كرد.
    طبق قرار داد معامله ، آلاسكا مهاجرنشين روسيه در قاره آمريكا به مبلغ هفت ميليون و دويست هزار دلار خريداري شد ــ هر هكتار 2 پني ( دوصدم دلار ) .
    ويليام سيوارد وزير خارجه كابينه هاي ابراهام لينكلن و اندرو جانسون براي خريد آلاسكا تلاش فراوان كرد . وي براي قانع كردن سناي آمريكا به خريد آلاسكا به مبلغي كه ذكر شد در نطقي طولاني جزئيات اهميت منابع زير زميني ، ماهي گيري و ... اين منطقه وسيع را
    برشمرد .سناتورها مبلغ خريد را بيش از ارزش اراضي يخزده آلاسكا مي دانستند كه سرانجام با سخنراني سيوارد قانع شدند. سيوارد يك سياستمدار عضو حزب جمهوري خواه آمريكا بود.
    آلاسكا كه كانادا آن را از خاك اصلي ايالات متحده جدا كرده است اينك يكي از ايالات پنجاه گانه اين كشور است و علاوه بر منابع زير زميني ازجمله نفت و جاذبه هاي توريستي و صنعت ماهي گيري داراي اهميت استراتژيك ويژه است و كشور ايالات متحده را در همسايگي روسيه و چين و نزديك به ژاپن قرار داده است و هر سال كه مي گذرد اهميت كار سيوارد بيش از پيش بر امريكاييان آشگار مي گردد.

 

روزي كه به سوي رونالد ريگن تير اندازي شد

يك لحظه پيش از سوء قصد

يك لحظه پيش از سوء قصد

 

صحنه تير اندازي پس از شليك گلوله ها

صحنه تير اندازي پس از شليك گلوله ها

سي ام مارس 1981 چند لحظه پس از خروج رونالد ريگن رئيس جمهوري وقت آمريكا از هتل محل برگزاري كنوانسيون كارگران اين كشور، درحالي كه دست خودرا بلند كرده بود تا به كف زدن كساني كه در پياده رو مقابل ايستاده بودند پاسخ دهد از فاصله چهارمتري هدف گلوله گرفت و از ناحيه سينه ( ريه ) مجروح شد. ضارب جمعا پنج گلوله شليك كرد كه علاوه بر ريگن ، جيمز بريدي سخنگوي او و دومامور محافظ مجروح شدند و بر زمين غلطيدند. ماموران ريگن را به بيمارستان دانشگاه جورج واشنگتن كه درهمان نزديكي قرار دارد بردند و ضارب را دستگير كردند. ضارب يك جوان 25 ساله ساكن كلرادو به نام جان هينكلي معرفي شد. ريگن براي ايراد نطق در كنوانسيون كارگران به ساختمان هتل رفته بود.
    ريگن در بيمارستان تحت عمل جراحي قرار گرفت و 12 روز بعد به كاخ سفيد بازگشت ، ولي بريدي سخنگوي او كه گلوله به مغزش اصابت كرده بود فلج شده و با ويلچر حركت داده مي شود. انگيزه اين تير اندازي دقيقا فاش نشده است ، زيرا ضارب به عنوان فردي كه دچار اختلالات مغزي است اعلام گرديد و به همين سبب هم هيات منصفه دادگاه در جلسه 21 ژوئن سال 1982 محاكمه او را مجرم ندانستند و قاضي وي را به تيمارستان فرستاد! .

برخي ديگر از رويدادهاي 30 مارس

  • 1814:   پس از شكست ناپلئون ، نيروهاي اتحاديه ضد فرانسه وارد پاريس شدند. ناپلئون به دليل لشكر كشي غير ضروري سال 1812 به روسيه بيشتر سربازان خود را ازدست داده بود و از متحدين شكست خورد.

  • 1822:   پس از خريد فلوريدا از اسپانيا ، كنگره آمريكااز ضميمه كردن دو بخش غربي و شرقي اين ناحيه ، ايالت فلوريدا را به وجود آورد.

  • 1856:   با امضاي قرارداد پاريس جنگ كريمه كه بر ضد روسيه بود پايان يافت.

  • 1903:   به علت خشكسالي ، ريزش آب از آبشار نياگارا قطع شد.

  • 1903:   در جريان انقلاب دومينيكن ، دولت امريكا تحت عنوان حفظ منافع اتباع خود به آن سرزمين نيروي نظامي فرستاد.

  • 1912:   فرانسه « مراكش » را رسما تحت الحمايه خود اعلام داشت.

  • 1945:   واحدهاي ارتش سرخ در تعقيب نيروهاي هيتلر وارد اتريش شدند.

  • 1976:   كنگره جهاني « حافظ » غزلسرا و صوفي بزرگ ايران در شهر رم گشايش يافت.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    10 ربيع الاول هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    پيوند همسري حضرت محمد (ص) با حضرت خديجه (س)

    [10 ربيع الاول ] - حضرت محمد (ص) آخرين فرستاده پروردگار متعال با حضرت خديجه (س) پيوند همسري بستند. خديجه (س) دخت گرامي خويلدبن اسد و بانوي بسيارثروتمند بود و با سرمايه خود تجارت مي كرد دريكي از سفرهاي تجاري ، حضرت محمد (ص) كه آن هنگام جواني بيست و پنج ساله بودند و با سرمايه خديجه (س) تجارت كردند و سود فراواني براي اين بانوي گرامي به ارمغان آوردند ، دراين سفر حضرت محمد (ص) بار ديگر هوش ذاتي و الهي ، امانت ،راستگويي و درستكاري خود را آشكار ساختند پس از اين سفر حضرت محمد(ص) و حضرت خديجه (س) زندگي مشتركشان را آغاز كردند حضرت خديجه (س) نخستين بانويي بشمار مي روند كه به دين اسلام گرويدند و كليه ثروتشان را در راه گسترش اسلام در اختيار حضرت ختمي مرتبت قرار دادند.

     

    رحلت حضرت عبدالمطلب جد بزرگوار پيامبر گرامي اسلام (ص)

    [10 ربيع الاول ] - حضرت عبدالمطلب جد بزرگوار پيامبر گرامي اسلام (ص) در شهر مكه رحلت كردند. آن حضرت در مدينه متولد شدند و پس از مرگ پدر تحت سرپرستي عموي خود مطلب بن عبد مناف قرار گرفت و از آن به بعد نزد مردم به عبدالمطلب شهرت يافت وي به خرد و فصاحت شهره بود ودرميان اهل قريش احترام خاصي داشت حضرت عبدالمطلب پرده داري كعبه و تهيه آب و آذوقه زايران كعبه را به عهده داشت و اين وظيفه مقدس همچون ميراثي گرانبها از پدر به آن حضرت رسيده بود از جمله فرزندان عبدالمطلب مي توان عبدالله پدر حضرت محمد (ص) و ابوطالب پدر مولي علي (ع) را نام برد.

     

    مرگ « راضي بالله » از خلفاي عباسي

    [10 ربيع الاول 329] - «راضي بالله » از خلفاي عباسي از دنيا رفت وي برخلاف ديگر خلفاي خاندان عباسي خوش رفتار بود و اهل شعر و ادب بشمار مي رفت اومي كوشيد كه رفتار ظالمانه پدران خود را جبران كند و بدين منظور فدك را به صاحبان اصلي آن يعني اهل بيت بازگرداند.

     

     وفات «ابن قولويه» از بزرگان فقه و حديث در بغداد

    [10 ربيع الاول 368] - «ابن قولويه» از بزرگان فقه و حديث در بغداد درگذشت .وي درمحضر بزرگاني چون شيخ كليني و شيخ مفيد شاگردي كرد و سرانجام خود در رديف علماي فقه و حديث قرار گرفت از تاليفات متعدد ابن قولويه كامل الزياره را مي توان نام برد.

     

     مرگ «آلب ارسلان» از حاكمان سلسله سلجوقي

    [10 ربيع الاول 465] - «آلب ارسلان» از حاكمان سلسله سلجوقي جان خود را از دست داد او بعد از مرگ پدر در سال 451 هجري قمري به حكومت بلخ دست يافت و سرانجام با ياري خواجه نظام الملك به سلطنت رسيد آلب ارسلان بعد از تسلط بر اوضاع داخلي به توسعه قلمرو خويش پرداخت و تا ارمنستان و آسياي صغير نيز پيش رفت و بعد از بند كشيدن رومانوس قيصر روم شرقي عازم بخارا و سمرقند شد او دراين زمان پس ا زعبور از رود جيحون كشته شد.

     

     

     

     

     

     

    کشکول ممتاز

    از کتاب «گنجينه جواهر» (كشكول ممتاز)

    تهديد گدا
    گدائى به دهى رسيد و جمعى از كدخدايان را ديد كه آنجا نشسته اند، گفت : مرا چيزى بدهيد و گرنه به خدا قسم با اين ده همان كنم كه با آن ده كردم ايشان ترسيدند گفتند: مبادا كه او ولى يا ساحر و جادوگر باشد كه از او خرابى بده ما رسد آنچه خواست به او دادند، بعد از او پرسيدند كه با آن ده چه كردى ؟ گفت : آنجا در خواست كمك كردم به من چيزى ندادند لذا به اينجا آمدم اگر شما هم چيزى نمى داديد اينجا را رها مى كردم و به ده ديگرى مى رفتم 

     

     

     

     

     

     

     

    طنزانه
    طنزگويه هاي اجتماعی «روزانه»

    نسخه داروخانه

    يه خانومي وارد داروخانه ميشه و به دكتر داروساز ميگه كه به سيانور احتياج داره!
    داروسازه ميگه واسه چي سيانور مي‌‌خواي؟
    خانومه توضيح ميده كه لازمه شوهرش را مسموم كنه.
    چشم‌هاي داروسازه چهارتا ميشه و ميگه: خدا رحم كنه، خانوم من نمي‌تونم به شما سيانور بدم كه بريد و شوهرتان را بكُشيد! اين بر خلاف قوانينه! من مجوز كارم را از دست خواهم داد... هردوي ما را زنداني خواهند كرد و ديگه بدتر از اين نمي شه! نه خانوم، نـــه! شما حق نداريد سيانور داشته باشيد و حداقل من به شما سيانور نخواهم داد.
    بعد از اين حرف خانومه دستش رو ميبره داخل كيفش و از اون يه عكس مياره بيرون؛ عكسي كه در اون شوهرش و زن داروسازه توي يه رستوران داشتند شام مي‌خوردند.
    داروسازه به عكسه نگاه مي كنه و ميگه: خُب، حالا... چرا به من نگفته بوديد كه نسخه داريد؟

    نتيجه‌ي اخلاقي: وقتي به داروخانه مي‌رويد، اول نسخه‌ي خود را نشان بدهيد!

     

     

     

     

     

     

     

     

    مسائل زندگي
    کار، مُد، سلامتی، رموز موفقیت و ...

    مردمان

    سونا و فوايد آن

    مخاستگاه و زادگاه سونا كشور فنلاند ميباشد. قدمت سونا در اين كشور به 1000 سال پيش باز ميگردد. سونا در كشور فنلاند يك آيين كهن و مقدس محسوب ميگردد. سونا هويت يك فنلاندي است. به چند مورد از ويژگيهاي اين آيين در نزد مردم فنلاند توجه كنيد:

    * حـتــي جلسات كاري نيز ممكن است در فنلاند در سونا برگزار گردد.

    * شـمـار سـونــاها در كشور فنلاند از تعداد خودروهاي اين كـشــور افزونتر است. به ازاي هر 4 فنلاندي يك سونا وجوددارد.

    * در نزد مردم فنلاند سونا به قداست كليسا بوده و درطي اقـامتشان در سونا طوري رفتار ميكنند كه گويي در كليسا حضور دارند.

    * در فصل زمستان فنـلانـدي هـا عــادت دارند پس از سونا گرفتن در درياچه و يا بركه بسيار سـرد و يــــخ زده آب تن كنند و يا روي برف غلت بزنند.


    انواع سونا:

    1- سوناي خشك: ميـزان رطـوبـت در ايـن ســونا 5 تا 10 درصد و درجه حرارت 90 تا 100 درجه سانتي گراد ميباشد.

    2- سوناي مرطوب: ميـزان رطوبت در اين سونا 15 تا 30 درصد و درجه حرارت 75 تا 85 درجه سانتي گراد ميباشد.

    3- سوناي بخار: مـيـزان رطـوبـت در ايــن ســونا 40 تا 65 درصد و درجه حرارت 45 تا 65 درجه سانتي گراد ميباشد.

    4- حمام بخار: مـيــزان رطوبت در اين سونا 100 در صد و درجه حرارت 40 تا 45 درجه سانتي گراد ميباشد.

    5- سوناي مادون قرمز: در اين سونا بر خلاف ديگر سوناها از حرارت دهنده مادون قرمز استفاده ميگردد. ( در سونا هـاي سنـتي از كوره هاي با منبع انرژي گاز، الكتريسيته و يا چوب استفاده ميگردد). در سوناي مادون قرمز و يا اينفرا رد(INFRARED) فضــاي اتـاق گـرم نميـگردد بلكه بدن افراد داخـل سـونا مستـقـيـما" تـوسط پرتوهاي مادون قرمز گرم ميگردد.

    6- سوناي گياهان معطر: نوعي از سوناي بخار است كه در آن اسانس گياهان معطري همچون اوكاليپتوس، نعناع، دارچين، ليمو. كاج بروي سنگهاي هيتر سونا پاشيده ميگردد تا عطر آنها در فضا پخش گردد. رايحه اينگونه گياهان بسيار نشاط آور و شفا بخش است.

    در يك سوناي مدرن ميتوان اقلام زير را مشاهده كرد:
    ساعت شني- هيتر - لامپ روشنايي - سطل آب - حوله - رطوبت سنج - دماسنج-ملاقه ويژه سونا - اسانس گياهان معطر - زير پايي.
    سونا ها در انواع انفرادي، عمومي و قابل حمل ساخته ميگردند.


    چگونه از سونا استفاده كنيم

    1- پيش از ورود به اتاق سونا جواهر آلات، ساعت، عينك و لنزهاي طبي خود را از خود جدا كنيد.

    2- قبل از آنكه وارد سونا گرديد بهداشت فردي را رعايت كنيد. دوش بگيريد و خود را با صابون بشوييد.

    3- به محض ورود به سونا براي آنكه بدنتان به گرما عادت كند ابتدا روي زمين و يا نيمكت پايين بنشينيد. سپس به نيمكت فوقاني سونا برويد. البته ميتوانيد زير خود يك حوله كوچك نيز بيندازيد .

    4-چند دقيقه به همين صورت در سونا بنشينيد تا گرما به بدن شما نفوذ كرده و روزنه هاي پوست شما باز گردند.

    5-سپس از سونا خارج گشته و مجددا دوش بگيريد و خود را با صابون بشوييد.

    6- اكنون به داخل حوضچه آب سرد برويد. البته تمام بدن خود را همزمان داخل آن كنيد تا خون در سرتاسر بدنتان بطور يكنواخت تغيير دما دهد.

    7-سپس به مدت 10 دقيقه استراحت كنيد.

    8- شما مجاز هستيد اين چرخه را (گرم شدن- سرد شدن - استراحت) را در هر جلسه 3 تا 4 بار تكرار كنيد.

    9-در پايان نيز پيش از آنكه لباسهاي خود را به تن كنيد، صبر كنيد تا حرارت بدن و ضربان قلبتان كاملا به حالت طبيعي خود باز گردد.

    10-درون سونا ميتوانيد حركات كششي ملايم و كوتاهي نيز انجام دهيد.


    نكته:

    1- حتي در سوناي خشك نيز بايد رطوبت در فضاي سونا وجود داشته باشد و گر نه به ريه ها، پوست و چشمهاي شما آسيب وارد مي آيد.

    2- در سونا با ريختن آب بروي سنگهاي هيتر ميتواند ميزان رطوبت اتاقك سونا را تنظيم كنيد. همچنين با اين كار يك افزايش حرارت موقتي را ايجاد خواهيد كرد.

    3-در سونا نيمكتهاي رديف اول گرماي كمتري نسبت به نيمكتهاي فوقاني دارند چراكه گرما بسمت بالا حركت ميكند.

    4-در هر بار بيش از 15 تا 20 دقيقه در سونا باقي نمانيد.

    5- به هيچ عنوان قبل و بعد از سونا از مشروبات الكلي، قهوه و نوشابه هاي گازدار استفاده نكنيد.

    6-دو ساعت فاصله زماني بين غذا خوردن و سونا رفتن ضروري مي باشد. هيچگاه با شكم خيلي پر و يا خالي به سونا نرويد.

    7-در هفته بيش از 2 بار به سونا نرويد.

    8- سونا سبب كاهش آب و الكتروليتهاي بدن ميشود. در هر جلسه سوناي 20 دقيقه اي بدن يك ليتر آب از دست ميدهد. بنابراين پس از سونا آب و يا يك آبميوه خنك بنوشيد تا آب از دست رفته بدنتان جبران گردد.

    9-افرادي كه سابقه فشار خون بالا و يا دچار هرگونه بيماري قلبي-عروقي ميباشند نبايد بلافاصله پس از سونا دوش آب سرد بگيرند و يا داخل حوضچه آب سرد بروند.

    10-سونا بطور موقت با دفع مايعات وزن بدن را كاهش ميدهد. اما وزن بدن پس از مصرف آب و نوشيدنيهاي ديگر بسرعت به حالت اوليه خود باز مي گردد.


    چه كساني نبايد به سونا بروند؟

    1-افرادي كه دچار مشكلات قلبي و تصلب شرايين بوده و يا از ناراحتي هاي ريوي رنج ميبرند مي بايست پيش از رفتن به سونا با پزشك خود مشورت كنند.

    2-كودكان زير 4 سال از آنجايي كه سيستم لنفاوي بدنشان بطور كامل رشد و تكامل نيافته نبايد به سونا بروند.


    فوايد سونا براي سلامتي

    1- پس از 10 تا 15 دقيقه ورود به سونا ضربان قلب 30 درصد افزايش يافته و برونده قلب 2 برابر ميشود. جريان خون عمقي كاهش يافته و جريان خون سطحي افزايش مييابد. فشار خون نيز كاهش مي يابد. حرارت پوست تا 10 درجه و حرارت داخلي بدن تا 3 درجه ميتوانند افزايش پيدا كنند. عروق سطحي پوست منبسط ميگردد.

    2-موجب انبساط خاطر گرديده و آرامش بخش است.

    3-با اتساع عروق خوني و افزايش گردش خون درد را تسكين ميدهد.

    4- سوناي بخار بهترين درمان براي مشكلات تنفسي از قبيل: برونشيت، لارنژيت، سينوزيت و تنگي نفس ميباشد.

    5-بهبود جريان خون و تقويت سيستم قلبي-عروقي.

    6-افزايش انعطاف پذيري مفاصل و عروق خوني بدن.

    7-ميتواند فشار خون بالا را درمان كند.

    8-تسكين تنش و استرس-و خستگي جسمي و روحي.

    9- تمدد اعصاب - شل كردن عضلات - رفع گرفتگي عضلات.

    10- پوست بدن را لطيف تر، شاداب تر و روشن تر ميسازد. پاك سازي سطح پوست از سلولهاي مرده.

    11-تسكين درد مفاصل در آرتروز و ديگر بيماريهاي التهابي.

    12-افزايش اكسيژن رساني به سلولهاي بدن.

    13- كاهش و التيام آكنه، اگزما و زخمهاي پوستي (البته زخمهاي خشك و بسته)

    14- افزايش سوخت و ساز بدن. هر جلسه 30 دقيقه اي سونا باعث سوختن 300 تا 500 كالري ميگردد. بنابراين سونا سبب ميگردد تا بدن كالري بيشتري بسوزاند.

    15-تنظيم و كنترل وزن فعلي.

    16-بهبود كيفيت خواب.

    17-باز شدن راههاي تنفسي.

    18-تعريق يكي از مكانيسمهايي ست كه بدن توسط آن سموم و مواد زائد را از بدن دفع ميكند. تعريق در سونا سبب دفع سموم: سديم، الكل، نيكوتين، كلسترول، فلزات سنگين (كادميوم، سرب، جيوه، روي ...)، اوره و اسيد لاكتيك ميگردد. در واقع سونا يك شيوه سمزدايي بسيار كارآمد است.

    19-با القاي حالت تب مصنوعي سيستم ايمني بدن را تقويت كرده و مقاومت بدن را در برابر هجوم ويروسها و باكتريها افزايش ميدهد.

    20-بسيار لذت بخش است .

     

     

     

     

     

     

     

    کتاب روزانه

    seringa80@yahoo.com 

    پنج نفري كه در بهشت ملاقات
    مي كنيد

    نوشته ميچ آلبوم
    موضوع بسيار جالب كتاب، داستاني است كه با «پايان» شروع مي شود. داستاني است درمورد مردي به نام ادي و عجيب هم نيست كه از پايان آغاز مي شود؛ چون «همه ي پايان ها آغاز هم هستند، فقط ما در آن لحظه اين را نمي دانيم.» اين جمله، دليلي است كه خود نويسنده در همان آغاز قصه مي آورد. ادي از كهنه سربازهاي بازنشسته است كه احساس مي كند در دنياي پوچ و بي معناي تعمير وسايل بازي در پاركي تفريحي، كنار دريا محبوس افتاده. پارك در طول سال ها چهره عوض كرده و وسايل قديميش را با وسايل پيشرفته جاي گزين كرده؛ ادي هم مثل پارك تغيير كرده است: از جوانكي خوش بين به پيرمردي تلخ نگر و بدعنق. روزگارش را هم به كار تكراري و تنهايي و حسرت مي گذراند. ادي در هشتاد و سومين روز تولدش سعي مي كند جان دختربچه اي را نجات بدهد، اما جان خودش را در اين راه از دست مي دهد. چشم كه باز مي كند خود را در بهشت مي بيند و پنج نفر در انتظار او هستند تا ارزش و معناي حقيقي زندگي او را به خودش نشان بدهند. اين شخصيت هايي كه همه شان براي ادي غيرمترقبه و پيش بيني ناپذير هستند، يك به يك، ياد او مي آورند كه قصه ي زندگي همه ي ما مشترك است و ولو ذره اي به ظاهر ناچيز ايثار و وفا و عشق، آن قدر ارزش و زيبايي دارد كه حتا در تصور ما نمي گنجد. ادي در زندگي اخروي چشم باز مي كند و درمي يابد بهشت، همان باغ عدن سرسبز نيست؛ بلكه جايي است كه پنج نفر از ساكنانش بايد زندگي دنيويش را به او «توضيح» بدهند. و اين پنج نفر كساني هستند كه به ايشان مهر ورزيده و يا غريبه ها، اما همه شان مسير زندگي او را به نحوي تغيير داده اند. پنج نفر ادي، يكي به يك ، پيوندهاي ناديدني زندگي دنيويش را به او نشان مي دهند. داستان كه به فرجام خود نزديك مي شود، ادي نوميدانه در آخرين عمل زندگيش، به دنيال رستگاري مي گردد: آيا كارش موفقيتي قهرمانانه بوده يا شكستي مفتضحانه؟ جواب اين سوال، كه از جايي بس غريب و دور از ذهن مي آيد، به اندازه ي لمحه اي ديدن بهشت، الهام بخش است.
    میچ البوم داستانی بدیع و خارق العاده آفریده است که تصور شما را درباره زندگی پس از مرگ،و معنای زندگی هر انسان بر روی زمین زیرو رو می کند.
     

     

     

     

     

     

     

    ستون آزاد

    عوامل پيروزى حضرت مهدى(عج)


    در ضمن بررسى ويژگيهاى حكومت جهانى آن حضرت، اين سؤال مطرح است كه با وجود جهانخواران تا دندان مسلح و ارتشهاى عظيم و منظم و پيچيده و سلاحهاى فوق مدرن الكترونيكى و تكنيك برتر ابرقدرتها و سلاحهاى هسته اى و طرحهاى جنگ ستارگان و ... پيروزى جهانى براى امام زمان ، عليه السلام، چگونه ميسر است؟

    اصولا چون چنين پيروزى عظيمى، اگر محال نباشد، ممكن و آسان هم نيست بايد ديد زمينه و عوامل چنين پيروزيى چيست و راه آن كدام است؟ در اين بحث به عوامل پيروزى آن حضرت در اين قيام جهانى و فتح نهايى عالم توسط ايشان مى پردازيم و با توجه به روايات و احاديث رسيده اين عوامل را بررسى مى كنيم.
    در ضمن بررسى ويژگيهاى ياران حضرت مهدى ،عليه السلام، و خصوصيات لشكريانش به اين نكته برمى خوريم كه آنان «منصور بالرعب » هستند.
    منصور بالرعب بودن، يعنى آنكه پيروزى آن حضرت ظاهرا در سايه رعب و وحشتى است كه در دل دشمنان، از او و لشكريانش ايجاد مى شود و آنها از قدرت و پيروزيهاى او به قدرى به هراس مى افتند كه توان استقامت خويش را از دست مى دهند يا تسليم مى شوند و يا سلاحها را بر زمين مى گذارند و فرار مى كنند و اين خود زمينه پيروزى و فتح بدون درگيرى و خونريزى و جنگ را براى آن حضرت فراهم مى سازد.
    دشمنان آن حضرت از ترس برخورد نظامى و درگيرى با امام، سلاحهاى خود را بر زمين مى گذارند يا با بلندكردن پرچم سفيد، تسليم مى شوند و يا از پيشاپيش لشگر او مى گريزند.
    در تاريخ از اينگونه پيروزيها ديده شده كه سپاهى با مشاهده قدرت طرف مقابل متزلزل و مرعوب مى شدند و سرانجام قبل از رسيدن لشگر، خود را تسليم مى كردند.
    پيامبر اسلام،صلى الله عليه وآله، طبق شواهد تاريخى و آيات قرآن از اين موهبت برخوردار بوده و درمواردى صلابت و ابهت آن حضرت و تصميم و اراده شكست ناپذير او دلهاى دشمنان را به لرزه افكنده و آنان را پريشان ساخته است و پيش از درگيرى و يا به مجرد رويارويى ، شكست خورده و پا به فرار نهاده يا تسليم شده اند.
    پيامبر اسلام در «غزوه بدر» با اقليتى غير مجهز و بسيار كم در برابر سپاهى مجهز و چندين برابر، نه تنها ايستاد، بلكه به پيروزى جالبى هم رسيد و اين خود از مواردى است كه دشمن با رعبى كه در دلش از پيامبر اسلام توسط خداوند مى افتد و با دادن بيش از هفتادكشته و مجروح و به جا نهادن اسيران زياد، پا به فرار مى گذارد. ابوسفيان مى گويد به محض رساندن كاروان به مكه بسرعت به بدر مراجعه كردم ، لشكر در حال فرار بود و به هر كس مى گفتم: بايست! مى گفت: على ،عليه السلام، سوار بر اسب مرا تعقيب مى كند.
    در جنگ خندق پس از محاصره مدينه توسط نيروهاى قريش و احزاب و عبور «عمروبن عبدود» و همراهان او از خندق و رجزخوانى عمرو، اضطراب و دلهره اى بين مسلمين رخ داده بود كه به تعبير قرآن «و زلزلوا زلزالا شديدا» (1) و فرياد «متى نصرالله » سر مى دادند.
    آنگاه كه حضرت على ،عليه السلام، عمرو را با يك ضربت از پا درآورد و پيامبر ،صلى الله عليه وآله،فرمود: «ضربة على يوم الخندق افضل من عبادة الثقلين » ترس و رعب عجيبى در دل دشمن افتاد و شبانه فرار كردند.
    و نيز در جنگ با يهود بنى نظير و بنى قريظه، ترس و نگرانى به حدى بود كه به تعبير قرآن:
    «وقذف فى قلوبهم الرعب يخربون بيوتهم بايديهم و ايدى المؤمنين » (2)
    و در دلشان (از سپاه اسلام) ترس افكند تا به دست خود و به دست مؤمنان خانه هاشان را ويران كردند.
    و يا در فتح مكه زمينه چنان فراهم مى شود و به گونه اى مرعوب مى گردند كه جرات هر گونه مقاومت و رويارويى از لشكر جرار قريش و ابوسفيان سلب مى گردد و همه طوعا و كرها تسليم مى شوند و شعار «لااله الاالله وحده وحده وحده انجز وعده و نصر عبده و اعز جنده و هزم الاحزاب وحده » تحقق مى يابد.
    باز درانقلاب اسلامى ، ديديم كه دشمن با همه قوا و توان وسلاحهاى مدرن، چگونه صحنه را خالى مى كرد، مخصوصادرآخرين روزهاى پيروزى انقلاب اسلامى شاهد بوديم كه در پى فرمان حضرت امام، قدس سره، و ريختن همه مردم به خيابانها با فرمان رهبرانقلاب، چگونه نيرومندترين ارتش خاورميانه عملا جا خالى كرد و نيروهاى انقلاب پيروز شدند.
    در جنگ تحميلى هم نمونه هايى از اين پيروزيها را در فتح خرمشهر و آبادان و فتح المبين ديديم كه نيروى مجهز و برتر مهاجمان، با روحيه متزلزل در اثر ترس و وحشت شعار الله اكبر چگونه شكست خورد و تسليم شد.
    اينها نمونه كوچكى است از پيروزى كه در سايه ترس و رعب در دل دشمن به وجود مى آيد.
    پس بسيار روشن است كه يكى از عوامل عمده پيروزى ارتش امام زمان ،عليه السلام، همان رعب است كه از آوازه حضرت و تاييد ونصرت او از طرف خدا در دل دشمنان خدا و امام زمان ،عليه السلام، مى افتد و اين حقيقت در لابلاى آيات و روايات مشهود است.
    اينك آياتى كه دلالت بر اينگونه پيروزيها دارد و مى رساند كه پيامبر، صلى الله عليه وآله،در مواردى ، منصور بالرعب بوده است از نظر شما مى گذرانيم:
    1. «سنلقى فى قلوب الذين كفرواالرعب بما اشركوا بالله » (3)
    بزودى در دلهاى كفار رعب و هراس مى افكنيم به خاطر آنكه شرك براى خدا قائل شدند.
    2.«سالقى فى قلوب الذين كفروا الرعب فاضربوا فوق الاعناق » (4)
    بزودى در دلهاى كافران وحشت و ترس مى افكنيم ، پس ضربه ها را بر بالاى گردنها (يعنى مغزشان) فرود آوريد. اين در رابطه با رعبى است كه در دل كفار قريش در جنگ بدر افتاد و سبب پيروزى مسلمانان بر آنها شد.
    3. «و قذف فى قلوبهم الرعب فريقا تقتلون و تاسرون فريقا» (5)
    در دل يهوديان رعب و وحشت افتاد كه سبب فروآمدن از دژهايشان شد و شما گروهى را كشتيد و گروه ديگرى را به اسارت گرفتيد.
    4. «فاتاهم الله من حيث لم يحتسبوا و قذف فى قلوبهم الرعب » (6) پس قدرت خداوند از جايى كه گمان نمى بردند، آمد و رعب وحشتى در دل آنان افتاد.
    در بسيارى از روايات ما همين صفت و ويژگى پيامبر،صلى الله عليه وآله،براى حضرت مهدى ، عليه السلام،نقل شده است، علاوه بر رواياتى كه قبلا اشاره شد به اينكه رعب پيشاپيش لشكر امام زمان از هر طرف مى رود يعنى از فاصله دور دشمن او مرعوب مى گردد و فرار مى كند يا تسليم مى شود .
    امام باقر ،عليه السلام، مى فرمايد: «همه سنن انبيا در امام زمان جمع است (كه بعدا در اين زمينه بحث خواهيم كرد) ولى از سنتهاى جدش مصطفى،صلى الله عليه وآله، قيام به شمشير و منصور بالرعب است.
    «و اما شبهة من جده المصطفى محمد،صلى الله عليه وآله، فخروجه بالسيف و قتله اعداءالله و اعداءرسوله و الجبارين و الطواغيت و انه ينتصر بالسيف و الرعب و انه لا ترد له راية ...» (7)
    از سنتهاى جدش قيام امام زمان با شمشير و قيام مسلحانه است و نابودى دشمنان خدا و رسول خدا و ستمگران و طاغوتها است و منصور به رعب و تسليم همه پرچمها در برابر اوست.
    امام محمدباقر،عليه السلام،نيز مى فرمايد:
    «القائم،عليه السلام،منا منصور بالرعب، مويد بالنصر تطوى له الارض و تظهر له الكنوز و يبلغ سلطانه المشرق و المغرب » (8)
    قائم ،عليه السلام، ما يارى شده به رعب است و تاييدشده با پيروزى است. تمام زمين به تصرف او درمى آيد و گنجهاى زمين براى او ظاهر مى شود و سلطه او بر شرق و غرب مى رسد.
    امام صادق ،عليه السلام، مى فرمود:
    «ان القائم منامنصوربالرعب مويد بالنصر تطوى له الارض و تظهر له الكنوز و يبلغ سلطانه المشرق و المغرب و يظهرالله به دينه ولوكره المشركون » (9)
    4. در ذيل تفسير آيه «اتى امرالله فلاتستعجلوه » مى فرمايد: (10)
    «هو امرنا امرالله تعالى عزوجل ان لانستعجل به حتى و يويده بثلاثة اجناد الملائكه المؤمنين والرعب » (11)
    او همواره با سه گروه سپاه تاييد مى شود. سپاه فرشتگان ، سپاه مؤمنان مخلص و سپاه رعب و ترس.
    هشام بن سالم از امام صادق ، عليه السلام، نقل مى كند:
    «... فلا يبقى بين الخافقين الا خافه » (12)
    در ميان شرق و غرب كسى نمى ماند مگر اينكه از او مى هراسد.
    ابى بصير از امام صادق ، عليه السلام، نقل مى كند كه آن حضرت درباره نشر و گسترش پرچم حضرت مهدى،عليه السلام، پس از نقل مطالبى مى فرمايد:
    «و يسيرالرعب قدامها شهرا وراءها شهرا و عن يمينها شهرا و عن يسارها شهرا، ثم قال يا ابامحمد، انه يخرج موتورا غضبان اسفا لغضب الله على هذاالخلق ». (13)
    با توجه به معناى لغوى رعب كه همان خوف و در واقع ترس شديدى است كه كتمان آن ممكن نيست، روشن مى شود منصور به رعب بودن آن حضرت ممكن است به اين معانى باشد:
    1. مردم مخالف و دشمنان ، روحيه خود را ببازند و جرات مقاومت در برابر او نكنند و از ترس لشكر مقاوم و غيرقابل نفوذ و شكست ناپذير آن حضرت ، تسليم شوند.
    2.آوازه آن حضرت و لشكرش چنان رعب آور است كه شهرهاى دور دست كه با لشكر امام به مسافت يك ماه راه رفتن، فاصله دارند، از هر طرف بدون درگيرى و رويارويى و مقاومت تسليم مى گردند، چنانچه حديث ابى بصير گوياى آن است.
    3. تمام دشمنان آن حضرت در خوف شديد به سر مى برند و اين ترس خودمقدمه پيروزى امام و شكست دشمنان امام است.
    اين رعب و ترس از چند جهت ممكن است رخ دهد:
    الف) از نظر اعجاز و قدرت خداوند كه هراس و رعب در دلهاى دشمنان امام و ابرقدرتها بيفكند و قدرت اراده و تصميم به مقاومت را از آنان سلب نمايد، نتيجه اينكه زودتر تسليم گردند. گويى چنان از خود بى خود شوند و دست و پاى خود را گم كنند كه توان حركت نيابند همانند بره در برابر شير و ...!
    ب) آوازه پيروزى سريع حضرت و شيوع فتح و نصرت او در سراسر بلاد و ويژگى ياران او و لشگريانش كه مقاوم و شكست ناپذيرند، سبب اين خوف و رعب گردد.
    ج) انتشار حركت و قيام امام و آمادگى باطنى مردم ممكن است، سبب پيوستن مردم به امام شود و در تمامى كشورها نيروها و مردم خواستار همكارى با امام زمان گردند و در نتيجه شورشها و قيامهاى داخلى رخ دهد و موجب انشعاب حكومتها وتقسيم و تجزيه آنان گردد و عملا ايجاد ترس و وحشت و رعب در دلهاى حاكمان و طاغوت و قدرتها شود.
    د) امام زمان با احاطه اى كه بر اسرار غيب دارد ممكن است راز و رمز آنان را قبلا كشف و خنثى كند و منابع و ذخاير اسلحه و نيروهاى انسانى آنان را نيز شناسايى كند و نقاط ضعف و آسيب پذيرى آنان را بداند و با يك اقدام سريع همه را وادار به تسليم سازد و نيز كافى است كه اين كار را با چند دولت مقتدر انجام دهد تا بقيه حساب خويش را بدانند ...!!

    --------------------------
    پى نوشتها:
    1. سوره احزاب (33)، آيه 11
    2.سوره حشر (59)، آيه 2
    3. سوره آل عمران (3)، آيه 151
    4. سوره انفال (8)، آيه 12
    5. سوره احزاب (33)، آيه 23
    6. سوره حشر (59)، آيه 2
    7. مجلسى،محمدباقر، بحارالانوار، ج 51، ص 217، ح 6.
    8. كشف الغمه، ج 3، ص 324;المحجه البيضاء، ج 3، ص 341; يوم الخلاص، ص 300; منتخب الاثر، ص 292و482; مجلسى، محمدباقر، همان، ج 52، ص 190، نورالابصار، ص 171; اعلام الورى، ص 433، اسعاف الراغبين، ص 152; ينابيع المودة، ج 3، ص 136.
    9. مجلسى، محمدباقر، همان، ص 191، ح 24.
    10. سوره نحل (16)، آيه 1.
    11. نعمانى، كتاب الغيبة، ص 128; مابعد الظهور، ص 535; ر.ك: امام مهدى من المهد الى الظهور.
    12. نعمانى، همان، ص 122.
    13. مجلسى، محمدباقر، همان، ص 360، ح 129.

     

     

     

     

     

     

     

    تبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 

    با سلام
    از اين به بعد در نظر داريم يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه گردد امیدوارم از این ایده استقبال گردد.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر
     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان

    Text Link Ads