Text Link Ads

 

 

 

718

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 718 :: شنبه 15 ارديبهشت 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي چند بخش جديد روزانه

عليک سلام
از امروز چند بخش جديد به روزانه اضافه شده که در اينجا مي خوام به معرفي اين بخشها بپردازم. و اما قبلش يه مقدمه کوتاه:
از اولين روزهايي که روزانه داره منتشر ميشه تا به حالا، هميشه سعي کرده ام به مرور تغييراتي را در روزانه اعمال کنم تا هر چه بيشتر بتواند مورد پسند مخاطب قرار گيرد و نيز بتواند نيازهاي مخطبان را که از طيفهاي مختلفي هم هستند برطرف کند.
و اما از پائيز سال گذشته بعد از مشورت با تعداد نسبتا زيادي از مخاطبان روزانه، تصميم به ايجاد تغييرات گسترده در روزانه گرفتم، البته نه يکدفعه و آني، بلکه به مرور و قدم به قدم که در اين راستا در طول ماههاي گذشته بخشهاي مختلفي به مجله اضافه شدند. با آغاز سال جديد هم بيشتر توان خود را روي بخش دانلود گذاشتم و يک تحول اساسي در اين بخش بوجود آوردم. و اما در ادامه اون تغييرات از امروز چند بخش جديد به روزانه اضافه ميشه که در زير به معرفي اجمالي آنها پرداخته ام:

  1. اطلاعات روزانه: در اين ستون جديد مي توانيد هر روز از وضعيت آب و هوايي چند شهر مهم کشور و جهان، آخرين نرخ ارز، طلا و سکه و همچنين از اوقات شرعي اون روز اطلاع کسب کنيد.
  2. تکنولوژي روزانه: اين ستون مکانی برای معرفی Gadget های جدید است. در اين بخش هر روز با آخرین ابزار های جدید تکنولوژی که به زندگی روزانه ما وارد میشوند آشنا خواهید شد. (Gadget به وسایل کوچک مکانیکی و یا الکترونیکی گفته میشود که اغلب اندازه ای کوچک دارند و دارای کاربرد زیاد و خاص در زندگی هستند. به عبارت دیگر وسایلی که برای انجام کارها مفید و پرکاربرد هستند را Gadget می نامند.)
  3. کتاب روزانه: قسمت «کتاب روزانه» براي خودش ماجرايي داره! تا حالا دو سه نفر از دوستان اعلام آمادگي کرده اند که مسئوليت بخش «کتاب روزانه» را به عهده بگيرند، اما بعد از گذشت يکي دو ماه هر کدام بنا به دلايلي نتوانسته اند ادامه دهند. از امروز مجددا اين بخش مهم در روزانه ايجاد مي گردد، البته با اين تفاوت که اينبار مسئوليت اين بخش مثل خيلي از ديگر قسمتهاي مجله به عهده خودم خواهد بود تا مشکلات پيشين تکرار نشه.
  4. دانلود انيميشن: در قسمت «دنياي هنر و تصوير» از امروز يک زيرمجموعه جديد اضافه شده با نام «دانلود انيميشن» که از اين پس هر روز در اين بخش يک کارتون (انيميشن) براي دانلود خواهم گذاشت.

خب اين بود چهار قسمت جديد که از امروز به روزانه اضافه شدند. راستي تا يادم نرفته  دو نکته ديگر را هم در مورد روزانه بگم. اولا اينکه از امروز تغييرات جزئي در عناوين ستونهاي سمت چپ مجله ايجاد شده. نکته دوم اينکه ستون «کشکول ممتاز» که از ماهها پيش در روزانه نوشته مي شد و منبع آن کتاب «گنجينه جواهر يا كشكول ممتاز» (نوشته مرتضى احمديان) بود از امروز ديگر در روزانه نخواهد بود. علتش هم اينه که مطالبي که براي اين بخش پيش بيني شده بود به اتمام رسيده.
مثل هميشه منتظر انتقادات، پيشنهادات و راهکارهاي شما عزيزان براي بهبود مجله خودتان «روزانه» هستم (mobin_s2004@yahoo.com)

باقي بقايتان!
 

دانلود مجلات و کتب خارجي


Jane's Defence Weekly
هفته دوم ماه مي

جديدترين شماره از هفته نامه نظامي
 Jane's Defence Weekly

تاریخ انتشار: هفته دوم مي 2007
تعداد صفحات مجله: 60
حجم فایل: 5 مگابايت
رمز فايل: www.mobin-group.com

برای دانلود مستقيم فايل اینجا را کلیک کنید


 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (717) اينجا را کليک کنيد

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • معرفي چند بخش جديد روزانه
  • جديدترين شماره از هفته نامه نظامي Jane's Defence Weekly
  • هتاک را محاکمه کنيد
  • موجودات عجیب اعماق دریاها
  • معرفي و دانلود فيلم : نفرین گل طلایی
  • دانلود انيميشن : Stitch! The Movie
  • آلبوم جدید و زیبای دني به نام همينه که هست
  • آهنگ زيباي اصالت باصداي مهرداد زارعي
  • روتوش و زیباسازی تصاویر صورت تنها با چند کلیک ساده توسط نرم افزار قدرتمند  FaceFilter Studio 2.0
  • Clothing Size Converter
  • جام جهاني کليک
  • دو خبر از راديو اسرائيل
  • قوانين مردونه
  • نگاهي گذرا به فلسفه حجاب
  • فن‌آوری‌های مدرن و تقلب در مدارس
  • صفحه کلید لمسی
  • بازخوانی نهضت ملی ایران
  • 3 تمرين ورزشي براي داشتن كمر و قفسه سينه زيبا
  • 51 اطلاعات از نمونه های شگفتیهای جهان
  • آمريكا چگونه جهان را شنود مي‏كند؟
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

هتاک را محاکمه کنيد
موجودات عجیب اعماق دریاها
نقشه جهان از لحاظ جنایت های انجام شد با اسلحه

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

متكي با رايس سر يك ميز شام ننشست

گزارش‌هاي رسانه‌اي از خروج وزير امور خارجه كشورمان از ضيافت شام در شرم‌الشيخ مصر كه در آن "كاندوليزا رايس" همتاي آمريكايي وي نيز حضور داشت حكايت دارند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه از شرم‌الشيخ، يكي از مقامات آمريكايي با اعلام اين خبر گفت كه متكي نامناسب بودن پوشش يكي از خانم‌هاي ويولونيست‌ حاضر در محل صرف شام را علت خروجش اعلام كرده است.
اما برخي از مقامات نيز اعلام كرده‌اند اين اتفاق كه پنجشنبه شب پيش آمد ممكن است بيشتر بخاطر اين امر بوده باشد كه متكي در كمال حيرت متوجه شد صندلي صرف شام وي دقيقاً در مقابل صندلي كاندوليزا رايس است.
به ادعاي"شون مك‌كورمك" سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا «من مطمئن نيستم آقاي متكي از كدام يك از اين خانم‌ها ترسيد. خانمي كه لباس قرمز پوشيده بود يا خانم وزير.»
مقامات كشورمان تاكنون درباره اين خبر واكنش نشان نداده‌‌اند.
ضيافت شام به ميزباني "احمد ابوالغيط" وزير امور خارجه مصر برگزار شد كه كشورش ميزبان كنفرانس بين‌المللي درباره عراق است و در آن وزراء و ديپلمات‌هاي حدود 50 كشور دنيا شركت دارند.
پيش از اين در خبرها آمده بود كه رايس و متكي در ضيافت ناهار روز گذشته بطور مختصر با هم گفت‌وگو كردند.
حضور دو مقام ارشد دستگاه سياست خارجي ايران و آمريكا در مصر باعث شده تا گمانه‌زني‌ها درباره ديدار احتمالي آنها شدت يابد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

نفرین گل طلایی

Curse of the Golden Flower / Man cheng jin dai huang jin jia

کارگردان: ژانگ ییمو. فیلمنامه: ژانگ ییمو بر اساس نمایشنامه ای از چائو یو. موسیقی: شیگرو ئومه بایاشی. مدیر فیلمبرداری: ژیائودینگ ژائو. طراح صحنه: تینگ ژیائو هیو. بازیگران: چاو یو نفت[امپراطور پینگ]، گونگ لی[امپراتریس فونیکس]، چوئو جای[شاهزاده جای]، لیو ین[ولعیهد وان]، نی داهونگ[پزشک سلطنتی جیانگ]، جین جونجی[شاهزاده یو]، لی مان[جیانگ چان]، چن جین[بانو جیانگ]. ١١٤ دقیقه. محصول ٢٠٠٦ هنگ کنگ، چین. نام دیگر: Autumn Remembrance،The City of Golden Armor. نامزد اسکار بهترنی طراحی لباس، برنده جایزه بهترین طراحی لباس از اتحادیه طراحان لباس، نامزد جایزه ساترن برای بهترین طراحی لباس از آکادمی فیلم های فانتزی-علمی تخیلی و ترسناک، نامزد ١٤ جایزه از مراسم فیلم هنگ کنگ، نامزد بهترین فیلم از ایمیج آوارد، نامزد ریل طلایی برای بهترین تدوین صدا از انجمن تدوینگران صدای آمریکا، نامزد جایزه بهترین فیلمبرداری و بهترین طراحی لباس از مراسم ساتلایت.
قرن دهم میلادی، چین. آخرین روزهای حکومت خاندان تانگ...امپراطور پینگ به همراه پسر دومش جای برای حضور در جشن گل به دربار بازمی گردد. ملکه بیمار است، او قبلاً با پسر خوانده اش وان که مقام ولیعهدی را دارد، رابطه ای ممنوعی را تجربه کرده است. وان که اینک رابطه ای عاشقانه با جیانگ چان دختر پزشک دربار دارد، نقشه کشیده تا به همراه وی از دربار فرار کند. شاهزاده جای نگران سلامتی ملکه است و زیر نفوذ او بزرگ شده است. امپراطور که بوی خطر را در دربار خود حس کرده، تنها شاهد واقعی توطئه ها، یعنی خانواده پزشک دربار را از قصر دور می کند. اما در راه جیانگ چان و مادرش با کسانی که قصد جان شان را کرده اند، روبرو شده و ناچار به قصر بازمی گردند. اما در بازگشت وقایع غیر منتظره و تلخی انتظارشان را می کشد...

چرا باید دید؟
سال های پایانی حکومت خاندان تانگ، دورانی پر از آشوب های تلخ سیاسی و اجتماعی بود. این حوادث به دربار نیز راه یافته و در میان سه پسر امپراطور که هر کدام از زنی متفاوت به دنیا آمده بودند نیز آتش اختلافات را شعله ور کرده بود. حضور ملکه زیبا و جوان این نیز آتش را تندتر ساخته و این دایره فریب و ریا در شب جشنواره گل ها موسوم به چونگ یانگ با حمله هزاران جنگجوی ملبس به زره های طلایی به شکلی خونین کامل شده بود.
هزار سال بعد از این وقایع که تاریخ چین را به شکلی عمیق دگرگون کرد، ژانگ ییمو یکی از پر افتخارترین و نام آورترین فیلمسازان فعلی چین با خرج ٤٥ میلیون دلار داستانی از آندوره پر زرق و برق ساخته است تا آجری دیگر بر دیواری که خود و یکی دو تن دیگر به تازگی آن را بنا کرده اند، بیفزاید: دیوار سینمای پر خرج و رزمی که جانشین باله های پکنی شده است!
ژانگ ییمو متولد ١٩٥١ دانش آموخته آکادمی سینمایی پکن و از نسل پنجم فیلمسازان چین است. او بعد از انقلاب فرهنگی در گروهی که چن کایگه و ژانگ جونژائو نیز در آن حضور داشتند، شروع به فیلمسازی کرده. اولین فیلمش ذرت سرخ در سال ١٩٨٨ برنده خرس طلایی جشنواره برلین شد و سومین فیلمش Ju Dou[١٩٩٠] برنده جایزه خوشه طلایی جشنواره والادولید شده و به مقام نامزدی نخل طلای جشنواره کن دست یافت. این اتفاقات باعث شد تا توجه سینما دوستان سراسر دنیا به شرق معطوف شده و ظهور سینمایی تازه و کارگردان های با استعداد و صاحب سبک را دریابند. انتظاری که بیهوده نبود و ییمو به سهم خود در سال های بعد با چراغ سرخ را بیفروزید، زندگی، مثلث شانگهای، راه خانه و دوران خوش به آن پاسخی درخور داد. اما این فیلم های کم خرج پاسخ گوی بازارهای داخلی و خارجی نبود. ازاین رو در آستانه هزاره جدید او به همراه چند فیلمساز دیگر بانی موجی تازه از فیلم های رزمی شدند که قالبی حماسی داشتند و از بودجه فراوان بهره می بردند. پنج سال قبل ییمو با ساختن قهرمان[با شرکت جت لی] به جرگه این کارگردان ها پیوست و حاصل آن قدر برایش خوشایند بود که در سال های گذشته با ساختن خانه خنجرهای پرنده و اینک نفرین گل طلایی به این شیوه ادامه داد. قهرمان جایزه آلفرد بائر جشنواره برلین را گرفت و نامزد دریافت خرس طلایی جشنواره شد و جایزه بهترین کارگردانی را از انجمن ملی منتقدان فیلم آمریکا برای وی به ارمغان آورد. خانه خنجره های پرنده نیز او را به مقام نامزدی جایزه گلدن گلاب رساند و جوایزی از انجمن های منتقدان ایالت های گوناگون آمریکا را نصیب اش کرد. همه اینها مهر تاییدی بر این موج تازه فیلم های حماسی/رزمی چینی بود که قرار بود و هست که خونی تازه در رگ های سینمای چین جاری کند. آخرین حلقه این فیلم ها نفرین گل طلایی است و بر خلاف آثار مهم کارنامه وی که سویه تاریک زندگی روستائیان چینی را هدف گرفته بود، به اقتضای ژانر انتخابی اش زندگی توطئه آمیز درباریان را نشانه رفته است.
نفرین گل طلایی که بر اساس نمایشنامه توفان تندری چائو یو ساخته شده، یک ضیافت دیداری است. سرشار از رنگ و شکوه که از هماهنگی حرکات بازیگران نقش های کوچک و طراحی صحنه و لباس ناشی می شود. شکوهی که با ساختن شهر ممنوع تازه ای برای فیلم شکل گرفته و به طراحی صحنه های رزمی فیلم توسط همکار دو فیلم قبلی ییمو به نام چینگ زیو تانگ ختم شده و نفرین گل طلایی را بعد از قول به گران ترین فیلم تاریخ سینمای چین بدل کرده است.اما حاصل این همه تلاش و هزینه نزد منتقد و تماشاگر جدی چیست؟
یک ملودرام درباری که اجزای تشکیل دهنده اش روابط ممنوع، حسادت ها و توطئه ها، عشاقی که خواهر و برادر از آب در می آیند و همه کلیشه های این گونه فیلم ها که نفرین گل طلایی را از نظر محتوی به یک سریال آبکی عاشقانه شبیه میکند. البته ناگفته نماند که ییمو تمامی سعی خود را برای سر و سامان دادن به حوادث فیلم می کند و روند دراماتیک درستی به کار خود داده و تماشاگر را تا پایان با خود همراه می کند. ولی همه اینها ظاهراً کافی نیست ،چون نه تماشاگر غربی بر خلاف دو فیلم پیشین در گیشه از آن استقبالی می کند[نزدیک به ٧ میلیون دلار فروش در آمریکا] و نه منتقد و داور جشنواره!
این اتفاق در نزد تماشاگر از کمبود صحنه های رزمی -که کفه ترازوی فیلم را به سمت ملودرام سنگین تر می کند- ناشی می شود و شکوه و جلال دربار نمی تواند جای آن را پر کند. شاید این نقطه فرود موج تازه سینمای آسیا باشد، به همین خاطر توصیه می کنم فرصت دیدار نفرین گل طلایی را از دست ندهید. هر چه باشد شکست ییمو از پیروزی خیلی ها چشمگیرتر و دیدنی تر است!
ژانر: اکشن، ماجرایی، درام، عاشقانه.

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد


لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي):
http://rapidshare.com/files/24343947/COTGF_in_EnEnglish.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/24348340/COTGF_in_EnEnglish.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/24353738/COTGF_in_EnEnglish.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/24364119/COTGF_in_EnEnglish.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/24369736/COTGF_in_EnEnglish.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/24375066/COTGF_in_EnEnglish.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/24379898/COTGF_in_EnEnglish.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/24398357/COTGF_in_EnEnglish.part8.rar


لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دانلود انيميشن

Stitch! The Movie

يه کارتون خيلي با مزه و خنده دار

Runtime:60 min / USA:64 min
Country:USA
Language:English
Color:Color
Sound Mix:Dolby Digital
Company:Walt Disney Television Animation


براي مشاهده عکسهايي از اين کارتون اينجا را کليک کنيد

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي):
http://rapidshare.com/files/29047995/stitch_the_movie.part8.rar
http://rapidshare.com/files/29047615/stitch_the_movie.part7.rar
http://rapidshare.com/files/29046547/stitch_the_movie.part6.rar
http://rapidshare.com/files/29045561/stitch_the_movie.part5.rar
http://rapidshare.com/files/29044638/stitch_the_movie.part4.rar
http://rapidshare.com/files/29043723/stitch_the_movie.part3.rar
http://rapidshare.com/files/29043029/stitch_the_movie.part2.rar
http://rapidshare.com/files/29041320/stitch_the_movie.part1.rar

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

همينه که هست
باصداي دني


آلبوم جدید و زیبای دني به نام همينه که هست

01 - Daste Khodam Nist [24Kps] [128Kps]

02 - Vaghti Ba Mani [24Kps] [128Kps]

03 - Hamsar [24Kps] [128Kps]

04 - Ehsaas [24Kps] [128Kps]

05 - Hamineh Ke Hast [24Kps] [128Kps]

06 - Kelaase Cheshme To [24Kps] [128Kps]

07 - Bi Vafaa [24Kps] [128Kps]

08 - Aasheghe Khasteh [24Kps] [128Kps]

09 - Dokhtare Bahraini [24Kps] [128Kps]

10 - Jodaaei [24Kps] [128Kps]

11 - Delbar [24Kps] [128Kps]

12 - Yaadet Miaad [24Kps] [128Kps]

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي اصالت
باصداي مهرداد زارعي

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

روتوش و زیباسازی تصاویر صورت تنها با چند کلیک ساده توسط نرم افزار قدرتمند
 FaceFilter Studio 2.0

برای ترمیم و زیبا سازی تصاویر صورت گرفته شده چه توسط دوربین دیجیتال و چه سایر تصاویر دیجیتالی، استفاده از نرم افزاری تخصصی این فن می تواند بسیار مفید تر از استفاده از نرم افزار های غول گرافیکی دنیا همچون فتوشاپ باشد. خواه انکه کارکردن با چنین ابرنرم افزار هایی نیاز مهارت و آموزش پیشین دارد و افراد آماتور از استفاده از آنها بی بهره خواهند ماند به علاوه همان نرم افزارهای غول گرافیکی نیز برای تخصصی کار کردن نیاز به افزودن فیلتر ها و پلاگین های مخصوص دارند که کار در این زمینه برای کاربر نه چندان حرفه ای بسیار دشوار می شود .

یکی از نرم افزار برتر دنیا برای زیبا سازی تصاویر، سری نرم افزارهای FaceFilter Studio کمپانی Reallusion است که با امکانات بسیار مفید و قدرتمندی که برای شما فراهم می کند، امکان ویرایش و با کیفیت سازی تصاویر صورت را در سطحی بسیار عالی و حرفه ای برای کاربران فراهم می کند . برخورداری از تعداد بیشماری ابزارهای مفید، بهره مندی از ویژگی های خاص و ابزارهای هوشمند که به طور خودکار عمده کار را انجام می دهند، کیفیت عالی تصاویر حاصله و مناسب بودن برای تمامی افراد از آماتور تا پیشرفته از برترین خواص این نرم افزار است .

به تازگی نسخه 2.0 از این نرم افزار بسیار مفید عرضه شده است که با خود ویژگی های قدرتمند و نوینی را به همراه می آورد .

ویژگی های جدید ارائه شده در نرم افزار FaceFilter Studio 2.0 :

- بهبود چشمگیر در بخش های قدرتمند و هوشمند تنظیم رنگ خودکار که به خوبی و به گونه ای هوشمندانه صورت انسان را تشخیص داده و به ترمیم تمامی ایراد های جزئی آن می پردازد و تصویری با کیفیت و زیبا را به شما تحویل می دهد .

- رفع هوشمندانه و بسیار قدرتمند قرمزی چشم که ناشی از فلش دوربین هاست .

- چاپ عالی و با کیفیت تصاویر با یک کلیک .

- پشتیبانی از روتوش و ویرایش تصاویر بسیار با کیفیت حتی با رزولوشنی بیش از 12 مگاپیکسل !

دیگر ویژگی های نرم افزار قدرتمند روتوش تصاویر صورت FaceFilter Studio 2.0 :

تلاش برای هر چه طبیعی تر ساختن تصاویر صورت حاصله

- حذف یا تغییر در حالات بد صورت

- باز یا بسته کردن چشم ها

- تنظیم چاقی یا لاغری صورت

- زیبا سازی و تمیز کردن جزئیات چهره

بهره گیری از فن آوری های نوین زیبا سازی و رفع عیوب پوست

- تغییر یا تنظیم رنگ پوست به گونه ای طبیعی

- مخفی کردن ایراد های صورت همچون خال، جوش، زخم و ....

- حذف هرگونه زایده پوستی و نازیبایی های پیش آمده در پوست صورت .

- کم کردن گودی و سیاهی زیر چشم در تصاویر .

اصلاح هوشمندانه و قدرتمند تصاویر

- تشخیص خودکار و هوشمندانه رنگ و نوع پوست و ایجاد تغییرات لازمه برای هرچه زیباتر و طبیعی تر و مرغوب کردن آن .

- بهبود در توازن و تنظیم رنگ صورت با یک کلیک .

- کاستن قرمزی چشم ناشی از فلش تنها با یک کلیک به گونه ای طبیعی .

- آرایش و ایجاد تغییرات در آرایش صورت .

سادگی و قدرت بالای نرم افزار در ویرایش تصاویر صورت تنها در 5 مرحله

و .....

این نسخه از نرم افزار با نسخه های 2000/XP/VISTA از سیستم عامل ویندوز سازگاری کامل دارد .

جزئیات کامل تر به زبان سایت سازنده .....

FaceFilter Studio را می توانید از اینجا :

BitDefender Standard Edition دانلود کنید نسخه ی 2.0 را با حجم حدود 25.3 مگابایت، لینک دوم ، لینک سوم، لینک چهارم

BitDefender Standard Edition English Explanations

شماره سريال مورد نياز :
01L0H-A6C60-31L02-L011C-JL




 

دنیای موبایل

Clothing Size Converter

یک برنامه خیلی جالب . تبدیل واحد البسه و پوشاک و کفش در نقاط مختلف دنیا .
مثلا نمره پای 43 در ایران برابر چه نمرهای در ژاپن هست ؟

لينک دانلود
بعد از کليک روي لينک بالا ابتدا صفحه اي باز مي شود و سپس پنجره دانلود بظاهر مي گردد.

 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


زین خوش رقم که بر گل رخسار می​کشی

زین خوش رقم که بر گل رخسار می​کشی
اشک حرم نشین نهانخانه مرا
کاهل روی چو باد صبا را به بوی زلف
هر دم به یاد آن لب میگون و چشم مست
گفتی سر تو بسته فتراک ما شود
با چشم و ابروی تو چه تدبیر دل کنم
بازآ که چشم بد ز رخت دفع می​کند
حافظ دگر چه می​طلبی از نعیم دهر

 

خط بر صحیفه گل و گلزار می​کشی
زان سوی هفت پرده به بازار می​کشی
هر دم به قید سلسله در کار می​کشی
از خلوتم به خانه خمار می​کشی
سهل است اگر تو زحمت این بار می​کشی
وه زین کمان که بر من بیمار می​کشی
ای تازه گل که دامن از این خار می​کشی
می می​خوری و طره دلدار می​کشی

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

 

 

جمله روزانه
saheledoosti@yahoo.com

15 ارديبهشت
خدا، عشق است و عشق قویترین قدرت در کاینات است که از تو حمایت می کند و به یاریت می شتابد.
کراین

 

 
 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام موسی كاظم علیه السلام فرمودند:
ما من شی ء تراه عیناك الا وفیه موعظه
چیزی نیست كه چشمانت آن را بنگرد ، مگر آن كه در آن پند و اندرزی است .
(بحاالانوار،ج 78،ص319) 

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

دختر اسکنـد ر
شخصـــی بــه اسکنــدر گفــت : فــلا ن کــس دختـــر تــو را دوســـت می دارد .
اسـکنــد ر گفــت : بــا او چــه کنــم ؟
آن شخـــص گفــت : بــه قتـــل او فــر مــا ن د ه !!
اسکنـــدر گفـــت : اگـــر هــر کــه مــا را دوســت دارد او را بکشیـــم و هــر کــه دشمــن مــا بــا شـــد بــه قتلـــش فــر مــان دهیــم ، پــس بــر ا یـــن تقـــد یـــر و روش ، هیـــچ کـــس را در روی زمیـــن زنـــد ه نبــا یـــد گـــذاشـــت .

زنی پس از خـوانـد ن روزنــا مــه عصــر ، آن را به گـــو شــه ای پــرت کــرد و بــه شــو هــر خــود گفـــت : بالاخــره نفهـمیــد م ، ایــن مــا لیــات مستقـیــم و غیــر مستقــیـم بــا هــم چــه فــر قــی دارنــد . شــو هــر بــا خــو نســردی جــواب داد :
مـــا لیــا ت مستقـــیم آن پـــو لــی اســت کــه خــو د م بــرای احتیــا جــا ت خــانه بــه تـــو می د هـــم ، و لــی مــا لیــا ت غیـــر مستقیـــم آن اســـت کــه وقتـــی مــن در خـــواب هستـــم ، تــــو از جیـــب مــــن مــی ز نــــی !!!

خانم ثروتمند به شوهر خود گفت : (( از من توقع نداشته باش که تو را صمیمانه بپرستم . چون یقین دارم تو به این جهت با من ازدواج کردی که من پول داشتم .))
شوهر گفت : (( به جان خودت اشتباه می کنی . من از ان جهت با تو ازدواج کردم که خودم پول نداشتم .))

ادامه دارد ...

 

 
 

آرايشي-بهداشتي
amoozesh_v_sh@yahoo.com

ادامه ماسکهای از بین برنده جوشهای چرکی
یا دمل

19 - کمپرس با جوشانده تخم جعفري براي از بين بردن آثار جوش ها مفيد مي باشد.
20 - جوش هاي سعفه (شيرينک) جوش هايي است سرخ، که در سر و صورت پديد مي آيد و گاه در تمام بدن مي ريزد. اين جوش ها در ابتدا جوش هاي ريز و محکم اند که متفرق ظاهر مي شود و بعد بزرگتر و آبدارتر شده و چرکي از آنها به شکل عسل بيرون مي آيد و يا خشک و بي آب شبيه شوره بوده و پوست هاي سفيد از آن جدا مي شود، براي درمان بايد زاج سياه دو مثقال، اشنان 5 مثقال را بکوبيد و بپزيدو با سرکه آميخته و سپس روي جوش ها بماليد و يا زردچوبه، پوست انار، مردار سنگ، حنا را ساييده با روغن گل سرخ، يا مغز قلم گاو بماليد. اگر جوش ها خشک شده باشد سرکه و نمک يا سرکه و آب صابون بماليد.
21 - اگر جوش ها سفيد بوده و بر صورت و پيشاني باشند و چون آنها را فشار دهيد چيزي شبيه روغن از آن خارج شود، براي درمان بهتر است ابتدا صورت را با آردي که در آب حل شده يا پوست تخم مرغ سوزانده يا استخوان سوزانده که ساييده باشيد خوب بشوييد و سپس آرد باقلا را نرم ، خمير کرده و بر روي آن بماليد(باقلا را کوفته و آرد کنيد) و يا بيخ سوسن و خريق را مساوي گرفته، نرم کوفته با سرکه ضماد ساخته و بماليد.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

همۀ بزرگان موبدان از ترس جانشان با ضحاک هم داستان شدند و بر دادگری او گواهی كردند.
در همين هنگام بانگی از بيرون به گوش ضحاك رسيد كه فرياد ميکرد - فرمان داد تا كسی را كه فرياد ميکند به نزدش ببرند - او كسی نبود جز كاوۀ آهنگر

كاوه فرياد زد كه فرزندان من همه برای ساختن خورش مارانت كشته شدند و هم اكنون آخرين فرزندم را نيز ميخواهند بكشند - ضحاك فرمان ميدهد تا فرزند او را آزاد كنند و از كاوه ميخواهد تا او نیز آن گواهی را مُهر كند.
كاوه نامه را پاره كرده و به زير پا می ندازد و بيرون می رود .

کاوه وقتی از بارگاه ضحاک بیرون می آید چرم آهنگریش را بر سر نیزه ای می زند و مردم را گرد خود گروه می کند و به سوی فریدون می روند.
این در جهان نخستین بار بود که پرچم به دست گرفته شد تا دوستان از دشمنان شناخته شوند.
چو كاوه برون شد ز درگاه شاه
برو انجمن گشت بازارگاه
همي برخروشيد و فريادخواند
جهان را سراسر سوی دادخواند 

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الأنعام آيات: 165 محل نزول: مکه

وَمَا لَكُمْ أَلاَّ تَأْكُلُواْ مِمَّا ذُكِرَ اسْمُ اللّهِ عَلَيْهِ وَقَدْ فَصَّلَ لَكُم مَّا حَرَّمَ عَلَيْكُمْ إِلاَّ مَا اضْطُرِرْتُمْ إِلَيْهِ وَإِنَّ كَثِيرًا لَّيُضِلُّونَ بِأَهْوَائِهِم بِغَيْرِ عِلْمٍ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُعْتَدِينَ 119 وَذَرُواْ ظَاهِرَ الإِثْمِ وَبَاطِنَهُ إِنَّ الَّذِينَ يَكْسِبُونَ الإِثْمَ سَيُجْزَوْنَ بِمَا كَانُواْ يَقْتَرِفُونَ 120 وَلاَ تَأْكُلُواْ مِمَّا لَمْ يُذْكَرِ اسْمُ اللّهِ عَلَيْهِ وَإِنَّهُ لَفِسْقٌ وَإِنَّ الشَّيَاطِينَ لَيُوحُونَ إِلَى أَوْلِيَآئِهِمْ لِيُجَادِلُوكُمْ وَإِنْ أَطَعْتُمُوهُمْ إِنَّكُمْ لَمُشْرِكُونَ 121 أَوَ مَن كَانَ مَيْتًا فَأَحْيَيْنَاهُ وَجَعَلْنَا لَهُ نُورًا يَمْشِي بِهِ فِي النَّاسِ كَمَن مَّثَلُهُ فِي الظُّلُمَاتِ لَيْسَ بِخَارِجٍ مِّنْهَا كَذَلِكَ زُيِّنَ لِلْكَافِرِينَ مَا كَانُواْ يَعْمَلُونَ 122 وَكَذَلِكَ جَعَلْنَا فِي كُلِّ قَرْيَةٍ أَكَابِرَ مُجَرِمِيهَا لِيَمْكُرُواْ فِيهَا وَمَا يَمْكُرُونَ إِلاَّ بِأَنفُسِهِمْ وَمَا يَشْعُرُونَ 123 وَإِذَا جَاءتْهُمْ آيَةٌ قَالُواْ لَن نُّؤْمِنَ حَتَّى نُؤْتَى مِثْلَ مَا أُوتِيَ رُسُلُ اللّهِ اللّهُ أَعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ رِسَالَتَهُ سَيُصِيبُ الَّذِينَ أَجْرَمُواْ صَغَارٌ عِندَ اللّهِ وَعَذَابٌ شَدِيدٌ بِمَا كَانُواْ يَمْكُرُونَ 124

 

ترجمه فارسي مکارم

چرا از چيزها ( گوشتها)ئى كه نام خدا بر آنها برده شده نمى‏خوريد؟! در حالى كه (خداوند) آنچه را بر شما حرام بوده، بيان كرده است! مگر اينكه ناچار باشيد; (كه در اين صورت، خوردن از گوشت آن حيوانات جايز است) و بسيارى از مردم، به خاطر هوى و هوس و بى‏دانشى، (ديگران را) گمراه مى‏سازند; و پروردگارت، تجاوزكاران را بهتر مى‏شناسد «119» گناهان آشكار و پنهان را رها كنيد! زيرا كسانى كه گناه مى‏كنند، بزودى در برابر آنچه مرتكب مى‏شدند، مجازات خواهند شد «120» و از آنچه نام خدا بر آن برده نشده، نخوريد! اين كار گناه است; و شياطين به دوستان خود مطالبى مخفيانه القا مى‏كنند، تا با شما به مجادله برخيزند; اگر از آنها اطاعت كنيد، شما هم مشرك خواهيد بود! «121» آيا كسى كه مرده بود، سپس او را زنده كرديم، و نورى برايش قرار داديم كه با آن در ميان مردم راه برود، همانند كسى است كه در ظلمتها باشد و از آن خارج نگردد؟! اين گونه براى كافران، اعمال (زشتى) كه انجام مى‏دادند، تزيين شده (و زيبا جلوه كرده) است «122» و (نيز) اين گونه در هر شهر و آبادى، بزرگان گنهكارى قرار داديم; (افرادى كه همه گونه قدرت در اختيارشان گذارديم; اما آنها سوء استفاده كرده، و راه خطا پيش گرفتند;) و سرانجام كارشان اين شد كه به مكر (و فريب مردم) پرداختند; ولى تنها خودشان را فريب مى‏دهند و نمى‏فهمند! «123» و هنگامى كه آيه‏اى براى آنها بيايد، مى‏گويند: «ما هرگز ايمان نمى‏آوريم، مگر اينكه همانند چيزى كه به پيامبران خدا داده شده، به ما هم داده شود!» خداوند آگاهتر است كه رسالت خويش را كجا قرار دهد! بزودى كسانى كه مرتكب گناه شدند، (و مردم را از راه حق منحرف ساختند،) در مقابل مكر (و فريب و نيرنگى) كه مى‏كردند، گرفتار حقارت در پيشگاه خدا، و عذاب شديد خواهند شد «124»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن. هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

aparchi_wolf@yahoo.com

ديروز را سوزانديم براي امروز ؟ امروزمان را گذرانديم براي فردا و فردايمان ديروزي ديگر !!! اين است بازي پوچ ما انسانها
هرگز براي عاشق شدن، به دنبال باران و بهار و بابونه نباش. گاهي در انتهاي خارهاي يک کاکتوس به غنچه اي مي رسي که ماه را بر لبانت مي نشاند
فرشتگان از خدا پرسيدن: خدايا تو که بشر رو انقدر دوست داري چرا غم را آفريدي ؟ خدا گفت : غم را به خاطر خودم آفريدم چون اين مخلوقه من تا غمگين نباشه به ياد خالقش نمي افته

 

 

mr.mahmodi@yahoo.com

جام جهاني کليک

ملت کلیک پرور ایران بشتابید. جام جهانی کلیک در حال برگزاری است.شما می توانید با مراجعه به سایت http://www.clickclickclick.com و کلیک بر روی شکل click در این مسابقه جهانی!! شرکت کنید.فقط اگه می شه سریعتر دست به کار بشید .خیلی عقب هستیم.هر کی میتونه چنتا کلیک کنه؟... اگر یک میلیون کاربر 100 کلیک کنند حل است .باید خبرش از شبکه خبر پخش بشه. باید افتخار آفرینی کنیم برای وطن. زیاد کلبک کردن حق مسلم ماست!من با ۲۲۲۶ تا کلیک دین خودم رو نسبت به مطن ادا کردم.اما یه نکته جالب تا لحظه تنظیم این مطلب در رنکینگ جهانی اسراییل بعد از لهستان در رده دوم قرار داره.یعنی اسرائیلی ها با توجه به جمعیتشون نسبت به کشورهای دیگه علافترین مردم دنیا هستن...!!؟؟نه؟
كليك موس ام سوخت !!!.شما هم میهن پرستی خودتون رو نشون بدید.از ایرانیان عزیز که در خارج از کشور دارن زندگی می کنن خواهشمندیم با کلیک نکردن ما رو در این مسابقه ی حیاتی یاری کنن!!!

 

 

nadja_mirghasemi@yahoo.se

از دلنوشته ها

Ba name dost va salami dobare!
Sorode zir taghdim be shoma ke az mayid va ba mayid.
"Ma moflesan"
In mane shoride khake paye salare shomast
ba hame azadegi dar bande "azare" shomast
jal o kopali ze "rakhshe Rostamash" baqhi namnd
"Rakhshe Rostam" hamcho yaboyi be darbare shomast
Padeshahan ra chekari bode ba ma moflesan?
gar nazar dari bema az tabee valaye shomast
mar sami parvarandam dar miyane astin
gar ke ieman mandeam az yomne eqhbale shomast
ba harifan dar takapoyim ta qhaleb shavim
shor o shyidayie ma az lotfe peydaye shomast
95/10/19 Kalmar-Sweeden

ayam be kametan bad Nadia

 

 

roozitalab@gmail.com

دو خبر از راديو اسرائيل

* به دستور دولت محمود احمدی نژاد، سایت خبری بازتاب، متعلق به آقای محسن رضائی دوباره توقیف شد. بازتاب یکی از معدود سایتهای حکومتی در ایران است که افشاگریهای جنجال آمیزی کرده و در ماههای اخیر مطالب ناخوشایندی را در مورد دولت احمدی نژاد منتشر ساخته بود. بازتاب ماه گذشته از جمله نوشته بود: در حالی که دولت احمدی نژاد از همکاری و مهرورزی سخن می گوید، خود بیشترین زیانها را به وحدت ایرانیان و انسجام گروههای داخل حکومت وارد آورده است.

* همچنین اعلام شد که به دستور احمدی نژاد، از این پس نماینده خبرگزاری کارگران ایران (ایلنا) حق ندارد در کنفرانس های مطبوعاتی رئیس جمهوری و برخی از وزارتخانه ها و ادارات دولتی حضور یابد. دولت احمدی نژاد خبرگزار ایلنا را به انتشار اخباری که ممکن است به وجهه دولت او آسیب برساند متهم ساخته است. ایلنا با اشاره به وعده های احمدی نژاد پیش در انتخابات نوشت: ما نمی گذاریم کسانی از شانه های نحیف مردم بالا روند و بعد که خر مرادشان از پل گذشت، عهد بشکنند، حذف کنند، دهان ببندند، تهدید کنند و غیره.

چه کسی دشمن اسراییل است و چه کسی دوستش؟

 

 
hasanalibeigi@gmail.com

قوانين مردونه

خوشبختانه یک مرد بعد از مدتها وقت گذاشته و قوانین مردونه رو به رشته ی تحریر دراورده پس لطفا بخونید. لطفا دقت کنید که تمام این قوانین با عدد یک شماره گذاری شدن یعنی هیچ کدومشون برتری نسبی به دیگری ندارن:

1- مردها نمیتونن فکر کسی رو بخونن.

1- دیدن مسابقه فوتبال مثل تماشای ماه شب چهارده توی آسمون جذاب و قشنگه. اجازه بدید همینطور بمونه.

1- خرید کردن، مسابقه فوتبال نیست. و امکان نداره که ما به خرید به این شکل نگاه کنیم.

1- گریه کردن یک جور تهدید به حساب میاد.

1- لطفا چیزی رو که می خواهید، واضح بگید. اجازه بدید کمی روشن تر بگم، اشارات زیرکانه، اشارات قوی و اشارات مبرهن ولی غیر مستقیم به یک موضوع اصلا به کار نمی آد. لطفا اصل درخواستتون رو واضح بگید.

1- "بله" یا "خیر" بهترین جواب ممکن به خیلی از سوالات هستند.

1- لطفا در صورت نیاز به حل یک مشکل، پیش ما بیایید و درد دل کنید، این کاریه که ما مردا انجام میدیم. همدردی کردن وظیفه دوستان مونث شماست نه ما مردها.

1- سردردی که هفده ماهه داره شمارو آزار میده یک مشکل واقعیه لطفا یک پزشک رو ببینید.

1- هر مطلبی که شیش ماه پیش از طرف ما مردها گفته شده الان به عنوان استدلال غیر قابل قبوله. در واقع تمام نظرات ما فقط برای هفت روز معتبرند نه بیشتر.

1- اگر فکر می کنید چاقید، خوب احتمالا هستید. لطفا از ما نپرسید.

1- اگر مطلبی که ما گفتیم رو میشه دو جور ازش برداشت کرد و یکی از این برداشتها شما رو عصبانی و ناراحت میکنه منظور ما اوون یکی برداشت بوده.

1- شما میتونید یا از ما بخواهید که کاری رو انجام بدیم یا بهمون بگید که چطوری انجامش بدیم. نه هر دوش. اگر شما از قبل میدونید که چطوری میشه اوون کارو بهتر انجام داد خوب خودتون دست بکار شید.

1- کریستوف کلمب احتیاجی نداشت که مسیر رو بهش یاد بدن. ما هم همینطور

1- تمام مردها فقط در 16 رنگ اشیا رو میبینند. دقیقا مثل ویندوز default . برای ما هلو یک میوه است نه رنگ. پرتقال هم یک جور میوه است نه رنگ. ما واقعا نمی فهمیم رنگ پوست پیازی یعنی چی.

1- اگر ما از شما بپرسیم چی شده و شما بگید "هیچی" ما هم طوری رفتار میکنیم که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده. ما میدونیم که شما دروغ میگید اما فقط ارزششو نداره که آدم سرشو بخاطرش درد بیاره

1- وقتی ما دوتایی قراره بریم جایی، چیزی که شما پوشیدید کاملا مناسب و قشنگه … اینو واقعا میگم

1- شما به اندازه ی کافی لباس دارید

1- شما کفش، زیادی هم دارید

1- من کاملا خوش فرمم. گرد هم یک جور فرمه خوب

1- ممنونم که اینو خوندید. آره میدونم امشب باید تو آشپزخونه بخوابم. ولی اینو میدونستید برای ما مردا اصلا مهم نیست. فکر میکنیم رفتیم کمپینگ

 

 

viski_601@yahoo.com

شگلات

من يه شكلات گذاشتم توی دستش... اون يه شكلات گذاشت توی دستم... من بچه بودم... اون هم بچه بود... سرم رو بالا كردم... سرش رو بالا كرد... ديد كه منو ميشناسه... خنديدم... گفت "دوستيم؟" ... گفتم "دوست دوست" ... گفت "تا كجا؟" ... گفتم "دوستی كه تا نداره" ... گفت "تا مرگ!" ... خنديدم و گفتم "من كه گفتم تا نداره" ... گفت "باشه ، تا بعد از مرگ!" ... گفتم "نه ، نه ، نه! تا نداره" ... گفت "قبول ، تا اونجا كه همه دوباره زنده ميشن.... يعنی زندگی بعد از مرگ... باز هم با هم دوستيم... تا بهشت... تا جهنم... تا هر جا كه باشه من و تو با هم دوستيم" ... خنديدم و گفتم "تو براش تا هر جا كه دلت ميخواد يه تا بذار... اصلا" يه تا بكش از اين سر دنيا تا اون دنيا... اما من اصلا" تا نميذارم" ... نگاهم كرد... نگاهش كردم... باور نمی كرد... ميدونستم... اون می خواست حتما" دوستی مون تا داشته باشه... دوستی بدون تا رو نمی فهميد...
گفت "بيا برای دوستی مون يه نشونه بذاريم" ... گفتم "باشه ، تو بذار" ... گفت "شكلات... هر بار كه همديگه رو می بينيم يه شكلات مال تو ، يكی مال من... باشه؟" ... گفتم "باشه" ... هر بار يه شكلات ميذاشتم توی دستش... اون هم يه شكلات توی دست من... باز همديگه رو نگاه می كرديم... يعنی كه دوستيم... دوست دوست... من تند شكلاتم رو باز می كردم و ميذاشتم توی دهنم و تند تند اونو می مكيدم... می گفت "شكمو! تو دوست شكمويی هستی!" ... و شكلاتش رو ميذاشت توی يه صندوق كوچولوی قشنگ... می گفتم "بخورش!" ... می گفت "تموم ميشه... ميخوام تموم نشه... برای هميشه بمونه" ...
صندوقش پر از شكلات شده بود... هيچكدومش رو نمی خورد... من همش رو خورده بودم... گفتم "اگه يه روز شكلاتهات رو مورچه ها بخورن يا كرمها ، اون وقت چيكار می كنی؟" ... گفت "مواظبشون هستم" ... می گفت "ميخوام نگهشون دارم تا موقعی كه دوست هستيم" ... و من شكلات ميذاشتم توی دهنم و می گفتم "نه ، نه! تا نداره... دوستی كه تا نداره" ...
يه سال... دو سال... چهار سال... هفت سال... ده سال و بيست سال شده... اون بزرگ شده... من بزرگ شده م... من همه ء شكلاتها رو خورده م.... اون همه ء شكلاتها رو نگه داشته... اون اومده امشب كه خداحافظی كنه... ميخواد بره.... بره اون دور دورها... ميگه "ميرم ، اما زود بر می گردم" ... من ميدونم ، ميره و بر نمی گرده... يادش رفت شكلات به من بده... من يادم نرفت... يه شكلات گذاشتم كف دستش... گفتم "اين برای خوردن" ... يه شكلات هم گذاشتم كف اون دستش... گفتم "اين هم آخرين شكلات برای صندوق كوچيكت" ... يادش رفته بود كه صندوقی داره برای شكلاتهاش... هر دو رو خورد... خنديدم... ميدونستم دوستی من تا نداره... ميدونستم دوستی اون تا داره... مثل هميشه... خوب شد همه ء شكلاتهام رو خوردم... اما اون هيچكدومشون رو نخورد... حالا با يه صندوق پر از شكلات نخورده چيكار می كنه؟!

 

.

msa425378@yahoo.com

با درود

تقدیم به معلم خوب کلاس اول دبستانم سرکار خانم فراهانی
که من هرچه دارم ازوست

معلم خوبم
امسال هم همـــــچون تمامــــی سالهای گذشـــــته در اردیبهــشت ماه فــــقط به تو فکر میکنم به تو و به مهــــری که بی منـــــت در دل تمامی ماشاگـــــردان و عاشقــــــانت کاشتـــــه ای
بتو فکر میکنـــــم و آن لحظــــات شیریــــنی که مارادرس عشـــق و بیـــــنائی می آموخـتی
وحال که سالهاست ندیده ام تورا بیش از همیشه بیادت هستم و نیاز به نگاه مهربانت دارم
چرا که دور برم را کسانی گرفته اند که حتی به تو که بالاترین و پرقیمت ترین جواهرمیان ما هستی بی حرمتی میکنند.
ولی همانگونه که تو بمن یاد دادی بجای مقابله و جنگ و دعوا برای تمامی این کوته فکران آرزو میکنم خداوند بر سرعقلشان بیاورد
که تو به من فقط مهر و عشق آموختی
توبما راست گفتن را آموختی و تاکید داشتی که همیشه راست بگوئیم و من هیچگاه فراموش نمیکنم و نخواهم کرد که اشتباه بزرگ مرا بعلت این که راست گفتم وخطایم را قبــول کردم بخشیـــدی که با این کارت بزرگـــترین درس را بمـــــن و دیگــــر فرزنــــــدانت آموختـــی
راستی چگونه میتواند کسی که معلم را بازیچه بیگانه میداند شب راحت سر بر بالیـــن گذارد مگر نه این که نامـــــش معلم است پس چــــــطور اورا مشکلی بر علیـــــه امنیت میدانـــــند
کدام امنـــیت کجاســــــت آن امنیــــــت که معلـــــم من بخواهـــــدآن را مخــــــــدوش سازد من از سیاســـــت سر در نمـــــی آورم و سخـــــــت از آن بیــــــزار و فـــــــــــراری هستم
ولی چگونه بخود اجازه میدهند نام معلم را بدون تطهیر عقل و فکرو حتی جســــم برزبان بیاورند
معلم خوبم
من سالهاست که به هردری میزنم تا تورا بیابم و با دخترکــــم بنزدت بیایم و از توبخواهم که برای من و دخترکم دعـــای خیر بخوانی که این میان فقط نفس تو حق است و مطمن هستم که
فقط ایــن صدای توســـت که بخدا میرسد و فقط دعای توســــت که اجابــــــت خواهــــــد شد من منتظرآن لحظه هستم تا تورا بیابم بر دست و پایت بوسه بزنم و دعای خیر بخواهم
روزگاری تا همیــن چند وقـــت پیش با خــود میگفتم بر گوشـــه چادرت بوســـه زنـــــم ولی
مدتهاست که میدانم میتوانم بر دست و پایت بوسه زنم و چشم بر دست پراز زخم
حاصل از گچ تدریست بگذارم و از تو بخواهم که با نفس حقت دعا کنی تا این دنیا دلان
از قله حرص و آز و دنیاطلبی به زیر آیند.
چرا که مقام معلمی به اندازه بوسه بر دست و پایت زدن مابین من و تو محرمیت ایجاد کرده است
چه کنــم که تو به من فقــط درس مهرورزی داده ای و من راه برخورد با دیگران را فقط راه
گفتارو جنگ اندیشه میدانـــم که این همه را توبمـــن آموختی و حالا خودت آماج این بیخردان
شده ای که فقط زبانــشان درد است و ضربــت است و حــبس و نهایت ریخــتن خــون
معلم خوبم
همیشه دعای من اینست که در هرجا که هستی سالم و سلامت باشی و عقیده دارم که کار و شغـــــل تو بالاتریــــــن و پراجــــرتریـــــن مشاغـــــل دنیاســــت
و به همين علت از تو ميخواهم كه در روز محاسبه نيز بدادم برسي
: وبا بدخواهان و دشمنانت تنها يك حرف دارم
ان یوم الفصل کان میقاتا
وبس

تا بعد
asm785342@gmail.com

 

 

ashoora63_ht@yahoo.com

هتك حرمت به دانشجوي محجبه
اكنون ديگر زمان انقلاب فرهنگي فرا رسيده


نقاشي‌هاي دانشجويان روي ميزي در ميانه كلاس چيده شده است. استاد كنار ميز نشسته و دانشجويان گرداگردش حلقه زده‌اند. يكي دو نفر روي ميز نشسته‌اند و از پهلو نظر مي‌دهند. ديگران هم هر كدام از سمتي دستي دراز كرده‌اند و چيزي مي‌گويند.
دانشجويان فرشتگان ذهني خود را به تصوير كشيده‌اند و يكي از همه، فرشته‌اي است كه از نعمت جعد مشكين محروم است! استاد مي‌گويد: يعني چه، چرا فرشته‌ات مو ندارد؟ قشنگ نيست! و دانشجويان شروع به اظهار نظر مي‌كنند.
يكي استاد را تاييد مي‌كند، يكي بيشتر حتي، فرشته بي‌مو را تقبيح مي‌كند و يكي از آن ميانه - دختري محجبه - لب مي‌گشايد كه: ربطي ندارد...! استاد سر بلند مي‌كند كه: " تو حرف نزن. زير روسري خودت هم حتماً مو نداري كه اينطور خود را مي‌پوشاني؟! "
اين استاد در چشم به هم زدني، دست دراز مي‌كند. لبه روسري دخترك را بالا مي‌زند و حلقه‌اي از زنجيره‌ي عصمتش را بيرون مي‌كشد كه:" آي بچه‌ها ببينيد، هاجر هم مو دارد! "
در صداي خنده حماقت‌بار دانشجويان، آواري از تصاوير وهم انگيز بر سر هاجر خراب مي‌شود. هاجر سليمي كه اين اتفاق او را شوكه كرده بود، تا چند ساعت حالت طبيعي نداشت.
اين استاد هتاك "نورالدين زرين كلك" نام دارد كه ملقب به "پدر انيميشن ايران" شده است!
وي عضو آکادمي سلطنتي بلژيک، مفتخر به همکاري با انتشارات آمريکايي فرانکلين است. اين انتشارات که دفتر مرکزي آن در نيويورک قرار دارد بخشي از بودجه خود را از اموال کمپاني هاي صهيونيستي تأمين مي کند. فرانکلين در زمان رژيم منحوس پهلوي در تهران دفتر داشته و توانسته بود مجوزچاپ کتابهاي درسي ايران را از شاه معدوم دريافت کند تا بدين وسيله اموال ملت ايران را به آمريکا منتقل کند.
خبرگزاري هايي همچون خبرگزاري ايسنا (وابسته به جهاد دانشگاهي) و خبرگزاري مهر (وابسته به سازمان تبليغات اسلامي) و برخي مراكز هنري بارها با تصاوير و گزارش هاي خبري مختلف، مصاحبه ها و هداي هديه و برگزاري مراسم تجليل، اين استاد غربزده را مورد تعريف و تمجيد و حمايت قرار داده اند و حتي براي ۷۰ سالگي او كه ۲۰ فروردين ۸۶ بود، جشن گرفته اند!
با توجه به مسائل پيش آمده در دانشگاه ها و مستندات فراوان مبني بر نفوذ چنين اساتيد و دانشجونماهايي به دانشگاه ها و مراكز فرهنگي، ديگر زمان انقلاب فرهنگي مجدد فرا رسيده و بايد مراكز فرهنگي و دانشگاه ها را از لوث وجود عوامل ضدانقلاب پاك كرد تا فرزندانمان همچون نسل هاي اول تا سوم انقلاب، انقلابي و اسلامي باشند.
راستي؛ اين هم دو ايميل از نور الدين زرين كلك، استادنماي هتاك به دانشجوي محجبه :
info@zarrinkelk.com  ؛ noureddin@zarrinkelk.com

 

 

ebgh_80@yahoo.com

یادداشت های همین جوری

اول ) حضرت بیداری عزیز ! درست است که از دید شما ، ما ( انسانهایی که در ایران زندگی می کنیم ) جمعی گوسفند و الاغیم ولی برادر محترم اگر قرار بود چون احمدی نژاد دست معلم صد ساله اش را بوس کرده ، از فردا همه همدیگرو ماچ کنند ، پس نتیجه می گیریم هر کس هم فیلم سوپر می دید ( با عرض معذرت ) از فردا روی همه می پرید ! ( کار دنیا رو که من منتقد احمدی نژاد باید ازش دفاع کنم جلوی سینه چاکانش ! ) یا هر کی این سریال های دو زاری آلمانی را از سیمای محترم می دید از فرداش راه می افتاد تو خیابونا و با ماشینش از روی کامیون ها می پرید و دایما همه به همدیگر شلیک می کردند . حضرت بیداری ما در هزاره سومیم نه زمان احد و خندق ! راستی بهتر نیست از دید شما ، برای مبارزه با بی حجابی ، دختر ها را زنده به گور کنیم ؟
دوم ) حضرت مهدوی عزیز ، به نظر شما چون ما چوبه دار در اقصی نقاط کشور پهن نکرده ایم ، مسلمان نیستیم ؟ راستی وقتی روی پیامبر آشغال می ریختند ، پیامبر هم زندان اوین درست می کرد ؟ ابوجهل رو می برد پیش گروه فشار ؟ اصلا مگر قراره هر کس مثل ما فکر نمی کنه را آدم به سلابه بکشه ؟ بابا دمتان گرم . خداییش غربی ها حق دارند مسلمانها را مشتی تروریست و وحشی و بدوی بنامند .
سوم ) حضرت اوکی مسعود عزیز ، چه خوب بود که ضمیمه مطلبتان ، حرف استاد کریه المنظر را هم پیوست می کردید تا ما بدانیم که این ابو سفیان امروزی چه گفته . ولی حالا که نکردید یک سوال ! اگر احترام به انسانها واجب است ، شما به چه اجازه ای به کسی که احتمالا از شما بزرگتر است می گویید غلط کرده ؟ مرگ خوبه واسه همسایه نه ؟
چهارم ) اما سخنی با مبین ؛ مبین عزیز با همه احترامی که برای شما قایلم ولی گله مندم . اگر شما چند روزی را غایب بودی ، حداقل کاری که از دستت بر می آمد این بود که میلی به اعضا بزنی و بگویی که چند وقتی غیبت می کنی . این کار شما که ده روز نباشی و با یک معذرت خواهی از نوع شوخ و شنگ بخواهی جریان را از یادها ببری ، از شما انتظار نمی رفت . احترام به اعضا ، به نظر من کوچکترین کاری است که شما بعنوان مدیر گروه میتوانی انجام دهی و صد در صد هم این احترام ، ستودنی است . به هر حال همانطور که همیشه از زحماتت ممنون بوده ام و هستم ، این گلایه را هم نوشتم .
پنجم ) وقتی راهنمایی بودیم ، درسی داشتیم به اسم مدنی . سه تا قوه توی این مدنی بود به اسم قوه قضاییه ، قوه مجریه و قوه مقننه . قوه قضاییه که از اسمش معلومه چی کارست . قوه مقننه هم وظیفه اش قانونگذاری است و مجریه ، اجر کننده قانون . حالا از کی تا به حال نیروی انتظامی برای خودش هم مجریه است ، هم مقننه و هم قضاییه ! نمی دانم . ممنوع کردن کروات و پاپیون اصلا هیچ ربطی به نیروی انتظامی ندارد ، چون ایشان فقط مجری قانون است و نه قانون گذار . به هر حال اوضاع مملکتمان بد جور آشفته است . هر نهادی و هر وزارتخانه ای و هر مدیری برای خودش سر خود هم قانون می گذارد و هم مجری اش می شود . عجیب است نه ؟
ششم ) همین .

 

 

salam_yavar@yahoo.com

نگاهي گذرا به فلسفه حجاب

مسئله حجاب و مصاديق و ارتباط آن با نقش زن در عرصه اجتماعي از جمله موضوعاتي است
که از اهميت ويژه اي بر خوردار است و نياز به تشريح اين مباحث در اکثر موارد براي افراد جامعه، محسوس بوده است .لذا قصد ما براين است تا با ارائه مطالبي در اين زمينه به نتايج سودمندي برسيم.نوشته ذيل مختصرا به اشاره اي کوتاه در اين زمينه پرداخته است و
مسلمااين نقطه آغازي است براي پيمودن مسيري طولاني و حائز اهميت ...در کنار بسياري از مفاهيم که در ارتباط با افراد انساني وجوددارند، مفاهيم ديني از سهم بسزايي برخوردارند. و پرسش و جستجو در اين زمينه خاص به دفعات براي افراد ، پيش آمده است و اين مسئله جديدي نيست ،بلکه در طول همه دوره ها وجود داشته و شايد بتوان گفت قدمت آن به اندازه قدمت تاريخ مذهب مي باشد. از آنجآيي که بسيار اندکند اشخاصي که بواسطه رسيدن به درجه بالاي دينداري و کسب معرفت نيازي به پرسش و جستجو ندارند لذا پرسش و جستجو براي اکثريت افراد امري طبيعي قلمداد مي شود و البته اين مسئله خالي از اشکال است چرا که دين اسلام در بسياري موارد افراد را به جستجو و تحقيق در مورد مسائل فردي و اجتماعيشان فرا مي خواند و به واقع در پي اين است که افراد بتوانند به درک درست حقيقت هر آنچه در ارتباط با آنها وجود دارد ، برسند.
از جمله اين مباحث مسئله حجاب است که در بسياري مواقع افراد در اين زمينه دچار پرسش و کنجکاوي شده اند چرا که انسانها ناخداگاه به دنبال درک فلسفه اعمالي هستند که به انجام آن فرا خوانده شده اند و يا ملزم به انجام آن هستند و ما نيز مي دانيم که خداوند انجام هر کاري را بر اساس فلسفه و حکمت خاص و منافعي که براي افراد دارد، واجب نموده است . آنچه در ابتدا لازم به ذکر است اينکه وجوب مسئله حجاب در درجه اول ، در قرآن به ثبت رسيده است، بنابراين جاي ترديد باقي نمي ماند و آنچه جاي سئوال دارد ، تنها دليل وجود و لزوم اين مسئله است يا به عبارتي فلسفه وجودي مسئله حجاب مي باشد که در اين زمينه ، هم دين ما و هم برگزيدگان و راهنمايان دين ما افراد را به يافتن حقيقت و فلسفه واقعي مسائل فرا خوانده اند و در موارد متعدد به ذکر دلايل و نشانه هايي که در ارتباط با اين مسئله وجود دارد ، پرداخته اند.با اندکي تامل مي توان اينطور نتيجه گرفت که اديان و مکاتب مختلف در ارتباط با مسئله حجاب به تعمق و تفکر پرداخته اند و اين شايد به آن دليل باشد که حجاب تنها مخصوص دين ما نيست و به نوعي در ديگر اديان هم ، آثار ونمونه هايي از آن مشاهده مي شود. از جمله متفکراني که به مسئله حجاب پرداخته اند، ديدگاه شهيد مطهري جاي بسي تامل و دقت دارد چرا که ايشان در بيانات خود به نکات ظريف و دقيقي در اين زمينه اشاره کرده اند.
استاد مطهري در مورد مسئله حجاب مي نويسد: " نشانه بودن حجاب براي عفاف گريز ناپذير است و پوشش نشانه عفاف است .همچنين ايشان با اشاره به آيه اي از قرآن اينگونه بيان مي کنند که :
" قرآن، عفت دختران شعيب را در حال چوپاني و آب دادن به گوسفندان در جمع مردان ، بازگو مي کند. عفت مريم را در معبدي که همگان ، چه زن و چه مرد به پرستش مي آيند ، مي ستايد و در اينجا به طرح اين سئوال مي پردازند که " آيا عفت مريم (س) همان رعايت خويشتنداري و دارا بودن نشانه هاي آن در کردار و گفتار نيست ؟ ( شهيد مطهري – مساله حجاب ) بنابراين متانت در سلوک ظاهري و در انتخاب پوشش از عفاف دروني خبر مي دهد . به عبارتي مي توان گفت : که عفاف ، هوشمندانه ترين حالت کنترل نفس و اعمال قدرت نفوذ در حوزه شخصيت خويش است که تلاش در برجسته و شفاف کردن انسانيت انسان دارد و از جلوه گري و خود نمايي جنسيت مدار جلوگيري مي نمايد .با توجه به مسئله اي که در مورد خويشتنداري بيان کرديم، در اينجا بد نيست به اين نکته هم اشاره کنيم که اگر خويشتنداري را جنبه اي از خصلت انساني فرض کنيم مي توان نتيجه گرفت که اساسي ترين فلسفه معنوي پوشش و حجاب در ميان اقوام ، اديان و ملل مختلف ، همين خصلت حيا و عفت است . دين اسلام مدافع اين خصلت مقدس انساني است و به عناوين مختلف به دفاع از آن پرداخته است و زنان و مردان را براي رسيدن به راه سعادت و کمال و انجام اين امور فرا مي خواند .

 

 

mr_gir3pich@yahoo.com

گير3پيچ

سلام دوستان .
ان شاءالله كه هميشه به مجالس شادي و سرور باشين ..
بنده اين چند روزه درگير مراسم هفت و سال چند نفر از اعضاي فاميل بودم . فكرش رو بكنين .. يه روز از ده صبح تا ده شب فقط مسجد و عزاداري و بهشت زهرا و غيره .. حسابي خرد و خاكشير شدم .
خب پدر من هم چون يه جورايي بزرگ فاميل و صاحب عزا بود در تموم مراسم ها شركت كرد و بنده هم در معيت ايشون .
توي اين مدت افرادي رو ديدم كه اي دل غافل اينا هم فاميل ما هستن ها .. و من براي بار اول بود كه مي ديدمشون .
خيلي جالبه .. توي اين دنيايي كه معروف به دهكده ي جهانيه اين طور فاصله باشه . بعضي از افراد فاميل هم وقتي براي مراسم سالگرد مي اومدن تحجب كرده بودن كه اين مرحوم كي فوت كرده ..
بشر اين همه خرج كرده ، اين همه وقت مصرف كرده و وسائلي درست كرده كه ارتباطها real time بشه ، ديگه احتياج نباشه براي ديدن دوستي سوار بر وسيله ي نقليه شد و از يه كشور به كشور ديگه و از يه قاره به قاره ي ديگه رفت ..
توي دوستي هامون هم اين شكاف خيلي به چشم مي خوره .. چي بگم كه درد خودم تازه مي شه ..
ارتباط ها چقدر كمرنگ شده .. گويي اصلا وجود نداره ... يه اس ام اس ، يه تماس ، يه ايميل ، يه نامه و .. خيلي هزينه و زمان مي بره كه اونو از دوستت دريغ مي كني ؟ اينه صله رحم ؟ اينه حفظ روابط دوستي و خويشاوندي كه حضرت محمد (ص ) اين قدر روش تاكيد كرده بود ؟ بودند دوستاني كه بعد از يه مدت ييههههو غيب مي شدن ( توي اصطلاح اينترنت بازهاي قهار مي گن 404 شده طرف )
نمي گن ما دوستيم . يه وظيفه ايي در قبال دوستمون داريم . طرف مرد ؟ موند ؟ حالش خوبه ؟ چي مي كنه ؟ احتياج به كمكم نداره ؟
يادمه يه بنده ي خدايي بود باهم آشنا بوديم . تا اينكه بيمار شدن . من اين مدت بنا به وظيفه ام مدام ازش خبر مي گرفتم و باهاش در تماس بودم . خب از ديد من اين يه كار عاديه . اين بنده ي خدا به زبون اومد كه بابا فلاني تو منو فر دادي .. نزديك ترين دوستام خبر ندارن مريضم اون وقت تو اين طور .. و اون وقت من فر خوردم .
اي بابا .. مگه ما چند روز توي اين دنيا زندگي مي كنيم كه بايد همش چشم به در ، گوشي تلفن ، موبايل بدوزيم كه فلاني ازمون سراغي مي گيره يا نه ؟ وقتي آدم كه توي ذاتش محبت كردن هست خيري از دوستاش نبيه مجبور مي شه اين محبت رو يه جور ديگه خرج كنه .. فكر كردين چرا حيوانات خونگي و دست آموز داره توي جامعه ي ما زياد مي شه ؟ طرف خيري از دوستاش نمي بينه مي ره لاك پشت مي خره و اون مي شه همدم و مونسش .. نكنين اين كارا رو آقا جون .. دنيا كه بي حساب و كتاب نيست .. يه بار ديدي توي يه مرحله ي زندگيت اساسي كم آوردي ها .. مي گن دنيا دار مكافاته .. چيزي كه حضرت رسول ( ص ) هم بهش خيلي اشاره كرده . تازه اونوقت كه كارشون گيرت افتاد حق گله و شكايت نداري و دوستت كاملا توي اين رفتارش محق بوده . نه عزيزم . اون دنيا اگه از دست به خدا شكايت كرد چي مي كني ؟ چي داري بگي كه اون دنيا جاي زيرآبي رفتن و دليل بني اسرائيلي آوردن نيست .. حداقل اگه مي خواي ولش كني راست و حسيني حرف دلت رو بگو بهش .. ديگه چرا بدبخت رو مي ذاري پا در هوا ؟ مي دوني انتظار چقدر سخته ؟ مي دوني اگه دلش بشكنه زندگيت ويران مي شه ؟ مي دوني اگه يه از دل سوخته اش آهي بلند بشه زندگيت رو مي سوزونه ؟ نذار وقتي مرد بياي براي مراسمش .. همون طور كه تعداي از فاميلاي ما بعد از بيست و چند سال دوباره ديده شدن .. اونوقت چطور مي خواي از دلش در بياري ؟ حالا حرف منو گوش نكن تا يه روزي برسي به حرفم .. فقط خدا كنه كه دير نشده باشه ..
آره دوست من . خيلي از ماها يه عالمه از دوستاي خوبمون رو توي كوچه پس كوچه هاي زندگي جا گذاشتيم . پاشو يه تماس باهاش بگير و حالي ازش بپرس .. پاشو و نذار كه جامعه ي گرم ما بشه جامعه ي سر و از هم پاشيده ي غرب كه محبت كردن توش جايي نداره .
گرتوانی که بجويی دلم امروز بجوی / ورنه بسيار بجويی و نيابی بازم ( سعدي )

 

 

alirezamajidi@gmail.com

فن‌آوری‌های مدرن و تقلب در مدارس
 

مدت زیادی است که مدارس آمریکا در هنگام امتحانات ، گذاشتن کلاه بیسبال به وسیله دانش‌آموزان را ممنوع کرده‌اند. چرا؟
چون دانش اموزان زیر لبه کلاه ، تقلب می‌نوشتند!
بعدا تلفن‌های همراه در لیست وسایل ممنوعه قرار گرفت ، چون دانش‌آموزان پاسخ‌های سؤالات را به هم SMS می‌کردند.
و حالا مقامات آموزشی آمریکا ، دریافته‌اند که همه پخش‌کننده‌های چند رسانه ای می‌توانند برای تقلب مورد استفاده قرار بگیرند.
آبی‌پاد و یا زون Zune می‌تواند زیر لباس مخفی شود و از طریق یک سیم که زیر لباس و زیر یقه می‌گذرد و به یک گوشی در گوش‌ها منتهی می‌شود ، اطلاعات را به گوش دانش آموزان برساند.
در یکی از دبیرستان‌های آمریکا به نام مانتین ویو Mountain View ، ورود همه پخش‌کننده‌های دیجیتال ممنوع شده است ، چون پرسنل دبیرستان فهمیدند دانش‌آموزان با استفاده از آنها فرمول‌ها و یا سایر اطلاعات را دانلود می‌کنند.
آی‌پادها وسایل واقعا مناسبی برای تقلب هستند ، می‌شود با آنها پاسخ‌های سوالات را ضبط کرد ، یا می‌توان کار پیشرفته‌تری کرد و پاسخ سؤالات را به صورت متن در لابلای متن ترانه ها مخفی کرد و مورد استفاده قرار داد.
ولی این ممنوعیت‌ها هیچگاه نمی‌تواند جلوی ابتکار ذهن‌های جوان و خلاق دانش‌آموزان را بگیرد ، یک دانش‌آموز 16 ساله در این مورد گفته است که می‌توانید خیلی راحت گوشی را در قسمت بالایی آستین در زیر لباس مخفی کنید. در حین امتحان و جواب دادن به سؤالات وانمود کنید که خسته شده‌اید و دارید سرتان را بین دست‌هایتان استراحت می‌دهید و به این ترتیب گوشی را به گوش‌هایتان نزدیک کنید وشروع کنید به شنیدن یادداشت‌های صوتی‌تان!
اینگونه تقلب‌ها محدود به آمریکا نیست ، دبیرستانی در اونتاریوی کانادا ، امسال استفاده از موبایل و پخش‌کننده دیجیتال چندرسانه ای را ممنوع کرده است. یک دانشگاه در تاسمانیای استرالیا هم استفاده از آی‌پاد ، دیکشنری‌های الکترونیک ، پخش‌کننده سی دی و وسایل چک‌کننده اسپل لغات را ممنوع کرده است.
در مقابل دانشگاه دوک کارولینای شمالی ، از سه سال پیش آی‌پادهایی در اختیار دانش‌آموزان قرار داده است تا تحقیقی در مورد این مسئله انجام شود که چگونه این وسایل برای بهبود آموزش می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. در کلاس‌های موسیقی ، جامعه‌شناسی و مهندسی می‌توان از آی‍اد استفاده‌های فوق‌العاده ای کرد.
تیم داد مدیر اجرایی این دانشگاه اظهار نظر خوبی کرده است :«جنگ با فن‌آوری بدون اینکه دیالوگی در مورد ارزش و توقعاتمان از آن داشته باشیم ، سرنوشتی به جز شکست نخواهد داشت.»
چندی پیش مقاله جالب دیگری در مورد استفاده از آی‌پاد برای آموزش سمع قلب و ریه به دانشجویان پزشکی خواندم.
وقتی خودم دانشجو بودم هنوز خبری از این وسایل نبود ، موبایل بود ، ولی آن موقع موبایل‌ها نه دوربین داشتند و نه می‌شد با آنها پیام‌های کوتاه فرستاد.البته به جز چند تقلب بی‌ارزش در دبیرستان که چیزی بیشتر از چند یادداشت کوتاه در کف دست و زیرورقه آن هم در درس‌هایی مانند زمین‌شناسی ، عربی و معارف نبود ، هیچ سابقه تقلبی در دانشگاه نداشته‌ام و خودمانیم ، حالا از این رفتار خود پشیمانم!
در پایان این مطلب می‌خواهم این موضع را به بحث بگذارم که شما در دبیرستان یا دانشگاه چه استفاده‌هایی از وسایلی مانند موبایل و احیانا پخش‌کننده‌های دیجیتال می کنید. آیا تا به حال با این وسایل تقلب کرده‌اید؟! یا هنوز تقلب‌های سنتی را ساده‌تر و کاراتر می‌بینید؟!
آیا تا به حال استفاده آموزشی از این وسایل کرده‌اید ، فرضا برای ضبط حرف‌های استادان یا عکس گرفتن از محتواهای آموزشی؟
چه خاطراتی در این زمینه دارید؟
ضمن اینکه نمی‌دانم در حال حاضر چه رفتاری با ورود موبایل و پخش‌کننده‌های چند رسانه‌ای به دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها می‌شود.

دکتر عليرضا مجيدي

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

15 ارديبهشت / 5 مي / 17 ربيع الثاني

Mobin_s2004@yahoo.com
15 ارديبهشت ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
تبعيد اعراب مهاجم، از بحرين به كرمان و مكران

شاپور دوم (ذوالاکتاف)

شاپور دوم (ذوالاکتاف)

18 آوريل سال 331 ميلادي شاپور دوم (ذوالاكتاف) شاه ساساني وقت پس از سركوب شورشيان عرب در بحرين كه در ايام طفوليت او از صحراي عربستان به اين جزيره مهاجرت كرده بودند، دستور داد كه هزاران تن از آنان به روستاهاي دوردست كرمان و مكران (جنوب بلوچستان امروز و غرب رود سند) تبعيد شوند. شاپور دوم پيش از تولد به شاهي ايران انتخاب شده بود و پيش از رسيدن او به سن رشد، اعراب از خلاء قدرت در تيسفون سوء استفاده كرده و از جمله دست به مهاجرتهاي غير مجاز به قلمرو ايران زده بودند كه وي بعدا آنان را به سخت ترين شكلي مجازات كرد. نوشته اند كه به تصميم شاپور دوم، كتف عرب ها را سوراخ كردند و آنان را به ريسمان كشيدند و به همين دليل، اعراب وي را ذوالاكتاف خوانده اند. مورخان رومي نوشته اند كه شاپور به خاطر شانه هاي پهن و گردن ستبر به «ذوالاكتاف» معروف شده است. وي در طول حكومت خود چند بار روميان را نيز شكست نظامي سخت داده بود.

 

ايجاد جناح در حزب رستاخيز

18 آوريل 1978 (سال 1357 خورشيدي) و درپي انتقاد محافل خارجي از اين كه چرا شاه يك حزب دولتي در ايران به وجود آورده و نيز با توجه به تظاهرات ايام نوروز در شهرهاي مختلف، در حزب رستاخيز چند جناح به وجود آمد. هماهنگ كننده جناح پيشرو عبدالمجيد مجيدي بود و سخنگويي جناح سازنده را هوشنگ انصاري برعهده گرفته بود.
     پس از انقلاب، عبدالمجيد مجيدي وزير برنامه ريزي و بودجه در كابينه هويدا متهم شده بود كه با ايجاد جناح پيشرو در حزب رستاخيز در صدد پاك كردن چهره شاه و نجات او از انتقاد محافل خارجي بوده است. به گزارش روزنامه اطلاعات، براي يافتن مجيدي كه پنهان شده بود، در آوريل 1979 جنگلهاي مازندران را در ناحيه جنوب آمل محاصره و از سوي افراد اعزامي كميته هاي انقلاب، اين جنگلها وجب به وجب بازرسي شده بودند.

 

روز بزرگداشت شيخ صدوق

15 ارديبهشت - روز بزرگداشت شيخ صدوق  

 

 

وقايع جنگ هشت ساله در چنين روزي

15/02/58
گزارش مهندس بازرگان ( نخست وزير دولت موقت ) به امام خميني و شوراي انقلاب از جلسه ديروز هيأت دولت و تشريح اوضاع جاري كشور و مشكلات دولت موقت و راه حلها ؛ از جمله : اشاره به دو پديده " ضدانقلاب " و " ضددولت " ؛ ذكر ريشه هاي قوت چنين پديده هايي و در آخر ، ارائه پيشنهادهاي سه گانه : 1- محدود كردن دادگاه انقلاب و عدم دخالت مقامهاي غيرمسؤول در امور دولت ؛ 2- تقويت و تحرك بيشتر شوراي انقلاب ؛ 3- تجمع مقامهاي مسؤول سه گانه ( امام ، شوراي انقلاب و دولت موقت ) .

اجتماع كارمندان ساواك منحله در مقابل نخست وزيري و درخواست حقوق عقب افتاده خود .

گزارش يونايتدپرس از احتمال سركوب گروههاي چپ به دست دولت ايران و بروز نشانه هايي از اتخاذ خط مشي فعاليت زيرزميني در عملكرد برخي از گروهاي مذكور .

تلگراف استاندار خوزستان به وزارت كشور دربارة روابط مشكوك كنسول عراق با عناصر محلي در خرمشهر

15/02/61
دفع پاتک سنگين دو تيپ زرهي و مکانيزه سپاه سوم ارتش عراق در جاده اهواز _ خرمشهر

15/02/64
مذاكرات ايران و با چين و كشورهاي اروپاي غربي جهت خريد موشكهاي زمين به زمين.

 

 

درگذشت آيت الله سيد عبدالحسين لاري ازمراجع شيعه و ازسياستگذاران پرهيزكاراسلام

[15 ارديبهشت 1303] -  آيت الله سيد عبدالحسين لاري ازمراجع شيعه و ازسياستگذاران پرهيزكاراسلام درجهرم فارس بدرود حيات گفت. ايشان در78سال حيات خود به جامعه اسلامي خدمات ارزنده اي كرد. آيت الله لاري پس ازورود به منطقه لارستان رهبري مردم ستمديده جنوب ايران را به عهده داشت. او و مجاهدان همراهش بيشترين ضربه ها را برپيكراستعمارانگليس وارد ساختند. اعلام جهاد با محمد عليشاه ازجمله اقدامات مبارزاتي آيت الله لاري دراين دوره بوده است.

Mobin_s2004@yahoo.com
5 مي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com

اديان و روحانيون

... و به اين ترتيب پروتستانيسم پاگرفت

لوتر

18 آوريل 1521 «نشست ورمز» مارتين لوتر كشيش آلماني را كه دست به انجام اصلاحات در مسيحيت زده بود مورد تحقيق قرارداد و در اين جلسه پرسشهاي متعدد از او بعمل آمد و از او خواسته شد كه درستي نظراتش را اثبات كند.
     لوتر در پايان جلسه كه نوعي بازپرسي بود تاكيد كرد كه به اصلاحات ادامه خواهد داد و به تكفير پاپ كه دستگاه سلطنتي براي خود ايجاد كرده و براي كليساها و كشيش ها قيود زائد از جمله ممنوعيت ازدواج به وجود آورده اعتناء نخواهد كرد و به اين ترتيب يك شاخه از مذهب پروتستان پاگرفت.

ساير ملل

مرگ معاويه

18 آوريل سال 680 ميلادي (ماه رجب سال 60 در تقويم هجري قمري) معاويه موسس سلسله امويان در 78 سالگي مرد و پسرش يزيد برجايش نشست. معاويه كه دمشق را پايتخت قرار داده بود از سال 661 تا سال 680 ميلادي حكومت كرده بود.

 

زلزله و حريق مرگبار و ويرانساز سانفرانسيسکو

 منظره گوشه اي از شهر پس از وقوع زلزله که با خاک يکسان شده است

منظره گوشه اي از شهر پس از وقوع زلزله که با خاک يکسان شده است

 18 آوريل سال 1906 يك زلزله بسيار شديد و متعاقب آن حريق، سه چهارم شهر سانفرانسيسكو را ويران و با خاك يكسان ساخت (عكس بالا) و با اين كه در آن زمان اين شهر جمعيت امروز را نداشت 700 تا چهار هزار تن كشته شدند. در ميان اين مقتولين 275 تن از زندانيان شهر بودند كه در ساختمان زندان كشته شدند. در سال 1851 نيز حريق مرگباري در سانفرانسيسكو روي داده بود. سانفرانسيسكو و همه ايالت كاليفرنياي آمريكا روي كمربند زلزله واقع شده است. عكس زير، شكافي را كه زلزله در 18 آوريل 1906 در خيابان «ماركت» شهر سانفرانسيسكو به وجود آورده بود نشان مي دهد

 

روزي كه درياسالار «ياماموتو» كشته شد

ياماموتو

ياماموتو

هجدهم آوريل سال 1943 درياسالار ژاپني «ياماموتو» طراح حمله به ناوگان آمريكا در «پرل هاربور» كه خود تحصيلكرده آمريكا بود در جريان سركشي به پايگاههاي ژاپن در منطقه جزاير سليمان بر اثر سقوط هواپيما كشته شد. مرگ
     ايسروكو ياماموتو روحيه ژاپني ها را تضعيف كرد و طولي نكشيد كه برتري دريايي ژاپن در اقيانوس آرام به پايان رسيد. ياماموتو فارغ التحصيل دانشگاه هاروارد آمريكا بود و بر ضعف ها و قوت هاي آمريكاييان به خوبي واقف بود.
    

 

انفجار پر تلفات در ساختمان سفارت آمريكا در بيروت

ساختمان سفارت پس از انفجار

ساختمان سفارت پس از انفجار

  18آوريل 1983 بر اثر يك انفجار انتحاري، قسمتي از ساختمان سفارت آمريكا درشهر بيروت پايتخت لبنان ويران شد و 63 تن كشته و شماري نيز مجروح شدند. تنها هشت تن از مقتولان، از اتباع آمريكا بودند. مواد منفجره در خودرو قرار داده شده بود كه در حال حركت، در مجاورت ساختمان سفارت منفجر شد و خرابي و تلفات به بار آورد.

برخي ديگر از رويدادهاي 18 آوريل

  • 1663:   عثماني به اتريش اعلان جنگ داد.

  • 1817:   جورج هنري لوز نويسنده فلسفي نگار انگلستان به دنيا آمد.

  • 1902:   دانمارك به عنوان نخستين كشور، انگشت نگاري را به منظور تشخيص هويت بكار گرفت.

  • 1923:   لهستان قسمتي از ليتواني را تصرف و ضميمه خود كرد.

  • 1941:   الكساندر كورسيس نخست يونان كه كشور او مورد حمله آلمان قرار گرفته و درآستانه سقوط بود خود كشي كرد و چند روز بعد اعضاي كابينه يونان مركز دولت را از آتن به جزيره كرت منتقل كردند.

  • 1954:   جمال عبدالناصر كه يك ناسيوناليست عرب بود نخست وزير مصر شد.

  • 1986:   «مارسل داسو» سازنده جت ميراژ براي فرانسه در 94 سالگي درگذشت.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    17 ربيع الثاني هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت « معز الدوله احمدبن بويه ديلمي» از بنيانگذاران سلسله آل بويه

    [17 ربيع الثاني 356] - « معز الدوله احمدبن بويه ديلمي» از بنيانگذاران سلسله آل بويه در گذشت. وي در مدت 22 سال حكومت به مقام امير الاُمراي بغداد دست يافت و در دوران حكومتش بر ديوار مساجد و امارات مهم بغداد عباراتي در مذمت ظالمين نسبت به خاندان رسول اكرم (ص) نوشت. در زمان وي و ديگر حاكمان شيعه اين خاندان، شيعيان از آسايشي نسبي بهرمند شدند. آل بويه از حدود سال 320 تا سال 448 هجري قدرت را در دست داشتند و پس از تسلط بر بغداد در صدد ترويج مذهب تشيع بر آمدند. از اين رو در برپايي مراسم عزاداري سالار شهيدان امام حسين (ع) در ماه محرم الحرام و همچنين عيد غدير توجه خاصي مبذول داشتند. عاقبت بر اثر بروز اختلاف ميان وارثين آل بويه موجبات ضعف و تجزيه اين دولت فراهم آمد و حكومت آنها در ري به دست غزنويان و در بغداد توسط سلاجقه منقرض گشت.

     

     تولد « عبدالقادر بدواني» متخلص به قادري از تاريخ نويسان معروف هند

    [17 ربيع الثاني 947] - « عبدالقادر بدواني» متخلص به قادري از تاريخ نويسان معروف هند ديده به جهان گشود. عبد القادر در دربار اكبر شاه هندي منصب قضاوت داشت اما به دليل عدم تحمل اوضاع دربار از كار كناره گرفت و مجدداً در سال 987 هجري با سمت منشي به دربار بازگشت و مأمور ترجمه كتابهاي زبان سانسكريت و تأليف آنها شد. اما كارش را ديگر مورخان به پايان رساندند. كتاب الاحاديث ترجمه اي از زبان سانسكريت از آثار عبدالقادر بدواني است . همچنين ترجمه معجم البلدان ، ياقوت حموي؛ بحرالاسمار شامل برخي داستانهاي هندي و منتخب التواريخ يا تاريخ بدواني مهمترين كتاب او درباره تاريخ عمومي هندوستان بشمار مي رود.

     

     انتشار روزنامه صورالسرافيل در آغاز مشروطيت

    [17 ربيع الثاني 1325] - روزنامه صورالسرافيل در آغاز مشروطيت منتشر شد. اين روزنامه به همت ميرزاقاسم خان تبريزي وميرزا جهانگيرخان شيرازي انتشار يافت. اما به سبب حملات انتقادي خود نسبت به دولت و دربار و مقالات افشاگرانه اش بارها تحت تعقيب قرارگرفت. سرانجام در كودتاي سال 1326 هجري توسط محمد علي شاه اين روزنامه تعطيل شد و ميرزا جهانگير خان درباغشاه اعدام گرديد. اين نكته قابل توجه است كه ميرزا علي اكبر خان دهخدا از نويسندگان روزنامه صوراسرافيل بود كه با نام مستعار دخو ، مطالب انتقادي تحت عنوان چرندو پرند را قلم مي زد.

     

     درگذشت آيت الله شيخ محمد علي نخجواني

    [17 ربيع الثاني 1334] - آيت الله شيخ محمد علي نخجواني از مشاهير علما و فضلا در كربلا در گذشت و پيكرش در صحن مطهر امير المومنين علي (ع) به خاك سپرده شد. وي از دياي دانش علمايي چون فاضل ايرواني و ميرزا حبيب الله رشتي سيراب گشت و با كسب درجه اجتهاد مرجع تقليد مسلمانان قفقاز و آذربايجان گرديد. آيت الله نخجواني افزون بر كتاب متاجر شيخ مرتضي انصاري آثاري چون خيارالعيب و رسائلي در اجماع منقول اجتماع امر و نهي و مقدمه واجب از خود به يادگار گذاشت.

     

     

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    مکه

    25
    36

    تهران

    18
    28

    اصفهان

    11
    28

    تبريز

    8
    19

    مشهد

    15
    30

    زاهدان

    18
    35

    کيش

    26
    36

    پاريس

    12
    21

    لندن

    11
    20

    نيويورک

    10
    19

    توکيو

    13
    17

    دوبی

    27
    29


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1266 تومان
    929 تومان
    9758.23 واحد
    64.16 دلار
    15260 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    بورس:
    نفت:
    طلا:

    151000 تومان

    يک بهار آزادی:
     


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.01

    اذان مغرب : 19.13

    اذان صبح فردا : 3.35

    طلوع آفتاب فردا : 5.09

     

     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    صفحه کلید لمسی

    محصولات NEC همواره همانند ستاره ای در بین عجایب می درخشد. این بار بازدید کنند گان خود را با گو شی مو بایل با Keyboard لمسی و هو شمند شگفت زده کرد. در نظر اول که به محصول نگاه می کنید تصور می کنید که یک گو شی مو بایل خوش دست و شیک است. همینطور است اما چیزی به عنوان Keyboard روی آن نمی بینید!! بعد به واژه "latticekey Interface" که به صورت یک بر چسب بر روی این محصول قرار گرفته خیره می شوید.هیچ کدام از دکمه های مو جود روی handset دارای لیبل و یا حتی نشانه ای نیستند. اما به محض اینکه انگشت شما بر روی صفحه هوشمند keyboard حرکت کند علائمی بر روی lcd ظاهر می شود و با حرکت دادن دست به اطراف می توانید به دنبال کارکتر – عدد و یا علامت مد نظر بگردید و در نهایت آن را انتخاب کنید. این واقعا یک محصول تخیلی ست که شما می توانید در رویاهایتان نیز sms بزنید و یا تماسی بر قرار کنید!


    **********
     

    ربات ناجي

     بشر همواره دست به گریبان با وحشت نجات هم نو عانش از خطر هایی از قبیل حریق بوده است. اما امروزه این وحشت تا حد زیادی کاسته شده است و می توان با خو نسردی بیشتر با این گو نه حوادث رویایی کرد. ربات ناجی مژده نوینی است در بازار ژاپن که این نگرانی ها را به حداقل رسانیده است. این ربات با هیکلی درشت و آهنین که به وسیله remote controller جهت یابی می شود بدون داشتن ترس از آتش و یا سقوط اشیا سنگین به محل حادثه رفته و آسیب دیدگان را به محل امن منتقل می سازد. کنترل این ربات به کمک یک او پراتور از راه دور که به وسیله یک دوربین که در بالای سر آن تعبیه شده است انجام می شود. نکته جالب تو جه آن است که انگشتان هیدرولیکی این ربات به گو نهای طراحی شده است که هیچ آسیبی به مصدوم وارد نمی سازدتوانایی و قدرت این انگشتان هیدرو لیکی متغیر است و بر حسب نیاز و با توجه به شرایط حادی که در آن واقع می شود این قدرت قابل تغییر است. طراحی دقیق و وزن سبک این ربات با داشتن ویژگی های منحصر به فرد انسان گو نه آن این امر را منطقی می سازد که برای نجات انسان مستلزم پرداخت میایون ها دلار باشد!!

     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه

    بازخوانی نهضت ملی ایران

    پدیدآور: حسینیان، روح الله
    تاریخ انتشار: اسفند 1385
    تعداد صفحات: 361
    قيمت: 24000 ريال
    شابک: 0-177-419-964-978
    قطع: رقعی
    نوبت چاپ: اول ، زمستان 1385
    شمارگان: 2000

    معرفی کتاب: نهضت ملی شدن صنعت نفت در واقع جنبش فراگیری علیه دخالت های بیگانه در امور ایران بود .
    مردم ، عالمان دینی و نخبگان ملی ، عقب افتادگی ایران ، اسلام ستیزی رضا شاه و اشغال ایران را یکسره از توطئه های انگلیسی می دانستند ، به همین جهت خشم خود را علیه منافع انگلیس نشان دادند و سرانجام نفت ایران ملی شد .
    بی شک تصویب قانون ملی شدن صنعت نفت در مجلس شورای ملی و سنا در اسفند 1329 پدیده ای بی پشتوانه و بی مقدمه نبود بلکه فرآیندی بود که از سالهای قبل آغاز شده بود .
     

     

     

     

     

     

     

     Ãطنز روزانه

    جمله سازی

    به یارو میگن با اداره جمله بساز؟ میگه: ا داره بارون میاد

    به غضنفر ميگن: با «بنزين» جمله بساز. ميگه: خوش به حال شماها كه سوار بنزين!

    به ترکه مِيگن با جوراب جمله بساز ميگه سقفتون بد جورآب مي ده

    به غضنفر می گن: با " ارتش کوفه " جمله بساز می گه : عرط شکوفه داری...مثل گل بهاری

    به يه جنوبي ميگن با مخابرات جمله بساز ميگه مخا برات بستني بخرم

    به ابادانيه ميگن: با موتور جمله بساز. ميگه:مو تور خوردم رو قالي.

    به غضنفر ميگن: با كيبورد يه جمله بساز. ميگه: بازي ايران و آمريكا رو كي برد؟؟؟

    به غضنفر ميگن: با «توكيو» جمله بساز، ميگه: من خديجه رو دوست دارم توكيو؟

    به غضنفر ميگن: با «ريلكس» جمله بساز. ميگه: رفتيم باغ‌وحش با گوريل عكس گرفتيم!

    به غضنفر ميگن: با «شيشه» جمله بساز،‌ ميگه: ساعت يك ربع به شيشه!

    به غضنفر ميگن: با اختاپوس » جمله بساز،‌ ميگه: اخ تا پوستم سیاه نشده برم تو سایه!

    به تر كه می گن یه کلمه بگو كه توش ؛مرده: باشه می گه آمبولانس

    به غضنفر ميگن: با «عدس» جمله بساز، ميگه: اگه امشب نياي اَدست دلخور ميشم

    به غضنفر ميگن: با «شمشير» جمله بساز، ميگه: فدات شم شير مي‌خوري؟!

    به غضنفر ميگن: با «تورج» جمله بساز. ميگه: حقوق گرفتم، رفتم همه رو زدم تو رج (رگ)!

    به غضنفر ميگن با ريسمان جمله بساز... مي گه مي تونم انگليسي بگم؟ مي گن: بابا ايول بگو.. غضنفر مي گه:نو ريسمان تو پيجينگ

    به غضنفر ميگن: با «صداقت» جمله بساز، ميگه: داشتم با تلفن صحبت مي‌كردم صدا قطع شد!

    به غضنفر ميگن: با «سينا» جمله بساز. ميگه: با عباس‌اينا رفتيم بيرون!

    به غضنفر ميگن: با «سوسن» جمله بساز. ميگه: من چلوكباب دوست دارم مخصوصا با سماق!

    به غضنفر ميگن: با «ستيز» جمله بساز، ميگه: موبايل سِت ايز آف (mobile set is off)

    به غضنفر ميگن: با «رادار» جمله بساز ميگه: از اينجا به خونه ما راداره

    به غضنفر ميگن: با «خرچنگ» جمله بساز، ميگه:‌ كره خر چنگ نزن!

    به غضنفر ميگن: با «جام جم» جمله بساز. ميگه: صبح كه از خواب پاميشم جامو جم مي‌كنم!

    به غضنفر ميگن: با «تلاش» جمله بساز،‌ ميگه: مادرم رفت بازار طلاشو فروخت!
     

     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)

    3 تمرين ورزشي براي داشتن كمر و قفسه سينه زيبا

    فکر میـکنید بـرای زیبا و خوش فرم کردن بالای کمر و قفسه سـیـنه تـان، حـتـماً بـایـد به باشگاه بروید و از دستگاه های بـدنســازی استفاده کنید؟ نه، اینطور نیست. درست استکـه ایـن دو نـاحیه از بزرگترین و قوی ترین عضلات و ماهیچه هـای بدن تشکـیل شـده، امــا در خـانه هـم مـی تــوانـید با اسـتفـاده از وزنـه های آزاد، نـوارهـای مقاومتی مخصوص و وزن بـدن خـودتـان هـم نتیجه بگیرید. نتیجه ای که میتوانید با اسـتـفــاده از این وسائل در خانه بگیرید، خیلی بیشتر یا کـمـتــر از دستگاه های بدنسازی نیست، فقط نوع تمرینات متفاوت است—و البته ارزان تر هم برایتان درمی آید. مـثلاً وقتی برای انجام تمرینات پرس سینه از وزنه های آزاد استفاده میـکنیـد، بـاید از عضلات دیگر برای رهبری و تثبیت حـرکت وزنـه هـا استفـاده کنـیـد. در دستگاه پرس سینه در بـاشـگاه هـا، ایـن وزنـه هـای برای شما به صورت ثابت قرار گرفته اند. اما با ایـنـکـه مــی توانید نسبت به پرس سینه با وزنه های آزاد، وزنه های بیشتر و سنگینـتری را در دستگاه
    پرس سینه حرکت دهید، اما تمرینتان چندان مفیدتر نسبت به آن نخواهد بود. وقتی نوبت به فرم دادن به بدنتان می رسد، تنوع تمرینات حرف اول را می زند. با استفاده از انواع مختلف تمرینات مقاومتی، عضلاتتان را به کار می اندازید و نتایج فوق العاده ای به دست خواهید آورد. به علاوه، حوصله تان از تمرینات یکنواخت هم سر نخواهد رفت.
    در این مقاله سه تمرین بدنسازی مفید برایتان در نظر گرفته ایم. اگر تازه کار هستید، فقط با یکی از این تمرینات شروع کنید و با بالا رفتن تجربه و کاراییتان سایر تمرینات را هم در ست های 8 تا 15 تکراره انجام دهید.

    پرس سینه با دمبل
    این تمرین را می توانید روی زوایای مختلف سکو یا نیمکت انجام دهید تا روی قسمت های مختلف از قفسه سینه تان کار شود. اگر نیمکت را روی شیب بسیار کمی در سرازیری قرار دهید، بیشتر تکیه روی قسمت های بالایی سینه و شانه ها خواهد بود. اگر نیمکت را روی سطحی صاف قرار دهید، روی قسمت های میانی سینه کار خواهید کرد. و اگر نیمکت را در شیب سربالایی قرار دهید، یعنی سر پایین تر از پاها قرار داشته باشد، روی قسمت های پایینی و بخش کوچکتر سینه کار خواهید کرد. بهترین حالت این است که ابتدا نیمکت را در سطح صاف قرار دهید و بعد آن را در شیب کم سرازیری بگذارید.
    در هر دست یک وزنه قرار دهید، روی نیمک دراز بکشید، به صورتی که پاها یا روی زمین قرار گیرند و یا در انتهای نیمکت. شکم خود را کاملاً تو بکشید، اما به هیچ وجه پشتتان را کاملاً صاف نکنید (پشتتان باید به صورت طبیعی کمی خمیدگی داشته باشد). کف دست ها رو به جلو باشد و وزنه های را بالا و به سمت همدیگر ببرید، به صورتی که دست ها دقیقاً بالای شانه هایتان قرار گیرد. به هیچ وجه آرنج را قفل نکنید و پهنای شانه های نیز باید کاملاً روی سطح نیمکت قرار گیرند. حال خیلی آرام آرنج ها را خم کرده، و آنها را به پایین و به کناره ها، کمی پایین تر از شانه ها بیاورید. این حرکت را دوباره تکرار کنید.

    پوش آپ مقاومت با توپ بدنسازی
    از توپ بدنسازی می توان برای آسان تر کردن یا سخت تر کردن این تمرین سینه استفاده کرد، بستگی به این دارد که آن را در کدام قسمت بدن قرار دهید.
    پوش آپ مقدماتی: توپ را زیر شکمتان قرار دهید و دست ها روی زمین باشد. با استفاده از دست ها روی زمین راه بروید به صورتی که توپ را هم با خود بکشید. وقتی توپ به پایین ران هایتان رسید بایستید. دست ها را کمی بازتر از عرض شانه ها و چند سانی متر بالای آنها قرار دهید. انگشت ها باید به سمت جلو باشد. سر را هم به موازات بدن قرار دهید. شکمتان را جمع کنید تا پشتتان قوس پیدا نکند. حال آرنج ها را خم کرده و شانه ها را به سمت زمین پایین بیاورید، تا اندازه ای که بازوها به موازات زمین درآیند. بدون قفل کردن آرنج، خود را عقب بکشید و تمرین را دوباره انجام دهید.
    پوش آپ متوسط: تمرین را به همان صورت بالا انجام دهید اما با این تفاوت که وقتی با دست ها روی زمین راه می روید، زمانی متوقف شوید که توپ به زیر ساق پایتان برسد.
    پوش آپ پیشرفته: تمرین را به همان صورت بالا انجام دهید، اما با این تفاوت که وقتی با دست ها روی زمین راه می روید، زمانی متوقف شوید که توپ به زیر پنجه پا برسد.

    پرواز دمبل
    این تمرین را نیز مانند پرس سینه می توان روی نیمکت روی سطوح سرازیری یا سربالایی انجام داد تا روی فیبرهای مختلف عضلات کار شود. از آنجا که این تمرین تکیه زیادی روی شانه ها دارد، اگر در این نواحی آسیب دیده اید، بهتر است از انجام آن صرف نظر کنید. فرم و طرز قرارگیری در این تمرین اهمیت بسیار زیادی دارد.
    با گرفتن یک دمبل در هر دست، روی نیمکت دراز بکشید، پاها یا روی زمین باشد و یا روی انتهای نیمکت. قوس طبیعی پشت را حفظ کنید. با کف دست ها که رو به یکدیگر هستند، دست ها را مستقیماً در بالای سینه قرار دهید. آرنج ها کمی خمیده باشد، دست ها را از هم باز کنید، و آرنج ها را پایین و به کناره های بدن بیاورید. آرنج ها را تا جایی پایین بیاورید که به پایین خط قرار گیری شانه ها برسد. باز که وزنه ها را به بالا می برید، آرنج ها را کمی خمیده نگاه دارید. حرکت را دوباره تکرار کنید.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    51 اطلاعات از نمونه های شگفتیهای جهان

    1. قدیمی ترین آثاری که از انسانهای اولیه بدست آمده اسکلتی بوده در غاری در تانگانیا در افریقا که مربوط به ششصد هزار سال پیش میباشد.

    2. بلند قدر ترین انسان معاصر شخصی بوده بنام روبرت پرشیگ که قد وی 70/2 متر بوده است. این شخص در پانزده ژوئیه 1940 در میشیگان وفات یافت – در حال حاضر شخصی بنام آلبرت یوهان کرامر هلندی دارای قدی معادل 54/2 متر میباشد- بلند قد ترین زن تاریخ خانمی بوده بنام ماریان وهد که 55/2 متر قد داشته وی متولد 1866 بوده است.

    3. پر اولادترین مادران خانمی بوده است بنام فئودور و اسیلت که 29 بار باردار شد و 69 فرزند بدنیا آورد – خانمی بنام بتی هال که 94 سال دارد دو ندیده دارد، تعداد فرزندان و نوه ها و نتیجه های او 256 نفر میباشند.

    4. در 9 ژانویه 1960 خانم آلمانی بنام آمازوگومر 7 قلو زائید (5دختر و 2پسر) –  همچنین در 1918 در نیجریه نیز مادری 7 قلو زائید- اولین دوقلوی بهم چسبیده ماری و آلیز چالکورنیت هستند که در 1550 در بیدندن انگلستان متولد شدند و 34 سال عمر کردند – دو قلوهای بهم چسبیده سیامی (چانک و اونک) که در 1811 متولد شدند با دو خواهر (سارا و آدلائید) ازدواج کردند و صاحب 19 فرزند شدند و 17 ژوئیه 1874 در 62 سالگی با فاصله 3 ساعت از همدیگر فوت کردند- عجیب ترین زایمان دو قلو در سال1846 در استراسبورک فرانسه بود که فاصله ما بین دو زایمان 137 روز طول کشید – مادری که رکورد دو قلو زائیدن را شکسته خانمی از اهالی سیسیل است که 11 بار دوقلو زائیده است.

    5. پر وزن ترین نوزاد جهان در سوم ژوئن 1961 در جنوب ترکیه متولد شد و 880/10 کیلوگرم وزن داشت – سبک ترین نوزاد جهان نیز در 1938 در انگلستان بدنیا آمد که فقط 283 گرم وزن داشت.

    6. در هفتم دیماه 1366 نوزادی دو سر که دارای دو قلب چهار ریه دو معده و دو ستون فقرات بود در تهران متولد شد و فقط یک ماه و نیم زنده بود.

    7. عنوان درازترین و سنگین ترین پستاندار همین طور بزرگترین حیوانی که تا بحال ثبت شده متعلق به نهنگ آبی است. درازترین نمونه نهنگ که رکورد آن ثبت شده نهنگ ماده ای است که در جزایر فالکلند در سال 1909 به خشکی آورده شده است درازا و طول این نهنگ حدود 33 متر بوده است. در سی ام مارس 1947 نیز توسط یک کشتی صید نهنگ در جنوب اقیانوس آتلانتیک نهنگی صید شد که وزن آن 209 تن بود. قلب این نهنگ 700 کیلوگرم و زبان آن 72/4 تن بود بد نیست بدانید که یک نهنگ با اندازه معمولی در طول ماههای تابستان روزانه بیشتر از 3 میلیون کالری مصرف میکند.
      در ضمن بلندترین صدا هم مربوط به نهنگ آبی است آنها وقتی با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند صدائی تولید میکنند که قدرت آن حدود 188 دسیبل است. این بلند ترین و پرقدرت ترین صدائی است که از یک موجود زنده خارج میشود قدرت و شدت این صدا در حدی است که از 530 مایل دورتر قابل کشف و دریافت است.

    8. درازترین گردن از آن زرافه است که طول گردن آن به 78/5 متر نیز میرسد.

    9. بزرگترین پستاندار خاک زی فیل است که وزن آن تا 5/6 تن میرسد.

    10. کوچکترین پستاندار نیز موشی است بنام دراز پوزه که فقط 4 سانتی متر طول دارد.

    11. سریع السیر ترین حیوان یوزپلنگ است که سرعت آن تا 145 کیلومتر در ساعت رسیده است.

    12. بزرگترین گوشتخوار آبی نهنگ ماهی است (8/19 متر درازا) – و بزرگترین گوشتخوار خشکی خرس قهوه ای آلاسکا است (725 کیلوگرم وزند).

    13. تنها پستاندار پرنده خفاش است.

    14. عجیب ترین پستاندار زمین کانگرو میباشد.

    15. طولانی ترین دوره حاملگی پستانداران در فیل هندی است (2 سال و یکماه) – و کوتاه ترین دوران حاملگی از آن پستانداری است بنام اوپوسوم (12 روز).

    16. بزرگترین پرنده روی زمین شترمرغ است اما قادر به پرواز نیست. نوعی از این پرنده یافت شده که 5/156 کیلوگرم وزند داشته است.

    17. طولانی ترین عمر دربین پرندگان از آن کلاغ است که بیش از صد سال نیز عمر میکند (طوطی نیز تا 73 سال عمر میکند.)

    18. بزرگترین تخم پرندگان متعلق به شتر مرغ است (تا 67/1 کیلوگرم) – و کوچکترین تخم مرغ متعلق به مگس خوار است (14 میلی گرم)

    19. طولانی ترین دوره روی تخم خوابیدن متعلق به مرغابی است (75 تا 82 روز) و کوتاهترین دوره از آن دارکوب میباشد (10روز)

    20. بزرگترین مروارید جهان 116 میلی گرم وزن دارد.

    21. در بین جانوران لاک پشت با بیش از 152 سال بالاترین سن را داشته است – فیل آسیایی 78 سال – خرس و روباه و اسب 50 سال – زنبور طلائی 6 هفته – پروانه 2 ماه – مگس چهار ماه – پشه 6 ماه – زنبور عسل یکسال.

    22. گرانترین گربه جهان گربه ای بوده متعلق به یک بانوی امریکائی که در لندن مبلغ 5880 پوند قیمت گزاری شد.

    23. با اینکه خورشید 000/300/1 مرتبه از زمین بزرگتر است در مقایسه با تعداد زیادی از ستارگان بسیار کوچک میباشد.

    24. فاصله سیارات و ستارگان را در کهکشان به سال نوری اندازه میگیرند و آن عبارتست از 365×24×60×60×300000 کیلومتر – ستارگانی هستند که میلیونها سال نوری از ما فاصله دارند.

    25. اگر بتوانیم در هر دقیقه 300 ستاره در آسمان بشماریم برای شمردن تمام آنها 3500 سال عمر لازم است.

    26. در کهکشان ما یکصد میلیون خورشید وجود دارد و میلیونها منظومه.

    27. هر میلیمتر مکعب خون 7500 گلوبل سفید و 5000000 گلبول قرمز دارد – و هر قطره آب محتوی هزاران جانو زنده است.

    28. از هر ششصد میلیون کرده آسمانی در یکی از آنها امکان زندگی هست با این حساب میلیاردها سیاره مسکونی میباشند که زمین یکی از آنهاست. (از مجموعه سیارات منظومه شمسی فقط کرده زمین مسکونی میباشد)

    29. تاریخ پیدایش زمین را 15 میلیارد سال قبل تخمین میزنند.

    30. محور حرکت وضعی زمین نسبت به خط قائم 23 درجه و 27 دقیقه انحراف دارد، کوچکترین تغییری در این انحراف ایجاد شود باعث بروز اختلالات آب و هوائی و زندگی موجودات و حتی از بین رفتن حیات در کره زمین خواهد شد.

    31. لایه ازن که در جو وجود دارد اشعه ماوراء بنفش خورشید را جذب میکند، از بین رفتن لایه ازن برابر است با از بین رفتن حیات در کره زمین .

    32. 3 چهارم موجودات روی زمین را حشرات تشکیل میدهند.

    33. در فاصله 8000 سال نوری از زمین کراتی وجود دارند که دارای حجم فشرده شگفت انگیزی میباشند بطوریکه حجم یک قاشق فرضی آنها میلیونها تن وزن خواهد داشت.

    34. اولین علائم رادیوئی که ساکنان زمین از کرات دیگر دریافت کرده اند از کره مریخ بوده است.

    35. جدید ترین سیستم فیلمبرداری پزشکی در کانادا ابداع شده است بنام V1 که تصویرهای گرفته شده از سلولهای بدن را سه بعدی نشان میدهد.

    36. کمپانی توشیبای ژاپن شبکیه مصنوعی چشم ساخته است که مانند شبکیه طبیعی علائم نوری را دریافت میکند اما قادر به تشخیص رنگها نیست.

    37. نخستین ایستگاه فضائی بنام میر (صلح) در 1986 بوسیله روسها در فضا ایجاد شده است.

    38. دورترین جرم فلکی که تاکنون رصد شده است در دب اصغر است که چهارده میلیارد سال نوری با زمین فاصله دارد.

    39. یک کلکسیونر فنلاندی مجسمه لنین را که پس از تحولات شوروی در میدان سرخ مسکو پائین کشیده شد به مبلغ صد هزار دلار خریداری کرد.

    40. بزرگترین آرشیو الکترونیکی ضبط اطلاعات کامپیوتری معادل با 7 گیگا بایت توسط یک کمپانی ژاپنی به بازار عرضه شد.

    41. سرعت حرکت چرخشی زمین به دور خود در استوا 1667 کیلومتر در ساعت است که این سرعت در هر قرن 30 ثانیه کاهش میابد.

    42. برای ساختن مصالح جدید مانند ابر هادی ها ترکیبات بسیار سمی دانشمندان تصمیم گرفته اند از روبوت ها (آدمک های مصنوعی) استفاده کنند.

    43. الکترونیکهای ضد چرت که به بازار عرضه خواهند شد دستگاههای کوچکی هستند که در پشت گوش نصب میشوند و به محض خم شدن سر آزیری را به صدا در می آورند که برای رانندگان بیابانی مناسب است. (قابل توجه کارمندانی که پشت میز چرت میزنند.)

    44. نخستین تلسکوپ برای دریافت علائم موجودات زنده در کرات آسمانی در آرژانتین بکار گرفته شد.(ماه مه1990)

    45. کلینیکی در انگلستان دایر شده که در مقابل دریافت 600 دلار جنس نوزاد را به میل والدین تغییر میدهد. (دسامبر 1991)

    46. در چین ساعتی به بازار عرضه شده است که قاب زیرین آن پوشیده از نوعی خاک کمیاب است که مانند طب سوزنی علاوه بر نشان دادن وقت بعضی از ناراحتیهای معده و عصبی را نیز درمان میکند. (نوامبر 1991)

    47. سیاره زهره دارای آتشفشان فعال میباشد.

    48. آدم آهنی جدید (روبوت) در ژاپن ساخته شده که میتواند بارهای سنگین را بلند کرده و با سرعت 2 کیلومتر در ساعت حرکت کند.

    49. دستگاه جدیدی در ژاپن ساخته شده است که به مچ دست بسته میشود و بوسیله ارتباط با ماهواره ، شخص دارنده آن را در هرجای دنیا که باشد پیج میکند.

    50. ستاره شناسان انگلیسی در منچستر سیاره جدیدی را خارج از منظومه شمسی که در کهکشان (ساجی تریوس) قرار دارد کشف کرده اند و بنام ستاره نیترونی نامیده اند. این نخستین کشف سیاره خارج از منظومه شمسی است (آگوست 1991)

    51. در اوایل سال 2003 میلادی دانشمندان اروپایی با آزمایشات بیولوژیکی توانستند نوزادی شبیه انسان را بوجود آورند، این عمل با اعتراضات شدید مجامع مذهبی و سپس مجامع مختلف انسانی روبرو گردید. اما شبیه سازی بوسیله دانشمندان ادامه دارد.

     

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    آمريكا چگونه جهان را شنود مي‏كند؟

    آمريكا حدود دويست هزار مأمور مخفى،شمار زيادى ماهواره‏هاى جاسوسى و بانك‏هاى اطلاعاتى عظيمى را در اختيار دارد. اين كشور، هم چنين كامپيوترهاى مجهز به نرم‏افزارهاى تجزيه و تحليل دارد كه هر ساله صدهزار ره‏گيرى اطلاعاتى از انواع مختلف را مورد بررسى قرار مى‏دهند.شنود دايم ارتباطات از راه دور در سراسر جهان موبايل، فكس،اى.ميل و ارتباطات انفورماتيك و هم چنين دريافت و تحليل تصاوير ماهواره‏اى، در حوزه وظايف سازمان امنيت ملى‏آمريكا (NSA) است.
    اين آژانس كه مقر آن در فورت ميد قرار دارد ،صد هزار نفر را در استخدام خودش دارد كه اين افراد در مراكز مختلف در آمريكا وايستگاه‏هاى شنود مستقر در خارج، به كار مشغول‏اند، آژانس امنيت ملى حدود 95% ارتباطات از راه دور را در سراسر جهان تحت كنترل دارد. اين حجم عظيم‏اطلاعات به وسيله ابركامپيوترهاى مجهز به نرم‏افزارهاى تجزيه و تحليل، مورد بررسى دقيق قرار مى‏گيرد.

    اينترنت، تحت كنترل شديد
    بى‏شك ارتباطات افراد بر روى شبكه اينترنت، تحت كنترل شديد قرار دارد، كاملاً محتمل است آژانس امنيت ملى
    ايالات متحده با توجه به محتواى ارتباطات روى شبكه، هر لحظه‏آن‏ها را كنترل كند، ميهن‏پرستى آمريكايى به گونه‏اى است كه همه شركت‏هاى ارايه دهنده خدمات اينترنتى كه اكثرشان آمريكايى هستند به آژانس امنيت ملى كشورشان اجازه‏مى‏دهند، داده‏هاى مشتريان‏شان را كنترل كند.
    مدتى است كه به طور مداوم اين نجوا به گوش مى‏رسد كه شركت عظيم كامپيوترى مايكروسافت پيوند نزديكى با آژانس امنيت ملى آمريكا دارد،البته اين همكارى‏ها در چارچوب‏عمليات شنود و ره‏گيرى انجام مى‏شود. بايد بگوييم تنها، آژانس امنيت ملى آمريكا اينترنت را تحت كنترل ندارد، بلكه تقريباً تمام سازمان‏هاى اطلاعاتى آمريكا سرويس‏هاى ره‏گيرى وكنترل خاص خودشان را در مورد اينترنت دارا هستند، اين موضوع از CIA تا حتى سرويس اطلاعاتى نيروى دريايى آمريكا را شامل مى‏شود.

    رسوايى اشلون
    در سپتامبر 1998، نمايندگان پارلمان اروپا در گزارشى شديداللحن، شنود سيستماتيك ارتباطات مخابراتى در كشورهاى اتحاديه اروپا به وسيله آمريكا را افشا كردند و رسماً ازواشنگتن توضيح خواستند، اين تقاضا تاكنون پاسخى نيافته است. دقيقاً قبل از پارلمان اروپا، يعنى در ماه‏هاى آوريل، مه و ژوئيه همان سال، سه تن از نمايندگان مجلس ملى فرانسه به‏نام‏هاى ژرژ سار، رونه آندره و ژان دوگل در مجلس پرسش‏هايى از دولت فرانسه درباره يك سيستم شنود اطلاعاتى جهانى مطرح كردند. نمايندگان عضو پارلمان اروپا مى‏گويند قبل ازانتشار كتابى به وسيله يك محقق نيوزيلندى، از وجود چنين سيستمى باخبر نبوده‏اند. اين كتاب كه
    قدرت مخفى (Secret Power) نام دارد در سال 1996 به وسيله
    نيگى هاگرمنتشر شده است. در اين كتاب، هاگر به طور جزيى از همكارى مخفى بين آمريكايى‏ها و انگليسى‏ها در چارچوب پيمان يوكوزا پرده بر مى‏دارد. ديگر اعضاى اين پيمان را كانادا،استراليا و نيوزيلند تشكيل مى‏دهند. مطبوعات از اين ماجرا باخبر مى‏شوند. هفته‏نامه كوريه انترناسيونال و به دنبال آن هفته نامه نوول ابسرواتور روى جلدشان را به پرونده‏هاى‏شنودهاى جهانى آمريكا اختصاص مى‏دهند. رسانه‏هاى صوتى و تصويرى فرانسه، فيلمى ويديويى، از ايستگاه دريافت اطلاعات منويث هيل در انگلستان پخش مى‏كنند. به سرعت‏ترس در فرانسه حاكم مى‏شود. ديگر هيچ تماس تلفنى، فكس يا ايميلى بدون فكر كردن به آژانس امنيت ملى آمريكا برقرار نمى‏شود. همگان از خودشان مى‏پرسند: آيا من يكى ازكلمات كليدى را كه روزنامه‏ها نوشتند، در مكالمه‏ام بر زبان آوردم؟ كاربر اينترنت يا مدير تجارى فلان آژانس تبليغاتى پرسش‏هايى از اين دست را از خودشان مى‏پرسيدند.
    شبكه اشيلون براى سرويس‏هاى اطلاعاتى و ضدجاسوسى فرانسه كاملاً شناخته شده است. حتى سرويس‏هاى ويژه فرانسوى در چارچوب قراردادهاى همكارى اطلاعاتى بين‏سرويس‏هاى غربى، از خدمات شبكه اشلون نيز بهره‏مند شده‏اند.
    پرسش اين جاست كه علت وجودى سيستم اشلون چيست و چرا به يكباره وجود اين سيستم تا اين اندازه اهميت يافت؟ برخلاف تصور، پاسخ اين پرسش چندان مشكل نيست.ايالات متحده با ايجاد اين سيستم، در پى حفظ رهبرى و برترى جهانى‏اش در تمام زمينه‏ها است. فرانسه نيز با سيستم اشيلون خودش، مى‏خواهد استقلال و حاكميت‏اش را حفظ كند،در مقام مقايسه بايد اضافه كرد كه ايالات متحده، ميلياردها دلار در عرصه تكنولوژى فضايى هزينه مى‏كند و فرانسه نيز در مقابل از دانش فنى عالى و شناخته شده‏اى، در زمينه پرتاب‏موشك به فضا بهره مى‏برد و بالاخره اين كه هر دو كشور مى‏خواهند هواپيماهاى جنگى و غيرجنگى‏شان را به تمام جهان بفروشند. پس هر دو به سيستم اشلون نياز دارند.
    هفته‏نامه فرانسوى نوول ابسرواتور موفق شده است مصاحبه‏اى با ويليام اودم، رئيس سابق آژانس امنيت ملى آمريكا در زمان رياست جمهورى رونالد ريگان، داشته باشد. اودم در اين‏گفت‏وگو در پاسخ به اتهام‏هايى كه فرانسويان عليه آمريكايى‏ها درباره شنود متحدان ‏شان مطرح مى‏كنند، با وقاحت و لحنى تحقيرآميز مى‏گويد: بى‏شك چنين عملياتى وجود دارد. اماخوب كه چه؟ رسوايى ماجرا كجاست؟ همه دنيا سعى مى‏كنند جاسوسى كنند و شما فرانسوى‏ها جلوتر از همه. اما شما خودتان را در گوشه‏اى پنهان كرده‏ايد. ما قراردادهايى باانگلستان و كشورهاى مشترك‏المنافع و هم چنين، ابزار و امكانات قابل توجهى داريم. شما بايد سال‏ها تلاش كنيد و ميلياردها دلار هزينه كنيد تا به سطح ما برسيد.

    محدوديت‏هاى آژانس امنيت ملى آمريكا
    آژانس‏هاى اطلاعاتى آمريكا با وجود در اختيار داشتن ابزار فنى، مالى و انسانى فوق‏العاده، باز هم نمى‏توانند همه چيز را ببينند و شنود كنند. هم چنين فراوانى بيش از حد اطلاعات،مانع بررسى دقيق آن‏ها مى‏شود، شمار اطلاعات خيلى مهمى كه از ديد و شنود ماشين جاسوسى عظيم آمريكا پنهان مى‏ماند نيز كم نيست، تا جايى كه مردان اطلاعاتى آمريكا از اطلاعات گول زننده صحبت مى‏كنند.
    آژانس امنيت ملى آمريكا نتوانسته است حوادث و وقايع مهمى مثل سوءقصدهاى پياپى عليه سفارت‏خانه‏هاى آمريكا در آفريقا، عمليات آزمايش هسته‏اى هند و شليك موشك‏بالستيك كره شمالى بر فراز ژاپن را ره‏گيرى كند، و البته دلايل آن نيز چنين است:
    هند تمام كابل‏هاى ارتباطى حساس را زير زمين دفن كرده بود، كره شمالى كارخانه‏هاى نظامى‏اش رازير زمين ساخته، و در آفريقا كامپيوترهاى متصل به اينترنت هنوز خيلى كمتر از تلفن است.
    در فورت ميد، تحليل‏گران عكس‏هاى ماهواره‏اى كاملاً به خشم مى‏آيند. آن‏ها با همه قدرت‏شان و به ويژه با وجود در اختيار داشتن قوى‏ترين و كارآمدترين كامپيوترها، باز هم از رقابت‏با انسان در يك زمينه بسيار مشكل كه بخشى از وجود آدمى است، ناتوان‏اند: هوش و فراست. آن‏ها متوجه مى‏شوند كه ابزارهاى انسانى نيز با تمام كارايى و اهميت‏شان بالاخره ظرفيت‏محدودى دارند. مهم‏ترين خطرى كه كارآيى آژانس امنيت ملى را تهديد مى‏كند، گرفتار شدن در دام كليشه‏ها و سكون است. در فورت ميد، سالانه هزاران تن كاغذ خمير مى‏شود. واين همه ماجرا نيست: پيشرفت و فراگيرى ابزارهاى رمزگذارى در سراسر جهان، به شكل قابل توجهى، مانع مطالعه اطلاعات جمع‏آورى شده از سوى آژانس امنيت ملى شده است.مثل تمام سرويس‏هاى اطلاعاتى جهان، اين آژانس نيز حجم زيادى از پيام‏هاى رمزگشايى نشده را حفظ مى‏كند، به اميد اين كه روزى بتواند اين پيام‏ها را رمزگشايى كند يا اين كه روزى‏دستگاهى پيش‏رفته‏تر براى اين اقدام ساخته شود، اما وقتى اين روز فرا رسيد و آن پيام‏ها هم رمزگشايى شد، آيا در جوامع جهانى شده امروز كه سرعت حرف اول است، چنين‏اطلاعاتى ديگر بى‏فايده نخواهند بود؟
    دقيقاً به همين دليل است كه آژانس امنيت ملى آمريكا، بى‏وقفه در پى آن است كه كدهاى ويژه برنامه‏هاى رمزگذارى شده را در اختيار داشته باشد. حتى براى اين منظور، خود آژانس‏امنيت ملى به تأسيس شركت‏هاى سازنده دستگاه‏هاى رمزگذارى براى رقابت در اين بازار اقدام كرده است. هم چنين آژانس براى رسيدن به اهدافش در ارتباط نزديكى با سازندگان‏تلفن‏هاى همراه و ماهواره‏اى قرار مى‏گيرد. روابط آژانس امنيت ملى با بخش خصوصى، گاه خيلى گرم و صميمانه است. به عنوان مثال، همگان مى‏دانند كه دفتر مشاوره‏اى بسيارمعروف "Andersen Cosutting" يكى از متحدين خصوصى ويژه آژانس امنيت ملى آمريكا است. اوايل امسال نيز قراردادى بين آژانس و گروه مشاوره‏اى ياد شده
    به امضا رسيده‏است كه براساس آن آژانس امنيت ملى در قبال دريافت مشاوره به مدت يك سال، 13/8 ميليون دلار به گروه مشاوران ياد شده مى‏دهد.
    آژانس امنيت ملى براى فراگير كردن استاندارد رمزگذارى خودش در ايالات متحده، به شكلى خستگى‏ناپذير تلاش و مبارزه كرده است و تا اندازه زيادى، مارك زيمر، برنامه‏نويس‏نرم‏افزار معروف PGPرا تحت فشار قرار داده است. شايع است كه سرويس‏هاى اطلاعاتى آمريكا با دست‏كارى در اين نرم‏افزار از آن در راه شنود استفاده مى‏كنند.

     

     

     

     

     

     

     

     Ãتبريک روزانه

    faranegah@gmail.com 

    روز تولدتان مبارک!

    نام    و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

    zahra feraghi

    z_feraghi@yahoo.com

    Tehran

    16

    2

    1360

    مجتبي   شه ستا

    milad49@yahoo.com

     

    19

    2

    1349

     Jila azimifard

    azimifard2000@yahoo.com

    tabriz

    20

    2

    1361

     

    پيوندتان مبارک!

    نام     و نام خانوادگي

    ايميل

    محل سکونت

    روز

    ماه

    سال

     Jila azimifard

    azimifard2000@yahoo.com

    tabriz

    16

    2

    1384

    Linda

    mahnaz_mohamadiyekta@yahoo.com  

    tabriz

    16

    2

    1385

    ***************

    با سلام
    از اين به بعد در نظر داريم يک قسمت در روزانه به عنوان تبريک روز تولد افراد و سالروز ازدواج متاهلین گرامی اضافه گردد امیدوارم از این ایده استقبال گردد.
    بدين صورت که هم در روزانه تبريک گفته شود و هم يک پيام تبريک به ايميل افراد فرستاده شود.
    ضمنا افراد می توانند مشخصات دوستانشان را هم ارسال نمایند. لازم به ذکر است این اطلاعات اختیاری می باشد
     

    نام :

    نام خانوادگی :

    جنسیت :

    محل سکونت :

    هجری شمسی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    میلادی

    روز تولد :

    ماه تولد :

    سال تولد :

    وضعیت تاهل :

    ID yahoo :

    Email :

    نوع فعالیت :

    عکس دوران کودکی :

     

    سالروز ازدواج

    روز :

    ماه :

    سال :

    لطفا اطلاعات را به آدرس faranegah@gmail.com ایمیل نمایید.
    با تشکر
     

     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان

    Text Link Ads